1027

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1027 :: چهارشنبه 22 آبان 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

وقتي «بي عرضگي» حد و اندازه نداشته باشد!

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1026) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • اسناد FBI در مورد اشخاص مشهور
  • طراحی دیدنی یک اتاق خواب
  • راز بمب هسته‌اي گمشده آمريكا
  • معرفي و دانلود فيلم : طبال سابق
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : افسانه نيل
  • دانلود انيميشن The Madagascar Penguins in: A Christmas Caper
  • آلبوم جدید و زیبای مهدی مدرس با نام مجسمه
  • آهنگ زيباي مي عشق باصداي همايون شجريان
  • McAfee Total Protection v2009
  • بازی دوز برای موبایل با فرمت جاوا
  • اتومبیل رانی در جاده های صعب العبور با فورد
  • قواعد موفقیت از نظر هربرت.کاسون
  • ايران روز شهيد ندارد!
  • گوگل ریدر، ترجمه می‌کند
  • يک با يک برابر نيست
  • «پرشیا»، روح باستانی ایران
  • آقای احمدی نژاد! احمدی نژادی باش!
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • کوکاکولا در حال آماده سازی دستگاه نوشابه ساز با 100 مزه مختلف
  • نگاهی به اصلاحات کنترل شده در جهان عرب
  • نامه يك دختر کم توقع به همسر آينده اش!
  • حرفهايي كه زنان عاشق شنيدنشان هستند
  • دبی، لاس وگاس خاورمیانه نیست
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

طراحی دیدنی یک اتاق خواب
سايت تکديد
بزرگترين مرکز دانلود سخنراني، کتاب و مداحي
اسم خود را به تصوير يک صورت تبديل کنيد!
مدلهای عجیب رایانه شخصی
تايم لاين انتخابات رياست جمهوري آمريکا
مجله فتيان
ویژه نامه ی تشکل ها و فعالان فرهنگی
مسابقه اي با وان حمام!
هواپيماي کاغذي بسازيد!
يكي مثل عماد
اسناد FBI در مورد اشخاص مشهور

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

راز بمب هسته‌اي گمشده آمريكا

شبكه خبري بي.بي.سي در گزارشي فاش كرد كه آمريكا پس از بروز حادثه‌اي در سال 1968 يك سلاح هسته‌يي را در زير يخ‌هاي گرينلند شمالي به حال خود رها كرده است.
به گزارش ايسنا، اين شبكه خبري انگليسي با اشاره به تحقيقاتي كه در اين باره انجام داده است افزود: نقطه قوت پايگاه هوايي"تول" كه واقع شدن آن بر بام جهان است، به معناي آن است كه اين پايگاه از زمان تاسيس آن در اوايل 1950 براي آمريكا داراي اهميت استراتژيك فوق العاده بوده است و به راداري كه در اين مكان نصب شده است اجازه مي‌دهد آلمان را براي كنترل موشك‌هايي كه بر فراز قطب شمال حركت مي كنند، زير نظر بگيرد. پنتاگون معتقد بود كه اتحاد جماهير شوروي قصد استفاده از اين پايگاه را براي آغاز يك حمله هسته‌يي عليه آمريكا داشته است و در سال 1960 عمليات‌هاي پروازي را در اين منطقه آغاز كرد. بمب افكن‌هاي " B-52" به طور مستمر بر فراز" تول" گشت مي‌زدند و در صورت مشاهده تخريب آن مي‌توانستند به طور مستقيم به مسكو بروند. گرينلند منطقه‌اي خودمختار در دانمارك است، اما انتقال تسليحات هسته‌يي از طريق قلمرو دانمارك سري نگهداشته شد. در 21 ژانويه 1968 يكي از آن عمليات‌ها با مشكل روبرو شد.
شبكه خبري بي . بي. سي افزود كه از جان هاگ و جو داماريو، دو خلبان اين جنگنده‌ها خواسته است تا چگونگي برخورد هواپيمايي‌شان با يخ در فاصله چند مايلي اين پايگاه توضيح دهند و افزود: بلافاصله پس از اين حادثه پرسنل نظامي، بومي‌هاي گرينلند و كارگران دانماركي براي كمك به حادثه ديدگان در محل حاضر شدند. در نهايت عملياتي چشم گير ظرف چند ماه انجام شد تا هزاران لاشه كوچك باقي مانده از اين هواپيما در سراسر اين خليج يخ زده جمع آوري شود و نيز حدود 500 ميليون گالن يخ از اين محل جمع آوري شد كه برخي از تكه هاي آن حاوي آثار راديو اكتيو بودند.
در يك نوار ويديويي طبقه بندي شده دولتي آمريكا كه بي.بي.سي به آن دست يافت مستند اين پاكسازي وجود دارد و ايده‌هايي را در خصوص دامنه اين عمليات به دست مي‌دهد.
مواد انفجاري داراي قدرت بالايي كه چهار بمب هسته‌يي را احاطه مي‌كند منفجر شدند، اما ابزارهاي هسته‌يي واقعي آنها منفجر نشد.
پنتاگون اعلام كرد كه هر چهار سلاح هسته‌يي "نابود" شده است. اين ممكن است به لحاظ تكنيكي درست باشد؛ زيرا بمب‌ها ديگر كامل نبودند اما اسناد طبقه بندي شده‌اي كه تحت برنامه "قانون آزادي اطلاعات آمريكا" در اختيار بي.بي.سي قرار گرفته است و بخشي از آن هم چنان طبقه بندي شده است داستاني سياه‌تر را فاش مي‌كند كه مورد تاييد افرادي كه در پاكسازي حاضر بودند و يا به اطلاعات دسترسي داشته‌اند است.
اين اسناد روشن مي‌سازد كه بازرسان كه ظرف هفته هاي پس از حادثه قطعات را كنار هم قرار دادند متوجه شدند كه در اين قطعات فقط مي‌توان سه سلاح را يافت.
حتي تا پايان ژانويه يكي از اين اسناد از بخشي سياه شده در يخ‌ها حرف مي زد كه مجددا يخ زده بود و داراي خطوط ناشي از فرود سلاح با چتر بر روي آن بود.
در اين سند آمده است: چيز خاصي نظير گداخت اولي يا دومي در يخ فرو رفته است كه اولي يا دومي به قطعات سلاح اشاره مي‌كند. در ماه آوريل تصميم گرفته شد يك زيردريايي از نوع "استار" به پايگاه ارسال شود تا بمب گم شده را جست‌وجو كند كه شماره سريال آن 78252 (جست و جوي زير دريايي مشابه آن در سواحل اسپانيا كه دو سال قبل از اين حادثه رخ داد به يافتن يك سلاح گم شده ديگر كمك كرد) بود.
اما هدف اصلي اين جست‌وجو اين بود كه عمدا به دور از چشم مقامات دانماركي انجام شود.
در سندي كه متعلق به ماه ژوئيه است آمده است: اين واقعيت كه اين عمليات شامل جست‌وجوي قطعات گم شده سلاح است بايد بايد به عنوان NOFORN محرمانه نگه داشته شود. واژه NOFORN به معناي آن است كه نبايد براي هيچ كشور خارجي فاش شود.
اين سند مي‌افزايد: در مذاكرات با دانماركي‌ها بايد به اين عمليات به عنوان تحقيقات تكراري تحقيق در سطح زيرين نقطه ضربت اشاره شود.
اين سند وضعيت هولناكي را كه در حال به وقوع پيوستن بود اين طور شرح مي دهد؛ اما تحقيقات در زير دريا با مشكلات فني روبرو شد و با توجه به اين كه زمستان نزديك مي‌شد يخ‌ها مجددا يخ مي‌بستند.
اجزاي طبقه بندي شده طرح كلاهك هسته‌يي نشان مي‌دهد كه اين قطعات رها شده تسليحات علاوه بر اين واقعيت كه حاوي اورانيوم و پلوتونيوم بودند به دليل روش طراحي، شكل و ميزان اورانيوم به كار رفته در آن داراي حساسيت بسيار بالايي هستند.
اما در نهايت اين جست‌وجو رها شد. نمودارها و يادداشت‌هايي كه در اسناد طبقه بندي شده وجود دارد نشان مي‌دهد كه جست‌وجوي كل منطقه‌اي كه قطعات در آن پراكنده شده بودند ممكن نبوده است.
بي بي سي ادامه داد: ما به دنبال برخي از مقاماتي رفتيم كه در پي‌گيري‌هاي پس از وقوع اين حادثه دخيل بوده‌اند. يكي از آنها ويليام چمبرز طراح سابق تسليحات هسته‌يي در آزمايشگاه هسته‌يي" لوس آلاموس" بود كه در آن زمان مديريت تيم‌هاي حوادث را از جمله در حادثه "تول" به عهده داشت.
وي به بي.بي.سي در توضيح منطق تصميم به رها كردن اين تحقيقات گفت: اميدي به آنچه ممكن است آن را شكست در باز گرداندن قطعات بناميد وجود نداشت.
چمبرز افزود: براي هر كس ديگري يافتن قطعات طبقه بندي شده در صورتي كه ما اين كار را انجام نمي‌داديم بسيار مشكل بود. اين ديدگاه وجود داشت كه هيچ كس ديگري قادر نيست به طور پنهاني به اين قطعات حساس دست يابد و مواد راديو اكتيو در چنين بستر بزرگي از آب فرو خواهند رفت و ضرري نخواهند داشت.
ديگر مقاماتي كه پرونده‌هاي طبقه بندي شده را مشاهده كرده‌اند رها كردن يك سلاح هسته‌يي در اين منطقه را تاييد كردند.
پنتاگون از اظهارنظر در خصوص اين تحقيقات خودداري و فقط به مطالعات رسمي سابق در خصوص اين حادثه اشاره كرد.
اما اين حادثه پاكسازي و راز بمب گمشده هم چنان آنهايي را كه در آن زمان در اين مساله دخيل بودند و آنهايي را كه در اين منطقه زندگي مي‌كنند و با نگراني‌هايي كه در خصوص تاثيرات زيست محيطي و بهداشتي وقايع آن روز در 1968 وجود دارد هم چنان آزار مي دهد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

طبال سابق
Ex Drummer

کارگردان: کوئن مورتير. فيلمنامه: کوئن مورتير بر اساس رمان هرمن بروسلمانز. موسيقي: آرنو، فليپ کوولير، ميليونر، گاي وان نوتن. مدير فيلمبرداري: گلاين اسپيکارت. تدوين: مانو وان هووه. طراح صحنه: خيرت پاره ديس. بازيگران: دريس وان هگن[دريس]، نورمن بئرت[کوئن د گيتر]، گونتر لاموت[يان وربيک]، سام لوويک[ايوان وان دروپ]، فرانسوا بيوکلير[پدر وربيک]، برنادت دامان[مادر وربيک]، نانسي دنيس[همسر ايوان]، دلورس بوکيرت[ليو]، ويم ويليرت[جيمي]، شانتال وانين[کريستين]، تريستان ورستون[دوريان]. 90 و 104 دقيقه. محصول 2007 بلژيک. برنده جايزه داوران جشنواره رين دنس، نامزد جايزه ببر از جشنواره رتردام، برنده جايزه ويژه داوران جشنواره ورشو.
سه مرد تصميم گرفته اند تا يک گروه موسيقي راه انداخته و براي يک بار هم که شده يک بار روي صحنه بروند. اما هر کدام از اين آدم ها جدا از مشکلات زندگي صاحب معلوليت هايي نيز هستند. کوئن آواز خوان اختلال گويشي دارد، يکي از دست هاي يان نوازنده باس به خاطر حادثه اي در کودکي اختلال حرکت دارد و اوان گيتاريست نيز مشکل شنوايي دارد. از طرف ديگر براي تکميل شدن گروه به يک طبال نيز نيازمندند و براي همين يک روز پشت در خانه نويسنده اي مشهور به نام دريس ظاهر مي شوند. دريس ابتدا دعوت آنها را جدي نمي گيرد، چون او هم مشکل خاص خودش را دارد: دريس قادر به نواختن طبل نيست!
با اين حال دريس که زندگي مرفه و راحتي دارد براي شوخي هم که شده پيشنهاد اين سه نفر را قبول مي کند. او که با زني زيبا زندگي و گاه همراه او سکس گروهي را نيز تجربه مي کند، به محض آشنا شدن با اعضاي گروه متوجه مشکلات خصوصي آنها نيز مي شود. کوئن يک نازي است و علاقه عجيبي به کتک زدن زنها دارد، پدر يان ديوانه و در خانه بستري است و خود او نيز همجنس گراست، ايوان نيز زندگي بي سر و ساماني با همسرش را مي گذارند. با اين حال هر سه نفر استعداد عجيبي در نواختن دارند و به زودي نام فمينيست ها را براي گروه خود برگزيده و شروع به تمرين مي کنند. کم کم دريس به گروه علاقمند مي شود و هر کاري را که لازم مي داند براي سر گرفتن اولين و آخرين اجراي آنها انجام مي دهد. اما همه چيز رفته رفته به شکلي بغرنج در هم مي ريزد….

چرا بايد ديد؟
در يک کلام: برآشوينده و تکان دهنده!
تا قبل از ديدن طبال سابق کوئن مورتير را نمي شناختم. جست و جو در اينترنت و منابع مکتوب هم کمک چنداني نکرد. جز اينکه در طول 12 سال گذشته چهار فيلم ساخته و با دومين فيلمش کار يک روز سخت در 1997 چند جايزه دريافت کرده و به شهرت رسيده است. طبال سابق آخرين کار او و دومين اثر موفق اش به شمار مي رود که شهرتي همسنگ گاسپار نوئه فرانسوي براي وي به ارمغان آورده است. کساني که برگشت ناپذير را ديده باشند، با حال و هواي فيلم هاي نوئه آشنايند و مي توانند حدس بزنند فيلم هاي مورتير از چه سنخي است. فيلم يک جمله بگويم که براي افراد مومن و معتقد و اخلاق گرا و حتي آدم هايي با قلب ضعيف قابل تماشا نيست.
سبک بصري مورتير براي تصوير کردن زندگي چند بازنده که مي توانند نمونه هايي دقيق از جامعه امروز هلند باشند، بديع و گاه آزارنده است. او بازنده هايي را تصوير مي کند که مي خواهند به اوج برسند. کساني که در فقر، اعتياد، روابط جنسي و خانوادگي انحراف آميز غرق شده اند. اعاري از احساس هر گونه مسئوليت روزگار را به بطالت مي گذرانند و به راک اند رول عشق مي ورزند. زندگي حال آنها شکننده است و آينده اي هم وجود ندارد.
خشونت هراس آور و سکس جزئي از اين کمدي سياه و ابسورد هستند که مي توانند شما را به ياد برگشت ناپذير، پرتقال کوکي و انسان سگ را گاز مي گيرد بيندازد. داستاني که از زبان يک نويسنده ثروتمند، مشهور و بي درد روايت مي شود که براي فرار از آسايش محيط خود به ميان اوباش اوستند پناه مي برد. ما نيز همراه او پا به دنياي پر از پلشتي اين افراد مي گذاريم و سرانجام به اين نتيجه مي رسيم که تمامي اين شوربختي ها در نتيجه سياست هاي غلط دولت ها شکل گرفته است. قهرمان فيلم در جايي به زني که شب قبل در سکس گروهي با وي خوابيده بود، مي گويد اندوه جمعي وجود ندارد. هر چه هست شخصي است!
اما در پايان فيلم دوست داريم بر خلاف او به اندوه جمعي ايمان بياوريم. طبال سابق فيلمي براي همه کس نيست. حتي دوستداران آن نيز بعد از اتمام تماشاي فيلم براي رهايي از کثافت آن بايد سري به حمام بزنند. اما بي ترديد يکي از بهترين و تکان دهنده ترين فيلم هاي اروپايي اخير است که نگاه هاي عميق تر و جدي تر را طلب مي کند!
ژانر: کمدي، جنايي، درام، موسيقي.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part1.rar 
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part2.rar 
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part3.rar 
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part4.rar 
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part5.rar 
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part6.rar 
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part7.rar
Ex.Drummer.2007.DVDRip.XviD-FRAGMENT.RoseReDD.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

افسانه نيل
Mystery of the Nile

مستند «افسانه نيل»
محصول IMAX

On Christmas day of 2003, Pasquale Scaturro and a team of explorers set out on an epic quest to become the first to complete a full descent of the world's greatest river, the Blue Nile and the Nile, from source to sea. Four months later, on April 28 at 7:01am, Pasquale and his expedition partner Gordon Brown, reached the mouth of the Nile at the Mediterranean Sea, becoming the first in history to complete this 3,250-mile journey. Their amazing journey is the basis for the IMAX film, MYSTERY OF THE NILE.
The epic 3,250 mile descent down the world's greatest and deadliest river has eluded humankind for centuries - until now! Ride shotgun on the team's 16-foot rafts as they crash through the rapids in Ethiopia's desert canyons. Battle through some of the world's most extreme whitewater rapids with renowned kayaker, Gordon Brown. Over the arduous, four month journey, the team faces nearly in-surmountable challenges - from crocodile attacks to armed bandits and arrests. Through breathtaking cinematography, Mystery of the Nile reveals a wondrous region and abundant treasures, from Tissisat Falls and the wonders of Egypt to the forgotten black pyramids of Meroe and 12th century churches that were carved into sheer rock.
MYSTERY OF THE NILE tells the story of this emotional and historic expedition while also exploring the cultural and environmental links between the Ethiopian, Sudanese and Egyptian civilizations. Both a captivating human adventure and a serious in-depth look at this most fascinating yet little-known region, MYSTERY OF THE NILE promises another exciting and educational giant screen experience.


لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Madagascar Penguins in:
A Christmas Caper


 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

مجسمه
باصداي مهدي مدرس

آلبوم جدید و زیبای مهدی مدرس با نام مجسمه با 3 کيفيت
 

نام آهنگ کیفیت عالی کیفیت متوسط کیفیت پایین
Shabe Khiali Download Download Download
Mojasame Download Download Download
Azizam Download Download Download
Kare Khoda Download Download Download
Be Ki Begam Man Download Download Download
Masti Download Download Download
In Be Un Dar Download Download Download
Masti ( Rock V ) Download Download Download
Vazife Download Download Download

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي مي عشق
باصداي همايون شجريان

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

McAfee Total Protection v2009

با توجه به فراوانی نرم افزارهای ضد ویروس و ضد مخرب افزاها ، و تعدد کمپانی های سازنده این دسته از نرم افزارها هنوز کاربران به دنبال آنتی ویروس هایی هستند که امنیت و سلامت سیستم آنها را کاملا تامین کرده و روال سیستم را در دست داشته باشد !! نرم افزارهای فراوانی در طول این مدت به بازار معرفی و عرضه شده اند ، ولی شاید یکی از جنجالیترین این نرم افزارها McAfee Total Protection بوده باشد !! در اولین سری تولید و عرضه این نرم افزار ادعاهای طراحان این نرم افزار تا حدی رسید که گفته میشد ، نسخه عرضه شده به بازار یکی از کاملترین ها بوده و حتی نیاز به ارائه نسخه جدید آن تا چند سال آینده نبوده و تنها با به روز رسانی از پایگاه داده ها مشکل حل خواهد شد ! ولی پس از مدتی کار با نرم افزار ، همگان متوجه نقایص و ضعف های موجود در نرم افزار شده ، بنابراین ادعاهای گروه طراح ا زیر سوال رفت !! پس از جمع آوری نسخه جنجالی و به فاصله 2 سال از نسخه سابق ، کمپانی مشهور McAfee اقدام به ارائه نسخه جدیدی کرد که تا حد فراوانی نبض بازار را در اختیار گرفت و در نهاییت موفق شد با به کارگیری پیشرفته ترین متد های طراحی و تکنولوژی های روز به روز ترین و مستحکم ترین نسخه موجود را در اختیار کاربران قرار دهد !! چند روز پیش نیز این کمپانی قدرتمند جدیدیترین نسخه از آنتی ویروس بسیار قدرتمند خود را روانه بازار کرده که با استقبالی بی نظیر مواجه شده است !!
McAfee Total Protection یک جعبه بسیار قدرتمند متشکل از نرم افزارهایی مانند : آنتی ویروس, آنتی فایروال, آنتی اسپم ،محافظ سخت افزار ، ضد مخرب ابزار و .... که در نوع خود از جهت کلی گرایی و همه جانبه بودن بی نظیر است ! کمپانی قدرتمند McAfee در طول سالیان اخیر تمامی نرم افزارهای امنیتی خود را هر ساله به صورت مجموعه هایی بی نظیر منتشر کرده است ، سیر تکاملی این مجموعه ها تا جایی ادامه داشته که Total Protection را با بازار معرفی نموده است ! ابزارهای توانمند به کار رفته در این نرم افزار قدرتمند ، خیال کاربر را به طور کلی راحت کرده و در صد اطمینان وی را تا حد قابل توجهی افزایش داده است ! وجود ابزارهای تخصصی در این زمینه باعث خواهد شد تا از هر طرف و برای هر مشکل و معظلی ابزاری جداگانه و پیشرفته موجود باشد که بتواند به راحتی در مواقع بحران به داد سیستم رسیده و آن را از وضعیت خطر خارج کند !! می توان گفت که این نرم افزار در واقع دارای بخش های گوناگونی است که در زیر به اختصار به چند بخش آن اشاره خواهیم کرد:

Data Backup : با استفاده از این ابزار شما قادر خواهید بود تا پس از تنظیم زمان دقیق جهت انجام عملیات پشتیبان گیری و تهییه Backup ، به سراغ کارهای روز مره خود رفته و این بخش عملیات حیاتی را به نرم افزار بسپارید !
Anti-phishing : یک ابزار ضد ترفند های سرقت می باشد ! این ابزار قادر خواهد بود تا اشخاص و وب سایتها یی را که به هر طریق و ترفندی قصد تجاوز به حریم شخصی شما را داشته و در فکر ربودن اطلاعات شما هستند را به سریعترین حالت ممکن شناسایی کرده و از ادامه فعالیت آنها ممانعت به عمل آورد !!
Anti-Spam : این ابزار سدی مستحکم در برابر ورود و فعالیت اسپم ها بوده و قادر است تا آنها را به راحتی شناسایی کرده و سریعا از رده خارج کند !
Anti-virus : این بخش همان بخش حیاتی و اصلی نرم افزار می باشد که می تواند سیستم شما را از انواع ویروس ها ، حتی به روز ترین آنهای پاکسازی کرده و در امان نگه دارد !
Anti-spyware : ابزاری بسیار هوشمند و قدرتمند که فعالیت آن جلوگیری همه جانبه از ورود نرم افزارهای جاسوسی و مخرب افزارها به درون سیستم می باشد !!
Two-way Firewall : نقطه عطف نرم افزار همین دیوار آتش بسیار قدرتمند آن می باشد که دارای مزایای فراوانی در هنگام اتصال به اینترنت و وب گردی می باشد !!
Parental Controls : به کمک این ابزار قادر خواهید بود تا سایت ها و مکان هایی که نیاز است دور از دید باشند و یا کودکان به آن ها دسترسی نداشته را فی*لتر کرده و محدودیت دسترسی ایجاد کنید !!
Identity Protection : این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا بدون لو رفتن اطلاعات مهم و محرمانه خود در اینترنت به خیال راحت با گشت و گذار و یا خرید اینترنتی بپردازید !!
در نهایت باید گفت اجتماع این جنین ابزارهای قدرتمندی در این جعبه قدرتمند نوید از آینده بسیار روشن تر از حال حاضر این نرم افزار را می دهد و اینکه این نرم افزار بتواند پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و به قله تکنیک های ابزاری روز دست پیدا کند!


ویژگیهای مورد نیاز سیستم:
- سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 2000 سرویس پک- چهار (SP4) و یا بالاتر.
- سیستم عامل ویندوز XP سرویس پک- یک (SP1) و یا بالاتر
- سیستم عامل ویندوز Vista سرویس پک یک (SP1) و یا بالاتر
- صفحه نمایشی با وضوح 800 X 600 یا بیشتر
- حافظه 128 MB
- فضای خالی روی هارد دیسک 75MB
- دسترسی به اینترنت
- مرورگر اینترنتی Microsoft Internet Explorer نسخه 6.0 یا بالاتر
- مرورگر اینترنتی Mozilla Firefox نسخه 1.5 یا بالاتر


قابلیت های کلیدی نرم افزار :
- وجود ابزارهای قدرتمند و تخصصی جهت مقابله با دوره های بحران سیستمیک
- قابلیت اسکن دقیق و قدرتمند تمامی قسمت های سیستم جهت ویروس یابی
- دیوار آتشین منحصر به فرد و بی نظیر ساخته شده یا متد های طراحی روز دنیا
- محافظت دقیق از شبکه های اجرایی و آماده باش همیشگی جهت رفع عیوب و نقایص
- بکار گیری ابزراهای قدرتمند و مدرن جهت کنترل والدین بر فرزندان
- افزایش توان اجرایی و کارایی عملی سیستم با حذف فایلهای مخرب و اضافه
- انجام قدرتمند اسکن و عملیات مخرب یابی بدون کاستن از سرعت سیستم
- به کار گیری جدیدترین و پیشرفته ترین متد های طراحی روز دنیا درابزراهای کاربردی نرم افزار
- قابلیت چک و اسکن نمودن سیستم به دو صورت دستی و یا اتوماتیک
- قابلیت به روز شدن با اتصال به مرکز داده ها
- و ....
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 66 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی دوز برای موبایل با فرمت جاوا

بازی زیبای Tic Tac Toe یا همان دوز از بازیهای اولیه و تاریخی بشر بوده است. اینبار این بازی جالب را می توانید در موبایل خود بازی کنید. این بازی تحت فرمت جاوا بوده و بر روی اکثر گوشی های موبایل قابل نصب می باشد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

اتومبیل رانی در جاده های صعب العبور با فورد Ford Racing: Off Road

بدون شک اتومبیل رانی در جاده های صعب العبور و بیابانی دارای جذابیت خاصی است. عبور از موانع و تپه ها و جنگل ها کار دشواری است اما اگر شما صاحب یکی از اتومبیل های گران قیمت و شاسی بلند کمپانی فورد یا لندرور مثل Ford Explorer یا Range Rover Sport Supercharged باشید این کار نه تنها دشوار نیست بلکه بسیار جذاب و پر هیجان است. بازی Ford Racing: Off Road شما را به دنیای پر هیجان عبور از جاده ها می برد.
در نگاه اول همه چیز جالب و چشمگیر به نظر می آید. گرافیک بسیار زیبای بازی در کنار مناظر کاملا طبیعی تجربه ای جدید از بازی های اتومبیل رانی جاده را برای علاقه مندان با ارمغان می آورد.


مشخصات بازی:
ناشر: Empire Interactive
کمپانی سازنده: Empire Interactive
تاریخ انتشار: 23 سپتامبر 2008
وب سایت رسمی: Official Website
موضوع: اکشن، ماجراجوئی
مناسب برای همه سنین


سیستم مورد نیاز برای این بازی:
Operating System: Microsoft Windows 98/ME/2000/XP
Processor: Pentium III 800MHz processor (or equivalent)
RAM: 128MB
Video Card: 32MB supported DirectX9 video card
Hard Drive: 150MB of free space
 

لينک دانلود

Ford.Racing.Off.Road.part1.rar 
Ford.Racing.Off.Road.part2.rar 
Ford.Racing.Off.Road.part3.rar

رمز فايل: ندارد


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول اكرم(ص) فرمودند:

اَجوَدُکُم مِن بَعدی رَجُلٌ عَلِمَ عِلماً فَنَشَرَ عِلمَهُ

بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند

(میزان الحکمه،ح13825)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که بيمارى هولناک ايدز تا به اکنون بيست و پنج ميليون قرباني در سرتاسر دنيا گرفته است .
  • آيا ميدانستي که تنگستن سخت ترين فلز در ميان عناصر شناخته شده است و از بالاترين درجه ذوب برخوردار ميباشد. درجه ذوب اين فلز 3380 درجه سانتيگراد ميباشد .
  • آيا ميدانستي که پياز براى پيشگيرى از سرطان و سنگ کليه خوب است.
  • آيا ميدانستي که بنيانگذار سلسله ساساني اردشير بابکان و آخرين پادشاه آن يزدگرد سوم بود.
  • آيا ميدانستي که گوجه فرنگي براى اعصاب و خشک شده اش براى درمان کم خوني خوب است.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

یه کامیون ارادت
یه کامیون ارادت داریم سریع خالی کن کامیون بعدی تو راهه


ما دو تا
میدونستی ما دو تا خیلی به هم می آیم‌ ؟
چون من گلم تو منگلی
با هم میشیم گلمنگلی


معلمین عزیز
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:
معلمینی که چون شمع می سوزند
تا پایان سال !! گازسوز خواهند شد


عشق و سراب
عشق و سراب دو چیز متفاوتند
که یک مفهوم را میرسانند!


تا پیامک میاد
مي دونم تا پبامک مياد دعا مي كني كه من باشم، مي خواستم بگم دعات مستجاب شد!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دعای ندبه

یکی از تجار اصفهان که مورد وثوق است جریان زیر را برای مؤلف کتاب ملاقات با امام زمان نقل نموده است:
من در منزل اتاق بزرگی را به عنوان حسینیه اختصاص داده ام و اکثرا در آنجا روضه خوانی می کنم. شبی در خواب دیدم که من از منزل خارج شده ام و به طرف بازار می روم، ولی جمعی از علماء اصفهان به طرف منزل ما می آیند. وقتی به من رسیدند گفتند: فلانی کجا می روی؟ مگر نمی دانی منزلت روضه است. گفتم: نه منزل ما روضه نیست.
گفتند: چرا منزلت روضه است و ما هم به آنجا می رویم و حضرت بقیۀ ا... هم آنجا تشریف دارند، من فورا با عجله خواستم به طرف منزل بروم به من گفتند: با ادب وارد منزل شو. من مؤدبانه وارد شدم. دیدم جمعی از علما در حسینیه نشسته و در صدر مجلس هم حضرت ولی عصر(ع) نشسته اند. وقتی به قیافۀ آن حضرت دقیق شدم دیدم مثل آنکه ایشان را در جائی دیده ام. لذا از آن حضرت سؤال کردم که آقا من شما را کجا دیده ام؟ فرمود:
همین امسال در مکه، در آن نیمه شب در مسجد الحرام؛ وقتی آمدی نزد من و لباسهایت را پیش من گذاشتی و من به تو گفتم مفاتیح را زیر لباسهایت بگذار.
تاجر اصفهانی می گفت همینطور بود. یک شب در مکه خواب از سرم پردیده بود، با خود گفتم، چه بهتر که به مسجدالحرام مشرف شود و در آنجا بیتوته کنم و مشغول عبادت شوم، وارد مسجدالحرام شدم به اطراف نگاه می کردم که کسی را پیدا کنم، لباسهایم را نزد او بگذارم و بروم وضو بگیرم، دیدم آقائی در گوشه ای نشسته اند، خدمتش شدم و لباسهایم را نزد او گذاشتم. می خواستم مفاتیحم را روی لباسهایم بگذارم. فرمودند: مفاتیح را زیر لباسهایت بگذار.(1)
به هر حال در خواب از آقا سؤال کردم فرج شما کی خواهد بود؟
فرمود: نزدیک است. به شیعیان ما بگوئید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.(2)

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

سلاح پهلوان در نبرد رویارو، گرز، شمشیر، ژوبین، تیروکمان، نیزه، سنان، تبر، درفش، خشت و کمند است. به هنگام عیاری خنجر بر دندان و کمند در چنگ دارد. پس از تازش تازیان چون در زورخانه ها به تمرین جنگ برمی خیزد، وسایل زورخانه چون میل و کباده و تخته شنا را بر مثال تیر و کمان و گرز و سپر می سازد و زورخانه نمادی از میدان زندگی و رزم است.
به هنگام صف آراستن در میدان جنگ، میدان زندگی را پیش رو دارد: شاه در قلب است و سرداران و سپهبدان در بازو و رستم در بالای همه. درفش ها هرکدام رنگی و نشانی از خدایان و زنخدایان دارند، که دین پهلوان، آیین آزادگی است. درفش زنگه شاوران، هما پیکر است. بر درفش فرامرز، فرزند رستم، اژدهای هفت سر است. درفش توس نشان فیل دارد و سراپرده اش سیاه است. گودرز بر درفش نقش شیری دارد که شمشیری در کف گرفته و سراپرده اش سرخ است. گراز سراپرده ای زرد دارد و بر درفش او نقش گراز است. بر درفش اشکش نقش پلنگ است. شاه ایران، سراپرده ی رنگارنگ دارد و درفش وی نقش خورشید دارد و بر یالای آن ماهی زرین می درخشد. اما رستم سراپرده ای سبز دارد و در برابر چادرش، درفش کاویانی یا پرچم ملی ایران در اهتزاز است.
افراسیاب چون به میدان نبرد و پهلوانی می آید، از هیبت خویش لرزه بر اندام دشمن می افکند:
که آن ترک در جنگ فر اژدهاست
دم آهنج و در کینه، ابر بلاست
درفشش سیاه است و خفتان سیاه
از آهنش ساعد از آهن کلاه
همه روی آهن گرفته به زر
درفشی سیه بسته بر خود بر
چون پهلوانان ایران را نام نویسی می کنند، نزدیک هفتصد و سی تن را نام می برند:
از خویشان کاوس، صدو ده تن. نوذریان، هشتاد تن. گودرزیان، هفتاد و هشت تن. از تخمه گژدهم، شصت و سه تن. از خویشان میلاد، صد نفر. از تخمه توابه، هفتاد و پنج تن. از تخم پشنگ، سی و سه تن. از خویشان برزین، هفتاد تن. از تخم گرازه، صد و بیست تن.
کیخسرو چون شاهی را رها می کند، فرمانروایی بخش های مختلف ایران را به این سه پهلوان می سپارد: به گیو، قم و اصفهان. به توس، خراسان. به رستم نیز ، زابلستان، کابلستان، هند، غزنین.
پهلوانان از نسل جمشیدند. جمشید همان جم، نخستین انسان روییده از گیاه، همان خدا و همان سیمرغ است. در این بینش، انسان و گیاه و مرغ و خدا، یكی است. درهم و با هم است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة يس آيات: 83 محل نزول: مکه
 
 
وَآيَةٌ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّيَّتَهُمْ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ 41 وَخَلَقْنَا لَهُم مِّن مِّثْلِهِ مَا يَرْكَبُونَ 42 وَإِن نَّشَأْ نُغْرِقْهُمْ فَلَا صَرِيخَ لَهُمْ وَلَا هُمْ يُنقَذُونَ 43 إِلَّا رَحْمَةً مِّنَّا وَمَتَاعًا إِلَى حِينٍ 44 وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّقُوا مَا بَيْنَ أَيْدِيكُمْ وَمَا خَلْفَكُمْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 45 وَمَا تَأْتِيهِم مِّنْ آيَةٍ مِّنْ آيَاتِ رَبِّهِمْ إِلَّا كَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِينَ 46 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمْ اللَّهُ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ يَشَاء اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ 47 وَيَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 48 مَا يَنظُرُونَ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً تَأْخُذُهُمْ وَهُمْ يَخِصِّمُونَ 49 فَلَا يَسْتَطِيعُونَ تَوْصِيَةً وَلَا إِلَى أَهْلِهِمْ يَرْجِعُونَ 50 وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَى رَبِّهِمْ يَنسِلُونَ 51 قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ 52 إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ 53 فَالْيَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 54

 

ترجمه فارسي مکارم

نشانه‏اى (ديگر از عظمت پروردگار) براى آنان است كه ما فرزندانشان را در كشتيهايى پر (از وسايل و بارها) حمل كرديم «41» و براى آنها مركبهاى ديگرى همانند آن آفريديم «42» و اگر بخواهيم آنها را غرق مى‏كنيم بطورى كه نه فريادرسى داشته باشند و نه نجات داده شوند! «43» مگر اينكه رحمت ما شامل حال آنان شود، و تا زمان معينى از اين زندگى بهره گيرند! «44» و هرگاه به آنها گفته شود: «از آنچه پيش رو و پشت سر شماست ( از عذابهاى الهى) بترسيد تا مشمول رحمت الهى شويد!» (اعتنا نمى‏كنند) «45» و هيچ آيه‏اى از آيات پروردگارشان براى آنها نمى‏آيد مگر اينكه از آن روى‏گردان مى شوند «46» و هنگامى كه به آنان گفته شود: «از آنچه خدا به شما روزى كرده انفاق كنيد!»، كافران به مؤمنان مى‏گويند: «آيا ما كسى را اطعام كنيم كه اگر خدا مى‏خواست او را اطعام مى‏كرد؟! (پس خدا خواسته است او گرسنه باشد)، شما فقط در گمراهى آشكاريد»! «47» آنها مى‏گويند: «اگر راست مى‏گوييد، اين وعده (قيامت) كى خواهد بود؟! «48» (اما)جز اين انتظار نمى‏كشند كه يك صيحه عظيم (آسمانى) آنها را فراگيرد، در حالى كه مشغول جدال (در امور دنيا) هستند «49» (چنان غافلگير مى‏شوند كه حتى) نمى‏توانند وصيتى كنند يا به سوى خانواده خود بازگردند! «50» (بار ديگر) در «صور» دميده مى‏شود، ناگهان آنها از قبرها، شتابان به سوى (دادگاه) پروردگارشان مى‏روند! «51» مى‏گويند: «اى واى بر ما! چه كسى ما را از خوابگاهمان برانگيخت؟! (آرى) اين همان است كه خداوند رحمان وعده داده، و فرستادگان (او) راست گفتند!» «52» صيحه واحدى بيش نيست، (فريادى عظيم برمى‏خيزد) ناگهان همگى نزد ما احضار مى‏شوند! «53» (و به آنها گفته مى‏شود:) امروز به هيچ كس ذره‏اى ستم نمى‏شود، و جز آنچه را عمل مى‏كرديد جزا داده نمى‏شويد! «54»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

moshka22000@yahoo.com

زمانی شقیق به مکه رفت و آنجا مردم گردش جمع شدند و گفت:اینجا کسب روزی جهل است و کار کردن از بهر روزی حرام.
ابراهیم ادهم به او رسید.شقیق گفت: ای ابراهیم چه میکنی در کار معاش؟
گفت:اگر چیزی رسد شکر کنم و اگر نرسد صبر کنم .
شقیق گفت:سگان بلخ همین کنند که چون چیزی رسد مراعات کنند و دم جنبانند
و اگر نباشد صبر کنند.
ابراهیم گفت: شما چه می کنید؟
گفت:اگر به ما چیزی رسد ایثار کنیم و اگر نرسد شکر کنیم.
ابراهیم برخاست و سر او را در آغوش گرفت وبوسید.

http://soodabehyoosefi.blogfa.com

 

 

wenos3000w@yahoo.com

در جواب جناب رضا -رضا ۱۳۸۶
‫آقای رضا درست که کشور ایران مسلمان شیعه هست اما آیا از خودتون سئوال کردید چه کسی واقعا میخواهد که مسلمان به ماند
‫یا مگر میشود کسی بگوید من نمیخوام مسلمان باقی بمانم و زنده آش بگزارن آیا برچسب ارتداد بهش نمیبندن و ا‫عدامش نمیکنن
‫کمی فکر کنید شاید حکومت ایران اسلامی باشه ولی مردمش خیلی ها شون اسلام را نمیخوان یکیش بنده ولی مگر میشه بیا یم بگیم
‫ما اسلام را نمی خواهیم فورا میگم مهدور الدم
‫شما درست میگی اون کسی که واقعا اسلام را قبول داره از ته دل همان جور که شما میگی باید قوانینش را هم رعایت کنه ولی انهای که نمیخوان به نظر شما چاره ای هم دارن که بگن نمیخواهیم و زنده بمانن
‫شما راج به حجاب صحبت کردید منم حرف شما را قبول دارم در دین اسلام این آمد
‫اما سئوال من این کسی که نمیخواد مسلمان باشه ولی تو یک خانواده مسلمان به دنیاش اوردن این فرد باید چیکار کنه

 

 

n3gah3_sangi@yahoo.com

قواعد موفقیت از نظر هربرت.کاسون

1. موفقیت را مهم تر از سرگرمی بدانید.
2. هر روز، چیزی بیاموزید.
3. از زندگی یکنواخت ( روزمرگی ) بپرهیزید.
4. به میزان درآمد خالص خود توجه داشته باشید.
5. خدمات خود را به دیگران معرفی کنید.
6. نگران امور جزیی نباشید.
7. چهارچوب تصمیمات خود را به سرعت روشن کنید.
8. مهارت ها و دانش کار خود را افزایش دهید.
9. شایسته همکاری و وفاداری باشید.
10. به شخصیت خود بیش از هر چیز، اهمیت بدهید.

 

 

lovelyqaz@yahoo.com.au

حکایت زن و خدا

روزی روزگاری زنی در کلبه ­ای کوچک زندگی می­کرد. این زن همیشه با خداوند صحبت می­کرد و با او به راز و نیاز می­پرداخت.. روزی خداوند پس از سال­ها با زن صحبت کرد و به زن قول داد که آن روز به دیدار او بیاید. زن از شادمانی فریاد کشید، کلبه ­اش را آماده کرد و خود را آراست و در انتظار آمدن خداوند نشست! چند ساعت بعد در کلبه او به صدا درآمد! زن با شادمانی به استقبال رفت اما به جز گدایی مفلوک که با لباس­های مندرس و پاره ­اش پشت در ایستاده بود، کسی آنجا نبود! زن نگاهی غضب­ آلود به مرد گدا انداخت و با عصبانیت در را به روی او بست. دوباره به خانه رفت و دوباره به انتظار نشست!
ساعتی بعد باز هم کسی به دیدار زن آمد. زن با امیدواری بیشتری در را باز کرد. اما این بار هم فقط پسر بچه­ ای پشت در بود. پسرک لباس کهنه ­ای به تن داشت، بدن نحیفش از سرما می ­لرزید و رنگش از گرسنگی و خستگی سفید شده بود. صورتش سیاه و زخمی بود و امیدوارانه به زن نگاه می­کرد! زن با دیدن او بیشتر از پیش عصبانی شد و در را محکم به چهار چوبش کوبید. و دوباره منتظر خداوند شد.
خورشید غروب کرده بود که بار دیگر در خانه زن به صدا درآمد. زن پیش رفت و در را باز کرد...
پیرزنی گوژپشت و خمیده که به کمک تکه چوبی روی پاهایش ایستاده بود، پشت در بود. پاهای پیرزن تحمل نگه­داشتن بدن نحیفش را نداشت. و دستانش از فرط پیری به لرزش درآمده بود. زن که از این همه انتظار خسته شده بود، این بار نیز در را به روی پیرزن بست!
شب هنگام زن دوباره با خداوند صحبت کرد و از او گلایه کرد که چرا به وعده اش عمل نکرده است!؟
آنگاه خداوند پاسخ گفت:
ـ من سه بار به در خانه تو آمدم، اما تو مرا به خانه ­ات راه ندادی!

http://lovelyqaz.persianblog.ir

 

 

yahya95@yahoo.com

ايران روز شهيد ندارد!

ايران روز «ملي كيفيت» دارد.
ايران روز «آمار و برنامه ريزي» دارد.
ايران روز «صادرات» دارد.
ايران روز «دامپزشكي» دارد.
ايران روز «صنايع دستي» دارد.
ايران روز «طبيعت» دارد.
ايران بيش از «دويست و سي هزار شهيد» دارد.
لبنان «كمتر از ده هزار شهيد» دارد.*
لبنان روز «شهيد» دارد.
ايران روز «شهيد» ندارد.

11 نوامبر(21 آبان) روز شهيد مبارك باد!

...

روز شهيد چيست؟

11 نوامبر تو لبنان اتفاق مهمي افتاد...
یه جوون ۱۹ ساله لبنانی، صبح یکی از روزهای آبان ماه ۱۳۶۱ شمسی، بعد از نماز صبح، سوار پژوی ۵۰۴ خودش شد و از ولایت پدری‌اش (دیرقانون النهر) خارج و به سمت شهر «صور» به راه افتاد.
در آن زمان دوسوم خاک لبنان بوسیله سربازان صهيونيست اشغال شده بود...
لبناني‌ها اينقدر شعور داشتند كه به خاطر ارج نهادن به عمل اين جوون روز شهادتش را به نام «روز شهيد» نامگذاري كنند ولي اينجا در ايران...
بي خيال...
راجع به اين جوون كه بعدها ملقب شد به «امير الاستشهاديون»، قبلا مطلبي نوشتم كه مي تونيد اينجا بخونيدش.

راستي يه خيابون هم در تهران به نام اين شهيد نامگذاري كردند.

 

 

chehrzad332@yahoo.com

يک با يک برابر نيست

معلم پای تخته داد می‌زد
صورتش از خشم گلگون بود و دستانش به زير پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسيها لواشک بين هم تقسيم می‌کردند
آن يکی در گوشه ای ديگر جوانان را ورق می‌زد
دلم می‌سوخت به حال او که بيخود های‌وهو می‌کرد و با آن شورو اشتياق تساويهای جبری را نشان می‌‌داد
بروی تخته‌ای کز ظلمت تاريک غمگين بود
تساوی را چنين بنوشت و بانگ زد :
«يک با يک برابر نيست»
از ميان شاگردان يکی برخاست
هميشه يک نفر بايد به پا خيزد
به آرامی سخن سر داد
کاين تساوی اشتباهی فاحش و محض است
نگاه بچه ها ناگاه به يک سو خيره شد
معلم مات بر جا ماند و شاگرد پرسيد
اگريک فرد انسان واحد يک بود باز هم يک با يکی ديگر برابر بود؟
سکوت مدحشی بود و سئوالی سخت
معلم خشمگين فرياد زد :
آری برابر بود
او به آرامی ادامه داد :
يک اگر با يک برابر بود آنکه زور و رز به دامن داشت بالا بود و آنکه قلبی پاک و دستی فاقد از زر داشت پايين بود
يک اگر با يک برابر بود آنکه صورت نقره ‌گون چون قرص ماه می‌داشت بالا بود و آن سیه چرده که می‌ناليد پايين بود؟
يک اگر با يک برابر بود نان و مال مفت خواران از کجا آماده می‌گرديد؟
حال می‌پرسم يک اگر با يک برابر بود پس چه کسی ديوار چین را بنا می‌کرد يا چه کسی آزادگان را در قفس می‌کرد؟
معلم ناله آسا گفت :
بچه ها زين پس در جزوه هاتان بنويسيد
«يک با يک برابر نيست»

 

 

p_e_67@yahoo.com

همه ما شنيده‌ايم كه نوشابه‌های گازدار برای سلامتی مضر است،
اما آيا می‌دانيد:
• در بسياری از ايالتهای آمريكا، مامورين پليس راه دو گالن كوكاكولا در صندوق‌عقب ماشينشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با كمك آن از جاده پاك كند.
• اگر تكه‌ای از گوشت گاو را در يك كاسه كوكاكولا قراردهيد، پس از دو روز ناپديد می‌شود.
• برای تميز كردن توالت: يك قوطی كوكاكولا را داخل كاسه توالت بريزيد و يك ساعت صبر كنيد، سپس با آب پر فشاربشوييد. اسيد سيتريك موجود در كوكاكولا لكه‌ها را از سطوح چينی می‌زدايد.
• برای برطرف‌كردن لكه‌های زنگ از سپر آب‌كرم كاری شده اتومبيل: سپر را با يك تكه كاغذ (فويل) آلومينيوم مچاله‌شده آغشته به كوكاكولا بساييد.
• برای تميز كردن فساد قطبهای باتری اتومبيل: يك قوطی كوكاكولا را روی قطبها بريزيد تا با غليان كردن، آن را تميز كند.
• برای شل كردن پيچ و مهره‌های زنگ زده: تكه‌ای پارچه را كه در كوكاكولا خيس شده است برای چند دقيقه بر روی پيچ و مهره قرار دهيد.
• برای پختن گوشت ران آبدار: يك قوطی كوكاكولا را داخل ماهی‌تابه خالی كنيد، گوشت را لای كاغذ آلومينيوم بپيچيد; و داخل ماهی‌تابه بپزيد. سی دقيقه قبل از اتمام پخت، كاغذ آلومينيوم را باز كنيد، و آب گوشت را با كوكاكولای داخل ماهی‌تابه مخلوط كنيد تا سس قهوه‌ای رنگ عالی‌ای به دست آيد.
• برای پاك كردن چربی از لباسها: يك قوطی كوكاكولا را داخل ماشين‌لباسشويی پر از لباسهای چرب خالی كنيد، پودر لباسشويی اضافه كنيد و ماشين را روی دور عادی روشن كنيد. كوكاكولا به تميز شدن لكه‌های چربی كمك می‌كند.
• كوكاكولا همچنين بخار آب را از روی شيشه جلوی اتومبيل تميز می‌كند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest درشمال ايالات متحده آمريكا، گاهی اوقات شيشه جلوی اتومبيل از بيرون بخار می‌كند كه با برف‌پاك‌كن پاك نمی‌شود.

و جهت اطلاع شما:
• ماده موثر كوكاكولا اسيد فسفريك با PH برابر2.8 است. اسيد فسفريك ناخن را در مدت حدود ۴ روز حل می‌كند. همچنين كلسيم را از استخوانها می‌زدايد و عامل اصلی افزايش روز‌آفزون پوكی استخوان است.
• برای حمل محلول كوكاكولا (محلول غليظ شده)، كاميونهای حامل بايد از علامتهای ويژه "مواد خطرناك" كه برای حمل مواد به‌شدت خوردنده در نظر گرفته شده است استفاده كنند. (يكی - دوماه قبل يك كاميون حامل محلول غليظ شده نوشابه در سد قشلاق اطراف سنندج كه آب شرب اين شهر را تامين می‌كند، سقوط كرد. )
• توزيع‌كنندگان كوكاكولا بيش از ۲۰ سال است كه از كوكاكولا برای تميز كردن موتور كاميونهای خود استفاده می‌كنند.

و يك سوال، يك ليوان آب ميل داريد يا كوكاكولا؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

گوگل ریدر، ترجمه می‌کند

گوگل، در تازه‌ترین تحول، ویژگی ترجمه فیدها را به گوگل ریدر اضافه کرده است. گرچه طبق معمول خبری از زبان فارسی نیست، اما از این به بعد می‌توانید فیدهای وبلاگ و سایت‌های روسی، فرانسوی، ژاپنی، ‌کره‌ای، چینی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و … را با خیال راحت به گوگل ریدر اضافه کنید و ترجمه قابل فهم آنها را دریافت کنید.

فقط برای یک لحظه تصور کنید که گوگل، ترجمه فارسی به انگلیسی را اضافه می‌کرد! دریغ!
این مطلب، خبر بسیار خوبی برای وبلاگ‌هایی است که به زبانی منتشر می‌شوند که مترجم گوگل از انها پشتیبانی می‌کند، چون مخاطب آنها را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

 

yalda63_set@yahoo.com

گاهي بايد رنج کشيد و از رنجي که روحت را فرسوده حتي با سکوت طولاني شب هاي يلداي بي کسي هم چيزي نگفت
«کلاس پنجم که بودم پسر درشت هيکلي در ته کلاس ما مي نشست که براي من مظهر تمام چيزهاي چندش آور بود ،آن هم به سه دليل ؛اول آنکه کچل بود، دوم اينکه سيگار مي کشيد و سوم - که از همه تهوع آور بود- اينکه در آن سن و سال، زن داشت !... چند سالي گذشت يک روز که با همسرم از خيابان مي گذشتيم ،آن پسر قوي هيکل ته کلاس را ديدم در حاليکه زن داشتم ،سيگار مي کشيدم و کچل شده بودم و تازه فهميدم که خيلي اوقات آدم از آن دسته چيزهاي بد ديگران ابراز انزجار مي کند که در خودش وجود دارد»

دکتر شريعتي


وقتي ما کسي را مي بينيم و عاشق مي شويم، احساس مي کنيم که همه ي دنيا با ما است. من امروز اين اتفاق را حس کردم ، وقتي خورشيد غروب مي کرد. ولي اگر چيز اشتباهي اتفاق بيافتد، هيچ چيزي باقي نمي ماند! هيچ مرغ ماهي خواري! هيچ موسيقي از راه دور، نه حتي مزه ي لب هاي او. چگونه ممکن است اين همه زيبايي در يک آن ناپديد بشوند؟زندگي خيلي سريع حرکت مي کند.با يک ماجرا در يک ثانيه ما را از بهشت به جهنم مي رساند

یازده دقيقه - پائلو کوئليو


خدا مشتي خاک را برگرفت. ميخواست ليلي را بسازد، از خود در او دميد. و ليلي پيش از انکه با خبر شود، عاشق شد. سالياني ست که ليلي عشق مي ورزد. ليلي بايد عاشق باشد. زيرا خدا در او دميده است و هر که خدا در او بدمد،عاشق مي شود. ليلي نام تمام دختران زمين است، نام ديگر انسان.
خدا گفت: به دنيا مي آورمتان تا عاشق شويد. آزمونتان تنها همين است: عشق. و هر که عاشق تر آمد، نزديکتر است. پس نزديکتر آييد، نزديکتر. عشق، کمند من است. کمندي که شما را پيش من مي آورد. کمندم را بگيريد. و ليلي کمند خدا را گرفت. خدا گفت: عشق، فرصت گفتگو است. گفتگو با من. با من گفتگو کنيد. و ليلي تمام کلمه هايش را به خدا داد. ليلي هم صحبت خدا شد. خدا گفت: عشق، همان نام من است که مشتي خاک را بدل به نور ميکند. و ليلي مشتي نور شد در دستان خداوند.

ليلي نام تمام دختران زمين است - عرفان نظرآهاري

 

 

yazynh@yahoo.com

دو مطلب خطاب به دوستان اهل سنت

اصلاحيه يك خبر
دوست عزيز اهل سنتي در نامه‌اي به بنده نوشت كه آلباني، شيخ وهابي، كه چندي پيش فتوا داده بود مرد اگر از شير زن بخورد با او محرم مي‌شود، منظورش شير خوردن غير مستقيم و از طريق ليوان بوده و نه مستقيم! چون مدت زيادي از اين مساله گذشته بنده به خاطر ندارم كه آن‌چه ذكر كردم، دقيقا چه بوده است. اما ذكر دو نكته را در اين زمينه ضروري مي‌دانم. اولا بنده خبر را تنها از خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري معتبر نقل كردم و اشتباه پيش آمده بر عهده خود ايشان است. به هر حال اين اشتباه را اصلاح مي‌نمايم. اما نكته دوم اين است كه ما به قدري در اين مدت فتاواي عجيب و غريب از وهابيت شنيديم كه حتي چنان‌چه شيخ وهابي گفته بود اگر مستقيم هم شير بخورد مانعي ندارد، چندان تعجب نمي‌كرديم! تحريم بازي فوتبال؛ تحريم پرداخت نقدي زكات فطره؛ تحريم خريد خيار و بادمجان و امثال آن توسط زنان به علت شباهت آن با آلت مردان؛ تعلق جنين زني كه چند سال پس از زنداني شدن شوهرش به وجود آمده است، به شوهر زنداني به دليل احتمال صاحب كرامت بودن شوهر و طي الارض وي؛ حرمت استفاده از رستوران‌های بوفه باز (سلف سرويس) صاف بودن كرده زمين؛ فرفري بودن موهاي خداوند (العياذ بالله) و نظاير آن تنها برخي از فتاواي افاضه شده توسط فرقه ضاله وهابيت در طول دويست و اندي سال عمر اين فرقه بوده است!

ازدواج موقت در منابع اهل سنت

و اما همان دوست اهل سنت شبهاتي را در رابطه با ازدواج موقت مطرح كرده بود كه مثلا فلان علماي شيعه با ازدواج موقت مخالفت داشته‌اند! اين دوست گرامي يا ناآگاهانه و از روي نقل قول از علماي خود اقدام به ارايه چنين مطالب تحريف شده‌اي كرده و يا خود، آگاهانه اقدام به تحريف اين مطالب كرده است. علي اي حال بنده شبهات ايشان را با علامه بلامنازع جناب آيت‌الله قزويني مطرح نمودم و ايشان مرحمت فرموده پاسخ به اين شبهات را بلافاصله در انتهاي مقاله‌اي كه در اثبات صحت ازدواج موقت از روي منابع اهل سنت نوشته بودند، آوردند. نيازي به ذكر پاسخ‌ها در مجله نيست و هر كه مايل باشد و از جمله همين دوست عزيز اهل سنت مي‌تواند به لينك زير مراجعه كند تا هم جواز ازدواج موقت در منابع اهل سنت را مشاهده نمايد و هم پاسخ به شبهات مذكور را:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=93
اما اين دوست اهل سنت ادعا كرده بود كه جناب مبين مقاله ايشان را در مجله نياورده است و بعد مجله را تهديد به هك كردن كرده بود!! بديهي است كه هك عملي غيراخلاقي و در تعارض با شان و شخصيت انساني است و بنده قصد نوشتن در اين باب را ندارم، چه خوانندگان محترم خود به قبح مساله از اين‌جانب واقف‌ترند. اگر قرار باشد انسان هرگاه در سايتي مطلبي خلاف عقايد خود ديد، اقدام به هك كند، بدون شك اين مساله به هيچ روي قابل توجيه نيست، حتي اگر نظرات شما را آن سايت منعكس نكند. به عنوان نمونه سايت سني نيوز كه بيشتر به ترويج عقايد باطل وهابيت مي‌پردازد، هرگاه اظهار نظري در مورد مطالب آن مي‌كني، به هيچ روي مطلب را منعكس نمي‌كند و تنها مطالب موافقان را مي‌نويسد. در صورتي كه هنگامي كه به سايت‌هاي خبري شيعه مانند شيعه نيوز و شيعه آنلاين سر مي‌زني، مي‌بيني كه نظراتي از مخالفان و نيز از اهل سنت در اين سايت‌ها زياد به چشم مي‌خورد. حال آيا بايد سني نيوز را هك كنيم؟! بدون شك چاپ نكردن نظرات مخالف نشان از ضعف علمي و يا اعتقادي صاحب سايت دارد. در مورد مجله وزين روزانه بنده فكر مي‌كنم اين مساله به اين خاطر بوده كه بحث در باب ازدواج موقت قرار بوده تعطيل شود. اما خوب است جناب مبين براي جلوگيري از به وجود آمدن اين شائبه كه ايشان ترسيده در مجله شبهات اهل سنت را مطرح كند، خارج از قوانين و چارچوب مجله مقالات اين دوستان را درج كند. مثلا اگر بحث در مورد ازدواج موقت تعطيل شد و از سوي اهل سنت مقاله‌اي آمد، ايشان خارج از نوبت مقاله اين دوستان را چاپ كند تا شائبه دشمني و يا عدم توانايي در ارايه پاسخ مناسب براي مجله و نويسندگان آن به وجود نيايد. در اين صورت ما هم به اميد خدا پاسخ خواهيم داد. بنده در همين جا اعلام مي‌كنم كه آمادگي داريم در هر شماره مجله، دوستان محترم اهل سنت شبهه‌اي مطرح كنند و ما پاسخ آن را بدهيم و بعد ما نيز سوالي از آنان بپرسيم و آن‌ها پاسخ آن را بدهند. بنده گاهي در اين زمينه‌ها مواردي نوشته بودم، اما برخي از دوستان شيعه و سني در ايميل‌هاي شخصي و يا مقالات عمومي مقاله آن را مخالف روند وحدت ارزيابي كردند، با اين كه ما معتقديم كه حقايق بايد روشن شود و سوال و جواب و گفتگوي دوستانه با يكديگر اتفاقا منجر به وحدت بيشتر خواهد شد و نه تفرقه. با اين حال اگر دوستان اهل سنت مايل باشند، مي‌توانيم چنين مناظره دوستانه‌اي را در مجله پيش بگيريم.

 
 

sepidroy@yahoo.ca

مبین عزیز
سلام،خوشحالم که دوستان اینقدرسریع حساسیت بخرج دادند اما دوست عزیز منظور من نه توهین بوده و نه بی اخترامی اما خود شما ابتدا نام امام زمان را می آورید و بعد نام پیامبر اسلام آیا بنظر شما کدام مقدم هستند.من وارد مسایل مذهبی نمی شوم چون سالهاست که متوجه جهل و تعصب بیجا که مانع پویایی دین مبین اسلام که جدا از هیچ دین دیگر نیست شده ام تمام ادیان الهی یکی هستند و هیچ کسی نمی تواند دیگری را خوار بشمارد اما اشاره من به متعصبینی بود که افراط را پیشه کرده اند و امام دوازدهم شیعیان را کامل کننده رسول مبین می دانند که به نص صریح قرآن دین محمد و تمام ادیان تکمیل شده اندو امام های شیعیان امام هستند نه رسول و برای ما کامل ترین نشانه هستنداز اینکه می توان انسانی بود معصوم و آنهم نه فطری بلکه اکتسابی.شاید برای مثال تنها اگر بگوییم حضرت علی تمام رفتار و وجناتش بدلیل معصومیت ذاتی بود به وجود ایشان بزرگترین بی اخترامی شده.امامان ما دین ما و همه در جای خود محفوظ اما در چند شماره پیش مبین لینکهای از مدعیان دروغین ارتباط باامام زمان بود آیا باید به آنها هم احترام گذاشت و شاید بنام احترام به فرهنگ خرافه پرستی و جهل وتعصبی که دامنگیر مردم بیچاره ما شده هر آن بترسیم که چیزیبگوییم مبادا سنگ بشویم.یادتان هست چند سال پیش در عرض یک هفته تمام مبایلها و ایمیل ها از عکس جانوری پر شد که می گفتند دختری بوده که در عمان به نماز خواندن مادرش توهین کرده . بعد بصورت میمون مسخ شده و بصورت این موجود در آمده و بعد هم معلوم شد که این دختر مسخ شده کسی نبوده بجز یکسری عروسک در هلند .کسی به دین و یا مذهب توهین نکرده و اگر گلایه ای هم شده از کسانی بوده که نوع مذهب در طول تاریخ برایشان مهم نبوده فقط آنها با رواج خرافات و ترویج جهل و فرهنگ محافظه کاری مذهبی که مانع پیشرفت هر جامعه ای است بسودهای که می خواستند رسیدند و البته خاسرین شایسته ترین لقب آنهاستوچرا دوستان بجای اینهمه دم از ولا زدن کمی بگوشه و کنار ملکت شیعه سر نمی کشند آیا مملکتی که بقول دوستمان اکثریت آن شیعه است جان مردم باید براحتی گرفته شود.آیا می دانید در منطقه عسلویه و نخل تقی نباید منزل مسکونی باشد بخاطر نوع گازهای خروجی ؟ آیا میدانید در منطقه خانگیران بدلیل خرابی فیلتر پالایشگاه سالها کودکان مسموم بدنیا امدند؟ آیا می دانید سیمان هرمزگان تا چند سال بدون فیلتر مواد آلاینده پخش می کردوکسی اعتراض نکرد؟من منظورم بی احترامی بکسی نبود اما ذجر می کشیدم وقتی مردم را می دیدم که به دیوار کثیف تمسک می جویند.دجر می کشیدم مردمی با اعتقاد در ماه محرم به نیت عزاداری ملعبه دست کسانی می شوند که قصدشان رواج خرافات است و بس.کافی است به استفسایی که از مرحوم بروجردی منباب زنجیرزنی علم و کتل گردانی و نمایشاتی از قبیل قمه زنی و غیره فرمودند رجوع کنید.کارناوال چند سال قبل که دسته ای سینه زنی خواننده پاپ با خودشون می آوردند.وقتی کوچکتر بودم دسته های سینه زنی از مساجد وتکایای محلی بود و ما همیشه اخر صف صقی چند صد نفری حالا هرکسی برای خودش هیئت راه انداخته و دسته های عزاداری در حد بیست و سی نفر.در قدیم که حجاب اجباری نبود مادران ما همه چادر بسر می کردند حالا در حکومتی که با تفسیر خودش از دین حجاب را اجباری کرده چرا اینقدر جوانان بی حجاب شده اند و اصلا برایشان مهم نیست.در زمان رژیم گذشته تاکیدی بر مذهب نبود و همه مذهبی بودند اما در رژیم مذهبی فعلی چرا فرزندان و آقازاده ها مذهبی نیستند و افتخارشان اینست که مثلا زیر چادر جین می پوشند.جهل و تعصب و خرافه پرستی برای مردم است و باقی برای از ما بهتران. زمانی دوستی از خانه همسایه داخل خانه ما را نگاه کرده بود و منرا در حال نماز خواندن دیده بود و با خوشحالی به من میگفت خوشحال شدم نماز می خوانی و من متاسفانه ناراحت که ایشان بخودش اجازه داده بود منزل کس دیگر را نگاه کند و تازه ایشان از هیئت امنی مسجد محل بودند و پدرشان از زعما.مهم نیست دوستان فکر کنند فقط آنها مسلمانند و اسلام همان است که ایشان اعتقاد دارند مهم اینست که قبول کنند دیگران با هر عقیده ای محترم هستند و در ضمن اگر فکر می کنند من به ساحت پیغمبر اسلام توهین کرده ام لطفا گله من از جهل و تعصب را بحساب توهین نگذارند..و در بمانند داستان زیبای دوست عزیزم چیزی که آن جوان فرانسوی را مسلمان کرد رفتار آن پیرمرد بود نه حرف و سخن.می توانیم جهل و تعصب را کنار بگذاریم و در همه جا نور خدا را ببینیم.پیغمبر بشری مثل ما بود از آن جهت عزیز خدا شد که خواست و حرکت کرد و تمام سختی راه را تحمل کرد گرسنگی کشید سنگ به شکم بست جنگید بخشید و عاشقانه با صلح اسلام را گسترش داد.ناراحتی من تنها رواج جهل وتعصبی است که بنا بنابودی خانه و کاشانه ما برداشته و فرزنئان این مرز و بوم را از خانه و کاشانه دور کرده و کسانی که بودنشان در نبودن ماست تمام سعی تلاششان را می کنند تا ما در خانه خود نباشیم و آنهایی را هم که هستند به انواع مختلف سرگرم می کند.مبین عزیز بهر صورت ممنونم که اجازه دادید آن مطلب چاپ شود.

 

 

shabnamzende@yahoo.com

آتش در دريا

وقتي موهاي رنگين آسمان
به سرخي مي گرائيد
شبهي از دريا به فرياد برآمد
بـُــغضي از موج ... در اوج ... تخليه شد و ...
نتيجه اي جز كفي بر آب نداشت
آغوش ِ آسمان گرچه پذيراي موجها بود
ولي امواج از فرط ِ انتظار ...
سنگين به زير آمدند
رنگ ِ ميگون ِ دريا ، آسمان را مست مي كرد
و نسيم ، خبرش را به ... طــُــرۀ موهاي ِ ليلي ِ شب پيچيد
شمع ِ عاطفۀ آسمان
آهسته گريستن را
در آب انعكاس داد
و ...
دريا رازش را به سينه بـُـرد
پرده هاي ِ سياه
نگران از شــِــكوه ها
چشم ِ آسمان را بستند
و ...
آسمان با چشمان ِ بسته گريستن گرفت
شلاق ِ رعد ، به اخطار آمد
و غــُــرش ِ ابر ، نجواي ِ ماه در خود بلعيد
موجها با سلاح تلاطــُـــم ؛
شعار ِ احساس دادند
و ...
شــُــعور ِ صخره هاي بيدار
عــ‌ـُــصيان ِ آب را به دست ِ تحمل سپرد
انگيزۀ نسيم ... طوفان آفريد
و انبوه ...
به تشويق موج آمد
عمق ز ِ حسرت به برون تاخت
و به سنگيني بازگشت به زير آمد
صخره ها سنباده گشتند
و ...
به سطح دريا صيقل دادند
رعد به دريا زد
و برق به ابر انعكاس يافت
تا كه ...
ابر زشتي خود بازيافت
و ...

به چهرۀ خود نگريست
و ... گريست
نور ، سياهي را به سوختن واداشته بود
و ... انعكاس
پيروزي را به اوج رسانده بود
آتش در دريا مي رقصيد
ابر زَجه را مرهَمِ ِ سوزش كرد
از پس ِ پرده هاي سوخته
پنجرۀ آسمان سپيد خنديد
بازتاب ِِِ ِ ِ ِ آينه در آينه
... چشم در چشم
... مـــَــــــه بر آب
... آب بر مــــــَـــــه
شكست ِ غرور ؛
گـــُــــســســت ِ طــُـــغيــــان
سكوت ِ رسوايي ِ عشق
صافي ِ آسمان ... چين و شكن از ياد بـــُـــــرد
و ... خلوص ... آرامش را هديه داد
الفاظ ِ من و تو
در آب غرق شد
و معناي ما
طلوع كرد ...

نياز به باور ... طپش را به شماره آورد
و گـــــرمـــا ... تشـــويـــش را ذوب كرد
دريــا ... پــَـــر ِ صعود يافت ...
و ...
تبخير ... پرده اي نو ساخت ...
دريا ... تا به خورشيد پرواز كرد
و ...
ابرها داستان را تا به دوباره
... ادامه دادند

 

 

siavash_shadow@yahoo.com

«پرشیا»، روح باستانی ایران

محمد جواهربين

برگردان از مجله «ناشنال جئوگرافيک» چاپ ماه اگست ۲۰۰۸ ميلادی که خلاصه ای از آن بنظر خوانندگان ارجمند ميرسد.

بررسی جديدی از تخت جمشيد ،پايتخت باستانی امپراتوری «پرشيا» توسط خانم «مارگاريت دل گيوديس» که در سالهای اخير دوبار برای اين منظور به ايران سفر کرده است.
روی جلد مجله، سيمای زيبای کورش کبير که از سنگ تراشی های تخت جمشيد کپی شده مزين ميباشد.
داخل مجله تعدادی عکسهای بزرگ ورنگی از تخت جمشيد که توسط نيوشا توکليان تهيه شده به چاپ رسیده است و سر مقاله با عنوان«گذشته با شکوه و الهام بخش يک ملت با خصوصيات متفاوت»شروع می شود.
خانم «مارگاریت»تهيه کننده اين مقاله مينويسد: در اين ويرانه های تخت جمشيد که در جنوب ايران قرار دارد و پايتخت امپراتوری «پرشيا»بوده، بسيار شگفت آورو ناراحت کننده است که اسکندر مقدونی آثار باستانی ۲۵۰۰ ساله ايران را پس از پيروزی به آتش کشيده است.
اين خانم توضيح داده که شناخت ايرانيان را اگر در سطح کلی بررسی کنيم، بخشی اسلامی و بخش ديگربکشورهای غربی شباهت دارد.
از طرف ديگر خانم «مارگاریت » اظهار ميداردکه ايران يک هويت ديگری هم دارد که هيچ ارتباطی با اسلام ندارد و در عين حال با فرهنگ اسلامی در آميخته است و طبيعت ايرانی نشانی از علاقه به شراب، عشق، شعر و آواز است و در بافت طبيعت ايرانی با توجه به دين اسلام پرهيز از منکرات هم مشاهده ميشود.
در ادامه حيات در فرم واستيل ايران، خانم «مارگاریت » ميگويد: تهران، پايتخت ايران در دامنه کوههای البرز قراردارد و تهران فعلی دارای هوائی آلوده و خفه کننده است . او در مورد پارکهای عمومی و باغهای زيبای شخصی و درختان ميوه تعريف و تمجيد کرده است و از مذاکره و مصاحبه با افراد دانشگاهی و تحصيل کرده های آمريکا صحبت کرده و توضيحاتی در مورد بعضی مسائل سياسی داده است. او همچنين از تعارف و برخورد خوب ايرانيان نکات مثبتی اظهار داشته است.
سپس خانم «مارگاریت » در مورد جنگ ايران و عراق و شهادت کودکان و آويزان کردن کليد پلاستيکی بگردن آنها و رفتن به بهشت توضيحاتی داده است.
خانم «مارگاریت » در مورد ايران قديم و امپراطوری و روی کار آمدن سلسله هخامنشی و پارتيان و ساسانيان مطالبی اظهار داشته و از اشغال ايران بوسيله دشمنانی مانند ترکها، چنگيزخان و مهمتر از همه حمله قبايل عرب در قرن هفتم ميلادی ياد کرده است و از قول مهندس يوسف مجيدزاده مينويسد که متجاوزين به سرزمين ايران نه تنها نميتوانستند ايرانيان را تغيير دهند، بلکه خودشان هم ايرانی ميشدند.
خانم «مارگاریت » از استقرار آرين ها در دو هزارسال قبل و کوچ آنها به سرزمين ايران اشاره کرده و ادامه ميدهد که حدود ۱۵۰۰ سال قبل از ميلاد، لايه هائی در حفاری دهها هزار محل باستانی ايران پيدا شده و هنوز هم اين حفاری ها ادامه دارد.
ایشان توضيح ميدهدکه در سال ۲۰۰۰ ميلادی، نزديک شهر جيرفت، بعد از يک سيل دررودخانه «هليل رود» هزاران قبر قديمی پيدا شده و اشيا ئی برنزی شامل سر يک بزبرنجی پيدا شده که گفته ميشود ممکن است مربوط به ۵۰۰۰ سال قبل باشد و از طرفی اعتقاد متخصصين بر اين استوار است که جيرفت احتمالا مرکز تمدن در ادامه بين النهرين ميباشد.
سپس خانم «مارگاریت » به تعريف عظمت بوجود آمدن سلسله هخامنشی پرداخته و ادامه داده است که کورش، بزرگ هخامنشی اولين امپراتوری «پرشيا» را بوجود آوردو بزرگترين و پر قدرت ترين پادشاه روی زمين شد و علاوه بر اينها، او مرد بسيار شجاع و فروتنی بود و پيروان مذهب حضرت موسی را که در سال ۵۳۹ قبل از ميلاد اسير شده بودند آزاد کرد و به بیت المقدس(اورشليم) اعزام داشت و بآنها پول داد که در آنجا عبادتگاههای خود را باز سازی کنند.
او ادامه ميدهد که کورش پادشاهی بود که تمام مذاهب در زمان او آزادی بيا ن داشتند و آنها در ۲۳ سرزمين متفاوت مقيم بودند و با آزادی کامل در امپراطوری عظيم کورش زندگی ميکردند و اين سرزمين از دريای مديترانه تا رودخانه«ايندوز»در مرز هندوستان ادامه داشته است
سپس خانم «مارگاریت » در مورد حقوق بشر کورش که روی استوانه گلی نقش بسته و در موزه لندن در انگلستان نگهداری ميشود و کپی آن در سر درب سازمان ملل متحد در نيويورک قرار دارد ياد آور ميشود و مينويسد که اين نوشته های کورش بزرگ حکايت از آزادی مذاهب آزادی قومی ونژادی و ممنوعيت بردگی و ظلم و تعدی نسبت به تمام اقوام بشر داردو گرفتن هر نوع دارائی بازوروبدون پرداخت غرامت را ممنوع کرده و از طرفی به تمام افراد کشورهای تابعه حق داده است که تابع شاهنشاهی کورش باشند يا نباشند و کورش کبير دراين اعلاميه ميگويد که من هيچوقت حکومت خود را با جنگ تحميل نکرده ام.
در اينجا خانم «مارگاریت » از قول خانم شيرين عبادی، برنده جايزه نوبل سال ۲۰۰۳ ميلادی ميگويد که برای شناخت ايران وآنچه در ايران است فقط کافی است اين بيانات کورش کبير را روی استوانه حقوق بشر او مطالعه نمائيد. او باز هم از قول خانم عبادی ميگويد که در هنگام مسافرت خانم عبادی به خارج از ايران، بآنها گفته است که در ايران امروز ۶۵ در صد دانشجويان دانشگاههای کشور را دختران تشکيل ميدهندو يا وقتی خارجيان مطلع ميشدند که در ايران هنرمندان برجسته و مهندسان و معماران درجه اول وجود دارد متعجب ميشده اند.
در مورد فردوسی، خانم «مارگاریت » ياد آور ميشود که ايرانيان فارسی صحبت ميکنند و حروف زبان آنها عربی است که بفارسی تبديل و تکميل شده، ولی اضافه کرده که زبان فارسی قديم ريشه فارسی دارد و اعتبار زبان فارسی که اين زبان را حفظ کرده است به سده دهم ميلادی بر ميگردد که فردوسی آنرا با خلق شاهنامه حفظ کرده است.
در اينجا خانم «مارگاریت » ياد آور شده که دنيا، فردوسی را «هومر» ايران ناميده است و اين ادامه ميدهد که ايرانيان شعرای خود از جمله مولانا جلاالدين رومی،حکيم عمر خيام، حافظ(که مردم ايران برای انجام کارهای خود از کتاب او فال ميگيرند) بسيار دوست دارند.
«مارگاریت » اضافه ميکند که مردم ايران، وقتی کشورشان مورد تجاوز قرار ميگرفت و نميتوانستند نظرات خود را آزادانه ابراز دارند،با زبان شعر آنهارا بيان ميداشتند و اکنون هم همانگونه ابراز عقيده ميکنند.
سپس خانم «مارگاریت »ادامه ميدهد که فردوسی با صرف سی سال از زندگی خود، شاهنامه را خلق کرد و حد اکثر سعی خود را به عمل آورد که از لغات فارسی استفاده کند و اندک لغات عربی بکار برده است.
ایشان در مسافرت خود به ايران، به کاخ گلستان رفته و خانم مهناز تهرانی متصدی کتابخانه، شاهنامه بسيار زيبائی را به او عرضه داشته است و برای ديدن اين شاهنامه که بسيار ارزشمند وقديمی است ميگويد مجبور بوده است که يک دهان بند يا ماسک به صورت خود ببند د تا اينکه ترشحات آب دهان او روی اوراق شاهنامه نريزد و صفحات کتاب را آلوده نکند.
در اينجا «مارگاریت»اضافه ميکند که هر ايرانی حتی کم سواد تعدادی از اشعار فردوسی را از حفظ ميداند و همين فردوسی وکتاب او باعث شده که ايرانيان هميشه با هم متحد باشندو اين کتاب ايرانی ها را از ملل ديگر متمايز ميکند.
او سپس در مورد نوروز و رسوم سخن گفته و در مورد مذاهب زرتشتی ـ يهودی و عيسوی ياد آوری نموده و در مورد زرتشتيان ايران عکس بزرگی از معبد آنها راچاپ کرده و ادامه داده است که جمعيت فعلی آنها بعد از فتوحات اعراب در ۱۴۰۰ ميلادی در داخل ايران کم شده و هم اکنون حدود سی هزار نفر است.

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

آقای احمدی نژاد! احمدی نژادی باش!

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر(پلی تکنیک) با انتشار نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور، ضمن بررسی انتقادی عملکرد وی در جریان برکناری علی کردان از سمت وزارت کشور، با یادآوری شعارها و آرمانهای دولت نهم، خطاب به وی اظهار داشت: آقای احمدی­ نژاد! ما احمدی­ نژادی هستیم، شما هم احمدی­ نژادی باش! 
به گزارش عدالتخانه، متن کامل نامه مذکور به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

برادر گرامی، جناب آقای دکتر احمدی­ نژاد
ریاست محترم جمهور

با سلام
پیش از این در نامه­ ای که همراه با دیگر تشکل­ های دانشجویی خدمت­ تان ارسال کرده بودیم، خواستار عزل آقای کردان از جانب شما شده بودیم. اکنون که آن ماجرا به پایان رسیده است، لازم دیدیم نکاتی را با شما در میان گذاشته و توصیه­ هایی برادرانه را خدمت­ تان عرض نماییم.
روشن است که روی سخن ما با شماست؛ نه آقای کردان، یا آن دسته از مخالفانی که هجو و تمسخر پیشه کردند، یا آن دسته موافقانی که برای توجیه نظر خود، همه‌ی غیرمعصومین را دروغ‌گو خواندند، یا آن سیاست‌پیشگانی که منافقانه و با مواضعی مبهم سعی در حداکثر استفاده‌ی سیاسی از ماجرا را داشتند و در پایان هم معلوم نشد که موافق استیضاح بودند یا مخالف!

جناب آقای رئیس‌جمهور! 
از همان ابتدا و پیش از آن­که جلسه­ اول رأی اعتماد وزیر پیشنهادی کشور برگزار، و مسائلی مانند مدرک تحصیلی وی مطرح شود، عده­ ای از نمایندگان مجلس، دانشجویان، رسانه­ ها، و... نگرانی جدی خود را از این تصمیم شما اعلام کرده بودند. این نگرانی که دقیقاً از جانب کسانی بود که بزرگ ترین حامیان شما و دولت نهم بودند و هستند، نه ناظر به مدرک تحصیلی یا دیگر جزئیات، بلکه ناشی از عدم همسویی بینش و منش وزیر معرفی شده با گفتمان عدالتخواهی و اصولگرایی دولت نهم بود. نگرانی­ ای که قبلاً نیز راجع به معاون حقوقی­ تان ابراز شده بود.
با شناختی که از شما داریم، این تصمیم شما که با حمایت­ های بعدی­ تان همراه شد، ناشی از منفعت­ گرایی سیاسی نبود؛ که اگر شما به جای انجام وظیفه، به دنبال کسب محبوبیت و رأی بودید، پس از مشاهده­ اعتراضات و جو عمومی­ ای که در کشور حاکم شد، کاملاً به نفع­ تان بود که پا پس کشیده و وجهه­ خوبی برای خود دست و پا کنید؛ همان­ کاری که دوستان و هم­ خط­ های سیاسی آقای کردان کردند. همین اتفاق هم به خوبی نشان داد که طیف سیاسی­ ای که شما به آن تعلق دارید، اهل سیاست­ بازی و ترجیح منافع حزبی و گروهی به مصالح عالیه­ ی نظام، حقیقت و عدالت نیست. ما دیدیم که بیشترین مخالفت­ ها را آقایان حسینیان، مطهری، نوباوه، و... کردند. آقای زارعی بود که مدیر کلاهبردار را سیلی زد و آقای رسایی بود که موضوع را پیگیری کرد. این افراد همه جزء لیست 10 نفره­ ای بودند که در انتخابات مجلس در حوزه­ ی تهران به شما منتسب بودند. 

اما برادر! 
به نظر می­ رسد توجه زیاد شما به بعضی خصوصیات مثبت مانند پرکاری، موجب کم­ توجهی شما به بعضی معیارهای دیگر که ریشه در مسائل فرهنگی دارند، شده است. ما به برخی محدودیت­ های شما در اجرای ایده­ آل­ هایتان واقفیم. اما انتظار داریم در انتخاب مدیران، توجه و سخت­گیری بیشتری نسبت به تطابق بینش و منش­ شان با اسلام نابی که از امام خمینی(ره) آموخته­ ایم، داشته باشید. مرزبندی­ تان را با دیگر خطوط، پررنگ کنید؛ همان­طور که در انتخابات نهم ریاست­ جمهوری پررنگ بود و مردم آن­را خوب تشخیص دادند. 

آقای رئیس­ جمهور! 
این خواسته را محدود به دانشجویان بسیجی یک دانشگاه ندانید؛ حتی در سکوت و کناره­ گیری برخی مدیران انقلابی دولت و نزدیکان تان در ایام اخیر هم می­ توان نشانه­ های این خواسته را دید. در آخرین مصاحبه­ تان قبل از استیضاح گفتید که اهل مماشات با نزدیکان و دوستان­تان هم نیستید –و جز این هم از شما انتظار نمی­ رود-؛ علت این مماشات تان با نادوستان چیست؟! "عنصر محوری جلسات دیگران [به قول خودتان]" در دولت شما چه کار می­ کند؟! برادر! وظیفه­ ی ما و شما توجیه اشتباهات خودمان هم نیست، چه رسد به اشتباهات دیگران!
ما علی­ رغم جوسازی سنگین مخالفین­ تان -که از جریانات متنوع و بعضاً به ظاهر متضاد سیاسی هستند-، به صداقت و ایمان شما اعتقاد داریم. در خاطر داریم صحبت دو سال پیش شما در دیداری دانشجویی را که از یکی از اعضای دولت گفتید که هرجا می­ نشیند علیه‌تان صحبت می­ کند، اما چون تشخیص داده­ اید که اهل کار است، مانع ادامه­ ی مسئولیت­ اش نشده­ اید. برخی خصوصیات مهم و کم ­نظیر، و بعضاً بی­ نظیر شما، تکلیف ما را در ترجیح شما به دیگران روشن می­ کند. اما این را هم بدانید که نمره ­ای منفی را در کارنامه­ ی شما ثبت کرده­ ایم. نه در نظر گرفتن واقعیات سیاسی جامعه، موجب می­ شود ذره­ ای از آرمان­ هامان بکاهیم و به اشتباه­ تان اذعان نکنیم، و نه علاقه­ ی مفرط­ مان به آرمان­ های انقلاب اسلامی موجب می­ شود خطای صورت گرفته توسط جریانی که در مسیر صحیح حرکت می­ کند را با عملکرد جریان­ هایی که نسبتی با مسیر نورانی انقلاب ندارند، خلط کنیم.

آقای رئیس­ جمهور! 
از خرداد 84 گفتمان دیگری حاکم شده است؛ گفتمانی با مختصاتی جدید که با روی کار آمدن­ اش به تعبیر رهبر عزیزمان «انقلاب در مسیر واقعی خود قرار گرفت». شعارها و ارزش­ هایی احیا شد که «حتی برخی مخلصان انقلاب، تصور می­ کردند که دوران آن­ها به پایان رسیده، و حتی به این شعارها گستاخی و جسارت می­ کردند». همان خط انقلاب اسلامی که نه تنها در میهن­ مان، بلکه در امت اسلام و حتی دیگر آزادی­ خواهان جهان مطرح، و به گفتمان «احمدی­ نژادی» مشهور شد. ما خود احمدی­ نژاد را هم با آن گفتمان می سنجیم. آقای احمدی­ نژاد! ما احمدی­ نژادی هستیم، شما هم احمدی­ نژادی باش!

آقای احمدی­ نژاد! 
اتفاق جدید، معرفی آقای کردان نبود. اتفاق جدید، خرداد 84 رخ داده بود. آن زمان که بر خلاف خواست احزاب سیاسی و با دعا و تلاش عامه­ ی مردم متدین، مسئولیت به کسی واگذار شد که از او انتظارات فراتری می­ رفت. وگرنه ما فراموش نکرده ­ایم که در صورت عدم وقوع این اتفاق، کسانی مانند وزیر برکنار شده­ تان را بر مصادر امور می­ دیدیم و متعجب هم نمی­ شدیم. از شما که حلقه­ ی تنگ مدیران را شکسته و مسئولیت­ های رده­ ی اول کشور را به فرزندان متعهد و پرتوان انقلاب واگذار کردید، انتظار نمی­ رود «یک­ شَبه احمدی­ نژادی­­ شده­ ها» را بر مقدرات نظام حاکم کنید. از شما انتظار نداریم در کارها، به عدم مخالفت رهبری حکیم انقلاب بسنده کنید.

آقای رئیس­ جمهور! 
اکنون پس از رأی عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور، از شما درخواست داریم:
1- افراد دیگری که در شأن دولت نهم نیستند را خود از مسئولیت­ های رده اول برکنار نمایید.
2- دستور بررسی تخلفات صورت گرفته در مدارک تحصیلی کلیه­ ی مدیران کشور از سال 1364 که پیش از این صادر کرده بودید را ضمن در نظر گرفتن کامل ملاحظات اخلاقی و اهمیت حفظ آرامش در فضای عمومی جامعه، به صورت جدی پیگیری و با متخلفان برخورد قاطع صورت دهید.
3- اصلاح ساختار نظام آموزشی و ارزش‌گذاری علمی، و مهم‌تر از آن، فرهنگ عمومی را برای رهایی از معضل مدرک‌گرایی، به طور جدی در دستور کار قرار دهید. که در صورت عدم تحقق این مهم، همچنان شاهد فروش مقالات، پایان‌نامه‌ها، اختراعات، و مدارک تحصیلی بی‌اعتبار، شغل‌های کاذب آموزشی، فشارهای روانی بی‌مورد وارده بر دانش‌آموزان و دانشجویان، گسست میان دانشگاه و نیازهای جامعه، اتلاف سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی، و از همه مهم‌تر رکود شور و نشاط علمی لازم برای نیل به تمدن باشکوه اسلامی خواهیم بود.

برادر عزیز! 
ما بیش از این­ که نگران سیل حملات دشمنان بی­ نقاب و نقاب­ دار انقلاب به شما و دولت نهم باشیم، نگرانیم که وظیفه­ ای باشد و شما آن را انجام ندهید؛ که اگر این دومی پیش نیاید، به لطف خدای بزرگ، و حمایت­ های رهبر عزیز و عموم مردم که ولی­ نعمتان این نظام مقدس ­اند، آن حملات بی­ اثر خواهد بود؛ بعون ا... تعالی.
آقای دکتر! این نامه نوشته نشده است برای ساختن وجهه‌ای منتقد از خود، یا جا نماندن از سیل هجوم به دولت، که به قول رهبرمان «چيزي نيست که خداي متعال به آساني از آن بگذرد»؛ بلکه سخنی بود از دل برآمده، باشد که بر دلت بنشیند برادر! 

«وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ».
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 آبان / 12 نوامبر/ 13 ذيقعده

Mobin_s2004@yahoo.com
22 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
توصيه اسكندر مقدوني: داماد ايرانيان شويد

رکسانا همسر ايراني اسکندر

12 نوامبر سال 324 پيش از ميلاد اسكندر مقدوني تصميم گرفت كه برجهانگشايي خود نقطه پايان بگذارد و به همراهانش توصيه كرد كه با دختران بزرگان ايران ازدواج كنند تا ايرانيان آنان را بيگانه ندانند و پس از او از منطقه بيرون نياندازند.
    اندكي پس از اين اندرز، نود تن از افسران و مقامات ارشد اسکندر با دختران بزرگان ايران ازدواج كردند. اسكندر مقدوني، خود با رکسانا دختر ساتراپ (استاندار) بلخ = باختر ازدواج کرد.
    اسکندر که سال بعد (323 پيش از ميلاد) در 32 سالگي در شهر بابل (واقع در جنوب غربي بغداد امروز) درگذشت حملات خود را در سال 333 پيش از ميلاد به قلمرو ايران آغاز كرده بود. وي در سال 330 پيش از ميلاد تخت جمشيد - شاهكار معماري قرون قديم را ويران ساخت. 
    

 

اصفهان بارديگر پايتخت ايران شد

يکي از آثار تاريخي دوران صفوي در اصفهان

12نوامبر سال 1598 ميلادي (21 آبان) شهر اصفهان يك بار ديگر پايتخت ايران شد. شاه عباس اول تصميم به انتقال پايتخت از قزوين گرفته بود و كار اين انتقال هفت سال طول كشيده بود.
     به نوشته برخي از مورخان، شاه عباس پس از انجام كودتا بر ضد پدرش و بركنار ساختن او، به اين سبب كه در قزوين، مادرش به دست قزلباشها كشته شده بود، مايل نبود كه درآن شهر بماند و در نخستين فرصت اصفهان را پايتخت قرار داد و با اين كار، در عين حال خود را از دست قزلباشها كه يك سپاه متعلق به چند ايل بودند خلاص كرد و بعدا يك ارتش سراسري (عمومي) براي ايران به وجود آورد. مورخان ديگر، اهميت موقع جغرافيايي اصفهان را كه در مركز كشور و بر سر راههاي تجاري قرار دارد دليل انتخاب آن به پايتختي دانسته اند.
درنخستين مراسم رسمي نوروز كه در اصفهان برگزار شد، شاه عباس تاكيد كرده بود كه اصفهان تا ابد پايتخت ايران خواهد بود و دستور داده بود كه در اصفهان به كشورهايي كه در ايران نمايندگي سياسي و بازرگاني داشتند، زمين رايگان داده شود تا براي خود سفارتخانه بسازند و از دولتهاي ديگر خواسته بود كه در اصفهان سفارتخانه و مركز تجاري داير كنند. شاه عباس سپس به آباداني اصفهان پرداخت تا زيباترين شهر جهان شود. وي در اصفهان يك محله تازه براي كساني كه با او از قزوين نقل مكان كرده بودند بساخت كه به عباس آباد معروف شده است. شاه عباس كه در هرات متولد شده بود پيش از كودتا بر ضد پدرش، حكمران خراسان بود و در هرات مي نشست. وي از 1588 تا 1629 بر ايران حكومت كرد و کوشش بسيار بعمل آورد تا مرزهاي ايران را به حدود دوران ساسانيان برساند. از کارهاي نظامي مهم دوران او اخراج پرتغاليها از بحرين و سراسر خليج فارس بود.
پيش از دوران سلطنت شاه عباس، اصفهان در سال 931 ميلادي به تصميم «مرداويز» قهرمان ملي ما كه سوداي احياء امپراتوري ايران باهمه مراسم و آيين هاي باستاني اش را در سر داشت، پايتخت اعلام شده بود. وي نخستين مراسم«سده» پس از ساسانيان را در همين شهر برگزار كرده بود و سخن گفتن و نوشتن، جز به فارسي را ممنوع ساخته بود. طغرل سلجوقي نيز مدتي اصفهان را پايتخت خود کرده بود. در سال 1915 (1294 خورشيدي ـ زمان سلطنت احمد شاه ) هم تصميم گرفته شد كه اصفهان پايتخت شود كه عملي نگرديد.

 

لايحه ملي شدن آبهاي كشور

چهار روز پس از غير قانوني شدن خريد سهام كارخانه ها توسط مقامات دولتي و بستگان درجه اول آنان و منع مداخله حقوق بگيران از صندوقهاي عمومي در معاملات دولتي، 21 آبان ماه سال 1345 خورشيدي لايحه ملي شدن آبهاي كشور به مجلس داده شد.
در همان زمان، حقوقدانان در تاييد اين اقدام تاكيد كرده بودند كه مالكيت در اسلام محدود و مشروط است به ويژه در منابع طبيعي و زير زميني.

 

سالروز درگذشت روح الله خالقي كه آهنگ سرود «اي ايران» را نوشت

روح الله خالقي

12 نوامبر سالروز فوت موسيقدان و ميهندوست نامدار، روح الله خالقي است كه در 59 سالگي در سال 1965 (21 آبان 1344) در سالزبوگ اتريش درگذشت، جنازه اش به تهران منتقل و با تشريفات ويژه مدفون شد.
     خالقي در سال 1906 (1385 هجري) در كرمان به دنيا آمده بود. وي موسيقي را عمدتا نزد علينقي وزيري تحصيل كرده بود. خالقي همچنين فارغ التحصيل رشته ادبيات فارسي از دانشگاه تهران بود. وي در سال 1323 انجمن موسيقي ملي ايران را پايه گذاري كرد. به همت خالقي كه شهرت به ملي گرايي متمايل به چپ، و دوستي ايرانيان با ملل اتحاد شوروي داشت تاريخ دو جلدي «موسيقي ايران زمين» تاليف شد. خالقي در عين حال يك نويسنده بود و براي مجلات و به ويژه مجله «پيام نوين» مطلب مي نوشت.
خالقي (به گفته خودش) چون در نصرت الله معينيان احساسات وطندوستانه و در كارهايش پاكدامني و صداقت ويژه مشاهده كرد حاضر شد كه مشاور موسيقي راديو ايران شود و به ايجاد برنامه «گلها» كمك كند كه برخي او را مبتكر اين برنامه مي دانند.
    خالقي كه بر انواع فرضيه هاي موسيقي و علوم صدا تسلط كامل داشت در زنده كردن موسيقي اصيل ايراني خدمات ارزنده بعمل آورد از جمله توجه به چنگ رودكي. وي بود كه توصيه مي كرد ريشه موسيقي ايراني و واژه هاي گمشده پارسي را بايد در ميان تاجيكها و مردم جنوب روسيه و قفقاز شمالي جستجو كنند.
     صدها آهنگ جاويدان از خالقي باقي مانده است كه معروفترين آنها آهنگ سرود «اي ايران» است كه شعر آن را «حسين گلگلاب» استاد وقت دانشگاه تهران (و عضو فرهنگستان ايران) سروده است. اين سرود در سال 1323 (1944 و در جريان اشغال نظامي ايران از سوي متفقين) تكميل شد. انگيزه سرودن اين شعر، مشاهده بي حرمتي هاي نظاميان اشغالگر بود كه از تاريخ و تمدن ايرانيان بي خبر بودند و قضاوتشان بر پايه مشاهده وضعيت روز بود.
     سرود «اي ايران» در دهه 1960 در كنفرانس بين المللي بررسي سرودهاي ملي، موثرترين، برانگيزاننده ترين و ميهنگرا ترين سرود ملي كشورها شناخته شده است كه هر ايراني با شنيدن آن برانگيخته و آماده فداكاري براي ميهن مي شود.
    طبق يك آمار، در ربع قرن منتهي به 1385 (2006 ميلادي) نوار و سي دي سرود «اي ايران، اي مرز پرگهر ـ اي خاكت سرچشمه هنر» ... «مهر تو شد چون پيشه ام ـ دور از تو نيست انديشه ام» ... «در راه تو كي ارزشي دارد اين جان ما ـ پاينده باد خاك ايران ما» بيش از هر آهنگ و سرود فارسي ديگر توليد و تقريبا در خانه هر ايراني در درون مرز و برون مرز وجود دارد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

23/8/58
توقيف كليه دارائيهاي متعلق به ايران در امريكا و شعب بانكهاي امريكايي در سرتاسر جهان بدستور كارتر.

عدم پذيرش استرداد شاه توسط كارتر.
تشديد فعاليتهاي مهندسي نظامي عراق در مرزها

23/8/59
تهاجم دشمن به سوسنگرد : كوبيدن شهر با توپخانه و هواپيما ، گزارش پيشروي زميني دشمن از سمت جنوب ، غرب و شمال شرقي سوسنگرد ، مقاومت خودي با وجود شهدا و مجروحين بسيار ، محاصره شهر و بستهشدن راههاي تخليه مجروحان به جز راه رودخانه و قايق .

طرح برخي مشكلات اردوگاه خودي در نامة فرمانده عمليات سپاه خوزستان به مركز و گزارش سپاه خوزستان . جمع بندي و تحليل موقعيت سوسنگرد در جبهههاي جنوب : سوسنگرد تنها كانون مقاومت در محور عماره ـ اهواز و مانع عمده دشمن در اشغال سراسر منطقه . گزارش راديو آمريكا از نبرد در سوسنگرد .

عمليات چريكي 4 تن از برادران پاسدار در عمق مواضع دشمن در فارسيات و شهادت هر 4 تن هنگام مراجعت .

اجراي آتش توپخانه دشمن در اهواز و توپخانة خودي در فاو و مقابل جزيرة مينو . عمليات هوائي خودي در محمديه و حاج عمران .

23/8/63
تبادل آتش كه در خطوط نبرد. درگيريهاي پراكنده در غرب كشور از جمله در جاده بانه - سردشت، سنندج و صائيندژ.

مصاحبه رئيس پارلمان عراق با روزنامه الاهرام، شامل انتقاد از سوريه و ليبي به دليل حمايت از ايران و نيز طرح ادعاي خريد سلاح بهوسيله ايران از بازار سياه و اسرائيل گزارش بيبيسي در مورد احتمال از سرگيري روابط عراق در امريكا و دلايل به وجود آمدن زمينه اين تجديد رابطه.

Mobin_s2004@yahoo.com
12 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
حزب نازي پيروز شد، چرا؟

 در اين روز درسال 1933 اعلام شد كه درانتخابات همان هفته آلمان، حزب سوسياليست ملي كارگران (نازي) 92 در صد آراء را به دست آورده است و زمام امور اين كشور را به دست خواهد گرفت. هيتلر رهبر اين حزب بود.
    تاريخنگاران اين پيروزي شگفت انگيز را كه نقطه عطفي در تاريخ اروپا در قرن 20 به شمار مي ايد نتيجه شعارهايي دانسته اند كه كه المانيها از دير باز تشنه شنيدن آن بودند. هيتلر در نطقهاي خود با سر دادن اين شعارها آنان را اميدوار، و به اصطلاح ذوق زده كرده بود. هيتلر مي دانست كه شعارها بايد مرهمي بر زخمهاي مردم باشد تا بردلهايشان بنشيند و نظرشان را به گوينده شعار به عنوان نجات دهنده جلب كند.
     آلمانيها در در قرار دادهاي پايان جنگ جهاني اول(ورساي) تحقير شده بودند و غرامات و تعهدات سنگيني بر انها تحميل شده بود. اقتصاد آلمان فلج شده بود و «مارك» پول ملي آلمان تقريبا بي ارزش شده بود، نظم سابق كه آلماني ها به آن عادت كرده بودند وجود نداشت و احزاب و گروههاي سياسي بر سر و كول هم مي زدند و اميدي به بهبود اوضاع نمي رفت.
     در اين شرايط تنها با شعارهاي ناسيوناليسي و تحريك احساسات ملي و معرفي فردي به عنوان «منجي» مي توان همگان را جلب و پشت سر او متحد كرد كه هيتلر و حزب نازي موفق به اين كار شده بودند. 

برخي ديگر از رويدادهاي 12 نوامبر

  • 1866:   سون يات سن كه با انفلات خود نظام جمهوري در چين بر قرار ساخت به دنيا آمد.

  • 1918:   اتريش جمهوري شد.
        

  • 1926:   شوراي وزيران ايران در جلسه 21 آبان سال 1305 خود كه شهردار تهران هم به آن جلسه دعوت شده بود پيشنهاد دانماركي ها رابراي تاسيس چند خط اتوبوسراني درتهران بررسي كرد.

  • 1946:   نخستين بانك سواره (اتوبانك) در شهر شيكاگو آغاز بكار كرد.

  • 1948:   هيدكي توجو نخست وزير ژاپن در زمان جنگ جهاني دوم و شماري از همكارانش به اعدام محكوم شدند.

  • 1982:   يوري آندروپوف به جاي برژنف كه فوت شده بود رهبر شوروي شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 ذيقعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد «ابن جوزي» فقيه، اصولي
    و واعظ حنبلي مذهب

    13 ذي القعده 580 - «ابن جوزي» فقيه، اصولي و واعظ حنبلي مذهب دربغداد متولد شد. او آموختن را ازكودكي آغازكرد و بتدريج كه بزرگترمي‎شد به شاگردي انديشمندان زمان پذيرفته مي‎شد. ابن جوزي از17سالگي بجاي پدروعظ مي‎گفت و درسال604هجري قمري نظارت براوقاف عامه و اوقاف سلطان به وي واگذارشد. منصبهاي متعدد ابن جوزي و اعتبارعلمي او تدريس درمراكز مهم علمي آن زمان بغداد كينه اطرافيان سلطان را براي وي به همراه داشت و عاقبت سخن چيني هاي درباريان زمينه عزل ابن جوزي را فراهم آورد. ابن جوزي مردي دانشمند و مردم دوست بود و چون درمقام نماينده سياسي سلطان به شهرهاي مختلف سفرمي‎كرد دراين شهرها به تعليم مي‎‏پرداخت. «اَلايضاحُ في الجَدَل» ازآثارابن جوزي بشمارمي‎رود.

     

     درگذشت « اَنوري اَبيوردي» ازشاعران نامدارو خطيبان برجسته

    13 ذي القعده 581 - «اَنوري اَبيوردي» ازشاعران نامدارو خطيبان برجسته دوم قرن ششم هجري درگذشت. او« صدرالدّين علي ابن اسحاق انوري ابيوردي» درسال520هجري قمري درابيورد خراسان به دنيا آمد و درجواني درزمينه ادبيات، فلسفه و رياضيات تحصيل كرد. انوري درابتداي شاعري خاوري تخلص مي‎كرد ولي بعدها تخلص انوري را برگزيد. انوري ابيوردي را به سبب شيوه استادانه و سبك خطيبانه‎اش سلطان مداحان و ستايشگران ايراني دانسته‎اند. ديوان اشعارانوري شامل قصايد، غزليات و قطعات اوست. انوري دراواخرعمربه سختي روزگارمي‎گذراند و ازشهري به شهرديگرسفرمي‎كرد.

     

     درگدشت ميرزا محمّدبن علي استرآبادي

    13 ذي القعده 1026 - ميرزا محمّدبن علي استرآبادي درمكه وفات يافت. وي به زهد و پارسايي مشهوربود. استرآبادي چندين كتاب نوشته است كه ازآن ميان «كتاب رجاليّه، شرح آياتُ الاحكام و حاشيه تهذيبُ الاحكام شيخ طوسي» را مي‎توان برشمرد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    4
    13

    اهواز

    14
    28

    تبريز

    1
    12

    شيراز

    8
    20

    مشهد

    -4
    4

    بندرعباس

    19
    29

    کرمان

    1
    13

    اصفهان

    1
    13

    يزد

    6
    14

    کرمانشاه

    2
    18

    اراک

    1
    11

    رشت

    8
    13

    دبی

    23
    30


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1297 تومان
    1017 تومان
    1640 تومان
    1020 تومان
    272 تومان
    279 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    230000 تومان
    97000 تومان
    50000 تومان
    190000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:10
    طلوع خورشيد : 06:38
    اذان ظهر : 11:48
    غروب خورشيد : 16:58
    اذان مغرب : 17:19
    نيمه شب شرعي : 23:04
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    9 نوامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 9 نوامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 177
    حجم فایل: 3 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    باریکترین کیبورد با ضخامت 9.3میلیمتر محصول جدید logitech 

    نظر شما در مورد کیبورد سیستمتان چیست؟ دوست دارید کلید های بزرگ و بر جسته داشته باشد و یا ظریف و کوچک؟!خب . هر کس سلیقه ای دارد.
    امروز مطلع شدیم که کمپانی logitech باریکترین کیبورد خود را در ضخامت 9.3 میلیمتر معرفی کرد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ظرافت و راحتی استفاده از این کیبورد کاملا ملموس است. غشای انعطاف پذیر سیاه رنگی که به این کیبورد متصل است تایپ کردن را بسیار راحت کرده و می تواند از خستگی مچ دست و انگشتان که تقریبا همگی با آن دست و پنجه نرم می کنیم نجاتمان دهد.
    این کیبورد برای انواع pc ها طراحی شده و به گفته این شرکت باریکترین کیبورد موجود در دنیاست. قرار است از اکتبر امسال با قیمت 80$ به بازار عرضه شود. 
    خوشگله.مگه نه؟!
    منبع

    کوکاکولا در حال آماده سازی دستگاه نوشابه ساز با 100 مزه مختلف است

    با دستگاه های نوشابه ساز فست فود های بزرگ، شما حداکثر 8 انتخاب برای نوشیدنی خواهید داشت و معمولا چیزی خوشرنگ تر از نوشابه پرتقال در آن نمی یابید و البته این رویه چند دهه است که ادامه دارد. حالا یکی از بازیگران قدیمی این عرصه تصمیم دارد این رویه را بر هم بزند. کوکاکولا دستگاهی را به نمایش گذاشته است که می تواند 100 مزه مختلف را درون لیوان شما بریزد. البته تست این ایده اولیه از این تابستان شروع می شود و اولین مدلهای تکمیل شده آن در اوایل سال آینده در تعداد محدودی فروشگاه شروع به کار می کنند. (این حرفی است که کوکاکولا سال گذشته در مورد بطری های خود-سرد شونده هم گفته بود و هنوز منتظر نتیجه ایم!) این شرکت ادعا می کند که مزه های تغلیظ شده را در این دستگاه ها می توان همانند کارتریج پرینتر تعویض کرد و این بدان معنی است که به راحتی می توان مزه های جدید را به دستگاه افزود و یا آنها را با مزه های پرطرفدار جایگزین کرد. البته صحبت هایی هم در مورد تهیه 15 مزه مختلف ويژه افراد رژیمی شنیده می شود.
    اما مطمئنا شما هم با من موافقید که هیچ چیز جای زمزم را نخواهد گرفت!
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اصلاحات عربی
    نگاهی به اصلاحات کنترل شده در جهان عرب


    نويسنده: مارینا - اوتاوی / میشل - دان
    مترجم: مهدي - كاظمي

    معرفی کتاب:
    رژیم های متصدی در جهان عرب، پادشاهی یا جمهوری همانند هم، دوران سخت تغییرات سیاسی جهانی پس از پایان جنگ سرد را بدون واگذاری یا حتی از دست دادن بیشتر قدرتشان، به سلامت پشت سر گذاشته اند. اگرچه وقایع و تحولاتی که بقیه جهان را شکل داد، بر این بخش از جهان هم تا حدی تأثیرگذار بود اما، بیشتر رژیم های عرب موج تحول سیاسی فراگیر جهانی را پشت سر گذاشتند، در حالی که ساختارهای سیاسی آنها نسبتاً دست نخورده باقی ماند. دولت های زیادی در جهان عرب وارد عرصه اصلاحات شده اند، اما این اصلاحات عمدتاً به سمت نوسازی اقتصادی و رسیدگی به مسائل و موضوعات اجتماعی هدایت شده و بازتوزیع قدرت در نظام سیاسی کمتر در دستور کار قرار گرفته است. در حقیقت، بیشتر رژیم های عربی که از اصلاحات سیاسی صحبت می کنند، در عالم واقع حتی الامکان از آن اجتناب می کنند.
    نوشتار حاضر نگاهی دارد به وضعیت اصلاحات سیاسی در کشورهای عربی و بیان می دارد حاکمان کشورهای عربی از ترس از دست دادن قدرت و به علت فشارهای داخلی و خارجی عمدتا از یک سری اصلاح کنترل شده با محوریت خود حمایت می کنند.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    - تلاش برای کنترل فرایند تغییرات
    - الگوهای اصلاحات کنترل شده
    - اصلاحات نهادی و رسمی، بدون سهم دهی از قدرت
    - تغییرات اساسی، بدون اصلاحات نهادی و رسمی
    - سازش با مخالفان
    - سیاست اصلاحات کنترل شده
    - گارد قدیمی و اصلاح طلبان: افراطیون و میانه روها
    - جهانی سازی، مدرنیزاسیون، و اصلاحات اقتصادی
    - گشودن در بطری و کنترل غول: اپوزیسیون و جامعه مدنی
    - پاسخگویی و رسیدگی به انتظارات خارجی


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    نامه يك دختر کم توقع
    به همسر آينده اش!

    عزيزم!
    مي تواني خوشحال باشي، چون من دختر كم توقعي هستم. اگر مي گويم بايد تحصيلكرده باشي، فقط به خاطر اين است كه بتواني خيال كني بيشتر از من مي فهمي! اگر مي گويم بايد خوش قيافه باشي، فقط به خاطر اين است كه همه با ديدن ما بگويند”داماد سر است!” و تو اعتماد به نفست هي بالاتر برود!
    اگر مي گويم بايد ماشين بزرگ و با تجهيزات كامل داشته باشي، فقط به اين خاطر است كه وقتي هر سال به مسافرت دور ايران مي رويم توي ماشين خودمان بخوابيم و بي خود پول هتل ندهيم!
    اگر از تو خانه مي خواهم، به خاطر اين است كه خود را در خانه اي به تو بسپارم كه تا آخر عمر در و ديوارآن، خاطره اش را برايم حفظ كنند و هرگوشه اش يادآور تو و آن شب باشد!
    اگر عروسي آن چناني مي خواهم، فقط به خاطر اين است كه فرصتي به تو داده باشم تا بتواني به من نشان بدهي چقدر مرا دوست داري و چقدر منتظر شب عروسيمان بوده اي!
    اگر دوست دارم ويلاي اختصاصي كنار دريا داشته باشي، فقط به خاطر اين است كه از عشق بازي كنار دريا خوشم مي آيد… جلوي چشم همه هم كه نمي‌شود!
    اگر مي گويم هرسال برويم يك كشور را ببينيم، فقط به خاطر اين است كه سالها دلم مي خواست جواب اين سوال را بدانم كه آيا واقعا “به هركجا كه روي آسمان همين رنگ است”؟! اگر تو به من كمك نكني تا جواب سوالاتم را پيدا كنم، پس چه كسي كمكم كند؟!
    اگر از تو توقع ديگري ندارم، به خاطر اين است كه به تو ثابت كنم چقدر برايم عزيزي!
    و بالاخره…
    اگر جهيزيه چنداني با خودم نمي آورم، فقط به خاطر اين است كه به من ثابت شود تو مرا بدون جهيزيه سنگين هم دوست داري و عشقمان فارغ از رنگ و رياي ماديات.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    حرفهايي كه زنان
    عاشق شنيدنشان هستند

    چيزي وجود دارد كه هر مردي لازم است درمورد همسرش از آن مطلع باشد: گفتن چه حرفهايي باعث خوشحالي اوميگردد. وقتي سخن از تعريف و تمجيد بميان مي آيد زنان تـبـديل به هيولاي خـون آشـام گـرسـنـه اي مي گـردند كه هميشه بيشتر و بيشتر و بيشتر طلب ميكنند! و اگر شما خواسته شان را برآورده نماييد، در عـوض بـسيـار بـيـشتـر از طرف همسرتان مورد محبت و توجه قرار خواهيد گرفت و آنها خوب مي دانند كه چطور اين كار شما را جبران كنند.
    چه ازدواج كرده باشيد و چه در دوران نامزدي بسر ميبريد، اين قانون را بياد داشته باشيد: براي آمـاده نـگاه داشـتـن يك زن جهت ابراز مهر و محبت به شما، كافي است نكات مثبت بسياري از او را به وي يادآوري نماييد.
    زیگموند فروید میگوید : عدالت اجتماعی بدین معناست که ما چیزهای بسیاری را بر خود حرام می‌کنیم تا دیگران نیز مجبور به چشم پوشی از آن شوند

    در زير به 10 مطلبي كه همسر شما عاشق شنيدن آنها است اشاره ميكنيم:

    شماره 10
    "روز خوبي داشتي؟"

    هـنـگاميـكه از همسر خود در مورد چگونگي گذراندن روزش پرسش ميكنيد، برداشت او اين خواهدبود كه شما انسان با فكري هستيد و مشتاقيد بدانيد وي ساعات كاري خود را چگونه سپري كرده است. اما يـك هشـدار: ايـن سـؤال بـه هـمـسـر شـمـا مجوز آن را خواهد داد كه چند ساعتي در مورد كوچكترين اتفاقاتي كه برايش افتاده صحبت نمايـد. پس براي مدت زماني طولاني آماده نشستن و شنيدن داستانهاي او شويد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: زنها به آنچه كه در فكر شما ميگذرد، توجه زيادي دارند. پرسش در مورد چگونگي روز او نشان مي دهد كـه شمـا پذيرا، مشتـاق و علاقمند به گوش دادن حرفهاي همسرتان هستيد. با اين عمل به او فرصتي مي دهيـد تا خودش را خـالي نـموده و شما را به عنوان همراز و محرم اسرار خود در نظر بگيرد. اگر چه ممكن است بيش از زماني كه انتظار داريد مجبور به شنيدن صحبتهايش شويد، اما وقتي تمام شد، او شروع به صحبت در مورد شما خواهد كرد.


    شماره 9
    "نمي تونم بگم چقدر دلربا و زيبا هستي"

    همانطور كه مشخص است، اين بـه او مـي رسـاند كه شما وي براي شما جذاب بوده و فرد ديـگري بـه چشمتان نمي آيد. از طرف ديگر باعث افزايش اعتماد بنفس در او خواهد شد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: اين جمله بخصوص در روابط زناشويي بلند مدت مؤثر واقع مي شود چرا كه شما به همسر خود اطمينان ميدهـيد هنوز به او علاقه داريد. در عوض همسرتان نيز سعي خواهد كرد اين زيبايي و دلربايي را با شما تقسيم نماييد. سؤالي هست؟ اينجوري فكر نميكنيد؟


    شماره 8
    "در مورد ‌[ هر چيزي ] چه احساسي داري؟"

    پـرسيدن اين سؤال به همسرتان نشان مي دهد كه شما خالصانه براي احـساسـات او اهميت قائل هستيد. زنها عاشق بيان احساسات خود در مورد هر موضوع قابل تصوري مي بـاشند. با اين حـال بـدانيد كه خود را در دام گفـتگويـي طولاني و عميق در مورد آن موضوع گرفتار خواهيد كرد. بنابراين اگر شب تصميم ديدن مسابقه فوتبالي را داريد، اين سؤال را مطرح نكنيد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: اين سؤال بيانگر جنبه مهرباني و دلسوزي يك فرد است. وقتي همسرتان در مي يابد كه شما توجهتان را به وي مبذول داشته ايد، او نـيـز متقابلا تمام احساسات خود را با شدتي بسيار بيشتر، اهدا خواهد نمود. يعني اگـر قـبـلا فـقـط فردي جذاب بشمار مي آمديد، اكنون همانند جواهري در چشم او جلـوه خواهيد كرد. متوجه منظورم مي شويد؟


    شماره 7
    "تو زيبا تر از دوستان ديگرت هستي"

    قرار دادن او از بين همتاهايش بر سكوي نخست زيبايي باعث بالا رفتن اعتمـاد بـنفـس وي شـده و سـبـب مي گـردد تا هـمـسر شمـا در تـصـوراتش بر دوستان هم جنس خود بتواند فرمانروايي كند. اين تحسين و تعريف بسيار مهمي در دنياي زنانه محسوب شده و امتياز شما را در نزد همسرتان ارتقاي چشمگيري خواهد داد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: گذشته از اينكه باعث مي گـردد او از لحاظ زيبايي ظاهري خود را برتر از اطرافيانش تصور كند، اين جمله كوتاه به همسرتان تفهيم ميكند كه شما تا چه حد براي وي ارزش قائل هستيد. بعلاوه زماني كه دوستانش پيش شـما هستند، كمتر احساس نگراني خواهد كرد. او در مـورد خـودش احـسـاس خـوبـي نموده و پاداش سليقه بخرج دادن شما را خواهد داد. با اينحال يك احتمال جانبي بالقوه وجود دارد: يك همسر حسود اين سخن را مدركي براي متهم نمودن شما به اينكه قصد برانداز نمودن و چشم دوختن به دوستانش را داريد، بشمار خواهد آورد.


    شماره 6
    " تو واقعا زرنگ و باهوشي"

    با تـصـديـق نـمودن هـوش و ذكـاوت وي، ايـن معـني را مي رسانيد كه علاوه بر محاسن ظاهري، متوجه ذهن و فكر توانمندش نيز شده ايد. هـمـسر شـما بـا شنيدن اين جمله در مورد همه جوانب زندگي خود احساس رضايت و خوشنودي خواهد نمود. اين سخـن نشانه احترام از طرف شما براي همسرتان محسوب ميگردد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: همسرتان اين مسئله را كه شما فقـط بـه فـكر روابط جنسي نيستيد و قادريد ماوراي چنين موضوعات فكر كنيد را تحسين خواهـد كرد. زنها عاشق مردان صـمـيمي و خـوش قـلب مـي بـاشند و هيچ چيزي بهتر از بيان و تشخيص هوش و ذكاوت آنها نمي تواند صفات آقا منشانه شما را آشكار نمايد


    شماره 5
    "در روابط زناشويي بسيار خوب هستي"

    بيان اين جمله باعث مي گـردد هـمـسرتان احساس كند كه يك الهه است. شنيدن اين عبارت به همسر شـما تفهيم مي كنـد كـه روابـط جنسي و زناشويي او به چشم شما بي عيب و نقص بوده و باعث مي گردد كه احساس نمايد واقعا مي داند كـه چگـونه بايد مرد خود را راضي نگاه دارد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: تحسين و تمـجيد از عملكرد او نشانگر اين است كه شما به روابط جنسي فقط به عنوان ابزاري براي ارضا نــمودن خود نگاه نكرده، بلكه همه جنبه هاي آنرا مورد ستايش قرار ميدهيد.


    شماره 4
    "مي خواهم همه عمرم را با تو سپري كنم"

    ايـن جمله اي سنگين است؛ معني آن فاصله زيادي با دادن پيشنهاد براي ازدواج نـدارد. بنابراين پيش از گفتنش به نامزدتان مراقب عواقبش باشيد. اما بخاطر داشته باشيد كه ريسك كردن اغلب پاداش و نتيجه مطلوب به دنبال خواهد داشت. هنگاميـكه اين جـمله را بيان مي داريد، او از لحاظ رواني بسيار سركيف مي گردد. جـمـلات ديـگـري كـه تقريبا همين نتيجه را داشته ولي تعهدآوري آنها كمتر مي باشد، عبارتند از: " فقط تو ميتوني تا اين حد منو خوشحال كني" و " من دوست ندارم با هيچ كس ديگري جز تو باشم."
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: همـه زنـها عاشق شنيدن جملاتي حاكي بر سرسپردگي ديرپا و با دوام از همسرشان هستند. مطمـئـن بـاشيـد كـه بـعد از گفتن اين جمله سلامي هميشگي را از او خواهيد شنيد.


    شماره 3
    "تو بهترين دوست مني"

    به او مي گوييد كه چگونه ماورا و فراسوي مسائل جنـسي مي انديشيد و به اين معني اسـت كه براي رابطه اتان ارزش قائل هستيد و مايليد كارهايي را بـهـمراه او انجام دهيد كه مردان ديگر ممكن است رغبتي به آن نداشته باشند. همسرتان بعد از شنـيـدن ايـن جمله پيوستگي مقاومت ناپذيري با شما پيدا خواهد نمود.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: اين جـملات شـما را در نـظر وي بـجاي يـك فرد عادي كه مجبور به گذراندن وقتش با او است، به انساني معني دار و جذاب تـبـديـل ميكند. اين شما را به ابتداي ليست خواسـتگـاران پرتاب ميكند چراكه شما به مهمترين نكته اشاره كرده ايد: دوستي و رفاقت.


    شماره 2
    "تو يك مادر ايده آل خواهي شد"

    اغلب زنها به دنبال اين هستند كه روزي بچه دار شونـد. هـمـچـنين اكـثـرا با خود كلنجار مي روند كه آيا در اين راه مـوفـق خـواهد بـود يـا خـير. بـا گفـتن اين جمله به او اطمينان مي دهيد كه حتما به هدفش خواهد رسيد. به علاوه با ارضـاي نيازهاي دروني او باعث آرامش و تسكين وي مي شويد. بيان اين كلمات از زبان شما به عنوان يك همسر، او را تبديل به خوشحال ترين انسان روي زمين خواهد نمود.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: اينـگونه بطور غير مستقيم به همسر خود مي فهمانيد كه مايليد از او بچه دار شويد. واضح است كه اين نوايي بسيار خوشايند در گوش او مي باشد. از اين نقطه، همسرتان بيشتر پذيراي پيشرفت و ترقي شما خواهد شد.


    شماره 1
    "تو زندگي منو كامل مي كني"

    اين به او مي گويد كه تنها فرد مورد علاقه شما است. همه زنها دوست دارند اين جمله را از شوهرشان بشنوند. بـيـان ايـن عبـارت بـه مفهوم آن است كه شما همسر خود را بصورت كامل پذيرفته ايـد و ايـنـكه او به صـورت موجودي اجتناب ناپذير و هميشگي براي شما در آمده است. در همسرتان احساس لـذت بـخش غير قابل تصوري بوجو آمده و تا چندين روز لبخند از لبانش جدا نخواهد شد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: اين جـمـله اسـاسـا مـي گـويد كه شما در زندگي به او نياز داشته و نميـتوانيد بدون او به زندگي ادامه دهيد. زنها از شنيدن چنين جملاتي بسيار مشعوف ميگردند.


    اشاره باشكوه
    "دوستت دارم"

    اين جمله "دو كلمه اي" معروف و كوتاه كـه هـمگي ما برايـش اهـميت بسيار زيادي قائل هستيم، مي تواند تاثير شگرفي به همراه داشته بـاشد. اگر ازدواج كرده ايد خوب است هر روزه چندين بار براي همسرتان تكرارش نماييد.
    چرا باعث زيبا شدن وجهه شما ميگردد: گفتن اين عبارت بهـمسرتان بـاعث روشن نگاه داشتن شعله هاي آتشي مي گردد كه هميشه نياز به برافروزي دارند. اگـر در بـين شما كساني تـا حال اين جمله را به همسرشان نـگفـتـه انـد، هر گاه احساس آمادگي نموديد، ترديد به خود راه نداده و آن را بيان كنيد. هيچگاه از گفته خود پشيمان نخواهيد شد وقتي كه عكس العمل او را مي بينيد ( يا احساس مي كنيد ).


    گفتگوي عشق
    اكنون كه آموختيد كه چگونه مي توانيد همسر خود را خوشنود كرده و صورتش را سـرخ نماييد، اينكار را انجام دهيد! فقط به اين نكته فكر كنيد كه او در جواب كار شما در آينده چطور جبران خواهد نمود.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چرا قرآن ازدواج موقت را به کسانی که شرایط ازدواج دائم را ندارند پیشنهاد نکرده است؟

    سوال:
    قرآن مجید خطاب به کسانی که امکان ازدواج ندارند، می فرماید: وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لَا یَجِدُونَ نِکَاحًا حَتَّى یُغْنِیَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ..."(نور/33) یعنی: "کسانى که [وسیله] زناشویى نمى‏یابند باید عفت ورزند تا خدا آنان را از فضل خویش بى‏نیاز گرداند." اگر عقد موقت در دین اسلام جایگاهی داشت حتماً در این آیه به عنوان راه حل از آن بحث می‌شد اما می‌بینیم که خداوند علیم کسانی را که امکان ازدواج ندارند به عفت و پاکدامنی دعوت می‌کند تا آنکه آنان را از فضل خویش غنی سازد.
    از طرفی هنگامی که به روایات موجود در مورد این آیه مراجعه می کنیم، می بینیم که عدم استطاعت را در مورد مهریه و نفقه بیان کرده اند که در ازدواج موقت، چنین عدم استطاعتی وجود ندارد. پس نمی توان گفت که منظور از نکاح در این آیه، هم نکاح موقت بوده و هم دائم. فقط نکاح دائم از این آیه برداشت می شود.

     

    پاسخ:
    1. منبع احکام نورانی دین مبین اسلام منحصر به یک آیه از قرآن نیست،بلکه برای یافتن حکم یک مسأله باید تمام آیاتی را که در مورد آن موضوع است باهم ملاحظه کنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که بسیاری از جزئیات اعمال عبادی ما در قرآن بیان نشده است بلکه توسط پیامبر(ص) و در روایات بیان شده است مانند: تعداد رکعات نماز صبح و دیگر نمازها، مناسک حج، چگونگی پرداخت زکات و ......
    پس در اسلام، غیر از آیات قرآن منبع با ارزش روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) وجود دارد تا احکام و دستوراتی را که در قرآن نیامده و عقل انسان هم به آنها راهی ندارد، از آنها استخراج شود.
    در نتیجه اگر حکم یا قانونی در قرآن نباشد و یا جزئیات آن ذکر نشده باشد، دلیل بر این نیست که آن قانون در اسلام وجود ندارد ویا در همان محدوده ای است که در یک یا چند آیه بیان کرده است، بلکه باید همه آیات و روایات را در این زمینه ملاحظه کرد.

    2. آیه 33 سوره نور به کسانی که استطاعت مالی در پرداخت مهریه و نفقه ندارند[1] می فرماید: "و كسانى كه امكانى براى ازدواج نمى‏يابند، بايد پاكدامنى پيشه كنند تا خداوند از فضل خود آنان را بى‏نياز گرداند."[2] اگر خوب دقت کنیم این آیه شریفه به طور کلی و عام فرموده است: اگر امکان ازدواج نیست ،پاكدامنى پيشه كنند و نفرموده است که اگر امکان ازدواج دائم نیست، پاكدامنى پيشه كنند و از نظر روایات ازدواج اعم از ازدواج دائم و موقت است و اینطور نیست که ازدواج موقت همیشه و برای همه افراد ممکن باشد زیرا روشن است که اگر چه نکاح متعه نفقه ندارد، ولی ازدواجی نیست که بدون هیچ سرمایه و خرجی شکل بگیرد، زیرا در این ازدواج، حتما باید مرد مهریه را تعیین و به زن پرداخت کند.[3]
    پس آیه در مورد کسانی است که نه می توانند ازدواج دائم انجام دهند و نه ازدواج موقّت، زیرا در مورد اوّل نفقه و مهر و در مورد دوّم هدیه و اجرتی است که شخص با عدم توانایی در پرداخت آن، شامل آیه می شود. آیه مبارکه به این دسته می فرماید:"عفّت داشته باشید ( و به دنبال زنا نروید)".

    3. حتی کسانی که امروز با متعه کردن مخالف اند هرگز نمی گویند چنین قانونی در اسلام نبوده است، بلکه می گویند ازدواج موقت در اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص) و در زمان خلیفه اول رایج بوده اما خلیفه دوّم از آن نهی کرد.[4]
    بعد از ذکر این امور سه گانه، جواز متعه را از قرآن و سنّت ذکر می کنیم.
    آیه 24 سوره نساء می فرماید:"..... و اگر زنی را متعه کردید اجرتشان را بپردازید و بعد از معیّن شدن این مقدار اگر به کمتر یا زیادتر توافق کنید گناهی بر شما نیست که خدا دانایی فرزانه است."
    امام باقر(ع) درباره این آیه می فرماید:"این آیه درباره متعه نازل شده است"[5]
    امام صادق(ع) نیز می فرماید: این آیه دلیل بر متعه است.[6]
    در بعضی تفاسیر اهل سنّت نیز این آیه به نکاح متعه تفسیر شده است. در تفسیر طبری از «ابی نضره» با دو طریق روایت می کند که گفت از ابن عباس درباره متعه زنان پرسیدم، گفت: مگر سوره نساء را نخوانده ای، گفتم چرا گفت: آیه « فما استمتعتم به .....».[7]
    قرطبی می گوید: «جمهور علماء می گویند: مراد از این آیه نکاح متعه است که در صدر اسلام بوده است».[8]
    بنا براین از این آیه به خوبی استفاده می شود که اصل ازدواج موقت (متعه) از نظر اسلام جایز است و در این حکم مهر آن بیان شده است.
    همچنین روایات متعددی داریم که متعه را جایز شمرده اند در روایات شیعه در موارد زیادی این ازدواج تأیید شده است که تنها به یک مورد اشاره می کنیم:
    امام صادق(ع) می فرمایند: «حکم متعه در قرآن نازل شده است و سنّت رسول خدا است».[9]
    در کتب اهل سنّت نیز روایات متعددی درباره متعه وجود داردکه به یک مورد اشاره می کنیم:
    در باب«نکاح متعه» در کتاب صحیح مسلم، صحیح بخاری، مصنف عبد الرّزاق و مصنف ابن ابی شیبه و مسند احمد و سنن بیهقی از عبد ا... بن مسعود روایت می کنند که گفت: « ما در کنار رسول خدا (ص) می جنگیدیم و همسر نداشتیم، گفتیم: بهتر است خود را اخته کنیم، پیامبر (ص) ما را از این کار بازداشت، سپس به ما اجازه داد تا با پرداخت مهریه، زنان را به عقد موقّت خود درآوریم».[10]
    همه این موارد نشان از وجود این حکم در اسلام دارد.

    -----------------------------------
    [1] طباطبایی، محمدحسین، ترجمه تفسیر المیزان،ج15 ص157 ، انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
    [2] نور، 33 "و لْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يجَِدُونَ نِكاَحًا حَتىَ‏ يُغْنِيهَُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ".
    [3] نساء،24.
    [4] برای آکاهی از تمام نظرات به ترجمه تفسیر المیزان ج15، ص493 تا 460 رجوع کنید.
    [5] بروجردی، محمد حسین، جامع احادیث الشیعه ج 26 ص 35.
    [6] همان، ص 36.
    [7] عسکری، سید مرتضی ، ازدواج موقّت در اسلام، ص 16 ؛ تفسیر طبری، ج15، ص 9.
    [8] همان ص 19.
    [9] جامع احادیث الشیعه، ج 26 ص 40.
    [10] ازدواج موقّت در اسلام، ص22، برای اطلاع بیشتر از تمام موارد در کتاب اهل سنّت به این کتاب مراجعه شود.
     

     

     

     

     

    Ãگزارش روزانه

    دبی، لاس وگاس خاورمیانه نیست

    ماجرای عشق بازی يک زن و مرد بريتانيايی در ساحل « جميره» شهر دبی با حکم قاضی دادگاه به پايان رسيد. اين زن و مرد پنجشنبه گذشته به سه ماه زندان، پرداخت يک هزار درهم جريمه و اخراج از امارات متحده عربی محکوم شدند؛ پايانی نه چندان سخت برای ماجرايی که بين اماراتی ها و انبوه خارجيان شهر دبی ايجاد تنش کرد.
    ميشل پالمر ۳۷ ساله يک زن بريتانيايی است که از سه سال قبل مقيم دبی بوده و در اين شهر کار می کرده است. او در يک هتل با وينس آکور ۳۴ ساله که برای گردشگری به دبی آمده بود، آشنا شد.
    اين دو پس از صرف غذا و آشاميدن مشروب فراوان، که امری عادی برای خارجيان مقيم دبی است، تصميم گرفتند کنار ساحل بروند تا بيشتر از مصاحبت يکديگر لذت ببرند.
    بر اساس شواهد ارائه شده در دادگاه، اين زن و مرد در کنار ساحل، عنان اختيار از کف شان خارج شد و به کاری مشغول شدند که شايسته انظار عمومی نبود.
    بنا به گزارش خبرنگار شبکه تلويزيونی « سی ان ان»، در همين موقع، پليس سر رسيد و به اين دو اخطار داد تا محل را ترک کنند. اما آنها توجهی به اخطار پليس نکردند و همين امر منجر به بازداشت آنها شد.
    اين زن و مرد در دادگاه منکر داشتن رابطه جنسی در ساحل شدند، اما پذيرفتند که مست بودند و رفتاری ناشايست داشتند.
    اين رويداد از همان ابتدا بحث های شديدی را در روزنامه های محلی امارات متحده عربی برانگيخت و مقالات بسياری در محکوميت اين ماجرا و پيامدهای گردشگری و تاثير اکثريت خارجی بر آداب و رسوم مردم مسلمان اين کشور چاپ شد.
    بنا بر گزارش خبرگزاری « رويترز»، دبی به عنوان مرکز جهانگردی خاورميانه و شهر جزيره های ساخته شده به شکل نخل و بلندترين برج دنيا، موازنه بسيار ظريفی را بين هويت اسلامی خود و پذيرايی از خارجيان لذت طلب برقرار کرده است. خارجيان ۹۰ درصد جمعيت اين شهر را تشکيل می دهند که جذب درآمدهای بدون ماليات و هوای تمام سال آفتابی اين شهر می شوند.
    همواره گزارش های بسياری از تخلفات خارجيان از قوانين امارات متحده عربی به چاپ می رسد؛ قوانينی که بر طبق آنها، مصرف مشروبات الکلی به شدت تحت کنترل و همجنس گرايی و ابراز احساسات در انظار عمومی ممنوع است.
    همواره گزارش های بسياری از تخلفات خارجيان از قوانين امارات متحده عربی به چاپ می رسد؛ قوانينی که بر طبق آنها، مصرف مشروبات الکلی به شدت تحت کنترل است.
    بر اساس اين قوانين، همجنس گرايی و ابراز احساسات در انظار عمومی نيز ممنوع است.
     

    «حکم منطقی»
    به گزارش خبرگزاری آلمان، خارجيان مقيم دبی حکم صادر شده از طرف قاضی دادگاه را منطقی می دانند.
    مايک فندر، شهروند بريتانيايی که در دبی کار می کند، به خبرگزاری آلمان گفت: « به نظر من، اين دو نفر مرتکب اشتباه شدند و اگر همين رفتار را در لندن نيز می کردند، مجازات می شدند.»
    برخی از اروپاييان گفتند که ضرورت احترام به فرهنگ محلی، کاری منطقی است. جان بردی، يک خارجی مقيم دبی، گفت: بعضی از اروپاييان گمان می کنند به خاطر مليت شان فراتر از قانون هستند، اما اين رويداد ثابت کرد که قانون امارات در مورد همه اجرا می شود.»
    بنا بر گزارش شبکه تلويزيونی « سی بی اس»، قاضی دادگاه، ادله ای برای حکم خود ارائه نداده است، اما وکيل مدافع اين زوج معتقد است که ظاهرا اين حکم برای بوسيدن در انظار عمومی صادر شده و نه برای داشتن رابطه جنسی که حکم آن دو سال زندان است.


    قدردانی اماراتی ها و اعراب مقیم دبی
    اماراتی ها و اعراب مقيم دبی از مقامات شهر برای مجازات اين زن و مرد قدردانی کردند. به اعتقاد برخی از آنها، حتی مجازات شديدتری لازم بوده است.
    حسن الشامی، تبعه مصری که در يک شرکت ساختمانی کار می کند، به خبرگزاری آلمان گفت: « اين رويداد که تاکنون سابقه نداشته، باعث عصبانيت مسلمانان شده است.»
    او در ادامه گفت: برخی از اروپاييان لباس های نازک می پوشند و در مراکز خريد و علی رغم هنجارهای فرهنگی به ابراز علاقه به يکديگر می پردازند.
    حسن الشامی گفت: « اين دو بريتانيايی فکر کرده اند که می توانند از اين نيز فراتر بروند.»
    به نظر نمی رسد که اين رويداد و حکم صادر شده، بر صنعت گردشگری امارات اثری منفی برجای بگذارد.
    بيشتر کارشناسان معتقدند گردشگرانی که به دبی می آيند، می دانند به کشوری عربی می روند که آداب و سنن محافظه کارانه دارد.
    اين کارشناسان می گويند دبی به غلط « لاس وگاس خاورميانه» لقب گرفته است. به گفته آنان، اگرچه دبی فضايی باز و آزاد دارد، اما قوانين اين شهر برگرفته از قانون شرع هستند و پاره ای از اصول اسلامی به شدت رعايت می شود.
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان