پدر موسوی خوئينی‌، درگذشت       ترور خالد مشعل نافرجام ماند       تصمیمات مساله دار آموزش و برورش و شهرداری      انتشار اسناد و عكس‌هايي از كودتاي 28 مرداد       براي ماهواره‌ها یک مورد ورود به منزل نداشتیم       قطع تلفنهاي وزارت بهداشت به دليل بدهي

 

پدر موسوی خوئينی‌، درگذشت

ترور خالد مشعل نافرجام ماند

تصمیمات مساله دار آموزش و برورش و شهرداری

ناجا: براي ماهواره‌ها یک مورد ورود به منزل نداشتیم


قطع تلفنهاي وزارت بهداشت به دليل بدهي!

و ...

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

شنبه :: 28 مرداد 1385 ::  19 آگوست 2006

توجه: خبرنامه در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي منتشر نمي گردد.

 
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

اسرائيل معادل ‪ ۵‬بمب اتم، مواد منفجره بر سر مردم لبنان ريخت

حسين رحال سخنگوي حزب‌الله در تماس تلفني با روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن گفت: رژيم صهيونيستي ظرف ‪ ۳۳‬روز ميليون‌ها تن مواد منفجره معادل ‪ ۵‬بمب اتم از نوع بمب پرتاب شده در سال ‪ ۱۹۴۵‬بر هيروشيماي ژاپن توسط آمريكا بر سر لبنان فروريخت.
پايگاه اينترنتي اين روزنامه روز پنجشنبه به نقل از رحال افزود: قدرت هر يك از بمب‌هاي سه تني فروريخته شده بر حومه جنوبي بيروت توسط نيروي هوايي اسراييل معادل دو بمب اتم بود.
بر اساس اين گزارش بمب‌هاي اسراييلي منجر به انهدام ساختمان‌هاي مسكوني بيش از ‪ ۷۰‬هزار نفر شدند و بمب هيروشيما نيز باعث كشته شدن ‪ ۷۰‬هزار ژاپني شد.
وي افزود: شهر "بعلبك" نيز با مواد منفجره‌اي با قدرت معادل يك بمب اتم بمباران شد كه در نتيجه آن كوي "العزيزه" و منطقه "الابيض" و اطراف بيمارستان "الحكمه" با خاك يكسان شد.
سخنگوي حزب‌الله همچنين گفت: جنوب لبنان نيز مانند حومه جنوبي بيروت با جمعيتي بيش از ‪ ۷۰۰‬هزار نفر مورد حملات دريايي، هوايي و زميني قرار گرفت و مواد منفجره‌اي معادل دو بمب اتم بر روي آن ريخته شد.

 

شكل صندوق‌هاي رأي تغيير مي‌كند

با وجود مخالفت احزاب و تشکل ها با همزمانی انتخابات خبرگان رهبری و شوراها که وزارت کشور بر همزمانی آن تاکید می کند، شورای نگهبان نیز در یک نوآوری خبر از تغییر شکل صندوق های رای داده است.
این خبر توسط مديركل نظارت و امور استان هاي شوراي نگهبان در يزد اعلام شد که گقته است: براي افزايش ضريب ايمني و صيانت از آراي مردم صندوق هاي اخذ راي به گونه اي طراحي شده اند كه بالا‌ترين استانداردهاي امنيتي را داشته باشند.
گفته می شود 300 هزار ناظر شوراي نگهبان بر 70 هزار شعبه اخذ راي در سراسر كشور نظارت مي كنند. همچنین شمارش آرا درانتخابات آينده رايانه‌اي خواهد بود.

 

ديدار فرهاد رهبر با سيد محمد خاتمي

در ديداري كه اخيرا ميان فرهاد رهبر و سيدمحمد خاتمي در موسسه باران صورت گرفته است فرهاد رهبر با بيان اينكه از همكاري با اصولگرايان در تشكل آبادگران پشيمان است گفته است از اينكه در اين دولت مسئوليت پذيرفته ام و من در آنچه امروز در بخش اقتصادي كشور تصميم سازي مي شود مشاركت دارم پشيمانم.
رهبر كه سابقه دوستي طولاني با خاتمي دارد و در برهه اي معاون اقتصادي وزير اطلاعات دولت خاتمي نيز بوده با اشاره به نامه پنجاه اقتصاددان به كشور گفته است اين نامه كاملا حرفه اي و تخصصي تهيه شده و به نقاط ضعف و ايرادات اصولي تصميمات اقتصادي دولت نهم اشاره كرده كه متأسفانه با آن برخورد سياسي شده است.
گفته مي شود در ديدار اخير سيدمحمد خاتمي با مقام معظم رهبري اظهارات فرهاد رهبر به ايشان منتقل شده است.

 

پدر موسوی خوئينی‌، درگذشت

پدر علی اکبر موسوی خوئینی‌، درگذشت.
به علت فوت پدر موسوی خوئینی و با مساعدت مقامات قضائی، ایشان برای شرکت در مراسم و انجام امور مربوطه به این ضایعه، از زندان به مرخصی آمد.
گفتنی است، موسوی خوئینی چندی پیش در پي حضور در تجمع دو ماه پيش جمعي از زنان در میدان هفتم تیر تهران، بازداشت و در حال حاضر نیز پرونده وی در مراجع قضایی در حال رسيدگی است.

 

ترور خالد مشعل نافرجام ماند

پايگاه اينترنتى « المحيط » به نقل از منابع اطلاعاتى غربى از تلاش نافرجام موساد براى ترور خالد مشعل در دمشق خبر داد. المحيط , به نقل از منابع اطلاعاتى غرب افزود : سازمان اطلاعات اسرائيل (موساد) اقدام به سربازگيرى گروهى كرد كه گفته شده جزو تيم امدادرسانى بوده اند و از طريق مرز لبنان و سوريه وارد خاك سوريه شده بودند. همين منابع ميگويند اين گروه , ماموريت ترور « خالد مشعل » را داشته است . از طرف ديگر , مسئولان حماس از تلاش دولت مصر براى ميانجيگرى جهت آزادى سرباز اسرائيلى به اسارت گرفته شده توسط حماس خبر ميدهند. گفته ميشود در اين پيشنهاد از حماس خواسته شده سرباز اسرائيلى را به مقامات مصرى تحويل دهد و در مقابل تعداد 600 تن از اسراى فلسطينى كه در زندان ها و بازداشتگاه هاى اسرائيلى هستند آزاد شوند.

 

بوش: اجازه بهره برداری سیاسی در لبنان را به حزب الله و حامیانش حکومت ایران و سوریه نخواهیم داد

به گزارش راديو فردا جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا گفت: مشکلات لبنان بسیار فراتر از حزب الله است، مساله سوریه و حکومت ایران هم وجود دارد؛ دو کشوری که از حزب الله و تلاش آن در ایجاد فاجعه در لبنان حمایت کردند، به اعتقاد من مردم احساس می کنند اینها می خواهند از موقعیت سیاسی بهره برداری کنند و این چیزی است که ما اجازه اش را به آنها نمی دهیم. جرج بوش سخنان فواد سینیوره نخست وزیر لبنان دایر بر گسترش حاکمیت دولت در سراسر لبنان را مورد ستایش قرار داد و وعده داد جامعه بین المللی مانع از آن شود که حزب الله به صورت دولتی درداخل دولت لبنان عمل کند؛ ما در همکاری با کشورها گام پیش می نهیم تا قطعنامه شورای امنیت را به اجرا درآوریم که مضمونش حضور نیروهای بین المللی برای کمک به ارتش لبنان است. رئیس جمهوری آمریکا گفت: حزب الله خود را در مقابل ارتش لبنان می بینید که با یاری سازمان ملل روشن ساخته نمی خواهد لبنان پناهگاه امن کسانی باشد که هر وقت لازم می داند، دست به حمله بزنند.

 

تسويه حساب سياسي در واحد مركزي خبر

به دنبال انتصاب‌هاي جديد در برخي گروههاي خبري واحد مر كزي خبر از جمله سرويس سياسي، برخي جابجائي‌هاي مشكوك در اين بخش صورت گرفته و خبرنگاران خبره اين سرويس با انتقال به ديگر سرويس‌ها جاي خود را به برخي خبرنگاران بي تجربه داده‌اند.
بر اين اساس در چند هفته گذشته خبرنگاران ثابت حوزه‌هايي مانند مجلس و دولت كه تخصص خاصي در اين حوزه‌هاي خبري يافته‌اند با انتقال به سرويس‌هايي مانند فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي امكان فعاليت مناسب خود را از دست داده و برخي خبرنگاران حوزه‌هاي فرهنگي و مانند آن در سرويس‌ سياسي مشغول به فعاليت شده‌اند.
اين در حالي است ريشه اين جابجائي‌ها كاملا سياسي بوده و خبرنگاران اصولگرايي كه از ابتداي كار مجلس هفتم و دولت نهم در اين حوزه‌ها فعاليت داشته‌اند از ادامه فعاليت سياسي منع و خبرنگاران غريبه با مباني سياسي و بيشتر نزديك به جريان فكري اصلاح طلب جايگزين آنان شده‌اند.
اين جابجائي‌ها بيشتر به دنبال انتصاب آقاي(ج) مدير امور خبرنگاران واحد مركزي خبرصورت گرفته است و باعث انتقادات فراواني در اين رسانه مادر و ملي شده است.

 

تأييد خبر فرود اجباری دو هواپيمای ايرانی در ترکيه

سخنگوی وزارت خارجه ترکيه تأييد کرده که طی هفته های اخير که جنگ در لبنان جريان داشته، ترکيه دو فروند هواپيمای ايرانی را به ظن حمل سلاح برای گروه شيعی حزب الله مجبور به فرود اجباری در خاک اين کشور کرده است.
عنوان اصلی صفحه نخست حريت، پرخواننده ترين روزنامه ترکيه در روز پنجشنبه هفدهم اوت (26 مرداد) اين است: "فرمان فرود به دو هواپيما".
بخش بزرگی از صفحه نخست روزنامه را نيز تصويری از يک فروند هواپيمای ترابری ايليوشين ايرانی به خود اختصاص داده که در يکی از فرودگاههای ترکيه فرود آمده است.
به گزارش بی بی سی در گزارشی اختصاصی که تحت چنين عنوان و عکسی منتشر شده آمده است که ارتش ترکيه در روزهای 27 ژوئيه و هشتم اوت (پنجم و هفدهم مرداد) پس از دريافت هشدارهايی از اسرائيل که ادعا می کرد هواپيماهايی از ايران برای حزب الله در لبنان موشک حمل می کنند دو هواپيمای ايرانی را که بر فراز آسمان ترکيه به مقصد ترکيه در پرواز بوده اند مجبور به فرود در فرودگاه دياربکر در شرق ترکيه کرده اما در هيچيک از دو مورد هيچ سلاحی از اين دو هواپيما به دست نيامده و هواپيماها اجازه يافته اند به پرواز خود ادامه دهند.

 

هاشمي ثمره معاون سياسي وزير كشور مي شود

هاشمي ثمره طي روزهاي اخير با حضور در وزارت كشور در جريان روند اجرايي امور معاونت سياسي قرار گرفته و به نظر مي رسد انتصاب وي به اين سمت قطعي است.
بنابراين گزارش پيش از اين از رحماني فضلي معاون سابق سياسي سازمان صدا و سيما و معاون فعلي علي لاريجاني در شوراي عالي امنيت ملي به عنوان معاون سياسي وزير كشور ياد مي شد كه به نظر مي رسد با مخالفت علي لاريجاني رو به رو شده است.
در عين حال گفته مي شود علي جنتي معاون سياسي فعلي وزير كشور كه گويا انتصاب وي به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور كويت قطعي است حاضر به استعفا نيست و روند جابه جايي وي با مشكل رو به رو شده است.
در عين حال وزير كشور با آمدن هاشمي ثمره به وزارت كشور مخالف است و معتقد است حضور همزمان وي و ذوالقدر معاون امنيتي وزير كشور نقش پورمحمدي را به عنوان وزير كشور در بدنه مديريت داخلي كشور با مشكل رو به رو خواهد ساخت.
گفته مي شود در ديدار اخير پورمحمدي با رئيس جمهوري وزير كشور از اينكه معاون امنيتي وي به طور مستقيم گزارش هاي خود را به رئيس جمهوري تقديم مي كند ا براز نارضايتي كرده و خواستار قدرت عمل بيشتر در مجموعه وزارت كشور شده است.

 

رزمايش ضربت ذوالفقار از امروز شنبه آغاز مي‌شود

یگان‌هاي هوانيروز و تكاوران نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران يك روز مانده به برگزاري رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار به منظور اجراي اين رزمايش عازم مناطق عملياتي شدند.
به گزارش ستاد خبري رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار امير سرتيپ كيومرث حيدري، سخنگوي رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار از قرارگاه هدايت كننده اين رزمايش در سيستان و بلوچستان گفت:رزمايش ضربت ذوالفقار امروز با حضور ده‌ها فروند بالگرد شكاري و ترابري، چندين لشكر، تيپ، يگان‌هاي جنگ الكترونيك، چتربازان و نيروهاي ويژه هوابرد نيروي زميني ارتش با فرماندهي قرارگاه عملياتي ذوالفقار در سيستان و بلوچستان و همزمان در چهار قرارگاه شمال شرق، شمال غرب، غرب و جنوب كشور آغاز خواهد شد.
وي افزود:افسران، درجه‌داران و سربازان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با روحيه رزمي مطلوب در قالب تكاوران، چتربازان، يگان هاي متحرك دوش پرتاب نيروهاي جنگ الكترونيك و واكنش سريع و چتربازان به مناطق عملياتي از پيش تعيين شده اعزام شدند تا آمادگي مطلوب خود را به نمايش درآورند.
حيدري هدف از برگزاري اين رزمايش را بهينه و به روز كردن تاكتيك هاي دفاعي جديد كشور عنوان كرد و گفت: تاكتيك هايي كه در گذشته در تمرين هاي آمادگي به كار گرفته مي شد تاكتيك هاي منطبق بر نبردهاي متوازن و منطقه‌اي بود در حالي كه با تغيير روش هاي نظامي جنگي در دنيا ضرورت دارد كه اجراي تاكتيك هاي جديد را نيز تجربه كنيم و تلاش مي كنيم كه در اين رزمايش علاوه بر تمرين آموخته هاي گذشته نبردهاي متحرك و واكنش سريع را نيز اجرا نماييم.
نخستين مرحله رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار از روز شنبه با محوريت نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در گستره ايران اسلامي اجرا مي شود.

 

كمك نقدی حزب‌الله به آوارگان جنگ لبنان

جنبش مقاومت حزب الله لبنان در میان خانواده‌هایی كه در نتیجه جنگ با رژیم صهیونیستی از خانه خود آواره شده‌اند، كمك نقدی توزیع كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب الله امروز در جنوب بیروت در میان خانواده‌هایی كه در دوران بمباران این مناطق توسط جنگنده‌های اسرائیلی، خانه‌‌ها‌یشان را از دست دادند، كمك نقدی توزیع كرد.
بر اساس این گزارش مردم جنوب بیروت برای گرفتن این كمك‌ها كه تا 12 هزار دلار رسیده و برای یك سال اجاره یك آپارتمان و خرید لوازم زندگی كافی است، در مقابل دفاتر این جنبش ازدحام كردند.
ساكنان جنوب بیروت بلافاصله پس از بازگشت به محل سكونت خود پس از اعلام آتش بس، توانسته‌اند جزئیات خسارات وارد شده به خانه‌هایشان را به ثبت برسانند.
پس از ثبت این موارد و تایید آن توسط مسئولان جنبش حزب الله، و طی روندی كه تا دو روز به طول می‌انجامد، متقاضیان برای دریافت این مبالغ به دفاتر حزب الله فراخوانده می‌شوند.
یكی از ساكنان جنوب بیروت كه خانه‌اش در بمباران رژیم صهیونیستی تخریب شده است به این خبرگزاری گفت: «این كار واقعا خوبی است، خدا به آنها عوض دهد و زنده باد سید حسن (رهبر حزب الله لبنان).»
ساكنان جنوب بیروت امیدوارند تا یك سال دیگر در خانه‌های جدیدشان كه قرار است توسط حزب الله ساخته شود، ساكن شوند.
آسوشیتدپرس با بیان آن كه جنبش حزب الله بصورت تخمینی، بودجه‌ سالانه‌ای برابر 100 میلیون دلار دارد، مدعی شد بخش اعظم این بودجه توسط ایران تامین می‌شود.
این جنبش همچنین موسسات خیریه، یك شبكه تلویزیونی و چند شبكه رادیویی در اختیار دارد.

 

روزنامه "ايران" و دو مدير مسئول !

پس از جلسه دیروز دادگاه روزنامه ايران، مدير مسئول اين روزنامه با بيان اينكه حاضر نيستيم به منافع نظام خدشه‌اي وارد شود، گفت: در انتظار صدور راي دادگاه عمومي براي انتشار مجدد روزنامه هستيم.
غلامحسين اسلامي فر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جلسه‌ رسيدگي به اعتراض هيئت نظارت بر مطبوعات به قرار صادره از سوي دادسراي تهران درخصوص رفع توقيف از روزنامه‌ ايران صبح امروز در شعبه‌ 1060 دادگاه كاركنان دولت برگزار شد.
وي گفت : در اين جلسه قاضي حسين محمدخاني رئيس اين شعبه با بيان سوالاتي خواست تا در رابطه با پرونده‌ مذكور توضيحاتي ارائه شود كه البته نماينده‌ هيئت نظارت در جلسه‌ صبح امروز حضور نيافت.
اسلامي فر در پاسخ به اين سئوال كه چه دفاعياتي ارائه شد، افزود: شجاعي وكيل مدافع روزنامه‌ ايران اعتراض هيئت نظارت بر مطبوعات بر عدم توقيف از روزنامه ايران به عنوان شاكي خصوصي را مطرح ندانست كه درخواست داديم دادگاه راي دادستان بر عدم توقيف روزنامه ايران را تاييد كند.
وي بيان كرد: در اين جلسه همچنين مطرح شد كه ايران جمعه نشريه‌اي مستقل است و يك پانزدهم روزنامه ايران تيراژ دارد و كاركنان ايران جمعه هم در روزنامه ايران فعاليتي ندارند.
اسلامي فر در باره نظر قاضي حسين محمدخاني رئيس شعبه نسبت به دفاعيات مدير مسئول روزنامه ايران گفت:بر اساس گفته قاضي حكم صادره در اين دادگاه قطعي است و قابل تجديدنظرخواهي نخواهد بود. كه ما هم تابعيم.

 

سكونت نيم ميليوني اتباع خارجي در تهران

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران با تاكيد بر وجود بيشترين اتباع خارجي در استان تهران گفت: هم‌اكنون نيم ميليون از اتباع عراقي، پاكستاني و بنگلادشي در اين استان سكونت دارند كه نزديك 200 هزار نفر از آنها غير مجاز هستند.
سردار زارعي در گفت‌وگو با فارس افزود: ازدواج غيرمجاز اتباع خارجي با زنان ايراني و وجود بچه‌هاي بدون هويت از جمله مشكلاتي است كه در خصوص اين افراد وجود دارد.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد ميزان وقوع جرائم توسط اتباع خارجي در استان تهران گفت:‌جرائمي كه از سوي اين افراد بروز مي‌كند در مورد اتباع افغاني‌ها بيشتر مربوط به خودشان است بطوريكه بيشترين جرائم خشن مانند قتل در بين خود افغانه صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه جرائمي مانند جعل اسناد دولتي عموماً توسط اتباع بيگانه غير افغاني انسجام مي‌شود گفت:‌اتباع افغاني حتي در اختلافاتي كه در بين خود بروز مي‌كند ترجيح مي‌دهند تا موضوع به حاكميت كشيده نشود بلكه در بين خودشان حل و فصل گردد.
سردار زارعي با اشاره به در نظر گرفته شدن سهميه 80 هزار نفري جهت بازگشت اتباع بيگانه در كشور گفت:‌از اين تعداد 65 هزار نفر مربوط به اتباع بيگانه ساكن استان تهران است كه بايد در زمان محدودي از كشور طرد شوند.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران با بيان اينكه بايد مكانيزم عدم بازگشت افراد طرد شده از كشور را در طرح بازگشت در نظر بگيريم گفت: بايد هزينه بازگشت افراد طرد شده از كشور كه دوباره بازمي‌گردند بسيار سنگين شود تا اين افراد ديگر به كشور باز نگردند.

 

فرمانده ناجا: براي ماهواره‌ها یک مورد ورود به منزل نداشتیم

فرمانده نيروي انتظامي،بر غيرقانوني بودن استفاده از ماهواره حتي به صورت مخفيانه، تأكيد و در عين حال خاطرنشان كرد: تا زماني كه استفاده‌كننده از ماهواره شاكي نداشته باشد، برخورد نمي‌كنيم و در غير اين صورت به عنوان يك جرم مشهود در جهت پيگيري موضوع وارد عمل خواهيم شد.
به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم روز پنج‌شنبه در حاشيه سفر به گرگان با انتقاد از آنچه كه اظهارات دوگانه برخي از نمايندگان در خصوص استفاده از تجهيزات ماهواره‌اي خواند، خاطرنشان كرد: اين مساله مشكلاتي را در اين زمينه به وجود مي‌آورد، اين در حاليست كه نيروي انتظامي در اين زمينه و ساير موارد نه مجتهد است و نه قانونگذار بلكه تنها مجري قانون است كه نمي‌توان در اجراي آن گزينشي عمل كرد.
وي با بيان اين كه در خصوص ماهواره بحث جريمه مطرح نيست، تصريح كرد: مهمترين موضوعي كه در اين رابطه مورد بحث بوده، اجرا نشدن صحيح قانون است، از اين رو با افزايش جريمه تنها فشار به مردم و دستگاه قضايي افزايش مي‌يابد.
سردار احمدي‌مقدم ادامه داد: روح طرح استفاده از ماهواره كه به كندي در كميسيون فرهنگي مجلس پيش مي‌رود، اين است: با كساني كه استفاده آزاد از ماهواره مي‌كنند، سختگيرانه برخورد شود.
وي قانون فعلي در خصوص ماهواره را خوب توصيف كرد و افزود: البته در اين زمينه بايد اراده اجراي قانون وجود داشته باشد، چراكه در غير اين صورت برخي تصور مي‌كنند كه قانون استفاده از ماهواره ملغي شده است.
فرمانده ناجا با اعلام اين كه نيروي انتظامي طرح جديدي در خصوص جمع‌آوري ماهواره ندارد، افزود: اين در حاليست كه برخي تصور مي‌كنند، مي‌توانند به صورت آشكار از ماهواره استفاده كنند، از اين رو ديش‌هاي خود را به صورت آزاد و علني بر روي بالكن و بام‌هاي منازل نصب مي‌كنند.
وي تأكيد كرد: نيروي انتظامي قصد ورود به منزل كسي را ندارد، از اين رو براي جمع‌آوري تجهيزات ماهواره‌اي نه وارد منزل كسي مي‌شويم و نه از كسي حكم ورود به منازل افراد را دريافت مي‌كنيم. به اين ترتيب در خصوص مجتمع‌ها و آپارتمان‌هايي كه ديش‌هاي ماهواره آنان قابل رويت است، ماموران با هيأت مديره‌هاي ساختمانها وارد مذاكره شده تا آنها خود رأسا اقدام به جمع‌آوري گيرنده‌ها كنند.
سردار احمدي‌مقدم همچنين در خصوص جمع‌آوري ديش‌هاي ماهواره از منازل شهرك قدس (شهرك غرب)، توضيح داد: ماموران با حكم و مجوز قضايي كه داشتند تنها از روي پشت‌بام‌ها، گيرنده‌ها را جمع‌آوري كرده و حتي يك مورد وارد شدن به داخل منازل را نداشتيم كه اظهارات مدير آن مجتمع‌ها، گوياي اين واقعيت است كه ماموران پليس محترمانه برخورد كرده است.

 

قطع تلفنهاي وزارت بهداشت به دليل بدهي

معاون توسعه منابع و مديريت وزارت بهداشت گفت: مشكلات مالي وزارت بهداشت موجب شده حتي تلقن برخي بخشهاي اداري اين وزارتخانه قطع شود و در مواردي كارشناسان وزارت بهداشت براي بازديد از پروژه‌هاي عمراني امكان تهيه بليت هواپيما نداشته باشند.
رحمت الله حافظي در گفت و گو با فارس، افزود: وزارت بهداشت از اول امسال فقط با 21 درصد اعتبارات مصوب فعاليت كرده است و به شدت تحت فشار است حتي اگر تا چند روز آينده 50 درصد اعتبارات اين وزارتخانه از سوي سازمان مديريت تخصيص يابد فقط پرداخت حقوق پرسنل تا آخر مرداد را پوشش مي‌دهد.
وي اضافه كرد: بر اساس قانون بودجه امسال زارت بهداشت با 668 ميليارد تومان كسري اعتبار مواجه است كه اميدواريم در قالب متمم بودجه 85 اين كسري جبران شود اما با وجود اين كسري وزارت بهداشت 5 ماه اول سال را فقط با 21درصد اعتبارات مصوب فعاليت كرده است و اين امر مشكلات و بدهي هاي زيادي را براي وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني به وجود آورده است.
وي ادامه داد: با توجه به مذاكرات انجام شده با مسئولان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي منتظر صدور تخصيص 50 درصدي بودجه وزارت بهداشت هستيم، علت ابلاغ نشدن اين اعتبار نيز اين است كه واحد تلفيق سازمان مديريت و برنامه ريزي اعلام كرده تا زماني كه توافقنامه‌هاي بودجه مبادله نشود تخصيص 50 درصد را صادر نمي‌كند و متاسفانه تبادل توافقنامه‌هاي بودجه نيز با وجود پيگيريهاي متعدد هنوز انجام نشده است.
وي گفت: انتظار ما از سازمان مديريت و برنامه ريزي اين است كه در زمينه تبادل موافقنامه بودجه با وزارت بهداشت همكاري بيشتر داشته باشد تا بخشهاي مختلف اين وزارتخانه بتوانند براي اجراي برنامه ها هزينه كنند زيرا اكنون همه سندهاي مالي به صورت علي الحساب است و نمي توانيم سند قطعي مالي صادر كنيم.
وي افزود: كمبودهاي مالي وزارت بهداشت موجب شد حتي تلقن برخي بخشهاي اداري اين وزارتخانه قطع شود و در مواردي كارشناسان و بازرسان وزارت بهداشت براي بازديد از پروژه هاي عمراني مثلا بيمارستانهايي كه از سوي وزارت مسكن بايد ساخته شوند امكان تهيه بليت هواپيما نداشته باشند.
وي افزود: درباره دانشگاههاي علوم پزشكي نيز در بخش بهداشت و درمان تخصيص 48 درصد و در بخش آموزش نيز تخصيص42 درصد صادر شده است كه سازمان مديريت معتقد است كه اين تخصيص براي 6 ماهه اول امسال است در حالي كه برآورد ما نشان مي دهد اني تخصيص مي تواند حداكثر حقوق مرداد ماه را پوشش دهد و قطعا براي شهريور ما بايد پيگيري شود كه تخصيص ديگري صادر شود.

 

پورنو، عامل اصلي تخلفات غرب

بررسی های کارشناسان نشان می دهد که علت بسیاری از جرائم و معضلات اجتماعی لجام گسیختگی و شیوع بیش از حد پورنو است.
به گزارش سرویس بین الملل بازتاب: در پرونده ا‌ي كه توجه همه رسانه‌هاي ملي را جلب كرد «كرگ راجر گريکرسون» متهم به قتل «دستيني نورتون» پنج ساله بود، که در 16 جولاي از خانه‌اش ناپديد شد و هشت روز بعد پليس جسد او را پيدا كرد.
«گريکرسون» همسايه آنها متهم به ربايش كودك از خانه خودش، خفه كردن و سپس تجاوز به جسد کودک می باشد. خود او در زندان علت اين عملش را به گزارشگر تلويزيون اين‌گونه توضيح داد: «من طي يك دوره معتاد به پورنوگرافي شده بودم. اين امر زندگي مرا در دست گرفته و بر رابطه‌ام با همسرم نيز تأثير گذاشته بود. من فقط مي‌توانم اين را بگويم: هم‌اكنون يكي از مخالفان جدي پورنوگرافي هستم من از همه عذرخواهي مي‌كنم».
كساني كه از تولید و فروش محصولات پورنو و خشن در مجلات، كتاب‌ها، ويدئوها و تلويزيون سود مي‌برند، معتقدند كه هيچ مدركي مبني بر اين‌ كه، كار آنها باعث ايجاد خشونت، سوءرفتاری با كودكان و جرايم جنسي در ميان مشتريان آنها مي‌شود، وجود ندارد.پروژه «گريگرسون» و دختربچه پنج ساله، حداقل نمونه‌اي كوچك از عدم صحت گفته آنهاست.
بنا به این گزارش، دانستن اين مطلب كه چيزي كه ما مي‌بينيم بر رفتار ما تأثير مي گذارد نيازمند داشتن دكتراي روانشناسي نيست. اما اگر هم نياز به مدرك باشد، شواهد كافي در اين زمينه موجود است. براي مثال، شركت «رند» در پتيس بورگ اخيرا نتايج تحقيقي را منتشر كرده كه نشان مي‌دهد نوجواناني كه به موسيقي‌هاي خشن و ترانه‌هاي سكس گوش مي‌دهند خيلي زودتر از سايرين به سكس و تبعات آن روي مي‌آورند.«استيون مارتينو» مدير اين تحقيق در گفت‌وگويي با «آسوشيتدپرس» گفته بود كه، اين ترانه‌ها تنها پيام سكسي را به نوجوانان مي‌دهند.پسرها ياد مي‌گيرند كه بايد در رابطه با دختران بي‌پروا باشند و دخترها هم ياد مي‌گيرند كه خود را به عنوان وسیله روابط جنسي ببينند.
بسياري از تهيه‌كنندگان هاليوودي و تلويزيوني هم بعد از اين ‌كه از آنها، علت استفاده از خشونت، بي‌حرمتي به مقدسات و اعمال جنسي وحشتناك و بي‌پروا را در فيلم‌هايشان جويا مي‌شويم، اعلام مي‌كنند كه تنها مسائل جامعه را منعكس كرده‌اند. اما هيچ كس توجه نمي‌كند كه هر شخصي كه معتاد به پورنوگرافي مي‌شود، به شخص خشن يا به يك تجاوزگر جنسي تبديل مي‌شود. به طوري كه «كوريدون هاموند» مدير كلينیك درماني سكس و ازدواج دانشگاه يوتا مي‌گويد: «من تاكنون هيچ مجرم جنسي را نديده‌ام كه درگير پورنوگرافي نباشد».
كنگره پيش از اين سعي داشت تا با قانوني، پورنوگرافي را تحت كنترل درآورد. اما اين امر توسط دادگاه‌ها وتو شد. چرا كه معتقد بودند اين امر خلاف آزادي بيان است.در لايحه‌ جديد اعلام شده كه، بدون حذف صحنه‌ هاي منفي تنها بر فيلم برچسب «آسيب‌رساننده» زده شود، تا خلاف آزادي بيان هم نباشد!

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

مسافر قطار مشهد خود را به بيرون پرتاب كرد

يكي از مسافران قطار «تهران - مشهد» در 60 كيلومتري شاهرود، خود را از پنجره قطار به بيرون پرت كرد و جان خود را از دست داد.
به گزارش ايسنا، يكي از مسافران قطار شماره 350 «تهران - مشهد» كه مردي 37 ساله و اهل و ساكن شهر ري بود، در كيلومتري 60 محور «شاهرود - ميامي»، خود را پنجره قطار در حال حركت به بيرون انداخت كه متاسفانه اين حادثه منجر به مرگ وي شد.
برابر اظهارات بستگان متوفي، وي به دليل مشكلات روحي و ناراحتي اعصاب، اقدام به خودكشي كرده است.

 

آخرین گزارشها از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ها در تركیه

تازه‌ترین گزارش‌های خبری از تصادف مرگبار اتوبوس حامل ایرانی‌ها در تركیه حاكی است حادثه‌دیدگان هموطنانی بوده‌اند كه از زیارت عتبات عالیات در سوریه باز می‌گشتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ خبرگزاری رسمی چین (شین‌هوا‌) به نقل از خبرگزاری آناتولی تركیه گزارش داد: «بر اثر برخورد اتوبوس حامل مسافران ایرانی به یك كامیون در استان وان در شرق تركیه 17 نفر كشته و 26 نفر زخمی شدند.»
این خبرگزاری در گزارش امروز صبح خود زمان این حادثه را اواخر پنجشنبه شب در نزدیكی شهر كادیران در شرق تركیه اعلام كرد.
علت حادثه بنا بر اعلام خبرگزاری‌ها این بوده است كه اتوبوس به پشت كامیون حامل سنگ كوبیده‌است.
آناتولی اعلام كرد این اتوبوس از سوریه به مقصد ایران در حركت بود و زخمی‌های این حادثه به بیمارستان‌های نزدیك محل تصادف منتقل شده‌اند.
تحقیقات درباره علت دقیق حادثه و جزئیات بیشتر آن هم اكنون در جریان است.
تلویزیون ان‌تی‌وی تركیه نیز با اعلام اینكه این اتوبوس به پشت كامیون كوبیده است تایید كرد حادثه دیدگان،‌ زائرانی بودند كه از زیارت عتبات عالیات در سوریه به میهن خویش بازمی‌گشتند.
بنا بر این گزارش‌ها، هر ساله هزاران نفر بر اثر تصادف در جاده‌های تركیه جان خود را از دست می‌دهند چرا كه بیشتر راه‌های این كشور تنها دارای دو خط عبوری (لاین) هستند و مراقبت از جاده‌ها نیز در این كشور ضعیف است.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

دنيزلي، دهمين مربي خارجي پرسپوليس

سرمربي سابق تيم ملي تركيه با پذيرش مربيگري تيم فوتبال پرسپوليس تهران به عنوان دهمين مربي خارجي تاريخ اين باشگاه فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
اين تيم كه پيش از اين از 9 مربي خارجي استفاده كرده بود از اين پس زير نظر مصطفي دنيزلي به ميدان مي رود.
آلن راجرز، ايوان كونوف، لاويسلاو بگوويچ، يورگن گده، استانكو پوكله پوويچ، ايوان مت كوويچ، وينگو بگوويچ، راينر سوبل و آري هان 9 مربي خارجي پرسپوليس در سال‌هاي گذشته بودند.
مصطفي دنيزلي بيست و يكمين مربي تاريخ پرسپوليس است كه روز گذشته بعد از توافق با مديرعامل باشگاه پرسپوليس هدايت اين تيم پرطرفدار را برعهده گرفت.

 

ايران- آلمان‌ بازى‌ خداحافظى‌ پيرواني، باقري، خداداد و دايى‌ از تيم‌ملى

داريوش‌ مصطفوى‌ در نظر دارد با انجام‌ مکاتبات‌ لازم‌ موجبات‌ برگزارى‌ بازى‌ دوستانه‌ تيم‌ملى‌ ايران‌ و آلمان‌ را در 2 ورزشگاه‌ آزادى‌ تهران‌ و آليانس‌ آره‌ناى‌ مونيخ‌ فراهم‌ نمايد.
دبير فدراسيون‌ به‌ اين‌ مهم‌ فکر کرده‌ که‌ در صورت‌ تحقق‌ اين‌ ديدار از چند بازيکن‌ بزرگ‌ کشور تجليل‌ شود. چنانچه‌ ديروز در فدراسيون‌ فوتبال‌ صحبت‌ سر اين‌ بود که‌ در بازى‌ ايران‌ و آلمان‌ از افشين‌ پيرواني، کريم‌ باقري، خداداد عزيزى‌ و على‌ دايى‌ تجليل‌ شود و اين‌ جدال‌ دوستانه‌ بازى‌ خداحافظى‌ اين‌ بزرگان‌ از تيم‌ملى‌ ايران‌ لقب‌ بگيرد. اميدواريم‌ داريوش‌خان‌ در محقق‌ کردن‌ اين‌ حرکت‌ ارزشمند موفق‌ باشد.

 

تلويزيون سوريه: توقف تيم ملي فوتبال ايران يك پيروزي محسوب مي‌شود

تلويزيون سوريه در تحليلي پيرامون ديدار تيم ملي فوتبال ايران و سوريه در چارچوب جام ملت هاي آسيا در تهران گفت: توقف تيم ملي ايران كار بسيار بزرگي است و براي تيم ملي سوريه كه با انبوه بازيكنان مصدوم روبرو بود، يك پيروزي بزرگ به حساب مي‌آيد.
مفسر ورزشي تلويزيون سوريه افزود: تيم ملي سوريه به خوبي حملات ايران را دفع كرد و دروازه بان تيم ملي بر اكثر توپ هاي ملي پوشان ايراني تسلط داشت.
وي تصريح كرد: به همين خاطر تيم ايران در برابر كره جنوبي كاري بسيار سخت پيش رو خواهد داشت.
اين مفسر تيم ايران را قابل شكست توصيف كرد و گفت: مشكلات داخلي فوتبال اين كشور نيز مي تواند راهگشاي نتيجه برتري در سوريه باشد.
وي افزود: قطعاً با بازگشت مصدومان تيم ملي سوريه با قدرت هر چه بيشتر در برابر ايران و كره جنوبي صف آرايي خواهيم كرد.

 

حكم برائت دوپينگ كريمي، رضايي و نكونام صادر شد

كميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال رأي به برائت علي كريمي، رحمان رضايي و جواد نكونام سه بازيكن تيم ملي داد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از پايگاه خبري فدراسيون، در متن اين رأي آمده است: با توجه به محتويات پرونده و توضيحات كتبي نمايندگان تعرفه شده بازيكنان مذكور، عدم حصول اختتام در برنامه نمونه گيري كنترل دوپينگ از نامبردگان ناشي از قصور بازيكنان نبوده است. به همين دليل ضمن پذيرش دفاعيات، استنكاف و تخلف احراز نمي گردد و رأي به برائت بازيكنان مذكور صادر مي‌شود.
پيش از اين از اين سه بازيكن با عنوان دوپينگي نامبرده مي‌شده است.

 

 

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

:: یادگاری نوشتن سربازان اسرائیلی روی بمبها!
در لبنان اعلام شد، اسرائيل در طول 33 روز جنگ، معادل ‪ ۵‬بمب اتم، مواد منفجره بر سر مردم لبنان ريخت

 

 


 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
* كونستانتين كاساچف رييس كميته امور بين‌‌المللى دوماى روسيه ادعا كرد: تصميم تهران براى برگزارى مسابقه كاريكاتور هولوكاست و به اندازه كاريكاتور از حضرت محمد در رسانه‌‌هاى اروپا غيرقابل قبول است.

* يك سازمان كه مأمورانى رابه خارج از كشور اعزام مى كند از نيروى غير متخصص براى مأموريت هاى خارج از كشور استفاده مى كند. افرادى با مدرك سوم راهنمايى و ديپلم به پايين به عنوان كارشناس و براى مدت طولانى به خارج از كشور اعزام شده اند.

*  اخيراً دو كتيبه باستانى ايران متعلق به دوره ساسانى مفقود شده است. كتيبه مفقود شده متعلق به پسر پادشاه اورارتو در بوكان قرار داشت.

* اخيرا مهندس ميرحسين موسوي در ديدار جمعي از اصلاح طلبان با تأكيد بر اينكه در پرونده هسته اي آمريكا به دنبال نقشه راه است از ضعف دولتمردان دوران اصلاحات كه هيچ گونه راهبردي را براي مقابله با اين نقشه و استراتژي ايالات متحده آمريكا به كار نگرفته اند انتقاد كرد.
وي با حمايت از عملكرد دولت احمدي نژاد در خصوص پرونده هسته اي گفت: هرچه انتقاد به دولت نهم وارد باشد به خاطر مواضع اصولي است و قدرتمندانه دولت آقاي احمدي نژاد در خصوص پرونده هسته اي بايد از مواضع هسته اي اين دولت دفاع كرد.

* طرح صيانت جامعه در برابر مفاسد اقتصادى در جلسه علنى روز گذشته مجلس مطرح شد كه رأى منفى نمايندگان را به دنبال داشت. گفتنى است كميسيون قضايى و حقوقى به عنوان كميسيون اصلى رسيدگى به اين طرح آن را در ۱۸ ماده براى رسيدگى به دارايى مقامات، مسوولان وكارگزاران نظام جمهورى اسلامى ايران تصويب كرده بود.

* يك سايت اينترنتى در مطلبى به هراس و خشم در يكى از جلسات سران بلند پايه صهيونيست اشاره كرد كه در آن فحش ها و ناسزاهايى به كشورهاى كمك دهنده به حزب الله داده شد. به نوشته اين سايت، جلسه مذكور پس از عصبى شدن هاى مداوم ژنرال ها و سياست مداران و توصيه به بوش براى متوقف كردن ايران، خاتمه يافت

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

تصمیمات مساله دار آموزش و برورش و شهرداری

درحالیکه سرانه فضای آموزشی کشورمان با خط استاندارد فاصله زیادی دارد , مدتی است در شمالی ترین نقطه تهران 3 مجتمع آموزشی 7 طبقه چسبیده به هم مجوز فعالیت برای برخی دانش آموزان مرفه از آموزش و برورش و شهرداری منطقه دریافت کرده است .
این مجتمع های آموزشی بزرگ که در انتهای خیابان 20 ولنجک و در یک کوچه بن بست راه اندازی شده با شهریه های 5-6 میلیونی بذیرای تنها تعداد معدودی از دانش آموزان مرفه مناطق شمالی شهر است .
این مجتمع های آموزشی که هریک حداقل ظرفیت 1000 دانش آموز را دارد در هر یک از آنها تنها کمتر از 100 دانش آموز درس می خوانند.
خبرنگار آسمان نیوز در سرکشی از این محل متوجه شده که البته فعالیت های فوق برنامه متنوعی نیز در داخل این مدارس انجام می گیرد. البته منظور از فوق برنامه ذهنتان به فعالیت های رایج در مدارس نظیر ایجاد کلاس های تواشیح قران روزنامه نگاری و ...... نرود . بلکه استفاده از جکوزی کلاس های موسیقی برگزاری میهمانی های شام شاهانه به مناسبت های مختلف و..... می باشد.
خبرنگار موصوف در گفت و گو با اهالی محل همچنین کسب اطلاع کرده که مسوول این مجتمع ها ی باصطلاح آموزشی قرارداد بخت غذای نیمروزی برای دستگاههای دولتی نیز دارد.
از بد روزگار یکی از تعاونی های کارمندی مزاحم 15 سال است در همین کوچه موصوف واقع شده است . خانواده کارمندان یاد شده که برای ثبت نام فرزندان خود ناگزیرند مسافت زیادی را با اتوبوس و مینی بوس طی کنند تا بتوانند در مدارس دولتی ثبت نام کنند همه روزه شاهد حجم زیاد تردد خودروهای آخرین مدل چند ده میلیونی اولیایی هستند که برای جابجایی فرزندان خود آمده اند.
شهرداری منطقه یک که مجوز ساخت این سه مجتمع چسبیده به هم در یک کوچه بن بست را صادر کرده در باسخ به سووال اهالی درباره نزدیکی این سه مجتمع به هم آنهم در یک کوچه باریک صرفا می گوید که اینها تمامی مجوزهای لازم از آموزش و برورش و شهرداری را دارند.

 

حواشي افتتاحيه دهمين كنگره سازمان مجاهدين انقلاب

دهمين كنگره سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي اگرچه همچون كنگره‌ هفته گذشته حزب مشاركت با جمعيت زياد برگزار نشد،اما حواشي خاص خود را داشت. دهمين كنگره سراسري سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي صبح روز پنج شنبه در محل مجتمع فرهنگي مسجد اميرالمومنين(ع) واقع در بلوار مرزداران آغاز به كار كرد.

* اگر چه محمد سلامتي سال‌هاست كه دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي است،اما بي شك بهزاد نبوي معروف‌ترين و موثرترين شخصيت سياسي اين حزب است، كه صبح امروز نيز در مقابل درب ورودي محل برگزاري كنگره به ميهمانان خير مقدم مي‌گفت.

* در آغاز مراسم بعد از رسميت يافتن مراسم وقفه‌ كوتاهي در ادامه پيش آمد كه بعداً بهنام شريفي دبير ستاد اجرايي كنگره در تشريح دليل اين وقفه گفت:قرار بود در ابتداي مراسم سرود ملي كشور عزيزمان پخش شود كه متاسفانه به دليل نقص فني پيش آمده امكان آن پيش نيامد.

* عليرغم آنكه در سالن نسبتاً كوچك محل برگزاري كنگره خانم‌ها و آقايان حاضر در كنار يكديگر نشسته بودند اما ورودي‌هاي سالن به ورودي‌هاي برادران و خواهران تقسيم شده بود كه هر يك بايد از ورودي مختص به خود وارد سالن مي‌شدند و مسئولين برگزاري مراسم تاكيد خاصي براي رعايت اين قاعده داشتند.

* اگرچه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در بين احزاب اصلاح طلب از سابقه نسبتاً طولاني برخوردار بوده و ريشه‌هاي تشكيلاتي آن حتي به قبل از انقلاب باز مي‌گردد، اما بنا به دلايل نامعلومي اين تشكل تا حدود زيادي محدود و ناشناخته باقي مانده كه اين امر در كنگره امروز مشهود بوده و استقبال از مراسم به نسبت كنگره نهم حزب مشاركت كه هفته گذشته در همين محل برگزار شده بود، كمتر بود، اما ميهمانان و شخصيت‌هاي سياسي معروفي در كنگره سازمان مجاهدين شركت كرده بودند.

* علاوه بر محمد سلامتي ،بهزاد نبوي ، فيض الله عرب سرخي ، محسن آرمين ، محسن تركاشوند و مصطفي تاج زاده كه از اعضاي شناخته‌ شده‌ و معروف سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي هستند، موسوي خوئيني‌ دبيركل مجمع روحانيون مبارز ، موسوي لاري، موسوي بجنوردي، عباس عبدي، مرتضي مبلغ، محمدرضا خاتمي، مرتضي حاجي، محمد نعيني پور، نجف قلي حبيبي، سعيد حجاريان، انصاري راد، اميني، جواد اطاعت، آقاجري، رجبعلي مزروعي، برقاني، ميثم سعيدي و علي محمد حاضري از فعالين سياسي شناخته‌ شده‌اي بودند كه در كنگره دهم حزب مشاركت شركت داشتند.

*در فهرست برنامه‌هاي كنگره يك فرصت بيست دقيقه‌اي براي ياد كردن از شهيدان انقلاب در نظر گرفته شده بود،كه طي آن مجري جلسه از شهداي انقلاب اسلامي در دفاع مقدس كشورمان و شهداي كشورهاي افغانستان، عراق، فلسطين و لبنان تجليل كرد.

*همچنين در فهرست برنامه‌هاي كنگره دو روزه حزب مشاركت هيچ بخشي به انتخاب دبيركل جديد سازمان اختصاص پيدا نكرده و گويا در اين كنگره انتخاب دبيركل اين سازمان برگزار نخواهد،شد و محمد سلامتي كماكان دبير كل حزب باقي خواهد ماند.

 

تهدید ایران به جنگ تمدنها و سپس پایان جهان منجر خواهد شد

روزنامه روسی "پروادا" در تحلیلی از مقاله "برنارد لوئیس" درباره روابط ایران و آمریکا که نوشته بود "نئومحافظه کاران درصدد آغاز جنگ اتمی در 22 اوت امسال بین ایران و آمریکا هستند" نوشت : تهدید ایران به جنگ تمدنها و سپس پایان جهان منجر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این روزنامه در مقاله خود می نویسد : برخی از این نئومحافظه کاران درصددند تا دولت جرج بوش را به سوی حل موضوع هسته ای ایران به شیوه ای رادیکال هدایت کنند.
اشاره این مطلب به مقاله ای است که اخیراً در روزنامه وال استریت ژورنال به قلم " برنارد لوئیس" متفکر و اندیشمند نئومحافظه کار نوشته شده بود.
برنارد لوئیس استاد علوم سیاسی ، مورخ و محقق در امور تاریخ ادیان در مقاله خود 22 آگوست یعنی روز پاسخگویی ایران به قطعنامه سازمان ملل را زمان پایان اسرائیل و شاید جهان می داند.
لوئیس دراین مقاله پیش بینی می کند که در 22 آگوست یعنی روزی که ایران قراراست به قطعنامه شورای امنیت درباره موضوع هسته ای خود پاسخ دهد، جنگ دیگر جهانی به وقوع خواهد پیوست.
پروادا در ادامه تحلیل خود از این مقاله می نویسد: شاید این روز به این دلیل است که دولت بوش از طرف ایرانی خود درباره قطعنامه شورای امنیت پاسخ خواهد خواست و بدیهی است که ایران با آن موافقت نخواهد کرد.
در ادامه تحلیل آمده است : عجیب اینکه 22 آگوست مصادف با مبعث پیامبر اکرم(ص) دربیت المقدس و رفتن وی به بهشت است و بر اساس اعتقاد لوئیس با این زمان پیروان حضرت محمد فرصتی کامل برای انجام جشن خود و حمله به اسرائیل دارند و یک اقدام تلافی جویانه در پی آن فوراً رخ خواهد داد.
"سرگئی ماکف" استاد علوم سیاسی می گوید: به نظر من یک چنین سناریویی عجیب به نظر نمی رسد این روزها هر اتفاقی ممکن است در خاورمیانه رخ دهد و مردم در آنجا با حرارت هستند و با آتش بازی می کنند . وضعیت آنها از کنترل خارج شده و هر دقیقه آماده انفجار هستند و جنگ جدید دیگری در حال رخ دادن است.
به نوشته این روزنامه اتقاقات و وقایعی که در روزهای اخیردر زمانی که آمریکا توان استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را به بهانه عدم همکاری ایران با مصوبه شورای امنیت ندارد، اشغال لبنان به بهانه دفاع از حزب الله خود یک بهانه برای حل موضوع هسته ای ایران است.
به گزارش "مهر" پراودا با تکرار بخش دیگری از ادعاهای "برنارد لوئیس" می نویسد: اسرائیل پس ازاینکه از شر حزب الله خلاص شد، برای تلافی علیه ایران از آمریکا چراغ سبز را بدست خواهد آورد و به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد که این امر با پشتیانی آمریکا صورت خواهد گرفت . ایران نیز بی درنگ با اقدامی تلافی جویانه علیه شهرهای اسرائیل و آمریکا پاسخ خواهد گفت و در این مرحله اعراب نظاره گرخواهند بود.
در گام بعدی کشورهایی مانند ترکیه وارد جنگ خواهند شد و گروههای ضد دولت مرکزی درعراق و افغانستان نیزاز این امر جدا نخواهند بود وبرای کنترل قدرت در کشورهای نفت خیز وارد عمل می شوند و سرانجام کنترل آنها برنفت، مقاومتهایی را در آسیا و اروپا به وجود خواهد آورد و روسیه همچنان در این مرحله ممکن است یکی از همپیمانان عمده باشد.
"الکساندر پروخانف" سر دبیر روزنامه "زاوترا" می نویسد که در این قسمت مرحله بعدی آغاز خواهد شد که کسی از آن استقبال نمی کند و آن پایان جهان است . بدین صورت که حمله آمریکا به ایران، صادرات نفت را به اروپا و چین مختل خواهد کرد و با مشکلی که برای اقتصاد آنها فراهم می شود در نتیجه، هرج و مرج تمام آسیا را در بر می گیرد در این مرحله روسیه همچنان بی طرف است.
درادامه این مطلب آمده است : برای چاشنی آپوکالیپس یا پایان جهان ، آمریکایی ها دست به انفجارچاشنی خواهند زد و باید امیدوار بود که در این زمان روسیه همچنان بی طرف باشد.
"الکساندر ولادیمیروف" ژنرال روسی و و معاون رئیس هیئت متخصصان نظامی روسیه برخورد تمدنها را پیش بینی می کند که در پی آن بی منطقی حاکم می شود و خطرات افزایش می یابد. اسرائیل اگر از تسلیحات هسته ای استفاده کند، این به معنی شروع جنگ جهانی است به خاطر اینکه دیگر کشورها در برخورد تمدنها ساکت نخواهند ایستاد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

انتشار اسناد و عكس‌هايي از كودتاي 28 مرداد

كودتاي 28 مرداد 1332 يك اتفاق بزرگ در تاريخ ايران و سرآغاز دوره‌اي جديد از حاكميت ديكتاتورمابانه رژيم پهلوي بود.
از سويي ديگر از نظر سياست خارجي مقعطي خاص براي جابه جايي نقش‌هاي استعماري دو قدرت مطرح آن روز يعني آمريكا و انگليس بود. از اين رو دولت ايالات متحده بيش از پيش روابط سياسي خود را با حاكميت ايران گسترش داد و حضور پررنگ‌تري در معادلات منطقه پيدا كرد.
كودتاي 28 مرداد حاصل رويداد تلخ ديگري هم بود آن هم پراكندگي و پاشيدن بذر تفرقه، نفاق و دشمني در صفوف نيروهاي ملي و مذهبي بود. اتحاد اين نيروها تا پيش از اين ثمراتي از جمله ملي شدن صنعت نفت و پيروزي ملت در 30 تير و فرار شاه از ايران را در پي داشت، اين ميوه شيرين، بعدها بواسطه عدم بهره‌برداري مناسب از فرصت‌ها كم كم فاسد شد و تلخي حاصل از چشيدن آن تا سالهاي سال در كام ملت ايران باقي ماند.
اسنادي كه در ذيل ارائه خواهد شد، مروري بسيار كلي و گذرا بر اين حادثه تاريخي است.
اين اسناد با همكاري سازمان اسناد انقلاب اسلامي تهيه شده است.

سند شماره (1)
وزارت كشور
ژاندارمري كل كشور
تلفنگرام
فرماندهي پادگان ژاندارمري
طبق امريه ستاد ارتش در اجراي صبحگاه و شامگاه از ذكر نام شاه خودداري شود، علهذا در اجراي امر اقدام مقتضي معمول داريد.
رييس ستاد ژاندارمري كشور- سرهنگ ستاد مالك-25/5/32

سند شماره (2)
وزارت كشور
محرمانه مستقيم
فرمانداري
در اين موقع محمدرضا پهلوي در بغداد توقف كرده‌اند ضرورت دارد با كمال هوشياري مراقب اوضاع و حركات در مرز بوده و منتهاي جديت از طرف كليه مامورين مربوطه معمول گردد كه كوچكترين حركتي از نظر آنان پنهان نماند،در مواقع لزوم اخذ تماس و كسب اخبار از ژنرال فونسولگري ايران در بصره مقيد خواهد بود. قدغن فرماييد جريان امور را مرتباً به اطلاع استانداري برسانند.
استاندار استان ششم - سرتيپ مظفري

سند شماره (3)
خيلي خيلي فوري- محرمانه است
رياست بانك ملي ايران
1-آقاي دكتر محمد مصدق در تاريخ 16 ارديبهشت ماه جاري ضمن بيانانت خود در دادگاه تجديد نظر مطالبي به مضمون زير اظهار نمودند: شخصي بنام ادوارد دونالي چند روز قبل از روز 28 مرداد ماه 1322 به موجب چك شماره 703352 مبلغ 32600000 ريال وجه از بانك ملي دريافت نموده و براي رستاخيز روز 28 مردادماه به مصرف رسانده است.
ضمناً آقاي دكتر مصدق عنوان نمودند:
اگر جريان برخلاف گفته ايشان است بانك ملي ايران مراتب را تكذيب نمايند.
2-هرچند گفتار آقاي دكتر محمد مصدق ارزش قانوني و منطقي ندارد با اينحال با توجه به اين كه نامبرده اطلاعات ديگري از موضوع در اختيار نداشته است به منظور روشن شدن افكار عمومي متمني است مقرر فرماييد به دادستاني ارتش اعلام نمايند چك شماره 703352 را چه شخصي صادر نموده، مبلغ آن چه بوده است با تصريح تاريخ صدور چك و تاريخ پرداخت و گيرنده وجه از طرف بانك ملي ايران
در خاتمه در اختيار گذاشتن هر گونه نظريات و توضيحات اضافي از طرف آن بانك موجب مزيد امتنان خواهد بود.
دادستان ارتش - سرتيپ آزموده
 

سند شماره (4) بخش‌هايي از قرار مجرميت مصدق
وزارت دفاع ملي
اداره دادرسي ارتش
تيمسار دادستان ارتش
فرار مجرميت
مقدمه - در تاريخ 28 مردادماه 1332 كه با اعمال خلاف قانون دكتر محمد مصدق كه با تكيه به ارتش در نتيجه استفاده از مقام وزارت دفاع ملي سابق خاتمه داده شد. تيمسار سرتيپ تقي رياحي رييس ستاد ارتش سابق نيز كه براي رسيدن به مقاصد خود با تكيه به قدرت دكتر محمد مصدق (كه منظور هر دو به هم زدن اساس حكومت و ترتيب وراثت تخت و تاج و تحريص مردم به مسلح شدن بر ضد قدرت سلطنت بوده به ناچار از عهده شغل رياست ستاد ارتش كنار رفته است و متهم اولي پس از يكروز دستگير و دومي در همان روز كه در دفتر رييس ستاد ارتش حضور داشته بازداشت مي‌شود. هر دو نفر به استناد ماده 5 قانون حكومت نظامي بازداشت مي‌گردند كه پس از معرفي آنان به دادستاني ارتش چنانچه مستحضريد و با انجام تشريفات قانوني راجع به تعقيب و تحقيق از آنان اين بازپرسي شروع به تحقيقات لازم نموده است و در اولين جلسه قرار بازداشت هر دو نفر صادر( كه در نتيجه اعتراض آنان بدادگاه مراجعه و تاييد گرديده ) اينكه هر دو نفر بازداشت مي‌باشند. با شرح موضوع اتهام و مشخصات متهمين - نظريه بازپرس ذيلاً به استحضار مي‌رسد.
الف مشخصات متهمين
1-دكتر محمد مصدق فرزند هدايت‌الله 72 ساله دارنده شناسنامه شماره 2047 صادره از بخش 3 تهران ساكن تهران خيابان كاخ بدون سابقه كيفري - بدون شغل كه از تاريخ 29/5/32 بازداشت مي‌باشد .
2-سرتيب تقي رياحي فرزند صادق 44 ساله دارنده شناسنامه شماره 3099 صادره از بخش 9 تهران ساكن خيابان فروردين كوچه خوزستان بدون پيشينه كيفري شغل افسر ارتش كه از تاريخ 28 مردادماه 1332 بازداشت مي‌باشد.
ب- موضوع اتهام
نامبردگان متهمند كه به منظور بر هم زدن اساس حكومت و ترتيب وراثت تخت و تاج و تحريص مردم به مسلح شدن بر ضد قدرت سلطنت سوء قصد كرده‌اند كه جريان اعمال آنان به شرح زير به استحضار مي رسد.
خاطر تيمسار دادستان ارتش مستحضر است كه وضع كشور قبل از روز 25 مردادماه از لحاظ اقتدار قوه قضاييه وقوه مجريه و قوه مقننه از چه قرار بوده است بطور خلاصه قواي سه گانه مزبور در وجود دكتر محمد مصدق متمركز شده مجلس شوراي ملي عملاً تعطيل و منحل بوده و بعضي از نمايندگان تحت تعقيب قرار گرفته بودند و بطور خلاصه كليه حقوق اساسي ايران لگدمال و در معرض مخاطره قرار گرفته بودند. در چنين اوضاع و احولي شاهنشاه كه حافظ قانون اساسي و حارث و نگهبان تماميت و استقلال كشور بوده‌اند اراده مي فرمايند كه به وضع خطرناك روز خاتمه داده و دكتر محمد مصدق نخست وزير وقت را از كار بركنار نمايند و در اجراي اين منظور فرمان عزل نامبزده صادر و در ساعت يك مورخه 25/5/32 به او ابلاغ و رسيد اخذ مي‌شود.( فرمان مستنداً به اصل 46 متمم قانون اساسي صادر شده)
با وجود ابلاغ اين دستخط مشاراليه به اقدامات خودسرانه و خلاف قانون مبادرت و اعمالي مرتكب شده كه منظور از سوءقصدي بوده بشرحي كه فوقاً اشاره گرديد.
سرتيپ رياحي نيز كه رياست ستاد ارتش را عهده‌دار بوده به اتكا به قدرت دكتر محمد مصدق كه سابقاً علاوه بر مقام نخست‌وزيري سمت وزارت دفاع ملي را نيز داشته و هر دو نفر راساً به مناسبت موقعيت خود در ارتش و ساير سازمان‌هاي انتظامي و دولتي اوامري به منظور اجراي مقاصد خود صادر و از قدرت ستاد ارتش در اين راه خطرناك استفاده مي‌برده‌اند و با آنكه دكتر محمد مصدق از وزرات دفاع معزول بوده و عمليات وي در روزهاي 25 تا 28 مردادماه خودسرانه و برخلاف قانون بوده است، لذا سرتيپ رياحي نيز راساً با وي همكاري داشته است.

سند شماره (5)
وزارت دفاع ملي
از كميسيون اعطاي غيرنظاميان
به رياست ستاد ارتش (ركن2)
كميسيون در روز 2/10/32 تشكيل و متفقاً تصويب نمودند كه آقايان بهبودي و سه نفر ديگر كه در روز 28مرداد فعاليت‌ها و خدمات مهمي انجام داده‌اند يك قطعه نشان درجه 1 رستاخير اعطاء گردد.
رييس كميسيون - سرلشگر غلامحسين افخمي
كارمندان: سرتيپ كيهان- سرهنگ ستاد رفعتيان- سرهنگ مهندس پارساپور-سرهنگ سوار زاهدي

سند شماره(6)
با تاييدات خداوند متعال
ما پهلوي شاهنشاه ايران
براي ابراز عواطف همايوني درباره تيمسار سپهبد فضل‌الله زاهدي نخست وزير به موجب اين فرمان يك قطعه نشان درجه اول تاج با حمايل به مشارالله اعطا نموديم.
به تاريخ چهاردهم شهريور ماه 1332
 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
بازگشت آوارگان به مناطق جنگ زده ادامه دارد

لبنان این‌روزها تابلوی نمایش حیرت‌آوری از غم، شادی، همبستگی، امید و ناامیدی است. آوارگان جنگ 32 روزه اینک به منازل قبلی خود باز‌می‌گردند در حالی که برخی مناطق جنوب و ضاحیه عملاً قابل شناسایی نیست. نصرالله گفته است که مردم فقط و فقط از حزب‌الله کمک خواهند گرفت...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright ©2005  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

 

 

 گروه اینترنتی مشکان