1008

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1008 :: چهارشنبه 27 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

نتايج غرورانگيز کاروان ورزشي ايران در پارا المپيک
+يک ايميل دريافتي

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1007) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ده نقاشي گراقيمت دنيا
  • عکسهاي فوق العاد ديدني عکاس مشهور کامرون
  • طب قرآني
  • کاروان پر افتخار ايران بیست و دوم شد
  • معرفي و دانلود فيلم : بچه هاي هوانگ شي
  • دانلود فيلم مستند: زمين: قدرت سياره
  • دانلود انيميشن : Robots
  • آلبوم جديد و زيباي اورمان با نام فرشته
  • آهنگ زيباي قدسيان آسمان باصداي عصار - اصفهاني
  • اطلاعات عمومی پزشکی، روانشناسی، گیاهان دارویی در نرم افزار سالنامه سلامت
  • بازی فوتبال Real Football 2009
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: رالي بزرگ گوسفندها
  • دوای درد من تویی!
  • دغدغه طلایی: از امام رضا یاد بگیر!
  • ویجت‌های جالب سایت wowzio، ابزارهای خوبی برای وبلاگ‌نویس‌ها
  • چرا توكلي همه نامه‌هاي حلاليت خواهي‌اش را منتشر نمي‌كند؟
  • به مشاركتي‌ها راي مي‌دهم، حتي اگر كانديدا نشده باشند!
  • سنگسار مردم ايران در هاليوود!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • دوربین جدید نیکون مدل D90معرفی شد
  • دومین زن فضانورد ایرانی امسال از ایران به فضا خواهد رفت
  • خلاصه ای استثنایی از مردی استثنایی
  • آشنایی اولیه با وهابیت  و نقد آراء و شبهات (قسمت دوم)
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com




سجده شکر مهران رجبي، قويترين مرد جهان بعد از شکستن رکورد جهاني
و کسب  مدال طلاي پارا المپيک پکن

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

25 تصویر دیدنی
طب قرآني
ده نقاشي گراقيمت دنيا
اينم يه جور مدل مو!
عکسهاي فوق العاد ديدني عکاس مشهور کامرون
مستند ديدني: دفاع مقدس
کاري از  واحد مرکز خبر
کارهای هنری در وسط جاده 
کوچکترين موبايل دوربين دار دنيا
خانه های عجیب در سراسر دنیا
گزارش تصویری: قهرمانی و رکورد شکنی کاظم رجبی
در پارالمپیک پکن

گزارش تصویری: قهرمانی نماینده ایران در مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک براي چهارمين بار


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پایان پارالمپیک پکن
کاروان پر افتخار ايران بیست و دوم شد

کاروان ورزشی ایران با صعود هفت پله ای در جدول رده بندی توزیع مدالهای سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک در پایان دهمین روز به رده بیست و دوم رسید.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به پکن، در پایان دهمین روز این دوره از رقابت ها، کاروان ورزشی چین با کسب 87 مدال طلا، 68 نقره، 52 برنز و مجموع 207 مدال مقتدرانه عنوان قهرمانی رقابت های پارالمپیک 2008 پکن را از آن خود کرد.
برپایه این گزارش، کاروان ورزشی انگلستان میزبان دوره بعدی المپیک با 42 مدال طلا، 29 نقره، 31 برنز و مجموع 102 مدال در رده دوم قرار گرفت.
کاروان ورزشی آمریکا با 36 مدال طلا، 34 نقره، 28 برنز و مجموع 98 مدال در رده سوم، اوکراین با 24 طلا، 18 نقره و 31 برنز و مجموع 73 مدال در جایگاه چهارم و استرالیا با 22 طلا، 29 نقره و 27 برنز و مجموع 78 مدال در مکان پنجم قرار گرفته اند.
کاروان ورزشی ایران نیز در پایان دهمین روز این بازیها با کسب 2 مدال طلای محمدرضا میرزایی جابری در ماده پرتاب نیزه و کاظم رجبی در دسته 100+ کیلوگرم وزنه برداری، یک مدال نقره مهرداد کرم زاده در پرتاب دیسک و 2 مدال برنز علی سلمانی صادق زاده در دسته 100- کیلوگرم وزنه برداری و تیم فوتبال هفت نفره ایران در رده 22 جدول رده بندی توزیع مدالها قرار گرفت.
توزیع مدالهای کاروان مهر علوی که با 72 ورزشکار در سیزدهمین دوره بازیهای المپیک شرکت کرده بود به این شرح است:

مدال طلا:
حمزه محمدی (وزنه بردرای)، جواد حردانی ( پرتاب دیسک)، ملی پوشان والیبال نشسته ، محمدرضا میرزایی جابری (دو ومیدانی) و کاظم رجبی (وزنه برداری)

مدال نقره:
سعید رحمتی (جودو)، علی محمد یاری (پرتاب دیسک)، مجید فرزین (وزنه برداری) عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه) و علی حسینی (وزنه بردرای)، مهرداد کرم زاده (پرتاب دیسک)

مدال برنز:
جواد حردانی ، علی سلمانی صادق زاده و فوتبال هفت نفره.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بچه هاي هوانگ شي
The Children of Huang Shi

کارگردان: راجر اسپاتيس وود. فيلمنامه: جين هاوکسلي، جيمز مک مانوس. موسيقي: ديويد هيرشفيلدر. مدير فيلمبرداري: ژيائودينگ ژائو. تدوين: جيوفري لمب. طراح صحنه: استيون جونز-اوانز. بازيگران: جاناتان ريس مه يرز[جورج هاگ]، چاو يون-فت[چن هانشنگ]، رادا ميچل[لي پيرسون]، ميشله يئوه[خانم وانگ]، گوانگ لي[شيکاي]. 114 دقيقه. محصول 2008 استراليا، چين، آلمان. نام ديگر: Escape from Huang Shi.
سال 1937. خبرنگار انگليسي جواني به نام جورج هاگ که براي پوشش خبري و تهيه عکس از حمله ژاپني ها به شهر نانکينگ در چين رفته، توسط سربازان ژاپني دستگير مي شود. اما در لحظه اعدام به شکلي معجزه اسا توسط گروهي از پارتيزان هاي چنين به رهبري چن هانشنگ نجات مي يابد. چن او را به لي پيرسون پرستاري از اعضاي صليب سرخ مي سپارد و لي نيز او را به يتيم خانه اي دوردست مي فرستد. هدف لي از اين کار ترغيب جورج به اقامت در آنجا و سر و سامان دادن به وضعيت يتيم خانه است. کاري که جورج ابتدا از آن سر باز مي زند، اما بعدها با ديدن بيچارگي کودکان تصميم به ماندن مي گيرد. او براي نگهداري از کودکان نيازمند کمک هاي مالي افراد متمکن شهر از جمله بانو وانگ است که با وجود داشتن شيره کش خانه و فروش مواد مخدر، دست و دل بازانه از وي و يتيم خانه حمايت مي کنند. اما پيشروي نيروهاي ژاپني ماندن در يتيم خانه را غير ممکن مي سازد. جورج تصميم مي گيرد براي رساندن کودکان به جايي امن سفري طولاني را آغاز کند. تنها کساني که در اين پياده روي طولاني کمک مي کنند، لي-که عاشق جورج شده- و چن-پارتيزان رک گوي کمونيست- هستند. جورج به همراه 60 کودک سفري طاقت فرسا از ميان کوه ها ليو پان شان و صحراي مغولستان آغاز مي کند و سرانجام موفق مي شود بعد از تحمل مصائب فراوان به مقصد برسد. اما خود مدت زماني کوتاه پس از رسيدن به هدف بر اثر بيماري مي ميرد.

چرا بايد ديد؟
راجر اسپاتيس وود متولد ١٩٤٥ اتاوا از استان اونتاريوي کاناداست. در بريتانيا بزرگ شده، اما همه او را فيلمسازي آمريکايي مي شناسند. از دهه ١٩٧٠ در مقام تدوين گر وارد عالم سينما شده و تعدادي فيلم قابل توجه تلويزيوني نيز کارگرداني کرده است. اولين فيلمش قطار وحشت محصول مشترک کانادا و آمريکا بود و از آن زمان تاکنون اغلب فيلم هايي که ساخته، توليد آمريکا محسوب مي شوند. اسپاتيس وود با زير آتش-يکي از بهترين فيلم هاي تاريخ سينما با محوريت خبرنگار جنگي- در ١٩٨٣ براي اولين بار در ميان منتقدان دنيا شناخته شد و از آن زمان تا حال امضاي خود را پاي فيلم هاي متفاوت و اکثراً پول ساز چون شليک به قصد کشتن، روز ششم، هميشه فردايي هست[از سري جيمز باند] و اين اواخر Ripley Under Ground انداخته است. بي تعارف بايد گفت که تمامي اين فيلم ها هر چند حرفه اي و خوش ساخت هستند، اما هرگز از نظر جديت و ساختار به پاي دو فيلم اوليه او تعقيب دي. بي. کوپر و زير آتش نمي رسند. آخرين فيلمي که قبل از بچه هاي هوانگ شي از وي به نمايش در آمد با شيطان دست بده نام داشت که پس از دو دهه بازگشت به همان حال و هواي زير آتش و توجه به موضوعي جدي و باب روز يعني حقوق بشر و حفاظت از آن داشت. بچه هاي هوانگ شي که با فاصله زماني کوتاهي از با شيطان دست بده به نمايش در آمده، از نظر تماتيک در همان راستا قرار مي گيرد و باز ماجرايي واقعي را به روي پرده بازتاب مي دهد. داستان مردي که براي نجات ديگران همه چيز خود را فدا مي کند تا وظيفه انساني خويش را به جا آورده باشد.
فيلم بر اساس داستاني واقعي ساخته شده و به ماجراهايي مي پردازد که در سايه اغاز جنگ جهاني دوم تا چند دهه به بوته فراموشي سپرده شدند. البته در زمانه فعلي که بازار دفاع از حقوق بشر و افشاي جنايت هايي که عليه بشريت صورت گرفته داغ است و اسپاتيس وود که مي رود به يکي از سازندگان فيلم هايي با اين تم تبديل شود، داستان انساني را انتخاب کرده که در هياهوي اين کشتار بزرگ عشق به همنوع و احساس مسئوليت را کشف مي کند. سوژه و پرداخت در نوع خود کم نقص و همه چيز رو به کمال است. الا بازيگر نقش اصلي فيلم که سيمايي نه چندان جذاب و با وجود تلاش هايش در چيني و ژاپني حرف زدن، دافعه برانگيز است. بر خلاف فت، يئوه و ميچل که گزينه هايي بهتر از آنها را نمي توان تصور کرد. اسپاتيس وود نشان مي دهد که چگونه مي توان انسان هايي با مشرب و نژاد گوناگون را حول محور انسانيت گرد آورد. از خبرنگار انگليسي جوان تا پرستار استراليايي متعهد و از پارتيزان کمونيست تا فروشنده مواد مخدر که همگي به يک چيز-حمايت از کودکان و نجات آنها- باور دارند. اگر قصه فيلم مبناي واقعي نداشت، مي شد در وقوع چنين حادثه اي شک کرد. اما خوشبختانه هنوز در دنيا انسان هايي يافت مي شوند که سرشت انساني خود را بر هر متر و معياري ترجيح دهند. البته پخش کنندگان فيلم بر خلاف اين شيوه کوشيده اند تا قتل عام تجاوز به زنان در نانکينگ را با دادن نامي ديگر به فيلم : فرار از هوانگ شي! را دستمايه کسب و کاري حلال کنند، که خوشبختانه چندان موفق نبوده اند. اگر موضوع فيلم را جذاب نمي يابيد، مي توانيد از آن را به عنوان مبارزه چند انسان در برابر انبوهي از مصائب يا اولين محصول مشترک چين و استراليا]با بودجه 40 ميليون دلار] تماشا کنيد. درامي شکيل که فيلمبرداري و موسيقي زيبايي نيز آن را همراهي مي کند. پايان فيلم به شيوه فهرست شيندلر به تصاوير و سخنان بازماندگان آن واقعه اختصاص دارد که بر سنديت آن مي افزايد.
ژانر: درام، تاريخي.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
part1.rar 
part2.rar 
part3.rar 
part4.rar 
part5.rar 
part6.rar 
part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

زمين: قدرت سياره
Earth: The Power of the Planet

مستندي درباره سياره زمين
محصول
BBC

This landmark series uses specialist imaging and compelling narrative to tell the life story of our planet, how it works, and what makes it so special. Examining the great forces that shape the Earth - volcanoes, the ocean, the atmosphere and ice - the programme explores their central roles in our planet’s story. How do these forces affect the Earth’s landscape, its climate, and its history? CGI gives the audience a ringside seat at these great events, while the final episode brings together all the themes of the series and argues that Earth is an exceptionally rare kind of planet - giving us a special responsibility to look after our unique world. This is a series that shows the Earth in new and surprising ways. Extensive use of satellite imagery reveals new views of our planet, while timelapse filmed over many months brings the planet to life. Offering a balance between dramatic visuals and illuminating facts, this ground-breaking series makes global science truly compelling.
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/141968582/Earth.1.avi.001
http://rapidshare.com/files/141968594/Earth.1.avi.002
http://rapidshare.com/files/141969194/Earth.1.avi.003
http://rapidshare.com/files/141969184/Earth.1.avi.004
http://rapidshare.com/files/141969182/Earth.1.avi.005
http://rapidshare.com/files/141969204/Earth.1.avi.006
http://rapidshare.com/files/141969190/Earth.1.avi.007
http://rapidshare.com/files/141969208/Earth.1.avi.008

http://rapidshare.com/files/141969373/Earth.2.avi.001
http://rapidshare.com/files/141969381/Earth.2.avi.002
http://rapidshare.com/files/141969379/Earth.2.avi.003
http://rapidshare.com/files/141969370/Earth.2.avi.004
http://rapidshare.com/files/141969456/Earth.2.avi.005
http://rapidshare.com/files/141969450/Earth.2.avi.006
http://rapidshare.com/files/141969470/Earth.2.avi.007
http://rapidshare.com/files/141969281/Earth.2.avi.008


http://rapidshare.com/files/141969467/Earth.3.avi.001
http://rapidshare.com/files/141969691/Earth.3.avi.002
http://rapidshare.com/files/141969703/Earth.3.avi.003
http://rapidshare.com/files/141969705/Earth.3.avi.004
http://rapidshare.com/files/141969684/Earth.3.avi.005
http://rapidshare.com/files/141969686/Earth.3.avi.006
http://rapidshare.com/files/141969704/Earth.3.avi.007
http://rapidshare.com/files/141969436/Earth.3.avi.008

http://rapidshare.com/files/141969803/Earth.4.avi.001
http://rapidshare.com/files/141969730/Earth.4.avi.002
http://rapidshare.com/files/141969729/Earth.4.avi.003
http://rapidshare.com/files/141969756/Earth.4.avi.004
http://rapidshare.com/files/141969751/Earth.4.avi.005
http://rapidshare.com/files/141969815/Earth.4.avi.006
http://rapidshare.com/files/141969789/Earth.4.avi.007
http://rapidshare.com/files/141969552/Earth.4.avi.008

http://rapidshare.com/files/141969798/Earth.5.avi.001
http://rapidshare.com/files/141969801/Earth.5.avi.002
http://rapidshare.com/files/141969879/Earth.5.avi.003
http://rapidshare.com/files/141969877/Earth.5.avi.004
http://rapidshare.com/files/141969856/Earth.5.avi.005
http://rapidshare.com/files/141969866/Earth.5.avi.006
http://rapidshare.com/files/141969892/Earth.5.avi.007
http://rapidshare.com/files/141969633/Earth.5.avi.008

رمز فايل: ندارد

 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Robots


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/140867332/Rbt.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/140867326/Rbt.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/140867589/Rbt.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/140867575/Rbt.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/140867500/Rbt.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/140867539/Rbt.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/140867559/Rbt.part7.rar 

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد.


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

فرشته
باصداي اورمان

آلبوم جديد و زيباي اورمان با نام فرشته

 

نام آهنگ

کیفیت عالی کیفیت متوسط کیفیت پایین
Party Download Download Download
Aziz Joon Download Download Download
Life Music Download Download Download
Mimiram Download Download Download
To Ke Cheshmat Meshkie Download Download Download
Fereshte Download Download Download
JooJoo Download Download Download
Khianat Download Download Download
Man Bi Elat Zendam Download Download Download
Man Mastam Download Download Download
Boro Download Download Download

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي قدسيان آسمان
باصداي عصار - اصفهاني

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

اطلاعات عمومی پزشکی، روانشناسی،
گیاهان دارویی در نرم افزار سالنامه سلامت

با استفاده از نرم افزار سالنامه سلامت قادر خواهید بود به اطلاعات ارزشمندی از قبیل اطلاعات پزشکی، روانشناسی و داروهای گیاهی دست پیدا کنید. این نرم افزار قابلیت جستجو در مطالب را نیز داراست تا استفاده کنندگان این برنامه براحتی به مطالب دلخواه خود دست پیدا کنند . یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار قسمت تقویم روز آن است که در این تقویم اشعار شاعر گرانقدر حافظ نیز گنجانده شده است . قسمت دیگر مفید نرم افزار فوق بانک اطلاعات مراکز فرهنگی، پزشکی و دارویی است. که شما نیز می توانید اطلاعات مراکز فوق در شهر خود را به آدرسی که در برنامه معرفی شده بفرستید تا در نسخه بعدی برنامه با نام فرستنده در نرم افزار درج شود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار سالنامه سلامت:
- قابلیت مشاهده تاریخ روز بر حسب سال هجری، میلادی، قمری بعلاوه امکان مشاهده اشعار حافظ در هر روز
- امکان مشاهده مناسبت های پزشکی
- بانک اطلاعات مراکز دارویی و پزشکی کشور (فعلا شهرستان تهران)
- اطلاعات ارزشمند پزشکی، روانشناسی، دارویی و....
- قابلیت جستجو در مطالب نرم افزار
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی فوتبال Real Football 2009

بازی Real Football 2009 ساخت شرکت GameLoft یکی از قشنگ ترین و با کیفیت ترین بازیهای موبایل است که تا به حال دیده اید. این بازی دارای تمامی تیم های باشگاهی و ملی دنیا از جمله تیم ملی کشورمان و آخرین نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی است که میتوان از حضور Ronaldinho در تیم آ.ث.میلان نام برد.همچنین این بازی زیبا را می توانید با بلوتوث به صورت 2 نفره بازی کنید.امیدواریم که از این بازی نهایت لذت را ببرید.
این بازی به صورت جاوا و بر روی اکثر گوشی هائی که جاوا پشتیبانی میکند قابل نصب میباشد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

رالي بزرگ گوسفندها
Champion Sheep Rally

Champion Sheep Rally بازی بسیار زیبا و هیجان انگیزی است که در آن گوسفندان به مسابقه می پردازند. این بازی همان طور که از نامش پیداست نوعی لیگ قهرمانان برای گوسفندان است که در یک مسابقه سرعت و عبور از موانع و جمع کردن امتیاز ها با هم به مسابقه و رقابتی هیجان آور می پردازند.
محیط گرافیکی این بازی نسبتا بالا می باشد. حرکت در مسیر ها و جاده های زیبا با موانع سخت و دشوار از ویژگی های این بازی محسوب می شود .
در این بازی سرعت عمل و هم چنین دقت بسیار بالایی نیاز است تا هم از دیگر گوسفندان پیشی گرفته و هم با دقت بالا جوایز موجود در مسیر مسابقه را دریافت کرد. البته با همان بالا نیز باید از موانع موجود در مسیر عبور کرد.
این بازی برای افراد بالای 3 سال مناسب می باشد. والدین می توانند این بازی را برای فرزندان خردسال خود بر روی سیستم نصب کنند تا هم در اوقات فراقت وسیله سرگرمی فرزندان فراهم کنند و هم به رشد ذهنی و سرعت عمل و دقت فرزندان کمک کرده باشند.
تذکر : حجم واقعی این بازی 136 مگابایت می باشد که با فشرده سازی به 31 مگابایت تغییر یافته است. کافی فایل زیر را دانلود نموده و فایل Setup‌ را اجرا نمایید تا بازی بر روی سیستم شما نصب گردد .

قابلیت های كلیدی بازي Champion Sheep Rally:
- مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی 3 سال و بالاتر
- بازی بسيار جذاب و هیجانی با گرافیک بالا و سه بعدی
- جلوهاي زيبا و كم نظير صوتي و بصري
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- بالا بردن خلاقيت و هوش افراد
- دست زدن به ابتكار و خلاقيت در طي بازي
- انیمیشن زیبا و با کیفیت
- حجم بسيار كم بازي
- و...

طريقه فعالسازي:
در صورتي كه بعد از نصب بازي و بعد از اجراي آن با پيغام d3dx9_27.dll مواجه شديد ميتوانيد با كپي كردن آن (که در داخل فايل زيپ قرار دارد) در محل نصب ويندوز خود و در پوشه system32 مشكل را برطرف نماييد.

حداقل سيستم مورد نياز:
Windows XP/2000,
DirectX 9.0c,
Pentium 3 or AMD Equivalent @ 800MHz,
128Mb RAM,
DirectX 9 Compatible Sound Card,
Supported 32Mb Graphics Card, 1.0 Gigabyte Hard Disk Space, 2x DVD-ROM Drive.
سيستم توصيه شده :
Windows XP/2000, DirectX 9.0c, Pentium 4 or AMD Equivalent @ 1.4GHz,
512MB RAM,
DirectX 9 Compatible Sound Card,
ATi Radeon 9000 and above,
Nvidia GeForce 4 and above,
1.0 Gigabyte Hard Disk Space,
2x DVD-ROM Drive
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 31 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

عن فاطمه الزهرا سلام الله عليها

ما يصنع الصائم بصيامه اذا لم يصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه.

روزه‏ داري كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد؟

بحار، ج 93 ص 295

 

 

دعاي رمضان

روز شانزدهم

اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِكَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَكِ یا إلَهَ العالَمین.

خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان ودورم دار در آن از رفاقت بدان وجایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

 

 

کلام رمضان

ماه رمضان را براى استغفار مغتنم بشماريد و از خداى متعال طلب مغفرت كنيد. ملت ما با اين روحيه‌ى فداكارى، با اين استقامتى كه نشان داده، با اين كار بزرگى كه كرده است، با جوانان نورانى و خوبى كه دارد (اين جوانان با اين تعداد، غير از جامعه‌ى ما، قطعاً در هيچ جاى عالم وجود ندارد) با اين زنان و مردان و مادران و فداكاريهاى گوناگونى كه از اين مردم سرزده است، استعداد پيشرفت زيادى در زمينه‌هاى مادّى و معنوى، دنيايى و اخروى دارد. اين ملت، با استغفار، رحمت الهى را به سوى خود جلب كند.
همه استغفار كنيد. آن كسانى كه اهل عبادتند، آن كسانى كه در امر عبادت متوسّطند، آن كسانى كه حتّى كاهل در كار عبادتند و فقط به اقلّ واجبات اكتفا مى‌كنند، آن كسانى كه حتّى گاهى خداى نخواسته بعضى از عبادت واجب هم از آنها ترك مى‌شود، همه و همه توجّه داشته باشند كه اين رابطه‌ى بين آنها و خدا، كار را پيش مى‌برد. از خداى متعال، آمرزش و مغفرت بخواهيد و طلب عفو كنيد. از خدا بخواهيد كه مانع گناه را بردارد؛ اين ابر را از مقابل خورشيد فيض و لطف و تفضلّات خودش برطرف كند، تا لطفش بر اين دلها و جانها بتابد. آن وقت ببينيد كه تعالى و اعتزازى به وجود خواهد آمد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که ملکه اليزابت اول الگوي مد در دوران خود بوده است. گفته مي شود که وي هنگام مرگ در حدود 3000دست لباس داشته است.
  • آيا ميدانستي اولين پخش عمومي برنامه هاي تلويزيون توسط بي بي سي در سال 1936 ميلادي صورت گرفته است.
  • آيا مي دانستي که يک زنبور قادر است رنگهاي سبز ، آبي و حتي ماوراي بنفش را که براي ما انسانها نامرئي است را ببيند. اما رنگ قرمز خالص را تشخيص نمي دهد و اشياي قرمز را به رنگ سياه مي بيند. در ضمن يک زنبور بايد بر روي چهار هزار گل بنشيند تا بتواند به اندازه يک قاشق عسل تهيه کند.
  • آيا مي دانستي بلندترين بنايي که به دست بشر ساخته شده برج تلويزيون کيپ جيراردو در ايالت ميسوري است که ارتفاع آن 510 متر است.
  • آيا ميدانستي که ماهي قزل آلا يکي از بهترين و معروفترين ماهيهاي پرورشي آبهاي شيرين است و نوع رنگين کمان آن نخستين بار از آمريکا به نقاط ديگر برده شده است.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

گل من
آسمان وقف نگاهت گل من مانده ام چشم براهت گل من
هر کجا هستي و باشي گويم که خدا پشت و پناهت گل من

بازی الاکلنگ
دوست داشتن مثل بازی الاکلنگ می مونه. اونی که عاشقتره همیشه خودش رو پایین نگه می داره تا عشقش از بالا بودن لذت ببره

عشق بادی
عشق مثل بادی است که در دل می پیچد.اگر نگهش داری خود آزرده می شویو اگر رهایش کنی دیگران!

یک گونی عشق
یک گونی عشق تقدیم تو باد... عشقش مال خودت، ولی یادت نره گونی شو پس بدی

نگاه مهربانت
زباغ خاطراتم هرگز نخواهی رفت ومن هرگز نخواهم برد از یاد نگاه مهربانت را

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دوای درد من تویی!

سید باقی بن عطوۀ حسنی می گوید:
پدرم زیدی مذهب بود و اطرافیان خود مخصوصا فرزندانش را از تمایل به مذهب شیعۀ اثنی عشری باز می داشت و به شیعیان می گفت: سال ها است کلیه های من بیمار است و من از این درد رنج می برم. اگر صاحب الامر شما مرا شفا دهد، من مذهب شما را قبول می کنم.
یک شب همه دور هم جمع بودیم ناگاه صدای پدرمان را شنیدیم که ما را به کمک می طلبید. به سرعت نزد او رفتیم. گفت: صاحب الامرتان را دریابید که همین الآن از نزد من خارج شد.
ما به سرعت به جستجو پرداختیم، اما کسی را نیافتیم. وقتی بازگشتیم و ماجرا را پرسیدیم، گفت: شخصی آمد پیش من و گفت: ای عطوه! گفتم: تو کیستی؟ گفت: صاحب الامر و امام فرزندانت!
آن گاه دست مبارکش را به کلیه های من کشید و فشار داد و رفت.
وقتی متوجه شدم، دیدم اثری از درد نمانده است!
بیماری پدرم از آن روز از بین رفت و او مانند آهو چابک و سرحال شد.(1)

پی نوشت:
1- کشف الغمة، ج3، ص300و301، فی معجزات الصاحب 7؛ بحارالانوار، ج52، ص65

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

پارسی ستیزان همیشه از انبوهی واژگان تازی در زبان پارسی چماقی برای خوارشماری آن ساخته اند و در این ماهها و سالهای گذشته حتا سخن از "زبان برتر" و "زبان پستتر" می رانند، که هر فرزانه ای را اندوهگنانه بیاد "نژاد برتر" و "نژاد پستتر" می اندازد.
گذشته از آن که زبان پارسی و دیگر زبانهای ایرانی نزدیک به چهار سده زیر سختترین و ددمنشانه ترین سرکوب فرهنگی به زیست نیمه پنهان خود ادامه داده بودند و "عربگرائی" نژادپرستانه مسلمانان بویژه بروزگار امویان، خَزش پیوسته واژگان عربی را بدرون همه زبانهای این آب و خاک ناگزیر می کرده است (هرچه باشد ما از دورانی نزدیک به چهارسد سال سخن می گوئیم، نه از ده سال و بیست سال!)، باید پدیده دیگری را نیز در اینجا واکاوی کرد؛ نزدیک به بیست سال پیش بخشهائی از "رسائل" ابوالفضل بیهقی به دستم رسید، بنام "سیسد و هفتاد و سه سخن". سالها پس از آن دوستی از ایران برایم نبشت که نسخه ای از آن در کتابخانه ملک تهران نگاهداری می شود. بیهقی در این رساله آئین نامه ای فرونوشته است، برای دبیران دیوانی، که آنان را بر بکارگیری واژگانی چند از زبان عربی بجای واژگان پارسی فرمان می دهد (برای نمونه: بجای شتاب کردن تعجیل نویسند). من در اینجا نمونه وار چند واژه از این فهرست را با برابرنهادهای تازی آنان می آورم:
(شوریدگی : اضطراب)، (رستگاری : خلاص)، (اندیشه: تأمل)، (آرزومندی : تمنا)، (آهستگی : تأنی)، (ترسانیدن : تهدید)، (خو : سیرت)، (خانگیان : اهل بیت)، (اندیشگی : تغافل)، (مرگ : وفات)، (خویشاوندان : اقارب)، (بیگانگان : اباعِد)، (بردباری : تحمل)، (مِهر : اشفاق)، (پس : مؤخر)، (دوستی : مصادقت)، (دانسته : معلوم)، (پارسائی : عفاف)، (استوار : محکم)، ...
بیهقی ولی بدین نیز بسنده نمی کند و واژه های جا افتاده عربی چون خجلت و فخر را نیز با واژگانی ناآشناتر تاخت می زند و فرمان می دهد که دبیران «بجای خجلت تشویر نویسند» و «بجای فخر کردن مباهات نویسند»!
اینکه چرا بیهقی (و بی گمان دیگر دبیران دیوانی) دست به چنین کاری یازیده اند، سخن این جُستار نیست. شاید بیهقی می خواسته با اینکار دل سلطان غازی (سلطان محمود غزنوی که مسلمانی سخت پایورز و خشک مغز بود) را بدین زبان نرم کند و در او این گمانه را برنیانگیزد که زبان پارسی زبان "مجوسان" است، بویژه آنکه اگر شعر ابزار آفرینش فرهنگی بود، زبان دیوانی یکسره با "سیاست" سروکار داشت و نگاه فرمانروایان به آن سخت گیرانه تر می بود. همانگونه که دیدیم در نمونه بالا زبان پارسی واژه های زیبا و گویا و رسائی دارد، که بیهقی جای آنان را به واژگان عربی سپرده است. پس جایگزینی واژه های پارسی با برابرنهادهای عربی آنان ریشه در هر چیزی می تواند داشته بوده باشد، مگر در "ناتوانی" زبان پارسی دری!
زبان پارسی دری، در درخشانترین سده تاریخ این سرزمین فراز آمد و گسترده شد. گسترش این زبان و پیروزی آن بر زبان عربی با شکوفائی دانش و فرهنگ و هنر در ایرانزمین همزمان است. اگر سده های سوم تا پنجم خورشیدی را سده های نوزائی و شکوفائی فرهنگ و کیستی ایرانی بنامیم، خواهیم دید که در این سه سده چهره های درخشانی پا به پهنه گیتی نهاده اند، که ایرانیان هنوز از هم میهنی با آنان بر خود می بالند. از آن دستند:
زکریای رازی (زاده 244) فارابی (زاده 249) ، ابوریحان بیرونی (زاده 352)، ابونصر مشکان (درگذشته 419)، ابن سینا (زاده 359)، بیهقی (زاده 374)، نظام الملک (زاده 379)، ناصر خسرو (زاده 383) خیام (زاده 427)، غزالی (زاده 437)، ...
با نگاهی به زادگاه این بزرگان که بیشتر در کار دانش و فلسفه بودند تا فرهنگ و هنر، یک همانندی شگفت دیگر با جنبش نوزائی فرهنگی ایران آشکار می شود؛ به جز زکریای رازی (که زاده ری در نزدیکی تهران است) همه اینان در همان سرزمینهایی به جهان آمده اند که خورشید زبان پارسی دری از آن بردمیده است؛
در خراسان بزرگ!

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحزاب آيات: 73 محل نزول: مدینه
 
تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا كَرِيمًا 44 يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا 45 وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا 46 وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا 47 وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا 48 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَكَحْتُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ فَمَا لَكُمْ عَلَيْهِنَّ مِنْ عِدَّةٍ تَعْتَدُّونَهَا فَمَتِّعُوهُنَّ وَسَرِّحُوهُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا 49 يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا 50

 

ترجمه فارسي مکارم

تحيت آنان در روزى كه او را ديدار مى‏كنند سلام است; و براى آنها پاداش پرارزشى فراهم ساخته است «44» اى پيامبر! ما تو را گواه فرستاديم و بشارت‏دهنده و انذاركننده! «45» و تو را دعوت‏كننده بسوى خدا به فرمان او قرار داديم، و چراغى روشنى‏بخش! «46» و مؤمنان را بشارت ده كه براى آنان از سوى خدا فضل بزرگى است «47» و از كافران و منافقان اطاعت مكن، و به آزارهاى آنها اعتنا منما، و بر خدا توكل كن، و همين بس كه خدا حامى و مدافع (تو) است! «48» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! هنگامى كه با زنان با ايمان ازدواج‏كرديد و قبل از همبستر شدن طلاق داديد، عده‏اى براى شما بر آنها نيست كه بخواهيد حساب آن را نگاه داريد; آنها را با هديه مناسبى بهره‏مند سازيد و بطرز شايسته‏اى رهايشان كنيد «49» اى پيامبر! ما همسران تو را كه مهرشان را پرداخته‏اى براى تو حلال كرديم، و همچنين كنيزانى كه از طريق غنايمى كه خدا به تو بخشيده است مالك شده‏اى و دختران عموى تو، و دختران عمه‏ها، و دختران دايى تو، و دختران خاله‏ها كه با تو مهاجرت كردند (ازدواج با آنها براى تو حلال است) و هرگاه رن با ايمانى خود را به پيامبر ببخشد (و مهرى براى خود نخواهد) چنانچه پيامبر بخواهد مى‏تواند او را به همسرى برگزيند; اما چنين ازدواجى تنها براى تو مجاز است نه ديگر مؤمنان; ما مى‏دانيم براى آنان در مورد همسرانشان و كنيزانشان چه حكمى مقرر داشته‏ايم (و مصلحت آنان چه حكمى را ايجاب مى‏كند); اين بخاطر آن است كه مشكلى (در اداى رسالت) بر تو نباشد (و از اين راه حاميان فزونترى فراهم سازى); و خداوند آمرزنده و مهربان است! «50»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

super_human61@yahoo.com

چند مطلب كوتاه

1 - همه ما ميدانيم كه شرط اصلي پيوستن به سازمان اقتصاد جهاني قطع تمام يارانه هاي دولتي است پس چه بهتر با مردم رو راست باشيم و اطلاعات درست بديم. اين كه يارانه نقدي دريافت ميكنيم حتما درسته ولي اين كه اين يارانه جهت آماده كردن مردم براي قطع تمام يارانه هاست حقيقت محضه يك سال دو سالي پرداخت ميشه بعد قطعا با يك بهونه قطع ميشه مثل بنزين كه ابتدا سهميه بندي شد با نرخ قبلي و حالا ميگن كه تا سال 1389 حتما آزاد خواهد شد.
2- سكوت آقاي كردان بطور قطع نشانه عدم پاسخ روشن و شفاف به رسوايي مدركي ايشونه كما اينكه رحيم مشايي با عدم تكذيب حرفهاي تمام مفتضحانه خود شك نكنيد كه تا ابد بر حرفهاي خود تأكيد خواهد كرد و موافق صد در صد مزخرفات خود است.
3- آقاي رئيس جمهور به خدا نميدونم سكوت شما در قبال افتضاحات اين دو عزيز نشونه چيه خواهش ميكنم موضعتون رو شفاف بگوييد من كه سردرد گرفتم.
با تشكر علي اشعري

 

 

alirezabahari30@yahoo.com

در جواب wenose300w باید عرض کنم
1- که شما خیلی زود در مورد اسلام قضاوت نا عادلانه میکنید اسلام دین خداست و قوانینش هم از طرف خداست خداوند با توجه به شناختی که از آفریده اش داشته این قوانین را براش آورده اینکه شما دوست ندارید دلیل بر بد بودنش نمیشه شما اگه بخواهید در مقابل قوانین خدا گستاخی کنید میتونید ولی این را بدانید که خداوند هر چه بعنوان قانون برای بشر آورده به نفع بشر است شاید هوسهای بی جای بعضی ها با این قوانین تامین نمیشه ولی برای یک زندگی نرمال این قوانین لازم و اجرایی است اگر در اروپا چند زنی را خیانت میدانند از طرفی هم دست مردان برای کار نامشروع باز است هر کس از زن بخواد می تونه با کسی دیگه باشه ولی مسلمان معتقد هرگزکار نامشروع انجام نمیده مگه
2-- دین های دیگه اجازه میدن که یک زن که شوهر داره بدون اینکه طلاق بگیره بره یه شوهر دیگه بگیره و یا با کس دیگه ازدواج بکنه که شما اسلام رو متهم میکنی کدام دین و کدام قانون در جهان این اجازه رو میده ، پس نتیجه اینکه شما بدون دلیل منطقی قضاوت میکنیدلطفا اول کمی در مورد اسلام مطالعه کنید بعد قضاوت
موفق باشید.

 

 

mastoor_313@yahoo.com

دغدغه طلایی: از امام رضا یاد بگیر!

اخلاق رضوی در برخورد با:
مهمان: مهمانی بر حضرت امام رضا (ع) وارد شدند، در خانه گرد چراغی نشسته و با امام مشغول گفتگو بودند که فتیله ی چراغ خراب شد، مهمان خواست آن را اصلاح کند، امام نگذاشتند و فرمودند:
" ما هرگز اجازه نمی دهیم که مهمان کار کند"

خادم: خادم امام رضا (ع) گفت :
" هرگز به هنگام غذا خوردن غلامان و خادمان کاری را ازآنان نمی خواست و می فرمود:
« اگر ما بالای سر شما ایستادم و شما مشغول غذا خوردن بودید، به احترام من بند نشوید»

شیعیان:
موسی بن یسار می گوید:
همراه امام رضا(ع) در نزدیکی طوس بودم که صدای شیونی شنیدیم، به دنبالش رفتیم، جنازه ای دیدیم. حضرت بلافاصله از اسب پیاده شدند و به سوی جنازه رفت و مثل مادری که فرزندش را در بغل می گیرد او را در بغل گرفت و فرمود :
" هرکس جنازه ی دوستان ما را تشییع کند خداوند تمام گناهانش را می بخشد". سپس تا کنار قبر به دنبال آن رفت. آنگاه دست روی سینه ی میت گذاشت و او را به بهشت بشارت داد. من گفتم: قربانت گردم مگر او را می شناسی؟ فرمود:
" آیا نمی دانی کارهای شیعیان هر روز صبح و شام برما عرضه می گردد؟ اگر نیکوکار باشند شکر می کنیم، و اگر خلافکار باشند از خداوند برای آنان طلب عفو و گذشت می طلبیم."

قرآن: پاسخ هایی که امام رضا(ع) به مردم می داند همه از آیات قرآن بود. در سه شبانه روز تمام قرآن را تلاوت می کردند و می فرمودند :
" اگر بخواهم می توانم در کمتر از سه روز بخوانم، ولی چون درباره ی هر آیه تفکر می کنم، سه روز به طول می انجامد"

منبع: کتاب دررواق نور از محسن قرائتی

 

 

meghdad_2008_2007@yahoo.com

با سلام خدمت تمامی دوستان
چند روزیه که بحث ازدواج موقت داغه منم گفتم نظر خودمو بگم.اول یه سوال ازاون کسی که میگه مگه میشه با چند تا کلمه عربی یه عمل حرام حلال بشه:مگه یه کافر با گفتن چند تا کلمه عربی مسلمون نمیشه یا مگه خود عقد دایم بیشتر از چند تا کلمه است حالا یه خورده زیادتر.یه سوال دیگه :شما حاضرید خواهرتون زنا کنه و به گناه بیفته .حالا بهتر نیست چند تا کلمه عربی بخونه تا حداقل کارش یه پشتوانه دینی داشته باشه.تازه بعد از اون صیغه شرایط داره.تو که نمیتونه دست هر دختریو تو خیابون دیدی خوشت اومد برش داری صیغش کنی .این کار برای مطلقه و بیوه میشه تازه برای اونا هم اجازه پدر بهتره باشه.در ضمن بگم صیغه یه راه اضطراریه تو مواقع اضطرار باید ازش استفاده بشه عشقی نیست که هر وقت وهر جا و هر کیو خواستی ورش داری صیغه بزنی.کشکی هم نیست بعدشم چون نگاه جامعه بهش بده شما اینجوری بهش می توپی .مگه یه زمانی همین زنا تو اروپا قبیح نبوده ولی الان همه اونو پذیرفتن یا همین لواط یا لزمگه زشت نیست ولی تو غرب جاافتاده.البته یه وقت فکر نکنین صیغه بده که من دارم اینجوری میگم .منظورم نگاه جامعه است..حالا من میگم شما که نظریه های فروید و...رو نتیجشو دیدید این همه تجاوز به دخترو فرزندای بی سرپرست وزندگی پوچ و امار طلاق بالا.حالا یه بارم روی این نظریه فکر کنید وبررسی کنیدشاید یه جاهییش غلط باشه اما پیکره موضوع درسته.شما برادرمن خواهر من شما میگید اون جوونیکه روزی سه بار استمنا میکنه وموقعیت ازدواجم نداره چیکار کنه خوب یه راهش زناست دیگه بله خوب حالا میره و طرح د وستی با یه دختروزنا و از بین رفتن بکارت دخترکه اگه بخواد صیغه کنه دختره رو باید اجازه پدر باشه که پدر بدون شک اجازه نمیده حالا اسلام گفته به جای بدبخت کردن یه دختر یا زنا با یه زن برو یه زن بیوه رو چند تاجمله بخون صیغه کن.اسلام دید بازی داره.شما یه سر به اینترنت بزنین این همه سایتو وبلاگ سکسی از کجا اومده خوب همین جوونا نوشتن.من نمیگم صیغه همیشه من صیغه رو اینطوری تعریف میکنم:صیغه یه در خروجی واسه زلزله.هر وقت زلزله اومد ازش استفاده کن .همچنین در جواب اون خواهر گرام چرا برای زنها اینطوری نیس بگم مرد یه موجود تنوع طلبه و درش شکی نیس وزن یک سلطه طلب.همسانی نه یکسانی.واینکه شهوت زن نه برابر مرده منظور زمان نزدیکیه یعنی زن موقع نزدیکی نه برابراز مرد لذت جنسی میبره و خیلی دیرتر وبیشتر از مرد ارضا میشه.این تنوع طبی زن رو نمیرسونه.حالا قضاوت کنید؟بین دوستاتون چند نفرشون استمنا یا دختربازی میکنن به خاطر چند دقیقه لذت شاید صیغه جواب داد.اسلام تک بعدی نیست. امیدارم مطلبمو تو روزنامتون بیارین.
ممنون.

 

 

azinaref@yahoo.com

با سلام به مبین وهمه طرفداران روزانه.
دلم پره مثل همیشه مثل همه مردم اما بیشتر مردم از گرونی گوشت ومرغ من از دروغگویی دولتمردان .حتماًمی گین دیگه چی شده قیمت چی رفته بالا اما من از گرونی معرفت ،صداقت وعدالت می نالم خیلی گرون شده وخیلی سخت گیر می آد.خب بریم سراغ مشکل من در واقع گله من که هیچ نمی نونه حلش کنه وفقط باید باهاش سوخت وساخت .سال 85 که کنکور قبول شدم دولت اعلام که شهریه ها شامل 15%تخفیف شده ومن یکی که وضع مالی ام خوب نبود وبه خاطر وضع مالی به این رشته وبه این دانشگاه امدم واز رشته مورد علاقه ام گذشت کردم واقعاًخوشحال شدم اما خوشحالی من فقط یک سال به طول انجامید وسال بعد اعلام کردن که شهریه ثابت ومتغیر ورودی 85افزایش پیدا کرده(واز340000تومان به 50000تومان رسیده) در حالی که شهریه ثابت هیچگاه تغییر نمی کنه گفتیم حتما ًاین تخفیف فقط مال سال اول بوده و هیچ کس هیچی نگفت اما امسال دوباره اعلام کردند که شهریه ثابت ورودی 85دوباره افزایش ان هم 10%.واین در حالی است که امسال وام دانشجویی نیز لغو شده وبه استان من تعلق نمی گیره .اینجاست که معلوم می شه آقای احمدی نژاد فقط برای فریب افکار عمومی این حرف هی زیبا رو زد و طی این دوسال اون تخفیف نخ تنها جبران شده بلکه بیشتر از ان هم از ما گرفته شده ودعا کردیم که ای کاش هرگز مورد تخفیف قراز نمی گرفت این غول شهریه .واقعا ًبه این نتیجه رسیدم که سراینده این شعر واقعا درست میگه خنده بر لب می زنم تا کس نداند راز من ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت.

 

 

rhakbar@yahoo.co.uk

دوست عزیز جناب عقاب تیزپرواز

من چند سوال از محضر مبارک دارم که اگر لطف کنید و به آنها پاسخ دهید، سپاسگذار خواهم بود.
این سوالات برای رفع کج فهمی های احتمالی خودم در رابطه با مطلب ارسالی شما در شماره 1005 است، قبل از هر گونه جبهه گیری بیهوده و یا اشتباه.
1- سوال اولی که برای من پیش آمده اینست که به نظر شما چرا ما از زبان و گویش استفاده میکنیم. اگر برای رساندن منظور خود و فهماندن مفهومی به دیگری از زبان استفاده میکنیم بهتر نیست که از واژه های ملموس استفاده کنیم، یعنی بجای استفاده از زبان پارسی که در آن از واژه تازی استفاده میشود از زبان فارسی استفاده کنیم و واژه را عربی اطلاق کنیم، تا دیگران راحتتر مطالب ما را بفهمند و به جای اینکه ساعتی صرف فهمیدن معنی کلمات بکنند بر منظور ما توجه و تفکر کنند. (اگر قبول ندارید واژه ای چون جستار را در همه پرسی ای در همین نشریه قرار دهید و ببینید چند نفر معنی آن را میفهمند.) -البته من شخصاً به توانایی شما در استفاده از چنین واژگانی (لغت شناسی) تبریک میگویم.
2- علت نفرت خود را از اعراب و عربی بگویید. شما از لغات انگلیسی و فرانسوی به راحتی و بدون مشکل استفاده میکنید ولی کلمات و واژه های عربی را دور می اندازید. به نظر میرسد نوعی انزجار در رفتار شما وجود دارد. اگر علت این انزجار مانند اکثر افراد متعصب به ایران، به خاطر نابودی امپراطوری بزرگ ساسانی است، بهتر است به این سوال پاسخ دهید که چطور عده قلیلی اعراب بادیه نشین توانستند چنین عظمتی را که شما تصور میکنید، در هم بکوبند. دقت کنید که چند صد سال قبل از آن نیز نظیر همین اتفاق به وسیله لشکر کوچک یونان افتاد و در آن امپراطوری بزرگ هخامنشی منقرض شد. نظر شخص من این است که چنین امپراطوری رویایی ای هرگز در زمان ظهور اسلام و یا حمله اسکندر وجود نداشته. در این مورد پیشنهاد میکنم مقاله يادداشتی برای تفکر درباره ی
تمدن کهن بوميان ايران را شماره 966 مطالعه کنید. حتی اگر تمام مطالب آن صحیح نباشد نکات قابل توجهی دارد.
3- علت پیدایش تقویم از نظر شما چیست؟ چرا ما نباید از تقویم قمری برای ازدواج استفاده کنیم؟ فقط چون ایرانی هستیم؟؟؟؟
4- ایرانی بودن دقیقاً به چه معناست؟ ابن سینا و نظامی که در بلخ و بخارا بدنیا آمده بودند ایرانی بودند یا نه ؟ یا کسانی که در زمان پهلوی در بحرین بدنیا آمده اند ایرانی هستند یا خیر؟
5- سوالاتی نیز در رابطه با نظر شما راجع به صیغه داشتم که باشد برای شماره بعدی

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

تعجب

سلام به همشهریهای مبین
تعجب اول
خیلی عجیب است که بعضی از دوستان اینطور خود را به نشنیدن میزنند و باز هم سوالی که جواب داده شد را باز هم تکرار میکنند.اگر قانع کننده نبود روی همون جوابی که داده شد استناد کنند وبگویند که کجای جواب ایراد دارد نه اینکه با از قصد ندیدن جواب باز سوال را تکرار کنند.این یعنی چه؟؟؟بعد ما را به دشمن کردن مخالفان متهم میکنند.خب اینکه سوال جواب داده شده را باز تکرار کنند چه هدفی دارند؟

تعجب دوم
تعجب میکنم که چرا کسی که اصلا هیچ اعتقادی به اسلام و یا دستورات اسلام و علوم اسلامی ندارد خودش فتوا صادر کرده و اسلام از خود تولید کرده و مخالفانش را به بی دینی متهم میکند.

تعجب سوم
در عجبم چرا تقریبا اکثر وطن پرستان محض از دین متنفرند و از دین فرار میکنند.از مبین عزیز بسیار تشکر میکنم که مطالب چنین بی دین هایی را چاپ کرده و کار ما صد چندان راحت میکند.از همه وطن پرستان خواهش میکنم باز هم مانند oghab_tizparvaz_1362 مطلب بنویسن.واقعا از ایشان و دیگر وطن پرستان محض بی دین کمال تشکر را داریم که به ما در اثبات اینکه دین انسان را به سعادت میرساند یا وطن یاری میکنند.

تعجب چهارم
تعجب دارد که چطور طیفی در این شهر (مبین)هستند که هر دفعه به صورت کاملا برنامه ریزی شده به شبهه ای دست زده و ان را هدایت میکنند که اخری انها زبان عربی و مسخره کردن صیغه خواندن عربی و مبارزه با این زبان است.

تعجب پنجم
خیلی جالب است عموما وطن پرستان خیلی در بکارگیری ادبیات و کلمات زیبا توجه دارند .انقدر که اهمیت محتوای نوشته را فراموش کرده و مطالبی بی محتوا را تحویل جامعه و شهر مبین میکنند.مثلا همین عقاب تیز پرواز خیلی زور زده و عرق ریختند که کلمه های کاملا فارسی بکار ببرند که این خوب است ولی متاسفم از مضمون نوشته.البته دوست عزیز کلمات منطقی، مظلومیت، شرایط، قوانین، حقوق و ... نیز را در نوشته (نوشتار) شما کلماتی عربی هستند.سعی کنید دفعه بعد اصلاح کنید و به فارسی برگردانید.

یک نکته
باز هم جواب میدهیم و بازمخالفان نشنیده خواهند گرفت که هر بی سرو پایی اجازه ندارد برای خودش دارو تجویز کرده و با خرد ناقص خودش بگوید که اسلام چه چیزی گفته یا چه کاری باید انجام داد.مگر شما متخصص هستید؟؟؟چند تا کتاب خواندید که خود را مجتهد فرض میکنید؟؟؟من حرف ان سی سال مطالعه و تحقیق در اسلام را گوش کنم یا حرف تویی که نمیدانم اصلا مسلمانی یا خیر.دوستی یا دشمن.چهار تا کتاب دینی خواندی یا پنج تا.

نکته دوم
عقاب تیز پرواز وطن پرست فرمایش نمودند که صیغه و گفتن چند کلمه بسیار مسخره است.چیزی که غیر مسلمان (مسیحی و یهودی)نیز انرا قبول ندارد.چون در ان دینها هم مثلا رفتن به کلیسا و گفتن همین چند کلمه بسیار مهم است.اما کاش دوست عزیز یه خرده از مرشدتون اقای( ابق) طرفداری میکردی و قربون صدقه او میرفتی(مانند بقیه همفکرانتان) که کمی ما نیز لذت ببریم.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ویجت‌های جالب سایت wowzio، ابزارهای خوبی برای وبلاگ‌نویس‌ها

ویجت‌های سایت wowzio بسیار جالب هستند، کافی است آدرس فید خود را به این سایت بدهید، تا سایت تعدادی ویجت زیبا به شما بدهد. با قرار دادن این ویجت‌ها در جای مناسب وبلاگتان، می‌توانید، پست‌های وبلاگ خود یا هر وبلاگ و سایت دیگری را تبلیغ کنید.
مثلا یکی از این ویجت‌ها عکس‌ها پست‌های اخیر شما را نشان می‌دهد و در زیر هر پست، عنوان پست را نمایش می‌دهد،با کلیک بر روی هر عکس، بیننده به پست مربوط، هدایت می‌شود. یکی دیگر از ویجت‌ها به صورت زنده نشان می‌دهد کدام پست شما در حال حاضر توسط بازدیدکنندگان خوانده می‌شود و این بازدیدکننده‌ها از کجا آمده‌اند.
برای اینکه همه ویجت‌های سایت wowzio را ببینید، به اینجا بروید.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

چرا توكلي همه نامه‌هاي حلاليت خواهي‌اش را منتشر نمي‌كند؟

احمد توكلي

احمد توكلي از حسين موسويان حلاليت طلبيد و متن حلاليت‌خواهي را در سايت خود منتشر كرد. اين كار براي كساني كه چندان دستي بر آتش سياست نداشته و يا موسويان و توكلي را خوب نشناسند، در ظاهر اقدامي شجاعانه و خدايي به نظر مي آيد؛
اما عذرخواهي و حلاليت‌طلبي احمد توكلي از موسويان ابعاد ديگري هم دارد:
1- موسويان از چندين سايت خبري شكايت كرد. يكي از اين سايتها سايت "الف" بود كه متعلق به احمد توكلي است. وكيل موسويان به همه مسئولان اين سايتها گفت كه اگر رسما عذرخواهي كنيد و آن را در سايت خودتان منتشر كنيد، شكايت را پس ميگيريم. تقريبا هيچ كدام از سايتهايي كه از آنها شكايت شد، به خاطر حفظ عزت و اعتقاد به راهي كه در آن قدم گذاشته بودند، حاضر به عذرخواهي نشدند. اما چندي پيش ابتدا احمد توكلي به صورت كتبي از موسويان عذرخواهي كرد و اكنون نيز متن عذرخواهي را بر روي سايت "الف" منتشر كرد.
2- حسين موسويان بلافاصله پس از حلاليت خواهي توكلي، نامه اي در پاسخ به وي منتشر كرد؛ موسويان ابتدا در نامه خود تلاش كرد كه به صورت مصنوعي وجهه‌اي ارزشي از خود به نمايش بگذارد و براي اين كار در ابتداي نامه خود از يك آيه قرآن استفاده كرد و در انتهاي نامه خود نيز گفت كه در كنار حرم جدم امام رضا(ع) شما را حلال كردم!
موسويان در بخش ديگري از پاسخش به توكلي با استفاده از شيوه هايي كه وي و دوستانش به خوبي به آن مسلط هستند، از مظلوم‌نمايي هم غافل نماند.
3- اين اولين حلاليت خواهي احمد توكلي نبوده است. وي پيش از اين از برخي مسئولان دولت نهم نيز طي نامه‌هايي حلاليت خواست، اما آن نامه‌ها را منتشر نكرد. اما حالا مي بينيم هم نامه حلاليت‌خواهي توكلي از طريق سايت وي به صورت علني منتشر شد و هم پاسخ موسويان به صورت علني؛ در اين ميان حتما انتظار دارند همه باور كنند كه علني شدن اين دو نامه كاملا با نيت خير و بدون هيچ هدف سياسي بوده است!
4- در عين حال كه در اين ميان رسانه‌هاي نزديك به رفسنجاني، خاتمي و حسن روحاني كوشيدند با نمايش چهره اي مظلوم از موسويان به اهداف سياسي خود دست يابند و اصولگرايان واقعي را مورد هجمه قرار دهند، اما كسي سخن از اين به ميان نياورد كه اگر موسويان بي‌گناه بود، پس به چه جرمي در دادگاه به 2 سال حبس تعليقي و 5 سال محروميت از مشاغل ديپلماتيك محكوم شد؟ و مجازات وي تازه با تخفيف اين مقدار اعلام شد؟
"اتهام حسين موسويان پس از طي مراحل بازپرسي و تكميل تحقيقات به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامي احراز شد.
پس از احراز اتهامات، اين پرونده با صدور كيفر خواست از سوي دادستان تهران به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران ارجاع و رئيس دادگاه براي تاريخ 10/1/87 وقت رسيدگي تعيين كرد.
در اين تاريخ متهم(حسين موسويان) همراه وكلاي خود در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران حاضر و تحت محاكمه قرار گرفت و به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامي به جرم اقدام عليه امنيت ملي كشور از طريق در اختيار گذاشتن اطلاعات سري پيرامون سياست خارجي و نگهداري اسناد و مدارك داراي طبقه‌بندي توسط دادستان عمومي و انقلاب محكوم شد.
از آنجايي كه موسويان براي اولين بار مرتكب جرم مي‌شد و جزو خانواده شهدا بود و در دستگاههاي اجرايي سوابق داشت، زندان وي را از تعزير به تعليق تبديل كرد."

 

 

ali_zamani1@yahoo.com

در مورد مطلب ارسالی
در مورد آقای حسن روحانی

ذکر نکاتی چند الزامی بنظر می رسد:
1- در ذکر آسیب های ناشی از همین انرژی هسته ای همین بس که عسلویه به تاریخ پیوست. مگر در دوران اقای خاتمی انرژی هسته ای با روند دیپلماتیک زیرکانه همین آقای روحانی به دستیابی به سانتریفیوژها منجر نشد؟ منتها زمان دستیابی در دولت نهم بود و پز دادن هایش مال آقای احمدی نژاد. انصاف خوب چیزی است. یک نمونه از این آسیبها پارس جنوبی است: توتال، انی آجیپ، هیوندایی، تویو، ال جی، دایلیم، JGC ، ماکی ایتالیا که سازنده بویلرهای عظیم پالایشگاهی است و .... صدها شرکت دیگر در زمان آای خاتمی به پارس جنوبی آمدند.
a. همین تویو با فشار آمریکا از فاز 6 و 7 و8 رفت و کار همین الان نصفه کاره مانده.
b. فازهای 15 و 16 و 17 و 18 دربدر دنبال ماکی ایتالیا هستند اما دیگر به ما بویلر نمی دهد.
c. توتال که قیمت فاز 11 را 3.5 میلیارد دلار داد در دولت نهم قیمت را بخاطر ریسک هسته ای تا 11 میلیارد بالا برد
d. بخش مهمی از کالاهای فاز 9 و 10 که دیرکرد آن زمستان پارسال باعث قطع گاز سراسری شد و امسال نیز به برکت دخالتهای دولت در امر اجرای این پروژه و تعویض مکرر مدیریت خوشبختانه باز هم امسال گاز نخواهیم داشت و اگر خبری شنیدید کذب محض است، هنوز در بنادر اروپا توقیف است.
e. در مابقی پروژه های این منطقه اقتصادی هیچ سرمایه گذار خارجی شرکت نمی کند.
f. زیمنس آلمان دیگر هیچ قطعه ای به ایران نمی فروشد
اما در مورد دیگر پروژه ها مجبور شدیم به شرکای بی ارزش چینی پناه ببریم و اجناس با کیفیت نازل و گران را به لطف ریسک بالای انرژی هسته ای از آنها با واسطه گری بخریم. این است آسیب جدی
2- اگر حساب ذخیره ارزی با خلاقیت آقای خاتمی تأسیس شد با لجبازی آقای احمدی نژاد بخاطر موانع بسیار در برداشت از آن ، هیأت امنای آن منحل شد تا دیگر ناظری بر برداشتها نباشد. اگر شک دارید به جراید مراجعه نمایید تا بفهمید تراز حساب منفی است. حساب پس دادن به ملت در مورد اینکه پولها کجا هزینه شده پیشکش. بارها نیز در جراید از نارضایتی مجلسیان در مورد برداشت دولت بدون اطلاع مجلس ذکر شده و مجلس قبلی که کلاً در رکاب دولت بود و اصلا لام تا کام حرفی نزد که ما دلمان جز نزند.
3- نمی دانم شما که سنگ دولت به سینه می زنید چند سالتان است؟ اما دولت آقای خاتمی را مرور کنید و قیمت میوه جات را با الان مقایسه کنید. چند پروژه مثل فازهای پارس جنوبی مثال بزنید که من قانع شوم در زمان دولت نهم کلید خورده است.هر پروژه ای که بالای 2 میلیارد باشد را فقط می توانید در دولت آقای خاتمی بیابید که کلید خورده و الان به لطف سیاستهای دولت نهم به زمین گرم بی پولی و مدیریت غلط خورده است.
4- در مورد تورم بالای 20 درصد : دوست عزیز شما هم که بدون در نظر گرفتن مبانی اصلی علم اقتصاد و هشدارهای متوارد اقتصاددانان به دولت نهم و ساده ترین فرمول های این علم ، قضاوت می کنید. ساده اندیشی است که علت تورم را به افزایش قیمت مواد غذایی و غیره در سطح بین المللی ربط دهید. احتمالا شما از آندسته دوستان و هموطنان هستید که فقط شبکه های داخلی را تماشا میکنید و هیچ مطلبی از روزنامه ها و حتی تحلیل های شبکه های اونور آب رو هم نگاه نکرده اید. تبدیل ارز ناشی از فروش نفت گران شده به لطف سوار شدن دولت نهم بر موج گرانی نفت به ریال و سرازیر نمودن آن به بازار داخلی و گشایش دربهای واردات بی رویه و ضربه به تولید داخل و اختصاص ندادن بخشی از این درآمد به تولید داخل مساوی است با تورم بالای 20 درصد.
چرا دلایلی می آورید که علم و شعور شما را ساده اندیشانه نشان دهد. اگر همین حرف را آقای لاریجانی میزد که نور چشم معظم له است ، آیا اینجور سراسیمه می شدید؟
قضاوت بیطرفانه یک ابزار توانمند در دست انسان عاقل است. لطفا بیطرفانه بنگرید.
مردم واقعیتی نمی بینند جز انکه وضع معیشتشان رو به زوال است
بروید در مدارس ببینید با وجود مصوبه های مکرر ، گرفتن شهریه یک رسم و روال جاری است. غیر انتفاعی رسمی میگیرد دولتی غیر رسمی و به زور. مردم پول ندارند مجبورند به مدرسه دولتی ببرند اما انجا قلفتی پوستشان مورد نوازش قرار می گیرد. برای یک بچه اول ابتدایی غیرانتفاعی 1 میلیون تومان می گیرد دولتی در ابتدا دویست هزارتومان در طول سال هم آنقدر می گیرد که بیش از یک میلیون سرجمع درمی آید.
میوه جات که دیگر جای خود دارد. میری هلو بخری دو کیلو و نیم میشود 10 هزار تومان
گوشت تقریبا بیش از 9 هزار تومان شده
مرغ که جک روزانه شده است: بازار می خواهد 2250 بدهد دولت اعلام می کند 3300
چند مثال بزنم که حالتان جا بیاید
اجاره منزلی65 متری سمت پایین رسالت که پارسال6 میلیون رهن و 200 هزار تومان اجاره اش بوده الان شده 13 میلیون رهن و 350 هزار تومان رو کی میخواد توجیه کنه . تازه این مورد ایده آله برای بالا شهر و غرب که خدا به داد برسه
شما تو ایران زندگی می کنی برادر من. شرایط روز رو ببین و واقعا به حرف خودت فکر کن که واقعا ملت میخوان انرژی هسته ای با این شرایط داشته باشن یا این دکترین نظامه و فقط در تریبون های رسمی از ملت هزینه میشه؟
خوبه آدم ببینه موقعیت چیهمنخودم با این نوع انرژی مشکلی ندارم اما با کدوم هزینه؟

 

 

salman_yavar@yahoo.com

به مشاركتي‌ها راي مي‌دهم،
حتي اگر كانديدا نشده باشند!

رضا اميرخاني

درود بر احمد كسروي؛ كه ابتدا لباسِ روحانيت را از تن به در آورد و سپس به دشمنيِ با دين پرداخت و هيچ‌گاه اين‌چنين كم‌مايه ننوشت كه «لباسِ روحانيت اجازه‌ی تحركِ لازم را به آدم نمي‌دهد...» بگذريم كه اين قلم در ايالاتِ متحده ابطحي و تحركِ لازمش را ديده بود... و دريافته بود آن چه مانع از تحركِ لازم چنان جسمِ جسيمي بود، نه لباس كه ملبوس بود!!!
و باز درود بر احمد كسروي؛ كه دستِ كم چهار كتابِ تامل‌برانگيز نوشت كه مردمان در حينِ لعن و نفرين نيز به انديشه‌اش ماخذ بزنند.
درود بر پسرِ شيخ فضل‌الله نوري؛ كه پدرش آن‌چنان بزرگ‌مرد بود كه پاي دار، هيچ مريدي نساخته بود تا از او دفاع كند. و ماننده‌ي مردانِ مرد، روحانيانِ باصلابتِ اين ديار، هيچ زماني گرفتار مريد و مراد بازي و مرشد و بچه‌مرشد بازي نشده بود. و هيچ‌گاه براي بالا بردنِ خويش مقدسات را پايين نكشيد و معصوم را سوارِ تاكسي نكرد و تركِ موتور ننشاند تا روحش را پرواز دهد! و چنان بود كه پسرِ شيخ فضل‌الله در هيچ مصاحبه‌اي نگفت: پدر زياد مريد دارد!!!
و درود بر پسرِ شيخ فضل‌الله نوري؛ كه اگر چه پايِ نعشِ پدر هلهله كرد و دست‌افشاني نمود، اما هيچ‌گاه در جايي ننوشت كه "رابطه‌مان را با پدر تنظيم كرده‌ايم."
درود بر وزيرِ مستعفيِ ارشاد، مهاجراني؛ كه اگر چه در تنها قصه‌ي كم‌مايه‌اش كه در تكنيك به مناظره‌ي دكتر و پير پهلو مي‌زند، ايده‌ي شهرِ شيشه‌اي را در اين شهرِ شلوغ از كتابِ ميرا اثرِ كريستوفر فرانك ترجمه‌ي ليلي گلستان كف رفته است، اما هم‌واره در مصاحبه‌هايش حفظِ ظاهر مي‌نمايد و از حقوقِ مؤلف دفاع مي‌كند.
و درود بر وزيرِ مستعفيِ ارشاد؛ كه لااقل با يك كتابِ كم‌مايه خود را تولستويِ ايران نخواند و ماننده‌ي ابطحي نگفت كه در ١٧ ساله‌گي به درسِ خارج رسيده است و اين‌گونه تالي و ثانيِ علامه‌ي حلي نشد!
و درود بر معاونِ مستعفيِ وزيرِ مستعفي؛ كه اگر چه فرداي روزي كه پژوي وزارتي را امانت گرفت، آن را به مغازه‌هاي خزفروشي برد و رينگ اسپرت انداخت اما هيچ‌گاه در مصاحبه‌هايش با مالِ مردم به مردم فخر نفروخت و نگفت "٤٢ كشور رفته است و عاشقِ كافه‌هاي بيروت است و خيابانِ شانزه‌ليزه..." پنداري كه ابطحي با پولِ پدر چنين جهان‌گردي كرده است. شايد نمي‌داند كه هر ريال هزينه‌ي هر سفرِ خارجي‌اش را مردم پرداخته‌اند؛ از كپرنشين‌هاي بشاگرد تا بچه‌پول‌دارهاي تهران... و هر كدام اين‌ها در هر فنجانِ قهوه‌اي كه او نوشيده است، سهيم بوده‌اند؛ بد نيست بداند كه روزي فنجان را برمي‌گردانند تا فالِ او را نيز بخوانند...
و بچه‌ي آخوند پربي‌جا مي‌كند كه اداي بچه‌هاي متمول را در بياورد، خاصه وقتي كه پدر چندان متمول هم نباشد. آن روزگاري كه وي از ترسِ فضله انداختنِ چغوك‌هاي مشهدي در محله‌ي طلاب ژيانش روزي سه‌بار دست‌مال مي‌كشيده است، بچه‌پول‌دارِ تهراني بليزرش را مي‌برده است در كنارِ درياچه‌ي نمك تا ببيند كه در مقابل گلوله دوام مي‌آورد يا نه. اين همان روزي است كه ابطحي نگران توپِ پلاستيكي بچه‌هاي هم‌سايه بوده است كه مبادا رنگِ فابريكِ ژيان را خراب كند!!!
حتا براي بچه‌‌پول‌دار بودن هم آدابي لازم است كه يك نوكيسه هرگز نمي‌تواند اداي آن را در بياورد.
و درود بر اعضاي حزبِ مشاركت؛ كه عمده‌شان آخوندزاده هستند و پدران‌شان يحتمل در بچه‌گي با رعايتِ مخرج در گوش‌شان خوانده‌اند كه "مَن خَرَجَ عَن زيّه، فَهدَر دَمُه..."
درود بر عليا‌حضرت شه‌بانو فرحِ پهلوي؛ كه حسين نصر را به رياست دفتري برگزيد، كه آشنا و بيگانه وي را صاحبِ انديشه مي‌پنداشتند.
درود بر همه‌ي شومن‌هاي خوش‌صحبت، درود بر همه‌ي مانكن‌هاي خوش‌عكس، درود بر همه‌ي آدم‌هايي كه مذبوحانه تلاش مي‌كنند تا محبوب شوند و درود بر همه‌ي آدم‌هاي شكم‌باره و ...‌باره، دوباره و سه‌باره و چندباره...
* * *
وقتي مصاحبه‌ي اين شخص را خواندم فهميدم در گوهرِ وجودِ همه‌ي آن‌هايي كه از ايشان نفرت دارم، چيزهايي هست كه در مقايسه با ابطحي شايسته‌ي درود گفتن‌اند و حال مجبورم به واسطه‌ي امرِ حضرتِ باري سلام كنم:
و سلام بر پدرخاتمي، رياستِ جمهوريِ محبوب! آن‌هنگامي كه هفته‌ي پيش در ژنو در پاسخ به سوالِ خبرنگاران درباره‌ي آزاديِ اينترنت در ايران جواب داد كه "چي‌چي‌شاپ هم فراوان داريم" و معتمديِ وزير، مثل تقلب به او رساند كه كافي‌شاپ نه بل‌كه كافي‌نت و او اصلاح كرد كه "كافي‌نت هم زياد داريم... و بچه‌هاي خودِ من به شدت به اينترنت وصل مي‌شوند و البته سايت و وبلاگ ندارند و نه فقط براي كارهاي علمي كه براي چت با اينترنت كار مي‌كنند." و البته جامعه‌ي جهاني اين‌گونه با افق‌هاي جديدي از گفت‌وگوي تمدن‌ها نيز آشنا خواهد شد و فرهيخته‌گان اروپا از يورگن هابرماس تا ديويد بكهام ياد مي‌گيرند كه از اين پس در چت مي‌توانند با عمقِ تمدنِ شرق گفت‌وگو كنند...
و سلام بر پدرخاتمي، رياستِ محبوب جمهوري؛ كه همان‌جا من فهميدم كه چنان رئيس‌جمهوري را چنين رئيسِ دفتر سابق و معاونِ لاحقي نيز شايسته است، اگر چه خود به خلافِ نظرِ رئيس‌جمهور بگويد كه "چت وقت‌گير است و... چت‌روم‌هاي ايراني چيپ هست!"
و همه‌گان بدانند كه من پس از اين به مشاركتي‌ها راي خواهم داد حتا اگر كانديدا نشوند و برائت بجويند از ابطحي!

 

 

arezaee288@yahoo.com

فيلم ديگري از ايران درباره جنگ
نگاه لوس آنجلس تايمز به جنگ هشت ساله

داستان آشنائي به نظر مي رسد: گروهي از مردان جوان جاهل و سرکش به نشانه سرسپردگي به سردسته ‏خود، داوطلب حضور در خط مقدم جبهه مي شوند. عده اي که بي ادب و بي نظم هستند و دست از خواندن ‏آهنگ هاي ناپسند، قمار و شکستن قواعد برنمي دارند. اما سرانجام به قهرماناني تبديل مي شوند که مردانگي ‏خود را در صحنه نبرد به اثبات مي رسانند. ‏
در جمهوري اسلامي ايران، تصويري که اينچنين تقدس کمتري از مرداني را نشان مي دهد که در "دفاع ‏مقدس" دهه 1980 با عراق شرکت کردند، نوعي سنت شکني است. ‏
فيلم سنت شکن "اخراجي ها" محصول سال 2007 به کارگرداني مسعود ده نمکي توانست ديدگاه مردم ‏عادي ايران نسبت به جنگ را، که معمولا آن را به عنوان دفاعي مقدس توسط سربازان مسلمان مي پنداشتند، ‏عميقا تغيير دهد. ‏
ده نمکي به عنوان يک بازمانده جنگ که از يک انقلابي شبه نظامي تندرو به يک مرد مطبوعاتي پر سر و ‏صدا و سپس اليور استون تبديل شد، مي گويد تحت تأثير علاقه اش به فيلم هائي نظير "جوخه" و "نجات ‏سرجوخه رايان" ، فيلمنامه اي را نوشته و کارگرداني کرده که محبوبترين فيلم ايراني همه دوران ها لقب ‏گرفت و از ماه ژوئيه به روي پرده آمد. ‏
ده نمکي مي گويد: "اين فيلم کليشه را برهم زد و روشن کرد جنگ دفاع مقدس به طيف خاصي منحصر نبوده. ‏همه در آن نقش داشتند."‏
فيلم ده نمکي در اوج تنش ها ميان تهران و واشنگتن بر سر برنامه هسته اي، دربرگيرنده يک تهديد ضمني ‏براي آمريکا هم بود: همان جوان هاي به ظاهر غيرمذهبي و مادي ايراني که غرب براي تعديل ايران روي ‏آنها حساب مي کند، در نهايت از کشورشان دربرابر بيگانه دفاع خواهند کرد.‏
‏فيلم افسانه هاي بيشمار مربوط به جنگ جمهوري اسلامي را با سؤال روبرو مي کند: چه کساني از جامعه ‏ايران به جنگ رفتند، به چه قشرهائي تعلق داشتند و چرا جنگيدند؟ همانطور که قهرمان داستان- مجيد- زندگي ‏خود را با قدم گذاشتن در يک ميدان مين در خطر قرار داد، تصاويري از دختر مورد علاقه اش، خاطراتش ‏از زندان و روحاني در کسوت پدربزرگ را از ديده مي گذراند. ‏
ده نمکي مي گويد: "اگر به کشور حمله شود، همه براي دفاع به جنگ مي روند. همه آنها کشورشان را دوست ‏دارند."‏
نيروهاي صدام حسين در سال 1980 از مرزهاي عراق با ايران گذشتند. صدام علي رغم هشدارهاي برخي ‏مشاورانش، متقاعد شده بود خيلي زود بر قلمروي نفت خيزايران مسلط مي شود و روحانيون شيعه را تضعيف ‏مي کند. اين روحانيون سال پيش جمهوري اسلامي را در ايران اعلام کرده بودند. ‏
اما در عوض، ايراني ها پشت رهبران خود ايستادند و سرانجام جنگ را به خاک عراق کشاندند و حمايت ‏گسترده اي را از روحانيون حاکم به نمايش گذاشتند. ‏
آمريکا و کشورهاي عربي که از پيروزي ايراني ها نگران بودند، به پشتيباني همه جانبه از صدام دست زدند ‏و اين درحالي بود که او از تسليحات شيميائي عليه سربازان و غيرنظاميان هم استفاده مي کرد. موشک ها به ‏سوي شهرها شليک مي شدند. بخش هاي بيمارستاني مملو از مجروحان و قطع عضوي بود. مادران و ‏همسران در غم از دست دادن عزيزانشان شيون مي کردند. و بخش عظيمي از گورستان ها به کشته شدگان ‏جنگ اختصاص يافت. ‏
ده نمکي نيز مانند اليور استون در جنگي حضور داشت. او در 16 سالگي در اواسط دهه 1980 بدون اطلاع ‏والدينش به خط مقدم جبهه رفت. او ظرف چند ماه مجروح شد اما به محض بهبودي دوباره به جنگ برگشت.‏
‏او به زودي به مقام فرماندهي در گروه شبه نظامي بسيج ارتقاء يافت. بسيج شامل داوطلبان مذهبي و ‏پرحرارتي است که براي عبور از ميدان هاي مين عراقي با هم مسابقه مي گذاشتند. ‏
شخصيت هاي حاضر در فيلم او نظير افرادي هستند که تحت فرماندهي خودش بودند. آنها انسان هاي خوش ‏مشرب و باهوش بودند. او با سربازانش در ارتباط است. ‏
او مي گويد: "برخي از آنها شهيد شده اندو بقيه سرگرم زندگي معمول شان هستند."‏
زمانيکه جنگ به پايان رسيد، يک ميليون نفر در مناقشه اي که اوضاع هر دو کشور را به طور چشمگيري ‏تغيير داده بود، از دست رفته بودند. ‏
ده نمکي پس از جنگ به گروه شبه نظامي دست راستي انصار حزب الله پيوست که به سرکوب دانشجويان ‏سرکش و زنان بدحجاب معروف بودند. ‏
او مي گويد در گذشته مرد تندمزاجي بوده اما ديدگاه هايش تعديل شده است. تاحدي به اين دليل که مخاطبشانش ‏تغيير کرده است. او اکنون به جاي صحبت با مسؤولان دولتي و دانشجويان، با مردم معمولي سخن مي گويد. ‏
او مي گويد فيلمش نشان داد ايران تا کجا براي حقوقش گام برمي دارد. او گفت: "با همه قدرت عراق و اين ‏واقعيت که تمام دنيا پشت صدام ايستاد، حتي يک وجب از خاک ايران به دست آنها نيفتاد."‏
او گفت: "جوانان ما براي دين و وطن به جنگ دشمن رفتند. جنگي که به ما تحميل شد براي سرنگوني ‏جمهوري اسلامي بود و مردم اين را فهميدند... همان مردمي که آن زمان جنگيدند، حالا کشور را به سوي ‏ترقي پيش مي برند."‏

منبع: لس آنجلس تايمز- 14 سپتامبر‏

 

 

omidhosseini80@gmail.com

سنگسار مردم ايران در هاليوود!

هاليوود در تازه‌ترين اقدام ضد ايراني خود فيلمي را توليد كرده است كه به موضوع سنگسار در ايران اشاره مي‌كند، فيلم «سنگسار ثریا.میم» به کارگردانی سیروس نورسته كه براساس کتابی به قلم فریدون صاحب‌جم و به زبان فارسی ساخته شده است. كارگردان و نويسنده و حاميان اين فيلم اصرار عجيبي دارند كه بگويند داستان اين فيلم واقعي است. هرچند اين داستان چنان مضحك و غيرقابل باور است كه شايد تنها بينندگان ناآگاه غربي و مخالفان ايراني خارج‌نشين آنرا باور كنند. البته ممكن است خوانندگاني در مخالفت با اين نوشته ادعا كنند كه نه خير اين داستان وحي منزل است! مشكلي نيست. نويسنده اين داستان كه چنين ادعايي دارد و مي‌گويد كه آنرا بر اساس داستاني واقعي نوشته، لطف كند اسم و آدرس روستاي محل جنايت را به ما هم بگويد تا خودمان از اهالي آن روستا ماجرا را بپرسيم!

وقتي هاليوود مردم ايران را سنگسار مي‌كند:
قربانعلي شوهر ثريا قصد دارد كه با دختري 14 ساله ازدواج كند اما وضع مالي‌ او چندان رضايت‌بخش نيست كه خرج دو خانواده را متحمل شود، بخاطر همين تصميم مي‌گيرد كه ثريا را طلاق دهد! در مقابل، ثريا هم كه با داشتن 4 فرزند نگران مخارج زندگي‌اش است با قربانعلي مخالفت مي‌كند. قربانعلي براي رها شدن از اين مشكل بزرگ چاره‌اي مي‌انديشد: پناه بردن به روحاني روستا و كمك خواستن از او براي تهمت زدن به ثريا و در نهايت محكوم كردن او به سنگسار! تنها بخاطر اينكه از شر همسر اولش راحت شود و اينكه بخواهد آزادانه با دختري ديگر ازدواج كند! همه اين داستان تخيلي را زهرا - خاله ثريا - ( با بازي شهره آغداشلو ، هنرپيشه ايراني) براي يك خبرنگار فرانسوي تعريف مي‌كند كه اتفاقا آن حوالي ماشينش خراب شده است. زهرا او را مي‌بيند و ماجراي سنگسار خواهر‌زاده ‌اش را براي او تعريف مي‌كند تا آن خبرنگار آزادي‌خواه و طرفدار حقوق زن به خارج از كشور برود و فرياد مظلوميت زنان ايراني را به گوش جهانيان و در راس آنها هاليوود برساند! اين همه آن چيزي است كه هاليوود توسط يك كارگردان ايراني و با تبليغات فراوان دوستان اسرائيلي برضد ايران ساخته است. خواهشا يك بار ديگر اين داستان مسخره را در ذهن خود تكرار كنيد. خيلي دوست دارم ببينم كه آيا خانمها و آقايان مخالف سنگسار، خودشان چنين داستان مسخره‌اي را مي‌توانند باور كنند؟ آيا در عالم واقع، چنين راه حل مسخره‌اي به ذهن هيچ آدم عاقلي مي‌رسد كه به ذهن نويسنده اين داستان رسيده ؟ آيا براي قربانعلي راه حل ديگري براي خلاص شدن از زن اول بجز تهمت زدن و سنگسار وجود نداشت؟ مثلا قربانعلي نمي‌توانست زنش را خفه كند يا به او مرگ موش بخوراند؟! البته اگر اين سوال را از نويسنده و كارگردان محترم اين فيلم بپرسيم جواب خواهند داد:«نه» چون اگر ثريا با روسري‌اش خفه مي‌شد، آنوقت چه كسي موضوع سنگسار را در بوق و كرنا مي‌كرد؟ اي كاش جناب نويسنده و كارگردان لااقل جرات داشتند و رك و پوست كنده فيلمي مي‌ساختند كه سنگسار يك زن زناكار را روايت مي كرد. چرا كه در آن صورت اين فيلم بيشتر به واقعيت نزديك مي‌شد. خواهشا فورا مرا متهم به طرفداري از سنگسار زنان نكنيد. من در اين نوشته حرفي از حمايت و طرفداري از سنگسار نزدم، من ميگويم حتي اگر سنگسار مخالف حقوق زن و انسان باشد، اين فيلم هيچ كمكي به اين موضوع نميكند. چرا كه دارد غلو مي‌كند…

اين اولين باري نيست كه ايران در هاليوود سنگسار مي‌شود!
وقتي درباره هجوم هاليوود به فرهنگ و آداب و رسوم كشورهاي ديگر دنيا حرف مي‌زنيم ، عده‌اي فورا فرياد مي‌زنند كه «شماها اسير توهم توطئه هستيد و همه چيز حتي هنر و سينما را با چشم سياست نگاه مي‌كنيد و همه دنيا را مخالف اسلام و ايران مي‌دانيد!» فكر مي‌كنم كه اين دوستان يا خودشان را به خواب زده‌اند و يا اينكه واقعا از حقيقت ماجرا ناآگاهند! واقعيت اينست كه حمله همه‌جانبه هاليوود به فرهنگ و ارزشهاي ساير ملل دنيا چنان آشكار و مشخص است كه نمي‌توان چشمها را بر آن بست و انكارش كرد. سلطه اقتصادي و فرهنگي هاليوود با توليدات ساليانه بي‌شمار، بر حوزه‌هاي فرهنگي و هنري جهان غيرقابل انكار است. صاحب‌نظران  زيادي در دنيا هستند كه معتقدند هاليوود در فراهم كردن مقدمات جهاني شدن و نابودي فرهنگ‌هاي مقاوم و غيرآمريكايي نقش بزرگي را بر عهده دارد. در دوران جنگ سرد نيز هاليوود با ساخت و توليد آثار ضد كمونيستي تبليغات فراواني را عليه كشورهاي كمونيستي و شرقي به راه انداخت. البته پس از پايان جنگ سرد كارگردانهاي سفارشي‌ساز هاليوود، اسلام و در راس آن ايران را نشانه گرفتند. اين گفته به معناي آن نيست كه ساير ملل دنيا از تهاجم گسترده هاليوود در امان مانده‌اند. همين چند سال پيش بود كه فيلمي به نام «بورات » ساخته شد كه در آن، جامعه و مردم قزاقستان به بدترين شكل ممكن مورد  تمسخر و اهانت آمريكايي‌ها قرار گرفتند…
اما درباره ايران ، هاليوود در برخورد با ايران عملا دو شيوه را در پيش گرفت . گاهي اوقات مستقيما اسلام را نشانه مي‌گيرد و وانمود مي‌كند كه تنها با بنيادگرايي  اسلامي و خشونتهاي مذهبي مخالف است. مثل فيلم سينمايي «دروغهاي واقعي» با بازي آرنولد شوارتزينگر  كه درباره همكاري يك فلسطيني و يك ژاپني است كه با حمايت ايران، تشكيلاتي اتمي را هدايت مي‌كنند. «به درون شب»، «زندگي و مرگ در لس‌انجلس» و «بازگشت به آينده» از ديگر فيلمهايي هستند كه به موضوع ترس از اسلام و مسلمانان به عنوان تروريست اشاره دارد. اما گاهي هم  اهانت به اسلام و ايران را در هم مي‌آميزد و علاوه بر اسلام، خشم و كينه خود را نسبت به فرهنگ ايراني هم نشان مي‌دهد. فيلم «بدون دخترم هرگز» نمونه‌اي از اين قبيل فيلمهاست كه با حمايت هاليوود و اسرائيل عليه مردم ايران و جامعه ايراني ساخته شد. فيلمي كه حتي منتقدين و صاحب‌نظران آمريكايي هم آنرا بي‌ارزش قلمداد كردند. (لطفا صحنه‌هاي عبور گله‌هاي گوسفند از خيابانهاي شهر تهران و نحوه غذا خوردن ايراني‌ها و يا نماز خواندن مردم با كفش و ساير توهينهاي موزيانه اين فيلم را بياد بياوريد) البته تهاجم هاليوود به  فرهنگ و جامعه ايراني به همين چند موردي كه اسمشان را بردم محدود نشد. آنها در سالهاي گذشته فيلمهاي ضد ايراني و ضداسلامي بيشتري نيز توليد كردند. در فيلم «اسكندر» قرار بود شاهد زندگي اسكندر مقدوني باشيم اما محور آن در نهايت سرزمين«ايران» شد كه توسط اسكندر به راحتي فتح مي‌شود و تمامي مردم آن به بردگي اسكندر در مي‌آيند! فيلم «300» نمونه ديگري است كه همان موضوعات داستان اسكندر را با شدت بيشتري تكرار مي‌كند. فيلمي كه نيويورك تايمز در 11 مارس 2007 در توصيف آن نوشت:«300 فيلمي است كه به اندازه آپوكاليتوي مل گيبسون خشن است اما دو برابر احمقانه‌تر!» واشنگتن پست هم درباره‌اش نوشت:«300 فيلمي است براي افرادي با بهره هوشي پايين!» چرا كه در اين فيلم، حتي به چهره و قيافه ظاهري ايراني‌ها هم رحم نشد چه رسد به اينكه بخواهند واقعيت و حقيقت را بگويند. آيا هاليوود مدعي نشد كه ميليونها ايراني از 300 نفر سرباز غربي شكست خوردند؟! آيا در فيلم «بدون دخترم هرگز» نگفتند كه ايراني‌ها غذايي شبيه  كرم و حشرات مي‌خورند؟! آيا نگفتند كه ملتي وحشي هستند؟ در اينصورت آيا همچنان بايد با ديده اطمينان و اعتماد به بافته‌هاي هاليوود نگاه كنيم؟ آيا نبايد نتيجه گرفت كه هاليوود جنگ فرهنگي بزرگي را عليه مردم ايران آغاز كرده است؟ آيا بايد منتظر باشيم كه هر از گاهي فيلمي ساخته شود و فرهنگ و آداب و رسوم ايراني و اسلامي ما را مورد هجمه خود قرار دهد و ما تنها به محكوم كردن و شكايتهاي بي‌فايده متوسل شويم؟ و سوال آخر اينكه آيا «سنگسار ثريا . م» فيلمي شبيه همان دروغهاي هميشگي هاليوود در خصوص ملت ايران نيست؟

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

27 شهريور / 17 سپتامبر / 16 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
27 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پارسي، دومين زبان كلاسيك و باستاني

زبانشناسان و اديبان اروپايي در پايان نشست سه روزه خود در شهر برلين كه در نيمه سپتامبر 1872 برگزار شده بود، زبان پارسي را در رديف زبانهاي يوناني، لاتين و سانسكريت، يكي از چهار زبان كلاسيك اعلام كردند. در اين اجلاس، زبانهاي هند ـ اروپايي مورد بررسي قرار گرفته بود. اين نشست، زبان پارسي را از لحاظ كلاسيك بودن، زبان شماره 2 (پس از زبان يوناني) قرار داد. زبان پارسي از اين لحاظ يك قرن از لاتين و 12 قرن از زبان انگليسي جلوتر است. در همين اجلاس، زبان اوستايي شاخه بدون متكلم زبان پارسي اعلام شد و گفته شد كه ريشه اوستايي از خراسان شرقي (بخش شمالي افغانستان امروز، تاجيكستان و فرارود) بوده و بنابراين، به احتمال زياد زرتشت در اين منطقه به دنيا آمده و از آنجا به آذربايجان رفته است. در تعريف، زباني را كلاسيك گويند كه اولا باستاني باشد، ثانيا ادبيات غني داشته باشد و ثالثا در آخرين هزاره عمر خود، تغييراتي اندك كرده باشد. بنابراين، قضاوت بر پايه ادبيات زبان و درصد تغييران آن در هزار سال پيش از زمان به قضاوت نشستن است. هيچ زباني در طول زمان مصون از تغيير نبوده است ولي هرچه كه اين تغييرات كمتر باشد، آن زبان كلاسيك تر است و استحكام بيشتري دارد. زبان ايرانيان و پارسي زبان اينك همان است كه فردوسي و حافظ به آن شعر گفته اند؛ همان واژه ها، عبارات و دستور زبان. در اجلاس برلين، زبانشناسان و اديبان پذيرفتند كه ادبيات فارسي در قرون وسطي در صدر ادبيات ساير ملل قرار داشته و ايران در آن قرون بيش از هر ملت ديگر شاعر، نويسنده و انديشمند (حكيم = فيلسوف) به وجود آورده كه سخنان و افكارشان تا ابديت شنيدني و پندآموز است.
در نشست هاي سالهاي 1922 و 1936 مقام زبان فارسي (مقام دوم) در ميان زبانهاي باستاني و كلاسيك هند و اروپايي بار ديگر تاييد شد.

 

رضا شاه زنداني انگليسي ها

نخجوان پاداش مرخص كردن سربازان وطن را هنگام دفاع گرفت ، از زندان آزاد و وزيرجنگ شد!

17سپتامبر 1941 (26 شهريور 1320) محمدرضا پهلوي در جلسه فوق العاده مجلس به رعايت كامل قانون اساسي سوگند خورد و شاه شد و قول داد كه اگر درگذشته اشتباهي صورت گرفته جبران كند.
     24 ساعت پس از خروج رضا شاه از تهران، در گوشه و كنار شنيده مي شد كه وي آزاد نيست. گرچه آزادانه حركت مي كند، ولي عملا زنداني دولت انگلستان است و هر كجا كه اين دولت بخواهد او را خواهد برد و تحت مراقبت قرار خواهد داد و به احتمال زياد از ايران تبعيد و به يك مستعمره دور افتاده انگلستان فرستاده خواهد شد.
     در همين روز سرلشكر احمد نخجوان كه پس از مرخص كردن سربازان پادگانها و بي دفاع كردن كشور از دست رضا شاه كتك خورده بود، خلع درجه و زنداني شده بود آزاد شد و ضمن تجليل از او!! پنج روز بعد دوباره وزير جنگ شد!. سرتيپ علي رياضي هم كه به همان دليل زنداني شده بود آزاد گرديد.
     در همين روز نيروهاي شوروي و انگلستان به عنوان فاتح ايران وارد تهران شدند و اين شهر را به اشغال خود درآوردند و فرار اتباع آلمان و ايتاليا از ايران تسريع شد. محبوسين زندان قصر كه از اشغال تهران آگاه شده بودند قصد فرار داشتند كه به سوي آنان تير اندازي شد . باوجود اين ، بعداز ظهر اين روز دستور آزادي زندانيان ـ سياسي و عادي ـ صادر گرديد. اشغال نظامي تهران بر دامنه احتكار و به سبب آن گراني اجناس مورد نياز از جمله نان افزوده شد و گزارشهاي متعدد در زمينه ناامن شدن راهها و راهزني انتشار يافت و برنگراني مردم افزود. مردم عادى تا مدتها از رفتن رضا شاه ناخرسند بودند.

 

روز بزرگداشت استاد سيد محمد حسين شهريار

27 شهريور  -  «استادمحمدحسين شهريار» بزرگترين غزل سراي معاصرايران بدرودحيات گفت و در «مقبره الشعراء» تبريز بخاك سپرده شد. ايام كودكي استاد شهريار مقارن با انقلاب مشروطه بود. او پس از تحصيلات متوسطه ؛ در دارالفنون تهران به تحصيل دررشته طب مشغول شد اما بعدازچندسال اين رشته را رهاكرد و به زادگاهش تبريز بازگشت. استاد شهريار در 23 سالگي نخستين مجموعه شعرخودرامنتشركرد . وي درانواع قالبهاي شعري اعم از غزل، قصيده، قطعه، رباعي و حتّي به شيوه شعرنونيز شعرسروده است. اما بيشتراشعارش درقالب غزل است. ديوان اشعار و منظومه زيباي حيدربابايه سلام به زبان تركي ازمعروفترين و زيباترين آثار استاد محمدحسين شهريار بشمار ميروند.

 

 آغاز عمليات شهيد مدني

27 شهريور 1360 - قواي ظفرمند ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عمليات شهيد مدني رادرمنطقه عملياتي سوسنگرد آغاز كردند. درعمليات شهيد مدني قواي اسلام بيش از2كيلومترمربع پيشروي كردند و ضربات سختي بر ارتش عراق وارد آوردند.

 

 آغاز عمليات« ظفر1»

27 شهريور 1366 - عمليات« ظفر1» را دلاورمردان نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آغازكردند. عمليات ظفر1 درمنطقه عملياتي دهوك و استان سليمانيه اجراء شد . هدف ازاجراي اين عمليات منحدم كردن مراكز نظامي دشمن دروسعتي حدود30كيلومترمربع بود . درعمليات ظفر1 پايگاههاي حفاظتي دشمن در سليمانيه ؛ مقرگردان 19خفيفه و دهها دستگاه تانك و نفربر ارتش عراق منهدم شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
17 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين سانحه هوايي در تاريخ بشر

SelFridge

17 سپتامبر سال 1908 جهان با نخستين سانحه هوايي رو به رو شد. در اين روز كه از عمر هوانوردي چندي بيش نمي گذشت يك هواپيما در آسمان آمريكا سرنگون شد و خلبان آن ستوان توماس سلفريج SelFridge جان سپرد.
    سه سال بعد در همين روز (سال 1911 ) نخستين پرواز ميان شرق و غرب ايالات متحده به انجام رسيد و هواپيمايي كه از نيويورك به پرواز در آمده بود 82 ساعت و 4 دقيقه بعد در پاسادناي كاليفرنيا بر زمين نشست. در حال حاضر هواپيماهاي بازرگاني اين مسافت را در پنج ساعت طي مي كنند.

 

قتل ميانجي سازمان ملل در فلسطين که اوضاع را درست پيش بيني کرده بود

كنت برنادوت

كنت فولک برنادوت Bernadotte ميانجي سازمان ملل در حل مسئله اعراب و اسرائيل 17 سپتامبر سال 1948هنگامي كه با خودرو از يك منطقه اسرائيلي در فلسطين مي گذشت هدف تيراندازي يك اسرائيلي افراطي قرار گرفت و كشته شد. در اين تيراندازي يك سرهنگ فرانسوي ناظر بر آتش بس نيز جان سپرد. برنادت در آخرين گزارش خود به دبير كل سازمان ملل يادآور شده بود كه اعرابي كه از خانه هاي خود اخراج و آواره شده اند بايد بازگردند و در ترتيبات بعدي اورشليم (بيت المقدس) بايد وضعيت ويژه داشته باشد. وي خط مرزي تازه اي ميان اعراب و اسرائيل ارائه داده بود.
    برتادوت ديپلمات سوئدي که يک امير زاده سوئدي بود قبلا موفق شده بود که موافقت اعراب و اسرائيلي ها را به چهار هفته آتش بس به دست آورد و اتحاديه تازه تاسيس عرب را آرام سازد اما هيچيک از طرفين با طرحهاي او موافقت نداشتند. برنادوت درهمان زمان پيش بيني کرده بود که اگر راه حل فوري براي مسئله فلسطين يافت نشود اين مسئله دهها سال ادامه خواهد يافت، باعث خونريزي خواهد شد و قدرتهاي رقيب از آن به سود خود سوء استفاده خواهند کرد و صلح جهاني در مخاطره خواهد بود.

 

آغاز قلع و قمع مبارزان فلسطيني در اردن

در چنين روزي در سال 1970 ملك حسين پادشاه اردن قلع و قمع مبارزان فلسطيني را در اين كشور آغاز كرد و ظرف 9 روز شمار زيادي از آنان را كشت . قبلا فلسطيني ها چند هواپيماي مسافر غرب را ربوده و در زميني باز در اردن فرود آورده و پس از پياده كرده 300 مسافرشان ، آتش زده بودند. ملك حسين به واشنگتن رفت و پس از اطمينان از حمايت نظامي آمريكا در صورت لزوم ، قلع و قمع مبارزان فلسطيني و اخراج آنان را از اردن آغاز كرد . بيشتر جمعيت اردن را فلسطيني ها تشكيل مي دهند.

برخي ديگر از رويدادهاي 17 سپتامبر

  • 1980:   آناستازيوساموزا ديكتاتور نيكاراگوئه كه از كشور خود فرار كرده بود ترور شد.

  • 1877:   هنري فاكس تالبوت Talbot يكي از پيشتازان حرفه عكاسي كه انگليسي بود درگذشت. فرانسه پايه گذار حرفه عكاسي اعلام شده است.

  • 2003:   دولت آمريكا يك كمپاني روسيه (تولا...) را متهم به همكاري با ايران در طرح گلوله ليزري هدايت شونده براي توپ كرد و در فهرست شركتهاي ممنوع المعامله خود قرارداد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    16 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     معراج حضرت محمد (ص) بنابر قول دو سيره نويس ابن هشام و ابن اسحاق

    16 رمضان 10 - بنابر قول دو سيره نويس معتبر و بزرگ اسلام ابن هشام و ابن اسحاق معراج حضرت محمد (ص) رو ي داد . در چنين روز ي حضرت رسول اكرم (ص) با نداي جبريل امين وحي كه به ايشان نويد سفر عجيبي مي داد ، بر خاستند وسفر با شكوه خويش را از خانه ام هاني خواهر امير المومنان علي (ع) آغاز كردند . حضرت محمد (ص) در شب معراج از بيت المقدس و بيت الحم زادگاه حضرت عيسي(ع) ، و منازل انبيا و آثار و و جايگاه آنان ديدن كردند ودر بعضي از منازل نماز بجاي آوردند . رسول اكرم (ص) هم چنين ستارگان ونظام جهان را مشاهده كردند و از مراكز رحمت و عذاب يعني بهشت ودوزخ ، درجات بهشتيان و اشباح دوزخ را ديدند . معراج رسول اكرم (ص) ريشه قرآني دارد ودر سوره هاي النجم ، اسراء چگونگي سير معراج حضرت محمد (ص) بيان شده است .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    30

    اهواز

    27
    43

    تبريز

    18
    29

    شيراز

    18
    34

    مشهد

    17
    31

    بندرعباس

    28
    35

    کرمان

    17
    31

    اصفهان

    16
    33

    يزد

    21
    36

    کرمانشاه

    16
    34

    اراک

    14
    29

    رشت

    21
    26

    دبی

    30
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1393 تومان
    980 تومان
    1770 تومان
    935 تومان
    255 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    98000 تومان
    51000 تومان
    191000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:23
    طلوع خورشيد : 06:49
    اذان ظهر : 12:58
    غروب خورشيد : 19:07
    اذان مغرب : 19:28
    نيمه شب شرعي : 00:15
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاریخ انتشار: اکتبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 116
    حجم فایل: 29 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    شرکت میکرون تولید نسل دوم هارد درایو های SSD با تکنولوژی solid state را آغاز کرد

    بالاخره شرکت Micron هم دست به کار شد و خط تولید هارد درایوSSD که از تکنولوژی جدید حالت جامد-  MLC NAND process technology بهره مند است راه اندازی کرد. در این محصولات حرف از سرعت های بالاست که شاید برای بعضی ها فقط رویا باشد.
    قبل از این هم شرکت سامسونگ محصولی شبیه به کار جدید میکرون ارائه کرد با این تفاوت که قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات در آن تنها با سرعت 90 مگا بایت در هر ثانیه امکان پذیر بود. اما اکنون Micron SSD's P-200  با 2.5 اینچ فورم فاکتور و استفاده از تکنولوژی Single-level cellدر حجم های حافظه 16 گیگا بایت تا 128 گیگا بایت با سرعت 100 مگا بایت در ثانیه به دریافت اطلاعات  می پردازد.کاربرد اصلی این محصول برای کامپیوتر هاییست که نیاز به انجام کارهای محاسباتی نسبتا سنگین و فشرده دارند .
    Micron SSD's C-200 هم قادر است در  حجم حافظه 256 گیگابایتی و تکنولوژی multi-level cell ,  باسرعت 100مگابایت در ثانیه به دریافت و 250 مگا بایت در ثانیه به ارسال اطلاعات بپردازد. 
     وجود چنین محصولاتی کار را برای شرکت های سازنده لپ تاپ ها آسان میکند تادیگر مجبور نباشند برای ارائه سرعت بالا و کیفیت بهتر در پروسس دیتا از مدار های واسط استفاده کنند. هنوز از قیمت تمام شده این محصولات و زمان ورود انبوه آن به بازار خبری در دسترس نیست. اما می توانید از همین حالا منتظر نقشه های جدیدشرکت ها برای این محصولات باشید.
    اطلاعات بیشتر

    دوربین جدید نیکون مدل D90معرفی شد

    اگر اخبار دوربین های دیجیتال را در نارنجی دنبال کرده باشید حتما با محصول نیکون مدلD700 آشنا هستید. اوایل جولای 2008 بود که سر و کله این دوربین پیدا شد. هنوز یک ماه نشده باز هم محصول دیگری از نیکون معرفی شد. بر خلاف ظاهر یکسانی که در اغلب دوربین های نیکون دیده می شود اما تنوع و قابلیت های متفاوتی در هر مدل مد نظر قرار گرفته شده.
    D90 سری جدید دوربین شرکت نیکون است که می توانیم در معرفی آن به  12 مگا پیکسل از نوع Full-frame , ورودی اختیاری GPS , خروجی HDMI اشاره کرد.در این سری سخت افزار لازم جهت رکورد گیری و پخش فایل ها به صورت زنده در صفحه نمایشگر LCD آن نیز در نظر گرفته شده. طبق معمول همیشه هم از سنسور CCD جهت ارائه کیفیت بالا و وضوح تصاویر استفاده شده است. به کمک لنز F/3.5-5.6VR هم می توانید انعطاف پذیری این محصول را در مد های زووم احساس کنید. قرار است به زودی با قیمتی حدود 1000$ در کنار دیگر محصولات شرکت نیکون و رقبایش در بازار حضور یابد.
    منبع گیزمودو
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    دومین زن فضانورد ایرانی
    امسال از ایران به فضا خواهد رفت

    رئیس سازمان هوا و فضای ایران اعلام کرد، ایران در راستای توسعه‌ی صنعت فضایی خود امسال سفینه‌ی سرنشین دار به فضا می فرستد.
    دکتر سید نعمت‌الله بانگیان در حاشیه‌ی کنفرانس هوا و فضا در یزد اعلام کرد: پس از پرتاب موفق سفینه‌ی بدون سرنشین ایرانی به فضا، طرح ارسال سفینه‌ی سرنشین دار را آماده کردیم که تا پایان امسال به نتیجه می رسد.
    وی اعلام کرد سرنشین این سفینه هم از میان گزینه‌های موجود انتخاب شده که یک زن ایرانی خواهد بود.
    پیش از این انوشه انصاری نخستین زن ایرانی بود که از ایستگاه بایکانور به فضا پرتاب شده‌بود. وی تابعیت ایرانی-آمریکایی داشت.
    نام این زن که قرار بود بنا به مسائل امنیتی مخفی بماند چند ساعت بعد از کنفرانس خبری دکتر بانگیان از سوی سرویس هوا، فضا، فوتوشاپ و موشکِ خبرگزاری فارس فاش شد. این خبرگزاری خبر داد که نام زن ایرانی‌ای که قرار است با این سفینه‌ی ایرانی به فضا پرتاب شود «پوپک صابری» است. بنابر این گزارش یک منبع بسیار آگاه به خبرنگار فارس اعلام کرده‌است که این زن، همان پوپک صابری مدیر موسسه‌ی گل آقا و ملقب به گل‌نسا است که بر اساس شایستگی‌های فردی و گروهی و خانوادگی برای این کار انتخاب شده‌است.
    پس از اعلام این خبر، سایت رجانیوز ضمن حمله ی شدید الحنی به سازمان هوا و فضای ایران به این انتخاب اعتراض کرد و تلویحا از فاطمه رجبی به عنوان زن شایسته برای این انتخاب نام برد. حزب اعتماد ملی نیز فاطمه کروبی را گزینه‌ی مناسبی برای این پرتاب دانست.
    در پی این جنجال یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت دلیل اصلی این انتخاب، سابقه‌ی اجرایی خانم صابری در امور فضایی بوده است. وی از انتشار دو هفته‌نامه 12 صفحه‌ای گل آقا که در حکم آپولو هوا کردن است به عنوان مهمترین عامل انتخاب پوپک صابری یاد کرد.
    بر طبق اطلاعات واصله این سفینه 25 بهمن ماه امسال با سرنشین آن به فضا پرتاب خواهد شد و در مدار خود جای خواهد گرفت. هم‌اکنون دومین زن ایرانی و مسلمانی که در مدار قرار خواهد گرفت مشغول انجام تمرینات روحی و جسمی برای این سفر سخت است. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از قول گیتی صفرزاده، یکی از ده‌ها زن مدیر موسسه گل‌آقا که در هفته دوبار موفق به ملاقات حضوری با مقام مدیریت موسسه گل آقا می‌شود نوشت: «سرکار خانم صابری مشکلی برای وزن کم کردن ندارند اما از لحاظ روحی حائز آمادگی برای دوری از منشی‌های خود نمی‌باشند».
    پوپک صابری هم اکنون شش منشی، سه رئیس دفتر و دو منشی مخصوص دارد که به همراه ندیمه‌هایش، وی را در اداره‌ی موسسه‌ی عظیم گل‌آقا و انتشار دوهفته‌نامه‌ی معظم 12 صفحه‌ای گل آقا یاری می دهند. وی هم آکنون به گل نسا مشهور است که احتمالا پس از این رویداد مهم، به گل‌فضا تغییر نام خواهد داد.
    این خبر را علی زراندوز، یکی از کارمندان ارشد گل‌آقا و گل‌نسا در یکی از کنفرانس‌های خبری به مناسبت انتشار دوهفته‌نامه گل‌آقا اعلام کرد و افزود به همین مناسبت با همکاری موسسه گفتگوی تمدن‌ها، خانه‌ی شهریاران نوجوان و کارخانه تراکتورسازی تبریز مسابقه‌ی بین‌المللی طراحی تمبر یادبود با موضوع "گل‌نسا در شرایط بی‌وزنی" برگزار خواهد شد که آثار برگزیده در یک ویژه نامه‌ی 250 صفحه‌ای به همین مناسبت چاپ خواهد شد.
    VOA روز شنبه ضمن پوشش خاص این خبر، از قول نیکلاس برنز گفت که ایران تاوان این جاه‌طلبی را خواهد داد. علیرضا نوری‌زاده، محقق، مفسر، نظریه ساز و قصه‌پرداز معروف نیز ضمن ارائه‌ی مشروح مکالمات اعضای سازمان هوا و فضای ایران اعلام کرد که اگر ایران بدون کمک فتوشاپ بتواند پوپک را به فضا بفرستد توانایی فضا فرستادن توپ، توپک و نفربر زرهی به فضا را هم خواهد داشت.
    خبرگزاری فرانسه از دو دانشمند جوان ایرانی جلال سمیعی و به عنوان مشاور تغذیه و از رضا ساکی به عنوان مشاور بسته‌بندی این فضانورد نام برده است؛ هر چند که تاکید کرد با توجه به سابقه‌ی متعدد این زن ایرانی در آپولو هوا کردن از محل موسسه‌ی گل‌آقا بعید است وی با مسائل فضایی ناآشنا باشد و نیاز به تمرینات خاصی داشته باشد.
    منشی یکی از معاونانِ مشاور خانم صابری گفت: تا کنون چند بار خانم انوشه انصاری برای عرض تبریک خواستار گفتگوی تلفنی از آمریکا با سرکار خانم صابری بود که به خاطر عدم هماهنگی قبلی سرکار خانم صابری حاضر به گفتگو با وی نشدند.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    خلاصه ای استثنایی
    از مردی استثنایی

    آنتونی رابینز بی شک از تاثیرگذارترین افراد جهان در امر توانگری و موفقیت است. او کسیست که در ۲۵ سالگی وقتی کلی کلاس و همایش و سمینار موفقیت رفته بود و کلی کتاب خونده بود و ...دید در خانه فکسنی خود با یخچالی خالی از غذا نشسته و دستش به هیچ چیز در زندگیش بند نیست. او ناگهان دست به تغییر زد و الان یکی از بزرگترین افراد موفق جهان است. خاطرم هست که وقتی هزینه سخنرانی خیلی از غولهای موفقیت در ایالات متحده ۵۰-۶۰ دلار بود ، هزینه سمینار رابینز نفری ۱۰۰۰ دلار بود از ۵۴ کشور جهان!!!
    اوائل دهه ۷۰ در موسسه نصرت بزرگانی تربیت شدند مثل جناب حورایی و رضایی و حلت که آموزشهایی را از کتاب بسوی کامیابی رابینز فرا میگرفتند و الحق که در طول ۱۵ سال بعدی هر کدام از این افراد از بهترین آموزنده های توانگری و موفقیت در ایران شدند.
    تب رابینیزم در دهه هفتاد بسیاری از افراد تحصیل کرده را گرفت. خیلی ها هم الحق رشدهای اساسی کردند اما تلفات این قضیه نیز کم نبوده است. بسیاری بودند که دو تا کتاب رابینز خوندند و رفتند NLP آموختند و کتابهای خانم کاترین پاندر را خوندند و تصویر ذهنی خوب درست کردند و فکر کردند همه چیز همینه و درکی از پشتکار شدید و پوست کلفتی در ایران و...نداشتند و صد البته رفتند رو هوا...شبیه همین قضیه را شاید یادتون باید مملکت با اینهایی داشت که تو گولد کوئست و امثالهم بودند. چه بچه های گلی تو این وادی رفتند رو هوا!!! خدم بارها بیمارانی داته ام که سر سیستمهای شبکه ای و هرمی از نظر روانی فرو ریختند. اینقدر این سیستم معیوبه که شاید بتونم ۵ تا مقاله خوب در نقدش بنویسم اما همین قدر بگم که بارها سرانی از این شبکه های هرمی میامدند پیشم که مهارتهای نفوذ را بهشون با پولهای خوب تدریس کنم و البته من اهل این پولها نبودم. جالبی قضیه این بود که با معرفی کتابهای خوبی از رابینز و مارک فیشر و پاندر و جلسات مطالعاتی - که چقدر هم منظم بودند- گند زندند به فرهنگ پولدار شدن با سوادانه!!!!
    الغرض خانم تقوی نژاد خلاصه ای از جلد دو بسوی کامیابی را برام فرستادند که براتون میگذارم
    توانگری یک انتخاب است...لفتش ندید

    ▪ فصل دوم
    تفاوتی که ایجاد تفاوت می کند
    " در زندگی ، نکته بامزه ای هست، اگر چیزهای متوسط را نپذیرید، اغلب اوقات بهترین ها نصیبتان خواهدشد"

    سامرست موام
    درزندگی هر زن ومرد، زمانی فرا می رسد که به تلاش فوق العاده ای نیاز است. زمانی که هر دری را زده و نتیجه نگرفته ایم. زمانی که زندگی ظالمانه بنظر می رسد. زمانی که هر چه ایمان، ارزش، محبت، گذشت و پشتکار داشته ایم صرف کرده ایم و حتی از حد خود فراتر رفته ایم. بعضی از مردم چنین شرایطی را فرصتی می دانند تا توانایی های خود را بهتر ظاهرسازندو خود را محک بزنند. بعضی ها هم اجازه می دهند که این تجربیات تلخ آنها را نابود سازد.
    مشکلات افراد موفق کمتر از افراد شکست خورده نیست. تنها یک دسته از مردم هستند که هیچ مشکلی ندارند: آنها که در گورستان خوابیده اند. تفاوت موفقیت و شکست، دراتفاقاتی که می افتد نیست، بلکه تفسیر ما از این اتفاقات و عکس العمل ما در برابر حوادث است که این تفاوت را ایجاد می کند.
    به گفته هنری دیوید تورو " هرگز چیزی عوض نمی شود. این مائیم که تغییر می کنیم"
    کسانی که در زندگی به نتایج فوق العاده می رسند کارهای خاصی را انجام می دهند تا به نتیجه دلخواه دست یابند. می توان با نگاه دقیق به زندگی این افراد دریافت که چه قدم هایی برداشته اند و چه باورهایی داشته اند که به آن نتیجه منتهی شده است، آنگاه با برداشتن همان قدم ها و ایجاد همان باورها همان نتایج را بدست آوریم. به عبارت دیگر سرمشق هایی از کسانی که به بهروزی فردی رسیده اند در نظر بگیریم و با پیروی از آن ها به همان موفقیت نائل شویم.
    دراین زمینه علمی به نام " برنامه ریزی عصبی – کلامی " ( NLP ) با موضوع تأثیری که کلام به صورت شفاهی و غیرشفاهی در سیستم عصبی می گذارد. توانایی انجام هر کاری در زندگی، بستگی به توانایی ما در کنترل سیستم عصبی دارد. کسانی که می توانند به نتایج درخشان دست یابند، این کار را از طریق برقراری ارتباطات خاصی با سیستم عصبی خود انجام می دهند.
    برنامه ریزی عصبی – کلامی یا ان- ال – پی به مطالعه نحوه ارتباط مردم با خود می پردازد. ارتباطی که موجب نیرومندی انسان شده شیوه های رفتاری متعددی را در اختیار فرد قرار دهد. این علم چهارچوبی علمی برای هدایت ذهن در اختیار ما می گذارد و به ما می آموزد که روحیات و رفتارهای خود و یا روحیات و رفتارهای دیگران را به مسیر صحیح هدایت کنیم. بطورخلاصه این علم به ما می آموزد که چگونه مغز و ذهن خود را اداره کنیم تا به بهترین وجه به نتایج دلخواه خود برسیم.یکی از اصول علم " ان – ال – پی " می گوید که همه ما دارای سلسله اعصاب مشابهی هستیم. بنابراین در جهان هرکس قادر باشد هر کاری را انجام دهد شما نیز می توانید، مشروط به اینکه مغز و اعصاب خود را دقیقاً مانند او اداره نمایید. این عملیات، یعنی جریان کشف دقیق و مشخص راه هایی که دیگران می روند تا به نتیجه معینی برسند، دراصطلاح، مدل سازی نامیده می شود. کسانی که جهان را به حرکت لرزه درمی آورند، مدل سازهای حرفه ای هستند. آنان می دانند چگونه در موهبتی که به هیچکس بقدرکافی داده نشده است، یعنی وقت، صرفه جویی کنند. در این فصل چند کتاب در مورد مدل سازی معرفی شده است:مدیریک دقیقه ای نوشته کنت بلانکارد و اسپنسرجانسون، کتاب درجستجوی بهروزی نوشته توماس جی پیترز و رابرت – اچ – واترمن، کتاب پلی به سوی ابدیت نوشته ریچارد باخ.
    یکی از جنبه های اساسی اغلب یادگیری ها آن است که کار را برمبنای موفقیت های دیگران قرار دهیم. بندرلر و گریندر - پایه گذاران اولیه علم ان – ال – پی – دریافتند که برای رسیدن به بهروزی و هرگونه توفیق انسانی باید سه عنصر اساسی را همانندسازی کرد.
    در واقع سه نوع حرکت فکری یا جسمی وجود دارد که دقیقاً تعیین کننده نوع دستاوردهای ما است:
    ـ مورد اول: نظام عقیدتی شخص- آنچه انسان باوردارد و آنچه که عملی و ممکن یا غیرممکن تصور می کند، تاحدودی زیادی تعیین کننده کارهایی است که می تواند یا نمی تواند به انجام رساند.اگر معتقد شوید که توانایی انجام کاری را ندارید، به طور مدام به سیستم عصبی خود پیام هایی را ارسال می کنید که توانایی شما را برای رسیدن به هدف، محدود و یا نابود می سازد. از سوی دیگر اگر به طور مداوم به سیستم عصبی خود پیام های مناسبی دائر بر اینکه قدرت انجام کاری را دارید بدهید آنگاه آنها به مغز شما فرمان می دهند که نتیجه دلخواه را به دست آوریدو سپس مغز راه را باز و امکانات لازم را فراهم می سازد.بنابراین اگر نظام عقیدتی شخصی را مدل سازی کنید، اولین قدم را برداشته اید تامانند او عمل کنید و در نتیجه به همان هدف برسید.
    ـ مورد دوم: قالب فکری انسان- قالب فکری شیوه سازمان دادن به افکار و اندیشه ها است. قالب فکری شبیه یک شماره رمز است. یک شماره تلفن ترکیب چند رقم می باشد که اگر ترتیب درست رعایت نشود، رابطه شما با طرف مقابل برقرار نخواهدشد. برای برقراری ارتباط نیز می بایست به همین شکل رفتارنمود زیرا هر فرد از شماره رمز خاصی استفاده می کندو دارای قالب فکری متفاوتی است. برای مدل سازی بهترین دستاوردها و مزایان دیگران ناگزیر از کشف این شماره ها هستیم.
    ـ مورد سوم: اعمال جسمانی- جسم و روح کلاً به یکدیگر وابسته اند. طرز تنفس،ژست ها، تغییرات قیافه، طرزنگهداشتن بدن همچنین طبیعت و چگونگی حرکات، تعیین کننده روحیه شما و روحیه شما تعیین کننده کیفیت و کمیت رفتارهایی است که می تواند از شما سر بزند.
    در عمل ماهمیشه در حال مدل سازی هستیم. مدل سازی یعنی بررسی راه های رفته دیگران. مشکل اینجاست که بسیاری از ما، سرمشق های خود را حساب نشده و با بی توجهی انتخاب می کنیم.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    آشنایی اولیه با وهابیت
    و نقد آراء و شبهات

    قسمت دوم


     

    سوال:
    درباره عقايد وهابيت و اشکالاتي که به شيعه وارد مي کنند سوال داشتم.
     

    پاسخ:

    .... ادامه از شماره 1006 روزانه


    8-2 تبرک و استشفاء به آثار اولیا :
    الف- وهابیان هر گونه تبرک به آثار اولیاء را شرک مى دانند.
    ب- تبرک به پیراهن یوسف چشم نابینا یعقوب را شفا بخشید اذهبوا بقمیصى هذا فلقوه على وجه ابى یات بصیرا (یوسف/ 92) فلما ان جاء البشیر القاه على وجه فارتد بصیرا(یوسف/ 96).
    ج- بخارى در نقل سرگذشت صلح حدیبیه: هر گاه پیامبر وضو مى گرفت یاران او براى ربودن قطرات آب وضوى آن حضرت بریکدیگر سبقت مى گرفتند.
    د- تبرک به زره، عصا، شمشیر، ظروف، مهر، انگشتر، مو و کفن پیامبر در کتاب جهاد بخارى و تبرک به آب وضو و موى تراشیده حضرت در باب صفات پیامبر صحیح بخارى.
    مناسب است در این زمینه به کتاب تبرک الصحابه باثارالرسول نوشته علامه محمدبن طاهرمکى و نیز التبرک نوشته آیة الله على احمدى میانجى مراجعه نمود.
    ه- حضرت زهرا سلام الله علیها پس از دفن پدر کنار قبر ایستاد و خاک قبر را بر سر خود ریخت و گریست و سرود:
    ماذا على شم تربة احمدا***ان لا یشم مدى الزمان غوایا
    صبت على مصائب لو انها***صبت على الایام صرن لیالیا
    و-قرآن تبرک صندوِ حمل خاندان موسى و هارون را مایه آرامش و پیروزى مى داند "وقال لهم نبیّهم ان آیة ملک ان یاتیکم التابوت فیه سکینة من ربکم و بقیة مما ترک ال موسى و ال هارون تحمله المئکه (بقره/ 218).
    ز-عبدالله پسر احمدبن حنبلى از پدر پرسید حکم کسى که دست بر منبر رسول خدا مى زند و تبرک مى جوید و مى بوسد چیست. احمد گفت اشکالى ندارد.
    ح- شفاعت و تبرک به از فاعلى که در عین بندگى خدا، در فعل خود متکى به قدرت برتر باشد شرک نیست.
    ط- اهتمام و اصرار صحابه بر کام بردارى کودکانشان توسط پیامبر.
    ى- ابوایوب انصارى از قبر پیامبر تبرک نمود آنرا بوسید و موجب اعتراض مردان بن حکم شد. ابوایوب در پاسخ گفت که من به سوى سنگ نیامده ام بلکه من آهنگ و قصد خود پیامبر را نموده ام و این سنگ بهانه است.

    9-2 نذر براى اهل قبور :
    الف-عبدالله قمیصى از نویسندگان معاصر وهابى در کتاب الصراع بین الاسلام و الوثینه در رد کشف الارتیاب علامه سیدمحسن امین مى نویسد: شیعیان به خاطر اعتقاد به الوهیت على و فرزندانشان قبرهاى آنانرا آباد مى کنند و نذر و قربانى تقدیم آنها مى کنند، حکم نذرها و قربانیها همان حکم ذبیحه هاى بت پرستان براى بت هایشان مى باشد.
    ب-مولف سنى صلح الاخوان که در نقد وهابیت آنرا نگاشته است مى گوید: ان المسألة تدور مدار نیات الناذرین و انما الاعمال بالنیات فان کان قصد الناذر المیت و التقرب الیه بذلک لم یجز قولا واحداً وان کان قصده وجه الله تعالى و انتفاع الاحیاء بوجه من الوجوه وثوابه لذلک المنذور له المیت فیجب الوفاء بالنذر
    ج- در احادیثى که نهى از نذر و ذبح شده است، وجود بت در گذشته یا حال و یا وقوع آن براى اعیاد جاهلى مطرح شده است.

    10-2 نداى اولیاء :
    الف- نداء و دعا اولیاء خلاف آیات و روایات محکم مى باشد از قبیل "و ان المساجد لله فلا تدعو مع الله احدا"(جن18/)یا "ان الذین تدعون من دون الله عباداً امثالکم" (اعراف194/)
    ب- هر ندا و دعائى به غیر خدا، عبادت و پرستش نیست. "قال رب انى دعوت قومى لیلا و نهاراً"(نوح/5)
    ج- مقصود از دعا در آیات مورد استناد، مطلق خواندن و نداء نیست و بلکه دعوت خاصى است که با لفظ و قصد پرستش همراه باشد.به عنوان مثال "فما اغنت عنهم الهتهم التى یدعون من دون الله من شىء"(هود/101) که در آن دعوت بت پرستان با تعبیراتى همراه است که اطلاِ پرستش بر آن صحیح است که ربطى به نداى اولیاء از سوى مسلمانان ندارد.
    د-دعوت و نداى مورد بحث، درخواست و خواندن بنده اى از بنده اى دیگر است که نه او را رب مى داند و نه مالک و متصرف تام الاختیار، بلکه او را بنده عزیز و گرامى خدا مى شناسد که او را به مقام رسالت و امامت برگزیده و وعده داده است که دعاى او را بپذیرد.(و لو انهم اذ ظلموا انفسهم...نساء/64)

    11-2 شفاعت :
    الف- وهابیان معتقدند شفاعت از سوى افراد مأذون من عندالله پذیرفته مى شود اما نمى توان از خود آنها خواست تلکه باید از خدا خواست تا خدا شفاعت وى را به انسان عطا کند یا او را شافع انسان قرار دهد.ابن تمیمه مى گوید:"اللهم شفع نبینامحمداً فینا یوم القیامة او اللهم شفّع فینا عبادک الصالحین او ملائکتک او نحو ذلک مما یطلب من الله لا اشکال فیه فلا یقال یا رسول الله او یا ولى الله اسألک الشفاعة او غیرهامما لایقدر علیه الا الله فاذا طلبت فى ایام البرزخ کان من اقسام الشرک"
    ب- درخواست شفاعت به نحوى درخواست دعا است و دعا از افراد شایسته امرى پسندیده است "یا وجیهاًعندالله اشفع لنا عندالله" و لذادر صحیح بخارى نیز این کلمه به معناى دعا به کار رفته است از قبیل باب اذااستشفعوا الى الامام لیستسقى لهم لم یردهم یا باب اذا استشفع المشرکون بالمسلمین عندالقحط.نیشابورى در تفسیر خود در ذیل آیه "مومن شفیع شفاعة حسنة یکن له نصیب منها و من یشفع شفاعة سیئة یکن له کفل منها" (نسا/ء85) مى گوید شفاعت به درگاه خداوند همان دعا کردن براى شخص مومن مى باشد.
    ج-طلب دعا از مومن نه در حیات وى شرک است (ولوانهم اذظلمواالقسم...نساء/ 64) ونه درخواست شفاعت آخرت پیامبر در زمان حیات همانگونه که ترندى در صحیح خود از انس بن مالک روایت مى کند:" سألت النبى ان یشفع لى یوم القیامة فقال انا فاعل قلت فاین اطلبک قال على الصراط" ونه شفاعت وطلب دعا از ارواح انبیاء و اولیاء شرک آمیز مى باشد چرا که ارتباط ارواح پس از مرگ با دنیا قطع نگردیده و امکان آن موجود است. شاهدآنکه ابن عباس مى گوید: حضرت امیر پس از تفسیل پیامبر مى فرماید: بابى انت و امى اذکرنا عند ربک و جعلنا من ربک یا ابوبکر پس از وفات پیامبر پارچه از صورت آن حضرت کنار مى زند و مى گوید بابى انت و امى طلبت حیا و صیتا واذکرنا عند ربک
    د-صرف اینکه شفاعت فعل خداست و انتساب آن به غیرخدا موجب شرک مى شود دلیل محکمى نیست چراکه انتساب افعال و اعمالى از این دست به غیرخدا در خود قرآن وجود دارد افعالى از قبیل اماته، احیاء، توفى، اعانه و...
    ه-روشن است که شفاعت در آخرت به دست خداست منتهى رحمت و مغفرت از مجراى بندگان کمال یافته جارى مى شود که به فرمان و اذن خداوند، گناهکاران از مجراى متعددبه رحمت ایزدى مرتبط مى شوند.
    و-اگر از پیامبر در زمان حیاتش مى توان طلب شفاعت نمود و موجب شرک نمى شود، بعد از وفاتش نیز نمى تواند موجب شرک گردد چون اصل عمل تفاوتى نیافته است.
    ز-زرقانى در المواهب مى گوید: اگر کسى بگوید اللهم انى استشفع الیک بنبیک یا نبى الرحمة اشفع لى عند ربک استجیب له.
    ح-این چنین نیست که اولیاء درباره هر کس و بدون دلیل شفاعت نکنند بلکه آنرا به کسى متوجه مى سازند که رابطه ایمانى او قطع نشده و به واسطه برخى کارهاى خوب استحقاِ تعلق چنین دعایى و تبدیل شدن به یک انسان پاک را مى یابد.
    ط-براى توضیح بیشتر مى توان به کتاب شفاعت در قلمرو عقل و قرآن و حدیث مراجعه نمود.

    12-2 اعتقاد به سلطه غیبى و قدرتهاى فوِ العاده اولیاء :
    الف-اولیاء در برخوردارى از قدرت هاى خارِ العاده، بالاصاله و بالاستقلال قادر نمى باشند.
    ب-سلطه غیبى و تصرف حضرت مسیح در قرآن (و تبرى الاکمه و الابرص باذنى واذتخرج الموتى باذنى) مائده /110.
    ج-قدرت نمائى یاران سلیمان قال الذى علم من الکتاب انا اتیک به قبل یرتد الیک طرفک نمل/ 39
    د-تصرف سلیمان، و سلیمان الریح عاصفة تجرى بامره الى الارض التى بارکنا فیها انبیاء/ 81
    ه-سلطه غیبى موسى، اضرب بعصاک الحجر فانفجرت منه اثنتاعشرة عینا بقره/ 60
    و-قرآن در جاى جاى برخى افعال رابه غیر خدا منتسب کرده است مثل ارزاِ (فارز قدهم منه)، خلق کردن (انى اخلق لکم من الطین کهیئة الطیر...)ابراء اکمه و ابراص، احیاء موتى، اعتاء(و مانقموا منهم الا ان اعتاهم الله و رسوله) یا شفاى مریض و... همه این شواهد نشان مى دهد که نسبت دادن افعال الهى به غیر خدا نمى تواند شرک باشد مگر اینکه انجام این امور رابالصالة یا بالاستقلال بدانیم.

    13-2 گریه بر قبور در فراِ عزیزان :
    الف- استناد وهابیان به حدیث "ان المیت یهذب بیکاء اهله" مى باشد.این حدیث از عبدالله بن عمر در صحیح مسلم نقل شده است.
    ب- در همان باب از عایشه کلامى نقل شده است تبادر وهابیان را مخدوش مى سازد.هشام بن عروة در صحیح مسلم نقل مى کند که وقتى نزد عایشه حدیث ابن عمر نقل شداو گفت: جنازه یهودى از کنار رسول خدا عبور داده شد که بر او گریه مى کردند که پیامبر در این حال فرمود:شما بر او گریانید در حالیکه او در عذاب است
    ج- گریه بر فراِ عزیزان امرى فطرى است و گریه مصیبت زده تسلى خاطر وى است.
    د- پیامبر در وفات ابراهیم، فرزندش فرمود: العین تدمع والقلب یحزن و لا نقول الا بما یرضى ربنا و انا بک یاابراهیم لمحزنون
    ه- هنگامى که خبر شهادت جعفربن ابیطالب، زیدبن حارثه و عبدالله بن رواحه به پیامبر رسید اشک آن حضرت جارى شد
    و- پیامبر بر قبر مادرش حاضر مى شد و مى گریست
    ز- پیامبر در وفات یکى از دختران خود گریست
    ح- پیامبر پس از وفات عثمان بن مظعون
    گریست.
    ط- گریه شیعیان بر امام حسین از این باب است که "حسین منى و انا من حسین احب الله من احب حسیناً و ابغض الله من ابغض حسیناً"

    14-2 توسل به اولیاء :
    الف- حدیث عثمان بن حنیف در خصوص تعلیم شخص نابینا از سوى پیامبر براى طلب شفاعت، اللهم انى اسألک و اتوجه الیک نبیک محمدنبى الرحمة یا محمد انى اتوجه بک الى ربى فى حاجتى لتقضى، اللهم شفعه فى ّ
    ب- حتى ابن تمیمه و نیز نویسنده معاصر وهابى، رفاعى در کتاب التوصلى الى الحقیقة التوسل این حدیث را صحیح مى شمارد و حاکم نیز در مستدرک مى گوید این حدیث به شرط صحیحین، صحیح مى باشد که آنرا ذکر نکرده اند
    ج- حدیث عطیه عوفى از ابو سعید خدرى: توسل به حق سائلان اللهم انى اسألک بحق السائلین علیک...ان تعیذنى من النار
    د- توسل پیامبر به مقام خود و نیز پیامبران پیشین براى مغفرت فاطمه بنت اسد،اغفر لامى فاطمة بنت اسد و وسع علیهامدخلها بحق نبیک و الانبیاء الذین من قبلى
    ه- توسل در سیره مسلمانان نیز وجود داشته است مثل توسل عمربن عباس عموى پیغمبر و استسقى عمربن الخطاب بالعباس عام الرمادة لما اشتد القحط فسقاهم الله تعالى یادر جایى دیگر از عمر روایات شده است که "اللهم اناکنانتوسل الیک نبینا فتسقینا وانا نتوسل الیک بهم بنبینا فاسقنا فیسقون" که ابن اثیر در این زمینه مى گوید:"هذا والله الوسیلة الى الله و امکان منه. ابن حجرقسطلانى نیز همین برداشت را مطرح مى کند
    و-وقتى منصور نحوه زیارت پیامبر را از مفتى مدینه پرسید، پاسخ داد: لم تصرف وجهک عنه و هو وسیلتک و وسیلة ابیک آدم علیه السلام الى الله یوم القیامة بل استقبله و استشفع به استشفعک الله، قال الله ولوانهم اذظلمو انفسهم
    ز-برخى کتابها در خصوص توسل
    -کتاب الوفاء فى فضائل المصطفى اثر ابن جوزى بابى مربوط به توسل
    -شفاء القسام اثر تقى الدین مشبکى شافعى
    -مصباح الظلام فى المستغیثین بخیر الانام اثر محمدبن نعمان مالکى
    -وفاء الوفاء اثر سمهودى
    -المواهب اثر ابولعباس قسطلانى و شرح المواهب اثر مصرى زرقانى مالکى
    ح- کتاب "عقیده اهل سنت و جماعت در رد وهابیت و بدعت از شیخ خلیل احمدسهانپورى فتاواى 75 نفر از علماء در جواز توسل ذکر شده است
    ط- غزالى در احیاءالعلوم، ابن قدامه حنبلى در مغنى 3/ 588، وفاء الوفاء سمهودى 4/1376 در زیارتنامه حضرت پیامبر آیه و لوانهم اذ ظلموا را ذکر کرده اند.
    س -ابن حجر در الصواعق المحرقة، شعر منتسب به شافعى امام شافعیه را ذکر مى کند.
    ال النبى ذریعتى وهم الیه وسیلتى ارجوا بهم اعطى غدا بیدى الیمین صحیفتى

    15-2 بزرگداشت موالید و وفیات :
    الف - بن بارز هر گونه بزرگداشت میلاد پیامبر را حرام و بدعت مى داند و محمد حامد فقى رئیس انصار السنة المحمدیة نیز مى گوید :الذکریات التى ملات البلاد باسم الاولیاء هى نوع من العبادة لهم و تعظیمهم
    قرآن برخى پیشینیان مثل پیامبران را تجلیل کرده و ستوده است. حال چگونه است که اگر همین توضیحات و تجلیلها از جانب مسلمانان صورت پذیرد شرک مى شود.
    ج- آیا ابراز مودت ذوى القربى نمى توان در شادى آنان خوشحال و روزهاى غم و اندوه آنان اندوهناک بود.
    د- آیا ارزش وجود پیامبر اکرم و اولیاء الهى از یک مائده آسمانى کمتر است که حضرت عیسى (ع) روز نزول آنرا عید دانستند و قران بدون اشاره مى نماید (مائده /114)
    ه- بزرگداشت میلاد پیامبر و دیگر مناسبتهاى مربوط از مصادیق و رفعنا لک ذکرک است.
    و- جشن و خوشحالى در روز میلاد پیامبر از سنت مسلمانان بوده است و مولود متعددى در توایخ شاهد آن است
    ز- برقرارى بزرگداشت و تعظیم موالید و وفیات بزرگان، اگر چه دلیل استحباب خاص ممکن است نداشته باشد اما از ادله کلى وجوب احترام و مودت اهل بیت و تعظیم شعائر الهى قابل استفاده بوده، رابطه عاطفى و روحى میان مسلمان و پیامبرشان را تعمیق مى کند.

    16-2 قسم دادن به حق و مقام اولیاء :
    الف - ابن تمیمه: در میان علماء اجماع وجود دارد که نمى توان به حق غیرخدا قسم یاد کرد. الغّر بن عبدالسلام نیز همین نظر را دارد .
    ب - فتواى این در برابر روایات استوار پیامبر و اهل بیت و دیگر امارات موجود در احادیث تاب مقاومت ندارد، مضاف بر اینکه ادعاى اجماع بى اساس مى باشد.
    ج- در تعلیم پیامبر به نابینا در حدیث عثمان بن حنیف آمده است اللهم انى اسئلک و اتوجه الیک بنبیک محمدنبى الرحمة
    د- در حدیث عطیه عوفى از ابوسعید خدرى اللهم انى اسئلک بحق السائلین علیک و اسئلک بحق هذا...
    ه- علامه سید محسن امین نقل مى کند که تدورى مى گوید: بنده برخدا حقى ندارد تا از خدا به حق مخلوِ درخواست شود
    اولا اگر چنین است چرا پیامبر خدا تعلیم قسم دادن به چنین حقوقى فرموده اند
    - یارب اسألک بحق محمد لما غفرت لى
    ثانیاً قران در مواردى بندگان را صاحب حق مى دانند "وکان حقاً علیناننج المومنین"(یونس/ 103)
    "وکان حقاً علیا نصر المومنین" روم/ 47 "و عداً علیه حقاً فى التوراة والانجیل "توبه/ 11
    ثالثاً در برخى احادیث بدین حقوِ تصریح شده است از جمله حق على الله عون من نکح التماس العفاف لما حرم الله

    17-2 سوگند به غیرخدا :
    الف - ابن تمیمه سوگند به غیرخدا را موجب شرک صغیر دانسته و صنعانى در نظیر الاعتقاد نیز آنرا مابه شرک مطرح نموده است
    ب - خداوند در قران به غیرخدا سوگند یاد کرده و اگر حرام مى بود باید متذکر مى شد در حالیکه هدف از آن تحریک براى اندیشیدن در آیات الهى بوده است و مقصودى حکیمانه داشته است.
    ج- مسنداحمد، فلعمرى لان تکلم بمعروف او تنهى عن منکر خیر من ان تسکت
    د- اینکه در برخى احادیث از قسم خوردن به پدر نهى شده است. متوجه آن بوده که غالباً پدران مسلمان مشرک بوده و سوگند به آنها که ارزش و احترام خاصى نداشتند توجیهى نداشت و یا اینکه مقصود سوگند در مقام شهادت و اثبات حق است که به اتفاِ علما باید منحصر در سوگند به خدا و صفات خاص باریتعالى باشد.
    ز- در سنت پیامبر هم قسم به غیرخدا و حتى به پدر مخاطب نقل شده است از جمله در پاسخ به مسائلى که پرسیده بود.اى الصدقة اغظم اجرا فرمودند اما و ابیک تنبأنه ، ان تصدِ و انت صحیح شیخ تخشى الفقر و تامل البقاء

    18-2 نامگذارى فرزندان باپیشوند عبد و غلام :
    الف - وهابیان مى گویند بر مبناى ان کل من فى السموات و الارض الا اتى الرحمن عبدا مریم /93، این نامگذارى درست نمى باشد.
    ب- بندگى و عبد بودن اگر به معناى غیر از پرستش خداوند باشد مى تواند به غیر خدا منتسب گردد. مثل عبد در معناى اصطلاحى و فقهى آن و انکحوا الایامى منکم والصالحین من عبادکم و امائکم.
    ج - هدف از این نام گذارى ها نوعى تشبیه به بندگان قانونى و حکایت از نوعى حقیقت رمزآلود است.
    د- عبد در اینجابه معناى مطیع بوده و بندگان و مومنان هم مطیعان خدا و رسول خدا و اولى الامرند. واطیعوالله واطیعوا الرسول واولى الامرمنکم نساء/ 59

    ------------------------------
    منابع
    ا- قران کریم
    2- کشف الارتیاب فى اتباع محمدبن عبدالوهاب تالیف سیدمحسن الامین، منشورات مکتبة الامین
    3- الغدیر فى کتاب و السنة تالیف عبدالحسین احمدالامینى النجفى، دارالکتب الاسلامیة
    4- آیین وهابیت تالیف استاد جعفرسبحانى. دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
    5- وهابیان بررسى و تحقیق گونه اى درباره عقاید و تاریخ وهابى تالیف على اصغر فقیهى، انتشارات صبا
    6- وهابیت مبانى فکرى وکارنامه عملى، آیة الله سبحانى، موسسه تعلیماتى و تحقیقاتى امام صادِ (ع)
    7- الوهابیة والتوحید تالیف على الکورانى العاملى، دارالسیرة بیروت
    8- الدعوة فى کلمة التوحید تالیف شیخ محمدصادِ آل شیخ مبارک الخطى الصفوانى، دار المصطفى لاحیاء تراث
    9- پیام حکمت و تدوین محمدتقى فخلعى، آموزش اداره کل مبلغان
     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ