1024

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1024 :: دوشنبه 6 آبان 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

سرویس فوق العاده BBC برای هواشناسی

همانطور که میبینید نقشه هواشناسی و وضعیت ابرها و تغییرات جوی به صورت یک سری عکس های پیوسته نمایش داده می شود. در مجموع ۱۰ تصویر پیوسته برای ۵ روز، نمایش داده میشود. که برای مثلا روز شنبه هم وضعیت هوا در شب و هم در روز، در نظر گرفته شده است.
در همین نقشه و در tab بعدی میتوانید وضعیت دمای هوا را هم بر روی نقشه ببینید. البته در آخرین tab، یعنی tabیی که مربوط به فشار هوا میشود، به علت وجود مشکلات فنی، فعلا نمایش داده نمیشود(خود bbc اینطور میگوید).
به هر حال، این نسخه ابتدایی و بتا است و به وجود آمدن اینچنین ایراداتی، معمول است. ولی باید قبول کرد که هواشناسی جدید bbc چیزهای جدیدی دارد و شیوه انتقال اطلاعات را به کاربر بسیار بهبود بخشیده است.

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1023) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • 50 تصوير زيبا از اعماق دريا
  • عروس شهرهای جنوب
  • عکس خود را همه جا قرار دهيد!
  • سه عامل تضعيف کننده اعتبار نظام در بين دانشجويان
  • معرفي و دانلود فيلم : موسيقي درون
  • دانلود فيلم مستند : تايتانيک: کشتي که هرگز شکسته نشد
  • دانلود انيميشن : The Flight Before Christmas
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای سیامک به نام میکروفن
  • آهنگ زيباي موندن يا نموندن باصداي عليرضا افتخاري
  • نرم افزار فرهنگ دارویی رازی نگارش 2.00
  • اجرای فایلهای آفیس در تلفن همراه با Quickoffice5 با پشتیبانی از زبان فارسی
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: تحول جهانی WORLDSHIFT
  • تسبیح حضرت ولیعصر(عج)
  • ساختن مدارهای الکتریکی با سلول‌های مغزی
  • نقشه‌ي 25 گنج بزرگ دنيا
  • چه عواملي رفتار اجتماعي ما ايرانيان را عقب نگه داشته است ؟
  • 26 سوال در مورد مردان و زنان
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Taste of Home
  • دوربین Canon EOS 50D معرفی شد
  • پول شويي الكترونيكي
  • زندگی نظامی ژنرال تاد
  • 10 ایده برای کمک به اداره زندگی پرمشغله‌
  • شناخت از اسلام با اين همه ریاکاری و اشتباه در جامعۀ دینداران، چگونه؟؟
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

50 تصوير زيبا از اعماق دريا
عروس شهرهای جنوب
یادنامه سقوط خرمشهر
مجسمه های جالبی ساخت برونو تورف
ويدئو يک فرود اضطراري
دستکاری هنرمندانه درتصاویر
یك هدیه + یك جایزه
تصاویر هنری بسیار دیدنی
سايتي براي تراکتور دوستان!
عکس خود را همه جا قرار دهيد!
حوزه آنلاين
دروس حوزوي را در اين اينترنت دنبال کنيد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سه عامل تضعيف کننده اعتبار نظام
در بين دانشجويان

نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‏ها با تهیه گزارشی،‌ سه موضوع اصلی که باعث تضعیف اعتبار نظام در دانشگاه‏ها شده را معرفی کرد.
به گزارش الف، نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‏ها با تهیه گزارشی اعلام کرد، موضوع ارایه مدرک جعلی توسط وزیر کشور و اصرار بر حضور وی در مسند وزارت، مساله پرداخت یکصد میلیون تومان از سوی هیات رییسه مجلس به نمایندگان داوطلب دریافت این وجه و نیز موضوع تغییر شرایط پذیرش داوطلبان تحصیل در دانشگاه‏ها و مشکل پیش آمده برای کنکوری‏های سال جاری، باعث تضعیف اعتبار نظام در میان دانشجویان شده است.
نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‏ها در سال 72 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده و وظیفه دارد ضمن توسعه فرهنگ دینی در دانشگاه‏ها، زمینه را برای تحرک و مشارکت فعال دانشجویان در عرصه‏های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مهیا سازد.

نامه سه تشکل دانشجویی
خطاب به نمایندگان مجلس

سه تشكل بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و دفتر تحكيم وحدت در نامه‌اي خطاب به نمايندگان مجلس تاكيد كردند: به دور از هرگونه مصالح و منافع فردي و گروهي و با تكيه بر ارزش‌هاي انقلابي طرح استيضاح كردان را تا بركناري وي پيش بريد.
به گزارش شبکه خبر دانشجو، در اين نامه آمده است: همان گونه كه مستحضريد چندي پيش با پيشنهاد دولت،‌ فردي جهت نشستن بر مسند وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران به مجلس معرفي شد كه در همان زمان شائبه‌هاي گوناگوني در مورد سابقه مديريتي و مدارك تحصيلي وي اذهان عمومي جامعه را مشوش کرد.
در ادامه اين نامه تصريح شده است: هر چند درخواست برخي از نمايندگان جهت برگزاري جلسه به صورت غيرعلني مطرح شد تا در صورت راي مثبت، ‌تبعات اين انتخاب ناصحيح به تمامي نمايندگان گوشزد شود، اما متاسفانه از جانب برخي نمايندگان تاثيرگذار، ‌شاهد برخوردي بوديم كه رنگ و بويي از عمل به وظيفه در آن به مشام نمي‌رسيد و به اين ترتيب اين درخواست مسكوت ماند؛ ‌كه در ادامه شاهد تبعات آن بوده‌ايم و هستيم و طي چند ماه پس از آن، موجب التهابات فراوان و نقل محافل در گوشه و كنار كشور شد.
در ادامه اين نامه آمده است: نمايندگان ملت شريف ايران اسلامي! خبر اعلام وصول استيضاح وزير كشور هر چند با تاخير صورت گرفت، اما اميد اصلاح، روند طي شده در اين جريانات را به اذهان همگان بازگرداند.
در ادامه اين نامه خاطرنشان شده است: ‌اما متاسفانه زمزمه‌هايي از گوشه و كنار يادآور تكرار اتفاقاتي تلخ همانند پس‌گيري امضاي نمايندگان به گوش مي‌رسد كه نشان از شائبه‌ بي اعتبار شدن امضاي نمايندگان را به همراه دارد و اتفاقاتي از اين دست بدون شك از تراز اصولگرايي مجلس بيش از پيش خواهد كاست.
در پايان اين نامه تصريح شده است: در همين راستا مطالبه ما دانشجويان ايران اسلامي اين است كه به دور از هرگونه مصالح و منافع فردي و گروهي و با تكيه بر ارزش‌هاي انقلابي طرح مذكور را تا بركناري آقاي كردان به پيش برده تا ان شاء الله در پيشگاه مردم كه ولي نعمتان انقلاب و مسئولان نظامند، شرمسار نبوده و در محضر عدالت‌خانه‌ حضرت حق پاسخي قابل دفاع داشته باشيد.
 

بازگشت «کلاه قرمزی و پسر خاله» به تلویزیون

فیلم سینمایی«کلاه قرمزی و پسرخاله» بنا به درخواست وسیع مخاطبان تلویزیونی روز چهارشنبه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، فیلم سینمایی«کلاه قرمزی و پسر خاله» بنا به درخواست وسیع مخاطبان تلویزیونی روز چهارشنبه (8 آبان)، ساعت 23:45 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
«کلاه قرمزی و پسرخاله» که در سال 1373 ساخته شد، از فیلم‌های شاخص و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود که در سال مذکور رکود فروش این گونه فیلم‌ها را شکست.
فیلمنامه این فیلم را «ایرج طهماسب»، «همایون اسعدیان» و «حمید جبلی» نوشته‌اند و ایرج طهماسب آن را کارگردانی کرده است.
داستان فیلم درباره عروسکی به نام کلاه قرمزی است که بازیگوشی‌های او باعث می‌شود از مدرسه اخراجش کنند و تلاش او برای به دست آوردن شغل هم بی‌نتیجه می‌ماند تا اینکه یک روز که مشغول تماشای برنامه آقای مجری در تلویزیون است تصمیم می‌گیرد به تلویزیون برود...کلاه قرمزی به همراه پسرخاله به تلویزیون راه می‌یابند. در آنجا به خاطر علاقه زیاد به آقای مجری سعی می‌کند تا موانع ازدواج او را از بین ببرد اما ...
«کلاه قرمری و پسرخاله» یکی از پرفروش‌ترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود که پخش مجدد آن می‌تواند یادآور تولیدات درخشان سینمای ایران در حوزه سینمای کودک و نوجوان باشد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

موسيقي درون
Music Within

کارگردان: استيون سواليچ. فيلمنامه: برت مک کيني، مارک اندرو، کلي کنمر. موسيقي: جيمز تي. سيل. مدير فيلمبرداري: ايرک هارتوويچ. تدوين: تيموتي آلورسون. طراح صحنه: کريگ استيمز. بازيگران: ران ليوينگستون[ريچارد پيمنتل]، مليسا جورج[کريستين]، مايکل شين[آرت هانيمن]، يول وازکز[مايک اشتولتز]، دبکا دمورني[مادر ريچارد]، هکتور اليزاندو[بن پادرو]، لزلي نيلسن[بيل استين]، کلينت يونگ[پدر ريچارد]، پل مايکل[جو]، جان ليونگستون[آقاي پارکز]. 94 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. برنده جايزه تماشاگران جشنواره دالاس.
ريچارد پيمنتل جواني صاحب استعداد سخنوري براي جمع است. اما سرمشق او در اين کار دکتر بن پادرو به او مي گويد که تنها داشتن استعداد سخنوري کافي نيست. بايد صاحب انگيزه و ديدگاهي باشي تا سخنانت معني و ارزش داشته باشد. ريچارد که سرخورده شده، در ارتش ثبت نام کرده و به ويتنام مي رود. مدتي بعد در اثر انفجار خمپاره، شنوايي خود را تا حدود زيادي از دست داده و به وطن بازمي گردد. او اينک يک معلول به حساب مي آيد و به همين خاطر اولياي دانشگاه از پذيرش او شانه خالي مي کنند. ريچارد به زودي با معلول هاي ديگري از جمله آرت آشنا شده و درمي يابد که انسان ها و مخصوصاً مسئولان دولتي رفتاري غلط با معلولين دارند. کساني که اغلب با وجود داشتن معلوليت هايي جزئي، صاحب توانايي ها و استعدادهايي هستند که ناديده گرفته مي شوند. ريچارد سرانجام درمي يابد که آهنگ درون خود را يافته و تلاش مي کند تا از قدرت خود براي قانع کردن مسئولين جهت اعتماد به معلولان و پذيرش آنها در جامعه استفاده کند. او با آرت که مشکل گفتاري دارد، دوستي عميقي برقرار مي کندو همزمان با کريستين زيبا نيز آشنا و عاشق مي مي شود. به زودي کارهاي پيمنتل ثمر مي دهد. در سينمارهاي متعددي شرکت مي کند و کتابي نيز منتشر مي کند. سرانجام در دهه 1990 با انتخاب جورج بوش پدر حقوق معلولان به تمامي در جامعه به رسميت شناخته مي شود. واقعه اي که پيمنتل سهمي به سزا در وقوع آن دارد...

چرا بايد ديد؟
داستان واقعي زندگي ريچارد پيمنتل که يکي از درخشان ترين کوشندگان اجتماعي روزگار ماست، بر خلاف ظاهر آن يک کمدي درام بسيار جذاب با حاشيه صوتي خاطره برانگيز است. تم و مضمون اصلي فيلم نبرد يک جمع کوچک به رهبري يک مرد براي رسيدن به حقوق انساني خويش است. مهم نيست که ريچارد و دوستانش در جنگ ويتنام معلول شده اند يا مادرزاد صاحب نقص عضو هستند، آنچه مهم است برخورد همشهريان ساده انديش با آنهاست که توانايي هايشان را دست کم گرفته و در حق شان تحقير و توهين روا مي دارند. از طرف ديگر فيلم تلاشي براي القاي اين موضوع مهم است که بايد هدف و ديدگاهي مشخص در زندگي اختيار کنيد، چيزي که در اينجا موسيقي درون نام گرفته و نام ديگر نبوغ ذاتي فرد يا استعداد است. اگر اين موسيقي را کشف کنيد و جهتي درست را اختيار کنيد، به هر جا که بخواهيد مي رسيد. کارگردان با اين فيلم قراردادهاي اجتماعي، فردي و اخلاقي-مانند رفتار سبکسرانه کريستين در امور جنسي، برخوردهاي عموم با معلولين- را در کنار هم به چالش کشيده است. البته پيرنگ فرعي عاشقانه فيلم را نيز نبايد فراموش کرد. ديالوگ هاي سنجيده و به ياد ماندني، بازي خوب سه شخصيت اصلي، مخصوصاً بازي مارتين شين در نقش آرت درخشان و به ياد ماندني و از نقاط قوت فيلم است. شخصاً از تماشاي آن لذت بردم و بر خلاف منتقدان آمريکايي ارزش کاري که پيمنتل کرده را قابل قياس با رفتار ارين براکوويچ[شخصيت اصلي فيلمي به همين نام ساخته استيون سادربرگ] قابل مقايسه هم نمي دانم. چون ارين با مسموم شدن مردم توسط شرکت ها مي جنگيد و پيمنتل زهري را که در روان هر فرد وجود دارد[نفرت از معلولين]، نشانه گرفته است.
استيون ساواليچ متولد 1977 کاربونديل، ايلينويز است. در سال 2000 با ساختن فيلم کوتاه يکشنبه در پارک به همراه جورج و فيل آغاز کرده و موسيقي درون اولين فيلم بلند او در مقام تهيه کننده و کارگردان است.
ژانر: درام، کمدي.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part1.rar 
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part2.rar 
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part3.rar 
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part4.rar 
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part5.rar 
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part6.rar 
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part7.rar 
Music.Within.LIMITED.DVDRip.XviD-saphire.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

تايتانيک: کشتي که هرگز شکسته نشد
Titanic: The Ship That Never Sank

مستندي در مورد کشتي تايتانيک
محصول PBS Nova

One of the most controversial and complex theories regarding the sinking of the Titanic was put forward by Robert Gardiner in his book ‘TITANIC: The Ship That Never Sank?’ (Published 1999).
In it, Gardiner draws on several events and coincidences that occurred in the months, days and hours leading up to the sinking of the Titanic to form his theory. Put simply, his theory is that the ship that hit the iceberg on 14 April 1912 was in fact the Titanic’s sister-ship the Olympic, disguised as the Titanic. All this was part of an insurance scam of huge proportions by the White Star Line.
The Olympic was the older sister to the Titanic, built alongside the more famous vessel but launched much earlier, in October 1910. She was to all purposes identical to the Titanic, save for small detailing such as the promenade deck windows. These were not glazed in the Olympic. In the Titanic the front half of the promenade deck was fitted with smaller glazed windows to protect passengers from spray.
On September 20, 1911, the Olympic was involved in a collision with the Royal Navy cruiser HMS Hawke near Southampton. The cruiser smashed its ram into the side of the Olympic, seriously damaging both ships. The inquiry (an internal Royal Navy one) found its ship free of all blame. This set in motion Gardiner’s theory.


لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Flight Before Christmas

کارتون جديد و ديدني "The Flight Before Christmas"
 

لينکهاي دانلود
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part1.rar
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part2.rar
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part3.rar
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part4.rar
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part5.rar
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part6.rar
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part7.rar
The_Flight_Before_Christmas__2008__-_DVDRip_XviD_-_DEViSE.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ميکروفن
باصداي سيامک

آلبوم جدید و بسیار زیبای سیامک به نام میکروفن

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي موندن يا نموندن
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نرم افزار فرهنگ دارویی رازی نگارش 2.00
Razi 2.00 trial

دارو ها عواملی هستند که چنانچه دقیق و با روش درست به کار روند نجات بخش بوده و می توانند در بهبود بیماران سهم به سزایی داشته باشند و نقش پزشک و پرستار نیز در رابطه با بهره گیری بجا و مفید از این عوامل است. استفاده درست از داروها نیاز به آگاهی کامل از چگونگی اثر، موارد مصرف، عوارض جانبی دوزاژ و اثرات متقابل آنها در کاربرد توام آنها دارد از این رو بر آن شدیم تا نرم افزار مفید فرهنگ دارویی رازی را که حاصل تلاش های شبانه روزی ما می باشد را تهیه و در اختیار هموطنان گرامی قرار دهیم.
آشنایی با فرهنگ دارویی از عوارض نا خواسته و مصرف خود سرانه دارو خواهد کاست و همچنین با افزایش دانش خانواده ها و در صورت بروز عوارض احتمالی دارو ها با مراجعه به موقع به پزشک از ماندگاری عوارض و تشدید مشکلات کاسته خواهد شد.
در نسخه دوم این نرم افزار امکاناتی دیگر نیز اضافه شده است که از جمله می توان افزودن امکان جستجو بر اساس نام تجاری دارو، موارد مصرف دارو، گروه دارویی، گروه درمانی، موارد منع مصرف را نام برد و همچنین با توجه به افزوده شدن روز افزون دارو های جدید امکان به روز سازی اطلاعات دارویی از طریق وب سایت میز در نسخه دوم پیش بینی شده است و نیز اضافه کردن اطلاعات دارو به صورت جداگانه توسط کاربر نیز از جمله امکانات جدید در نسخه دوم می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار فارسی سلامت:
- قابلیت مشاهده لیست دارو ها بر اساس نام فارسی، نام لاتین و نام تجاری
- اطلاعات مهم در مورد هر دارو انند شرایط نگهداری، عوارض و..
- امکان چاپ اطلاعات هر دارو
- امکان جستجوی حرفه ای بر اساس نام دارو، گروه دارو، گروه درمانی و ...
- قابلیت اضافه نمودن اطلاعات جدید در نسخه کامل
- امکان به روز رسانی اطلاعات نرم افزار در نسخه کامل
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

اجرای فایلهای آفیس در تلفن همراه با Quickoffice5 با پشتیبانی از زبان فارسی

بی شک دوستانی که از یکی از گوشیهای با سیستم عامل سیمبیان سری ۶۰ نسخه سوم استفاده می کنند. نرم افزار QuickOffice را به خاطر دارند، چرا که این نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی گوشی شما نصب است. نرم افزاری جالب که قادر به اجرای فایلهای آفیس مایکروسافت است. اما همه اطلاع داریم که این نرم افزار قادر به اجرای فایلهایی که به زبان فارسی تهیه شده اند نبود.
خبر خوب اینکه، مدتی است که نسخه پنجم این نرم افزار منتشر شده و یکی از قابلیتهای جالب Quickoffice نسخه جدید، پشتیبانی از زبان فارسی است!

قابلیتهای Ouickoffice Premier 5.0 :
- پشتیبانی از فایل های آفیس ۲۰۰۷
- پشتیبانی از زبان فارسی
- قابلیت اجرای فرمت های DOCX , DOC , XLSX , XLSM , XLS , PPT , PPS , TXT
- و …


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

تحول جهانی WORLDSHIFT

تخیل راز بقای انسان است. این موضوع در تمامی بازی های Next-gen به چشم می خورد. بازی WORLDSHIFT بیانگر واقعه ای مخوف است که در زمین و برای انسان ها رخ می دهد. این بازی که به هیچ وجه برای کودکان توصیه نمی شود روایتگر داستانی است که طی آن شی ای عجیب در آسمان ظاهر می شود و به زمین برخورد می کند. نتیجه این برخورد چیزی نیست جز از میان رفتن نسل بشر و پایان یافتن زندگی.
WorldShift هزاران سال بعد از اون واقعه رخ میدهد, زمانیکه تمدن ما چیزی بیش از یک افسانه محو شده نبود. باقیمانده های شی عجیب که Shard Zero خوانده می شود هنوز بیماری و آفت را منتشر می کند باعث تغییر شکل زمین می شود. نژاد انشان تبدیل به یک تمدن جدید شده و در 5 منطقه حفاظت شده زندگی میکنند و برای زنده ماندن تلاش می کنند.

مشخصات بازی:
ناشر: Playlogic
کمپانی سازنده: Black Sea Studios
تاریخ انتشار: 2008
وبسایت رسمی: www.worldshift-game.com
موضوع: استراتژیک

سیستم مورد نیاز:
- 2 GHz single-core CPU
- 512 MB RAM (1 GB for Windows Vista)
- DirectX 9.0c compatible video card with 128 MB of video memory (Radeon 9600 / GeForce 5800 and above)
- DirectX 9.0c compatible sound card
- Keyboard and mouse
- 3 GB of hard drive space

براي مشاهده عکسهايي از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/151166790/W.s.d.r.m3.f_A.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/151170880/W.s.d.r.m3.f_A.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/151175002/W.s.d.r.m3.f_A.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/151179073/W.s.d.r.m3.f_A.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/151183225/W.s.d.r.m3.f_A.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/151187777/W.s.d.r.m3.f_A.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/151192133/W.s.d.r.m3.f_A.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/151196098/W.s.d.r.m3.f_A.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/151200217/W.s.d.r.m3.f_A.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/151204247/W.s.d.r.m3.f_A.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/151208558/W.s.d.r.m3.f_A.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/151219495/W.s.d.r.m3.f_A.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/151223486/W.s.d.r.m3.f_A.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/151227636/W.s.d.r.m3.f_A.part14.rar 
http://rapidshare.com/files/151231572/W.s.d.r.m3.f_A.part15.rar 
http://rapidshare.com/files/151215343/W.s.d.r.m3.f_A.part16.rar 
http://rapidshare.com/files/151232073/W.s.d.r.m3.f_A.sfv 

رمز فايل: ندارد


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (ع) فرمودند:

مَن أذنَبَ ذَنباً وَ هُوَ ضَاحِکٌ دَخَلَ النَّارَ وَ هُوَ باک

هر کس مرتکب گناهی شود در حالی که خندان است (در روز قیامت) با چشم گریان به آتش دوزخ در افتد.

(جهاد با نفس، ح 376)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که مايع سفيد رنگي که بنام چرک زخم در اطراف جراحت جمع ميشود ، لاشه گلبولهاى سفيد هستند .
  • آيا ميدانستي که تمساح برخلاف آداميزاد ، داندنها ى او درهمه سنين عمر دوباره در ميايد.
  • آيا ميدانستي اولين قطار به شکل امروزى در انگلستان به سال هزار و هشتصد و بيست و پنج راه اندازى شد .
  • آيا ميدانستي در بدن يک انسان بالغ بين هشتاد تا صد ميليارد سلول وجود دارد.
  • آيا ميدانستي که جانورى موسوم به «راکون» قبل از صرف غذا ، حتما بايد ابتدا غذاى خود را با آب بشويد .

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

شاه اومده
طرف ميره پمپ بنزين باكشو پر مي كنه.
ميگه: آاقا چقدر شد.
مامورجايگاه ميگه: 450 تومان!
طرف ميگه آقا ببخشيد شاه اومده!
يارو ميگه خر گازوئيل زدي!!!


اصفهان دورتره یا کره ماه
بچه از باباش ميپرسه اصفهان دورتره يا كره ماه؟ باباهه ميگه: آخه پسر تو از اينجا اصفهان رو ميبيني؟


لباس
يه آباداني به مغازه ميرود و ميگويد بلوز داري مغازه دارميگه نه ميگه شلوار داري ميگه نه آباداني باتعجب ميگه پس چرا روشيشه نوشته كا لباس داريم


بزار حواسش به ما باشه
عربه ميره حرم امام رضا دعا ميكنه يا امام رضا يه تويوتا بهم بده... چهار پنج بار اين حرفو تكرار كرد لره هم از اون طرف مي گفت يا امام رضا يه هزارتوماني بهم بده... چندين بار تكرار كرد عربه عصباني ميشه مگه ولك اين هزارتومان بگير بزار حواسش به ما باشه


جمعیت آبادان
لطیفه های تاریخ گذشته
از يه آباداني مي پرسند جمعيت آبادان چندنفره؟ميگه ولله با دهاتهاي اطرافش ۶۰-۷۰ميليوني ميشه

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

تسبیح حضرت ولیعصر(عج) (یکی از اذکار تسبیح آن حضرت)

سبحان ا... عدد خلقه، سبحان ا... ارضی نفسه، سبحان ا... مداد کلماته، سبحان ا... زنه عرشه و الحمد لله مثل ذلک.(1)
خداوند را به عدد تمام مخلوقاتش تسبیح می کنم. و پاکیزه می دانم او را در حدی که رضای ذات اقدس وی در آن است. خدای را به تعداد و شمارۀ کلماتش تسبیح می کنم و همچنین ستایش می کنم ذات مقدسش را، دور می دانم و همچنین او را مثل همین تسبیحها، حمد و شکر می نمایم.

پی نوشت:
1- الصحیفة الهادیه، ص124

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

و در باره پهلوانی سرود است:
سخن های رستم به نای و به رود
بگفتند بر پهلوانی سرود
مغنی سحرگاه بر بانگ رود
بیاد آور آن پهلوانی سرود ( نظامی)
از دیگر درویشان خانه به دوش جهانگرد كه سرنوشتی رنج بار داشته اند و داستان های ملی را می پراكنده اند، یكی نیز لولیان بوده اند. آنان كه انسان هایی آزاده و وارسته بودند، تنها آواز خوان روح سرگردان انسان بوده و سرگذشت خویش و پدران خود را نیز بر این داستان ها افزوده و در جهان پخش می كردند:
صبا زان لولی شنگول سرمست
چه داری آگهی! چون است حالش
در تاریخ ما نخستین بار بهرام گور از شنگل، پادشاه هند می خواهد تا گروهی از آنان را به ایران بفرستد و چهار هزار تن از این رامشگران در ایران پراكنده می شوند. این لولیان شاید به دلیل سختی زندگی و مشكلات سیاسی نیز خود به ایران كوچیده باشند. به هر روی آنان از هند به ایران و سپس تا اروپا پراكنده شدند و داستان هایی چون رستم را هر جای بردند. امروزه روشن است كه ریشه لولیان اروپای شرقی و كروات ها با ایرانیان كهن و هندیان یكی است. آنان را جادوگر و كولی خوانده و بسیار آزارشان دادند. روح شورشی و دلاور و سرگردان آن ها، همراه با این كه فرهنگ و صنعت و رقص و موسیقی را با خود به هر سو می بردند، بیشتر روحانیون را بر آن داشت تا در میان مردم به بدنامی آنان بكوشند و افسانه ها بر سر زبان ها اندازند. در ایران نیز چنین شد: در فارس آنان را كولی، در غرب ایران، غربتی، در آذربایجان آنان را قراچی از كلمه غرچه به معنی پست و بی شرم لقب دادند. این دلاوران آزاده به آواز خوانی و رامشگری و غربال بندی و فالگیری، روزگار می گذرانیدند.
حیوان پهلوان، اسب است. آریاها به داشتن اسب شهره بودند و پهلوانان پارتی، اسب سوارانی خبره بوده و اسبان شاهنامه چون رخش و سیاه نقش مهمی در این فرهنگ بر عهده داشته اند. اسب در یشت ها نیز ویژه خدایان است و با عرفان و مسایل آیینی نیز پیوند دارد. مهر در یشت، دارنده چهار اسب سفید است و به درارنده اسب های زیبا توصیف شده است. اسب سیاوش در سیر و سلوك كیخسرو به مقام یك عارف بزرگ نقش دارد. اسب سیاوش است كه او را از كوه آتش عبور می دهد و سرفرازی و بی گناهی او را نشان می دهد.رخش رستم با وی سخن می گوید و با دیوان نبرد می كند. اسب سهراب تنها گرده به پهلوان می سپارد و این ها همه نشان آن دارد كه اسب و پهلوان و عارف را پیوندی است. اسب نماد آن حیوان سرفرازی است كه بال پرواز انسان است. اسب همان روح بلندپرواز انسان است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة فاطر آيات: 45 محل نزول: مکه
 
 
وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلَى ظَهْرِهَا مِن دَابَّةٍ وَلَكِن يُؤَخِّرُهُمْ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِعِبَادِهِ بَصِيرًا 45
سورة يس

 
يس 1 وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ 2 إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ 3 عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 4 تَنزِيلَ الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ 5 لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ 6 لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَى أَكْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ 7 إِنَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلاً فَهِيَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ 8 وَجَعَلْنَا مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ 9 وَسَوَاء عَلَيْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ 10 إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِيَ الرَّحْمَن بِالْغَيْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِيمٍ 11 إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ 12

 

ترجمه فارسي مکارم

اگر خداوند مردم را به سبب كارهايى كه انجام داده‏اند مجازات كند، جنبنده‏اى را بر پشت زمين باقى نخواهد گذاشت! ولى (به لطفش) آنها را تا سرآمد معينى تاخير مى‏اندازد (و مهلت اصلاح مى‏دهد) اما هنگامى كه اجل آنان فرا رسد، (خداوند هر كس را به مقتضاى عملش جزا مى‏دهد) او نسبت به بندگانش بيناست (و از اعمال و نيات همه آگاه است)! «45»

سورة يس
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
يس «1» سوگند به قرآن حكيم «2» كه تو قطعا از رسولان (خداوند) هستى، «3» بر راهى راست (قرار دارى); «4» اين قرآنى است كه از سوى خداوند عزيز و رحيم نازل شده است «5» تا قومى را بيم دهى كه پدرانشان انذار نشدند، از اين رو آنان غافلند! «6» فرمان (الهى) درباره بيشتر آنها تحقق يافته، به همين جهت ايمان نمى‏آورند! «7» ما در گردنهاى آنان غلهايى قرار داديم كه تا چانه‏ها ادامه دارد و سرهاى آنان را به بالا نگاه داشته است! «8» و در پيش روى آنان سدى قرار داديم، و در پشت سرشان سدى; و چشمانشان را پوشانده‏ايم، لذا نمى‏بينند! «9» براى آنان يكسان است: چه انذارشان كنى يا نكنى، ايمان نمى‏آورند! «10» تو فقط كسى را انذار مى‏كنى كه از اين يادآورى (الهى) پيروى كند و از خداوند رحمان در نهان بترسد; چنين كسى را به آمرزش و پاداشى پرارزش بشارت ده! «11» به يقين ما مردگان را زنده مى‏كنيم و آنچه را از پيش فرستاده‏اند و تمام آثار آنها را مى نويسيم; و همه چيز را در كتاب آشكار كننده‏اى برشمرده‏ايم! «12»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shabnamzende@yahoo.com

سلام مبين گرامي
به تازگي دو وبلاگ را پيدا كردم كه شعر « شمارش معكوس » مرا به نام خود ارائه داده اند و كلي افراد هم از آنها بدون اطلاع از شعر دزدي اين افراد تقدير كرده اند من مي خواهم اين را افشا كنم و اگر امكان دارد اين مورد را در شماره بعدي روزنه عنوان نماييد تا كسي به خودش اجازه كپي رايت و بي انصافي ندهد و افرادي چون من با امنيت و اعتماد بيشتري شعر هايشان و مطالبشان را ارائه دهند . من پس از اطلاع دهي به اين افراد نامشان را افشا مي نمايم
با تشكر از لطف شما

 

 

akbarzeyton@yahoo.com

سلام: اونائی که امروزبه حضورخانم گلشیفه توسینمای هالیوودافتخارمی کنند اگردرفرداهاهم اونو پذیرای انجا دیدن سرشان رابالا بگیرند! خانم فراهانی ازاینجا به انجا رسید اما ازانجا به کجا ...؟ این اصلا معلوم نیست! من نمیگویم چراحجاب ازسربرداشت هرکسی راحقی استاما اینکه ایشان چون ازخواب پریده ها باموهای ژولیده ولباس خواب برفرش قرمزظاهر شداصلا جذاب نبود...من بعنوان یک دوستدارسینماوهنرمندان کشورم ازاینکه اخیرا سینمای ایران 3 زن بازیگرخوبش را (هدیه خانم تهرانی. میتراحجار.گلشیفته ) ازدست داد بسیارمتاسقم ومقصرراسیاست های فعلی دولت کنونی میدانم ...ویقین دارم عمرهنری گلشیفته خانم فراهانی چون گل شد...واین مراکه دوستدار این خانواده هنرمندم متاثرمیکند. ای کاش گلشیفته کمی تا قسمتی حرمت گذشته اش رانگاه می داشت وبرای مدتی با تعمق بیشتری پل های پشت سرراویران نمی کرد. همان جوری که همکارش خانم نیکی کریمی نکرد. اگرایشان انجا فقط شد شهره اغداشلوایا کافی است؟ انوقت با ان باید چه کرد؟
تهران_اکبردرویش

 

 

mjs_band@yahoo.com

اکستنشنی برای وبلاگ دارها

یک پیشنهادی دارم من به تازگی یک تولبار درست کردم به اسم اشعار ناب
که میخوام تموم وبلاگ های شعر رو توش جمع کنم.
شما هم اولیم نفری هستید که این پیشنهاد رو بهش میدم.
تو این تولبار میتونین نوشته های خودتونو به اشتراک بزاری.
من ادرس لینک این تولبارو میزارم که دانلودش کنی و اگه به نظرت مفید بود
به بقیه دوستاتم معرفیش کنی. منتظرت نظرت در مورد این تولبار میمونم
با تشکر

تولبار برای اینترنت اکسپلورر

تولبار Firefox 

 

vahid.enayati@yahoo.com

در جواب به مطلب
«متن نامه یک مادر به گلشیفته فراهانی»

نمیدونم این مادر ما چقدر از دنیای غرب اطلاعات دارد وکلا آیا سواد دارد یا نه؟
ولی تو صحبت هاش تناقض بود.
اگر غرب و فرهنگ اونها مثل موریانه داره بنیان خانواده اونها رو میخوره ونابود میکنه
پس پیشرفتی وجود نخواهد داشت مگه نه اینکه خانوده بنیان و اساس اجتماع است ؟
نه مارد حرف های شما تحت تاثیر تبلیغات است. همانطور که غربی ها در مورد ما طور دیگه فکر میکنند در حالیکه ما اونی نیستیم که برای آنها تعریف شده.
اونها هم اونی نیستند که برای ما تعریف شده.
اگه شما حرف های گلشیفته رو خونده باشی میبینی چه تعریفی از بازیگر مقابل خودش (دیکاپریو) کرده و چی جوری اونو تعریف وتشریح کرده.
چرا فکر میکنید که ما فرهنگمان بالاتره و اون غربی ها بی فرهنگ ؟
چرا ما که با فرهنگیم اینقدر عقب مونده ایم؟
اگه این بی فرهنگی پیشرفت میاره من میخوام از این به بی فرهنگ باشم.
ولی این رسمش نیست
در ضمن نقشش هم مرتبط با یک دختر از خاورمیانه است که با خصوصیات دختران اونها تعریف شده .

 

 

hamid2002h2000@yahoo.com

 کِی بخوریم؟

به نظر اکثریت دو یا سه ساعت قبل از تمرین غذا بخورید .غذا خوردن درست قبل از تمرین باعث ایجاد حالت بهم خوردگی معده ، گرفتگی عضلانی و یا استفراغ می شود .
بدیهی است که اگر به جای این که شما دریک رستوران مجلل و گران قیمت خیلی حریصانه:غذاهای پر چرب که هضم آن ها سخت و دشوار است ، و غذاهای سرخ شده یا سس های چرب و خوردن بستنی که زمان زیادی طول می کشد تا در بدن ما هضم شود را نادیده بگیرید ویک ساندویچ پنیر یا یک سیب را جایگزین آن کنید نه تنها به هضم سریع و سهل آن در بدن کمک کرده اید ، بلکه جلسه تمرین خوبی را هم خواهید داشت .
مراقب آن چه می خورید باشید . وقتی شما بدانید که باید چه چیز ، به چه مقدار و کی بخورید این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه وقت تمرین کنید.هم چنین بهتراست سی دقیقه بعدازتمرین غذا نخورید.
افراد متفاوتند. ممکن است شما در مورد خودتان اینطور به نتیجه برسید که اگر 20 دقیقه قبل از تمرین خوراک مختصری نخورید انرژی کافی برای ادامه تمرین نخواهید داشت . بعضی از افراد می توانند بعد از خوردن غذا حتی جست و خیز هم بکنند ، و برای بعضی دیگرباید بین غذا خوردن و تمرین فاصله زیادی باشد.
پس روش های مختلف را امتحان کنید تا عادت خودتان را پیدا کنید .


منبع : باشگاه رزمی آیکیدو و ایروبیک تهران بهورز
www.tehranbehvarz.com

 

 

silasjasmin@yahoo.com

یک روز یک مرد جوان رفت پیش دکتر وینسنت پیل و بهش گفت:
- آقای دکتر من خسته شدم. من نمی تونم از پس مشکلاتم بر بیام. لطفاً به من کمک کنید.
دکتر پیل جواب داد:
- باشه فقط یکم صبر کن من یک سخنرانی دارم بعد از سخنرانی به تو جایی رو نشون می­دم که هیچ کس اونجا مشکلی نداره.
مرد جوان خوشحال می­شه و می­گه:
- باشه من منتظرم. هر طور شده به هر قیمتی من به اونجا می­رم.
بعد از سخنرانی پیل اون مرد رو به اون مکان برد. می­تونید حدس بزنید اونجا کجا بود؟
قبرستان
پیل یه نگاهی به مرد جوان انداخت و گفت:
- اینجا 150 نفر اقامت دارن بدون اینکه مشکلی داشته باشن. مطمئنی که می­خوای به اینجا بیای؟
واقعاً همینطوره. همه ما توی دنیایی زندگی می­کنیم که پر از مشکلاته و تا پایان عمرمون با اونها دست و پنجه نرم می کنیم. فقط زمانی خلاص می­شیم که عمرمون توی این دنیا به پایان برسه. پس بهتره برای پیروزی از مشکلاتمون از خدا کمک بخواهیم و زمانیکه با آنها روبرو می­شیم اون رو یک چیز عادی بدونیم. توی مسابقه دو با مانع شرکت کنندگان موانع را جزئی از مسابقه می­دانند و برای رسیدن به خط پایان و پیروزی موانع را پشت سر می­گذارند و هرگز به خاطر اینکه ممکنه با موانع برخورد کنند از دور مسابقه خارج نمی­شن.
زندگی ما هم مثل مسابقه دو با مانع می­مونه. بهتره ازش فرار نکنیم بلکه خودمون رو برای مقابله با اونها آماده کنیم.
حالا بهتره اینکار رو بکنیم : هرگاه با آزمایشها روبرو می­شوید آن را کمال شادی بیانگارید، زیرا می­دانیم گذار ایمان شما از بونه آزمایشها پایداری به بار می آورد. *
پس: دلسرد نمی­شویم هر چند انسان ظاهری ما فرسوده می­شود انسان باطنی روز به روز تازه­تر می­شود.*
چون: در سختیها نیز فخر می­کنیم، زیرا می­دانیم سختی­ها بردباری به بار می­آورد و بردباری شخصیت را می­سازد و شخصیت سبب امید می­شود و امید به سرافکندگی نمی­انجامد. *

------------------------------------
ستاره ها(*) آیاتی از انجیل می­باشند

 

 

kabootaran_ar74@yahoo.com

به نام خدای بزرگمون
با سلام و صلوات محضر سید و سرور و امیدمون "حضرت محمد (ص)

سلام
عرض شود که...
دوتا موضوع تقریبا مختلف هست که روی دلم مونده و دوست دارم که یه جایی بیانش کنم" شاید که یوخده( به قول اصفهونیا) راحت بشم . اینه که فعلا جایی بهتر از اینجا پیدا نکردم "امیدوارم بعد گفتن حرفام دلم اروم بشه (یوخده)

اول موضوع ترک وطن خانم گلیشفته فراهانی و رفتنشون به سرزمین کابویها هست که این روزا بد جوری نقل محافل مختلف رسانه ای از جمله اینترنتی هست.هر جا سر میزنی " هر جا قدم میزاری به یه صورتی بالاخره یه صحبتی از گلشیفته خانم هست . یکی نفرینش میکنه"یکی میگه دمش گرم"یکی دیگه میگه وطن فروش"یکی به نقدش میکشه و...
اما نظر بنده که البته مسلما برا خیلیها اصلا مهم نیست یا باهاش موافق نیستند در ای مورد اینه که: بابا جون!!! چرا اینقدر شلوغش میکنید ؟ والا موضوعات و مسائل خیلی مهمتری دور و بر ماها هست که باید بهش بپردازیم و جای نقدوبررسی زیادی داره اما ماها متاسفانه عادت داریم همیشه دنبال حاشیه بریم" عین اکثر فوتبالیستامون. بابا جون... رفته که رفته " مگه خیلیهای دیگه نرفتن از مملکتشون ؟ چرا رفتن این یکی شده پیرهن عثمون اخه ؟
منتهی موضوعی که این وسط برای ما باید حائز اهمیت باشه نیت این خانم از رفتنه . اگه واقعا نیتشون کسب تجربه و پیشرفت در هنرشو هست که واقعا جای تحسین داره و باید گفت که واقعا دمش گرم . اما اگر قصد از رفتن مثلا دهن کجی به خیلی چیزا مثل حجاب "مملکت و ایرونی بودن هست که... بازم دمش گرم که رفت "چون حیف این خاک و فضا و ملت هست که همچین ادمی در کنارشون وجود داشته باشه . نه تنهاایشون "هر کسی که ملتش و خاکش رو فروخت واسه حال کردن توی ینگه دنیا و کنار لئوناردو و راسل و یا هر کس دیگه ای " بهتره که نفسش رو از نفس این مردم جدا کنه .
این خاک برای ما خاک بهشت نیست و ماها تو بهشت زندگی نمیکنیم " ما خیلی مشکلات و سختی داریم و هزار جور گرفتاری " ماها دردامون زیاده و قصه هامون تو دلمونه" اما... یک ثانیه زندگیه با شرف و با غرور غیرتمندانه تو این خاک رو با یه عمر زندگیه بی غیرتانه و برده گونه تو اون سرزمینهای غریب و بیگانه عوض نمیکنیم. عقده بی حجاب بودن و مصاحبه با همدستان شیطان ارزوی خیلیها بوده و هست و ماها خبر نداریم .

دوم اینکه...
بعضی وقتها اگه یه خورده انصاف داشته باشیم و دلمون خیلی سیاه نشده باشه و گوشه کنارش یه جاهائی رو سفید و پاک گذاشته باشیم" واقعا میتونیم دست اون خدای بزرگمون رو که واسه کمک به ما دراز شده ببینیم .دیدید وقتی یه نفر واسه ما یه کار کوچیک رو وقتی با محبتش انجام میده یا یک مشکل کوچیک رو حتی بدون چشم داشتی برای ما حل میکنه " ما چقدر خودمون رو مدیون اون طرف میدونیم و یه نوع بدهکاری تو خودمون بهش احساس میکنیم ؟ در مورد خداوند " من خودم رو میگم" واقعا خیلی بی انصافی میکنیم . با اینکه همه چیز ما " و جون ما حتی در دستان او هست " همیشه بهمون محبت و توجه داره و بدون شک بدون نظر لطف و رحمت خداوند دنیا حتی لحظه ای برپا نخواهد بود "وجود ما که جای خود دارد. اما گاهی وقتها بد جوری ازش جدا میشیم و یادمون میره که کجائیم و داستان چیه و دنیا در دستان پرتوان و با کفایت کیه . در اوج غفلت و وقتی که گفتار مصیبت یا مشکلی که میشیم و دیگه هیچ راهی برای نجات نداریم و طناب سقوطمون به نازکیه مویی میرسه" یه دفعه میبینیم همه چیز درست شد و یه باره دیگه فرصت زندگی پیدا کردیم و همه چیز همونجوری شده که ما دوست داشتیم .
اونجاست که خداوند عزیز و بزرگمون میاد وسط و میگه که (( من هستم" اگر چه تو نبودی"من حواسم به تو هست" اگر چه تو اونقدر محو دنیا میشی که منو یادت میره"تو مال منی" بنده منی" اگه قرار بود رهایت کنم دلیلی نداشت تو را بیافرینم )) منتهی دوستان"عزیزان"خیلیهای ما هیچ وقت این ندا و دست خداوند رو که همیشه با ماست و نجاتگر ماست نه میبینیم و نه میشنویم .
واقعا خوشا به حال اونایی که حواسشون به خدای بزرگمون هست و دست او را همه جا یار و همراه خودشون دارند و افسوس برای اونایی که خداوند بارها و بارها دستای خالی و تنهاشون رو گرفته اما اون ادمها نفهمیدند .

یا حق

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ساختن مدارهای الکتریکی با سلول‌های مغزی

مغز انسان با داشتن ۱۰۰ میلیارد سلول مغزی، ساختمان پیچیده‌ای محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر دانشمندان کوشش‌های وسیع و دامنه‌داری را برای شناخت این ساختمان پیچیده شروع کرده‌اند، هدف جاه‌طلبانه و بلندپروازانه آنها این است که به یاری اتصال ساختمان عصبی مغز با مدارهای الکترونیکی، به بیماران با مشکلات عصبی مختلف کمک کنند و حتی با اتصال مغز انسان به دستیارهای پردازشگر و کمک‌حافظه‌ها و حتی نسل‌های بعدی اینترنت، رؤیایی را محقق کنند که در حال حاضر حتی در فیلم‌های علمی- تخیلی هم نمی‌تواند با شفافیت نشان داده شود!
بی‌شک مشکلات تکنیکی زیادی در این راه وجود خواهد داشت. اما با مروری بر اخباری علمی منتشر‌شده، شاهد هستیم که هر روز قدم کوچکی برای رسیدن به این هدف برداشته می‌شود.
یکی از مشکلاتی که شاید به ذهن خیلی از خوانندگان این سطور برسد، این است که چگونه می‌توان اطلاعات را بین مغز و ماشین منتقل کرد! مقاله جالبی که در شماره جدید مجله نیوساینتیست به چاپ رسیده است، راه
‌حل اولیه چنین مشکلی را ارائه می‌کند:
مدارهای عصبی مغز با مدارهای الکتریکی تفاوت زیادی دارند و جالب است بدانید که مثلا هر سلول مغزی (نورون) تنها در ۴۰ درصد مواقع سیگنالی را به نورون بعدی هدایت می‌کند. چنین تفاوت آشکاری مانعی بر سر اتصال مستقیم مدارهای عصبی و الکترونیکی محسوب می‌شود و به همین علت «مهندسان سیستم عصبی» به این فکر افتادند که مدارهای حدواسطی نورونی به صورت مصنوعی بسازند که این کار را تسهیل کند. آنها موفق شدند با ترفند جالبی «دروازه‌های منطقی» قابل اعتمادی بسازند که شبیه همتاهای الکترونیک خود عمل می‌کنند.
در این پروژه تحقیقاتی که به وسیله «الیشا موسس» و دانشجویانش انجام شد، سطح یک شیشه با یک ماده دافع سلولی، پوشانیده شد. سپس، شکل یک مدار روی این ماده حکاکی شد. روی مدار، یک ماده تسهیل کننده رشد سلول، ریخته شد. با این ترفند، سلول‌های عصبی تنها در طول مدارهای کشیده شده می‌توانستند رشد کنند.
موسس و گروهش با این شیوه توانستند یک دروازه الکتریکی
AND بسازند. دروازه AND، تنها در صورتی که از هر دو ورودی‌اش سیگنال دریافت کند، پیام الکتریکی را منتقل می‌کند و در صورتی که تنها از یک ورودی سیگنال دریافت کند، پیامی منتشر نمی‌کند.

دروازه‌ای که آنها ساختند به شکل مربعی است که هر ضلعش، ۹۰۰ میکرومتر اندازه دارد.

 

 

dashesi2002@gmail.com

آشنايي با ايالتهاي آمريکا - 8
اورگن

لقب های ایالت: Beaver State
ایالت سگ آبی
شعار رسمی: Alis volat propriis
با بالهای خود پرواز می‌کند
اورگن یکی از ایالت‌های غرب امریکا است. پایتخت آن سیلم و شهر مهم آن پُرتلند است.
این ایالت جمعیت قابل توجهی اسب موستانگ دارد .
مشاهیر
از افراد مشهور این سرزمین میتوان لینوس پاولینگ (شیمیدان معروف) و ریموند کارور را نام برد.
پارک های ملی
پارک ملی کریتر لیک
جنگل ملی مالهور
جنگل ملی ماونت هود
جنگل ملی ویلامت
جنگل ملی دیشوت
دانشگاه های مشهور اورگن
منظره ای از رودخانه کلمبیا.
دانشگاه ایالتی اورگن
دانشگاه اورگن
دانشگاه ایالتی پورتلند
مرکز سیلم بزرگ‌ترین شهر پُرتلند
مساحت رتبه: 9th - به کیلومتر مربع 255,026
جمعیت رتبه: 27th - سرشماری ۲۰۰۰ 3,421,399
- بلندترین نقطه کوه هود 3,425 متر
- پست‌ترین نقطه اقیانوس آرام 0 متر
تاریخ پیوستن به ایالات متحده February 14, 1859
رتبه: 33rd
فرماندار : تد کولونگوسکی (دمکرات) سناتورها: ران وایدن (دمکرات)
گوردون سمیت (جمهوری خواه)
حروف اختصاری ایالت OR وب‌گاه رسمی ایالت http://www.oregon.gov/

 

 

ghasemhosseini63@yahoo.com

نقشه‌ي 25 گنج بزرگ دنيا

امام صادق كسي است كه خود به اين گنجها دست يافته است. پس آدرسهايش همه درست است.
با دقت، پايت را جاي پاي امام بگذار و برو تا تو هم برسي.
امام صادق عليه‌السلام فرمودند:
1- بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگي و جوانمردي يافتم.
2-و تندرستي و رستگاري را جستجو نمودم، پس آن را در گوشه‏گيري (مثبت و سازنده) يافتم.
3-و سنگيني ترازوي اعمال را جستجو نمودم، پس آن را در گواهي به يگانگي خدا تعالي و رسالت حضرت محمد (ص) يافتم.
4- سرعت در ورد به بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در كار خالصانه براي خداي تعالي يافتم.
5-و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم، پس آن را در پيش فرستادن ثروت (انفاق) براي خشنودي خداي تعالي يافتم.
6-و شيريني عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در ترك گناه يافتم.
7- و رقت (نرمي) قلب را جستجو نمودم، پس آن را در گرسنگي و تشنگي (روزه) يافتم.
8-و روشني قلب را جستجو نمودم، پس آن را در انديشيدن و گريستن يافتم.
9- و و (آساني) عبور بر صراط را جستجو نمودم، پس آن را در صدقه يافتم.
10-و روشني رخسار را جستجو نمودم، پس آن را در نماز شب يافتم.
11-و فضيلت جهاد را جستجو نمودم، پس آن را در به دست آوردن هزينه زندگي زن و فرزند يافتم.
12-و دوستي خداي تعالي را جستجو كردم، پس آن را در دشمني با گنهكاران يافتم.
13- و سروري و بزرگي را جستجو نمودم، پس آن را در خيرخواهي براي بندگان خدا يافتم.
14-و آسايش قلب را جستجو نمودم، پس آن را در كمي ثروت يافتم.
15-و كارهاي پر ارزش را جستجو نمودم، پس آن را در شكيبايي يافتم.
16-و بلندي قدر و حسب را جستجو نمودم، پس آن را در دانش يافتم.
17- و عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در پرهيزكار يافتم .
18-و آسايش را جستجو نمودم، پس آن را در پارسايي يافتم.
19-برتري و بزرگواري را جستجو نمودم، پس آن را در فروتني يافتم.
20-و عزت (ارجمندي) را جستجو نمودم، پس آن را در راستي و درستي يافتم.
21-و نرمي و فروتني را جستجو نمودم، پس آن را در روزه يافتم.
22- و توانگري را جستجو نمودم، پس آن را در قناعت يافتم.
قناعت توانگر كند مرد را خبر كن حريص جهانگرد را
23-و آرامش و همدمي را جستجو نمودم، پس آن را در خواندن قرآن يافتم.
24-و همراهي و گفتگوي با مردم را جستجو نمودم، پس آن را در خوشخويي يافتم.
25- و خوشنودي خدا تعالي را جستجو نمودم، پس آن را در نيكي به پدر و مادر يافتم.

مستدرك الوسائل، ج 12، ص 173 - 174، ح 13810

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

نامه به دختر همسايه - 4

دختر همسايه محترم، عكسي را كه در سيزده بدر انداخته بوديد و لطف كرديد و روي پشت بام به من هديه داديد به همكلاسي هايم در دبستان نشان دادم همه با هم گفتند «واي... چه تيكه اي...» ميثم هم گفت: « بياييد تو محل ببينيد چي مي پوشه، مي شه درست مثل هلو » دختر همسايه عزيز من يك لگد به ايشان زدم تا خفه شود .
بله دختر همسايه حالا كه قرار شد وقتي بزرگ شديم و شما به قول مادرم استخوانهايتان تركيد با هم عروسي كنيم . بايد شما در مورد پدر مومن و خدا دوست من چيزهايي بدانيد، در مورد مادرم از مادر خود بپرسيد چون با هم دوست هستند و مادرم گاهي از مادر محترم شما سيب زميني يا گوجه فرنگي يا تخم مرغ قرض مي كند تا بعدا پس دهد . پدر محترم من باز نشسته مي باشد و همان طور كه در تلويزيون مي گويند بازنشسته ها خيلي ارزش دارند و ما بايد به آنها احترام بگذاريم و قدرشان بدانيم . ديشب از پدر جانم پرسيدم «پدر جان تلويزيون مي گويد شما باز نشسته ها خيلي ارزش داريد درست است؟»
پدر محترم من فرمودند «بله پسرم براي همين است كه من مسافر كشي مي كنم كه ارزش ام كم نشود .» من هم پرسيدم «پدر جان نماز خوان من آيا شما ارزش افزوده هم داريد؟ فرمودند «بله پسرم سالي ده درصد به ارزش ما بازنشسته ها افزوده مي شود»
عرض كردم « پس امسال كه ارزش افزوده گرفتيد براي من و مادر جان حتما لباس عيد خواهيد خريد مگه نه؟» پدر جان لبخندي زدند و فرمودند « پسرم تو پسر باسوادي هستي مثل اين كه روزنامه هم مي خواني؟» عرض كردم بله پدر جان روزنامه هايي را كه شما از دوستانتان مي گيريد را مي خوانم ، دوست و همكلاسي ام ميثم و هم دختر همسايه مي دانند كه من سوادم خيلي زياد است . پدر جان فرمودند «پسرم سالي ده درصد ما بازنشسته ها ارزش افزوده داريم كه بايد با مسافر كشي چيزي هم بگذاريم رويش تا بيست و پنج درصد تورم و پنجاه درصد ارزش افزوده كرايه خانه و صد در صد ارزش افزوده گوشت و مرغ و ميوه را پس بدهيم، اگر من بيست و چهارساعته مسافر كشي كنم شايد شما را ببرم به فروشگاه «تاناكورا» و برايتان لباس بخرم و گرنه مثل هر سال مادر جانت لباس هاي مرا كوچك خواهد كرد براي تو تا عيد لباس داشته باشي مادرت هم از صاحب خانه هايي كه برايشان كار مي كند چند دست مانتو و روسري عيدي خواهد گرفت .
بله دختر همسايه عزيز تر از جانم، پدر جان من مرد مومن و نماز خوان و زحمت كش و باز نشسته مي باشد . به پدر جانم عرض كردم «پدر جان شما نگران نباشيد من وقتي بزرگ شدم يك پيكان با دوست و همكلاسي ام ميثم خواهيم خريد و چون ميثم از الان ارازل و اوباش شده است با هم با پيكان شغل شريف «زور گيري را استخدام خواهيم شد تا پول دار شويم و اگر ميثم به قول خود عمل كند و هفت تير بخرد با هم بانك مي زنيم بعد در شغل شريف «زور گيري» بازنشسته مي شويم چون ميثم گفته است مي خواهند براي زور گيري و ساير كارهاي اونطوري وزارت خونه باز كنند تا جوانان بيكار نباشند .
بله دختر همسايه محترم همانطور كه قبلاً برايتان نوشتم و دختر عموي محترمتان كه در كلاس پنجم دبستان مي باشد براي شما خوانده است . اين دوست و همكلاسي ارازل و اوباش من ميثم تيغ كش . براي شما نامحرم مي باشد البته همكلاسي هاي ديگرم هم گفته اند كه من هم به شما نامحرم هستم و بايد محرم شويم تا بتوانيم روي پشت بام با هم درس بخوانيم . بله دختر همسايه خوشگل من بايد عرض كنم كه من هم رفتم پيش آقا نصرت مغازه دار كه ريشش بلند است و سفيد و هميشه من و پدر جان از ايشان نخود لوبيا تخم مرغ و روغن نسيه مي خريم و با ادب زياد به ايشان سلام عرض كردم .آقا نصرت هم عليك سلام فرمودند، من هم مودبانه پرسيدم «آقا نصرت من چند روزي مي باشد كه با دختر همسايه روي پشت بام درس مي خوانيم چطوري بايد با هم محرم بشويم؟» آقا نصرت هم جواب فرمودند «ببين پسر قديما پسر مي گفت به دختر كه « من راضي تو راضي... گور پدر ناراضي.»
اين مي شد صيغه محرميت، بعد با هم محرم مي شدند تو هم با دختر همسايه همين را بگو .... مودبانه گفتم .« پس آقا نصرت بعد ازخواندن محرميت من مي توانم براي دختر همسايه لواشك آلو يا بستني بخرم؟ آقا نصرت هم جواب فرمودند « پس چي مي توني براش آدامس هم بخري ...تازه وقتي بزرگ شديد به كافي شاپ هم مي تونيد بريد و قهوه هم بخوريد . بله دختر همسايه عزيز خوشحال شدم امروز عصر بيا بالا پشت بام تا با هم محرم شويم فردا از مادر جان پول دريافت مي كنم و برايت لواشك خواهم خريد و چيزهاي خوب...خوب ديگه تا عصر روي پشت بام...باي...باي ..

 
 

shahnazpayandeh@yahoo.com

نامه خداوند به شما

فرزند من
شاید تو مرا نشناسی، اما من همه چیز را در مورد تو می دانم. (مزامیر1:139)
من از نشستن و برخاستن تو آگاهم. (مزامیر2:139)
من از همه راهها و طریق های تو با اطلاع هستم. (مزامیر3:139)
حتی موهای سر تو را تک به تک شمرده ام. (متی31.29:10)
و تو را به شباهت خود آفریدم. (پیدایش1:27)
در من تو حیات داری و حرکت می کنی و بوجود آمدی. (اعمال رسولان28:17)
زیرا تو از نسل من هستی. (اعمال رسولان28:17)
من تو را حتی قبل از بوجود آمدنت می شناختم. (ارمیاء5.4:1)
من تو را در زمانی که آفرینش را خلق می نمودم انتخاب کردم. (افسسیان12.11:1)
تو بطور تصادفی بوجود نیامدی و تمام روزهای زندگی تو در دفتر من ثبت شده است. (مزامیر16.15:139)
من زمان معین تولد تو را و اینکه در کجا ساکن شوی را قرار دادم. (اعمالرسولان26:17)
تو بطور عجیب و مهیبی ساخته شدی. (مزامیر14:139)
و من تو را در رحم مادرت نقش بستم. (مزامیر13:139)
و تو را به پیش آوردم تا روزی که تو متولد شدی. (مزامیر6:71)
اگر چه من بطور نادرستی بتوسط افرادی که مرا نمی شناسند به تو معرفی شدم. (یوحنا44.41:8)
اما باید بگویم که از تو خشمگین و غضبناک نیستم، بلکه منشاء عشق و محبت هستم. (اول یوحنا16:4)
و این آرزوی من است تا تو را مورد محبت و رحمت خود قرار دهم. (اول یوحنا1:3)
تنها چون تو فرزند من هستی و من پدر تو. (اول یوحنا1:3)
من می توانم بیش از پدر زمینی تو به تو ببخشم. (متی11:7)
چرا که من پدر کاملی هستم. (متی48:5)
هر هدیه نیکو که تو دریافت می کنی، از دستهای من است. (یعقوب17:1)
نقشه من برای آینده تو همیشه همراه با امید بوده است. (متی33.31:6)
زیرا که من تو را با عشقی جاودانه دوست دارم. (ارمیاء11:29)
افکار من در مورد تو بی انتهاست همانطور که دانه های شن در کنار دریا. (مزامیر18.17:139)
من از وجود تو شادم و برای تو سرود می خوانم. (صفنیا17:3)
و از احسان نمودن به تو هرگز متوقف نخواهم شد. (ارمیاء40:32)
تا من به تو چیزهای عجیب و بزرگ را نشان دهم. (ارمیاء3:33)
اگر با تمام دل و جان بدنبال من باشی مرا خواهی یافت. (تثنیه29:4)
اشتیاق خود را بر من قرار بده و من آرزوی قلبی تو را به تو خواهم داد. (مزامیر40:37)
چرا که در واقع این من هستم که آنرا می توانم به تو ببخشم. (فیلیپیان13:2)
من می توانم بیش از آنچه که تو تصور کنی برای تو انجام دهم. (افسسیان20:3)
چرا که من مشوق بزرگ تو هستم. (دوم تسالونیکیان17.16:2)
همچنین من پدری هستم که تو را در زمانهای سختی آرامی می بخشم. (دوم قرنتیان4.3:1)
زمانی که قلب تو شکسته است من نزدیک تو هستم. (مزامیر18:34)
همانطور که یک چوپان گوسفند خود را حمل می کند، من نیز همچنین تو را در آغوش خود دارم. (اشعیاء11:40)
یک روز تمامی اشک های تو را پاک خواهم کرد. (مکاشفه4.3:21)
و تمامی دردها و رنج های تو را که در این زمین متحمل شدی بر خواهم داشت. (مکاشفه4.3:21)
من پدر تو هستم و تو را محبت می کنم همانطور که پسر خود عیسی را محبت نمودم. (یوحنا23:17)
چون در عیسی عشق و محبت من برای تو آشکار شد. (یوحنا26:17)
و او معرف حقیقی وجود من است.(عبرانیان3:1)
زیرا او آمد تا نشان دهد که من برای تو هستم و نه به ضد تو. (رومیان31:8)
و تا بگوید که من گناهان و خطایای تو را نمی شمارم. (دوم قرنتیان19.18:5)
عیسی مرد تا من و تو امروز با هم مصالحه داشته باشیم. (دوم قرنتیان19.18:5)
و مرگ او نهایت عشق و فداکاری من برای توست. (اول یوحنا10:4)
زیرا که من همه چیز را برای تو دادم تا تو را داشته باشم. (رومیان32.31:8)
اگر تو این هدیه فرزند من عیسی را بپذیری، تو مرا پذیرفته ای. (اول یوحنا23:2)
و هیچ چیز دیگر نمی تواند تو را ازمن جدا کند. (رومیان39.38:8)
به منزل من بیا و من برای تو جشن بزرگی برپا خواهم کرد. جشنی که تا به حال آسمان به خود ندیده است. (لوقا7:15)
من همیشه پدر تو بوده ام و خواهم بود. (افسسیان15.14:3)
اما از تو یک سوال دارم: آیا تو فرزند من خواهی بود؟ (یوحنا13.12:1)
در انتظار پاسخ تو. (لوقا32.11:15)

با محبت پدر آسمانی، خالق متعال.

 

 

par_619@yahoo.com

چه عواملي رفتار اجتماعي ما ايرانيان را
عقب نگه داشته است ؟

مسلمان هميشه مشغول معامله با خداست و دوست دارد مطلوبترين عکس العمل را نشان دهد. در برابر کسي که در خيابان آشغال مي‌ريزد، عکس العمل ما چگونه بايد باشد؟ خودمان زباله را از روي زمين برداريم؟ از او بخواهيم که خودش آن را بردارد؟ با تکان دادن سر، نادرستي عملش را به او بفهمانيم؟ با زبان به او تذکر دهيم؟ با چه عبارتي؟
محمد مطهري فرزند استاد شهيد مطهري در يازدهمين بخش از سلسله مقالات خود درباره معضلات اجتماعي جامعه ايراني، اين بار فقر آموزش رفتار اجتماعي در کشورمان را تشريح کرده است. وي مي‌نويسد:
در دي ماه 1382 چند نفر از افرادي که در زلزله کم سابقه و مرگبار بم تسليم مرگ نشدند و پيکر مجروح اما زنده آنان با فداکاري‌هاي بسيار از بم به کرمان و از کرمان به تهران رسيد به خاطر نبود فرهنگ راه دادن به آمبولانس، در ترافيک خيابان آزادي تهران جان دادند !
عده‌اي گمان مي‌کنند که ريشه مشکلات رفتاري ما ايرانيان فقط اين است که "مي دانيم ولي عمل نمي‌کنيم"؛ مي‌دانيم آشغال ريختن در معابر يا پارتي بازي در ادارات کار نادرستي است ولي باز انجام مي‌دهيم. بله، در مواردي امر بر همين منوال است، اما موارد بسيار زيادي را مي‌توان سراغ داد که عمل نمي‌کنيم چون "نمي‌دانيم"؛ انجام نمي‌دهيم چون "آموزش نديده‌ايم".
علاقه به "کلي گويي" در کشور ما کم نيست و گاهي چنين پنداشته مي‌شود که با تکرار پشت تکرار عبارات کلي از قبيل "با هم مهربان باشيم"، "حق يکديگر را پايمال نکنيم"، "امر به معروف و نهي از منکر کنيم" و... کمک بزرگي به اصلاح جامعه شده است. روشن نساختن موارد و مصاديق کلياتي که معمولا همه مي‌دانند، يکي از عواملي است که رفتار اجتماعي ما را عقب نگهداشته است...
به زيارت ائمه عليهم السلام هم که مي‌رويم مشکل رفتاري وجود دارد. عده‌اي تصور مي‌کنند بدون لمس ضريح ولو به قيمت آزار و هل دادن ديگران زيارتشان قبول نمي‌شود. برخي ديگر هر وقت دلشان خواست در چند متري ضريح با صداي بلند تقاضاي صلوات پشت صلوات... که حتما بايد از قبلي بلندتر هم باشد! مي‌کنند و آرامش و تمرکز ديگران را بر هم مي‌زنند...
گهگاه از رفتار تماشاگران گله مي‌شود اما آموزشي در کار نيست. ناهنجاري‌هاي رفتاري تماشاگران همه مربوط به از جا کندن صندلي ورزشگاه نيست تا بگوييم تماشاگر رفتار صحيح را مي‌داند و فقط عمل نمي‌کند. مثلا يار حريف مي‌خواهد در بسکتبال پنالتي پرتاب کند. وظيفه ما به عنوان تماشاگر در اين لحظه چيست؟ ساکت بمانيم؟ آنقدر سر و صدا و احيانا هو کنيم تا حواسش پرت شود؟ اگر بازيکن کشور بيگانه يک پرتاب عالي انجام داد او را تشويق کنيم يا نکنيم؟ ما حتي هنوز به برخي بازيکنان فوتبال " گاهي در سطح ملي" نتوانسته‌ايم ياد بدهيم که پس از اعلام پنالتي به داور اعتراض نکنند...
حتي گاهي در فرا گرفتن آداب اسلامي هم به کليات اکتفا مي‌شود. مي‌دانيم نبايد به غيبت گوش کنيم. اما در مواجهه با غيبت چه کنيم؟ مستقيما به طرف مقابل بگوييم غيبت نکن؟ يا سخنش را قطع کرده مطلب ديگري پيش بکشيم؟ اگر قرار است مجلس غيبت را ترک کنيم به چه نحو اين کار را انجام دهيم؟ به نحوي که ديگران بفهمند؟ با چه حالتي؟ گشاده رويي يا خشم يا به حال عادي؟...
از طرف ديگر، وقتي با يک رفتار ناصحيح مواجه مي‌شويم و مي‌خواهيم عکس العملي نشان دهيم. اينجا هم به دليل فقدان آموزش رفتاري، هر کس به اجتهاد و تشخيص خود وارد ميدان مي‌شود...
مسلمان هميشه مشغول معامله با خداست و دوست دارد مطلوبترين عکس العمل را نشان دهد. در برابر کسي که در خيابان آشغال مي‌ريزد، عکس العمل ما چگونه بايد باشد؟ خودمان زباله را از روي زمين برداريم؟ از او بخواهيم که خودش آن را بردارد؟ با تکان دادن سر، نادرستي عملش را به او بفهمانيم؟ با زبان به او تذکر دهيم؟ با چه عبارتي؟
ما گاهي نه تنها با رفتار ناصحيح مخالفت نمي‌کنيم بلکه به آن دامن مي‌زنيم. فردي مي‌گويد مسير تهران تا مشهد را هفت ساعته طي کرده است. با اين فرد بي توجه که با جان خود بازي کرده و جان ديگران را هم به خطر انداخته، مثل يک قهرمان برخورد مي‌کنيم. به جاي بي اعتنايي يا نکوهش، مي‌گوييم باور نمي‌کنيم و او هم قسم پشت قسم مي‌خورد تا سرانجام دو طرف بر سر هشت ساعت به توافق مي‌رسند!
مواردي که به جاي نکوهش تشويق مي‌کنيم زياد است. به همين دليل يک راه جمع کردن مردم به دور خود در فرهنگ ما بازي کردن با جان است، بدون آنکه کوچکترين تمهيدات ايمني رعايت شود. فراموش نکرده‌ايم که جوان 32 ساله‌اي که بدون لوازم ايمني لازم در روز 22 بهمن 85 از برج ميدان آزادي بالا رفته بود مورد تشويق قرار گرفت و دقايقي بعد به پايين سقوط کرده جان باخت !!!
حتي صنف‌هاي مختلف معمولا آموزش رفتار اجتماعي ويژه خود را نديده‌اند. در فرهنگ ما "راننده تاکسي" يعني کسي که داراي ماشيني به رنگ خاص و نيز گواهينامه است و خيابانها را هم بلد است. ديگر لازم نيست کسي به او آموزش دهد که اگر مسافر در را محکم تر از حد لازم بست چگونه بايد با او سخن گفت؟ اگر کسي کرايه نداشت چگونه بايد با او برخورد کرد؟ آيا راننده تاکسي حق دارد به مسافر به خاطر نداشتن پول خرد اعتراض کند؟ اينها ديگر بسته به ميل راننده است و آموزشي هم در کار نيست و راه براي انواع کشمکشها باز است.
به همين منوال، "منشي" يعني کسي که بلد است گوشي را بردارد و به داخلي وصل کند. آيا لااقل يک جزوه آموزشي دربارۀ آداب صحبت کردن در تلفن که خود چندين حالت دارد به او داده شده است؟
"مصاحبه گر تلويزيون" يعني کسي که داراي روحيه اجتماعي است و سراغ افراد رفته مصاحبه مي‌گيرد، اما لزوما به او آموزشي در مورد حرمت افراد داده نشده است. آيا اگر کسي گفت "مصاحبه نمي‌کنم" گزارشگر يا تدوين کننده حق دارد همين قسمت را در گزارش خود قرار دهد؟ آيا خبرنگار براي تهيه گزارش از مراکز مشاوره حق دارد صداي کسي را که به خيال خود دارد به طور خصوصي با يک مشاور صحبت مي‌کند براي دهها ميليون انسان پخش کند (مثل گزارش اخير در اخبار 19:15 از مرکز مشاوره 129)؟
"مأمور" يعني کسي که بلد است با دستبند متهم را از خانه‌اش به کلانتري بياورد. آيا به او راه حفظ آبروي متهمي که به خاطر "نداشتن" کارش به بازداشت کشيده، آموزش داده شده است؟ حتما بايد او را با دستبند از محله عبور داد؟ آيا به کسي که اختيار دارد افراد را ممنوع الخروج کند نحوه و زمان اطلاع دادن به فرد مورد نظر هم آموزش داده شده است؟ جايي بهتر از فرودگاه آن هم در لحظه آخر براي مطلع ساختن از ممنوع الخروج بودن افراد وجود ندارد؟ آيا به افسران راهنمايي که از داخل ماشين به رانندگان تذکر مي‌دهند لحن سخن گفتن با مردم آموزش داده شده است؟
"خادم مسجد" يعني کسي که درهاي مسجد را در ساعات معين باز کرده و مراقب مسجد باشد. آيا به او نحوه مواجهه با کودکان که در اولين روزهاي تمرين عبادت با او مواجه مي‌شوند آموزش داده شده است؟
چرا راه دور برويم. من به عنوان يک روحاني که لباس دين به تن دارم در جامعه پيچيده کنوني چگونه بايد رفتار کنم؟ چهارده سال پيش که عمامه بر سر گذاشتم آيا کسي به من جزوه‌اي داد که براي حفظ حرمت اين لباس در صدها موقعيت مختلف چگونه بايد رفتار کنم؟ اگر عده‌اي جوان مشغول بازي بودند اگر لباسم را درآورده با آنها مشغول بازي شوم وهن روحانيت است يا خدمت به روحانيت؟... آيا وظيفه دارم به پارک محل سري بزنم و با جواناني که در عمرشان حتي يک بار هم با يک روحاني هم صحبت نشده‌اند حرف بزنم؟ اگر مجال صحبتي دست داد چه بگويم و چه نگويم و از کجا آغاز کنم؟...
آنچه درباره لزوم پرداختن به مصاديق جزئي رفتار و اکتفا نکردن به بيان کليات گفته شد يکي از روش‌هاي قرآني است. چرا نصايح لقمان حکيم به فرزندش در مورد امور جزئي يک به يک ذکر شده است؟ براي اينکه انسانها علاوه بر دستور العمل کلي، نياز دارند بدانند که در موقعيت‌هاي گوناگون و جزئي چگونه بايد رفتار کنند و در جوامع پيچيده امروز اين نياز صد چندان است...
غالبا آموزش جدي در کشور ما منوط به گرفتار آمدن در يک بحران است و البته فقط بحران‌هاي مادي به راحتي احساس مي‌شود. ما در گذشته هم عبارات کلي از قبيل "در مصرف آب و برق صرفه جويي کنيم" مي‌شنيديم اما خوشبختانه رسانه ملي امروز دريافته است که اين کلي گويي فايده چنداني ندارد و به آموزش جزء به جزء و دقيق درباره چگونگي صرفه جويي روي آورده است...
در يک کلام، همه اتفاق نظر داريم که بايد به قرآن برگرديم، همه باور داريم که از اصل خود دور افتاده‌ايم، همه مي‌دانيم وقت طلاست، همه مي‌دانيم بايد به کودکان شخصيت داد، همه مي‌دانيم که آنچه بر خود نمي‌پسنديم نبايد بر ديگران بپسنديم؛ مشکل ما ندانستن اين کليات نيست، مشکل ما اين است که قدم به قدم به ما نياموخته‌اند که در هر موقعيتي دقيقا چگونه بايد عمل کنيم.
مطالبي که گفته شد احتمالا اين پرسش را براي برخي خوانندگان پديد آورده که در کشور ما وضع آموزش رفتاري به مسئولان سياسي چگونه است؟ اين بحث مهم را در فرصت ديگري بايد بررسي کرد. آنچه مسلم است ثمرات آموزش رفتاري به مردم در اثر رفتار نادرست عمدي يک مسئول سياسي به شدت آسيب مي‌بيند و در کشوري که حکومتش با نام دين پيوند خورده، اين آسيب‌ها صد چندان است مخصوصا آنجا که با يک رفتار غلط مماشات شود.

منبع : تابناك

 

 

mahyar_amigo@yahoo.com

26 سوال در مورد مردان و زنان

1- چرا مردها داراي وجدان پاکي هستند؟
به اين دليل که هيچ گاه از آن استفاده نمي کنند .

چرا زنها داراي وجدان پاکي هستند؟
عجب . پس زنها هم وجدان دارند.
----------------------------------

2- چرا مردها هميشه خوشحالند؟
چون آدم هاي بي خيال فقط مي خندند .

چرا زنهای متاهل هميشه خوشحالند؟
چون در کنار آدمهای بی خیال هستند.
-------------------------------

3- چرا روانکاوي مردها خيلي سريع تر نسبت به خانم ها انجام مي پذيرد؟
زيرا هنگاميکه زمان بازگشت به دوران کودکي فرا مي رسد، مردها همان جا قرار دارند و زنها ترجیح می دهند ادای آدم بزرگها را در بیاورند.
---------------------------------

4- اگر يک مرد و يک زن با هم از يک ساختمان 10 طبقه به پايين بيفتند کداميک زودتر به زمين ميرسد؟
خانم، چون که تاثیر جاذبه زمین بر چاقها بیشتر است و آقا راه را گم مي کند .
--------------------------------

5- شباهت آقايون با آگهي هاي بازرگاني چيست؟
شما نمي توانيد يک کلمه از حرف هاي آنها را باور کنيد و هيچ چيز براي زماني بيش از 60 ثانيه دوام نمي آورد .

شباهت بانوان با آگهي هاي بازرگاني چيست؟
بیشتر اوقات در رویا به سر می برند و در هر برنامه ی مهمی وقفه ایجاد می کنند.
----------------------------------

6- ورزش کنار درياي آقايون چيست؟
هر موقع خانمي را در بيکيني مي بينند شکم هايشان را تو مي دهند .

ورزش کنار درياي بانوان چيست؟
هر موقع مردی را مي بينند بعضی از اندامها را بیرون مي دهند.
-------------------------------

7- به يک مرد با نصف مغز چه مي گويند؟
با استعداد !!!!!!!!!!!!

به يک زن با نصف مغز چه مي گويند؟
موجود افسانه ای!!!!!!!!!!!
-----------------------------

8- فرق بين نرخ اوراق بهادار با مردها در چيست؟
نرخ اوراق بهادار رشد مي کند .

فرق بين نرخ اوراق بهادار با زنها در چيست؟
احتمال ضرر بیشتر از سود است.
---------------------------------

9- خدا بعد از خلق مرد ها چه گفت؟
من مي تونم کارمو بهتر از اين انجام بدم .

خدا بعد از خلق زنها چه گفت؟
انگار همون قبلیه بهتر بود.
----------------------------------

10- 2 دليلي که مردها به مسائل کاري خود فکر نمي کنند
1- فکري ندارند . 2- کاري ندارند .

2 دليلي که زنها به مسائل کاري خود فکر نمي کنند
1- به مسائل کاری مردها فکر می کنند. 2- به مسائل غیر کاری مردها فکر می کنند.
--------------------------------

11- در آمريکا به يک مرد باهوش و با استعداد چه مي گويند؟
توريست .

در آمريکا به يک زن باهوش و با استعداد چه مي گويند؟
مثل مردا می مونه.
----------------------------

12- آيا شنيده ايد که مردي مدال طلاي المپيک را از آن خود ساخت؟
او بعدا آنرا برنز رنگ کرد .

آيا شنيده ايد که زنی مدال طلاي المپيک را از آن خود ساخت؟
به شایعات توجه نکنید.
----------------------------------

13- يک وضعيت غير قابل كنترل چيست؟
144 مرد یا یک زن در یک اتاق.
---------------------------------

14- براي درست کردن پاپ كُرن به چند مرد نياز است؟
3 تا، يک نفر ماهيتابه را بر روي گاز نگه ميدارد و دو نفر ديگر گاز را تکان ميدهند تا گرما به تمام سطح ماهيتابه برسد .

براي درست کردن پاپ كُرن به چند زن نياز است؟
11 تا، يک نفر ماهيتابه را بر روي گاز نگه ميدارد و 10 نفر ديگر گاز را تکان ميدهند تا گرما به تمام سطح ماهيتابه برسد .
----------------------------------

15- آقايون لباس هايشان را چگونه دسته بندي مي کنند؟
"کثيف" و " کثيف اما قابل پوشيدن" .

بانوان لباس هايشان را چگونه دسته بندي مي کنند؟
تعداد دسته های مربوطه : همچنان در حال شمارش.
----------------------------------

16- تنها يک مرد مي تواند يک ماشين ارزان قيمت 2 ميليون توماني بخرد و يک سيستم صوتي 4 ميليون توماني بر روي آن نصب کند .

تنها يک زن مي تواند يک ماشين گران قيمت 50 ميليون توماني بخرد و آن را طی مدتی کوتاه از هرگونه ارزشی ساقط کند.
-----------------------------------

17- يک خانم 35 ساله به بچه دار شدن فکر مي کند، يک مرد 35 ساله به چيزي فکر مي کند؟
به قرار گذاشتن با بچه ها .

يک مرد 35 ساله به قرار گذاشتن با بچه ها فکر مي کند، يک خانم 35 ساله به چيزي فکر مي کند؟
به بچه دار شدن پس از دوران ترشیدگی.
---------------------------------

18- شما به مردي که همه چيز دارد چه ميدهيد؟
زني که به او نشان دهد چگونه مي تواند از آنها استفاده کند .

شما به زني که همه چيز دارد چه ميدهيد؟
مردی که از تخریب "همه چیز" جلوگیری کند.
----------------------------------

19- چرا عنکبوت هاي سياه پس از جفت گيري، جفت خود را مي کشند؟
1- به اين خاطر که مي خواهند قبل از شروع خرخر جلوي آنرا بگيرند 2- چون عنکبوت است!!!!!!!!!!!.
------------------------------------

2۰- آينده نگري يک مرد چگونه مشخص مي شود؟
به جاي يک بطري 2 بطري مشروب بخرد !!!!!!!!!!!

آينده نگري يک زن چگونه مشخص مي شود؟
چیزی که وجود ندارد، مشخص نمی شود.
------------------------------

۲۱- چرا مردها به دنبال خانمهايي هستند که هيچ گاه قصد ازدواج با آنها را ندارند؟
به همان دليلي که آدمها ماشيني را دنبال مي کنند که هيچ گاه نمي توانند در آن رانندگي کنند .

چرا زنها به دنبال آقایانی هستند که هيچ گاه قصد ازدواج با آنها را ندارند؟
به جهت جلوگیری از ترشیدگی.
-----------------------------

2۲- شما با مرد مجردي که تصور مي کند بهترين هديه خدا نصيب او شده چه مي کنيد؟
او را مبادله مي کنيم .

شما با خانم مجردي که تصور مي کند بهترين هديه خدا نصيب او شده چه مي کنيد؟
او را ارشاد می کنیم ( اگرچه سودی ندارد).
---------------------------

2۳- چرا آقايون مجرد جذب خانم هاي با هوش مي شوند؟
دو چيز مخالف نسبت به هم کشش دارند .

چرا خانم هاي مجرد جذب آقايون با هوش مي شوند؟
به علت رویاپردازی زنانه.
--------------------------

2۴- شباهت آقايون با ماشين چمن زني در چيست؟
هر دو خيلي سخت به کار مي افتند، در هنگام کار سر و صداي زياد ايجاد مي کنند و حتي نيمي از وقت را هم نمي توانند به درستي کار کنند .

شباهت خانمها با ماشين چمن زني در چيست؟
هردو را باید به زور به کار انداخت، کنترل آنها بسیار سخت است، زود به زود خراب می شوند.
-----------------------------

۲۵- فرق يک شوهر جديد با يک هاپوي جديد در چيست؟
بعد از يک سال هاپو هنوز هم از ديدن شما به هيجان مي آيد .

فرق يک زن جديد با يک هاپوي جديد در چيست؟
هیچ فرقی ندارند.
-----------------------

۲۶- نازکترين کتاب دنيا چه نام دارد؟
چيزهايي که مردان در مورد زنان مي دانند.

ضخیمترین کتاب دنیا چه نام دارد؟
چیزهایی که زنان باید بدانند اما نمی دانند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 آبان / 27 اکتبر/ 27 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
6 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالي كه ايران قدرت اول مديترانه شد

27اكتبر سال 398 پيش از ميلاد «كونون» ادميرال مشهور آتني با شماري از افسران دريايي آتن كه به ايران پناهنده شده بودند به استخدام نيروي دريايي ايران در آبهاي مديترانه و اژه در آمدند و به تصميم اردشير دوم شاه وقت از دودمان هخامنشي دراختيار «فرنه باز » ژنرال معروف ايران و فرمانده نيروهاي مستقر در غرب و شمالغربي شامل مصر، قبرس، فنيقيه و آسياي صغير قرار گرفتند و به نوسازي ناوگان ايران در اژه و مديترانه كمك بسيار كردند.
    ژنرال «فرنه باز» باكمك اين ناوگان نوسازي شده اسپارت را در «سنيدوس» شكست داد و سپس چند شهر را در منطقه «لاكوني» در جنوب غربي شبه جزيره بالكان تصرف كرد و به تاخت وتاز اسپارت كه با كمك ايران بر آتن فائق آمده بود در مديترانه و منطقه اژه پايان داد. طبق قرار محرمانه ميان ايران و اسپارت، بنا نبود كه اسپارت پس از پيروزي بر آتن دست به تصرف «كشور ــ شهر»هاي يوناني بزند و قلدري كند .
    پس از شكست اسپارت از «فرنه باز»، پس از نزديك به يك قرن ايران موفق شد استراتژي خود در جهان هلنيك (يوناني زبانها) را به اجرا در آورد و آن، ايجاد موازنه قدرت ميان «كشور ــ شهر» هاي يوناني و جدا نگهداشتن آنها از هم و جلوگيري از تشكيل يك اتحاديه «دلوس» ديگر و نيز قطع تحريكات ضد ايراني شان در مصر و قبرس بود.
    در اجراي اين سياست دولت ايران كمك مالي در اختيار پاره اي ازاين «كشور ـ شهر» ها از جمله آتن قرار داد تا خرابيهاي ناشي از جنگ طولاني«پلوپونز» را مرمت كنند و به اقتصاد خود سر وسامان دهند و پس ازآن، فرنه باز در سال 391 پيش از ميلاد يك شورش ضد ايران در قبرس را سركوب و سال بعد به دو ژنرال ايراني مامور فرو نشاندن فتنه در ساتراپي مصر كمك كرد.
    «فرنه باز» در عين حال داماد اردشير دوم شاه وقت بود.

 

رئيس قره قوينلو تبريز را گرفت

27 اكتبر سال 1406 ميلادي (785 خورشيدي) قراه يوسف رئيس تركمانان قره قوينلو تبريز را تصرف كرد. وي از آن پس ظرف 14 سال سراسر شمالغربي ايران از گرجستان تا ساوه را متصرف شد.
    تركمانان كه از بقاياي مهاجمان آن سوي ماوراءالنهر به ايران و آسياي غربي بوده اند اينك عمدتا در جنوب غربي تركيه امروز و منطقه سليمانيه عراق زندگي مي كنند.

 

آغاز تظاهرات ضد قاجاريه در ايران

در پي مخالفت دولت وقت با بازگشت سلطان احمد شاه قاجار از اروپابه وطن، از پنجم آبان سال 1304 (27 اكتبر 1925) تظاهرات ضد قاجاريه - طبق يک برنامه از قبل تنظيم شده - نخست در تهران ( ميدان توپخانه ) و سپس شهرهاي ديگر بر پا شد و تظاهركنندگان خلع قاجاريه را از سلطنت درخواست داشتند. اين تظاهرات تا نهم آبان كه طرح نمايندگان مبني بر خلع قاجاريه به تصويب مجلس رسيد ادامه داشت.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

06/8/59
مقاومت در شرق آبادان.

درگيري در جبهه هاي جنوبي جنگ : بمباران و تقويت نيروهاي دشمن ـ درگيري محدود ـ مقاومت و عمليات چريكي خودي .

درگيري در جبهههاي مياني جنگ : تقويت نيروي دشمن در هلاله ـ آتش خودي در قصرشيرين ـ برتري خودي در تنگ حاجيان و عليآباد . به غنيمت گرفتن هليكوپتر دشمن در مهران .

اعلام مواضع انقلاب و جمهوري اسلامي توسط امام خميني : عدم مقابله به مثل در زدن شهرهائي چون دزفول ـ دلايل عدم امكان صلح با صدام ـ معيارهاي پيروزي .

نماينده دائمي ايران در سازمان ملل : حمله موشكي عراق به دزفول ؛ موضع تندروها را در مجلس ايران دربارة موضع گروگانهاي آمريكايي تقويت كرده است . تحول مثبت اينكه رسيدگي به مسئله گروگانها به پايان جنگ موكول نشد .

اظهارات جيمي كارتر درباره تحول تسليحات قبلاً خريداري شده ايران ، در صورت آزادي گروگانها ، در مناظره انتخاباتي با ريگان ـ انتقاد سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از طرح محاكمه گروگانها در ايران ـ هشدار كيسينجر به مقامات امريكا در مورد نزديكي به ايران .

بازتاب جهاني مسائل مطروحه درباره گروگانگيري : هشدار به آمريكا درباره دادن امتياز به ايران و تشريح تبعات منفي اين اقدام

06/8/63
سه گزارش از اقدامات دشمن در هور كه نشان دهنده حساسيت عراق نسبت به اين منطقه است.

ادامه تبليغات ضدايراني رسانههاي غربي با محور ادعاي ارسال اسلحه از اسرائيل به ايران جهت تأثيرگذاري بر افكار عمومي كشورهاي عربي به نفع عراق.

06/8/65
بررسي طرح مانور قرارگاههاي كربلا، قدس و نوح در عمليات بزرگ آتي. مشكل كمبود يگان رزم و مشكلات وضعيت زمين در اجراي عمليات آتي.

گزارش معاونت اطلاعات نيروي زميني سپاه از وضعيت كلي، اقدامات و حساسيتهاي دشمن در جبهه هاي مختلف. حساسيت بيشتر دشمن به منطقه غرب.

تجاوز 9 هواپيماي دشمن به منطقه عملياتي جنوب و شهرهاي دزفول و انديمشك براي زدن رادارها و سايت موشكي. سقوط يك هواپيماي دشمن. يك نفتكش ايراني در 140 كيلومتري خارك هدف قرارگرفت.

شرارتها و درگيريهاي ضدانقلابيون در شمالغرب. عمليات ناموفق خودي در ارتفاعات بوكان. دستگيري چند نيروي شناسايي دشمن در منطقه سردشت.

سومين حمله ارتش عراق (ظرف يك هفته) به مواضع اتحاديه ميهني كردستان عراق، ادعاي عراق از موفقيت اين حمله و رد آن از طرف اتحاديه. درخواست عراق از تركيه براي حضور بيشتر ارتش تركيه جهت برقراري امنيت در استان كركوك عراق.

Mobin_s2004@yahoo.com
27 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
جنگ اول بالكان و شكست عثماني و شورش افسران جوان آن

27 اكتبر سال 1912، نيروهاي عثماني در هر سه جبهه ــ صربستان، بلغارستان و يونان ـ دست به عقب نشيني زدند. اين جنگ كه به جنگ اول بالكان معروف شده است سه ماه بيشتر طول نكشيد، و در ماه دسامبر همين سال با عقد يك پيمان ترك مخاصمه پايان گرفت و نقشه منطقه تغيير يافت.
    اتحاديه بالكان مركب از صربستان، مونته نگرو، بلغارستان و يونان كه قبلا همگي از مستملكات عثماني بودند ازسلطان عثماني خواسته بودند كه به سلطه خود بر مقدونيه پايان دهد كه دولت عثماني اين درخواست را رد كرد و جنگ اول بالكان كه در آن روسيه از اتحاديه بالكان حمايت مي كرد در اكتبر 1912 آغاز گرديد.
    علت شكست ارتش عثماني گستردگي جبهه بود كه فرماندهي عثماني مجبور به تقسيم نيروهاي خود و اعزام هر دسته به يك جبهه شده بود. دو رويداد ديگر باعث تضعيف روحيه سربازان عثماني شد يكي اعدام افسراني كه عقب نشيني مي كردند به دستور «ناظم پاشا» وزير ارتش عثماني، و ديگري اعلام استقلال آلباني در اثناي اين جنگ بود. عثماني ها به دليل مسلمان بودن آلبانيايي ها انتظار جدا شدن آلباني را مخصوصا در آن زمان نداشتند.
    در پايان اين جنگ كه به شكست عثماني انجاميد ومتصرفات آن در اروپا به كمترين مقدار رسيد، افسران جوان ارتش عثماني (تركيه امروز) بر ضد سلطان دست به كودتا زدند و وي و وزيرانش را متهم به بي عرضگي، خود محوري، سوء نيت و فساد كردند و بركنار ساختند و....

 

ايجاد کشوري به نام "روسيه" و ادامه مشکلات ناشي از اختلاط نژادي

ايوان چهارم

27 اكتبر سال 1505 ايوان سوم، مردي كه باطرد مغولها، كشور روسيه را ايجاد كرد در گذشت. وي حكمران مسكو بود كه با شكست دادن مغولها و تصرف مناطق ديگر، روسيه را تاسيس كرد و جانشين او - ايوان چهارم - خود را «تزار» روسيه خواند و دو قرن بعد، پتر اول روسيه را يك امپراتوري و خودرا تزار همه آن ناميد. روسيه بمانند ساير مناطقي که در مسير مهاجرت اقوام مهاجم شرق خود قرار داشته اند اختلاط نژاد يافته و گرفتار مشکلات ناشي از آن است. اين مشکلات به حدي ريشه گرفته اند که سوسياليسم و آموزشهاي ويژه آن - گرچه سطجي - نتوانست تغييري در آن دشواريها ايجاد کندو مردمي آگاه از اوضاع سياسي جهان و اهداف و برنامه هاي ساير دولتها ، و هماهنگ با يکديگر که زير بار زور نروند و فريب تبليغات را نخورند پرورش دهد. اين شکست ثابت کرد که تنها با شعار نمي توان نسل بهتري به بار آورد.
    لنين اين امپراتوري وسيع را بر پايه مليتهايش به صورت اتحادي اي از كشورها در آورد كه ده سال مانده به پايان قرن 20 اين اتحاديه منحل و هر كدام از اعضاي آن از جمله روسيه استقلال يافتند.
    بعضي از روسها اين انحلال را كه بدون رفراندم و استعلام نظر مردم انجام شده قانوني نمي دانند و بر همين پايه دوماي روسيه با تصويب طرحي اين فروپاشي را غير قانوني خوانده است.

 

دومين حمله هوائي انتحاري ( كاميكاز)

خلبان انتحاري (كاميكازي) ژاپني به سوي يك ناو آمريكايي شيرجه مي رود تا هواپيمايش را بر آن بكوبد كه آخرين ماموريت اوست

27 اكتبر سال 1944، در آخرين روز نبرد دريايي خليج «لي تي» در فيليپين، يک خلبان ژاپني ديگر هواپيماي پر از مواد منفجره خود را بر يک ناوآمريكايي کوبيد و آن را غرق کرد. اين دومين حمله هوايي انتحاري بشمار مي رود.
    اين عمل كه تا پايان جنگ جهاني دوم ادامه يافت به «كاميكاز» به معناي باد آسماني، بادي كه خدا آن را مامور كرده باشد شهرت يافته است. هفت قرن پيش از آن چنين بادي كشتي هاي حامل مغولها را كه قصد تصرف ژاپن داشتند غرق كرده بود و به اين وسيله ژاپن از هجوم مغولها در امان ماند. ژاپني حمله انتحاري خلبانان خودرا به نام همان باد «كاميكاز» گذاردند.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 اكتبر

  • 1399:   مداد در انگلستان ساخته شد. سالها به جاي زغال سنگ، در آن سرب بكار برده مي شد.

  • 1920:   مقر جامعه ملل به ژنو انتقال يافت.

  • 1924:   جمهوري سوسياليستي ازبکستان درچارچوب اتحاد جماهير شوروي تاسيس شد.

  • 1924:   کمپاني امريکايي « دوپونت » نخ مصنوعي اختراعي خود را « نايلون » نام گذاري کرد.

  • 1949:   دولت آلمان غربي حاضر نشد با دولت آلمان شرقي براي تامين وحدت آلمان وارد مذاکره شود!!.

  • 1961:   بارديگر در شهر برلن تانكهاي روسيه دست به صف آرايي زدند و وضعيت تهاجمي به خود گرفتند و مردم نگران آغاز جنگ ديگري در اروپا شدند. مقامات شوروي دليل اين عمل خود را تمركز جاسوسان خارجي در برلن غربي اعلام كردند

  • 1962:   خروشچف به کندي پيشنهاد کرد اگر آمريکا پايگاههاي خود در ترکيه را برچيند ، آماده است از تکميل سکوي هاي موشکي شوروي در کوبا دست بردارد و قطعات موشک را از آنجا خارج سازد.

  • 1966:   در لندن بيش از 50 هزار تن بر ضد ادامه جنگ در ويتنام تظاهرات کردند.

  • 2004:   كوبا با دلار وداع كرد و معاملات دلار در اين كشور ممنوع شد و به جاي آن يورو ، فرانك سويس و ... قرار گرفت. نگراني آمريكا از اين است كه كشورهاي ديگر از اين الگو پيروي كنند و قدرت و رفاه آن كشور كه عمدتا بر پايه بين المللي بودن دلار استوار است متزلزل شود.

  • 1994:   ويليام کلينتون رئيس جمهوري وقت آمريکا از سوريه ديدن کرد. وي نخستين رئيس جمهوري آمريکا بود که از 1974 از سوريه ديدن مي کرد.

  • 2004:   بالا رفتن بهاي نفت خام تا هر بشكه 55 دلار، سود سرشار نصيب كمپاني هاي نفتي كرده و سود خالص شركت نفت انگلستان از اين درآمد بادآورده در سه ماهه سوم سال 2004 چهارميليارد دلار بوده است.

  • 1996:   اعضاي چند جمعيت اسلامي بر ضد بانو « بينظير بوتو » نخست وزير پاکستان در اين کشور به نشانه اعتراض راهپيمايي کردند.

  • 2004:   در سال 2003 در ايالات متحده آمريكا 16 هزار و پانصد قتل جنايي روي داد كه نسبت به سال ماقبل افزايش نشان مي داد.

  • 2004:   به اظهار سناتور جان كري نامزد حزب دمكرات براي احراز مقام رياست جمهوري آمريكا در انتخابات نوامبر 2004 ؛ در طول حكومت جورج بوش تا آن روز، نرخ بيمه درماني 64 درصد، شهريه دانشگاهها 35 درصد، بنزين 30 درصد و دارو 12 درصد افزايش، و درآمد متوسط آمريكاييان سالانه 1600 دلار كاهش يافته بود، 4 ميليون آمريكايي ديگر به زير خط فقر رفته، بر شمار افراد فاقد بيمه درماني 5 ميليون افزوده شده، يك ميليون و ششصد هزار شغل ديگر ازدست رفته بود و .... کري همچنين گفته بود که در خارج هم ما را قلدر ، و بي اعتنا به موازين بين المللي مي خوانند و اعتبار جهاني مان از دست رفته است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    27 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « محمدبن يوسف عامري نيشابوري » ازرجال نيشابور و رئيس فلاسفه اسلامي ملقب به صاحِبُ الفلاسفه درخراسان با زندگي وداع كرد.

    27 شوال 381 - محمدبن يوسف عامري نيشابوري » ازرجال نيشابور و رئيس فلاسفه اسلامي ملقب به صاحِبُ الفلاسفه درخراسان با زندگي وداع كرد. وي بعد ازمرگ استاد خود ابوزيد بلخي به بغداد رفت و بعد ازمدتي به بخارا بازگشت. درادامه سفرمدتي درنيشابوربود و ري مسكن گزيد؛ و ازحمايت ابوالفَضل ابن عميد وزيرآل بويه برخوردارشد. ابوالحسن عامري ازجمله مهمترين فيلسوفاني است كه درفاصله زماني ميان دو فيلسوف بزرگ يعني فارابي و ابن سينا مي‎زيسته است ازاين رو او را حلقه مفقوده فيلسوفان متقدم اسلامي شمرده‎اند. بسياري ازبزرگان فلسفه و دين سخنان عامري را درآثارخود نقل كرده‎اند، كه ازآن ميان ابوعلي مسكويه فيلسوف معروف و معاصرابن سينا را مي‎توان نام برد. همچنين شهرستاني نويسنده كتاب اَلمِلَل والنِّحَل او را ازفيلسوفان متأخراسلامي ذكرمي‎كند. هانري كُربين فيلسوف فرانسوي ضمن تجليل ازابوالحسن عامري او را ازچهره‎هاي درخشان و شايان توجه دردوره بين فارابي و ابن سينا مي‎داند. عامري افزون براينكه درفلسفه صاحبنظربود و كتابهاي مهمي دراين باره نوشت، درباب اخلاق و دين نيزتتحقيق و بررسي بسياركرد. او ازيك سو ايمان را نوعي اعتقاد صادق يقيني بشمارآورده و ازديگر سوي محل آن را قوه عاقله دانسته است. بنابراعتقاد عامري فلسفه مولود عقل و استدلال است وعقل هرگز ازفرمان خداوند سرپيچي نمي‎كند. ازكتابهاي ابوالحسن عامري فيلسوف پرآوازه مسلمان اَلاَعلام بمناقِب الاِسلام، «اَلاَمَدُ عَلَي الاَبد و اَلفُصولُ فِي المَعالِم الالهيَّة» را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    13
    19

    اهواز

    19
    32

    تبريز

    8
    12

    شيراز

    11
    27

    مشهد

    4
    13

    بندرعباس

    33
    33

    کرمان

    7
    27

    اصفهان

    6
    23

    يزد

    12
    26

    کرمانشاه

    9
    20

    اراک

    9
    17

    رشت

    14
    17

    دبی

    26
    32


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1280 تومان
    1005 تومان
    1660 تومان
    1002 تومان
    265 تومان
    277 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    98000 تومان
    50500 تومان
    193000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:56
    طلوع خورشيد : 06:22
    اذان ظهر : 11:48
    غروب خورشيد : 17:13
    اذان مغرب : 17:33
    نيمه شب شرعي : 23:05
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Taste of Home
    ماه اکتبر/نوامبر

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    Taste of Home

    تاریخ انتشار: اکتبر/نوامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 80
    حجم فایل: 13 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    دوربین Canon EOS 50D معرفی شد

    چند روز پیش مشخصات فنی دوربین عکاسی جدید کانن زودتر از موعد و به علت یک اشتباه فنی در سایت چینی این شرکت منتشر شده بود. مسوولان سایت پس از اطلاع از این موضوع فورا صفحه اطلاعات را از وب سایت حذف کردند اما همین اشتباه باعث شد که مشخصات دوربین جدید کانن زودتر از موعد لو برود. سرانجام امروز این شرکت رسما دوربین 15 مگاپیکسلی جدید خود را معرفی کرد.
    کانن EOS 50D دارای سنسور CMOS در سایز APS-C و پردازشگر عکس از نوع DIGIC4 است. در واقع این دوربین نسختین دوربین DSLR است که دارای سیستم پردازشگر عکس DIGIC4 است و در این ضمینه فعلا منحصر به فرد محسوب میشود.
    میزان حساسیت این دوربین (ISO) تا 12800 بالا میرود. نمایشگر دوربین 3 اینچی است. و دارای سیستم تشخیص صورت می باشد. خروجی HDMI و سیستم AF مشابه با دوربین 40D کانن از دیگر مشخصات این دوربین هستند.
    دوربین DSLR جدید کانن برای عکاس های حرفه ای نیست و در واقع ویژه طیف عکاس هایی طراحی شده که آماتور های پیشرفته محسوب میشوند.
    این دوربین از ماه اکتبر با قیمت 1399 دلار برای بدنه به فروش میرسد. 
    منبع

    حافظه فلش کلید شکل 

    این روز ها تقریبا هر کسی یک حافظه فلش دارد. اما در این میان یک مشکل وجود دارد. چگونه حافظه فلش خود را حمل میکنید؟ بعضی ها آن را در جیب قرار میدهند، اگر کیف حمل کنید، فلش خود را در کیف میگذارید. برای خود من فلش حکم گردنبند را دارد. و آن را به صورت یک گردنبند از گردن آویزان میکنم.
    طراح این حافظه ایده جالبی داشته است. احتمالا وی به این موضوع فکر کرده که چه چیزی است که همیشه همراه ما است؟ و به پاسخ دسته کلید رسیده است. بنابراین اگر فلشی بسازیم که شکل یک کلید باشد در حمل آن مشکلی نخواهیم داشت. چرا که در واقع یک کلید به دسته کلیدمان اضافه شده است. و مجبور نیستیم که یک وسیله جدید را به لیست وسایل همراهمان اضافه کنیم. نتیجه این تفکر حافظه فلش 4 گیگابایتی شده که در عکس بالا میبینید.
    من این ایده را تحسین میکنم. چرا که نه تنها مشکل حمل حافظه فلش حل میشود. بلکه احتمال فراموش کردن و جا گذاشتن آن هم کم میشود. چرا که معمولا دسته کلیدمان را فراموش نمیکنیم.
    این حافظه قابل حمل در سه رنگ و با قیمت 27 دلار فروخته میشود.
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پول شويي الكترونيكي


    نويسنده: امير حسين جلالي فراهاني

    معرفی کتاب:
    امروزه بحث جرايم سازمان‎يافته (ملي و فراملي) و لزوم توجه به آنها وارد مرحلة جديدي شده است، به نحوي كه سعي مي‎شود به طرق گوناگون، پيشگيري مؤثري از شكل‎گيري اين تشكل‎هاي مجرمانه به عمل آيد و مبارزه‎اي قاطع با آنها صورت گيرد. البته مدت‎هاست رهيافت مختار كه همان جلوگيري از ورود درآمدهاي نامشروع آنها در نظام پولي و بانكي كشورهاست، در دستور كار سياست‎گذاران ملي و بين‎المللي قرار گرفته كه متأسفانه خود منجر به ظهور فرايند مجرمانه جديدي به نام پول‎شويي شده و متصديان امر را بر آن داشته با آن نيز مقابله كنند. با اين حال، تحول شگرف نظام پولي و بانكي جهاني در اثر ظهور پول و بانكداري الكترونيك، حوزة مقررات ضد پول‎شويي كنوني را با چالش جديدي مواجه كرده و لزوم بازنگري گستردة اين تدابير و اقدامات را موجب شده است.
    در اين نوشتار پس از توضيحي راجع به ماهيت پول و بانكداري الكترونيك تأثيرات آن بر فرايند مجرمانة پول‎شويي بحث و بررسي می‌شود و در نهايت به عنوان نتيجه‎گيري از ‌اين مباحث با ‌تكيه ‌بر ‌وضعيت ‌ايران در قبال جرايم سازمان‎يافته از يك سو و بهره‎برداري از پول‎ و بانكداري الكترونيك از سوي ديگر، پيشنهادات مورد نظر ارائه مي‎شود.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    فصل اول: جرايم سازمان‎يافته؛ تهديدي براي ملت‎ها و دولت‎ها
    گفتار اول: ماهيت و مختصات جرايم سازمان‎يافته
    گفتار دوم: پول‎شويي؛ ساحل نجات جرايم سازمان‎‏يافته
    فصل دوم: پول‎ و بانكداري الكترونيك‌؛ ابزارهاي جديد پول‎شويي
    گفتار اول: ماهيت پول و بانكداري الكترونيك
    گفتار دوم: سوء استفاده از پول و بانكداري الكترونيك در پول‎شويي


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    زندگی نظامی ژنرال تاد

    رضا ساکی

    تاد مک کارتی بعد از سپری کردن دوران کودکی، نوجوانی و جوانی برای گذراندن دوره سربازی وارد ارتش شد. از آن جا که او تمام زندگی اش را به صورت نباتی زندگی کرده بود و جز خوردن و خوابیدن کاری نکرده بود در خدمت کردن به ارتش دچار مشکل شد و همچنین ارتش هم در خدمات رسانی به او تعلل کرد تا پیوند او و ارتش تا آخر زندگی ادامه داشته باشد. هنوز پایش را به پادگان آموزشی نگذاشته بود که 3 روز اضافه خدمت داشت. در زمستان سال 98 وارد دوره آموزشی شد. در سال 99 در حالی که هم دوره های او درجه گروهبان سومی گرفته بودند او چهارمین دوره تجدید دوره آموزشی را طی می کرد. اگر ارتش توانسته بود تا به حال عادات رذیله و زشت بسیاری از افراد را تغییر دهد اما تاد مک کارتی را تغییر نداده بود و سرباز تاد هر شب در پست های نگهبانی می خوابید و همیشه از آشپزخانه سرقت می کرد. دو سال به همین منوال گذشت و او همچنان در خدمت ارتش بود و تا این که بعد از یک سال و دو ماه تحمل کسر از خدمت و اضافه خدمت و فرار از خدمت موفق به دریافت کارت پایان خدمت شد. اما در روز ترخیص از پادگان اتفاقی افتاد که مسیر زندگی او را به شدت تغییر داد. روز آخر در حالی سرباز تاد انتظار صدور کارت پایان خدمت را می کشید استوار نانگ فرمانده هنگ سربازان که تخصص ویژه ای در تنبیهات بدنی و غیر بدنی داشت و از سرباز تاد متنفر بود، وارد اتاق انتظار شد. استوار نانگ باعث و بانی یک سال و یک ماه اضافه خدمت او از یک سال و دو ماه بود. سرکار استوار نانگ مردی بود قد بلند، چهارشانه، با چهره ای سوخته و صورتی زخم و زیلی که آدم وقتی نگاهش می کرد از ترس می مرد. او اگرچه استوار بود اما در زدن چک افسری خبره بود. همه حتی افسران از چک های او می ترسیدند. سرکار استوار نانگ آن روز آن قدر سرباز تاد را مورد تحقیر و تهمت قرار داد و از او خواست از خود اداها و صداهی مختلفی دربیاورد که طاقت همه طاق شد. سرباز تاد هم که تا به آن روز در مقابل تنبیهات نانگ مقاومت می کرد و خم به ابرو نمی آورد و آخر هم با غش کردن به موقع از دست او در می رفت این بار اشک در چشمانش حلقه زده بود و گریه می کرد. گریه کردن تاد برای نانگ عجیب بود، فکر می کرد تاد از دلتنگی برای تنبیهات اوست که گریه می کند، نانگ می خواست طوری به او بفهماند که اگر دوست داشت بعد از خدمت هم می تواند بیاید تا او تنبیهش کند اما نشد که این حرفش را بزند چون تاد را صدا کردند و تاد برای گرفتن کارت پایان خدمت از اتاق خارج شد. نانگ همیشه و همه جا سرباز تاد را تنبیه کرده بود وهمیشه اسلحه ای در اختیار او گذاشته بود و از او خواسته بود تا به زندگی خفت بار خودش خاتمه دهد، اما این بار نانگ او را در حضور خانواده سربازان دیگر و دختر محترم و زیبایی تنبیه کرده بود، درست موقعی که تاد سعی کرده بود خود را مقابل آن خانم فعال و شاداب نشان بدهد. سرکار استوار نانگ بعد از خروج تاد از اتاق رو به حاضران کرد و گفت: «اگر دست من بود این سرباز را می بستم به مین ضد تانک و با نفربر از رویش رد می شدم تا جامعه از لوث وجودش پاک شود. »
    در همین لحظه آن دختر خانم که شاهد شکنجه تاد توسط نانگ بود برخواست و به سرکار استوار گفت: «اما به نظر من شما رو باید محاکمه نظامی کنن تا با بچه مردم این طور رفتار نکنی آقای گراز. »
    تاد که از پشت پنجره ماجرا را می دید و چند نفر کادری دیگر که آنجا بودند، برای اولین بار به شباهت بی حد و حصر سرکار استوار نانگ به گراز پی بردند و بی اختیار خندیدند. اما سرباز که دفاع جانانه دختر خانم را از خود به چشم دیده بود در یک لحظه توفانی تصمیم گرفت وارد ارتش بشود و کاری کند تا فرمانده سرکار استوار نانگ بشود و انتقامش را از او بگیرد. تاد بعد از گرفتن کارت از پادگان خارج شد و بلافاصله در آزمون استخدامی افسری ارتش ثبت نام کرد و قبول شد. تاد دیگر آن آدم گذشته نبود. اهالی پادگان همه منتظر بودند خبر مرگ تاد را در آثر گرسنگی، اعتیاد یا دعوای خیابانی بشنون. بی خبر از این که او حالا ستوان دو شده است و قرار است به پادگان برگردد. روزی که ستوان دوم تاد وارد پادگان شد، آخرین روز خدمت سرکار استوار نانگ بود. تاد به محض ورود به پادگان پرس و جو می کند و نانگ را در اتاق انتظار صدور برگ بازنشستگی پیدا می کند. همه در اتاق ملاقات حدس می زنند قرار است چه اتفاقی بیفتد، چند نفر از قدیمی ها مانع تاد می شوند و با او صحبت می کنند تا حرمت سن نانگ را نگه دارد اما تاد بر خلاف انتظار همه نانگ را در آغوش می کشد و می گوید: «زندگی ام را مدیون کشیده های تو هستم. »
    سرباز تاد حالا ژنرال شده است. در اتاق او کنار عکس کندی عکس سرکار استوار نانگ قرار دارد که همه می دانند زندگی اش را مدیون اوست.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    10 ایده برای کمک به
    اداره زندگی پرمشغله‌

    ساده کردن زندگی لزوماً به این معنی نیست که از چیزهایی که می خواهید در زندگی، بگذرید. درواقع، دقیقاً متضاد این است.
    ساده کردن زندگی به شما زمان بیشتری برای انجام کارهایی که وقت و انرژی برایشان می خواهید، می دهد (مثل ورزش، کتاب خواندن یا شرکت در یک کلاس آموزشی). این ایده ها را امتحان کنید تا زمان، هزینه، پشتیبانی و فضای بیشتری در زندگی پرمشغله تان ایجاد کنید.


    1. یک عادت جدید در خودتان ایجاد کنید و آنرا به سایر اعضای خانواده هم آموزش دهید: هیچوقت بدون اینکه چیزی با خود ببرید اتاق را ترک نکنید. مثلاً اگر در طول شب می خواهید از اتاق نشیمن به آشپزخانه یا اتاق خواب بروید، وسیله ای که باید به محل خود برگردانده شود را در راه با خود ببرید.


    2. اگر خانواده پرجمعیتی دارید که تعداد زیادی باید از یک حمام و دستشویی استفاده کنند، برای هرکس یک سبد مخصوص درنظر بگیرید که وسایل مخصوص حمام خود را در آن نگه دارند و حتماً پس از استفاده آنرا به اتاق خود برگردانند. درست مثل زندگی در خوابگاه های دانشجویی. اینکار باعث می شود فضای حمام شلوغ و بی نظم نشود و هرکس به راحتی از وسایل خود استفاده کند و جروبحثی هم پیش نیاید.


    3. سبد یا جعبه ای در کمد یا گوشه ی از اتاق قرار دهید. در طول کار روزانه، مطمئناً چیزهایی پیدا می کنید که به هر دلیلی دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارید و فقط خاک می خورند. آن وسیله را درون آن سبد یا جعبه بیندازید. وقتی جعبه پر شد، می توانید آنرا به افراد نیازمند ببخشید.


    4. گفته می شود که انیشتین هیچوقت برای به یاد آوردن چیزهایی که چک کردن آنها راحت است به خود فشار نمی آورد (حتی شماره تلفن خودش). عقیده او این بوده که اینکار باعث می شود فضای کافی برای اموری که می خواسته از قدرت مغزش برای آنها استفاده کند خالی شود. شما هم از این راهکار استفاده کنید و همه امور خود را در دفترچه ای یادداشت کنید که نیازی به به خاطر سپردن آنها نداشته باشید و بعد درصورت نیاز به آن رجوع کنید.


    5. صندوق پستتان را چک کنید. نگذارید صورتحساب ها و قبض ها آنجا تلنبار شود و بعد به سراغشان بروید. روزنامه و مجلات ارسالی را هم در جای مخصوص خود (نه روی میز آشپزخانه) قرار دهید.


    6. برای هرکدام از اعضای خانواده سبد مخصوص تهیه کنید که وسایل روزمره شان را در آن بریزند (مثل تکالیف و وسایل مدرسه، نامه های اداری، لباسهای کثیف و ...) به جای اینکه دور تا دور خانه پخش کنند.


    7. با گذراندن فقط 15 دقیقه هر شب برای آماده کردن همه چیز برای روز بعد، از آشفتگی و سردرگمی صبحها نجات پیدا کنید. می توانید از کارهایی که باید فردا انجام دهید یادداشت بردارید تا روز بعد بدانید که دقیقاً چه باید بکنید. لباسی که برای بیرون رفتن می خواهید تن کنید را آماده کنید. وسایل و لباسهای مدرسه بچه ها را آماده کنید. و مواد و وسایل لازم برای پختن ناهار فردا را نیز آماده کنید. میز صبحانه را بچینید و ....


    8. قبوض را سر وقت و در یک روز مشخص پرداخت کنید. بااین روش همیشه می دانید که از نظر مالی در چه وضعیتی هستید و دیگر پرداخت قبض ها عقب نمی افتد.


    9. یک روز شنبه همه کارهای ناتمام خود را لیست کنید، چیزی که باید برای یکی از دوستانتان بفرستید، هدیه ای که دیر شده است، تلفنی که باید بزنید و ... همه هفته نوشتن آن را ادامه دهید. شنبه آینده لیستی درست و حسابی از همه کارهایی که باید انجام دهید دراختیار دارید. و همان روز یکی یکی همان کارها را با دقت و به نوبت انجام دهید.


    10. این رسم را در خانه راه بیندازید که هرکس مسئول شام و ناهار خودش و شستن ظرفهای خودش باشد. بچه ها غذاهایی مثل سیریال، ساندویچ و از این قبیل را خیلی دوست دارند. اینکار یک تنفس خوب برای آشپزی کردن است و به شما کمک می کند به فرزندانتان آموزش دهید در امور خود استقلال داشته باشند.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    شناخت از اسلام با اين همه ریاکاری و اشتباه در جامعۀ دینداران، چگونه؟؟


     

    سوال:
    با توجه به این همه تردید که از سوی دشمنان اسلام مطرح می شود اگر جوانی بخواهد از ابتدا اسلام عزیز را بشناسد باید از کجا شروع کند ؟ (مثل ایمان آوردن این همه یهودی و مسیحی به اسلام که اغلب ایمانی محکمتر از مسلمانان دیگر دارند)؟
    با این همه ریاکاری و اشتباه که در جامعۀ دینداران می بینم از عاقبت دینداری خود می ترسم.

     

    پاسخ:
    پرسش شما را می­توان به چند بخش تقسیم نمود:
    1 – تحقیقات دینی از چه موضوعاتی باید آغاز گردد؟
    2 – آیا اشخاص تازه مسلمان، غالبا ایمانی محکم­تر از سایر مسلمانان دارند؟
    3 – آیا اشتباهات و ریاکاری­هایی که برخی اوقات در جامعۀ دینداران مشاهده می­گردد، می­تواند مستندی برای دین­گریزی ما گردد؟
    اما در مورد بخش اول، باید بدانیم که اعتقادات دینی، حالتی زنجیروار و به هم پیوسته داشته و نمی­توان نقطۀ شروع معینی برای آن درنظر گرفت هر چند، انسانی که خود را نشناخته، توانایی شناخت خداوند را ندارد و نمی­توان شخصی را که به خداوند اعتقادی ندارد، به پیروی از فرستاده و رسول او فراخواند و نیز اگر فردی رسالت پیامبر(ص) را نپذیرد، نمی­توان با او در مورد جانشینان و امامان بعد از ایشان، سخنی به میان آورد و به همین ترتیب، اگر امامت ائمه(ع) برای طرف مقابل ثابت نشده باشد، دعوت او به رعایت موازین ارائه شده از جانب آنان، تلاشی بی­­ثمر خواهد بود.
    ولی در نگاهی دیگر، تنها با بررسی سخنان پیامبران است که می­توان شناخت بهتری از خداوند داشت و به همین دلیل است که امام صادق(ع) مناجاتی را به یکی از یاران خود، آموزش می­دهد که افراد در زمان غیبت امام باید محتوای آن را از خداوند درخواست نمایند، بدین مضمون که:
    خدایا! خودت را به من بشناسان که اگر خودت را به من نشناسی تو را نخواهم شناخت! خدایا پیامبرت را به من بشناسان که اگر او را به من نشناسانی، هرگز او را به طور کامل نخواهم شناخت! خدایا امام و حجت خود را به من بشناسان! که اگر او را نشناسانی، در دین خود گمراه خواهم شد[1].
    و به عبارتی، لازمۀ پیروی از پیامبران، شناخت اولیۀ خداوند است ولی شناخت بهتر خدا، از طریق پیامبران انجام خواهد شد و نمی­توان این ترتیب را دور باطلی دانست که از لحاظ فلسفی امکان پذیر نیست، بلکه شناخت اجمالی خداوند، موجب می­گردد که پیامبران او را نیز بشناسیم و در پی آن، شناخت دقیقتری از خدای خود داشته باشیم و چنین ترتیبی، ممکن و صحیح می­باشد. در سایر موارد مرتبط با اعتقادات دینی نیز گاهی به چنین معضلی برخورد می­­نماییم که در صورت عدم دقت، موجب سردرگمی ما خواهد شد که از کجا باید شروع نماییم!؟
    به هر حال، همان گونه که امیرالمؤمنین(ع) فرموده­اند: اولین گام برای دینداری، شناخت خداوند است[2] و یقینا اگر صادقانه و با تلاش به دنبال فهم مسائل دینی باشیم، خداوند وعده فرموده که راه­های رسیدن به خود را نشانمان خواهد داد[3].
    نتیجه­ای که از این مطالب گرفته می­شود، آن است که بررسی مسائل دینی را نمی­توان همانند مسیر مسابقۀ دو و میدانی دانست که از نقطه­ای آغاز و به جایی تمام می­شود، بلکه اعتقادات خود را باید به صورت همزمان و به هم پیوسته تقویت نمود، همان گونه که نمی­توان به جوانی که جویای تحصیلات عالیه و مطالعات تحقیقی بعد از آن و ازدواج و کسب درآمد و رسیدگی به پدر و مادر و نیز انجام فعالیت های مذهبی می­باشد، توصیه نمود که از یک مورد شروع نموده و به ترتیب، به دیگر موارد بپردازد، بلکه او باید با تدبیر و مدیریت خود، همزمان در تمام این زمینه­ها فعالیت نموده تا سرانجام به همۀ آنها دست یابد و یا نیز شخصی که خواستار آشنایی با کامپیوتر است، باید همزمان در مورد سخت­افزارها و نرم­افزارها و ویروس­ها و ...مطالعه نماید، تا دانش کافی را در این زمینه به دست آورد.
    در تحقیقات دینی نیز باید به همین شیوه عمل شود و به عنوان نمونه، نمی­توان توصیه نمود که اکنون در مورد خدا و پیامبر تحقیق نموده و بعد از تمام شدن مطالعات و دستیابی به یک نتیجه مشخص، شروع به انجام فرایض دینی همانند نماز و روزه و حج نما و بعد از انجام این فرایض، سراغ اموال خود رفته، برای محرومان و مستضعفان سهمی را در نظر بگیر!
    اما نکتۀ بسیار مهمی در مورد رفتار دینی وجود دارد که باید مورد توجه واقع گردد و آن این که، هرگاه در طول زندگی خود، گوشه­ای از زوایای دین برایمان روشن و واضح شد، به آن قسمتی که شناخت کامل به آن یافتیم، دقیقا عمل نموده و در جستجوی شناخت موارد دیگر باشیم، همان گونه که شب های رمضان در دعای افتتاح از بارگاه الاهی می­خواهیم: خدایا چنان کن که به آن چه از حق که به ما شناساندی، عمل نماییم و هرچه که تا کنون نشناختیم را نیز به ما بشناسان[4]. خداوند در آیات قرآن تنها آنانی را به شدت تهدید می­نماید که بعد از روشن شدن حق برایشان، باز به مخالفت با آن برخاسته­اند[5] و در چنین حالتی است که هیچ عذری نزد پروردگار نخواهند داشت. هم چنین اگر ما در مورد بخشی از دین به شناختی دست یافتیم، باید به بخش های دیگری که ناشی از آن بوده، عمل نماییم و منتظر تهیۀ دلیل برای تمام آن موارد نباشیم. به عنوان نمونه، اگر اعجاز قرآن و نزول آن از جانب خداوند برای ما ثابت شد، دیگر نباید برای انجام دستورات مندرج در آن، به دنبال دلیل باشیم که مثلا چرا نماز و روزه واجب بوده و ربا و قمار حرام است؟ البته، تلاش در جهت شناخت دلایل این احکام نیز قابل تقدیر است، اما مراد ما این است که نباید تا زمان مشخص شدن دلایل این احکام، عمل به آنها را ترک نماییم.
    اما این که مطرح فرمودید که تمام افراد تازه مسلمان، ایمانی قوی­تر از دیگر مسلمانان دارند ، مورد پذیرش ما نیست، بلکه تنها می­توان بیان نمود که ایمان این افراد؛ چون بر اساس مطالعه و تحقیق صورت پذیرفته؛ از ایمان مسلمانانی که بدون تحقیق و تنها به دلیل تعلق داشتن به خانواده و جامعه­ای مسلمان، پیرو این دین می­باشند، قوی­تر است، اما مطمئنا افراد مسلمان دیگری نیز وجود دارند که تنها به دلیل اسلام پدرانشان، مسلمان نشده­اند، بلکه از طرفی، با تحقیق و مطالعه، عقاید دینی خود را مستحکم نموده و از طرفی با تلاش در تهذیب نفس، به خداوند نزدیکتر شدند.
    البته افراد تازه مسلمان، به دلیل این که از سویی مورد توجه و احترام دیگر مسلمانان واقع می­شوند، و از طرفی؛ به دلیل قرار گرفتن در فضای معنوی جدید؛ احساس بهتری نسبت به تکالیف اسلامی دارند.
    مشابه این مسئله را می­توان در شور و شوق نوجوانانی دانست که برای اولین بار، روزۀ مستحبی می­گیرند و آثار روزه­داری در تمام وجودشان هویدا است، که هرچند آنها نیز مورد توجه خداوند می­باشند، ولی نمی­توانیم روزۀ آنان را با روزۀ عارفان کاملی که عمل آنان بدون هیچ نمود ظاهری و در سکوتی ناشی از اطمینان انجام می­گردد، مقایسه نماییم.
    اما در مورد بخش آخر پرسشتان که جامعۀ دیندار را جامعه­ای آکنده از ریا و اشتباه تصور نموده­اید، باید گفت که هرچند نمی­توان وجود اشتباهاتی را در میان دینداران انکار نمود، اما آیا فقط این دیندارانند که در زندگی خود دچار اشتباه و خطا می­گردند و تمام افراد بی­دین، رفتاری انسانی و مطابق با فطرت بشری دارند؟!
    حقیقت این است که تمام آدمیان در معرض خطا و اشتباه هستند، ولی خطای افراد دیندار به دلیل وجاهتی که دارند، بیشتر به نظر آمده و بر این اساس، متدینین باید بیشتر مراقب رفتار و اعمال خود باشند.
    به عنوان نمونه، اگر صدها نفر مرتکب تخلف رانندگی شوند، به آن اندازه جلب توجه نمی­نماید که یک فرد متدین چنین تخلفی را انجام دهد!
    اما صرف نظر از آن چه گفته­ شد، به هیچ وجه نمی­توانیم تخلف دینداران و حتی برخی عالمان دینی از موازین شرعی را مستندی برای گریز خود از دین قرار دهیم، چون دین عبارت است از معیارهایی که انسان را به راه راست و به سوی خداوند هدایت می­نماید و بعد از آن که اطمینان یافتیم که این معیارها از جانب خداوند بوده و شک و شبهه­ای نیز در صحت محتوای آن نداشته باشیم، نباید عدم رعایت چنین موازینی را از جانب اشخاصی که داعیۀ دینداری دارند، دلیلی بر ضعف مبانی دینی بدانیم، همان گونه که اگر اعتیاد برخی پزشکان به مواد مخدر و نیز عدم رعایت قواعد ساخت و ساز از جانب برخی مهندسین و مواردی از این دست را مشاهده نماییم، نمی­توانیم نتیجه بگیریم که می­توان به جانب اعتیاد رفته و یا نیازی به مراعات موازین مهندسی در ساختمان خود نداریم. بر این اساس، باید میان موازین دینی و رفتار دینداران تفاوت گذاشته و در صورتی که در مسئله­ای از مسائل دین شبهه­ای داشته باشیم، باید با تحقیق بیشتر، به آن چه حق است، اطمینان پیدا کنیم، اما بعد از به دست آوردن چنین اطمینانی، نباید به رفتار دیگر اشخاص، اهمیتی دهیم بلکه باید تابع فرمودۀ خداوند باشیم که: ای کسانی که ایمان آورده­اید، مراقب رفتار خودتان باشید! اگر شما در مسیر هدایت گام بردارید، رفتار دیگران آسیبی به شما نخواهد رسانید! تمامتان به سوی خدا باز خواهید گشت ...[6] و به کمک پروردگار خود امیدوار باشیم که خود او فرموده: ما در دنیا و آخرت به کمک فرستادگان خود و افرادی که ایمان آورده­اند، خواهیم شتافت[7].

    ---------------------------------------
    [1] - "اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَبِيَّكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَبِيَّكَ لَمْ أَعْرِفْهُ قَطُّ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي"؛ کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 1، ص 342، روایت 29، دار الكتب الاسلامية، تهران، 1365 ه ش.
    [2] - نهج البلاغه، دار الهجره للنشر، قم، بی­تا، ص 39 (اول الدین معرفة الله).
    [3] - عنکبوت، 69 (و الذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا).
    [4] - شیخ طوسی، التهذیب، ج 3، ص 110، دار الكتب الاسلامية، تهران، 1365 ه ش.
    [5] - آل عمران، 103 و ... .
    [6] - مائده، 105.
    [7] - غافر، 51 .
     

     

     

     

     

     

    Ãمجله فرهنگي هنري روزانه

    gofteman_ebgh@yahoo.com

    به نام خداوند جان آفرین

    حکیم سخن بر زبان آفرین

    سری دوم – شماره سوم

    ............................................................................

    صفحه اول - حرف نخست

    با یاد دوست ، سومین شماره از مجله فرهنگی هنری روزانه را در پیش رو دارید . سعی ام بر این است که هر شماره متنوع تر از شماره پیشین باشد تا سلیقه های متفاوت شما دوستان تامین و هم چنین مطالب آمده در این مجله با داشتن موضوعات متفاوت و جالب مورد رضایت شما قرار بگیرد . شما دوستان نیز می توانید با ارسال مطلب ، پیشنهادات و نظرات خود ، در هر چه بهتر شدن این مجله یاری دهنده من باشید . امیدوارم هر لحظه زندگی تان سرشار از عشق ، شادی و موفقیت باشد . آمین .

    ............................................................................

    صفحه دوم – فلسفه

    ( قسمت دوم – فلسفه چیست ؟)

    کتاب الفبای فلسفه نوشته نایجل واربرتون – فلسفه چیست ؟ فلاسفه غالبا باورهایی را بررسی و وارسی می کنند که ما در اغلب اوقات آنها را مسلم و بی چون و چرا می پنداریم . مشغله این فلاسفه پرسش هایی است در باب آنچه مسامحا می توان " معنای زندگی " نامید . پرسش هایی در باب دین ، حسن و قبح ، علم سیاست ، ماهیت عالم خارج ، ذهن ، علم ، هنر و بی شمار موضوعات دیگر . از باب مثال ، غالب افراد زندگی خود را بدون پرس و جو و تردید ورزی درباره باورهای اساسی خویش ، نظیر اینکه قتل عمدی نادرست است ، به سر می آورند . ولی چرا این کار نادرست است ؟ چه توجیهی برای قبول به نادرستی قتل وجود دارد ؟ آیا قتل تحت هر شرایطی کرداری است نادرست ؟ و اصلا منظور من از " نادرست " چیست ؟ این ها پرسش هایی فلسفی هستند . کثیری از باورهای ما وقتیکه در بوته بررسی نهاده شوند ، کاشف بعمل می آید که پایه های قرص و محکم دارند ؛ ولی وضع در مورد برخی از آنها خلاف است . مطالعه فلسفه نه تنها به ما کمک می کند تا از سر روشن اندیشی در باب پیش داوری های مان اندیشه کنیم ، بلکه یاری مان می دهد تا از باورهای خود به دقت رفع ابهام کنیم . در این راه که قدم برداریم ، رفته رفته این قابلیت در ما پرورش می یابد که در باب طیف گسترده ای از موضوعات به طرزی منسجم و خرد پسند استدلال بیاوریم و این مهارتی است سودمند و قابل انتقال به دیگران . ادامه دارد .

    صفحه سوم – تاریخ جهانی

    ( قسمت دوم )

    پالئولی تیک میانه

    این دوره را موسترین می خوانند . یخچال ها توسعه بیشتری یافتند و هوای اروپا مرطوب تر و سردتر شد . گیاهان از نوع گیاهان قطبی بود و حیوانات از نوع حیواناتی که به این آب و هوا عادت داشتند از قبیل ماموت ، کرگدن یالدار ، خرس های بزرگ ، شیر و کفتار غارها ، گوزن ، روباه ، بزکوهی ، موش خرما ، گاو کوهان دار و گرگ . نژاد عمده انسان نژاد نئاندرتال است که استخوان های زیادی از او بدست آمده ، از مشخصات وی پیشانی بلند و متمایل به عقب ، طاق ابروان ضخیم ، فک های جلو آمده و استخوان بندی های محکم می باشد . با مطالعه استخوان بندی این انسان معلوم می شود که وی به زحمت می ایستاده و هنگام راه رفتن زانوان وی خم بوده است و زبان روشن و صریحی نداشته است . نژاد نئاندرتال ظاهرا از نژاد هایدلبرگ بوده و دو نژاد دیگر نزدیک بهمین نژادها یعنی نژاد فلسطین و نژاد رودزیا در همین دوره زندگی می کردند . انسان موسترین هم چنان در غارها ساکن بود و غذای خود را از گوشت خام یا پخته تهیه می کرد . وی که از جهت تعداد و سلاح برتر از مردم دوره پالئولی تیک قدیم بود به شکار انواع حیوانات ، حتی خطرناک ترین آنها می پرداخت و برای این کار از اسلحه سنگی یا داس هایی که تهیه می کرد استفاده می نمود و به این ترتیب حتی به کشتن ماموت های نیز توفیق یافت . در صنعت دوره موسترین لوازم و آلات سنگی و استخوانی تهیه می شد و مخصوصا از سنگ سیلکس استفاده شایانی بعمل می آمد و مشته هایی که فقط یک طرف آن تراش داشت و آلتی مخصوص تراش و نوک های تیز مخصوص نیزه و کارد ساخته می شد . سرمای شدید آن ایام انسان را بر آن داشت تا پوششی برای خود تهیه کند و این لباس از پوست حیوانات بوده که بوسیله سیلکس تراشیده و آماده می شد . ادامه دارد .

     

    صفحه چهارم – داستان کوتاه

    ( چند تار مو – احسان بهرام غفاری )

    اپیزود یک - هزار و سیصد شصت و پنج " جریان گرم خون را در شقیقه هایش حس می کرد . دستانش می لرزید و عرق کرده بود . احساس می کرد با یک روسپی خیابانی هیچ تفاوتی ندارد . جای سیلی دخترک کم سن و سالی که از پاترول سبز رنگ پیاده شده بود و او را صدا کرده بود ، روی صورتش می سوخت و هنوز گز گز می کرد . با اینکه تمام توانش گرفته شده بود ولی سعی می کرد سریع قدم بردارد و خود را به خانه برساند . وقتی به خانه رسید ، پدر و مادرش را متقاعد کرد که او را به پیش عمویش در سوئد بفرستند و عاقبت او رفت . از شهری که هم جنس خودش فقط بخاطر طره ای مو ، در گوشش خوابانده بودند و او را فاحشه خطاب کرده بودند .

    اپیزود دو - هزار و سیصد هشتاد و شش " وقتی هواپیما به زمین نشست ، احساس کرد که همه جا عوض شده است ، دیگر هیچ چیز مثل قبل نبود . وقتی وارد سالن فرودگاه شد ، احساس بیگانه گی به او دست داد . دخترانی را می دید که با مانتوهای کوتاه رنگی با موبایل صحبت می کنند ، می خندند و آرایش های غلیظی دارند . دستی به صورتش کشید و یاد روزی افتاد که بخاطر فقط چند تار مو سیلی خورده بود و ... سعی کرد جمله را تکرار نکند و به پدر مادری که سالها ندیده بودشان فکر کند . دستان مادر را که برای او تکان می دید ، از دور دید و به سمت والدینش رفت . چقدر پیر شده بودند . وقتی حسابی توی آغوش هم گریه کردند به سمت خانه حرکت کردند . در راه فقط از پنجره ماشین به بیرون نگاه می کرد . در ذهنش این سوال تکرار می شد که آیا این جوانهایی که می بیند قدر آزادی شان را می دانند . اصلا می دانند که سال ها پیش کمیته هم بوده و ... . ماشین ایستاد . به خودش آمد . یک ماشین پلیس به همراه یک ماشین بزرگتر راهشان را بسته بودند . زنی چادری از ماشین بزرگتر پیاده شد و به سمت آنها آمد ، او را از ماشین پیاده کرد و به کناری برد . دو سرباز از ماشین پیاده شدند ، شاید فکر می کردند که او می خواهد فرار کند ! پایش دوباره سست شد ، صورتش دوباره سوخت و خون گرم را در شقیقه هایش احساس کرد . وقتی زن چادری با دستمالی بد بویش آرایش او را پاک کرد و سنجاقی به روسری او زد ، همان لحظه تصمیم اش را گرفت . وقتی وارد ماشین شد ، از پدرش خواست که مستقیما به یک آژانس هواپیمایی بروند و حتی دیگر برای مرگ پدر و مادرش هم به ایران بازنگشت . همین .

    وبلاگ من : www.ebgh.blogfa.com

     

    صفحه پنجم – بزرگان

    ( علی اکبر صنعتی )

    علی‌اکبر صنعتی در ۱۲۹۵ در کرمان به‌دنیا آمد . پدرش در پایان جنگ جهانی اول به دلیل ابتلا به بیماری طاعون درگذشت و مادرش که توانایی تامین مخارج زندگی او را نداشت علی‌اکبر را به پرورشگاه صنعتی کرمان سپرد . موسس این پرورش‌گاه حاج علی‌اکبر صنعتی‌زاده برای اینکه بچه‌های پرورشگاه بتوانند تحصیل کنند نام خانوادگی خود را به روی آن‌ها می‌گذاشت و نام سیدعلی‌اکبر صنعتی نیز به همین دلیل نام قانونی علی‌اکبر شد . روزگاری گذشت . علی اکبر به یتیم خانه و کارگاه قالی بافی یتیم خانه عادت کرده بود . دوره جدیدی در زندگی او آغاز شد ، حاج علی اکبر صنعتی تصمیم گرفت ، با شروع سال تحصیلی بچه ها را به مدرسه بفرستد ، اما علی اکبر و خیلی از بچه های یتیم خانه برای رفتن به مدرسه یک مشکل داشتند و آن هم نداشتن نام خانوادگی بود. به همین خاطر، روزی ماموران ثبت احوال را به یتیم خانه دعوت کرد و از آنان خواست تا نام خانوادگی خودش – صنعتی – را در شناسنامه بچه ها از جمله علی اکبر ، ثبت کنند . آن روز برای علی اکبر روزی فراموش نشدنی بود . روزی که "سید علی اکبر صنعتی" نام گرفت . کلاس چهارم و پنجم بود که به حقیقت تلخ یتیمی خود پی برد . دیگر با دنیای شاد کودکی فاصله گرفته بود و بیشتر وقت ها به پدر از دنیا رفته اش فکر می کرد و به مرض طاعونی که او را از پدرش جدا کرده بود . طاعون برای او یک هیولا بود ، هیولای ترسناک . او با نقاشی هایش به جنگ هیولا می رفت . شکل هیولای طاعون را روی کاغذ می آورد و او را به بند می کشید ، به این خیال که از او انتقام بگیرد و به این شکل استعداد او در این هنر نمایان شد . روزی علی اکبر به طور اتفاقی عکس چاپ شده ای از تابلوی مشهور "تالار آیینه" اثر استاد کمال المک را در یک سالنامه دید  وقتی عکس آن تابلوی بسیار زیبا را دید ، ساعتها به فکر فرو رفت و دانست که هنوز راه درازی در پیش دارد . تا آن روز فکر می کرد ، نقاشی و هنر همان چیزی است که خودش به تنهایی تجربه کرده است . اما "تالار آیینه" دریچه تازه ای از نور به دنیای بسته علی اکبر گشود و او را وا داشت تا به دنبال آفریننده  "تالار آیینه" بگردد . او تا آن روز نمی دانست که با همت استاد کمال الملک مدرسه ای در پایتخت تاسیس شده است به نام "مدرسه صنایع مستظرفه" - مدرسه هنرهای زیبا و ظریف - و در آن عده ای از شاگردان مخلص و با ذوق در حضور استاد بزرگ کمال الملک تعلیم می بینند . علی اکبر برای جمع کردن پول سفر تهران و ثبت نام در مدرسه کمال الملک تصمیم گرفت پرتره ای از چهره حاج علی اکبر صنعتی بکشد بعد از چند شبانه کار مداوم ، کشیدن تابلو به پایان رسید . آن روز ، حاج صنعتی در دفتر یتیم خانه نشسته بود ، علی اکبر آهسته جلو رفت و تابلو را روی میز او گذاشت . کافی بود حاجی انعامی به او بدهد ، آن وقت می توانست به تهران برود و استاد بزرگ را ببیند و ... چند روز بعد از آن حاج صنعتی او را به همراه نامه ای مبنی بر ثبت نام در مدرسه کمال الملک راهی تهران کرد . در آن زمان دیگر کمال الملک در آن مدرسه نبود و به نیشابور نقل مکان کرده بود به همین دلیل علی اکبر در کلاس درس استاد طاهرزاده (نقاش مینیاتور) حاضر شد و با جدیت کارش را شروع کرد. اما مینیاتور با روحیه اش چندان سازگاری نداشت . او طعم فقر و تنگدستی را چشیده بود . گرسنگی و پا برهنگی را می فهمید و به همین خاطر نمی توانست در سبکی که با روحیه اش تضاد دارد ، موفق گردد . تصمیم گرفت بجای کشیدن نقاشی مینیاتور از روی یک مجسمه گچی نقاشی کند . این مجسمه را "استاد ابوالحسن خان صدیقی" ساخته بود . مجسمه مرد کوری به نام حاج مقبل که در میدان بهارستان تهران نی می نواخت و با پولی که به او می دادند روزگار می گذراند . او با این نقاشی از دنیای مینیاتور دور شد و استعداد خودش را در مجسمه سازی نشان داد و برای تبحر در این هنر در محضر "استاد ابوالحسن خان صدیقی" حاضر شد . روزی سید علی اکبر شنید که نمایشگاهی در سفارت آلمان برپا شده است ، به همراه استاد "طاهر بهزاد" به دیدن آن رفت . نمایشگاه نقاشی های "آلبرت هونمان" علی اکبر تا آن زمان بیشتر با رنگ و روغن کار کرده بود و کار با آبرنگ را چندان جدی نمی گرفت . اما تماشای آبرنگ این هنرمند ، او را شیفته این فن نمود . بعد از نمایشگاه ، ارتباط علی اکبر با هونمان بیشتر شد . به طوری که او حدود شش ماه ، عصرها بعد از تعطیل شدن کلاس های مدرسه ، به خانه او می رفت و تعلیم آبرنگ می گرفت . پس از آن علی اکبر به یتیم خانه پسر حاجی که در تهران (روبروی موزه ایران باستان) قرار داشت رفت و در آنجا با تلاش شبانه روزی خود و کمک برادران یتیمش ، بیش از 40 مجسمه ساخت و در یتیم خانه به نمایش گذاشت . آنقدر استقبال از این نمایشگاه زیاد بود که برای بازدیدکنندگان بلیت در نظر گرفته شد که آن پولها هم اغلب صرف خرید گچ و سایر ابزار و وسایل ساختن مجسمه های دیگر می گردید . در 28 مرداد 1332 شمسی بین مصدق و شاه درگیری پیش آمد و حکومت مصدق با کودتا بر کنار شد ، عده ای آدم جاهل و ناآگاه به نمایشگاه هجوم آورند و مجسمه های بی گناه استاد را شکستند . قصد آنها شکستن مجسمه هایی بود که بالاجبار علی اکبر از شاه ساخته بود اما اکثر مجسمه های نمایشگاه خرد شد ، تابلوهای آن شکست و از بین رفت . بعد از آن علی اکبر مدتی را با ناامیدی گذراند اما به خود دلداری داد و تصمیم گرفت به جبران آن بپردازد . او هر مجسمه و تابلویی که امکان مرمت داشت – تا آنجا که توانست – از نو ساخت . "دوباره از نو" با دو سال تلاش مداوم ، مجسه هایی از شخصیت های بزرگ ایران و جهان ساخت و در آن جا به نمایش گذاشت . اما به اصرار پسر حاجی علی اکبر (آقای عبد الحسین)، نمایشگاه را به ساختمانی در حوالی میدان راه آهن ، انتقال داد . در سال 1352 شمسی ، پسر حاج صنعتی ، از دنیا رفت و محل نمایشگاه میدان راه آهن که ملک شخصی او بود در اختیار ورثه قرار گرفت ، آنها نیزنمایشگاه را تعطیل کردند و بر در آن قفل زدند . خواهش علی اکبر سودی نداشت و بچه های گچی و سنگی و برنزی او در آن نمایشگاه زندانی شدند . بعد از این جریانات استاد بسیار منزوی و تنها گشت . اما باز روحیه پر تلاشش باعث گشت تا دوباره کلاس درس خود را در خانه تشکیل دهد . و شروع به تعلیم پسرهایش : محمود ، احمد و محمد کرد . می خواست تا جایی که می تواند ، حاصل نیم قرن تجربه خود را به آنها منتقل کند و کم کم اتاق خود را به نمایشگاه تبدیل کرد. نمایشگاهی از تابلوهای کوچک و مجسمه هایی از موم و گچ . موزه سیزده آبان واقع در میدان توپخانه ، برخی از آثار استاد صنعتی را در خود جای داده است که دیدن آن خالی از لطف نیست . روحش شاد .

     

    صفحه ششم – معرفی یک سایت

    http://www.farsilink.com

    این سایت که متعلق به مرکز تحقیقات فناوری و آموزش های حرفه ای استان اصفهان می باشد یکی از برترین بانک های اطلاعاتی سایت های ایرانی و خارجی می باشد . شما میتوانید در این سایت لیست کاملی از سایت های ایرانی و خارجی را در زمینه های مختلف مانند ورزش ، هنر ، رایانه ، اقتصاد ، تجارت ، صنایع ، سازمان های جهانی ، علم ، آموزش ، سرویس های رایگان و ... ببینید و بعنوان مرجع استفاده نمایید .

     

    صفحه هفتم – نقاشی

    ( فریدا کالو )

    فریدا کالو در شهرک کوچکی به نام کویوکن در حومه شهر مکزیکو به دنیا آمد . پدرش یک نقاش و عکاس یهودی - آلمانی با اصل و نسب رومانیایی بود . فریدا در سن شش سالگی دچار بیماری فلج اطفال شد و این باعث شد که پای راست او همیشه شدیداً لاغرتر از پای دیگرش باشد . با این وجود ، شخصیت بی پروا و چابکش موجب شد که در طول زندگی او بر ناتواناییهای جسمی خود چیره شود . در سال ۱۹۲۵ کالو در تصادف مهیب اتوبوسی که بر آن سوار بود شدیداً مجروح شد . ارادهٔ قوی‌ای که برای زیستن داشت به او اجازه داد که زنده بماند و از آسیبهای جسمی‌اش جان سالم به در ببرد و در نهایت قادر به راه رفتن شود . با این وجود ، درد پای فریدا هرگز بطور کامل او را ترک نکرد . پس از این تصادف ، فریدا توجهش را از حرفهٔ پزشکی به نقاشی معطوف کرد . نقاشیهای فریدا بازتابی از تجارب شخصی او هستند . فریدا در نقاشیهایش تاکید زیادی روی «رنج» و همچنین زندگی خشن زنان دارد . از ۱۴۳ نقاشی که او کشیده ۵۴ تایشان از چهرهٔ خودش هستند . چهره‌نگاری‌های کالو از خودش آمیخته با مفاهیم و نمادهای شخصی هستند . با سررشته‌ای که فریدا از علم پزشکی داشت ، بعضی نقاشیهایش با دقت بسیار در کالبدشناسی بدن انسان کشیده شده‌اند . فرهنگ مکزیکی تأثیر زیادی روی کالو داشت و این شدیداً در نقاشی‌هایش مشخص است . نقاشیهای کالو مورد توجه نقاش بنام مکزیکی دیه‌گو ریورا ، که بعداً در سال ۱۹۲۹ با او ازدواج کرد ، قرار گرفت . ازداوج کالو و ریورا بی‌ثبات بود و پس از ۱۰ سال به یک جدایی طولانی و سپس طلاق انجامید ، اما کالو و ریورا در سال ۱۹۴۰ دوباره ازدواج کردند . در زمان اولین ازدواج دیگو ۴۲ ساله ، ۱۸۶ سانتی متر و ۱۳۶ کیلو گرم بود ؛ فریدا ۲۲ ساله ، ۱۵۸ سانتی‌متر و ۴۶ کیلو . کالو هرگز خود را سوررئالیست نخواند ، هرچند که کارهایش گاهی به عنوان هنر سوررئالیستی در نظر گرفته می‌شوند و او نمایشگاه‌های متعددی به همراه سوررئالیستهای اروپایی برقرار کرده بود . شیفتگی و کشش او به مسائل زنانه و روش رک و صادقانه‌ای که به وسیلهٔ آن او این شیفتگی را در نقاشی‌هایش نشان می‌داد ، باعث شده‌است بعضی صاحب نظران او را به عنوان یکی از فمینیستهای قرن بیستم برشمرند . فریدا کالو ، عشاق بسیاری داشت و در زندگی جنسی خود ، همهٔ مرزها و حتی مرزهای جنسیت را پشت‌سر گذاشت . فریدا غیر از شوهرش ، دیه‌گو ریورا ، نقاش و کمونیست معروف ، با افراد مشهور دیگری نیز رابطه داشت . از آن‌ها می‌توان به لئون تروتسکی ، کمونیست شهیر روسی و پائولت گدار بازیگر معروف و همسر چارلی چاپلین اشاره کرد . کالو در ۱۳ ژوئیه ، ۱۹۵۴ به خاطر انسداد جریان خون درگذشت . خاکستر او هم‌اکنون درون کوزه‌ای در خانهٔ قدیمی اوست که حالا تبدیل به «موزهٔ فریدا کالو» شده است .

     

    صفحه آخر

    رومن رولان - هيچکس حق ندارد وظايف خود را فداي تمايل دل خويش کند ، اما دست کم بايد اين حق را به دل داد که هنگام عمل به وظايف خويش خوشنود نباشد .
     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان