1005

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1005 :: شنبه 23 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفی ۸ جستجوگر
که اسمشان را هم نشنیده اید!

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1004) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • پخش زنده از LHC!
  • تصاوير  بسيار ديدني از طوفانها اينبار از مدار زمين!
  • یک سایت مفید برای روزه داران خارج از کشور
  • جزئیات آغاز به کار آشکارساز شتابگر LHC
  • معرفي و دانلود فيلم : گورستان زير زميني‎‎
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : Wildlife Specials: Serpent
  • دانلود انيميشن : Unstable Fables: Tortoise vs. Hare
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای جمشید به نام اولین نگاه
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای محسن چاوشی به نام تو ناز میکنی
  • سی.دی آفلاین دانشنامه فارسی ویکی پدیا
  • هدیه نوکیا به مناسبت ماه مبارک رمضان
  • بازی زیبا و جالب  Crazy Chicken Jewel of Darkness
  • بزرگترین جوراب دنیا در محله ی جردن ساخته شد
  • اقيانوس کجاست؟
  • ترانه رپی برای LHC
  • اندام متناسب و عالي لعنتي دردسر ساز
  • دولت به دنبال محدود کردن ازدواج مجدد است؛ چرا نعل وارونه می زنند؟
  • دفاعیه شماره دو مطلب «از حلال تا حرام یک جمله»
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • انواع پوست و نحوه مراقبت از آنها
  • مكتب نوظهور صهيونيسم مسيحي
  • Chrome، مرورگر قدرتمند گوگل
  • برخورد نهایی
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پخش زنده از LHC!
همون آزمايشگاه سرن؛ بزرگترين شتاب دهنده ذرات در دنيا
تصاویری نادر از امام موسی صدر
ذوق هنری باغبانها 
تصاوير  بسيار ديدني از طوفانها اينبار از مدار زمين!
صحرای الجزایر،زیباترین و شگفت انگیزترین بیابان جهان
پايگاه تصويري مساجدي ايران و جهان
حاوي عکسهاي ديدني از مساجد ايران و جهان
اولین جشنواره طنز اینترنتی
35 سايت براي دانلود رايگان و آزاد (قانوني) فايلهاي MP3
تبليغي براي سرويس دهي 24 ساعته در اتريش
یک سایت مفید برای روزه داران خارج از کشور
با اتصال به این سایت بطور خودکار محل زندگی و ساعات شرعی و جهت قبله نمایش داده می شود و در صورت روشن بودن کامپیوتر بمحض فرارسیدن زمان اذان بطور اتوماتیک اذان پخش می شود.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزئیات آغاز به کار آشکارساز شتابگر LHC
افزایش نقش ایران در فاز بعدی

مسئول همکاری ایران با سرن با بیان اینکه بزرگترین رویداد علمی در حال شکل گرفتن است،‌گفت: بخش مکانیکی آشکارساز پروژه تحقیقاتی سرن که توسط تیمی از محققان بین المللی و ایرانی انجام شد شروع به کار کرد که امیدواریم با تامین بودجه سهم ایران در فاز بعدی افزایش یابد.
دکتر حسام الدین ارفعی رئیس پژوهشکده ذرات و شتابگرهای پژوهشگاه دانشهای بنیادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این پروژه عظیم از سال 2001 طی امضای تفاهم نامه ای میان وزیر وقت علوم (دکتر معین) و رئیس وقت مرکز تحقیقات هسته ای اروپا (سرن‌) اجرا شد افزود: بر اساس این قرارداد اجرای کارهای تحقیقاتی این پروژه به پژوهشگاه دانشهای بنیادی محول شد.
وی به سهم ایران در این پروژه اشاره کرد و توضیح داد: برای اجرای پروژه سرن ایران کار تحقیقاتی خود را در در شرکت "هپکو" انجام داد. در این پروژه ایران مسئولیت ساخت بخش مکانیکی آزمایش CMS با عنوان میز نگهدارنده آشکار ساز HF و محفظه استوانه ای پوشاننده آن را بر عهده داشته که این طرح چند سال پیش با نظارت مهندسان ناظر سرن و انتقال دانش فنی مربوط با موفقیت انجام شد.
به گفته مسئول همکاریهای ایران با سرن کار تحقیقاتی دستگاه آشکارساز این شتابگر با حضور 2 هزار محقق انجام شد که از این تعداد 8 محقق ایرانی نیز حضور داشتند و توانستند با صرف هزینه ای حدود یک میلیارد دلار قطعات این دستگاه را طراحی و تولید کند. سهم ایران در این پروژه حدود 500 هزار یورو است.

مشخصات آشکار ساز
ارفعی آشکارساز را وسیله ای برای دیدن و بررسی پدیده ها ذکر کرد و توضیح داد: ذرات در برخورد با یکدیگر متلاشی می شوند و به ذرات دیگری تبدیل می شوند. برای بررسی میزان فاصله میان این ذرات، سرعت آنها، میزان انرژی خارج شده، مقتصات فضایی و طول عمر ذرات از دستگاهی به نام آشکار ساز استفاده می شود که این دستگاه از 10 هزار قطعه ساخته شده است.
مسئول همکاریهای ایران با سرن، دستگاه آشکار ساز را بخش حساس و مهم شتابگر دانست و به مهر گفت: این دستگاه قادر است این اطلاعات را ثبت کند. با بررسی این اطلاعات می توانیم به قسمتی از اسرار کائنات پی ببریم.
استاد دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دستگاه آشکارساز دارای بدنه اصلی استوانه ای با قطر 15 متر و طول 20 متر است تاکید کرد: این پروژه شامل یک مجموعه شتاب دهنده عظیم است که درشهر ژنو در تونلی به قطر 9 کیلومتر و در عمق بیش از 100 متری زیر زمین احداث شده است.

گام بعدی
دکتر ارفعی خاطر نشان کرد: پروژه شتابگر عظیم LHC که امروز شاهد راه‌اندازی و شروع آزمایش‌های آن هستیم با هدف افزایش دانش بشر نسبت به طبیعت طراحی شد و از لحاظ عمق و حجم اطلاعات و فعالیتهای علمی بزرگترین طرح های علمی بشر است.
رئیس پژوهشکده ذرات و شتابگرهای پژوهشگاه دانشهای بنیادی خاطرنشان کرد: تعدادی از دانشجویان ایرانی در کارهای تحقیقاتی این پروژه همکاری داشتند.
وی گفت: در صورت تامین بودجه، ساخت بخشی از آشکارسازهای پیشرفته شتابگر عظیم سرن را در فاز بعدی دنبال می کنیم که می تواند بستری برای انتقال دانش و قناوریهای پیشرفته به کشور باشد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

گورستان زير زميني‎‎
Catacombs

کارگردان: تام کوکر، ديويد اليوت. فيلمنامه: تام کوکر، ديويد اليوت. موسيقي: يوشيکي هاياشي. مدير فيلمبرداري: ‏ماکسيم الکساندر. تدوين: جاش ريفکين. طراح صحنه: کريستين نيکولسکو. بازيگران: شانين سوسامون[ويکتوريا]، آليسا ‏مور/ پينک[کارولاين]، اميل هاستينا[هنري]، سندي دراگوي[لياوس]، ميهاي استانسکو[ژان ميشل]، کابرال ‏ايبکا[هوگو]، رادو آندري ميکو[نيکو]، کين مانولي[لئون]، دي جي کوستا[دي جي]، تام کوکر[دکتر گيگلز]، اشلي ‏رينز[سوفي]. 100 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. ‏
ويکتوريا به دعوت خواهرش کارولاين براي تمدد اعصاب به پاريس مي رود. در آپارتمان کارولاين با دوستان او آشنا ‏شده و داستان هايي درباره موجودي خونخوار که در گورستان زيرزميني پاريس زندگي مي کند، مي شنود. سپس شب ‏هنگام به همراه آنان به ديسکويي دخمه مانند مي روند. اين ديسکو که در گوشه اي از همان گورستان دخمه اي پاريس ‏قرار دارد و محلي کم و بيش ممنوعه محسوب مي شود. ويکتوريا که از بودن در اين مکان خشنود نيست، تصميم به ‏خروج مي گيرد. اما زماني که به همراه کارولاين قصد خروج از ديسکو را مي کنند، در برابر چشمان ويکتوريا ‏خواهرش توسط موجودي ناشناس به قتل مي رسد. فرار ويکتوريا بر اثر ترس با حمله پليس به ديسکو همزمان شده و ‏پس از برخورد سرش با سقف دخمه بيهوش مي شود. دقايقي بعد که به هوش مي آيد، خود را تنها و به دام افتاده در ‏دخمه اي بي انتها و ظلماني مي يابد. او بايد همزمان براي نجات خويش از دست قاتلي خونخوار نيز تلاش کند، کاري که ‏چندان هم ساده به نظر نمي رسد. پس از طي مسافتي با پسري به نام ژآن فيليپ که به نظر مي رسد همچون ويکتوريا در ‏دخمه به دام افتاده، روبرو مي شود. او نقشه راهروهاي اين دخمه را در اختيار دارد و ويکتوريا اجباراً با او همراه مي ‏شود. در حالي که هيچ کدام قادر به صحبت به زبان ديگري نيست و اعتمادي نيز ميان دو نفر شکل نگرفته است. همين ‏امر سبب مي شود، بعد از سانحه اي که منجر به شکستن پاي ژان فيليپ مي شود، او را تنها گذاشته و بعد از سرقت ‏نقشه وي به تنهايي در صدد خروج از آن مکان ترس انگيز برآيد...‏

چرا بايد ديد؟
شخصاً تماشاي فيلمي درباره گورستان زيرزميني پاريس برايم به شدت جذاب است. شايد خيلي ها باورشان هم نشود که ‏پايه هاي عروس شهرهاي جهان[بيشتر ساحل دست چپ آن] بر روي شبکه اي از تونل ها و دخمه هايي قرار دارد که ‏در قرن هجدهم براي پذيرايي از اموات بنا شده و بزرگ ترين گورستان زيرزميني تاريخ است. اين گورستان که جسد ‏ميليون ها انسان در آن قرار دارد امروز جزو مکان هاي توريستي پاريس محسوب مي شود. اما در کتاب ها و فيلم هاي ‏متعددي محل وقوع حوادثي شگرف نيز بوده، که مي توان از ميان آن ها به کتاب معروف آونگ فوکو[امبرتو اکو] يا ‏قصه کوتاه چليک آمونتيلادو[ادگار آلن پو] و فيلم هاي ‏Les Gaspards‏ يا سريال ترسناک ترين مکان هاي روي زمين ‏‏[توليد شبکه ‏ABC‏] اشاره کرد. ‏
اما اولين فيلم ديويد کوکر[طراح قصه هاي مصور مارول] و دومين فيلم ديويد اليوت[که با فيلم ‏Nothing Sacred‏ و ‏فيلمنامه نگهبان-با بازي کيانو ريوز - شناخته مي شود] ربط جدي به اين مکان ندارد. همه اينها يک بازي ابلهانه است ‏که از سوي کارولاين[خواهر پتياره ويکتوريا] براي ترس درماني خواهر گرامي طراحي و با کمک دوستان مذکر با ‏استفاده از نقاب هراس آور بز در دالان هايي گورستان دخمه اي پاريس اجرا شده است و همين!‏
البته اگر نقشه معقول بود و اجرا مانند فيلم بازي ديويد فينچر پيش مي رفت و جنبه بازي درماني مي يافت، بد نبود. اما ‏مشکل از آنجا آغاز مي شود که فيلم در روماني[بله، نه در پاريس] و دکورهايي کم شباهت به گورستان اصلي با ‏بازيگران غير فرانسوي فيلمبرداري شده است. پس آنچه براي کسي چون من باقي مي ماند سرخوردگي از نديدن يکي از ‏شگفت انگيزترين مکان هاي روي زمين به عنوان لوکيشن فيلمي مهيج و از همه بدتر ساخته شدن فيلمي کم رمق و حتي ‏به دور از قراردادهاي خاص اين گونه-مانند ايجاد هراس از مکان هاي دربسته/کلايتروفوبيا- و استفاده اندک از بيماري ‏ويکتوريا است. تجربه اول کوکر به مدد عوامل حرفه اي و حضور پينک[بانوي آوازخوان برنده 2 جايزه گرمي] ممکن ‏است بسياري را به سينما جذب کند، اما بي ترديد در نيمه هاي فيلم فراري خواهد داد. چون از همين عامل جذابيت نيز ‏درست استفاده نشده و تنها در ابتدا و انتهاي فيلم ظاهر مي شود و شانين سوسامون بايد به تنهايي بار سنگين ايجاد هراس ‏و دلهره را بر دوش هاي نحيف خود بکشد!‏
اعتراف مي کنم که براي ديدن اين فيلم بي صبرانه انتظار مي کشيدم-بنابه دلايل فوق!- اما ياس غريبي دامن گيرم شد. ‏براي شما حوادث بهتري آرزو مي کنم!‏
ژانر: ترسناک، مهيج. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Catacombs.2007.DVDRiP.XviD-DvF.part1.rar 
Catacombs.2007.DVDRiP.XviD-DvF.part2.rar 
Catacombs.2007.DVDRiP.XviD-DvF.part3.rar 
Catacombs.2007.DVDRiP.XviD-DvF.part4.rar 
Catacombs.2007.DVDRiP.XviD-DvF.part5.rar 
Catacombs.2007.DVDRiP.XviD-DvF.part6.rar 
Catacombs.2007.DVDRiP.XviD-DvF.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Wildlife Specials: Serpent

مستند حيات وحش: سرپنت (نوعي مار بزرگ)
محصول
BBC

One of the most successful species on earth is also one of the least documented. Miniaturised cameras reveal the snakes? world for the first time from their point of view. Head-mounted cameras capture gripping images of the world?s most dangerous snakes hunting and overcoming their prey. Using high-speed photography, x-ray imaging and state-of-the-art computer graphics, this is the most ambitious look at snakes attempted in television.
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/141486962/wsep1.part1.rar
http://rapidshare.com/files/141486866/wsep1.part2.rar
http://rapidshare.com/files/141486884/wsep1.part3.rar
http://rapidshare.com/files/141486913/wsep1.part4.rar
http://rapidshare.com/files/141486901/wsep1.part5.rar
http://rapidshare.com/files/141486906/wsep1.part6.rar
http://rapidshare.com/files/141486908/wsep1.part7.rar
http://rapidshare.com/files/141486307/wsep1.part8.rar

رمز فايل: calek
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Unstable Fables: Tortoise vs. Hare

لينکهاي دانلود

Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part1.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part2.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part3.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part4.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part5.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part6.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part7.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

اولين نگاه
باصداي جمشيد

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای جمشید به نام اولین نگاه
 

براي شنيدن آهنگها، فقط کافيست روي هر کدام کليک کنيد. براي دانلود هم بايد از نرم افزار هاي کمکي دانلود (مانند DAP، FlashGet و...) استفاده کنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای محسن چاوشی
 به نام تو ناز میکنی

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

سی.دی آفلاین دانشنامه فارسی ویکی پدیا

ویکیپدیا دانشنامه های است همگانی و آزاد، بدین معنی که همه می توانند به نوشتن و ویرایش نوشتارهای موجود در آن بپردازند. البته این نوشتارها و ویرایش ها باید مطابق با اساسنامهٔ ویکیپدیا باشند یعنی مطالب بی طرفانه و بدون پایمال کردن حق نشر دیگران نوشته شده باشند. مدیریت بررسی نوشتارها توسط گروهی از گردانندگان انجام می شود. کسانی که در امر تکمیل این پروژهٔ بی پایان مشارکت میکنند، به هم زبانان خود یاری رساندهاند تا در امر گردآوری بی همتاترین دایرةالمعارف جهانی سهمی داشته باشند.
ویکیپدیا شامل درخشانترین اصول همکاری های نزدیک گروهی در تاریخ بشری است که تاکنون نظیر آن در تاریخ مشاهده نشده از آن جمله : «ویکی پیدا محل تمرین دموکراسی نیست...» یا «هرگز در مورد چیزی رای نگیرید مگر آنکه واقعا ناگزیر از انجام آن باشید...»
اصول هوشمندانه ویکیپدیا از آن موجودی زنده و پویا ساخته که لحظه به لحظه به سوی تعالی پایانناپذیری پیش میرود.
ویکیپدیا انسان واحد خردمندی است که سلول های پیکرهاش از میلیون ها میلیون تک انسان ارگانیک تشکیل یافته است.
این پروژه ترکیبی از چندین پروژه جذاب دیگر است. هزاران نفر فارسی زبان، ویکی پدیای فارسی را به عنوان یکی از بزرگترین دانشنامه های فارسی ساخته اند. یک گروه هم پروژه مولین را ایجاد کرده اند که نرم افزاری است برای ایجاد یک سی دی زیبای آفلاین از این دانشنامه با قابلیت جستجو و دیدن مقالات و ... و داوطلبان مختلفی در دنیا سی دی ها را رایت می کنند و در اختیار کسانی قرار می دهند که احساس می کنند آن را لازم دارند افرادی مانند روزنامه نگارها، مدارس، محققین، علاقمندان داشتن یک دانشنامه آفلاین و ... .

موضوعات موجود در دانشنامه آفلاین ویکی پدیا:
- علوم پایه شامل: فیزیک - ریاضیات - شیمی - زیست شناسی - جغرافیا - زمین شناسی - ستاره شناسی
- علوم کاربردی شامل: مهندسی - فناوری - رایانه - پزشکی -علم بهداشت - حقوق - مدیریت - کشاورزی - ارتباطات - اقتصاد
- علوم انسانی و فلسفه شامل: ادبیات - تاریخ - دین - جامعه شناسی - روان شناسی - زبان شناسی - باستان شناسی - علوم سیاسی - فلسفه
- فرهنگ و هنر شامل: هنر - موسیقی - سینما - رسانه ها - ورزش - سرگرمی ها - بزرگان و مشاهیر
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 69 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

 راهنما: فایل moulin_fa_20071203-1.iso را داخل یک درایو مجازی بارگذاری کنید و یا آن را با استفاده از نرم افزار Nero روی سی دی رایت کنید.

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

هدیه نوکیا به مناسبت ماه مبارک رمضان

چند روز پیش و با حلول ماه مبارک رمضان نوکیا امتیاز شش نرم افزار مذهبی جالب را از شرکت اسگاتک خریداری و آن را به صورت هدیه در اختیار کاربران نوکیا قرار داد . تصمیم گرفتیم در این پست به معرفی این ۶ نرم افزار و دانلود آن بپردازیم :

  قرآن : این نرم افزار تمامی قرآن مجید را با خط عثمانی به گوشی شما می آورد , از نکات قابل توجه این نرم افزار قابلیت جست جو بین آیات و سوره ها , قابلیت بوک مارک کردن صفحه های خوانده شده و از همه مهمتر قابلیت قرائت هست که شما می توانید با اضافه کردن فایل های صوتی به این قرآن گوش فرا دهید.اطلاعات بیشتر

 امساکیه : نرم افزار امساکیه یکی از نرم افزار قدیمی نوکیا هست که روی گوشی های نسخه خاورمیانه به صورت پیش فرض نصب است , این نرم افزار شما را زماناذان  با خبر می سازد. اطلاعات بیشتر

 رمضانیه : یک یادآور جالب درباره اتفاقات و وقایع مهم در ماه رمضان اطلاعات جامعی درباره  عید فطر و فطریه  و شب قدر و دعاها و مراسم این روزها که می توانید آن را به راحتی روی گوشی خود نصب کنید. اطلاعات بیشتر

 حج عمره : یک نرم افزار مولتی مدیا که شما را از آداب حج عمره با خبر می سازد و در آن می توانید عکس هایی از اماکن مقدس اسلامی مشاهده نمایید و از احکام سیاحت و زیارت حج با خبر شوید. اطلاعات بیشتر

 کارت : این نرم افزار به شما کمک میکند که به وسیله کارت تبریک هایی با مناسبت های رمضان در گوشی خود درست کنید و آن را برای دوستانتان ارسال کنید , البته این برنامه برای ارسال تصاویر نیاز به MMS دارد که هنوز امکان دسترسی به آن در سیم کارت های همراه اول وجود ندارد . البته شما می توانید بعضی از تصاویر( Picture Message ) را به وسیله SMS به دوستانتان ارسال کنید. اطلاعات بیشتر

 مذکر : نرم افزار مذکر , از اذکار روزانه ماه رمضان شما را با خبر می سازد , از ویژگی های این برنامه قابلیت گوش دادن به اذکار به صورت صوتی می باشد , ضمنا می توانید این اذکار را با دوستانتان به وسیله MMS و یا SMS به اشتراک بگذارید. اطلاعات بیشتر

- برای دانلود این نرم افزارها , کافی است روی اطلاعات بیشتر کلیک کرده و بعد از انتخاب گوشی نوکیا خود (سیمبیان ۹/۱ و ۹/۲) آن را دانلود و به گوشی خود انتقال و به راحتی نصب نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی زیبا و جالب
 Crazy Chicken Jewel of Darkness

یکی دیگر ازسری بازی های جوجه دیوانه با نام Crazy Chicken Jewel of Darkness که این بار این جوجه دوست داشتنی باید با عبور از راه های پر پیچ و خم زیرزمینی و گذر از تاریکی به جمع آوری امتیاز، جواهرات و کشتن دشمنان خود رفته و در هر محله پس از جمع آوری امتیازات لازم سراغ مرحله بعد برود. از نکات قابل ذکر این بازی اینکه در این بازی با جمع آوری بمب ها و استفاده از آنها برای باز کردن مسیر یا کشتن دشمنان در طول مسیر اشاره نمود همچنین این بازی نیاز به نصب نداشته و نیز بازی طوری طراحی شده که تقریبا برای تمامی سنین مناسب می باشد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 16 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

بزرگترین جوراب دنیا در محله ی جردن ساخته شد

بزرگترین جوراب دنیا توسط مردم قهرمان محله ی جردن ساخته شد.این جوراب که به طول 3 کیلومتر میباشد در بزرگراه آفریقا عصر دیروز پرده برداری شد.به گزارش خبرنگار ما این جوراب خیلی گنده بود./عکس ماهواره یی از رویتر

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

قال اميرالمومنين عليه السلام

صوم القلب خير من صيام اللسان و صوم اللسان خير من صيام البطن.

روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.

غرر الحكم، ج 1، ص 417، ح 80

 

 

دعاي رمضان

روز دوازدهم

اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.

خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش وپاكدامنى وبپوشانم در آن جامه قناعت وخوددارى ووادارم نما در آن بر عدل وانصاف وآسوده ام دار در آن از هر چیز كه مىترسم به نگاهدارى خودت اى نگه دار ترسناكان .

 

 

کلام رمضان

ماه رمضان، ماهى است كه مى‌شود با تذكّر و توجّه در آن، به جبرانِ كرده‌هاى ناپسند پرداخت. در «دعاى ابوحمزه»، عبارتى بسيار تكان‌دهنده وجود دارد؛ كه آن عبارت، اين است: «و اعلم انّك للرّاجى بموضع اجابةٍ و للملهوفين بمرصد اغاثةٍ و انّ فى اللّهف الى جودك و الرّضا بقضائك عوضاً من منع الباخلين و مندوحةً عمّا فى ايدى المستأثرين و انّ الراحل اليك قريبُ المسافةِ و انّك لا تحتجب عن خلقك الاّ ان تحجبهم الاعمال دونك.» فرد دعا خوان و ثناگو، عرض مى‌كند: «اى خداى من! من اميد به تو را بر اميد به غير تو ترجيح دادم. پناه آوردن به تو را جايگزينِ پناه بردن به ديگران كردم و مى‌دانم اگر كسى به سوى تو بيايد، راه نزديك است...»
هر جا هستيد، هر كه هستيد، در هر لباسى هستيد، در هر سنّى هستيد؛ اى جوان! اى پسر و دختر جوان! اى مرد و زن ميانسال! اى پيرمردان و پيرزنان! اى فقرا! اى اغنيا! اى علما! اى متوسّطالسوادها! هر كه هستيد، اگر احساس نياز به خدا مى‌كنيد - كه هر انسانِ سالمى اين احساس را مى‌كند - بدانيد كه خدا نزديك است! يك لحظه دلتان را به خدا متوجّه كنيد؛ جواب را خواهيد شنيد. ممكن نيست كسى با خدا از روى دل حرف بزند، ولى جواب الهى را نشنود! خدا به ما جواب مى‌دهد. وقتى ديديد دلِ شما ناگهان منقلب شد، اين همان جوابِ خداست. وقتى ديديد اشكِ شما جارى شد، وقتى ديديد روح شما به اهتزار در آمد، وقتى ديديد طلب، با همه‌ى وجود از سر تا پاى شما جارى شد، بدانيد اين همان پاسخ الهى است.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي روزانه در جهان يک ميليون زن حامله ميشود.
  • آيا مي دانستي که شمپانزه، اورانگوتان، گوريل، ميمون، سگ، گربه، راکون، خوک، فيل و اسب 10 تا از باهوشترين حيوانات هستند.
  • آيا مي دانستي وزن مغز گوريل 600 گرم است و مغز فيل يک هزارم وزن بدن اوست.
  • آيا مي دانستي که يک انسان بالغ و سالم در 24 ساعت حدود 5000 کلمه سخن مي گويد.
  • آيا مي دانستي که در هر 24 ساعت يک شخص بالغ تندرست و داراي وزن متوسط قلبش حدود 100000 بار ميزند.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

گربه همسایه
دوتا همسایه داشتند باهم حرف میزدند، اولی: چرا دیشب گربه تون اینقدر سر و صدا میکرد؟
دومی: آخه بعد از اینکه قناری شما را خورد، خیال کرد، مثل اون می‌تونه آواز بخونه....

لجن
به غضنفر ميگن با "لجن"جمله بساز ميگه: نميدونم چرا همه بچه‌محل‌ها با من لجن؟

سیب زمینی
سه دیوانه هم اتاقی بودن، یك روز خبر آوردن كه دوتاشون بالا و پایین می‌پرن و میگن: ما سیب‌زمینی هستیم و داریم تو روغن سرخ میشیم ولی سومی ساكت نشسته! رئیس تیمارستان هم طبق معمول رفت كه این دیوونه رو مرخص كنه. ازش پرسید: تو چرا با دوستات نیستی؟ دیوونه سومیه هم میگه: آخه من كف ماهیتابه چسبیدم!

گوساله
یه روز غضنفر به پسرش می‌گه این جوری که تو داری درس می‌خونی در آینده حتی یه گوساله هم نمی‌شی. اصلا می‌دونی گوساله چیه؟ پسر: آره که می‌دونم گوساله، کسیه که باباش گاو باشه ....

امپراتور
يارو به پسرش ميگه: پسرم هيچ می دونی ناپلئون وقتی به سن تو بود، شاگرد اول كلاسش بود؟...
پسر به پدر جواب داد: پدر جان هيچ می دونی كه ناپلئون وقتی به سن تو بود، امپراتور بود؟!!!!!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

برترین عبادات

رمضان ماه میهمانی خداست، ماه تقوا، خودسازی و عبادت برای نزدیک شدن به خدا. و اما برترین عبادت خصوصا در ماه ظهور، چه می تواند باشد؟!
طبق فرمودۀ رسول اکرم(ص): برترین اعمال و عبادات انتظار فرج است. و گویا برنامه هایی که خدا و معصومین(ع) برای این ماه ترتیب دیده اند، به گونه ای برنامۀ انتظار باشد.
آری، ماه رمضان ماه نزدیک شدن به خدا وحجت اوست. تقوا پیشه کردن یکی از مهمترین راههای نزدیک شدن به امام عصر(عج) نیز هست. پس تو در این ماه به مهدی فاطمه نیز نزدیک می شوی، غربتش را درک می کنی و در هر دعایت برای ظهور او دعا می کنی.
وقتی که هر روز چند بار، بعد از هر نماز دعای«اللهم أدخل علی اهل القبور السرور، اللهم أغن کل فقیر،...» را می خوانی.- دعایی را که پیامبردر مورد آن فرمود:«هر کس این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجب بخواند، حق تعالی گناهان او را تا روز قیامت بیامرزد-(1)؛ در واقع برای ظهور او دعا کرده ای، چرا که ظهور او همۀ خیرات را در بر دارد، ظهور او، ظهور همۀ خوبیها و غروب تمامی غمها و مشکلات است. در دولت کریمۀ او همۀ فقیران بی نیاز می شوند، همۀ اسیران آزاد می گردند، همۀ بیماران شفا می یابند و...
دعای افتتاح نیز که هر سحر تو را به میعادگاه دوست می برد، سراسر یاد مهدی است و طلب ظهور او.
و تو در شب قدر تازه قدر امام زمانت را می دانی. وقتی که خواسته ات را به او عرضه می داری و او برای استجابتش دعا می کند. شبی که ملائکه نیز به محضر ولی خدا نزول می یابند و مقدرات تو تعیین می گردد.
بیایید رسم انتظار را از برنامه های همین ماه مقدس بیاموزیم و تقوای ما تنها مختص به این ماه نشود. بیائید خودسازی را از تمام لحظه هایی که به خاطر قبولی روزه مان بر گناه چشم می پوشیم شروع کرده و هرگز آن را ترک نکنیم که این خودسازی تنها راه رسیدن به خدمت آقایمان و آماده شدن برای ظهور اوست، که اگر ما آماده شویم، او خواهد آمد.
بیائید در صدر حوائجمان از خدا بخواهیم که رمضان امسال را، آخرین رمضان غیبت و اولین ماه ظهور او قرار دهد.
إن شاء ا...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

آفتاب نوزائی کیستی ایرانی از خراسان سَرزَد.
زبان پارسی دری در کوتاه زمانی بستری شد تا رود خروشان فرهنگ پربار ایرانی در آن سرازیر شود، از آن سرریز شود و سرتاسر ایران زمین را سیراب کند.
هنگامی که از نوزائی یک پدیده سخن می گوئیم، باید دو پیشزمینه را پیشتر پذیرفته باشیم؛ نخست آنکه آن پدیده بروزگاری از یک "هستی ِ خود-استوار" برخوردار بوده (در هستی خود وابسته به پدیده های همانند نبوده) و دوم آنکه آن پدیده در گذر زمان و یا در گردباد رخدادهای تاریخی دچار مرگ یا ناتوانی شده است. در باره کیستی ایرانی با هردوی این پیشزمینه ها روبروییم.
در فرآیند نوزائی کیستی ایرانی، بازگشت به گذشتهِ پیش از شکست، نمود ویژه ای دارد. ما همانند این پدیده را در نوزائی (1) اروپائی نیز می بینیم، در رنسانس. هنگامی که اندیشمندان اروپائی برای رهائی از دستگاه سنگواره-گون اندیشه کلیسائی دست به بازنگری در یافته ها و اندیشیده های خود زدند، راه گریزشان بسوی روم و یونان باستان بود.
"اندیشه" از یونان برگرفته شد و "قانون" از روم. نیم نگاهی به سده روشنگری در اروپا و همسنجی آن با سده های میانه بخوبی نشانگر بازتاب این رویکرد در همه زمینه های زندگی ِ فرهنگی است، بازگشت به یونان و روم باستان رفته رفته رنگ و بوی کلیسا را از چهره هنر اروپائی زدود و آنرا از آسمان بزیر کشید و زمینی کرد، همانگونه که پیش از برآمدن مسیحیت چنان بود.

1. واژه فرانسوی "رُنسانس" همان "نوزائی" است. کسانی که این واژه را برای این دوره تاریخی برگزیدند، نگاه به زایش دوباره فرهنگ باستانی اروپا داشتند. گفتنی است که واژه های "ریناسچیتا" و "ریناسچی مِنتو" (نوزائی) برای نخستین بار از سوی "جورجیو واساری" هنرمند و هنرشناس ایتالیائی بسال 1550 در باره «گذر از هنر سده های میانه و نوزائی هنر باستانی» بکار رفتند. بنگرید به دانشنامه بروکهاوس.
Renaissance, rinascita, Rinascimento

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحزاب آيات: 73 محل نزول: مدینه
 
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا 23 لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ إِن شَاء أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا 24 وَرَدَّ اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنَالُوا خَيْرًا وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزًا 25 وَأَنزَلَ الَّذِينَ ظَاهَرُوهُم مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن صَيَاصِيهِمْ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقًا تَقْتُلُونَ وَتَأْسِرُونَ فَرِيقًا 26 وَأَوْرَثَكُمْ أَرْضَهُمْ وَدِيَارَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ وَأَرْضًا لَّمْ تَطَؤُوهَا وَكَانَ اللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرًا 27 يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ إِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا فَتَعَالَيْنَ أُمَتِّعْكُنَّ وَأُسَرِّحْكُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا 28 وَإِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنكُنَّ أَجْرًا عَظِيمًا 29 يَا نِسَاء النَّبِيِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا 30

 

ترجمه فارسي مکارم

در ميان مؤمنان مردانى هستند كه بر سر عهدى كه با خدا بستند صادقانه ايستاده‏اند; بعضى پيمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشيدند)، و بعضى ديگر در انتظارند; و هرگز تغيير و تبديلى در عهد و پيمان خود ندادند «23» هدف اين است كه خداوند صادقان را بخاطر صدقشان پاداش دهد، و منافقان را هرگاه اراده كند عذاب نمايد يا (اگر توبه كنند) توبه آنها را بپذيرد; چرا كه خداوند آمرزنده و رحيم است «24» خدا كافران را با دلى پر از خشم بازگرداند بى‏آنكه نتيجه‏اى از كار خود گرفته باشند; و خداوند (در اين ميدان)، مؤمنان را از جنگ بى‏نياز ساخت (و پيروزى را نصيبشان كرد); و خدا قوى و شكست‏ناپذير است! «25» و خداوند گروهى از اهل كتاب ( يهود) را كه از آنان ( مشركان عرب) حمايت كردند از قلعه‏هاى محكمشان پايين كشيد و در دلهايشان رعب افكند; (و كارشان به جايى رسيد كه) گروهى را به قتل مى‏رسانديد و گروهى را اسير مى‏كرديد! «26» و زمينها و خانه‏ها و اموالشان را در اختيار شما گذاشت، و (همچنين) زمينى را كه هرگز در آن گام ننهاده بوديد; و خداوند بر هر چيز تواناست! «27» اى پيامبر! به همسرانت بگو: «اگر شما زندگى دنيا و زرق و برق آن را مى‏خواهيد بياييد با هديه‏اى شما را بهره‏مند سازم و شما را بطرز نيكويى رها سازم! «28» و اگر شما خدا و پيامبرش و سراى آخرت را مى‏خواهيد، خداوند براى نيكوكاران شما پاداش عظيمى آماده ساخته است» «29» اى همسران پيامبر! هر كدام از شما گناه آشكار و فاحشى مرتكب شود، عذاب او دوچندان خواهد بود; و اين براى خدا آسان است «30»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

lazgee@yahoo.com

ديوارهاي شيشه اي

روزي دانشمندى آزمايش جالبى انجام داد. او يك آكواريوم ساخت و با قرار دادن يک ديوار شيشه‌اى در وسط آكواريوم آن ‌را به دو بخش تقسيم ‌کرد.
در يک بخش، ماهى بزرگى قرار داد و در بخش ديگر ماهى کوچکى که غذاى مورد علاقه ماهى بزرگتر بود.
ماهى کوچک، تنها غذاى ماهى بزرگ بود و دانشمند به او غذاى ديگرى نمى‌داد.
او براى شکار ماهى کوچک، بارها و بارها به سويش حمله برد ولى هر بار با ديوار نامرئي كه وجود داشت برخورد مى‌کرد، همان ديوار شيشه‌اى که او را از غذاى مورد علاقه‌اش جدا مى‌کرد…
پس از مدتى، ماهى بزرگ ازحمله و يورش به ماهى کوچک دست برداشت. او باور کرده بود که رفتن به آن سوى آکواريوم و شکار ماهى کوچک، امرى محال و غير ممکن است!
در پايان، دانشمند شيشه ي وسط آکواريوم را برداشت و راه ماهي بزرگ را باز گذاشت. ولى ديگر هيچگاه ماهى بزرگ به ماهى کوچک حمله نکرد و به آن‌سوى آکواريوم نيز نرفت !!!

 

 

nirvana.818@gmail.com

اقيانوس کجاست؟

ماهي کوچکي در اقيانوس به ماهي بزرگ ديگري گفت: ببخشيد آقا، شما از من بزرگ تر و با تجربه تر هستيد و احتمالاً مي توانيد به من کمک کنيد تا چيزي را که مدت ها در همه جا در جست و جوي آن بوده ام و نيافته ام را پيدا کنم؛ ممکن است به من بگوييد: اقيانوس کجاست؟!
ماهي بزرگ تر پاسخ داد: اقيانوس همين جاست که شما هم اکنون در آن شنا مي کنيد. ماهي کوچک پاسخ داد: نه! اين که من در آن شنا مي کنم آب است نه اقيانوس. من به دنبال يافتن اقيانوس هستم نه آب و با سرخوردگي دور شد.
همه ما هم مانند آن ماهي کوچولوي غافل، در نعمت و برکت نامتناهي غرق هستيم و مجبور نيستيم براي يافتن آن کوشش کنيم و به هر دري بزنيم؛ زيرا هر چقدر اين ماهي کوچک شنا کند باز هم در اقيانوس خواهد بود و کم نخواهد آورد. خداوند نعمت هاي زيادي را به همان اندازه که در اقيانوس براي ماهي فراهم کرده، در اختيار ما قرار داده است. اما شايد بايد تصميم بگيريد که هر روز از زندگي خود را چگونه مي خواهيد بگذرانيد. نعمت و برکت در همه جا و همه وقت در انتظار شما است. فقط کافي است آن را بخواهيد و همين الان خود را به آن متصل کنيد.

 

 

orkide_83@yahoo.fr

با سلام
ديروز يكى از دوستان مطلبى رو نوشته بودند به اين ترتيب:شما اگر جمله عربي صيغه را دوست نداري، خب بدون جمله صيغه شو. همان‌طور كه خيلي‌هاي ديگر اين كار را مي‌كنند. به هر حال گور و شور ما جداست. خواستيم اگر مي‌خواهي به مراد دل برسي، گناهي نكرده باشي. حالا اگر مي‌خواهي فقط به مراد دل برسي و گناه هم برايت مهم نيست، خب شما بدون صيغه مشغول باش!ميخواستم ببينم واقعا به نظرِ شما كه خيلى انسان مذهبى و خوبى هستيد فاصله گناه با غير گناه فقط يه جمله عربى است!!!
به نظرِ شما اين فقط يه كلاه شارى نيست؟
اگر كارى بد است پس چه با جمله عربى يا بى جمله عربى بد است. عقل و منطق اين طور حكم ميكند.
واقعا براى خودمون متأسف هستم كه اين طور عقل و منطقِ ما را در حصاره عقايد عقب افتاده نگاه داشتند و خودمون هم اصلا متوجهِ نيستيم كه از دين دستاويزى درست كردن براى سرگرم كردن مردم به جزئيات.
حالا بر فرض( كه البته من شك دارم كه امام على حديثى در مورد صيغه گفته باشه چون در شان ايشون نمى بينم) بد از ۱۴۰۰ سال شما بايد عقل و وجدان خود تون رو تو صندوق چه خونه اتون بگذاريد و درش رو هم ببنديد و به قول خود تون مشغول بشويد!!!!
اصلا شايد اين دارو رو فقط براى بيمارانِ جنسى تجويز كردن، چرا شما انقدر در مورد اون تبليغ ميكنيد و دين رو به لجن ميكشيد.
آيا شما حاضريد مثل يه بيمارِ سرطانى شيمى درمانى بشويد؟ خوب اين كار براى بيمارِ سرطانى مفيد ولى دليل نداره چون دكترِ متخصص اين تجويز رو كرده من و شما هم بريم اين كار رو بكنيم.
خواهش ميكنم آنچنان كه از دين و مراجع تقليد پيروى ميكنيد ۱ درصد هم به وجدان و عقلِ رجوع كنيد ، چون خدا روز قيامت ميگه بهتون عقل دادم پس چى شد؟؟؟؟؟

 

 

siavash_shadow@yahoo.com

کمک بلاعوض ایران به هند و پاکستان

قرار است برای رفع تنش بین هند و پاكستان از طرف هر ایرانی 2.3 تا 7 میلیون دلار به شركت‌های گاز هند و پاكستان كمك بلاعوض شود
معاون سابق امور بین‌الملل وزارت نفت خبرداده است: اگر حجم صادرات به هند و پاكستان روزانه 60 میلیون متر مكعب باشد، از جیب مردم ایران روزانه 25 میلیون دلار به هندی‌ها و پاكستانی‌ها تخفیف داده می‌شود و اگر 150 میلیون متر مكعب در روز صادر كند، میزان تخفیف روزانه بالغ بر 55 میلیون دلار خواهد شد و در دوره 25 ساله قرارداد برای حالت اول 225 میلیارد دلار و برای حالت دوم 495 میلیارد دلار تخفیف داده می‌شود. به طور خلاصه قرار است برای رفع تنش بین هند و پاكستان از طرف هر ایرانی 2.3 تا 7 میلیون دلار به شركت‌های گاز هند و پاكستان كمك بلاعوض شود.»
اصرار به امضای آن حتی با قیمت های پائین دارند تا به مردم بگویند قراردادی را كه چندین سال در دست مذاكره بوده و دو دولت قبلی نتوانسته بودند آن را امضا كنند، ما با قاطعیت امضا كردیم
با توجه به اینکه این قرارداد باید در مجلس تصویب شود، باید همه مردم را از خیانتی که برای 25 سال دامن کشور را خواهد گرفت، آگاه کنیم و از نمایندگان خود بخواهیم جلو آنرا بگیرند. لطفا این ایمیل را برای همه کسانی که می شناسید بفرستید.

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

سلام به همه همشهریهای مبین.
مطالبی تو ذهن من چند وقتی میگذشت که میخواستم بنویسم .ولی چند روز پیش عین اون مطالب و البته خیلی بهتر و زیباتر رو در سایت تابناک دیدم.از همه دوستان دعوت میکنم مطلب رو با دقت مطالعه کنند.واقعا درد امروز جامعه ماست.جامعه مثلا اسلامی ما
http://www.tabnak.ir/pages/?cid=16660 
در جواب بعضی دوستان که گفتند که حق تعدد زوجات برا مرد هست و چرا در صورت مشکل داشتن مرد برای زن وجود ندارد بگویم که
اولا کاملا مشخص است که خصوصیت درونی و باطنی زن ذاتا با مرد فرق میکند و این خصوصیت متمایز باعث شده که در هیچ جوامعی حتی غربیها پذیرفته نباشد که زنی با وجود داشتن شوهر با مرد دیگری رابطه داشته باشد و این را ننگ میدانند.این با فطرت ذاتی زن که حیا میباشد و فطرت ذاتی مرد که غرور است مغایرت دارد.خدا با توجه که این فطرت ذاتی زن و مرد را بهتر از من و شما میشناسد چون خودش ان را خلق کرده (چه کسی بهتر از سازنده چیزی انرا بهتر میشناسد؟؟؟)بوسیله اولیای خود و معصومین(ع) و خود قران رهنمودهای لازم را اورده که یکی از انها در صورت نیاز(تاکید میکنم در صورت نیاز)تعدد زوجات است.
ثانیا اسلام با زن این حق را داده که در صورت وجود مشکلی تقاضای طلاق کند و از همسر خودش جدا شود.اما از انجا که زنها احساسات بسیار قویتری نسبت به غریزه جنسیشان دارند خیلی پیش امده که اینکار را نمیکنند.چون نیاز اصلی زن احساسات و عاطفه به گواهی تمام روانشناسان دنیا است.چیزی که در مرد خیلی ضعیفتراز زن است.
من نمیخواهم بعضی مسایل را باز کنم ولی در جواب دوست دیگری که شهوت نه برابر زن را مثال زده بگویم که اولا علمی تر و با سند بهتر است صحبت شود ثانیا ان مقدار زیاد در زمان معاشقه میباشد نه قبل از ان.چون به گواهی اکثر صاحبان این علم، زن خیلی سرد مزاجتر و بی میلتر از مرد در مسایل جنسی است عموما مردها با زنشان این مشکل را دارند(سری به سایتهای مشاوره زناشویی بزنید میفهمید)و این را در امار دادگاههای خانواده میتوان مشاهده کرد.و البته این نیز از حکمتهای خالق این موجود میباشد که فکر الان و سوالهای مثل شما دوست عزیز را کرده و در همان هنگام خلقت این مشکل را حل کرده.
در صورت نیاز اگر دوستی منبعی در این موارد خواست ما در خدمت هستیم.

 

 

heidarianasghar@yahoo.com

چون نداری باید اعدام بشی. این جمله ای بود که همین چند وقت پیش به سید اکبر گفتند و اعدامش کردند. سید اکبر از اول هیچ چیزی نداشت این که دیگه تقصیر خودش نبود تقدیر خدا بر این بود که تو جرگه ندارها به دنیا بیاد که اگر غیر از این بود انوقت دیگه اعدامش نمی کردند اگر قضا و قدر الهی در مورد سید اکبر شوم نبود الان اون زنده بود.سید اکبر به جرم نداری اعدام شد نه به جرم قتل. چون اون قتلی انجام نداده بود اصلا وقتی کسی تو زندان باشه چطور میتونه بیرون زندان کسی رو بکشه. تو اینکه سید اکبر معتاد بود حرفی نیست دزدی هم می کرد اما فقط دله دزد بود ولی اصلا کسی نبود که بتونه بره طلافروشی رو بزنه و ادم بکشه.سید اکبر مثل میلیونها بچه ای که بالاجبار و بی اختیار می افتند تو این دنیا به دنیا اومد قضا و قدر اصلا به نفع او رقم نخورد پدرش رو که از دست داده بود فقر و نداری بد جوری گریبانشو گرفته بود بی عدالتی وتبعیض هم که اطرافشو پر کرده بود تو این مملکت هم که کسی نیست به داد سید اکبر و امثال او برسه. نتیجه اون فقری که به سید اکبر تحمیل شد این بود که اون کم کم به اعتیاد کشیده شد و به خاطر اون بین زندان و ازادی در حال رفت و امد بود. تقدیر شوم تو زندان هم دست از سر سید اکبر برنداشت و این بار به شکل قاضی و سرهنگ درامده بود. قاضی و کاراگاه و پلیس همه دست به دست هم داده بودند تا یک نفر رو به خاطر قتل یک طلافروش به جوخه اعدام بسپرند وخودشان را از شر پرونده ای که چند سال گرفتار اون شده بودند نجات بدهند حالا هیچ مهم نبود که اون یک نفر مجرم باشه یا نباشه مهم این بود که اونها با اعدام یک نفر به پاداش و ترفیع و تشویق می رسیدند. از بخت بد سید اکبر وقتی تو زندان بود قرعه به نام او افتاد واو شد ان یک نفر. برای اینکه یک پرونده بدون مجرم را مختومه اعلام کنند و قاضی و بقیه بی کفایتی و بی لیاقتی خود را مخفی کنند بهترین راه این بود که یک نفر معتاد بی کس و کار بدون پول و پارتی و رانت مثل سید اکبر را قربانی کنند سید اکبر تو زندان بود و دستش از همه جا کوتاه.. قاضی که قطعا در شروع کارش سوگند خورده بود که همه جا عدالت را رعایت کند و حق را به حقدار برساند این بار عدالت را به مسلخ بردند و با کمک مامور و پلیس شروع کردند به دسیسه چینی بر علیه سید اکبر. تمام کاغذ ها ومدارکی را که اثبات میکرد سید اکبر در زمان ان قتل در زندان بوده را دست کاری کردند تاریخ های ورود و خروج را عوض کردند تا نشان دهند او در زمان قتل بیرون زندان بوده است و به گفته خود سید اکبر در زیر فشار شکنجه از او اعتراف گرفتند حال انکه اعترافی که با شکنجه و کتک زدن با کابل و مشت و لگد به دست بیاید اعتباری ندارد و در چنین شرایطی هر کسی برای رهایی ازدست شکنجه گران به هر چیزی اعتراف می کند. با همین توطئه ها سید اکبر را به نا دادگاه کشاندند و بعد به دست جلاد سپردند بعد نیز اعدام کردند. همه این ماجرا ها در زندان ساواک یا گوانتانامو و یا ابوغریب اتفاق نیفتاده بلکه در همین مملکت اسلامی و تحت نام عدالت اسلامی اتفاق افتاد. کسانی که حقوق بشر در اروپا و امریکا را زیر سوال میبرند خود اینچنین حقوق بشر را میدهند رافت و عدالت و مهرورزی انها شامل عربها و انگلیسیها میشود اما شامل سید اکبر و امثال او نمی شود بله مثل سید اکبر در این کشور زیاد هستند که به جرم نداری حتی حق زندگی کردن را هم از انها می گیرند.قطعا سید اکبر فاطمی هر چه که بود قاتل نبود

 

 

kabootaran_ar74@yahoo.com

سلام
روایتی از معصوم (ع) با این مضمون میفرماید تکبر و غرور دشمن عبادت و دینداری است .
بعضی از ما عادت داریم خواسته یا نا خواسته واسه دیگران به قول خودمون قیاف بگیریم یابه قول خانوما پشت چشم نازک کنیم " البته که هر برتری و موفقیتی باعث غرور و عزت هر کسی میشه اما غرور داریم تا غرور . غروری که همپایه عجب و تکبر باشه در اصل حماقته اما غرور ناشی از عزت و تلاش و موفقیت در امور که انسان رو دوچار خود بزرگ بینی و تکبر نکنه قشنگه .
بازم بعضی از ما فکر میکنیم چون نماز میخونیم و روزه میگیریم و مخصوصا تو این ماه رمضون سعی میکنیم که از خیلی کارا و گناهان بزرگ و کوچیک چشم بپوشیم " الان دیگه واسه خودمون کلی امام زاده شدیم و ملت باید بیان پشت سرمون وایسن و قامت ببندن . فکر میکنیم که الان همه یزیدن و ما یه مسلمون واقعی " اگه ببینیم کسی داره مثلا گوشه کنار چیزی میخوره یا چشماش خلاصی داره و به همه جا سرک میکشه " یا بهش چپ چپ نگاه میکنیم و یه چیزی زیر لب میگیم یا اینکه تو دلمون بهش میگیم ای شیطان رجیم " اون دنیا از تو بهشت برات بای بای میکنم وقتی داری تو اتیش جهنم جلز و ولز میکنی . در مواجهه با دیگران در محل کار یا خیابون اونقدر اخمامون تو همه و با غرور راه میریم و با دیگران صحبت میکنیم که انگار همین دیروز خودمون رو فراموش کردیم " یادمون میره که تو خلوت خودمون افکارمون به کجاها که سرک میکشه و چه کارها که نمیکنیم .
خلاصه این یه مثقال معنویت و دینداری که معلومم نیست قلبا و باطنا هم باشه نه تنها باعث عزت و احترام ما پیش دیگران نمیشه بلکه اونقدر مارو تلخ و خشک جلوه میده که از چشم همه میافتیم و دیگه پیش خدا هم اجر و قربی که نداریم هیچ " کلی هم بار گناهمون رو سنگین تر از گذشت کردیم .
پس...
بهتره که هیچ وقت از بالا به دیگران نگاه نکنیم و خودمون رو همیشه و در همه حال در کنار و همپایه دیگران بدونیم . چه بسا اونی که داره به ظاهر کارای ناشایستی انجام میده که از نظر ما پیش خدا هیچ جایی نداره " حد اقل از خود ما نزد خدا عزیز تره و به جاش تو دلش همیشه نیت خیر داره و محبوبتره از من و شما پیش خدا . ضمن این که باید یادمون باشه همه ادما بندگان خدا هستند و وقتی خدا ادمی رو افریده و بهش نعمت هستی رو بخشیده ما حق نداریم که بخواهیم چیزی رو ازش دریغ کنیم و یا به چشم یک انسان پست بهش نگاه کنیم . راه زندگیه ادمها معلوم و مشخص شده و خداوند فرموده که چاه کجا و راه کجاست و اگه قرار باشه کسی به خاطر نافرمانیه خدا تنبیه بشه " اون کسی که اون ادم رو باید تنبیه کنه ما نیستیم بلکه خود خدای بزرگمونه . برای ما فقط و فقط امر به معروف و نهی از منکر مقرر شده .
پس بیاییم نوع نگاهمون رو اول به خودمون و بعد دیگران تغییر بدیم و سعی کنیم به اونهایی که فکر میکنیم لااوبالی هستند " بی دین هستند و عرف جامعه رو رعایت نمیکنند " یه جوره دیگه نگاه کنیم . بدون شک بعضی از ماها از اونها بدتریم . اونها حداقل ادای ادم خوبا رو در نمیارند و اونی هستند که نشون میدند اما ما اونی که نشون میدیم نستیم واقعا و ادای ادمای خوب رو در میاریم .
یا علی مدد

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ترانه رپی برای LHC

لابد اخبار مربوط به شروع کار LHC را دیروز شنیده‌اید و خوانده‌اید.
LHC، بزرگ‌ترین دستگاه شتاب‌دهنده ذرات است که به منظور برخورد دادن پروتون‌های با سرعت و انرژی بالا طراحی و ساخته شده است. دانشمندان انتظار دارند با استفاده از LHC، به اطلاعات باارزشی در مورد فیزیک ذرات بنیادی برسند.
LHC ‌به وسیله سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای یا CERN ساخته شده است و در مرز سوئیس و فرانسه در نزدیکی ژنو واقع شده است. در ساخت این مجموعه عظیم حدود ۸ هزار دانشمند از ۸۵ کشور دنیا مشارکت داشته‌اند.
عکس هوایی از CERN و مناطق کنار آن در خاک فرانسه و سوئیس:

Tinypic

ولی هدف من از نوشتن این پست، تکرار مکررات و بازنویسی چیزهایی نیست که شاید در سایت‌ها و نشریات دیگر به طور مفصل خوانده باشید، من در این پست می خواستم آهنگ رپی را معرفی کنم که به وسیله کیت مک‌آلپین، یکی از دانشمندان CERN نوشته و اجرا شده است! یا شنیدن این آهنگ رپ در قالب جملاتی ساده می‌توانید به صورت مختصر و مفید به فلسفه ساخت LHC پی ببرید!
مک‌آلپین فارغ‌التحصیل دانشگاه میشیگان و یک نویسنده مطالب علمی است، او در مورد این ترانه رپ می‌گوید که:
«رپ و فیزیک از دید جامعه کیلومترها با هم فاصله دارند. من فکر کردم که کار جالبی است که با (این ترانه) آنها را به هم نزدیک کنیم.»

دانلود این ترانه با کیفیت بالا (۵/۵۷ مگابایت) - دانلود این ترانه با کیفیت پایین (۱/۱۶ مگابایت)
دیدن ویدئوی این ترانه
متن ترانه

 

 

hra62302@yahoo.com

افتضاحی برای روحانی به نام گلستانی

واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند
این دومین باری است که این دو بیت را در ابتدای نوشته خود می آورم . بار اول به هنگام دستگیری سردار زارعی در یک خانه فساد و در وضعیت نامناسب بود و متاسفانه اینبار هم و باز هم برای خبر دستگیری یکی از روحانیون شهرستان تویسرکان با نام شیخ حسن گلستانی است که در وضعیتی نامناسب با یک زن شوهر دار دستگیر شده است.اولین خبر:چندی پیش خبری به سرعت در میان مردم شهرستان تویسرکان دهان به دهان می گشت که حاج آقا گلستانی را در منزلی به همراه یک زن شوهر دار و با عرق و ورق و زرورق دستگیر کرده اند. خبر بسیار عجیب و دردناک و در عین حال حیرت انگیز بود اما واقعیت داشت.شیخ حسن گلستانی که دیگر به آقا گلی مشهور شده بود به خبر اول شهرستان تبدیل شده بود و دهان به دهان می گشت.یک بمب خبری در تویسرکان:اما چندی بعد بمبی خبری در شهرمان منتشر شد که خبر از انتشار یکی از فیلم های غیراخلاقی آقا گلی در سطح شهرستان داشت. بیشتر که پرس و جو کردیم متوجه شدیم که متاسفانه خبر صحت دارد و یک فیلم 14 دقیقه ای از این عمل زشت برای موبایلها منتشر شده است و به سرعت در حال انتشار است. متاسفانه مشاهده فیلم صحت خبرهای قبلی را تائید می کرد و آنان که شیخ گلی را می شناختند اصل بودن فیلم را تائید می کردند.این فیلم نیز که اینک تقریبا همه مردم تویسرکان آن را یکبار دیده اند نقل محافل شد و تقریبا جو بسیار بدی را در شهر تویسرکان ایجاده کرده بود.به یکبار خبر رسید که گل2 و گل 3 هم به بازار! آمده است و فیلم های دیگری هم از شیخ گلی موجود است. هر چند این فیلم ها کمتر پخش شده و کمتر کسی دیده شده اما این خبر هم آب سرد دیگری بر پیکره مردم بود که همیشه به روحانیت احترام می گذاشتند.نکته جالبی که در فیلم گل یک! وجود دارد خواندن بیت دومی است که در ابتدای همین نوشته آمد.شایعات:اما درباره این موضوع شایعاتی هم وجود دارد که چون من تائیدی بر آنها نیافته ام تنها در حد شایعه به بیان آن می پردازم:
1ـ شنیده می شود که فیلم آقا گلی در کل استان همدان و همچنین شهر ها و استان های همجوار چون کرمانشاه و کردستان پخش شده است.
2ـ شنیده می شود که سخنرانی ظهور روز عاشورای آقا گلی به همراه فیلم شاهکارش از یک شبکه ماهواره ای پخش شده است!!!
3ـ شنیده می شود در یکی از این فیلم ها آقا گلی با لگد عمامه اش را به سمتی پرتاب می کند.
4ـ شنیده می شود که در یکی از این فیلم ها حاج آقا بعد از انجام عمل زنا به زن می گوید: حالا بروم و دو رکعت نماز برای این مردم نادان بخوانم!!!
5ـ من دقیقا از حکم ایشان اطلاع ندارم اما شنیده ام حکم حاج آقا 12 سال حبس و 40 ضربه شلاق بوده است. البته خلع لباس که حتما شده است.
6ـ شنیده می شود حاج آقا بعد از آزادی مجددا دستگیر شده است.
7ـ شنیده می شود که حضور مردم در مساجد پس از انتشار این اخبار کمرنگ شده است.
نکته: مطالبی که خواندید هیچ کدام دلیل نمی شود تا ما کل روحانیت را زیر سوال ببریم اما باید با این افراد که با رخنه در این کسوت مقدس به اسلام و انقلاب ضربه می زنند برخورد قاطعی صورت گیرد تا هم مردم کامشان از حلاوت اجرای عدالت برای همه شیرین شود و هم دیگر کسی جرات نکند از این اعمال پلید و ننگین مرتکب شود و آخر هم بگوید همیشه پاسخی هست!!!

 

 

mhrsanei@googlemail.com

اندام متناسب و عالي لعنتي دردسر ساز

در اين مبحث به مي خواهم به يكي از ابعاد ي از بدنسازي بپردازم كه به احتمال قريب به يقين براي خيلي شما از عزيزان باعث تعجب خواهد شد احتمالا از عنوان مطلب يك مقداري كنجكاو شده ايد پس دنباله مطلب را با دقت بخوانيد تا در مورد يكي از عوارض و عواقب بدنسازي برايتان هشدار دهم .
مخاطبان اين بحث هم اقايان مجرد و متاهلين هستند اول مورد مربوط به متاهلين را اشاره مي كنم و از مجردان مي خواهم بروند سر وقت مبحث مربوط به خودشان و اين قسمت را نخوانند !
بسته به سابقه تمرينتان چند سالي را در باشگاه زحمت كشيده ايد و عرق ريخته ايد نتيجه رنج و عذابي كه در باشگاه و رژيم و ... كشيده ايد بدني زيبا متناسب و خوشتراش است كه همه جا چشمها را خيره مي كند و سرها را به سوي شما برمي گرداند و از اينكه داراي جاذبه جنسي براي خانمها و به قول خارجي ها از گروه مردان سكسي به شمار مي رويد به خود مي باليد .
مي خواهم به شما بگويم اگر مواظب نباشيد اين اندام عالي مي تواند مثل يك تيغ دو لبه عمل كند و زندگي زناشوئي شما را دستخوش خطر و يا همسر شما را دچار سرد مزاجي كند . تعجب كرديد اما واقعيت اين است كه اگر در زندگي متاهلي خود هم همچنان دچار وسواس بدني باشيد و بدن خوشتراشتان را در درجه اول الويت قرار دهيد همسرتان دير يا زود متوجه مي شود كه همه اين رژيمها – عرق ريختنها - و مكلمهاي پروتئيني ( و صد البته هزينه هاي آن ) براي انها نيست بلكه براي خودتان و بدن زيباي خودتان است
بعد از مدتي تمام جاذبه جنسي خودتان را ازدست خواهيد داد و حتي ديگر شما را از لحاظ ورزشي هم تحسين نخواهد كرد و براي همسرتان بدن زيبا – عضلاني و خوشتراش و مانكنيتان نه تنها تحريك كننده نيست بلكه سرد كننده هم هست .
حتما خيلي بيشتر تعجب كرديد و از خودتان مي پرسيد كه راستي ؟ واقعا چرا ؟
چيزي در اين كار وجود دارد كه احساس خوش آيندي به زنها نمي دهد شايد به نوعي خودخواهي – خودپسندي و يا لذت جوئي باشد و شايد به نوعي احساس ضعف و به حساب نيامدن آنها در ميان بازوهاي كلفت و عضلاني شماست .
دليل ديگر اينكه زنها دوست دارند آنچه مورد تحسين قرار مي دهيد بدن آنها باشد ولي اگر اين پيام را دريافت كنند كه بدن خودتان مورد پرستش و اشتغال ذهني وسواس گونه قرار دارد نتيجه عكس خواهد داشت به همين سادگي
احتمالا اين مثل را شنيده ايد كه گفته مي شود قدرت زن جاذبه اش و جاذبه مرد قدرت اوست
زنها به طور غريزي به مردان بااراده – مستقل و قوي جذب مي شوند و البته مورد آخر برمي گردد به حافظه ژنتيكي انسانها از دوراني كه مردان از غارشان براي شكار بيرون مي رفتند و مردان قوي و نيرومند و عضلاني خانواده خوشبخت تري داشتند . پس اگر در حال حاضر چشمان دختران خيابان با ديدن تيشرتهاي انداميتان برق مي زند فردا كه متاهل شديد خواهشا قدري فروتن باشيد توي اتاق خواب فيگور گرفتن را فراموش كنيد و به تحسين همسرتان بپردازيد .
اما مجردان عزيز مشكل شما قدري پيچيده تر است ( خودم اين مورد را تجربه كرده ام ) برق چشمان دختران ديگر براي نامزد گراميتان يك آژير قرمز و هشدار جدي است خصوصا اگر داراي اعتماد به نفس كافي نباشد كه فرداي روزگار چه پيش ايد !!!
در اين مورد بيشتر فكر كنيد در مطالب بيشتر توضيح مي دهم كه حس حسادت در خانمها و كج خيالي و ترس از دست دادن همسر به چه دليل مي تواند باشد و براي مردي كه بيشتر در معرض اين خطر قراردارد ميتواند چه قدر مسئله ساز باشد تا جائي كه مي تواند به گرفتن جواب منفي از دختري كه دوستتان دارد منجر شود .

صانعي
وبلاگ www.getinshape.blogfa.com
با تشكر از مبين عزيز

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

دولت به دنبال محدود کردن ازدواج مجدد است؛ چرا نعل وارونه می زنند؟

* ‌در قانون حمايت از خانواده مصوب 1353، دو ماده 16 و 17 وجود داشت كه ماده 16 آن تصريح مي‌كرد كه مرد نمي‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختيار كند، مگر در 9 مورد كه به عنوان مجوز ازدواج مجدد مردها، قبول كرده بود؛ يك مورد آن، رضايت همسر اول بود و هشت مورد ديگر، نياز به اجازه همسر اول نداشت و با حكم دادگاه، مرد مي‌توانست ازدواج مجدد كند.

* ماده 17 اين قانون كه ضمانت اجراي ماده 16 بود، در سال 1363 طي نظريه‌اي از سوي فقهاي شوراي نگهبان،‌ خلاف شرع اعلام شد و در واقع با اين نظر، ماده 16و 17 خلاف شرع اعلام شد و اين دو ماده در سال 63 ابطال شد و عملاً با توجه به تجويز تعدد زوجات در قانون مدني و ممنوعيتي كه ديگر وجود نداشت، افرادي كه مبادرت به ازدواج مجدد مي‌كردند، بي‌هيچ مانعي مي‌توانستند آن ازدواج را ثبت كنند و در نتيجه آن، دامنه ازدواج مجدد بدون هيچ محدوديت انتظامي و حكومتي قابل اجرا بود

* يكي از ماده‌هاي لایحه جديد حمایت از خانواده، قانون حمايت از خانواده مصوب 1353 را به طور كامل ابطال و منسوخ مي‌كرد، پس با توجه به مواردي از قوانين كه در لايحه قوه قضاييه صراحتا نسخ مي‌شد، بدون ترديد ازدواج مجدد هيچ منعي پيدا نمي‌كرد و بدون رضايت همسر اول و بدون حكم دادگاه، مرد مي‌توانست همسر ديگري اختيار كند. اما با اضافه شدن ماده 23 از سوي دولت به لايحه حمايت از خانواده كه توسط قوه قضاييه آماده شده بود، نوعي محدوديت براي ازدواج مجدد مردان ايجاد كرد كه اگر اين ماده حذف شود، نگراني وجود دارد كه حقوق همسران اول در ازدواج مجدد مردان ناديده گرفته شود.

* حذف ماده ۲۳ از لایحه حمایت از خانواده به معناي گسترش و اجازه ازدواج‌هاي مجدد بدون هيچ مقررات و محدوديتي خواهد بود و قيود مربوط به ازدواج مجدد از بين مي‌رود، در حالي كه در ماده 23، اختيار همسر دايم بعدي، منوط به اجازه دادگاه، پس از احراز توانايي مالي مرد و تعهد اجراي عدالت بين همسران است

* با ماده‌اي كه دولت به لايحه جامع حمایت از خانواده اضافه كرده، حتي اگر همسر اول تحت فشارهاي مختلف رضايت هم داشته باشد، باز هم ازدواج مجدد مشروط به اجازه دادگاه است كه ساير شرايط را دقيقا مورد بررسي قرار مي دهد

* در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده يك تبصره وجود دارد كه بر اساس آن در صورت تعدد ازدواج، همسر اول مي‌تواند مهريه خود را مطالبه كند و اجازه ثبت ازدواج مجدد علاوه بر ساير محدوديت‌هاي كه قانون براي مرد اعمال كرده، منوط به پرداخت مهريه زن اول است

* در ماده 47 لايحه حمايت از خانواده در جهت حمايت از حقوق زنان، تصريح شده است كه هر سردفتري بدون اجازه دادگاه، اقدام به ثبت ازدواج مجدد نمايد به انفصال دايم از سردفتري محكوم مي‌شود، اگر هم مردي بدون ثبت در دفاتر رسمي اقدام به ازدواج دائم نمايد، هم جزاي نقدي براي آن بين 20 تا 100 ميليون ريال پيش‌بيني شده و هم محروميت‌هاي اجتماعي كه به تناسب، دادگاه حكم خواهد داد

* اين قانون راه را براي ازدواج متمكنين باز نمي‌كند بلكه براي تامين عدالت چاره‌انديشي مي‌كند؛ مشخص است فردي كه تمكن مالي اداره يك زندگي ندارد، اگر بخواهد ازدواج مجدد كند، يا مي‌خواهد حقوق زن اول را ضايع كند، يا يكي را به نفع ديگري تحت فشار بگذارد و يا هر دو زن تحت فشار مالي باشند كه همه اين حالت‌ها غير عادلانه است و ظلم به زن است

* بر اساس لایحه حمایت از خانواده، كسي كه مي‌خواهد ازدواج مجدد كند، ابتدا بايد مشخص باشد كه حقوق زن اول را تامين كرده است؛ كسي كه نمي‌تواند نفقه زن اول را بدهد و زن اولش از نيازهاي اوليه محروم است، چگونه مي‌شود همين نيازها را هم نصف كند؟ روشن است كه ظلم به زوجه اول است

* خداوند كساني را كه از فقر مي‌ترسند براي ازدواج اول توصيه كرده كه توكل به خدا كنند و خدا آنها را بي نياز مي‌كند، اما اين حكم در مورد ازدواج دوم كه نيست؛ پس كسي كه مي‌خواهد براي دومين بار ازدواج كند بايد تمكن مالي لازم را داشته باشد، نمي‌توان گذاشت فردي به واسطه ازدواج دوم، بين دو خانواده توزيع فقر كند

* بر اساس اين لايحه بايد دادگاه با اخذ تعهدات لازم اطمينان حاصل كند كه فرد نمي‌خواهد زن اول يا زن دوم را دچار مشكلات اقتصادي و معيشتي كند و دادگاه باید این را احراز کند که کسی که می خواهد ازدواج مجدد کند، که آیا توان مالي اداره دو زندگي را به صورت متعارف، متناسب، عادلانه و مساوي دارد یا نه.

* پيش‌بيني‌هاي لایحه جامع حمایت از خانواده از طريق نظارت حكومتي، به نحوي يك امنيت براي خانواده‌ها ايجاد مي‌كند و دادگاه به افرادي كه معلوم نيست بتوانند دو زندگي را با عدالت و توانمندي اداره كنند، اجازه ازدواج مجدد نخواهد داد

حالا چطور عده ای جنجال می کنند که دولت به دنبال گسترش ازدواج مجدد است؟ چرا نعل وارونه می زنند؟

 

 

oghab_tizparvaz_1362@yahoo.com

درود فراوان بر روان پاک ایرانیان و ایران پرستان
دوستان گرامی ام در نشریه زیبای روزانه، من بیشتر تلاش می کنم که نوشتارهای روزانه را بخوانم و در بیشتر موارد می بینم که پاسخ دهندگان فراوانی برای یاوه گویی های یاوه گویان وجود دارند. اما اکنون برآن هستم تا بتوانم تا جایی که در توانم است، پاسخ شماری ایران ستیز را بدهم.
بتازگی بر سر جستار صیغه بسیار گفتمان هایی در گرفته است که من تنها دیده ام ایرانیان می توانند منطقی سخن خود را بگویند و ایران ستیزان مدام سخن خودشان را می گویند. هرجا هم که پاسخی داده شده که ایران ستیزان نتوانسته اند چیزی بگویند، به مظلوم نمایی رو آورده و می گویند به ما فحاشی شده است. نخست باید بگویم دوست نادیده ام، بهار، به هیچ روی سخنی غیر منطقی نگفته که شما فریاد مظلومیت سر داده اید و می گویید به ما توهین شده است. اینکه آدمی توان پذیرش اشتباهش را نداشته باشد، اوج زبونی است. اکنون بسیاری بر این باور هستند که چرا باید با خوانده شدن چند جمله ای به یک زبان بیگانه( تازی) ایرانیان برهم حلال شوند
این نمی تواند باور نادرستی باشد. زیرا اگر نیک بنگریم در می یابیم که اینجا ایران است و زبان ایران، فارسی است. نه تازی. پس هیچ شوندی( دلیلی) وجود ندارد که بخواهیم در ایران به زبان انیرانیان سخن بگوییم. ولی شوربختانه شماری از ایرانیان فریب خورده در راستای بالاتر بردن این زبان انیرانی می کوشند و حتی آیین پیوندشان را هم در روزهای تازی انجام می دهند. این یکی از دردهای ایرانیان است که البته اکنون رو به کاهش نهاده و داریم به جایی می رسیم که روزهای تازی را به فراموشی بسپاریم و بجای آن روزهای ایرانی را جایگزین کنیم. چیزی که آشکار است این است که در طی 10 یا 15 سال بعد، شرایط بسیار تفاوت خواهد داشت. پس ایران ستیزان بهتر است این واقعیت را بپذیرند که استیلای 1400 ساله شان بر ایران دارد به پایان خود می رسد. و اینکه دیگر کسی به سخنان آنها وقعی نمی نهد. حتی هم اکنون کسی به این سخنان توجهی ندارد. چه رسد به آینده.
پرسمانی که در اینجا باید در نگر داشت این است که اینگونه پنداشته می شود که پیش از جاری شدن صیغه به زبان تازی، دو نفر نسبت به هم حرام هستند و پس از آن، این دو نفر حلال می شوند. همین سخن جدای از توهین بزرگی که به هر دو نفر می شود، بسیار نادرست است. زیرا همین صیغه باعث می شود که بسیاری از افرادی که سازگار با قانون اسلام باید سنگسار شوند، از مهلکه جان سالم به در برند. و شماری بی گناه بجای آنها سنگسار شوند. دقت کنید دارم روی خود قوانین اسلام بحث می کنم. سازگار با قانون اسلام، زن پس از جاری شدن صیغه عقد در مالکیت مرد قرار می گیرد که این قانون غیر انسانی باعث شده هیچ تفاوتی بین خرید زمین و یا ازدواج با یک دوشیزه وجود نداشته باشد. محض آگاهی همه ایران ستیزان باید بگویم که شما خودتان با همین صیغه کذایی دارید به رشد فرهنگ برده داری کمک می کنید. این یعنی نادیده گرفتن حق شهروندی و حقوق بشر. افزایش جرم ها و جنایت های گزارش نشده، رشد فزاینده خشونت در جامعه و بسیاری موارد دیگر.
اینجا این پرسش بوجود می آید که مگر شوهری که بدون رضایت همسرش اقدام به برقراری رابطه زناشویی کند، آیا متجاوز نیست و نباید سنگسار شود؟ ولی در برابر آن پسری که با رضایت قلبی زن به همبستری با او پرداخته باید سنگسار بشود. آیا این است معنای عدالت؟
چه کسی می تواند ادعا کند که پسر و دختر پیش از اردواج نجس هستند و پس از آن طیب و طاهر می شوند و این عمل در عرض کمتر از 5 دقیقه انجام شدنی باشد. برای آگاهی باید عرض کنم که شوربختانه این فرهنگ اشتباه در میان مردم ما جا انداخته شده که بدون آن متن تازی حرام هستند. خب با این حساب، چندین میلیارد از مردم دنیا حرامزاده می شوند. و تنها مسلمانان می شوند حلال زاده.
آن هنگام این پرسش بوجود می آید که چرا این جماعت پاک و طیب و طاهر، بیشترین آمار جرم و جنایت را در دنیا به خود اختصاص داده اند و آن اکثریت حرامزاده حتی نیازی به پلیس هم ندارند. زیرا خودشان فرهنگ با یکدیگر بودن را پیدا کرده اند.
این جریان صیغه هم به مانند دیگر مواردی است که تازیان بادیه نشین تنها برای تحقیر ملت ایران، آن را برای ما به ارمغان آورده اند و تازی پرستان هم به آن دامن می زنند.

 

 

leadermanstar@yahoo.com

دفاعیه شماره دو مطلب «از حلال تا حرام یک جمله»
پاسخ آقایان یا خانمها:
bahar_ebr_1@ yahoo.com و m_h_hakami@yahoo.com

 

پاسخ bahar_ebr_1@ yahoo.com
خدا را شکر متوجه شدیم ایشان هم به سرای باقی اعتقاد دارند، البته صرف ادعا مشکلی حل نمی‌شود، کاش مشخص میکردند این اعتقادشان در راستای اسلام است و یا غیر اسلام. که اگر چنین است و اسلام پیشه نیستند!!، اصل پاسخگویی این والا به موضوع، زیر سئوال است، چون اساسا این موضوع به ایشان ربطی ندارد و مسلمانان و دین باورانند که میتوانند پاسخ دهند. و اگر ایشان مثلا مسلمان هستند!! ظاهرا از دین هرآنچه را مایل باشند به دلخواه خود تغییر می‌دهند و در ظاهر قبول می‌کنند و آنچه با عقل کج اندیششان قابل درک نباشد را تخطئه می‌کنند، البته این اولین بار نیست، آخرین بار هم نخواهد بود. اعراب بادیه نشین هم که نزد پیامبر اکرم جهت مسلمان شدن مشرف می‌شدند، چنانچه محصول آن سالشان خوب می‌شد اسلام را خوب و با برکت می‌دانستند و اگر با کمی محصول مواجه می‌شدند همه را از چشم اسلام می‌دیدند و دوست داشتند دین همیشه به میل آنها باشد و همیشه منافع مادی آنها را تأمین کند. و این آقا هم چون در این موضوع، اسلامی فکر نمی‌کنند طبیعتا احکام اسلام را هم مطابق نیاز امروز نمیدانند.(ندانند)
اسلام برای پذیرش اصول خود فقط تحقیق و عقل یعنی پیامبر فطری انسان را ملاک می‌داند. اصول دین اسلام باید بر اساس عقل و منطق پذیرفته شود و در فروع دین است که امر تقلید مطرح می‌گردد و غیر از این پذیرفته نیست و موضوع ازدواج بطور کل نیز از فروع دین مقدس اسلام است. و یقین دارم که شما و طیف شما همین مسئله تقلید در احکام را هم به تمسخر خواهید گرفت، چون طیف شما طیف معلوم الحالیست چه در داخل کشور و چه در خارج کشور که از هر توهینی به دین و خدا و پیغمبر فروگذار نمی‌کنند و نمونه‌های بسیاری از همین افراد را بارها و بارها دیده‌ایم که چگونه با این شعارها مثلا قصد دفاع از جامعه زن‌ها و یا غصه حیثیت آقایان را دارند و عاملان به این دستور شرعی را آلت پرست خطاب می‌کنند و در پای عمل خود به چه رفتارهای ولنگارانه و هرزه‌ای که تن نمی‌دهند.
خوش بود گر محک تجربه آید به میان --- تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
بحث را مجددا منحرف کردید تا به مطلوب خود برسید، بحث پویایی فقه شیعه و احکام اسلام موضوعیست که نزد اهل خرد حل شده است و ظاهرا شما هنوز در دهه‌های قبل سیر می‌کنید. البته عجیب نیست و جدید هم نیست که عده‌ای عقده‌های قدیمی خود را هر از چندگاه و با استفاده از هر مجالی فریاد کنند و البته بعد هم با بی شرمی مدعی بشوند آزادی نیست!!!!!!
چه حاجت به اثبات!، آنجا که اسلام مردان را در شرایط خود مجاز به چند همسری می‌داند و زنان را خیر! و یا ازدواج موقت را تشریع کرده برای هدف مشخص، پَست مدرن و واخورده‌ای آنرا بی محل بداند، آنجا که حتی علوم روانشانسی روز هم بر همگان موضوع مونوگنی و پلی‌گنی را عرضه داشته، سعی در اثبات آنچه قبلا به اثبات رسیده کنم؟ کمی مطالعه گاه گاهی بد نیست!

و اما آن چند کلمه!
چند کلمه حیاتی و مهم که بدون آن فعل ازدواج واقع نخواهد شد. همانطور که در ازدواج دائم همینطور است و همینطور که در هر عقد دیگری شرط قبول و ایجاب باید جاری باشد تا بتوان آنرا عقد نامید. و ظاهرا شما همه مسلمانان را حیوان می‌دانید که برای ازدواج دائمشان هم با همان چندین کلمه خطبه عقدشان جاری شده. خوانندگان گرامی خود قضاوت خواهند کرد آیا این توهین به مردان و زنان مسلمان است و یا آنجا که موضوع ازدواج موقت که بر اساس ادله منطقی عقلی و نقلی بی شک و گمان است، و برای پرهیز از آلودگی منجلاب فساد و گناه ارائه می‌گردد؟؟؟!!! بله به حق که خوانندگان خود اندیشه دارند و می‌بینند چه کسی انسانیت آنها را زیر سئوال می‌برد و چه کسی به دنبال انسانیت است و نه حیوانیت و هرزگی؟.
و البته بر کسی پوشیده نیست که وضعیت خانواده در غرب کریه تر از آنست که بتوان آنرا زیبا و پاک جلوه داد. زن و مردی که بدون هرگونه قید و بندی حتی با فرار از دین خود ترجیح می‌دهند روابط بی‌شرمانه آزاد داشته باشند و انبوه فرزندان حرام زاده را تحویل جامعه دهند و در منظر بعضی‌ها هم مظهر تمدن و زندگی امروزی و مدرن محسوب شوند!!
پر واضح است که شما ظاهرا عقده‌های فراوان سیاسی و دینی دارید، که این موضوع را به مسائل سیاسی و دولتمردان گره زدید. دولتمردانی که اگر بی عرضگی آنها نبود،این موضوع تا الان حل شده و بساط این گناه جز برای شقی‌ترین و پس‌ترین انسانها برچیده شده بود.
جهت اطلاع شما بد نیست بدانید تا کنون چندین ایمیل جهت حمایت از طرح و دفاع این موضوع از همین خوانندگان برایم ارسال شده و تعداد بسیار زیادی از خوانندگان همین مجله نیز در سایت خوبان عضو شده‌اند.

پاسخ دوست عزیز آقای m_h_hakami@yahoo.com
با توجه به تفسیری که شما از آی‌دی ایمیل من داشتید، ظاهرا من هم باید مدعی شوم شما خود را داعیه دار حکمیت برای عالم و آدم میدانید و یا بگویم آی‌دی شما یعنی «من_هستم_حکمی» برای مردم!. (واقعا چقدر بدون غرض‌ورزی تفسیر کردید!!!!)
فکر نمی‌کنم زشت‌تر از وارونه جلوه دادن یک حقیقت چیز دیگری وجود داشته باشد!
شما که خود را ناصح می‌دانید، چطور به خود اجازه می‌دهید در همین ابتدا به روش آن آقا و بدون در نظر گرفتن مراد واضح نویسنده، پاسخ‌های بی ارتباط بنویسید.
1.هیچکس مدعی نشده فقط یک جمله طوطی وار باعث عقد نکاح است. کما اینکه در سایت خوبان و در انجمن‌های گفتگو مفصلا درباره آن بحث شده (کاش کمی مطالعه می‌کردید و بعد موضع منفی می‌گرفیتید).
2.بالاخره مشخص کنید توهین به افراد، توهین به دین، مزاحمت برای اعضای سایت، انتشار اطلاعات شخصی افراد، ارسال پیام‌های غیر اخلاقی و .... امری پسندیده است یا قبیح؟ اگر پسندیده نیست پس چرا آنرا نکوهش کرده‌اید؟ و اساسا این موارد چه ربطی به چشم و ابروی من دارد. من افتخار میکنم که قوانینی برای سایت خوبان وضع و اجرا کرده‌ام که هر آدم هرزه‌ای نتواند با آبروی افراد بازی کند و به آنان توهین کند. این موضوع شما از مصادیق وارونه جلوه دادن حقیقت است، شما که در لفافه خود را متدین‌تر از دیگران معرفی کردید باید تقوای بیشتری به خرج می‌دادید.
آدرس صفحه منشور اخلاقی سایت جهت مطالعه خوانندگان گرامی: http://www.emovaghat.com/mt/pageredirect.asp?rand=9609604&PageID=31 
3.من قبول دارم که با تندی جواب داده‌ام اما کمی به عقب برگردید و ببینید چه کسی توهین کرده و اصولا چه کسی با روحیه عقده‌گشایی اقدام به پاسخگویی به یک مطلب نموده، ظاهرا آن مطلب اول bahar_ebr_1@ yahoo.com را مطالعه نکرده اقدام به انشا نمودید. این هم حتما از مصادیق تقوای شماست!!؟؟ ضمنا محل تببین احکام در سایت است و مطالب جامع و کاملی در سایت وجود دارد. به علاوه شما هرکدام از روایات طرح شده که همگی با سند و مدرک ارائه شده را بدون اصالت یافتید، بگویید تا حذفشان کنیم.
4.از شما باز هم بعید است که منابع استنباط احکام را در حد استنادات عرفی تنزل داده و فراموش کردید که منابع استنباط پنجگانه شیعه نیازی به وضع مجدد ندارند. بعید میدانم ضرورت داشته باشد آن منابع را ذکر کنم...
5.شما در کجا دیدید که ما قرآن را با حدیث سنجیده باشیم.؟ آیات و روایات حکم ازدواج موقت به روشنی تبیین شده و تماما در سایت وجود دارد، کافی بود کمی مطالعه می‌کردید تا اینکه زحمت انشا به خود بدهید!. ضمنا مطلب جدیدی از شما آموختیم و آن این بود که منشأ همه احکام، قرآن است!!!!؟؟؟ و فهمیدیم که باید سنت و اجماع و ... را تعطیل کنیم!!
6.قطعا و یقینا طرح سئوال امریست طبیعی و پسندیده. اما نه توهین و به کار بردن الفاظ زشت که موکل شما بکار بردند!
7.از توصیه شما برای افزودن اطلاعاتمان، کاملا استقبال می‌کنیم و سپاسگذارتان برای این توصیه برادرانه هستم.
8.لطفا دقیقا مشخص کنید آن خرافاتی که ما در دین خود داریم، چیست؟
9.ما هم با شما صد در صد موافقیم که خطبه عقد موقت فقط یک جمله نیست، بلکه قبول و ایجابی به همراه دارد که اولا صحت یک عقد را به همراه دارد، ثانیا جمله واحدیست که همه بدانند که طبق یک چارچوب باید وارد این موضوع شوند و نه هرکی به هر شکلی که دلش خواست که عاقبت بی‌عاقبتی برای احکام دین محتمل کنیم. و این موضوعات را مراجع و فقها بهتر از هر فرد دیگری تشخیص می‌دهند ونه من یا شما!
10.برای من هم اظهر من الشمس است که ازدواج موقت یگانه راه حل، معضل و بحران جنسی موجود در جامعه است.
11.موضوع ازدواج موقت دختران باکره به تفصیل در سایت بحث شده و کاملا مبرا از این تهمت شماست. آنجا که کاملا تمامی نظرات مراجع تقلید را قید کرده و از کاربران هم مصرانه خواسته ایم که فقط بر اساس نظر مرجع تقلید خود عمل کنند. و چندین نظر موجود در خصوص لزوم اجازه برای دوشیزگان کاملا تشریح شده، و حتی به عنوان توصیه از سوی سایت، دختران باکره به ازدواج موقت تشویق نشده بلکه توصیه به چشم‌پوشی از این موضوع شده اند.
12.توصیه ما هم به شما اینست که کمی معلومات خود را افزایش دهید، خصوصا درباره اصول اسلام و منابع استنباط احکام، تا بی جهت و بر اساس احساسات نه موضع مخالف بگیرید و نه موضع موافق.
مطلب آخر اینکه: بنده حاضرم با شخص شما در حال و هوای دوستانه تری بحث کنم. و البته نوع پاسخ این مرتبه شما نتیجه نوع نوشتار خود شماست. اگر مایل بودید، در پاسخ آتی خود، روشن خواهید کرد و قطعا بنده هم در حال و هوای دیگری پاسخ شما دوست عزیز را خواهم گفت. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سرور گرامی.

والسلام علی من التبع الهدی

----------------------------------
پی نوشت‌ها
لازم است برخی مطالب مهم موجود در سایت را معرفی کنم تا دوستان قبل از هرگونه پاسخگویی، مطالعه لازم را داشته باشند.

1.هشدارهایی برای خانم‌ها:
http://www.emovaghat.com/mt/pageredirect.asp?rand=3186655&PageID=19 
2.قوانین کاربری و منشور اخلاقی سایت:
http://www.emovaghat.com/mt/pageredirect.asp?rand=9609604&PageID=31 
3.مختصری از مباحث دینی و فقهی ضروری
http://www.emovaghat.com/mt/pagemaker_pages.asp?rand=4502875&view=showcat&CatID=4&CatParID=0 
4.استفتائات موضوع ازدواج موقت از مراجعه معظم تقلید:
http://www.emovaghat.com/mt/pagemaker_pages.asp?rand=1871296&view=showcat&CatID=7&CatParID=4 
5.انجمن‌های گفتگوی سایت در موضوعات مرتبط:
شامل بخش‌های مختلف و ارائه موضوعاتی نظیر ازدواج موقت دختران باکره و بسیاری از شبهات دیگر
http://www.emovaghat.com/mt/forums.asp?rand=965540&sectionid=0 
آخرین موضوعات طرح شده در تالارهای گفتگوی سایت خوبان:
http://www.emovaghat.com/mt/active.asp?rand=2794394&sectionid=0 
6.درباره ما و تشریح سیاستهای سایت خوبان:
http://www.emovaghat.com/mt/pageindex.asp?rand=5873681&PageID=32 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 شهريور / 13 سپتامبر / 12 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
23 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز جنگ ماراتن که 490 سال پيش از ميلاد روي داد

داريوش بزرگ

13 سپتامبر سالروز نبرد يك روزه ماراتن Marathon است كه در سال 490 پيش از ميلاد روي داد و نيروي دريابرد ايران در آن موفق نبود و با تحمل تلفات عقب نشيني كرد.
داريوش بزرگ، تنها با هدف گوشمالي آتني ها - نه تصرف آتن - كه يوناني زبانهاي آسياي صغير (شهرها و جزاير ايوني) قلمرو ايران را تحريك به شورش و نافرماني مي كردند يك سپاه پياده و سوار را با كشتي روانه سرزمين اصلي يونان كرد كه به صورت كشور - شهر يا ايالات متحده اداره مي شد.
اين نيرو كه بزرگترين لشكركشي آمفي بياس از آغاز تاريخ تا اواخر قرن 19 ميلادي است پس از تصرف شهر ارتريا Eretria و جزيره ايوبويي Euboea (اوبوآ)، در ساحل شرقي اتيكا Attica پياده شد.
به نوشته مورخان يوناني، آتن و متحدان آن جز اسپارت براي دفاع، موفق به گردآوري ده هزار نظامي شده بودند و در انتظار نيروي اعزامي اسپارت بسر مي بردند كه ميلتيادس Miltiades فرمانده دفاع از آتن شنيد كه فرمانده نيروهاي دريا برد ايران بيش از نيمي از سربازان خود و عمدتا سواره نظام را به كشتي ها بازگردانده و قصد حمله مستقيم به شهر آتن را دارد و واحدهايي كه در شرق اتيكا باقي مانده اند در حال برپا كردن اردوگاه هستند، ولي زميني كه در آنجا پياده شده اند گود و نيمه باتلاق و سست است.

ميلتيادس

وي پس از مشورت با هشت ژنرال ديگر تصميم گرفت پيش از آن كه نيروي باقيمانده ايران در شرق اتيكا بتواند زمين بهتري بيابد و از اردو زدن فارغ شود به آن شبيخون زند. سربازان آتني كه در زمين هاي با ارتفاع بيشتر و خشك موضع گرفته بودند با سرعت به سوي نيروي ايران به حركت درآمدند. واحدهاي ايراني كه در مركز صحنه بودند حمله آتني ها را دفع كردند، ولي دو جناح راست و چپ تاب مقاومت نياوردند و كل نيرو به محاصره درآمد. همزمان، كشتي هاي آتني به كشتي هاي حامل تداركات نيروهاي ايراني كه بدون دفاع مانده بودند حمله بردند و نيز آنها را از دسترس نيروهاي در حال جنگ دور ساختند. در اين عمليات، به نوشته مورخان يوناني نيروي دريابرد ايران با تحمل شش هزار و چهارصد تن تلفات دست به عقب نشيني زد و آتني ها به پاس نجات شهرشان در دلفي Delphi خزانه اي ساختند و به آپولو Apollo خداي خود هديه كردند. سپس ميلتيادس كه پيش بيني كرده بود ايران درصدد گرفتن انتقام برخواهد آمد دستور ساختن 200 كشتي جنگي را داد كه اين بار ايران از راه خشكي به يونان حمله برد. منابع ايران تنها از پيروزمند نبودن اين لشكركشي و خشم داريوش بزرگ از اين پيش آمد و سوگند او كه از آتني ها انتقام خواهد گرفت ياد كرده اند. داريوش گفته بودكه پسر پدرش نخواهد بود اگر انتقام نگيرد و تا هفت پشت نام پدر و نياكانش را ذكر كرده بود كه اصطلاح هفت پشت از همان زمان باقي مانده است و ايرانيان مي كوشيدند كه نام پدر، پدربزرگ و ... خود را تا هفت پشت به ياد داشته باشند و تاريخ كارهاي خوب و بد آنان را به خاطر بسپارند.
     درپاره اي از تاريخها به ويژه كتابهاي مورخان امريكايي روز 12 سپتامبر سالروز جنگ ماراتن ذكر شده است كه احتمالا به دليل 6 تا 9 ساعت عقب تر بودن زمان در امريكا از آتن باشد.
    مورخان متفق القول نوشته اند كه از آغاز تاريخ بشر تا به امروز ، جهان امپراتوري با عظمتي چون امپراتوري پارسها در دوران هخامنشيان را به خود نديده است كه بر پايه نظم اداري ، قانون ، توجه خاص به ارتباطات ( راهها ، بنادر ، پستخانه و... ) و تحمل اديان و عقايد به وجود آمده بود.

امپراتوري ايران در زمان جنگ ماراتن

 

اعزام 3 انگليسي به ايران با نيت .....

13 سپتامبر سال 1568 لارنس كيپمن، آرتر ادواردز و ريچارد ويلز در اجراي نيات دراز مدت به دستور دولت وقت انگلستان، اين كشور را به مقصد ايران ترك كردند. ماموريت آنان در ظاهر بسط تجارت بود، ولي در اصل بايد دولت صفوي ايران را به بازكردن مراكزي (به نام ظاهري تجارتخانه) در شيراز، كرمان، اصفهان و تبريز راضي مي كردند تا سر پلهايي براي نفوذ در قاره آسيا باشند. سياست دولت انگلستان در آن زمان برمدار رقابت با استعمار اسپانيا و وابستگانش (پرتغال و هلند) در آسيا قرار داشت كه در آن زمان صرفا از طريق دريا اقدام به گسترش نفوذ و استعمار در سرزمين هاي ساير قاره ها مي كردند. اين هيات انگليسي يك سال بعد به قزوين (پايتخت وقت ايران) رسيد.

Mobin_s2004@yahoo.com
13 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
كاپيتولينوس و مقايسه جالبي از فيدل كاسترو

13 سپتامبر سال 509 پيش از ميلاد معبد ژوپيتر در كاپيتولينوس (كاپيتولاين هيل) در شهر «رم» گشايش يافت. «كاپيتولاين هيل» يكي از هفت تپه معروف شهر رم است. فوروم روم عهد باستان (محل اجتماعات عمومي و ايراد نطق و آويختن شعار) در نزديكي همين تپه و نه چندان دور از محل سناي روم قرار داشت.
     اوايل قرن نوزدهم، آمريكايي ها نيز مجموعه ساختمان دو مجلس مقننه اين فدراسيون (كنگره) را كه بر زميني بلندتر از اطراف خود در شهر واشنگتن ساخته شده است «كاپيتول هيل» ناميدند كه به همين نام باقي مانده و «كاپيتولينوس» رم باستان را يادآور مي شود. فيدل كاسترو اخيرا گفته است كه دولت واشنگتن اينك (از اواخر دهه 1980) همان سياست امپراتوري روم باستان را در پيش گرفته است، و تفاوت اين زمان با آن عهد اين است كه ديگر، امپراتوري ايران وجود ندارد كه در برابرش بايستد.

 

آغاز کار ساختن ديوار «هادريانوس» در بريتانيا

13 سپتامبر سال 122 ميلادي به دستور «هادريانوس» امپراتور وقت روم، كار ساختن يك ديوار طولاني سنگچين عرضي در بريتانيا آغاز شد كه طوايف اسكاتلند را از تعرض به اينگلند (يك بخش ديگر از بريتانيا) باز دارد و انگليسي ها را از يك ترس و بيم دائمي نجات دهد. چون در دروازه هاي اين ديوار، دريافت گمرك و عوارض برقرار شد، اين ديوار كه آثار آن هنوز باقي مانده است مرز انگلستان و اسكاتلند شناخته شد. قرنها بريتانيا بمانند ساير نقاط اروپا، جزيي از قلمرو امپراتوري روم بود.

 

نخستين تصادف اتومبيل منجر به مرگ

هنري بليس

سيزدهم سپتامبر سال1899 «هنري هيل بليس» به عنوان نخستين قرباني تصادف اتومبيل در آمريكا و دومين آن در جهان جان خود را از دست داد. وي در خيابان 74 غربي شهر نيويورك با تاكسي شماره 43 تصادف كرده بود. نخستين انساني كه قرباني تصادف اتومبيل شده بود زني به نام «بريجت دريسكول» بود. وي در 17 اوت 1896 در لندن با اتومبيل تصادف كرده بود. بريجت از عرض خيابان مي گذشت كه اتومبيلي كه تنها هفت كيلومتر در ساعت سرعت داشت وي را به گوشه اي پرتاب كرد. اين اتومبيل به نوبت كساني را كه مشتاق تجربه سوار شدن در درشكه بدون اسب بودند در خياباني سنگفرش به طول دو كيلو متر سواري مي داد.

 

ترور نخست وزير روسيه در برابر چشم تزار!

ستولي پين

13 سپتامبر سال 1911 آركادويچ پتر ستولي پين Stolypin نخست وزير روسيه ظاهرا به اشاره تزار نيكلاي دوم در اپراي كي اف در حضور پادشاه روسيه هدف دو گلوله قرار گرفت و پنج روز بعد در بيمارستان درگذشت. قبلا هم در خانه او بمب كار گذارده بودند كه ضمن اين انفجار، Stolypin پسر و دختر و 21 تن از همكاران و بستگانش را از دست داده بود. همه باستوليپين كه 5 سال نخست وزير روسيه بود و انقلاب بلشويكي شش سال بعد (1917) را پيش بيني كرده بود و مي خواست با يك راه ميانه و ناسيوناليستي از آن پيشگيري كند مخالفت مي كردند. به دليل اصلاحات ارضي و دادن آزاديهاي مطبوعاتي و موافقت با تاسيس اتحاديه و سنديكا، تزار و سرمايه داران با او مخالف بودند و سوسياليستها هم به اين سبب كه راههاي ستوليپين، انقلاب اساسي را به تعويق مي اندازد با او دشمني داشتند و تعطيل كردن مراكز فرهنگي ساير مليتهاي امپراتوري روسيه هم مزيد بر علت شده بود و غير روسها او را ناسيوناليست افراطي و دشمن خود تلقي مي كردند. پس از انقلاب اكتبر 1917 معلوم شد كه قاتل وي از عوامل پليس تزار بوده است. تاريخ اين ترور را يك اشتباه تزار مي داند كه با از دست دادن اين دريچه اطمينان باعث انهدام خود و روي كارآمدن بلشويكها شد.
     قاتل ستولي پين مردخا بوگروف Mordkha Bogrov وكيل دعاوي و يك يهودي بود. او در عين حال براي پليس مخفي تزار خبرچيني مي كرد.
     ستولي پين هنگام مرگ 49 ساله بود. دو دختر از فرزندان تزار هنگام تيراندازي در كنار پدر و شاهد ترور بودند. مردخا دو گلوله به سوي نخست وزير شليك كرد. وي بدون برخورد با مانعي وارد جايگاه ويژه تزار در تالار اپرا شده بود.

 

انتشار عکس کارهاي هنري ما قبل تاريخ

13 سپتامبر سال 1940 عکسهاي نقاشي هايي که روز پيش از اين در غار Las Caux در فرانسه کشف شده و متعلق به دوره پيش از تاريخ بود كه بر ديوارهاي سنگي غار كشيده شده است انتشار يافت که مهارت نقاش براي همگان شگفت انگيز بود. اين کارهاي هنري نشان داد كه مردم آن زمان (پيش از پيدايش خط، وخواندن و نوشتن) در هنر دست كمي از مردم امروز نداشتند.

نمونه هايي از نقاشي هاي به دست آمده در غار، مربوط به پيش از تاريخ

 

آغاز حمله آلماني ها به استالينگراد

حمله نيروهاي آلمان به شهر استالينگراد (ولگوگراد امروز) از 13 سپتامبر سال 1942 آغاز شد كه دفاع از آن به صورت يك حماسه درآمده است. استالينگراد آخرين حد پيشروي نيروهاي آلماني در خاک شوروي بود.

 

560 شکايت از سو ء استفاده جنسي کشيش هاي کاتوليک تنها يک ايالت آمريکا

13 سپتامبر 2003 رسانه هاي آمريكا گزارش دادند كه بالاخره رئيس كليسا هاي كاتوليك ايالت ماساچوست اين كشور براي پايان دادن به جنجال جنسي كشيشها ، پذيرفت كه به 560 شاكي جمعا 85 ميليون دلار بپردازد و آنان را پيش از آن كه قضيه در دادگاهها مطرح شود و دلسردي مراجعان به كليسا ها را باعث گردد خاموش سازد. همه شاكيان مدعي شده اند كه مورد سوء استفاده جنسي كشيشها قرار گرفته بودند. كشيشهاي كاتوليك پيش از ورود به اين كسوت بايد حق ازدواج را از خود سلب كنند!.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 سپتامبر

  • 1506:   «ميشل دو مونتاين» نويسنده و فيلسوف فرانسوي در 59 سالگي درگذشت.

  • 1759:   در جريان جنگ هفت ساله فرانسويان و انگليسي ها در آمريكاي شمالي كه در اين جنگها بوميان (سرخپوستان) متحد فرانسه بودند، نيروهاي مشترك فرانسه و سرخپوستان در منطقه كوبك (كانادا) از انگليسي ها شكست خوردند. هدف هر دو دولت خوردن آمريكاي شمالي بود و لذا با هم در جنگ و ستيز بودند.

  • 1788:   شهر نيويورك موقتا به عنوان پايتخت ايالات متحده (13 مهاجر نشين انگليسي) اعلام شد. در آن زمان هنوز شهر واشنگتن به وجود نيامده بود.

  • 1789:   به علت گراني نان در پاريس، مردم دست به غارت نانوائي ها زدند كه بر اثر تيراندازي 90 تن كشته شدند.

  • 1791:   انقلابيون لوئي شانزدهم پادشاه وقت فرانسه را مجبور به امضاي قانون اساسي تازه اين كشور كردند كه حقوق غيرقابل نقض مردم را تعيين و تضمين كرده بود.

  • 1900:   ميهندوستان فيليپيني كه با اشغال نظامي كشورشان توسط آمريكا مبارزه مسلحانه مي كردند يك واحد نظامي آمريكا را شكست دادند. آمريكا پس از پيروزي در جنگ با اسپانيا، دست به اشغال چند مستعمره آن از جمله فيليپين زده بود. فيليپين كه نام فيليپ پادشاه اسپانيا بر آن گذارده شده است قرنها و از زمان ماژلان مستعمره اسپانيا بود.

  • 1940:   لوفت وافه (نيروي هوايي آلمان) كاخ سلطنتي باكينگهام را درلندن بمباران كرد. در همين روز از همين سال نيروهاي موسوليني كه درصدد احياء امپراتوري روم باستان بود خاك مصر را كه در كنترل انگلستان بود مورد حمله قرار دادند.

  • 1971:   شورش زندان «اتيكا» در نيويورك به دست گارد ملي ايالت سركوب شد و 42 زنداني به دست افراد اين گارد كشته شدند.

  • 1999:   در انفجار بمب در مسكو 119 تن جان باختند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     انجام عقد اخوت
    ميان رسول خدا (ص) و حضرت على (ع)

    12 رمضان 1 - حضرت محمد(ص) به منظور پيشبرد اسلام و گسترش روح برادري ميان مسلمانان بويژه ميان مهاجريني كه ازمكه آمدند و انصاري كه اهل مدينه بودند عقد برادري جاري

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    23
    33

    اهواز

    28
    45

    تبريز

    18
    31

    شيراز

    19
    36

    مشهد

    18
    33

    بندرعباس

    30
    34

    کرمان

    15
    33

    اصفهان

    16
    35

    يزد

    22
    37

    کرمانشاه

    18
    33

    اراک

    16
    32

    رشت

    22
    28

    دبی

    31
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1384 تومان
    990 تومان
    1760 تومان
    910 تومان
    270 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    98000 تومان
    50000 تومان
    191000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:20
    طلوع خورشيد : 06:46
    اذان ظهر : 12:59
    غروب خورشيد : 19:13
    اذان مغرب : 19:33
    نيمه شب شرعي : 00:16
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    15 سپتامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 15سپتامبر2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 20 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    لامپهای خورشیدی
    مانع افتادن شما از پله ها می شوند

    دیگر نیاز نیست شبها حتما یک لامپ را در خانه روشن بگذارید تا از افتادن افراد از پله ها جلوگیری کنید و خواب خودتان را هم به واسطه روشنایی لامپ ها آشفته کنید. این لامپهای کوچک که در دو طرف هر پله نصب می شوند می توانند پله ها را روشن کنند. لامپ ها از انرژی خورشیدی تغذیه می شوند و می توانند نور را در 4 جهت مختلف بتابانند. پس از 5 ساعت این ابزار کوچک به طور خودکار نور را قطع می کنند. فقط ایراد آنها این است که اگر در روز هوا زیاد ابری باشد، در شب نوری نخواهیم داشت. البته راحتی نصب این لامپ های بدون سیم ارزش تحمل این مشکل را دارد. هر یک از این لامپها به قیمت 25 دلار فروخته می شوند. منبع

     

    مینی پروزکتور جیبی
    محصولی از Nippon Signal

    شاید گاهی اوقات به غیر از گوشی همراه به یک پروژکتور همراه نیز نیاز داشته باشد. مخصوصا اگر روز های کاری شما پر است از کنفرانس ها و جلسات کاری. برای همین شرکت Nippon Signal توانست نوعی مینی پروژکتور رنگی دیجیتال در ابعاد جیبی تولید کند. SVGA Projector در ابعاد 20*55*90 میلیمتر با وزنی  سبک به راحتی قابل حمل است. در طراحی این محصول از متد های جدیدی در مجتمع کردن مدارات الکترونیکی نوری به جهت کاهش وزن و ابعاد بهره گرفته شده اما خوشبختانه تاثیر نا مطلوبی بر روی کیفیت و وضوح تصاویر نمایشی رخ نداده است.
    برای نمایش یک تصویر از نور لیزر و اسکنر های MEMS و لنزی هرمی شکلی جهت ایجاد شکست نوری مطلوب استفاده می شود.به گفته این شرکت  در این محصول انتشار  نشتی لیزر نوری با رنگ آبی به اندازه 1/4 % کاهش یافته که نشان دهنده گامی موفق در جهت افزایش فوکوس نوری در این قبیل محصولات می باشد. 
    فعلا پرو تو تایپ های تولیدی این محصول در این  ابعاد در حال بررسی ست و خبری ازقیمت و یا زمان تولید انبوه آن در دسترس نیست.
    منبع و اطلاعات بیشتر
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    انواع پوست و نحوه مراقبت از آنها

    نـخـستین گـام برای داشـتن پوستـی زیبا آگاهی یافتن از نوع پوست میباشد زیرا ازاین طریق شما قادر خواهید بود هر چه بهتر از پوستتان مراقبت و هـمـچنـیـن فـراورده های بـهـداشـتـی و آرایشی مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. بطور کلی 5 نوع پوست وجود دارد:

    1- پوست نرمال: نه زیاد خشک و نه زیاد چرب میباشد- مــنــافــذ پـوست قابل رویت بـوده امـا بـزرگ و یـا مســدود نیستند- پس از شستشو نرم و لطیف میگردند- به نـدرت صورت جوش میزند.
    طرز مراقبت: روزی دوبـار صـورت خـود را با شوینده های مـلایم شستشو داده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

    2- پوست چرب: پوست اغلب چرب است- سطح پوست ضخیم و خشن می بــاشد -منافذ پوست بزرگ و قابل رویت میباشد- پوست براق است. صورت زیاد جوش می زند-گرد و غبار و آلودگی بیشتری را به خود جذب می کند- غـدد چـربـی بـیـش از حـد فـعـال میباشند به همین خاطر منافذ پوست در معرض انسداد است- پـوست کـمـتـر چـروکیده میشود.
    طرز مراقبت: روزی 2 مرتبه صورت خود را با شوینـده هـای مـلایـم شسـتـشو دهـیـد-همواره از شوینده های ملایم و غیر چرب و حاوی الکل استفاده کنید- از لــوازم آرایشی غیر چرب استفاده کنید- به خاطر داشته باشید پوست چرب نیز نیاز به مـرطـوب کــننده دارد بنابراین از مرطوب کننده هر روز استفاده کنید.- با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ پوستتان بسته گردد. از غذاهای سرخ شده و شکلات کمتر استفاده کنید.

    3- پوست خشک: پوست نازک و کاغذ مانند است- هـنـگـام لـمس آن پـوسـت خـشـک است- منافذ پوست بسیار ریز میباشند- صورت بندرت جوش می زند- چون غدد چربی کم کار میباشند بنابراین پوست خشک و معمولا پوسته پوسته میگردد- مـستعد چین و چروک می بـاشد- در زمستان پوست خشک تر شده و خارش پیدا می کند.
    طرز مراقبت: همواره از لوازم آرایش ملایم فاقد الکل استفاده کنید-هر روز پوست خود را با مرطوب کننده مرطوب کنید- همواره صورت خـود را بـا شـویـنـده هـای مـلایــم و غیر صـابونی بشویید زیرا صابون چربی پوست شما را با خود می شوید- از کـرمـهـایـی کــه محتوی آلفاهیدروکسی اسید میباشد استفاده کنید. این ماده سبب پیلینگ ملایم لایه خشک و مرده خارجی پوست می شـود- شستـشوی صـورت بـا روغــن بادام و یا زیتون بسیار موثر می باشد- یـک سیب را رنده کرده مدتی در یخچال گذاشته و 15 دقیقه روی صورتتان قرار دهید.

    4- پوست ترکیبی: اغلب افراد پوستشان پوست ترکیبی می بـاشد بـدیـن مـفهوم که بخشی از پوستشان چرب و بخشی خشک است- خشکی معمولا در نواحی گونه، دور چشم و گردن و چرب در نواحی پیشانی، بینی و چانه- بهتر است برای نواحی چرب یک نوع فراورده و نواحی خشک فراورده دیگری استفاده کنید.
    طرز مراقبت: صورت خود را روزی 2 مرتبه با شوینده های ملایم شستشو دهید-گلاب برای طراوت پوست بسیار موثر است.

    5- پوست حساس: بـه آسـانـی تــحریـک می گردد و ایجاد خارش، سوزش، قـرمــزی و ساییدگی در پوست می گردد- گهگاهی جوش میزند.
    طرز مراقبت: از صابون استفاده نکنید و در عوض لوسیونهای شستشوی ملایم و غیر حساسیت زا را بکار ببرید.

    نکاتی در مورد سلامتی پوست
    1- آب فراوان بنوشید.حداقل روزی 10-6 لیوان. آب سبب دفع سموم بـدن میگردد و برای سلامتی پوست بسیار مهم است.
    2- از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان دچار پیری زود رس نگردد.
    3- رژیم غذایی مناسب داشته باشید. روزانه مـقادیـر زیادی سبزیجات و میوه های تازه بخورید. سویا برای پوست بسیار مفید میباشد.
    4- مشروبات الکلی و سیگار را ترک کنید. سیگار ویـتامین سی بدن را از میان میبرد که سبب آسیب به بافت ارتجاعی پوست گشته و چین و چروک در پوست نــمایان میگردد. الـکـل نـیـز عـروق خـونی را منـبسط کـرده و سبـب قـرمزی و احسـاس خارش در پوست میگردد.
    5- ورزش کنید. پوست شما نیاز به تنفس دارد. با دویدن و یـا پـیـاده روی سـاده جـریـان خون شما افزایش یافته و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوستتان میرسد.
    6- استرس را به حداقل برسانید. استرس سبب اختلال در هـورمـونــهای بدن گشته که بر پوسستان اثر سوء میگذارد.
    7- خواب کافی داشته باشید. 6 الی 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.
    8- سس مایونز یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست صورت میباشد. آن را بــصورت ماسک میتوانید استفاده کنید.

    پوستی زیبا داشته باشید!
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    مكتب نوظهور صهيونيسم مسيحي


     

    سوال:
    لطفا در مورد مكتب نوظهور «صهيونيسم-مسيحي» توضيحاتي بدهيد.
     

    پاسخ:
    اصول و مباني جريان مبلغان انجيل در آمريكا و انگليس، حمايت همه جانبه عقيدتي و سياسي از صهيونيسم مي باشد و آنها اعتقاد دارند كه پيروان كليساي پروتستان براي ظهور دوباره مسيح بايد چند خواسته مسيح را كه در تفاسير انجيل در قرن بيستم به عنوان پيشگويي هاي انجيل بيان شده، عملي نمايند.

    اين جريان نوظهور در پروتستانتيسم با عنوان “خواسته هاي مسيح” شهرت دارد. پيروان اين مكتب خود را از مبلغان انجيل مي دانند و اعتقاد دارند پيروان اين مكتب، مسيحيان دوباره تولد يافته مي باشند كه فقط اينان اهل نجات خواهند بود و ديگران هلاك خواهند شد. از ويژگي هاي ممتاز پيروان اين مكتب اعتقاد راسخ و تعصب خاص به صهيونيسم مي باشد و تعصب اين مسيحيان به صهيونيسم بيش از صهيونيست هاي يهودي مقيم اسرائيل و آمريكا مي باشد. مطابق اعتقادات مكتب فوق به وسيله پروتستان ها حوادثي بايد به وقوع بپيوندد تا مسيح دوباره ظهور نمايد و پيروان اين مكتب وظيفه ديني دارند براي تسريع در عملي شدن اين حوادث كوشش نمايند. حوادثي كه توسط آنها بايد عملي شوند، عبارتند از:

    -1 يهوديان سراسر جهان بايد به فلسطين آورده شوند و كشور اسرائيل در گستره اي از رودخانه نيل تا رودخانه فرات به وجود آيد و يهودياني كه به اسرائيل مهاجرت نمايند اهل نجات خواهند بود.
    -2 يهوديان بايد دو مسجد اقصي و صخره در بيت المقدس را منهدم كنند و به جاي اين دو مسجد مقدس مسلمانان، معبد بزرگ را بنا نمايند (از سال 1967 تا به حال و مسجد اقصي و صخره در بيت المقدس بيش از صد بار مورد حمله يهوديان و مسيحيان صهيونيست قرار گرفته است.”

    -3 روزي كه يهوديان، مسجد اقصي و مسجد صخره در بيت المقدس را منهدم كنند، جنگ نهايي مقدس (آرماگدون) به رهبري آمريكا و انگليس آغاز شده، در اين جنگ جهاني تمام جهان نابود خواهد شد.

    -4 روزي كه جنگ آ رماگدون آغاز شود، تمامي مسيحيان پيرو اعتقادات “عملي نمودن خواسته هاي مسيح” كه مسيحيان دوباره تولد يافته مي باشند، مسيح را خواهند ديد و توسط يك سفينه عظيم از دنيا به بهشت منتقل مي شوند. از آنجا همراه با مسيح نظاره گر نابودي جهان و عذاب سخت در اين جنگ مقدس خواهند بود.

    -5 در جنگ آرماگدون زماني كه ضد مسيح (دجال) در حال دستيابي به پيروزي است مسيح همراه مسيحيان دوباره تولد يافته در جهان ظهور خواهد كرد و ضد مسيح را در پايان اين جنگ مقدس شكست مي دهد و حكومت جهاني خود را با مركزيت بيت المقدس برپا خواهد ساخت و معبدي كه به جاي مسجد اقصي و صخره در بيت المقدس - كه توسط مسيحيان و يهوديان قبل از آغاز جنگ آرماگدون ساخته شده - محل حكومت جهاني مسيح خواهد بود.

    -6 دولت صهيونيستي اسرائيل با كمك آمريكا و انگليس، مسجد اقصي و مسجد صخره در بيت المقدس را نابود خواهد كرد و معبد بزرگ به دست آ نان در اين مكان ساخته خواهد شد و اين رسالت مقدس به عهده آنها مي باشد.

    -7 اين حادثه پس از سال 2000 ميلادي حتما اتفاق خواهد افتاد.

    -8 قبل از آغاز جنگ آرماگدون، رعب و وحشت، جامعه آمريكا و اروپا را فرا خواهد گرفت.

    -9 قبل از ظهور دوباره مسيح، صلح در جهان هيچ معني ندارد و مسيحيان براي تسريع در ظهور مسيح بايد مقدمات جنگ آرماگدون و نا بودي جهان را فراهم نمايند.
    رهبران مذهبي فرقه هاي پروتستان در ايالات متحده و انگليس كه به اين مكتب نوظهور “خواسته هاي مسيح” اعتقاد دارند، در دهه 1990 م اعتقادات ياد شده را به شدت در جامعه آمريكا و اروپا تبليغ كرده اند و در 10 سال گذشته در آمريكا در اين زمينه ده ها كتاب منتشر شده و فيلم هاي گوناگوني به نمايش درآمد ه اند. كشيش آمريكايي به نام هال ليندسي كتابي با عنوان “در پيشگويي هاي انجيل؛ جاي آمريكا كجاست،” را تاليف كرده كه يكي از پرفروشترين كتاب هاي سال 2001 در آمريكا به شمار آمده است. در اين كتاب نقش دولت واشنگتن در جنگ آرماگدون بيان شده است. نويسنده در اين كتاب اثبات نموده است كه دولت آمريكا جنگ آرماگدون را رهبري خواهد كرد و مخالفان مسيح در سراسر جهان را كه قبل از آغاز اين جنگ باعث ايجاد رعب و وحشت در جهان شده اند، شكست خواهد داد. در اين جنگ مقدس، دولت انگليس همكار آمريكا خواهد بود. دولت آمريكا در اوج جنگ سرد، موشك هاي هسته اي قاره پيماي خود را “شمشيرهاي جنگ مقدس” ناميده بود. پيروان اين مكتب در يك دهه گذشته تبليغ كرده اند كه عمليات توفان صحرا عليه عراق در سال 1991 فراهم كردن مقدمه براي جنگ آرماگدون بوده است. مسيحيان صهيونيست از فرقه پروتستان ها در آمريكا و انگليس اعتقاد دارند كه مسيح هميشه در امور خاورميانه به سود دولت اسرائيل مداخله نموده است و اعلام مي دارند كه خواست دولت اسرائيل درحقيقت خواست مسيح مي باشد و مذاكرات صلح در خاورميانه بيهوده است و تاسيس كشور اسرائيل بزرگ از رودخانه نيل تا رودخانه فرات، خواست مسيح مي باشد كه بزودي عملي خواهد شد. صهيونيست هاي يهودي هم مطابق اعتقاد به مجموعه قوانين ديني خود “تلمود” به مكتب “خواسته هاي خدا” اعتقاد دارند و مطابق اين اعتقاد، آنها برنامه اي را اجرا مي نمايند كه با كمك دولت هاي آمريكا و انگليس و ديگر كشورهاي غربي بتوانند دو مسجد مقدس اقصي و صخره در بيت المقدس را تخريب كرده، كشور اسرائيل بزرگ را با نابودي كامل كشورهاي اسلامي به وجود آورند. به همين منظور ميان صهيونيست هاي يهودي و صهيونيست هاي مسيحي از فرقه پروتستان ها اتحاد و هماهنگي كامل وجود دارد و مسيحيان پيرو اعتقاد “خواسته هاي خدا” همواره اظهار مي دارند هر عملي كه از سوي دولت اسرائيل انجام مي شود، در حقيقت از سوي مسيح طراحي شده است و بايد توسط مسيحيان سراسر جهان مورد حمايت قرار گيرد. به لطف حمايت همه جانبه جهان مسيحي غرب از دولت تل آويو اكنون ذخاير عظيم موشك هاي هسته اي و انواع و اقسام تسليحات شيميايي و ميكروبي در اسرائيل وجود دارد و در واقع، رژيم صهيونيستي را به يك “انبار مهمات و پادگان نظامي جهان مسيحي ايالات متحده آمريكا و غرب” تبديل كرده اند. البته هدف استراتژيك جهان مسيحي غرب اين است كه كشورهاي اسلامي را در زمينه هاي اقتصادي و نظامي براي هميشه ضعيف نگاه دارند.
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    Chrome، مرورگر قدرتمند گوگل

    مترجم : محمدرضا خواست خدایی
    منبع: pcworld

    گوگل به تازگی مرورگر خود را با نام Chrome عرضه کرده است(لينک سابت) که علیرغم بتا بودن نسخه منتشر شده ، این مرورگر پر سرعت و کارآمد نمونه ای قوی و موفق از ترکیب مرورگرهای موزیلا و مایکروسافت می باشد.
    گوگل با ارائه مرورگر خود بطور مستقیم شرکت مایکروسافت رو هدف قرار داده است و مسلما مایکروسافت از این بابت احساس خطر خواهد کرد. Chrome با هدف ایجاد تجربه ای بهتر و فراتر از Internet Explorer ۸ و FireFox ۳ با تکیه بر روش هایی جدید بوجود آمده است.
    در حال حاضر نسخه های سازگار با ویندوزهای ویستا و ایکس پی برای دانلود ارائه شده است و همچنین گوگل در حال گسترش آن برای نسخه های Mac و Linux نیز می باشد. گر چه تاریخ دقیق ارائه آنها مشخص نشده است.
    Chrome بطور خودکار در هنگام نصب مرورگر مورد استفاده شما را شناسایی می کند و پیغام می دهد. زمانی که برای اولین بار آنرا اجرا می کنید در مورد انتقال صفحات Bookmark ، رمزها و سایر تنظیمات از FireFox و یا Internet Explorer پیغام می دهد. Chrome حتی توانایی انتقال نام های کاربری و رمزهای عبور را نیز دارد و با جمع آوری خودکار این اطلاعات از آنها در هنگام استفاده از سایت های مربوطه ( حتی برای اولین بار) استفاده می کند.
    بعد از انجام مرحله انتقال اطلاعات ، Chrome بر روی دستکتاپ شما باز و تجربه جدید شما آغاز می شود. ساختار Chrome بسیار ساده است. یک ردیف سر برگ (تب) ، Address Bar و Bookmark Bar در زیر Address Bar. همچنین پنجره ای جدا برای سایر سایت های Bookmark شده و فیلد جستجو نیز در سمت راست صفحه وجود دارد.
    به مانند سایر نرم افزارهای گوگل Chrome نیز رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. منویی به حالت تمام صفحه ، Title Bar و عاملی اضافی در آن به چشم نمی خورد. تمام کنترل های موجود در زیر دو آیکون در سمت راست Omnibar (بعبارتی Address bar) خلاصه شده اند . آیکون صفحه برای مدیریت تب ها و همچنین ایجاد میانبرهای نرم افزار مانند برای وب سایت های مختلف بر روی دسکتاپ شما ، همچنین آیکونی آچار مانند برای history ،دانلودها و سایر اختیارات مرورگر.
    بعنوان صفحه ابتدایی شما می توانید صفحه ای را برای home page قرار دهید ویا صفحاتی رو که بیشتر به آنها سر می زنید داشته باشید. این امکان به همراه تصویری از سایت همراه است . همچنین صفحه ابتدایی شامل بوک مارک های اخیر و مکانی برای جستجو در history می باشد.
    طراحی Chrome در واقع پلی است برای پیمودن فاصله بین دسکتاپ و به اصطلاح cloud computing.
    با کلیک یک دکمه می توانید یک میانبر در دسکتاپ ، منو استارت ویا QuickLaunch برای یک صفحه خاص ایجاد کنید .
    در مرورگر گوگل ، جستجو یکی از موارد مهمی است که از امکانات هوشمندی برای آسان تر شدن آن استفاده شده است.Chrome با جستجو در عنوان صفحات History و همچنین محتویات آنها گامی فراتر از مرورگرهای مایکروسافت و موزیلا برداشته است. نتایج بدست امده از جستجو در history توسط عنوان صفحه و تصویری کوچک از آن نمایش داده می شود ( گرچه برای تمامی سایت ها امکان نمایش تصویر وجود ندارد) اما آدرس واقعی صفحه را نمایش نمی دهد. عدم وجود اطلاعات در مورد URL کار را برای شناسایی سایت مورد نظر مشکل می کند و در اکثر مواقع شما رو به هدفتان نمی رساند.
    همانطور که انتظار دارید موتور پیش فرض جستجو گوگل می باشد ، هر چند شما می توانید از لیست موجود موتور جستجوی دیگری را انتخاب کنید و یا بصورت دستی موتور جستجو مد نظر خودتان را نیز اضافه کنید.
    با تایپ عبارتی مانند " Google HTC Touch Pro" جستجو بر روی گوگل در مورد HTC Touch Pro انجام می گیرد ، همچنین بطور مشابه می توان از سایر موتورهای جستجو موجود مانند Yahoo ، Amazon و Live Search و یا موتور جستجو اضافه شده توسط خودتان استفاده کنید. این امکان جدید مفید و کارآمد به نظر می آید و به امر جستجو سرعت می بخشد . گرچه در ویندوز ایکس پی به خوبی ویندوز ویستا عمل نمی کند و با مشکلاتی مواجه است.
    Chrome دارای امکاناتی است که در سایر مرورگر ها نیز دیده می شود از قبیل حالت مرور خصوصی ( incognito) ، ابزارهایی برای توسعه دهندگان وب و قابلیت بازیابی تمامی تب ها از آخرین استفاده.
    Chrome قابلیت تفکیک تب ها را نیز دارد به این معنی که اگر در هنگام کار با Chrome یکی از سایت های موجود در تب ها دچار مشکل شود تنها همان تب را تحت تاثیر قرار می دهد و در عملکرد کلی Chrome تاثیری نمی گذارد . IE۸ نیز چنین قابلیتی نیز دارد اما Chrome با اضافه کردن Task Manager تفکری فراتر از IE داشته است . بوسیله این Task Manager کاربر می تواند مدیریتی مناسب بر روی میزان حافظه اشغال شده و مصرف پردازنده داشته باشد. تنظیم این ابزار بصورت دستی صورت می گیرد.
    در تست های اولیه ایراداتی در Chrome مشاهده شده است از جمله ناپایداری نسبی و مشکل با فلش بر روی ویندوز ویستا که البته با توجه به بتا بودن نسخه منتشر شده چندان تعجب برانگیز نیست.
    Chrome با سایت هایی که بر مبنای Ajax و JavaScript هستند بدون مشکل کار می کند اما با Silverlight سازگار نیست. مرورگر گوگل از Webkit که در مرورگر پر قدرت Safari اپل نیز استفاده شده است بهره می برد و Silverlight تنها با نسخه مکیناش Safari سازگار است.
    گوگل ، مرورگری قدرتمند با محیطی کاربرپسند عرضه کرده است که نیاز اکثر افراد حرفه ای را نیز تامین می کند . قابلیت جستجو از طریق Omnibar یکی از چندین نوآوری Chrome است که توجه را جلب می کند. تا قبل از انتشار این مرورگر عقیده بر آن بود که گوگل در حال توسعه سیستم عامل خود است اما اکنون می توان گفت Chrome سیستم عامل گوگل است !
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    برخورد نهایی

    کیوان فیض‌اللهی

    آغاز به کار آزمایشگاه زیرزمینی غول‌آسایی در قلب اروپا، اخبار علمی و حتی تمام خبرهای چند روز اخیر جهان را تحت‌الشعاع خود قرار داد. در واقع دانشمندان و به‌ویژه فیزیکدانان ۳۰ سال است که چشم انتظار این لحظه بوده‌اند، چشم انتظار آغاز به کار تاسیسات عظیمی به طول ۲۷ کیلومتر موسوم به برخورد‌دهنده بزرگ هادرون Large HadronCollider). LHC) به بیان ساده پرقدرت‌ترین شتاب‌دهنده ذره در جهان است. LHC که در مرز میان فرانسه و سوئیس و در آزمایشگاه CERN گسترانده شده به این امید طراحی شده است که به برخی از عمیق‌ترین و اساسی‌ترین پرسش‌ها درباره جهان پاسخ دهد: منشاء ماده چیست؟ چرا ما به جای ماده از ضدماده ساخته نشده‌ایم؟ ماده تاریک از چه ساخته شده است؟ علاوه بر این پرسش‌ها، دانشمندان امید دارند LHC بتواند سرنخ‌هایی از شرایط حاکم بر جهان در آغازین لحظاتش را به نمایش بگذارد.
    لحظاتی که در آن، چهار نیروی اساسی طبیعت (نیروی گرانش، نیروی هسته‌ای ضعیف، نیروی هسته‌ای قوی و نیروی الکترومغناطیسی) در قالب یک «ابرنیرو» درهم تنیده بودند. ابرنیرویی که تاکنون هیچ یک از تئوری‌های فیزیک نتوانستند به آن دست یابند، حتی تئوری‌هایی چون نسبیت، کوانتوم و ریسمان. LHC برای پاسخ دادن به این عمیق‌ترین پرسش‌های بشر، باید پروتون‌ها را با سرعتی معادل ۹۹.۹۹۹۹۹۹۱ درصد سرعت نور، در تونل زیرزمینی و دایره شکلی به طول ۲۷ کیلومتر، به حرکت درآورد. پروتون‌ها پس از رسیدن به چنین سرعت سرسام‌آوری، در چهار نقطه از این تونل دایره شکل با یکدیگر برخورد می‌کنند که هر یک از این برخوردها در محاصره انبوهی از تجهیزات آزمایشگاهی خواهند بود. انرژی تولید شده از این برخورد ۱۴ ترا الکترون ولت (TeV، تریلیون الکترون ولت) است که در مقایسه با نزدیک‌ترین همتای LHC یعنی شتاب‌دهنده «تواترون» (Tevatron) در آزمایشگاه فرمی (Fermilab) در ایالات متحده، هفت‌برابر بیشتر خواهد بود. البته این میزان انرژی در مقایسه با انرژی‌هایی که ما در زندگی روزمره‌مان با آنها سر و کار داریم به هیچ‌وجه بزرگ نیست. برای مثال انرژی جنبشی پشه چیزی در حدود یک ترا الکترون ولت است. اما آنچه باعث خاص بودن LHC می‌شود این است که این مقدار انرژی در فضایی متمرکز خواهد شد که یک تریلیون بار کوچک‌تر از یک ذره غبار است.
    برخورد‌دهنده بزرگ هادرون جدیدترین نمونه از سنت دیرپایی در ساخت شتاب‌دهنده‌های ذرات است که از سال‌ها پیش توسط فیزیکدانان برای کشف اجزای سازنده ماده و نیروهای موثر میان آنها مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع نزدیک به صدسال پیش بود که ارنست رادرفورد (E.Rutherford)، فیزیکدان نیوزیلندی با شلیک ذرات آلفا به یک ورق بسیار نازک طلا به منظور آشکار کردن ساختار اتم، این سنت را پایه‌گذاری کرد. بعدها فیزیکدانان در دهه ۱۹۳۰ برای نخستین‌بار از میدان‌های الکترومغناطیسی استفاده کردند تا بتوانند با افزایش سرعت پروتون‌ها در لوله‌های خلاء طویل، به انرژی‌های بالا دست یابند. سپس این پروتون‌ها در انرژی‌های بسیار بالایی با هم برخورد داده می‌شدند تا از ترکیب تکه پاره‌ها و انرژی حاصل از این برخورد، ذرات جدیدی به وجود آیند.
    اما آنچه قرار است در LHC رخ دهد با آزمایش‌های انجام شده در دهه ۱۹۳۰ به کلی متفاوت خواهد بود. میزان تمرکز انرژی در LHC به حدی بالا است که برخورد پروتون‌ها در برخورد‌دهنده بزرگ هادرون می‌تواند شرایطی مشابه با آنچه در ۲۵-۱۰ ثانیه پس از انفجار بزرگ وجود داشت، یعنی اندکی پس از آنکه ذرات و نیروهایی که جهان ما را تشکیل می‌دهند، به وجود آمدند را بازسازی کند. با توجه به مقادیر عظیم انرژی موجود در این برخورد‌دهنده، LHC باید بتواند برخی ذرات بسیار سنگین را برای نخستین‌بار در آزمایشگاه به وجود آورد. فیزیکدانان امیدوارند در میان این ذرات سنگین، ذره‌ای موسوم به «بوزون هیگز» (Higgs Boson) نیز وجود داشته باشد، ذره‌ای که تمام ذرات بنیادی دیگر جرم‌شان را از آن به دست می‌آورند. در فیزیک ذرات بنیادی، «بوزون» اسمی عام است که به هر ذره ناشناخته که وجود آن در تئوری ثابت شده باشد، اطلاق می‌شود. در واقع بوزون هیگز که به نام فیزیکدانی که این ذره را پیشنهاد داد نامگذاری شده است، ذره‌ای است که تمام ذرات بنیادی دیگر جرم‌شان را از آن به دست آورده‌اند و به نوعی می‌توان آن را بنیادی‌ترین ذره و منشاء ماده به حساب آورد. فیزیکدانان علاوه بر این ذره به دنبال کشف شواهدی از مفهوم نظری دیگری موسوم به «ابرتقارن» (Supersymmetry) نیز هستند که ممکن است بتواند سرنخ‌هایی از چگونگی چهار نیروی بنیادی طبیعت در نخستین لحظات پیدایش جهان را در اختیارمان قرار دهد. بنا به پیش‌بینی نظریه ابرتقارن، هر ذره‌ای که ما می‌شناسیم یک «همدست ابرمتقارن سنگین» نیز دارد.
    در واقع بر اساس این تئوری، سبک‌ترین ذره ابرمتقارن می‌تواند یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای «ماده تاریک» باشد، موجودیت ناپیدایی که گمان می‌رود بیش از ۹۵ درصد از جرم جهان را تشکیل داده باشد. با اینکه برخی نظریه‌پردازان و فیزیکدانان نظری، سناریوهای بسیار عجیب و غریب‌تری را در مورد آزمایش‌های LHC، در سر می‌پروانند که ممکن است هرگز رخ ندهند اما دست‌کم ذره «بوزون هیگز» و «تئوری ابرتقارن»، پایه‌های نظری بسیار سفت و محکمی دارند. در واقع تقریبا تمام فیزیکدانان مواجه شدن با این دو موضوع را محتمل‌ترین سناریوهای ممکن در آزمایش‌های LHC می‌دانند. اما به هر حال سناریوهای دیگری مثل به وجود آمدن ابعاد اضافی، سیاهچاله‌های کوچک، نیروهای جدید و ذراتی کوچک‌تر از کوارک‌ها و الکترون‌ها نیز مطرح می‌شود. و شاید عجیب‌تر از همه اینها، آزمایشی برای سفر در زمان نیز از سوی برخی فیزیکدانان پیشنهاد شده است.
    اساسا طرح ساخت برخورد‌دهنده بزرگ هادرون نخستین‌بار در سال ۱۹۷۹ مطرح شد. این آزمایشگاه غول‌پیکر که در عمق ۱۰۰ متری زمین قرار دارد، در تونل دایره شکلی برپا شده است که زمانی دستگاه دیگری موسوم به «برخورد‌دهنده بزرگ الکترون پوزیترون» (LEPC) در آن قرار داشت که این دستگاه در سال ۲۰۰۰ برای همیشه خاموش شد. اساس کار LHC به این شکل است که پروتون‌ها پیش از تزریق به تونل برخورد‌دهنده، از زنجیره‌ای از شتاب‌دهنده‌های کوچک‌تر عبور می‌کنند تا به سطوح بسیار بالایی از انرژی برسند. با توجه به اینکه سرعت پروتون‌ها به هنگام ورود به تونل و تقریبا معادل سرعت نور است، این ذرات در هر ثانیه بیش از ۱۱ هزار بار به دور تونل ۲۷ کیلومتری LHC می‌چرخند. سرانجام در چهار نقطه از پیش تعیین شده در تونل، این پروتون‌ها با پروتون‌های دیگری که در جهت مخالف می‌چرخند، شاخ به شاخ خواهند شد.
    در اطراف هر یک از این چهار نقطه تلاقی، چهار آشکارساز غول‌پیکر به نام‌های ATLAS، CMS، LHCb و ALICE وجود دارند که وظیفه نشان دادن اتفاقات ناشی از برخوردها به عهده آنها است. ATLAS و CMS به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مشاهده تمام انواع ذرات به وجود آمده در برخوردها می‌توان از آنها استفاده کرد، اما LHCb و ALICE آشکار‌سازهایی تخصصی‌اند که برای مقاصد خاص طراحی شده‌اند.
    آشکارساز LHCb به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند اندازه‌گیری‌های بسیار دقیق و حساسی از ذراتی موسوم به «مزون بی» (B meson) انجام دهد. در واقع «مزون بی» ذره‌ای است که به اعتقاد فیزیکدانان می‌تواند از تفاوت‌های بسیار موشکافانه میان‌ماده و ضدماده پرده‌بردارد. ذرات «مزون بی» پیش از واپاشی عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت که این فرآیند می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله حضور ذره بوزون هیگز، ذرات ابرمتقارن یا حتی برخی پدیده‌های فیزیکی نوین قرار بگیرد که هنوز ناشناخته‌اند.
    اما چهارمین آشکارساز یعنی ALICE در مقایسه با سه آشکارساز دیگر ویژگی‌های متفاوت‌تری دارد و تا پیش از نوامبر سال ۲۰۰۹ (دو ماه دیگر)، کارش را آغاز نخواهد کرد.
    این آشکارساز زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخورد‌دهنده بزرگ هادرون به مدت چند هفته دست از شاخ به شاخ کردن پروتون‌ها برمی‌دارد و جای آنها را به یون‌های عنصر سنگین سرب می‌دهد. برخوردهای جدیدی که این‌بار میان یون‌های سرب رخ می‌دهد چنان دمایی تولید می‌کند که از داغ‌ترین نقطه مرکز خورشید نیز ۱۰۰ هزار بار داغ‌تر خواهد بود، حرارت غیرقابل تصوری - به اعتقاد فیزیکدانان - برای آشکار شدن حالت جدیدی از ماده موسوم به «پلاسمای کوارک-گلوئون» (Quark-Gluon Plasma). در واقع فیزیکدانان امیدوارند با بررسی این حالت جدید از ماده بتوانند چگونگی فرآیندی را دریابند که طی آن کوارک‌ها و گلوئون‌های به وجود آمده از کره آتش ناشی از «انفجار بزرگ» به صورت پروتون‌ها و نوترون‌هایی که امروزه ما می‌بینیم، چگالیده شده‌اند. علاوه بر این چهار آشکارساز بزرگ، تجهیزات آزمایشگاهی کوچکتری موسوم به LHCf و Totem نیز وجود دارند که برای آزمایش تئوری‌های «تابش‌های کیهانی فوق پرانرژی» و اندازه‌گیری ابعاد پروتون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انجام چنین آزمایش‌های بزرگ و فوق‌العاده حساسی که شاید چند دهه پیش در خیال فیزیکدانان هم نمی‌گنجید، بیش از شش هزار دانشمند در LHC و آشکارسازهای آن مشغول به کار خواهند بود؛ کاری که تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.
    بسیاری از مردم در مورد آزمایش‌هایی که قرار است از این به بعد در برخورد‌دهنده بزرگ هادرون انجام شود ابراز نگرانی کرده‌اند. نگرانی‌هایی که به طور قطع از عدم‌آگاهی و احاطه کامل به موضوع سرچشمه می‌گیرد. البته این عدم‌آگاهی تنها به مردم عادی مربوط نمی‌شود و در بسیاری از موارد دانشمندان و فیزیکدانان نیز در آن سهیم‌اند. در واقع تاکنون سناریوهای متفاوتی از سوی فیزیکدانان به عنوان پیامدهای احتمالی آزمایش‌های LHC مطرح شده است که شاید جنجالی‌ترین آنها احتمال به وجود آمدن سیاهچاله باشد. برخی از نظریه‌پردازان بر این باورند که در خلال آزمایش‌های LHC ممکن است سیاهچاله‌هایی در ابعاد میکروسکوپی به وجود آیند که می‌توانند با به هم پیوستن و رفته‌رفته بزرگ شدن، در نهایت کره زمین را در کام خود فرو برند. اما دانشمندان CERN احتمال این خطر را نزدیک به صفر ارزیابی کرده‌اند. اگر هم سیاهچاله‌هایی در تونل برخورد‌دهنده بزرگ هادرون به وجود آیند، ظرف مدت ۲۶-۱۰ثانیه بخار و ناپدید می‌شوند. در واقع به ادعای فیزیکدانان CERN، از بین رفتن سیاهچاله‌های احتمالی در چنین زمان بی‌نهایت کوتاهی، بر اساس فرآیندی رخ می‌دهد که نخستین‌بار توسط فیزیکدان برجسته معاصر، استیون هاوکینگ (S.Hawking)، توضیح داده شد.
    با این وجود اگر فرض کنیم که هاوکینگ هم در اشتباه است و سیاهچاله‌ها از بین نخواهند رفت،فیزیکدانان می‌توانند دلایل تجربی بسیار محکمی ارائه دهند که خیال‌تان راحت شود: انرژی پرتوهای کیهانی متعلق به فضای دور دست، بسیاربسیار بیشتر از انرژی‌ای است که در LHC تولید خواهد شد. آیا در طول چند میلیارد سالی که پرتوهای بسیار پرانرژی به سیارات منظومه شمسی و کره زمین برخورد می‌کنند، مشکلی به وجود آمده است؟ علاوه بر این تعداد برخورد‌هایی که میان این پرتوهای کیهانی رخ می‌دهد بسیار بیشتر از برخوردهایی است که قرار است در LHC مورد آزمایش قرار گیرد. و هنوز هیچ سیاهچاله‌ای سیاره‌های مشتری و کیوان را قورت نداده است. دانشمندان برخورد‌دهنده بزرگ هادرون بدون هیچ ترسی از سیاهچاله‌ها، در اولین ساعات روز دهم سپتامبر جاری نخستین گروه از ذرات پروتون را به درون تونل LHC ارسال کردند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، نخستین برخوردها چند هفته دیگر و با سطح انرژی کاهش‌یافته‌ای معادل با ۱۰ تریلیون الکترون ولت، انجام خواهد شد.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ