1013

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1013 :: شنبه 6 مهر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

يک ايده خلاقانه و بينظر!

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1012) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • 35 تصوير ديدني از باران
  • زيباترين و مشهورترين باغهاي جهان
  • مجموعه مقالاتي در نقد يهود و صهيونيسم
  • سايت AFC: ستارگان امريكاي جنوبي سايپا را جارو كردند!
  • معرفي و دانلود فيلم : سلاطين خيابان‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند : اسرار مصر
  • دانلود انيميشن : Over The Hedge
  • آلبوم جديد و زيباي مجتبي فرضي با نام فکر محال
  • ورژن جديد آهنگ زيباي رويا از محمد اصفهاني
  • تبديل فايلها به فرمتهاي مختلف به راحت ترين شکل ممکن با Contextconvert Pro 3.10
  • دعاي ندبه با صداي استاد فرهمند براي موبايل
  • تجربه دروازه باني با Portable The GoalKeeper 1.2.2
  • جاسبي به دادگاه احضار شد !
  • به خاطر اثبات نظرات خودخدا را به اسارت نگيريم
  • گوگل معرفي کرد: G1،نخستين موبايل مبتني بر آندروييد
  • مقدمه اي درباره ايدز
  • بچه ها سلام!
  • كمك هاي آمريكا به اسراييل
  • و به اين ترتيب يك سرهنگ روس از انهدام كره زمين جلوگيري كرد
  • جديدترين شماره از ماهنامه Popular Mechanics Magazine
  • هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (37)
  • 14 اشتباهي که در مد نبايد انجام داد
  • فروش زمين توسط فلسطينيها
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

گالري تصاوير زيبا: جستجو در عمق دريا
حکایت شیدایی
ويژه نامه هفته دفاع مقدس
عکسهای به موقع یا بی موقع؟!
افطار پارتي برخي از ايرانيان در لس آنجلس آمريکا
ساخت یک اسمایل، قابل مشاهده درگوگل ارث
به ياد مرحوم دكتر سعيد كاظمي آشتياني
موسس مرکز علمي-تحقيقاتي رويان
از کدام یک از مشاهیر بلندتر یا کوتاه‌تر هستید؟!
درياچه اي زيبا در ايتاليا
آکادمی فانتزی: مرجع هواداران علمی‌تخیلی و فانتزی
سايت تنزيل
براي خواندن قران به صورت آنلاين با امكاناتي از قبيل جستجوي سوره و آيه و جزء و همچنين امكان قرائت متن توسط قاريان بزرگ مي توانيد از اين سايت استفاده كنيد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

انتشار نامه مظاهري درباره وضعيت اقتصادي كشور
مظاهري: ارائه گزارش به مسئولان نظام تنها راه باقيمانده بود

طهماسب مظاهري (رييس‌كل سابق بانك مركزي) چند روز پيش از بركناري (28 شهريور 1387) در نامه‌اي به رييس‌جمهور به بررسي وضعيت اقتصاد كشور و مشكلات نظام بانكي پرداخته و با اظهار گله از اجرا نشدن برنامه‌هايش ارائه گزارشي از وضعيت اقتصاد كشور به مسئولان نظام را به معناي پايان دوران همكاري‌اش در بانك مركزي عنوان كرده است.
به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) وي در اين نامه تاكيد كرده است كه هر چند گزارش‌هاي تهيه شده از وضعيت اقتصاد كشور با همفكري و مشورت صاحب‌نظران تهيه و روش‌هاي علمي و تجربي و شناخت واقع بينانه از وضعيت موجود و نگاه آينده‌نگر به تصميمات در آنها ملاحظه شده و مي‌تواند راهگشاي مشكلات باشد، اما مقبول واقع نشده و نمي‌شود و با علم و اطلاع از اينكه ارسال آن گزارش به معني پايان دوران همكاري‌اش در بانك مركزي خواهد بود، تنها راه باقيمانده را همين امر دانسته است.
متن كامل نامه كه از سوي مظاهري در اختيار خبرنگار ايسنا قرار گرفته و در 12 بند نگارش شده به شرح زير است:

«‌ جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد
رييس جمهور محترم
با سلام
همانطور كه مستحضريد در هفته‌هاي اخير گزارش‌هاي مختلفي درباره وضعيت نظام بانكي حضورتان ارسال كردم.
از اين گزارش‌ها بالاخص سه گزارش آخر در زمينه 1) طرح عمليات نجات سيستم بانكي 2) گزارش مربوط به نرخ ارز 3) دو گزارش در خصوص ارز مصرفي دولتي در سال 1386 قابل ذكر است.
1ـ گزارش اول با تببين و توضيح وضعيت جاري سيستم بانكي، لزوم و ضرورت اتخاذ راه حلي جامع و هماهنگ حاوي سه سرفصل
1ـ تامين منابع مالي سالم براي سيستم بانكي
2ـ تنظيم رابطه دولت با بانك‌ها
3ـ انجام اصلاحات در مديريت داخل بانك‌ها را ارائه داده بود و اجزاء هر سرفصل را نيز به اختصار توضيح داده بود.
ـ گزارش دوم و سوم نيز ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص نرخ ارز و ميزان ارز مصرفي دولت در سال 1387 توصيه‌هايي در موضوعات مربوطه ارائه داده بود.
2ـ همزمان با تهيه و ارائه گزارش‌هاي فوق با تشكيل كارگروهي مشترك بين بانك مركزي و وزارت اقتصاد، مقدمات اجرايي هر سه موضوع، بالاخص گزارش اول، فراهم آمد و با جلسات مستمر و پيگير با مديران عامل بانك‌ها و جلسات جداگانه با هيات مديره هر بانك، تدابير و روش‌هاي تامين منابع سالم براي هر بانك به اتكاء توانمندي‌هاي داخلي، مطالبات، دارايي‌ها و استعدادهاي هر يك از آنها بررسي، تعيين و احصاء شد.
گزارش وضعيت هر بانك در قالب اسلايدهاي نمايش كامپيوتري (پاورپوينت) نيز تهيه شد.
3ـ محور اصلي اين تدابير، بكارگيري دارايي‌هاي ثابت بانك‌ها و تبديل آن به نقد، استفاده از ابزارهاي مالي براي تبديل بخشي از مطالبات بانك‌ها به پول نقد و يكسان كردن شرايط رقابتي بين بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري براي جذب و تجهيز منابع بود.
4ـ محور ديگري كه مد نظر قرار گرفت، محسوب كردن موجودي نقدي (ايران‌چك، اسكناس و سكه) موجود در شعب و خودپردازهاي بانك‌ها به عنوان بخشي از ذخيره قانوني بانك‌ها بود كه با هدف انگيزه‌مند كردن بانك‌ها به ارائه خدمات بهتر به مردم و رفع نارسايي‌هاي خودپردازها و همچنين كاستن از سختي و زحمت بانك‌ها در فرايند اصلاح ساز و كار چك‌پول‌ها بود.
5ـ تاكيد براقدامات جدي براي وصول مطالبات معوق، بالاخص مطالبات از مشترياني كه تسهيلات دريافتي را در محلي غير از موضوع تسهيلات دريافتي از بانك مصرف كرده‌اند، به عمل آمد و ضمن هماهنگي با قوه قضاييه و دادگستري تهران در تشكيل دادگاه تخصصي براي بانك‌ها، ابزارهاي اقتصادي لازم براي ايجاد انگيزه براي تسريع در وصول مطالبات نيز طراحي و پيشنهاد شد.
6ـ اين تدابير مشكلات بانك‌ها را در وصول مطالبات خود از دولت، از طريق توديع اسناد و مدارك مربوطه، از جمله اوراق مشاركت سررسيد شده دولت، به صورت فوري و كوتاه مدت حل مي‌كند و همچنين از طريق اجبار و الزام بانك‌ها به صرف نظر و دست شستن از دارايي‌هاي غير منقول مازاد خود، علاوه بر تامين نقدينگي براي بانك‌ها، موجب بهبود و سالم كردن تركيب دارايي بانك‌ها نيز مي‌شود.
7ـ ضمانت اجراي اين تدابير، يكي اين است كه با هيات مديره هر بانك توافق شده است كه پس از تصويب لايحه تقديمي دولت مبني بر باز پرداخت بدهي‌هاي دولت به بانك‌ها و افزايش سرمايه‌ بانك‌ها، نسبت به تسويه حساب و نقد كردن اوراق مشاركت و اسناد توديع شده اقدام شود، در مورد اموال غير منقول نيز با فروش داراي‌ها، وجوه حاصله صرف تامين خط اعتباري مربوطه شود.
8ـ حلقه تكميلي تدابير تامين مالي اين بود كه منابع و نقدينگي حاصل از اين اقدامات در درجه اول صرف تامين سرمايه‌ در گردش واحدهاي توليدي و حفظ اشتغال موجود و در درجه دوم صرف پرداخت تسهيلات براي تكميل طرح‌هاي نيمه تمام شود، اين كنترل در تزريق منابع با مراقبت مشترك بانك‌ها، بانك مركزي و وزارت اقتصاد انجام شود.
9ـ گزارش مربوط به اين اقدامات تدوين و حضورتان ارائه شد و اطلاعيه مشترك بانك مركزي و وزارت اقتصاد نيز به اين منظور تهيه و از طريق رسانه‌ها در اختيار عموم قرار گرفت.
10ـ متاسفانه، اولا مجموعه تدابير فوق مورد قبول واقع نشد و وصول مطالبات معوق از طريق تمليك اموال و وثايق و حتي واحدهاي توليدي بدهكاران، به عنوان راه حل انحصاري حل مساله مورد تاكيد قرار گرفت و با عباراتي تند، واحدهاي توليدي بدهكار، «قابل تعطيل كردن» خطاب شدند.
توضيحاتي هم كه در خصوص مشكلات موجود در اين زمينه ارائه شد، مسموع واقع نشد.
ثانيا: سرفصل دوم گزارش در خصوص تنظيم رابطه دولت با بانك‌ها نيز مورد عنايت واقع نشد.
ثالثا: نسبت به گزارش‌هاي مربوط به ارز مصرفي دولت نيز تصميم لازم اتخاذ نشد.
11ـ با توجه به اينكه شرايط فعلي، ايجاب مي‌كند تدابير مناسب و قطعي درباره نكات مطروحه در اين گزارش‌ها اتخاذ شود و ادامه كار در قالب سازماندهي فعلي، نياز حياتي اقتصاد امروز را تامين نكرده و نمي‌كند، ضرورتا بنا به فوريت و اهميت امر و به عنوان آخرين كوشش و اقدام خود، گزارش ضميمه را براي يكي از مقامات عالي نظام تدوين و خدمت ايشان تقديم كردم.
12ـ اينجانب با اعتقاد به اينكه پيشنهادهاي مطروحه در گزارش‌هاي تقديمي به جنابعالي ‌كه با همفكري و مشورت صاحبنظران و مديران لايقي تهيه و روش‌هاي علمي و تجربي و شناخت واقع بينانه از وضعيت موجود و نگاه آينده‌نگر به تصميمات در آنها ملاحظه شده و مي‌تواند راهگشاي مشكلات باشد، ولي مقبول واقع نشده و نمي‌شود و با علم و اطلاع از اينكه ارسال آن گزارش به حضور آن مقام عالي به معني پايان دوران همكاري اينجانب در بانك مركزي خواهد بود، اين تنها راه باقيمانده را انتخاب كردم.
ـ از خداوند متعال براي همه خدمتگزاران نظام جمهوري اسلامي ايران و خادمين ملت بزرگ ايران، موفقيت و سربلندي مسئلت مي‌كنم.»

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ابريشم‎‎‏
Silk

کارگردان: فرانسوا ژيرار. فيلمنامه: فرانسوا ژيرار، مايکل گولدينگ بر اساس رماني از آلساندرو باريکو. موسيقي: ريوايچي ساکاموتو. مدير فيلمبرداري: آلن دوستيه. تدوين: پيا دي چياولا. طراح صحنه: فرانسوا سگوين. بازيگران: مايکل پيت[هروه ژونکور]، کايرا نايتلي[هلنه ژونکور]، کوجي ياکوشو[هارا جوبي]، آلفرد مولينا[بالدابيو]، ميکي ناکاتاني[مادام بلانش]، مارک رندال[لودويچ]، سئي اشينا[دختر]، کنت ولش[شهردار ژونکور]، جون کونيمورا[اومون]. 107 و 112 دقيقه. محصول 2007 کانادا، فرانسه، ايتاليا، انگلستان، ژاپن. نام ديگر: Seta، Soie. برنده جايزه بهترين طراحي لباس و نامزد جوايز بهترين فيلمبرداري-موسيقي- صدابرداري و طراحي صحنه از مراسم جتي، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري-طراحي صحنه- طراحي لباس و صدابرداري از مراسم Jutra.
قرن نوزدهم، فرانسه. هروه ژونکور پس از بازگشت به شهر کوچک زادگاه خود از سوي بالدابيو براي آوردن کرم ابريشم از کشورهاي ديگر اجير مي شود. هدف بالدابيو توليد ابريشم مرغوب و دستيابي به ثروت و رونق دادن شهر است. سفر اول هروه با توفيقي اندک همراه است. از اين رو بالدابيو وي را براي سفري طولاني و سخت روانه مي کند. اين بار مقصد ژاپن و محل اصلي پرورش کرم ابريشم است که راه يافتن به آنجا کاري پر مخاطره است. هروه بعد از طي مسيري سخت و دراز وارد دهکده اي مي شود که محل اصلي پرورش کرم ابريشم است. در آنجا با دختري زيبا آشنا مي شود که محبوب ارباب محلي است و کم کم شيفته او مي گردد. آندو بدون اين که قارد به تکلم به زبان يکديگر باشند، سعي مي کند تا با يکديگر ارتباط برقرار کنند. اين در حالي است که همسر جوان و زيباي هروه که به تازگي با وي ازدواج کرده، در شهر زادگاهش انتظار او را مي کشد. هروه با باري پر ارزش به شهر خود بازمي گردد و بالدابيو را خشنود مي کند. اما خود در صدد بازگشت به دهکده ژاپني و يافتن محبوبي است که بيم مرگ او مي رود.

چرا بايد ديد؟
فرانسوا ژيرار متولد 1963 سن فليسين، کبک کانادا است. با ساختن ويديو آرت از دهه 1980 شروع به کار کرد و بعد از تاسيس شرکت زون پروداکشنز تعدادي فيلم کوتاه تجربي نيز ساخت.از 1989 تمام نيروي خود را براي اسخت فيلم بلند متمرکز کرد. ابتدا فيلم محموله و در سال 1993 فيلم 32 فيلم کوتاه درباره گلن گولد را ساخت که هفت جايزه بين المللي از جمله جوايز اصلي جشنواره هاي تورنتو سائوپولو را به دست آورد. در فاصله سال هاي 1993 تا 1998 فقط سه فيلم مستند تلويزيوني با محوريت موسيقي ساخت. در 1998 با فيلم ويولن قرمز جايزه اسکار بهترين موسيقي و 19 جايزه بين المللي معتبر را به دست آورد و شهرتي جهاني کسب کرد. ابريشم سومين فيلم اوست که با فاصله اي نزديک به يک دهه فترت آن را کارگرداني کرده و در طول اين مدت هيچ ردي از او در منابع مکتوب يا اينترنتي به چشم نمي خورد.
آلساندرو باريکو متولد 1958 تورينو، داستان‌نويس مشهور ايتاليايي است که خواننده فارسي زبان نيز او را از وراي ترجمه مشهورترين کتابش-ابريشم- و نمايشنامه نووچنتوکه بر اساس آن جوزپه تورناتوره فيلم افسانهٔ 1900 را ساخته مي شناسند. باريکو داستان ابريشم را بر اساس زندگي واقعي فيليپ کارلسن قاچاقچي فرانسوي کرم ابريشم نوشته که همسري در زادگاه و محبوبي در انتهاي دنيا داشته است. تا اينکه همسرش به او شک مي کند و ارباب محبوبه نيز...
بديهي است پايان چنين قصه اي درباره عشق، حسادت و خيانت بايد تلخ باشد که در اينجا به مرگ همسر ناکام و شايد محبوبه؟ منتهي مي شود. هروه نيز با پرداختن به باغ همسر متوفايش روزگار را سر مي کند. انتخاب چنين داستاني از سوي ژيرار پس از توقفي چند ساله چه علتي مي تواند باشد. به او همه فيلم هايش ربطي به دنياي موسيقي و مردان و زنان اين دنيا داشتند، چه ارتباطي دارد. کجا رفته است آن شور و حرارتي که از هر فريم ويولن قرمز ساطع بود؟
ابريشمي که او از کتاب باريکو با صرف 20ميليون دلار بافته، فقط به درد چرت زدن مي خورد. اقتباسي فاقد انرژي و بداعت، بي روح و کسل کننده که جز درخشش کوتاه آلفرد مولينا هيچ ندارد. از اين روست که تماشاگر اشنا با او و باريکو پاسخي دندان شکن در گيشه به تهيه کننده داده و با ريختن تنها يک ميليون دلار به پاي اين فيلم، جايگاه و ارزش نقادانه آن را نيز به زبان بي زباني اعلام کرده اند. کتاب باريکو که شهرت و ارزشي همپاي جاناتان ليونگستن مرغ دريايي براي دوستداران ادبيات دارد، تبديل به فيلمي پيش پا افتاده شده که فوج هنرپيشگان بي المللي و خوش سيمايش نيز قادر به افزودن اندکي جذابيت به آن نيستند. راست گفته اند: هنر را بايد در اوج رها کرد. شايد بهتر بود ژيرار هرگز از لاک خود خارج نمي شد!
ژانر: درام، عاشقانه.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/89319438/silk-re-svd.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/89320051/silk-re-svd.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/89319241/silk-re-svd.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/89319563/silk-re-svd.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/89319538/silk-re-svd.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/89319758/silk-re-svd.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/89320044/silk-re-svd.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/89319612/silk-re-svd.part8.rar

رمز فايل: areg


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مرگ ستاره
Death of a Star

مستند مرگ ستاره
محصول
PBS Nova

Why do stars explode and how is the energy generated? What is the effect of all those little “aftermath” particles floating through space? Nova: Death of a Star is a 60-minute science documentary that explores rare astronomical events in all their dimensions. The film features the 1987 explosion of a supernova — first observed by a Canadian astronomer in Chile — and discusses its impact on the universe. Witness the celestial phenomena that baffles the scientific community as you travel from South America to Japan to Cleveland. A discussion of supernova neutrinos is a special highlight of the tape. ~ Kathleen Wildasin, All Movie Guide.

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/145333751/nova.doas.part1.rar
http://rapidshare.com/files/145333661/nova.doas.part2.rar
http://rapidshare.com/files/145333658/nova.doas.part3.rar
http://rapidshare.com/files/145333669/nova.doas.part4.rar
http://rapidshare.com/files/145351592/nova.doas.part5.rar
http://rapidshare.com/files/145351319/nova.doas.part6.rar
http://rapidshare.com/files/145358830/nova.doas.part7.rar
http://rapidshare.com/files/145587905/nova.doas.part8.rar
 

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Billy and Mandy's Big Boogey Adventure

لينکهاي دانلود

Billy.And.Mandys.Big.Boogey.Adventure.2007.DVDRiP.XViD-WPi.talqwe.part1.rar
Billy.And.Mandys.Big.Boogey.Adventure.2007.DVDRiP.XViD-WPi.talqwe.part2.rar
Billy.And.Mandys.Big.Boogey.Adventure.2007.DVDRiP.XViD-WPi.talqwe.part3.rar
Billy.And.Mandys.Big.Boogey.Adventure.2007.DVDRiP.XViD-WPi.talqwe.part4.rar
Billy.And.Mandys.Big.Boogey.Adventure.2007.DVDRiP.XViD-WPi.talqwe.part5.rar
Billy.And.Mandys.Big.Boogey.Adventure.2007.DVDRiP.XViD-WPi.talqwe.part6.rar
Billy.And.Mandys.Big.Boogey.Adventure.2007.DVDRiP.XViD-WPi.talqwe.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Live In Consert Usa
با صداي ولي

آلبوم جدید و زیبای ولی با نام Live In Consert Usa.
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

قطعة راز گل
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نسخه ی جدید یاهو مسنجر
Yahoo! Messenger 9.0.0.1912 Final

جدیدترین نسخه ی یاهو مسنجر، دنیای اینترنت بسیاری از کاربران ایرانی
البته ظاهراً دریافت Yahoo! Messenger مانند محصولات گوگل از طریق آی پی های ایران امکان پذیر نمی باشد، که در اینجا شما میتوانید نسخه ی جدید و نهایی این نرم افزار محبوب را از پی سی دانلود دریافت نمائید.

قابلیت های كلیدی نرم افزار Yahoo! Messenger 9.0.0.1912 Final:
- اشتراک گذاری ویدیو در داخل پنجره چت از سایت های محبوب به اشتراک گذاری ویدیو
- نحوه جدید قرار گرفتن Statue ها و امکان استفاده از شکلک ها در قسمت Status
- اسكن خودكار فایل های انتقالی با آنتی ویروس قدرتمند نورتون
- نمایش عکس‌های فلیکر به صورت یک اسلاید شو
- ارسال SMS ‌به تلفن‌های موبایل دوستان
- ارتقای گرافیک لیست دوستان
- تلفیق با نرم افزار پیغام رسان مایکروسافت Windows Live (MSN) Messenger، شما می توانید آی دی MSN دوستان خود را در یاهو مسنجر اضافه کنید و از وضعیت آنلاین بودن آنها مطلع شوید و با آن ها چت کنید!
- امکان ارسال و دریافت فایل هایی تا سقف 2 گیگا بایت از طریق مسنجر
- تماس رایگان تلفنی بین دو کامپیوتر (PC-to-PC) و تماس بین کامپیوتر و تلفن با کمترین هزینه
- فوروارد تماس به ارئه‌دهندگان خدمات VoIP
- پلاگین (Plugins) های ویژه برای Yahoo! services, eBay, Amazon.com
- مشاهده وضعیت دوستان در Yahoo! 360°
- داشتن پوسته‌های جدید
- خندانک‌های جدید
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

برنامه نویسی در موبایل (تحت جاوا) J2MEdit

برنامه J2MEDIT اولين برنامه ايست که ميتوان توسط آن در گوشی به برنامه نويسی و ويرايش کدها پرداخت.
نوشتن و جمع آوری سورس ها در گوشيهایی که جاوا پشتيبانی ميکنند از امکانات اين برنامه است.زبان های موجود برنامه نويسی در اين برنامه PHP code،Java،C و HTML codes است.
اين برنامه اولين و تنها ابزاری است که ميتوان به صورت قدرتمند و قابل حمل در موبايل به برنامه نويسی پرداخت.اين برنامه قابليت ايجاد پروژه های کوچک و ساده را در موبايل داراست.
برنامه J2MEDIT ابزاری حرفه ايست برای گسترش زبان های برنامه نويسی در موبايل که برای تمامی دانشجويان و محصلان و برنامه نويسان حرفه ای ساخته شده است.

امکانات و قابليت هاي مهم و کليدی اين برنامه:
- قابليت ايجاد پروژه هاي جديد C/C++، Java،PHP،HTML code
- قابليت ايجاد Note و يادداشت و کدهای پيچيده
- ايجاد و ويرايش تمامی کد های
- قالبيت کپی، چسباندن، جستجو،جايگزينی،باطل کردن و ...
- ارسال فايلها توسط ايميل
- قابليت آپلود کردن فايلها از گوشی در اينترنت
- انتقال دادن دستورات همه کليدهای روی گوشی برای انجام درخواست ها
- پيشرفته شدن ديتاهای فشرده شده و قابليت جابه جايی اين فايلها
- قابليت به اشتراک گذاشتن با ديگران به همراه توسط اینترنت
- و...

اين برنامه به صورت جاوا میباشد و بر روی اکثر گوشی های که جاوا پشتيبانی میکند قابل نصب میباشد.


لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

به دنبال کلید Azangara v1.35

Azangara یک سرزمین بسیار دور است که هیچ کس در مورد گنجینه ها، اسرار، خطرات و مکان های مخفی آن چیزی نمی داند. تنها افسانه هایی از آن به ما رسیده است ...
شما باید قهرمان بازی را از میان قلعه های تاریخی پر پیچ و خم و خطرناک جلو ببرید ، گنجینه ها را پیدا کنید و از گرفتن جایزه های هیجان انگیز لذت ببرید.
راه پر از ماجرا ها و خطرات فراوان است: عبور از دشت ها، پل ها، دالان ها، زندان ها و ... . پشت هر در خطری در کمین است ...
خوشبختانه قهرمان شما بسیار شجاع و ماهر است. او خیلی سریع حرکت کرده و از روی موانع می پرد. کلید هایی برای عبور در نظر گرفته شده که در صورت موفقیت در هر مرحله به شما داده می شود. دالان های تاریک را می توانید با چراغ قوه روشن کنید. سلاح هایی درنظر گرفته شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای اطمینان از درستی راه ها ابتدا از راه های میان بری که وجود دارد استفاده کنید. باید به دنبال اسرار، ارواح و خانه های تاریک باشید و در پایان با جمع آوری گنجینه ها بالاترین امتیاز بازی را به دست آورید.
بازی دارای 7 مرحله کامل می باشد. هر مرحله شرایط خاص خودش را دارد، موزیک و انیمیشن خاص خود آن مرحله. مرحله به مرحله بر حجم امتیاز ها و پیچیدگی و هیجان بازی اضافه می شود. قادر خواهید بود از هر جا بازی را قطع و به قلعه (مرحله) بعدی بروید. پاداش هر مرحله بعد از اتمام آن مرحله به شما داده می شود.

قابلیت های کلیدی بازي Azangara v1.35:
- 7 مرحله کامل
- انیمیشن زیبا و با کیفیت
- شرایط آب و هوایی متفاوت برای هر مرحله
- مراحلی برای آموزش بازی در نظر گرفته شده است
- هر مرحله دارای جایزه می باشد
- دارای فضای کاملا 3 بعدی با افکت های زیبا
- دسته های مخصوص بازی های کامپیوتری را پشتیبانی می کند
- دارای امکان ذخیره و loading
- و...

سیستم مورد نیاز:
Windows 98/ME/NT/2000/XP/Vista
DirectX 8
400 MHz
64 MB RAM
Resolution : قابلیت پخش به صورت Fullscreen یا /Windowed
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 20 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

 

حديث رمضان

قال الصادق عليه السلام

للصائم فرحتان فرحه عند افطاره و فرحه عند لقاء ربه

براي روزه دار دو سرور و خوشحالي است:
1 - هنگام افطار 2 - هنگام لقاي پروردگار (وقت مردن و در قيامت)


وسائل الشيعه، ج 7 ص 290 و 294 ح‏6 و 26.

 

 

دعاي رمضان

روز بيست و ششم

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْكوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده كوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وكردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان.

 

 

کلام رمضان

ماه رمضان، كه يك ذخيره و عطيّه و هديه‌ى الهى است و در اختيار مردم مسلمان است، در درون خود ارمغانهاى ارزشمندى را در همين جهت براى ما دارد. از طرفى، روزه‌ى ماه رمضان كه يك تمرين و رياضت است، وسيله‌اى است براى تسلّطِ بر نفس؛ كه بدون تسلّط بر نفس و در دست گرفتن زمام هوسها و هواها و شهوات، هيچ كاربزرگى را نمى‌شود با موفقيّت انجام داد. ماه رمضان با سرمايه‌ى روزه‌اى كه دارد يك تمرين علمىِ ارزشمند در اين جهت است.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که فقط 1 درصد انرژى توليدى خورشيد ميتواند زمين را به مدت صد و پنجاه ميليارد سال گرم نگه دارد.
  • آيا ميدانستي براى هر 200 متر ارتفاع ، حدود يک درجه از دماى هوا کاسته ميشود ، به اين علت است که در ارتفاعات بيش از پنج هزار متر در قلل کوهها هميشه پر برف بوده و هرگز برفها آن آب نميشود.
  • آيا ميدانستي 10000 تا باکترى را در يک صف مستقيم رديف کنيم ، طول اين صف تقريبا به يک ميليمتر ميرسد.
  • آيا ميدانستي که در عمق سي کيلومترى زمين دما به 1200 درجه سانتيگراد ميرسد و دما اغلب سنگها بصورت مذاب هستند.
  • آيا ميدانستي هر هراز گام را يک مايل ميگويند ، آنهم برابر است با 1609 متر.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

کور بشی
انگشتتو مشت کن..... مشته؟
مشته مشته؟
حالا محکم بزن تو چشمت تا کور بشی دوریمو نبینی......!!!

فرق لبخند تو با من
ميدوني فرق لبخند تو با لبخند من چيه ؟ تو وقتي شادي ميخندي،من وقتي تو شادي ميخندم

یاران سه قسم اند
دلا ياران سه قسم اند گر بداني زباني اند و ناني انـد و جـاني به نـاني نان بده از در برانـش تو نيـکي کن يه ياران زبـاني وليـکن يـار جـاني را نگهدار به پـايش جـان بده تا مي تواني

ای شلغم
تو هديه الهی از خداوندی برای سينه پر دردمن:عطر وجودت را برای شفا می بويم..........!
ای شلغم

اداره هوا شناسی
سلام ببخشيد از اداره هواشناسی مزاحم مشوم اينجا کسی دلش هواتون را کرده چه کار بايد بکنه؟

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مرد راهي؟ بسم ا...

اين روزها با نزديك شدن به روز قدس اخبار و وقايع بيشتري از فلسطين و اسرائيل در جرايد منتشر و در صدا و سيما پخش مي شود.
صهيونيست ها براي رسيدن به اهداف خود كه مهمترين آن ظهور منجي و موعودشان است از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند و حتي به آدم كشي، تفرقه، دو به هم زني و جنگ هم دست مي زنند.
داشتم نگاهي به فعاليت هاي صهيونيست ها براي رسيدن به اهدافشان مي كردم.
يكي از اين اهداف تخريب مسجد الاقصي و ساختن معبد سليمان به جاي آن است.
اما چرا صهيونيست ها اينقدر براي ساختن اين معبد تلاش مي كنند. هدفشان چيست؟
پاسخ سوال اين است كه يهوديان معتقدند اين معبد معبدی است كه به ادعای يهوديان پس از ساخت آن «مسيح يهود» ( منجی يهوديان) ظهور خواهد كرد و هزاره خوشی و شادمانی و حاكميت يهوديان آغاز خواهد شد. در واقع يهوديان هم در حال فعاليت براي ظهور منجي و موعودشان هستند.
اما براي رسيدن به اين هدف فعاليت هاي ديگري هم انجام داده اند:
اسرائيليان براي رسيدن به هدفشان محرمانه در پي شبيه سازي يك گاو سرخ رنگند. صهيونيستها ظهور اين گاو و ذبح آن به دست خاخام های يهودی در زمانی معين را, بيانگر ندايی آسمانی و نشانه ای برای تخريب مسجد الاقصی و ساخت معبد يهودی مي دانند.
صهيونيست ها در قسمت هايي زيرين مسجد الاقصي حفاري هاي متعددي انجام داده اند كه موجب سست شده پايه هاي مسجد شده، همچنين با تزريق مواد اسيدي و خورنده به تونل هايي كه در زير مسجد الاقصي حفر كرده اند موجب فرسوده شدن پايه هاي مسجد شده اند.
صهیونیستها در وضعیت آمادگی کامل برای تخریب مسجد الاقصی و بنای کنیسه می باشند و یک کارخانه بزرگ در نزدیکی شهر عرا در صحرای نقب ، سنگهای مخصوص کنیسه را به همراه لباسهای خاخامهای یهودی و ادوات لازم برای بنای این کنیسه را تولید و آماده کرده اند.
و اسرائيلي ها با آزمايشات هسته اي در پي ايجاد يك زلزله هستند تا با توجه به سستي پايه هاي قدس موجب تخريب آن شوند و از اين طريق به هدف خود براي ساخت معبد سليمان هستند.
توجه كنيد كه آنها براي رسيدن به يكي از اهدافشان چگونه مشغول فعاليتند اما ما كه مسلمانيم و امامي زنده كه به مانند موعود آنان خيالي نيست داريم چگونه دست روي دست گذاشته ايم و خود را مشغول دنيا كرده ايم.
آيا تنها خواندن چند دعا مانند ندبه و توسل و پخش كردن چند كليپ درباره امام زمان (عج) كافي است. نمي گويم كه دعا نخوانيد اما تنها دعا كافي نيست. اينك گاهِ نشستن نيست ... هنگام قيام است. همه بايد برخيزيم و عملا براي ظهور امام عصر (عج) گام برداريم.

پس هر كه مرد ميدان است بسم ا...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

هم پیش از فردوسی و هم پس از او، سُرایندگان بسیاری دست به نگاشتن شاهنامه زده‌اند.
آنچه که شاهنامه فردوسی را – و تنها این شاهنامه را - به جایگاه امروزینش رسانید، برداشت ویژه فردوسی از همان داستانهای کهن بود، که از روزگار انوشه روان بدست موبدان زرتشتی به پهلوی نوشته شده و بدست فرزانگان خراسانی رسیده بودند.
برداشت فردوسی از "خدای نامه"، که می‌بایست سرگذشت "خدایگان" باشد، برداشت یک دهقان (۴) بود، برداشت مردی از میان مردم، نه از خدایگان و نه از موبدان. همین سخن برآمده از دل یک دهقان فرزانه بود که در درازنای یک هزاره همچنان بر دلهای ایرانیان فرونشست و فرومی نشیند.
فردوسی در سُرایش شاهنامه به بازگوئی آنچه که شنیده و خوانده بود، بسنده نکرد و در چارچوب افسانه‌های میهنی به بازآفرینی کیستی ایرانی پرداخت.
"کیستی ایرانی" در شاهنامه بر سه ستون سِتبر استوار شده است: "انسان آرمانی"، "شایست و ناشایست" و "فرمانروای آرمانی".
یکی از بزرگترین شاهکارهای فردوسی بازسازی چهره "ایرانیانِ آرمانی"، یا همان "آزادگان" است. از همین رو است که شاهنامه بیش از آنکه به شاهان و خدایگان بپردازد، به پهلوانان و ویژگیهای آنان می‌پردازد و آنها را بروشنی بازمی گوید:
«بیشترین تکرار صفات در دوره پهلوانی است. پرورش مردِ عمل و مردِ خرَد در مفهوم «پهلوانی» عالی ترین شکل تربیت ورزشی را در شاهنامه نشان می‌دهد که این مفهوم در ابیات زیادی با تکیه بر رهنمودهای عقلی (خردورزی) و پایبندی به اصول اخلاقی و جوانمردی تاکید شده است. از بین ۳۱۳۴ بار تکرار صفات عقلی-اخلاقی، صفت "خِرد" با ۳۶% تکرار در اولویت قرار دارد». (۵)
در همین راستا است که فردوسی پروایی از ستودن پیران ویسه، وزیر افراسیاب بزرگترین دشمن ایرانزمین ندارد و او را چنان می‌ستاید که زال را و گودرز را، او همچنین در نکوهش کیکاووس، شاه بیخرد ایران چیزی کم نمی‌گذارد و تنها آن ویژگیهایی را پیش چشم دارد، که بگمان او برازنده یک "آزاده"اند.

۴. دهقان برگرفته از واژه "دیهگان" پهلوی است. به گمان می‌رسد دهقانان روزگار فردوسی، بازماندگان سومین طبقه بزرگزادگان ایران پیش از اسلام بوده باشند، که آنان را "آزاتان" (آزادها) نیز می‌نامیدند. اینان بروزگار ساسانیان زمینداران کوچکی بودند که به هنگام جنگ در رَسته اِسواران ارتش ایران می‌جنگیدند.
۵. مقایسه صفات اصلی پهلوانی در شاهنامه، رحیم رمضانی نژاد، حسن دانشمندی، علیرضا نیکوئی، بهرام بهرامی پور. دانشگاه گیلان

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة سبأ آيات: 54 محل نزول: مکه
 
أَفْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَم بِهِ جِنَّةٌ بَلِ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ فِي الْعَذَابِ وَالضَّلَالِ الْبَعِيدِ 8 أَفَلَمْ يَرَوْا إِلَى مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُم مِّنَ السَّمَاء وَالْأَرْضِ إِن نَّشَأْ نَخْسِفْ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ نُسْقِطْ عَلَيْهِمْ كِسَفًا مِّنَ السَّمَاء إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِّكُلِّ عَبْدٍ مُّنِيبٍ 9 وَلَقَدْ آتَيْنَا دَاوُودَ مِنَّا فَضْلًا يَا جِبَالُ أَوِّبِي مَعَهُ وَالطَّيْرَ وَأَلَنَّا لَهُ الْحَدِيدَ 10 أَنِ اعْمَلْ سَابِغَاتٍ وَقَدِّرْ فِي السَّرْدِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 11 وَلِسُلَيْمَانَ الرِّيحَ غُدُوُّهَا شَهْرٌ وَرَوَاحُهَا شَهْرٌ وَأَسَلْنَا لَهُ عَيْنَ الْقِطْرِ وَمِنَ الْجِنِّ مَن يَعْمَلُ بَيْنَ يَدَيْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَمَن يَزِغْ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِيرِ 12 يَعْمَلُونَ لَهُ مَا يَشَاء مِن مَّحَارِيبَ وَتَمَاثِيلَ وَجِفَانٍ كَالْجَوَابِ وَقُدُورٍ رَّاسِيَاتٍ اعْمَلُوا آلَ دَاوُودَ شُكْرًا وَقَلِيلٌ مِّنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ 13 فَلَمَّا قَضَيْنَا عَلَيْهِ الْمَوْتَ مَا دَلَّهُمْ عَلَى مَوْتِهِ إِلَّا دَابَّةُ الْأَرْضِ تَأْكُلُ مِنسَأَتَهُ فَلَمَّا خَرَّ تَبَيَّنَتِ الْجِنُّ أَن لَّوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ الْغَيْبَ مَا لَبِثُوا فِي الْعَذَابِ الْمُهِينِ 14

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا او بر خدا دروغ بسته يا به نوعى جنون گرفتار است؟!» (چنين نيست)، بلكه كسانى كه به آخرت ايمان نمى‏آورند، در عذاب و گمراهى دورى هستند (و نشانه گمراهى آنها همين انكار شديد است) «8» آيا به آنچه پيش رو و پشت سر آنان از آسمان و زمين قرار دارد نگاه نكردند (تا به قدرت خدا بر همه چيز واقف شوند)؟! اگر ما بخواهيم آنها را (با يك زمين‏لرزه) در زمين فرومى‏بريم، يا قطعه‏هايى از سنگهاى آسمانى را بر آنها فرومى‏ريزيم; در اين نشانه‏اى است (بر قدرت خدا) براى هر بنده توبه‏كار! «9» و ما به داوود از سوى خود فضيلتى بزرگ بخشيديم; (ما به كوه‏ها و پرندگان گفتيم:) اى كوه‏ها و اى پرندگان! با او هم‏آواز شويد و همراه او تسبيح خدا گوييد! و آهن را براى او نرم كرديم «10» (و به او گفتيم:) زره‏هاى كامل و فراخ بساز، و حلقه‏ها را به اندازه و متناسب كن! و عمل صالح بجا آوريد كه من به آنچه انجام ميدهيد بينا هستم! «11» و براى سليمان باد را مسخر ساختيم كه مسير يك ماه را; و چشمه مس (مذاب) را براى او روان ساختيم; و گروهى از جن پيش روى او به اذن پروردگارش كار مى‏كردند; و هر كدام از آنها كه از فرمان ما سرپيچى مى‏كرد، او را عذاب آتش سوزان مى‏چشانيم! «12» آنها هر چه سليمان مى‏خواست برايش درست مى‏كردند: معبدها، تمثالها، ظروف بزرگ غذا همانند حوضها، و ديگهاى ثابت (كه از بزرگى قابل حمل و نقل نبود; و به آنان گفتيم:) اى آل داوود! شكر (اين همه نعمت را) بجا آوريد; ولى عده كمى از بندگان من شكرگزارند! «13» (با اين همه جلال و شكوه سليمان) هنگامى كه مرگ را بر او مقرر داشتيم، كسى آنها را از مرگ وى آگاه نساخت مگر جنبنده زمين ( موريانه) كه عصاى او را مى‏خورد (تا شكست و پيكر سليمان فرو افتاد); هنگامى كه بر زمين افتاد جنيان فهميدند كه اگر از غيب آگاه بودند در عذاب خواركننده باقى نمى‏ماندند! «14»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

aminxtasi_1366@yahoo.com

t0o ke negahat be negahi negaran ast
bashad ke farda delat ba digaran ast
www.abarweb.mihanblog.com

 

 

moshka22000@yahoo.com

ای زمان چشمه خورشید تورا
می کشانم به دو دست
"او نمی تاباند"
نور خود را یکدست
http://soodabehyoosefi.blogfa.com

 

 

hamedfarajzadeh@yahoo.com

سلام
اين يك تبليغ نيست
اميدوارم حال همه خوب باشه
ميخوام يه وبلاگ رو بهتون معرفي كنم
وبلاگي كه توش راجع به يه حيوون خونگي به اسم همستر كلي مطلب و عكس داره
پيشنهاد مي كنم حتما ببينيد
از دست ندين
http://hamesterkocholoo.blogfa.com

 

 

محفوظ

پیشنهاد PETA به کارخانه بستنی سازی:
به جای شیر گاو از شیر زنان استفاده کنید!

سخنگوی زن گروه حمایت از حیوانات PETA با ارسال نامه ای به کارخانه بستنی سازی Ben & Jerry خواستار استفاده از شیر زنان به جای شیر گاو در محصولات این شرکت شد!
این درخواست عجیب PETA به دنبال خبر اقدام یک رستوران سوییسی در مورد خرید شیر زنان شیرده و جایگزینی هفتاد و پنج درصدی آن به جای شیر گاو در غذاهای سرو شده انجام گرفته است!
PETA اعلام کرده است جنبش جایگزینی شیر زنان به جای شیر گاو باعث کاهش آزار و اذیت گاوهای شیرده و گوساله های آنها در کارخانجات تولید شیر و همچنین افزایش سلامت انسان ها خواهد شد.
خانم تریسی رایمن ، مدیر اجرایی PETA نیز گفت : ” همه می دانند که سینه بهترین است! بنابراین کمپانی Ben & Jerry می تواند با جایگزینی شیر سینه ، لطف بزرگی به مشتریان و گاو ها بکند!

ته نوشت: منبع انگلیسی مطلب

 

 

rasool1386@yahoo.com

امان از مرده پنداشتنِ يگانه زنده ي جهان

مي خواهم داستاني برايتان بگويم درباره ي خانواده ای که در زندگی با مشکلات و سختی های زیادی مواجه شده بود. مرد، دچار شکست مالی شده بود، فرزندشان بیماری لاعلاجی گرفته بود و افسردگی و نا امیدی تمام خانواده را محاصره کرده بود. زنِ خانواده هرچقدر سعی می کرد امیدِ رفته بر باد را به خانه برگرداند موفق نمی شد و کاری از پیش نمی رفت. تا اینکه روزی لباس سیاه پوشید و غمگین در گوشه ای نشست. همسرش پرسید: چرا لباس سیاه پوشیده ای؟ زن گفت: مگر نمی دانی که او مرده است؟ مرد با تعجب پرسید: چه کسی مرده است؟ زن پاسخ داد: خدا . مرد با تعجب گفت: چطور می توانی چنین چیزی بگویی؟ چطور ممکن است خدا بمیرد؟ زن گفت:اگر خدا نمرده است، پس دلیل این همه غصه و ناامیدی چیست؟ آيا نا اميدي كامل ازیک شخص، مرده پنداشتن او نيست؟ تو فقط از شرمت مجلس ختم نمي گيري ولي همان تصوري كه راجع به يك مرده داري را از خداوند نيز داري. نا امیدی کاری شیطانی است.
این داستان، داستان هر روز اغلب مردم است. بیشتر انسانها به سوگ خداوند نشسته اند. خدای بیشتر انسانها مرده است. چرا که اگر زنده بود، اين همه نا امیدی، افسردگی، پوچی و بدبختي شایع نمي شد. ارتباط با خداوند نزد بسياري از انسانها معنایی ندارد. اگر به کسی بگویید مسائلت را با خدا مطرح کن و با او حرف بزن و درد دل کن، شوخی بی مزه ای با او کرده اید. و شاید هم از آن به بعد هر وقت شما را ببیند، به چشم یک آدم متحجر و خرافه گرا به شما نگاه کند!!
اما به راستی چرا خدا را مرده پنداشته‏ایم؟ چرا گمان می‏بریم که خداوند نباید و نمی‏تواند با مخلوق و بنده‏ی خود ارتباط داشته باشد؟ مگر خداوند عاشق مخلوق خود نیست؟ این چگونه عشقی است که بگوییم بین عاشق و معشوق هیچ رابطه‏ای وجود ندارد؟ اصلاً چرا نباید خداوند با مخلوق خود رابطه‏ای داشته باشد؟ چرا نباید مخلوق خود را هر لحظه هدایت کند؟ چرا نباید با بنده‏ی خود سخن بگوید؟ چرا گمان برده‏اید که خداوند تنها با گروه بسیار بسیار اندکی از بندگان خود سخن گفته؟ آیا نعوذ باللّه او تبعیضی میان بندگان خود قائل است؟
دوست محمدی

 

 

ronicarad@yahoo.com

زیباترین دختر آلمان

اين عکس زيباترين دختر در آلمان است:



دوست داريد از نزديک او را ببينيد و با او گفتگو کنيد؟
هر چند هر کاری شدنی است و آرزو بر جوانان عيب نيست ولی ديدار و گفتگو با اين دختر زيبا برای هيچ کس ممکن نيست. علت ناتوانی انسانها در ديدار و گفتگو با اين دختر زيبا خيلی ساده است زيرا او هرگز وجود ندارد و عکس او دسترنج يک پروژه ی طولانی مدت در دو دانشگاه آلمان برای ساختن زيباترين چهره ميباشد. بله، عکس اين دختر بر اساس پژوهشهای زيبايی شناسی توسط دانشمندان در دانشگاه های Regensburg و Rostock آلمان و با کمک يک نرم افزار چهره سازی (morphing) ساخته شده است.
بطور فشرده بايد گفت که دانشمندان در اين پروژه با الهام گرفتن از چهره ی ۳۲ پسر و ۶۴ دختر زيبا الگوهای زيبايی را در آنها نشانه گزاری کردند و با مخلوط کردن اين چهره ها صورتی تازه که تمامی زيبايی های آن گروه در آن باشد را خلق کردند. باید چند نکته را حتماً خاطر نشان ساخت:

آقایان توجه کنند که:
همانطور که ملاحظه و تجربه درونی خود را در مواجهه با این چهره حس می کنید حتماً متوجه شده اید که علت تاثیر گذاری عجیب و عمیق این چهره بر چند تعبیر بنا شده است، الف) معصومیت ب) آرامش عمیق ج) وجود توجه دقیق در نگاه و حضور در لجظه حاضر د) چهره گشاده و خوش، نه خنده مصنوعی و بیش از حد در آن وجود دارد و نه ژست جدیت و خشونت و چین در چهره هـ) گردن متناسب که به حالت کاملاً صاف قرار گرفته، نه مایل که حالت طنازی و لوس دهد و نه چانه رو به جلو و پیشانی رو به عقب که نشانه غرور و روحیه مردانه است، و نه چانه رو به عقاب و ایجاد غب غب که تقلید ژست های ارتشی و مدیرانه است و) نگاه بسیار نجیب و پر حیا که ایجاد حس احترام بسیار زیاد و رعایت حریم می کند. تجربه احساس علاقه به این خانم برای بسیاری از آقایان تجربه ای جدید و جالب است، زیرا اظهار میکنند که بدون احساس کردن تاثیرهای جنسی یا رویاسازی های جنسی، علاقه ای پاک و عمیق را به او حس میکنند.

خانمها توجه کنند که:
همانطور که ملاحظه میکنید این خانم الف) چهره ای عاری از هر نوع رنگ آرایشی دارد، مطالعات مختلف نشان داده اند که ایجاد اخلاف کنتراستهای رنگ در صورت، فقط تحریکات جنسی را در جنس مخالف زیاد میکند نه تاثیر گذاری شخصیتی را ب) آرایش موها بسیار ساده، اما بسیار تمیز و مرتب است د) چهره این خانم عاری از تمام حالتهایی است که در دیگر بانوان حسادت ایجاد کند، مگر در درصدی که از بیماری حسادت به شکلی روانی رنج میبرند هـ) آرامش نگاه و چهره این خانم او را کاندید خوبی برای دوستی میکند که اعتماد به وی کار بسیار ساده ای است و) اگر به شما گفته شود که این خانم پزشک شما، پرستار شما، یا حتی منشی همسر شماست، احساس اعتماد کاملی نسبت به او میکنید و حتی در مورد آخر که پای شوهر شما در میان است، خیالتان از این خانم و نجابت او راحت است و تنها ممکن است احتمال دهید که همسرتان به او دل ببازد! ح) زیبا و دلنشین بودن بسیار کم خرجتر از آن است که شما دارید زندگی میکنید و زیبایی واقعی وقت شما را به مراتب کمتر میگیرد و) به سختی میتوانید سن دقیق برای این خانم بگویید، بیشترین کسانی که خواسته اند خود را به زور از تک و تا نیندازند و سن دقیقی را برای ایشان ارائه دهند نیز خطاهای خنده داری کرده اند. جوانی در این چهره به همراه و توام با پختگی به چشم میخورد. پختگی بی ادعا که نیاز به گفتگوی طولانی در باره موضوعهای ظاهرا جدید اداری یا اقتصادی و سیاسی ندارد!

 

 

silasjasmin@yahoo.com

داستان

سلام
اول از همه خیلی خوشحالم که آقای مبین عزیز به درخواستهای ما احترام گذاشتن و مجله رو دوباره برای ما شیرین کردن و آزشون ممنونم و این موضوع رو به همه دوستان عزیزم تبریک می گم. مطمئن هستم از این به بعد مطالب جالب عزیزانم رو توی این مجله می بینم و از این به بعد با دل و جون روزانه رو خواهم خوند.
داستان امروز شاید تخیلی باشه ولی اگه با دقت بهش نگاه کنید، می تونه به واقعیت تبدیل بشه. فقط کافیه با چشم باز بخونینش: یک دختر مراکشی همراه پدرش که شغل او نخ ریسی بود زندگی می کرد. از بخت خوب پیرمرد پولدار می شه و تصمیم می گیره دخترش رو یک سفر با کشتی به دریای مدیترانه ببره. اما کشتی با طوفان مواجه می شن و کشتی غرق می شه. پدر می میره و دختر به ساحل مصر می رسه. یک خانواده مصری که کارشون نساجی بوده میان و اون دختر رو با خودشون به خونه می برن و بهش نساجی یاد می دن. اما این آخر خوش این داستان نبود. یک روز یک دزد دریایی که کارش برده فروشی و برده دزدی بود اون دختر رو می دزده و در بازار استانبول به یک مرد که شغلش دکل سازی بود می فروشه. مرد خوشحال بود اما یکی از محموله های دکل این مرد رو دزد دریایی می دزده و اون مرد دیگه قادر به خریدن برده دیگری نبود. به خاطر همین دختر مجبور می شه تنهایی تمام کار دکل سازی رو انجام بده. بعد از اینکه تمام کار رو یاد گرفت مرد دکل ساز اون دختر رو از بردگی آزاد می کنه و چون از اون دختر راضی بود با اون شریک می شه. اما این بازم پایان خوش قصه نبود. یک روز وقتی که دختر داشت محموله ای رو به جاوه می برد کشتی دوباره دچار طوفان می شه و اون دختر دوباره به سواحل غریب می رسه. وقتی که روی ماسه های ساحل چین نشسته بود و داشت به بخت بد خودش فکر می کرد، یک نگاهی به آسمان انداخت و شروع کرد به غرغر کردن. ولی خدا داشت از اسمون به اون لبخند می زد. در همین لحظه مأموران امپراطور اون رو می گیرن و به قصر می برن. توی چین یک افسانه ای بوده که یک روز یک زن خارجی می آد و برای امپراطور یک خیمه می سازه. امپراطور هم هر سال افرادش رو برای جمع آوری زنان خارجی می فرستاده تا خیمه رو بسازن. وقتی اون دختر به دربار امپراطور رسید امپراطور جوان بهش گفت آیا می تونی یه چادر بسازی؟ دختر که خیلی ترسیده بود پیش خودش فکر کرد که این نمی تونه کار سختی باشه. گفت شاید بتونم.اول از پادشاه طناب خواست. اما در آنجا طناب نبود. پس دختر با به یاد آوردن حرفه پدر شروع به بافتن طناب کرد.دوم گفت پارچه لازم دارم. اما پارچه هم نبود. بعد دختر به فکر فرو رفت و باز با یاد آوردن حرفه خانواده مصری شروع به بافتن پارچه کرد.سوم از امپراطور درخواست دیرک کرد. ولی دیرک هم نبود. این بار به یاد کار سخت دکل سازی که از آن مرد استانبولی یاد گرفته بود شروع به ساخت دیرک کرد و بعد با به یادآوردن تمام چادرهایی که در طول زندگیش دیده بود خیمه رو بر پا کرد.امپراطور خوشحال شد و به دختر گفت هر آرزویی داری بگو تا من برآورده کنم و هر چیز مکه می خواهی بگو تا به تو بدهم.اما دختر به امپراطور گفت که من نه خانواده دارم نه خانه. پادشاه جوان هم که از صنعت دست دختر بسیار راضی بود و از آنجایی که دختر زیبا هم بود تصمیم گرفت تا با اون ازدواج کنه.و اون دختر سالهای سال در کنار همسر و فرزندش که خدا به اون بخشید با خوبی و خوشی در سلامت کامل زندگی کرد. شاید کسی توی زندگیش انقدر سوار کشتی نشه و این همه بدشانسی نیاره ولی این داستان یک درس بزرگ رو به ما می ده و اون اینه که اگر چه مشکلات و سختی ها باعث ناراحتی ما می شه ولی اونها ما رو می سازن. در زبان چینی کلمه بحران از دو کلمه (وی-چی) تشکیل می شه. که به معنای خطر و فرصته. یعنی شخصیت ما در نقاط امن زندگی شکل نمی گیره. بلکه در دل خطر فرصتی برای پیروزی و یاد گیری ما وجود داره.هلن کلر می گه: در دنیا رنجهای بسیاری وجود داره، ولی راههای بسیاری هم برای برطرف کردن اون رنجها وجود داره.همون طوری که دیدیم اون دختر در تمام مشکلات و بد شانسی ها درسهایی رو گرفت که یکروز به دردش خورد.شاید امروز توبت من باشه که توی بهرانهای زندگی غرق بشم. ولی در دل اون حتماً یک پیروزی وجود داره
.با آرزوی موفقیت همتون رو به خدا می سپارم.
سیلاس

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پروژه ۱۰ به توان ۱۰۰، فرصتی برای تغییر جهان

خیلی تصادفی به صفحه پروژه ۱۰ به توان ۱۰۰ گوگل رسیدم.
آیا احساس می‌کنید که ایده‌هایی دارید که می‌توانند در جهان تغییراتی ایجاد کنند؟ تفاوتی نمی‌کند که این ایده و فکر بکر در زمینه جامعه، انرژی و محیط زیست باشد یا بهداشت و سلامت، آموزش یا هر زمینه دیگر. در هر صورت با مراجعه به این صفحه می‌توانید، ایده خود را مطرح کنید.
اما ایده‌ها چه فایده‌ای دارند وقتی که عملی نشوند؟
گوگل با یک بودجه ۱۰ میلیون دلاری قصد عملی کردن پنج ایده برتر از میان ایده‌هایی دارد که  توسط شما و دیگر کاربران اینترنت، دریافت خواهد کرد.
یک تیم منتخب ار کارکنان گوگل، در مرحله نسخت ۱۰۰ ایده برتر را انتخاب خواهد کرد، این ایده‌ها از ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ اعلام می‌شوند تا در یک رأی‌گیری عمومی ۲۰ تا از آنها انتخاب شوند. در مرحله بعد یک تیم ۵ تا ۷ نفره متشکل از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف، ۵ ایده برتر را حدودا در اوایل فوریه انتخاب می‌کنند.
البته ایده‌های خود را به قصد تصاحب کسری از بودجه ۱۰ میلیون دلاری، به گوگل ندهید، چون هیچ مبلغی مستقیما به شما داده نخواهد شد و به جز رضای قلبی از اجرای ایده‌ای که در سر داشتید و شاید نام برده شدن اسم شما، پاداشی در انتظار شما نخواهد بود!
برای دادن ایده خود تا کمتر از یک ماه دیگر یعنی تا ۲۰ اکتبر، فرصت دارید.

 

 

m_h_hakami@yahoo.com

دو كتاب در باره قرآن کريم
هدیه به خوانندگان مبین

نوشته
مرحوم  دكتر سيد محمد فاطمي
استاد دانشگاه تهران

آیت کبری
(معجزه ریاضی قرآن کریم)

شامل تحقيقات و تفسير نويسنده در باره آيه
لواحة للبشر عليها تسعة عشر
و تشريح جديد و كامل  كليد رياضي آيات قرآن كريم بر مبناي عدد 19

لینک برای دانلود کتاب: (2.48 MB) http://www.geocities.com/m_h_hakami/ayatcobra.pdf

  فرمان آفرینش
شامل تفسير نويسنده
در باره  آفرينش بر مبناي آيات قرآني و نظريات علمي
و ابطال خرافات وارده بر تفاسير غير معتبر از قرآن كريم

شرح نویسنده در باره کتاب فرمان آفرینش:
کتاب «فرمان آفرینش» یک تحقیق و تتبع بر اساس آیات مربوطه و استناد به معانی واضح و واقعی آنها، در باره نقش احتمال در آفرینش،  خلقت انسان، آزمایش پروردگار در پیشبرد امر تکامل هدف دار
(orthogenèse)  و بسیاری موضوعات اعتقادی دیگر است که یک نظریه و تفسیر جدید علمی از قرآن بوده و فرقان حق و باطل به شمار می آید.
متأسفانه پیشینیان در تأویل و تعبیر کلام الهی مرتکب خطاها و اشتباهات بسیار فاحشی گشته اند که در مقدمه کتاب هم بعنوان نمونه به برخی از آنها اشاره شده است. راویان و مفسران متعصّب مذاهب مختلف با تقوّل بعض اقاویل بی پایه، داستانها و سخنان آشفته ای را در متون گذشته بنام تفسیر از خود به یادگار گذاشته اند که در شأن قرآن کریم نیست. آنان به اقتضای دانش عصر خویش، هرجا که از فهم آیه ای فرو مانده اند؛ با حذف و تقدیر جمله های ناموزون و استنباط نادرست، با گستاخی به تحریف معانی آشکار لغات پرداخته و گفته اند منظور خداوند از آیه کریمه چنین و چنان بوده است. در حالی که در قرآن، هر کلمه با فصاحت و بلاغت تمام به معنی واقعی و روشن خود به کار رفته و مراد خداوند مسلماً لغز و معما ساختن از کلمات نبوده است!

مفسران، پندارها و تخیلات موهوم عهد کهن را به عنوان تنها تفسیر قطعی برای آیات مربوط به خلقت آدم ذکر کرده و این صُنع شگرف خداوند و شاهکار آفرینش او را بصورت افسانه ای مضحک بیان داشته اند که در برابر معیار عقل و بهره ای که از دانش الهی نصیب انسان امروز گشته است؛ تصوری سخیف و کودکانه است. رساله «فرمان آفرینش» به اتـّکاء آیات مُحکمه و با استدلالی غیر قابل مناقشه و منطقی، مبرهن و آشکار می سازد که هیچگاه خداوند، موجود منحصر به فردی را بنام ابوالبشر با خصوصیّات و اسطوره های مذکور در تفاسیر، خلق نفرموده است که نافرمان، ستمکار، گمراه و بی عزم باشد و اصولا چنین چیزی امکان پذیر نیست.

شارحین ناآگاه قرآن در باره آیاتی مانند: «ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم وعلی ابصارهم غشاوه ...- و جعلنا من بین ایدیهم سداً و من خلفهم سداً فاغشیناهم فهم لایبصرون و سواءٌ علیهم انذرتهم ام لم تنذرهم لایومنون» و یا «و لقد ذرأنا لجهنم کثیراً من الجن و الانس لهم قلوب لایفقهون بها...» و موارد متعدد دیگر ، چیزی جز زبان بازی و لفاظی ارائه نداده اند. اما همانگونه که در رساله روشنگر «فرمان آفرینش» به تفصیل آمده؛ برخی از آیات کریمه و بخصوص آیه شریفه «انزل من السماء ماءً فسالت اودیه بقدرها فاحتمل السّیل زبداً رابیاً .... کذالک یضرب الله الحق و الباطل...» با تصریح نقش احتمال در طبیعت، جوابگو و راهگشای تفسیر آیات مذکور و نظائر آنها است که تا کنون بی جواب بوده و احیاناً باعث سستی اعتقاد بعضی از خد شناسان و گرایش آنها به مذهب جبر گشته است.

امید وارم حاصل این «استقراء تامّ» از قرآن کریم که مبتنی بر دانش امروز بوده و در نهایت صداقت، صرفاً در راه خدا برای تبیان کلام گرانقدر او انجام یافته است؛ در ایضاح حقایق و مفاهیم والای آیات کریمه تا کنون فقط با «ابتغا تأویل» جاهلانه و خیالبافی گذشتگان تفسیر شده است کمک موثری به موحدان نموده و موجب هدایت دانش آموختگان امروز در هر دین و مسلکی گردد.

(مرحوم) سید محمد فاطمی

 

لینک برای دانلود کتاب، بصورت یکجا و کامل: (3.25 MB)
http://www.geocities.com/m_h_hakami/Farman_E_Afarinesh.pdf

لینک برای دانلود کتاب، در چهار قسمت، هر فایل حدود: (0.8 MB):
http://www.geocities.com/m_h_hakami/Farman_E_Afarinesh_1.pdf http://www.geocities.com/m_h_hakami/Farman_E_Afarinesh_2.pdf
http://www.geocities.com/m_h_hakami/Farman_E_Afarinesh_3.pdf http://www.geocities.com/m_h_hakami/Farman_E_Afarinesh_4.pdf  

م ح حکمی
http://hakami.jbg.ir
m_h_hakami@yahoo.com

 

 

m.bigi@yahoo.com

داستان كوتاه

بنام خداوند بخشنده و مهربان
جینی دختر کوچولوی زیبا و باهوش پنج ساله ای بود که یک روز که همراه مادرش برای خرید به مغازه رفته بود، چشمش به یک گردن بند مروارید بدلی افتاد که قیمتش 5/2 دلار بود،چقدر دلش اون گردنبند رو می خواست.پس پیش مادرش رفت و از مادرش خواهش کرد که اون گردن بند رو براش بخره.
مادرش گفت : خب! این گردنبند قشنگیه، اما قیمتش زیاده،اما بهت میگم که چکار می شه کرد! من این گردنبند رو برات می خرم اما شرط داره : " وقتی رسیدیم خونه، لیست یک سری از کارها که می تونی انجامشون بدی رو بهت می دم و با انجام اون کارها می تونی پول گردن بندت رو بپردازی و البته مادر بزرگت هم برای تولدت بهت چند دلار هدیه می ده و این می تونه کمکت کنه."
جنی قبول کرد. او هر روز با جدیت کارهایی که بهش محول شده بود رو انجام می داد و مطمئن بود که مادربزرگش هم برای تولدش بهش پول هدیه می ده.بزودی جینی همه کارها رو انجام داد و تونست بهای گردن بندش رو بپردازه.
وای که چقدر اون گردن بند رو دوست داشت.همه جا اونو به گردنش می انداخت ؛ کودکستان، رختخواب، وقتی با مادرش برای کاری بیرون می رفت، تنها جایی که اون رو از گردنش باز می‌کرد تو حمام بود، چون مادرش گفته بود ممکنه رنگش خراب بشه!
جینی پدر خیلی دوست داشتنی داشت. هر شب که جینی به رختخواب می رفت، پدرش کنار تختش روی صندلی مخصوصش می نشست و داستان دلخواه جینی رو براش می خوند. یک شب بعد از اینکه داستان تموم شد، پدرجینی گفت :
- جینی ! تو منو دوست داری؟
- اوه، البته پدر! تو می دونی که عاشقتم.
- پس اون گردن بند مرواریدت رو به من بده!
- نه پدر، اون رو نه! اما می تونم رزی عروسک مورد علاقمو که سال پیش برای تولدم بهم هدیه دادی بهت بدم، اون عروسک قشنگیه ، می تونی تو مهمونی های چای دعوتش کنی، قبوله؟
- نه عزیزم، اشکالی نداره.
پدر گونه هاش رو بوسید و نوازش کرد و گفت : "شب بخیر کوچولوی من."
هفته بعد پدرش مجددا ً بعد از خوندن داستان ،از جینی پرسید:
- جینی! تو منو دوست داری؟
اوه، البته پدر! تو می دونی که عاشقتم.
- پس اون گردن بند مرواریدت رو به من بده!
- نه پدر، گردن بندم رو نه، اما می تونم اسب کوچولو و صورتیم رو بهت بدم، اون موهاش خیلی نرمه و می تونی تو باغ باهاش گردش کنی، قبوله؟
- نه عزیزم، باشه ، اشکالی نداره!
و دوباره گونه هاش رو بوسید و گفت : "خدا حفظت کنه دختر کوچولوی من، خوابهای خوب ببینی."
چند روز بعد ، وقتی پدر جینی اومد تا براش داستان بخونه، دید که جینی روی تخت نشسته و لباش داره می لرزه.
جینی گفت : " پدر ، بیا اینجا." ، دستش رو به سمت پدرش برد، وقتی مشتش رو باز کرد گردن بندش اونجا بود و اون رو به دست پدرش داد.
پدر با یک دستش اون گردن بند بدلی رو گرفته بود و با دست دیگه اش، از جیبش یه جعبه ی مخمل آبی بسیار زیبا رو درآورد. داخل جعبه، یک گردن بند زیبا و اصل مروارید بود. پدرش در تمام این مدت اونو نگه داشته بود.
او منتظر بود تا هر وقت جینی از اون گردن بند بدلی صرف نظر کرد ، اونوقت این گردن بند اصل و زیبا رو بهش هدیه بده!
خب! این مسأله دقیقا ً همون کاریه که خدا در مورد ما انجام می ده. او منتظر می مونه تا ما از چیزهای بی ارزش که تو زندگی بهشون چسبیدیم دست برداریم، تا اونوقت گنج واقعی اش رو به ما هدیه بده.
به نظرت خدا مهربون نیست ؟!
این مسأله باعث شد تا درباره چیزهایی که بهشون چسبیده بودم بیشتر فکر کنم.
باعث شد ، یاد چیزهایی بیفتم که به ظاهر از دست داده بودم اما خدای بزرگ، به جای اونها ، هزار چیز بهتر رو به من داد.

 

 

farzin_samaee@yahoo.com

خوشبختي

همه ما خودمان را چنين متقاعد ميكنيم كه با ازدواج زندگي بهتري خواهيم داشت، وقتي بچه دار شويم بهتر خواهد شد، و با به دنيا آمدن بچه‌هاي بعدي زندگي بهتر...
ولي وقتي مي‌بينيم كودكانمان به توجه مداوم نيازمندند، خسته ميشويم.
بهتر است صبر كنيم تا بزرگتر شوند.
فرزندان ما كه به سن نوجواني ميرسند، باز كلافه ميشويم، چون دايم بايد با آنها سروكله بزنيم. مطمئناً وقتي بزرگتر شوند و به سنين بالاتر برسند، خوشبخت خواهيم شد.
با خود ميگوييم زندگي وقتي بهتر خواهد شد كه :
همسرمان رفتارش را عوض كند،يك ماشين شيكتر داشته باشيم، بچه هايمان ازدواج كنند،
به مرخصي برويم و در نهايت بازنشسته شويم...
حقيقت اين است كه براي خوشبختي، هيچ زماني بهتر از همين الآن وجود ندارد.
اگر الآن نه، پس كي؟ زندگي همواره پر از چالش است.
بهتر اين است كه اين واقعيت را بپذيريم و تصميم بگيريم كه با وجود همه اين مسائل، شاد و خوشبخت زندگي كنيم.
خيالمان ميرسد كه زندگي، همان زندگي دلخواه، موقعي شروع ميشود كه موانعي كه سر راهمان هستند ، كنار بروند:
مشكلي كه هم اكنون با آن دست و پنجه نرم ميكنيم، كاري كه بايد تمام كنيم،
زماني كه بايد براي كاري صرف كنيم، بدهي‌هايي كه بايد پرداخت كنيم و ...
بعد از آن زندگي ما، زيبا و لذت بخش خواهد بود!
بعد از آنكه همه اينها را تجربه كرديم، تازه مي فهميم كه زندگي، همين چيزهايي است كه ما آنها را موانع مي‌شناسيم.
اين بصيرت به ما ياري ميدهد تا دريابيم كه جاده‌اي بسوي خوشبختي وجود ندارد.
خوشبختي، خودٍ همين جاده است. پس بياييد از هر لحظه لذت ببريم.
براي آغاز يك زندگي شاد و سعادتمند لازم نيست كه در انتظار بنشينيم:
در انتظار فارغ التحصيلي، بازگشت به دانشگاه، كاهش وزن ، افزايش وزن، شروع به كار، ازدواج، شروع تعطيلات، صبح جمعه، در انتظار دريافت وام جديد، خريد يك ماشين نو، باز پرداخت قسطها، بهار و تابستان و پاييز و زمستان، اول برج، پخش فيلم مورد نظرمان از تلويزيون، مردن، تولد مجدد و...
خوشبختي يك سفر است، نه يك مقصد. هيچ زماني بهتر از همين لحظه براي شاد بودن وجود ندارد.
زندگي كنيد و از حال لذت ببريد. اكنون فكر كنيد و سعي كنيد به سؤالات زير پاسخ دهيد:
1. پنج نفر از ثروتمندترين مردم جهان را نام ببريد.
2. برنده‌هاي پنج جام جهاني آخر را نام ببريد.
3. آخرين ده نفري كه جايزه نوبل را بردند چه كساني هستند؟
4. آخرين ده بازيگر برتر اسكار را نام ببريد.
نميتوانيد پاسخ دهيد؟ نسبتاً مشكل است، اينطور نيست؟
نگران نباشيد، هيچ كس اين اسامي را به خاطر نمي آورد.
روزهاي تشويق به پايان ميرسد!
نشانهاي افتخار خاك مي گيرند!
برندگان به زودي فراموش ميشوند!
اكنون به اين سؤالها پاسخ دهيد:
1. نام سه معلم خود را كه در تربيت شما مؤثر بوده‌اند ، بگوييد.
2. سه نفر از دوستان خود را كه در مواقع نياز به شما كمك كردند، نام ببريد.
3. افرادي كه با مهربانيهايشان احساس گرم زندگي را به شما بخشيده‌اند، به ياد بياوريد.
4. پنج نفر را كه از هم صحبتي با آنها لذت ميبريد، نام ببريد. حالا ساده تر شد، اينطور نيست؟
افرادي كه به زندگي شما معني بخشيده‌اند، ارتباطي با "ترين‌ها" ندارند،ثروت بيشتري ندارند، بهترين جوايز را نبرده‌اند، ...
آنها كساني هستند كه به فكر شما هستند، مراقب شما هستند، همانهايي كه در همه شرايط، كنار شما ميمانند .
كمي بيانديشيد. زندگي خيلي كوتاه است. و شما در كدام ليست قرار داريد؟ نميدانيد؟
اجازه دهيد كمكتان كنم.
شما در زمره مشهورترين نيستيد...،
اما از جمله كساني هستيد كه براي درميان گذاشتن اين پيام در خاطرمن بوديد.
مدتي پيش، در المپيك سياتل، 9 ورزشكار دو و ميداني كه هركدام گرفتار نوعي عقب ماندگي جسمي يا روحي بودند، بر روي خط شروع مسابقه دو 100 متر ايستادند، مسابقه با صداي شليك تفنگ، شروع شد.
هيچكس ، آنچنان دونده نبود، اما هر نفر ميخواست كه در مسابقه شركت كند و برنده شود.
آنها در رديفهاي سه تايي شروع به دويدن كردند، پسري پايش لغزيد ، چند معلق زد و به زمين افتاد، و شروع به گريه‌ كرد.
هشت نفر ديگر صداي گريه او را شنيدند. حركت خود را كند كرده و از پشت سر به او نگاه كردند...
ايستادند و به عقب برگشتند... همگي...
دختري كه دچار سندرم دان (ناتواني ذهني) بود كنارش نشست، او را بغل كرد و پرسيد "بهتر شدي ؟"
پس از آن هر 9 نفر دوشادوش يكديگر تا خط پايان گام برداشتند. تمام جمعيت روي پا ايستاده و كف زدند. اين تشويقها مدت زيادي طول كشيد.
شاهدان اين ماجرا، هنوز هم در باره اين موضوع صحبت ميكنند. چرا؟
زيرا از اعماق درونمان ميدانيم كه در زندگي چيزي مهمتر از برنده شدن خودمان وجود دارد.
مهمترين چيز در زندگي، كمك به سايرين براي برنده شدن است. حتي اگر به قيمت آهسته تر رفتن و تغيير در نتيجه مسابقه اي باشد كه ما در آن شركت داريم.
http://roshanimangolaab.blogfa.com

 

 

mat_bluestar1@yahoo.com

خودتان تفسير کنيد!

در باب تفسير بايد اضافه کنم که هيچگاه حجّت برای ما اين نيست که کسی که درس بيشتری در فقه خوانده از قران تفسير صحيح تری ارائه ميدهد، و هر که دروس حوزه و طلبه گی و فقه نخوانده باشد نميتواند تفسير درست از قران ارائه کند.
و در واقع اين موضوع را نميتوان با مثلاً دانستن علم پزشکی يک دکتر مقايسه کرد زيرا قران کلام خدا و بر اساس فطرت انسان نازل شده و برای هدايت تمام بشر است نه عده اي خاص يا عده اي به اصطلاح تحصيل کرده . و مثلاً همين افراد درس خوانده و فقيه داستان ها و افسانه های بسياری در باب تفسير برخی آيات آورده شده اند که هيچ عقل سليمی نميتواند آنها را بپذيرد:
از باب مثال ميتوان به تفسير مشهور در مورد روايات هاروت و ماروت و چگونگي نزول آن دو به زمين و ماجراي پس از که در بسياري از تفاسير روايي اهل سنت و شماري از تفاسير روايي شيعه، ذيل آيه «... و ما أنزل علي الملکين ببابل هاروت و ماروت» (بقره/102) آن نقل شده است، اشاره کرد. چکيده معنايي اين مجموعه روايات به اين شرح است:
«پس از آن که انسان به عنوان جانشين و نماينده خداوند بر زمين منصوب شد، ملائکه که نافرماني ها و کفرورزي او را ديدند، به گونه اي اعتراض آميز خطاب به پروردگارشان گفتند: اي خداي جهان! چگونه آدم را جانشين خود نمودي حال آن که او به جاي عبادت و فرمان برداري تو، اقدام به قتل نفس، حرام خواري، سرقت، زنا، شرب خمر، کفرورزي و ... کرده است!؟
آنان پس از اعتراض به لعن و نفرين آدم پرداختند.
در پاسخ به فرشتگان معترض گفته شد: اگر شما به جاي آدم بوديد همانند وي رفتار مي کرديد. ملائکه که خود را برتر مي پنداشتند، اين سخن را نپذيرفتند و انکار نمودند. آن گاه به آنان گفته شد: دو فرشته از ميان خود برگزينيد تا آنها را به سوي زمين فرو فرستيم و با همان دستوراتي که به آدم داده شده، آن دو را نيز بيازماييم تا نادرستي پندار شما برايتان آشکار شود.
فرشتگان چنين کردند و هاروت و ماروت را به عنوان دو نماينده خويش برگزيدند، آن دو به زمين هبوط کردند و پس از آن نيروي شهوت نيز در آفرينش شان نهاده شد تا همانند آدم، دستور عبادت پروردگار، پرهيز از شرك، قتل نفس، خوردن مال حرام، دزدي، زنا، شرب خمر و ...، به آنان داده شود.
بدين شکل، آن دو به حکومت و داوري به حق در ميان مردم پرداختند. تا آن که روزي زني بسيار زيبا، به سان ستاره زهره به آن دو مراجعه نمود تا مشکل خويش را بازگو نموده از آنان راه حل بخواهد، آن دو با ديدن چهر زيباي وي عنان اختيار را از کف داده! و تقاضاي خويش را جهت بهره گيري از او مطرح ساختند، آن زن زيبا اجابت خواست هاروت و ماروت را مشروط به آن دانست که از کيش وي (بت پرستي) پيروي کنند، يا آن که قتل نفس نمايند و يا شراب بياشامند، آن دو فرشته پس از چندبار خويشتن داري سرانجام تاب نياورده! شرب خمر را ساده ترين راه رسيدن به آرزوي خود ديده و بدان اقدام کردند!!
در همين حال، انساني شرابخواري آنان را ديد و آن دو از ترس رسوايي او را کشتند. پس از برطرف شدن آثار مستي و بازگشتن هوش و بيداري، متوجه خطاي خود شدند، خواستند به آسمان پرواز کنند ولي ديگر نمي توانستند.
در اين زمان که ملائکه آسمان شاهد اين دو بودند و ماجراي نافرماني هاروت و ماروت؛ دو فرشته همسان خود را ديدند از اعتراض پيشين خود دست کشيدند و از آن پس، براي اهل زمين (انسان) دعا و استغفار مي کنند! و وي را در ارتکاب به گناه معذور مي دانند.»
رواياتي که افسانه فوق را بيان مي کند، در بسياري از تفاسير مأثور اهل تسنن، از جمله تفسير طبري، تفسير سيوطي، تفسير ميبدي، زاد المسير، و نيز در شماري از تفاسير روايي شيعه، از جمله در تفسير عياشي با اندکي اختلاف تعبير، از امام باقر (ع) نقل شده است.
در تفاسير يادشده، بي آن که نادرستي اين دست روايات گوشزد شود به نقل آنها بسنده شده است!
از سوي ديگر، بسياري از مفسران شيعه مانند شيخ طوسي، شيخ طبرسي، علامه طباطبايي و شماري از مفسران اهل تسنن، مانند ابن کثير، و نيز ابن جوزي که از حديث پژوهان آنان است، پس از اشاره به روايات يادشده نادرستي آن را مورد توجه قرار داده اند.
اکنون، روايتي را از امام عسگري(ع) مي آورم تا در ضمن آن، اين نکته آشکار شود که امامان (ع) خود بهترين روش را در ارزيابي روايات تفسيري به کار گرفته اند و آن را به گونه اي عملي، به پيروان شان ارائه داده اند.
محدث بحراني روايت را از تفسير منسوب به امام عسگري (ع) چنين نقل مي کند که: امام (ع) در پاسخ به سؤالي درباره درستي يا نادرستي آنچه مردم در مورد هاروت و ماروت مي گويند، فرمود:
«معاذ الله من ذلک، إنّ الملائکة معصومون محفوظون من الکفر و القبائح بألطاف الله تعالي، فقد قال الله تعالي فيهم: (لايعصون الله ما أمرهم و يفعلون ما يؤمرون). (تحريم/6)»
امام (ع) در ادامه پاسخ خويش، به ايات ديگري از قرآن استناد فرموده که بيانگر عصمت ملائکه و انقياد کامل آنان در برابر خداوند است، از جمله:
«و له من في السموات و الأرض و من عنده لايستکبرون عن عبادته و لايستحسرون.يسبّحون الليل و النهار لايفترون» انبياء/ 20ـ19
هرکسي که در آسمانها و زمين است از آن خداوند است و کساني که نزد او هستند {فرشتگان} از پرستش او سرباز نمي زنند و خسته نمي شوند، شب و روز نيايش مي کنند و سستي نمي ورزند.
«بل عباد مکرمون. لايسبقونه بالقول و هم بأمره يعملون. يعلم ما بين أيديهم و ما خلفهم و لايشفعون إلّا لمن ارتضي لهم و هم من خشيته مشفقون» انبياء/ 26ـ28
بلکه آنان [فرشتگان] بندگاني گراميند، در سخن بر او پيشدستي نکنند و به فرمان او کار کنند، او پيش روي آنان و پشت سرشان را مي داند و آنان شفاعت نمي کنند مگر براي کسي که خداوند از او خشنود باشد و ايشان از خوف و خشيت او بيمناکند.
امام (ع) بي آن که اشاره اي به سند و ناقل اين سخن داشته باشد، محتواي آن را مورد توجه قرار داده، و به جهت ناسازگاري آن با يکي از مسلمات قرآني؛ يعني عصمت فرشتگان، آن را بي پايه مي داند.
(با اندکی تصرف و تخليص از پژوهشهاي قرآني- علي اکبررستمي)
پس آنچه که معلوم مينمايد اين است که در هر حال هيچ گونه تفسيری بدون تفکر و تعقل و دخالت عقل نميتواند پذيرفته شود مگر توسط خود معصوم آورده شده باشد. و با اين حال هر شخصی ميتواند به اندازه فهم و درک خود از آموزه های قرانی بهره برد و آن ها را درک کند. و اينکه بگوييم برای فهم و تفسير قران حتماً نياز به تحصيلات حوزه اي نياز است ، خيال خامی بيش نيست. هر تفسيری فقط جنبه ی وسيله بودن ميتواند داشته باشد به اين معنی که با خواندن تفسير ميتوان به طور گسترده تر و فراخ تری به نکات بينهايت آيات پی برد و بعضاً از برخی جهات که شايد از ديد ما در فهم آيه پنهان مانده باشد ،مطّلع شويم. پس به هر تفسيری که از روی خردورزی و بدون قصد و قرض باشد، ميتوان توسل جست. و البته بايد با عقل سليم و تفکر بسيار و البته تحقيق، در صحت آن مطمئن شد.
ديگر موضوعی که لازم ميبينم مطرح کنم و در ادامه ديگر نبشته های قبلم ميباشد ، اينست که به دوستان گرامی گوشزد کنم که در هر موضوعی پرداختن به نيکی ها واجب تر است .حتی در مواردی بسيار، نهی کردن از بدی و گناه نتيجه ی عکس خواهد داشت. مثلاً وقتی گفته ميشود : دروغ نگو! اين خود اين ضمينه فکری را ايجاد ميکند که فرد خود را در شرايط دروغ گفتن قرار دهد و بعضاً سعی کند که دروغ نگويد در صورتی که ناخداگاه خود را دروغ گو تصور کرده و اين فکر خود را امتحان ميکند!
که البته در روانشناسی نوين از اين بحث به قانون جذب هم ياد ميشود : هر چيزی مشابه خود را جذب ميکند،مثلاً عصبانی نشو ! عصبانيت را جذب و گريه نکن! گريه کردن را جذب ميکند در عوض مهربان باش و بخند ، مهربانی و خنديدن را سبب ميشوند.
حال مثالی آشنا تر برای اعضای روزانه اي "روزانه" ميزنم: در بحث ازدواج موقت!
که همان طور که برای همگان واضح مينمايد اين بحث، تبديل به جنجالی بزرگ و همه گير شده است و با اينکه اصل نيت خير و نيک ميباشد ولی مخالفين بسياری را برای خود رقم زده است.
حال سؤالی از شخص محترمی که اين را مطرح کرد، دارم:
آيا اگر شما قبل از مطرح کردن اين مدخل و مجبور شدن به توضيحات گسترده در مورد آن ، ابتدا به اصل و خود سنت وزين ازدواج(البته از نوع دائم آن) و روشن سازی در باب آن ميپرداختيد، باز هم به اين شدت مورد مخالفت ها و جبهه گيری ها ميشديد؟
در واقع اين خصلت آدمی ست که در برابر امری ناملموس و بديع از خود مقاومت نشان داده و از به وجود آمدن آن تغيير جلوگيری ميکند ،و چه نيکوتر بود اگر شما مسئله ی پر اهميتی نظير اين امر خطير را ابتدا با مقدمه چينی های صحيح مطرح ميکرديد و در واقع به وسيله ی عمل مقابل آن (مانند ازدواج دائم) از پديد آمدن مقاومت ها ی در برابر آن اقدامی شايسته به عمل می آورديد.
به اميد پيروزی و سربلندی همه دوستان و هم روزانه اي های عزيز و فهيم...

 

 

ehsan.nicaeen@gmail.com

توضيحات احسان

قسمت اول

در مورد نوشته‌ي «mat_bluestar1»، مغالطات و اشتباهاتي در خلط مباحث و موضوع‌هاي گوناگون صورت گرفته است كه لازم است روشن گردد.
آيه‌ي شريفه‌اي كه مورد استناد «yazynh» قرار گرفته بود، اگر چه دستور به اجراي بي‌چون و چراي اوامر الهي مي‌دهد، امّا نبايد فراموش كرد كه اين دستور، چه زماني داده مي‌شود.
در واقع مخاطب اين آيه مؤمنين هستند؛ يعني كساني كه پس از تعقّل و پيروي از عقل، به حقّانيّت خدا و رسول پي برده‌اند (يعني عقلاً به اصول دين رسيده‌اند) و از اين پس، حجّتي ندارند كه بنا بر آن احكام الهي را نپذيرند و حجّت بر آنان تمام شده است. يعني آيه‌ي مباركه بيشتر ناظر به فروع دين است، چرا كه فرض بر آن است كه مؤمن كسي است كه اصول را پذيرفته و از اين پس، بايد فروع را بپذيرد، هر چند حكمت آن را نداند.
«با توجه به اين آيه که مشخصاً و صراحتاً پذيرفتن اصول دين و سؤال نکردن در اصل آن را بر همه ی بندگان مؤمن، واجب کرده و نياز به تحقيق و تفکر در پذيرش آن وجود ندارد.»
اين جمله، عقلاً محكوم و مورد سرزنش است. چرا كه اصول دين به اين دليل تقليدي نيستند، كه هر كس (چه داراي تخصّص و چه بدون تخصّص، چه عامي و چه اهل علم)، صرفاً با داشتن ابزار عقل، مي‌تواند به حقّانيّت اصول برسد.
حضرت امير عليه‌السّلام مي‌فرمايند:
اگر خداوند هيچ پيامبري نمي‌فرستاد، باز شرك به او از هيچ بنده‌اي پذيرفته نبود و مشركان هم‌چنان مستحقّ عقاب بودند.
دليل اين امر، عقلي بودن و فطري بودن اصول دين است و به همين دليل است كه در اين حيطه، تقليد نداريم.
«آيا اين نيز مانند اصول دين بايد پذيرش محض و بدون تفکر و تعقل باشد و صرف تقليد محض مدّ نظر است؟»
پس همان‌طور كه گفته شد، چه طبق حكم عقل و چه طبق نظر همه‌ي علما از ديرباز تا كنون، برخلاف تصور «mat_bluestar1»، اصول از روي تعقّل و به فتواي عقل و فطرت مورد پذيرش قرار مي‌گيرد و برخي از فروع هستند كه بايد بدون تعقّل پذيرفته شوند و دليل آن هم اين نيست كه تعقّل در فروع نهي شده، بلكه دليل آن اين است كه در بسياري از فروع دين، اصلاً تعقّل ابزار مناسبي نيست و اصلاً در حيطه‌ي تعقّل نيستند و كافي است كه خلاف عقل نباشند و اگر خلاف عقل نبودند، در مورد جزييّات بيشتر آنها، عقل سكوت مي‌كند.
براي نمونه، اين كه نماز ظهر چرا 4 ركعت است، قطعاً خلاف عقل نيست و در مورد آن عقل سكوت مي‌كند، چرا كه حيطه‌ي قضاوت عقل، حسن و قبح‌هاي ذاتي است، مثل نكوهيده بودن ظلم و... و نه بيش از آن.
در مورد ساير سؤالات ايشان نيز، بايد گفت كه كسي كه شريعت را نازل فرموده، بايد خود پاسخ اين سؤالات را روشن نمايد.
اگر كسي بگويد كه شريعتي در كار نيست و صرفا پذيرش خداي يگانه كافي است، با او در اين مقال، صحبتي نيست، امّا اگر كسي بعثت پيامبر اسلام را پذيرفت، به او مي‌گوييم كه اگر براي عقل ما روشن شد كه خدايي هست و اين پيامبر نيز از سوي اوست، در مورد ساير مسايل به اين پيامبر رجوع مي‌كنيم و پيش از هر چيز نظر او را جويا مي‌شويم.
به جاي اين كه بپرسيم در چه حيطه‌اي بايد تقليد كرد، بايد پرسيد كه در چه حيطه‌اي بايد اجتهاد كرد، چرا كه تقليد تنها براي كساني است كه امكان و دانش اجتهاد را ندارند.
در اصل توصيه‌ي اوّليّه‌ي دين، اجتهاد است و بسيار توصيه و تاكيد شده كه اگر كسي مي‌تواند، تخصص لازم را كسب كند و خود، احكام دينش را اجتهاد كند. اما از آن جا كه براي بسياري اين امكان نيست و چه بسا اگر همه بخواهند به سراغ اجتهاد بروند، براي جامعه و جايگاه‌ها و نيازمندي‌هاي آن، مشكلاتي ايجاد مي‌شود، خداوند، اين اذن را داده كه اگر كسي نمي‌تواند اجتهاد كند، از فردي كه مي‌تواند اجتهاد كند و بين هم‌رده‌هاي خود، اعلم و برتر نيز هست، تقليد كند و در صورتي كه فرد بتواند خود اجتهاد كند، اصلا تقليد بر او حرام است.
(ناگفته نماند كه براي اجتهاد كردن، صرفا داشتن عقل كافي نيست و تسلط بر زبان عربي
براي رجوع به قرآن و حديث، دانستن علم رجال و تعارض و... براي تعيين اعتبار روايات و... نيز الزامي است.)
پاسخ اين سؤال را كه «آيا ما به احکام فرعی نياز داريم؟اگر داريم چه موقع به آن نيازمنديم چه مسئله اي در زندگی برای ما فرعی است؟» بايد در خود دين جست‌وجو كرد و اين سؤال نيز از جمله سؤالاتي است كه عقل در برابر آن سكوت مي‌كند و تفكّر ما براي آن صرفاً شايد به حدس‌هايي برسد كه آن نيز بي‌فايده است؛ چرا كه براي انتساب يك حكم و يك دين به خدا، حجّت قطعي لازم است و نه حدس و گمان.
در مورد اين كه آيا احكام جزيي اسلام، مهمتر است يا حضور قلب و نيّت و... بايد گفت كه اين جا مغالطه‌اي صورت گرفته است.
چرا جاي دوري برويم و بحث تلفظ و اعراب نماز را به عنوان فروع به ميان آوريم؟ خود نماز نيز از فروع دين است. پس به جاي آن كه خود را درگير تعداد ركعات و خم و راست شدن نماز كنيم، با خلوص قلب به خدا عرضه داريم كه او را مي‌پرستيم!
اين جا بايد به دو نكته اشاره كرد:
1- شيطان وقتي از سجده بر آدم سر باز زد، به خدا عرضه داشت كه مرا از اين كار معاف بدار و در عوض من تو را بگونه‌اي عبادت مي‌كنم كه كسي هرگز تو را آن گونه عبادت نكرده باشد. در پاسخ خداوند به وي گفت كه «من از طريقي كه خود تعيين مي‌كنم عبادت مي‌شوم نه از طريقي كه تو تعيين مي‌كني». در اين جا نيز بايد گفت كه اگر بحث بندگي است، «بنده آماده بُوَد فرمان چيست» و از خود نظري در مقابل نظر مولاي خود ندارد. قطعا حضور قلب مهم است، امّا ما تعيين نمي‌كنيم كه ساير چيزها مهم هست يا نه و اين، به حكم الهي بستگي دارد.
2- در بحث احكام و فرايض، دو اصطلاح داريم كه عقلاً تعريف مي‌شود: «حسن فعلي» و «حس فاعلي». حسن فاعلي به معناي صحيح بودن نيّت عمل و خالص بودن آن براي خداست. يعني اگر نمازي با رعايت همه‌ي جزييّات احكام آن خوانده شود و ذرّه‌اي ريا در آن باشد، پذيرفته نيست. يا اگر كسي به صورت ركوع خم شود كه چيزي بردارد، ثواب ركوع را نمي‌برد. حسن فعلي، به صحّت انجام فعل بازمي‌گردد. اگر كسي با نيّت الهي و به قصد صدقه دادن، مالي را بدزدد، از او پذيرفته نيست؛ چرا كه فعل او نكوهيده است. يا اگر كسي به نيّت نماز و به صورت ابداعي، تنها خم و راست شود و نيّتش هم خالص باشد، چون حسن فعلي در عمل او نيست و حكم الهي را انجام نمي‌دهد، نمازي از او پذيرفته نيست.
«کمی تفکر کنيم که واقعاً در چه چيزی نياز به تقليد داريم ،مثلاً آيا در نماز به جای داشتن حضور قلب و توجه به روح نماز، بايد فکر و حواسمان را جمع اين کنيم که لغات عربی را دقيقاً مانند خود اعراب تلفظ می کنيم يا نه؟ آيا "الحمد" از حلق مان بيرون آمده يا غليظ گفته شده؟... به اصطلاح عام گفته می شود: اين رساله دين را سخت جلوه داده! ولی در واقع پرداختن به همين فروعات و ناواجبات است که کم کم فرد و جامعه از اصل و بنياد دين و آيين جدا ميسازد.»
پس در مورد اين كه طبق گفته‌ي دوستمان، در اين مسأله تفكّر شود،‌ بايد گفت كه اصلاً فكر و عقل ابزار مناسبي در اين باره نيستند و بايد ابزارهاي ديگري نيز كسب كرد و فكر و تعقل در اين حيطه سكوت مي‌كنند و نيز اين كه اين دو مسأله با مقايسه شوند، مغالطه است؛ چرا كه هم حضور قلب و هم رعايت اين جزييّات، هر دو از فرامين الهي هستند و آن چه مهم است، نفس قضيّه‌ي پذيرش فرمان الهي و بندگي اوست و هر دو چون حكم خداوند هستند، لازم‌الاجرا و ضروري مي‌باشند و سادگي و سختي دين نيز، ملاكي براي رد و قبول آن نمي‌باشد (اصلا خود اين مساله جاي بحث است كه آيا رعايت اين جزييات احكام، باعث حواس‌پرتي و عدم توجه است يا نه؟ فكر مي‌كنم بعد از مدتي رعايت، همه‌ي اينها ملكه‌ي ذهن مي‌شود و بدون تمركز هم قابل انجام است و از آن پس، مي‌توان تنها بر حضور قلب تمركز كرد) و اين واجبات (نه ناواجبات)، از آن جا كه دستور خدا هستند، واجب‌اند و اتّفاقا عدم پذيرش يا پذيرش همين جزييّات است كه مي‌تواند فرد را مانند شيطان، از درگاه الهي براند، يا به او برساند.
با اين پاسخ، اين مغلطه نيز رد مي‌شود كه برخي بدون انجام اين اعمال، به درجات بالاي ايمان مي‌رسند و هميشه خدا را ناظر بر اعمال خود مي‌دانند و...
چرا كه چنين كسي، در وهله‌ي اوّل، دستورات الهي را اجرا مي‌كند و او را بندگي مي‌نمايد و در مقابل خدا تسليم محض است و از خود، نظري ندارد.

ادامه دارد ...

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 مهر / 27 سپتامبر / 26 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
6 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
درد سر سازي يک شاهزاده ساساني براي ميهن!

دولت ساسانيان ايران در اواخر دهه قرن سوم ميلادي دچار دردسر سازي يك شاهزاده جاه طلب به نام تيرداد پسر خسرو شده بود كه تاييد امپراتور وقت روم را براي پادشاهي خود بر ارمنستان به دست آورده بود. نرسي ساساني شاه وقت ايران براي دستگيري و محاكمه تيرداد به جرم خيانت به وطن، به ارمنستان نيرو فرستاد و تيرداد به رم فرار كرد و دولت روم را بر ضد وطن خود برانگيخت. دولت ايران که چنين ديد به دولت روم اعلان جنگ داد. سناي روم هم به نوبه خود در جلسه 27 سپتامبر سال 295 پيشنهاد جنگ با ايران را تصويب كرد. متعاقب ابلاغ اين مصوبه به دولت، ديوکلتيانوس (ديوکلتيان) امپراتور وقت روم سپاهي به فرماندهي «گالريوس» داماد خود به جنگ ايران فرستاد. اين سپاه 26 ژوئيه 297 ميلادي در نزديكي فرات (محلي ميان جنوب ترکيه و شمال سوريه امروز) از ايران شكست خورد و گالريوس به آنتيوک فرار كرد و از سوي امپراتور روم توبيخ شد و قول جبران داد. اين سومين نبرد ايران و روم در زمان سلطنت نرسي بود.
    گالريوس بعدا با طرح نقشه و با يک نيروي زبده و ويژه و پس از عبور از کوهها (کوههاي جنوب ترکيه و شمال عراق امروز) خود را به اردوگاه نرسي رسانيد و در يک شبيخون همسر و فرزندان کوچک او ازجمله دخترانش را اسير کرد که نرسي براي پس گرفتنشان مجبور به دادن امتياز و امضاي قرارداد صلح شد. نرسي پس از دادن اين امتياز از عمل خود احساس پشيماني کرد، بيمار شد و به نفع پسرش هرمز ار سلطنت کناره گيري کرد.

 

سالروز فوت " وحشي بافقي " شاعر معروف

دائرةالمعارف شعر و شاعران (به زبان انگليسي) ، سالروز درگذشت «وحشي بافق» شاعر ايراني را در چنين روزي در سپتامبر 1583 ميلادي ذكر كرده است. اين بيت پرمعنا ازوست:
دل نيست كبوتر كه چو برخاست، نشيند ـ ازگوشه بامي كه پريديم ، پريديم

 

گشايش کارخانه هاي سيگارسازي دولتي ايران

مجموعه كارخانه هاي دولتي سيگار سازي، توتون چپق و تنباكو (دخانيات) پنجم مهر ماه سال 1316 (1937) در محل فعلي كه در آن زمان خارج از تهران و آن سوي دروازه قزوين بود گشايش يافت. امور دخانيات در ايران، همچنان در انحصار دولت است.
    شصت و هشتمين سالگرد تاسيس كارخانه هاي دخانيات ايران (سپتامبر 2004) همزمان بود با رسيدگي يك دادگاه آمريكا به اتهام سيگار سازهاي اين كشور كه 50 سال، (از روزي كه رئيس نظام پزشكي وقت آمريكا دود سيگار را عامل بسياري از امراض خطرناك از سرطان تا بيماري هاي قلبي اعلام داشت) به مردم دروغ گفته و آنان را تشويق به دود كردن اين عامل مرگ كرده بودند. شاكي اين پرونده دادستان كل آمريكا بودكه از جانب مردم اين كشور از سيگار سازها خواستار پرداخت 280 ميليارد دلار غرامت شده بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
27 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
وقتي كه امپراتور از پايتخت خود خسته مي شود

27 سپتامبر سال 376 ميلادي، امپراتور وقت روم كه از توقعات مردم شهر رم و بي نظمي آنها به تنگ آمده بود و شهر داراي نفوسي بيش از حد شده بود، به گونه يي كه كار تغذيه آنها و رفع نيازمنديهايشان دشوار شده بود تصميم گرفت پايتخت را به ميلان منتقل كند.
    شهر رم پس از اضمحلال امپراتوري روم، پايتخت پاپها و از قرن 19 پايتخت ايتاليا شده است.

 

اشتباهات فيليپ دوم - پادشاهي ترتيب سوگواري بر مرگ خود را از قبل داده بود

27 سپتامبر در سال 1598 سوگواري دو هفتگي مرگ فيليپ دوم شاه اسپانيا كه اين كشور را در صدر قدرتهاي زمان قرار داده بود، به پايان رسيد. جالب اينجاست كه خود وي اين سوگواري را قبلا اعلام كرده بود، زيرا مرگ او را در 71 سالگي و از زخم معده پيشگويي كرده بودند و او در اين سن بر اثر افراط در خوردن ادويه خوشبويي كه از مستعمرات شرق و غرب برايش برده بودند و نيز غم شكست نظامي از انگلستان به زخم معده دچار شده بود.
    فيليپ دستور داده بود كه همه مردم لباس سياه براي خود آماده كنند ، پرده سياه بدوزند و پس از مرگ او به مدت دو هفته، همه اسپانيا و ايتاليا و مستعمرات اسپانيا سياهپوش شوند، از جمله ديوار شهرها!.
     "مورخان " دوران حكومت 40 ساله فيليپ دوم را دوره برتري اسپانيا نوشته اند. اسپانيا در دوران حكومت او ثروتمندترين كشور جهان و از لحاظ نظامي قدرتمندترين بود. همه كارهاي او حتي ازدواجش سياسي بود. وي با ماري ملكه انگلستان ازدواج كرد تا اين كشور بر ضد او نباشد حال آن كه زن و شوهر در دو كشور با فاصله دور زندگي مي كردند و جز چند روزي با هم نبودند.
     با وجود اين، فيليپ دوم كه كشور فيليپين هنوز نام او را بر خود حفظ كرده است، مرتكب چند اشتباه و محاسبه غلط شد. يكي از آنها كوچك و حقير شمردن نيروي دريائي انگلستان و جنگ با اين كشور بود كه از پروتستانهاي هلند – تحت الحمايه اسپانيا – حمايت مي كرد. اين جنگ که در سال 1588 روي داد به برتري نظامي اسپانيا پايان داد. اشتباه ديگر او مصادره دارايي اسپانياييهاي مهاجر به امريكاي لاتين بود كه با شكنجه و آزار دادن بوميان صاحب طلا و نقره آنها شده بودند، وي با اين عمل كه در آغاز مورد حمايت اروپائيان قرار گرفت، دشمنان فراواني براي خود به وجود آورد. فيليپ دوم به جاي توسل به دادگاه با صدور فرماني نحت عنوان مجازات "شكنجه دادن ديگران " صاحب اموال آن جماعت شده بود و چون با مخالفت ضمني پاپ روبرو شد، اعلام كرد كه اين اموال در سايه امنيتي كه ارتش فراهم ساخته است، به دست آمده و بنابراين متعلق به بيت المال است.
    جنگ دريايي با عثماني كه منافع اسپانيا را به مخاطره نيفكنده بود، يكي ديگر از اشتباههاي وي به شمار مي آيد كه باعث تضعيف ناوگان اسپانيا شد.

 

بورس سقوط و آيزنهاور حمله قلبي كرد

بورس نيويورك 27 سپتامبر 1955 دچار يك سقوط آزاد شد و آيزنهاور رييس جمهوري آمريكا پس از شنيدن اين خبر حمله قلبي كرد و به بيمارستان انتقال يافت. اين بورس از قرن 19 تا كنون چندبار دچار سقوط آزاد شده كه هر سقوط آن، يك ركود اقتصادي به دنبال داشته و بنابراين، دفعتا پايين آمدن بهاي سهام (به صورت سقوط آزاد) آمريكاييان را دچار ترس و تزلزل مي كند.

 

طالبان در كابل، اعدام دکتر نجيب الله و ضعف سازمان ملل

نجيب الله

27 طالبان كه در مدارس مذهبي آوارگان افغانستان در پاكستان آموزش ديده بودند و تا اين زمان بر بيشتر نواحي افغانستان مسلط شده بودند پس از يك محاصره نسبتا طولاني، 27 سپتامبر سال 1996 شهر كابل را كه از طرف دولت افغانستان (برهان الدين رباني) تخليه شده بود، تصرف كردند و دكتر نجيب الله رئيس دولت کمونيستي سابق اين كشور را كه از سال 1992 به صورت پناهنده در دفتر سازمان ملل در كابل به سر مي برد دستگير كردند و پس از شكنجه فراوان و سوزاندن لبهايش با آتش سيگار، تيرباران كردند و جسدش را مقابل ساختمان مقر رييس جمهوري افغانستان به دار كشيدند و دو روز به همان صورت بر بالاي دار نگهداشتند. برادر نجيب الله نيز به همين سرنوشت دچار شد. مورخان ايجاد طالبان را به پاي برزينسكي مشاور لهستاني تبار كارتر رئيس جمهوري دهه 1970 آمريكا نوشته اند كه مي خواست به دست آنان شوروي را از افغانستان اخراج و دولت كمونيستي كابل را ساقط سازد.
     نجيب الله ظاهرا در پي توافقهاي محرمانه قدرتهاي ذينفع، در سال 1992 پس از فرستادن خانواده خود به خارج از كشور، دولت را تسليم مخالفان (گروههاي معروف به مجاهدين) كرده بود و به ساختمان سازمان ملل در كابل پناهنده شده بود و قرار نبود به اين روز بيافتد، ولي محافظان افغاني ساختمان در جريان عقب نشيني نيروهاي دولتي از كابل، او را بدون نگهبان رها كردند و رفتند. نجيب الله كه قبلا يك پزشك و از اعضاي شاخه پرچم حزب كمونيست بود تلفني با رييس دفتر سازمان ملل در كابل تماس گرفت و جريان را گفت و از او استمداد كرد كه وي نيز برايش كاري انجام نداد. مفسراني كه روي اين حادثه دقيق شده اند، آن را يك نقطه ضعف در تاريخ سازمان ملل و تعهدات بين المللي و قول و قرارهاي سران قدرتها قلمداد كرده اند. طالبان نيز پنج سال و چند ماه بعد از كابل رانده شدند و ....

نجيب بر دار

برخي ديگر از رويدادهاي 27 سپتامبر

  • 1908:   وبا در سن پترزبورگ همه گير شده و تا به امروز هفت هزار و ششصد تن را کشته بود . همه منتظر فر رسيدن فصل سرماي شديد روسيه و از کار افتادن ميکرب اين بيماري بودند.

  • 1821:   نيروهاي اسپانيا بر اثر فشار انقلابيون مسلح مكزيك شهر مكزيكوسيتي را تخليه كردند. مكزيك بيش از سه قرن متعلق به اسپانيا بود كه در اين روز به استقلال رسيد.

  • 1939:   لهستان شکست کامل خورد و تسليم نيروهاي آلمان و شوروي شد و استقلال و تماميت خود را از دست داد. جنگ لهستان 19روز طول کشيده بود.

  • 1962:   امام احمد امام زيديه يمن ترور شد.

  • 1990:   روابط سياسي ايران و انگلستان که بر سر انتشار کتاب سلمان رشدي (آيه هاي شيطاني ) قطع شده بود پس از 18 ماه از سر گرفته شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    26 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    29

    اهواز

    26
    41

    تبريز

    15
    24

    شيراز

    16
    32

    مشهد

    14
    28

    بندرعباس

    27
    36

    کرمان

    14
    32

    اصفهان

    13
    31

    يزد

    21
    34

    کرمانشاه

    13
    29

    اراک

    13
    27

    رشت

    20
    25

    دبی

    29
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1416 تومان
    965 تومان
    1810 تومان
    900 تومان
    257 تومان
    265 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    39000 تومان
    106000 تومان
    54000 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:32
    طلوع خورشيد : 05:57
    اذان ظهر : 11:55
    غروب خورشيد : 17:52
    اذان مغرب : 18:12
    نيمه شب شرعي : 23:12
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Surfer
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Surfer

    تاریخ انتشار: اکتبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 248
    حجم فایل: 42 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    مفهومي جدید از کامپيوتر خانگی

    خوش جا. کمي گیج کننده و غلط انداز به نظر مي رسد! اينطور نیست؟ مانند یک دبه فلزی غيرمعمول به نظر مي رسد. با توجه به مفهوم کلي کامپیوترهای خانگي،Deep home نمي تواند چندان دور از این مفهوم و يک شورشی باشد. مشخصات اين دستگاه بسیار شبيه کامپیوترهایی است که شما می توانيد از کارخانه های مونتاژ کامپیوتر تهيه کنید. برخلاف طراحي غیر معمول، این کامپيوتر تقریبا تمامی کاربردهاي یک کامپيوتر معمولی را دارا است. کامپیوتر خوش جا از لحاظ طراحی و کارکرد، ايده ال بسياري از خانه ها است. وقتی که به اين کامپیوتر احتياجي ندارید،LCD به شکل کشابي و بسیار جالبي در داخل کيس مخفي می شود، و شما مي توانید به راحتی آن را برداشته و در اتاق های خانه جابجا شويد. این دستگاه نتیجه فکر و ايده «بن کالت» است که تصور نمي شود که بتوان به اين زودی ها آن را در ویترین مغازه ها دید. این يکي دیگر از رویاهای طراحان رویا پرداز است که هم اکنون شما را شگفت زده کرده است! به زودی شما صبح بيدار خواهید شد و Brick را در فروشگاه ها خواهید ديد.
    منبع

    دوربین عکاسی مخصوص نابینایان

    روز به روز دوربین های عکاسی و فیلمبرداری عجیب و غریب تر و از همه مهمتر پیشرفته تر از نسل های ماقبل به بازار می آید. اما هیچ کس تا کنون به فکر ساخت نوعی دوربین عکاسی برای نابینایان نبود.شاید برای همه ما عجیب باشد! داشتن اختلال در بینایی چه رابطه ای می تواند با  عکاسی داشته باشد؟
    اما آقای chueh Lee در ضمن ارائه یک طرح از یک دوربین عکاسی مخصوص نابینایان قصد دارد که به همگی ما ثابت کند که برای عکاسی تنها نیاز به  داشتن حس بینایی نیست. این دوربین شاید در ظاهر فاقد هر گونه لنز و یا نمایشگر LCD باشد اما از نوعی تکنولوزی بهره مند است که می تواند فرمانهای لازم را از شخص نابینا به کمک یک صفحه لمسی سه بعدی که مفاهیمی را به صورت خط بریل به نابینا القا می کند دریافت نماید. این صفحه به touch sight معروف است و می تواند  برای اعلام شروع عکاسی بر روی سطح صاف پیشانی شخص قرار گیرد. یعنی به جای آنکه لنز دوربین در مقابل چشم جای بگیرد , صفحه لمسی بر روی پیشانی شخص قرار میگیرد. در ضمن در این دوربین دکمه ای برای رکورد گیری از مکالمه نیز در نظر گرفته شده. یعنی قرار است در این طرح دو حس گویایی و لامسه جایگزین حس بینایی شده تا نابینایان هم بتوانند عکاسی کنند.نکات تکنیکال این دوربین به دلیل طرح بودنش در هاله ای از ابهام است و خبری از قیمت آن و زمان تولید انبوه آن در دسترس نیست.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    بله قربان!

    رضا ساکی

    وارد سالن بزرگی شده بودند که به اندازه یک زمین فوتبال بود. بیلو از وقتی دیده بود که دژبان ها در پادگان را چهار قفله کردند و به دنبال آنها راه افتادند کمی ترسیده بود. حالا همه یعنی دوازده نفر از کسانی که در امتحان تئوری و پزشکی و ورزشی ارتش در رشته اشعه قبول شده بودند در سه ستون چهار نفری خبردار ایستاده بودند تا آخرین مراحل استخدامی را پشت سر بگذارند. کمی آن طرف تر یعنی آن طرف زمین فوتبال چهار نفر پشت یک میز نشسته بودند. هر چهار نفر می درخشیدند و نشان ها و درجه ها ی گوناگونی روی اورکت آنها نصب بود! چیز بیشتری از آن دور مشخص نبود. جز این که یکی از آنها داشت سیگار می کشید و مشغول ورق زدن احتمالا پرونده ای بود. سکوت حکم فرما بود. دو سرباز به حالت خبردار مثل سنگ بالای سر آن چهار نفر ایستاده بودند و دو تا دور بیلو و همقطاران را هم دژبان ها احاطه کرده بودند. کسی جرات حرف زدن نداشت. بیلو نگاهی به دور تا دور سالن انداخت. جز میزی که آن نفر فرمانده پشت آن نشسته بودند، هیچ چیز دیگری در سالن نبود. بیلو باز وحشت کرد. نگاهی به سقف سالن انداخت اما از پرنده یا حتی ملخی هم خبری نبود. تنها جاندارن سالن خودشان بودند. بیلو بیشتر ترسید و در همین فکرها بود که ناگهان یکی از آن چهار نفر یعنی درست نفر دوم از سمت راست فریاد کشید و ایست داد. بیلو که در فکر بود با شنیدن فریاد چنان جا خورد که نزدیک بود خودش را خیس کند. لرزشی تمام بدنش را در برگرفت و از نوک انگشتان پایش خارج شد و به شدت ادرارش گرفت. فرمانده فریاد کشید: «شما تا دقایقی دیگه رسما به عضویت ارتش در میاین. اما قبلش چند نکته هست که باید خوب شیر فهم شین. فهمیدین؟»
    فرمانده این جملات را چنان بلند ادا می کرد که انگار می خواهد آن را بکشد. صدایش چند بار در سالن پیچید و طنین انداخت. گروه دوازده نفری هم چنان پاسخ فرمانده را با فریاد می دادند که گوش یکی از دژبان ها سوت کشید. او نیز با این که مثل چوب خشک خبر دار ایستاده بود اما مجبور شد برای چند صدم ثانیه انگشتش را در گوش فرو ببرد و بیرون بیاورد. فرمانده فریاد زد: «شما باید این ورقه رو امضا کنید و انگشت بزنید تا وقتی که این ورقه رو امضا نکردین، می تونین درخواست انصراف بدین و همین حالا برین. اما به محض امضای این ورقه قوانین ارتش در مورد شما اجرا می شه. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «با امضای این ورقه شما برای طی دوره ده ماهه آموزش نظامی به کویر و سپس به دریا و بعد به کوهستان اعزام می شین. تو طول این دوره همه هزینه ها به عهده خود شماست. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «با امضای این ورقه بعد از هفت سال می تونین درخواست خروج از ارتش بدید که اون هم باید دادگاه نظامی تشخیص بده. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «تا پایان دوره آموزشی حق ازدواج ندارین و بعد از اون هم فرد مورد نظر رو باید با حفاظت چک کنید. بعد اقدام کنید. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «شما بعد از اتمام دوره آموزشی به هر کجا که ارتش تشخیص بده فرستاده می شین و این اجباریه. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «به علت این که شما در معرض پرتو اشعه خواهید بود، ارتش مبلغی برای کمک به درمان سرطان شما به حقوقتون اضافه می کنه که البته بعد از بازنشستگی پرداخت می شه. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «شما و خانواده تون دیگه حق خروج از کشور رو نخواهید داشت. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «ارتش حق داره هر وقت که به شما نیاز نداشت، شما رو بفرسته برید. فهمیدین؟»
    گروه دوازده نفری فریاد کشید: «بله قربان»
    فرمانده ادامه داد: «سوالی هست؟»
    سکوت نشان می داد که سوالی نیست! فرمانده ادامه داد: «حالا اونایی که می خوان این برگه رو امضا کنن بدو رو بیان جلو میز، اونایی هم که می خوان برن تا سه شماره بدو رو برن در دژبانی، یک... دو... سه.»
    هیچ کس در سالن نبود.
    بیلو در خیابان به طرز مسخره ای سرخوشانه قدم می زد و زیر لب آواز می خواند. بدنش عرق کرده بود. چنان با عجله از پادگان بیرون آمده بود که ساعت و کیف پولش را در دژبانی جا گذاشته بود و تحویل نگرفته بود. بیلو به مغازه ها و مردم نگاه می کرد و لذت می برد. به دکه روزنامه فروشی رسید و مشغول خواندن تیتر روزنامه ها شد که ناگهان چشمش به آگهی ارتش افتاد. لرزشی تمام بدنش را دربرگرفت و از نوک انگشتان پایش خارج شد. نگاهی به اطراف کرد. خودش می دانست فقط چند ثانیه دیگر وقت دارد!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    قبل از ازدواج باید بدانید ...

    یکی از دلایل شکست در زندگی زناشویی این است که افراد پیش از ازدواج مکالمه طولانی و جدی با یکدیگر ندارند. در اینجا سوالاتی را مطرح کرده‌ایم که به شما در شناخت بهتر همسر آینده‌تان کمک می‌کند. حقیقتا این سوالات کلید طلایی هستند و اگر شما و همسرتان این نکات را از یکدیگر بدانید امکان شکست در ازدواج‌تان کمتر خواهد بود.

    ● چه عادت‌هایی دارد؟
    آیا شما سحرخیز هستید؟ همسر آینده‌تان چطور؟ چند ساعت در شبانه‌روز تلویزیون تماشا می‌کنید؟ آیا طرف مقابلتان آدم ولخرج، مقتصد یا خسیسی است؟ چقدر کار می‌کند؟ بهتر است بدانید همسر آینده‌تان چقدر زمان صرف حمام رفتن، خوابیدن یا کارهای شخصی‌اش می‌کند؟ آیا این زمان‌ها با ساعت طبیعی زندگی شما در تداخل است یا نه؟

    ● زبان ابراز عشق طرف مقابلتان چیست؟
    وقتی از صمیم قلب به کسی که دوستش دارید حرف‌های دلتان را می‌زنید در او احساس عشق را بیدار می‌کنید. برخی افراد زمانی‌که یک هدیه دور از انتظار از طرف مقابل دریافت می‌کنند به اوج عشق می‌رسند. روشی که به وسیله آن افراد به عشق می‌رسند «زبان عشق» آنهاست. این زبان می‌تواند تماس فیزیکی، سپری کردن اوقات فراغت با یکدیگر یا کلمات عاشقانه و هدیه باشد. مطمئن شوید که زبان عشق یکدیگر را پیدا کرده‌اید.

    ● نظر طرف مقابل در مورد فرزند چیست؟
    آیا شما فرزند می‌خواهید؟ چند تا؟ آیا شما و همسر آینده‌تان بر سر تعداد فرزندان موافق هستید؟ بسیار مهم است که هر دو موافق یک نوع روش تربیتی خاص باشید.

    ● روابط خانوادگی او چگونه است؟
    خانواده او چگونه هستند؟ افراد خانواده چگونه با یکدیگر رفتار می‌کنند؟ دانستن این مطالب به این معنا نیست که شما حتما در آینده خانواده‌ای شبیه خانواده همسرتان خواهید داشت، اما به شما در شناخت بهتر و بیشتر او کمک می‌کند. بیشتر شخصیت او در همان خانواده شکل گرفته است. همه خانواده‌ها مشکلاتی دارند، از ابتدا موضع خود را مشخص کنید، آیا دوست دارید با آنها بیش از حد صمیمی ‌شوید یا می‌خواهید فاصله را با آنها نگه دارید؟

    ● طرف مقابل چگونه از پس لحظات سخت بر می‌آید؟
    ازدواج همیشه آسان نیست، اختلاف نظر همیشه وجود دارد. گاهی اوقات شما و همسرتان هر دو خسته‌اید و به کمی ‌تنهایی نیاز دارید. در کنار مشکلات کوچک مشکلات بزرگ هم به وجود می‌آید. از دست دادن شغل، بارداری بدون برنامه‌ریزی، سقط بی دلیل جنین، فوت یکی از اعضای خانواده، تصادف ماشین، بیماری‌های جدی،... همه و همه مشکلات غیرقابل پیش‌بینی هستند. آیا شما و همسرتان در مواجه با این مشکلات دلسرد می‌شوید؟ آیا شما یا همسرتان برای کنترل امور به یکدیگر کمک می‌کنید؟ آیا یکدیگر را در شرایط سخت تنها نمی‌گذارید، حتی اگر زندگی آن طور که تصور می‌کردید پیش نرفته باشد؟

    ● آیا هر دو اعتقادات مذهبی یکسانی دارید؟
    همسر آینده شما ممکن است یا بسیار مذهبی باشد یا اصلا مذهبی نباشد، اما به هر حال بیشتر افراد حد معقولی از مذهب را در زندگی‌شان دخالت می‌دهند. اگر شما و همسرتان اعتقادات مذهبی متفاوتی دارید، چگونه می‌خواهید فرزندانتان را تربیت کنید؟ حتما لازم نیست که بر سر کوچکترین مسائل دینی با هم موافق باشید، اما باید در اصل پیرو یک اعتقاد باشید.

    ● انتظار او از ازدواج چیست؟
    از کار خانه گرفته تا حساب‌های پس‌انداز، همسرتان از شما انتظار دارد در زندگی زناشویی چه مسوولیتی داشته باشید؟ شما از او چه انتظاری دارید؟ آیا انتظار دارید یک زندگی زناشویی عاشقانه داشته باشید یا فکر می‌کنید این کارها مربوط به پیش از ازدواج است؟
    هر دو طرف باید منظور و انتظار واقعی خود از ازدواج را بدانند و برای درک انتظارات طرف مقابل کوشش کنند.

    ● اهداف زندگی طرف مقابلتان چیست؟
    در لحظاتی که بسیار عاشق هستید و مطمئنید این دختر یا پسر همان است که می‌خواهید، فراموش نکنید هدف‌های زندگی طرف مقابل را بشناسید. یک سوال قدیمی‌ وجود دارد که همه باید از همسر آینده خود بپرسند: « تو در ۱۰ سال آینده خود را کجا می‌بینی؟» یا «می‌خواهی ۲۰ سال آینده چه زندگی داشته باشی؟»

    ● اهداف شغلی طرف مقابلتان چیست؟ کجا می‌خواهد زندگی کند؟ دوست دارد در جایی ثابت باشد یا هر جا باد می‌وزد برود؟
    هر کس یک طرح یا آرزوی اصلی دارد. دریابید آیا شما می‌خواهید همسفر رویاهای همسر آینده‌تان باشید یا نه!؟
    البته نمی‌توانید همه چیز را در مورد همسرتان بفهمید. گذر زمان شما را پخته‌تر خواهد کرد و مطالب بیشتری در مورد هم می‌فهمید. اگر مسائل اصلی و اولیه را از ابتدا درست کنار هم قرار دهید تا آخر عمر یک زندگی شاد خواهید داشت.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    در مورد شهادت امام زمان(عج)
    و دوران پس از وی


     

    سوال:
    امام زمان (عج) به دست چه کسی به شهادت می رسد و دوران پس از وی چه مدت به طول می انجامد؟
     

    پاسخ:
    قرآن می فرماید: "هر نفسی مرگ را می چشد". [1]طبق این آیه که بیان کننده سنت الاهی در باره همه مخلوقات است، امام زمان (ع) نیز پس از برقراری عدالت جهانی و ایجاد حکومت جهانی از این دنیا می روند. اما آیا به مرگ طبیعی یا به شهادت؟ از دسته‌ای روایات استفاده می‌شود كه آن حضرت به مرگ طبیعی از دنیا می‌رود. روایات زیر از آن جمله‌اند:

    1. ام سلمه از پیامبر خدا (ص) چنین نقل می‌كند:
    مهدی از خاندان من و از فرزندان فاطمه است.... او در میان مردم به سنت پیامبرشان عمل می‌كند، پس هفت سال درنگ می‌كند و آن گاه از دنیا می‌رود و مسلمانان بر او نماز می‌گزارند.[2]

    2. در روایتی كه در تفسیر آیه شریفه: "ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَیهِم"‏[3]؛ پس از [چندی] دوباره شما را بر آنان چیره می‌كنیم، از امام صادق (ع) نقل شده چنین آمده است:
    [منظور] خروج [امام] حسین(ع) با هفتاد تن از یارانش [در زمان رجعت است] در حالی كه كلاه‌خودهای زرینی كه دو رو دارد بر سر دارند و اعلام كنندگانی به مردم برسانند: این حسین است كه خارج شده است، تا آن جا كه مؤمنان هیچ شك و تردید درباره او نكنند و بدانند كه او دجّال و شیطان نیست، و او است حجّت قائم [به حق] در میان شما و چون معرفت به این كه آن حضرت همان حسین (ع) است در دل‌های شیعیان استقرار یافت، حضرت حجّت را مرگ فرا می‌رسد و كسی كه آن جناب را غسل می‌دهد و كفن و حنوط می‌كند و به خاك می‌سپارد همان حسین [بن علی](ع) خواهد بود. جز وصی و امام هیچ كس متصدّی [كار كفن و دفن] وصی نشود.[4]

    3. در روایت دیگری نیز امام صادق (ع) در پاسخ به این پرسش كه اولین كسی كه به دنیا رجعت خواهد كرد چه كسی است می‌فرماید: [امام] حسین (ع) در پی قائم (ع) خروج می‌كند... حسین (ع) به همراه آن گروه از یارانش كه با او به شهادت رسیدند، به پیش می‌آید در حالی كه هفتاد پیامبر او را همراهی می‌كنند، آن گونه كه به همراهی موسی بن عمران فرستاده شدند. قائم (ع) انگشتر خود را به او واگذار می‌كند. پس حسین (ع) نخستین كسی است كه عهده‌دار غسل و كفن و حنوط آن حضرت می‌شود و ایشان را در قبر خود قرار می‌دهد.[5]
    از دسته ا‌ی دیگری از روایات استفاده می‌شود كه آن حضرت به شهادت خواهند رسید:
    1. از امام حسن مجتبی (ع) روایت شده است: "به خدا سوگند، پیامبر خدا با ما پیمان بسته است كه این امر [امامت] را دوازده‌ تن امام از فرزندان علی و فاطمه به دست خواهند گرفت و هیچ كدام از ما نیست، مگر این كه مسموم یا كشته می‌شود".[6]
    2. امام صادق (ع) نیز در این باره می‌فرماید: "به خدا قسم هیچ‌یك از ما نیست، مگر این كه كشته شده و به شهادت می‌رسد.[7]
    3. از امام رضا (ع) نیز مشابه همین تعبیر، روایت شده است.[8]
    با توجه به این دو دسته روایات اظهار نظر صریح و قطعی در مورد چگونگی وفات امام‌مهدی (ع) مشكل به نظر می‌رسد.
    اما به فرض این که آن حضرت به شهادت برسند قاتل ایشان کیست؟ در كتاب إلزام الناصب به نقل از برخی از علما عبارتی نقل شده است كه قاتل آن حضرت این گونه معرفی شده است: "هنگامی كه هفتاد سال [حكومت حضرت] حجّت به پایان رسید، مرگ به سراغ او می‌آید. زنی از «بنی تمیم» به نام «سعیده» كه ریشی چون مردان دارد، از بالای پشت بام هاونی سنگی به سوی آن حضرت كه در حال گذشتن از آن مسیر است پرتاب می‌كند و او را می‌كشد. پس از درگذشت آن حضرت. [امام] حسین (ع) عهده‌دار به خاك سپاری او می‌شود. [9]
    شهید سید محمد، محمد صادق، صدر نقدها و اشکالات متعددی بر این عبارت وارد دانسته[10] ازجمله می‌نویسد: این متن اساساً قابلیت اثبات موضوع [شهادت حضرت] را ندارد؛ زیرا روایت نقل شده از یكی معصومین نیست، بلكه از بعضی از علما كه ما نمی‌دانیم كیست، نقل شده است. حتی اگر این متن ـ چنان كه از ظاهر آن برمی‌آید ـ اشاره به مضامین برخی روایات داشته باشد، تبدیل به روایت مرسلی می‌شود كه نه سند آن مشخص است و نه امامی كه از او روایت شده است. افزون بر این كه سند روایات یاد شده معمولاً ضعیف است و مضامین آنها دور از ذهن است به گونه‌ای كه نمی‌توان با آنها چیزی را ثابت كرد.[11]
    پس از امام زمان (ع) و برقراری حکومت واحد جهانی به وسیله ایشان رجعت اتفاق خواهد افتاد. رجعت به این معنا است که پس از ظهور امام زمان (ع) برخی از جمله برخی از ائمه زنده می شوند. در روایات ما به رجعت برخی از پیامبران؛ مانند حضرت عیسی و برخی از ائمه؛ مانند امام حسین (ع) و برخی از اصحاب پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) ؛ مانند سلمان فارسی، مقداد، جابر بن عبد الله انصاری، مالک اشتر و مفضل تصریح شده است. اصل رجعت از عقاید شیعیان است که روایات زیادی درباره آن وارد شده است تا آن جا که برخی مانند علامه مجلسی قائل به تواتر[12] این روایات شده اند.[13]

    ----------------------------------------
    [1] . آل عمران، 185.
    [2] علامه مجلسي، بحارالانوار، ج 51، ص 104، ح 39.
    [3] اسراء، 6.
    [4] كليني، الكافي، ج 8، ص 250، همچنين ر. ك: بحارالانوار، ج 53، ص 94، ح 103.
    [5] بحارالانوار، ج 53، ص 103، ح 130.
    [6] بحارالانوار، ج 27، ص 217، ح 19.
    [7] همان، ص 209، ح 7.
    [8] همان، ص 214، ح 16.
    [9] يزدی حائری علی ، الزام الناصب في إثبات الحجة الغائب، ج 2، ص 167.
    [10] سيد محمد محمد صادق، صدر، تاريخ ما بعد از ظهور، ص 881.- 883.
    [11] برگرفته ازماهنامه موعود شماره 83.
    [12] . در علم حدیث روایات به سه قسم تقسیم می شود: الف. حدیث متواتر: روایتی که عده زیادی آن را روایت کرده اند به گونه ای که از گفتار آنها برای ما یقین حاصل می شود که این روایت از معصوم (ع) صادر شده است. ب. روایت مستفیض: از لحاظ اعتبار و ارزش به اندازه خبر متواتر نیست، ولی اعتبارش از خبر واحد بیشتر است. ج. خبر واحد: افراد کمی آن را روایت کرده اند و از لحاظ ارزش روایی پایین تر از دو قسم پیشین است.
    [13] . بحارالانوار، ج23، ص 359.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    بررسی گوشی N96، سلطان نوکیا

    مترجم: محمدرضا خواست خدایی
    منبع: سایت Phonearena

    پس از تاخیری بسیار سرانجام سلطان نوکیا پا به دنیای موبایل گذاشت . N96 ، که برجسته ترین گوشی شرکت فنلاندی نوکیا محسوب می شود در زمانی به بازار عرضه شده است که رقبای بسیاری در مقایسه با آن وجود دارد. با این وجود این گوشی همچنان طرفداران خاص خود را دارد .
    گوشی N95 با دوربین 5 مگاپیکسلی ، قابلیت 3G و سیستم عامل S60 و در ادامه 8GB حافظه درونی در زمان معرفی خود بهترین به شمار می رفت و مسلما رقیبی برای آن وجود نداشت . در مدت نسبتا طولانی که نوکیا سرگرم آماده سازی سلطان خود، N96 بود شرکت های مختلف گوشی های بسیاری به بازار عرضه کردند و به نوعی عرصه را بر شرکت همیشه محبوب نوکیا تنگ کردند . نوکیا نیز با عرضه N96 و ارتقا امکاناتی مانند 16GB حافظه داخلی به اضافه حافظه قابل ارتقا microSD/microSDHC ، DVB-H tuner برای تماشای تلویزیون و سیستم عامل ارتقا یافته آن سعی در حفظ جایگاه خود نموده است . حال باید دید آیا این امکانات برای رقابت با سایر رقبا کافیست ؟

    در جعبه گوشی این وسایل وجود دارد :
    گوشی
    باتری Li-ION
    هدفن 3.5 mm با آداپتور میکروفن
    آداپتور AC
    کایل خروجی تلویزیون RCA
    کابل USB sync
    آداپتور همراه برای اتومبیل

    طراحی
    طراحی این گوشی نمونه ای الهام گرفته از N95 است ولی بصورتی مدرن و زیباتر . به مانند N81 همه چیز براق و مجذوب کننده است با این تفاوت که دکمه های جهت و مولتی مدیا کوچک تر طراحی شده اند و ظاهری زیبا تر به گوشی بخشیده اند .
    نمای جلوی گوشی شامل صفحه ی 2.8" با رزیلوشن QVGA وتعداد رنگ 16M می باشد . به مانند گوشی iPhone صفحه نمایش بسیار با کیفیت است .
    صفحه نمایش به خوبی در شرایط نوری مختلف قابل خواندن است گرچه بعضی رنگ ها در نور مستقیم آفتاب محو می شوند . در بالای صفحه نمایش گوشی مکالمه و دوربین VGA قرار دارد . در زیر صفحه نمایش نیز دکمه های انتخاب چپ و راست ، دکمه پنج جهته D-pad ، رد و قبول تماس ، منو ، اصلاح کننده(C) و همچنین مولتی مدیا قرار دارند . دکمه های پنهان کنترل پخش مولتی مدیا نیز در اطراف چهار گوشه D-pad قرار دارند . با توجه به مکان قرار گیری دکمه های اصلاح کننده و منو ، کار با انها تا حدی مشکل است .
    هنگامی که گوشی را به سمت بالا می لغزانید با صفحه کلید 12 تایی همیشگی روبرو می شوید که براق و زیبا طراحی شده است گرچه به مانند N95 از جنس مناسبی استفاده نشده است . به مانند سایر گوشی های کشویی نیز کار با اولین ردیف دکمه تا حدی مشکل است .
    زمانی که گوشی به سمت پائین لغزانده شود ، صفحه نمایش به حالت Landsacpe رفته و چهار دکمه کنترل مدیا ( اجرا / مکث ، پرش به جلو و عقب ، توقف ) نمایان می شوند . همچنین این دکمه ها در بازی نیز قابل استفاده هستند که با توجه به قابلیت N-gage موجود امکانی مناسب خواهد بود . بر روی گوشی تعدادی بازی بصورت محدود وجود ندارد و سایر بازی ها قابل دانلود هستند .
    دور تا دور گوشی از پلاستیکی نقره ای پوشانده شده است که چندان مرغوب به نظر نمی رسد و در مقابل ظاهر زیبا و جذاب آن یک نکته منفی به حساب می آید .
    در سمت راست گوشی دکمه های ولوم صدا و دوربین قرار دارند . همچنین بلند گو های استریو در گوشه های بالا و پائین تعبیه شده اند که در هنگام تماشای ویدئو و تلویزیون در حالت Landsacpe با قرار گیری در بالا صدا رو به خوبی منتقل می کنند .
    در سمت چپ تنها اسلات حافظه microSD قرار دارد که بدلیل فرورفتگی زیاد کار با آن مشکل است .
    در بالای گوشی دکمه های تغییر حالت به قفل ، جک 3.5mm خروجی هدفن و دکمه پاور / تغییر پروفایل جاری وجود دارد .دکمه پاور نیز کوچک است و کار با آن مشکل . در پائین گوشی نیز همانطور که انتظار می رود پورت microUSB ( شارژ از طریق آن ممکن است ) و پین شارژ 2mm وجود دارد .
    در پشت گوشی از پلاستیک تیره براق با طراحی موجی شکل برای جذابیت بیشتر استفاده شده است . دوربین 5 مگاپیکسلی کارل زایس نیز در محیطی نقره ای رنگ قرار دارد . پایه طراحی شده بعنوان تکیه گاهی در هنگام تماشای فیلم وسیله ای سودمند به نظر می آید .
    در این گوشی از دو فلش LED استفاده شده است که مسلما قدرت فلش Xenon N82 را نخواهد داشت .
    در مجموع می توان طراحی N96 را ایده آل دانست .
    این گوشی در مقایسه با N95 دارای طول و عرض بیشتر و ضخامت و وزنی کمتر است ولی به هر حال باید آنرا یک گوشی حجیم دانست و در حضور گوشی هایی مانند HTC Touch Diamond و iPhone سلطانی چاق لقب می گیرد !
    مکانیزم کشویی آن برخلاف N95 به مرور زمان مشکلی نخواهد داشت . گرچه کاهش وزن آن بدلیل استفاده از پلاستیک های نقره ای است اما این اقدام باعث کاهش زیبایی آن شده است . استفاده از فلزی مناسب راهی مناسب برای جذاب تر کردن آن بود .


    سیستم عامل
    در N96 از سیستم عامل سیمبین S60 به همراه FP3 استفاده شده است که سرعت بسیار بالا و مناسبی دارد و تمامی انیمیشن ها چشم نواز هستند . در صورتی که ریزبینانه به آن دقت کنیم می توان به تاخیری در حدود یک ثانیه در عملکرد به دکمه های فشرده شده مانند دکمه مولتی مدیا اشاره کرد . در هر حال رابط کاربری عملکردی کاملا رضایت بخش دارد .
    با فشردن دکمه مولتی مدیا با منو میانبر جذابی برای تلویزیون ، ویدئو ، موزیک ، عکس ، بازی ، نقشه ، اینترنت و دفتر چه تلفن روبرو می شوید.
    بسته نرم افزاری OVI نوکیا برای N-gage ، Maps و Music Store بصورت On board وجود دارد و در سایر موارد نکته قابل توجهی وجود ندارد و شامل قابلیت های خوب سیستم عامل S60 می باشد .


    دوربین
    دوربین 5 مگا پیکسلی N96 دارای لنز Tessar کارل زایس به همراه فوکوس خودکار و فلش Dual LED می باشد.
    کیفیت عکس های گرفته شده در فضای باز و نور مناسب بسیار خوب و ستودنی است . رنگ ها طبیعی و وضوح تصویر مناسب است . در حالت Close up نیز کیفیت بهتر است ولی در فواصل زیاد عکس ها تا حدودی تار می شوند .
    بر خلاف فضای باز ، در فضای بسته عکس ها کیفیت مناسبی ندارند . رنگ ها به خوبی منتقل نمی شوند و عکس ها تا حدودی تار هستند .
    فیلم های گرفته شده نیز با 30fps و در رزیلوشن VGA بصورت MP4 ذخیره می شوند و قابلیت video stabilization نیز وجود دارد.
    برای تست فیلم برداری از اتومبیلی با سرعتی در حدود 50 mph فیلم برداری شد که نتیجه حاصل بسیار رضایت بخش بود . گرچه N96 برای استفاده های حرفه ای مناسب نیست ولی به هر حال عکس و فیلم برداری با N96 را به دوربین Canon مورد استفاده همیشگی ترجیح می دهیم .
    تنظیمات عکس برداری زیادی وجود دارد از جمله انتخاب صحنه ( auto , user defined , close up , portrait, landscape, sports, night و night portrait) ، انتخاب white balance از 5 حال موجود ، تنظیم exposure از -2 تا 2 ، sharpness, contrast و ISO .
    برای فیلم برداری نیز حالات auto و night mode, white balance و تنظیم color tone وجود دارد . همچنین می توانید نور را روشن و یا خاموش کنید .
    یکی دیگر از قابلیت های مورد توجه دیگر Geotagging است که در هر عکس اطلاعات GPS ثبت می شود و بعد ها به راحتی می توان مکان گرفته شده عکس را به خاطر آورد .
    نکته آخر عدم طراحی مناسب دکمه دوربین به مانند دکمه پاور است .


    مولتی مدیا
    با توجه به هدف ارائه سری N ، این سری همیشه از لحاظ مولتی مدیا متفاوت از سایرین بوده است و در این راستا N96 نیز آنرا به سطحی بالاتر آورده است . صفحه نمایش 2.8" و تعداد رنگ 16M ، تصویری واضح و بدون نقص را در نمایش ویدئو ها ارائه می دهد ، دوربین 5 مگاپیکسلی کارل زایس نیز عکس هایی واضح و زنده ثبت می کند . همچنین کاربران می توانند با استفاده از نرم افزار Music Store نوکیا به دانلود آهنگ های مورد نظر بپردازند .
    طبق مشخصات عنوان شده ، N96 قابلیت پخش فایل هایی با کدک H.263 و H.264 با رزیلوشن VGA و 30fps را دارد (حداکثر SDTV از طریق خروجی تلویزیون) اما هیچکدام از فایل های H.263 با رزیلوشن QVGA و 24 و 30 fps را پخش نکرد . البته تمامی فایل های H.264 حتی با رزیلوشن 480x240 و 60fps را به خوبی پخش کرد . تماشای فیلم و تلویزیون بر روی این صفحه نمایش قدرتمند لذت بخش است گرچه به خوبی iPhone نیست .
    پایه طراحی شده در پشت گوشی نیز در هنگام نمایش ویدئو ها بسیار کارآمد و مفید بود .
    موزیک پلیر موجود با طراحی زیبا و مختصر گرچه در حد ipod نیست ولی بسیار مناسب و کارآمد است . در تشخیص Artist ، Album Art و اسم آنها بدون مشکل است و طرفداران را راضی نگه خواهد داشت .
    FM tuner و Internet Radio نیز به خوبی موزیک پلیر قابل استفاده هستند.
    بر خلاف N95 و با توجه به وجود دکمه های کنترل مدیا پنهان ، lمی توان بدون نیاز به باز کردن گوشی کنترل لازم را بر روی مدیا ها داشت .
    انتظار می رود در آینده از دکمه ها مولتی مدیا بیشتر در جهت انجام بازی ها استفاده شود چرا که با توجه به طراحی صورت گرفته در N96 ، نیاز به طراحی دو طرفه برای مولتی مدیا کمتر احساس می شود .
    اگر از جمله افرادی هستید که زیاد به موسیقی گوشی می دهید ، پیشنهاد می کنم در همان ابتدا به فکر تهیه ی هدفونی مناسب باشید ! هدفون ارائه شده کیفیت مناسبی ندارد ، در مقابل با هدفونی مناسب از کیفیت عالی صدا لذت خواهید برد . با وجود N96 مطمئنا نیازی به پلیر های قابل حمل (PMP) نخواهید داشت. بلندگو های N96 چه از لحاظ بلندی صدا و چه از لحاظ کیفیت بسیار خوب عمل می کنند . در مقایسه با iPhone از لحاظ بلندی صدا، N96 قویتر است و از لحاظ کیفیت تقریبا یکی هستند.
    برای مشاهده فیلم و تلویزیون نیز با توجه به امکان Stereo Widening که بصورت پیش فرض فعال نیست صدا ، شما را به خوبی با تصویر همراه می کند .


    عملکرد
    N96 به مانند N95 8GB از 128MB RAM/256MB ROM بهره می برد اما بجای پردازنده ARM11 332MHz بکار رفته در N95 8GB از دو پردازنده ARM9 264MHz استفاده می کند . شاید دلیل این تنزل مقاصد اقتصادی بوده است .
    کیفیت مکالمه نیز مطابق انتظار بدون مشکل و عالیست . حتی در حالت LoudSpeaker نیز صدا صاف و بدون مشکل است .
    با استناد به مشخصات ذکر شده توسط نوکیا ، دوام باتری کاهش پیدا کرده است بطوری که Talktime آن از 5 ساعت در N95 8GB به 3.66 ساعت رسیده است و در سایر حالات 14 ساعت پخش آهنگ ، 5 ساعت ویدئو و 4 ساعت استفاده از DVB-H ذکر شده است . با توجه به باتری Li-Ion 950 mAh (BL-5F) موجود مطمئنا شاهد مشکل باتری خواهیم بود ، موضوعی که کما بیش در مورد گوشی های نوکیا وجود دارد .


    نتیجه گیری
    16GB حافظه درونی به اضافه حافظه قابل افزایش microSD/microSDHC ، طراحی بهبود یافته ، DVB-H tuner،سیستم عامل S60 با FP3 ، صفحه نمایشی عالی و دوربینی مناسب برای استفاده های معمول در عکس و فیلم برداری مواردی هستند که N96 را نسبت به گوشی های ماقبل خود متمایز می کند . گرچه تاخیر در عرضه آن به بازار و وجود رقبای بسیار و بعضا قدرتمند تر باعث شد تا استقبالی در حد یک سلطان از آن نشود اما نباید قابلیت های آنرا نیز نادیده گرفت .
    در مقابل نکات مثبت ، می توان به جنس نا مناسب صفحه کلید ، وجود روزنه هایی در اطراف کلید ها و اندازه نه چندان مناسب آن اشاره کرد.
    نوکیا قدم مناسبی در طراحی و امکانات N96 برداشته است ولی بر خلاف شرکت هایی مانند Samsung و HTC که به عرضه مداوم گوشی هایی با امکاناتی بالا می پردازند ، با قدم هایی پیوسته به آرامی به جلو حرکت می کند و به ناگاه به ارائه نوآوری و تکنولوژی جدید از سایرین پیشی می گیرد . بنابراین باید به انتظار آینده نشست .
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ