1035

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1035 :: چهارشنبه 13 آذر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

پرینتر داخل دوربین عکاسی شما

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1034) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاويري از افتتاحیه هتل آتلانتیس دبی
  • اینفوگرافی 3 سال بی بند و باری
  • ويديو: دنياي جاسوسي
  • نمايشگاه اتومبيل پاريس (2008)
  • معرفي و دانلود فيلم : پيشخدمت‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : نوسترآداموس
  • دانلود انيميشن : The Land Before Time: Friends Forever
  • آلبوم جدید و زیبای عماد با نام شب
  • آهنگ زيباي هر شب من و دل باصداي عليرضا افتخاري
  • Total Video Converter v3.14 مبدلی همه فن حریف و خوش دست برای تبدیل صوت و تصویر!
  • تبدیل اس ام های فینگیلیش به فارسی و بالعکس برای گوشی های سری ۶۰
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Shark Attack
  • فرشته بیکار
  • آری؛ اینجا غزه است
  • آدا لاولیس، نخستین برنامه‌نویس‌ کامپیوتر تاریخ
  • روزهاي پرمشغله احمدي‌نژاد با مردم
  • آرزوی کافی برای تو مي کنم
  • اسب تروا در اينترنت
  • بازخواني پرونده 40ساله فرودگاه امام
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • ویلچیری با دو گوش شنوا
  • انديشه بودا
  • كیك شكلاتی
  • رابطه روحانيت با مردم رابطه تكليف‌آور است؟!
  • نشست بزرگان در بهارستان
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاويري از افتتاحیه هتل آتلانتیس دبی
اینفوگرافی 3 سال بی بند و باری
50 مجسمه عجيب
دکوراسیون داخلی
نمايشگاه اتومبيل پاريس (2008)
متن کامل کتاب رستگاران
نسخه
pdf
شعرساز آنلاين
کلمه اي را وارد کنيد تا شعري براي آن ساخته شود!
"خداحافظ" به 450 زبان دنيا
ويديو: دنياي جاسوسي
سایت ویکی‌پدیا مخصوص مدارس راه‌اندازی شد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

داروهايي كه بلاي جان جوانان مي‌شوند!

ناامني مرزهاي شرقي كشور و دست‌هاي پيدا و پنهان قدرت‌هاي غربي در به تباهي كشاندن كشورهاي جهان سومي با مخدرهاي جديد و داروهاي هورموني، موضوعي است كه هر روز بيشتر از ديروز در ايران و دورترين نقاط كشور نمود پيدا مي‌كند.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين داروها كه هر روز با قالب و ظاهري جديد، بلاي خانمانسوز زندگي و فعاليت جوانان ايراني مي‌شوند، در ماه‌‌هاي اخير، روند نگران‌كننده و صعودي واردات و توزيع در شهرهاي گوناگون كشور را پشت سر مي‌گذارد؛ به گونه‌اي كه خبر توليد مخدرهاي جديد و داروهاي موسوم به هورموني كه در برخي موارد اثري هم‌اندازه مخدرهاي جديد دارند، اين روزها به يكي از داغ‌ترين سوژه‌ها‌تبديل شده است.
بنا بر اين گزارش، چندي پيش محموله بزرگي در حوالي يكي از شهرهاي مركزي كشور ضبط و توقيف و اقلام خطرناك زير در آن كشف و توقيف مي‌شود.
هفتاد هزار آمپول در دو نوع «ارجيكو» و «جيسرانجكشن»، تعداد بسياري قرص شامل 156 كيلوگرم قرص‌هايي با مارك Cearle و چند ميليون قرص proviron مقادير بسياري از ديگر قرص‌ها و داروهاي جديد و ناشناخته كه به صورت مخفيانه‌اي جاسازي شده بود.
گفتني است، هدف اصلي اين محموله، توزيع مواد نامبرده در شهرهاي مركزي كشور به ويژه تهران بود كه به موقع از چنين اقدامات سوداگرانه‌اي جلوگيري شد.
در همين زمينه، يك منبع آگاه درباره استفاده جوانان از داروهاي هورموني جديد به ويژه در برخي رشته‌هاي ورزشي هشدار داد و از اثرات بسيار نگران‌كننده آن در بروز بيماري‌هاي استخواني و عصبي ابراز نگراني كرد.
اين در حالي است كه بنا بر بررسي‌هاي به عمل آمده در بسياري موارد حمل و توزيع مواد مخدر جديد و داروهاي هورموني روز، توسط عوامل و افراد واحدي صورت گرفته و منبع انتشار و توزيع آنها يكي است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

پيشخدمت‎‎‏
Waitress

نويسنده و کارگردان: آدرين شلي. موسيقي: اندرو هولاندر. مدير فيلمبرداري: متيو ايروينگ. تدوين: آنت ديوي. طراح ‏صحنه: رمزي ايوري. بازيگران: کري راسل[جنا]، ناتان فيلون[دکتر پوماتر]، چريل هينز[بکي]، آدرين شلي[داون]، لو ‏تمپل[کال]، ادي جميسون[اوگي]، جرمي سيستو[ارل]، اندي گريفيث[جو]. 108 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. برنده ‏جايزه بهترين گروه بازيگري و نامزد جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل زن.ادرين شلي از مراسم ‏Chlotrudis، نامزد ‏جايزه انسانيت، نامزد جايزه بهترين فيلمنامه از مراسم روحيه مستقل، برنده جايزه تماشاگران و بهترين بازيگر ‏مرد/ناتان فيلون از جشنواره نيوپورت بيچ، برنده جايزه بهترين فيلم داستاني از جشنواره ساراسوتا، برنده جايزه وايات ‏از مراسم انجمن منتقدان ساوت وسترن. ‏
جنا در يک کافه به کار پيشخدمتي و پختن شيريني اشتغال دارد. او از زندگي با ارل راضي نيست و زماني که مي فهمد ‏حامله شده، اين نارضايتي بيشتر اوج مي گيرد. او خواهان حفظ کودک است، اما قادر به ادامه زندگي با ارل نيست. ‏چون رفتار ارل روز به روز خشن تر و عاري از ظرافت مي شود. جنا براي کنترل دوران بارداري خود به سراغ دکتر ‏هميشگي خود مي رود، اما در آنجا با مرد جوان و خوش سيمايي که خود را دکتر پوماتر مي نامند، روبرو مي شود. ‏پذيرش يک دکتر مرد ابتدا اندکي سخت است، اما خيلي زود به وي عادت کرده و هر دو نفر شيفته هم مي شوند. اما ‏مشکل ديگري نيز وجود دارد و آن متاهل بودن دکتر پوماتر نيز هست. اين عشق ناممکن به زودي دامنه دار شده و با ‏بزرگ تر شدن شکم جنا آن دو نزديک تر مي شوند. چون پوماتر بر خلاف ارل رفتاري بسيار صميمي و محبت آميز با ‏جنا دارد. سرانجام روز زايمان فرا مي رسد. جنا کودکش را به دنيا مي آورد و اين واقعه به او قدرت مي دهد تا ارل و ‏دکتر پوماتر را ترک کرده و به سراغ زندگي و شغل محبوبش برود...‏

چرا بايد ديد؟
تلخ است سخن گفتن از آخرين ساخته فيلمساز مستعدي که مدتي پيش به قتل رسيد. آدرين شلي متولد 1966 که در پي ‏سرقت از آپارتمانش در اول نوامبر 2006 کشته شد. بازيگر، نويسنده و کارگرداني است که کامل ترين اثرش بعد از ‏مرگ وي اکران شد. آدرين تباري روس و يهودي داشت. نام اصلي اش آدرين لوين و زاده کوئينز نيويورک بود. از 10 ‏سالگي وارد دنياي نمايش شد و خيلي زود توانست جايي براي خود دست و پا کند. بعدها در دانشگاه بوستون به تحصيل ‏در رشته تهيه کنندگي پرداخت، اما آن را نيمه کاره رها کرد. با بازي در نقش هاي کوچک در فيلم هاي هال ‏هارتلي[حقيقت باورنکردني و اعتماد] شروع به بازيگري نمود. در فيلم ها و سريال هاي متعددي بازي کرد و از 1994 ‏با ساختن فيلم کوتاه اسطوره محلي کارگرداني و نويسندگي را نيز آغاز نمود. اولين فيلم بلندش را با نام ‏Sudden ‎Manhattan‏ در 1997 ساخت. يک کمدي که خود نقش اصلي آن را ايفا مي کرد. فيلم با موفقيت نسبي روبرو شد، اما ‏من ترا آنجا خواهم برد در 1999 اولين جوايز را نصيب او کرد. اين فيلم نيز يک کمدي عاشقانه بود و با وجود توفيق ‏در اين رشته ميان اين فيلم و سومين و آخرين فيلمش فاصله زماني 8 ساله اي پديد آمد. ‏
پيشخدمت فيلمي کاملاً زنانه است. به معناي خوب آن البته، که توسط يک زن ساخته شده و حول محور روابط ناموفق ‏زناشويي مي چرخد. جنا از زندگي خود با ارل خسته شده، رفتار ارل را تحمل مي کند و اتفاق هايي بزرگ و کوچک ‏سبب مي شود تا شهامت لازم را براي ترک او به دست آورد. در واقع تولد کودک، زايش دوباره جنا نيز هست. او با به ‏دست آوردن حس و قدرت مادري به روياي خود نيز-راه انداختن کسب و کاري براي خود بر اساس توانايي کم نظيرش ‏در پختن شيريني-جامه عمل مي پوشاند. البته در پايان به هر دو مرد زندگيش نه مي گويد و در آخرين پلان هاي فيلم او ‏را مي بينيد که دست در دست دختر کوچکش شاد و سرخوش در جاده اي دور مي شوند[يعني تاييد ضمني نوعي زندگي ‏بدون مردها که اين روزها در حال رواج يافتن است و خانم ها بچه دار شدن بدون زندگي در کنار پدر بچه را ترجيح مي ‏دهند!]. ‏
جدا از ديدگاه افراطي پاياني فيلم، تماشاي ديدن اين کمدي عاشقانه را درباره زندگي آدم هاي طبقه متوسط آمريکايي- که ‏از روياپردازي خاص آن نيز عاري نيست- در قالب بلوغ روحي يک زن را توصيه مي کنم. يک مثل آب براي شکلات ‏آمريکايي در ستايش لذت پختن شيريني و آشپزخانه به عنوان مکاني رهايي بخش!‏
ژانر: کمدي، درام، عاشقانه. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/131219038/dmd-waitress.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/131228364/dmd-waitress.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/131236839/dmd-waitress.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/131244845/dmd-waitress.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/132689055/dmd-waitress.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/132699263/dmd-waitress.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/132709206/dmd-waitress.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/132677386/dmd-waitress.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

نوسترآداموس
Nostradamus

مستند نوسترآداموس

"Nostradamus, time traveler, vision seeker, prophet, he was a bit of everything..."
Nostradamus "He knew more than we'll ever know". The tittle says it all.
One of the most fascinating mans in the history covered with deep mystery.
How did he knew? Who told him? Why?
There are many unanswered questions and the answers are not always very easy to find...


لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Land Before Time: Friends Forever


 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

شب
باصداي عماد

آلبوم جدید و زیبای عماد با نام شب با 3 کیفیت

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي هر شب من و دل
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Total Video Converter v3.14
مبدلی همه فن حریف و خوش دست برای تبدیل صوت و تصویر!


تبدیل فایل های صوتی و تصویری به مقاصد مختلفی مانند کم شدن حجم، قابل نمایش بودن در دستگاه های مختلف و … انجام می گیرد و کاربران از نرم افزارهای مختلفی برای این کار یعنی تبدیل فایل های خود استفاده می کنند و همیشه یکی از مشکلات این بوده که اکثر نرم افزارها با وجود قدرت و کیفیت از همه ی فرمت ها پشتیبانی نمی کنند و ممکن است افراد برای تبدیل فایل ها متوسل به چند نرم افزار شوند و این برای اکثر کاربران ناخوشایند است.
همچنین سر و کله زدن با تنظیمات پیچیده برخی نرم افزارها برای بسیاری از کاربران خسته کننده است و تنظیمات کلی برای بیشتر مقاصد کافی است.
 Total Video Converter ابزاری خوب و کارآمد و راه حلی برای اجرا و تبدیل بسیاری از فرمت های صوتی و تصویری است. این مبدل از یک موتور تبدیل مدیای قدرتمند داخلی برخوردار است که شما را قادر می سازد با سرعتی بسیار زیاد فایل ها را تبدیل کنید.
وقتی نرم افزار را نصب می کنید یک پلیر هم همراه آن نصب می شود که از بسیاری از فرمت های رایج پشتیبانی می کند.
 کار با این نرم افزار بسیار ساده است و گزینه های فراوان و پیش فرضی که در اختیار شماست کار را بسیار آسان می کند. برای مثال، برای تبدیل یک ویدیو با فرمت wmv به ۳gp به منظور استفاده و نمایش در موبایل کافی است روی دکمه New Task یک بار کلیک کنید حالا گزینه اول یعنی Import Files را انتخاب کرده و فایل مورد نظر را وارد برنامه می کنید. حالا پنجره برای شما نمایش داده می شود که گزینه های فراوانی دارد. (این پنجره برای کاربرانی که با تنظیمات فایل ها آشنایی ندارد بسیار مفید است و به راحتی می تواند آن ها را به نتیجه مطلوب برساند.) همانطور که گفته شد برای مثال خواستیم فایل را به فرمت ۳gp و قابل نمایش در موبایل تبدیل کنید. اما گوشی های مختلف برای بهترین وضوح و کیفیت تنظیمات خاص خود را دارند. این پنجره برای گوشی های نوکیا و سونی اریکسون دو گزینه در اختیار ما قرا می دهد که با کلیک روی آن ها مدل های مختلف گوشی نمایش داده می شود و شما بسته به نیاز خود آن ها را انتخاب می کنید. برای فرمت های دیگر مثل MP4 هم این قابلیت وجود دارد.
 هنگام تبدیل یک فایل گزینه ای به نام Background Converting وجود دارد که اگر آن را انتخاب کنبد می توانید سرعت تبدیل را کاهش دهید تا بتوانبد نرم افزارهای دیگر را با سرعت بیشتری اجرا کنید.(این توضیحات برای آشنایی بیشتر با قابلبت های برنامه ارائه شد و در صورت نصب برنامه کاملاً برای کاربر بدیهی است!)
در آخرین نسخه این نرم افزار قابلیت هایی اضافه و مشکلاتی حل شده است:
- اضافه شدن ابزار Total Flv Sniffer برای دانلود فایل های flv
- بکارگیری متد و روشی جدید برای هماهنگ کردن صوت و تصویر
- حل شدن مشکل نداشتن صدا هنگام rip کردن DVD ها در برخی شرایط
- سازگار شدن کامل با فرمت های RM و RMVB
- و حل چند مشکل دیگر
از قابلیت های دیگر و جدید این نرم افزار
- ایجاد اسلایدشو از عکس ها با بیش از ۳۰۰ افکت و جلوه مختلف و تبدیل آن به فرمت های گوناگون برای استفاده در دستگاه های مختلف
- وارد کردن و قرار دادن زیرنویس فیلم ها با فرمت هایی نظیر .srt . sub .ssa .ass .smi .psb .tex .idx
- وارد کردن پلاگین های صوتی نرم افزار Winamp
- پشتیبانی از فرمت های ASF و WMV(برای ZUNE وXBOX360) و فایل های صوتی و تصویری با فرمت WMA
- اضافه شدن تنظیمات خروجی برای گوشی های سونی اریکسون
قابلیت های اصلی Total Video Converter:
- تبدیل انواع فایل های صوتی تصویری(mp4, 3gp, xvid, divx mpeg4 avi, amr audio) قابل استفاده در دستگاه های پخش همراه مثل تلفن همراه، PDA، PSPو iPod
- ایجاد اسلاید شو از عکس ها با بیش از ۳۰۰ افکت زیبا و جذاب و تبدیل آن ها به فرمت های مختلف برای نمایش در وسایل مختلف
- بیشترین سازگاری و مطابقت با فایل های صوتی و تصویری با فرمت RM و RMVB
- تبدیل فرمت های مختلف به فرمت MPEG سازگار با استاندارد DVD/SVCD/VCD
- رایت ویدیوهای تبدیل شده به صورت DVD/SVCD/VCD
- Rip کردن DVD ها به انواع فرمت های ویدیویی
- جدا کردن صدا از فرمت های مختلف ویدیویی و تبدیل آن ها به فرمت های صوتی مختلف(mp3, ac3, ogg, wav, aac)
- Rip کردن CDهای Audio به انواع فرمت های صوتی
- پشتیبانی از فرمان های خطی(command line)
- به هم چسباندن چندین فایل صوتی و یا ویدیویی

براي مشاهده ليست فرمت های ویدیویی و صوتي که این نرم افزار می تواند از آن ها عملیات تبدیل را انجام دهد روي اين لينک کليک کند
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تبدیل اس ام های فینگیلیش به فارسی
و بالعکس برای گوشی های سری ۶۰

Fi 2 Fa نام نرم افزاری است که شما توسط آن می توانید تمامی اس ام اس های موجود در گوشی خود را از حالت فینگلیش ( به عنوان مثال : salam ) به حالت فارسی ( سلام ) و بالعکس یعنی از فارسی به فینگلیش تبدیل کنید . جالب است این طور نیست ؟؟؟؟؟؟؟ با گران شدن نرخ اس ام اس های فینگلیش وجود این نرم افزار واقعا احساس می شد که این کار توسط سازنده نرم افزار جناب آقای علی واثقی انجام شد و این نرم افزار ساخته شد .
با گران شدن نرخ اس ام اس های انگلیسی عده ای به علت اینکه همچنان به نوشتن اس ام اس فینگلیش عادت داشتند و نوشتن یک کلمه اس ام اس فارسی برایشان سخت بود و همچنین به علت تسلط به حروف انگلیسی و اس ام اس فینگلیش حاضر هستند تا گرانی اس ام اس فینگلیش را به جان بخرند اما اس ام اس فارسی را ننویسند زیرا همان طور که خودتان می دانید تایپ اس ام اس فینگلیش خیلی سریعتر و راحت تر از تایپ اس ام اس فارسی است . اما نگران نباشید نرم افزار Fi 2 Fa برای حل مشکل شما ساخته شده است . شما می توانید در گوشی خود به راحتی و همانند قبل به سرعت اس ام اس فینگلیش خود را بنویسید و این اس ام اس تایپ شده را به نرم افزار Fi 2 Fa بدهید تا Fi 2 Fa متن اس ام اس فینگلیش شما را خیلی سریع و راحت به اس ام اس فارسی تبدیل کند . فکر نمی کنیم با این توضیحات با کاربرد این نرم افزار آشنا نشده باشید پس پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید و از آن لذت ببرید .

راهنمای نصب: در فایل دانلود ۵ نرم افزار گذاشته شده است که شما باید آن ها را حتما به همان ترتیب شماره گذاری شده نصب کنبد وگرنه در اجرای این نرم افزار با مشکل مواجه خواهید شد . همچنین تمام ۵ فایل را در حافظه داخلی گوشی خود نصب کنید . نگران نباشید این ۵ فایل اصلا فضایی از گوشی شما را نمی گیرد . پس از دانلود فایل آن را از حالت فشرده خارج کنید و تمام این ۵ فایل را در یک پوشه قرار دهید و این پوشه را توسط کابل یا رم ریدر به گوشی خود انتقال دهید . سپس از فایل شماره ۱ شروع به نصب کنید تا به فایل شماره۵ برسید .


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Shark Attack

بازی Shark Attack محصول شرکت Arcade است. این بازی با داشتن سبکی ساده، محیطی جذاب و شاد و گرافیک سه بعدی و زیبا باعث شده کاربران را هنگام بازی به خود جذب نماید. گرچه این بازی ساده و کودکانه به نظر می رسد و خشونتی در آن وجود ندارد اما با کمی پیشرفت متوجه خواهید شد به راحتی فریب خورده و از دشمن ضربه می خورید. شما در این بازی مانند یک غواص در ته اقیانوس به شنا و پیدا کردن راه از جزیره ای به جزیره دیگر در سفر هستید تا به جزیره اصلی برسید اما بر سر راه آبزیان خطرناک و از همه مهمتر کوسه های درنده مانع می شوند و جلوی شما را برای رسیدن به هدف می گیرند.ازی Shark Attack محصول شرکت Arcade است. این بازی با داشتن سبکی ساده، محیطی جذاب و شاد و گرافیک سه بعدی و زیبا باعث شده کاربران را هنگام بازی به خود جذب نماید. گرچه این بازی ساده و کودکانه به نظر می رسد و خشونتی در آن وجود ندارد اما با کمی پیشرفت متوجه خواهید شد به راحتی فریب خورده و از دشمن ضربه می خورید. شما در این بازی مانند یک غواص در ته اقیانوس به شنا و پیدا کردن راه از جزیره ای به جزیره دیگر در سفر هستید تا به جزیره اصلی برسید اما بر سر راه آبزیان خطرناک و از همه مهمتر کوسه های درنده مانع می شوند و جلوی شما را برای رسیدن به هدف می گیرند.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 10 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:

ان لكل شیءٍ قفلاً و قفل الایمان الرفق

هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا كردن و نرمی است

(جهاد النفس، ح271)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که طول تقريبي رود نيل که بزرگترين رود جهان است در.
    حدود 6600 کليومتر است.
  • آيا ميدانستي که طولانترين رود ايران رود کرخه است که از ارتفاعات الوند در همدان سرچشمه ميگيرد.
  • آيا ميدانستي که سلسه هخامنشي بين سالهاى 558 تا 330 قبل از ميلاد بر ايران حاکم بودند.
  • آيا ميدانستي که آمريکا ساليانه چهارصد و پنجاه ميليارد دلار صرف تجهيزات نظامي ميکند که اگر فقط پنجاه ميلياردش را صرف گرسنگان جهان ميکرد ، ديگرى گرسنه ايي در جهان نبود.
  • آيا ميدانستي که در سال 1921 بچه ايي در انگلستان بدنيا آمد که بجاى پنج انگشت چهارده انگشت و پانزده انگشت پا داشت.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

دستای گرم تو
اگه مي دونستي دستاي سرد من چقدر به گرمي دستات نيازمنده... اينقدر دست تو دماغت نمي کردي!


عاقل ترین آدم
اگر ازمن بپرسند بهترين، زيباترين، شجاع ترين، محبوب ترين و عاقل ترين دوستی که داری کيه؟ انگشتمو به طرف تو دراز مي کنم و مي گم: اين نمي تونه باشه!


چیکار کنم
دلم از دوريت پاره پاره شد دوختمش حالا تنگ شده . چيكار كنم ؟


ثبت نام حج تمتع
نام نویسی جهت اعزام فوری به حج تمتع امسال شروع شده است. جهت اقدام به دفتر تهیه و ارسال چارپایان جهت ذبح در عید قربان مراجعه فرمایید.


تو هم خوشگلی هم باهوش
تو هم خوشگلی، هم باهوشی، هم زرنگی.. .آدمهایی خیلی بهتراز من گیرت میاد!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

عشق يعني ...

عشق يعني انتظار و انتظار
عشق يعني هر چه بيني عکس يار

عشق يعني شب نخفتن تا سحر
عشق يعني سجده ها با چشم تر

عشق يعني ديده بر در دوختن
عشق يعني از فراقش سوختن

عشق يعني سر به در آويختن
عشق يعني اشک حسرت ريختن

عشق يعني لحظه هاي ناب ناب
عشق يعني لحظه هاي التهاب

عشق يعني بنده فرمان شدن
عشق يعني تا ابد رسوا شدن

عشق يعني گم شدن در کوي دوست
عشق يعني هر چه در دل آرزوست

عشق يعني يک تبسم يک نماز
عشق يعني عالمي راز و نياز

عشق يعني سوختن يا ساختن
عشق يعني زندگي را باختن

عشق يعني همچو من شيدا شدن
عشق يعني قطره و دريا شدن

عشق يعني پيش محبوبت بمير
عشق يعني از رضايش عمر بگير

عشق يعني زندگي را بندگي
عشق يعني بندگي و آزادگي

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شگفتا كه مردم به وی پیشنهاد شاهی می كنند و این دلاور عاشق آن را نمی پذیرد. زیرا كه تخت سلطنتش بر دل های مردمان است:
دلیران به شاهی مرا خواستند
همان گاه و افسر بیاراستند
سوی تخت شاهی نكردم نگاه
نگه داشتم رسم و آیین راه
در سوگنامه رستم و سهراب، این بار اما، سهراب نماینده نسل جوان عرفان است كه آمده است تا بنیاد ستم و شاه و دین را بركند و حكومت پهلوانی را از نو برپا دارد. او نشان از رستم و سیاوش با هم دارد.او فرزند رستم و تهمینه است. می گوید كه من به ایران می روم تا:
برانگیزم از تخت كاوس را
از ایران ببرم پی توس را
به رستم دهم تخت و گرز و كلاه
نشانمش بر گاه كاوس شاه
چورستم پدر باشد و من پسر
نباید به گیتی كسی تاجور
و كاوس كه این همه را خوب می داند، گدر را به جنگ پسر می فرستد و رستم، كه از پس این نوپهلوان بر نمی آید، برای نخستین بار با فریب، پورجوان را پلو می درد و چون برای درمان وی از كاوس طلب نوشدارو می كند. كاوس به فرستاده می گوید كه اگر نوشدارو بدهم و سهراب نجات پیدا كند:
شود پشت رستم به نیروترا
هلاك آورد بی گمانی مرا
با مرگ رستم به دست هم خون و برادر، در چاه خیانت،برای نام و قدرت، هزاره سوم پایان می گیرد.
همزمان، پادشاهی كیانی نیز به آخر می رسد.
دوران حماسه و پهلوانی غروب می كند.
آرامش و اسایش ایران به پایان می رسد.
فرزندان اسفندیار به ایران و سیستان می تازند و دمار از مردمان بر می آورند.
سیستان ویران و غارت می شود.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الصافات آيات: 182 محل نزول: مکه
 
 
فَكَذَّبُوهُ فَإِنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ 127 إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ 128 وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ 129 سَلَامٌ عَلَى إِلْ يَاسِينَ 130 إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ 131 إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ 132 وَإِنَّ لُوطًا لَّمِنَ الْمُرْسَلِينَ 133 إِذْ نَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ 134 إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ 135 ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ 136 وَإِنَّكُمْ لَتَمُرُّونَ عَلَيْهِم مُّصْبِحِينَ 137 وَبِاللَّيْلِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ 138 وَإِنَّ يُونُسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ 139 إِذْ أَبَقَ إِلَى الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ 140 فَسَاهَمَ فَكَانَ مِنْ الْمُدْحَضِينَ 141 فَالْتَقَمَهُ الْحُوتُ وَهُوَ مُلِيمٌ 142 فَلَوْلَا أَنَّهُ كَانَ مِنْ الْمُسَبِّحِينَ 143 لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ 144 فَنَبَذْنَاهُ بِالْعَرَاء وَهُوَ سَقِيمٌ 145 وَأَنبَتْنَا عَلَيْهِ شَجَرَةً مِّن يَقْطِينٍ 146 وَأَرْسَلْنَاهُ إِلَى مِئَةِ أَلْفٍ أَوْ يَزِيدُونَ 147 فَآمَنُوا فَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَى حِينٍ 148 فَاسْتَفْتِهِمْ أَلِرَبِّكَ الْبَنَاتُ وَلَهُمُ الْبَنُونَ 149 أَمْ خَلَقْنَا الْمَلَائِكَةَ إِنَاثًا وَهُمْ شَاهِدُونَ 150 أَلَا إِنَّهُم مِّنْ إِفْكِهِمْ لَيَقُولُونَ 151 وَلَدَ اللَّهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ 152أَصْطَفَى الْبَنَاتِ عَلَى الْبَنِينَ 153

 

ترجمه فارسي مکارم

اما آنها او را تكذيب كردند; ولى به يقين همگى (در دادگاه عدل الهى) احضار مى‏شوند! «127» مگر بندگان مخلص خدا! «128» ما نام نيك او را در ميان امتهاى بعد باقى گذارديم! «129» سلام بر الياسين! «130» ما اين گونه نيكوكاران را پاداش مى‏دهيم! «131» او از بندگان مؤمن ما است! «132» و لوط از رسولان (ما) است! «133» و به خاطر بياور زمانى را كه او و خاندانش را همگى نجات داديم، «134» مگر پيرزنى كه از بازماندگان بود (و به سرنوشت آنان گرفتار شد)! «135» سپس بقيه را نابود كرديم! «136» و شما پيوسته صبحگاهان از كنار (ويرانه‏هاى شهرهاى) آنها مى‏گذريد «137» و (همچنين) شبانگاه; آيا نمى‏انديشيد؟! «138» و يونس از رسولان (ما) است! «139» به خاطر بياور زمانى را كه به سوى كشتى پر (از جمعيت و بار) فرار كرد «140» و با آنها قرعه افكند، (و قرعه به نام او افتاد و) مغلوب شد! «141» (او را به دريا افكندند) و ماهى عظيمى او را بلعيد، در حالى كه مستحق سرزنش بود! «142» و اگر او از تسبيح‏كنندگان نبود «143» تا روز قيامت در شكم ماهى مى‏ماند! «144» (به هر حال ما او را رهايى بخشيديم و) او را در يك سرزمين خشك خالى از گياه افكنديم در حالى كه بيمار بود! «145» و بوته كدوئى بر او رويانديم (تا در سايه برگهاى پهن و مرطوبش آرامش يابد)! «146» و او را به سوى جمعيت يكصد هزار نفرى -يا بيشتر- فرستاديم! «147» آنها ايمان آوردند، از اين رو تا مدت معلومى آنان را از مواهب زندگى بهره‏مند ساختيم! «148» از آنان بپرس: آيا پروردگارت دخترانى دارد و پسران از آن آنهاست؟! «149» آيا ما فرشتگان را مؤنث آفريديم و آنها ناظر بودند؟! «150» دانيد آنها با اين تهمت بزرگشان مى‏گويند: «151» «خداوند فرزند آورده!» ولى آنها به يقين دروغ مى‏گويند! «152» آيا دختران را بر پسران ترجيح داده است؟! «153»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

persian1249@yahoo.com

با سلام
خليج هميشه فارس در نقشه هاي مختلف دنيا
ممكنه تكراي باشه و قبلا درج كرده باشيد ولي از موارديه كه تكرار اون هرقدر هم ادامه داشته باشه كافي نيست
باسپاس

www.mobin-group.com/download/other/Persian_Gulf.pdf 

 

 

a_f_57@yahoo.com

مسئله شرعی روزانه

با سلام و آرزوی سلامتی دوستان
مساله:پرسش.آیا تقلید از مجتهد بر هر کسی حتی تحصیل کرده ها واجب است؟
همه مراجع: اگر مجتهد نیستند و نمی توانند به احتیاط عمل کنند،واجب است از مجتهد تقلید کنند.
تبصره:عمل به احتیاط نیاز به اطلاعات وسیعی از مسائل فقهی دارد،از این رو تنها راه برای عموم،همان تقلید از مجتهد است.

باتشکر
a_f_57@yahoo.com

 

 

moshka22000@yahoo.com

قصه این بود که در قصهء خود زنگ زدیم
به همین بند پر از گیر و گره چنگ زدیم

گاه گاهی به ره و رسم نکو اندیشی
سنگ برداشته برهرچه بدی سنگ زدیم

بارها چشم زمان دست دل ما را خواند
رنگ برداشته بر دیدهء او رنگ زدیم

این چنین بود که با نام دیانت گاهی
چه بدیها که نکردیم و به خود انگ زدیم

http://soodabehyoosefi.blogfa.com

 

 

aliranjbar2000@yahoo.com

از ازل

نيکی و بدی که در نهاد بشر است
شادی و غمی که در قضا و قدر است

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل
چرخ از تو هزار بار بيچاره تر است

 

 

n3gah_3_sangi@yahoo.com

فرشته بیکار

روزی مردی خواب عجیبی دید. دید که پیش فرشته هاست و به کارهای آن ها نگاه می کند.هنگام ورود، دسته بزرگی از فرشتگان را دید که سخت مشغول کارند و تند تند نامه هایی را که توسط پیک ها از زمین می رسند، باز می کنند و آن ها را داخل جعبه می گذارند. مرد از فرشته ای پرسید: شما چکار می کنید؟ فرشته در حالی که داشت نامه ای را باز می کرد، گفت: این جا بخش دریافت است و ما دعاها و تقاضاهای مردم از خداوند را تحویل می گیریم.
مرد کمی جلوتر رفت. باز تعدادی از فرشتگان را دید که کاغذهایی را داخل پاکت می گذارند و آن ها را توسط پیک هایی به زمین می فرستند.
مرد پرسید: شماها چکار می کنید؟ یکی از فرشتگان با عجله گفت: این جا بخش ارسال است، ما الطاف و رحمت های خداوند را برای بندگان به زمین می فرستیم. مرد کمی جلوتر رفت و یک فرشته را دید که بیکار نشسته است.
مرد با تعجب از فرشته پرسید: شما چرا بیکارید؟
فرشته جواب داد: این جا بخش تصدیق جواب است. مردمی که دعاهایشان مستجاب شده، باید جواب بفرستند ولی فقط عده بسیار کمی جواب می دهند.
مرد از فرشته پرسید: مردم چگونه می توانند جواب بفرستند؟
فرشته پاسخ داد: بسیار ساده، فقط کافیست بگویند: خدایا شکر.

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

آری؛ اینجا غزه است

آری برادرم، خواهرم؛ اینجا نوار غزه است، قطعه‌ی کوچکی از سرزمینی اشغال شده به دست سفاکان زمانه.

.: سرزمین سیم‌های خاردار و دستان کودکانه. +
.: سرزمین کودکانی که آرام خوابیده‌اند؛ اما خوابی ابدی. +
.: سرزمینی که کودکانش برای مدرسه رفتن هم باید خون بدهند! +
.: سرزمینی که مادر بزرگ دل شکسته‌ای، برای نوه‌ی کوچکش لالایی می خواند. +
.: سرزمینی که بچه‌هایش هر روز باید به دنبال همبازی جدیدی بگردند! +
.: سرزمینی که گونه‌های کودکانش گُل انداخته است! +
.: سرزمینی که شبهایش همچون دل غاصبانش تاریک است و شمعی کوچک، سفره خالی مردمانش را روشن می‌کند. +
.: سرزمین دیوارهای افراشته، برای آنکه نامردمان، زندانی بسازنند به وسعت استقامت یک ملت. +
.: سرزمینی که لک‌های رنگین لباس مردمانش، با هیچ پودر لباسشویی آنزیم داری پاک نمی‌شود! +
.: سرزمینی که دد منشان، با اهداف زنده تمرین تیراندازی می‌کنند! +
.: سرزمینی که در آن جنگ عادلانه است؛ با دستان و چشمانی بسته!!! +
.: سرزمینی که کودکانش تا به حال، پای بر آن‌سوی فنس‌های آهنیش نگذاشته‌اند. +
.: سرزمینی که گریه و غم و اندوه، به جای لبخند و شادی، همراه همیشگی کودکانش است. +
.: سرزمینی که حتی آنان که ادعای صلح دارند، چشمانشان را بسته‌اند و شریک جنایتکاران شده‌اند. +

آری برادرم، خواهرم، اینجا غزه است، جایی در فلسطین، سرزمین درد و رنج.

 

 

roz1349@yahoo.com

 آن خاطره رفته

غزلی از : رضا محمدزاده

این منم و دیده خونبار من
اه ندامت , غم بسیار من
گریه امانم ندهد روز و شب
وه چه کنی با تن افگار من
وای چه آمد سر سودای من
چاره ندارد دل ناچار من
پرسه زنم خاطره رفته را
یاد تو با این دل بیمار من
پند دهم دیده نالان را
تا نکند فاش تو اسرار من
هجرت تو محشر کبرای من
کاسه ی پرخون شده انظار من
داغ که باشد بتر از این فراق
کاش بدانی چه کنی , یارمن
بلبل زارم نه قفس جای راست
نوحه بخوان این همه اشعار من
تا که غمت را دل من شد رضا
چاره نگردد تن تبدار من

آبان سال 1387

 

.

alirezamajidi@gmail.com

آدا لاولیس، نخستین برنامه‌نویس‌ کامپیوتر تاریخ

اوگوستا آدا بایرون (لاولیس) Ada Lovelace، در ۱۰ دسامبر سال ۱۸۱۵ در لندن به دنیا آمد، او دختر «لرد بایرون» شاعر معروف انگلیسی بود.
عمده شهرت آدا لاولیس، به خاطر نوشتن توضیحاتی در مورد ماشین محاسباتی مکانیکی «چارلز بابیج» است. امروزه او را نخستین برنامه‌نویس کامپیوتری می‌دانند. در شرایطی که هیچ کس حتی بابیج پیشبینی نمی‌کرد که روزی کامپیوترها، کارهایی به جز محاسبات عددی انجام دهند، او در همان زمان، قابلیت‌های کامپیوترها را زندگی آینده بشر مثلا در زمینه هوش مصنوعی، به‌کارگیری نرم‌افزارها و ساختن موسیقی پیشبینی می‌کرد.
آدا، در شرایطی به دنیا آمد که پدرش انتظار داشت، صاحب یک فرزند پسر شود. یک ماه بعد از به دنیا آمدن ادا، آنابلا -همسر بایرون- از او جدا شد و گرچه طبق قوانین بایرون حق داشت که سرپرستی آدا را به مادرش ندهد، اجازه داد آنابلا، آدا را با خود به خانه پدرش ببرد.
در سال ۱۸۲۴ لرد بایرون درگدشت، تا زمان مرگ او هیچ ارتباطی با دخترش برقرار نکرد و مادر آدا، تنها شخص در زندگی او به شمار می‌رفت.
در سال ۱۸۲۹، در ۱۴ سالگی آدا بیمار شد و بعد از یک دوره فلج یک ماهه، یک سال خانه‌نشین شد، اما در همین زمان از تحصیل دست برنداشت. وقتی که آدا ۱۷ ساله شد، استعدادش در ریاضیات، نمود پیدا کرد. مادر آدا علاقه داشت که او، علایق کاملا متفاوتی را نسبت به پدر شاعرش دنبال کند، شاید به همین خاطر بود که آدا جذب ریاضیات شد.
در سال ۱۸۳۵ او با ویلیام کینگ ازدواج کرد، ازدواجی که حاصل آن سه فرزند بود.

رفته‌رفته او با بزرگانی مثل چالز بابیج، چارلز دیکنز و مایکل فارادی آشنا شد. اما مهم‌ترین دوره زندگی آدا را می‌توان یک بازه زمانی ۹ ماهه در فاصله سال‌های ۱۸۴۲ تا ۱۸۴۳ دانست:
در سال ۱۸۴۲، چارلز بابیج برای ایراد یک سخنرانی در مورد «ماشین تحلیلی» به دانشگاه تورین دعوت شده بود. متن سخنرانی او را یک ریاضی‌دان جوان ایتالیایی به نام «لوییجی منابرا» به زبان فرانسوی نوشته بود. آدا از سوی بابیج مأمور شد که این یادداشت‌ها را از زبان فرانسوی به انگلیسی ترجمه کند. این کار ۹ ماه طول کشید.
اما آدا به ترجمه اکتفا نکرده و چیزهایی هم بر این نوشته‌ها افزود. کل متنی که آدا، به بابیج داد، ۶ قسمت داشت که از A تا G علامت‌گذاری شده بودند. قسمت G یادداشت که نوشته‌های اضافه‌ بر ترجمه خود آدا بود، طولانی‌ترین قسمت متن را تشکیل می‌داد. آدا در این قسمت الگوریتمی برای به‌کارگیری در ماشین تحلیلی نوشته بود که با آن می‌شد «اعداد برنولی» را محاسبه کرد. به خاطر نوشتن همین الگوریتم، که قابلیت به کارگیری در یک رایانه مکانیکی اولیه را داشت، ‌آدا نخستین الگوریتم‌نویس کامپیوتری تاریخ محسوب می‌شود. گرچه بر‌خی‌ها خود بابیج را نویسنده این الگوریتم می‌دانند، اما یادداشتی از بابیج که در سال ۱۸۴۶ نوشته شده است، شکی باقی نمی‌گذارد که آدا نقش اصلی را در نوشتن الگوریتم داشته است.

برای دیدن الگوریتم روی عکس کلیک کنید:

آدا در ۳۶ سالگی به خاطر ابتلا به سرطان رحم درگذشت و در کلیسای سنت ماری ماگدالن در جوار پدری که هیچگاه نمی‌شناختش، به خاک سپرده شد.
- یکصد سال بعد از فوت او در سال ۱۹۵۳، یادداشت‌های فراموش‌شده او، مجددا منتشر شد.
- وزارت دفاع آمریکا به پاس قدردانی از او، نام یک زبان برنامه‌نویسی ایجاد شده توسط این دپارتمان، را زبان برنامه‌نوسی آدا نامید.
- تصویری از آیدا روی برچسب‌های هولوگرام محصولات مختلف مایکروسافت، دیده می‌شود.
- از سال ۱۹۹۸، جامعه کامپیوتر انگلیس، جایزه‌ای به نام آدا، به طور سالانه اهدا می‌کند و از سال ۲۰۰۸، یک مسابقه سالانه بین دانشجویان دختر رشته‌های کامپیوتر به نام آدا برگزار می‌کند.
- در سال ۱۹۹۷ فیلمی با عنوان Conceiving Ada با محوریت داستانی آدا لاولیس ساخته شد. در این فیلم «تیلدا سوئینتون»، هنرپیشه مشهوری که این اواخر او را در فیلم‌هایی همچون «بعد از خواندن، بسوزان»، «جولیا» و «مایکل کلایتون» دیده‌ایم، نقش آدا لاولیس را بازی می‌کند. داستان فیلم درباره یک نابغه کامپیوتر است که راهی برای ارتباط با گذشتگان پیدا می‌کند، او با آدا ارتباط برقرا می‌کند و تصمیم می‌گیرد او را به زمان حال بیاورد.

- ویلیام گیبسون در سال ۱۹۹۰ کتابی با عنوان ماشین تفریقی در مورد نوشت که یک نوول تاریخی در مورد زندگی آدا است.

 
 

ashoora63.ht@gmail.com

روزهاي پرمشغله احمدي‌نژاد با مردم

رئيس‌جمهور اين روزها ساعات پرمشغله اي دارد و از روند برنامه‌هاي وي اينگونه بر مي‌آيد كه تلاش دارد همچون هميشه، بيشترين ساعات وقتش را به ديدار با مردم و گروه‌هاي مختلف مردمي و نمايندگان آنان اختصاص دهد؛
 

 
نگاهي به برنامه‌هاي هفته جاري رئيس‌جمهور مي تواند در خروار ديدارهاي مردمي رئيس‌جمهور نمونه‌اي خوب باشد.
 رئيس‌جمهور برنامه‌هاي داخلي خود را در اين هفته، پس از بازگشت از سفر چندساعته‌اش به قطر كليد زد و يكشنبه شب در جشنواره مطلع عشق به مناسبت روز ازدواج جوانان حضور يافت تا علاوه بر كالبدشكافي مشكلات پيش روي ازدواج جوانان، از آنان براي تدوين و اجراي راهكارهاي رفع اين مشكلات ياري گيرد.
احمدي‌نژاد دوشنبه نيز ميزبان حدود يك سوم از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بود و حدود 100 نفر از نمايندگان عضو فراكسيون غدير مجلس و اعضاي هيئت امناي بنياد بين المللي غدير در آستانه عيد غدير و در راستاي اجراي هرچه باشكوه‌تر اين عيد بزرگ شيعيان، با رئيس‌جمهور ديدار كردند.
برنامه‌هاي كاري رئيس‌جمهور در اواسط اين هفته به اوج رسيد؛ به گونه‌اي كه احمدي‌نژاد روز سه‌شنبه (امروز) ديدار با مديران صنعت بيمه و ديدار با جمعي از معلولان نخبه و توانمند كشور را در دستور كار قرار داد.
رئيس جمهور در همين روز ( يك روز پيش از حضور در مجلس براي لايحه تحول اقتصادي) مطالعات و هماهنگي‌ها براي جزئيات اين لايحه مهم اقتصادي را در دستور كار داشت تا سه‌شنبه شب در گفتگوي زنده تلويزيوني جزئيات بيشتري از آن را با مردم در ميان بگذارد.
احمدي‌نژاد كه در 3 سال گذشته نشان داده كه كارهاي اجرايي و عملگرايي براي مردم را بيشتر از ساير برنامه‌ها مي پسندند، صبح چهارشنبه راهي مجلس خواهد شد تا با نمايندگان ملت درباره لايحه تحول اقتصادي و رفع مشكلات معيشتي مردم به گفتگو بنشيند و قرار است بلافاصله پس از آن راهي چهل و هشتمين سفر استاني شود؛ سفرهايي كه از سوي رهبري، "امتياز اول" دولت نهم نام گرفته است.
 

 
رئيس‌جمهور در سفري كه به استان آذربايجان شرقي خواهد داشت، علاوه بر ديدار عمومي با مردم استان، جلسات كارگروه‌هاي تخصصي را تشكيل مي‌دهد، با ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا به گفتگو مي‌نشيند و از برخي مناطق محروم بازديد مي‌كند تا درددل مستضعفين ساكن در آن را بشنود.
احمدي‌نژاد علاوه بر اين برنامه‌ها، در سفر خود به تبريز، ديدار با علما، گفتگوي چهره‌به چهره با دهها تن از مردم و تشكيل جلسه هيئت دولت را نيز در دستور كار دارد و هفته دوم آذرماه را اينگونه به پايان مي‌رساند تا با فاصله‌اي چند ساعته پس از بازگشت از تبريز، هفته سوم آذر را نيز همچون هفته‌هاي ديگر 3 سال گذشته آغاز كند..

 

 

alireza1384@gmail.com

يک حرکت زيبا

چهار دانشجو كه به خودشان اعتماد كامل داشتند يك هفته قبل از امتحان پايان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر ديگر حسابي به خوشگذراني پرداختند. اما وقتي به شهر خود برگشتند متوجه شدند كه در مورد تاريخ امتحان اشتباه كرده اند و به جاي سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است. بنابراين تصميم گرفتند استاد خود را پيدا كنند و علت جا ماندن از امتحان را براي او توضيح دهند. آنها به استاد گفتند: « ما به شهر ديگري رفته بوديم كه در راه برگشت لاستيك خودرومان پنچر شد و از آنجايي كه زاپاس نداشتيم تا مدت زمان طولاني نتوانستيم كسي را گير بياوريم و از او كمك بگيريم، به همين دليل دوشنبه دير وقت به خانه رسيديم.».....استاد فكري كرد و پذيرفت كه آنها روز بعد بيايند و امتحان بدهند. چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر يك ورقه امتحاني را داد و از آنها خواست كه شروع كنند....آنها به اولين مسأله نگاه كردند كه 5 نمره داشت. سوال خيلي آسان بود و به راحتي به آن پاسخ دادند.....سپس ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتيازي پشت ورقه پاسخ بدهند كه سوال اين بود: « كدام لاستيك پنچر شده بود؟»....!!!

 

 

armanshafie@yahoo.com

آرزوی کافی برای تو مي کنم

اخيراً در فرودگاه گفتگوي لحظات آخر بين مادر و دختري را شنيدم
هواپيما درحال حرکت بود و آنها در ورودي کنترل امنيتي همديگر را بغل کردند و مادر گفت: " دوستت دارم و آرزوي کافي براي توميکنم." دختر جواب داد: " مامان زندگي ما باهم بيشتر از کافي هم بوده است. محبت تو همه آن چيزي بوده که من احتياج داشتم. من نيز آرزوي کافي براي توميکنم ."
آنها همديگر را بوسيدند و دختر رفت. مادر بطرف پنجره اي که من در کنارش نشسته بودم آمد. آنجا ايستاد و مي توانستم ببينم که مي‌خواست و احتياج داشت که گريه کند. من نمي‌خواستم که خلوت او را بهم بزنم ولي خودش با اين سؤال اينکار را کرد: " تا حالا با کسي خداحافظي کرديد که مي‌دانيد براي آخرين بار است که او را مي‌بينيد؟ " جواب دادم: " بله کردم. منو ببخشيد که فضولي مي‌کنم چرا آخرين خداحافظي؟ "
او جواب داد: " من پير و سالخورده هستم او در جاي خيلي دور زندگي مي‌کنه. من چالش‌هاي زيادي را پيش رو دارم و حقيقت اينست که سفر بعدي او براي مراسم دفن من خواهد بود . "
"وقتي داشتيد خداحافظي مي‌کرديد شنيدم که گفتيد " آرزوي کافي را براي تو مي‌کنم. " مي‌توانم بپرسم يعني چه؟ "
او شروع به لبخند زدن کرد و گفت: " اين آرزويست که نسل بعد از نسل به ما رسيده. پدر و مادرم عادت داشتند که اينرا به همه بگن." او مکسي کرد و درحاليکه سعي مي‌کرد جزئيات آنرا بخاطر بياورد لبخند بيشتري زد و گفت: " وقتي که ما گفتيم " آرزوي کافي را براي تو مي‌کنم. " ما مي‌خواستيم که هرکدام زندگي اي پر از خوبي به اندازه کافي که البته مي‌ماند داشته باشيم. " سپس روي خود را بطرف من کرد و اين عبارتها را که در پائين آمده عنوان کرد :
"آرزوي خورشيد کافي براي تو مي‌کنم که افکارت را روشن نگاه دارد بدون توجه به اينکه روز چقدر تيره است.
آرزوي باران کافي براي تو مي‌کنم که زيبايي بيشتري به روز آفتابيت بدهد .
آرزوي شادي کافي براي تو مي‌کنم که روحت را زنده و ابدي نگاه دارد .
آرزوي رنج کافي براي تو مي‌کنم که کوچکترين خوشي‌ها به بزرگترينها تبديل شوند .
آرزوي بدست آوردن کافي براي تو مي‌کنم که با هرچه مي‌خواهي راضي باشي .
آرزوي از دست دادن کافي براي تو مي‌کنم تا بخاطر هر آنچه داري شکرگزار باشي.
آرزوي سلام‌هاي کافي براي تو مي‌کنم که بتواني خداحافظي آخرين راحتري داشته باشي ."
بعد شروع به گريه کرد و از آنجا رفت .
مي گويند که تنها يک دقيقه طول مي‌کشد که دوستي را پيدا کنيد٬ يکساعت مي‌کشد تا از او قدرداني کنيد اما يک عمر طول مي‌کشد تا او را فراموش کنيد .
اگر دوست داريد اين را براي کسي که هرگز فراموش نمي‌کنيد بفرستيد و همچنين براي کسي که اينرا براي شما فرستاده است.
اگر آنرا نفرستيد يعني که آنقدر سرتان شلوغ است که دوستان خود را فراموش کرده ايد .
از زندگي لذت ببريد !

 

 

mtymeta@gmail.com

اسب تروا در اينترنت

هوالمحبوب
با سلام
سالهاست دشمن در یک تهاجم وحشیانه و ناجوانمردانه در فضای مجازی کشور یعنی اینترنت و دیجیتال کشور حمله خویش به باورهای اخلاقی و ارزشهای دینی ما را آغاز کرده است و سالهاست بسیاری از دستگاههایی که می بایست با رصد تهاجم دشمن به مقابله با آن برخیزند در یک خواب خرگوشی فرورفته اند با چشمانی باز اما فکری در خواب و در این میان حتی فریادهای دردمندانه رهبری برای بیدار کردن آنها کفایت نکرده است متاسفانه کارشناسان ناتوان و پرمدعای بعضی از این دستگاههای مسئول با نظرات غیر کارشناسی مدیران خود را از مسیر مبارزه در این راه منحرف کرده اند به عنوان مثال سالهاست فضای اینترنت کشور مورد هجوم هزاران سایت و وبلاگ با موضوع پورنوگرافی و محتوای ضددینی و تصاویر مشمئز کننده روابط جنسی حتی با حیوانات قرار گرفته است و حجم این تهاجم نشان از سازماندهی شده بودن این تهاجمها را دارد اما کیست که نداند و تشخیص ندهد این سایتها با پوشش تصاویر و محتوای مستهجن و ضددینی امنیت کشور را مورد هجوم قرار داده اند مطلبی که از هر کودکی که در فضای اینترنت قدم می زند بپرسی به درستی پاسخت می دهد اما کارشناسان وزارتین مخابرات ، اطلاعات و فرهنگ ارشاد اسلامی از دانستن آن طفره می روند و خود را به نفهمیدن می زنند و متاسفانه به وظایف نظارتی و کنترلی خویش عمل نمی کنند و در این میان تنها دستگاهی که با توان کمی به مقابله با آنها مشغول است قوه قضاییه با سیستم فیلترینگی است که بعضا با روشهای مختلفی که دشمنان طراحی می کنند برای کاربران حرفه ای و متوسط اینترنت بلااثر شده است و دیگر هیچ . دستگاههای عریض و طویلی که میلیاردها بودجه مقابله ای دریافت می کنند اما اثربخشیش در حد صفر .
وزارت مخابرات و شرکتهای تابعه و مسئول در این میان با افتخار اعلام می کند اینترنت را به دورترین نقاط و روستاهای ایران هم می برند اما به چه قیمتی ؟! به راستی چه زیبا رهبر انقلاب تعبیر کردند که اینترنت به مثابه سگی هار است که می بایست برایش قلاده ای تهیه کرد به همین مضمون و در این میان مخابرات سگ هاری را در روستاها رها می کند بدون اینکه قلاده ای برایش تهیه کرده باشد و البته وقتی از آنها سوال می کنید خود را مسئول نمی دانند ؟! زیرا آنها بدنبال رسیدن به شاخص رشد یافتگی هستند بدون اینکه بدانند دشمن از اینهمه دست و دلبازی هدفی بزرگ در سر دارد و اما برای کارشناسان مخابرات فقط پهنای باند مهم است و قراردادهای میلیاردی که بعضا برای بعضی ها هم نان است و هم اب ، و اما دیتا بیس ملی و فیلترینگ قدرتمند ونظارت بر شرکتهای زیر مجموعه و هزار کوفت و زهر مار که می تواند جلوی دشمن در حیطه مسئولیتشان سدی ایجاد کند را انگار در حیطه وظایف خود نمی دانند.!!!!
و امروز فرزندان من و شما مورد هجوم قرار گرفته اند بدست خودمان نابودی خودمان را رقم می زنیم اسب تروای دشمن وارد حصار شهرمان شده است و سربازان ما مدهوش شرابی هستند که دشمن به خورد آنها داده است .
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواب خواب است ، ظاهرا در این وزارتخانه کودکانی مسئولیتهای بزرگی گرفته اند بعضی مواقع درد را می بینند اما چاره درد را نمی دانند طرح مضحک ساماندهی سایتها را می دهند اما همان طرح را هم چند روز هم نمی توانند مدیریت کنند.
چه کسی باید فریاد بزند ! فرهنگ اخلاقی خانواده ها زیر سم اسب تروای دشمن در حال نابودیست چه خبیثند سربازان دشمن، آنها نه حرمت مادر را پاس می دارند و نه حرمت خواهر را نه به پدر احترام می گذارند ونه حریم ناموس را پاس می دارند آنها در فضای اینترنت جولان می دهند وچشمهای مشتاق و عشق به دانستن عزیزان ما را در فضای اینترنت به قربانگاه جهل و فساد و حیوانیت می برند و هیچکس در وزارت فخیمه صفار هرندی انقلابی، فریادی نمی زند، و دریغ از قطره اشکی که ریخته نمی شود برای دختری که ناموسش در اینترنت به لجن کشیده می شود و مادری که دیگر در این فضا حرمت مادر ندارد و تنهاتبدیل به یک شریک جنسی برای فرزندش شده است.
و وزارت اطلاعاتی که می بایست همه خطرات امنیتی برای کشور را رصد کند اما در این مقوله خواب خواب است ظاهرا اعتقادی به تهاجم خاموش اما بزرگ دشمن که بزرگترین خطر امنیتی برای کشور است را ندارد او خطر را تنها در وجود جنایتکارانی چون ریگی ها و یا منافقین می داند در حالیکه اینها پازل یک جریان هستند دشمن آگاهانه از همه سمت به ما حمله می کند اقتصاد برای او یک فرصت امنیتی برای ضربه زدن به انقلاب ماست فرهنگ ، باورهای اخلاقی ، حریم خانواده و هر کجا که احساس کند ما چشمانمان را بر روی آن نقطه بسته ایم فرصتی برای تهاجم به ما می شود و امروز تهاجم در اینترنت در بعد اخلاقی و پورنوگرافیش ظاهرا برای وزارت اطلاعات ما یک نقطه کور است و برای همین است که شاهد روزافزون رشد وحشتناک سایتها و وبلاگها و گروهها .... اینترنتی هستیم که به مقوله پورنوگرافی کودک خانواده ، محارم ،ضربدری ،فتیش ،ارباب و برده ای و حیوانات و.... می پردازند و تلاششان برای این است که همه این اراجیف را بومی سازی کنند یعنی بزرگترین خطر امنیتی برای کشور و انقلاب و جامعه بشری و وزارت اطلاعات قدرتمند ما این بخش را بایکوت کرده است .
امروز وظیفه همه کاربران اینترنت با هر عقیده ای چه چپ و چه راست چه مسیحی چه یهودی چه زرتشتی و همه کسانی که برای خانواده برای مادر و برای ناموسشان حرمت قائل هستند این است که این خواب رفتگان را بیدار کنند و برای آنها بنویسند که شما از ما مالیات می گیرید که حریم امنی را برای ما فراهم کنید فرزندان ما حق دارند در فضای امن زندگی کنند و اینترنت نیز باید برای حضور فرزندان ما از همه خباثتها و جنایتها امن شود که اگر چنین شود دعای خیر ما بدرقه راهتان است و در غیر این صورت نفرین ابدی ما نثار کسانی که ما و فرزندانمان را در این بیقوله ها رها می کنند.

www.hajreza.ir

 

 

mafhh.m@gmail.com

خانه‌ي قديمي

با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما
داستان کوتاه زير با نام (خانه‌ي قديمي) تقديم مي‌گردد:

لوردراپه را که جمع کردم نور شديد آفتاب ريخت توي اتاق. چشمم افتاد به رفتگر نارنجي‌پوشي که با جاروي دسته بلندش محوطه‌ي بيروني آپارتمان را جارو مي‌کرد. آن طرف‌تر بچه‌هاي قد و نيم قد همسايه را ديدم که داشتند توي فضاي سبز سرسره‌بازي مي‌کردند. پيرمرد و پيرزني هم نشسته بودند روي نيمکتي و لابد از گذشته‌ها حرف مي‌زدند. دماغم را خاراندم و زل زدم به حوض بتني فواره‌دار. عجيب بي‌حوصله بودم. شب قبل را تا نزديک صبح توي روم‌هاي مختلف چرخ مي‌زدم. معمولا شب‌هايي را که خوابم نمي‌برد مي‌نشستم و تا صبح با اين و آن چت مي‌کردم. سعيد هم مدام راه مي‌رفت و غر مي‌زد که «عزيزم، اين کارا توي شأن من و تو نيست! ما که ديگه سني ازمون گذشته نبايد اداي جوونا رو در بياريم.» توي دلم بهش حق دادم. پرده را کشيدم و فرو رفتم توي راحتي چرمي. فکر کردم «امروزو چي بپزم؟» فکرم به جايي قد نداد. خسته بودم. از دست خودم. از دست سعيد و بچه‌ها. از دست زندگي. زندگي برام شده بود تکرار چيزهاي خسته کننده. ياد حرف بي‌بي افتادم. مي‌گفت «ننه جون، کار جوهره‌ي آدميزاده و الّا چه توفيري هس ميون آدم و سنگ؟». دستم را حلقه کردم پشت سرم و با نوک پا ميز عسلي را هل دادم جلو. ميز يکور شد. درست مثل اعصابم. بعد خيره شدم به تابلو فرش ديوار مقابل که نقش پيرزن چارقد به سر و شليته به پايي بود که نشسته بود روي ايوان خانه‌اي قديمي و گبّه مي‌بافت. عينهو بي‌بي. بي‌بي هم تا همين سال‌هاي آخر عمرش هر وقت بيکار مي‌شد وضو مي‌گرفت و مي‌نشست پشت دار قالي و فرش مي‌بافت. گل و بوته و مرغ و پروانه. خيلي هوس کرده بودم دوباره خانه‌ي بي‌بي را ببينم. بعد از فوتش خانه را فروختيم و دسته جمعي آمديم تهران. اما بعد کلي پشيمان شديم. صبح از سعيد خواسته بودم که درباره‌ي خانه‌ي قديمي پرس و جويي کند، ببيند آيا هنوز سرپاست يا جايش برج ساخته‌اند.
دل توي دلم نبود. کنترل تلويزيون را برداشتم و يکي يکي کانال‌ها را عوض کردم. برنامه‌ي بدرد بخوري پخش نمي‌شد. بعد کنترل رسيور را برداشتم و چرخي هم روي کانال‌هاي ماهواره‌ زدم. باز هم چيز بدرد بخوري دستگيرم نشد. سر آخر موبايل را برداشتم و چند تا جوک براي مليحه و سودابه فرستادم. جوابم را ندادند. موبايل را پرت کردم گوشه‌اي و رفتم توي اتاق و دراز کشيدم روي تخت. آباژور را که از ديشب روشن مانده بود خاموش کردم و چشمانم را روي هم گذاشتم. تصميم گرفتم به هيچ چيز فکر نکنم. اما کردم. شمرده فکر کردم «کاش الان بي‌بي زنده بود، اونوقت عين بچگيام مي‌پريدم توي بغلشو و خودمو واسش لوس مي‌کردم. اونم هي قربون صدقم مي‌رفت». ياد روزهاي نذري پزان افتادم که حياط خانه‌ي قديمي از آدم‌ها پر و خالي مي‌شد. آنوقت من و بچه‌هاي ديگر زمين و زمان را بهم مي‌ريختيم و شيطنت مي‌کرديم. بعد که خسته مي‌شديم مي‌نشستيم لب حوض و با ماهي‌هاي رنگ و وارنگ و بلايش بازي مي‌کرديم. بزرگتر که شدم، هميشه‌ي خدا به کاشي‌هاي فيروزه‌اي حوض که راحت و آرام و بدون دغدغه لم داده‌ بودند گوشه‌ي حياط حسودي مي‌کردم. حياط بي‌بي خيلي زيبا بود. دور تا دورش پر بود از گل‌هاي ميخک و اقاقيا و رز. سفيد و زرد و قرمز. سرتاسر ديوار حياط هم پوشيده از شاخه‌هاي پيچک، که انگار مي‌کردي از سر و کول هم بالا رفته‌اند. بلند فکر کردم «امروز به سعيد مي‌گم يه چنتا فيلتوس و ديفن باخيا و فيکوس برام بخره».
ملحفه را کشيدم روي خودم و غلت زدم به پهلوي راست. خنده‌ام گرفت. يک بار که رفته بودم خانه‌ي قديمي، وقتي بي‌بي را بوسيدم و گفتم «چطوري مادر جان؟» تعجب کرد. بعد سرتا پايم را برانداز کرد و گفت «خيلي عوض شدي ماهرخ؟!» نفهميدم خوشحال بود يا ناراحت. اما حق داشت تعجب کند. کفش اسپرت آديداسي که از کاليفرنيا خريده بودم، شلوار مخمل کبريتي ليوايز، پالتوي چرمي نايک، روسري پلنگي ژورژت و ساعت مچي سيتيزني که دستم بود هر کسي را به تعجب وا مي‌داشت. بعد رفتيم توي خانه و من احساس کردم که بوي تند ادکلن چارلي‌ که صبح زده بودم، بوي گلاب قمصر روي طاقچه و گل‌هاي نرگس توي گلدان و عطر گل محمدي توي جانماز بي‌بي را يکجا محو کرد. بي‌بي که رفت توي آشپزخانه ولو شدم روي صندلي راحتي، با آن صداي قيژ قيژش. بي‌بي بارها برايم تعريف کرده بود که وقتي آقا بزرگ از سر کار مي‌آمد چطور به استقبالش مي‌رفت. گيوه‌هايش را در گوشه‌اي جفت مي‌کرد و کت چهارخانه‌اش را از تنش در‌مي آورد و عرقچينش را بر روي طاقچه مي‌گذاشت. بعد برايش که نشسته بود روي همين صندلي راحتي تا خستگي در کند يک استکان چاي کمرباريک مي‌آورد و آنوقت با هم مي‌نشستند به صحبت. لابد قيژ قيژ صندلي هم موسيقي زمينه‌شان بود! داد زد «ننه جون، هنوزم اشکنه دوس داري؟» داد زدم «بي‌بي شما هر چي درس کني من دوس دارم».
پاي راستم را انداختم روي پاي چپ و زل زدم به طاقچه‌ي سنگي ديوار مقابل که رويش آينه و شمعداني لاله‌اي، ساعتي شماطه‌دار و يک ظرف گلاب پاش قرار داشت. به ساعت مچيم نگاه کردم و زمانش را با زمان ساعت روي طاقچه مقايسه کردم. ساعت بي‌بي يک ساعت جلو بود. بعد چشم چرخاندم دور اتاق. روي طاقچه‌ي سمت راستم يک گردسوز قديمي بود در کنار چند جلد کتاب که خيلي منظم در کنار هم چيده شده بودند. خوب که دقت کردم نام بوستان و گلستان را روي جلد يکي از کتاب‌ها تشخيص دادم. گوشه‌ي ديگر طاقچه هم يک قرآن بزرگ روي يک رحل مجلسي جا خوش کرده بود. گلدان‌هاي نرگس. مبلمان‌هاي کهنه. قاب عکس‌هاي چوبي با حاشيه‌هاي منبت‌کاري شده بر روي ديوارها. ساعت ديواري پاندول دار که اتفاقا زمانش با زمان ساعت مچيم يکي بود. آمدم سراغ وسايلم و تلويزيون LCD بيست و يک اينچ DVD خوري را که براي بي‌بي سوغاتي آورده بودم از توي جعبه‌اش درآوردم و گذاشتم روي حفاظ چوبي تلويزيون قديمي‌اي که گوشه‌ي اتاق کز کرده بود و مدتها بود خاک مي‌خورد. خريد تلويزيون پيشنهاد سعيد بود تا بقول خودش بي‌بي سرگرم بشود و بفهمد توي دنيا چه خبر است. بعد جعبه‌هاي قهوه و کاکائو و پنير حلقه‌اي را برداشتم و آمدم توي آشپزخانه. بوي اشکنه که خورد به دماغم آنقدر ذوق زده شدم که نگو و نپرس. اشکنه‌هاي بي‌بي محشر بود. فکر کردم «چطوره امروز برا سعيد اشکنه درس کنم؟!» جعبه‌ها را گذاشتم توي يخچال و خيره شدم به بي‌بي که داشت بشقاب سبزي خوردن را که بوي ترب و ريحانش بدجور آدم را هوسي مي‌کرد مي‌گذاشت توي سيني کنار نان سنگک خاشخاشي و کاسه‌‌ي ترشي و پارچ سفالي دوغ.
گرمم شده بود. ملحفه را زدم کنار و چرخيدم به پهلوي چپ. پنجره‌ي اتاق با آن شيشه‌هاي رفلکسش طاق باز مانده بود. نمي‌دانم چرا هوس کرده بودم بنشينم روبروي شيشه‌هاي رنگ و وارنگ پنج دري خانه‌ي بي‌بي و ساعت‌ها به بازي نور و رنگشان زل بزنم. از روي تخت بلند شدم و نشستم پشت ميز. لپ تاپ را روشن کردم و رفتم توي پوشه‌ي عکسهاي خانوادگي و نشستم به تماشا. بي‌بي در حال خنديدن. بي‌بي در حال خوردن. بي‌بي در حال مطالعه. بي بي در حال آب دادن به گل‌ها. بي‌بي در حال بوس کردن بچه‌ها. بي‌بي در حال قالي بافتن. بي‌بي در دوردست‌‌. يکي از عکس‌ها از بقيه جالب‌تر بود. بي‌بي با چادر گل گلي سفيدي ايستاده بود روي سجاده‌ي سبز رنگش و در حال قنوت بود. حس کردم بوي عطر گل محمدي از توي سجاده‌ي بي‌بي پيچيد توي فضا. ساعت را که نگاه کردم جا خوردم. ظهر شده بود و هنوز غذايي درست نکرده بودم. حوصله‌ي غرغر کردن بچه‌ها را نداشتم. پريدم توي هال، تلفن را برداشتم و چهارتا پيتزاي مخلوط با سس فرانسوي و دلستر ليمويي سفارش دادم. پشت بندش سعيد زنگ زد. خيلي هيجان زده بود. مي‌گفت خبر خوشحال کننده‌اي برايم دارد و مژدگاني مي‌خواست. گفتم «خودتو لوس نکن، بگو چه خبره؟» گفت «باشه مي‌گم اما مژدگاني طلبم». بعد شمرده شمرده انگار که لقمه‌اي را بجود ادامه داد «خونه‌ي بي‌بي سُر و مُر و گنده سر جاشه». قطره‌ي اشکي از گونه‌ي راستم سُر خورد و افتاد روي فرش زير پايم. فرش را بي‌بي بافته بود.

 

 

siavash_shadow@yahoo.com

بازخواني پرونده 40ساله فرودگاه امام

داستان ساخت فرودگاه امام (ره ) داستان دنباله داري است كه بيش از 40 سال طول كشيد.داستاني كه باز خواني آن در شرايط كنوني خالي از لطف نيست:
به گزارش فارس، موضوع ساخت فرودگاه بين المللي در تهران به سال 1346 و پيشنهاد سازمان ايكائو جهت ساخت فرودگاهي مجهز براي استفاده از توان ترانزيتي ايران بين اروپا و آسيا بر مي گردد.

* سال 1345 و گزارش ايكائو براي احداث فرودگاه بين المللي در تهران
در سال 1345 گزارش سازمان بين المللي هواپيمائي كشوري" ايكائو" تحت عنوان بررسي جوانب فرودگاه بين المللي آينده تهران ارائه و بر اين اساس 2 سال بعد نخستين گزارش بررسي اشكال مختلف انتخاب محل فرودگاه توسط شركت نورتروپ پيچ (NORTHROP CORP ) به سفارش سازمان برنامه و بودجه وقت تهيه شد .
دو سال پس از آن قرارداد مطالعات تهيه برنامه جديد موقعيت فرودگاهي نظامي و سيويل در تهران بين سازمان برنامه و بودجه و شركت پيت مارويك ميچل (Peat Mar wick Mitchell & co) منعقد شد.

* سال 1350 و نخستين گزارش در خصوص محل احداث فرودگاه
گزارش نهائي اين كارتوسط شركت مذكور در خصوص محل جديد فرودگاه در شمال ايستگاه آپرين و حالات مختلف براي استقرار فرودگاههاي سيويل و نظامي در سال 1350 ارائه شد كه بر اساس آن شركت نورتروپ پيچ طي پيشنهادي آمادگي خود را براي سرمايه گذاري ، طراحي ، احداث وبهره برداري از فرودگاه بين المللي تهران براي يك دوره بيست ساله از 1355 تا 1357 وانتقال كليه تأسيسات پس از بيست سال به دولت وقت ايران اعلام كرد .

* آغاز خريد اراضي فرودگاه در سال 1354
خرداد ماه سال 1351بود كه به منظور تدوين سياستها ، خط مشي ها ، برنامه ريزي ، هماهنگي ها و نظارت عاليه ، كميته اجرائي فرودگاه جديد تهران متشكل از نخست وزير و رؤساي سازمان برنامه و بودجه ، هواپيمائي كشوري ، نيروي هوائي و شركت هواپيمائي ملي ايران تشكيل شد. اين كميته با استفاده از مطالعات انجام شده توسط پيت مارويك ميچل محل فعلي را به مساحت 15 هزار هكتار براي فرودگاه مورد تصويب قرارداد و تحديد اراضي و تصرف آن آغاز شد . خريد اراضي از سال 54 آغاز شد.
حدود يك سال بعد پرسشنامه هايي از طريق سفارتخانه هاي 9 كشورخارجي براي 40 شركت بين المللي به منظورانتخاب مشاور براي تعيين تسهيلات مورد نياز براي حصول به ايده كلي و تعريف استخوان بندي فيزيكي فرودگاه ، انجام مطالعات و طراحي ها ارسال گرديد كه پس از بررسي ، 6 شركت تأييد صلاحيت شدند (Short List ) و براي انتخاب نهايي مسابقه اي بين شركت ADP فرانسه و كنسرسيوم تامز ( TAMS) متشكل از 4 شركت آمريكايي ( تيپس، ابوت، مك كارتي و استراتون ) انجام شد.

* كنسرسيوم تامز-آفا برنده مناقصه تهيه طرح فرودگاه
در مسابقه بين ADP و تامز، برنامه پيشنهادي توسط تامز- آفا توسط كميته اجرايي پذيرفته و تصويب شد و قرارداد ارائه خدمات مهندسي مشاور و تهيه طرح با آن كنسرسيوم منعقد شد .
در سال 1354عمليات تصرف و اقدام به خريد زمينهاي واقع در محدوده داخل طرح از صاحبان آن بر اساس نقشه هاي كاداستر شروع شد .
در فاصله سالهاي 1354تا1356 طرح جامع و انجام مطالعات مقدماتي و بخش قابل توجهي از مدارك مطالعات تفصيلي تهيه و اعتبار مورد نياز طرح نيز بالغ بر 53 ميليون دلار آمريكا برآورد شد. در سال 1356 مسؤوليت ادامه طرح از سازمان هواپيمائي كشوري به نيروي هوائي انتقال يافت و موافقت اصولي نيروي هوايي با پيش نويس طرح جامع تهيه شده از سوي تامز- آفا اخذ گرديد.
دربهمن ماه همان سال قرارداد عمليات خاكي و تسطيح كلي ، شامل عمليات زيرسازي باندها و پاركينگ با شركت پارك وي منعقد شد .
در سال 1358 همزمان با جدايي سازمان هواپيمايي كشوري از وزارت جنگ ، مسؤوليت اجراي طرح از نيروي هوايي به سازمان هواپيمايي كشوري بازگردانده شد. 3 سال بعد يعني در سال 1361 قرارداد پيمانكاري با شركت پارك وي نيزبه استناد ماده 46 شرايط عمومي پيمان ، فسخ گرديد .

* اختصاص نخستين بودجه طرح پس از انقلاب در سال 61
در همان سال اولين بودجه طرح بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ، اختصاص يافت و دفتر مجري طرح به صورت مستقل تحت نظارت سازمان هواپيمايي كشوري تشكيل شد .
آذر ماه همان سال شروع مجدد طرح و اجراء و تكميل آن در محل قبلي، توسط نخست وزير وقت تائيد و تصويب و توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گرديد .
بعلت شكايت مؤسسه تامز به ديوان داوري لاهه جهت وصول مطالبات خود ، موضوع بررسي و به علت سلب مالكيت 50 درصد ارزش دارائيهاي شركت تامز-آفا حكم به نفع آن شركت صادر مي شود و در سال 1363حدود 5/5 ميليون دلار بابت اصلي و با احتساب بهره متعلقه بالغ بر 9 ميليون دلار از حسابهاي ايران بر اساس بيانيه الجزاير برداشت شد .

* فرودگاه امام در زمره طرح‌هاي عمراني سازمان هواپيمائي كشوري
يك سال بعد طرح در زمره طرحهاي عمراني سازمان هواپيمائي كشوري و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و قرارداد آن با شركت جنرال مكانيك ( وابسته به بنياد مستضعفان ) بمنظور ادامه كار و عمليات خاكي و تسطيح كلي منعقد شد تا ارديبهشت 1365جمعا حدود 13ميليون مترمكعب عمليات خاكي در طرح انجام شد.
در سال 1365 فعاليت مربوط به طراحيها و عمليات اجرايي باند و پاركينگ بصورت عادي در حال پيشرفت بود و اقداماتي جهت تخصيص اعتبارات جديد انجام گرفت كه بودجه لازم براي ادامه عمليات اجرايي مورد تصويب مجلس شوراي اسلامي قرار نگرفت و فقط بودجه مطالعاتي براي تكميل كارهاي طراحي تصويب شد.
در همان سال توافقنامه تعليق طرح براي شش ماه با پيمانكار ( بنياد مستضعفان ) امضاء مي شود و پيش بيني مي گردد كه چنانچه پس از شش ماه پروژه فعال نشود ، قرارداد پيمانكاري بر اساس ماده 48 شرايط عمومي پيمان ، خاتمه داده شود .
2 سال بعد سه قرارداد مطالعاتي و مشاوره با شركت مهندسين مشاور آتك در خصوص ترمينال ، برج و ساختمانهاي جنبي طرح و قرارداد خدمات مهندسي در مورد كارهاي سيويل با شركت مهندسين مشاور ايمن راه و همچنين قرارداد با شركت مهندسين مشاور ابنيه فني در خصوص مطالعات سازه اي منعقد شد .

* سال 68 و تصويب تأمين اعتبار از طريق اخذ عوارض مسافري
در سال 1368 ايده تأمين اعتبار از طريق اخذ عوارض مسافري مطرح و با تصويب تبصره 38 در قانون بودجه 68 مبلغ 770 ميليون تومان بودجه ، در اختيار طرح قرار مي گيرد . امر سازماندهي طرح و جذب نيرو ، تأمين ساختمان ، انعقاد دو قرارداد اجرايي و مطالعاتي با استفاده از اين اعتبار به شرح زير انجام گرفت :
- قرارداد با شركت مهندسين مشاور هگزا در خصوص خدمات مهندسي براي پلها و راهها
- قرارداد خدمات آزمايشگاهي با آزمايشگاه فني مكانيك خاك وزارت راه و ترابري
- قرارداد احداث 5/27 كيلومتر راههاي داخلي و 11 دهانة پل بزرگ با شركت كيسون

* سال 69 و تغيير نام فرودگاه به فرودگاه بين المللي امام خميني (ره)
درمهرماه سال 68 قرارداد عمليات اجرايي احداث باند و تاكسيويها با شركت مراغ و در اسفند نيز قرارداد خدمات مهندسي ژئوتكنيك و مقاومت مصالح با شركت ماندرو و قرارداد تأمين برق با شركت برق منطقه‌اي منعقد گرديد.
مقارن با سال 1369 نام فرودگاه بين المللي تهران به فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) تغيير يافت و در همان سال طرح جامع ( تهيه شده توسط تامز- آفا ) مورد تجديدنظر واقع مي شود كه عملاً تا سال 74 كار تكميل و اصلاح طراحيهاي فرودگاه ادامه مي يابد .

* تجديد نظر و تهيه طرح جامع اصلاح شده در سال 1372
در فاصله سالهاي 1370 تا 1372 اقدامات قانوني براي انتخاب مهندسين مشاور ذيصلاح و با تجربه براي تجديدنظر و تهيه طرح جامع اصلاح شده و انجام طراحيهاي تفصيلي مورد نياز انجام و مناقصه بين المللي بين 19 شركت خارجي برگزار گرديد ودر نهايت شركت ADP با قيمت پيشنهادي 303 ميليون فرانك فرانسه و27 ميليارد ريال ، تأييد و انتخاب شد.
يك سال بعد ايده اختصاص بخشي از درآمدهاي پروازي وفرودگاهي براي طرح ، مطرح و در قانون بودجه سال 71 اخذ عوارض مسافري و اخذ درآمدهاي خدمات فرودگاهي براي تأمين اعتبار فرودگاه به تصويب مي رسد . اين حركت پايه استواري را جهت تأمين نيازمنديهاي مالي طرح فراهم مي سازد ليكن تحقق عملي آن از سال 1373 فراهم مي شود.
در همان سال كليه عمليات فاز اول به 70 پروژه اصلي و فرعي تفكيك و تقسيم مي شود و زمانبندي فاز اول طرح و تجديدنظر در طرح جامع و اعمال استانداردهاي 15 ساله هواپيمايي در طرح جامع مورد مطالعه قرار مي گيرد .

* سال 71 و تجديد نظر در انتقال پروازهاي داخلي و بين المللي به فرودگاه امام (ره)
در سال 71 برنامه انتقال كل پروازهاي داخلي و بين المللي مسافري ( سيويل ) به فرودگاه امام (ره) مورد تجديدنظر قرار مي گيرد و تصميم به ابقاء فرودگاه مهرآباد پس از بهره برداري از فرودگاه امام (ره) گرفته مي شود .
در همان سال نيز قرارداد احداث برج مراقبت و ساختمان پشتيباني فني و تاكسيوي و اپرون آشيانه منعقد مي شود .
در سال 1373 مسؤوليت اجراي طرح بارديگر از سازمان هواپيمايي كشوري به وزارت راه و ترابري انتقال يافت و در آبان ماه 1373 پيش نويس قرارداد طرح و اجرا تهيه و بين معاون ساخت و توسعه بنادر و فرودگاها و شركت سازنده امضاء شد .
در فاصله دي73 تا خرداد74 مذاكره و توافق با شركت ADP جهت اصلاح خدمات پيشنهادي در مناقصه و تبديل آن به نظارت و بازبيني طرحهاي مشاورين ايراني و عقد قرارداد 3/12 ميليون فرانك فرانسه، عقد قرارداد با مشاورين ايراني و شركت فرانسوي ADP و تهيه و تصويب طرح جامع با ملحوظ داشتن نظرات سازمانهاي داخلي و كميته بين المللي( Consultative Committee Airport ACC ) وابسته به ياتا تنظيم و منعقد گرديد.

* آغاز عمليات اجرائي بر اساس فاز يك در سال 1375
درفروردين ماه 1375 عمليات اجرايي در كارگاه بر اساس طراحي فاز يك آغاز و در مردادماه نيزگزارش كلي ازجريان امور فرودگاه و پيشنهاداتي براي تسريع اجراء و تكميل و بهره برداري طرح تهيه شد. اواخر شهريورماه آن سال قسمت اعظم مطالعات مرحله اول پيشرفته طراحي (ADP ) ترمينال با همكاري شركت ADP انجام گرفت .
دي ماه سال 75 مقدمات تفاهم نامه با هما و اعلام موافقت مجري طرح در خصوص تخصيص 120 هزار متر مربع زمين در منطقه عملياتي فرودگاه براي احداث آشيانه و دفاتر و انبارها به اين شركت صورت گرفت.
اواخر بهمن ماه نيز ترك تشريفات مناقصه براي سي ميليون دلار خريد تجهيزات فرودگاهي مورد نياز طرح با تأييد وزارت صنايع توسط شوراي اقتصاد به تصويب رسيد.

* نصب تجهيزات ناوبري زميني در سال 76
يك سال پس از آن نصب تجهيزات ناوبري زميني پس از مطالعات و آماده سازي زمين در اين فرودگاه آغاز شد كه متعاقب آن نيزبا شركت ملي ساختمان وابسته به بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي براي احداث و تكميل كارهاي تأسيسات زيربنايي ، ساختمانهاي جنبي و سيويل فازاول بهره برداري فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) قراردادي منعقد شد. ارز مورد نياز طرح نيز در خرداد ماه سال 77 به ميزان 50 ميليون دلاربه تصويب هيأت دولت وقت رسيد.

* سومين افتتاح فرودگاه در ارديبهشت ماه سال 1384
فرودگاه نهايتا در روزهاي آخر دولت هشتم افتتاح شد و نگهداري آن به مصوبه مجلس هفتم به شش شركت ايراني واگذار شد. استيضاح احمد خرم وزير راه و ترابري دولت دوم خاتمي توسط مجلس هفتم و رد گزينه هاي بعدي خاتمي، كار افتتاح فرودگاه را بيش از پيش به تعويق انداخت.
فرودگاه امام پس از دو بار افتتاح و تعطيلي سرانجام در ارديبهشت ماه سال 1384 افتتاح شد. در اين مراسم يك فروند هواپيماي ايران اير راس ساعت 15 و 10 دقيقه از مبدا دبي در اين فرودگاه به زمين نشست.
فرودگاه امام (ره) سال 83 يك بار توسط رياست جمهوري و بار ديگر با فرود هواپيمايي از امارات افتتاح شده بود و اين بار مسوولان اجرايي ترجيح دادند بدون انجام مراسم افتتاحيه فرودگاه را مود بهره‌برداري قرار دهند.
در اين تاريخ مقرر شد تا پايان سال 84 تمامي پروازهاي كشورهاي حوزه خليج‌فارس به جز عربستان به اين فرودگاه انتقال پيدا كند. به گفته مسوولان فرودگاه، پروازهاي حجاج نيز از پايان سال 85 و يا نهايتا اوايل سال 86 از فرودگاه امام(ره) صورت خواهد گرفت.

* طرح جامع و افق جابجائي 100 ميليون مسافر در سال
در حال حاضر فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) ظرفيت جابجايي 4/5 ميليون مسافر و 120 هزار تن بار در سال را دارد و ظرفيت آن تا 6/5 ميليون نفر قابل افزايش است. براي ساخت اين فرودگاه تا كنون بيش از 260 ميليارد تومان كه 60 ميليون دلار آن ارزي بوده است، هزينه شده كه پس از افتتاح، تمامي پروازهاي خارجي به جز پروازهاي كه مقصد آنان جده، مدينه يا دمشق است از فرودگاه مهرآباد تهران به اين فرودگاه منتقل گرديده است. رسيدن به ظرفيت 100 ميليون نفر از اهداف مسئولان اين فرودگاه اعلام شده است.در مورد فرودگاه امام خميني (ره) باز هم خواهيم نوشت.

گزارش از: سيد مجتبي حسيني

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 آذر /3 دسامبر/ 4 ذيحجده

Mobin_s2004@yahoo.com
13 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اولتيماتوم تند شاپور دوم (ذوالاكتاف) به امپراتوري روم و تعرض نظامي تازه ايران به متصرفات شرقي روم

شاپور دوم

سوم دسامبر سال 359 ميلادي امپراتور روم ، كنستاتينوس دوم اولتيماتوم شديد اللحني به اين شرح از شاپور دوم( ذوالاكتاف ) شاه وقت ايران از دودمان ساسانيان دريافت كرد:
«پس از تحيت ... ، آگاه باش كه طبق اسناد و مكتوب هاي موجود و نوشته هاي مورخان، اراضي و سرزمين هاي آن سوي رود خانه استريمون ( Strymon) تا مرز مقدونيه متعلق به ايران بوده است . آن امپراتور بايد آنجا را از نيروهاي مسلح خود تخليه كند تا ماموران ما بتوانند در آن مناطق به جمع كردن ماليات و تمشيت امور بپردازند . اگر فرستاده من ، حامل اين يادداشت ، دست خالي باز گردد ؛ پس از پايان زمستان دستور خواهم داد كه ارتش اين سرزمين ها را با توسل به زور پس بگيرد ... (نامه با الفاظ مودبانه پايان مي يابد) » .
     از آميدا ؛ شاه
    
شاپور دوم اين يادداشت را از « آميدا » فرستاده بود كه چند هفته پيش ازانشاء نامه به تصرف ايران در آمده بود . شاپور در همين سال با شكست دادن نيروهاي رومي سوريه را متصرف شده بود و آماده پيشروي در متصرفات شرقي روم بود.
    امپراتور روم كه در گير دشواري هاي داخلي و نافرماني بعضي از ژنرالهايش بود پاسخ نامه شاپور دوم را موكول به مشورت با سناي روم كرد.
    شاپور دوم منتظر نماند و در بهار سال 360 ميلادي دست به حمله زد و پس از تصرف « بزابده » به پيشروي خود ادامه داد. كنستانتينوس دست به گرد آوري نيرو زد كه بيمار شد و تب شديد وي را از پاي در آورد .
    جانشين او « ژوليان » كه در عين حال فلسفه دان و نويسنده بود براي جنگ با ايران نه تنها نيروهاي رومي را بسيج كرد بلكه به اجير كردن جنگجوي مزدور از قوم فرانك (ساكن شمال فرانسه ، در آن زمان سرزمين گل ) و قوم آلماني ( مردمي كه در مرز فرانسه و آلمان زندگي مي كردند ، مردم راين ــ فرانسويان به همين دليل همه ژرمن ها را آلماني و كشورشان را آلمان مي خوانند ) و قوم ايلري ( ساكن غرب يوگوسلاوي ــ كرواتهاي امروز ) دست زد و دوسال طول كشيد تا براي لشكركشي به شرق آماده شود .
    اعلاميه 17 ژوئن سال 362 ژوليان بر ضد مسيحيان هم يكي از دلايل تاخير حمله او به ايران شده بود. ژوليان در مسير لشكر كشي خود به سوي ايران يك گوساله سفيد هم قرباني معبد « زئوس » كرد تا اورا درجنگ ياري دهد.
     سرانجام اين حمله در 26 ژوئن سال 363 ميلادي با نيرويي كه از حيث شمار و آزمودگي بي نظير بود آغاز شد .شاپور دوم كه از كم و كيف اين نيرو آگاه بود تصميم گرفت به جاي سرحد ، در عمق خاك ايران با آن رو به رو شود . نيرو هاي انبوه ژوليان پس از اين كه به محل مورد نظر شاپور دوم كه فاصله اي زياد از تيسفون نداشت رسيدند خود را در محاصره واحدهاي ارتش ايران يافتند و در جنگي كه روي داد شكست خوردند و يك سوار پارسي ژوليان در حال فرار را با پرتاب زوبين شديدا مجروح كرد كه همان شب درگذشت .
    طبق قانون روم ، هماندم ژنرالهاي رومي « ژويان » را از ميان خود به عنوان امپراتور موقت انتخاب كردند و وي براي نجات بقيه نيروهاي رومي با شاپور دوم وارد مذاكره شد و با دادن همه مناطقي را شاپور خواهان آنها بود موافقت اورا به ترك مخاصمه به دست آورد و واحدهاي شكست خورده رومي را از آسيا بيرون برد.
    پاره اي از مورخان رومي نوشته اند كه شاپور دوم در اين جنگ از فيل جنگي استفاده كرده بود . جنگجويان مزدور فرانك و آلماني در بازگشت به اروپا از ميهندوستي و ايستادگي و انضباط سرباز ايراني داستانها تعريف كردند كه هنوز باقي مانده است .
    طبق اسناد موجود ، ژويان ازهمه دعاوي روميان در غرب قفقاز ، فلسطين ، سوريه و پنج منطقه در آناتولي صرف نظر كرد و 18 پايگاه مرزي را برچيد و پذيرفت كه پيروان آيين زرتشت در قلمرو روم آزادي مذهبي داشته باشند و از بازرگانان ايراني ماليات مضاعف گرفته نشود.
ژوليان پس از بازگشت به روم در جلسه ماه اكتبر سنا حضور يافت تا از عمل خود و امتيازهاي متعدد كه به ايران داده بود دفاع كند كه سناتور ها اورا « هو » كردند و ژوليان نتوانست اين تحقير را تحمل كند و از درخواست راي براي امپراتور شدنش صرف نظر و با گاز زغال خودكشي كرد.
    شاپور دوم كه از پيش از تولد ، شاه ايران شده بود و دوران سلطنتش بيش از عمرش بود قلمرو ايران را از مرزهاي چين تا مديترانه گسترش داد و اعراب را نيز مطيع خود ساخت . در باره خشونت وي نسبت به اعراب شايعات زياد رواج يافته از جمله سوراخ كردن شانه هاي آنان و گذرانيدن ريسمان از كتف هايشان .

 

اعتراض دولت سعودي به ايران درباره بحرين و واكنش ايرانيان

سوم دسامبر سال 1957 ( 12 آذر سال 1336 خورشيدي ) دولت سعودي به ايران اعتراض كرد كه چرا بحرين را رسما و قانونا يك استان ايران اعلام كرده است . حال آن که قبلا بارها اسناد و شواهد تاريخي مربوط به تعلق بحرين به ايران انتشار يافته بود. بحرين استان 14 ايران اعلام شده بود.
    اعتراض دولت سعودي با واكنش مطبوعات و مردم ايران روبه رو شد و مدارس و اماكن متعدد را به « بحرين » تجديد نامگذاري كردند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

13/09/59
اخبار جبهه هاي جنوبي و شمالي : تقويت نيروي دشمن در مارد ـ اجراي آتش و انجام عمليات ايذايي توسط خودي ـ بازديد عدنان حسين ، برادر صدام از بستان ـ كمك تسليحاتي عراق به كومله .

گزارشي از روند تقريباً عادي زندگي در دزفول عليرغم حملات موشكي عراق .

وزير آموزش و پرورش ( آقاي محمدجواد باهنر ) : توصيه امام اين است كه از فعاليت ضدانقلاب در مدارس جلوگيري شود و مردم با وقايع پشت پرده و عواملي كه در پي تضعيف اسلامي و روحانيت هستند ، آشنا شوند .

13/09/65
ويليام كيسي رئيس سازمان "سيا" در تيرماه گذشته به طور سري از بغداد بازديد و با صدام در مورد تحولات جنگ با ايران گفتگو كرد .

Mobin_s2004@yahoo.com
3 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين زني که عرض درياي مانش را با شنا طي کرد در 98 سالگي در گذشت

گرترود

بانو « گرترود ادرل » كه 16 اوت سال 1926 به عنوان نخستين زن عرض كانال مانش را در 14 ساعت و 31 دقيقه شنا كرد و با شنا از فرانسه به انگلستان رفت اول دسامبر 2003 در 98 سالگي در زادگاه خود ايالت نيو جرسي آمريكا درگذشت.

اعتصاب ديپلماتهاي فرانسه درسراسر جهان!

اعتصاب يك روزه ديپلماتهاي فرانسوي در سراسر جهان كه اول دسامبر 2003 انجام شد كمتر نظير داشته است.وزارت امور خارجه فرانسه با 9 هزار و 409 ديپلمات و كارمند بيش از هر كشور ديگر ، جز آمريكا، حقوق بگير دارد و در صدد تعديل كاركنان از طريق حذف سمتها و پست هاي سازماني برآمده است كه اين اعتصاب به منظور اعتراض به آن بود.
     براي مثال : در روز اعتصاب ، در سفارت فرانسه در واشنگتن تنها سفير ، منشي او و دربان سفارت حضور داشتند. دوسوم حقوق بگيران وزارت امور خارجه فرانسه در سفارتخانه ها و نمايندگيهاي اين كشور در ممالك ديگر مشغول به كار هستند.

 

زاد روز شهر شيكاگو

« ماركت » كشيش فرانسوي سوم دسامبر سال 1674 سنگ بناي شهر شيكاگو را در كنار درياچه ميشيگان بر زمين نهاد.
    اين كشيش كه مامور بود بوميان ( سرخپوستان ) منطقه اشغالي فرانسه را مسيحي كاتوليك كند چند شهر ديگر هم در امريكا ساخته است . دانشگاه شهر ميلواكي آمريكا به اسم او دانشگاه ماركت نامگذاري شده است . تا دوران ناپلئون، فرانسويان بر يك سوم ايالات متحده امروز حكومت داشتند كه ناپلئون اين قلمرو را به دولت واشنگتن فروخت تاهزينه جنگهاي اروپايي اش را تامين كند . فرانسويان بر خلاف مهاجران انگليسي با سرخپوستان روابط حسنه داشتند. نام بسياري از شهرهاي امريكا همچنان فرانسوي است .

برخي ديگر از رويدادهاي 3 دسامبر

  • 1621:   گاليله ساخت تلسكوپ را تكميل كرد.
        

  • 1694:   دوره پارلمان انگلستان 3 ساله شد.

  • 1910:   لامپ روشنايي نئون ( مهتابي ) ساخته شد.

  • 1914:   سلطان احمدشاه قاجار درمجلس شورا در ميدان بهارستان حاضر شد و بي طرفي ايران در قبال جنگ اروپائيان ( بين الملل اول ) را مورد تاكيد قرار داد.

  • 1930:   چند شهر ايران تغيير نام داد از جمله دزداب به زاهدان ، نصير آباد به زابل و استرآباد به گرگان تغيير نام يافتند.
        

  • 1950:   منطقه سيكيم در هيماليا تحت الحمايه هند شد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت «نَجيبُ الدين محمّد بن حلّي»

    4 ذي الحجه 645 -  «نَجيبُ الدين محمّد بن حلّي » از علماي بزرگ حلّه وفات يافت. محضر درس وي همواره مركز تجمع بزرگاني چون محقّق حلّي بود. حلّي در سال 636 هجري قمري مدرسه اي جنب مقام منسوب به صاحبُ الزّمان (ع) در شهر حِلّه بنا كرد و سالها در اين مركز به تدريس و تربيت دانش پژوهان پرداخت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    12

    اهواز

    11
    22

    تبريز

    -1
    11

    شيراز

    3
    14

    مشهد

    1
    11

    بندرعباس

    14
    24

    کرمان

    0
    13

    اصفهان

    -1
    10

    يزد

    3
    11

    کرمانشاه

    -2
    12

    اراک

    -1
    6

    رشت

    8
    13

    دبی

    18
    23


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1294 تومان
    1020 تومان
    1580 تومان
    1080 تومان
    275 تومان
    279 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    230000 تومان
    102000 تومان
    52500 تومان
    198000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:27
    طلوع خورشيد : 06:58
    اذان ظهر : 11:54
    غروب خورشيد : 16:50
    اذان مغرب : 17:12
    نيمه شب شرعي : 23:09
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American
    ماه دسامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاریخ انتشار: دسامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 136
    حجم فایل: 18 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    ویلچیری با دو گوش شنوا

    گوش کنيد. خبر جالبيست!
    محققين دانشگاه MIT توانستند نوعي ويلچير را طراحي کنند که مي تواند با جملات ساده کار برش مسير خود را پيدا کند. فرد معلول تنها بر روي اين ويلچير خواهد نشست و با چند جمله ساده مثلا "چپ به سمت آشپزخانه" يا "جلو به سمت کتابخانه" مقصدش را به اطلاع اين ويلچير شنوا ميرساند.  جملات در حافظه اين ويلچير رمز گشايي شده و پس از انجام عمليات تحليل و پردازش شخص را به مکان دلخواهش ميبرد. نگران نباشيد. اين پروسه شايد در زماني نظير هزارم ثانيه رخ دهد.
     قبل از اين نيز طرح هايي شبيه به اين محصول ارائه شده بود. با اين تفاوت که در آنها کار بر با محدوديت اطلاعات حافظه پردازشگر خود مواجه بود و هميشه مي بايست نقشه مکان هاي مختلف را به ويلچير خود بدهد. به گفته طراحان اين ويلچير تنها کافيست يک با کار بر بر روي ويلچير بنشيند و مکانهاي مختلف را با آن به گشت و گذار بپردازد. مسير ها به سرعت طبقه بندي شده و در حافظه پردازشگر اين ويلچير ذخيره خواهد شد.
     اين محصول فعلا در حد طرح است اما اميدوارم که هر چه سريعتر پايش را از آزمايشگاها به بازار بگذارد.

    اطلاعات بيشتر

    یک ننو برای خواب راحت نوزاد

    اگر تا به حال با والدین یک نوزاد تازه متولد شده مواجه شده باشید، حتما دیده اید که آنها چقدر نگران کودکشان هستند. وقتی که او خوابیده است بارها به سراغش می روند و وضعیت تنفسش را چک می کنند. چرا که SIDS(Sudden Infant Death Syndrome) یا همان مرگ ناگهانی نوزاد در هنگام خواب، که معمولا در اثر مسدود شدن مسیر تنفسی رخ می دهد، شیوع نسبتا بالایی دارد.
    و اما گجتی که امروز معرفی می کنیم، راه حلی است برای این مشکل. این گهواره به نحوی طراحی شده که مانع چرخش کودک شما در خواب می شود، از این رو اگر کودک را در وضعیت مناسبی بخوابانیم، می توانیم مطمئن باشیم که تا انتهای خوابش به راحتی نفس می کشد. تشک این گهواره که حاوی پلی استر های غیر آلرژن است، شیب ملایمی دارد که مانع رفلاکس اسید نوزاد می شود.

    پایه های این ننو آلومینییومی و بسیار سبک هستند و قسمت رنگی که در تصویر می بینید، 100% نخی است.با توجه به طراحی زیبای آن، می توانید گهواره کودکتان را در هر جایی از منزلتان قرار دهید.
    همراه با خرید این دستگاه شما یک کیف مسافرتی هم دریافت خواهید کرد و از آنجا که اجزای گهواره نیزقابل جدا شدن هستند، حتی در مسافرت هم می توانید آن را به همراه داشته باشید و همیشه مطمین باشید که نوزادتان با حرکات ملایم گهواره اش، آرام و راحت خوابیده است. این گهواره با قیمت نه چندان ارزان 429 دلار فروخته می شود.

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    انديشه بودا


    مترجم: علیرضا شجاعی

    معرفی کتاب:
    آيين بودا دين و فلسفه ای است كه سيدارْته گوتمه آن را حوالى قرن پنجم ق‏م در شمال شرقی هند بنياد نهاد. این آیین در ابتدا شرق آسیا را در برگرفت و کشورهایی چون هند، سریلانکا، چین، کره، ژاپن، تبت و مغولستان را تحت تاثر خود قرار داد.
    در عصر حاضر همزمان با گسترش معنویت گرایی در جهان غرب این آیین هم اکنون در دنیای غرب طرفداران زیادی یافته است به طوری که جنبش های نوپدید دینی زیادی که متاثر از آیین بودایی هستند با به عرصه وجود گذاشته اند.
    نوشتار حاضر(1) سعی دارد چگونگی شکل گیری آیین بودا در هند و گسترش آن در آسیای شرقی و امروزه در جوامع غربی را مرود بررسی قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● پيام بودا

    ● سَنگه، جامعه و دولت

    ● تحول تاريخى

    ● تحولات در هند

    ● سرى‏لانكا و آسياى جنوب شرق

    ● آسياى ميانه و چين

    ● كره و ژاپن

    ● حكومت تبّت، مغولستان و هيماليا

    ● آيين بودا در غرب

    ● آيين بودا در جهان معاصر

    ● چالش‏ها و فرصت‏ها


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    كیك شكلاتی

    رضا ساکی

    دوباره آلفرد مرد قوی‌هیكل همسایه سر و صدا راه انداخته است. بوی كیك شكلاتی داخل اتاق پیچیده است. باید ساعت دو بعد از ظهر باشد. رختخوابم گرم است. دمای بدنم بالاست. نیاز به دستشویی دارم. به زحمت از زیر پتو بیرون می‌خزم. مواظبم پایم داخل زیر سیگاری نرود. پایم را از روی زیر سیگاری بلند می‌كنم و می‌گذارم روی شانه‌ی فلزی و از درد فریاد می‌كشم. خون می‌چكد و روی موكت را قرمز می‌كند. صدای مادر را می‌شنوم كه می‌گوید بمیری. تف به خراش. پایم را روی هوله می‌گذارم و فشار می‌دهم. خون می‌جهد داخل هوله. بند نمی‌آید. به آن بی شرفی كه شانه فلزی می‌سازد بیراه می‌گویم. تف به ذات شانه. اصلا منی كه سال به سال از خانه بیرون نمی‌روم شانه فلزی می‌خواهم چه كار؟ لعنت به ماری. حتما الان كنار شوهر لندهورش نشسته است و دارد از آن كارها می‌كند و به ریش من می‌خندد. شانه ماری را برمی‌دارم. چه طور تا به حال متوجه نشده بودم. پنجره را باز می‌كنم و شانه ماری را با تمام قدرت دور می‌اندازم. لحظه‌ای بعد صدای شكستن شیشه می‌آید و بعد صدای یكی از همسایه‌ها كه می‌گوید: «بر پدر و مادر مردم آزار لعنت»
    سرم را از پنجره بیرون می‌برم و داد می‌زنم تف بر جد و آبای مردم آزار. تا حمام لی‌لی می‌روم. خون می‌جهد. اصلا دوست ندارم این‌طوری بمیرم. مرگ بر اثر فرو رفتن شانه در پا مسخره‌ترین مرگ روزگار است. ماری می‌خندد. تف به این وان حمام كه دائم یادم می‌رود، خرابش كنم. نمی‌دانم چرا آمده‌ام داخل حمام. برمی‌گردم و می‌روم توی آشپزخانه. بالاخره پایم را می‌بندم. خون بند می‌آید. شكر خدا هموفیلی نیستم پس. مانده‌ی قهوه دیشب را می‌گذارم روی اجاق. در مسیر بوی كیك شكلاتی به مشامم می رسد. هیچ‌وقت آدم‌ها نمی‌دانند كه بعضی‌ها چه آرزوی‌های كوچكی دارند. الان آرزو می‌كنم یك برش كیك شكلاتی داشته باشم. خوش به حال شوهر كتی. هر روز سهم‌اش به غیر نوازش‌های كتی یك تكه‌ی بزرگ كیك شكلاتی است. اما سهم من چه؟ پایم را محكم می‌گذارم روی زمین و درد می‌گیرد. یادم رفته ماری با آن شانه فلزی چه با من كرده است. با احتیاط گام برمی‌دارم. باید قبل از این كه گربه‌ی ماری بیاید و بریند به روزنامه‌های صبح، آن‌ها را بردارم. سه ماه است كه ماری رفته اما این گربه‌ی خر هر روز می‌آید گه می‌كشد به زندگی من. مثل ماری. قهوه با بوی كیك شكلاتی آماده است. سیگار و موبایل را برمی‌دارم و می‌نشینم پشت میز نهارخوری. مثل احمق‌ها برای خودم قهوه می‌ریزم و به خودم سفارش می‌دهم كه شیر هم كنارش باشد و باز خودم به خودم گوشزد می‌كنم كه احمق تو در خانه شیر نداری و وقتی شیر نداری، غلط می‌كنی قهوه با شیر سفارش می‌دهی. عجب گارسون پفیوزی هستم. كاش یكی بود با مشت می‌زد توی دهنم تا این‌جوری جواب خودم را ندهم. شاید ماری هم به همین خاطر من را ترك كرده است. كسی كه به خودش فحش بدهد با دیگران چگونه برخورد می‌كند؟ ولش كن. تف به روزگار. همین خودم می‌ارزم به صد تا آدم مبادی آداب. اصلا خودم دوست دارد به خودش فحش بدهد به كسی چه! شاید هم الان ماری زیر مشت و لگد شوهر لندهورش دارد به خودش فحش می‌دهد كه چرا من را ترك كرده. نمی‌دانم. قهوه كوفت می‌كنم. سرفه‌ام می‌گیرد و قهوه می‌ریزد روی موبایل. اس ام اس دارم. ماركو ساعت هفت صبح تلفن زده. بعد اس ام اس زده كه هنوز خوابی بدبخت مرده‌شور برده؟ باز تا صبح نشستی پای الواتی؟ نكند مرده‌ای؟ خدا را شكر می‌كنم اگر سكته كرده باشی. منتظر می‌مانم تا جنازه‌ات بو بگیرد و همسایه‌ها خبرم كنند. خبر مرگت! فكر می‌كنم مرده‌ام. جنازه‌ام بو گرفته است. همسایه‌ها در خانه جمع شده‌اند و یك‌ریز می‌گویند تف به ذاتت. مگر چه كرده‌ام؟ فقط مرده‌ام! پزشكی قانونی علت را مرگ بر اثر فرو رفتن شانه‌ی فلزی در پا اعلام می‌كند. لابد شانه‌اش خیلی كثیف بوده. شاید ماری داخل آن سیانور ریخته بوده. تف به این شانس. صبحانه‌ام را كوفت می‌كنم. حالا وقت چرت است. با پای مجروح می‌خزم داخل رختخواب. كسی از همسایه فریاد می‌زند كه شانه از داخل خانه‌ی من به بیرون پرتاب شده است. یكی از همسایه‌ها می‌گوید خدا ما را از شرش خلاص كند. زیر لب آمین می‌گویم و می‌خوابم. هنوز خوب خوابم نبرده كه خواب می‌بینم زنگ می‌زنند. اما آن‌قدر زنگ می‌زنند كه از خواب می‌پرم . واقعا دارند زنگ می‌زنند. حوصله ندارم. حتما نامه ا‌ی آورده‌اند یا آمده‌اند سوال كنند، نظرم درباره انتخابات ریاست جمهوری چیست. می‌خوابم و از این‌كه نظرم را درباره انتخابات مخفی كرده‌ام به خودم افتخار می‌كنم. ساعتی بعد از خواب بیدار می‌شوم. صدای میو‌میو گربه‌ی ماری می‌آید. گربه مرنومرنو می‌كند. عصبانی در خانه را باز می‌كنم. حالا وقت سكته كردن است. می‌بینم شوهر كتی برایم كیك شكلاتی آورده و آن را گذاشته است روی جا كفشی دم در. اگر امروز سكته نكنم خودم را می‌كشم. گربه‌ی ماری كیك شكلاتی من را به گه كشیده است! بغض‌ام می‌گیرد و چیزی از درونم مثل یك كودك شش ساله شوهر كتی را صدا می‌زند! من یك تكه كیك دیگر می‌خواهم لطفا!
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ازدواج، تشريفات، پايتخت - 5
    برخي تالارهاي عروسي پايتخت براي هر ميهمان
    90 هزار تومان دريافت مي‌کنند

    به گزارش خبرنگار باشگاه جواني برنا، رقابت در مجلل برگزار کردن مراسم عروسي در پايتخت باعث شده تا بسياري از خانواده هاي تهراني بدون توجه به عواقب اين سونامي اقتصادي به ظاهر شيرين هزينه هاي باورنکردني را براي يک عروسي به اصطلاح آبرومندانه(!) متحمل شوند.
    انتخاب تالار براي برگزاري مراسم عروسي در حال حاضر به يکي از بزرگترين دغدغه زوج‌هاي جوان تهراني تبديل شده است چرا که بسياري از جوانان ترجيح مي دهند مراسم عروسي خود را در تالار برگزار کنند.
    بنا بر گزارش برنا، هزينه هايي که تالارها و باغهاي مجلل براي برگزاري مجالس عروسي دريافت مي کنند به چند بخش تقسيم مي شود که در مرحله اول مبلغي بسته به اينكه تالار در كدام منطقه قرار دارد به عنوان هزينه ورودي دريافت مي شود. اين مبلغ در مناطق مرکزي و جنوب شهر از 200هزار تومان شروع و در تالارهاي شمال شهر تا 3 ميليون تومان و بيشتر ادامه پيدا مي کند.
    همچنين در صورتي که عروس و داماد تمايل به برگزاري مراسم در باغ و يا ويلا را داشته باشند با توجه به مساحت باغ و دنجي(!) آن هزينه ورودي از سه تا 8 ميليون تومان متغير است که اين مبالغ در روزهاي آخر هفته و ايام تعطيل افزايش هم مي يابد.
    دريافت هزينه اي جدا براي هر نفر از ميهمانان بخش دوم دريافت هزينه هاي تالارهاي برگزاري جشن عروسي است كه اين مبلغ هم از نفري 3هزار تومان در تالارهاي مناطق مرکزي و جنوبي شهر تا نفري 90هزار تومان براي هر نفر نوسان دارد.
    يکي از کارکنان تالاري در شمال شهر تهران در اين باره به برنا مي گويد: بسياري از افراد تصور مي کنند مشتريان تالارهاي شمال شهر تنها افرادي هستند که در همين مناطق زندگي مي کنند در حالي که بسياري از مشتريان ما افرادي از طبقات متوسط و کم‌درآمد چامعه هستند که براي مراسمشان اين تالارها را انتخاب مي کنند.
    وي مي افزايد: بيشتر هزينه تالار در همان روز رزرو گرفته مي شود و گاه زمان انتظار براي يک مراسم عروسي به 5 ماه هم مي‌رسد اما باز هم با اين شرايط مشتريان تالار کم نشده است و در حال حاضر تالار تا فروردين سال آينده رزرو است.
    به گزارش برنا، تدارک ميز غذاي چند طبقه که در آن انواع غذاهاي رژيمي و غير رژيمي، خارجي و ايراني شامل باقالي پلو، ته چين، ژيگو بره، لازانيا، رولت فرانسوي، جوجه کباب و ... از نمونه غذايي هايي است که در حال حاضر تالارهاي پذيرايي با دريافت مبالغ هنگفت براي ميهمانان سرو مي کنند.
    نکته قابل تامل اينکه کارکنان بسياري از اين تالارها معتقدند بسياري از افرادي که براي سفارش غذا و رزرو تالار مراجعه مي کنند تا به حال نام بسياري از غذاها و نوشيدني ها را نشنيده اند و اما مصر هستند براي پربار بودن(!) مراسم خود آن را سفارش مي دهند.
    به اعتقاد کارشناسان رواج چنين آداب و رسوم هاي جديدالورودي در ميان جواناني که سطح درآمد چندان بالايي ندارند ناشي از تعريف نادرست آنها از جايگاه و حد خانوادگي شان است که در نتيجه آنها را به سمت اسراف و تقبل خرج اضافي سوق مي دهد.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    رابطه روحانيت با مردم
    رابطه تكليف‌آور است؟!

    سوال:
    روحانيت همواره بر مردم تكليف كرده است و رابطه روحانيت با مردم رابطه تكليف‌آور است و مشاركت مردم را بعنوان اداي تكليف خواسته است تا حق مردم، و مشاركت مردم را كمتر به عنوان حق تلقي كرده است.
     

    پاسخ:
    قبل از پاسخ، لازم است رابطه حق و تكليف، در مباحث حقوقي شناخته شود تا بتوانيم اين مطلب را خوب ازريابي كنيم. هر تكليفي در مقررات حقوقي، ملازم با حقي است كه براي ديگران در نظر گرفته شده است و هر حقي نيز براي ديگران تكليفي را به همراه دارد. از اين رو مي‌گويند : حق و تكليف دو مفهوم متلازم وبه يك معني دو روي يك سكه‌اند. وقتي مي‌گوييم : كسي حقي دارد اين درست به اين معني است كه ديگران تكليف دارند حق او را محترم بشمارند. و نيز اگر گفته شود افراد نبايد در مال كسي بدون اذن او تصرف كنند، اين بدان معني است كه مالك حق تصرف و بهره‌وري دارد. البته تلازم حق و تكليف در مقررات حقوقي به دو گونه است : نخست آنكه هر گاه حقي براي كسي در نظر گرفته شود، طبعاً تكليفي براي ديگران نيز خواهد بود و بر عكس. دوم آنكه هر گاه حقوقي براي كسي يا كساني در نظر گرفته شود طبعاً در ازاي آن حقوق و امتيازها، بر همان افراد، يك رشته تكاليفي هم ثابت است و بر عكس. اين تلازم به معني دوم بيشتر مورد بحث ما خواهد بود : زيرا چنين نيست كه براي شخص يا اشخاصي تنها حقوق و مزايا جعل شود، اما هيچ تكليفي نداشته باشند. از اين رو گفته شده است : بسياري از حقوق اجتماعي افراد در برابر تكاليفي است كه بر عهده آنان گذارده شده است و يا بر عكس بنابراين، هر تكليف و مسؤوليتي مستلزم حقي است و هر حقي، تكليف و مسؤليتي را به دنبال دارد. طبيعتاً افرادي كه توانايي تكليف‌پذيري را دارند ولي تن به مسؤوليت نمي‌دهند نه تنها حقوق و مزايايي براي آنان نخواهد بود بلكه احياناً به خاطر عدم پذيرش مسؤوليت مستحق مجازات نيز خواهند بود. [1]به دليل همين تلازم حق و تكليف است كه در ماده 1168قانون مدني آمده است: «نگهداري اطفال هم حق و هم تكليف است.» يعني از سويي نگهداري بچه‌ها حق والدين است و از سويي نگهداري و سر‌پرستي تكليفي بر عهده پدر و مادر است كه هيچ يك از پدر و مادر حق ندارند، از نگهداري كودك خودداري كنند. امّا اينكه «حضانت» حق والدين است بدين معناست كه كسي حق مزاحمت آنان را نداشته و نمي‌توانند آنان را از نگهداري فرزندشان منع نمايد و يا فرزند را از آنها گرفته و جدا نمايد و اينكه گفته مي‌شود «حضانت» يك تكليف است بدين معناست كه پدر و مادر نمي‌توانند از حضانت يعني نگهداري و تربيت فرزند خود سرباز زنند لذا در صورت امتناع اجبار خواهند شد. بنابراين حضانت فرزند، هم حق است به نفع پدر و مادر و هم تكليف است به ضرر آنها و به نفع طفل.[2]با ذكر اين مقدمه روشن مي‌گردد كه اگر روحانيت، مشاركت مردم را در سرنوشت اجتماعي خويش به عنوان اداي تكليف خواسته است هرگز به معني حقوق آنها نيست. بلكه در عين حال كه داراي حق و امتياز براي شركت در سرنوشت خود مي‌باشند، داراي تكليف و مسئوليت نيز مي‌باشند، زيرا حق و تكليف با هم ملازم هستند. يعني هر تكليف و مسئوليتي مستلزم حقي است و هر حقي، تكليف و مسئوليتي را به دنبال دارد. و اگر روحانيت و علماي دين بيشتر به جنبه تكليفي مشاركت مردم توجه داشته‌اند و كمتر به جنبه حق بودن آن پرداخته‌اند، به جهت روشن بودن حق بودن‌آن است نه به معني نفي حق آنها. به عبارت ديگر، مشاركت مردم در تعيين سرنوشت خود به عنوان يك حق در تمام كشورها از جمله كشور ما پذيرفته شده است و لذا وقتي قانون اساسي كشورمان را مطالعه مي‌كنيم،مي‌بينيم،قانون اساسي با تأكيد بر حاكميت ملت در اصل پنجاه و ششم، ضمن اذعان به حاكميت مطلق خداوند مقرر مي‌دارد:«هم او(خداوند) انسان را حاكم برسرنوشت اجتماعي خويش ساخته است. هيچ كس نمي‌تواند اين حق الهي را از انسان سلب كند يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار دهد» در اين ارتباط «مشاركت مردم در تعيين سرنوشت سياسي، اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي خويش » به عنوان يك اصل بنيادين در اصل سوم قانون اساسي مطرح مي‌گردد. بنابراين در جمهوري اسلامي ايران مطابق قانون اساسي، امور كشور بايد به اتكاء آراء عمومي اداره شود و در اجراي اين دستورات كلي است كه مردم در همه‌پرسي و انتحابات رهبري (غير مستقيم) رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و شوراها مي‌توانند مشاركت فعال و تعيين كننده‌اي داشته باشند. [3]اما اين حق بايد تؤام با مسئوليت باشد. و از اين مسئوليت و تكليف كمتر بحث شده است و كمتر توجه شده است، لذا علماي دين و روحانيت براي روشن كردن اين تكليف و بيان اهميت آن مشاركت مردم را به عنوان اداي تكليف، تأكيد بيشتري نموده‌اند و اين تأكيد هرگز به معني نفي حقوق مردم در سرنوشت خويش نبوده است. ضمنا اين تأكيد نه تنها توسط علماي دين بوده است بلكه در قانون اساسي كشورمان بند 6 اصل دوم نيز به صراحت تأكيد كرده است كه جمهوري اسلامي ايران، بر پايه ايمان به « كرامت و ارزش والاي انساني و آزادي توأم با مسئوليت او در برابر خداوند » مي‌باشد. يعني پرداختن به سعادت فردي، بدون توجه به حيات اجتماعي، خالي از ايراد نمي‌باشد. و اسلام ديني است كه اساس آيين خود را بر پايه اجتماع قرار داده است و در هيچ شأني از شؤون خود نسبت به اجتماع بي اعتنا نبوده است. بدين جهت است كه خداوند در آيه 200/آل عمران ضمن دعوت به صبر و شكيبايي فردي، همكاري‌هاي اجتماعي را براي زندگي توأم با پرهيزگاري، طلب مي‌كند تا مقدمه‌اي براي رستگاري مردم باشد. بنابراين، اصل كرامت و ارزش والاي انساني وآزادي توأم با مسئوليت افراد ملت در برابر خداوند، شرط ادامه حيات نظام جمهوري اسلامي ايران نيز مي‌باشد و شكي نيست كه غيبت مردم از صحن0 سياسي، و عدم توجه به مسئوليت و تكليف خود، مي‌تواند موجب سست شدن و حتي فروريختن نظام گردد. [4]علامه محمد تقي جعفري، اشتراك همه افراد جامعه را در تنظيم حيات اجتماعي خود يك ضرورت دانسته و از آن به عنوان يك تكليف مقدس ياد مي‌كند و مي‌گويد: «ضرورت شركت همه افراد و گروه‌هاي جامعه در سرنوشت حيات سياسي خود، به قدري بديهي است كه نيازي به شرح و بسط مفصل ندارد »[5]ايشان براي اثبات مكلف بودن هر انساني به شركت در نظم و مديريت حيات اجتماعي و فردي خود از ديدگاه اسلام از همه دلائل چهارگانه معتبر (قرآن كريم، سنت، اجماع و عقل ) بهره برداري مي‌نمايد.در نتيجه شركت مردم در سرنوشت خويش نه حق تنها و نه تكليف تنهاست بلكه هم حق وهم تكليف مي‌باشد. و تأكيد روحانيت و علماي دين برتكليف بودن آن به جهت مهم بودن جنبه تكليفي آن و بديهي و روشن بودن حق شركت در سرنوشت خويش بوده است.

    -----------------------------------------
    [1]. قدرت‌الله خسروشاهي، مصطفي دانش پژوه، فلسفه حقوق، (انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(قدس‌سره) چاپ پنجم،1380)صفحه 25و 24
    [2]. حبيب‌الله طاهري، حقوق مدني(5) (دفتر انتشارات اسلامي وابسته به جامعه مدرسين ) ج3،ص326
    [3]. سيد محمد هاشمي، حقوق اساسي جمهوري ايران، (مجتمع آموزش عالي قم، نشر دادگستر، چاپ دوم،1378)ج1،ص223
    [4]. سيد محمد هاشمي، حقوق اساسي جمهوري ايران،(مجتمع آموزش عالي قم، چاپ دوم، 1378 ج1، ص104،ص103،ص102
    [5]. محمد تقي جعفري، حكمت اصول سياسي اسلام، (بنياد نهج‌البلاغه، چاپ اول، 1369 ) ص94،ص93
     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1426 - هى لوتى! 3راه بيشترندارى 1با من باشى 2با تو باشم 3توافق کنيم که باهم باشيم (1442-0935)

    1427- هیسسسس! آروم!موبایلتووردار...حالابذاررولپت!‏‏ماااااااچ...‎‏‏‏‏‏حالابذاردرگوشت!‏دو ست دارم. (8878-0912)

    1428- هزارشاخه ی رزتقدیم به آینه ی شکسته ای میکنم که لبخندزیبای تو راهزاربارتکرار میکند. ( 8878-0912)

    1429- شب بود وخورشيد به روشني ميدرخشيد پيرمردي جوان يكه و تنها همراه با خانواده اش در سكوت گوشخراش شب قدم زنان ايستاده بود (1748-0912)

    1430- نام علي عدالت،ذكرعلي عبادت،راه علي سعادت (7340-0918)

    1431- میدونی بی نمک ترین آدم دنیا کیه؟توئی!آخه عسل که نمک نداره جیگرم! (8878-0912)

    1432- میدونی بازی زندگی چیه؟توچشم میذاری،من قایم میشم،بعدتومیری یکی دیگرو پیدامیکنی.... (8878-0912)

    1433- میدونی اوج رفاقت کجاست؟یادکسی باشی که اصلأ یادتونیست! (8878-0912)

    1434- می گویند شیشه ها احساس ندارند... اما وقتی روی شیشه بخار گرفته ای نوشتم...دوستت دارم...آرام گریست... (2447-0936)

    1435- من اینجا بس دلم تنگ و هر سازی که می بینم بد آهنگ است .بیار توشه برایم قدم در راه بی برگشت گذارمببینم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است . (2447-0936)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    ديروز در محل پارلمان برگزار شد
    نشست بزرگان در بهارستان

    «30 سال قانون‌گذاري و نظارت» به فرصتي تبديل شد تا چهره‌هاي شاخص نظام، روساي ادوار مختلف مجلس به همراه رييس قوه قضائيه، هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي (دو رييس‌جمهور سابق) در بهارستان گرد هم آيند و ديداري تازه كنند تا طليعه‌ها و نمود آنچه كه اين روزها دولت وحدت ملي ناميده مي‌شود، بيشتر به چشم آيد.
    هرچند در اين ميان تنها صندلي خالي محمود احمدي‌نژاد (رييس‌جمهور فعلي) در رديف جلوي صندلي‌هاي درنظر گرفته شده براي مدعوين طراز اول خودنمايي مي‌كرد.
    اين درحالي بود كه سايه برخي از دلخوري‌هاي سياسي هم پيرامون همايش ديده مي‌شد. چنانچه مي‌شد عدم حضور كساني چون بهزاد نبوي، محمدرضا خاتمي، محسن ميردامادي، محسن آرمين و تعدادي ديگر از نمايندگان شاخص مجلس ششم را احساس كرد. اما با اين وجود مي‌شد همايش روز گذشته را اجتماعي كم‌نظير از سران سابق و فعلي نظام جمهوري اسلامي ناميد كه اين روزها كمتر با يكديگر ديدار مي‌كنند. به عنوان مثال حضور عزت‌ا... سحابي از اعضاي نهضت آزادي و نماينده دور اول مجلس در كنار حبيب‌ا... عسگراولادي از اعضاي شاخص و پرنفوذ حزب موتلفه معناي خاصي به همايش بخشيده بود. به هر حال تركيب سياسي ياد شده پس از آن جنبه عملي به خود گرفت كه علي لاريجاني رييس فعلي مجلس به مناسبت روز مجلس عزم خود را جزم كرد تا به دليل گذشت 30سال از پيروزي انقلاب و آنچه كه وي آن را تئوري «وحدت ملي» خوانده بود از روساي ادوار مختلف مجلس و نيز نمايندگان آنها دعوت كند تا در صحن علني مجلس گردهم جمع شوند و به سخنراني پنج شخصيت كه تاكنون رياست مجلس را در نظام جمهوري اسلامي برعهده داشته‌اند، گوش دهند. هرچند در كنار لاريجاني، هاشمي رفسنجاني، مهدي كروبي و حداد عادل كه روساي هشت دوره مجلس محسوب مي‌شدند، روساي قوه قضائيه يعني سيدمحمود شاهرودي و محمد يزدي نيز به اين همايش دعوت شده بودند. علاوه بر اين كه اعضاي شوراي نگهبان و دبير آن يعني احمد جنتي نيز در اين همايش حضور داشتند و مهدوي‌كني، دبير كل جامعه روحانيت مبارز به همراه محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري، امامي كاشاني و دري نجف‌آبادي نيز دعوت لاريجاني را پاسخ مثبت داده بودند. علاوه بر اين كه سيدمحمد خاتمي نيز به عنوان رييس‌جمهور سابق ايران در كنار غيبت رييس‌جمهور فعلي دعوت رييس مجلس را اجابت كرده بود تا با قرار گرفتن در كنار علي لاريجاني و ناطق نوري به سخنان سخنرانان گوش داده و پاسخ استقبال گرم نمايندگان را كه به دور وي حلقه زده و با او ديده بوسي مي‌كردند، بدهد. هرچند كه در اين همايش به دليل آن كه سخنرانان آن تنها روساي مجلس بودند، خاتمي و ديگر ميهمانان ارشد، مجال سخنراني پيدا نكردند و پاسخ‌هايي كه بعضا سخنرانان اين مراسم خطاب به يكديگر ارائه كردند، از جمله پاسخ كروبي به هاشمي، گوش دادند و لبخندي بر گوشه لبانشان نقش بست. هرچند كه ساير نمايندگان در صندلي‌هاي عقب‌تر با صداي بلندتري خنديدند و براي مدتي اين ماجرا ادامه يافت. چرا كه هاشمي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس دور اول تا نيمه دوره سوم مجلس در ابتداي سخنان خود ضمن آن كه از هيات رييسه و شخص لاريجاني به دليل برگزاري هوشمندانه اين مراسم در اين زمان مناسب تشكر كرد ادامه داد كه در سطح مجلس چهره‌هاي ارزشمندي از ذخاير انقلاب و مبارزه هستند، هاشمي از آنان تحت عنوان ذخاير و عتيقه‌ها ياد كرد. سخنان آغازين هاشمي رفسنجاني با شليك خنده حضار مواجه شد و براي دقايقي به جلسه فضايي از كنايه‌گويي‌ها حاكم شد. سخنران بعدي مهدي كروبي بود. وي در آغاز صحبت‌هايش تاكيد كرد كه منظور هاشمي از عتيقه اين بود كه اين‌ها افرادي قديمي و با اهميت هستند و معني بدي وجود ندارد. كه البته اين توضيحات كروبي هم باعث خنده حضار شد.
    البته كروبي كنايه‌اي هم به هاشمي انداخت و با زنده كردن خاطرات گذشته گفت كه آقاي هاشمي! شما در دوره سوم مجلس نمايندگان را عوام خطاب مي‌كرديد كه من هم در آن زمان در تصحيح سخنانت ‌گفتم كه شما هم رييس مجلس عوام هستيد! به هر حال كنايه‌گويي‌ها و سخنان جدي و غير جدي هاشمي و كروبي پايان پذيرفت و پس از آن نوبت به لاريجاني رسيد. لاريجاني حضار را سرمايه ملي كشور معرفي كرد. لاريجاني در سخنان خود البته به تشكيل دفتري در مجلس براي ارتباط مستمر نمايندگان مختلف ادوار با مجلس هشتمي‌ها نيز اشاره كرد. هر چند وي پيش از اين نيز در سخنراني كه در جمع برخي از نمايندگان ادوار مجلس داشت، اين موضوع و استفاده از تجربيات نمايندگان دوره‌هاي مختلف مجلس را مورد توجه قرار داده بود. لاريجاني در عين حال تاكيد كرد كه ان‌شاءا... به نحو مرتبي در خدمت روساي مجلس خواهيم بود.



     

    شرايط كشور حساس است
    پس از اتمام سخنان لاريجاني، كليپي به مدت چند دقيقه شامل تصاوير هاشمي رفسنجاني، زماني كه رياست‌ مجلس را بر عهده داشت پخش شد آنگاه هاشمي به عنوان دومين سخنران مطالب خود را آغاز كرد. هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: حقيقتا شرايط كشور حساس است، آمريكا زخم خورده جنگ عراق و افغانستان است. آمريكا دشمن درجه اول ما است و دندان‌هايش هنوز تيز است و هيچ كند نشده است. آمريكا در حال تجهيز لشگر پياده و سواره خود براي ما است.»
    وي با تاكيد بر لزوم وحدت درون كشور، خاطرنشان كرد: «احتياج به وحدت بسيار جدي است، بايد پشت سر رهبر بزرگوار انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و با وحدت و همدلي اين حركت را ادامه دهيم تا از اين فضايي كه براي ما ساخته‌اند به خوبي عبور كنيم.» رييس مجلس خبرگان رهبري، اظهار كرد: تا زماني كه اين انقلاب متكي به اسلام و مردم باشد آسيب‌پذير نيست و خداي ناكرده اگر مردم دلسرد شوند، مردم بعيد است ضدانقلاب شوند، اما مي‌توانند دلسرد بشوند، اگر مردم احساس كنند راي‌شان بر سرنوشت‌شان بي‌اثر است، اگر مردم احساس كنند متولياني پيدا مي‌شوند كه راي آنها را هر طور مي‌خواهند براي مردم بخوانند و اگر مردم احساس كنند كه نمي‌توانند نقش خود را ايفا كنند، چون مسلمانند هيچ وقت خيانت به اسلام نمي‌كنند، ولي حضورشان ضعيف مي‌شود.
    هاشمي رفسنجاني، يادآور شد: ما نياز به حضور موثر مردم داريم. شما مجلسي‌ها حقيقتا مي‌توانيد از اين تريبون خوب و آزاد مجلس، مردم را در صحنه نگه داريد و ثابت كنيد كه نماينده واقعي مردم هستيد و خواسته‌هاي مردم را مي‌توانيد عملي كنيد. اين مجلس قدرت زيادي دارد. ما بارها اين را امتحان كرده‌ايم.
     

    نماينده‌اي كه بترسد مدافع مردم نيست
    سخنان هاشمي كه پايان پذيرفت اين بار كليپي از تصاوير مهدي كروبي، رييس مجلس سوم و ششم پخش شد و وي پشت تريبون رفت تا سخنانش را آغاز كند. كروبي هم در سخنانش تاكيد كرد كه مي‌توان از همه سلايقي كه در چارچوب قانون اساسي هستند و وفادار به اين قانون در بخش‌هاي مختلف، بهره‌مند شد. كروبي در اين سخنان اولين دوره مجلس را شاهد نيرومندترين نيروها دانست و تصريح كرد كه اگر واقعا بخواهيم مجلس بزرگ و نيرومندي داشته باشيم بايد فضايي به وجود آوريم كه آدم‌هاي قوي و آنها كه محكم بر سر جاي خود ايستاده‌اند به مجلس بروند و اين مجلس مي‌شود در راس امور. وي حساسيت امام (ره) و مقام معظم رهبري را در مورد تشكيل مجلس يادآور شد و افزود كه چنين مجلسي مي‌تواند استيضاح و تحقيق و تفحص را در برابر دولت‌ها انجام دهد و ضمن انجام وظيفه، تعامل، برادري و همراهي داشته باشد، اما در عين حال بتواند از حقوق ملت خودش در اين جايگاه دفاع كند. كروبي تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم مجلسي نيرومند باشد ضمن آن كه بايد قانون را اجرا كنيم مي‌بايد به مردم و افراد اطمينان بدهيم، والا اگر مردم ترس و وحشت داشته باشند و از هيات‌هاي نظارت و اجرا بترسند قطعا آن نماينده نمي‌تواند وقتي به مجلس آمد از حقوق ما دفاع كند.
    مجلس قدرت دارد
    چهارمين سخنران، ناطق نوري بود كه رياست مجالس چهارم و پنجم را عهده‌دار بود.
    ناطق نوري كه در ميان همهمه نمايندگان صحبت مي‌كرد گفت: در قانون اساسي و مجلس شوراي اسلامي نه كسي مي‌تواند مجلس را منحل كند و هيچ قدرتي نمي‌تواند مصوبات مجلس را وتو كند و اين نكته را نشان‌دهنده اقتدار مجلس در حكومت جمهوري اسلامي خواند.


    انتقاد حداد از عدم برگزاري انتخابات حزبي
    حداد عادل كه به عنوان رييس مجلس هفتم و آخرين سخنران اين همايش پس از پخش تصاويري از دوران رياستش از مانيتورهاي مجلس پشت تريبون رفت، اما همهمه نمايندگان بيشتر شد و تعداد زيادي از نمايندگان حاضر در جلسه گرد خاتمي رفتند تا با او سلام و احوالپرسي كنند.
    در اين ميان اما عده‌اي از نمايندگان هم گرد كروبي جمع شدند و اين درحالي بود كه حداد عادل سخنانش را با صدايي بلند آغاز كرده بود. رييس مجلس هفتم از عدم انتخاب نمايندگان مجلس و رييس‌جمهور خارج از نظام حزبي در ايران انتقاد كرد و آن را عيبي بزرگ براي دولت و مجلس خواند. حداد عادل هم با اشاره به بخشي از شخصيت مدرس تاكيد كرد كه مجالس پس از پيروزي انقلاب با تصويب قوانين و نظارت انجام وظيفه كرده‌اند و نيازي به دفاع از عملكرد مجلس هفتم نمي‌بينم. وي با ابراز گلايه‌مندي از اين كه كمابيش دولت‌ها از اجراي قانون شانه خالي كرده و مجلس را به شتاب‌زدگي در وضع قوانين متهم مي‌سازند، گفت: از سوي ديگر مجلس نيز از دولت گله‌ كرده و آن را به خود رايي و خودسري متهم مي‌كند و اين قصه سر دراز دارد و به مجالس هفتم و هشتم و دولت نهم اختصاص ندارد.
    وي با بيان اينكه رفع اين گرفتاري با نصيحت و سخن گفتن از فوايد وحدت ميسر نيست، گفت: بايد علت اختلاف را يافت و راه‌حل پيدا كرد، حقيقت اين است كه ريشه اين اختلاف و تعارض دائمي ميان مجلس و دولت اين است كه در ايران حزب به معناي واقعي هنوز به وجود نيامده است، حزبي حقيقي و برآمده از مردم كه دولت ساز باشد نه دولت ساخته.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان