صدور حکم جلب دختر ارشد صدام       خودروي ارزان قيمت چيني بامصرف موتور 6/5 ليتر      هويت ربايندگان هواپيماي تركيه مشخص شد       جايزه صلح 30 ميليارد دلاري امريكا به اسرائيل       تیم فوتبال ساحلی ایران به جام جهانی صعود کرد

 

صدور حکم جلب دختر ارشد صدام

خودروي ارزان قيمت چيني بامصرف موتور 6/5 ليتر

هويت ربايندگان هواپيماي تركيه مشخص شد

جايزه صلح 30 ميليارد دلاري امريكا به اسرائيل

تیم فوتبال ساحلی ایران به جام جهانی صعود کرد

و ...

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

يکشنبه :: 28 مرداد 1386 ::  19 آگوست 2007

توجه: خبرنامه در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي منتشر نمي گردد.

 
Mobin News © www.mobin-group.com
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

اعتراف يك تاجر آمريكايى به دخالت در رسوايى برنامه نفت عراق

يك تاجر نفت آمريکا به دخالت خود در رسوايى برنامه نفت در برابر غذاى عراق اعتراف كرد.
به گزارش خبرگزارى آريا، روزنامه نيويورك تايمز درشماره امروز(شنبه)خود اعلام کرد،ديويد بى چالمرز تاجرنفت اهل هوستون امريکا فاش کرد،وى و دو شركت زير نظرش در اجراى برنامه نفت در برابر غذاى عراق،با پرداخت رشوه كلان به دولت صدام،از صدور غير قانونى نفت اين كشورسود زيادى برده اند.
در آوريل 2005،شركت باى اويل يو اس اي،به عنوان نخستين شركت آمريكايى معرفى شد كه به روشهاى مختلف از برنامه سازمان ملل براى كمك به مردم عراق سوء استفاده كرده است. مسئولان رسيدگى به اين اتهامات اعلام كردند،باى اويل و چالمرز نه تنها براى استفاده از نفت عراق به دولت صدام رشوه مى دادند،بلكه با اقداماتى حساب شده،بر پايين آمدن بهاى نفت اين كشور تاثير مى گذاشتند و به اين ترتيب عراقيها را از درآمدى كه مى توانست در تامين كالاهاى مورد نيازشان يارى كند،محروم مى كردند.

 

افشاء مذاکرات سرى سرويسهاى مخفى آلمان با گروه طالبان

اسناد فاش شده در مطبوعات آلمان نشان مى دهند،سرويسهاى مخفى اين کشور با گروه طالبان ارتباط دارند.
به گزارش خبرگزارى آريا به نقل از خبرگزارى فرانسه ، اسناد منتشرشده در شماره امروز(شنبه)مجله اشپيگل نشان مى دهد که سرويسهاى مخفى آلمان از سال 2005 تا کنون،با شبه نظاميان طالبان مذاکرات سرى دارند.
سرويس اطلاعات خارجى BND تلاش مى کنند،تا بدانند آيا شورشيان طالبان قصد دارند از شبکه تروريستى القاعده به رهبرى بن لادن فاصله بگيرند يا خير.
مسئولان اين سرويس اطلاعاتى تا کنون چندين بار با نمايندگان گروه طالبان به ويژه در سوئيس ديدار کرده اند .

 

مواظب گوشی‌های تقلبی نوکیا باشید

اخبار رسیده از هند حاکی از آن است که تعدادی گوشی تقلبی سری N نوکیا در این کشور شناسایی شده است.
به گفته مسؤولان فروش شرکت نوکیا در هند، حدود 90 عدد از گوشی‌های سری N این شرکت که به صورت تقلبی ساخته شده بودند، توسط پلیس هند توقیف شد.
گفته می‌شود این گوشی‌ها در بسته‌بندی‌های اصلی شرکت نوکیا و با مارک این شرکت در بازار عرضه شده بود. گوشی‌های تقلبی فاقد مهر مخصوص نوکیا بوده‌است.
پلیس هند اعلام کرده‌است که تمام اعضای این گروه که اقدام به تولید گوشی تقلبی می‌کرده‌اند در حال حاضر دستگیر شده‌اند و پلیس مشغول بازجویی از آن‌هاست. پلیس هند در گزارشات اولیه خود اعلام کرده‌است که این گوشی‌ها در شهر دهلی ساخته شده‌ است.
به گفته مسؤولان شرکت نوکیا، به احتمال قوی این گروه با باند‌های بزرگ‌تری در ارتباط هستند که پیدا کردن این افراد برای شرکت نوکیا بسیار مهم است. همچنین وی در ادامه گفت که گوشی‌های تقلبی ساخته شده، بسیار شبیه به گوشی‌های اصلی نوکیا بوده و شناخت گوشی اصلی و تقلبی برای افراد عادی کار بسیار دشواری است.

 

سيگار الكترونيكي هم به بازار آمد!

يك شركت چيني در تلاش است مجوز FDA را براي عرضه گسترده سيگار الكترونيكي توليدي خود كه مدعي زدودن توكسين‌ها از نيكوتين سيگار است كسب كند.
يك شركت چيني در تلاش است مجوز FDA را براي عرضه گسترده سيگار الكترونيكي توليدي خود كه مدعي زدودن توكسين‌ها از نيكوتين سيگار است كسب كند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خوزستان، سازندگان اين سيگار موسوم به «رويان» مدعي‌اند، اين نوع سيگار كه با باتري كار مي‌كند زماني كه فرد سيگاري به آن پك مي‌زند، نيكوتين را خالص كرده و آن را از تركيبات سمي پاك مي‌كند!
اين نوع سيگار در سه نوع و با قيمت چهار دلار عرضه شده است.
چين، تركيه و استراليا از جمله خريداران عمده اين سيگار هستند.

 

صدور حکم جلب دختر ارشد صدام

اينترپل حکم جلب "رغد حسين" دختر بزرگ صدام حسين رهبر سابق عراق را صادر کرد.
بي بي سي اعلام کرد؛ "رغد صدام حسين" که درسال 2003 در پي حمله تحت رهبري امريکا به عراق از آنجا گريخت به تروريسم و ساير جرايم متهم است .
اين گزارش مي افزايد؛ وي سازماندهي دفاع حقوقي از پدرش که در دسامبر گذشته به جرم جنايت عليه بشريت اعدام شد را به عهده داشت.
بنابراين گزارش؛ صدام حسين توسط دادگاهي در عراق محاکمه شد و دولت عراق سال گذشته "رغد" و مادرش "ساجده" را در فهرست فراري هاي بزرگ اين کشور قرار داد و گفت: آنها از شورشگري در عراق حمايت کرده اند.
همچنين؛ وزارت کشورعراق به بي بي سي گفت: پليس بين الملل شماري از کشورها را در روز جمعه از حکم جلب آگاه کرده است.
گفتني است؛ مقام هاي اردني سال گذشته اعلام کردند: "رغد" به عنوان پناهجو در اين کشور زندگي مي کند اما محل اقامت يا سکونت فعلي او مجهول است.

 

روزنامه چيني: قيمت دلار به 400تومان ميرسد

روزنامه چيني گلوبال تايمز نوشت: دولت احمدي نژاد طي هفته هاي گذشته به شدت به دنبال راه اندازي بورس بين المللي كيش مي باشد.
روزنامه چيني گلوبال تايمز طي گزارشي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: در يك صف آرايي جديد با مقامات آمريكايي قرار است در اين بورس تمام معاملات بر اساس يورو صورت گيرد كه در اين صورت قيمت دلار در ايران حداقل به 400 تومان به پول ايران مي رسد.
اين روزنامه مي نويسد: مقامات آمريكايي تا كنون سنگ اندازي هاي بسياري در اين راستا انجام داده اند ولي دولت ايران بدون سر و صدا در حال انجام مقدمات كار است.
روزنامه چيني گلوبال تايمز تاكيد كرد: اين اقدام ايران تا كنون با استقبال تلويحي اسپانيا،روسيه و ايتاليا مواجه شده است.

 

هويت ربايندگان هواپيماي تركيه مشخص شد

Mobin News © www.mobin-group.com

وزير كشور تركيه اعلام كرد، دو هواپيماربايي كه خود را تسليم نيروهاي امنيتي اين كشور كرد‌ه‌‌اند، تابعيت تركيه و سوريه‌ دارند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "عثمان غونش" وزير كشور تركيه گفت: يكي از ربايندگان "محمد رضت اوزلو" نام دارد كه تبعه تركيه است و ديگري داراي گذرنامه سوريه بود كه به احتمال قوي فلسطيني‌الاصل است.
وي افزود: تحقيقات درباره مدارك شناسايي اين افراد ادامه دارد.
پيش از اين، «صالح اوسار»، وزير حمل و نقل قبرس ترك‌نشين مدعي شد دو مردي كه هواپيماي ترك را ربوده‌اند، ايراني هستند.
هواپيماربايان كه صبح امروز يك فروند هواپيماي متعلق به شركت "جت اطلس" تركيه را در مسير پروازش از بخش ترك‌نشين قبرس به استانبول ربوده بودند خود را تسليم مقامات تركيه كردند.
شبكه س.‌ان.‌ان ترك تصاويري از اين دو هواپيماربا را پخش كرد كه در حال ترك هواپيما بودند و پس از آنان بازداشت و به خودرويي سفيد منتقل شدند.
هواپيماي يادشده براي سوخت‌گيري فرود اضطراري داشت و هواپيماربايان خواستار پرواز هواپيما به سوي ايران يا سوريه بودند.
اين هواپيما حامل 136 مسافر و شش خدمه بود.

 

سخنگوي كاخ سفيد استعفا مي‌دهد

Mobin News © www.mobin-group.com

"توني اسنو" سخنگوي كاخ سفيد، احتمالاً ماه آينده از سمت خود استعفا مي‌دهد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري سي‌ان‌ان، "توني اسنو" اين خبر را تأييد نكرد اما به اين شبكه گفت «مشكلات مالي» احتمالاً از ادامه خدمت وي به عنوان سخنگوي كاخ سفيد جلوگيري مي‌كند.
وي افزود: «من نمي‌توانم ادامه دهم و در درجه اول اين مسأله مربوط به دلايل مالي مي‌شود.»
سخنگوي كاخ سفيد تصريح كرد: «من به افراد گفته‌ام هنگامي كه پولم تمام بشود، آن‌گاه بايد بروم.»
به گزارش روزنامه «واشنگتن‌پست»، اسنو به عنوان سخنگوي كاخ سفيد 168 هزار دلار آمريكا دريافت مي‌كند.
در عين حال «جان بولتون»، رئيس كارمندان كاخ سفيد پيش از اين به كارمندانش گفته بود اگر نمي‌خواهند تا زمان ترك قدرت "جرج بوش"‌ رئيس‌جمهوري در ژانويه 2009 در خدمت وي باشند، دست‌كم تا روز كارگر كه سوم سپتامبر است، صبر كنند.
سي‌ان‌ان گزارش داد اسنو بطور خصوصي به دوستانش گفته است كه احساس مي‌كند بايد پول بيشتري براي كمك به خانواده‌اش به دست آورد كه شامل فرزندان آماده براي ورود به دانشگاه مي‌شود.

 

حسینی: ايران براي فرود هواپيماي ربوده شده مجوز صادر نمي‌كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران هواپيماربايي را عملي مذموم قلمداد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران به طور اصولي مجوزي براي فرود هواپيماي ربوده شده صادر نمي‌كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «سيد محمدعلي حسيني» سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص هواپيماي ربوده شده شركت هواپيمايي «اطلس جت» تركيه اظهار داشت: هواپيماي ربوده شده ارتباطي به جمهوري اسلامي نداشته و ما هواپيماربايي را عملي مذموم قلمداد مي‌كنيم.
وي تصريح كرد:‌ مقامات جمهوري اسلامي در خصوص ماهيت هواپيماربايان با مقامات تركيه موضوع را در دست بررسي دارند.
حسيني اخبار اوليه پيرامون درخواست هواپيماربايان مبني بر عزيمت هواپيما به جمهوري اسلامي ايران را نفي كرد و تاكيد كرد: هيچ يك از مقامات ذيصلاح چنين درخواستي را دريافت نكرده و اين اخبار ساختگي و بي پايه است. ضمن اينكه جمهوري اسلامي ايران به طور اصولي مجوزي براي هواپيماي ربوده شده صادر نمي‌كرد.

 

جايزه صلح 30 ميليارد دلاري امريكا به اسرائيل

آمريكا و اسرائيل، توافقنامه افزايش 25 درصدي كمك هاي نظامي واشنگتن به تل آويو تا 30 ميليارد دلار را امضا كردند.
"نيكلاس برنز" از معاونان وزارت خارجه آمريكا، در مراسم امضاي اين توافقنامه گفت كه اين كمك نظامي آمريكا به اسراييل، سرمايه گذاري براي صلح است!
وي افزود : با توجه به اينكه واشنگتن به تل آويو اعتماد كامل دارد، واگذاري اين كمك نظامي مشمول هيچ محدوديت و شرطي نيست و اين 30 ميليارد دلار ، امكان برنامه ريزي بودجه نظامي در 10 سال آينده را براي اسراييل فراهم مي آورد.
برنز در ادامه مدعي شد آمريكا، اسراييل و بسياري از كشورهاي "دوست" در جهان عرب، با عوامل درگيري هاي منطقه اي نظير ايران، سوريه، حزب الله و جهاد اسلامي مواجه هستند كه براي دستيابي ايران به توان هسته اي، تلاش مي كنند و ايران نيز متقابلا از اين كشورها و گروههاي تروريستي حمايت مي كند و به آنها كمك مالي مي دهد.
گفتني است "استانلي فيشر"رييس بانك مركزي اسرائيل، از امضاي اين توافقنامه به عنوان اقدامي"فوق العاده" ياد كرده و تاكيد نمود كه اين امر به اسراييل اجازه خواهد داد تا برنامه نظامي و اقتصادي خود را با قدرت بيشتري ادامه دهد.

 

مهلت تکميل اطلاعات و پرداخت وجوه دريافت آرم طرح ترافيک اعلام شد

متقاضيان مجوز تردد در محدوده طرح ترافيک هرچه زودتر نسبت به تکميل اطلاعات و واريز وجوه تعيين شده جهت دريافت آرم اقدام کنند.
به گزارش خبرگزارى آريا به نقل از روابط عمومى شهردارى تهران، شرکت هاى خصوصى و همچنين کليه شهروندانى که واجد شرايط دريافت آرم طرح ترافيک شناخته شده اند تا تاريخ 5 شهريور ماه نسبت به تکميل اطلاعات و واريز وجوه معين جهت دريافت آرم طرح ترافيک فرصت خواهند داشت.
براين اساس در صورت عدم پيگيرى مراحل يادشده سهميه اين دسته از متقاضيان معلق باقى مانده و اين سازمان در خصوص عدم دريافت آرم اين دسته از ارگانها و نهادهاى دولتى مسوليتى نخواهد داشت.
شايان ذکر است متقاضيانى که واجد شرايط دريافت آرم طرح ترافيک شناخته شده اند بايد جهت تحويل مدارک لازم به مناطق شهردارى محل سکونت خود مراجعه کنند.
همچنين از آنجا که پس از تحويل مدارک آرم طرح ترافيک توسط شبکه پيک بادپا در درب منازل يا محل کار متقاضيان برخودروى آنان الصاق خواهد شد، لذا مراجعه به مناطق شهردارى يا سازمان حمل و نقل وترافيک جهت دريافت آرم طرح ترافيک غير ضرورى است.
بر اساس اين گزارش آن دسته از شهروندانى که در خصوص دريافت آرم طرح ترافيک درخواست تجديد نظر کرده اند مى توانند از 15 شهريور ماه با مراجعه به سايت اينترنتى شهردارى تهران به نشانى www.tehran.ir پاسخ درخواست خود را مشاهده کنند.

 

اسامی 6 شهید سقوط بالگرد در منطقه پیرانشهر

درپی سقوط چرخبال در منطقه مرزی کوه حاج ابراهیم پیرانشهر شش نفر از نیروهای نظامی و بسیجی استان به شهادت رسیدند.
به گزارش هم اندیشی به نقل از مهر ، این گروه عملیاتی 11 نفره شامگاه روز جمعه طی عملیاتی برای پشتیبانی نیروهای سپاه عازم منطقه شدند بودند که دچار سانحه شدند و شش نفر از این افراد به نام های سرهنگ خلبان فرهاد بدیعی، وحید وقامهر، حسین باپیری، حسین عمری، قرنی محمدی اصل و عباس پیروتی به شهادت رسیده و پنج نفر نیز زخمی شدند.
جزئیات این حادثه در دست بررسی است.همچنین به گزارش خبرنگار مهر در پیرانشهر ، ظهر امروز پیکر پاک سرهنگ خلبان فرهاد بدیعی وحید وقامهر پیکر پاک حسین باپیری، حسین عمری، قرنی محمدی اصل و عباس پیروتی شش تن از شهدای حادثه سقوط چرخبال در میان حزن و اندوه مردم خونگرم پیرانشهر تشییع شد و پیکر شهیدان سرهنگ خلبان فرهاد بدیعی وحید وقامهر پس از بدرقه مسوولین و مقامات محلی، روحانیون و خانواده معظم شهدا در جوار شهدای پیرانشهربرای خاکسپاری به ترتیب به شهرستانهای ارومیه و نقده انتقال یافت.
چرخبال نیروهای مسلح روز جمعه هنگام انجام یک رزمایش مرزی بر اثر نقص فنی و جریان بد هوا در نزدیکی‌های پیرانشهر سقوط کرد.
در این حادثه پنج نفر نیز مجروح شدند که برای مداوا به یکی از بیمارستانهای ارومیه منتقل شدند.

 

متولدين نيمه دوم 1367 مى توانند تا سال آينده اعزام خود را به تاخير بياندازند

رييس سازمان وظيفه عمومى ناجا با اشاره به اينکه متولدين نيمه دوم 1367 داراى مدرك ديپلم و پيش دانشگاهى مى توانند تا آزمون دانشگاه در سال آينده ( 1387) اعزام خود را به تاخير بياندازند، تصريح کرد: اين امتياز شامل حال مشمولان زير ديپلم نمى شود.
به گزارش خبرگزارى آريا به نقل از پايگاه اطلاع رسانى پليس سردار كارگر رييس سازمان وظيفه عمومى ناجا در مصاحبه تلويزيونى با اعلام مجدد تشديد برخورد با مشمولان غايب و سربازان فرارى از هفته جارى گفت: براى مشمولان غايب به محض دستگيرى برگه اعزام صادر مى شود و سپس سربازان فرارى تحويل دژبان نيروى مسلح مى گردند .وى خاطرنشان کرد: كليه متولدين 1355 الى 1366 مى بايست کارت پايان خدمت ، كارت معافيت ، كارت شناسائى دانش آموزى ، دانشجوئى و طلاب علوم دينى به همراه داشته باشند ؛ در غير اين صورت به عنوان مشمول غايب توسط ماموران دستگير مى شوند .
رييس سازمان وظيفه عمومى ناجا با اشاره به اينکه كليه متولدين 1367و 1368 در صورت قبولى در دانشگاه، نيازى به مراجعه به مراكز وظيفه عمومى ندارند، افزود: اين افراد مى توانند براى ثبت نام به دانشگاهها و مراكز آموزش عالى مراجعه و ثبت نام كنند .
وى همچنين در بخشى ديگرى از سخنان خود خاطرنشان کرد: متولدين نيمه دوم 1367 كه داراى مدرك ديپلم و پيش دانشگاهى هستند نيز مى توانند تا آزمون دانشگاه در سال آينده ( 1387) اعزام خود را به تاخير بياندازند و اين امتياز شامل حال مشمولان زير ديپلم نمى شود.
سردار کارگر اذعان داشت: از اين به بعد، نيازى براى مراجعه به كلانتريها جهت تاييد مدارك دال بر معافيت ها نمى باشد و مراكز وظيفه عمومى وظيفه كلانتريها را انجام مى دهند

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

دستگيرى اعضاى بزرگترين شبکه بين المللى قاچاق بلعى مواد مخدر

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگيرى اعضاى بزرگترين شبکه بين المللى قاچاق مواد مخدر توسط پليس خبر داد و گفت: اعضاى اين باند که اتباع کشورهاى آفريقايى بودند، مواد مخدر را از طريق بلع به کشورهاى آسيايى و اروپايي، قاچاق مى کردند.
به گزارش خبرگزارى آريا ، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا صبح امروز در يک نشست مطبوعاتى با اعلام خبر فوق گفت: در اين رابطه 90 نفر دستگير شدند که 85 تن از آنان اتباع آفريقايي، 2 نفر پاکستانى و 3 نفر نيز ايرانى بودند.وى خاطرنشان کرد: با توجه به مليت هاى مختلف، متهمان مکان هاى مختلفى را در ايران به خصوص در شمال شهر، اجاره مى کردند.حسين آبادى با اشاره به اينکه ميزان اجاره از 900 تا 1400 دلار بود، تصريح کرد: تا کنون 12 منزل شناسايى و توقيف شده اند.وى با اشاره به اينکه متهمان در شهرهاى اصفهان، شيراز، يزد، مشهد، زاهدان، تبريز و خوزستان دستگير شدند، افزود: 46 کيلوگرم هروئين آبندى شده از متهمان کشف و ضبط شده است. به گفته اين مقام انتظامي، متهمان آفريقايى که از طريق بلع اقدام به حمل مواد مخدر به ايران مى کردند، بابت هر کيلو مواد مخد ر، 5 تا 6 هزار دلار دستمزد مى گرفتند و تمامى آنان با ويزاى قانونى وارد کشور شده بودند

 

باند يك هزار نفرى گلدكوئيست در تبريز كشف و متلاشى شد

باند يك هزار نفرى گلدكوئيست در تبريز كشف و متلاشى شد .
به گزارش روابط عمومى و ارتباطات دادگسترى استان آذربايجان شرقي، به دنبال گزارش پليس اطلاعات و امنيت استان و شكايت تعداد كثيرى از شاكيان مبنى‌بر فعاليت يك باند بزرگ كلاهبردارى در قالب شركت هرمى گلدكوييست اين شركت كشف و انهدام باند ياد شده انجام شد.
براساس اين گزارش ، باند مزبور كه يك هزار نفر را در زير شاخه اعضاى اصلى خود داشت، به صورت خانوادگى اقدام به فعاليت و جذب اعضاى جديد و تحويل محصولات خريدارى شده شركت گلدكوئيست از خارج به آنان توسط زيرشاخه اعضاى اصلى مى‌كرد.
گفتنى است، اعضاى اصلى باند ياد شده از طريق پرداخت حق كميسيون به زيرشاخه‌ها، آنان را تشويق به خريد و واردات محصولات شركت گلدكوئيست مى‌كردند.
مطابق گزارش ياد شده، مركز اصلى باند منهدم شده در تبريز بوده و توسط اعضاى دو خانوار كه به‌صورت مشتركت اقدام به جذب عضو جديد مى‌كردند، بوده است.
پرونده باند يك‌هزارى نفرى گلدوئيست تبريز در شعبه نهم بازپرسى دادگسترى آذربايجان شرقى در حال رسيدگى است.

 

زني در كمتر دو سال، دو كودكش را كشت

زني از اهالي شهر جوپلين در ايالت ميسوري آمريكا در كمتر از دو سال، دو فرزندش را خفه كرد. به گزارش گروه «حوادث» ايسنا، اين زن ادعا مي‌كند كه هر دو كودك وي به طور تصادفي جان سپرده‌اند. وي در مورد پسر چهار ماهه‌اش مي‌گويد كه شب در كنارش خوابيده، ولي صبح با جسد او مواجه شده است. پليس هنوز اين زن را مظنون و متهم نمي‌داند و معتقد است كه هنگام خواب به طور اتفاقي كودكش را كشته است. اين دومين كودك اين زن است كه به اين شيوه در كنار وي جان خود را از دست داد. پليس همچنين از افشاي نام اين مادر امتناع كرد، اما اشاره كرد كه كودك شش ماهه‌ وي نيز بر اثر خفگي مرده است

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

حضور 26 تيم در 10 سال اخير بي سابقه بود

رقابتهاي المپياد ورزشي ايرانيان در حالي به کار خود پايان داد که با حضور 26 تيم از استانهاي کشور پس از 10 سال مواجه شديم.
ژاله تقوايي، نايب رئيس ژيمناستيک در امور بانوان ضمن بيان مطلب فوق افزود: اين مسابقات از لحاظ سطح فني در حد متوسطي برگزار شد اما با توجه به اولين حضور ژيمناست ها در چنين مسابقه اي مي توان در مجموع عملکردشان را مطلوب ارزيابي کرد.
وي افزود: برگزاري اين گونه مسابقات باعث مي شود تا تيم ها با انگيزه بالاتري براي سال هاي آتي خود برنامه ريزي کرده و با حضور قدرتمند خود بتوانند پايه هاي رشد و موفقيت را طراحي کنند و در نهايت با شناخت نفرات برتر و استعدادها بتوان آينده تيم هاي ملي را تأمين کرد.
وي گفت: امکانات و تجهيزات در حد استاندارد بوده و اميدوارم با ادامه دار بودن اين گونه پيکارها شاهد روند رو به رشد باشيم.

 

تیم فوتبال ساحلی ایران به جام جهانی صعود کرد

تیم فوتبال ساحلی کشورمان با کسب پیروزی پرگل برابر بحرین ضمن کسب مقام سوم آسیا، جواز حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال ساحلی را در برزیل بدست آورد.
به گزارش خبرنگار مهر، در بازی رده بندی رقابت های فوتبال ساحلی انتخابی جام جهانی که از ساعت 20 امشب به وقت تهران درشهر دبی برگزار شد، تیم فوتبال ساحلی ایران دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 6 بر صفر برابر بحرین به پیروزی رسید.
در این مسابقه که برنده آن جواز حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال ساحلی در برزیل را بدست می آورد، فرید بلوکباشی (4 گل) و حامد قربانپور و مسلم مسیگر هر کدام یک گل برای تیم فوتبال ساحلی کشورمان به ثمر رساندند.
با این پیروزی ، تیم فوتبال ساحلی کشورمان پس از تیم های امارات و ژاپن به عنوان سومین تیم صعود کننده از قاره آسیا، جواز حضور در رقابت های جهانی فوتبال ساحلی در برزیل را بدست آورد.

 

فدراسيون فوتبال به دنبال شكايت از دادكان

مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند از رئیس پیشین این فدراسیون به دلیل برخی ابهامات مالی شکایت کنند.
يك منبع آگاه در فدراسيون فوتبال كشورمان ادعا کرد: " محمد دادکان در دوره ریاست فدراسیون فوتبال در سال هاي 1383 تا 1385 با عقد قراردادی چند میلیارد تومانی تبلیغات محیطی مسابقات مختلف فوتبال را به یک شرکت خصوصی واگذار کرد و بخش عمده ای از مبلغ قرارداد با این شرکت را دریافت کرد."
وي اضافه كرد:"‌ اما با کنارگذاشتن محمد دادکان و فسخ یکطرفه این قرارداد از سوی اين شرکت خصوصی با فدراسیون فوتبال، بخشی از مبلغ این قرارداد که گفته می شود بیش از 500 میلیون تومان است بلاتکلیف رها شده است. به همین خاطر مسئولان فدراسیون فعلی پس از بررسی های لازم و زمانی که نتوانستند از طریق مذاکره به جایی برسند قصد دارند با طرح شکایت از محمد دادکان و اين شرکت تبلیغاتی به پول خود دست پیدا کنند."
همچنين " چک هایی که این شرکت تبليغاتي نيز برای پرداخت بدهی خود کشیده برگشت خورده است و اعتباری ندارد."
محمد دادکان پس از كناره گيري محسن صفايي فراهاني از رياست فدراسيون فوتبال در سال 83 به عنوان رئيس جديد فدراسيون فوتبال انتخاب شد.
دادکان در دوران مديريت خود در فدراسيون فوتبال توانست تيم ملي فوتبال ايران را در مسابقات سيزدهمين دوره جام ملت هاي آسيا به عنوان سومي رساند و اين تيم را با هدايت برانکو ايوانکوويچ به جام جهاني ببرد.
وی پس از رقابتهاي جام جهاني و كسب نتيجه هاي ضعيف در اين مسابقات ،‌ از سوي رئيس سازمان تربيت بدني برکنار شد.
گفتنی است هنوز هیچ کدام از اتهامات دادکان ثابت نشده است .

 

 

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

:: یک عضو "اخوان المسلمین" معترض به بازداشت
16 عضو ارشد این حزب توسط دولت مصر – قاهره

 


 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
* حجت الاسلام علیرضا پناهیان، خطیب مشهور و توانمند که چندی پیش در نظرسنجی از مخاطبان صدا و سیما، در میان سایر سخنرانان، به عنوان پرمخاطب ترین سخنران معرفی شده بود، با دستور یکی از مسئولان سازمان صدا و سیما ممنوع التصویر شد. پس از انتقادات صریحی که پناهیان در برخی سخنرانی ها و اظهارات خود در مورد صدا و سیما مطرح کرد، مورد غضب یکی از مسئولان ارشد این سازمان قرار گرفت تا اینکه نتایج نظرسنجی این سازمان که چندی پیش در روزنامه جام جم هم منتشر شد، مشخص کرد که پناهیان پرمخاطب ترین و محبوب ترین سخنران سیمای جمهوری اسلامی است. این مسئول سازمان صدا و سیما علاوه بر اینکه مسئولان روزنامه جام جم را به دلیل انتشار نتایج این نظرسنجی که پناهیان در راس آن قرار داشت، توبیخ کرد، بلکه دستور ممنوع التصویر شدن این روحانی انقلابی را نیز صادر کرد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

بتن سازگار با مناطق زلزله خيز كشور ساخته شد

Mobin News © www.mobin-group.comبراي اولين بار، بتن فوق سبك سازه‌اي سازگار با مناطق زلزله خيز با همكاري پارك علم و فناوري خراسان توسط متخصصان يك شركت مشهدي در كشور ساخته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مجري اين پروژه امروز درباره اين طرح به خبرنگاران اظهار داشت: كشور پهناور ما ايران از نظر ژئوفيزيكي روي گسل قرار گرفته است، به نحوي كه زلزله و خسارات ناشي از آن، توجه ويژه دولتمردان را به خود جلب كرده است.
سعيد رضا زارع افزود: هدف‌گذاري اين طرح به گونه‌اي است كه در صورت حصول نتايج كامل اين پروژه، تحول اساسي را در صنعت ساختمان در مناطق زلزله خيز كشور به دنبال خواهد داشت.
اين پژوهشگر تصريح كرد: استفاده از اين بتن در ساخت و ساز و همچنين لزوم به كارگيري مصالح مناسب و اجراي ساخت و ساز مطابق با اصول، خسارات ناشي از اين پديده را به طور محسوسي كاهش مي‌دهد، چرا كه اين بتن به عنوان جزئي باربر در سازه مي‌تواند تفاوت زيادي را بتن‌هاي سبك پركننده فعلي دارا باشد.
وي با بيان اينكه دانش ساخت بتن سبك سازهاي يكي از علوم نو در دنيا محسوب مي‌شود، گفت: هدف از اين پروژه، علاوه بر دستيابي به مشخصات فني مورد نظر، توليد روزانه 30 متر مكعب در قالب خط آزمايشي است.
زارع در خصوص ساختمان تشكيل دهنده اين بتن اظهار داشت: مهم‌ترين اجزاي تشكيل دهنده اين بتن، سيمان، آب، پرليت و همچنين فيلر است كه با طرح اختلاط بهينه و انجام عمليات مقدماتي روي پرليت مي‌توان به مقاومت لازم براي رفتار سازه اي دست يافت.
زارع ادامه داد: شناسايي منابع معدني پرليت در ايران از حدود 10 سال پيش آغاز و در حال حاضر 10 معدن كشف شده كه پيش بيني مي‌شود تعداد اين معادن بيشتر از اين باشد كه اين مهم نياز ما را براي تامين مواد اوليه بر طرف مي‌سازد.
وي در ادامه افزود: فرآوري پرليت و انبساط آن نيز به كمك كوره‌هاي سادماي با سوخت گاز يا مازوت صورت مي‌پذيرد كه فن اوري آن كاملا بومي است و اين در شرايطي است كه ساخت اين كوره‌ها با مهندسي ويژه توسط محققين كشور ساخته مي‌شود و اين مهم، يكي ديگر از مزيتهاي اين طرح است.
اين پژوهشگر خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات قطعات پيش ساخته بتني، سنگيني آنهاست كه با دستيابي به اين فناوري، صادرات آنها به خوبي توجيه‌پذير خواهد شد.
وي صرفه جويي در هزينه‌هاي حمل و نقل را يكي از مزاياي جانبي در توليد اين نوع بتن دانست و افزود: انعطاف و خاصيت جذب انرژي در اين بتن، امكان شكست و تلفات در مراحل حمل و نقل را به شدت كاهش مي‌دهد كه اين امر براي شركت حمل و نقل، بسيار مهم است.
زارع در خصوص خط توليد اين صنعت گفت: اميدواريم طبق برنامه زمان بندي شده تا پايان سال جاري احداث خط توليد اين محصول را شروع كنيم.

 

خودروي ارزان قيمت چيني بامصرف موتور 6/5 ليتر

چري در حال حاضر خودروساز ملي چين است و ظرف هشت سال توسعه بسيار چشمگيري داشته است و قرار است سال آينده تيراژ توليد آن به 800 هزار دستگاه و ظرف دو سال ‌آينده به يك ميليون دستگاه برسد
به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران ، منوچهر منطقي اظهار كرد: «از دو سال قبل براي ورود يك خودروي ارزان قيمت به بازار ايران شروع به مطالعه كرديم منتها تنها چري محور مجموعه مطالعه ما نبود و روي محصولات خودروسازان هند و تاتار، خودروهاي اروپايي مانند فولكس و فاكس، يك مدل سوزوكي به نام سوزوكي ماروتن كه خودرويي كم مصرف است و دو خودروساز چيني مطالعاتي را انجام داديم.»
وي اضافه كرد: «مجموعه مطالعات ما نشان داد كه شركت چري جايي است كه مي‌توانيم در آن به نتيجه برسيم. ابتدا قصد داشتيم اين خودرو را به صورت سي‌كي‌دي (قطعات منفصله بزرگ) وارد كنيم اما از آن‌جا كه در پي ايجاد همكاري‌هاي بلندمدت بوديم، سعي كرديم اين قرارداد را در قالب همكاري مشترك بياوريم.» منطقي تصريح كرد: «نهايتا پس از مذاكرات چري براي امضاي قرارداد مشترك اعلام آمادگي كرد و اين قرارداد روز پنجشنبه 18 مرداد ماه به امضا رسيد.»

«چري» داخلي مي‌شود
مديرعامل ايران خودرو در خصوص مفاد قرارداد يادآور شد: «در راستاي اجراي اصل «44» قانون اساسي براي سرعت در داخلي‌سازي چري سهمي از قرارداد نيز به قطعه‌سازان خصوصي مرتبط با ساپكو اختصاص يافت. به اين ترتيب قرارداد با سهم 49 درصدي ايران خودرو، 30 درصدي چري و 21 درصدي قطعه‌سازان ايراني شكل گرفت.»

همه چيز در مورد «چري»
منطقي گفت: «چري در حال حاضر خودروساز ملي چين است و ظرف هشت سال توسعه بسيار چشمگيري داشته است و قرار است سال آينده تيراژ توليد آن به 800 هزار دستگاه و ظرف دو سال ‌آينده به يك ميليون دستگاه برسد.» مديرعامل ايران خودرو افزود: «اين شركت نيز 14 خودرو را براي طراحي در دستور كار قرار داده كه 10 خودرو آماده توليد است. همچنين روي 14 خانواده موتور كار كرده‌اند كه بخشي آماده توليد و بخشي در مرحله طراحي است.» منطقي گفت: «چري از مراكز طراحي اروپايي براي طراحي ظاهري خودرو و تاييد نهايي استفاده مي‌كند، اين شركت همچنين براي روزآمد كردن محصولات خود و اجراي سياست‌هاي صادراتي دولت چين مسير جهاني شدن را در پيش گرفته و به همين اساس نام چري گلوبال (Cheri Global) را براي خود انتخاب كرده است.» وي خاطرنشان كرد: «چري هم‌اكنون هفت سايت خارجي را در كشورهاي مختلف راه‌اندازي كرده و به 60 كشور خودرو صادر مي‌كند.» وي اظهار كرد: «اخيرا با كمپاني كرايسلر قرارداد مشتركي را براي به استاندارد رساندن و توليد خودروهاي كوچك به امضا رسانده است، قراردادي را با فيات براي ساخت موتورهاي اين شركت در چين و صادرات به ساير نقاط دنيا و قراردادي را نيز براي ساخت خودروهاي لوكس براي خودروساز ايتاليايي آلفارموآ منعقد كرده است.»

بنز به دنبال قرارداد با «چري»
منطقي مذاكرات فورد با چري براي توليد خودروهاي كوچك را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: «قرارداد ايران خودرو و چري سومين قراردادي بود كه اين خودروساز چيني امضا كرد.»
وي امضاي قرارداد خودروسازان برتر دنيا با چري را نشانه اعتبار بين‌المللي اين خودرو ساز براي نفوذ به بازارها و استاندارد دانست و ضمن رد بحث‌هاي مطرح درباره عدم كيفيت خودروهاي چيني، افزود: «وقتي كرايسلر به دنبال چري مي‌آيد نشان‌دهنده آن است كه اين خودرو قابليت توليد در سطوح بالاي استاندارد را دارد.»

مشخصات فني «چري»
منطقي همچنين ويژگي‌هاي چري را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: «ابعاد اين خودرو از خودروهاي كوچكي كه در بازارهاي كشور وجود دارند، كمي بزرگ‌تر است، استاندارد و آلايندگي يورو سه را داراست كه از سال 88 در ايران اجباري خواهد شد، مصرف آن در يكصد كيلومتر 6/5 ليتر است و چهار سرنشين را به راحتي در خود جاي مي‌دهد.» مديرعامل ايران خودرو گفت: «سه نوع موتور با حجم 900 سي‌سي، 1100 سي‌سي و 1300 سي‌سي مي‌تواند روي آن نصب شود كه ما موتور 1100 سي‌سي را انتخاب كرده‌ايم.» وي تاكيد كرد: «چري خودرويي به روز و ايده‌آل است. طبق مصوبه هيات دولت در سفرهاي استاني خط توليد آن با تيراژ توليد 200 هزار دستگاه در سال در مازندران راه‌اندازي خواهد شد.»
منطقي در عين حال افزود: «از آن‌جا كه ايجاد سايت مازندران 18 تا 24 ماه به طول خواهد انجاميد، براي توليد زودتر از سايت ايران خودرو درخراسان استفاده خواهيم كرد و توليد از ابتدا به صورت سي‌كي‌دي است.» وي از سهم 50 درصدي بخش خصوصي در راه‌اندازي سايت چري در مازندران خبر داد و تصريح كرد: «براي عرضه اين خودرو طي 9 ماه آينده برنامه‌ريزي كرده‌ايم، البته تلاش داريم اين دوره را دو ماه كاهش داده و در پايان سال چري به بازار معرفي كنيم.»

«چري» 6 ميليون توماني
منطقي در خصوص قيمت و مدل‌هاي چري كه در بازار ايران عرضه خواهد شد، اظهار كرد: «قيمت چري در قيمت مدل پايه بر اساس نرخ فعلي ارز شش ميليون تومان است اما اين خودرو مدل‌هاي ديگري نيز دارد كه داراي آپشن‌هاي بيش‌تري است.»
منطقي با بيان اين‌كه «خودرو ارزان قيمت چيني در سه مدل وارد بازارهاي ايران خواهد شد، اين سه مدل را «مدل پايه»، «مدل داراي ايمني بالاتر» و «مدل لوكس» عنوان كرد.
وي تصريح كرد: «مبناي تعيين قيمت چري در قرارداد دلار است. اگر به داخلي‌سازي اين خودرو سرعت داده شود، دچار تغييرات ناشي از افزايش نرخ تسعير ارز نخواهد شد اما اگر اين روند كند باشد، تحولات نرخ بر قيمت اين خودرو اثرگذار است.»

«چري، گازسوز نمي‌شود»
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا در قرارداد توافقي براي گاز سوز كردن چري مطرح شده است، پاسخ داد: «اصولا خودروهاي كوچك را گازسوز نمي‌كنند، علت نيز اين است كه اين خودروها وزن محدودي را مي‌توانند تحمل كنند و نصب يك مخزن جاي 5/1 مسافر را اشغال كرده و بهره‌وري خودرو را كاهش خواهد داد.»
منطقي افزود: «معمولا روي اين خودروها موتورهاي كم مصرف نصب مي‌كنند كما اين‌كه مصرف موتور چري 6/5 ليتر است و با استانداردهاي مصرفي كشور انطباق دارد.» وي گفت: «استاندارد چري قابليت تبديل به يورو 4 را دارد و ما براي صادرات چري بايد اين استاندارد را تعريف كنيم.»

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

 آیا با انتشار خاطرات غیر مستند برخورد خواهد شد؟

«در زير اين وصيتنامه 29 صفحه‌اي و مقدمه، چند مطلب را تذكر مي‌دهم:
(1) اكنون كه من حاضرم ، بعض نسبتهاي بي‌واقعيت به من داده مي‌شود و ممكن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض مي‌كنم آنچه به من نسبت داده شده يا مي‌شود مورد تصديق نيست، مگر آنكه صداي من يا خط و امضاي من باشد، با تصديق كارشناسان؛ يا در سيماي جمهوري اسلامي چيزي گفته باشم.
(2) اشخاصي در حال حيات من ادعا نموده‌اند كه اعلاميه‌هاي اينجانب را مي‌نوشته‌اند. اين مطلب را شديداً تكذيب مي‌كنم. تاكنون هيچ اعلاميه‌اي را غيرشخص خودم تهيه كسي نكرده است.
(3) از قرار مذكور، بعضيها ادعا كرده‌اند كه رفتن من به پاريس به وسيلة آنان بوده، اين دروغ است. من پس از برگرداندنم از كويت، با مشورت احمد پاريس را انتخاب نمودم، زيرا در كشورهاي اسلامي احتمال راه ندادن بود؛ آنان تحت نفوذ ‌شاه بودند ولي پاريس اين احتمال نبود.
(4) من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطة سالوسي و اسلام نمايي بعضي افراد ذكري از آنان كرده و تمجيدي نموده‌ام، كه بعد فهميدم از دغلبازي آنان اغفال شده‌ام. آن تمجيدها در حالي بود كه خود را به جمهوري اسلامي متعهد و وفادار مي نماياندند، و نبايد از آن مسائل سوء‌ استفاده شود. و ميزان در هر كس حال فعلي او است.»
جملات فوق، بر گرفته از بخش پایانی وصیتنامه حضرت امام(ره) مي باشد که سند آن موجود، قطعی و غیرقابل خدشه است.
این بیان مکتوب حضرت امام که هر آنچه به ایشان نسبت داده می شود «قابل تصدیق» نیست، قطعاً نمی تواند صرفا یک گزاره درباره «بودن و نبودن» باشد و بايد آن را در مقوله گزاره هايي از قبيل تبيين «بايد و نبايد» دسته بندي نمود؛ چرا که جایگاه حضرت امام(ره) به عنوان بنیانگذارانقلاب اسلامی و همچنین جمهوری اسلامی بسیار مهم و گفته ها و نظرات ایشان حیاتی تر از آن است که نقل قولها و خاطرات غیر مستند، رویه های قطعی ایشان را تحت الشعاع قرار دهد.
این واقعیت البته امر پیچیده ای نیست و به راحتی از لحن قاطع و محکم ایشان در بند آخر وصیتنامه قابل درک است. خصوصا آنکه این جملات را حضرت ایشان در وصیتنامه سیاسی- الهی خود ذکر کرده اند و علیرغم اصلاحاتی که سالهای پس از نگارش، در وصیتنامه خود انجام دادند، این بند همچنان و با همین لحن در این نسخه مکتوب و هدایتبخش به جاي مانده است.
به عبارت دیگر غیرقابل تصدیق بودن انتسابات تایید نشده به شخصیت تاریخ ساز و بزرگی همچون حضرت امام، نباید صرفا به عنوان گزاره ای که نتیجه اش قضاوت درباره درستی یا نادرستی اینگونه نسبتهاست در نظر گرفته شود بلکه این وظیفه تمامی مسوولین، مردم و رسانه هاست که از نشر چنین جملات «غیرقابل تصدیقی» که مستقیماً اندیشه ها و رویه های هنجارساز ایشان را دچار تحریف می کند جلوگیری به عمل آورند.
درک این وظیفه از سوی مسوولین البته چندان نيز دشوار نبوده و بلكه از دغدغه هاي ياران امام (ره) بوده است. از همين رو، پس از آنكه مرحوم حاج سيد احمد خميني طي نامه مفصلي از حضرت امام درخواست نمود نظر مبارك را نسبت به چگونگي بررسي، تنظيم و نشر اسناد و آثار خود اعلام و مرجعي را جهت نظارت و تعيين صحت و سقم آنچه كه به نام امام در داخل و خارج كشور منتشر مي شود، تعيين نمايند، ايشان در پاسخي در تاريخ 17/6/1367 طي حكمي مكتوب، مسئوليت تنظيم و تدوين كليه مسايل مربوط به خود را به فرزند گراميشان واگذار نمودند و به موجب اين حكم «مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره)» تشكيل و فعاليت خود را آ‌‌غاز نمود.
رویه اجرایی این مجموعه از سالهای اولیه تاسیس تا 2 سال پیش از این، حکایت از درک نسبتا مناسب مجموعه تحت سرپرستی حمید انصاری از این وظیفه داشت. تعریف جایگاه حقوقی مشخص در برخورد رسانه ای و اجرایی با انتسابهای غیر مستند و همچنین دفاع از آثار مستند بنیانگذارانقلاب اسلامی، از جمله این رویه ها بود.
انجام این وظیفه البته علیرغم حساسیت، چندان سخت و مشکل هم نبود و ملاک و معیار تایید، دفاع و یا رد انتسابها به حضرت امام(ره) همانگونه که ایشان ذکر کرده بودند (صدا، خط و امضا با تصديق كارشناسان، يا سخنان پخش شده در سيماي جمهوري اسلامي) آنچنان واضح، و تطبیق انتسابها با آن، چنان سهل بود که هیچگاه بر بیانیه ها و واکنشهای این موسسه خدشه ای وارد نمی شد.
اما با گذر زمان و در نتیجه برخي تحولات سياسي، این مؤسسه به مصلحت دانست تا علاوه بر تایید یا رد انتسابها (که وظیفه اولیه و قطعی آن محسوب می شود) در مورد تطابق یا عدم تطابق نظریات اندیشمندان و علما با آنچه «حقیقت اندیشه امام» می نامید و می دانست، نیز اظهار نظر کند.
بدين ترتيب، حمید انصاری از جایگاه مدیریت این موسسه، همگام با حملات رسانه ای به شخصیت و سخنان آیت الله مصباح یزدي، طي يادداشت مفصل 3 قسمتي در روزنامه شرق تصريح كرد که سخنرانیها و نوشته های اين عالم ديني (که از سوی رهبر معظم انقلاب، مطهری زمان نامیده شده بود) موجب تحریف اندیشه امام(ره) درباره مردمسالاری دینی است.
صدور این بیانیه همزمان با برانگیختن واکنشهای منفی و فراوان، موجب شد تا همگان تحرک بیش از پیش این موسسه در سطح رسانه ها را پیش بینی کنند. گذر زمان اما نشان داد که این پیش بینی البته چندان نيز قريب به واقعيت نبوده و در کمتر از یکسال، هنگامی که هاشمی رفسنجانی اولین سری ازخاطرات غیر مستند خود از امام راحل را منتشر نمود، این مجموعه متقابلاً واکنش «سکوت» را برگزید!
همچنین چندین ماه بعد هنگامی که در یک برنامه تلویزیونی وی در بیان خاطرات خود از امام و انقلاب انتسابات جدیدی به امام وارد كرد،این موسسه هیچ نگفت و...
اکنون با گذشت زماني نه چندان دراز از آن واکنش پرشور و البته سلیقه ای رئيس مؤسسه مذكور، خاطرات جدیدتری از امام (ره) و این بار در قالب کتاب منتشر می شود که نه تنها مستند به هیچ سندی نیست بلکه با بیانات غیرقابل خدشه و مستند ایشان به گونه ای در تضاد و تقابل است که در میانه این تضاد، پذیرش خاطرات غیر مستند منتشر شده، به معنای نادرست شمردن و ابطال پیامها، بیانیه ها و سخنرانیهای مستند حضرت امام(ره) در مواردی چون ایستادگی و عقب نشینی نکردن در برابر مشکلات، دعوت ایشان برای مبارزه همیشگی با مظاهر استکبار خصوصا شیطان بزرگ (آمریکا)، تصریح ایشان به مخالفت با کسانی که تا زمان نگارش نهایی وصیتنامه مدعی بودند که برای ایشان و به جای ایشان تصمیمی گرفته اند و یا... خواهد بود.
اما نکته جالب آنکه در این میان واکنش موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در قبال این انتسابها بازهم سکوت است و سکوت و.... .
در این حالت این سوال به گونه ای جدی مطرح می شود که آیا وظیفه تاریخی حراست از اندیشه های الگوساز حضرت امام در اینگونه موارد قطعی و مسلم را می توان تنها وظیفه یک نهاد یا موسسه دانست؟ و در صورت سکوت و یا «ملاحظه کاریها»ي این مجموعه آیا تکلیف اعتراض و تذکر در این زمینه از سایر رسانه ها و حتی مردم ساقط است؟
سابقه برنامه تلویزیونی که بهمن ماه گذشته و در سالگرد پیروزی انقلاب پخش شد، نشان داد که این خاطرات حتی هنگامی که از سوی آقای رفسنجانی به صورت تلویزیونی بیان مي شود به هیچ روی قابل استناد نیست چراکه حتی همان خاطرات در برنامه چند شب بعد همان مجموعه، از سوی آیت الله مهدوی کنی به گونه ای کاملا متفاوت و مقلوبه نقل و تلویحا تکذیب شد.
دلیل این امر هر چه که باشد (اعم از فراموشی یا برداشت نامناسب از کلام امام و یا ...) مخاطب را با این سوال مواجه می سازد که با توجه به کثرت مرتبطین با حضرت امام(ره) در زمان حیات مبارکشان (که البته برخی از آنان امروزه علناً با افکار و اندیشه ایشان مقابله می کنند)، آیا کسانی که به انتشار چنین خاطرات غیر مستند و نادرستی ازحضرت امام(ره) می پردازند، خود، دغدغه تحریف اندیشه های امام(ره) را نداشته و از اینکه خط شکن تداوم چنین رویه های غلط و سنتهای سیئه ای باشند هراسي به دل راه نمي دهند؟

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
 
عکسهاي خبري از چهار گوشه دنيا
 
 

یک عضو "اخوان المسلمین" معترض به بازداشت 16 عضو ارشد این حزب توسط دولت مصر – قاهره

تصویری از یک شهاب سنگ بر روی کره مریخ

شکار غیرقانونی چهار گوریل کمیاب کوهی – یک پارک ملی در جمهوری دموکراتیک کنگو

هنرمند هندی در حال ساخت یک مجسمه کوچک از "ماهاتما گاندی"

جشن روز استقلال سنگاپور

مسابقه سالانه حمل سینی های محتوی دو لیوان و دو بطری در مسافتی به طول یک کیلومتر – ژنو سوئیس

همنشینی "جنا بوش" دختر رییس جمهور آمریکا با کودکان بی بضاعت یک مدرسه - داکار سنگال

پلیس بین الملل حکم جلب "رغد"، دختر صدام را به اتهام حمایت از تروریسم صادر کرد

روشن کردن شمع هایی به مناسبت برگزاری یک مراسم عید مذهبی – دهلی نو

ابداع یک دستگاه تهویه هوا توسط ژاپنی ها که به کت فرد دوخته شده و باعث خنک شدن وی می شود

حضور دیوید بکهام در یک مدرسه فوتبال – نیویورک

زلزله در پرو

فوران کوه آتش فشان "پاولوف"  در آلاسکا

 

Copyright ©2005  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

 

 

 گروه اینترنتی مشکان