1011

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1011 :: چهارشنبه 2 مهر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

سفر به 2050 و بعد از آن

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1010) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • سفر به 2050 و بعد از آن
  • طرحهای گرافیکی دیدنی
  • کِلک آشتی
  • پيش‌فروش پژو 407 عيد فطر آغاز مي‌شود
  • معرفي و دانلود فيلم : مبارزه طلبيدن  مرگ
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : افسانه مايا
  • کارتون جديد و بسيار زيباي Horton Hears a Who
  • آهنگ هايي بمناسبت ايام شهادت امام علي (ع)
  • ماشین حساب فوق حرفه ای با Microsoft Math v3.0.1184.1020
  • نرم افزار الغوث 0.9.6
  • بازی زیبای Boulder Dash Episode 3
  • خضر(ع) نیازمند دیدار او!
  • یک نرم‌افزار خوب برای دانلود ویدئوهای آنلاین
  • حسادت خانمها
  • چطور به زندگی پس از مرگ اعتقاد پیدا کردم؟
  • تاریخچه آتش نشانی در ایران
  • كشف سياره « نپتون »
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • کدام مسواک بهتر است: برقی یا دستی؟
  • كجاي جنگ مقدس است؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

طرحهای گرافیکی دیدنی
کِلک آشتی
مجموعه ای بسیار زیبا از آوای روحبخش مناجات با محبوب بی مثال
و معشوق دلنواز به بهانه شبهای قدر
عکسهای زیبایی از جنگل آمازون
پوستر های برگزیده همایش جهانی جلوگیری از گرمایش زمین
پادکست: دشمن سازی امام علی (ع)
عکسهای هنری یک عکاس اهل ترکیه
تابلوی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی
تصاویری از زیباییهای سوییس
ويژه نامه سايت اعتقادات بمناسبت ايام شهادت امام علي (ع)
ابتکار جالب آلمانها: ساخت «هتل ۵ ستاره» به شکل زندان آلکاتراس!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

خزانه‌دار كل كشور پس از 28 سال رفتني شد

سيد ابوالفضل فاطمي‌زاده خزانه‌دار كل كشور پس از 28 سال ساختمان وزارت امور اقتصادي و دارايي را ترك كرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس مراسم توديع سيد ابوالفضل فاطمي‌زاده خزانه دار كل كشور كه از 28 سال پيش در اين سمت فعاليت داشت امروز برگزار مي‌شود.
بنابراين گزارش فاطمي‌زاده داراي 38 سال سابقه فعاليت در وزارت امور اقتصادي و دارايي است.
به گزارش فارس در سالهاي پس از انقلاب تمام اعتباراتي كه بر اساس قانون بودجه مي‌بايست به دستگاههاي دولتي اختصاص داده شود با امضاي فاطمي‌زاده قابليت پرداخت پيدا مي‌كرد.
از اكرمي بعنوان يكي از جايگزينان وي نامبرده مي شود.

پيش‌فروش پژو 407 عيد فطر آغاز مي‌شود

سيد مهدي قاسمي، (مديرعامل يكي از شركت‌هاي تابع ايران خودرو) با بيان اين مطلب در خصوص دليل اين اقدام مسوولان اظهار كرد: در ابتدا قرار بر واردات چهار هزار دستگاه ون R90 براي استفاده در سيستم تاكسي‌راني بود، ولي متاسفانه در عمل با مشكلات خاصي روبه‌رو شديم.
وي افزود: با اين حال تاكيد ‌ما بر استفاده از اين خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومي با توجه به نياز كشور است؛ در غير اين صورت مجبور به واردات آن با تعرفه ساير خودروها (بيش از 90 درصد) و واگذاري آنها به بخش خصوصي هستيم.
او با اشاره به اين‌كه تاكنون هنوز تصميمي راجع به كاهش تعرفه اين خودرو گرفته نشده است، تصريح كرد: در اين رابطه ايران خودرو هر چه سريع‌تر تصميم‌گيري خواهد كرد، زيرا اگر با تخفيف تعرفه اين خودرو موافقت نشود، ناوگان تاكسي‌راني از اين خودرو بي‌بهره خواهد ماند؛ اين در حالي است كه هزينه‌هاي مربوط به ورود اين خودروها را 8 ماه قبل پرداخت كرده‌ايم.
قاسمي در ادامه به تشريح ويژگي‌هاي R90 پرداخت و توضيح داد: طي30 ثانيه تمام صندلي‌هاي اين خودرو جمع شده و تبديل به خودرو حمل بار مي‌شود. قطعات آن با قطعات تندر90 يكي بوده و خودرويي مناسب براي استفاده شهري و سرويس ادارات و مدارس و خطوط حمل مسافر براي مسافت‌هاي طولاني است. ضمن اين‌كه قابليت تبديل به آمبولانس شهري سبك را نيز دارد و مصرف آن نيز تقريبا برابر با مصرف تندر90 است. مديرعامل شركت سيتكو همچنين به دلايل پيش فروش نشدن پژو 407 اشاره كرد و گفت: اين خودرو مشكلي براي پيش فروش ندارد، ولي يك سري كارهاي سيستمي به لحاظ سيستم سفارش‌گذاري پژو دارد كه به زودي برطرف خواهد شد و اميدواريم پيش فروش آن براي عيد سعيد فطر انجام شود. وي درباره اين‌كه آيا نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش براي سرويس‌دهي به اين خودروها آمادگي دارند؟ اظهار كرد: 25 نمايندگي ايران خودرو در سراسر كشور براي سرويس‌دهي به خودروهاي پژو 407 در نظر گرفته شده‌اند كه اين نمايندگي‌ها استاندارد پژو را دريافت كرده‌اند و همزمان با ورود خودروها قطعات آن‌ها نيز وارد مي‌شود. او تاكيد كرد: سعي مي‌كنيم قيمت اين خودرو براي عرضه به زير 50 ميليون تومان برسد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

مبارزه طلبيدن  مرگ
Death Defying Acts

کارگردان: جيليان آرمسترانگ. فيلمنامه: توني گريزوني، برايان وارد. موسيقي: سزاري اسکوبيزوسکي. مدير فيلمبرداري: هريس زامبارلوکوس. تدوين: نيکلاس بيومان. طراح صحنه: جما جکسون. بازيگران: کاترين زتا جونز[مري مک گاروي]، گاي پيرس[هري هوديني]، تيمتي اسپال[شوگرمن]، سائويريس رونان[بنجي مک گاروي]. 97 دقيقه. محصول 2007 استراليا، انگلستان.
سال 1926. هري هوديني شعبده باز، بازيگر و متخصص فرار به همراه مدير برنامه هايش آقاي شوگرمن وارد ادينبورو مي شود. او در آخرين حرکت نمايشي خود مديوم ها و احضارکنندگان ارواح را به مبارزه طلبيده و مبلغ 10 هزار دلار جايزه براي کسي تعيين کرده که بتواند آخرين جملات مادرش را که 13 سال قبل مرده، به وي بگويد. مري مک گاروي نمايشگر زيباي کاباره ها که به همراه دختر نوجوانش بنجي نمايش هايي کوچک اجرا مي کند، تصميم مي گيرد تا به هر نحوي شده اين پول را به دست آورده و آينده اي براي فرزندش تدارک ببيند. او به هوديني مي گويد داراي قدرت فرارواني و قادر به يافتن جملات مادر مرحوم اوست. مري به همراه دخترش سعي مي کنند راز هوديني را کشف و برنده اين رقابت شوند. اما هوديني با وجود کشف فريبکاري آن دو نمي تواند آنان را رها کند، چون عاشق مري شده است. در روز موعود مري در برابر دوربين ها خود را از دايره رقابت بيرون مي کشد، اما ناگهان بنجي دچار حالتي غريب شده و از زبان مادر هري شروع به سخن گفتن با او مي کند. مري و بنجي پول را به دست مي آورند، اما هري در شهر بعدي بر اثر ضربه نابهنگامي که دريافت مي کند، جان مي سپارد.

چرا بايد ديد؟
جيليان مري آرمسترانگ متولد 1950 ملبورن از سرشناس ترين کارگردان هاي مونث سينماي استراليا محسوب مي شود و شهرتي تقريبا همپاي جين کمپيون دارد. اما نزد تماشاگر ايراني به اندازه وي شناخته شده نيست. آرمسترانگ در کالج فني سوين بورن در زمينه طراحي لباس براي تئاتر و سينما درس خوانده و در سال 1972 نيز از مدرسه فيلم و سينماي استراليا فارغ التحصيل شده است. 3 سال با ساختن دو فيلم کوتاه آوازخوان و رقصنده و Smokes and Lollies شروع به کارگرداني کرده است. در 1979 اولين فيلم بلند خود را با نام کارنامه درخشان من بر اساس داستاني از مايلز فرانکلين ساخته که اولين فيلم استراليايي ساخته شده توسط يک کارگردان زن[به مدت 46 سال] محسوب مي شود. او شش جايزه ارزنده از جمله بهترين کارگرداني را از مراسم فيلم استراليايي دريافت کرد و نامزد اسکار بهترين طراحي لباس شد. از آن روز تاکنون، آرمسترانگ درام هاي تاريخي متعددي –از جمله زنان کوچک که در هاليوود ساخت- يا فيلم هايي با محوريت زنان از جمله اسکار و لوسيندا و شارلوت گري را کارگرداني کرده و طعم شيرين موفقيت هنري و تجاري را چشيده است. او در کنار مل گيبسون، جودي ديويس و کارگردان هايي مانند جورج ميلر و پيتر وير از اعضاي موثر موج نوي سينماي استرالياست که در اوايل دهه 1980 شکل گرفت.
زندگي هري هوديني (1926-1868) با نام اصلي اريک وايز، شعبده باز مجارستاني/آمريکايي جدا از فيلم هايي که خود در فاصله از 1901 تا قبل از مرگش بازي کرد، تا امروز دستمايه توليد چند فيلم سينمايي و تلويزيوني بوده است. ابتدا توني کرتيس نقش او را در فيلم هوديني[1953] بازي کرد و سپس پل مايکل گليزر، جفري دمون، آرتي جانسون، هاروي کايتل، جاناتان اسکيچ و بالاخره گاي پيرس در فيلم اخير سيماي او بر پرده بازسازي کردند. بديهي است زندگي جنجالي چنين فردي در اوايل قرن که جهان شيفته حوادث خارق العاده و مرداني با قدرت هاي غير عادي بود، مي تواند به خودي خود دستمايه جذابي براي يک اثر نمايشي باشد. مخصوصاً در زمانه ما که پيروان خلف او مانند ديويد کاپرفيلد طرفداران سينه چاکي براي خود دارند. اما سخن بر سر فيلم خانم آرمسترانگ است که با استفاده از بازيگراني بين المللي و قدرتمند قرار است تا سويه ديگري از زندگي هوديني کبير را به نمايش بگذارد. سويه ناشاد زندگي او که با عشق رنگي تازه به خود مي گيرد. اما مرگ محتوم در راه است.
به مبارزه طلبيدن مرگ يک درام عاشقانه با مايه هاي ماوراء الطبيعه است که مي تواند ادامه موج فيلم هايي درباره شعبده بازها-مانند شعبده باز يا پرستيژ- شمرده شود. اما بر خلاف فيلم نولان اين بار جدال دو شعبده باز در کار نيست، آنچه به مدد بودجه اي 20 ميليون دلاري روي آن تمرکز مي شود قصه اي عاشقانه است که صحت و سقم آن محل ترديد است. خانم آرمسترانگ کوشيده تا مانند فيلم هاي پيشين خود به قصه مانند يک درام دوره اي[فيلم تاريخي] نزديک شود، ام آنچه را فراموش کرده ايجاد تعليق-يعني عنصر لازمه يک فيلم مهيج- است. هوديني براي آن زمان و حتي اکنون نيز يک پديده محسوب مي شود، پس براي نزديک شدن به او اندکي راز و خيال نيز لازم است. اما کارگردان و فيلمنامه نويس تنها کوشيده اند به روانکاوي شخصيت او بپردازند. رابطه او و مادرش تبديل به محور اصلي فيلم شده و ماجراي عاشقانه ميان هوديني و مک گاروي به پس زمينه رانده مي شود. صحنه هاي عشق بزي نيز لاجرم از شور و حرارت تهي مي شوند و همه چيز مانند حرف هاي شوگرمن که هر کس را دروغگو شياد مي داند، ساختگي از آب در مي آيد و در نهايت شکل يک نبش قبر مسرفانه را به خود مي گيرد! تماشاي چنين فيلمي با توجه به سابقه خوب خانم آرمسترانگ اندکي دور از انتظار بود. توصيه مي کنم فيلم هاي قديمي تر او را -در صورت دسترسي- دوباره تماشا کنيد!
ژانر: درام، عاشقانه، مهيج.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/104148553/DDA.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/104150516/DDA.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/104151737/DDA.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/104152890/DDA.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/104153968/DDA.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/104156004/DDA.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/104156023/DDA.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/104155870/DDA.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

افسانه مايا
Mystery of the Maya

مستندي درباره تمدن اسرار آميز مايا
محصول
IMAX

Witness the splendor of the Mayan civilization through the discovery of their pyramids, palaces and temples.
Deep within the jungles of Mexico and Guatemala, and extending into the Yucatan Peninsula lie the fabled pyramids, temples and palaces of the Maya. While Europe still slumbered in the midst of the dark ages, these innovative people had charted the heavens, evolved the only true writing system native to the Americas and had made tremendous strides in the areas of mathematics and calendars.
Without the advantage of metal tools, beasts of burden or even the wheel, they were able to construct vast cities with an amazing degree of architectural perfection and variety.
Filmed on location at numerous sacred sites throughout Central America including the ruins at Palenque, Tikal, Tulum, Chichen Itza, Copan and Uxmal, Mystery of the Maya explores the culture, science and history of this people.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Horton Hears a Who!

کارتون جديد و بسيار زيباي Horton Hears a Who
محصول 2008

لينکهاي دانلود

horton_hears_a_who.part1.rar
horton_hears_a_who.part2.rar
horton_hears_a_who.part3.rar
horton_hears_a_who.part4.rar
horton_hears_a_who.part5.rar
horton_hears_a_who.part6.rar
horton_hears_a_who.part7.rar
horton_hears_a_who.part8.rar
horton_hears_a_who.part9.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

آهنگ هايي بمناسبت ايام شهادت امام علي (ع)

نام موزیک خواننده

دانلود

فرياد تنهايي محمد اصفهاني دانلود
كعبه غربت محمد عبدالحسيني دانلود
لاله در خون پرويز طاهري دانلود
ماه روزه جواد يادگاري دانلود
مظهر عدل و سخا جمشيد عزيز خاني دانلود
نوحه محسن طاهري دانلود
هواي چشمها ابري است حميد غلامعلي دانلود
ولايت عشق رشيد وطندوست دانلود
پيك رحمت حسن همايونفال دانلود
گريه مهتاب قاسم رفعتي دانلود

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ماشین حساب فوق حرفه ای با
Microsoft Math v3.0.1184.1020

با پیشرفت روز افزون دنیای نرم افزار ، شرکت های رایانه ای اقدام به تولید نرم افزار ها با کارآیی های متفاوتی می کنند. نرم افزار هایی که علاوه بر جنبه کاربردی بودن آن ها جنبه آموزشی پیدا می کنند. به طوری که از طرفی می توانند خواسته های کاربران را پاسخگو باشند و از طرف دیگر ابزاری آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می روند.
در این بین غول نرم افزاری دنیا یعنی کمپانی Microsoft نرم افزاری با نام Microsoft Math را عرضه کرده است که ابزاری بسیار مناسب و درعین حال قدرتمند در زمینه محاسبات ریاضی به شمار می رود.
در این نرم افزار علاوه بر محاسبات ساده ریاضیات می توان بسیاری از معادلات سنگین و بسیار سخت را با صرف کمترین زمان ممکن و در چشم به هم زندنی محاسبه نمود. این ابزار قدرتمند که بیشتر در زمینه آموزشی کاربرد دارد با دارا بودن ابزار های متعدد توانایی محاسبات و حل معادلات سنگین شیمی، فیزیک، جبر و هندسه را نیز دارد.
Microsoft Math نیز توانایی حل انتگرال ها را نیز دارا است. اما نکته ای که بیشتر اهمیت دارد این است که می تواند انتگرال ها را با رسم شکل و منحنی های دوبعدی و سه بعدی به دست آورد. البته این رسم اشکال و تصاویر تنها به انتگرال ها ختم نمی شود بلکه کاربر می تواند برای هریک از فرمول ها که توانایی رسم شکل در آن وجود داشته باشد اشکال هندسی رسم کند.
اشکالی که با این ابزار رسم می شوند بسیار زیبا و دقیق می باشند که می توانید یکی از این اشکال هندسی را در شکل زیر مشاهده نمائید .
ضمنا این نرم افزار می تواند تعدادی از معادلات را با ارائه فرمول محاسبه نماید. نکته ی دیگر این ابزار حجم پائین تر آن نسبت به ابزار های رقیب است .

قابلیت های کلیدی نرم افزار Microsoft Math v3.0.1184.1020:
- محاسبه معادلات در سریعترین زمان
- ارائه اشکال هندسی به صورت دوبعدی و سه بعدی همراه با محاسبه معادله
- حجم نسبتا پائین نسبت به کارایی بالا
- حل معادلات فیزیک ، شیمی ، جبر و هندسه با دارابودن ابزار های متعدد
- توانایی ذخیره و بازخوانی محاسبات
- پوسته های زیبا و متعدد
- پشتیبانی از نسخه های ویندوز XP SP2 به بالا و ویندوز ویستا
- و ...

طريقه فعالسازي: محتويات پوشه Patch را در محل نصب نرم افزار كپي كنيد و فايل Patch را اجرا نماييد و بر روي Patch كليك كنيد
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 41 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار الغوث 0.9.6

نرم افزار الغوث در بهمن ماه 1386 به منظور گسترش فرهنگ استفاده از ادعیه و نیز دستیابی آسان به دعاها در قالب نرم افزار تلفن همراه ساخته شده است.
این نرم افزار شامل دعاهای کمیل، توسل، سمات، عهد، ندبه، زیارت عاشورا، زیارت آل یاسین، زیارت حضرت عباس (علیه‌السلام)، مناجات امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و آیة الکرسی به همراه صدا می‌باشد.

امکانات نرم‌افزار:
- مرور خطی و صفحه‌ای خودکار
- امکان تنظیم زمان مرور خطی و صفحه‌ای خودکار
- امکان تنظیم بارگذاری یا عدم بارگذاری صدا برای هر دعا
- و...

این نرم افزار بر روی گوشی های K550 , K610 W810 سونی اریکسون و 6600 , N73 , N95 نوکیا تست شده و به طور کامل اجرا شده است.
در گوشی های قدیمی سونی اریکسون مثل K750 ممکن است در حالتی که صدای همه‌ی دعاهابارگذاری می شود ، با انتخاب دعای کمیل یا ندبه که حجم صدای آنها سنگین است، نرم افزار پیغام خطا داده و خارج شود ، به همین دلیل دوستانی با انتخاب این دعاها دچار مشکل می شوند ، باید در قسمت تنظیمات حالت بارگذاری صدا برای این دعاها را تغییر داده و روی حالت عدم بارگذاری صدا تنظیم کنند. در برخی گوشی ها مثل K550 ممکن است در هنگام استفاده از منوها نرم افزار حدود پنج ثانیه گیر کند که در این حالت یا باید کمی صبر کنید تا مشکل رفع شود و یا با نگهداشتن دکمه ی بازگشت ، و زدن مجدد آن بعد از ظاهر شدن منوی خروج یا کمینه کردن برنامه مشکل را رفع نمایید. ذکر این نکته در رابطه با نرم افزار حائز اهمیت است که به علت وجود معرفی با پیامک ممکن است برخی آنتی ویروس‌ها یک تروجان در داخل برنامه تشخیص دهند که بدیهی است اشتباه می کنند. در صورتیکه بعد از دریافت آنتی ویروس شما نرم افزار را حذف می کند ، ابتدا آن را غیر فعال کرده و بعد دانلود نمایید.

توجه: این نكته در رابطه با نرم افزار حائز اهمیت است كه به علت وجود معرفی با پیامك ممكن است برخی آنتی ویروس‌ها یك تروجان در داخل برنامه تشخیص دهند كه بدیهی است اشتباه می كنند. در صورتیكه بعد از دریافت آنتی ویروس شما نرم افزار را حذف می كند ، ابتدا آن را غیر فعال كرده و بعد دانلود نمایید.


لينک دانلود (حجم فايل 6 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی زیبای Boulder Dash Episode 3

یک بازی جالب از سری بازی های Boulder Dash می باشد که در این بازی شما باید در عین حال که باید تمرکز زیادی داشته باشید باید سریع مسیر خود را انتخاب نمایید که به مستلزم هوش بالا و کسب تجربه در هر مرحله از بازی می باشد. از نکات قابل ذکر در مورد این برنامه دشوارتر شدن بازی در هر مرحله نسبت به مرحله قبل است که بعضی از مراحل در عین سادگی گاه با صرف چند ساعت قادر به گذر از آن می باشید. همچنین هر مرحله از بازی دارای رنگ زمینه متفاوت نسبت به مرحله قبل بوده و همچنین موزیک های زمینه متفاوتی می باشد. در هر مرحله از بازی شما باید تعدادی معینی الماس جمع آوری نمایدکه در راه جمع آوری باید مواظب تکه های سنگ و پروانه ها و... بوده که با کندن مسیر های خاص باید این کار را انجام دهید.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 31 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

قال الصادق (عليه السلام):

التقدير في ليله تسعه عشر و الابرام في ليله احدي و عشرين و الامضاء في ليله ثلاث و عشرين.

برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مي‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بيست‏سوم.

وسائل الشيعه، ج 7 ص 259

 

 

دعاي رمضان

روز بيست و دوم

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَكَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَكاتِكَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِكَ واسْكِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِكَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.

خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت وفرود آر برایم در آن بركاتت را وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت ومسكنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت كننده خواسته ها ودعاهاى بیچارگان.

 

 

کلام رمضان

بزرگترين برجستگي اميرالمؤمنين،سيره‌ى آن بزرگوار در حكومت داري است

آنچه درباره‌ى آن بزرگوار هرگز فراموش نشدنى است، عبارت است از برجستگيهاى عملى و رفتارى‌اى كه در حكومت كوتاه اميرالمؤمنين در آن قلمرو وسيع اسلامى ظاهر شد و در تاريخ ماند. مقامات معنوى و خصوصيات رفتارىِ شخصىِ بى‌نظير آن بزرگوار به جاى خود - كه اگر به كتابها مراجعه كنيد، فصول زيادى را در بيان برجستگيهاى اميرالمؤمنين خواهيد ديد؛ علم او، تقواى او، شجاعت او، سبقت او به اسلام، زهد او و امثال اينها، كه واقعاً از حد شمارش معمولى بالاتر است و همه‌ى اينها هم عظيم و شگفت‌آور است و هر كدام مثل خورشيد تابناكى مى‌درخشد - اما به گمان من آنچه از همه بالاتر است، سيره‌ى آن بزرگوار در حكومت است. جاى امتحانِ اساسى اين‌جاست. قدرت در قبضه‌ى اختيار اميرالمؤمنين باشد؛ آن هم در آن رقعه‌ى عظيم حكومت. اين رفتارِ به‌شدّت بى‌نظير و شگفت‌آور، بايد الگوى ما باشد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي قديمترين پرچم ملي که هنوز هم باقيست ، متعلق به کشور دانمارک است  بنا به روايتي تاريخ اين پرچم به سال 1219 ميلادى ميرسد.
  • آيا ميدانستي که حيواناتي چون سگ و گربه تنها از طريق نفس زدن تند ، تند به دفع گرماى بدن خود مي پردازند و بدين علت است که سگ در هواى گرم دهان خود را باز کرده و له له مي زند ، تا بدينگونه از حرارات و گرماى بدن خود بکاهد.
  • آيا ميدانستي فقط 8 درصد ار انسانها چپ دست هستند. آيا ميدانستي الفبايي که نابينايان از آن استفاده ميکنند ، بريل نام دارد. کاشف اين الفبا، يک فرانسوى نابينا به نام لويي بريل بود که در قرن نوزدهم ميلادى زندگي ميکرد.
  • آيا ميدانستي حدود پنج هزار سال پيش ، مصريان هنر چسپاندن قطعات چوب بيکديگر را آموختند و صندلي يا چهار پايه را اختراع کردند.
  • آيا ميدانستي که دور کامل آزاد شدن انرژى اتمي در خورشيد شش و نيم ميليون سال طول ميکشد.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

راهم را
نامم را پدرم انتخاب کرد، نام خانوادگي ام را يکي از اجدادم! ديگر بس است! راهم را خودم انتخاب خواهم کرد. ... شهید دکتر علی شريعتي

تموم نشی
يه دوست خوب ميگفت: آدما مثل كتابن تا وقتي تموم نشدن جذابن.پس سعي كن خودتو جلوي ديگران ورق نزني تا زود تموم نشي.چون وقتي تموم بشي ميرن سراغ يكي ديگه

آخرین مد
به مٌد پوشان بگویید آخرین مٌد کفن است!

دو بی نهایت
انسان نقطه ای است بین دو بی نهایت.بی نهایت لجن و بی نهایت فرشته. دکتر شریعتی

نسبت به خودمان
سعی نكنیم بهتر یا بدتر از دیگران باشیم ، بكوشیم نسبت به خودمان بهترین باشیم -

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

خضر(ع) نیازمند دیدار او!

علی بن محمد بن عبدالرحمان شوشتری می گوید: روزی گذارم به قبیلل «بنی رواس» افتاد. به یکی از دوستان رواسیم گفتم: خوب است به مسجد صعصعه برویم و نماز بخوانیم، زیرا در ماه رجب نماز خواندن در این مکان های مقدس که محل قدوم ائمه(ع) است، بسیار مستحب است.
با هم به مسجد صعصعه رفتیم، کنار در مسجد شتری که رحل و جهاز داشت خوابیده بود که زانوانش را بسته بودند. وارد مسجد شدیم، مردی را دیدیم که لباس و عمامه ای حجازی پوشیده و مشغول خواندن دعایی است- که مضمون دعایش در خاطرمان نقش بست- آنگاه سجده ای طولانی نمود و رفت.
من به دوستم گفتم: حضرت خضر(ع) را دیدی؟ گویا زبانمان بند آمده بود. نتوانستیم سخنی بگوییم!
از مسجد بیرون آمدیم، ابن ابی داوود رواسی را که از متدینین بود، دیدیم. گفت: از کجا می آیید؟
گفتیم: از مسجد صعصعه. و آنچه دیده بودیم برایش تعریف کردیم.
او گفت: آن سوار دو یا سه روز یک مرتبه به مسجد صعصعه می آید و با کسی حرف نمی زند.
گفتیم: خوب او کیست؟ گفت: گمان می کنید که باشد؟
گفتیم: ما فکر می کنیم حضرت خضر(ع) است. او گفت: قسم به خدا! من یقین دارم او کسی است که خضر محتاج ملاقات او است، بروید که راه یافتید!
من به دوستم گفتم: حتما صاحب الزمان(عج) بود.(1)

پی نوشت: 1- بحارالانوار، ج52، ص66

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاید اگر از تک تک ایرانیان خواسته شود سروده‌ای از شاهنامه را بخوانند، بخش بسیار بزرگی از آنان همین بیت «چو ایران نباشد تن من مباد / ...» را بیاد آورند. بر کسانی که در کار پژوهش و کاوش نیستند، خرده‌ای نیز نمی‌توان گرفت.
ولی هنگامی که پای داوری در باره یک کتاب و سراینده‌اش به میان می‌آید، بویژه اگر که نویسنده خود دانشگاه دیده باشد و روش پژوهش را بشناسد، داستان دگرگونه می‌شود. کسی که با دست آویختن به این تک بیت، شاهنامه را کتابی نژاد پرستانه و فردوسی را سراینده‌ای خاک پرست می‌خواند، نشان می‌دهد که که حتا یک بار نیز شاهنامه را نخوانده است:
اگرچه هیچ چیز نژادپرستانه‌ای در این سروده نمی‌توان یافت، این بیت در هیچ کدام از دستنوشته‌های شاهنامه نیامده است و از فردوسی نیست!
من خود در هیچ کجای شاهنامه این بیت را ندیده ام. با کمی جستجو نوشتاری از استاد محمد تقی بهار یافتم و دیدم که او دهه‌ها پیش به همین سخن برخورده است و بیتی را که قبیله گرایان و چپهای کهنه اندیش را چنین شیفته خود کرده است، از شاهنامه نمی‌داند.
گفتنی است که ادبیات میهندوستانه فردوسی که در پشت آن مِهر به انسانها جدا از نژاد و رنگ و زبان آنها نهفته است، گنجینه‌ای پربار است که بویژه بروزگار پهلویها بدست قبیله گرایانی افتاد که خواب "نژاد پاک آریا"، "خون پاکیزه پارسی"، "شاهنشاهی دوهزارو پانسد ساله" و یاوه‌هایی از این دست را می‌دیدند. پس اگر در کودکستانها به کودکان می‌آموختند:
«به به چه خروسی! چه حیوان ملوسی! ببین بال و پرش را! ببین تاج سرش را! خروس شکر خدا کن! شاهنشاه را دعا کن!»، به بزرگسالان نیز می‌آموختند که: «چو کودک لب از شیر مادر بشُست / محمدرضا شاه گوید نخُست!» (۲)

اگر می‌توان پذیرفت که در همین روزگار ما با پیروی از شیوه سرایش فردوسی چنین یاوه‌هایی سروده شده‌اند و گاه چنان استادانه که تک تک ایرانیان نیز فریفته شده و آنها را از فردوسی دانسته اند، پس در هزار سال گذشته کار چگونه بوده است؟ گفتنی است که شاهنامه پژوهانی چون آقای خطیبی یکی دیگر از شناخته شده ترین بیتهای شاهنامه را نیز از فردوسی نمی‌دانند: «بسی رنج بردم در این سال سی / عجم زنده کردم بدین پارسی». (۳)

۲. در کنار این نمونه‌ها که از بیخ و بن در شاهنامه یافت نمی‌شوند، نمونه‌های بسیاری نیز در دسترسند، که در راستای آماجهای قبیله گرایان شاه پَرست دستکاری شده اند، مانند: «هنر نیز ز ایرانیان است و بس / ندادند گرز ژیان را به کس» در داستان بهرام گور، که همگان آنرا به صورت «هنر نزد ایرانیان است و بس» می‌شناسند.

۳. ابوالفضل خطیبی، بیتهای عرب ستیزانه در شاهنامه، تهران ۱۳۸۴، برگ ۱۹ و ۲۰

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحزاب آيات: 73 محل نزول: مدینه
 
يَسْأَلُكَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّهِ وَمَا يُدْرِيكَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَكُونُ قَرِيبًا 63 إِنَّ اللَّهَ لَعَنَ الْكَافِرِينَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِيرًا 64 خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا لَّا يَجِدُونَ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا 65 يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا 66 وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا 67 رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا 68 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ آذَوْا مُوسَى فَبَرَّأَهُ اللَّهُ مِمَّا قَالُوا وَكَانَ عِندَ اللَّهِ وَجِيهًا 69 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا 70 يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَن يُطِعْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا 71 إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا 72 لِيُعَذِّبَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِكِينَ وَالْمُشْرِكَاتِ وَيَتُوبَ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا 73

 

ترجمه فارسي مکارم

مردم از تو درباره (زمان قيام) قيامت سؤال مى‏كنند، بگو: «علم آن تنها نزد خداست!» و چه مى‏دانى شايد قيامت نزديك باشد! «63» خداوند كافران را لعن كرده (و از رحمت خود دور داشته) و براى آنان آتش سوزاننده‏اى آماده نموده است، «64» در حالى كه همواره در آن تا ابد مى‏مانند، و ولى و ياورى نخواهند يافت! «65» در آن روز كه صورتهاى آنان در آتش (دوزخ) دگرگون خواهد شد (از كار خويش پشيمان مى‏شوند و) مى‏گويند: «اى كاش خدا و پيامبر را اطاعت كرده بوديم!» «66» و مى‏گويند: «پروردگارا! ما از سران و بزرگان خود اطاعت كرديم و ما را گمراه ساختند! «67» پروردگارا! آنان را از عذاب، دو چندان ده و آنها را لعن بزرگى فرما!» «68» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! همانند كسانى نباشيد كه موسى را آزار دادند; و خداوند او را از آنچه در حق او مى‏گفتند مبرا ساخت; و او نزد خداوند، آبرومند (و گرانقدر) بود! «69» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! تقواى الهى پيشه كنيد و سخن حق بگوييد «70» تا خدا كارهاى شما را اصلاح كند و گناهانتان را بيامرزد; و هر كس اطاعت خدا و رسولش كند، به رستگارى (و پيروزى) عظيمى دست يافته است! «71» ما امانت (تعهد، تكليف، و ولايت الهيه) را بر آسمانها و زمين و كوه‏ها عرضه داشتيم، آنها از حمل آن سر برتافتند، و از آن هراسيدند; اما انسان آن را بر دوش كشيد; او بسيار ظالم و جاهل بود، (چون قدر اين مقام عظيم را نشناخت و به خود ستم كرد)! «72» هدف اين بود كه خداوند مردان و زنان‏منافق و مردان و زنان مشرك را (از مؤمنان جدا سازد و آنان را) عذاب كند، و خدا رحمت خود را بر مردان و زنان باايمان بفرستد; خداوند همواره آمرزنده و رحيم است! «73»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

moshka22000@yahoo.com

ذوالنون مصری نقل است که گفت:دوستی داشتم فقیر وفات کرد اورا به خواب دیدم
گفتم:خدا باتو چه کرد؟
گفت مرا بیامرزید و فرمود :تو را آمرزیدم که از این سفلگان دنیا هیچ نگرفتی با همه احتیاجی که داشتی.
و گفت:عجب نیست از آنکه به بلایی مبتلا شود پس صبر کند عجب از آنست که به بلایی مبتلا شود و راضی باشد به رضای خداوند.
وگفت:صحبت مدار با خدا جز به موافقت..و با خلق جز به مناصحت وبا نفس جز به مخالفت و با دشمن جز به عداوت.
وگفت:عبودیت آن است که بنده او باشی در همه حال چنانکه او خداوند توست در همه حال.

التماس دعا

 

 

general_1363@yahoo.com

چقدر بي عدالتي؟

سلام خدمت مبين عزيز و تشكر به خاطر مجله بسيار خوبتون. دست به نوشتنم زياد خوب نيست و لي ميخوام حرفاي دلمو بزنم.اول بگم كه من يكي از طرفداراي سرسخت پرسپوليسم ولي ديشب يه خبر از تلويزيون شنيدم كه دلمو لرزوند. مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت : در صورتي كه تيم پرسپوليس بتونه باشگاه استقلالو شكست بده، به هر كدوم از بازيكنا يه دستگاه پژو 206 اهدا ميكنه . يكي نيست بگه مگه مي خوان چكار كنن (البته قصد توهين به باشگاه استقلال و طرفداراشو ندارم) اگه اينقدر پولتون زيادي كرده اونو تو يه راه ديگه صرف كنيد. حالا بازيكناي پرسپوليس ماشين ندارن؟ من توي يه
شركت كاريابي در يه استان محروم كار مي كنم . باور كنيد اتفاق افتاده كه يه آقا با ريشاي سفيدش با چشم گريون ازمون خواسته يه كاري براش پيدا كنيم اونم فقط چند روز تا بتونه فقط يه گوني آرد بخره. كجا داريم زندگي مي كنيم ؟ تازه اين فقط يه نمونه از كسايي بودن كه به اينجا مراجعه كردن . يعني نميتونن اين پولو صرف زدن يه كارخونه توي يه جاي محروم بكنن تا هم سودي عايد خودشون بشه و هم اينكه چند خانوادرو صاحب نون شب كنن. بيايد باور كنيم كه روزي خواهيم مرد اونم فقط با بردن پرونده اي از اعمال و يك كفن سفيد.بياد باور كنيم كه خرج كردن اين پولا فقط باعث افزايش
فاصله طبقاتي و فقر ميشه.

 

 

tabatabae37@yahoo.com

بسمه تعالي
پيرامون عملكرد متعجبانه ي مجلس در مورد استيضاح علي احمدي
"در تعجبم از دنيا طلبان جاه طلبي كه روزي حسين (ع) را امام خوانده و روز ديگر او را به مسلخ مي كشانند"
مختصر و مفيد:
1- اگر علل مطروحه از جانب نمايندگان جهت استيضاح علي احمدي بجا و به حق بود ، پس چطور ظرف چند روز يكباره علي احمدي از تمام آن علت هاي مذكور مبري مي شود؟!
2- اگر علتهاي مذكور براي استيضاح وي به حق و بجا نبود (تهمت بود) پس چرا نمايندگان اتهام زننده محكوم يا مجازات نشدند؟!
3- شايد علي احمدي با صفت گذشت خود نمايندگان اتهام زننده را بخشيده باشد ، اما عكس العمل ساير نمايندگان و رييس مجلس در اين ميان كجاست؟!
4- نظر 90 درصد فرهنگيان محترم كشور كه در بند پنجم علل استبضاح علي احمدي ذكر شده بود ، چقدر اهميت داشته است؟!
با آرزوي موفقت
صادقي - طباطبايي
17/6/87

 

 

m.bigi@yahoo.com

به نام حضرت عشق
هر نسیمی که می آید نوازشی است . و هر صدای پرنده ایی سخنی که اولی صورتم را می نوازد و دومی گوشم را . در بند بند وجودم احساسش میکنم . چه پاک . چه صادقانه . می دانم که دوستم دارد .می دانم که عاشقم است . می دانم غیر از خوشبختی من هیچ چیز دیگر نمی خواهد . صبحها وقتی چشمانم را باز می کنم به من لبخند می زند و من با تمام وجودم گرمای حضورش را حس می کنم و می گویم صبح بخیر . شبها وقتی برای آخرین بار پلکهای خسته ام را روی هم می گذارم و دوباره باز می کنم او را می بینم که منتظر است تا به او بگویم روزم را چگونه گذرانده ام هر چند که او خودش خوب می داند ، اما با حوصله ایی که انگار تمام شدنی نیست به تمام حرفهایم ، گله هایم و آرزو هایم گوش می دهد . و من انگار که سبک شده ام . خالی از تمام کشمکشهای روزانه به او می گویم شب بخیر و او باز لبخند می زند . مثل همیشه ...و من باز عاشقتر می شوم . همه چیز را می داند . همه کس را می شناسد . نیازم را قبل از اینکه خودم بدانم می داند . وقتی عصبانی می شوم بر سرش داد می زنم و او چه صبورانه نگاهم می کند . وقتی خسته می شوم ، وقتی نا امید می شوم ، وقتی گناه می کنم او ناراحت می شود . اما می دانم که مرا می بخشد . میدانم که مرا را هیچوقت از خود نمی راند . چه عشقی است . نمی دانم ... فقط می دانم که مرا به همه چیز و همه کس عاشق کرده و در سراسر وجودم لانه دارد . دلم می خواهد کاری بکنم ، حرفی بزنم یا چیزی بالاتر از اینها که بفهمد چقدر عاشق و محتاجم . دلم می خواهد بداند که قلبم به شوق او می تپد . می دانم که می داند . و این روزها بیشتر احساسش می کنم . هر وقت غمی دارم که تحملش سخت است بیشتر احساسش می کنم . انگار بیشتر نگرانم می شود و بعد من دوباره آرام می گیرم ، درست مثل کودکی که در آغوش مادر آرام می گیرد . او برایم زمزمه می کند و من صدایش را می شنوم . بارها صدایش را شنیده ام . او را دیده ام ، احساسش کرده ام حتی او را لمس کرده ام درست مانند نوازش گلبرگ گلی تازه و پر طراوت است. اینست خدای من اومهربان وآمرزنده است بيايد قدر اين ماه عزيزرا بدانيم وطلب آمرزش كنيم.

 

 

av_saber2004@yahoo.com

mage emsal kam esteghlal va perspolis pool gereftand ye chize dige bashgah haye dige age pool nadashte bashan bazi kon nemikharan chera esteghlal va piroozi ba vojoode bipooli ke hich in hame bedehkari bayad bazikon bekharan esteghlal va piroozi jozve bi emkanat tarin bashgahaye keshvaran entezare bijaei ke natije begiran oona ke ye zamin e tamrinam az khodeshoon nadarn tim aval bayad fekre emkanatesh bashe bad fekre bazikon kharidan in dota tim shodan masraf konandeye bazikon in 10 sale andazeye angoshtaye ye dastam bazikon az in do ta tim biroon nayoomade joz in ke bazikonan ro kharab kone kare dige ei nadashte andazeye 5 ta timmelli barghe shiraz, sepahan, pas ,esteghlale ahvaz , sanate naft ,va gheire bazikon sakhtan va aksaran dar oonje shayestegi hatta varede time melli nashodan chera chon kasi ro tooye fedrasion nadarn chon esteghlali naboodan ya piroozi .
raje be oon doostemoon ke mikhast be perspolis komak kone begam age bashgahe piroozi 30 milion tamashagar dashte bashe va esteghlalam hamintor pas baghie kashkan dar hali ke inharfa faghat zaeideye fekre shoma va doostane hamfekretoone mage esteghlale ahvaz kam tamashagar dare mage sanate naft kam tamashagar dare . sepahan hamishe tamashagaraye khodesho dare pas hamintor baghe shiraz va aboomoslem ham hamintor . ye chizi ke hast ine ke ghablan ina tim haye khoobi boodan vali alan timhaye behtari ham vojood daran vali kheilia nemikhan ghabool konan ke timhaye behtari hastan tamame fedrasion ya esteghlalian ya piroozi age bashe yeki dota ham be bashgahaye dige beresan tooye tasmim giri haye komite enzebati ke hamishe yaroo ro mahkoom mikonan bade do hafte nemidoonim chi mishe bakhshide mishe vali bazikonaye tim haye dige bakhshide nemishan
modiriat tooye in dota bashgah shode bekesh bekesh ali prvin estili hala ghotbi oonvar esteghlal mansoorkhan ghale noei hejazi fatolahzade ....age ye kam vaghe binbashin ina modiriat nemikonan har az chand gahi mian mikhoran michapan va miran taze talab karam mishan ye nemooneye modiriate ghavi bashgahe sepahane ke emsale 2 ta time lige bartar dasht dota tim ro edare kardan kam chizi nist ke bazia tooye yekisham moondan
dar payan harchi ham shoma va doostanetoon be in bashgah komak konid baratoon mikhoran o ye abiam roosh
man anche sharte aghl ast ba to migoyam ..

 

 

kabootaran_ar74@yahoo.com

به نام خدای عالی اعلی
عرض سلام و ادب 
شب بیست و یکم ماه رمضون بود و من در حالیکه مثل خیلیهای دیگه از بچه شیعه ها حالم خیلی گرفته بود و بغض شدیدی در گلوم داشتم... وضو گرفته بودم که نماز بخونم.
سجاد" (داداشم) که
۴ سالش بود گفت داداش میای باهام بازی ؟
گفتم داداشی من حس و حالشو ندارم و میخوام نماز بخونم" ضمنا امشبم شب شهادت حضرت علی (ع) هست و نباید زیاد دنبال بازی و خنده و... باشی .
سجاد کنار دستشویی در حالی که من وضو میگرفتم ایستاد و باز با اون زبون شیرین بچه گونش گفت: داداش... شهادت یعنی چی؟
یه کمی منقلب تر شدم اما خودم رو نگه داشتم که بتونم جوابش رو بدم. اوردمش نشوندمش رو بروی خودم سر سجاده نماز و گفتم یعنی کشته شدن" کشته شدن برای خدا " در راه خدا.
سجاد در حالیکه با اون صورت با نمک و تپلش و چشمای سیاهش با نگرانی به چشمای من خیره شده بود و به ابروهاش چروک انداخته بود  باز سوال کرد...
داداش...
گفتم جانم ؟
گفت داداش...
حضرت علی رو چرا شهیدش کردند؟
من نتونستم خودم رو کنترل کنم و  یه دفعه بغضم ترکید
 رومو برگردوندم و بلند شدم و رفتم به طرف حیاط
نشستم روی پله های جلوی درب ورودی و بعد از اینکه دلم با گریه یه کمی سبک شد سرم رو بلند کردم
دیدم سجاد پشتم ایستاده و خیره شده به من دستش رو گرفتم و نشوندمش تو بغلم.
باید چی میگفتم ؟ باید چطوری یه پسر بچه
۴ ساله رو متوجه میکردم که حقیقت چیه و قضیه چطوریه؟
گفتم داداشی... 
چون حضرت علی (ع) نمیذاشته ادم بدا به کسی زور بگن به کسی ظلم کنند کسی رو اذیت کنند و همیشه از حق دفاع میکرده و... اون ادمای بد حضرت علی (ع) روشهیدش کردند. و یه کمی براش توضیح دادم در این زمینه.
اخر سر هم چون برای سجاد از ابن ملجم  گفته بودم... در حالیکه بازم به صورتش چروک انداخته بود از توی بغل من بلند شد روبروی من ایستاد و با اون حالت قشنگ و با مزه اما بدون کلک بچگیش گفت:
داداشی ابن ملجم خیلی بده . اگه دیدمش با اون شمشیری که برام خریدی محکمه محکم میزنم تو شیکمش که حالش جا بیاد" بعد با این مشتم میزنم تو سرش که بمیره.
گرفتمش تو بغلم و با یه دنیا بغض که داشت گلوم رو میترکوند بوسیدمش و گفتم باشه داداشی منم میام کمکت
انداختن عشق اهل بیت تو دلای پاک و صاف بچه هامون و اشنایی کودکان و نسلهای بعدی با مذهب و دین و ائینمون از واجبات واسه همه ما
دست علی (ع) یارتون
خدا نگهدارتون 

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

مستند دفاع مقدس

سلام به همه همشهریهای مبین
چند وقت است که ساعت نه و نیم شب از شبکه 1 مستند دفاع مقدس رو نشان داده میشود.خیلی ها این مستند را نگاه میکنند و درخارج کشور هم از طریق شبکه خبر هر روز عصر به وقت ایران میتوانند این برنامه را نگاه کنند.
اما موضوعی که باعث شد بنده این مطلب را بنویسم این است که دوستان عزیز توجه کنند که:
حقيقتا هدف واقعی و سعادت واقعی در نگاه مردم و رزمنده های ایرانی چیست؟وحس ناسیونالیستی تا چه حد در گفتارو شعارها و منش ان مردمان نقش بازی میکرده.از بقیه دوستان موافق و مخالف هم همانطور که دعوت کردم به خواندن وصیتنامه های شهیدان اینجا نیز از همه انها دعوت میکنم که این مستند را با دقت نگاه کنند و ببینند که واقعا اهداف ان مردان روزهای سخت چه بوده؟من هر چه نگاه کردم و منتظر ماندم که کسی بگوید برای دفاع از خاک به جنگ رفتیم موفق به شنیدن این جمله و یا این نوع گفتار نشدم.از هر که میپرسیدند میگفتند برای دفاع از اسلام و سربلندی اسلام و رضای خدا قدم در این راه گذاشتند و در اقشار مردم این جمله های به چشم میخورد:راه امام،امام پیروز است،اسلام پیروز است،کفار نابود میشوند،دفاع از قران،وظیفه شرعی و...اگر هم نامی از ایران و یا خاک برده میشد بعد از ان کلمه اسلام را به ان میچسباندند یعنی ایران اسلامی،مملکت توحیدی و...شعرها هم همه اسلامي و انقلابي بودند.در مستند روایت فتح نیز این اسناد تصویری را میتوان مشاهده کرد.
دوست عزیزمان ليدمستر جمله زیبایی گفتند که در موقع کارزار مرد از نامرد مشخص میشود و خیلی از این وطن پرستان( نه وطن دوستان) دنبال سوراخ موش خواهند گشت و کسی جز ان مسلمان واقعی که قلبش برا اسلام و دفاع از ان میتپد برای دفاع از مرز و بوم قدم جلو نمیگذارد.
نگاهی به وطن پرستان ان موقع مانند رجوي و بني صدر خائن و ملي مذهبي ها و توده اي هاو فداييان خلق هم كه بيندازيم اين بزدلي و حكايت سوراخ موش وخيانت در موقع دفاع از خاك را ميتوان يافت.
عقاب تيز پرواز وطن پرستي حرف كاملا خنده داري زده كه گفته برويد وصيتنامه شهيد باكري و همت را بخوانيد.در ادرسهاي زير وصيتنامه اين عزيزان را ميگذارم ببينيد ايا يك كلمه از ايران برده شده يا نه؟خبط كردي دوست عزيز يعني سوتي دادي(اقاي ابق اين عقاب دارد ابروي شما را ميبرد.كنترلش كنيد)

شهيد باكري
http://cans.ir/Shakhsiat%20shenasi/Shohada/Shahid%20bakeri/01-Asare%20Shahid/02-Vasiatnameh/01-Vasiatnameh.htm

شهيد همت
http://www.basiji.gigfa.com/shahid/page-1.htm

اقاي ابق(غفاري) جواب درستي براي نوشته هايت در نوشته بعديم ميدهم.چون اين نوشته زياد شده.اما دو نكته.يك اينكه هنوز وصيتنامه هاي شهداي وطن پرست را نياوردي (با ديگر وطن پرستان هم هستم)و دو اينكه هنوز اتهام هايي كه به طرز تفكرت زدم(شماره991)را پاسخ ندادي.پس خيلي رو ميخواهد بازهم امدي و خزعبلات تحويل ملت ميدهي.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

یک نرم‌افزار خوب برای دانلود ویدئوهای آنلاین

نرم‌افزارهای زیادی برای دانلود ویدئو از یوتیوب و دیگر سایت‌های اشتراک ویدئو وجود دارند، من قبلا در سیستمم چند تایی نصب کرده بودم.
در ویندوز جدید بیشتر با نرم‌افزار اربیت یا سایت‌های آنلاینی که لینک ویدئو می‌دادند، ویدئو دانلود می‌کردم. امروز نرم‌افزار
xVideoServiceThief را دیدیم، کارش خوب است.
- این نرم‌افزار یک تبدیل‌کننده فایل‌های
flv‌ به فرمت‌های مرسوم دیگر مثل avi، mpg، Mp3 و ۳gp دارد.
- مثل نرم‌افزارهای مدیریت دانلود، یک سبد دانلود دارد که شما خیلی راحت می‌توانید لینک ویدئوهایی را که می‌خواهید دانلود کنید، در آن بکشید و رها کنید
Drag and Drop.
- می‌توانید در آن واحد چند ویدئو دانلود کنید و به این ترتیب از پهنای باند اینترنتی خود، استفاده بهینه کنید.
- از بیشتر از ۵۰ سایت اشتراک ویدئو پشتیبانی می‌کند.

Tinypic

فقط می‌ماند یک چیز، من دنبال نرم‌افزاری هستم که بشود مثل همین نرم‌افزار لینک‌های ویدئوهای یوتیوب و سایت‌های مشابه را به آن داد، بعد برنامه مثل یک دانلود منیجر، سر فرضت ویدئوها را دانلود کند.
یک بار حدود ۱۲ - ۱۰ برنامه را تست کردم، هر کدام مشکلی داشتند، به یکی باید لینک‌ها را یکی یکی می‌دادی تا دانلود کند، دیگری مشکل یوتیوب با
www و بدون www‌ داشت! (گرفتید؟!)، سومی اصلا رابط کاربری‌اش خوب نبود و تبدیل‌کننده نداشت.
از آنجا که لینک دانلود ویدئوهای یوتیوب ساعت به ساعت عوض می‌شود، نمی‌شود مثل فایل‌های دیگر، از پیش لینک دانلود نهایی را به خورد دانلود منیجرها داد.
این برنامه را از این لحاظ فرصت نکرده‌ام، تست کنم، ظاهرا این برنامه در همان وقتی که لینک ویدئو را به آن معرفی می‌شود، لینک دانلود پیدا می کند، بنابراین احتمال می دهم وقتی نوبت به دانلود یک ویدئو در دو سه ساعت بعد برسد، برنامه مشکل پیدا کند.
‌اگر برنامه خوبی مشابه این برنامه می‌شناسید، که از این لحظاظ بتواند کمک کنند، لطف معرفی کنید.
راستی نسخه جدید
VLC Player را حتما دانلود کنید. خیلی خوب شده!

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لينک

بسم الله

سلام

...آن شبي كه شب... ضربت خوردن ايشان هست، آن شب مهمان ام كلثوم، مي گويند بوده است. وقتي كه برايش غذا مي آورند، ايشان غذا براي افطارش مي آورد، مي بيند كه نمك آورده و شير. مي گويد؛ تو چه وقت ديدي من دو تا خورش داشته باشم؟ يكي اش را بردار. مي گويند كه رفته است نمك را بردارد، ]اميرالمؤمنين[ گفته است: ]تو را[ به جان من، شير را بردار. با نمك دو لقمه دست برد و خورد. اين حكومت ماست، حكومت اسلام است، حاكم اسلام است...
صحيفه امام- جلد 4- صفحه 220

امام، رو به پریدن... عمامه روی زمین!
قیامتی شد ـ بعد از اقامه ـ روی زمین
خطوط آخر نهج‌البلاغه ريخت به خاك‌
چكيد خون خدا در ادامه روي زمين‌
 
خودت بگو به كه دل خوش كنند بعد از تو
گرسنگان حجاز و يمامه روي زمين‌
زمان به خواب ببيند كه باز اميراني‌
رقم زنند به رسم تو نامه روي زمين‌:
 
«مرا بس است همين يك دو قرص نان ز جهان‌
مرا بس است همين يك دو جامه روي زمين‌»

روی شیشه نوشته «قیمتها شکسته شد» ما پشت ویترین صف می کشیم تا شاید کلاه یا پیراهنی را ارزانتر از آنچه می ارزد بفروشد. صف می کشیم و نوبت می گذاریم . هول می زنیم ، از هر کدام دو تا می خریم برای روزهای مبادایی که گاهی اصلا نمی آید... مردی گنجی را حراج کرده است. گنجی را بی بها می فروشد .گفته لازم نیست چیزی بدهید ، یعنی اگر گفته بود لازم است ، ما چیزی در خور این معامله نداشتیم... گفته فقط ظرف بیاورید.........ظرف! هیچکس نمی آید ، صف نمی بندند، مرد فریاد می زند «کیلا بغیر ثمن لو کان له وعاء؛ بی بها پیمانه کنم اگر کسی را ظرفی باشد» (نهج البلاغه-خطبه 70 +). ما به اندازه یک پیاله گندم عشق هم جا نداریم . کف دست دانایی اگر در ما بریزند پر می شویم ، سر ریز می کنیم و غرور از چشم ها و زبانهامان بیرون می تراود. با ما چه کند این مرد ، که گنجی را حراج کرده است؟

باز روي لب اين پنجره ها نامِ كسي ست
شب شد و كوفه به رقص آمده ي گامِ كسي ست
...سايه ي كيست كه در كوچه به راه افتاده ست؟
كه چنين عكس رخش در رخ ماه افتاده ست...
ادامه

http://www.al-hodaonline.com/np/27_8_2005/images/p13-imam-ali.jpg

وَ قَالَ (عليه السلام) : كَانَ لِي فِيمَا مَضَى أَخٌ فِي اللَّهِ وَ كَانَ يُعْظِمُهُ فِي عَيْنِي صِغَرُ الدُّنْيَا فِي عَيْنِهِ وَ كَانَ خَارِجاً مِنْ سُلْطَانِ بَطْنِهِ فَلَا يَشْتَهِي مَا لَا يَجِدُ وَ لَا يُكْثِرُ إِذَا وَجَدَ وَ كَانَ أَكْثَرَ دَهْرِهِ صَامِتاً فَإِنْ قَالَ بَذَّ الْقَائِلِينَ وَ نَقَعَ غَلِيلَ السَّائِلِينَ وَ كَانَ ضَعِيفاً مُسْتَضْعَفاً فَإِنْ جَاءَ الْجِدُّ فَهُوَ لَيْثُ غَابٍ وَ صِلُّ وَادٍ لَا يُدْلِي بِحُجَّةٍ حَتَّى يَأْتِيَ قَاضِياً وَ كَانَ لَا يَلُومُ أَحَداً عَلَى مَا يَجِدُ الْعُذْرَ فِي مِثْلِهِ حَتَّى يَسْمَعَ اعْتِذَارَهُ وَ كَانَ لَا يَشْكُو وَجَعاً إِلَّا عِنْدَ بُرْئِهِ وَ كَانَ يَقُولُ مَا يَفْعَلُ وَ لَا يَقُولُ مَا لَا يَفْعَلُ وَ كَانَ إِذَا غُلِبَ عَلَى الْكَلَامِ لَمْ يُغْلَبْ عَلَى السُّكُوتِ وَ كَانَ عَلَى مَا يَسْمَعُ أَحْرَصَ مِنْهُ عَلَى أَنْ يَتَكَلَّمَ وَ كَانَ إِذَا بَدَهَهُ أَمْرَانِ يَنْظُرُ أَيُّهُمَا أَقْرَبُ إِلَى الْهَوَى فَيُخَالِفُهُ فَعَلَيْكُمْ بِهَذِهِ الْخَلَائِقِ فَالْزَمُوهَا وَ تَنَافَسُوا فِيهَا فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِيعُوهَا فَاعْلَمُوا أَنَّ أَخْذَ الْقَلِيلِ خَيْرٌ مِنْ تَرْكِ الْكَثِيرِ.

(امام علیه السلام درباره ی ابوذر) فرمود: پيش از اين مرا برادرى بود، در راه خدا كه خرد بودن دنيا در نظرش او را در چشم من بزرگ داشته بود، هرگز بنده شكم نبود. چيزى را كه نمى يافت ، آرزو نمى كرد و چون مى يافت ، بسيار به كار نمى برد. بيشتر روزگارش در خاموشى مى گذشت و اگر سخن مى گفت بر ديگر گويندگان غلبه مى يافت . و عطش پرسندگان را فرو مى نشاند. مردى افتاده بود و همه ناتوانش مى انگاشتند. چون زمان كوشش فرا مى رسيد، شير بيشه را مى ماند و مار بيابان را. تا نزد قاضى نمى رفت ، حجت نمى آورد. كسى را كه خطا مى كرد و مى دانست عذرى دارد، تا عذرش را نمى شنيد، ملامتش نمى كرد. از درد شكوه نمى نمود، مگر آنگاه كه بهبود يافته بود. اگر كارى را مى كرد، مى گفت و اگر نمى كرد، نمى گفت . اگر در سخن مغلوب مى شد، در خاموشى مغلوب نمى شد. همواره به شنيدن حريصتر بود تا به گفتن . هرگاه دو كار براى او پيش مى آمد مى نگريست كه كدام يك از آن دو به هواى نفس نزديكتر است تا خلاف آن كند. بر شما باد به اين خويها، آنها را فرا گيريد و در فراگرفتنشان با يكديگر رقابت نماييد. اگر نتوانستيد به همه آنها برسيد، بر گرفتن اندك بهتر از ترك كردن همه است.

 

 

mhrsanei@googlemail.com

حسادت خانمها

در مطلب قبلي (اندام عالي لعنتي ) قول دادم در مورد حسادت خانمها موردي كه اغلب اقايان از آن شكايت دارند بيشتر توضيح بدهم . كساني كه مايل به خواندن اين مطلب هستند مي توانند به وبلاگ www.getinshape.blogfa.com مراجعه كنند .

يكي از نيازهاي مهم زنان در روابط عاطفي احساس امنيت است در حقيقت امنيت احساسي و عاطفي و يك حس عميق و دروني از اين كه رابطه شان محكم استوار و ماندگار است و اطمينان از اينكه همسر / نامزدشان در عشق خود جدي و ثابت قدم است و به آنها متعهد و پاي بند .
و اما چرا احساس امنيت اينقدر براي زنان مهم است ؟ تمام زنان در ژرفاي وجود خويش احساس ناامني دارند و هر زني هر قدر هم كه آزاد – در مناسبات اجتماعي و شغلي موفق و از نظر شخصيتي مستقل باشد اين احساس در بخشي از روح و روان آنها وجود دارد كه زاييده اجتماعي است كه مردها بر آن تسلط بيشتري دارند و زنان در بسياري موارد نياز به حمايت مردان دارند .
در موقعيت هاي شغلي برابر هنوز هم زنان حقوق كمتر از مردان دريافت مي كنند و ارتقا آنان دير تر صورت مي گيرد نام خانوادگي پدر به عنوان نام خانوادگي بچه ها انتخاب مي شود و اين پيام را منتقل مي كند كه مردها مهمتر هستند . زنان از نظر جسماني هم ضعيف تر و آسيب پذير تر هستند ( يكي از موارد هم به قول صفحه حوادث روزنامه ها آزار واذيت گفته ميشود ) و به همه اين موارد در جامعه ما اضافه كنيد قوانين شرعي مجاز شمردن چند همسري و نا كارآمدي سيستم قضائي كه دادگاه خانواده هم جزئي از آن است .
به همين دليل بسياري از خواسته ها و توقعات زنها از مردها در واقع تلاشي است براي احساس امنيت بيشتر حتما اينجا و انجا شنيده يا خوانده ايد كه مدام به همسرتان بگوئيد دوستش داريد و اين يك كلمه جادوئي است خوب يكي از دلائلش همين است . هر چه قدر همسر شما احساس امنيت بيشتري كند احساس رضايت بيشتر خواهد كرد و به همان نسبت همسر بهتري براي شما خواهد بود و برعكس احساس ناامني زنها را پرتوقع – غرغرو – وابسته تر و حسود تر خواهد كرد و متاسفانه اين رفتارها بيشتر اقايان را دلزده و فراري مي كند و بيشتر خود را كنار مي كشند و اين چرخه علت و معلول مخرب همچنان ادامه پيدا مي كند .
بعد از اين مقدمه برگرديم به اصل مطلب اكثريت اقايان متفق القول هستتند كه خانمها حسود هستند اما در حقيقت زنها به دليل احساس ناامني در ضمير ناخودآگاه شان نقش محافظ و نگهبان رابطه خود را بازي مي كنند اگر همسرشما در مورد همكار خانم مجرد و خوشگل محل كارتان و رفتار صميمانه اش عكس العمل نشان مي دهد و شما از او مي پرسيد مگر به من اعتماد نداري در واقع پاسخ همسر شما اين است " مسئله بي اعتمادي به تو نيست به زنان ديگر اعتماد ندارم "
زنها گوش به زنگ خطرات احتمالي در رابطه با همسر و نامزد خود هستند و يكي از اين خطرات بالقوه زنان ديگر هستند و در اين رابطه خداوند يك سيستم هشدار مركزي در نهاد آنها قرار داده است كه امواج انرژي جنسي و بوي خطر را از يك كيلومتري تشخيص مي دهند . ضمنا خودم به شخصه اعتقاد دارم در اكثر موارد ( و نه همه )‌ زنها هستند كه زود تر از مردان انرژي جنسي نامناسب از خود ساطع مي كنند .
مسلما خيلي از شماها مي توانيد چندين مثال واقعي بزنيد از زناني كه صميمي ترين دوستان خود را وارد زندگي و روابط اجتماعي خود كرده اند و بعد از مدتي ناباورانه پي به خيانت همسرش با دوست صميمي اش برده اند .
پس آقايان محترم اجازه ندهيد غرورتان بر دور انديشي همسرتان غلبه كند و خودتان را گول نزنيد از خود و ازدواجتان در برابر اين خطرات احتمالي محافظت كنيد .
و اما شما خانمهاي محترم اين واقعيت را در نظر داشته باشيد كه زنان بيشتر از محركهاي كلامي و شنيداري تاثير مي گيرند ( كافيست يكسري به وبلاگهاي شعر و شاعري عاشقانه بزنيد و آمار جنسيت نويسندگان آنها را دربياوريد ) اما مردان خيلي بيشتر به محركهاي بصري پاسخ مي دهند و جذب مي شوند پس با در نظر گرفتن اين اصل قدري از حساسيت تان به يك لحظه گرد شدن چشم همسرتان در يك مهماني در مقابل يك خانم زيبا و خوش لباس كم كنيد براي يك لحظه جذابيت و تحسين زيبائي آن خانم از طرف شوهرتان يك واكنش طبيعي است اما منظورم توجه نكردن به صحبت شما و خيره شدن مداوم به ميز كناري تان در رستوران نيست اين را به حساب اپيدمي مشكل چشم چراني اقايان بگذرانيد كه در اين مورد خاص بايد يك راه حل اساسي پيدا كنيد اما نبایدتصور کنید به این دلیل که اگر شوهرتان دوستتان دارد به هیچ وجه نباید به زنهای دیگر توجه کند .
با تشكر صانعي

 

 

n3gah3_sangi@yahoo.com

چطور به زندگی پس از مرگ اعتقاد پیدا کردم؟

"لرد تامسون" از بزرگترین روزنامه نگاران دوران معاصر در یک دوره صاحب 285 نشریه در انگلیس، اسکاتلند، کانادا و امریکا بود.
یک روز او مرا دوستانه به سالن ناهارخوری دفتر روزنامه تایمز لندن، برای صرف ناهار دعوت کرد. موضوع صحبت ما در مورد درگیری و جنگ در کشورها، سیاست های امریکا و انگلیس و چشم اندازی از آینده و موفقیت های آن بود. ناگهان در میان صحبت هایمان آقای تامسون بی هیچ مقدمه ای گفت دکتر پیل، من پیرمردی هستم که به زودی خواهم مرد. ناگهان اتاق را سکوت فرا گرفت. سپس پرسید: می خواهم بدانم آن جا زندگی وجود دارد؟
در یک لحظه فکر کردم شاید او مرا دست انداخته است، ولی وقتی حواسم را متمرکز کردم متوجه شدم که سوال نسنجیده ای است و به آقای تامسون گفتم: " من به آن چه که خداوند در انجیل وعده داده است معتقدم، علاوه بر آن، حسی مرموز و مشترک هم در من وجود دارد."
سپس برای درک بهتر این موضوع برایش مثالی آوردم. مثال من در مورد یک جنین بود که قبل از تولدش، قلب پر مهر مادرش به او وابسته است و در این حال گویی کسی می آید و به این بچه متولد نشده می گوید: تو نمی توانی به مدت طولانی اینجا بمانی، در چند ماه آینده یا متولد خواهی شد و یا مرگ تو را فراخواهد گرفت.
جنین ممکن است خودسرانه پاسخ دهد که من نمی خواهم این جا را ترک کنم. جایم گرم است و خوشبخت هستم. نمی خواهم آن چه را که به آن تولد و یا مرگ می گویید خارج از این محیط برای من اتفاق بیفتد. در هر صورت این نوزاد متولد می شود اما به راستی چه چیزهایی را به دست می آورد؟ احساس می کند در دنیای خاکی با دست هایی پر از محبت و احساس رو به رو شده است. او به دنبال یک صورت زیبا همراه با عشق می گردد که بی شک صورت زیبای مادرش است. او با خوشبختی به دنیا آمده و با خود می گوید: چقدر من احمق بودم واقعا که این جا، جای شگفت انگیزی است. بعدها او به دنبال لذات و بازی های بچگی می رود به تدریج رشد می کند و به دوران جوانی می رسد، با تمام هیجانات و عشق های جوانی، او ازدواج می کند و به فرزندانش عشق می ورزد سال ها می گذرد با همه مشکلاتی که آدمی با آن ها سروکار دارد. در میانسالی، موفقیت ها و کارهای بزرگ، لذت زندگی او خواهند بود، به تدریج با بالا رفتن سن، پیر می شود و گام هایش کوتاه تر و آرام تر می گردد و اینک کسی به او می گوید: تو به زودی خواهی مرد و یا بهتر بگویم تو در جای دیگر متولد خواهی شد. و او بار دیگر ممکن است مخالفت ورزد و با تعرض بگوید: من نمی خواهم بمیرم. من چیزهایی زیادی برای دوست داشتن و عشق ورزیدن دارم. من این دنیا را دوست دارم، غروب خورشید، دیدن ماه و درخشش ستارگان را. من دوست دارم وقتی که هوا سرد می شود، گرمای آتش را روی صورتم احساس کنم و در یک عصر زمستانی قرچ قرچ برف ها را زیر پاهایم بشنوم. من نمی خواهم بمیرم با همه این اوصاف، این قانون طبیعت است و او می میرد.
پس از آن چه اتفاقی می افتد؟ خدایی که خالق ماست چرا ناگهان همه چیز را تغییر می دهد؟ حال ما می توانیم بپذیریم که او یکبار دیگر احساس عشق کند و در جست و جوی چهره زیبایی باشد، چهره ای دوست داشتنی تر از چهره اولی که او سال ها پیش دیده بود؟ و آیا او برای همیشه و تا ابد آن جا خواهد ماند؟ حرف هایم را خاتمه دادم، آقای تامسون در حالی که میان اطرافیان سکوتی فراگیر شده بود، آهی کشید و گفت: من هیچ گاه این مثال شما را فراموش نمی کنم چرا که به من کمک کرد تا پاسخ سوالی را که سال ها مرا باه خود مشغول داشته بود، پیدا کنم. و پس از مکث کوتاهی ناگهان حالت او تغییر کرد و پرسید آیا تو فکر می کنی من آن جا را دوست خواهم داشت؟ و من پاسخ دادم: البته خیلی مهیج خواهد بود. با پوزخندی پرسید: من آن جا چه خواهم کرد؟ - شاید روزنامه بخری و بفروشی.
همه اطرافیان خندیدند. بعد از گذشت جند ماه لرد تامسون زندگی را بدرود گفت و به سرای باقی شتافت و به عبارت بهتر یکبار دیگر متولد شد و من فکر می کنم خداوند او را خوب حفظ خواهد کرد.

نویسنده : دکتر پیل
مترجم : زهره سخا

 

 

vatovat@yahoo.com

تاریخچه آتش نشانی در ایران

حاجی میرزا احمد نام قهوه خانه سرپوشیده ملکی سراج الملک را که نزدیک قراولخانه دروازه قدیم شمیران واقع است، اجاره کرده، بالاخانه و خود قهوه خانه را مملو از چیلک های نفت کرده است. این انبار خیلی خطر دارد. چنانچه خدای نخواسته حریق در آنجا واقع شود، معالجه پذیر نیست. به جناب وزیر نظام در این باب اطلاع داده شد.
با توجه به مطلب ذکر شده در بالا، خدمات اطفای حریق «اداره احتسابیه» را نباید در ردیف فعالیت «اداره آتش نشانی» قرار داد. در حقیقت به رغم اینگونه خدمات، تا سالهای متمادی شهر تهران و سایر شهرهای کشور از وجود «اداره آتش نشانی» واقعی محروم بودند.

اداره احتسابیه و شعبه تنظیف
در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه وظیفه اداره احتسابیه، به نظافت شهر منحصر شد. از جمله آبپاشی خیابانهای خاکی شهر که توسط جمعی «سقا» به کمک مشکهای آب انجام می گرفت، تا مردم و رهگذران از گرد و خاک خیابانهای شهر در امان باشند. در سال 1328 هجری قمری، هنگام نیابت سلطنت عضدالملک قاجار، اولین بلدیه قانونی تهران به ریاست «دکتر خلیل خان اعلم الدوله ثقفی» تشکیل شد. یکی از مهمترین وظایف این بلدیه (شهرداری)، نظافت شهر به شمار می رفت که به خاطر خاکی بودن خیابانها، آبپاشی خیابانها از امور بدیهی آن بود. نکته قابل ذکر آن که در آن سالها چنانچه حریقی رخ می داد، همین مأموران نظافت و سقاها نیز با امکانات اندک خود که به هیچ وجه برای اطفاء حریق مناسب نبود، با آن مبارزه می کردند. بدیهی است در اکثر موارد تلاش آن بی نتیجه می ماند. در سایر شهرهایی که بلدیه در آنجا وجود داشت نیز همین رویه مرسوم بود.

بلدیه تهران و تأسیس شعبه اطفائیه
با شروع سلطنت پهلوی اول، تصمیم بر آن بود که شهرها به خصوص تهران، سر و سامان بگیرند و وضع آبرومندی پیدا کنند. در نتیجه «بلدیه» مورد توجه بیشتری قرار گرفت. در سال 1303 شمسی، بلدیه تهران یک دستگاه اتومبیل آبپاشی خیابانهای خاکی شهر تهیه کرده بود. از آن جایی که این کامیون به یک موتور پمپ مجهز بود، با تهیه چند متر لوله، یک سر لوله و چند شیر، از آن برای اطفاء حریقهای احتمالی نیز استفاده می شد. از آنجایی که شهر فاقد لوله کشی آب بوده از این تانکر برای آب فروشی به مردم نیز استفاده می شد. تا آن تاریخ تنها منبع تأمین آب آشامیدنی مردم تهران، جویهای روباز و به شدت آلوده ای بود که از کنار خیابانها می گذشت. به همین دلیل به تدریج تقاضا برای خرید آب بیشتر شد. بنابراین، تانکرهای دیگری نیز خریداری شد و افراد بیشتری نیز استخدام شدند. البته در کنار ارایه این خدمات، اطفاء حریق نیز به صورت وظیفه دوم، به عهده این افراد بود.
با توسعه شهر بر تعداد حریقها افزوده شد، در نتیجه لازم بود که اداره مشخصی مسئول مقابله با این آتش سوزیها شود. بدین جهت در سال 1304 یا 1305، شالوده اداره آتش نشانی ریخته شد. این اداره که «شعبه اطفائیه» خوانده می شد، تحت سرپرستی بلدیه تهران در گاراژی به نام «حسینی» در خیابان چراغ برق (امیرکبیر)، سه راه امین حضور، تأسیس گردید. در آن سالها کفالت بلدیه به عهده شخصی به نام «سرهنگ کریم آقابوذر جمهری» بود. ریاست نظامی اداره اطفائیه به عهده یکی از افسران روس سفید (که به ایران پناهنده شده بود) به نام «کاپیتان ان، وربا» و ریاست فنی آن به عهده یک نفر آلمانی به نام «هانری فردریش دوئل» که از مکانیک های قشون بود، واگذار گردید. وسایل اصلی اطفاء حریق نیز همان وسایل آبپاشی خیابانها و آب فروشی بود که اکنون شامل چهار دستگاه اتومبیل لاستیک توپر با مارک «ان – ا – گ» می شد. تأمین افراد آتش نشان نیز، عده ای از شوفرهای مستعد قشون و گروهبان های قدیمی هنگ های بهادر و آهنین به این اداره منتقل شدند. گاهی اوقات، به خصوص در حریق های شدید، نیروهای امدادی سایر ارگانها مثل نظمیه (نیروی انتظامی) یا قشون (ارتش) نیز به کمک مأموران اطفائیه شهرداری آمده و در عملیات اطفایی شرکت می کردند. به عنوان مثال:
وقوع حریق – سه ساعت قبل از ظهر امروز حریقی در عمارت مسکونی آقای ناصر ندامانی واقع در خیابان شاه آباد رخ داد. مأمورین نظمیه و بلدیه با جدیت فوق العاده به وسیله اتومبیل اطفائیه و وسایل دیگر مشغول خاموش کردن آن شده، در این بین یک دستگاه اتومبیل اطفائیه اداره قشونی نیز رسیده و پس از دو ساعت اشتعال و سوختن سقف و مقداری از دیوارها و قسمت عمده اثاثیه موفق به خاموش کردن آن و جلوگیری از سرایت به منازل دیگر گردیدند. آقایان کفیل بلدیه و ادیب السلطنه سرداری نیز در آنجا حضورداشته و با مأمورین کمک می نمودند. علت حریق هنوز معلوم نیست و گویا از آتش سیگاری بوده است.
الزام به توسعه و تجهیز اطفائیه
مسأله وقوع حریقهای شدید و کمبود امکانات مسوولان را واداشت تا به توسعه آتش نشانی بپردازند. لازم به تذکر است، از بدون تأسیس آتش نشانی به جای آن که با تجزیه و تحلیل مشکلات، مطالعه کافی و پیش بینی مسایل آتی، آتش نشانی طبق رویه مناسب توسعه یابد، این وقوع آتش سوزیهای شدید بود که تا مدتی فکر مسوولان وقت را متوجه تقویت و توسعه آتش نشانی آنهم در حد خرید چند دستگاه اتومبیل آتش نشانی می کرد.
به هر حال در سال 1306، یکدستگاه و در سال 1307 چهار دستگاه اتومبیل اطفائیه با کلیه وسایل و لباس نسوز خریداری شد.
در 8 مهر 1307 سالن سینمای مدرسه صنعتی واقع در خیابان لاله زار، که به نمایش فیلم برای بانوان اختصاصداشت، دچار حریق گشت. این آتش سوزی به سادگی شدت یافت و بناهای اطراف را نیز به خطر انداخت تا سرانجام توسط مأموران آتش نشانی شهرداری (اطفائیه بلدیه)، گردان مهندسی ارتش و پلیس اطفاء گردید. فردای آن روز طی مقاله ای که در روزنامه اطلاعات درج شد، ضمن شرح واقعه، به لزوم تقویت آتش نشانی تهران اشاره گردید. در ادامه قسمتی از مقاله مزبور آورده می شود:
... موضوع دیگر عدم وسایل اطفائیه است. واقعاً وقتی فکر کنیم ما هیچ وسیله اطفائیه نداریم، ما یک اداره مخصوص اطفائیه می خواهیم. برای این که به مجرد وقوع حریق و صدا کردن زنگ تلفن آن اداره، سوت اتومبیل های اطفائیه هم از طرفی بلند می شود. متأسفانه تاکنون در این قسمت توجهی نشده است و مأمورین نظمیه و بلدیه باید با نبودن وسایل کافی خود را در خطر حریق بیاندازند.
علی ایحال امیدواریم بلدیه زودتر در صدد تهیه وسایل کافی برای اطفاء حریق و تهیه چند دستگاه اتومبیل های اطفائیه و اداره و بودجه مخصوص برای این منظور برآید که از مشقت کارکنان و مأمورین فعلی اطفائیه و خطرات آن کاسته شود و همان طور که ما طالب کسب تمدن جدید دنیا هستیم، باید لوازم آن را نیز از هر حیث فراهم کنیم ...

ولی علائی
مربی امداد ونجات از استان اردبیل

 

 

mat_bluestar1@yahoo.com

درودی ديگر:
ابتدا لازم ميدانم که از برخی نکات و باريک بينی های آقای yazynh قدر دانی کنم. که البته موضوعی که ايشان مطرح می کنند حرف يه نوشته و دو نوشته نيست و جای بحث بسيار دارد ولی چه بهتر که بحث نه از روی قرض و عناد باشد و نه کورکورانه. نظرات در اين باره بسيار است و بس متفاوت ولی برای هدفدار کردن بحث بهتر ميدانم که ابتدا تيتر وار به اين موضوع مهم بپردازیم که البته دوستان، بيشتر در جريان بحث قرار بگيرند:
آقای yazynh در نوشته دوم خود اينگونه سخن را آغاز کردند: "کنار گزاردن امر تقليد در امور دينی، اجتناب ناپذير است" برای باز شدن مطلب و گستراندن موضوع ابتدا از سوره مبارکه الاحزاب شروع ميکنم:
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا ﴿36﴾
و هيچ مرد و زن مؤمنى را نرسد كه چون خدا و فرستاده‏اش به كارى فرمان دهند براى آنان در كارشان اختيارى باشد و هر كس خدا و فرستاده‏اش را نافرمانى كند قطعا دچار گمراهى آشكارى گرديده است
با توجه به اين آيه که مشخصاً و صراحتاً پذيرفتن اصول دين و سؤال نکردن در اصل آن را بر همه ی بندگان مؤمن، واجب کرده و نياز به تحقيق و تفکر در پذيرش آن وجود ندارد.
پس آنچه که آشکار است در اصول دين جای هيچ شک و شبهه اي نيست و احتياج به اجازه و تقليد برای آن نيست.پس ما در کجا به تقليد نياز داريم؟ البته پاسخی که مجتهد ميدهد بدينگون است: "مسلمان بايد به اصول دين يقين داشته باشد ، ولی در احکام غير ضروری دين بايد يا مجتهد باشد که بتواند احکام را از روی دليل به دست آورد، يا از مجتهد تقليد کند."
بنابراين آنچه که اختلاف را پيش می اورد فروع دين است و اينجاست که بحث اجتهاد و تقليد پديد می آيد، که البته چند سؤال مطرح است :
آيا اين نيز مانند اصول دين بايد پذيرش محض و بدون تفکر و تعقل باشد و صرف تقليد محض مدّ نظر است؟
آيا اين پيروی و تقليد محدوده اي دارد يا بی حد و مرز است؟
آيا مسئوليت اعمال ما بعد از تقليد ديگر از دوش ما برداشته و بر دوش مرجع مان است؟
چه وقت احتياج به تحقيق و تحفّص خود فرد در دين ميرسد؟
اصلاً فروع دين برای ما در چه چيزی محدود ميشود؟
آيا با وجود اصل نيازی به فرع نيز هست؟
يعنی در واقع آيا ما به احکام فرعی نياز داريم؟اگر داريم چه موقع به آن نيازمنديم چه مسئله اي در زندگی برای ما فرعی است ؟
که البته پاسخ های گوناگون و صريحی ميتوان به سرعت به اين سؤالات داد ، مثلاً مانند جوابيه ی آقای yazynh ، ميتوان با کمی عوض کردن زاويه ديدمان به مسئله جواب های به ظاهر قانع کننده اي را بدست آورد ولی آيا ميتوان اينگونه خود را مجاب کنيم؟
ديگر از توضيح بيشتر به چگونه پيش آمدن اين چنين سؤال هايی و اينکه هدف از طرح آن چيست را به بعد موکول ميکنم چون خود جای بحث بسيار دارد و فقط ميخواستم که برای روشن تر شدن موضوع و تفکر بيشتر راجع به آن تيزبينانه تر وارد شويم.
اما بحث مهمی که نميتوان از آن گذشت اين است که :آيا ما به توحيد ايمان داريم ،آيا نبوت را درک کرده ايم، آيا به معاد اعتقاد داريم؟
که البته از هر کسی که ادعای مسلمانی دارد، اين سؤال ها پرسيده شود به سرعت جبهه گرفته، و خواهد گفت:مگر ميشود که به توحيد يقين نداشت؟ مگر می شود که معاد را انکار کرد؟
و در واقع اصل مطلب اين است که چه موقع ما به همه اينها اعتقاد پيدا کرده ايم. گفتن اينها به زبان کاری بس ساده است اما از معصوم(ع) نقل است که :"ايمان سه مرتبه دارد که اولين آن گفتن زبانی آن است" و نکته اي که روشن است اين است که کار به همين جا ختم نميشود.
پيامبر فرمودند:" قولو لا اله الا الّله تفلحو" ولی آيا اگر لا اله الا الّله از جان بر نيايد و معنی آن را درک نکرده باشيم و بر قلب ما ننشسته باشد و به آن ايمان نياورده باشيم باز هم رستگاريم؟
در واقع اينها مقدمه ايست برای اينکه ما کمی تفکر کنيم که واقعاً در چه چيزی نياز به تقليد داريم ،مثلاً آيا در نماز به جای داشتن حضور قلب و توجه به روح نماز، بايد فکر و حواسمان را جمع اين کنيم که لغات عربی را دقيقاً مانند خود اعراب تلفظ می کنيم يا نه؟ آيا "الحمد" از حلق مان بيرون آمده يا غليظ گفته شده؟
البته باز بايد تأکيد کرد ،در مقام مثال و مقايسه به کوچکی و ناچيزی و يا پيش پا افتاده بودن آن توجه نميشود، بلکه مثال وسيله ايست برای بهتر درک کردن موضوع . پس هر چه ساده تر باشد ، قابل فهم تر. ولی بايد مراقب بود که اين نفس مثال است که مورد توجه ميباشد نه صرف مثال! و قصد حقير نيز صرفاً از آوردن چنين مثال هايی، سادگی آنهاست که بعضاً توجهات نابجايی به آن ميشود.
از اين مثال ها زياد می توان از رساله بيرون آورد که البته در بعضی از آنها بيشتر است، و به اصطلاح عام گفته می شود: اين رساله دين را سخت جلوه داده!
ولی در واقع پرداختن به همين فروعات و ناواجبات است که کم کم فرد و جامعه از اصل و بنياد دين و آيين جدا ميسازد.
در بحث عرفا و عرفان هم (که البته آقای yazynh به قهر و شايد از روی تعصب به آن تاختند ) بنيه ی آن همين است که: در عرفان جايی برای فروعات باز نيست و فقط و فقط به اصل پرداخته ميشود: تنها ذکر الّله گفته ميشود، تنها برای خدا شنيده ميشود،تنها برای خدا ، ميخورند، می خوابند، ميرقصند،... و تنها برايشان عشق خدا جاری است (منظور ذکر خداوند در تمامی اعمال است) اينگونه است که زندگی فقط رنگ الهی می گيرد و ديگر حتی کم ترين اعمال آنها نيز به مثال عبادت است.
مکتب عشق از همه دين ها جداست - عاشقان را ملت و مذهب خداست
پر واضح است کسی که هر کاری را فقط برای خداوند انجام ميدهد و تنها رضای او در چشم و قلبش است ديگر نه ميتواند دزدی کند نه حرام بخورد نه دروغ بگويد و نه... هزاران گناه کوچک و بزرگ ديگر را مرتکب شود. اينگونه است که به چنان درجات ايمان اي ميرسد که ديگر بدی برايش معنا ندارد و هر چه ميبيند و انجام ميدهد خوبی و نکوست.
اينجاست که او ماندگار و جاويدان ميشود و هر چه که می گويد درّ و گوهر است. مگر نه اينست که با خواندن غزليات عطار اشک در چشمانمان حلقه ميزند؟ مگر نه اينست که با خواندن مثنوی معنوی سرمست ميشويم و مگر نه اينست که با خواندن قصايد و غزليات و قطعات سعدی(جمع آوری شده در کليات وی) دل ما چون موم نرم و روان می شود؟ پس چگونه ميشود که اينها به سعادت نرسيده باشند؟ پس چگونه ميشود که اينها کمال و غايت شايسته ی انسانی را درک نکرده باشند؟ مگر ميشود کسی که خود به کمال نرسيده باشد ديگران را هدايت کند و به کمال برساند؟
حلاج (که شما همانند مشايخ دورانش می گوييد که حتی در توحيد و يکتا پرستی او نيز شبهه وارد است!) چرا بر دار آويخته شد؟ دين پرستان ظاهر بين فقط از او می ديدند که ميگفت : انا الحق ،و به همين کرامت، بر او انگ کفر و شرک بستند و سنگ سارش کردند! اما چه کسی می تواند قضاوت کند که حلاج حق نبود؟ کسانی که سالها مريد و در رکابش بودند و از وجود و سخنانش فيض ميبردند، يا حاکمان و بزرگان شهر که سخنان او را بيعتی آشکار می پنداشتند؟ و شايد هم ديگر مردم عادی؟! که البته اينان از باطن ماجرا آگاه نبوده اند و به خيال خود معاندی را سنگسار کردند و برای آخرت خود ثواب اندوختند. ولی باطن انسان ها را فقط خدا می داند و بس . و اين مرور زمان است که راستگويان حقيقی را از کسانی که تظاهر به دين داری کرده اند تميز ميدهد. که اگر، نه چنين بود اکنون نه نامی از حلاج و بايزيد بسطام و مولوی و شمس و سعدی و حافظ و... بود و نه آثاری از ايشان. در این رابطه به تحقيق که همين بس ، که ما فقط نگاهی به آثار اين بزرگان بيندازيم و خود راجع به شخصيت و درجه ی کمال ايشان قضاوت کنيم.
چشم دل باز کن که جان بينی -- آنچه ناديدنی است آن بينی
گر به اقليم عشق روی آری -- همه آفاق گلسِتان بينی <هاتف>
حال به اول بحث برگرديم و از خود سؤال کنيم که آيا اينان برای رسيدن به کمال و نزديکی به خدا احتياج به مکتب و درس و حوزه داشتند؟ و ما نيز در سايه علوم مختلف است که ميتوانيم به سعادت برسيم؟
به دليل کمی وقتم از آوردن مثال های عينی ديگر و بسط دادن بيشتر موضوع معذورم... ولی با اندکی تفکر و مطالعه سيرت بزرگان ميتوان به نتايج ارزشمندی در اين باره رسيد.. ميتوان با مقايسه عرفان صوفيان و شعرا با عرفان عارف های بزرگ و معاصری نظير علّامه طباطبای و امام خمينی(ره) که خود فقيه و طلبه نيز بوده اند ، تحقيق کرد که آيا واقعاً تفاوتی ميانشان بوده و دو چيز متفاوت را ميگفته اند؟
من بحث را بر سر اين شروع کردم که آقای yazynh گفتند که هر کسی نميتواند قران را برای خود تفسير کند و به اندازه خود از آن بهره برد، و فقط يک فقيه که سال ها درس خوانده! ميتواند معانی آن را درک کند و به ديگران بگويد . ولی آيا براستی اين چنين است و برای فهم قران نميتوان به فطرت و قلب خود مراجعه کرد؟ همان طور که عرفا و بزرگان اينچنين کرده اند؟
آقای yazynh در نوشته خود گفته اند که : " مرجع تقليد دقيقا مانند پزشك نظر خود را مي‌گويد و حتي خود او هم هيچ اطميناني ندارد كه نظر وي صد در صد درست باشد و در ابتداي رساله خود براي همه احكام اين مساله را مي‌آورد كه ان شاء الله درست باشد. "
ولی آيا اگر احتمال اشتباه در يک چنين امر مهم يعنی آخرت انسان، وجود دارد، اين اشتباه توسط خود فرد و با تعقل خود او صورت گيرد بهتر است يا توسط گفته ی ديگری؟
باز ميفرمايند: " كرم خداوند ايجاب مي‌كند كه در زمان غيبت اشتباهات سهوي مراجع تقليد و مقلدين را ببخشد"
پس اگر در اين فرعيات خداوند از اشتباه ما چشم پوشی ميکند ، چرا اين اشتباه به گفته ی ديگری صورت گيرد و نه به وسيله ی فکر و دانسته های خود؟
و همچنين ميگويند:" بنابراين همين كه انسان احساس كند كسي كه از او تقليد مي‌كند از سايرين عالم‌تر است، كفايت مي‌نمايد"
ولی واقعاً معيار تشخيص عالميت يک فرد چيست؟ و ما چگونه بايد به درست بودن گفته هايش و به مراتب علم بيشتر او در احکام دين پی ببريم؟
البته وقتی سخنی از يک معصوم روايت ميشود و ايشان در مسئله اي متذکر ميشوند، مانند چگونه خواندن نماز، ديگر شکی در آن نيست و همانطور که در ابتدا گفتم مصداق حکم خدا و نبی او ست و از اصول دين ميباشد و اين باز تکرار اين سؤال را به ذهن مياندازد که آيا همين برای ما نبايد کافی باشد و به جای پرداختن به يقينات و واجبات بايد خود را درگير فروعات کنيم؟

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 مهر / 23 سپتامبر / 22 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
2 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
جنگ ايران و روم برسر آبخازيا و اخراج روميان از قفقاز

23 سپتامبر سال 542 ميلادي و در زمان پادشاهي خسرو انوشيروان، ارتش ايران شهر بندري سوخامي (تسوخامي) در آبخاريا را از روميان پس گرفت. رومي ها كه نام اين شهر (پايتخت كنوني آبخازيا) را به سباستوپوليس تغيير داده بودند پيش از عقب نشيني از شهر، بسياري از ساختمانها و ازجمله ارگ شهر را ويران ساخته بودند. ارگ ويران شده شهر كه بعدا براثر پيشروي دريا به زير آب فرو رفته است اخيرا توسط باستانشناسان شناسايي شده است. دولت ايران پس از اخراج روميان، به جاي مرمت عمارات خراب شده و در معرض خطر توفان دريايي، محله هاي تازه اي ساخت و بر شهر اضافه كرد. از جمعيت فعلي اين شهر كمتر از پنج درصدشان گرجي هستند و مابقي آبخيزستاني، روس، ارمني و .... ارتش ايران مركب از هنگهاي سوار زرهپوش (سربازان داراي روپوش فلزي و كلاه خود آهني) در اين عمليات روميان را از بندر باطوم (پترا) نيز بيرون راندند بگونه اي كه ديگر، رومي در قفقاز باقي نماند. برخي از مورخان رومي ادعا كرده اند كه به علت شيوع بيماري در نظاميان رومي بود كه پوليزاريوس به آنان دستور عقب نشيني داده بود. اين دومين نبرد ايران و روم در قفقاز در عصر خسرو انوشيروان بود و سرانجام روميان مجبور به پرداخت غرامت (طلا) شدند تا صلح برقرار شود. سوخامي تا صد سال پس از برافتادن دولت ساساني ايران به دست بازماندگان يك حكمران ايراني منصوب از جانب آنان دودمان اداره مي شد و در سال 736 به تصرف يك لشكر عرب درآمد.

 

هزينه سنگين شاه شدن از كيسه ميهن

پتر اول

23سپتامبر سال 1723 ميلادي طهماسب ميرزا پسر شاه سلطان حسين صفوي براي ارضاي حس خودخواهي ، مقاوله نامه سن پترزبورگ را كه امضاي پتر اول تزار روسيه در زير آن بود امضاء كرد.طهماسب ميرزا كه هنگام محاصره اصفهان از سوي نيروهاي امير محمود قندهاري ازاين شهر فرار كرده بود قبلا به پتر اول كه در جريان ايجاد امپراتوري روسيه بود پيشنهاد داده بود كه اگر او را كمك كند كه به شاهي ايران برسد بر آنچه كه روسيه تاكنون از قلمرو ايران گرفته و يا در نظر دارد بگيرد از جمله مناطق شرقي قفقاز، گيلان و حتي مازندران صحه خواهد گذارد!!. با وجود اين، پتر به خود اجازه تصرف مازندران را نداد و به اشغال مناطقي از دربند قفقاز تا رشت قانع شد.
     طهماسب ميرزا كه عطش قدرت شعور او را مختل كرده بود بعدا به سلطان عثماني هم تعهد سپرد كه اگر او را به عنوان شاه به رسميت بشناسد غرب ايران را به او خواهد بخشيد. همين اشتباهات سبب شد كه نادر پس از سركوب ياغيان افغان، در مجلسي كه در هزار جريب اصفهان بر پا كرده بود طهماسب ميرزا را بر كنار و زنداني ساخت، عثماني ها را از ايران بيرون راند و روسها كه چنين ديدند، خود از قلمرو ايران خارج شدند.

 

ده هزار تومان دستمزد ماهانه ، شرط نايب السلطنه شدن ايران !!

عضدالملک

مجلس شورا اول مهرماه 1289 خورشيدي با اكثريت آراء ناصرالملك را كه مقيم لندن بود به عنوان نايب السلطنه ايران انتخاب كرد. ناصرالملك براي قبول اين مسئوليت، درخواست هر ماه ده هزار تومان حقوق كرده بود و گفته بود كه چون از سياست و اوضاع جهان آگاه است و سواد بيشتري دارد بايد دو برابر عضدالملك كه فاقد اين اطلاعات بود دريافت دارد و دولت اجبارا قبول كرد و ناصرالملك رهسپار تهران شد. عضدالملك نخستين نايب السلطنه سلطان احمد شاه كه ايلخان قاجار بود براثر بيماري درگذشته بود. نايب السلطنه تا رسيدن احمد شاه به سن قانوني وظايف سلطنت را انجام مي داد.

 

... و با شتابي زياد ، نمايندگان مجلس تغيير رنگ دادند!

نمايندگان مجلس شوراي ملي در نخستين جلسه علني مهرماه 1320 پارلمان ايران كه اول مهرماه تشكيل شده بود، و پس از اطمينان از اين كه ديگر رضا شاه باز نخواهد گشت به انتقاد از او پرداختند و هرچه را كه خواستند برضد وي گفتند!. بسياري از منتقدين همان هايي بودند كه در طول سلطنت رضا شاه دائما از او تمجيد كرده و برايش حتي شعر سروده بودند! كه اين دفعتا رنگ عوض كردن، عمق ضعف شخصيت و اخلاقيات را نشان مي دهد. اين تغيير چهره دادن يكشبه برخي از رجال وقت كه نان را به نرخ روز مي خوردند، به ويژه در زماني كه وطن تحت اشغال نظامي بيگانه بود، و با هدف حفظ موقع و مقام؛ به عنوان يك نقطه ضعف در تاريخ ما باقي مانده است.

 

 محاصره منزل حضرت امام خميني(ره)

2 مهر 1357 - قواي انتظامي رژيم بعثي عراق منزل حضرت امام خميني(ره) را درشهرنجف محاصره كرد. رژيم بعثي عراق به منظور همكاري بارژيم پهلوي درايران اقدام به اين كاركرد؛ زيرا قصد داشت كه روابط دوستانه خود را با محمد رضا پهلوي حفظ كند. مقامات عراقي پس ازمحاصره منزل حضرت امام ازايشان درخواست كردند كه ازمصاحبه با خبرنگاران، صادركردن اعلاميه و ايراد نطق و خطابه درباره اوضاع ايران خودداري كنند. اما حضرت امام خميني(ره) دربخشي از پاسخ خود به آنان چنين فرمودند: «من هرجا كه باشم به وظيفه شرعي خود عمل مي كنم...» پاسخ حضرت امام باعث شد كه مقامات رژيم بعثي عراق واكنش ديگري نشان دهند. آنان از حضرت امام خواستند كه خاك عراق را ترك كنند. بدين ترتيب هجرت تاريخي حضرت امام خميني(ره) به پاريس آغازشد.

Mobin_s2004@yahoo.com
23 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
استراتژي صلح رومي

اگوستوس

امروز سالروز تولد "اگوستوس" است كه روز 23 سپتامبر سال 63 پيش از ميلاد به دنيا آمد. او در تاريخ به دو دليل شهرت يافته است : يكي اينكه براي نخستين بار عنوان رياست جمهوري روم را، امپراتور، گذارد ولي انتخابي بودن آن مقام را از سوي بزرگان، ژنرالها و سناتورهاي روم بر هم نزد و از آن پس به سزار اگوستوس معروف شد و دوم اينكه اصطلاح Pax Romana (صلح رومي) را باب كرد كه استراتژي تازه يي بود.
    به موجب اين سياست جنگ و تعرض هم البته اگر از جانب روم (آن زمان) باشد نوعي صلح است! همين استدلال و حرفي كه ابرقدرتهاي قرن بيستم و تنها ابرقدرت امروز مي زند.

 

قتل عام مبلغان دين مسيح و مسيحيان ژاپن

23 سپتامبر سالروز قتل عام مسيحيان در ژاپن است. در اين روز در سال 1622 ميلادي بسياري از مبلغان مسيحي كه در اروپا اعزام شده بودند گردن زده شدند و يا وارونه آنها را به دار آويختند. آن دسته از ژاپني ها كه مسيحي شده بودند نيز به اسب بسته شدند و آنقدر روي زمين كشانده شدند كه جان دادند و از همين روز بود كه ژاپن ورود غربيها را به سرزمين خود ممنوع كرد و خود را كاملا از آنها جدا ساخت.
     "يوآاو رودريگز" سياح پرتغالي كه در آن روز ژاپن بود و در همان سال كتاب خاطرات خود را در "ماكائو" تاليف كرد در اين زمينه نوشته است: ژاپني ها صرفا به خاطر آيين بودا دست به قلع و قمع مسيحيان نزدند بلكه از آن مي ترسيدند كه بتدريج اروپائيان فرهنگ ملي آنان را تخريب كنند و مسيحيان ژاپني عامل نفوذ غرب در ژاپن شوند.

 

زادروز «رومي شنايدر»

رومي شنايدر Romy Schneider از بازيگران معروف فيلمهاي سينمايي در قرن 20 بيست و سوم سپتامبر 1938در اتريش متولد شد و 53 سال عمر كرد . وي در 1982 بر اثر حمله قلبي درگذشت.

 

كشف سياره « نپتون »

Johann Gohfried Galle

23سپتامبر سال 1846 دانشمند آلماني « يوهان گفريد گال » سياره « نپتون » را كه دور ترين فاصله را دارد كشف كرد. نپتون كه سطح آن از انواع گار و بخار پوشانده شده هر 165 سال يك بار خورشيد را دور مي زند و داراي هشت قمر است. روزهاي نپتون 16 ساعت و نزديك به هفت دقيقه است. در سطح اين سياره لكه هاي بزرگ ديده مي شود .به احتمال زياد هسته آن و نيز قسمت زير پوسته گازي، جامد است.

نپتون

 

درمانگر سرطان پروستات

دكتر چارلز هوگينز Charles Huggins جراح كانادايي ـ آمريكايي كه راه درمان سرطان پروستات را يافت 22 سپتامبر سال 1901 در كانادا به دنيا آمد. وي با هورمون تراپي راه درمان سرطان پروستات را ارائه داد و به خاطر همين كشف برنده جايزه نوبل سال 1966 شد. وي در مراسم دريافت اين جايزه گفت كه سرطان پروستات كه يك بيماري مردانه است اگر زود تشخيص داده شود صد در صد درمان پذير است. دكتر هوگينز 96 سال عمر كرد.

 

مخترع آلماني « هواپيماي موشكي »

يوگن سنگر Eugen Saenger مهندس راكت ساز آلماني و سازنده « هواپيماي موشكي ايكس 15» بيست و دوم سپتامبرسال 1905 متولد شد. وي طرح هواپيماي فضايي را دو دهه قبل از فرستادن نخستين ماهواره حامل انسان به فضا ارائه داده بود كه عبارت از هواپيمايي بود كه به صورت دو مرحله اي عمل مي كرد ؛ يك مرحله تا انتهاي جو زمين و مرحله ديگر ، از آن پس كه حالت موشك داشت و به همين صورت هم به جو زمين باز مي گشت. مهندس سنگر كه د ر اتريش به دنيا آمده بود برهمين پايه هواپيماي موشكي « ايكس ـ 15 » را ساخت. پس از جنگ جهاني دوم سالها مشاور فني فرانسه بود و دهم فوريه سال 1964 در 59 سالگي درگذشت.

مدل هواپيماي موشكي ايكس ـ 15

 

وقتي كه جهان داراي دو ابر قدرت هم زور باشد

20 و 23 سپتامبر سال 1949 كابينه ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا در دو جلسه به اوضاع نظامي جهان پس از خارج شدن انحصار سلاح اتمي از دست آن كشور پرداختند. در اين جلسات "دين آچسن" وزير خارجه و ژنرال "عمر برادلي" رييس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا با نگراني تمام جزئيات آزمايش اتمي شوروي را به اطلاع همكاران خود رسانيدند و قرار شد از سردبيران روزنامه ها و مديران خبر راديو تلويزيونها درخواست شود كه با توجه به مسئوليت اجتماعي خود موضوع را بزرگ نكنند كه در مردم آمريكا توليد ترس و وحشت كند و به غرور آنها نسبت به برتري وطنشان لطمه خورد! در اين جلسات، ژنرال عمر برادلي گفت كه درسايه ترسي از وقوع يك جنگ اتمي، هيچ يك از دو ابرقدرت از اين پس قادر نخواهد بود در هر نقطه اي و برضد هر كشوري و به هر منظوري نيروي نظامي بكار برد و به اراده خود زمان آغاز و تاريخ پايان اين جنگ را انتخاب كند، زيرا هر جنگ يكطرفه (منظور عدم توافق ابرقدرت ديگر با آن) ممكن است به درازا بكشد، منطقه اي شود و حتي به جنگ اتمي منجر شود. در پايان همين جلسات كابينه ترومن تصميم گرفت كه بمب افكنهاي دورپرواز ب -50 را جانشين ب -29 در اروپا كند تا در هر لحظه قادر به بمباران اتمي شوروي باشند! و به علاوه سعيش ود كه حتي الامكان از معارضه نظامي با شوروي اجتناب شود.

برخي ديگر از رويدادهاي 23 سپتامبر

  • 1471:   در اين روز در سال 1471 امپراتوري عثماني قلمرو خود را در غرب، به درياي آدرياتيك رساند و در آلباني به ايجاد استحكامات نظامي دست زد و به ترويج اسلام پرداخت.

  • 1889:   «والتر ليپمن» روزنامه نگار دنيا آمد و 85 سال عمر و 59 سال خبر و مقاله نوشت. وي در مقالات خود تعابير تازه بكار برد كه بعدا مصطلح و از واژه و عناوين عمومي شده اند از جمله عنوان «جنگ سرد». وي اين عنوان را به رقابت هاي تبليغاتي آمريكا و شوروي اطلاق كرد كه اينك مبارزه هاي رسانه اي هر گروه از كشور ها و يا دو كشور و يا دو موسسه را «جنگ سرد» يعني جنگي كه در آن خون ريخته نشود مي نامند.

  • 1928:   سال تحصيلي 1307 ـ 1308 ( 1928ـ 1929 ميلادي ) در اين روز در تهران در حالي آغاز شد كه اين شهر تنها 30 دبستان و 8 دبيرستان عمومي ( دولتي ) داشت.

  • 1932:   ايجاد كشور سعودي مركب از حجاز، نجد و مناطق ديگر که روز پيش از اين اعلام شده بود از روزي چون امروز، 23 سپتامبر درسال 1932 ، رسميت يافت . اين روز که در تقويم ها مندرج است رعايت مي شود.

  • 1939:   در اين روز در سال 1939 زيگموند فرويد روانشناس اتريشي درگذشت. وي هنگام مرگ 82 ساله بود. روانكاوي (Psychoanalysis) از اوست.
        

  • 1848:   جان كرتيس آمريكايي 23 سپتامبر سال 1848 اختراع خود سقز جويدني را به ثبت رساند. چون نخستين سقزي كه در اين مصرف شد ساخت كارخانه "آدامس" بود، در ايران عمدتا سقز را آدامس مي گويند.

  • 1973:   خوان پرون Peron كه دولت او در سپتامبر سال 1955 در يك كودتا در آرژانتين ساقط و خود وي به اروپا تبعيد شده بود، درست 18 سال بعد بارديگر رهبر آرژانتين شد. وي احساسات ناسيوناليستي داشت و حزب او هنوز از احزاب تراز اول آرژانتين است.
        

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    22 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تصرف مجدد شهر آمل از سوى علويان طبرستان به فرماندهى حسن بن زيد علوى

    22 رمضان 255 - تصرف مجدد شهر آمل از سوى علويان طبرستان به فرماندهى حسن بن زيد علوى ـ معروف به داعى كبير.

     

     درگذشت محدث بزرگ اهل سنت ابوعبدالله محمدبن يزيدبن ربعى قزوينى
     (معروف به ابن ماجه)

    22 رمضان 273 - درگذشت محدث بزرگ اهل سنت ابوعبدالله محمدبن يزيدبن ربعى قزوينى (معروف به ابن ماجه)ـ صاحب سنن ابن ماجه در قزوين.
    بنابر روايات , شب بيست و سوم از دو شب نوزدهم و بيست و يکم افضل و احتمال شب قدر در آن بيش تر است.غسل , احيا, نماز, تلاوت قرآن , خواندن دعاي جوشن کبير و دعاي فرج , از جمله اعمال مستحبي اين شب است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    23
    33

    اهواز

    27
    42

    تبريز

    17
    29

    شيراز

    18
    33

    مشهد

    13
    29

    بندرعباس

    28
    35

    کرمان

    16
    32

    اصفهان

    14
    33

    يزد

    23
    36

    کرمانشاه

    14
    32

    اراک

    14
    31

    رشت

    21
    27

    دبی

    29
    35


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1400 تومان
    968 تومان
    1795 تومان
    890 تومان
    260 تومان
    267 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    235000 تومان
    106000 تومان
    54000 تومان
    206000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:28
    طلوع خورشيد : 05:54
    اذان ظهر : 11:56
    غروب خورشيد : 17:56
    اذان مغرب : 18:18
    نيمه شب شرعي : 23:13
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    ماه سپتامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 13سپتامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 145
    حجم فایل: 4 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    fujitsu lifebook U2010 در پنج رنگ مختلف به بازار عرضه می شود

    کی فکرشو میکرد؟! یک روز برسد که لپ تاپ ها هم مثل نقل و نبات رنگی شوند.شرکت fujitsu نسل جدید نت بوک های خود را با مدل lifebook U2010 در 5 رنگ مختلف با ویژگی های منحصر به فردی به بازار عرضه کرد. پردازشگر این نسل از نوعCentrino 1.6 GHZAtom و صفحه نمایشگر 5.6 اینچی از نوعWXGA میباشد.حجم حافظه اختیاری64GB از نوع SSD drive و هارد 60 گیگا بایتی قرار است میزبانی کلیه دیتا های شما را بر عهده داشته باشد. در ضمن یک عدد وب کم 1.3 مگا پیکسلی نیز در این محصولات تعبیه شده تا محدودیتی احساس نشود. 4-cell باتری با مشخصات 7.2v /5800mAh می تواند پشتیبانی 8 ساعته کار این سری را بر عهده داشته باشد. 
    به گفته این شرکت در این محصولات از نوعی تکنولوژی wireless جهت استفاده از FM stereo نیز استفاده شده تا بتوانید به صورت بی سیم از فرکانس های رادیویی مد نظرتان استفاده کنید. این سری قرار است با رنگ بندی مشکی- صورتی-نقره ای-قرمز-و آبی آسمانی با قیمتی نا معلوم به بازار عرضه شود. اگر رنگ دیگری هم میل داشته باشید , سفارش دهید تا برایتان بسازند!
    منبع و اطلاعات بیشتر

    سریع ترین کارت گرافیک جهان ارایه شد: ATI Radeon HD 4870 X2  

    شرکت ATI قدرتمند ترین کارت گرافیکی که تاکنون ساخته شده است را معرفي کرد.

    کارت گرافیک Radeon HD 4870 X2 که دارای دو هسته پردازشگر گرافیکی است. با دو گیگابایت حافظه به خوبی نشان میدهد که این کمپانی در حال برداشتن قدم های جدی در جهت رقابت با شرکت NVIDIA است. به گفته کارشناسان PC Perspective معماری جدید این کارت گرافیک توانایی های زیادی را به این سری جدید از کارت گرافیک ATI داده است. به طوری که شرکت NVIDIA به شدت از پردازشگر گرافیکی دوگانه آن هراس دارد.

    کارت Radeon HD 4870 X2 در واقع پاسخ AMD به کارت Flagship GTX 280 شرکت NVIDIA است. با وجود اینکه اخیرا NVIDIA قیمت این کارت را از 649 دلار به 499 دلار کاهش داده است اما کارت ATI در شروع عرضه فقط 549 دلار قیمت دارد.

    در بررسی های انجام شده توسط PC Perspective دلیل ترس شرکت NVIDIA از این کارت مشخص شد. ادعای ATI در ساخت سریع ترین پردازشگر گرافیکی جهان اثبات گردید و کارت HD 4870 X2 موفق شد تمامی کارت های گرافیکی رقیب خود از شرکت NVIDIA را پشت سر بگذارد. در جدول زیر میتوانید نتایج تست را ببینید. در این جدول توانایی کارت ها در اجرای بازی Crysis با رزلوشن 1920 در 1200 مقایسه شده است.

    مشخصات HD 4870 X2 شامل:

    پردازشگر 750 مگاهرتز

    حافظه از نوع GDDR5 3.6Gbps

    Frame Buffer 2GB

    است. این کارت گرافیک با قیمت 549 دلار فروخته خواهد شد.

    مدل دیگری از این سری به نام HD 4850 X2 نیز با پردازشگر 625 مگاهرتز و حافظه GDDR3 2.0Gbps به قیمت 399 دلار عرضه خواهد شد.

    نتایج بررسی و مشخصات کامل

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    کدام مسواک بهتر است:
    برقی یا دستی؟

    وقتی به یک داروخانه سر می زنید تا مسواک جدیدی بخرید گاهی هم وسوسه می‌شوید به جای مسواک‌های دستی، یک مسواک برقی بخرید ولی فکر می‌کنید مسواک‌های برقی بهتر از مسواک‌های دستی دندان‌ها را تمیز می‌کنند؟


    ● چه کسانی بخرند؟
    شاید شما هم یک مسواک برقی در منزلتان داشته باشید و از آن هر شب برای مسواک زدن دندان‌هایتان استفاده کنید. ولی مسواک برقی برای افراد خاصی، مفیدتر است.
    ▪ کوچولوها: یکی از این گروه‌ها کودکانی هستند که اصلا‌ علاقه‌ایی به مسواک زدن ندارند، شکل‌های رنگی و طراحی ویژه کودکان در این مسواک‌ها می‌تواند کودکان را به مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان تشویق کند.
    ▪ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها: سالمندان نیز می‌تواند با خرید یک مسواک برقی از مزایای آن بهره ببرند. در دوران سالمندی به دلیل کاهش توانایی‌های عضلات و مفاصل و یا بیماری‌های مثل پارکینسون، کنترل کارهای دقیقی مثل مسواک زدن برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها دشوار باشد. این مسواک می‌تواند به سالمندان کمک کند بدون تلاش و صرف وقت زیاد بهداشت دندان‌هایشان را رعایت کنند.
    ▪ معلولان: کودکان عقب‌مانده ذهنی و جسمی نیز از گروه افرادی هستند که هدیه کردن یک مسواک برقی به آنها می‌تواند برایشان بسیار مفید باشد. این کودکان معمولا خودشان توانایی مسواک زدن کامل و درست را ندارند و این کار به وسیله والدین و یا مربی‌هایشان انجام می‌شود به این ترتیب فردی که از این کودکان نگهداری می‌کند می‌تواند راحتر و با صرف وقت کمتر و مؤثرتر دندان‌های این معلولان را مسواک کند.
    ▪ نوجوانان: گروه آخر از افرادی که خرید و استفاده از مسواک برقی به آن‌ها توصیه می‌شود، نوجوانان و جوانانی هستند که دندان‌هایشان را ارتودنسی کردند و روی دندان‌هایشان براکت‌ها و سیم‌هایی وجود دارد که محل‌ گیرکردن باقی‌مانده موادغذایی است و اگر دندان‌ها در مجاورت این وسایل به درستی مسواک زده نشوند، ارتودنسی خود می‌تواند موجب پوسیدگی دندان‌های این افراد شود. اگر نوجوان شما به ویژه ارتودنسی کرده است و توجه چندانی بر حفظ بهداشت دهان و دندان‌هایش ندارد، می‌توانید برایش یک مسواک برقی خریداری کنید. این مسواک‌ها در زمان کوتاهی دور براکت‌ها را تمیز کرده و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند ولی پیش از خرید آن با دندان‌پزشک درباره خرید نوع مناسب و روش درست استفاده از آن مشورت کنید.


    ● دندانپزشکان چه می‌گویند؟
    شاید تصور کنید مسواک‌های برقی بهتر از مسواک‌های دستی دندان‌ها را تمییز می‌کنند و کارآمدتر هستند ولی حقیقت این است که دندانپزشکان نظر متفاوتی دارند. مسواک‌های برقی هیچ برتری بر مسواک‌های دستی ندارند ولی نکته‌ایی که در استفاده از آن نهفته است، شور و شوقی است که در هر کس برای مسواک زدن دندان‌هایشان با آن ایجاد می‌کنند.
    نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد استفاده از مسواک برقی در طولانی مدت، اثرات مفید بیشتری نسبت به مسواک دستی ندارد ولی این اثرات در کوتاه مدت بسیار چشمگیرند. به این صورت که افرادی که از مسواک برقی استفاده می‌کردند، التهاب لثه‌هایشان که (ژنژیویت) نامیده می‌شود در مدت کوتاهی بهبود یافت. ما انسان‌ها این گونه عادت کرده‌ایم که هر تغییر آزمایشی جدیدی در زندگیمان رخ می‌دهد، موجب می‌شود رفتارمان بهبود پیدا کند و مسواک برقی هم از این قانون مستثنی نیست. چون یک وسیله جدید را آزمایش می‌کنیم و روزهای اول علاقه زیادی به استفاده منظم از آن داریم و بدون شک در آن روزها بهداشت دهان و دندان‌هایمان بسیار بهتر رعایت خواهد شد. چون خود این مسواک‌ها حرکت‌های گوناگونی را به صورت خودکار روی سطح دندان‌ها انجام می‌دهند، به مهارت دستی کمتری برای مانوردادن در سطوح مختلف دندانی نیاز است.
    حقیقت این است که فرق چندانی نمی‌کند که شما کدامیک از این مسواک‌ها را انتخاب می‌کنید و چه مقدار پول می‌پردازید. گرچه اگر شما به سراغ انواع معتبرتر و استاندارد بروید، از آسیب‌هایی که ممکن است مسواک‌های برقی غیر استاندارد به لثه‌ها و دندان‌هایتان برساند در امان بمانید ولی آنچه خیلی بیش از خرید مسواک برقی اهمیت دارد، روش مسواک زدن دندان‌هایتان است.
    شما اگر روش درست مسواک زدن دندان‌هایتان را از دندان‌پزشکتان یاد بگیرید دیگر چندان فرقی نمی‌کند با یک مسواک دستی مسواک می‌زنید و یا از یکی از مدل‌های مسواک برقی استفاده می‌کنید.


    ● راهنمای استفاده از مسواک برقی
    ۱) قبل از استفاده از مسواک برقی جدیدی که خریداری کرده‌اید، بروشور آن را به دقت بخوانید. در این راهنمای مصرف نوشته شده است که شما از چه روشی باید استفاده کنید تا بهترین استفاده را از آن مسواک برقی ببرید و بدون آسیب به لثه و دندان‌هایتان به مؤثرترین صورت ممکن دندانهایتان را مسواک بزنید.
    ۲) کارکردن با مسواک برقی اندکی متفاوت از مسواک دستی است. شما در کارکردن با مسواک برقی دیگر چندان نیاز نیست که حرکت‌های زیادی با انگشتانتان بر روی سر مسواک انجام دهید. بلکه مسواک را به آرامی بر روی سطوح دندان‌ها حرکت دهید تا موهای مسواک که با نیروی موتور به الگوی متفاوت حرکت می‌کنند، دندان‌ها را پلاک میکروبی پاک کنند.
    ۳) از نیروی زیادی هنگام استفاده از مسواک برقی بر روی دندان‌ها و لثه‌هایتان وارد نکنید. این کار باعث نخواهد شد دندان‌هایتان بهتر تمییز شوند فقط موجب آسیب لثه خواهد شد. فقط وارد کردن یک نیروی علایم کافی است.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    كجاي جنگ مقدس است؟

    دفاع مقدس
     

    سوال:
    اينکه گفته مي شود «دفاع مقدس» مي خواستم بدانم  كجاي جنگ مقدس است؟
     

    پاسخ:

    هر چيزي كه ابدي و جاويدان باشد، مقدس است. پرسش اينجاست كه علت و راز جاويدان بودن چيست؟ اگر ما بدانيم چه چيزي ابدي و جاويدان است و چيز ديگر ميرا و نابودن شدني، مي توانيم به يك امر مقدس پي ببريم. در ديدگاه ديني و معنوي هستي و عالم ما دو رويه دارد، جسم و روح، ماده و معنا، ظاهر و باطن، قالب و محتوا. اين ها تقسيم بندي هايي است دوگانه كه ما ايرانيان بخوبي در ميراث ديني و ادبي خويش به كفايت سراغ داريم. علي شريعتي در يكي از دو كتاب كوير يا گفتگوهاي تنهايي از اين موضوع با تعبير جديد و جالب ياد ميكند. او مي گويد؛ هر چيزي دنيا و آخرتي دارد. دنيا همان پستي، سطحي بودن و پوسته است و آخرت معنا، درون و باطن. مثال او هم يك پديده فرهنگي و بسيار مشهور است. از ديدگاه شريعتي «آب ركن آباد شيراز» دنيايي دارد كه شامل سند مالكيت و سالي چند خروار محصولي است كه همه اش ملك طلق حاجي قوام شيرازي، مالك آن است. اما آخرت آن كه روح و محتوا و لطافت و شاعرانگي آن است از آن حافظ شيرازي است. آن يكي دنيا و اين يكي آخرت است.
    قصه ي جنگ هشت ساله ي ما هم همين است. در اين جهان مدرن و تكنيكي كه جنگ بنيادي در فلسفه سياسي (هگل) و نظريه پردازان بزرگي مثل توسيديد ، ماكياولي و كلاوز ويتس كه آن را ادامه ديپلماسي دانسته اند، يك تكنولوژي، يك ثروت و يك ارزش محسوب ميشود. سربازان همانند ماشين مي جنگند، مي كشند و كشته مي شوند. اما از سر و ته ماجرا بي اطلاع اند. هيچ كس در جنگ زندگي نمي كند زيرا جنگ مخالف زندگي است. حيات در يك ارتش مدرن يعني تمرين و آمادگي براي جنگيدن شامل كشتن و كشته شدن. (فيلم غلاف تمام فلزي استنلي كوبريك دقيقاً نقد جنگ و ارتش مدرن آمريكاست كه نهايتاً به عصيان، خشونت و ويراني مي انجامد.) بويژه با پيدايش فناوري هاي هوشمند و ديجيتالي، سربازان بيشتر حكم مهره هاي بي ارتباط با هم را پيدا كرده اند. آنها فقط گزينه هستند ولي مي توانند دقيق تر بكشند و خشونت عريان تر و بي صداتر باشد. به مدد تكنولوژي جديد روابط انساني سربازان از هم گسيخته تر شده و هر سرباز تنها از طريق تكنولوژي با ديگران مرتبط است. هدفهاي اصابت بمب و گلوله ها و موشكها، صرفاً نقاطي روي نمايشگر رايانه ها و بيسيم ها هستند. نقشه جنگي مجموع نقاط و خطوط و علايم است كه پس از اصابت موشكها و گلوله ها آن نقاط پاك مي شوند، انگار كه اصلاً وجود نداشته اند. سرباز به عنوان يك عامل انساني هيچ ارتباطي با اين هدفها ندارد. او با موضوع كارش قطع رابطه مي كند و اين قابليت او را در خشونت بالاترمي برد. هيچ سربازي بما هوسرباز نمي داند كه اين نقاط محو شده از روي نقشه، روستا بودند، مدرسه، مزرعه يا يك تپه سر سبز يا يك اثر تاريخي. پس در اين نگاه جنگ پديده اي غير انساني، ضد زندگي و سراسر خشونت و ويراني است.
    اما با همه اينها اگر موردي استثنايي اتفاق افتاد و ما عملاً ديديم كه جنگ و زندگي با هم اند و خشونت در كنار لطافت و نفرت در كنار دوست داشتن حضور دارد و جنگجويان هم مي جنگند و هم اشك مي ريزند. بايد تامل كنيم. در عين اينكه صداي طنين و انفجارها و سفير گلوله ها پرده گوش را پاره مي كند. زمزمه دعا و نيايش جان را مي نوازد. در عين كشتن و خونريزي وصيت مي شود، آغوش ها گشوده مي شود، شعر خوانده مي شود، نيايش مي شود، ني لبك نواخته مي شود و عطر گل محمدي تقسيم مي شود و وضو گرفته مي شود، آيا اين جنگ بعدي مقدس پيدا نمي كند؟
    ما مردم ايران از هر تير و طايفه و قومي هشت سال درگير جنگ ويرانگر بوديم. قانون خشن آن بر ما هم حاكم بود. مي كشتيم، كشته مي شديم. سايه بمب و خشونت و آتش همه جا بود. مرزهاي دو كشور ايران و عراق زخمي و جريحه دار شد. نخلها سوختند. رودها خون آلود شدند. مبالغ نجومي خسارت به هر دو كشور وارد شد. روابط انساني بسيار آسيب ديد و هنوز كه هنوز است، سنگيني آن و هزينه ها و خسارت ها را نسل جديد بر دوش مي كشند. با همه ي اين بدبختي ها و آسيب ها باز هم ميگوييم دفاع مقدس . چرا؟
    دفاع مقدس بخشي از جنگ است. همان آخرت جنگ و درون و باطن آن است. و به تعبير نهايي دفاع مقدس جان جنگ است. تصرف، نابودي، ويراني و نهايتاً شكست و پيروزي. اتفاقاً در اين وضعيت جنگ همواره دو طفل يتيم باقي مي گذارد: سوگ و سرود.
    در نسبت به فهم ماجراي دفاع مقدس است كه حق و پاي نسل جوان و نسل جديد به ميان مي آيد. برترين حق نسل جوان پرسش است. و مهمترين وظيفه ي نسل قبل تر پاسخ دادن. در اين حالت است كه يك گفتگوي صادقانه متولد مي شود. امروز سؤال اين است كه حالا كه جنگيده ايد چرا مقدسش مي كنيد؟ نسل جوان بايد بپرسد، اما بايد سؤالهاي دقيقي طرح كند. پرسشها را طبقه بندي كند. مطالب فوق براي رسيدن به پرسش هاي درست است. اگر ما نتوانيم حساب جسم و جان جنگ خودمان را از هم جدا كنيم، پرسش ما نادرست مطرح خواهد شد.
    پرسش از جسم جنگ همواره بايد باشد و خواهد بود. اينكه ما چگونه جنگيديم، با چه هزينه اي؟ طرح و عمليات چگونه بود؟ شناختمان از دشمن و امكانات او و توانش واقعي بود؟ آيا فرماندهان در جنگ اختلاف نظر نداشتند؟ آنها بر اساس چه ملاك و معيارهايي انتخاب مي شدند؟ آيا كسي خيانت نگرد؟ چرا صلح كرديم؟ چرا زود، چرا دير؟ پرسش از جسم جنگ، از فرآيند آغاز و انجام و عمليات و اداره كردن جنگ حق نسل جديد است. اين حق را هيچكس نمي تواند ناديده انگارد.
    اما نسل جديد نمي تواند بپرسد چرا در جنگ دعا خوانديد؟ چرا اشك ريختيد؟ چرا با خودت صحيفه ي سجاديه يا ديوان حافظ به خط مقدم بردي؟ چرا در جنگ روزه گرفتي؟ و در كل چرا در جنگ زندگي كردي؟ زندگي كردن هيچ پرسشي را بر نمي تابد. هنوز سالها و دهه ها لازم است تا ما به بلوغ فهم و درك جان جنگ برسيم.
    در هيچ جنگي سربازي عاشقانه نامه نمي نويسد و از دنياي قشنگ خودش توصيفي نمي دهد. با اسلحه خود گفتگو و درد دل نمي كند. از گل نمي گويد. در هيچ جنگي نارنجكي نمي كشند كه از دهانه اش دسته اي گل رسته باشد. سر نيزه اي به تصوير در نمي آيد كه جوانه زده باشد. يا يك كلاه آهني كه در آن كبوتري آرام گرفته باشد. اينها همان روح و جان جنگ است. مردم ايران ثابت كردند كه در جنگ هم مي توان زندگي كرد. مي توان تمرين انسانيت كرد. چيزي كه در تفكر و دنياي مدرن معاصر نفي و انكار شده بود.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1355- هيچ وقت عشق را گدایی نکن چون معمولاً هچ چيز با ارزشی را به گدا نميدن.. (6907-0935)

    1356 - کسی را ميشناسی که شيشه ی پنجره ابی را بند بزند...
    پيش از آنکه بروی،
    پيش از آنکه بشکند... (5940-0912)

    1357- ما هميشه صداهاي بلند را ميشنويم،پر رنگ ها را ميبينيم،سخت ها را ميخواهيم،غافل از اينکه خوب ها آسان ميآيند،بی رنگ ميمانند و بی صدا ميروند. (8770-0912)

    1358- ميدونی اگه صخره و سنگ تو مسيره رودخونه ی زندگيت نباشه صداي آب اصلاً قشنگ نيست !!! (7314-0915)

    1359- تو از آفتاب، مهربونيشو داری
    از ماه زيبايشو و از گل بويه خوبشو داری ولی نميدونم دله پاکتو از کجا اوردی که تو رو از همه آدما جدا کرده (7314-0915)

    1360- وقتی از دنيا و آدمش خسته و ناميد شدی برو کوه و داد بزن ''آيا بازم اميدی هست'' اونوقت تو جواب ميشنوی.
    هست ، هست ، هست... (8860-0935)

    1361 - وقتی کسی نيست که به دادت برسه پس داد نزن شايد از سکوتت بفهمند که چقدر درد و غم تو ووجودته.. (7314-0915)

    1362- زندگی چون گله سرخيست پر از خار،پر از برگ،پر از عطر لطيف.يادمان باشد که اگر گل چيديم،عطر و خار و گل و برگ،همه همسايه ی ديوار به ديواره همند (2470-0935)

    1363- امام علی(ع) : آرام باش، توکل کن، تفکرکن، آستین ها را بالا بزن، آنگاه دستان خداوند را می بینی زودترازتو، دست بکارشده. (5077-0919)


    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ