به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1037 :: دوشنبه 18 آذر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

با افشین قطبی چند هفته بعد از خداحافظی

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1036) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • مجموعه تصاوير بي نظير از پروژه هاي در حال اجرا در دبي
  • عرفه؛ باران رحمت
  • کابینت های شیک
  • غزه در حال مرگ تدريجي است
  • معرفي و دانلود فيلم : کمپاني جنگ
  • دانلود فيلم مستند : پايان دنيا 2012
  • دانلود انيميشن : Resident Evil Degeneration
  • آلبوم جديد و زيباي سينا بيات با نام كاروان  با 3 کيفيت
  • آهنگ زيباي ياد ايام باصداي محمدرضا شجريان
  • Real-DRAW Pro 5.2.1  نرم افزاری فوق العاده جهت طراحی گرافیک های وبی و ...
  • 75 رينگ تون اس.ام.اس خنده دار براي موبايل شما!
  • جدول سودوکوی پوپک
  • کمک به دیگران کمک به خود ماست
  • با futurecovery به خودتان قول بدهید!
  • برای عروسک های هباء...
  • معنی نام کشورهای جهان!
  • چگونه نفس را ذبح کنیم؟!
  • حضرت مسلم در كوفه غريب ميشود
  • جديدترين شماره از ماهنامه PC Magazine
  • پد موس ویژه آدم های سرمایی
  • خواجــــه پیشی
  • الان حالشو ندارم!
  • هفتاد گناه زبان
  • روشن‌ترین شب خلیج فارس با افتتاح هتل آتلانتیس
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

مجموعه تصاوير بي نظير از پروژه هاي در حال اجرا در دبي
عرفه؛ باران رحمت
ويژه نامه روز عرفه
نقاشیهای زیبا بر روی ماشین
کیکهای دیدنی
تخريبچي!
چهره زمین از آسمان 
کابینت های شیک
نقاشیهای دیدنی
توسکانی ، یکی‌ از زیباترین ییلاقات اروپا
عيد سرسپردگي و بندگي
ويژه نامه عيد قربان

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اختلاف حساب در قرارداد ميلياردى دانشگاه آزاد
و مجمع تشخیص مصلحت

اخبار و گزارش هاى رسيده از بروز اختلاف حساب در قرارداد ۲۰ ميليارد ريالى دانشگاه آزاد اسلامى و مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام حكايت دارد.
به گزارش روزنامه ایران، بر اساس اين قرارداد، دانشگاه آزاد اسلامى كه داراى واحدهاى مختلف تحقيقاتى، مطالعاتى و پژوهشى است، به جاى سپردن كار به دانشجويان و فارغ التحصيلان خود، احتمالاً با هدف كمك به مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، سفارش انجام ۱۰۷ طرح را به اين مجمع ارائه كرده است.
بر پايه اين گزارش، بودجه طرح هاى تحقيقاتى اين قرارداد 16،050،000،000 ريال بوده كه بر اساس دستور دكتر عبدالله جاسبى قرار است ۱۰۰ عنوان از اين طرح ها در قالب كتاب و با هزينه جداگانه 4،000،000،000 ريال به دانشگاه آزاد ارائه شود.
گفته مى شود دانشگاه آزاد تاكنون 10،700،000،000 ريال بابت طرح ها و نيز ۲۸۰ ميليون تومان بابت كتاب ها در اين قرارداد پرداخت كرده اما مجمع تشخيص صرفاً دريافت 6،947،250،000 ريال را تأييد مى كند.
در اين ميان، ۱۵ طرح به هيچ عنوان اجرا نشده، ولى دو سوم بودجه خود را دريافت كرده اند. همچنين در قرارداد كتاب ها نيز بر اساس مستندات، صرفاً تاكنون ۱۱ كتاب به دانشگاه آزاد تحويل داده شده است.
گفتنی است رئیس جمهور سال گذشته نیز در مراسم افطاری با دانشجویان دانشگاهها با اشاره به همکاری های دانشگاه آزاد با یک مرکز تحقیقاتی گفت: ديدم دانشگاه آزاد با يك مركز مطالعاتي قرارداد 4-3 ميليارد توماني بسته درباره نقش مثلاً مصر در معادلات سياسي خاورميانه! نوشتم كه اين مي تواند پايان نامه يك دانشجوي علوم سياسي باشد. دانشگاه چه نيازي به اين دارد؟ قرارداد سياسي به چه درد دانشگاه آزاد مي خورد؟ وقتي براي 10درصد تخفيف اينهمه فشار مي آوريد. هدف از اين كار كمك به آن تشكل است كه در خدمت مجمع و نهادي است كه فقط هم بايد در راستاي نيازهاي آن مجمع كار تحقيقاتي بكند، بودجه دولتي دارد، زياد هم دارد. اين مسائل چه ربطي به استاد، دانشجو و نهاد گسترده اي به نام دانشگاه آزاد دارد؟

غزه در حال مرگ تدريجي است

محي‌الدين ساجدي گفت: اوضاع غزه هم از جنبه انساني و هم از جنبه سياسي بسيار وخيم است بطوريكه غزه هم اينك در حال مرگ تدريجي است.
محي‌الدين ساجدي كارشناس مسائل فلسطين در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس (توانا) گفت: فقر در غزه بيداد مي‌كند و حدود 80 درصد مردم اين منطقه زير خط فقر به سر مي‌برند و حدود 800 هزار نفر از جمعيت يك ميليون و 400 هزار نفري غزه چشم به كمك‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي دارند.
وي افزود: در واقع وظيفه كمك‌رساني به فلسطينيان بر عهده سازمان ملل متحد است و اين سازمان رسماً اعلام نموده باريكه غزه با يك فاجعه انساني روبه‌رو است در حاليكه اسرائيل به اين سازمان اجازه نمي‌دهد هيچ كالايي وارد غزه كند.
ساجدي درباره كمك كشورهاي عربي و اسلامي به مردم غزه بيان كرد: كشورهاي عربي دو گروه هستند؛ بعضي در پي كمك‌رساني به فلسطينيان هستند و برخي حتي از كمك‌رساني به مردم غزه نيز در پي منافع سياسي‌اند و اين امر را در معادلات خود با جهان غرب مخصوصاً آمريكا قرار مي‌دهند.
وي ادامه داد: سياست واقعي كشورهايي مثل عربستان سعودي اين است كه پادشاه آن و شيمون پرز در سازمان ملل مقابل هم بنشينند و يكديگر را ستايش كرده افكار هم را تحسين كنند.
ساجدي ضمن بيان اينكه اختلاف ميان گروه‌هاي فلسطيني و ضعف كشورهاي عربي و اسلامي باعث گستاخي اسرائيل شده است، اظهار داشت: اسرائيلي‌ها اختلافات ميان فلسطيني‌ها را زنده نگه مي‌دارند تا هر كاري كه مي‌خواهند در فلسطين انجام دهند.
اين كارشناس سياسي درباره رابطه ايران و مصر و تأثير آن بر مردم غزه نيز گفت: اين رابطه فقط محدود به تهران و قاهره نيست چون مصري‌ها مصالح خودشان را در روابط با غرب در نظر مي‌گيرد و بعد راجع به ايران قضاوت مي‌كنند و اگر اين روابط نيز برقرار شود در ابتداي راه كمك چنداني به فلسطيني‌ها نخواهد شد.
وي تصريح كرد: در واقع بهترين كاري كه ايران مي‌تواند انجام دهد فرستادن كشتي‌هاي متوالي حامل كمك‌هاي انسان‌دوستانه به غزه است تا باعث شود اسرائيلي‌ها تحت فشار افكار عمومي ناچار به پذيرش اين كمك‌ها شوند.
ساجدي ادامه داد: وظيفه ايران و كشورهاي اسلامي اين است كه موضوع را در شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل متحد پيگيري كنند و وتو قطعنامه‌ها باعث نااميدي آنها نشود بلكه قطعنامه‌هاي بعدي را به طور مداوم مطرح كنند تا همواره سازمان‌هاي بين المللي به عنوان اهرم فشاري بر ضد اسرائيل عمل كنند.
ساجدي درباره فعاليت حماس نيز با اشاره به كمبود سلاح و امكانات نظامي بيان كرد: اكثر سلاح‌هاي حماس دست‌ساز است همين باعث شده حماس نتواند تغيير چنداني ايجاد كند البته مناطق نزديك غزه از تيررس موشك‌هاي حماس مصون نمانده‌اند.
وي ادامه داد: مردم اسرائيل به دنبال امنيت هستند و به خاطر امنيت نيز به اسرائيل آمده‌اند بنابراين نبود امنيت در ماندگاري آنها در مناطق اشغالي تأثير منفي خواهد گذاشت.
ساجدي در پايان بيان كرد: در واقع فلسطينيان هم از درون و هم از بيرون فلسطين بايد حمايت شوند تا اينكه تحول عمده‌اي رخ دهد و بهترين كار در شرايط كنوني حمايت از طريق سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي است.

سريال «شيخ بهايي» روزهاي يك‌شنبه
روي آنتن شبكه دو مي‌رود

مجموعه تلويزيوني «شيخ بهايي» از روز يك‌شنبه 24 آذرماه روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود.
به گزارش فارس، پس از كش‌و قوس‌هاي فراوان و اعلام اخبار گوناگون سرانجام شبكه دو سيما اعلام كرد كه اين مجموعه تلويزيوني روزهاي يك‌شنبه به روي آنتن خواهد رفت و پخش آن از روز 24 آذرماه ساعت 21 آغاز خواهد شد و تكرار آن نيز روز بعد ساعت 13:30 خواهد بود.
بنابر اين گزارش، طبق برنامه‌ريزي جديد شبكه دو، پخش مجموعه تلويزيوني «آن سوي دريا، اين سوي خاك» نيز كه روزهاي يك شنبه روي آنتن مي‌رفت، با اتمام مجموعه «كنت مونت كريستو» به روزهاي پنجشنبه ساعت 21 موكول شد و تكرار آن نيز روز سه‌شنبه ساعت 13:30 به روي آنتن خواهد رفت.
مجموعه تلويزيوني «شيخ بهايي» به تهيه‌كنندگي «حبيب الله كاسه‌ساز» در مركز سيما فيلم ساخته شده و متشكل از دو فصل سعي دارد زندگي «شيخ بهايي» عارف دانشمند و فيلسوف بزرگ ايراني را روايت كند كه در فصل اول اين سريال دوران كودكي و نوجواني شيخ بهايي مرور خواهد شد و فصل دوم به زندگي اين دانشمند ايراني در دوران پيري تا مرگ وي اختصاص دارد.
سريال «شيخ بهايي» را «شهرام اسدي» بر اساس فيلم نامه‌اي از«محسن دامادي» و «حجت قاسم زاده اصل» كارگرداني كرده است و «علي نصيريان» در نقش كهنسالي شيخ بهايي و «سپنتا سمندريان» در نقش كودكي وي و مرحوم خسرو شكيبايي و فاطمه گودرزي به عنوان پدر و مادر شيخ در كنار لادن مستوفي، دانيال حكيمي، كوروش تهامي، رؤيا تيموريان، علي دهكردي، ژاله علو، سيامك اطلسي و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند.
موسيقي اين سريال را «مجيد انتظامي» ساخته است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کمپاني جنگ‎‎‏
War, Inc.

کارگردان: جاشوا سفتل. فيلمنامه: مارک لينر، جرمي پيکسر، جان کيوزاک. موسيقي: ديويد رابينز. مدير فيلمبرداري: ‏زوران پوپوويچ. تدوين: مايکل برنبائوم. طراح صحنه: ميليين کرکا کالياکوويچ. بازيگران: جان کيوزاک[برند هاوزر]، ‏جوآن کيوزاک[مارشا ديلون]، ماريزا تومي[ناتالي هگلهوزن]، هيلاري داف[يونيکا بيبي يا]، بن کينگزلي[واکن]، دان ‏آيکرويد[معاون رئيس جمهور]، ند بلامي[زوبله/اوک يو في تاکنوفميني]، وليزار بينف[تاجر آلماني]، شيرلي ‏برنر[همسر هاوزر]، بن کراس[مدوزا هير]، سرگئي تريفونويچ[اوک مي في تاکنوفميني]، داگ ديرث[جئوف]، ‏ليوبومير نيکوف[عمر شريف]. 107 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏Brand Hauser: Stuff Happens‏. ‏
برند هاوزر مامور سابق سيا و آدم کش حرفه اي فعلي پس از انجام ماموريتي موفق آميز توسط معاون سابق رئيس ‏جمهور و مديريت شرکتي بزرگ در حال حاضر، براي کشتن عمر شريف-مردي که در جريان انتقال نفت به آمريکا ‏دخالت کرده- به تراکستان فرستاده مي شود. برند هاوزر که در پوشش مسئول برگزاري يک نمايشگاه تجاري بين المللي ‏وارد تراکستان شده به زودي خود را در معرکه غريبي مي بيند. ابتدا با خبرنگاري دست چپي به نام ناتالي هگلهوزن ‏آشنا و خود را شيفته وي مي يابد و از سوي ديگر به توصيه معاونش مارشا ديلون بايد براي رونق نمايشگاه ترتيب ‏ازدواج يونيکا بيبي يا ستاره مشهور پاپ تراکستان در روز افتتاح بدهد. هاوزر که پول هنگفتي براي کشتن عمر شريف ‏دريافت کرده، براي اولين بار در زندگيش دچار لرزش دست شده و قادر به انجام ماموريت نيست. اين وضعيت با ‏يادآوري روزهاي تلخ گذشته و ماجراي کشته شدن همسر و ناپديد شدن دخترش تشديد مي شود. اما همه چيز با درک اين ‏که چه کسي در پشت پرده همه اين ماجراها قرار دارد، پيچيده تر خواهد شود. چون سرنخ ها در دست واکن مربي ‏سابقش در سيا است، کسي که او مي پنداشت سال ها قبل او را به خاطر انتقام خانواده اش به قتل رسانده است...‏

چرا بايد ديد؟
جاشوا سفتل نيويورکي و 40 ساله است. در بسياري از کشورهاي اروپايي و آمريکا فيلم ساخته، در 22 سالگي اولين ‏جايزه امي خود را براي مستند گمشده و پيدا شده-درباره کودکان يتيم رومانيايي- نامزد شده که آن را با 2000 دلار ‏ساخته بود. اما نمايش آن هزاران دلار اعانه براي يتيم هاي روماني فراهم کرد و بسياري از آنان خانواده هايي تازه ‏يافتند. فيلم هاي بعدي او مانند جنگجوي پير و ‏Taking on the Kennedys‏ از سوي مجله تايم به عنوان بهترين فيلم ‏هاي سال انتخاب شدند. اولين فيلم داستاني اش ‏Breaking the Mold: The Kee Malesky Story‏ را براي ‏تلويزيون ساخته و کمپاني جنگ اولين فيلم بلند سينماي اوست که مانند فيلم پيشين در ژانر کمدي قرار دارد. ‏
البته اين بار يک کمدي سياسي واقعاً سياه که به نقد رفتار و سياست خارجي دولت آمريکا مي پردازد. سفتل دولت را در ‏قالب شرکتي بزرگ تصوير کرده که توسط آدم هايي سودجو اداره مي شود که هيچ هدفي غير از کسب پول ندارند. حتي ‏جنگ نيز براي آنها يک تجارت و راهي براي دست يافتن به انحصار است. اما سفتل به اينها قانع نيست، او با ژانر و ‏خرده فرهنگ عاميانه و موسيقي پاپ کشورش نيز شوخي مي کند. از ايده گفت و گوي هاي هاوزر با روبات داخل ‏وسايل نقليه اش که جدا از راهنمايي هاي فني يا يافتن نشاني ها حکم روان درمانگر او را نيز دارد يا هيلاري داف که ‏آوازهايي به شدت ابلهانه را در هيبت يک ستاره پاپ[تصويري که مطابق رفتار صحنه اي خود اوست] اجرا مي کند يا ‏شوخي با ژانر که بايد همين ستاره پاپ دختر گمشده هاوزر از کار دربيايد و چيزهاي ديگر مانند نوشيدن سس تند به ‏جاي مشروب توسط هاوزر و....‏
و از همه جالب تر اينکه تراکستاني که تصوير مي شود با وقايع عراق و افغانستان بي شباهت نيست و فيلمنامه بر اساس ‏مقاله "بغداد سال صفر" نائومي کلاين نوشته شده است. اينکه چگونه مي شود از يک مقاله تحقيقي يک کمدي سياه در ‏آورد، بهتر است آن راخودتان با تماشاي فيلم کشف کنيد!‏
فيلم با بودجه اي 10 ميليون دلاري ساخته شده و به نظر نمي رسد که باعث سرشکستگي توليد کنندگان خود شود، هر ‏چند آمريکايي ها اين نوع نگاه به خود را چندان هم نمي پسندند!‏
ژانر: اکشن، کمدي، جنايي، درام، مهيج. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/152411890/waris.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/152412652/waris.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/152413378/waris.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/152414094/waris.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/152414770/waris.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/152523699/waris.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/152529366/waris.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/152531243/waris.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

پايان دنيا 2012
2012: Where History Ends

مستند "پايان دنيا: 2012"


Some of the greatest myths, are yet to happen - Michael Tsarion

- 2012 and the “Age of Revealing”
- The Destruction of Atlantis - The War of the Gods
- The Genetic Manipulation of Humankind
- The Fall of Man
- The True Origins of Evil
- The “Armageddon” Factor
- The Decline of Politics and Religion
- The Reasons for & Significance of the Present World Crises
- The Occult History of America
- The Subversion of the Spiritual Destiny of America
- The Rise of the Anti-Christ (who is it?)
- Why Iraq, and the “War on Terror?”
- The Rising of the Nephilim
- The Final Days of the Age of Pisces
- What the “Prophecies” of Nostradamus Don’t Tell Us
- The “Photon Belt,” the “Earth Grid” and the galactic alignments of the Next 10 years

In Program Two, of the “Origins & Oracles” series, Michael Tsarion explains exactly why the world is in the present state of decay, and who it is that really rules from the top of the “power pyramid.” We discover that earth’s crime-soaked history has been manipulated by powerful secret societies with bloodline connections to ancient alien visitors who crossed their own DNA with that of earth’s indigenous inhabitants. According to Michael Tsarion’s astonishing thesis, some of these original “Fallen Angels” are secretly interred beneath the ground in Iraq, Afghanistan, and in other locations around the globe. These “undead” vampiristic kings of old have been feeding off the death and mayhem, the pain and fear of human beings for millennia and their servants, upon the earth’s surface, have orchestrated wars, assassinations, and a climate of perversity and debauchery to feed their dark masters soon to arise again from their unholy repose. This arising is forced due to the approach of powerful constellational alignments and the coming of an “Age of Revealing” referred to in ancient Maya texts, and in the Book of Revelations. It is of paramount importance that each and every human being discovers what these alignments will mean, what the future holds, and what the world’s ancient scriptures are warning us about. This riveting investigation into the occult history of the world will open your eyes and allow you to make sense of the agendas of government and religion, the strange preoccupations of the media, and much of what will transpire in future years.
Additionally, Michael also reminds to us of the importance of cleansing the “inner temple.” He reminds us that a toxic mind creates a toxic society. It is schizoid people who inevitably create a schizogenic society, and who are responsible for raising-up the sadistic “Orwellian” regimes which prey over the good and the free. Michael delineates for us the age-old connections between mind and world, between microcosm and macrocosm, so that we are again empowered with proactive and sustainable solutions. Michael insists that we must re-learn how to put our own inner houses in order before our efforts at overcoming our inhuman adversaries can be successful. Other stratagems are merely akin to “re-arranging the furniture on the Titanic,” and have not been working. Therefore, it is time for humanity to show zero-tolerance for all the false paths and leads, and to have the truth about change. These are just a few of the topics covered in this monumental 13 hour presentation.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Resident Evil Degeneration


 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

کاروان
باصداي سينا بيات

آلبوم جديد و زيباي سينا بيات با نام كاروان  با 3 کيفيت

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي ياد ايام
باصداي محمدرضا شجريان

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Real-DRAW Pro 5.2.1
نرم افزاری فوق العاده جهت طراحی گرافیک های وبی و ...

طراحی وب به صورت حرفه ای یا کار های گرافیکی مربوط به فایل های تصویری با استفاده از تصاویر ساده ، علامت ها و نشانه ها و هر چیزی که در ساخت صفحات وب به کار می رود . Real-DRAW Pro به راحتی قادر است که در حالت دو و سه بعدی بردار ها را ترکیب کند یا دارای قابلیت تبدیل فایل های ویدئویی به تصویری می باشد . بدون ایجاد فاصله تکه ای را بر می دارد ، و نیاز شما را به عملیات وقت گیر و استفاده همزمان از چند بسته نرم افزاری را رفع می نماید . Real-DRAW Pro یک بسته نرم افزاری کاملا نو و تازه که برای انجام کارهای گرافیکی به شما دید می دهد و از این حیث با دیگر بسته های نرم افزاری تفاوت دارد . این بسته نرم افزاری به شما امکانات قدرتمندی می دهد که آنها را به زحمت در دیگر نرم افزار ها می توان یافت .
Real-DRAW PRO یک برنامه کابردی همه کاره است که هیچ محدودیتی در کیفیت و شیوه خروجی ندارد . مثلا شما می توانید :
با استفاده از بردار ها و ابزارهای دو بعدی در محیط سه بعدی طراحی کنید
رنگ پاشی روی تصاویر
طراحی صفحات وب
طراحی نقاشی های هنری
شبیه سازی و نماش تصاویر به صورت واقعی
محیط کار سه بعدی و کلون تصاویر و …

مجموعه روش های خلاقانه را به شیوه ای هنرمندانه در یک بسته فرهم کرده است:
ویرایش برداری . اولین قابلیت ، این است که هر چیزی را که به کمک آن تولید کرده اید را می توانید همیشه ویرایش کنید . می توانید شکل ها را تغییر دهید ، شکل ها را دسته بندی کنید ، همه را در یک صفحه نمایش دهید ، تغییر سایز دهید ، و حتی پوشش و حواشی آن ها را ویرایش کنید . هر شی ویژگی های قابل تغییر دارد از جمله رنگ، الگو ، پس زمینه ، سایه روشن ، پوشش های روی آن ، شفافیت ، افکت های سه بعدی چند گانه ، اریب کردن ، سایه انداختن ، تار کردن بخشی از تصویر و…
ویرایش در حالت بیت مپ (Bitmap) . بر خلاف ویرایش در حالت معمولی میتوانید به صورت مستقیم بر اشکال رنگ پاشیده و در حالت سه بعدی کار کنید ، از انواع قلم ها کرده ، یا از تصاویر ویژه برای کار استفاده کنید . می توانید بر روی پرده برنامه نقاشی کنید ، به صفحه ضربه زده و تکان دهید یا با استفاده از اشکال بر روی پروژه افکت طراحی کنید . این قابلیت در نرم افزار های دیگر یافت نمی شود .
افکت های سه بعدی . طراحی انواع افکت ها را برای اشیا یا حالت Bitmap جهت کار در حالت سه بعدی . شما همچنین می توانید تصاویر دو بعدی را از روی اشکال سه بعدی با اجرای نورپردازی متنوع و تغییر پوشش های آنها ، استخراج کنید . برای نمونه ، Real-DRAW PRO به سادگی می تواند یک الگوی متالیک تولید نماید که یکی از بزرگترین مشکلات نرم افزار های مشابه می باشد .
برش و طراحی صفحات وب HTML . Real-Draw هر افکت زیبا، متن یا لینک را می تواند در صفحات گرافیکی مربوط به وب جاسازی کند . HTML Slicer یک بسته پیشرفته جهت طراحی صفحات وب به شما ارائه می کند بدون اینکه مجبور باشید فهرست مربوط به HTML تهیه کنید یا کار های سخت مربوط به ویرایش صفحات وب راانجام دهید.
جعبه ابزار بر اساس نمونه . ترکیب ابزار های Real-DRAW به شما این امکان را می دهد که بر اساس روش نمونه طراحی کنید ، و شبیه سازی سه بعدی ، کار با رنگ (رنگ پاش) و کنترل تما قسمت ها از دیگر توانایی های آن می باشد .
تولید گرافیک های مولتی مدیا . با Real-DRAW می توانید یک صفحه الگو (طرح ) به صورت کامل و با تمام جزییات مربوط به آن را طراحی کنید . سپس طرح ساخته شده را می توانید در ساخت برنامه های مولتی مدیا استفاده کنید یا در یکی از فرمت های HTML، XMLT، JavaT، Java Scriptبه کار برید یا یک صفحه کامل وب با استفاده از (Cascading Style Sheets) CSS تولید کنید .
ویرایشگر SVG. Real-DRAW همچنین با استفاده از ویرایشگر SVG شما را قادر می سازد با فرمت XML کار کنید فایل های مربوطه را با تغییراتی از قبیل تغییر رنگ ، تغییر قالب و کنترل شفافیت آن ها ویرایش کنید .
ساخت تصاویر با سایز بزرگ ( Mega Render) . این قسمت به شما این امکان را داده که در صورت نیاز تصاویری با سایز خیلی بزرگ را طراحی کنید . البته این قسمت تنها سایز را تغییر نمی دهد بلکه کلیه جزییات مربوط به قالب را نیز پشتیبانی می کند .
انتقال به Adobe Photoshop . کار های انجام شده با Real-DRAW را می توانید با حفظ تمام جزییات به نرم افزار Adobe Photoshop منتقل نمایید بدون این که از جزییات کم شود یا الگو ها به هم بخورد .


ویژگی های Real-DRAW PRO 5.2.1:
قابلیت تغییر قالب ( منو ، تولبار ، shortcuts ، ….)
پذیرفتن ورودی به فرمت Gif و درست کردن خروجی به همن فرمت
فولدر ها در یک قالب کمبو - به سادگی subfolder را به آن قالب اضافه کنید یا این که چند تصویر به آن اضافه کنید در این حالت (یعنی در قالب کمبو) آنها نزدیک تر به نظر می آیند .
قلم حساس به فشار روی تمام رنج بزرگتر از 255 کار می کند
حافظه رنگ ، با راست کلیک رنگ مورد نظر را انتخاب کنید و با چپ کلیک رنک انتخاب شده را فرا خوانی کنید
سایز و موقعیت اهداف در یک محیط چند بعدی قابل ویرایش است
تولبار(نوار وضعیت) سایز و موقعیت ها قابل دستکاری و بهینه کردن می باشد
اهداف انتخاب شده قابلیت دوران در آن واحد دارند . محدودیت : تنها اهداف (تصاویر) انتخاب شده بوسیله موس قابلیت فوق را دارند .
تابع Smooth Node نقاط Bezier را به راحتی در دو جهت قرار می دهد . حال شما می توانید بدون دستکاری دستی یک چهار گوش را به دایره یا بیضی با تبدیل نقاط Sharp به Smooth ،تبدیل کنید
قابلیت تغییر در عرض و طول اهداف انتخاب شده به وسیله کیبورد
تغییر سایز به اندازه یک Shift + arrow key = pixel
تغییر سایز برای تعداد pixels تعریف شده بوسیله grid Shift + CTRL + arrow key =
قابلیت اضافه کردن shortcut keys به صفحه اصلی جهت رفع مشکلات و سرعت در کار
اگر بخواهید به صفحه اصلی برگردید بدون انجام دادن کار اضافی می توانید با فشردن کلید ESC این کار راانجام دهید
اضافه کردن نمایشگر تغییر اندازه به تولبار (X,Y => W x H) . حال اگر تغییری در تصویر بوجود آورید میتوانید میزان تغییر انجام شده در سایز تصویر را در محیط دو بعدی ببینید . همین کار را می توان در mouse dragging tools هم اجرا کرد ، مانند انتخاب چهارگوش، یا بریدن قسمتی از تصویر
Freehand (Pencil) tool نیازبه استفاده از راست کلیک را از بین می برد .
دکمه ها در Special Tools به عنوان تغییر دهنده عمل می کنند ، انتخاب یک دکمه =فعال شدن pane
اضافه شدن یک UI (رابط کاربر) و یک Pane (قالب گرافیکی)
اضافه شدن Load ، Save، Reset UI، Panel layout. می توانید طرحUI خود را Load یا Saveکنید
اضافه کردن (کلید قفل کردن کلید حروف بزرگ و کوچک)CapsLock به تولبار
منو و قالبPane قابل تغییر و دسته بندی می باشند درست مانند Special Tools


دیگر قابلیت ها:
قابلیت چرخاندن به طور کامل پیاده سازی شده و اشکال با این کار بد شکل یا سایز شان تغییر نمی کند .
قابلیت Dimensions panel refresh بعد از انجام تغییرات دورانی.
قابلیت UI refresh bug ، در صورتی که یک یا چند تصویر انتخاب شده باشند.
Dimension panel با کلید های Shift + Left Mouse ، حین کار update می شود.
شماره تصاویر به همراه آنها نمایش داده می شود.
اندازه نقاط freehand همواره 0*0 در نظر گرفته می شود (همان طور که باید باشد).
اطلاعات تصاویر انتخاب شده به تولبار اضافه می شوند .
فشردن دکمه های ESC/ENTER باعث می شود محتویات یک صفحه ناپدید گردند.
تبدیل کردن اشکال مختلف (دایره،چهار ضلعی،…) به هم با یک مرحله (با انتخاب Envelope از گزینه Convert to)
تغییر سایز چندین تصویر انتخاب شده .
مقدار Default اندازه خط کش در بالا (همچنین در عرض)، 0 در نظر گفته می شود .
بر طرف کردن خرابی های ممکن ازطریق دکمه Crash bug در Reset Standard toolbar
دکمه F1 کیبورد برای Help
قرار دادن Dimensions window که قالب کار را حین انجام کار ثابت نگه می دارد.
قرار دادن Missing Textures برای دادن پیغام خطا ، زمانی که کاری اشتباه انجام گیرد.
کلید cursor + CTRL جهت به حالت اول برگرداندن ایراد های صفحه Dimensions .
ماکسیمایز یا به حالت اول برگرداندن صفحه اصلی.
عملیات Zoom و Crop. به این طور که بعد از Crop می توانید از گزینه Zoom استفاده کنید .
سایز Canvas (موجود در تولبار) در این نرم افزار قابل تنظیم می باشد .
اصلاح موقعیت تولبار بعد از تنظیم آن save می شود و در استفاده بعدی به صورت تغییر یافته می باشد .
قابلیت اضافه کردن کلید هایی به صورت shortcut.
کلید های ESC + Paint Bitmap tool problemجهت پایان دادن به برنامه در صورت بروز اشکال
بعد از استفاده از گزینه Export Crop ؛ برای بار بعدی جهت انجام این کار ، مکان قبلی در حافظه می ماند .
بعد از بسته شدن گزینه freehand line ، قلم به طور خودکار از کار می افتد . در این حالت اگر بلافاصله تصمیم بگیرید یک شکل تازه بکشید ، صفحه شکل قبلی بلافاصله بسته می شود و صفحه تازه باز می شود .
قرار دادن Pencil tool که باعث می شود در حالت drawn point از shifted position استفاده کنید .
قرار دادن refresh در Export Crop tool.
فعال شدن Export Crop بعد از کلیک راست روی گوشه تصویر.
استفاده از کلید های + و - عملیات جهت زوم روی تصاویر ، در حالی که گزینه zoom در ComboBox و tool pane گنجانده شده است .
قرار دادن افکت crash در Pop Art effect
پیغام خطای “An unsupported Operation was attempted” در صورتی که از برنامه عملیاتی بخواهید که آن را پشتیبانی نمی کند .
پیغام خطای “Missing Textures” در مواقع بروز خطا
گزینه crash برای بسته شدن صفحه کار و باز شدن یک صفحه جدید .
و …
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 33 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

75 Funny SMS Ringtones

75 رينگ تون اس.ام.اس خنده دار براي موبايل شما!


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

جدول سودوکوی پوپک

جدول سودوکوی پوپک یک بازی سالم و مفرح برای تمام سنین است. این بازی همان جدول سودوکو ولی با امکانات بیشتر است . شما در این بازی می توانید جدول سودوکو حل کنید یا طراحی کنید و یا از جدول ها پرینت بگیرید . این بازی کاملاً هوشمند است و امکاناتی همچون : حل جدول ٬ انتخاب جدول به صورت اتفاقی٬ راهنمایی در حل جدو ٬ اندوختن جدول و ... را دارد. جدول سودوکوی پوپک دارای یک آرشیو است که در آن تمام جدول ها موجود و شما می توانید جدول های طراحی شده ی خود را به آرشیو آن بیافزایید و یا اینکه جدول خاصی را از آرشیو حذف کنید و یا به وسیله ی گزینه ی به روز رسانی آرشیو خود را کامل و به روز کنید. این بازی مناسب همه ی سنین است و حتی می توانید به صورت گروهی یک جدول را حل کنید .
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

جدول سودوکوی پوپک پیامبراکرم (ص) فرمودند:

لَئِن یَهدِی اللهُ بِکَ رَجُلاً واحِداً خَیرٌ لَکَ مِنَ الدُّنیا وَ ما فِیها

اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه در آن است

(بحارالانوار،ج2ص2)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که فلاند بهترين آب آشاميدني و هندوستان بدترين آب آشاميداني را دنيا دارا ست.
  • آيا ميدانستي که مار ناشنوا ست و محيط اطراف خود را با ارتعاشاتي که از زمين دريافت ميکند احساس ميکند.
  • آيا ميدانستي که کشور شيلي خشکترين آب و هوي دنيا را دارد.
  • آيا ميدانستي که بري اخم کردن 43 ماهيچه و بري لبخند زدن 17 عضله در صورت به کار گرفته ميشود. پس داشتن چهره ي خندان خيلي آسان تر از عبوس بودن است.
  • آيا ميدانستي که بيني و گوش در تمام طول عمر انسان به رشد خود ادامه ميدهند.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

عاشق شدن
عاشق شدن مثل جيش كردن تو شلوار می‌مونهكه همه متوجه می‌شن ولی گرماشو فقط خودت حس می‌كنی


دستمال کاغذی
آرزو می‌كنم زندگيت مثل دستمال كاغذی باشه :
دراز
سفيد
مفيد


بعضی آدما
بعضی آدما میکروب شناس می شن مثله پاستور .
بعضی از آدما نوبل می گیرن مثله مادام کوری حالا توی دیوونه هی بشین اس ام اس بخون ..


امیدوارم که
اميدوارم شب درعميق ترين,شيرين ترين وقشنگ ترين لحظات خوابت احساس كني دستشويي داري


گلبرگهای زندگی
روی تمام گلبرگ های زندگیمون نوشتم دوستت دارم ولی تو اینقدر بزی که همشو خوردی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مثال آفتابی تو

چه محنت ها کشید این دل ز سوز عشق پنهانی
برون آ در شب تارم تو ای خورشید نورانی
مثال آفتابی تو، نمی دانم چو دریایی
دچار مهر تابانم غریق بحر حیرانی
ز پشت ابر بیرون آ، تو ای خورشید و ماه من
به پشت ابر می دانم همیشه تو نمی مانی
ز تکرار مه و خورشید، غزل هم نور می گیرد
که تو تکرار خورشیدی در این شبهای ظلمانی
تمام روزها را من به اشک دل زنم پیوند
به امیدی که بازآیی ز در با رسم مهمانی
پریشان حال می سوزم، چو شمعی در فراق تو
به صد گنج جهان ندهم، من این حال پریشانی
اسیر کوه و دشت غم، گرفتار بیابانم
ز شیدایی شدم آخر، چو مجنون بیابانی
ندارم مایه ای دیگر به غیر از عشق تو ای گل
تو شرح عشق جانسوزم ز چهرم خوب می خوانی
اگر یک گوشۀ چشمی، برین افتاده بنمایی
گدای کوی تو آری، رسد اوج سلیمانی
تمام روزگار اینک اسیر فتنۀ شام است
بیا آرامش دلها، تو ای موعود قرآنی
کویر تشنه را ماند، دل عشاق شیدایی
مگر از فیض چشمانت، بر این دلها تو بارانی
امید وصل تو جانا، چنین غم پرورم کرده است
غم شیرین عشقت را، نخواهم هیچ پایانی
بر آن بودم که عشقت را چو گنجینه نهان دارم
به سیلاب غمت گردید؛ عیان این عشق پنهانی
رضا بر نقد جانم شو در این سودای مستانه
نبود و بود من جانا، فدای تو که جانانی

رضا قاسم زاده

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

رستم و سهراب، داستان داستان هاست. داستان همیشگی تاریخ. نقالان و مرشدان در قهوه خانه ها، سالیان دراز با این داستان، اشک در چشم مردمان گردانیده اند. این داستان، حکایت تاریخی ماست. حکایت جان سختی نظام کهنه و واپس مانده در برابر نو. ساختار قبیله ای این جامعه در برابر نو و دگرگونی، از خویش جان سختی ها نشان داده است. در برابر دانش و خرد،زبان و زمان ایستاده است. رستم و سهراب، زبان زمانه هاست.
رستم و سهراب:
كنون رزم سهراب و رستم شنو
دگرها شنیدستی این هم شنو
یكی داستان است پر آب چشم
دل نازك از رستم آید به خشم

داستان سهراب، ترا ژدی باشكوه رستاخیز انسان نو، نسل نوین و نیروی بالنده در برابر گذشته و كهنه و واپس مانده است. سهراب نماد و نماینده ی فردا و آینده است.
سهراب خورشیدی است كه در شب تاریك نبردها و دشمنی ها و ستم ها بر بام شاهنامه دمی نور می افشاند ورقصی عاشقانه می كند و در خون می نشیند.

رستم در پی رخش( شاید به بوی عشق) به سمنگان می رود . شگفتا كه در حماسه ملی ایران، دختر پادشاه دشمن، بر پهلوان ایران عاشق می شود و عشق همه ی مرزها و سنت ها را در هم می شكند. تهمینه شیر بانویی گستاخ و عاشق است كه دل به رستم ـ سردار دشمن ـ می بازد تا از این عشق
نیروی جوان و بالنده ی شاهنامه برخیزد و قد برافرازد.
چو خندان شد و چهره شاداب كرد
ورا نام، تهمینه، سهراب كرد
سهراب یا سوراب یا سورآو همان بذر و تخم نهال آینده است. او بذر عشق نام دارد. و نام مادرش نیز تخم و زهدان عشق است: تهمینه
پدر نیز رستم است: تخم افشاننده عشق
نخستین نشان نوآوری و بالندگی سهراب را زمانی می بینیم كه از مادر نشان پدر می خواهد و بر راز ی بزرگ آگاه می شود:
او فرزند رستم است و رستم، جهان پهلوان ایران است
پس از افراسیاب می خواهد كه او را به جنگ ایرانیان بفرستد. اما هدف او از این جنگ چیز دیگری است. او غوغایی در سر دارد كه در میان همه ی داستان های شاهنامه بسی تازه تر و نوتر و شورافرین تر است:
او به مادر می گوید كه:
برانگیزم از كاخ كاووس را
ببرم از ایران پی طوس را
نه گركین بمانم نه گودرز و گیو
نه گستهم نوذر نه بهرام نیو

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة ص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
 
سورة ص

 
ص وَالْقُرْآنِ ذِي الذِّكْرِ 1 بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي عِزَّةٍ وَشِقَاقٍ 2 كَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَبْلِهِم مِّن قَرْنٍ فَنَادَوْا وَلَاتَ حِينَ مَنَاصٍ 3 وَعَجِبُوا أَن جَاءهُم مُّنذِرٌ مِّنْهُمْ وَقَالَ الْكَافِرُونَ هَذَا سَاحِرٌ كَذَّابٌ 4 أَجَعَلَ الْآلِهَةَ إِلَهًا وَاحِدًا إِنَّ هَذَا لَشَيْءٌ عُجَابٌ 5 وَانطَلَقَ الْمَلَأُ مِنْهُمْ أَنِ امْشُوا وَاصْبِرُوا عَلَي آلِهَتِكُمْ إِنَّ هَذَا لَشَيْءٌ يُرَادُ 6 مَا سَمِعْنَا بِهَذَا فِي الْمِلَّةِ الْآخِرَةِ إِنْ هَذَا إِلَّا اخْتِلَاقٌ 7 أَأُنزِلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ مِن بَيْنِنَا بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ مِّن ذِكْرِي بَلْ لَمَّا يَذُوقُوا عَذَابِ 8 أَمْ عِندَهُمْ خَزَائِنُ رَحْمَةِ رَبِّكَ الْعَزِيزِ الْوَهَّابِ 9 أَمْ لَهُم مُّلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَلْيَرْتَقُوا فِي الْأَسْبَابِ 10 جُندٌ مَّا هُنَالِكَ مَهْزُومٌ مِّنَ الْأَحْزَابِ 11 كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ وَعَادٌ وَفِرْعَوْنُ ذُو الْأَوْتَادِ 12 وَثَمُودُ وَقَوْمُ لُوطٍ وَأَصْحَابُ الأَيْكَةِ أُوْلَئِكَ الْأَحْزَابُ 13 إِن كُلٌّ إِلَّا كَذَّبَ الرُّسُلَ فَحَقَّ عِقَابِ 14 وَمَا يَنظُرُ هَؤُلَاء إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً مَّا لَهَا مِن فَوَاقٍ 15 وَقَالُوا رَبَّنَا عَجِّل لَّنَا قِطَّنَا قَبْلَ يَوْمِ الْحِسَابِ 16

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة ص

به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
ص، سوگند به قرآني كه داري ذكر است (كه اين كتاب، معجزه الهي است) «1» ولي كافران گرفتار غرور اختلافند! «2» چه بسيار اقوامي را كه پيش از آنها هلاك كرديم; و به هنگام نزول عذاب فرياد مى‏زدند (و كمك مى‏خواستند) ولي وقت نجات گذشته بود! «3» آنها تعجب كردند كه پيامبر بيم‏دهنده‏ي از ميان آنان به سويشان آمده; و كافران گفتند: اين ساحر بسيار دروغگويي است! «4» آيا او بجي اينهمه خدايان، خدي واحدي قرار داده؟! اين براستي چيز عجيبي است!» «5» سركردگان آنها بيرون آمدند و گفتند: «برويد و خدايانتان را محكم بچسبيد، اين چيزي است كه خواسته‏اند (شما را گمراه كنند)! «6» ما هرگز چنين چيزي در آيين ديگري نشنيده‏ايم; اين تنها يك آئين ساختگي است! «7» آيا از ميان همه ما، قرآن تنها بر او ( محمد) نازل شده؟!» آنها در حقيقت در اصل وحي من ترديد دارند، بلكه آنان هنوز عذاب الهي را نچشيده‏اند (كه اين چنين گستاخانه سخن مى‏گويند)! «8» مگر خزاين رحمت پروردگار توانا و بخشنده‏ات نزد آنهاست (تا به هر كس ميل دارند بدهند)؟! «9» يا اينكه مالكيت و حاكميت آسمانها و زمين و آنچه ميان اين دو است از آن آنهاست؟! (اگر چنين است) با هر وسيله ممكن به آسمانها بروند (و جلو نزول وحي را بر قلب پاك محمد بگيرند)! «10» (آري) اينها لشكر كوچك شكست‏خورده‏ي از احزابند! «11» پيش از آنان قوم نوح و عاد و فرعون صاحب قدرت (پيامبران ما را) تكذيب كردند! «12» و (نيز) قوم ثمود و لوط و اصحاب الايكه ( قوم شعيب)، اينها احزابي بودند (كه به تكذيب پيامبران برخاستند)! «13» هر يك (از اين گروه‏ها) رسولان را تكذيب كردند، و عذاب الهي درباره آنان تحقق يافت! «14» اينها (با اين اعمالشان) جز يك صيحه آسماني را انتظار نمى‏كشند كه هيچ مهلت و بازگشتي بري آن وجود ندارد (و همگي را نابود مى‏سازد)! «15» آنها (از روي خيره‏سري) گفتند: «پروردگارا! بهره ما را از عذاب هر چه زودتر قبل از روز حساب به ما ده!» «16»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mashhadimojtaba@yahoo.com

با من من تو
که ما
ما
نمیشویم

دیگر اسیر شاید و
اما نمیشویم

باید که رفت
به کجا ها؟
به شهر عشق

افسوس
که یک گوشه نشسته و
پا نمیشویم

دیگر تمام شده حرفم
ولی درد هایم چه؟

ما با همیم و دگر
تنها نمیشویم

شاعر:مجتبی صحی

 

 

hamed.1360@yahoo.com

 

 

محفوظ

سلام آقای مبین درد دل من به حدی هست که زیاد نمیتونم در قالب جملات بیانش کنم همینقدر میتونم بنویسم و لطفاً اگه چاپش کردین ایمیلم محفوظ بمونه

از ایرانی بودن خودم شرمنده ام. از اینکه کار به جایی رسیده که حتی کارهای علمی ما هم به خاطر ایرانی بودنمون رد میشه. اینکه سالها و ماهها زحمت میکشی تحقیقات انجام میدی مقاله مینویسی میفرستی به ژورنالها و اونها راحت با بهانه های واهی از قبول کردنش امتناع میکنند. فقط به خاطر ایرانی بودنت. ما حتی اونقدر تو دنیا آبرو نداریم که تو عرصه علم هم اینطور با ما رفتار میشه. کی گفته ما فرهنگ 2000 ساله داریم. این 2000 سال فرهنگ بخوره تو سرمون که فقط داریم اسمشو یدک میکشیم. و روز به روز داره از بین میره و کمرنگ میشه و ما به جای دست به عمل زدن فقط یاد گرفتیم بشینیم و حرف بزنیم. فقط یاد گرفتیم از این و اون ایراد بگیریم. این چرا رفت اونور آب چرا پوششش عوض شد چرا ایرانو ول کرد و چراهای دیگه؟ اگه یه ذره فکرمونو به کار میگرفتیم میفهمیدیم همون چیزایی که اسلام از ما خواسته، همون صداقت در رفتار و گفتار، همون عدالت اجتماعی و خیلی از مسائلی که اسلام روی اون تأکید کرده همش اونور آب پیدا میشه و ما هیچ بویی از اونها نبردیم. سرمونو کردیم زیر برف و فکر میکنیم هیشکی ما رو نمیبینه.

 

 

a_f_57@yahoo.com

مسئله روزانه

مسئله 2:نماز خواندن با مانتو و روسری چه حکمی دارد؟

همه مراجع:اگر مقدار واجب پوشش و شرایط لباس نمازگزار در آن رعایت شود اشکال ندارد.هر چند نماز با چادر برای رعایت پوشش در نماز آسان تر و بهتر است.

توضیح المسائل مراجع،م 879

عزیزان میتوانند سئوالات شرعی وپیشنهادهای خود را به آدرس ایمیل زیربفرستند
a_f_57@yahoo.com
با تشکر

 

 

par_619@yahoo.com

کمک به دیگران کمک به خود ماست

در سال 1974 مجله گاید پست، گزارش مردی را نوشت که برای کوهپیمایی به کوهستان رفته بود. نگهان برف و کولاک او را غافلگیر کرد و در نتیجه راهش را گم کرد. از آنجا که برای چنین شرایطی پوشاک مناسبی همراه نداشت، می دانست که هر چه سریعتر باید پناهگاهی بیابد. در غیر اینصورت یخ می زد و می مرد. علی رغم تلاشهایش دستها و پاهایش بر اثر سرما کرخت شدند. می دانست وقت زیادی ندارد.
در همین موقع پایش به کسی خورد که یخ زده بود و در شرف مرگ بود. او می بایست تصمیم خود را می گرفت. دستکشهای خیس خود را در آورد، کنار مرد یخ زده زانو زدو دستها و پاهای او را ماساژداد. مرد یخ زده جان گرفت و تکان خورد و آنها به اتفاق هم به جستجوی کمک به دیگری، در واقع به خودشان کمک می­کردند. کرختی با ماساژ دادن دیگری از بین می رفت.
ما انسانها در واقع با کمک کردن به دیگران به خودمون کمک می کنیم. خیلی وقتها همدلی با دیگران حتی می تونه از بار دلهای خودمون کم کنه.
به محض اینکه کاری در جهت منافع کسی انجام می دهید نه تنها او به شما فکر می کند، بلکه خداوند نیز به شما فکر می کند.
دستهایی که در راه خدمتند، مقدستر از لبهایی هستند که دعا می خوانند.
هنری جیمز می گوید: سه چیز در زندگی بشری اهمیت دارد. نخست مهربانی، دوم مهربانی، سوم مهربانی.

 

 

naji_bh3@yahoo.com

اگر در درک شرایط فعلی اقتصادی جهان مشکل دارید، ممکن است داستان زیر به شما کمک کند:

روزی روزگاری در روستایی در هند؛ مردی به روستایی‌ها اعلام کرد که برای خرید هر میمون ۱۰ دلار به آنها پول خواهد داد. روستایی‌ها هم که دیدند اطراف‌شان پر است از میمون؛ به جنگل رفتند و شروع به گرفتن‌شان کردند و مرد هم هزاران میمون به قیمت ۱۰ دلار از آنها خرید ولی با کم شدن تعداد میمون‌ها روستایی‌ها دست از تلاش کشیدند. به همین خاطر مرد این‌بار پیشنهاد داد برای هر میمون به آنها ۲۰ دلار خواهد پرداخت. با این شرایط روستایی‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. پس از مدتی موجودی باز هم کمتر وکمتر شد تا روستایی‌ان دست از کار کشیدند و برای کشاورزی سراغ کشتزارهای‌شان رفتند. این بار پیشنهاد به ۲۵ دلار رسید و در نتیجه تعداد میمون‌ها آن‌قدر کم شد که به سختی می‌شد میمونی برای گرفتن پیدا کرد. این‌بار نیز مرد تاجر ادعا کرد که برای خرید هر میمون ۵۰ دلار خواهد داد ولی چون برای کاری باید به شهر می‌رفت کارها را به شاگردش محول کرد تا از طرف او میمون‌ها را بخرد. در غیاب تاجر، شاگرد به روستایی‌ها گفت: «این همه میمون در قفس را ببینید! من آنها را به ۳۵ دلار به شما خواهم فروخت تا شما پس از بازگشت مرد آنها را به ۵۰ دلار به او بفروشید.» روستایی‌ها که [احتمالا مثل شما] وسوسه شده بودند پول‌های‌شان را روی هم گذاشتند و تمام میمون‌ها را خریدند... البته از آن به بعد دیگر کسی مرد تاجر و شاگردش را ندید و تنها روستایی‌ها ماندند و یک دنیا میمون!...

به وال‌استریت خوش آمدید .....

 

 

arezaee288@yahoo.com

والری جارت يکی از نزديک ترين مشاوران اوباما متولد شيراز است

ميشل اوباما همسر باراک اوباما رئيس جمهوری برگزيده آمريکاوالری جارت (1) يکی از نزديک ترين مشاوران سناتور باراک اوباما، رئيس جمهوری برگزيده آمريکا زاده ايران است.روزنامه نيويرک تايمز در شماره روز جمعه خود به اين مطلب اشاره کرد که والری جارت در سال ۱۹۵۶ ميلادی يعنی حدود ۵۲ سال پيش در شهر شيراز به دنيا آمده و تا پنج سالگی در ايران زندگی کرده است.وی هنگامی که ميشل اوباما برای تقاضای شغل به وی مراجعه کرده بود؛ در دفتر شهردار «شيکاگو» با وی آشنا شد. خانم جارت پس از آن يکی از با نفوذترين و نزديک ترين مشاوران باراک اباما در زندگی سياسی و اجتماعی اش بوده است.خانم جارت که در دانشگاه استانفورد آموزش ديده و تحصيلات حقوقی خود را در دانشکده حقوق دانشگاه ميشيگان به پايان رسانده، در شکل گيری ستاد انتخاباتی سناتور اباما نقش مهمی بر عهده داشته است.مجله معروف ووگ (2) نيز در شماره ماه اکتبر ۲۰۰۸ خود در مقاله مفصلی که در باره والری جارت منتشر کرد، به زادگاه وی ايران اشاره کرده است.1.
Valerie Jarrett 2. Vogue

 

.

alirezamajidi@gmail.com

با futurecovery به خودتان قول بدهید!

وقتی به دیگران قول می‌دهیم، اگر به وعده‌مان عمل نکنیم، مورد بازخواست قرار می‌گیریم ولی اگر به خودمان قول داده باشیم، چه؟! کسی هست که در آینده به ما یادآوری کند که قرار بود فلان کار را بکنی، ولی نکردی؟

با سایت futurecovery این مشکل حل می‌شود. کافی است به این سایت بروید و تاریخی برای یادآوری قولتان و یا کاری که قرار است، انجام بدهید، انتخاب کنید و آدرس ایمیلتان را وارد کنید. سایت در زمان مقرر، به شما میلی خواهید زد و شما را بازخواست خواهد کرد.

 

 

S.K.Doaei@Gmail.com

برای عروسک های هباء...

هباء، سلام!
هدیه های «تانیا» را گرفتی؟!
قبل از پرتاب، روی راکت ها برایت یادگاری نوشته بود...


...
هباء!
طعم سرب، طعم گلوله چه طعمی است؟
اینجا ما «رمز تمایز» را خوب می فهمیم؛
وقتی به ما می گویند: «با ما باش: نستله»...


...
هباء!
فدای کودکی هایت شوم!
از امروز، دیگر همه ما «فلسطینی» هستیم.
بغضت نشکند...
عیبی ندارد،
بگذار ملک عرب، پیمانه به پیمانه قاتل هستی تو بزند، به سلامتیش...


...
هباء!
دستان کوچکت را می بوسم،
یادت نرود، مواظب باش... مواظب خلخال پای پیرزن یهودی...


...
هباء؛
دختر 6ساله فلسطینی!
به داود -برادرت- بگو:
هر وقت سنگی به سوی جالوت پرتاب کرد،
سنگی نیز به چشم های کور دنیا بزند، و به دل های سیاه مردمانش...

....
این، شمعی است کوچک برای خانه کوچک هباء... / بشنوید حکایت کودکانه هباء را از لطف عدو...
 

 

 

sagharichi.amir@yahoo.de

خاکسترنشین...

نه ، انگار این حقیقت داره مُردم
مگه مردن همین تنها شدن نیست ؟
تو این ویرونه دیگه خیلی وقته ...
کسی دلواپس ِ غمهای من نیست

نشد رویا حقیقت رو ببینه
نمونده فرصتی جز یک بهانه
دلم میسوزه از حرف نگفته ...
که جا میمونه تو قلب ترانه

به خاکستر نشسته شوق ِ بودن
قفس حال و هوای ِ خونه داره
خدایِ آسمون خوابیده شاید...
که ماهم مونده امشب بی ستاره

دیگه ارزش نداره زنده باشم
اگه حُرمِ نفسها تم یه رویاس
سحر جا مونده این شب موندگاره
چه جای صحبت ِ کابوس فرداس؟

حریقِ شمع ِ این ویرونه دیگه
نفسها شو به رفتن میفروشه
تو ظلمت بی تو و بی نورِ شمعم
چه فرقی داره دنیا زیرو رو شه؟


نه انگار این حقیقت داره مُردم
مگه مردن نگفتی مثلِ خوابه ؟
تو خوابیدی منم خوابم گرفته...
یه وقتایی همین خوابم سرابه

امیر ساقریچی

http://asheghaane.persianblog.ir

 

 

valialaee@yahoo.com

جبهه جهانی همبستگی در برابر صلح
پشت ابر ماند

طرحی را جناب ریس جمهور با عنوان جبهه جهانی همبستگی برای صلح را در سازمان ملل دادند که آیین گشایش آن قرار چهارشنبه در سالن ۱۲۰۰۰ نفری آزادی و با حضور اعضای فعال سازمان جوانان هلال احمر از سراسر کشور گشایش یابد .
روز چهارشنبه ۸۷/۸/۱۴ حدود ۱۴۰۰ نفر از ساعت ۱۰ صبح در ورزشگاه ۱۲۰۰۰ نفری آزادی جمع شده بودند قرار بر این بود که جناب آقای ریس جمهور در ساعت ۱۶ در بین اعضای سازمان جوانان حاضر گردیده و آیین گشایش جبهه جهانی همبستگی در برابر صلح را رسما" افتتاح نمایند .
این طرح را جناب آقای ریس جمهور در سازمان ملل پیشنهاد کرده بودند و به همت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح گشایش یافت اما با حضور آقای داوودی معاون اول ریس جمهور این طرح افتتاح گردید ؛ برنامه های متنوع و جالبی از ساعت ۱۱ در سالن شروع شد از جمله برنامه نمایشی رزمی کاران ، امدادگران ، سرودهای مختلف توسط اعضای سازمان جوانان ، گروههای بسیار معروف برای نوازندگی و خوانندگی دعوت شده بودند که گروه آقای دکتر محمد اصفهانی که ۴ آهنگ زیبا ر ااجراء نمودند گل سر سبد برنامه ها بود.
البته نباید از حق گذشت تحمل اینهمه انتظار بدون مجری گری عالی آقای جواد هاشمی امکان نداشت ایشان شور و هیجان را ساعتها در بین اعضای سازمان حفظ کرد و با اینکه نصف اعضاء از استانهای مختلف با مسافتهای طولانی ؛ در ساعتهای اولیه صبح به تهران رسیده بودند اما مجری توانا توانست تا ساعت ۱۶ که قرار بود ریس جمهور محبوب تشریف بیاورند اعضاء را پر شور نگه دارد ولی با حضور جناب آقای داوودی حضار فهمیدند که خبری از ریس جمهور نیست و در شصت ویکمین سالگرد سازمان جوانان هلال احمر با اینهمه تبلیغات و زحمات شبانه روزی مسئولین هلال احمر مخصوصا" جناب آقای
علی منیری معاون جذب و سازماندهی آعضاء و دکتر مظفر ریس سازمان جوانان و ... بار دیگر هلال احمر مورد بی مهری قرار گرفت و هیچ کس از پشت تریبون به ۱۴۰۰۰ عضو که شب را در راه تهران بودند و از صبح در سالن منتظر بودند به خاطر نیامدن ریس جمهور توضیحی نداد ..
همه اعضاء می دانند که ریس جمهور مشغله کاری زیادی دارند ، از طرفی وزیر کشور در حال استیضاح و از طرفی دیگر انتخابات آمریکا و خیلی اتفاقات دیگر در حال اتفاق افتادن بود ولی ما منتظر بودیم تا طرحی که ریس جمهور ایران در سازمان ملل داده بود رسما" افتتاح و در تاریخ ثبت گردد . همبستگی در برابر صلح پشت ابر ماند و ...

ولی علائ

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک
اللهم اجعلنی اخشاک کانّی اراک

بسم الله

سلام

- متفاوت ترين پيام امام خميني
... اما پيام دهم ايشان در سال 66 با آيه اي عجيب آغاز مي شود: و من يخرج من بيته مهاجراً الي الله و رسوله ثم يدركه الموت فقد وقع اجره علي الله. و در همين سال است كه حاكمان سعودي دست به كشتار بي رحمانه حجاج ايراني و خارجي حاضر در مراسم برائت از مشركين مي زنند و امام خميني در پيام خودشان به اين حجاج -كه پيش از اين رخداد نگاشته شده بود-، اجر و مزد اين افرادي كه از خانه خود در راه خدا هجرت مي كنند و سپس در اين راه جان مي سپارند را بر عهده خداوند مي دانند.

- 16 آذر 32 به روایت یک شاهد عینی: مصطفی چمران

- دغدغه های وزارت علوم کجاست؟ - وحید جلیلی
چقدر وزارت آموزش عالی تلاش کرده برای اینکه گفتمان عدالت که بارزترین شعار دولت احمدی‌نژاد بود در فضای بعد از سوم تیر بازتولید بشود؟

- حرف حساب عباس عبدی راجع به دولت وحدت ملی
این آقایان (ناطق نوری و...) می گویند ما تابع رهبری هستیم، وحدت ذیل نظرات رهبری. خب ایشان هم نظرشان راجع به دولت مشخص است. پس دنبال چی هستند؟ اگر می خواهند بگویند وحدت خارج از حوزه ولایت و رهبری، این اصلاً یک بحث دیگر است. اما این را که روشن نمی کنند...

- باور کردم شهید هست! (فیلم) / 3 سال بی بند و باری (پوستر)


- جزئيات جلسه محرمانه ملک عبدالله و شيمون پرز در نيويورک
اطلاعات کیهان نشان می دهد در دیدار محرمانه مذکور که برای نخستین بار در نوع خود برگزار می شود، ملک عبدالله، شیمون پرز، تزیپی لیونی، بان کی مون و سعودالفیصل حضور داشته اند...

- از وبلاگ محمدعلی ابطحی:
افتتاحیه ی مشارکت و اختتامیه ی کارگزاران +
آقای کرباسچی از جمع اصلاح طلبان هم که در دور گذشته با تعدد کاندیداها باعث شدند تا به قول او این "شرذمه قلیله" رای بیاورند انتقاد کرد. (چه تقارن جالبی! آیه ی 54 سوره ی شعرا را ببینید)

- گزارشی از «بازخواني و ناگفته هاي يك پرونده»
... اين عين رذالت است كه عده اي براي پوشاندن مفاسد خود به بدترين شيوه عمل مي كنند؛ آنها به بهانه گم شدن مدرك ليسانس پسرم وي را از دانشگاه اخراج كردند.

- امسال یک دعای عرفه هم جلوی دفتر حافظ منافع مصر (
تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، خیابان شهید رضایی) و به یاد برادران و خواهران مظلوم فلسطینی برگزار می شود. تجمع دانشجویی از ساعت 11 شروع می شود انشاءالله.
...اشکوا الیکَ غربتي و بُعد داری و هواني علی مَلِّکتَه امری، الهی فلا تحلل علیّ غضبک فان لم تکن غَضِبتَ علیَّ فلا اُبالي سواک...

 

 

 

neda1368amiri@yahoo.com

معنی نام کشورهای جهان!

آذربایجان: آتورپاتکان(نگهدار آتش)

آرژانتین: سرزمین نقره

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما(آفتابی)

آلبانی: سرزمین کوهنشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن

آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان

ارمنستان: سرزمین فرزندان ارمن،نام نبیره ی نوح"ع"

ازبکستان: سرزمین خودسالارها

اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی

استرالیا: سرزمین جنوبی

اسرائیل: جنگیده با خدا

افغانستان: سرزمین قوم افغان

السالوادور: رهایی بخش مقدس

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی

انگلیس: سرزمین قوم آنگل

ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی

ایران: سرزمین نجیب زادگان (آریاییان)

ایرلند: سرزمین قوم ایر (شاید هم معنی با آریا)

ایسلند: سرزمین یخ

برزیل: چوب قرمز

بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

چگونه نفس را ذبح کنیم؟!

"الهی فَاجعَلنا مِنَ الّذینَ تَرَسَّخت اَشجارُ الشَّوقِ اِلیکَ فِی حَدائِقِ صُدُورِهِم ..." (1)
هر جور فکر می‎کنم، او را بهتر می‎یابم. کسانی که ریشه ‎ای نداشته باشند می‎خشکند و کسانی که مانده باشند، گند می‎گیرند و می‎میرند. ما خواه، ناخواه مردار زمین هستیم و مرده زمان. زمانه ما را به مرگ می‎سپرد و زمین از ما مرداری تهیه می‎کند؛ مگر قبل از این که زمانه، نیروی ما را بگیرد و ما را به خاک مبدل کند و بگنداند، خودمان را ذبح کنیم.

مرده زمین، مردار زمان
گفت و گو این بود که، ما خواه، ناخواه مرده ‎ای می‎شویم و گند می‎گیریم.
مرده‎ زمین و مردار زمان، مگر هنگامی که ریشه ‎هایی را داشته باشیم و رکودها را پشت سر گذاشته باشیم. این مسأله، قطعی است.
بخواهیم یا نخواهیم حرکت‎ها و گذشت زمانه از ما می‎کاهد و زمین ما را به گند می‎رساند، مگر این که خودمان را قبل از این که زمان بگیرد، قبل از این که زمین بگنداند، ذبح کنیم. ما قطعاً در این هستی، مردار هستیم.
آنهایی که گوسفندهایی دارند و این گوسفندها در معرض خطری قرار می‎گیرند، زود کاردها را تیز می‎کنند تا آنها را ذبح کنند، تا از مرگ آنها و ضایع شدن و از دست رفتن آنها جلوگیری کنند.
ما در این هستی، خواه، ناخواه مرداریم، مگر این که کاردی را به گلوها بگذاریم و ذبح کنیم. مهم این است که ذبیحِ چه کسی باشیم و مذبوحِ در راه چه کسی؟ و با چه چیزی خودمان را ذبح کنیم و رو به چه قبله‎ ای؟
مرگ، قطعی است. از دست رفتن، قطعی است. روزها که می‎گذرند، مثل موش‎هایی هستند که طناب عمر ما را می‎جوند. خواه، ناخواه سرنگون می‎شویم و در چاه‎هایی می‎افتیم و می‎گندیم. گذشت زمانه، ما را به خاک بر می‎گرداند، مگر این که قبلاً خودمان را بقایی داده باشیم و ذبح کرده باشیم. آنهایی که ذبیح نیستند، مذبوح نیستند، مردار هستند. مرده هستند. ارزش ندارند. از دست رفته هستند.
حالا که بنا شده ذبح کنیم؛ بنا شده قبل از این که زمانه ما را بگیرد ما از خودمان بهره بگیریم، به این باید فکر کرد که در راه چه کسی خودمان را ذبح کنیم و با چه حربه‎ ای و با چه نیتی؟


شرایط ذبح
وقتی که می‎خواهند گوسفندی را ذبح کنند، باید شرایطی فراهم باشد:
باید رو به قبله باشد. وسیله بریدن آهن باشد. ذابح باید مسلمان باشد. و به نام حق کشته شود. برای حق و در راه حق کشته شود، نه در راه بت‎ها و هواها و هوس‎ها.
ما در این هستی یا صبر می‎کنیم تا بمیریم و می‎گذاریم گذشت زمانه خاکمان کند و یا اگر بنا شد از خودمان بهره بگیریم، قبله ‎ای نداریم. جهت ‎های ما و قبله‎ های ما، ما را مردار می‎کنند؛ قبله ‎هایی که ما خودمان را در آن راه ذبح کردیم و عمری را از دست دادیم، یا ثروت‎ها بوده و یا قدرت‎ها و شهرت‎ها و یا فرزندها. خودمان را برای آنها فدا کرده‎ایم. و خودمان را برای آنها مردار کرده ‎ایم و آنها هم ما را به هیچ هم نگرفته ‎اند. و ما هم جز حسرت چیزی به دل نگرفتیم. و با آن همه ضربه‎ای که می‎خوردیم، بیدار نشدیم.
آنهایی که بنای ذبح خودشان را دارند و بناست ذبیح شوند، باید ذبیح الله باشند. این است که اسماعیل‎هایی که ذبیح حق‎ اند، پایدار باقی می‎مانند. کسی که ذبیح او نباشد و با دست ابراهیمی کشته نشود؛ در هنگام کشتنش تمام رگ‎ها را قطع نکند و تمام پیوندها را نبرد، مردار است. ذبیح نیست؛ جیفه است. مرده است. حیاتی ندارد.


حیات انسانی
ما باید در فاصله تولد و مرگمان، حیاتی را به دست بیاوریم و بعد از این، نگذاریم که زندگی در چاله مرگ بیفتد و طعمه لاشخورها شود . بعد از این که به حیات رسیدیم، خودمان را ذبح کنیم. تمام درس‎ها در همین یک جمله خلاصه می‎شود. تمام حرکت‎های پر زیر و بم، در همین یک مسأله خوابیده است.
یکی از بزرگان که به او گفته بودند به من درسی بده، گفته بود به تو درسی می‎دهم که اگر تو، همه‎اش را در کتابی جمع کنی، کتاب‎ها آن را نمی‎تواند در خود بگیرند و اگر بخواهی خلاصه‎اش کنی پشت یک ناخن می‎توانی بنویسی. آنچه که در همه کتاب‎ها هست اگر در یک خط خلاصه بشود و آن خط در دو کلمه خلاصه شود و آن کلمه را بتوان در پشت ناخن نوشت، چیزی نیست جز «ذبحُ النفس.»
ذبح شرعی یک چیز هنگامی صورت می‎گیرد که از مرده چیزی بخواهیم بهره ‎برداری کنیم. بخواهیم زندگی او را با بهره ‎های بعدی مرتبط کنیم. از مردار شدن او جلوگیری کنیم. ذبح نفس، از بین بردن و هدر کردن نفس نیست. ذبح نفس، معنی‎اش این نیست که انسان خودش را ول کند. تن را رها کند و بهره ‎ها را رها کند. نه، مهم این است که بهره ‎ها را تزکیه کند، پاک کند. و این پاکی و تزکیه، هنگامی تحقق ییدا می‎کند که ذبیح رو به قبله باشد و حربه ذبح آهن باشد و تمام رگ‎ها قطع شده باشد. ذابح مسلم باشد و این قطع شدن‎ها با یاد حق باشد.
وقتی که بنی ‎اسرائیل عصیان و سرکشی می‎کنند و بنا می‎شود که از اینها بهره ‎برداری شود، دستور این است که: «اقتلوا أنفسکم»(2)؛ خودتان را بکشید. این قتل‎ها ذبح است. آنهایی که می‎روند و زندگی را از دست می‎دهند، مفت زنده بودند و مفت می‎میرند، می‎خواهد از آن چیزی که به زودی از دست می‎رود، برای همیشه بهره را به دست بیاورند. این است که بنا می‎گذارند که حیاتی پیدا کنند. این مرحله اول است. پس سؤال اول این است که چه چیز به ما حیات می‎دهد؟ چه چیز به ما زندگی می‎دهد؟ و سؤال بعد این است که چگونه از این حیات بهره‎برداری کنیم تا در چاله مرگ مدفون نشویم.
پس این دو سؤال مطرح است؛ چگونه حیات پیدا کنیم و زنده شویم؟ و چگونه از زندگی‎ها و مرگمان بهره ‎مند شویم؟
زندگی ‎ای که زمانه می‎گیرد و زمین می‎پوساندش، این زندگی را ذبح کنیم تا مردار نشویم. و این اصلی‎ترین مسأله است برای کسانی که یافته ‎اند و فکر کرده ‎اند که بی ریشه خشک می‎شوند و با رکود می‎میرند.
ما تا حیاتی به دست نیاورده ‎ایم و ریشه‎ هایی پیدا نکرده ‎ایم تا از خاک‎ها نیرو بگیریم و ریشه بدوانیم و از بارش‎ها رویش پیدا کنیم، یا بی ریشه ‎ایم و یا هنگامی که ریشه پیدا می‎کنیم و رشد می‎کنیم و حیات پیدا می‎کنیم، باز ذبیح نمی‎شویم. مرداریم. و اگر ذبح شویم با شرایط ذبح همراه نیستیم و باز هم مرداریم. تازه اگر از ما بخواهند بهره ‎برداری کنند و ما را نگهداری کنند، گوشت یخ زده ‎ایم و به کاری و به جایی نمی ‎آییم.
این دو سؤال است که هر کس که یافت در رکود می‎گندد و بی ریشه می‎خشکد، مجبور است به این دو سؤال فکر کند که چه کند تا بتواند از این گندیدن و مردار شدن نجات پیدا کند. و چه کند که تا قبل از این مرحله، به حیات دست پیدا کند؟ آن هم نه حیاتی که فقط در حد نفس کشیدن باشد؛ چه بسا کسانی که با نفس کشیدن‎شان مرده ‎اند. آنهایی که مرده ‎ها را انتخاب کرده ‎اند، حتی هنگامی که نفس می‎کشند، مرده ‎اند. و آدم‎هایی که زنده ‎ها را انتخاب کرده‎ اند، حتی با مرگشان زنده ‎اند؛ که انسان، در انتخابش زنده است. حیات انسانی ما وابسته به انتخاب ماست؛ گرچه ما رشد و نمو سلول‎ها را داشته باشیم و از احساس و عاطفه و غریزه برخوردار باشیم اما این حیات انسانی ما نیست. این زندگی و جانی است که هر بزغاله ‎ای دارد و هر سگی بارش را به دوش می‎کشد. این جانی نیست که ارزش داشته باشد. جان و حیات انسان در انتخاب اوست. آنهایی که مرده‎ ها را انتخاب کرده ‎اند، مرده‎ اند هر چند نفس بکشند.


چگونه به حیات برسم؟
چطور به این حیات دست پیدا کنیم؟ حیاتی بالاتر از حیات سلول‎ها و حیات عاطفه‎ ها، حیاتی که در انتخاب ما شکل بگیرد و زندگی‎ ای که در اتخاذ ما، تبلور و قالب پیدا کند.
«یا ایّها الّذین امَنوا استَجیبُوا لِلّه و لِلرّسولِ إذا دَعَاکُم لِما یُحیِیکُم.»(3) این حیاتی است که حتی مؤمن باید آن را به دست بیاورد. این روحی است که فقط در یک مرحله و به یک عده داده می‎شود. «یا ایّها الّذین آمَنُوا استَجیِبُوا لِلهِ و لِلرّسُولِ»؛ بپذیرید از خدا و از پیامبرش هنگامی که شما را دعوت می‎کند تا به شما حیات بدهد. حی شوید و زنده شوید، ... شما را سرشار از روح خودش کند و می‎خواهد شما را آدم کند. انسان تنها با شکل گرفتنش آدم نمی‎شود، وقتی آدم می‎شود که به روح حق پیوند بخورد. و آنجاست که مسجود فرشته ‎هاست. «و لقد خَلقناکُم ثُمَّ صَوَّرناکُم ثُمَّ قُلنا لِلمَلائِکةِ اسجُدُوا لِآدَمَ.»(4) بعد از این که انسان‎ها همگی شکل گرفتند و خلق شدند، در مرحله‎ای که شکل گرفتند، در آن مرحله است که مسجود فرشته‎ ها می‎شوند. در این آیه است: «فَإذا سَوَّیتُهُ وَ نَفَختُ فیهِ مِن رّوحی فَقَعوا لَهُ ساجِدینَ.»(5) و در آن آیه هم کسانی به این حیات می‎رسند، کسانی به این روح دست پیدا می‎کنند که از غیر او بریده باشند: «لا تَجِدُ قَوماً یُومنونَ بِاللهِ و الیَومِ الآخرِ یُوآدُّونَ مَن حادَّ اللهَ و رَسُولَهُ و لَو کانُوا آباءَهُم أو أَبناءَهُم أو إخوانَهُم أو عَشِیرَتَهُم.»(6) نمی‎یابید کسی که با حق پیوند پیدا کرده باشد، به دستگیره‎ های دیگر خودش را بند کند.
وقتی که ما به دستگیره ‎ی محکمی چنگ می‎زنیم و در مسیر مطمئنی قدم برمی‎داریم، دیگر به این طرف و آن طرف نگاه نمی‎کنیم. دستاویز دیگر را نمی‎خواهیم. کسانی که حق را یافتند و عروة الوثقی را در دست دارند، با رشته‎های دیگر کاری ندارند. «لا تَجدُ قَوماً یُؤمنونَ باللهِ و الیَومِ الآخِرِ»؛ نمی‎یابی کسانی که به او گرویده باشند؛ «یُوادّونَ مَن حادَّ الله و رَسوله»؛ دوستدار کسانی باشند که دشمنند، گرچه اینها فرزند و پدر خویش و قوم باشند. در این حد که انسان پیوندهایش را از همه بریده، در این حد است که: «اولئک کتب فی قلوبهم الایمان»؛ اینها کسانی هستند که ایمان در دلشان، ثبت شده و محضری شده ‎اند. «و أیّدهم بروحٍ منه»؛ و اینها کسانی هستند که با روح او تأیید شده‎ اند. اینها کسانی هستند که به حیات رسیده ‎اند.
مؤمن مادامی که رشته‎ ها را از غیر حق نبرد، به حیات نمی‎رسد. زنده نمی‎شود. ممکن است رشد و نمو سلول‎ها را داشته باشد، همانطوری که شمعدانی‎ها رشد می‎کنند؛ ممکن است که عاطفه ‎ها و نفس کشیدن‎ها را داشته باشد، همانطور که بزغاله ‎ها نفس می‎کشند؛ ولی انسان نیست و حیات ندارد. مردار است. و مردار، سنگ است.
پس برای رسیدن به حیات چاره ‎ای نیست، جز این که از غیر او ببرند و از روح حق برخوردار شوند و پیوندشان را از غیر حق ببرند. و در این حد کسانی که به این روح رسیدند، به حیات رسیده ‎اند. حتی اینها با مرگ از بین نمی‎روند و از دست نمی‎روند؛ چون حیات انسان در انتخاب او خلاصه می‎شود.

--------------------
پی‎ نوشت‎ها:
1- مفاتیح الجنان، مناجات خمس عشره، مناجات العارفین؛ خدایا! ما را از کسانی قرار ده که نهال های شوق لقایت در باغ دل هایشان سبز و خرم گشته.
2- بقره، 54
3- انفال، 24
4- اعراف، 11
5- حجر، 29
6- مجادله، 22

منبع:
حقیقت حج، استاد علی صفایی حائری

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

18 آذر / 8 دسامبر/ 9 ذيحجده

Mobin_s2004@yahoo.com
18 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
افتادن گيلان به دست مغولها

85 سال پس آغاز حمله چنگيزخان مغول به ايران ، گيلان هم هشتم دسامبر سال 1306 ميلادي به دست ايلخان وقت مغول (حاكم بر ايران) افتاد و آسيب فراوان ديد. مغولان هم مانند عربان قادر به عبور از كوههاي البرز و حمله به گيلان و مازندران پوشيده از جنگل نبودند كه مردمي عميقا ميهندوست و وفادار به ايران داشته اند . گيلان در زمان سلطان محمد خدابنده كه سلطانيه زنجان پايتخت او فاصله زيادي از گيلان نداشت تصرف و غارت شد. مغولان در چند منقطه گيلان نيز دست به كشتار مردم زدند.

 

شورش نان در تهران و پيامدهاي آن
از جمله بستن مطبوعات

احمد قوام (قوام السلطنه) در اواخر عمر

تورم پول ناشي از چاپ بي رويه اسكناس ، ارسال غله محصول ايران به شوروي جنگزده و سودجويي چند معامله گر با احتكار خواروبارمورد نياز مردم و افزودن موادي ديگر به آرد و نامرغوب شدن نان مصرفي ، 17 آذر 1321 و 15 ماه پس از اشغال نظامي ايران به دست متفقين ، تهران گرفتار يك شورش بزرگ شد.
    از بامداد اين روز گروهي از مردم و عمدتا جوانان و دانشجويان در ميدان بهارستان جمع شده بودند تا با نماينگان مجلس ملاقات و درد جامعه را با آنان در ميان بگذارند . اين گروه که هر لحظه هم بر شمار آنان افزوده مي شد پس از ورود به ساختمان مجلس ضمن گفتگو با نمايندگان چون به حرفهاي آنان قانع نشدند به مشاجره پرداختند و تني چند از نماينگان را كتك زدند و سرگرم خراب کردن وسائل مجلس شدند و....
     همزنان گروهي ديگر به خانه احمد قوام نخست وزير وقت در خيابان قوام السلطنه حمله بردند و آنجا را غارت و تخريب كردند و ديگران هم به غارت مغازه ها پرداختند و به بازار حمله بردند و پليس تهران نخواست و يا نتوانست از ادامه عصيان جلوگيري كند. قوام كه چنين ديد امير احمدي ( سپهبد ) را كه به سختگيري شهرت داشت فرماندار نظامي تهران كرد و همه روزنامه هاي پايتخت را بست تا از انتشار اين واقعه كه باعث تحريك ديگران مخصوصا در ساير شهرهاي کشور مي شد جلوگيري كند.
    امير احمدي با خشونت تمام عصيان تهراني ها را ظرف دو روز سركوب كرد كه ضمن آن شماري هم كشته ، زخمي و دستگير شدند .
    قوام پس از پايان يافتن آشوب نيز روزنامه ها را به بهانه در دست تنظيم داشتن لايحه تازه قانون مطبوعات باز نكرد و به جاي آنها يك روزنامه دولتي به نام « اخبار روز »را منتشر ساخت . لايحه مطبوعات كه توسط احمد قوام به مجلس داده شد پايه قوانين مطبوعات بعدي در ايران شده است كه تا به همين امروز ايرادات فراوان به انها وارد آمده است .
    به عقيده برخي از اصحاب نظر ، بسياري از مسائل ايران از همين قوانين مطبوعات ناشي شده است كه در كشورهاي ديگر نظير اين قوانين وجود ندارد. به اظهار همين اصحاب نظر اين قوانين غرض آلود در انظار بين المللي به تمدن ايراني لطمه زده است.

 

نفت و درد سر

هشتم دسامبر سال 1970 اصلاحيه قرارداد نفت ايران و كنسرسيوم كه نزديك به سه هفته پيش ازاين بر سر آن توافق شده بود انتشار يافت كه سهم ايران از در آمد نفت نزديك به دوسوم آن شده بود . مذاكرات تا رسيدن به اين توافق ده روز طول كشيده بود . از زمان امضاي قرار داد « دارسي » در سال 1901 ، نفت براي مردم ايران جز درد سر چيز ديگري به بار نياورده است . اگر اين نفت نبود ، تاريخ ايران مسيري ديگر را طي مي كرد ــ وضعيتي عادي .

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

18/09/59
سه عمليات محدود خودي در سوسنگرد و عمليات نفوذي ايذايي دشمن در شوش .

عمليات هوايي خودي پنجوين .

خبرگزاري رويتر : نيروهاي عراق به جز يك راه پنج كيلومتري در جنوب آبادان كه بين اروند و بهمنشير قرار دارد ، همه راههاي آبادان را قطع كرده اند و منتظر دستور تكميل محاصره يا تصرف شهر هستند .

خبرگزاري آسوشيتدپرس : عراق در سال 1978 علاوه بر افزودن 332 فروند جنگنده ساخت شوروي به نيروي هوايي خود بهاي 60 فرود ميراژ را به فرانسه پرداخته است كه 4 فروند آن اين ماه و بقيه ظرف 6 ماه آتي تحويل خواهد شد .

گزارش استانداري خوزستان از انبوه مجروحين عراق در بيمارستانهاي كويت و تجمع جنگزدگان عراقي در كربلا و نجف .
تشكر فهد وليعهد عربستان از عراق براي پاسخ مثبت به تلاشهاي سازمان كنفرانس اسلامي و درخواست اتخاذ موضع مثبت از ايران .

سازمان مجاهدين خلق و انتقاد از " سوءاستفادههاي فرصتطلبانه و انحصارطلبانه از جنگ " .

18/09/65
خروج كارشناسان شوروي از اصفهان بعد از حملات عراق به اين شهر كه از عمده‌ترين پروژه‌هاي شوروي بوده است.

استفاده ايران از موشكهاي دورپرواز "اسكادبي" ساخت شوروي در حملات خود به عراق طي چند ماه گذشته.

Mobin_s2004@yahoo.com
8 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه عمر ابن خطاب به دست يك ايراني كشته شد

طاق كسري (تالار پذيرايي خسرو نوشيروان ساساني) در تيسفون
نزديك بغداد كه 15 قرن پيش ساخته شد.فرش افسانه اي بيش از 90 متري بهارستان اين تالار را مفروش مي كرد
.

روزنگارها ي موجود در تقويم ميلادي دو روز مختلف به فاصله 34 روز از هم را سالروز قتل عمر ابن الخطاب خليفه دوم مسلمين ذكر كرده اند ؛ چهارم نوامبر و هشتم دسامبر سال 644 ميلادي (سال23 هجري قمري = سال 22 هجري خورشيدي). وي ده سال و 6 ماه و پنج روز خلافت كرد و هنگام درگذشت 63 ساله بود. در زمان خلافت او سوريه ، فلسطين و ايران به تصرف اعراب در آمدند. تيسفون پايتخت ايران در كنار دجله و خزائن آن پس از جنگ قادسيه كه در سال 637 ميلادي روي داد به دست اعراب افتاد . اعراب تيسفون را كه هنوز ويرانه كاخ خسرو نوشيروان دادگر آن پس از 15 قرن به جاي مانده است « مدائن » يعني شهر شهرها مي خوانند. شكست نهائي ايران از اعراب در سال 643 اتفاق افتاد .
    در پي پيروزي اعراب در جنگ نهاوند بر ايران ، شمار زيادي از ايرانيان از جمله مردي صنعتگر به نام فيروز به اسارت گرفته شدند و به فروش رفتند . خريدار فيروز كه اعراب اورا « ابولؤلؤ » مي نامند حكمران بصره بود كه پس از آن كه متوجه شد برده او نجار و آهنگر و رنگرز ماهري است وي را براي پرداختن به اين امور به مدينه فرستاد به اين شرط كه قسمت عمده در آمد خود را به او بدهد . فيروز از مردم نهاوند بود كه پاره اي از مورخان وي را از كاشان نوشته اند .
    پس از ورود فيروز به مدينه طولي نكشيد كه سحرگاه هشتم دسامبر و يا چهارم نوامبر با خنجري كه خود ساخته بود و آن را زهر آلود كرده بود به مسجدي كه عمر در آن به نماز مي ايستاد رفت و در گوشه اي پنهان شد و درجريان نماز بامدادي به عمر حمله برد و به او شش زخم زد كه پس از انتقال به خانه در گذشت . فيروز علاوه بر عمر 13 تن ديگر از نماز گذاران را خنجر زد و چون راه فرار را برخود بسته ديد با همان خنجر خودكشي كرد و به همين سبب انگيزه او از اين اقدام كه بيشتر مورخان ايراني و پاره اي از مورخان اروپا به حساب ميهندوستي فيروز گذارده اند دقيقا روشن نشده است .

برخي ديگر از رويدادهاي 8 دسامبر

  • 1941:   يك روز پس از شبيخون نيروهاي امپراتوري ژاپن به پايگاه دريايي آمريكا درهاوايي كه ضمن آن 2403 آمريكايي كشته ، 188 هواپيما منهدم و هشت ناو از جمله ناوهاي سنگين آريزونا و اكلاهما غرق شدند ، اين كشور رسما وارد جنگ جهاني دوم شد و اززير ويرانه هاي اين جنگ به صورت يك ابر قدرت سر برآورد كه هنوز داراي اين مقام است.
        

  • 1948:   دولت وقت اردن باقيمانده فلسطين را ضميمه خاك خود كرد.

  • 1974:   يونانيان در رفراندمي كه برگزار شد با ادامه نظام سلطنتي موافقت نكردند. اين نظام را در نيمه اول قرن 19 قدرتهاي وقت اروپا به انان تحميل كرده بودند و پادشاه نيز يوناني الاصل نبود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    روز عرفه (روز نيايش)

    9 ذي الحجه - روز عرفه (روز نيايش)
    روز عرفه , روز دعا و راز و نياز با خداوند است و خواندن دعاي عرفه در آن , بسيار فضيلت دارد.)(عرفات نام جايگاهي است كه حاجيان در روز عرفه (نهم ذي الحجه) در آنجا توقف مي كنند و به دعا و نيايش ميپردازند و پس از برگزاري نماز ظهر و عصر به مكه مکرمه باز ميگردند و وجه تسميه آنرا چنين گفته اند كه جبرائيل عليه السلام هنگامي كه مناسك را به ابراهيم مي آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت «عرفت» و او پاسخ داد آري، لذا به اين نام خوانده شد.
    و نيز گفته اند سبب آن اين است كه مردم از اين جايگاه به گناه خود اعتراف ميكنند و بعضي آن را جهت تحمل صبر و رنجي ميدانند كه براي رسيدن به آن بايد متحمل شد. چرا كه يكي از معاني «عرف» صبر و شكيبايي و تحمل است.

     

     شهادت حضرت مسلم بن عقيل و هاني بن عروه

    9 ذي الحجه 60 - شهادت حضرت مسلم بن عقيل و هاني بن عروه

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    6
    12

    اهواز

    11
    22

    تبريز

    0
    13

    شيراز

    1
    15

    مشهد

    1
    8

    بندرعباس

    12
    25

    کرمان

    -1
    11

    اصفهان

    -2
    13

    يزد

    4
    14

    کرمانشاه

    1
    13

    اراک

    -1
    9

    رشت

    9
    16

    دبی

    18


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1295 تومان
    1021 تومان
    1560 تومان
    1090 تومان
    275 تومان
    279 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    228000 تومان
    101000 تومان
    51500 تومان
    195000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:31
    طلوع خورشيد : 07:02
    اذان ظهر : 11:56
    غروب خورشيد : 16:51
    اذان مغرب : 17:12
    نيمه شب شرعي : 23:11
     

     

     

     

     

     

    Ãروزشمار عاشورا

    eshge.mahdi@gmail.com

    30 روز تا «روز واقعه»

    تصاویر ویژه محرم 

    حضرت مسلم در كوفه غريب ميشود

    امام حسين عليه السلام به دنبال نامه هي مردم كوفه، پسر عموي خود مسلم ابن عقيل را از طرف خود به كوفه فرستاد و فرمود: من برادرم و پسر عمويم و شخص مورد اعتماد از خاندانم را نزد شما فرستادم، و به او گفتم حال شما را برايم بنويسد، اگر آراء شما همچنانكه در نامه هي شما بود، باشد، سريعا نزد شما خواهم آمد انشاء الله
    مسلم به كوفه آمد در ابتداء چيزي نگذشته بود كه هيجده هزار نفر با او بيعت كردند، مسلم نيز طي نامه ي جريان را گزارش كرد و از حضرت خواست كه به كوفه بيايد.
    چند روزي گذشت، تا اينكه پس از دستگيري هاني ابن عروه حضرت مسلم خروج كرد، عبيدالله، با سي نفر نظامي و بيست نفر اشراف به داخل قصر پناه برد، و مسلم قصر را محاصره كرد، مردم به عبيدالله و پدرش ناسزا ميگفتند.
    عبيدالله به سران قبائل دستور داد تا بروند و افراد قبيله خود را بترسانند و مردم را امان دهند، همينكه مردم اين سخنان را از بالي قصر شنيدند، شروع كردند به متفرق شدن، به گونه ي كه زن ميآمد و دست پسر و برادرش را ميگرفت و ميگفت:
    بيا برويم، ديگران هستند، مردها هم چنين ميكردند، تا اينكه از آن عده بسيار نماند مگر سي نفر، با اين تعداد نماز مغرب را حضرت مسلم در مسجد خواند، اندكي نگذشت، كه با او جز ده نفر نماند، وقتي از در بيرون آمد، هيچكس با حضرتش نبود، حتي كسي نبود كه راه را به مسلم (كه در اين شهر غريب بود) نشان دهد، سرگردان در ميان كوچه هي كوفه ميگذشت،
    ابن زياد كه ديد ديگر اطراف قصر خبري نيست آمد و مردم را جمع كرد و آنها را نسبت به پناه دادن حضرت مسلم، تهديد نمود، هيچكس حضرت مسلم را پناه نداد، جز زني بنام طوعه، اين زن منتظر فرزندش بود، مسلم سلام كرد و از زن آب خواست، آب آشاميد و نشست، زن ظرف را برد و برگشت ديد مسلم نشسته، گفت: آيا آب نياشاميدي فرمود: چرا، عرض كرد، برو نزد خانواده ات، حضرت ساكت شد و دوباره گفت: حضرت چيزي نفرمود، بار سوم گفت: ي بنده خدي خدا ترا سلامت دارد، نزد خانواده ات برو خوب نيست كه بر درب خانه من بنشيني، من راضي نيستم، حضرت برخاست و گفت: ي كنيز خدا، من در اين شهر منزلي ندارم، فاميلي ندارم، آيا ميخواهي اجري ببري و كار نيكي بكني، شايد بعدا تلافي كنم، عرض كرد: چيست حضرت فرمود: من مسلم ابن عقيل هستم، اين مردم به من دروغ گفتند و فريبم دادند و مرا بيرون كردند، زن با تعجب پرسيد: شما مسلم هستي فرمود: آري، عرض كرد: بيا داخل، اتاق جدا برا حضرت آماده كرد و شام آورد، حضرت نخورد، تا اينكه پسرش آمد و از رفت و آمد مادر فهميد كه در اتاق كسي هست، بالاخره مادرش پس از گرفتن عهد و قسم، خبر را فاش نمود، آن پسر نيز صبح خبر را بري ابن زياد فرستاد، زن بري مسلم آب وضوء آورد و عرض كرد: ديشب نخوابيدي فرمود: اندكي خوابيدم، عمويم اميرالمؤمنين را در خواب ديدم بمن فرمود: عجله كن، عجله كن، به گمانم كه امروز آخرين روز عمر من است.
    طولي نكشيد كه لشكر ابن زياد به در خانه طوعه رسيد، حضرت زره پوشيد و سوار بر اسب، سريعا از خانه خارج شد تا مبادا خانه را آتش بزنند، مثل شير ژيان بر آن روبه صفتان حمله ور شد، هفتاد و چهارنفر را كشت، آنقدر دلاور بود كه فرمانده سپاه دشمن، نيروي كمكي خواست، ابن زياد گفت ما تو را به جنگ يك نفر فرستاديم، اين چنين در ميان شما لرزه انداخته، اگر شما را نزد غير او (امام حسين) بفرستيم چه ميكني!
    فرمانده سپاه پيغام داد: آيا گمان ميكني كه مرا به نزد يكي از بقالهي كوفه فرستاده ي، آيا نمي داني كه مرا به نزد شير غران و شمشير بران در دست دلاور دوران از خاندان بهترين مردم جهان فرستاده ي
    گويند مسلم دست مرد را ميگرفت و به پشت بام ميانداخت.
    مسلم همچنان يكه و تنها ميجنگيد و از آن نامردها كه با او بيعت كرده بودند، يك نفر به كمك وي نيامد، نه تنها نيامدند بلكه او را سنگباران ميكردند.
    حضرت را امان دادند قبول نفرمود، تشنگي بر حضرتش غلبه نمود، از هر طرف حضرت را احاطه كردند، ظالمي بر لب بالي او زد حضرت با شمشيري او را به درك فرستاد، از پشت با نيزه مسلم را سرنگون كردند،
    در ميان راه مسلم ميگريست، يكي گفت: همانند تو و هدفي كه داشتند وقتي گرفتار شد، نبايد گريه كند، مسلم فرمود: بخدا سوگند من بري خودم نمي گريم، گرچه مردان را هم دوست نداشته ام، ولي بخاطر خاندانم كه در راه هستند، بخاطر حسين و خاندان او ميگريم، آب طلبيد، خواست بنوشد، ظرف آب پرخون شد، سه بار عوض كردند، بار سوم دندانهي جلوي حضرتش داخل ظرف افتاد، گفت: الحمدالله، اگر روزي من بود نوشيده بودم،
    وسرانجام پس از گفتگوي و جسارتهي ابن زياد، او را بر بالي دارالامارة به شهادت رساندند و سر و پيكر او را از بالا به زمين انداختند و در ميان شهر آن را بر روي زمين ميكشيدند و اين در روز عرفه نهم ذي حجه بود.

    نفس المهموم.
     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    PC Magazine
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    PC Magazine

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 17 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    پد موس ویژه آدم های سرمایی

    اگر قرار باشد در محیطی فوق العاده سرد با موس کار کنید، برای گرم کردن دستتان چه می کنید؟ پوشیدن دستکش کار با موس را سخت می کند. پس چه باید کرد؟
    گجتی که تصویر آن را ملاحظه می کنید، موس پدی است که می تواند دمایی تا 42 درجه سانتیگراد فراهم کند و تقریبا 10 دقیقه زمان لازم است تا به دمای مورد نظر برسد. این موس پد بامزه که به شکل یک ماهی طراحی شده است، از طریق
     USB به کامپیوتر شما متصل می شود. کافی است که موس خود را در آن قرار دهید و شروع به کار کنید تا کم کم گرم شوید.دمای این پد تقریبا هر 5 دقیقه 15 درجه افزایش می یابد تا به دمای حداکثر خود (42 درجه ) برسد. در بخش انتهایی آن سوراخی تعبیه شده که سیم موس از آنجا خارج شود.ابعاد این موس پد 23*29 cm   و وزن آن 83 گرم است.شما می توانید این پد را با قیمت 22 دلار تهیه نمایید. هر چند که داشتن چنین موس پدی ضروری به نظر نمی رسد اما این هم گجتی است برای آنهایی که شب و روز، توی سرما و گرما، زیر برف و باران، مشغول کار با کامپیوتر هستند! البته برای آدم های سرمایی درون خانه هم پیشنهاد خوبی است.

    صفحه محصول

    رباتی که قادر است
    چهره انسان را طراحی کند

    همیشه که قرار نیست ربات  ها کاری را ازانسان بیاموزند. شاید روزی هم قرار باشد که انسان کاری را از ربات بیاموزد. تصور کنید که استاد کلاس نقاشی شما یک ربات باشد. چه حسی به شما دست می دهد؟
    رباتی را که در تصویر مشاهده میکنید Salvador Dabot نام دارد که قرار است یک کلاس طراحی بر گزار کند. این ربات به کمک دوربین هایی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند قادر است تصاویری سه بعدی از چهره انسان را تهیه کند. این تصاویر با نظم خاصی در کتابخانه حافظه این ربات ذخیره شده و پس از آن به بررسی هر یک می پردازد.
    به کمک نرم افزار تحلیل گر از هر تصویر الگو برداری شده و نتایج الگو برداری به عنوان ورودی به پردازشگر قلمی که در دست ربات جای گرفته اعمال می شود. دیری نمی گذرد که پس از طی این مراحل تصویری از چهره یک انسان توسط این ربات بر روی کاغذ نقش می بندد.
    پروسه طراحی و پردازش اطلاعات آنقدر ظریف است که تجسم فیزیکی آن در قابل یک ربات کمی سخت است. اما اگر باور نمیکنید می توانید به اینجا بروید و شاهکار های این ربات را نظاره کنید.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    منطق هرمنوتیکی هیدگر
    و زندآگاهی حکمت انسی


    نويسنده: محمد مددپور

    معرفی کتاب:
    روش‌های‌ ابژكتیو و سوبژكتیو مطالعه‌ی‌ هنر و پدیدارهای‌ انسانی‌ در دوران‌ اخیر مورد انتقاد برخی‌ متفكران‌ قرار گرفته‌ است‌.
    هرمنوتیك‌ در حقیقت‌ مبادی‌ تفسیر و تأویل‌ متون‌ دینی‌ بود كه‌ در قرون‌ معاصر به‌ نحوی‌ وسیع‌تر از مطالعه‌ی‌ متون‌ دینی‌ مطرح‌ شده‌ و به‌ تدریج‌ به‌ صورت‌ یكی‌ از منطق‌های‌ مطالعه‌ی‌ مدرن‌ و پست‌مدرن‌ علوم‌ و معرفت‌ انسانی‌ درآمده‌ است‌.
    در روش‌ هرمنوتیك‌ شلایرماخر و دیلتای‌، مفسر و محقق‌ در وضعی‌ برین‌ جای‌ دارد. او از جانبی‌ هم‌ بر محیط‌ خویش‌ واقف‌ است‌، هم‌ با كوشش‌ خاص‌ خود دنیای‌ فرد مورد تحقیق‌ (نویسنده‌، نقاش‌ و به‌ طور كلی‌ صاحب‌ اثر) را درك‌ می‌كند.
    سعی‌ منطق‌ هرمنوتیكِ رسمی‌ فهم‌ نظری‌ «انسان‌» به‌ عنوان‌ موجودی‌ در صیرورت‌ تاریخی‌ است‌؛ بی‌آن‌كه‌ برای‌ این‌ صیرورت‌ جهتی‌ خاص‌ قائل‌ باشد. از این‌جا، «نسبیت‌» بر این‌ منطق‌ مسلط‌ است‌ و پیرو این‌ منطق‌ «تاریخ‌» را وسیله‌ی‌ تفسیر قرار می‌دهد.
    دیلتای‌ كوشید تا منطق‌ جدید هرمنوتیك‌ را در جهت‌ كارایی‌ علوم‌ انسانی‌ تدوین‌ كند. از این‌رو، مبادی‌ فلسفه‌ی‌ هگلی‌ را در حدّ «عالم‌ پدیدار» متنزل‌ می‌سازد و در مراتبی‌ بیش‌ از هگل‌، روان‌ را زمینی‌ و زمانی‌ می‌كند و این‌ نمی‌تواند جز همان‌ بسط‌ سوبژكتیویسم‌ ذاتی‌ تاریخ‌ و علم‌ جدید باشد.
    اما راه‌ و رسم‌ هرمنوتیك‌ غیررسمی‌ كه‌ به‌ معنی‌ حقیقی‌ و دینی‌ آن‌، غیر از طریقت‌ فكری‌ متفكران‌ اومانیست‌ عصر حاضر است‌، همان‌ قوه‌ی‌ ادراك‌ و تفقّهی‌ است‌ كه‌ اولیاءالله را راسخ‌ در علم‌ دین‌ و معرفت‌ معنوی‌ می‌كند. در این‌جا، هرمنوتیك‌ با تأویل‌ پیوند می‌خورد. انسانی‌ كه‌ با حقیقت‌ اصیل‌ مواجهه‌ ندارد و احوالات‌ و مواجیدی‌ به‌ او دست‌ نمی‌دهد، نمی‌تواند از كثرت‌ عالم‌ محسوس‌ كنده‌ شود و به‌ تفقّه‌ و درایت‌ نسبت‌ به‌ باطن‌ اشیا و امور دست‌ یابد. مقدمه‌ی‌ چنین‌ تفقهی‌ حیرت‌ و مراتب‌ ششگانه‌ی‌ خوف‌ اجلال‌ است‌. حضور این‌ مراتب‌ خود حكایت‌ از مواجهه‌ی‌ آدمی‌ با حقیقت‌ می‌كند؛ مواجهه‌ای‌ كه‌ لازمه‌ی‌ آن‌ حضور حیرت‌ و هیبت‌ است‌. هرمنوتیك‌ همواره‌ به‌ حضور آدمی‌ و مبدأ حضور توجه‌ دارد؛ در حالی‌ كه‌ روش‌های‌ علمی‌ جدید اساس‌ را بر تبیین‌ علمی‌ و بیرونی‌ اشیا و امور قرار می‌دهند و از «حضور» هنرمند غفلت‌ می‌كنند.
    در نظر هیدگر و تفكر زندآگاهانه‌ی‌ او، انسان‌ تنها موجودی‌ است‌ كه‌ میان‌ حق‌ و خلق‌ سیر می‌كند: گاه‌ رو به‌ حق‌ می‌آورد و در وحدت‌ حقانی‌ مستغرق‌ می‌گردد و گاه‌ رو به‌ خلق‌ می‌كند و در كثرت‌ و غوغای‌ خلق‌ گم‌ می‌شود. او برای‌ وجود خاص‌ آدمی‌، یعنی‌ «دازَین‌» (Dasein) این‌ سیر را به‌ «اگزیستانس‌» و تقرّر ظهوری‌ تعبیر می‌كند و ذات‌ آدمی‌ و تفكر او را در این‌ سیر متحقق‌ می‌داند. اگر دازین‌ رو به‌ حق‌ و وجود كند، اگزیستانسش‌ حقیقی‌ و بالعكس‌، اگزیستانسش‌ مجازی‌ خواهد بود. این‌ دو مرتبه‌ كه‌ فضای‌ حقیقی‌ و تعلقاتش‌ خاص‌ دازین‌ است‌، با درایتی‌ كه‌ دازین‌ از وجود دارد و یا كسب‌ می‌كند، ظاهر می‌شود.
    مقصد هیدگر از اگزیستانس‌داشتن‌ افتادگی‌ وجود انسانی‌ میان‌ حق‌ و باطل‌ و سیر میان‌ آن‌ دو است‌. بشر كه‌ سیر میان‌ حق‌ و باطل‌ می‌كند، لاجرم‌ به‌ذات‌، اهـل‌ قرب‌ و بُعد است‌. همان‌طوری‌ كه‌ اگزیستانس‌ برای‌ دازین‌، حاكی‌ از افتادگی‌ میان‌ حق‌ و باطل‌ و سیر میان‌ آن‌ دو است‌، دازین‌ سیر دیگری‌ میان‌ حضور و حصول‌، یا اجمال‌ و تفصیل‌، دارد كه‌ وضع‌ و حال‌ بنیادی‌ اگزیستانس‌ او است‌. این‌ سیر را هیدگر «دور هرمنوتیك‌» می‌خواند و آن‌ را مقتضی‌ سیر و تفكر آدمی‌ می‌داند. توجه‌ به‌ افتادگی‌ انسان‌ در مراتب‌ این‌ سیر با هرمنوتیك‌ و زندآگاهی‌ اصیل‌ میسر می‌شود. به‌ این‌ ترتیب‌، هیدگر فراتر از دیلتای‌ می‌رود و صرفاً برای‌ تمهیدِ یك‌ «روش‌ رسمی‌» برای‌ علوم‌ انسانی‌ نمی‌كوشد، بلكه‌ به‌ تعاطی‌ هرمنوتیك‌ در ماهیت‌ و وجود و تفقّه‌ و درایت‌ می‌پردازد. هیدگر به‌ دور بنیادی‌ دیگری‌ قائل‌ است‌ كه‌ با هرمنوتیك‌ می‌توان‌ متعاطی‌ آن‌ شد.
    این‌ دور و ادوار همان‌ قول‌ به‌ ادوار و اكوار تاریخی‌ وجود است‌. هیدگر می‌گوید در هر دوره‌ای‌ از ادوار تاریخی‌ حوالت‌ چنان‌ است‌ كه‌ حقیقتی‌ تحقّق‌ پیدا می‌كند و تحقّق‌ این‌ حقیقت‌ مستلزم‌ خفای‌ دیگر است‌. در این‌ مواقف‌، نوری‌ غلبه‌ می‌كند و انوار دیگر مورد غفلت‌ قرار می‌گیرد. متفكر آلمانی‌ این‌ مواقف‌ را مواقف‌ وجود و حقیقتِ وجود می‌گوید.
    بنابراین‌، «حقیقتِ» متحقق‌ در ادوار در تفكر هیدگر با «روح‌ عینی‌» هگل‌ متفاوت‌ است‌؛ زیرا قول‌ به‌ روح‌ عینی‌ مستلزم‌ قبول‌ حلول‌ و اتحاد خدا و جهان‌ است‌. روان‌ هگلی‌ امری‌ زمانی‌ و مكانی‌ است‌ كه‌ قائم‌ به‌ قیام‌ حلولی‌ در عالم‌ است‌ و معرفت‌ انسانی‌ نیز از صیرورت‌ روان‌ و تحقّق‌ آن‌ در صورت‌ سوژه‌ و ابژه‌ حاصل‌ می‌شود. روان‌ در سوژه‌ (موضوع‌ شناسایی‌) به‌ خودآگاهی‌ می‌رسد و خود را چون‌ ابژه‌ (متعلق‌ شناسایی‌) به‌ آن‌ می‌نماید. پس‌ سوژه‌ و ابژه‌ هر دو متفرع‌ از روان‌اند.
    ادوار و اكوار تاریخی‌ نزد حكمای‌ انسی‌ اسلام‌ با حقیقة‌الحقایق‌ و اسماء الهی‌ ارتباط‌ پیدا می‌كند. آدمیان‌ در هر دوره‌ در پرتو حقیقت‌، كه‌ به‌ معنی‌ كشف‌ حجاب‌ از رخسار اسمی‌ است‌ كه‌ انسان‌ مظهر آن‌ است‌، و بسته‌ به‌ جلوه‌ و ظهور و تجلّی‌ بی‌واسطه‌ی‌ این‌ اسم‌، به‌ عالم‌ می‌نگرند و عالم‌ و آدم‌ و مبدأ عالم‌ و آدم‌ را از افق‌ و منظر آن‌ می‌بینند.
    کتاب حاضر به قلم محمد مددپور با کنکاش در منطق هرمنوتیک رسمی و غیر رسمی حاضر سعی دارد تا تشابهات منطق هرمنونتیکی مارتین هایدگر را با حکمت انسی و اسلامی مورد بررسی قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● تفكّر حكمی‌ معنوی‌ با نظر تأویلی‌ و تمثیلی‌ در باب‌ ماهیت‌ هنر و آثار هنری

    ● سوابق‌ منطق‌ هرمنوتیك‌

    ● مبانی‌ منطق‌ جدید هرمنوتیك‌

    ● تجربه‌ی‌ حضوری‌ هنرمند برای‌ ورود به‌ عالم‌ انسانی‌ (عالم‌ هنرمند و...)

    ● منطق‌ جدید هرمنوتیك‌ و اومانیسم‌ و گذشت‌ از آن‌

    ● فلسفه‌ی‌ تاریخ‌ هگل‌ و ادوار تاریخی‌

    ● روح‌ تاریخی‌ زمانه‌ در نظر دیلتای‌

    ● ابتنای‌ تفكر حصولی‌ بر حضور قلبی‌ در زندآگاهی‌ دینی‌

    ● دازین‌ و اگزیستانس‌ در هرمنوتیك‌ هیدگری‌

    ● ادوار و اكوار تاریخی‌ و حضور انسانی‌ در تفكر هرمنوتیك‌ هیدگر

    ● ادوار و اكوار تاریخی‌ در حكمت‌ اُنسی‌ زندآگاهی‌ اسلامی‌

    ● حقیقت‌ و معرفت‌ تطبیقی‌ اُنسی‌ زندآگاهانه‌ و هرمنوتیك‌ هیدگری‌

    ● «واردات‌ قلبی‌»، وقت‌ و زمان‌ تاریخی‌ حكمت‌ اُنسی‌

    ● انكشاف‌ حقیقت‌ و فقر ذاتی‌

    ● انسان‌ و عالم‌ او

    ● شهود هرمنوتیك‌ (نحوه‌ی‌ سیر و سلوك‌ هرمنوتیك‌)

    ● عالَم‌ انسانی‌ و هنری‌

    ● یادداشت‌ها


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    خواجــــه پیشی
    پیرو طرح عقیم‌سازی گربه‌های تهرانی

    سعید سلیمانپور
    (بوالفضول ‌الشعرا)

    بلا دور از جنابت خواجــــه پیشی!
    شنیدم بعــــد از این بابا نمی‌شی!

    گرفتند و شمــــــا را اختــه کردند
    دکان عـــــــاشقی را تخته کردند

    چه پیش آمد تو را یکباره پیشی!؟
    چه می گویم چه پیشی و چه پیشی؟!

    تو بودی فتحعلی شاه و به ناچار
    شدی آغـــــــــــــا محمّدخان قاجار!

    بمیـرم از برای آن سبیلــــــــــــت
    برای جسم و جـــــان زخم و زیلت

    نشو غمگین فدای اخم و تخمت
    اگر اخته نمودندت به... هر حال!

    لبت زین اختگـــــی پرخنده باشد
    که خود"پیش" آمدی فرخنده باشد

    چرا نفرین و اینســــان گریه زاری
    دعایی کـــــــــن به جان شهرداری

    همان بهتر در این عصـــــر گرانی
    مجـــرد باشی و تنهـــــــا بمانی

    چو شد از سر غم اهل و عیالت
    شوی فارغ ز غصّه، خوش به حالت

    زمانی که شدی عاری ز مردی
    ز بند مشکلات آزاد گــــــــــردی

    غم نــــــــــــــان و معــاش خانواده
    توقّعهــــــــای یـــــــــــــــار پرافاده

    ز عشق دلبری نـــاز و سه ساله(1)
    اضافـــه کــــــــار در سطــــــــل زباله

    "فدایت گردم" و آی لاو یــــو"ها
    ســـــــــــر دیوار، انواع میــــــــوها!

    برای حفـظ او بـــــــا صــــد فلاکت
    جدل بــا گربه‌هــــــــای بی‌نزاکت

    برای شـــــــام فرزندان بیمــــــار
    بسی سگ‌دو زدن در کــوی و بازار

    اگــــــــــــر پایش بیفتد گاه دزدی
    نه رسمی همچو ماها؛ روزمزدی!

    میان بچه هــــــــای تخس و پر رو
    به دام افتادن و خوردن ز هرســـو!

    فرود سنگ روی پـــــــــــــا و کله
    کتک خوردن ز قصــــــــاب محله

    مگر یابی ز جـــــــایی استخوانی
    سر سفـــــــــره گذاری تکّه نانی...

    *

    از آنســـــــو در غم مردی نزن زار
    که دنیــا گشته از این جنس بیزار

    ز مردان بر نمی خیزد بخـــــــاری
    که افکندند مردی را به خـــــواری

    زمانه پر ز نامردی است پیشی!
    که از مـردی سبیلی ماند و ریشی

    رها از آنچـــــه می دانیم و دانی
    برو لذت ببــــــــر از زندگـــــــانی!


    ..............................
    (1). در ادبیات گربه‌ها، معادل معشوق 14ساله‌ی ماست!

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    الان حالشو ندارم!

    استاد حورايي

    با خود تصمیم گرفت به تنبلی‏‏های خود پایان دهد و بالاخره نگارش پایان نامه‏ اش را آغاز کند. ساعت 5/8 شب بود که چنین تصمیمی گرفت.
    با خود اندیشید: از فردا صبح اول وقت شروع می‏کنیم. صبح شد. پنجشنبه 28 بهمن ماه. کاغذ و قلمش را مقابلش قرار داد و با تیتر درشت نوشت: «پایان نامه»
    اما نوشتن همین دو واژه کافی بود که به یاد دانشکده و دوستانش بیفتد. خاطره‏هایی که دیگر چیزی به پایان آن نمانده بود. ثبت نام، حذف و اضافه. درس‏ها، اضطراب‏ها، امتحان‏ها و البته شیطنت‏‏ها.
    یکباره چیزی به یادش آمد. صبح فردا (جمعه) برای حسن ختام دوران تلخ وشیرین دانشجویی، با بچه‏ها قرار گذاشته بود به کوه برود. ذهنش فوراً به کفشهایش منتقل شد. کفش‏هایی که با آن پاشنه‏های مهندسی! هرگز برای کوه پیمایی مناسب نبود.

    او حتماً باید کفشی می‏خرید.
    قلم و کاغذش را در جایی گذاشت که بیش از این بود.
    بار دیگر با خود گفت: پنجشنبه، جمعه هم هیچی، یک دفعه از شنبه قول می‏دهم.
    و این آخری را گفت تا وجدانش آسود‏ه‏تر گردد.
    شنبه صبح بود، بیشتر استراحت کرده بود تا دردهای عضلانی‏اش که ناشی از کوه‏پیمایی دیروز بود کاهش یابد. اما بدنش همچنان خسته بود. عادت به کوه نداشت و صرفاً به شوق دوستان، بالاتر و بالاتر رفته بود.
    آنچه مسلم بود اینکه خسته‏تر از آن بود که پایان نامه‏اش را شروع کند. حتی یادآوری‏اش هم ذهنش را می‏آزرد.
    همانطور که دراز کشیده بود، تقویمی را که در مقابلش قرار داشت ورق می‏زد.
    شنبه 30 بهمن. با خود گفت: از فردا شروع می‏کنم؛ دقیقاً اول اسفند.
    و بدین ترتیب اسفند ماه هم سپری شد تا خرید تقویم سال بعد و شعار «سال نو، حرکت نو» بهانه ‏ای تازه باشد.

    موانع دستیابی به موفقیت کدامند؟ و در حرکت انسان در مسیر رشد و کمال چه عواملی بازدارنده‏اند؟ اگر چه بخش عمده‏ای از انسانها، ریشه‏ها و علل ناکامی و شکست را صرفاً در موانع بیرونی جستجو می‏کنند و انگشت نشانه خود را به سمت مشکلات بیرونی نشانه گرفته‏اند اما تحقیقات نشان داده است که نقش بازدارندگی موانع درونی در مسیر پیشرفت به مراتب مهم‏تر و مؤثرتر است.
    اما موانع درونی چیست؟ موانع درونی، همان صفات، ویژگی‏ها و عادات رفتاری منفی است که حرکت انسان را کُند، متوقف و یا حتی منحرف می‏سازد. صفاتی همچون لجبازی، انتقادناپذیری، حسد، غرور و تکبر، شتابزدگی در تصمیم و قضاوت و …
    در این میان به جرأت می‏توان گفت از لحاظ شیوع و میزان ابتلای مردم، کمتر مانعی به اندازه اتلاف وقت، دردسرساز و مانع پیروزی است. از لحاظ آماری وقتی از افراد خواسته می‏شود تا به یک عادت رفتاری منفی خود اشاره کنند بیش از همه روی تنبلی و هدر دادن زمان دست گذاشته می‏شود. این نشان می‏دهد که همه ما کم و بیش تجربه این را داریم که با تنبلی دچار محرومیت و گرفتاری شده‏ایم. این ناگواریها گاهی جنبه شخصی دارد که مثلاً در امتحانی سستی کرده‏ایم و درس نخوانده‏ایم و نمره مورد نظر را نگرفته‏ایم و گاهی هم جنبه اجتماعی دارد که در قبال دیگری، در وظیفه و تعهدمان کوتاهی کرده‏ایم. حال این سؤال مطرح است که اساساً ریشه تنبلی چیست و چگونه می‏شود که انسانی با اراده و پرتلاش و دیگری سست‏اراده و تنبل می‏شود؟
    چگونه است که افرادی در پیگیری اهداف و برنامه‏های خود بسیار باانگیزه و پرشور عمل می‏کنند و عده‏ای هم کمترین انگیزه‏ای برای شروع یا ادامه ندارند و اگر هم دارند خیلی زود فروکش می‏کند و سرد می‏شوند.
    ما در این نوشته با بعضی از عوامل ایجادی این عادت رفتاری منفی اشاره می‏کنیم.


    الف) الگوپذیری از والدین تنبل
    اگر چه انسان در تمام دوران زندگی قابلیت آن را دارد که از دیگران تأثیر بپذیرد و الگو بگیرد اما این تأثیرپذیری از والدین اهمیت دیگری دارد. پدر و مادر اولین کسانی‏اند که کودک با آنها مواجه می‏شود و در ذهن آنها، والدین موجوداتی برتر هستند.
    کودک که در سالهای اولیه زندگی به ضعف‏های خود پی می‏برد سعی می‏کند عملکردی مشابه والدین داشته باشد تا همچون آنها قدرتمند و بزرگ جلوه کند. این اثبات بزرگی و قدرتمندی ابتدا از رفتارهای ساده‏ای همچون پوشیدن کفش پدر و یا بدوش انداختن کیف مادر شروع می‏شود و آرام آرام به تقلید از رفتارهای جدی‏تر منجر می‏شود.
    از طرفی بیشترین میزان امر و نهی و تشویق و تنبیه کودک، از جانب پدر و مادر است و اینها در اثر مجاورت طولانی، به شکل‏گیری ساختار ارزشی و رفتاری کودک منتهی می‏شود. بنابراین والدین تنبل، با رفتارهای خود، آموزش قوی و نسبتاً پایدار به فرزندانشان می‏دهند.
    تصور کنید مادر، شستن ظرفهای شام را به فردا صبح موکول می‏کند تا سریال مورد علاقه‏اش را از تلویزیون تماشا کند. پدر آویزان کردن پرده‏های شسته شده را به فردا و پس‏فردا موکول می‏کند و صریحاً اعلام می‏کند که «الان حالشو ندارم» و کودک می‏بیند و می‏آموزد و رشد می‏کند.
    تحقیقات نشان داده والدینی که اهل برنامه‏ریزی و دنبال کردن جدی اهداف هستند فرزندانی سخت‏کوش، فعال و بااراده دارند و در مقابل فرزندان مسئولیت‏گریز محصول والدینی هستند که کم و بیش آشکارا سستی و تنبلی می‏کنند.


    ب) والدین فداکار
    گروهی دیگر از والدین، از سر عدم آگاهی، دلسوزی‏های بی‏جا و حتی نگرانی از آسیب‏دیدگی فرزند، مسئولیت فردی او را به عهده می‏گیرند و خود عهده‏دار انجام تکالیف و وظایف او می‏شوند. چنین والدینی در حقیقت به تربیت فرزندانی تنبل و مسئولیت‏گریز مشغولند.
    شاید من و شمایی که امروز تنبلی‏هایی را در خود می‏بینیم محصول همین والدین فوق العاده مهربان!! باشیم. به ما اجازه ندادند ظرفها را بشوئیم چون درس و امتحان داشته‏ایم، از ما نخواستند تا حیاط را جارو کنیم چون خسته می¬شدیم و به ما اجازه دادند تا ده صبح بخوابیم چون شب قبل خیلی بازی کرده بودیم!


    ج) تشویق‏های کاذب و توجه به لذتهای تنبلی:
    قبل از بیان این مطلب، ابتدا لازم است ببینیم انگیزه چگونه ایجاد می‏شود و انسانهای موفق چگونه همیشه باانگیزه¬اند. خیلی‏ها دوست دارند کار مفیدی را شروع کنند و یا رفتار بدی را ترک کنند اما شکایتشان این است که «من انگیزه ندارم» می‏گوید می‏خواهم سیگار را ترک کنم اما انگیزه ندارم. می‏خواهم صبح‏ها زودتر بیدار شوم، درس بخوانم اما انگیزه ندارم.
    دقت کنید قبل از آن که خوبی، درستی یا مفید بودن یک عمل، محرک انجام آن از سوی ما باشد و یا بدی، نادرستی و مضربودن یک رفتار، مشوق ما در ترک آن باشد، این لذت و رنج است که عامل انگیزشی قوی محسوب می‏شود ما رفتاری را انجام می‏دهیم که از آن لذت می‏بریم و از هر آنچه مایه رنج و زحمت ما می‏شود پرهیز می‏کنیم.
    مطمئن باشید یک فرد سیگاری قبل از آن که به درستی یا نادرستی سیگار فکر کند به لذت ناشی از کشیدن آن فکر می‏کند و این توجه به لذت استعمال سیگار، آن قدر ذهن او را پر می‏کند که مشتاقانه و حریصانه سیگاری را روشن می‏کند. بنده (نگارنده) عقیده دارم همه سیگاری‏ها لااقل به بخشی از آثار سوء مصرف سیگار واقفند اما توجه به لذت‏های مصرف آن مانع ترک سیگار می‏شود.
    کسی که زیاد می‏خوابد و یا اوقات زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‏کند بیش از آنکه به آثار سوء ناشی از اتلاف وقت توجه کند به لذت‏های ناشی از این رفتارها توجه دارد و همین، انگیزه او را در صبح زود بیدار شدن و یا کمتر تلویزیون نگاه کردن کور می‏کند.
    در واقع هر وقت در ذهن انسان رنج یک رفتار بر لذت آن غلبه کند آن را ترک می‏کنیم و هرگاه لذت یک عمل بیش از رنج آن در ذهنمان باشد آن را انجام می‏دهیم.
    یکی از ممهمترین عوامل تنبلی آن است که فرد تنبل به پاداش‏ها و لذت‏های ناشی از تنبلی فکر می‏کند و آن قدر در آن غوطه می‏خورد که به تنبلی کردن راغب می‏شود هرچند مضر و زیانبار است.


    چند نکته در درمان تنبلی

    1- هر روز و هر شب به آثار سوء تنبلی فکر کنید. به این بیندیشید که تا به امروز بابت سستی‏های خود چقدر زیان دیده‏اید، محروم شده‏اید و عقب افتاده‏اید. ذهن‏تان را انباشته از رنج‏های حاصل از تنبلی کنید. با خود فکر کنید اگر این تنبلی‏ها ادامه یابد، پنج سال بعد چه دستاوردی خواهید داشت؟ و چه موقعیت‏ها و فرصت‏های گران‏بهایی را از دست داده‏اید. هرچه بیشتر به رنج‏ها و خسارات ناشی از تنبلی فکر کنید، انگیزه شما برای فعالیت‏ بیشتر می‏شود.

    2- هر روز و هر شب به آثار مثبت پشتکار و تلاش فکر کنید. به این بیندیشید که اگر تنبلی را کنار بگذارید و با همت و کوشش اهداف خود را پیگیری کنید، پنج سال بعد چه دستاوردهایی دارید. هرچه بیشتر به سرانجام کار و موفقیت‏ها، پیشرفت‏ها و لذت‏های ناشی از آن فکر کنید انگیزه برای شما برای تلاش بیشتر می‏شود.

    3- الگو در زندگی انسان نقشسی انکارناپذیر دارد. با افراد فعال، با اراده، پرتلاش و با انگیزه، مجاورت و معاشرت جدی داشته باشید. به زودی می‏بینید که چگونه این روحیه جدی و پرکار، همچون انرژی فوق‏العاده‏ای در وجودتان جاری شده و میل به حرکت دارید!

    4- یقین داشته باشید انسان را اطرافیان خود رنگ می‏گیرد و این تأثیرپذیری غیرمستقیم و تدیجی است با افراد تنبل، کم‏اراده و «باری به هر جهت» صمیمی نباشید. این افراد تنبلی را در ذهن شما خوشمزه و تلاش را در اندیشه‏تان رنج‏آور و ملال‏انگیز جلوه می‏دهند.

    5- هدفهایی مورد علاقه داشته باشید. زندگی خود را در مسیری قرار دهید که به آن علاقه‏مندید هدفهای غیرمورد علاقه که صرفاً به خاطر توصیه این و آن انتخاب شود ناخودآگاه تمایل انسان را برای ادامه کار، کمرنگ می‏کند.

    6- اگر کاری عقب‏مانده دارید نخواهید یکباره همه آن را با فشار انجام دهید. بلکه هر روز به بخش کوچکی از آن بپردازید. منتها فراموش نکنید که این کار باید مداوم و پیوسته باشد اینکه یکروز بخش قابل توجهی از این کار را بکنید و روز دیگر استراحت کنید. هرگز به درمان تنبلی شما منجر نمی‏شود. هر روز انجام دهید، هر چند مقدار آن کم باشد.

    7- با دوستی موافق و همراه قرار بگذارید که کاری را پیش ببرید و مشوق هم باشید. یک دوست که پابه‏پای شما بیاید قطعاً یک کمک مؤثر است.

    8- از به کاربردن جمله‏هایی همچون، حالشو ندارم! باشه برای بعداً کی حوصله شود دارد؟ آه از این درس! جداً پرهیز کنید. تأثیر کلام بر روحیه و رفتار انسان، فوق‏العاده مؤثر است.

    9- با خودبگوئید که می‏توانید و لحظه لحظه اراده‏تان در انجام کارها و پیگیری اهدافتان بیشتر و بیشتر می‏شود. یادتان باشد که موفقیت از اصول بسیار ساده‏ای تبعیت می‏کند و شاید به خاطر همین سادگی آن را جدی نمی‏گیریم. به قول ژوزف مورفی «بزرگترین راز موفقیت این است که هیچ رازی در کار نیست». فقط انجام دهید.

    10- و روشن است که برای درمان هر ضعف روحی و اخلاقی باید از خدا کمک خواست و استمداد کرد و اگر به تلاش و همت شما بر بکارگیری آنچه خواندید، دعا و خواستن از خداوند ضمیمه شود مطمئن باشید کار به اوج خودش می‏رسد. در پایان به این اشاره می‏کنیم که در احادیث معتبر از معصومین علیهم السلام آمده که مداومت به خواندن سوره دهر (انسان) به افزایش اراده انسان کمک فوق‏العاده‏ای می‏کند. موفق باشید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    هفتاد گناه زبان

    سوال:
    در روايت آمده بيشترين افرادي كه به جهنم مي روند به خاطر زبانشان است. هفتاد گناه پاي زبان مي نويسند. اين هفتاد گناه را نام ببريد؟
     

    پاسخ:
    خداوند در قرآن كريم به نعمت زبان اشاره فرموده و مي فرمايد: (الرَّحْمنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خلق الانسان عَلَّمَهُ الْبَيانَ؛[1] زبان عمده ترين وسيله اي است كه مردم به كمك آن با يكديگر ارتباط فكري برقرار مي كنند و ايجاد تفاهم و انتقال مفاهيم از طريق زبان صورت مي گيرد. در يك جمله زبان ملاك ارزش و معرف شخصيت انسان و ترازوي عقل اوست. حضرت علي ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: «المرءُ مخبوء تحت لسانه؛[2] شخصيت هر کس در پي زبان اوست» زبان با تمام فوائدي كه برايش ذكر مي شود مفاسد و آفاتي نيز دارد كه بايد آنها را شناخت تا با كنترل زبان، از ابتلاء به آن آفات پيشگيري و اجتناب ورزيد.
    در قرآن كريم آمده است: اي كساني كه ايمان آورده ايد نبايد قومي قوم ديگر را مسخره كند، شايد آنها از اينها بهتر باشند، و نبايد زناني زنان ديگر را مسخره كنند، شايد آنها از اينها بهتر باشند.از يكديگر عيب مگيريد، و به همديگر لقبهاي زشت مدهيد، چه ناپسنديده است نام زشت پس از ايمان. و هر كه توبه نكرد آنان خود ستمكارند.»[3]
    خداوند در آيه ديگر مي فرمايد: واي بر هر بدگوي عيبجويي. ويلٌ لكل همزة لمزه.[4]
    در روايتي داريم كه حضرت رسول ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: «هر كه متعهد شود محافظت آنچه ميان دو فك اوست كه زبان باشد، و آنچه ميان دو پاي اوست، من از براي او بهشت را متعهد مي شوم.»[5]
    شخصي به آن حضرت عرض كرد كه: راه نجات چيست؟ فرمود: زبان خود را نگاه دار.[6] و ديگري عرض كرد كه: از چه چيز بيشتر بر من ترسيده شود؟ زبان او را گرفت و فرمود: اين و فرمود بيشتر چيزي كه مردمان را داخل جهنم مي كند زبان است و شهوت.[7]
    حضرت علي ـ عليه‎ السلام ـ مي فرمايد:
    «به خدا سوگند، باور نمي كنم بنده اي زبانش را حفظ نكند تقوائي سودمند به دست آورد.»[8]
    پيامبر اكرم مي فرمايد: «بيشترين مردم به خاطر گناه و آفت زبان به جهنم مي روند.» كه در اينجا به بعضي از آنها اشاره مي كنيم.[9]
    1. غيبت. 2. نميمه. 3. دروغ. 4. دو زباني. 5. بهتان و افتراء. 6. قذف. 7. افشاء اسرار مؤمن. 8. دشنام 9. لعن و نفرين. 10. طعن و شماتت. 11. سُخريه و استهزاء. 12. مدح. 13. اظهار غضب. 14. غنا. 15. كثرت مزاح و خنده. 16. مراء و جدال. 17. خصومت.18. سؤال عوام از امور مشكله. 19. تكلم بدون علم. 20. تكلم بي فايده. 21. منكر خدا شدن. 22. غير خدا را پرستش كردن. 23. دروغ بستن به خدا. 24. تكذيب آيات خدا. 25. كفران نعمت. 26. از خدا شكوه كردن. 27. اظهار نااميدي كردن از خداوند. 28. به خداوند دشنام دادن. 29. نسبت فرزند به خدا دادن. 30. نسبت بي عدالتي به خدا. 31. ادعاي خدائي كردن. 32. از خدا درخواست بيجا كردن. 33. دعاي خير براي ستمگران. 34. نفرين كردن. 35. چون و چرا كردن در كار خدا. 36. خدا را متهم كردن كه به قتل امام حسين راضي بوده. 37. با دشمنان خدا اظهار دوستي كردن. 38. منكر رسالت پيامبر شدن. 39. پيامبر را مجنون خواندن. 40. اسرار امامان معصوم را فاش كردن. 41. از سخن امام عيب گرفتن. 42. براي ظهور امام زمان وقت تعيين كردن. 43. ادعاي امامت كردن. 44. حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال دانستن. 45. احكام را با قياس سنجيدن. 46. به ناحق شهادت دادن. 47. تفسير به رأي كردن قرآن. 48. مؤمن را خوار كردن. 49. فاسق را عزيز شمردن. 50. مؤمن را ترساندن. 51. اظهار فقر و تنگدستي كردن. 52. راز خود را به ديگران گفتن. 53. به پدر و مادر اُف گفتن. 54. عيبجوئي كردن. 55. نسبت زنا به كسي دادن. 56. خلافكار را تشويق كردن. 57. مؤمنان را با القاب زشت خواندن. 59. به مال و منال ديگران غبطه خوردن. 60. وعدة دروغ دادن. 61. صفات نيك زنان را به نامحرمان گفتن. 62. با زن نامحرم شوخي كردن. 63. فال بد زدن. 64. عذرتراشي براي ظلم ظالمان. 65. سخن برادر مسلمان خود را قطع كردن. 66. پيشگويي و كهانت. 67. منّت كشيدن. 68. با خواندن قرآن كسب روزي كردن. 69. امر سلاطين را امر خدا دانستن. 70. در كيفيت خدا سخن گفتن.[10]

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. معراج السعاده، احمد نراقي، تهران، دارالکتب الاسلاميه، ص 527.
    2. گناهان زبان، محمدعلي صفري، تهران، چاپ فرهنگ، 1361.

    ---------------------------------
    [1]. الرحمن/ 4-1.
    [2]. نوري، مستدرک الوسائل، قم، موسسه آل البيت ـ عليه السلام ـ ، 1408 ق، ج9، ص 22.
    [3] . حجرات/ 11.
    [4]. همزه/1.
    [5] . كنزل العمال، ج 15، ص 806، ح 43205.
    [6] . جامع السعادات، ج 2، ص 341.
    [7] . الغزالي، محمد، احياء العلوم، بيروت، انتشارات دارالقلم، ج 3، ص 94.
    [8] . نهج البلاغه، ص 183، خطبه 176.
    [9] . نراقي، احمد، معراج السعاده، ص 527.
    [10] . صفري، محمدعلي، گناهان زبان، تهران، چاپ فرهنگ، چاپ اول، شهريور 1361.
     

     

     

     

     

     

    Ãگزارش روزانه

    روشن‌ترین شب خلیج فارس
    با افتتاح هتل آتلانتیس

    خلیج فارس، هفته گذشته نورانی‌ترین شب تاریخ حیات بشر را سپری کرد. به مناسبت گشایش “نخل جمیره”، ۱۰۰ هزار فشفشه به هوا پرتاب شد. این، شش و نیم برابر فشفشه‌هائی است که در مراسم گشایش المپیک پکن شعله کشید. ظرف ۸ سال گذشته، ۴۰ هزار انسان، ۱۰۰ میلیون مترمکعب خاک و سنگ را به دریا ریختند، تا ۱۵۰۰ ویلا، ۲۵۰۰ آپارتمان و ۱۴ هتل لوکس بر آن بنا شود
    نخل جمیره‌ی دوبی، در حالی گشایش می‌یابد که کارهای ساختمانی آن، هنوز کاملا به پایان نرسیده است. اما پیشرفت کارها به مرحله‌ای رسیده است که بتوان گشایش آن را با حضور ۱۵۰۰ میهمان دستچین شده‌، برگزار کرد. مراسم گشایش نخل جمیره، از نوزدهم تا بیست و یکم نوامبر، به مدت سه شبانه روز ادامه خواهد یافت. علاوه بر بزرگترین آتش‌بازی تاریخ تمدن بشری، جاذبه‌های هتل سوپرلوکس آتلانتیس و کنسرت‌ها و برنامه‌های جشن و سروری که در آن ترتیب داده شده است، بی‌تردید برای همیشه به یاد خواهد ماند. صدها خبرنگار و فیلمبردار، این روزها به دوبی رفته‌اند تا صحنه‌هائی از این جشن بزرگ را برای همیشه ثبت کنند
    داستان پاگرفتن این جزیره مصنوعی نخل‌جمیره، خود بسیار شنیدنی است. پیشروی و عقب نشینی آب دریاها به خشکی، همواره روندی طبیعی و به دور از دخالت دست بشر داشته است. اما برای ایجاد نخل جمیره، ۴۰ هزار کارگر، زیر نظر معماران و مهندسانی که بیشتر آنان نیز غیربومی بودند، ۱۰۰ میلیون مترمکعب خاک و سنگ را به دل دریا ریختند تا زمینی مصنوعی برای بنای آن فراهم شود. این خاک و سنگ‌ها به کمک مدرن‌ترین فن‌آوری‌های ساختمانی، چنان درهم فشرده شد که
    ساختمان‌ ۱۵۰۰ ویلای لوکس، ۲۵۰۰ آپارتمان و ۱۴ هتل سوپرلوکس بتوانند در آن‌ها ریشه بدوانند
    آفریده اعجاب‌انگیز بشر، البته قربانیانی هم داشت که حالا در جشن گشایش آن هیچکس حاضر نیست با اندیشیدن به آنان خاطر خود را مکدر کند. صدها کارگر، که از کشورهای فقیر آسیا با آرزوی بهبود بخشیدن به خانواده‌های تهی‌دست خود به دوبی رفتند، در جریان ساخت جزیره نخل، قربانی توفان و سوانح ساختمانی شدند.



     

    بزرگترین آتش‌بازی تاریخ
    و اما آنچه مراسم گشایش را به لحاظ تاریخی بی‌نظیر می‌کند، تعداد فشفشه‌های متنوع و رنگارنگی است که طی آن به هوا شلیک می‌شود. در مراسم گشایش المپیک ۲۰۰۸ پکن، که به اعتراف همگان بزرگترین آتش‌بازی تاریخ بشر بود، تنها ۱۶ هزار فشفشه نورفشانی کرد. حالا در گشایش نخل جمیره، ۱۰۰ هزار فشفشه دل آسمان خلیج فارس را در شب می‌شکافد. در یک محاسبه سرانگشتی، این بیش از شش برابر المپیک پکن است
    حضور در مراسم گشایش نخل جمیره، شاید آرزوی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان باشد، اما علاوه بر ۱۵۰۰ میهمان دستچین شده، فقط کسانی که تا روز بیست و چهارم دسامبر امسال با بیزینس یا فرست‌کلاس خطوط هوائی امارات به دوبی پرواز کنند، می‌توانند یک یا دوشب را به رایگان در یکی از اتاق‌های ۴۵ متری رو به دریای هتل سوپرلوکس آتلانتیس بگذرانند.
    هتل آتلانتیس، روز بیستم نوامبر، گشایش می‌یابد. میهمانان، این شانس را دارند که از کنسرت کایلی مینو خواننده استرالیائی و جهانی شده موسیقی پاپ لذت ببرند. مسافران برگزیده خطوط هوائی امارات، از این امتیاز هم برخوردارند که می‌توانند به صورت نامحدود از پارک آکواریومی جزیره نخل استفاده کنند. این پارک آبی، به بزرگترین سرسره جهان با ۲۷ متر و نیم ارتفاع و استخر و آکواریوم عظیمی مجهز است که کوسه‌ها و دلفین‌ها در آن به تماشاگر دندان نشان ‌می‌دهند یا می‌خندند


    جشنی در اوج بحران مالی
    و اما شوخی تاریخ این که جشن پرنور و صدای گشایش پرهزینه‌ترین پروژه شهرسازی جهان، در اوج بحران مالی جهانی برگزار می‌شود. جهان سرمایه‌داری ظرف دو دهه گذشته، با صرف هزاران میلیارد دلار، کوشید از دوبی یک ” دهکده جهانی نمونه” بسازد. پس عجیب نیست که بحران دامن این نوزاد سرمایه‌داری را نیز گرفته باشد. به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای ویلاهای لوکس جزیره نخل جمیره، ظرف دوماه گذشته تا ۴۰ درصد کاهش یافت. نرخ سهام شرکت‌های بزرگ ساختمانی دوبی نیز، تا هشتاد درصد سقوط کرد


    ساحلی که هرسال درازتر می‌شود
    در آستانه دهه نود میلادی، طول سواحل امارت دوبی تنها ۷۰ کیلومتر بود. اگر بحران مالی جهانی طرح‌های موجود را متوقف نکند، با ایجاد پنج جزیره مصنوعی، این رقم تا سال ۲۰۳۰ تقریبا ۱۵ برابر می‌شود و به هزار کیلومتر می‌رسد. یکی از این جزیره‌ها، “جزیره جهان” نام دارد که منعکس‌ کننده شمایل جغرافیائی ۵ قاره جهان، به همان شکلی که شما روی نقشه جغرافیا می‌بینید، خواهد بود. قرار است این جزیره با ۲ هزار ویلای لوکس و ساحل شنی مصنوعی خود، به بهشت گردشگران جهان تبدیل شود
    جزیره مصنوعی دیگر با نام “نخل دیرا”، قرار است یک میلیون جمعیت را در خود جای دهد. تکلیف این جزایر مصنوعی و سایر طرح‌های ساختمانی جاه‌طلبانه، مثل برج ۸۰۰ متری دوبی را، روندی تعیین خواهد کرد که بحران مالی جهان در سال‌های آینده طی می‌کند. فعلا، بانک‌های دوبی، در پرداخت اعتبار برای ساخت و خرید مستغلات، بسیار خویشتندار و سخت‌گیر شده‌اند و معاملات راکد است
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان