تعيين تکليف روزنامه ايران تا پايان هفته      سومين خبر دولت: کشف واکشن ايدز در ايران        علت اصلي آتش گرفتن هواپيما در مشهد       اعتصاب کارگران ايران خودرو ديزل       ساندي تايمز: آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران

 

تعيين تکليف روزنامه ايران تا پايان هفته

سومين خبر دولت: کشف واکشن ايدز در ايران

علت اصلي آتش گرفتن هواپيما در مشهد

اعتصاب کارگران ايران خودرو ديزل

ساندي تايمز: آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران

و ...

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

دوشنبه :: 15 آبان 1385 ::  6 نوامبر 2006

توجه: خبرنامه در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي منتشر نمي گردد.

 
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

سکوت جاسبی در برابر سوالات خبرنگاران

عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالات مكرر خبرنگاران درباره وضعیت شهریه‌های این دانشگاه سكوت كرد.
به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال كه پاسخ شما به اقدام انقلابی رییس جمهور برای كاهش شهریه‌ها‌ی دانشگاه آزاد چیست فقط لبخند زد.
وی در پاسخ به این‌كه آیا می‌توان این سكوت شما را به معنای پذیرش دستور رییس جمهور برای كاهش شهریه‌ها تلقی كرد مجددا سكوت كرد و از میان خبرنگاران گذشت

 

سفر رهبر انقلاب به سمنان

حضرت آيت الله خامنه اي اواسط هفته جاري به استان سمنان سفر مي كنند.
زمان سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان سمنان احتمالا صبح روز سه شنبه شانزدهم آبان ماه انجام خواهد گرفت.
رهبري در اين سفر علاوه بر ديدار مستقيم با مردم شهرهاي سمنان، شاهرود، دامغان، ميامي و گرمسار، به برخي از نقاط اين استان نيز نماينده خود را اعزام مي كنند.

 

جداسازی دختران و پسران در مدرسه های آمریکا پس از 31 سال

وزارت آموزش و پرورش آمریکا پس از 31 سال با جداسازی مدرسه های دخترانه و پسرانه موافقت کرد.
مارگارت اسیلیگ، وزیر آموزش آمریکا گفت: مناطق آموزشی در کل کشور از ماه آینده آزاد خواهند بود که کلاس ها یا مدارس خود را فقط با دانش‌آموزان پسر یا دختر تشکیل دهند. تحقیقات در مدارس آمریکا نشان می دهد، بازدهی آموزشی در کلاس ها و محیط های آموزشی تک جنسیتی بالاتر از محیط های آموزشی مختلط است، این مهم ترین تغییر نظام آموزشی آمریکا در 31 ساله گذشته است.
گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: اکنون از 90 هزار مدرسه دولتی در آمریکا تنها 241 دستگاه با کلاس های مجزا برای پسران و دختران وجود دارد.

 

مرتضوی شخصا مسئول پیگیری پرونده بازیگر سریال نرگس شد

شخص دادستان تهران مسئول پیگیری پرونده بازیگر سریال نرگس شد.
محمود سالار كیا در گفت و گو با فارس با تائید این خبر گفت: دادستان تهران در جریان رسیدگی، دستور دستگیری متهم مرد این پرونده را كه هم اكنون از كشور خارج شده داده است و تحقیقات در این خصوص بر عهده پلیس امنیت تهران بزرگ است.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا در تحقیقات قضایی مشخص شد كه متهم مرد این پرونده اقدام به تكثیر فیلم‌ها‌ی غیر اخلاقی نموده است یا خیر گفت: این فرد فعلا متهم به این عمل است و اینكه آیا وی در این اقدام دست داشته یا خیر باید در تحقیقات تكمیلی مشخص شود.

 

اسرائیل: حزب الله موشك انداز اسراییلی را به ایران داد

تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه مدعی شد، حزب الله لبنان در جریان نبرد33 روزه در لبنان یك دستگاه موشك انداز ساخت این رژیم را به غنیمت گرفته و آن را به ایران تحویل داده است.
به گزارش سرویس بین الملل شریف نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگزارش تلویزیون رژیم اسراییل آمده است: یك واحد از نظامیان اسراییلی تجیهزاتی از جمله موشك انداز «گیل» را در جنوب لبنان رها كرده و حزب الله لبنان با تصاحب آن تجهیزات، آن‌ها‌ را دراختیار پشتیبانش، ایران، قرارداده است.
بنابر گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش اسراییل بیم آن را دارد كه متخصصان تسلیحاتی ایران بتوانند از روی موشك انداز مذكور كپی سازی كرده و یا وسیله ای را به منظور خنثی سازی آن ابداع كنند.

 

اعدام عامل ترور دو محافظ احمدي‌نژاد در ايرانشهر

دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي ايرانشهر از اجراي حكم اعدام يكي از عوامل به شهادت رساندن دو تن از محافظين رييس جمهوري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان، حكم اعدام محمد آسكاني فرزند جان محمد صبح امروز يكشنبه در ملاء عام به اجرا درآمد.
بر اساس اين گزارش، اعدام اين فرد شرور در پي مبارزه جدي و بي‌امان با اخلالگران در نظم و امنيت عمومي و اشرار و به اتهام راهبندي مسلحانه و به شهادت رساندن محافظين رئيس‌جمهوري صورت گرفت.
اين گزارش حاكيست كه همراه با اجراي حكم اين مجرم، حكم يك مجرم ديگر به نام نجيب‌اله قيومي فرزند بسم‌الله نيز به جرم قاچاق مواد مخدر از نوع هروئين، صبحگاه امروز در شهرستان ايرانشهر اجرا شد.

 

آزمون سرى انگليسى ها براى استخدام خبرنگار

دست آخر اينكه بنگاه خبرى دولت انگليس (بى.بى.سى) به منظور استخدام خبرنگاران فارسى زبان، اقدام به برگزارى آزمون كتبى در محل سفارت اين كشور در تهران كرده است. به نوشته يك سايت اينترنتى، در اين آزمون كه در اواخر شهريور ماه برگزار شده، حدود ۵۰ نفر كه اغلب آنها سابقه مطبوعاتى و يا وبلاگ نويسى داشته اند، شركت كردند. مسئولان انگليسى برگزارى آزمون سعى در مخفيانه برگزار كردن آزمون داشتند. به همين دليل از متقاضيان با استفاده از پست الكترونيكى (ايميل) براى شركت در آزمون دعوت به عمل آمده است. علاوه بر اين به داوطلبان نيز تأكيد شده به جاى نام و نام خانوادگى، از كدى كه در ايميل براى آنها ارسال شده بود، استفاده كنند.

 

تصویر برداری جاسوسی ایران از ناوهای امریکایی

بخشی از فیلم های ضبط شده از روی ناوهای امریکایی مستقر در خلیج فارس احتمالاً از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد .
فرماندهان نظامی در حال حاضر مشغول بررسی و تصمیم گیری درباره نمایش عمومی بخشی از فیلم های ضبط شده از روی ناوهای امریکایی در خلیج فارس هستند .
برخی معتقدند انتشار قسمت های قابل پخش این فیلم ها باعث افزایش اعتماد به نفس ملی و احتیاط بیش از پیش شیخ نشین ها نسبت به نزدیکی با امریکا خواهد شد و این کار می تواند در ادامه سیاست بازدارندگی دفاعی ایران باشد و نیروهای امریکایی را به وحشت اندازد .
گروه دیگری از فرماندهان نظامی نیز معتقدند این فیلم ها نباید نشان داده شود چرا که ممکن است باعث نگرانی مردم و بازشناسی نقاط ضعف نیروهای امریکایی در خلیج فارس باشد.

 

بازديد بازرسان آژانس از آبشار دوم غني سازي

بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از آبشار هاي اول و دوم غني سازي اورانيوم بازديد کردند.
يک مقام آگاه در گفت‌وگو با مهر، با اعلام اين خبر گفت: ماموريت دو بازرس آژانس که از روز جمعه وارد ايران شده اند، صرفا در چهارچوب NPT و پادمان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است.
به گفته وي اين بازرسان که تا اواخر هفته در ايران به سر خواهند برد، از ساير تاسيسات هسته‌اي ايران از جمله مرکز فراوري اورانيوم نطنز نيز بازديد خواهند کرد.
دوشنبه هفته گذشته محمد البرادعي مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از راه اندازي آبشار دوم غني سازي در ايران خبر داد و اين خبر روز جمعه از سوي محمد قنادي معاون پژوهشي سازمان انرژي اتمي تاييد شد.
آبشار اول غني‌سازي اورانيوم در ايران فروردين ماه امسال به بهره‌برداري رسيده بود.

 

تكذيب ممنوع التصوير شدن چهره هاى سينمايى

اخيرا در محافل هنرى و سينمايى شايعاتى مبنى بر ممنوع التصوير شدن برخى چهره هاى مطرح سينماى ايران منتشر شده كه بروز بحران و ناامنى در جامعه هنرى كشور را موجب گرديده است.روابط عمومى خانه سينما ضمن تكذيب اين شايعات تاكيد كرد: شوراى صيانت خانه سينما به منظور حراست از اخلاق حرفه اى سينما و در جهت پاسدارى از ارزش هاى فرهنگى و اعتقادى جامعه قاطعانه به هرگونه بى حرمتى و سوءاستفاده از موقعيت هاى شغلى افراد خاطى برخورد خواهد كرد و چنانچه حكم ممنوع التصوير شدن افرادى را صادر كند بلافاصله به صورت شفاف و صريح اين تصميم را رسما اعلام خواهد كرد.

 

نويسنده عرب تابعيت ايراني گرفت

«کمال السيد» نويسنده معاصر عرب که سالياني مقيم ايران بوده و چندين جلد کتاب توسط ناشران کشورمان از وي به چاپ رسيده است، سرانجام تابعيت ايراني گرفت.
به گزارش مهر، کمال السيد با کتاب داستاني «عشق هشتم» با موضوع حضرت امام رضا (ع) دي ماه سال گذشته موفق به احراز رتبه برتر در نخستين جشنواره سراسري کتاب سال رضوي در مشهد مقدس گرديد.
مکاتبات «انجمن قلم ايران» با مراجع ذيصلاح مربوطه و ارائه درخواست تابعيت ايراني براي کمال السيد، سرانجام به اقامت دائمي اين نويسنده عراقي الاصل در ايران انجاميد.

 

‌راه‌اندازي خبرگزاري از سوي دستگاه‌هاي دولتي ممنوع شد

هيأت نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي راه‌اندازي هرگونه خبرگزاري از سوي دستگاه‌هاي دولتي را ممنوع كرد.
به گزارش فارس به نقل از دبيرخانه هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي، در نشست اين هيات كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و كليه اعضا حضور داشتند، مقرر شد با توجه به وظايف و ماموريت‌هاي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) دستگاه‌هاي دولتي براي انعكاس و پوشش اخبار فعاليت‌هاي خود از طريق اين خبرگزاري اقدام كنند.
هيأت در اين نشست همچنين ضمن بررسي برخي تقاضاها براي راه اندازي خبرگزاري، با توجه به احراز شرايط موردنظر هيات از جمله تخصصي و خصوصي بودن با راه‌اندازي دو خبرگزاري «آريا» به مديرعاملي امير محبيان و «رسا» به مديرعاملي محمدمهدي محققي موافقت كرد.

 

مجلس به عباسي براي تصدي وزارت تعاون راي اعتماد داد

"محمد عباسي" فرد پيشنهادي براي تصدي وزارت تعاون روز يكشنبه از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد گرفت.
در نشست علني دیروز مجلس از مجموع ‪ ۲۴۵‬راي اخذ شده، ‪ ۱۵۵‬نماينده راي موافق، ‪ ۷۰‬نماينده راي مخالف و ‪ ۲۰‬نماينده راي ممتنع دادند و بدين ترتيب عباسي به عنوان وزير تعاون از مجلس راي اعتماد گرفت.
عباسي چهارمين نماينده از مجلس هفتم است كه به عنوان وزير وارد كابينه دولت نهم مي‌شود. پيش از اين، منوچهر متكي و داوود دانش جعفري نمايندگان تهران و عبدالرضا مصري نماينده كرمانشاه به كابينه دولت نهم راه يافتند.
"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري، پس از بركناري محمد ناظمي اردكاني وزير تعاون، هفتم آبان ماه در نامه‌اي به رييس مجلس شوراي اسلامي، "محمد عباسي" نماينده گرگان در مجلس را به عنوان وزير پيشنهادي وزارت تعاون معرفي كرد.
"محمد عباسي" وزير تعاون نماينده مردم گرگان و آق قلا ، عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس هفتم بود وي داراي مدرك تحصيلي دكتراي مديريت استراتژيك است.
رياست دانشگاه آزاد اسلامي قائم شهر و معاونت برنامه ريزي استانداري مازندران از جمله مسووليتهاي قبلي عباسي بوده است.
عباسي متولد سال ‪ ۱۳۳۷‬در گرگان است.

 

دستگيري مدعي امام زمان

فردي كه از چندين سال پيش مدعي بود، خودش امام زمان است، در شهر قم و به دست نيروهاي امنيتي و قضايي دستگير شده است. فرد ياد شده كه از چند سال پيش مدعي ارتباط با امام زمان(عج) بود به تدريج ادعا كرد كه خودش امام زمان است! اين فرد كه با حفر گودالي در زير اتاق خود در منزلش به داخل اتاق مي‌رفت با مخفي شدن در داخل گودال از طريق همسر و برادر همسرش به مريدانش اعلام مي‌كرد كه «آقا» براي زيارت طي‌‌الارض كرده است و مريدان وي با مراجعه به داخل اتاق و نديدن وي اين ادعا را باور مي‌كردند. اين مدعي درحالي كه با مريدان خود با پاي پياده به جمكران مي‌رفت، دركنار پل ورودي جاده جمكران مخفي شده و سپس همسر وي، مدعي غيبت وي از چشم مريدان شد و وي به مدت يك سال در منزلش مخفي شد. اين فرد توانسته بود تعداد قابل توجهي از افراد را كه مناصب نسبتا مهمي نيز داشتند به حلقه مريدان خود بيفزايد اما پس از دستگيري وي به همراه مريدان اصلي‌اش و حبس آنان در زيرزمين ساختماني درقم، مريدان اين فرد از وي مي‌خواهند با استفاده از قدرت امامت خود براي آزادي آنان كمك كند، اما با ناتواني اين امام زمان قلابي براي كمك به مريدانش، آنان متوجه اشتباه خود شده او را رها مي‌كنند. آخرين شنيده‌ها حاكي از آن است كه وي پس از آزادي دوباره مانند گذشته فعاليت امام زماني خود را از سر گرفته است.

 

عربها از ترس ايران هواخواه انرژی هسته ای شدند

یک سایت اینترنتی خبر داد که عربها از ترس جمهوری اسلامی ایران هواخواه انرژی هسته ای شدند.
به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از دریچه، شش کشور عربى براى دستيابى به فناورى هسته اى تلاش مى کنند. به ادعاى روزنامه انگليسى تايمز ، بر اساس اعلام آژانس بين المللى انرژى اتمى در پى ناکامى غرب در مقابله با برنامه هسته اى ايران شش کشور عربى الجزاير، مصر، مغرب، عربستان ، تونس و امارات عربى متحده درصدد دستيابى به فناورى هسته اى هستند. به نوشته روزنامه تايمز ؛ اين کشورها اعلام کرده اند ، خواستار انرژى هسته اى براى مقاصد صلح اميز هستند و با نظارت قوانين بين المللى فعاليت خواهند کرد.
به نوشته تايمز اين شتاب ناگهانى کشورهاى عربى براى کسب توانمندى هاى هسته اى/ نشانگر تغيير تامل برانگيز سياست پيشين آنها يعنى خاورميانه اى عارى از جنگ افزارهاى هسته اى است .

 

جمع‌آوری گوش‌های تلفن همراه قاچاق از بازار

ماموران ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف روزهای اخیر گوشی‌های تلفن همراه فاقد برگ سبز گمرکی و قاچاق را کشف و ضبط کردند.
فعالان بازار گوشی تلفن همراه پاساژ علاءالدین به خبرنگار مهر این خبر را اعلام کردند و گفتند: در پی کشف گوشی‌های قاچاق و فاقد برگ سبز گمرکی، فروشندگان نیز به میزان تعداد موبایل‌های قاچاق جریمه نقدی شدند.
فعالان بازار معتقدند که پس از اجرای این کار، هم اکنون گوشی تلفن همراه در بازار کاهش یافته است و اکثریت فروشندگان نیز گوشی های فروشی خود را از ویترین مغاز برداشته و به انبار منتقل کرده اند.
این فعالان بازار می گویند: هم اکنون قیمت گوشی تلفن همراه هم بین 10 تا 20 هزار تومان افزایش یافته است.
گفتنی است، از اردیبهشت ماه سال جاری تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از 4 به 60 درصد افزایش یافته است.

 

حمايت خاخام اسرائيلى از تصميم دادستان آميا عليه ايران

يك خبر ديگر اينكه يك خاخام اسرائيلى و رئيس شوراى سياسى كنگره جهانى يهوديان از تصميم دادستان پرونده آميا در محكوميت ايران پشتيبانى كرده است. به نوشته روزنامه «كلارين»، خاخام اسرائيل «سينگر» اخيراً در تماسى تلفنى با نستور كرچنر، رئيس جمهور آرژانتين، رأى دادستان آلبرتو نيسمان عليه ايران را مورد تمجيد قرار داده است. رئيس شوراى سياسى كنگره جهانى يهوديان، اقدام دادستان پرونده آميا آرژانتين را در جايگاهى برجسته در مبارزه با تروريسم قرار داده است. خاخام سينگر همچنين از رئيس جمهور آرژانتين درخواست كرده به حركت در اين مسير ادامه دهد. رئيس شوراى سياسى كنگره جهانى يهوديان همچنين تصميم دادستان آرژانتينى را نشانه پايبندى تعهدى دانسته كه اخيراً رئيس جمهور، همسر او و وزير خارجه آرژانتين در ديدار با جامعه يهوديان آمريكا قول داده بودند.

 

شيطنت توطئه آميز گوگل درباره یک شهر ایران

خبرگزاری آریا- سايت اينترنتى google maps در شيطنتى آشکار شهر تبريز در شمال شرق ايران را در بخش مربوط به جمهورى آذربايجان در اين سايت معرفى کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی آریا ، به نقل از واحد برون مرزی صدا و سیما، در اين سايت فيلمى که توسط اداره کل سازمان ايرانگردى و جهانگردى استان آذربايجان شرقى به زبان فارسى در مورد معرفى تبريز تهيه شده / گنجانده شده است.
اما در کنار اين فيلم در جملاتى به زبان انگليسى تبريز به عنوان شهرى در به اصطلاح آذربايجان جنوبى معرفى شده است که هم اکنون در اراضى ايران قرار دارد!!؟ در پايان اين جملات انگليسى افزوده شده است: ياشا آذربايجان.
در بخش جمهورى آذربايجان در سايت google maps فيلمى نيز در مورد مناقشه قره باغ گنجانده شده است که در ابتداى اين فيلم نقشه اى از به اصطلاح آذربايجان واحد و تقسيم آن به دوقسمت شمالى و جنوبى ترسيم شده است و بر روى آن به زبان انگليسى توضيح داده مى شود که اين اراضى آذربايجان واحد است که در نتيجه معاهده ترکمانچاى در سال 1828 و پس از جنگ ايران و روسيه به دوقسمت تقسيم شدو از آن پس بخش شمالى تحت اشغال روسها و بخش جنوبى تحت اشغال فارسها بوده است.
در اين قسمت پس از اين توضيحات نقشه جمهورى آذربايجان به عنوان کشور آذربايجان مستقل کنونى به نمايش درآمده و سپس گزارشى از مناقشه قره باغ پخش مى شود.

 

انگشت‌ها‌یت را نشکن!

یكی از صداهایی كه همه آن را به خوبی می‌شناسند به هنگام شكستن بند انگشتان ایجاد می‌شود. سوال همه این است كه آیا این كار آسیبی به انگشتان وارد می‌كند یا خیر؟
به گزارش یاهو هلث، براساس اظهارات یك پزشك هنوز اطمینان كافی در مورد علت این صدا وجود ندارد اما تصور رایج این است كه صدای فوق در نتیجه خروج حباب‌های كوچك گاز بین مفاصل و انفجار آنها با تولید صدا در اثر فشاری كه بر آنها وارد می‌كنیم ایجاد می‌شود.
برخی افراد به راحتی این كار را انجام می‌دهند و بعضی هم به آن عادت كرده‌اند. با وجود آن كه این حركت اطرافیان را ناراحت می‌كند و به ویژه موجب نگرانی والدین درباره سلامت انگشتان فرزندانشان می‌شود، اكثر جراحان ارتوپدی معتقدند این كار هیچ آسیبی در پی ندارد.
حتی گاهی اوقات می‌توان شكستن بند انگشتان را با یك سری حركات كششی ساده همراه كرد. به هر حال به افراد توصیه نمی‌شود در طول روز دائم این كار را انجام دهند.
حالت تركیدگی مشابه دیگری نیز وجود دارد كه به دستكاری ستون مهره‌ها مربوط می‌شود و توسط بسیاری از پزشكان بیماری‌های استخوان صورت می‌گیرد.
این صدا نیز به خوبی شناخته نشده و گفته می‌شود به انفجار حباب‌های كوچك گاز تحت تاثیر فشار مربوط است. به نظر می‌رسد این حالت موجب احساس نرمی و شل شدن عضلانی شود.

 

پرداخت جایزه به خانواده‌های پر بچه در روسيه

دولت روسیه در حال آماده کردن طرح قانونی برای افزایش آمار تولد کودکان در این کشور است. بر طبق این قانون به مادرانی که فرزند دوم، سوم و یا چهارم خود را بدنیا می‌آورند در ازای تولد هر فرزند مبلغ ۷۳۵۰ یورو جایزه داده می‌شود.
آنطور که میخائیل سورابوف وزیر بهداشت و توسعه اجتماعی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی به این مناسبت عنوان کرده، این طرح از ماه ژانویه سال میلادی آینده، یعنی تا دو ماه دیگر، به اجرا درمی‌آید. طبق این قانون مادران در طول مدت ۳ سال این پول را دریافت می‌کنند. این پول فقط می‌تواند در اموری مانند مخارج خانه، تربیت کودکان و یا بیمه‌ آنان صرف شود.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در سخنرانی مهم خود در مورد وضعیت جمعیت کشور از کمبود آمار تولد کودکان اظهار نگرانی کرد. او گفت که تصمیم دارد رفاه اجتماعی بیشتری را برای مادران به اجرا درآورد. جمعیت روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی،‌ یعنی ۱۵ سال پیش، رو به کاستن است. از ۱۳ سال پیش تا بحال جمعیت این کشور ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاهش یافته است. تنها در نیمه اول سال جاری میلادی جمعیت در مقایسه با این مدت زمان در سال گذشته حدود ۳۰۰هزار نفر کمتر شده و به سطح ۱۴۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفر رسیده است.

 

‌عفو بين‌الملل: محاكمه صدام ناجوانمردانه بود!

سازمان عفو بين‌الملل صدور حكم اعدام براي صدام حسين و دو تن از مشاورانش را محكوم كرد و محاكمه وي را «ناجوانمردانه» خواند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان عفو بين‌الملل كه مقر آن در لندن قرار دارد و اصولاً با حكم اعدام مخالف است، روز يكشنبه پس از صدور حكم اعدام براي صدام حسين گفت روند محاكمه وي «شديداً ناقص و غيرعادلانه» بود.
ملكم اسمارت، رئيس بخش خاورميانه و شمال آفريقاي اين سازمان گفت:«محاكمه بايد در جهت برقراري عدالت و حاكميت قانون در عراق و نيز در جهت تضمين حقيقت و مسئوليت پذيري در مورد نقض حقوق بشر كه در زمان حكومت صدام صورت گرفته، نقش بسزايي داشته باشد. اما در واقع محاكمه اي ناجوانمردانه بود و نواقص مهمي داشت كه ظرفيت دادگاه را براي اجراي عادلانه عدالت مطابق با معيارهاي بين المللي مورد ترديد قرار داد.»
علاوه بر اين، عفو بين‌الملل دادگاه را متهم كرده كه دخالت‌هاي سياسي، استقلال و بي‌طرفي آن را تضعيف كرده بود به نحوي كه قاضي نخست دادگاه مجبور به استعفا شد.
اسمارت در ادامه سخنانش گفت:«سرنگوني صدام اين فرصت را كه بخاطر جنايات گذشته اش محاكمه شود، فراهم كرد اما اين فرصت از دست رفت.»
برخي گروه‌هاي اسلامي انگليس نيز با حمايت از اتهامات عفو بين‌الملل به دادگاه صدام اعلام كردند فرصت براي مجبور كردن صدام به اداي توضيح درباره مسائلي همچون جنگ ايران و عراق و اشغال كويت از بين رفته است.
همچنين «اندرو برگين»، از «اتئلاف جنگ را متوقف كنيد»، تشكلي ضدجنگ عراق در انگليس، دراين باره گفت:«به دنبال محاكمه صدام بايد جورج بوش(رئيس جمهور آمريكا) و توني بلر(نخست وزير انگليس) نيز كه در كشتار مردم عراق از صدام پيشي گرفته‌اند، محاكمه شوند.»

 

اختلاس ۴ ميليارد تومانى از بانك تجارت

پرونده يكى از رؤساى شعب بانك تجارت به اتهام اختلاس ۴ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان در شعبه اول بازپرسى دادسراى كاركنان دولت تحت رسيدگى است.
خبرنگار قضايى روزنامه ایران گزارش داد ، متهم با استفاده از وجوه اختلاس شده، آپارتمان ۱۴ واحدى در خيابان هاى فرشته و الهيه تهران به ارزش ۲ ميليارد تومان ساخته و چند دستگاه اتومبيل مدل بالا خريدارى كرده است كه با حكم بازپرس دادسراى كاركنان دولت اموال خريدارى شده و آپارتمان ۱۴ واحدى توقيف شد.
متهم كه با مدرك ديپلم از تحويلدارى به رياست يكى از شعبه هاى بانك تجارت منصوب شده بود، در۲سال با تشكيل حدود ۹۰ شركت صورى كه برخى از آنها حتى به ثبت نرسيده است، تعدادى از شركت هاى صورى را به نام وابستگان خود كرده و با شيوه جعل اسناد دولتى و بانكى تسهيلاتى از بانك به نام اين شركت ها گرفته است. وى براى جعل اسناد از مهرهايى كه شخصاً تهيه كرده، استفاده مى كرده است.ميرحسينى بازپرس شعبه اول دادسراى كاركنان دولت در اين باره گفت: روابط ناسالم ادارى و نامشروع از نظر مالى در سيستم بانكى كه منجر به ارتقا اين متهم تا سمت رئيس شعبه شده و به مدت دو سال سيستم بانكى از وقوع اين جرم مطلع نبوده، از عوامل فساد در اين زمينه است.
وى افزود: متهم، خود به علت ركود بازار و ناتوانى در پاسخگويى به حساب مشتريانى كه وجود آنها از بانك خارج شده است، خود را به حراست بانك معرفى كرده و اين موضوع نشان مى دهد كه نظارت كافى بر فعاليت وى نشده است. همچنين اشكال مهم ديگر در سيستم ثبت شركت هاست و خلأ وجود مرجع نظارتى به عملكرد شركت ها به نحوى كه ملاحظه مى شود افراد با اسناد جعلى مبادرت به ثبت شركت مى كنند و در موارد متعددى مشاهده شده از اين طريق از مردم كلاهبردارى شده است. وى گفت: نبود سيستم سالم و بازرسى منظم از شعب بانك ها در مراجع نظارتى بانك ها كه موقعيت چنين سوء استفاده هاى مالى را به وجود مى آورد.

 

صدور ويزاي الكترونيكي ايران از ماه آينده

مديركل فناوري اطلاعات و نماينده وزير امور خارجه در طرح تكفا از برقراري صدور ويزاي الكترونيك از ماه آينده خبر داد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، بني هاشمي مدير كل فناوري اطلاعات و نماينده وزير امور خارجه در طرح تكفا طي نشستي در آن وزارتخانه با اشاره به پايان دوره‌هاي آموزشي ICDL از طرح‌هاي در دست اجرا در آن وزارتخانه از جمله برقراري صدور ويزاي الكترونيك از ماه آينده خبر داد و افزود: وزارت امور خارجه از نخستين ارگان‌هايي بود كه به سرعت زيرساخت‌هاي لازم را در اجراي دستورالعمل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و در راستاي تحقق دولت الكترونيك به اجرا در‌آورد.
بني هاشمي در ارتباط با دوره‌هاي آموزشي آن وزارتخانه اعلام داشت: توانمندي 82 درصدي پرسنل وزارت امور خارجه به دانش ICDL گام بلندي بود كه اين وزارتخانه در اجراي طرح تكفا برداشت و پس از دو سال برگزاري موفقيت آميز اين دوره‌ها، سرانجام عظيم‌ترين پروژه آموزشي وزارت امور خارجه به بار نشست.
وي از آموزش 2 هزار و 148 نفر از كارشناسان وزارت خارجه در سه مرحله در قالب 112 گروه آموزشي و در حجم آموزشي 282 هزار نفر ساعت و ثبت 14 هزار و 600 ركود قبولي و صدور 14 هزار و 600 كارنامه پودماني خبر داد و در زمينه آموزش مديران به آموزش 16 نفر از مقامات ارشد به صورت انفرادي، تشكيل 21 گروه آموزشي جهت 120 نفر از مديران، تمهيد كارگاه آموزشي با ظرفيت 2 تا 6 نفر و برگزاري 490 فقره امتحان مديران به صورت آنلاين اشاره كرد.
بني هاشمي همچنين از آموزش مجازي (E.Learning) كارمندان وزارت امور خارجه در 121 نمايندگي كشورمان در خارج از كشور خبر داد و افزود: در طول دوره آموزش مجازي 6 ماهه 860 نفر در 121 نمايندگي آموزش ديدند كه با ثبت بيش از پنج هزار و 600 ركورد انجام آزمون‌هاي ICDL از طريق اينترنت و ايجاد يك هزار و 82 كد كاربري جهت ورود كاربران به سايت آموزشي همراه بوده است.
وي با تاكيد بر اين كه پروژه ICDL يكي از موفق‌ترين پروژه‌هاي وزارت امور خارجه بوده از كليه دست اندركاران برگزاري اين پروژه تشكر و قدرداني كرد و در پايان اظهار داشت: وزارت امور خارجه با همكاري يكي از دانشگاه‌هاي كشور براي بالا بردن سطح دانش و تخصص كارمندان خود مرتبط با بخش IT دوره‌هاي كارداني IT را براي آنان برگزار خواهد كرد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

عشق زنانه!

كارآگاهي كه به علت وجود ماده مخدر در خونش از كار اخراج شد، گفت همسرش در غذاي او ماري جوآنا ريخت تا او را اخراج كنند چون مي‌خواست با اين كار شوهرش بازنشسته شود و از خطر كار در پليس نجات يابد. به گزارش آسوشيتدپرس از نيويورك، قاضي حرف كارآگاه را باور و توصيه كرد آنتوني چيوفالو به كار بازگردانده شود. رئيس پليس بايد در اين مورد تصميم بگيرد. چيو فالو كه با 22 سال سابقه كار در واحد نيروي ضربت تروريسم كار مي‌كرد سال گذشته پس از اين كه در آزمايش تصادفي خون او ماده مخدر ماري جوآنا مشاهده شد، بدون پرداخت حقوق اخراج شد. وي استعمال مواد مخدر را تكذيب كرد و خواستار تحقيق شد. در تحقيقات، همسرش اعتراف كرد كه به جاي پونه كوهي در كوفته او ماري جوآنا ريخته تا شايد با اخراج، خطر كار در دستگاه پليس را از او برطرف كند. وكلاي مدافع كارآگاه گفتند گفته‌هاي همسر او در آزمايش با دستگاه دروغ‌سنج نيز تاييد شده است.

 

«شیرین» در جهنم فساد پدر و مادر سوخت

آرام و ساکت، خسته و تنها با قدمهای لرزان وارد می شود. در نگاهش دنیایی از درد و رنج نهفته است. شیرین 17 ساله است اما بسیار نحیف تر از سنش. به جرم رابطه نامشروع، سه ماه در کانون اصلاح و تربیت تحمل کیفر کرده و اکنون پس از آزادی با احساس بی پناهی به دنبال ماوایی امن می گردد. کم کم لب به سخن می گشاید: وقتی کودکی بیش نبودم پدرم، به دلیل خیانت، مادرم را طلاق داد و هر یک راه خود را در پیش گرفتند. من و برادرانم پیش پدر در یکی از شهرهای شمالی ماندیم که او هم پس از مدتی تجدید فراش کرد. در اوائل به خاطر سن کم متوجه رفتار بد نامادری نمی شدم و پس از این که 15 ساله شدم پدرم تصمیم گرفت مقداری مواد مخدر با خود به ژاپن ببرد، اما دست بر قضا در فرودگاه دستگیر و روانه زندان شد. پس از صدور رای دادگاه مبنی بر تحمل چهار سال زندان، نامادری به بهانه ناتوانی در نگهداری من و برادرانم و حتی فرزندان خودش خانه را ترک کرد. به ناچار پیش پدربزرگ رفتیم. من مجبور بودم هم درس بخوانم وهم مسوولیت نگهداری از خواهر، برادرانم را به دوش بکشم. پس از چهار سال پدرم آزاد شد و با تمام سختی هایی که در نبود او متحمل شده بودم نه تنها هیچ گاه لب به تشکر از من نگشود بلکه سراغ نامادری رفت تا دوباره زندگی را آغاز کنند. تحمل چنین شرایطی برایم خیلی سخت بود، از طرفی نامادری پذیرای من نبود. بنابراین تصمیم گرفتم سراغ مادرم بروم و راهی تهران شدم. و ازآنجا که نشانی خانه مادرم را به درستی نمی دانستم چند روزی را در پارک گذراندم. در همین بین با پسری آشنا شدم که متاسفانه این آشنایی منجر به فریب من شد و مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتم. سپس بدون این که فریادم به جایی برسد، به اجبار روانه کوچه وخیابان شدم تا این که بالاخره نشانی تنها امیدم را یافتم. فکر می کردم دیگر روزهای بدبختی به پایان رسیده و در کنار مادر روزهای خوشی را شروع می کنم؛ غافل از این که ازدواج کرده و به دلیل اعتیاد همسرش به مواد مخدر او نیز در این دام گرفتار شده بود. مادرم مخارج زندگی و تهیه مواد را با بر پایی اکس پارتی و اغفال بچه ها در کوچه و خیابان برای دزدیدن النگو و گوشواره و... تأمین می کرد و من نیز کم کم به این زندگی عادت کردم. در مهمانی ها با مردان مختلفی آشنا می شدم و ... تا این که از سوی پلیس به جرم رابطه نامشروع روانه کانون اصلاح و تربیت شدم. حالا پس از آزادی نه دلگرم به خانه پدری و نه دل خوش به محبت مادری به هیچ کس و هیچ چیز امید ندارم و دلم می خواهد هر چه زودتر بمیرم.

 

 خودسوزی یک کشیش در اعتراض به گسترش اسلام

يک کشيش آلماني در اعتراص به گسترش اسلام در اين کشور و ناتواني كليساي پروتستان در جلوگيري از اين پديده خودسوزي کرد
به گزارش پایگاه خبری " مبارزین " به نقل از روزنامه انگليسي تايمز، يک کشيش بازنشسته در يک صومعه واقع در جنوب شهر شرقي ارفورت آلمان در اعتراص به گسترش اسلام در اين کشور و ناتواني کليساي پروتستان در جلوگيري از اين پديده خود سوزي کرد !
رونالد ويسلبرگ هفتاد و سه ساله در محوطه صومعه اگوستين در شهر ارفورت يک بطري بنزين روي خود ريخت و با آتش زدن خود خود کشي کرد .
به گفته شاهدان او قبل از خود سوزي فرياد مي زد : « مسيح و اوسکار اوسکار » !
ظاهرا اشاره او به اوسکار بروزويتز بوده است که در سال هزار و نهصد و هفتاد و شش در اعتراص به گسترش کمونيست در آلمان شرقي خودسوزي کرد .
به نوشته تايمز مسوولان صومعه ارفورت سعي کردند شعله ها را خاموش کنند اما تلاش آن ها بي فايده بود و رونالد ويسلبرگ يک روز بعد از خودکشي يعني روز چهار شنبه در بيمارستان درگذشت
بيوه ويسلبرگ به خبرنگاران گفته است ، شوهرش در اعتراص به گسترش اسلام و ناتواني کليسا در جلوگيري از آن خود کشي کرده است .
اکسل نواک اسقف پروتستان ساکسوني دراين باره گفت : اين خودسوزي جامعه کليسا را شوکه کرده است اما او ابراز اميدواري کرد که اين حادثه روابط مسلمانان و مسيحيان را تحت الشعاع قرار ندهد .
به نوشته اين روزنامه رابطه با مسلمانان در ماه هاي اخير موضوع بحث هاي زيادي بوده است . لغو يک اپراي موتسارت در برلين که ممکن بود احساسات مسلمانان را برانگيزد و سخنان اخير پاپ بنديکت شانزدهم از جمله حوادث اخير در روابط مسلمانان و مسيحيان است .

 

سرقت مسلحانه ازبانک ملی

سرکشی ماموران یگان ویژه ناجا موجب واکنشی زودهنگام سارقان مسلح بانک ملی شد.
ساعت 12 دیروز 2سارق مسلح که به کلاشینکف وکلت کمری مجهزبودندبه قصدسرقت مسلحانه واردبانک ملی شعبه خوش تهران میشوندکه بطورهمزمان دوماموریگان ویژه نیزبرای بازدیدازبانک به محل اعزام میشوند.
وروداین دومامورباواکنش زودهنگام سارقین روبرومیشودکه برنامه هایشان رادرحال ازبین رفتن میدیدند.
مرکزاطلاع رسانی پلیس دراین خصوص گزارش داد:سارقان كه متوجه حضور دو مامور يگان امداد كه براي سركشي به بانك مراجعه كرده و پشت پيشخوان نشسته بودند، نشدند با نشانه رفتن اسلحه به سمت كارمندان، تقاضاي وجوه نقد بانك را كردند.
بر اساس اين گزارش، در اين حال دو مامور يگان ويژه وارد عمل شده و در حالي كه متهمان قصد فرار داشتند با شليك چهار تير هوايي، توجه عابران بيرون از بانك را به خود جلب كردند.
بامتوجه شدن موضوع سرقت ازسوی مردم ,جمعیت درمقابل درب بانک تجمع نموده ومانع ازخروج سارقین میشوند.
در اين ميان يكي از متهمان كه اسلحه كلت به همراه داشت با شليك تير، راه را باز كرده و پس از رها كردن اسلحه متواري شد.
متهم ديگر كه اسلحه كلاشينكف را حمل مي‌كرد با هوشياري مردم و اقدام سريع پليس دستگير شد.
سارق دستگیرشده به اداره مبارزه با سرقت مسلحانه و زورگيري پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شده وتلاش برای دستگیرسارق دوم نیزادامه دارد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

پس از شكست در دربي 61؛ آبيها رسماً خواستار عنايتي شدند

مسؤولان باشگاه استقلال كه اين روزها بشدت اقداماتي را در راستاي تقويت تيم جهت حضور بهتر از گذشته در ليگ و همچنين جام باشگاههاي آسيا آغاز كرده اند، پس از انجام مذاكراتي چند هفته اي با رضا عنايتي بازيكن تيم فوتبال الامارات و جلب نظر وي و همچنين به دليل ضعف مفرط اين تيم در خط حمله، صبح ديروز درخواست خود را رسماً به اين باشگاه عربي ارسال كردند.
در همين راستا مسؤولان باشگاه الامارات نيز اعلام كرده اند كه ظرف 72 ساعت آينده با برگزاري نشست هيأت رئيسه اين باشگاه در اين زمينه تصميم گيري خواهند كرد.

 

 

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

::  صدام به دار مجازات آويخته مي شود

گزارش تصویری شادی مردم عراق از شنيدن حكم اعدام صدام

 


 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
* در شرايطي كه هنوز تبليغات كانديداهاي شوراي شهر به طور قانوني آغاز نشده اما برخي از كانديداها در تهران با حضور در مجامع فرهنگي، ورزشي و... تبليغات پنهان خود را آغاز كرده‌اند. يكي از اين كانديداها با شركت در اين مجامع از جمله ورزشگاه آزادي و همچنين جشنواره فيلم محله، تبليغات انتخاباتي خود را شروع كرده است.

* سيدمحمد خاتمي، رييس جمهور پيشين ايران پس از سخنراني براي مسلمانان انگليسي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اين كه ديدگاه‌هاي معتدلي كه او خواستار آن است تا چه اندازه با ديدگاه‌هاي محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران مشترك است به زبان انگليسي گفت: بهتر است اين سوال را از احمدي‌نژاد بپرسيد.

* جبهه پيروان خط امام (ره)و رهبرى در جلسه روز پنجشنبه خود اسد الله بادامچيان وحسن غفورى فرد را به عنوان كانديداهاى اين جبهه در انتخابات ميان دوره اى مجلس انتخاب كرد.

* شنيديم كه نشان لژين دونور، عالي‌ترين مدال افتخار فرانسه، به شيرين عبادي اهدا مي‌شود. بنابر اين گزارش، عبادي در اين مراسم درباره مساله حقوق بشر در ايران گفته كه پرونده هسته‌اي ايران مساله حقوق بشر را در اين كشور تحت‌الشعاع قرار داده است.

* گفته مي‌شود كه مركز اطلاعاتي آمريكا موسوم به مركز اطلاع‌رساني <رسورس> در شهرستان جنوبي ساليان جمهوري آذربايجان افتتاح شد. به گزارش سايت دريچه، سفير آمريكا در باكو در مراسم گشايش مركز رسورس مدعي شد، هدف از تاسيس مركز رسورس در جمهوري آذربايجان رساندن اطلاعات به مردم و ترويج زبان انگليسي و فرهنگ آمريكايي است.

* در جريان يكي از جنجالي‌ترين پرونده‌هايي كه از سوي برخي مسوولان دولتي به عنوان مبارزه با مفاسد اقتصادي مطرح شد به قاضي پرونده پيشنهاد شده است تا در صورت صدور حكم به نفع يكي از طرفين به عضويت هيات مديره موسسه محل اختلاف منصوب شود. در پرونده موسسه فرهنگ و توسعه ايران كه محل اختلاف وزارت ارشاد و برخي اشخاص حقيقي منتسب به دولت گذشته است با حكم قاضي ديوان عدالت اداري، اموال اين موسسه كه از محل اموال عمومي شامل آستان قدس رضوي، ‌شهرداري‌ها، مناطق آزاد، وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ارشاد تامين شده است به نهادهاي فرهنگي زيرنظر ولي فقيه منتقل گرديده است.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

صدام به دار مجازات آويخته مي شود

محمد الربيعي قاضي دادگاه صدام و همدستانش، صدام حسين و برزان الكريتي برادر ناتني وي را به اتهام كشتار مردم دجيل به اعدام با طناب دار محكوم كرد.
به گزارش" مبارزين " به نقل از الجزيره، در دور اول از دادگاه صدام، وي و همدستانش به اتهام كشتار بيش از 140 نفر از مردم شهر شيعه‌نشين دجيل در 60 كيلومتري شمال بغداد و تخريب زمين‌هاي كشاورزي آنان و نيز كوچ اجباري بسياري از خانواده‌هاي اين شهر در سال 1982، محاكمه شدند.
صدام خود به دادن دستور برگزاري دادگاه‌هايي اعتراف كرد كه در نهايت امر به اعدام دهها نفر كه اعلام ‌شد در تلاش ناكام براي ترور وي در دجيل دست داشتند، انجاميد.
قاضي دادگاه همچنين "محمد العزاوي" مسوول حزب بعث در شهر دجيل در زمان كشتار را به دليل نبود مدارك لازم عليه وي تبرئه و سه نفر ديگر از همدستان صدام در اين مساله را به 15 سال زندان محكوم كرد.
در جلسه امروز همچنين "طه ياسين رمضان" از مقامات ارشد نظامي بعثي پيشين عراق و معاون صدام به حبس ابد و "عواد البندر" رئيس دادگاه منحل شده انقلاب عراق به اعدام محكوم شد.
در آغاز جلسه امروز همچنين قاضي دادگاه، "رمزي كلارك" وكيل آمريكايي هيات دفاع و دادستان كل پيشين آمريكا را از جلسه اخراج كرد.
صدام و همدستانش اينك و در دور دوم دادگاه به اتهام كشتار بيش از 180 هزار كرد در قالب عمليات انفال محاكمه مي‌شوند.
وزارت دفاع عراق براي مقابله با ناآرامي‌هاي احتمالي پس از صدور راي دادگاه صدام در قضيه دجيل، حالت آماده باش در ميان نيروهاي اين كشور اعلام كرد.
. وزارت دفاع عراق همچنين براي جلوگيري از وقوع حملات خشونت آميز در بغداد و سه استان ديگر اين كشور مقررات منع آمد و شد برقرار مي‌كند
گفتني است، ديكتاتور سابق عراق قرار است به جرم كوچك ترين جرم خود به اين مجازات محكوم شود. درحالي كه جرم وي در حمله يه كشورمان در طول هشت سال و به شهادت رساندن نزديك به سيصد هزار تن و مجروحيت ميليون ها نفر و نيز ميليارد ها دلار خسارت، ناديده گرفته شده است.

 

اجراي عمليات هوابرد شبانه در رزمايش

در چهارمين روز از دومين رزمايش بزرگ پيامبر اعظم (ص)، مرحله دوم از رزمايش نيروي زميني سپاه پاسداران با اجراي عمليات هوابرد شبانه توسط بخشي از واحدهاي ويژه اين نيرو با موفقيت انجام شد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي كل سپاه، سردار عباس نيلفروشان معاون عمليات نيروي زميني سپاه با اعلام اين مطلب افزود: در اين مرحله از رزمايش واحدهاي ويژه صابرين با اجراي عمليات نفوذ در عمق با برد 1400 كيلومتر توان رزمي خود را به نمايش گذاشتند.
وي تصريح كرد: از نظر بكارگيري تاكتيك‌هاي نوين و پيشرفته، هماهنگي عناصر هوايي و نفوذي زميني و دريايي، سرعت عمل و دقت اين عمليات‌ ويژه در نوع خود كم نظير و منحصر به فرد بود.
معاون عملياتي نيروي زميني سپاه پاسداران با اشاره به سناريو پيش‌بيني شده در جدول اجراي رزمايش اظهار داشت: واحدهاي ويژه صابرين اجراي انواع عملياتي تاكتيكي شامل تازش، سرپل گيري، بازپس‌گيري عملياتي در عمق مواضع دشمن جهت انهدام سيستم‌هاي فرماندهي و كنترل، تك به مواضع شناور و دشمن فرضي را در اين مرحله تمرين كردند و اين تنها بخشي از قابليت‌هاي جان بركفان نيروهاي ويژه نيروي زميني سپاه است.
نيلفروشان در ادامه با تاكيد بر پايان موفقيت‌آميز مرحله اول رزمايش زميني كه با 10 تيپ زرهي، مكانيزه و پياده انجام شد،به توانمنديهاي نيروهاي ويژه صابرين اشاره كرد و گفت:توانايي فردي بكارگيري جنگ افزارهاي سبك و سنگين، ادوات زرهي و توپخانه و انواع موشك اندازها، پرواز با پرنده‌ها و هواپيماهاي فوق سبك رادار گريز در اجراي ماموريتهاي ويژه اجراي عمليات در محيط‌ هاي مختلف عملياتي مانند كوهستان، جنگل، كوير، دريا و مناطق هور،‌ قابليت اجراي رزم نزديك‌ تن به تن و اجراي عمليات واكنش سريع در عمق بسيار زياد بدون طرح‌ريزي قبلي و پيش‌بيني شده از جمله توانمنديهاي اين نيروهاست كه صدها نفر از واحدهاي صابرين درچهارمين روز رزمايش اين برخي از تاكتيك‌ها را تمرين كردند.

 

كازينوهاي اصلي مسكو بسته مي‌شود

پوتين در اقدامي با هدف رشد صنعت روسيه، در نظر دارد كازينوها را از مسكو جمع‌‌آوري كند.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، «نيويورك‌تايمز» نوشت: آيا مسكو جديد مي‌تواند نمادي بهتر از كازينوهاي اين شهر داشته باشد؟
هم‌اكنون بيش از شصت كازينو در اين شهر وجود دارد؛ جايگاهي براي سرمايه‌‌داران كه تقريبا به نمادي از اين شهر تبديل شده‌اند، به گونه‌اي كه خيابان «Novy Arbat»، يكي از خيابان‌هاي اصلي مسكو، بيشتر شبيه به خيابان‌هاي لاس‌وگاس شده است و تنها يك مانع بر سر راه اين تجارت وجود دارد: همه آنها احتمالا براي مدت زمان نه چندان كوتاهي بسته خواهند شد.
بنا بر گفته‌هاي «ولاديمير پوتين»، نمايندگان در حال تنظيم و تصويب طرحي هستند كه فعاليت كازينوها، ماشين‌هاي قمار و سالن‌هاي قماربازي را در مسكو تا حد زيادي محدود مي‌كند. اين قانون جديد، نقش زيادي در تغيير حال و هواي شهر مسكو، از زمان سقوط اتحاد شوروي تاكنون خواهد داشت. تا پايان دهه 1980، اتحاد شوروي، قمار و حتي بازي ورق در ملأ عام را ممنوع كرده بود.
نخستين كازينوهاي بزرگي كه پس از فروپاشي شوروي تأسيس شد، تا سال 2001 كه قوانين براي اعطاي مجوز كازينو بسيار راحت شد، درآمد و سود كلاني داشتند. مقامات صنعتي برآورد مي‌كنند كه هر ساله، حدود شش ميليارد دلار در روسيه، صرف قمار كردن مي‌شود.
بنا بر آمار انجمن صنعتي اينترنتي «world casino Directory»، هم‌اكنون تعداد كازينوهاي مسكو، بيش از هر شهر ديگري به جز «لاس وگاس» و «ميامي» است. «سن‌پطرزبورگ» نيز در رده ششم قرار دارد.
«واديم»، يكي از قماربازان روسي مي‌گويد: «حدود 80 درصد روسي‌هاي جديد قمارباز هستند». او به گفته خودش، حدود يك ميليون دلار پولي را كه طي سال‌ها جمع كرده بوده، در اين قمارخانه‌ها باخته است.
شيوع اين امر به اندازه‌اي بوده كه پوتين را به واكنش وا داشته است، در حالي كه روسيه با توجه به فراواني كلوپ‌هاي برهنگي، فاحشگي نيمه‌قانوني و صنعت نيرومند پورنوگرافي، جامعه‌اي نه چندان باعفت دارد، اما مخالفت با قمار به شدت در حال افزايش است.
سازمان‌هاي مذهبي و چند نهاد كرملين، امسال خواستار كنترل بيشتر به ويژه روي ماشين‌هاي بازي و شرط‌بندي شده بودند. دو منطقه مسلمان‌نشين روسيه؛ يعني به چچن و داغستان هم، همه مراكز قمار را تعطيل كرده‌اند. در سطح ملي هم مجلس نمايندگان كه سال‌ها در تلاش براي كنترل اين قضيه بوده‌اند، با تصويب لايحه جديد، مراكز قمار و كازينوها را به حاشيه برده و آنها را به ويژه از مكان‌هاي خاص مانند مدارس دور مي‌كنند.
پوتين هفته گذشته گفت: «متأسفانه اين مسئله تنها گريبانگير جوانان نيست.
به گفته كارشناسان، اعتياد، قماري بسيار قوي‌تر از اعتياد به الكل است و بايد با اين مسئله همانند مبارزه با گسترش الكل برخورد شود.
به نظر، اين پيشنهاد پوتين از محبوبيت بالايي نيز برخوردار است. بنا بر نظرسنجي‌هاي اخير آژانس vtsiom، شصت و پنج درصد مردم، متمايل به محدوديت قمارخانه‌ها به مناطق خاص بوده و تنها 18 درصد با آن مخالفند.
به گفته پوتين، براي اين كار چهار منطقه خاص در لايحه طراحي شده كه تصميم نهايي درباره آ‌ن به عهده دولت است.
احتمالا زمان اجراي قانون به علت سير مراحل، به سال 2009 موكول خواهد شد تا در اين زمان، صاحبان اين تجارت، قادر به جمع‌آوري و كوچ به اين مناطق خاص باشند.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

انتشار رسمی لیست جامعه مدرسین
نامه آیت الله مشكینی به علمای بلاد

آیت‌الله مشكینی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به علمای بلاد درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامه‌ای صادر كردند.
به گزارش دفتر جامعه مدرسین، متن نامه آیت‌الله مشكینی خطاب به علمای بلاد به این شرح است:
حضرات آیات عظام و علمای معزز بلاد
سلام‌علیكم و رحمه‌الله
همانگونه كه استحضار دارید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از بدو پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی براساس اداء تكلیف و رضایت حضرت حق، با دستور صریح حضرت امام(ره) در انتخابات دوره‌های گذشته خبرگان وارد گردیده به نحوی كه در تعیین لیست دوره اول این مجلس معظم‌له اعلام نظر فرمودند.
از این‌رو نظر به اهمیت و جایگاه رفیع مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی، خصوصاً شأن والای این مجلس و وظایف اعضاء آن در استدامه شرایط در رهبری انقلاب اسلامی و نیز كارگشابودن و حساسیت بالای اقدام آن در زمان خلأ و فقدان رهبری(ادام‌الله ظله علی رؤوس المسلمین) جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از بحث و بررسی‌های فراوان كما فی‌السابق در این امر مهم از میان واجدان صلاحیت جهت معرفی به محضر ملت شریف ایران اقدام به تهیه لیست نموده و در آن از خیرخواهی برای آینده نظام اسلامی بهره برده است و لذا این لیست كشوری به پیوست به محضر آقایان علمای اعلام تقدیم می‌گردد.
امید است كه این سعی و جهد، مرضی حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له‌الفداء قرار گیرد.
والسلام علیكم و رحمه‌الله و بركاته
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
علی مشكینی

در این نامه لیست كاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به شرح ذیل آمده است.
البته در پایان لیست اسامی تصریح شده است: انتشار رسمی لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از اعلام نظر نهایی و اعلام اسامی از سوی شورای نگهبان خواهد بود و به همین علت ممكن است تغییراتی در این لیست حاصل شود.

حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی
مرتضی بنی فضل
محسن مجتهد شبستری
محمدصادق نجمی
محمدفیض سرابی
محمدنقی پورمحمدی
===========
حوزه انتخابیه آذربایجان غربی
سیدعلی اكبر قریشی
سیداكبر قره باغی
سیدرضی شكوری
==========
حوزه انتخابیه اردبیل
سیدابراهیم سیدحاتمی
سیدحسن عاملی
=============
حوزه انتخابیه اصفهان
مرتضی مقتدایی
سیدیوسف طباطبایی
محمود عبداللهی
سیدابوالحسن مهدوی
حسن آقاشریعتی كاشانی
=============
حوزه انتخابیه ایلام
محمدنقی لطفی
==========
حوزه انتخابیه بوشهر
سیدهاشم حسینی بوشهری
============
حوزه انتخابیه تهران
علی اكبر مشكینی
محمد یزدی
اكبر‌ها‌شمی رفسنجانی
احمد جنتی
سیدمحسن خرازی
رضا استادی
محمدامامی كاشانی
محمدمحمدی گیلانی
تقی مصباح یزدی
غلامرضا رضوانی
سیدمحمدباقر اسدی خوانساری
قربانعلی دری نجف آبادی
عبدالنبی نمازی
حسن روحانی
سیدرضاتقوی
محسن كازرونی
==========
حوزه انتخابیه چهار و محال و بختیاری
محمدرضا ناصری
============
حوزه انتخابیه خراسان رضوی
عباس واعظ طبسی
ابوالقاسم خزعلی
سیدمحمود‌ها‌شمی شاهرودی
سیداحمدعلم الهدی
علی اصغر معصومی
محمدرضا فاكر
===========
حوزه انتخابیه خراسان شمالی
حبیب الله مهمان نواز
===============
حوزه انتخابیه خراسان جنوبی
سیدابراهیم رئیسی
===========
حوزه انتخابیه خوزستان
سیدمحمد علی موسوی جزایری
سیدعلی شفیعی
محسن اراكی
علی فلاحیان
عباس كعبی
محسن حیدری
============
حوزه انتخابیه زنجان
محمدتقی واعظی
==============
حوزه انتخابیه سمنان
سیدمحمد شاهچراغی
=============
حوزه انتخابیه سیستان
عباسعلی سلیمانی
محمداسحاق مدنی
===========
حوزه انتخابیه فارس
محمدصادق حائری شیرازی
سیدعلی اصغر دستغیب
احمد بهشتی
مهدی شب زنده‌دار
اسدالله ایمانی
============
حوزه انتخابیه قزوین
هادی باریك‌بین
علی اسلامی
=============
حوزه انتخابیه قم
محمد مومن
===========
حوزه انتخابیه كرمان
محمدعلی موحدی كرمانی
سیداحمدی خاتمی
محمد‌ها‌شمیان
===========
حوزه انتخابیه كرمانشاه
حسن ممدوحی
محمود محمدی عراقی
حوزه انتخابیه كهگیلویه
سیدكرامت‌الله ملك حسینی
==============
حوزه انتخابیه گیلان
عباس محفوظی
مختار امینیان
محمدعلی تسخیری
زین العابدین قربانی
=========
حوزه انتخابیه لرستان
سیدحسن طاهری خرم‌آبادی
سیدمحمد نقی شاهرخی
==============
حوزه انتخابیه مازندران
صادق لاریجانی
سیدصابر جباری
نورالله طبرسی
============
حوزه انتخابیه مركزی
سیدابوالفضل میرمحمدی
احمد محسنی گركانی
=================
حوزه انتخابیه همدان
احمد صابری همدانی
غیاث‌الدین محمدی
================
حوزه انتخابیه هرمزگان
غلامعلی نعیم‌آبادی
==============
حوزه انتخابیه یزد
ابوالقاسم وافی

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

 

رئوف عبدالرحمان، قاضي دادگاه صدام پس از صدور رأي ـ AP


خليل الدليمي، رئيس هيأت وكلاي مدافع صدام ـ رويترز


واكنش صدام حسين پس از صدور رأي و محافظي كه قصد آرام كردن او را دارد. صدام به خاطر جرايم عليه بشريت به اعدام محكوم شد ـ AFP


واكنش صدام پس از خواندن حكم دادگاهي كه تحت تدابير شديد امنيتي در بغداد برگزار شد. او قرآن در دست گرفته است! ـ آسوشيتدپرس


جشن عراقي‌‌ها به مناسبت صدور حكم اعدام صدام در شهرك صدر ـ آسوشيتدپرس


مدافعان صدام حسين در اعتراض به حكم مرگ صدام در تكريت (175 كيلومتري شمال بغداد) ـ رويترز


جشن عراقي‌‌ها به مناسبت صدور حكم اعدام صدام در شهر صدر ـ آسوشيتدپرس


مردم شهرك صدر به مناسبت صدور حكم صدام براي شادي به خيابان‌ها ريخته و عكس صدر را بالا بردند. سازمان عفو بين‌الملل به حكم صدام و دادگاه رسيدگي‌كننده به جرم وي، اعتراض كرده است ـ AFP


جشن عراقي‌‌ها به مناسبت صدور حكم اعدام صدام در شهرك صدر ـ آسوشيتدپرس


همشهريان و مدافعان صدام حسين در اعتراض به حكم مرگ صدام در تكريت (175 كيلومتري شمال بغداد) ـ رويترز


يك زن شيعه در حال سر دادن شعارهاي ضدصدام پس از شنيدن خبر حكم اعدام وي ـ رويترز


خوشحالي شيعيان از پايان زندگي صدام در نجف ـ رويترز


شادي پليس عراق در بصره


خوشحالي شيعيان از پايان زندگي صدام در نجف ـ رويترز


خوشحالي شيعيان از پايان زندگي صدام در نجف ـ رويترز


جشن عراقي‌‌ها به مناسبت صدور حكم اعدام صدام در شهر صدر ـ آسوشيتدپرس

 

 

 

Copyright ©2005  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

 

 

 گروه اینترنتی مشکان