به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1034 :: سه شنبه 12 آذر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود بدون درد سر از رپیدشیر
+توضيحي در مورد انتشار نامنظم روزانه


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1033) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دانلود بدون درد سر از رپیدشیر با RapidShare Plus v2.1.1
  • تصاوير ديدني از ترمينال شماره 3 فرودگاه دبي
  • نوبت عاشقي
  • ایرانی ها در دبی چه می کنند؟
  • فتنه ای دیگر در راه است!
  • معرفي و دانلود فيلم : محموله 200
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : مورچه ها - قدرت مخفي طبيعت
  • دانلود انيميشن : Tom and Jerry Tales V5
  • آلبوم جدید و زیبای شهرام صولتی با نام پرواز
  • ورژن جديد آهنگ زيباي آرش با نام Pure Love
  • Adobe Acrobat Reader 9.0 LITE Portable
  • "اخبار من" غیرگرافیکی،  برای تمام گوشی های با فونت فارسی
  • بازی مديريت بيمارستان Hospital Hustle
  • نيايش حسينی
  • مارها و قورباغه‌ها
  • اخبار باورنکردنی در مورد ایدز!
  • بهل بگندد آبها، نمك افاقه مى‏كند
  • تکلیف مسلمانی در کربلا و 6پیشنهاد برای غزه
  • جديدترين شماره از ماهنامه Home Power
  • یخچالی با طبقات ماژولار
  • زمينه ها و موانع تحقق عدالت اقتصادي
  • هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (42)
  • آيا آمريكا در دست يهود است؟
  • ۴۲ سال بعد در چنین روزی
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاوير ديدني از ترمينال شماره 3 فرودگاه دبي
نوبت عاشقي
ویژه نامه ی ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)
ويدئو: ثبت رکورد جديدي جهاني در بازي دومينو
طراحي هاي زيباي اسپيکر
مجموعه لوگوهاي کمپين هاي اوباما
آنلاين نستعليق بنويسيد!
زیارت 360 مجازی از مکه و مدینه
مثالهاي ديدني از عکاسي HDR
مناقصات و مزایدات
ساختار پل هتل معروف ابوظبی
کليپ صوتي شنيدني از دکتر رحيم پور ازغدي
عکسهای شنی!
ایرانی ها در دبی چه می کنند؟
عکس هایی ازعجیب ترین ترافیک ها در دنیا 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

ظهور دوباره اشياي نوراني در آسمان جنوب

پس از آن‌كه مدت‌هاي مديدي از ظهور پي‌درپي آنچه كه اشياي نوراني ناميده مي‌شود، در شهرهاي مرزي ايران مي‌گذرد، اين پديده دوباره در حال رخ دادن است.
به گزارش خبرنگار «تابناك»،‌ با ظهور دوباره اين پديده و ابهاماتي كه درباره ماهيت حقيقي اين اشيا وجود دارد، خبرهاي رسيده حكايت از آن دارد كه در روزهاي پاياني آبان ماه، اين اشيا در مناطق نهر عنبر، يبيس، رودخانه ميمه و ديگر مناطق مرزي اهواز مشاهده شده است.
بنا بر اين گزارش، به تازگي نيز يكي از اين اشياي ناشناخته نوراني كه با چراغ‌هاي نوراني و چشمك‌زن همراه بود، در فراز يكي از روستاهاي اطراف اهواز مشاهده شده است.
گفتني است، تاكنون هيچ اظهار نظر رسمي درباره ماهيت اين اشيا و نيز درستي و نادرستي اخبار منتشره درباره وجود اين اشياي شبيه به بشقاب پرنده بيان نشده و همين امر بر بالا رفتن شايعات و برخي نگراني هاي اثر به سزايي گذارده است.

خط فقر در جامعه کارگری ایران
بیش از ۶۵۰ هزار تومان است

کارگران سراسر کشور یک سوم دستمزد واقعی را در یافت می‏کنند
یک فعال کارگری با اشاره به سیاست اجرای طرح تحول اقتصادی و تاثیرآن بر حذف حداقل دستمزد کارگران اظهارداشت: سیاست حذف حداقل دستمزد کارگران در سال آینده بیانگر نوعی نابسامانی در امور اقتصادی کشور است و دولت نباید در امور اقتصادی دخالت کند.
وی با اشاره به ناپایداری تامین هزینه‏های زندگی جامعه کارگری گفت:در حال حاضر نوسانات شرایط سیاسی کشور فراز و نشیب‏های بسیاری را در تامین هزینه‏های زندگی جامعه کارگری ایران به دنبال داشته است.
حمید حاج اسماعیلی با بیان این مطلب که اجرای سیاست طرح تحول اقتصادی مورد توافق نمایندگان بانک مرکزی، اقتصاد دانان و ارگان‏های رسمی کشور نیست، خاطرنشان ساخت: سیاست اجرای تحول اقتصادی در شرایطی مطرح شد که مبانی عملی آن در جامعه فراهم نشده است، لذا نمی‏توان بدون اقدامات کارشناسی سرمایه‏های ملی کشور را به روش مستقیم به مردم پرداخت کرد.
این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود حذف حداقل دستمزد کارگران را موجب بروز نابسامانی در اقتصاد ایران اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کارگران سراسر کشور یک سوم حداقل دستمزد را در کشور دریافت می‏کنند، ضمن آن که خط فقر در جامعه کارگری ایران بیش از ۶۵۰ هزار تومان برآورد شده است .
وی تصریح کرد: دستمزد کارگران در چانه زنی‏های صنفی بین کارگر و کارفرما حاصل می‏شود و تعیین دستمزد کارگران معلول تصمیمات دولت نیست، بنابراین ساختار تعیین دستمزد در جامعه کارگری ایران باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.
حاج اسماعیلی خاطر نشان ساخت: در کشورهای توسعه یافته دستمزد کارگران بر اساس عرضه و تقاضا، میزان بهره وری و هزینه‏های تمام شده کالا تعیین می‏شود. در جامعه ایران تعیین حداقل دستمزد به روش کاملا دولتی اعمال می‏شود.
وی افزایش میزان نقدینگی، تورم و گرانی را متاثر از وابستگی اقتصاد ایران به دولت اعلام کرد و افزود: علیرغم ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت عرصه را برای بخش خصوصی تنگ کرده است. تا زمانی که سیاست‏های فوق از نظر ساختاری اصلاح نشود شاهد افزایش نرخ تورم و نقدینگی در کشور خواهیم بود.

فتنه ای دیگر در راه است!

«احسان جامی» عضو شورای شهر «لایدشندام ووربرگ»(Leidschendam-Voorburg) در حومه لاهه از اعضای حزب كارگر و مؤسس كمیته «مسلمانان سابق هلند» قصد دارد فیلم موهن «مصاحبه با محمد» را بیستم آذر ماه به نمایش بگذارد.
به گزارش ایكنا به نقل از Dutch news، در این فیلم كوتاه 10 دقیقه‌ای كه به صورت مصاحبه‌ای آماده شده است، بازیگر نقش پیامبر اسلام(ص) به سؤالاتی در زمینه زنان، یهودیان و آزادی افراد برای ترك دین اسلام پاسخ می‌دهد.
روزنامه مراكشی «الجریدة الاولی» با اشاره به نگرانی مسلمانان اروپا از نمایش این فیلم نوشت: سازمان‌های اسلامی اروپا برای اعتراض به این فیلم و جلوگیری از نمایش عمومی آن، در حال آماده‌سازی پیش‌نویسی برای تحریم محصولات هلند هستند.
یادآوری می‌شود جامی 23 ساله و ایرانی‌الأصل، ساخت فیلم كارتونی سخیفی با عنوان «زندگی محمد» را نیز در پرونده سیاه كاری خود دارد كه موضوع آن مربوط به ازدواج پیامبر اسلام(ص) با همسرش عایشه است؛ این فیلم كارتونی قرار بود آوریل سال گذشته به نمایش درآید اما وزارت دادگستری هلند از نمایش آن جلوگیری كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

محموله 200
Gargo 200

نويسنده و کارگردان: الکسي بالابانوف. مدير فيلمبرداري:الکساندر سيمونوف. تدوين: تاتيانا کوزميچيووا. طراح صحنه: ‏پاول پارخومنکو. بازيگران: آگنيا کوزنتسووا[آنگليکا]، الکسي پولويان[سروان ژوروف]، لئونيد گروموف[آرتم]، ‏الکسي سربرياکوف[الکسي]، لئونيد بيچووين[والرا]، ناتاليا آکيمووا[آنتونينا]، يوري استپانوف[ميخائيل]، ميخائيل ‏اسکريابين[سونکا]. 89 دقيقه. محصول 2007 روسيه. برنده ‏جايزه بهترين کارگرداني و نامزد جايزه بزرگ بهترين فيلم از جشنواره گيخون، برنده جايزه ‏KNF‏ از جشنواره ‏روتردام، نامزد جايزه بزرگ از جشنواره فيلم هاي روسي ‏Sochi Open‏. ‏
سال 1984، شوروي. اتومبيل آرتم استاد دانشگاه در رشته الحاد علمي هنگام بازگشت از خانه برادرش سروان ميخائيل ‏ميان راه خراب مي شود. آرتم پس از طي مسافتي به خانه اي رسيده و از ساکنان آنجا تقاضاي کمک مي کند. صاحب ‏خانه الکسي که به کار فروش مشروب قاچاق اشتغال دارد، بعد از سپردن اتومبيل به کارگرش سونکا براي تعمير، از ‏آرتم مي خواهد تا در باده پيمايي با او مشارکت کند. بعد از چند گيلاس بحث بر سر وجود خدا و روح ميان آنها در مي ‏گيرد. همزمان والرا نامزد دختر سروان ميخائيل که به يک ديسکو رفته، به همراه آنگليکا-دختر سرپرست حزب در ‏منطقه- از آنجا خارج و براي خريد مشروب به مزرعه الکسي مي روند. در اين ميان آرتم بعد از تعمير اتومبيل اش از ‏نزد الکسي خارج و براي خوابيدن به منزل برادرش بازمي گردد. والرا در خانه الکسي مشروب خورده و از حال مي ‏رود. مرد ساديستي نيز که در اطراف خانه مي پلکد، بعد از کشتن سونکا آنگليکا را اسير کرده و به خانه نزد مادر ‏الکلي اش مي برد. خيلي زود مشخص مي شود که او سروان پليس ژوروف است و از قدرت خود براي ارضاي اميال ‏حيواني خود سو استفاده مي کند. آنگليکا از ژوروف مي خواهد تا رهايش کند، چون به زودي نامزدش از افغانستان ‏بازگشته و در صورت خبردار شدن از ماجرا دست به انتقام خواهد زد. اما همزمان سروان ميخائيل به فرودگاه رفته تا ‏محموله اي از اجساد سربازان را تحويل بگيرد. محموله اي که شماره 200 به آنها داده شده و اين بار يکي از اجساد ‏متعلق به نامزد آنگليکاست....‏

چرا بايد ديد؟
الکسي اوکتيابرينوويچ بالابانوف متولد 1959 سوردلوفسک[يکاترينبورگ فعلي]شوروي سابق، از فيلمسازان محبوب ‏روسيه است. غربي ها او را با فيلم جنايي برادر در 1997 کشف کردند و بعدها با رغبت به تماشاي قسمت دوم همين ‏فيلم[يکي از پرفرش ترين فيملهاي تاريخ سينماي روسيه] نشستند که سرگئي بودروف جونيور فقيد در هر دو فيلم نقش ‏اصلي را بازي مي کرد. بالابانوف فيلمسازي را 1989 با فيلم يگور و ناستيا آغاز کرده و غير از دو فيلم فوق، آثار ‏موفقي مانند ‏‎ Of Freaks and Men‎، جنگ و درد نمي آورد را در کارنامه اش دارد که در جشنواره هاي بين المللي ‏فراواني به نمايش درآمده و جوايزي هم به دست آورده اند. محموله 200 آخرين فيلم اوست که بر اساس ماجراي قتل ‏هاي ويتبسک در 1984 ساخته شده و در روسيه توانسته بيش از 3 و نيم ميليون روبل در گيشه به دست آورد.‏
بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي موج ساخت فيلم هايي عليه هر آنچه در گذشته وجود داشت، به راه افتاد. ديگر ‏فيلمسازان غربي نبودند که در رد اردوگاه کمونيسم فيلم مي ساختند، بلکه کساني اين کار را مي کردند که دهه ها درون ‏اين سيستم زيسته و به زير و بم آن آشنا بودند. اما پشت پرده آهنين خيلي زودتر از آنچه تصور مي شود جذابيت خود را ‏براي تماشاگران از دست داد. با اين حال هنوز فيلم هايي درباره فضا، شرايط و وقايع آن دوران ساخته مي شود. هنوز ‏تسويه حساب ادامه دارد و بالابانوف نيز در قالب فيلمي خشن و تکان دهنده به سراغ آخرين روزهاي حکومت کمونيستي ‏رفته است.‏
مطابق معمول اين فيلم ها نيز در کنار حادثه پردازي و نمايش رفتار ساديستي پليسي که دچار ناتواني جنسي است-تمثيلي ‏ساده از نازايي سيستم قبلي-بحث هايي در رد بينش ماترياليستي، تناقض هاي حل نشدني مانند وجود روح و خدا و... ‏دارد که در دهان شخصيت ها قرار داده است. حتي با انتخاب شغلي مانند استاد مطالعات الحادي براي آرتم جنبه اي رو ‏و آشکار به آن بخشيده است. بالابانوف با محموله 200[نام رمزي که روي اجساد سربازان کشته شده در افغانستان ‏گذاشته شده بود] از سبک و سياق مردم پسند فيلم هاي برادر دور افتاده و به سوي کمدي سياه و خشونت آميزي روي ‏آورده که در برخي لحظات در انتقال فضاي آن دوران بسيار کوبنده عمل مي کند. ممکن است با ديدن فيلم و مخصوصاً ‏خانه سروان ژوروف به ياد کشتار با اره برقي در تگزاس بيفتيد، پس اگر نازک نارنجي يا داراي قلبي ضعيف هستيد، ‏ديدن فيلم را نوصيه نمي کنم. فيلم فاقد موسيقي اريژينال است و از ترانه هاي مشهور روسي در همه جاي فيلم به شکل ‏انتخابي، استفاده شده است. ‏
ژانر: درام، مهيج. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

svartvakt_0847880.part1.rar 
svartvakt_0847880.part2.rar 
svartvakt_0847880.part3.rar 
svartvakt_0847880.part4.rar 
svartvakt_0847880.part5.rar 
svartvakt_0847880.part6.rar 
svartvakt_0847880.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مورچه ها - قدرت مخفي طبيعت
Ants! - Nature’s Secret Power

مستندي در مورد زندگي مورچگان
محصول
کانال ديسکاوري

Ants, they wage wars and administer medicines. They live in a world of coded communications and lightning chains of command, secret poison mixtures and prodigious strength. They have inhabited our planet for millions of years. Come and explore!


لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Tom and Jerry Tales V5 (2008)


 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

پرواز
باصداي شهرام صولتي

آلبوم جدید و زیبای شهرام صولتی با نام پرواز با 3 کیفیت

 

نام آهنگ Mp3 192 Mp3 128 Wma 64
01 - Parvaz - Tamomesh Mikoni دانلود دانلود دانلود
02 - Parvaz - Ahay Golam دانلود دانلود دانلود
03 - Parvaz - Gol E Goldoon دانلود دانلود دانلود
04 - Parvaz - Elahi Ghorbunet Beram دانلود دانلود دانلود
05 - Parvaz - Shabe Raghs دانلود دانلود دانلود
06 - Parvaz - Parvaz دانلود دانلود دانلود
07 - Parvaz - Har Kasi Jaye Man Bood دانلود دانلود دانلود
08 - Parvaz - Khoda Hefzet Kone دانلود دانلود دانلود
09 - Parvaz - Moshkel Pasand دانلود دانلود دانلود
10 - Parvaz - Atreh Tanet دانلود دانلود دانلود
11 - Parvaz - Iran Iran دانلود دانلود دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

ورژن جديد آهنگ زيباي آرش با نام Pure Love

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Adobe Acrobat Reader 9.0 LITE Portable

کمتر کسي هست که با نام  Adobe Acrobat Reader آشنا نباشه. نرم افزاري پرطفدار براي بازکردن فايلهاي pdf.
نسخه 2009 اين نرم افزار را امروز براي دانلود آماده کرده ام. لازم به توضيح است اين نسخه
potable مي باشد و نيازي به نصب ندارد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 15 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

"اخبار من" غیرگرافیکی،
برای تمام گوشی های با فونت فارسی

همانطور که اطلاع دارید در چند شماره پیشين روزانه، اولین نسخه از برنامه خوب اخبار من را معرفی کردیم.
اکنون بالاخره انتظار به سر آمد و نسخه ی غیر گرافیکی "اخبار من" برای تمام گوشی های با قابلیت نمایش حروف فارسی( من جمله SonyEricsson) آماده ی دریافت شما کاربر محترم شد ! البته به صورت کاملاً رایگان و بدون محدودیت.

ویژگی ها:
- کاملاً فارسی
- واسط گرافیکی جذاب و در عین حال ساده
- به زبان جاوا
- قابل استفاده با هرگونه اتصال اینترنت GPRS ,Wireless و...
- قابلیت ارسال و دریافت داده با دو پروتکل WAP ,HTTP


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی مديريت بيمارستان
Hospital Hustle



بعد از اينکه چند بازي استراتژيک و مديريت از قبيل، مديريت رستوران، فشن شو، و... را در روزانه قرار داده بودم و مورد استقبال فراوان دوستان هم قرار گرفته بود، امروز يک بازي جديد ديگر در اين زمينه را خدمتتان معرفي مي کنم.
آيا مايليد تجربه مديريت يک بيمارستان را داشته باشيد؟  Hospital Hustle اين امکان را به شما مي دهد و مي تواند ساعتها سرگرمتان کند!
راستي، اين بازي نياز به نصب نداره و فقط کافيه دانلود کرده و شروع به بازي نمائيد!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 90 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول مکرم اسلام(ص) می فرمایند:

هيچ چيز در نزد خداوندِ والا، از جوان توبه كننده محبوب‌تر نيست و هيچ چيز نزد خداوند بزرگ از پيري كه پايدار بر گناهانش باشد مبغوض‌تر نيست.


نهج الفصاحه، ح 2679

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که سريعترين آسانسور در توکيو هست که با سرعتي معادل 600 متر در دقيقه حرکت ميکند.
  • آيا ميدانستي که پرندگاني هستند که به بلنداى دوازده کيلومترى ميتوانند پرواز کنند.
  • آيا ميدانستي که 46 درصد از جمعيت دنيا گروه خوني شان O است.
  • آيا ميدانستي که 629 ماهيچه مختلف در بدن انسان وجود دارد.
  • آيا ميدانستي که اندونزى با جمعيتي برابر 157 ميليون نفر ، پر جمعيت ترين کشور اسلامي جهان است.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

نمی دونم می خام چیکار کنم
خودم هم نمی دونم چیکار میخوام بکنم. نمیخوام تو به آتیش من بسوزی!!!


آرزوی من
آرزوی من خوشبختی توست، با من باشی یانباشی فرقی نمیکنه!!


تو توهمی
اگر می بینی اینقدر دوستت دارم... اگر می بینی فدات می شم... اگر می بینی تو دنیا با هیچ کس عوضت نمی کنم...
باور کن اکس خوردی تو توهمی!!!


خیلی بیکاری
ببينم تو درس نداري ؟ كارو زندگي نداري؟؟؟؟ خواب و خوراك نداري؟؟ كه 24 ساعت تو قلب مني.....


به دیدنم بیا که خیلی تنهام
رفیق من سنگ صبور غمهام
به دیدنم بیا که خیلی تنهام
هیشکی نمی فهمه چه حالی دارم
چه دنیای رو به زوالی دارم
مجنونم و دل زده از خیلیا
خیلی دلم گرفته از خیلیا

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

جاهليت ثاني

« هنگامي كه قائم ما اهل بيت(ع) قيام كند آنچه از مردم نادان مي بيند به مراتب بيش از آن چيزي است كه پيامبر اكرم(ص) از مردم دوران جاهليت ديدند.»(امام صادق(ع))
اين مردم نادان كيانند كه مهدي را حتي پس از ظهور آزار مي دهند.
اصلا ناداني در عصر ظهور چگونه جلوه مي يابد. با بت پرستي، با كشتن و زنده به گور كردن دخترها؛ نه. دورۀ جاهليت ثاني، اينها نيست. گسترۀ ناداني آدمها بيش از اينهاست.
به جاي بت، پول پرست و شهوت پرست مي شوند. به گونه اي كه خواسته هاي جاهلانه به مد و هنجار تبديل مي گردد. همه از هنجارهاي موجه تبعيت مي كنند. اين نادانها همانهايي هستند كه به خاطر ناداني مشهور مي شوند. همانهايي هستند كه نماز را ضايع كرده و قرآن را به بازي مي گيرند.(برگرفته از احاديث حضرت محمد(ص) در مورد نشانه هاي ظهور)
نادانهاي دورۀ جاهليت زناني بودند كه موها را مي آراستند، گردن خود را باز مي گذاشتند و به دست و پاهاي خود زيور آلات مي آويختند تا وقتي از كوچه و بازار عبور مي كنند، جلب توجه كرده و دل مردان را بلرزانند. نادانهاي دورۀ جاهليت مرداني بودند كه دنيايشان را شهوت پرستي پر كرده بود و خدا را نمي ديدند. نادانهاي عصر جاهليتچشمهايي حريص بودند كه سير نمي شدند و قلبهايي شقي كه احساس را نمي فهميدند. نادانهاي عصر جاهليت كساني بودند كه نمي دانستند كه خدا روزي رسان است و وسعت روزي را در تعدد پسرانشان مي ديدند.
آيا تمدني كه خيلي از ما مسلمانان به تبعيت از غربيها از آن دم مي زنيم با جاهليت نادانهايي كه بر زبان آوردن نامشان هم برايمان چندش آور است تفاوتي دارد.
دختر و زن شيعه چرا بايد عفت و حجابي را كه برايش به صدف تشبيه شده است به زباله دان هوس پرتاب كرده و مرواريد حيا را با تيرهاي زهرآلود شيطان بيآلايد.
مرد مسلماني كه بايد مدافع حق امامش باشد، شيعه اي كه بايد چراغ هدايت مولايش را بيفروزد، چرا بايد با خنجر شهوت بر قلب نازنين امامش زخم بزند.
آيا اينها ناداني نيست. اگر ناداني نيست نام اينها را چه مي توان گذاشت
لحظه به لحظه تن دادن به ذلت و خواري، زير بار ظلم و فساد جهاني رفتن، دين را به نابود كشاندن، همراهي شيطان در به ثمر رساندن اهداف بزرگش.
آيا قبيح تر از اين مي تواند باشد كه در بين فرزندان شيعه گروههايي به نام «گروههاي شيطان پرست» ظاهر شوند. مگر خداوند بارها در آيات قرآن به ما هشدار نداده است كه:
«آيا شما فرزندان آدم مرا فراموش كرده و شيطان و فرزندانش را دوست خود گرفته ايد؟! در صورتي كه آنها شما را سخت دشمنند. و ظالمان كه به جا خدا شيطان را به طاعت برگزيدند بسيار بد مبادله كردند.(سورۀ كهف/ آيۀ50) همۀ ما ه گونه اي از خواهشهاي شيطان پيروي و اطاعت مي كنيم. اما كفرو جهلي جلي تر از اقرار به شيطان پرستي نيست.
آيا غريب تر از مهدي در بين اينگونه پيرواني جاهل، پيامبر و امامي بوده است.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

اسفندیار جوان و جویای نام و قدرت و بازیچه دستان اهریمنی پدر باهر چه رستمد است سر دشمنی دارد، چنانكه در خان چهارم، جفت سیمرغ را كه زنخدای بزرگ ایران است و نماد مردمی و آزادگی است، می كشد.
برخی پژوهشگران، پهلوانانی چون رستم را با افراد واقعی در دوران اشكانی یكی دانسته اند. رستم را نیز از شاهزادگان اشكانی قلمداد كرده و گودرز شاهنامه را همان گودرز یكم اشكانی می دانند. دوران اشكانی، دوران پهلوانی است و یاد و خاطره پهلوانان اشكانی با یادمان های دوران كهن در هم آمیخته و این پهلوانان از تاریخ به استوره و افسانه پركشیده اند.
این پهلوانان كوشیدندتا با دستگاه ستم و دین شاهی ساسانی نبرد كنند و به همین سبب، چون ساسانین به قدرت رسیدند، یاد و نام آنان را نابود كردند و فردوسی خود می گوید:
از آنان بجز نام نشنیده ام
به همین جهت نام زال و رستم در هیچ یك از كتاب های دینی پهلوی نیامده است.
داستان عشق رستم و تهمینه از بخش های زیبای شاهنامه است. عشق در این داستان همه ی مرزهای ملی را در می نوردد و مرز نمی شناسد و رستم كه پهلوان بزرگ ایران است به شاهزاده ای از سرزمین دشمن دل می بازد تا از آشتی میان دشمنان، كوك فردا(سهراب) زاده شود.
رستم نماینده بی رقیب دستگاه پهلوانی ایران است و همه' منش های آنان را در خود دارد. در جایی بر شاه قدر قدرت كه او را به جنگ فرا می خواند، چنین می تازد:
همه كارت از یكدگر بدتر است
ترا شهریاری نه اندر خور است
چه می گوید رستم؟ به ما چه درسی می دهد؟ نقش انسان در برابر خودكامگی چیست! مگر شاه و دیگر قدرتمداران، این قدرت از كه گرفته اند؟
برون شد به خشم اندر آمد به رخش
منم! گفت شیراوژن تاج بخش
چو خشم آورم، شاه كاوس كیست
چرا دست یازد به من! توس كیست!
این است آن اخلاق و منش پهلوانی كه از ما گم شده است!
رستم اندیشه های پهلوانی و عرفانی خود را چنین باز می گوید:
مرا زور و فیروزی از داور است
نه از پادشاه و نه از لشگر است
سر نیزه و گرز یار منند
دو بازو و دل، شهریار منند
كه آزاد زادم! نه من بنده ام
یكی بنده آفریننده ام
این پیام رستم كه نماد منش و كنش پهلوانی است را باید بر دل و پیشانی هر انسانی نگاشت!

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الصافات آيات: 182 محل نزول: مکه
 
 
فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِينِ 103 وَنَادَيْنَاهُ أَنْ يَا إِبْرَاهِيمُ 104 قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيَا إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ 105 إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْبَلَاء الْمُبِينُ 106 وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ 107 وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ 108 سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ 109 كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ 110 إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ 111 وَبَشَّرْنَاهُ بِإِسْحَقَ نَبِيًّا مِّنَ الصَّالِحِينَ 112 وَبَارَكْنَا عَلَيْهِ وَعَلَى إِسْحَقَ وَمِن ذُرِّيَّتِهِمَا مُحْسِنٌ وَظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ مُبِينٌ 113 وَلَقَدْ مَنَنَّا عَلَى مُوسَى وَهَارُونَ 114 وَنَجَّيْنَاهُمَا وَقَوْمَهُمَا مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ 115 وَنَصَرْنَاهُمْ فَكَانُوا هُمُ الْغَالِبِينَ 116 وَآتَيْنَاهُمَا الْكِتَابَ الْمُسْتَبِينَ 117 وَهَدَيْنَاهُمَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ 118 وَتَرَكْنَا عَلَيْهِمَا فِي الْآخِرِينَ 119 سَلَامٌ عَلَى مُوسَى وَهَارُونَ 120 إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ 121 إِنَّهُمَا مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ 122 وَإِنَّ إِلْيَاسَ لَمِنْ الْمُرْسَلِينَ 123 إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَلَا تَتَّقُونَ 124 أَتَدْعُونَ بَعْلًا وَتَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخَالِقِينَ 125 وَاللَّهَ رَبَّكُمْ وَرَبَّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ 126

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه هر دو تسليم شدند و ابراهيم جبين او را بر خاك نهاد «103» او را ندا داديم كه: «اى ابراهيم! «104» آن رؤيا را تحقق بخشيدى (و به ماموريت خود عمل كردى)!» ما اين گونه، نيكوكاران را جزا مى‏دهيم! «105» اين مسلما همان امتحان آشكار است! «106» ما ذبح عظيمى را فداى او كرديم، «107» و نام نيك او را در امتهاى بعد باقى نهاديم! «108» سلام بر ابراهيم! «109» اين گونه نيكوكاران را پاداش مى‏دهيم! «110» او از بندگان باايمان ما است! «111» ما او را به اسحاق -پيامبرى از شايستگان- بشارت داديم! «112» ما به او و اسحاق بركت داديم; و از دودمان آن دو، افرادى بودند نيكوكار و افرادى آشكارا به خود ستم كردند! «113» ما به موسى و هارون نعمت بخشيديم! «114» و آن دو و قومشان را از اندوه بزرگ نجات داديم! «115» و آنها را يارى كرديم تا بر دشمنان خود پيروز شدند! «116» ما به آن دو، كتاب روشنگر داديم، «117» و آن دو را به راه راست هدايت نموديم! «118» و نام نيكشان را در اقوام بعد باقى گذارديم! «119» سلام بر موسى و هارون! «120» ما اين گونه نيكوكاران را پاداش مى‏دهيم! «121» آن دو از بندگان مؤمن ما بودند! «122» و الياس از رسولان (ما) بود! «123» به خاطر بياور هنگامى را كه به قومش گفت: «آيا تقوا پيشه نمى‏كنيد؟! «124» آيا بت «بعل‏» را مى‏خوانيد و بهترين آفريدگارها را رها مى‏سازيد؟! «125» خدايى كه پروردگار شما و پروردگار نياكان شماست!» «126»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

amir_788@yahoo.com

" ای پسر ارض "
گر مرا خواهی جز مرا مخواه
و اگر ارادۀ جمالم داری
چشم از عالمیان بردار،
زیرا که ارادۀ من و غیر من
چون آب و آتش در یک دل و قلب نگنجد .


" ای پسر هوی "
براستی بشنو چشم فانی جمال باقی نشناسد
و دل مرده جز به گل پژمرده مشغول نشود ،
زیرا که هر قرینی قرین خود را جوید
و به جنس خود انس گیرد .


“ای دوست لسانی من “
قدری تامّل اختیار کن .
هرگز شنیده ای که یار و اغیار در قلبی بگنجد .
پس اغیار را بران تا جانان به منزل خود در آید .

 

 

n3gah_3_sangi@yahoo.com

صلح واقعی

روزی پادشاهی اعلام کرد به کسی که بهترین نقاشی صلح را بکشد، جایزه بزرگی خواهد داد.
هنرمندان زیادی نقاشی هایشان را برای پادشاه فرستادند. پادشاه به تمام نقاشی ها نگاه کرد ولی فقط به دوتا از نقاشی ها علاقه مند شد.
در نقاشی اول، دریاچه ای آرام با کوه های صاف و بلند بود. بالای کوه ها هم آسمان آبی با ابرهای سفید کشیده شده بود.
همه گفتند: این بهترین نقاشی صلح است. در نقاشی دوم هم کوه بود ولی کوهی ناهموار و خشن، در بالای کوه آسمانی خشمگین رعد و برق می زد و باران تندی می بارید و در پایین کوه آبشاری با آبی خروشان کشیده شده بود.
وقتی پادشاه از نزدیک به نقاشی نگاه کرد، دید که پشت آبشار روی سنگ ترک برداشته، بوته ای روییده و روی بوته هم پرنده ای لانه ساخته و روی تخم هایش آرام نشسته است. پادشاه نقاشی دوم را انتخاب کرد.
همه اعتراض کردند ولی پادشاه گفت: صلح در جایی که مشکل و سختی ای نیست، معنی ندارد. صلح واقعی وقتی است که قلب شما با وجود همه مشکلات آرام و مطمئن است. این معنی واقعی صلح است.

 

 

hamid2002h2000@yahoo.com

کِی بخوریم؟

به نظر اکثریت دو یا سه ساعت قبل از تمرین غذا بخورید .غذا خوردن درست قبل از تمرین باعث ایجاد حالت بهم خوردگی معده ، گرفتگی عضلانی و یا استفراغ می شود .
بدیهی است که اگر به جای این که شما دریک رستوران مجلل و گران قیمت خیلی حریصانه:غذاهای پر چرب که هضم آن ها سخت و دشوار است ، و غذاهای سرخ شده یا سس های چرب و خوردن بستنی که زمان زیادی طول می کشد تا در بدن ما هضم شود را نادیده بگیرید ویک ساندویچ پنیر یا یک سیب را جایگزین آن کنید نه تنها به هضم سریع و سهل آن در بدن کمک کرده اید ، بلکه جلسه تمرین خوبی را هم خواهید داشت .
مراقب آن چه می خورید باشید . وقتی شما بدانید که باید چه چیز ، به چه مقدار و کی بخورید این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه وقت تمرین کنید.هم چنین بهتراست سی دقیقه بعدازتمرین غذا نخورید.
افراد متفاوتند. ممکن است شما در مورد خودتان اینطور به نتیجه برسید که اگر 20 دقیقه قبل از تمرین خوراک مختصری نخورید انرژی کافی برای ادامه تمرین نخواهید داشت . بعضی از افراد می توانند بعد از خوردن غذا حتی جست و خیز هم بکنند ، و برای بعضی دیگرباید بین غذا خوردن و تمرین فاصله زیادی باشد.
پس روش های مختلف را امتحان کنید تا عادت خودتان را پیدا کنید .

منبع : باشگاه رزمی آیکیدو و ایروبیک تهران بهورز
www.tehranbehvarz.com

 

 

Funous@funous.com

نيايش حسينی

الهی! به سوی كمال كبريایی‌ات مشتاقم و به يكتايی‌ات گواه و به ربوبيتت معترفم و می‌دانم كه تو مربی و پروردگار منی و بازگشتم به سوی توست، خدايا! آن چنان از خود هراسناكم ساز كه گويی تو را روياروی خويش می‌بينم و به پرهيزگاری رستگارم كن.
معبودا! در جانم بی‌نيازی، در قلبم يقين، در كارم اخلاص، در ديده‌ام روشنايی و در دينم آگاهی قرار ده.
خداوندا! غمهايم را از ميان بردار و عيبهايم را بپوشان و گناهم را بيامرز و شيطان را از من دور كن و ذمه‌ام را آزاد ساز.
معبودا! از آنچه مرا می‌ترساند و از آنچه دوری می‌جويم و از جان و دينم محافظت فرما.
الهی! بر من به سبب نافرمانی‌ام غضب نكن كه از چيزی غير از معصيت تو باك ندارم، ‌ای ذات مقدس پاك و آن هم سهل است، ‌ای ذات مقدس زيرا لطف وعافيتت از تنگنای قهرت بر من وسيع‌تر است.
خدايا! تو تكيه‌گاه منی آنگاه كه پيمودن راههای گوناگن با همه وسعت بر من دشوار شوند و فراخنای زمين بر من تنگ آيد.
ای خدايی كه به چشمهای خيانتكار و اسرار درون و آنچه پس از اين زمان آيد آگاهی، ‌ای كسی كه تو را كس نداند كه چگونه ای مگر تو، ‌ای كسی كه تو را كس نداند كه چونی مگر تو.
معبودا! به كرم و بخشش خويش، ما را پاداشی بزرگ، اندوخته‌ای نيكو و آسايش هميشگی عنايت فرما، گناه ما را ببخش و ما را با مستحقان عذاب هلاك مفرما.
خداوندا! پيش از آنكه وجود ضعيف من درجهان پيدا شود تو خود را به لطف و رأفت توصيف فرموده‌ای، آيا پس از آنكه وجود ضعيف من نمودار شد، لطف و محبت خود را از من دريغ خواهی كرد؟
خدايا! اگر خوبيها در من آشكار شود به سبب احسان تو بوده و تو در اين باره بر من منّت نهاده‌ای و اگر بديها از من سر زند با عدل تو منافات ندارد و تو بر مؤاخذه‌ام دليل داری.
معبودا! چگونه مرا واگذاری در حالی كه عهده دار هدايتم شده‌ای؟
خداوندا! با وجود نادانی‌ام به مقام ربوبیت‌ات، چگونه این همه لطف را نسبت به من روا مي داری و با وجود كارهای ناپسندم چقدر بر من شفقت می‌ورزی؟
الهی! از گوناگونی نمودها و تحوّل دائمی پديده‌ها دانستم كه می‌خواهی در هر چيز خود را به من بشناسانی تا در هيچ چيزی نسبت به حضور تو جاهل نباشم.
خدايا! كی پنهان بوده‌ای تا آشكار نمودنت محتاج دليل باشد و كی دور بوده‌ای تا آثار خلقتت موجب وصول به سوی تو باشد.
معبودا! چگونه نوميد گردم در حالی كه تو آرزوی منی؟ و چگونه سبك شمرده شوم با اينكه اتكالم بر توست؟

 

 

moshka22000@yahoo.com

توصیه های خداوند به انسان

سوره ء مبارکه انعام آیات 151-152

*شرک نورزیدن                                                لاتشرکوا به شیئا...

احسان به پدر و مادر                                      و بالوالدین احسانا... 

*بازداشتن خود از کشتن فرزندان                        لاتقتلوا اولادکم......

*بازداشتن خود از آلودگی جنسی                      لاتقربوا الفواحش....

*نگاه داشتن حرمت خون انسان                        لاتقتلوا النفس التی...

*بازداشتن خود از تصرف در دارائی یتیمان           لاتقربوا المال الیتیم...

*عدل گرایی در پیمانه و میزان                          اوفوا الکیل والمیزان...

*وفای به عهد                                                  وبعهدالله اوفوا....

ای کاش در ختم انعام هایی که میگیریم به معنای آیات دقت کنیم تا صحت بسیاری از احادیث بزرگان دین را در آیات قرآن ببینیم.
 
به امید روزی که به این توصیه ها عمل کنیم و راه مستقیم را دریابیم.
<<
التماس دعا>>
 http://soodabehyoosefi.blogfa.com

 

 

saghiwonderland@yahoo.com

مارها و قورباغه‌ها

مارها قورباغه‌ها را می خوردند و قورباغه‌ها از اين نابساماني بسيار غمگین بودند
تا اينكه قورباغه‌ها عليه مارها به لك لك‌ها شكایت كردند
لك لك‌ها چندي از مارها را خوردند و بقيه را هم تار و مار كردند و قورباغه‌ها از اين حمايت شادمان شدند
طولي نكشيد كه لك لك‌ها گرسنه ماندند و شروع كردند به خوردن قورباغه‌ها
قورباغه‌ها ناگهان دچار اختلاف دیدگاه شدند
عده ای از آنها با لك لك‌ها كنار آمدند و عده‌ای دیگر خواهان بازگشت مارها شدند
مارها بازگشتند ولي اينبار همپای لك لك‌ها شروع به خوردن قورباغه‌ها كردند
حالا دیگر قورباغه‌ها متقاعد شده‌اند كه انگار برای خورده شدن به دنیا آمده اند
ولي تنها یك مشكل برای آنها حل نشده باقی مانده است !
اینكه نمی دانند توسط دوستانشان خورده می شوند یا دشمنانشان !!؟؟


از دشمنان برند شكايت به دوستان
چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم ؟

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

منتقدان بحث حجاب

سلام به همه همشهريهاي مبين.چند وقتي بود به خاطر مشغله حتي نتوانستم به اينترنت بيايم چه برسد بيايم و ببينم دوستان در مورد مطلب حجاب و قانون ان چه نظراتي داشتند.اما به همه دوستان مخالف برا چندمين بار شايد به ده بار رسيده باشد كه دوستان عزيز.دوستان گرامي چرا تا حرف كلي زده ميشود زودي مثال مي اوريد؟؟وقتي گفته ميشود دروغ خوب نيست سريع دوستان مثال مياورند كه چرا فلاني دروغ ميگويد؟وقتي گفته ميشود اسلام خوب و كامل است سريع مثال مي اورند كه چرا فلاني اسلامش كامل نيست؟و....الان هم بنده به صورت كلي گفته ام كه قانون حجاب براي مملكت 99 درصد مسلمان با نود درصد شيعه چيز كاملا طبيعي و عقلايي است ولي دوستان باز طبق عادت گذشته مي اييد و ميگوييد فلان جا اشكال دارد و فلاني دارد ميدزدد و فلاني فلان كار را كرده.اخه محض رضاي خدا اين چه جور جواب منطقي است؟؟؟اگر هي بخواهيم شخص يا گروهي را مثال بزنيم به خدا هيچ بحثي به درد نميخورد.متاسفم كه هيچ كدام از مخالفان مانند بحثهاي قبلي نقدي بر خود فلسفه وجودي مبحث مورد نظر نكرده و بعد همان جمله عوامانه هميشگي كه اقا جان كجاي مملكت درسته كه اين درست باشه و يا جمله كم خردانه اينكه خودشان اينطورن و دارن فلان كارو ميكنند را هي تكرار ميكنند.اخر اگر فلان سردار پس فطرت انطور ابروريزي كرده و در خانه فساد گرفتندش ويا اوايل انقلاب به طرز زشتي با بد حجاب برخورد ميشد و... چرا كل بحث حجاب و قانون ان را به چالش ميكشيد.خودماني بگويم تورو حضرت عباس(ع)منطقي باشيد.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

اخبار باورنکردنی در مورد ایدز!

خبر اول: به تازگی دانشمندان هاروارد، نتایج یک پژوهش را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه سیاست‌های غلط بهداشتی دولت آفریقای جنوبی، جان هزاران بیمار مبتلا به ایدز را در طی سال‌ها گرفته است.
شیوع بیماری ایدز در آفریقای جنوبی بالاست، هم‌اکنون ۵/۷ میلیون نفر در این کشور مبتلا به ایدز هستند و روزانه ۹۰ نفر به خاطر عوارض این بیماری می‌میرند.

در کمال تعجب، رئیس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی، «تابو امبکی»، در دوره زمامداری خود، تحت تأثیر عده کمی از دانشمندانی که معتقد بودند ویروس
HIV عامل ایدز نیست، قرار گرفته بود و بنابراین از سیاست‌های درمان ایدز با داروهای ضد ویروس، حمایت نمی‌کرد. او حتی داروهای ضد ویروس را سمی می‌دانست.

تخمین زده می‌شود که اگر داروهای ضد ویروس مناسب در دسترس بیماران مبتلا به ایدز آفریقای جنوبی قرار می‌گرفت، از مرگ زودهنگام ۳۳۰ هزار بیمار و ابتلای ۳۵ هزار نوزادی که از مادر آلوده ‌به ایدزشان، مبتلا شده بودند، جلوگیری می‌شد.
سپتامبر امسال، بعد از یک جدال قدرت در «کنگره ملی آمریکا»، امبکی از ریاست‌جمهوری استعفا داد، ولی سؤالی که مطرح می‌شود این است که به راستی چرا هم‌حزبی‌های او به خاطر در پیش گرفتن این سیاست‌های غلط بهداشتی او را تحت فشار قرار نمی‌دادند.
رئیس‌جمهور کنونی آفریقای جنوبی «کالیما ماتلانته» نام دارد، او در نخستین روزی که به قدرت رسید، وزیر بهداشت سابق آفریقای جنوبی را برکنار کرد و شخص دیگری را جایگزین او کرد. وزیر بهداشت قبلی آفریقای جنوبی، خانم «مانتا تسهابالالا امسیمانگ» نام داشت، شخصی که راهبرد و تفکر عجیبی در مورد ایدز در پیش گرفته بود و معتقد بود که ایدز را می‌توان با سیر و عصاره لیموترش و ریشه چغندر، درمان کرد!

انتقاد از این شیوه تفکر و سیاست‌های بهداشتی در دوره ریاست‌جمهوری امبکی، چندان ساده و بدون هزینه نبود. حتی «نلسون ماندلا»، وقتی در سال ۲۰۰۳ در یکی از نشست‌های کنگره ملی، از موضع‌گیری حزب در مورد ایدز، انتقاد کرد، به تمسخر گرفته شد.
متن کامل گزارش هاروارد را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

خبر دوم: خبر دوم را «رویترز» از اندونزی منتشر کرده است:
بر اساس آمار دولتی، استان «پاپوا»ی اندونزی با داشتن ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز، بیشترین شیوع این بیماری را در اندونزی دارد، شیوع این بیماری در پاپوآ، ۲۰ برابر سایر مناطق است.
مسئولان این استان به تازگی به این فکر افتاده‌اند که برای کاهش موارد ایدز، در بدن مبتلایان ایدز که رفتارهای پرخطر جنسی دارند، با استفاده از فناوری RFID، تراشه‌هایی بگذارند. این تراشه‌های الکترونیکی مرتبا در مورد موقعیت و اعمال این بیماران، پیام‌هایی به مسولان کنترل می‌فرستند و اگر تشخیص داده که شود که فرد مبتلا باعث انتقال ویروس به یک شخص سالم شده است، مجازات می‌شود.
مطرح شدن چنین قانونی، خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخته است.

 

 

par_619@yahoo.com

سلام این حدیث را از آرشیو روزانه پیدا کردم امام صادق(ع) می فرمایند:

اِنَّ النّاسَ يَستَغنونَ اِذا عُدِلَ بَينَهُم وَ تُنزِلُ السَّماءُ رِزقَها وَ تُخرِجُ الاَرضُ بَرَكَتَها بِاِذنِ اللّه‏ِ تَعالى

اگر در ميان مردم عدالت برقرار شود، همه بى‏نياز مى‏شوند و به اذن خداوند متعال آسمان روزى خود را فرو مى‏فرستد و زمين بركت خويش را بيرون مى ‏ريزد. همیشه فکر می کردم ما که (منظورم مسلمانان است) واین همه دعا پشت سرمان است وحتی بک اماممان زنده است و حامی ماست چرا با این همه دعا و امدادهای غیبی در اکثر مسابقات شکست می خوریم و بزگترین بلاها همچون خشکسالی - زلزله - سیل و تورم و غیره بر سر ما می آید چرا خدا نمی خواهد به ما کمک کند. آخه ما که براش نماز خونده بودیم و روزه گرفته بودیم. اصلا چرا آقا امام زمان را این قدر صدا میزنیم و براش ریخت و پاش می کنیم و برای بابای شهیدش که عرب ها کشتند خودمان را می کشیم قمه می زنیم مملکت را تعطیل می کنیم اقتصاد را درعرض دو ماه به نابودی میکشیم چرا امداد غیبی شان را به شرکت های مایکروسافت و آی ب ام و نوکیا و غیره آمریکایی و اروپایی می فرستند و شاید هم خودشان هم در آنجا حضور دارند چون بدون حضور آنها و امدادهای حضوری هیچ شرکتی نمی تواند آنقدر توانمند شودیکبار دیگر حدیث بالا را بخوانید حتی اگر اعتقاد نداشته باشید منطق را از جمله بالا می توان گرفت این مطلب را نوشتم شاید ما هم به جای بت پرستی و افراط در دین. خدا پرست باشیم و اینقدر از دین و از امامان جلو نزنیم در شرکت های موفق دنیا بدون نذر ونیاز و نصب پرچم و آیه و غیره و بدون معامله با خدا و بدون مصامحه با پیامبران کار خودشان را درست انجام می دهند همانطور که خدا گفته و هر روز جلو می روند و ما نیز با نام خدا و گریه برای امامان هر روز دروغ می گوییم و دنده عقب می ریم و به یاری بدعت گذاران از عصر پیامبر رد شده و وارد عصر جاهلیت شده ایمچگونه است در مملکتی که به همراه داشتن کپی گواهینامه و اسناد و مدارک وارائه آن به عنوان مدرک اصلی جرم است ولی مدرک جعلی کردان وارائه آن به مجلس ودفاع از اصل بودن آن جرم نیست متاسفم برای این مملکت و متاسفم برای این ملت که بعداز گذشت 1400 سال هنوز هم سنگ و آهن می پرستند و خدا را بر اعمال خود ناظر نمی دانند و اگر خدا امروز نعمتهایش را از ما قطع نکرده از کرم خدایی خودش است نه از برکات اعمال ما

 

 

silasjasmin@yahoo.com

عشق بی­قید و شرط

روزی پسر غمگین نزد درختی خوشحال رفت و گفت: من پول لازم دارم
درخت گفت: من پول ندارم ولی سیب دارم. اگر می­خواهی می­توانی تمام سیب­های درخت را چیده و به بازار ببری و بفروشی تا پول بدست آوری.
آن وقت پسر تمام سیب­های درخت را چید و برای فروش برد. هنگامی که پسر بزرگ شد، تمام پولهایش را خرج کرد و به نزد درخت بازگشت و گفت می­خواهم یک خانه بسازم ولی پول کافی ندارم که چوب تهیه کنم.
درخت گفت: شاخه­های درخت را قطع کن. آنها را ببر و خانه­ای بساز.
و آن پسر تمام شاخه­های درخت را قطع کرد. آنوقت درخت شاد و خوشحال بود. پسر بعد از چند سال، بدبخت­تر از همیشه برگشت و گفت: می­دانی؟ من از همسر و خانه­ام خسته شده­ام و می­خواهم از آنها دور شوم، اما وسیله­ای برای مسافرت ندارم.
درخت گفت: مرا از ریشه قطع کن و میان مرا خالی کن و روی آب بینداز و برو.
پسر آن درخت را از ریشه قطع کرد و به مسافرت رفت. اما درخت هنوز خوشحال بود.
شما چی دوستان؟آیا حاضرید دوستانتان را شاد کنید؟ آیا حاضرید برای شاد کردن دیگران بها بپردازید؟ آیا پرداخت این بها حد و مرزی دارد؟
مسیح فرمود: بهترین دوست کسی است که جان خود را فدا کند.
آیا شما حاضرید به خاطر خوشبختی و شادی کسی حتی جان خود را فدا کنید.. منظورم این نیست که باید این کار رو بکنید. منظور از این پرسش فقط یک چیز بود، آیا کسی را بی قید و شرط دوست دارید؟ چند نفر؟
عیب جامعه این است که همه می­خواهند فرد مهمی باشد ولی هیچکس نمی­خواهد انسان مفیدی باشد.
درختان میوه خود را نمی­خورند،
ابرها باران را نمی­بلعند،
رودها آب خود را نمی­خورند،
چیزی که برگان دارند، همیشه به نفع دیگران است.
اوشو: همه آنچه که جمع کردم برباد رفت و همه آنچه که بخشیدم، مال من ماند. آنچه که بخشیدم هنوز با من است و آنچه که جمع کردم از دست رفت.
در واقع انسان جز آنچه که با دیگران تقسیم می­کند، چیزی ندارد. عشق، پول و مال نیست که بتوان آن را جمع کرد. عشق، عطر و طراوتی است که باید با دیگران تقسیم کرد.
هر چه بیشتر بدست می­آوری، هرچه کمتر می­بخشی، کمتر داری
زیگ زیگلار: محبت، یعنی دوست داشتن مردم، بیش از استحقاق آنها
این دقیقاً کاریه که خدا با ما کرده؟ کدوم از ما می­تونه با جرأت بگه که من لیاقت داشتم که خدا من رو دوست داشته باشه؟

با امید به اینکه آسمون زندگیتون به رنگ یکرنگی عشق باشه
دوستتون دارم
منتظر نظراتتون در وبلاگم هستم
راستی اگر موضوعی به ذهنتون رسید، خوشحال می­شم بهم بگید تا در بارش مطلبی بنویسم
http://living-with-god.blogfa.com
با تشکر
سیلاس

 

 

mehranmehran28@yahoo.com

بزبز قندي

يکي بود يکي نبود غير از خدا هيچکس نبود. توي يه جنگل سرسبز و قشنگ بزي بود که سه تا بچه داشت . شنگول و منگول و حبه انگور . بز بزقندي هر روز صبح مي رفت به صحرا تا براي بچه ها غذا بياره ، خودش هم بتونه علف بخوره. صبحها قبل از اينکه بره به صحرا، بچه ها شو صدا ميکرد و مي گفت: شنگول، منگول، حبه انگور؛ وقتي که من مي رم به صحرا مواظب باشيد اگر کسي اومد در زد و خواست بياد تو در رو بروش باز نکنيد . آقا گرگه همين اطراف خونه ساخته . خيلي مواظب باشيد . يه روز که طبق معمول مامان بزي مي خواست بره به صحرا به بچه ها سفارشهاي لازم و هميشگي رو کرد و رفت . هنوز خيلي دور نشده بود که يکي اومد و در زد . بله . . . آقا گرگه بود. بچه ها گفتند کيه داره در ميزنه اينوقت روز خونه خاله
سر ميزنه ؟ آقا گرگه گفت : منم مادرتون بزبزک زنگوله پا . بچه ها گفتند اگر راست ميگي دستتو از زير در بکن تو ببينيم . آقا گرگه دستشو از زير در آورد تو . بچه ها گفتند:اِ . . . اينکه دست مادر ما نيست دست آقا گرگه است. دست مادر ما سفيد و قشنگه. آقا گرگه فوري اون يکي دستشو از زير در آورد تو . بچه ها خيلي تعجب کردند گفتند قبول نيست تو بايد بري دستتو سفيد کني و برگردي . آقا گرگه گفت من يک دستم سفيده
يک دستم سياه . هر وقت هر کدوم لازمم بشه استفاده مي کنم. بچه ها گفتند صدات هم که به صداي مادر ما نمي خوره . صداي مادر ما قشنگ و مهربونه. آقا گرگه فوري صداشو هم عوض کرد و گفت : خوب شد اينم صداي بزبز قندي.
بچه ها گفتند: اِ توي قصه تو بايد بري شکر بخوري تا صدات نرم و قشنگ بشه .آقا گرگه گفت اون قصه است و مال سالها پيش . الان ديگه اونجوري نيست.
من هروقت لازم باشه صدام رو عوض مي کنم تا کسي نفهمه من کي هستم. خلاصه . بچه ها نگاهي به کتاب قصه کردند ديدند که بايد درو باز کنند و درو باز کردن . آقا گرگه پريد توي خونه ،شنگول و منگول و حبه انگور رو خورد.
غروب که شد بزبزک زنگوله پا خسته و کوفته از صحرا برگشت . ديد اي واي در خونه بازه و خونه بهم ريخته است نه شنگول خونه است و نه منگول و نه حبه انگور. کلي گريه و زاري کرد يکدفعه يادش افتاد به کتاب قصه . زود کتاب رو آورد و قصه بزبزقندي رو نگاه کرد . ديد توي قصه حبه انگور تو پستو قايم شده. زنگوله پا خوشحال شد و دويد و رفت تو پستو. هرچي صدا زد کسي جوابشو نداد. براي اينکه بيشتر معطل نشه بقيه قصه رو خوند و فهميد که بايد بره دنبال گرگ بدجنس . خلاصه . بزبزقندي رفت خونه آقا گرگه رو پيدا کرد...و به آقا گرگه گفت : آهاي گرگ سياه بدجنس کي خورده شنگول منو کي برده منگول منو کي مياد به جنگ من که نفله شه تو چنگ من . آقا گرگه که حسابي به خودش مطمئن بود گفت من خوردم شنگولتو . من بردم منگولتو . من ميام به جنگ تو. اينو گفت و جنگ بين آقا گرگه و بزک زنگوله پا شروع شد .
بعد از مدتي که با هم جنگيدند بزبزقندي با شاخهاش محکم زد توي شکم آقا گرگه و شکم آقا گرگه رو پاره کرد تا شنگول و منگول و حبه انگور رو بياره بيرون. همين کار رو هم کرد. حبه انگور و منگول و شنگول رو آورد بيرون. اما ديد بچه هاش بجاي سمهاي قشنگي که داشتند ناخن و چنگال در آوردند و دندونهاشونم مثل قبل نيست بلکه تيزتر شده و چشمهاشونم اون حالت مهربون قبلي رو نداده. گفت اي واي بچه ها چرا شکل آقا گرگه شديد؟ بچه ها گفتند مامان جون الان چند ساعته که آقا گرگه مارو خورده تو هنوز بز موندي؟ زنگوله پا که شاخهاش از دو تا شده بود چها رتا گفت يعني چه؟ شما به اين زودي عوض شديد؟ بچه ها گفتند: مامان جون بز بودن که فايده اي نداره . آقا گرگه بما گفته اگر مثل من باشيد همه چيز بهتون ميدم.اسباب بازيهاي خوب. غذاهاي خوشمزه . تا کي مي خوايد علف بخوريد؟ من هر روز بهتون شيريني و شکلات ميدم . در عوض شما هم خودتونو به شکل من کنيد.مامان جون تو هم به آقا گرگه بگو بخورتت تا بياي پيش ما. اينجا خيلي بهتر از خونه خودمونه .
مامان بزي گفت بچه ها بيايد بيرون . آخرکار توي قصه من گرگ رو ميندازم توي رودخونه و مي کشمش اونوقت شما هم کشته مي شيد. بچه ها گفتند ما تصميم گرفتيم اينجوري زندگي کنيم. زنگوله پا گفت: آخه بچه ها اين حرفها چيه. من بدون شما چيکار کنم.
بچه ها گفتند مامان بزي جون ، ديگه از اينجا بيرون نمي آئيم هر کاري هم ميخواي بکن .
زنگوله پا گفت پس قصه چي ميشه ؟ الان سالهاي ساله که قصه همينه و هر دفعه هم همينطوري بوده. من بايد آخر کار گرگ رو بکشم . حبه انگور که ديگه اون صداي شيرين و لطيفش رو نداشت گفت: ‌مامان بزي ديگه داري حوصلمونو سر مي بري .
منگول گفت بهترين راه اينه که ديگه سراغ اون قصه قديمي نري .
شنگول گفت : با اين تعريفهايي که آقا گرگه برامون کرده مگه ديوونه ايم از شکمش بيايم بيرون .
مامان بزي هرکاري کرد بچه ها قبول نکردند به خونه برگردند. زنگوله پا هم دست از پا درازتر به خونه برگشت . توي راه همش توي اين فکر بود که چرا بچه هاش مثل قصه عمل نکردند. هنوزم که هنوزه بزبزک زنگوله پا توي خونه نشسته و هي داره شاخ هاي بيشتري در مياره .

مهران مقدر

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک
بهل بگندد آبها، نمك افاقه مى‏كند

بسم الله

سلام

- حاج آقا روح الله، با او با سیاست آشنا شد
امام: مجلس آن وقت تا مدرس نبود، مثل اینکه چیزی در آن نیست، مثل اینکه محتوا ندارد. مدرس با آن عبای نازک و با آن قبای کرباسی وقتی وارد می شد، مجلس می شد یک مجلس... مدرس یک انسان بود، وضع زندگی اش آن بود که شما شنیدید و من دیدم... در آن وقت لباس کرباس ایشان زبان زد بود، کرباسی که باید از خود ایران باشد می پوشید.

- گداپروري هست يا نيست؟! - اظهارات هاشمی رفسنجانی و پاسخ احمدی نژاد
در همین رابطه:
1-
کچوئیان: سیاست گداسازی در مقابل سیاست گداپروری
2- 10 پرسش از هاشمي‌رفسنجاني
چه كسي در انتخابات نهم پس از آن‌كه شعار 50 هزار تومان آقاي كروبي را تا حدودي موفق يافت شعار 80 هزار تومان را مطرح كرد؟! چگونه است كه دادن 80 هزار تومان بدون هيچ‌گونه طرح و برنامه اگر در يك شب آن هم براي جلب آراء تصميم‌ گرفته شود، در راستاي پيشرفت و تعالي كشور تفسير مي‌شود و نه گدا‌پروري؛ ولي طرح تحول اقتصادي كه سه سال وقت كارشناسي دولت نهم را به خود اختصاص داده و قرار است پس از تصويب مجلس به اجرا در آيد گداپروري و صدقه خوري تفسير مي‌شود؟!

- صهيونيست ها وبلاگ دبير جشنواره کاریکاتور هولوكاست را هك كردند
اولین پست وبلاگ جدید مسعود شجایی طباطبایی:


-
سند ساواك: صحنه هایی برای تقویت معنوی روحانی مذكور اجرا كنید!

- شکايت موسویان از مدیر مسئول روزنامه ایران
مدیرمسئول ایران:
شکایت از روزنامه ایران با شکایت از چند سایتی که مظلومانه توسط دوستان آقای موسویان مورد پیگرد قرار گرفتند تفاوت دارد. این شکایت دیگر اینگونه نیست که بخواهند متهم را در بازپرسی و بلافاصله در دادگاه محکوم کنند! بلکه دادگاه رسیدگی به اتهامات اینجانب قطعا علنی و با حضور خبرنگاران خواهد بود. شاید دولت و وزارت اطلاعات در برابر یک گروه اقلیت گرفتار مصلحت اندیشی هایی شده باشند و همه چیز را بر زبان نیاورند، اما...
در همین رابطه: +
رئیس جمهور: فردی که اطلاعات کشور را به بیگانه داده، آزادانه در جامعه می گردد اما رسانه هایی که به این موضوع پرداخته اند، محاکمه می شوند.

- انتقاد استاد حسین انصاریان به سریال یوسف(ع) و پاسخ درخور تأمل کارگردان فیلم
...و اي عزيز! بهتر نيست براي اين كه در فضاي كلي سينما و تلويزيون قرار گيريد لااقل بعضي از آثار را ملاحظه كنيد تا ببينيد كه اين دو به كجا مي‌روند و تكليف چيست؟ آيا همان‌گونه كه از يك اثر مذهبي انتقاد كرديد از آثار ضد مذهب، ضد اسلام و روحانيت، آثار مستهجن و بدآموز سينما و تلويزيون هم تاكنون انتقاد كرده و انتقاد را به عرصه مطبوعات و منظر عموم هم كشانده‌ايد؟

- در مراسم انجمن‌اسلامي‌ دانشگاه تهران چه گذشت!؟

- ضمیمه شده است: دعاء الامام الحسين (علیه السلام) بصوت السيد حسن نصر الله

- باز هم غزه... آی آدمها که در ساحل نشسته شاد و خندانید!


 



شكسته خواند نيمه‏شب برادرم دوگانه را
سپيده زد، چه مى‏كنم نمازِ جوكيانه را؟
بِهِل، فريضه را بهل، به شيخ شب نماز كن
چه حاجتم روا شد از نمازِشب‏ دراز كن؟
رهين چاه رستمم ز ننگ جاه زالها
سپيده زد، چه مى‏كنم در آسياب سالها؟
نرفت كارى  از غنا؛ كه كار، فاقه مى‏كند
بهل بگندد آبها، نمك افاقه مى‏كند...
(علی معلم دامغانی)
ادامه ی شعر

 

 

siavash_shadow@yahoo.com

ایران به بزرگترین بازنده افزایش قیمت نفت
تبدیل می‌شود؟!

با آن که محمود احمدی‌نژاد 3 ماه قبل «پیش‌بینی» کرده بود قیمت نفت دیگر به پایین‌تر از 100 دلار نخواهد رسید، بازار جهانی نفت راه خود را طی کرد و امروز شنبه در حضور اعضای نگران اوپک برای لحظاتی به مرز 60 دلار نزدیک شد. هر چند که دقایقی بعد در نموداری سینوسی نهایتاً چند دلاری افزایش یافت و در حوالی 65 دلار آرام گرفت.
به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، با کاهش شدید قیمت نفت این سئوال جدی مطرح می‌شود که اقتصاد ایران پس از سه سال درآمد افسانه‌ای دچار چه وضعیتی خواهد شد؟
جامعه ایران متاسفانه فرصت طلایی 3 سال اخیر برای بهره‌برداری از قیمت افسانه‌ای نفت را از دست داد و درآمدهای هنگفت و بی‌سابقه کشور در چرخه تزریق نقدینگی به بازار، اعطای وام به برخی گروه‌های خاص، واردات بی‌رویه و نهایتاً تصمیمات غلط اقتصادی هرز رفت. دولت‌های هاشمی و خاتمی با نفت 10 دلاری پروژه‌های بسیاری را پی‌ریزی کردند و چرخه اقتصادی و صنعتی ویران کشور پس از جنگ تحمیلی 8 ساله را ولو کج‌دار و مریض، سامان بخشیدند. با این حال طی سه سال اخیر، درآمد افسانه‌ای نفت 100 دلاری که برای دولت‌های قبلی یک رویای دست نیافتنی بود و می‌توانست کشور را به سرعت دگرگون سازد، عمدتاً صرف واردات کالاهای مصرفی، میوه‌های خوش‌رنگ خارجی و اقلامی از این دست شد. حجم واردات ایران از 22 میلیارد و 300 میلیون دلار در سال 1381 به بیش از 48 میلیارد دلار در سال 1386 رسید. اگر روند واردات و البته درآمد نفت به شکل فعلی ادامه پیدا کند، واردات ایران در پایان سال 1387 به رکورد 60 میلیارد دلار دست خواهد یافت. گمرک ایران گزارش داده که واردات کالا در شش ماه اول سال 1387 به مرز 30 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 9 میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس واقعیت فوق، اغلب کارشناسان معتقدند وابستگی اقتصاد ایران به نفت طی سه سال اخیر دائماً افزایش یافته است. به اعتقاد آن‌ها؛ سوء مدیریت‌ها، تصمیمات غلط اقتصادی، پافشاری محمود احمدی‌نژاد بر برخی نظرات خود، تزریق نقدینگی، تورم سنگین، تغییرات متعدد مدیریتی و ده‌ها عامل دیگر باعث شده که نه تنها فرصت طلایی نفت 100 دلاری از کف برود، که اقتصاد ایران آسیب‌پذیری بیشتری هم در قبال نوسانات قیمت نفت پیدا کند. دولت احمدی‌نژاد البته مطلقاً چنین ارزیابی‌هایی را قبول ندارد و نه تنها افزایش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی را رد می‌کند، که بر اساس آمار خود تاکید می‌ورزد شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر شده، رفاه مردم افزایش یافته، کشور به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و نهایتاً هیچ گونه «سوء مدیریت» یا «تصمیمات غلطی» نیز در کار نبوده است. به رغم این اختلاف‌نظر حل نشدنی؛ اقتصاد ایران بدون توجه به تبلیغات دولت نهم یا انتقادات کارشناسان صرفاً بر اساس واقعیت‌های اقتصادی در حال حرکت است. واقعیت‌هایی که در شرایط فعلی، کاهش قیمت نفت یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.
با تداوم روند کاهشی قیمت نفت تا پایان سال جاری، درآمد ارزی کشور حداقل 54 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. این کاهش درآمد نه تنها زنگ خطر را برای اقتصاد نفتی ایران به صدا در می‌آورد، که باعث کسری بودجه خواهد شد. پیش از این صندوق بین المللی پول طی گزارشی اعلام کرده بود چنانچه قیمت نفت خام ایران به کمتر از 85 دلار کاهش یابد، این کشور دچار کسری بودجه خواهد شد. نشریه میس خاورمیانه در تحلیل خود این رقم را 90 دلار ذکر کرده است. گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز تاکید می‌کند که اگر قیمت نفت خام ایران به زیر ۸۰ دلار افت کند، دولت دچار کسری بودجه خواهد شد. بنابراین با توجه به افزایش وابستگی به نفت طی سه سال گذشته و رشد فزاینده نیاز به درآمدهای نفتی در کشور، قرار گرفتن قیمت نفت بین 60 تا 70 دلار یک زنگ خطر کاملاً‌ پرطنین محسوب می‌شود.
مساله دیگر صندوق ذخیره ارزی است. محمود احمدی‌نژاد با این استدلال که موجودی حساب ذخیره ارزی «محرمانه» است، از اعلام رقم دقیق موجودی آن خودداری می‌کند. با این حال نمی‌توان فراموش کرد که طی سه سال گذشته، برداشت‌های بی‌رویه از حساب ذخیره ارزی باعث شده صندوق ایران در مقایسه با سایر کشورهای تولیدکننده نفت نحیف‌تر باشد. بر اساس ارزیابی‌های نهادهای معتبر خارجی، ایران پس از ونزوئلا دومین کشوری است که بیشترین آسیب را از رهگذر کاهش قیمت نفت متحمل می‌شود. چرا که موجودی حساب ذخایر ارزی این دو کشور به دلیل برداشت‌های مکرر از توان به مراتب کمتری برای پوشش دادن به کاهش درآمدهای آن‌ها برخوردار هستند. باید به دولت و مجلس هشدار داد که در صورت برداشت‌های تازه از صندوق ذخیره ارزی (از جمله تصویب طرح ۱۵ هزار میلیارد تومانی بازپرداخت بدهی دولت به بانك‌ها) آسیب‌پذیری کشور در مقابل کاهش قیمت نفت شدیداً افزایش خواهد یافت.
از این‌ها گذشته، دولت نهم دستگاه‌های اجرایی را به بودجه‌های انبساطی عادت داده است که تغییر این روند (به دلیل کاهش درآمد نفتی) کاری طاقت‌فرسا یا در مواردی غیرممکن است. بودجه جاری سال 1387 نسبت به سال ۱۳۸۳ تقریبا نزدیك به ۳ برابر است. با این وصف، کاهش بودجه جاری سال آینده آن هم در شرایطی که دولت با مطالبات معوقه معلمان روبروست و افزایش حقوق کارکنان دولت به دلیل تورم ضروری است؛ امری تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. علاوه بر این، دولت احمدی‌نژاد که سیاست پرداخت مستقیم یارانه و کمک‌های نقدی به توده مردم (چیزی که اقتصاد صدقه‌ای خوانده می‌شود) را دنبال می‌کند، در صورت کاهش قیمت نفت با مشکل جدی کمبود منابع مواجه خواهد شد. ضمن آن که کاهش درآمدهای نفتی مستقیماً کاهش رفاه اجتماعی، افزایش بیکاری و کاهش حقوق و درآمد افراد شاغل در بخش‌های غیردولتی را به همراه خواهد داشت.
علاوه بر این، دولت نهم با هدف مهار بخشی از تورم افسارگسیخته ناشی از پمپاژ نقدینگی به سیاست واردات کالاهای اولیه و مصرفی روی آورده است. صرفنظر از این که این سیاست چه آثار مخربی بر صنعت و کشاورزی ایران گذاشته، کاهش درآمد نفتی به معنای کاهش واردات خواهد بود که نتیجه‌ای جز بروز تمام عیار آثار پنهان تورم نخواهد داشت.
با توجه به موارد فوق این نگرانی جدی وجود دارد که سیاست‌های اقتصادی سال‌های اخیر نهایتاً موجب شود ایران به بزرگترین بازنده «افزایش» قیمت نفت! تبدیل شود. درآمد افسانه‌ای نفت در سه سال اخیر نه تنها به عنوان یک فرصت تاریخی و استثنایی مورد استفاده قرار نگرفت، که نهایتاً باعث افزایش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، هرز منابع و افزایش آسیب پذیری کشور در مقابل نوسانات قیمت نفت شد.

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

تکلیف مسلمانی در کربلا و 6پیشنهاد برای غزه

کربلا فقط یک شهر و یک نام نیست؛ هرجا که اهل حق در محاصره ناجوانمردانه یزیدیان زمانه باشند، آنجا کربلاست؛ کسانی هم که محاصره شدگان را می بینند اما فریادی بر نمی آورند را کوفی نام می نهند در مکتب ما.
خوب می دانم و می دانید که بیان جملات احساسی و قلم فرسایی دردی دوا نمی کند؛ اکنون هم مقصود این نیست که به واسطه بر هم نخوردن ژست اسلامی مان همدردی ای با محاصره شدگان غزه کرده باشیم و خلاص؛ نه، مقصود این است که در غفلت نمانم و نمانیم...
اگر جایگاه مسلمانی خود و واقعه ای که در حال روی دادن است را خوب بشناسیم، تا غزه در محاصره است، در این مکتب، دیگر آسایش حرام می شود بر ما...
نباید اجازه دهیم روزمرگی و تکرار جنایت، ما را از انجام وظیفه باز دارد؛ در مقابل جنایت یزیدیان، در هر زمان و برای هزارمین بار هم که باشد، سکوت، معنایی جز خیانت ندارد و سکوت کنندگان را نامی جز "کوفی" نمی توان نهاد...

 و در این میان وای به حال کسانی که علاوه بر "سکوت"، "سازش" هم کرده اند ...
محاصره "غزه" توسط رژیم صهیونیستی، تعطيلى نيروگاه هاى برق، نبود دارو، قطع سوخت و آلودگي آب هاى آشاميدنى، "غزه" را امروز به "کربلا" تبدیل کرده و وای به حال آن حکام عرب که با یزیدیان صهیونیست سر سازش داشته و راه را برای جنایت هموار کرده اند ...
اما محکوم کردن "سکوت کنندگان" و "سازشکاران" و صد البته محکوم کردن "جنایتکاران"، آیا به تنهایی دردی دوا می کند از ما و فلسطینی ها؟ ...

چه باید کرد؟

1- بارها ثابت شده است که رژیم صهیونیستی زبانی جز زبان زور نمی فهمد؛ باید منافع صهیونیستها در هر جای دنیا مورد تهدید قرار گرفته و در مقابل هر جنایت جدید رژیم صهیونیستی، منافعی از آنها در هر جایی که هست متلاشی شود و اعلام شود که این کار در پاسخ به فلان جنایت بوده است. این کار در مورد وضعیت امروز غزه کاملا مناسب به نظر می رسد.

2- در شرایطی که  غزه در آستانه قربانی شدن در یک جنایت تاریخی دیگر قرار گرفته، وضعیت خاص و ویژه ای باید در دولتهای اسلامی منطقه حاکم باشد؛ به بیان دقیق تر، مسائل بدون اولویت باید با یک زمان بندی مشخص، از دستور کار سیاست خارجی کشورهای اسلامی خارج شده و پیگیری موضوع غزه در اولویت قرار گیرد.
نوشتن نامه های پی در پی به همه مسئولان اثرگذار در کشورها و سازمانهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر، دیدارهای مستمر با مقامات همسوی کشورها، تماس تلفنی با مسئولان کشورهای منطقه و مقامات مدعی در نهادهای بین المللی، صدور بیانیه رسمی، احضار یا اخراج سفرای کشورهای اصلی حامی رژیم صهیونیستی و اقداماتی از این دست باید در دستور کار فوری دولتهای اسلامی قرار گیرد.
انجام این کار برای دولت جمهوری اسلامی ایران، بیش از سایرین ضروری است. (توضیح اینکه واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به موضع غزه تا کنون به هیچ وجه کافی نبوده و آقای احمدی نژاد هم فقط به چند مصاحبه و سخنرانی اکتفا کرده است؛ که اکتفا به همین حد از واکنش، از نظام جمهوری اسلامی و دولت محمود احمدی نژاد، به هیچ وجه تاکنون قانع کننده نبوده و موجب تاسف است)  

3- در عصر کنونی، بر انگیختن واکنش افکار عمومی کشورهای مختلف، بیش از پیش لازم به نظر می رسد و این وظیفه رسانه های آگاه است. از رسانه های غربی که حکامشان حامیان بی چون و چرای رژیم صهیونیستی هستند که نمی توان انتظاری داشت، پس دایره رسانه هایی که می توان به آنها امید بست، محدود به رسانه های اسلامی می شود و در عین حال در این میان هم، توقع از رسانه های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران بیش از آن چیزی است که تاکنون انجام شده است.
اکنون که مسلمانان غزه در محاصره اند، عادی ماندن برنامه های شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی هیچ معنایی ندارد. همه اعم از مسلمان و غیرمسلمان از نوع برنامه هایی که در مقاطع خاص زمانی از شبکه های اسلامی پخش می شود، باید بفهمند که ما از ادامه محاصره و جنایت به شدت عصبانی هستیم. و البته این کار اراده ای انقلابی می خواهد و برای بعضی ها به دلیل تلاش برای حفظ ژست روشنفکری، شاید این کار ممکن به نظر نرسد.
برای واکنش مناسب رسانه ای به جنایات در غزه، باید تیمی ویژه در رسانه های کلیدی جهان اسلام تشکیل شود که با برنامه ریزی خاص و منسجم، با عملیاتهای ویژه خبری و در نظر گرفتن محدودیت زمان، ضربات پی در پی رسانه ای به دشمن وارد کنند.
این نکته نباید مورد غفلت باشد که در این کار نیازمند آن هستیم که پیام خود را بدون فوت وقت، به زبانهای زنده دنیا از طرق مختلف به افکار عمومی کشورهای مختلف و سیاسیون بین المللی منتقل کنیم؛ علاوه بر آنکه رسانه های خرد از جمله وبلاگ نیز باید برای پشتیبانی از رسانه های کلان اسلامی و در کنار آن، اعمال فشار در عرصه بین المللی از طریق روش های نوین، دست به کار شوند

4- باید از رسانه های کلیدی و اثرگذار دنیا که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده، واقعیت را تحریف کرده و یا حمایت می کنند، فهرستی دقیق تهیه شود و با یک برنامه ریزی دقیق و پیش بینی کانل های ارتباطی متعدد، سهل الوصول ترین راهها را در اختیار مسلمانان کشورهای مختلف قرار دهیم تا اعتراضی گسترده علیه اینگونه رسانه ها شکل بگیرد و عملا هزینه سکوت، تحریف واقعیت و حمایت آنان از جنایات رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یابد. (ایجاد طومار اینترنتی، پست الکترونیکی، هک کردن سایتهای خاص و ممانعت از فعالیت خبرنگاران رسانه های حامی رژیم صهیونیستی از جمله این راهکارها است)
برای این کار نیز می توان گروه های ویژه ای از سوی دولتهای اسلامی پیش بینی شود.

5- مسئولان کشورهای غربی و حتی سران رژیم صهیونیستی نباید در هیچ سفری در حاشیه امن قرار داشته باشند. سازماندهی برای اعتراض گسترده به آنان- به دلیل سکوت در مقابل محاصره غزه- باید به سرعت در دستور کار دولتها و گروههای خاص اسلامی از جمله دولت جمهوری اسلامی باشد.
باید فعالین حقوق بشری و اسلامی را به صورت برنامه ریزی شده و با ارائه اطلاعات مورد نیاز، برای تجمع در مقابل محل استقرار یا محل ملاقاتهای سران یا حامیان رژیم صهیونیستی سازماندهی کرد. در عین حال باید پوشش رسانه ای مناسب برای این اقدامات پیش بینی شود چرا که انجام اعتراضات مدنی بدون پوشش مناسب رسانه ای قطعا بی اثر خواهد بود.
در ایران نیز گروههای دانشجویی و مردمی برای انجام اعتراضات زنجیره ای در اماکن مختلف به نحوی برنامه ریزی کنند و کار را عملیاتی سازند که توجه رسانه های خاص در دنیا جلب شود، علاوه بر آنکه رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی نیز باید تمام قد در اختیار باشند.

6- تعیین تکلیف با سران سازشکار برخی کشورهای باصطلاح اسلامی از جمله ملک عبدالله پادشاه خائن عربستان، ملک حسین پادشاه اردن و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر نیز باید به سرعت در دستور کار مسلمانان غیرتمند قرار گیرد. تجربه اعدام انقلابی انورسادات رئیس جمهور سابق مصر به جرم انعقاد قرارداد کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی، در این زمینه بسیار مفید به نظر می رسد و خوب است از آن در مورد نوع تعیین تکلیف با سایر حکام خائن کشورهای اسلامی- که با رژیم صهیونیستی سر سازش دارند- الگوبرداری شود. 
ناگفته نماند که تعیین تکلیف با سران سازشکار کشورهای اسلامی یکی از راهکارهایی است که در آن واحد، چندین هدف را به یکباره محقق خواهد کرد. به بیان صریح تر، اگر با سازشکاران با رژیم صهیونیستی تسویه حساب شود:

1- افکار عمومی در کشورهای مختلف بیدار می شود
2- توجه همه رسانه های دنیا به یکباره جلب می شود
3- همه نهادهای بین المللی خواهند دانست که مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی به شدت عصبانی هستند و با هیچ کس شوخی ندارند
4- سایر دول کشورهای اسلامی حساب کار خود را می کنند
5- چون پیام تعیین تکلیف با سازشکاران به سرعت به سران کشورهای غربی و حتی سران کشورهای منطقه می رسد، این اقدام، تمامی اهداف دولتهای اسلامی که به واسطه دیپلماسی در جهت حمایت از غزه دنبال می کردند را خود به خود یکجا محقق می کند

خلاصه مطلب: اگر همه بسیج شویم و همه امکانات را بسیج کنیم، نه تنها آمریکا، که اسرائیل هم هیچ غلطی نمی تواند بکند و دیگر اجازه نمیدهیم که در عصر ما مظلومان را به مسلخ ببرند ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 آذر /2 دسامبر/ 3 ذيحجده

Mobin_s2004@yahoo.com
12 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيروزي ايرانيان در« زاد روز نور و گرمي » و تجديد حيات ايران

دوم دسامبر سال 931 ميلادي (11 آذر ماه 310 خورشيدي )مرداويز زياري حكمران و رهبر مردم مازندران ، گرگان ، گيلان و ري كه تاريخ ازاو به نام يك ايراني انقلابي ، يك ايراندوست بزرگ و يك عامل تجديد استقلال ايران ( رنسانسير ) نام مي برد پس از بيرون راندن عوامل و نظاميان خليفه عباسي از كاشان ، همدان و ديگر شهرهاي مركزي ايران و درهم كوبيدن آنان درنبردي در 49 كيلومتري اصفهان وارد اين شهر شد و آن را پايتخت همه ايران اعلام كرد.
     در همين روز مرداويز در اجتماع مردم اصفهان كه براي ابراز احساسات نسبت به او گرد آمده بودند خطاب به آنان مطالب مهمي بيان داشت كه مضمون آن از اين قرار است:
    « من و يارانم كه به خاطر گرامي ميهن ، شمشير برگرفته وجان بر كف نهاده ايم در روز تولد نور و گرمي ( روز آتش ؛ روز نهم از ماه نهم سال ايراني ــ 9 آذر ) كه روز خوش يمني براي ايرانيان بوده است در نزديكي اصفهان سپاهيان وفادار به خليفه را بشكستيم و از ايران گريزانديم. من از ديلمان برخاسته ام ــ از ميان مردمي شكست ناپذير. هيچكس به خاطر كارهاي غير ميهني كه تا به امروز كرده است ؛ بازخواست و مجازات نخواهد شد . ولي از امروز مجازات خيانت به ميهن و همكاري با بيگانه مرگ است . من مي خواهم ازاين پس جز به پارسي سخن نگوييد و همه آيين ها و جشن هاي گذشته را كه ميراث فرهنگي مان و بازمانده از نياكان ما ن هستند به همان صورت و با رعايت اصالت هر چه تمامتر برگزار كنيد ، ترس و دروغ را از خود دور سازيد كه مايه همه بدبختي ها هستند . مي دانيد كه من يك مسلمان هستم. برگزاري آيين هاي ملي با اسلام مغايرت ندارد. تا اين جشنها و مراسم را رعايت كنيم ايراني باقي خواهيم ماند.« گفتار نيك ــ كردار نيك ــ پندار نيك » يك اندرز پدران مان است كه تمدن و بزرگي خود را بر پايه آن استوار داشته بودند و هرگاه كه از چارچوب آن خارج شدند آسيب ديدند . از رعايت اين اندرزها كسي آسيب نخواهد ديد. من همين امسال ــ 58 روز ديگر ــ در همين محل جشن سده را بر پا مي دارم تا ياد آور سه پندي باشد كه ذكر كردم » .
    در اين اجتماع ، ياران و پيروان مرداويز ازجمله برادران بويه حضور داشتند كه پس از مرگ مرداويز سراسر ايران را آزاد و بغداد را هم تصرف و خليفه را دست نشانده خود كردند.
    مردوايز كه درسال 935ــ چهار سال پس از ورود به اصفهان ــ در همين شهر به دست نوكران غير ايراني اش به دليل سختيگيري نسبت به انان در برپايي مراسم نوروز كشته شد. اصفهان در سال 641 ميلادي به دست اعراب مسلمان افتاده بود.
    مرداويز جاه طلب نبود . او « ايران » را مي خواست و به آن عشق مي ورزيد ، نه خودش را و دليلش شريك كردن نصر ساماني ناسيوناليست ايراني ديگردر رهبري مناطق شمال خاوري ايران بود ؛ زيرا هر دو داراي يك هدف بودند و آن آزادي و بزرگي ايران بود.
    بوئيان براي جداساختن ايران و فرهنگ ملي آن ازقلمرو اعراب؛ به گسترش و ترويج شيعه پرداختند و مراسم عاشورا بر پا داشتند وحتي خليفه سني را مجبور ساختند كه روز عاشورا با پاي برهنه در خيابانهاي بغداد راه برود و در عزاي حسين بن علي (ع ) سينه بزند و به همين دليل است كه مورخان ، شيعه اثني عشري را از ناسيوناليسم ايراني كه در طول تاريخ بارها توان خود را نشان داده است جدا نمي دانند.

 

دو نمونه از زورگويي و مداخله انگليسي ها
در ايران

در اين روز در سال1912 ( آذر 1291 ) پنج سال پس از تقسيم ايران به دو منطقه نفوذ انگلستان و روسيه ، با اين كه انگليسي ها درمنطقه نفوذ خود از جمله فارس نيروي « اس پي آر » به وجود آورده بودند به مقامات فارس شديدا اعتراض كردند كه چرا در راه كازرون به شيراز دزدان به يك كاروان دستبرد زده اند ، زيرا كه اموال دوــ سه هندي تبعه انگلستان هم ضمن اين دستبرد سرقت شده است !!! . اين اعتراض از سوي كنسول( قنسل ) انگلستان در شيراز بعمل آمده بود . كنسولهاي انگلستان در شهرهاي منطقه نفود ، مداخله وسيعي اعمال مي كردند و همه كاره بودند . سرقت راه كازرون پنجم آذر روي داده بود.
هشت سال بعد ، دوم دسامبر سال 1920 ( آذر1299 ) دولت انگلستان به دولت وقت تهران اخطار كرد كه امور نيروي قزاق از لحاظ اداري و تداركات و تسليحات و آموزش بايد در دست افسران و كاركنان اعزامي انگلستان باشد و دولت ايران هزينه ها از جمله دستمزد اين انگليسي ها را بپردازد!!! . اين اخطار در آستانه كودتاي فوريه ( سوم اسفند ) داده شده بود. لنين قبلا قرارداد 1907 انگلستان و روسيه مبني بر تقسيم ايران را لغو كرده بود.

 

قانون بسيار مهم منع مقامات ايران ازمذاكره بابيگانه درباره نفت

دوم دسامبر سال 1944 ميلادي (11 آذر ماه 1323 خورشيدي) دكتر محمد مصدق نماينده تهران هنگام تسليم طرح مهم خود كه چند نماينده ديگر هم آنرا امضاء كرده بودند به مجلس مبني بر محدود كردن مذاكره مقامات دولتي در زمينه نفت با بيگانگان نطق مهمي ايراد كرد و نياز جهان به نفت و بازي ها ي سياسي و اعمال نفوذ ناشي از آن و مسا ئل مربوط ديگر را برشمرد و طرح همان روز به تصويب رسيد .
     به موجب اين طرح كه قانون شده است هيچ مقام ايراني حق مذاكره با بيگانه بر سر نفت ،جز فروش آن را ندارد و متخلفان به 3 تا 8 سال زندان و محروميت ابد از خدمات دولتي محكوم خواهند شد .
     در پي تصويب همين طرح بود كه معاون اول وزارت خارجه شوروي كه براي مذاكره درباره امتياز نفت شمال ايران به تهران آمده بود دست خالي از ايران رفت .

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

12/09/59
اقدامات مهندسي خودي در هدايت آب كارون به جنوب جاده حميديه ـ اهواز و تحركات ايذايي و محدود در جبهه هاي جنوبي و ميانه .

موضع ايران در قبال خريد سلاح از شوروي .

نامه سپاه پاسداران به قذافي رهبر ليبي و طرح پيشنهادي سفير ليبي در مورد تشكيل جبهه اي متشكل از الجزاير ، سوريه ، ليبي ، ساف و ايران .

توضيحاتي پيرامون طرح ادغام بسيج در سپاه و علل تأخير انتخاب وزراي باقيمانده دولت رجائي .

بازتاب تحويل گروگانها به دولت و تأثير منفي عدم توافق سياسي در حل مسئله گروگانها .

12/09/60
عمليات ضربت ذوالفقار.

عمليات لا اله الا الله محمد رسول الله.

12/09/66
مذاكرات فرانسه به ايران پيرامون آزادي گروگانها و مصالحه كلي .

Mobin_s2004@yahoo.com
2 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصميم به ساختن قسطنطنيه (استانبول)

کنستانتين

كنستانتين پس از دستگيري و اعدام شريك حكومتي خود ــ لوسيوس ــ و اعلام حود به عنوان امپراتور همه قلمرو روم ، دوم دسامبر سال 324 ميلادي در اردوي خود در كنار بسفور تصميم گرفت كه شهر بيزانتيوم ــ مهاجر نشين قديمي يونان ــ را باساختن بناهاي تازه تكميل كند و آن را پايتخت دوم امپراتوري قرار دهد كه به ايران نزديكتر و مراقب حركات ايران بودن از آنجا آسانتر است و در صورت تصميم به مقابله نظامي ، هزينه سنگين لشكركشي از راه دور را ندارد.
    كنستانتين پس از اعدام لوسيوس اجازه نداد كه سناي روم براي او شريك حكومتي ديگري انتخاب كند.
    شهر بيزانتيوم در سال 330 ميلادي از هر لحاظ آماده شد و كنستانتين نام خود را بر آن نهاد و شهر كنستانتينوپل (قسطنطنيه - استانبول) تا سال 1918 به مدت 1588 سال از مهمترين مراكز تصميمگيري در جهان بود .
    كنستانين 22 ماه مه سال 337 ميلادي درگذشت و جنگ جانشينان او با شاپور دوم ( ذولاكتاف ) شاه وقت ايران از دودمان ساساني در« سنگره » و شكست روميان ثابت كرد كه پايتخت روم ، دور و يا نزديك ايران باشد در سرنوشت جنگ بي تاثير است و ارتش ايران هميشه پيروز است .
     29 ماه مه سال 1453 ميلادي كنستانتينوپل به دست عثماني افتاد كه آن را به اسلامبول تغيير نام دادند كه پس از تبديل حروف الفباي عربي به لاتين در تركيه در قرن 20 به صورت استانبول نوشته و خوانده مي شود .

 

جنگ آسترليتز و پيروزي ناپلئون

بناپارت

دوم دسامبر سال 1805 ميلادي ناپلئون بناپارت دريكمين سالروز امپراتور شدنش در يك جنگ يكروزه در منطقه « آسترليتز Austerlitz » ارتشهاي متحد روسيه و اتريش را شكست داد . شمار سربازان روسيه و اتريش در اين جنگ دو برابر نيروهاي ناپلئون بود . در اين جنگ 26 هزار تن كشته شدند.
     سحرگاه اين روز ناپلئون وانمود كرد كه تصميم به انصراف از جنگ و بازگشت گرفته است و سپس با يك تاكتيك تازه نيروهاي خود را به صورت متمركز وارد ميدان ساخت و از تمام توان جنگي آنان استفاده برد و پيروز شد.
    ناپلئون دوم دسامبر سال 1804 به دست پاپ پي هفتم تاجگذاري کرده و امپراتور فرانسه شده بود. لوئي ناپلئون نيز در همين روز در سال 1853 به عنوان دومين امپراتور فرانسه تاج بر سر گذارد.

 

اعدام «جان براون» كه برده داري را يك گناه مي دانست

جان براون

دوم دسامبر سال 1859 ميلادي «جان براون» مردي كه عمل برده داري مهاجرا اروپايي آمريكا را « گناه مطلق » و يك اقدام غير بشري اعلام كرده بود و برضد برده داري دست به اقدام مسلحانه زده بود در « چارلز تاون » واقع در 90 كيلومتري شمال غربي شهر واشنكتن به دار آويخته شد.
     جان براون كه در الهيات تحصيل كرده بود چون از راه مسالمت آميز ( نطق و نوشته ) نتوانست به الغاء بردگي برسد تصميم به اقدام مسلحانه گرفت و دست به مسلح كردن پيروانش از جمله 13 پسر خود زد. وي گمان مي كرد كه قيام مسلحانه او سبب خواهد شد كه بردگان سياه به او به پيوندند و بر توان نظامي او بيافزايند و داد خود از سفيد پوستان بستانند.
     با اين انديشه ، جان براون به يك انبار اسلحه ارتش آمريكا در منطقه « هارپر فري » حمله برد و آنجا را متصرف شد تا سلاحهاي موجود در انبار را در اختيار سياهپوستان بگذارد ، ولي برخلاف تصور او، سياهپوستان به كمكش نشتافتند و وي از نيروي اعزامي آمريكا شكست خورد و دستگير شد .« هارپر فري » كه براون به آنجا حمله مسلحانه برد تا شهر واشنگتن فاصله اي چندان زياد ندارد.
     براون در طول محاكمه تنها اين جملات را در دفاع خود بيان مي كرد :
     من به خاطر رضاي خدا و آرامش وجدان دست به اين اقدام زدم و كوشش در راه نجات انسانها را جرم نمي دانم.
     طولي نكشيد كه همين افكار براون كمك كرد كه آبراهام لينكلن اعلاميه الغاء بردگي را صادر كند. اقدام براون و اظهارات او شديدا آمريكاييان ساكن ايالات شمالي را تحت تاثير قرار داده بود به گونه اي كه به پشتيباني از عمل لينكلن بپاخاستند و براي تحقق لغو بردگي دست به جنگ زدند. « تاريخ » از جان براون به عنوان مردي بزرگ نام برده و بپاخيزي او را سرآغاز فصل آزادي بردگان سياه و تامين حقوق مدني انسانها قرار داده و گور او يكي از نقاط مورد علاقه و بازديد روشنفكران و مصلحان جهان و توريستها شده است.
    

 

پيمان« لوكارنو » ونتايج منفي آن

پيمان « لوكارنو »دوم دسامبر سال 1925 به اجرا گذارده شد كه براي نخستين بار پس از جنگ جهاني اول ، دولت آلمان در مذاكرات مربوط به آن شركت داده شده بود.
    طبق اين پيمان دولتين فرانسه و انگلستان مرزهاي بلژيك ، لهستان و چك اسلواكي را تضمين كردند و دولت آلمان از اراضي خود كه به لهستان داده شده بود صرفنظر كرد . فرانسه و انگلستان با عضويت آلمان در جامعه ملل موافقت كردند. چند دولت از جمله اسپانيا به عنوان شاهد يه مراسم امضاي اين پيمان دعوت شده بودند.
    مفاد همين پيمان سبب شد كه هيتلر به لهستان و چك اسلواكي نيرو بفرستد تا اراضي از دست رفته را پس بگيرد و انگلستان و فرانسه به دليل تضميني كه داده بودند وارد جنگ شوند. هنگام امضاي پيمان لوکارنو ، فرانسه و انگلستان باور نمي كردند كه كار به اينجا كشانيده شود وهدف پيمان ،عمدتا ترسانيدن آلمان بود .

 

روز جهاني بيماري بي درمان ايدز كه هر روز هشت هزار انسان را مي كشد

وزيران بهداشت همه كشورها در نشست سال 1988 خود، با هدف روشن ساختن جهانيان از خطر بيماري «بي درمان» ايدز كه پنجم ژوئن 1981 شناخته شده است؛ يكم دسامبر هر سال را «روز جهاني بيماري ايدز» اعلام كردند. از آن پس مبارزه با اين بيماري كه هر روز پنج تا هشت هزار انسان را از اين دنيا مي برد به صورت يك «كمپين جهاني = مبارزه همگاني» درآمده است زيرا كه تلفات اين بيماري بيش از هر جنگ است و به صورت پاندميك (پان يعني همه و دموس به معناي مردم = همه مردم گير) در آمده است. برآورد شده است كه بيماران ايدزي جهان در سال 2007 نزديك به چهل ميليون تن بوده اند. تاكنون بيش از 25 ميليون تن از مردم از بيماري ايدز كه ايميون سيستم (دستگاه دفاع طبيعي) بدن را از كار مي اندازد جان سپرده اند. ويروس اين بيماري (اچ. آي. وي) از طريق مايعات بدن (خون، مايعات تناسلي، شير مادر و ...) سرايت مي كند. هنوز داروي درمان اين بيماري به دست نيامده و يك قرص گرانقيمت كه از مخلوط سه داروي قبلي ساخته شده است تنها براي برسرپا نگهداشتن بيمار تا لحظه مرگ است و هدف از تجويز آن تنها حفظ كيفيت نسبي زندگاني تا واپسين دم است، و از اينجاست كه اهميت آموزش مردم و روشن ساختن آنان به گريز از اين بيماري آشگار مي شود. ششصد هزار تن از قربانيان تلفات سالانه ايدز كودكان هستند كه عمدتا شير مادر بيمار آنان را مبتلاء كرده است. مبادله سرنگ آلوده تزريق مواد مخدر يكي از عوامل انتقال اين بيماري است. نسبت ابتلاء به اين بيماري ميان سياهپوستان به ويژه در مناطق جنوب صحراي بزرگ افريقا بيشتر است. اين بيماري به صورت مرموز از همين منطقه پديدارگشت. در مراسم يكم دسامير سال 2007 كه در شهر ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي چشمگيرتر بود، نلسون ماندلا از دولت هاي ثروتمند خواست كه بودجه بيشتري را اختصاص به كشف دارو براي اين بيماري دهند.

 

بهرام كه گور مي گرفتي همه عمر، ديدي كه .....

عقرب ها بر سر و صورت علي خان (در يک نمايش)

علي خان شمس الدين در مالزي شهرت به سلطان مار و عقرب داشت زيرا كه بارها بوسيدن و نوازش مارها و رها ساختن عقرب ها به سر و صورتش را به معرض نمايش گذارده بود (عكس بالا)، اما در اواخر نوامبر 2006 درجريان چنين نمايشي در كوالالامپور، يك مار كبري برضد او كودتا كرد و با نيش زهرآگين خود علي خان 48 ساله را به بيمارستان فرستاد كه دوم دسامبر 2006 در آنجا درگذشت. علي خان 21 سال بود كه با مار و عقرب نمايش مي داد.

برخي ديگر از رويدادهاي 2 دسامبر

  • 1620:   روزنامه نامبوس ( namboos) در آمستردام کار انتشار خود را آغاز کرد.

  • 1790:   ارتش اتريش از گرفتاري فرانسه با انقلاب سوء استفاده کرد و بروکسل را گرفت.

  • 1802:   انگليسيها مستعمره خود، سورينام، واقع در قاره آمريکا را به هلنديها فروختند!.

  • 1823:   جيمز مونرو رئيس جمهور وقت آمريکا دکترين خود " دست اروپائيان از قاره آمريکا کوتاه " را اعلام داشت.

  • 1888:   محمد کمال بگ نويسنده و روزنامه نگار ترک درگذشت.

  • 1896:   مارشال گرگوري ژوکف نابغه نظامي شوروي به دنيا آمد.

  • 1899:   آلمان و ايالات متحده آمريکا جزاير ساموآ واقع در اقيانوس آرام را ميان خود قسمت کردند!.

  • 1901:   تيغ ژيلت به بازار آمد.

  • 1914:   در جريان جنگ جهاني اول ، ارتش اتريش پس از ماهها حمله بالاخره شهر بلگراد را تصرف کرد.

  • 1927:   کارخانه فورد آمريکا اتومبيلهاي " فورد مدل a " را به بازار داد و بهاي هر دستگاه را 385 دلار تعيين کرد.

  • 1941:   درياسالار ژاپني ياماموتو ناوگان اين کشور را روانه هاوايي کرد تا اين مجمع الجزاير را از دست آمريکا خارج کنند و چند روز بعد پرل هاربور توسط همين ناوگان مورد غافلگيرانه قرار گرفت.

  • 1942:   دکتر انريکو فومي موفق شد که در لابراتواري که در دانشگاه شيکاگو براي تحقيقات اتمي تاسيس شده بود،واکنش زنجيره اي اتم را کنترل کند که سرآغاز توليد سلاح اتمي بود.

  • 1957:   پيمان " بنه لوکس " ميان کشورهاي بلژيک ، هلند و لوکزامبورگ امضا شد.

  • 1969:

    مارشال کليمنت وروشيلوف رئيس جمهوري پيشين شوروي ( صدر شوراي عالي اين کشور ) درگذشت. وي از سال 1953 تا سال 1960 اين سمت را در اختيار داشت.

  • 1969:   بوئينگ 747 ( جمبوجت ) که ساخته شده بود به معرض تماشا گذارده شد.

  • 1971:   شيخ نشين هاي حاشيه جنوبي خليج فارس؛ ابوظبي، عجمان ، دوبي ، شارجه ، ام القوين و فجيره اتحاديه امارات عربي را تاسيس کردند و زايد بن سلطان آل نهيان رئيس امارت ابوظبي را به رياست آن برگزيدند. راس الخيمه بعدا به اين اتحاديه پيوست.

  • 1971:   مارس - 3 سفيه شوروي به آرامي در سطح سياره مريخ فرود آمد.

  • 1975:   کشور لائوس سوسياليستي شد، حزب کمونيست حکومت را به دست گرفت ، پادشاه کناره گيري کرد و لائوس عنوان جمهوري دمکراتيک خلق بر خود گذارد.

  • 1981:   دولت اسپانيا تقاضا کرد که به عضويت " ناتو " در آيد که بعدا پذيرفته شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد «ابوريحان محمّد بن احمد بيروني» منجّم، رياضيدان، جغرافيدان و فيلسوف برجسته و پرآوازه ايران

    3 ذي الحجه 362 - «ابوريحان محمّد بن احمد بيروني» منجّم، رياضيدان، جغرافيدان و فيلسوف برجسته و پرآوازه ايران و جهان اسلام درشهرخوارزم متولد شد؛ ازاين رو به بيروني شهرت يافت. بيروني ابتدا دردرباراميران خوارزم بسرمي‎برد. درسال 48هجري قمري همراه محمود غزنوي به غزنيه رفت و ازآن پس حتي درجنگها همراه اين حاكم غزنوي بود. اين دانشمند بزرگ ايراني درآثارتأليفي خود دراستفاده ازهرسند شيوه انتقادي به كارمي‎برد و اين روش ازتصحيح جزئيات عبارات تا تحليل نظريه‎هاي علمي را شامل مي‎شد. آثارابوريحان بيروني ازمنابع مهم تاريخي بشمارمي‎رود زيرا او همواره به مسائل و حوادث تاريخي توجه خاص داشته است. «آثارُ الباقيه، قانون مسعودي و تحقيق مالِلهِند» ازمشهورترين آثارابوريحان بيروني محسوب مي‎شوند.

     

    تولد «خاقاني شرواني» ازشاعران توانمند كشورمان

    3 ذي الحجه 520 -  «خاقاني شرواني » ازشاعران توانمند كشورمان درقريه دربند شروان بدنيا آمد. او علوم و فنون ادبي و صنايع شعري را از ابوالعلاء، گنجوي آموخت و به سبب استعداد سرشارخويش شاعري برجسته شد و به خاقاني تخلص كرد. خاقاني شرواني به سفرحج نيزرفت و مدتي درمكه و مدينه اقامت گزيد. او دربازگشت ازاين سفرمشاهدات خود را دركتابي بنام «تُحفةُ‌ العَراقَين» نگاشت. خاقاني درشهرتبريزدرگذشت.

     

     درگذشت آيت الله العظمي حاج ميرزا محمدتقي شيرازي

    3 ذي الحجه 1338 - آيت الله العظمي حاج ميرزا محمدتقي شيرازي فقيه عاليقدر و مبارز ظلم ستيز درنجف اشرف درگذشت و پيكرش را دركربلا بخاك سپردند. ايشان پس ازاتمام نحصيلات مقدماتي به كربلا سفركرد و نزد مجاهد كبيرميرزاي شيرازي به دانش اندوزي پرداخت. آيت الله محمد تقي شيرازي بعد ازوفات آيت الله خراساني رياست مسلمانان را درسامرا بعهده گرفت و با وجود مشغله فراوان تأليفات متعددي ازخود به يادگارگذاشت. «حاشيه برمَكاسِب» ازجمله اين آثاراست.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    11

    اهواز

    11
    22

    تبريز

    -1
    11

    شيراز

    3
    16

    مشهد

    3
    11

    بندرعباس

    16
    26

    کرمان

    1
    17

    اصفهان

    -1
    12

    يزد

    4
    14

    کرمانشاه

    -1
    13

    اراک

    0
    7

    رشت

    9
    13

    دبی

    20
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1295 تومان
    1018 تومان
    1588 تومان
    1060 تومان
    275 تومان
    279 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    230000 تومان
    102000 تومان
    52000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:26
    طلوع خورشيد : 06:56
    اذان ظهر : 11:53
    غروب خورشيد : 16:50
    اذان مغرب : 17:12
    نيمه شب شرعي : 23:08
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Home Power
    ماه دسامبر/ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Home Power

    تاریخ انتشار: دسامبر/ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 140
    حجم فایل: 17 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    یخچالی با طبقات ماژولار

    این یک اصل است. هر چه قدر که فضای بیشتری در اختیار داشته باشیم بیشتر ریخت و پاش میکنیم و نا منظم تر می شویم. شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که چند دقیقه ای در یخچال خود به دنبال قطعه پنیری برای صبحانه کاووش کنید و نهایتا نا امید خود را از یخچال بیرون کشیده و از خوردن صبحانه منصرف شوید. چاره اش اینجاست. یک یخچال جم و جور و مرتب به دادتان خواهد رسید. 
    یخچالی که تصویرش را مشاهده میکنید طرح یک مبتکر ایتالیاییست. قرار است طبقات این یخچال به صورت ماژولار خریداری شده و بر روی بیس سفید رنگ اصلی که کارخانه اصلی یخچال می باشد قرار گیرد. خودتان می توانید انتخاب کنید که یخچالتان چند طبقه با چه نوع تقسیم بندی داشته باشد. این طرح هنوز در حد یک ایده است . به محض ساختش من اولین نفر خواهم بود که با هر قیمتی آن را خواهم خرید.

    منبع

    فلش درایو به همراه یک عدد درب باز کن

    با سر پرس شده شیشه ها چه می کنید؟ نه, منظورم در منزل نیست که به آشپزخانه می روید و با انواع درب باز کن های عجیب و غریب دربش را باز می کنید. فرض کنید مثلا در خیابان , یا شاید هم بیابان گیر کرده باشید! 
    هر کس برای خودش مهارتی در زمینه باز کردن درب شیشه ها دارد. عده ای با قاشق, عده ای با لولای درهاو...اما اگر افرادی به روز باشید و با تکنولوژی های روز و گجت ها آشنا باشید حتما بدتان نمی آید که کیفیت زندگی را ارتقا دهید و به جای کج کردن قاشق از یک پورت USB برای باز کردن درب پرس شده استفاده کنید.
    طرح شرکت مبتکر TREKSTOR را که در تصویر مشاده میکنید. علاوه بر اینکه می تواند همانند یک فلش درایو در حجم های 1-2-4-8-16 گیگا بایتی نگه داری اطلاعات روزمره شما را بر عهده گیرد می تواند در مواقع ضروری و مورد نیاز به صورت بسیار با کلاسی درب نوشیدنی پرس شده را نیز برایتان باز کند. قیمتش هم نسبتا ارزان است. بسته به حجم حافظه انتخابی شما از 10$ تا 71$ در بازار موجود است.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    زمينه ها و موانع تحقق عدالت اقتصادي


    نويسنده: محمد حكيمي

    معرفی کتاب:
    درگذشته تاريخ و در دوران معاصر، بسيار كسان عدل و دادگري را ستوده اند و درباره ضرورت و ارزش عدالت سخن گفته اند.
    ولي بسيار اندكند آنان كه ژرفاي معناي عدل را دريافته اند و با همه توان براي تحقق آن كوشيده اند. با توجه به جايگاه عدالت در انديشه امام علي (ع)، شايد بتوان بهترين تعريف از عدالت را با توجه به بيانات امام اينگونه بيان كرد كه: “عدل عمل كردي است كه به وسيله ي آن نيازهاي مردم برآورده مي شود، حق هر كس بي كم وكاست به او داده مي شود و هر كس در جايگاه شايسته خويش قرار مي گيرد. ”
    با توجه به اين موضوع كه اجراي عدالت، چون ديگر مسائل اجتماعي، به زمينه مناسب نياز دارد، كتاب حاضر به بررسي زمينه ها و راه هاي تحقق عدالت اعم از زمينه هاي فرهنگي نظير: ظلم ستيزي، همكاري دولت و ملت و رعايت حقوق انسان ها و زمينه هاي اقتصادي از قبيل: عمران و آبادي زمين، سرمايه گذاري و … از ديدگاه امام علي (ع) مي پردازد.
    همچنين در اين كتاب، موانع تحقق عدالت، با توجه به وجود عدل گريزان و تعادل ستيزان سودپرست و ستم پيشه در جامعه، با توجه به نظر امام (ع) بيان ‌شده است.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه
    ● اهميت عدالت
    ● زمينه ها و راه هاي تحقق عدالت
    ● موانع تحقق عدالت
    ● چكيده
    ● پي نوشت
    ● منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (42)

    جلال سمیعی

    هفته‌ای كه گذشت، هفته‌ی پر دود و گدازی‌ بود و سوختن یك سینما، دو هقته‌نامه و آمار مطالعات تهرانی از عمیق‌ترین و سوزاننده‌ترین اخبار فرهنگی و هنری بودند. خودمان را كنترل می‌كنیم و برخی خبرها را مرور می‌كنیم.


    یكم: یك تماشاگر مسؤولیت آتش‌سوزی را به‌عهده گرفت
    سینما جمهوری سحرگاه جمعه سوخت و صاحبان خود را از رودربایستی برای تغییر كاربری بیرون آورد؛ در همین راستا یك كافه هم اتفاقا در این سینما قرار داشت هدف آتش قرار گرفت و بازتا‌ب‌های فراوانی هم ایجاد كرد؛ بك مقام آگاه هیچ‌چیزی نیفزود؛ یكی از هنرمندان مطرح سینما از ترس آتش گرفتن فعلا خود را از كار محروم كرد؛ یكی از فعالان سیاسی گفت: خاتمی بیاید یا نیاید؟ شایعاتی هم مبنی بر دور جدید مبارزات سیاسی در ژانر آتش‌سوزی مطرح شده است كه هركس مرد است تایید كند.


    دوم: توجیه موقت
    هفته‌نامه‌های شهروند امروز و چلچراغ متوقف شدند؛ یكی از منابع آگاه با اعلام این دو خبر افزود: متاسفانه عده‌ای به‌جای آن كه به‌دنبال كارهای آبرومند باشند، همچنان بر امرار معاش از راه روزنامه‌نگاری اصرار دارند و ما سعی می‌كنیم همچون پدری مهربان آن‌ها را توجیه كنیم. عده‌ای از روزنامه‌نگاران هم با تجمع در برابر ایشان از این كه توجیه و بی‌كار شده‌اند تشكر كردند.


    سوم: توقیف مطبوعات در آمار مطالعات تغییری ایجاد نمی‌كند
    وی همچنین افزود: همه‌ی دنیا ادعا می‌كنند كه سطح مطالعه‌ی شهروندان‌شان از ما بالاتر است؛ در حالی كه شهروندان تهرانی روزی یك‌ساعت مطالعه دارند و فقط هم كتاب‌ می‌خوانند. وی با اشاره به آمارهای دقیق مطالعه در ایران و لزوم بالا رفتن آن‌ها تا بهار آینده، گفت: به‌زور هم كه شده آن‌قدر كتاب می‌دهیم كه مطالعه‌شان برود بالا. وی نیفزود كه تا بهار دقیقا چه‌چیزهایی بالا خواهد زد.


    چهارم: كارگردان‌ها فیلم طولانی نسازند
    تلویزیون همچنین با اشاره به این كه در پخش تیزر فیلم سینمایی «كنعان» اشتباه ناچیزی پیش آمده بود وترانه علیدوستی كلا حذف شده بود، ابراز امیدواری كرد كه با دستور ریاست محترم سازمان این مسائل حل می‌شود. گفتنی‌ست ترانه علیدوستی نقش چندان مهمی هم در كنعان نداشت و برای مقاصد سیاسی سیما را تحت فشار گذاشته بود.


    پنجم: این خبر را نخوانید
    تعدادی از درختان كهنسال گیلان كه چندقرن عمر بیهوده داشتند و دوستان قبلا نتوانسته بودند آنها را برای مصارف هیزم قطع كنند، به‌همت دوستان دلسوز قطع شدند و چوب آنها بین مردم نیازمند تقسیم خواهد شد؛ سردبیر محترم بدانند كه ربط این خبر به ستون ما، به‌دلیل اعتقادات فرهنگی بخشی از مردم آن منطقه و موضوع خرافات بود كه به‌جهت پایدار ماندن ستون از توضیح بیشتر معذورم.


    ششم: نگو
    نویسنده‌ای به نام م.مستور در اظهاراتی بی‌سابقه از تجدیدچاپ دائمی كتاب مشهورش ابراز نگرانی كرده است و قرار است هیاتی از نویسندگان با وی دیدار و وی را توجیه كنند. یكی از این نویسندگان در آستانه‌ی این دیدار افزود: آقای مستور می‌توانند امتیازهای اضافی تجدیدچاپ‌شان را به نویسندگان نیازمند بدهند و در ملاعام این حرف‌ها را نزنند.


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها
    جناب آقای م.مرزندی نامه‌ی شما رسید و اهالی تحریریه از خواندن آن حیرت كرده‌اند؛ متاسفانه تا انتخابات راه درازی مانده است و طنزنویسان این محفل هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند كه نامزد معرفی كنند؛ یقین كنید اگر طنزنویسی پیدا شود كه بتواند بیشتر از برخی نامزدهای فعلی اسباب خنده‌ی ملت شود، در نامزد شدن كوتاهی نخواهد كرد. مرسی.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ازدواج، تشريفات، پايتخت - 4
    آشنايي‌هاي قبل از ازدواج عامل سبک‌شدن
    هزينه‌هاي ازدواج است

    به اعتقاد بسياري از کارشناسان تمايل روز افزون مردم به خصوص ساکنين شهرهاي بزرگ مثل تهران به برگزاري مراسم هاي تجملاتي و بسيار پرهزينه براي ازدواج جوانان بيشتر در ميان اقشاري مشاهده مي شود که نسبت به خود و جايگاه خانوادگي خود شناختي ندارند.
    دکتر مصطفي اقليما، رييس انجمن مددکاري ايران و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه جواني برنا در خصوص علاقه شديد جوانان به برگزاري مراسم ازدواج تجملاتي و تعريف آنها از اين مراسم ها گفت: جوانان ما چون هنوز با تعريف واقعي از حد و توان خانواده خود آشنا نشده اند هنگام ازدواج بيشتر از آن‌چيزي که در حد خود است طلب مي کنند و در انتخاب هايشان سعي مي کنند بدنبال مطلوب هايي باشند که در حد آنها نيست.
    وي با تاکيد بر اينکه وضعيت مالي خانواده ها در حال حاضر به يکي از معيارهاي جوانان براي ازدواج تبديل شده است، خاطر نشان کرد: بسياري از پسراني که امروز مي‌خواهند ازدواج کنند با اين نگاه به خواستگاري مي روند که عروس خانم تک دختر خانواده باشد و پدرش هم از لحاظ مالي وضع مناسبي داشته باشد اما به اين مسئله توجه نمي کنند که خودشان در چه شرايط مالي قرار دارند.
    به گفته رييس انجمن مددکاري ايران چنين جواناني براي رسيدن به منافع بعدي، محبور مي شوند تعهداتي را بپذيرند که از جمله آن مي توان به قول برگزاري عروسي هاي تجملاتي و پر زرق و برق اشاره کرد.
    اقليما آشنايي هاي قبل از ازدواج را يکي از عوامل سبک شدن هزينه هاي ازدواج دانست و خاطر نشان کرد: در ازدواج هايي که دختر وپسر قبل از خواستگاري در محيط کار، دانشگاه و... همديگر را مي بينند و به مرور زمان به هم علاقمند مي شوند کمتر جنجال هاي برگزاري مراسم هاي ازدواج گزاف به ميان آورده مي شود و دو طرف راحت تر مشکلات مالي را قبول مي کنند.
    وي در ادامه خاطر نشان کرد: زماني که پسر و دختر واقعا همديگر را دوست داشته باشند و آشنايي هاي قبل از ازدواج در عميق شدن روابط آنها نقش داشته باشد حاضر مي شوند براي کم شدن هزينه هاي ازدواج حتي در مقابل والدين خود بايستند. به عنوان مثال زماني که دختري واقعا مي خواهد با پسر مورد علاقه اش ازدواج کند هر چقدر هم که پدرش به خواستگار بگويد "بايد عروسي مجللي براي دخترم بگيري و يا بايد فلان سرويس جواهرات را براي او بخري" خود دختر بخاطر آن علاقه اي که به پسر دارد با اين موضوع مخالفت مي کند.
    اقليما با تاکيد بر اينکه دختر و پسري که حد خود را بشناسند در حسرت عروسي مجلل و ولخرجي هاي قبل از ازدواج نيستند، افزود: در حال حاضر جواناني هستند که بزرگترين شادي زندگي شان اين است که توانسته اند يک خانه 30 متري خارج از تهران براي خود خريداري کنند در حالي که گروهي مجلل ترين عروسي ها را در فضاي باز و يا در استخر برگزار کنند و اين سوال مطرح است که چرا برخي مبناي ازدواج را تجلل در آغاز زندگي مي‌دانند.

    اين گزارش ادامه دارد...
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    آيا آمريكا در دست يهود است؟

    سوال:
    سوالم خيلي ساده و روشن است: به چه دليل مي گوييد آمريكا در دست يهود است؟
     

    پاسخ:
    اين سؤال از زمان جنگي كه ميان مسلمانان و اسرائيل در سال‏ 1967 ميلادي رخ داد و آمريكا از يهود حمايت كرد تا به حال در ذهن ملّتها نقش بسته است.
    براي پاسخ دادن به اين سؤال قسمتي از كتاب «يهودي جهاني‏ يگانه مشكله جهان» را مورد بررسی قرار می دهیم :
    حدود 400 سال است (تقريبا از ابتداي ورود كلمبس ) كه يهود وارد آمريكا شده‏اند و از ابتداي ورود خود تا به حال به اندازه‏اي‏ زحمت كشيده و تلاش نموده‏اند كه توانستند اين كشوري كه اكنون‏ بزرگ‏ترين و ثروتمندترين كشورهاي جهان به شمار مي‏آيد را تحت‏ نفوذ خود درآوردند.
    «ستويفيسات» كه حاكم هلند بود طي صدور اعلاميّه‏اي به‏ «نيويورك» از يهود درخواست نمود كه از اين شهر خارج شوند ولي‏ يهودي هاي ساكن اين شهر سهام هاي زيادي در شركتهاي هلندي‏ داشتند ، به همين دليل مديران اين شركت ها از ستويفيسات خواهش‏ كردند از اين امر صرف ‏نظر كند.
    اين حاكم هلندي فقط توانست از قرار گرفتن مغازه ‏هايي كه‏ صاحبان آنها يهودي بودند بر سر چهار راهها و مكانهاي عمومي و پر جمعيّت نيويورك جلوگيري كند . ولي اكنون شهر پر جمعيّت‏ نيويورك، به صورت محلّه‏اي از محلّه‏هاي يهودي درآمده است و به‏ طور كلّي نيويورك بزرگ‏ترين مركز يهود به شمار مي‏رود زيرا هر چه‏ تجارت خانه، كارخانه ، صنعت و زمين و... در نيويورك وجود دارد ، ملك يهود است و آنها تحت هيچ شرايطي به كسي اجازه نمي‏ دهند تجارت كند و يا ثروتي به دست آورد . بنابراين ما آمريكايي ‏ها از ادّعاي خاخام هاي يهودي كه مي‏گويند :
    آمريكا همان ميعادگاهي‏ است كه پيامبران وعده داده‏اند و نيويورك اورشليم آنها است و سلسله جبال راكي همچون كوه هاي صهيون است نبايد تعجّب‏ كنيم .
    در دوره «جورج واشنگتن» يهودي ها حدود چهار هزار نفر بودند و در زمان جنگ استقلال از آمريكا حمايت كردند تا جايي كه به اهالي‏ مستعمرات نيز كمكهاي زيادي نمودند.
    ولي پنجاه سال از اين جنگ و حمايت يهود از آمريكا نگذشته‏ بود كه تعداد آنها از 000'300'3 نفر نيز بيشتر شد ، ولي اكنون تعداد آنها براي هيچ كس مشخص نيست كه اين مطلب يكي از سياستهاي‏ يهود است زيرا سرشماري آمريكا نيز به دست خود آنهاست.
    اگر كسي تعداد فرانسوي ها يا آفريقايي ‏هاي ساكن آمريكا را از دولت بپرسد فورا به او اطلاع مي‏دهند ، تعداد آسيايي ‏ها هم‏ مشخص است ولي آنچه هميشه در مخفي بودن آن كوشش بسياري‏ شده تعداد يهوديان است ، چه بسا دولت آمريكا نيز از تعداد آنها بي ‏اطلاع باشد زيرا پرونده ‏هايي كه در ارتباط با اين موضوع هستند ، هميشه مجهول يا مفقود بوده‏اند .
    معمولا تئاتر و سينماهاي جهان ، كليّه تجارت شكر ، گندم ، تنباكو ، پنبه و فولاد و 50 درصد از تجارت گوشت و بيش از 60 درصد از تجارت كفش و اغلب صنايع ادوات موسيقي و جواهرات و تمام‏ مشروبات الكلي و صندوقهاي وام بين‏الملل را يهود اداره مي‏كند.
    به يقين مي‏توان گفت ملّت آمريكا از تمركز بازارهاي تجارت يهود در كشور خود هيچ ‏گاه رضايت نداشته ، زيرا به شهادت تاريخ هر كشوري كه يهود در آن فعاليّت داشته باشد فساد در آنجا به آخرين‏ حدّ خود مي‏رسد ، در نتيجه ديگر ملّتها نسبت به چنين ملّتي بدبين‏ خواهند شد . نمونه آشكار اين مطلب كشورهايي مانند اسپانيا ، آلمان‏ و انگلستان مي‏باشند .
    بسيار اتّفاق مي‏افتد كه مي‏شنويم انگلستان مرتكب فلان عمل‏ شده است يا آلمان چنين نموده است ولي در حقيقت يهود آن را انجام داده است و هيچ ارتباطي با دولت انگلستان و آلمان ندارد.
    اكنون آمريكا گرفتار چنين درد هايي است يعني هر كاري كه يهود انجام مي‏دهد به نام ملّت آمريكا تمام مي ‏شود در صورتي كه ملّت‏ آمريكا از آن بي‏ خبر است .
    مطلب ديگر اينكه اكنون ملّت آمريكا فقط با عينك هايي كه يهود بر چشم آنها نهاده است، به دنيا مي ‏نگرند و اين بدبختي ديگري است‏ كه آمريكايي ‏ها به آن مبتلا شده‏اند .
    يهوديها در هر گوشه و كناري نفوذ كرده‏اند ، به حدّي كه هر چه‏ كليسا در آمريكا وجود دارد زير نظر آنها مشغول فعاليّت است در حقيقت تريبو نهاي كليسا وسيله‏اي از وسايل تبليغات يهود مي‏باشد . به نظر من اگر كشيشها و كاردينالها در حرفها و گفته‏هاي خود دقّت‏ بيشتري نمايند متوجّه اين مسأله مي‏شوند كه هفتاد درصد سخنان‏ آنان ريشه گرفته از انديشه‏هاي يهود است !!! ( می توانید گوش دهید که چه می گویند )
    برنامه‏هاي اقتصادي آمريكا نيز فقط توسط يهود اجرا مي‏شود چه‏ بسا افكار عمومي مردم و سرمقاله‏هاي روزنامه‏هاي آمريكا از افكار انديشمندان و سياستمداران يهود هم يهودي ‏تر است. در دنيا مكاني مهم ‏تر از كنيسه‏هاي آمريكا براي تزريق انديشه‏هاي‏ يهود در ذهن مردم وجود ندارد ، وقتي مشاهده مي‏شود كه يهود به قلب كليسا ها دست يافته‏اند ، آيا ممكن است در دانشگاهها نفوذ نكرده باشند؟
    آري ! اكنون دانشگاههاي آمريكا از نفوذ فكر ، نظر و عقيده يهود در دانشجويان و كليّه پرسنل دانشگاهها رنج مي‏برند !

    در آمريكا دو سازمان يهودي وجود دارد :
    الف: كهيلا نيويورك
    ب: كابينه يهودي آمريكا
    اكنون «كهيلا» به صورت يك حكومت مستقلي در آمريكا مشغول‏ فعاليّت است ، به صورتي كه تمام قراردادهاي اين سازمان (قانون) حساب مي‏شود و چه بسا اين سازمان يكي از پرقدرت‏ ترين‏ اتحاديّه‏هاي يهودي در آمريكا باشد.
    يكي از دلايل مهاجرت روز افزون يهودي ها به نيويورك ، وجود همين سازمان است ، زيرا اين سازمان براي يهود حكم رم را دارد نسبت به مسيحيان يا حكم مكّه نسبت به مسلمانان!
    وجود اين سازمان در آمريكا دليل بسيار محكمي است در مقابل‏ كساني كه مي‏گويند : «يهود يك عنصر منقسم برخود و متنافري را تشكيل مي‏دهد» زير در اين سازمان امپرياليستها ، توده‏اي ها و خاخام هاي يهودي برادرانه دور ميزي نشسته و زير پرچم «يهوذا» براي هدفهاي شوم خود برنامه‏ ريزي مي‏كنند.
    هر فرد يهودي كه در آمريكا سكونت دارد دست كم در يك‏ سازمان مخفي ثبت‏نام كرده است .
    در حال حاضر كهيلا تغيير نام داده و خود را با نام «كنفرانس يهودي جهاني» معرفي كرده است ، اين سازمان تقريبا تمام آرمانهاي خود را به تحقّق رسانده است .
    هزاران سازمان مخفي زير نظر كهيلا مشغول فعاليّت هستند . و امّا اكنون سؤالي دارم از يهوديهايي كه سعي داشتند هميشه‏ خود را وطن‏ پرست معرفي كنند كه : هدف از تشكيل اين سازمانها چيست ؟ اين سازمانها در برابر چه‏ كسي مشغول فعاليّت هستند ؟ چرا اين سازمان ها تلاش مي‏كنند نيويورك را جدا سازند ؟ در صورتي كه اگر يهوديها را وطن‏پرست‏ فرض نماييم هيچ نيازي به چنين سازمان هايي نخواهند داشت !
    كهيلا درس عبرتي است براي جهانيان تا از سرعت نفوذ يهود با خبر شوند و صورت جهاني ، كه به فرمان يهود حكم مي‏كند را در نظر بياورد .
    حزب جمهوري آمريكا يكي از حمايت كنندگان هميشگي يهود بوده ، به همين دليل اين حزب دائما در انتخابات پيروز مي‏شود كه‏ در حقيقت اين حزب را نيز سازمان كهيلا اداره مي‏كند . ( البته الان هم که دموکرات ها جلو هستند وضعیت فرقی نمی کند . هر که نداند ، ما که می دانیم که ؟ ... )
    تعيين رئيس جمهوري آمريكا فقط به دستور يهود امكان ‏پذير است ولي ملّت آمريكا بر اين گمان است كه خود آنها رئيس‏ جمهوري كشورشان را تعيين مي‏كنند ، اگر رئيس جمهوري پس از انتخابات با يهودي ها رفتار خوب و مناسبي نداشته باشد به اندازه‏اي‏ در مورد او دزدي كشف خواهد شد ! كه خواه ناخواه تسليم شده و از صحنه سياست بيرون خواهد رفت.
    در حال حاضر يهود با سياست قديمي خود مشغول فعاليت‏ است ، سياستي كه مي‏گويد : «نبايد يهودي پيش قدم شود بلكه بايد غير يهود را صورت قرار داده و يهودي پشت صحنه فقط به اداره‏ اوضاع بپردازد » چنين روشي به آنها كمك مي‏كند كه بهتر و سريع ‏تر بتوانند به هدف هاي خود برسند زيرا اگر يهودي در رأس امور باشد و آشكارا به اهداف يهود كمك نمايد ، هم آن يهودي مورد اتّهام مردم‏ قرار مي‏گيرد و هم يهود را مورد نفرت خود قرار مي‏دهد ، در صورتي‏ كه با فعاليّت مخفيانه و پشت پرده هيچ ‏گاه يهود مورد اتّهام قرار نمي‏گيرد ، از انتقاد سالم مي ‏ماند و به خواسته‏هاي خود نيز خواهد رسيد .

    سازمان ديگري هم در آمريكا فعاليت مي‏كند به نام‏ «سازمان تاماني» .
    البته اين سازمان به ظاهر از صحنه‏هاي سياسي‏ خارج شده ولي در حقيقت ضعيف ‏تر كه نشده است بلكه نفوذ و توان بيشتري نيز كسب كرده است.
    قابل توجّه است كه سرمايه اين سازمان از تجارت جنس ظريف‏ (زنان و دختران) و مواد مخدر تأمين مي‏شود!
    چند سال قبل دولت آمريكا تحقيقاتي در اين زمينه به عمل آورد و مردم بدترين نوع جنايت يعني تجارت جنس ظريف را با چشمان‏ خود مشاهده كردند و رسوايي اين عمل زشت ، به اندازه‏اي شدت‏ گرفت كه بسياري از بازرگانان بشر دوست يهودي ، مجبور به تغيير نام‏ و نام خانوادگي خود شدند ! و اكنون بيشتر فاميل هاي يهودي در نيويورك نامهاي مستعار دارند...
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    ۴۲ سال بعد در چنین روزی

    حدود صد سال پیش ژول ورن، نویسنده کتب علمی تخیلی، آنچه را که در نوشته‌هایش جای می‌داد فقط در رویاها می‌گنجید.
    کشتی زیردریایی، بالن، سفر به اعماق زمین، سفینه‌های فضایی و دریایی تنها قدرت تخیل این نویسنده را نشان می‌داد اما همان طور که می‌دانیم بسیاری از این رویاها به سرعت به حقیقت پیوست و تصاویر خیالی کتاب‌های ژول ورن امروزه به جزولاینفک زندگی بشر تبدیل شده است. پس آنچه را که درباره سال ۲۰۵۰ خواهید خواند، شاید در حال حاضر کمی غیرواقعی جلوه کند اما شاید در۴۲ سال آینده همه تخیلات و رویاهای انسان به تحقق بپیوندند.


    ● همدم با روبات‌ها
    کارشناسان و محققان هوش مصنوعی معتقدند تا ۵۰ سال آینده روبات‌هایی به بازار خواهد آمد که به عنوان همدم می‌توان او را انتخاب کرد. در واقع روبات‌ها به دستگاه‌هایی بسیار مشابه انسان‌های امروزی تبدیل خواهند شد که احساس هم دارند و می‌توانند با حرکات خود انسان‌ها را عاشق خود کنند. دیوید لوی یک محقق انگلیسی هوش مصنوعی که استاد بین‌المللی شطرنج نیز هست، اظهار می‌دارد که روبات‌ها کار خود را در کارخانجات خودروسازی آغاز کردند اما در آینده قرار است ارتباط بیش‌تری با انسان داشته باشند و رابطه‌ای احساسی را در پیش بگیرند.
    روبات‌های آینده می‌توانند شوخ‌طبع، جدی یا عبوس باشند و هر فرد طبق علاقه خود، روبات‌ همدمش را انتخاب می‌کند. کم‌کم روبات‌ها به اعضای خانواده تبدیل می‌شوند، در مشورت‌ها شرکت می‌کنند و نظر می‌دهند، در گپ‌های دوستانه ابراز احساسات می‌کنند و می‌توانند یک همدم خوب برای انسان‌ها باشند.


    ● بدن مجازی
    تا سال ۲۰۵۰ علوم پزشکی به دلیل نقشه‌برداری از اعضای بدن هر انسان به صورت شخصی درخواهد آمد‌؛ یعنی علم پزشکی برای هر فرد تصمیم می‌گیرد و دارو می‌سازد و هر یک از انسان‌ها صاحب یک «من برتر مجازی» خواهند شد که وزن، رژیم غذایی و پارامترهای سلامتی دیگر را کنترل خواهد کرد. همچنین علم پزشکی روی ژن‌های خاص و بیماری‌های آینده متمرکز می‌شود و هر فرد یک نقشه ژنتیکی خواهد داشت و طبق آن درمان خواهد شد.
    همچنین براساس تغییرات پزشکی، پیش‌بینی می‌شود که پوکی استخوان که یک بیماری رایج امروزی است، کاهش خواهد یافت و هیچ کس از استخوان درد و کمردرد رنج نخواهد کشید.از این رو در دهه‌های بعدی پیر شدن جمعیت جهان بروز خواهد کرد.


    ● نیویورک بی‌ نیویورک
    به علت گرم شدن بیش از حد زمین و طوفان‌های شدید، مردم نیویورک باید این شهر را به فراموشی بسپارند، پیش‌بینی‌های رایانه‌ای از زیر آب رفتن این شبه جزیره بزرگ در آینده خبر می‌دهد.
    زیرا با شکسته شدن یکی از بزرگ‌ترین توده‌های یخی جزیره‌ای در آرکتیک کانادا بر اثر گرم شدن سطح زمین، بسیاری از شهرهای جهان به ویژه نیویورک زیرآب خواهد رفت. به گفته کارشناسان سطح آب اطراف نیویورک تا سال ۲۰۵۰ تا ۵۰ متر بالا خواهد آمد. لذا در چند دهه آینده شهر نیویورک بر اثر آب شدن یخ‌های مناطق اطراف به ویژه قطب شمال ناپدید خواهد شد.


    ● هوای پاک
    حال با نگاهی خوش‌بینانه به آینده می‌نگریم. باید بگوییم که به علت تاثیر گازهای گلخانه‌ای که ناشی از سوزاندن سوخت فسیلی است، بشر از انرژی فوزیونی استفاده خواهد کرد که بهتر و ارزان‌تر خواهد بود. اتومبیل‌ها از سوخت‌های غیر آلاینده هیدروژنی که از راکتورهای هسته‌ای به دست می‌آید، استفاده خواهند کرد. لذا آلودگی هوا تا سال ۲۰۵۰ از بین خواهد رفت.برای سفر به ناشناخته‌ها، بشر وسیله‌های نقلیه راحتی را به کره ماه و دیگر سیاره‌ها خواهد ساخت. حتی عده‌ای در کره ماه سکنی می‌گزینند. همچنین روبات‌ها در خدمت انسان‌ها هستند.
    خانم‌های خانه‌دار با استخدام یک روبات می‌توانند به راحتی بنشینند و تمام روز را تلویزیون تماشا کنند و خیالشان از بابت غذا و کارهای خانه راحت باشد.حتی قرار است مدرسه‌ها دیگر تشکیل نشود و دانش‌آموزان پای رایانه بنشینند و درس فرا بگیرند و درس جواب دهند. بدون آنکه مجبور باشند صبح خیلی زود از خواب بیدار و راهی مدرسه شوند و مورد بازخواست مسوولان مدرسه قرار گیرند.


    ● آخر نفت
    حال با دیدی خلاف بر خوشبینی به آینده می‌نگریم: تولید جهانی نفت به اوج خود می‌رسد و همه سوخت فسیلی به پایان خواهد رسید و مردم تا زمانی که انرژی دیگری را جایگزین نفت و گاز کنند، مدتی طول خواهد کشید و به مشکلات زیادی برخورد خواهند کرد.
    اکولوژی رو به نابودی می‌رود، بالا آمدن آب دریاها، باعث می‌شود اکثر شهرهای قاره اروپا در آب فرو برود همچنین شهرهای ساحل جنوب و جنوب شرق آسیا، به علت نبود سوخت‌های فسیلی و گران شدن اتومبیل‌ها با سوخت هیدروژنی، مسافرت و حمل و نقل کالا محدود می‌شود و انسان‌ها مجبورند یا از دوچرخه استفاده کنند یا با پای پیاده راهی شوند.کمبود آب در جهان به یک معضل تبدیل خواهد شد و برای به دست آوردن آب که یک نوشیدنی حیاتی برای انسان‌هاست، کشورها با هم می‌جنگند تا آب بیش‌تری به دست آورند!
    حال نمی‌دانیم در پایان این مقال اشاره داشته باشیم که، زندگی در سال ۲۰۵۰ مناسب است یا نامناسب، آیا روی خوشش را به بشر نشان می‌دهد و یا روی بدش را...
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان