خانه سردار ملي تخريب شد!              ماجراي عجيب زنده‌شدن يك مرده          علت تأخیر ۱۴ساعته در اعلام اول رمضان            بلیط هواپیما 25 درصد گران شد نه 17 درصد!             شلیک 600 موشک شهاب 3 به اسرائیل          تخريب مسجد غدير خم توسط وهابيون        ارائه اينترنت همراه اول از اواخر آذرماه

 

ماجراي عجيب زنده‌شدن يك مرده

علت تأخیر ۱۴ساعته در اعلام اول رمضان

بلیط هواپیما 25 درصد گران شد نه 17 درصد!

تخريب مسجد غدير خم توسط وهابيون

ارائه اينترنت همراه اول از اواخر آذرماه

و ...

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

يکشنبه :: 25 شهريور 1386 :: 16 سپتامبر 2007

توجه: خبرنامه در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي منتشر نمي گردد.

 
Mobin News © www.mobin-group.com
Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

ماجراي عجيب زنده‌شدن يك مرده

يك مرد ونزوئلايي كه مرگ وي توسط پزشكان تائيد شده بود، ناگهان زير تيغ جراحي كالبدشكافان زنده شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، روزنامه ايل يونيورسال ونزوئلا روز گذشته 14 سپتامبر نوشت: اين مرد 33 ساله كه در يك حادثه رانندگي جان سپرده بود زير تيغ جراحي كابلدشكافان زنده شد.
بنابراين گزارش، پزشكان با خونريزي محل بريدگي از زنده بودن وي مطلع شدند وفورا محل بريدگي را بخيه زدند.
بنابر گفته اين مرد، وي از درد شديد بريدگي بدنش بيدار شد.

 

 بوتو 26 مهرماه بازمی‌گردد

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاكستان اعلا‌م كرد كه روز هجدهم اكتبر (پنجشنبه 26 مهرماه) پس از 8 سال به كشورش باز خواهد گشت.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت نظامی ژنرال پرویز مشرف در اولین واكنش به تصمیم خانم بوتو برای بازگشت به پاكستان اعلا‌م كرد كه خانم بوتو برای بازگشت به كشورش آزاد است اما ممكن است با اتهام فساد مواجه شود.
به گفته مخدوم امین فهیم؛ معاون بی‌نظیر بوتو در حزب خلق پاكستان، او قصد دارد روز 26 مهرماه به كراچی بازگردد. این در حالی است كه بی‌نظیر بوتو و ژنرال مشرف از سال گذشته مذاكراتی مخفیانه را با هدف تقسیم قدرت در انتخابات آینده آغاز كرده‌اند.
بوتو 8 سال پیش و به‌دنبال مطرح شدن اتهاماتی مانند فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت به تبعیدی خودخواسته رفت و از آن زمان تاكنون در لندن و دبی زندگی می‌كند.

 

چاوز: نفت ‌ ‌100‌دلار می شود

پس‌ از افزایش‌ قیمت‌ نفت‌ در بازارهای‌ جهانی‌ ، بها‌ ی نفت‌ ونزوئلا نیز نسبت‌ به‌ هفته‌ گذشته‌ با بیش‌ از دو دلار در هر بشکه‌ به‌‌71‌ دلار و ‌16‌ سنت‌ رسید‌.
رییس‌ جمهور ونزوئلا با اعلام‌ اینکه‌ قیمت‌ نفت‌ در آینده‌ نزدیک‌ به‌ ‌100‌ دلار در هر بشکه‌ خواهد رسید به‌ جامعه‌ جهانی‌ تاکید کرد ‌خود را برای‌ این‌ افزایش‌ قیمت‌ آماده‌ کنند.‌
به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر از کاراکاس‌ ‌، هوگو چاوز با توجه‌ به‌ اهمیت‌ نفت‌ بویژه‌ قیمت‌ کنونی‌ ‌72‌ دلار برای‌ ونزوئلا آن‌ را قیمت‌ مناسب‌ و عادلانه‌ ای دانست‌ و گفت: ‌ونزوئلا به‌ کشورهای‌ فقیر و دوست‌ خود نفت‌ ارزان‌ قیمت‌ با شرایط مناسب‌ خواهد داد‌.
پس‌ از افزایش‌ قیمت‌ نفت‌ در بازارهای‌ جهانی‌ ، بها‌ ی نفت‌ ونزوئلا نیز نسبت‌ به‌ هفته‌ گذشته‌ با بیش‌ از دو دلار در هر بشکه‌ به‌‌71‌ دلار و ‌16‌ سنت‌ رسید‌.
بر اساس‌ گزارش‌ وزارت‌ نفت‌ ونزوئلا قیمت‌ هر بشکه‌ نفت سازمان‌ اوپک‌ نسبت‌ به‌ هفته‌ گذشته‌ بیش‌ از ‌2‌ دلار و ‌42‌ سنت‌ افزایش‌ یافته‌ و به‌ ‌73‌ دلار و ‌26‌ سنت‌ رسیده است.

 

پسر مصنوعي ساخته شد

كارشناسان روباتيك به تازگي موفق به طراحي و ساخت پسر 18 ماهه مصنوعي و روباتيك شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شين‌هوآ،‌ گروهي از مهندسان آمريكايي موفق به طراحي و ساخت روبات پسرنما شدند كه اندازه اين روبات 17 اينچ و وزن آن 6 پوند است و اين روبات همانند يك پسر بچه نه ماهه عمل مي‌كند و نام آن «زنو» است.
روبات «زنو» هنوز نمي‌تواند صحبت كند و راه برود اما با چشم‌هاي خود مي‌تواند حركت افراد را كه از مقابلش عبور مي‌كنند، بفهمد.
ديويد هانسون به همراه گروهي از كارشناسان روباتيك با انجام 5 سال مطالعه و تحقيق موفق به ساخت اين وربات شدند.
صورت اين روبات انعطاف‌پذير است و حركات مختلفي مي‌تواند انجام دهد.
هانسون سرپرست گره سازنده «زنو»گفت: اين روبات باهوش است و قادر است صورت افراد را بشناسد و همچنين نام افراد را به خاطر مي‌آورد و مي‌تواند با افراد ارتباط برقرار كند.

 

11 شرکت بزرگ دولتی امروز واگذار می‌شوند

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از واگذاری 11 شرکت بزرگ دولتی در روز یکشنبه و 20 شرکت دولتی دیگر در مهر ماه سال‌جاری خبر داد.
غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفتگو با مهر از واگذاری 11 شرکت دولتی در روز یکشنبه به صورت مزایده خبرداد و گفت: در 23 مهر ماه سال جاری نیز حدود 20 شرکت دولتی دیگر به مزایده گذاشته می شوند.
وی همچنین از واگذاری 21 شرکت نفتی مشمول واگذاری های اصل 44 قانون اساسی در آینده ای نزدیک خبرداد.
از 21 شرکت شرکت نفتی مشمول واگذاری های اصل 44 قانون اساسی، 5 شرکت متعلق به شرکت ملی نفت ایران، 9 شرکت متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، 5 شرکت متعلق به شرکت ملی گاز ایران و 2 شرکت متعلق به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی است.
این شرکت ها شامل شرکت‌های پتروپارس، پترو ایران، حفاری شمال، شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی و شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی جنوب، زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران، شرکت های پتروشیمی تبریز، شیرازی، رازی، خراسان، فجر، بوشهر، دماوند و شرکت حمل و نقل صنایع پتروشیمی ، زیر مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی، شرکت های گاز استان همدان، سمنان، چهارمحال و بختیاری ، زنجان و پالایش گاز بیدبلند، زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه های اصفهان و تبریز، زیر مجموعه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی هستند.

 

هديه تابلو فرش ايرانی به بان‌كي‌مون

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

ایران در سال 1997 تابلو فرش های همه دبیران كل سابق سازمان ملل را در سازمان ملل نصب كرده بود و قرار است تابلو فرش بان كی مون نیز دركنار این تابلو فرش ها درمحل درب ورودی توریستها به سازمان ملل نصب شود.
تابلو فرش نفیس ایرانی منقش به تصویر دبیركل سازمان ملل، به وی هدیه شد.
" محمدخزاعی " سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلا می ایران در دیدار" بان كی مون " تابلو فرش ایرانی منقوش به تصویر دبیركل سازمان ملل را به وی هدیه كرد. این تابلو فرش به سفارش نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران درسازمان ملل به دست هنرمندان فرش در ایران تهیه شده است.
جمهوری اسلامی ایران در سال 1997 تابلو فرش های همه دبیران كل سابق سازمان ملل را در سازمان ملل نصب كرده بود و قرار است تابلو فرش بان كی مون نیز دركنار این تابلو فرش ها درمحل درب ورودی توریستها به سازمان ملل نصب شود.
این تابلو فرش اولین اثر هنری است كه روزانه صدها و برخی اوقات هزاران نفر از آن دیدن و عكس و فیلم تهیه می كنند.
دبیركل سازمان ملل با تشكر از جمهوری اسلا می ایران بخاطر این هدیه ارزشمند،آن را نشانه ای از هنر و فرهنگ ایرانی دانست و مراتب تشكر خود را به دولت و ملت ایران ابلاغ كرد.

 

روسيه؛ بچه بيار، ماشين ببر!

مسوولان محلي شهر اوليانوفسك روسيه براي رهايي از بحران كمي جمعيت اين شهر روز 12 سپتامبر (21 شهريور) را روز «بچه‌دار شدن» اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، زوج‌هايي كه در اين روز اقدام به بچه‌دار شدن كنند و 9 ماه بعد يعني روز 12 ژوئن صاحب فرزند شوند، جواي‍زي همچون پول، وسايل خانگي و حتي خودرو دريافت خواهند كرد.
سال ميلادي گذشته 500 زن روس در اين مسابقه شركت كردند كه در نهايت 78 نفر به جمعيت روسيه اضافه شد.
جمعيت روسيه پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي از سال 1991 رو به كاهش رفته است. مهاجرت بيش از اندازه‌ روس‌ها، امكانات بهداشتي اندك و نبود روحيه بالا براي زندگي از جمله دلايل اين بحران عنوان شده است.
پوتين ـ رييس جمهور روسيه ـ نيز خواهان رفع بحران جمعيت در اين كشور شده و گفته كه بايد برنامه‌هايي براي افزايش جمعيت كشورش اجرا شوند.
روسيه هم‌اكنون 141 ميليون نفر جمعيت دارد.

 

تجاوز بالگردهاي اسرائيل به لبنان

بالگردهاي اسرائيل، بامداد امروز با نقض حريم هوايي لبنان، اقدام به پياده كردن دو دستگاه خودرو و چند نيروي عملياتي در منطقه بقاع كردند.
راديو "الشرق" اعلام كرد دو فروند بالگرد نظامي ارتش اسرائيل، ساعت 12 بامداد امروز (شنبه) به وقت بيروت، اقدام به عمليات هلي‌بورد و پياده كردن دو دستگاه خودرو در منطقه "نيحا" واقع در دشت بقاع، كردند. اين عمليات، ساعت 4 بامداد به اتمام رسيده است.
ارتش لبنان نيز عمليات شب گذشته ارتش اسرائيل را تأييد كرده اما اعلام كرده است كه پياده كردن خودرو و نيرو در لبنان، هنوز قابل تأييد نيست.
"حسين رحال" سخنگوي حزب‌الله لبنان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بيروت اعلام كرد حزب‌الله در حال بررسي اين خبر و مسائل مربوط به آن است اما هنوز نمي‌توان اين خبر را تأييد يا رد كرد.
عمليات هلي‌بورد و پياده كردن خودرو در جريان عمليات، از شگردهاي ارتش اسرائيل در حملات نظامي به شمار مي‌رود و بارها از طريق اين روش، اقدام به آدم‌ربايي و بمب‌گذاري در مناطق هدف و جاده‌ها كرده است.
در اين روش، استفاده از خودرو در شرايطي انجام مي‌گيرد كه ارتش توانايي نفوذ به منطقه خاصي را نداشته باشد و نفوذ به آن تنها از طريق خودرو و نيروي پياده امكان‌پذير باشد.
تا لحظه مخابره اين گزارش، هيچ خبري حاكي از عمليات تروريستي يا تخريبي به دست نيروهاي نفوذي ارتش اسرائيل در مناطق جنوبي لبنان گزارش نشده است.

 

القاعده براي سر كاريكاتوريست اهانت‌كننده به پيامبر (ص) جايزه تعيين كرد

سازمان القاعده براي سر كاريكاتوريست سوئدي كه اخيراً‌ تصاوير اهانت‌باري عليه پيامبر اعظم (ص) در يكي از روزنامه‌هاي اين كشور منتشر كرده بود، جايزه نقدي تعيين كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس از قاهره، "ابو عمر البغدادي" رئيس سازمان القاعده در عراق در بيانيه‌اي كه به صورت پيام صوتي نيم ساعته در يك پايگاه اينترنتي منتشر شد در اين باره به آيه‌ «و مكروا و مكرالله و الله خير الماكرين» استناد كرد و گفت در طول ماه رمضان حملات تازه‌اي در عراق انجام خواهد داد.
روزنامه "نركيز آلهاندا" در شماره 19اوت كاريكاتور موهن "لارس ويكلز" درباره پيامبر اعظم (ص) را منتشر كرده كه خشم مسلمانان را برانگيخت و مسلمانان اين كشور در خارج از دفتر روزنامه دست به تظاهرات زده و خواستار عذرخواهي شدند و دولت‌هاي پاكستان و ايران نيز مراتب اعتراض رسمي خود را به اين اقدام اعلام كردند.
عمر البغدادي در اين پيام صوتي همچنين نام ديگر گروه‌هاي فرقه‌اي در عراق را كه القاعده با آنها مبارزه مي‌كند، برشمرد.
در اين پيام آمده است: «ما خواستار مرگ لارس ويكلز هستيم كه جرات كرده به پيامبر ما توهين كند و جايزه‌اي 100 هزار دلاري براي كسي كه اين جنايتكار را به قتل برساند تعيين كرده‌‌اي

 

تخريب مسجد غدير خم توسط وهابيون

بناي نخست غديريه که جزو آثار اسلامي گذشته محسوب مي شود همزمان با تخريب اماکن مختلف اسلامي از جمله قبه هاي موجود بر سر قبور ائمه در بقيع تخريب شد.
مسجد غدير خم که وسعتي بالغ بر 50 متر مربع داشت در منطقه غدير خم در دو دهه اخير به دست افراد خير و نيکو کار ساخته شده که نشانگر وجود اهميت اين منطقه بود و افراد بومي و زائران در ان جا نماز مي خواندند.
افراطيون سلفي اين بناي مقدس را که در 12 کيلومتري مسجد جحفه است در اقدامي شبانه به ويرانه اي تبديل کردند.
بناي قديمي غديريه نشانگر ارتباطات ويژه مردم با اماکن مقدس بوده است.
قصر غدير خم سالن بزرگي است که داراي پنجره هايي به شکل مقرنس و نشان دهنده ساخت بنايي اساسي اثار اسلامي است که با ملات ساروج و سنگ ساخته شده است.
اين بناي مقدس با وجود تخريب همچنان مورد توجه و استفاده قرار مي گيرد و عاشقان ولايت و امامت در زمان هاي ويژه ساعاتي را در ان به عبادت مي گذرانند.
بناي نخست غديريه که جزو اثار اسلامي گذشته محسوب مي شود همزمان با تخريب اماکن مختلف اسلامي از جمله قبه هاي موجود بر سر قبور ائمه در بقيع تخريب شد.
منطقه غدير گودال پست و وسيعي است که از همه طرف باران را در خود جمع مي کند.
بناهاي باقي مانده در اطراف غدير نشان دهنده جمع شدن اب فصلي در زمان بارش باران در منطقه است.
از سويي گياهان موجود نشان دهنده وجود اب در سطح منطقه است به طوري که احشام نيز از ان استفاده مي کنند.
رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در روز غدير خم بيش از 150 هزار نفر را در منطقه غدير جمع و اخرين پيام رسالت خود را به ان ها ابلاغ کرد که «اليوم اکملت لکم دينکم و اتممت عليکم نعمتي».

 

ارائه اينترنت همراه اول از اواخر آذرماه

سيدعلي علويان، رييس هيات‌مديره شركت ارتباطات سيار از اعلام برنده نهايي مناقصه GPRS همراه اول تا فردا خبر داد و درباره زمان راه‌اندازي و ارائه سرويس اينترنت اپراتور اول گفت: با توجه به اينكه اين موضوع در مرحله نهايي است، سه ماه فرصت براي نصب و راه‌اندازي اين سرويس داده مي‌شود و انتظار مي‌رود تا اواخر آذرماه ارائه اين سرويس ابتدا از شهر تهران آغاز و به تدريج در ديگر شهرها نيز ارائه شود.
به گفته علويان، در حال حاضر تنها 2ميليون ظرفيت براي ارائه اين سرويس وجود دارد كه انتظار مي‌رود اين ظرفيت به تدريج افزايش يابد.
عرضه سيم‌كارت‌هاي ويژه پيامك پس از عرضه اعتباري‌ها
به گفته مديرعامل شركت ارتباطات سيار سيم‌كارت‌هاي ويژه ارسال SMS پس از تحويل تمامي سيم‌كارت‌هاي اعتباري مشتركان وارد بازار خواهد شد. وحيد صدوقي در حالي كه اعلام تعرفه اين نوع از سيم‌كارت‌ها را موكول به بعد از تصويب نهايي آن كرد، گفت كه از حدود 5ماه پيش مخابرات توانايي ارائه سيم‌كارت ويژه ارسال پيامك را داشته، ولي بنا به تصميم مسوولان اين امر به پس از تحويل سيم‌كارت‌هاي ثبت‌نام شده اعتباري متقاضيان موكول شد. به گفته مدير عامل همراه اول، در مدت 5ماه نخست سال‌جاري 3ميليون و 200هزار سيم‌كارت دولتي واگذار شده كه 5/2برابر مدت مشابه سال گذشته است.
گوشي‌هاي ايراني بهتر آنتن مي‌دهند!
مهران علي‌نژاد، دبير انجمن فروشندگان گوشي، سيم‌كارت و لوازم جانبي در گفت‌وگو با ايرنا مدعي شده است كه گوشي‌هاي تلفن‌همراه توليد داخل آنتن‌دهي بهتري دارند و دليل آن هم اين است كه گوشي‌هايي از اين دست با شبكه داخلي هماهنگ‌‌تر هستند. وي افزايش 5 تا 10درصدي قيمت تلفن‌همراه طي چند روز اخير را كاهش ورود گوشي‌هاي قاچاق به دليل سختگيري‌هاي صورت گرفته عنوان كرده و آغاز ماه مبارك رمضان را به افزايش قيمت گوشي بي‌ربط نمي‌داند!

 

ابلاغ قانون بازنشستگی پیش از موعد

سخنگوی دولت از ابلاغ قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت از سوی رییس‌جمهور خبر داد.
به گزارش مهر، دکتر غلامحسین الهام با اعلام این مطلب افزود: طبق ماده واحده این قانون دولت اجازه دارد ظرف مدت سه سال کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی را که حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت قابل قبول داشته‌ باشند با حداکثر پنج سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته نماید. وی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان بر اساس سی سال پرداخت خواهد شد افزود: حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حکم بیست سال بوده و حداکثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهد بود که پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان بر اساس سنوات خدمت قابل قبول آنان محاسبه و پردخت خواهد شد.
سخنگوی دولت درخصوص منبع تأمین مالی اجرای این قانون گفت: دستگاههای اجرائی مشمول این قانون مکلفند بار مالی ناشی از اجرای این قانون در سال 1386 را از محل اعتبارات سال جاری خود پرداخت نمایند. اعتبار مودر نیاز برای سالهای آتی در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و تأمین خواهد شد.
دکتر الهام درخصوص وضعیت بازنشستگی پیش از موعد کارکنان مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی افزود: بر اساس تبصره 3 این قانون شرکتهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می‌توانند صرفاً با استفاده از منابع مالی خود، کارکنان واحد شرایط خود را به نحو مقرر در این قانون بازنشسته نمایند.
سخنگوی دولت وضعیت بازنشستگی پیش از موعد این دسته از کارکنان دستگاههای دولتی را مشابه دیگر کارکنان دانسته و افزود:کارکنانی که به استناد این قانون بازنشسته می‌شوند از حقوق و مزایای سایر قوانین و مقررات که برای کارکنان بازنشسته در نظر گرفته شده است بهره‌مند خواهند بود.
به گفته وی آیین‌نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت رفاه وتأمین اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

 

نام‌نويسی آزمون استخدام در آموزش و پرورش

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: نام نویسی برای شركت در آزمون استخدام آموزش و پرورش تهران و شهرستان های استان تهران از دوشنبه(فردا) آغاز می شود.
به گزارش شبكه خبر، معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: متقاضیان شركت در آزمون استخدامی در استان تهران می توانند با تكمیل برگه ثبت نام در روزنامه های كثیرالانتشار یا مراجعه به پایگاه های اطلاع رسانی آموزش و پرورش به نشانی های www.teo.ir یا www.tehranedu.ir نام نویسی كنند.
"محمد رضا محدث خراسانی" افزود: سهمیه استخدامی امسال شهر تهران 505 نفر است كه 100 نفر از این تعداد به استخدام مربی پرورشی اختصاص دارد و بقیه به معلمان فنی و حرفه ای كاردانش مدارس استثنایی و تعهد دبیری مربوط است.
معاون وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: شهرستان های استان تهران نیز 750 نیروی حق التدریس از طریق آزمون استخدامی در رشته های پرورشی، فنی و حرفه ای كاردانش و استثنایی جذب خواهند كرد.
وی افزود: دارندگان مدارك كارشناسی و بالاتر در رشته های علوم روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره علوم اسلامی و رشته های حوزوی می توانند در آزمون استخدام آزاد شركت كنند.
محدث تاكید كرد: فرزندان شهدا هم می توانند با مدارك كارشناسی و بالاتر در همه رشته های تحصیلی و با معرفی بنیاد شهید انقلاب اسلامی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شركت كنند.
به گفته معاون وزارت آموزش و پرورش، طلاب علوم دینی نیز در صورت داشتن حداقل مدرك تحصیلی سطح دو از حوزه علمیه قم، جامعه الزهرای قم و دانشگاه جامع رضوی می توانند در این آزمون شركت كنند.
محدث تصریح كرد: دروس عمومی ویژه آزمون استخدام نیروهای آزاد (غیر معلم) برای امور پرورشی شامل زبان و ادبیات فارسی، آیین نگارش، زبان انگلیسی، ریاضی و آمار مقدماتی، دانش عمومی، كامپیوتر، معارف اسلامی، اطلاعات سیاسی و اجتماعی و هوش و استعدادهای ویژه است.
وی همچنین دروس اختصاصی آزمون نیروهای آزاد (غیر معلم) را برای امور پرورشی شامل كتاب "تعلیم و تربیت در اسلام" نوشته شهید مرتضی مطهری و كتاب "گامی در مسیر تربیت اسلامی" نوشته رجبعلی مظلومی عنوان كرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش تاكید كرد: دروس تخصصی آزمون آموزگاران حق التدریس نیز شامل كتاب " تعلیم و تربیت در اسلام "تالیف شهید مرتضی مطهری و كتاب" كلیات روش ها و فنون تدریس "تالیف امان الله صفوی" است.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

آزار شیطانی  دختر بچه همسایه توسط هوسران 13 ساله

پسر 13 ساله آمریکایی به جرم آزار شیطانی یک دختربچه دستگیر و زندانی شد. زن و مردی دیروز هراسان دختر 7 ساله شان را به بیمارستان مرکزی کودکان «فایتی» بردند . معاینه های پزشکی از آزارهای شیطانی دخترک خبر می داد و پلیس به بازجویی ازپدر و مادر «کتی» کوچولو پرداخت. این زن و شوهر از چگونگی بلایی که سر فرزندشان آمده اظهار بی خبری کردند و وقتی «کتی» به هوش آمد پرده از ماجرای تکان دهنده ای برداشت:"پسر 13 ساله همسایه به نام آلن، مرا با وعده شکلات و پفک به زیرزمین خانه پدرش کشاند و به جانم افتاد." با افشای این مساله، آلن خیلی زود دستگیر شد و اعتراف کرد به دنبال تماشای فیلم های مستهجن ماهواره ای اسیر وسوسه های شیطانی شد و دختر همسایه را به روز سیاه نشاند. گزارش ایسکانیوز می افزاید،پسر هوسران قرار است به زودی در دادگاه «سنکا» محاکمه شود.

 

سیل آفریقا: صد کشته یک میلیون بی خانمان

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در آفریقا، جان دست کم صد نفر را گرفته و حدود یک میلیون تن را بی خانمان کرده است.
بارندگی های گسترده از اتیوپی و اوگاندا در شرق تا غنا و بورکینا فاسو در غرب قاره آفریقا، سیلابهای بزرگی را براه انداخته و موجب شده تا محصولات کشاورزی و دام ها از بین برود.
در بخشهایی از کشور غنا، وضعیت بحرانی اعلام شده و در سوی دیگر قاره آفریقا، در اوگاندا و اتیوپی، هزاران نفر بی خانمان شده اند.
سازمان ملل متحد می گوید جاری شدن سیل، باعث هجوم گسترده ملخ به مزارع و شیوع بیماریهای ناشی از کمبود آب، از جمله وبا شده است.
الیزابت بایرس، سخنگوی سازمان ملل متحد به بی بی سی گفت که به خاطر سیل، دسترسی به نقاط سیل زده ممکن نیست و علاوه بر این، مشکل آب سالم آشامیدنی، غذا و بهداشت نیز وجود دارد.
به گفته سخنگوی سازمان ملل، برآورد می شود که یک میلیون نفر در آفریقا از این سیل آسیب دیده باشند.
سازمانهای خیریه امدادرسان هشدار داده اند که در بسیاری از مناطق کشور اوگانادا، نیاز فوری به غذا، دارو و سرپناه وجود دارد.
مقامات در کشورهای سیل زده می گویند این شدیدترین سیل، در چند سال گذشته بوده است.

 

اعتراف تكان‌دهنده درباره قتل خواهرزاده
 5 ساله

در 26 تير ماه سال جاري در پي گزارشي مبني بر مفقود شدن كودك 5 ساله در روستاي آق بلاغ شهرستان خدابنده، ماموران نيروي انتظامي موفق شدند در 4 شهريور، جسد كودك را از داخل چاهي كشف كنند.
پس از كشف جسد، ماموران به 3 نفر مشكوك شدند كه پس از تحقيقات پليس دو نفر لب به اعتراف باز كردند.
برپايه اين گزارش، قاتل 31 ساله كه (الف ـ غ) نام دارد در اعتراف خود به قتل كودك 5 ساله با همدستي دايي كودك اعتراف كرد.
اين گزارش مي‌افزايد، قاتل در روز حادثه با دايي كودك در حالي كه كسي در خانه نبوده وارد خانه شده و كودك به علت اعتماد به دايي آن‌ها را همراهي مي‌كند.
برپايه اين گزارش بنا به اعترافات، قاتل پسر بچه 5 ساله را خفه و پس از انداختن جسد وي در داخل گوني آن را در داخل چاه مي‌اندازد.
بنا بر اين گزارش، همسايه قاتل به دنبال ازدواج با مادر كودك بوده است كه دايي قول مساعد مي‌دهد كه در صورت كشته شدن كودك، طلاق خواهرش را از شوهرش گرفته و به عقد وي(قاتل) در خواهد آورد و بدين ترتيب نقشه شوم ازدواج با قتل كودك بي‌گناه آغاز شده است.
با اعتراف قاتل؛ دايي پسر بچه به عنوان همدست قاتل با هماهنگي قضايي در شهر تاكستان دستگير و پرونده متهمان به دادسرا ارسال شد

 

اسيدپاشى به خاطر ۱۰۰۰ تومان

مرد جوانى كه به خاطر هزار تومان به صورت همسرش اسيد پاشيده بود از سوى قاضى شعبه ۱۱۴۸ دادگاه عمومى - جزايى تهران به زندان و پرداخت ديه محكوم شد. پرونده مرد اسيدپاش با تأييد حكمش از سوى قضات شعبه ۴۱ دادگاه تجديدنظر براى اجرا روى ميز داديار شعبه اول مجتمع قضايى بعثت قرار گرفت.به گزارش خبرنگار ما، يكى از روزهاى آبان سال ۸۴ زن ۳۲ ساله اى به نام زهرا پس از آنكه دخترش را به مدرسه رساند، براى انجام كارهاى روزانه به خانه بازگشت.هنوز دقايقى نگذشته بود كه اكبر شوهرش در حالى كه به شدت خشمگين و عصبانى بود به بهانه ناپديد شدن هزار تومان از پول هايش با او به جر و بحث پرداخت.زهرا كه مشغول تهيه ناهار بود، وقتى خود را با اتهام دزدى مواجه ديد، سعى كرد، تا اكبر را قانع كند كه هيچ پولى از جيب او برنداشته است.اما اكبر دست بردار نبود. او همچون هميشه كه به بهانه هاى مختلف با همسرش درگير مى شد، اين بار تصميم گرفت تا نقشه اى را كه از چندى قبل در سر مى پروراند اجرا كند.به همين دليل به بالكن خانه رفت و ساك ورزشى اش را به آشپزخانه برد. بعد هم قوطى شامپوى پر از اسيدى را كه از قبل تهيه كرده بود بيرون آورد. او در حالى كه به جر و بحث با زهرا ادامه مى داد او را به داخل پذيرايى كشاند و اسيد را روى صورت و بدن همسرش پاشيد. سوزش و درد شديدى كه تمام وجود زهرا را پر كرده بود، موجب شد تا او ناله كنان و با سرعت به سمت در ورودى بدود. اما اكبر در حالى كه يك تيغ موكت برى در دست داشت مانع خروج او از خانه شد.دقايقى بعد زهرا در حالى كه با التماس به همسرش از چنگ او فرار كرده بود، با داد و فريادهايش همسايه ها را خبر كرد. اكبر نيز از فرصت استفاده كرد و قبل از آنكه همسايه ها به كمك زهرا بيايند، گريخت. زهرا به بيمارستان سوانح و سوختگى انتقال يافت و تحت درمان قرار گرفت. مأموران پليس كه با تماس تلفنى پرسنل بيمارستان از ماجرا باخبر شده بودند، به سراغ زهرا رفته و تحقيقات خود را آغاز كردند.با شكايت «زهرا» تحقيقات پليسى براى يافتن محل اختفاى «اكبر» آغاز شد و سرانجام ۲روز بعد در خانه يكى از بستگانش دستگير شد.اكبر در جريان بازجويى ها در شعبه هفتم داديارى مجتمع قضايى بعثت منكر ارتكاب هرگونه جرمى شد و گفت: همسرم وقتى فهميد قصد دارم براى تمرين كشتى به باشگاه بروم، قوطى شامپويى را برايم آورد و گفت: اين را به همراه خودت ببر اما من مانع شدم و همان موقع زهرا در آن را باز كرد و قصد داشت محتوياتش را روى من بريزد. اما من مانع شدم و ناگهان اسيد روى خودش ريخت. ادعاهاى اكبر در حالى مطرح بود كه كارشناسان پزشكى قانونى اعلام كردند زن جوان دچار ۱۴ درصد سوختگى شده است.جراحان ترميمى و پلاستيك نيز پس از انجام ۲عمل جراحى سنگين اعلام كردند كه زن جوان به جراحى ديگر نياز دارد. با توجه به تناقض گويى هاى اكبر و همچنين شهادت شهود كه حكايت از وجود اختلاف عميق ميان اين زوج داشت متهم با قرار قانونى بازداشت شد.مدتى بعد او در شعبه ۱۱۵۸ دادگاه عمومى - جزايى تهران به رياست قاضى سميعى محاكمه و به ۲ سال زندان و پرداخت ديه محكوم شد.اين رأى از سوى قضات شعبه ۴۱ دادگاه تجديدنظر تأييد و پرونده به اجراى احكام مجتمع قضايى بعثت فرستاده شد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

انجام آزمايش دوپينگ از 6 بازيكن ديدار استقلال و سايپا

كميته ضددوپينگ فدراسيون فوتبال كشورمان روز گذشته (جمعه) 6 بازيكن از تيم‌هاي استقلال و سايپا را براي انجام آزمايشات مربوطه انتخاب كرد.
به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)؛ اين بازيكنان صبح امروز (شنبه) به محل آكادمي ملي المپيك آمدند تا آزمايشات مربوط به دوپينگ از آنها گرفته شود.
گفتني است: نمونه‌هاي گرفته شده بلافاصله به آزمايشگاهي در لوزان سوئيس فرستاده خواهد شد تا پس از 14 روز نتايج آن مشخص شود.
انجام هر آزمايش دوپينگ براي فدراسيون فوتبال كشورمان چيزي در حدود 170 تا 200 يورو هزينه دارد.

 

حاجيلو: بازيكنان استقلال داخل زمين راه
مي رفتند

سرپرست تيم فوتبال استقلال تهران گفت: بازيكنان ما در ديدار مقابل سايپا فوتبال را فراموش كرده و داخل زمين راه مي‌رفتند.
اصغر حاجيلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس اظهار داشت: در ديدار مقابل مقابل ملوان در حالي شكست خورديم كه بايد برنده مي شديم. نيروهاي خوبي داشتيم كه بتواند نتيجه را جبران كند؛ ولي دست‌هاي ما در بازي برابر سايپا بسته بود.
وي افزود: نفرات ما از توپ مي‌ترسيدند. بازيكن استقلال بايد بداند كه پوشيدن لباس اين تيم غيرت مي‌خواهد.
حاجيلو با ابراز شرمندگي از هواداران استقلال اذعان داشت: آنها بايد صبور باشند، تيم خوبي بسته شد است و قول مي‌دهم به زودي از اين شرايط خارج شود. بي شك هواداران نمي‌گذارند در انتهاي جدول قرار گيرد.
سرپرست استقلال تصريح كرد: مقابل سايپا مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري دريافت كنيم و حرفي براي گفتن نداشتيم. متعجب هستم و فكر مي‌كنم بازيكنان استقلال بيش از حد تمرين كرده بودند.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

:: خانه سردار ملي تخريب شد!
 

 


 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
* «خيابان اوپك» نامي است كه اهوازي‌ها به بازار سياه خريد و فروش كارت سوخت تاكسي‌ها و وانت‌ها در اين شهر داده‌اند. اين خيابان در يكي از محلات شهر اهواز قرار دارد و از غروب كار خود را آغاز و محل خريد و فروش و دادوستد انواع كارت‌هاي سهميه‌بندي وسايل نقليه عمومي ـ دولتي و شخصي است. اخيرا استاندار خوزستان در جلسه ستاد سوخت استان نيز از وضعيت نابسامان فروش غيرقانوني سوخت تاكسي‌ها توسط رانندگان آنها اظهار نارضايتي و از عوامل ضعيف نظارتي بر وضعيت تاكسيراني شهر اهواز انتقاد كرد.

* استفان بوو تبعه بلژيكي كه يك ماه پيش از سوي افراد شرور در جنوب شرق ايران به گروگان گرفته شده بود ديشب تحويل مقامات اين كشور در تهران شد. استفان بوو 28 ساله به همراه كارلا وان دوازهم اگوست در جنوب شرق ايران ربوده شدند كه كارلا 2 روز بعد آزاد شد و استفان ديروز بعد از يك ماه آزاد و تحويل وزير خارجه اين كشور در تهران شد.

* به گزارش منابع اطلاعاتی بمب افکن‌ها‌ی استراتژیک روسیه با اجرای تمرین‌ها‌ی نظامی و با استفاده از موشک‌ها‌ی هدایت شونده به شبیه سازی حمله به ایالات متحده امریکا پرداختند. بمب افکن‌ها‌ی استراتژیک روسیه شامل توپولف95 و 160 می‏باشند که در ششم سپتامبر از "انگلس"و"یورتکا" برخاستند. به گفته" الکساندر درو پیشوفسکی" سخنگوی نظامی روسیه در این رزم آیش استراژیک جنگده‌ها‌ی میگ-35 و هواپیما‌ها‌ی سوخت رسان 78-11 بر فراز شمال غربی اقیانوس اطلس و نروژ و دریای شمال ودریای ژاپن به تمرین با دشمن فرضی پرداختند. بنا بر اظهارات مقام‌ها‌ی امنیتی 12 فروند از توپولف‌ها‌ی 95 با اجرای رزم آیش هوایی چهل و هشت ساعته به شلیک موشک‌ها‌ی استراتژیک "کروز" مبادرت نمودندو این تمرین‌ها‌ی جنگی مشابه حمله هوایی بر علیه امریکا بود.

* یکی از مجریان مشهور سیما (ح) به همراه يكي از برنامه سازان رادیو جوان به دلیل حضور در یک میهمانی مفسده انگیز شبانه، بازداشت شده اند. این مجری مشهور تلویزیونی چند روز پیش به دعوت مدیران منطقه آزاد کیش، سفری به این جزیره داشته است تا برنامه ای با نام «شبهای جزیره» را اجرا کند اما چند شب پیش و در حالیکه در یک میهمانی مفسده انگیز شبانه حضور یافته بود، دستگیر شد. بنابر این گزارش، ماموران نیروی انتظامی در پی شکایت متعدد همسایه های منزلی که این میهمانی، نیمه شب در آن بر پا شده بود، حاضرین در این میهمانی را در حالیکه این مجری مشهور و همچنین الف. ح (از دیگر برنامه سازان مشهور رادیو جوان) در میان آنها حضور داشتند ،بازداشت نمودند. پس از این ماجرا در برنامه شبهای بعد «شبهای جزیره» اعلام شد که این مجری به دلیل اجرای فوری ای که برایش پیش آمده، مجبور شده است تا به تهران بازگردد. گزارشهای تکمیلی حاکی است اگرچه قرار بود بر این مجری تلویزیونی به همراه برنامه ساز رادیو جوان، حد قانونی اجرا شود اما به واسطه برخی پادرمیانی ها این موضوع منتفی شد و به جای آن، قرار شد تا این دونفر تنها به پرداخت يك ميليون و هشتصد هزار تومان محکوم شوند. لازم به کر هست اين مجري (ح) از چندي قبل ممنوع التصوير شده بود.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

علت تأخیر ۱۴ساعته در اعلام اول رمضان

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر رهبری گفت: نفس بررسی گزارش‌های رصد هلال ماه رمضان خصوصا امسال، مشکل بود و به دلیل بررسی‌های بسیار دقیق و کارشناسی شده گزارش‌های واصله و اطمینان یافتن مقام معظم رهبری از رویت هلال، اعلام رویت قدری با تاخیر صورت گرفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا موحدنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاخیر در اعلام روز اول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: همان‌طور که قبلا هم گفته شده است، گزارشاتی که به ستاد استهلال می‌رسند باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند. گاهی اوقات اعضای ستاد به این نتیجه نمی‌رسند که گزارشات دال بر رویت ماه است یا برای مقام معظم رهبری این امر محرز نمی‌شود.
وی افزود: تا ساعت 22 شب قبل از شروع ماه مبارک نیز گزارشاتی خدمت مقام معظم رهبری رسید که ایشان گفتند گزارشات به اندازه‌ای نیست که اطمینان‌آور باشد. باز هم گزارش‌های دیگری بررسی شد و با چند نفر دیگر نیز تماس حاصل کرده‌ایم، دوباره خدمت ایشان ارایه کردیم تا این‌که تقریبا نزدیکی‌های ظهر برای مقام معظم رهبری اطمینان حاصل شد که هلال دیده شده است.
عضو کمیته علمی ستاد استهلال با بیان این ‌که بررسی گزارش‌های رصدها گاهی به دلیل دشوار بودن خود استهلال، مشکل است، خاطر نشان کرد: گاهی هیچ گزارشی نمی‌رسد یا گاهی گزارش‌های بسیاری می‌رسد که در این صورت، کار ساده است و می‌توان رویت هلال را اعلام کرد اما پاره‌ای اوقات گزارش‌هایی نسبتا کم می‌رسد که برخی از آنها هم مورد تردید است، در این صورت بررسی و جمع‌بندی این تعداد رصد کم و تردیدآمیز در عرض مدتی کوتاه، دشوار است.
موحدنژاد ادامه داد: اگر مردم بدانند که بررسی برخی از رصدها حتی در کارهای علمی نه داخل کشور، حتی خارج، مدت زمان زیادی طول می‌کشد، آن وقت متوجه می‌شوند که سرعت بررسی رویت هلال و اعلام آن با در نظر گرفتن همه دقایق و ظرایف آن نسبتا خوب بوده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر تمام این موارد بنا به آنچه از جانب دوستان ما نیز نقل شد، این هلال رمضان یکی از سخت‌ترین هلال‌های دو – سه دهه اخیر بوده است. یعنی این هلال به لحاظ رویت‌پذیری اگر نگوییم سخت‌ترین، لااقل یکی از سخت‌ترین هلال‌ها در سال‌های اخیر بوده است.
عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر آیت‌الله خامنه‌ای گفت: طبیعتا نفس این کار مشکل است و علی‌رغم اینکه به هر حال قدری برای برخی از هموطنان ایجاد بلاتکلیفی شد اما به هر حال به دلیل بررسی‌های دقیق و کارشناسی شده گزارش‌های واصله، اعلام رویت هلال با تاخیر صورت گرفت.

صرفه جويي 360 ميليون ليتر بنزين در شهريور

مصرف بنزين كشور طي 22 روز شهريور امسال به 1 ميليارد و 387 ميليون و 800 هزار ليتر رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 20درصد كاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاري فارس، طي 22 روز گذشته از شهريور ماه بيش از 3 ميليارد و 139 ميليون ليتر بنزين و گازوئيل در كشور به مصرف رسيده است.
در اين مدت سهم مصرف بنزين كشور 1 ميليارد و 387 ميليون و 800 هزار ليتر و گازوئيل نيز 1 ميليارد و 751 ميليون و 400 هزار ليتر گزارش مي‌شود.
اين در حالي است كه در مدت مشابه ماه قبل 1 ميليارد و 346 ميليون و 200 هزار ليتر بنزين در كل كشور مصرف شد كه نسبت به ماه جاري 6/41 ميليون ليتر مصرف كمتر را نشان مي‌دهد.
مصرف بنزين كشور در 22 روز شهريور ماه سال گذشته 1 ميليارد و 750 ميليون و 800 هزار ليتر بوده كه حاكي از متوسط مصرف 58/79 ميليون ليتر است. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سالجاري 20 درصد مصرف بيشتر را نشان مي‌دهد.
به عبارت ديگر مصرف بنزين در 22 روز شهريور ماه نسبت به مدت مشابه ماه قبل نشان دهنده رشدي 09/3 درصدي است.
بنابراين گزارش، متوسط مصرف بنزين و گازوئيل كشور در اين مدت به ترتيب 08/63 و 61/79 ميليون ليتر مي‌باشد. روزهاي جمعه نهم با 2/56 ميليون ليتر و سه شنبه ششم با 1/70 ميليون ليتر به ترتيب كمترين و بيشترين ميزان مصرف بنزين طي 22 روز گذشته از شهريور ماه را به خود اختصاص داده‌اند.
اين گزارش مي‌افزايد: طي 177 روز گذشته از ابتداي سال تا پايان روز 22 شهريور ماه بيش از 12 ميليارد و 381 ميليون و 400 هزار ليتر بنزين در كشور سوزانده شد كه حكايت از متوسط مصرف 95/69 ميليون ليتر در روز دارد.
در اين مدت 12 ميليارد و 662 ميليون و 800 هزار ليتر گازوئيل نيز در كشور به مصرف رسد كه متوسط مصرف روزانه 19/77 ميليون ليتر را نشان مي‌دهد.
مصرف بنزين كشور در فروردين ماه سال‌جاري بيش از 2 ميليارد و 361 ميليون ليتر، ارديبهشت 2 ميليارد و 455 ميليون ليتر، خرداد 2 ميليارد و 357 ميليون، تيرماه 1 ميليارد و 912 ميليون ليتر و در مرداد ماه حدود 1 ميليارد و 906 ميليون ليتر بوده است.

بلیط هواپیما 25 درصد گران شد نه 17 درصد!
 

MoBiN News © www.Mobin-Group.comبراساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور نرخ بلیط هواپیما 5/25 درصد افزایش قیمت داشته است این در حالی است که پیش از این افزایش نرخ بلیط هواپیما به طور رسمی 17 درصد اعلام شده بود.
نیما همدانی، مسئول پرواز های چارتر هواپیمایی تابان با بیان این مطلب افزود: حتی اگر به سایت رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی، ایران‌ایر، نیز مراجعه و قیمت‌ها را نسبت به قبل بررسی کنید، متوجه خواهید شد که قیمت بلیط در شرکت دولتی هما نیز 5/25 درصد افزایش داشته است و نه 17 درصد.
وی در پاسخ به این سؤال که با همین افزایش قیمت تا به چه اندازه بلیت هواپیما در دسترس عموم قرار دارد؟ گفت: متأسفانه به دلیل کاهش پروازها، بلیت برای سفرهای هوایی محدود است و برخی از آژانس‌ها نیز با بی‌توجهی به مقررات به رونق بازار سیاه بلیت هواپیما دامن می‌زنند.
همدانی خاطرنشان کرد: اکنون در برخی مواقع بلیت هواپیما تا 40 هزار تومان بالاتر از قیمت تعیین شده به فروش می‌رسد. این در حالی است که حتی در شرایط عادی هم بلیت با قیمت مصوب وجود ندارد و حداقل با قیمت 10 تا 20 هزار تومان بیشتر فروخته می‌شود.
وی تصریح کرد: نظارت بر قیمت بلیت هواپیما از وظایف سازمان بازرسی هواپیمایی کشوری است. این سازمان می‌تواند با نظارت بر مراکز فروش بلیت اعمال قانون کرده و از تخلفات و شکل‌گیری بازار سیاه جلوگیری کند.
همدانی در عین حال به تحریم‌های ایران اشاره کرد و گفت: متأسفانه تحریم‌های اخیر موجب شده است تا چندین فروند از هواپیماهای مسافربری از ناوگان هوایی کشور خارج شود و همچنین برخی از کشورها نیز از ادامه همکاری در خطوط هوایی ایران خودداری کنند. به طور مثال کشور بلغارستان هواپیماهای بوینگ MD خود را از خطوط هوایی ایران بیرون برده است و دیگر حاضر به اجاره هواپیما و ادامه همکاری با شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیست.
وی افزود: برخی از هواپیماهای داخلی نیز به دلیل ساعت پرواز زیاد از استانداردهای پرواز خارج شده‌اند.
همدانی گفت: مجموعه این عوامل بر کمیاب شدن بلیط و همچنین افزایش تأخیرهای پرواز تأثیر گذاشته است.
این فعال حمل و نقل هوایی کشور ضمن تائید افزاییش چشمگیر تأخیر پروازهای داخلی تصریح کرد: محدود شدن هواپیماها باعث شده است تا با مشکل کمبود هواپیماهای جایگزین روبرو شویم در این حالت وقتی هواپیمایی دچار نقص فنی می‌شود امکان اختصاص یک پرواز جایگزین وجود ندارد بنابراین پرواز ها با تأخیر زیاد ‌انجام می‌شوند.
همدانی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به شرایط فعلی، زمان برای افزایش قیمت بلیت هواپیما مناسب بود یا خیر گفت:‌ در هر حال قیمت بلیت به طور طبیعی باید با افزایش تورم بالا رود. اما وضعی ‌که اکنون برای حمل و نقل هوایی کشور ایجاد شده چندان قابل پیش‌بینی نبود.
وی افزود: در گران شدن بلیت هواپیما نکته مهم غافلگیر شدن مردم و حتی فعالان این بخش بود. در این ارتباط راه مناسب آن بود که دولت یک تا 2 ماه قبل از صدور بخشنامه و اعلام افزایش قیمت بلیت از طریق رسانه‌ها این موضوع را به اطلاع عموم می‌رساند. اما مسأله اصلی در حال حاضر خروچ چندین فروند هواپیما، افزایش تأخیرهای پرواز و بازار سیاه بلیت است که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

اولین پاسخ ایران به حمله نظامی:
شلیک 600 موشک شهاب 3 به اسرائیل
 

MoBiN News © www.Mobin-Group.com

اگر ایران مورد حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل قرار بگیرد ، اولین پاسخ فوری ایران ، شلیک 600 موشک به سمت اهدافی در اسرائیل خواهد بود .
یک سایت خبری عرب زبان با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر 600 موشک ایرانی به سمت اسرائیل نشانه گیری شده است و این خبری است که مقامات ایرانی تمایل داشته اند از طریق واسطه های عربی و اروپایی در اختیار تل آویو قرار دهند .
"الملف" افزود: ایران نه تنها تصمیم دارد در صورت حمله به خاکش دست به اقدام متقابل بزند بلکه تهید کرده است که اگر هم پیمان منطقه ای اش ، سوریه، نیز مورد تهاجم قرار بگیرد ، موشک های شهاب 3 خود را شلیک خواهد کرد .
این موشک ها با برد دستکم 1300 کیلومتر قادر هستند به راحتی تمام نقاط اسرائیل از جمله نیروگاه اتمی دیمونا را هدف قرار دهند .
به نوشته این سایت، ایران در سال های اخیر شهاب 3 را پیشرفته تر کرده و دقت هدف گیری و قدرت تخریبی آن را تا حد قابل ملاحظه ای بالا برده و اکنون در حال کار بر روی پروژه شهاب 4 است ؛ هر چند که شایعاتی پرامون تکمیل شهاب 4 نیز منتشر شده است .
این گزارش همچنین مدعی است یگان های موشکی ایران که از رهگذر تولید انبوه موشک در کشورشان ، بسیار غنی هستند ، بر روی هر پایگاه نظامی آمریکا در عراق ، 10 الی 15 موشک را تنظیم و آماده شلیک کرده اند .
ایرانی ها بارها اعلام کرده اند بر خلاف حکومت صدام ، در برابر هر گونه حمله ای به کشورشان واکنش سریع و قاطعانه ای خواهند داشت و منتظر راه های بیهوده ای مانند مداخله سازمان های بین المللی نخواهند بود .
عراق در ماجرای حمله نیروی هوایی اسرائیل 1981به نیروگاه اتمی اوسیراک در 18 کیلومتری بغداد که به تخریب این مجموعه هسته ای انجامید ، واکنشی نشان نداد .
همچنین در جریان اشغال این کشور و سقوط حکومت صدام نیز مقاومتی از سوی ارتش عراق صورت نگرفت و مهجمان به سادگی توانستند ظرف 23 روز به بغدا برسند .
الملف می نویسد: بر خلاف حکومت عراق ، نظامیان ایرانی به ویژه سپاه پاسداران ، اصرار دارند که اگر حمله ای علیه ایران صورت بگیرد ، باید به مهاجم و یاری دهندگان مهاجم تاخت . آنها اخیراً حتی در مقابل "تئوری حمله پیشدستانه آمریکا" از "تئوری دفاع پیشدستانه" سخن می گویند .
بنا به گزارش "الملف" ، آمریکایی ها ، تهدید ایران به اقدام متقابل را جدی می گیرند و از آنجا که نتوانسته اند ارزیابی دقیق از توانایی واقعی نظامی ایران داشته باشند ، "بسیار محتاط" عمل می کنند ؛ این درحالی است که آنها پیش از حمله به عراق ، توانستند در قالب بازرسی های سازمان ملل از بی خطر بودن ارتش عراق اطمینان حاصل کنند و با خیال آسوده سربازان خود را به این کشور بفرستند ولی اقدام مشابه درباره ایران برای آنها در حکم "قماری با آینده مه آلوده" است زیرا بازرسی های جهانی که آمریکا در نظر داشت به کل مراکز نظامی ایران تعمیم دهد و در مواردی هم موفق شد ، با روی کار آمدن رئیس جمهور احمدی نژاد ، به تاسیسات هسته ای ایران محدود شد و روش آزموده شده در عراق درباره ایران متوقف ماند .

مواردتخلف درماه رمضان اعلام شد

رييس پليس اماكن عمومي نيروي انتظامي از افزايش حساسيت نيروي انتظامي براي مقابله با تظاهر به روزه‌خواري خبر داد و اعلام كرد: ارسال سرويس غذا به اماكن مختلف از سوي ساندويچ فروشي‌ها و رستوران‌ها و همچنين ارايه غذا به مشتريان غيرمسافر در هتل‌ها ممنوع است.
سردار محمدعلي نجفي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان در سال جاري گفت: در ماه رمضان امسال، مراكز پذيرايي با هماهنگي اتحاديه‌هاي مربوطه از جمله رستوران‌داران، قهوه‌خانه‌ها، ساندويچ فروشي‌ها و ... تا زمان افطار حق توزيع غذا نداشته و طبق روال سالهاي گذشته، نيم ساعت مانده به افطار اجازه توزيع غذا داده مي‌شود.
وي افزود: در اين ميان مراكز اقامتي از جمله هتل‌ها نيز تنها مي‌توانند به مسافراني كه در مجموعه آنها اقامت دارند، سرويس غذا بدهند و بر اساس آيين‌نامه ابلاغي، مديران اين اماكن حق ندارند از افرادي غير از اقامت‌كنندگان در مجموعه خود پذيرايي كنند.
سردار نجفي با بيان اين كه مراكز بين راهي نيز با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با توجه به حدود شرعي تعيين شده مي‌توانند اقدام به توزيع غذا كنند، تاكيد كرد:‌اين مراكز بايد بر اساس حدود شرعي و در نظر گرفتن فاصله ميان شهرها غذا توزيع كنند.
به گفته وي، تمامي اين موارد در قالب آيين‌نامه‌اي به اتحاديه‌ها ابلاغ شد و جزو ضوابط اتحاديه‌ها به شمار مي‌رود و در صورت مشاهده هر مورد تخلف، بر اساس ماده 28 قانون نظام صنفي با متخلفان برخورد مي‌شود كه پلمپ آن مركز يكي از موارد برخورد است.
رييس پليس اماكن عمومي ناجا با اشاره به موارد تخلف در ماه رمضان سال گذشته، خاطرنشان كرد: سرويس‌دهي غذايي به افراد غيرمسافر در مراكز اقامتي از جمله هتل‌ها و همچنين فعال بودن سرويس غذايي برخي رستوران‌ها و ساندويچ فروشي‌ها براي ارسال غذا به درب منازل، شركت‌ها و يا مغازه‌ها از جمله موارد تخلف در سال گذشته بود كه در سال جاري با حساسيت بيشتري دنبال مي‌شود.
وي تاكيد كرد: در ماه رمضان امسال، به هيچ عنوان به ساندويچ فروشي‌ها و رستوران‌ها براي سرويس‌دهي اجازه داده نشده است.
سردار نجفي همچنين به فعاليت ساندويچ فروشي‌ها در پايانه‌هاي مسافربري اشاره كرد و افزود: ساندويچ فروشي‌هاي مستقر در پايانه‌هاي مسافربري به دليل تردد مسافران، با هماهنگي اتحاديه ساندويچ فروشي‌ها به صورت غيرعلني بايد غذا را در اختيار مسافران قرار دهند.
به گفته وي، تمامي اين ضوابط هم از طريق مراجع صنفي همانند اتحاديه‌ها و هم از طريق نيروي انتظامي ابلاغ شده و از قبل، تمامي مراكز در جريان موضوع قرار گرفته‌اند.
رييس پليس اماكن عمومي ناجا تصريح كرد: بر اين اساس طبق دستورالعمل‌هاي صادر شده براي رده‌هاي انتظامي و صنفي سراسر كشور از طريق كميسيون هيات نظارت وابسته به بازرگاني، موارد پيگيري شده و به اين ترتيب با زمينه‌هاي تظاهر به روزه‌خواري به جد مقابله مي‌شود.

هاشمي: دولت هيچ شاخص مثبتي ندارد
 

MoBiN News © www.Mobin-Group.comدبير سياسي حزب كارگزاران سازندگي معتقد است دولت دكتر احمدي ‌نژاد هيچ شاخص مثبتي ندارد كه بخواهد آن را بازگو نمايد.
محمد هاشمي در گفت و گو با فارس با انتقاد از طرح‌هاي اقتصادي دولت نهم گفت: من در حوزه اقتصاد دولت نهم كار مثبتي نمي‌بينم كه بيايم بگويم. عملكرد اقتصادي دولت مثبت نيست. سفرهاي استاني دولت، نظام برنامه‌ريزي كشور را به هم مي‌زند و اين سفرها خدمت به كشور نيست، چرا كه اين سفرها جنبه شعاري و تبليغاتي به خود گرفته است.
دبير سياسي حزب كارگزاران در عين حال تاكيد كرد سفرهاي استاني هميشه وجود داشته و به هيچ وجه ابتكاري نيست. اما سفرهاي استاني دولت نهم فقط توقعات مردم را افزايش داده‌اند.
وي همچنين با انتقاد از عملكرد دولت و مجلس هفتم آنها را سر و ته يك كرباس دانست.
هاشمي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما مواردي حتي مثل سهميه‌بندي بنزين را از جمله اقدامات مثبت دولت نهم نمي‌دانيد، گفت: بحث سهميه‌بندي بنزين كار خوبي است اما با آغاز آن از اول تير مخالف هستم و بهترين فرصت براي اجراي آن آغاز ماه مبارك رمضان و بازگشايي مدارس بود.
دبير سياسي حزب كارگزاران همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا در جريان انتخابات مجلس ششم و همچنين دوران حاكميت جبهه دوم خرداد، افرادي همچون مهاجراني و عطريانفر كه عضو كارگزاران هستند در برابر موج تخريب‌ها عليه هاشمي رفسنجاني، نه تنها سكوت كرده بلكه گاه همراهي هم كردند، گفت: علت را از خود اين افراد بپرسيد چرا كه هر فردي مسئول عملكرد خودش مي‌باشد.
وي همچنين مدعي شد تخريب هاشمي اختصاص به يك جناح خاص ندارد و تمام جناح ها وي را تخريب كرده‌اند كه اين به نقش و توانايي آقاي هاشمي كه نقش تعيين كننده‌اي در انقلاب و نهضت داشته و محبوب مردم است و مردم هم به او اعتماد دارند بر مي‌گردد.
هاشمي در ادامه تاكيد كرد: احزاب مي‌گفتند آن قدر بايد بر سر هاشمي زد كه بلند نشود، اين را هر دو گروه مي‌خواستند.
وي در عين حال رجعت جبهه دوم خرداد به هاشمي را تاكتيكي ندانسته و افزود: آنها با گذر زمان به نقاط ضعف و قوت خود پي برده و مي‌خواهند نقاط ضعف خود را از بين ببرند.
هاشمي عنوان اصلاح‌طلبي را براي حزب كارگزاران نامناسب دانسته و تصريح كرد: ما نه خود را اصولگرا مي‌دانيم و نه اصلاح‌طلب، كارگزاران خود را يك حزب اعتدال‌گرا و خرد‌گرا مي‌داند كه طرفدار توسعه پايدار، سازندگي و رفاه عمومي است.
دبير سياسي حزب كارگزاران سازندگي، ضمن رد تقسيم اين حزب به دو گروه اصفهاني‌ها و كرماني‌ها تاكيد كرد: ما چنين تقسيم‌بندي را نداريم و در حزب خود ترك و رشتي و رفسنجاني و قمي و اصفهاني داريم و تقسيم كارگزاران به اصفهاني و كرماني، ساخته و پرداخته روزنامه‌نگاران است.
وي با اشاره به اين نكته كه كارگزاران حزب تشكيل داده است كه قدرت را بگيرد، افزود: ما باعث پيروزي خاتمي شديم اما در زمان خاتمي ما تنها يك استاندار داشتيم و در كابينه خاتمي هم تنها چهار عضو داشتيم.
هاشمي در عين حال تاكيد كرد: اولويت نخست كارگزاران در انتخابات هفتم رياست جمهوري، دكتر حبيبي بوده است.
دبير سياسي حزب كارگزاران با اشاره به اينكه آقاي خاتمي در تبليغات انتخاباتي‌اش، مواضع اقتصادي و برنامه‌هاي كارگزاران را عنوان مي‌كرد، يادآور شد: آقاي خاتمي بايد از اعضاي كارگزاران استفاده بيشتري در دولت خود مي‌برد.
محمد هاشمي با رد وجود تورم بالا در دولت هاشمي رفسنجاني، گفت: در يك دوره 40 روزه فقط نرخ تورم به دليل نوسانات قيمت دلار بالا رفت كه آقاي هاشمي آن را كنترل كرد و نرخ دلار را روي يك قيمت ثابت نگه داشت كه تا آخر دولت آقاي هاشمي همين نرخ باقي ماند.
دبير سياسي حزب كارگزاران در پايان تاكيد كرد كارگزاران در قالب ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم ظاهر خواهد شد اگر چه پيش‌بيني مي‌شود اصلاح‌طلبان با بيش از يك ليست انتخاباتي وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com

خانه ستارخان در تبريز تخريب شد
 

MoBiN News © www.Mobin-Group.comخانه سردار ملي ايران به دنبال بي توجهي مسئولان امر كه وظيفه حفاظت از ميراث ملي و فرهنگي را دارند در خطر نابودي قرار گرفت.
نتيجه سردار ملي (ستارخان) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: از زمان كوچ ستارخان به تهران، اين خانه توسط عمه سردار به فردي به نام حميد مسگري فروخته شده كه بعدها با فوت مسگري در چند سال گذشته قبل 700 متر اين خانه در معرض فروش قرار گرفت و اكنون حدود 300 متر باقيمانده اين خانه يك هزار متري نيز در حال تخريب توسط خريدار است.
به گفته سامي، خانه ستارخان به نصف قيمت فروخته شده و در اين ميان سازمان‌ها و مسئولان مربوطه هيچ واكنشي نشان نداده‌اند.
گزارش خبرنگار فارس از تبريز همچنين حاكي است، اهالي كوچه ستارخان در كوي اميزخيزي تبريز نيز كه خانه ستارخان در آن واقع است با تهيه و تنظيم نامه شديداللحني از تباني مقاطعه كار سودجو با ميراث فرهنگي و سهل‌انگاري شهرداري منطقه 4 شهر در ويران كردن خانه ستارخان خبر داده‌اند.
براساس اين گزارش، اهالي و ساكنان كوچه ستارخان تاكيد كرده‌اند، با تلاش اين اهالي و پيگيري‌هاي مكرر، ميراث فرهنگي اين خانه را به عنوان ميراث فرهنگي تعيين كرده بود و بر اساس درخواست مالك براي تفكيك آن مجور صادر كرده بود و مالك مي‌توانست به جز در نقطه‌اي كه خانه ستارخان محسوب مي‌شد، در قطعات ديگر ساخت و ساز داشته باشد و اينك با تباني برخي كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و مقاطعه كار سودجويي كه اين قطعه را از مالك اصلي به قيمت اندك خريداري كرده ، اعياني قطعه ميراث فرهنگي را نيز تخريب كرده و با استفاده از سهل انگاري شهرداري منطقه در حال از بين بردن خانه ستارخان هستند.
اين گزارش مي‌افزايد، مردم اين بخش از منطقه تبريز در نامه خود تاكيد كرده‌اند كه شهرداري منطقه 4 و ميراث فرهنگي در جريان امور هستند، ولي اقدامي براي جلوگيري از آن انجام نمي‌دهند.
برپايه اين گزارش، تخريب خانه ستارخان در حالي صورت مي‌گيرد كه سازمان ميراث فرهنگي مسئوليت مستقيم و قانوني در قبال شناسايي آثار بجاي مانده از چهره‌ها و شخصيت‌هاي تاريخي، فرهنگي و معروف داشته و بايستي از آنها حفاظت كند و با توجه به جايگاه تاريخي و ارزشمند ستارخان در تاريخ مبارزات ملي ـ مذهبي آذربايجان و ايران، ميراث فرهنگي و شهرداري منطقه مي‌بايست از تخريب آن جلوگيري مي‌كردند و اميدواريم مسئولان در قبال مردم و ايندگان پاسخگو باشند.
گزارش خبرنگار فارس همچنين حاكي است، ستار خان از سرداران جنبش مشروطه‌خواهي ايران و ملقب به سردار ملي است كه در مقاومت تبريز، وي جانفشاني‌هاي بسياري كرد.

*گذشته عمارت ستارخان
خانه ستارخان در گذشته هاى دور محل ستاد فرماندهى مبارزات مشروطه خواهى و نيز جنگ هاى ضداستعمارى ستارخان و نيروهاى وى عليه استعمار روس بود.
پس از پيروزى انقلاب مشروطه در سال 1285 هـ.ق و عزيمت ستارخان، باقرخان و نيروهاى آنان به تهران، حوادثى در تبريز رخ داد كه موجب شد اين خانه رفته رفته از كانون توجه خارج شده و تا به امروز نيز غربت خود را بازنيابد.
پس از كشته شدن ستارخان، اوضاع كشور آبستن حوادثى شد كه در نهايت نيروهاى روسيه دوباره در كشور و بخصوص آذربايجان مجال خودنمايى يافته و در نهايت خانه سرداران مشروطه را در تبريز به توپ ببندند.
صمد سردارى‌نيا، مورخ و پژوهشگر تاريخ معاصر آذربايجان در اين باره مى گويد، از آن جا كه دولت استعمارى روسيه از مبارزات ستارخان و باقرخان بر ضد نيروهاى آنان خاطره خوبى نداشت، 3 روز پس از عاشوراى سال1330 هـ.ق با گلوله‌هاى توپ، خانه اين 2سردار بزرگ مشروطه را با خاك يكسان كرد.
اين گفته شايد نشانگر آن باشد كه هم اكنون ديگر اثرى از خانه ستارخان نمانده باشد، اما «نگار عذارى» عروس ستارخان و همسر «يدالله خان» فرزند ارشد ستارخان در اين باره نظر ديگرى دارد.
وي اعتقاد دارد، خانه ستارخان به دست روسها تخريب شد و از آن عمارت بزرگ، بيش تر بخشهاى نظامى مانند مركز ستاد فرماندهى، محل استقرار نيروها، اسلحه خانه و... مورد حمله قرار گرفت و قسمت اندرونى عمارت از تخريب مصون ماند.
اين بانوى كهنسال با تأييد اين كه خانه مورد بحث، بقاياى همان عمارت ستارخان است، تأكيد مى كند، اين خانه در طول يكصد سال گذشته دچار تغييرات بسيارى شده است.
در اين ميان حاج على دروچى كه خانواده وى از حدود 120 سال گذشته در همسايگى عمارت ستارخان اقامت داشته و پدرش «آقاباباخان» از همراهان قشون ستارخان بوده است، مى گويد: در سال1352خانه ستارخان به دليل رسيدگى نكردن و شكستن ديوارها تخريب و عقب كشى شد.
وى مى افزايد: در همان سالها همه اسناد و مداركى را كه از گذشته مانده بود جمع آورى و مراجعات مكررى به اداره ميراث و شهردارى داشته ام تا نسبت به خريد و احياى اين بنا اقدام شود، اما پس از30 سال، اين تلاشها به نتيجه نرسيده است.
نتيجه تلاشهاى حاج على دروچى تا حدودى مثبت بوده چرا كه در نهايت، ميراث فرهنگى استان در سالهاى گذشته با ارسال كارشناسان خود ضمن تأييد صحت تاريخى بودن اين خانه، نقشه جامع عمارت اصلى ستارخان را تهيه كرده تا شايد در سالهاى آينده اقدام به خريد و بازسازى آن شود.

 

Mobin News © Mobin_s2004@yahoo.com
عکسهاي خبري از چهار گوشه دنيا

 

ضيافت افطاري رييس جمهور با ايتام

 

هلال ماه رمضان امسال؛عکس از عباس احمدیان / سایت هلال ماه

 

باهوش ترین طوطی دنیا که بر اثر بیماری مغزی پرندگان جان باخت. این طوطی قبل از مرگ به پزشک معالجش گفت: "فردا می بینمت"

 

Copyright ©2005  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

 

 

 گروه اینترنتی مشکان