1019

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1019 :: پنجشنبه 25 مهر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

بعد از گلشيفته فراهاني
میترا حجار هم به هالیوود رفت!


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1018) اينجا را کليک کنيد


  • میترا حجار هم به هالیوود رفت!
  • مشهورترین نقاشی های جهان
  • پادشاه ري
  • روش شعبان بي‌مخي در تعطيلي بازار تهران!
  • معرفي و دانلود فيلم : در اردوگاه موقت‎‎‏‏‎‎‏‎‎‏‎‎‏‏‎
  • دانلود فيلم مستند : آسمان شب
  • دانلود انيميشن  The Pirates Who Don't Do Anything: A VeggieTales Movie
  • آلبوم زیبا و شنيدني جمشيد با نام اولين نگاه
  • آهنگ زيباي ماروباش باصداي خشايار اعتمادي
  • Driver Magician v3.32 ابزاری برای تهیه فایل پشتیبان از درایورهای نرم افزاری نصب شده بر روی سیستم
  • نسخه موبایل بازی The Sims Mobile 2
  • بازي جذاب بولينگ Bowling Evolution v1.07
  • اس ام اس های کردانی
  • شهدا آدمهای ترسناکی بودند
  • حجم بهتر است يا ددليفت !
  • وب‌گردی می‌تواند از دمانس جلوگیری کند
  • خاطرات روزانه هاشمي رفسنجاني بعد از سوم تير 84
  • ارزیابی کارمندان خانم و آقا در یک شرکت
  • صوفي‌گري، انحرافي خطرناك
  • تاريخچه شنيدني نامگذاري «ويتنام»
  • جديدترين شماره از ماهنامه Chemical Engineering
  • UrbanMax سوپر گجت جدید اینتل 
  • 97درصد از دانشمندان مهم در 99درصد از مراکز علمی جهان ایرانی هستند!
  • ۷ نکته درباره دکوراسیون پاییزی
  • گوساله هاي سامري قرن بيست و يکم
  • ناگفته‌هاي برج ميلاد از زبان کرباسچي
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

مشهورترین نقاشی های جهان
پادشاه ري
يادنامه حضرت عبدالعظيم
خطرناک ترین فرودگاه های جهان
اندر احوالات سرعت اینترنت در ایران!
گران نخرید؛ شامپاین فقط 10950 تومان!
منوی یک رستوران در تهران!
بالش هایی برای کودکان
تصاوير زيبائي از اعماق دريا
مجموعه تصاوير سرداران شهيد دفاع مقدس
جالبترین خانه های گلی در سراسر دنیا
بچه قلهک
وبلاگ جديد حسين درخشان بمناسبت بازگشت وي به ايران پس از هشت سال
آسمانخراشی با طرحی بینظیر شبیه خانه‌های روی هم انباشته

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

روش شعبان بي‌مخي در تعطيلي بازار تهران!

هر چند عجولانه بودن تصميمات دولت و نگذراندن مقدمات عمومي و آماده‌سازي افكار مردم، از دلايل اعتراض گسترده به قانون ماليات بر ارزش افزوده بود، اما حواشي مشكوكي نيز در دامن زدن به اين جريان دست داشتند.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين قانون كه به عنوان چشم اسفنديار تجار در شفاف‌سازي روابط تجاري آنها مورد اعتراض قرار گرفته بود، پس از بررسي‌هاي انجام گرفته، مشخص شد كه اصل بار مالي اجراي قانون بر دوش مصرف كننده بوده و اين گونه اغتشاشات، ناشي از عواملي است كه از جمله آنها مي‌توان به فرار از شفاف‌سازي معاملات بنگاه‌هاي اقتصادي اشاره كرد.
در همين زمينه، برخي اخبار، حكايت از كاري برنامه‌ريزي شده براي دامن زدن به ناآرامي‌ها و تبديل آن به يك فاجعه ملي دارد، به گونه‌اي كه از اصفهان خبرها حكايت از آن داشت كه عده‌اي چماق به دست، با ورود به بازار اين شهر و تهديد بازاريان در روزهاي آخر اغتشاش، از باز شدن مغازه‌هاي جلوگيري مي‌‌كردند.
در تهران نيز روز يكشنبه كه به دليل دستور رئيس‌جمهور و ديدار مقامات سازمان امور مالياتي با بزرگان اصناف، قرار بود بازار‌ها گشوده و تعطيلي تمام شود، دست‌هايي مانع از اين كار شده بودند.
بنا بر اين گزارش، حوالي ظهر روز يكشنبه، چند كارگر باربر در چهارسوق تهران، اقدام به درگيري صوري مي‌كنند كه به دنبال آن، بدون هيچ پيش‌زمينه‌اي و با همدستي برخي ديگر از دوستان خود، به سمت مغازه‌هاي بازار هجوم آورده و با پرتاب سنگ و آجر، شيشه‌هاي آنان را مي‌شكنند.
پس از اين رويداد ناگهاني و مشكوك، اشخاصي ناشناس به بازارها و مراكز تجاري تهران رفته و اعلام مي‌كنند كه اگر مغازه‌ها باز شود، اراذل و اوباش، آنجا را تخريب كرده و مغازه‌هاي آنان را به هم خواهند ريخت كه همين شايعه مزيد بر علت شده و موجب ادامه تعطيلي بازار مي‌شود.
گفتني است، عوامل درگيري و اغتشاش روز يكشنبه دستگير و چگونگي ارتباط و خط‌گيري آنان براي ايجاد ناآرامي مشخص شده است.

بازديد سرزده رئيس جمهور
از روستاي تنيان صومعه‌سرا

رئيس جمهور پس از سخنراني در ورزشگاه شهيد عضدي رشت به طور سرزده از روستاي محروم رفتگي تنيان صومعه‌سرا بازديد و با مردم منطقه گفتگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از صومعه‌سرا، محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر امروز پس از سخنراني در جمع مردم رشت در روستاي رفتگي تنيان از توابع گوراب زرميخ محدوده شهرستان صومعه‌سرا مورد استقبال مردم اين منطقه قرار گرفت.
وي در اين ديدار با بررسي مشكلات مردم منطقه، معضل اشتغال جوانان، گازرساني، امكانات ورزشي و ساير مشكلات آنان را مورد بررسي قرار داد و قول مساعد در رفع آن مشكلات را داد.
احمدي‌نژاد در جمع مردم روستاي رفتگي تنيان اظهار داشت: طرح بنگاه‌هاي زودبازده به دليل برخي موانع متوقف شده بود كه خوشبختانه اين موانع رفع شده و با استفاده از اين طرح مشكلات اشتغال جوانان مناطق محروم برطرف مي‌شود.
رئيس جمهوري تصريح كرد: در جلسه هيئت دولت كه فردا در استانداري گيلان برگزار مي‌شود، بودجه خوبي براي مردم اين منطقه در نظر خواهيم گرفت.
وي از احداث سالن ورزشي براي بانوان و زمين ورزشي براي آقايان و همچنين احداث مركز بهداشتي درماني براي اهالي منطقه خبر داد و خواستار همكاري خود مردم در راستاي حل مشكلات شد.
مردم روستاي رفتگي تنيان كه از حضور رئيس جمهور در جمع خود بسيار شادمان شده بودند با تشويق‌هاي مكرر از احمدي‌نژاد استقبال كردند.
اهالي اين روستا در سخنان خود با رئيس جمهور خواستار رفع مشكلات موجود در عرصه منابع طبيعي، اخذ سند براي زمين‌ها و نيز رسيدگي به وضعيت آب شرب و آبياري مزارع منطقه شدند و رئيس جمهوري نيز قول همكاري، مساعدت و رسيدگي داد.
روستاي رفتگي تنيان در 15 كيلومتري صومعه‌سرا قرار دارد و 800 خانوار با بيش از 4 هزار نفر در آن زندگي مي‌كنند.

براي مشاهده گزارش تصويري مربوطه روي اين لينک کليک کنيد

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

در اردوگاه موقت‎‎‏‏‎‎‏‎‎‏‎‎‏‏‎
In Tranzit‎‏

کارگردان: تام رابرتز. فيلمنامه: ناتاليا پورتنووا، سايمون ون در بورگ. موسيقي: دن جونز. مدير فيلمبرداري: سرگئي ‏آستاخوف. تدوين: پل کارلين. بازيگران: توماس کرچمان[مکس]، ورا فارميگا[ناتاليا]، دانيل بروئل[کلاوس]، ناتاليا ‏پرس[زينا]، اينگبورگا داپکونايته[ورا]، تکلا رويتن[الينا]، يوگني ميرونوف]آندري]، جان مالکوويچ[پاولوف]، بورلي ‏هاتسپرينگ[آنيا]، پاتريک کندي[پيتر]، جان لينچ[ياکوف]. 108 دقيقه. محصول 2007 روسيه، انگلستان. ‏
اولين زمستان بعد از پايان جنگ جهاني دوم. گروهي از سربازان و افسران آلماني به اردوگاهي موقت فرستاده مي شوند ‏که توسط زنان اداره مي شود. فرمانده اردوگاه در صدد دلربايي از مافوق خود پاولوف است، اما در اين کار موفق ‏نيست. دکتر اردوگاه ناتاليا نيز با مشکل بزرگي دست به گريبان است. شوهرش آندري در جنگ زخمي شده و قدرت ‏تکلم و حافظه خود را از دست داده است. او اکنون به عنوان نگهبان در اردوگاه خدمت مي کند و ناتاليا سعي دارد از او ‏مراقبت و وي را درمان کند. پاولوف اصرار دارد تا آندري را به آسايشگاه بفرستد، اما ناتاليا مخالف اين کار است. ديگر ‏زنان مامور در اردوگاه نيز مشکلات خاص خود را دارند، از جمله ورا که تمامي خانواده اش توسط آلماني کشته شده اند ‏و با رسيدن اسراي آلماني موقعيت را براي انتقام جويي مساعد مي بيند. اما هدف اصلي پاولوف از اسکان دادن اين اسرا ‏در اردوگاهي موقت، کشف هويت واقعي اين افراد است. کساني که با پنهان کردن هويت خود در صدد فرار از محاکمه ‏يا مجازات به عنوان جنايتکار جنگي هستند. به زودي ميان زنان نگهبان که مدت هاست مردي را نزديک خود نديده اند، ‏و اسراي آلماني روابطي پديد مي آيد. اين واقعه چندان به مذاق پاولوف خوش آيند نيست. اما ناتاليا و دوست يهودي شا ‏ياکوف با فراهم کردن مقداري آلات موسيقي از اسرا مي خواهند تا براي ترتيب دادن يک مجلس رقص تمرين کنند. در ‏شب موعود همه چيز به خوبي پيش مي رود و تمامي اسرا با آغوش باز توسط زن ها پذيرفته مي شوند. اما مکس ارشد ‏اسرا که نزد ناتاليا رفته، هنگام بازگشت توسط کلاوس مضروب مي شود. چون اين دو نفر از هويت واقعي يکديگر ‏اطلاع دارند و به نظر مي رسد تنها راه مرگ يکي از آنهاست...‏

‏‏چرا بايد ديد؟‎

تام رابرتز از نام هاي معتبر تلويزيوني است. تاکنون دوبار براي ساخت اپيزودهايي از مجموعه هاي ‏Cutting Edge‏ ‏و ‏‎ Frontline‎نامزد جايزه امي بوده و تماشاگران جدي فيلم هاي مستند او را با اولين و دومين ساخته هاي تلويزيوني اش ‏‏[در جستجوي فرزندان روسيه مادر و قطار مرگ] به ياد دارند. در اردوگاه موقت اولين فيلم داستاني او در مقام ‏کارگرداني است. ‏
شايد سخن گفتن از جنگ جهاني دوم بعد از گذشت نيم قرن و وجود نزاع هاي خونين تازه و متاخرتر، کاري ديرهنگام و ‏حتي عبث به نظر آيد. انتخاب چنين سوژه اي نيز از سوي مستندسازي کارکشته مي تواند يک اشتباه تاکتيکي تلقي شود، ‏اما باور کنيد تا زماني که بشر قادر به استفاده از سلاح براي از بين بردن همنوع باشد، جنگ ها همه کم و بيش شبيه هم ‏خواهند بود. البته رابرتز دست روي سوژه اي فرعي گذاشته که تا امروز بسيار کم به آن پرداخته شده و آن موضوع ‏اسراي آلماني است. آن هم در بهشت سوسياليست ها که نمايش گل آفتابگردان دسيکا در چند دهه قبل باعث آشفته شدن ‏خواب خيلي ها شد. رابرتز در چرخشي انساني نشان مي دهد که چگونه مي توان با دشمن شکست خورده خوابيد و هم ‏او را بالا کشيد و هم خود را تسکين داد. چنين واقعه اي نه فقط باعث در هم شکسته شدن تفکرات ايدئولوژيکي مي شود، ‏بلکه دايره تنگ تفکرات قومي را نيز از ميان برمي دارد. آن هم در ميان دو دشمن ائديولوژيک قدرتمند قرن بيستم که ‏امروز هر دو از ميان رفته اند. اما قصه انساني افراد درگير در آن مقطع زماني هنوز تازه است. ‏
رابرتز به گواه نوشته هاي آغازين فيلم، اولين فيلم داستاني خود را بر اساس ماجرايي واقعي ساخته که وقوع آن امري ‏محتمل و پذيرفتني است و همين امر بر ارزش فيلم مي افزايد. تلاش وي براي فضاسازي نيز قرين موفقيت بوده و ‏تماشاگر را به راحتي درگير مي کند. در اردوگاه موقت که اولين بار در جشنواره فيلم برلين به نمايش در آمد، اما مورد ‏استقبال زيادي قرار نگرفت. يقين دارم اگر چنين فيلمي قبل از فروپاشي شوروي ساخته مي شد، نمايش آن با جار و ‏جنجال و حتي موفقيت تجاري بيشتري همراه بود. البته راه يابي فيلم به اينترنت- دو ماه بعد از جشنواره و قبل از نمايش ‏عمومي- آن را به سرنوشت سنتوري خودمان دچار کرد، با اين وجود تماشاي آن خالي از لطف نيست. اما توقع نقش ‏بزرگي از دانيل بروئل يا جان مالکوويچ نداشته باشيد، چون با وجود داشتن کادر بين المللي خوب در پشت و جلوي ‏دوربين، حاصل کار چيزي معمولي-نه به معناي منفي آن- است. يک فيلم قابل قبول که مي توانست بهتر از اين باشد!‏
ژانر: درام، جنگي، عاشقانه. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/105973404/intrz07SVD.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/105979558/intrz07SVD.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/105975471/intrz07SVD.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/105979628/intrz07SVD.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/105979724/intrz07SVD.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/105973673/intrz07SVD.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/105973728/intrz07SVD.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/105973532/intrz07SVD.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

آسمان شب
The Sky at Night - Galaxy Zoo (2008)

مستند «آسمان شب»
محصول BBC

Sir Patrick Moore and Dr Chris Lintott look at the Galaxy Zoo project, a website which sorts the galaxies of the Universe into spirals and ellipticals.
Hanny van Arkel talks to Sir Patrick about how she discovered a new type of astronomical object, from now on called a Voorwerp (dutch for Object), when she innocently asked what that blue blob was beneath a spiral galaxy. After further studying, the best theory seems to be it’s the light from an expired black hole bouncing off a big gasseous galaxy, but time has been reserved on the Hubble telescope after repairs are done to have a closer look.
Pete Lawrence gives a visual guide to finding some good spiral galaxies between Andromeda and the Triangle
And as Phoenix enters it’s last weeks of sunlight on Mars, the latest results on the Marsian soil are discussed.


لينکهاي دانلود
BBC.The.Sky.at.Night.GZ.myTVblog.org.avi.001
BBC.The.Sky.at.Night.GZ.myTVblog.org.avi.002
BBC.The.Sky.at.Night.GZ.myTVblog.org.avi.003
BBC.The.Sky.at.Night.GZ.myTVblog.org.avi.004

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Pirates Who Don't Do Anything:
A VeggieTales Movie

لينکهاي دانلود
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part1.rar
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part2.rar
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part3.rar
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part4.rar
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part5.rar
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part6.rar
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part7.rar
The.Pirates.Who.Dont.Do.Anything.2008.DVDRip.XviD-Pirates.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

اولين نگاه
باصداي جمشيد

آلبوم زیبا و شنيدني جمشيد با نام اولين نگاه
 

01 - Tanhatar [24Kps] [128Kps]
02 - Sher O Ghazal [24Kps] [128Kps]
03 - Avalin Negah [24Kps] [128Kps]
04 - Kurdestan [24Kps] [128Kps]
05 - Shak Nakon [24Kps] [128Kps]
06 - Sepideh [24Kps] [128Kps]
07 - Touloue Eshgh [24Kps] [128Kps]
08 - Dooset Daram [24Kps] [128Kps]
09 - Bi To [24Kps] [128Kps]
10 - Naz Nakon [24Kps] [128Kps]
11 - Tan'nek [24Kps] [128Kps]
12 - Pak Sho [24Kps] [128Kps]


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي ماروباش
باصداي خشايار اعتمادي
   

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Driver Magician v3.32
ابزاری برای تهیه فایل پشتیبان از درایورهای
نرم افزاری نصب شده بر روی سیستم

استفاده بهینه از سخت افزارهای مختلف در سیستم های کامپیوتری و شناساندن آن ها به سیستم عامل ها با استفاده از درایورهای نرم افزاری صورت می گیرد. این درایورها در واقع برای سیستم عامل ها همانند یک راهنما عمل می کنند و استفاده از سخت افزارها را به راحتی با استفاده از فایل های مختلف برای کاربران فراهم می کنند. امروزه بسیاری از سیستم عامل ها به صورت پیشفرض سخت افزارهای مختلف را شناسایی می کنند اما برای استفاده بهینه از سخت افزارها می بایست این درایورها بر روی سیستم نصب شوند که نتیجه آن معمولا در هنگام کار با نرم افزارهای گرافیکی و یا هنگام اجرای بازی های مختلف مشهود می باشد. بسیاری از کاربران در هنگام نصب سیستم عامل زمانی را برای نصب درایورها می گذارند.
در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که در زمینه نگهداری درایورهای نصب شده بسیار مفید می باشد.
Driver Magician نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن کاربران قادر به تهیه Backup از درایورهای نصب شده بر روی سیستم می باشند . استفاده این ابزار در زمانی می باشد که سیستم عامل و سخت افزارهای شناسانده شده به آن در بهترین وضعیت به سر می برند و کاربران با تهیه فایل پشتیبان از درایورها قادر خواهند بود تا در زمان بروز مشکل برای سیستم عامل و یا نصب سیستم عامل جدید تنها با چند کلیک اقدام به بازیابی اطلاعات و فایل های مربوط به درایورها می باشند. همچنین در این نرم افزار کاربران قادرند تا از ابزار به روز رسانی و یا حذف درایورها نیز استفاده نمایند. این نرم افزار محصولی از شرکت GoldSolution Software می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نسخه موبایل بازی
 The Sims Mobile 2

نسخه موبایل بازی فوق العاده زيبا و پرطرفدار The Sims 2 که توسط شرکت Electronic Arts ساخته شده است. این بازی از قابليت و امکانات خاصی برخوردار است که به قشنگی اين بازی مي افزايد. در اين بازی شما ميتوانيد آدم هایی با تيپ و قيافه های مختلف ساخته و به بازی کردن بپردازيد.

اين بازی به صورت جاوا می باشد و بر روی اکثر گوشی هائی که جاوا پشتيبانی می کند قابل نصب می باشد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب بولينگ
Bowling Evolution v1.07

بازي جذاب بولينگ، که مي تونه شما را حسابي سرگم کنه!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسین (ع) فرمودند:

فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرماً.

به درستی كه من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمكاران را جز محنت نمی دانم .

(تحف العقول ، ص 245)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که قطر يک اتم تقريبا بيست هزار مرتبه بزرگتر از قطر هسته آن است.
  • آيا ميدانستي که انگلستان به علت قوم برتون ها که در آنجا زندگي ميکردند بريتانيا نامگذارى شده است.
  • آيا ميدانستي که ديوار چين دو هزار و دويست سال پيش ساخته شده است که طول آن به دو هزار و هفتصد و ده کيلومتر و ارتفاع آن بين پنج تا نه متر ميباشد و پهناى آن به چهار و نيم متر ميرسد.
  • آيا ميدانستي که عمر متوسط انسان در قرن شانزدهم حدودا بيست و هفت سال بود.
  • آيا ميدانستي طبق اطلاعات جمع آورى شده تعداد مردهايي که خروپف ميکنند تقريبا دو برابر زنها هستند.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

عشق من
ميگن زندگي بدون عشق،مثل شلوار بدون كشه!
عشق من كجايي؟ آبروم داره ميره

ببخشید
ببخشید از فدراسیون تکواندو مزاحمتون میشم ، میشه جفت پا برم تو قلبتون ؟!!

قلب من
قلب من مثل سطل زباله است و تو همچون آشغال توی اون جا داری !!!

پاچه خواری خانما
آقايان!هميشه وقتي از سركار مي آييد اينگونه پاچه خواري خانمهاي زحمت كش خود را بنماييد:
"عسل-جيگر- نفس- شكر- نمك- هلو- شيرين- طلا- نقره-مس- روي - آهن پاره - شيرآلات- سماوركهنه - قوري شكسته - لوازم منزل خريدارم"

مهم مثل...
توي زندگي بعضي چيز ها بزرگ ، بعضي چيز ها کوچک ، بعضي چيز ها ساده و بعضي چيز ها مهم هستند:
بزرگ مثل عشق
کوچک مثل غم
ساده مثل من
مهم مثل تو ...

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پيام كوتاه:

آقا جان!
در انتظار ديدنت به دشت غم نشسته ام
رها نكن دل مرا بيا كه دل شكسته ام
اللهم عجل لوليك الفرج
(7117***935)

در تمناي نگاهت بي قرارم تا بيايي!
من ظهور لحظه ها را مي شمارم تا بيايي!
(8807***918)

بي تو گرفته هر دل حساس برگرد
بي رنگ و بو شد شاخه هاي ياس برگرد
من از همه پرسيده ام، پس خانه ات كو؟
آقاي من جان عمو عباس برگرد (قاصدك)

اگر آن گل به تنهايي نمايد جلوه در گلشن
شود بر مدعي روشن كه از يك گل بهار آيد (وفا)

زائري بارانيم آقا به دادم مي رسي؟
بي پناهم، خسته ام، تنها به دادم مي رسي
من دخيل التماست را به چشمم بسته ام
اي عزيز فاطمه آيا به دادم مي رسي؟
التماس دعا (5893***935)

عشق (مهدي) يعني شب نشيني با خدا
گفتگو با ناله اما بي صدا
عشق پرتاب گلي از سوي دوستي
دوستي بهتر از (مهدي) چه بود
هر كجا باشم دلم همراه اوست
آنقدر در كشتي عشقش نشينم همچو نوح
يا به ساحل مي رسم يا غرق دريايش مي شوم.
(6908***918)

دل من هر نفس در عشق او جان مي سپارد
مپندارد كسي ليلاي من مجنون ندارد.
(2732***936)

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة فاطر آيات: 45 محل نزول: مکه
 
 
وَإِن يُكَذِّبُوكَ فَقَدْ كُذِّبَتْ رُسُلٌ مِّن قَبْلِكَ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ 4 يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ 5 إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ 6 الَّذِينَ كَفَرُوا لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ 7 أَفَمَن زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا فَإِنَّ اللَّهَ يُضِلُّ مَن يَشَاء وَيَهْدِي مَن يَشَاء فَلَا تَذْهَبْ نَفْسُكَ عَلَيْهِمْ حَسَرَاتٍ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَصْنَعُونَ 8 وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَى بَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا كَذَلِكَ النُّشُورُ 9 مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُوْلَئِكَ هُوَ يَبُورُ 10 وَاللَّهُ خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ جَعَلَكُمْ أَزْوَاجًا وَمَا تَحْمِلُ مِنْ أُنثَى وَلَا تَضَعُ إِلَّا بِعِلْمِهِ وَمَا يُعَمَّرُ مِن مُّعَمَّرٍ وَلَا يُنقَصُ مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا فِي كِتَابٍ إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ 11

 

ترجمه فارسي مکارم

اگر تو را تكذيب كنند (غم مخور، موضوع تازه‏اى نيست) پيامبران پيش از تو نيز تكذيب شدند; و همه كارها بسوى خدا بازمى‏گردد «4» اى مردم! وعده خداوند حق است; مبادا زندگى دنيا شما را بفريبد، و مبادا شيطان شما را فريب دهد و به (كرم) خدا مغرور سازد! «5» البته شيطان دشمن شماست، پس او را دشمن بدانيد; او فقط حزبش را به اين دعوت مى‏كند كه اهل آتش سوزان (جهنم) باشند! «6» كسانى كه راه كفر پيش گرفتند، براى آنان عذابى سخت است; و كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، آمرزش و پاداش بزرگ از آن آنهاست! «7» آيا كسى كه عمل بدش براى او آراسته شده و آن را خوب و زيبا مى‏بيند (همانند كسى است كه واقع را آنچنان كه هست مى‏يابد)؟! خداوند هر كس را بخواهد گمراه مى سازد و هر كس را بخواهد هدايت مى‏كند; پس جانت به خاطر شدت تاسف بر آنان از دست نرود; خداوند به آنچه انجام مى‏دهند داناست! «8» خداوند كسى است كه بادها را فرستاد تا ابرهايى را به حركت درآورند; سپس ما اين ابرها را به سوى زمين مرده‏اى رانديم و به وسيله آن، زمين را پس از مردنش زنده مى‏كنيم; رستاخيز نيز همين گونه است! «9» كسى كه خواهان عزت است (بايد از خدا بخواهد چرا كه) تمام عزت براى خداست; سخنان پاكيزه به سوى او صعود مى‏كند، و عمل صالح را بالا مى‏برد; و آنها كه نقشه‏هاى بد مى‏كشند، عذاب سختى براى آنهاست و مكر (و تلاش افسادگرانه) آنان نابود مى‏شود (و به جايى نمى‏رسد) ! «10» خداوند شما را از خاكى آفريد، سپس از نطفه‏اى; سپس شما را بصورت زوجهايى قرار داد; هيچ جنس ماده‏اى باردار نمى‏شود و وضع حمل نمى‏كند مگر به علم او، و هيچ كس عمر طولانى نمى‏كند، يا از عمرش كاسته نمى‏شود مگر اينكه در كتاب (علم خداوند) ثبت است; اينها همه براى خداوند آسان است «11» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

roz1349@yahoo.com

ماه رو

غزلی از : رضا محمدزاده

جزوصف ماه رویان کاری ز من نجوئید
ذکری بجز غزل هم در ناله ام نپوئید
رسوای خاص و عامم درکارعشق ومستی
جز از زبان یاری در باره ام نگوئید
تا گلشنی بیارست دلبر ز رنگ رویش
در باغ سبز فردوس همچون گلی نروئید
داغی که برجبینست دانی که داغ عشقست
این داغ افتخار است جز با آتشش نشوئید
من با رضا فکندم سر بر سرای یاری
گر دلبری ندانید گوئی اسیر اوئید

 

 

less10mah@gmail.com

اس ام اس های کردانی

مادر دکتر کردان در پی وزیر شدن فرزندش گفت:
اگه میدونستم یک روز وزیر میشی حتما میفرستادمت مدرسه

**

در پی دانشگاه آکسفورد و دانشگاه آزاد
نهضت سواد آموزی هم اعلام کرد :
علی کردان هیچگونه مدرکی از این مرکز دریافت نکرده است

**

نگار من که به آکسفورد نرفت و دکتر شد
به دولت مهر وعدالت وزیر کشور شد

**

تصویر استعفای کردان منتشر شد !
جعلی بودن اصل استعفا در حال بررسی است
- وزیر علوم گفت: سواد خواندن و نوشتن برای استعفا کافی است

 

 

sagharichi.amir@yahoo.de

سلام دوستان عزیزم ، از تمام ابراز محبت های شما صمیمانه قدردانی میکنم و از مبین عزیزم هم به خاطر اینکه این فرصت را در اختیار ما قرار داده ،متشکرم.
یکی دیگه از ترانه هام رو به شما تقدیم می کنم و ازتون دعوت می کنم برای خوندن بیشتر به وبلاگ من سری بزنید.
ضمناً باید یادآوری کنم هر گونه استفاده از مطالب ارسالی این حقیر تنها با ذکر نام و منبع ، مجاز خواهد بود .
بادا که تمام روز های عمرتان را زندگی کنید .

غروب..

از ابری که تو چشمای تو می بارید
می شد راز دل دیوونتو فهمید
همون دریای مواج نگاه تو
که از یک ناخدای ساده می ترسید

تو بارون نگاهت غرق تشویشم
هنوزم زخمی تنهایی خویشم
تو هم بیتابیِ من رو نمیشناسی
منم مثل تو می بارم که خالی شم

عجب چشمی که با یک بوسه باریده
چه قلبی که ، از احساسی هراسیده
تو بی من ، من بدون تو، چه کابوسی
خداهم بیصدا انگار خوابیده

تو که طاقت نداری رنگ دریا شی
در آغوش محبت بیصدا جاشی
تو که با یک نسیم ساده می میری
چقد سخته اسیر دست فردا شی

نمی تونم ببینم اشک چشماتو
نمی خوام این غروب تلخ رویاتو
منو دست فراموشی بده راحت
چرا باید بمونه یاد من با تو ؟!

از ابری که تو چشمای تو می بارید
میشد راز دل دیوونتو فهمید
همون دریای مواج نگاه تو
که از یک ناخدای ساده می ترسید

«امیر ساقریچی »

 

 

theredreason@gmail.com

شهدا آدمهای ترسناکی بودند


قسمتی از وصیتنامه شهید عادل عظیم خانی:

روی قبرم مثل (قبر)برادر فتحلعیزاده گلی باشد،
زیرا در شهرمان کسانی هستند که نان روزمره خود را نمی توانند پیدا کنند
و در زیر سقفهای گلی زندگی می کنند.!

+شهدا آدمهای ترسناکی بودند!
تا آنجا که یادم می آید، شهدا آنقدر ها هم که حالا می گویند نازنین نبودند. همیشه هم لبخند روی لبشان نبود. آنقدر مست خدا نبودند که فقر و فساد و تبعیض از یادشان برود و آنچنان از خوف خدا غش نکرده بودندکه هیچ خوفی بر دل هیچ کس نیندازند.

تا آنجا که یادم هست ،راستی چند هزار سال پیش بود؟
- تجمل پرست ها از بسیجی ها می ترسیدند. مفسد ها، مال مردم خور ها، رانت خوارها، از بسیجی ها می ترسیدند، شهدا آدم های ترسناکی بودند. باور کنید
به خدا، این قدر دوست داشتنی بودن هم خوب نیست.
باور کنید به خدا، امام حسین (ع) هم این قدر دوست داشتنی نبود. اگر نمی ترسیدند از او، که قطعه قطعه اش نمی کردند و اسب بر پیکرش نمی‌دواندند و آب بر قبرش نمی بستند و در خیمه ها محصورش نمی کردند. «وحید جلیلی »

http://khakriz.mihanblog.com/post/44

 

 

ronicarad@yahoo.com

جغرافیای قلبم را می شناسم

تمام جغرافیای قلبم را می شناسم. کوههای بلندش را ، دره های عمیقش را، جنگل های فشرده و تو در تویش را و دریاهای ژرف و آبی اش را …
اگر نقشه کشی بلد بودم بی شک بهترین نقشه ها را می کشیدم. ازین سرزمینی که درون من است. نقطه به نقطه اش را بی هیچ اشتباه!
کوههای بلند مهربانی اش را می شناسم ، دره های سیاهش را، رودهای عشقی که به هر سو روان است و جنگل فشرده شک را که از انبوه درختان سر به فلک کشیده پرسش های بی پایان بوجود آمده است.
همه را می شناسم.... همه را می بینم.... هر اتفاقی که می افتد آگاهم....
اما خیلی بد است که آدم زمین قلبش را وجب به وجب بشناسد اما نتواند جلوی زمین لرزه را بگیرد!...می بینم که ابرهای باران زا می آیند ، می بارند و می روند . سیلاب ها را می بینم که بر زمین دلم جاری می شوند… اما راهی نمی شناسم که راه بر سیلاب ها ببندم. وقتی برف عشق می بارد می دانم که همه جا یخ خواهد زد، منجمد خواهد شد و راه را بر پویایی رودبارهای کوچک خواهد بست …
اما … در بارش این برف، در روان شدن سیلاب، در لرزش زمین…ناچارم ناچار!
این اتفاقها که می افتد خارج از گستره توانایی من است… آگاهی من آمدنشان را پیش بینی می کند اما جلوی رخ دادنشان را نمی گیرد… این آگاهی تنها رنجم می دهد.
چرا که می دانم…می دانم که چه ها در سرزمین دلم خواهند کرد و من در برابرشان جز "نگریستن" چاره ای ندارم!
در جست و جوی توانی هستم که "پیش آمد" ها را به چنگ آرد. که ابر و باران را در درونم به فرمان آرد… نگذارد که سیلاب هر کجا را که خواست با خود ببرد و زمین لرزه هر دم که خواست بناهای روشن قلبم را فرو ریزد…
در جست و جوی آن "نیرو" هستم ، آن "توان"، آن "قدرتی " که باز می دارد و جلوی ویرانی را می گیرد. چیزی فراتر از بینش… فراتر از دانستن، فراتر از آگاهی …
جغرافیای قلبم را خوب می شناسم… پیر و بلد این راهم!...
سپری می خواهم که در برم گیرد و سرزمین قلبم را از گزند "آمدنی های ناگهان" در امان نگه دارد. سرچشمه ای که رویین تنم کند.
این " نیرو " را ، این "توان" را، این "سپر"را، این "سرچشمه " را نمی شناسم!
هنوز پس از اینهمه سال که از فوران آگاهی می گذرد می بینم که بسیار "ناتوانم"! بسیار بیشتر از بینشی که دارم… بسیار دردناک تر از "آگاهی" ای که بدان می بالم… با چشمان جغرافیادانم ناتوانی ام را روشن می بینم. اما درمانش را نمی شناسم. از چه جنس است؟ از کدام سو می آید؟ چگونه می آید؟ می آید؟

 

 

sadeghi3456@yahoo.com

در تاييد مطالب دوست جناب آقاي بدرالسادات

جناب آقاي بدرالسادات
اسلام در مملكت ما دو وجهي شده است يا بهتر بگوييم اجراي دستورات اسلامي . در ايران ما دو نوع اسلام داريم يكي مخصوص طبقه خاص كه همان اسلام ناب محمدي (ص) است و مخصوص براي اين دوره بوده كه پيامبر نيز از آن بي اطلاع بوده اند و فقط مخصوص مسئولين نظام مقدس ؟؟؟؟؟ جمهوري اسلامي نگاشته شده است و نسخه دوم همان اسلامي است كه پيامبر گرامي اسلام براي مردم ساده و مسلمين آورده است.
نشانه خلوص و ناب بودن اين اسلام ناب محمدي فقط و فقط مبارزه با استكبار و آمريكا و اسراييل و مقوله هايي نظير اين هاست ( ما را با اين قسمت كاري نيست درست و غلطش بماند ..) و تمام اسلام در همين امر خلاصه مي شود و مابقي مسائل اصلا اهميت ندارد. با آمريكا و استكبار مبارزه مي كني پس اختلاص كردن مهم نيست ، با آمريكا و استكبار مبارزه مي كني پس زنا كردن و غيره مهم نيست ، با آمريكا و استكبار مبارزه مي كني پس خوردن بيت المال و حيف و ميل كردن آن مهم نيست ، با آمريكا و استكبار مبارزه مي كني پس دزدي و ارتشاء مهم نيست ، با آمريكا و استكبار مبارزه مي كني پس جعل مدرك و حقوق نامشروع گرفتن مهم نيست و و و و ..................
اين اسلام ناب هيچ كاري به كارهاي ديگر ندارد و فقط از شما مي خواهد كه با آمريكا و اسرائيل مبارزه كني و در خط باشي ( يعني جزء باند باشي) . اين اسلام يك حاله و يك محدوده است كه اگر وارد آن شدي كه البته همه كس را به آن راه ندهند و اخلاص و شرايط لازم ( پول و پارتي و رو)‌ مي خواهد ، مجاز به هر كاري هستي و هر عملي چه حرام و چه مكروه خواستي انجام بده فقط يادت باشد كه آمريكا دشمن ما و مسلمين است و استكبار بايد ريشه كن شود و شما بايد هميشه اين شعار را سرمنشاء‌ كارها و امور جاري خود كني.
ولي اسلام ما بدبخت بيچاره ها كه متاسفانه ناب نيست بسيار بسيار سختگير است. من كاري به كار خانم فراهاني و بقيه ندارم هر كسي مسئول كار خودش است ولي خداييش رفتن از يك كشور و برداشتن روسري مهم است يا اختلاس چند ميلياردي ( صد ها نفر) بيت المال و بردن آن به كشور هاي بيگانه ( بيشتر كانادا و آمريكا) ؟ از نظر اسلام ناب محمدي اولي كريه تر و از نظر اسلام بدبخت بيچاره ها دومي. زيرا او به آمريكا رفته و در خانه دشمن لانه كرده كه البته شعار مرگ بر آمريكا زير سوال مي رود ولي دومي فقط چند تومان بي ارزش را از مملكت خارج كرده كه گوشه شعار مرگ بر آمريكا را هم نمي سايد. شما از مسئوليني كه خودشان مدرك تقلبي دارند چه انتظاري جز اين داريد؟ پس بهتر است شما نيز مثل بقيه دم فروبنديد و كفر را رها نموده و به اسلام ناب محمدي گرويد زيرا كه راحت دو عالم ( عالم داخل ايران و عالم سفر به كشورهاي خارجي )‌ درگرو همين شعار است.

والسلام
صادقي

 

 

mhrsanei@googlemail.com

حجم بهتر است يا ددليفت !

به مدت يك هفته در تمرين هم باشگاهيهايتان دقت كنيد حتي تازه كارها هم گاهي نصفه و نيمه اسكات تمرين مي كنند اما چند بار فردي را در حال تمرين ددليفت مي بينيد مگر واقعا جزو افراد شاخص باشگاه از لحاظ بدني باشد . اگر واقعا به دنبال تمريني براي افزايش قدرت عمومي بدن و ساخت عضلات حجيم هستيد دنباله مطلب را بخوانيد .
از نظر مجموعه عضلاتي كه در اين حركت درگير مي شوند واقعا بي نظير است و هر حركتي كه بيشترين تعداد عضلات را به كار گيرد موجب ترشح بيشتر هورمونهاي تستسترون و هورمون رشد مي شود . نكته ديگر در مورد ددليفت اينكه فقط كافيست موقعيت بدن را تنظيم كنيد و وزنه را با قدرت بلند كنيد اما در اسكات و پرس سينه بايد مقداري از انرژي را صرف جدا كردن ميله هالتر از پايه و حفظ تعادل كنيد .
فرم صحيح اجرا خيلي مهم است سعي كنيد در مقابل وسوسه زياد كردن وزنه ها تا وقتي كه اجراي حركت را به طور كامل ياد نگرفته ايد مقاومت كنيد همواره سينه را جلو دهيد و شانه ها به سمت عقب و بالاتنه كاملا صاف وشكم را منقبض نگه داريد و ميله هالتر بايد نزديك به بدن باشد . افراد مبتدي حتما از يك حرفه اي براي اجراي فرم صحيح حركت و گوشزد كردن اشكالات حين اجراي تمرين كمك بگيرند .
انواع ددليفت ( نوع هاي مختلف ددليفت بيشتر بر فاصله قرارگيري پاها و مقدار پائين آوردن وزنه تاكيد دارد)
ددليفت استاندارد : فاصله پاها كمي كمتر از عرض شانه و موقع پائين آمدن وزنه با زمين كاملا تماس پيدا مي كنيد ( از كوبيدن وزنه و ايجاد شتاب كاذب خودداري كنيد )
ددليفت رومانيائي : فاصله پاها به اندازه عرض باسن و ميله تا ميانه ساق پائين مي آيد – اين حركت فشار بيشتري به عضلات همسترينگ و باسن وارد مي كند .
ددليفت سومو :‌ پاها دو برابر عرض شانه و دستها از داخل پاها ( همان فاصله ددليفت استاندارد ) ميله را مي گيرد – اگر با اجراي اسكات به دليلي مشكل داريد اين تمرين جايگزين مناسبي براي آن است و فشار مناسبي روي عضلات چهار سر و عضلات داخلي ران و عضلات داخلي پشت پا وارد مي كند .
ددليفت پا صاف : مانند ددليفت رومانيائي اما زانوها صاف ( و نه قفل شده ) اجرا مي شود فعاليت عضله چهار سر را كاهش مي دهد و فشار بيشتري روي فيله كمر – همسترينگ و باسن اعمال مي كند .

ضمن تشكر از مبين به خاطر لينك دانلود مسابقات ارنولد كلاسيك
صانعي
وبلاگ بدنسازي
www.getinshape.blogfa.com

 

.

alirezamajidi@gmail.com

وب‌گردی می‌تواند از دمانس جلوگیری کند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که جستجو در اینترنت می‌تواند مغز سالمندان و افراد میانه‌سال را تقویت کند.
در چند سال اخیر، چندین مطالعه نشان داده‌اند که فعالیت‌های ذهنی که منجر به درگیری مغز شوند، مثل حل کردن جدول کلمات متقاطع یا بازی‌های حافظه‌ای، می‌توانند باعث کاهش احتمال ابتلا به اختلالات شناختی در سنین پیری شوند.
به موازات پیر شدن مغز؛ تغییرات ساختاری و عملکردی در آن رخ می‌دهد، تغییراتی مثل آتروفی و کاهش فعالیت سلول‌ها یا افزایش رسوب پلاک‌های آمیلوئیدی و ایجاد کلافه‌های پروتئین «تو»
tau که هر دوی اینها با بیماری آلزایمر مرتبط هستند. مجموعه این تغییرات می‌توانند فعالیت شناختی را تحت تأثیر قرار دهند.

اما فعال نگاه داشتن مغز می‌تواند مانع این تغییرات شیمیایی شود و اکنون با توجه به نتیجه پژوهش جدید، وب‌گردی هم راه خوبی برای فعال نگه داشتن مغز محسوب می‌شود.
پژوهش جدید به صورت کامل و همراه جزئیات در شماره آینده «مجله آمریکایی روانپزشکی سالمندان» به چاپ خواهد رسید. این تحقیق روی ۲۴ شخص سالم بین سنین ۵۵ تا ۷۶ سال انجام شد، نیمی از آنها تجربه وب‌گردی داشتند، در حالی که نیمی دیگر وب‌گرد نبوند.
پژوهشگران برای مطالعه تغییرات جریان خون مغز این افراد حین وب‌گردی یا کتاب خواندن، از روشی به نام رزونانس مغناطیسی عملکردی یا fMRI استفاده کردند. رزونانس مغناطیسی عملکردی، شدت پاسخ سلول‌های مغزی را با اندازه‌گیری مقدار جریان خون آنها نشان می‌دهد.
نخست از همه افراد خواسته شد که کتاب بخوانند، در حین کتاب خواندن، فعالیت مغزهمه افراد به خصوص در قسمت‌های گیجگاهی، آهیانه‌ای و پس‌سری مغز افزایش یافت. این قسمت‌های مغز مسئول کنترل زبان، خواندن، حافظه و توانایی‌های دیداری هستند.
در مرحله بعد از افراد خواسته شد که در اینترنت جستجو کنند. در این مرحله تحقیق، تفاوت‌هایی بین گروهی که فعالیت اینترنتی قبلی داشتند با گروهی که سابقه فعالیت اینترنتی قبلی نداشتند، دیده شد. گرچه میزان فعالیت مغز هر دو گروه در نواحی‌ای که خواندن کتاب آنها را فعال می‌کند، افزایش نشان داد، اما بر میزان فعالیت مغز گروهی که فعالیت اینترنتی قبلی داشتند، در نواحی پیشانی، گیجگاهی و قسمت سینگولیت cingulate هم افزوده شد. این قسمت‌ها مسئول فرایندهای مهمی مثل تصمیم‌گیری و استدلال و برهان هستند.
«گری اسمال» Gary Small رهبر این پژوهش و عضو انستیتوی «سمل» Semel از دپارتمان مطالعات عصبی و رفتاری دانشگاه
UCLA در این مورد می‌گوید: «برجسته‌ترین یافته ما این بود که جستجو در اینترنت مدارهای عصبی را که در حین مطالعه فعال نمی‌شوند، بیشتر درگیر می‌کند، البته فقط در کسانی که تجربه اینترنتی قبلی داشتند.»

شاید دلیل برتری وب‌گردی نسبت به مطالعه این باشد که حیت وب‌گردی هر شخص باید تصمیم بگیرد که روی کدام لینک‌ها کلیک کند که همین تصمیم‌گیری مدارهای شناختی مهم در مغز را فعال می کند.
آقای اسمال می‌گوید : «به نظر می‌رسد اعمال ساده‌ای مثل وب‌گردی که به صورت روزانه انجام می‌شوند، فعالیت مغزی را در افراد مسن افزایش می‌دهند، چنین چیزی نشان می‌دهد که مغزهای ما حساس هستند و با افزایش سن می‌توانند به یادگیری ادامه دهند.»
با زمان و تجربه بیشتر گروهی که پیشینه وب‌گردی قبلی نداشتند، می‌توانند طرح‌های فعالیت مغزی درست مثل وب‌گردهای قدیمی داشته باشند.
پژوهشگران یادآوری کرده‌اند که باید تحقیقات بیشتری به منظور پیدا کردن اثرات مثبت و منفب فناوری‌های تازه بر فرایند پیری مغز انجام شود.

منبع: msnbc

 

 

dashesi2002@gmail.com

آشنايي با ايالتهاي آمريکا - 4
اوهایو

لقب های ایالت: The Buckeye State
(ایالت باک آی)
"Birthplace of Aviation"
(محل تولد صنعت پرواز)
شعار رسمی: With God, all things are possible
با خدا همه چیز میسر می‌شود
اوهایو (به انگلیسی: Ohio) ایالتی است در شرق امریکا و از نظر فرهنگی یکی از ایالت‌های غرب میانه
امریکا به‌شمار می‌رود.
پایتخت اوهایو کلمبوس است و دیگر شهر‌های مهم آن تولیدو، سینسینتی، کلیولند، و دیتون می باشند.

اطلاعات عمومی
لقب این ایالت "ایالت باک آی" است که نام محلی درختیست (Aesculus glabra) که بطور بومی در این

ایالت میروید.
برادران رایت از این ایالت بودند. به همین جهت لقب دیگر این ایالت را نیز «محل تولد صنعت پرواز»
(Birthplace of Aviation) گفته اند.
نیروی دریایی آمریکا به افتخار این ایالت چندین ناو دریایی با نام‌های «یو اس اس اهایو» را به آب انداخته
است. پارک ملی دره کویاهوگا در این ایالت قرار دارد.

اقتصاد
اوهایو از نظر تولید ناخالص داخلی، با ۶۴۵ میلیارد دلار تولید سالیانه، به تنهایی از قدرت اقتصادی برابری
با کشور استرالیا برخوردار است.
دانشگاه های مشهور اوهایو
دانشگاه ایالتی اوهایو - دانشگاه اوهایو - دانشگاه ایالتی کنت
دانشگاه کیس وسترن رزرو - دانشگاه سینسینتی - دانشگاه ایالتی بولینگ گرین
دانشگاه میامی - دانشگاه دیتون - دانشگاه تولیدو

مشاهیر
از افراد مشهور این سرزمین میتوان فیلیپ جانسون، دنیس کوسینیچ، نیل آرمسترانگ٫ کلارک گیبل٫
استیون اسپیلبرگ٫ جان گلن٫ آرتور هالی کامپتون، و پل نیومن را نام برد.
مرکز: کلمبوس بزرگ‌ترین شهر: کلمبوس
بزرگ‌ترین کلان‌شهر کلیولند مساحت : رتبه: 34th
- به کیلومتر مربع 116,096 جمعیت : رتبه: 7th
- سرشماری ۲۰۰۰ 11,353,140
- بلندترین نقطه: کمپبل هیل 472 متر
- پست‌ترین نقطه: رودخانه اوهایو 139 متر
تاریخ پیوستن به ایالات متحده March 1, 1803
رتبه: 17th declared retroactively on - August 7 1953
فرماندار: تد ستریکلند (دمکرات) - سناتورها: جرج ووینویچ (جمهوری خواه)
شرود براون (دمکرات)
حروف اختصاری ایالت OH وب‌گاه رسمی ایالت http://www.ohio.gov/

 
 

bahman.azizi4@gmail.com

خاطرات روزانه هاشمي رفسنجاني بعد از سوم تير 84
خاک بر سر وال استريت!

اشاره : داشتم نقد سليمي نمين بر خاطرات هاشمي ، ازدفاع مقدس را ميخواندم (+) برخودم به اين متن " هاشمي به نوعي با رمز و راز مي‌نويسد که در آينده تنها خودشان بتوانند تفسير کنند ..." بعد از خواندن کل مطلب ، فکر اينکه هاشمي رفسنجاني يادداشت هاي روزانه خود را ، بعد از انتخابات 84 چگونه نوشته است ، رهايم نساخت ...

سوم تير 84 : رقيبم چندان قدر نيست . مرعشي مي گفت شهردار تهران است . چهره اش را بخاطر ندارم ، تعجب کردم که کانديدا شده . يک بار ليست وزرا را چک کردم . دير وقت خوابيدم .
چهارم تير 84 : ساعت چهار بيدار شدم . خواستم مطالعه کنم ، سر و صدا زياد بود ، منصرف شدم . محسن خبر داد بر اساس گزارش دوستان راي مردم با من است . وزارت کشور تماس داشت . يک ساعت مکالمه داشتيم ، حرف هاي لازم زده شد . صبح زود نرفتم وزارت کشور ، گفتم وزارت کشور را بيارند پيش من .
پنجم تير 84 : ساعت ده کروبي بديدنم آمد . گفت : فرشته ها باز هم رفتند سراغ صندوق ها ، باورم نمي شود . تند روها زهر خود را ريختند . تا دو ساعت با کروبي حرف زدم . رفت . جلسه داشتم نرفتم ، انتخابات به سلامت برگزار نشد . من هم پناه بردم به خدا .
بيست تير 84 : روز پر کاري بود از بانک مرکزي تماس داشتند ، دستورات لازم را دادم . فائزه از انگلستان زنگ زده بود دکترايش را خواهد گرفت . آقايي آمده بود دفتر ، برج ساز بود . از اينکه دانشگاه آزاد را راه انداختم تشکر کرد . مي گفت ديگر سه تا پسر و دو تا دخترش مجبور نيستند براي تحصيل به خارج بروند . 400 ميليون به دانشگاه آزاد کمک کرد . تشکر کردم .
دهم تير 85 : تا دير وقت مطالعه کردم . جاسبي زنگ زد . از سخنراني احمدي نژاد در نظر آباد شکايت داشت . احمدي نژاد گفته با دانشگاه آزاد انقلابي بر خورد خواهد کرد . فهماندم که نگران نباشد . روحاني ( حسن ) تماس داشت . خيلي عصباني بود . مي گفت ، قرار نيست در اين کشور هر 8 ، 9 سال يه انقلاب راه بيفته . دلداري دادم . احمدي نژاد خيلي موذي است .
هفتم بهمن 86 : برف زيادي آمده ، با خانواده کار آفرينان ديدار داشتم ، مسئولين دهه فجر هم آمده بودند . مساعدت شد . تا پاسي از شب کار کردم . بمنزل نرفتم . دفتر گرم بود . گفته بودم جهت صرفه جويي همه درزها را بگيرند . فشار گاز بالا بود . بخاري در آتش مي سوخت . زنگ زدم به ترکمنستان !!
پانزده اسفند 86 : تا ظهر سرم شلوغ بود ، بعد از نهار کارکنان صدا و سيما به ديدنم آمدند . از تکرار بيش از حد شعار " مرگ بر آمريکا " در صدا و سيما ، گله داشتند . راهنمايي هاي لازم را کردم . روحاني تماس گرفت براي حسين موسويان پاپوش درست کرده اند .گفتم به قوه قضائيه بگويند با من تماس بگيرد .
سي ام فروردين 87 : قرار بود بچه ها از سوريه بر گردند ، پرواز يک ساعت تاخير داشت . با هواپيمايي سوريه تماس گرفتم . تذکر هاي لازم را دادم . با کار آفرينان جلسه داشتم ، از کمبود نقدينگي و و عدم تامين سوخت لازم واحدهاي خود ، شکايت داشتند . عيب است در تابستان برق و در زمستان گاز نداشته باشيم . در چشم انداز بيست ساله چنين نوشته نشده است .
دهم مهر 87 : خاک بر سر وال استريت ، تازه داشتيم مدارا با دولت خاص را به پايان مي برديم که وال استريت ، پودر شد رفت رو هوا ، بزرگترين شرکت توليد مسکن جهان با 158 سال سابقه ، ورشکست شد . دست هاي مريي مردم آمريکا سهام هاي نامريي برنانکي را با 700 ميليارد دلار خريدند . امشب روح آدام اسميت در قبرش خواهد لرزيد . فتيله ها را پائين کشيدم . از سازمان ملل تماس داشتند ، مسکن پنجاه ميليون خانوار آمريکايي در خطر است . از شهرداري خواستم مساعدت نمايد . ملک عبدالله هم از کمک به بي خانمان آمريکايي استقبال کرد . شب در منزل بودم . اصل 44 هنوز معطل مانده است .
بيستم مهر 87 : خاتمي قبل از من در دفترم حاضر بود . از انتخابات حرف زديم . خاتمي در نزد مردم مقبول نيست . کروبي هم، کار گزاران گفتند اخوي بنده کانديدا شود . مقبول مي افتد . اعلام نظر نکردم . روحاني هم مقبول نيست . اين مرد موذي باز راي خواهد آورد . با شکوه تر از سوم تير ، منتها بازنده 22 خرداد 88 هنوز معلوم نيست . کاش خاتمي بيايد !! بايد با دولت مدارا کنم . احمدي نژاد با ما مدارا نخواهد کرد . دير وقت است ، خوابم نمي برد .

 
 

shahnazpayandeh@yahoo.com

خدا به شكل انسان درآمد

16 زيرا خدا بقدري مردم جهان را دوست دارد كه يگانه فرزند خود را فرستاده است ، تا هر كه به او ايمان آورد، هلاك نشود بلكه زندگي جاويد بيابد. 17 خدا فرزند خود را فرستاده است نه براي اينكه مردم را محكوم كند بلكه بوسيله او نجاتشان دهد.
«كساني كه به او ايمان بياورند، هيچ نوع محكوميت و هلاكتي در انتظارشان نيست ؛ ولي كساني كه به او ايمان نياورند، از هم اكنون محكوم اند، چون به يگانه فرزند خدا ايمان نياورده اند.
(farzande khoda be maniye in nist ke khoda farzandi zaide balke be maniye khodae ke jesm poshid va be shekle ensan be roye zamin amad .masih 100% ensan az nazare jesmi va 100% khoda az nazare roh bod)
به سبب رحمت عظيم خدا، عيسي بجاي تمام مردم جهان ، طعم مرگ را چشيد. 10 و اين درست و بجا بود كه خدا، همان خدايي كه همه چيز را براي جلال خود آفريد، اجازه دهد كه عيسي عذاب ببيند، زيرا با اين كار، بسياري از فرزندان خدا را به سوي جلال آسمان هدايت مي نمايد. در واقع ، عذابي كه عيسي كشيد، باعث شد او پيشوايي كامل گردد، پيشوايي كه مي تواند ايشان را بسوي نجات رهبري نمايد.
11 حال كه ما بوسيله عيسي ، مقدس شده ايم ، پدر او، پدر ما نيز محسوب مي شود. به همين علت ، عيسي عار ندارد كه ما را برادران خود بخواند؛ 12 چنانكه در كتاب زبور نيز فرموده است : «درباره پدرم خدا، با برادرانم سخن خواهم گفت ، و همگي با هم او را حمد و سپاس خواهيم گفت ». 13 در جاي ديگر نيز فرموده است : «من با برادران خود، بر خدا توكل خواهم نمود.» همچنين در جاي ديگر گفته است : «ببينيد، اين من و اين هم فرزنداني كه خدا به ما عطا فرموده است .»
14 از آنجا كه اين فرزندان خدا، انسان هستند و داراي گوشت و خون مي باشند، او نيز گوشت و خون شد و به شكل انسان درآمد؛ زيرا فقط با انسان شدن مي توانست جانش را در راه ما فدا كند و بميرد، و با مرگ خود، قدرت شيطان را نابود سازد، شيطاني كه صاحب اختيار مرگ بود. 15 تنها از اين راه بود كه مي توانست آناني را كه در تمام عمرشان در وحشت مرگ بسر مي بردند و اسير ترس بودند، رهايي بخشد.
16 همه ما مي دانيم كه او براي كمك به فرشتگان نيامد، بلكه به اين جهان آمد تا انسانهايي را كه به گفته كتاب آسماني ، از «نسل ابراهيم » مي باشند، دستگيري نمايد. 17 به همين جهت لازم بود كه او نيز از هر لحاظ مانند برادران خود گردد تا در حضور خدا، براي انسانها كاهن اعظمي دلسوز و وفادار باشد و به هنگام كفاره گناهان ، بتواند در همان حال كه نسبت به انسان رحيم و كريم مي باشد، نسبت به خدا نيز وفادار بماند.18 زيرا از آنجا كه او خود عذاب ديد و وسوسه شد، قادر است درد انسان را به هنگام عذاب و وسوسه درك كند و به كمك او بشتابد.
12 عيسي در يكي از تعاليم خود، به مردم فرمود: «من نور جهان هستم ، هر كه مرا پيروي كند، در تاريكي نخواهد ماند، زيرا نور حيات بخش راهش را روشن مي كند.»
10 كار دزد اينست كه بدزدد، بكشد و نابود كند؛ اما من آمده ام تا به شما حيات واقعي را به فراواني عطا نمايم.
11 «من شبان خوب و دلسوزم . شبان خوب از جان خود مي گذرد تا گوسفندان را از چنگال گرگها نجات دهد.
من مثل نوري آمده ام تا در اين دنياي تاريك بدرخشم تا تمام كساني كه به من ايمان مي آورند، در تاريكي سرگردان نشوند. 47 اگر كسي صداي مرا بشنود ولي اطاعت نكند، من از او بازخواست نخواهم كرد، زيرا من نه براي بازخواست بلكه براي نجات جهان آمده ام . 48 ولي تمام كساني كه مرا و سخنان مرا نمي پذيرند، در روز قيامت بوسيله كلام من از ايشان بازخواست خواهد شد. 49 اين سخنان از من نيست ، بلكه من آنچه را كه پدرم خدا گفته است ، به شما مي گويم ؛ 50 و مي دانم كه احكام او انسان را به زندگي جاويد مي رساند. پس هر چه خدا به من مي فرمايد، من همان را مي گويم .»
آيا كفر است كسي كه خدا او را تقديس كرد و به جهان فرستاد، بگويد من فرزند خدا هستم ؟ 37 اگر معجزه نمي كنم ، به من ايمان نياوريد. 38 ولي اگرمي كنم و باز نمي توانيد به خود من ايمان بياوريد، لااقل به معجزاتم ايمان آوريد تا بدانيد كه "پدر" در وجود من است و من در وجود او هستم .»
. ای تمامی زحمتکشان و گرانباران، نزد من بیائید و من به شما آرامی خواهم داد.
29. یوغ مرا بگردن گیرید و از من تعلیم یابید، زیرا من بردبار و فروتن هستم و جانهای شما آرامی خواهد یافت ،
زیرا یوغ من آسان و بار من سبک است.

 

 

helia_k48@yahoo.com

ارزیابی کارمندان خانم و آقا در یک شرکت

آقا:عکس خانواده اش روی میزش است .
اوه ,مرد خانواده دوستی است.

خانم:عکس خانواده اش روی میزش است.
اوم, خانواده اش براش مهم تر از کارش است.

آقا:میزش بهم ریخته است .
او یقیننا مرد کاری و مشغولی است.

خانم:میزش بهم ریخته است .
او یقیننا با ذهن مخشوشش تشکیلات رو بهم زده است.

آقا:با همکارانش صحبت می کند.
او حتما در مورد آخرین معامله بحث می کند.

خانم:با همکارانش صحبت می کند.
او احتمالا شایعه پراکنی می کند.

آقا:سر میزش نیست .
او احتمالا به یک میتینگ رفته است.

خانم:در سر میزش نیست .
او باید در اتاق خانمها باشد.

آقا:در اداره نیست.
او با مشتری ها میتینگ دارد.

خانم:در اداره نیست.
او بیرون و برای خرید رفته است.

آقا:با رئیس صرف ناهار دارد.
او خودش را بالا می کشد.

خانم:با رئیس صرف ناها ردارد.
او احتمالا با رئیس عشق بازی دارد.

آقا:رئیس ازش انتقاد کرده است.
او شاهکارش را ثابت خواهد کرد.

خانم:رئیس ازش انتقاد کرده است.
او خیلی دگرگون خواهد شد.

آقا:یک معاملهء نا مناسب انجام داده است.
آیا او عصبانی است؟

خانم:یک معاملهء نا مناسب انجام داده است .
آیا او گریه می کند؟

آقا:ازدواج کرده است.
او جایگاهش را محکم تر خواهد کرد.

خانم:ازدواج کرده است .
او حامله شده و اداره را ترک خواهد کرد.

آقا:صاحب بچه شده است.
او به ارتقاء درجه نیاز خواهد داشت.

خانم:صاحب بچه شده است.
او پول شرکت رو برای منافع مادری خرج خواهد کرد.

آقا:به یک سفر تجارتی خواهد رفت.
آن برای شغلش خوبست.

خانم:برای سفر تجارتی خواهد رفت.
شوهرش چی خواهد گفت؟!

آقا:شرکت را بخاطر یک شغل خوب ترک می کند.
او می دونه چطور فرصت خوب را تشخیص دهد.

خانم:شرکت را بخاطر یک شغل خوب ترک می کند.
خانمها قابل اعتماد نیستند.

احتمالا نویسنده خواسته بگه ...........دیوار خانمها کوتاه است !!!متن اصلی در اولین صفحه
http://olinda.blogfa.com

 

 

n_t_t_2@yahoo.com

الفبای خوشبختی

A – Accept : پذیرا باشید:
دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید ، حتی اگر برایتان مشکل باشد که عقاید ، رفتارها و نظرات آنها را درک کنید.
B- Break away : خودتان را جدا سازید:
خود را از تمام چیزهایی که مانع رسیدن شما به اهدافتان می شود جدا سازید.
C- Creat : خلق کنید :
خانواده ای از دوستان و آشنایانتان تشکیل دهید و با آنها امیدها ، آرزوها ، ناراحتی ها و شادی هایتان را شریک شوید.
D – Decide : تصمیم بگیرید:
تصمیم بگیرید که در زندگی موفق باشید . در آن صورت شادی راهش را به طرف شما پیدا می کند و اتفاقات خوشایند و دلپذیری برای شما رخ خواهد داد.
E- Explore : کاوشگر باشید :
جستجو و آزمایش کنید . دنیا چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد و شما هم قادرید چیزهای زیادی را ارائه دهید. هر زمان که کار جدیدی را آزمایش می کنید خودتان را بیشتر می شناسید.
F- Forgive : ببخشید :
ببخشید و فراموش کنید . کینه فقط بارتان را سنگین تر می کند و الهام بخش ناخوشایندی است. از بالا به موضوع نگاه کنید و به خاطر داشته باشید که هر کسی امکان دارد اشتباه کند.
G- Grow : رشد کنید:
عادات و احساسات نادرست خود را ترک کنید تا نتوانند مانع و سد راه شما برای رسیدن به اهدافتان شوند.
H – Hope : امیدوار باشید:
به بهترین چیزها امید داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که هر چیزی امکان پذیر است ، البته اگر در کارهایتان پشتکار داشته باشید و از خدا کمک بخواهید.
I- Ignore : نادیده بگیرید:
امواج منفی را نادیده بگیرید . روی اهدافتان تمرکز کنید و موفقیت های گذشته را بخاطر بسپارید . پیروزی های گذشته نشانه و رابطی برای موفقیت های آینده هستند.
J – Journey : سفر کنید:
به جاهای جدید سر بزنید و با فکر روشن ، امکانات جدید را آزمایش کنید . سعی کنید هر روز چیزهای جدیدی را بیاموزید ، بدین صورت رشد خواهید کرد و احساس زنده بودن می کنید.
K – Know : بدانید:
بدانید که هر مساله ای هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد در نهایت حل خواهد شد . همان طور که گرمای مطبوع و دلپذیر بهار پس از سرمای طاقت فرسای زمستان می آید.
L – Love : دوست بدارید :
اجازه دهید که عشق به جای نفرت ، قلبتان را پر کند. زمانی که نفرت در قلب شما ساکن است هیچ فضای خالی برای عشق وجود ندارد ، اما موقعی که عشق در قلبتان ساکن است ، تمام خوشبختی و شادی در وجودتان قرار دارد.
M – Manage : مدیر باشید:
بر زمان مدیریت داشته باشید ، تا استرس و نگرانی کمتری شما را رنج دهد . استفاده درست از زمان باعث می شود که روی موضوعات مهم بهتر تمرکز کنید.
N- Notice : توجه کنید:
هرگز افراد فقیر ، ناامید ، رنج کشیده و ضعیف را نادیده نگیرید و هر نوع کمکی را که قادرید به این افراد ارائه دهید از آنان دریغ نکنید.
O-Open : باز کنید:
چشم هایتان را باز کنید و به تمام زیباییهایی که در اطرافتان وجود دارد نگاه کنید ، حتی در سخت ترین و بدترین شرایط ، چیزهای زیادی برای سپاسگزاری وجود دارد.
P –Play : بازی و تفریح کنید:
فراموش نکنید که در زندگیتان تفریح و سرگرمی داشته باشید . بدانید که موفقیت بدون شادی و لذت های مشروع ، مفهومی ندارد.
Q – Question : سوال کنید:
چیزهایی را که نمی دانید بپرسید ، زیرا که شما برای یاد گرفتن به این کره خاکی آمده اید.
R – Relax : آرامش داشته باشید:
اجازه ندهید که نگرانی و استرس بر زندگی شما حاکم شود و به یاد داشته باشید که همه چیز در نهایت درست خواهد شد.
S – Share : سهیم شوید:
استعدادها ، مهارتها ، دانش و توانائیهایتان را با دیگران تقسیم کنید ، زیرا هزاران برابر آن به سمت خودتان برمی گردد.
T – Try : تلاش کنید:
حتی زمانی که رویاهایتان غیر ممکن به نظر می رسند تلاشتان را بکنید . با تلاش و مشارکت در انجام کارها ماهرو خبره می شوید.
U – Use : استفاده کنید :
از استعدادها و توانایی ها یتان به عنوان بهترین هدیه استفاده کنید . استعدادهایی که تلف شوند ارزشی ندارند. استفاده صحیح از استعدادها و تواناییهایتان برای شما پاداش های غیرمنتظره ای به دنبال دارد.
V – Value : احترام بگذارید:
برای دوستان و اقوامی که شما را حمایت و تشویق کرده اند ، ارزش قایل شوید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای آنها انجام دهید.
X – X-Ray : اشعه ایکس:
با دقت و شبیه اشعه ایکس به قلب های انسانهای اطراف خود بنگرید در نتیجه شما زیبایی و خوبی را در قلب آنها خواهید دید.
Y – Yield : اجازه دهید:
اجازه دهید که صداقت و درستکاری وارد زندگیتان شود. اگر شما در راه درستی حرکت کنید درانتها خوشبختی را خواهید یافت .
Z – Zoom : تمرکز کنید:
زمانی که خاطرات تلخ ، ذهنتان را پر کرده است ، به جاهای شاد بروید . اجازه ندهید که تلخی ها مانع رسیدن شما به اهدافتان شود. در عوض روی توانایی ها ، رویاها و فردایی روشن تمرکز کنید

(نادر طهماسبی)

 

 

yazynh@yahoo.com

صوفي‌گري، انحرافي خطرناك
قسمت اول

ائمه اطهار (ع) را مي‌توان اولين مخالفان تصوف دانست. براي نمونه به برخي از اين احاديث و روايات توجه مي‌كنيم: (1)
امام رضا (ع) فرمود: «کسي که به نزد او نامي از صوفيه برده شود و نسبت به آن‌ها ابراز تنفر و مخالفت نکند، از ما نيست و کسي که آنان را انکار نمايد چنان است که در رکاب پيامبر (ص) با کفار جهاد کرده است.»
مردي از اصحاب ما به امام صادق (ع) عرض کرد: در زمان ما دسته‌اي پيدا شده‌اند که به آن‌ها صوفيه گفته مي‌شود. شما درباره آن‌ها چه مي‌فرماييد؟ امام (ع) فرمود: «آنان دشمنان ما هستند. هر کس به سوي آن‌ها اظهار تمايل کند، از آن‌ها محسوب مي‌شود و با آن‌ها محشور. زود است که عده‌اي از مدعيان دوستي ما اهلبيت نسبت به آن‌ها تمايل خواهند نمود و خود را تشبيه به آن‌ها کرده و به نام و لقب آن‌ها ملقب خواهند شد و گفته‌هاي آنان را تأويل و توجيه خواهند کرد. آگاه باش، هر کس به آن‌ها تمايل نمايد، از ما نيست و من از او بيزارم و هر کس نسبت به آنان ابراز مخالفت و انکار و آن‌ها را رد نمايد، مانند کسي است که پيش روي پيامبر (ص) با کفار جهاد کرده باشد.»
يكي از اصحاب امام ‌هادي (ع) نقل مي‌كند كه روي با امام در مسجد النبي بودم، عده‌اي از اصحاب به خدمتش رسيدند. مدتي بعد جماعتي از صوفيه وارد مسجد شدند و در گوشه‌اي به حالت دايره‌اي نشستند و شروع به گفتن لا اله ‌الا ‌الله نمودند. امام ‌هادي (ع) فرمود: «به اين مردم فريبکار توجه نکنيد. اين‌ها هم‌ پيمانان شياطين و ويران‌کننده مباني دين هستند.»
از امام صادق (ع) پرسيدند: «ابوهاشم کوفي (مؤسس تصوف) چگونه آدمي است؟» فرمود: «وي شخص فاسدالعقيده‌اي بوده و او همان کسي است که مذهبي را بدعت گذارد که آن را تصوف مي‌نامند و وي اين مذهب را پناهگاهي براي عقيده زشت و ناپسند خود قرار داد.»
رسول اكرم (ص) ضمن سفارشات خود به ابوذر فرمود: «اي اباذر! در امت من افرادي خواهند آمد كه در تابستان لباس پشمي مي‌پوشند و اين كار را براي خود فضل و مقام مي‌پندارند. لعنت ساكنان آسمان و زمين بر اين‌ها باد!» (2)
و اما فقهاي عصر حاضر به اجماع صوفيه را داراي انحرافات فراوان مي‌دانند و مي‌گويند بايد به شدت از آنها پرهيز نمود. (3) علماي گذشته نيز نه تنها با صوفيه قويا مخالفت داشته‌اند، بلكه در رد آن‌ها نيز كتاب‌ها نوشته‌اند. سلطان الواعظين شيرازي -رحمه الله- در كتاب فضايح الصوفيه 120 كتاب علمي و تحقيقي از علماي بزرگ را ذكر مي‌كند كه هر يك به رد صوفيه پرداخته‌اند. اجمالا در بين علماي درگذشته بزرگاني چون حسين بن سعيد اهوازي (4)، (5) ابوسهل نوبختي، (6) قطب راوندي، (7) شيخ مفيد، (8) شيخ طوسي، (9) شيخ طبرسي، (10) ابن نديم، (11) علامه حلي، (12) صدرالمتالهين شيرازي (ملاصدرا)، (13) مقدس اردبيلي، (14) شيخ حر عاملي، (15) شهيد اول، (16) شهيد ثاني، (17) قاضي نور الله شوشتري، (18) شيخ بهائي، (19) علامه مجلسي، (20) ملا محمد صالح مازنداراني سمعاني، (21) ملامحسن فيض كاشاني، (22) علامه وحيد بهبهاني، (23) ملا محمد مهدي نراقي، (24) ملا احمد نراقي، (25) علامه بحراني، (26) ميرزاي قمي، (27) ميرزا جواد تهراني، (28) ملا محمد طاهر قمي، (29) سيد نعمت الله جزائري، (30) سلطان الواعظين شيرازي، (31) علامه محمد تقي جعفري تبريزي، (32) شهيد مرتضي مطهري، (33) ... كه هر يك استوانه‌هايي در تشيع بوده‌اند، بر خلاف صوفيه رعايت دستورات شريعت را براي رسيدن به حقيقت تا پايان عمر واجب مي‌دانند و صوفيه را منحرف دانسته و آن‌ها را رد كرده‌اند. برخي از اين بزرگان كتب خود را تماما در مقابل سلك صوفي‌گري و يا رد آنان تاليف كرده‌اند، كه در پي‌نوشت تنها نام كتاب آمده است. زيرا كتاب تماما در مقابل صوفيه نوشته شده است. اما در برخي ديگر هدف كتاب چيز ديگري بوده و در قسمت‌هايي صوفيه را رد كرده است، كه در پي‌نوشت به صورت دقيق مشخص شده است كه در كدام قسمت اين كتاب‌ها صوفيه تخطئه شده‌اند.
شايسته است در اين‌جا اشاره‌اي كنيم به سخنان محي‌الدين ابن عربي، بزرگ عالم عرفان نظري كه شايد كمتر هم اهل علوم فقهي بوده است، در مورد لزوم پايبندي به شرع و مذمت صوفيه.
ابن عربي مي‌گويد: «شريعت هرگز كنار نمي‌رود. زيرا آن بهترين سخن گويندگان و بهترين اعتقاد معتقدان است.» (34) مساله اعتقاد و التزام به شريعت بارها توسط ابن عربي تصريح شده است. (35) و اما در مذمت صوفيه ابن عربي مي‌گويد: «بعد از مراسم سماع به يكديگر تبريك مي‌گوييد، در حالي كه فرشتگان به جهت از دست دادن دين و ايمانتان به شما تسليت مي‌گويند. به جهت اين اعمال از خدا حيا نمي‌كنيد؟! در تسخير و قبضه شيطان بوديد و بازيچه دست او. با اين همه ذوق مي‌کرديد و لذت مي‌برديد. از همه بدتر در حالي كه ادعا مي‌كنيد با خدا و در خدا هستيد، شطحيات (36) بر زبان مي‌رانيد.» (37) و نيز در جاي ديگر مي‌گويد: «رقص و پايکوبي لايق حضرت حق نيست. رقص کنيد و بدانيد که تنها رقاصيد و بدانيد که هنوز در مرحله نفسانيات باقي هستيد و اگر قبول نداريد، پس دروغ‌گو هستيد.» (38)
و اكنون مي‌پردازيم به آن‌چه عرفاي معاصر به صراحت در مورد صوفيه گفته‌اند. در اين جا قصد معرفي اين عارفان راستين را نداريم، چه قلمي توان معرفي آن‌ها را ندارد. اما از خواننده تقاضا داريم در صورتي كه اين بزرگان را نمي‌شناسد، مطالعه‌اي جزيي در مورد شخصيت آن‌ها بنمايد كه هر چند تا حدي ضعيف ببيند آن‌ها كه بوده‌اند و چگونه با گمنامي به عنوان آيات و نشانه‌هاي الهي بر روي زمين در حركت! بدون شك حرف اين بزرگان براي همه حجت است و راهنمايي آشكار! اين بزرگواران كساني بوده‌اند كه خود قطب عرفان و فلسفه بوده و حتي عده‌اي از جهال با آنان مخالفت مي‌كردند و مي‌بينيم كه حتي اينان نيز صوفيه را به شدت رد كرده‌اند.

آخوند ملاحسينقلي همداني (39)
ملاحسينقلي همداني را مي‌توان گفت بنيان‌گذار علم اخلاق بوده و سيره وي همچنان مورد استفاده علماي اخلاق است. (40) بيش از 300 نفر مستقيم و غير مستقيم زير نظر اين مرد بزرگ تربيت شدند كه هر يك ستاره‌اي در آسمان معرفت شده و با نور خود تشنگان راه را سيراب نمودند. (41) ملاحسينقلي همداني كه صوفيان با اصرار و التماس بر سر كلاس اخلاق وي حاضر مي‌شدند، (42) در يكي از دستورالعمل‌هاي گهربار خود براي سير و سلوك ضلالت صوفيه را مشخص مي‌سازد و مي‌فرمايد: «مخفي نما‌ناد بر برادران ديني كه به جز التزام به شرع شريف در تمام حركات و سكنات و تكلمات و لحظات و غيرها راهي به قرب حضرت ملك‌ الملوك جل جلاله نيست، و به خرافات ذوقيه كَما دَأبُ الْجُهّالِ وَ الصّوفِيَّةِ خََذَلَهُمُ اللهُ (چنان كه روش نادانان و صوفيان كه خداوند خوارشان سازد، است) راه رفتن لا يُوجِبُ إلّا بُعْدًا (جز دور گشتن را موجب نمي‌شود). اگر چه ذوق در غير اين مقام (مقام صوفيه) خوب است.» (43) اهميت شرع در نزد شاگردان آخوند نيز از آثار آن‌ها همچون المراقبات ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي و تذكرةالمتقين شيخ محمد بهاري كاملا مشهود است. (44)
ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي (45)
عرفان ميرزا جواد آقا ملكي نزد اهل معرفت كاملا شهره است و جان تسليم مالك هستي كردن وي به هنگام اقامه نماز و گفتن تكبيره‌الاحرام و احقاق حديث «الصلوة معراج المؤمن» در مورد اين عارف سترگ، معروف است. (46) ايشان در كتاب ارزشمند المراقبات (اعمال السنه) خود كه يكي از بزرگ‌ترين آثار به جاي مانده در عرفان و اخلاق و سير و سلوك الي الله است، خطر صوفيه را از كافرين و مشركين و منافقين نيز بدتر مي‌داند و در مورد آنان مي‌نويسد: «ترك صورت (عبادات) چنان‌كه در صوفيان -خذلهم الله- ديده مي‌شود، هم ضلال (گمراهي) است و هم اضلال (گمراه كننده) و خروج از دين در آن مشاهده مي‌شود و براي اسلام زيان‌بارتر از هر چيز است.» (47) عبارت زيان‌بارتر از هر چيز كاملا عمق خطر را مشخص مي‌سازد.

آيت‌الله ميرزا سيد علي آقا قاضي (48)
آيت‌الله قاضي عارف بزرگي بود كه درباره او گفته‌اند شايد از صدر اسلام تاكنون عارفي به جامعيت وي نيامده است. (49) كه صوفيان افتخار اظهار ارادت به ايشان را داشتند، (50) همواره مي‌فرمود با دراويش و طريق آن‌ها كاري نداريم، طريقه طريقه علما و فقها است. (51) بهار عليشاه رييس فرقه گنابادي‌هاي نجف و كوفه بود. وي فقط يك دستار مي‌پوشيد، دستار يك لباس بسيار گشاد است، ولي لباس‌هاي داخلي‌اش خيلي كثيف بود. آيت‌الله قاضي به او مي‌فرمود: آخر اين چه وضعي است؟ خودت را تميز كن، فقط اين دستار را پوشيده‌اي كه چه؟! ايشان مي‌گفت آدم بايد به بدنش خوب برسد، تميز باشد، مرتب باشد، عطر بزند، لباس‌هايش خوب باشد، نه اين كه تن را رها كن تا نخواهي پيراهن، كه چه بشود آخر؟! مي‌گفتند فرقه ذهبيه به ما خيلي اظهار ارادت مي‌كنند ولي من با آن‌ها ارتباط ندارم، ما با ذهبيه چكار داريم. (52) حضرت آيت‌الله در جاي ديگر فرموده بود «اولين گام در راه سير و سلوك تصحيح اجتهاد يا تقليد است.» (53)

آيت‌الله علامه سيد محمد حسين طباطبايي (54)
علامه ذوالفنون كه جامعيت وي بر اهل علم از غير مسلمانان نيز پوشيده نيست، مي‌فرمايد: «اكثريت متصوفه اين بدعت را پذيرفتند و همين معنا به آن‌ها اجازه داد كه براي سير و سلوك، رسم‌هايي و آدابي كه در شريعت نامي و نشاني از آن‌ها نيست، باب كنند و اين سنت‌تراشي همواره ادامه داشت. آداب و رسومي تعطيل مي‌شد و آداب و رسومي جديد باب مي‌شد تا كار به آنجا كشيد كه شريعت در يك طرف و طريقت در طرف ديگر قرار گرفت و برگشت اين وضعيت بالمال به اين بود كه حرمت محرمات و اهميت واجبات از ميان رفت، شعائر دين تعطيل و تكاليف ملغي شد. يك صوفي جايز دانست هر حرامي را مرتكب شود و هر واجبي را ترك كند!» (55)

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 مهر / 16 اکتبر/ 16 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
25 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
طرح اداره ايران زير نظر يك هيات امناء سه نفره!

چرچيل، روزولت و استالين در حاشيه جلسات نشست 1943 تهران در كنار يكديگر ، اما با انديشه ها و خواستهاي مختلف

24مهرماه سال 1322(16 اكتبر 1943 ــ دوران جنگ جهاني دوم) وزيران امورخارجه آمريكا و انگلستان كه با شوروي ايران را در اشغال نظامي داشتند به تهران آمده بودند تا مقدمات نشست سران اين سه كشور را كه درجنگ بر ضد آلمان و ژاپن با هم متحد بودند در پايتخت ايران فراهم سازند و سپس براي تنظيم برنامه مذاكرات به مسكو بروند. تعيين تکليف ايران پس از جنگ، هم از جمله برنامه هاي اين نشست بود.
     مطابق اعترافات دين آچسن وزير امورخارجه پيشين آمريكا كه در كتاب خاطرات او (نوشتاري و اوديويي) منعكس است، اين متحدان درسال 1941 (1320) قرار گذارده بودند كه پس از جنگ، ايران با حفظ تماميت ارضي تا تدوين و تصويب يك قانون اساسي تازه، زير نظر يك هيات امناي!! سه نفره (نمايندگان سه کشور) اداره شود. در اجلاس سران دولتهاي سه گانه در تهران كه از ششم آذر (28 نوامبر 1943) آغاز بكار كرد اين تصميم لغو شد و سران سه دولت در پايان اجلاس خود ضمن اعلاميه اي علاوه بر تماميت ارضي، استقلال و حاكميت ملي ايران را هم تضمين كردند. هنوز از چگونگي اين تحول اطلاع جامعي در دست نيست، ولي روشت است كه ترس روزولت و چرچيل اين بود كه استالين ايران از چنگ هيات امناء خارج سازد، ولي درگيري با دولت ايران باعث بپاخيزي ايرانيان خواهد شد و فرصت كمك رساني به آنان وجود خواهد داشت. اسناد ي که تا کنون منتشره شده است، حكايت از آن دارد كه چون سران سه گانه كه هركدام بر پايه منافع ملي خود نظر جداگانه و متفاوتي در باره آينده ايران مطرح كرده بود و چون حصول توافق آسان نبود و ادامه بحث هم در آن زمان به مصلحت نبود زيرا که جنگ هنوز با شدت ادامه داشت و نتيجه قابل پيش بيني نبود؛ راه ديگري نبود جز اين كه وضعيت سياسي ايران به همان صورتي كه بود (بدون تغيير) باقي بماند. در جريان اين نشست، شاه وقت تنها سه دقيقه با سران سه کشور ملاقات کرده بود آن هم براي گفتن «خير مقدم» . وي از اين ديدار کوتاه استفاده کرده و درخواست کرده بود که چون پدرش پير و بيمار است موافقت شود که از جزيره بد آب و هواي موريس به تبعيدگاه ديگري فرستاده شود که چرچيل پذيرفت و رضا شاه به افريقاي جنوبي منتقل شد که در همانجا در يوهانسبورگ درگذشت.
     مورخان متاخر نوشته اند که بيم از توسعه طلبي استالين سبب شد که سران آمريکا و انگلستان بر تثبيت وضعيت سياسي ايران تاکيد کنند و قانون اساسي به همان صورت باقي بماند.

 

 حمله هوايي به شهر كرمانشاه توسط هواپيماهاي رژيم بعثي عراق

25 مهر 1359 - شهركرمانشاه مورد حملات هواپيماهاي رژيم بعثي عراق قرارگرفت. شهركرمانشاه مورد حملات هواپيماهاي رژيم بعثي عراق قرارگرفت. دراين حملات غيرانساني مناطق مسكوني و مدارس شهركرمانشاه مورد هدف دشمن واقع شد و 130تن ازدانش آموزان معصوم و مردم بي دفاع شهيد و مجروح شدند.

Mobin_s2004@yahoo.com
16 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
يادداشتهاي بسيار جالب يك دريا نورد قرن دوم ميلادي

يادداشتهاي باقي مانده از يك دريانورد يوناني كه بسال 106 ميلادي نگاشته شده و براي نخستين بار در 16 اكتبر سال 1921 به صورت ضميمه يك كتاب اكتشافات جغرافيايي انتشار يافته است در دقت دست كمي از گزارشهاي تنظيمي امروز ندارد. وي در اين يادداشتها نقشه راههاي كشتيراني درياي سرخ و شرق اقيانوس هند و اوضاع جغرافياي انساني، اقتصادي و طبيعي مناطق ساحلي اين آبها را ترسيم و روشن ساخته و از درياي سرخ و حاشيه اقيانوس هند به نام درياي «اريتره» نام برده است. موكا (عدن) را مهمترين بندر اين منطقه خوانده و نوشته است كه جزيره زنگبار مركز عمده تجارت برده سياهپوست و صدور ادويه است. از سومالي به عنوان سرزمين بدون حكومت و قانون نام برده (تقريبا همانند امروز) و حبشي ها را مردماني متمدن و بس آرامش طلب خوانده و نوشته است كه هرچه از آبهاي كم عرض اريتره درجهت جنوب شرقي و جنوب دور شويم رنگ پوست مردم سياهتر. لبهايشان كلفت تر و موهايشان مجعد و كوتاه و طول پاهايشان بلندتر از تنه آنها مي شود كه مردانشان دوندگاني خوب هستند و هيچگاه چوبدستي (نيزه) را از خود دور نمي سازند و ....
     اين دريا نورد يوناني بدون ذكر نام دولت ها نوشته است كه در شرق و غرب درياي مركزي (مديترانه) دو دولت بسيار نيرومند و داراي قانون وجود دارد كه رقيب يكديگر هستند و در صلح نيستند و همين حالت دشمني ميان آنها باعث موازنه در ساير اقليم ها شده است و در جاهاي ديگر جز منازعات قبيله اي (داخلي) كسي را با كسي كاري نيست و در عين حال همه از اين دو دولت مي ترسند.
     به احتمال زياد دو دولت نيرومند مورد اشاره اين دريا نورد، ايران و روم بوده اند.
    

 

تاريخچه شنيدني نامگذاري «ويتنام»

«چائو ته او» ژنرال ياغي چين با واحد مسلح خود براي اين كه مجبور نشود به روي سربازان چيني مامور دستگيري اش تيغ بكشد راه جنوب را در پيش گرفت و در نيمه اكتبر سال 208 پيش از ميلاد از رود سرخ گذشت و در جنوب آن مستقر شد و نام اين سرزمين را «نام ويت» گذارد و در آنجا دولتي به رياست خود تاسيس كرد.
     دولت چين از تعقيب اين ژنرال و جانشينان او دست نكشيد و اين كار به صورت يك برنامه دائمي اين دولت در آمد و پس از 328 سال بالاخره موفق شد تمامي ويتنام را تصرف كند.
     دولت چين، نخست نام «نام ويت» را به «جيائم چي» و سپس «جيائو چان» تغيير داد و اين كشور به صورت يك ايالت چين در آمد. دولت چين سپس هزاران كشاورز و صنعتگر چيني را به اين منطقه كوچ داد كه پس از گذشت 19 قرن هنوز خودرا چينيان ويتنامي معرفي مي كنند و زبان چيني را از ياد نبرده اند و گروهي از آنان اينك در محله چولان شهر هوشي مين (سايگون سابق) زندگي مي كنند.
     چينيان ساكن ويتنام بعدا اين سرزمين را «آنام» يعني «جنوب آرام» ناميدند. پس از افتادن حكومت به دست غير چينيان، نام اين كشور به همان اسمي كه ژنرال «چائو ته او» داده بود باز گردانده شد، منتها با توجه به دستور زبان بومي: «ويت نام».

 

روزي كه ماري آنتوانت گردن زده شد

16 اكتبر سال 1793 ماري آنتوانت (تصوير مقابل) همسر لويي شانزدهم پادشاه سابق فرانسه و خواهر امپراتور اتريش كه در دادگاه انقلاب فرانسه به اعدام محكوم شده بود در ملاء عام در ميداني در پاريس با گيوتين گردن زده شد. اين دستگاه به ابتكار يك پزشك فرانسوي به نام دكتر گيوتين ساخته شده بود تا محكومان هنگام اعدام احساس درد نكنند. لويي 16 پادشاه فرانسه و شوهر ماري آنتوانت 21 ژانويه همين سال (9 ماه پيش از آن) در ملاء عام باگيوتين اعدام شده بود.
     اعدام ماري آنتوانت از لحظه روي كار آمدن افراطيون ازجمله روبسپير در 27 اوت همين (1793) قابل پيش بيني بود. ماري آنتوانت به عنوان شريك جرائم شوهرش و نيز كمك به گسترش فرهنگ لهو و لعب و اسراف ازبيت المال و خيانت به فرانسويان با درخواست لشكركشي به فرانسه از برادرش محاكمه شده بود.

 

آغاز راهپيمايي هشت هزار کيلومتري کمونيست هاي چين

راهپيمايي طولاني (8 هزار كيلومتري) كمونيست هاي مسلح چين كه در محاصره نيروهاي دولتي جمهوري چين قرار گرفته بودند به سوي شمال اين كشور، شانزدهم اکتبر 1934 آغاز شد كه ضمن راه، مائو را به دبير كلي حزب برگزيدند.
     اين راهپيمايي يك سال و چهار روز طول كشيد و ضمن آن هفتاد هزار تن از چريكهاي كمونيست جان سپردند. پس از استقرار درايالت «شانشي» و نزديك بودن به مرز شوروي موفق به دريافت كمك از اين دولت و دست زدن به ضد حمله شدند و اول اكتبر 1949 تاسيس جمهوري توده اي چين را اعلام داشتند كه مي رود ظرف ده سال آينده ابرقدرت اول جهان شود.

 

دستياران هيتلر به دار آويخته شدند

شانزدهم اکتبر سال 1946، نه تن از ده محكوم دادگاه فاتحان جنگ جهاني دوم، از جمله فون ريبنترپ وزير امورخارجه دولت هيتلر در محوطه زندان نورنبرگ به دار آويخته شدند. هرمان گورينگ دهمين محكوم، شب پيش از اعدام با خوردن سيانور خودكشي كرده بود.
     پس از گذشت دهها سال از آن زمان هنوز روشن نشده است كه وي چگونه اين سيانور را به دست آورده بود. همه محكوم شدگان از دستياران نزديك هيتلر بودند كه خود او هم در جريان تصرف شهر برلن به دست ارتش شوروي خودكشي كرده بود.
    محكومان با گامهاي استوار به سوي چوبه دار رفتند و يكي از آنان هنگام انداختن طناب دار به گردنش فرياد درود بر هيتلر كشيد.

اعدامي ها در جلسه محكمه فاتحان جنگ جهاني دوم

 

چين توده اي اتمي شد

16 اكتبر سال 1964 در سالروز آغاز راهپيمايي طولاني، چين دندان اتمي در آورد و اينك ازلحاظ تعداد سلاحهاي هسته اي در رديف سوم است.هنوز به درستي روشن نيست كه ازميان روسيه و آمريكا، كداميك اسلحه اتمي بيشتري دارد تا دارندگان رديف اول ودوم مشخص شوند.
    دولت جمهوري توده اي چين در اين روز ضمن اعلام آزمايش نخستين بمب اتمي خود تاكيد كرد كه نخستين كشوري نخواهد بود كه به استفاده از سلاح اتمي دست بزند. در اين اعلاميه آمده بود كه دولت چين تنها به منظور دفاع از چينيان در برابر هرگونه حمله خارجي اقدام به ساختن بمب اتمي كرد.
     به اظهار مقامهاي چيني، لازم بود كه اين سلاح از انحصار خارج شود.

برخي ديگر از رويدادهاي 16 اكتبر

  • 1758:   نواه (نوح) وبستر واژه شناس معروف و مولف فرهنگ واژه هاي زبان انگليسي (عكس مقابل) به دنيا آمد. وي نخستين مولف واژه نامه انگليسي «وبستر» است كه منظما از سوي بنياد «وبستر» تكميل و تجديد چاپ مي شوند.

  • 1775:   در جريان جنگ استقلال، شهر پورتلند حاكم نشين ايالت «مين» آمريكا توسط ناوگان انگلستان گلوله باران و ويران شد. اين شهر كه در سال 1632 توسط مهاجران انگليسي در همسايگي شهرك «وامپانوآگ» محل سكونت بوميان ماچيگون (اصطلاحا سرخپوستان!) ساخته شده بود در سال 1773 مورد حمله اين بوميان قرار گرفته و آسيب ديده بود.

  • 1859:   جان براون امريكايي كه برده ساختن انسان را عملي بر ضد خدا مي دانست و به منظور آزاد ساختن سياهپوستان آمريكايي از قيد بردگي دست به قيام مسلحانه زده بود در اين روز با پيروان و پسرانش زرادخانه ارتش امريكا در هارپر فري را متصرف شد. وي بعدا دستگير و اعدام شد. بر خلاف تصور قبلي او، هيچ سياهپوستي به قيام وي نپيوست!

  • 1912:   نخستين تمرين بمباران با هواپيما انجام شد و بمبي از داخل هواپيماي در حال پرواز فرو افكنده شد كه دورتر از محل تعيين شده بر زمين اصابت كرد و معلوم شد كه بايد «هدف» را قبلا بر پايه فرمول «سهمي» در رياضيات تعيين كنند زيرا كه بمب پس از فروافكنده شدن تحت تاثير دو نيروي متفاوت جاذبه زمين و وزن خود و نيز سرعت هواپيما قرار دارد.

  • 1951:   لياقت علي خان نخست وزير وقت پاكستان كه در ايجاد اين كشور مركب از مسلمانان هندوستان سهم بسزايي داشت و پس از درگذشت محمدعلي جناح رهبري حزب مسلم ليگ را به دست گرفته بود، در يك اجتماع اين حزب در راولپندي به دست يك مسلمان متعصب به نام «سعد اكبر» هدف دو گلوله قرار گرفت و كشته شد. لياقت علي خان متولد هند و فارغ التحصيل دانشگاه آكسفورد انگلستان بود.

  • 1962:   بحران موشكي كوبا كه جهان را در لبه يك جنگ اتمي قرار داده بود از اين روز آغاز شد.

  • 1968:   در پي ممنوع الورود شدن دكتر «والتر رادني» به جامائيكا، مورخي كه چند كتاب درباره بردگي سياهپوستان در قاره آمريكا نوشته بود، سياهپوستان آن جزيره دست به اعتراض زدند و شهر كينگستون را آتش زدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    16 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «ابو القاسم عبد الرحمن بن محمّد بن اسحاق» مشهور به «اِبنِ مَندِه» محدث مسلمان ايراني تبار در اصفهان درگذشت.

    16 شوال 470 - «ابو القاسم عبد الرحمن بن محمّد بن اسحاق» مشهور به «اِبنِ مَندِه» محدث مسلمان ايراني تبار در اصفهان درگذشت. ابن منده از پدر علم آموخت . سپس در اصفهان از محضر بزرگاني چون ابن مرزبان ابهري بهره برد وعاقبت راهي سفر شد. ابن منده براي روايت حديث به اجازه علما و بزرگان اهميت فراوان قائل بود وخود به اخذ اجازه ازحاكم نيشابوري و زاهِرِبْن احمد سرخسي نائل شد. ابن منده درامربه معروف ونهي ازمنكر عالمي سختگيربود وازكسي پروا نداشت. ازابن منده آثارمتعددي باقيست كه از آن ميان« اَلكِفايَة ، تاريخ اصبهان ؛ و تاريخ مكه» را مي توان برشمرد.در خور توجه است كه نسب خاندان ابن منده به اِستَندار فيروزان بْن چهار بُخت از صاحب منصبان لشكري است ساسانيان مي‎رسد.

     

     «اِبن اَزرَق فارقي» محدث ، فقيه ، مورخ و جغرافيدان مسلمان در« مِيافارقَين وآمِد»ْ بدنيا آمد.

    16 شوال 510 - «اِبن اَزرَق فارقي» محدث ، فقيه ، مورخ و جغرافيدان مسلمان در« مِيافارقَين وآمِد»ْ بدنيا آمد. ميافارقين در آن زمان از شهرهاي مهم ديار بَكر بشمار مي رفت. ابن ازرق در جواني براي يادگيري فقه ، حديث، لغت و نحو و تفسير قرآن به بغداد رفت . اما چون به تاريخ دلبستگي فراوان داشت در كسب آن با شوق بسيار تلاش كرد. ابن ارزق از يك طررف اغلب تأليفات تاريخي را مطالعه كرد و از طرف ديگر با مسافرتهاي متعدد با اوضاع تاريخي، اجتماعي و جغرافيايي مناطق مختلف آشنا شد . ابن ارزق در اين مسافرتها آداب و رسوم مرام جوامع گوناگون را آموخت و به اين ترتيب دانش و اطلاعات جامعي بدست آورد مهمترين اثر ازرق فارقي تاريخ ميافارقين وآمد نام دارد . بخش اعظم مندرجات اين كتاب ثمره مشاهدات و يادداشتهاي ابن ازرق از سفرهاي اوست . اين كتاب كه تنها اثر به جامانده از اين ازرق است به تاريخُ الفارِقي نيز شهرت دارد. انگيزه ابن ازرق از نگارش اين كتاب بيان گزارش تاريخي – سياسي و فرهنگي درباره زادگاهش تا اواسط قرن ششم هجري قمري بوده است. گفتني است كه تاريخ مِيافارِقَين وآمِدْ دايرة المعارفي از فرهنگ و سياست ادوار گذشته است. زيرا مؤلف در اين كتاب از اوضاع تاريخي – سياسي ، اجتماعي و فرهنگي بسياري ازملل سخن به ميان آورده است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    20
    29

    اهواز

    23
    41

    تبريز

    13
    28

    شيراز

    15
    32

    مشهد

    11
    24

    بندرعباس

    26
    37

    کرمان

    8
    28

    اصفهان

    14
    29

    يزد

    17
    31

    کرمانشاه

    12
    32

    اراک

    14
    29

    رشت

    19
    23

    دبی

    27
    35


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1345 تومان
    988 تومان
    1750 تومان
    950 تومان
    260 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    106000 تومان
    54000 تومان
    211000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:47
    طلوع خورشيد : 06:12
    اذان ظهر : 11:49
    غروب خورشيد : 17:27
    اذان مغرب : 17:47
    نيمه شب شرعي : 23:07
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Chemical Engineering
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Chemical Engineering

    تاریخ انتشار: اکتبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 106
    حجم فایل: 17 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    اگر خمیده راه بروید iPosture عصبانی خواهد شد! چون شما را دوست دارد

    احتمالا مادر شما هم همیشه می گوید که از این خمیده نشستن ها یک روزی پشیمان خواهید شد. البته بعد از گذشت چند سال از زندگی تان بالاخره در می یابید که این پیشنهاد عاقلانه تا چه حد درست بوده است! هرچند که دیگر شانسی برای اصلاح وضعیت ایجاد شده نخواهید داشت. iPosture یک ابزار تصحیح وضعیت بدنی است که به شکل گردنبند پوشیده می شود و توسط نانو سنسور موجود در آن، اگر بدن شما بیش از یک دقیقه در حالت خمیده ای به میزان 3 درجه یا بیشتر قرار گیرد با اخطار صوتی به شما اطلاع می دهد.خب اگر دیدید این ابزار خیلی مزاحم شماست، آن را خاموش کنید و یا بر روی دیوار نصب کنید! این همراه ادامه زندگی را می توانید به زودی به قیمت 100 دلار تهیه نمایید.

    منبع

    UrbanMax سوپر گجت جدید اینتل

    مدتها بود که انتظارش را می کشیدیم! با طرح جدید شرکت اینتل آشنا شوید. نمی دانیم که دقیقا این کالا را چه چیز خطاب کنیم. ما هم مثل اینتل آن را سوپر گجت صدا می زنیم. 
    پرو تو تایپ های چند گانه شرکت اینتل دست به دست هم دادند و Urbanmax حاصل تلاش چندین ماهه طراحان شد. این سیستم به دلیل امکانات و قابلیت های ویژه ای که دارد می تواند در نقش یک لپ تاپ یا tablet PC یا MID یا UMPC یا Netbook ایفای نقش کند. آنقدر شکل ظاهری این محصول عجیب و جدید است که اینتل فراموش کرد تا حرفی هم از مشخصات سخت افزاری آن بزند! در ساخت صفحه نمایشگر این محصول از ترکیب دو ایده کمک گرفته شده تا سلیقه اکثر افراد پوشش داده شود. به این صورت که صفحه نمایشگر به کمک اهرم هایی غلتکی می تواند تا حدی باز شود و سپس به کمک چند بازوی چرخنده برای نمایش دیتا به اطراف متمایل گردد.در ضمن نمایشگر مذکور از نوع full touch screen می باشد و تنها با حرکت بسیار آرام و روان انگشتان , از کاربر فرمان می گیرد. از ظواهر پیداست که صفحه کلید آن هم باید خوش دست باشد.این محصول فعلا در حال معرفی و بررسی ست و از قیمت تمام شده آن و زمان تولید انبوه آن خبری در دسترس نیست.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    ‌عرف‌، مصلحت، ‌حكومت‌ اسلامي‌


    نويسنده: حسن رحيم پور ازغدي
     

    معرفی کتاب:
    ايجاد مَحمِل‌ ديني‌ براي‌ مفروضات‌ غيرديني، نوعي‌ مكر در حق‌ جامعة‌ ديني‌ و ناديده‌ گرفتن‌ شعور ديني‌ است. شايد فلسفة‌ تحليلي كه‌ عمدة‌ مفاهيم‌ متعالي‌ معرفتي‌ را تا حد‌ گِره‌هاي‌ زباني‌ كاهش‌ داد و باب‌ دستبرد زدن‌ به‌ معنا در عبارات‌ ديني‌ را بازكرد، يكي‌ از مهمترين‌ رفتارهاي‌ ذهني‌ بود كه‌ روح‌ الحاد را در كالبد ديانت، حلول‌ مي‌داد و در همة‌ اعصاري‌ كه‌ بر معارف‌ ديني‌ گذشته، پيچيده‌ترين‌ تكنولوژي‌ التقاط در بخشي‌ از مباحث‌ هرمنوتيك‌ ديني‌ كه‌ مُلهَم‌ از رابطه‌ ذهن‌ و زبان در نظريه‌ تحصلي است، بمنصة‌ ظهور آمده‌ است. اين‌ مَحمِل‌سازيِ‌ ديني‌ براي‌ امر غيرديني، در تلاش‌ براي‌ شرعي‌ نمودن‌ سكولاريزم، نمايش‌ ويژه‌تري‌ يافته، بي‌آنكه‌ تصريح‌ كند براي‌ عادي‌ كردن‌ اين‌ اد‌عا (كه‌ سكولاريزه‌ كردن‌ اسلام، نوعي‌ معارضه‌ با اسلام‌ نيست)، با چه‌ حجمي‌ از ضروريات‌ و متواترات‌ اسلامي‌ بايد درافتاد.
    سكولاريزم، حاصل‌ يك‌ بحران‌ در تئولوژي‌ مسيحي‌ قرون‌ ميانه‌ و حاصل‌ تلاقي‌ اين‌ الاهيات‌ بحران‌زده‌ با اِدبار اجتماعي‌ اروپا از خشونت‌ و فساد كليسا، بود و بنابراين‌ نخستين‌ نزاع‌ به‌ترتيب‌ منطقي، بر سر خداي‌ كلام درمي‌گيرد اما ثمره‌ جد‌ي‌ترِ‌ آن، در مسئلة‌ خداي‌ فقه، آشكار مي‌شود. بعبارت‌ ديگر آقايان، با خدا بماهو خالق، مسئله‌ چنداني‌ ندارند، مشروط‌ به‌ آنكه‌ در حد‌ يك‌ اذعانِ شخصي‌ و حداكثر مناسكي، محدود بماند اما اگر اين‌ خدا و التزام‌ به‌ اين‌ خدا گسترش‌ يابد و پاي‌ خدا بما هو شارع به ميان‌ آيد، اينان‌ عذاب‌ مي‌كشند و هرگونه‌ سؤ‌ال‌ و دعوتي‌ از جانب‌ متشر‌عان‌ در اين‌ مقوله‌ را تجاوز به‌ حق‌ خود بلكه‌ حقوق‌ بشر مي‌خوانند. خدا اگر مي‌خواهد باشد، باشد، بشرط‌ آنكه‌ گوشه‌اي‌ بنشيند و در كار بندگانش، در نحوة‌ مناسبات‌ و معيشت‌ و تربيت‌ و حقوق‌ و حاكميت‌ و فرهنگ‌ آنان، دخالت‌ نكند و با واجب‌ و حرام‌ خود، مزاحم‌ عقلانيتِ‌ معطوف‌ به‌ سود و يوتي‌ ليتاريانيزمِ كمپاني‌هاي‌ سرمايه‌داري‌ نشود و رفتارسازي‌ و فرهنگسازي‌ را به‌ كليشه‌هاي‌ ايدئولوژي‌ ليبرال، محول‌ كند و هنجارسازي‌ را نيز به‌ اخلاق‌سرمايه‌داري تفويض‌ نمايد. اينست‌ خدايي‌ كه‌ سكولاريستها تحمل‌ مي‌كنند و نه‌ بيش!!
    نوشتار حاضر پاسخی است به برخی ادعاهای حلقه کیان در باب «عرفي‌ شدن‌ فقه‌ شيعه».
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ‌‌قاموس‌ نخست: مصلحت يا يوتي‌ ليتي ؟!
    ‌‌1. «دين»
    ‌‌2. «مصلحت» (Utility)

    قاموس‌ دوم: ‌‌‌‌ولايت‌ مطلقه، اجتهاد و مديريت
    ‌‌3. «بررسي‌ و نقد 15 رخنه‌ اصولي، كلامي‌ و فقهي»
    ‌‌4 - ولايت‌ مطلقه‌ فقيه‌ و مصلحت‌ نظام
    ‌‌5 - دين‌ و دولت


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    97درصد از دانشمندان مهم در 99درصد
    از مراکز علمی جهان ایرانی هستند!

    گزینش سالانه مهم ترین دانشمندان جهان توسط نشریه "ساینس نیوز ریویو" (Science News Review)که یکی از معتبرترین نشریات علمی جهان محسوب می شود نشان می دهد که 97 درصد از دانشمندان مهم در 99 درصد از مراکز علمی جهان ایرانی هستند.
    به گزارش خبرنگار ما از سلفیش پرس، منابع آگاه و موثق در این موسسه که تحت نظر انیستیتو علوم ماداگاسکار (MIOG)فعالیت دارد و تمایل چندانی نداشتند نامشان افشاء شود،اعلام کردند تحقیقات این نشریه مهم و معتبر جهانی نشان می دهد که بیشترین تعداد دانشمندان دانشگاههای معتبر از آن ایرانی هاست و تعدادشان همینطور رو به تزاید است. چنان که 97 درصد از دانشمندان مهم در 99 درصد از مراکز علمی جهان ایرانی اند.
    این منابع ناشناس و موثق افزودند روند رو به رشد حضور دانشمندان ایرانی در مراکز مهم علمی، مدیریتی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دینی و اخلاقی جهان به نحوی است که احتمال رسیدن این درصد به 100 دور از دسترس نیست و همین امر باعث نگرانی سایر دانشمندان شده‌است.
    بر اساس تحلیل این نشریه: در اغلب کشورهای اروپایی و امریکایی برای رقابت با نخبگان ایرانی و جلوگیری از تسلط کامل آنها بر مجامع علمی بسیاری از چهره های سرشناس سیاسی و علمی مدرک جعل کرده اند . طوری که هم اکنون بسیاری از آن ها با این مدرک مجعول توانسته اند سوابق زیادی را در خدمت به جوامع خود بر جای بگذارند، اما دانشمندان ایرانی به حدی در پیشرفت علوم از سایر ملل پیشی گرفته اند که مایه فخر هموطنان ایرانی در سراسر دنیا و خصم دشمنان بوده اند.
    براساس تحلیل این نشریه؛ علت چنین پیشرفت حیرت‌انگیز ایرانیان و عدم پیشرفت دانشمندان سایر کشورها ریشه در خودفریبی و خودبزرگ‌بینی آنها دارد.
    این نشریه‌ی بسیار معتبر گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه های دنیا که بر اساس آن اعلام شد ایران رتبه‌ای بهتر از 547 ندارد را مضحک خواند و آن را حاصل دخالت سیاست آمریکا در مسائل علمی دانست.

    آن روی سکه فرار مغزها

    یک دانشمند ایرانی که به تازگی به "جمعیت مغزهای فرار کرده" پیوسته در این رابطه اعلام کرده: جهش علمی در کشور به طور فزاینده ای در حال گسترش است. بنابراین تصمیم گرفتیم برای اصلاح و هدایت علمی کشورهای دنیا و براساس عدالت به کشورهای مختلف رفته و آنان را از نبوغ خود بهره مند سازیم.
    این دانشمند ایرانی که تا دو سالگی داخل کشور بوده همچنین گفت: به دلیل افزایش تعداد دانشمندان در ایران اغلب آنان در بیکاری مطلق به سر می برند و حتا تعدادی از آنان از زور بیکاری و شبانه به طور ناشناس در بخش سازمان خدمات شهری تهران فعالیت می کنند. لذا تعداد زیادی از آنان به دلیل فربه گی توان علمی کشور و بیکاری به سایر کشورها مهاجرت کرده تا مایه پیشرفت آنها شوند.
    در همین رابطه وزیر علوم اعلام کرد به نخبه‌گان بیکار ایرانی در صورت صحت مدارک شان، در راستای "طرح های زود بازده" به آنان وام تعلق می گیرد. وی گفت: تعهد کرده ایم که بخشی از این وام ها را به کنکوری های رتبه تک رقمی امسال که به دلیل توان بالای علمی کشور از دست یابی به دانشگاه محروم شده اند، اختصاص دهیم.
    وزیر علوم آرزو کرد میزان حضور دانشمندان ایرانی در مراکز علمی دنیا به بیش از 100 درصد افزایش یابد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    ۷ نکته درباره دکوراسیون پاییزی

    با تغییرات کوچکی در رنگ و طرح می‌توانید فضایی مناسب با فصل را به وجود آورید. در فصول سرد هر خانه‌ای احتیاج به فضای گرم دارد که در آن احساس آرامش و گرمای کافی وجود داشته ‌باشد. کافی است که در هر فصل یک یا چند عنصر چیدمان را تغییر دهید تا به یک چیدمان متفاوت و متناسب با آن فصل خاص دست پیدا کنید.
    همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، با اضافه کردن کوسن‌هایی با رنگ‌های تیره و تند در فضای اتاق نشیمن و پذیرایی، محیطی گرم و پر انرژی خلق می‌شود.
    استفاده از آباژورها و چراغ‌های رومیزی دراتاق نشیمن می‌تواند نوری زیبا را به محیط اضافه کند. استفاده از نور زرد به ایجاد حس گرما در فضا بسیار کمک می‌کند.
    با تغییراتی کوچک در ساختار چیدمان اتاق نشیمن می‌توانید فضایی مناسب با فصل پاییز را به وجود آورید. برای مثال صندلی‌ها و مبلمان را اطراف شومینه و یا وسیله گرمازای اتاق بچینید. بهتر است صندلی‌ها نزدیک به هم و به گونه‌ای باشد که گفتگو راحت انجام شود.
    می‌توانید پارچه‌های بافتنی و پتوهای نازک را روی صندلی و مبل بیندازید تا چهره اتاق نشیمن‌تان عوض شود و فضای گرمی ایجاد شود.
    روی کابینت‌های آشپزخانه هم می‌توانید از همان تکه‌های پارچه‌ پشمی که در اتاق نشیمن استفاده شده‌است، به‌کارببرید تا نمایی یکدست و یکنواخت در خانه به وجودآید.
    برای ایجاد حس گرمای بیشتر در خانه از قاب عکس، تابلوی نقاشی و مجسمه‌ها و وسایل تزئینی با رنگ‌های گرم و تیره در چیدمان خانه استفاده کنید. این کار به ایجاد فضای گرم و صمیمی در خانه کمک می‌کند و موجب القای حس گرما در فضای خانه می‌شود.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    گوساله هاي سامري
    قرن بيست و يکم


     

    سوال:
    لطفا در مورد مدعیان مهدویت که اين روزها در جامعه ما کم هم نيستند توضيحاتي بدهيد.
     

    پاسخ:
    "مشکلاتتان حل مي شود، کنکور قبول مي شويد، راه رستگاري ما هستيم و....". تمام اين ها قسمتي از ادعاهاي مدعيان دروغين امام زمان(عج) است. افرادي که ادعا هايشان انسان را به خنده مي اندازد ،ولي افرادي حاضر مي شوند به راحتي ادعاي آن ها را بپذيرند ودر نهايت دچار مشکلات وصدمات روحي ،جسمي ومالي شوند.ولي به واقع تا کي زنجيره اظهار وجود مدعيان دروغين امام زمان ادامه پيدا خواهد کرد.
    شما دوست داريد يکسال به صورت پيوسته و مداوم درس بخوانيد و يا با يک راه ميان بر به دانشگاه و رشته دلخواهتان دست پيدا کنيد». شايد اگر خود من هم به جاي گيرنده اين پيامک بودم ته دلم مي لرزيد که شايد واقعا راه بهتري هم از درس خواندن و کنکور دادن براي رسيدن به صندلي يکي از دانشگاه هاي معروف تهران وجود داشته باشد. به خصوص اگر امضاي بعضي از مراجع بلند پايه در تصديق اين روش را مي ديدم احتمالا سراغ جور کردن پول آن هم مي رفتم.
    سال پيش که چنين اطلاعيه اي در بعضي از نقاط شهرک غرب تهران توزيع شد، در پايان آن سخنان برخي از علما و شخصيت هاي مطرح ديني در تاييد عملکرد يک دعانويس به نام «ش.ق» به عنوان دعانويس کارآزموده و با تجربه منتشر شد. همان موقع دل بعضي ها لرزيد و گول اطلاعيه قلابي را خوردند. در واقع اين يکي از شيرين کاري هاي متعدد مدعيان دروغين حضرت امام زمان (عج) است که طي اين چند ساله بسياري از آنها با ادعاي ارتباط با ائمه معصومين دست به کلاه برداري و سوء استفاده هاي وسيع مالي زده اند که حتي شنيدن آنها براي يک انسان عاقل خنده دار به نظر مي آيد.
    شايد رديف کردن بعضي از اين ادعاها باعث باز شدن گوش کساني شود که دل به اين ادعاهاي دروغين مي بندند و گول اين افراد را مي خورند.


    مدعيان دسته اول:توجه ويژه به مجالس زنان
    اکثر مدعيان دروغين صاحب الزمان (عج) همواره توجه ويژه اي به قشر زنان دارند و به نظر مي آيد در اکثر مواقع نيز در برآورده کردن اهداف خود نيز موفق بوده اند. فردي به نام «ف.م» که در يکي از روستاهاي شهري در نزديکي تهران سکونت دارد مدعي ملاقات با ائمه اطهار شده و با طرح اين ادعا توانسته گروهي از زنان و البته مردان ساده لوح را به دور خود جمع کند. اين فرد با حضور در محافل زنانه و طرح ادعاي خود از زنان مي خواهد تا به سمتي که او نشان مي دهد و مدعي است يکي از ائمه در آنجا حضور دارد، سلام کنند.
    او با طرح اين ادعا که بسياري از امام زادگان را در عالم رويا مي بيند از مردم مي خواهد براي ساخت آن امامزادگان به او پول پرداخت کنند و با ادعاهاي خود مبالغ هنگفتي را هم جمع آوري کرده است که تا به حال مشخص نيست با آنها چه کرده است. از طرفي به نظر مي آيد که اين کار در خانواده اين فرد نيز موروثي است. چرا که مادر بزرگ وي نيز در زمان حيات او ادعاهاي مشابهي را مطرح کرده است.
    در برخي از مواقع هم اين مدعيان، خود به سراغ طعمه ها مي روند. به عنوان مثال فردي به نام «ح.ر» ساکن شهريار، چندي پيش در اطراف شهرستان ورامين جلساتي تشکيل داده و در اين جلسات فقط از دختران جواني که تا 22 سال سن داشته باشند را دعوت مي کرد. وي در جلساتش ادعا کرده که يکي از ياران حضرت حجت(عج) است و به همين وسيله عده اي از جوانان را مريد خود کرده بود اما خوشبختانه دادگاه قرچک ورامين وي را دستگير و جلسات او را نيز تعطيل کرده است.
    اما اکثر مواقع، آخر کار به خوبي و خوشي تمام نمي شود و زماني پاي مراجع انتظامي و قضايي به ميان مي آيد که کار به روابط غير اخلاقي و نامشروع کشيده شود.


    مدعيان دسته دوم : عمر پانصد ساله مي دهيم
    دسته دوم از مدعيان دروغين امام زمان افرادي هستند که ادعاهاي عجيب و غريبي ارايه مي کنند. اين دسته اغلب از نقاط ضعف عاطفي ،رواني ،اجتماعي و اقتصادي مردم استفاده مي کنند. به عنوان مثال شخصي به نام «ع.ر» با ارسال نمابري به برخي از مراکز دولتي و خصوصي مدعي شده است که به راز طول عمر پانصد ساله دست يافته است. وي در نمابر خود با طرح اين ادعا که نيرو ها وقابليت هاي فوق تصور در اختيار قدرت هاي بزرگ دنيا بوده و او با آنان در ارتباط است مدعي شده که در ازاي دريافت هزينه هاي مربوطه راز طول عمر را فاش مي کند. هزينه هاي فهميدن اين راز، سر به ميلياردها تومان گذاشته و اين در حالي است که نمابر مربوطه از نظر املايي و دستوري داراي غلط هاي بسيار فاحش است و نشان از بي سوادي اين فرد دارد.
    در موردي ديگر نيز يک زن با هويت نامشخص با توزيع شماره تلفن همراه خود در بعضي از محلات جنوبي تهران ادعا مي کند که براي بيماران روحي و افرادي که با مشکلاتي موجه شده اند، انرژي مثبت ارسال مي کند و شماره تلفن وي دست به دست در محلات مختلف تهران مي چرخد. وي ادعا مي کند عضو گروهي است که از سوي خداوند به مردم انرژي مثبت اعطا مي کند.
    در موردي ديگر فردي به نام «الف » با حضور در مزار شهدا و با برقراري ارتباط عاطفي با برخي از نزديکان شهدا ادعاي ارتباط با ارواح شهدا و گفت و گو با آنان را هم در عالم رويا را مطرح مي کند. اين فرد از آنان مي خواهد تا نزورات و صدقات را به وي بدهند تا وي در ميان فقيران توزيع کند. اين در حالي است که وي با ظاهري آراسته تر از گذشته اقدام به چنين کاري مي کند و مشخص است که چه به سر نذوراتي که قرار بود در بين مردم فقير پخش شود، آمده است.
    تمام اينها نمونه اي از سوء استفاده اين افراد از خلاء هاي مختلف زندگي مردم است که به انحاء مختلف از درآمد مردم براي پر کردن جيب هاي خود استفاده مي کنند.


    مدعيان دسته سوم: فرقه هاي انحرافي
    اين دسته از مدعيان دروغين به مراتب خطرناک تر از ساير مدعيان هستند چرا که آنها علاوه بر سوء استفاده از مريدان خود باعث بدعت ها و انحرافات خطرناک در دين مي شوند که زمينه را براي بدبيني به عقايد ديني به خصوص در بين جوانان فراهم مي آورند.
    اين فرقه ها به طور معمول با ايجاد يک هاله مقدس به دور رهبر فرقه و برگزيده شدن اين شخص از طرف امام زمان (عج) به سوء استفاده هاي مختلف از اعضاي خود و حتي تحقير آن ها اقدام مي کنند. به عنوان مثال رييس يکي از فرقه هاي انحرافي در جلسه هفتگي خود در يکي از شهرهاي توابع استان تهران و در جمع مريدان خود گفت: "شما احمق هستيد شما نمي فهميد، من فقط مي فهمم ما بايد رب خود را بشناسيم. چوپان رب گوسفندان است و راه را نشان مي دهد. من هم چوپان شما هستم من علم، اخلاق و عرفان مي ريزم در دل شما پس من رب شما هستم شما بايد رب خودتان را بشناسيد من حاضرم در يک ميدان جلوي چشم همه در آتش بروم و از آن طرف بيرون بيايم و يا وسط آتش مي نشينم و هر که مي تواند در آتش بنشيند و تمام نهادهاي اطلاعاتي امنيتي هم با من هستند از هيچ چيز نترسيد."
    اعضاي اين فرقه با طرح شبهات و مطالب اغراق آميز طرفداران بيشتري را جمع مي کنند و از شرکت کنندگان در جلسات خود مي خواهند که رهبر اين فرقه را راه نجات موجودات بدانند. اين فرقه ها معمولا براي جذب جوانان از کمک هاي مالي و معنوي و حتي از روش هاي عجيب و خلاف قانون استفاده مي کنند. يکي از اين فرقه ها براي جل ب بيشتر جوانان مدعي است که هرکس که به دين آنها بگرود با ساير اعضاي فرقه محرم شده و مي تواند بدون حجاب باشد . اين فرقه که از افرادي کم سواد تشکيل شده است با طرح "دين بدون مذهب" به تبليغ انديشه هاي خود مي پردازد و پيروان آنها مطابق دستور رهبران فرقه که ادعا دارد به عنوان امام آخر الزمان برگزيده شده است ، شهادتين در اسلام و شيوه اقامه نماز را هم تغيير داده اند.
    اما مسئله مهم در اين بين اين است که بعضي از اين فرقه ها که عقايد آن ها زمينه ساز انحراف هاي وسيع در بين جامعه وبه خصوص جوانان مي شود،آزادانه در حال فعاليت هستند وبا انتصاب خود به ائمه معصومين و ياران بزگوار آن ها ،عقايد خود را درست وديني جلوه دهند. اين فرقه ها که سابقه بدي به لحاظ نزديکي به رژيم شاهنشاهي سابق نيز دارند،با گسترش فعاليت هاي وسيع تبليغاتي خود که حتي شامل ار تباط با جريان هاي خار جي نيز مي شود ،سعي در تيليغ افکار خود درابعاد جهاني دارند. فرقه هاي مذکورکه يد طولايي در انحراف اصول ديني دارند،با مظلوم نمايي در برابر واکنش مردم متدين نسبت به اعمال خود ،نظام ودستگا هاي انتظامي وقضايي را مسئول چنين اتفاقاتي مي دانند و به تبليغ عليه نظام مي پردازند.
    گرچه در ابتدا به نظر مي آيد که عقايد اين فرقه ها چندان از اصول دين وعقايد شيعيان دور نيست ،ولي اگر با دقت به آن ها توجه شود،اين عقايد مي تواند باعث ايجاد انحرا ف هاي خطرناک وظهور مدعيان دروغين ،به واسطه عدم در ک صحيح اين فرقه ها از دين و پايبند نبودن آن ها به عدم مشخص نبودن نائبان امام زما ن (عج)ومنتصب کردن بزرگان خود به نمايندگي از امام زمان(عج) شود . به غير ا زاين در جلسات بعضي از اين فرقه ها ،به بهانه مراسم عرفاني دست به اعمال خلاف شئونات اسلامي زده مي شود که به عنوان مثال فردي به نام "ر.پ"به بهانه مراسم در ويشان با جذب گروهي از جوانان ،مردان وزناني که داراي سوء سابقه مال ومنکراتي هستند ،زمينه لهو لعب آنان را فراهم مي کند. وي همچنين در اين جلسات کتبي شبه انگيز که فاقد مجوز چاپ است ،را دربين شرکت کنندگان مراسم توزيع مي کند. به اين ترتيب ،دستگاه هاي دولتي ،به علت حساسيت موضوع نه تنها وظيفه برخورد با اين فرقه ها وجلوگيري از تبليغات آزادانه آن ها را دارند،بلکه بايد با با لا بردن سطح سواد ديني مردم از گرايش آن ها به اين افکار که از مشرب هاي صوفي گرايانه سرچشمه مي گيرد ،جلوگيري کنند.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    ناگفته‌هاي برج ميلاد
    از زبان کرباسچي

    برج ميلاد كه اكنون 16 سال از عمر ساختنش در تهران مي‌گذرد هفته گذشته به صورت آزمايشي مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
    البته قرار نبود بهره‌برداري از نوع آزمايشي باشد، اما مسافران غرب به شرق و شرق به غرب تهران كه هر روز از اتوبان‌هاي حكيم و همت عبور مي‌كنند و مراحل عمراني پاي برج و داخل برج را روزي 2 بار مشاهده مي‌كنند حتما به شهرداري تهران اين حق را داده‌اند كه افتتاح برج ميلاد را به ماه‌هاي آينده موكول كند.
    ورودي به محوطه برج ميلاد واقع در اتوبان حكيم تنها در عرض چند روز (كمتر از يك هفته) آسفالت شد و جدول‌كشي و نصب چراغ‌ها در آن در يك چشم به هم زدن انجام شد.
    اما امروز كه حدود شش روز از افتتاح آزمايشي برج مي‌گذرد، مسير ورودي به برج با بلوك‌هاي بزرگ سيماني مسدود شده است. چرا؟ چون بهره‌برداري هفته گذشته فقط آزمايشي (شايد هم نمادين) بوده است.
    برج ميلاد در تهران بيش از 1/5دهه قدمت دارد و بناي اوليه (ستون) آن 10 سال از عمرش مي‌گذرد. اين برج به مناسبت صدمين سالگرد تولد حضرت امام، كلنگش به زمين خورد و به همين خاطر اسمش گذاشته شد برج ميلاد.
    برج ميلاد را چه كسي ساخت؟ هدف از ساخت يك چنين سازه بلندي در پايتخت چه بود؟ چرا در دوره‌هاي قبلي مديريت شهري، شهرداران توجهي به اين برج نداشتند؟ واقعيت دارد كه در يك زماني حتي قرار بود ستون برج نيمه‌كاره تخريب شود تا تهران اصلا شاهد حضور چنين سازه بلندي نباشد؟
    غلامحسين كرباسچي شهردار اسبق در گفت‌وگو با مجله شهروند به همه اين پرسش‌ها پاسخ داده است:

    در بازديدهاي مختلفي كه از شهرهاي بزرگ دنيا داشتيم، مي‌ديديم كه ساختمان‌هاي مختلفي در اين شهرها وجود دارد كه هم به نوعي سمبل شهر است و‌ هم جاذبه توريستي است براي شهر. از جاهاي مختلف پاريس، تورنتو، مسكو، يادم هست آن موقع آقاي ابريشم كار سفري داشتند، پيشنهادهايي داشتند با شهردار منطقه 3، مي‌خواستند كاري در پارك طالقاني بكنند در جلساتي بحث پيش رفت. ما آقاي مهندس زركوب را از اصفهان مي‌شناختيم. از بچه‌هاي قديم جهاد بودند. از خانواده‌هاي شهدا و خانم ايشان خواهر سه شهيد (شهيدان سليمي) بود. در يكي از جلسات با حضور، ايشان در بحث‌هايي كه مطرح شد، پيشنهادي را به صورت مكتوب به عنوان يادداشت براي من فرستاد. سال 71 بود، فكر مي‌كنم آن موقع در سازمان زيباسازي بود. يادداشت ايشان بناي كار بود كه ما به ايشان بسم‌ا... را داديم.
    مكان‌يابي، مطالعات و مواردي از اين دست خيلي طول كشيد. آقاي زركوب جلسات متعددي را با مسوولان صداوسيما داشت. جلساتي با مهندس غرضي كه آن موقع وزير مخابرات بودند، داشت. مهندس غرضي خيلي مشوق اين كار بود، چون با توجه به تكنولوژي مخابراتي كه آن روزها بود، به چنين چيزي خيلي نياز بود، خود صداوسيما نقاط كور در تهران زياد داشت، نهايتا بيش از يك سال دوره مطالعاتي مكان‌يابي اين كار طول كشيد.


    علت انتخاب تپه‌هاي نصر
    اينجايي كه انتخاب شده، به لحاظ نداشتن نقطه كور در تهران، يك شرايط ويژه و استثنايي دارد. يعني با توجه به اينكه در شمال تهران يكسري دره‌ها و پيشامدگي‌ها و كوه هست، اين نقطه گيشا به همه آنها اشراف دارد. مدت‌ها روي آن كار كردند. با نهادهاي مختلفي همكاري شد. شركت تاسيس كردند، اما كار را آن موقع كسي جدي نمي‌گرفت.
    براي برج ميلاد مخصوصا براي محاسبات چنين سازه‌اي تجربه داخلي نداشتيم چون بحث زلزله هم مطرح بود، بايد چند باره چك مي‌شد. از خارجي‌ها در دو بخش استفاده شد؛ يكي قالب‌هاي لغزنده است كه از تجربيات يكي، دو شركت كانادايي و سوئدي استفاده شد مخصوصا در بحث محاسبات از سوئدي‌ها استفاده كرديم، اما كار را عمدتا همين چهار شركت داخلي به رهبري بلندپايه انجام داد.


    60ميليارد در مقابل 266ميليارد
    برآورد ما در آن زمان از هزينه‌هاي احداث برج اين مقدار (266ميليارد تومان هزينه فعلي) نبود.
    مجموعه‌ هزينه‌ها و قيمت‌ها پايين بود. قرار بود در مدت 36 تا 45 ماه كار جمع شود. برنامه برچنين دوره طولاني نبود. در ذهنم هست كه حدود 60ميليارد تومان بود، اما عمده برآورد ريالي مربوط به دوره نازك كاري است. آسانسورها، شيشه، نما، آب و برف و فاضلاب و ظريف كاري و ... هزينه زيادي مي‌برد.


    ساده‌ترين وظيفه ميلاد كاركرد مخابراتي است
    اين پروژه چند منظوره است. فقط كاركرد مخابراتي ندارد. به هر حال يك تجربه منحصر به فرد نيست. معمولا در خيلي از شهرهاي بزرگ دنيا انجام شده و به هر صورت چند عملكرد را با هم دارد. ساده‌ترين وظيفه‌اش همين بحث مخابرات و پوشش‌هاي آن است. براي شبكه‌هاي تلويزيوني هم كاربرد دارد.
    مثلا برج دو قلوي مالزي، هنوز هم كه شبكه‌ها همه ديجيتالي شده است، 36 شبكه تلويزيوني را پشتيباني مي‌كند. بنابراين حتي اگر تكنولوژي ما هم خيلي پيشرفته بشود، نمي‌توانيم بگوييم از چنين چيزي بي‌نياز هستيم. تجربه نشان داده كه مي‌تواند خيلي از كارها را تسهيل كند. نكته دوم همان بحث نماد و جاذبه شهري است.
    تهران كلا 200 سال سابقه پايتختي بيشتر ندارد و هميشه توجه به آن سياسي و اقتصادي بوده است. به عنوان يك توجه شهرسازي و اين كه جاذبه‌هاي شهري داشته باشد، ضعيف است. در شهرهايي كه مكان‌هاي شهري با انگيزه‌هايي غيرسياسي شكل گرفته است، جاذبه‌هاي طبيعي شهري بيشتر ديده مي‌شود. چون شهر براساس نياز روزمره مردم شكل گرفته است. اينجا چون از اول پايتخت بوده است، چند تا كاخ در آن ساخته شده، يك بازار و چند سرا داشته است. به سمت جاذبه‌هاي فرهنگي كمتر رفتيم. بعدها چند تا سينما و تئاتر و مكان‌هايي از اين دست ساخته شد. در آن دوره كه بيش از 100 مكان فرهنگي در تهران ساخته شد، به دليل همين كمبود بود. برج ميلاد يك چنين عملكردي را مي‌توانست داشته باشد. هم براي خود مردم شهر و هم براي كساني كه وارد شهر مي‌شوند. اصولا يكي از ويژگي‌هاي عمده شهرهاي دنيا، چنين مراكزي هستند كه هم خصوصيت فيزيكي فوق‌العاده‌اي دارند و هم اين كه با شكل‌گيري محيط‌هاي اطراف، يك تعريف جديدي پيدا مي‌كند.
    در برج ميلاد همين هتل و مركز IT و همين‌طور مركز كنفرانس‌ها، مي‌تواند محوري بشود براي جاذبه‌هاي توريستي، هم داخلي و هم خارجي. بالاخره مردم مي‌خواهند بيايند شهر را از اين ارتفاع ببينند و اين خودش كم‌جاذبه‌اي نيست.


    تهران نماد جديد مي‌خواست
    دليل ديگر ما براي احداث برج همين نماد تهران بود. نماد تهران هميشه برج شهياد بود كه در گذشته قبل از انقلاب ساخته شده بود. انقلاب هم هميشه براي به هم ريختن نظم قديم است. شايعاتي هم بود كه كارهاي انحرافي در برج شده، حالا به درست يا به غلط. ضمن اينكه برج آزادي آن استحكامي كه بايد را ندارد. بعد از 20، 30 سال زيرپايه‌هاي برج آب داده بود و موزه خراب شده بود.
    كلا يك بناي بسيار مستحكم فني و معماري نمي‌توانست مطرح باشد. چون همه‌جا كه مي‌خواستند تهران را نشان دهند، با اين برج نشان مي‌دادند. من فكر مي‌كنم يكي از بحث‌هاي آن موقع هم اين بود كه اگر ما مدعي هستيم مي‌خواهيم نظام مستحكمي را انشاءا... داشته باشيم، مي‌توانيم نمادي را از انقلاب و جمهوري اسلامي با بنايي مستحكم و رفيع بسازيم. اين برج مي‌تواند به عنوان سمبل يك نظام، بلند با ديد وسيع و با ديدي از بالا به مسائل باشد.


    به برج ايراد هم گرفتند
    در مورد اينكه در گذشته تصميم بوده كل پروژه را تخريب كنند بايد بگويم مكتوب چيزي نيست.
    اما در دوره‌اي كه به دوره «راي جمع كردن براي رياست جمهوري» ناميده شد و در آن وام ازدواج و افطاري و اين چيزها را مي‌دادند، به پروژه توجهي نشد و حتي گفته شد كه ساختن اين برج چه لزومي دارد، چه فايده‌اي دارد. حتي بحث اين بود كه برج و مكان آن به فروش برسد، اما چون پايه آن طوري گذاشته شده بود كه قابل تكان دادن و ريشه‌كن كردن نبود، ماند. وقتي اصل كار در آن فونداسيون عظيم زيرزميني باشد، نمي‌شود تكانش داد. تا سال 77 عمده كار بتوني آنجا تمام شده بود. به هر حال خيلي نمي‌شد نديده گرفت.


    هزينه‌هاي برج
    يكي از انتقادات به شهرداري اين بود كه شما داريد از درآمد عوارض مردم هزينه‌اي مي‌كنيد كه شايد فوريتي نداشته باشد. آن موقع پاسخ اين بود كه ما اين كار را به صورت يك كار هزينه‌بر نمي‌بينيم. اين پروژه اگر به سرانجام برسد، مي‌تواند هزينه‌هاي خودش را جبران كند. من يادم است در آن موقع پول‌هايي كه به يادمان سازه مي‌داديم، به عنوان وام در بودجه شهرداري ثبت مي‌شد.
    در برج ميلاد هم با راه افتادن هتل و مركز همايش‌ها و مركز IT مي‌تواند هزينه خودش را جبران كند و يك جاي درآمدزا خواهد بود. الان هم بايد روي اين دو سه تا گزينه كار كرد كه اين هزينه بزرگي كه انجام شده و بايد هم انجام مي‌شد، از مركز تجارت و مركز IT و مركز كنفرانس‌ها و هتل جبران شود.


    برج ميلاد در دوران خلاقيت ساخته شد
    اين برج نماد يك خلاقيت است در تهران. مي‌توانست نباشد. يك آدمي مثل مهندس زركوب اين طرح را داد، ديگران كمكش كردند و پشتيباني كردند. مجموعه آن فضايي كه اين خلاقيت‌ها را اجازه فعاليت مي‌داد مي‌توانست بگويد نه، اين اتفاق نمي‌افتاد، هيچ خبري هم نمي‌شد.
    سياستي كه آن موقع مطرح بود اين بود كه هر كسي فكر خلاقي دارد، اجازه دهيد فعاليت كند.
    ما اگر بتوانيم محيط را آماده كنيم كه افراد به خلاقيت تشويق شوند، مطمئن باشيد 10 برابر برج ميلاد پيشنهاد و خلاقيت مطرح مي‌شود. محيطي كه آن زمان بود، حتما خلاقيت‌آفرين بود.
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان