1009

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1009 :: پنجشنبه 28 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

اصلاح سیستم مالیات بر مصرف

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1008) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • اصلاح سیستم مالیات بر مصرف
  • تانزانیا ، زیباترین حیات وحش جهان
  • اولين دوره ختم اينترنتي قرآن کريم
  • تبليغ ژيان: 1349
  • معرفي و دانلود فيلم : نوشت: دوستت دارم
  • دانلود فيلم مستند : Kingdom of the Seahorse
  • دانلود انيميشن : An American Tail
  • کنسرت جديد و زيباي هنرمند محبوب Amr Diab  اجرا شده در دبي مارينا
  • آهنگ زيباي قديما يادش بخير باصداي عليرضا عصار 
  • Auto Shutdown Genius 2.3  ابزاری برای تنظیم خاموش شدن خودکار سیستم
  • کتاب الکترونیکی «حیدر بابایا سلام» استاد شهریار به همراه ترجمه فارسی
  • بازی بسیار زیبا و مهیج مسابقات ماهیگیری Fishing Craze
  • سه سال مدارا پیرش کرد
  • وقت است که حال نیویورک‌ سان را بگیرید
  • دستور آشپزی هفته: آش شله قلمكار
  • تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن
  • در فرندفید و شبکه‌های اجتماعی محافظه‌کار باشید!
  • پيتزاي خوب رفيق بد!
  • یادداشت یک هوادار دلسوز پرسپولیس
  • شبهات ازدواج موقت و پاسخ‌های آنها
  • جديدترين شماره از ماهنامه New York House
  • به کمک تکنولوژی بلوتوث از راه دور معاینه شوید
  • عشق اینترنتی
  • این ۱۰ نکته را در تغذيه خود فراموش نکنید
  • چرا قرآن به زبان عربی است؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

بازی با پرچم ها
اولين دوره ختم اينترنتي قرآن کريم
تانزانیا ، زیباترین حیات وحش جهان - کشور ناشناخته ها
هاليوود در دهه 70 ميلادي
گزارش تصویری دوازدهمين جشن خانه سينما
ويدئو کامل شعر مشهور «حقيقت»
شعري بسيار پرمحتوا با فرمت 3gp براي موبايل
مجسمه هایی ساخته شده با قطعات ماشین تحریر قدیمی
تبليغ ژيان: 1349
مجموعه ای از جالبترین چترها
گزارش لوس آنجلس تایمز از فیلم اخراجی‌ها

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دستور توقف پخش سريال «بزنگاه» صادر شد

دستور توقف پخش سريال «بزنگاه» از سوي شوراي نظارت بر برنامه‌هاي صداوسيما صادر شد.
به گزارش فارس، در نامه‌اي كه از سوي شوراي نظارت بر برنامه‌هاي صداوسيما به خبرگزاري فارس ارسال شده، آمده است: با توجه به اعتراضات گسترده مردمي و بسياري از نخبگان و كارشناسان دلسوز حوزوي و دانشگاهي و همچنين انتقاد قبلي رياست شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما از ادامه هنجارشكني‌هاي غيراخلاقي و غيرشرعي و حتي غيرقانوني سريال «بزنگاه»، دستور توقف اين سريال طي نامه‌اي خطاب به رياست سازمان صداوسيما از سوي رياست شوراي نظارت ابلاغ شد.
در اين نامه ضمن تبيين رسالت صداوسيما به عنوان دانشگاه عمومي و وظيفه خطير اين رسانه در ارتقاي بينش فرهنگي جامعه آمده است:
اگرچه رسالت صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران به عنوان رسانه‌ ملي و مهمترين دستگاه فرهنگي، ارتقاي دانش و بينش و منش عمومي آحاد جامعه و گسترش ارزش‌ها، آرمان‌هاي اسلام و انقلاب به مخاطبان بويژه نسل جديد است ولي متأسفانه محتواي برخي از سريال‌هاي توليدي شبكه صداوسيما، نه تنها در اين راستا نبوده بلكه متأثر از خاستگاه غربي آن، به عاملي براي رخنه و شكافي براي تهاجم فرهنگي و آسيب‌رساني بر پيكره فرهنگ و ديانت كشور مبدل شده است.
حسين مظفر در ابتداي اين نامه عدم تعريف صحيح و منطقي از طنز و مساوي دانستن آن با هجو و لغو و تمسخر و رواج فحاشي و الفاظ زشت و هنجارشكني‌هاي غيراخلاقي و غير شرعي و حتي غير عرفي در برخي سريال‌هاي توليدي را از جمله مصاديقي دانسته كه ضمن مغايرت با منويات مقام معظم رهبري در باب كاركرد طنز در رسانه ملي با معيارها و ملاك‌هاي برنامه‌سازان سازمان نيز به استناد: بند 16-3-1 ضوابط و سياست‌هاي برنامه‌سازي (زبان و گفتار برنامه‌هاي صداوسيما بايد از هرگونه ناسزا، فحاشي، اهانت، كلمات ناشايست مبرا باشد) و بند 30-19-2 (كلمات، جملات و اصطلاحات چند پهلو كه معنايي دور از ادب، اخلاق و شأن مخاطب يا رسانه ملي را داشته باشد ممنوع است) مغايرت داشته و نشان از انحراف از ضوابط و معيارهاي ساخت برنامه دارد و موجب اعتراض شديد مخاطبان و هتك حيثيت رسانه ملي و تنزل جايگاه والاي دانشگاه عمومي سازمان گرديده است.
ايشان در ادامه اين نامه به ذكر نمونه‌هايي از بخش الفاظ ركيك و زشت در سريال بزنگاه آن هم در بهترين ساعت معنوي ماه مبارك رمضان از قبيل: «خفه شو، اينقدر زر نزن، ميترسم خريتش كار را خراب كنه، گاز بده لعنتي، تو كپه مرگت روبذار، درسته گاهي من خلم ولي تو هميشه خلي، حرف زيادي نزن، چه مرگته، اينا رو از كدوم گوري پيدا كردي، اي يارو عوضي، تا آن روي سگ من را بالا نيومده، آشغال‌بر، مرتيكه مزاحم، برو گم‌شو، احمق‌هاي ديونه و نمايش حركات ناپسند از قبيل بازي با انگشتان دست كه در عرف نماد و يا معناي زشتي را متبادر مي‌كند، انتخاب سوژه مكرر آبريزگاه و دستشويي، توهين به والدين كه در دستشويي مي گويد: «اينجا بوي آقاجون رو ميده» اشاره نمودند كه در تضاد آشكار در ايفاي رسالت فرهنگي سازمان صداوسيما است.
رئيس شوراي نظارت در پايان اين نامه از مهندس ضرغامي خواست با توجه به تخلفات انجام شده و انتقادات شديد مردم نسبت به توقف سريال مذكور اقدام عاجل معمول و نتيجه را به شوراي نظارت منعكس شود.

فتح الله زاده برکنار شد
زريبافيان: عملکرد ضعیف فتح الله زاده دلیل برکناری اش بود

رئیس مجمع باشگاه استقلال ناکارآمدی و ضعف سیستم مدیریتی باشگاه استقلال را دلیل برکناری علی فتح الله زاده عنوان کرد.
مسعود زریبافان رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان این مطلب به خبرنگار مهر در خصوص تصمیم اخیر مبنی بر برکناری مدیرعامل این باشگاه اظهار داشت: بنده کارنامه موفقی از آقای فتح الله زاده در مدتی که مسئولیت باشگاه استقلال را دارم مشاهده نکردم و این در حالی بود که ایرادی در کادر فنی و بازیکنان نمی دیدم و از همین رو با صلاحدید هیئت مدیره تصمیم گرفتیم تغییرات اصلاحی را در باشگاه آغاز کنیم که برکناری آقای فتح الله زاده و اضافه شدن آقای انصاری به جای آقای پورحیدری که با توجه به حضورشان در باشگاه پاس همدان فرصتی برای حضور در جلسات هیئت مدیره نداشتند درهمین راستا بود.
وی در پاسخ به این اظهار نظر فتح الله زاده که" اختلاف با زریبافان دلیل اصلی برکناری ام بود " گفت: من که قبلا با ایشان کار نمی کردم که بخواهد اختلاف نظری وجود داشته باشد. اگر من با ایشان مشکلی داشتم همان روز اول در برکناری ایشان درنگ نمی کردم اما من از ایشان حمایت کردم. به مدیریت باشگاه قدرت دادم و حتی در جلسات هیئت مدیره شرکت فعال داشتم اما ناکارآمدی سیستم مدیریت باشگاه باعث شد تا سرانجام تصمیم به تغییرات اساسی در این باشگاه بگیرم.
زریبافان با بیان اینکه کارنامه فتح الله زاده در باشگاه استقلال موفق نبود و جایگاه هفدهم در لیگ برتر برازنده این باشگاه مردمی نیست اظهار داشت: عملکرد ضعیف فتح الله زاده عامل اصلی نتایج استقلال بوده و برکناری ایشان یک تصمیم مدیریتی بوده است.
وی با بیان اینکه مدتی که مسئولیت باشگاه استقلال را پذیرفته ام از هیچ گونه کمکی برای اوج گیری باشگاه دریغ نکردم اظهار داشت: پولی که بنده در طول دو ماه در اختیار باشگاه استقلال قرار دادم به اندازه پولی بود که آقای فتح الله زاده در طول مدت مدیریت اخیر خود در استقلال بود ولی ضعف مدیریت باعث شد این اعتبارات در جهت پیشرفت باشگاه هزینه نشود.
وی با تاکید بر اینکه استقلال مدیرتمام وقت و بدون حاشیه می خواهد تصریح کرد: استقلال مدیری می خواهد که پا به پای بازیکنان برای این تیم وقت بگذارد و برای رفع مشکلات باشگاه تلاش کند در حالی که آقای فتح الله زاده علاوه بر کارهای شخصی در چند روزنامه نیز مشغول بودند و نمی توانستند وقت لازم را برای باشگاه استقلال بگذارند.
رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا مهندس علی آبادی نیز با تغییر مدیر عامل باشگاه استقلال موافقت بود یا نه اظهار داشت: مهندس علی آبادی به عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال تمامی اختیارات این باشگاه را به بنده تفویض کردند و با توجه به شناخت 35 ساله ای که از مدیریت ، سلایق و روش کاری بنده دارند می دانند که این تغییرات کاملا با مطالعه صورت گرفته و تصمیمات احساسی و شتاب زده نبوده است.
زریبافان در خصوص شایعاتی که پیرامون برخی رایزنی های برای بازگشت فتح الله زاده مطرح می شود خاطرنشان کرد: این امر جزو وظایف هیئت مدیره است و اعضای هیئت مدیره هستند که تصمیم نهایی را در این زمینه خواهند گرفت ولی آنچه مسلم است عملکرد آقای فتح الله زاده ضعیف بوده و بنده انتظار داشتم هیئت مدیره پیش از من در این زمینه اقدام کند.
وی پیرامون احتمال تغییرات در کادر فنی باشگاه استقلال با توجه به برکناری فتح الله زاده اظهار داشت: به اعتقاد من استقلال از کادر فنی و بازیکنان خوبی برخوردار است منتهی اشکال در سیستم مدیریتی باعث شده این تیم کارآمدی لازم را نداشته باشد از همین رو تصمیم گرفتیم فضای کلی باشگاه را با این تغییرات عوض کنیم.
رئیس مجمع باشگاه استقلال با بیان اینکه فرصت لازم برای انجام اصلاحات و قرار گرفتن استقلال در مسیر پیشرفت واقعی به مدیر عامل این باشگاه داده شد گفت: تغییرات اخیر هرگز دفعی و ناگهانی نبوده بلکه با زمان مناسبی در اختیار مدیر عامل باشگاه قرار داشته تا بتواند در مسیر پیشرفت و رشد باشگاه استقلال حرکت کند ولی عدم مدیریت لازم استقلال را از این مسیر دور کرد تا جایی که شکست های اخیر دل مردم را به درد آورده است.
وی اضافه کرد: تغییرات اصلاحی در باشگاه استقلال را با تغییر مدیرعامل و یک عضو هیئت مدیره آغاز کرده ام ولی اگر احساس کنم استقلال باز هم نیاز به تغییر دارد قطعا در این زمینه وارد عمل خواهم شد چرا که به عنوان مسئول در باشگاه استقلال باید پاسخگوی مردم و هواداران پرشور باشم و نمی توانم اجازه دهم در این باشگاه کم کاری و اهمال کاری صورت بگیرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

نوشت: دوستت دارم
P.S. I Love You

کارگردان: ريچارد لاگرونس. فيلمنامه: ريچارد لاگرونس، استيون راجرز بر اساس کتابي از سسيليا آهرن. موسيقي: جان پاول. مدير فيلمبرداري: تري استيسي. تدوين: ديويد موريتز. طراح صحنه: شفرد فرانکل. بازيگران: هيلاري سوانک[هالي کندي]، جرارد باتلر[گري کندي]، ليزا کودرو[دنيس هنسي]، جينا گرشون[شارون مک کارتي]، جيمز مارسترز[جان مک کارتي]، کتي بيتس[پاتريشيا راولي]، هري کونيک جونيور[دانيل راولي]. 126 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. برنده جايزه تماشاگران براي بهترين بازيگر بين المللي/هيلاري سوانک از جشنواره فيلم هاي ايرلندي.
هالي کندي زني زيبا و باهوش با شوهر ايرلندي تبارش گري زندگي خوشي را مي گذرانند. اما بيماري ناگهاني-تومور مغزي- گري سبب مرگش شده و هالي را تنها مي گذارد. هالي افسرده و تنهاست و هيچ کس جز گري که او را بهتر از هر کسي مي شناخته، قادر به کمک به وي نيست. خوب، گري فکر همه چيز را کرده و از طريق فرستادن نامه هايي او را براي فراموش کردن اندوه و آغاز يک زندگي تازه راهنمايي مي کند. اولين پيغام در سي امين زادروز هالي از مي رسد و او را شوکه مي کند. اما هفته ها و ماه هاي بعدي نيز نامه هايي سر مي رسد و راه هاي غير منتظره اي که گري براي بازگشت هالي به زندگي طراحي کرده، يکي بعد از ديگري سر بر مي آورند. البته در پايان هر نامه نيز جمله اي به پيوست افزوده شده است: دوستت دارم!

چرا بايد ديد؟
ريچارد لاگرونس متولد 1959 بروکلين، نيويورک است. از 1989 با فيلمنامه نويسي کارنامه سينمايي خود را شکل داده و از 1998 با فيلم Living Out Loud کارگرداني را نيز تجربه کرده است. عمده شهرت خويش را مديون فيلمنامه شاه ماهيگير، ارين براکوويچ و نويسندگان آزادي است که آخري را خود در سال 2007 قبل از پي نوشت کارگراني کرده است.
پي نوشت: دوستت دارم بر اساس رماني پر فروش ساخته شده و لاگرونس کوشيده تا نهايت وفاداري را به منبع اقتباس خود بروز دهد. همين استراتژي تبديل به نقطه ضعف او شده و فيلم را بيش از حد طولاني کرده است. اتفاقي که مي تواند با وجود بازي خوب دو هنرپيشه اصلي اش تماشاگر کم طاقت را از سينما فراري دهد. فيلم ايده اي ساده دارد: با مردگان نبايد مرد و اين که زندگي ادامه دارد. يا به قول مرحوم آندره مالرو: زندگي هيچ ارزشي ندارد، هيچ چيز هم ارزش زندگي را ندارد.
پس نويسنده و بعد فيلمساز نيز به ما مي گويند که بعد از هر مرگي سعي کنيد با اندوه خود کنار بياييد. فراموش کنيدو زندگي را ادامه دهيد. چون فقط ازدواج و رابطه زناشويي نيست که به زندگي معنا مي دهد، بلکه چيزهاي ديگري چون دوستي و خويشاوندي نيز ارزش خاص خود را دارند. حتي در گامي آرمان گرايانه که در نامه هاي شوهر متوفي مجسم شده، به شما مي گويد که مي توانيد شريک زندگي تان را در فراموش کردن اندوه فقدان تان ياري کنيد!
فيلم که تاکنون نزديک به 53 مييليون دلار درآمد به دست آورده، محلي براي نشان دادن قدرت بازيگري سوانک و باتلر است که در صدد خروج از قالب بازيگر نقش هاي اسطوره اي و زورمند و تجربه ژانرهاي متفاوت است. فيلم لحظات تلخ و شيريني دارد که براي هر بيننده اي به رغم سادگي اش مي تواند جذاب باشد. اما شخصاٌ تماشاي فيلمي تم عشق بعد از مرگ را به طول دو ساعت کمي کسل کننده يافتم. کاش سازندگان پي نوشت ارزش زمان را نيز در نظر مي گرفتند!
ژانر: درام، عاشقانه.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
psLoveYou-faye-xvid.part1.rar
psLoveYou-faye-xvid.part2.rar
psLoveYou-faye-xvid.part3.rar
psLoveYou-faye-xvid.part4.rar
psLoveYou-faye-xvid.part5.rar
psLoveYou-faye-xvid.part6.rar
psLoveYou-faye-xvid.part7.rar
psLoveYou-faye-xvid.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Kingdom of the Seahorse

مستندي درباره زندگي اسب هاي آبي
محصول PBS Nova

They’re the stuff of myth: a remarkable fish whose male becomes pregnant and gives birth. Tour the magical and complex world of the seahorse, from an underwater enclave in Australia (where their mating dance is caught on film for the first time) to the bustling apothecary shops of Hong Kong to a village in the Philippines dependent on the seahorse for survival.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

An American Tail


لينکهاي دانلود

mousemovie1.part1.rar
mousemovie1.part2.rar
mousemovie1.part3.rar
mousemovie1.part4.rar
mousemovie1.part5.rar
mousemovie1.part6.rar
mousemovie1.part7.rar
mousemovie1.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Amr Diab Live In Marina

کنسرت جديد و زيباي هنرمند محبوب Amr Diab
اجرا شده در دبي مارينا در آگوست 2008


 

نام آهنگ کیفیت عالی کیفیت متوسط کیفیت پایین
Amarin Download Download Download
Deket Download Download Download
El Lailady Download Download Download
Kan Tayeb Malak Download Download Download
Khalek Maya Download Download Download
Medley 1 Download Download Download
Medley 2 Download Download Download
Nool Download Download Download
Osad Einy Download Download Download
Sad Medley Download Download Download
Tamili Maak Download Download Download
Tensa Wada Download Download Download
Wala Ala Balo Download Download Download
We Hekaitak Download Download Download
We Heya Download Download Download
We Malo Download Download Download

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي قديما يادش بخير
باصداي عليرضا عصار 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Auto Shutdown Genius 2.3
ابزاری برای تنظیم خاموش شدن خودکار سیستم

شاید شما نیز یکی از کاربران اینترنت باشید که از خطوط ADSL استفاده می کنید و مانند بسیاری دیگر ازکاربران دارای ADSL همواره در حال دانلود فایل های مختلف از اینترنت می باشد. مسلما شما نیز به این مشکل برخورد کرده اید که پس از دانلود یک فایل و اتمام عملیات دانلود سیستم شما مدتی را بیکار و بلا استفاده روشن مانده و بدون هیچ استفاده مفیدی روشن است. برای رفع چنین مشکلی نیاز زمان بندی برای خاموش نمودن سیستم می باشد. ممکن است برای دانلود یک فایل با حجم بالا مدت زمان زیادی را صرف کنید و پایان عملیات دانلود در زمانی باشد که شما به سیستم خود دسترسی ندارید . به منظور زمان بندی برای خاموش کردن سیستم نرم افزارها و برنامه های متعددی ساخته شده که کاربران به کمک آن ها می توانند برای خاموش نمودن سیستم خود برنامه ریزی و زمان بندی نمایند.
در این مطلب با نرم افزاری آشنا خاهید شد که به شما در این زمینه کمک خواهد نمود.
Auto Shutdown Genius نام نرم افزار کاملی می باشد که به کمک آن کاربران می توانند در زمان معیین اقدام به خاموش نمودن سیستم خود نمایند. در این نرم افزار علاوه بر قابلیت تنظیم زمانی برای خاموش کردن سیستم ، می توان از رویداد های دیگری همانند راه اندازی مجدد سیستم ، Log-on نیز استفاده نمود. همچنین کاربران در این نرم افزار می توانند یک وظیفه مشخصی را برای برنامه تعیین نموده تا قبل از انجام عملیات خاموش سازی و یا رویدادی دیگر ، آن وظیفه را به انجام رساند. به عنوان مثال می توانند تعیین کنند که نرم افزار یک برنامه خاص را قبل از دانلود اجرا نماید. این نرم افزار محصولی از شرکت Lonking Software می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

کتاب الکترونیکی «حیدر بابایا سلام»
استاد شهریار به همراه ترجمه فارسی

کتاب الکترونیکی حیدر بابایا سلام به همراه ترجمه فارسی اثر محمد حسین بهجت تبریزی معروف به استاد شهریار با فرمت جاوا ، قابل اجرا در اکثر تلفنهای همراه

قابلیتها:
دارای فهرست کتاب و قابلیت جستجو در متن.


لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی بسیار زیبا و مهیج مسابقات ماهیگیری Fishing Craze

ماهیگیری همیشه یکی از سرگرمی های پر خطر است شاید خبر نداشته باشید ولی سالانه آمار مرگ در ماهیگیری چندین برابر ورزشهای اکستریم است… پس اگر خیال این کار را از فکر خود بیرون کرده اید! درون کامپیوتر خود شروع به شکار ماهی کنید! این بازی مراحل بسیار زیبایی دارد که کم کم با پیشرفت شما دشوار شده و سرعت و دقت شما را هنگام کار با موس بالا میبرد. ابتدا ابزار خاصی در اختیار ندارید. یک قایق ساده و قلاب ماهیگیری و یک طعمه ساده… ولی در طی مراحل میتوانید برای خود ابزار مناسب و جدید تهیه کنید و ماهی های با امتیاز بالاتری شکار کنید و هر چه زودتر و راحتر مسابقات را پشت سر بگذارید. در میان بازی کارکترهایی برای دشوار کردن مراحل در نظر گرفته شده اند که واقعآ در برخی شکار را غیر ممکن خواهند کرد!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 51 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

قال اميرالمومنين عليه السلام

كم من صائم ليس له من صيامه الا الجوع و الظما و كم من قائم ليس له من قيامه الا السهر و العناء.

چه بسا روزه‏داري كه از روزه‏اش جز گرسنگي و تشنگي بهره‏اي ندارد و چه بسا شب‌زنده‏داري كه از نمازش جز بيخوابي و سختي سودي نمي‏برد.

نهج البلاغه، حكمت 145

 

 

دعاي رمضان

روز هفدهم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمائیم كن در آن به كارهاى شایسته واعمال نیك وبرآور برایم حاجتها وآرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر وسؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل او پاكیزگان.

 

 

کلام رمضان

ماه رمضان را براى استغفار مغتنم بشماريد و از خداى متعال طلب مغفرت كنيد. ملت ما با اين روحيه‌ى فداكارى، با اين استقامتى كه نشان داده، با اين كار بزرگى كه كرده است، با جوانان نورانى و خوبى كه دارد (اين جوانان با اين تعداد، غير از جامعه‌ى ما، قطعاً در هيچ جاى عالم وجود ندارد) با اين زنان و مردان و مادران و فداكاريهاى گوناگونى كه از اين مردم سرزده است، استعداد پيشرفت زيادى در زمينه‌هاى مادّى و معنوى، دنيايى و اخروى دارد. اين ملت، با استغفار، رحمت الهى را به سوى خود جلب كند.
همه استغفار كنيد. آن كسانى كه اهل عبادتند، آن كسانى كه در امر عبادت متوسّطند، آن كسانى كه حتّى كاهل در كار عبادتند و فقط به اقلّ واجبات اكتفا مى‌كنند، آن كسانى كه حتّى گاهى خداى نخواسته بعضى از عبادت واجب هم از آنها ترك مى‌شود، همه و همه توجّه داشته باشند كه اين رابطه‌ى بين آنها و خدا، كار را پيش مى‌برد. از خداى متعال، آمرزش و مغفرت بخواهيد و طلب عفو كنيد. از خدا بخواهيد كه مانع گناه را بردارد؛ اين ابر را از مقابل خورشيد فيض و لطف و تفضلّات خودش برطرف كند، تا لطفش بر اين دلها و جانها بتابد. آن وقت ببينيد كه تعالى و اعتزازى به وجود خواهد آمد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي فيل از گوشهايش بعنوان تهويه هوا نيز استفاده ميکند.  فيل دماى بدنش را توسط گوشهايش متعادل نگه ميدارد ، چون سطح بزرگي دارد که حيوان ميتواند از طريق آن گرماى بدنش را کاهش دهد.
  • آيا ميدانستي جرم خورشيد برابر است با دو ميليارد ميليارد ميليارد تن .
  • آيا ميدانستي که اگر چشمتان سالم باشد بايد بتوانيد به راحتي پس از نگاه کردن به چيزهاى دوردست بلافاصله بر حروف ريز کتابي که بر زانو گذاشته ايد چشم دوخته و آنها را تشخيص دهيد. بايد قادر باشيد که اين کار را فورا" و بدون تلاش در تطابق ديد چشم انجام دهيد.
  • آيا ميدانستي که با تاثير آدرنالين که در موقع ترس توسط غده هاى کليوى توليد ميشود ، خون از چهره به ماهيچه ها هجوم آورده و به بخش هايي که ضرورى تر است جريان مي يابد. براى همين است که هنگام ترس رنگ از رخسارتان مي پرد.
  • آيا ميدانستي که تا اوايل اين قرن ، پوسيدگي دندان ميان بسيارى از مردم شيوع داشت تا اينکه دانشمندن پي بردن که با افزودن فلوئوريد سديم به آب آشاميدني ، از ابتلا به پوسيدگي دندان تا حدى ميشود جلوگيرى کرد.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

کویر
نگاهت همچون باران است و قلبم همچون کوير...
و مي داني که کوير بدون باران زنده است...
پس برو بمير ..............

افسرده گی
با جواب دادن به این سوال میتوانید بفهمید افسرده هستید یا نه؟؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
افسرده هستید یا نه؟؟؟؟؟؟

بیل اهنی
می‌دونی فرق بیل آهنی با چوبی چیه؟
.
.
.
.
.
نمی‌دونی؟
.
.
.
.
.
.
عیبی نداره از یه افغانی دیگه می‌پرسم..

میخ طویله
دوستي من و تو مانند ميخ طويله ست كه هيچ كره خري قادر به كندن آن نيست

لبخند
لبخند ارزانترين راهي است كه مي توان توسط آن نگاه را وسعت داد

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پيام كوتاه:

ساقيا! چه طولاني شد اين عطش، چه طاقت سوز شد اين تشنگي. (سليماني)
سراپا از غم عشق تو دردم
كجايي مهديا دورت بگردم ...
(2732***936)

كاش در اين رمضان لايق ديدار شوم
سحري با نظر لطف تو بيدار شوم
كاش منت به سرم بگذاري مهدي جان
تا كه همسفره تو لحظه افطار شوم
(3941***935)


دلنوشته:

* بی تو گرفته هر دل حساس برگرد/ بی رنگ و بو شد شاخه های یاس برگرد

* بی تو دلم همیشه می گیرد/ مهدی جان!

کی می شود که انتظارمان به پایان رسد؟

* بی تو هیچم و پوچم یا مهدی/ تویی همۀ وجودم یا مهدی

* بی تو روزهای زندگی پاییزی است

* بی تو ای یوسف زهرا(س)، کاش هيچگاه نخندم

* بی تو عصرهای جمعه هیچ معنایی ندارد.

* بی تو نمی دانم چگونه باید روزگار به این سختی را تحمل کرد

* بی تو شبها بی ستاره اند و روز بدون خورشید

* یا مهدی بی تو دنیا بی صفاست.

* شاخه با ريشه خود حس غريبي دارد / باغ امسال چه پائيز عجيبي دارد / غنچه شوقي به شكوفا شدنش نيست دگر / با خبر گشته كه دنيا چه فريبي دارد
(5186***916)

* مي دهد قرآن تو را درس كمال
مي زدايد از دلت زنگ ملال
مي كند آرام جان خسته را
مي گشايد قفل هاي بسته را (5748***911)

شماره ارسال پيامك:
09183512499

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

با آوردن نمونه‌هایی از دوره‌های گوناگون نشان دادم که چرا شاهنامه در کیستی ایرانی از جایگاهی بلند برخوردار است و همچنین از دروغ پردازیهای قبیله گرایان در باره شاهنامه نوشتم و از این نکته که ستیزه جوئی آنان با این کتاب، در راستای ملت سازی و بریدن همه رشته‌های پیوند مردم آذربایجان با ایران است.
آنان خود نیز به نیکی می‌دانند که شاهنامه خوانی و شاهنامه خوانان از چه جایگاه ارجمندی در چهارگوشه ایران و بویژه در آذربایجان برخوردار بوده‌اند و پهلوانان شاهنامه تا کجا در جان و روان مردم آذربایجان تنیده شده بودند.
در آن بخش تنها بدنبال آن بودم که نشان دهم شاهنامه نه کتابی برای "فارسها"، که دست کم در هزاره فرمانروائی دودمانهای ترکزبان و ترکتبار چشم و چراغ مردم کوچه و بازار و فرهیختگان و درباریان و شاهان بوده است.
پیش از آنکه بازتاب جهان بینی و اندیشه نهفته در داستانهای پهلوانی شاهنامه را بر دیگر سرایندگان و اندیشمندان، و همچنین بر کیستی ایرانی در درازنای تاریخ نشان دهم، ناگزیر از گفتن این سخنم که شاهنامه کتابی است در باره گذشته "اسطوره‌ای-افسانه‌ای-تاریخی" کشور ما، که در راستای نوزائی ملی و فرهنگی نوشته شده است و جایگاه آنرا نیز تنها و تنها از این نگرگاه است که باید سنجید.
به دیگر سخن اینکه آیا هرگز رستمی و سهرابی در این جهان زیسته‌اند یانه، پرسش شاهنامه نیست. آنچه که در داستان رستم و سهراب در چارچوب چکامه‌ای زیبا و داستانی پر آب چشم بازگویی می‌شود، نگاه ایرانیان باستان است، به سرنوشت، مرگ، راستی و دادگری.
نگاه هر دو گروه قبیله گرایان، چه آنان که شاهنامه را بباد ناسزا می‌گیرند و فردوسی را "ترک ستیز" و "نژاد پرست" می‌خوانند، و چه آنان که آنرا همچون کتابی دینی می‌ستایند و در لابلای برگهایش بدنبال ریشه‌های نژاد پاک خود می‌گردند، که خود می‌پندارند "آریائی" است، و از دهها هزار بیت شاهنامه جز «ز شیر شتر خوردن و سوسمار / عرب را بجائی رسیده است کار» چیز دیگری نخوانده‌اند و نمی‌دانند، ریشه در یک نگرش دارد. هر دو گروه می‌خواهند فردوسی و آفریده ستُرگش را چنان کوچک و خُرد کنند، که در اندازه‌های آنان بگنجند.

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحزاب آيات: 73 محل نزول: مدینه
 
تُرْجِي مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِي إِلَيْكَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَلِكَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَلَا يَحْزَنَّ وَيَرْضَيْنَ بِمَا آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا 51 لَا يَحِلُّ لَكَ النِّسَاء مِن بَعْدُ وَلَا أَن تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْوَاجٍ وَلَوْ أَعْجَبَكَ حُسْنُهُنَّ إِلَّا مَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ وَكَانَ اللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ رَّقِيبًا 52 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَى طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِينَ لِحَدِيثٍ إِنَّ ذَلِكُمْ كَانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيِي مِنكُمْ وَاللَّهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاء حِجَابٍ ذَلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَلِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا 53 إِن تُبْدُوا شَيْئًا أَوْ تُخْفُوهُ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا 54

 

ترجمه فارسي مکارم

(موعد) هر يك از همسرانت را بخواهى مى‏توانى به تاخير اندازى، و هر كدام را بخواهى نزد خود جاى دهى; و هرگاه بعضى از آنان را كه بركنار ساخته‏اى بخواهى نزد خود جاى دهى، گناهى بر تو نيست; اين حكم الهى براى روشنى چشم آنان، و اينكه غمگين نباشند و به آنچه به آنان مى‏دهى همگى راضى شوند نزديكتر است; و خدا آنچه را در قلوب شماست مى‏داند، و خداوند دانا و بردبار است (از مصالح بندگان خود با خبر است، و در كيفر آنها عجله نمى‏كند)! «51» بعد از اين ديگر زنى بر تو حلال نيست، و نمى‏توانى همسرانت را به همسران ديگرى مبدل كنى ( بعضى را طلاق دهى و همسر ديگرى به جاى او برگزينى) هر چند جمال آنها مورد توجه تو واقع شود، مگر آنچه كه بصورت كنيز در ملك تو درآيد! و خداوند ناظر و مراقب هر چيز است (و با اين حكم فشار قبايل عرب را در اختيار همسر از آنان، از تو برداشتيم) «52» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! در خانه‏هاى پيامبر داخل نشويد مگر به شما براى صرف غذا اجازه داده شود، در حالى كه (قبل از موعد نياييد و) در انتظار وقت غذا ننشينيد; اما هنگامى كه دعوت شديد داخل شويد; و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد، و (بعد از صرف غذا) به بحث و صحبت ننشينيد; اين عمل، پيامبر را ناراحت مى‏نمايد، ولى از شما شرم مى‏كند (و چيزى نمى‏گويد); اما خداوند از (بيان) حق شرم ندارد! و هنگامى كه چيزى از وسايل زندگى را (بعنوان عاريت) از آنان ( همسران پيامبر) مى‏خواهيد از پشت پرده بخواهيد; اين كار براى پاكى دلهاى شما و آنها بهتر است! و شما حق نداريد رسول خدا را آزار دهيد، و نه هرگز همسران او را بعد از او به همسرى خود درآوريد كه اين كار نزد خدا بزرگ است! «53» اگر چيزى را آشكار كنيد يا آن را پنهان داريد، خداوند از همه چيز آگاه است! «54»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

farzin_samaee@yahoo.com

هميشه به حال بچه ها قبطه مي خورم، دنياي پاك و جالبي دارن اگه به هم بگن نمي خوام ببينمت واقعا يعني اون لحظه نمي خوان همو ببينن، اگه بگن دلم برات تنگ شده واقعا دلشون برا هم تنگ شده، ابراز احساساتشون واقعيه ولو اينكه چند دقيقه دوام بياره ولي همون چند دقيقه واقعيه و بي شائبه.
تو ذهنشون چيز زيادي نيست، پليدي هاي زيادي كه ما آدم بزرگا داريم اونا ندارن، زشتي ها، نامردميها و.... برا همينه سرشون رو مي ذارن زمين خوابشون مي بره، توي خواب هميشه لبخند به لب دارن چون خواب چيزاي خوب رو مي بينن،نگران نيستن فلاني نكنه زيرآبشون رو بزنه، فلاني پولشون رو بالا بكشه، طلا ارزون بشه يا گرون بشه و....
پيامبر مي فرمايد: من بچه ها رو به پنج دليل دوست دارم...يكيش اينه كه اونا زياد گريه مي كنن ديديد بعد از گريه همه چي رو فراموش مي كنن انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده، نه كينه اي، نا تلافي و نه ....
http://roshanimangolaab.blogfa.com

 

 

hsarvin@gmail.com

سه سال مدارا پیرش کرد

احمدي نژاد 

 شايد او كسي است كه در اين سه سال بيشترين تحمل و صبر و مدارا را با افراد و گروههای پر ادعا نموده و تمام هتاكي ها ، فشارها ، كارشكني ها و كنايه ها را به جان خريده، هجمه هايي كه تحمل آنها گاهي خارج از تصور و تحمل يك انسان عادی بوده و در عين حال از تلاش و سعی خود ذره اي نكاسته است.

 

 

wenos3000w@yahoo.com

در جواب جناب علی رضا ابهری باید عرض کنم من میدونم در کل کره زمین این رایج نیست منظورم چند همسری یک زن هست جز یکی از قبایل افریقا ‫و اینم من اصلا نگفتم چرا دین اسلام اجازه نمیده یا مثلا ادیان دیگه همچین اجازه‌ای را میدن ‫هیچ دینی این کارو تا حالا نکرده ‫اما جواب من به آن آقای بود که متاسفانه اسمشون را الان فراموش کردم ‫که از لایحه جدید خانواده ‫که چند همسری را برای مرد آزاد کرده بدن اجازه گرفتن از زن ‫اینو پرسیدم شما فرض کنید از فردا آزاد بشه این قضیه(چند همسری خانم ها) مثل ‫آزاد شدن ازدواج ‫هم جنس گرایان در اروپا و امریکا فکر کنید از فردا آزاد بشه ‫ببینم شما اقایان صدا تون در نمیاید ‫چطور زمانی که این لایحه به پارلمان میره و تصویب میشه به به ‫ و چه چه میکنید ‫خوب ما خانمها هم قضیه را بر عکس میکنیم ‫میگیم زمانی میشه که چند همسری برای خانم ها آزاد بشه ‫آیا شما اقایان خوشتون میاید ‫شما چون در دین اسلام امد ازدواج و چند همسری برای اقایان میگید مشروع ‫فقط هم به همین چسبیدید من برای همین از دین اسلام خوشم ‫نیامد چون همه چیز را برای مرد مشروع کرده ‫حالا شما فرض کن این قضیه بر عکس بشه کاری به ادیان ندارم دولتها آزاد کنن این قضیه چند همسری برای خانم ها را ‫انوقت شما به به چه چه راه میندازی ‫یا باز میگی در دین امد حرام خوب برای همین هم من همیشه‫ گفتم دینی که فقط واسه اقایان به درد بخور و سود داشته‫ باشه ۱ ریال ارزش نداره ‫من در تعجبم خانم ها چرا دارن از دین اسلام دفاع میکنن
‫مبین عزیز میدونم شما و خانمت هم مسلمانید ‫اما لطفا عقاید کسانی را هم که این دین را قبول ندران در مجله تان درج کنید ‫چون همه ما ایرانی هستیم و مجله شما هم یک مجله ایرانی سر ‫درش که نزدید فقط مسلمان ها بیان تو

 

 

chehrzad332@yahoo.com

وقت است که حال نیویورک‌ سان را بگیرید

این همه مسخره‌اش کردید این مرد بینوا را وقتی که گفته بود قرار است او را بدزدند. حالا بعد از آن یارو مامور امنیتی سابق اسراییلی، روزنامه‌ی اسراییلی نیویورک‌سان هم رسما امروز در سرمقاله‌اش پیشنهاد داده که احمدی‌نژاد را در نیویورک بربایند و به دادگاه لاهه ببرند. دلم می‌خواهد قیافه‌ی آن مسخره‌کندگان سابق را ببینم که برایشان شاهد از کون آسمان افتاده روی زمین، جلوی چشمشان.
البته نباید این ماجرا را جدی گرفت. چون تنها برای ترساندن محمود خان است که امسال از رفتن به نیویورک منصرف شود. چون از نظر قانونی نمی‌توانند جلویش را بگیرند، مجبور به این بچه‌بازی‌ها شده‌اند. معلوم است دفعه‌ی پیش بخصوص سخنرانی دانشگاه کلمبیا خیلی به ضررشان تمام شده. فکر کرده‌اند آقا محمود خان من مثل جورج بوش خودشان ترسو است. یادشان نیست که او تنها مقام بلندپایه‌ی دنیا است که شبانه و مخفیانه از عراق بازدید نکرده و اگر قرار بود ازاین چیزها بترسد در این نوچه‌های رفسنجانی همان قبل از اینکه نامزد بشود تا حالا قورتش داده بودند. محمود خان بد نیست یک عکس اشعه‌ی ایکس از دو تا هندوانه‌ی مشهدی به نشانه‌ی اندازه‌ی تخم‌هایش برای نیویورک‌سان به عنوان هدیه بفرسد.
در ضمن، خیلی جدی پیشنهاد می‌کنم نمایندگی ایران در آمریکا یک شکایت چند میلیون دلاری از نیویورک‌سان بکند و نگذارد این حرامزاده‌ها قصر دربروند. این تهدید علنی به آدم‌ربایی جرم مسلم است و بهترین گزکی است که این دیوث‌های لابی اسراییل بعد از مدتها به ایران داده‌اند. خرجش فقط چند ده هزار دلار پول وکیل است. در ضمن، نیویورک سان را حتی می‌توان در خارج از آمریکا هم به دادگاه برد، چون مطالبش روی اینترنت در دسترس همه هست. جواب این کقافت‌ها را فقط باید به روش خودشان یعنی دادگاه و جریمه‌ی مالی و لاسوت داد.

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
آش شله قلمكار

 مواد لازم:
سبزي آش (تره ـ جعفري ـ اسفناج ـ شبت ـ گشنيز) : نیم کیلو
نخود و لوبيا و عدس (مجموعاً به تساوي): نیم کیلو
برنج : 100 گرم
گوشت بدون استخوان : نیم کیلو
پياز: 5 عدد
نمك و فلفل، زردچوبه : به میزان لازم

طرز تهيه:
نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کرده و صبح آب آن را عوض کرده و حبوبات را بگذارید تا نیم پز شود، بهتر است که در حین پختن چندبار آب آن را عوض کنید تا حبوبات سبک شود، عدس را نیز جدا نمی پز کنید و روی آن را یکبار آب بگردانید تا سیاهی آب عدس از عدسها برود.
گوشت را با یک عدد پیاز و کمی زردچوبه بگذارید تا بپزد، کمی که پخت گوشت را از آب خارج کنید و خوب بکوبید تا کاملا نرم و له شود سپس گوشت را به آب گوشت اضافه کرده و حبوبات و سه عدد پیاز سرخ شده را هم به آن اضافه کرده و بگذارید تا خوب بپزد.
حالا برنج را مي شوئيم و به آش اضافه می کنیم تا كاملاً بپزد، سبزيجات را خرد كرده داخل آش مي ريزيم و مرتب بهم مي زنيم تا آش كاملاً جا بيفتد.
آش شله قلمکار بهتر هست که روی حرارت ملایم و در مدت زیاد، کم کم بپزد تا خوب جا بیفتد.
در انتهای طبخ نمک و فلفل را هم به آش اضافه می کنیم، آش شله قلمکار معمولاً تند مزه هست.

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

yshahedi@gmail.com

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.
برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:
ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.
ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.
ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.
ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.
ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.
ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.
کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.
دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.
از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.
در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.
پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.

مریم سجادپور- کارشناس تغذیه

 

 

oghab_tizparvaz_1362@yahoo.com

با درود فراوان به ایران دوستان و ایران پرستان.
و درودی بزرگ بر فروهر پاک جانباختگان در راه سربلندی میهن پاک و اهورایی ما.
در پاسخ به جناب leadermanstar@yahoo.com:
شوربختانه شما بدون آگاهی کامل از اندیشه من ناجوانمردانه بر من و همچنین دوست نادیده ام، بهار گرامی تاختید. خب این ایرادی ندارد. اگر جز این عمل کنید براستی آن هنگام باید شگفت زده شد.
برای آگاهی همه ایران دوستان و ایران پرستان و نه انیرانیان ایران ستیز باید بگویم که آنان که در نبرد تازیان بر ضد ایران جنگیدند همه اسطوره هایی هستند برای سرزمین سپند ما. ولی تنها آنهایی سپند هستند که جنگیدند و مردانه در راه میهن خویش جان سپردند. نه اینکه کسانی که در زمان اوج جنگ توی هزار تا سوراخ موش پنهان می شدند و همزمان با آرام تر شدن جنگ خود را به مناطق عملیاتی می رساندند که دوربین ها آنها را بگیرند و بگویند مثلاً ما هم در جنگ بودیم. کشور پاک ما را ایران پرستانی همانند ما حفظ کردند و به ایران ستیزان تحویلش دادند.
شما آقای محترم، اگر آگاهی ندارید، بروید وصیت نامه شهید باکری، شهید همت، شهید جهان آرا و دیگر فرزندان این سرزمین را بخوانید تا براستی بدانید برای چه رفتند جنگیدند. اگر هم مطالعه شما کم است، این دیگر مشکل من نیست.
اما اکنون چه؟ شما که توان مبارزه با شماری تروریست کوچک در سیستان را ندارید، خواهش می کنم نام سپند میهن ما را نبرید. ولی اکنون این ما هستیم که در جبهه های گوناگون با دشمنان سرزمین سپند ایران در حال مبارزه هستیم. از سویی پانترکان و پانعربان، از سویی دیگر برادران تازی شما در کناره جنوبی خلیج نیلگون همیشگی فارس و از دیگر سو انجمن های فراماسون و لابی های یهودی ایران ستیز که تنها در پی گسترش هژمونی نامشروع خود هستند. پاسخ نشریه اشپیگل را چه کسانی دادند؟ پاسخ نشنال جیوگرافی را چه کسانی دادند؟ نام جعلی خلیج تازی را چه کسانی از صفحه جستجوی اینترنت پاک کردند؟ چه کسانی دارند جلوی پانترکان و پانعربان در می آیند؟ ما یا شما؟
از سوی دیگر شمایان چه کرده اید؟ کتیبه خارک را از بین بردید. مقبره کوروش بزرگ را به زیر آب دارید می برید. در میانه کاخ آپادانا دارید زمین بازی درست می کنید. هرمز اردشیر را نابود کردید. خلیج فارس ما را کرده اید خلیج دوستی. از محطه باستانی جیرفت تنها در راه قاچاق عتیقه استفاده می کنید. باعث شده اید مردم کشور ما را تروریست بنامند. ارزش پول ملی ما را کاهشی شدید داده اید. باز هم بگویم؟
همگان می توانند ببینند که این آقای محترم، سخنی را که چند سطری بالاتر ایراد کرده بودند را در چند خط پایین تر زیر پا گذاشتند. این پرسش برایم بوجود آمده. آقای ایران ستیز، شما مگر خودت نگفته بودی پاسخ من را نخواهی داد؟ پس چرا در چند خط پایین تر این کار را انجام دادی؟
این نمی تواند جز پایبند نبودن به سخنتان، معنای دیگری داشته باشد. هنگامی که شما خودت برای حرف خودت ارزش قائل نیستی و به آن احترام نمی گذاری، نباید انتظار داشته باشید که افراد دیگر به سخنان شما وقعی بنهند.
پس نتیجه می گیریم که من با احترام به نظر شما، شخصیت شما را که خودتان لگد مال کرده اید را بالا برده ام. پس امیدوارم در آینده اگر توان ادامه مباحثه را دارید، به بحث وارد شوید. و اگر هم ندارید، خواهش می کنم گوشه ای آرام بنشینید و اجازه بدهید روزانه همچنان جایی برای اندیشه باقی بماند.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

در فرندفید و شبکه‌های اجتماعی
محافظه‌کار باشید!

آیا در فرندفید و شبکه‌های اجتماعی دیگر بی‌محابا لینک ارسال می‌کنید، لایک می‌زنید و مطلب منتشر می‌کنید؟ هر جای دنیا که باشید که این کار می‌تواند، عواقبی برای شما در پی داشته باشد!
طبق بررسی‌های که اخیرا انجام شده است، دست‌کم یک پنجم مدیران استخدام شرکت‌ها از اطلاعاتی که به وسیله جستجو در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند، برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.
اخیرا سایت CareerBuilder.com پژوهش جالبی انجام داده است، در این پژوهش ۳۱۶۹ نفر از مسئولان استخدام شرکت‌ها پرسش‌نامه‌ای را پر کردند، با بررسی این پرسش‌نامه‌ها معلوم شد که ۲۲ درصد آنها برای بررسی ویژگی‌های متقاضیان استخدام، پروفایل آنها را در مای‌اسپیس و فیس‌بوک، بررسی می‌کنند. در تحقیق مشابهی که دو سال پیش انجام شده بود، این عدد، تنها ۱۱ درصد بود.
بر اساس نتایج این تحقیق، ۳۴ درصد مسئولان استخدام، متقاضیان کار را صرفا به خاطر چیزهایی که در پروفایل آنها می‌بینند، رد می‌کنند! ۹ درصد آنها هم قصد دارند در آینده چنین کاری کنند.
حتما از خودتان می‌پرسید که مگر در پروفایل‌های کاربران چه چیزهایی پیدا می‌شود؟!

Tinypic

پاسخ:
- در پروفایل ۴۱ درصد متقاضیان کار، اشاره شده است که سیگاری هستند یا الکل می‌نوشند.
- ۴۰ درصدشان عکس‌ها و اطلاعات حساسیت‌برانگیز منتشر می‌کنند.
- ۲۹ درصد آنها حتی در محیط مجازی هم مهارت‌های ارتباطی پایین دارند.
- ۲۸ درصدشان در مورد رؤسای سابق بدگویی می‌کنند.
- از اطلاعات به دست آمده از پروفایل‌ها، مشخص می‌شود که ۲۷ درصد متقاضیان کار در مورد مهارت‌های شغلی‌شان دروغ می‌گویند.
- ۲۲ درصد آنها ابراز نظرهای نژادپرستانه یا حاوی توهین‌های جنسیتی و مذهبی منتشر می‌کنند.
- ۲۲ درصد آنها از نام‌های کاربری نامناسب استفاده می‌کنند.
- ۲۱ درصد آنها به نحوی مرتبط به اعمال غیرقانونی هستند.
- ۱۹ درصد آنها اطلاعات محرمانه شرکت قبلی را منتشر می‌کنند.
بنابراین پیداست که مسئولان استخدام به طرز افزاینده‌ای، نگران نوشته‌ها، عکس‌ها و ویدئوهایی هستند که جویندگان جوان کار در مورد آنها منتشر خواهند کرد، آنها همچنین از اعتیاد آنها واهمه دارند.
اما همیشه فعالیت‌های آنلاین اشخاص در شبکه‌های اجتماعی باعث دردسرش نمی‌شوند، چرا که با بررسی این شبکه‌های و با دیدن نیمه پر لیوان، می‌توان پی به ویژگی‌های مثبت متقاضیان کار هم برد. با بررسی پروفایل‌های کاربران می‌توان افراد دارای ویژگی‌های مثبتی مانند مهارت‌های ارتباطی، ذهنیت خلاق، علایق مثبت و آنهایی را که بیشترین تطابق با کار مورد نظر را دارند، پیدا کرد.
عاقلانه است که در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را که نمی‌خواهید همگان از مطلع شوند، فقط به صورت خصوصی برای دوستان خودتان قابل مشاهده کنید.
منبع:
Dailly Tech

 

 

mhrsanei@googlemail.com

پيتزاي خوب رفيق بد!

تحقيقات نشان داده كساني كه چاق هستند دوستان چاقي هم دارند (البته اينكه از روز اول هم چاق بودند در دست بررسي است D:) همه ما دوست داريم كه اوقاتمان را با مردمي بگذرانيم كه شبيه به ما هستند. چون ما با اين افراد احساس راحتي و آسايش مي كنيم.
افراد چاق ممكن است لذت نبرند از اين كه وقت خود را با يك فرد لاغر يا دوستي كه رژيم غذايي دارد، بگذرانند. فردي كه چاق است و از هيچ نوع رژيم غذايي پيروي نمي كند، هنگامي كه با يك فرد لاغر و تحت رژيم، غذا بخورد، حس بدي پيدا مي كند، به اين دليل كه ممكن است فكركند بايد وزنش را به اجبار كم كند و يا از بعضي از غذاهاي خوشمزه و دلخواه پرهيز نمايد.
معمولا يكي از دلايل شكست در رژيم غذائي بيرون رفتن با افرادي است كه نه تنها رژيم را رعايت نمي كنند بلكه به جاي حمايت شما و برنامه ورزشي و رژيمتان شما را ترغيب به خوردن غذا مي كنند .
غذايي كه شما مي خوريد، نه تنها مي تواند درانتخاب دوست هايتان موثرباشد، بلكه آنها نيز مي توانند برروي نوع و ميزان حجم غذايي كه مصرف مي كنيد، تاثيرگذار باشد.
تقسيم كردن غذا بادوستانتان مي تواند لذت بخش باشد و حس خوبي به شما بدهد. اما وقتي ما بادوستاني كه به آنها علاقه داريم غذا مي خوريم، شايد گاهي اوقات متوجه نشويم كه چقدر داريم زياده روي و پرخوري مي كنيم.
غذا خوردن مثل خريد كردن است. هرچقدر كه شما بيشتر دربازارچه و فروشگاه بمانيد، بيشتر خريد مي كنيد. درمورد خوردن نيز اين موضوع صدق مي كند؛ هرچقدر كه شما بيشتر سر ميز غذا بمانيد، بيشتر غذا مي خوريد و معمولا هنگامي كه با دوستان غذا مي خوريم زمان بيشتري را سر ميز سپري مي كنيم تا وقتي كه تنها هستيم .
اما آيا اين به اين معنا است كه شما مجبوريد بين دوست هايتان و داشتن وزن متعادل يكي را انتخاب كنيد. خير
سعي كنيد عادات خوب شما تاثير بيشتر روي دوستانتان بگذارد در مواقعي هم كه رژيم داريد اهداف و عادات غذائي خود را صريح و روشن براي آنها بيان كنيد و به آنها بگوئيد كه از آنها انتظار داريد كه شما را در اهدافتان كمك و از شما پشتيباني كنند شايد اگر با همه اين اوصاف هنوز هم دوستتان در خوردن يك چيز برگر دوبل به شما اصرار مي كند بايد در انتخاب او به عنوان دوست تجديد نظر كنيد .
اگر هم در دوران شيرين نامزدي خود به سر مي بريد توجه داشته باشيد كه همه قرارهاي ملاقات شما لازم نيست در فست فودها گذاشته شود تعادل را رعايت كنيد خيلي مواقع قدم زدن در پاركها – قراراهاي كوه و يكسري مكانهاي ورزشي مشابه كه منعي از حضور خانمها و اقايان ندارد مي تواند خيلي لذت بخش تر از هفته اي سه و چهار بار پيتزا و همبرگر و سيب زميني خوردن است البته اين نكته هم در پايان بگويم كه در قرار هاي كوه و ورزشي هم افراط كردن و انتظار داشتن از نامزدتان كه پا به پاي شما كه عمري در باشگاه اسكات زده ايد و تردميل رفته ايد نتيجه عكس خواهد داشت .

 

 

gofteman_ebgh@yahoo.com

صيغه

بهیچ عنوان قصد نداشتم در بحث صیغه که میان دوستان شکل گرفته است دخالتی کرده باشم ، اما دوست عزیزی ( لیدر مانستر) مطلبی سریالی تحت نام دفاعیه در روزانه می نویسند که مطلب من در مورد مطلب سریالی ایشان است . شاید کمی مطلب من به مذاق دوستان خوش نیاید ولی واقعا اینها سوالات و نظراتی است که با خواندن مطالب این دوست عزیز به ذهن ناقص بنده رسیده است و انتظار دارم به جای تشخیص مسلمانی یا غیر مسلمانی من و متهم شدن به هتاکی و این دست مزخرفات که از جانب دوستان هم نظر ایشان در مقابل هر نقد درستی مطرح می شود ، پاسخی درست در یابم . انشالله

اول ) نخستین سوال من از ایشان این است که معیار ولنگار نامیدن یک کشور یا یک جامعه چیست ؟ و شخص نگارنده با کدامین سند ( لطفا مجلات و فیلم های سوپر و سایت های اینترنی را سند قرار ندهید که ایران خودمان ماشالله روی تمامی اینها را دارد کم می کند ) غرب را متهم به ولنگاری می کند و اگر غرب ولنگار است ، چرا برخی آیات اعظام جهت درمان بواسیر و شقاق و سوزاک خویش به این کشورها سفر می کنند ؟؟؟ مگر این کشورها ولنگار نیستند ؟ و اینکه ایشان به چند کشور غربی سفر کرده اند که می توانند نظریه صادر کنند ؟؟؟

دوم ) در مورد بحران جنسی که یقه تمام ملت ما را گرفته شکی نیست ولی آیا زمانیکه طرح خانه های عفاف در نماز جمعه مطرح شد مگر شما و دوستان هم رزم و هم پیاله شما فریاد وای اسلاما سر ندادند ؟ حالا چرا در دولت های قبل این بحث ازدواج موقت و خانه های عفاف اگر مطرح می شد ، خاتمی ها و هاشمی ها عده ای مزدور غرب و بی بند و بار بودند و چرا در این دولت صیغه و سایتی مثل سایت شما کلی اسلامی است و دارد مشکل آلت جوانان را حل می کند ؟

سوم ) اگر شما دلسوزی فراوانی برای زن های بیوه و مطلقه دارید ، چرا اینها باید حتما به ازدواج موقت روی آورند ولی مردان هر موقع پرچم های جنسی شان بر افراشته شد می توانند سرزمین کفری برای آن پیدا کنند و نظر زن خودشان قاطی آدم نیست ؟ پس زن در گفته های شما فقط بلادی است جهت فرو نشاندن پرچم های برافراشته آقایان مسلمان

چهارم ) قلم فرسایی در مورد تجاوز به نوامیس همیشه بوده و هست ولی نقد مطلبی که شما و دوستان می فرمایید تنها دلیلش یک چیز است . اینکه مطالب شما و دوستان هم سنگرتان مشتی خزعبل محض است . اگر قرار باشد هر مردی تا زنش مریض شد بپرد روی یک نفر دیگر و هر مردی سه روز زنش رفت کیش یا شمال برود زن صیغه کند که این مرد با بشکه فضولات هیچ فرقی ندارد . از طرفی با دیدگاه شما بعید نیست که یک نسخه هم بپیچید که در طی روزهای عادت ماهانه خانم ها ، مردان بروند صیغه کنند . اصلا به نظر شما چرا مردان ایرانی باید اینقدر حشری باشند ؟؟؟ و چرا برداشت شما از مرد ایرانی این است ؟ مگر اینکه شما و دوستان تان زیادی مواد گرم و ویتامین ای مصرف می کنید

پنجم ) شما از کدامین احکام الهی سخن به میان میاورید ؟ من به شخصه در جایی از قرآن نخوانده و پای هیچ منبری نشنیدم که خدا در قرآنش داستان های سکسولوژی و شهوتانه داشته باشد ! و جایی به پیامبر یا امت پیامبرش امر به صیغه ( از نوع کذایی شما ) کرده باشد . مگر اینکه شما داستان های سایت آویزون را با قرآن اشتباه گرفته باشید

ششم ) طبق گفته شما احکام شرع باید انجام شود و قصور در آن حرام است . اما جهت مثال باید عرض کنم که از قضا احکام شرع را می توان بطور کامل انجام نداد . مثلا در زمان وقوع سیل می توان نماز نخواند . در هنگام معده درد ، روزه نگرفت . در صورت نداشتن پول به حج نرفت . در صورت نداشتن سرمایه خمس و زکات نداد و ... . حال شما بر چه پایه ای احکام شرعی را لازم الاجرا می دانید خود می دانید و هم سنگرانتان ! سوال دیگر اینکه در کدامین روایت ، صیغه از احکام شرعی شده است که ما خبر نداریم ! احتمالا در اینجا هم شما به جای کتب اربعه و قرآن وارد یکی از این سایت های پرشین سکس شده اید

هفتم ) در زمینه فرمایش شما در مورد چهل سال درس خواندن فقها باید عرض کنم که گویا شما الهیات را با چیز دیگری عوضی گرفته اید !!! شما می توانید با دو سال درس خواندن خارج و یک سال درس مثلا کافی ، معمم شده و با یکی دو سال خواندن دروس دیگر حجه الاسلام شوید . اگر چهل سال عمر برای حکم دادن لازم باشد که باید همه رساله ها را دور ریخت چون اکثر آیات اعظام در سنی پایین تر از شصت سالگی ( اگر فرض کنیم بیست سالگی به حوزه رفته باشند و طبق فرمایش شما چهل سال درس خوانده باشند ) رساله نوشته اند

هشتم ) در زمینه تقلید نیز باید عرض کنم بر کسیکه احکام را بداند و عاقل محسوب شود ، تقلید حرام است . شما با داشتن کتاب من لا یحضر الفقیه ( یعنی کتابی که به جز برخی احکام امروزی ، مابقی رساله ها از روی احکام آن نوشته شده است - بخوانید کپی اسلامی گرفته شده است ) نیازی بهیچ آیات اعظامی ندارید و مطمینا هم عقل کافی در وجود اعضای روزانه می باشد

نهم ) در مورد بحران جنسی در مملکت هم باید عرض کنم که اگر اوضاع اقتصادی ملت توسط مهندسان ترافیک و زیر دیپلمه ها به کثافت کشیده نشود ، مطمینا هم من و هم شما دوست داریم با یک نفر باشیم و ازدواج کنیم و تکمیل شویم . حال که اوضاع اقتصادی شرایط ازدواج را بر همگان حرام کرده است ، می توان خانه های عفاف را باز کرد تا مانند برادران عزیز تر از جان سوریه ای و عراقی و عربستانی و اماراتی و مالزیایی و فلسطینی و لبنانی و ترکیه ای ( دیدید که همه هم مسلمانند و ولنگار نیستند ! ) برویم و خود را تخلیه روحی و فیزیکی کنیم . اما دوست عزیز معمولا نسخه مسایل اجتماعی را با علم جامعه شناسی و روان شناسی و فرهنگ حل می کنند نه با روایات دو هزار سال پیش و کلام معصوم . چون دین چیزی است درونی و روحی و مسایل جنسی چیزی است بیرونی و فیزیکی

دهم ) اما برای اینکه بحث از حوصله خارج نشود ، بنده بعنوان یک جوان ایرانی که شهوت سر تا پایم را گرفته به سایت شما آمدم و نام نویسی کردم . بعد از گذشت دو هفته تاکنون ایمیلی از طرف سایت شما جهت پذیرفته شدن ندیده ام . اگر قرار باشد شما قدمی برای شهوت مسلمین بردارید ، ابتدا این ثبت نام سایت تان را درست کنید که مسلمانی مانند من ، پرچم بدست میخ نشود . احتمالا ادامه دارد . فعلا همین

احسان بهرام غفاری

 

 

prg_1111@yahoo.com

یادداشت یک هوادار دلسوز پرسپولیس

خیلی اوقات به عشق پرسپولیس گریه هم کردم و حتی گاهی بعد از یک باخت دو سه روز از شدت ناراحتی قادر به انجام کاری نبودم ! گاهی ضربان قلبم آن قدر بالا رفته که احساس کردم سکته رد کردم ...
من یک هوادار پرسپولیس هستم که همیشه بابت مشکلات باشگاه ناراحت شدم و دوست داشتم اگر کاری از دستم بر می آید برای تیم محبوبم انجام بدهم . پرسپولیس باشگاه بزرگی است که با داشتن این همه هوادار دلسوز میتوان گفت سرمایه بزرگی را در کشور و حتی خارج از کشور در اختیار دارد . اما این سرمایه بزرگ همیشه نگران مشکلات مالی و بی امکاناتی باشگاه محبوبش بوده و هست و با دیدن این اوضاع مدتها خواهد بود . به طور مثال در فصل پیش چرا به خاطر مشکلات مالی و سهل انگاری مسئولان وسط کورس قهرمانی باید 6 امتیاز از پرسپولیس کسر شود و تا آخر فصل برای قهرمانی دلهره را همراه تمام هواداران و باشگاه کند ؟ ما هواداران یه پیشنهاد خوب و با ارزش داریم که میتواند حلال مشکلات مالی باشگاه باشد : مگر سالها نیست که ادعا میکنند باشگاه پرسپولیس یک باشگاه مردمی و متعلق به هوادارانش است ؟ مگر پرسپولیس میلیون ها هوادار در ایران و حتی خارج از ایران ندارد ؟ مگر ادعا نمیکنیم تقریبا 30 میلیون هوادار پروپاقرص دلسوز داریم ؟ حالا اگر فقط 7 میلیون از میلیون ها طرفداران پرسپولیس یا به عبارت دیگر صاحبان اصلی باشگاه در سال فقط 3 بار و هر بار فقط 1000 تومان به باشگاه خودمان که متعلق به ماست کمک مالی کنند در هر مرتبه مبلغ هفت میلیارد تومان و در سال 21 میلیارد تومان به باشگاه کمک مالی میشود و با کمی فکر میبینیم که بسیاری از مشکلات که حل خواهد شد هیچ باشگاه میتواند برای داشتن کمپ مجهز و اختصاصی و حتی ورزشگاه بین المللی با تمام امکانات روز دنیا اقدام نماید و این یعنی پیشرفت چشمگیر و برآورده شدن آرزوی میلیون ها هوادار . آقایان مسئول این گدائی نیست بلکه یک اتحاد بزرگ و یک سمفونی کاملا زیبا و دوست داشتنی است . مگر یکی از شعارهای ملت عزیزمان برای خوشبختی اتحاد و همکاری نیست ؟ ما هواداران با جان و دل حاضریم برای این اتحاد پیش قدم شویم و هر چه زودتر شاهد رسیدن به اهداف بلند باشگاه باشیم . اما این اتحاد باید با یک اعتماد همراه باشد . به چه صورت ؟ باشگاه میتواند یک شماره حساب بانکی مخصوص اعلام کند و تمام خرج هایی که برای باشگاه و ساخت و ساز انجام میشود را به طور واضح و شفاف برای هواداران اعلام نماید و با مدیریتی قوی جای هیچ شکی را باقی نگذارد . البته مسلما تعداد بسیار بیشتری از این 7 میلیون حاضر به کمک به باشگاه خود هستند و حتی کمکی بسیار بیشتر از 1000 تومان ناقابل ! این یک معادله ساده برای حرفه ای تر شدن باشگاه است و مطمئنا همه از این معادله سود میبرند چرا که هواداری که حاضر است برای دیدن بازی پرسپولیس روی سکوهای سیمانی و میخ هایی که قبلا به انها صندلی وصل بوده بنشیند حد اقل 1000 یا 2000 تومان پرداخت کند پس این کمک مالی برای داشتن کمپ و ورزشگاه و هزاران پیشرفت دیگر مانند قوی تر کردن تیم های پایه و ایجاد مدارس فوتبال و استعداد یابی حرفه ای کاملا با رضایت و شوق و علاقه پرداخت خواهد شد . دیگر در مواقع بحرانی نباید چند روز منتظر کمک های ناچیز سازمان به تیم ماند و تمام روزنامه ها برای پرداخت مثلا 400 میلیون تومان از طرف سازمان تیتر بزرگ بزنند ! در مورد باشگاه استقلال هم همین داستان قشنگ با داشتن میلیون ها هوادار میتواند با بهترین سناریوی ممکن اتفاق بیفتد ! حالا فرض کنید 20 میلیون هوادار سالی 3 بار یا حتی 2 بار و هر بار فقط مبلغ ناچیز 1000 تومان را به حساب مخصوص خودشان برای باشگاه محبوبشان بریزند . تصورش هم برای ما هواداران هیجان انگیز است به شرطی که مطمئن باشیم این پول به بهترین صورت ممکن برای باشگاه هزینه میشود . امیدوارم مسئولان این مطلب را جدی و پیگیری کنند و با خبری خوشحال کننده همه هواداران را خندان کنند . ما دوست داریم تیم ما کمپ و استادیوم زیبا و با عظمتی داشته باشد که باشگاه های مختلف دنیا آرزوی داشتن اردو در ایران را داشته باشند
در آخر نیز امیدوارم تمام هواداران عاشق پرسپولیس باقرار دادن این مطلب در سایتها یا وبلاگهای خود بتوانند در ایجاد یک حماسه برای این تیم محبوب سهمی داشته باشند.

 

 

leadermanstar@yahoo.com

شبهات ازدواج موقت و پاسخ‌های آنها

یادآوری مهم: دفاعیه شماره سه (کلامی با خوانندگان عزیز) مربوط به مجله شماره 1006 است که در خبرنامه آن شماره به آدرس‌های ایمیل ارسال نشده، اما در آدرس زیر وجود دارد:
http://www.mobin-group.com/photo/Roozaane/Archive/1006.htm

علی رغم ادعای دوست عزیز آقای سیلاس که درج این مطالب را غیر ضرور و دور از شأن این مجله اینترنتی می‌دانند و خوب است بدانیم دقیقا براساس پیش‌بینی نیازها که درباره این موضوع داشتم. تعداد بسیار زیادی از خوانندگان این مجله خوب اینترنتی عضو سایت خوبان شده‌اند.
اینکه با فرافکنی وجود یک بحران اجتماعی را ندیده بگیریم و دائما بر سر جزئیات این موضوع هزار جور اگر و امای بی منطق و دلیل بیاوریم، چیزی را عوض نمی‌کند.
واقعیت اینست که معضلی به نام بحران جنسی وجود دارد
واقعیت اینست که این بحران نیاز به درمان و ارائه راهکار دارد
واقعیت اینست که غالب افراد منتقد اطلاعات صحیحی از متعه ندارند و بدون در نظر گرفتن حکمت این موضوع که توسط شارع تشریع شده، فقط بر اساس تعصبات موضع می‌گیرند
واقعیت این است که متأسفانه تعداد زیادی از جوانان به شکل‌های مختلف با مسائل جنسی نامشروع دست به گریبان هستند
واقعیت اینست که درصد بسیار بالایی از آمارهای مربوط به طلاق، مسائل و ناکامی‌های جنسی افراد است
واقعیت اینست که راه درمان قطعی برای همه این معضلات وجود دارد و عده‌ای سعی می‌کنند آنرا مضر جلوه دهند
این واقعیات روشن تر از آن هستند که بشود آنها را انکار و یا نادیده گرفت.
بگذریم...

طرح شبهات و پاسخ‌های آنها:
شبهات موضوع ازدواج موقت چند دسته هستند
1.شبهات مربوط به ‌آیات ازدواج موقت در قرآن
2. شبهات مربوط به ‌روایات و احادیث ازدواج موقت
3.شبهات مربوط به ضرورت یا عدم ضرورت متعه

شبهات مربوط به آیات ازدواج موقت:
قرآن کریم درباره ازدواج موقت فرموده است: (فما استمتعتم به منهنّ فآتوهن أجورهن فریضة) (نساء/ 24): از هر زنی که به طور مشروع کام برگرفتید، آنچه را که در مقابل این کامجویی به عنوان مهر مقرر داشته‏اید به او بپردازید. دلایل این که این آیه مربوط به ازدواج موقت است عبارتند از:
1ـ در آیات قبل از این آیه حکم ازدواج دائمی و حکم مهر آن به روشنی بیان شده است، و تکرار آن بلا وجه است.
2- گذشته از روایات اهل بیت(ع) که آن را به ازدواج موقت (متعه) تفسیر کرده‏اند. در احادیث اهل سنت نیز این تفسیر از عده‏ای از صحابه و تابعین روایت شده است. ابن عباس، أبی بن کعب و سعید بن جبیر و سدّی آیه را چنین قرائت می‏کردند: (فما استمتعتم به منهن الی أجل مسمّی فآتوهن أجورهن فریضة) و مجاهد نیز گفته است: این آیه درباره ازدواج موقت نازل شده است.
فخرالدین رازی، پس از ذکر قرائت أبی بن کعب و ابن عباس گفته است: «مسلمانان این‏گونه قرائت را بر آن دو انکار نکردند. از این جا به دست می‏آید که درستی این قرائت مورد قبول همه مسلمانان و اجماعی بوده است، در نتیجه مشروعیت ازدواج موقت مورد اجماع مسلمانان بوده است.
از مطالب پیشین روشن شد که در اصل مشروعیت ازدواج موقت تردیدی نیست، و این مطلب مورد اجماع مسلمانان است، لیکن علمای اهل سنت مدعی نسخ آن شده‏اند و در این مورد برخی از آیات و نیز احادیثی که در صحاح و مسانید آنان روایت شده، استناد کرده‏اند.

فرضیه نسخ در قرآن
برخی، آیه (و الذین لفروجهم حافظون الی علی ازواجهم او ما ملکت أیمانهم فإنهم غیر ملمومین * فمن ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون) (نساء/ 34) دانسته‏اند. به این بیان که در این آیه ارتباط مشروع زناشویی در دو مورد منحصر شده است، یکی ازدواج، و دیگری ملک یمین، و متعه (ازدواج موقت) از هیچ یک از دو قسم یاد شده نیست، این که از قسم ملک یمین نیست، روشن است، و این که از قسم ازدواج نیست، زیرا نفقه، ارث و قسم (حق همخوابگی) که از احکام ازدواج است، در آن نیست.
پاسخ این است که اولاً: ازدواج موقت از نظر ماهیت با ازدواج دائمی تفاوت ندارد، این دو از ازدواج پاره‏ای از احکام مشترک دارند، و پاره‏ای احکام مخصوص.
ثانیاً: آیه سوره مؤمنون از آیات مکی است، در حالی که آیه مربوط به ازدواج موقت از آیات مدنی است. حکم ازدواج موقت به اجماع مسلمانان در مدینه نازل شده است. در حالی که ناسخ باید از نظر زمان پس از منسوخ باشد.
عجیب این است که هرگاه به آنان گفته شود: چرا آیه مؤمنون ناسخ ازدواج با کنیزان که در سوره نساء آمده است نیست. آنجا که فرموده است: (فمن لم یستطع منکم طولا ان ینکح المحصنات فما ملکت ایمانکم من فتیاتکم المؤمنات) (نساء/ 25).
پاسخ می‏دهند، آیه مؤمنون مکی است، ولی آیه مربوط به نکاح الاماء (ازدواج با کنیزان) مدنی است، و مکی نمی‏تواند ناسخ مدنی باشد. ولی این مطلب را در مورد متعةالنساء (ازدواج موقت) فراموش می‏کنند.

شبهات روایی و بحث ضرورت و عدم ضرورت در شماره‌های آتی طرح خواهد شد
والسلام علی من التبع الهدی

 

 

ehsan.nicaeen@gmail.com

يک ايميل دريافتي

چندي است كه بحثي در گروه محترم مبين در گرفته كه نه جايگاه آن در اين مقال است و افرادي كه در آن اظهار نظر مي‌كنند، شايستگي چنين اظهاراتي را دارند؛ نمونه‌ي آن جناب «Bahar» كه با بافتن آسمان و ريسمان به هم و با منطقي ضعيف و سست، در پي طرح منويّات بي‌اعتبار خويش است.
در بيانات اخير ايشان مي‌بينيم:
«نکته صرفا" در به زبان آوردن چند کلمه عربی برای تبدیل یک عمل ناثواب به یک عمل ثواب بود.پرسش اینجاست جایگاه عقل و تعمق در این میان چیست؟ پرواضح است هر عقلی به میزان کشش خود پاسخگوی این سوال است؟»
بر اين حرف،‌ «orkide» نيز صحّه مي‌گذارد:
«اگر كارى بد است پس چه با جمله عربى يا بى جمله عربى بد است. عقل و منطق اين طور حكم ميكند.»
جالب است كه چنين كسي نمي‌داند كه عقل چيست و جايگاه آن و حيطه‌ي كاربرد آن كدام است كه افراد را در اين زمينه به عقل و تعمق ارجاع مي‌دهد. اگر كسي براي خدا بر بشر حقي قايل نباشد، كه مخاطب كنوني ما نيست و با او بايد در مباني و اصول اعتقادي بحث كرد نه در احكام؛ اما كسي كه كليات را قبول دارد و براي خدا حقي قايل است، نه تنها برايش غيرعادي نيست كه با چند جمله، عملي حرام، حلال شود، بلكه اتفاقا پذيرش چنين چيزي را عين تعبد و بندگي مي‌داند؛ مگر نه اين است كه در ازدواج رسمي نيز تنها چند جمله باعث حلال شدن زن و مرد به هم مي‌شود؛ مگر نه اين است كه در احرام حج، فرد با گفتن چند جمله، برخي چيزها را برخود حرام مي‌كند؟ اگر در معني تعبّد تعمّق كنيم، خواهيم يافت كه لزومي ندارد كه هر چيز كه خدا و رسول خدا امر مي‌كنند، براي عقل ناقص بشري مكشوف باشد تا آن را بپذيرد؛ كه در آن صورت، بندگي جايگاهي نخواهد داشت. چه بسيار احكامي كه در زمان صدور، شايد براي بشر غيرقابل درك بوده و اكنون با گذشت زمان و پيشرفت دانش بشر، شمّه و گوشه‌اي از حكت آن روشن شده است و چه بسيار احكام ديگر كه اصلاً در حيطه‌ي علوم تجربي نيست كه حكمتش بر بشر روشن گردد و بايد تعبّداً آن را پذيرفت؛ و البته نيازي به ذكر نيست كه در همه‌ي اين احكام، فرض عقلاني بودن ضروري است و اصلاً يكي از منابعي كه علما و كارشناسان ديني به ياري آن، صحّت و سقم برخي احكام را محك مي‌زنند،‌ عقل است و اين بي‌منطقي و ساده‌انديشي است كه عقل خود را آن قدر كامل بدانيم كه ذرّه‌اي ترديد به خود راه ندهيم كه چه بسا خيل آناني كه چنين احكامي را پس از بررسي و تتبّع در روايات و تاريخ و عقل و... پذيرفته‌اند، صحيح بگويند و ما اشتباه كنيم.
«orkide» گفته است:
«البته من شك دارم كه امام على حديثى در مورد صيغه گفته باشه چون در شأن ايشون نمى‌بينم... اصلا شايد اين دارو رو فقط براى بيمارانِ جنسى تجويز كردن، چرا شما انقدر در مورد اون تبليغ ميكنيد و دين رو به لجن ميكشيد... خواهش ميكنم آنچنان كه از دين و مراجع تقليد پيروى ميكنيد يك درصد هم به وجدان و عقلِ رجوع كنيد، چون خدا روز قيامت ميگه بهتون عقل دادم؛ پس چى شد؟»
شك در جايي قابل اعتناست كه بر مبناي تخصّصي باشد؛ اين كه صرفاً يك حكم اسلام، به مزاج ناسالم ما سازگار نيست، دليل شك و رد آن نمي‌شود كه در دوران جاهليّت هم بسياري از مشركان، فراوان از اين گونه شك‌ها داشته‌اند. در ضمن، عقل به من مي‌گويد در آن چه تخصّص ندارم به متخصّص رجوع كنم.
خوب است بدانيد كه رويكرد اولّيّه در اسلام، تقليد نيست، بلكه اجتهاد است. يعني هر كس به حدّي برسد كه خود بتواند احكام شرع را استخراج و در مورد آنها تصميم‌گيري كند و باب اين كار نيز نه بر زنان ديگر و نه بر ساير مردان، بسته نيست. اگر تقليد و مراجعه به فقيه، خيلي براي شما سنگين است، به راحتي مي‌توانيد عربي خود را كامل كنيد تا بتوانيد باعقل خود از قرآن و حديث (كه تنها منابع مكتوب دين هستند) بهره بجوييد؛ رجال بياموزيد كه حديث صحيح را از ناصحيح تشخيص و تمييز دهيد، علم‌الحديث فراگيريد كه بتوانيد مفهوم و جزييّات و ظرايف حديث را درك كنيد و...
برخي از ما آن قدر راحت در مورد فقها و مراجع سخن مي‌گويند كه مي‌پندارند با عدّه‌اي بي‌سواد روبه‌رو هستند كه نه تنها به اندازه‌ي ديگران عقل ندارند، بلكه در منطق و درك، دچار مشكلات مادرزادي هم هستند؛ در صورتي كه درهر دوره معمولاً فحول و بزرگان و هوشمندان‌اند كه به مقام مرجعيّت مي‌رسند.
«Bahar»در جاي ديگر مي‌گويد:
«آنان که در وجودشان تمایلات و شهوات جایگاهی برای تعقل باقی نگذاشته اند از هر حربه ای برای اثبات مدعایشان بهره می جویند... آیا احکام عالیه اسلام به قول ایشان که متعلق به 1400 سال پیش است، با جامعه امروز هماهنگی دارد؟ آیا ادعای مردانی آلت پرست ( صرف نشان دادن حقانیتشان ) که سعی در نشان دادن تمایلات نازل جنسی زنان دارند بر داشتن چند همسر صحه می گذارد؟ البته پرواضح است در جامعه ما و اعراب زنان اصلا"حق داشتن غریزه و دفاع از آن را ندارند.این حق فقط و فقط متعلق به مردان است چون طبق تحقیقات شخص خودشان دارای امیال بیشتر و ناتوانی در عدم کنترل آن هستند !! پس در واقع قانون قانون جنگل است،چون کنترل سخت است .پس فرق انسان با شعور با حیوان در چیست؟ آیا به نظر شما جامعه ما جامعه ای سالم است و مثلا" غرب ناپاک.آیا مردان قانون ما پاکند که چند همسری را روا می دانند یا مردان قانون دیگر ممالک که آن را جرم می دانند هر چندشاید به ضررشان است؟»
ظاهرا اين قضيه‌ي اميال و شهوات براي نويسنده بسيار مهم است كه تمام احكام والا و انساني اسلام را وانهاده و تنها به اين امر، نظر دارد. آيا صرف اين كه احكام اسلام به 1400 سال پيش تعلق دارد، قدحي بر آن است؟ اگر اين طور است، حقوق بشر كنوني كه متعلّق به فلاسفه‌ي يونان است و قدمت آن از اسلام بيشتر است!
تنها جهت اطّلاع نويسنده عرض مي‌كنم كه اگر در اسلام، جست‌وجويي كنيد، مي‌بينيد كه حقوق زنان در مسايل جنسي، كم از مردان نيست و متناسب با نيازهاي زنان –كه امروزه تا حدّي از نظر علمي هم برخي حكمت‌هاي آن ثابت شده است- مردان موظّف به رعايت مسايلي هستند كه شايد اين مقال، جايگاه بيان ريز اين مسايل جنسي نباشد مانند اين كه زن در صورتي كه مرد وي قادر به تمكين مسايل جنسي وي نباشد، حقّ طلاق و جدايي دارد. پس قطعا اسلام، هم غريزه‌ي مرد و هم غريزه‌ي زن را گرامي مي‌دارد. يكي از فرق‌هاي شعور انسان با حيوان اين است كه حيوان در هر صورت به دنبال ارضاي غريزه است؛ امّا انسان باشعور، با «محدود شدن غريزه از روي حكمت»، قلم به دست نمي‌گيرد و بي‌منطق حرف نمي‌زند.
از ديگر سو، همان طور كه در بين مسلمانان هستند كساني كه لزومي نمي‌بينند از حق شرعي چندهمسري خود بهره بجويند، كم نيستند مردان غربي كه به شدّت به تك‌همسري پايبندند، امّا تك‌همسري با مخلّفات، و با روابط جنسي پنهاني يا آشكار متعدّد و اين گونه مشخّص است كه تك‌همسري خيلي هم به ضررشان نيست چرا كه اصلا در غرب، مسأله‌ي ازدواج، به جديّت شرق نيست و چه بسا كساني كه مدّت طولاني با هم زندگي مي‌كنند و داراي فرزند هم هستند، امّا از بيم پذيرش مسؤوليّت، رسماً ازدواج نكرده‌اند (اين را بگذاريد به حساب تعامل و تجربه و آشنايي من با فرهنگ اروپا).
همچنين نويسنده كه بسيار نگران مردان است، سعي در يار جمع كردن دارد و با پيشداوري و توهين به مردان عرب -كه برخاسته از تبعيض نژادي موروث جاهليّت قبل از اسلام است- مي‌گويد:
«نمی دانم شما آقایون آیا این بزرگترین توهین به شما نیست که شما را ناتوان در کنترل امیال نفسانی یا به عبارت دیگر ضعیف النفس قلمداد می کنند.یعنی همه شما از یک قماشید؟آیا شما ایرانی متمدنید یا عرب خروس صفت هوسباز؟چرا سکوت اختیار کرده اید و از خود دفاع نمی کنید؟»

«تقدیر برای هر کس برگی را رقم زده است آیا چون همسر من بیمار است من او رها کنم به سراغ زنهای دیگر برای اجابت امیالم بروم.اگر روزی من بیمار شدم چه؟آیا خدائی نیست؟»
خدا قطعا هميشه هست و اگر خوب با احكام چند همسري آشنا باشيد، مي‌دانيد كه ازدواج مجدّد به معني رها كردن همسر اوّل نيست بلكه تنها در صورتي مجاز است كه مرد بتواند به عدالت و تساوي بين همسران خود رفتار كند.
در عربستان هم كه چندهمسري متداول است، آن چه بيشتر ديده و شنيده‌ايم، در مورد برخي اهل سنّت و بيشتر سلفيّون است. دوستاني شيعه در قطيف (منطقه‌ي شيعه‌نشين عربستان) دارم كه چندهمسري بين آنها به ندرت ديده مي‌شود؛ صرفاً به اين دليل كه معتقدند تا وقتي كه اطمينان ندارند كه مي‌توانند بين همسران خود به عدالت رفتار كنند، مجاز به ازدواج مجدّد نيستند.
«سران کشور ما هم علیرغم عمل به دستورات 1400 سال پیش گرفتارهمان فساد دیگر کشورها هستند.»
اين هم كاملاً روشن است؛ چرا كه عليرغم ادّعاي نويسنده، درايران به احكام اسلام عمل نمي‌شود كه اگر عمل مي‌شد، اوضاع اين گونه نبود و اين جمهوري تنها بار نام اسلامي را بدوش مي‌كشد و هر چه مي‌گذرد، بهره‌ي آن از اسلام كمتر و كمتر مي‌شود.
مخلص كلام اين كه اگر شما شهوت‌پرست و بيمار نيستي، من توجيهي نمي‌بينم كه چرا تنها احكام جنسي اسلام توجّه شما را جلب كرده است؟ اميد دارم كه همه‌ي ما هواي نفس را كنار گذاريم و در مسير بندگي، با بينش صحيح و تعقّل پسنديده، با مسايل روبه‌رو شويم و ذرّه‌اي احتمال دهيم كه مسايلي را كه عقلاً (!) بر آنها خدشه وارد مي‌كنيم، عقلاي ديگر نيز ديده و شنيده‌اند و براي آنها عقلاً مسأله‌اي و سؤالي مطرح نشده است و هيچ منطقي نمي‌پذيرد كه همه‌ي آن عقلا را مزدور و شهوت‌پرست بدانيم.
گر از بساط زمين عقل منعدم گردد
به خود گمان نبرد هيچ كس كه نادان‌ام
درباره‌ي فرمايش‌هاي «oghab_tizparvaz» (بهتر بود كه از واژه‌ي بيگانه‌ي عقاب بهره نمي‌جست!) نيز بايد گفت كه هنگامه‌ي گفته‌هاي «پان‌ايرانيزم» به سر رسيده است و جهان كنوني، حصار و انحصار را برنمي‌تابد.
ما ايران‌پرست نيستيم كه پرستش تنها مرخداي را رواست؛ امّا خاك وطن را بيش از جان خود دوست داريم كه اين برخاسته از باور اسلامي ماست. همچنين اسلام، آيين ازدواج هر ديني را محترم مي‌شمرد و آنها را حرام‌زاده نمي‌داند و در سيره‌ي اهل بيت هم آمده و شايد شنيده باشيد كه امام صادق عليه‌السّلام، با كسي كه به يك هندوي غيرمسلمان اطلاق حرام‌زاده كرده بود، به شدّت برخورد كردند.
درباره‌ي ديگر فرمايش‌هاي ايشان نيز، حرفي نيست؛ چرا كه ايشان ظاهراً در اصول با اسلام مشكل دارد و با وي بايد در مورد اصول صحبت كرد كه هدف من در اين مقال، اين نيست.
* * *
و امّا درخواستي از مبين عزيز و دوست‌داشتني!
آيا وقت آن نرسيده كه مجلّه‌ي مبين، حيطه‌هاي تخصّصي را به اهل آن واگذارد تا هر فردي به خود اجازه ندهد در هر مسأله‌اي اظهار نظر كند؟
اگر كسي مقاله‌اي پزشكي براي شما ارسال كند، بدون در نظر گرفتن تخصّص وي و بدون مدرك و منبع، آن را منتشر مي‌كنيد؟
به نظرم ساحت و شأن مبين بالاتر از آن است كه برخي براي طرح منويّات فروخورده‌ي خود، هر گونه توهين و جسارتي را در آن بيان كنند.

 

 

yazynh@yahoo.com

به كجا چنين شتابان؟!

الحمد لله به كوري چشم دشمنان اسلام كه عمدتا خود را ايراني‌الاصل نيز مي‌دانند! مطابق با ارايه آمارهاي رسمي و درست، روز به روز اعتقاد مردم كشور عزيزمان ايران، به باورهاي ديني بيشتر مي‌شود. حتي در صحبت با عده‌اي كه چندان خود را محدود به دستورالعمل‌هاي ديني نمي‌نمايند، نيز متوجه مي‌شوي كه اعتقادات محكمي به مسايل مذهبي دارند. نمونه آن برگزاري هر چه باشكوه‌تر مراسم ولادت و شهادت معصومين (ع) در هر سال است و يا تاريخ مراسم‌هاي مختلف مردم به خصوص عروسي كه عمدتا با تاريخ ولادت معصومين (ع) و يا اعياد مذهبي تطابق دارد. كافي است معاندين خيلي ساده در شب‌هاي مناسبات مذهبي گوش كر شده خود به خيابان‌ها بدوزند و ببينند چقدر صداي بوق عروسي استماع مي‌نمايند! مورد ديگر نام‌گذاري است كه اينك اكثريت مردم جامعه حتي آن‌ها كه ديد سكولاري دارند، به اين باور رسيده‌اند كه اعتقادات ديني چقدر بايد در زندگي پر رنگ باشد و لذا نام محمد، علي، حسين، ابوالفضل، فاطمه، زهرا، ... در راس نام‌ها قرار مي‌گيرد و خداي را سپاس كه همه اين موارد هر سال و حتي هر روز بيشتر از قبل مي‌شوند. اكنون مردم روشن‌فكر ما دريافته‌اند كه اسلام يك دين جهاني است و ربطي به مليت ندارد، بنابراين مي‌دانند كه نام مقدس معصومين (ع) و يا تاريخ مناسبات قمري ارتباطي با عرب بودن و عجم بودن انسان‌ها ندارد، بر خلاف آن چه عده‌اي جاهل و يا مغرض مي‌پندارند! قابل توجه دروغ‌گويي كه تيزپروازانه به سوي جهنم گام برداشته بود و آشكارا به دروغ مي‌گفت اين مسايل رو به كاهش نهاده‌اند! به كوري چشم دشمنان استيلاي 1400 ساله چيزي بوده كه مردم غيور و فهميده ايران بر خلاف لمپن‌هاي درباري آن زمان كه بقاياي آن‌ها هنوز مشغول بيان اراجيف خود هستند، خود با دست پرتوان خود استيلاي اسلام و نه فردي خاص را در شئون زندگي خود پذيرفتند و اين باور تاكنون نيز ادامه دارد و نه تنها در ايران كه در جهان رو به افزايش است. اگر اسلام به عنوان جديدترين دين آسماني با يك نفر كه همان رسول خدا (ص) بود شروع شد، در مدت 23 سال به بيش از 120000 نفر رسيد و اكنون به سرعت فزاينده خود ادامه مي‌دهد تا جايي كه به گفته جامعه‌شناسان غيرمسلمان در قرن حاضر اسلام، دين اول مردم جهان خواهد شد، ان شاء الله. آيا اين همه مردم كه بسياري از آنان در پيشرفته‌ترين كشورها زندگي مي‌كنند و با اين حال با كمترين تبليغ به اسلام گرويده‌اند، همگي جاهل بوده‌اند و اين دين‌ستيزان كنوني فقط عاقلند؟! چه تيزپروازانه به عمق چاه‌هاي جهالت مي‌شتابيد! براي نمونه مي‌توان به همين مجله مبين اشاره كرد. عليرغم اين كه مذهبيون مجلات و سايت‌هاي ديگر كه فيلتر نيز نيستند، براي انتشار نظرات خود دارند و به نظر مي‌رسد چندان نيازي ندارند در مبين مقاله بنويسند و مبين با فضاي آزاد خود بيشتر بايد صحنه تيزپروازي معاندين دين باشد، اما باز مي‌بينيم كه اين اكثريت مذهبي است كه فضاي مجله را به دست گرفته و حتي مخالفين اين عده نيز عمدتا از نظر اعتقادي مذهبي هستند و مخالف نويسنده يك مطلب خاص مي‌باشند و نه مخالف دين و مذهب وي. در طول اين مدت طولاني كه عضو مبين بوده‌ايم، بسيار كم ديده‌ايم كساني را كه مخالفت آن‌ها با اساس دين و مذهب بوده باشد و نه با نويسنده‌اي خاص و اگر بگوييم بحمدالله تعداد آنان به انگشتان يك دست نيز نمي‌رسد، سخن به گزاف نگفته‌ايم. حال كه وضعيت در جامعه آزاد مبين كه اعضاي آن در سراسر جهان و حتي در كشورهاي غيرمذهبي با تبليغاتي ضدمذهبي پراكنده‌اند، به گونه‌اي است كه اكثريت معتقد به دين هستند، پس بنگر كه در كشور اسلامي ايران وضعيت چگونه خواهد بود و كدامين عاقلي مي‌تواند پايان حكومت اسلام را نه بر كشور بلكه بر دل‌هاي مردم تصور كند؟! توجه شود كه بحث در مورد نوع حكومت نيست. حتي همان كسي كه حكومت كنوني را لايق نمي‌داند و حتي بالاتر از آن دين را از سياست جدا، هنگامي كه از درونش سوال مي‌كني، وي را مستقيم در اصول و ثابت قدم در اعتقادات مي‌يابي. اين تصور كه اعتقاد مردم به اسلام به دليل مباحث ساختگي عرب و عجم و ... در حال كاهش است، رويايي كودكانه و تصوري ابلهانه است! حتي بسياري از نويسندگان وطن‌دوست كه در اين مدت قلم‌فرسايي نموده‌اند، همگي در نوشته‌هاي مختلف خود، قبول داشتن مسايل مذهبي و وجود اعتقادات در درون خود را ابزار داشته‌اند و اي كاش كه برگردند تا ديگر شاهد اراجيف‌پراكني اين عده قليل نباشيم! اكنون قدر اين نويسندگان را مي‌دانيم!
اما بحث مثلا علمي نويسنده!! «خواندن صيغه عربي باعث مي‌شود تا كسي كه بايد سنگسار شود، نشود و كسي كه نبايد بشود، سنگسار شود»!! يعني اگر صيغه به كنار رود و عقد و ازدواج بدون آن انجام شود، ديگر كسي اشتباهي سنگسار نمي‌شود؟!! «زن پس از جاري شدن صيغه عقد در مالکيت مرد قرار مي‌گيرد که اين هيچ تفاوتي با خريد زمين ندارد و اين يعني برده‌داري و ناديده گرفتن حق شهروندي و حقوق بشر، افزايش جرم‌ها و جنايت‌هاي گزارش نشده، رشد فزاينده خشونت در جامعه و بسياري موارد ديگر»!! اين درست مانند اين است كه به كسي بگويي چون تو ديشب قرمه‌سبزي خوردي، امروز در روزنامه حوادث خشونت‌بار بيشتر شده است! يعني موضوعاتي كه به هيچ عنوان ارتباطي با يكديگر ندارند. اولا كه قانون ازدواج در اسلام به هيچ عنوان مانند برده‌داري نيست. ثانيا حتي اگر كسي چنين بگويد، مي‌گوييم اين مساله هيچ ربطي به جرايم ندارد. آيا در عربستان كه با جنس زن برخورد درستي ندارند و علاوه بر آن برده‌داري نيز رواج دارد، جرم و جنايت و خشونت بيشتر رواج دارد يا در آمريكا كه از نظر شما مهد آزادي و تمدن است؟! در مجموع بايد گفت كه بحث شبهه‌افكني و پاسخ به آن با مباحثه و حتي مناظره و اين‌ها فرق دارد و در آن، مسايل بايد جزء به جزء مطرح و پاسخ داده شوند. بيان مطالب شبهات به صورت كلي و مغلطه‌كردن و فرافكني تنها جنبه تبليغي دارد، كه آن هم براي عقلا تنها تبليغ منفي به حساب مي‌آيد؛ چرا كه نشان‌گر عدم توانايي گوينده يا نويسنده در بيان جزء به جزء موارد و بحث بر روي تك‌تك آن‌ها است. اما در موارد بيان شده توسط اين نويسنده كه بيشتر به هوچي‌گري شبيه است تا نوشتار عاقلانه و يا منطقي، بايد گفت كه اسلام به هيچ عنوان مرد را مالك زن قرار نداده است و در واقع نويسنده به عنوان مطرح كننده شبهه بايد با ذكر مورد و به طور خاص بگويد كه اسلام مثلا در اين مورد مشخص، حق زن را ضايع كرده است. در اين صورت ما نيز به خواست خدا پاسخ خواهيم داد. همان طور كه گفته شد بيان موارد به صورت كلي، ضعف شبهه وارد شده را مي‌رساند. نمي‌دانم وقتي اسلام مي‌گويد مرد وظيفه دارد در بيرون از خانه كار كند و براي همسر خوراك و پوشاك و ساير احتياجات را فراهم نمايد، اما در مقابل زن وظيفه ندارد كار منزل انجام دهد و حتي اگر كثافت از سر و روي منزل بالا رود و غذا نيز آماده نباشد باز هم مسووليتي متوجه زن نيست و حتي زن مي‌تواند اگر اين كارها را انجام داد علاوه بر رفع احتياجات زندگي، بابت اين كار به طور جداگانه از مرد پول دريافت دارد، كجاي اين مساله مالكيت مرد را بر زن مي‌رساند؟! اين چه مملوكي است كه مالكش وظيفه دارد از صبح تا شب براي رفع نيازهاي وي تلاش كند و وي مي‌تواند شاهانه در منزل بنشيند و كاري هم انجام ندهد و به مالك خود بگويد براي امور خانه كلفت بگير؟! اي كاش كسي هم مالك ما بود! متاسفانه ما احكام و مسايل اسلام را نمي‌دانيم و صرفا چيزي شنيده‌ايم و جاهلانه يا مغرضانه به آن مي‌تازيم! در هر صورت تكرار مي‌كنم، شبهات بايد به صورت موردي مطرح شوند. مثلا به اين صورت كه اسلام در تقسيم كار در زندگي به زن ظلم كرده است كه پاسخ آن هماني است كه داده شد.
شبهه ديگر كه بسيار عجيب است! «آيا پسري كه با رضايت زن شما با وي همبستر شده است، جنايت كرده است؟! آيا مردي كه با رضايت زن مجردي با وي همبستر شده است، جنايت نكرده است؟!» شايد انسان براي بار اول كه اين متن را بخواند، بگويد نويسنده افعال جنايت كرده و نكرده را جا به جا نوشته است! اما نه، باور كنيد اين عين نوشته نويسنده است! وي همبستري يك پسر با زن شما كه يك زن متاهل است را با همبستري شما با يك زن مجرد مقايسه مي‌كند! اين مساله به هيچ عنوان با غيرت ايراني سازگار نيست و اين فرد مشخص است براي كوبيدن اسلام خود را ايراني‌الاصل! و مخالفين خود را عرب! ناميده تا بدين وسيله جماعت ايرانيان را كه گويي ما جزوشان نيستيم! با خود همراه سازد. همان گونه كه در مقالات قبلي هم گفته شد، برخي قوانين اسلام جنبه رواني دارند و از نظر روان‌شناسي نيز به اثبات رسيده‌اند. مثلا بحث چندهمسري چيزي است كه از نظر علم روان‌شناسي ثابت شده كه مرد تنوع‌طلب و زن انحصارطلب است. يك مرد از بودن با چند زن ممكن است بالذات لذت ببرد، اما زن فطرتا از بودن با چند مرد متنفر است. به عنوان مثال در نظر بگيريد كه زني به شوهرش بگويد «چرا نسبت به من كم محلي مي‌كني، نكند زن ديگري گرفته‌اي؟» اتفاقي كه كم و بيش براي مردان به صورت شوخي و يا جدي مي‌افتد. و مرد پاسخ مي‌دهد «نه، عزيزم! اين چه حرفي است كه تو مي‌زني.» حال فرض كنيد مردي به زنش بگويد «چرا نسبت به من كم محلي مي‌كني، نكند با مرد ديگري ارتباط داري؟!!» در اين جا به طور حتم زن گريه مي‌كند و با ناسزا مرد را بي‌غيرت مي‌خواند. پس بحث چندهمسري براي يك زن ملال‌آور، نفرت‌انگيز و منزجركننده است و حتي از شنيدن آن نيز عار دارد، در صورتي كه براي مرد حتي اگر خوشش هم نيايد، به اين شدت نيست. بحث جنايت نيز كه مطرح شد، جنبه رواني دارد. از نظر علم روان‌شناسي به اثبات رسيده است كه غيرت و تعصب هر مردي بر روي زن خود بسيار بيشتر از زن بر روي شوهر خود است. اگر مردي با زني ارتباط داشته باشد و همسر وي متوجه شود، طبيعي است كه ناراحت مي‌شود و ضربه روحي مي‌خورد. اما آن چه كه در طول تاريخ براي چنين زناني اتفاق افتاده اين بوده است كه يا پس از عذرخواهي‌هاي مكرر مرد و اظهار پشيماني وي، سعي در فراموشي قضيه نموده و با شوهر خود به زندگي ادامه داده‌اند و يا نهايت امر اين بوده كه از مرد خود جدا شده‌اند كه البته راه حل دوم عموما پس از اين كه مرد از اعمال سابق خود دست برنداشت، اتفاق افتاده است. اما هرگاه چنين اتفاقي براي يك مرد افتاده، مرد علت شدت و حدت احساسات و تعصب كنترل عقل را از دست داده و آن زن و يا مرد متجاوز را كشته است (مانند فيلم خارجي Unfaithful)، يا اين كه اين احساس شديد را در درون خود ريخته و به نوعي جنون و ديوانگي مبتلا شده است (مانند فيلم ايراني شيفته). بدون شك فيلم‌هايي كه در جوامع مختلف بشري ساخته مي‌شوند، تنها يك داستان سرگرم‌كننده نبوده و عمدتا متاثر از افكار و فرهنگ آن جوامع است. دقت كنيد براي زن ناراحتي و افسردگي كه قطعا يك درد موقت و قابل درمان است و براي مرد جنون و ديوانگي كه عموما يك درد دايم و غيرقابل درمان است! حتي اگر از زني كه شوهر خود را با زن ديگري ديده است در رابطه با قتل شوهر سوال كنيد، معمولا حاضر به كشته شدن شوهر خود نمي‌شود، در صورتي كه يك مرد ممكن است حاضر شود.
اما اين آدم كه به خيال خود چه شبهات عظيمي به اسلام وارد كرده و توانسته تمامي مسلمانان را از اين دين برگرداند و آن‌ها كه هنوز برنگشته‌اند نيز مشتي متعصب و متحجر بي‌سواد و بي‌عقل هستند، نمي‌داند كه هر كس موظف به عمل به دستورات دين خود است. بنابراين اگر كسي مطابق با مراسم دين خود با ديگري ازدواج كند، قطعا آن دو بر هم حلال و فرزند آن‌ها حلال‌زاده و پاك است و به خاطر همين است كه مسلمانان هرگز صاحبان اديان آسماني را نجس نمي‌دانند. حتي خود غيرمسلمان‌ها نيز فرزندي را كه قبل از مراسم ازدواجشان به وجود مي‌آيد، حرام‌زاده مي‌دانند. مانند فيلم خارجي Bully كه پسر پس از فهميدن اين كه دوست‌دخترش حامله است، با گريه و ناراحتي و عصبانيت و دعوا كردن با دختر مي‌گويد:
I don't want to have a fuckin baby!
من يك فرزند حرام‌زاده نمي‌خواهم!
بنابراين غيرمسلمانان نيز اگر فرزندي قبل از مراسم ازدواج و مطابق با آيين خود به دنيا بيايد، او را حرام‌زاده مي‌دانند و اين مساله فقط مختص به مسلمانان نيست. صرفا شكل مراسم و آيين تفاوت دارد.
و اما شبهه بعدي كه مربوط است به دين و فرهنگ با علم جامعه‌شناسي پاسخ داده مي‌شود. از نظر جامعه‌شناسي براي مقايسه تاثير دين در يك فرهنگ به هيچ روي نبايد فرهنگ دو جامعه بشري مختلف كه دين متفاوتي دارند را با يكديگر مقايسه نمود. چه معلوم نيست اگر هر دو دين يكساني داشته باشند، فرهنگ يكساني را نيز دارا باشند. چيزي كه براي اين كار در جامعه‌شناسي استفاده مي‌شود، تاثير يك دين بر روي فرهنگ مردم همان جامعه است. يعني يك جامعه قبل از داشتن يك دين با همان جامعه بعد از داشتن دين مقايسه مي‌شود تا متغير فقط يك پارامتر باشد و نه دو پارامتر. در حقيقت در حالت اول كه اشتباه است، يك معادله جامعه‌شناختي با دو مجهول داشته‌ايم كه از نظر رياضي نيز قابل حل نيست و در حالت صحيح دوم يك معادله با يك مجهول. و براي اين مساله بهترين مثال اعراب هستند كه به اذعان تاريخ، پس از اسلام، فرهنگ جاهليت و بلكه حيوانيت خود را با يك فرهنگ تقريبا انساني عوض كردند و پيشرت خيره‌كننده‌اي در اين زمينه به دست آوردند.
به اميد پاك‌سازي مجله مبين و ساير مجلات مجازي و غيرمجازي و حتي تمام جهان از عناصر ضد دين با هدايت آن‌ها

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 شهريور / 18 سپتامبر / 17 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
28 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصميم تزار به تصرف قلمرو ايران در قفقاز
الکساندر اول

الكساندر يكم تزار روسيه، در دومين سال سلطنت خود به فکر جهانگشايي در جنوب و شرق آن كشور افتاد و در جلسه 18 سپتامبر سال 1802 ژنرالهاي خود، موضوع را مطرح ساخت. در مرحله نخست، هدف تزار تصرف گرجستان و قسمت هاي ديگري از قفقاز و نيز همه آلاسكا و غرب كاناداي امروز و شمال غربي ايالات متحده بود. در اين جلسه، تزار علاقه مندي زيادي به پيشروي در مركز اروپا نشان نداد. در اروپاي مركزي، الكساندر يكم گاهي با ناپلئون در حالت جنگ و زماني در وضعيت صلح بود. الكساندر يكم 23 مارس سال 1801 پس از قتل پدرش «پل»، تزار روسيه شده بود.
     در اجراي تصميم 18 سپتامبر 1802 تزار، ژنرال «سي سيانوف» شهر تفليس را كه در قلمرو ايران بود تصرف كرد و چندي بعد پيشروي خود را به سوي جنوب دنبال كرد كه منجر به آغاز جنگ اول ايران و روسيه در سال بعد شد. سي سيانوف سپس به خواست ايران، با طرح نقشه اي كشته شد كه ژنرالهاي بعدي موفق شدند هدفهاي تزار را تامين كنند و سرانجام در سال 1828 مرز جنوبي امپراتوري روسيه در غرب درياي مازندران، رود ارس تعيين شد.
     دو جنگ معروف روسيه با ايران در زمان پادشاهي فتحعليشاه قاجار روي داده بودند. اين پادشاه مغول تبار و دولت او به سبب بي اطلاعي از اوضاع و تحولات جهان و نداشتن مهارت در ديپلماسي تازه، دستاويز قدرت هاي اروپايي (انگلستان، فرانسه و روسيه) شده بودند. به علاوه، شخص فتحعليشاه ذاتا مردي خسيس بود و اين خصلت او وسيعا به زيان وطن ما تمام شد.

 

 آزادي سوسنگرد پس از يک سال محاصره

28 شهريور 1360 - آزادي سوسنگرد پس از يک سال محاصره

Mobin_s2004@yahoo.com
18 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين امپراتور خوب روم

نروا

18سپتامبر سال 96 ميلاديدر پي ترور دوميتيانDomitian امپراتور روم به دست «بادي گارد» سابق برادر زاده اش (ژوليا دختر تيتوس)، سناي روم «ماركوس نرواMarcus Cocceius Nerva» 68 ساله را به عنوان امپراتور تازه انتخاب كرد. مورخان، نروا را يكي از پنج امپراتور خوب روم بشمار آورده اند، زيرا كه وي اموال مصادر شده از سالهاي قبل و حتي دهها سال پيش از امپراتور شدنش را به صاحبان آنها و يا وراثشان پس داد، اعلام كرد كه طرحهاي دولتي را قبلا به اطلاع مردم خواهد رساند تا در «فوروم» درباره آنها بحث كنند، ماموران او نتيجه اين بحث ها را به اطلاعش برسانند و سپس به اتفاق سنا درباره آنها تصميم بگيرد. وي همچنين اعلام كرد كه متهمان سياسي و افرادي كه مورد سوء ظن خيانت به كشور قرار مي گيرند نبايد تا به آوردن سند و مدرك قابل قبول بازداشت شوند. وي كه داراي فرزند نبود، به پيشنهاد افسران ارتش، ژنرال تراژان را به فرزند خواندگي پذيرفت كه پس از او امپراتور شد و در جنگ سال 117 با ايران جان سپرد (بيشتر مورخان نوشته اند كه در جنگ منطقه «هاتراHatra» زخمي شد و درگذشت و برخي ديگر مرگ او را بر اثر گرما و خستگي در ميدان جنگ و بيهوشي ناشي از آن نوشته اند كه به نظر درست نمي آيد). هادريان جانشين تراژان از همه دعاوي روم نسبت به قلمرو ايران صرفنظر كرد تا صلح ميان دو امپراتوري برقرار شود. اختلاف بر سر تعيين رئيس دولت ارمنستان، جنگ تراژان با خسرو شاه اشكاني ايران شده بود.

 

كره اي هاي كشتي زره دار ساختند و ژاپني ها شكست دادند

16 سپتامبر سال 1597 يي سون ـ سينYi Sun _ Sin، درياسالار كره، با 12 كشتي اختراعي خود معروف به سنگ پشتKobukson
133 كشتي مهاجم ژاپني ها را شكست داد. در اين جنگ دريايي 31 كشتي ژاپني غرق شدند. ژاپن از دير زمان درصد تصرف كره و از اين طريق تصرف قسمتي از خاك چين بود. كره تا دهه اول قرن بيستم از متحدان و وابستگان چين بود كه پس از پيروزي ژاپني ها بر روسيه در جنگ سالهاي 1904 ـ 1905 كره را هم متصرف شدند كه تا 1945 در كنترل آنها بود. كشتي هاي اختراعي درياسالار يي سون پوشش پولادين داشتند و به اين ترتيب كره اي ها نخستين كساني هستند كه زره دار دريايي ساختند و در جنگ از آن استفاده كردند. عكس، المثناي زره دارهاي كره اي سال 1597 را نشان مي دهد كه مهندسان كره اي اخيرا با استفاده از طرحهاي يي سون آنها را به منظور نمايش ساخته اند. يي سون پس از پيروزي بر ژاپني ها لقب قهرمان ملي همه كره را به دست آورد.   

 

زادروز نيويورك تايمز

18 سپتامبر (روزي چون امروز) در سال 1851 «نيويورك ديلي تايمز» كه توسط جاروس ريموند Jarvis Raymond تاسيس شده بود كار انتشار خود را آغاز كرد كه بعدا به نيويورك تايمز تغيير نام داد. ريموند در سال 1856 با تني چند از ناشران روزنامه هاي آمريكا، خبرگزاري اسوشيتدپرس را تاسيس كرد. در قرن نوزدهم، سالها بهاي هر نسخه نيويورك تايمز در تكفروشي ها دو پني (دو صدم يك دلار = 19 تومان) بود. اين روزنامه در سال 1896 توسط «آدولف اوكس Adolph Ochs» كه در آمريكا در يك خانواده از مهاجران يهودي آلماني به دنيا آمده بود خريداري شد و همچنان در دست اين خانواده است. نيويورك تايمز اينك مالك چند رسانه ديگر از جمله بوستون گلوب ونيويورك هرالد تريبيون و راديو تلويزيون است.

 

تصرف فلسطين توسط انگليسي ها

18 سپتامبر 1918 حمله تازه نيروهاي انگليسي به فرماندهي ژنرال "آلن بي Allenby" به اعماق فلسطين، پس از پيروزي آنان در جنگ "مجيدو" آغاز شد كه در اين حمله، اين نيروها تا 23 سپتامبر شهرهاي "ناصره" و "حيفا" را تصرف كردند. در آن زمان فلسطين قسمتي از قلمرو عثماني بود و عثماني ها از آن دفاع مي کردند. همين نيروهاي انگليسي اول اكتبر 1918 شهر دمشق را هم متصرف شدند و در اينجا هفت هزار سرباز عثماني را به اسارت گرفتند. بيت المقدس (اورشليم) نيز يازدهم دسامبر 1918 به تصرف انگلستان درآمد که از اين شهر به مدت 30 سال بر فلسطين حکومت کردند. تصرف فلسطين توسط انگليسي ها آغاز مسئله اي شده است كه هنوز ادامه دارد و هر روز هم بر پيچيدگي آن افزوده مي شود.
     عثماني در جريان جنگ جهاني اول از متحدان آلمان بود كه باشكست آلمان، امپراتوري عثماني نيز كه خود را جانشين امپراتوري عباسيان مي دانست پس از قرنها از ميان رفت.

 

لشكركشي قدرت هاي وقت به روسيه، چرا؟

18سپتامبر 1918 كه جنگ جهاني اول هفته هاي آخر خود را مي گذراند دولتهاي انگلستان، ژاپن، آمريكا و فرانسه در ظاهر به بهانه جلوگيري از رسيدن آذوقه و مهمات به آلمان، ولي در باطن تصرف قسمتهائي از خاك امپراتوري روسيه و محاصره كردن بلشويكها و نابودي آنان در نطفه، به روسيه نيرو فرستادند.
     "ويت پول" سفير آمريكا در مسكو در چنين روزي بازداشت سفيران فرانسه و انگلستان توسط بلشويكها را بهانه قرارداد سفارت را تعطيل و از مسكو خارج شد. هدف ژاپن تصرف سيبري شرقي، و قصد انگلستان تصرف بنادر شمال، آسياي ميانه و قفقاز بود. فرانسه و آمريكا ظاهرا حامي سلطنت طلبان روسيه معروف به سفيدها بودند كه با بلشويكها معروف به سرخها در يك جنگ داخلي درگير بودند؛ در باطن دولت آمريكا مي خواست به هر وسيله كه شده روسها را از مجاورت آلاسكا دور سازد. نيروهاي سفيد تا دروازه هاي مسكو و لنينگراد پيش رفته بودند كه در اينجا با نيروهاي سرخ و مركب از كارگران و كشاورزان داوطلب به فرماندهي تروتسكي رو به رو شدند، عمدتا شكست خوردند و طرح چهار قدرت متحد خنثي شد و نيروهاي خود را عقب كشيدند. دشمني كمونيستهاي روسيه با غرب در حقيقت از همين تاريخ آغاز شده است و معتقدند كه غرب از نقشه دراز مدت خود در متلاشي كردن روسيه چشم بر نداشته و فروپاشي شوروي براي غرب كافي نيست.

 

بهانه ژاپني ها در سال 1931 براي تصرف چين

Pu _yi

برغم اعتراض جامعه ملل، نيروهاي امپراتوري ژاپن 18 سپتامبر 1931 منچوري چين را متصرف شدند و شانگهاي را مورد تهديد قرار دادند. چون دامنه اعتراض بيشتر شد و بيم مداخله شوروي مي رفت، دولت ژاپن «پوـ يي» امپراتور سابق چين را كه با تغيير نظام حكومتي چين از سلطنتي به جمهوري در سال 1912، بركنار شده بود به پادشاهي [دست نشانده خود] در منچوري منصوب كرد، ولي نيروهاي خود را از منطقه خارج نساخت و جامعه ملل را تهديد به كناره گيري از عضويت در صورت ادامه اعتراض كرد و اين امپراتور دست نشانده تحت نام حكومت «منچوكو» تا سال 1945 برقرار بود. پس از كمونيست شدن چين، امپراتور سابق مدتي زنداني بود كه به دستور مائو آزاد شد و تا زمان بازنشستگي، همانند يك تبعه عادي به شغل باغباني كه مورد علاقه اش بود و خود آن را درخواست كرده بود پرداخته بود و در خاطراتش كه انتشار يافته نوشته است كه اي كاش از آغاز كار، باغبان بود و آسوده زندگي مي كرد.
    ژاپني ها در سال 1931 براي تصرف منچوري و شرق چين، به طرح نقشه و به دست آوردن بهانه دست زده بودند زيرا كه وجود جامعه ملل مانع از آن مي شد كه همانند قرنهاي پيش از آن، بدون دليل دست به لشكركشي و جنگ بزنند. دو سرهنگ ژاپني مامور به دست دادن بهانه شدند. آنان در ايستگاه راه آهن «موكدن» در منچوري انفجاري به وجود آوردند و ژاپن كه امتياز اين راه آهن را به دست داشت اعلام كرد كه چين امن نيست و دولت اين كشور توان محافظت از سرمايه و جان ژاپني هاي مقيم چين را ندارد و با اين بهانه به چين لشكر كشيد و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 18 سپتامبر

  • 1739:   امپراتوري اتريش كه توان ادامه جنگ با عثماني را نداشت به انعقاد قرارداد تسليم شهر بلگراد به عثماني تن داد.

  • 1759:   شهر فرانسوي نشين «کوبک Qu,bec » در كانادا به تصرف نيروهاي انگليسي درآمد ولي از آن زمان تاكنون، مردم ايالت كوبك كه زبان و فرهنگ فرانسه را حفظ كرده اند همچنان خواهان استقلال هستند.

  • 1810:   شيليايي ها روز اعلام استقلاخود ( 18 سپتامبر 1810 ) را - گرچه اين استقلال بعدا تحقق يافت " روز ملي " اعلام کردند.

  • 1850:   كنگره آمريكا قانون «بردگان فراري» را تصويب كرد. طبق اين قانون اگر ماموران پليس در دستگيري بردگان فراري و بازگرداندن آنان به صاحبانشان كوتاهي كنند به هزار دلار جريمه نقدي و چنانچه مردم به اين فراريان پناه دهند هركدام به شش ماه زندان و هزار دلار جريمه نقدي محكوم مي شدند. در آن زمان، دلار به صورت سكه طلا بود. سبب تصويب اين قانون اين بود كه بردگان سياه از ايالات جنوبي (برده دار) فرار مي كردند و به ايالات شمالي كه برده داري را لغو كرده بودند پناه مي بردند.

  • 1906:   يك توفان دريايي( از نوع سونامي) ده هزار تن از ساكنان هنگ كنگ را بي جان ساخت.

  • 1919:   يک توفان دريايي که از خليج مکزيک برخاسته بود در سواحل جنوبي ايالات متحده 280 تن را کشت. توفانهاي دريايي هر سال در اواخر تابستان و نيز پاييز به سواحل جنوبي و شرقي ايالات متحده وارد مي شوند.

  • 1926:   توفان دريايي 250 تن را در منطقه ميامي ايالت فلوريداي آمريکا بي جان ساخت.

  • 1927:   سي بي اس ( كلمبيا برادكستينگ سيستم) در نيويورك آغاز بكار كرد كه با «ان بي سي» و «ا.بي. سي» سه شبكه بزرگ راديو تلويزيوني آمريكا هستند. اخبار سي بي اس بيطرفانه تر تنظيم مي شود.

  • 1934:   شوروي كه سالها با عضويت آن اتحاديه در جامعه ملل مخالفت مي شد به عضويت اين جامعه درآمد.

  • 1942:   كمپاني سخن پراكني كانادا (سي بي سي) آغاز بكار كرد.

  • 1939:   يک زير دريايي آلماني ناو هواپيمابر انگليسي Courageous را در اقيانوس اطلس غرق کرد و دست کم 500 تن کشته شدند.

  • 1949:   ارزش برابري پاوند انگلستان 30 درصد پايين آمد كه سرآغاز سقوطهاي سياسي و اقتصادي ديگري بود كه در پي آن آمد.

  • 1980:   "کاترين آن پورتر" داستان نگار آمريکايي در 90 سالگي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وقوع معراج پيامبر اكرم (ص) در شب شنبه 17 ماه رمضان (12 بعثت)

    17 رمضان - از آيات كريمه و احاديث متواتره ثابت گرديده است كه خداى متعال در يك شب, حضرت محمد (ص) را از مكه معظمه تا مسجدالاقصى و از آنجا به آسمانها تا سدره المنتهى و عرش اعلى سير داد و عجايب آفرينش آسمان ها, رازهاى نهانى و معارف نامتناهى عرشى را به آن حضرت القا فرمود. ميان مورخان اسلامى درباره تاريخ معراج پيامبر (ص) اتفاقى نيست. برخى 17 رمضان, برخى 21 رمضان, 6 ماه پيش از هجرت و برخى ديگر در ربيع الاول دو سال پيش از بعثت گفته اند و در مكان عروج نيز اختلاف است. برخى خانه ام هانى (خواهر امام على ـ ع ـ) و برخى ديگر شعب ابى طالب و برخى نيز از مسجدالحرام دانسته اند. از برخى احاديث استفاده مى گردد كه معراج پيامبر (ص) يك بار نبوده است بلكه 120 مرتبه خداوند منان آن حضرت را به آسمان ها برده و در باب ولايت و امامت ائمه اطهار: و معارف الهى آگاهى هايى به آن حضرت داد.

     

     وقوع غزوه بدر ميان سپاهيان اسلام و سپاهيان كفر و شرك

    17 رمضان 2 - بدر, نام چاهى است كه در اطراف آن, نبرد ميان مسلمانان و مشركان شعله ور شد و پس از پايان نبرد, كشته هاى مشركين در آن افكنده شدند. در اين غزوه كه نخستين مقابله سپاه اسلام با كفر, و نبرد اهل توحيد با اهل شرك بود, مشركان و كفار در آن از جنبه ساز و برگ و اسلحه و مهمات بر مسلمانان برترى داشتند و نفرات آنها سه برابر سپاه اسلام بود. سردارانى چون اميرالمومنين على (ع), حمزه بن عبدالمطلب (ع) و عبيده بن الحارث بن عبدالمطلب در اين جنگ حضور يافته و 7 نفر از سران لشكر كفر مانند: ابوجهل, وليد, شيبه و عتبه را به همراه دهها تن ديگر به هلاكت رساندند. مسلمانان, هفتاد نفر از كفار قريش را به اسارت درآورده و پيروزمندانه سر ابوجهل را نزد پيامبر (ص) بردند و آن حضرت سجده شكر بجاى آورد. روايت شده است كه در اين جنگ, تعداد اصحاب رسول خدا (ص), 317 نفر به تعداد اصحاب طالوت بود. وليكن معروف بين مسلمانان اين است كه تعداد اصحاب آن حضرت, 313 نفر بود.)(بدر، روستاي کوچکي ميان مکه و مدينه بود که چند غزوه از غزوات پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم به نام آن خوانده شده اند که مهمترين آنها جنگ بدر کبري بوده است. اين جنگ در ماه رمضان سال دوم هجرت بين مسلمانان و مشرکان مکه در سرزمين بدر رخ داده است.

    جنگ بدر از بزرگترين جنگهاى سرنوشت ‏ساز مسلمانان بود،در اين جنگ براي نخستين بار نيروى پيروان دين جديد به آزمايش در آمد. اگر در اين نبرد مشركان پيروز مى‏شدند، با توجه به اين كه قدرت اسلامى در ابتداى كار بود، هر آينه كار اسلام و قوانين آن تمام شده بود. هيچ كس جز شخص پيامبر (ص) نمى‏توانست ميزان اهميت نتايج آن را درك كند. عمق احساس آن حضرت را در دعايش پيش از شروع جنگ مي توان دريافت؛آن جا كه ايستاده بود و بزارى پروردگارش را مى‏خواند و مى‏گفت:«بار خدايا!اينك مردم قريش با همه كبر و غرور خويش قصد تكذيب پيامبر تو را دارند،بار خدايا!هنگامه هلاكت آنان را برسان!بار پروردگارا اگر اين گروه مسلمان امروز هلاك شوند، ديگر كسى تو را در روى زمين پرستش نخواهد كرد» در اين جنگ نيروهاى شرك به نهصد و پنجاه تن جنگجو مى‏رسيد،و نيروى ايمان بيش از سيصد و چهارده مجاهد (با خود پيامبر كه در بين آنان بود). دفاع از اسلام بر سه عنصر متكى بود كه آن سه به منزله سه خط دفاعى بودند:

    1- شخصيت پيامبر و رهبرى والا و پايدارى بى‏نظير او،كه براستى در جنگ بدر و در هر ميدان نبردى كه خود آن حضرت حضور داشت،براى اسلام و مسلمانان آخرين پناهگاه بود.
    2- مردان هاشمى (يا خويشاوندان پيامبر) و در راس آنان على بن ابى طالب (ع) كه ناشناس و گمنام در اين جنگ وارد صحنه شد و با شهرت و آوازه از آن بيرون آمد،و در ميان يكه ‏تازان در طول و عرض شبه جزيره عربستان به قهرمانى زبانزد شد.
    3- صدها تن از ياران پيامبر كه دلهايشان سرشار از ايمان و فداكارى بود.و بعضى از آنان شهادت را رستگاريى مى‏ديدند كه با زندگى توام با پيروزى يكسان بود.

    در اين جنگ بود كه اركان دولت اسلامى با پيروزي مسلمين استوار گشت،و از مسلمانان نيرويى به وجود آمد كه دشمنان از آن مى‏ترسيدند. حضور علي(ع) در اين جنگ و ديگرميادين نبرد، نقشي تعيين كننده و سرنوشت ساز داشت. و پس از اين جنگ بود که حضرت علي (ع) با حضرت صديقه طاهره(ص) ازدواج نمود، پيوندي كه آغاز زندگي بانشاط و سرنوشت ساز و ارايه الگوي موفق به آرزومندان خانواده ‌ايده‌آل بود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    23
    31

    اهواز

    27
    43

    تبريز

    18
    30

    شيراز

    23
    31

    مشهد

    15
    29

    بندرعباس

    28
    34

    کرمان

    16
    29

    اصفهان

    14
    33

    يزد

    21
    35

    کرمانشاه

    16
    33

    اراک

    15
    30

    رشت

    21
    27

    دبی

    29
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1393 تومان
    981 تومان
    1780 تومان
    935 تومان
    260 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    98000 تومان
    51000 تومان
    192000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:24
    طلوع خورشيد : 06:50
    اذان ظهر : 12:58
    غروب خورشيد : 19:06
    اذان مغرب : 19:25
    نيمه شب شرعي : 00:15
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    New York House Magazine
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    New York House

    تاریخ انتشار: آگوست 2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 30 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    وقتی که فلزات قیمتی headset بلوتوث apple را به یک جواهر گرانبها تبدیل می کنند

    بعد از مدتها فعالیت شرکت Apple حتما شما هم متوجه این نکته شده اید که تمام تلاش این شرکت در کنار نوآوری و کیفیت بالای محصولات، ارائه وسایلی است که به نوعی این شرکت را متفاوت از همه نشان دهد. حال  headsetبلوتوث Apple که قبلا در اندازه و طرح کوچکی به بازار عرضه شده بود هم اکنون توسط اندی مون طراح با کمی تغییر دوباره عرضه گردیده است. headset وی دارای یک غلاف کشابی فلزی است. این گجت به شما اجازه می دهد که headset را بدون قرار دادن در گوشتان همیشه همراه داشته باشید و بدین شکل می توانید از اینکه بیش از حد *گیک به نظر بیایید اجتناب کنید. این headset با استفاده از خاصیت آهنربایی در درون غلاف خود جا می گیرد. البته به همراه این گجت ملزوماتی قرار داده شده تا از آن به عنوان جاکلیدی، دست بند و یا گردنبند هم بتوان استفاده کرد.این غلاف ها از جنس استیل با طراحی از نقره (و یا هر فلز گرانبهایی که سفارش بدهید) بر روی آن ساخته شده اند. ولی با توجه به قیمت 253 دلاری آن احتمالا بیشتر باید به عنوان یک جواهر زینتی استفاده شود تا یک headset و با این تفاصیل هیچ وقت آن را نباید در جیبتان بگذارید!
     
    منبع

    به کمک تکنولوژی بلوتوث
    از راه دور معاینه شوید

    هر وقت که به پزشک مراجعه میکنید اولین اقدامی که بعد از شنیدن شرح حالتان برایتان انجام می دهند شنیدن صدای قلبتان از طریق گوشی پزشکیست. جداره سفید رنگ و حساس بر روی نقاط مختلفی از قفسه سینه و کمرتان حرکت می کند و اطلاعاتی به پزشک معالجه تان میدهد. حالا هم قرار است همین اتفاق کمی با تکنولوژی روز در هم آمیخته شود!
    متخصصین مهندسی-پزشکی در یک اقدام جالب موفق به طراحی نوعی گوشی پزشکی شدند که می تواند از راه دور  بیمار را معاینه کرده و اطلاعات را به کمک تکنولوژی بلو توث به پزشک معالج مخابره کند. گوشی بلوتوث که به fredomscope معروف است در نقطه ای بر روی دیوار و یا در محیطی که اشخاص و یا بیمارانی حضور دارند نصب می شود و ضربان قلب و اطلاعات مربوطه که می تواند بیانگر علائم حیاتی انسان باشد را از طریق بستر مخابراتی بلو توث به پزشکان معالج می رساند. این طرح می تواند در محیط هایی که خطر هایی از قبیل مسمومیت های ناشی از تنفس گاز های سمی  و ...سلامت کارکنان را تهدید میکند کاربرد داشته باشد.فعلا در حد یک طرح است و از قیمت تمام شده محصول و نصب تجهیزات مخابراتی لازم جهت پشتیبانی , خبری در دسترس نیست.
    منبع
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    عشق اینترنتی

    عشق یه چیزی مثل کشک و دوغه
    تموم زندگی پر از دوروغه

    هیچ کسی هیچ کسی رو دوس نداره
    دوست دارم عاشقتم شعاره

    این روزا دخترا فراری میشن
    بنز نشد سوار گاری میشن

    دختره تازه اول بولوغه
    دلش شبیه ترمینا ل شولوغه

    هر کی براش بوق می زنه هول میشه
    تموم اعضای تنش شل میشه

    اول میگه محل ندم رد میشه
    بعد میگه محل ندم بد میشه

    وای میسه زل می زنه توی چشماش
    میگه چشاتو در می آرم از جاش

    خم میشه بند کفششو ببنده
    زیر زیرکی نیگاش کنه بخنده

    ور میره و ور میره و ور میره
    حوصله ی نّره خره سر میره

    حوصله ی شمام داره سر میاد
    ولش کنم بابام داره در میاد

    خلاصه عاشق شدن آسون شده
    دلبرکا فتّ فراوون شده

    عشقا شده اینترنتی ایمیلی
    مجنون نشسته چت کنه با لیلی

    چَت می کنن چِت می کنن می خندن
    یه ریز برای هم خالی می بندن

    لیلی میگه ننه ام اهل ونیزه
    صوفیا لورن تو خونه مون کنیزه

    بابام بچه ی ناف پرتغاله
    کاری به کارم نداره باحاله

    جناب مجنون که خدو به ذاتش
    هنوز نکرده کف ترشحاتش

    جواب میده بابام مال لندنه
    حرف بسه حرف ما ل بعدنه

    عشق بدون سکس حرف مفته
    مجری بدون تکس حرف مفته

    تا اینجاشو داشته باشین پرانتز
    باز می کنم میرم پی مجوز

    اگه ممیز اینجا شو پسندید
    منم میام می خونم و می خندید

    یه کم بیایم این ور خط قرمز
    این ور با ما کار نداره ممّیز

    یه خورده دست و پامونو جم کنیم
    روده درازیامونو کم کنیم

    با کسب رخصت از جناب مجری
    بریم به قرن پنج و شیش هجری

    به روزگاری که پر از جنونه
    چشای عاشقا دو دّبه خونه

    به روزگار قیس یک لا قبا
    همون که اصلاًنمی خوابید شبا

    همون که پیغمبر عاشقا بود
    تو عشق و عاشقی یه پا خدا بود

    بچه مزلّف و زپرتی نبود
    اهل ادا اصول و قرتی نبود

    نه اهل کافه و عرق سگی بود
    نه اهل شلوار مدل بگی بود

    زن که می دید چشاشو درویش می کرد
    شیطونو از دور خودش کیش می کرد

    فقط تو فکر لیلی خودش بود
    دیوونه بازی تنها موردش بود

    نه دست خط ساده ای نه عکسی
    نه تلفنی نه نامه ای نه فکسی

    باد صبا که رد میشد خل میشد
    دوباره دیوونه و منگل میشد

    آ لیلی لیلی لیلی لیلی می گفت
    آ لیلی لیلی لیلی خیلی می گفت

    از اون طرف لیلی صداشو می شنید
    صدای ضجّه ی خداشو می شنید

    میگن که صبح زود توی مطبخ
    نذر سلامتی قیس اخمخ

    یه آش نذری پخت با دو دستش
    کاسه ی مجنونو زد و شیکستش

    عشق نگفتم آش کشک و دوغه
    نگفتم عاشقی همش دوروغه

    هیچ کسی هیچ کسی رو دوس نداره
    دوست دارم عاشقتم شعاره

    بسه دیگه بریم پی کارمون
    خدا خودش باشه نگهدارمون

    عاشق هر کسی فقط خداشه
    فقط خدا عاشق بنده هاشه
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    این ۱۰ نکته را در تغذيه خود فراموش نکنید

    با توجه به افزایش بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها که ریشه در تغذیه ناسالم دارد ۱۰ مورد از مواد غذایی که باید خورده شود تا سلامتی بدن حفظ گردد را برای شما ذکر می کنیم:

    ▪ نان های سبوس دار: نان های تهیه شده از دانه های کامل (همراه سبوس) به دلیل دارا بودن ویتامین های گروهB، بخصوص ویتامین B۱ و سایر ویتامین ها و موادمعدنی مفید، مواد مغذی فراوانی را به بدن می رسانند، بنابراین وجود آنها در سبد غذایی خانواده ضروری است.

    ▪ سیب زمینی شیرین: سیب زمینی یکی دیگر از مواد حاوی نشاسته است که بخش اصلی غذای روزانه افراد را همین مواد کربوهیدراتی یا نشاسته ای تشکیل می دهند، سیب زمینی حاوی کربوهیدرات، ویتامین ث، پتاسیم و فیبر است، و لایه های نزدیک به پوست درصد بیشتری از مواد مغذی را در خود جای می دهند.

    ▪ بروکلی: بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز تیره حاوی ویتامین ث، کاروتنوئیدها، اسید فولیک و سایر مواد مغذی مفید هستند. مصرف بروکلی برای مبتلایان به دیابت و همچنین افرادی که از بالا بودن چربی های خون رنج می برند بسیار توصیه می گردد، این سبزی مغذی هم به شکل خام و هم به شکل پخته قابل استفاده می باشد.

    ▪ هندوانه: هندوانه از میوه های بسیار مفید و حاوی ویتامین های A وC و کاروتنوئیدها می باشد. علاوه بر آن به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی آب، مقداری از مایعات مورد نیاز بدن را هم فراهم می کند، تنها در افرادی که تری گلیسیرید بالایی دارند و افراد دیابتی احتیاط در مصرف آن توصیه می گردد.

    ▪ حبوبات: با دارا بودن مقدار قابل توجهی پروتئین و کم بودن چربی از منابع غذایی بسیار مفید بشمار می آیند، علاوه بر آن انواعی از ویتامین ها، اسید فولیک و میزان مطلوبی فیبر به همراه دارند، همچنین انواعی از آنها مثل عدس حاوی ماده معدنی مفید و ضروری آهن می باشند. البته چنانچه از مشکلات گوارشی پس از مصرف حبوبات رنج می برید، می توانید، آنها را قبل از مصرف خیس کرده و بعد از مصرف نیز از عرق نعناع یا رازیانه بهره ببرید.

    ▪ کاهو: بخصوص برگ های سبز تیره کاهوهای ایرانی منابع مغذی و مفید برای ویتامین A، K، C هستند، همچنین فیبر بالایی داشته و مصرف آن به افراد با چربی خون بالا، دیابت، ناراحتی های قلبی و عروقی و همچنین برای پیشگیری از انواع سرطان ها توصیه می گردد.


    ▪ اسفناج: اسفناج سرشار از اسیدفولیک است، همچنین حاوی ویتامین C، کاروتنوئیدها، فیبر و کلسیم می باشد. اسفناج یکی از درمان های بسیار موثر برای افراد مبتلا به افسردگی است و همچنین در کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک بسیار نافع است.

    ▪ پرتقال: پرتقال و سایر مرکبات سرشار از ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و فیبر هستند، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار نافع هستند و همچنین به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها از موارد مناسب برای پیشگیری از سرطان به شمار می آیند.

    ▪ جو: غلات بخصوص جو دوسر با دارا بودن فیبر قابل حل در آب به پائین آوردن کلسترول بد (LDL) و بالا بردن کلسترول خوب (HDL) بسیار کمک می کند و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

    ▪ شیر: شیر با چربی کم (۱ درصد یا کمتر) با دارا بودن پروتئین های مناسب برای بدن، ویتامین B۲ و کلسیم از مواد غذایی بسیار مناسب بشمار می آید. به دلیل دارا بودن «سروتونین» نیز مصرف آن قبل از خواب و برای آرامش اعصاب بسیار توصیه می شود. همچنین دختران و پسران در سنین رشد، کودکان، خانم های باردار و شیرده و زنان در دوران یائسگی نباید از آن غافل شوند.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چرا قرآن به زبان عربی است؟


     

    سوال:
    چرا قرآن به زبان عربی است و چرا به زبان دیگری نیست؟
     

    پاسخ:

    زبان، مهم ترین وسیله برای برقراری ارتباط بین انسان هاست. خداوند این توانایی بر تکلّم و صحبت کردن را از نعمت های بزرگ خود برمی شمارد که در ابتدای سوره ی الرحمن به آن اشاره می کند. پیامبرانی را که خداوند برای هدایت انسان ها مبعوث می فرمود باید برای ارتباط با قوم خود به زبان همان قومی که در میان آنها مبعوث شده اند صحبت می کردند و دستورات اخلاقی و احکام و عقاید را به همان زبان برایشان بیان می کردند. با توجه به شرایط قبل از بعثت در میان جاهلیّت عرب، خداوند پیامبراکرم (ص) را در میان قوم عرب مبعوث فرمود، پس باید به زبان آنها صحبت کرده و معجزه ای می آورد که قابل فهم باشد. لذا قرآن، معجزه ی پیامبر (ص)، نیز به زبان عربی نازل شد. اگر چه نباید خصوصیات ذاتی زبان عربی، از جمله قانون مند بودن قالب های فصاحت و بلاغت بسیار آن و ... را نادیده گرفت.
    اما سؤال دیگر این است که چرا آخرین پیامبر (ص) خدا عرب زبان بود، تا به دنبال آن، کتابش نیز به زبان عربی باشد؟ در پاسخ باید گفت: با توجه به این که عرب ها مردمی هستند که به زبان، راه و روش و آیین و نسب خود تعصب خاصی دارند (عامل درونی حفظ) و در طول تاریخ، هیچ حکومت و سلطه ی خارجی هم نتوانسته آنان را به تغییر زبان مجبور کند(عدم عامل بیرونی برای تغییر) و امکانات فراوان زبان عربی برای بیان بیشترین حجم از مطالب در کمترین حجم از الفاظ بدون ابهام گویی و نارسایی، سرزمین حجاز و زبان عربی، بهترین راه دفاع طبیعی و غیر خارق العاده از دین و بقای دین خاتم و کتاب ایشان بود. بنابراین، یکی از دلایل نازل شدن قرآن به زبان عربی، حفظ و صیانت ابدی آن بوده است.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com

    1341- به گمانم زيباترين واژه نام من باشد; بانوي،
    خورشيد به نوري كه در دل دارم حسادت مي كند . . . (5940-0912)

    1342- دهقان فداكار: پيرشده‎!‎
    چوپان دروغگو: عزيزشده‎!‎
    شنگول و منگول‎!‎ گرگ‎ ‎شدن‎!‎
    كوكب: حوصله مهمون نداره‎!‎
    كبرا: تصميم گرفته دماغش رو عمل كنه‎!‎
    روباه وكلا غه: دستشون تويه كاسه است‎!‎
    حسنك: گوسفنداش روول كرده‎!‎ تو يه شركت‎ ‎آبدارچى شده‎!‎
    شيرين:خسرو و فرهاد روپيچونده وبا دوست پسرش رفته اسكى‎!‎
    رستم: اسبش روفروخته‎ ‎يه‎ ‎موتور خريد وبا اسفنديار ميرن كيف قاپى‎!‎
    واقعأ چه به سر ايرانی آمد‎ ‎ (5964-0913)

    1343- زهرا كه عنايتش به دنيا برسد
    باشد كه به فرياد دل ما برسد
    يارب سببي سازكه در روز جزا
    پرونده ما به دست زهرا برسد (9444-0912)

    1344- شما برنده يك دستگاه ماكسيما، يك باب منزل مسكونى و ماهانه 1500000 هزار تومان را سراغ ندارى؟ شايد امر خيرى صورت گرفت:) (4435-0935)

    1345- صورت ماهت؟؟..؟؟ دوچشمان سیاهت.؟ نگاه مظلومانه ات.؟ منو به یادگدای سر کوچه مون میندازه (7311-0918)

    1346- گرچه دنیافراموش کندخاطره هارا،توفراموش نکن خاطر مارا... (8125-0912)

    1347- مكرر گشته ام از زندگی سیر،
    بهاي كادوي زن شد نفس گیر،
    چرا در روز زن طلا و سكه ،
    ولی روز پدر شورت و عرقگیر!! (5964-0913) (6156-0935) (8878-0912)

    1348- برخيز و بيا بتاب براي دل ما
    حل کن به جمال خويشتن مشکل ما
    يک کوزه شراب تا بهم نوش کنيم
    زان پيش که کوزه ها کنند از گله ما
    اکنون که گله سعادتت پربار است دسته تو زه جام می چرا بيکار است.(5930-0912)

    1349- گلها جواب زمين هستند به سلام آفتاب . نه زمستانی باش که بلرزانی نه تابستانی که بسوزانی . بهاری باش تا برويانی . (5769-0912)

    1350- هميشه دليل شادی کسی باش نه قسمتی از شادی و و هميشه قسمتی از غم کسی باش نه دليل غم (7314-0915) (5930-0912)

    1351- شيشه ی عطر بهار، لب ديوار شکست،و هوا پر شد از بوي خدا،همه جا آيت اوست،ديدنش آسان است..سخت آن است نبينی او را.. (5064-0918) (8878-0912)

    1352- يک شاخه روز سفيد تقديم تو باد. رقصيدن شاخه بيد تقديم تو باد. تنها دل ساده ايست دارايي ما. ان هم شب عيد تقديم تو باد. (4435-0935)

    1353- هرسال خجسته عيد نوروز تو باد
    هر روز تو نيك ‎تر از ديروز ‎تو باد
    بر مركب ارزو و بر زين مراد پيوسته سوار و بخت تو پيروز باد (7314-0915)

    1354- نوروز يادگار دين زرتشت،
    مهر کوروش،
    جام جمشيد،
    تير آرش،
    خون سهراب،
    رخش رستم،
    عشق بابک است (8878-0912)


    شماره برای ارسال اس ام اس : 09125608059
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ