تهاجم بی نظیر به حقوق انسانی در جمهوری آذربایجان     رژه ده هزار نفري «جيش‌المهدي» در نجف     زمان قطعي اعلام اسامي کانديداهاي سه انتخابات     اطلاعات جالب از ممرّ درآمد تروريست‌ها در عراق     دعوا ميان اصولگرايان اصلاح طلب بالا گرفت!

 

تهاجم بی نظیر به حقوق انسانی درجمهوری آذربایجان

رژه ده هزار نفري «جيش‌المهدي» در نجف

زمان قطعي اعلام اسامي کانديداهاي سه انتخابات

اطلاعات جالب از ممرّ درآمد تروريست‌ها در عراق

دعوا ميان اصولگرايان اصلاح طلب بالا گرفت!

و ...

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

سه شنبه :: 7 آبان 1385 ::  28 نوامبر 2006

توجه: خبرنامه در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي منتشر نمي گردد.

 
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

جزییات فساد در بزرگترین خودروسازی اروپا

 جزییات پرونده فساد مالی در بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا فاش شد. مقام‌های قضایی آلمان، کلاوس ولکرت، رییس پیشین شورای کاری فولکس را به اتهام مشارکت در پرونده فساد مالی این شرکت دستگیر کرد. این درحالی است که بازرسان آلمانی هفته پیش نیز پیتر هارتز رییس بخش کارگزینی فولکس را به جرم فساد مالی دستگیر کردند. هارتز، سال گذشته در پی افشای پرونده فساد مالی 12 نفر از مدیران ارشد شرکت فولکس از سمت خود استعفا داد. به اعتقاد بازرسان دستگاه قضایی آلمان، ولکرت نقش کلیدی در این پرونده فساد مالی داشته و بازجویی‌ها از او بزودی آغاز خواهد شد. شواهد از رشوه‌خواری دو میلیون یورویی ولکرت حکایت دارد. گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: فساد مالی مدیران ارشد فولکس بازتاب وسیعی در رسانه‌های اروپایی داشته است.

 

ليست 15 نفره اصلاح‌طلبان براي شوراي شهر تهران قطعي شد

طي نشست امشب مسئولان ائتلاف اصلاح‌طلبان و حذب اعتماد ملي، ليست مشترك اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراي شهر تهران قطعي شد.
در اين ليست معصومه ابتكار، محمدعلي نجفي، صدراعظم نوري، احمدي‌ مسجدجامعي، اسحاق جهانگيري، شهاب طباطبايي، احمد نبوي، هادي ساعي، غلامرضا تاجگردون، پيروز حناچي، علي دوستي، الهه راستگو، قاسم تقي‌زاده خامسي، علي اوحدي و خانم رحمتي به عنوان ليست اصلاح‌طلبان حضور دارند.
گفتني است اين ليست به تأييد سيدمحمد خاتمي و مهدي كروبي رسيده است.
در پايان نشست مشترك ائتلاف اصلاح‌طلبان و حزب اعتماد ملي توافق شد تا برمبناي اين ليست مشترك و تحت عنوان ليست اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر تهران حضور يابند.

 

تهاجم بی نظیر به حقوق انسانی در جمهوری آذربایجان

مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی و وجدان جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای تخلیه دفاتر خبرگزاری توران و روزنامه آزادلیق و تعطیلی شبکه آ.ان.اس. این جمهوری را تهاجم بی نظیر ( میثیل سیز هوجوم) به آزادی بیان و حقوق انسانی ارزیابی کرد.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو رییس مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی و وجدان ( دوام ) با صدور این بیانیه اعلام کرد: روز 24 نوامبر در تاریخ جدید جمهوری آذربایجان تجاوز بی مانندی به آزادی بیان و بطور کل حقوق بشر در جمهوری آذربایجان صورت گرفت.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: این هجوم نتیجه منطقی تهاجم همه جانبه ای است که از مدتی پیش علیه آزادی بیان در ج.آ. شروع شده بود.
در این بیانیه افزوده شده است: تلخ تر از همه این است که تمامی این اقدامات با استفاده از نیروی پلیس و مشارکت قشونهای ویژه انجام شده است. حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در این بیانیه هشدار داده است که این اقدامات جمهوری آذربایجان را به رده کشورهای توتالیتر عقب مانده می اندازد و در مقابل توسعه واقعی کشور موانع غیرقابل عبور ایجاد می کند.

 

استقبال رسمي ‌احمدي‌نژاد از جلال طالباني

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

دیشب، جلال طالباني رييس‌جمهور عراق مورد استقبال رسمي دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان در ساختمان نهاد رياست جمهوري قرار گرفت و هردو از يگان‌هاي ويژه مستقر در محل سان ديدند.
در اين مراسم استقبال كه تعدادي از اعضاي هيات دولت نيز حضور داشتند، دو رييس‌جمهور بعد از مراسم استقبال رسمي، به انجام مذاكرات كوتاهي پرداختند.
طالباني قرار است در اين سفر با برخي از مقامات عالي‌رتبه‌ي كشورمان ديدار و گفت‌وگو كند و سه شنبه صبح نيز با حضور در حرم مطهر امام(ره) به مقام شامخ بنيان‌گذار انقلاب اسلامي اداي احترام خواهد كرد.
طالباني عصر روز دوشنبه در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال فتاح وزير نيرو و متكي وزير امور خارجه كشورمان قرار گرفت.
طبق اعلام قبلي قرار بود طالباني روز شنبه به ايران بيايد ولي اين ديدار به علت حوادث داخلي عراق از جمله بسته بودن فرودگاه بغداد به تعويق افتاد.
اين دومين سفر جلال طالباني به ايران در طول رياست جمهوري احمدي‌نژاد است.

 

تغيير تاريخ روز بدشانسي انگليسي‌ها

بر اساس آخرين نظرسنجي در انگلستان جمعه سيزدهم ديگر تاريخ نحسي به حساب نمي‌آيد. بسياري از انگليسي‌ها بر اين باورند كه زماني كه تاريخ بيست‌وهفتم با دوشنبه مقارن مي‌شود، بدشانسي پشت سر هم به سراغ آنها مي‌آيد.
در اين نظرسنجي كه يك ميليون نفر در آن شركت كرده‌اند، پاسخ‌دهندگان اعلام كردند كه ديگر تقارن سيزدهم ماه با جمعه براي آنها بدشانسي نمي‌آورد. بلكه اين همزماني بيست‌وهفتم با روز دوشنبه است كه انگليسي‌ها را مي‌ترساند.
حوادث ثبت‌شده در اين تاريخ، آتش‌سوزي در يك منزل مسكوني توسط گربه‌اي است كه شمع روي ميز را بر زمين انداخته بود و البته مرد انگليسي كه يك پاي خود را در ميان سقف و كانال كولر جا گذاشته بود.

 

تهيه آيين‌نامه ساماندهي سايت‌هاي اينترنتي

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد از تهيه آيين‌نامه مربوط به ساماندهي سايت‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني خبر داد و گفت: اين آيين‌نامه مراحل آخر تصويب را در هيئت وزيران مي‌گذراند.
عليرضا مختارپور در گفت‌وگو با فارس افزود: تهيه آيين‌نامه‌اي براي ساماندهي سايت‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني اينترنتي به معناي محدوديت آنها نيست بلكه به معني به رسميت شناختن اين سايت‌ها است.
وي ادامه داد: مواردي ديده مي‌شود كه روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها مطلبي را از سايتي نقل مي‌كنند در حالي كه اين سايت پاسخگوي حقوقي نيست.
مختارپور اظهار داشت: گاهي اوقات به حقوق خصوصي افراد در سايتي تعرض مي‌شود و اين فرد نمي‌داند از چه كسي و به كجا شكايت كند يا چگونه موارد اصلاحي به سايت تذكر داده شود.
وي افزود: به همين منظور ضابطه‌اي تعيين و آيين‌نامه‌اي در اين جهت تهيه شد.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد گفت: اين آيين‌نامه تنها به معني رسميت شناختن سايت‌ها مذكور نيست بلكه ما از سايت‌هاي كه اطلاع رساني مفيد نيز مي‌كنند، حمايت مي‌كنيم.

 

تظاهرات 20 هزار مسلمان ترکیه ای بر علیه پاپ

هزاران نفر از مسلمانان ترکیه ای با بر پایی تظاهرات نسبت به حضور پاپ در ترکیه اعتراض کردند.
به گزارش رویترز، با نزدیک شدن زمان حضور پاپ در ترکیه، هزاران نفر از مسلمانان ترکیه ای در شهر استانبول با بر پایی تظاهرات و سردادن شعارهای مختلف جلوگیری از سفر پاپ به کشور خود را خواستار شدند.
بر پایه این گزارش پاپ که قرار است روز سه شنبه برای بازدید از یک مسجد در ترکیه حضور یابد درباره سفر خود گفته است: امیدوارم این سفر باعث شود تا کدورت ها و سوء تفاهم های بوجود آمده بین اسلام و مسیحیت برطرف شود.
گفتنی است مسوولان ترکیه ای در تلاش هستند تا زمان حضور پاپ به تنش ها خاتمه دهند.
شایان ذکر است سفر پاپ بندیکت شانزدهم به ترکیه اولین سفر یک پاپ به کشوری اسلامی است.

 

سقوط يك هواپيماي اف 16 آمريكا در عراق

شبكه تلويزيوني الجزيره لحظاتي پيش در خبري فوري از سقوط يك فروند هواپيماي جنگنده آمريكايي از نوع اف 16 در شمال غرب بغداد خبر داد.
به نقل از الجزيره، ارتش آمريكا با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، يك فروند هواپيماي شكاري اف 16 متعلق به اين كشور در حال كمك‌رساني به نيروهاي ائتلاف در عملياتي نظامي در شمال عراق، سقوط كرد.
اين هواپيما در ساعت 13:35 به وقت محلي در منطقه اي در 30 كيلومتري شمال غرب بغداد سقوط كرد.
در اين خبر به سرنوشت خلبان هواپيما كه تنها سرنشين آن بوده ، اشاره نشده است.

 

دعوا ميان اصولگرايان اصلاح طلب بالا گرفت!

سیدعلی سیدی رکنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره دلیل انتخابات محسن بهرامی به این مسئولیت گفت: مهندس بهرامی یک اصولگرای اصلاح طلب واقعی است و لیست ما از افرادی که طرفدار قالیباف هستند، تشکیل شده است.
وی با اشاره به کنفرانس مطبوعاتی اخیر سردار طلائی و اعلام موجودیت رسمی ائتلاف اصولگرایان اصلاح طلب گفت: طلائی به بنده گفته بود که 5 شنبه هیچ مصاحبه ای انجام نمی‏دهم و محسن بهرامی را معرفی نکنیم ولی او این امر را رعایت نکرد و ضمن اعلام ائتلاف از نام جبهه ما برخلاف تقوای سیاسی عمل کرد.
وی افزود: هر چند ما در آینده به طور جدی نسبت به این حرکات اطلاع رسانی کاملی خواهیم داد.
وی تصریح کرد: در ادبیات سیاسی خلاف عرف است که از کسی از تابلوی دیگری استفاده کند. اگر طلائی و دوستان قرار بود ائتلافی را اعلام کنند لااقل از تابلوی جبهه ما با 2 سال سابقه فعالیت استفاده نکنند.
وی مصاحبه مطبوعاتی طلایی را خلاف وعده قبلی وی و بدون هماهنگی با جبهه دانست.
وی در عین حال از رایزنی و صحبتهای آتی با طلایی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تا به نتیجه برسند.

 

عنان: جنگ داخلی در عراق 'تقريبا شروع شده است'

MoBiN News © www.Mobin-Group.comکوفی عنان دبير کل سازمان ملل متحد گفته است که برای اجتناب از در گرفتن جنگ داخلی در عراق اقدامات جدی ضرورت دارد.
آقای عنان که در نيويورک با خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت که برای نجات عراق از جنگ داخلی، بايد اقداماتی عاجل و اساسی صورت بگيرد.
آقای عنان گفت که خطر جنگ داخلی در عراق جدی است و "تقريبا شروع شده است."
استيون هدلی مشاور امنيت ملی آمريکا اين برداشت را که در عراق جنگ داخلی شروع شده را رد کرد، اما گفت که رويارويی فرقه ای در کشور آشکارا وارد مرحله تازه ای شده است.
هفته گذشته عراق روزهايی خونين پشت سر گذاشت که از زمان حمله نيروهای غربی به سرکردگی آمريکا به عراق در مارس سال 2003 بی سابقه بوده است.
روز دوشنبه خمپاره ای به سوی پالايشگاه کرکوک در شمال کشور شليک شد.
جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق که از ایران ديدن می کند، از جمهوری اسلامی خواسته است که به بهبود وضعیت امنیتی در عراق کمک کند.
آقای طالبانی که برای مذاکره با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران به تهران سفر کرده در جمع خبرنگاران گفته است که کشورش برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت به کمک ایران نياز دارد.
محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران نیز گفته است که تهران هر کاری برای تقویت و برقراری امنیت در عراق انجام خواهد داد.

 

سفر به فضا همه‌گير مي‌شود

تب سفر به فضا و رفتن به صدر اخبار بين‌المللي اين روزها در سرتاسر جهان به چشم مي‌خورد. پس از انوشه انصاري كه نام خود را به عنوان اولين توريست فضانورد به ثبت رساند اين بار نوبت به چيني‌ها رسيده است كه براي ثبت نام خود در كتاب توريست‌هاي فضانورد ثروت خود را به رخ يكديگر بكشند.
يك تاجر چيني با پرداخت مبلغ 200 هزار دلار به موسسه‌اي روسي، از اين موسسه درخواست كرد كه وي را به عنوان اولين فضانورد چيني به فضا بفرستد. اين موسسه اعلام كرد كه تاجر نامبرده بايد تا سال 2008 ميلادي منتظر بماند.
به گزارش سخنگوي اين موسسه روسي تاكنون صد نفر از سرتاسر دنيا براي سفر به فضا ثبت‌نام كرده‌اند.
تاكنون 20 مرد و 3 زن چيني براي سفر تفريحي به فضا ثبت‌نام كرده‌اند.
موسسه مورد نظر كه به درخواست اين تاجر چيني از افشاي نام وي خودداري كرده است اعلام كرد كه وي 40 سال سن دارد.
تاكنون 4 توريست با پرداخت مبلغ 20 ميليون دلار راهي فضا شده‌اند. در سال 2001، يك تاجر آمريكايي نام خود را به عنوان اولين توريست فضانورد به ثبت رساند.

 

قاليباف، "باكري" را الگو قرار داد

پنج گروه حامي قالي باف در انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران، شهيد مهدي باكري را در مقابل شهيد رجايي، به عنوان الگو برگزيدند.
يكي از اين گروه‌ها در تراكت هاي تبليغاتي خود، عكس‌هاي شهيد رجايي را به عنوان رييس جمهور مكتبي و شهيد مهدي باكري نيز به عنوان شهردار جهادي در كنار يكديگر قرار داده تا مردم را دعوت به مقايسه كنند .
به نظر مي رسد، مدت كم دوران شهرداري مهدي باكري در شهرداري اروميه و خدمات قابل توجه وي در آن شهرستان، دليل اصلي مقايسه اين فرمانده دلير لشكر 31 عاشورا با شهردار فعلي تهران و طرح اين شگرد تبليغاتي بوده است.
ائتلاف خدمتگذاران ايران اسلامي، ائتلاف اصولگرايان،‌ ائتلاف اصولگرايان اصلاح طلب، ‌آبادگران جهادي و دفتر حمايت هاي مردمي از اهداف انقلاب اسلامي كه از حاميان اصلي دكتر قالي باف در انتخابات شوراها هستند، قرار است بر اسم ده تن از جمله هشت عضو شوراي شهر فعلي تهران چمران، بيادي، حبيب كاشاني،‌ نادر شريعتمداري، خادم،‌ شيباني، خانم خير، خسروي وفا و نيز «سردار مرتضي طلايي» رييس پليس سابق تهران و خانم «آباد» از آزادگان جنگ تحميلي توافق كنند و پنج نفر ديگر از ميان افراد مختلف شناخته خواهند شد.
بر اساس پيش بيني اين گروه ها، مردم تهران كمتر از دور دوم انتخابات شوراي شهر در انتخابات سوم شركت مي كنند .
گفتني است، در دوره پيشين اين انتخابات، حدود ششصد هزار تن در شهر تهران در پاي صندوق هاي راي حاضر شده بودند .

 

یک روزنامه چاپ باکو خبر داد:
«لوس آنجلس تایمز» برای فروپاشی نظام حاکم بر ایران پیشنهاد جالبی را مطرح کرده است

روزنامه باکو خبر ،نوشت خانم باربارا گارسن خبرنگار روزنامه «لوس آنجلس تایمز» طی تحلیلی با عنوان «شوخی بکن، اما جنگ نه!» در این روزنامه نوشت: در حالیکه این امکان وجود دارد که باتوسل به شوخیهای قومی ( رایج کردن جوک علیه قومیتها) قلوب مردم کشورهای متخاصم را فتح کرد ، دیگر چه لزومی به براندازی این گونه رژیمها با حمله و اشغال خاک کشورشان است.
گارسن گفت: چندی قبل با انتشار مطلب شوخی آمیزی در ایران، کاسه صبر آذریها در ایران لبریز شد و آذربایجانیهای ایران به نشانه اعتراض به درج کاریکاتوری در یکی از روزنامه های معروف ایران که وابسته به دولت است به تظاهرات خشم آلود شدیدی علیه فارسها زدند، زیرا که در این طنز فارسها، آذریها را بعنوان سوسک خطاب کرده بودند/
آذریها بر خلاف آنچه انتظار می رفت، جواب این شوخی را با شوخی نداده ، اسلحه بدست وارد صحنه مبارزه با دولت شدند ، وارد ساختمانهای واقع در مسیر تظاهرات شده ، انها را به آتش کشیده و حتی در این راهپیمایی تلفاتی نیز برجای ماند، همانگونه که در ادوار پیشین شاهد آن بودیم، بدون هر گونه شوخی وارد عمل شده بودند.
بعقیده تحلیلگر «لوس آنجلس تایمز» با استفاده از این ترفند می توان خشم و غضب قوم آذری ایران و جمهوری آذربایجان را بر افروخت ، زیرا که اقلیتهای قومی ایران شوخی بردار نیستند، فلذا بهتر است آمریکا از این نقطه ضعف و واکنش عمل شدید اقلیتهای قومی ایران برای فروپاشانیدن نظام حاکم بر جمهوری اسلامی ایران بهره ور شود و از این عامل کلیدی حد اکثر بهره برداری را بعمل آورد.

 

ضرر صدها هزار دلاری مشتریان ایگلد در ایران

شرکت گولد اند سیلور ریزرو (G&SR) از سه روزه گذشته تمامی حساب های کاربران ایرانی خود را بسته است و فعالان خرد بازار فارکس و شاغلان خانگی صنایع PPC و PPR در ایران صدها هزار دلار خود را در این جریان از دست داده اند.
به گزارش الف، پس از قطع ارتباط تعدادی از بانک های آمریکایی و اروپایی با ایران، یکی از بزرگترین سیستم های آنلاین اعتباری الکترونیکی دنیا نیز ارتباط خود با ایران را قطع کرد. بنابراین گزارش، ایگلد که یکی از بزرگترین شرکت های مبادلات آنلاین پول و اعتبار در دنیا محسوب می شود و هدف از ایجاد آن تسهیل مبادلات الکترونیکی در عین حفظ ارزش دارایی های افراد در مقابل تورم، کاهش ارزش پول و ... می باشد، از تاریخ 24 نوامبر حساب های کاربران ایرانی خود را بسته است. برآورد می شود این اقدام باعث وارد شدن صدها هزار دلار زیان به فعالان خرد بازار فارکس ایران شده باشد.
به دلیل فقدان کارت های اعتباری بین المللی در ایران، این سرویس با استقبال فراوان فعالان خرد بازارهای ارز در ایران روبه رو شده بود.
کاربران ایگلد در ایران به دو دسته فعالان خرد فارکس و صنایع کار درخانه PPC و PPR (پرداخت به ازای کلیک و پرداخت به ازای مشاهده سایت های اینترنتی) تقسیم می شوند. قبلا، تشابه اسمی ایگلد با ایکارت، گلد کوست و سایر اصطلاحات شبکه های هرمی باعث ایجاد محدودیت برای این سایت از جانب ایران شده بود که با این کار آمریکا، طرح قطع دسترسی از دو طرف تکمیل شد و هزاران بیکار (کاربر خانگی که از خانه به خرید و فروش ارز در اینترنت و یا کسب در آمد از طریق مشاهده سایت می پردازند) را از تنها منبع درآمد خود محروم کرد.
گفتنی ست، قبل از این پی پال و گوگل چکاوت نیز از ارائه سرویس به کاربران ایران خودداری کرده بودند.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

فرار داماد بدبين از مجازات اعدام!

مرد بدبينى كه تازه عروس خود را به قتل رسانده است با گذشت خانواده قربانى اش از مجازات اعدام گريخت. بنا به اين گزارش؛ ساعت ۲۱ شامگاه چهارشنبه ۷ مردادماه سال ۸۳ برادر تازه عروس ۱۹ ساله اى به نام مرجان، در مشيريه تهران پشت در خانه خواهرش به نوشته مرگبارى برخورد، روى در چوبى با خون نوشته شده بود: «مرجان مرد!»تحقيقات نشان داد متهم با وجود علاقه بسيار به مرجان، به شدت بدبين بوده است اين در حالى بود كه كارآگاهان در تجسس هاى خود پى بردند اين تصور كه برخاسته از بدبينى متهم است واقعيت ندارد و ساخته و پرداخته ذهن عامل جنايت است. اين تازه داماد با حكم هيأت قضايى به قصاص نفس - اعدام - محكوم شد كه اين رأى به تأييد قضات ديوانعالى كشور رسيد و مسئولان اجراى احكام دادسراى امور جنايى تهران براى صلح و سازش وارد عمل شدند.بدين ترتيب، با دستور قاضى جعفرزاده سرپرست دادسراى امور جنايى تهران، داديار جابرى رئيس اجراى احكام و پورمكرى مسئول بخش صلح و سازش اقدامهاى ويژه اى انجام دادند تا اين كه خانواده مرجان حاضر شدند از مجازات اعدام دامادشان گذشت كنند و صبح ديروز اعلام رضايت كردند.

 

جزييات گروگانگيري 150 دقيقه‌اي در مدرسه راهنمايي پسرانه فلق

عامل گروگانگيري صبح دیروز مدرسه راهنمايي پسرانه فلق پس از 150 دقيقه خود را تسليم مأموران پليس كرد.
محمد همتي سركلانتر مركزي سوم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در خصوص اين گروگانگيري گفت: ساعت 40/10 دقيقه صبح دیروز مردي حدوداً 34 ساله به نام علي همراه دختر 13 ساله خود وارد مدرسه پسرانه فلق شد.
مسئولان مدرسه به گمان اينكه وي از اوليا دانش‌آموزان است مقاومتي در برابر ورود او به مدرسه نكرده بودند.
وي ادامه داد: اين مرد مسلح در ادامه حدود 90 نفر از دانش‌آموزان مدرسه را با انگيزه‌اي نامشخص به گروگان گرفت.
با شروع گروگانگيري مأموران پليس در جريان ماجرا قرار گرفته و بلافاصله مدرسه را به محاصره درآوردند.
اين مقام انتظامي اضافه كرد: اين مرد مسلح همچنين در جريان گروگانگيري خود اقدام به شليك دو تير هوايي كرده بود كه باعث ايجاد ترس شديد بين دانش‌آموزان شده بود.
وي گفت: پس از بررسي اوليه مدرسه و اوضاع از طريق صحبتهاي رواني وارد مذاكره با اين گروگانگير شده و توانستيم اكثر گروگانها را آزاد كنيم.
همتي در ادامه افزود: با توجه به اينكه دختر مرد گروگانگير همراه او بود مأموران احتمال دادند از طريق بحث‌هاي عاطفي بتوانند او را مجبور به تسليم شدن بكنند به همين خاطر از اين طريق وارد عمل شده و پس از حدود 150 دقيقه گروگانگيري مرد 34 ساله با رها كردن 12 دانش‌آموز به اين قائله خاتمه داد.
سركلانتري سوم مركزي تهران در ادامه خاطرنشان كرد: مرد گروگانگير از يكي از شهرستانهاي كشور به تهران آمده بود و خواستار مذاكره با نماينده‌هايي از سران سه قوه شده بود. به همين خاطر دو تن از قضات دادسراي منطقه نيز در محل گروگانگير حاضر و با او وارد مذاكره شدند.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص اينكه چرا در اين گروگانگيري از مأموران مبارزه با گروگانگيري استفاده نشد، گفت: فرمانده ميدان بنده بودم و با توجه به شرايط حاكم بر مدرسه و شرايط فرد گروگانگير نياز به حضور مأموران ويژه را تشخيص ندادم.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مرد گروگانگير پس از تسليم شدن همراه دخترش به پليس امنيت تهران منتقل شد تا انگيزه‌اش در اين باره مشخص شود.
همچنين يكي از مأموران حاضر در محل گروگانگيري در اين رابطه گفت، مرد گروگانگير در محل سكونتش در يكي از شهرستانهاي كشور دچار مشكل شده بود كه از طريق قانوني موفق به حل آن نشده بود و به همين خاطر با سفر به تهران و انتخاب اين مدرسه دست به گروگانگيري زده بود تا به اين صورت بتواند مشكلش را حل كند.
يكي از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه فلق نيز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با جزئيات اين گروگانگيري گفت: مرد گروگانگير يك اسلحه كلت در دستش داشت و چهار نارنجك جنگي نيز به بدنش بسته بود.
اين دانش آموز افزود:وي ابتدا به كلاس 3/3 رفته و با لگد در آن را باز كرد. او همراه دخترش بود و در كمتر از حدود 20 دقيقه حدود 90 دانش‌آموزان مدرسه را در يك محل جمع كرد. اين مرد مسلح تهديد مي‌كرد اگر مشكلاتش حل نشود نارنجكها را منفجر مي‌كند.
در حالي كه فرمانده ميدان از شليك دو تير در محل گروگانگيري خبر داده است دانش‌آموزان مدرسه مدعي‌اند گروگانگير 5 گلوله را در محل شليك كرده است.

 

قربانی این تیزر تلویزیونی نشوید!

در حالی که یک مقام آتش نشانی از خطر آفرینی بخاری های بدون دودکش خبر می دهد، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در تیزر های تبلیغاتی خود این بخاری ها را برای منازل توصیه می کند.
تیموری سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران صبح دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با شبکه سراسری رادیو اعلام کرد: «این وسایل که گفته می شود نیازی به دود کش و تهویه ندارند نباید در منزل ، اتاق کودکان وفضاهای بسته استفاده شوند چرا که خطر گاز گرفتگی را در پی دارند. » این در حالی است که تیزرهای تبلیغاتی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت هر شب شهروندان را به خرید این بخاری ها ترغیب می کند.
شبکه های تلویزیونی بار ها آیتم های نمایشی انیمیشنی را از سوی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت پخش می کنند که در آن به صراحت تاکید می شود تنها جایگزین مناسب برای بخاری های دود کش دار در منازل سری جدید آن است و از مخاطبان می خواهند برای اطلاع بیشتر با آن ها تماس بگیرند.
این مقام آتش نشانی به سیستم هوشمند نصب شده روی این بخاری ها اشاره کرده و افزوده بود: «این سامانه تنها در هنگام کم شدن چند درصدی اکسیژن هوای محیط دستگاه را خاموش می کند در صورتی که کم شدن تنها یک درصد اکسیژن هوا و ازدیاد گاز co وco2 می تواند عوارضی چون حالت تهوع ، سرگیجه و مسمومیت به بار آورد.»
گفتنی است، با توجه به بالا رفتن آمار گاز گرفتگی و فوت هموطنان در روز های اخیر هنوز جواب قانع کننده ای برای عدم ارایه روش صحیح مصرف از سوی مجریان این تیزرهای انیمیشنی داده نشده است.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

تيم اميد با 20 بازيكن به دوحه رفت

20 ملي‌پوش اميد به سرمربيگري رنه سيموئز، عصر ديروز براي شركت در بازي‌هاي آسيايي، تهران را به مقصد دوحه ترك كردند. اين بازيكنان بعد از اينكه مشكل تعليق فوتبال ايران به‌طور موقت لغو شد، ساعت 15:45 دقيقه ديروز عازم قطر شدند تا خود را براي بازي روز چهارشنبه مقابل مالديو آماده كنند. فهرست اسامي بازيكنان اعزامي به دوحه به شرح زير است: حسن رودباريان، عليرضا حقيقي، محسن ارزاني، حسين ماهيني، شيث رضايي، جلال حسيني، پژمان منتظري، جلال اكبري، سعيد چاجويي، مازيار زارع، محمد نوري، عادل كلاه‌كج، آرش برهاني، مهرداد اولادي، ميلاد نوري، خسرو حيدري، اسماعيل غروي، بهشاد ياورزاده، احسان خرسندي و محمد غلامي. رنه سيموئز، سرمربي تيم اميد، پيش از سفر به دوحه در گفت‌وگو با ايسنا گفت: <خوشحالم كه تيم اميد ايران توانست مجوز حضور در بازي‌هاي آسيايي را به دست بياورد. ما تمرينات فشرده‌اي براي اين رقابت‌ها انجام داده‌ايم و براي دفاع از دو عنوان قهرماني به دوحه مي‌رويم.> حسن رودباريان و مهرداد اولا‌دي ديروز از سفر به قطر بازماندند و قرار است امروز عازم دوحه شوند

 

آسيب ديدگی گسترده در ستارگان لاليگا

فوتبال اسپانيا با بحران اپيدمي مصدوميت‌هايي روبه‌رو شده كه عده‌اي چشمگیری از بازيكنان كليدي را تا حدود شش ماه از ميادين خارج كرده است.
به گزارش «تایمز آنلاین»، درصد عمده‌اي از اين مصدوميت‌ها، مصدوميت زانو و به ويژه رباط صليبي است. از 44 مورد مصدوميت جدي رخ داده در لاليگا در اين فصل، بيست مورد مربوط به زانو و 14 مورد آن، مربوط به رباط صليبي بوده است.
«والنسيا»، «اتلتيكو مادريد» و يا «رئال»، بيشترين مصدوميت‌ها را داشته‌اند. در هفته‌هاي نخست اين فصل، والنسيا ديويد آلبلدا (زانو)، آسيردل اورنو (آشيل)، روبن باراخا (زانون)، ويسنته (آرنج) و ژمه گاويلان (زانو) را از دست داد و اين در حالي است كه «ادو» نيز اين فصل را به خاطر مصدوميت رباط صليبي زانوي چپ خود از دست خواهد داد.
«آتلتيكو»، «ماكسي رودريگز» و «مارتين پتروف» را دو هفته متوالي از دست داد كه هر دو دچار آسيب رباط صليبي شده بوند. هر دو آنها توسط دكتر «پدرو گويلن» مورد عمل جراحي قرار گرفتند كه تجربه بيش از 3500 عمل اين چنيني را دارد و از افزايش اين نوع مصدوميت ابراز نگراني كرده است.
در «ويارئال» هم، فصل براي «رابرت پيرس»، بازيكن سابق «آرسنال»، وينهات قهوه‌چي مهاجم ترك آنها با آسيب رباط صليبي به پايان رسيده است. در حالي كه «گونزالو» و «رودريگر» نيز به همين سرنوشت دچار شد.
ديگر نام‌هاي بزرگي كه با آسيب‌ديدگي زانو اين فصل را از دست داده، عبارتند از: «ساموئل اتوئو» از بارسلونا، «سيسيتو» از رئال مادريد و «خووان كارلوس والرون» و «رودولفو بديپو» از دپورتيوو لاكرونيا.
استدلال‌هاي بسياري در اين باره شده است كه از زمين‌ها، كفش‌پاك‌كن‌ها، اسنك‌ها، خوب گرم نكردن و نحوه گذراندن وقت‌هاي آزاد بازيكنان انتقاد شده است.
«مانوئل پله گريني»، مربي «ويارئال» گفت: «اين آسيب‌ديدگي‌هاي زانو، نگران‌كننده است و روند نرمالي نيست و زمان آن رسيده كه دور هم جمع شده و مسئله را مورد بررسي قرار دهيم».
«گنارو بوراس»، سرپرست تيم پزشكي تيم ملي اسپانيا، بر اين باور است كه ۳ فاكتور اساسي وجود دارد. او گفت: «ما به اندازه كافي به مصدوميت‌هاي كوچك توجه نمي‌كنيم كه منجر به مصدوميت‌هاي جدي‌تر مي‌شود. وضعيت جدول و بي‌ميلي داوران به تنبيه تكل‌هاي خشن نيز عامل ديگر است».
«گويلن» افزايش مصدوميت‌هاي زانو را ناشي از تمرين نامناسب و ناكافي مي‌داند.
او گفت: «بازيكنان تنها عضله را بزرگ مي‌كنند، در حالي كه بايد عضلات را بسازند، در غير اين صورت رباط‌ها قوي نمي‌شوند كه باعث ايجاد عدم تعادل مي‌شود».

 

 

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

:: آخرین اخبار و گزارشات «مبین» از سقوط هواپيماي آنتونف سپاه در فرودگاه مهرآباد
 

بيانيه‌ سپاه درباره سانحه سقوط هواپيمای نظامی آنتونف / جعبه سياه هواپيماي آنتونف باز شد / هواپيماي آنتونف سپاه فقط 4 سال كار كرده بود / رئیس جمهور سانحه دلخراش سقوط هواپیمای آنتونف را تسلیت گفت / اسامى كامل كشته‌شدگان سانحه / تشييع پيكر كشته‌شدگان آنتونوف / فرمانده کل سپاه: انفجار و سقوط هواپیما در پایان هفته بسیج معنی دار است / علت سقوط هواپيماي آنتونف از كار افتادن يكي از موتورها بود / واكنش شديد شاهرودي به سقوط آنتونف

 


 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
*  دو نفر از اعضاي پژاك در منطقه پيرانشهر به كمين نيروهاي نظامي افتاده و پس از زخمي شدن دستگير شدند، دستگيرشدگان در بازجويي‌هاي اوليه، اعتراف كردند كه ارتباط پژاك با آمريكا برقرار شده است و آنان ماموريت‌هايي نيز در ازاي كمك‌هاي لجستيكي، مالي و سياسي دريافت كرده‌اند.

* واعظ طبسى، هاشمى شاهرودى، علم الهدى، معصومى ، خزعلى و فاكر اعضاى ليست جامعتين در خراسان رضوى را تشكيل مى دهند.

* محمدهاشمی رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران سازندگی که یکی از احزاب اصلی و موثر ستاد ائتلاف اصلاح طلبان محسوب می شود، گفت: تایید صلاحیت ها در تهران به عنوان یک کلانشهر در حدی است که امکان رقابت وجود دارد.

* زمانى قمى رييس دفتر انتخابات حزب اعتماد ملى درباره زمان ارايه فهرست هاى انتخاباتى اين حزب براى خبرگان و شوراها گفت: فهرست انتخاباتى خبرگان حزب ۲۴ ساعت قبل از شروع تبليغات خبرگان و فهرست شوراهاى اعتماد ملى نيز ۲۴ ساعت قبل از شروع تبليغات شوراها ارايه خواهد شد.

* احمدي‌نژاد در روزهاي آينده پيام‌هايي را از طريق نمايندگان خود به امير كويت و رئيس امارات متحده عربي خواهد فرستاد. گفته مي‌شود پيام احمدي‌نژاد به شيخ صباح امير كويت، توسط غلامحسين الهام سخنگوي دولت، و پيام وي به شيخ خليفه بن زايد رئيس امارات توسط صادق محصولي مشاور ويژه رئيس‌جمهور به آنان داده مي‌شود.

* سایت و وبلاگ شخصي آيت‌ا... نجمي عضو مجلس خبرگان رهبري كه شامل بخش‌هاي زندگينامه، روزنوشت، كتاب‌ها، مقالات و نگارخانه است، راه‌اندازي شده است. اين عضو خبرگان در اولين روزنوشت خود از انتخابات نوشته و به تخريب چهره‌هاي روحاني در آستانه اين انتخابات اعتراض كرده است.

* همزمان با افزايش پرواز هواپيماي نظامي آمريكا، در كنار مرز هوايي ايران، ‌به‌ويژه منطقه مرزي خرمشهر و آبادان، نظاميان انگليسي نيز تحركات خود را در كنار مرزهاي ايران استمرار و افزايش داده‌اند. به تازگي نظاميان انگليسي دو سايت شنود و جاسوسي را كه برد آن تا عمق آبادان و خرمشهر را پوشش مي‌دهد در دو منطقه ساحلي فاو (روبه‌روي اروندكنار آبادان) و 9 كيلومتري مرز ايران و عراق در شلمچه (منطقه جاده تنومه به شلمچه) راه‌اندازي كرده‌اند، اين سايت‌ها قابليت ارتباطات ماهواره‌اي نيز دارند

* با وجود وعده‌هاي مكرر مسوولان اجرايي شهر تهران مبني بر نهايي شدن طرح جامع شهر تهران، اخبار رسيده از بالا گرفتن اختلاف ميان شهرداري و وزارت مسكن در زمينه تصويب جزييات اين طرح حكايت مي‌كند. اين اختلافات هم اكنون به مرحله‌اي رسيده كه شهرداري تهران براي نخستين بار ترجيح داده از شركت در جلسه بررسي طرح خودداري كند. در اين نشست كه در محل شوراي عالي شهرسازي و معماري برگزار شده بود نمايندگان اصلي شهرداري با خودداري از شركت در جلسه عملا باعث بي‌نتيجه ماندن اين نشست شدند.

* رايزني‌هاي حزب مشاركت با مهدي كروبي دبيركل حزب اعتمادملي براي رسيدن به ليست مشترك در انتخابات شوراها به نتيجه نرسيده است. اين دو حزب سياسي در چند روز گذشته رايزني‌هايي با يكديگر انجام داده بودند. يك منبع آگاه در حزب اعتمادملي خبر دستيابي به يك توافق در اين نشست‌ها را رد كرده و گفته است: ابدا چنين بحثي نيست و بحث ائتلاف همچنان منتفي است. وي اضافه كرده است: خود آقاي كروبي هم تمايلي به ائتلاف ندارد. آفتاب ادامه داده است حزب اعتماد ملي مي‌كوشد برخي از چهره‌هاي حزبي خود را در ليست واحد اصولگرايان بگنجاند. يك پايگاه اينترنتي در حالي خبر از ديدار كروبي و مشاركتي‌ها داده كه اسماعيل گرامي‌مقدم، سخنگوي حزب اعتماد ملي اصل انجام چنين ديداري را رد كرده است. گرامي‌مقدم با تكذيب خبر ديدار سران مشاركت و مهدي كروبي علت آن را عدم تقاضاي مشاركتي‌ها براي مذاكره با كروبي اعلام كرده است.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

رژه ده هزار نفري «جيش‌المهدي» در نجف

سخنگوي نيروهاي انگليسي در جنوب عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد كه به دنبال اصابت يك فروند موشك به يكي از پايگاه‌هاي نظاميان انگليسي در بصره هفت تن از سربازان انگليسي زخمي شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري كويت، دراين بيانيه آمده است: افراد مسلح ناشناس صبح روز يكشنبه پايگاه نظاميان انگليسي در مركز بصره را هدف قرار دادند كه طي آن هفت نظامي انگليسي زخمي شد.
روزنامه كويتي «الوطن» نيز از شروع مجدد دادگاه محاكمه صدام در خصوص حادثه الانفال خبر داد و نوشت اين دادگاه از فردا آغاز خواهد شد.
به نوشته اين روزنامه صدام و شش متهم اين پرونده به اتهام ارتكاب جنايات عليه كردها در سال 1988 در دادگاه حاضر مي‌شوند.
قاضي العريبي، رييس دادگاه الانفال جلسات اين دادگاه را در هشتم ماه جاري ميلادي به تاخير انداخت تا وكلا فرصت كافي براي احضار شاهدان داشته باشند.
خبرگزاري فرانسه نيز از رژه «جيش‌المهدي» وابسته به مقتدي صدر رهبر شيعه عراق در نجف اشرف خبر داد.
بر اساس اين گزارش، تعداد 10 هزار تن از عناصر «جيش‌المهدي» امروز به مناسبت ترور محمد محمدصادق صدر در سال 1999 با پوشيدن لباس‌هاي مشكي در صف‌هاي منظمي از مسجد فاطمه الزهرا در شمال نجف تا مرقد امام علي (ع) رژه رفتند.
شركت كنندگان در اين راه با سر دادن شعارهاي ضد آمريكايي و اسراييلي به سوي آرامگاه امام صدر در قبرستان وادي الاسلام رفتند.
امام صدر پدر مقتدي صدر به همراه دو تن از فرزندانش در سال 1999 به دست نظام سابق عراق در نجف ترور شد.

 

زمان قطعي اعلام اسامي کانديداهاي سه انتخابات

علي اصغر کارانديش با اعلام زمان انتشار قطعي اسامي داوطلبان انتخابات، گفت: زمان انتشار قطعي اسامي داوطلبان مجلس خبرگان 8، مياندوره‌اي مجلس 15 و شوراها 13 تا 15 آذر خواهد بود.
علي اصغر کارانديش مديرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در گفت‌وگو با مهر با بيان اينکه اکنون شوراي نگهبان در حال بررسي اعتراض داوطلبان رد صلاحيت شده خبرگان است، گفت: شوراي نگهبان بايد 7 آذر ماه نتايج رسيدگي به اعتراضات را به وزارت کشور اطلاع دهد.
وي افزود: در انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي نيز پس از اتمام بررسي ها در هيات مرکزي نظارت، مرحله دوم رسيدگي به اعتراض داوطلبان رد صلاحيت شده توسط شوراي نگهبان در حال انجام است.
کارانديش همچنين اعلام کرد: عليرغم فهرست قبلي ارائه شده بود، شوراي نگهبان 3 نامزد را در اهواز و 5 نفر را در تهران براي انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي تاييد صلاحيت کرده است.
مديرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ادامه داد: آندسته از داوطلباني که در مرحله اول توسط هيات اجرايي و هيات نظارت استان تائيد صلاحيت شده بودند اما در اين مرحله توسط شوراي نگهبان رد صلاحيت شده اند، مي توانند از امروز 4 آذر به مدت 3 روز به شوراي نگهبان شکايت کنند و شوراي نگهبان بايد ظرف مدت 7 روز اعتراضات را مورد بررسي قرار دهد و اسامي تائيد صلاحيت شدگان نهايي 14 آذر منتشر خواهد شد.
وي همچنين در خصوص انتخابات شوراها نيز گفت: افرادي که در انتخابات شوراها در مرحله اول در هيات اجرايي و نظارت ذيربط رد صلاحيت شده‌اند و به هيات‌هاي نظارت مافوق شکايت نمودند، نتايج تاييد صلاحيت‌هاي اين افراد که در هيات اجرايي و نظارت هر دو رد شده اند، بايد تا 11 آذر از سوي هيات نظارت استان و شهرستان اعلام شود و آنهايي هم که در هيات اجرايي صلاحيتشان تاييد شده است، تاييد صلاحيت آنها قطعي است.
مديرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بيان اينکه از 16 آذر تبليغات انتخابات مياندوره اي مجلس و شوراها به مدت يک هفته آغاز مي شود، گفت: تبليغات انتخابات مجلس خبرگان هم از 9 آذر به مدت 2 هفته خواهد بود.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: در مراحل مختلف انتخاباتي مشکل خاصي وجود ندارد و کارها روال عادي خود را طي مي‌کند.
کارانديش تصريح کرد: حدود 1 ميليون و 300 هزار نفر عوامل اجرايي انتخابات اعم از اجرايي، نظارت، بازرسي و انتظامي در سراسر کشور در امر برگزاري انتخابات فعاليت دارند.

 

بوش با يكهزارنفر همراه،
تحت شديدترين تدابير امنيتي در استونی

رييس جمهوري آمريكا روز دوشنبه براي ديداري رسمي وارد "تالين" پايتخت "استوني" شد و فردا سه‌شنبه براي حضور در اجلاس سران كشورهاي عضو پيمان "ناتو" به لتوني خواهد رفت.
به گزارش دفتر نخست وزيري استوني، جورج بوش در "تالين" با "توماس هندريك ايلويس" رييس جمهور و "آندروس آنسيپ" نخست وزير و برخي شخصيتهاي رسمي و اجتماعي اين كشور ديدار خواهد كرد.
مساله كمك استوني به كشورهاي گرجستان، اوكراين، مولداوي و افغانستان براي تقويت دمكراسي، ورود بدون رواديد آمريكايي‌ها به استوني، حضوراستوني در حل مشكل عراق و افغانستان و انجام اصلاحات در ناتو موضوعات ديدار بوش با مقامات استوني اعلام شده است.
چند گروه مخالف دولت از جمله روس‌هاي ساكن "تالين" كه با اقدام دولت در برداشتن مجسمه "سرباز شوروي" از مركز شهر مخالفند، قرار است تظاهراتي اعتراض در نزديكي هتل محل سكونت "بوش" انجام دهند.
مطبوعات روسيه نوشتند: بوش در هتل "‪ "Radisson SAS‬و تيم يكهزار نفري نفري همراه او در دو هتل ديگر مستقر خواهند شد، محل سكونت آمريكايي ها با ديوارهاي بتوني از بقيه مناطق شهر جدا شده و زندگي عادي در "تالين" بدليل اقدامات امنيتي شديد، مختل شد.
همچنين ورود كشاورزان به شهر ممنوع شد، كل شهر حالت نظامي پيدا كرده، جاده‌ها بسته شده و رفت و آمد وسايط نقليه شهري متوقف گرديده است.
با تعطيلي مدارس، مردم "تالين" نيز ناراضي شدند، بويژه پس از آنكه سفير آمريكا از ساكنان اين شهر خواست به خيابان‌ها آمده و با تكان دادن پرچمهاي آمريكايي و استوني از بوش استقبال كنند.
پليس استوني تهديد كرده اگر كسي در مركز شهر بيش از حد حركت كند و مظنون باشد، تك تيراندازهاي مستقر در بام ساختمان‌هاي بلند بدون تاخير وي را هدف قرار خواهند داد.
محافظان بوش اتباع آمريكايي هستند و پليس استوني در فاصله مشخصي از رييس جمهور آمريكا حفاظت خواهد كرد.
استوني از سال ‪ ۲۰۰۴‬عضو ناتو است ، اين كشور از سال ‪ ۱۹۴۰‬تا ‪۱۹۹۱‬ در تركيب شوروي قرار داشت.
اين كشور با ‪ ۱/۴‬ميليون جمعيت در شمال غربي اروپا و ساحل درياي بالتيك قرار داشته و با لتوني و روسيه هم مرز است.

 

حزب‌الله: به زودی تظاهرات مردمی راه می‌اندازیم

حزب الله لبنان بار دیگر هشدار داد، اگر دولت همچنان به انحصار طلبی در قدرت ادامه دهد و زمینه را برای مشاركت كامل در تصمیمات سیاسی فراهم نكند، حزب الله بعد از پایان عزای عمومی در مرگ پیر الجمیل وزیر سابق صنایع لبنان، تظاهرات مردمی به راه خواهد انداخت.
به گزارش فارس به نقل مطبوعات لبنان، محمد رعد رئیس فراكسیون حزب‌الله در پارلمان گفت، جناح اكثریت در دولت لبنان هنوز تا پایان عزای عمومی این فرصت را دارد و باید آن را مغتنم بشمارد و تغییر عقیده دهد و گرنه بعد از پایان این دوره كنترل اوضاع از دست می‌رود و
این گروه سرنوشت نامعلومی پیدا خواهد كرد.
وی افزود: ما بر اساس قانون اساسی معتقدیم دیگر كابینه‌ای وجود ندارد.
این نماینده حزب‌الله كابینه لبنان تاكید كرد، تظاهرات خیابانی در اعتراض به عملكرد دولت را به دلیل جنایت ترور پیر جمیل وزیر صنایع لبنان به تاخیر انداختیم و یك یا دو روز دیگر صبر خواهیم كرد و فورا بعد از پایان عزای عمومی به تحركات خود ادامه خواهیم داد.
وی گفت: دولت سنیوره باید مسوولیت خودرایی و انحصار طلبی در قدرت را بپذیرد.
رعد تاكید كرد، تا زمانی كه دولت مشاركت كامل در تصمیمات سیاسی را تضمین ندهد، وزیران مستعفی به دولت باز نمی‌گردند.
از سوی دیگر حسن فضل الله دیگر نماینده حزب الله در پارلمان لبنان هم نشست كابینه و هیات وزیران لبنان را در روز شنبه مغایر با قانون اساسی دانست.
فضل الله گفت: فواد سنیوره نخست وزیر لبنان به خوبی با قانون اساسی آشناست و خوب می‌داند كه نشست روز شنبه دولت و مصوبات و تصمیمات دولت در این جلسه مغایر با قانون اساسی است.
محمد فنیش وزیر مستعفی حزب الله در دولت سنیوره نیز در واكنش به تصمیم دولت برای تصویب پیش نویس دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان گفت: مساله دادگاه بین المللی در سطح ابتدایی قطعی شده است ولی این حق ماست كه درباره جزئیات آن بحث كنیم و این باج خواهی را نپذیریم.
وی افزود: همچنان كه سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله گفت مشاركت با ما و دولت وحدت ملی را كه به نفع میهن است بپذیرید و سپس ما را درباره مساله دادگاه و هر مساله‌ای ملی كه برای لبنانی‌ها مهم است بیازمایید ولی حكومت را تنها برای خود نخواهید.
امیل لحود رئیس جمهور و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نشست دیروز كابینه را به علت استعفای شش وزیر دولت با قانون اساسی لبنان مغایر دانستند.
كابینه سنیوره روز شنبه در غیاب وزیران شیعه تشكیل جلسه داد و پیش نویس دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین را تصویب كرد.

 

اطلاعات جالب از ممرّ درآمد تروريست‌ها در عراق

گزارشي كه روزنامه «نيويورك‌تايمز» آن را به عنوان گزارش محرمانه دولت آمريكا منتشر كرده، از خودكفا شدن تروريست‌ها حكايت دارد. اين در حالي است كه گزارش‌هاي قبلي از امرار معاش تروريست‌هاي حاضر در عراق و پروژه‌هاي آنان با ارقام سرسام‌آوري خبر مي‌داد كه توسط دولت‌ها و گروه‌هاي عربي به آنان داده مي‌شد.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب» به نقل از «نيويورك‌تايمز»، يك گزارش محرمانه دولت آمريكا، فاش كرد كه گروه‌هاي شورشي عراق، سالانه ده‌ها ميليون دلار از قاچاق نفت، آدم‌ربايي، جعل پول و ديگر جرايم به دست مي‌آورند. اين كار به آنان كمك كرده است تا شورش‌هاي خود را به صورت خودكفا، حمايت كنند.
گزارش‌هاي به دست آمده توسط «نيويورك‌تايمز»، برآورد مي‌كند گروه‌‌هايي كه مسئول بسياري از شورش‌ها و ناآرامي‌هاي عراق هستند، سالانه حدود هفتاد تا دويست ميليون دلار از اعمال مجرمانه به دست مي‌آورند. بنا بر گزارش‌ها، 25 تا صد ميليون دلار اين درآمدها از قاچاق نفت و ديگر اعمال مجرمانه داخل صنعت نفت ملي كشور عراق مانند رشوه‌خواري و... و همچنين حدود 36 ميليون دلار از قربانيان آدم‌ربايي به دست مي‌آيد.
سال گذشته دولت‌هاي خارجي كه نام آنها در گزارش برده نشده و پيش از اين به عنوان آمريكايي، فرانسوي و ايتاليايي شناخته شده بودند، حدود سي ميليون دلار در اين زمينه پرداخت كردند.
نسخه‌اي از اين گزارش هفت صفحه‌اي محرمانه از سوي عده‌اي از مقامات آمريكايي به «نيويورك‌تايمز» داده شد تا مسائل و مشكلات عراق بهتر فهميده شود؛ بنابراين اگر داده‌هاي اين گزارش درست باشد، نشان مي‌دهد كه گروه‌هاي شورشي داخل عراق بدون كمك‌هاي خارجي نيز توانايي باقي ماندن و فعاليت را دارند.
اين درآمد دويست ميليون دلاري در سال اگر درست باشد، با بودجه ماهانه هشت ميليارد دلاري پنتاگون براي جنگ عراق محاسبه مي‌شود.
وزارت نفت بغداد در سال گذشته برآورد كرده بود كه 10 تا 30 درصد واردات چهار تا پنج ميليارد دلاري نفتي عراق در سال 2005 دوباره به خارج كشور قاچاق شده است.
در همين حال وزارت مالي عراق عنوان كرد كه نزديك نيمي از كل سود اين قاچاق‌ها به شورشيان مي‌رسد كه در اين صورت تنها دويست ميليو دلار از قاچاق درآمد دارند.
هم‌اكنون دولت واشنگتن متقاعد شده است كه شورش‌هاي عراق از پول‌هايي تأمين مي‌شود كه از فعاليت‌هاي داخل عراق توليد مي‌شود و ربطي به پول‌هايي كه پس از فروپاشي دولت صدام پخش شد، ندارد. به گفته مقامات آمريكايي، «قصي»، پسر بزرگ صدام حسين، پس از حمله آمريكا، بيش از يك ميليارد دلار را با كاميون از بانك مركزي عراق خارج كرده بود.
اما كارشناسان بر اين باورند كه وفاداران به صدام، منبع اصلي تأمين مالي گروه‌هاي شورشي عراق نيستند.
يك بخش از گزارش، مربوط به نقش «سازمان‌هاي خيريه بنيادگرا و سازمان‌هاي غيردولتي» است كه بنا بر آن، تنها ده تا پانزده گروه غيردولتي از عراق از جمع چهار هزار گروه از تروريسم و گروه‌هاي شورشي حمايت مي‌كنند.
اين احتمال كه گروه‌هاي تروريستي عراقي بتوانند حملاتي در خارج از عراق را طرح‌ريزي كنند، باعث شده است كه بوش، محوريت جنگ را بر مبناي جلوگيري از تبديل عراق به بهشت تروريست‌ها قرار دهد.
بنا بر اين گزارش، بازرسان و كارآگاهان، موفقيت زيادي را در نفوذ به شبكه‌هاي مالي حمايت از تروريست‌ها نداشته‌ و چند علت را براي آن مطرح كرده‌اند كه ضعف دولت عراق و آژانس‌هاي اطلاعاتي آن، نبود ارتباط بين آژانس‌هاي آمريكايي و همچنين آمريكايي و عراقي و ماهيت اقتصاد شورشي در نقل و انتقالات نقدي پول مي‌دانند كه مثل حواله و نقل‌وانتقالات بانكي سنتي خاورميانه قابل پيگيري نيست.
يك بحث ديگر نيز مشكل آمريكا در جلوگيري از پرداخت پول‌هاي كلان دولتي خارجي به آدم‌ربايان است. جزييات بسياري در اين‌باره نيامده، اما مقامات آمريكايي، پيش از اين اعلام كرده بودند كه دولت فرانسه براي آزادي دو خبرنگار خود در دسامبر 2004، چندين ميليون دلار را به گروگانگيران پرداخت كرده است. دولت ايتاليا نيز ظاهرا به همين كار را انجام داده است.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com


آخرین اخبار و گزارشات از سقوط
هواپيماي آنتونف سپاه در فرودگاه مهرآباد

هواپيماي آنتونف 74 روسي متعلق به نيروي هوايي سپاه كه به مقصد شيراز و بندر عباس در حال پرواز بود ساعت 7 صبح دیروز در فرودگاه مهرآباد تهران سقوط كرد.
اين هواپيمای نظامی كه حامل ‪ ۳۲‬تن از پرسنل سپاه و ‪ ۶‬خدمه بوده و بنا بر اظهارات مقامات مسئول ماموريت نظامي نداشته، هنگام تيك‌آف كردن در منطقه مسیل رودخانه کن واقع در انتهاي باند آتش گرفته و سقوط كرد. که بر پايه آخرين گزارش ها و اعلام رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سي وشش تن از سرنشينان آن كشته و دو نفر زنده مانده اند. خلبان اين هواپيما، سيد حسن بطحائي يكي از بهترين خلبانان نيروي هوايي سپاه پاسداران بوده است كه خود نيز در اين حادثه به شهادت رسيد. اين نوع از هواپيماها، داراي ظرفيت ‪۵۰‬ نفر سرنشين هستند كه تعداد سرنشينان اين هواپيما ‪ ۳۲‬نفر اعلام شده‌است. و بنا بر اظهارات برخي منابع آگاه، اين هواپيما در حال انجام ماموريت نظامي عادي بوده و حامل هيچ يك از فرماندهان سپاه نبوده است.

 

بيانيه‌ سپاه درباره سانحه سقوط هواپيمای نظامی آنتونف
سپاه پاسداران انقلاب اسلامى درخصوص سانحه سقوط هواپيماى آنتونف نيروى هوايى سپاه صبح دیروز بيانيه‌اى صادر كرد. اين بيانيه به اين شرح است:
بسم رب الشهدا و الصديقين.
با عرض تسليت به پيشگاه حضرت ولى عصر "عج" و فرمانده كل قوا و امت شهيد پرور به اطلاع مى رساند, در سانحه سقوط هواپيما آنتونف نيروى هوايى سپاه پاسداران كه صبح امروز در فرودگاه مهرآباد تهران رخ داد, متاسفانه 30 نفر از پاسداران جان بر كف انقلاب اسلامى به همراه 6 نفر از خدمه پرواز عازم ماموريت به مناطق عملياتى جنوب ايران بودند به شهادت رسيدند.
ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بلافاصله با تشكيل تيم فنى وتخصصى اقدام به بررسى دقيق كارشناسانه اين حادثه كرده است كه نتيجه آن به اطلاع عموم خواهد رسيد

جعبه سياه هواپيماي آنتونف باز شد
جانشين پايگاه هوايي قدر سپاه پاسداران اعلام كرد: جعبه سياه هواپيماي آنتونف سقوط كرده در فرودگاه مهرآباد باز شده و كميسيوني براي پيگيري علت اين حادثه تشكيل شده است.

هواپيماي آنتونف سپاه فقط 4 سال كار كرده بود
فرمانده پايگاه هوايي قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: هواپيماي آنتونف سپاه سالم بوده و فقط چهار سال از عمر آن مي‌گذشته است.
سردار اكبر ميرعلي اكبري فرمانده پايگاه هوايي قدر سپاه در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس و ايرنا با اشاره به اينكه فقط حدود چهار سال از عمر هواپيماي سقوط كرده سپاه مي‌گذشته است، اظهار داشت: اظهارات و نكات گفته شده درباره اين سانحه و علل آن به صورت بررسي‌هاي اوليه است اما كارشناسان سپاه با بررسي دقيق حادثه اعلام نظرنهايي را خواهند داشت.

رئیس جمهور سانحه دلخراش سقوط هواپیمای آنتونف را تسلیت گفت
محمود احمدی در پیام تسلیتی سانحه دلخراش سقوط هواپیما آنتونف سپاه را تسلیت گفت. متن کامل پیام تسلیت رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
سانحه دلخراش سقوط هواپیمای حامل گروهی از پاسداران جان بر کف میهن عزیز اسلامی که به ماموریت اعزام می شدند، موجب تاسف و تاثر شدید اینجانب گردید.
این مصیبت را به فرماندهی معظم کل قوا و فرماندهی محترم سپاه پاسداران، خانواده های محترم و همکاران وفادار و پایمرد این عزیزان تسلیت عرض نموده، سلامت خانواده های معزز و داغدار و عزت و سربلندی میهن عزیز اسلامی را از خداوند منان مسئلت دارم.

اسامى كامل كشته‌شدگان سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف 74 سپاه
اسامى كشته شدگان سانحه سقوط هواپيماى آنتونف سپاه پاسداران بدین شرح است:
سيد مجيد موسوى راد، محمدعلى دلواري، عبدالرسول حاتمي، اكبر احمدي، محسن ادهمي، حسين دهقاني، نادر ايمانى صابر، رضا اوليايي، سيد سعيد خاني، رحمان محمدي، حسين چهل‌تنان، امير جوادى‌پور، سيد مهدى حسيني، محمدحسين بياتي، رضا داوري، مصطفى جديدي، هادى قويدل، مهدى عرفان‌منش، فريدون بردبار، سيد عطا پيشاور، بيژن قلى‌پور، اعلى‌اكبر جعفرنژاد، رضا ترازي، احمد ربيعي، حمزه رادمنش، سيد حسن فاطمي، روح الله رمضاني، حسين فرج‌پور، محمدرضا يخ‌شكنى و امير خانقلى .
اعضای کادر پرواز
سيد حسن بطحايى (خلبان با سابقه نيروى هوايى سپاه)، كامران كبيرى (كمك خلبان)، اللهيارى و باقرى «مهندسين پرواز»،على‌رضا پيسوده «مسئول امنيت پرواز»،اصغر فلاحتى «لودمستر پرواز».
مجروحین سانحه
«على جهانى و شهرام روزبهي» مى‌باشد كه براى طى مراحل درمان به بيمارستان بقيه‌الله اعزام شده‌اند.

تشييع پيكر كشته‌شدگان آنتونوف
پيكر كشته‌شدگان حادثه سقوط آنتونوف امروز صبح تشييع خواهد شد. پيكر شهداي نيروي هوايي و دريايي سپاه كه در هواپيماي آنتونف 74 حضور داشته و در حادثه دیروز (دوشنبه) به شهادت رسيدند، از مقابل ستاد نيروي هوايي سپاه واقع در ضلع شمالي ميدان سپاه تشييع خواهد شد.

فرمانده کل سپاه: انفجار و سقوط هواپیما در پایان هفته بسیج معنی دار است
سردار سرلشگر صفوی با اشاره به انفجار هواپیمای آنتونوف 74 متعلق به سپاه پاسداران این حادثه را تسلیت گفت و آن را در پایان هفته بسیج با مفهوم دانست.
به گزارش مهر، سردار سرلشكر صفوي كه صبح دیروز به مناسبت هفته‌ي بسيج در جمع كاركنان سازمان بازرسي كل كشور سخنراني مي كرد، در اين باره اظهار داشت: اين امر طبيعي است، هم بعد از رزمايش بزرگ پيامبر اعظم(س) و هم در هفته‌ي بسيج دشمنان بايد كاري انجام دهند. دور تا دور ما را دشمنان كينه‌توز و عنود (گرفته) و در درون‌مان نيز بعضا منافقين وجود دارند.
وي اظهار داشت: طبيعي است. در هر صورت ايران در محيط خطر سير مي‌كند. در اين هواپيما 32 پاسدار و 6 خدمه‌ي پروازي بودند و هنگامي كه هواپيما از باند فرودگاه بلند مي‌شود، منفجر مي‌شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خاطرنشان كرد: اين انفجار از نظر امنيتي و اطلاعاتي شواهدي را نشان مي‌دهد و چون در هفته‌ي بسيج نيز بوده، معنا و مفهومي را در بر دارد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا همه سرنشینان هواپیما عازم ماموریت بوده اند، به خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل دقیق نبودن اطلاعات، مصلحت نیست در این باره چیز بیشتری بگویم و تنها می دانم که 2 نفر از کل سرنشینان زنده مانده اند.

علت سقوط هواپيماي آنتونف از كار افتادن يكي از موتورها بود
معاون عمليات نيروي انتظامي گفت:‌علت سقوط هواپيماي آنتونف سپاه از كارافتادن يكي از موتورها و نقص فني ناشي از آن بود.
سردار اسكندر مومني در جمع خبرنگاران افزود: هواپيماي آنتونف سپاه از تهران عازم شيراز بود كه حين برخاستن از باند فرودگاه يكي از موتورهاي آن از كار افتاده و باعث انحراف از باند و در نهايت سقوط شده است كه متأسفانه در اين حادثه 5 نفر از كادر پروازي هواپيما و 34 نفر از مسافران آن همگي كشته شدند.
وي با اشاره به انفجار ناشي از سقوط هواپيما گفت: هواپيما به دليل بروز حريق از بين رفته و عمده جنازه ها سوخته اند.
وي افزود: سه نفر از مسافرين به شدت مجروح بودند كه حين انتقال به بيمارستان فوت كرده اند.
سردار مومني خاطرنشان كرد: تيمي جهت بررسي حادثه تشكيل شده است.
وي درپاسخ به سوالي در خصوص اينكه مسافرين هواپيماي فوق نظامي بوده اند يا خير گفت: به دليل اينكه هواپيما نظامي بوده است امكان دارد مسافريني كه در اين هواپيما بوده اند از خانواده هاي نظاميان باشند ولي در اين خصوص اطلاع رساني خواهد شد.

واكنش شديد شاهرودي به سقوط آنتونف
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در جلسه دیروز مسئولين عالي قضايي با بيان اين كه بي احتياطي در خريد، اجاره و استفاده از اين نوع هواپيما‌ها(آنتونف) باعث چنين حوادثي مي‌شود، قصور و تقصير در اين زمينه را قابل پذيرش ندانست و تصريح كرد: بايد جلوي اين مسامحه كاري‌ها گرفته شود.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
تصاوير سقوط آنتونف سپاه

 









 

Copyright ©2005  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

 

 

 گروه اینترنتی مشکان