1006

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1006 :: دوشنبه 25 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

انتخاب عجايب هفت گانه طبيعي دنيا
و دو کانديدا از ايران

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1005) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس‌های زیبا از پارا المپیک
  • تصاويري از مسابقات قوی ترین مردان جهان
  • رادیوی رمضان - اتاوا
  • آگهی استخدام بـانک صادرات ایـران
  • جداسازي «مشايي» از رياست‌جمهوري و انحلال سازمان
  • معرفي و دانلود فيلم : Yella
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : Wildlife Specials: Eagle
  • دانلود انيميشن : Spectacular Spiderman Attack Of The Lizard
  • آلبوم جديد و زيباي Dj Yahel با نام Xport
  • آهنگ زیبای فراق يار باصداي سعيد خوانساريژ
  • Parmis 2.3 دستیار ویندوز شما
  • نرم افزار مکه همراه
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Powerboat GT
  • دانلود مجموعه داستاني «قصه کهنه کتاب»
  • دانشمندان فرمول خوشبختی در ازدواج را پیدا کردند
  • هالیوود و فرهنگ‌سازان شیطانی
  • با پلاگین WP-Sticky وردپرس، نوشته‌های محبوبتان را آن بالا نگه دارید!
  • آيا حسن روحاني صلاحيت حضور در نهادهاي مهم نظام را دارد؟
  • جديدترين شماره از هفته نامه Business Week
  • لامپ رنگین کمان فیلیپس
  • به همین سادگی
  • خرما میوه سفره رمضان
  • آشنایی اولیه با وهابیت  و نقد آراء و شبهات
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ثبت نام اينترنتي اعتکاف دانشجويي
حرم مطهر رضوي، مسجد گوهرشاد
برترین ماشین های دنیا در کنار هم در یک مسابقه خیابانی
تصاويري از مسابقات قوی ترین مردان جهان
رادیوی رمضان - اتاوا
کالری مجسمه های یخی در روسیه
دیکفا؛ دیکشنری آنلاین فارسی
 +کد دریافت برای وبلاگ و وبسایت
چگونگی ترسیم طرح گرافیتی مائو روی دیوار 
ماه فاطمی
ويژه نامه ميلاد حضرت امام حسن (عليه السلام)
ساخت موتورسیکلتهای مختلف با قطعات ساعت!
آگهی استخدام بـانک صادرات ایـران
پایگاه وبلاگ نویسان حامی مقاومت

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جداسازي «مشايي» از رياست‌جمهوري
و انحلال سازمان

نمايندگان مجلس ديروز يك فوريت طرحي را با 146 راي موافق به تصويب رساندند كه براساس آن سازمان ميراث فرهنگي از رياست‌جمهوري منفك و به وزارت ارشاد ملحق مي‌شود. موافقان، امكان حساب‌كشي جدي‌تر را از دلايل خود با اشاره غيرمستقيم به انتقادات از مشايي دانستند ولي برخي‌ اين طرح را حذف صورت‌مساله دانستند.
نمايندگان با راي به يك فوريت طرح انتزاع سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از رياست‌جمهوري و الحاق آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، يك گام ديگر در جهت حمايت از دولت برداشتند وآگاهانه يا ناآگاهانه در صدد منتفي كردن طرح سوال از رييس‌جمهوری برآمدند.
این در حالی است که مجلسیان به تصور پاسخگوتر کردن دولت به نمایندگان قصد دارند تا دیگر سازمان‌های زیر نظارت محمود احمدی‌نژاد را نیز از مجموعه ریاست‌جمهوری جدا کرده و باالحاق و ادغام آنها در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر حیطه نظارتی خود را گسترش دهند.از جمله این که مجلس در کنار انتزاع سازمان میراث فرهنگی قصد دارد سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان را نیز از نظارت رییس جمهور خارج کرده و آنها را به وزارتخانه تعاون الحاق نماید.
صحن علني مجلس روز گذشته كليات يك فوريت طرحي را مورد بررسي قرار داده و در عين مخالفت حاميان دولت با آن، طرح مذكور را از تصويب گذراند كه به موجب آن سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از نظارت رياست‌جمهوري خارج و مجددا به وزارت ارشاد الحاق شد. اين طرح با 70 امضا پس از آن در دستور كار مجلس قرار گرفت كه طراحان آن معتقد بودند، با ادغام مجدد سازمان ميراث فرهنگي در وزارت ارشاد امكان نظارت مجلس بر اين سازمان افزايش پيدا مي‌كند و نمايندگان مي‌توانند از ابزار نظارتي خود در برابر اين سازمان و مديريت آن استفاده كنند. اگرچه طرح مذكور به بهانه تقويت بعد نظارتي مجلس بر سازمان ميراث فرهنگي تهيه شد، اما موضوع رياست اين سازمان و اظهارات اخير وي در مورد مساله اسرائيل و البته بي‌اعتنايي احمدي‌نژاد به خواست مجلس مبني بر عزل و يا استعفاي اسفنديار رحيم مشايي، محوري بود كه نمايندگان را بر آن داشته بود تا به اين وسيله به نوعي نسبت به بي توجهي احمدي‌نژاد واكنش نشان دهند. هر چند تصويب كليات اين طرح باعث شد تا مقدمات سوال از رييس‌جمهور به نوعي منتفي شود و اين خود گام ديگر مجلس به شمار مي‌رود در جهت حمايت از دولت و جلوگيري از ورود احمدي‌نژاد به بهارستان براي پاسخ به سوالات نمايندگان، آن هم در شرايطي كه دولت نهم در روزهاي پاياني عمر خود به سر مي‌برد و مجلس نشان داده است كه به همين دليل از هرگونه چالش و رويايي مستقيم با دولت پرهيز دارد چه برسد به سوال از رييس دولت.اگرچه علي مطهري كه طراح سوال از احمدي‌نژاد محسوب مي‌شود همچنان اين مساله را در دست پيگيري دارد و به دولت يك ماه فرصت داده است تا در مورد مشايي به اقدامي مناسب و در حد انتظار مجلس دست بزند.مطهري همچنين هفته گذشته تاكيد كرده بود كه در صورت عدم تمكين احمدي‌نژاد از خواست مجلس امضاهاي نمايندگان براي درخواست سوال از رييس‌جمهور را تقديم هيات رييسه خواهد كرد. اما در كنار پيگيري مطهري بسياري از نمايندگان مجلس به رغم دلخوريشان از رييس‌جمهور معتقد بودند كه سوال از احمدي‌نژاد به دليل كم سابقه بودن آن رياست‌جمهوري را با تبعات سنگين سياسي مواجه مي‌كند و به همين دليل تاكيد مي‌كردند كه اين طرح را امضا نخواهند كرد. از سوي ديگر مصوبه روز گذشته مجلس نيز اين بهانه را به دست نمايندگان مخالف با سوال از رييس‌جمهور داد تا طرح مذكور را كه در پس پرده آن نوعي برخورد با مشايي نهفته بود براي ناز شست نشان دادن به احمدي‌نژاد كافي بدانند. هرچند به اعتقاد حاميان دولت طراحان جدايي سازمان ميراث فرهنگي از رياست‌جمهوري و نمايندگاني كه خواهان سوال از رييس‌جمهور هستند به دنبال جنجال‌آفريني و لجبازي با دولت هستند.مخالفان این طرح معتقد بودند که واگذاری مجدد سازمان میراث فرهنگی به وزارت ارشاد به عریض و طویل بودن این وزارتخانه و زیر مجموعه‌های آن و مشکلاتی که این وزارتخانه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اشتباه است.
در نهایت پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان این طرح نمایندگان با 146 رای موافق،86 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 252 نماینده با فوریت انتزاع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ریاست‌جمهوری و الحاق آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کردند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

Yella

کارگردان: کريستين پتزولد. فيلمنامه: سيمونه بير، کريستين پتزولد. مدير فيلمبرداري: هانس فروم. تدوين: بتينا بوهلر. طراح صحنه: کاده گروبر. بازيگران: نينا هاس[يلا]، ديويد استريسوو]فيليپ]، هنريک شونه مان[بن]، بورگهارت کلاوزنر[دکتر گونتن]، باربارا اوئر[باربارا گونتن]، کريستين ردل[پدر يلا]، مارتين برامباخ[دکتر فريتز]، مايکل ويتنبورن[اشميت-اوت]، وانيا ميوس[اشپرنگر]. 89 دقيقه. محصول 2007 آلمان. برنده جايزه Femina-Film-Prize/بتينا بوهلر، خرس نقره اي بهترين بازيگر زن/نينا هاس و نامزد خرس طلايي جشنواره برلين، نامزد جايزه بهترين فيلمبرداري-بهترين کارگرداني و بهترين بازيگر زن نقش اصلي و بهترين فيلم از مراسم فيلم آلماني، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري و بهترين فيلم از انجمن منتقدان سينمايي آلمان.
يلا که از شوهرش بن جدا شده و امکان يافتن شغل در زادگاهش وينتربرگ براي تشکيل يک زندگي تازه را ندارد، کاري در غرب آلمان يافته و تصميم به ترک شهر خود گرفته است. کارهاي رسمي طلاق او و بن هنوز تمام نشده است و بن اصرار دارد تا بار ديگر با هم زندگي کنند. اما يلا تصميم قطعي بر ترک او و شهر دارد. در راه ايستگاه بن اتومبيل را به سوي رودخانه مي راند تا خود و يلا را بکشد. اما هر دو از آب بيرون آمده و يلا به سرعت راهي ايستگاه مي شود. در مقصد و شب قبل از رفتن به سراغ کار جديدش، با فيليپ يک مدير باهوش در يک شرکت خصوصي در هانوفر آشنا مي شود. فرداي آن روز يلا درمي يابد که شغل تازه سرابي بيش نبوده و فرد استخدام کننده او ازشرکت اخراج شده است. شب هنگام فيليپ نزد وي آمده و از او مي خواهد تا در يک ملاقات کاري او را همراهي کند. يلا از اين آزمون سربلند بيرون مي آيد و توانايي خود را در زمينه حسابرسي شرکت ها اثبات مي کند. اما در دومين ملاقات کاري، تصميم به سرقت مقدار زيادي پول مي شود که به ظاهر فيليپ در شمارش آنها سهو کرده است. فيليپ به وي مي گويد که اين کار را براي امتحان او انجام داده، اما با اين وجود از وي مي خواهد تا در ملاقات بعدي نيز وي را همراهي کند. به زودي رابطه اي عاطفي نيز ميان آن دو شکل مي گيرد، اما گذشته يلا و صداهايي که فقط به گوش او شنيده مي شود، زندگي و عشق تازه را تهديد مي کند...

چرا بايد ديد؟
کريستين پتزولد متولد ١٩٦٠ هيلدن در راين شمالي-وستفاليا است. در سال ١٩٩٢ با ساختن فيلم ويديوييDas Warme Geld شروع به فيلمسازي کرد. دومين فيلمش Pilotinnen يک کار تلويزيوني بود و با سومين فيلمش کوباي آزاد[يک درام عاشقانه با سمبوليسمي قوي که مشکلات اجتماعي امروز آلمان را مطرح مي کرد] در ١٩٩٦ توانست نامزد جايزه تماشاگران از جشنواره فيلم هاي تلويزيوني بادن-بادن و جايزه اي از جشنواره مکس افولس دريافت کند. دو سال بعد، بار ديگر براي فيلم تلويزيوني ديگري به نام Die Beischlafdiebin درباره دزدي حرفه اي که به خواهر کوچک ترش آموزش مي دهد، نامزد جايزه مکس افولس شد و سرانجام در سال ٢٠٠٠ اولين فيلم سينمايي اش را با نام اعتماد به نفس/موقعيتي که من در آن قرار دارم کارگرداني کرد که موفق به کسب جايزه افتخاري جشنواره Cinekid و نامزد جايزه طلاي همين جشنواره شد. اعتماد به نفس يک تريلر سياسي/پارانويايي بود و از سوي منتقدان فيلم آلمان به عنوان بهترين فيلم سال ٢٠٠٠ برگزيده شد و پتزولد را به عنوان خوني تازه در رگ هاي بي جان سينماي در حال احتضار آلمان شناساند.
کار بعدي پتزولد مرد مردگان يا چيزي براي يادآوري من[٢٠٠٢] فيلمي تلويزيوني براي شبکه ZDF بود. اداي ديني به سرگيجه و مارني و داستان جستجوي مردي به نام هانس به دنبال دختري گمشده به اسم ليلا است که به تازگي با هم آشنا شده بودند. يک سال بعد پتزولد دومين فيلم بلند سينمايي خود ولفزبرگ Wolfsburg [آشيانه گرگ] را کارگرداني نمود. داستان مردي به نام فيليپ، فروشنده موفق و چهل و چند ساله اي است که همزمان با تيره و تار شدن رابطه اش با محبوبش کاتيا، هنگام بازگشت به خانه پسربچه اي را با اتومبيل زير گرفته و فرار مي کند. ولفزبرگ درامي درخشان بود که بار ديگر نام پتزولد و هنرپيشه ثابت آثارش نينا هاس را بر سر زبان ها انداخت. فيلم ماقبل آخر پتزولد لحظه ارواح نام داشت که نامزد خرس طلاي جشنواره برلين بود و پخش جهاني نيز يافت.
يلا که نام خود را از شخصيت اصلي فيلم ويم وندرس به نام آليس در شهرها[1974] وام گرفته، فيلمي جاده اي و درامي متافيزيکي است. اما فيلم تنها شرح تعقيب يلا توسط گذشته تيره و تارش نيست. بلکه، جامعه سرمايه داري پر از فريب و رياي امروز آلمان را نيز به زير نقد مي کشد. از استخدام کننده اولي اش که شيادي بيش نيست و گمان مي کند که يلا را نيز همچون کيف پول شرکت مي تواند در اولين متل سر راه تصاحب کند تا بن که شغل و موقعيت خويش را از دست داده و دربدر به دنبال يلا است. همگي آدم هايي گاه فريب خورده و گاه فريبکار هستند که زندگي شان با معيار پول سنجيده مي شود. حتي يکي از دلايل اصلي خود يلا نيز براي جدا شدن از بن، از ميان رفتن موقعيت شغلي اوست. نينا به عنوان بزرگ ترين قرباني اين جامعه خود را در ميان کشوري سابقاً دوپاره شده مي يابد که سيستم اقتصادي فعلي نتوانسته بر مشکلات گذشته آن فائق آيد. پتزولد از رهگذر همين ايده مصائب اقتصادي/اجتماعي و ايده هاي جديد اقتصادي را به چالش مي طلبد. ايده هايي که جز ورشکستگي چيزي به دنبال خود نياورده اند و زوال ارزش هاي انساني را سبب شده اند.
البته قصه گره هايي دارد که گاه براي تماشاگر گشوده نمي شود و همين باعث رازآلود شدن فيلم مي شود[کل فيلم در فلاش فوروارد اتفاق مي افتد]. از طرف ديگر نکاتي دارد که شايد براي تماشاگر غير آلماني قابل درک و دريافت نباشد. با اين حال به عنوان درامي خوش ساخت و نمونه اي از سينماي جديد آلمان، فيلمي زيبا و اثرگذار است که بايد ديده شود!
ژانر: درام، عاشقانه، مهيج.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part8.rar
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part7.rar
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part6.rar
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part5.rar
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part4.rar
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part3.rar
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part2.rar
Yella.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.part1.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Wildlife Specials: Eagle

مستند حيات وحش: عقاب
محصول
BBC

Few birds have captured the human imagination as deeply as the eagle. Throughout the centuries this majestic bird of prey has been the symbol of strength and courage, such is the perfection of its design. There are 60 different kinds of eagle throughout the world ? each type having adapted spectacularly to hunting different forms of prey. Remarkable aerial photography captures the dramatic life of eagles as never seen before?
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/141486955/wsep2.part1.rar
http://rapidshare.com/files/141486874/wsep2.part2.rar
http://rapidshare.com/files/141486885/wsep2.part3.rar
http://rapidshare.com/files/141486943/wsep2.part4.rar
http://rapidshare.com/files/141486888/wsep2.part5.rar
http://rapidshare.com/files/141486977/wsep2.part6.rar
http://rapidshare.com/files/141486999/wsep2.part7.rar
http://rapidshare.com/files/141486484/wsep2.part8.rar

رمز فايل: calek
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Spectacular Spiderman Attack Of The Lizard

لينکهاي دانلود

Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part1.rar
Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part2.rar
Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part3.rar
Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part4.rar
Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part5.rar
Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part6.rar
Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part7.rar
Spectacular.Spiderman.Attack.Of.The.Lizard.STV.DVDRip.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Xport
باصداي Dj Yahel

البوم جديد و زيباي Dj Yahel با نام Xport
 

نام آهنگ

کیفیت عالی کیفیت متوسط کیفیت پایین
Fear The Dark Dwonload
Inti Zar Download
Anoni Download Download Download
Beyond Download Download Download
Simpel Me Download Download Download
Save Me Download Download Download
Reach 2 Me Download Download Download
Beijar Download Download Download
Do You Belive Download Download Download
Xport Download

براي شنيدن آهنگها، فقط کافيست روي هر کدام کليک کنيد. براي دانلود هم بايد از نرم افزار هاي کمکي دانلود (مانند DAP، FlashGet و...) استفاده کنيد.


تک موزیک

آهنگ زیبای فراق يار
باصداي سعيد خوانساري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Parmis 2.3 دستیار ویندوز شما

خیلی از کاربران دوست دارند در ویندوز خود تغییراتی جهت کاربرد بهتر و روان تر ویندوز اعمال کنند. نرم افزار فارسی Parmis ابزاری است که می تواند به عنوان دستیار ویندوز شما باشد. شما با این نرم افزار می توانید ویندوز خود را به سلیقه خود تغییر دهید، ویندوز را بهینه سازی کنید و فایل های اضافی را حذف کنید. می توانید اطلاعاتی در مورد ویندوز، درایوها، حافظه و... به دست آورید. به برنامه فرمان دهید تا کارهایی برای شما به صورت خودکار انجام دهد. تاریخ شمار فارسی برنامه نیزمی تواند ابزاری مناسب برای کاربران باشد.

قابلیت های كلیدی نرم افزار Persian Puzzle 1.2:
- فارسی بودن محیط نرم افزار
- حجم کم برنامه
- قابلیت بروز رسانی از طریق اینترنت
- کاملاً رایگان و بدون محدودیت
- سازگاری کامل با ویندوز ویستا
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار مکه همراه

نرم افزار مکه همراه کاری از گروه مهندسی میثاق به سفارش سازمان حج و زیات می باشد که در آن می توانید نقشه شهر مکه ، اماکن زیارتی و هتل های این شهر را براحتی روی موبایل خود ببینید. نرم افزار جاوا می باشد و بروی تمامی گوشی های همراه نصب می شود.این نرم افزار که به مناسبت سال نوآوری و شکوفائی برای اولین بار تولید شده است در اختیار عموم کاربران و زائران بیت الله الحرام قرار می گیرد.

ویژگی های نرم افزار:
- نقشه کامل مکه مکرمه
- جهت یاب و قبله نما
- جستوجوی سریع نام هتل و مکان زیارتی و توضیحات درباره ی آنها


لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Powerboat GT

مسابقه ای مدل Powerboat GT که توسط گروه AVENGED منتشر شده است. انتشار این بازی در واقع پاسخی بود بر عرضه بازیهای کوچکی از همین دست که چند ماه پیش توسط گروه ENiGMA تحت عنوان Aquadelic GT منتشر شده بود البته نه به همین سبک و شکل...
شما در این بازی باید در لیگ مسابقات قایقهای Powerboat GT شرکت کنید و اگر در این مسابقات برنده شوید پول و پاداش دریافت می کنید. محدوده انجام این مسابقات هم دور دنیاست، از کشورهایی مثل روسیه و یونان گرفته تا جزایر کارائیب. شما برای اینکه در این بازی از رقیبان خود سبقت بگیرید و به خط پایان برسید باید از سرعت و مهارت خود در قایقرانی استفاده کنید و از آنها پیشی بگیرید. البته اینکار با وجود رقیبانی که دارای قایقهای مسلح به سلاحهایی مثل اژدر، انواع تله ، مین های دریایی و کمربند انفجاری هستند چندان ساده نیست.
برنده شدن در مسابقات و پولدارتر و قدرتمندتر شدن مستلزم این است که شما قایق خود را مرحله مرحله مجهزتر و قوی تر کنید. شما قادرید از سرمایه و شهرتی که از این راه بدست می آورید خانه های جدید خریداری کرده و معروف تر شوید. چرا هنگامی که شما می توانید در جزایر کارائیب یک کاخ داشته باشید باید در یک آپارتمان کوچک در روسیه زندگی کرده و به آن اکتفا کنید؟
به نظرتان آیا می توانید در لیگ مسابقات Powerboat GT شرکت کنید و در آن صعود کرده و برنده شوید؟ تنها یک راه برای فهمیدن آن وجود دارد...

خصوصیات بازی:
- با قایق های سریع السیر ، بادبانی و هواپیمای دریایی در دنیا سیر و سیاحت کنید.
- از مسابقه دادن با حریفانی که از هوش مصنوعی خوبی برخوردارند و یا مسابقه با دیگران تحت شبکه، در مسابقات سبک classic kart با قایقهایی که به هشت سلاح عجیب و مخرب مجهز هستند لذت ببرید.
- گیم پلی این بازی بسیار متنوع بوده و دارای ماموریتهای زیاد در راستای کسب پول و ازدیاد شهرت شماست.
- در این بازی شما قادرید به سمت آسمان پرش کنید و حاصل کار خود را در همان لحظه با دوربینهای سینمایی تماشا کنید.
- در این بازی از چندین ویدئو post-processing effects برای داشتن نماهای بصری وسیعتر در حین بازی استفاده شده است.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:
OS: Windows(r) XP/VistaT 32/64-bit
CPU: 2 GHz Pentium(r) 4 / AthlonT XP 2000+
RAM: 512 MB
Hard Drive: 1 GB
VIDEO CARD: 64 MB OpenGL 2.0 (like DirectX (r) 9) Compatible (GeForce(r)5500 / Radeon X600
تاریخ انتشار بازی: Feb 29, 2008


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/98429949/Power.Boat-GT.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/98430189/Power.Boat-GT.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/98430078/Power.Boat-GT.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/98430170/Power.Boat-GT.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/98467565/Power.Boat-GT.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/98735104/Power.Boat-GT.part6.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

قال الصادق عليه السلام

اذا صمت فليصم سمعك و بصرك و شعرك و جلدك.

آنگاه كه روزه مي‏گيري بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند(يعني از گناهان پرهيز كند.)

الكافي ج 4 ص 87، ح 1

 

 

دعاي رمضان

روز چهاردهم

اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِكَ یا عزّ المسْلمین.

خدایا مؤاخذه نكن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها وبیهودگیها وقرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها وآفات اى عزت دهنده مسلمانان

 

 

کلام رمضان

در دعاى وداع ماه مبارك رمضان - كه دعاى چهل‌وپنجم صحيفه‌ى سجاديه است - امام سجّاد عليه‌الصّلاةوالسّلام به ذات مقدّس ربوبى عرض مى‌كند: «انت الّذى فتحت لعبادك باباً الى عفوك»؛ تو آن كسى هستى كه به روى بندگانت، درى به عفو خودت باز كردى. «و سميته التوبة»؛ و اسم آن باب را باب توبه گذاشتى. «و جعلت على ذلك الباب دليلا من وحيك لئلا يضلّوا عنه»؛ و يك راهنما هم از قرآن و وحى براى اين در گذاشتى تا بندگان تو اين در را گم نكنند. بعد از جملاتى مى‌فرمايد: «فما عذر من اغفل دخول ذلك المنزل بعد فتح الباب و اقامة الدليل»؛ انسان، ديگر عذرش چيست كه از اين درِ گشوده و از اين مغفرت الهى، استفاده نكند! راه مغفرت الهى هم، استغفار - يعنى طلب مغفرت - است. از خدا بايد مغفرت را بخواهيد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي امير کبير مطابق 19 ديماه سال 1230 خورشيدى در حمام باغ فين کاشان به دست حاجي علي خان مراغه اى اعتمادالسلطنه فراشباشي با زدن رگ گردن به قتل رسيد.
  • آيا ميدانستي که تلويزيون در حالت نيمه خاموش ، يعني خاموش کردن بطرق کنترول ، به اندازه يک لامپ 20 واتي برق مصرف ميکند.
  • آيا ميدانستي که خورشيد گرفتي نمي تواند بيش از 7 دقيقه و 31 ثانيه باشد.
  • آيا ميدانستي که مردها بطور متوسط در طول عمرشان 3500 ساعت صرف اصلاح صورتشان ميکنند يعني تقريبا" 145 روز.
  • آيا مي دانستي که روسيه نخستين کشوري بود که در جهان برابري مردان و زنان را اعلام کرد و خود را به سياستهايي که اين برابري را تامين کند متعهد ساخت.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

خربزه
غضنفر با يه تهراني و يه اصفهاني با هم ميرن يه خربزه ميخرن. ميگن هر کي که امشب شيرين ترين خواب رو ديد اون خربزه رو بخوره. صبح که بيدار ميشن تهرانيه ميگه من ديشب خواب ديدم تو مسابقه دو شرکت کردم و نفر اول شدم. اصفهانيه ميگه من خواب ديدم با تمام فاميل رفتيم يک جائيکه همه جور خوراکي ها بود و مفت مفت بود و ما همينجور مي تونستيم بخوريم. ميبينن غضنفر هيچي نميگه، ميگن تو چي خواب ديدي، ميگه: والله من هر کاري کردم خوابم نمي برد، ساعت 3 بلند شدم خربزه رو خوردم..

خرچنگ
به غضنفر میگن با خرچنگ جمله بساز می گه :کره خر, چنگ ننداز..

خودکشی
غضنفر ميخواسته خود کشي کنه تير رو ميزنه به مغزش بعد از نيم ساعت ميميره !!!!!!!همه دانمشمندان جمع ميشن که ببينن چي شده، بعد از دو سال تحقيق ميفهمند گلوله داشته دنبال مغز يارو ميگشته...

سنگر
غضنفر جبهه بوده از هر طرف خمپاره می یومده .یکی داد می زنه می گه : سنگر بگیرید .غضنفر از اون ور می گه : واسه من بربری بگیرید..

سه تا آرزو
مردها 3 تا آرزو دارند
1.اونقدر كه مادرشون میگه، خوش تیپ باشن
2.اونقدر كه بچه شون میگه، پولدار باشن
3.اونقدر كه زنشون شك داره ، زن داشته باشن !

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پسر 17 ساله، رابط قلابی امام زمان (عج)

پسری که در استان زنجان ، خود را رابط امام زمان (عج) جا زده بود دستگیر شد.
به گزارش ایسکانیوز پسر 17 ساله ای که نامش فاش نشده است هفته جاری از شهرک ولی عصر(عج) تهران به روستای «شیخلر» شهرستان ماهنشان - از توابع استان زنجان -رفت و گروهی از جوانان را در مسجد جمع کرد. وی هنگام سخنرانی ادعا کرد با عالم غیب ارتباط دارد ، رابط امام زمان (عج) است و همه باید دستورهایش را اجرا کنند.
همان موقع ، پلیس از ماجرا باخبر شد ، متهم نوجوان را دستگیر کرد و پرونده را برای رسیدگی قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب «ماهنشان» فرستاد.گزارش ایسکانیوز می افزاید،قرار است وی برای وضعیت روانی اش به پزشکی قانونی معرفی شود. پیش تر تبهکار 37 ساله ای به نام «ولی ـ م» که در روستای «کیاپی» ساری زندگی می‌کرد به دنبال ادعای مشابهی بازداشت شد.
وی می گفت از 25 سالگی از نیروی خارق‌العاده ای بهره مند شده است و خود را حلال مشکلات و رابط امام زمان(عج) جا می زد.«ولی» با سوء استفاده از اطلاعات شخصی ساده لوحان ، کلاهبرداری و حتی فتواهای شرعی (مانند اعلام عیدفطر برخلاف نظر مراجع عظام) صادر می کرد.
همچنین این شیاد با تهیه فیلمی دروغین از زندگینامه رویایی خویش ، برخی از مردم مازندران را گمراه کرده بود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نوزائی ملی ایرانیان در سده های سوم و چهارم خورشیدی پس از اسلام نیز چیزی جز این نبود.
آنان نیز بدنبال از سرگذراندن توفانهای کشتار و تندابهای ویرانی بدنبال نوزائی و بازگشت به ریشه های ایرانی خود بودند.
در این میان آنچه کار را بر این جنگاوران پهنه نبرد فرهنگی دشوار می کرد، دشمنی آشکار و بی گذشت اسلام با رقص و موسیقی و تندیس سازی و نگارگری بود. اسلام با برانداختن دین کهن مردم حجاز گسترش یافته بود و علی داماد پیامبر، پای بر دوش او گذارده و در خانه کعبه همه بتهای شناخته شده عربان را از لات و عزی گرفته تا منات و ودّ و هبل و اسف و نائله در هم شکسته و فروکوفته بود، پس جای شگفتی نمی بود که عرب بیابانگرد که بجز پرستش الله و بت پرستی چیز دیگری نمی شناخت، هر تندیسی را بدیده بت بنگرد و ساختنش را برنتابد (عربان شهر نشین چنین نبودند و چنانکه می دانیم "لَخمیان" و مردم یمن و آندسته از مردم حجاز که به شام و فلسطین کوچیده بودند و شهرنشین شده بودند، از فرهنگ پیشرفته ای برخوردار بودند و نه تنها با هنر آشنا می بودند، که خود در آن دست به آفرینش می زدند).

درباره نگارگری نیز داستان از همین دست بود. موسیقی و رقص اگر چه در قرآن نامیده نشده اند، ولی از "محرمات" شناخته شدند. دستآویز مسلمانان برای این دشمنی آیه های گوناگون قرآن در باره "غنا" و "لهو و لعب" هستند که میگویند همان رقص و آواز و موسیقی است (2). پس پیشروان نوزائی ملی ایران باید با هنری بمیدان می آمدند که درخشش آن چشمها را خیره کند و بار سنگین ایستادگی فرهنگی را به تنهائی بدوش کشد؛ هنر سرایندگی، و زبانی که بتواند میدانی شایسته برای این هنرنمائی باشد؛ زبان پارسی دری.

2 امام صادق علیه السلام میفرمایند:
شـيـطـانى است به نام قفندر كه هرگاه در منزل مردى چهل بامداد بربط نواخته شود و مردها بـرآن وارد شـونـد, آن شـيـطـان هـر يـك از اعـضـاى بدن خود را بر روى اعضاى همانندش در بـدن صـاحـبـخـانـه بگذارد و سپس در او بدمد كه از آن پس ديگر غيرتى برايش نماند, به طورى كه پيش زنانش بيايند و او غيرت به خرج ندهد. ميزان الحكمة ج 9

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحزاب آيات: 73 محل نزول: مدینه
 
وَمَن يَقْنُتْ مِنكُنَّ لِلَّهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَيْنِ وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا كَرِيمًا 31 يَا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا 32 وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا 33 وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَى فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا 34 إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا 35 وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ 32  

 

ترجمه فارسي مکارم

و هر كس از شما براى خدا و پيامبرش خضوع كند و عمل صالح انجام دهد، پاداش او را دو چندان خواهيم ساخت، و روزى پرارزشى براى او آماده كرده‏ايم «31» اى همسران پيامبر! شما همچون يكى از آنان معمولى نيستيد اگر تقوا پيشه كنيد; پس به گونه‏اى هوس‏انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند، و سخن شايسته بگوييد! «32» و در خانه‏هاى خود بمانيد، و همچون دوران جاهليت نخستين (در ميان مردم) ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات را بپردازيد، و خدا و رسولش را اطاعت كنيد; خداوند فقط مى‏خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملا شما را پاك سازد «33» آنچه را در خانه‏هاى شما از آيات خداوند و حكمت و دانش خوانده مى‏شود ياد كنيد; خداوند لطيف و خبير است! «34» به يقين، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزه‏دار و زنان روزه‏دار، مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه بسيار ياد خدا مى‏كنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظيمى فراهم ساخته است «35» و همه آنان (روز قيامت) نزد ما احضار مى‏شوند! «32»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

emami_saeed@ymail.com

دانلود مجموعه داستاني «قصه کهنه کتاب»

تقدیر قدرتمند ترین سلاحی است که آمال و آرزوهای انسانی ما را در اختیار خود قرار می دهد. سلاحی قدرتمند که در پس کوچکترین اتفاقاتی که در گذر عمر به سادگی از کنارش می گذریم رازهای نهان کرده که سالها می گذرد تا به معنای آن دست یابیم
قدرتی که ابتدا می آزماید و سپس می آموزد
مجموعه ( قصه کهنه کتاب ) داستانی است از این دست؛ داستانی که تنها تقدیر انتهای آنرا می دانست
داستانی از سلامهایی که جواب نمی دهیم و فردا روز در آتش حسرت این کوتاه کلام سالها می سوزیم
این مجموعه اتفاقاتی است که در سادگی و بی آلایشی یک اتفاق امتداد می یابد و در تاریکی لحظه های حسرت به بار می نشیند
داستانی از انسانهای که در همین حوالی زندگی می کنند و در عبور از ازدحام ساعات و دقایمقمان از کنارشان عبور می کنیم
انسانهایی که هیچ نشان مشخصی ندارند و شاید خودمان هم یکی از آنها باشیم

براي دانلود روي اين لينک کليک کنيد

 

 

yaranehossine@yahoo.com

پاداش سلام بر فاطمه

یزید بن عبدالملک نوفلی از پدرش از جدّش چنین روایت کرده است:
روزی خدمت حضرت فاطمه زهرا (س) مشرف شدم ، ابتدا آن حضرت بر من سلام
کرد و فرمود: پدرم(در زمان حیاتش) فرمود: هر کس سه روز بر من و تو سلام کند،
بهشت برای او خواهد بود.
از حضرتش پرسیدم: آیا این مطلب مخصوص دوران حیات و زندگی شما و آن
حضرت است و یا شامل بعد از فوت شما و ایشان نیز خواهد بود؟
فرمود: هم در زمان زندگی و هم پس از مرگ ما.(1)

1-مناقب ابن مغازلی شافعی ، ص363

 

 

wenos3000w@yahoo.com

در جواب دوستمان رضا که فرمودن زن میتون طلاق ‫بگیره بعد بره سراغ یکی دیگه عرض کنم
‫چرا مرد این کار را نمیکن ‫من اگر راج به لایحه خانواده گفتم چون به مرد اجازه میده ‫هم زمان بره سراغ کس دیگر سئوال من این بود چرا مال زن انگونه نیست ‫شما فرمودید زن میتونه اگر نقصانی دید بره طلاق بگیره ‫خوب چرا مرد این کار را نمیکن اول بره طلاق بگیره بعد بره ‫سراغ فرد دیگر ‫شما اسم این کار را گذاشتید مرد غرور دارد و فطرت ذاتی زن بهش اجازه ‫نمیده ‫خیر جناب این فطرت ذاتی نیست ‫این قانون های هست که توی ان رژیم هست و به مرد اجازه هر کاری را میده ‫در هر صورت اشکال اساسی بر میگرد به اسلام مقصر تمام بد بختی های که زنان میکشن اسلام است.

 

 

arezo47200@yahoo.com

دانشمندان فرمول خوشبختی در ازدواج
را پیدا کردند

دانشمندان و روانشناسان بسیاری از کشورها در تلاش هستند که فرمول تشکیل خانواده موفق و سعادت خانوادگی را تنظیم کنند. تا کنون سه فرمول مختلف لهستانی، آلمانی و آمریکایی ارائه شده اند:
لهستان: "بوگوسلاو پولوفسکی" تاکید می کند که برای ازدواج خوشبخت و بدون طلاق، تنها لازم است که مرد 1.09 برابر قدبلندتر از زن باشد. در تحقیقات انجام شده توسط این دکتر، 600 زن در سنین 19-50 و همسران آنها شرکت داشتند. دانشمند لهستانی با اندازه گیری قد آنها به این نتیجه رسید که فرد بطور ناخودآگاه همسری با چنین مختصاتی برای خود بر می گزیند و چنین پیوندهایی خوشبختی می آورند.
آلمان: فرمول آلمانی برای تشکیل خانواده موفق به شکل "1:5" است، یعنی به ازای هر 1 گوشزد به همسر، 5 بار باید از او تعریف کرد. دکتر "هانس ورنر بیرهوف" یقین دارد که تعریف از همسر سبب تحکیم روابط شده و زندگی را رمانتیک ساخته و اجازه نمی دهد که شور و عشق فروکش کند. زندگی پر از رویدادهای غیر منتظره است که گاهی خوشآیند نیستند، اما دقت در روابط و توجه به همسر و قدردانی از همه کارهای خوب هیچ گاه نباید از بین برود.
آمریکا: فرمول آمریکایی ها با دقت 94% تعیین می کند که کدام زوج ها خوشبخت خواهند بود. دانشمندان آنسوی آب معتقدند که مسئله اصلی در ازدواج، روابط عاطفی و توان حل درست و سازنده دعواهای خانوادگی است. برای این کار کافی است که چند دقیقه تماشا کرد که اختلافات چگونه حل می شوند. اگر در صحبت ها لحن خشمگین، تهدید و ناسزاگویی دیده شود، بدین معناست که این زوج نمی تواند زندگی خوشبختی داشته باشد. و برعکس، اگر همسران به یکدیگر لبخند می زنند، نوازش می کنند، از یکدیگر طرفداری می کنند و با لحن آرام صحبت می کنند، این نشان زندگی خوب و سعادتمند است. آمریکایی ها با همکار آلمانی خود موافقند که در ازای هر حرف منفی و یا گوشزد و یا حتی ژست ناراحت کننده، باید حداقل 5 کار مثبت انجام داد.

 

 

par_619@yahoo.com

سلام
این فحاش عزیز آقا یا خانم یازینی مثل تمامی اسلام نماها ابتدا با معصوم و بی گناه جلوه دادن خود سعی در فحاش جلوه دادن دیگران می کند و سپس خود با ادب کامل فحش های بسیار زننده و لایق خود می دهد بنده متوجه شدم بسیار کسانی که برای این مجله مطلب های قابل استفاده می نوشتند به علت توهین های رکیک یازینی دیگر نمی نویسند.دوستان غیر مسلمان ما از شما بسیار متشکر هستند که اینگونه اسلام را به لجن کشیده ای.در هر مطلبی از آیه های قران می نویسی ویا حد یث نقل می کنی و در هیچ کدام از مطالبت برای نشان دادن حقانیتت از فحش و توهین دریغ نمی کنی اگر چهره اسلام این است همان نا مسلمان منطقی با رعایت اخلاق بهتر از شماستشما در تمامی مطالب به شعور خوانندگان توهین می کنید خواننده ها خود در این مطلب قضاوت کنند "خانم جان! شما اگر جمله عربي صيغه را دوست نداري، خب بدون جمله صيغه شو. همان‌طور كه خيلي‌هاي ديگر اين كار را مي‌كنند" اگر کسی این توصیه را به عنوان حق جلوه دادن اسلام به مادر یا خواهر شما می کرد چه می گفتید.اگر تفکر شما اینست که با خواندن کلمات عربی که معنای آن را نمی دانیم می توان با دختر 9 ساله که حتی اندامهای جنسی آن نیز کامل نشده رابطه زناشویی بر قرار کرد واقعا بر شما متاسفمدوستان از عمر اسلام بیش 1400 سال می گذرد و هزاران حکومت در طی این سالها آمده اند و بسیاری خواسته اند با تحریف اسلام را بد جلوه دهند و بسیاری نیز به قدری افراط کرده اند که بسیاری از سلیقه ها را اسلامی جلوه داده اند به همین بانک های اسلامی ما نگاه کنید با 20 درصد بهره وام می دهند و نامش را کارمزد گذاشته اند وبرای اسلامی جلوه دادن این بهره کلان چه بر سر اسلام و وام گیرنده نیاورده اند.یا همین وهابیون ریختن خون شیعه را حلال میداند چگونه است خدایی که این همه قدرت دارد و می تواند بایک بیماری تمامی آنهایی را که می خواهد از بین ببرد ما کاسه داغتر از آش شده ایم و با چاقو و گلوله و بمب و با کتک و ذور می خواهیم دیگران را به بهشت ببریمبه نظر من هرچه می شنوید در آن شک کنید و سئوال بپرسید چرا؟ با به اشتراک گذاشتن سئوال و شنیدن جوابهای متعدد راست را از ناراست می توان تشخیص داد و پای خدا و دین وپیامبر را به وسط سلیقه های شخصی خود نکشیم

 

 

sodiyazdi@yahoo.com

هالیوود و فرهنگ‌سازان شیطانی

دوستان ازشبکه mbc persia فیلمی با عنوان the four feathers پخش کرد که سیاهپوستان وحشی دراین فیلم را پیروان مهدیت نام میبرد و مهدویت را به‌گونه‌ای به تصویر می‌كشد كه ارمغانی جز تخریب، دلهره و نابودی را برای دنیا به ارمغان نخواهد آورد.
" Four Feathers"چهار پر محصول سال 2001 امریكا، آخرین ساخته‌ای بود كه با تخریب باور «مهدویت»، به جنگ اعتقادات مذهبی مسلمانان رفتند. خشن، بی‌فرهنگ، عقب‌مانده، خرافه‌پرست و بدوی نشان دادن اعراب و مسلمانان از دیگر ترفندهای این دشمن هزار چهره برای ارضای حس افزون‌طلبی‌اش است. ساخت فیلم‌هایی چون: «جن‌گیر»، «طالع نحس»، «لورنس‌عربستان»، «شب‌های عربی»، «دلتا‌فورس»، «محاصره» و هزاران هزار فیلم دیگر در پی‌القای این تفكر نحس گام برداشته‌است كه مسلمانان انسان‌های خرافی و عقب‌مانده‌ای هستند كه باید از سوی كشورهای مترقی و فرهیخته‌ای همچون امریكا مورد حمایت قرار گیرند و در غیر‌ این‌صورت، چیزی جز فقر و فلاكت عایدشان نخواهد شد! و این بدبختی‌ها نه تنها دامان خودشان، بلكه موجبات دردسر برای كشورهای مترقی را نیز ایجاد خواهد كرد.از این نوع فیلم هابار ها پخش کرده که امروزجمعه هم فیلم اسکندر را پخش میکنه این طور که معلومه این گروه شبکه های mbcبه فکر بدست آرودن تبلیغات و به جیب زدن سرمایه نیستند بلکه به دنبال مخدوش کردن فرهنگ ایرانی چه از نظرسیاسی که مستند امام خون را از شبکه العربیه پخش کردوچه از نظر مذهبی که با پخش فیلمهایی همچون the four feathers وچه ازنظر ملی که با پخش فیلم هایی همچون alexander اسکندر و حتما قول میدهم که در آینده نزدیک فیلم 300را نیز پخش کنه مردم ایران و عقاید مردم ایران را زیر سوال میبره و مورد تمسخر عرب ها قرار میده سعی کنیم مراقب باشیم خلاصه داستان فیلم اسکندر :
اسکندر مقدونی ، سیصد سال قبل از میلاد و در سن 25 سالگی بر 90 درصد از دنیای شناخته شده آن زمان با اقتدار حکمرانی می کند . پدر او شاه فیلیپ نام داشته که قبل از او پادشاه مقدونیه بوده است و مادرش نیز المپیاس نام دارد که همواره تحت ظلم و ستم شاه فیلیپ بوده است . بنابراین او اسکندر را از کودکی تربیت کرده که جنگاوری شجاع و بی رحم باشد .اسکندر با خروج از مقدونیه به مدت هشت سال همراه با سپاهیانش 22 هزار مایل را می پیمایند تا موفق به فتح این سرزمین ها بشود .او ابتدا امپراتوری عظیم ایران و سپس مصر را فتح کرده و پس از آن به سمت هند حرکت می کند ، اما سرانجام در سن 33 سالگی بر اثر بیماری میمیرد...

 

 

zamanizh@yahoo.com

مبين عزيز سلامبه پيوست اعتراض نامه جمعي از داوطلبان كنكور 87 خطاب به نمايندگان مجلس تقديم گرديد، درصورت تمايل جهت اطلاع ساير دوستان داوطلب كه حقشان در كنكور 87 بدليل عدم اطلاع رساني مناسب مسئولين ذيربط تضييع شده، آنرا در روزنامه الكترونيكي مبين منتشر نمائيد. موفق و مويد باشيد


(( بسمه تعالی ))
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
احتراماً ما جمعی از جوانان مسلمان این کشور مقدس اسلامی هستیم که سالها زندگیمان صرف خواندن و مطالعه به جای تفریح شده است. در بین ما چه بسیار کسانی هستند که بدلیل وجود مشکلات عدیده مالی و اقتصادی خانواده شان و برای جبران سختیها و زحمات پدر و مادر، مشکلات و مصائب زیادی را تحمل کرده اند تا عاقبت برای خود و خانواده و کشورشان باعث سرفرازی و افتخار شوند و با این امید چه شبها را که با کتاب به صبح نرسانده و چه روزها که از تفریحات خود برای آینده ای بهتر صرف نظر نکرده اند.
همواره برای آشنایان زبانزد و الگوی درس خواندن بوده ایم و این روزهای سخت را تا رسیدن به امتحان کنکور و ورود به دانشگاه و کسب علوم برتر طی کرده ایم و روزی نبوده که به فکر جبران زحمات پدر و مادر در جبهه درس و علم نباشیم.
و بالاخره موفق شدیم و به خود بالیدیم که رتبه دو و سه رقمی و رتبه های بالای کنکور را کسب نموده ایم. نگاه محبت آمیز پدر و مادر را در آن لحظه به یاد می آوریم که تمام خستگی را از ما بدر برد. اما چندی نگذشت که نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام شد « مردود! ». یعنی شما از نظر علمی لیاقت ورود به دانشگاه را ندارید. به سازمان سنجش مراجعه نمودیم : اعلام کردند تغییرات در نحوه پذیرش اعمال شده است!
« کدام تغییری که یکماه بعد از اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته هیچکس از آن مطلع نبوده و کدام تغییری که رتبه های برتر کنکور از ورود به دانشگاه بازمانده اند؟» دفترچه راهنمای امسال نیز که حاوی همان مطالب سالهای گذشته است و تغییری که عنوان می شود در آن وجود ندارد و اکنون مائیم نفرات برتر کنکور و یک شخصیت مسخ و ترور شده و سرافکنده نزد خانواده و جامعه، به جرم درس خواندن، و چه بسیار افرادی که با نمرات و رتبه هایی به مراتب پائین تر از ما وارد رشته های برتر دانشگاه شده اند. یادمان آمد از تاریخ، عدالت و حق محوری حضرت علی (ع) .....
و حال که جامعه ما در پرتو هدایت مقام معظم رهبری بر محور عدالت استوار است، ما از نمایندگان محترم ملت و همینطور از مسئولین ذیربط خصوصاً وزیر محترم علوم و تحقیقات و رئیس محترم سازمان سنجش، احقاق حقوق خود را خواستاریم تا رشته سرنوشت ما اینچنین آشفته نگردد.

وَاللّهُ يَعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ
(و خدا آنچه را که پنهان می ‏داريد و آنچه را که آشکار مى‏سازيد مى‏داند)
رونوشت :
- دفتر مقام معظم رهبری
- نهاد ریاست محترم جمهوری
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- سازمان سنجش و آموزش کشور
- سازمان بازرسی کل کشور

 

.

alirezamajidi@gmail.com

با پلاگین WP-Sticky وردپرس،
نوشته‌های محبوبتان را آن بالا نگه دارید!

در وبلاگ‌ها، شیوه مرتب شدن پست‌ها به این صورت است که پستی که زودتر منتشر می‌شود، در بالای پست قدیمی قرار می‌گیرد، به این ترتیب خواننده‌ها، تازه‌ترین پست هر وبلاگ‌نویس را می‌توانند در صفحه اول وبلاگ و بالای نوشته‌های دیگر ببینند. اما گاهی به دلایلی مختلف دوست داریم که پستی مدتی در بالای نوشته‌ها باقی بماند و با وجود منتشر کردن پست‌های جدیدتر از جای خود در بالای مطالب دیگر، تکان نخورد. به این پست‌های اصطلاحا Sticky post گفته می‌شود. Sticky از لحاظ لغوی به معنای چسبناک است.

اینجا چند تا کاربرد پست‌های «استیکی» را مثال می‌زنم:
- شما می توانید یک روزنوشت را استیکی کنید.
- اگر درخواست و سؤالی از خوانندگان دارید یا مطلب مهمی را می‌خواهید در وبلاگ اعلام کنید، می‌توانید استیکی‌اش کنید.
- شما می‌توانید پستی که خیلی برایش زحمت کشیده‌اید یا اهمیت ویژه‌ای دارد، بالای مطالب دیگر نگه دارید.
- شما می توانید، یک پست خیلی قدیمی را از اعماق پست‌های وبلاگ خود! بیرون بکشید و استیکی کنید!
- می‌توانید، مثلا هر روز یک پست تحت عنوان عکس روز داشته باشید و آن را بالای پست‌های همان روز نگه دارید.
خوب، ‌این از تعریف و توضیح پست استیکی. اما چگونه در وردپرس این کار را انجام دهیم؟
- وبلاگ‌های وردپرس دات کام اصلا لازم نیست کار خاصی انجام بدهند، چون این ویژگی از مدتی قبل برای آنها فعال شده است.
- اما وبلاگ‌هایی که دومین اختصاصی دارند و اصطلاحا وردپرس دات ارگی هستند، می‌توانند با نصب پلاگین WP-Sticky این کار را انجام بدهند. نصب این پلاگین، مثل همه پلاگین‌های دیگر است و نکته خاصی ندارد.
بعد از نصب پلاگین، برای استیکی کردن یک پست خاص باید در وردپرس، وارد صفحه ویرایشگر پست شویم، چنین چیزی را می‌بینیم:

Tinypic

- اگر بخواهید پستی در بالای پست‌های دیگر قرار بگیرد، باید Announcement را علامت بزنید.
- اگر بخواهید، پستی فقط در بالای پست‌های منتشر شده در همان روز قرار بگیرد، Sticky را علامت بزنید.
به تفاوت بین این دو توجه کنید.

 

 

orkide_83@yahoo.fr

با سلام
جناب آقاى leadermanstar yahoo.com
در مورد مطلبى كه فرموده بوديد:
بايد خدمتتان عرض كنم اين آزادى كه شما از ان صحبت ميكن در اينجا وجود ندارد، يعنى خود مردم نمى گذارند وجود داشته باشد.
و البته بر کسی پوشیده نیست که وضعیت خانواده در غرب کریه تر از آنست که بتوان آنرا زیبا و پاک جلوه داد. زن و مردی که بدون هرگونه قید و بندی حتی با فرار از دین خود ترجیح می‌دهند روابط بی‌شرمانه آزاد داشته باشند و انبوه فرزندان حرام زاده را تحویل جامعه دهند و در منظر بعضی‌ها هم مظهر تمدن و زندگی امروزی و مدرن محسوب شوند!!
درست است كه اين جا ۷۰ درصد خانواده ها بدونِ ثبت ازدواج در حال زندگى با هم هستن( دقت كنيد گفتم خانواده چون تمامى حقوق يك خانواده را دارن چه از نظرِ قانونى و چه اجتماعى) ولى هيچ يك از دو طرف اجازه ندارن كه با كس ديگرى هم باشن، در صورت وجود چنين چيزى به سرعت طرف مقابل
، همسر خائن را ترك ميكند.
درست است كه اين جا آزادى هست ولى فرهنگ استفاده از آزادى هم وجود دارد و افراد به حقوق همديگر احترام ميگذرند اين صيغه كه شما اين قدر از ان دم ميزنيد و ان را تبليغ ميكنيد اين جا به نام سكس shap است و شامل همه افرادِ نيست ، فقط افرادى به اين اماكن ميروند كه مشكلات جنسى يا روحى و يا سر خرده هستند.
آدم هاى معمولى به دنبالِ كسى مى گرداند كه با هم زندگى كنند حتى اگر براى ۲،۳ سال باشد، براى يك شب هيچ زن اى(غير از فاحشه ها ) با مردى هم بستر نمى شود چون دور از كلاس و شان خود ميدانند.
پس دوست عزيز اين تبليغاتى كه شما با نام دين در مورد صيغه ميكنيد اين جا فقط در مجله هاى سكسى و براى جلبِ مشترى براى سكس shap ها ميكنند.
كمى بيشتر در اعتقاد خود تون باز نگرى داشته باشيد و زياد به هواى نفس توجه نكنيد يا اگر ميكنيد جوانان ديگه رو گمراه نكنيد.

 

 

silasjasmin@yahoo.com

سلام مبین عزیز
با عرض خسته نباشید به شما
بهتون تبریک میگم به خاطر اینکه 4 رقمی شدین.با اینکه مجله شما 4 رقمی شده ولی واقعاً جای خجالته که شاید نزدیک به چند ماهه که افراد هنوز در جنگ پایین تنه جوابیه به هم میدن. یه زمانی این مجله خوندنی بود. SMS و جوک، لینک دانلود، مطالب علمی، آموزنده، اخبار روز ایران و جهان. ولی امروز شاهد این هستیم که ((دیو شهوت)) داره بین خدا و مردم فاصله میندازه. چرا شما کاری نمیکنی؟ حداقل یک مجله برای کسانی که مدعی خداشناسی و دانستن حکمت خدا هستند و دانسته یا نا دانسته مردم را از خدا پرستی بیزار می کنند درست کنید تا عقاید خود را در آن بنویسند. عنوان مجله را بگذارید مجله اسلام و مسلیمین. کلیه مطالب اسلامی و دینی که ادعای آن را دارند در آن درج شود. کسانی که فقط به کوبیدن این و آن ( آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ... ادیان مختلف ائم از یهود، زرتشت، مسیحی، کلیمی، بهایی و ...) در یک مجله جداگانه به هر نامی که دوست دارند. حداقل ما آن را داخل لیست Spam ریخته و هرگز مطالعه نکنیم تا بجای خجالت و شرمساری از اینکه فرهنگ و تمدن ایرانی و نژاد آرایایی بر باد رفته کمی با علاقه بیشتری به خواندن این مجله بپردازیم. آنقدر حرفهای پوچ و بی ارزش از قلم این زحمتکشان خداشناس جاری شده و اذهان مردم را پر ساخته که نیازی به دفاعیه و جوابیه ندارد. یک مشت آدم که به جای شناساندن خدا به مردم آنها را دعوت به شناخت صیغه و غریزه جنسی و طریقه ارضای خود و ...من به این موضوع که از دیدگاه اسلام یا هر کسی مزد می تواند به چند زن نزدیک شود و زن نمی تواند کاری ندارم. دوستان در این قیمت مطالب خنده دار بسیاری نوشته اند که هر کدام راه خود و عقل ومنطق خود را بیان کرده اند. مثلاً دوست عزیزی نوشته بود که در غرب هم این موضوع زشت و ناپسند است که یک زن با چند مرد نزدیکی کند. اگر از غرب مثال می زنی این را هم بدان در غرب نیز اینکه یک مرد به چند زن نزدیک شود یک عمل زشت و ناپسند است.. این موضوع در شرق و غرب یکی است. حالا اگر دین به شما اجازه داده خوب بروید و خوش بگذرانید. ولی دیگران را ترقیب به اینکار نکنید و یا دلایلی برای توجیه کردن کار خود نیاورید. لطفاً به دیگران احترام بگذارید و به هیچ نژاد و هیچ دینی بی احترامی نکنید. مردم هر کشور یا هر نژاد یا از هر دینی اول یک انسان هستند. درستکار یا خطاکار. عاقل یا دیوانه. خداپرست یا بیخدا. یه احترام هویت انسان که از نظر خدا اشرف مخلوقات است بیایید به یکدیگر احترام بگذارید. خدا از فرشتگان چنین خواست و آنان انجام دادند. مگر شیطان فرشته رانده شده. مگر شما از پیروان شیطان هستید که به انسان احترام نمکنید. به هر حال یک بار دیگر یادآور می شوم: اگر خدا به شما اجازه داده است که بیش از یک زن بگیرید و صیغه بخوانید و صیغه کنید و هر کاری که اجازه آن به شما داده شده است، بروید و به انجام رسانید(حالشو ببرید) ولی حتی یک کلمه در این رابطه در این مجله چیزی ننویسید. مطالب پر فیض و پر بار خود را در اختیار دیگران قرار ندهید(آزار رساندن و بی احترامی). دلایل این عمل خود را فقط در حضور یگانه داور بر حق اعلام کنید. مگر افراد این مجله شما را در روز قیامت قضاوت می کنند؟ بروید و از لذات زندگی بی بهره نمانید. ولی تمنا دارم بیش از اینها مردم را از خدا دور نکنید. پیامبران و امامان هر کاری که انجام داده اند اگر خوب پاداش دریافت می کنند و اگر بد در آتش خواهند سوخت. پس اینکه شما از آنها دفاع کنید و یا بی احترامی هیچ فرقی در اصل قضیه نخواهد کرد.این همه عضو در این گروه به غیر از مسائل چند زنه بودن، حلال و حرام بودن، شهوت ران بودن یا نبودن، چیز دیگری برای ارائه ندارند؟در پایان هر کسی بنا به عملی که در این جسم کرده باشد مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.از شما مبین عزیز تقاضا دارم این لطف را در حق اعضای این مجله انجام داده و با تخصیص دادن یک مجله جداگانه به این عزیزان، ما را از خواندن مطالب پر فیض ایشان محروم کنید.در ضمن این مجله انقدر مطالب خوب هم دارد که از خروج از این گروه، جلوگیری نماید.ممنون می شوم که به عرایض بنده توجه فرمائید.
با تشکر از تمامی شما دوستان
سیلاس

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

آيا حسن روحاني صلاحيت حضور
در نهادهاي مهم نظام را دارد؟

حسن روحاني اخيرا طی سخناني مسائلی را علیه دولت مطرح کرد که باور کردن این سخنان به عنوان اظهارات یک عضو نهادهای مهم نظام بسيار سخت است.
عجيب آن است كه چگونه كسي مي تواند در برخي اركان اصلي نظام حضور داشته باشد اما در عين حال عليه دولت سخت كوشي كه در ابعاد داخلي و خارجي منشاء تحولات و خدمات بزرگ و بي نظيري بوده و از جنبه هاي مختلف مورد حمايت و تاييد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تا اين حد خصمانه و كينه ورزانه، موضعگيري نمايد. آيا چنين رويكردي، صلاحيت ادامه عضويت آن فرد را در اركان مهم نظام زير سوال نمي برد؟
اگر به دقت به رویکرد و جهت گیری سخنان اخیر آقای روحانی بنگریم، این اظهارات به منزله ريختن آب به آسياب دشمنان ملت ايران است. آمريكا در صدد القاء اين باور است كه تحريمهاي زورگويانه آنها بر ملت ايران ثمر بخش بوده است و سخنان مزبور، به دشمنان خارجي انقلاب تفهيم كرد كه اقدامات آنها موثر بوده و ايران در معاملات خارجي با مشكلات بانكي و اعتباري مواجه شده است.
اين اظهارات به طور طبيعي صلاحيت فرد مزبور را براي حضور در جلسات رسمي كه مسائل محرمانه و سري كشور در آنجا مطرح مي شود از بين مي برد. استفاده سوء از اطلاعات در دسترس براي نيل به مقاصد سياسي يادآور خاطرات تلخي است كه برخي همكاران ايشان از خود بر جاي گذاشتند.

1- آقاي روحاني سياست دولت را در ارتباط با انرژي هسته اي زير سوال برده و به آسيب هاي ناشي از اعمال اين سياست اشاره كرده است در حالی که دستيابي به چرخه كامل سوخت هسته اي يك آرمان ملي است و دولت نهم با تصميم قاطع و تكيه بر حمايت مردم كه آن را به صراحت و به مناسبت هاي مختلف ابراز كرده اند، اين هدف مهم را پي گرفته است؛
اما بسيار تعجب انگيز است كه چرا اين آقا از حركت ملت ايران در مسير دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي، آن هم با كمترين هزينه ممكن ناخرسند به نظر مي رسد و البته اين سوال نيز باقي است كه بزرگنمايي اقدامات كم اثر دشمن حامل چه دستاوردي است؟

2- آقاي روحاني در بخشی از سخنانش گفته است كه عده‌‏اي هر ماه به سراغ حساب ذخيره ارزي مي روند و هرچه در آن است را جارو مي کنند. قطعا محتوا و ماهيت اين سخنان، مبين هيچ هدف سازنده يا دلسوزانه اي نيست؛ اظهار نظرهاي فله اي، امكان پاسخگويي دقيق و درست را از ديگران سلب مي كند. از اين ادعا كه عده اي هر ماه به سراغ حساب ذخيره ارزي مي روند و هرچه در آن است را جارو مي كنند ، چنين برداشت مي شود كه در كشور ، هيچ قانون و مجوزي براي نظارت و كنترل حساب ذخيره ارزي وجود ندارد.
ايشان اگر از واقعيت موضوع و نحوه برداشت از صندوق ذخيره ارزي بي اطلاع است كه صلاحيت وي براي عضويت در نهادی همچون مجمع تشخيص مصلحت نظام زير سوال مي رود و اگر مي داند كه دولت بدون كسب اجازه از مجلس يا رهبري، حق برداشت از اين صندوق را ندارد، بايد روشن سازد كه با دروغ پراكني و تحريف واقعيت، درصدد دستيابي به چه هدفي است؟

3- آقاي روحاني گفته است كه در سه سال گذشته با درآمد سرشار نفت به جز خريد پرتقال، سيب و انگور و موز از خارج، هيچ پروژه بزرگ و کار سرنوشت سازي انجام نشده است.
شايد نتوان به ايشان در مورد بي اطلاعي از واقعيت ها چندان خرده گرفت، اين مشكلي است كه ممكن است برخي از مردم عادی نيز با آن مواجه باشند و عمدتا متاثر از ناآگاهي و بي خبر بودن از اجرايي شدن بيش از يكصد هزار طرح و پروژه بزرگ و كوچك در كشور طي سه سال گذشته از سوي دولت نهم است.
عدم ارتباط با متن مردم بويژه شهروندان ساكن در شهرها و روستاها و تاثيرپذيري از رسانه هايي كه خدمات و فعاليت هاي گسترده و كم نظير دولت را از ديد مردم دور نگه داشته و افكار عمومي را تحريم خبري كرده اند، حاصلي جز پيدايش اين نگاه خلاف واقع ندارد.

4- آقاي روحاني به تورم بالاي 20 درصدي اشاره كرده و در عين حال گفته است كه مگر شعار انتخاباتي دولت اين نبود که تورم را تک رقمي مي‌‏کند. اما آقای روحانی نگفته است که مگر مي شود قيمت نفت از بشكه اي 30 دلار به 120 دلار افزايش پيدا كند و ساير اقلام و كالاها در تجارت جهاني تحت تاثير آن قرار نگيرد. افزايش شديد قيمت نفت، يك تورم لجام گسيخته جهاني را بوجود آورد و اين تورم تاثير خود را در اقتصاد كشورهاي مختلف از جمله در اقتصاد ايران برجاي گذاشت، به طور مثال قيمت گندم، جو، برنج و كالاهايي نظير آن تا چهار برابر افزايش يافت.
اينطور نيست كه فقط درآمدهاي ناشي از افزايش قيمت نفت نصيب ما شود و در مقابل چيزي را از دست ندهد. سياست هاي دولت كاملا در جهت تك نرخي كردن تورم تنظيم شده بود كما اينكه در سال اول دولت نرخ تورم سير نزولي داشت و از 15 درصد به 13 درصد رسيد اما تورم جهاني وضعيت اقتصادي بسياري از كشورها را متزلزل كرد و در اقتصاد ايران نيز اثر تخريبي بر جاي گذاشت.
منحرف كردن ذهن مردم از توجه و تمركز بر واقعيت ها، خيانت در حق مردم است.

 
 

mat_bluestar1@yahoo.com

سلام
آقای يزدان (yazynh) در مقاله خود در شماره 998 با موضوع چند همسری ايراد هايی را فرموده اند که البته جای بحث دارد :
ايشان در نوشته های خود مقايسه ای هم بين اجتهاد و ديگر علوم و فنون نظير پزشکی انجام داده اند که البته بهتر است کمی بيشتر راجع آن بيانديشيم:
1.يک پزشک هر چه قدر هم که متخصص باشد و در کار خود خبره، باز هم در مورد مريض خود و معالجه ی او، يک درمان قطعی و 100% نميتواند ارائه دهد. هميشه پزشکان در مورد نوع بيماری و نحوه ی درمان به صراحت سخن نميگويند و به کرّات در توضيحات خود کلمه ی"احتمالاً" را به کار ميبرند و هيچ گاه اميد قطعی خوب شدن يک فرد را نمی توانند اعلام دارند. و مخصوصاً وقتی بيماری مشکلتر و سخت تر است و مثلاً نياز به عمل جراحی باشد ديگر حتی با تشکيل شؤرا های پزشکی گوناگون و همکاری کردن چندين و چند پزشک با هم نيز ، باز احتمال50-50 بلکه هم کمتر را برای شخص قائل ميشوند.
در صورتی که مراجع با توجه به علم خود حکم قطعی و ثابت و واجب صادر می کنند و حتی در مسائل مهمتر و اساسی تر ،محکم تر و خود کامه تر حکم صادر می کنند و جای تفکر و تأمل را باز نميگذارند .
2. پزشکان همواره مورد باز خواست بوده و هستند و تمام تشخيص ها و عمل های آنها زير ذره بين است و کوچکترين اشتباه سهوی و يا عمدی آنها مشخص است و زير سؤال.
در صورتی که ما تا روز قيامت نمی توانيم تشخيص دهيم که يک عالم دينی در اشتباه بوده يا راست ميگفته! و حتی خود فقيهان هم وقتی دچار اختلاف نظر می شوند هر کدام رأی به خود داده، و ديگری را در اشتباه می دانند که اين مسئله در بين علمای شيعه و سنی به اوج خود می رسد. ولی هيچ بازخواست و باز بينی بر روی فتوای ايشان صورت نمی گيردکه اين خود يک تفاوت اساسی با کار پزشکان است ، چون ما می توانيم پزشک خوب را از بد با توجه به تجربه ها و سوابق کاری او تشخيص دهيم ولی يک مجتهد را نمی توان، گفتار و تفاسير او را مورد آزمايش قرار داد.
3.در پزشکی برای يک بيماری خاص ، تنها و فقط يک درمان قطعی و حتمی وجود ندارد و يک پزشک با توجه به معاينات خود از بيمار و در نظر گرفتن سن،قد،وزن،مقاومت بدنی،نوع پيشروی بيماری و دهها فاکتور ديگرکه ممکن است در هر فردی و هر بيماری با بيمار ديگر متفاوت باشد که در اغلب اوقات حتی مسائل روحی روانی فرد را نيز لحاظ ميکنند، شروع به تشخيص می کنند و سعی دارند که درمانی برای آن بيابند ، چون ممکن است ، دارو يی که بيماری فردی را درمان کرده ، همان بيماری فرد ديگر را وخيم تر کند و هيچ وقت يک پزشک بدون معاينه فرد بيمار و به صورت غيابی و بر اساس گفته ها و شنيده ها درمان فردی را به عهده نميگيرند.
در صورتی که حکمی که مراجع صادر می کنند ، در هر جايی و هر مکان و زمانی و برای هر فردی يکی است!
4.در پزشکی تخصص های گوناگون وجود دارد و دکتری که تخصص مثلاً در قلب دارد نمی تواند در مغز و اعصاب اظهار نظر کند و درمان ارائه دهد
در صورتی که يک فقيه در همه ی مسائل از سياست و اقتصاد و اجتماع و فرهنگ گرفته تا تفسير آيات و احاديث وارد ميشود و صاحب نظر است!
5. در پزشکی صرف داشتن يک مدرک دکتری، حجّت نيست و کسی که در دانشگاه حتی به درجه ی دکترا و PH.D هم ميرسد باز يک پزشک عالی رتبه محسوب نميشود و تجربه و سوابق کاری يک پزشک از شاخص های مهم و اساسی اوست.
در صورتی که طبق گفته ی حتی خود شما در جوابيه به آقای m_h_hakami فرموده ايد کسی که حداقل 20 تا 25 سال درس بخواند و ايده اي ارائه بدهد می تواند در فقه يا اصول و تفسير صاحب نظر شود (رجوع شود به شماره 998)
6.در پزشکی صرفاً کسی که مدرک بالاتر و تخصص خاصی دارد الزماً درست نمی گويد! و حتی ممکن است پرستاری هم در تشخيص بيماری يک فرد نظر خود را اعلام دارد و حتی درست هم باشد در صورتی که شما اظهار نظر را در مسائل دينی را جز مرجع تقليد ، محکوم کرده ايد و هر گونه نظری را خطا ميخوانيد ،مثلاً شما از آيه ی شريفه " وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ " استنباط می کنيد که: "برای تفسير قران بايد تنها به علما مراجه کرد" (که البته اين خود بسيار جای بحث دارد که چگونه می توان از "راسخان در علم" که همرديف با نام خداوند ذکر شده است از علما تعبير کرد و اينکه در کجای قران خداوند نام خود را با علما! ((که البته به نظر می رسد که منظور شما از علما ، مراجع تقليد است چون قبل از آن از آيت الله مکارم و مراجع تقليد صحبت کرده ايد)) در يک سطح آورده است؟) . و حتی هر گونه تفکر و تأملی را نفی کرده ايد و گفته ايد: " کسی که اين مسئله را قبول نداشته باشد، بهره اي از عقل نبرده است" !!!
البته تفاوت های اساسی ميان يک مجتهد و مفسر دينی با ديگر علوم ، چه پزشکی و چه فنی و مهندسی بر هيچ کس پوشيده نيست و هرگز در مقام مقايسه نميتوان اين دو را به کار برد ، زيرا هيچگونه سنخيتی با هم ندارند: در علوم بحث از تجربه و خطا و کشف و شهود عينی است که نمود آن در عالم ماده است، در صورتی که دين مربوط به آخرت و سعادت اخروی انسان ميباشد !
البته با توجه به ديگر نوشته ها و گفته های آقای yazynh اين اشتباه از ايشان بعيد به نظر ميرسيد و ايرادی که ايشان در آخر آورده و نتيجه گيری ميکند کمی غير تعقلانه است :
" در واقع اشكال ما اين است كه گمان مي‌كنيم فقط پزشكي و مهندسي و يا حتي تاريخ و جغرافي علم هستند و فقه و اصول و تفسير و نظاير آن‌ها علم نيستند! در صورتي كه اين، اشتباه محض است. اين‌ها نيز علم هستند و يك نفر براي اين كه در يكي از اين زمينه‌ها صاحب‌نظر شود بايد حداقل 20 تا 25 سال درس بخواند و حتي ايده ارايه دهد؛ حتي سخت‌تر از علوم تحصيلي فني و پزشكي! اظهار نظر يك انسان عادي در مورد مسايل ديني آن هم مسلمات آن، مانند اظهار نظر يك انسان عادي در مورد مسايل پزشكي و ارايه راه علاج است كه كاري كاملا غيرمنطقي و غيرعقلاني است. "
اول: همانطور که مشخص شد نميتوان اظهار نظر در مورد مسائل دينی را با اظهار نظر در مسائل علمی مانند پزشکی مقايسه کرد ، که حتی اگر هم مقايسه اي هم بکنيم و اين دو را در رديف هم قرار دهيم باز هم حرف شما صحيح نميباشد ، چون که بسياری اند کسانی که نه مدرک پزشکی و دکتری دارند و نه در رشته ی طب تحصيل کرده اند، با اين وجود می توانند بسياری از بيماری ها را تنها به وسيله ی تجربه و البته "عقل" خود درمان کنند، مانند بسياری "انسان های عادی"! که مثلاً به وسيله ی طب سنتی خود و آنچه که از پدران خود فرا گرفته اند ، ديگران را مدوا کنند ،حتی بسيار بهتر از پزشکان کنونی!!
برای مسائل دينی هم می توان از اين قبيل مثال ها زد که شايد بهترين مثال رابطه ی بين مولانا و شمس تبريزی باشد که "چطور شمس ، مولانا را که فقيه و مدرس پر مهابت و غرور شهر بود، از طلسم حوزه و مکتب و لباس فقيهانه شکست" و او را تبديل به عارفی جان سوخته کرد(برای مطالب بيشتر شما را به کتاب "پله پله تا ملاقات خدا" نوشته ی دکتر زرين کوب ارجاع می دهم)
از اين حيث می توان به نمونه های بيشماری که در تاريخ ذکر شده اند ، اشاره کرد: عارف هايی نظير حافظ و سعدی و مولانا و عطار و خيام و حلّاج و... که شخصيت والای ايشان بر هيچکس پوشيده نيست و همگان به مقام شامخ و کمال سعادت ايشان و نظاير شان معترف اند که البته هيچ کدام ازين عارف های بزرگ وار در انحصار حوزه و طلبگی نبوده اند! که مولانا در شعر معروف خود "موسی و شبان" می گويد:
هيچ آداب و ترتيبی مجوی - هرچه ميخواهد دل تنگت بگوی
(که البته اشاره اي هم به سخن شما که تفسير در انحصار علما! است دارد)
دوم: شما در خط اول گفته ايد که گمان ما بر اين است: که فقط پزشکی و مهندسی و يا حتی! تاريخ و جغرافی علم هستند! که البته اينطور استنباط می شود که به گمان شما شايد بتوان به پزشکی و مهندسی نام علم گذاشت ولی برای تاريخ و جغرافی بايد لفظ "نه علم" را گذاشت و ديگر رشته ها هم که اصلاً به حساب نمی آيند!! و در ادامه می فرماييد بايد به فقه و اصول و تفسير و نظاير آن علم خطاب کرد ! که البته بايد منظور شما از علم مشخص شود چون علومی که شما در قبل گفته ايد جزء علوم تجربی هستند و اگر منظور شما از علم ،مانند آنهاست که به هيچ وجه نميتوان لفظ علم را برای آن ها به کار برد چون همان طور که در فوق آمد فقه و اصول و تفسير را نميتوان تجربه کرد و خطا و درست آن را کسی جز خدا نميتواند متذکر شود
در ادامه شما باز آورده ايد که:
" در ميدان علم، عقل نيست كه حرف مي‌زند، تنها دانش است كه مي‌تواند سخن گويد. جاهلاني كه براي حل مسايل شرعي و ديني به عقل خود مراجعه مي‌كنند، همانند جاهلي هستند كه از بيماري رنج مي‌برد، اما براي معالجه به عوض مراجعه به پزشك به عقل خود رجوع مي‌نمايد. به خصوص كه نمي‌توان گفت عقل انسان‌ها تماما كامل است، چه اگر اين گونه بود، اصلا نيازي به انبيا و كتب آسماني نبود”.
که اتفاقاً بايد متذکر شد که در عرصه ی علم فقط تعقل است که پيشبرنده ی آن است يعنی نقش دانش در محدوده ی عقل است نه خود به خود! و اگر چنين نبود مثلاً حيوانات هم به جای غريزه از دانش بهره دارند و صاحب علم می باشند!
البته بر همگان آشکار است که در مسائل دينی و تفسير نميتوان بدون تعقل زياد و بهره گرفتن از وحی نظر کامل و درستی داد ولی به هر حال اين گونه هم نيست که نتوان بدون يادگيری فقه از قران بهره برد و آن را درک کرد و آن را سرمشق روزمره خود قرار داد
و خداوند خود اين کتاب را مايه هدايت همه بشر ميداند نه عده اي خاص! چه بسا افرادی که از زبان عربی هيچ نميدانند ولی با خوانده شدن آيات خدا بر آنها متحول شده و فرد ديگری ميشوند و چه بسا آنهايی که قران را تفسير می کنند ولی جايگاهی جز آتش ندارند!

 

 

leadermanstar@yahoo.com

دفاعیه شماره سه - کلامی با خوانندگان عزیز

در موضوع طرح شده توسط حقیر از این پس پاسخ افرادی نظیر bahar_ebr_1@yahoo.com و oghab_tizparvaz_1362@yahoo.com از سوی بنده داده نخواهد شد و هرکس مایل به پاسخگویی است ، خود اقدام کند. ولی توصیه میکنم وقتتان را تلف نکنید.
در شماره‌های آتی بجای پاسخگویی به هجویات این قبیل افراد، اقدام به طرح شبهات ازدواج موقت و پاسخهای آن خواهیم نمود.

و اما بعد...
از آنجا که لازم است به یک زبان مشترک برای بحث و گفتگو برسیم، لازم دانستم برخی دلایل بسیار مهم طرح این موضوع را بطور خلاصه بیان کنم تا خدای ناکرده هیچ یک از طرفین دچار سوء برداشت از مطالب طرف مقابل نشود. و به امید خدا با یک زبان مشترک به بحث و گفتگو بپردازیم
شخصا یقین دارم اگر موضوع ازدواج موقت به درستی تبیین شود مورد مخالفت هیچ عقل سلیمی نخواهد بود.
برادرانه خواهش میکنم، وقتی قصد پاسخگویی دارید، حتما به ارائه راهکار بپردازید، نه اینکه فقط مخالفت کنید و هیچ راهکار مشخصی ارائه نکنید.
1.مسئله و بحران جنسی در کشور ما با توجه به اعتقادات دینی و باورهای عرفی جامعه مسئله ای نیست که بتوان آنرا انکار کرد و یا بی توجه از کنار آن عبور کرد. جامعه ما با یک جامعه غربی ولنگار، متفاوت است!
2.وقتی معضلی به نام بحران جنسی وجود دارد باید به فکر درمان آن بود(آیا کسی مخالف است؟)
3.ازدواج موقت برای همگان توصیه نشده، نه در دین و نه با عقل و نه در عرف
4.موضوع ازدواج موقت دختران باکره و اذن پدر برای ازدواج موقت کاملا مشخص است و هیچ کس نسخه عمومی ضرورت متعه برای این گروه صادر نکرده! که بالعکس این موضوع برای این گروه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. مگر در موارد بسیار خاص
5.آیا رواست یک انسان نظیر یک زن مطلقه، بیوه و ... که شرایط ازدواج دائم ندارد، از حق انسانی، احساسی و غریزی خود محروم شوند، اگر هر کدام از ما جای آنها بودیم با این عرف غلط جامعه چکار می‌کردیم؟!؟؟؟؟ کمی منصف باشیم.
6.موضوع ارضای صحیح غرایز جنسی برای جوانان بینهایت اهمیت دارد، حال که عده‌ی بسیاری به هر دلیل امکان ازدواج دائم را ندارند، چه باید بکنند؟؟؟؟؟ یقینا اکثر قریب به اتفاق جوانان عزیز کشورمان وقتی بدانند می‌توانند با خیالی آسوده ازدواج موقت داشته باشند هیچگاه آلوده به گناه بزرگ زنا نمی‌شوند. آیا کسی میتواند تضمین دهد که همین آمار روابط نامشروع با راه حلی غیر از ازدواج موقت قابل کنترل است؟ و آیا می‌توان این موضوع را انکار کرد و یا نادیده گرفت؟
7.ما در جامعه ای زندگی میکنیم که اعتقادات مذهبی اهمیت زیادی دارد، چرا وقتی آمار زنای به عنف و دیگر اخبار مربوط به تجاوز به نوامیس مردم را می‌شنویم، بر خود زحمت پاسخگویی و قلمفرسایی نمی‌دهیم، اما وقتی درمانی برای آن ارائه می‌شود که دین خدا به ما معرفی کرده اینگونه برآشفته شده و جامعه را در معرض تهدید می‌بینیم. به راستی چطور شده که جای حق و باطل اینگونه عوض شده؟؟؟؟؟!!!!
آیا وقت آن نرسیده که حدود الهی را مقدس بدانیم؟ به یاد آوریم آیه زیبایی از قرآن کریم که باعث تحول فضیل عیاض شد:
گویند، فضیل بن عیاض ابتدا راهزن بود و قطع طریق می‏کرد. به زنی عاشق شد. به هوای او قصد منزل وی نمود. در همان حال که از دیوار بقصد او بالا می‏رفت، از کسی که در آن نزدیکی مشغول تلاوت قرآن بود این آیه را شنید که: «الم یأن للذین آمنوا ان تخشع قلوبهم لذکر الله و ما نزل من الحق» (آیه 16 سوره حدید). یعنی «آیا برای آنان که ایمان آورده‏اند وقت آن نرسیده است که دل‌هایشان روی به خدای متعال آورده و به یاد او بوده و پذیرای حق و حقیقت گردند؟!». او همینکه این آیه را شنید، گفت: «یارب قد آن» و در دم توبه کرد.
آیا برای ما نیز زمان آن نرسیده که به احکام الهی گردن نهیم؟؟

پاسخ orkide_83@yahoo.fr
دوست عزیز شما را به خدا، به دین، به پیغمبر و یا همان امیرالمومنین که مشخص است مورد ارادت شماست، کمی اطلاعات دینیتان را بالا ببرید و بعد موضع مخالف یا موافق بگیرید. احکام شرعی مبتلا به، ضروریات دینی هر فرد مسلمان هستند که واجب شرعیست که بیاموزد.
کجای دین گفته است که خطبه عقد حتما واجب است عربی باشد، در تمام رساله‌های توضیح المسائل به روشنی بیان شده که بهتر است عربی بگویند و اگر نمی‌توانند فارسی هم میتوانند بگویند. ضمنا اظهار بهتر بودن الفاظ بصورت عربی برای این است که زبان دین من و شما و همه ایرانیان عزیز عربی است یعنی زبان اسلام عربی است، و این موضوع هیچ ربطی به اعرابی که خون به دل پیغمبر کردند ندارد. مگر بارها و بارها نشنیده اید که پیغمبر چه تعریف و تمجیدهایی از ایرانیان کرده است و سلمان فارسی از نزدیکترین یاران پیامبر نبود، نمونه قدر منزلت ایرانیان در نزد پیامبر بزرگ اسلام و همه ائمه طاهرین علیهم السلام در احادیث بسیار دیده می‌شود و مصداق آنرا میتوانید در پشت اسکناس‌های پنج هزار تومانی ببینید.
بله ما عقل و منطق داریم و با همین عقل ومنطق اصول دین مبین اسلام را پذیرفتیم، تصور من اصلا این نبود که این مسائل یعنی در خصوص تشریح و تبین اصول و فروع دین نیاز به بحث و گفتگو داشته باشیم.
چرا میفرمایید از دین دستاویزی برای سرگرم کردن خودمان به جزئیات درست کرده ایم، مگر دین اختیار کرده ایم که بگذاریمش سر طاقچه و یا اسلام آورده ایم که فقط در شناسنامه ما ثبت بشود؟
حتی بر فرضی که خود شما پذیرفتید که حدیثی از امیرالمومنین در این خصوص وجود داشته باشد، چرا نباید آنرا بپذیریم. آیا نعوذ بالله امیرالمومنین کلام فاسدی می‌گوید و نمیداند که این کلام به نفع انسان است یا به ضرر وی؟ آن عقل و منطقی که شما به آن اشاره می‌کنید باید در پذیرفتن اصول اسلام بکار ببندیم، نه در فروع دین که اموری تخصصی است. آیا شما به خود اجازه می‌دهید در امور پزشکی اظهار نظر کنید، آیا پزشکی و موضوعات آن مسائل علمی و تخصصی هستند اما احکام دین علمی و تخصصی نیستند. مگر می‌شود هر فردی بدون داشتن علوم مربوطه بتواند در خصوص احکام دین اظهار نظر کند. یک فقیه حداقل 40 سال درس می‌خواند منابع احکام را زیر و رو میکند تا بتواند یک حکم شرعی را بیان کند، مگر می‌شود به هیمن سادگی بگوییم خودمان با عقل و منطقمان قبول میکنیم یا نمیکنیم. بله عقل تنها حجت شرعی برای همه انسانهاست ولی آیا عقلی که تحصیلات لازم در یک زمینه را ندارد میتواند راهنمای مناسبی باشد. و آیا اگر اینطور بود که هر کس هرطور که خودش درک کرد به دین عمل کند، تا الان چیزی از دین باقی مانده بود؟ برای همین است که مسئله تقلید در فروع دین یک مسئله حیاتی است. هر فرد مسلمانی از سه حالت کلی خارج نیست. اول اینکه خودش مجتهد است یعنی میتواند احکام شرع خود را استخراج کند. دوم اینکه عمل به احتیاط کند یعنی شرایط سختری را بر خود محتمل کند تا یقین داشته باشد که به وظیفه شرعی خود عمل کرده و سوم اینکه از یک مجتهد عالم و عادل در امور شرعی خود تقلید کند.
موضوع آخر اینکه برادر بزرگوار در کجا برای هر فردی که از راه رسید نسخه ازدواج موقت پیچیده می‌شود. ازدواج موقت هم شرایط خودش را دارد و برای عده‌ای توصیه شده و برای عده‌ای هم نشده. حتی در روایات متعددی عده‌ای از کسانی که به این موضوع وارد می‌شوند مورد نکوهش قرار گرفته اند. در شرایط فعلی جامعه هم ازدواج موقت ضرورت دارد چون ابتلائات زیادی در خصوص مسائل جنسی وجود دارد.
من از شما و دیگر دوستان عزیز خواهش میکنم بدور از هرگونه دشمن پنداری این جملات و صرفا با آگاهی از احکام دین و نقد منصفانه به موضوع نگاه کنید و بیندیشید که برای بحران جنسی موجود در جامعه ما چه راه حلی غیر از ازدواج موقت وجود دارد؟ شاید هم قبول نداشته باشید که چنین بحرانی وجود دارد.!!!!! می‌توانید در این موضوع تحقیق کنید، سری به وبلاگ‌ها و سایتهای ضد اخلاقی بزنید(البته سر نزیند بهتره. خصوصا در ماه مبارک رمضان). مسائل پنهانی طرح شده در میان جوانان و نوجوانان را جویا شوید ببینید بیشترین موضوعاتی که یک جوان را به خود مشغول می‌کند چه چیزیست؟ مگر غیر از این است که باید برای هر دردی درمانی وجود داشته باشد و آیا اگر یک دین در این موضوع حیاتی راهکاری نداشته باشد، دین ناقصی نیست؟ و خدا را شکر که اسلام عزیز با مترقی ترین احکام دارای پاسخ‌هایی برای همه مسائل روز مسلمانان است.

پاسخ آقای oghab_tizparvaz_1362@yahoo.com
با درود فراوان به روان پاک شهدای اسلام که در عمل و با خون پاک خود ثابت کردند که چه کسی وطن دوست است و ایران و ایرانی را عزیز می‌داند و چه کسی ایران پرست است و به هنگام کارزار به دنبال سوراخ موش می‌گردد!!
بسی جای تأسف است که ایران پرستی و نه ایرانی دوستی مایه افتخار عده‌ای می‌باشد. این واژه ایران پرستی هم از آن واژه‌های ثقیل است که درک و هضم آن برای افراد بی‌سوادی نظیر بنده سخت دشوار است. و امیدوارم که هیچ وقت به آن حد نرسم که خود را ایران پرست بدانم. اما یقینا وطن عزیزمان ایران اسلامی، مرز و بومیست که به هنگام عمل مشخص خواهد شد که چه کسانی با جان و مال و عِرض خود از آن دفاع می‌کنند و چه کسانی به ثمن بخس به حراجش می‌گذارند.
1. به حق گفتید و صد البته آنجا که انسانی اصرار بر اعتقادات منحرف خود به دلیل کم سوادی و یا حتی بی سوادی دارد و توان قبول اشتباهات فاحش خود را نداشته باشد در منتهی درجه ذلت و زبونی به سر می‌برد. هیچ کس را یارای آن نیست که فردی که خود را به خواب زده بیدار کند.
2.اگر مسلمان هستید، لطف کنید کمی معلومات دینی خود را افزایش دهید. ای ایرانی فریب نخورده!! خدا را شکر که هر روز می‌شنویم و می‌خوانیم که چطور دین مبین اسلام به اقصی نقاط عالم نفوذ کرده و بر پیروان به حق خود می‌افزاید. قبلا عارض شده بودم که این موضوع یک موضوع دینی و مربوط به مسلمانان است و غیر مسلمانان حق ندارند در آن دخالت کنند و می‌توانند بر اساس آئین خود هرچه خواستند عمل کنند.
4.شما آنقدر معلومات دینی نداشته‌اید که بدانید حکم سنگسار فقط در شرایط بسیار خاص جاری می‌شود و ظاهرا اسلام جدیدی از قاموس خود به دیگران معرفی می‌کنید و یا زن را ملک مرد می‌دانید. (همین اندیشه‌های مضحک، سست، بی اساس و بی استناد است که تا این حد شما را به ورطه گمراهی کشانده) . ضمنا شما اطلاعات من درآوردیتان را برای خود نگه دارید و دیگران را با آن مسموم نکنید.
5.موضوع سنگسار شدن شوهر هم آنقدر پرت و بی محتواست که ارزش پاسخگویی ندارد. شما بروید به دین خود عمل کنید.
6.بحث نجس و پاکی دختر و پسر قبل و بعد از ازدواج هم نشان دیگری از بی سوادی مفرط شماست.
7. مابقی جملات بی محتوا و عجیب و غریبتان محض افتخاراتتان بی پاسخ بماند بهتر است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 شهريور / 15 سپتامبر / 14 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
25 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز ابوريحان بيروني دانشمند بزرگ ايراني

بيروني

ابوريحان محمد بيروني دانشمند بزرگ ايراني15 سپتامبر (روزي چون امروز) در سال 973 ميلادي درمنطقه خوارزم كه در قلمرو سامانيان بود به دنيا و امروز زادروز اوست. زادگاه او كه در آن زمان روستاي كوچكي بود بعدا به «بيروني» تجديد نام داده شده است . بيروني كه 75 سال عمر كرد در 13 دسامبر سال 1048 ميلادي (22 آذر) در شهر غزنه (افغانستان امروز) وفات يافت.
     بيروني در رياضيات، هيات (علوم فضايي) ، فيزيك، زمين شناسي و جغرافيا سرآمد دانشمندان عصر خود بوده است. دائرة المعارف علوم چاپ مسكو ابوريحان را دانشمند همه قرون و اعصار خوانده است. در بسياري از كشورها نام بيروني را بر دانشگاهها، دانشكده ها و تالار كتابخانه ها نهاده و به او لقب «استاد جاويد» داده اند.
     بيروني گردش خورشيد، گردش محوري زمين و جهات شمال و جنوب را دقيقا محاسبه و تعريف كرده است. خورشيد گرفتگي هشتم آوريل سال 1019 ميلادي را در كوههاي لغمان (افغانستان كنوني) رصد و بررسي كرد و ماه گرفتگي سپتامبر همين سال را در در غزنه به زير مطالعه برد.
     در زمان بيروني، سامانيان بر شمالشرقي ايران شامل خراسان بزرگتر و خوارزم به پايتختي بخارا، زياريان بر گرگان و مازندران و مناطق اطراف، بوئيان بر ساير مناطق ايران تا بغداد، بازماندگان صفاريان بر سيستان و غزنويان بر جنوب ايران خاوري (مناطق مركزي و جنوبي افغانستان امروز) حكومت مي كردند و همه آنان مشوق دانش و ادبيات فارسي بودند و سامانيان بيش از ديگران در اين راه اهتمام داشتند. بيروني كه در جرجانيه خوارزم نزد ابونصر منصور تحصيل علم كرده بود مدتي نيز در گرگان تحت حمايت مادي و معنوي زياريان كه مرداويز سر دودمان انها بود به تحقيق پرداخته بود و پس از آن تا پايان عمر در ايران خاوري آن زمان به پژوهش هاي علمي خود ادامه داد. با اين كه محمود غزنوي ميانه بسيار خوبي با بيروني نداشت و وسائل كافي براي تحقيق در اختيار او نبود ولي اين دانشمند لحظه اي از تلاش براي تكميل تحقيقات علمي خود دست نكشيد.
     بيروني كه بر زبانهاي يوناني، هندي، عربي و حتي «بربر» هم تسلط داشت كتب و رسالات متعدد كه شمار آنها را زائد بر 146 گزارش كرده اند نوشت كه جمع سطور انها بالغ بر 13هزار است . مهمترين آثار او «تفهيم» در رياضيات و نجوم، «آثار باقيه» در تاريخ و جغرافيا، «قانون مسعودي» كه نوعي دائرة المعارف است و كتاب «هند» در باره اوضاع اين سرزمين از تاريخ و جغرافيا تا عادات و رسوم و طبقات اجتماعي آن. بيروني كتاب دائرةالمعارف خود را به نام سلطان مسعود غزنوي حاكم وقت كرد، ولي هديه او را كه سه بار شتر سكه نقره بود نپذيرفت و به او نوشت كه كتاب را به خاطر خدمت به دانش و گسترش آن نوشته است، نه پول.
    

 

تحميل همكاري با انگلستان و روسيه و نتايج آن

احمدشاه

در اين روز در سال 1916 (دوران جنگ جهاني اول) كه نيروهاي عثماني در غرب كشور پس از تصرف همدان و قزوين قصد حركت به سوي تهران را داشتند، در تهران افشاء شد كه چون رئيس الوزراء ايران ، برغم اين كه ايران در قبال دولتهاي متخاصم در جنگ جهاني اول اعلام بيطرفي كرده بود ، به انگلستان و روسيه وعده همكاري داده است؛ به همين سبب عثماني ها كه متحد آلمان و بر ضد روسيه ، انگلستان و فرانسه هستند دست به پيشروي در خاك ايران زده اند. طبق اسناد موجود ، محمد وليخان تنكابني (سپهسالار)
رئيس الوزراء وقت به دولتين انگلستان و روسيه نوشته بود كه چون راهي جز قبول همكاري با آنها را ندارد اين همكاري سياسي - نظامي را ناچارا مي پذيرد و اين موافقت سپهسالار ششم سپتامبر 1916 اعلام شده بود كه در اسناد آن دو دولت به تاريخ هفتم اوت (يك ماه جلوتر ) ثبت شده است!.
پس از افشاء اين قضيه ، معلوم شد كه بركناري سپهسالار در 21 شهريور از سمت رياست دولت به دستور احمد شاه در حالي كه نيروهاي عثماني تهديد به تصرف تهران كرده بودند به همان دليل بوده است. روسيه و انگلستان به احمد شاه توصيه كرده بودند كه از تهران خارج شود تا به دست عثماني ها نيافتد كه اين توصيه پذيرفته نشده بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
15 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
به اين سان پني سيلين ساخته شد

دكتر الكساندر فلمينگ

15 سپتامبر سالروز كشف پني سيلين است. دكتر الكساندر فلمينگ Fleming ميكرب شناس دانشكده پزشكي لندن بر حسب اتفاق بشقاب كشت باكتري Stephylococcus را بدون پوشش در گوشه اي گذارده بود. روز 15 سپتامبر سال 1928 سراغ بشقاب رفت و مشاهده كرد كه بر اثر وزش باد و يا عوامل ديگر، روي يك گوشه بشقاب مقداري كپك (Mold) نشسته است. ظرف را زير ميكروسكوپ قرار داد تا نوع كپك را بشناسد كه متوجه شد در آن قسمت باكتريها مرده اند و به اين ترتيب موفق به كشف يك ميكرب كش شد كه تاكنون صدها ميليون تن را نجات داده است وي نام اين ماده را Penicillium گذارد. كپك از نوع كپكي بود كه روي نان مانده پيدا مي شود. آزمايشهاي بعدي نشان داد كه اين ماده ميكرب كش روي گلبولهاي سفيد خون اثر نامطلوب نمي گذارد و مي تواند عفونت را از ميان ببرد.

 

زادروز امپراتوري كه قصد تصرف تيسفون را داشت

15 سپتامبر سال 53 ميلادي زادروز تراژان است كه در 43 سالگي از سوي سناي روم، امپراتور اين كشور شد و قلمرو اين امپراتوري را به اوج وسعت خود رساند. پدر او رومي و مادرش اسپانيايي بود و از سال 96 تا 117 ميلادي امپراتور بود.
     او نخستين امپراتور روم بود كه تصميم به تصرف تيسفون پايتخت ايران گرفته بود كه در جريان همين جنگ درگذشت. شرح جنگ تراژان با "خسرو " شاه وقت ايران از دودمان اشكانيان را دو نويسنده رومي - سوتونيوس Suetonius و تاچيتوس - كه خود شاهد صحنه هاي اين جنگ و نيز صلح ميان جانشين تراژان با خسرو بودند برنگاشته اند.
    هادريان امپرتور روم بعدي از همه دعاوي تراژان در قبال قلمرو ايران صرفنظركرد تا صلح با ايران را به دست آورد.

 

منونايت ها در آمريكا

15 سپتامبر سال 1683 سيزده خانواده آلماني از دره «راين» به آمريكاي شمالي مهاجرت و در حاشيه فيلادلفيا، شهر «ژرمن تاونGermantown» را تاسيس كردند. اين منطقه قبلا محل سكونت بوميان (سرخپوستان) قبايل دلور و لني بود.
     اين آلماني هاي مهاجر از «منونايتMennonites» ها بودند كه مي خواستند در سرزمين تازه و با آزادي كامل، آداب و رسوم مذهبي خود را رعايت كنند. منونايت ها پيرو شاخه اي از مسيحيت هستند كه يك كشيش هلندي آن را به نام «منو سيمونزMenno Simons» در قرن هفدهم بنياد گذارده بود. دستورهاي ويژه اين مذهب عبارتند از: ساده زندگي كردن، سوگند ياد نكردن، اسلحه حمل نكردن، كارمند دولت نشدن، برضد كسي شكايت حقوقي و درخواست غرامت نكردن، به عضويت كليسا نپذيرفتن نوجوان پيش از رسيدن به سن بلوغ. زنان منونايت موي سر خود را مي پوشانند و از پيراهن آستين بلند و نيز دامن بلند استفاده مي كنند و مي كوشند به گناه و جرم آلوده نشوند. منونايت ها كه عمدتا آلماني و آلماني تبارهاي سويس و هلند بودند در وطن خود آرامش كامل نداشتند و به همين سبب هزاران خانواده از آنان پس از دريافت تضمين تحمل مذهب و دادن زمين زراعتي به روسيه مهاجرت كردند. اين خبر كه به گوش «ويليام پن» موسس ايالت پنسيلواي آمريكا رسيد آنان را دعوت به مهاجرت به آمريكا و اقامت در ايالت خود كرد كه دسته دسته وارد شدند. منونايت با آميش ها كه آنان هم از آلمان و هلند به آمريكا مهاجرت كرده و جوامع بسته اي را تشكيل داده اند مشابهت بسيار دارند. بيشتر منونايت هاي جهان در ايالات متحده، كانادا ، روسيه و هلند زندگي مي كنند. شمار آنان در آلمان چشمگير نيست و كمتر از پنجاه هزار نفر است.

 

ناپلئون در كرملين

منظره کرملين

ناپلئون بناپارت پس از تصرف مسكو سوخته، 15 سپتامبر 1812 از كرملين ديدن كرد و گفت كه تنها، ساختمان زرادخانه آن ويران شود و به عمارات ديگر كه هويت ملي روسها را منعكس مي كند آسيب وارد نيايد.
     كرملين به عنوان يك دژ نظامي در سال 1313 ميلادي روي تپه اي در كنار رود مسكو بنا شده است. ايوان سوم با استخدام معمار از ايتاليا آن را تجديد ساختمان كرد كه پس از متحد شدن روسها زير يك پرچم، پادشاه نشين آنان شد و نماد استقلال و وحدت قرار گرفت.

 

شكست چين از ژاپن در 1894

15سپتامبر سال 1894 ژاپن در جنگ « پينگ يانگ » چين را شكست داد. علت شكست چين كه تن به قبول شرايط سخت ژاپن داد ؛ وجود فساد در دستگاه اداري چين و ضعف تداركاتي، تسليحاتي و آموزشي ارتش اين كشور بود. هدف ژاپن از اين جنگ، كوتاه كردن دست چين از شبه جزيره كره، تصرف تايوان و جزاير پسكادور و گرفتن امتيازهاي تجاري بيشتري بود كه به همه اين اهداف رسيد. بايد توجه داشت كه شرح تجاوزات نظامي خارجي و ظلمهايي كه در قرن 19 و بيمه اول قرن 20 بر مردم چين وارد شده در كتابهاي درسي مدارس اين كشور مندرج است و مطالعه اين رويدادها بر ميهندوستي چينيان و تمايل آنان به داشتن يك نيروي نظامي شكست ناپذير مي افزايد.

 

نخستين استفاده تانك در جنگ

تانك انگليسي (سمت راست) و تانک فرانسوي رنو (سمت چپ) در موزه جنگ افزارهاي جنگ جهاني اول (1914ـ1918)

15 سپتامبر 1916 براي نخستين بار در تاريخ، از تانك در جنگ استفاده شد. نيروهاي انگليسي نخستين تانكها را كه توسط مهندس ارنست سويتونErnest Swinton طراحي شده بودند در جبهه سم (omme) در فرانسه بر ضد آلماني ها بكار بردند. آلماني ها در اين روز با دستگاهي رو به رو شدند كه گلوله تفنگ بر آن اثر نداشت و مي توانست از خاكريزها و سنگرها بگذرد و با توپ، از طرفين خود شليك كند. ارتش انگلستان نخستين تانك را در سپتامير 1915 آزمايش كرده بود و يك سال طول كشيده بود تا 49 دستگاه از آن را بسازد كه 11 دستگاه از اين تانكها روز 15 سپتامبر 1916 (90 سال پيش در روزي چون ديروز) در جبهه سم وارد عمليات شده بودند. طولي نكشيد كه وسيله دفع اين جنگ افزار (بازوكا) ساخته و بكار گرفته شد.

 

Swastika

15 سپتامبر سال 1935 ميلادي، در جريان آريائي كردن آلمان ـ «سواستيكاSwastika» علامت فرخندگي، شانس خوب و نماد نژاد آريايي را كه از هزاران سال پيش در هند در مراسم و جشنها بكار برده مي شود بر پرچم آلمان نقش كردند. آرين ها اين نماد را (خطوط متقاطع شكسته كه مخالفان هيتلر آن را به صليب شكسته تعبير كرده اند) هنگام مهاجرت به اروپا با خود حمل مي كردند و يك نمونه از آن در خرابه هاي شهر «تروا» به دست آمده است. سواستيكا يك واژه سانسكريت (هندي) به معناي شانس آور(خوش يمن) است (در سانسكريت «سواستي Svastiبه معناي تندرستي است). در پي رسميت يافتن سواستيكا به عنوان پرچم آلمان بود كه غير آريايي ها در آن كشور از داشتن نشريه و پرداختن به امور حساس و به مقام مهم دولتي رسيدن محروم شدند.

 

نخستين وسيله اي كه كره ماه را دور زد و به زمين بازگشت

پانزدهم سپتامبر سال 1968 زوند پنجمZond _ 5 ماهواره شوروي با گردش به دور كره ماه و بازگشت به زمين، عنوان نخستين ماهواره اي به دست آورد كه از ماه به زمين بازگشته بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 15 سپتامبر

  • 1789:   وزارت امور خارجه آمريكا به عنوان تنها اداره دولتي اين كشور آغاز بكار كرد و به همين مناسبت عنوان آن «دپارتمان سراسري كشور(دولت)Department of State» است. نخستين وزير آن (كه عنوان «دبير» رئيس جمهوري را دارد) توماس جفرسون انديشمند آمريكايي بود. ايالات متحده، يك فدراسيون (اتحاديه) است و بيشتر اختيارات داخلي در دست ايالات است كه خود همانند يك كشور عمل مي كنند و قوانين داخلي مربوط به خود را دارند.
        

  • 1821:   پنج کشور واقع در آمريكاي مركزي؛ کستاريکا، گواتمالا، هندوراس، نيکاراگوئه، و السالوادور که قبلا مهاجرنشين و مستعمره اسپانيا بودند اعلام استقلال كردند. قرار بود اين سرزمين ها به دليل داشتن زبان و فرهنگ واحد، يک فدراسيون تشکيل دهند كه عملي نشد.

  • 1917:   كرنسكي رئيس دولت موقت روسيه در اين روز تغيير نظام حکومتي روسيه و اعلام جمهوريت را (که طبق نتيجه تحقيقات بعدي ظاهري و موقتي بود) به اطلاع مردم روسيه رساند، ولي با اين تمهيد موفق نشد از انقلاب بلشويكي كه 52 روز بعد صورت گرفت جلوگيري كند. تصميم به جمهوري کردن روسيه، شب پيش از اين قطعي شده بود.

  • 1930:   حزب سوسياليست ملي کارگران آلمان (حزب نازي ) در انتخابات اين کشور 107 کرسي به دست آورد.

  • 1935:   دولت حزب ناسيونال سوسياليست آلمان (نازي) يهوديان اين كشور را از تابعيت آلمان محروم كرد.

  • 1944:   روزولت و چرچيل مذاكرات مهم خود در كوبك (كانادا) را كه در آن استراتژي مشترك و درازمدت دو كشور (مادر و فرزند) و ساير مهاجرنشين هاي انگلستان در گوشه و كنار جهان از جمله استراليا پي ريزي شد آغاز كردند.

  • 1973:   اسرائيل مدعي شد که 13 جت ميگ21 سوريه را سرنگون ساخته است.

  • 1950:   در جريان جنگ كره، نيروهاي نظامي آمريكا و عمدا از سپاه تفنگداران در منطقه ساحلي «ايچئونIcheon» در شبه جزيره كره پياده شدند. تا اين زمان كره شمالي، كره جنوبي را جز مناطق كوچكي تصرف كرده بود.
        

  • 1952:   سازمان ملل اريتره (در حاشيه درياي سرخ) را به اتيوپي داد و با اين عمل، مسئله خونيني را به وجود آورد كه تا چند سال پيش كه اريتره استقلال يافت ادامه داشت.

  • 1959:   خروشچف به عنوان نخستين رهبر مسكو در طول تاريخ وارد ايالات متحده شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    14 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     كشته شدن مختار بن ابى عبيده ثقفى

    14 رمضان 67 - مختار بن ابى عبيده ثقفى پس از هلاكت معاويه بن ابى سفيان, از جمله رهبران انقلابى كوفه بود كه از امام حسين (ع) و نماينده اش حضرت مسلم بن عقيل (ع) حمايت نمود و در نتيجه, از سوى عبيدالله بن زياد عامل يزيد در كوفه, دستگير و زندانى مى شد و در ايام قيام امام حسين (ع) همچنان در زندان عبيدالله بن زياد بسر مى برد تا اينكه به وساطت شوهر خواهرش عبدالله بن عمر در نزد يزيد بن معاويه, از زندان آزاد گرديد. پس از مرگ يزيد, جهت خون خواهى امام حسين (ع) در كوفه قيام نمود و جمع كثيرى به او پيوسته و تمام قاتلان امام حسين (ع) و عناصر اصلى ضد امام حسين (ع) و اهل بيت: را دستگير و به مكافات اعمالشان رساند. وى پس از 18 ماه حكومت در كوفه و نواحى آن, در 14 رمضان 67 قمرى در برابر لشكريان عبدالله بن زبير به فرماندهى مصعب بن زبير, متحمل شكست گشته و در اين نبرد به قتل رسيد.

     

     انتشار اولين شماره روزنامه شرق درتهران

    14 رمضان 1327 - اولين شماره روزنامه شرق درتهران منتشرشد. اين روزنامه توسط سيد ضياء الدين طباطبايي چاپ مي شد اما پس از انتشار صدوششمين شماره آن به علت توهين به وزراء از طرف دولت توقيف شد. سيد ضياء پس ازتوقيف «روزنامه شرق» اقدام به انتشار« روزنامه برق و بعد ازآن رعد» نمود كه آنها نيز بعد ازمدت كوتاهي توقيف شدند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    22
    34

    اهواز

    29
    44

    تبريز

    18
    31

    شيراز

    21
    36

    مشهد

    17
    34

    بندرعباس

    29
    34

    کرمان

    18
    33

    اصفهان

    17
    34

    يزد

    22
    37

    کرمانشاه

    15
    33

    اراک

    16
    31

    رشت

    22
    28

    دبی

    31
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1390 تومان
    981 تومان
    1770 تومان
    900 تومان
    257 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    97000 تومان
    50000 تومان
    190000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:21
    طلوع خورشيد : 06:47
    اذان ظهر : 12:59
    غروب خورشيد : 19:10
    اذان مغرب : 19:30
    نيمه شب شرعي : 00:16
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Business Week
    15 سپتامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Business Week

    تاریخ انتشار: 15سپتامبر2008
    تعداد صفحات مجله: 104
    حجم فایل: 17 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    با Winglet تویوتا
    راه رفتن را فراموش کنید

    کم کم وقت آن رسیده که سوار یکی از این گجت های حمل و نقل شخصی بشوید و در محل کار این طرف و آن طرف بروید. شرکت تویوتا نام این گجت را Winglet نهاده است. وینگلت وسیله ایست که کار حرکت کردن را راحت میکند. کافی است بر روی آن بایستید و شروع به حرکت کنید. تنظیم سرعت و جهت حرکت راحت است. به هر طرف که میخواهید بروید باید وزن خودتان را به همان طرف بیاندازید. وینگلت از روی فشار وزن جهت حرکت را متوجه میشود و مسیر را تنظیم میکند.
    البته این گجت در نوع خود یک ایده منحصر به فرد محسوب نمیشود. و از چند سال قبل چیزی مشابه این به نام Segway وجود داشته. اما شرکت تویوتا، وینگلت خود را طوری بهینه ساخته است که کلا Segway و مشکلات کنترلی آن را فراموش کنید.
    وینگلت در مدل های مختلفی ارایه خواهد شد. اما سریع ترین آن 6 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. هدف اصلی از ساختن چنین وسیله ای این بوده که حرکت کردن را در محل هایی که نیاز به راه رفتن زیاد و حرکت سریع دارند را آسان کند. برای مثال کارمندان فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و یا پرسنل بیمارستان ها.
    وینگلت قرار است در سال 2010 به صورت انبوه به بازار عرضه شود. هنوز از قیمت احتمالی آن خبری نیست.
    البته امیدوارم که از این وسیله استفاده مفید بشود. اگر عادت کنیم که به جای راه رفتن از چنین چیزی استفاده کنیم احتمالا تا چند وقت دیگر شبیه انسان های چاق کارتون Wall-E خواهیم شد.
    یک ویدیوی کوتاه یک دقیقه ای از Toyota Winglet ببینید.

    لامپ رنگین کمان فیلیپس

    فیلیپس لامپ رنگهای زنده را سال گذشته در اندازه بزرگتر و همراه با ریموت کنترل با قیمت 215 دلار ارائه کرده بود و اکنون تصمیم دارد نمونه کوچکتری از آن را در اواخر دسامبر و با قیمت پایین تر (168 دلار) به بازار ارائه کند. این لامپ  می تواند 256 رنگ مختلف تولید کند. برای تعویض رنگ لامپ فقط کافی است که چرخ رنگی را که بر روی آن وجود دارد بچرخانید تا بتوانید به هر یک از رنگهای طیف نوری دست پیدا کنید. همچنین می توانید حالت تغییر رنگ خودکار را انتخاب کنید تا به صورت دوره ای رنگ ها تولید می شوند. این دستگاه با برق 230 تا 240 ولت کار می کند و میزان مصرف انرژی آن تنها 7.5 وات است. البته از هم اکنون می توان آن را از سایت RED5 (که یک سایت تخصصی فروش گجت است) پیش خرید کرد.
    منبع

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    به همین سادگی

    رضا ساکی

    آدم گیری نبود اما به همه چیز گیر می داد در واقع آدم باریک بینی بود ولی باریک بینی مختص به خودش را داشت یعنی در چیزهایی باریک می شد که دیگران باریک نمی شدند. نکته دیگری که او را از دیگران متمایز می کرد، عصبانی شدن او هنگام باریک شدن در چیزی بود. یعنی وقتی به چیزی گیر می داد، عصبانی می شد. در واقع او نکته سنجی عصبی بود اما عصبانیت او هم ویژه خودش بود. داد نمی زد یا از کلمات رکیک استفاده نمی کرد . اما لحنش طوری بود که وقتی حرف می زد، مو بر تن آدم سیخ می شد. نکته سنجی و باریک شدن او حد و مرزی نداشت. به همه چیز و همه کس گیر می داد. در واقع می شود گفت، آدم مردم داری بود و به خاطر دفاع از حق از جانش می گذشت. مثلا یک بار که در خیابان دیده بود سه نفر در قمار دارند سر یک نفر کلاه می گذارند، وارد عمل شده بود و آن قدر آن سه نفر را کتک زده بود که یکی از آنها دو روز در کما بود. البته یک بار هم از یک موتور سوار که قصد ربودن یک دختر را داشت کتک خورده بود و باز البته گویا از خود دختر خانم هم یک سیلی خورده بود که چرا اجازه نداده بود موتوری کارش را بکند. به هر حال بعضی ها دنبال فرصت می گردند تا از این وضعی که دارند خلاصی پیدا کنند. خُب شانس دختر این بار زده بود اما رفیق ما دخالت کرده بود و سوژه را پرانده بود!
    یک بار که با یکی از دوستان به میوه فروشی رفته بود به بامیه های میوه فروش گیر داده که چرا میوه های بلاتکلیف می فروشد و گفته بود: «تکلیف بامیه در طبیعت مشخص نیست. شکل کدوست، داخلش مثل لوبیاست و مزه سیب زمینی می دهد»
    خودش هیچ وقت میوه بلاتکلیف نمی خورد. حلوا ارده هم نمی خورد. چون اعتقاد داشت همان نئوپان است که به آن شکر زده اند! او عقاید خاصی داشت. مثلا جنس چینی را تعمیر نمی کرد و اعتقاد داشت جنس چینی را باید بعد از خراب شدن به اولین سطل زباله انداخت. یعنی مرد می خواست که جنس چینی اش خراب بشود و مثلا آن را در دومین سطل زباله بیاندازد تا رفیق ما دمار از روزگارش دربیاورد.
    یک روز به یکی از بچه ها گیر داده بود که چرا قبل از خریدن پی سی، لپ تاپ خریده است! از آب آناناس بدش می آمد. می گفت: « آناناس را فقط باید به صورت کمپوت خورد.»
    خوبِ هر چیزی را می خرید. اعتقاد داشت یک موتور گازی نو بهتر از یک موتور دست دوم سی جی است .از کولر های آبی یا به قول خودش دستی متنفر بود و آغاز رونسانس بشر را بعد از اختراع کولر گازی می دانست. درمورد عقاید و علایق او می شود ساعت ها نوشت چون تمام آنها با دیگران فرق داشت اما می خواهم برای شما در مورد مرگ او بنویسم که به اندازه زندگی اش حرف و حدیث دارد. رفیق ما یک روز قبل از این که از خواب برخیزد مرد! به همین سادگی. یعنی قبل از این که در آن روز بارانی به رنگ چتر همسایه ها گیر بدهد رفت. یعنی عمرش به جارو کردن مستخدم ها قد نداد تا ساعت ها برای آنها در مورد خواص جاروی برقی صحبت کند. مُرد قبل از این که باجه دار بانک را کفری کند. او ساده مرده بود اما اهالی در مورد مرگ او داستان ها ساختند. هر کس برای خود داستانی داشت. یکی می گفت توسط مستخدام ها کشته شده است. یکی می گفت باجه دار او را کشته است. یکی می گفت خود کشی کرده است. یکی می گفت در نزاع خیابانی کشته شده است. یکی می گفت سکته کرده است. یکی می گفت توسط یک زن به قتل رسیده است. یکی هم می گفت دولت او را کشته تا مردم آسایش داشته باشند. هر کس چیزی می گفت اما چیزی که واقعیت داشت این بود که او مرده است به همین سادگی. اما جریان گیر دادن ها در مرگ او هم موثر بود. نه این که فکر کنید، گیر دادن خودش باعث مرگ اش شده بود نه در واقع این بار گیر دادن در کار بود اما این بار این روزگار بود که به او گیر داده بود! همین.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    خرما میوه سفره رمضان

    با فرا رسیدن ماه پرفیض و برکت رمضان بازار خرما در کشورهای مسلمان رونق خاصی پیدا می کند و اگر بر هر سفره افطاری میهمان شوید بدون استثنا حتما با ظرفی خرما مواجه می شوید چرا که بر طبق سنت حضرت رسول اکرم(ص) خوردن خرما در زمان افطار برای همه مسلمانان به صورت یک عادت درآمده. این میوه خوشمزه چنان مورد توجه ایشان و ائمه ما قرار داشته که حضرت صادق(ع) می فرمودند: پیامبر خدا(ص) روزه خود را در موسم خرمای تمر با تمر افطار می کردند و در موسم خرمای رطب با رطب چرا که اگر غذایی پاکیزه تر از خرمای رطب بود خداوند آن رابه حضرت مریم(ع) می خوراند و همچنین امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: خوردن خرما بر شما لازم است چونکه درماندگی (افسردگی) را می برد بدنی را که احساس سرما می کند گرم می کند و گرسنه را سیر می کند و در آن ۷۲ نوع شفاست و همچنین فرمودند: خرما هفت خصلت دارد که جبرئیل به حضرت رسول (ص) خبر دادند. بوی دهان و معده را پاک وغذا را هضم ، قوه بینایی و شنوایی را زیاد و کمر را محکم و شیطان را دیوانه و گیج می کند و انسان را به خدا نزدیک و از شیطان دور می سازد.
    خرما میوه درختی به نام نخل (Palm) از تیره (Palmacece) است که نام علمی آن Phoenix است. بد نیست که بدانید خرما دارای ۷۴ درصد مواد قندی قابل جذب (ساکاروز، گلوکز) است که این مواد قندی به آسانی جذب شده و انرژی کافی را برای سوخت و ساز بدن و فعالیت تمامی سلول ها فراهم می کند. میزان چربی این موهبت الهی ۰/۹ و پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، منیزیوم، گوگرد ۱/۶۵ و ویتامین های (A- B۱-B۲-۶ B- /۲ B- C- E) است، دارای ۷۵-۲۱ آب و لعاب (موسیلاژ) که کلسیم نیاز ضروری هر فردی را تامین می کند، آهن که خونساز است و فسفر که برای فعالیت های مغز ضروری است و تشکیل دهنده مواد هورمونی است. وجود پتاسیم و منگنز در متعادل نگاه داشتن یون های بدن نقش بسزایی دارد و با داشتن ویتامین A که می تواند بر تسریع فعالیت های سلول ها کمک کند و همچنین دید چشم را به میزان زیادی بالا ببرد و همچنین ویتامین B قدرت سلول های عصبی و نیروی جسمانی را فعال می کند. خرما با طبیعت گرم میوه انرژی زایی است و سرشار از مواد حیاتی و بدین لحاظ خون ساز و تقویت کننده مغز و اعصاب و اندام های مختلف بدن بوده و کالری مورد نیاز بدن را تامین می کند.
    جوشانده خرما تقویت کننده دستگاه تنفسی و درمان کننده اختلا لا ت ریوی و تسکین دهنده سرفه های حاد و مزمن است. خرما به عنوان تقویت کننده قلب و منظم کننده حرکات قلب است.
    چرا که عروق مربوطه قلب را در انجام فعالیت یاری می کند. خرما می تواند آرام بخش موثری در بیماری های عصبی باشد و اختلا لا ت عصبی مغزی و نخاعی ودردهای عصبی را برطرف سازد.
    جوشانده خرما درمان کننده سیاتیک، کمردرد، نرمی مفاصل و فلج است. خیسانده خرمای خشک در شیر می تواند در درمان بیماری های هورمونی موثر واقع شود. همچنین خرما تقویت کننده پوست و برطرف کننده اختلا لا ت پوستی، مو، ناخن است کشیدن گرد سوخته خرما در چشم از ریزش مژه جلوگیری می کند و ناراحتی های آلرژیکی و عفونی چشم را تحرک عضلا نی و فکری و دوران نقاهت بیماری و اختلا لا ت جسمی و روانی تامین می کند. خرما انسان را از سرطان محفوظ می سازد چرا که دارای منیزیوم است ودر تنظیم غدد مترشحه داخلی و فشار خون داروئی است چشمگیر و همچنین ویتامین های موجود در خرما قوای بینایی، بویایی، شنوایی را تقویت می سازد و در حفظ سلا مت پوست و ضمائم آن بسیار مفید است، التهابات روده به میزان زیادی با مصرف خرما کاهش می یابد.
    امام صادق(ع) می فرمایند: «در خرما شفای سمومات است ودردی از آن تولید نمی شود کسی که موقع خواب هفت دانه خرما بخورد کرمهای معده اش کشته می شود. خرما دارای فوائد بسیار است بدن را گرم و فعال می سازد زمین آن را حاصلخیز می کند مولد خون غلیظ است خرمای نرسیده و ترش در جریان خون و جلوگیری از اسهال و اصلا ح لثه های دندان خیلی موثراست.»
    از زیاده روی در خوردن آن پرهیز کنید چرا که زیاده روی در آن موجب پوسیدگی دندان و اختلا لا ت کبدی و پوستی می شود.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    آشنایی اولیه با وهابیت
    و نقد آراء و شبهات

    قسمت اول


     

    سوال:
    درباره عقايد وهابيت و اشکالاتي که به شيعه وارد مي کنند سوال داشتم.
     

    پاسخ:
    عقاید وهابیت :
    حافظ وهبه از نویسندگان معروف وهابى، آراء و عقاید وهابیت را در امور کلى زیر خلاصه نموده است:
    1- بازگشت به کتاب خدا و سنت پیغمبرى و پیروى راه سلف صالح (صحابه پیامبر و تابعین) در فهمیدن آیات و احادیث و نرفتن به راه فلاسفه و متکلمان و صوفیه که همه آنها مخالف طریق سلف صالح است.
    (از قبیل آیات و روایات مربوط به اعتقاد به رویت و اثبات جهت و جسم براى خدا و یا معصوم نبودن پیامبران قبل از بعثت و...). نقد این دسته افکار را مى توان در کتاب "الوهابیة والتوحید" آقاى کورانى ملاحظه نمود.
    2- مبارزه و جنگ با بدعتها و منکرات، مخصوصاً چیزهایى که موجب شرک مى باشد از قبیل زیارت ،توسل، تبرک به آثار اولیاء، نمازگزاردن نزدیک قبر و افروختن چراغ براى قبور و نوشتن برروى آنها، حال براى زیارت بناى قبور و تعمیر ساختمانهابراى قبور نذر و ذجه و گریه بر آنها، قسم به غیر خدا، استمداد و استشفاء از غیرخدا و شفاعت طلبیدن از آنان و...
    3- مبالغه نکردن و غلو ننمودن درباره پیغمبر و اولیاء بویژه پس از مرگ و در نظر نگرفتن نیروهاى و امداهاى غیبى و فوِ العاده براى آنان و موثر نبودن و یا فقدان ارتباط ارواح آنان با این دنیا
    آنچه در فوِ اشاره گردید خلاصه اى بود از افکار و عقاید وهابیت که با توجه به بناى نوشتار بر اختصار نگاشته شده و براى آشنایى بیشتر مى توان به کتابهاى "منهاج السنت"، "مجموعه الرسائل الکبرى" "الفتادى الکبرى"، "الجواب الباهر فى زوار المقابر" و "الرد على الاختایى" از ابن تمیمه، کتابهاى "التوحید" "المهدیة النسیّه"، "خلاصة الکلام"، "کشف الشبهات عن خالق الارض و السموات" و رساله "اربع قواعد" از محمدبن عبدالوهاب، کتاب "تطهیر الاعتقاد" محمدبن على شوکانى صنعانى و یا" ابن تمیمه حیاته و عصره و ارائه و فقه" از محمدابوزهره و بالاخره "حیات شیخ الاسلام ابن تمیمه" از محمدالبیطار مراجعه نمود.

    نقد آراء و شبهات وهابیت :
    عمده افکار وهابیت در پشت دیوار دفاع از توحید و مبارزه با شرک و بدعت و بازگشت به سیره و گفتار سلف پنهان شده است به نحوى که خود را مدافع توحید دانسته و دیگران را مشرک مى خواند. از این حیث قبل از پرداختن به خصوص شبهات مطرح شده، مناسب است مرز دقیق توحید و شرک مشخص گردیده و نیز تعریف و ملاک بدعت مشخص گردد. پرداختن به این 2 مبحث پاسخ بسیارى از شبهات را به صورت مبنایى معلوم مى گرداند بدون آن بسیارى از مباحث بى نتیجه باقى خواهد ماند.

    1- نقد آرای وهابیت
    1-1 مرز توحید و شرک
    وهابیت بدون ارائه تعریف دقیقى از عبارات، آنرا فى الجمله خضوع و تذلل فراوان در برابر موجود دیگر دانسته اند در حالیکه عبارات خضوع و تذللى است که جوشیده از اعتقادى خاص درباره معبود باشد خواه این معبود خداباشد و خواه غیرخدا و انتساب شرک به مشرکان در قرآن به علت اعتقاد قلبى آنها به مقامات خاصى بوده که معبودها و خدایان کوچکى وجود دارند که بخشى از افعال الهى به آنها تفویض شده و در ربوبیت تصرف مى کردند. آنها علاوه بر شفاعت فکر مى کردند عزت و ذلت و پیروزى و شکست و شفاعت و مغفرت آنها به دست بتهاست. بدیهى است در اعتقاد به جواز و مشروعیت برخى افعال نظیر شفاعت و توسل خواهى، زیارت و... هیچکدام از ذهنیت هاى فوِ وجود ندارند. به نظر شیعه مقومات عبادت 2 امر است، خضوع و تذلل فراوان و احساس اینکه او رب، مدبر کارگردان هستى به صورت کلى یاجزئى است. لذا هر گونه خضوع و فروتنى را نمى توان مادام که همراه امر ملائک به سجده بر آدم، سجده فرزندان یعقوب در برابر یوسف و...
    بنابراین پذیرفتن مرز توحید و شرک با ملاک هر گونه تعلق و وابستگى به غیرخدا یا هر گونه تضرع و فروتنى شدید به غیرخدا ناصواب مى باشد. هم چنین باید گفت هر گونه انتساب و وابستگى به غیرخدا نمى تواند نادرست باشد و با دو قید است که این انتساب یا اشکال مى گردد یکى اینکه انتساب بالاصالة (با قدرت ذاتى) و دیگر باشد و دیگر اینکه انتساب بالاستقلال (بدون اذن گرفتن از دیگرى) گردد.
    بعضاً فروتنى و تذلل در برابر غیرخدا که در قرآن کریم مشروع دانسته شده است (از قبیل امر به ملائکه براى سجده بر آدم و...) را موجه و مدلل به علت فرمان خدا مى دانند غافل از اینکه خداوند به عملى که واقعاً شرک است فرمان نمى دهد "ان الله لایامر بالفحشاء و اتقولون على الله مالاتعلمون" و امر به شى ء نمى تواند ماهیت شى ء را دگرگون سازد.
    ناگفته نماند که وهابیون توحید را به 2 شاخه تقسیم مى کنند توحید الوهى و توحید ربوبى، توحید ربوبى را همان توحید در خالقیت و توحید الوهى را همان توحید در عبادت مى دانند و عنوان مى کنند که مشرکین توحید ربوبى داشتند ولى توحید الوهى نداشتند یعنى اینکه در عبادت مشرک بودند. لازم است توضیح داده شود که توحید الوهى به معناى عبودى نیست، اله یعنى الوجود الاعلى و المطلق الذى من شوونه ان یکون معبودا، معبودیت لازمه الوهیت است نه مساوى با آن و تفسیر اله به معبود تفسیر شى به لازمه آن است نه تفسیر شى به نفس. از سوى دیگر رب نیز به معناى خالق نیست بلکه به معناى مدبر است و مشرکانى که ماه و ستاره را مدبر مى دانستند نمى توانستند توحید ربوبى داشته باشند بلکه مشرکین در خالقیت موحد بودند ولى نه در توحید الوهى داشتند و نه ربوبى.

    2-1- تعریف و ملاک بدعت :
    دانشمند بزرگ شیعه سیدمحسن امین عاملى در تعریف بدعت مى گوید "البدعة ادخال مالیس فى الدین فى الدین" بدعت عبارت است از داخل گرداندن چیزى که جزو دین نیست در آن. همچون مباح کردن حرام و حرام کردن مباح کردن، واجب گرداندن غیرواجب، مستحب شمردن غیرمستحب. به عبارت دیگر تصرف در قانون الهى خواه به صورت افزایش باشد و خواه کاهش بدعت نامیده شده و بدعت گزار از توحید و تشریع روى گردان است.
    عناصر و ملاکهاى بدعت نامیده شدن یک عمل عبارتنداز:
    1- تصرف در دین. بنابراین اگر نوآورى به دین منتسب نشود بدعت نخواهد بود و فرقى نمى کند که نوآورى مزبور جایز باشد (مثل فوتبال)و یا حرام باشد (مثل آمیزش و اختلاط زن و مرد اجنبى).
    2- فقدان دلیل خاص یا عام شرعى. اعمال شرعى، مشروعیت خود را از دلیل خاص و یا از دلیل عام شرعى مى گیرند، برخى از این ادله عام عبارتند از: قاعده نفى سبیل، حرمت اکل باطل، قاعده نفى حرج، نفى اضرار. بنابراین مسائلى از قبیل بزرگداشت موالید و وفیات پیامبر از ادله کلى و عام وجوب رعایت اموات اهل بیت و احترام خاندان و ى و تعظیم شعائر الهى قابل استفاده مى باشند و لذا ادعاى بدعت بودن پذیرفته نیست و گرنه برخوردارى از تجهیزات و سلاحهاى جدید نظامى از قاعده کلى واعدوالهم مااستطعتم من قوة قابل بهره بردارى نبوده و بدعت به شمار مى رود.
    3- قصد رواج در میان مردم. اندیشه تصرف مادامى که جنبه عملى به خود نگیرد اگر چه حرام مى باشد ولى بدعت به شمارنمى رود.
    با توجه مطالب فوِ بدعت در بسیارى از موارد که وهابیان ادعا مى کنند جارى نمى شود از جمله الف: امورى که در راستاى تحول و تکامل زندگى دنیوى و اجتماعى و معیشتى است از قبیل دستاوردهاى صنعتى و دنیاى مدرن.
    ب: آداب و رسوم و عرفیات خاص جوامع مختلف که با توجه به فرهنگهاى مختلف گونه هاى بسیارى دارد قابل ذکراست که اهل سنت بدعت را به دو بخش بدعت حسن و بدعت تقسیم مى کنند. این تقسیم که مبناى تعریف مشخص ندارد به خلیفه دوم برمى گردد که اقامه نمازهاى مستحب شبهاى رمضان به جماعت را نعم البدعة خواند

    2- نقد شبهات وهابیت :
    1-2 تعمیر قبوراولیاء
    الف - نخستین بار ابن تمیمه و شاگردش ابن القیم بر تحریم ساختن بناء و لزوم ویرانى آن فتوى دادند. "یحب هوم المشاهد التى نبیت القبور على القبور ولا یجوز ابقاءهابعدالقدرة على هدمهاو ابطالها یوماً واحداً" وباهمین طرز تفکر وهابیان در هشتم شوال 1344 ه ِ (80 سال قبل) قبور ائمه بقیع و صحابه را ویران کردند.
    ب- قرآن در این خصوص: حکم خاص ندارد ولى از برخى از کلیات مى توان حکم موضوع را استفاده نمود. به عنوان مثال از آنجا که در قرآن تعظیم شعائر از تقواى قلوب دانسته شده (ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوى القلوب) و در جایى دیگر صفاومروه یا شتر تعیین شده براى ذبح از شعائر قلمداد مى شوند (والبدان جعلناها لکم من شعائرالله)حالى که یک شتر مى تواند از شعائر گردد چگونه پیامبران و بزرگان و شهدا از شعائر نباشند و استحقاِ تعظیم و احترام نداشته باشند.
    ج- قرآن تعمیر قبر و ساختن مسجد در کنار قبر اصحاب کهف را بدون نقد و اعتراض ذکر مى کند.
    د- نقطه اى از بلاد اسلامى نیست که در آنجا قبر و مشهدى نباشد و لذا تعمیر قبور در فرهنگ اسلامى و سیره مسلمانان کاملا جارى و سارى بوده است.
    ه- حتى قبر پیامبر و قبور شیخین که به خاطر تبرک در کنار آن حضرت دفن شده اند همواره تعمیر و تجدید شده است. در این زمینه مى توان مشروح تاریخ ادوار قبر پیامبر را در کتاب دفاء الوفاءسمهودى (383-390) یا کتابهاى تاریخ مدینه مطالعه نمود.
    و- استناد به حدیث ابى الهیّاج:
    ابى الهیاج روایت مى کند که حضرت على بن ابیطالب به وى فرمود: الا ابعثک على ما بعثنى علیه رسول الله صلى الله علیه آله ان لاتدع تمثال الاطمته و لاقبرا مشرفاً الاسوتیه از نظر شکل 1- در تمام صحاح شش گانه از ابى الهیاج فقط همین یک حدیث نقل شده و وى اهل حدیث نبوده است.
    2- بردیگر راویان این حدیث از جمله ، شفیان ثورى، ابى اسدى خدشه وارد شده است.
    از نظر دلالت 1- احدى از علماء، طبق آن فتوا نداده است و بلکه اتفاِ علماء بلندى به مقدار یک وجب را از سنت دانسته اند. 2- مقصود از روایت صاف کردن سطح قبر است در برابر تسنیم (مثل سنام و کوهان شتر، کوژ ساختن قبر). ائمه مذاهب اربعه جز شافعى که به تسویه قبر فتوا داده است،به تسنیم آن فتوا داده اند که در این صورت این حدیث مؤید فتواى علماى شیعه را تسویه سطح قبر دارد.مؤید این مطلب آنکه عنوان باب این حدیث "الامر بتسویة القبر" آمده است نه "الامر بتخریب القبر و هدمها"
    3- نووى شارح صحیح مسلم در ذیل حدیث مى گوید"ان السنة ان القبر لا یرفع عن الارض رفعاً کثیراً و لا یسنم بل یرفع نحو بشر و یسطح". ابن حجر در شرح صحیح بخارى نیز همین قول را آورده است.
    ه- استدلال با حدیث جابر
    "نهى رسول الله ان یحصص القبر و ان یقعد علیه و ان یبنى علیه" یا "نهى رسول الله ان یکتب على القبر شىء" .با فرض قبول اشکالات سندى ى و اضطرابات متن، به اتفاِ علماء مذاهب اسلامى برکراهت دلالت دارد و نباید فراموش کرد که قبر پیامبر در تاریخ همواره داراى بنابوده است.

    2-2 مسجدسازى در کنار قبور صالحان :
    الف- به اتفاِ مفسران پیشنهاد ساختن مسجد بر قبر اصحاب کهف مربوط به موحدان و خداپرستان بوده است (تفاسیر کشاف، حلابین، المیزان، مجمع و...). خالى بودن آیات قرآن و نیز مفسران و مورخان از هر گونه نقد و اعتراض در این خصوص نشان دهنده نوعى تقریر مى باشد.
    ب: دلیل وهابیت در این خصوص احادیثى است از قبیل "لعن الله الیمود و النصارى اتخذوا قبورانبیاءهم مسجداً، قالت (عایشه) و لولا ذلک لابرزوا قبره غیر انى اخشى ان یتخذ مسجداً" و در جایى دیگر "ان اولئک اذاکان فیهم الرجال الصالح فمات بنوا على قبره مسجدا و صورا فیه تلک الصور اولئک شرار الخلق عندالله یوم القیامة" ویا"الهم لاتجعل قبرى وثناً یعبد( مسنداحمد 3/248).
    ج -احادیث با ملاحضه قبل و بعد عبارات آن نشان مى دهد که با قبر و تصویر روى آن به سان بت رفتار کرده و یا آنرا قبله خود قرار مى دادند. د-بسیارى از شارحان صحیح مسلم و بخارى اینگونه تفسیر کرده اند که اقوام گذشته صورت هاى صالحان خود را روى قبر نصب یا حک مى کردند و در کنار قبر خدا را مى پرستیدند اما به مرور زمان به جاى پرستش خدا در کنار این قبور خودِ این صورتها پرستیده مى شد. ه-مورد حدیث در خصوص ساختن مسجد برروى قبر است در حالیکه در مشاهده مشرفه محدوده حرم و محدوده مسجد از هم جداست مسجدى وجود داردبراى عبادت و پرستش خداوند و حرمى وجود دارد براى خواندن زیارت و توسل.
    و-مسجدسازى در کنار و یا برروى قبور صلحاء در جاى جاى کشورهاى اسلامى رایج بوده و نیز در صدور اسلام نیز متعارف بوده است مثل مسجد روى قبر حمزه، یا مسجد روى قبر فاطمه بنت اسد. ز-اگر مسجدسازى کنار قبور نامشروع بود چرا مسلمانان مسجد نبوى را توسعه دادند و قبر پیامبر را در وسط مسجد قرار دادند.

    3-2 زیارت قبور مومنان :
    الف-وهابیان اصل زیارت را ممنوع و حرام نمى دانند بلکه سفر براى زیارت را نامشروع مى دانند، اگر چه در عمل از آن نهى مى کنند و آنرا مکروه مى شمرند.
    قرآن قیام و وقوف بر قبر و طلب رحمت رافقط براى منافق و مشرک مى داند (و لاتصل على احد منهم مات ولاتقهم على قبره)
    ج-اصل زیارت مورد سفارش پیامبر اکرم (ص) بوده (زوروالقبور فانها تذکر الاخرة) و خود حضرت نیز به زیارت قبور مى رفت و به قبور سلام مى داد. هم چنین پیامبر به زیارت قبر مادر گرامیشان مى رفتند و مى گریستند (زارالنبى قبرامه فبکى و من حوله)، استاذنت ربى فى ان ازور قبرها فاذن لى فزور والقبور فانها تذکر کم الموت) .
    د- از برخى احادیث استفاده مى شود که پیامبر براى مدتى زیارت قبور را که عمدتاً قبور مشرکان و بت پرستان بوده اند به ملاحظات تربیتى، نهى کرده بودند ولى این امر موقت بوده و سپس مردم به این امر تشویق مى شدند ( کنت نهیتکمع زیارة القبور قرورها فانها تزهد فى الدنیا و تذکر فى الاخرة) .ه-زیارت قبور آثار فراوان تربیتى و اخلاقى به همراه دارد.
    ز- حضور برتربت عزیزان از رسوم عام و فراگیر بوده، به نحوى ریشه در فطرت انسانها دارد که به حکم عاطفى و روحى مردگان خود را از یاد نمى برند. براستى چگونه مى توان مادر مومنى را از زیارت قبر فرزند رشیدش محروم کرد که شاید تنها طریق تخلیه و تسلى بخشى وى همین زیارت باشد.

    4-2 زنان و زیارت قبور:
    الف-استناد مخالفان به احادیثى همچون "لعن رسول الله زواّرات القبور" مى باشد.
    ب-ترندى حدیث را نسوخ دانسته مى گوید حدیث مربوط به دوران پیش از تجویز زیارات قبور بوده و وقتى پیامبر زیارت را تجویز کرد مرد و زن در آن یکسان هستند. ج-در برخى روایات مقصود از این زنان را کسانى دانسته است که براى تماشاى جنازه بیرون مى آیند و ارتباط و مسئولیتى در مورد با میت ندارند. حداقل مطلب اینکه کسانى که بسیار به زیارت مى آیند و این بیرون آمدن موجب مفسده و یا تضییع حقى مى شود مورد نظر مى باشند.
    د-بسیارى از علماء نهى را کراهتى مى دانند.
    ه-حضرت زهراسلام الله علیه هر جمعه به زیارت قبر عموى خود مى رفت، نماز مى خواند و گریه مى کرد.
    و-در برخى روایات پیامبر به عایشه نحوه زیارت قبور را تعلیم داد و عایشه نیز به زیارت قبور مى رفت .
    ز-فواید و مصالح زیارت قبور، براى زنان نیز باقى است.

    5-2 زیارت قبر پیامبر اکرم :
    الف-کتاب "شفاءالسقام فى زیارة خیرالانام" از تقى الدین مشبکى شافعى (756 ه ِ) از بهترین کتابهاى نویسندگان اهل سنت در رد فتواى ابن تمیمه پیرامون تحریم زیارت قبر پیامبر است.
    ب-از دیگر کتابهاى معتبر که در این زمینه از میان علماى اهل سنت برآمده است مى توان به الوفاءفى فضائل المصطفى اثر ابن جوزى (597 ه ِ)، مصباح الظلام فى المستغیثین بخیرالانام اثر محمدبن نعمان مالکى (673 ه ِ)، وفاء الوفاء اثر نورالدین سهمودى، المواهب الدنیه اثر ابوالعباس قسطلانى و صلح الاخوان خالدى بغدادى، الجواهر المنظم فى زیارة القبر المکرم اثر ابن حجرهتیمى شافعى (937 ه ِ) و از نویسندگان معاصر مى توان به کتاب التوسل و الزیارة فى الشریعة الاسلامیة از محمدنقّى از علماى الازهر نام برد.
    ج-علامه امینى (ره) حدیث "من زار قبرى و جبت له الجنة" را از 41 طریق از کتابهایى از قبیل دار قطنى درالسنن و ابوبکر بیهقى در سنن، سیوطى در الجامع الکبیر و حدیث من جاءنى زائراً لاتحمله حاجة الازیارتى کان حقاً علىّ ان اکون له شفیعا یوم القیامة را از 16 طریق از کتابهایى از قبیل غزالى در احیاء علوم، طبرانى در معجم الکبیر و... و 20 حدیث دیگر از دهها طریق را در الغدیر آورده است.
    د-علامه امینى کلمات 40 تن از علماء و بزرگان اهل سنت را مبنى بر استجاب و سنت بودن زیارت پیامبر به همراه 9 زیارتنامه مختلف جهت زیارت پیامبر از کتابهاى اهل سنت ذکر کرده است.
    ه-و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروالله و استغفر لهم الرسول لوجدوا لله تواباً رحیماً(نساء/64) از آراء مفسرین و نیز سیره مسلمانان انحصار آیه در زمان حضور حضرت فهمیده نمى شود.
    و-حدیث شکایت پیامبر به بلال در عالم رؤیا مبنى بر اینکه چرا بلال به زیارت حضرت نمى رود، (ما هذه الجفة یا بلال امالک ان تزرنى یا بلال...فاتى قبرالنبى فجعل یبکى عنده فاقبل الحسن و الحسین رضى الله عنهما فجعل و یقبلهما.
    ز- علامه امینى 50 نفر از بزرگان را در سرتاسر کشورهاى اسلامى که قبرشان مزار مؤمنان است را ذکر مى کند فضلا عن قبر پیامبر اکرم(ص).
    ح-در کتابهاى متعددى بابى تحت عنوان ادب زیارت پیامبر اکرم وجود دارد از جمله در کتاب حق التوسل فى اداب زیارة افضل الرسل، اثر جمال الدین عبدالله الفاکهى الملکى، 49 ادب زیارت ذکر شده است .
    ط-از جمله احادیث این باب مى توان به "من حج البیت ولم یزرنى جفانى، من زارنى بعد موتى فکانما زارنى فى حیاتى ومن زار قبرى کنت له شفیعا" اشاره نمود.
    ى-مسلمانان از قرن اول تا به امروز همواره به زیارت محبوب خود شتافته اند و هرگز کسى نگاه مشرکانه و بت پرستانه به آن نداشته است.

    6-2 تحریم سفر براى زیارت قبور :
    الف-وهابیها معتقدندتسنن زیارة النبى الا انه لایشد الرحل الا الزیارة المسجد والصلاة فیه . ب- حدیث شد رحال مستند اعتقاد وهابیهااست. لاتشد الرحال الا الى ثلاثة مساجد، مسجدى هذا، مسجدالحرام و مسجدالاقصى . اگر تقدیر و معنى جمله این باشد که براى هیچ مسجدى غیر از 3 مسجد مذکور شد و حال نشود، بدین منظور مى گردد که براى اقامه نماز ضرورتى ندارد رنج سفر تحمل گردد جز براى 3 مسجد مذکور. که این در صورت تعارض و تنافرى با سفرهاى زیارتى ندارد چون سفر براى مسجد نشده است مضاف بر اینکه با مضمون برخى از احادیث تعارض دارد از جمله اینکه پیامبر روزهاى شنبه به مسجد قبا مى آمدند و نماز مى گزاردند (ان النبى کان یاتى مسجد قبا سبت ماشیا وراکبا و ان ابن عمرکان یفعل کذلک). و در صورتى که تقدیر و معنى آنرا این بدانیم که براى هیچ مکانى غیر از این 3 مسجد شد و حال نشود، مضایقى بى توجیه مى بابد چرا که با آن تمام سفرهاى معنوى منتفى خواهد شد مثل شد و حال براى مشعر، عرفات، منى، مسافرت براى تحصیل علم، جهاد در راه خدا، صله رحم، زیارت والدین در حالیکه بسیارى از این سفرها مندوب اند.

    7-2-برگزارى نماز و دعا نزد قبور اولیاء و احترام به قبور آنان :
    الف- ابن تمیمه مى گوید: " لم یذکر احد من ائمة السلف ان الصلاة عند القبور فى مشاهدها مستحبه ولاان الصلاة و الدعاء هناک افضل بل اتفقوا کلهم على ان الصلاة فى المساجد و البیوت افضل منها عند قبور الاولیاء و الصالحین "که به مرور از مرجوحیت به ممنوعیت و سپس به شرک توسعه یافت.
    ب- نمازگزاردن به نحوى که صاحب قبر را قبله و یا مورد پرستش قرار دهد شرک است در حالیکه انگیزه مسلمانان تبرک به مکانى است که محبوب خدا در آنجا به خاک سپرده شده است.
    ج- حضرت زهرا به حکم احادیث صحیح هر جمعه به زیارت قبر عموى خود مى رفت و در آنجا نماز مى گزارد.
    د- قیام حضرت ابراهیم به آنجا شرافتى مى دهد که مصلى مى گردد و اتخذوا من مقام ابراهیم مصلى (بقره/ 125)
    ه- مدفن و مشاهد اولیا در قرآن مسجد مى شود لنتخذن علیهم مسجدا (کهف/ 21)
    و- هاجر و اسماعیل به خاطر صبر و تحمل سختى در راه خدا، محل گامهاى آنها جایگاه عبادت مى شود (صفاو مروه)
    ز- پیامبر در قضیه معراج در مکانهایى هم چون طیبه، طور سینا، بیت الحم نماز مى گزارد.
    ح- قبور پیشوایان گواه اصالت تاریخى اسلام و بخشى از هدایت و تمدن و فرهنگ اسلامى است.
    ط- باید از اینکه جوان امروز مسیحى که به علت نداشتن اثرى ملموس از حضرت مسیح، مادر وى و حواریین دچار شک و تردید گشته است درس عبرت بگیریم.
    س- در همه اقوام و ملل زنده نگهداشتن نام و یاد شخصیت هاى ملى و مذهبى، ارزشمند و مرسوم است.
    ک- بررسى کتب تاریخى و سفرنامه ها گواه وجود صدها آرامگاه و مرقد با شکوه در سرزمین وحى و دیگر ممالک اسلامى بوده، باتوجه و احترام مردم به این مقابر را در همه دوره ها حکایت مى کند.
    ل- وقتى بنى اسرائیل صندوقى را که مواریث خاندان موسى و هارون بوده است را تا مدتها بعد حفظ و حفاظت مى کردند و قرآن آن را مایه آرامش و تقویت روحى و روانى مى داند چگونه ما مسلمانها به ذخایر و مواریث انسانى خود مى توانیم بى توجه باشیم.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ