به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1000 :: شنبه 16 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

هزار روز با «روزانه»


مبين به روايت همسر مبين

اون شب نزدیک یک ونیم ساعت گریه کردم.مامان و بابا دیگه خسته شده بودند از دلداری دادنم. با چند نفر از دوستانم هم که مشورت کردم هیچ نتیجه ای نگرفتم. نمی دونستم باید چکار کنم. انتخاب سختی بود چون آینده کاملا برام مبهم بود. نمی دونستم زندگی یه مرد اینطوری چه جور باید باشه . یه مردی که نه شبیه بابام بود ونه شبیه داداشهام. بابا که از سر کار می یومد با ما بود، با مامان باهم آشپزی می کردند و یا می رفتن بیرون . دادشها هم که معمولا همینطور بودند. و من یاد گرفته بودم که شوهر آدم یعنی دوستی که تمام وقت باهاشی.
آره می گفتم اون شب خیلی گریه کردم. وقتی بله برون تموم شد و هرکی رفت پی کار خودش من تازه فهمیدم که بله برون من بود. با مردی که با همه ی مردای دور و برم فرق داشت. دلم می خواست باهاش ازدواج کنم اما هنوز نمی دونستم چه حسی نسبت بهش دارم. با این که قبل از ازدواج می شناختمش ولی از روی دیگر سکه اش و دنیایی که پشت اون چهره مغرور وساکتش بود خبر نداشتم.
بله اون دنیایی داشت که براش مهمترین چیز بود واین حس رقابت رو در من بر می انگیخت . مبارزه با دشمنی که نه از جنس توئه و نه می شناسیش خیلی سخته .
من نو عروسی بودم که با علم به داشتن هوو ازدواج کردم. اسم این هوو روزانه بود!
روزانه همه چیز مبین بود و وقتی ازش حرف می زد تنها اوقاتی بود که می تونستم ببینم چشماش برق می زنه.و من خیلی حسودی ام می شد.
در اولین جلسه ای که باهم حرف زدیم گفت این روز ها برای من خیلی روزای مبارکیه و خیلی خوشحالم.
من ذوق کردم و توی دلم گفتم : معلومه که خیلی دوستم داره و می خواد بگه چون بالاخره به هم رسیدیم این روزا برای من مبارکه! منتظر شنیدن همین حرف بودم که گفت: از طرفی سایت گروه رو بالاخره راه اندازی کردیم و از طرفی هم شماره 600 روزانه منتشر شده و این برای من خیلی مهمه.
من خیره داشتم استکان چای جلوش رانگاه می کردم که بخار ازش بلند می شد. دلم می خواست بپرم و استکان را روی سرش خالی کنم .اما زود یه لبخند مصنوعی زدم و گفتم به به چه خوب !!!!
ازدواج با یه ادم نخبه که مغزش متفاوت از مردم کار می کنه و مشغولیت های دیگه ای داره برام هم هیجان انگیز وهم ترسناک بود.
"من کاملا اهل اینترنت و کامپیوتر هستم و اینها جزء جدایی ناپذیر زندگی من هستند و شاید به خاطرشون تن به زندان و دردسرهای بزرگتر هم بدهم آیا می پذیرید؟"
این یکی از جمله های اولین مکالمه تلفنی ما بود.من باید چه جوابی می دادم؟دلم نمی خواست کم بیارم.
با اینکه خودم هم کاملا آشنا به فضای اینترنت بودم و با چند گروه و سایت ارتباط داشتم اما از روزانه و مبین هیچ نشنیده بودم و کنجکاو هم نبودم اما وقتی فهمیدم روزانه هووی من است تصمیم گرفتم سری بهش بزنم.
وقتی صفحه کاملا لود شد حس عجیبی داشتم .هم خوشم می آمد و هم حسادت می کردم و هم عصبانی بودم و ...
اما راستش توی ته ته ته دلم گفتم : بابا ای ول
دیگه کم کم برام افتخار شده بود که مبین همسر منه روزهای اول ازدواج تمام وقتش رو برای مقدمات ازدواجمون گذاشته بود و از هیچ چیزی کم نمی گذاشت اطرافیان هم که با روزانه آشنا شده بودند حسابی از مبین تعریف می کردن و چند تا از دوستانم که قبلا در نشریه ای با اونها همکاری داشتم می گفتند که خوشبحالت که یک ازدواج فرهنگی کردی و یه شوهر اهل اطلاعات و به روز گیرت اومده و من جو گیر شده بودم.
هر روز با عجله می رفتم سر کامپیوتر و اینباکسم که ببینم تو سخن مبین چیزی از من نوشته.؟ اما اون خیلی سرسنگین و متین بود.
روزای اول نامزدی اکثر اوقات باهم بودیم . تعجب می کردم از اینکه تمام وقتش رو با منه و بی خیال کامپیوتر شده و با خودم گفتم کم کم از سرش می افته و سرش گرم زندگی می شه.
می دیدم که چشماش پف کرده و با خودم فکر می کردم حتما تمام شب داشته به من فکر می کرده.چند ماهی گذشت و ارتباط ما صمیمی تر شد .بد جوری به روزانه علاقه مند شده بودم و هیچ اصراری نداشتم که مبین روزانه رو فراموش کنه اغلب روزای پنجشنبه و جمعه که باهم بودیم مبین به صفحه لپ تاپش زل می زد و من به اون و تا شب همین طور بود. و این می شد با هم بودن نامزدی ما !!!
گاهی شبها دیر وقت بهش اس ام اس می زدم و می دیدم که هنوز مشغول کاره .
کم کم یاد گرفتم که خوشحالی و شادی ما وقتیه که مبین یه مطلب خوب برای روزانه نوشته باشه و ناراحتی ما وقتی که سایت رو ببندن و یا مشکلی در ارسال روزانه پیش اومده باشه.
گاهی که برای سایت مشکلی پیش می یومد مبین به قدری ناراحت بود که می ترسیدم پیشنهاد یه گردش یا سینما رو باهاش مطرح کنم.
گاهی مشکلات تا جایی پیش می رفت که حتی خطر جانی هم مبین رو تهدید می کرد یا دردسر های سیاسی و اجتماعی که براش پیش می اومد.
بعضی وقتها مجبور بودیم مشکلات مالی رو تحمل کنیم اما نگذاریم روزانه از دست بره .نگذاریم قداست و حرمت روزانه از بین بره . مبین حاضر نبود روزانه رو به هیچ وجه قاطی مشکلات بکنه.
اون همیشه سعی می کرد برای من هم کم نذاره و از هر لحاظ کنارم باشه. اما من میدیدم که این باهم بودن ها چیزی از تعلق خاطر اون به روزانه کم نمی کنه. کم کم من هم با روزانه دوست شدم و روزانه شد بچه ما. دیگه هر دومون با شادی روزانه شاد بودیم و با غمش غمگین .بعضی شبها که روزانه تب می کرد و مبین مجبور بود بالاسرش بشینه تا درستش کنه من هم کنارش می موندم . مبین هیچ وقت خسته نمی شد. حتی با فشار کار بیرون و کمک به من باز هم برای روزانه کم نمی گذاشت و اگر قرار بود چیزی فدا بشه اون چیز خواب، استراحت و آرامش مبین بود که فدا می شد و حتی من هم ذره ای از وقت با هم بودنمان را فدا نمی کردم.مبین دوست داشت من هم در کار روزانه دخالت کنم. اما من نمی خواستم به روزانه تحمیل شده باشم.
سعی می کردم خودمو نسبت به روزانه بی خیال نشون بدم اما هرروز با یه آی دی تازه مطلبی برای روزانه ارسال می کردم و این کار تا جایی پیشرفت کرده بود که من خیلی از اون آی دی ها رو فراموش کردم. و گاهي که مبين با خوشحالي مطلبي رو که من خودم فرستاده بودم نشونم مي داد و کلي ذوق مي کرد که عجب مطلب خوبيه من ته  دلم  ريز ريز مي خنديدم و دلم براش مي سوخت که خبر نداره کار خود  منه .
حالا دیگه با نوع کار روزانه خیلی خوب آشنا شدم و می دونم که این کار کار هرکسی نیست. و گاهی که اطرافیان از روزانه تعریف می کنند به خودم می بالم که همسر مبین هستم.کسی که برای من نماد استقامت و هدفمند بودنه .نماد خستگی ناپذیری و کار بی وقفه.
خیلی شبها شده که مبین تا نصفه شب مشغول روزانه بوده و من کنارش تماشاش کردم و با این که نیاز داشتم باهاش حرف بزنم سکوت کردم. چون می دونستم که اون تنها مال من نیست . مال تمام اونهاییه که روزانه رو دوست دارند.
تمام اوقاتی که مبین رو درحال کار روزانه تماشا می کنم چشمهاش و نگاهش مدام منو یاد یه شعری می اندازند که وصف حال مبینه:
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
برای مبین آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم یه روزی همه دنیا تو رو بشناسند و روزانه قویترین مجله الکترونیکی دنیا بشه . هرچند که برای من الان هم هست.
موفق باشی....

همسر مبين
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (999) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • هزار روز با «روزانه»
  • مبين به روايت همسر مبين
  • برج مبارک کويت، بلندتر از برج دبي!
  • 60 تصوير بسيار زيبا و ديدني
  • علي کريمي به پرسپوليس پيوست
  • معرفي و دانلود فيلم : پنه لوپ
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : مسابقات فرمول يک - فصل 2008
  • توضيحاتي در مورد مسابقات فرمول يک
  • 156 قسمت از سري کارتون فوق العاده ديدني و دوست داشتني Oggy
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای رامین بی باک به نام دیگه قیدمو بزن
  • تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال مثل هیچ کس با صدای احسان خواجه امیری
  • بالاخره بعد از مدتها انتظار مرورگر جديد گوگل به نام Google Chrome
  • 3 تم زيبا ويژه ماه مبارك رمضان
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Jojo's Fashion Show 2: Las Cruces
  • جديدترين شماره از ماهنامه معتبر علمي: Scientific American
  • سری جدید پخش کننده های صوتی شرکت کریتیو
  • تفاوت دخترها و پسرها!
  • موی بلوند در برابر تیره: کدام جذاب تر است؟
  • کلیسای شیطان
  • خطوط اینترنت ماهواره چیست؟
  • و ...

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تصوير روز

طراح: ماني
mani1155

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

15 تصوير موزائيکي بسيار زيبا از شخصيتهاي مهم جهان
ويژه نامه سايت اعتقادات بمناسبت ماه رمضان
برج مبارک کويت، بلندتر از برج دبي!
+فيلم و تصوير
60 تصوير بسيار زيبا و ديدني
گيتاريستی با شيوه های مدرن
يک سايت پر از بازي آنلاين فلش
ليست 100 زن قدرتمند جهان!
گزارش تصویری تست گریم بازیگران فیلم اخراجی ها ۲
سايتي بسيار جالب براي مشاهده آناتمي بدن انسان
30 تم بسيار باکيفيت براي وردپرس
عکسهايي زيبايي بصورت اسلو موشن
افزودن سايت يا وبلاگتان به 150 موتور جستجو در جهان
35 خوددآموز طراحي پوستر براي خودتان
جستجوی آخرين زلزله ها در ايران
تصاويري از خانم سارا پالين از گذشته تا حال
اولين کانديداي معاونت رياست جمهوري در تاريخ آمريکا
وبلاگ شخصي هادي ساعي
مستند «شوک» در مورد فعاليت گروههاي شيطان پرستي در ايران
قسمت اول | قسمت دوم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

علي کريمي به پرسپوليس پيوست
مصطفوي: مبلغ قرارداد پرسپوليس با كريمي غيرقابل تصور است

مديرعامل باشگاه پرسپوليس تهران گفت: مبلغ قرارداد ما با علي كريمي بسيار كمتر از رقم‌هاي اعلام شده، بر اساس چارچوب باشگاه و غير‌قابل تصور است.
داريوش مصطفوي در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: پس از بررسي‌هاي لازم و مشورت اعضاي هيئت مديره پرسپوليس و تاييد رئيس مجمع، به نتيجه رسيديم كه هدايتي مي‌تواند رياست هيئت مديره را برعهده بگيرد.
وي افزود: تمامي اعضا از او حمايت خواهيم كرد تا بتوانيم باشگاهي را بسازيم كه مورد رضايت مردم باشد.
مصطفوي در خصوص بحث قرارداد مخفيانه با علي كريمي به ارزش 5/1 ميليون دلار گفت:‌ چنين كاري را نمي توانيم انجام دهيم چون بودجه لازم را نداريم. تمام قراردادهاي ما در چارچوب باشگاه است و با توجه به ميل شديد كريمي مبني بر حضور مجدد در خانه خودش قرارداد او طبق چارچوب باشگاه منعقد شد و شايد براي خيلي‌ها غيرقابل تصور باشد.
وي افزود:‌ سعي مي كنيم در هفته آينده هرچه سريعتر مبلغي را بابت صدور رضايت‌نامه‌اش به باشگاه قطري پرداخت كنيم تا هرچه سريعتر بتواند به پرسپوليس خدمت كند.
مديرعامل پرسپوليس در خصوص غيبت‌هاي غيرموجه ابراهيم توره و عليرضا نيكبخت واحدي در تمرينات گفت: قبل از بازي با مس كرمان با اين 2 بازيكن نشستي خواهيم داشت تا در خصوص مسائل پيش‌آمده كه باعث ناراحتي قطبي نيز شد، به گفت و گو بپردازيم.
وي با تاييد مذاكرات براي حضور پله در دربي تهران گفت: تلاش هايي در اين زمينه انجام داده ايم؛ اما هنوز هيچ چيز قطعي نشده است. اميدواريم به زودي اين تلاش ها نتيجه دهد.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در پايان در خصوص حامي مالي باشگاه خاطرنشان كرد: هنوز با هيچ شركتي به توافق نرسيده‌ايم؛ اما اميدواريم قبل از بازي با مس كرمان، با گزينه اي خوب قرارداد منعقد كنيم.

*علي كريمي وارد ايران شد
هافبك سابق تيم فوتبال بايرن مونيخ براي نهايي كردن مذاكراتش با باشگاه پرسپوليس صبح جمعه وارد ايران شد.
به گزارش فارس، علي كريمي از پس تسويه مالي با باشگاه السيليه و كميته ملي المپيك قطر، ساعت 10:30 روز جمعه وارد ايران شد تا مذاكراتش را با باشگاه پرسپوليس نهايي كند.
پيش از اين مسئولان باشگاه پرسپوليس اعلام كرده بودند كه كريمي شنبه شانزدهم شهريور وارد ايران خواهد شد؛ ‌اما وي يك روز زودتر به تهران آمد تا امروز با حضور در دفتر باشگاه، قراردادش را با سرخ پوشان پايتخت نهايي كند.
وي درباره علت سفرش به تهران در روز جمعه اعلام كرد كه به دليل تسويه كامل با باشگاه السيليه و كميته ملي المپيك اين تصميم را گرفت كه يك زودتر به تهران بيايد.

از سري بازيهاي مقدماتي جام جهاتي 2010
بازي رفت بين تيم هاي عربستان و ايران
شنبه 16 شهريور - ساعت 23:45 به وقت تهران

دختر نوجوان سارا پيلين باردار است


از چپ به راست: سارا پيلين، دخترش بريستول و همسرش تاد

سارا پيلين، نامزد معاونت رياست جمهوري آمريكا از حزب جمهوري خواه، از باردار بودن دختر هفده ساله خود خبر داده است.
خانم پيلين، كه به عنوان فردي با گرايش هاي محافظه كارانه اجتماعي شناخته شده و با آزادي سقط جنين مخالف است، گفته كه دخترش، كه بريستول نام دارد، به بارداري ادامه مي دهد و به زودي ازدواج خواهد كرد.
انتشار خبر بارداري دختر خانم پيلين همزمان با روز نخست گردهمايي ملي حزب جمهوري خواه باعث نگراني بعضي از مسوولان اين حزب درباره تاثير منفي اين خبر بر مبارزات انتخاباتي شده است.
ستاد انتخاباتي جان مك كين، نامزد رياست جمهوري از اين حزب، و خانم پيلين از رسانه ها خواسته تا حريم خصوصي بريستول پالن را رعايت كنند.
باراك اوباما، نامزد رياست جمهوري از حزب دموكرات هم از رسانه ها خواسته است از انتشار گزارش در اين باره خودداري ورزند.
خانم پيلين، كه از دو سال پيش فرمانداري ايالت آلاسكا را بر عهده داشته، مادر پنج فرزند است و سه روز پيش به عنوان نامزد معاونت رياست جمهوري حزب جمهوري خواه معرفي شد.
سارا پيلين و همسرش در بيانيه اي اعلام كردند: "بريستول و مرد جواني كه قصد ازدواج با او را دارد، به زودي متوجه مشكلات بزرگ كردن فرزندشان خواهند شد و به همين جهت از محبت و حمايت تمامي اعضاي خانواده ما بهره مند خواهند بود."
گزارش ها بيانگر آن است كه بريستول پيلين پنجمين ماه بارداري خود را مي گذراند و انتظار مي رود در ماه دسامبر، يك ماه پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا، وضع حمل كند.
نامزد معاونت رياست جمهوري از حزب جمهوري خواه در حالي بارداري دخترش را تاييد كرده است كه پيش از اين بعضي از وبلاگ هاي متعلق به گروه هاي ليبرال در آمريكا از تعلق فرزند پنجم خانم پيلين به بريستول خبر داده بودند اما اين گزارش ها تكذيب شده است.
مشاوران آقاي مك كين مي گويند نامزد مورد نظر حزب جمهوري خواه در انتخابات رياست جمهوري، كه اين هفته به طور رسمي نامزدي اين حزب را قبول خواهد كرد، پيش از گزينش خانم پيلين به نامزدي معاونت خود از حاملگي دختر او مطلع بوده است.
استيو شميت، سخنگوي ستاد انتخاباتي جان مك كين، در اين باره گفت: "به نظر سناتور مك كين اين يك موضوع خصوصي خانوادگي است."

گردهمايي جمهوري خواهان
انتشار خبر بارداري دختر خانم پيلين با برگزاري نخستين روز از گردهمايي ملي حزب جمهوري خواه در شهرهاي دوقلوي مينياپوليس و سنت پول در ايالت مينه سوتا همزمان بوده است.
اين گردهمايي كه در پي گردهمايي ملي حزب دموكرات در هفته گذشته برگزار مي شود، سناتور جان مك كين و سارا پيلين را به طور رسمي به عنوان نامزدهاي رياست جمهوري و معاونت رياست جمهوري از حزب جمهوري خواه انتخاب خواهد كرد.
در اين حال، وقوع توفان استوايي گوستاو در ايالت هاي ساحلي خليج مكزيك در آمريكا باعث شده تا بسياري از برنامه هاي اين گردهمايي، از جمله سخنراني هاي رئيس جمهور ايالات متحده و معاون او لغو و از ميزان تشريفات كاسته شود.
در روز نخست گردهمايي كه در ابتدا قرار بود شامل برنامه اي هفت ساعته باشد، لورا بوش، همسر، رئيس جمهور، و سيندي مك كين، همسر جان مك كين، سحنراني كردند و از مردم آمريكا خواستند با كنار گذاشتن اختلاف هاي سياسي، به كمك آسيب ديدگان از توفان گوستاو بشتابند.
حضور در اين گردهمايي، در پيام هاي ويديويي خواستار كمك به ساكنان اين ايالت ها شدند.

مشكلات پيلين
در روزهاي گذشته بعضي از وبلاگ هاي ليبرال با انتشار عكس هايي از سارا پيلين در سال گذشته، باردار بودن و وضع حمل او در ماه آوريل امسال را زير سوال بردند.
به نوشته اين وبلاگ ها، تريگ، فرزند پنجم خانم پيلين كه يك پسر ۵ ماهه و مبتلا به بيماري سندروم داون است، در واقع متعلق به بريستول بوده اما اين گزارش ها تكذيب شده است.
باراك اوباما، نامزد رياست جمهوري حزب دموكرات كه براي مبارزات انتخاباتي به ايالت ميشيگان سفر كرده است، در گفتگو با خبرنگاران خواستار دوري گزيدن مردم از گزارش هاي مربوط به مسائل خانوادگي نامزدهاي انتخاباتي شده است.
به گفته آقاي اوباما كيفيت مديريت خانم پيلين به عنوان فرماندار آلاسكا يا عملكرد او به عنوان نامزد معاونت رياست جمهوري با بارداري فرزندش ارتباطي ندارد.
در اين حال، مجله معتبر نشنال جورنال در گزارشي از بازداشت تاد پيلين، همسر سارا پيلين، در سال ۱۹۸۶ به جرم رانندگي در حال مستي خبر داده است.
از سوي ديگر، گزارش هاي منتشر شده در روز دوشنبه بيانگر استخدام يك وكيل از سوي خانم پيلين براي رسيدگي به اتهام هايي عليه او درباره اعمال نفوذ براي اخراج شوهر خواهر سابق خود از يك شغل دولتي است.
خانم پيلين متهم است از مقام هاي آلاسكا خواسته بود شوهر خواهر سابق او را كه بر سر حضانت فرزند با خواهرش درگير بوده، از پليس ايالتي اخراج كنند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

پنه لوپ‎
‏Penelope

کارگردان: مارک پالانسکي. فيلمنامه: لزلي کيوني. موسيقي: جابي تالبوت. مدير فيلمبرداري: مايکل آماتيو. تدوين: جان ‏گرگوري. طراح صحنه: آماندا مک آرتور. بازيگران: کريستينا ريچي[پنه لوپ ويلهرن]، جيمز مک آوي[جاني/مکس]، ‏کاترين اوهارا[جسيکا ويلهرن]، پيتر وينکليج[لمون]، ريچارد ئي. گرانت[فرانکلين ويلهرن]، ريس ويترسپون[آني]، ‏سايمون وودز[ادوارد وندرمن]، روني آنکونا[واندا]، مايکل فيست[جک.ويچ]، نايجل هيورز[آقاي وندرمن]، لني ‏هنري[کرول]، کريستينا گرترکس[خانم وندرمن]. 104 دقيقه. محصول 2006 انگلستان، آمريکا. ‏
پنه لوپ ويلهرن فرزند خانواده اي ثروتمند و متشخص است. اما والدينش او را از کودکي در خانه محبوس کرده و ‏اجازه خروج از منزل را به او نمي دهند. چون پنه لوپ با دماغي بزرگ و شبيه خوک به دنيا آمده و ديگران با ديدن او ‏وحشت مي کنند. خانم و آقاي ويلهرن اين اتفاق را ناشي از طلسمي قديمي مي دانند و تلاش دارند تا شوهري براي ‏دخترشان دست و پا کنند. اما همه جوانان برومند شهر بعد از ديدن دماغ بانو پنه لوپ ويلهرن پا به فرار مي گذارند. تا ‏اينکه يکي از آنها به اسم واندرمن که فرزند بانکداري متنفذ نيز هست، به وحشت افتاده و سر از دفتر کار لمون، ‏روزنامه نگاري فضول و کوتوله در مي آورد که سال ها قبل يک چشم خود را در تلاش براي گرفتن از پنه لوپه از ‏دست داده است. لمون براي اثبات حرف هاي پسر بانکدار به سراغ جواني قمارباز و خوش سيما به نام جاني رفته و از ‏وي مي خواهد تا در لباس خواستگار وارد خانه ويلهرن ها شده و اطلاعات و مدارک بيشتري به دست بياورد. جاني از ‏پشت آينه يک طرفه با پنه لوپ آشنا و هم صحبت مي شود. اما به زودي ميانه آن دو شکرآب شده و پنه لوپه از خانه مي ‏گريزد. مدتي بعد در اثر بي پولي عکس خود را در ازاي 5 هزار دلار به لمون مي فروشد، اما نتيجه چاپ شدن ‏تصويرش در روزنامه ها بر خلاف تصور همگان، همدلي و برخورد خوب از سوي مردم است. واندرمن نيز از ‏برخورد رسانه ها هراسيده، بر اثر فشارهاي پدرش راضي به ازدواج با پنه لوپ مي شود. اما پنه لوپه حاضر به ازدواج ‏با او نيست...‏

چرا بايد ديد؟
سابقه مارک پالانسکي قبل از ساخت پنه لوپ محدود است به تهيه کنندگي و کارگرداني چند برنامه تلويزيوني، ‏دستيارکارگرداني در فيلم هاي جزيره، وحشت در اميتي ويل و کارآموزي در پشت صحنه فيلم هاي پرل هاربر و ‏آرماگدون و نوشتن و ساخت دو فيلم کوتاه، و بديهي است که همکاري با کسي چون مايل بي مي توانسته و حتما ‏شگردهاي روايي خوبي به وي آموخته است. ‏
اما داستان انتخاب شده که بر خلاف تصور تم خود باوري و پذيرش شرايط همان طور که هست را دارد، موجب سقوط ‏وي شده است. فيلم که دو سال قبل ساخته شده، با تاخيري قابل توجه و زماني به نمايش در مي آيد که بازيگر مرد اول ‏آن-جيمز مک آوي- با کفاره به شهرتي قابل توجه رسيده و حضورش در چنين فيلمي مي تواني امتيازي منفي براي او ‏به حساب آيد. ‏
پنه لوپ در يک کلام قصه پريان است، اما سيندرلا نيست. قصه دختري زشت است که طلسمي ديرين او را به کفاره ‏گناهي که اجدادش صورت داده اند، اسير خود ساخته و شاهزاده سوار بر اسيب سفيد هم نمي تواند او را از چنگ آن ‏برهاند. او بايد چهره اش را همان گونه که هست بپذيرد و دوست داشته باشد. چيزي که تماشاگر بايد يک ساعت و نيم از ‏وقت گرانبهاي خود را براي فهميدن آن بايد هدر دهد. ‏
پالانسکي که فيلم را با 15 ميليون دلار ساخته، هنوز نتوانسته اين مبلغ را از جيب تماشاگر نوجوان بيرون بکشد. با اين ‏حساب آينده شغلي او چندان روشن به چشم نمي آيد. آنچه باعث افسوس است،هدر رفتن بازيگراني کاترين اوهارا است ‏که نقش هايي به شدت فراموش شدني را پذيرفته اند!‏
اگر فرزندان کم سن و سال تان وقت و پول اضافي دارند، آنها را به تماشاي پنه لوپ ترغيب کنيد. شايد آنها چيز مهمي ‏از تماشاي فيلم ياد نگيرند، ولي فکر مي کنم سکانس اول فيلم[روايت نفرين قديمي] ارزش ديدن دارد و مي تواند ‏نويدبخش کارهاي منسجم بعدي پالانسکي باشد.‏
ژانر: کمدي، فانتزي، عاشقانه. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/134725959/PenelopeBox-2006.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/134735146/PenelopeBox-2006.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/134744780/PenelopeBox-2006.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/134754534/PenelopeBox-2006.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/134764605/PenelopeBox-2006.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/134774462/PenelopeBox-2006.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/134989839/PenelopeBox-2006.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/134991670/PenelopeBox-2006.part8.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مسابقات فرمول يک - فصل 2008
Formula 1 - 2008 Season Full Races


 

ويدئو تمامي مراحل فصل 2008 مسابقات جذاب و ديدني فرمول يک را امروز براي دانلود قرار داده ام. مسابقات امسال در 12 راند به ترتيب در گرند پريکسهاي: استراليا، مالزي، بحرين، اسپانيا، ترکيه، موناکو، کانادا، فرانسه، انگلستان، آلمان و مجارستان برگزار شد.

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

توضيحاتي در مورد مسابقات فرمول يک

بخاطر شرايط خاص کشورمان، شايد خيلي از ما ايرانيها فقط اسم مسابقات «فرمول يک» را شنيده ايم و اطلاعات زيادي در مورد اين مسابقات نداشته باشيم.
فرمول یک (در زبان انگلیسی: Formula One) که به اختصار «F۱» نوشته می‌شود، همچنین به «مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ» نیز مشهور است. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA)، سازمان‌دهی ورزش‌های اتومبیل‌رانی و مسابقات اتومبیل‌رانی را برعهده دارد.
مقصود از لفظ «فرمول» مجموعه‌ای از مقررات و قوانین است که تمامی شرکت‌کنندگان و خودروها باید از آن متابعت کنند. فصل قهرمانی فرمول یک جهان از مجموعه‌ای از مسابقات، که به جایزه بزرگ مشهور است تشکیل شده، که معمولاً در فهرست پیست‌های فرمول یک، و در معدودی موارد در جاده‌های بسته شهری برگزار می‌شود. نتایج تمامی مسابقات جمع بسته می‌شود تا دو فهرست قهرمانان فرمول یک جهان در هر سال، یکی در بخش فهرست رانندگان قهرمان فرمول یک جهان و دیگری در بخش فهرست سازندگان قهرمان فرمول یک جهان مشخص شود. این مسابقات یک رویداد مهم تلویزیونی است که میلیون‌ها نفر از بیش از ۲۰۰ کشور جهان آن را بصورت زنده تماشا می‌کنند. خودروها با سرعتی تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت (حدود ۲۲۰ مایل در ساعت) با هم مسابقه می‌دهند.
مقررات این مسابقات شامل شماری محدودیت‌ها و شرایطی است که خودروها باید از آن متابعت کنند. از جمله مواردی که این مقررات به خاطر آن تدوین شده، می‌توان به کنترل ایمنی سرعت‌های فزاینده اشاره کرد. از سال ۲۰۰۶ موتور درونسوز به موتورهای طبیعی V۸ دارای (ظرفیت) جابجایی ۴/۲ لیتر است (که حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت و در حدود ۱۹۰۰۰ دور در دقیقه (رم‌پ) تولید می‌کند. عملکرد خودروها تا حدود زیادی به الکترونیک، آیرودینامیک، فنربندی و چرخ‌ها بستگی دارد.
مسابقات فرمول یک در طول تاریخ تحولات و تغییرات بسیاری را شاهد بوده‌است. در طول سالهای متوالی موتورهای بسیاری به کار گرفته شده است؛ موتورهای عادی، تقویت‌شده و توربو، که از straight-۴ تا H۱۶ با جابجایی سوخت ۵/۱ تا ۵/۴ لیتر متفاوت است. حداکثر قدرتی که در طول تاریخچه مسابقات به دست آمده ۱۲۰۰ اسب بخار در پیست مسابقات در دهه ۱۹۸۰ بوده‌است.
قاره اروپا دارای طرفداران بسیاری از مسابقات فرمول یک و بازار اصلی آن است. با این وجود، مسابقات جایزه بزرگ در سرتاسر جهان برگزار شده، و با برگزاری مسابقات جدید در بحرین، جمهوری خلق چین، مالزی و ترکیه، دامنه این مسابقات در حال گسترش است.
مسابقات فرمول یک در مقام گران‌ترین ورزش جهان، دارای تأثیرات اقتصادی چشمگیری است و نزاع‌های مالی و سیاسی آن نیز کاملاً مشهود است. جایگاه و محبوبیت بالای این ورزش آن را تبدیل به یک محیط آشکار تجاری کرده، که این امر منجر به سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری توسط حامیان مالی و تبدیل این سرمایه‌گذاری‌ها به بودجه‌های عظیم برای تیم‌های سازنده فرمول یک شده‌است.
دفتر مرکزی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) در شهر کنکورد، پاریس واقع است. این فدراسیون مسئولیت نظارت بر این مسابقات را برعهده دارد. رئیس کنونی این فدراسیون مکس موسلی است. حقوق تجاری فرمول یک در دارایی‌های گروه فرمول یک، که اکنون مالکیت آن در اختیار آلفا پرما است، سپرده شده‌است. (اطلاعات بيشتر در مورد مسابقات 2008)


دانلود انيميشن

Oggy



156 قسمت از سري کارتون فوق العاده ديدني و دوست داشتني Oggy
 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

دیگه قیدمو بزن
باصداي رامين بي باک

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای رامین بی باک به نام دیگه قیدمو بزن
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال مثل هیچ کس
با صدای احسان خواجه امیری

لينکهاي دانلود:

تیتراژ ابتدایی | تیتراژ انتهایی

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بالاخره بعد از مدتها انتظار مرورگر جديد گوگل به نام
Google Chrome

نسخه ویندوزی Google Chrome در بیش از یکصد کشور جهان از ديروز در دسترس کاربران قرار گرفت، نسخه Mac و لینوکس این مرورگر هم به زودی عرضه خواهد شد.
گوگل خبر غیرمترقبه معرفی مرورگر اپن‌سورس خود بنام Chrome را که با هدف رقابت با مرورگر مایکروسافت ایجاد گردیده اعلام نمود.
مرورگر Chrome بالاخره ديروز چهارشنبه و هفته‌ها پس از معرفی مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه 8 منتشر شد.
ورود گوگل با نسخه بتای مرورگر Chrome به معرکه‌ای که مایکروسافت، اپل، موزیلا و اپرا نزاع سخت و نزدیکی را با یکدیگر صورت می‌دهند یادآور دوران جنگ مرورگرها در دهه 90 می‌باشد.
نسخه ویندوزی Google Chrome در بیش از یکصد کشور جهان از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته شد.
نسخه Mac و لینوکس این مرورگر بنا بر اعلام گوگل بزودی عرضه خواهند شد.
کد این مرورگر بر پایه هسته مرورگر اپن‌سورس WebKit نوشته شده است.
پیش از این اپرا نیز برای ساخت مرورگر خود برای دستگاه Wii از این هسته استفاده نموده بود.
گفته می‌شود از WebKit می‌توان برای ساخت نسخه‌های اختصاصی Chrome برای آیفون استفاده نمود.
این مرورگر جدید همانند دیگر مرورگرهای فعلی مجهز به قابلیت Tabbed browsing بوده منتها نوار مربوط به Tabها در بالای نوار آدرس قرار گرفته است.
این مرورگر همچنان مجهز به امکانات دیگری بوده که از آنان می‌توان به ویژگی شبیه به Privacy در ویندوز اکسپلورر و همچنین چیزی شبیه به Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

3 تم زيبا ويژه ماه مبارك رمضان


تم مخصوص سیمبیان سری ۶۰ نسخه ۳

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

تم مخصوص سیمبیان سری ۶۰

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

تم مخصوص گوشیهای سونی اریکسون

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Jojo's Fashion Show 2: Las Cruces

آيا مايليد حضور در يک Fashion Show را تجربه کنيد؟! با اين بازي سرگرم کننده مي توانيد به آرزويتان برسيد! هم براي خانم ها و هم براي آقايون با بيش از هزاران مد لباس! لازم به توضيح است اين بازي زيبا محصول شرکت معتبر Arcade مي باشد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 46 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

قطبی: Crazy که حرف بدی نیست، خود من هم Crazy هستم،
اصلا همه شما هم Crazy هستید !

کاریکاتور از محمد رضا میرشاه ولد

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

قال الرضا عليه السلام:

انما امروا بالصوم لكي يعرفوا الم الجوع و العطش فيستدلوا علي فقر الاخر.

مردم به انجام روزه امر شده‏اند تا درد گرسنگي و تشنگي را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچارگي آخرت را بيابند.

وسائل الشيعه، ج 4 ص 4 ح 5 علل الشرايع، ص 10
 

 

 

دعاي رمضان

روز پنجم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَكَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِكَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِكَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیكت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.

 

 

کلام رمضان

محصول ماه رمضان، تقواست؛ به خود پرداختن، به خود رسيدن و ذخيره‌ى تقوا را براى خود فراهم كردن؛ «لعلّكم تتّقون». ماه رمضان در ما ذخيره‌ى تقوا ايجاد مى‌كند. اين تقوا هم خود وسيله‌يى براى منازل عالى‌تر است. تقوا مركبى است كه مى‌تواند ما را به آن منازل عالى برساند: «و اتّقوا اللَّه لعلّكم تفلحون»؛ «فاتّقوا اللَّه لعلّكم ترحمون»؛ «و اتّقوا اللَّه و يعلّمكم اللَّه». علم و هدايت و رحمت الهى بر اثر تقوا از سوى خداوند به انسان عطا مى‌شود. از همه بالاتر، فلاح است. فلاح و رستگارى بر اثر تقوا به دست مى‌آيد. عزيزان من! اين ذخيره‌ى تقوا را كه در ماه رمضان به‌دست آورديم - اگر ان‌شاءاللَّه به‌دست آورده باشيم - اگر بر سر سفره‌ى زيارت الهى درنگ كرده باشيم و از آن بهره برده باشيم، بايد حفظ كنيم؛ اين محصول بسيار ارزشمندى است؛ مثل آن كشاورزى كه زحمات خود را مى‌كشد، محصول گندم خود را مى‌چيند، بعد آن را در يك سيلوى مطمئنى به‌دست امينى مى‌سپارد تا در طول سال بتواند از آن استفاده كند. اين آذوقه‌ى طول سال ماست. در طول سال، اين آذوقه تهديد مى‌شود: وسوسه‌ها هست، زرق‌وبرقها هست، شهوات و هواهاى نفسانى هست و گناهان؛ اينها همه آفت اين ذخيره‌ى ارزشمندند. از اين ذخيره براى مقابله با آن آفتها استفاده كنيد و اين ذخيره را حفظ كنيد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که تيز پروازترين حيوانات جهان پرندگانياند که «پرستوک» ناميده ميشوند. پرستوک دم خاردار که در آسيا زندگي ميکند ، قادر است با سرعتي بيش از صد و شصت کيلومتر در ساعت پرواز کند و با بالاترين ميزان سرعت يک قطار سريعالسير رقابت کند.
  • آيا ميدانستي که کره مريخ با سرعت 240 کيلومتر درساعت به دور خورشيد ميچرخد.
  • آيا ميدانستي کوچکترين سگ جهان ، دارکيده پيترزبورگ با 600 گرم وزن مي باشد.
  • آيا ميدانستي که پنگوئن نر در طول دو ماه محافظت از تنها تخم پگوئن ماده چيزي نمي خورد و چهل درصد وزن خود را از دست دهد.
  • آيا ميدانستي که روغن ساعت گرانبها ترين محصول نفت خام است.
  • آيا مي دانستي که اولين عمل جراحي ثبت شده در تاريخ پزشکي در.
    سال 1136 ميلادي توسط جراح نظامي پادشاه انگلستان «ژرژ دوم» با موفقيت انجام شد.
  • آيا ميدانستي قلب گنجشک 100 بار در دقيقه مي زند، درضمن ميدانستي که گنجشکها روي زمين راه نمي روند بلکه مي پرند.
  • آيا ميدانستي که اگر يخهاي قطب جنوب آب شود، آب اقيانوسها 70 متر بالا ميايد و يک چهارم خشکيها زير آب ميرود.
  • آيا ميدانستي که همه سياره هاي منظومه شمسي از غرب به شرق ميچرخند به جز سياره ناهيد که از شرق به غرب ميچرخد.
  • آيا ميدانستي که مار ميتواند تا نيم ساعت بعد از قطع شدن سرش نيش بزند.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

یه وقت جایی نری
ماه رمضانه یه وقت جایی نری که پیدات نکنم . آخه دارم دنباله ۶۰ تا گدا میگردم !!!روتو حساب کردم!!!!!

انگل داری
تُو قلبمی ، تُو خونمی ، تُو تموم وجودمی ........ رفتم دکتر ، ميگن انگل داری

افتادی تو قلبم
ديگه از چشم افتادي . مي فهمي؟ ..............صاف افتادي تو قلبم

نابینا
توي دنيا دو تا نابينا مي‌شناسم، يكي تو كه هيچ موقع عشقم رو نديدي، يكي من كه كسي رو جز تو نديدم!

باد برد
سنگ قبرم را نميسازد کسي ---------------مانده ام در کوچه هاي بي کسي.
بهترين دوستم مرا از ياد برد -------------- سوختم خاکسترم را باد برد

خواب بودی
خواب بودی ؟ ببخشید که بیدارت کردم ، برو بخواب !

سئوال جنسی
سلام خوبی ببخشید ولی 1سوال جنسی دارم که از کسی نمی تونم بپرسم فقط خودت می تونی کمکم کنی میخوام بدونم جنس شلوارت چیه؟

وجدان موبایلت
ها ، هول وکردی من SMS نبیدم ، وجدان موبایلت بیدم فقط خواستم منو از جیبت دربیاری یکم هوا بخورم.

عکست رو چیتوز
بابا چی شده خیلی خودتو می گیری ؟ دیگه با ما نمی چرخی؟ با بهتر از ما می پری چی شده !؟ بابا این قدر دیگه خود گرفتن نداره که فقط از عکست روی چی توز استفاده شده!!!

I LOVE
I
I L
I Lo
I Lov
I Love
I Love Y
I Love Yo
I Love Yoghurt

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شرایط ظهور

هر امری که از طرف پروردگار عالم می خواهد انجام پذیرد انسان نیاز به شناخت و معرفت آن دارد. مخصوصا امر ظهور آقا امام زمان(ع) که یک امر کلی است.
او می خواهد دنیایی را از هر جهت با پر محتواترین انقلاب دگرگون کند، لذا زمینه سازی جهت فراهم آوردن شرایط ظهور آن حضرت دارای اهمیت بسیار است، زیرا فردی می خواهد انقلابی را انجام دهد که اولا احتیاج به شناخت خود آن فرد، لازم است تا مردم دنیا بفهمند آن کسی که می خواهد انقلاب جهانی انجام دهد کیست؟ ثانیا بداند این انقلاب چه انقلابی است؟ آیا دموکراسی یا آزادی مطلق و یا... می باشد؟
پس مردم باید علم و آگاهی پیدا کنند که این فردی که به نام امام می آید از طرف کیت و برای کیست و انقلابش جهت چیست؟
و اگر زمانی شد که واقعا افراد حق جوی عالم را بتوانیم علم و آگاهی بدهیم و بگوییم: ای اهل عالم! شما هر گم کرده ای که به دنبالش می گردید از این آقا شروع و به همین آقا ختم می شود و به گونه ای باشد که مردم به طور کل بدانند که این آقا برای چه انقلاب می کند و هدفش چیست و بدانند تمام علوم و سلاحهای پیشرفتۀ امروزی در مقابل علم و قدرت و توانایی او ذره ای به شمار نمی آید. در نتیجه اگر ما بخواهیم واقعا شرایط ظهور آن امام را فراهم کنیم باید از هر جهت معرفت و شناخت مردم را نسبت به رهبری انقلاب و همچنین محتوای انقلاب بالا ببریم. لذا وقتی مردم حقیقت را یافتند و بیدار شدند و فهمیدند که هر چه در عالم وجود بدان محتاج هستند تمام بستگیش و حیات مادی و معنوی اش به وجود او بستگی دارد می توان شرایط ظهور آن حضرت را فراهم نمود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

تا سخن را کوتاه کرده باشم، به یکی دیگر از پیشگامان این جنبش می‌پردازم، که بسیاری از دانسته‌های ما از آئینهای ایرانی، برای نمونه "نوروز"، "مهرگان"، "سده" و "چهارشنبه سوری" از نوشته‌های او است: ابوریحان محمد بن احمد بیرونی، با دو شاهکار ارجمندش "آثارالباقیه عن قرون الخالیه" و "التفهیم لاوایل صناعه التنجیم".
آثارالباقیه در باره زندگانی ایرانیان، پیش از آمدن عربان است و بازگو کننده جشنها و آئینها و کردار و منش مردم ایرانزمین و همچنین بخش بزرگی از پیشینه تاریخی، افسانه‌ای و پهلوانی آنان.
التفهیم در باره اختر شناسی و آمار و هندسه است که گویا ابوریحان آنرا خود از عربی به پارسی برگردانده است و از این نگر نیز این کتاب را باید یادگار پُرارجی از شیوه نگارش پارسی در سده‌های چهارم و پنجم بشمار آورد.
پس نخستین گام، نگاهبانی از دستآوردهای فرهنگی و بویژه نوشتاری ایرانیان بود، که برای گریز از نابودی می‌بایست بزبان عربی نوشته می‌شد. گفتنی است که فرهیختگان و دانشمندان ایرانی، که آمدن عربان را تنها یک شکست زودگذر می‌دانستند و نه از هم گسستن شیرازه سرزمینشان، بدین امید که بزودی زود سپاهیان ایران دشمنان را (مانند آنچه که بارها در سده‌های پی در پی در باره رومیان رخ داده بود) برانند و آنان بتوانند بخانه‌های خود بازگردند، زادگاه خود را در میانرودان و خوزستان و پارس واگذاشته و در درازای دهه‌ها و پیشرفت روزافزون مسلمانان رفته رفته به دوردستترین بخشهای ایرانزمین، خراسان بزرگ گریخته بودند.

چنین شد که این خاندانها در آن سرزمینها ماندگار شدند و پرچم پایداری فرهنگی در برابر مسلمانان را برافراشتند، این جنبش باید چنان گسترده بوده باشد که کوچ انبوه عربان (1) به خراسان نیز نتوانسته است از پس آن برآید و به باژگونه آنچه که در مصر و شامات و مغرب رخ داد، بجای آنکه بومیانِ خراسان عرب شوند، عربهای کوچیده بدانجا ایرانی شدند و زبان مادری خود را از یاد بردند.

.1. گروهی از اینان از تیره یمانیان بر همزبانان عرب خود، بنی امیه، شوریدند و به ابومسلم پیوستند. بنگرید به تاریخ اجتماعی ایران، جلد دوم، مرتضی راوندی در باره جنبش سیاه جامگان.

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة السجدة آيات: 30 محل نزول: مکه
 
وَلَوْ تَرَى إِذِ الْمُجْرِمُونَ نَاكِسُو رُؤُوسِهِمْ عِندَ رَبِّهِمْ رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَسَمِعْنَا فَارْجِعْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا إِنَّا مُوقِنُونَ 12 وَلَوْ شِئْنَا لَآتَيْنَا كُلَّ نَفْسٍ هُدَاهَا وَلَكِنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّي لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ 13 فَذُوقُوا بِمَا نَسِيتُمْ لِقَاء يَوْمِكُمْ هَذَا إِنَّا نَسِينَاكُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْخُلْدِ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 14 إِنَّمَا يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا الَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا بِهَا خَرُّوا سُجَّدًا وَسَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ 15 تَتَجَافَى جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ 16 فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّا أُخْفِيَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 17 أَفَمَن كَانَ مُؤْمِنًا كَمَن كَانَ فَاسِقًا لَّا يَسْتَوُونَ 18 أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوَى نُزُلًا بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 19 وَأَمَّا الَّذِينَ فَسَقُوا فَمَأْوَاهُمُ النَّارُ كُلَّمَا أَرَادُوا أَن يَخْرُجُوا مِنْهَا أُعِيدُوا فِيهَا وَقِيلَ لَهُمْ ذُوقُوا عَذَابَ النَّارِ الَّذِي كُنتُم بِهِ تُكَذِّبُونَ 20

 

ترجمه فارسي مکارم

و اگر ببينى مجرمان را هنگامى كه در پيشگاه پروردگارشان سر به زير افكنده، مى‏گويند: س‏خ‏للّهپروردگارا! آنچه وعده كرده بودى ديديم و شنيديم; ما را بازگردان تا كار شايسته‏اى انجام دهيم; ما (به قيامت) يقين داريم!» «12» و اگر مى‏خواستيم به هر انسانى هدايت لازمش را (از روى اجبار بدهيم) مى‏داديم; ولى (من آنها را آزاد گذارده‏ام و) سخن و وعده‏ام حق است كه دوزخ را (از افراد بى‏ايمان و گنهكار) از جن و انس همگى پر كنم! «13» (و به آنها مى‏گويم:) بچشيد (عذاب جهنم را)! بخاطر اينكه ديدار امروزتان را فراموش كرديد، ما نيز شما را فراموش كرديم; و بچشيد عذاب جاودان را به خاطر اعمالى كه انجام مى‏داديد! «14» تنها كسانى كه به آيات ما ايمان مى‏آورند كه هر وقت اين آيات به آنان يادآورى شود به سجده مى‏افتند و تسبيح و حمد پروردگارشان را بجا مى‏آورند، و تكبر نمى‏كنند «15» پهلوهايشان از بسترها در دل شب دور مى‏شود (و بپا مى‏خيزند و رو به درگاه خدا مى آورند) و پروردگار خود را با بيم و اميد مى‏خوانند، و از آنچه به آنان روزى داده‏ايم انفاق مى‏كنند! «16» هيچ كس نمى‏داند چه پاداشهاى مهمى كه مايه روشنى چشمهاست براى آنها نهفته شده، اين پاداش كارهائى است كه انجام مى‏دادند! «17» آيا كسى كه باايمان باشد همچون كسى است كه فاسق است؟! نه، هرگز اين دو برابر نيستند «18» اما كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، باغهاى بهشت جاويدان از آن آنها خواهد بود، اين وسيله پذيرايى (خداوند) از آنهاست به پاداش آنچه انجام مى‏دادند «19» و اما كسانى كه فاسق شدند (و از اطاعت خدا سرباز زدند)، جايگاه هميشگى آنها آتش است; هر زمان بخواهند از آن خارج شوند، آنها را به آن بازمى‏گردانند و به آنان گفته د: «بچشيد عذاب آتشى را كه انكار مى‏كرديد!» «20»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hassanpour_65@yahoo.com

سلام به مبين گرامي
انتشار هزارمين شماره مجله بسيار جذاب روزانه رو بهتون تبريك ميگم.
اميدوارم به تلاش پر ثمرتون سالهاي سال ادامه بدين.
پاينده و پيروز باشيد

 

 

Karami.Amir@monenco.com

با درود
هزاري شدن مجله را شاد باش ميگويم.
به اميد يزدان هزار ساله شود.
و يكي از اجزايي كه مردم بيچاره اين كشور را به آزادي و شادي نزديك مي كند.
ا.ك

 

 

alireza_34_teh@yahoo.com

Salam ostad, agha tabrik migam, hatman miporsi manzooram chie, baba joon, pishapish 1000 romin shomareye majala ro behet tabrik migam, omidvaram shahede 10000 ro min, 100000 ro min va bishtar basham, hamishe salem o payande bashi. Doostdare toAlireza

 

 

mani1155@yahoo.com

سلام مبين عزيز ضمن تبريك هزارمين شماره مبين اين طرح رو به همين مناسبت تقديمت مي كنم اميدوارم تا 10000 شماره رو هم ببينم پيروز باشي ماني

تصوير روز

 

 

mm.alazadeh@yahoo.com

ضمن عرض تبريك به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان و با توجه به اينكه هزارمين شماره از مجله اينترنتي روزانه ي شما در دست تحرير است و البته با زحمات بي دريغ حضرتعالي باعث خرسنديست كه عنوان شماره هاي انتشار اين مجله وزين و ارزشمند امروز (13 شهريور 87) به 4 رقمي رسيد، از اين موهبت بسيار خوشحالم و با يك دست مريزاد جانانه، توفيق روز افزون را براي شما آرزومندم ..

با تشكر و سپاس
محمد مهدي اعلي زاده
مدير گروه اينترنتي پرشين استار

 

 

mehr.nv@gmail.com

خیلی وقته هر روز صبح که از خواب پا میشم اولین چیزی که قبل از صبحانه یادم می افته روزانه است.
نمی دونم شایدم معتاد شده باشم. ولی بهر حال مجبورم اول حتما یه سری به روزانه بزنم و گاهی وقتها که می بینم منتشر نشده بدجوری ضایع می شم.برای هزارمین روز انتشار روزانه کلی نقشه داشتم که بدلیل مشغله زیاد نتونستم انجامشون بدم اما می خواستم این روز رو از طریق این ایمیل تبریک بگم و سه نفر از دوستان ثابت روزانه رو هم معرفی بکنم این سه تا دوست عزیز به ترتیب از سمت چپ مبینا خانم ، آقا قورقوری و کزت خانم هستند که خیلی وقته هر روز با من روزانه رو می بینن. فکرنکنید من بچه ام ها! 25 سالمه اما روزانه بقدری جذابه که حتی عروسکها هم ازش خوششون می یاد.

 

 

msa425378@yahoo.com

جناب مبین عزیز
با درود
مطمئنا در تدارک شماره 1000 نشریه وزین روزانه میباشید
قبلا از این که این نشریه به این شماره مبارک و خجسته رسیده است بسیار مسرورم و تبریک و شادباش خدمت شما بزرگوار عرض میکنم
علیرغم انتقاداتی که نسبت به دسترنج شما و علی الخصوص بخش دلنوشته ها که ماه هاست در بست دراختیار سنت گرایان سست منطقی چون رضا رضا و یازین و غیره و ذالک میباشد, دارم ولی زحمات شمارا ارج مینهم و برایتان دلشادی و تندرستی آرزومندم.
بهرحال بعنوان یکی از خوانندگان دائمی این نشریه آرزو میکنم هرچه زودتر روزگاری رقم بخورد که نشریاتی از قبیل روزانه وادار به تحمل عقاید و نظرات سخیفی همچون کاربران ذکر شده نداشته باشند .
ضمنا از همین جا به سخت کوشانی چون برادر ارجمند و بزرگوارم جناب احسان بهرام غفاری ودوست عالم و ارجمندم جناب پورچستا ونیز سرکار خانم هلیا درود میفرستم وبرای دیگر بزرگواران که نام بردنشان دراین کوتاه مجال نیست آرزوی تندرستی و دلشادی دارم.
ونیز برای رسیدن به روزگاری که شمارگان نشریه خوبتان به اعدادی بمراتب بالاتر برسد لحظه شماری مینمایم.

پاینده وطنمان ایران .
با احترام فراوان

 

 

Gofteman_ebgh@yahoo.com

هزارمين شماره روزانه

اول ) شايد در اين هزار شماره ،‌ به جز برخي شماره ها ،‌ همواره نوشته ام . به تعداد نوشته هايم دوست پيدا كرده ام و اندكي هم دشمن كه همه را دوست شان داشته ام . نقد كردم و نقد شده ام و هدفم تنها يك چيز بوده ،‌ سربلندي ايرانم ، وطنم و مردمم . نه با دشمني با خلق ديگر ،‌ بلكه با زبان متين ادب و فرهنگ و هنر ايراني كه فاخر ترين زبان دنيا است . شيرين تر از هر عسلي و زيبا تر از هر گلي .
هزارمين شماره يعني هزار شماره نوشتن . در مورد چيزهايي كه دوست داري بشود و دوست شان داشته باشي ، نه چيزهايي كه ديگران دوست دارند تو دوست شان داشته باشي و به تو با ذهن هاي عقب افتاده و سنگي شان ديكته كرده باشند .
هزارمين شماره يعني هزار شماره عشق . عشق به هم نوع . عشق به خانواده اي بيست هزار نفره . عشق به وطني كه آنرا مي پرستي و بيگانگان مي خواهند آنرا به اجنبي بدهند ، آنهم مفت و با ذلالت .
در اين هزار شماره ، هزاران نفر آمدند و هزاران نفر رفتند . هليا ، ليدا ،‌ ناديا ،‌سروش ،‌ ميترا ،‌ عليپور ،‌ حميد ،‌ فرنوش ،‌ كاميار ،‌ بهزاد ،‌ مجيدي ، زهرا ،‌ ايمان ، سلمان ، يزدان ، ندا و نام هاي ديگر . آرزوي قلبي ام اين است آنها كه مانده اند سلامت باشند و قلم شان مستدام و آنها كه رفتند هر جا كه هستند آسمان شان آبي باشد و زندگي شان توام از شادي . آمين .
هزارمين شماره يعني همت بلند يك نفر ،‌ يكه و تنها اما جانانه . عاشقانه و دلسوزانه . مبين صالحي عزيز ،‌ تولد هزارمين شماره از روزانه ات مبارك .
 
دوم ) اين هزار شماره فرصتي خوبي بود تا ياد بگيريم به تعداد انسان هاي روي زمين ،‌ديدگاه وجود دارد ، نظر وجود دارد ، بيان وجود دارد ، تفكر وجود دارد ، چشم وجود دارد كه مي تواند با نظر ما و ديدگاه مان تضاد داشته باشد . اما بايد به آن نظر احترام گذاشت و دوست داشته باشي اش . اين نظرات موافق و مخالف مي تواند راه ساز تكامل شود و راه را هموار سازد ، چه خوب است كه با ديد باز و نگرش مثبت به همه نظرات نگاه كنيم ، حتي اگر خوشمان نيامد و با ما سازگار نبود . آمين .

سوم ) بعد از هك شدن آيدي ام ، به جاي نشان ايميلم ، همواره در بالاي نوشته ام از اسمم استفاده مي شد ،‌ اما از اين پس تمامي نوشته هايم در روزانه را با نشاني الكترونيكي gofteman_ebgh@yahoo com مي نويسم و از اين پس مي توانيد نوشته هايم را با نام ثابت " گفتمان " بخوانيد . از طرفي تصميم گرفته ام از هزارمين شماره به بعد مانند قبل ننويسم . مطالبم بصورت سريالي يا تك موضوع باشد و نقد ستون هاي روزانه نباشد . تا چه پيش آيد .

چهارم ) تولد هزارمين شماره از روزانه را به خانواده مبيني ام تبريك مي گويم . دوستار تك تك شما خوبان هستم و براي همه تان هزاران سال شادي و موفقيت و سربلندي آرزو مي كنم .

پنجم ) موخره ؛ افراديكه فكرهاي بزرگ دارند در مورد باورهاي مختلف گفتگو مي كنند . افرادي كه فكرهاي ميانه دارند در مورد وقايع گفتگو مي كنند و افراديكه فكرهاي كوچك دارند در مورد ديگران صحبت مي كنند . باميد روزيكه همه مان جزو دارندگان افكار بزرگ باشيم . آمين .

احسان بهرام غفاري

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

16 شهريور / 6 سپتامبر / 5 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
16 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
2 بهانه براي انگلستان جهت گسترش سلطه خود بر ايران

15 شهريور 1294 (ششم سپتامبر 1915 و در اثناي جنگ جهاني اول) معاون كنسولگري انگلستان در بوشهر مورد حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله مجروح شد. اين حادثه كه متعاقب تيراندازي دهم شهريور به كنسول انگلستان در اصفهان صورت گرفته بود دو بهانه به دست انگليسي ها داد:
    1 ـ تقويت حضور نظامي خود در ايران مخصوصا در خوزستا.
    2 ـ دادن اولتيماتوم به مستوفي نخست وزير وقت كه استاندار فارس را عزل كند كه مستوفي چنين كرد!.
    اين دو اقدام استعماري طبق قرار داد سن پترز بورگ (تقسيم ايران به دو منطقه نفوذ) انجام گرفت. در اجراي اين قرارداد كه ميان انگلستان و روسيه (باميانجگيري قبلي فرانسه) امضاء شده بود، انگليسي ها جنوب و شرق ايران را در كنترل داشتند و به مركزيت كرمان، براي خود يك نيروي نظامي به نام «اس. پي. آر.» به وجود آورده بودند و به عبارت ديگر؛ دولتي در دولت تشكيل داده بودند.

 

اجباري شدن درس ورزش (تندرستي)
در مدارس ايران، ولي ...

اجباري شدن درس ورزش در مدارس ايران از چنين روزي در سال 1306 قانون شد و قرار شد كه از آغاز سال تحصيلي (دو هفته بعد) بر برنامه هفتگي مدارس اضافه شود.
لايحه مربوط چند روز پيش از اين از تصويب مجلس گذشته بود كه پس از طي مراحل مرسوم، از 15 شهريور 1306به صورت قانون درآمد. در آن زمان هدف از درس ورزش، تندرستي و آشنا شدن دانش آموزان با تاريخچه و اصطلاحات بازي ها بود، نه تماما تمرين فوتبال و واليبال و .... در اجراي اين قانون، از همان سال در مدارس كشور وسائل پارالل و بارفيكس نصب شد. دويدن، شنا كردن، قدم آهسته و رژه رفتن نيز از برنامه هاي درس ورزش مدارس قرار گرفت و به دانش آموزان تاكيد مي شد كه خميده ننشينند، با قدم هاي استوار راه بروند و .... سالها گذشت تا به تدريج به سبك مدارس آمريكا، بازي هايي كه در اين كشور حرفه اي هستند (يك شغل و كسب و كار به حساب مي آيند و درآمد كسب مي كنند) از قبيل بسكتبال و ... جاي ورزش (تندرستي) را كه هدف قانونگذار بود در مدارس ايران (در دوره هاي تعليمات عمومي) گرفت!.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

16/06/60
اطلاعيه ارتش عراق: ارتش ظفرمند ما به ارتفاعات زين‌القدس دست يافت.

معاون وزارت خارجه آمريكا: عراق سياست خود را دست كم بطور تاكتيكي معتدل مي‌سازد تا جدايي را كه بر اثر انزواي مصر از بقيه كشورهاي عرب بوجود آمده پر سازد.
16/06/61
برگزاري كنفرانس سران عرب. مسائل لبنان جنگ ايران و عراق، طرح 8 ماده‌اي فهد و ... جزء دستور كار جلسه است (نتيجه كنفرانس تقويت صدام بود.)
سفر صدام به مراكش

16/06/64
پيشنهاد عربستان مبني بر در اختيار گذاشتن پايگاههاي نظامي خود به آمريكا در صورت بوجود آمدن بحران در خليج فارس .

16/06/65
ادامه بحث دربارة عمليات دربنديخان. اعزام نيروهاي عراقي مستقر در مرز كويت به مناطق جنگي و استقرار نيروهاي بازنشسته ارتش به جاي آنها. با سقوط پايگاه اسپي سلماس به دست حزب دمكرات، 30 تن خلع سلاح، 6 تن شهيد و 4 تن مجروح شدند.
اعزام 6200 تن از استان مازندران و 640 تن از كهكيلويه و بويراحمد به جبهه هاي نبرد؛ روستائيان منطقه اسلامآباد غرب 2% از درآمد محصولات كشاورزي خود را به جبهه اختصاص داده اند.

گزارش موضوعات جلسه هيئت دولت؛ اختصاص 3/1 ميليارد ريال براي توليد جنگ افزار و مهمات؛ نخستوزير حوادث فرودگاه كراچي و حمله به كنيسه يهوديان در استانبول را مشكوك خواند.

آقاي هاشمي در ديدار با مجاهدان عراقي تيپ 9 بدر: "انشاءالله با تقويت خود عملاً ميدان جهاد عراق را بهدست گيريد و با تشكيل سپاه پاسداران عراق، در آيندة منطقه و نجات فلسطين نقش اساسي ايفا كنيد. وي در ملاقات با مسئولان برگزاري مراسم هفته جنگ: موضع ايران در جنگ موضع دفاعي است؛ ايران در صورت قبول صلح تحميلي، بايد ذلت و شكست و شركت در يك مسابقه تسليحاتي و خرج جنگ و نزاع دائمي در منطقه را بپذيرد.

16/06/66
پيشنهاد عربستان مبني بر در اختيار گذاشتن پايگاههاي نظامي خود به آمريكا در صورت بوجود آمدن بحران در خليج فارس .

سفر محمد جواد لاريجاني به مسكو و ملاقات با ورنتسف قائم مقام وزارت خارجه شوروي و ادوارشواردنادزه پيرامون رابطه نزديك با ايران و پايان جنگ و قبول پيشنهاد آتش‌بس شوراي امنيت. (لاريجاني طي دو ماه گذشته 2 بار به مسكو سفر كرده است)
تداوم گلوله‌باران مناطق اطراف سردشت به وسيله توپخانه عراق .

درگيري نيروهاي خودي با عناصر كومه‌له در روستاهاي ايرژوكال بالا و وله‌ژير مريوان . كمين عناصر حزب دمكرات در محور “ سرچين “ كامياران . ورود افراد حزب دمكرات به روستاي “ ترجان “ بوكان و بردن يكي از دختران اين روستا . اسيران ايراني را گروه خبات به عراق تحويل مي‌دهد .
حمله پيش‌مرگان حزب‌الله كرد عراق به پايگاه‌هاي ارتش اين كشور در منطقه سيدكان استان اربيل و عمليات انهدامي نيروهاي اتحاديه ميهني در حوالي شهر رواندوز .

حمله نيروهاي مجاهد العمل اسلامي عراق به مراسم رژه در شهر يعقوبيه .
اعزام نيروهاي داوطلب مردمي از شهرهاي كشور به جبهه‌هاي جنگ .

ديدار رييس جمهور با نيروهاي ويژه نيروي دريايي سپاه و تأكيد بر اين‌كه ايران آغازگر جنگ در خليج‌فارس نخواهد بود ولي اگر دشمنان شروع‌كننده باشند ، جواب محكمي به آنها داده خواهد شد .
سفر معاون وزير خارجه به مسكو و ملاقات با يولي ورنتسف معاون وزارت خارجه شوروي . تفسير راديو بي . بي . سي . از روابط ايران و شوروي .

شروع مذاكرات پارلمان ايتاليا در مورد اعزام نيروي نظامي به خليج‌فارس و حمايت وزير دفاع از طرح اعزام نيرو به منطقه .
جمهوري اسلامي ايران در نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل ادعاي كويت مبني‌بر حمله موشكي ايران به بندر الاحمدي را رد كرد .

حمايت انگلستان از سفر دبيركل به ايران و تفسير راديو اسرائيل از اين سفر .
شيوه‌هاي رزمي نيروهاي ايران ، ابتكارات آنها در غلبه بر ضعف تجهيزاتي ، ماهيت فرهنگي آنها و پي‌آمدهاي آغاز جنگ براي امريكا در مقالات يونايتدپرس ، اينديپندنت و هرالدتريبون .

 

 

 تولد « ابوريحان بيروني» دانشمند بزرگ ايران زمين در عرصه هاي رياضيات، نجوم و فيزيك

16 شهريور 354 - «ابوريحان بيروني» دانشمند بزرگ ايران زمين در عرصه هاي رياضيات، نجوم و فيزيك در بيرون شهر خوارزم متولد شد. بيروني از جمله بزرگترين دانشمندان دوره اسلامي واز نوابغ روزگار خود به شمار مي رفت. وي علاوه بر علوم رياضي ، نجوم و فيزيك در رشته هاي تاريخ وجغرافيا و گاه شماري و زبان شناسي نيز استادي صاحبنظر بود. بيروني محققي هوشمند و نكته سنج بود وسنن و عقايد ملل را بدقت مطالعه مي كرد و سپس با بيطرفي و بدون تعصب درباره آنها قضاوت مي كرد. او از 20 سالگي به سير و سفر پرداخت و با بزرگاني چون خجندي و ابولوفاي بوزجاني ملاقات كرد. از آثار بسيار ارزشمند ابوريحان بيروني «آثارالباقيه؛ تحقيق ماللهند و التفهيم» را مي توان بر شمرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
6 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
بازگشت كشتي ماژلان بدون خود او به اسپانيا

ششم سپتامبر 1522 از پنج كشتي و 265 ملوان كه ماژلان (تلفظ درست ماجلانFerdinando Magellan) به منظور يافتن راه دريايي آسيا از غرب، بندر سويل اسپانيا را ترك كرده بودند يك كشتي (ويتوريا) با 17 ملوان با اسپانيا بازگشتند، ولي همين سفر دريايي طولاني عملا ثابت كرد زمين كروي شكل است كه به جايي متكي و متصل نيست. هدف ماژلان از اين سفر كه سه سال طول كشيد خدمت به علم جغرافيا نبود بلكه در اصل تجاري و مستعمراتي بود؛ زيرا كه پرتغالي هاي راه دريايي به آسيا را از طريق جنوب آفريقا(دماغه اميد نيك) پيدا كرده بودند و بر مناطق متعدد در سر راه دست يافته و به تجارت ادويه دست زده بودند كه اسپانيا مي خواست بدون درگيري،‌از طريق ديگر به اين هدف برسد. ماژلان كه زاده پرتغال بود و به خدمت اسپانيا در آمده بود و هدف انتقام جويي از زادگاه خود كه وي را مورد بي مهري قرار داده بود نيز داشت. پس از عبور از جنوب قاره آمريكا، عرض اقيانوس آرام را در 98 روز طي كرد و به جزايري كه بعدا به نام فيليپ پادشاه اسپانيا "فيليپين" نامگذاري شده است رسيد.
     وي در جزيره "سبوCebu" موفق شد رييس يك قبيله را به قبول مسيحيت وادارد و اين رييس قبيله در عوض از او خواست كه در جنگ با قبيله دقيب او را كمك كند كه در اين جنگ ماژلان كشته شد. افراد قبيله اي كه ماژلان را با تير، ضربت شمشير و نيزه كشتند پي به هدف سلطه گري و استعمار اروپاييان برده بودند.ك پس از كشته شدن ماژلان، يكي از افسران او با باقيمانده نفرات از طريق جنوب آفريقا كه قبلا از آن آگاه بود به اسپانيا بازگشت. در اين سفر چهار كشتي و بقيه همراهان ماژلان بر اثر جنگ، توفان و شورش داخلي از دست رفته بودند. به هر صورت دولت اسپانيا فيليپين را نزديك به چهار قرن مستعمره خود كرد و در اوايل قرن 20 آن را به آمريكا باخت.

 

ترور رئيس جمهوري آمريكا به دست يک آنارشيست

ششم سپتامبر سال 1901 هنگامي كه ويليام مك كينلي W.Mckinley بيست و پنجمين رئيس جمهوري آمريكا از يك نمايشگاه در شهر "بافالو" در ايالت نيويورك ديدن مي كرد هدف گلوله يك آنارشيست 28 ساله به نام "لئون ژلوگوژ Leon Czologosz " قرار گرفت و هشت روز بعد در گذشت و معاون او تئودور روزولت كه شهرت دارد امپرياليسم آمريكا با حكومت او پا به عرصه وجود گذاشته است بر جاي وي نشست. لئون كه همان دم دستگير شد 53 روز بعد (29 اكتبر) اعدام شد. وي به پيروي از عقيده آنارشيسم كه در آن روزگار عالمگير شده بود اعتراف كرده بود و زني كه همدست او بود نيز دستگير شد. مك كينلي سومين رئيس جمهوري آمريكا بود كه تا آن زمان ترور شده بود.
    

 

پيدايش جنگ افزاري به نام تانك

ششم سپتامبر سال 1915 (دومين سال جنگ جهاني اول)، تانك براي نخستين بار آزمايش شد. اين آزمايش توسط ارتش انگلستان صورت گرفت كه اين جنگ افزار تازه براي آن ساخته شده بود. اين جنگ افزار پس از دو آزمايش ديگر روانه جبهه فرانسه شد. توپهاي نخستين تانكها در طرفين آنها نصب شده بود تا قسمت جلو تانك سنگين نباشد. جلو تانكها به گونه اي ساخته شده بود كه بتواند از موانع بالا برود و از زمين ناهموار بگذرد. عكس زير يك تانك انگليسي از اين دست (از نوع Mark_2) را نشان مي دهد كه در جريان جنگ جهاني اول، سربازان آلماني آن را تصرف كرده اند.

 

كمك نظامي بلاعوض شوروي به افغانستان و اين همه پي آمد!

دولت افغانستان ششم سپتامبر 1956(درست نيم قرن پيش) اعلام كرد كه از اين پس از شوروي كمك نظامي دريافت خواهد كرد و اين كمك با اصل بي طرفي آن دولت مغايرت ندارد و بابت اين كمك، امتيازي به مسكو نخواهد داد. دولت افغانستان پس از خروج از سلطه انگلستان (كه در سال 1919 تحقق يافت) با مسكو قرارداد عدم تجاوز امضاء كرده بود. كمك نظامي بلاعوض شوروي به افغانستان كه غرب مطلقا مايل به آن نبود تحولات و حوادث خونيني را در پي داشت كه هنوز ادامه دارد. غرب مايل نبوده است كه افغانستان قدرت نظامي به دست آورد و مدعي آن قسمت از اراضي شود كه انگليسي ها از آن جدا كردند و به هندوستان خود دادند كه اينك بخش بزرگي از پاكستان را تشكيل مي دهد. افغانستان با قرار گرفتن ميان چين، شبه قاره هندوستان، ايران و آسياي ميانه يك منطقه بسيار حساس را تشكيل مي دهد و .... افغانها از سال جاري (2006) به سبك عراقي ها دست به مبارزه با استقرار نيروهاي غرب در كشورشان زده اند و اغماض غرب به افزايش محصول ترياك، آنان را ساكت نكرده است. افغانها در دهه 1980 به همين ترتيب شوروي را مجبور به ترك افغانستان كرده بودند و ....

 

آغاز دومين جنگ هند و پاكستان بر سر كشمير و کمکهاي پنهاني ايران به پاکستان

بامداد ششم سپتامبر سال 1965 (1344 هجري)، دومين جنگ هند و پاكستان بر سر كشمير با حمله نيروهاي هندي به منطقه لاهور آغاز شد. زد و خوردهاي پراكنده دو كشور از ماه اوت (امرداد) آغاز شده بود. پاكستان در واكنش به حمله تمام عيار هند، همان روز (ششم سپتامبر) در راجستان هند چترباز پياده كرد. در جريان اين جنگ، ايران به پاكستان كمك غيرعلني كرد و تعدادي هواپيماي نظامي ساخت آمريكا به آن كشور تحويل داد. در جريان اين جنگ، امير عباس هويدا نخست وير وقت نيز در صدر هياتي از پاكستان ديدن كرد. جنگ دوم هند و پاكستان، با پادرمياني شوروي ـ دوست هند، پس از اين كه نيروهاي چين با هدف حمايت از پاكستان در مرزهاي هند تقويت شدند پايان يافت. دولت چين ششم سپتامبر ساعتي پس از آغاز حمله همه جانبه هند به پاکستان اعلام کرده بود که ضرور مي بيند نيروهاي خود را در مرزهاي مشترک تقويت کند و به حالت آماده باش درآورد که در آن زمان اخطاري به هند تلقي شده بود.
    هنگامي كه سران دولت هاي هند و پاكستان به ميانجيگري شوروي در آسياي ميانه با هم مذاكره مي كردند، لعل بهادر شستري نخست وزير وقت هند بر اثر سكته مغزي درگذشت و بانو اينديرا گاندي نخست وزير هند شد.
    تلفات دومين جنگ هند و پاكستان بر سر كشمير، سنگين گزارش شده است.
     نخستين جنگ دو كشور در سال 1947 انجام شده بود و سومين آن در سال 1971. مسئله كشمير همچنان لاينحل باقي مانده و آتشي است در زير خاكستر.

 

آغاز گلوله باران لنينگراد

شهر لنينگراد كه از چهارم سپتامبر 1941 در محاصره ارتش آلمان قرار گرفته بود از امروز ششم سپتامبر، به دستور شخص هيتلر زير گلوله باران لاينقطع قرار گرفت. اين محاصره طولاني كه منجر به مرگ يك ميليون تن از جمعيت شهر شد، همزمان با حمله نيروهاي شوروي به ايران بود. اين محاصره تا سال 1944 ادامه داشت.

 

فارغ از غوغا و دشواري هاي دنيا ، سلطان سوازيلند ازميان 50 هزار دختر ، زوجه دوازدهم را انتخاب مي كند!

King Mswati

در اين دنياي پر از مشكلات و غوغا ، مسواتي پادشاه 35 ساله كشور آفريقايي سوازيلند فارغ از هر غم و اندوه در جستجوي همسر دوزادهم است. طبق يك رسم كهن ، دختراني كه بخواهند همسر پادشاه شوند در برابر او در يك برنامه رقص سه ساعته شركت مي كنند و او بكي را كه بپسندد از ميان آنان انتخاب مي كند. اين رقص پنجم سپتامبر 2003 با شركت نزديك به پنجاه هزار دختر برگزار شد و
«مسواتي» درپايان مراسم اعلام كرد كه چند دختر را پسنديده كه نظر خود را در باره انتخاب يكي از آنان بعدا پس از بررسي بيشتر اعلام خواهد كرد. وي در حال حاضر داراي ده همسر و يك نامزد است . دختري كه انتخاب خواهد شد ، مدتي نامزد تازه او خواهد بود تا با آداب و تشريفات كاخ سلطنتي آشنا شود.

برخي ديگر از رويدادهاي 6 سپتامبر

  • 1620:   يك دسته از مهاجران انگليسي تحت نام «زائر» بندر پليموتاين كشور را با كشتي «مي فلاور» به سوي آمريكاي شمالي ترك كردند تا در سرزمين تازه و به دور از غوغاي اروپا و اختلافات مذهبي و سياسي زندگي كنند.
        

  • 1776:   توفان دريايي گوادلوپ كه در اقيانوس اطلس پديد آمده بود در مسير خود در كارائيب و سواحل شرقي آمريكاي شمالي بيش از شش هزار تن را بي جان ساخت.
        

  • 1907:   Sully Prudhomme شاعر و نويسنده فرانسوي و برنده جايزه ادبي نوبل سال 1901 درگذشت. از وي 17 كتاب و از جمله يك مجموعه شعر تحت عنوان «فرانسه» باقي مانده است كه در وصف وطنش سروده است.     

  • 1939:   در پي انگلستان و مهاجرنشينانش، دولت آفريقاي جنوبي نيز به آلمان (كه به لهستان حمله برده بود) اعلان جنگ داد.

  • 1983:   دولت شوروي تاييد كرد كه يك هواپيماي كره جنوبي (پرواز KAL _ 007) را كه بدون اجازه، وارد آسمان آن كشور شده بود در برفراز ساحل غربي ساخالين سرنگون ساخته است. در اين رويداد 269 تن از جمله يك عضو كنگره آمريكا كه عازم كره جنوبي بود كشته شدند.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    5 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    34

    اهواز

    32
    46

    تبريز

    21
    34

    شيراز

    21
    36

    مشهد

    16
    32

    بندرعباس

    29
    35

    کرمان

    15
    33

    اصفهان

    18
    35

    يزد

    21
    37

    کرمانشاه

    23
    38

    اراک

    32
    46

    رشت

    24
    29

    دبی

    31
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1405 تومان
    970 تومان
    1765 تومان
    875 تومان
    255 تومان
    265 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    100000 تومان
    51500 تومان
    197000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:11
    طلوع خورشيد : 06:39
    اذان ظهر : 13:03
    غروب خورشيد : 19:26
    اذان مغرب : 19:46
    نيمه شب شرعي : 00:19
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American Magazine
    ماه سپتامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه معتبر علمي
    Scientific American

    تاریخ انتشار: سپتامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 97
    حجم فایل: 10 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    سونی اریکسون سه گوشی جدید
    ارایه کرد: W902 - W302 - W595

    به دلیل فرا رسیدن سومین سالگرد ارایه گوشی های سری واکمن سونی اریکسون، این شرکت سه مدل جدید از این سری گوشی ها را ارایه کرد.

    به گفته این شرکت مدل W902 که عکس آن را در بالا ملاحظه میکنید، دارای کیفیت صدای بسیار بالایی است که در این زمینه با مدل W980 برابری میکند. در کنار کیفیت بسیار عالی صدا در این گوشی میتوانید از عکس های گرفته شده با دوربین 5 مگاپیکسلی این مدل لذت ببرید. به گفته سونی اریکسون این مدل به خوبی قادر به فیلمبرداری نیز هست و دارای حافظه 8 گیگابایتی از نوع مموری استیک میکرو است.

    حافظه داخلی گوشی W902 معادل 25 مگابایت است.

    مدل W595 Sony Ericsson برای کسانی ساخته شده که دوست دارند با دیگران به موسیقی گوش کنند. این مدل دارای اسپیکرهای استریو با کیفیت بالا است. ضمنا دارای یک جک گوش کردن اشتراکی است. که از طریق آن میتوانید با دوستتان به موسیقی گوش کنید. این گوشی دارای حافظه داخلی 40 مگابایتی است.

    مدل W302 با امکانات جالب، ساخته شده که با قیمت ارزان بتوانید یک واکمن خوب داشته باشید. این مدل دارای دوربین دو مگاپیکسلی است. حافظه 512 مگابایتی ، Track ID و رادیو FM از دیگر مشخصات این مدل هستند.

    حافظه داخلی این مدل 20 مگابایت است.

    قیمت ها هنوز اعلام نشده ولی هر سه مدل این گوشی ها طی 5 ماه آینده به بازار ارایه خواهند شد.

    منبع و اطلاعات بیشتر

     

    سری جدید پخش کننده های
    صوتی شرکت کریتیو

    دو هفته اخیر روز های پر کاری برای طراحان شرکت Creative بوده  تا اینکه بالاخره حاصل تلاش خود را با ارائه نسل جدیدی از پخش کننده های صوتی با عنوان ZEN mozaic به طرفداران محصولات خود نشان داد. علاوه بر زیبایی ظاهری و طرح ویژه موزاییک مانند کلید هایش می توان به ویژگی های فنی و کیفی از قبیل صفحه نمایشگر 1.8 اینچی , تنوع حجم حافظه در مقیاس های 2, 4 , 8 گیگا بایتی ,تیونر FM و اسپیکر ظریفی که در داخل آن تعبیه شده است اشاره کرد.
    می توانید فایل های صوتی خود را در فرمت های MP3/WMA/WAV از طریق این پخش کننده های فانتزی بشونید.در ضمن از طرف شرکت هم تدابیری برای عمر باتری این محصول اندیشیده شده تا تحت هیچ شرایطی در گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان با محدودیت مواجه نشوید! هر نوبت شارژ باتری قادر است تا 32 ساعت پشتیبانی کار این محصول را بر عهده داشته باشد . همچنین می توانید از Voice recorder موجود در این محصول برای ضبط صدا نیز بهره مند شوید.
    قرار است از اوایل آگوست فروش خود را با قیمت 200$ از سنگاپور آغاز کند. نمی دانیم کی به دست ما خواهد رسید؟!اما منتظر می مانیم . منبع و اطلاعات بیشتر
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    جـوان


    نويسنده: محمدجواد رودگر
     

    معرفی کتاب:
    از دیدگاه امام علی (ع)، “جوانی” دورانی ارزشمند و گران بهاست. در این دوران جوان، آماده دریافت حق و پذیرای هدایت، معرفت و حكمت مي باشد. از این رو ایشان جوانان را به بهره مندی از این فرصت بي بازگشت فراخوانده و ضمن توصیه به ترك غفلت، جهالت، غرور و لذت های زودگذر، آنان را به تفكر، تدبر، دوراندیشی، آینده نگری، حلم، علم و كسب تقوا توصیه مي كنند.
    همچنین امام علی (ع)، با توجه به فطرت پاك جوانان، آزادی فكری، اخلاقی و معنوی آنان را موجب رهایی از قیود دنیاپرستی و خودخواهی مي داند. ایشان در امر تربیت و آموزش جوانان، ملامت و برخورد سلبی با آنان را نكوهش كرده و جوانان را به عزت طلبی فرا مي خوانند.
    از منظر امام علی (ع) ریشه های انحراف جوانان عبارتست از: جهل و ناآگاهی، لذت گرایی، عشق افراطی، خشم كنترل نشده، برتري جویی، خودخواهی، غرور و شرایط نامناسب خانوادگی.
    كتاب حاضر كه از مجموعه “از چشم ‌انداز امام علی (ع) ” مي باشد، ضمن بررسی جوان و جوانی از دیدگاه امام علی (ع)، توصیه های ایشان به جوانان را در امور مختلف بیان مي دارد.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدّمه
    1. جوان و جواني از....
    2. جوان، زماني و دگرگوني
    3. جوان، آزادي و آزادگي
    4. جوان و كرامت ‌نفس
    5. جوان و شيوه هاي برخورد...
    6. ویژگي هاي دروان جواني...
    7. جوان و عزّت نفس
    8. جواني، آموزش دین و... ‌
    9. جوان و عوامل انحراف
    10. جوان و آئین دوست ‌یابي
    11. نكاتي پندآموز از...
    ● نتيجه گيري
    ● پي نوشت
    ● فهرست منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    تفاوت دخترها و پسرها!
    (جديد)

    1- دختر ها خیلی دوست دارند جای پسر ها باشند اما پسر ها اصلاً دوست ندارند جای دختر ها باشند.

    2- اگر یه دختر 1 مشکل غیر قابل حل داشته باشه از خونه فرار میکنه اما یه پسر اگر 1 مشکل غیر قابل حل داشته باشه اعضای خانواده اش رو از خونه فراری میده!

    3- یه دختر اگر دو تا مشکل غیر قابل حل داشته باشه خودکشی میکنه اما یه پسر اگر دو تا مشکل غیر قابل حل داشته باشه اعضای خانواده اش رو میکشه

    4- یه پسر اگر 3 تا مشکل غیر قابل حل داشته یه هفته افسرده میشه بعد با 3 تا مشکل کنار میاد و زندگیش رو میکنه اما تا کنون دختری که 3 تا مشکل داشته باشه دیده نشده چون همشون در مرحله دو تا مشکل خودکشی میکنند و به سه تا نمیرسه مشکلاتشون!!!

    5- دخترا از پسرا موهاشون کوتاهتره!

    6- دخترا می خوان سر پسرا کلاه بزارن اما در نهایت سر خودشون کلاه میره ولی پسرا می خوان سر هر موجود زنده ای که میبینن کلاه بزارن و در نهایت موفق میشن

    8- نقطه قوت پسرا چشماشونه اما نقطه قوت دخترا چشم و گوش ابرو و دماغ و دهن و .........هست.

    9- دخترا با اینکه بیشتر از پسرا قوانین راهنمایی و رانندگی رو رعایت میکنن اما خیلی بیشتر از پسرا تصادف میکنن و در هر تصادف رد پای یک دختر به چشم می خوره.

    10- دخترا فکر می کنن بهترین راه برای داشتن یک رابطه خوب و مداوم صداقت و راستگویی هستش ولی پسرا مطمئن هستند بهترین راه دروغگویی و گرفتن سوتی از طرف مقابله!

    11- دختر ها از درس و مدرسه بیزارند ولی پسر ها از درس و مدرسه فراری هستند!

    12- پسر ها به هم حسودی نمی کنن اما دخترا به هم حسودی می کنن.

    13- اگر برادرتون دوست دختر داشته باشه شما سعی می کنید با اون دختر آشنا بشید ولی اگر خواهرتون دوست پسر داشته باشه شما قسم می خورید! که هم پسره و هم خواهرتون رو سر به نیست کنید.

    14- دختر ها زیر بار حرف زور میرن اما پسر ها خودشون حرف زور میزنن

    15- دخترا زندگی مشترک رو در عشق و صفا و صمیمیت می بینن ولی پسر ها در غذا

    16- اگر یک دختر در یک جمع سوتی بده تا آخر دیگه هیچ حرفی نمیزنه اما پسر ها در یک چمع فقط سوتی میدن!

    17- یک دختر اگر 24 ساعت با دوست پسرش صحبت نکنه افسرده میشه اما یک پسر اگر 24 ساعت با دوست دخترش صحبت نکنه با اون یکی دوست دخترش صحبت میکنه.

    18- پسر ها میدونن جنبش فمنیسم چیه واسه همین ازش متنفرن ولی دختر ها نمیدونن جنبش فمنیسم چیه واسه همین طرفدارشن!

    19- یک دختر اگر با دوست پسرش به هم بزنه دیگه با هیچ پسری دوست نمیشه اما یه پسر اگر با دوست دخترش به هم بزنه با 3-4 تا دختر دیگه دوست میشه!

    20- یک دختر اگر توی خیابون پسری ازش بپرسه ساعت چنده میگه:ساعت 7.اما یه پسر اگر یه دختر ازش ساعت بپرسه میگه :ساعت 7 و 2 دقیقه و 24 ثانیه,اینم شماره تلفن من ..... سر ساعت 9 منتظر تماستم!

    21- اگر یه دختر به یه پسر نگاه کنه , پسره فکر می کنه که خیلی خوش تیپه ولی اگر یه پسر به یه دختر نگاه کنه دختره فکر میکنه که پسره چقدر بی چشم و رو هستش!

    22- دختر ترشیده میشه اما پسر بلعکس رسیده تر میشه نه!!!!

    23- بعد از خوندن این مطلب پسرا اول 2 دقیقه فکر میکنن تا مفهوم مطلب رو بفهمند و چون بعد از دو دقیقه نمی فهمند می زنن زیر خنده و میگن خیلی باحال بود اما دخترا بعد از خوندن این مطلب 2 ساعت حرص می خورن و فکر میکنن به شخصیت دخترای ایرونی توهین شده و در نهایت چون مفهوم این مطلب رو نفهمیدن به نویسنده اش میل میزنن و فحش میدن!!!
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    موی بلوند در برابر تیره:
    کدام جذاب تر است؟


     

    آیا واقعاً نظر آقایون درمورد رنگ موی خانم ها هنوز هم به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد؟
    برای رسیدن به پاسخ این سوال، اخيرا تحقیقی جامع انجام شده و از چهار هزار مرد بین 18 تا 34 ساله درمورد رنگ موی خانم ها (بلوند یا قهوه ای) نظرخواهی کرده است.

    روز ولنتاین: بله بزرگترین شب برای قرار ملاقات های عاشقانه. تحقیقات نشان داده که بیشتر از 65 درصد از آقایون پولشان را برای قرار گذاشتن با یک خانم مو قهوه ای خرج می کنند تا یک زن بلوند و اینکار البته دلیل خیلی خوبی هم دارد. تقریباً همان تعداد (63 درصد) از این آقایون ادعا کردند که وقتی شب ولنتاین با خانمهاهای مو قهوه ای قرار می گذارند، خیلی بیشتر به آنها خوش می گذرد!
    بیشتر از 87 درصد از آقایون ادعا کرده اند که با خانمهای مو قهوه ای می توانند بحث های منطقی و جدی بیشتری داشته باشند تا خانم های بلوند و تقریباً 75 درصد از مردهایی که روی آنها تحقیق کردیم، تصمیم داشتند که با خانمی مو قهوه ای ازدواج کنند. تقریباً 80 درصد از مردها ترجیح می دهند دختری را که موهای قهوه ای دارد به خانه نزد خانواده شان بیاورند و معرفی اش کنند تا دختری که بلوند است.
    نکته جالب توجه دیگر این است که 75 درصد از مردها ترجیح می دادند وقتی صبح از خواب بیدار می شوند، خانمی مو قهوه ای کنارشان خوابیده باشد تا زنی با موهای بلوند.
    همه ما می دانیم که مردها همیشه درمورد هنرپیشه ها و ستاره های معروف مو بلوند یا مو قهوه ای مورد علاقه شان خیالپردازی هایی می کنند، اما آیا می دانید کدامیک از این زن های معروف در همه این خیالپردازی ها غالب بوده اند؟
    6 ماه بود که موهایم را بلوند کرده بودم اما حالا به رنگ اصلی موهای خودم که قهوه ای است برگشته است. بحث پیرامون موی روشن درمقابل موی تیره مسخره و خنده دار است. آیا واقعاً چند تا ژن ناچیز تعیین می کنند که یک نفر بی عقل، ساده، جذاب است یا هر چیز دیگر؟ من وقتی موهایم تیره بود، دوست پسر داشتم ولی وقتی بلوند بودم هیچ دوست پسری نداشتم. این درحالی است که فکر می کنم وقتی موهایم بلوند بود، وقتی در خیابان راه می رفتم توجه بیشتری از همه طرف به سمتم جلب می شد و مردهای خیلی بیشتری دنبالم راه می افتادند. با خودم فکر می کنم شاید موهای بلوند ابهت بیشتری دارد و باعث می شود هر مردی به خودش جرات ندهد و جلو بیاید و ایجاد رابطه کند و یا شاید هم مردها واقعاً ترجیح می دهند دوست دخترشان یا همسرشان موهای تیره و قهوهای داشته باشد. اکثر مردهایی که اطراف من هستند من را با موهای تیره ترجیح می دادند اما آنهایی که واقعاً دوستشان داشتم رنگ مویم اصلاً فرقی برایشان نمی کرد. هر کسی در این رابطه نظر خاص خودش را دارد اما واقعاً دلیل آن چیست؟ از این گذشته، مگر مو چقدر اهمیت دارد؟ باید اعتراف کنم که وقتی موهایم از بلوندی درآمد و دوباره قهوه ای شده، احساس می کنم کمتر از وقتی که موهایم بلوند بود، جذاب هستم اما واقعاً دلیل آنرا نمی دانم. شاید هم به خاطر الگوهایی که همیشه در سر داریم مثل اسکارلت جوهانسون، کریستینا آگیلرا، جسیکا سیمسون و از این قبیل. بلوند همیشه رنگ موی ستاره های هالیوودی بوده است، البته درست است که اکثر آنها موهایشان را رنگ کرده اند تا بلوند شده است. عقیده شخصی من این است که موی تیره خوشرنگ تر و درعین حال نامتعارف تر و مرموزتر است. به نظر من یک زنی که موهای تیره دارد باید دوبرابر یک مو طلایی زیبا و جذاب باشد تا به چشم بیاید. اما واقعاً تا کی باید این موضوع برتری موی تیره و روشن یکی از بحث های داغ مردها باشد؟ آیا واقعاً هوش و اخلاق زنها نیست که مردها باید به آن توجه کنند؟
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    کلیسای شیطان


     

    سوال:
    لطفا در مورد کليساي شيطان توضيحاتي بدهيد و اينکه آيا چنين کليسايي وجود داره و در کجاست؟
     

    پاسخ:
    پيدايش كليساي شيطان گروهي از مردم در روستايي واقع در منطقة Friuli (فريولي) در ايتالياي قرن 16 و 17 ميلادي كه خود را Benenduntil يا (روندگان خوب) مي ناميدند، پيدا شده و مدعي بودند كه هر چند وقت يكبار، شبها از بدن خود خارج شده و در مكاني در جنگل با جادوگران بر سر محصولات كشاورزي مي جنگند.
    و اگر در اين جنگ پيروز شوند، محصول آن سال خوب و اگر مغلوب مي شدند، آن سال قحطي مي شد. اينها طبق باورهاي خود، شيطان را مي پرستيدند و در مراسمي كه به Sabbat و يا Sabbath معروف بود، همان شنبه يا يكشنبه يهوديان و مسيحيان به مراسم خاصي مي پرداختند ابتدا به رقص و پايكوبي پرداخته و بعد به صليب و مقدسات ديگر مسيحيان بي احترامي كرده و انواع و اقسام كارهاي پليد را انجام مي دادند.
    گروه ديگري از طرفداران اين فرقه كه امروزه در اروپا زياد هستند. معتقدند كه آنها نيز خداپرست هستند ولي از طريق شيطان خدا را مي پرستند. آنها اعتقاد دارند كه شيطان در مقابل آدم سجده نكرد، و گفت من فقط در مقابل معبود خود سجده مي كنم و به همين علت از درگاه خدا، رانده شد. آنها شيطان را به خاطر اين كارش پرستش و ستايش كرده و معتقدند از اين طريق به خدا نزديك مي شوند.
    به جهت اينكه رهبران اين فرقه مسيحي بوده و اين فرقه را در مقابله با كليسا و علماي مسيحي، ايجاد كرده بودند، فرقه خود را «كليساي شيطان» ناميدند.
     
    پاره اي از اعتقادات و نيايش فرقة شيطان:
    مراسم نيايش اين گروه و اعتقادات آنها در مناطق مختلف با همديگر تفاوت جزئي داشته و با هم فرق مي كنند. ولي مشتركات نيايش و اعتقادات آنها كه بين همة مناطق مشترك است بدين شرح مي باشد:
    1. رهبران اين گروه ادعا دارند كه شيطان را فراخوانده و با او به گفتگو مي پردازند و شيطان همة خواسته هاي آنان را برآورده مي كند.
    2. اعضاي اين گروه به گورستان رفته و اجساد مردگان را از قبرها بيرون آورده و صليب شكسته و ستارة شش پر را در بدن اجساد فرو كرده و سپس براي تقرب به شيطان دور آنها مي گردند.
    3. يكي از آئين هاي كليساي شيطان، قرباني كردن براي شيطان است. قرباني آنها عبارت است از ذبح گربة‌ ماده يا سگ... اينها بعد از كشتن حيوان، خون آن را به صورت ها و دست هاي خود مي مالند و در يك دايره مي چرخند تا شيطان از آنها راضي شود. اگر حيوان براي ذبح پيدا نكنند، دست خود را بريده و خون آن را به دست و صورت خود مي مالند.
    4. بعد از اتمام قرباني جهت اهانت به قرآن، نسخه اي از قرآن را پاره پاره مي كنند و... .
    5. نواختن موسيقي مشهور به ارگ و استعمال مواد مخدر و حشيش از ديگر برنامه هاي اين گروه مي باشد.
    6. علامت اين گروه يا فرقه، عبارت است از دايره اي كه درون آن ستاره هاي وارونه، صليب شكسته و ستارة‌ داوود قرار دارد.
    7. در اعتقاد اين فرقه دختران جوان نقش مهمي دارند. چون يكي از اصول اعتقادي اين گروه بر اساس لذت جنسي، استوار است. و در نظر آنها دختران جوان مظهر لذت جنسي هستند و تنها فايدة وجودي آنها، تجاوز و آميزش قهر آميز با آنهاست. آنها عقيده دارند كه لحظة تجاوز جنسي به دختران جوان، بهترين لحظه مجسم شدن شيطان در درون پيكر انسان است. و مسائل ديگر كه قلم از ذكر آنها شرم دارد.ولي آنچه مي توان به طور خلاصه نسبت به فرقة شيطان و كليساي شيطان ذكر كرد، اين است كه اساس اعتقاد آنها، ارتكاب پليدي ها و بدترين و زشت ترين جرائم و اعمال است كه در باور آنها،‌ انجام اين اعمال موجب تقربشان به شيطان مي شود.
    البته ذكر اين نكته لازم است كه اين فرقه، با فرقة يزيديه تفاوت داشته و با آن يكي نيست.
     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    دوستای عزیزم سلام
    حالتون چطوره
    ماه رمضانتون مبارک و نماز روزه هاتون قبول درگاه حق
    دوستانی که از قبلا ها با روزانه همراه بودن می دونن روزانه ستونی داشت به اسم اس ام اس روزانه که بنده در اون ستون در خدمتتون بودم
    به علت پاره ای از مشکلات مدتی نتونستم خدمت برسم
    ولی از امروز سعی می کنم بازم باهاتون باشم
    یه نکته ی دیگه ای که لازمه خدمتتون بگم اینه : طی این مدت دسوتان لطف داشتن و اس ام اس هاشون رو واسم می فرستادن .. همه ی اس ام اس هاتون به دستم رسیده و ان شاالله سعی می کنم تقدیم کنم ... پس اگه می بینین اس ام اسی هست مربوط به روز پدر یا زمستان یا مناسبت دیگه تعجب نکنین ...
    متشکرم

    1321 - مجال گریه كم و حجم دردبسیارست، توقع توازین روح سرد بسیارست، بخاطرتوگل سرخ ازكجا بخرم؟ زمانه ایست كه گلهای زردبسیارست، حرامی آمدوداروندارمان رابرد، درین قبیله كه میگفت مردبسیارست، یكی ازین همه دیوانه عاشق لیلیست، وگرنه وحشی صحرانوردبسیارست، بگوبه كفترخوش باوری كه درراهست، میان كوچه ی ماهرزه گردبسیارست. (8878-0912)

    1322- برو پايين خيلى باحال هست
    باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال باحال (4435-0935)

    1323- تف به اين زندگى
    تف به عشق
    تف به نامردى
    تف به دلتنگى
    تف به انتظار
    تف به جدايى
    تف برسون تفم تموم شد (4435-0935)

    1324- امیرالمؤمنین ای شاه مردان، دل ناشادماراشادگردان، اگردست علی دست خدانیست، چرادست دگرمشکل گشا نیست؟ (8878-0912)

    1325- هلال ماه خير و برکت، ماه عرفان و احسان، عشق و ايمان، بندگی و طاعت بر مجاهدان نفس مبارک باد (9236-0915)

    1326- یادمان باشدازامروز خطائی نكنیم، گركه درخویش شكستیم صدائی نكنیم،
    پرپروانه شكستن هنر انسان نیست، گرشكستیم زغفلت منومائی نكنیم،
    یادمان باشداگرشاخه گلی راچیدیم، وقت پرپر شدنش سازونوائی نكنیم،
    یادمان باشداگر خاطرمان تنهاماند، طلب عشق زهربی سروپائی نكنیم،
    یادمان باشد اگرحال خوشی دست بداد، جز برای فرج یاردعائی نكنیم‎.
    ‎التماس دعا (8878-0912)

    1327- ماه مبارك آمد اى دوستان بشارت،
    كز سوى دوست ما را هر دم رسد اشارت،
    آمد نويد رحمت اى دل زخواب برخيز،
    باشد كه باقى عمر جبران شود خسارت.
    با اميد به قبولى طاعات و عبادات. (4435-0935)

    1328- لحظه های تنهایی ات رازمزمه کن تااسمانی شوی.پیشاپیش خجسته بادقدوم صیام. (7314-0915)

    1329- بارانی باید تاکه رنگین کمانی براید.. و لیموهایی ترش تا که شربتی گوارا فراهم شود و گاه روزهایی سخت در زندگی تا که از ما انسانهایی تواناتر بسازد... (9238-0915)

    1330- شکسپیر:
    يا به اندازيه آرزوهاتون تلاش کنيد يا به اندازيه تلاشتون آرزو کنيد! (6094-0915)

    1331- بهتر است با مهربانی اشتباه کنی تا اينکه با نامهربانی معجزه کنی - مادر ترزا (9238-0915)

    خب دوستان این فعلا یه قسمت جدید تا قسمت بعدی
    شماره برای ارسال اس ام اس : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    خطوط اینترنت ماهواره چیست؟

    آیا می دانید اینترنت ماهواره ای چیست؟ کاربران اینترنت با استفاده از امکانات مختلف قادر به اتصال به اینترنت و استفاده از منابع موجود می باشند ، خطوط تلفن معمولی ( Dial up ) ، اینترنت Wireless ، خطوط DSL و ... نمونه های موجود می باشند .همانطــور که می دانیم حجم اطلاعات دریافتی ( Recieve ) در ارتباطات اینتـــرنتی همواره چندین برابر بیش از اطلاعات ارســـالی ( Send ) می باشد ، تکیه بر همین واقعیت است که سرویس دهندگان اینترنت نیز به طرق مختلف سعی بر اضافه کردن پهنای باند دریافت خود داشته باشند.
    یکی از روشهای دریافت اطلاعات با سرعت بالا استفاده از ماهواره می باشد به زبان ساده ارسال اطلاعات به اینترنت از طریق خطوط تلفن معمولی، اینترانت، وایرلس و یا خطوط DSL می باشد و دریافت اطلاعات ( Recieve ) از طرِیق Satellite تامین می گردد که به آن اینترنت یک طرفه گفته می شود. .لذا با توجه به ســـرعت بسیار بالای دریافت اطلاعات،شما قادر به استفاده از اینترنت پـــر سرعت ، ده ها برابر سریعتـــر از خطوط Dial up خواهید بود .


    ● روش کار اینترنت ماهواره ای
    روش کار اینترنت ماهواره ای بر خلاف ظاهر پبچیده، ساده می باشد. نحوه کار بدین صورت است که برای ارتباط پرسرعت اینترنت از طریق ماهواره کافیست توسط یکی از انواع مودم با خط تلفن، ADSL ، ISDN و یا حتی بدون سیم به اینترنت متصل شویم تا برای ارسال اطلاعات از آن استفاده نماییم و سپس طبق راهنما کامپیوتر را بگونه ای تنظیم کنیم که برای دریافت اطلاعات از ماهواره استفاده کند.همانطور که گفته شد در یک ارتباط اینترنت معمولی میزان اطلاعات ارسالی بسیار ناچیزتر از اطلاعات دریافتی می باشد. بنابراین برای خط ارسال از هرنوع، حتی ارتباط ضعیف و یا کارت های اینترنت کم سرعت نیز می توان بهره برد.
    ▪ تجهیزات مورد نیاز برای برقراری یک ارتباط ماهواره ای
    تجهیزات مورد نیاز برای برقراری یک ارتباط ماهواره ای عبارتند از :
    ـ آنتن پارابولیک یا همان دیش معمولی
    ـ LNB معمولی و یک کارت DVB.
    ▪ یک نکته اساسی ناگفته در خصوص اینترنت ماهواره ای
    اما می توان بجای استفاده از انواع مودم برای Send از یک کارت DVB دارای SendوReceive استفاده کرد. که به آن اینترنت دو طرفه می گویند که البته برای کاربران خانگی بسیار گران خواهد بود.
    دریافت اطلاعات از طریق ماهواره به سرویس های IP Base و Proxy Base تقسیم شده که نوع اول بیشتر برای سرویس دهندگان اینترنت ، ISP ها ، موسسات و ادارات استفاده می شود . از جـمله سرویس هایی که اخیـرا طرفـداران زیادی پیدا کـرده سروِیس های Proxy Base می باشـــد . در این سرویس ها که به صـورت ماهیانه عرضه می شوند شما می توانید میزان مشخصی دانلود (Download) داشته باشید. (‌منبع ۱)


    ● اینترنت ماهواره‏ای چطور کار می‏کند
    دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره،چنان سرعتی به نقل‏و انتقالات شما می‏دهد که باور کردنی نیست
    دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره، یک دسترسی مافوق سریع است که با استفاده از یک آنتن بشقابی می‏تواند سرعت نقل و انتقالاتِ شما را به ۴۰۰ کیلوبیت در ثانیه برساند. این عدد را با ۴ یا ۵ کیلو‏بیت در ثانیه‏ای که از طریق دسترسی تلفنی با آن می سوزید و می‏سازید، مقایسه کنید تا متوجه شوید که اینترنت ماهواره‏ای، چه موهبتی است!
    اگر فکر می‏کنید دست‏تان به یک اینترنتِ پهن‏باند نمی‏رسد و یا شب‏ها خواب آن را می‏بینید، چون نمی‏توانید مشترک یک خط اینترنت دیجیتالی شوید، پس باید فکر یک اینترنتِ پهن‏باند را از سرتان بیرون کنید، سخت در اشتباه هستید. چرا که اینترنت ماهواره‏ای می‏تواند همان راه‏حل نهایی باشد.
    در واقع اگر بتوانید از بالای پشت‏بام منزل یا محل کار‏تان، جنوب آسمان را به خوبی و بدون هیچ مانعی مشاهده کنید، می‏توانید از یک دسترسی ماهواره‏‏ای برای انتقال دادن و پیاده کردن فایل‏های حجیم چند صد مگابایتی و یا دیدن فیلم‏های ویدیویی و یا سیر و سیاحت صِرف در اینترنت استفاده کنید. هرچند این راه حل از نظر سادگی و ارزان قیمتی به پای اینترنت دیجیتالی نمی‏رسد، اما برای بعضی‏ها بهترین و تنها راه‏حل محسوب می‏شود.
    ـ اما قبل از ورود به بحث اصلی، باید بدانید که:
    می‏توانید با سرعت ۴۰۰ کیلو‏بیت در ثانیه به پیاده کردن و یا به اصطلاح دانلود فایل‏ها بپردازید. تنها برای ارسال یا انتقال دادن نیاز به یک مودم آنالوگ خواهید داشت که سرعت خیلی پایینی دارد.
    ازطرف دیگر ماهواره‏های دو طرفه‏ای نیز وجود دارند که هم برای ارسال به کار می‏روند و هم برای دریافت. در نتیجه نیاز به مودم آنالوگ از بین می‏رود و امکان انتقال‏دادن اطلاعات شما را تا سرعت ۲۰۰ کیلو بیت در ثانیه فراهم می‏آورد.


    ● اینترنت ماهواره‏ای تا تلویزیون‏های ماهواره‏ای
    اینترنت ماهواره‏ای دقیقاً مثل تلویزیون‏های ماهواره‏ای است: ماهواره‏ای مدام به دور مدار زمین می‏گردد و در همین حال امواج داده‏ای را به سمت یک آنتن بشقابی که بالای پشتِ‏بام‏تان قرار دارد، ارسال می‏کند. آنتن بشقابی هم داده‏ها را با سرعت ۴۰۰ کیلو‏بیت در ثانیه یا بیش‏‏تر به یک مودم مخصوص ماهواره‏ای که به کامپیوترتان وصل است، مخابره می‏نماید.


    ● همه چیز در مورد اینترنت ماهواره‏ای
    حتماً دقت کرده‏اید که حرفی در مورد سرعت ارسال به میان نیاوردیم. درحال حاضر، سرویس‏های ماهواره‏‏ای برای دریافت داده از سمتِ شما به یک مودم آنالوگ احتیاج دارند. وقتی تقاضای بازدید از یک سایت را می‏دهید، سرعت انتقال این درخواست به سرعت مودمِ فعلی شما بستگی خواهد داشت.
    طراحی این سرویس به خاطرآن بوده که هزینه‏هایش سر به فلک نزنند!
    وقتی همه‏ی این‏ها تکه‏ها را کنار هم بگذارید، طرز کارش به این ترتیب خواهد بود: با استفاده از مودم، شماره تلفن کارگزار اینترنت خود را می‏گیرید و به او وصل می‏شوید. برای بازدید از یک سایت، روی یک لینک کلیک می‏کنید تا یک سایت دیگر را ببینید. نرم‏افزاری که در کامپیوترتان دارید، یک کپه‏ی داده‏ای را به تقاضای‏تان ضمیمه می‏کند. در عوض درخواست کردن مستقیم فایل از میزبانِ وِب، درخواست‏تان به مرکز عملیاتِ شبکه‏ی سرویس ماهواره‏ای می‏رود که در روی زمین قرار دارد.
    سپس این مرکز، آن صفحه‏ی وب را درخواست می‏کند. میزبانِ وب نیز صفحه‏ی درخواستی را به مرکز عملیات شبکه‏ی ماهواره‏ای ارسال می‏کند، و سپس آن صفحه را به ماهواره مخابره می‏نماید تا آن را به سمت آنتن بشقابی شما بفرستد. آنتن بشقابی، صفحه‏ی وب را از طریق مودم ماهواره‏ای به کامیوترتان می‏رساند، و همه‏ی این ماجرا در عرض کم‏تر از یک ثانیه.


    ● اشکالات بالقوه اینترنت ماهواره‏ای
    تمام این مراحل به تعلّل ختم می‏شوند، یعنی یک تاخیر قابل توجه، بین زمانی که کلیک می‏کنید تا زمانی که داده را دریافت می‏نمایید.
    این تاخیر ناشی از آن است که تقاضای‏تان از جانب کامپیوترتان و از طریق مودم ابتدا به مرکز شبکه‏ی ماهواره‏ای فرستاده می‏شود، و از آن‏جا به میزبان وب می‏رسد. سپس به مرکز شبکه‏ی ماهواره‏ای باز می‏گردد، و آن‏وقت ۲۵۰۰۰ کیلومتر مسافت را تا ماهواره طی می‏کند و مجدداً به جانبِ آنتن بشقابی فرود می‏آید.
    به همین جهت، نباید زیاد این تأخیرات را به دل بگیرید!اما اگر کاربران دیگری نیز مثل شما به همین سرویس ماهواره‏ای روی آورند، میزانِ تداخل‏تان کاهش خواهد یافت، زیرا پهنای باند ماهواره بین همه سَرشکن می‏شود.
    ماهواره فقط یک مقدار مشخص پهنای باند دارد که می‏تواند آن را بین متقاضیان تقسیم نماید. منتها، سیستم‏های ماهواره‏ای دوسَره، که نیاز به مودم آنالوگ برای مخابره‏ی زمین به هوا ندارند، پهنای باند بسیار عریض‏تری دارند- پهنایی به وسعت ۵/۱مگابیت در ثانیه از هوا به زمین، و ۲۰۰ کیلوبیت در ثانیه از زمین به هوا.


    ● سوال: اینترنتِ هوایی چقدر خرج دارد؟
    برای شروع احتیاج به یک کامپیوتر مبتنی برپنتیوم، ویندوز ایکس‏پی، حداقل یک مودم ۶/۵۶ کیلوبیت در ثانیه‏ای، و ۱۲۸ مگابایت حافظه خواهید داشت. آنتن بشقابی به یک کابل متصل شده و به مودم ماهواره‏ وصل می‏گردد، و سپس از طریق یک کابل یو‏اس‏بی یا یک کارت پی‏سی‏آی به کامپیوترتان متصل می‏گردد.
    معمولاً برای آنتن بشقابی- که مخصوص این کار است- و مودم یک مبلغ سالیانه باید پرداخت کنید. اما برطبق ساعات برخورداری‏تان از اینترنت، هرماه باید هزینه‏ی اشتراک خود را بپردازید، مثلاً فلان مبلغ به ازای ۲۵ ساعت در ماه.
    بهتر است مثل تلویزیون‏های ماهواره‏ای، اجازه دهید که خودِ فروشنده، تجهیزات آنتن و مودم را نصب و تنظیم نماید.
    به محض نصب و تنظیم آنتن بشقابی، نرم‏افزار مربوطه را نصب می‏کنید و شرکتی که نمایندگی خدمات ماهواره‏ای را برعهده دارد، متعهد می‏گردد که دسترسی شما به اینترنت را فراهم آورد، آن‏هم یا از طریق یک مودم ماهواره‏ای پی‏سی‏آی (که داخل کامپیوترتان نصب می‏شود)، یا یک مودم ماهواره‏ای مبتنی بر یواس‏بی.


    ● اینترنت ماهواره‏ای ؛ اینترنت از فضای بی‏کران
    در مورد کامپیوتر‏های کتابی باید از شرکت نماینده سؤال کنید که آیا برای آن‏ها، مودم کارتی سراغ دارند یا نه، که احتمالاً جواب‏شان نیز مثبت خواهد بود. (منبع ۲)


    ● تقسیم بندی اینترنت ماهواره‏ای
    سه نوع اینترنت ماهواره ای وجود دارد
    ۱) اینترنت آفلاین:
    در سراسر دنیا افراد مختلف از اینترنت ماهواره ای آنلاین در حال استفاده هستند و در حال دانلود فایلهای مختلف هستند و ماهواره برای آنها فایلها را ارسال میکند تا دریافت کنند در این روش شما هم میتوانید از فرصت استفاده کنید و فایلهایی که آنها در حال دریافت هستند را دریافت کنید . برای اینکار شما احتیاج به سخت افزار اینترنت آنلاین یکطرفه دارید و برای دانلود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید.
    ۲) اینترنت یکطرفه:
    این روش به این دلیل یکطرفه نامیده می شود که شما از طریق دیش خود فقط دریافت اطلاعات دارید و ارسال اطلاعات شما از طریق خط تلفن یا adsl و یا ... انجام می شود در این روش شما علاوه بر خرید تجهیزات اینترنت یکطرفه باید ماهیانه هزینه ای به شرکت تهیه کننده اینترنت ماهواره ای بپردازید که بسته به سرویس شما این هزینه ها متغیر می باشد.
    ۳) اینترنت دو طرفه :
    در این نوع از اینترنت ماهواره ای دریافت و ارسال اطلاعات از طریق دیش انجام می شود به اینصورت که اطلاعات شما از طریق LNB مخصوص دریافت می شود و اطلاعات شما از طریق دستگاهی به نام Transmiter به ماهواره ارسال می شود در این روش قیمت تجهیزات سخت افزاری و نیز هزینه های ماهیانه نسبت به روش اول بسیار گران تر است.


    ● سخت افزار لازم برای اینترنت ماهواره ای
    نوع اول و دوم سخت افزار دقیقا مشابهی دارند تنها تفاوت آنها در نرم افزار است که در پایان این مقاله به آن می پردازیم .
    ▪ DVB Cart
    کارت dvb یا اصطلاح عامیانه آن کارت رسیور ، کارتی است که روی اسلات PCI مانند کارت مودم یا کارت گرافیک و ... در کامپیوتر شما نصب می شود . این کارت دارای ورودی فیش ال ان بی است که از طریق کابل معمولی رسیور به LNB که روی DISH نصب شده است می رود.
    ▪ انواع کارت های DVB :
    این کارت ها در دو نوع به بازار عرضه می شود اول کارت هایی که خود دارای CPU هستند و سی پی یو ی کامپیوتر شما را به زحمت نمی اندازند دوم کارت هایی که فاقد CPU هستند و برای پردازش اطلاعات دریافتی از دیش از سی پی یو ی کامپیوتر شما استفاده می کنند.
    از کارت های دسته اول میتوان Nexus و SkyStar۱ نام برد و از کارتهای دسته دوم vision plus و SkyStat۲ و ... که در بین این کارت ها کارت SkyStar۲ هم قیمت مناسبی نسبت به بقیه کارت ها دارد و هم کیفیت واقعا عالی دارد آخرین ورژن کارت Sky Star ۲.۶d می باشد که ساخت کره است
    ▪ آنتن -Dish
    شما میتوانید از دیش های معمولی برای اینکار استفاده کنید حداقل سایز دیش شما بایستی ۹۰ باشد سایزهای کوچکتر شما را با مشکل مواجه می کند . پیشنهاد ما استفاده از دیش ۱۲۰ است که اگر بطور دقیق نیز جهت یابی شود سیگنال قوی به شما خواهد داد و در سرعت دانلود شما تاثیر بسزایی دارد. البته منظور ما از دیش ، دیش معمولی است . دیش اگر استاندارد طراحی شود حتی با سایز ۴۰ می توانید سیگنال سایز ۱۲۰ را دریافت کنید
    ▪ ان ال بی LNB
    ال ان بی شما همان ال ان بی معمولی رسیور های خانگی می باشد فقط پیشنهاد می شود از ال ان بی خوبی استفاده کنید تا بهترین کیفیت و سرعت را داشته باشید همچنین کابلی که استفاده میکنید کابل خوبی باشد فیش ها را در دو سر آن متصل کنید قبل از اتصال محل را با سوهان بسائید تا بهترین اتصال را پیدا کند روی آن چسب بزنید و لاستیک مخصوص ضد باران را روی آن قرار دهید همه اینکار ها نتیجه اش داشتن کیفیت بالاستسخت افزار اینترنت ماهواره ای دو طرفه سخت افزاری پیچیده است که بزودی در همین پاراگراف قرار خواهم داد


    ● نرم افزار های لازم برای اینترنت ماهواره ای
    ▪ نرم افزار های دانلود آفلاین
    پس از نصب درایور های کارت نوبت به نصب نرم افزار های دانلود آفلاین می رسد یکی از بهترین نرم افزار ها SkyGrabber می باشد که شما ابتدا در منوی main گزینه option کارت خود را معرفی می کنید مثلا SkyStar۲ و ok را میزنید سپس در نوار بالا زیر منو ها Provider را مشخص می کنید به عنوان مثال OpenSky را انتخاب می کنیم . دیش شما بایستی روی ماهواره سرویس دهنده opensky باشد یعنی باید بطرف ماهواره EuteleSat W۳ تنظیم باشد سپس دکمه شبیه play را که همان statr grabbing است را کلیک کنید مشاهده می کنید که لیست فایلهای در حال دانلود در قسمت زیرین دیده می شود وقتی که در صد دانلود رسید به ۱۰۰ فایل از لیست حذف می شود یعنی این فایل دریافت شده است و می توانید از آن استفاده کنید. به شاخه ای که skyGrabber را نصب کرده اید بروید آنجا شاخه ای به نام ok وجود دارد آن را باز کنید فایل های دانلود شده شما آنجاست که بر اساس نوع فایل در پوشه های مختلف قرار گرفته است.
    در اسکای گرابر در منوی Filters می توانید هر آنچه را که دوست دارید دانلود کنید و از دانلود فایل هایی که باب طبع شما نیست خودداری کنید به عنوان مثال اگر فقط مایلید e-book دانلود کنید کافیست پسوند فایلهای دانلودی را pdf انتخاب کنید و یا اگر از موسیقی متنفرید میتوانید تیک MP۳ را بردارید تا mp۳ دانلود نشود.
    سرعت دانلود شما ۲ الی ۴ مگا بایت در ثانیه است ۲-۴MB/sec . آخرین ورژن اسکای گرابر را می توانید از اینجا دانلود کنید
    ▪ نرم افزار های اینترنت یکطرفه
    برای داشتن اینترنت یک طرفه نرم افزار خاصی نیاز نیست بلکه بایستی یکسری تنظیمات نرم افزاری انجام دهید. روشهای مختلفی برای اتصال به اینترنت وجود دارد که ما به یکی از این روشها می پردازیم.
    فرض بر این است که شما سرویس بیسیک OpenSky را خریداری کرده اید و دیش شما اکنون روی ماهواره EuteleSat W۳ دقیقا تنظیم است برای این کار پس از دادن مک آدرس کارت خود به اپن اسکای و نیز پرداخت هزینه آن که ۲۴ یورو می باشد اکانت شما پس از چند دقیقه فعال می شود. حال بایستی یک اکانت VPN بسازید و یوزر نیم و پسوردی که opensky به شما داده است را وارد کنید در قسمت آی پی نیز آی پی که opensky به شما داده است را وارد کنید. اول با Dial Up به اینترنت کانکت شوید وقتی کاملا کانکت شدید به vpn که ساختید کانکت شوید.
    سپس به یک فایل حجیم از اینترنت دانلود کنید ، مشاهده می کنید که با سرعت ۴۰۰ کیلو بیت الی ۲ مگا بیت در ثانیه یعنی ۵۰ الی ۲۵۰ کیلوبایت در ثانیه از اینترنت دانلود می کنید که واقعا سرعت فوق العاده ای است.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ