شایعه غرق اولین جزیره مصنوعی امارات       آب هيرمند به روى ايران بسته شد        کنفرانسی برای بررسی احمدی‌نژاد       اجراي اعدام صدام، اواخر بهمن      رازینی را عزل کنید

 

شایعه غرق اولین جزیره مصنوعی امارات

آب هيرمند به روى ايران بسته شد

کنفرانسی برای بررسی احمدی‌نژاد

اجراي اعدام صدام، اواخر بهمن

رازینی را عزل کنید

و ...

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

چهارشنبه :: 17 آبان 1385 ::  8 نوامبر 2006

توجه: خبرنامه در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي منتشر نمي گردد.

 
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

شایعه غرق اولین جزیره مصنوعی امارات

در حالی كه قرار است به زودی جزیره النخیل، اولین جزیره مصنوعی امارات در آب‌های خلیج فارس افتتاح شود، گزارش‌ها حاكی از احتمال غرق شدن این جزیره مصنوعی حاكی است.
به گزارش ایسنا، تنها چند روز دیگر به مراسم افتتاح اولین جزیره مصنوعی امارات در آبهای خلیج فارس باقی نمانده است كه خبرهایی مبنی بر غرق شدن آن منتشر شده است، این درحالی است كه بعضی از مسئولان این پروژه این خبر را تكذیب كردند.
سلطان بن سلیم، مدیر پروژه النخیل در این زمینه گفت: خبر غرق شدن جزیره النخیل را تكذیب می‌كنیم و تنها یك شایعه بیش نیست و در آینده‌ای نزدیك افتتاح خواهد شد.
وی اظهار كرد: برای پروژه جزیره النخیل بیش از 1.5 بیلیون متر مكعب ماسه و یك میلیارد تن صخره به كار رفته است و هنگامی كه این پروژه تمام شود، ما به جای 60 كیلومتر 1200 كیلومتر ساحل خواهیم داشت.

 

 صلاحيت 300 نفر براي شوراي شهر تهران رد شد

شوراي معتمدين پس ازاستعلام از مراجع خاص بر اسامي سيصد نفر از تهراني ها خط قرمز كشيد.
به گزارش پايگاه خبري "مبارزين"، شوراي معتمدين استان تهران با توجه به استعلام هايي كه از مراجع خاص اخذ كرده اند، افرادي را فاقد صلاحيت شركت در شوراي اسلامي شهر تهران تشخيص داد.
بر پايه اين گزارش، در بين اسامي سيصد نفر افراد فاقد صلاحيت، افراد شاخصي همانند احمدحكيمي پور، ابراهيم اصغرزاده و سيدمحمودعليزاده طباطبايي- اعضاي شوراي شهر اول- علي صالح آبادي، شاه ويسي، الهه راستگو، ابوالفضل بازرگان، قاسم تقي زاده خامسي و مصطفي خانزادي ديده مي شوند.
اما دراين ميان نام دو تن از اعضاي فعلي شوراي شهر تهران نيز ديده مي شود كه اولي به دليل عضويت در يكي از گروه هاي منافقين در اوايل انقلاب و ديگري به علت داشتن پرونده قضايي، نمي توانند در انتخابات سومين دوره شوراي اسلامي شهر تهران شركت كنند. اين دو نفر از حاميان شهردار فعلي تهران هستند.

 

آب هيرمند به روى ايران بسته شد

فرماندار زابل گفت: افغان ها از جريان رود مرزى هيرمند به سمت ايران در منطقه سيستان جلوگيرى كرده اند.
حسين كيخا افزود:: شواهد نشان مى دهد در پشت تاج سد «كجكى» بر روى رودخانه هيرمند در كشور افغانستان مقدار زيادى آب جمع شده است.
وى گفت: جريان رود مرزى هيرمند به منطقه سيستان اكنون قطع و ساكنان اين منطقه را با مشكلات متعددى در بخش هاى مختلف از جمله كشاورزى، دامدارى و صيادى روبرو كرده است.
فرماندار زابل تاکید کرد: افغان ها در مسير رودخانه هيرمند به مرز ايران با هدايت آب به مزارع خود اقدام به كشت خشخاش كرده اند.
وى افزود: هر چند كه آب آشاميدنى كافى در منابع آبى سيستان ذخيره شده ولى جريان رود مرزى هيرمند براساس تفاهمنامه بين دو كشور بايد اجرايى شود.

 

شب‌هاي پنج ميليون توماني آقاي «س» در لندن

تداوم خوشگذراني‌هاي مدير يكي از بانك‌هاي خصوصي در لندن، موجب شگفتي بانكداران انگليسي از برخورد نكردن دولت جديد با اين افراد شده است.
بنا بر اين گزارش، آقاي «س»، كه مديريت يكي از مؤسسات اعتباري خصوصي را بر عهده دارد، در سفرهاي پياپي خود به لندن، با اقامت در سويت‌‌هاي لوكس هتل RITZ لندن، كه هزينه‌اي بيش از پنج ميليون تومان در هر شب دارد، به خوشگذراني در كازينوها و ديگر اماكن! لندن مي‌پردازد.
اين مدير كه اوقات پرمشقت خود را در لندن به همراه برخي چهره‌هاي جذاب! مي‌گذراند، همچنين با استفاده از نفوذش در سيستم اقتصادي كشور و تأسيس شعبه در دبي، درآمد هنگفتي به دست آورده است.
نبود نظارت جدي بانك مركزي بر فعاليت مؤسسه مذكور، باعث شده است كه وي از طرق ناصحيح ثروت هنگفتي به دست آورده و از آن سوءاستفاده كند.

 

"بابك بيات" در "ای سی یو"

بابك بيات - آهنگساز - در بخش آي‌سي‌يو بيمارستان بستري است و به گفته‌ي پزشك معالج به پيوند كبد احتياج دارد.
پزشك معالج بيات در گفت‌وگو با ايسنا، علت اصلي بستري شدن اين هنرمند را نارسايي مزمن و پيشرفته‌ي كبدي اعلام كرد و گفت: او به صورت ژنتيكي از دو سال گذشته دچارعلايم پيشرفته نارسايي كبدي بوده و هم‌اكنون به دليل جمع شدن مواد سمي و عفونت هوشياري‌اش كاهش پيدا كرده است.
وي همچنين هوشياري بيات را نسبت به هفته گذشته و پس از خارج شدن از كما بهتر ارزيابي و ابراز اميدواري كرد: طي روزهاي آينده بهبود بيشتري پيدا كند تا پيوند كبد انجام شود.
در جريان عيادت خبرنگار هنري ايسنا با اين آهنگساز معاصر، بيات به سخن گفتن قادر نبود.
اين درحالي است كه صبح امروز طي تماس تلفني با بيمارستان محل بستري بابك بيات به خبرنگار ايسنا گفته شد :«با بهبودي نسبي بابك بيات به بخش منتقل شده است.»

 

36 هزار دانش آموز تهراني در ميتينگ بزرگ شهردار

شهرداري تهران ميتينگ بزرگ خود را به مدت سه روز در ورزشگاه آزادي برپا مي كند.
اين برنامه با عنوان «اختتاميه ورزش محلات» با دعوت از 36 هزار دانش آموز تهراني طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه در سالن دوازده هزارنفري آزادي برگزار مي شود.
اين دانش آموزان با هماهنگي مديران مدارس راهنمايي و دبيرستان با تقبل وسيله رفت و برگشت و صبحانه و ناهار دعوت شده اند و قرار است محله محوري را در حضور محمد باقر قالي باف جشن بگيرند. اين درحالي است كه مردم محلات خبر چنداني از برگزاري اين جشنواره و كمي و كيفي آن ندارند.
هفته گذشته نيز جشن آتش نشانان جهان در سالن دوازده هزار نفري آزادي و شهيد دستگردي پاس برگزار شد كه تمام هزينه هنگفت آن را شهرداري تهران پذيرفت. بيش از نيمي از افراد حاضر در سالن هاي برپايي اين مراسم را سربازان نيروي انتظامي تشكيل مي دادند.
به نظر مي رسد، شهرداري تهران با برپايي جشن هاي پرشور و پرهزينه تلاش مي كند شعار محله محوري دكتر قالي باف را در آستانه انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران تحقق بخشد.

 

ادعای خبرگزاری رسمی ایتالیا: توقیف محموله اسلحه ایران به عراق

خبرگزاری آریا- خبرگزاری رسمی ایتالیا مدعی شد که ماموران امنیتی عراقی توانسته ند از ورود محموله ای از اسلحه از ایران به این کشور جلوگیری کنند.
به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا ، ماموران امنیتی عراقی توانستند از ورود محموله ای از اسلحه از ایران به این کشور جلوگیری بعمل آورند.
ماموران عراقی کاروانی از قاطرهایی که اسلحه و مینهای ساخت ایتالیا را حمل می کردند متوقف ساختند.
هرچند دو فردی که این کاروان را همراهی می کردند توانستند بگریزند و به خاک ایران پناه ببرند.
یک مقام امنیتی عراق به خبرگزاری کروس اینترنشنال ایتالیا گفته است این نخستین باری نیست که کاروانهای حامل اسلحه و مواد منفجره از ایران به عراق وارد می شوند.

 

فتنه مذهبى تازه در كربلاى عراق خنثى شد

تلاش مزدوران تکفيرى و بعثى براى ايجاد فتنه مذهبى تازه در عراق ناکام ماند .
به گزارش سرویس فرهنگی آریا به نقل از واحد برون مرزی صدا و سیما، سرتيپ «محمد ابوالوليد» فرمانده پليس استان كربلا (در جنوب عراق) خبر داد که نيروهاى امنيتى عراق با اطلاعات مردمى روز يكشنبه اعضاى يك باند تروريستى را پيش از اجراى عمليات خود در يکى از هتلهاى شهر كربلا دستگير کردند .
اعضاى اين باند تروريستى كه اعراب سنى هوادار رژيم بعث صدام هستند، قصد داشتند همزمان با اعلام حكم دادگاه محاكمه صدام، در فرصت مناسب مرقدهاى مطهر امام حسين (ع) - امام سوم شيعيان - و برادرش ابوالفضل عباس (ع) را منفجر کنند.
‌فرمانده پليس کربلا درباره تعداد اين مزدوران و اينكه چه كسانى آنها را براى عمليات تروريستى در كربلا اجير كرده بود ، اطلاعاتى ارائه نكرد.
اين عمليات قرار بود همچون عمليات تروريستى هشت ماه پيش در حرمين شريف امامان عسكريين در سامرا در شمال عراق اجرا شود.
عامل آن عمليات پس از دستگيرى، اعتراف كرد توسط نيروهاى اطلاعاتى آمريكا براى اجراى عمليات اجير شده بود .

 

حمله هکرهای ایرانی به یکی از بزرگترین سرروهای میزبان سایتهای مستهجن

یکی ازبزرگترین سرورهای میزبان سایتهای پرونوتوسط یک گروه هکر ایرانی مورد حمله قرار گرفت .
گروه هکردلتا باانتشاراطلاعیه ای ضمن اعلام این خبرآورده است سرور مذکور یکی ازبزرگترین میزبانهای وب سایتهای مستهجن بودکه 122سایت پرونورامیزبانی میکرد.
این گروه دراطلاعیه خودادامه میدهد: تيم امنيتي دلتا بزرگترين تيم ايران و تيم 4 جهان در پروژه اي جديد اقدام به هك كردن بزرگترين سرور غير اخلاقي جهان كه تنها براي ميزباني اين گونه سايت ها راه اندازي شده بود نمود .اين سرور كه حاميان آنها 3 كشور المان ، انگليس و امريكا بودن و متاسفانه از راه تبليغات سود جويانه و غير انساني در آمد هاي هنگفتي بدست مياوردند.
براساس این گزارش : سرور مذکور آپديت شده به آخرين پچ هاي امنيتي و بروز شده سال 2006 بود كه از امنيت بسيار بالايي برخوردار بود و تنها باگ بسيار كوچكي در MYSQL داشت كه مدير تيم در ظرف 4 ساعت توانست دسترسي خود را به سطح ادمين افزايش دهد(Root) و هم اكنون به كليه امكانات سرور از جمله SSH دسترسي دارد.
این تیم هکر هدف از اين حمله را نشان دادن اصالت آريايي و اين كه هكر ها هم ميتوانند در بسياري از موارد مثبت عمل كنن و پشتيبان خوبي براي دهكده جهاني چه از نظر امنيت و چه از نظر اخلاقي اعلام کرده است .
این گروه ادامه میدهد: ا بزودي IP اين سرور در ايران فيلتر خواهد شد .

 

دخالت آيت‌الله شاهرودي عليه اعمال نفوذ برج‌ساز مشهور تهران

با دخالت رئيس قوه قضائيه، اعمال نفوذ يكي از برجسازان مشهور تهران براي ساخت برجي در منطقه يك تهران، ناكام ماند.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، آقاي «م»، برج‌ساز مشهور تهران كه در سال 1379 با توافق با شهردار اسبق منطقه كه فرزند يكي از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس است، بر سر ساخت برج 23 طبقه‌اي در ارتفاعات بالاي 1800 متر در منطقه يك تهران، به نتيجه رسيده بود.
آقاي «م» كه پس از چند سال و در سال گذشته براي ساخت برج خود مراجعه مي‌كند، به دليل غيرقانوني بودن ساخت برج در ارتفاعات بالاي 1800 متر، با ممانعت شهرداري روبه‌رو مي‌شود، اما آقاي «م» با مراجعه به يكي از شعب دادگاه‌هاي عمومي تهران و برقراري روابط ويژه، اقدام به گرفتن حكم الزام شهرداري به صدور پروانه ساخت برج مي‌كند و با ادامه مخالفت شهرداري، حكم توقيف شهردار منطقه يك تهران را از دادگاه مي‌گيرد. به اين ترتيب، با حمايت شهردار تهران از شهردار منطقه يك، اين برج‌ساز دستور پيگيري كيفري شهرداري تهران را نيز از يكي از شعب دادگاه‌‌ها دريافت مي‌كند.
پس از اطلاع رئيس قوه قضائيه از روند به وجود آمده، وي دستور رسيدگي مجدد به حكم صادره و صدور منع پيگرد شهردار تهران را صادر مي‌كند.

 

انتشار دهندگان تصاوير خصوصي مردم به يكسال حبس محكوم مي‌شوند

معاون دادستان تهران گفت: افرادي كه اقدام به منتشر كردن تصاوير خصوصي مردم نمايند مطابق قانون مجازات به يك سال حبس محكوم خواهند شد .
محمود سالاركيا در گفت‌وگویی افزود: خانواده‌ها بايد در حفاظت از فيلم‌هاي خانوادگي خود مراقبتهاي لازم را انجام دهند و چنانچه فيلم‌هايي در موبايل يا در سيستم‌هاي رايانه‌اي خود دارند در صورتيكه اين وسايل را به تعميرگاه‌ها مي‌سپارند حتما فيلم‌هاي خانوادگي خود را پاك كنند.
وي با بيان اينكه بعضي ازاين مراكز كه عمدتا غيرمجاز هستند اقدام به انتشار تصاوير فيلم‌هاي خانوادگي مردم مي‌كنند، گفت: بعضي از واحدهاي صنفي مانند فيلم‌بردارهاي مراسم عروسي و يا كساني كه به عنوان امين وارد مجلس مي‌شوند و يا افراد ديگر چنانچه اقدام به انتشار تصاوير فيلم‌هاي خانوادگي مردم كنند مطابق فصل 20 قانون مجازات اسلامي به 3 ماه تا 1 سال حبس و به 5/1 تا 6 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم مي شوند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين ميزان حبس براي افرادي كه با آبروي مردم بازي مي كنند كم نيست، گفت: دادن حبس هاي سنگين و ميزان بازدارندگي آن جزوء مسايل حقوقي است ولي قانون فعلي اين ميزان مجازات را پيش بيني كرده است.
معاون دادستان تهران از مردم خواست تا با اجراي اصل پيشگيري از چنين اتفاقاتي در جامعه جلوگيري كنند و همواره قبل از سپردن گوشي‌هاي تلفن همراه و يا رايانه هاي خود به مراكز تعميرگاهي حتما از نبودن هيچگونه سند و يا فيلم خصوصي در اين وسايل مطمئن شوند.

 

صليب سرخ بين‌الملل: اوضاع انساني در بيت حانون نگران کننده است

صليب سرخ بين‌الملل ، اوضاع انساني را در بيت حانون در شمال غزه كه از شش روز پيش صحنه تاخت و تاز سربازان ارتش رژيم صهيونيستي است "بحراني" خواند و "بشدت اظهار نگراني" كرد.
به گزارش روز دوشنبه بي‌بي‌سي، "اوربان كالوري" معاون مدير كل صليب سرخ بين‌الملل در غزه صبح امروز گفت: وضعيت انساني در بيت حانون بسيار بحراني است و مردم شهر امكان دسترسي به آب، غذا و برق ندارند.
اين مقام صليب سرخ بين‌الملل يادآور شد: به علت ادامه داشتن عمليات نظامي و درگيري‌ها، اين سازمان امكان امدادرساني به اهالي شهر را ندارد.
كالوري نياز مبرم و فوري مردم منطقه را آب ذكر كرد و افزود كه صليب سرخ بين‌الملل روز يكشنبه ‪ ۲۶‬هزار ليتر آب به بيمارستان شهر و بين مردم توزيع كرد.
وي توضيح داد: هم اكنون دو تيم از صليب سرخ بين‌الملل در شهر مستقر شده‌اند كه يكي وظيفه توزيع مواد غذايي و ديگري وظيفه گشودن راه براي دسترسي ساكنان شهر به آب در مناطق درگير جنگ را برعهده دارند.
كالوري خاطر نشان كرد كه اگر اشغال شهر همچنان ادامه يابد، اوضاع انساني در اين شهر بحراني تر از قبل خواهد شد.
او همچنين اظهار اميدوراي كرد كه نيروهاي صليب سرخ بين‌الملل امكان دسترسي به شهر را بيابند و از ارتش اسرائيل خواست كه به تقاضاي اين سازمان براي ورود به شهر پاسخ مثبت دهد
لازم به ذکر است تعداد شهدای حملات اخیر از 50 نفر فراتر رفته است.

 

ایران اینترنتی ترین كشور خاورمیانه شناخته شد

تعداد كاربران اینترنت ایران طی سالهای 2000 تا 2006 میلادی با رشد 30 برابری از 250 هزار كاربر به هفت میلیون و 500 هزار نفر رسیده و به این ترتیب ایران در خاورمیانه رتبه نخست رشد كاربران اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
در سال 2006 تعداد جمعیت ایران بیش از 69 میلیون و 442 هزار نفر رسیده و از این تعداد 10.8 درصد به اینترنت دسترسی دارند.
در دسامبر سال 2000 تعداد كاربران اینترنت در ایران 250 هزار نفر بود. در سال جاری میلادی تعداد كاربران اینترنت كشور به 7.5 میلیون نفر بالغ شده است كه این با رشد 30 برابر همراه بوده است.
ایران در بین كشورهای خاورمیانه در حال حاضر بیشترین كاربر اینترنت را دارد. پس از ایران رژیم صهیونیستی با سه میلیون و 700 هزار نفر و عربستان با 2 میلیون 540 هزار نفر و امارات با یك میلیون و 397 هزار نفر بیشترین كاربر اینترنت را در خاورمیانه دارند.
این گزارش حاكی است: تعداد كل كاربران اینترنت در خاورمیانه 19 میلیون و 28 هزار و 400 نفر است. جمعیت این منطقه نیز در سال 2006 به 190 میلیون نفر رسیده است.
در آسیا نیز تعداد كاربران اینترنت به 394 میلیون و 872 هزار نفر رسید كه از سال 2000 تا 2006 این تعداد با رشد 245 درصدی همراه بوده است.
در قاره كهن همچنان چین با 123 میلیون نفر، ژاپن با 86 میلیون نفر و هند با 60 میلیون نفر بیشترین كاربر اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

تجاوز جنسی به یک پنجم زنان اسرائیلی

یك مركز پژوهش‌ها‌ی اجتماعی در سرزمین‌ها‌ی اشغالی اعلام كرد در اسراییل از هر پنج زن یك نفر مورد تجاوز و از هر سه زن یك نفر به شكل‌ها‌ی مختلف مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند.
بر اساس این پژوهش7/20 درصد از زنان اسراییلی مقیم سرزمین اشغالی سال 1948 مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و3/33 درصد آنان نیز به شكل‌ها‌ی مختلف مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.
افیگیل مور استاد آكادمی «تل حای» در اسراییل، با انجام پژوهشی با عنوان خشونت جنسی نسبت به زنان اسراییلی و مطالعه در خصوص200 تن از زنان یهودی بین سنین 15 تا50 سال، به این نتیجه رسیده است كه 75 درصداز آنان ازسوی دوستان و آشنایان و یا بستگان خود مورد تجاوز قرار گرفته و 25 درصد نیز قربانی تجاوزهای جنسی از سوی افراد نا آشنا بوده اند.
افیگیل مور تاكید كرده است كه آمار تجاوز جنسی و حمله جنسی به زنان در اسراییل تقریبا مانند كشورهای غربی است چنانكه در كانادا این آمار3/38 درصد و در آمریكا 36 درصد است.
این پژوهشگر اسراییلی افزود: 2/61 درصد از زنان دراسراییل بر خلاف میلشان مورد تعرض جنسی قرارمی گیرند.

 

دستگیری پسر جوان به جرم تجاوز به دختر همسایه‌

پسرجوانی به اتهام آزار جنسی دختر همسایه‌ و فیلمبرداری از صحنه آن بازداشت شد.
حدود یك ماه قبل دختر جوانی به نام الهه با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از پسر همسایه‌شان به اتهام آزار جنسی و فیلمبرداری از صحنه آن شكایت كرد.
الهه در شكایتی به جعفری معاون سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: یك ماه قبل با پسرجوانی به نام علی آشنا شدم چند روز پیش ساعت 2 بعدازظهر در حال رفتن به خانه بودم كه علی چاقویی زیر گلوی من گذاشت و به زور مرا به خانه‌شان برد.
دخترجوان ادامه داد: علی در خانه‌شان مرا به عنف مورد تعرض قرار داد و از صحنه آن فیلمبرداری كرد.
با طرح این شكایت جعفری دستور بازداشت وی را صادر كرد كه او روز گذشته از سوی ماموران پلیس دستگیر شد.
علی صبح امروز در بازجویی‌ها با انكار اتهام خود گفت: من هر روز از ساعت 7 صبح تا 7 شب سر كار می‌روم و در محل كارم كارت می‌زنم. شما می‌توانید وضعیت حضور من در محل كارم را بررسی كنید تا مشخص شود این موضوع صحت ندارد.
برادر دختر جوان نیز در شكایتش گفت: متهم عكس صحنه آزار خواهرم را در محل پخش كرده است و من آن را دست چند تن از دوستانم دیده‌ام.
جعفری پس از بازجویی از متهم او را برای تحقیقات بیشتر با قرار قانونی تحویل ماموران پلیس آگاهی تهران داد.

 

شهادت سه بسيجي در درگيري با قاچاقچيان مسلح

در جريان كشف يك تن مواد مخدر و آزاد سازي يك گروگان، سه تن از عوامل بسيجي به دست اشرار مسلح در روستاي «جهر» اندوهجرد شهرستان شهداد استان كرمان به شهادت رسيدند.
ابوالقاسم نصراللهي، معاون سياسي ـ امنيتي استانداري كرمان در گفت‌وگو با ايسنا با تشريح اين حادثه، اظهار داشت: اواخر شب شنبه 13 آبان ماه، عوامل بسيج در جريان شناسايي و رديابي متهمان يك پرونده گروگان گيري مرتبط با باند مواد مخدر به منطقه روستاي جهر اعزام شده و عمليات دستگيري اشرار را‌ آغاز كردند.
وي افزود: در ادامه پيگيري‌هاي عوامل بسيجي، يك گروگان آزاد و 7 تن نيز دستگير شده و با بازرسي محل اختفاي متهمان، مقدار يك تن مواد مخدر كشف شد.
نصراللهي، زمان وقوع درگيري با اشرار مسلح و شهادت عوامل بسيجي را حين انتقال متهمان و مواد مخدر مكشوفه به قرارگاه عنوان كرد و گفت: در اين هنگام تعدادي از اشرار مرتبط با متهمان دستگير شده به طور ناگهاني به سمت نيروهاي بسيج حمله‌ور شده و اقدام به تيراندازي به سوي خودروهاي آنها كردند. به اين ترتيب اين درگيري ساعتي ميان طرفين ادامه داشت و در نهايت به شهادت سه تن از عوامل بسيجي به دست اشرار انجاميد.
وي با بيان اين كه طي سه ماهه اخير به طور بي‌سابقه‌اي، 30 تن مواد مخدر در استان كرمان كشف شده است، گفت: در جريان كشف اين حجم از مواد مخدر هيچ‌گونه تلفاتي نداشتيم، اما اين بار درگيري مسلحانه به هلاكت سه تن از اشرار منجر شد.
به گفته نصراللهي، اين موضوع حاكي از آنست كه كشفيات و اقدامات اخير در برخورد با اشرار و باندهاي قاچاق مواد مخدر به انتقامجويي و درگيري مسلحانه منجر شده است.
معاون سياسي امنيتي استانداري كرمان افزود: عوامل تيراندازي و شهادت سه تن از بسيجيان شناسايي شده و اقدامات لازم جهت دستگيري آنها در حال پيگيري است.

 

سه هزار قرن زندان براي عامل انفجار قطار مادريد

دادستان دولتي اسپانيا براي 29 عامل انفجارهاي قطار در مادريد كه به كشته شدن 191 تن انجاميد، خواستار محكوميت بي‌سابقه 270 هزار سال حبس شد. اين افراد قرار است در ماه فوريه (بهمن) محاكمه شوند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، اگرچه براساس قانون اسپانيا حداكثر مدت قانوني حبس كه اين افراد واقعا مي‌توانند سپري كنند 40 سال است اما احتمال دارد برخي از هفت مظنون اصلي با محكوميت 40 هزار سال حبس مواجه شوند.
دادگاه عالي اسپانيا امروز (سه‌شنبه) دوره‌هاي حبس مورد درخواست براي عاملان «بدترين حادثه تروريستي اسپانيا» را به طور كامل اعلام مي‌كند.
دادگاه اين مظنونين قرار است در ماه فوريه آغاز و مدت شش ماه طول بكشد.
انفجارهاي همزمان چهار قطار مسافري كه «افراطيون مراكشي» عامل آن شناخته شده‌اند، پس از سقوط هواپيماي پان آمريكن در شهر لاكربي اسكاتلند در سال 1988 كه به كشته شدن 271 تن انجاميد، شديدترين حمله‌ در اروپا محسوب مي‌شود.
دفتر دادستاني اسپانيا اعلام كرد: ايده ترتيب دادن يك حمله در اسپانيا از دستگيري چند عضو يك سلول القاعده چند هفته قبل از حملات 11 سپتامبر شكل گرفت.
دادستاني اسپانيا افزود: اين ايده پس از حمله تحت امر آمريكا به عراق كه دولت اسپانيا تحت رهبري خوزه ماريا آزنار از آن حمايت كرد، تقويت شد.
رابي عثمان سعيد احمد، طراح اصلي حملات مادريد كه روز دوشنبه از سوي يك دادگاه ايتاليايي به اتهام اقدامات تروريستي به 10 سال حبس محكوم شد، از هفت مظنون اصلي اين پرونده است كه با طولاني‌ترين دوره حبس مواجه خواهد شد.
دادستان مادريد، سرهان بن عبدالمجيد فاخط، اهل تونس، محمد از مصر، يوسف بلحاج و حسن الهسكي از مراكش را از طراحان اصلي در پس بمب‌گذاري‌ها معرفي كرد.
گفته مي‌شود سه هفته پس از انفجارها سرهان كه رييس ايدئولوژيك اين سلول بوده به همراه جلال احميدان، رييس عمليات سلول و پنج تن ديگر در جريان حمله پليس به حوالي مادريد اقدام به خود كشي كردند.
از ديگر افرادي كه نقش ملموسي در اين حملات داشته‌اند مي‌توان به جمال زجام و محمد افلها از مراكش ( كه در عراق كشته شدند) عبدالمجيد بوچار، ديگر تبعه مراكش، باسل قاليون از سوريه و اهنان داود از الجزاير اشاره كرد.
دادستان مادريد يك خلاصه 340 صفحه‌اي از پرونده متهمان را ارائه كرد.
اين 29 متهم شامل 15 مراكشي، 9 اسپانيايي، يك الجزايري، يك مصري، يك لبناني و يك سوري كه همگي تبعيه اسپانيا هستند، مي‌باشند.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

نتايج هفته نهم رقابت‌هاي ليگ برتر

نتايج اين مسابقات به شرح زير است:
پاس 2 - برق شيراز 2
مس كرمان 0 – پرسپوليس 0
سايپا 4 - سپاهان اصفهان 2
ذوب آهن اصفهان 1 – صباباتري 0
پيكان 3 - استقلال اهواز 2
فجرسپاسي شيراز 2 - راه آهن 2
فولاد خوزستان 0 - ملوان انزلي 0
تيم استقلال تهران 1 و ابومسلم مشهد  .

برای مشاهده جدول رده‌بندی ليگ‌برتر (جام خليج‌فارس) اینجا را کلیک کنید

 

 

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

::  احمدي‌نژاد اجراي تصميم انقلابي را شروع كرد

رئيس جمهور به كميته اي 5 نفره از اعضاء شوراي عالي انقلاب فرهنگي ماموريت داد تا طرحي براي ترميم هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي تهيه كنند. رياست دانشگاه آزاد از اين تصميم رئيس جمهور ناراحت شده و خود را براي بازنشستگي آماده خواهد كرد

 


 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
* حسين موسوي تبريزي دبيرمجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم گفته است، نيمي از نامزدهاي مورد نظر ما براي انتخابات خبرگان ثبت نام نكردند.

* صبح ديروز احمدي نژاد پيش از آغاز ساعت رسمي كار بدون اطلاع قبلي در دفتر ارتباطات مردمي رياست جمهوري حضور يافت و به صورت حضوري با مراجعه كنندگان به گفتگو پرداخت.

* يك نماينده مجلس با انتقاد شديد از عملكرد دولت در مقابله با افزايش شهريه دانشگاه آزاد گفته است، دانشگاه آزاد اسلامي تبلوري شفاف از عملكرد هاشمي رفسنجاني است و هر نوع دهن‌كجي به اين دانشگاه به معني دهن‌كجي به هاشمي است.

*  حجت‌ا...ايوبى جايگزين محمدرضا مجيدى معاون امور اجتماعى و شوراهاى وزارت كشور مى‌شود. به گفته يك منبع آگاه، قرار است مجيدى در يك شغل فرهنگى در خارج از كشور مشغول فعاليت شود. گفتنى است ايوبي، پيش از اين، رايزن فرهنگى ايران در پاريس بود.

* در مراسم جشن بيستون محافظ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان كرمانشاه خبرنگاري را كه براي گرفتن عكس به بالاي سن رفته بود به پايين پرتاب كرد! رييس سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري استان كرمانشاه هم در پاسخ به اعتراض عده اي از خبرنگاران و روزنامه نگاران گفته اصلا چه كسي از شما دعوت كرده تا در اين جشن حضور پيدا كنيد! 

* شماري از اراذل و اوباش در كازرون استان فارس پس از بازي استقلال و پرسپوليس قسمتي از اين شهر را ناامن كردند. پس از پايان مسابقه حدود200 موتورسوار با به راه انداختن كاروان موتورسيكلت درخيابان هاي اين شهر به پرتاب سنگ به سوي مردم و بانكها اقدام كردند. شماري ازاين اراذل و اوباش با پرتاب سنگ و نارنجك دست ساز شيشه هاي بانكهاي كازرون را شكستند و قصد اتش زدن بانكها را داشتند كه با دخالت نيروي انتظامي متواري شدند.

* بر اساس اخبار رسيده از وزيری هامانه(وزير نفت) که احتمال تعويض او مطرح شده بود؛ خواسته شده است که بعضی از عناصر شناخته شده و معروف را عوض کند. بر پايه اين خبر خواسته شده است که نعمت زاده و ترکان از وزارت نفت مستعفی شوند. در همين حال خبرها حاکی از آنست که از فرشيدی وزير آموزش و پرورش هم خواسته شده است که مدير کل های تهران و کرمان را تغيير دهد. گفته می شود يازرلو مدير کل تهران خواهد شد.

* علي عسگري مدیرعامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران روز شنبه به دليل آنچه اختلاف نظر با شهردار تهران عنوان شده از سمت خود استعفا كرده است. شهردار تهران پنجشنبه گذشته در فرهنگسراي بهمن به طور رسمي اعتراض خود را از نحوه فعاليت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اعلام كرد که این امر سبب شده تا عسگري ازسمت خود استعفا كند و روز شنبه نيز در محل كار خود در خيابان مطهري حاضر نشود. گفته مي شود «منصور احمدلو» رييس فعلي فرهنگسراي خاوران و مدير فرهنگي و هنري منطقه15 شهرداري تهران از یکشنبه باحضوردرسازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران فعاليت خود را به طور غير رسمي آغاز كرده است.

* بر اساس آخرين اطلاعات دريافتی ليست پيشنهادی بنياد باران (تحت هدايت سيد محمد خاتمی)  برای انتخابات شوراها  به شرح زير است: نجفی-ابتکار-مقيمی-مسجد جامعی- جهانگيری- علی محقر- اشرف بروجردی-عبدالله ناصری-تاجگردون- ظريفيان-ميرزا ابوطالبی- حناچی-اعظم نوری- بهشتی-و احتمالا شخصی که گويا خان دکتر حبيبی باشد.

* عليرضا شيرازى مدير سايت بلاگفا اخبار مربوط به فيلتر شدن يا ايجاد مشكل براى برخى از وبلاگ‌هاى سياسى اين سايت را تكذيب كرد. وى تاكيد كرده كه سايت بلاگفا در قبال سايت‌هايى كه نهادهاى حكومتى اقدام به فيلترينگ يا مسدود كردن آنها نمايند هيچ مسووليتى نمى‌پذيرد.وى در عين حال گفته كه مشكلات اخير برخى وبلاگ‌هاى سايت بلاگفا فنى بوده و خود كاربران قادر به حل آن هستند در غير اين صورت مى‌توانند مشكل را به ما اعلام كنند تا نسبت به حل و فصل آن اقدام كنيم.گفتنى است كه در 24 ساعت گذشته برخى از وبلاگ‌هاى سياسى سايت بلاگفا با مشكلاتى مواجه شده بودند كه امكان بازديد از آنها را حتى توسط نويسنده غيرممكن كرده بود.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

احمدي‌نژاد اجراي تصميم انقلابي را شروع كرد

رئيس جمهور به كميته اي 5 نفره از اعضاء شوراي عالي انقلاب فرهنگي ماموريت داد تا طرحي براي ترميم هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي تهيه كنند. رياست دانشگاه آزاد از اين تصميم رئيس جمهور ناراحت شده و خود را براي بازنشستگي آماده خواهد كرد.
رئيس جمهور به كميته اي 5 نفره از اعضاء شوراي عالي انقلاب فرهنگي ماموريت داد تا طرحي براي ترميم هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي تهيه كنند.
به گزارش الف، به دنبال فوت يا كناره‌گيري 5 نفر از 7 نفر «هيات موسس» دانشگاه آزاد اسلامي و فعال بودن فقط دو نفر از هيات موسس اوليه ( آقايان هاشمي رفسنجاني و عبدالله جاسبي) ، رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي به وزراي آموزش عالي، بهداشت و درمان و آقايان دكترمحمدرضا مخبر دزفولي ودكترمحمدعلي كي نژاد از شوراي عالي انقلاب فرهنگي ماموريت داده است تا براي پر كردن خلاء ايجاد شده در هيات موسس دانشگاه آزاد در اسرع وقت طرحي ارايه كنند.
يك مقام مطلع در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به خبرنگار الف گفت با توجه به اينكه اعضاء شوراي عالي انقلاب فرهنگي به دلايل مختلف ( از جمله سطح علمي نسبتا پايين دانشگاه آزاد) مجموعا از عملكرد اين دانشگاه راضي نيستند، چنانچه كميته تعيين شده از طرف رئيس جمهور، طرح منطقي و روشني به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارايه كند، رئيس جمهور خواهد توانست براي تغيير اساسنامه اين دانشگاه ، نظر موافق اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بدست آورد.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي بالاترين مرجع تصميم‌گيري درباره مسايل فرهنگي، آموزشي و پژوهشي در كشور است و مصوبات آن در حكم قانون تلقي مي‌شود.
بنا برا اطلاعات رسیده از دانشگاه آزاد، رياست دانشگاه آزاد از اين تصميم رئيس جمهور ناراحت شده و خود را براي بازنشستگي آماده خواهد كرد.

 

نرم افزار مترجم صوتي گفتار به گفتار زبان فارسي طراحي و ساخته شد

با دستيابي متخصصان يك شركت داخلي به فن‌آوري پيشرفته طراحي و ساخت نرم افزار تشخيص گفتار مستقل از گوينده، امكان ترجمه مستقيم گفتار فارسي به گفتار معادل در زبان‌هاي انگليسي و عربي فراهم شد.
مهندس باقر بابا علي، دانشجوي دكتري كامپيوتر دانشگاه صنعتي شريف و مدير بخش تحقيقات شركت سازنده اين نرم افزار درباره كاربردهاي نرم افزار طراحي شده به خبرنگار «فن‌آوري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: به كمك اين نرم افزار افراد مي توانند بدون دانستن زبان خارجي نيازهاي ابتدايي خود را برآورده كنند. براي مثال براي پرسيدن ساعت صبحانه، مراكز خريد، يك رستوران خوب يا قيمت لباس مي‌توان به زبان فارسي صحبت كرد و رايانه بعد از درك كلمه، معادل آن در زبان مقصد را بيان مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: جنبه ديگر اين نرم افزار كمك به آموزش زبان و يادگيري عبارات مورد استفاده در مكالمات روزمره است. در مترجم صوتي گفتار به گفتار «پارسيا» جملات و عبارات بيان شده توسط كاربر مستقيماً به گفتار معادل در زبان‌هاي انگليسي و عربي ترجمه و بيان مي‌شود تا به زبان مورد نظر ترجمه شود.
در نسخه جاري اين نرم‌افزار گفتار فارسي مستقيما به گفتار معادل در زبانهاي انگليسي و عربي ترجمه مي‌شود.
باباعلي تصريح كرد: ويژگي و هسته اصلي اين مترجم، يك سيستم تشخيص خودكار گفتار فارسي است كه گفتار كاربر را پردازش كرده و آن را تشخيص مي‌دهد، سپس گفتار تشخيص داده شده به معادل خود در زبان مقصد برگردانده مي‌شود. اين ويژگي «پارسيا» را به عنوان اولين نرم افزار فارسي با قابليت تشخيص گفتار از همه نرم افزارهاي ديگر متمايز مي‌كند.
وي با بيان اين كه اين نرم افزار در دو نسخه قابل نصب نسخه روي PC و قابل نصب كامپيوترهاي جيبي (PDA) توسعه داده شده است به ايسنا گفت: متخصصان اين شركت با دستيابي به فن‌آوري طراحي و ساخت نرم‌افزار تشخيص گفتار مستقل از گوينده، نرم افزاري نيز براي تايپ گفتار فارسي طراحي كرده‌اند كه قادر است گفتار كاربران را كه از طريق ميكروفن به رايانه منتقل مي‌شود به در محيط word، notpad يا هر صفحه ويرايشي كه امكان تايپ فارسي در آن وجود دارد، بنويسد.
باباعلي خاطر نشان كرد:‌ از كاربردهاي جانبي اين سيستم - علاوه بر استفاده به جاي تاپيست -، استفاده توسط پزشكان جهت تهيه‌ گزارش يا نسخه‌ي دارو، نوشتن اسناد حقوقي توسط وكلا يا تايپ ساير متون تخصصي در زمينه‌هاي مختلف است كه در اين راستا نسخه تخصصي نرم افزار نويسا (تايپ گفتاري) به منظور استفاده متخصصان قلب در نوشتن نسخه توسعه داده شده كه اين قبيل نمونه‌هاي تخصصي نرم افزار به دليل اختصاصي بودن و كاهش دامنه‌ كلمات از دقت و كارايي به مراتب بالاتري برخوردارند.

 

کنفرانسی برای بررسی احمدی‌نژاد

احمدی‌نژاد و مقتدی صدر به دلیل اعتقادات دینی خاص به ویژه اعتقاد به مهدویت که نقطه مشترک آنهاست، بدون هیچ ترسی به رویارویی با جهان غرب برخاسته‌اند.
در کنفرانسی که روز یکشنبه در دانشگاه حیفا برگزار شد، کارشناسان اسرائیلی به بررسی شخصیت و ویژگی‌های رهبران جدید شیعه به‌ویژه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران و مقتدا صدر رهبر شیعیان عراق پرداختند و مدعی شدند، با وجود این نسل جدید رهبران جوان و کاریزماتیک و با اعتقادات مذهبی خاص آنها، تندروی در بین شیعیان افزایش می‌یابد.
به نوشته روزنامه اسرائیلی یعیدوت آحارونوت «سالی شهوار»یکی از سخنرانان این کنفرانس به تحلیل شخصیت احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران پرداخته است که به گفته او یک سال پیش شهردار نه چندان معروف تهران بود و اکنون به یک شخصیت شناخته شده در جهان تبدیل شده است.
گفتنی است اسرائیلی‌ها همواره نسبت به احمدی‌نژاد و اظهارات ضد اسرائیلی او اظهار نگرانی می‌کنند و مقامات این رژیم بارها آشکارا او را به عنوان تهدیدی جدی علیه موجودیت اسرائیل دانسته و اعلام کرده‌اند که تمام تلاش خود را صرف منزوی ساختن وی در جامعه بین‌المللی انجام خواهند داد.
تحلیلگر اسرائیلی شرکت‌کننده در این همایش مدعی شد پیش از احمدی‌نژاد هم مقامات ایران اظهاراتی را علیه اسرائیل مطرح می‌کردند ولی هرگز به این شدت نبوده است.
به گفته وی با توجه به همسویی احمدی‌نژاد با مقامات بالاتر سیاسی در ایران این مسأله می‌تواند خطری جدی برای اسرائیل باشد.
او می‌افزاید احمدی‌نژاد و مقتدی صدر به دلیل اعتقادات دینی خاص به ویژه اعتقاد به مهدویت که نقطه مشترک آنهاست، بدون هیچ ترسی به رویارویی با جهان غرب برخاسته‌اند.
او به این نکته اشاره کرد که احمدی‌نژاد از ارتباط مستقیم با خدا سخن می‌گوید و به نوعی انتخاب غیرمنتظره خود به این سمت را نشانه‌ای الهی دانسته و خود را نجاتبخش انقلاب اسلامی ایران و مردم می‌داند و با شعارهای عدالتخواهانه از حمایت طبقات پایین مردم ایران هم برخوردار است.
این کارشناس در پایان نتیجه می‌گیرد که همین اعتقادات و ویژگی‌های خاص احمدی‌نژاد است که اسراییل باید از آن بترسد.

 

پايان سلطه آپاچي هاي آمريكايي

کارشناسان نظامی معتقدند با اختراع و تولید "رعد 1" تحولی بزرگ در سیستم نظامی خاورمیانه ایجاد می شود زیرا یکی از برتری های مطلق آمریکا و اسراییل در هوا، همین بالگردهای آپاچی بوده اند که هدف قرار دادن آن ها بسیار مشکل و در مواردی ناممکن بوده است.
در جنگ خلیج فارس، اولین نیروهای عمل کننده ارتش آمریکا، خلبانان بالگردهای آپاچی بودند.
آن ها که سالیان سال است سلطان بلامنازع دنیای بالگردها هستند، توانستند طی یک عملیات نفوذی ویژه و با تکیه بر توانمندی های منحصر به فرد آپاچی های خود، فقط در چند سیستم راداری عراق را منهدم کنند و پس از آن، هزاران هواپیمای جنگی بر فراز عراق به پرواز درآمدند و درسایه امنیتی که آپاچی ها برایشان ایجاد کرده بودند، عراق را با خاک یکسان کردند.
در طول سال هایی که آپاچی به پرواز درآمده است، هیچ سیستم موشکی قابل توجهی در جبهه مخالف آمریکا برای مقابله با این بالگردهای فوق مدرن وجود نداشته است.
اما ساعاتی پیش، سلطه مطلق آپاچی به پایان رسید و با آزمایش موفقیت آمیز موشک ضد بالگرد "رعد 1" در مانور پیامبر اعظم (ص) 2 که توسط سپاه برگزار شد، دیگر آپاچی ها در امان نیستند.
این موشک که بر روی سکوهای متحرک قابل حمل است، پیش از آن که بالگردهای دشمن به حدی نزدیک شوند که بتوانند راکت های خود را شلیک کنند، آن ها را رهگیری کرده و بدون خطا مورد هدف قرار می دهد. این سیستم موشکی قادر است 4 موشک را به طور همزمان به سمت بالگردها شلیک کند.
کارشناسان نظامی معتقدند با اختراع و تولید "رعد 1" تحولی بزرگ در سیستم نظامی خاورمیانه ایجاد می شود زیرا یکی از برتری های مطلق آمریکا و اسراییل در هوا، همین بالگردهای آپاچی بوده اند که هدف قرار دادن آن ها بسیار مشکل و در مواردی ناممکن بوده است و به همین دلیل، نیروی هوایی آمریکا در پروژه های عملیاتی خود، حساب مطمئن و ویژه ای بر روی آپاچی باز می کند.
در مانور پیامبر اعظم (ص) همچنین نوعی موشک قابل حمل توسط نفر نیز آزمایش شد که پس از نفوذ به بدنه تانک ها منفجر می شود.
این "آنتی تانک" که قدرت شکافندگی کم نظیری دارد، قادر است از بدنه مستحکم اکثر قریب به اتفاق تانک های دنیا عبور کند و آن ها را منهدم سازد.
اسلحه دیگری که برای اولین بار در این مانور به نمایش گذاشته شد و توسط صنایع دفاعی ایران ساخته شده، نوعی تفنگ دوربرد است که می تواند اهداف خود را از فاصله 7 کیلومتری شناسایی و از فاصله سه کیلومتر به طور کاملا دقیق هدف قرار دهد.
از آنجا که نیروهای آمریکایی از جلیقه های ضد گلوله استفاده می کنند، این سلاح به گونه ای عمل می کند که گلوله های آن به راحتی از هر جلیقه ضد گلوله می گذرد و فرد مهاجم را از پای در می آورد.

 

اجراي اعدام صدام، اواخر بهمن

دادستان كل دادگاه عراق اعلام كرد: انتظار مي‌رود دادگاه فرجام‌خواهي صدام حكم گناهكار بودن و اعدام وي را تا اواسط ژانويه صادر كند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «جعفرالموسوي» دادستان كل دادگاه عراق اواسط فوريه (اواخر بهمن) را به عنوان تاريخ احتمالي براي انجام اين اعدام عنوان كرد.
در صورتي كه اين حكم تاييد شود، شوراي رياست جمهوري سه عضوي عراق اجازه به دار آويخته شدن صدام را صادر مي‌كند. اعدام صدام بايد ظرف 30 روز پس از تصميم دادگاه استيناف به انجام رسد.
افزايش خشونت كه پس از صدور حكم صدام انتظار مي‌رفت سراسر عراق را فرا گيرد رخ نداد.
صدام ديكتاتور سابق عراق بر اساس حكم دادگاه عالي اين كشور به اتهام قتل عام 148 شيعه در شهر الدجيل به مرگ با طناب دار محكوم شد.
در صورتي كه اين حكم در دادگاه استيناف تاييد شود، «جلال طالباني» رئيس‌جمهور عراق، «طارق الهاشمي» معاون رئيس‌جمهور و «عادل عبدالمهدي» يكي ديگر از معاونان وي بايد اجازه مرگ صدام را پيش از انجام اين اعدام امضا كنند.
طالباني اظهار داشته كه اگر چه وي با اعدام مخالف است؛ اما امضاي وي براي انجام حكم مرگ صدام ضروري نيست.
طالباني به طور دايم عبدالمهدي را مسوول امضا از جانب خودش كرده است.
المهدي اظهار داشت، وي حكم مرگ صدام را امضا مي‌كند و اين به معناي اين است كه دو امضا از سه امضاي لازم تضمين شده است.
الهاشمي معاون ديگر رييس جمهور و يك سني عراقي گفت، وي حكم مرگ صدام را بر اساس توافقي كه در 22 آوريل بر اساس آن به اين سمت منصوب شد امضا مي‌كند.
«خالد العطيه» معاون رئيس پارلمان عراق نيز به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: ما قول كتبي پيش از اولين نشست پارلمان جديد مي‌خواستيم. اما پس از آن و در خلال جلسه در حضور سفراي انگليس و آمريكا و ديگر سياستمداران اين وعده به صورت شفاهي ارايه شد كه با قوانين مهم كشور به ويژه قوانين مرتبط با صدام مخالفتي صورت نگيرد.
«جعفر الموسوي» اظهار داشت كه اگر دادگاه استيناف متشكل از 9 قاضي مرگ صدام را تاييد كنند، آنها براي امضاي اين حكم در اوايل سال آينده آماده‌اند.
موسوي اظهار داشت: دادگاه عالي عراق بايد كل اين پرونده را به دادگاه فرجام ظرف 10 روز ارايه كند.
دادستان هيچ وقت محدودي را براي پاسخگويي به اين دادخواست ندارد؛ اما موسوي به آسوشيتدپرس گفت: وي ظرف چند روز پس از دريافت دادخواست فرجام گزارشش را ارايه مي‌كند.
موسوي گفت: در حالي كه دادگاه هيچ مهلت ضرب‌الاجلي را براي حكمش تعيين نمي‌كند، اين امر با سرعت انجام مي‌شود چرا كه هيچ پرونده ديگري براي بررسي وجود نداشته است.
موسوي ادامه داد: دادگاه فرجام‌خواهي كمتر از يك ماه تصميمش را اتخاذ مي‌كند.

 

انشعاب در آبادگران جوان

«محمدرضا طورانی» رئیس کمیته تخصصی سیاست خارجی جمعیت آبادگران جوان و عضو ستاد انتخاباتی این تشکل با اعلام خبر جدایی خود از این مجموعه از تشکیل «ستاد انتخاباتی کانون نخبگان و فرهیختگان ایران» به ریاست خود با هدف شرکت در انتخابات آینده شوراها خبر داد. وی در توضیح دلایل جدایی خود از جمعیت آبادگران جوان گفت: ما به خاطر شخصیت ممتاز جناب آقای بیادی وارد این تشکل شدیم اما در ادامه مشاهده کردیم که متاسفانه چندین و چند نقطه نظر و دیدگاه در این مجموعه وجود دارد و حداقل دو طیف حامیان قالیباف و حامیان احمدی‌نژاد در آن فعالیت می‌کنند.
طورانی افزود: برای مجموعه‌ای با این میزان از اختلافات درونی، آینده روشنی متصور نیست لذا بنده ضمن احترام به همه اعضای آبادگران جوان و به ویژه شخص آقای بیادی اعلام می‌کنم که در رایزنی و تعامل‌های درونی این جمعیت دیدگاه‌های همه اعضا مورد توجه قرار نمی‌گرفت و تفکر جمعی حاکم نبود.
عضو سابق کمیته سیاسی جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه «متاسفانه اظهار نظرات متناقض در حمایت از احمدی‌نژاد و قالیباف باعث شده تا آبادگران جوان قدرت انسجام و هماهنگی نداشته باشد» اظهار داشت‌: معتقدم که اگر آقای بیادی هم از این مجموعه جدا شوند، حیات رسانه‌ای آبادگران جوان به خطر می‌افتد.
عضو موسس کانون نخبگان و فرهیختگان ایران با اشاره به این نکته که «تفکر ما تفکری توسعه گرا است» افزود: اعتقاد داریم که در فضای کنونی سیاسی کشور، جایگاه نخبگان و اساتید دانشگاه، کمتر از شخصیت‌های سیاسی است و این قشر به علت عدم فضا‌سازی و عدم برخورداری از یک تشکیلات منسجم سیاسی نتوانسته‌اند به خوبی در انتخابات اخیر وارد عمل شوند.
به گفته طورانی، شوراها محلی جهت حضور برجستگان علمی و دانشگاهی است نه افرادی که سابقه سیاسی آنها، اجازه آشنایی با درد و مشکلات مردم را به آنها نخواهد داد.
وی مشکلات شهری تهران را آسیب‌های اجتماعی مانند: «تکدی‌گری، دختران فراری، حاشیه‌نشینی، آلودگی محیطی، مسکن و مراکز فرهنگی» برشمرد و ادامه داد: این مسائل اجتماعی هستند و نه سیاسی و به همین علت کانون نخبگان و فرهیختگان با انتخاب خانم معصومه ابتکار و آقای مرتضی طلایی درصدر لیست انتخاباتی شوراهای خود، سعی در حل علمی این مشکلات دارد.
طورانی با بیان این مطلب که در انتخاب نیروها و افراد خود دو ویژگی «کارنامه مثبت در حوزه مسائل شهری» و «نگاه غیر سیاسی و کاملا تخصصی» را مدنظر داریم، اظهار داشت: خانم ابتکار تجربه‌ای کاملا موفق در مسائل محیط زیست و آقای طلایی هم عملکردی مثبت در مسائل امنیتی واجتماعی داشته‌اند.
عضو موسس کانون نخبگان و فرهیختگان گفت: به نظر ما جناب آقای طلایی یک چهره کاملا مستقل و غیر سیاسی هستند و نباید توسط هیچ شخص یا جناحی مصادره شود و خانم ابتکار هم چهره‌ای آکادمیک، علمی، موفق و به دور از حاشیه در دولت جناب آقای خاتمی بودند.
وی همچنین در خصوص فعالیت ستادهای انتخاباتی حامی احمدی‌نژاد یا قالیاف، تصریح کرد: احساس می‌کنم این ستادها به صورت خود جوش وارد عمل شده‌اند زیرا قالیباف و احمدی‌نژاد نه مایل به ورود اینگونه به انتخابات هستند و نه از نظر قانونی مجاز به این کار هستند.
طورانی تاکید کرد: تشکیل این ستادها با انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری دهم مرتبط است.
وی در توضیح این مساله خاطر نشان ساخت: ستادهای حامی احمدی‌نژاد تصور می‌کنند که اگر مجلس آینده را در کنترل داشته باشند، پیروزی احمدی‌نژاد در دوره دهم ریاست جمهوری تضمین شده است و حامیان قالیباف هم تلاش دارند تا با در کنترل گرفتن شهرداری تهران، از این موقعیت به عنوان سکوی پرش قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده کنند.
عضو موسس کانون نخبگان و فرهیختگان در پاسخ به این پرسش که «این کانون به کدام یک از تفکرات رایج اصلاح‌طلب یا اصولگرا نزدیک است؟» با تاکید بر تفکر توسعه‌گرای این کانون، گفت: نگاه ما یک نگاه کاملا فرا جناحی است و در چارچوب‌های رایج خطی و ارزشی حاضر قرار نداریم.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

اتحادیه انجمنهای اسلامی مستقل خطاب به آیت الله شاهرودی؛
رازینی را عزل کنید

در نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاه های کشور به رئیس قوه قضائیه عنوان شد:
با کسانی که کارآمدی و سلامت قوه قضائیه را به چالش می کشند برخورد کنید
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور طی نامه ای سرگشاده به آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه خواستار برکناری رئیس دیوان عدالت اداری شد.
متن کامل نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به نقل از پايگاه اینترنتی اين تشكل فعال دانشجويي شرح ذیل است:

آیت الله هاشمی شاهرودی
ریاست محترم قوه قضائیه
با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
همانگونه که مستحضرید ، گسترش عدالت و مبارزه با فساد، بویژه مفاسد اقتصادی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی و گلوگاه مهم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است. این امر آنجا اهمیت بیشتری می یابد که طی سالهای اخیر، گفتمان عدالت، گفتمان اصلی و غالب جامعه ما بوده و آراء مردم در چند انتخابات اخیر مؤید این امر است.
بدین معنا با توجه به اینکه امروز شعار محوری قوای سه گانه و همچنین مطالبه اصلی مردم ، مبارزه اصولی و همه جانبه با فساد، به خصوص فساد اداری و اقتصادی است، فرصت مغتنمی است که به پشتوانه مردم و فضای غالب جامعه، به این مبارزه فراگیر با ویژه خواران ، رانت خواران و مفسدین شتاب بیشتری داده شود.
اگرچه بخش قابل توجهی از مبارزه با فساد بر عهده قوه مجریه و مقننه است، اما ساده انگاری است اگر در این میان نقش دستگاه قضایی را درباره ی مقوله مبارزه با فساد، نسبت به دیگر دستگاه ها تقلیل دهیم و دائماً به دنبال پیشگیری از وقوع فساد باشیم. اتفاقاً برخورد محکم ، قانونی، علمی و اصولی دستگاه قضایی با مفسدان، خود بهترین اهرم برای پیشگیری از وقوع فساد است.
نوع موضع گیری قوه قضائیه در رابطه با بحث اعلام اسامی مفسدان اقتصادی و طریقه برخورد با چند پرونده اختلاس و به یغما بردن اموال عمومی، سئوالاتی را به ذهن ما دانشجویان متبادر کرده که پرداختن به چند نمونه از این موارد، ضروری به نظر می رسد:
1- چندی پیش شاهد بودیم که ریاست محترم جمهوری، طی یک سخنرانی در جمع مردم، خبر از یک حرکت غیر قانونی در بانک پارسیان توسط رئیس این بانک داد. صرف نظر از طریقه بیان این خبر و علت آن ، که خود جای بحث دارد که سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی چطور متوجه این قضیه نشده بودند، شاهد آ ن بودیم که در یک اقدام سوال برانگیز و عجیب ، رئیس بانک پارسیان توسط دیوان عدالت اداری تبرئه شده و به سرعت و در مدت زمان کوتاه – بدون طی شدن مراحل طولانی همانند خیلی از پرونده ها ی معمولی دستگاه های قضایی که توسط متولیان این دستگاه از این مدت زمان به عنوان کار کارشناسی یاد می کنند!- این حکم برائت اعلام و موجبات تأمل همگان ، بویژه جریان دانشجویی را برانگیخت.
2- پرونده یک موسسه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که اخیراً توسط وزیر ارشاد نیز به آن اشاره شده، از دیگر مواردی است که مایه تأسف دلسوزان انقلاب می باشد. پرونده ای که در آن رد پای برخی مسئولان رده بالای دولت گذشته نیز دیده می شود و شاید به همین دلیل است که دیوان عدالت! اداری اینگونه با این پرونده برخورد کرده است. حتماً شما مطلعید که چگونه، به راحتی اموال یک موسسه دولتی ، طی یک فرایند غیر قانونی به چند نفر از افراد خاص انتقال می یابد و علیرغم مستندات محکم وزارت ارشاد در رابطه تعلق این موسسه به این وزارتخانه، قاضی شعبه یک دیوان عدالت اداری – که اتفاقاً از بستگان ریاست این نهاد است – با کمال تعجب رأی به نفع متهمان پرونده می دهد. این امر آنجا بیشتر سوال برانگیز می گردد که پس از اعتراضات کتبی و شفاهی وزارت ارشاد، پرونده از شعبه اول برای تجدید نظر به شعبه نهم انتقال می یابد و در این اثنی، ریاست شعبه اول به عنوان رئیس شعبه نهم منصوب می گردد. در نهایت نیز طی یک قضاوت سوال برانگیز – با پاک کردن صورت مسئله – و بدون برخورد با متخلفین و مجرمین، اموال موسسه به بیت المال برگردانده می شود! اموالی که میزان دقیق آن را هیچ کس نمی داند و اساساً دیوان عدالت اداری هیچ وقت به دنبال شفاف شدن این موضوع نبوده است.
3- یکی دیگر از نمونه های برخورد نا صحیح قوه قضائیه با مفاسد، پرونده دانشگاه هاوایی است. دانشگاهی که با کمال تأسف ظاهراً حتی برخی مسئولان گذشته قوه قضایی نیز از آن مدرک تحصیلی دریافت کرده اند. ولی متأسفانه با وجود تأکیدهای فراوان وزیر علوم بر غیر قانونی بودن این دانشگاه، شاهد تبرئه شدن مسئولین آن از طرف قوه قضائیه بودیم.
سئوال اینجاست، آیا در حالی که همه مردم و مسئولین، یکصدا خواستار برخورد با مفاسد هستند، این گونه رفتار ها توسط برخی بخشهای قوه قضائیه، نوعی دهن کجی به مردم و دولت نیست؟ آیا اگر یک فرد عادی دچار خطایی – حتی کوچک – می شد، باز هم برخی بخش های قوه قضائیه اینگونه برخورد می کردند؟
ما دانشجویان ضمن درخواست پاسخگویی شفاف قوه قضائیه در این موارد، خواستار عزل آقای رازینی از ریاست دیوان عدالت اداری و برخورد با کسانی هستیم که کارآمدی و سلامت قوه قضائیه را به چالش می کشند.
از خداوند متعال برای حضرتعالی و سایر مسئولان دلسوز نظام، آرزوی توفیق و سلامت داریم.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
گزارش تصویری از مراحل تهیه زعفران در ایران
 به روایت رویترز

 

 

Copyright ©2005  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

 

 

 گروه اینترنتی مشکان