1030

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1030 :: پنجشنبه 30 آبان 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

تماس رایگان از کامپیوتر به تلفن های
اکثر نقاط دنیا با اوافون


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1029) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • طراحی BMW سری 7 از آغاز تا پایان
  • بسته صوتي: سلمان های مهدوی
  • پرداخت یارانه 70 هزار تومانی در لایحه دولت گنجانده شد
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎يک تماس ناموفق‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند : Inside the Living Body
  • دانلود انيميشن : Team America: World Police
  • آلبوم جديد و زيباي کيوسک با نام باغ وحش جهاني
  • آهنگ زيباي: هر كسي كسي دارد باصداي عليرضا افتخاري
  • Privacy Eraser Pro 6.20 یک پاک کن حرفه ای-امنیتی قدرتمند
  • دریافت اخبار فارسی روی موبایل
  • اوج هیجان و سرعت در بازی اتومبیل رانی Need for Speed: Undercover
  • دعوت بوي پيراهن يوسف نمي‌دهد
  • آرشیو عکس دو میلیون قطعه‌ای مجله لایف
  • چك از ديدگاه كيفري
  • بخوان امسال ما را هم به بيت الله گيسويت
  • اطلاعات جالبی درباره نام محله‌های تهران
  • باشگاه بين المللي خنده تهران
  • جديدترين شماره از هفته نامه TIME
  • ساعت سورئال- مذاب یا پیچ خورده
  • سرخ پوست عارف
  • راپورت خفیه
  • کیت مورد نیاز خانواده های ایرانی برای شرایط اضطراری
  • محل اقامت امام عصر(ع)  
  • راهنمای خرید کنسول های بازی
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پروژه‌های عظيم دبی
بسته صوتي: سلمان های مهدوی
تصاويري ديدني از پارك بلين المللي حيات وحش در ناميبيا
لوله های پنج لایه
هنر پيکسلي
ده عکس زیبا از ایران
وب سايت خبري تحليلي: استقامت
تصاوير شگفت انگيز توسط دنيس دارزاك
مجموعه بازيهاي آموزشي ويژه کودکان
طراحی BMW سری 7 از آغاز تا پایان
شكنجه و كشتار سگ هاي تازي موسوم به گالگو در اسپانيا

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جسد پادشاه سه هزار ساله
در سنندج کشف شد!

در حین عمليات تعريض جاده مسير شهرک حسن آباد- سنندج ، 5 قبر تاریخی کشف شدند.
مسئولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کردستان طبق کارشناسی های اولیه، قدمت این قبرها را 3 هزارسال تخمین زدند. در اين قبرستان كه مردگان به صورت چمباتمه‌اي دفن شده اند، اشيائي همچون نيزه هاي جنگي، دست بند مفرغي و کاسه هاي سفالي نيز کشف شده است.
شاهدان عینی که در ساعات ابتدایی کشف این گورها قادر به دیدن آنها شدند، اظهار می دارند که یکی از این قبرها مربوط به یک پادشاه می باشد (فیلم کوتاه مربوط به آن در زير آمده). این جسد به صورت سالم در یک تابوت قرار داده شده که لایه ی بیرونی آن را سرب و ساروج و لایه ی داخلی آن طلاکاری شده است. طول این تابوت دقیقاً به اندازه ی طول جسد می باشد. در کنار سر این جسد یک(یا دو) جعبه ی طلایی و با محتویات اشیایی از جنس طلا، در کنار آن یک نیزه و در روی سینه و میانه ی بدن آن دو شیه، یکی به شکل ماهی و دیگری به شکل عقاب قرار دارند. روی این دو صفحه کلماتی به زبان میخی حک شده است. همچنین در پشت سر جسد و بر دیواره ی تابوت، تصویری حک شده دیده می شود.
نکته ی قابل توجه در این جسد، سالم بودن جسم است. این جسد حتی به شیوه ی مومیایی های کشف شده در پارچه ی قرار داده نشده و با این وجود تمام نقاط آن کاملاً سالم مانده اند.
تصاویر مربوط به چهار جسد دیگر در تلویزیون محلی کردستان پخش شده، اما تصویر مربوط به این پادشاه تاکنون در تلویزیون جمهوری اسلامی و شبکه ی محلی کردستان پخش نشده است.
به گفته ی مردم محلی، با توجه به اینکه سرقت آثار تاریخی کردستان همواره از سوی مسئولین نظام صورت گرفته است، این نگرانی وجود دارد که این جسد نیز همچون موارد دیگر به سرقت برود.
قبرستان کشف شده در فاصله 500 متري تپه باستاني زاگرس سنندج قرار دارد که در فهرست آثار ملي ثبت شده است .

براي مشاهده ويدئوي اين جسد کشف شده روي اين لينک کليک کنيد

 

پرواز حج براي آقازاده‌ها

سازمان حج و زيارت اعلام كرده است كه ثبت‌نام‌كنندگاني كه تا تاريخ 31/1/83 موفق به نام‌نويسي در حج تمتع شده‌اند، مي‌توانند براي رفتن به اين سفر روحاني به كاروان‌هاي مجاز مراجعه كنند.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين در حالي است که يكي از مديران سازمان حج و زيارت اعلام كرده است، متقاضيان حج تمتع براي تشرف به اين فريضه الهي بايد هفده سال صبر كنند.
در اين حال، كاروان 340 حج كه نام مدير كاروان آن، وزارت امور خارجه قيد شده است، ميزبان تعدادي از آقازاده‌هاست
گفتني است، در حالي اين پرواز اختصاصي، در دوم آذر ماه تهران را به مقصد مدينه منوره ترك مي‌كند كه بسياري از سالخوردگان در انتظار نوبت بوده و در حسرت تشرف به مكه مكرمه هستند که متأسفانه شماري از آنان در اين حسرت دار فاني را وداع مي‌گويند.

پرداخت یارانه 70 هزار تومانی
در لایحه دولت گنجانده شد

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت از پیش بینی پرداخت یارانه نقدی 40 تا 70 هزار تومانی در لایحه هدفمند کردن یارانه ها خبرداد و در عین حال تاکید کرد: دولت و مجلس باید درباره میزان پرداخت نقدی یارانه ها به توافق برسند.
محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر با اشاره به نظر رئیس جمهوری در خصوص تعیین میزان یارانه های نقدی بین 40 تا 70 هزار تومان گفت: این رقم نیز در کارگروه تحول اقتصادی مطرح شد و همین میزان در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس در خصوص هدفمند کردن یارانه ها اعلام شده است.
سخنگوی طرح تحول اقتصادی تاکید کرد: البته برای تعیین این رقم باید بین مجلس و دولت توافقی صورت گیرد.
وی به تقسیم بندی 10 دهک جامعه به سه خوشه اشاره و تصریح کرد: در مرحله اول پرداخت یارانه های نقدی، به خوشه اول رقمی تعلق نخواهد گرفت و تنها به دو خوشه اول و دوم یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

چگونگی تعیین میزان یارانه نقدی
به گفته فرزین میزان تعیین یارانه های نقدی و اینکه به چه دهکهایی چه مبلغی پرداخت خواهد شد، بستگی به مناطق شهری و روستایی، مناطق جغرافیایی، قرار گرفتن هر یک از افراد در دهکها و غیره دارد که البته ضرایبی نیز دراین خصوص در نظر گفته خواهد شد.
وی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به واریز مبلغ نقدی یارانه ها به حساب سرپرست خانوار می شود و اینکه چگونه مشخص خواهد شد که آیا این فرد دارای صلاحیت برای واریز مبلغ یارانه نقدی خانوار به حساب وی است؟ گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی این مسائل را به طور کامل بررسی می کند و در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با آنها همکاری خواهد داشت.
سخنگوی طرح تحول اقتصادی ادامه داد: مباحث اجرایی در این طرح به طور کامل در نظر گرفته شده و در بسته های اجرایی به این نکات کاملا توجه شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎يک تماس ناموفق‎‎‏
One Missed Call

کارگردان: اريک والت. فيلمنامه: اندرو کلاون بر اساس داستان ياسوشي آکيموتو و فيلمنامه ميناکو دايرا. موسيقي: گلن ‏رينولد هيل، جاني کليمک. مدير فيلمبرداري: گل نمک فرسون. تدوين: استيو ميرکوويچ. طراح صحنه: لارنس بنت. ‏بازيگران: شانين سوسامون[بث ريموند]، ادوارد برنز[جک اندروز]، آنا کلوديا تالانکون[تيلر آنتوني]، ري وايز[تد ‏سامرز]، ازورا اسکاي[لينا کول]، جاني لوئيس[برايان سوسا]، جيسون بگ[ري پروايس]، مارگرت چو[ميکي لي]، ‏مگان گود[شلي بائوم]، رادا گريفيس[مري ليتون]. 87 دقيقه. محصول 2008 ژاپن، آمريکا، آلمان. نام ديگر: ‏Don't ‎Pick Up the Cell Phone!‎‏. ‏
بتاني ريموند شاهد مرگ سه نفر از دوستان خود مي شود. همه اين آدم ها قبل از مرگ خود پيامي توسط موبايل خود ‏دريافت کرده اند که متعلق به خودشان، اما از آينده و لحظه مرگ شان است. همزمان جک اندروز که خواهرش نيز در ‏ميان قربانيان قرار دارد، شروع به تحقيق در اين باره مي کند. همه قربانيان در دو موضوع اشتراک دارند: اول اينکه ‏پيغام هايي مشابه توسط موبايل شان دريافت کرده اند و دوم بعد از مرگ شان آب نباتي در دهان هر کدام يافت مي شود. ‏بعد از مراجعه بتاني به پليس و توضيح وقايع، جک با او صحبت کرده و نظر او را براي همکاري جهت کشف حقيقت ‏طلب مي کند. اما به زودي بتاني نيز پيامي مبني بر مرگ خود دريافت کرده و هر دو نفر براي پيشگيري از به حقيقت ‏پيوستن آن دست به تلاشي همه جانبه مي زنند. آنها به اين نتيجه رسيده اند که روحي مادري خشن مرتکب اين قتل ها مي ‏شود، اما بتاني و جک به زودي درمي يابند که مادر نيز خود قرباني بيش نبوده است....‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
يک تماس ناموفق بازسازي هاليوودي فيلم موفق ژاپني به همين نام[‏Chakushin ari‏] ساخته تاکاشي مييکه است که ‏دنباله هايي نيز توسط رنپئي تسوکاموتو و مانابو آسو در سال هاي 2005 و 2006 بر آن ساخته شده است. فيلم که قرار ‏بود در سال 2005 توليد شود، سرانجام بعد از رد کردن پروژه توسط گيلرمو دل تورو به اريک والت سپرده شد. البته ‏جناب والت خود قبل از ساختن اين فيلم نسخه اصلي را نديده و از بازيگران هم خواسته بود تا آن را تماشا نکنند، نتيجه ‏هم روشن است يک بزسازي تقريباً کم جان، بي فايده[تجاري مخصوصاً چون بيش از 26 ميليون دلار در گيشه آمريکا ‏به دست نياورده] و مي شود بي معني که بازيگري چون ادوارد برنز را نيز به هدر داده است. ‏
اريک والت متولد 1967 تولوز فرانسه است و يک تماس ناموفق اولين فيلم هاليوودي او به شمار مي رود. او با ساختن ‏فيلم کوتاه شنبه، يکشنبه و همين طور دوشنبه در 1999 موفق به دريافت سه جايزه از جشنواره هاي معتبر شده و اسم و ‏رسمي به هم زد. با اولين فيلمش ‏Maléfique‏ در 2002 در ژانر فانتزي و ترسناک درباره چهار زنداني که دست ‏نوشته اي قديمي با موضوع جادوي سياه پيدا مي کنند، توانست در ميان دوستداران اين ژانر محبوبيتي گسترده کسب کند ‏و سرانجام به هاليوود راه يابد. اما بازسازي يک تماس ناموفق نتوانسته امتيازي بر کارنامه وي بيفزايد. نه از رمز و ‏راز فيلم منبع اقتباس اثري بر جاي مانده و نه از مهارت سازنده ‏Maléfique‏..... ‏
اگر مي خواهيد بدانيد يک قصه واقعاً ترسناک که شما را وادار به دور انداختن موبايل تان مي کند، چگونه تبديل به يک ‏قصه لولوخورخوره شده است، به ديدن اين فيلم برويد!‏
ژانر: ترسناک، رازآميز، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
One.Missed.Call.DVDRip.XviD-DiAMOND.part1.rar 
One.Missed.Call.DVDRip.XviD-DiAMOND.part2.rar 
One.Missed.Call.DVDRip.XviD-DiAMOND.part3.rar 
One.Missed.Call.DVDRip.XviD-DiAMOND.part4.rar 
One.Missed.Call.DVDRip.XviD-DiAMOND.part5.rar 
One.Missed.Call.DVDRip.XviD-DiAMOND.part6.rar 
One.Missed.Call.DVDRip.XviD-DiAMOND.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Inside the Living Body

مستند «بدن انسان»
محصول
کانال نشنال

Embark on an incredible journey as National Geographic traces one "everywoman's" story, using milestones to examine the everyday workings of a living, functioning body in ways not seen before. From the producers of the acclaimed Inside the Womb, Inside the Living Body reveals the life story of the human body from first cry to final breath. With microscopic filmmaking, advanced medical technology, and state-of-the-art cardiac tomography (CT) imaging techniques, Inside the Living Body presents a new and uniquely revealing perspective on how our bodies function, grow, and mature from infancy through puberty, adulthood, and old age. It's the journey of a human lifetime...from the outside in.
National Geographic provides a whole new perspective on the extraordinary processes involved in human life with this primarily internal look at the human life cycle from conception through old age. Thanks to amazing technological advances like camera pills and high-definition endoscopes, physicians and scientists can now obtain actual camera footage and images of body processes as well as create elaborate computer simulations to aid in the research and understanding of how the human body works. This 95-minute exploration of the human body and its processes follows human life from foetal development through the amazing changes demanded of virtually every organ in the hours after birth, childhood, adolescence, adulthood, and old age. It explores the senses and how they work, brain development, digestion, blood circulation, cell division, the hardening and replenishing of bone, puberty, sexuality, childbirth, changes inherent in the aging process, the virtual shutting down of the body at death, and much more.


لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

باغ وحش جهاني


آ
لبوم جديد و بسيار زيباي کيوسک با نام باغ وحش جهاني

 

نام آهنگ کیفیت عالی کیفیت متوسط کیفیت پایین
Ay Ay دانلود دانلود دانلود
Sirabi e Naft دانلود دانلود دانلود
Pragmatisme Eshghe دانلود دانلود دانلود
Agha!Negah Dar دانلود دانلود دانلود
Kafsh دانلود دانلود دانلود
Livanha Botriha Goldanha دانلود دانلود دانلود
Gerogangiri Dar Bagh e Vahsh دانلود دانلود دانلود
Charkheshe Poch دانلود دانلود دانلود
Yarom Bia دانلود دانلود دانلود
Ay Ay 2 دانلود دانلود دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي: هر كسي كسي دارد
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Privacy Eraser Pro 6.20
یک پاک کن حرفه ای-امنیتی قدرتمند

شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که بنابر تعاریف کاری و یا سلایق شخصی دوست دارید همیشه فعالیت های شما در محدوده سیستم و وب گردی در فضای اینترنت به صورت مخفی و غیر قابل مشاهده برای دیگران باشد ! این حق طبیعی تمامی اشخاصی است که به هر نحو با اینترنت و سیستم عامل سر و کار دارند ، چرا که ورود به سایتهای خرید و فروش اینترتی ، فعالیت های شغلی روزمره و … جزو اسرار و مهمات زندگی هر شخص می باشد که همواره دوست دارد فقط در اختیار خود او باشد و شخص دیگری به آن دسترسی نداشته باشد !!
Privacy Eraser Pro یک پاک کن حرفه ای- امنیتی قدرتمند می باشد که قادر است تا ردپا های شما را در صورتی که تمایل دارید کاملا محو و پاکسازی کند ! بیشتر نرم افزارهای هم دسته این نرم افزار ، فقط قادر خواهند بود تا هیستوری و کوکی ها را پاک کرده و قابلیتی بیش از این را ندارند ! به کمک Privacy Eraser Pro شما قادر خواهید بود تا به راحتی رد پاهای خود را در هر جایی از سیستم به طور کامل مشاهده کرده و پاکسازی کنید ! از لحاظ اینترنتی شما قادر خواهید بو تا کلیه کوکی ها و تاریخچه ها را به طور مجزا پاکسازی کنید ، پاکسازی آدرس های تایپ شده و استفاده شده در نوار مخصوص تایپ آدرس ، پاکسازی فایلهای دانلودی و تاریخچه دت های آنها و … را به واسطه این نرم افزار به صورت دستی و یا اتوماتیک پاکسازی و برطرف کنید ! همچنین قادر خواهید بود تا تاریخچه عملکردی و فعالیت سیستمیک خود را نیز پاک کنید، و به طور کلی آن را برای همیشه از دیده دیگران مخفی کنید ! پاکسازی تاریخچه عملکردی منوی استارت ویندوز ، پاکسازی فایلهای موجود در پوشه تمپروری (Temporary) ، پاک سازی فایلهای اضافی ، بدون عملکرد و فضا گیر از روی هارد دیسک ، پاکسازی فایلهای موجود در سطل زباله ویندوز ، پاکسازی فایل های دت و ایندکس ، و …. نیز از جمله دیگر امکانات تعبیه شده در این بسته نرم افزاری می باشد !
به واسطه تنظیم و برنامه ریزی این نرم افزار نیز شما قادر خواهید بود تا نرم افزار را به طور اتوماتیک و سر وقت و روزی معین جهت پاکسازی ردپاهای موجود در ویندوز بسیج کنید ! بنابراین چنانچه نگران ردپاهای خود در سیستم عامل و اینترنت هستید این نرم افزار بهترین انتخاب برای جامه عمل پوشانی به خواسته های شما خواهد بود !

قابلیت های کلیدی نرم افزار :
- پاکسازی دقیق و کامل کوکی های سایتهای اینترنتی نصب شده برروی سیستم
- پاکسازی کامل و بسیار حرفه ای تاریخچه وب و وبگردی شما
- قابلیت پاکسازی آدرس های موجود در نوار آدرس مرورگرها
- پاکسازی فایلهای موقت و نیمه منصوب ویندوز
- پاکسازی فایلهای انتخاب شده و اجرا شده در مدیا پلیر ویندوز
- پاکسازی کامل و دقیق فایلهای دت و ایندکس
- افزایش سرعت دستيابی به فايل های اصلی بوسیله پاکسازی فایلهای اضافی
- پشتیبانی از مرورگرهای Internet Explorer, Netscape, Mozilla, Firefox, AOL, Opera
MSN Explorer
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار  "اخبار من"
دریافت اخبار فارسی روی موبایل

نسخه ی آزمایشی برنامه ی "اخبار من" به صورت رایگان آماده ی دریافت است. شما می توا نید با استفاده از این برنامه هروقت و هرکجا که خواستید اخبار مورد علاقه ی خود را به صورت طبقه بندی شده و از منابع "آفتاب" ، "مهرنیوز" و "ایرنا" بخوانید. همچنین می توانید در هر لحظه از نرخ ارز و وضعیت هوای شهر مورد نظر خود آگاه شوید.
اخبار من نرم افزاری کاملا فارسی به صورت جاوا می باشد که به شما اجازه می دهد در هر کجا که به اینترنت دسترسی داشتید(مثلا با استفاده از یک عدد سیم کارت ایرانسل) از آخرین اخبار سیاسی، اقتصادی،ورزشی، فرهنگی و غیره مطلع شوید. البته با قیمتی بسیار مناسب . چطور؟
فرض کنید شما مایل به دریافت اخبار ورزشی می باشید. برنامه را اجرا کرده و اخبار ورزشی را انتخاب می کنید. برنامه پس از اتصال به اینترنت آخرین اخبار ورزشی را برای شما نمایش می دهد. شما به طور متوسط برای دریافت 7 الی 10 عنوان و شرح خبر نیاز به دریافت 20 کیلوبایت دیتا از سرور دارید که هزینه ی آن در حدود یک اس ام اس است
اخبار من به اینجا ختم نمی شود! شما می توانید در هر لحظه از وضع هوای شهر های اصلی کشور عزیزمان با خبر شوید. شما حتی می توانید نرخ ارز های رایج را بر حسب ریال ببینید

ویژگی های نرم افزار:
- کاملا فارسی
- واسط گرافیکی جذاب و در عین حال ساده
- به زبان جاوا
- قابل استفاده با هرگونه اتصال اینترنت GPRS,Wireless و...
- قابلیت ارسال و دریافت داده با دو پروتکل WAP,HTTP
 

برای دریافت نرم افزار مخصوص گوشی خود به اینجا مراجعه کنید.

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

اوج هیجان و سرعت در بازی اتومبیل رانی
Need for Speed: Undercover

باز هم اوج هیجان، شتاب و سرعت با انتشار نسخه جدید بازی زیبا و بی همتای Need for Speed با عنوان Undercover پا به عرصه بازی های رایانه ای گذاشته که در اولین روز های عرضه با استقبال بی نظیر کاربران و منتقدین بازی های رایانه روبرو شده و عنوان زیباترین و پرهیجان ترین بازی اتومبیل رانی انتشار یافته تا این لحظه را از آن خود نمود.
شما در Undercover نقش یک مامور مخفی پلیس را داشته که در طول بازی باید در میان افرادی که مخفیانه در خیابان ها و اتوبان ها اقدام به برگزاری مسابقات غیر قانونی می نمایند نفوذ نموده و آنها را در هنگام برگزاری مسابقات غیر قانونی دستگیر نمایید.
یکی از حالات جدید اضافه شده به بازی حالت Highway Battle نام دارد که در آن شما و رقیب تان باید در بزرگراه با یکدیگر به رقابت بپردازید. این مسابقه در یک مسیر مستقیم انجام می پذیرد و معمولا مخصوص رقابت با Boss های بازی است. چیزی که این مسابقه را بسیار هیجان انگیز می کند ترافیک و عبور و مرور خودروها از این بزرگراه است که شما را وادار می کند با حداکثر سرعت با انجام مانورهایی از میان آن ها عبور کرده تا در نهایت جلوتر از رقیب خود مسابقه را به پایان برسانید.
در این نسخه از بازی شما باید خود آماده یک مبارزه تمام عیار با حریفانی حرفه ای نموده مبارزه ای که در آن تمرکز بالا از یک طرف، کنترل هیجان خود و سرعت اتومبیل های مدرن و پرقدرت انتخابی از طرف دیگر عوامل مهمی در موفقیت شما می باشند.
از ویژگی های بارز این بازی پرداخت قوی گرافیک بازی و نیز جلوه های ویژه و صدا گذاری فوق حرفه ای این بازی از یک طرف و نیز حضور کمپانی های بزرگ اتومبیل سازی جهان و با ماشین های فوق العاده حرفه ای و پرسرعت در کنار آزادی کامل کاربر در انتخاب نوع بازی و مسیرها و جاده های انجام مسابقه و ... همه و همه این نسخه از بازی را تبدیل به یکی از مهیج ترین و پرفروش ترین بازی های کامپیوتری ارائه شده در زمینه اتومبیل رانی تبدیل نموده است.

ویژگی های بازی Need for Speed: Undercover:
- اضافه شدن تعقیب گریز و عملیات اکشن پلیسی در کنار مسابقات مهیج اتومبیل رانی
- پرداخت قوی گرافیک بازی و نیز جلوه های ویژه بی نظیر و صدا گذاری فوق حرفه ای
- gameplay بسیار منعطف و حرفه ای این بازی در مقایسه با نسخه های قبلی این بازی
- لذت تعقیب و گریز های پلیسی در خیابان ها و اتوبان های آمریکا
- حضور کمپانی های بزرگ اتومبیل سازی جهان و با ماشین های فوق العاده حرفه ای و پرسرعت
- هوش مصنوعی جدید و پیشرفته بازی
- حالات مختلف انجام بازی مانند Circuit ,Sprint ,Highway Battle ,Cops and Robbers ,The Heist ,Criminal Scramble ,Cost to State که هریک جذابیت خاص خود را داشته و سلیقه کلیه کاربران را ارضاء می نماید
- و ...

کمپانی سازنده: Black Box Games
محدوده سنی: بالای 12 سال
امتیاز بازی: 9.1


حداقل سیستم مورد نیاز:
Windows XP with latest service pack installed or windows vista
Intel Pentium(4) 3.2 GHz or AMD Athlon 3000
1 GB RAM and ,512 Mb of graphic memory
10 GB Hard Drive Space

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/167317517/UC.NFS.2008.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/167319674/UC.NFS.2008.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/167321983/UC.NFS.2008.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/167324380/UC.NFS.2008.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/167326973/UC.NFS.2008.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/167329231/UC.NFS.2008.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/167331541/UC.NFS.2008.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/167333933/UC.NFS.2008.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/167336426/UC.NFS.2008.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/167338632/UC.NFS.2008.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/167341191/UC.NFS.2008.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/167343402/UC.NFS.2008.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/167345686/UC.NFS.2008.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/167347820/UC.NFS.2008.part14.rar 
http://rapidshare.com/files/167349985/UC.NFS.2008.part15.rar 
http://rapidshare.com/files/167352322/UC.NFS.2008.part16.rar 
http://rapidshare.com/files/167354481/UC.NFS.2008.part17.rar 
http://rapidshare.com/files/167356653/UC.NFS.2008.part18.rar 
http://rapidshare.com/files/167358885/UC.NFS.2008.part19.rar 
http://rapidshare.com/files/167360921/UC.NFS.2008.part20.rar 
http://rapidshare.com/files/167363071/UC.NFS.2008.part21.rar 
http://rapidshare.com/files/167365213/UC.NFS.2008.part22.rar 
http://rapidshare.com/files/167367465/UC.NFS.2008.part23.rar 
http://rapidshare.com/files/167369988/UC.NFS.2008.part24.rar 
http://rapidshare.com/files/167372758/UC.NFS.2008.part25.rar

توجه: اگر در هنگام extract کردن نياز به رمز بود، به من ايميل بزنيد (mobin_s2004)


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پیامبر اعظم (ص) فرمودند:

لِكُلِّ شَيءٍ وَجهٌ ووَجهُ دينِكُمُ الصَّلاةُ

هر چيزى چهره‏اى دارد و چهره دين شما نماز است.

الكافي : ج 3 ، ص 270 ، ح 16

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که تقويمي شمسي که ما ايرانيان از آن استفاده ميکنيم بر پايه تقويم جلالي ، که در سال 471 شمسي با همکارى هشت تن از دانشمندان به سرپرستي حکيم عمر خيام تنظيم گرده ، برقرار است.
  • آياميدانستي به تخم مرغ ، مرغانه هم ميگويند.
  • آيا ميدانستي که قديمترين سکه ايران به فرمان داريوش بزرگ ضرب شده است. جنس اين سکه از طلا بوده بنام «دريک» که يونانيان آن را «دريوکس» ناميده اند.
  • آيا ميدانستي که يک سال قمرى 354 روز و هشت ساعت و 48 دقيقه است و بدين علت بين ماه شمسي که 365 روز 5 ساعت و 48 دقيقه است فاصله افتاده است ، هر چند مبداء شروع آنها يکي است.
  • آيا ميدانستي که انگور تنها ميوه ايي ست که ارزش غذايي آن بعد از خشک شدن زيادتر ميشود.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

ما هستیم
گر چه ما را نکنی یاد ولی ما هستیم
دل به امید پیامی که ندادی بستیم.


حالی از ما نمی پرسی
خیلی معروف شدی دیگه حالی از ما نمی پرسی ما رو تحویل نمی گیری ..شهرت ما رو از یادت برده ؟؟ باز خوبه فقط یه میدون تو برره به اسمت شده ها


کشاورز
کشاورز پیر در کنار گاو اهنی فرسوده اش ایستاده بود و به مزرعه شخم نخورده اش مینگریست و همچنان منتظر بود .... چون گاوش داشت این جوکو می خوند


بنی آدم
میدونی بنی‌آدم اعضای یكدیگرند یعنی چی؟ یعنی مثلا تو جیگر منی!


قلب و نگاه
بنزین قلبمو با برق نگات جیره بندی نکن

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

سفارش حضرت دربارۀ عمۀ مكرمه اش زينب(س)

از آقاي نجاتي كه از متدينين و محترمين مشهد مقدس مي باشند شنيدم كه در يكي از روستاهاي اطراف قوچان به نام «چكنه» سيدي زندگي مي كند كه داراي وضعيت زندگاني بسيار ساده و معمولي است و از طريق چوپاني گوسفندان ديگران امرار معاش مي نمايد. در عين حال علاقۀ زيادي به اهل بيت(ع) داشته و در عين فقر و تنگدستي، آرزويش اين بوده كه خداوند وسيلۀ مسافرتش را به مكۀ معظمه و مدينۀ منوره فراهم نمايد.
حدود دو سال قبل از اين، يك روز عده اي از اهالي روستا متوجه مي شوند كه يكي از متدينين تهران به روستاي آنها وارد شده و سراغ همين سيد را مي گيرند، به او مي گويند كه با تعدادي گوسفند از روستا خارج شده است.ايشان تا عصر صبر مي كنند تا سيد به روستا باز مي گردد، وقتي او را مي بيند، مي گويد: شناسنامه ات را به من بده كه من مأمور هستم امسال تو را همراه خودم به مكه و مدينه ببرم. سيد تعجب كرده سؤال مي كند كه جريان چيست؟ ايشان در جواب مي گويد: پريشب در رؤيا خدمت پيامبر اكرم(ص) رسيدم. حضرت به من فرمودند: امسال كه مكه مشرف مي شوي اگر مي خواهي حج تو مورد قبول درگاه خداوند متعال واقع شود برو در فلان جا، فلان فرزند مرا هم كه آرزوي زيارت خانۀ خدا و مدينه را دارد با خودت به اين سفر ببر، حالا من هم طبق نشانه هايي كه پيامبر اكرم(ص) در عالم رؤيا به من داده اند آمده ام كه اينكار را انجام دهم.
فردي كه مأمور بردن اين سيد به سفر حج بوده است مي گويد: اين سيد تا صحراي عرفات در كاروان و با ما بود. در صحراي عرفات متوجه شديم كه ايشان در كاروان ما نيست، هر چه دنبالش گشتيم او را پيدا نكرديم، در مشعر الحرام و مني هم او را نديديم.
پس از اعمال وقتي به مكه برگشتيم ديديم ايشان هم برگشته و مجددا در كاروان به سر مي برد.
از ايشان پرسيديم كجا رفته بودي و چه مي كردي؟ جواب داده بود روز عرفه در صحراي عرفات ديدم آقاي بزرگواري به من نزديك شدند و فرمودند: بيا اعمالت را با من انجام بده و من هم بي اختيار همراه اين آقا رفتم. در صحراي عرفات، مشعر الحرام و مني همراه آقا بودم و به كمك حضرت اعمالم را انجام مي دادم.
به او گفتيم ريز جريانات و وقايع را برايمان تعريف كن. در جواب گفته بود: جريانات زياد بوده است ولي آنچه كه من مجاز هستم براي شما بگويم، اين نكته است كه من چون در محضر امام زمان(ع) علاقمندي زياد خودم را به اهل بيت (ع) نشان مي دادم حضرت ه من فرمودند:
به مردم بگوئيد براي عمه ام زينب(س) كه بسيار مظلومانه است زياد روضه بخوانند و گريه كنند.(1)

پي نوشت:
1-ديدار با امام زمان(عج) در مكه و مدينه، ص136

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاهنامه، فراخوانی است به سوی: مهر، مدارا، خرد و داد.
پهلوانان شاهنامه، پیامبران آشتی و مهر و شادی هستند.
آنان می رزمند، تا صلح و آرامش و پیمان و خرد را پاس دارند.
در هیچ اثر حماسی جهان، چنین فرهنگ و بینشی روشن و تابناک دیده نمی شود. بنگریم که چگونه، شاهنشاهی در برابر دیگران سخن می گوید:
جز از کهتری نیست آیین من
نباشد به جز مردمی دین من!

و سپس رو به تمام انسان های جهان بانگ بر می دارد که:
میازار موری که دانه کش است
که جان دارد و جان شیرین خوش است!
داستان و دستان پهلوانی با نام ایرج می آغازد. فریدون، کشور خویش را بین سه پسر خود تقسیم می کند: سلم. تور. ایرج. در این میانه، ایران به پسر کوچک، اما خردمند، یعنی ایرج می رسد. در برادر بزرگ با یکدیگر بر آن می شوند تا ایرج را از میان بردارند، اما در برابر پرخاش و دشمنی و بیش طلبی آنان، ایرج راهی را بر می گزیند و سخنی می گوید که بیانیه و فرمان پهلوانی است. این نخستین پیام پهلوانی به انسان هاست:
بدو گفت: ای مهتر نام جوی
اگر کام دل خواهی، آرام جوی!
نه تاج کئی خواهم اکنون، نه گاه
نه نام بزرگی، نه ایران سپاه
من ایران نخواهم، نه خاور، نه چین
نه شاهی، نه گسترده روی زمین
بزرگی که فرجام او تیرگی ست
بدان برتری، بر بباید گریست
سپهر بلند ار کشد زین تو
سرانجام، خشت ست بالین تو
مرا تخت ایران اگر بود زیر
کنون گشتم از تاج و از تخت سیر
سپردم شما را کلاه و نگین
مدارید با من شما هیچ کین
مرا با شما نیست جنگ و نبرد
نباید به من هیچ دل رنجه کرد
زمانه نخواهم به آزارتان
وگر دور مانم ز دیدارتان
جز از کهتری نیست آیین من
نباشد به جز مردمی دین من
 

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الصافات آيات: 182 محل نزول: مکه
 
 
سورة الصافات

 
وَالصَّافَّاتِ صَفًّا 1 فَالزَّاجِرَاتِ زَجْرًا 2 فَالتَّالِيَاتِ ذِكْرًا 3 إِنَّ إِلَهَكُمْ لَوَاحِدٌ 4 رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَرَبُّ الْمَشَارِقِ 5 إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ 6 وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ 7 لَا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ 8 دُحُورًا وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ 9 إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ 10 فَاسْتَفْتِهِمْ أَهُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَم مَّنْ خَلَقْنَا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّن طِينٍ لَّازِبٍ 11 بَلْ عَجِبْتَ وَيَسْخَرُونَ 12 وَإِذَا ذُكِّرُوا لَا يَذْكُرُونَ 13 وَإِذَا رَأَوْا آيَةً يَسْتَسْخِرُونَ 14 وَقَالُوا إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُّبِينٌ 15 أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ 16 أَوَآبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ 17 قُلْ نَعَمْ وَأَنتُمْ دَاخِرُونَ 18 فَإِنَّمَا هِيَ زَجْرَةٌ وَاحِدَةٌ فَإِذَا هُمْ يَنظُرُونَ 19 وَقَالُوا يَا وَيْلَنَا هَذَا يَوْمُ الدِّينِ 20 هَذَا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِي كُنتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ 21 احْشُرُوا الَّذِينَ ظَلَمُوا وَأَزْوَاجَهُمْ وَمَا كَانُوا يَعْبُدُونَ 22 مِن دُونِ اللَّهِ فَاهْدُوهُمْ إِلَى صِرَاطِ الْجَحِيمِ 23 وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ 24

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة الصافات
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
سوگند به (فرشتگان) صف‏كشيده (و منظم) «1» و به نهى‏كنندگان و (بازدارندگان) «2» و تلاوت‏كنندگان پياپى آيات الهى «3» كه معبود شما يگانه است; «4» پروردگار آسمانها و زمين و آنچه ميان آنهاست، و پروردگار مشرقها! «5» ما آسمان نزديك ( پايين) را با ستارگان آراستيم، «6» تا آن را از هر شيطان خبيثى حفظ كنيم! «7» آنها نمى‏توانند به (سخنان) فرشتگان عالم بالا گوش فرادهند، (و هرگاه چنين كنند) از هر سو هدف قرارمى‏گيرند! «8» آنها به شدت به عقب رانده مى‏شوند; و براى آنان مجازاتى دائم است! «9» مگر آنها كه در لحظه‏اى كوتاه براى استراق سمع به آسمان نزديك شوند، كه «شهاب ثاقب آنها را تعقيب مى‏كند! «10» از آنان بپرس: «آيا آفرينش (و معاد) آنان سخت‏تر است يا آفرينش فرشتگان (و آسمانها و زمين)؟! ما آنان را از گل چسبنده‏اى آفريديم! «11» تو از انكارشان تعجب مى‏كنى، ولى آنها مسخره مى‏كنند! «12» و هنگامى كه به آنان تذكر داده شود، هرگز متذكر نمى‏شوند! «13» و هنگامى كه معجزه‏اى را ببينند، ديگران را نيز به استهزا دعوت‏مى‏كنند! «14» و مى‏گويند: «اين فقط سحرى آشكار است! «15» آيا هنگامى كه ما مرديم و به خاك و استخوان مبدل شديم، بار ديگر برانگيخته خواهيم شد؟! «16» يا پدران نخستين ما (بازمى‏گردند)؟!» «17» بگو: «آرى، همه شما زنده مى‏شويد در حالى كه خوار و كوچك خواهيد بود! «18» تنها يك صيحه عظيم واقع مى‏شود، ناگهان همه (از قبرها برمى‏خيزند و) نگاه مى‏كنند! «19» و مى‏گويند: «اى واى بر ما، اين روز جزاست!» «20» (آرى) اين همان روز جدايى (حق از باطل) است كه شما آن را تكذيب مى‏كرديد! «21» (در اين هنگام به فرشتگان دستور داده مى‏شود:) ظالمان و همرديفانشان و آنچه را مى‏پرستيدند «22» (آرى آنچه را) جز خدا مى‏پرستيدند جمع كنيد و بسوى راه دوزخ هدايتشان كنيد! «23» آنها را نگهداريد كه بايد بازپرسى شوند! «24»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

saeed.ajorloo@yahoo.com

نظر در مورد پلی بوی (شماره 1028 روزانه)
سلام خدمت همه دوستان خوبحضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند : دو سوم عقل هنگام شهوت زایل می گردد.دنیا و لذایذ آن هر چقدر هم که زیاد باشد به زودی و به هنگام مرگ از انسان گرفته می شود.حقیقتا من یکی که حاضر نیستم این لذت های کوچک و پست و بی ارزش رو با بهشت و لذایذ آن طاق بزنم.آدم چقدر باید بی شخصیت و ذلیل باشه که به خاطر یه ماشین و نهایتا مقداری پول بی ارزش خودش رو در برابر هوای نفس و شیطان ببازه.

 

 

prado2008@yahoo.com

اندر باب تنهاترین رییس جمهور
در باب تنها ترین رییس جمهور نوشته salman_yavar
میخواستم بگم راست میگی
چه زیباست توکل به خدا کردن جلوی ده ها نفر آدم و دوربین و چیزای دیگه
چه زیباست رفتن در قربانگاه جهل با حمایت بلندترین مقامات کشوری و لشکری و حمایت زوری مجلس
چه زیباست فقرا را فقیرتر کردن و پولدارها را پولدارتر کردن
چه زیباست جر زدن و دفاع کردن از عملکرد سر تا پا اشتباه
چه زیباست خالی کردن پول صندوق ذخیره ارزی
و ....
بگذریم ، یه چیزی یادم اومد ، روزی که احمدی نژاد رای آورد (ولی هنوز تو کاخ ریاست جمهوری نرفته بود) خبرنگار جلوی در شهرداری ازش پرسید : "اولین اقدام شما به عنوان رییس جمهور چه خواهد بود ؟"
جواب داد : "اول از همه من برای مردم مشخص می کنم که این پولهای نفت کجا داره میره . . ."
من پیش خودم گفتم : "ای واله، دمت گرم، اصلا 8 سال رییس جمهور باش ، هیچ کار دیگه ای هم نکن، همین یه کار کافیه . . ."
افسوس . . .

 

 

leadermanstar@yahoo.com

سلام
مطلب شرم آوری در خصوص تن فروشی یک مرد جوان که در شماره 1029 مجله مبین که تا کنون خوب میپنداشتم را در نهایت بهت و ناباوری خواندم و از خدا خواستم که هدایتتان کند، آیا به اسم آزادی و هر نوع تفکر آزاد باید هر نوع کثافت کاری را به رشته تحریر درآورد و منتشر نمود؟؟ آیا بیم آن ندارید که عدهای ضعیف النفس به واسطه خواندن این مطلب شرم آور قبح گناه در نظرشان شکسته شود؟ خدای ناکرده به گناهی چنین بزرگ دچار شوند؟؟؟
والسلام علی من التبع الهدی

 

 

persian1249@yahoo.com

 گوش شیطان کر! سرانجام اعتراض به به‏کارگیریِ نام مجهول برای خلیج فارس»درگوگل‏ارت، تابامداد روزجمعه ، دوازدهم مهر 87 به 950هزارامضا رسیده است. یعنی بعد از هشت‏ماه حالا دیگر فقط 50000امضا کم داریم ! بی‏شک ماایرانی‏هامردمان عجيبی هستيم؛ از يک سوعرب‏ستيزترين ملتِ گيتی هستيم وازطرف ديگر، گذرنامه‏های تک‏تک‏مان ممهور است به مُهرسفارت امارات متحده‏یعربی درجوانی و عربستان سعودی در پیری ازآن طرف دم زدن از وطن‏پرستی وتمدن دوهزاروپانصدساله‏مان گوش فلک راکر کرده، و از اين طرف به‏سختی توان گردآوریِ يک‏ميليون امضابرای جلوگيری از تغيير نام خليج‏فارس را داريم؛ و در همان حال به‏راحتی یک‏ميليون پيامک دردو ساعت برای عادل فردوسی‏پوروبرنامه‏اش می‏فرستيم. واقعاًمسامحه‏کار و بی‏خیال شده‏ایم. اگر کسی را سراغ دارید که هنوز این اعتراض را امضا نکرده، برای جمع کردنِ این پنجاه‏هزار امضای باقی‏مانده این نشانی و ضرورت و اهمیتِ این کار را به اویادآور شوید
http://www.petitiononline.com/sos02082/petition.html

استدعا می‏کنم هر ایرانی را که می‏شناسید، به مقدسات و اعتقاداتش قسم بدهید که برای این گام آخر زورش را بزند.

 

 

firoozeh_gha@yahoo.com

سلام أقاي مبين
أميدوارم حالتون خوب باشه
اين نامه رو درباره مطلبي كه در مجله روزانه شماره 1029 درج شده بود با اين ايميل أدرس saghiwonderland در مورد يك بسر خود فروش تهراني
بنظر مياد كه راوي سعي داره اين موضوع رو خيلي عادي جلوه بده اما اين كار نه تنها عادي نيست خيلي هم ناراحت كننده و دردناكه
كار ايراني ها به جايي رسيده كه اين مسايل رو با أب و تاب تعريف ميكنند و حتي أونها رو جزو مشاغل اجتماعي دسته بندي مي كنند
در حاليكه فساد اخلاق و تن فروشي در همه جوامع و در همه ا ديان كار نادرستي است .... هندو مسيحي بودايي يهود مسلمان در هيج مذهب و طريقتي تن فروشي تاييد نشده .... جه اكر شما دين هم نداشته باشي و يا بيرو هيج طريقتي هم نباشي فساد اخلاق و تن فروشي كاملا نادرست و بر خلاف قانون طبيعته
اما من از شما آقاي مبين تعجب ميكنم كه اين مطلب رو با يك عكس هوس برانكيز درج كردي بدون اينكه هيج تفسيري در مورد درست يا نادرست بودن اين عمل ارايه بدي
من فكر ميكنم اين موضوع ميتونه براي يك عده از جوونها و نوجوونها تحريك كننده باشه و يا حتي يه راه كار براي كسب در آمد
بهتره كه براي نحوه بيان دردهاي اجتماعي از يك كارشناس دلسوز كمك بخواهيد
مرسي

 

 

pelkbaran@yahoo.com

دعوت بوي پيراهن يوسف نمي‌دهد

دعوت


آقاي حاتمي كيا! روي صحبتم با شماست.
دعوت جديدترين ساخته ابراهيم حاتمي كيا از كارگردانان نامي كشورمان است. حاتمي كيا را كه حتماً مي‌شناسيد؟
او بود كه سال‌ها پيش شجاعت و جسارت بيان حقايق را به خود داد و با ساختن آژانس شيشه‌اي به مسئولين و مردم گوشزد كرد كه آسايش و راحتي خويش را مديون ناراحتي و جان نثاري امثال حاج كاظم و عباس‌ها هستند.
او مظلوميت جانبازاني را نشان داد كه ديگران قالب تركش خورده آنها را شكستند و تكه‌هاي آن را زير لگدهاي خويش له كردند.
او به زعم خويش اين بار مظلوميت زنان را در فيلم "دعوت" نشان داده اما به واقع و اگر بخواهيم به حق قضاوت كنيم بيشتر حماقت آنان را به تصوير كشيده است؛ اين را به جرات مي‌گويم چون خودم يك دختر هستم.
اين فيلم از پنج داستان كوتاه تشكيل شده كه هر داستان از يك زوج و بارداري ناخواسته زوجه حكايت مي‌كند "مهناز افشار" در داستان اول نقش "شيدا" را بازي مي‌كند كه بازيگر حرفه‌اي سينماست و نماينده قشر مرفه جامعه و سر صحنه فيلم‌برداري متوجه بارداري خويش مي‌گردد. "سحر جعفري جوزاني" در داستان دوم "زن فقيري" است كه بارداري باعث مي‌شود شغلش را از دست بدهد و در داستان سوم "گوهر خير انديش" با داشتن چهار دختر بزرگ باردار مي‌شود او نماينده قشر متوسط جامعه است.
اشتباه فاحشي كه نمي‌توان از آن چشم پوشيد اين است كه اين سه زن عليرغم اينكه از لحاظ مالي تفاوت زيادي با هم دارند همه بر حسب اتفاق در يك آزمايشگاه تست بارداري داده‌اند براي سونوگرافي همه به يك مطب مراجعه مي‌كنند و حتي وقتي به فكر سقط فرزندان بي گناه خويش مي‌افتند همه به يك مطب مراجعه مي‌كنند.
"سيامك انصاري" "محمدرضا فروتن" و "رضا بابك" به ترتيب نقش همسران ظالم و خودخواهي را در اين داستان به عهده گرفته سكانس‌هايي حس كرد كه زنان به علت بارداري از لحاظ جسمي درد مي‌كشند و همسران آنها ورزش مي‌كنند.
آواز مي‌خوانند و يا خروپف مي‌كنند نكته ديگري كه در اين سه داستان به راحتي القا مي‌گردد وجود گرايش‌‌هاي غليط فمينيستي است.
آنجايي كه "مهناز افشار" خود به ايفاي سكانس‌هايي مي‌پردازد كه بدلكاران مردم هم از ايفاي آنها واهمه دارند و يا "سحر جعفري" پا در ركاب موتور "محمدرضا فروتن" به دنبال كسب در آمد بر سر و صورت شوهر خويش مي‌كوبد و واضح‌تر سكانسي است كه دكتر مطب سقط جنين طاب به "گوهر خيرانديش" تزهاي "شيرين عبادي" را بيان مي‌كند و از ظلم هميشگي به زنان شكايت مي‌كند.
داستان چهارم و پنجم كمي منطقي‌ترند اما هيچ كدام مبتلا به و درد امروز جامعه ما نيستند بگذريم.
مسئله ديگري كه روح ببننده اين فيلم را آزار مي‌دهد ديالوگ‌هاي بي پروا و به دور از ادب بازيگران است كه بنده حتي از بازگويي يكي از آنها هم شرم دارم بعضي از آنها به قدري حتي با عرف فعلي سينماي ما كه وضعيت مطلوبي هم ندارد ناساگاز بود كه صداي اعتراض لاريج ترين تماشاگران را هم در آورد.
و در آخر آقاي حاتمي كيا به نظر خودتان موضوعي كه به آن پرداختند چقدر مبتلا به جامعه بود؟؟
به راستي مشكل امروز زنان ايران بارداري‌هاي ناخواسته است يا بحران "هويت" و "فقر معنويت"؟؟؟
آقاي حاتمي كيا لااقل به خاطر وجود فيلم‌هايي مثل "آژانس شيشه‌اي" در كارنامه كاريتان "دعوت" را نمي‌ساختيد چرا با دست خود يك نمره صفر بزرگ در كارنامه‌تان ثبت كرديد حال كه ثبت شد ديگر پاك كردنش امكان ندارد مولايم علي عليه اسلام چه زيبا فرمودند: حق را بشاس تا اهلش را شناسي روزي شما در جبهه حق بوديد اما اكنون چه مصلحت خيالي شما را به جبهه مقابل حق كشاند.
آيا حق قيمت دارد كه آن را فروختيد؟ در عجيم كه اين روزها باطل چون متاعي دلفريب دل شما را بوده‌ كاش با سينما خداحافظي مي‌كرديد اما با حقيقت نه اي كاش بدانيم كه دنياي و متعاقاتش به هيچ كس وفا نكرده و نمي‌كند. اي كاش كمي جرعه‌‌ فكر مي‌نوشيدم، اي كاش..

 

 

morteza_m_44@yahoo.co.uk

سالهاست که روزانه‌ات را می‌خوانم

مبین خوب
سالهاست که روزانه‌ات را می‌خوانم؛ یکی دو بار هم نوشته‌ای فرستادم و در روزانه قرار گرفت.
از سلام نگفتنم نرنجید. نه اینکه قصد بدی داشته باشم، که همه را دوست دارم. فقط سلام نمی‌گویم.
این را می‌نگارم چون، غمگینم. شما بسان دلتنگی، که گوشها و چشمهایی یافته تا بگوید، بیانگاریدم.
من از نسل دهه 1340 هستم. نسلی که همه چیز برایش ممنوع بود؛ و هست. مسخره است اما من هنوز حسرت پوشیدن کفش ساقدار ورزشی را دارم؛ من هنوز حسرت یک روز جوانی کردن را دارم. من نه کودکی کردم، نه نوجوانی، نه جوانی. من یکباره 44 ساله شدم.
44 ساله‌ام. می‌گویند دوران چلچلی است!
مدتهاست که نخندیده‌ام. دیر زمانی است که معنی لذت را گم کرده‌ام. گاه گداری چیزهایی از آن، ولو کوتاه و زودگذر، به یادم می‌آید. مثلاً روزی که کنار حوض چهارگوش خانه‌مان دراز می‌کشیدم و سرم را در آب فرو می‌بردم و انگشتانم را مانند عینک غواصی به دور چشمانم حلقه می‌کردم و منتظر می‌شدم. کم کم ماهی‌های قرمز در عمق آب، در سکوتی سحرآمیز به پیش چشمانم، به صورت اسلوموشن می‌رقصیدند. همین.
در 44 سالگی، وقتی در آپارتمان کوچک و استیجاری محل سکونتم، به در و دیوار نگاه میکنم، این سئوال دائم در من تکرار می‌شود که «من اینجا چه میکنم؟»، من متعلق به این مکان نیستم. و هنگامی که به خانه پدری می‌روم، باز این احساس گم گشتگی و آن سئوال به سراغم می‌آید. در کوچه، در خیابان، در... من هیچکدام این مکان‌ها را نمی‌شناسم. پس جای من کجاست؟... و این گم گشتگی غمگینم می‌کند.
در 44 سالگی، همسر و فرزندی دارم. نمی‌دانم که آیا دوستشان دارم یا نه. گاهی احساس میکنم که چقدر عاشقشان هستم اما، لحظاتی بعد برایم ناآشنایند. اصلا دلم نمی‌خواهد اینگونه باشد اما... این بیگانگی غمگینم می‌کند.
در 44 سالگی، هیچگاه نتوانستم بفهمم که حق با کیست. هیچوقت با کسی دعوا نکرده‌ام. هر گاه نادیده گرفتندم و کتکم زدند، هیچ نگفتم و نکردم. از این که تا به حال کسی را نزده‌ام، راضی‌ام؛ اما این که چرا نمی‌توانم در برابر کسی که مرا می‌آزارد بایستم، همیشه احساس بدی دارم و از دیدن خود در آینه وحشت می‌کنم... این دوگانگی غمگینم می‌کند.
...در خیابان راه می‌روم. پاهایم را می‌بینم که یکی در میان ظاهر و غیب می‌شوند. آدم‌ها از مقابلم عبور می‌کنند. همهمه عجیبی است. هنگامی که در معبری باریک با شخصی روبرو می‌شوم، خود را به کنار می‌کشم تا او اول گذر کند. احساس می‌کنم قدم‌هایم کند شده‌اند. کم کم زمین را زیر پاهایم حس نمی‌کنم. متعجب می‌شوم؛ من از زمین فاصله گرفته‌ام و بر خلأ گام برمی‌دارم. فاصله‌ام با زمین بیشتر می‌شود. تا ارتفاع دیوارهای کنار خیابان بالا رفته‌ام. حالا مضطربم. نمی‌فهمم چه شده. انگار چیزی، نیرویی در پشت سر من در حال تعقیبم است؛ اما من کسی را نمی‌بینم. وحشت می‌کنم؛ چون نیرویی عجیب و تهدید آمیز را حس می‌کنم. می‌دوم. با پا، با دست، با سر، معلق و به هر شکل ممکن...
... خود را در چهاردیواریی می‌بینم. حتماً خانه‌ام است. به ضلعی از دیوار تکیه می‌دهم و می‌نشینم. سیگاری روشن می‌کنم و به دیوار سفید روبرویم خیره می‌شوم. کم کم از زمین فاصله می‌گیرم. به سقف می‌رسم. نیرویی دهشتناک مرا به دیوارها می‌کوبد.
در 44 سالگی... من رنج می‌برم...

 

.

alirezamajidi@gmail.com

آرشیو عکس دو میلیون قطعه‌ای مجله لایف

گوگل و مجله لایف با همکاری هم یک آرشیو عکس فوق‌العاده با دو میلیون عکس منتشر کرده‌اند. تعداد عکس‌های این مجموعه در آینده به ۸ میلیون عکس خواهد رسید. مقامات گوگل می‌گویند که بسیاری از این عکس‌ها، پیش از این منتشر نشده بودند.
خوشبختانه بعد از جستجو با کلیک بر روی هر عکس، می‌توان جزئیاتی شامل محل گرفته شدن عکس، نام عکاس و سال گرفته شدن عکس را خواند. به علاوه هر بیننده، می‌تواند به عکس‌ها امتیاز دهد.
اما جستجویی در آرشیو عکس لایف، ما را به عکس‌های بسیار جالبی در مورد ایران می‌رساند:

- می ۱۹۴۵: خیابانی در تهران:

- مارس ۱۹۵۱: تهران، شهری مدرن با بیش از یک میلیون نفر جمعیت:

- مارس ۱۹۵۱: عده‌ای از کودکان بیرون دارالتأدیب:

این عکس‌ها را فقط برای نمونه آوردم. انبوهی از عکس‌های تاریخی جالب ایران و دنیا، در انتظار بازدید شما هستند.

 

 

silasjasmin@yahoo.com

روزی دختر جوانی در چمنزاری قدم می­زد و پروانه­ای را لابه­لای بوته خاری گرفتار دید. او با دقت زیاد پروانه را رها کرد و پروانه پرواز کرد و سپس بازگشت و تبدیل به یک پری زیبا شد و به دختر گفت: به خاطر مهربانیت هر آرزویی که داشته باشی برآورده خواهد کرد. دخترک لحظاتی فکر کرد و گفت: من می­خواهم شاد باشم. پری سرش را جلو­آورد و در گوش دختر چیزی گفت و بعد ناپدید شد.
موقعی که دختر بزرگ شد، در آن سرزمین کسی شادتر از او وجود نداشت. هرگاه کسی از او درباره راز شادی­اش سؤال می­پرسید لبخند می­زد و می­گفت: من فقط به حرف پری خوب و مهربان گوش کردم.
موقعی که پیر شد، همسایه­ها می­ترسیدند او بمیرد و با مرگش رازشگفت انگیز شادی نیز با او دفن شود. آنها به او التماس می­کردند : تو را به خدا به ما بگو پری به تو چه گفت؟
به نظر شما پری به دختر چی چیز گفته بود؟
پیرزن دوست داشتنی، فقط لبخند زد و گفت: او به من گفت اصلاً مهم نیست آدمها که باشند و چقدر سعادتمند به نشر برسند، آنها هر که باشند به من نیاز دارند!

واقعیت وجود انسان چیزی فراتر از تصورات ذهن بشریست. زمانی که خداوند انسان را خلق می­کرد، به فکر تفریح و یا سرگرمی خود نبود. بلکه انسان را برای هدف بسیار بالایی خلق کرد. ما با کم شمردن خود علاوه بر اینکه خود را در غم و غصه فرو می­بریم، بلکه حتی به خداوندی که انسان را آفرید و او را بالاترین مخلوق خود نامگذاری کرد بی­احترامی می­کنیم.فقط کافیست تا ما هم به حرف پری گوش کنیم:
مهم نیست که چه کسی هستی، کجا هستی، ثروت داری، از نظر دیگران مهمی، مهم نیست اطرافیان شما چه کسانی باشند، دکتر، مهندس، فقیر و یا غنی فقط یک چیز مهم است :
دیگران هر که باشند به من نیاز دارند..
فقط اینگونه با ایمان داشتن به اینکه خداوند ما رابرای هدفی معین و بزرگ آفریده شاید بتوانیم قدر نعمت بزرگ الهی (زندگی) را بدانیم. و این تنها راه رسیدن به آن هدف بزرگ است.
با امید به اینکه همیشه شاد شاد شاد باشید با یک آیه از انجیل مطلب امروز رو تموم می­کنم:
در خداوند دائمًا شاد باشيد. و باز مي گويم شاد باشيد.

منتظر نظراتتون در وبلاگم هستم
http://living-with-god.blogfa.com
با تشکر سیلاس

 

 

p_e_67@yahoo.com

جینی دختر کوچولوی زیبا و باهوش پنج ساله ای بود که یک روز که همراه مادرش برای خرید به مغازه رفته بود، چشمش به یک گردن بند مروارید بدلی افتاد که قیمتش 5/2 دلار بود،چقدر دلش اون گردنبند رو می خواست.پس پیش مادرش رفت و از مادرش خواهش کرد که اون گردن بند رو براش بخره.
مادرش گفت : خب! این گردنبند قشنگیه، اما قیمتش زیاده،اما بهت میگم که چکار می شه کرد! من این گردنبند رو برات می خرم اما شرط داره : ' وقتی رسیدیم خونه، لیست یک سری از کارها که می تونی انجامشون بدی رو بهت می دم و با انجام اون کارها می تونی پول گردن بندت رو بپردازی و البته مادر بزرگت هم برای تولدت بهت چند دلار هدیه می ده و این می تونه کمکت کنه.'
جنی قبول کرد. او هر روز با جدیت کارهایی که بهش محول شده بود رو انجام می داد و مطمئن بود که مادربزرگش هم برای تولدش بهش پول هدیه می ده.بزودی جینی همه کارها رو انجام داد و تونست بهای گردن بندش رو بپردازه.
وای که چقدر اون گردن بند رو دوست داشت.همه جا اونو به گردنش می انداخت ؛ کودکستان، رختخواب، وقتی با مادرش برای کاری بیرون می رفت، تنها جایی که اون رو از گردنش باز می‌کرد تو حمام بود، چون مادرش گفته بود ممکنه رنگش خراب بشه!
جینی پدر خیلی دوست داشتنی داشت. هر شب که جینی به رختخواب می رفت، پدرش کنار تختش روی صندلی مخصوصش می نشست و داستان دلخواه جینی رو براش می خوند. یک شب بعد از اینکه داستان تموم شد، پدرجینی گفت :
- جینی ! تو منو دوست داری؟
- اوه، البته پدر! تو می دونی که عاشقتم.
- پس اون گردن بند مرواریدت رو به من بده!
- نه پدر، اون رو نه! اما می تونم رزی عروسک مورد علاقمو که سال پیش برای تولدم بهم هدیه دادی بهت بدم، اون عروسک قشنگیه ، می تونی تو مهمونی های چای دعوتش کنی، قبوله؟
- نه عزیزم، اشکالی نداره.
پدر گونه هاش رو بوسید و نوازش کرد و گفت : 'شب بخیر کوچولوی من.'
هفته بعد پدرش مجددا ً بعد از خوندن داستان ،از جینی پرسید:
- جینی! تو منو دوست داری؟
اوه، البته پدر! تو می دونی که عاشقتم.
- پس اون گردن بند مرواریدت رو به من بده!
- نه پدر، گردن بندم رو نه، اما می تونم اسب کوچولو و صورتیم رو بهت بدم، اون موهاش خیلی نرمه و می تونی تو باغ باهاش گردش کنی، قبوله؟
- نه عزیزم، باشه ، اشکالی نداره!
و دوباره گونه هاش رو بوسید و گفت : 'خدا حفظت کنه دختر کوچولوی من، خوابهای خوب ببینی.'
چند روز بعد ، وقتی پدر جینی اومد تا براش داستان بخونه، دید که جینی روی تخت نشسته و لباش داره می لرزه.
جینی گفت : ' پدر ، بیا اینجا.' ، دستش رو به سمت پدرش برد، وقتی مشتش رو باز کرد گردن بندش اونجا بود و اون رو تو دست پدرش قل داد.
پدر با یک دستش اون گردن بند بدلی رو گرفته بود و با دست دیگه اش، از جیبش یه جعبه ی مخمل آبی بسیار زیبا رو درآورد. داخل جعبه، یک گردن بند زیبا و اصل مروارید بود. پدرش در تمام این مدت اونو نگه داشته بود.
او منتظر بود تا هر وقت جینی از اون گردن بند بدلی صرف نظر کرد ، اونوقت این گردن بند اصل و زیبا رو بهش هدیه بده!
خب! این مسأله دقیقا ً همون کاریه که خدا در مورد ما انجام می ده. او منتظر می مونه تا ما از چیزهای بی ارزش که تو زندگی بهشون چسبیدیم دست برداریم، تا اونوقت گنج واقعی اش رو به ما هدیه بده.
به نظرت خدا مهربون نیست ؟!
این مسأله باعث شد تا درباره چیزهایی که بهشون چسبیده بودم بیشتر فکر کنم.
باعث شد ، یاد چیزهایی بیفتم که به ظاهر از دست داده بودم اما خدای بزرگ، به جای اونها ، هزار چیز بهتر رو به من داد.
یاد مسائلی افتادم که یه زمانی محکم بهشون چسبیده بودم و حاضر نبودم رهاشون کنم، اما وقتی اونها رو خواسته یا ناخواسته رها کردم خداوند چیزی خیلی بهتر رو بهم داد که دنیام رو تغییر داد

 

 

miladpazoky18@yahoo.com

باسلام خدمت مبين عزيز وهمه اعضاي اين گروه من مطلبي راجع به چك واثرات حقوقي وكيفري مترتب بر آن را براي شما عزيزان آماده كردم كه به اجازه آقاي مبين خدمتتون ارائه ميدم تا كمي به مسائل حقوقي آشنا بشيد
البته من تصميم گرفتم ازاين به بعد درهر شماره از مجله روزانه يك مقاله يا مطلب حقوقي ارائه بدم وآماده ام تا به سوالات حقوقي شما پاسخ بدم
دوستان عزيز هرسوال حقوقي،كيفري يا جزايي كه دارند ميتوانند سوالشون رو به من ايميل كنند و من درشماره بعدي مجله روزانه يعني روزبعد پاسخ به همراه سوالشون رو در همين قسمت خواهم گذاشت. ايميل من هست: miladpazoky18@yahoo.com  باآرزوي موفقيت براي شما
 

چك از ديدگاه كيفري

پس از برات و سفته كه تعهد پرداخت هستند چك جانشين پول نقد گرديده است.
تعريف چك
بر طبق ماده 310 قانون تجارت : « چك نوشته اي است كه به موجب آن صادر كننده وجوهي را كه نزد محال عليه دارد كلاً يا بعضاً مسترد و يا به ديگري واگذار مي نمايد . »
چك سند انتقال وجه است و در هر چك ، حداقل سه نفر وجود دارد كسي كه چك صادر مي كند ، كسي كه چك به عهده او صادر مي شود يعني در نزد او مقداري وجه موجود است « بانك » و بالاخره كسي كه وجه چك را دريافت مي نمايد « ذينفع » .
صدور چك بلامحل در قانون جرم محسوب مي شود و در صورتيكه چك در هنگام وصول غيرقابل پرداخت باشد يا مواجه با كسر مبلغ گردد يا اصولاً حساب صادر كننده مسدود باشد و يا با وجود اشكال با نمونه امضاء در بانك ، قلم خوردگي و ... غيرقابل پرداخت باشد كسي كه چك در دست اوست و محق دريافت مبلغ چك مي باشد مي تواند پس از مراجعه به بانك و گرفتن گواهينامه عدم پرداخت از بانك با در دست داشتن مدارك لازم مثل گواهينامه عدم پرداخت و اصل چك و شناسنامه براي احراز هويتش به دادسراي محل مراجعه و با طرح شكايت كيفري خواستار مجازات صادر كننده چك بلامحل يا داراي كسر اعتبار موجودي گردد .
جهات كيفري چك
مواردي كه صادر كننده چك در صورت عدم رعايت آنها قابل تعقيب كيفري خواهد بود عبارتند از:
1- دارا نبودن وجه نقد يا عدم كفايت آن در حساب جاري صادر كننده چك .
2- بيرون كشيدن تمام يا قسمتي از وجهي كه به اعتبار آن چك صادر شده است .
3- صدور دستور عدم پرداخت وجه چك به بانك محال عليه .
4- تنظيم چك به صورت نادرست : الف – عدم مطابقت امضاء ب – اختلاف در مندرجات ج – قلم خوردگي ( امثال آن ) .
5- صدور چك از حساب مسدود .
نحوه تعقيب كيفري صادر كننده چك در مراجع قضائي
رايج ترين راه وصول وجه چك ، اعلام شكايت كيفري است ،بدين معني كه دارنده چك بعد از دريافت برگ عدم پرداخت از بانك محال عليه آن را به ضميمه 2 برگ فتوكپي مصدق پشت و روي چك و يك برگ شكوائيه ملصق به ... ريال تمبر به مرجع قضائي صالح تسليم مي كند . پس از تشكيل پرونده در ارجاع آن به مرجع رسيدگي كننده ، تعقيب كيفري صادر كننده چك شروع مي شود .
شرايط تحقق چك كيفري براساس ماده 10 اصلاحي سال 82 هركس مبادرت به صدور چك نمايد عمل وي در حكم صدور چك بي محل خواهد بود و به حداكثر مجازات مندرج در ماده 7 محكوم خواهد شد و مجازات تعيين شده غيرقابل تعليق است.
مواردي كه چك بلامحل قابل تعقيب جزائي نمي باشد :
1- ظرف شش ماه پس از تاريخ صدور چك ، دارنده چك جهت وصول وجه آن به بانك مراجعه نكرده باشد .
2- ظرف شش ماه پس از تاريخ صدور گواهي عدم پرداخت از جانب بانك ، دارنده چك درخواست تعقيب جزائي ننموده باشد .
3- در صورتي كه چك بلامحل پس از برگشت به شخص ديگري منتقل شده باشد كه در اين صورت شخص اخير حق تعقيب جزائي ندارد ، مگر اينكه وارث دارنده چك باشد .
4- در صورتي كه صادر كننده چك فوت نمايد .
5- در صورتي كه صادر كننده چك قبل از تاريخ شكايت دارنده آن ، وجه آن را نقداً به دارنده چك پرداخته و لاشه چك را دريافت داشته باشد .
6- در صورتيكه پس از شكايت ، شاكي ترتيب انتقال چك مورد شكايت را به ديگري بدهد نيز تعقيب جزائي متوقف مي گردد .
7- در صورت گذشت شاكي ( دارنده چك بلامحل ) .
8- در صورتي كه صادر كننده ثابت كند كه چك مفقود يا سرقت يا جعل شده و يا از طريق كلاهبرداري يا خيانت در امانت و يا جرائم ديگري به دست آمده است مانند تهديد و اجبار .
9- صدور چك به صورت سفيد امضاء ، مشروط ، بابت تضمين ، وعده دار و تأمين اعتبار .
10- در صورت جنون متهم ( با استناد به ماده 51 قانون مجازات اسلامي مصوب 75 ) .
11- هرگاه شاكي بعد از صدور حكم قطعي گذشت كند البته در اين صورت اجراي حكم موقوف مي گردد و محكوم عليه تنها ملزم به پرداخت مبلغي معادل يك سوم جزاي نقدي مقرر در حكم خواهد بود كه به دستور دادستان به نفع دولت ضبط خواهد شد .
توران يديرخاني
منبع:www.lawpnu85.blogfa.com

 
 

mtymeta@gmail.com

چند لینک
بخوان امسال ما را هم به بيت الله گيسويت

بسم الله

سلام

- رهبر انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان در اجلاس سراسری نماز: +
نشانه های اسلامی باید در جامعه به ویژه در مهندسی ها و ساختمان سازی ها مشهود باشند.
... باید در ایستگاههای مترو، قطار، اتوبوس های بین شهری، فرودگاهها و شهرک های بزرگ مسجد لحاظ شود. در پروازهای داخلی و خارجی نیز، زمان پروازها به گونه ای تنظیم شوند که وقت خواندن نماز وجود داشته باشد. در پروازهایی که این امکان وجود ندارد باید در داخل هواپیما، محل اقامه نماز فراهم شود.

- در نشست دانشکده خبر مطرح شد: مقايسه آماري 3 سال بي‌بندوباري سياسي عليه دولت
درحالي كه سياه نمايي در دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات به بيش از ‪  ۵۰۰‬مورد مي‌رسد در سه سال فعاليت دولت نهم بيش از ‪۳۹‬هزار مورد سياه نمايي عليه اين دولت انجام شده است.

... از سال ‪ ۱۳۶۸‬شبكه‌هاي اقتصادي و نفتي و ارتباطات بين نيروهاي بروكراتيك شكل مي‌گيرد؛ تا اينكه مردم در سال ‪ ۱۳۷۶‬با انتخاب آقاي خاتمي تصور مي‌كردند اين شبكه‌ها كنار گذاشته مي‌شود. خاتمي نه تنها اين شبكه‌ها را كنار نمي‌گذارد بلكه زمينه هاي تئوريك آنها را نيز ايجاد مي‌كند.
... داوري با اشاره به فرازهايي از كتاب «مباني نظري برنامه چهارم توسعه» مبني بر اينكه ايران در جهان نقش متوسط دارد و بايد ذيل نظام سلطه عمل كند، اظهار داشت: عباراتي در اين كتاب آمده است كه سكولارترين روشنفكرها حداقل به اين صراحت آنها نگفته اند.

- شماره ششم "راه" منتشر شد - مهندسی فرهنگی یا دیکتاتوری دکوراتورها؟
یکی از مطالب این شماره، با عنوان "حاج آقا! کتاب نماز شب دارید؟" مصاحبه ی جالبی است با برگزارکنندگان یک طرح موفق کتاب خوانی.

- وقتی خمینی احساس حقارت می کرد...

-
و خدا طوطی و کلاغ را زشت آفرید...
"و خدا طوطی و کلاغ را زشت آفرید. طوطی اعتراض کرد و زیبا شد. کلاغ به رضای خدا تن در داد. و حال؛ طوطی در قفس است و کلاغ آزاد و رها".

اطلاعیه ی بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس
فيلم پخش‌شده، هيچ ارتباطي به تفحص‌هاي اخير در مناطق عملياتي ندارد و انتساب اين فيلم به عنوان شهيد تفحص‌شده تكذيب مي‌گردد و از كساني كه مبادرت به چنين اعمالي مي‌نمايند درخواست مي‌شود براي اثبات كرامات و حقايق معنوي شهيدان كه در صحت آن نيز هيچ‌گونه ترديدي نداريم، به چنين روش‌هاي ناپسندي متوسل نگردند كه آثار آن زودگذر و معكوس خواهد.


- قرآن حکیم

- تصاویری از مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی

- اصولگرایان در کدام مسیر گام بر می دارند؟! - حمید رسایی
با مرور دوره غم انگیز هشت ساله و یا شانزده ساله اصلاح طلبان به روشنی درمی یابیم که اکثریت ژنرال های اصلاح طلب یا با مفهوم و یا با مصداق ولایت فقیه مشکل داشته اند،‌بنابر این نمی توان آنها را مخاطب اصلی سخنان رهبری دانست.
...هیچ اصولگرایی را نمی یابیم که برای رفتار خود پشتوانه تکلیفی آماده نکرده باشد. حتی آنها که با انگیزه های سیاسی ، حزبی یا شخصی وارد میدانی می شوند به دلیل غلبه این تعریف ،‌رنگ تکلیفی به کار خود می دهند والا اقدام آنها در تناقض با اصولگرایی به حساب خواهد آمد.

-
یک صد خاطره از شهید مهدی زین الدین
برای چند دانشگاه فرانسه ، تقاضای پذیرش فرستاده بود. همه جوابشان مثبت بود. خبر دادند یکی از دوستانش که آن جا درس می خواند ، آمده ایران ، رفته بود خانه شان. دوستش گفته بود « یک بار رفتم خدمت امام ، گفتند به وجود تو در ایران بیش تر نیازه . منم برگشتم. حالا تو کجا می خوای بری؟» . منصرف شد.
... نزدیک عملیات بود . می دانستم دختردار شده . یک روز دیدم سرِ پاکت نامه از جیبش زده بیرون . گفتم « این چیه ؟ » گفت « عکس دخترمه .» گفتم « بده ببینمش » گفت « خودم هنوز ندیده مش.» گفتم « چرا ؟ » ... گفت « الآن موقع عملیاته . می ترسم مهر پدر و فرزندی کار دستم بده . باشه بعد».
... وقتی از عملیات خبری نبود، می خواستی پیدایش کنی، باید جاهای دنج را می گشتی. پیدایش که می کردی ، می دیدی کتاب به دست نشسته ، انگار توی این دنیا نیست. ده دقیقه وقت که پیدا می کرد ، می رفت سر وقت کتاب هایش.
... از همه زودتر می آمد جلسه . تا بقیه بیایند ، دو رکعت نماز می خواند. یکبار بعد از جلسه ، کشیدمش کنار و پرسیدم « نماز قضا می خوندی؟ » گفت «نماز خواندم که جلسه به یک جایی برسد. همین طور حرف روی حرف تل انبار نشه».

... چند روز قبل از شهادتش ، از سردشت می رفتیم باختران. بین حرف هایش گفت «بچه ها! من دویست روز روزه بده کارم» تعجب کردیم. گفت «شش ساله هیچ جا ده روز نمونده م که قصد روزه کنم.»...

 



خدا را حلقۀ کعبه‌ست اين يا حلقۀ مويت
چه دور افتاده‌ام از حجر اسماعيل پهــلويت
تمام عاشقان بر گرد گيسوي تو مي‌چرخند
بخوان امسال ما را هم به بيت الله گيسويت
شبي از خطّ نسخ روي ماهت پرده را بردار
شکسته قلب‌ها را خطّ نستعليق ابرويت
  نه تنها چشم هايت سوره ی الشّمس مي خوانند
به الميزان قسم، تفسير يوسف مي‌کند رويت
 تعالي الله خود لبّيک اللّهم لبّيکي
چه لبّيکي که در هفت آسمان پيچيده هوهويت
(علیرضا قزوه)

 

 

Aghamir@mahabghodss.com

اطلاعات جالبی درباره نام محله‌های تهران

شاید هر روز نام چند محله تهران را بشنویم بی آنکه بدانیم چرا به این نامها معروف شده اند. با استفاده از منابعی چون کتاب اول و ویکی پدیا و دیگر منابع در وب اطلاعاتی درباره نام برخی محله‌های تهران اطلاعاتی گردآورده ام که در ادامه می خوانید.

سید خندان
سید خندان نام ایستگاه اتوبوسی در جاده قدیم شمیران بوده است. سیدخندان پیرمردی دانا بوده که پیش گویی‌های او زبانزده مردم در سی یا چهل سال پیش بوده است.. دلیل نامگذاری این منطقه نیز احترام به این پیرمرد بوده است.

فرمانیه
در گذشته املاک زمینهای این منطقه متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده است و بعد از مرگ وی به عبدالحسین میرزا فرمانفرما فروخته شده است.

فرحزاد
این منطقه به دلیل آب و هوای فرح انگیزش به همین نام معروف شده است.

شهرک غرب
دلیل اینکه این محله به نام شهرک غرب معروف شد ساخت مجتمع های مسکونی این منطقه با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و به مانند مجتمع های مسکونی آمریکایی بوده و در گذشته نیز محل اسکان بسیاری از خارجیها بوده است.

آجودانیه
آجودانیه در شرق نیاوران قرار دارد و تا اقدسیه ادامه پیدا میکند. آجودانیه متعلق به رضاخان اقبال السلطنه وزیر قورخانه ناصرالدین شاه بوده، او ابتدا آجودان مخصوص شاه بوده است.

اقدسیه
نام قبلی اقدسیه (تا قبل از 1290 قمری) حصار ملا بوده است. ناصرالدین شاه زمینهای آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود به نام امینه اقدس (اقدس الدوله) کاخی ساخت و به همین دلیل این منطقه به اقدسیه معروف شد.

جماران
زمینهای جماران متعلق به سید محمد باقر جمارانی از روحانیان معروف در زمان ناصر الدین شاه بوده است. برخی از اهالی معتقدند که در کوههای این محله از قدیم مار فراوان بوده و مارگیران برای گرفتن مار به این ده می آمدند و دلیل نامگذاری این منطقه نیز همین بوده است و عده ای هم معتقدند که جمر و کمر به معنی سنگ بزرگ است و چون از این مکان سنگ‌های بزرگ به دست می آمده ‌است‌، آن‌جا را جمران‌، یعنی محل به‌دست آمدن جمر نامیده‌اند.

پل رومی
پل رومی در واقع پل کوچکی بوده که دو سفارت روسیه و ترکیه را هم متصل می کرده است. عده‌ای هم معتقدند که نام پل از مولانا جلال‌الدین رومی گرفته‌شده است‌.

جوادیه (در جنوب تهران)
بسیاری از زمینهای جوادیه متعلق به آقای فرد دانش بوده است که اهالی محل به او جواد آقا بزرگ لقب داده بودند. مسجد جامعی نیز توسط جواد آقا بزرگ در این منطقه بنا نهاده است که به نام مسجد فردانش هم معروف است.

داودیه (بین میرداماد و ظفر)
میرزا آقاخان نوری صدر اعظم این اراضی را برای پسرش‌، میرزا داودخان‌، خرید و آن را توسعه داد. این منطقه در ابتدا ارغوانیه نام داشت و بعدها به دلیل ذکر شده داودیه نام گرفت‌.

درکه
اگر چه هنوز دلیل اصلی نامگذاری این محل مشخص نیست اما برخی آنرا مرتبط به نوعی کفش برای حرکت در برف که در این منطقه استفاده می شده و به زبان اصلی «درگ» نامیده می شده است دانسته اند.

دزاشیب (در نزدیکی تجریش)
روایت شده است که قلعه بزرگی در این منطقه به نام « آشِب » وجود داشته است و در گذشته نیز به این منطقه دزآشوب و دزج سفلی و در لهجه محلی ددرشو میگفتند.

زرگنده
احتمالا دلیل نامگذاری این محل کشف سکه ها و اشیاء قیمتی در این محل بوده است. در گذشته این منطقه ییلاق کارکنان روسیه بوده است.

قلهک
کلمه قلهک از دو کلمه "قله‌" و "ک‌" تشکیل شده است که قله معرب کلمه کله‌، مخفف کلات به معنای قلعه است‌. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیت آبادی قلهک که سه راه گذرگاه‌های لشگرک‌، ونک و شمیران بوده است‌، به آن( قله- هک) گفته شده است‌.

کامرانیه
زمین‌های این منطقه ابتدا به میرزا سعیدخان‌، وزیر امور خارجه‌تعلق داشت، و سپس کامران میرزا پسربزرگ ناصرالدین شاه‌، با خرید زمین‌های حصاربوعلی‌، جماران و نیاوران‌، اهالی منطقه را مجبور به ترک زمین‌ها کرد و سپس آن جا را کامرانیه نامید.

محمودیه ( بین پارک وی و تجریش یا ولیعصر تا ولنجک)
در این منطقه باغی بوده است که متعلق به حاج میرزا آقاسی بوده است و چون نام او عباس بوده آنرا عباسیه میگفتند. سپس علاءالدوله این باغ بزرگ را از دولت خرید و به نام پسرش‌، محمودخان احتشام‌السلطنه‌، محمودیه نامید.

نیاوران
نام قدیم این منطقه گردوی بوده است و برخی معتقدند در زمان ناصرالدین شاه نام این ده به نیاوران تغییر کرده است به این ترتیب که نیاوران مرکب از "نیا" (حد، عظمت و قدرت‌) ؛"ور" (صاحب‌) و "ان‌" علامت نسبت است و در مجموع یعنی کاخ دارای عظمت‌.

ونک
نام ونک تشکیل شده است از دو حرف (ون‌) به نام درخت و حرف (ک)که به صورت صفت ظاهر می‌شود.

یوسف آباد
منطقه یوسف آباد را میرزا یوسف آشتیانی مستوفی‌الممالک در شمال غربی دارالخلافه ناصری احداث کرد و به نام خود، یوسف آباد نامید.

پل چوبی
قبل از این که شهر تهران به شکل امروزی خود درآید، دور شهر دروازه هایی بنا شده بود تا دفاع از شهر ممکن باشد. یکی از این دروازه‌ها، دروازه شمیران بود با خندق‌هایی پر از آب در اطرافش که برای عبور از آن‌، از پلی چوبی استفاده می‌شد. امروزه از این دروازه و آن خندق پر از آب اثری نیست‌، اما این محل همچنان به نام پل چوبی معروف است.

شمیران
نظریات مختلفی درباره این نام شمیران وجود دارد. یکی از مطرح ترین دلایل عنوان شده ترکیب دو کلمه سمی یا شمی به معنای سرد و « ران » به معنای جایگاه است و در واقع شمیران به معنای جای سرد است. به همین ترتیب نیز تهران به معنای جای گرم است.
همچنین در نظریه دیگری به دلیل وجود قلعه نظامی در این منطقه به آن شمیران می گفتند و همچنین برخی نیز معتقدند که‌ یکی از نه ولایت ری را شمع ایران میگفتند که بعدها به شمیران تبدیل شده است.

گیشا
نام گیشا که در ابتدا کیشا بوده است برگرفته از نام دو بنیانگذار این منطقه (کینژاد و شاپوری) میباشد.

منیریه (در جنوب ولیعصر)
منیریه در زمان قاجار یکی از محله های اعیان نشین تهران بوده و گفته شده نام آن از نام زن کامران‌میرزا، یکی از صاحب‌منصبان قاجر، به نام منیر گرفته شده‌است.

 

 

alimerikhi@yahoo.com

باشگاه بين المللي خنده تهران
زير نظر باشگاه جهاني خنده مادان كاتاريا هندوستان

• خنده از نظر علم روا نشناسي :
زندگي روزانه و حوادث و اتفاقاتش باعث ايجاد عكس العمل هايي در انسان مي گردد كه شرايط زمان و مكان اجازه بروز آنها را نمي دهد و در نتيجه مقدار زيادي انرژي در بدن ذخيره مي گردد . اين تعداد انرژي زائد عصبي به جاي آنكه صرف ايجاد معادلاتي از افكار و هيجانات جديد گردد به دليل موانع موجود توليد جرياتي در اعصاب حركتي در گروههاي مختلف عضلات نموده و سبب ايجاد حركات نيمه تشنجي مي گردد كه آنها را به نام خنده مي ناميم .
با توجه به تعريف فوق پي مي بريم كه خنده از نظر روانشناسي بازتاب يا واكنشي است كه به منظور تخليه هيجانات به كار مي رود . به عبارت ديگر روانشناسان معتقدند كه چون مقدار زيادي انرژي ذخيره شده به دليل شرايط مختلف چون كنترل شديد محيط؛ حوادث اتفاقي و بازداري هاي ذهني راهي به بيرون نمي يابند از طريق خنديدن از ذهن و بدن تخليه مي گردند.در واقع به دليل همين تخليه هيجاني است كه هميشه پس از خنده احساس آرامش به وجود مي آيد كه با خود تمركز فوق العاده اي به همراه دارد. زيگموند فرويد روانپزشك نامي اتريشي و بنيان گذار روانكاوي با تعريفي كه از خنده ارائه مي كند نشان مي دهد كه وي نيز خنده را براي تخليه انرژي هاي ذخيره و كسب لذت مي داند." خنده عبارت از رها كردن قواي ذخيره شده است و اين رها شدن ايجاد لذت مي كند. "
خنده يك پاسخ فيزيولوژيك به شوخ طبعي ميباشد. خنده از دو مولفه ژست ها و توليد اصوات تشكيل يافته است.
چه اتفاقاتي حين خنده روي ميدهند:
1- 15 عضله صورت منقبض ميشوند.2- عضله اصلي گونه كه لب بالا را بلند ميكند تحريك ميشود.3- اپي گلوت (مدخل حنجره) حنجره را بصورت نيمه بسته در مي آورد بنابراين شما به نفس نفس مي افتيد. 4- در خنده هاي شديد غدد اشكي نيز تحريك ميشوند.5- كنترل عضلات بدن از دست شما خارج شده و بدن شل ميگردد.
• علم خنده:
امروز پهنه دانش بشر به اندازهاي وسعت گرفته كه رشته هاي خاص و متفاوت آن بي شمار شده است و حيطه هر موضوعي با يك پسوند "اولوژي " از حيطه رشته هاي ديگر جدا مي شود چنانچه مثلا" بررسي روانشناختي و تن شناختي خنده با اسم "ژلاتولوژي" (Y GELATOLOG) به مفهوم خنده شناسي به يك رشته خاص تبديل شده است .
پژوهشگران اين رشته يا ژلاتو لوژيست ها مي كوشند به ماهيت خنده پي ببرند و به اين سوال پاسخي علمي بدهند كه انسان چرا مي خندد؟اين پژوهشگران در پژوهش هاي خود دريافته اند كه مغز انسان چگونه يك جوك لطيفه يا شوخي را مي گيرد و آن را پردازش مي كند در همين مطالعات است كه آنها پي برده اند كه چگونه مي تواند واقعا" به صورت بهترين داروها عمل كند.
دو دانشمند آمريكايي به نام هاي متيو جرويس و ديويد اسلون ويلسون از دانشگاه بينگهمتون در نيويورك چند ماه پيش در مقاله اي اظهارداشتند كه در پژوهش خود دريافته اند كه منشا خنده در سير تكاملي به انسان اوليه بر ميگردد.
خنده در ميان اولين گروه هاي انسان نما بين چهار تا دو ميليون سال پيش پيدا شد. البته خنده آنها به هاة هاة يا قهقه انسان امروزي شباهتي نداشت چون آنها هنوز دستگاه صوتي شان توانايي تلفظ اين صداها را پيدا نكرده بود و بيشتر به واكنش صوتي در برابر قلقلك يا خنده گوريل ها و شامپانزه هاي امروزي شباهت داشت.
ارسطو نخستين شخصي بود كه اشاره نمود كه خنده وجه تمايز انسان با حيوانات است و فقط انسان موجودي ضحاك است.با تكامل تدريجي انسان خنده به طور كلي معناي تازه اي به خود گرفت و حدود دو ميليون سال پيش در اجداد انسان اين توانايي پديد آمد كه بتوانند حالت هاي مختلف بياني در چهره خود را كنترل كنند و به اين ترتيب هم بي اختيار و هم با اراده خود بخندند . بنابراين اگر بتوانيم خنده را پديده اي مستقل و جدا از بزله و شوخي و مزاج بگيريم بايد بتوانيم به اين پرسش پاسخ دهيم كه "خنده چه ماهيتي دارد ؟"
جوابي كه بر اساس پژوهش علمي به عمل آمده به اين سوال ميتوان داد اين است كه خنده در روابط اجتماعي افراد از طريق گفت وگو كاربرد دارد.دانشمندي به نام رابرت پرو واين از دانشگاه مريلند در بالتيمور آمريكا در يافته است كه ما در هنگام گفت و گو هاي عادي به نسبت بيشتر مي خنديم تا با شنيدن جوك ولطيفه كه گهگاه پيش مي آيد .
توانايي خنداندن ديگران غالبا" با كسب موقعيت و قدرت ارتباط دارد.رابرت پروواين گفته است كه زن ها معمولا" بيشتر از مردها مي خندند چون مردها هستند كه بيشتر به گفتن چيزهاي خنده آميز تمايل دارند.البته ژلاتولوژيست ها يا خنده شناسان هنوز هنوز در زمينه ها و عوامل سرايت خنده پژوهش علمي انجام نداده اند اما شنيدني است كه مسري ترين مورد خنده در سال 1962 در تانزانيا اتفاق افتاد و آن هنگامي بود كه يك دسته دختر دانش آموز به خنده اي طولاني در آمدند خنده آنها به افراد دور بر آنها سرايت كرد و خنده اي كه از اينجا شروع شده بود ماه ها ادامه يافت.

• علل روانشناختي خنده:
نشانه اعتماد به ديگران - تقويت روابط اجتماعي- اجتناب از درگيري و برخورد- ايجاد صميميت- خنده گوياي پذيرش و تعاملات مثبت است- خنده بيانگر و اثبات كننده -عضوي از يك گروه بودن است- افراد 30 برابر بيشتر در حضور جمع مي خندند تا در تنهايي و بطور انفرادي-خنده قابل سرايت است-صداي خنده متشكل از آواهايي است كه در هر 210 ميلي ثانيه تكرار ميشوند- انسان ها بسته به اينكه در حضور چه فرد و يا افرادي هستند بطور متفاوتي ميخندند- مردها هنگامي كه در كنار يكديگر ميباشند، با خنديدن دوستي و رفاقت خود را ابراز كرده و روحيه رقابت جويانه ميان خود را تعديل ميبخشند- حداكثر فركانس صوتي كه مردها قادرند با خنده توليد كنند 1200 هرتز است، اما زنان قادرند فركانسي تا 2000 هرتز توليد كنند- خنده همواره پس از مكث در پايان جملات و عبارات خنده دار روي ميدهد- كودكان 300 بار در روز و بزرگسالان بطور متوسط 17 بار در روز مي خندند- 80 درصد خنده ها در پاسخ به جوك و لطيفه نميباشد- اغلب خنده ها در هنگام خداحافظي و يا خوشامد گويي و سلام كردن روي ميدهند- زنان 126 درصد بيشتر از مردان ميخندند- صداي خنده زنان آهنگين تر از صداي خنده مردان است.

• فوايد خنده براي سلامتي:
خنده يك مكانيسم دفاعي و كنار آمدن با استرس، تحقير، خجالتزدگي و درد است- خنده باعث افزايش سطح انرژي بدن ميگردد- خنده باعث كاهش استرس و تنش رواني ميگردد- خنده باعث كاهش درد ميگردد-خنده باعث افزايش روحيه فرد و احساس خوب نسبت به خود داشتن ميگردد-خنده باعث بهبود كاركرد مغز ميگردد- خنده باعث تحريك هر دو نيمكره مغز گرديده و در عملكرد آنها تعادل ايجاد ميكند-خنده باعث ماساژ دادن ارگان هاي شكمي و بهبود كاركرد آنها، تقويت عضلاتي كه ارگانهاي شكمي را در جاي خود نگه ميدارند، و افزايش و بهبود عمل جذب و هضم ميگردد-خنده باعث تقويت يادگيري و تمركز ميگردد- خنده باعث كاهش تنش عضلاني ميگردد- خنده يك تمدد اعصاب و تكنيك تن آرامي رايگان و آسان است- هنگام خنده فشار خون و سرعت ضربان قلب شما افزايش مي يابد- اما بلافاصله پس از اتمام خنده فشار خون كاهش مي يابد(كمتر از حد طبيعي) خنده باعث تغيير رفتار ما ميشود- پس از خنده ما بيشتر صحبت كرده وتماس چشمي و فيزيكي بيشتر برقرار ميكنيم- خنده باعث كاهش سطح هورمونهاي استرس ميگردد- اين هورمونها كه در هنگام تجربه استرس و خشم ترشح ميگردند باعث سركوب سيستم ايمني بدن، افزايش پلاكت هاي خون و افزايش فشار خون ميگردند- خنده باعث تقويت سيستم ايمني ميگردد-خنده سلولهاي T وB و گاما اينترفرون را افزايش ميدهد- خنده ممكن است به سرفه و سكسكه بيانجامد كه باعث پاك شدن مجاري تنفسي از مخاط اضافي ميگردد-خنده باعث افزايش ايمنوگلوبين A ميگردد كه از مجاري تنفسي در برابر ارگانيزمهاي بيماريزا دفاع ميكند- خنديدن يك نوع فعاليت بدني هوازي ميباشد.100بار خنديدن معادل 15 دقيقه فعاليت با دوچرخه ثابت ميباشد-خنده باعث كاهش فشار خون، افزايش جريان خون در بدن و افزايش اكسيژن رساني در بدن ميگردد-خنده باعث ورزش ديافراگم وعضلات شكم، تنفسي، صورت، پا و كمر ميگردد- خنده باعث تخليه انرژي و احساسات منفي و مخرب ميگردد-خنده با افزايش اكيسژن رساني باعث تسريع بهبود زخم ها ميگردد-خنده كوتاهترين مسير ميان دو فرد است.

• باشگاه جهاني خنده :
در سال 1995 دكتر مادان كاتاريا ، پزشك هندي، در يكي از پاركهاي حومه شهر بمبئي عده اي را گرد هم آوردتا در در كنار هم به صورت گروهي به تمرين خنده بپردازند ،به اين ترتيب بود كه آنچه در جهان به نام با شگاههاي خنده معروف است توسط دكتر كاتاريا بنيان گذاري گرديد .اين بذر كوچك خيلي زود به درختي بزرگ و پر شاخ و برگ تبديل شد تا جايي كه اكنون بيش از 2500 باشگاه خنده در كشورهايي چون هند ، آمريكا ، استراليا ، آلمان ،سوئد ،نروژ، دانمارك ،ايتاليا ، سنگاپور و امارات متحده عربي دايرشده است .
البته قبل از آن زمان در چند كشور ديگر خنده هاي گروهي و جلسات خنده درماني در مراكز پزشكي و درماني آن كشورها رايج بود . اما اين مراكز محدود به چهار ديواري كلينيكها و بيمارستانها بودند و در آنجا تلاش مي شد بيماران را با كمك كتابها و مجلات طنز .نمايش فيلمهاي ويديويي كمدي ، و استفاده از كمدين ها به خنديدن تحريك كنند . ولي دليل اصلي تاسيس با شگاههاي خنده مورد نظر دكتر كاتاريا بود عبارت بود از گرد هم آيي افراد سالم و نه بيمار در مكانهاي عمومي و روبازي همچون پاركها ،سواحل دريا ،كوه و دشت و خنديدن به صورت گروهي به منظور بهر ه مندي از منافع بي شمارخنده .
باشگاه خنده بر سه اصل استوار است .
الف ) رها سازي كودك بازيگوش درون ب) مغز انسان قادر به تشخيص خنده واقعي و خنده تصنعي نيست ‍ ج ) خنده مسري است
هر جلسه خنده در ماني گروهي ،پس از نر مش و گرم نمودن خود جلسه با تمرينات تنفسي آغاز مي شود ، سپس تحت فرمانهاي رهبر گروه ( رهبر گروه فردي است كه براي چنين كاري دوره ديده و از تخصص لازم برخوردار است ) شعار با شگاه خنده با عنوان هاها هوهو توام با دست زدن شركت كنندگان شروع مي شود و فضاي جلسات ،سرشار از شادي و خنده مهيا مي شود تا اعضا به راحتي بخندند.
سپس تمرينات مخصوص باشگاه با عناوين خنده از ته قلب .خنده احوال پرس .خنده قدرداني . خنده يك متري .خنده شير قهوه . خنده شير .خنده بي صدا .خنده نشاط .خنده تلفني خنده پوزش و بخشش .خنده تدريجي . خنده با دهان بسته.خنده صمميت و سپس تمرين يوگاي خنده و در پايان هم آواي شعار با شگاه با عنوان شادترين انسان روي زمين هستيم اجرا مي شود.
خنده، نيروي بي كراني در خود نهفته دارد . اگر اين گونه نبود خداوند آن را فقط به گل سرسبد آفرينش خود انسان ارزاني نمي داشت . همه از نيروي بي كران خنده آگاه اند اما كمتر كسي آن را در زندگي خود به كار مي گيرد . همين جا شما را دعوت مي كنيم با پيوستن به باشگاه خنده تهران ، دانسته هاي خود رادر مورد مفيد بودن خنده به مرحله عمل در آوريد و قدم در راه يك زندگي شادمان ، زيبا ، تندرست و پويا بگذاريم .
علي مريخي
مدير با شگاه خنده تهران


برنامه باشگاه بصورت هفتگي

يكشنبه
تلفن :55304138

فرهنگسراي بهمن :راه آهن . ميدان بهمن – تالار مبارك- ساعت 5.5
دبير خانه باشگاه خنده تلفن :88799998

فرهنگسراي بانو –ضلع شمالي پارك ساعي –خيابان ساعي – ساعت 10 صبح
پنج شنبه شنبه
تلفن :88799998

فرهنگسراي اشراق .فلكه دوم تهرانپارس . خيابان جشنواره -ساعت 5.5
سه شنبه
تلفن :77324901

فرهنگسراي ملل . صدر .قيطريه . پارك قيطريه- ساعت 5.5
دوشنبه
تلفن :22671718

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 آبان / 20 نوامبر/ 21 ذيقعده

Mobin_s2004@yahoo.com
30 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعلام جنگ ايران به روم شرقي

دولت وقت ايران بيستم نوامبر سال 502 ميلادي (زمان پادشاهي قباد ساساني) به دولت روم شرقي (قسطنطنيه) اعلان جنگ داد. اين اعلان جنگ پس از سه اخطار پي در پي به دولت روم که اين دولت در رعايت تعهداتي که به موجب پيمان صلح سال 442 (منعقد شده ميان يزدگرد دوم و تئودور) سپرده بود تعلل كرده است صادر شده بود. در اخطاريه هاي كتبي سه گانه، دولت روم متهم شده بود كه تعمدا در صدد اجراي چند بند از پيمان بر نيامده و تاكيد شده بود كه ادامه تعلل رومي ها، پيش از آن تحمل پذير نخواهد بود. در پي اين اعلان جنگ، واحدهاي ارتش ايران چند منطقه از قلمرو روميان ازجمله شهر تئودوراپوليس را تصرف كردند كه آناستازيوس امپراتور تازه روم درخواست ترك مخاصمه كرد. پيمان صلح سال 442 ميلادي در پي تجاوز روميان به قلمرو ايران در قفقاز و شكست آنان در منطقه «دربند» از ارتش ايران امضاء شده بود. تئودور امپراتور وقت، معروف به تئودور بزرگ عذر آورده بود كه هدف نيروهاي رومي جلوگيري از ورود اقوام مهاجم از آسياي مركزي بود، نه تصرف «دربند» قفقاز متعلق به ايران. طبق قرارداد سال 442، دولت ايران پذيرفته بود كه در قبال دريافت پول از دولت قسطنطنيه، مانع از تعرض مهاجران آسياي مركزي به قلمرو روميان شود.

سواره نظام ايران در دوران ساسانيان

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

30/8/59
جبهه جنوبي تثبيت نسبي اوضاع در سوسنگرد و درگيري نسبتاً شديد در محمديه . جبهه مياني ، ادامه درگيري در سومار . جبهه شمالي : جلسه حزب دمكرات و افسران عراقي براي عمليات در سردشت .

دو نظر از رئيس جمهور در مصاحبه با نشريه " ميد " : 1 ـ ارتش عراق ظرف دوماه متلاشي خواهد شد . 2 ـ امروز معلوم شده است كه حدس من در نامناسب بودن رجايي درست بود .

اعلام مواضع متفاوت مقامات آمريكايي دربارة گروگانها :ادموند ماسكي معاون وزير خارجه : ايالات متحده چهار شرط ايران را بطور اصولي ميپذيرد . جان تراتنر سخنگوي وزارت خارجه : بين توافق اصولي و به اجراگذاردن جزئيات اين توافق نامه تفاوت زيادي ميتواند وجود داشته باشد . اظهارات ماسكي تصادفي بوده و حاوي پيام خاصي براي مقامات ايراني نميباشد و دولتآمريكا هنوز منتظر پاسخ رسمي مقامات ايراني است .

اعلام عدم تحويل وسائل نظامي فرانسه به ايران . آغاز نقش جديد سعودي در جنگ : حمل و نقل ملزومات جنگي مورد نياز عراقي از خاك عربستان و احتمال واكنش ايران

30/8/63
وقايع جبهه ها و جمعبندي خودي: با وجود فعاليت هوايي و غيرهوايي مشكوك در منطقه هاي عملياتي، تاكنون علائمي از حساسيت جدي و هوشياري دشمن نسبت به منطقه اصلي عمليات دريافت نشده است.

تهديد مجدد عراق درباره حمله به كشتيها؛ گزارش خبرگزاري آلمان غربي از حمله عراق به 40 فروند نفتكش و 298 كشتي ديگر در خليجفارس و نيز دربارة حضور امريكا در خليجفارس ادامه تحركات ايذايي گروههاي محارب در غرب كشور؛

گزارش قرارگاه حمزه كه حكايت از نفوذ عناصر ضدانقلاب در برخي ارگانها دارد پناهنده شدن يكي از سربازان شيعه عراقي و اطلاعات وي در مورد نيروها و جبهه عراق ارائه پيشنهاد سپردن حفاظت از شخصيتها به عهده سپاه پاسداران توسط 48 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دنبال موفقيت سپاه در اين زمينه.

ادامه تدارك و پشتيباني تسليحاتي و نيروي انساني عراق توسط كشورهاي عرب منطقه از جمله مصر، عربستان و كويت.

30/8/66
ديدار وزاري دفاع كشورهاي شوراي همكاري خليج با يكديگر در ابوظبي براي بررسي پيشنهادات همكاريهاي دفاعي آينده

عمليات ظفر 4.

 

درگذشت قيصر امين بور شاعر معاصر

دكتر قيصر امين پورشاعر و فارسي پژوه درارديبهشت 1338 متولد ودرآبان ماه 1386 پركشيد ورفت‏امين پور درحوزه تصنيف سرايي ،محبوبترين ترانه ها وتصنيف ها را سروده است مجموعه نيلوفرانه باصداي
علي رضا افتخاري ازماندگارترين اينگونه سروده هاست.شعر براي جنگ،وبخش ممتاز وبرجسته شعر دفاع ‏مقدس مديون قيصر امين پور است .شاخص ترين نمونه هاي شعر نيمايي درحوزه شعر جنگ ودفاع مقدس مربوط ‏به قيصر امين پور است.‏
تنوع وشعاع فعاليت هاي قيصر امين پورتقريبا به هرحوزه اي مي رسد.راه اندازي خانه شاعران ايران ،دفترشعر ‏جوان،برگزاري دوره هاي منظم آموزشي،اعطاي جايزه كتاب سال شعر جوان،عضويت درهيات علمي گروه ‏ادبيات فارسي دانشگاه تهران،انتشار مجله سروش نوجوان،عضوفرهنگستان ادب فارسي و...‏
يكي از خصايص خوب قيصر امين پور كه به گواه دوست ودشمن مشهور وزبانزد است ادب ونزاكت وپايبندي به ‏اخلاق بود.اوهرگز وارد مسائل سياسي روزمره وفعاليت هاي نخ نما شده ورفتارهاي سياسي گروهها ودسته بندي ‏هاي سال هاي اخير نشد. نجابت وپاكدامني كه خاص مردم غيرتمند قوم لر است حفظ نمود وبا توشه اي پر ‏ازسبكبالي و فراغت از بغض وكينه رفت گرچه با هزار حديث نگفته در سينه ‏

Mobin_s2004@yahoo.com
20 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز سازنده آبراه سوئز

امروز زادروز فرديناند دو لسپس Ferdinand De Lesseps است که در نوامبر 1805 در ورساي فرانسه در يک خانواده ديپلمات به دنيا آمد و 12 ژوييه 1894 درگذشت. وي که هفت سال در مصر زندگي کرده بود پس از روي کار آمدن دوستش سعيد پاشا در آن کشور پيشنهاد ساختن آبراه سوئز را به او داد و اين کار مهم را به انجام رسانيد.
    با گشايش اين آبراه، کشتيران ها از طي کردن راه طولاني و توفاني جنوب آفريقا (دماغه اميد نيک) آسوده شدند و مديترانه بار ديگر رونق عهد باستان را به دست آورد. وي سپس به فکر ايجاد آبراهي ميان دو اقيانوس اطلس و آرام افتاد تا راه کوتاه شود و بهترين محل را پاناما يافت و مشغول به کار شد که آمريکا کمپاني سازنده را خريداري کرد و خود اين آبراه را به پايان رسانيد.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 نوامبر

  • 1815:   دولتهاي آلمان روسيه اتريش و انگلستان يک اتحاديه بزرگ تشکيل دادند تا از پيدايش يک ناپلئون ديگر در اروپا جلوگيري کنند.

  • 1866:   در پي جنگ داخلي آمريکا و لغو بردگي در اين کشور دانشگاه "هوارد" در شهر واشنگتن براي تحصيل سياهپوستان تاسيس شد.

  • 1945:   محاکمه 24 تن از سران حزب ناسيونال سوسياليست کارگران آلمان (نازي) و همکاران هيتلر در محکمه فاتحان جنگ در نورنبرگ آغاز شد که به اعدام برخي از آنان انجاميد.

  • 1975:   فرانسيسکو فرانکو ديکتاتور اسپانيا در 82 سالگي در گذشت

  • 1977:   انور سادات رييس جمهوري وقت مصر در پارلمان اسرائيل نطق کرد

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    21 ذيقعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     پايان تأليف كتاب« مَجمَعُ البَيان»

    21 ذي القعده 536 - تأليف كتاب« مَجمَعُ البَيان» پايان يافت. اين كتاب تأليف« فضل بن طَبرسي» مفسّربزرگ اهل تفرش بود كه به سبب فضيلت و شهرت درعلم فقاهت، حديث و تفسيربه امينُ الاِسلام ملقب شده بود. شيخ طَبرسي شاگردان عاليمقام بسياري تربيت كرد كه هريك دانشمندي مشهوردرعصرخود شدند. ازميان اين علما ابن شهرآشوب و قطب الدّين راوندي را مي‎توان نام برد. مهمترين اثراين عالم جهان اسلام، مجمع البيان است كه ازنظرادبي و حُسن تأليف تفسيري عالي و پرمحتوا بشمارمي‎رود و علماي شيعه و سنّي براي اين تفسيراهميّت و ارزش بسيارقائلند. وي پس ازفراغت ازاين تفسيرجامع به« تفسيركَشّاف تأليف جارُ الله زَمَخشَري» پرداخت و دراين اثربه نكاتي ادبي دست يافت كه درتأليف قبلي خود ذكري ازآنها نكرده بود. طَبرسي اين اثرخود را« جَوامِعُ الجامِع» نام نهاد.

     

    دريافت امتياز لاتاري توسط ميرزا ملكم خان از ناصر الدين شاه قاجار

    21 ذي القعده 1306 - ميرزا ملكم خان از سياستمداران دوره قاجاريه با پرداخت مقاديري ليره انگليسي امتياز لاتاري را از ناصر الدين شاه قاجار دريافت كرد. شاه قاجار در سومين سفر خود به اروپا درسومين سفرخود به اروپا با ملكم خان ملاقات كرد و ملكم با توطئه‎‎هاي گوناگون امتيازلاتاري را ازشاه ايران گرفت. بعد ازافشاي اين ماجرا شاه قاجارتحت فشارمخالفتهاي وسيع روحانيان و برخي ازرجال سياسي بناچارامتيازرا لغوكرد. ميرزا ملكم خان هم كه امتياز لغو شده را به بانك شركت انگليسي فروخته بود مجبور به پرداخت خسارت شد. ميرزا ملكم خان پس ازاين حوادث روزنامه فارسي زبان قانون درلندن چاپ و منتشر كرد. او دراين روزنامه مطالبي ضد دولت وقت ايران و مفاسد دربار قاجار چاپ و منتشركرد.

     

    درگذشت حاج سيد يونس اردبيلي از مراجع تقليد قرن اخير

    21 ذي القعده 1377 - حاج سيد يونس اردبيلي از مراجع تقليد قرن اخير در گذشت. اين عالم شيعه كه مبارزي مجاهد و وارسته بود، تحصيلات علوم و معارف را نزد علمايي چون آخوندي ملاسبز علي حكيم و سيد محمد يزدي آموخت و خود در زمره مراجع بزرگ قرار گرفت . آيت الله سيد يونس اردبيلي در واقعه گوهرشاد مشهد همچون ديگر مبارزان به مبارزه با ظلم پرداخت. از اين رو دستگيرو سپس تبعيد شد . از وي يك دوره كامل فقه موجود است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    10
    16

    اهواز

    14
    27

    تبريز

    3
    14

    شيراز

    6
    21

    مشهد

    1
    13

    بندرعباس

    16
    31

    کرمان

    3
    17

    اصفهان

    3
    19

    يزد

    9
    19

    کرمانشاه

    6
    18

    اراک

    4
    16

    رشت

    11
    17

    دبی

    21
    29


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1290 تومان
    1025 تومان
    1560 تومان
    1050 تومان
    275 تومان
    281 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    228000 تومان
    96000 تومان
    50000 تومان
    188000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:16
    طلوع خورشيد : 06:45
    اذان ظهر : 11:50
    غروب خورشيد : 16:54
    اذان مغرب : 17:16
    نيمه شب شرعي : 23:05
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    TIME
    24 نوامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    TIME

    تاریخ انتشار: 24 نوامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 91
    حجم فایل: 11 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    Zune امروز flash player جدید خود را
    با 8 گیگا بایت حافظه معرفی کرد 

    همیشه حجم حافظه برای موسیقی ها و یا عکس های مورد علاقه مان کم می آید! چه حافظه کامپیوتر , چه حافظه گوشی موبایل و چه حافظه فلش درایو ها. 8 گیگا بایت چه طور است؟ فکر نکنم که دیگر کم بیاید.
    امروز کمپانی zune نسل جدید flash player خود را با حجم حافظه 8 گیگا بایت به بازار عرضه کرد. این محصول در سه رنگ آبی, نقره ای و مشکی رنگ بندی شده و از FM Tuner جهت استفاده از فرکانس های رادیویی دلخواه نیز بهره مند است. این حجم حافظه 8 گیگا بایتی قابلیت ذخیره 2000 track  و 25000عکس و 25 ساعت مداوم ارائه کلیپ های ویدیویی را دارد.از همه مهمتر دارندگان این محصول می توانند به صورت wireless به شبکه های آنلاینی نظیر zune متصل شده و آهنگ های خود را آپدیت کنند. برای کودکان هم سرگرمی دارد. آنها هم می توانند از بازی های نصب شده بر روی این محصول استفاده کنند و کمتر بهانه بگیرند. اما من پیشنهاد می کنم که آنها را از این نکته خبر دار نکنید!
    قیمت تمام شده این محصول 149.99$ اعلام شد.

    منبع

    ساعت سورئال- مذاب یا پیچ خورده

    درست می بينيد، چشمان شما مشکلی ندارند. در حقیقت این ساعت پیچیده است تا افراد را گیج کند و به دردسر بیاندازد. طراحان این ساعت آن را از نقاشی های سورئال سالوادور دالی الهام گرفته اند و آن را به گونه ای طراحی کرده اند که انگار با گذشت زمان در حال ذوب شدن است.
    این ساعت ذوب نشده است، بلکه بطور کامل حول محور خود چرخیده است. این ساعت زمان را به شکل دقیق و بدون مشکل نشان می دهد. فقط اگر به آن خیره شوید احتمالا با مشکل سردرد و پرش چشم دست به گریبان خواهید بود.
    خب، اگر باز هم مشتاق داشتن آن هستید، می توانید آن را از به قیمت 30 دلار از این سایت خریداری کنید.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    سرخ پوست عارف


    نويسنده: ‌حسين واعظى نيا

    معرفی کتاب:
    آن چه امروز عرفان سرخ پوستى نام گرفته است، ناظر به آموزشهايى است كه كارلوس كاستاندا از پير سرخ پوستى به نام (دون خوان) فرا گرفته و در يازده كتاب نگاشته و نشر داده است. تمامى اين كتابها به فارسى ترجمه شده است و خواننده بسيار هم داشته و دارد، تا آن جا كه گاهى از عرفان سرخ پوستى به عنوان يكى از جريانهاى فرهنگى كشور ياد مى شود.
    خواننده آثار كاستاندا، به خوبى مى داند كه جمع و سامان دهى آموزه هاى نظرى و عملى مكتب دون خوان، بسى دشوار است و اين كارى است كه در اين نوشتار هرچند با كاستى بسيار، انجام گرفته است. پژوهش حاضر، در چهار بخش و يك پيوست، سامان گرفته است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● بخش اول: كليات
    مدخل
    بررسى زندگى و آثار كاستاندا
    سخنى درباره دون خوان
    ريشه هاى تاريخى
    مكتب دون خوان را چه بناميم؟
    اثرگذارى كتابهاى كاستاندا در ايران
    حقيقت يا سراب
    آثار فارسى

    ● بخش دوم: مباحث معرفتى
    ادراك چيست؟
    آگاهى سوى راست و چپ
    پيوندگاه
    عقاب سرآغاز و فرجام آگاهى
    ويژگيهاى سالك براى كسب آگاهى
    عقل ستيزى
    فقط راه دل
    بايستگى نيرنگ در آموزش

    ● بخش سوم: در شناخت جهان و انسان
    واقعيت و پندار
    ايده خدا
    موجودات غير ارگانيك (عالم فرشتگى)
    حقيقت انسان
    انسان بى شكل
    مرگ

    ● بخش چهارم: فنون و دستوالعمل ها
    فنون براى كسب اقتدار
    دويدن در تاريكى
    خوددارى از آميزش جنسى
    هر عمل، آخرين نبرد
    تغيير نوع تصور از خود
    انتخاب مكان قدرت
    ترك عادت: براى واايستاندن گفت وگوى درونى
    به كارگيرى دومين قدرت
    عمل بدون چشمداشت فايده
    حماقت اختيارى
    نفى گذشته شخصى
    بى عملى
    درست راه رفتن
    خيره شدن
    حركتهاى تنسگريتى
    هنر رؤيابينى: براى دگرگونى (نقطه تجمع) و معرفت شهودى

    ● پيوست: گياهان روانگردان
    هدف از استفاده از گياهان
    نظر دانشمندان
    دود (قارچ)
    پيوت
    تاتوره

    ● سخن پايانى

    ● پى نوشتها


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    راپورت خفیه

    عبدالله مقدمی

    آن دختر هم رفته و با یک جوان مزلفی که در سنوات ماضیه با یک ضعیفه ی دیگری توی یک کشتی بزرگ که جهاز تایتانیک اسمش بود، کارها کردند که بیا و ببین! حالا دوباره آمده با رعیت ایرانی عشق و عاشقی می کند!
    از قراریکه مسموع افتاده؛ یک ضعیفه ی وجیه ی سابقاً عفیفه ای هفته ماضیه راهی دیار ینگی دنیا شده، آنجا رحل اقامت انداخته است. البت قضیه بر این قرار بوده که ضعیفه مزبوره را یکی از رعیت های دایرکتور بازی دیار اوتازونی دیده، پسندیده و برده توی فیلمش! آن دختر هم رفته و با یک جوان مزلفی که در سنوات ماضیه با یک ضعیفه ی دیگری توی یک کشتی بزرگ که جهاز تایتانیک اسمش بود، کارها کردند که بیا و ببین! حالا دوباره آمده با رعیت ایرانی عشق و عاشقی می کند! از اوضاع آن دختر توی کشتی «رُز» نام، شنیده شده که از این غم فراق رفته و عاشق یک جوان جاهل ایرانی شده که حالا که تو دختر ایرانی می گیری من هم می روم با پسر ایرانی، که صدایم بکند: «رُز گل من!»
    حالا آن فیلم که می گفتند ضعیفه هیچ از شرع انور خطا نکرده و ساق بند و کلاه حکیمی و زلف عاریه گذاشته که بشود بازی کند، هیچ کدام راست نبوده و باری هیچ هم از این حرفها نبوده. مسموع شده که هر چه گفته اند بیا و از این بی ناموس بازی ها نکن، نشنیده و رفته و کرده! حالا میرزا محمد رضای شریفی نیا که همان ولید است، مانده چطور جواب صغیر و کبیر را بدهد که چرا راپورت کذب داده ای؟! خلاصه خدا به خیر کند!
    دیگر اینکه یک مجلس جشن و طربی این هفته قرار است در تهران راه بیفتد برای عمله بازی خنده دار! خودشان به آن می گویند «کمدی». اینطور که معلوم شده جماعت دایرکتور و بازیکن و عمله طرب فیلم ها آن روز دور هم جمع می شوند و گل می گویند و گل می شنفند الی شب! حالا رای نسق چی باشی چه باشد که این مجلس مورد منکراتی دارد یا ندارد، خدا عالم است!
    دیگر اینکه یک جماعتی فیلم یک ضعیفه را از جشنشان کشیده اند بیرون که رفته از زندگانی یک ضعیفه دیگر که قصه و حکایت می نوشته و خودش خودش را کشته، فیلم درست کرده است. حالا پگام بیگم آهنگرانی که والد و والده اش هم جزء عملجات فیلم بازی هستند کاغذ نوشته به مدیر جشن که حالا احترام نمی خواهیم و چرا همان اول گفتید فیلمم خوب است و چرا با من حرف زدید برای روزنامه تان ولی حالا می گویید فلان؟!
    الی حال مدیر جشن جواب پگاه بیگم را نداده و به قول جماعت فوتبالیه، توپ توی زمینش افتاده همان طور بی صاحب. حالا چه قیامتی بشود دوباره سر همین قضیه، خدا عالم است.
    دیگر اینکه از قرار مسموع میرزا حسین خان علیزاده و محمد رضاخان درویشی قرار شده با هم کونسرت متفق بدهند. جماعت موزیکان چی دیگر هم با آنها موزیکان بزنند و رعیت هم بروند توی مجلس کونسرت، بلکه جماعت استاد عمله طرب با هم از در صلح در بیایند و دیگر دعوا نکنند.
    دیگر اینکه مسموع افتاد قدغن شده همه کاغذ ها و قماش های اعلان فیلم منیژه بانو حکمت الدوله را از در و دیوار شهر جمع کنند از این به بعد کسی حق اعلان دادن به فیلم را نداشته باشد. حالا چه شده است که اینطور شده خدا عالم است. توی شهر پیچیده که اسم فیلم «سه زن» است که همان سه ضعیفه با یک میرزا مهران خان رجبی با هم فیلم بازی می کنند و از آن «دو زن» ماضیه هم بدتر است. غیر آن مسموع افتاد که حجاب ضعیفه ها شل بوده، بزک و دوزک هم زیاد کرده بودند. اما عده ای هم می گویند اصلاً این هفته برای دختر و مادر که پگاه بیگم و منیژه بانو باشند، هفته بخت نیست و همه قسم بلا سرشان می آید و بهتر آن است که یک ماهی توی منزل نشسته بلکه هم بختشان باز بشود هم والد بیچاره یک شکمی از عزا در آورده اینقدر پیتزاخانه های تهران را پولدار نکند!
    الغرض از در و دیوار شهر خبر می بارد و اوضاع عن قریب، قمر در عقرب شده، کار راپورتچی باشی تمام می شود.

    فعلاً کاغذ تمام
    باقی بقایت
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    کیت مورد نیاز خانواده های ایرانی برای شرایط اضطراری

    انواع مختلفی از حوادث و سوانح وجود دارند که شیرازه زندگی راحت مردم را از هم می پاشند و شرایطی را فراهم می‏سازند که مردم نیازمند کمک و یاری سایر مردم و نهادهای مسئول می گردند. در چنین شرایطی و تا زمانی که این کمکها به سوانح دیده ها برسد معمولا ۳ روز طول می کشد (مدت زمان لازم برای حضور مسئولین، برآورد خسارت، اعلام اقلام مورد نیاز، تامین اقلام و انتقال به منطقه حادثه دیده). برای این فاصله زمانی(سه روز) نوعی کیت برای شرایط اقتصادی و فرهنگی اجتماعی ایران توسط نگارندگان این مقاله تعریف شده است که به کیت اقلام مورد نیاز خانواده ایرانی برای شرایط اضطراری معروف است. اعم وسائل مورد نیاز برای این کیت عبارتند از:

    ۱) آب و غذا: حداقل ۳۶۰۰ کالری غذا به ازای هر نفر، حداقل ۹ لیتر آب به ازای هر نفر

    ۲) وسایل ارتباطی: یک رادیوی FM/AM همراه با دو باطری اضافی، گوشی، سوت با ریسمان

    ۳) منابع روشنایی: چراغ قوه با باطری، شمع، نوارهای نور برگردان، فانوس و اندکی نفت

    ۴) وسایل بهداشتی: بسته لوازم بهداشت فردی شامل صابون، مسواک، خمیردندان، برس و حوله، دستمال توالت در صورت مصرف

    ۵) وسایل یدکی: نخ نایلونی به طول پانزده متر، چاقوی جیبی، بیل تاشو، تبر کوچک یا تیشه، بسته خیاطی شامل نخ و سوزن

    ۶) چادر و البسه: ساعت ضد آب، فندک یا کبریت، چادر، کیسه خواب صحرایی، دستکش و کلاه، پتوی پشمی، اجاق سبک وزن همراه با اندکی نفت،

    ۷) وسایل کمکهای اولیه: کیت کمکهای اولیه، کتابچه استفاده از وسایل کمکهای اولیه، کرم

    ضد سوختگی، کیت گزیدگی مار، دورکننده حشرات، داروهای خاص نظیر داروی فشار خون و بیماریهای قلبی ۸) پول: حداقل شانزده هزار تومان پول همراه با تعدادی سکه برای تلفنهای همگانی ۹) مدارک مهم: یک کپی از مدارک مهم نظیر شناسنامه، عقد نامه، دارایی ها و طلبکاریها و بدهکاریها ۱۰) وسایل کم کننده استرس و فشار: اسباب بازی، کتاب داستان، آب نبات، تنقلات.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    محل اقامت امام عصر(ع)  


     

    سوال:
    با اينکه علاقه بسيار زيادي به حضرت مهدي (عج) دارم اما در مورد «مهدويت» سوالات زيادي در ذهن دارم،  يکي از مهمترين اين سوالات اين است که در دوران غيبت محل اقامت (زندگي) امام زمان  کجاست؟
     

    پاسخ:
    «طيبه» يكي از نام‏هاي مدينه طيبه است. اين روايت دلالت مي‏كند كه آن حضرت‏(ع) غالباً در اين شهر و در حوالي آن است. همچنين دلالت مي‏كند كه همواره با ايشان سي نفر از ياران خاصشان هستند و اگر يكي از آنها بميرد، كس ديگري جاي‏گزين او مي‏شود.
    موضوع محل اقامت و سكوت امام مهدي‏(ع) در زمان غيبت از جمله موضوع‏هايي است كه ذهن بسياري از مردم را به خود مشغول داشته است و معمولاً در مجالس و محافل مهدوي مورد پرسش قرار مي‏گيرد.
    پيش از پاسخ‏گويي به اين پرسش يادآوري اين نكته ضروري است كه براي غيبت امام مهدي‏(ع) دو معنا قابل تصور است:
    نخست ناپيدا بودن امام؛ يعني اينكه آن حضرت در دوران غيبت از نظر جسمي از ديدگان مردم به دور است و و اگر چه آن حضرت مردم را مي‏بيند و از حال آنها باخبر مي‏شود، ولي كسي توان ديدن ايشان را ندارد.
    دوم، ناشناس بودن امام: در اين فرض آن حضرت در طول زمان غيبت در ميان مسلمانان حضور مي‏يابد و با آنها مواجه مي‏شود، ولي كسي او را نمي‏شناسد و به هويت واقعي‏اش پي نمي‏برد.1
    بحث از محل اقامت و سكونت امام مهدي‏(ع) در زمان غيبت اگر چه در هر دو فرض مطرح مي‏شود، ولي به نظر مي‏رسد در فرض دوم اين موضوع كمتر جاي بحث دارد و آن حضرت با مخفي داشتن هويت خود در هر كجا كه بخواهد مي‏تواند زندگي كند.
    در زمينه محل اقامت امام مهدي‏(ع)، روايت‏هاي گوناگوني وجود دارد كه با توجه به آنها محل‏هاي احتمالي اقامت آن حضرت را مي‏توان به سه دسته تقسيم كرد:


    1. محل‏هاي دور دست و ناآشنا
    برخي از روايات، محل خاصي را براي اقامت امام مهدي‏(ع) تعيين نمي‏كنند و جايگاه ايشان را در بيابان‏ها و كوه‏ها، مكان‏هاي دوردست و محل‏هايي مي‏دانند كه هيچ كس از آن آگاهي ندارد. از جمله در روايتي كه از خود آن حضرت نقل شده است، ايشان خطاب به علي بن مهزيار مي‏فرمايد:
    «اي پسر مهزيار! پدرم ابو محمد از من پيمان گرفت كه هرگز با قومي كه خداوند بر آنها خشم گرفته، آنها را لعنت كرده، براي آنها در دنيا و آخرت، بيچارگي رقم خورده و عذابي دردناك در انتظار آنان است، هم‏نشين نباشم و به من دستور داد كه براي اقامت، كوه‏هاي سخت و سرزمين‏هاي خشك و دور دست را برگزينم».2
    همچنين آن حضرت در توقيع شريفي كه خطاب به شيخ مفيد صادر شده است، در اين زمينه مي‏فرمايد:
    «ما براساس آنچه خداي تعالي براي ما و شيعيان مؤمن‏مان مصلحت ديده، تا زماني كه دولت دنيا از آن فاسقان است، در سرزمين‏هاي دوردستي كه از جايگاه ستمگران دور است، سكنا گزيده‏ايم، ولي از آنچه بر شما مي‏گذرد، آگاهيم و هيچ يك از اخبار شما بر ما پوشيده نمي‏ماند».3
    در روايتي كه از امام صادق‏(ع) نقل شده است، آن حضرت، جايگاه امام مهدي‏(ع) را جايي ناشناس معرفي مي‏كند كه جز معدود افرادي از آن آگاهي ندارند:
    «و هيچ‏كس از دوست و بيگانه از جايگاهش آگاهي نمي‏يابد مگر همان خدمت‏گزاري كه به كارهاي او مي‏رسد».4
    اين‏گونه روايات گوياي آن است كه امام مهدي‏(ع) بر اساس امر الهي، در مكان‏هايي ناشناخته، دور از دست‏رس، به دور از شهرها و آبادي‏ها زندگي مي‏كند و از محل اقامت آن حضرت آگاه نيست.


    2. محل‏هاي خاص و شناخته شده
    در برخي روايات، از مكان‏هايي خاص به عنوان اقامت‏گاه امام مهدي‏(ع) در دوران غيبت ياد شده است كه از آن جمله مي‏توان به موارد زير اشاره كرد:

    الف) مدينه
    در برخي روايات، از مدينه منوره به عنوان محل اقامت امام عصر(ع) ياد شده است. در روايتي كه از امام محمد باقر(ع) نقل شده است، در اين زمينه چنين مي‏خوانيم:
    صاحب اين امر ناگزير از كناره‏گيري است و او در [زمان] كناره‏گيري خود ناگزير از [داشتن] نيرو و تواني است. او با وجود آن سي نفر هيچ هراسي ندارد. چه خوب جايگاهي است [مدينه] طيبه.5
    در كتاب شريف «بحارالأنوار» ذيل اين روايت چنين آمده است:«طيبه» يكي از نام‏هاي مدينه طيبه است. اين روايت دلالت مي‏كند كه آن حضرت‏(ع) غالباً در اين شهر و در حوالي آن است. همچنين دلالت مي‏كند كه همواره با ايشان سي نفر از ياران خاصشان هستند و اگر يكي از آنها بميرد، كس ديگري جاي‏گزين او مي‏شود.5

    در روايت ديگري كه از امام حسن عسكري‏(ع) نقل شده است، آن حضرت در پاسخ اين پرسش راوي كه مي‏پرسد: «اگر حادثه‏اي براي شما روي دهد سراغ فرزندتان را از كجا بگيريم؟» مي‏فرمايد: «در مدينه».6

    ب) كوه رضوي
    برخي روايات، «كوه رضوي» در نزديكي مدينه را پناه‏گاه و اقامت‏گاه امام عصر(ع) معرفي كرده‏اند كه روايت زير از آن جمله است:
    عبدالاعلي مولي آل سام مي‏گويد: به همراه ابي عبدالله [امام صادق](ع) [از مدينه] خارج شديم، زماني كه به روحاء [در اطراف مدينه] رسيديم، آن حضرت دقايقي نگاهش را به كوهي كه در آن منطقه بود، دوخت و آنگاه فرمود:
    «اين كوه را مي‏بيني؟ اين كوه «رضوي» نام دارد و از كوه‏هاي فارس است. چون ما را دوست داشت، خداوند آن را به سوي ما منتقل كرد. در آن، همه درخت‏هاي ميوه‏دار وجود دارد و در دو مرحله پناه‏گاهي خوب براي خائف [امام زمان] است. آگاه باش كه براي صاحب اين امر دو غيبت است كه يكي از آنها كوتاه و ديگري بلند است».7
    در دعاي ندبه نيز از اين مكان نام برده شده است.8
    ياقوت حموي در مورد منطقه «رضوي» مي‏نويسد:
    «رضوي، كوهي است ميان مكه و مدينه در نزديكي ينبع و داراي آب فراوان و درختان زيادي است. كيسانيه9 مي‏پندارند كه محمد بن حنفيه در آنجا زنده و مقيم است».10
    گفتني است در احاديث فراواني، از «رضوي» ياد شده و از آن بسيار ستايش شده است.11

    ج) ذي طوي
    مكان ديگري كه در روايات از آن به عنوان محل اقامت امام عصر(ع) ياد شده، «ذي طوي» است. «ذي طوي»، نام كوهي در اطراف مكه است. در روايتي كه از محمد باقر(ع) نقل شده، چنين آمده است:
    «صاحب اين امر را در يكي از اين دره‏ها غيبتي است. [در اين حال، آن حضرت...] با دست خود به ناحيه ذي طوي اشاره كرد».12
    گفتني است در دعاي ندبه نيز به نام اين مكان اشاره شده و در برخي روايات، از همين منطقه به عنوان محل تجمع ياران امام مهدي‏(ع) ياد شده است.13


    3. در ميان مردم
    دسته سوم از روايات مانند دسته اول، از جايگاه و مكان خاصي نام نمي‏برند و از آنها استفاده مي‏شود كه امام مهدي‏(ع) به صورت ناشناس در ميان مردم زندگي مي‏كند. در روايتي كه از امام صادق‏(ع) نقل شده است، در اين زمينه چنين مي‏خوانيم:
    «چگونه اين مردم، اين موضوع را انكار مي‏كنند كه خداوند با حجتش همان گونه رفتار مي‏كند كه با يوسف رفتار كرد؟ همچنين چگونه انكار مي‏كنند كه صاحب مظلوم شما ت همان كه از حقش محروم شده و صاحب اين امر [حكومت] است ت در ميان ايشان رفت و آمد مي‏كند، در بازارهايشان راه مي‏رود و بر فرش‏هاي آنها قدم مي‏نهد، ولي او را نمي‏شناسند، تا زماني كه خداوند به او اجازه دهد كه خودش را معرفي كند، چنان كه به يوسف اجازه داد، آن زمان كه برادرانش از او پرسيدند: «آيا تو يوسف هستي؟» پاسخ دهد كه «آري، من يوسف هستم».14
    حال اين پرسش مطرح مي‏شود كه كدام‏يك از اين سه دسته روايت قابل پذيرش هستند و آيا راهي براي جمع كردن ميان آنها وجود دارد يا خير؟
    به نظر مي‏رسد ميان اين سه دسته روايت منافاتي وجود دارد و آن حضرت بسته به شرايط و موقعيت‏هاي مختلفي كه پيش مي‏آيد، زندگي به صورت ناشناس در ميان مردم و اقامت در مكان‏هايي چون مدينه منوره يا دوري گزيدن از مردم و اقامت در مناطق دور از دست‏رس را انتخاب مي‏كند.
    به بيان ديگر، براساس دومين معنايي كه براي غيبت قابل تصور است؛ يعني ناشناس بودن امام مهدي‏(ع)، آن حضرت، الزامي براي اقامت در محلي خاص يا دور از دست‏رس ندارد و مي‏تواند به صورت طبيعي در ميان مردم زندگي كند. البته ممكن است رعايت مصالحي ديگر، آن حضرت را وادار كند كه براساس سفارش پدر بزرگوارشان، كوه‏ها و بيابان‏ها را اقامت‏گاه خود برگزيند.
    بديهي است اگر قرار باشد آن حضرت به صورت ناشناس در ميان مردم زندگي كند، مكان‏هايي چون مدينه منوره در كنار قبر جد بزرگوارش، بهترين مكان خواهد بود.

    -----------------------------------
    پي‌نوشت‌ها:
    1. براي مطالعه بيشتر در اين زمينه‏ر.ك: همين كتاب، ص .
    2. كتاب الغيبت[ (شيخ طوسي)، ص 161.
    3. الاحتجاج، ج 2، ص 599؛ بحارالأنوار، ج 53، ص 176.
    4. كتاب الغيبت[ (نعماني)، ص 172، ح 5.
    5. الكافي، ج 1، ص 340؛ كتاب الغيبت[ (شيخ طوسي)، ص 102؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 153، ح 6.
    6. بحارالأنوار، ج 52، ص 153.
    7. الكافي، ج 1، ص 328، ح 2؛ كتاب الغيبت[ (شيخ طوسي)، ص 139؛ بحارالأنوار، ج 51، ص 161، ح 11.
    8. كتاب الغيبت[ (شيخ طوسي)، ص 103؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 153، ح 7.
    9. ر.ك: بحارالأنوار، ج 99، ص 108.
    10. كيسانيه پيروان مختار بن ابوعبيده ثفقي بودند. او نخست براي پيشرفت كار خود دعوت به علي بن الحسين‏عليه السلام سپس دعوت به محمد حنفيه مي‏كرد. البته كار او مبتني بر اعتقاد وي به اهل بيت نبود، بلكه مي‏خواست از آن بهره‏برداري سياسي كرده باشد و چون كارش بالا گرفت خود دعوي دريافت وحي از خداوند كرد و عباراتي مسجع و مقّفي به تقليد قرآن به زبان مي‏راند. (فرهنگ فرق اسلامي، ص 373)
    11. ياقوت حموي، مراصد الإطلاع علي أسماء الأمكنته و البقاع، ج 2، ص 620.
    12. ر.ك: بحارالأنوار، ج 52، ص 306؛ ج 53، ص 97.
    13. كتاب الغيبت[ (نعماني)، ص 182.
    14. ر.ك: كتاب الغيبت[ (نعماني)، ص 315؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 306، ح 80؛ ص 307، ح 81.
    15. ر.ك: بحارالأنوار، ج 99، ص 108.
    16. كتاب الغيبت[ (نعماني)، ص 164؛ الكافي، ج 1، صص 336 و 337، ح 4.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    راهنمای خرید کنسول های بازی

    اهل بازی کردن هستید یا نه ؟ مسلماً جواب بسیاری از ما به این سوال مثبت است. شاید بازی کردن اولین کاری باشد که بسیاری از ما در زندگی یاد می گیریم
    تا به حال به بچه های کوچکی که بی خیال در حال بازی کردن با چیزهای مختلف هستند و بدون هیچ توقعی خود را با آن ها سرگرم می کنند، دقت کرده اید؟ اما هر چه که بزرگ تر می شویم، مانند همه چیزهای دیگر، توقع ما هم اسباب بازی ها بیشتر می شود. علایق به سمت و سویی مشخص کشیده شده و اسباب بازی هایمان هم پیشرفته تر و گران قیمت تر می شوند. اگر واقع بینانه به زندگی نگاه کنیم، می بینیم که بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم فراتر از رفع نیاز ها و بیشتر نوعی سرگرمی است. هر فردی با چیزی سرگرم می شود. یکی با مسافرت، یکی با ماشین، یکی با کار، یکی با پول و خلاصه هر کس سعی می کند در زندگی خود را سرگرم کند. راستش را بخواهید دنیای بچگی تا آخر عمر رهایمان نمی کند. فرقی هم ندارد چقدر عمر کنیم، ده سال، سی سال، پنجاه سال یا حتی صد سال، بازی کردن بخشی از وجود همه ما است.
    در این مقاله نمی خواهم به بررسی روان شناسانه بازی و نقش آن در شخصیت آدم ها بپردازیم. حقیقتش در توان من هم نیست. بلکه خیلی ساده می خواهم به اسباب بازی های مدرنی که اکثر ما بخشی از وقت خودمان را به آن ها اختصاص می دهیم نگاهی بیاندازم . بله، منظورم دقیقاً همان چیزی است که حدس می زنید: بازی های کامپیوتری .البته اگر دقیق تر بخواهم بگویم: کنسول های بازی.


    ● چرا باید کنسول خرید؟
    ایا یک کنسول درخانه دارید؟ احتمالاً جواب بسیاری از شما مثبت است. اگر سن تان خیلی زیاد نباشد یا این که ادم پر مشغله ای نباشید به جز تلویزیون کامپیوتر و احتمالاً یک دستگاه پخشDVD حتماً یک کنسول هم در خانه دارید. بله، می دانم با کامپیوتر هم می شود بازی کرد، اما صبر کنید. سال گذشته، نه شاید حدود یک سال و نیم پیش یک کامپیوتر قدرتمند خریدم. کلی پول کارت گرافیک، پردازنده، حافظه و مادربورد درست وحسابی دادم تا وقت بازی کردن، دلی از عزا در بیاورم .اما این بازی هایی که از چند ماه پیش امده اند ،حسابی کاسه و کوزه ام را به هم ریختند .راستش همه چیز از بازی Crysis شروع شد .وقتی بازی را نصب و اجرا کردم ،فهمیدم هر چه به این کامپیوتر امید بسته بودم همه اشتباه بوده است .خلاصه بازی ان قدر کند وبی کیفیت اجرا شد که پشیمان شدم .پس به یک نتیجه خیلی مهم رسیدم یک کنسول بازی تنها راه حل قابل قبول برای ادمی مانند من است که یک حقوق کارمندی لاغر و مردنی می گیرد که معمولا وسط ماه ته مانده اش را با ید در جیب های مبارک همیشه خالی جست وجو کنم .حداقل مطمئن خواهید بود تا زمانی که شرکت سازنده ،کنسول را می سازد و می فروشد یا تا زمانی که محصول جدیدی را به بازار ارائه نکرده است ،هر بازی جدیدی که برای ان بیاید را می توانید بخرید وبدون نگرانی از عدم توانایی کنسول ،بازی را روی ان اجرا کنید .فکر کنم خیلی از افراد دیگر هم مانند من به این نتیجه رسیده باشند .چون فروش بازی های کنسولی از فروش بازی های کامپیوتر سبقت گرفته و خیلی از بازی های جدیدی که به بازار می ایند ،دیگر برای کامپیوتر سا خته نمی شوند .البته برخی از انواع بازی ها هستند که هرگز نمی توانند روی کنسول ها به همان محبو بیت کامپیوتر برسند .مثلا باز ی های استر اتژیک یا بازی های نقش افرینی عظیم تحت شبکه (ترجمه ای از MMORPG) حتی بازی کردن بازی های تیر اندازی اول شخص (یا First Person Shooter) هم با صفحه کلید و ماوس خیلی لذت بخش تر از دسته های بازی کنسول است. اما چه می شود کرد، باید به مصالحه ای با علایق و جیب خود برسید! درست است که بازی های کامپیوتر هرگز نخواهند مرد، اما باید پذیرفت که کنسول های بازی در آینده نقش اصلی تری را در بازی های کامپیوتری برعهده خواهند گرفت!
    من سه تا کنسول دارم . Xbox۳۶۰ ، Nintendo Ds و Sony PSP . این موضوع را گفتم که مرا متهم به جانبداری از شرکت یا گروهی خاص نکنید .اخر جنگ ودعوا سر کنسول ها بالا گرفته واگر سری به انجمن های سایت های بازی بزنید ،می بینید که مثلا خیلی از Xbox ۳۶۰ دارها با خیلی از Playstation ۳ دارها بحث می کنند .چی؟ تا به حال حتی اسم ان چیز هایی را که می گویم ،نشنید ه اید ؟ نه اگر غیر ممکن نباشد ،احتمال شنیدن این حرف از دهان شما خیلی کم است !اما کمی صبر کنید ،اصلا فکر کرده اید چرا این قدر از خا طرات بچگی وبزرگی برای شما تعریف کردم؟ منظورم دقیقا همین بود .همان طور که گفتم می خواهم کمی درباره کنسول های بازی حرف بزنم .اگر قبلا کنسولی در خانه داشته باشید و حالا بخواهید کنسول جدیدی بخرید ،کار برایتان خیلی راحت تر خواهد بود .اما هیچ کنسولی ندارید یا پیش از این هم نداشته اید ،شاید اندکی گیج و سردرگم شوید .اما سعی میکنم مطالبی که در ادامه عنوان خواهم کرد هم به درد کنسول دارها بخورد وهم به درد آن هایی که تا به حال کنسول نداشته اند .پس با من همراه شوید .


    ● اولین گام های انتخاب
    بر خلاف بسیاری از راهنما های خرید دیگر که در ابتدای ان از شما می خواهند بودجه تان را مشخص کنید ،در راهنمای خرید کنسول های بازی این سوال چندان سودمند نخوا هد بود. چون تعداد معدودی کنسول در هر دوره وجود دارد و قیمت ان ها هم چنان به یکد یگر نزدیک است که قیمت تاثیر چندانی در انتخاب شما نخواهد داشت .پس اولین سوال ما قیمت نخواهد بود .اولین سوال من این است :چه نوع کنسولی می خواهید بخرید ؟اگر از ان دسته افرادی هستید که تنها وقتی بعد از ظهر به خانه بر می گردید ،مدتی را بازی می کنید و اصولا حو صله بازی کردن در کوچه و خیابان را ندارید ،بهتر است به سراغ کنسول های معمولی بروید .اما اگر دوست دارید در خیابان ،داخل اتومبیل ،سر کار در مدرسه و دانشگاه ،یا بهتر است بگویم هر جایی که دلتان می خواهد ،بازی کنید:کنسول های قابل حمل ( Handheld ) را به شما پیشنهاد می کنم .البته کنسول های معمولی دارای توانایی های بیشتری برای اجرای بازی ها هستند برای مثال گرافیک و صدای خیلی بهتری را نسبت به کنسول های قابل حمل ارایه می کنند اما خوب نمی توان انها را به کوچه و خیا بان یا به مسافرت برد .در عوض کنسول های قابل حمل می توانند همه جا همراه شما باشند .اما نباید از ان ها انتظار گرافیک یا صدایی در حد کنسول های معمولی داشته باشید .حتی برخی عقیده دارند که بازی با کنسول های قابل حمل سخت تر است ،اما راستش من زیاد به این حرف اعتقاد ندارم .حال بیایید از کنسول های معمولی شروع کنیم .حتما نام کنسول های مختلف به گوشتان خورده است .کنسول هایی چون Playstation ، Playstation ۲ ، Xbox یا Game Cube. این ها پیش کسوت های کنسول های نسل جدید هستند که البته هنوز می توان ان ها را از بازار تهیه کرد . قویا توصیه می کنم این کار را نکنید مگر این که واقعا از نظر بودجه در محدودیت با شید راستش از ان جایی که هر شر کتی پس از فرستادن محصولات جدید به بازار سعی می کند تا محصولات قدیمی خود را از رده خارج کند تا روی فروش جنس های جدیدش تا ثیری ندا شته باشد ، سازندگان این کنسول ها هم این کار را می کنند . دیگر بازی جد یدی برای ان ها ساخته نمی شود یا اگر هم ساخته شود ،عناوین محبوب و پر طرفدار یا حتی بازی های با کیفیت نخواهند بود ... پس بهتر است سراغ نسل بعد برویم .سه کنسول نسل بعد مو جود در بازار عبار تند از :کنسول Wii ساخت شرکت Nintendo ، کنسول Playstation ۳ محصول شرکت Sony و کنسول Xbox ۳۶۰ ساخت شرکت Microsoft.. راستی درباره کنسول های قابل حمل هم در ادامه صحبت خواهیم کرد .پس تا هفته آینده منتظر باشید.
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان