تعيين تکليف روزنامه ايران تا پايان هفته      سومين خبر دولت: کشف واکشن ايدز در ايران        علت اصلي آتش گرفتن هواپيما در مشهد       اعتصاب کارگران ايران خودرو ديزل       ساندي تايمز: آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران

 

تعيين تکليف روزنامه ايران تا پايان هفته

سومين خبر دولت: کشف واکشن ايدز در ايران

علت اصلي آتش گرفتن هواپيما در مشهد

اعتصاب کارگران ايران خودرو ديزل

ساندي تايمز: آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران

و ...

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

دوشنبه :: 13 شهريور 1385 ::  4 سپتامبر 2006

توجه: خبرنامه در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي منتشر نمي گردد.

 
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

خبر ملاقات مصباح يزدي و 
هاشمي رفسنجاني  تكذيب شد

خبر ملاقات مصباح يزدي و  هاشمي رفسنجاني در حاشيه اجلاس خبرگان تكذيب شد.
حجة‌الاسلام جلالي زاده مسئول دفتر مصباح يزدي در اين خصوص تأكيد كرد: آيت‌الله مصباح فرمودند اين خبر كذب محض است.
در اين باره دبير سياسي هفته‌ي نامه پرتو هم گفت كه مصباح يزدي با ‌هاشمي‌رفسنجاني‌ در ايام مجلس خبرگان در راهروي مجلس تنها تلاقي و احوال پرسي داشته‌اند.
حسين روان بخش، شاگرد آيت الله مصباح يزدي و دبير سياسي هفته‌ي نامه پرتو به نقل از مصباح يزدي در مورد ديدار وي با ‌هاشمي‌ رفسنجاني ضمن بيان مطلب فوق، ادامه داد: من از آيت الله مصباح يزدي در مورد اين ديدار سوال كردم، كه آيت الله مصباح يزدي فرمود، ما با هيچ كسي پدر كشتگي نداريم سابقه‌ي رفاقت ما با آقاي‌ هاشمي ‌بيش از ديگران است ولي در مورد مسائلي با ايشان اختلاف داريم كه طبعا بايد به متقضاي تكليف شرعي عمل كنيم و رفاقت در اين مورد نقش تعيين كننده نخواهد داشت.»
اين گزارش حاكيست ديروز حجة‌الاسلام مقتدايي در گفتگو با فارس ادعا كرده بود: به هنگامي كه جلسه علني مجلس خبرگان به پايان رسيد و آقاي هاشمي رفسنجاني جايگاه هيئت رئيسه را ترك كرد، در راهروي پارلمان به طور اتفاقي با آيت‌الله مصباح يزدي روبرو شد و اين دو چهره ارزشمند خيلي دوستانه با يكديگر معانقه كرده و لحظاتي با يكديگر گفت‌‌وگو كردند. 
لازم به ذکر است اين خبر در «خبرنامه مبين» روز يکشنبه (12 شهريور) نيز نوشته شده بود (به نقل از سايت فارس نيوز) که بدينوسيله تصحيح مي گردد.

 

تعيين تکليف روزنامه ايران تا پايان هفته

رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از اعلام نتیجه‌ی دادگاه پرونده‌ی روزنامه‌ی «ایران» تا پایان این هفته خبر داد.
محمد كرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار داشت: دادگاه در رابطه با روزنامه‌ی ایران تصمیم نهایی را گرفته است كه به زودی این تصمیم به وكلا ابلاغ خواهد شد.
وی تصریح كرد: نتایج تصمیمات گرفته شده در رابطه با پرونده‌ی روزنامه‌ی «ایران» از سوی شعبه‌ی 1060 دادگاه عمومی تا پایان هفته مشخص می‌شود.
همچنین وكیل مدافع روزنامه‌ی «ایران» از نگارش دادنامه‌ی رفع توقیف این روزنامه خبر داد.
قهرمان شجاعی به ایسنا گفت: بر اساس آخرین ملاقات با رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، وی اظهار داشت كه دادنامه‌ی رفع توقیف روزنامه‌ی «ایران» نگارش شده و سه‌شنبه به وكلا ابلاغ می‌شود.

 

سومين خبر دولت:
کشف واکشن ايدز در ايران

شب نیمه شعبان ایران وجهان شاهد انتشار خبری حیرت آور از ایران خواهند بود که علم پزشکی را انگشت به دهان خواهدکرد.
احمدی نژاد پس از دو خبر خوش هسته ایش قرار است خبری را همزمان با شب تولد منجی آخر الزمان مطرح نماید که دانشمندان پزشکی جهان را راهی ایران خواهد کرد تا به جوانان ایرانی و اراده آنان احسنت بگویند.
این خبر دومین خبر خوش پزشکی پس ازمعالجه بیماران قطع نخاعی درایران محسوب میشودکه درآن کشف داروی ضدبیماری مهلک ایدز از سوی دانشمندان پزشکی ایران به نتیجه رسیده است.
بشردرحالی 20سال از عم رخود را چشم به راه کشف دارویی جهت پیشگیری یا درمان بیماری ایدزبسربرده است که این کشف به یک آرزوی دست نیافتی تبدیل میشد.
دانشمندان ایرانی بافعالیت 2ساله برروی یک پروژه تحقیقاتی هم اکنون موفق شده اندواکسنی را کشف نمایندکه قادراست انسان رادربرابراین بیماری مصون نماید.
کشف این واکسن ودارو قطعاباگسیل دانشمندان جهان به ایران همراه خواهدبودکه کشورمان میتواندبابهره گیری ازفرصت پیش آمده نام ایران رابعنوان قطب بزرگ علمی درجهان معرفی وپرده کشیده شده برچهره ایرانی رادرنگاه جهانیان کناربکشد.
هم اکنون جهان دارای 40میلیون بیمارمبتلابه ایدزاست که سالانه بارشدده درصدی این بیماری روبرومیباشد.

 

گدايان پروازي!

مدیر كل بهزیستی استان تهران گفت:‌ در میان متكدیان جمع آوری شده افراد شهرستانی دیده شده است كه هفته‌ای یكبار با هواپیما برای گدایی به تهران می‌آیند و بر می‌گردند.
محمد نفریه در گفت‌وگو با فارس، افزود: اگر چه پس از اجرای طرح جمع آوری متكدیان در تهران از اول امسال، شگرد متكدیان برای گدایی به روشهای مختلف از جمله دستفروشی یا گدایی با لباس شیك تغییر كرده است و حتی با وجودی كه برخی متكدیان مجرم دوباره به سطح شهر بازگشته‌اند، هنوز این طرح با همكاری شهرداری و سازمان بهزیستی در تهران ادامه دارد.

 

عيادت خدام حرم مطهر رضوي از حادثه ديدگان سانحه هوايي مشهد

جمعي از خادمان حرم مطهر رضوي با حضور در بيمارستانهاي مشهد از حادثه ديدگان هواپيماي توپولوف عيادت كردند.
اين خادمان همچنين با حضور در هتل طرقبه با بازماندگان سانحه هوايي مشهد ملاقات و با تقديم هدايايي از آنان دلجويي به عمل آوردند. مسافران مستقر در هتل طرقبه با تشكر از اقدام خادمان حرم مطهر رضوي از بي توجهي مسؤولان محلي به خصوص بي اعتنايي هواپيمايي ايران اير نسبت به حادثه ديدگان ابراز نارضايتي كردند.
به گفته اين مسافران هنوز هيچ مسؤولي از آنان ديدن نكرده و حتي در تأمين مايحتاج ضروري آنان اقدام مؤثري صورت نگرفته است.
گفتني است حدود 60 نفر از بازماندگان حادثه در محل هتل طرقبه مشهد استقرار دارند.

 

35 درصد مردم ايران ماهواره دارند

سرتيپ احمد روزبهانی، مديرکل مبارزه با "مفاسد اجتماعی" در نيروی انتظامی ايران شمار افرادی را که در ايران به تجهيزات دريافت کانالهای تلويزيونی ماهواره ای دسترسی دارند و می توانند برنامه های اين شبکه های تلويزيونی را تماشا می کنند، 35 درصد مردم اعلام کرده است.
به گزارش بي بي سي، به نظر می رسد اين نخستين بار باشد که يکی از مقامات رسمی ايرانی، آماری در مورد استفاده از تلويزيونهای ماهواره ای در ايران ارائه داده است.
اين در حالی است که استفاده از تجهيزات ماهواره ای در ايران جرم محسوب می شود و پليس تهران اخيراً دور تازه ای از جمع آوری اين تجهيزات را از دسترس مردم آغاز کرده است.
سرتيپ روزبهانی به خبرنگاران گفته که طی پنج ماه نخست سال جاری خورشيدی در ايران ‪ ۱۱۰‬هزار قطعه تجهيزات ماهواره‌ ای از پشت بام مجتمعهای مسکونی و باندهای واردکننده اين تجهيزات به کشور جمع‌ آوری شده است.

 

ورود خودرو به كربلا ممنوع شد

پليس عراق در شهر كربلا اعلام كرد ، به منظور آماده سازي مقدمات برگزاري جشنهاي نيمه شعبان و حفظ امنيت در شهر كربلا، از فردا (دوشنبه) راههاي منتهي به اين شهر بر روي خودروهايي كه از ساير شهرها مي‌آيند، بسته خواهد بود.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آلمان از كربلا، پليس اين شهر با انتشار بيانيه‌اي تاكيد كرد، راههاي منتهي به كربلا از فردا بسته و از پس فردا (سه شنبه) نيز تردد خودروها در داخل اين شهر ممنوع خواهد بود.
از سوي ديگر، صدها عراقي روز يكشنبه پيكرهاي 14 پاكستاني و هندي را كه به دست افراد مسلح به هنگام سفر به عتبات عاليات عراق كشته شدند، تشييع كردند.
اين افراد كه قصد زيارت عتبات عاليات دركربلا را داشتند روز گذشته در حمله نيروهاي ناشناس كشته شدند.

 

توطئه يك سرمايه‌دار بزرگ براي چپاول بزرگ‌ترين بانك خصوصي ايران

يكي از سرمايه‌داران بزرگ كه مقادير قابل توجهي از ثروت خود را به كشورهاي حاشيه خليج فارس منتقل كرده، در صدد تصاحب بزرگ‌ترين بانك خصوصي ايران است.
آقاي «ر» كه پيش از اين، به دليل برقراري ارتباط و پيشنهاد رشوه به دو تن از مديران شركت صادرات گاز ايران، مورد پيگرد نهادهاي اطلاعاتي و نظارتي واقع شده بود، به تازگي با برقراري ارتباط با مديران بانك، درصدد چپاول بزرگ‌ترين بانك خصوصي كشور است.
وي در اين راستا، قصد دارد با سوءاستفاده از مشكلات مالي يكي از شركت‌هاي خودروسازي، حدود 30 درصد از سهام بانك مذكور را كه در اختيار اين شركت است، خريداري كند.
گفته مي‌شود، وي حدود شصت ميليارد تومان از بانك مذكور وام گرفته است تا اقدام به خريد سهام اين شركت خودروسازي در بانك كند.
پيش‌بيني مي‌شود، ارزش اين سهام كه بالغ بر دويست تومان است نيز پس از عضويت آقاي «ر» در هيأت مديره و اعمال نفوذ وي به صورت حسابسازي پرداخت شود.

 

گامی مثبت در مبارزه با ريخت وپاش

ساختمان 15 ميليارد توماني وزارت راه و ترابري که هزینه های هنگفتی را به این وزارتخانه تحمیل می کرد، به فروش رسید.
به دنبال گزارش یک نهاد نظارتی در خصوص خريد ساختماني واقع در سعادت آباد تهران توسط وزارت راه و ترابري از محل اعتبار طرح هاي ملي آن وزارتخانه در سال 1383(در زمان احمد خرم) و اینكه بدون مبادله موافقت نامه با سازمان مديريت و برنامه ريزي صورت گرفته بود و طرح پیشنهاد از سوی این نهاد نظارتی، در اجراي پيشنهاد هاي ارائه شده ، با دستور وزير راه و ترابري دولت نهم ، ساختمان فوق با ارزيابي كارشناس رسمي دادگستري در اواخر سال 1384 به قيمت روز به فروش رسيد و شركت ساخت و توسعه راه ها كه در اين مجتمع مستقر بود به ساختمان مركزي آن وزارتخانه انتقال يافت .
ضمناً بر اساس پشنهاد این نهاد نظارتی ، ذيحساب ذيربط بركنار و از ادامه همكاري و فعاليت فردي كه بدون مجوز قانوني اقدام به تنظيم قرارداد خريد نموده بود ممانعت به عمل آمد

 

واكنش عنان به نمايشگاه كاريكاتور هولوكاست در ايران

دبير كل سازمان ملل ابراز نگراني خود را از برپايي نمايشگاه كاريكاتور هولوكاست در ايران به اطلاع مقامات اين كشور رساند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «احمد فوزي»، سخنگوي كوفي عنان گفت: وي اين مسئله را در گفت‌وگو با منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران مطرح كرده است.
عنان گفت: «ما بايد از هر اقدامي كه منجر به نفرت مي‌شود، خودداري كنيم.»
فوزي تاكيد كرد: عنان كاريكاتورهاي هولوكاست را نديده است اما «از آنچه كه شنيده آن را بسيار ناخوشايند يافته همانطور كه كاريكاتورهاي دانماركي از پيامبر محمد را كه در آن زمان قويا محكوم كرد، وي را ناراحت كرد.»
وي بدون اشاره به پاسخ متكي گفت: «در حالي كه عنان به حق آزادي بيان احترام مي‌گذارد اما معتقد است اين مسئله بايد با احترام به احساسات مردم مسئولانه استفاده شود.»

 

وزير دفاع: ايران به 57 كشور، سلاح صادر مي‌كند

وزارت دفاع هم اكنون توان توليد و ساخت هر نوع سلاح را بدون نياز به كشورهاي ديگر دارد و مقدار زيادي از آنها را به كشورهاي مختلف صادر مي‌كند
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: جمهوري اسلامي ايران به 57 كشور اسلحه صادر مي‌كند.
محسن نجار ديروز در جلسه‌ شوراي اداري اين شهرستان افزود: وزارت دفاع هم اكنون توان توليد و ساخت هر نوع سلاح را بدون نياز به كشورهاي ديگر دارد و مقدار زيادي از آنها را به كشورهاي مختلف صادر مي‌كند.
وي با اشاره به مانورهاي انجام گرفته توسط نيروهاي مسلح افزود: در اين مانورها نمونه‌هايي از سلاح‌هاي توليد شده در زرادخانه‌هاي وزارت دفاع مورد استفاده و در معرض ديد جهانيان قرار گرفته است.
نجار اظهار داشت: رسيدن به خودكفايي در توليد سلاح‌هاي مورد نياز، تحريم عليه ايران را در اين زمينه بي‌اثر كرده است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران قصد جنگ و تعرض به هيچ كشوري را ندارد ولي در مقابل متجاوزان با تمام نيرو ايستادگي خواهد كرد و اجازه نخواهد داد يك وجب از خاك كشور به دست دشمنان بيفتد.

 

بختكي كه بر جان شركت خودرو‌سازي افتاده

يکي از مديران يك شركت عمده خودروسازي، كه از نزديكان يكي از معاونت‌هاي اين شركت است، به دليل تمرد از مأموريت محوله، توبيخ شد.
بنا به گفته منابع آگاه، آقاي «الف»، کسي است که بيشترين اتهامات گزارش بازرسي کل کشور در اسفند 84 شركت فوق را متوجه خود ساخته است. حمايت از افراد دو شغله و نيز عقد قرارداد و خريد از شرکت‌هاي خارجي بدون در نظر گرفتن نتايج تست صنعتي، تحميل نظريات غيرکارشناسي به کارشناسان و به کارگيري افراد غيرمتخصص در جايگاه تخصصي و در نهايت، تغيير چارت‌هاي سازماني براي باندبازي، مهم‌ترين مواردي است که با حضور بازرسي کل کشور در اسفند 84 در شركت يادشده، بررسي و به وزارت صنايع گزارش شد. بنا بر اطلاعات رسيده، آقاي «الف» با سوءاستفاده از جايگاه خود، هزينه هنگفتي را تحميل كرده است.
گقته شده که آقاي «الف»، تعداد زيادي از پرسنل غيرمتخصص را صرفا براي باندبازي در سمت‌هاي کليدي گمارده است. اين مدير ناشايست با حمايت از عقد قرارداد با شرکت‌هاي «هربرت» و «BASF»، هزينه‌هاي جبران‌ناپذيري را به اين شركت تحميل كرده است.
به اين ترتيب و با توجه به توبيخ يکي از نزديكان آقاي «الف»، به نظر مي‌رسد، مدير‌عامل اين شركت بزرگ خودروسازي، تمايل شديدي به برکناري نامبرده و برخورد با باند يادشده دارد.

 

آخرین گزارشها از تعیین هویت كشته‌شدگان سانحه توپولف

هویت 6 جسد دیگر از جانباختگان سانحه هواپیمایی توپولف شناسایی شد و به این ترتیب تعداد قربانیان شناسایی شده در پزشكی قانونی مشهد به 25 تن افزایش یافت.
دكتر محمد كاظمیان، مدیر كل پزشكی قانونی خراسان رضوی با اعلام این كه شب گذشته جسد 6 تن دیگر از قربانیان این سانحه شناسایی شده و مراحل كسب جواز دفن را پشت سر می‌گذارند، اعلام كرد: تنها سه جسد ناشناس دیگر باقی مانده است.
بر اساس این گزارش طی شب گذشته، اجساد «سهیلا عظیمی 29 ساله» و «سمیه رییسی گودویی 25 ساله»، «آیدا نقدی یك ساله»، «پروانه صادقی جوجیلی 64 ساله»، «مهسا سیف‌الله زاده 23 ساله» و «محمد حیدری پور 21 ساله» شناسایی شد.
از سوی دیگر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در آخرین شرح وضعیت 8 مصدوم بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه، اعلام كرد: وضعیت عمومی همه مصدومان رضایت بخش بوده است و در حال حاضر تنها سه تن از مصدومان در مراكز درمانی به سر می‌برند، این در حالیست كه با نظر پزشكان معالج، طی روز جاری این تعداد نیز از بیمارستان مرخص می‌شوند.
وی گفت: وضعیت كنونی تمامی مصدومان خوب بوده است و از آنجا كه نیازی به ادامه بستری در بیمارستان از سوی پزشكان احساس نشد، ترخیص شدند.
بر این اساس حال «محمد» 6 ساله، كودكی كه در جریان این حادثه دچار سوختگی شده بود، از سوی پزشكان رضایت بخش اعلام شده است و وی نیز امروز به جمع مصدومانی كه با بهبود حالشان از بیمارستان مرخص شده‌اند، افزوده می‌شود.

 

قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: وزارت بازرگانی به طور مقطعی برای جلوگیری از افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان مواد اولیه در اختیار کارخانجات تولید کننده قرار دهد.
علی موحد در گفتگو با مهر گفت: برنامه‌ها‌ی امسال وزارت بازرگانی تحت عنوان طرح ضیافت به گونه ای است که کالا و اقلام مورد نیازدر اختیاراصناف برای توزیع در بین مردم به صورت کوپن و یا مواد اولیه از جمله شکرو روغن دراختیار قنادی‌ها‌ قرار می‏گیرد.
وی افزود: در طرح ضیافت نگاه وزارت بازرگانی بیشتر متوجه اصناف است و کارخانجات تولید کننده صنایع شیرینی و شکلات در این طرح دیده نشده اند.
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت آرد صنعتی و شکر از 430 تومان به حدود 600 تومان در سال جاری، تصریح کرد: با این وضعیت قیمت برخی از اقلام مورد استفاده در ماه مبارک رمضان به طور قطع با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی برای کنترل بیشتر قیمت برخی از اقلام مورد استفاده در ماه مبارک رمضان از جمله زولبیا و بامیه، به طور مقطعی و با استفاده از روش حمایتی مواد اولیه مورد نیاز را دراختیار کارخانجات صنایع شیرینی و شکلات قرار دهد.
موحد با اشاره به آزاد سازی برخی از کالاهای اساسی از جمله شکر و آرد که در دستور کار وزارت بازرگانی قرار دارد گفت: روش‌ها‌ی اعمال شده در این امر موجب لطمات سنگینی به صنایع غذایی کشور شده است.
به گفته وی کارخانجات صنایع غذایی با آزاد سازی قیمت آرد و شکر یک شبه به افزایش100 درصدی برخی از قیمت‌ها‌ مواجه شدند که به رغم تلاش‌ها‌ی انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات نتیجه ای حاصل نشد.

 

منابع اسرائیلی خبر دادند:
 انهدام مهمترين شبکه‌ جاسوسى موساد

منابع اسرائیلی از متلاشی‌شدن مهم‌ترین شبکه‌های جاسوسی موساد توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی حزب‌الله خبر دادند.
برخی منابع اسرائیلی اعلام کردند دستگاه امنیتی ویژه حزب‌الله توانسته است هفته گذشته مهم‌ترین شبکه‌های جاسوسی اسرائیل وابسته به موساد را که در بیروت و جنوب لبنان فعالیت داشتند، متلاشی کند.
این منابع به پایگاه امنیتی اسرائیلی گفتند ماموران موساد که در بیروت بازداشت شدند، مهم‌ترین شبکه جاسوسی را در خاورمیانه تشکیل می‌دادند و برای استفاده از جدیدترین سیستم‌های الکترونیکی بیشترین آموزش‌ها را دیده بودند.
به گفته این منابع که خبرگزاری امارات به هویتشان اشاره‌ای نکرد، این شبکه ماموریت داشت اماکن و مخفی‌گاه‌های سری و خانه‌های امنی را که رهبران احزاب از آن استفاده می‌کردند، شناسایی و مکان‌هایی را که باید بمباران شود، با علامت‌های الکترومغناطیسی و فسفری نشان‌گذاری کند و در جاهای مختلفی از حومه جنوبی بیروت سیستم‌های شنود نصب کند.
بنا بر این گزارش، گروه دومی که متلاشی شده شامل 20 نفر بود که در جنوب لبنان فعالیت داشتند و در طول جنگ همه اطلاعات مربوط به مخفی‌گاه‌ها و مواضع حزب‌الله را در اختیار اسرائیل قرار می‌دادند.
دستگاه اطلاعاتی ویژه حزب‌الله دو شهروند عرب را که از حومه جنوبی بیروت تصویربرداری می‌کردند، بازداشت کرده و پس از انجام تحقیقات دریافته آنان ماموران موساد هستند و گذرنامه‌های جعلی دارند.
به گفته منابع یادشده اسرائیل پس از اطمینان از کشف این دو شبکه و قطع ارتباط با آنها این خبر را اعلام کرد و قصد داشته با این اقدام به صهیونیست‌ها نشان بدهد توانسته است در حزب‌الله نفوذ کند.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

نمازگزاران، قاتل امام جماعت را كشتند

گروهي از نمازگزاران در يكي از مساجد شهر استانبول فردي كه امام اين مسجد را با وارد كردن جراحات به قتل رسانده بود، كشتند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين افراد دور اين قاتل جمع شدند و به حدي وي را كتك زدند كه جان خود را از دست داد.
اين مرد پس از برگزاري نماز جماعت صبح، به امام نماز جماعت در مسجد اسماعيل آقا در بخش چهارشنبه در بخش اروپايي شهر استانبول حمله كرد و وي را كشت.

 

اقدام به خودسوزي دختر 17 ساله در حمام

دختر 17ساله نيمه شب گذشته در منزلش واقع در تهرانسر بلوار ياس اقدام به خود سوزي كرد.
همسايگان بعد از ديدن آتش سوزي در اين خانه سريعا با تلفن 125 آتش نشاني تماس گرفتند و ماموران ايستگاه 59 به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.
حسني، رييس ايستگاه 59 درباره اين حادثه، گفت: اين دختر جوان كه در خانه تنها بود، داخل حمام با ريختن بنزين بر روي خود و روشن كردن كبريت، خود را به آتش كشيد.
همسايگان قبل از رسيدن ماموران آتش نشاني با پيچيدن پتو به دور اين دختر، شعله‌هاي آتش را خاموش و توسط اورژانس تهران به بيمارستان منتقل كردند.
بنا بر آخرين گزارش‌ها حال وي به علت سوختگي شديد وخيم اعلام شده است.

 

دختر 16 ساله، رقیب عشقی اش را کشت

ایسکانیوز ـ سارا کولب- دختر 16 ساله آمریکایی- به جرم کشتن همکلاسی اش، سوزاندن و همچنین قطعه قطعه کردن جنازه به 53 سال و همدستش به 45 سال زندان محکوم شد. به گزارش سرویس حوادث ایسکانیوز، سارا به گفته مدیر دبیرستان راک ایسلند، دانش آموز خوب و درسخوانی بود اما گاهی به خاطر دوگانگی رفتارهای جنسیش دست به کارهای خشونت آمیز می زد. این دختر وقتی پی برد همکلاسی اش آدریانا ری نولدز به پسر مورد علاقه او دل بسته نقشه جنایت کشید. سارا، همان دختر درسخوان که تحمل دیدن رقیب عشقی را نداشت به همراه پسر مورد علاقه اش کوی گریگوری، آدریانا را به بهانه گردش از دبیرستان خارج کردند. دختر و پسر آمریکایی بعد از کشتن دختر نگون بخت جنازه را به مزرعه ای دور افتاده در راک ایسلند کشاندند، آتش زدند و قطعه قطعه کردند. گزارش ایسکانیوز می افزاید: با پیگیری ناپدید شدن آدریانا از سوی پدر و مادرش، اف بی آی بقایای جنازه سوخته را در یک زباله دانی کشف کرد و برای افشای راز جنایت به بازجویی از دوستانش پرداخت. بدین ترتیب مشخص شد سارا و کوی آخرین کسانی بودند که با قربانی دیده شدند. مجرمان جوان که ابتدا خود را بی گناه می خواندند وقتی با مدارک دادگاه پسند رو به رو شدند هیچ راهی برای گریز از قانون ندیدند و به ناچار لب به تشریح جزییات فاجعه پرداختند. قاضی جیمز تروز – رییس دادگاه جنایی راک ایسلند- دیروز سارا کولب را به 53 سال زندان محکوم کرد و گریگوری نیز به جرم معاونت در آدمکشی و تکه تکه کردن جنازه سوخته به 45 سال زندان محکوم شد. گزارش ایسکانیوز حاکی است: این جنایت مدرسه ای بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری معتبر ایالت متحده داشت.

 

زن پزشک گرداننده مرکز پنهانی سقط جنین در قزوين

زن پزشک مسلح که در قزوین به سقط جنین پنهانی می‌پرداخت به دنبال تحقیقات پلیس این شهر دستگیر شد. به رسیدگی به این پرونده با انتقال بدن نیمه جان یک زن به بیمارستان دهخدا قزوین که جنینش به طور غیرقانونی سقط شده در دستور کار پلیس قرار گرفت. بازجویی از بیمار که به سختی سخن می‌گفت نشان می‌داد جنین وی از سوی دکتر م – پ – متخصص بیهوشی – سقط شد و در نتیجه در یک قدمی مرگ قرار گرفت. با افشای این راز، زن پزشک تحت تعقیب قرار گرفت و در خیابان نوریان قزوین دستگیر شد. افسران تجسس معاونت اطلاعات پلیس طی بازرسی از خانه مجردی دکتر م، دو قبضه کلت جنگی، دو قبضه اسلحه برنو و شکاری، 125 لیتر مشروب دست ساز، افزون بر یک کیلوتریاک، دستگاه ساکشن و... کشف کرد و مجرم به معاونت مبارزه با مفاسد اجتماعی سپرده شد. گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: کارآگاهان در ادامه تحقیقات، مدارکی به دست آوردند که نشان می‌داد متخصص بیهوشی اتاق جراحی، بیشتر سقط جنین‌ها را در خانه زن همدستش به نام فرزانه – ک – خیابان مجاهد – و با کمک چند پزشک دیگر انجام می‌داد. بدین ترتیب رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌تری شد و پزشکان همدست دکتر م نیز تحت بازجویی قرار گرفتند. این پرونده هم اکنون به صورت ویژه در دادسرای قزوین تحت رسیدگی است و بررسی‌های جامع‌تر کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس این شهر ادامه دارد. گزارش ایسکانیوز حاکی است: گفته می‌شود پزشک تبهکار برای هر فقره سقط جنین 5 تا 15 میلیون ریال دستمزد می‌گرفت که سرانجام رسوا شد.

 

فاجعه ای دیگر

در حالی که تنها دو روز از فاجعه فرودگاه مشهد که منجر آتش گرفتن هواپیما و فوت 29 نفر شد، برخورد يكدستگاه اتوبوس با كاميون حامل سنگ ساختمان،صبح يكشنبه در محور چوپانان به انارك در شهرستان نايين در شرق استان اصفهان ‪ ۲۹‬نفر كشته و هشت زخمي بر جا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری «انتخاب»، در اين حادثه دلخراش كاميون به شماره "‪ ۵۵۹‬ع ‪ ۱۴‬ايران ‪ "۱۲‬كه از انارك به سمت چوپانان در حركت بود با اتوبوس شماره " ‪ ۲۱۱‬ن ‪ ۱۱‬خرم آباد" كه از مشهد به سمت اصفهان حركت مي‌كرد، برخورد كرد.
رئيس ستاد حوادث غير مترقبه استانداري اصفهان با تاييد اين خبر گفت : به محض اطلاع از وقوع حادثه، نيروهاي امدادي اورژانس و هلال احمر، عوامل فرمانداري نائين و پليس راه براي امداد رساني در منطقه حاضر شدند.
منصور شيشه فروش، افزود : هشت مجروح اين تصادف به بيمارستانهاي نائين و اصفهان منتقل شدند و براي انجام امور مربوط به كشته‌شدگان نيز هماهنگي لازم با پزشك قانوني صورت گرفته است.
وي گفت بر اساس گزارشهاي اوليه، كشته‌شدگان اين حادثه شامل ‪ ۱۳‬مرد و ‪۱۶‬ زن مي‌باشند.
عامل اصلي اين تصادف خواب آلودگي راننده كاميون گزارش شده است. شدت حادثه به حدي گزارش شده كه برخي از اجساد تاكنون شناسايي نشده‌اند.
000 ۱۴۲‬نفر طي هفته گذشته در حوادث شهري و جاده‌اي جان باختند
رييس اورژانس كشور گفت: ‪ ۱۴۲‬نفر هفته گذشته (‪ ۴‬تا‪ ۱۰‬شهريور) در حوادث شهري و جاده‌اي جان باختند.
دكتر فرزاد پناهي افزود: بيشترين موارد فوتي در اين حوادث مربوط به تصادف در جاده رشت لوشان با پنج مورد كشته بود.
وي گفت: در مجموع در هفته گذشته، پنج هزار و ‪ ۷۵۴‬ماموريت امدادي توسط اورژانس در سراسر كشور انجام شد.
پناهي، افزود: از اين تعداد، چهار هزار و ‪ ۱۸۳‬ماموريت شهري و يك هزار و ‪ ۵۷۱‬ماموريت جاده‌اي بود.
وي، با بيان اينكه چهار هزار و ‪ ۲۶۸‬مجروح توسط پرسنل اورژانس ‪ ۱۱۵‬در بيمارستان‌ها بستري شدند،اظهارداشت: از اين تعداد، سه هزار و هفت مجروح شهري و يك هزار و ‪ ۲۶۱‬مجروح جاده‌اي بودند.
پناهي، تعداد مجروحان سرپايي را ‪ ۸۷۰‬نفر ذكر كرد و ادامه داد: از اين تعداد، ‪ ۶۱۲‬مجروح شهري و ‪ ۲۵۸‬مجروح جاده‌اي بودند.
رييس اورژانس كشور، با بيان اينكه تعداد كل ماموريت در مقايسه با هفته گذشته آن يك درصد افزايش داشته است، افزود: تعداد افراد فوت شده شهري و جاده‌اي نيز چهار درصد طي هفته گذشته كاهش داشته‌است.
پناهي، ميانگين زمان رسيدن آمبولانس اورژانس بر سربالين مصدومان را ‪۱۰‬ دقيقه ذكر كرد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

انصاري‌فرد دوشنبه عازم مقدونيه مي‌شود

پرسپوليس 130 هزار دلار از بدهي نيكولوفسكي و ايليچ را مي‌پردازد
مديرعامل باشگاه پرسپوليس براي پايان دادن به وضعيت بدهي‌هاي اين باشگاه به بازيكنان مقدونيه‌اي روز دوشنبه عازم اين كشور خواهد شد.
باشگاه پرسپوليس به دليل عدم پايبندي به تعهداتش نسبت به بدهي‌هاي بازيكنان خارجي با مشكلاتي از سوي فيفا روبرو شده است.
به همين منظور محمدحسن انصاري‌فرد براي جلب رضايت «نيكولوفسكي» و «ساشا ايليچ» كه از اين باشگاه به فيفا شكايت كرده‌اند؛ عازم مقدونيه مي‌شود تا با پرداخت بخشي از بدهي‌هاي باشگاه به اين بازيكنان نظر آنان را براي پرداخت مابقي بدهي جلب كند.
انصاري‌فرد با تهيه 130 هزار دلار در حالي عازم مقدونيه مي‌شود كه در صورت توافق اين بازيكنان، بايد طي ماه‌هاي آينده نسبت به پرداخت ساير بدهي‌هاي خود به اين بازيكنان پايبند باشد.
همچنين باشگاه پرسپوليس طي هفته‌ي گذشته بخشي از بدهي‌هاي خود را به مربيان و بازيكنان سابق پرداخت كرد.

 

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

::  رئیس دفتر مصباح يزدي : کذب محض است!

خبر ملاقات مصباح يزدي و  هاشمي رفسنجاني در حاشيه اجلاس خبرگان تكذيب شد.

 


 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
* شنيده شده كه اكبر گنجى روزنامه‌نگار ايراني، در گفت‌وگويى با فرانسيس فوكوياما، استاد اقتصاد سياسى در دانشگاه جان هاپكينز، درباره مسائلى كه در خاورميانه اتفاق مى‌افتد به تبادل نظر پرداخته است.

* رييس خطوط هوايى عربستان طرح استخدام زنان عرب به عنوان مهماندار و خدمه پرواز در هواپيماهاى اين كشور را لغو كرد.

يک سايت اينترنتي خبر داد، رسيدگي به پرونده روزنامه مردم‌‏سالاري و سايت  بازتاب در شعبه دوم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت شروع شده است.

* افزايش آمار ازدواج زنان استان بوشهر با اتباع افغاني مشكلات زيادي را براي اين زنان بوجود اورده است. گفته می شود تنها ازدواج10 نفر از مردان افغاني ساكن استان بوشهر با زنان ايراني ثبت شده است و بقيه بدون مجوز و بصورت غير قانوني ازدواج كرده اند.

» منابع غربی ادعا کرده اند، يحيي رحيم صفوي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در مصاحبه با تلويزيون دولتي اعلام كرد يك فروند هواپيماي شناسايي ايراني بدون سرنشين از يك فروند ناو امريكايي هنگام عمليات در آب هاي خليج فارس در سال جاري تصوير برداري كرده است.

» برخي چهره هاي اصلاح طلب از جمله سيدهادي خامنه اي، ابراهيم اصغرزاده، مصطفي كواكبيان و علی محمد غريبيان گروه جدیدی به نام 10+1 را تشکیل داده اند. وجه تسميه گروه 10+1 اين است كه هر فرد براي عضويت در اين گروه بايد ده نفر ديگر را نيز به عضويت دراورد.

» دولت انگليس در گزارشي از سفر وزير دفاع اين كشور به عراق، از عبارت ساختگي شمال خليج عربي به جاي عنوان صحيح خليج فارس استفاده كرده است.

» شماري از شركت كنندگان در مراسم سخنراني رئيس جمهور در تكاب به عملكرد نماينده اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي اعتراض كردند. شنيده ها حاكيست وي كه پيش از سخنراني احمدي نژاد سخن مي گفت هنگام بيان مشكلات مردم حوزه انتخابيه خود با شعار «دروغگو دروغگو» حاضران در اين مراسم روبرو شد كه بلافاصله سخنراني خود را به پايان رساند.

* حضور کمتر نمایندگان در صحن علنی و عدم شرکت تعداد قابل توجهی از نمایندگان در رای گیری ها از حاشیه هایی است که معمولا در مجلس شورای اسلامی به چشم می خورد. این در حالی است که بسیاری از اوقات جلسه علنی با حداقل نمایندگان مورد نیاز تشکیل و رای گیری صورت می گیرد.گاهی نیز مانند چهارشنبه گذشته به علت به حدنصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، جلسه علنی مجلس تشکیل نمی شود.از سوی دیگر برخی اوقات در حالی که تابلوی نمایشگر عددی را به عنوان نمایندگان حاضر نشان می دهد، نگاهی کلی به صحن علنی تعداد کمتری از نمایندگان را نشان می دهد. این مسئله در یکی از جلسات هفته گذشته مجلس شورای اسلامی مشکل ساز شد و به تعطیلی زود هنگام جلسه علنی مجلس انجامید.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

علت اصلي آتش گرفتن هواپيما در مشهد

نماينده نيشابور در مجلس علت اصلي آتش گرفتن هواپيما در مشهد را مشترك بودن فرودگاه نظامي با مسافربري عنوان كرد.
غلامحسين مظفري به ايرانيوز گفت: مسأله‌اي كه در بيان علت آتش گرفتن هواپيما مغفول مانده است، مشترك بودن فرودگاه بين‌المللي مشهد به عنوان يك فرودگاه نظامي و مسافربري است.
وي افزود: فرودگاه مشهد، فرودگاهي بين‌المللي است كه پروازهاي نظامي هم در آن انجام مي‌شود. در همين حادثه علت آتش گرفتن، برخورد هواپيما به Jet Brayer (نگهدارنده و بازدارنده جت) بوده است. اين نگهدارنده جت مخصوص هواپيماهاي نظامي است اما به علت برخورد اين هواپيماي مسافربري با Jet Brayer چرخ‌هاي آن مي‌تركد و باعث آتش‌سوزي مي‌شود.
مظفري با تأكيد بر اين كه اگر تجهيزات مربوط به پروازهاي نظامي در فرودگاه نبود، هيچ حادثه‌اي براي هواپيما رخ نمي‌داد، گفت: اين كه مي‌گويند لاستيك‌ها تركيده، درست نيست. اين امر براي مردم هم ايجاد ناامني رواني مي‌كند اما بحث اين است كه چرخهاي هواپيما به اين بازدارنده جت برخورد كرده و باعث تركيدگي و در نهايت آتش‌سوزي شده است.
وي با تأكيد بر ضرورت جداسازي پروازهاي نظامي و مسافربري مخصوصاً در فرودگاه‌هاي بين‌المللي همچون مشهد و اعلام آمادگي مجلس در اين باره گفت: نيروهاي نظامي نيز اين حق را دارند كه فرودگاه مخصوص به خود را داشته باشند. فرودگاه مشهد روزانه حدود 100 پرواز دارد و درست نيست كه پروازهاي نظامي و مسافربري به صورت مشترك در آن انجام شود.
وي همچنين به بحث آلودگي صوتي هواپيماهاي نظامي براي مردم گفت: اگر واقعاً مانعي در برابر اين هواپيما قرار نمي‌گرفت، هيچ وقت دچار آتش‌سوزي نمي‌شد. لاستيك هواپيما امنيت خوبي دارد و بدون عامل خارجي نمي‌تركد.

 

اعتصاب کارگران ايران خودرو ديزل

پس از گذشت يك ماه از نارضايتي ‌هاي كارگران شركت ايران‌‌خودرو‌ديزل، اعتصاب گسترده اين كارگران در صبح ديروز ، منجر به تعطيلي اكثر واحدهاي توليدي، به وي‍ژه كاميون و اتوبوس سازي اين كارخانه شد.
شركت ايران‌خودرو ‌ديزل كه داراي 7000 كارگر است و در يك شيفت كاري 5000 نفر مشغول به كار هستند. به علت كاهش دستمزد كارگران، طي يك ماه گذشته، به شدت دچار آشوب و اعتصابات ريز و درشت كارگران بوده است.
يكي از كارگران اين شركت به خبرنگار بازتاب گفت: علت عمده اعتصاب امروز آن است كه، به تازگي مديران اين شركت قراردادهاي يك ماهه با كارگران قرار دادي امضا كرده‌اند. در حالي كه طبق آيين‌نامه، بايد اين قراردادها در مدت زماني يك ساله منعقد شوند.
بنا بر اين گزارش، بيشتر كارگران اعتصابي، صبح امروز در قسمت كارت ساعت تجمع كرده و با دادن شعارهايي چون: « مدير بي لياقت استعفا استعفا» و يا « شيخاني حيا كن كارخانه را رها كن » و « حمايت شورا از ما حق مسلم ماست » خواستار عزل و تعويض شيخاني، مديرعامل ايران‌خودروديزل شدند.
به گفته برخي كارگران معترض؛ با وجود مصوبه وزارت كار، مبني بر افزايش سي هزار توماني حقوق كارگران، نه تنها اين شركت اين افزايش حقوق را اعمال نكرده است، بلكه برخلاف وعده منطقي، مديرعامل ايران‌خودرو، بخشي از قراردادها و حقوق تعدادي از كارگران نيز كسر شده است.
بنا به اين گزارش،در گيرو دار اين اعتصاب ها سه دستگاه اتوبوس نيز توسط افراد ناشناس، به آتش كشيده شد كه ضرري در حدود 300 ميليون تومان به شركت ايران خودرو ديزل وارد كرده است.
شايان ذكر است با بالا گرفتن دامنه اعتصاب و اعتراضات، پليس ضد شورش نيروي انتظامي نيز در محل حضور پيدا كرده و در صدد كنترل و آرام كردن اوضاع برآمده است.

 

ساندي تايمز: آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران

گزارش ساندی تایمز و سایر منابع رسانه‌ای همچنین حاکی از آن است که تل‌آویو می‌کوشد با فشار بر آمریکا، بخشی از اهداف نظامی خود در زمینه تضعیف ایران و سوریه را از طریق نومحافظه‌کاران کاخ سفید دنبال کند.
به نوشته ساندی تایمز، سران نظامی اسرائیل بر این باورند که پیگیری فعالیت‌های هسته‌ای در ایران به معنای این است که احتمالاً رویارویی ایران و اسرائیل غیر قابل اجتناب خواهد بود.
چندی پیش یکی از مقامات پیشین ارتش اسرائیل تصریح کرده بود که با وجود تحولات اخیر لبنان، پیروزی حزب‌الله و برنامه‌های هسته‌ای تهران، جنگ با ایران در نهایت اجتناب ناپذیر خواهد بود. عفرایم اسنه ژنرال بازنشسته اسرائیلی گفته بود جنگ بین ایران و اسرائیل غیرقابل اجتناب است. این ژنرال 62 ساله اسرائیلی که در زمان نخست وزیری ایهود باراک یکی از مقامات عالی‌رتبه وزارت دفاع اسرائیل بود، تاکید کرده بود از سال 1993 به سران اسرائیل هشدار داده، ایران تنها دشمن اسرائیل است که حیات اسرائیل را تهدید می کند. این ژنرال اسرائیلی در گفت و گو با نشریه آمریکایی «نیوز ماکس» افزوده بود: من در زمان عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 هشدار دادم که عقب نشینی یکجانبه اسرائیل از لبنان موجب آمدن حزب‌الله به نزدیکی مرزهای اسرائیل می‌شود.
در گزارش ساندی تایمز همچنین آمده است که جنگ با حزب‌الله سبب بازنگری استراتژی دفاعی اسرائیل شده است. یکی از نتایج این بازنگری این است که توجه خیلی زیاد اسرائیل به گروه‌های مبارز فلسطینی در غزه و کرانه باختری سبب به حاشیه رانده شدن ایران و سوریه شده و منابع نظامی اسرائیل هم اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که این موضوع تهدیدات خطرناک‌تری را متوجه هیات این رژیم می‌نماید.
ساندی تایمز به نقل از یک مقام دفاعی عالیرتبه اسرائیل که نامی از آن نیاورده آورده است: ما در گذشته برای حمله نظامی احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده بودیم ولی افزایش اعتماد به نفس ایران بعد از جنگ در لبنان به این معنی است که ما باید خود را برای یک جنگ تمام عیار که سوریه نیز در آن نقش مهمی ایفا می‌کند آماده کنیم.
اسرائیل که از انعقاد پیمان نظامی ایران و سوریه به شدت نگران است در راستای بازنگری در سیاست‌های دفاعی و نظامی خود اقدام به کاهش هزینه نیروهای خود در نوار غزه و کرانه باختری کرده و بودجه دفاعی خود را برای سال 2007 به مقدار قابل توجهی افزایش داده است

 

مرد دوم شبکه القاعده عراق دستگير شد

دولت عراق مرد شمار دو شبکه القاعده در اين کشور را دستگير کرد. به گزارش بی.بی.سی، موفق الربيعی، وزير کشور عراق اين خبر را روز يکشنبه (3 سپتامبر) اعلام کرده است.
به گفته وزارت کشور عراق، "حامد جمعه السعيدی"، که به ابوهمام معروف بوده، چند روز پيش دستگير شده است.
وی در ساختمانی در شمال شهر بعقوبه مخفی بوده است.
ربيعی گفت که دستگيری معاون رهبر شبکه القاعده در عراق، ضربه بزرگی به اين شبکه بوده است و در پی آن 21 نفر از اعضای اين شبکه کشته يا دستگير شده اند.
"ابوهمام " مسئول سازماندهی بمبگذاری ماه فوريه در مرقد امامان عسگری شهر سامره، که منجر به آغاز نبردهای خونين فرقه ای ميان شيعيان و اهل سنت شد، بوده است.
به دنبال کشته شدن ابومصعب الزرقاوی، رهبری شبکه القاعده عراق در دست "ايوب المصری" است.
ابومصعب الزرقاوی در اوايل ماه ژوئن سال جاری ميلادی در حمله هوايی آمريکا به محل اختفای وی در عراق کشته شد.
پس از کشته شدن زرقاوی شماری از دستياران وی در نقاط مختلف عراق دستگير شده اند.
"ابوطلحه"، از جمله دستياران ابومصعب الزرقاوی که متهم به دست داشتن در شماری از مرگبارترين حملات شورشيان در موصل است، در ماه ژوئن دستگير شد.
مقامات آمريکايی و عراقی شبکه القاعده را مسئول بدترين حملات عليه غيرنظاميان در عراق و وخيم شدن اوضاع و تشديد تنش فرقه ای در اين کشور می دانند.
اما، برخی مقامات آمريکايی گفته اند که از ميان برداشته شدن رهبران القاعده در عراق باعث کاهش سطح خشونت در اين کشور نشده است.
مقامات آمريکايی همچنين گفته اند که برای تثبيت اوضاع، برقراری امنيت و ايجاد شرايط عادی در عراق به گذشت زمانی طولانی تر نياز است.

 

تحصن نامحدود نمايندگان مجلس لبنان

ده‌ها تن از نمايندگان مجلس لبنان روز گذشته در اعتراض به ادامه محاصره دريايي و هوايي كشورشان از سوي اسرائيل در بيروت تحصن كردند.
در اين تحصن كه به دعوت «نبيه بري» رئيس مجلس صورت گرفت، نمايندگان وابسته به جنبش شيعي «امل» به رياست بري، نمايندگان حزب‌الله به دبير كلي سيد «حسن نصرالله»، نمايندگان حزب «آينده» به رياست «سعدالدين حريري»، نمايندگان تشكل مسيحي «قرنه شهوان»، اعضاي فراكسيون «گردهمايي دموكراتيك» به رياست «وليد جنبلاط»، نمايندگان حزب «آزاد ملي» به رياست «ميشل عون» و نمايندگان مستقل شركت كردند.
مدت اين تحصن، نامحدود و تا پايان محاصره لبنان توسط اسرائيل اعلام شده است.
در ابتداي اين تحصن، نمايندگان مجلس لبنان به احترام و ياد قربانيان جنگ 33 روزه اسرائيل عليه كشورشان يك دقيقه سكوت كردند.
در همين رابطه رئيس مجلس لبنان در گفت وگو با روزنامه «الاخبار» اظهار داشت: «تحصن، فرياد اعتراض آميز مجلس لبنان به محاصره اين كشور توسط اسرائيل است.»
وي افزود: اين محاصره نه تنها عليه لبنان، كاركنان فرودگاه‌ها و بندرهاي آن بلكه نقض آشكار قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل متحد است.
بري تأكيد كرد كه با نمايندگان مجلس در حال بررسي برخي اقدام‌هاي ديگر در اعتراض به محاصره اسرائيل است و بيشتر اعضاي همه فراكسيون‌هاي مجلس در تحصن مشاركت دارند.
همچنين نبيه بري از كشورهاي عربي خواست با فرستادن هواپيما به لبنان محاصره هوايي اين كشور توسط اسرائيل را به چالش بكشند.
از سوي ديگر، در پي اعتراض نمايندگان لبنان به محاصره كشورشان از سوي اسرائيل، فوأد سينيوره نخست وزير لبنان از اين اقدام پارلمان استقبال كرد و گفت: محاصره هوايي و دريايي اسرائيل عليه لبنان مخالف قوانين سازمان ملل و بسيار ظالمانه و غيرقانوني است.
وي افزود: اين تحصن بسيار حائز اهميت است چرا كه نمايندگان با اين كار به جمع بسياري از لبناني‌ها و برادران در ساير كشورها كه همواره با لبنان همبستگي‌شان را اعلام مي‌كنند مي‌پيوندند.

 

 ماه عسل خبرنگاران در ارس!

عشرت شایق نماینده مردم تبریز با انتقاد از وضعیت فرهنگی و اقتصادی حاکم بر مناطق آزاد کشور گفت یکی از محور های اساسی دولت نهم تاکید بر حفظ اصول و ارزشهاست اما گویی این سیاست ها به مناطق آزاد تجاری ، صنعتی ابلاغ نگردیده و یا برخی از مسئولان آنها اعتقادی به این سیاست ها نداشته و بیشتر امور در این مناطق بصورت سلیقه ای اداره می شود .
شایق با بیان مطلب فوق افزود: تشریفات زائد و ریخت وپاش ها همچنان در برنامه های مناطق آزاد کشور وجود دارد و لازم است مدیریت عالی مناطق آزاد نظارت بیشتری بر فعالیت آنها بخصوص برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی این مناطق داشته باشد .
عضو کمیسیون اصل 90 گفت در حالی که تقریبا همه رسانه ها در تبریز نمایندگی و خبر نگار فعال دارند اما مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس طی روز های اخیر برای انجام مصاحبه خود 15 نفر از خبرنگاران همان رسانه ها را از تهران به تبریز آورده و برای تهیه بلیط رفت و بر گشت ،اقامت در هتل و سایر موارد هزینه های زیادی را متقبل شده بود که با توجه به نتایج حاصله نوعی ولخرجی و کج سلیقه گی محسوب می شود.
وی با اشاره به آشکار بودن فعالیت مناطق آزاد گفت برای عملکرد این مناطق نیازی به تبلیغات پر هزینه و غیر متعارف نمی باشد و فعالیت هر یک از مناطق آزاد کشور برای مردم و مسئولان قابل مشاهده و ارزیابی است .
لازم به یاد آوری است مدیر عامل منطقه آزاد ارس برای دعوت از 15 خبر نگار دعوتی خود هزینه رفت و برگشت هواپیما – صبحانه- نهار و شام و هتل آنان را که حداقل به 20 میلیون ریال می شود پرداخت کرده است و بدنبال آن قریب به اتفاق خبر نگاران محلی به عنوان اعتراض به این امر جلسه مطبوعاتی مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس را ترک و از مسئولان خواسته اند به اینگونه اعمال توهین آمیز نسبت به جامعه خبری رسیدگی کنند .

 

پروژه بزرگ اسرائیل برای بازسازی ارتش اسرائيل

اسرائيل به دنبال شکست در لبنان و نیروهای مقاومت حزب الله، در تکاپوی رفع معایب ارتش خود می باشد و برای بازسازی ارتش خود مبلغ 23 میلیارد دلار هزینه درنظر گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل آریا، الکس فیشمان در گزارشی نوشت : موشه کابلینسکی جانشین رییس ستاد ارتش اسرائيل و گابی اشکنازی مدیر کل وزارت جنگ این رژیم پروژه ای را در دست تهیه و اجرا دارند که بر اساس ان در مرحله اول ارتش اسرائيل باید هرچه سریعتر به سطحی از آمادگی برسد که پیش از جنگ با لبنان(12 ژولای 2006 ) درآن سطح قرار داشت.
بر اساس این پروژه نیروی هوایی اسراییل باید به سطح امادگی این نیرو در جنگ اکتبر 1973 برسد.
بر اساس این گزارش جنگنده های اسرائيل اعم از بمب افکنها و هواپیماهای بدون خلبان 40 هزار ساعت پرواز انجام داند که منجر به استهلاک سوخت و قطعات یدکی و مهماتی به ارزش یک میلیارد شیکل شده است.
علاوه بر آن فراخوانی نیروهای ذخیره به همراه رساندن نظامیان به مرز آمادگی نزدیک به یک میلیارد و یکصد شیکل هزینه در بر داشته است.
در مورد پدافند ارتش اسرائيل نیز این گزارش اعلام کرد که توپخانه های اسراییل در خلال جنگ لبنان 130 هزار گلو له شلیک کرده اند.
بر اساس این گزارش، بازسازی ارتش به سطح پیش از جنگ در زمینه هایی همچون انبارهای مهمات، جنگ افزارهای، تانکها، جنگنده ها، اصلاح دیوارهای مرزی، معلولان خانواده های قربانی و انچه که ارتش نیاز دارد، نیازمند 11 میلیارد شیکل است که نصف این مبلغ توسط آمریکا تامین خواهد شد.
این گزارش حاکیست علاوه براین، 11 میلیارد شیکل نیزباید برای آماده سازی ارتش اسرائيل هزینه شود که این مبلغ در پروژه جدید در نظر گرفته شده و ایهود اولمرت نیز با ان موافقت کرده است.

 

كوفي عنان: درک بهتري از مواضع ايران در زمينه پرونده هسته‌اي بدست آورده ام

كوفي عنان دبير كل سازمان ملل متحد با اشاره به ديدار خود با محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران گفت:آ قاي احمدي نژاد در اين مذاكرات گفت كه ايران قبول نمي‌كند كه غني‌سازي را قبل از مذاكرات تعليق كند.
عنان در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران در تهران ، همچنين با اشاره به ديدار آتي علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران با "خاوير سولانا" مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا ابراز اميدواري كرد كه اين دو به يك راه حل دست پيدا كنند.
كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل متحد در كنفرانس مطبوعاتي مشترك خود با منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران تصريح كرد:"جمهوري اسلامي ايران يك بازيگر مهم بين‌المللي است و نقش مهمي در منطقه ايفا مي‌كند.
عنان مذاكرات خود با مقامات ايراني را خوب توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي حضور در تلاشي جمعي براي بازسازي لبنان اعلام كرده كه اين دستاورد مهمي است.
دبيركل سازمان ملل متحد با اشاره به جايگاه مهم ايران در عرصه بين‌المللي، تصريح كرد: ما به كمك تمامي بازيگران بين‌المللي نياز داريم.
وي با اشاره به ديدار امروزش با محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري گفت: آقاي احمدي نژاد در اين ديدار اعلام كرد كه ايران از قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬حمايت مي‌كند.
كوفي عنان در ادامه كنفرانس خبري مشترك خود با منوچهر متكي گفت كه در پي ديدارهايش با مقامات ايراني درك بهتري از مواضع ايران در زمينه پرونده هسته‌اي بدست آورده است.
عنان خاطرنشان كرد كه در مذاكراتش با كشورهاي كليدي ، اين درك را بهتر پي‌گيري خواهد كرد و نقش خود را به عنوان دبيركل سازمان ملل متحد ايفا مي‌كند.
دبيركل سازمان ملل با بيان اينكه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و شوراي امنيت درگير موضوع پرونده هسته‌اي ايران هستند به تماسهاي ايران با گروه ‪ ۵ + ۱‬اشاره و خاطرنشان كرد كه در اين زمينه بحث‌هاي خوبي صورت گرفته است.
عنان همچنين گفت كه در مذاكراتش با مقامات ايراني نگراني‌اش را از برگزاري نمايشگاه كاريكاتور با موضوع هولوكاست مطرح كرده و افزود: همگي به ياد داريم كه كاريكاتورهاي دانماركي چه جنجال‌هايي آفريد.
وي بر حق برخورداري از آزادي بيان تاكيد كرد اما ادامه داد: بايد از اين حق با دقت استفاده شود. بايد توجه كنيم الفاظي كه به كار مي‌بريم زيان‌بار و مجوز خشونت نباشد.
عنان افزود: بايد هولوكاست را به عنوان يك اتفاق غيرقابل انكار قبول كنيم و به بچه‌هايمان آموزش دهيم كه در زمان جنگ جهاني دوم چه اتفاقاتي افتاد و اين تضمين را ايجاد كنيم كه وقايع اينچنيني تكرار نشود.
كوفي عنان دبيركل سازمان ملل متحد مذاكراتش با مقامات ايراني را مثبت توصيف كرد.
عنان در كنفرانس خبري مشتركش با منوچهر متكي وزير امور خارجه خاطرنشان كرد كه در اين مذاكرات درك بهتري از مواضع جمهوري اسلامي ايران به دست آورده است.
دبيركل سازمان ملل متحد و وزير امور خارجه در اين نشست خبري كه حدود ‪ ۱۰۰‬نفر از خبرنگاران عكاسان و تصويربرداران داخلي و خارجي حضور داشتند به علت تاخير چند ساعته در برگزاري كنفرانس مطبوعاتي مشترك از آنها عذرخواهي كردند.
كنفرانس مطبوعاتي عنان و متكي قرار بود كه قبل از ظهر يكشنبه در محل وزارت خارجه برگزار شود ولي به دليل طولاني شدن مذاكرات كوفي عنان با محمود احمدي نژاد رييس جمهوري، با چند ساعت تاخير برگزار شد.
متكي در ابتداي اين كنفرانس مطبوعاتي ضمن عذرخواهي از خبرنگاران به دليل تاخير در برگزاري آن، گفت: ملاقات دبيركل سازمان ملل با رييس جمهوري ، بيش از آنچه كه فكر مي‌شد، طول كشيد.
وزير خارجه با اشاره به اينكه كوفي عنان به دعوت جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر كرده است گفت: دبيركل سازمان ملل در اين سفر با رييس‌جمهوري و مقامات ايران پيرامون روابط ايران و سازمان ملل، مسايل مهم بين‌المللي به ويژه موضوعات اخير لبنان ، مسايل عراق، فلسطين و كليه مسايل خاورميانه و همچنين موضوع هسته‌اي ، مذاكره كرد.

** عذرخواهي عنان

كوفي عنان نيز در ادامه به دليل تاخير در برگزاري اين كنفرانس از خبرنگاران عذرخواهي كرد و از دولت هم تشكر كرد كه در اين سفر ميزبان خوبي براي او بوده است.
دبيركل سازمان ملل متحد گفت: من به تهران آمدم تا در مورد قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬و اجراي آن با مقامات ايراني صحبت كنم و عرض كنم كه به چه نحو مي‌توانيم آتش بس را محكم تر كنيم و همچنين اينكه چگونه مي‌توانيم صلحي گسترده در لبنان و كل منطقه از جمله سوريه و فلسطين داشته باشيم.
عنان مذاكراتش با مقامات ايراني را مثبت توصيف كرد و گفت كه طي سفر دو روزه‌اش به تهران با محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي ، منوچهر متكي وزير امور خارجه و كمال خرازي رييس شوراي راهبردي روابط خارجي ديدار و مذاكره كرده است.
وي با اشاره به ديدار امروزش با رييس جمهوري گفت: آقاي احمدي نژاد اعلام كرد كه ايران از قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬شوراي امنيت سازمان ملل متحد حمايت مي‌كند.
عنان افزود: رييس جمهوري ايران همچنين از من خواست كه به حفظ تماميت ارضي و استقلال لبنان كمك كنم.
دبيركل سازمان ملل با اشاره به ضرورت همكاري كشورها براي بازسازي لبنان گفت: رييس جمهوري ايران همچنين اعلام كرد كه تهران آماده است در يك تلاش جمعي براي بازسازي لبنان شركت كند.
عنان دريافت اين پيامها از سوي رييس جمهوري ايران را دستاورهاي مهم سفر خود برشمرد و گفتك ما به كمك بازيگران بين‌المللي نيازمنديم.
دبيركل سازمان ملل متحد ايران را يك بازيگر مهم بين‌المللي توصيف كرد و گفت: تهران نقش مهمي در منطقه دارد.
عنان با اشاره به موضع رييس جمهوري ايران مبني بر استقبال از مذاكرات براي رسيدن به راه حل در موضوع پرونده هسته‌اي گفت: در مذاكراتي كه با آقاي احمدي نژاد داشتم او تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران قبول نمي‌كند كه غني‌سازي را قبل از مذاكرات تعليق كند.
دبيركل سازمان ملل متحد با اشاره به ديدار آتي علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با خاوير سولانا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا ابراز اميدواري كرد كه اين دو به يك راه حل دست پيدا كنند تا گامها بعدي برداشته شود.
متكي نيز در ادامه اين كنفرانس مطبوعاتي و قبل از طرح سوالات خبرنگاران به محورهاي مذاكرات مقامات ايراني با كوفي عنان اشاره كرد و گفت: در بحث لبنان، ما ضمن نقد حمايتهايي كه از اسرائيل در تجاوز به لبنان به عمل مي‌آمد و همچنين تلاشهايي كه براي جلوگيري از تصويب قطعنامه آتش بس مي شد، تصريح كرديم كه جمهوري اسلامي ايران آماده است كه با سازمان ملل براي بازگشت آرامش به مرزهاي لبنان ، همكاري كند.
وي با اشاره به استقرار نيروهاي سازمان ملل و همچنين نيروهاي لبناني در مرز اين كشور گفت: در مذاكراتمان با آقاي عنان بر ضرورت تسريع عقب نشيني نيروهاي اسرائيل از بخشهايي از خاك لبنان شديم.
متكي افزود: در اين مذاكرات جمهوري اسلامي ايران همچنين تاكيد كرد كه محاصره لبنان بايد سريعا خاتمه يابد.
وزير امور خارجه آنگاه به موضوع پرونده هسته‌اي پرداخت و با اشاره به پاسخ منطقي ايران به بسته پيشنهادي گروه ‪ ۵ + ۱‬گفت: با پاسخ ايران ، زمينه براي برداشتن گامهاي مناسب بعدي فراهم شده است.
وي به ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه اشاره و بر ضرورت رعايت حقوق ايران در برخورداري از فناوري صلح آميز هسته‌اي و همچنين شفافيت فعاليتهاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران و اعتمادسازي در اين زمينه تاكيد كرد.
متكي در ادامه سخنان خود به موضوع مورد اشاره كوفي عنان در مورد هولوكاست اشاره كرد و گفت: در مذاكراتي كه با آقاي عنان داشتيم صحبت از آن شد كه وقايع تاريخي بايد از ديد صاحب نظران مورد كنكاش قرار بگيرد.
وزير خارجه تصريح كرد كه هر اقدامي كه به دور از توهين به بررسي يك موضوع بپردازد ، از نظر ما مشكلي ندارد.
بعد از سخنان اوليه كوفي عنان و منوچهر متكي ، اين دو آمادگي خود را براي پاسخگويي به سوالات خبرنگاران اعلام كردند.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

آخرين گزارش از رزمايش ضربت ذوالفقار

دومين مرحله‌ي رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار از سوي نيروي هوايي با رهگيري هواپيماهاي متخاصم توسط تيزپروازان نيروي هوايي ارتش آغاز شد.
در اين مرحله پس از نفوذ هواپيماهاي دشمن به نقاط كور راداري به خاك ميهن اسلامي ديده‌بان‌هاي بصري پدافند نيروي هوايي با مشاهده‌ي هواپيماهاي دشمن وضعيت را همزمان به پست‌هاي فرماندهي فرعي و در مركز فرماندهي پدافند هوايي براي اتخاذ تدابير لازم اعلام كردند و پس از تشخيص قطعي هويت هواپيماهاي رويت شده دستور لازم براي انهدام هواپيماهاي متخاصم از سوي مركز فرماندهي پدافند هوايي صادر شد. همزمان هواپيماهاي آماده‌ي دفاع با سرعت عمل مناسب براي رهگيري و درگيري هوايي به سمت منطقه‌ي مورد حمله به پرواز درآمدند.
امير سرتيپ دوم خلبان جواد محمديان سخنگوي رزمايش گفت: همچنين در اين مرحله يگان‌هاي پروازي شنود و شناسايي الكترونيكي نيروي هوايي ارتش با پروازهاي مختلف نسبت به شنود الكترونيكي و عكسبرداري مناطق عملياتي را براي جمع‌آوري اطلاعات و شناسايي اقدام كردند.
سخنگوي رزمايش ضربت ذوالفقار افزود: يكي از اقدامات مهم انجام شده در اين مرحله انجام عمليات مقابله به مثل و حمله به اهداف استراتژيك توسط هواپيماهاي شكاري بمب افكن بود. همچنين خلبانان تيزپرواز نيروي هوايي ارتش در يك اقدام بي‌سابقه توانستند با انجام پرواز در ارتفاع پست و افزايش شعاي عملياتي جنگنده‌هاي خود پس از چند ساعت پرواز در خارج از ديد رادارهاي دشمن اهداف استراتژيك دشمن را بمباران نموده و به پايگاه ها مراجعه كنند.
نكته‌ي حائز اهميت اين مرحله از رزمايش افزايش توانمندي هواپيماهاي شكاري در ارتفاع پست بود كه اين موفقيت با تلاش متخصصان مومن ميهن اسلامي طراحي و به نتيجه رسيده است.
مرحله‌ي نخست رزمايش هوايي ضربت ذوالفقار پس از تازش هوايي هواپيماهاي شكاري و جنگنده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در پهنه بيكران آسمان ايران اسلامي و انجام عمليات پدافندي به‌ويژه در استان‌هاي آذربايجان شرقي و تهران با موفقيت انجام شد.
مرحله اول رزمايش هوايي ضربت ذوالفقار با پرواز تيزپروازان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و بمباران اهداف تعيين‌شده توسط جنگنده بمب‌افكن‌هاي اين نيرو صبح روز شنبه آغاز شد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
عکسهای خبری روز از چهار گوشه جهان

 

کوفی عنان، دبير کل سازمان ملل متحد در دومين روز از سفر خود به تهران، با محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران ديدار کرد.

 

دانش آموزان فلسطينی در سومين روز باز گشايی مدارس در غزه. باوجود اعتصاب معلمان فلسطينی در اعتراض به پرداخته نشدن حقوقشان، مدارس در اراضی فلسطينی تعطپل نشده اند.

 

مردی در يکی از سواحل بالی در اندونزی، جلبلک دريايی جمع آوری می کند. جلبک دريايی از محبوب ترين سبزيجات در اين منطقه از جهان به شمار می آيد .

 

ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات ترکيبی شنا - دوچرخه سواری و دو زنان در سوييس به درون درياچه ژنو شيرجه می روند.

 

گروهی از هنرمندان معلول چينی در حال اجرای نمايشی با عنوان 'رويای من'. اين گروه هنری که از 60 عضو تشکيل شده، از زمان تاسيس در سال 1987 تا کنون در چهل کشور مختلف جهان برنامه اجرا کرده است.

 

فردی سگ اسب سوار در مزرعه ای در گلاسترشاير انگلستان. صاحب مزرعه می گويد که اين سگ سوار کار ماهری است.

 

 

Copyright ©2005  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

 

 

 گروه اینترنتی مشکان