به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1004 :: پنجشنبه 21 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

تی شرتهای جدید نیمانی

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1003) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تی شرتهای جدید نیمانی
  • کتابخانه‌هایی با طراحی‌های خلاقانه
  • ويدئوي منتشر نشده و ديدني از حادثه 11 سپنامبر
  • تصاوير زيبايي از «برخورد دهنده هادرونی بزرگ»
  • آخرین آمار تلفات زلزله ديروز ؛ 6 کشته و 35 زخمی
  • معرفي و دانلود فيلم : نور خاموش
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : Private Lives of Dolphins
  • دانلود انيميشن : Snow White and the Seven Dwarfs
  • تبديل عکس به کاريکاتور با Portable Caricature Studio Green  Screen 3.6
  • نسخه جديد بازي جذاب Sky Force Reloaded Cracked
  • بازي Kasparov Chessmate Portable
  • تبلیغات جالب مصری ها برای حجاب
  • آرام ترين انسان
  • استیو جابز: زنده‌ام که معرفی کنم
  • بی اعتمادی مردم به روحانیت؛ چرا؟!
  • باز هم در خصوص مطلب از حلال تا حرام تنها یک جمله
  • چرا درباره "هولوکاست ايرانيان" و مرگ قريب به نيمي از جمعيت ايران در زمان جنگ جهاني اوّل سکوت کرده‌ايم؟
  • «علی ابن مهزیار» نگینی درخشان در جمکرانی دیگر
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • تکیه گاه موس، برای خلاصی از درد مچ
  • مُد در مقابل استایل
  • جایگاه معنوي حضرت خديجه در مقايسه با ديگر زنان مقدس تاريخ
  • ۱۱ سپتامبر در قاهره
  • همه چیز درباره Touch screen
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کتابخانه‌هایی با طراحی‌های خلاقانه
بانوي كرامت
سوگنامه حضرت خديجه
10 فايل برتر gif بر روي اينترنت
ويدئوي منتشر نشده و ديدني از حادثه 11 سپنامبر
دفتر کار دیگ (Digg) در سان فرانسیسکو
شعري بسيار پرمحتوا و شنيدي بنام «حقيقت»
بصورت
mp3 و البته به زبان ترکي
عروسی های عجیب
خلاقیت با حوله!
جدیدترین تکنولوژی درو محصول در بلاروس!
ويژه نامه 17 شهريور 57
يک ويرايشگر آنلاين تصاوير (جديد)
کیکهای غیر معمول
تصاوير زيبايي از «برخورد دهنده هادرونی بزرگ»
بزرگترين و پرهزينه ترين آزمايشگاه تاريخ علم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

آخرین آمار تلفات زلزله ديروز ؛ 6 کشته و 35 زخمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار تلفات زلزله امروز را 6 کشته و 35 زخمی اعلام کرد.
فرشید عابدی درگفتگو با مهر گفت: آخرین آمار حکایت از افزوده شدن یک کشته از روستای "کووه ای" به شمار کشته شدگان و افزوده شدن شماری زخمی پس از زمین لرزه امروز تاکنون حکایت دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با بهره گیری از بالگرد جمعیت هلال احمر و بالگرد دیگری از نیروی دریای سپاه، تاکنون بخش عمده ای از نیازهای دارویی و اقلام مورد نیاز بهداشتی و درمانی زلزله زدگان قشم به این مناطق ارسال شده و 5 بیمار که در وضعیت وخیمی داشتند به اورژانس شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند.
وی گفت: بیش از 10 اکیپ پزشکی و درمانی درجزیره قشم مستقر شده اند تا لحظه به لحظه وضعیت این جزیره را برای مقابله با بیماری های خاص و یا امداد رسانی فوری به مردم زیر نظر داشته باشند و اقدامات لازم جهت درمان بیماران را انجام دهند.
نماینده وزیر بهداشت در استان هرمزگان ادامه داد: بنا بر دستور اکید مقامات عالی استان و به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموعه مدیران بهداشت و درمان استان به قشم اعزام شده اند تا از نزدیک کار امداد رسانی به مجروحین را مورد بررسی قرار دهند.
عابدی اطمینان داد مشکل خاصی در خصوص نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بهداشتی و درمانی لازم به منظور امداد رسانی به مجروحان در جزیره قشم وجود ندارد و اکیپ های متعدد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در آماده باش کامل خواهند بود.

وقوع 3 پس لرزه شديد پي در پي در هرمزگان
در ساعت‌هاي اوليه بامداد وقوع سه پس لرزه شديد و پي در پي، ترس و وحشت را در مردم بندرعباس دوچندان كرد.
ياسر حزباوي مدير‌كل ستاد حوادث غير مترقبه هرمزگان د‌ر گفتگو با فارس اظهار داشت: اين سه پس لرزه در ساعت‌‌‌هاي 3:30، 5:30 و 6:40 بامداد امروز به ترتيب به بزرگي 8/3، 5/4 و 9/4 ريشتر به وقوع پيوست.
وي افزود: بالافاصله پس از وقوع اين پس لرزه‌ها كه مركز آن حوالي بندر خمير گزارش شده است، نيروهاي امداد و نجات براي امدادرساني به اين مناطق اعزام شدند.
مدير‌كل ستاد حوادث غير مترقبه هرمزگان در ادامه گفت: در پي وقوع زلزله 1/6 ريشتري روز گذشته در هرمزگان،‌ آمار كشته‌شده‌ها در قشم به شش تن رسيد و تلاش براي ساماندهي وضعيت مردم همچنان ادامه دارد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

نور خاموش‎‎
Silent Light

نويسنده و کارگردان: کارلوس ريگادس. مدير فيلمبرداري: الکسيس زيب. تدوين: ناتاليا لوپز. طراح صحنه: جراردو ‏تاگل. بازيگران: کورنليو وال فهر[يوهان]، ميريام تووس[استر]، ماريا پانکراتز]، پيتر وال[پدر]، اليزابت فهر[مادر]، ‏ياکوب کلاسن[زاکارياس]، ايرما تيه سن[سارا]، آلفردو تيه سن[آلفردو]، دانيل تيه سن[دانيل]، اوتگه لوون[اوتگه]، ‏ياکوب لوون[ياکوب]، اليزابت فهر[آنيتا]. 127، 135 و 144 دقيقه. محصول 2007 مکزيک، فرانسه، هلند، آلمان. نام ‏ديگر: ‏Silent Light، ‏Lumière silencieuse، ‏Luz silenciosa‏. برنده جايزه داوران براي بهترين فيلم از جشنواره ‏برگن، برنده جايزه داوران و نامزد نخل طلاي جشنواره کن، برنده هوگوي طلايي بهترني فيلم از جشنواره شيکاگو، ‏برنده جايزه بهترين فيلمبرداري-بهترين کارگرداني-بهترين صدابرداري و جايزه اول جشنواره هاوانا، برنده جايزه ‏طلايي بهترين فيلم و جايزه نقره بهترين کارگرداني از جشنواره فيلم هاي آمريکاي لاتين، برنده جايزه بهترين ‏فيلمبرداري-جايزه منتقدان براي بهترين فيلم و جايزه اول بهترين فيلم جشنواره ليما، برنده جايزه فيپرشي و بهترين فيلم ‏آمريکاي لاتين از جشنواره ريو دو ژانيرو. ‏
يوهان و استر به همراه فرزندان شان زندگي ساکت و آرامي را در چيخواهوا مي گذرانند. اما اين آرامش به زودي از ‏ميان مي رود، چون يوهان عاشق زني ديگر به نام ماريان شده است. يوهان مي پندارد سرانجام عشق واقعي زندگي اش ‏را يافته است. يوهان اين ماجرا را ابتدا با دوستش زاکارياس در ميان مي گذارد. زاکاريس اين اتفاق را سرنوشت مي ‏داند. اما يوهان که عقيده دارد‎ ‎‏"مرد خود سرنوشت اش را مي سازد" اين موضوع را با پدرش-‏‎ ‎يک واعظ مسيحي- نيز ‏در ميان مي گذارد. پدر يوهان اين کار را عملي شيطاني و گناه مي داند، اما به گونه اي قدري مسلکانه آن را سرنوشتي ‏از پيش مقدر شده مي نامند. سرانجام يوهان موضوع را با استر در ميان مي گذارد. استر دل شکسته به زودي بر اثر ‏بيماري مي ميرد، اما در مراسم تشيع جنازه او ماريان سر رسيده و با بوسه او استر بار ديگر زندگي را از سر مي ‏گيرد...‏

چرا بايد ديد؟
سه سال قبل بود که با فيلم نبرد در آسمان کارلوس ريگادس فيلمساز مکزيکي به فهرست ساليانه بهترين هاي منتقدان ‏فرنگي راه يافت. کسي که در فيلم هايش رابطه جسماني تمي ثابت بود و ارتباطي تنگاتنگ با مذهب داشت. نبرد در ‏آسمان با وجود قصه غم انگيزش اميد را به تماشاگر عرضه مي کرد و ساختاري معقول و جذاب داشت که تماشگر را تا ‏پايان با خود همراه مي کرد. البته بي پروايي ريگادس در نمايش برهنگي و اعمال جنسي نيز بي تاثير نبود. ‏
ريگادس دو سال بعد از اين فيلم با بودجه اي فقيرانه تر[980 هزار يورو] دست به کار ساختن نور خاموش شد. حاصل ‏کار فيلمي متين تر، زيباتر و داراي بار مذهبي بيشتري است. اما اين مزايا نمي تواند تماشاگر آشنا به ريتم تند فيلم هاي ‏امروزي را با خود همراه کند. نور خاموش براي تماشاگري ساخته شده که پس از تماشاي فيلم هاي طولاني تارکوفسکي ‏دچار هيجان مي شود و کسي مانند روبر برسون نزد او پيامبري بي بديل در عرصه سينماست. نماهاي طولاني، گاه ‏بسيار ساکن و بدون حوادث پر حرکت داخل قاب که مي تواند صبوري هر کسي را به چالش بطلبد. اما منتقداني را که ‏از ديدن فيلم که چه عرض کنم، نوارهاي حاوي رگبار تصاوير پر سر و صدا خسته شدند وادار به تحسين کند. ‏مخصوصاً اگر ديندار هم باشند!‏
منتقد مجله تايم فيلم را داراي صحنه هايي درخشان و آکنده از ذکاوت بصري و احساسي خوانده، مانولا دارگيس منتقد ‏نيويورک تايمز نيز آن را يک داستان به ظاهر ساده درباره بخشش، اما داراي تصاويري فوق العاده زيبا با شخصيت ‏هايي که با نوري دروني روشن شده اند تعريف کرده و منتقد مجله لوموند نيز ريگادس را نابغه اي که هر لحظه را ‏مقدس ساخته مي نامد. ‏
اما.... نور خاموش که با داستان خود را در ميان طلوع و غروبي بازگو مي کند، نه به اين خاطر که اولين فيلم توليد شده ‏به زبان سخت نا آشناي ‏Plautdietsch‏[شاخه اي از زبان آلماني با تاثيراتي از زبان هلندي]است يا فاقد هر گونه ‏جذابيت در قصه؛ بلکه براي همين پيام مذهبي اش و تم تزلزل ايمان[يوهان عشق خود را به ماريان نوعي امتحان الهي ‏مي داند] دوست ندارم. پيامي به شدت کهنه، نخ نما، به دور از ضرورت هاي زمانه و از همين رو کسالت بار و خفه ‏کننده که حتي مقايسه دست و دل بازانه آن با فيلم هاي ترنس ماليک[فيلمساز مجبوب من] توسط منتقدان ريز و درشت ‏نمي تواند مرا وادار به توصيه تماشاي آن کند. يقين دارم کساني که دو فيلم قبلي ريگادس را نيز ديده اند، با تماشاي نور ‏خاموش سخت جا خورده و دستخوش حيرت خواهند شد. سکوت و شاعرانگي نيز ظاهري فيلم نيز در خدمت ايمان ‏آوردن به معجزه انتهايي فيلم است و جز فريب و ريا در آن نمي بينم. در يک کلام: فيلم متعلق به زمانه نيست. نمونه ‏هاي بهتر را چندين دهه قبل امثال دراير ساخته اند[سکانس پاياني شباهتي فراوان به سکانسي از فيلم کلام دارد].‏
ژانر: درام. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part01.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part02.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part03.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part04.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part05.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part06.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part07.rar  
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part08.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part09.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part10.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part11.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part12.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part13.rar  
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part14.rar 
Si-le-nt.LiMiTED.DVDRiP.XViD-HLS.part15.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Private Lives of Dolphins

مستندي درباره زندگي دلفين ها
محصول کانال PBS

NOVA offers a rare glimpse into the private lives of dolphins with amazing scientific evidence collected over nearly 30 years. Enjoy this unprecedented look at the rarely seen underwater world of dolphins.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/141689515/nova.plod.part1.rar
http://rapidshare.com/files/141934912/nova.plod.part2.rar
http://rapidshare.com/files/141934870/nova.plod.part3.rar
http://rapidshare.com/files/141940961/nova.plod.part4.rar
http://rapidshare.com/files/142145904/nova.plod.part5.rar
http://rapidshare.com/files/142148090/nova.plod.part6.rar
http://rapidshare.com/files/142173189/nova.plod.part7.rar
http://rapidshare.com/files/142173624/nova.plod.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Snow White and the Seven Dwarfs

لينکهاي دانلود

Sn0w_Wh1te.part1.rar
Sn0w_Wh1te.part2.rar
Sn0w_Wh1te.part3.rar
Sn0w_Wh1te.part4.rar
Sn0w_Wh1te.part5.rar
Sn0w_Wh1te.part6.rar
Sn0w_Wh1te.part7.rar
Sn0w_Wh1te.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

ارکستر سمفونيک تهران
آثار مناسبتي اجرا مي کند

ارکستر سمفونيک تهران تا پيش از پايان سال 87 بيشتر اجراي کنسرت‌هاي مناسبتي ،از جمله به مناسبت هفته دفاع مقدس، هفته رضوي و سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را در برنامه خود دارد.
رهبر ارکستر سمفونيک تهران نزديک ترين برنامه اين ارکستر را سمفوني "اين فصل را با من بخوان" اعلام کرد که سال گذشته نيز به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار وحدت اجرا شده بود.
اجراي اين آثار توسط ارکستر سمفونيک در حالي است که اين ارکستر دو هفته پيش نيز سمفوني "انتظار" را به مناسبت نيمه شعبان اجرا کرده بود.
به نظر مي رسيد پس از آمدن "منوچهر صهبايي" و سامان گرفتن وضعيت ارکستر ، از ميزان آثار سفارشي اجرا شده توسط ارکستر کاسته خواهد شد. در حالي که تقريبا در يک سال گذشته آثاري مثل سمفوني "رسول عشق و اميد" ،به مناسبت ميلاد پيامبر اكرم(ص)، سمفوني "اين فصل را با من بخوان" به مناسبت هفته دفاع مقدس و "هلال کاروان" به مناسبت ايام محرم ساخته و توسط اين ارکستر اجرا شدند.
صهبايي در گفت و گو با CHN گفت:« پس از اجراي "اين فصل را با من بخوان" ، ارکستر در دهه رضوي و در سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي کنسرت‌هايي را اجرا خواهد کرد. در آبان ماه هم ارکستر کنسرت رسمي خود را خواهد داشت.»
وي در پاسخ به اين سوال CHN که چرا ارکستر سمفونيک اين تعداد آثار سفارشي اجرا مي‌کند، عنوان کرد:« ارکستر سمفونيک برنامه هاي رسمي اش رادارد و در لابلاي آن برنامه ها اجراهاي مناسبتي هم خواهد داشت که اين برنامه ها خارج از کادر فعاليت هاي معمول ارکستر است و روال خاص خودشان را دارند.»
صهبايي در خصوص اجراي سمفوني انتظار اضافه کرد:« ما براي اجراي اين برنامه تنها 5 روز فرصت داشتيم. به همين دليل هم به ارکستر و هم به من فشار کاري زيادي وارد شد. زيرا اجراي اين کار جزء برنامه‌هاي ما نبود، اما به هر حال گروه توانست به خوبي از پس اجراي اين اثر برآيد.»
رهبر ارکستر سمفونيک تهران در پاسخ به اين سوال که آيا تالار وحدت همان‌طور که مسئولان عنوان مي‌کنند، استانداردترين تالار اجراي موسيقي در کشور است، عنوان کرد:« تالار وحدت اصولا براي اجراي اپرا و بر اساس استانداردهاي بين المللي ساخته شده است. اما چون ما اپرا نداريم اين سالن را به اجراي موسيقي غيراپرايي اختصاص مي‌دهيم.»
وي ادامه داد:« متاسفانه در اين تالار که مناسب ترين محل اجراي موسيقي صحنه اي در کشور است، هر گروه و نوازنده اي مي‌آيد و برنامه اجرا مي کند.از انواع موسيقي‌ها تا اجراي تئاتر هاي مختلف دائم در اين محل برگزار مي‌شود.»
صهبايي اضافه کرد:« اگر اجراي كنسرتي در اين تالار با مشکل صدادهي مواجه مي‌شود، مشکل از سالن نيست. بلکه مشکل نحوه استفاده از اين سالن است.زيرا تالاري را که بيش از 50 سال پيش و بر اساس متدهاي بين المللي و آکوستيک ساخته شده است را نمي توان به همين راحتي زير سوال برد.»
منوچهر صهبايي به مصاحبه مطبوعاتي که ارديبهشت ماه در معاونت هنري انجام داده بود، اشاره کرد و افزود:« من در آن مصاحبه گفتم مشکلاتي که ما امروزه با ارکستر داريم مربوط به گذشته آن است و اين مشکلات به ما به ارث رسيده و امروز هم بر اين موضوع تاکيد دارم. اگر گفته ديگري از طرف اينجانب در سايت هاي خبري و يا مطبوعات در اين رابطه نقل قول شده، من در اينجا آن را تکذيب مي کنم.»

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبديل عکس به کاريکاتور با
Portable Caricature Studio Green
 Screen 3.6

با استفاده از نرم افزار Caricature Studio Green Screen 3.6  مي توانيد خيلي راحت عکسهاي خود را به کاريکاتور تبديل کنيد. لازم به ذکر است اين نسخه از نرم افزار بصورت پرتابل مي باشد و مي توانيد بدون نياز به نصب، از اين استفاده ازآن لذت ببريد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

نسخه جديد بازي جذاب
Sky Force Reloaded Cracked

نسخه جدید بازی معروف Sky Force از نسخه قبلی جذاب تر , زیباتر و البته به مراتب سخت تر است .یکی از مزیت های این ورژن نسبت به نسخه ی قبلی این است که اگر در نسخه ی قبلی برای مثال تا مرحله 6 پیش میرفتید و Game Over میشدید باید از مرحله اول شروع به بازی میکردید ولی در این ورژن میتوانید از همان مرحله بازی را ادامه دهید. همچنین این بازی به صورت کاملاً کرک شده میباشد که پیشنهاد میکنم این بازی زیبا را از دست ندهید.

قابل نصب روی:
نوکيا : 6620/6260/6670/6630/6600
3600/3620/3650/3230/3660/3250
7610/7650
6680/6681/6682
N70/N90
N-Gage/N-Gage QD
Siemens SX1


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Kasparov Chessmate Portable

بازي مشهور شطرنج کاسپارف بصورت پرتابل که نيازي به نصب نداره و همه جا مي تونيد به راحتي بازي کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

قال اميرالمومنين عليه السلام

الصيام اجتناب المحارم كما يمتنع الرجل من الطعام و الشراب.

روزه پرهيز از حرام‌ها است، همچنانكه شخص از خوردن و نوشيدن پرهيز مي‏كند.

بحار ج 93 ص 249

 

 

دعاي رمضان

روز دهم

اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوكّلین علیكَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْكَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیكَ بإحْسانِكَ یاغایَةَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده مرا در این روز از متوكلان بدرگاهت ومقرر كن در آن از كامروایان حضرتت ومقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.

 

 

کلام رمضان

رحمت الهى در ماه رمضان، ناشى از حسناتى است كه شما در اين ماه مبارك توفيق آن را پيدا مى‌كنيد. در ماه رمضان، توجّه به خدا و احسان به مستمندان و صله‌ى رحم و توجّه به ضعفا و پاكدامنى و پارسايى هست؛ آشتى با كسانى كه از آنها دورى گزيده‌ايد، هست؛ انصاف با كسانى كه با آنها دشمنى داشته‌ايد، هست. ماه رقّت و توجّه و توسّل است؛ دلها نرم و جانها با نور فضل و رحمت الهى نورانى مى‌شود و انسان نسبت به انجام اين حسنات توفيق پيدا مى‌كند. اين را تا سال آينده ادامه دهيد؛ درس ماه رمضان را براى دوره‌ى سال فرا گيريم. اين مى‌شود يكى از بزرگترين پاداشهاى خداوند، كه چنين توفيقى را به ما بدهد. رضا و رحمت و قبول و عفو و عافيت را از خداى متعال طلب كنيم.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي بزرگترين جانور بي مهره ماهي مرکب غول پيکر است. بلنديش ممکن است تا حدود 15 متر برسد.
  • آيا مي دانستي آيزر بزرگترين تخته سنگ دنياست که در 440 کيلومتري جنوب غربي چشمه هاي آليس استراليا قرار دارد. اين صخره داراي 335 متر ارتفاع و دور پايه آن ده کيلومتر است.
  • آيا ميدانستي شتر ميتواند در عرض سه دقيقه 200 ليتر آب بخورد. آيا مي دانستي که مصريان باستان اولين مهندسان واقعي بودند.
  • آيا مي دانستي هنر نمايش تصويرهاي متحرک توسط توماس اديسون در سال 1891 اختراع شد.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

گل من
آسمان وقف نگاهت گل من
مانده ام چشم براهت گل من
هر کجا هستي و باشي گويم
که خدا پشت و پناهت گل من

بازی الاکلنگ
دوست داشتن مثل بازی الاکلنگ می مونه. اونی که عاشقتره همیشه خودش رو پایین نگه می داره تا عشقش از بالا بودن لذت ببره

عشق بادی
عشق مثل بادی است که در دل می پیچد.اگر نگهش داری خود آزرده می شویو اگر رهایش کنی دیگران!

یک گونی عشق
یک گونی عشق تقدیم تو باد... عشقش مال خودت، ولی یادت نره گونی شو پس بدی

نگاه مهربانت
زباغ خاطراتم هرگز نخواهی رفت ومن هرگز نخواهم برد از یاد نگاه مهربانت را

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

علی ابن مهزیار نگینی درخشان در جمکرانی دیگر

در شمال شهر اهواز نزدیک رودخانۀ کارون، بقعه ای به چشم می خورد که صاحب این بقعه علی فرزند مهزیار معروف به اهوازی، فقیهی صاحب نام و دانشمندی سترگ و عالمی جلیل القدر و محدثی صادق است. که در سنۀ 200 هجری قمری می زیسته است.
ایشان دارای تألیفات باارزشی است که همگی سرمایه های فقهی و دینی عالم تشیع می باشند و به عنوان منابع احکام و احادیث از آنها استفاده می شود.
این عالم بزرگوار پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) راه حجاز می پیماید و برای دیدن امام زمانش طریق راه می کند که بعد از 20 سفر به مکۀ مکرمه به دیدار مهدی فاطمه(عج) نائل می گردد.
و خوشا به سعادت تو، ای پسر مهزیار که در زمان حیاتت با حب امام زمانت عاشقی کردی و در زمان مماتت ملجأ عاشقان و دلسوختگان آن حضرت گردیدی و در قدمگاه امام رضا(ع) جمکران دیگری را پدید آوردی.

گلایه از هجران هنگام وصال
آن گاه که در مقابلش نشستم. فرمود: « ای ابوالحسن! ما شب و روز منتظر ورود تو بودیم. انتظار داشتیم که زودتر از اینها به ملاقات ما بیایی. چه شد که این قدر دیر نزد ما آمدی.
عرض کردم: ای آقا! من تا کنون کسی که مرا به سوی شما راهنمایی کند نیافته بودم و الان که راهنما فرستادید به خدمت شما رسیدم.
حضرت در جوابم فرمود: نه چنین نیست. مشکل شما نبودن راهنما نیست. آن گاه که گویی نمی خواست عرق شرم را بر پیشانیم ببیند در حالی که به زمین نگاه می کرد و انگشت خود را بر زمین قرار داده بود. فرمود: شما سرگرم دنیا و افزودن مال خود شدید و بر بینوایان مؤمن سخت گرفتید و آنها را سرگردان ساختید و رابطۀ خود را بر خویشاوندانتان بریدید و عذر و بهانه ای برای شما وجود ندارد.
عرض کردم: توبه، توبه، عذر می خواهم. مرا ببخشید و خطاهایم را نادیده بگیرید. آنگاه فرمود: ای پسر مهزیار! اگر نبود استغفار برخی از شماها. برای برخی دیگر، همۀ اهل زمین نابود می شدند. به جز عده ای انگشت شمار از شیعیان که سخنان آنها مانند کردارشان است و ظاهر و باطن آنها یکی است.

علاقۀ امام به شیعیان
آنگاه فرمود: ای ابوالحسن خوش آمدی. روز گار پیش تر از این زمان ملاقات تو را به من وعده می داد و با این تأخیر دیدار صورت تو را در آیینۀ خیالم ترسیم می نمود. اکنون خدایی را که پروردگار من است به خاطر اینکه این ملاقات را میسر نمود حمد می کنم.
عرض کردم: پدر و مادرم فدای شما باد. من از وقتی که خدای تعالی امام حسن عسکری(ع) را به دارالبقاء برد همیشه شهر به شهر در طلب شما بودم و مدتی طولانی در جستجوی شما به سر می بردم تا اینکه خداوند بر من منت نهاد و مرا به سوی شما رهنمود شد.
من باید در مقابل این نعمت شکر گذار باشم که این توفیق را نصیبم کرد و از فضل و احسان شما بهره من شدم.
آید آن روز که در باز کنی، پرده گشایی تا به خاک قدمت جان و سر خویش ببازیم(1)

پی نوشت: 1- از اشعار امام خمینی(ره)

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

این هنر زیبا، که ایرانیان پیش از آمدن اسلام از سرآمدان آن بودند پوست افکند و خود را در لابلای واژه‌ها نهان کرد تا روزی دوباره از نهانگاه خود بدر آید و رخ نماید.
پیشروان نوزائی فرهنگی و ملی ایران توانستند با پافشاری در بکارگیری زبان پارسی و کنار نهادن زبان عربی بخش بزرگی از مرده ریگ فرهنگی نیاکانمان را از دستبرد و نابودی نگاه دارند تا ما امروزه با نگاه به واژگان موسیقائی در ایران و آذربایجان و کشورهای عربی دریابیم که ریشه آنچه که در اروپا "موسیقی شرق" نامیده می‌شود در کجا بوده است.
ناگزیر از گفتنم که من در این بررسی نمونه وار، این پدیده را تنها از دیدگاه زبانشناسی وامی کاوم و بررسی موسیقائی آن را به موسیقیدانان وامی گذارم:
موسیقی ایرانی از هفت دستگاه (۱. ماهور، ۲. شور، ۳. سه گاه، ۴. چهارگاه، ۵. نوا، ۶. همایون، ۷. راست پنجگاه) و شش آواز (۱. بیات کُرد، ۲. دشتی، ۳. بیات ترک، ۴. ابوعطا، ۵. افشاری، ۶. بیات اصفهان) ساخته شده است که هر یک خود به گوشه‌ها بخش می‌شوند.
در نگاه به "مقامات" و "اجناس" موسیقی عرب با واژه‌های زیر روبرو می‌شویم: جیهارکاه، سیکاه، نیهاوند، راست، کُرد و عجم، که این یکی اگرچه واژه‌ای عربی است، ولی بخوبی نمایانگر ریشه موسیقائی خویش است.
موسیقی مقامی آذربایجان نیز ساختاری بسیار نزدیک به موسیقی دستگاهی ایران دارد. در اینجا با هفت دستگاه یا "اساس موقام" (۱. راست، ۲. شور، ۳. سه گاه، ۴. چاهارگاه، ۵. بیاتی شیراز، ۶. شؤشتر، ۷. هؤمایون) و سه آواز یا "کؤمَکچی موقام" (۱. شاهناز، ۲. سارَنج، ۳. نؤ چاهارگاه) روبروئیم. (1)
همانگونه که می‌بینیم، چه در موسیقی عربی و چه در موسیقی مقامی آذربایجانی واژه‌های پارسی برای نامگذاری دستگاهها و آوازها بکار رفته‌اند و خردمندانه نخواهد بود، اگر که بپنداریم ایرانیان موسیقی خود را از عربان برگرفته باشند و خودِ اعراب بر دستگاههای موسیقی‌شان نامهای پارسی چون سه گاه و چهارگاه و راست و نهاوند گذارده باشند!
در اینکه خراسان گهواره دومین نوزائی کیستی ایرانی گردید، نکته باریک و زیبائی نیز نهفته است که با آوردن آن این بخش را بپایان می‌برم. خراسان واژه‌ای پهلوی است که از دو بخش "خور" (خورشید) و "آسان" (آیان، آنچه که می‌آید) ساخته شده است. "آسیدن" در زبان پهلوی همان "آمدن" در پارسی است و خراسان، «جائی که خورشید سر می‌زند»، چنانکه فخرالدین اسعد گرگانی در ویس و رامین می‌سراید:
زبان پهـــلوی هرکــــو شناســـد / خوراسان آن بود کز او "خورآسد"
"خورآسد" پهلوی باشد "خورآید" / عــــراق و پارس را خــور زو برآید
خوراسان پهلوی باشد خورآیـــان / کز آنجــا خــور برآید ســوی ایران
برگرداندن نبشته‌های پهلوی به پارسی و آغاز سرایش شاهنامه‌ها پایانی زیبا بود بر شب تیره سرکوب فرهنگی ایرانیان و به بند کشیدن کیستی ملی آزادگان، و چه جای شگفتی که خورشید نوزائی ملی ایرانیان از خراسان برآمد، از سرزمینی که خورشید هر روز از آن سر می‌زند و گرمای جانبخشش را بر سرتاسر ایرانزمین می‌تاباند؟
1. بنگرید به "آذربایجان خالق موسیقیسینین اساسلاری" (بنیانهای موسیقی مردمی آذربایجان)، اؤزیر حاجی بیگف

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحزاب آيات: 73 محل نزول: مدینه
 
قُل لَّن يَنفَعَكُمُ الْفِرَارُ إِن فَرَرْتُم مِّنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ وَإِذًا لَّا تُمَتَّعُونَ إِلَّا قَلِيلًا 16 قُلْ مَن ذَا الَّذِي يَعْصِمُكُم مِّنَ اللَّهِ إِنْ أَرَادَ بِكُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِكُمْ رَحْمَةً وَلَا يَجِدُونَ لَهُم مِّن دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا 17 قَدْ يَعْلَمُ اللَّهُ الْمُعَوِّقِينَ مِنكُمْ وَالْقَائِلِينَ لِإِخْوَانِهِمْ هَلُمَّ إِلَيْنَا وَلَا يَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلَّا قَلِيلًا 18 أَشِحَّةً عَلَيْكُمْ فَإِذَا جَاء الْخَوْفُ رَأَيْتَهُمْ يَنظُرُونَ إِلَيْكَ تَدُورُ أَعْيُنُهُمْ كَالَّذِي يُغْشَى عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَإِذَا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوكُم بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَيْرِ أُوْلَئِكَ لَمْ يُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا 19 يَحْسَبُونَ الْأَحْزَابَ لَمْ يَذْهَبُوا وَإِن يَأْتِ الْأَحْزَابُ يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُم بَادُونَ فِي الْأَعْرَابِ يَسْأَلُونَ عَنْ أَنبَائِكُمْ وَلَوْ كَانُوا فِيكُم مَّا قَاتَلُوا إِلَّا قَلِيلًا 20 لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا 21 وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا 22

 

ترجمه فارسي مکارم

بگو: «اگر از مرگ يا كشته‏شدن فرار كنيد، سودى به حال شما نخواهد داشت; و در آن هنگام جز بهره كمى از زندگانى نخواهيد گرفت!» «16» بگو: «چه كسى مى‏تواند شما را در برابر اراده خدا حفظ كند اگر او بدى يا رحمتى را براى شما اراده كند؟!» و آنها جز خدا هيچ سرپرست و ياورى براى خود نخواهند يافت «17» خداوند كسانى كه مردم را از جنگ بازمى‏داشتند و كسانى را كه به برادران خود مى‏گفتند: س‏خ‏للّهبسوى ما بياييد (و خود را از معركه بيرون كشيد)» بخوبى مى‏شناسد; و آنها (مردمى ضعيفند و) جز اندكى پيكار نمى‏كنند! «18» آنها در همه چيز نسبت به شما بخيلند; و هنگامى كه (لحظات) ترس (و بحرانى) پيش آيد، مى‏بينى آنچنان به تو نگاه مى‏كنند، و چشمهايشان در حدقه مى‏چرخد، كه گويى مى‏خواهند قالب تهى كنند! اما وقتى حالت خوف و ترس فرو نشست، زبانهاى تند و خشن خود را با انبوهى از خشم و عصبانيت بر شما مى‏گشايند (و سهم خود را از غنايم مطالبه مى‏كنند!) در حالى كه در آن نيز حريص و بخيلند; آنها (هرگز) ايمان نياورده‏اند، از اين رو خداوند اعمالشان را حبط و نابود كرد; و اين كار بر خدا آسان است «19» آنها گمان مى‏كنند هنوز لشكر احزاب نرفته‏اند; و اگر برگردند (از ترس آنان) دوست مى‏دارند در ميان اعراب باديه‏نشين پراكنده (و پنهان) شوند و از اخبار شما جويا گردند; و اگر در ميان شما باشند جز اندكى پيكار نمى‏كنند! «20» مسلما براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود، براى آنها كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند و خدا را بسيار ياد مى‏كنند «21» (اما) مؤمنان وقتى لشكر احزاب را ديدند گفتند: «اين همان است كه خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفته‏اند!» و اين موضوع جز بر ايمان و تسليم آنان نيفزود «22»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

tarlan_329_za@yahoo.com

به نام خدا
چند پیامک رو براتون مینویسم اگر خوشتون اومد بذارین توسایت

1.اتل متل یه مورچه/قدم میزد توکوچه//اومد یه کفش ولگرد// پای اونو لگد کرد// مورچه پا شکسته// راه نمیره نشسته// با برگی پاشو بسته// نمیتونه کار کنه// دونه هارو بار کنه// تو لونه انبار کنه// مورچه جونم تو ماهی// عیب نداره سیاهی// خوب بشه پات الهی

2.زیر این سقف کبود زیر این شعله سنگین سکوت اگر از یاد تو یادی نکنم تک وتنها به خدا میمیرم

3.فرستنده:من
دلیلش:محبت
هدفم : خوشنودیت
نتیجه اش:9تومن ضرر

4.چه کسی میداند که تودر پیله تنهایی خود تنهایی؟///چه کسی میداند که تو در حسرت یک روزنه در فردایی؟///پیله ات را بگشا .... تو به اندازه یک دنیایی

 

 

mjs_band@yahoo.com

شعری نگفته ام که بنویسم تا بگویی , وای چه زیباست...
تنها چند خط گریسته ام میان دفتری که سالهاست
لذت خودکاری را به خویش ندیده است:
من نمیدانم چرا سهراب گفت:
"چشمها را باید شست جور دیگر باید دید"
من همه چیز را همانگونه که هست می بینم
آیا آن کودکی را که دراز کردست دست
و یا آ ن گل که ز بی مهری دهر پژمردست
و یا آن کس که از تنهایی
به نوشتن ترانه دل بست
جور دیگر دیدنش انصاف هست؟
وقتی می بینی که زنی با فریاد
بهر فرزندانش تن به هر کاری داد
...وقتی می بینی که غروب خورشید
همه جا را گرفته چون باد...
وقتی می بینی که همه غمگینند با نقاب گشتند شاد
..وقتی می بینی که سکوت در ظلمت با هزار آه و صد ها فریاد
ناله ها را سر داد
...باز هم میگوی جور دیگر باید دید؟
وقتی خط به خط متن های همه نیست جز آه
... وقتی مردن همه در شهر سیاه
... وقتی که بر لب هر پیر و جوان هست زندگیم گشت تباه
... باز هم میگویی جور دیگر باید دید؟
با هزار خنده تلخ میگویم که به این حرف تو باید خندید
... شا ید آن روز که سهراب میگفت:
"تا شقایق هست زندگی باید کرد"
خبر از داغ دله نسترن سرخ نداشت
... شاید آن روز سهراب به قد قامت موج ایمان داشت
شاید آن روز سهراب...!

سروده : مجتبی صحی

 

 

emili_nikbakht@yahoo.com

اگه فکر میکنی انسانی بخونش

از مبین تشکر میکنم که مطلب من رو در مجله خودش جا داد یه چیزه جالب یک مدته در مجله مبین همش داره بحث یهودی یهودیت اسرائیل میشه با دسته گل مشایی هم که بحث ها بیشتر شده کاش عده ای از مردم ایران فکر میکردن بعد حرف میزدن مشایی مگه چه حرف بدی زد به نظر من اون یه انسانه کاش همه ما مثل اون فکر میکردیم همه ادم های زمین انسان هستن وقلب دارن ودارن مثل شما زندگی میکنن مردم اسرائیل با مردم امریکا با مردم ایران با مردم همه دنیا چه فرقی با هم دارن همه اون رهبرها ودولتها و مسئولان باعث همه این خوبی ها و بدی ها بین کشورها میشن اون بچه ایکه الان روی این کره خاکی بدنیا امده نمیتونه خودش مشخص کنه که کجا بدنیا بیاد نمیتونه مشخص کنه تو اسرائیل بدونا بیاد یا تو ایران این سرنوشت ماست که مهر ایرانی بودن یا اسرائیلی بودن در شناسناممون میزنن ای ادمی که مخالف حرف مشایی هستی فقط یک لحظه خودت رو جای یک کودک یک ساله که در اسرائیل بدونیا ا مده بزار که مادر بزرگ وپدر بزرگش داییش فامیلش تو ایرانه و هیچ وقت نمیتونه اونهارو ببینه فقط بخواطر همون عتراض تو چرا نباید مهر مهبت مادر بزرگ دایش پدربزرگش رو احساس کنه چرا فکر میکنی همه ادمها از جنگ وخوشونت خوششون میاد توی همون کشورها که همه شما اونارو ومردمشون رو جنایت کار میدونین ادمهای با خدا و با ایمانی وجود دارن که از خیلی ها توی ایران با خدا تر و با ایمان تر هستن خیلی سخته تو کشوری باشی که همه اون کشور رو جنایت کار میدونن کسی اونجا بین همه اون ادمها انسانهایی هم هستن که مخالف جنگ وخون ریزی هستن و خدارو قبول دارن وایمانشون هم قویتراز همه اون مسلمونهای توی ایرانه فقط ازتو میخوام که به اون بچه ای فکر کنی که حق داشتن مهبت پدر بزرگ ومادر بزرگ و دایی وخالش رو نداره فقط بخواطر عتراض تو حالا واقعا فکر میکنی خیلی انسان خوب ومسلمون با ایمانی هستی.

 

 

m_mosalmanirani@yahoo.com

تبلیغات جالب مصری ها برای حجاب


 نمی توانی جلوی پریدن آنها را بگیری، اما می توانی خودت را از گزند حفظ کنی
 

 یا چتر حجاب را برسر بکش، یا به تو هجوم خواهند آورد!!

 

 

yazynh@yahoo.com

چند نكته كوتاه

دوست عزيز، leadermanstar! پاسخ شخصي با عنوان بهار!! را لازم نيست بدهي، چه ماهيت بي‌ادبي وي آشكار شده و نرود ميخ آهني در سنگ، آن هم از نوع بي‌ادب و فحاشش. به هر حال فحش حربه‌اي است براي خالي كردن عقده‌هاي رواني، هنگامي كه در عقل و منطق كم آورده‌اي. اما نمونه پيشرفته‌تري از اين بهار سال‌ها پيش خزان شده را در نوشته‌هاي زني به اسم مهسا ديديم كه آن‌چه را در شان خود بود، در مجله آورده بود و نمي‌دانم دلش براي چه مي‌تپد؟! خانم جان! شما اگر جمله عربي صيغه را دوست نداري، خب بدون جمله صيغه شو. همان‌طور كه خيلي‌هاي ديگر اين كار را مي‌كنند. به هر حال گور و شور ما جداست. خواستيم اگر مي‌خواهي به مراد دل برسي، گناهي نكرده باشي. حالا اگر مي‌خواهي فقط به مراد دل برسي و گناه هم برايت مهم نيست، خب شما بدون صيغه مشغول باش! بنده از آقاي مبين هم يك گلايه دارم كه هر صحبت هجوي را در مجله چاپ مي‌كند، به اسم آزادي بيان! اين جملات و نوشته‌ها در شان مجله نيست.
و اما نويسنده ديگري دوست دشمن اعتقادات خود بود. بدانيد كه اين دوستي نشان‌گر پوچي اعتقادات شخص است و نشان اين است كه وي براي اعتقادات خود نيز حتي ارزش قايل نيست. در اسلام دوستي با دشمن اعتقاداتت يعني دشمن دينت به شدت نهي شده و حتي اگر پدر و مادر تو دشمن دينت بودند بايد در درون از آن‌ها منزجر و متنفر باشي، ضمن اين كه احترام ظاهري آن‌ها را حفظ مي‌نمايي. خداي تعالي فرمود:
قُلْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَآؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّي يَأْتِيَ اللّهُ بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
بگو: اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طايفه شما و اموالي كه به دست آورده‌ايد و تجارتي كه از كساد شدنش مي‌ترسيد و خانه‌هايي كه به آن علاقه داريد، در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راهش محبوب‌تر است، در انتظار باشيد كه خداوند عذابش را بر شما نازل كند و خداوند جمعيت نافرمانبردار را هدايت نمي‌كند.

----------------------------
1- سوره توبه، آيه 24

 

 

nirvana.818@gmail.com

آرام ترين انسان

يکي از دوستان شيوانا، عارف بزرگ، تاجر مشهوري بود. روزي اين تاجر به طور تصادفي تمام اموال خود را از دست داد و ورشکسته شد و از شدت غصه بيمار گشت و در بستر افتاد.
شيوانا به عيادتش رفت و بر بالينش نشست. اما مرد تاجر نمي توانست آرام شود و هر لحظه مضطرب تر و آشفته تر مي شد. شيوانا دستي روي شانه دوست بيمارش زد و خطاب به او گفت: دوست داري آرام ترين انسان روي زمين را به تو نشان بدهم که وضعيتش به مراتب از تو بدتر است ولي با همه اين ها آرام ترين و شادترين انسان روي زمين نيز هست!؟
دوست شيوانا تبسم تلخي کرد و گفت: مگر کسي مي تواند مصيبتي بدتر از اين را تجربه کند و باز هم آرام باشد؟ شيوانا سري تکان داد و گفت: آري برخيز تا به تو نشان بدهم.
مرد تاجر را سوار گاري کردند و شيوانا نيز در کنار گاري پاي پياده به حرکت افتاد. يک هفته راه سپردند تا به دهکده دوردستي رسيدند که زلزله يک سال پيش آن را ويران کرده بود. در دهکده زلزله زده، شيوانا سراغ مرد جواني را گرفت که لقبش آرام ترين انسان روي زمين بود.
وقتي به منزل آرام ترين انسان رسيدند دوست بيمار شيوانا جواني را ديد که درون کلبه اي چوبي ساکن شده است و مشغول نقاشي روي پارچه است. تاجر ورشکسته با تعجب به شيوانا نگريست و در مورد زندگي آرامترين انسان پرسيد.
شيوانا او را دعوت به نشستن کرد و در حالي که آرام ترين انسان براي آن ها غذا تهيه مي کرد براي تاجر گفت که اين مرد جوان، ثروتمندترين مرد اين ديار بوده است. اما در اثر زلزله نه تنها همه اموالش را از دست داد بلکه زن و کليه فرزندان و فاميل هايش را هم از دست داده است. او آرام ترين انسان روي زمين است چون هيچ چيزي براي از دست دادن ندارد و تمام اين اتفاقات ناخوشايند را بخشي از بازي خالق هستي با خودش مي داند. او راضي است به هر چه اتفاق افتاده است و ايام زندگي خود را به عالي ترين شکل ممکن سپري مي کند. او در حال بازسازي دهکده است و قصد دارد دوباره همه چيز را آباد کند و در تنهايي روي پارچه طرح هاي آرام بخش را نقاشي مي کند و به تمام سرزمين هاي اطراف مي فروشد.
مرد تاجر کمي در زندگي و احوال و کردار و رفتار آرام ترين انسان روي زمين دقيق شد و سپس آهي عميق از ته دل کشيد و گفت: فقط کافي است راضي باشي! آرامش بلافاصله مي آيد!
در اين هنگام آرام ترين انسان روي زمين در آستانه در کلبه ظاهر شد و در حالي که لبخند مي زد گفت: فقط رضايت کافي نيست! بايد در عين رضايت مدام و لحظه به لحظه ، آتش شوق و دوباره سازي را هم دايم در وجودت شعله ور سازي بايد در عين رضايت دائم، جرات داشتن آرزوهاي بزرگ را هم در وجود خودت تقويت کني. تنها در اين صورت است که آرامش واقعي بر وجودت حاکم خواهد شد.

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات يك مرده - 14

گفته بودم كه توي اين قطعه همه قبرها دو طبقه هستند . مرده هاي زن هم تو اين قطعه چال شدند . شب ها زناي مرده از قبرشون ميان بيرون ميرند زير يه درخت مي نشينند با هم حرف مي زنند . همين شب پيش تصميم گرفتم برم نزديكشون ببينم چي مي گن؟
رفتم . زناي مرده دور هم حلقه زده بودند، كفن هاي بعضي ها سوراخ سوراخ بود همانطور كه كفن هاشون رو مي كشيدند رو پا هاشون و رو سينه شون يكيشون گفت:
خانوم ها گوش كنيد چند شب پيش رفته بودم قطعه 320 يه خانومي كه تو يه قبر دو طبقه چال شده بود ...واي خداي من چه پزي مي داد . مي گفت يه روز كه يادش رفته بوده عينك اش را ورداره وقتي مي خواسته از عرض بزرگراه رد بشه يه ماشين مدل بالا زده بوده بهش . خانوم هاي ديگه خنديدند، اما يكي از خانوم ها با خنده گفت به اين حرف ها گوش نكن خواهر، پز مي داده عينك اش را نياورده بوده يه پيكان مدل 48 بهش زده فكر كرده يه بنز مدل 2008 بهش زده . همه خانوم ها خنديدند .من كه نمي دونم خانومي اما اگه يه پيكان بهش زده باشه واويلاست، اون زن تا قيامت بايد تو خِفَت اين بمونه كه با پيكان تصادف كرده مگه نه خانومي؟ خانوم اولي ادامه داد . تازه چقدر پز مي داد كه كفنش با كافورش رو از خارجه براش آوردند . يكي ديگه از خانوم ها كفن اش رو كشيد رو صورتش و گفت: واه...واه چه مرده هايي پيدا مي شن . خب كفن و كافور من هم خارجيه... خانوم هاي ديگه پرسيدند از كجاست؟ جواب داد كفن ام مال عربستانه
بعد گفت بياييد ببينيد چه جنسي داره كافورم نمي دونم مال كجاست اما خيلي خوشبوست بياييد بو كنيد . يه خانوم مسني بلند شد رفت دستي به كفن اون زن زد و گفت عاليه بعد پرسيد از مكه آوردي؟ اون زن هم گفت بله خانوم رفته بودم زيارت خريدم آوردم
زن مسن رفت جلو اون زن رو بو كرد و با لبخندي گفت: درست مي گه بوي مكه ميده...بوي فاطمه داره . بوي زينب ميده . همه زن ها بلند شدند رفتند شروع كردند به بو كردن اون زن . اون زن گفت اون خانوم اگه با بنز تصادف كرده من يكي با مرض آخرين مدل يعني مدل 2008 مردم اومدم . زن هاي ديگه پرسيدند با چه مرضي خانوم؟
زن جواب داد من آلزايمر آخرين مدل گرفته بودم ما تو آپارتمان هشت طبقه زندگي
مي كرديم همين طوري الكي رفتم بالاي پشت بوم رفتم لبه ديوار هوس كردم پرواز كنم بله خانوم ها پرواز كردم چه كيفي داشت بال بال زدم بال هام ضعيف بود اما پرواز كردم تا اين جا . آره خانومي نگاه كردم يه گوشه دختر جووني پاهاش رو جمع كرده بود رو سينه اش، دستهاش را گذاشته بود رو زانو و پيشانيش را هم گذاشته بود رو دستهاش . خانوم مسن پرسيد : دخترم تو چطوري اومدي اين دنيا؟ دختر سر بلند كرد و جواب داد من درد بي درمون گرفتم و اومدم اين جا . خانوم ها با تعجب پرسيدند درد بي درمون ديگه چيه نكنه درد مدل 2001 هان؟ دختر يه نگاهي به زناي مرده انداخت و گفت: يه دردِ قديميه از روز ازل بوده مي گن با آدم و حوا اومده زمين . نمي دونيد چه درديِ
درد عشق خانوم ها عشق مي فهميد؟ يكي از خانوم هاي مرده كه داشت كفنش رو
مي كشيد رو ساق پاش گفت: حتما عاشق شدي خودت رو انداختي جلوي يه كاميون هيجده چرخ مگه نه؟ دختر پوز خندي زد و جواب داد نه خانوم پسري كه دوستش داشتم اومد خواستگاري بابام موافقت نكرد اون هم خودش رو انداخت زير مترو مگه تو روزنامه ها نخونديد؟ من هم اومدم خونه اونقدر گريه كردم تا اين كه دق كردم و مردم اومدم اين جا، الانه اون پسر تو دوتا قطعه بالاتر چال شده من ميرم از دور نگاهش كنم
اما نمي دونم كجاست نيست . خانوم مسن گفت مگه نگفتي خودكشي كرده؟ دختر گفت بله خانوم خودش رو پرت كرد زير مترو . خانوم مسن جواب داد خب معلومه الان تو تاريكي هستش مياد نگران نباش دخترم .
ببين خانومي عشق چه كارها كه نمي كنه؟ آره خانومي اگه بياي اين جا قبلا كه گفته ام
ما مرده ها اين جا نه مسافت نه زمان داريم هر جا بخواهيم به هر زمان مي تونيم در يك آن بريم، وقتي اومدي اين جا طبقه بالاي قبر جا بجا شدي يه روز محرم ميريم با هم كربلا... باور كن كاري نداره . ميريم به خيمه زينب، دلم مي خواد وقتي علي اصغر را از دست زينب مي گيري و لباي خشكش رو مي بوسي من اون جا باشم ما كه زنده بوديم بچه دار نشديم علي اصغر رااز دستاي خسته زينب بگير. اون بچه صاحب ملكوت بوده .
خداوند خودش ملوكوتش را داده به بچه ها. براش لالايي بخون ،دلم مي خواد ببينم چكار مي كني . به زينب نگاه كن، كنار درب خيمه ايستاده، چشمانش بسوي فرات . بدنبال عباس است و حسين و علي اكبر . نگران است بر مي گردد به علي اصغر كه روي پاهاي تو خوابيده نگاه مي كند، دلم مي خواد صداي لالايي تو در صحراي كربلا بپيچد بخوان خانومي تا بخوابد آن صاحب ملكوت . بخوان خانومي ملكوت در انتظارش نوحه
مي خواند بخوان ....

توكلي

 

.

alirezamajidi@gmail.com

استیو جابز: زنده‌ام که معرفی کنم

در حال دانلود کردن ویدئوهای مربوط به جدیدترین نمایش محصولات شرکت اپل هستم. بیش از آنکه محصولات اپل برایم جالب باشند و اصلا در ایران امکان خرید آنها را به بهای معقول داشته باشیم، دیدن نمایش‌ها و حرکات «استیو جابز»، برایم جالب هستند.
صبح سه‌شنبه در مرکز همایش‌های موسوم به  Yerba Buena در سانفرانسیسکو، جدیترین نمایش محصولات اپل برگزار شد، عنوان این نمایش
Let’s Rock بود. این بار باز هم استیو با سر و وضع همیشگی خود آمده بود، تا هیجان بیافریند!
اما پیش از هر چیز، استیو باید اخبار مربوط به مرگ خود را تکذیب می‌کرد:

Tinypic

شاید بدانید که استیو جابز مبتلا به نوع خاصی از سرطان پانکراس بوده است و مدت‌ها پیش یک عمل جراحی هم رویش انجام شده بود. چندی پیش خبری منتشر شده بود مینی بر اینکه جابز درگذشته است، گرچه خبر به سرعت نادرست از آب درآمد، اما اخبار مربوط به بیماری جابز و عود بیماری‌اش هر از چند گاه در سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف منتشر می‌شوند.
اگر بخواهم چیزهایی را که در
Let’s Rock گفته شد، خلاصه کنم، باید بگویم که:
اپل آی‌پاد نانوی جدید خود را معرفی کرد که مثل آی‌فون مجهز به یک شتاب‌سنج است، یعنی با چرخاندن آی‌پاد متناسب با وضعیت قرارگیری آن، تصویر هم می‌چرخد. قیمت آی‌پاد نانوی جدید کاهش پیدا کرده است، مدل ۸ گیگی آن ۱۴۹ دلار و مدل ۱۶ گیگی آن ۱۹۹ دلار قیمت دارد. هر دوی این مدل‌ها، از هفته آینده راهی بازار می‌شوند. آی‌پاد جدید در رنگ‌های متنوع در اختیار مشتری‌ها قرار خواهد گرفت.

Tinypic

آی تونز اپل هم مجهز به یک ویژگی خوب شد که بر اساس آن، موسیقی‌ها باب طبع کاربران به صورت هوشمندانه به آنها توصیه می‌شود.
همچنی نرم‌افزار آی‌فون هم به روز‌ شد.
اگر می‌خواهید ویدئوهای
Let’s Rock را ببینید به اینجا بروید.

 

 

bahar_ebr_1@yahoo.com

گویا نگارنده مطلب متوجه اصل مطلب که بنده به آن معترض بودم نشدند.نکته صرفا" در به زبان آوردن چند کلمه عربی برای تبدیل یک عمل ناثواب به یک عمل ثواب بود.پرسش اینجاست جایگاه عقل و تعمق در این میان چیست؟ پرواضح است هر عقلی به میزان کشش خود پاسخگوی این سوال است؟
آنان که در وجودشان تمایلات و شهوات جایگاهی برای تعقل باقی نگذاشته اند از هر حربه ای برای اثبات مدعایشان بهره می جویند.پس اینجانب خود را در جایگاهی نمی بینم که با امثال این افراد به بحث بپردازم .اما چون مانند نگارندهکم هم نمی آورم از ضرب المثل معروف همیشه کم آورندگان(جواب ابلهان خاموشیست)استفاده نمی کنم! اما از شما خواننده عزیز اندیشمند درخواست می کنم به نفس این مساله بیاندیشید چه درمی یابید.آیا احکام عالیه اسلام به قول ایشان که متعلق به 1400 سال پیش است با جامعه امروز هماهنگی دارد؟ آیا ادعای مردانی آلت پرست ( صرف نشان دادن حقانیتشان ) که سعی در نشان دادن تمایلات نازل جنسی زنان دارند بر داشتن چند همسر صحه می گذارد؟ البته پرواضح است در جامعه ما و اعراب زنان اصلا"حق داشتن غریزه و دفاع از آن را ندارند.این حق فقط و فقط متعلق به مردان است چون طبق تحقیقات شخص خودشان دارای امیال بیشتر و ناتوانی در عدم کنترل آن هستند !! پس در واقع قانون قانون جنگل است،چون کنترل سخت است .پس فرق انسان با شعور با حیوان در چیست؟ آیا به نظر شما جامعه ما جامعه ای سالم است و مثلا" غرب ناپاک.آیا مردان قانون ما پاکند که چند همسری را روا می دانند یا مردان قانون دیگر ممالک که آن را جرم می دانند هر چندشاید به ضررشان است؟
نمی دانم شما آقایون آیا این بزرگترین توهین به شما نیست که شما را ناتوان در کنترل امیال نفسانی یا به عبارت دیگر ضعیف النفس قلمداد می کنند.یعنی همه شما از یک قماشید؟آیا شما ایرانی متمدنید یا عرب خروس صفت هوسباز؟چرا سکوت اختیار کرده اید و از خود دفاع نمی کنید؟ شایدهم به قول دوستی خود را در سطح چنین اشخاصی(!) نمی پندارید که اعتراضی کنید.
تقدیر برای هر کس برگی را رقم زده است آیا چون همسر من بیمار است من او رها کنم به سراغ زنهای دیگر برای اجابت امیالم بروم.اگر روزی من بیمار شدم چه؟آیا خدائی نیست؟آیا دنیای دیگری نیست؟جایگاه عشق و انسانیت کجاست؟
سران کشور ما هم علیرغم عمل به دستورات 1400 سال پیش گرفتارهمان فساد دیگر کشورها هستند اما پشت پرده. چرا که اینجا آزادی قلم و مطبوعات نیست والا وای به روزی که پرده ها بیافتد.(ضمنا" شخصی که نگارنده به آن اشاره فرمودند نامزد رئیس جمهور آمریکا نبوده بلکه نامزد معاونت نامزد ریاست جمهوری بوده!.مشلبه این مورد در مورد دو تن از قاضی های معروف مملکت خودمان پیش آمده بود که سعی در خریدن پزشک برای صدور گواهی غیر واقع داشتند که خوشبختانه دستشان رو شد، در مورد پست های بالاتر هر وقت در کشور ما هم مثل آمریکا دموکراسی برقرار شود تشت های رسوایی یکی یکی از بامها می افتد!)
مخلص کلام اینکه چند همسری در عصر حاضر برای هر ایرانی متمدنی چه با به زبان آوردن چند کلمه چه با به زبان نیاوردن چند کلمه عربی چه برای زن چه برای مرد نزد هر اندیشمند خردورزی امریست ناپسند و زشت و در خور حیوانات.بماند برای عده ای ناپسند نیست که آنان نیز معلوم الحالند و در سطحی نیستند که بیش از این قلم خود را در مقام پاسخگویی به این شهوت پرستان بیمار بفرساییم.

 

 

ali.khoshsima@yahoo.com

سلامتي

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه میشیگان صورت گرفته یک زندگی سالم به چهار امر مهم بستگی دارد:
۱- عدم استعمال دخانیات. ________ ۲- پایین نگه داشتن وزن.
۳- تغذیه‌ی مناسب. ____________ _ ۴- ورزش.
جالب است بدانید از بین ۱۵۳۰۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته شده فقط ۳٪ همه‌ی چهار مورد بالا را رعایت می‌کردند.
اکثر مردم وقتی وارد زندگی بزرگسالی می‌شوند به دلیل مشغله های مختلف دچار عادت های بد و ناسالم می‌شوند. همه‌ی ما بار ها و بارها مقالاتی مثل همین را خوانده‌ایم و تصمیم گرفته‌ایم آنها را عملی کنیم ولی نکرده‌ایم.
ولی اگر هرگز شروع نکنیم مطمئن باشید ضرر بزرگی خواهیم کرد و بعد ها افسوس خواهیم خورد. چون زمان و سلامتی و جوانی دیگر هرگز باز نخواهند گشت.
آیا عاقلانه تر نیست با کمی غلبه بر احساس تنبلی چندین سال زندگی شادتر و سالم‌تری برای خود بسازیم؟
در زیر ۴۰ کار مفید برای سلامتی آورده شده که انجام دادن آنها حداکثر ده دقیقه طول خواهند کشید ، فکر می‌کنم برای شروع یک زندگی سالم خوب باشد:

۱- مسواک بزنید.
۲- ۱۵ تا بشین پاشو بروید.
۳- صاف بنشینید.
۴- یک سیب بخورید.
۵- سرخط های مربوط به سلامتی روزنامه ها را بخوانید.
۶- بایستید و کمی به بدنتان کش و قوس بدهید.
۷- ۱۰ بار وزن را از طرفین روی یکی از پاهایتان بیاندازید.
۸- یک لیوان آب بنوشید.
۹- لبخند بزنید.
۱۰- یک نقل قول خوب و روحیه بخش برای دوستانتان ارسال کنید.
۱۱- یک نفس عمیق بکشید.
۱۲- ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید.
۱۳- کمربندتان را ببندید.
۱۴- دست هایتان را بشویید.
۱۵- به مادرتان تلفن کنید.
۱۶- یک دستور غذای خوب و سالم را به دوستانتان بدهید.
۱۷- خودکاری که نمی‌نویسد را دور بیاندازید.
۱۸- هنگام آگهی های بازرگانی تلویزیون ۱۰ تا شنا بروید.
۱۹- کمی فلفل به سالادتان اضافه کنید.
۲۰- کنترل تلویزیون را کمی دور بگذارید تا برای عوض کردن کانال بلند شوید
۲۱- پنجره‌ای را باز کنید.
۲۲- نظری در یک وبلاگ بنویسید.
۲۳- فرزندانتان را بغل کنید.
۲۴- کمی کرم مرطوب کننده و ویتامینه به دستانتان بزنید.
۲۵- از کسی که لیاقتش را دارد تشکر کنید.
۲۶- لباس هایتان را برای فردا آماده کنید.
۲۷- یک بار به جای چای قهوه بنوشید.
۲۸- کلید هایتان را یک جای مشخص قرار دهید.
۲۹- نامه یا ایمیلی دوستانه برای یکی از دوستانتان بفرستید.
۳۰- به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید و ذهنتان را آزاد کنید..
۳۱- ۱۰ دقیقه استراحت کنید.
۳۲- میز کار و صفحه‌ی نمایشگرتان را تمیز کنید.
۳۳- پنج دقیقه زبان خارجي تمرين کنید.
۳۴- یکی از دوستان خوبتان را برای یک شام سالم دعوت کنید.
۳۵- یک خوردنی برای فقیری تهیه کنید و به او بدهید.
۳۶- چشمانتان را ببندید و فکر کنید چه چیزهای خوبی در زندگی دارید.
۳۷- این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
۳۸- دست و صورتتان را بشویید و ۳ دقیقه از پنجره به دوردست نگاه کنید. (برای چشم مفید است.)
۳۹- برای پرنده ها دانه بریزید.
۴۰- یکی از کار های بالا را همین حالا انجام دهید!
کار های بالا هر کدام به نحوی مفید هستند و باعث سلامتی جسمی ، اجتماعی ، روانی می‌شوند. انجام دادن هر کدام از آنها حداکثر ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. پس تنبلی را کنار بگذارید و همین الان چند تا را انتخاب کرده و انجام دهید مثلآ ابتدا لبخند بزنید سپس یک لیوان آب بنوشید سپس یک سیب را در حالی که از پنجره به بیرون نگاه می‌کنید بخورید.

منبع:
http://www.irexpert.ir/Webforms/News/NewNewsDetail.aspx?EvID=74130

 

 

hra62302@yahoo.com

بی اعتمادی مردم به روحانیت؛ چرا؟!

خبر دستگیری یکی از روحانیون شهرستان تویسرکان که معاون یکی از ادارات نیز می باشد مردم شهرستان را حیرت زده کرده است. این روحانی در حالت غیر عادی و همراه با یک زن شوهر دار دستگیر شده است و اکنون در زندان به سر می برد. این خبر ضمن اینکه باعث بهت و حیرت مردم گردیده، باعث بدبینی شدید آنان به جامعه روحانیت نیز شده است.راجع به این روحانی که شیخ حسن گلستانی نام دارد به زودی مطالبی را خواهم نوشت اما این خبر بهانه ای شد برای نوشتن این سطور که مدتهاست قصد نوشتن آنها را داشته ام.روحانیت همیشه در میان مردم مسلمان و ولایتمدار ایران دارای جایگاه خاصی بوده است و همیشه این قشر مورد احترام مردم بوده اند. اما مدتی است که اعتماد و احترام مردم به روحانیت کم شده و هر چه زمان می گذرد کمتر هم می شود که ذیلا به چند دلیل آن اشاره می شود.
1ـ گرایش روحانیت به مال و کسب ثروت: متاسفانه پس از انقلاب اسلامی عده ای از روحانیون ما به ثروت اندوزی و جمع کردن مال و ثروت روی آورده اند که این ثروت اندوزی با توجه به جایگاه آنان و سخنان آنان که انسان را از دنیا پرستی نهی و به خداپرستی می خوانند باعث شده است تا مردم دید خوبی نسبت به ایشان نداشته باشند.شایان ذکر است که مال و ثروت در حد معقول و هم سطح با افراد عادی جامعه نه تنها مذموم نیست که پسندیده نیز هست اما جمع کردن ثروت های میلیاردی و خانه و ویلاهای آنچنانی است که باعث ناراحتی مردم می شود.
2ـ گرایش به مقام:دیگر از مواردی که موجب نارضایتی مردم از قشر روحانیت شده است حب مقام آنان است که برای رسیدن به مقام از هیچ کوششی مضایقه نمی کنند و دست به هر کاری حتی اگر غیر اخلاقی و به دور از شان آنان هم که باشد دست می زنند.
3ـ شهوترانی:متاسفانه تعداد روحانیونی که در چند سال اخیر به دلیل شهوترانی و مسائل غیر اخلاقی دستگیر می شوند رو به افزایش است و این هشداری است برای حوزه های علمیه و مسئولین امر تا مراقب باشند تا حب شهوت برخی خشک و تر را با هم نسوزاند.

اما دلیل این کارها چیست؟
دلیل اول: به نظر می رسد که به هنگام طلبه شدن افراد و ورود آنان به کسوت روحانیت گزینشی آنطور که شایسته یک فرد برای پوشیدن لباس پیامبر است وجود ندارد و همه کسانی که قصد طلبه شدن دارند به راحتی در این جرگه پذیرفته می شوند.متاسفانه امروزه هر کس جایی در دانشگاه هاو ارتش و سپاه ندارد رو به حوزه های علمیه می آورد. اما کسانی که مسئولیت موعظه و نصیحت و راهنمایی دیگران به آنان سپرده می شود باید افرادی باهوش، دارای وجهه خوب اجتماعی، دارای چهره زیبا و با قوه جاذبه بالا باشند تا مردم را به خودشان جذب کنند. متاسفانه دیده می شود که در سال های اخبر افرادی به طلبگی روی آورده اند که دارای چهره ای زشت هستند و یا نقصی در بدنشان وجود دارد. چگونه است که برای حراست از جان مردم یک فرد برای ورود به نظام نباید در بدنش نقصی باشد اما برای حراست از دین مردم اینگونه نیست؟
دلیل دوم: دلیل دومی که موجب شده تا اینگونه اعمال در میان روحانیون افزایش یابد عدم برخورد جدی و مناسب با خاطیان است. بسیار دیده شده که شخصی با مشکلات حاد اخلاقی مجازاتش تبعید از شهری به شهر دیگر است و این مجازات نه تنها کافی نیست که حتی موجب نخواهد شد تا آن شخص از گناهان و اشتباهات خود دست بردارد. باید افراد خاطی به سرعت خلع لباس شده و مطابق قوانین با آنان قاطعانه برخورد گردد تا ضمن درس عبرتی برای دیگران مردم نیز طعم شیرین عدالت را حتی برای روحانیون بچشند و بدانند با معدود افرادی که موجب مخدوش شدن چهره روحانیت می شوند با قاطعیت برخورد خواهد شد.یک مشکل خطرناکیک مشکل بسیار مهم که روحانیت امروز را تهدید می کند مشکل کم سوادی است. متاسفانه افرادی که هم اکنون در حال فارغ التحصیل شدن از حوزه ها هستند آنطور که باید و با دانش بالایی فارغ التحصیل نمی شوند و تعداد روحانیون بی سواد و کم سواد از نظر دینی رو به افزایش است که شایسته است مدیران مرکز مدیریت حوزه علمیه برای این موضوع نیز تدبیری بیندیشند.
و هر چند نوشتن این مطالب تلخ است اما واقعیتی است که گریبان جامعه ما را گرفته است. مطمئنا این مطالب خالی از نقیصه و اشتباه نخواهد بود که از همه خوانندگان عزیز دعوت می کنیم که در این بحث شرکت کنند تا نتیجه ای از آن گرفته شود.

حمید رضا الوندی / مرداد 87

 
 

m_h_hakami@yahoo.com

باز هم در خصوص مطلب
از حلال تا حرام تنها یک جمله

آقای خوب با ادب و با تقوی آقای leadermanstar عزیز که با انتخاب چنین اسمی حتما داعیه رهبری مردم، آن هم از نوع ستاره اش را دارید و برای بحث و گفتگو در خصوص موضوع ازدواج موقت، مردم را به تالارهای گفتگوی سایت خوبان دعوت می کنید اما آنها را محدود کرده اید و قبلا به آنها هشدار داده اید که اگر توهین کنند و... آی پی آنها در اختیار مقامات قضائی قرار خواهد گرفت و خلاصه اینکه کسی حق ندارد در سایت شما به شما بگوید بالای چشم شما ابرو است!!!
چرا به خودتان اجازه می دهید در سایتهای آزاد نظیر این مجله، به دیگران توهین کنید؟ فکر می کنید اسلام با چنین روشی ترویج می شود و توسعه می یابد؟!!!

بهتر نیست بجای توهین، به «تبیین» احکام بپردازید. آن هم نه با توسل به احادیث و روایات که بعضا اصالت آنها هم مورد شک و تردید است. بلکه با توسل به استنادات عقلی و عرفی و خصوصا علمی و با ارائه مدارک اصیل نظیر آیات الهی در قرآن کریم که منشا تمام احکام الهی است؟ مگر نه این است که قرآن کریم به عنوان یک «میزان=ترازو» مطرح است؟ و بایستی هر حدیث و ادعایی را با آن سنجید؟ نه اینکه خود قرآن را با حدیث بسنجیم.
البته لازم است که بگویم برای افرادی که هنوز اسلام را به عنوان یک روش زندگی انتخاب نکرده اند و یا حتی برای مسلمانانی که برای تحکیم عقاید خود به دلیل نیاز دارند؛ طرح سوال، امری طبیعی است و نمی توان به آنها خرده گرفت. این درست نیست که شما فکر کنید فقط خودتان مجاز به ارائه مطلب هستید و دیگران حق بررسی و طرح ایراد به آن را نداشته باشند. اگر عقاید شما اصیل و به دور از خرافات است؛ حتما قادر خواهید بود پاسخهای منطقی و محکمی داشته باشید که بتواند سایرین را هم به دین مبین اسلام جذب نماید. اگر نداشتید در عقاید خود تجدید نظر کنید. اطلاعات خود را تکمیل کنید. خرافات را از دین خود بدور بریزید. حتما موفق خواهید شد.
فقط یک جمله؛ خطبه عقد را جاری کنید و بعد ... [;)]
فقط یک جمله؟؟؟!!! تا آن جمله چه جمله ای باشد.
یک وقت می گوییم اشهد ان لا اله الا اله و...  این هم یک جمله است و یک وقت گفته می شود(نعوذ بالله) اصلا خدایی نیست (پس هر کاری می خواهی بکن) این هم یک جمله است. ولی این کجا و آن کجا. البته اگر در بیان جملات قصد عمل (قصد انشاء) باشد نه اینکه صرفا جمله ای به زبان جاری شود.
آیا به راستی جاری کردن خطبه عقد ازدواج موقت فقط یک جمله ساده است؟!!!! یا بیان این جمله شرائطی دارد؟ و حدودی را معین می کند (که همان حدود الهی هستند.) و حق و حقوقی را ایجاد می کند (که چگونگی رسیدن به این حقوق خود مبحثی دیگر است.) توجه داشته باشید که «عقد» به معنای «قرارداد» است و هر قراردادی بستری و تضمینی برای اجراء لازم دارد و حدود و حقوقی را شامل می شود و...
مهم این است که این یک جمله چه حق و حقوقی برای طرفین ایجاد می کند و آثار و تبعات آن چگونه است و چگونه می توان به آن حق و حقوق رسید. آن هم در کشوری که با داشتن مدارک معتبر مثل عقد نامه و چک و سفته و ... هم به راحتی نمی توان به حقوق حقه خود دست یافت؟ بهتر است بجای دعوا و توهین، به بیان مطالبی از این قبیل بپردازید.
برای من مثل روز روشن است که
این روش (یعنی ازدواج موقت) نمی تواند برای جوانان عزب نسخه قابل تجویز باشد زیرا نتایج اسف باری را برای اجتماع به همراه خواهد داشت. که یکی از آنها سست نمودن اساس تشکیل خانواده می باشد. (زیرا جوانی که در ابتدای امر از این طریق و یا خدای ناکرده از طریق زنا به ارضای نیاز جنسی خود بپردازد دیگر به دنبال تشکیل خانواده نمی رود و دستیابی به زنان متعدد برای او جذاب تر از تشکیل خانواده خواهد گردید.) (توجه به این مطلب می تواند هشدار دهنده باشد: جوانانی که بدنبال عمل زشت زنا هستند؛ معمولا از جنس مخالف به عنوان خائن یاد می کنند. از این رو برای تشکیل خانواده اکراه دارند.)
همچنین در این رابطه بهتر است به لزوم اجازه دختر باکره از پدر و ولی خود توجه شود که توسط همه مراجع عظام تأکید شده است. اما متاسفانه آن هم در سایت شما مورد تاویل و تفسیر قرار گرفته و از حالت لزوم خارجش کرده اید.
دوم رواج لاابالی گری میان جوانان، آن هم با ظاهری اسلامی است. خصوصا اگر چنانچه «نگه داشتن حد» که نص صریح قرآن حکیم است رعایت نگردد؛ این عمل با عمل زنا چندان تفاوتی نخواهد داشت ولو اینکه نام خدا در خطبه آن جاری شده باشد.

خداوند ما را هدایت کند. انشاء الله
م ح حکمی

 

 

shervin_zakaria@yahoo.com

چرا درباره "هولوکاست ايرانيان" و مرگ قريب به نيمي از جمعيت ايران در زمان جنگ جهاني اوّل سکوت کرده‌ايم؟

دو سال و نيم پيش، در مرداد 1382، در اين وبگاه به معرفي کتاب دکتر محمدقلي مجد (مورخ ايراني مقيم ايالات متحده آمريکا) پرداختم با عنوان: قحطي بزرگ و نسل‌کشي در ايران 1917-1919.
دکتر مجد در کتاب فوق بر مبناي مدارک معتبر موجود در مرکز اسناد ملّي ايالات متحده آمريکا (نارا) ثابت مي‌کند که بزرگ‌ترين نسل‌کشي سده بيستم ميلادي در سرزمين ما، ايران، در زمان جنگ جهاني اوّل رخ داده است. او نشان مي‌دهد که در طول سال‌هاي 1917-1919 بين هشت تا ده ميليون نفر از جمعيت بيست ميليوني ايران در اثر قحطي يا بيماري‌هاي ناشي از سوءتغذيه از بين رفتند. مجد دولت بريتانيا را عامل و مسبب اين هولوکاست مهيب مي‌داند و نشان مي‌دهد که استعمار بريتانيا از سياست نسل‌کشي و امحاء جمعي به عنوان ابزاري براي سلطه بر ايران بهره برد. در آن زمان بخش مهمي از محصولات کشاورزي ايران صرف تأمين سيورسات ارتش بريتانيا مي‌شد که در نتيجه به کاهش شديد مواد غذايي در داخل ايران انجاميد. عجيب‌تر اين‌که ارتش بريتانيا مانع از واردات مواد غذايي از بين‌النهرين و هند و حتي از آمريکا به ايران شد. بر اثر چنين فاجعه عظيمي بود که جامعه ايراني به شدت فروپاشيد و استعمار بريتانيا توانست به سادگي حکومت دست‌نشانده خود را در قالب سلطنت پهلوي بر ايران تحميل کند. مجد با قطعيت چنين نتيجه مي‌گيرد: «هيچ ترديدي نيست که انگليسي‌ها از قحطي و نسل‌کشي به‌عنوان وسيله‌اي براي سلطه بر ايران استفاده مي‌کردند.»

با دکتر مجد گفتگويي نيز انجام دادم که در فصلنامه تاريخ معاصر ايران (بهار 1382) منتشر شد. او در اين مصاحبه موانع فراواني را که در راه انتشار کتابش در آمريکا ايجاد کردند شرح داد و گفت:
به‌رغم اهميت اين کتاب و يافته‌هاي پژوهشي کاملاً مستند و معتبر آن، من با دشواري بزرگي براي چاپ آن مواجه شدم. بسياري از ناشرين دانشگاهي آمريکا حتي حاضر نشدند اين کتاب را تورق کنند. تجربه من با انتشارات دانشگاه کرنل بسيار روشنگرانه است. اين بنگاه انتشاراتي در سال گذشته کتابي دربارۀ نسل‌کشي در رواندا چاپ کرده بود که بسيار شهرت يافت. ولي همين ناشر حاضر نشد حتي کتاب من را ببيند. اين نشان مي‌دهد که ناشر فوق به کتابي علاقه دارد که نسل‌کشي آفريقائيان سياهپوست به‌وسيله ساير آفريقائيان را نشان دهد ولي نمي‌خواهد کتابي را منتشر کند مشتمل بر اسنادي که نسل‌کشي مردم ايران را به‌وسيله اروپائيان سفيدپوست (انگليسي‌ها) نشان مي‌دهد. سرانجام، انتشارات دانشگاه دولتي نيويورک حاضر شد کتاب من را بررسي کند. بعد متوجه شدم که اين کتاب براي بررسي به افراد زير داده شده است: دکتر فرهنگ رجايي (مدرس علوم سياسي در دانشگاه کارلتون کانادا) و دکتر مونيکا رينگر (مدرس تاريخ در کالج ويليام و دبير اجرايي انجمن موسوم به مطالعات ايراني).
طبعاً انتظار مي‌رفت کتابي که بيانگر نسل‌کشي انگليسي‌ها در ايران در دوران جنگ اوّل جهاني است، علاقه فراواني را در ميان خوانندگان ايراني و خارجي برانگيزاند. ولي به‌زودي روشن شد که دکتر فرهنگ رجايي و دکتر مونيکا رينگر به‌شدت نگران شده‌اند و مي‌خواهند اين جنايت عظيم دولت بريتانيا عليه مردم ايران، اين بزرگ‌ترين نسل‌کشي قرن بيستم، را بپوشانند. پس از ماه‌ها انتظار، دکتر رجايي اظهار نظر کرد که کتاب تنها بر بنياد اسناد وزارت خارجه آمريکا نگاشته شده و از اسناد انگليسي استفاده نشده است. روشن است که من نمي‌توانستم، به دلايلي که شرح دادم، از اسناد انگليسي استفاده کنم. همانطور که گفتم، اسناد وزارت جنگ و ساير اسناد نظامي بريتانيا دربارۀ ايران سال‌هاي 1914-1921 هنوز طبقه‌بندي‌شده است و در دسترس محققين نيست و تا پنجاه سال ديگر در اختيار محققان قرار نخواهد گرفت. اسناد علني شده وزارت خارجه بريتانيا هم حاوي هيچ مطلبي دربارۀ موضوع تحقيق من نيست.
ايراد ديگر فرهنگ رجايي به کتاب من حتي عجيب‌تر از مطلب قبل بود. او پيشنهاد مي‌کرد که من دوره مجله مذاکرات مجلس طي سال‌هاي 1917-1919 را مطالعه کنم و افزوده بود که نسخه‌اي از اين نشريه در کتابخانه کنگره در واشنگتن موجود است. مسلماً، هر کسي که با تاريخ ايران آشنا باشد مي‌داند که مجلس سوّم در نوامبر 1915 تعطيل شد يعني در زماني که ارتش روسيه به فرماندهي ژنرال باراتوف به تهران رسيد. و اعضاي دمکرات مجلس از تهران گريختند. اين دوره از مجلس تنها در ژوئن 1921 کار خود را از سر گرفت يعني زماني‌که قوام‌السلطنه نخست‌وزير شد. بنابراين، در دوره تاريخي مورد بررسي من نه مجلس در کار بود نه مجله مذاکرات مجلس!
برخورد آن خانم به کتاب من نيز مانند برخورد دکتر فرهنگ رجايي بسيار عجيب بود. دکتر مونيکا رينگر ابتدا با من تماس گرفت و از کتاب ستايش کرد. ولي بعد، پس از ماه‌ها تأخير، حاضر نشد گزارش مکتوبي در تأييد يا رد کتاب ارائه دهد. من بعداً از طريق مسئولين انتشارات دانشگاه دولتي نيويورک متوجه شدم که وي شفاهاً عليه کتاب من اظهارنظر کرده است. رينگر به‌طرز آشکاري مي‌ترسيد اظهارنظر خود را مکتوب کند.

خيلي روشن است که هدف فرهنگ رجايي و مونيکا رينگر لاپوشاني جنايات بريتانيا و حمايت از آن است و وفادارانه اين امر را دنبال مي‌کنند. ما به‌طور خيلي واضحي با بقايا و بازمانده‌هاي شصت سال حاکميت استعماري بر ايران (سال‌هاي 1919-1979) سروکار داريم.
به‌رغم گذشت سه سال از انتشار متن انگليسي کتاب دکتر مجد، متأسفانه، هنوز اين پژوهش ارجمند به فارسي ترجمه نشده و در دسترس ايرانيان قرار نگرفته است. در طول اين سه سال، کانون‌هاي متنفذي در حوزه ترجمه و نشر کتاب و رسانه‌ها، به شکلي کاملاً مشهود، «توطئه سکوت» را در قبال دکتر مجد در پيش گرفتند تا از پژواک‌هاي سياسي و فرهنگي تحقيقات او جلوگيري کنند. اين روش را عزت‌الله فولادوند چنين توصيف کرده است:
ما در کشور خودمان هم در گذشته با اين نوع خشونت روبه‌رو بوده‌ايم و بعضاً در حال حاضر هم هستيم. اصطلاحاً در مورد آثار فکري و ادبي به آن توطئه سکوت مي‌گويند و در گذشته گروه‌هاي پرنفوذي در جامعه بودند که وقتي کتابي، هر قدر گرانسنگ، در زمينه‌اي به چاپ مي‌رسيد که مخالف عقايد آنان بود، وقتي هيچ ايرادي نمي‌توانستند به آن بگيرند، تازه توطئه سکوت شروع مي‌شد. (آفتاب امروز، يکشنبه 14 آذر 1378، ص 7)
اينک که به بهانه افسانه «هولوکاست» هياهوي تبليغاتي عليه ايران اوج گرفته، شايسته است که ما نيز فجايعي را که کانون‌هاي استعماري غرب در سرزمين‌مان مرتکب شدند به جهانيان يادآور شويم. يکي از مهم‌ترين اين فجايع هولوکاست ايراني زمان جنگ جهاني اوّل است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 شهريور / 11 سپتامبر / 10 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
21 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
جنگ هرمزدگان و روي کار آمدن دودمان ساسانيان

پاره اي از مورخان يازدهم سپتامبر سال 226 ميلادي (شهريور ماه) را سالروز جنگ هرمزدگان (نزديكان بهبهان) ذكر كرده اند و از آن به نام جنگ داخلي ايرانيان نام برده اند. در اين جنگ اردشير پاپكان حاكم پارس بر اردوان پنجم شاه اشكاني غلبه كرد كه با كشته شدن وي حكومت 476 ساله اشكانيان پايان يافت. اردشير برغم علاقه اي كه كرمان داشت و پيش بيني مي شد كه اين شهر را مركز حكومت خود قرار دهد، پايتخت را از تيسفون (كنار دجله) منتقل نكرد. ساسانيان در طول حكومت چهار قرني خود مانع از ورود نژاد نيمه زرد از آسياي مركزي به قلمرو ايران شدند ؛ كوشش داشتند كه اختلاط نژاد در ايران صورت نگيرد و امكان ندادند كه حكومت روم در آسيا پيشروي كند. آئين زرتشت را دين رسمي ايرانيان قرار دادند و روميان را وادار كردند كه پيروان آن را در قلمرو خود مخصوصا در بالكان تحمل كنند. ساسانيان كه اردشير سر سلسله آنانست پايه گذار يك ناسيوناليسم افراطي در ايران هستند. اواخر دوران اين سلسله كه كشور دچار گسترش شكاف طبقاتي شده بود، مزدك مسلك سوسياليستي خود را مطرح كرد كه در آغاز كار مورد توجه قرار گرفت.

 

شهادت شيخ محمد خياباني

21 شهريور 1299 - شيخ محمد خياباني ازمبارزان دوره مشروطيت بدست حاكم وقت آذربايجان به شهادت رسيد. بدين ترتيب قيام شيخ محمد خياباني و يارانش درهم شكسته شد. شيخ محمد خياباني همزمان با كسب علوم و معارف اسلامي مبارزه با ظلم و فساد دستگاه دولتي را آغازكرد و. خياباني به مبارزه همزمان با جهل و ناآگاهي مردم و بيگانه و بيگانه پرستان معتقد بود. او ازميان برداشتن اين موانع را عامل سعادت مسلمانان و جامعه اسلامي مي دانست. شيخ محمد خياباني پس ازبرچيده شدن استبداد محمد عليشاه و فراراو درسال 1327هجري قمري درمقام نمايندگي مردم تبريز به مجلس شوراي ملي راه يافت.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

21/06/064
تشكيل هشتمين جلسه كميته "صلح" كنفرانس اسلامي در جلسه براي تعيين استراتژي جديدي جهت پايان دادن به جنگ ايران و عراق.
21/06/65
تأكيد بر اجراي عمليات هاي محدود (از جمله در ماؤوت) قبل از اجراي عمليات اصلي.

اسيران دشمن در جزيره مجنون گفتند: چهار گروهان از نيروهاي عراقي به كلي متلاشي شدند.

در حمله هوايي دشمن به يازده منطقه استان باختران، 20 تن شهيد و 55 تن مجروح شدند. بامداد امروز مقر سازمان اطلاعات و امنيت بغداد هدف يك موشك سپاه قرارگرفت.

ستاد تبليغات جنگ: “ايران براي بازداشتن عراق از تكرار جناياتش، مكرراً به مجامع بين المللي روي آورد ولي عكس العمل مناسبي مشاهده نشد؛ تجربه جنگ نشان داده كه جمهوري اسلامي بايد خود رأساً اقدام كند. گزارشهاي رسانه هاي جهان درباره اين حمله موشكي. عراق در نامهاي به سازمان ملل ادعا كرد، موشك به مناطق پرجمعيت بغداد اصابت كرده است. سازمانملل در گزارشي جنگ ايران و عراق را يك منبع مهم تشنج خواند كه ديگر كشورهاي منطقه را تهديد ميكند.

اعزام هزاران رزمنده از استانهاي همدان و مازندران به جبهه هاي جنگ در آستانه عاشورا.

آيت الله خامنه اي در نمازجمعه تهران با اشاره به پيروزي عمليات هاي كربلاي 2 و 3 و نيز شليك موشك به بغداد، اهميت و نتايج سفر خود به اجلاس جنبش غيرمتعهدها را تشريح كرد. برنامه آينده حزب كارگر انگليس درباره جنگ و نحوه همكاري اين حزب با سازمان مجاهدين خلق. بي.بي.سي: با وجود مشكلات ارزي، ايران هنوز يكي از بازارهاي عمده انگليس در خاورميانه است.

21/06/66
حضور مين‌روب‌هاي هلند و ايتاليا در خليج فارس
سفر دكوئيار – دبيركل سازمان ملل به تهران و بغداد پيرامون قطعنامه 598 خامنه‌اي: (ايران هيچ راه حلي را نمي‌پذيرد مگر اينكه عراق بعنوان متجاوز معرفي و تنبيه شود.)

اخطار شوروي به ايران مبني بر پيوستن به ديگر اعضاي دائمي شوراي امنيت (در رابطه با تحريم تسليحاتي) در صورت شكست ماموريت دكوئيار به تهران
ديدار و گفت‌وگوي دبيركل سازمان ملل متحد با مهندس ميرحسين موسوي و دكتر ولايتي در مورد قطع‌نامه 598 . گزارش خبرگزاري فرانسه از گفت‌وگوهاي مفصل و صميمانه دبيركل با مقامات ايراني .

بازتاب سفر دبيركل به ايران و مذاكره با مقامات كشور در رسانه‌هاي گروهي داخلي .
بازتاب سفر دبيركل به ايران در رسانه‌هاي گروهي خارجي .

حركت كاروان جديد نفت‌كش‌هاي كويتي از سواحل اين كشور با محافظت ناوهاي امريكا .
تظاهرات مخالفان اعزام نيرو به خليج‌فارس در چندين شهر ايتاليا .

گزارش خبرگزاري يونايتدپرس و روزنامه اينديپندنت در مورد تشديد اقدامات امريكا در خليج‌فارس عليه جمهوري اسلامي ايران در صورت شكست مأموريت دبيركل .
حمله طه ياسين رمضان به مواضع شوروي در قبال تصويب قطع‌نامه جديد عليه جمهوري اسلامي ايران .

تشكيل جلسه وزيران خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج‌فارس در مورد تحولات جنگ ايران و عراق ، حمله موشكي به كويت و تلاش‌هاي سياسي براي پايان دادن به جنگ .
افتتاح سيزدهيمن نمايشگاه بين‌المللي تهران . پيام رييس جمهور و سخنان رييس ديوان‌عالي كشور .

حمله چته‌هاي حزب كومو‌له به پايگاه روستاي ميانه مريوان. كمين نيروهاي پايگاه روستاي “ارمرده“ در مسير عناصر خبات در منطقه “گرماب“ بانه. ادامه درگيري حزب كومه‌له و دمكرات در غرب و شمال غربي بانه .
احداث يك پادگان آموزشي در يعقوبيه براي سازمان مجاهدين خلق به دستور حكومت بغداد .

Mobin_s2004@yahoo.com
11 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شکست دوم عثماني در تلاش براي تصرف وين

يازدهم سپتامبر1683 ارتشهاي متحد اروپاي مركزي مركب از 130 هزار نظامي ارتش 140 هزار نفري عثماني به فرماندهي قره مصطفي را در نزديكي شهر وين شكست دادند. اين آخرين تعرض عثماني ها به شهر وين بود. در سال 1529 نخستين تجاوز عثماني به وين و محاصره طولاني اين شهر نيز شكست خورده بود.

 

قدرشناسي يك قاره از يك فرد

Sarmiento

امروز در كشورهاي آمريكاي لاتين روز معلم و ابراز قدرداني از «سارمينتوDomingo F. Sarmiento Albarracin» است كه11 سپتامبر 1888 درگذشت. رسانه هايي كه به اين مناسبت، مطلب نوشته اند تاكيد براين دارند كه اگر هر ملتي از «خدمتگزاران بدون چشمداشت» خود چنين قدرشناسي هايي بعمل آورد، جهان پر از افراد فداكار خواهد شد كه براي بهبود و پيشرفت جامعه خود تلاش بدون مزد خواهند كرد. سارمينتو يك معلم آرژانتيني بود كه در كلاس درس و در نوشته هايش در مطبوعات از اشتباهات دولت علنا انتقاد مي كرد و به همين سبب براي ده سال از كشور تبعيد شد. وي در اين ده سال به كشورهاي اروپايي، ايالات متحده و كانادا سفر كرد و درباره سيستم آموزش و پرورش عمومي اين ممالك و پيروزي هاي آنها به مطالعه پرداخت و در اين زمينه چند كتاب نوشت. در بازگشت به كشور، آرژانتيني ها كه متوجه دلسوزي و زحمات و نيات خوب او شده بودند، با التماس و درخواست وي را راضي به ورود به سياست كردند، نخست او را به شوراي شهر و مجلس فرستادند و سپس رئيس جمهوري كردند. سارمينتو در اين مقام افكار خود را در زمينه آموزش و پرورش درست، رايگان و يكنواخت در آرژانتين پياده كرد و چون نتايج خوب بود، همه كشورهاي آمريكاي لاتين آن را اقتباس كردند و نمايندگان آنها در يك اجتماع بزرگ در پاناما به منظور قدرشناسي، سالروز درگذشت سارمينتو را روز معلم در سراسر آمريكاي لاتين اعلام كردند كه دهها سال است رعايت مي شود.

 

چه کساني مي خواستند که آمريکا وارد جنگ جهاني دوم شود

ليندبرگ

11سپتامبر سال1941 چارلز ليندبرگ هوانورد پرآوازه آمريكايي و نخستين انساني كه بدون توقف، با يك هواپيماي يك موتوره عرض اقيانوس اطلس را پيمود و از آمريكا به پرواز درآمد و در اروپا بر زمين نشست در نطق شديداللحني تاكيد كرد كه دولت انگلستان، يهوديان ، روزولت و اطرافيان او توطئه كرده اند كه پاي آمريكا را به جنگ اروپائيان (دوم جهاني) بكشانند . ليندبرگ در اين زمينه مبارزه کوتاه مدتي را آغاز كرد كه نتيجه بخش نبود.

 

اعلاميه شوروي درباره بي طرفي افغانستان و دو دهه بعد نقض آن

يازدهم سپتامبر سال 1956 دولت شوروي فاش كرد كه در چهارم سپتامبر (يك هفته پيش از آن) كمكهاي نظامي و تسليحاتي قابل ملاحظه اي در اختيار افغانستان گذارده است تا بتواند با تكيه بر آنها از بي طرفي خود دفاع كند كه بي طرفي و ثبات افغانستان تضميني براي حفظ صلح و پيشرفت اقتصادي منطقه است. در اعلاميه دولت مسكو تاكيد شده بود كه اين دولت به هيچ قيمت اجازه نخواهد داد كه افغانستان از جاده بيطرفي و عدم تعهد خارج شود، و نا آرامي در مرزهاي جنوب شرقي خود را هرگز تحمل نخواهد كرد. حفظ بي طرفي افغانستان اساس سياست خارجي شوروي در قبال منطقه و آسياي جنوبي خواهد بود و خرسند است كه هند نيز چنين سياستي را دنبال مي كند. باوجود اين تاكيد ، اواخر دهه 1970 ، دولت مسكو بي طرفي افغانستان را نقض كرد و درنتيجه اوضاعي به وجود آمد كه هنوز ادامه دارد.

 

كودتاي شيلي و قتل سالوادور آلنده

دكتر آلنده و دكتر چه گوارا ــــــــــــــــــــ دكتر آلنده

11سپتامبر سال 1973 سالروز پايان حكومت سالوادور آلنده رئيس جمهور سوسياليست كشور شيلي است. در اين روز جمعي از نظاميان شيلي به رياست ژنرال اوگوستو پينوچت ( پينوشه )كاخ رياست جمهوري شيلي را محاصره كردند. آلنده با تفنگي كه فيدل كاسترو به او هديه كرده بود به ميان مدافعان كاخ رفت و ضمن مبادله گلوله كشته شد. همسر او همان روز اعلام كرد كه كودتاي نظاميان با كمك و نقشه آمريكا انجام شده است. آلنده كه در سال 1970 به رياست جمهوري شيلي انتخاب شده بود بسياري از شركتهاي آمريكايي فعال در شيلي را ملي كرده بود. كمپاني آمريكايي « آي تي تي » در ساقط كردن آلنده نقش موثر داشته است. آلنده كه افكار ماركسيستي داشت پس از روي كارآمدن ، تلاش كرد كه سوسياليسم را در شيلي در چارچوب دمكراسي و با تعاوني كردن موسسات پياده كند كه توام با خشونت نباشد ـ همين روشي كه كمونيستها پس از فروپاشي شوروي در پيش گرفته اند.
     آلنده بارها گفته بود كه براي دولت آمريكا ـ به سبب نفوذ كمپاني هاي بزرگ ـ تامين منافع مادي در درجه اول اهميت قرار دارد. مورخان چگونگي كودتا بر ضد آلنده را با آن چه كه در مرداد سال 1332 در ايران منجربه سقوط دولت دكتر مصدق شد مقايسه كرده و مشابه هم مي دانند. آلنده در دفتر خاطراتش نوشته است كه «تاريخ» نثار دولت هايي كه بدون دليل براي رسيدن به هدفهايشان از زور استفاده مي كنند شرم خواهد كرد.

 

روبداد بي سابقه 11- 9

برج دوقلوي نيويورك پس از برخورد هواپيماها

11سپتامبر سال 2001 كه در امريكا به روز 11 - 9 معروف شده است، جهان با عمليات بي سابقه اي كه انتظار آن نمي رفت رو به رو شد. تني چند و عمدتا از اتباع دولت سعودي با نقشه قبلي، چند هواپيماي مسافر بر را ربودند و آنها را بر ساختمان وزارت دفاع امريكا و برجهاي دوقلوي شهر نيويورك كوبيدند كه ضمن آن جمعا 2 هزار و 819 تن كشته شدند و جهان با نوع تازه اي از جنگ و مبارزه رو به رو شد كه گرهارد شرودر صدراعظم وقت آلمان آن را جنگ غيردولتي نام نهاد. يكي از هواپيماهاي ربوده شده بر اثر مقاومت مسافران كه با سلفون از برخورد دو هواپيما با برجهاي نيويورك آگاه شده بودند برفراز پنسيلوانيا سرنگون شد. ظاهرا ربايندگان در نظر داشتند كه آن را بر كاخ سفيد و يا ساختمان كنگره آمريكا بكوبند ، زيرا كه هواپيما را به سوي واشنگتن تغيير جهت داده بودند.
    در پي اين رويداد، دولت آمريكا سياستهاي داخلي و خارجي تازه اي را در پيش گرفته است و .... تغييردادن حكومتهاي افغانستان و عراق با توسل به نيروي نظامي كه به دو مسئله پيچيده تازه تبديل شده اند، از نتايج همين سياست تازه و تا حدي خشن است. دولت آمريكا در اين مدت يك وزارت امنيت به وجود آورده، سازمانهاي اطلاعاتي خود را زير نظر يك مديريت واحد قرار داده و اقدامات تاميني و بازرسي ها به ويژه بازرسي مسافران هوايي را چند برابر كرده است. برخي از اصحاب نظر در سال 2006 گفته اند كه در اين سالها از رويدادهاي 11 سپتامبر در موارد مختلف براي پيش بردن برخي سياست ها استفاده ابزاري شده و ديده شده است كه بعضي نامزدهاي انتخاباتي با وانمود کردن خود به عنوان بهترين حافظ امنيت آمريکاييان (جنگ با تروريسم) ، اين حربه را برضد نامزدهاي رقيب بكار برده اند.
    سياست جنگ با ترور (تروريسم)، همچنين منابع آمريكا را متوجه اين راه ساخته و تاخير در كمك رساني به آسيب ديدگان توفان كاترينا كه29 اوت 2005 روي داد تا حدي به همين دليل بوده است.

 

درگذشت فيلمبردار هيتلر در 101 سالگي

لني در 35 سالگي ـــــــــــــ لني در 90 سالگي

يازدهم سپتامبر اعلام شد كه بانو « لني ريفنستال » نابغه آلماني فيلمبرداري مستند كه فيلمبردار ويژه هيتلر بود دو روز پيش از اين در 101 سالگي در گذشته است. در سال 1945 ، پس از شكست رايش سوم ، فاتحان جنگ او را هنرمندي كه مهارتش را در خدمت نازيسم و وسيله تبليغ افكار و اعمال هيتلر قرار داده بود اعلام كردند و با اين كه حكمي بر محكوميت او صادر نشد تا دهه هاي اخير در آپارتماني در مونيخ خود را منزوي كرده بود كه در كهولت بار ديگر دست به دوربين برد و چند فيلم مستند از جمله فيلمي از جزاير مرجاني اعماق درياي «مالديو» تهيه كرد. تكنيكي را كه بانو « لني » در سال 1934 براي فيلمبرداري ابداع كرد مورد استفاده فيلمبرداران نسل امروز است.

برخي ديگر از رويدادهاي 11 سپتامبر

  • 1541:   بوميان شيلي (اصطلاحا سرخپوست ها) شهر سانتياگو (پايتخت فعلي شيلي) را توسط مهاجران اسپانيايي ساخته شده بود ويران ساختند، زيرا اين مهاجران را مهاجم به سرزمين هاي خود مي دانستند.

  • 1855:   در جريان جنگ كريمه، روسيه پس از يك سال جنگ بندر سباستوپلSebastopol را تسليم انگلستان، فرانسه و ساير نيروهاي مخالف خود كرد.

  • 1885:   ديويد هربرت لارنس نويسنده جنجالي انگلستان به دنيا آمد و 45 سال عمر كرد.

  • 1919:   سپاه تفنگداران ايالات متحده كشور هندوراس را تصرف كرد.

  • 1922:   فلسطين تحت الحمايه انگلستان قرار گرفت.

  • 2003:   بانو «آنا ليند» وزير امور خارجه سوئد كه روز پيش از اين در يك فروشگاه چاقو خورده بود در بيمارستان درگذشت. با اين كه ضارب دستگير شده است و دو سال از اين ماجرا مي گذرد هنوز انگيزه قتل به درستي روشن نشده است. اين رويداد در آستانه يك رفراندم در سوئد انجام گرفت كه در آن نظر مردم درباره تبديل پول ملي به «يورو» خواسته شد و بانو ليند از موافقان بود كه اكثريت مردم مخالفت كردند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وفات حضرت خديجه (س)

    10 رمضان  - وفات حضرت خديجه (س)(10 بعثت)
    از ديگر اعمال اين ماه خواندن دعاي افتتاح در شبها و دعاي ابو حمزه در سحر هاي اين ماه مبارک است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    22
    31

    اهواز

    29
    42

    تبريز

    19
    29

    شيراز

    19
    34

    مشهد

    19
    36

    بندرعباس

    29
    33

    کرمان

    16
    33

    اصفهان

    16
    32

    يزد

    23
    36

    کرمانشاه

    17
    30

    اراک

    17
    27

    رشت

    22
    27

    دبی

    31
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1386 تومان
    985 تومان
    1760 تومان
    900 تومان
    260 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    99000 تومان
    51000 تومان
    195000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:17
    طلوع خورشيد : 06:44
    اذان ظهر : 13:00
    غروب خورشيد : 19:16
    اذان مغرب : 19:36
    نيمه شب شرعي : 00:17
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    8 سپتامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 8 سپتامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 203
    حجم فایل: 2 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    تکیه گاه موس، برای خلاصی از درد مچ

    بعد از چند ساعت بازی و یا گشت و گذار در وب ممکن است بازروی شما کمی احساس ناراحتی کند. مشکلات مچ دست می تواند نگرانی اصلی افرادی باشد که با کامپیوتر زندگی می کنند و بالشتک و تکیه گاهی مانند این می تواند برای آنها سودمند باشد. این تکیه گاه بازروی شما را در تمام مدت زمان استفاده از کامپیوتر در زاویه مناسب نگه می دارد و از قرارگیری بازو در زوایا و جهات مشکل آفرین خودداری می کند.
    همچنین هنگامی که به آن نیاز ندارید می توانید آن را به طرف میز بچرخانید تا دائما با آن برخورد نکنید. این ابزار برای نصب دارای گیره ای است که به راحتی به میزهای تا ضخامت 5 سانتی متر و یا کشو صفحه کلید نصب می شود. بدلیل نصب آسان می توان به راحتی در خانه و محل کار آن را به همراه داشت. این بالشتک 20 دلاری از پلاستیک و در رنگهای خاکستری، زرد و سیاه ساخته شده است.
    منبع - اطلاعات بیشتر

     

    دوربین جدید fujifilm
    مدل S2000HD معرفی شد

    معرفی می کنم! با محصول جدید شرکت fujifilm آشنا شوید. S2000HD به کمک یک عدد لنز 10 مگا پیکسلی و قابلیت زووم نوری تا رنج 15X به اضافه یک عدد صفحه نمایشگر LCD 2.7 اینچی آماده پذیرایی از شماست.در این سری از سنسور های CCD جهت ارتقا کیفیت وضوح عکس استفاده شده و  از قابلیت رکورد گیری HD نیز بر خوردار است. کافیست که 290$ نا قابل را پرداخت کنید و لحظات شاد و هیجان انگیز خود را بر روی حجم حافظه 55 مگابایتی این دوربین ذخیره کنید.پورت های لازم جهت استفاده از کارت های حافظه SD و SDHC نیز در این سری تعبیه شده است.خبری از زمان ورود این محصول به بازار در دسترس نبود. اما بی صبرانه منتظرش می مانیم.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    مُد در مقابل استایل

    مُد از بین رفتنی است اما استایل جاودان. فقط ذهن های توانمند می توانند استایلی ساده را بپذیرند!
    اخیراً خیلی در مورد مُد و استایل فکر میکنم...شاید این قضیه بیشتر به مد پاییز 1386 برگردد که زیاد توجهم را جلب نکرده بود.
    از همان موقعی که در کلاسهای طراحی مد شرکت کردم و بعد که وارد این صنعت شدم و در آن فعالیت می کردم، همیشه سوالات زیادی درمورد کل صنعت مد و استایل در ذهنم وجود داشت و اینکه مد و استایل چه شباهت ها و چه تفاوت هایی با هم دارند.
    وقتی در مورد مد یا همان فشن (fashion) فکر می کنم، یک بیزینس و صنعت خیلی بزرگ در ذهنم می آید که تمام توجه آن به سودآوری است حتی به قیمت انسانها: انسانهایی که این محصولات را در کشورهایی دور می سازند، انسانهایی که فکر می کنند نیاز دارند که این محصولات را خریداری کنند چون فکر میکنند باید امروزی به نظر برسند. خساراتی که تولید و مصرف این محصولات به کره زمین وارد می کند که دیگر جای خود دارد. همه کمپانی ها و طراحان این تاثیر را تجربه نمی کنند اما خیلی های آنان اینطور هستند.
    من خودم هم لباس های روی مد می خرم، طبق مد پیش می روم اما از دیدگاه فلسفی سعی می کنم استایل خاص خودم را هم داشته باشم. وقتی در مورد استایل فکر میکنم، ذهنم متوجه یک فرد خلاق می شود که واقعیت، شخصیت و اعتبار را می توان در آن ملاحظه کرد. در مورد چیزی فکر می کنم که کاملاً تک و منحصربه فرد است، در حالیکه ممکن است از جنبه های دیگر شبیه به چیزهای دیگر هم به نظر برسد. فکرم به چیزی خیلی انسانی، کوچک و البته گرانقدر منعطف می شود.
    اینها فقط چند فکر سریع و ساده بودند که از ذهنم عبور می کرد. هیچ چیز قطعی نیست. اما با این وجود فکر می کنم دوست دارم تفاوت هایی که بین صنعت مد به طور کل و استیل یک فرد می بینم را به زبان بیاورم. همه اینها از این واقعیت نشئت می گیرد که من میل عجیبی به سوال کردن و راه انداختن بحث دارم. می خواهم در مصرف خودم به تعادل برسم و تمایلم را به چیزهایی معطوف کنم که با فکری کاملاً هوشمندانه و آگاهانه خلق شده باشند. همه این سالها عقاید و افکار مختلفی در ذهنم بوده و با گذشت زمان تغییر کرده و اصلاح شده اند. می خواهم محتویات مغزم را برای شما هم خالی کنم.
    ***
    مد یعنی اجازه بدهیم خرده فروشان، طراحان، مجلات و کمپانی های بزرگ دیگر که تنها هدفشان سودآوری است، محصولاتی را برایمان عرضه کنند که آنها را دنبال کنیم.
    استایل یعنی میل خودتان را وارد کار کنید، الهام و اندیشه خودتان را دنبال کنید، و دیگران را با خلاقیت و اعتماد به نفستان تحت تاثیر قرار دهید.
    مد یعنی اجازه بدهید بقیه به جای شما فکر کنند.
    استایل یعنی در مورد همه چیز فکر کنید. سوال کنید و ریسک کنید. صادقانه به خود نگاه کنید. نترسید، و در چارچوب زندگی خودتان تجربه کنید.
    مد یعنی چیزی که فصل به فصل تغییر می کند. توسط بیزینس های بزرگ هدایت می شود و شما را وادار می کند فکر کنید که باید محصولی جدید بخرید.
    استایل یعنی چیزی که رشد می کند، بالغ می شود و در مدت زمان های متفاوت تغییر می کند. تحت تاثیر سن، جنسیت، فرهنگ، ملیت، محل جغرافیایی، علایق، سیاست، مذهب، و عوامل بسیار زیاد دیگر است.
    مد یعنی چیزی که به طور انبوه تولید می شود نه چیزی تک، خاص و فردی.
    استایل یعنی یک فرد و درست مثل DNA که در هر کدام از ما متفاوت است، در افراد مختلف تفاوت می کند. هیچ دو نفری نیستند که به یک شکل به دنیا نگاه کنند و کمد لباسهایشان را یک شکل پر کنند.
    مد یعنی با جدیت به مجلات، هنرپیشه ها، وب سایت ها و هر چیز دیگر که به مسائل ظاهری می پردازد نگاه کنیم.
    استایل یعنی کاری که خودمان خلاقانه انجام می دهیم. این مسئله به فردی بودن استایل می پردازد.
    مد یعنی با گذر هر فصل تغییر کنیم.
    استایل یعنی دنبال کردن سبک هایی که با شخصیت شما، سنتان، اندامتان، سبک زندگی تان و علایقتان جور باشد.
    ***
    نظر شما چیست؟ به نظر شما مد و استایل چه تفاوت هایی با هم دارند؟ آیا این دو یک چیز هستند؟ مد چیست؟ استایل چیست؟
    چرا تعریف استایل اینقدر دشوار است؟ آیا به این دلیل است که خیلی شخصی و فردی است؟ عنصر جادویی که بعضی ها را ذاتاً با استیل می کند چیست؟
    ***
    لباس پوشیدن چیزی فرای سبک هایی است که خودتان را به آنها منحصر کرده اید. مفهومی بسیار بسیار عمیق تر دارد.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    جایگاه معنوي حضرت خديجه در مقايسه با ديگر زنان مقدس تاريخ


     

    سوال:
    آيا حضرت خديجه از نظر جايگاه معنوي به مقام و شأن و رتبه حضرت مريم و حضرت معصومه (سلام الله عليها) مي‌رسد؟
     

    پاسخ:
    حضرت خديجه دختر خويلد بانويي پاكدامن و ارجمند بود. عموي وي به نام ورقة بن نوفل از دانشمندان و كشيشيان مسيحي بود و همه كتابهاي آسماني را خوانده بود و قبل از بعثت در جستجوي آيين حق بسر مي‌برد ‌‌و نشانه‌هاي پيامبري را در وجود پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ مي ديد و به خديجه سفارش مي نمود خديجه خود شيفته ي خلق و خوي بسيار نيك آن حضرت شد. و امانت‌داري و صداقت او را مشاهده كرده و تصميم گرفت با پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ ازدواج كند. پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ با وساطت عمويش ابوطالب مقدمات ازدواج را فراهم كرد، و اين ازدواج مقدس انجام شد. حضرت خديجه اولين بانويي است كه به پيامبر ايمان آورد و تمام دارايي خود را در راه پيشرفت اسلام در خدمت پيغمبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ ‌گذاشت و...[1]
    حضرت مريم مادر يكي از انبياي بزرگ الهي است كه در قرآن مكرر از او به نيكي ياد شده[2] با استناد به رواياتي كه از رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ رسيده مقام حضرت خديجه ـ سلام الله عليها ـ با حضرت مريم مساوي مي‌باشد. در حديث است كه رسول خدا فرمود: حضرت مريم سيده زمان خودش بود و حضرت خديجه سيده اين زمان.[3]
    روايات پيغمبر اكرم(ص) رسيده در شأن و منزلت حضرت خديجه و...
    1. رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: بهترين زنان بهشت چهارتا هستند: حضرت خديجه، حضرت فاطمه، حضرت مريم و آسيه زن فرعون. تمام اين روايت بيانگر مساوي بودن مقام حضرت خديجه با حضرت مريم است.
    2. تمجيد پيغمبر از خديجه ـ سلام الله عليها ـ : عايشه يكي از همسران رسول خدا مي‌گويد: هر گاه پيغمبر به ياد خديجه مي‌افتاد او را مي‌ستود و براي او طلب رحمت مي‌كرد؛ روزي او را مي‌ستود، رقابت زنانگي موجب شد كه به آن حضرت گفتم «به جاي او خداوند زن جواني به تو داده است» پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ با شنيدن اين سخن ناراحت و خشمگين شد... پس از آن فرمود: «چگونه اين سخن راگفتي؟ سوگند به خدا خديجه هنگامي به من ايمان آورد كه همة مردم كافر بودند، مرا هنگامي پناه داد كه همه مرا ترك كرده بودند، نام مرا هنگامي تصديق كرد كه همه تكذيبم مي‌كردند و از او داراي فرزنداني شدم.[4]
    حضرت فاطمه دختر موسي بن جعفر از سوي امام معصوم ملقب به معصومه شد امام رضا ـ عليه السلام ـ ميفرمايد: من زار المعصومه بقُم كمن زارني؛[5] كسي كه حضرت معصومه را در قم زيارت كند مثل اين است كه مرا زيارت كرده كسي كه زيارت او مساوي با زيارت امام معصوم باشد جايگاه معنوي او مثل امام معصوم است. مقام ائمه نيز مثل مقام عيسي عليه السلام در بيش خداوند رفيع است مهم اين است كه همه آنها براي بشريت الگو هستند.

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. تفسير الميزان، تفسير سوره آل عمران و سوره مريم.
    2. ريا حسن(شبريعه تاليف ذبيح الله محلاتي.
    3. زنان نمونه تاريخ.

    ---------------------------------------------
    [1] . ر.ك: محمدي اشتهاردي، محمد، سيره چهارده معصوم، نشر مطهر، ص 29؛ محدث قمي، سفينة البحار، ج 2، ص 643؛ علامه مجلسي، بحار، ج 16، ص12، ابن اثير، اسد الغابه، كتاب النساء، بيروت، دار الكتب الاسلامية، ج 7، ص 80.
    [2]. قرشي، سيدعلي اكبر، قاموس قرآن، ج 5 ـ 7، ص 251.
    [3] . ابن حجر عسقلاني، الاصابه، بيروت، چاپ دار الكتاب العربي، ج 4، ص 275(ذيل حضرت خديجه).
    [4] . ر.ك: محمدي اشتهاردي، محمد، سيره چهارده معصوم، نشر مطهر، ص 30، به نقل از مجلسي، بحارالانوار، ج 16، ص 12.
    [5] . ر.ك: همان، ص 669؛ رياحين الشريعة، ج 5، ص 35.
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    ۱۱ سپتامبر در قاهره

    مترجم : آرزو دیلمقانی

    هفت سال پس از حوادث ۱۱ سپتامبر همچنان نمی توان پذیرفت که اسامه بن لادن و القاعده تنها مسوولان اصلی این حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بوده اند و امریکا و اسراییل نیز در برنامه زیری آنها همکاری داشته اند.
    این مسئله ای نیست که توجیه علمی داشته باشد اما آن چیزی است که در منطقه در میان گفت و گوهایی در یک فروشگاه در دوبی، در یک پارک در الجزیره، یک کافه در ریاض و در سراسر قاهره به گوش می رسد.
    احمد ایساب، مهندس ۲۶ ساله ای که در امارات متحده عربی کار و زندگی می کند و اهل سوریه است می گوید: من آنچه را دولت و روزنامه های شما می گویند باور نمی کنم. اینها نمی تواند واقعیت داشته باشد. آنها چرا باید واقعیت را بگویند؟ من فکر می کنم که امریکا برنامه ریز اصلی حوادث ۱۱ سپتامبر بود تا بتواند نفت عراق را به محاصره خود درآورد.
    برای مردم امریکا آسان است تا این نظریه ها را فراموش کنند و یا آنها را عجیب بدانند. اما رهبران غربی، به‌ویژه آنهایی که در واشنگتن ساکن هستند باید یک مسئله را درک کنند: این ایده اولی، شکست آنها در مبارزه با تروریسم را نشان می دهد. آنها نتوانستند به مردم این منطقه بقبولانند که امریکا برای مبارزه با تروریسم در منطقه حضور دارد و این جنگی علیه مسلمانان نیست.
    مشیری تیدی، ستون نویس یکی از روزنامه های محلی عربستان سعودی می گوید: امریکا باید این مسئله را در نظر بگیرد که تنها نمی تواند به مردم منطقه بگوید که یک دشمن بزرگ وجود دارد. بلکه باید این باور را در میان مردم ایجاد کند تا مردم نیز در عوض به او کمک کنند. در غیر این‌صورت از توانایی شما برای مبارزه با تروریسم کم خواهد شد. این جنگی نیست که شما به تنهایی بتوانید از عهده آن برآیید. این یک جنگ همگانی است.
    دلایل زیادی وجود دارد که مردم، اینجا فکر می کنند که حوادث ۱۱ سپتامبر بخشی از یک نمایش علیه مسلمانان بوده است. برخی از این دلایل به رفتارهای غربی هیچ ارتباطی ندارد و برخی از این دلایل کاملا به سیاست های غربی باز می گردد.
    بارها و بارها مردم به سادگی اعلام کرده اند که باور نمی کنند که گروهی عرب مثل خود آنها بتوانند چنین عملیاتی را با موفقیت علیه یک ابر قدرت مانند امریکا به انجام برسانند. اما آنها همچنین می گویند که سیاست های واشنگتن بعد از ۱۱ سپتامبر، به‌خصوص حمله به عراق، ثابت کرد که امریکا و اسراییل از این حملات حمایت می کردند.
    محمد ابراهیمی جوان ۳۶ ساله ای که در اطراف قاهره مغازه لباس فروشی دارد می گوید: شاید برخی بخواهند باور کنند که این کار اعراب بوده است اما انسان عاقل می داند که این حوادث توسط دیگران، امریکا و اسراییل برنامه ریزی شده است.
    این شایعات به سرعت پس از حوادث ۱۱ سپتامبر پخش شد به طوری که خیلی از مردم نمی دانند که اولین بار کی و کجا آن را شنیده اند. در این شرایط آنها این شایعات را به قدری شنیده اند که فکر می کنند باید واقعیت داشته باشد.
    اولین شایعه ای که در این باره به گوش رسید این موضوع بود که یهودی ها در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ سرکار خود حاضر نشده بودند. زمانی که از آنها می پرسیم که چطور ممکن است که به آنها خبر داده باشند که در خانه بمانند و چطور این مسئله را توانسته اند بدون آنکه سایر همکارانشان بدانند به آنها اعلام کنند، این سوالات را پاسخ نمی دهند چراکه در ذهن خود بر این باورند که پشت هر حادثه بدی یهودی ها حضور دارند و یهودی های غربی برای حمایت از اسراییل هر کاری می کنند.
    احمد سعید، ۲۵ ساله که به عنوان یک راننده برای یک وکیل کار می کند می گوید: چرا در تاریخ ۱۱ سپتامبر هیچ یهودی در محل کار خود حاضر نشد؟ همه این مسئله را می دانند. من حتی در تلویزیون دیدم و بسیاری از مردم راجع به آن صحبت می کنند.
    زین العابدین، برق کار ۴۲ ساله در حالی که چای می نوشد می گوید که آنچه مهم است این است که این حمله ای علیه اعراب بود. چطور است که آنها هرگز نتوانستند بن لادن را دستگیر کنند؟ چطور ممکن است که آنها ندانند که او کجاست درحالی که همه چیز را می دانند؟ آنها او را دستگیر نکردند چرا که مقصر بن لادن نیست. وقتی عراق ثابت کرد که با القاعده و بن لادن هیچ رابطه ای ندارد چه اتفاقی افتاد؟ آنها علیه اعراب و اسلام بودند تا از اسراییل حمایت کنند و این پاسخ تمام سوالات است.
    یک دلیل وجود دارد که مردم اینجا با قاطعیت معتقدند امریکا به خودش حمله کرد: تا دلیلی برای مبارزه با اعراب و حمایت اسراییل داشته باشد وجود دارد. این عکس العملی است دیدگاه مردم به دولت ها و نه فقط در واشنگتن بلکه اینجا در مصر و در تمام خاورمیانه. آنها دولت های خود را باور ندارند. رسانه های آزاد در این مناطق معنایی ندارد. بنابراین فکر می کنند اگر دولت اصرار می کند که بن لادن پشت این حوادث است پس حتما چنین چیزی صحت ندارد.
    آقای ابراهیم در خصوص حسنی مبارک می گوید: مبارک هرآنچه را که امریکایی ها از او می خواهند می گوید. وی حتی به خاطر امریکایی ها دروغ می گوید.
    کارشناسان اینجا می گویند که امریکایی ها منطقه را بهتر می شناسند، اگر آنها به سادگی از آنچه که مردم می گویند بگذرند به نتیجه نمی رسند. حتی پیش از حوادث ۱۱ سپتامبر مردم معتقد بودند که امریکا در جنگ اعراب و اسراییل جهت گیری می کند.
    یکی از دلایل اصلی که حتی در چشمان مردم نیز می توانید آن را ببینید، حمله امریکا به عراق است. مردم اینجا بر این باورند که حوادث ۱۱ سپتامبر برای تسخیر نفت عراق و جنگ علیه اعراب بود و اولین گام رسیدن به این هدف برنامه ریزی حوادث ۱۱ سپتامبر بوده است.
    وحید عبدل مگویید، معاون مدیر مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک مصر می گوید: اینها نتیجه عدم اعتماد است. نتیجه این باور که امریکا علیه اعراب و اسلام است. بنابراین آنها فکر نمی کنند که امریکا قصد دارد که نیت خوبی دارد. مردم همیشه فکر می کنند که هر اتفاقی که می افتد چیزی در خود نهان دارد.
    حشام عباس ۲۲ ساله در قاهره دانشجوی صنعت توریسم است و امیدوار است که روزی برای خارجی ها کار کند. وی می گوید که شکی نیست که نمی تواند از افغانستان چنین حملاتی را رهبری کند. مانند همه کسانی که با آنها صحبت کردم وی نیز بر این باور است که حملات ۱۱ سپتامبر برنامه ای بود تا علیه مسلمانان از آن استفاده کنند.
    آقای عباس درحالی که با موبایلش بازی می کرد گفت که عرب هایی هستند که از امریکایی ها متنفرند. خیلی از عرب ها از امریکایی ها متنفرند. نگاه کنید بعد از ۱۱ سپتامبر امریکا به دو کشور مسلمان حمله کرد، آنها به عراق حمله کردند و صدام را کشتند و مردم را شکنجه کردند. چگونه می توان به آنها اعتماد کرد؟
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    همه چیز درباره Touch screen

    تاچ اسکرین چیست؟ این پرسشی ست که به رغم پاسخ ساده ای که برای آن در نگاه اول وجود دارد در عمل با تعابیر گوناگون و متنوعی روبرو می گردد که به تکنولوژِی های متفاوت در ساخت صفحات لمسی باز می گردد. در مقاله پیش رو، قصد داریم تا با نگاهی به تکنولوژی Touch Screen به معرفی روش های مختلف ساخت صفحه نمایش های لمسی با تکیه بر نمونه های موبایلی بپردازیم. با ما همراه شوید.
    فناوری که امروزه ما آن را به نام Touch Screen و یا صفحه نمایش های لمسی می شناسیم نخستین بار در سال 1971 و در مرکز تحقیقات دانشگاه کنتاکی آمریکا پا در عرصه وجود گذاشت جائیکه دکتر Samuel Hurst در جریان کار بروی رساله های پایان نامه دانشجویان این مرکز بعلت عملیات وقت گیری که بررسی داده های مختلف به همراه داشت با اختراع اولین حس گر لمسی به روش ساده تری برای ورود اطلاعات دست یافت این حس گر که دکتر هرست آن را Elograph نامید (Electronics Graphics) به مانند نمونه های امروزی شفاف و حساس نبود ولی بعدها پایه ای برای تاسیس شرکتی تحت نام Elographics برای کار بروی این تکنولوژی نوظهور گردید. سه سال بعد نمونه شفاف این تکنولوژی در سال 1974 ارائه شد و در سال 1977 شرکت Elographics موفق به ساخت نمونه شفاف مقاومتی پنج سیمه (5-Wire resistive) شد که تا به امروز نیز یکی از کارامد ترین روش های ساخت صفحه نمایش های لمسی به حساب می آید.
    در مجموع سه روش مشخص برای ساخت صفحات لمسی وجود دارد که در یک نگاه گذرا عبارتند از صفحات لمسی مقاومتی، صفحات خازنی و نمونه های مبتنی بر اشعه مادون قرمز که در ادامه به بررسی هر کدام از این سه روش می پردازیم:

    1-صفحه نمایش های لمسی مقاومتی: این روش ساخت که با نام صفحات فشاری نیز شناخته می شوند گسترده ترین نوع صفحات لمسی هستند که از تکنولوژِی ساخت ساده تر و در نتیجه ارزان تری نسبت به رقبا برخوردار بوده و بیش از همه در نمونه های مبتنی بر ویندوز موبایل (همانند HTC Touch Diamond و یا HTC TyTNΙΙ) دیده می شود.
    تکنولوژی ساخت این گونه صفحه نمایش ها شامل سه روش می شود که عبارتند از نمونه های چهار سیمه، پنج سیمه و هشت سیمه که نمونه 5 سیمه آن از دیگر موارد کاربرد بیشتر و گسترده تری دارد در این روش گذشته از لایه های حفاظتی و خش گیر صفحه نمایش، از سه لایه مختلف برای اجرای عملیات استفاده می شود بطوریکه دو لایه حاوی جریان الکتریکی یکی در رو و دیگری در زیر جای گرفته است و در میان این دو نیز لایه اضافه دیگری دیده می شود که بروی این لایه میانی قطعات پلاستیکی نقطه نقطه ای در فواصل معین جای گرفته اند که مانع از تماس دو لایه روئی و زیری در مواقعی که تماسی صورت نگرفته است می شوند اما در هنگام لمس شدن صفحه نمایش بعلت فشار وارده بر صفحات دو لایه روئی و زیرین بهم می چسبند که با چسبیدن این دولایه به یکدیگر، بعلت باردار بودن هر دو لایه، مداری الکتریکی بسته می شود که با محاسبه میزان بار الکتریکی جریان یافته بین صفحات به راحتی می توان محل دقیق تماس را در آن بدست آورد. این روش ساده و موثر اما در عین حال چند مشکل کوچک و بزرگ نیز دارد که از آن میان می توان به عدم امکان لمس چندین نقطه در یک زمان، کاهش نور ارسالی صفحه نمایش به 85 درصد میزان واقعی و خش پذیری سریع آن اشاره کرد. سادگی، کاهش هزینه ها و امکان فشردن صفحه نمایش با هر وسیله دلخواه از نقاط قوت این فناوری هستند. این صفحات در برابر آب و گرد و خاک مقاوم بوده و عمر مفیدی در حدود 35 میلیون کلیک دارند.


    2-صفحه نمایش های خازنی یا الکترواستاتیک: اینگونه صفحه نمایش ها که حیات دوباره خود را مدیون سوپر استار فوق محبوبی چون Apple iPhone می دانند از تکنولوژی پیشرفه تر و درنتیجه کاملا گرانتری در قیاس با روش قبلی برخوردارند که بر این اساس نشان آنها را تنها در نمونه های گرانقیمت بازار می توان پیدا کرد. در مجموع تاکنون دو روش مختلف در ساخت این فناوری ارائه شده است که شامل انواع Multi Touch و نمونه های فاقد آن می باشد که از آن میان محبوب ترین موارد حاضر در دسته اول شامل Apple iPhone و iPod Touch بوده و از مدل های ساده این فناوری نیز می توان به LG Prada اشاره کرد.
    در ساخت اینگونه صفحات بر خلاف دسته اول تنها از یک لایه استفاده شده است که این لایه بطور کامل از مواد هادی جریان الکتریکی پوشانده شده (عمدتا اکسید ایندیوم) و جریان الکتریکی مستمر و دائمی در آن برقرار می باشد و درهنگام تماس دست با این صفحه نمایش بعلت وجود بار الکتریکی در بدن انسان تغییر مشخص و مشهودی در جریان این لایه بوجود آمده و این همان نکته ای ست که برای تشخیص دقیق نقطه تماس مورد استفاده قرار می گیرد. از نقاط مثبت این فناوری می توان به امکان لمس بیش از یک تقطه در یک زمان، مقاومت در برابر خش، رطوبت و گرد و خاک، عمر بسیار طولانی (225 میلیون کلیک) و امکان عبور درصد بیشتری از نور تولید شده (در حدود 92 درصد) اشاره کرد اما در سوی مقابل مشکلات پیش روی این فناوری عبارت است از هزینه بالای تولید و اجبار در تماس مستقیم دست با صفحه نمایش (حتی بدون دستکش).


    3-صفحات لمسی بر پایه تکنولوژِی مادون قرمز: این تکنولوژی بعلت گرانی بیش از اندازه نسبت به سایرین بسیار کمیاب تر است و اصولا نشان آنها را تنها در اجزای لمسی همانند کلیدهای لمسی می توان پیدا کرد و تقریبا نمونه ای وجود ندارد که از این فناوری در ساخت صفحه نمایش استفاده کند. دو شیوه ساخت در این فناوری عبارتند از سنسور حرارتی و حس گر نوری که از بنیان با یکدیگر متفاوتند. در تکنولوژی حرارتی که نمونه آن را در مدل هایی U600 از سامسونگ و K850 از سونی اریکسون می توان پیدا کرد، مبنای حس شدن کلیدها میزان حرارتی ست که جسم برقرار کننده تماس (مانند انگشت دست) تولید می کند که از همین ابتدا بزرگترین مشکل اینگونه کلیدها مشخص می شود بطوریکه اگر با دست سرد اینگونه کلیدها را بفشارید اتفاق خاصی نمی افتد. دومین شیوه اجرای این فناوری یعنی حس گر نوری که تنها نمونه حال حاضر آن را در محصولی تحت نام N2 از شرکت Neonode می توان پیدا کرد بر این مبنا عمل می کند که در محل تماس سنسوری قرار گرفته است که دائما در حال ارسال اشعه مادون قرمز که برای چشم انسان قابل رویت نیست بوده و بدین ترتیب با حس کردن این قسمت توسط هر شی ء دلخواه بدلیل قطع شدن ارسال موج (چیز شبیه دزدگیرهای نوری که در فیلم های پلیسی دیده می شود)، دستگاه متوجه تماس می گردد. این روش همانطور که می توانید حدس بزنید گرانترین نوع اجرای فناوری لمسی بوده و به همین علت بسیار به ندرت استفاده می شود. بزرگترین حسن این روش در عمر بالای آن (عملا بیش از هفت سال) و عدم تاثیر در روشنای صفحه نمایش است و مشکلات پیش روی آن بجز عدم امکان لمس بیش از یک نقطه در یک زمان، تاثیر پذیری و کاهش کیفیت آن در نور شدید می باشد.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ