1039

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1039 :: يکشنبه 24 آذر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

آرشيو آنلاين مجله فعال شد


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1038) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • آرشيو آنلاين مجله فعال شد
  • ترجمه آنلاين وب سايت ها از انگليسي به فارسي
  • کشکول شادي
  • لیست جالبی از مردان ثروتمند تاریخ
  • سفر حج چندباره-خانوادگی برخي از مسئولان دولتي
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎جنايات آکسفورد‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند:سفرهايي به انتهاي زمين: ايران
  • دانلود انيميشن : Scooby Doo And The Goblin King
  • آلبوم جدید و زیبای حسن شماعی زاده به نام شهر خالی
  • آهنگ زيباي پرستار دل باصداي سعيد خوانساري  
  • جديدترين نسخه از نرم افزار پرطرفدار IE7pro 2.4.4
  • Microsoft Encarta 2008 for Mobile Phones
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: فروشگاه کيک
  • یک سورپرایز جالب در گوگل!
  • پیام های نهفته در بیماریها
  • دوچرخه سواری ومشکلات جنسی
  • هديه اى پر از محبت
  • مترجم زیبا
  • متّهم، گنجشکی ست که زبان عبری نمی داند
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • معماری متفاوت: برجی که به شکل W خواهد بود
  • پايان تاريخ و واپسين انسان
  • آسیب شناسی فرهنگی: «جشنواره»
  • چطور روزتان را برنامه ریزی کنید
  • مروري بر زندگي و کرامات امام هادي(عليه السلام)
  • وب 2 و معرفی استانداردهای طراحی
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ترجمه آنلاين وب سايت ها از انگليسي به فارسي
هادی دلها
ويژه نامه ميلاد امام علی النقی علیه السلام
لیست جالبی از مردان ثروتمند تاریخ
چنگیزخان در صدر!
عکس‌های جالبی از فیلم پدرخوانده
قصر يخي!
شیشه های ضد گلوله
مجموعه تصاوير: جایی برای خوابیدن
يک قرآن نفيس
چند تصویر دیدنی از برخورد گلوله با اجسام
کشکول شادي
ويژه نامه روز جهاني کودک و تلويزيون
مراحل تهیه رب انار با تصاویری بسیار دیدنی از استان گلستان
مسابقه اینترنتی غدیر خم:
هر روز یک سؤال؛ دو ربع سکه بهار آزادی
تصاوير زيباي نشنال جئوگرافيک از مصر

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سفر حج چندباره-خانوادگی برخي از
مسئولان دولتي


براي مشاهده فرم اسکن شده (با وضوح بالاتر) لیست پرواز هواپیمایی سعودی
روي اين لينک کليک کنيد

در حالی که دکتر احمدی نژاد تشرف مسوولان دولتی به حج تمتع برای بار دوم را ممنوع اعلام کرده است، برخی از اطرافیان رییس‌جمهور امسال برای دومین بار و یا به همراه خانواده عازم سفر حج شدند.
فرم مانیفست پرواز شرکت هواپیمایی سعودی در روز 3 دسامبر امسال نشان می‌دهد، علی‌اکبر جوانفکر، رحیم مشایی به همراه همسر، مسعود زریبافان، کردان و ... تعداد دیگری از نزدیکان رییس‌جمهور عازم سفر حج شده‌اند.
همچنين يکي از منابع نزديک به دولت، حضور آقایان زریبافان و شیخ‌الاسلامی در سفر حج را تایید کرد. آقایان مشایی و جوانفکر سال گذشته نیز عازم حج شده بودند. دسترسی به آقای جوانفکر و بقیه اعضای فهرست پرواز 03DEC5347 هواپیمایی سعودی برای تایید انجام سفر با پرواز مذکور یا عدم حضور در این پرواز میسر نشد.
سفر اطرافیان رییس‌جمهور به حج در حالی صورت می‌گیرد که متوسط زمان انتظار برای سفر حج برای افراد عادی به گفته مسوولان سازمان حج و زیارت 17 سال است.
سفر اطرافیان رییس‌جمهور به حج در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های گذشته نیز اسامی دو آقازاده آقای مشایی در کاروان 340 (اختصاصی وزارت خارجه) مشاهده می‌شد (+).
دکتر احمدی نژاد در جلسه 30 آذر سال 84 هیئت دولت، تشرف مسوولان دولتی به حج تمتع برای بار دوم را ممنوع اعلام کرد و به اعضای هیات وزیران دستور داد این امر را در همه زیرمجموعه های خود اجرا کنند.

لنگر كشتي‌هاي فجيره
بر روي گلوي كاربران اينترنتي ايراني

روز پنج شنبه گذشته براي چندمين بار لنگر كشتي عبوري در فجيره امارات شبكه زير ساخت كشور و حدود 30 ميليون كاربر اينترنتي را دچار شوك جديدي كرد و از سويي شركتها و كاربران اينترنتي منتظر پاسخ مسوولان ذيربط بويژه شركت زير ساخت براي حل اين معضل و جبران ضرر خود هستند.
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، فيبر نوري كشور در زمان دولت هشتم به بهره‌برداري و در دولت فعلي نيز توسعه يافت. شبكه فيبر نوري ارتباط اينترنتي كشور با 15 كشور همسايه و جهان را از طريق اتصال به شبكه زير ساختهاي ديگر كشورها بويژه امارات و كويت تامين مي‌كند.
در حال حاضر به گفته سليماني وزير ارتباطات طول فيبر نوري به 60 هزار كيلومتر رسيده و ارتباطات كاربران را در30 استان تامين مي‌كند.
يكي از مسير‌هاي اصلي فيبر نوري كشور از طريق دريا (خليج فارس) و ساحل كشور امارات است اما اين مسير در طول سالهاي گذشته نيز دچار اختلال شديد شده است، چنانكه در طي سالهاي 85و 86 قطعي چند روزه گريبان فيبر را گرفته بود.
منطقه فجيره هراز چندگاهي براي فيبر ايران جهنم مي‌شود. علت برخي قطعي‌ها نيز گير كردن لنگر كشتي‌هاي عبوري از فجيره به فيبر نوري ايران بود. روز پنجشنبه گذشته نيز فيبر نوري كشور در فجيره بازقرباني شد كه ذكر چند نكته در اين باره ضروري است:

پرده اول: قطعي‌‌هاي مكرر و عدم چاره‌ جويي جدي
نكته اصلي در قطعي‌هاي مكرر فيبر نوري عدم وجود مسير پشتيبان قوي و به لحظه براي زمان‌هاي قطعي است.
در حال حاضر و همزمان با قطعي شبكه فيبر تنها از طريق تركيه پهناي باند اينترنت كشور تامين مي‌شود. سوال اينجاست اگر تركيه در زمان كنوني اظهار عدم توانايي براي عرضه پهناي باند كند و يا اگر پهناي باند ارايه و شبكه زير ساخت كشور توان جذب را نداشت باشد، با ادامه قطعي شبكه چه كسي بايد پاسخگو باشد؟

پرده دوم: خدمات الكترونيكي شايد وقتي ديگر
بر اساس بخشنامه هاي دولت و طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده بسياري از خدمات دولتي و دستگاه‌هاي ارايه دهنده خدمات، بايد آنلاين و اينترنتي (غير حضوري) باشد. حال با وضع فعلي قطعي اينترنت و در حالت خوشبينانه سرعت لاك‌پشتي و زجر‌آور چند كيلو بيتيچه خدمتي را مي‌توان به مشتري ارايه داد، زماني كه پرتال خود دستگاههاي دولتي كه بر روي شبكه وب قرار دارد بالا نمي‌آيد!

پرده سوم: نان شركت‌هاي اينترنتي فعلا آجر است
در زمان و عصر فعلي ديگر شركتي را نمي‌توان يافت كه خدمات و محصولات خود را بر روي شبكه اينترنت در معرض ديد و فروش نگذاشته باشد. حال با وضعيت اينترنت كشور و قطعي‌هاي مكرر و سرعت حداكثر 128 كيلو بيت بر ثانيه چگونه اين شركتها به ادامه فعاليت خود در زمان فعلي و آينده خوشبين باشند.
در ضمن بايد بانكها ، شركتهاي برق ، گاز ، نفت و شركتهاي هواپيمايي را نيز به جمع ضرر كنندگان افزود.در ضمن اين قطعي تبعات منفي اجتماعي و سياسي را نيز در پي دارد.

پرده چهارم: رسانه‌هاي آنلاين خبري قرباني از نوع ديگر
شايد خود رسانه‌ها كه اكنون اخبار قطعي فيبر را پوشش مي‌دهند از گزند قطعي و عدم پايداري شبكه اينترنت در امان نيستند.
در حال حاضر سايت‌هاي خبرگزاري‌هاي كشور به صورت انلاين به انتشار اخبار مي‌پردازند و با مشكلات فعلي اينترنت خروجي آنها و استفاده كاربران از سايت خبرگزاري‌ها دچار چالش‌ جدي شده است.

پرده پنجم: اينترنت موبايل؛ از رويا تا واقعيت
چند وقتي است كه چشم مشتركان تلفن همراه دولتي و ايرانسل به اينترنت تلفن همراه (GPRS) روشن شده است. دريغ كه اين امر نيز اكنون بيشتر به يك رويا مبدل شده است. زيرا لينك‌هاي دريافتي اپراتورهاي تلفن همراه براي GPRS از شركت زيرساخت و شبكه فعلي است.

پرده ششم: ضرر و زيان شركت‌ها و كاربران را چه كسي مي‌پردازد؟
سوال جدي در زمان‌هاي قطعي فيبر نوري و شبكه اينترنت كشور جبران خسارت و ضرر و زيان شركت‌هاي ارايه دهنده اينترنت و مشتريان آنها از شبكه وب است. با قطعي فعلي چه سازمان و نهادي بايد پاسخگوي زمان و هزينه از دست رفته شركت‌ها و كاربران باشد.
شايد متضرر اصلي در اين برهه كاربر اينترنت باشد كه سرعت پايين و قطعي را بايد تحمل كند.

پرده آخر؛ شبكه فيبر نوري نيازمند بازنگري جدي است
شبكه فيبر نوري با طول 60 هزار كيلومتري خود نه تنها در مرزهاي خارج از كشور بلكه درون مرزهاي كشور نيز دچار آسيب مي شود.
در حال حاضر و هراز چند گاهي بيل‌هاي مكانيكي شركت‌هاي خدماتي به فيبر نوري گير كرده و آن را پاره مي‌كند.
شايد عدم جاگذاري مناسب فيبر نوري در زمين و دريا (عمق كم جاسازي فيبر) دليل اصلي قطعي و پارگي باشد.اهمال كاري برخي از پيمانكاران در جاگذاري فيبر نوري در مسير و فضاي مناسب از دلايل ديگر قطعي در داخل كشور باشد.
ايا زمان آن نرسيده كه براي در امان ماندن از آسيب‌هاي جدي قطعي فيبر نوري به فكر بازنگري و بازسازي يا حتي نوسازي شبكه فيبر در كشور و خارج از مرزها باشيم. شايد اين قطعي آخرين قطعي فيبر نوري نباشد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎جنايات آکسفورد‎‎‏ ‎‎‏
The Oxford Murders

کارگردان: الکس د لا ايگلسيا. فيلمنامه: خورخه گوئريکائچه واريا، الکس د لا ايگلسيا بر اساس داستاني از گيلرمو ‏مارتينز. موسيقي: روکه بانيوس. مدير فيلمبرداري: کيکو د لا ريکا. تدوين: آلخاندرو لازارو، کريستينا پاستور. طراح ‏صحنه: کريستينا کاسالي. بازيگران: اليجا وود[مارتين]، جان هارت[آرتور سلدوم]، لئونور واتلينگ[لورنا]، جولي ‏کاکس[بث]، برن گورمن[پادوروف]، آنا مسي[خانم ايگلتون]، جيم کارتر[بازرس پترسون]، آلن ديويد[آقاي هيگينز]، ‏دومينيک پينون[فرانک]. 107 دقيقه. محصول 2008 اسپانيا، فرانسه. نام ديگر: ‏Crimes à Oxford، ‏Oxford ‎Crimes‏. ‏
سال 1993. مارتين دانشجويي آمريکايي وارد دانشگاه آکسفورد مي شود. او قصد دارد تا در پروفسور سلدوم را به ‏عنوان استاد راهنماي تز خود انتخاب کند. کسي که به خاطر دلبستگي بلندپروازانه اش به نظريات ويتگنشتاين درباره ‏حقيقت شهرتي فراوان دارد. مارتين در يک جلسه سخنراني سلدوم درباره کتاب رساله منطقي فلسفي ويتگنشتاين شرکت ‏مي کند. در اين جلسه سلدوم مي کوشد با استناد به نظريات ويتگنشتاين ثابت کند که امکان دسترسي به حقيقت ممکن ‏نيست. مارتين در اعتراض به او مي گويد که ايمان دارد حقايق رياضي وجود دارند و همين باعث شکرآب شدن رابطه ‏شکل نگرفته او و سلدوم مي شود. مدتي کوتاه بعد، سلدوم که به ملاقات صاحبخانه مارتين[خانم ايگلتون که به همراه‎ ‎دختر نوازده اش بث زندگي مي کند] رفته، او را مرده مي يابد. مارتين و سلدوم که همزمان در صحنه جنايت حضور ‏يافته اند، توسط بازرس پترسون مورد بازجويي قرار مي گيرند. سلدوم به پليس مي گويد کاغذي دريافت کرده که در ‏کنار نام دوست قديميش خانم ايگلتون جمله اولين نفر از يک سري نوشته شده بود. اما همين امر باعث مي شود تا خود به ‏عنوان مظنوني که با استفاده از هوش سرشارش به قتل دست زده، شناخته شود. اما سلدوم قصد دارد تا با حدس زدن ‏جنايت بعدي، خود را تبرئه کند. همزمان مارتين و دوست دخترش-‏‎ ‎پرستاري به نام لورنا- نيز شروع به تحقيق در اين ‏رابطه مي کند. راه اين سه نفر خيلي زود به هم پيوند مي خورد، اما...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
الکس[آلخاندرو] د لا ايگلسيا[مندوزا] متولد 1965 بيلبائو، اسپانيا است. کارگردان محبوبي است که کارهايش سبک و ‏سياق فيلم هاي گيلرمو دل تورو را دارند، البته با کمي طنز که متاسفانه هنوز در پخش آمريکا يا جهاني به اقبالي مانند ‏دل تورو دست نيافته اند. اما اين اتفاق از ارزش کار او نمي کاهد. اولين فيلم کوتاهش ‏Mirindas asesinas‏ در 1991 ‏جوايز متعددي از جشنواره ها گرفت و اولين فيلم بلندش کمدي علم تخيلي عمل جهش يافتن/‏‎ Acción mutante‎‏ سه ‏جايزه گويا را به چنگ آورد. شهرت بين المللي با دومين فيلمش روز هيولا در 1995 به سراغش آمد. يک کمدي ‏سورئاليستي و هراس آور که بيش از 15 جايزه نصيب او کرد. فيلم هاي بعدي او پرديتا دورانگو، مردن از خنده و ‏ذخاير ملي نيز همگي رگه هاي برجسته از کمدي داشتند و موقعيت او را در سينماي کشورش به اوج رساندند. دومين ‏موفقيت بين الملي او با هجويه اش بر سينماي وسترن به نام 800 گلوله در سال 2002 شکل گرفت. د لا ايگليسيا بعد از ‏ساختن ‏‎'Crimen perfecto'‎‏ در ايتاليا و کسب ستايش منتقدان به خاطر طنز سياهش به سراغ داستاني کاملاً جدي رفته ‏است. ‏
جنايات آکسفورد بر اساس داستاني ساخته شده که جوايز معتبري به دست آورده که رياضي دان آرژانتيني گيلرمو ‏مارتينز آن را نوشته است. بنابر اين وجود ارجاع هاي فلسفي و رياضي در داستان مانند نظريات ويتگنشتاين يا تئوري ‏فيبوناچي اتفاقي نيست. و همان طور که مارتينز کوشيده بود با روايت داستاني ظاهراً جنايي بحث قطعيت را پيش بکشد، ‏د لا ايگلسيا نيز سعي کرده يک تريلر جنايي فلسفي/رياضي بسازد. د لا ايگلسيا با وجود بهره مند بودن از بودجه اي ‏اندک در حدود 10 ميليون دلار و بعد از انصراف مايکل کين و جرمي آيرونز براي بازي در نقش سلدوم، بهترين فرد ‏را برگزيده است. جان هارت شايد در سال هاي اخير کمتر در چنين اندازه هايي ظاهر شده بود و به جرات مي شود گفت ‏که چکيده همه تجارب تئاتري و سينمايي خود را به شکلي خيره کننده-مخصوصاً در جلسه سخنراني اش درباره کتاب ‏ويتگنشتاين- به نمايش مي گذارد. ‏
جرات مي کنم و مي گويم ترکيب رياضيات و جنايت به فرجامي خيره کننده انجاميده که دکوپاژ حيرت انگيز د لا ايگلسيا ‏با پلان هاي طولاني آن را زينت داده است. او به کمال روح اثر و همچنين تنها کتابي که لودويگ يوزف يوهان ‏ويتگنشتاين در زمان حيات خود[به سال 1921] منتشر کرده بود را دريافته و آن را به فيلم انتقال داده است. مردي که ‏باب هاي زيادي از جمله فلسفه رياضي، فلسفه زبان، فلسفه ذهن را در فلسفه گشود و کتاب رساله منطقي-‏فلسفي[‏Tractatus Logico-Philosophicus‏] او حاوي نظرياتش درباره دنيا، حقيقت، علم، اخلاق، دين، فلسفه، ‏عرفان، زيان و تفکر است. ‏
جنايات آکسفورد در يک کلام باز کننده در تازه اي در ساخت تريلرهاي جنايي است که آن را مديون منبع ارجاع خود و ‏کار دقيق د لا ايگلسيا است. يک فيلم جنايي واقعاً بالغ به معناي دقيق کلمه که فيلم هاي بزرگ اين ژانر مانند هفت را نيز ‏حقير جلوه مي دهد! دستاورد د لا ايگلسيا را مي ستايم و به احترامش از جا برمي خيزم. او لايق جايگاه رفيع تر از دل ‏تورو در سينماي کشورش و دنياست و فيلمش ارزش نوشتن حتي يک تک نگاري مفصل را دارد. ‏
ژانر: جنايي، مهيج.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part1.rar 
The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part2.rar 
The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part3.rar 
The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part4.rar 
The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part5.rar 
The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part6.rar 
The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part7.rar 
The_Oxford_Murders__2008__DVDrip.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

سفرهايي به انتهاي زمين: ايران
Journeys to the Ends of the Earth: Iran

مجموعه مستند "سفرهايي به انتهايي زمين"
اين قسمت: ايران


Iran - People of the Flame.
Adams travels the Iranian wilderness in search of the Zoroastrians, an ancient people who have tended a holy flame for the last 1500 years.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Scooby Doo And The Goblin King


 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

شهرخالي
باصداي شماعي زاده

آلبوم جدید و زیبای حسن شماعی زاده به نام شهر خالی

To Chetori

Ma Do Ta

Shahr Khali

To Miay

Yadet Biad

Sakhreh

Roya

Jaye Kasi Basham


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي پرستار دل
باصداي سعيد خوانساري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جديدترين نسخه از نرم افزار پرطرفدار
IE7pro 2.4.4

IE7pro 2.4.4 یک برنامه کمی برای IE7 می باشد . مشابه این برنامه کمکی برای فایر فاکس بسیار زیاد هستند که مهمترین آنها Fasterfox می باشد. با استفاده از این برنامه می توانید از امکانات مروگر Internet Explorer در نسخه 7 استفاده بیشتری بکنید. همچنین این نرم افزار با افزایش مروگر اینترنت امنیت سیستم شما را افزایش می دهد. با استفاده از این برنامه می توانید تب ها را با دوبار کلیک باز کرده و ببندید. می توانید پروکسی را با یک کلید میانبر سریعا روشن و خاموش کنید. می توانید پیامهای تبلیغاتی را مسدود کرده و به این ترتیب سرعت مشاهده صفحات را افزایش دهید. می توانید تبی را باز کنید که آدرس صفحه جاری را داشته باشد. اگر در اثر پیغام خطایی یک صفحه بسته شد می توانید آن صفحه را در شروع بعدی مستقیم باز کنید. اگر تبی را به اشتباه بستید می توانید دوباره آن را باز کنید. می توانید یک برنامه مدیریت دانلود به IE اضافه کنید. می توانید IE را به کنار ساعت مینیمم کنید و ... البته ناگفته نماند که این تغییرات به تقلید از مروگر فایرفاکس توسط این برنامه در IE داده می شود. بد از نصب برنامه IE را باز کنید. برای دسترسی به تنظیمات این برنامه در قسمت پایین پنجره مروگر می توانید بر روی آیکون آن کلیک کنید.

قابليتهاي نرم افزار IE7pro 2.4.4:
- باز و بسته کردن تب ها (Tab) با دابل کلیک
- نگهداری تاریخچه صفحات بازدید شده
- نشان دادن سورس صفحات وب به صورت کامل
- اضافه شدن قابلیت Crash Recovery برای مواقعی که IE به صورت ناخواسته بسته می شود
- قابلیت تبدیل سریع کل یک صفحه Web به عکس با Format های JPG, BMP, GIF, PNG یا TIFF
- قابلیت برگرداندن تمام پنجره ها و Tab های بسته شده در هنگام بروز خطا و بسته شدن ناگهانی مرورگر
- قابلیت Refresh کردن تب ها به صورت سفارشی
- قابلیت ذخیره کردن صفحات وب به صورت تصویر
- قابلیت مسدود سازی صفحات تبلیغاتی فلش
- قابلیت تغییر سریع پروکسی سرور ها
- اضافه كردن اتوماتيك برنامه ها بروز رساني شده فقط با يك كليك
- قابليت فعال و غير فعال كردن سرويسهاي نرم افزار
- داراي نسخه هاي 32 بيت و نسخه 64 بيت
- و...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Microsoft Encarta 2008 for Mobile Phones (Java)

چند سالی هست که مایکروسافت با تولید دایره المعارف خود یعنی Encarta به محبوبیت خود در میان دانش آموزان و دانشجویان افزوده است. این دایره المعارف سالهاست که که در صدر بهترین دایره المعارف ها جای گرفته است.Encarta با دارا بودن تمامی اطلاعات در مورد موضوعات مختلف به عنوان اولین انتخاب دانش آموزان و دانشجویان تبدیل گردیده است و حالا این ابزار بسیار قدرتمند می تواند در گوشی های موبایل کاربران قرار گیرد و همیشه در دسترس آن ها باشد.
مایکروسافت نسخه ای از این دایره المعارف را برای گوشی های موبایل هم آماده نموده است . فرمت این دایره المعارف JAVA است که تقریبا در تمامی گوشی ها قابل نصب و پشتیبانی است.
در مورد این دایره المعارف هم باید این طور گفت که توضیحاتی بسیار کامل درباره هر مطلبی را در آن می توان مشاهده نمود.

آن چه که کاربران با نصب این دایره المعارف در مویایل های خود خواهند داشت عبارتند از:
- پرچم تمامی کشور ها
- تمامی نقشه ها
- دیباچه
- مطالب زیادی در مورد جغرافیا
- مردم و بشر
- پایتخت ها
- حکومت ها و انواع آن ها
- علم اقتصاد
- علم ارتباطات
- حمل و نقل
- درباره ارتش ها و قدرت جنگی
- و ...

توجه:  این نرم افزار به صورت جاوا و بر روی اکثر گوشی هائی که جاوا پشتیبانی میکند قابل نصب میباشد. برای نصب و اجرای این نرم افزار احتیاج به حداقل 6 مگابایت فضای خالی بر روی مموری گوشی خود دارید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

فروشگاه کيک
Cake Shop

يک بازي  مديريتي و استراتژيکي ديگر: اينبار اداره کردن يک فروشگاه کيک را با اين بازي تجربه کنيد!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه (س) فرمودند:

اَزهَدُ الناسِ مَن تَرَکَ الحَرام ، اَشَدُّ الناسِ اِجتهاداً مَن تَرکَ الذُّنوب

زاهد ترین مردم کسی است که حرام را وانهد ، کوشاترین مردم تارک گناهان است

(تحف العقول،ص519)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که بازى شطرنج يک بازى قديمي ست که در سال 500 ميلادى در کشور هند ساخته و پرداخته شده است.
  • آيا ميدانستي که انسان تا به اکنون 820 ميليارد بشکه نفت از زمين استخراج کرده است. بد نيست بدانيم که هر بشکه برابر 160 ليتر ميباشد.
  • آيا ميدانستي که نام قديمي کشور سويس ،،هلوسيا،، بوده است.
  • آيا ميدانستي که سلسله ساسانيان بين سالهاى 224 تا 631 ميلادى حکومت ميکردند.
  • آيا ميدانستي که اولين کامپيوتر در سال 1942 در آمريکا ساخته شد.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

اگه گفتی
اگه گفتی نیم کیلو نیم چقدر میشه؟
.
.
.
750 گرم


دوست دارم زود ببینمت
خیلی دوست دارم زود به زود ببینمت.... اما حیف بلیط باغ وحش گرونه


می ترسم
میگی بارونو دوست داری با چتر میری زیرش ! میگی گل رو دوست داری از شاخه می چینیش ! میگی پرنده ها رو دوست داری تو قفس نگهشون میداری ! بعد می خوای نترسم وقتی میگی دوستم داری ؟؟؟


چقدر جالبه
چقدر جالبه: تا وقتی مریض نباشی کسی برات گل نمیاره تا فریاد نزنی کسی به سویت باز نمیگرده تا گریه نکنی کسی نوازشت نمیکنه تا قصد رفتن نکنی کسی به دیدنت نمیاد و تا وقتی که نمیری کسی تو رو نمیبخشه


عشق
پیامک (اس ام اس) . پیامکهای عاشقانه
عشق آلوچه نیست که بهش نمک بزنی، دختر همسایه نیست که بهش چشمک بزنی، غذا نیست که بهش ناخونک بزنی، رفیق نیست که بهش کلک بزنی عشق مقدسه , باید جلوش زانو بزنی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

روح غدير

غدير تنها يك بركه نيست، خورشيدي است كه نشان ولايت مولا را تا ابد نورافشاني مي كند. غدير سند شيعه بودن من و توست و سپري مقاوم در مقابل هجوم منافقان از دين برگشته. غدير قصه ي شروع عشق است و جريان عاشقي را متجلي مي سازد.
غدير را افسانه مي نامند آنهايي كه مي خواهند اصل و پايه ي مذهب ما را نابود كنند. و چه خوب فهميده اند كه ريشه ي ما در كدام واقعيت است.
مگر مي شود غدير را افسانه ناميد وقتي كه روح غدير در جسم حجتي ديگر تجلي يافته است. مگر مي توان غدير را افسانه ناميد وقتي كه مهدي علي در اين جهان خواب الوده بيدار است. مگر مي توان غدير را افسانه ناميد وقتي كه وجود خورشيديش هنوز بر جهان مي تابد. مگر مي توان غدير را افسانه خواند وقتي كه دين با ولايت علي و آل علي كامل مي شود.
اما چه را ما شيعه ها از سند مذهبمان دفاع نمي كنيم؟! چرا ما شيعه ها در مقابل تبليغات عظيم وهابيون، دست روي دست گذاشته و خود را به بي خيالي زده ايم.
اگر ديروز به إذن خدا، پيامبر اكرم(ص) دست علي(ع) را بالا برد و ولي خدا را به همه نشان داد؛ امروز وظيفه ي من و توست كه ولي خدا را به مردم بشناسانيم.
دستان علي(ع) را محمد(ص) را بالا نبرد مگر با شناخت عظمت علي، و آن روز، در غدير محبت علي فقط در دل آنهايي نشست كه علي را شناخته بودند، در دل آنهايي كه نور ايمان دلهايشان را آماده ي نزول عشق علي كرده بود.
هنوز دير نشده، غدير هنوز هم پابرجاست.
تنها دلهايي بايد قيام كنند كه حجت خدا را شناخته باشند. دلهايي كه آماده ي ظهور مهدي(عج) باشند و اين آمادگي حاصل نمي شود مگر در سايه ي شناخت او.
هنوز دير نشده، بياييد غدير را به دنيا نشان دهيم.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

همی جست گرد آفرید و ندید
دلش مهر و پیوند او برگزید
به دل گفت از آن پس دریغا دریغ
كه شد ماه تابنده در زیر میغ

آنگاه كاووس نیز رستم را به كمك می خواهد، تا پدر و پسر نادانسته با هم در آویزند تا قدرت و ستم بر جای بماند.
و شاید بوی فرزند و مهر پدر است كه رستم را در آستانه رفتن در برابر شاه خودكامه به خشم و آشوب می كشاند:
تهمتن برآشفت با شهریار:
كه چندین مدار آتش اندر كنار
همه كارت از یكدگر بد تر است
ترا شهریاری نه اندر خور است
و سپس با خشمی خروشان بر شاه بانگ می زند كه:
برون شد، به خشم اندر آمد به رخش
منم! گفت شیر اوژن تاج بخش
مرا زور و پیروزی از داور است
نه از پادشاه و نه از لشكر است
و آنگاه یاد آدر می شود كه حتا مردم از او خواسته اند كه شاه ایران باشد و او نپذیرفته است:
دلیران به شاهی مرا خوستند
همان گاه و افسر بیاراستند
سوی تخت شاهی نكردم نگاه

و چون ایرانیان به پوزش می آیند، می گوید كه:
مرا تخت زین باشد و تاج، ترگ
قبا جوشن و دل نهاده به مرگ
چه كاوس پیشم چه یك مشت خاك
چرا دارم از خشم او ترس و باك

ترا ژدی آغاز شده است، همه ی تدبیرهای سهراب برای یافتن پدر نقش بر آب می شود. رستم پیر برای نخستین بار و
در برابر این نیروی جوان و بالنده شكست می خورد و به فریب روی می آورد و این نخستین فریبكاری رستم، نشان ناتوانی كهنه در رویارویی با نو است. و سهراب دلیر و جوان و جوانمرد سر بگفتار پیر فرود می آورد و زمینه مرگ خویش را فراهم می كند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة ص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
 
وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاء وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا بَاطِلًا ذَلِكَ ظَنُّ الَّذِينَ كَفَرُوا فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ كَفَرُوا مِنَ النَّارِ 27 أَمْ نَجْعَلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَالْمُفْسِدِينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ الْمُتَّقِينَ كَالْفُجَّارِ 28 كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ 29 وَوَهَبْنَا لِدَاوُودَ سُلَيْمَانَ نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ 30 إِذْ عُرِضَ عَلَيْهِ بِالْعَشِيِّ الصَّافِنَاتُ الْجِيَادُ 31 فَقَالَ إِنِّي أَحْبَبْتُ حُبَّ الْخَيْرِ عَن ذِكْرِ رَبِّي حَتَّى تَوَارَتْ بِالْحِجَابِ 32 رُدُّوهَا عَلَيَّ فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ وَالْأَعْنَاقِ 33 وَلَقَدْ فَتَنَّا سُلَيْمَانَ وَأَلْقَيْنَا عَلَى كُرْسِيِّهِ جَسَدًا ثُمَّ أَنَابَ 34 قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَهَبْ لِي مُلْكًا لَّا يَنبَغِي لِأَحَدٍ مِّنْ بَعْدِي إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ 35 فَسَخَّرْنَا لَهُ الرِّيحَ تَجْرِي بِأَمْرِهِ رُخَاء حَيْثُ أَصَابَ 36 وَالشَّيَاطِينَ كُلَّ بَنَّاء وَغَوَّاصٍ 37 وَآخَرِينَ مُقَرَّنِينَ فِي الْأَصْفَادِ 38 هَذَا عَطَاؤُنَا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِكْ بِغَيْرِ حِسَابٍ 39 وَإِنَّ لَهُ عِندَنَا لَزُلْفَى وَحُسْنَ مَآبٍ 40 وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ 41 ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ 42

 

ترجمه فارسي مکارم

ما آسمان و زمين و آنچه را ميان آنهاست بيهوده نيافريديم; اين گمان كافران است; واى بر كافران از آتش (دوزخ)! «27» آيا كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند همچون مفسدان در زمين قرار مى‏دهيم، يا پرهيزگاران را همچون فاجران؟! «28» اين كتابى است پربركت كه بر تو نازل كرده‏ايم تا در آيات آن تدبر كنند و خردمندان متذكر شوند! «29» ما سليمان را به داوود بخشيديم; چه بنده خوبى! زيرا همواره به سوى خدا بازگشت مى‏كرد (و به ياد او بود)! «30» به خاطر بياور هنگامى را كه عصرگاهان اسبان چابك تندرو را بر او عرضه داشتند، «31» گفت: «من اين اسبان را بخاطر پروردگارم دوست دارم (و مى‏خواهم از آنها در جهاد استفاده كنم‏»، او همچنان به آنها نگاه مى‏كرد) تا از ديدگانش پنهان شدند «32» (آنها به قدرى جالب بودند كه گفت:) بار ديگر آنها را نزد من بازگردانيد! و دست به ساقها و گردنهاى آنها كشيد (و آنها را نوازش داد) «33» ما سليمان را آزموديم و بر تخت او جسدى افكنديم; سپس او به درگاه خداوند توبه كرد «34» گفت: پروردگارا! مرا ببخش و حكومتى به من عطا كن كه بعد از من سزاوار هيچ كس نباشد، كه تو بسيار بخشنده‏اى! «35» پس ما باد را مسخر او ساختيم تا به فرمانش بنرمى حركت كند و به هر جا او مى‏خواهد برود! «36» و شياطين را مسخر او كرديم، هر بنا و غواصى از آنها را! «37» و گروه ديگرى (از شياطين) را در غل و زنجير (تحت سلطه او) قرار داديم، «38» (و به او گفتيم:) اين عطاى ما است، به هر كس مى‏خواهى (و صلاح مى‏بينى) ببخش، و از هر كس مى‏خواهى امساك كن، و حسابى بر تو نيست (تو امين هستى)! «39» و براى او ( سليمان) نزد ما مقامى ارجمند و سرانجامى نيكوست! «40» و به خاطر بياور بنده ما ايوب را، هنگامى كه پروردگارش را خواند (و گفت: پروردگارا!) شيطان مرا به رنج و عذاب افكنده است «41» (به او گفتيم:) پاى خود را بر زمين بكوب! اين چشمه آبى خنك براى شستشو و نوشيدن است! «42»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

akbarzeyton@yahoo.com

جماعتی بالشکرکشی ازان سردنیا امده اند اینجا بغل گوش مادارند وز وز می کنند وای مصیبتا ! که چیه وچه خبره...ایران دراینده دارای سلاح هسته ای میشود_چه شود!؟ انوقت دمار ازروزگاراسرائیل و چه بساعزرائیل (یعنی اقای امریکا _وا!) درمیاورد...ای بابا بیاودرستش کن! حالا کی میره این همه راهو...؟! خوبه ایران نگون بخت طی سالهای اخیرهمانچیزهایی راهم که داشته دولتی سردولت مورد تائید مقام عظمای رهبری ازدست داده وگرنه چه می گفتن وچه هامیشد.! اخراحمق هاکمی و تاحدی خود دارباشید وبه ان کله های پوکتان فشار اورید شاید که رستگارشوید!؟! _ چی گفتم واقعا که...!تاکی سیاست تهدید و تحریم...؟ول کن بابادلت خوشه! شما که دم ازحقوق بشرمیزنید چرا مانند این ها که دم از عدالت می زنندو نام علی را یدک می کشندو مانند معاویهعمل می کنند دروغ می گوئید ومهمل میبا فید...؟اگه راست میگوئیدمیخواستید بجای عراق به ایران لشکرکشی کنید وگرنه لطفا خفه شوید تااین ملت سیاه بخت بد کرداربخود امده صلاح مملکتش رادریابد و ان کند که باید_یعنی تو دهن این دولت بزندو دولتی معطمئن راجایش نشاند انشاالله.
تهران _اکبردرویش

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

 

 

helia_k48@yahoo.com

یک سورپرایز جالب در گوگل!

1-IE را باز کنید.
2-به آدرس google.image.comبروید.
3-در سرچ بار کلیک کنید .
4-یک کلمه مثلا گلها یا هر کلمه ای که دوست دارید تایپ کنید.
5-یک صفحه که پر از تصاویر هست براتون باز میشه.
6-سپس همهء URL ها رو از آدرس بار حذف کنید و بجاش کد زیر رو قرار دهید
 

U will definitely like this trick...
1. Open Internet Explorer
2. Go to image.Google.com
3. Click in search bar
4. Type "flowers" or any other word and hit enter.
5. You will get a page which is having full of images
6. Then delete the complete URL from the address bar and paste the following scripti
Code: Select all

javascript:R= 0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI= document.images; DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i < ?A()?,5); }setInterval( y4+y5}R++ i*y2+y3)* cos(R*y1+ DIS.top="Math." x4+x5; i*x2+x3)* sin(R*x1+ DIS.left="Math." ; DIS.position="absolute" ].style; i i++){DIS="DI[">

 

 

mehrzad_300@yahoo.com

جايگاه من در بهشت کجاست؟

حضرت موسي هنگامي که براي مناجات با خدا به طور مي رفت ،در راه عابدي را در ديرش مشغول عبادت ديد، آن حضرت نزد او نشست و پرسيد: چند سال لست در اين دير عبادت مي کني ؟عابد گفت هفتاد سال!
چون وقت ناهار شد، عابد سفره اش را پهن کرد و شروع به خوردن غذاي خود کرد ،بي آن که چيزي از آن به موسي تعارف کند! مدتي بعد موسي برخاست تا به جانب طور رود، عابد به او گفت اي موسي، از خدايم بپرس که جايگاه من در بهشت کجاست ؟
موسي از نزد او رفت و در راه با عابدي ديگرملاقات کرد ،و از او پرسيد: چند سال است عبادت مي کني؟ عابد گفت چند سالي است. موسي نزد او نشست ،سپس عابد سيبي آورد و گفت: به جز اين سيب چيز ديگري ندارم و همين را باهم تقسيم مي کنيم! او نيمي از سيب را به موسي داد و نيم ديگرش را خودش تناول کرد.اندکي بعد موسي برخاست تا خداحافظي کند.عابد گفت از پروردگارم بپرس ،جايگاهم در بهشت کجاست؟
موسي در کوه طور راجع به آن دو عابد از خدايش پرسيد.وحي آمد که عابد اول در آتش است و عابد دوم جايگاهي پسنديده در بهشت دارد !موسي تعجب کرد چون نخستين عابد هفتاد سال خدا را عبات کرده بود در حالي که عبادت دومي از چند سالي فراتر نمي رفت !از پروردگار علت اين امر را پرسيد ،وحي آمد که اولي غذا را از تو دريغ داشت حال آن که دانست تو بنده و دوست مني ،اما دومي تنها سيبي را که داشت با تو تقسيم کرد!چون موسي باز گشت آنچه را که خداوند به او وحي فرموده بود، به اطلاع آن دو رساند عابد اول هنگامي که خبر دوزخي بودن خود را شنيد، از موسي تقاضا کرد از خدايش دو چيز را براي او بخواهد:
الف) آنقدر پيکر او را بزرگ کند که تمامي جهنم را پر سازد!
ب)او را در جهنم خاص جاي دهد، زيرا تاب شنيدن ناله ي عذاب شوندگان را ندارد!
موسي با خداوند مناجات کرد و تقاضاي آن عابد را به خداوند عرضه داشت. وحي آمد که او را به بهشت مژده بده! موسي از خدا پرسيد: خدايا علت چيست؟ خداوند گفت: چون او تاب شنيدن ناله ي عذاب شوندگان را ندارد!...

 

 

sramo11@yahoo.com

پیام های نهفته در بیماریها

برخی از درمانگران معنی گرا معتقدند و در واقع مصرند که هر بیماری دارای معنای مشخصی است . از نظر این متخصصان بیماری انعکاسی است از بینش ها و روحیات منفی انسان . در این شیوه درمانی " با فهرستی از بیماریها مواجهه می شویم که هر کدام از انها محصول اندیشه ها و اعتقادات مخرب انسان است . جالب اینکه بسیاری از افراد با عمل به این شیوه معنی گرایی در برخورد با بیماری های خود به نتایج درخشانی رسیده اند . هم اکنون بعضی از مراکز درمانی در امریکا و اروپا " براساس این روش به درمان این بیماریها و ناراحتی های مراجعان خود می پردازند . از میان ده ها نوع بیماری مختلف " سعی کردیم بعضی از شایع ترین و معمول ترین ناراحتی ها و نارسایی ها را انتخاب و خلاصه ای از معانی نهفته در انها را بیاورم .
درد : نیاز به محبت " احساس گناه ( و گناه همواره جویای مجازات است )
ناراحتی های پوستی : اضطراب " ناپاکی مدفون شده گذشته " احساس تهدید
لخته شدن خون : مسدود کردن جریان شادمانی
سردردها : خود را بی اعتبار پنداشتن " انتقاد از خود
خستگی ( مفرط و مزمن ) : مقاومت " ملال " بی علاقگی نسبت به کاری که انجام می دهید
فشار خون : مشکل عاطفی دراز مدتی که حل نشده
حافظه : ترس " فرار از زندگی " ناتوانی برای دفاع از حق خود
تهوع ( عادتی ) : ترس " نپذیرفتن اندیشه یا تجربه ای ( خاص )
ناراحتی های تنفسی : ترس از فرو دادن کامل زندگی " برای خود حق زندگی قایل نشدن
بی خوابی : عدم اعتماد به فرایند زندگی
بی اشتهایی : نپذیرفتن خود " نفرت از خود " نفی زندگی خود
اعتیادها : هنگامی که ندانیم چگونه خود را دوست بداریم " فرار از خود
پراشتهایی : نیاز به حمایت " داوری درباره عواطف
زخم در دهان : دشنام و کلام نکوهیده " سرزنش و ملامت
دیابت : هیچ چیز شیرینی به جا نمانده
زخم معده : چه چیز شما را می خورد
سفید شدن ( زود هنگام ) مو : فشار " اعتقاد به فشار
یبوست : در گذشته ماندن " گاه نشانه خست
گرسنگی مفرط : نفرت مفرط از خود " وحشت و درماندگی
گلو درد : کلام خشمناک را در حلق نگه داشتن
ناراحتی های قلب : مشکلات دراز مدت هیجانی و عاطفی " عدم شادمانی
ناراحتی های غدد : عدم فعالیت ذهنی " خود را عقب نگه داشتن
عصبی بودن : ترس " تقلا " شتابزدگی " عدم اعتماد به فرایند زندگی
بیماری های مزمن : نپذیرفتن دگرگونی " ترس از اینده " احساس ناامنی .

 

 

m.bafandeh@gmail.com

دوچرخه سواری ومشکلات جنسی

دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه و نیز به عنوان وسیله ورزشی از سالیان دراز در خدمت اقتصاد و سلامت جامعه مورد استفاده قرار میگرفته است لیکن امروزه سکسوژیستان و متخصصین زنان با احتیاط بیشتری به فواید آن درابعاد حرفه ای مینگرند.بررسی های اخیر نشان میدهد مردانی که ساعت های متمادی به دوچرخه سواری میپردازند بیش از دیگران از مشکل نعوظ ، زود انزالی و نیز بی حسی آلت تناسلی در رنجند . از طرفی 13 میلیون زن در امریکا به دوچرخه سواری مشغولند که سلامت جنسی آنها نیزبسیار باید مورد توجه قرار گیرد . اینکه دوچرخه سواری در زنان چگونه تاثیراتی میتواند داشته باشد موضوع تحقیق دانشگاه " یل " بوده است که به وجود رابطه بین دوچرخه سواری و مشکلات جنسی در زنان صحه گذاشته است. به نظر متخصصین ، زنانی که طولانی مدت به این ورزش اشتغال ورزیده اند با مشکلات بیشتری در زمینه کاهش حساسیت کلیتوریس و بی حسی دستگاه تناسلی مواجه هستند. از عوامل احتمالی ایجاد کننده این مشکل میتوان به نشستن طولانی مدت روی دوچرخه و فشردگی اعصاب ناحیه تناسلی و نتیجتا عدم سهولت در جریان خون میتوان اشاره کرد که باعث کرخت شدن این نواحی میگردد.
آنچه متخصصین برای جلوگیری از آسیب های احتمالی این ورزش توصیه میکنند ، استفاده از تشکچه های مخصوص و نرم و نصب آن روی دوچرخه و نیز استراحت های دوره ای و پیاده و سوار شدن های پیاپی است که میتواند تا حدودی از مشکلات آتی در افراد جلوگیری کند.
نکته قابل تامل که خوانندگان این مطلب باید در نظر داشته باشند این است که رابطه علت و معلولی بین دوچرخه سواری و مشکلات جنسی وجود ندارد و از طرفی تجربه اینگونه مشکلات جنسی تنها در افرادی که به شکل حرفه ای به این ورزش اشتغال دارند و چیزی معادل هفته ای 10 مایل میتوانند دوچرخه سواری کنند میتواند اتفاق بیافتد.
بنابراین چنانچه دوچرخه سوار حرفه ای نیستید خواندن این مطلب بهانه خوبی برای فرار از دوچرخه سواری نیست

 

 

armanshafie@yahoo.com

هديه اى پر از محبت
 (داستان واقعى)

يه روز یه دختر کوچولو کنار یک کلیسای کوچک محلی ایستاده بود؛ دخترک قبلا یک بار آن کلیسا را ترک کرده بود چون به شدت شلوغ بود. همونطور که از جلوی کشیش رد شد، با گریه و هق هق گفت: "من نمیتونم به کانون شادی بیام!"
کشیش با نگاه کردن به لباس های پاره پوره، کهنه و کثیف او تقریباً توانست علت را حدس بزند و دست دخترک را گرفت و به داخل برد و جایی برای نشستن او در کلاس کانون شادی پیدا کرد.
دخترک از اینکه برای او جا پیدا شده بود بی اندازه خوشحال بود و شب موقع خواب به بچه هایی که جایی برای پرستیدن خداوند عیسی نداشتند فکر می کرد.
چند سال بعد، آن دختر کوچولو در همان آپارتمان فقیرانه اجاره ای که داشتند، فوت کرد. والدین او با همان کشیش خوش قلب و مهربانی که با دخترشان دوست شده بود، تماس گرفتند تا کارهای نهایی و کفن و دفن دخترک را انجام دهد.
در حینی که داشتند بدن کوچکش را جا به جا می کردند، یک کیف پول قرمز چروکیده و رنگ و رو رفته پیدا کردند که به نظر می رسید دخترک آن را از آشغال های دور ریخته شده پیدا کرده باشد.
داخل کیف 57سنت پول و یک کاغذ وجود داشت که روی آن با یک خط بد و بچگانه نوشته شده بود: "این پول برای کمک به کلیسای کوچکمان است برای اینکه کمی بزرگ تر شود تا بچه های بیش تری بتوانند به کانون شادی بیایند."
این پول تمام مبلغی بود که آن دختر توانسته بود در طول دو سال به عنوان هدیه ای پر از محبت برای کلیسا جمع کند.
وقتی که کشیش با چشم های پر از اشک نوشته را خواند، فهمید که باید چه کند؛ پس نامه و کیف پول را برداشت و به سرعت سمت کلیسا رفت و پشت منبر ایستاد و قصه فداکاری و از خود گذشتگی آن دختر را تعریف کرد.
او احساسهای مردم کلیسا را برانگیخت تا مشغول شوند و پول کافی فراهم کنند تا بتوانند کلیسا را بزرگ تر بسازند. اما داستان اینجا تمام نشد ...
یک روزنامه که از این داستان خبردار شد، آن را چاپ کرد. بعد از آن یک دلال معاملات ملکی مطلب روزنامه را خواند و قطعه زمینی را به کلیسا پیشنهاد کرد که هزاران هزار دلار ارزش داشت. وقتی به آن مرد گفته شد که آن ها توانایی خرید زمینی به آن مبلغ را ندارند، او حاضر شد زمینش را به قیمت 57 سنت به کلیسا بفروشد. اعضای کلیسا مبالغ بسیاری هدیه کردند و تعداد زیادی چک پول هم از دور و نزدیک به دست آن ها می رسید.
در عرض پنج سال هدیه آن دختر کوچولو تبدیل به 250000 دلار پول شد که برای آن زمان پول خیلی زیادی بود (در حدود سال 1900). محبت فداکارانه او سودها و امتیازات بسیاری را به بار آورد.
وقتی در شهر فیلادلفیا هستید، به کلیسای Temple Baptist Church که 3300 نفر ظرفیت دارد سری بزنید و همچنین از دانشگاه Temple University که تا به حال هزاران فارغ التحصیل داشته نیز دیدن کنید.
همچنین بیمارستان سامری نیکو (Good Samaritan Hospital) و مرکز "کانون شادی" که صدها کودک زیبا در آن هستند را ببینید. مرکز "کانون شادی" به این هدف ساخته شد که هیچ کودکی در آن حوالی روزهای یکشنبه را خارج از آن محیط باقی نماند.
در یکی از اتاق های همین مرکز می توانید عکسی از صورت زیبا و شیرین آن دخترک ببینید که با57 سنت پولش، که با نهایت فداکاری جمع شده بود، چنین تاریخ حیرت انگیزی را رقم زد. در کنار آن، تصویری از آن کشیش مهربان، دکتر راسل اچ. کان ول که نویسنده کتاب "گورستان الماسها" است به چشم می خورد. این یک داستان حقیقی بود که نشان میدهد خداوند قادر است که چه کارهایی با 57 سنت انجام دهد.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

مترجم زیبا

مترجم‌های آنلاین، امکان ترجمه متن داده شده را از یک زبان به زبان‌های دیگر می‌دهند. اما تفاوت مترجم زیبا یا nicetranslator این است که می‌تواند به سرعت و تنها در یک مرحله، یک کلمه یا عبارت را به ۳۴ زبان دیگر برگرداند. مثلا در تصویر زیر می‌بینید که چگونه این مترجم آنلاین «صلح» را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده است:

 

 

par_619@yahoo.com

لبخند

بسياري از مردم كتاب "شاهزاده كوچولو " اثر اگزوپري را مي شناسند. اما شايد همه ندانند كه او خلبان جنگي بود و با نازيها جنگيد وكشته شد …
قبل از شروع جنگ جهاني دوم اگزوپري در اسپانيا با ديكتاتوري فرانكو مي جنگيد . او تجربه هاي حيرت آو خود را در مجموعه ا ي به نام لبخند گرد آوري كرده است . در يكي از خاطراتش مي نويسد كه او را اسير كردند و به زندان انداختند او كه از روي رفتارهاي خشونت آميز نگهبانها حدس زده بود كه روز بعد اعدامش خواهند كرد مينويسد :
مطمئن بودم كه مرا اعدام خواهند كرد به همين دليل بشدت نگران بودم . جيبهايم را گشتم تا شايد سيگاري پيدا كنم كه از زير دست آنها كه حسابي لباسهايم را گشته بودند در رفته باشد يكي پيدا كردم وبا دست هاي لرزان آن را به لبهايم گذاشتم ولي كبريت نداشتم . از ميان نرده ها به زندانبانم نگاه كردم . او حتي نگاهي هم به من نينداخت درست مانند يك مجسمه آنجا ايستاده بود . فرياد زدم "هي رفيق كبريت داري؟! " به من نگاه كرد شانه هايش را بالا انداخت وبه طرفم آمد . نزديك تر كه آمد و كبريتش را روشن كرد بي اختيار نگاهش به نگاه من دوخته شد .لبخند زدم ونمي دانم چرا؟ شايد از شدت اضطراب، شايد به خاطر اين كه خيلي به او نزديك بودم و نمي توانستم لبخند نزنم . در هر حال لبخند زدم وانگار نوري فاصله بين دلهاي ما را پر كرد ميدانستم كه او به هيچ وجه چنين چيزي را نميخواهد ....
ولي گرماي لبخند من از ميله ها گذشت وبه او رسيد و روي لبهاي او هم لبخند شكفت . سيگارم را روشن كرد ولي نرفت و همانجا ايستاد مستقيم در چشمهايم نگاه كرد و لبخند زد
من حالا با علم به اينكه او نه يك نگهبان زندان كه يك انسان است به او لبخند زدم نگاه او حال و هواي ديگري پيدا كرده بود .
پرسيد: " بچه داري؟ " با دستهاي لرزان كيف پولم را بيرون آوردم وعكس اعضاي خانواده ام را به او نشان دادم وگفتم :" اره ايناهاش "
او هم عكس بچه هايش را به من نشان داد ودرباره نقشه ها و آرزوهايي كه براي آنها داشت برايم صحبت كرد. اشك به چشمهايم هجوم آورد . گفتم كه مي ترسم ديگر هرگز خانواده ام را نبينم.. ديگر نبينم كه بچه هايم چطور بزرگ مي شوند . چشم هاي او هم پر از اشك شدند. ناگهان بي آنكه كه حرفي بزند . قفل در سلول مرا باز كرد ومرا بيرون برد. بعد هم مرا بيرون زندان و جاده پشتي آن كه به شهر منتهي مي شد هدايت كرد نزديك شهر كه رسيديم تنهايم گذاشت و برگشت بي آنكه كلمه اي حرف بزند.

يك لبخند زندگي مرا نجات داد ...
بله لبخند بدون برنامه ريزي بدون حسابگري لبخندي طبيعي زيباترين پل ارتباطي آدم هاست ما لايه هايي را براي حفاظت از خود مي سازيم . لايه مدارج علمي و مدارك دانشگاهي ، لايه موقعيت شغلي واين كه دوست داريم ما را آن گونه ببينند كه نيستيم . زير همه اين لايه ها من حقيقي وارزشمند نهفته است.
من ترسي ندارم از اين كه آن را روح بنامم من ايمان دارم كه روح هاي انسان ها است كه با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند و اين روح ها با يكديگر هيچ خصومتي ندارد. متاسفانه روح ما در زير لايه هايي ساخته و پرداخته خود ما كه در ساخته شدنشان دقت هولناكي هم به خرج مي دهيم ما از يكديگر جدا مي سازند و بين ما فاصله هايي را پديد مي آورند وسبب تنهايي و انزوايي ما مي شوند.

داستان اگزوپري داستان لحظه جادويي پيوند دو روح است
آدمي به هنگام عاشق شدن ونگاه كردن به يك نوزاد اين پيوند روحاني را احساس مي كند. وقتي كودكي را مي بينيم چرا لبخند مي زنيم؟ چون انسان را پيش روي خود مي بينيم كه هيچ يك از لايه هايي را كه نام برديم روي من طبيعي خود نكشيده است و با هم وجود خود و بي هيچ شائبه اي به ما لبخند مي زند و آن روح كودكانه درون ماست كه در واقع به لبخند او پاسخ مي‌دهد...

 

 

gofteman_ebgh@yahoo.com

خیلی وقت است که برای روزانه ننوشته ام . نه اینکه موضوع نباشد ، بلکه آنقدر زیاد هست که نمی دانستم کدام اش را بنویسم . اما می دانستم که گفتن این حرفهای تکراری هزاران باز زده شده و دفاعیات هزاران بار بدتر از خود موضوع ، توسط دوستان همانند کبک و همان حرفهای همیشگی ، هم زدن تغار بزرگ متعفن این موضوعات است . اما در وب گردی های شبانه ام ، مطلبی را دیدم که هر چند مربوط به چند سال پیش است ، اما به نظرم هنوز هم تازه می نماید و حیفم آمد که آنرا برای شما هم نگذارم . مطلب زیر به قلم احمد پور نجاتی و در روزنامه همشهری ، در فروردین هشتاد و دو نوشته شده بوده است .
 

ایوان مدائن

از آن زمان كه " خاقاني شروانی " با سرودن قصيده معروف " ايوان مدائن " ماجرای فروپاشی يك امپراتوری بزرگ و سقوط حيرت آور يك پادشاه را دستمايه عبرت آموزی قرار داده ؛ قرنها گذشته است . با اين حال گويی فراخوان خاقانی برای عبرت گرفتن از سرانجام شوم حكومت مقتدر ساسانيان ؛ آموزه ای زمان ناشناس و هميشگی است .
هان ای دل عبرت بين از ديده نظر كن هان
ايوان مدائن را آيينه عبرت دان
نزديك به چهارده سده پيش از اين ؛ سپاهيان عرب به تصميم خليفه دوم و با شعار دعوت به اسلام به سرزمين ايران گسيل شدند و در مدت زمان كوتاه ؛ بنيان های شاهنشاهی ساسانی را فرو ريختند . تاريخ نگاران و نظريه پردازان در زمينه تحليل و تفسير و علت يابی شكست سپاه يزدگرد سوم و فرار زبونانه آن پادشاه و پناه جويي نافرجامش به آسيابان معروف بسيار گفته و نگاشته اند . اما صرف نظر از گونه گونی برداشتهای اهل فن؛ يك موضوع در تمامی تحليلها مشترك است و آن استقبال توده مردم ايران از سپاه اسلام است و ابراز خرسندی از شكست پادشاه ساسانی ! چگونه است كه ملتی بزرگ با آن پيشينه تمدن باستانی و برخوردار از سرزمينی پهناور كه چندين كشور شرقی و غربی و شمالی و جنوبی ايران امروز را در بر میگرفته و با آن دستگاه عريض و طويل كشوری و لشكری اش در برابر سپاهيان سرزمينی كه تا پيش از اسلام به خشونت و وحشيگری شناخته مي شد ؛ نه تنها به مقاومت و مبارزه جدی بر نمی خيزد ؛ بلكه با اشتياق و استقبال پذيراي آن مي شود ؟
حدود شصت سال پيش ؛ شهريور هزار و سیصد و بیست ، سپاهيان بيگانه بدون كمترين اعتنايی به پادشاه ايران نه تنها وارد سرزمين ما میشوند بلكه رضاخان را از سلطنت خلع و به جزيره‌ دور افتاده ای در آفريقای جنوبی تبعيد میكنند . اين بار نيز واكنش مردم ايران عبرت انگيز است . با آن كه در پيشينه‌ مردم اين سرزمين همواره روح وطن‌ پرستی و اجنبی ‌ستيزی جلوه‌گر بوده اما گويی مردم ايران سقوط يك ديكتاتور را هر چند به بهای حضور موقت بيگانگان ترجيح میدهند . اين بار نيز كمترين مقاومتی در برابر هجوم بيگانه ؛ نه از سوی مردم و نه از سوی ارتش وفادار به شاه مشاهده نمي‌شود ! چرا ؟
و اينك تازه ترين شاهد اين داستان عبرت انگيز ؛ ماجرای فروپاشی رژيم آهنين صدام .
درست است كه توانايی و تجهيزات ارتش عراق در مقايسه با قدرت جهنمی ارتش مهاجم بسيار اندك بوده اما از سوی ديگر حكومت صدام اساسا ماهيتی امنيتی نظامی داشته و از سالها پيش توانمندی های قابل توجهی چه از لحاظ لجستيكی و چه نيروی انسانی فراهم ساخته است . به راستی چه عاملی موجب شد كه با شتابی غافلگير كننده نه تنها حكومت آهنين صدام فرو ريزد بلكه مقاومت چندانی از سوی مردم عراق نيز مشاهده نشود ؟ بی ترديد مردم عراق نيز همچون هر ملتی ؛ دل در گروی استقلال وطن خويش دارند و حضور ناخواسته بيگانگانه را در كشور خود نمی پسندند ؛ اما در عين حال عراقيان سقوط حاكمان بعثی را به بهای حضور بيگانگان پذيرفتند و حتی به رغم آسيب‌ های غم‌انگيزی كه در اين جنگ متحمل شده‌اند ؛ از شكست حكومت خود شادمان و خرسندند . چرا ؟
دندانه هر قصری پندی دهدت نو نو
پند سر دندانه بشنو ز بن دندان
به گمان من پاسخ اين چراها در اين عبارت خلاصه مي شود :
حكومت‌ها ؛ آن گاه كه از تسخير دلهای مردم خويش ناتوان میشوند ؛ آن گاه كه اراده‌ مردم را به چيزی نميگيرند ؛ آنگاه كه مشاركت مردم را در امور كشور برنمی ‌تابند و سرانجام ؛ آنگاه كه اقتدارگری را به هر شيوه ؛ خواه پليسی ؛ خواه پادگانی و حتي خواه امنيتی ؛ جايگزين عوامل مقبول مشروعيت خويش میكنند ؛ سپاه پنهان موريانه ؛ رويگردانی ملی را بر پايه ‌های بيگانه فرو می ريزند و مردم به اميد آن كه نفسی تازه كنند ؛ شادمانی میكنند .
عجب عبرت انگيز است داستان ايوان مداين .
احمدپورنجاتی ، روزنامه همشهری ، يكشنبه بيست و چهارم فروردين هشتاد و دو

 

 

mehranmehran28@yahoo.com

پدر

چشمان کم فروغش را به آرامی روی هم
گذاشت به سختی نفس می کشيد . گوشه ای تکيه داده بود . درد تمامی وجودش را فرا
گرفته بود. اينروزها فقط به گذشته اش فکر ميکرد. بخاطر می آورد که دوران جوانيش را سراسر در گرفتاری و مشقت گذرانده بود. براستی از زندگی چه چيزي فهميده بود ؟ از هنگامی که توانست دست چپ و راستش را از هم بشناسد کار کرده بود تا بتواند شکم خود را سير کند.

حالا فکر ميکرد چرا در تمام طول عمرش عذاب کشيده است. چرا نبايد مثل خيلي هاي ديگر زندگي آرام و بي دردسري داشته باشد؟ چرا بعضي ها از اول در جايي بدنيا
مي آيند که آينده و خوشبختي شان تضمين است و بعضي ها در جايي متولد مي شوند که بايد تلاش کنند تا به آسايش برسند وبعضي ها نه تنها با تلاش شبانه روزي به آسايش
نمي رسند بلکه روزبروز برمشکلاتشان افزوده مي شود.
در همين فکرها بود که پسر بزرگش گفت : آقا جون بهتر شديد يا نه ؟ پيرمرد اشاره اي به کيسه روي کمد انداخت . پسر کيسه کوچک پارچه اي را پايين آورد و آنرا باز کرده و از داخل آن يک تسبيح قديمي. چند تا انگشتر عقيق و يک بسته کوچک کاغذي را که با نخ پيچيده شده بود بيرون آورد. پيرمرد به سختي نخهاي دور کاغذ را باز کرد . کاغذ کوچکي را بيرون‌آورد و به پسر بزرگش داد. سپس شروع به خواندن کرد.
هزار دشمنم ار مي کند قصد هلاک
گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باک

دوازده سال است که از اين پنجره انتهاي کوچه را مي نگرم تا شايد روزي بالاخره صداي قدمهايت در اين بن بست خلوت طنين آرامش بخش زندگيم شود بالاخره آنروز فرا خواهد رسيد و . . . . پسر باقي نامه را
آرام براي خود زمزمه کرد.. . . . لحظاتي بعد دست از خواندن کشيد . نگاه عميق و ملامت آميزي به پدر کرد نامه را روي زمين گذاشت و پدر را ترک کرد. پسر دوم نامه را برداشت نگاهي به آن انداخت و بدنبال برادر رفت.
دختر قطره اشکي را که به گونه هاي پدر نشسته بود به آرامي با دستهاي لطيفش پاک کرد . نامه را برداشت و ادامه داد: بالاخره آنروز فرا خواهد رسيد و انتظارم به پايان مي رسد. مرا از اين زندان نجات خواهي داد و عشق را در زندگيم معنا خواهي کرد. دوازده سال است که انتظارت چشمهايم را بدر دوخته است. محبوب من روياي من . هر روز به اميد ديدارت صبح را به شب مي رسانم. درغريبي و فراق و غم دل پير شدم. دختر نگاهي به تاريخ نامه کرد.1/1/62 . اين نامه موقعي نوشته شده بود که او شيش ساله بوده است. نتوانست نسبت به علامت سؤال بزرگي که در مغزش بوجود آمده بود بي تفاوت بماند. در حاليکه چشمانش پر از اشک شده بود به چهره دگرگون پدرش خيره شد و پرسيد: اين نامه را براي کجا نوشته اي ؟ پدر به آرامي دست دخترش را در دست گرفت . دختر دست پدر را فشرد و سؤالش را تکرار کرد.
پدر سرش را پايين انداخت من . . . . .. من . .. . . . سرفه امانش نداد. آنقدر سرفه کرد که نفسهايش به شماره افتاد . دختر با دستمال خوني را که از دهان پدرش آمده بود پاک کرد. سرفه هاي پدر لحظه به لحظه شديدتر مي شد. در همان حال سرفه نامه را از دختر گرفت و به سختي دوباره آنرا تا کرد. دختر دوباره گفت : آقا جون . . . اين کيه ؟ اين کيه که دوازده سال منتظرش بوديد؟ مادر ميدونست ؟ چرا جواب نميديد؟ اين کيه ؟ اين را گفت و از جا بلند شد.
مدتي توي اتاق قدم زد و بعد به حياط رفت . نمي توانست قبول کند که پدرش دل به مهر کسي بجز مادرش سپرده بهيچ طريقي نميتوانست خودش را توجيه کند. مگر مادرش چه کوتاهي درباره پدر کرده بود؟ بلافاصله جواب اين سوالش را يافت. مادر هيچوقت توجهي به پدر نميکرد . او زني خودمحور و تا حدودي خود خواهد بود. نظر ديگران برايش اهميتي نداشت. اين رفتارش اثر بسيار نامطلوبي در روحيه پدر گذاشته بود و از آنجا که پدر اهل قيل و قال نبود چاره را در جاي ديگر جسته بود. مجدداً وارد اتاق شده به پدر نگريست . پدر همانطور که به در حياط خيره مانده بود گفت : من . . . من . . . . دختر خود را به پدر رساند و مهربانانه گفت : خب . . . . چي ؟‌. . . . شما چي ؟ . . .. حرفتونو بزنيدآقا جون . . . . شما چي ؟.. . . . آقاجون . . . . آقاجون . . . ..

مهران مقدر
بهمن 82

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک
متّهم، گنجشکی ست که زبان عبری نمی داند

به نام خدا

سلام

-
این نرده های آهنین چه توجیهی دارد؟
اصلآ کدامین الزام ایجاب می کند که کارگزاران حکومتی حتماً باید در ردیف جلو بنشینند؟ ...وقتی جایگاه جلوس آقایان اختصاصی شد، درب ورودشان هم اختصاصی می شود و این اختصاص ها سر از اختصاص رانت ها و معادن در می آورد.

-
پول در آوردن مدرس
آن وقت مدرس رو به من کرد و گفت: ديدى؟ اين هم پول، هم مى‏توانى خودت نان بخرى و هم به دو طلبه ديگر هم کمک کنى!

- گفت و گوی فارس با شاگرد آوینی
احساس مي‌كرد به عنوان يك فيلمساز و تئوريسين نمي‌تواند آنچنان كه بايد و شايد تأثيرگذار باشد... شهيد آويني به دنبال به‌ دست گرفتن جبهه‌هاي مديريت فرهنگي از جمله رياست صدا و سيما جهت پياده كردن افكارش بود.

- سند جالب ساواک: لطيفه ی يك دانشجو قابل تحقیق است!

 


 


- وقتی فاطمه رجبی سکوت می کند

- چگونه یك پارادایم شكل می گیرد؟
گروهی ازدانشمندان 5 میمون را در قفسی قرار دادند...

- گنجور؛ مجموعه‌ای از آثار شاعران فارسی
ضمن جستجو و دیدن حاشیه ها، با دو بار کلیک روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامه‌ی دهخدا جستجو کنید.

-
آذر 83 تا آذر 87؛ عدم مشارکت احمدی‌نژاد در "وحدت ملی" بدون ملت
3 سال پس از این ماجرا، احمدی نژاد بار دیگر در همایشی که این بار با گستره ای وسیع تر از فعالان سیاسی تشکیل شده بود، شرکت نکرد تا نشان دهد...
کارگزاران: ظهور و افول طرح دولت وحدت ملی
آقایان عسگراولادی، باهنر و حبیبی به جامعه روحانیت رفتند و با ارائه گزارش واقع‌بینانه از اوضاع كشور بر این نكته پافشاری كردند «كه نه كشور با این رئیس‌جمهور و سیاست‌های آن قابل اداره كردن است و نه احمدی‌نژاد قابل اصلاح».

- دو فایل صوتی:
روایت آیت الله مصباح از جنگ 33 روزه: اگر نبود که خود ایشان (سید حسن نصرالله) این ها را گفته بود، واقعاً برایم سخت بود باور کردن...
2 مدح امیرالمومنین: همه گفته اند و نگفته شد ز کتاب فضل تو یک الف...

- شکوه مسلمانی در هر دو قبله

در آنجا هم حكايت سنگريزه ها و پيشاني شيطان ديدني و شنيدني است... در آنجا هم امت اسلام براي قرب به تو اسماعيل هايش را به قربانگاه مي برد.
مصر حافظ منافع ایران در قاهره را فراخواند / تقدير نماينده مشهد از تجمع دانشجويان مقابل دفترحافظ منافع مصر
 


 
الاتّهام
...المتّهم عصفور لأنه لم یجید العبریّة 
المحکمة رسمیّة...
...متّهم، گنجشکی ست
که زبان عبری نمی داند! 
دادگاه، رسمی ست...

 

 

amkamalis@yahoo.com

تاملی در بحث حجاب

با سلام به همه دوستان
دوست خوبمان آقا رضا در مورد مساله حجاب بحثی را باز کردند و دوستان دیگری هم نظرات خود را در آن مورد ابراز داشتند. در مورد این مطالب چند نکته به ذهن ناقص بنده خطور کرده که تقدیم میکنم

اول : دوست ما آقا رضا در مورد درصد مسلمانان و شیعیان در ایران نوشته بودند. البته ظاهرا منظور ایشان درصد مسلمان زاده ها یا در صد کسانی که اقلا اسما مسلمانند بوده است. تنها بر اساس مشاهدات شخصی خودم حس میکنم جمعیت غیر مسلمانان رسمی ایران باید بیشتر از 1 درصد (حدود 700000 نفر) باشد. اما نکته مهمتر اینست که آیا اتکا به درصد اسمی مسلمانان برای بحث ما کافی است؟ در اینجا سعی میکنم وارد این بحث نشوم که مسلمان واقعی کیست و اینکه چه درصدی از هم میهنان ما واقعا و از ته دل مسلمانند و اینکه آیا بعضی افراد با کارهایی که میکنند میتوانند مسلمان حساب شوند یا نه. دلیل عدم ورودم به این بحث آنست که این خود یک بحث طولانی و مستقل است؛ ثانیا بنده اطلاعات کاملی در آن مورد ندارم و ثالثا مطمئن نیستم اصلا کمک زیادی به بحث حجاب بکند. به جای پیگیری بحث مسلمان واقعی و غیر واقعی شاید بهتر باشد کمی موضوع را به حجاب محدود کنیم بدین صورت که سوال کنیم که "چه درصدی از مردم ایران به مقررات مربوط به حجاب اعتقاد دارند" توجه کنید که سوال بنده این نیست که چه تعداد حجاب را رعایت میکنند یا اگر مسلمانی معتقد به حجاب نبود آیا دیگر مسلمان است یا خیر. تا آنجا که بنده مشاهده کرده ام گروهی از هم وطنان ما با اینکه اسما مسلمانند و حتی گاهی قسمتی از آداب مسلمانی را نیز به جا می آورند اما اگر ضرورت قانونی برای حفظ حجاب وجود نداشته باشد آنها فی نفسه اصراری بر رعایت حجاب ندارند. بنده قصد ندارم که در مورد تعداد این قبیل افراد بحث کنم چون به محض اینکه عدد یا درصدی برای چنین افرادی ذکر کنم عده ای آنرا کم و عده ای آنرا زیاد میدانند و تقریبا راهی نیز برای اثبات درستی آن نیست. تنها چیزی که میتوانم در این باره بگویم آنست که تعداد این گونه افراد آنقدر کم نیست که قابل صرف نظر کردن باشند. در ضمن حتی در میان کسانی که به حجاب اعتقاد دارند نیز کسان زیادی یافت میشوند که لااقل قسمتی از پایبندی خود به حجاب را به خاطر شرایط فعلی اجتماع ایران میدانند. شاهد این ادعای بنده آن است که تعداد قابل توجهی از بانوانی که در ایران حجاب دارند اگر وارد جوامع دیگر کشورها شوند یا حجاب خود را رعایت نمی کنند یا شکل بسیار سبکتری از حجاب را رعایت میکنند. حال اگر قبول کنیم که تعدادی از افراد جامعه حجاب را آنطور که قانون جاری کشور ما گفته قبول ندارند این سوال پیش می آید که باید در این شرایط چه کار کرد؟ آیا می توان بدون توجیه لااقل بیشتر این افراد تنها با اتکا به قوانین کیفری با برخورد انتظامی امیدوار به حل مساله بود؟ متاسفانه اینجاست که دوست ما آقا رضا اگر چندین جلد کتاب هم در تئوری حجاب و فلسفه آن ارائه دهند اما نتوانند اکثر مخالفان حجاب را متفاعد کنند باز مساله حل نشده باقی می ماند و هیچ برخورد انتظامی یا نظایر آن نیز کمکی به حل واقعی مساله نمی کند و تنها آتش را زیر خاکستر نگاه داشته و یا حتی میتواند ابعاد فاجعه آتی را افزایش دهد. توجه کنید که متاسفانه دلیل متقاعد نشدن آن افراد نیز تغییری در این وضع نخواهد داد خواه این دلیل ضعف استدلال طرفداران حجاب باشد، خواه اشتباه بودن کل مساله حجاب، خواه یک دندگی یا ضعف اخلاقی یا فساد فکری مخالفان حجاب. دوست من، آقا رضا، توجه کنید که اینجا با اقلیتی در حد یک درصد یا کمتر روبرو نیستیم که بتوان آنها را به حکم قانون جزایی مورد پیگرد قرار داد. بگذارید مثالی بزنم همه ما در تئوری پرداخت مالیات را واجب میدانیم اما در عمل اگر نگوییم همه کسانی که کار آزاد دارند از زیر پرداخت آن شانه خالی میکنند لااقل باید قبول کرد که اکثر کسبه و تجار اصلا تمایلی به مشخص شدن میزان واقعی درآمدشان که منجر به پرداخت مالیات عادلانه میشود ندارند. حتما به یاد دارید که رئیس جمهور ما که همه جا به سرسختی و کوتاه نیامدن از اصولش معروف است چگونه متوجه این واقعیت تلخ شد که کسبه ای که اکثرا داعیه اسلام خواهی دارند به چه راحتی در مقابل تصمیم دولت اسلامی مقاومت خشونت آمیز میکنند. بحث حجاب هم دقیقا همین گونه است حال گیرم که مخالفین حجاب نسخه های جدید شعبان بی مخ را دم دست ندارند تا به میدان بفرستند و تنها به رعایت حجاب همراه با عدم رضایت ادامه میدهند و هر وقت هم بتوانند حجابشان را شل و شل تر میکنند.

دوم: متاسفانه در جامعه ما چه بین رعایت کنندگان حجاب و چه بین دیگران حجاب یک مساله صرفا اعتقادی نیست و قسمتی از آن مربوط به روابط اجتماعی نیز میشود. حجاب در شرایط فعلی نوعی طبقه بندی اجتماعی به همراه دارد برای اینست که بعضی افراد اگر بخواهند مثلا به دادگاه رفته و در یک پرونده قضایی نتیجه مطلوب بگیرند یا بخواهند از فرد متدینی تقاضایی داشته باشند سعی میکنند در آن محل با حجاب بسیار سنگین وارد شوند اما همان افراد وقتی کارشان به غیر متدینین وابسته شد اصلا تمایلی به حجاب ندارند چون علاوه بر اینکه اعتقاد واقعی به آن ندارند رعایت آنرا در آن مورد مضر میدانند و حس میکنند با سر و وضع بازتر بهتر به نتیجه میرسند. غرض اینکه ظاهرا از مدتی پیش برای بسیاری داشتن یا نداشتن حجاب دیگر یک بخش از اسلام نیست بلکه یک سلاح است برای ارتقای اجتماعی و دستیابی به موفقیتهایی که ربطی به اسلام ندارند.

سوم: دوست ما آقا رضا در جواب دوستان دیگر که به رسواییهای اخلاقی برخی مدعیان دین و متولیان امور اشاره کرده بودند فرمودند که نباید کار آنها را به اصل دین ربط داد و چرا با چند مورد خطای فردی کل دین زیر سوال میرود. دوست من بنده با اصل فرمایش شما موافقم اما نه در هر شرایطی. حتما شنیده اید که گفته اند احترام امامزاده به متولی آن است. دوست من اگر کسی مثل من خطایی مرتکب شود خود را خراب کرده اما وقتی یک روحانی مرتکب خطایی شود قضیه کلا فرق دارد. حتما میدانید که گفته اند لباس روحانیت لباس حضرت رسول (ص) است که بر تن روحانیون است پس نمی توان انتظار داشت که اگر کسی در این لباس عمل ناشایستی مرتکب شود اقلا افراد نا آگاه که ظاهرا تعدادشان کم هم نیست کمی از اعتقادشان به دینی که روحانیت با چنین سرسختی مدافع آن است کاسته شود. ببینید این یک توطئه خارجی یا نظایر آن نیست بلکه این یک نتیجه طبیعی و غیر قابل اجتناب است. مطلب دیگر اینست که برای تخریب وجهه دین اصلا لازم نیست که بیش از 50 درصد روحانیون یا 50 درصد سران پلیس فاسد باشند بلکه تنها چند نفر هم میتوانند باعث این وضع شوند مخصوصا وقتی که سابقه سرانجام پرونده های قضایی متاسفانه آنگونه نیست که مردم اعتقاد پیدا کنند که حتی با این معدود افراد نیز برخورد لازم صورت می گیرد. دوست من شاید تا حال پیش آمده باشد که روزی پیراهن یا شلوار سفید و تمیزی پوشیده باشید. اگر چنین بوده حتما تجربه کرده اید که چقدر سخت است که لباس سفید را تمیز نگاه داشت درحالی که لباس سیاه را میشود روزهای متمادی پوشید و کسی هم از لکه ها و گرد وخاک احتمالی روی آن آگاه نمی شود اما لباس سفید با کمترین گرد و غباری کثیفی خود را به رخ همه میکشد و صاحب خود را سرافکنده میکند. حساب کار روحانیون یا نیروهای انتظامی هم چنین است. نمیتوان انتظار داشت که افراد 100 درصد به روحانیت اعتماد کنند، بر اساس این اعتماد زیاد، تعداد زیادی از ایشان را در پستهای مختلف از صدر کشور تا انواع مدیریتها و مراکز کشور قرار دهند و سرنوشت خود و کشور را به دست آنها بدهند اما چشم بر خطاهای عده ای از آنها ببندند. از قدیم گفته اند یک داغ دل بس است برای قبیله ای. اگر روحانیت واجد چنین جایگاه اجتماعی میخواهد باشد باید بپذیرد که کمترین انحراف آنها نیز میتواند کل این جمع را زیر سوال ببرد

چهارم: در انتها تنها به این نکته اشاره میکنم که اگر بعد از قرنها سابقه دینداری و نزدیک به سه دهه حکومت دینی هنوز تعداد قابل توجهی از مردم با مساله حجاب مشکل دارند شاید بد نباشد که جای متهم و شاکی را عوض کرد و کمی هم از متولیان تبلیغ دین بازخواست کرد که چرا به چنین وضعی دچار هستیم نه اینکه بعد از شکست در نتیجه گیری همه را در این وضع مقصر بدانیم جز خود را. روی سخن بنده در این قسمت با دوستمان آقا رضا نیست بلکه معتقدم که متولیان امور که برای مقابله با خرابی هایی که گاهی مربوط به عملکرد خودشان است برخوردهای خشن تر را تجویز میکنند باید کمی هم خود را سرزنش کنند بلکه گشایشی رخ دهد ان شاء ا...

با پوزش از طولانی شدن متن
با تشکر
امیر کمالی

 

 

alireza1384@gmail.com

داستانی حقیقی و بسیار خواندنی:
اناری که حقانیت شیعه را اثبات کرد

جمعی از موثقین نقل کردند:
« مدتی بحرین تحت نفوذ خارجیان بود. آنها مردی از مسلمانان را حاکم بحرین کردند تا شاید به علت حکومت کردن شخصی مسلمان، آنجا آبادتر شود و به حالشان مفیدتر واقع گردد. آن حاکم از ناصبیان ( کسانی که با اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم دشمنی می ورزیدند ) بود.
او وزیری داشت که در عداوت و دشمنی از خودش شدید تر بود و پیوسته نسبت به اهل بحرین، به خاطر محبتشان به اهل بیت رسالت علیهم السلام دشمنی می نمود و همیشه به فکر حیله و مکر برای کشتن و ضرر رساندن به آنها بود.
روزی وزیر بر حاکم وارد شد و اناری که در دست داشت به حاکم داد. حاکم وقتی دقت کرد، دید بر آن انار این جملات نوشته شده است:
"لا اله الله محمد رسول الله و ابوبکر و عمر و عثمان و علی خلفاء رسول الله"
این نوشته بر پوست انار بود؛ نه آن که کسی با دست نوشته باشد. حاکم از این امر تعجب کرد و به وزیر گفت: این انار نشانه ای روشن و دلیلی قوی بر ابطال مذهب رافضه (نام شیعیان در نزد اهل سنت) است. حال نظر تو درباره اهل بحرین چیست؟
وزیر گفت: اینها جمعی متعصب هستند که دلیل و براهین را انکار می کنند؛ سزاوار است ایشان را حاضر کنی و انار را به آنها نشان دهی. اگر قبول کردند و از مذهب خود دست کشیدند، برای تو ثواب و اجر اخروی عظیمی خواهد داشت و اگر از برگشتند و سرباز زدند و بر گمراهی خود باقی ماندند، یکی از سه کار را با آنها انجام بده:
یا با ذلت جزیه بدهند، یا جوابی بیاورند ـ اگر چه جوابی ندارند ـ یا آن که مردان ایشان را بکش و زنان و اولادشان را اسیر کن و اموال آنها را به غنیمت بردار.
حاکم نظر وزیر را تحسین نمود و به دنبال علماء و دانشمندان و نیکان شیعه فرستاد و ایشان را حاضر کرد. انار را به آنها نشان داد و گفت: اگر جواب کافی در این زمینه نیاوردید، مردان شما را می کشم و زنان و فرزندانتان را اسیر می کنم و یا آن که باید جزیه بدهید.
وقتی شیعیان این مطالب را شنیدند، متحیر گشته و جوابی نداشتند، لذا رنگ چهره هایشان تغییر کرد و بدنشان به لرزه درآمد، با این حال گفتند: ای امیر سه روز به ما مهلت بده، شاید جوابی بیاوریم که تو به آن راضی شوی. اگر نیاوردیم، آنچه را می خواهی، انجام بده. حاکم هم تا سه روز ایشان را مهلت داد.
آنها با ترس و تحیر از نزد او خارج شدند و در مجلسی جمع شدند تا شاید راه حلی پیدا کنند. در آن مجلس بر این موضوع نظر دادند که از صلحاء بحرین ده نفر را انتخاب کنند. این کار را انجام دادند. آنگاه از بین ده نفر، سه نفر را انتخاب نمودند. بعد به یکی از آن سه نفر گفتند: تو امشب به طرف صحرا برو و خدا را عبادت کن و به امام زمان حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استغاثه نما، که او حجت خداوند عالم و امام زمان ما است. شاید آن حضرت راه چاره را به تو نشان دهند.
آن مرد از شهر خارج شد و تمام شب، خدا را عبادت کرد و گریه و تضرع نمود و او را خواند و به حضرت صاحب الامر علیه السلام استغاثه نمود تا صبح شد؛ ولی چیزی ندید. به نزد شیعیان آمد و ایشان را خبر داد. شب دوم دیگری را فرستادند. او هم مثل نفر اول، تمام شب را دعا و تضرع نمود اما چیزی ندید؛ و برگشت؛ لذا ترس و اضطرابشان زیادتر شد.
سومی را احضار کردند. او مردی پرهیزگار به نام محمد بن عیسی بود. شب سوم با سر و پای برهنه به صحرا رفت. آن شب، شبی بسیار تاریک بود. ایشان به دعا و گریه مشغول و به حق تعالی متوسل گردید و درخواست کرد که آن بلا و مصیبت را از سر مؤمنین رفع کند و به حضرت صاحب الامر علیه السلام استغاثه نمود.
وقتی آخر شب شد، شنید که مردی با او صحبت می کند و می گوید:
« ای محمد بن عیسی چرا تو را به این حال می بینم؟ و چرا به این بیابان آمده ای؟»
گفت: ای مرد مرا رها کن، که برای امر عظیمی بیرون آمده ام و آن را جز به امام خود، نمی گویم و جز نزد کسی که قدرت بر رفع آن داشته باشد، شکایت نمی کنم.
فرمود:
« ای محمد بن عیسی، من صاحب الامر هستم، حاجت خود را ذکر کن. »
محمد بن عیسی گفت: اگر تو صاحب الامری، قصه ام را می دانی و احتیاج به گفتن من نیست.
فرمود: بلی، راست می گویی. تو به خاطر بلایی که در خصوص آن انار بر شما وارد شده است و آن تهدیداتی که حاکم نسبت به شما انجام داده، به این جا آمده ای.
محمد بن عیسی می گوید: وقتی این سخنان را شنیدم، متوجه آن طرفی شدم که صدا می آمد. عرض کردم: بلی، ای مولای من. تو می دانی که چه بلایی به ما وارد شده است. تویی امام و پناهگاه ما و تو قدرت برطرف کردن آن بلا را داری.
حضرت فرمودند:
« ای محمد بن عیسی، در خانه وزیر لعنة الله درخت اناری هست. وقتی که آن درخت بار گرفت، او از گِل، قالب اناری ساخت و آن را به دو نیم کرد. در میان هر یک از آن دو نیمه، بعضی از آن مطالبی که الان روی انار هست نوشت. در آن وقت انار هنوز کوچک بود؛ لذا همان طوری که بر درخت بود، آن را در میان قالب گِل گذاشت و بست. انار در میان قالب، بزرگ شد و اثر نوشته در آن ماند و به این صورت که الان هست درآمد.
حال صبح که به نزد حاکم می روید، به او بگو من جواب را با خود آورده ام؛ ولی نمی گویم مگر در خانه وزیر.
وقتی که وارد خانه وزیر شدی، در طرف راست خود، اتاقی خواهی دید. به حاکم بگو، جواب را جز در آن اتاق نمی گویم؛ در این جا وزیر می خواهد از وارد شدن تو به آن اتاق ممانعت کند؛ ولی تو اصرار کن که به اتاق بروی و نگذار که وزیر تنها و زودتر داخل شود؛ یعنی تو اول داخل شو.
در آن جا طاقچه ای خواهی دید که کیسه سفیدی روی آن هست. کیسه را باز کن. در آن کیسه قالبی گِلی هست که آن ملعون (وزیر) نیرنگش را با آن انجام داده است. آن انار را در حضور حاکم در قالب بگذار تا حیله وزیر معلوم شود.
ای محمد بن عیسی، علامت دیگر این که، به حاکم بگو معجزه دیگر ما آن است که وقتی انار را بشکنید غیر از دود و خاکستر چیزی در آن مشاهده نخواهید کرد، و بگو اگر می خواهید صدق این گفته معلوم شود، به وزیر امر کنید که در حضور مردم انار را بشکند.
وقتی این کار را کرد آن خاکستر و دود بر صورت وریش وزیر خواهد نشست. »
محمد بن عیسی وقتی این سخن را از امام مهربان و فریادرس درماندگان شنید، بسیار شاد شد و در مقابل حضرت زمین را بوسید، و با شادی و سرور به سوی شیعیان بازگشت.
صبح به نزد حاکم رفتند و محمد بن عیسی آنچه را که امام علیه السلام به او امر فرموده بودند، انجام داد و آن معجزاتی که حضرت به آنها خبر داده بودند، ظاهر شد.
حاکم رو به محمد بن عیسی کرد و گفت: این مطالب را چه کسی به تو خبر داده است؟
گفت: امام زمان و حجت خدا بر ما.
گفت: امام شما کیست؟ او هم ائمه علیهم السلام را یکی پس از دیگری نام برد، تا آن که به حضرت صاحب الامر علیه السلام رسید.
حاکم گفت: دست دراز کن تا با تو بر این مذهب بیت کنم: گواهی می دهم که نیست خدایی جز خداوند یگانه و گواهی می دهم که محمد صلی الله و علیه و آله و سلم بنده و رسول اوست و گواهی می دهم که خلیفه بلافصل آن حضرت، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام است.
بعد هم به هر یک از امامان دوازده گانه اقرار نمود و ایمان آورد. سپس دستور قتل وزیر را صادر کرد و از اهل بحرین عذرخواهی نمود.
این قضیه و قبر محمد بن عیسی نزد اهل بحرین مشهور است و مردم او را زیارت می کنند. »
ذکر شده که محمدبن عیسی از حضرت صاحب الامر(عج) پرسیده بود که چرا شما که قصد کمک به ما را داشتی اینقدر آنرا به تاخیر انداختید و چرا در همان شب اول به کمک ما نیامدید؟و حضرت فرموده بودند:
این ناشی از سستی اعتقاد شماست که از حاکم سه روز مهلت خواستید و اگر ایمان داشتید که با همان اولین بار مدد خواستن از من نتیجه می گیرید ،در همان شب اول پاسختان را می دادم!

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 آذر / 14 دسامبر/ 15 ذيحجده

Mobin_s2004@yahoo.com
24 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصويب قرار داد سال 1921 تهران و مسکو

14دسامبر سال 1921 ( 23 آذر 1300 خورشيدي) پارلمان ايران قرارداد ايران و روسيه شوروي معروف به قرار داد سال 1921 را به تصويب رسانيد كه به موجب آن درصورت ورود نيروهاي بيگانه به ايران و در معرض تهديد قرار گرفتن قلمرو دولت مسكو از اين رهگذر، آن دولت خواهد توانست نيرو به ايران بفرستد.
     طبق اين قرار داد، روسيه بار ديگر ابطال دعاوي دولت و اتباع آن كشور و مطالبات از ايران و امتيازات مكتسبه را مورد تاكيد قرار داد. اين قرارداد به صورت يكطرفه، از سوي دولت موقت مهدي بازرگان لغو شد. اصحاب نظر لغو يكجانبه همين قرارداد را باعث اعزام كماندو از جانب آمريكا به صحراي طبس (در آوريل 1980) دانسته اند.

 

پيمان ضد انگليسي ايران با ژاپن

دولت وقت ايران كه با المان ميانه خوبي داشت و مي كوشيد كه تا مي توانست خود را از زير نفود انگلستان خارج سازد در 14 دسامبر 1939 با امپراتوري ژاپن دوست آلمان و دشمن انگلستان پيمان دوستي امضاء كرد. امضاي اين پيمان، باعث انتقاد شديد مطبوعات لندن شد و از همان زمان خط و شان كشيدن نسبت به دولت وقت تهران آغاز گرديد.

 

استقرار مجدد واحدهاي ارتش در سراسر آذربايجان و مجازات تجزيه طلبان

ابراهيم حكيمي (حكيم الملك)

14 دسامبر سال 1946 (23 آذر 1325 خورشيدي ) ، دو روز پس از فرو پاشي دستگاهي كه به اراده و حمايت استالين در آذربايجان به وجود آمده بود واحدهاي ارتش در سراسر اين سرزمين هميشه ايراني مستقر شدند. اين واحدها دو روز پيش وارد تبريز شده بودند. يك روز پيش از ورود واحد هاي ارتش به تبريز ، پيشه وري و جمعي از همدستانش به خاك شوروي فرار كرده بودند . بقيه اطرافيان پيشه وري بازداشت گرديده بودند.
    دولت شوروي كه متعهد شده بود در پايان جنگ جهاني دوم نيروهاي خود را بدون چون وچرا از ايران خارج سازد با وجود اين كه به رعايت تماميت ارضي و حاكميت ملي ايران متعهد شده بود حاضر به تخليه خاك وطن ما نبود . زماني دولت وقت ايران به رياست ابراهيم حكيمي به سوء نيت استالين پي برد كه پيشه وري در آذرماه سال 1324 دست به اقداماتي زد و قاضي محمد هم در كردستان اقدام مشابهي انجام داد و فرمانده نيروهاي شوروي مستقر در ايران ، در شريف آباد قزوين مانع ادامه حركت واحدهاي اعزامي ارتش براي تقويت پادگانهاي آدربايجان شد.
    دولت حكيمي به دولت مسكو اعتراض كرد و جاي خود را به قوام السلطنه داد . انگلستان براي اين كه استالين بهانه نداشته باشد واحدهاي نطامي خود را از ايران خارج ساخت و دولت آمريكا استالين را تهديد كرد كه اگر نيروهايش را بيرون نبرد آن دولت هم به ايران سرباز خواهد فرستاد.

احمد قوام
قوام السلطنه

اين تهديدها موثر واقع نشد . قوام به مسكو رفت و با استالين مذاكره كرد و چون اقدامي صورت نگرفت ، دولت ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متوسل شد كه شورا ترجيح داد؛ نخست مسئله در مذاكرات دو كشور حل شود .
     قوام (طبق برخي منابع ،به توصيه پنهاني انگلستان و با هدف اغفال استالين) وعده ها يي به شوروي داد و قرار شد كه چند ماه بعد قرار داد نفت شمال به مجلس داده شود و سرانجام استالين از پياده كردن طرحهايي كه در اروپاي شرقي انجام داده بود ، در آن زمان در ايران خودداري كرد و واحدهاي ارتش در آذر ماه به سمت زنجان به حركت در آمدند و بدون برخورد با مانع قابل ملاحظه اي به تبريز وارد شدند .
    قاضي محمد كه دستگير شده بود اعدام و شماري هم كه برضد وطن به تجزيه طلبان پيوسته بودند مجازات شدند.
    سران وقت كرملين از دهه 1930 كه بر منطقه قفقاز اشغالي از ايران در جنگهاي نيمه اول قرن 19 ايران و روسيه نام جمهوري شوروي آذربايجان گذاشتند چنين سوء نيتي را داشتند. اينك بايد مقايسه كرد و ديد كه آيا مردم جمهوري آذربايجان وضعيت بهتري دارند و راضي هستند ؟ .

 

جمعيت ايران در سال 1976 (1355 خورشيدي )

روزنامه هاي تهران23 آذر1355 (14 دسامير 1976 ) گزارش كرده بودند كه جمعيت ايران 34 ميليون و نفوس تهران و حومه اش سه ميليون و هفتصد هزار تن است. 1355 سال سرشماري هر ده سال يك بار ايران بود . جمعيت ايران 27 سال پس از آن زمان تقريبا دو برابر و نفوس تهران سه برابر شده است.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

24/09/59
سوسنگرد مركز حوادث نظامي جبهه هاي جنوبي : تخريب پل تداركاتي جديدالاحداث دشمن روي كرخه در اطراف سوسنگرد توسط نيروهاي نفوذي خودي ، حملات خودي به مواضع دشمن در اطراف سوسنگرد و تقويت نيروهاي دشمن در اين منطقه .

مصاحبه مطبوعاتي فرماندهان سپاه خوزستان و نماينده امام در پايگاه وحدتي دزفول : گزارش وضعيت و اشكالات موجود و انتقاد تلويحي به روند موجود فرماندهي و اداره جنگ .

مهاجرت امام جمعه اصفهان از اين شهر در اعتراض به توهين انجام شده نسبت به امام در اجتماع هواداران رئيسجمهور و پخش آن از تلويزيون .

تلاش ناموفق ايران براي طرح مسئله تهاجم عراق و اسارت وزير نفت ايران در اجلاس وزراي نفت اوپك .

24/09/61
صدور بيانيه 8 ماده اي امام خميني (ره) به قوه قضاييه و دستگاه هاي اجرايي

24/09/65
ارسال پنجاه موتور تانك چيفتن و لوازم يدكي خودروهاي زرهي اسكورپن و تجهيزات رادار از انگليس به ايران.

Mobin_s2004@yahoo.com
14 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
برگزاري نوروز و مهرگان در دربار خلفاي عباسي

منصور دومين خليفه عباسيان با اين كه ابومسلم خراساني و بسياري از ايرانيان وطندوست از جمله استاذ سيس سيستاني را كشته و لشكر به سركوبي ابن مقفع فرستاده بود نيمه دسامبر سال 770 ميلادي اعلام داشت كه از آن پس در دربار او در بغداد (كه خود اين شهر را ساخته بود) نوروز و مهرگان به همان گونه كه شاهان ساساني برپا مي داشتند برگزار خواهد شد.
    عباسيان از همان اوايل کار، به بهره گيري از ايرانيان در مديريت و مشاوره دست زدند که اين اقدام در زمان هارون الرشيد و پسرش مامون به اوج خود رسيد و درحقيقت، اين ايرانيان بودند که امپراتوري وسيع عباسيان را اداره مي کردند.

 

آبل تاسمان هلندي به جزاير اقيانوس آرام جنوبي رسيد

چهاردهم دسامبر سال 1642 ميلادي « آبل تانسمان » دريانورد هلندي كه در كمپاني هند هلند كار مي كرد و ماموريت يافته بود راه دريايي به اروپا از جنوب اقيانوس آرام و از طريق اقيانوس اطلس را بيابد به جزايري از نيوزيلند رسيد . وي قبلا جزيره بزرگي را كه به نام او تاسمانيا اسم گذاري شده و بعدا دولت انگلستان ان را تصرف و ضميمه استراليا كرد رسيده بود . در آن زمان و تا قرن 19 تملك !! اين جزاير دور دست توسط اروپاييان كاري عادي بود. انگلستان بعدا استراليا ( به مفهوم قاره جنوبي ) را به محل نگهداري زندانيان خطرناك و جانيان بالفطره خود تبديل كرده بود . نخستين دسته هاي مهاجران انگليسي دست به كشتاري عجيب از بوميان استراليا و جزاير مجاور آن زدند و اينك مردم ديگر را به سرزميني كه به اين صورت تصاحب كرده اند راه نمي دهند!!!.

برخي ديگر از رويدادهاي 14 دسامبر

  • 644:   عثمان ابن عفان خليفه مسلمين شد.

  • 1799:   جورج واشنگتن نخستين رئيس جمهوري آمريكا در 67 سالگي در گذشت .

  • 1860:   جورج ابردين نخست وزير پيشين انگلستان كه به دليل رقابت با روسيه جنگهاي كريمه را بر ضد اين دولت به راه انداخته بود در 76 سالگي در گذشت.

  • 1927:   انگلستان به عراق استقلال داد.عراق قبلا وابسته به عثماني و پيش از عثماني در دست ايران بود. انگلستان در جريان جنگ جهاني اول و عمدتا به خاطر نفت به عراق نيرو فرستاده بود. كشور عراق كه قبلا به اين صورت وجود نداشت دست ساخت انگلستان است.

  • 1939:   جامعه ملل روسيه را به دليل حمله نظامي به فنلاند از عضويت خود بركنار كرد . اين امر نشان مي دهد كه آن جامعه نيرومند تراز سازمال ملل فعلي بود.

  • 1981:   اسرائيل ارتفاعات جولان را كه در جريان جنگ 1967 از سوريه تصرف كرده بود به خاك خود ضميمه كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    15 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت «حضرت امام علي النقي (ع)»
    دهمين پيشواي شيعيان

    15 ذي الحجه 214 - «حضرت امام علي النقي (ع)» دهمين پيشواي شيعيان جهان درمدينه منوره قدم به عرصه حيات نهادند. پدرايشان امام نهم حضرت جواد(ع) و مادرشان بانوي فاضل بنام سَمانه بودند. كنيه آن حضرت ابوالحسن و القاب مباركشان طيب، امين، هادي و مشهورترين آنها نقي است. امام علي النقي(ع) درپي رحلت پدربزرگوارشان درهشت سالگي رسالت مهم امامت مسلمانان را برعهده گرفتند. آن حضرت تاسال244هجري قمري درمدينه به ارشاد و هدايت مردم همت گماشتند تاآنكه متوكل خليفه عباسي ازبيم قيام و طغيان علويان كه دربغداد تشكيلات منسجمي بوجود آورده بودند امام را به سامرا انتقال داد. ازابتداي ورود امام هادي (ع) به اين شهرسختگيري و خشونت متوكل درمورد ايشان آغازشد. متوكل آن حضرت را درمحل تجمع نظاميان جاي داده بودند تا ازنزديك ايشان را تحت نظرداشته باشد و ازوجود امام سخت برخود بيمناك بود و به اندك سوء ظني براي آن وجود پاك و نوراني مزاحمت ايجاد مي‎كرد اما امام دهم (ع) دركليه برخوردهاي خود با متوكل عظمت خداوند متعال را درنظرداشتند و پيوسته برحقانيت راه نياكان خويش اصرارمي‎كردند.

     

     بر تخت نشستن« الجايتو» معروف به« سلطان محمّد خدابنده »هشتمين ايلخان مغول

    15 ذي الحجه 703 - «الجايتو» معروف به« سلطان محمّد خدابنده »هشتمين ايلخان مغول درايران درتبريزبرتخت ايلخاني نشست. او پس ازمرگ برادرش غازان خان به اين مقام دست يافت. وي ابتدا عيسوي مذهب بود اما به ترغيب همسرش به دين مبين اسلام گرويد و مذهب تشيع اختياركرد. ازاين زمان به بعد بواسطه تعلق خاطرش به تشيع لقب خدابنده گرفت. سلطان محمد خدابنده نخستين پادشاهي است كه تشيع را مذهب رسمي ايران قرارداد. ازويژگيهاي اين دوره گسترش تاريخ نگاري درايران است بطوريكه كتب تاريخي معتبري چون« تاريخ جهانگشا درعهد ايلخانان» نوشته شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    9

    اهواز

    8
    19

    تبريز

    -4
    7

    شيراز

    1
    16

    مشهد

    1
    11

    بندرعباس

    14
    26

    کرمان

    -1
    15

    اصفهان

    -2
    12

    يزد

    3
    16

    کرمانشاه

    -2
    11

    اراک

    -2
    8

    رشت

    7
    13

    دبی

    18
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1332 تومان
    1005 تومان
    1545 تومان
    1090 تومان
    273 تومان
    276 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    230000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    201000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:35
    طلوع خورشيد : 07:06
    اذان ظهر : 11:59
    غروب خورشيد : 16:51
    اذان مغرب : 17:14
    نيمه شب شرعي : 23:13
     

     

     

     

     

     

    Ãروزشمار عاشورا

    eshge.mahdi@gmail.com

    24 روز تا «روز واقعه»

    تصاویر ویژه محرم 

    نام سيدالشهداء بر درب
    بهشت و عرش نقشه بسته است

    پيامبر اكرم فرمود: چون (در شب معراج) داخل بهشت شدم ديدم كه بر درب آن با خط طلا نوشته است: لا اله الا الله، محمد حبيب الله، على ولى الله، فاطمة امة الله، الحسن و الحسين صفوة الله، على مبغضيهم لعنة الله. (1)
    يعنى: خدائى جز خداى يكتا نيست، محمد حبيب خداست، على ولى خداست، فاطمه كنيز خداست، حسن و حسين برگزيده هاى خدايند، بر دشمنان آنان باد لعنت خدا.
    روزى پيامبر اكرم به امام حسين عليه السلام فرمود: خوش آمدى اى زينت آسمانها و زمين، يكى از حاضرين بنام ابى ابن كعب عرض كرد: آيا جز شما كسى زينت آسمانها و زمين است حضرت فرمود: اى ابى ابن كعب، سوگند به آنكه مرا به حق به پيامبرى مبعوث نمود، همانا حسين ابن على در آسمانها بزرگتر است از روى زمين، نام او در طرف راست عرش (اينگونه) نوشته شده است:
    «ان الحسين مصباح الهدى و سفينة النجاة»
    همانا حسين مشعل هدايت و كشتى نجات است. (2)

    ------------------------------------
    (1). مدينة المعاجز ص 259.
    (2). همان

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Reader's Digest
    ماه دسامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader's Digest

    تاریخ انتشار: دسامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 212
    حجم فایل: 39 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    معماری متفاوت:
    برجی که به شکل W خواهد بود

    معماران و طراحان دانمارکی گروه معماری Bjarke Ingels از طرح خود برای ساختن برجی در شهر پراگ کشور چک پرده برداری کرده اند که دارای طرحی ویژه است. این بنا که ترکیبی از محیط های اداری و مسکونی خواهد بود به شکل حرف انگلیسی W طراحی شده است.
    به گفته مهندسین معمار، در واقع چهار برج که به هم متصل هستند این برج را به وجود خواهند آورد. به گفته آنها شهر پراگ پر از برج های زیبا است. در چنین شهری چگونه میتوان ساختمانی بنا کرد که در میان آن همه طرح مختلف چشمگیر باشد؟ ضمن اینکه این بنا قرار است در محله Walter ساخته شود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که طرحی به وجود بیاوریم که هم در میان آن همه برج خاص باشد و هم نماد محله خود Walter باشد. و نتیجه آن برجی به شکل حرف W شد که حرف اول محله والتر است.
    یده قشنگی است. فکر می کنم زندگی در چنین برجی باید لذت بخش باشد. به خصوص اگر بخواهید آدرستان به کسی بدهید کافی است بگویید برج W!

    منبع و عکس های بیشتر

    تویوتا کیسه های هوارا برای سر نشینان عقب خودرو نیز طراحی کرد

    چند سالی می شود که استفاده از کیسه های هوا به جهت افزایش کیفیت ایمنی سر نشینان خودرو در اتومبیل ها مرسوم شده است. اما تاکنون تمامی کسیه های هوا تنها برای راننده خودرو در اطراف فرمان ماشین تعبیه می شد. 
    امروز تویوتا خبر از ساخت کیسه های هوا برای سر نشینان صندلی عقب خودرو داد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این کیسه ها در صندلی عقب خودرو تعبیه می شوند . سنسور های تشخیصی شدت ضربه وارده به خودرو را تخمین زده و متناسب با میزان حساسیت به کسیه های هوایی که در عقب نصب شده فرمان می دهد. کیسه ها باز شده و سر و گردن سر نشینان را حفظ کرده و از پرتاب شدن به جلو و یا اطراف جلو گیری می کند.
    فعلا تویوتا این کسیه های هوا را برای آزمایش بر روی IQ-minicar نصب کرده تا فرایند استفاده و راندمان کاری آن را مورد بررسی قرار دهد.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پايان تاريخ و واپسين انسان


    نويسنده: محمد مددپور

    معرفی کتاب:
    "اكنون كه همه ی تمدن های جهانی در منجلاب تمدن مدرن و روح مدرنيته غرق می شوند و هويت های شرقی در حال اضمحلال در برابر فرهنگ يكسان ساز جهانی و اقتصاد قدرتمند و بی رحم بورژوازی جهانی است، بسياری روشن فكران منفعل شرقی به تنها چيزی كه نمی انديشند، احيا و بازسازی تمدن و فرهنگ شرقی در برابر فرهنگ غربی است. برای آن ها حتی وجود تمدن شرقی و غربی بی وجه است. اساساً تمدن تنها يك تمدن است و آن هم تمدن مدرن و غالب غربی است. ما فقط از آن ها عقب مانده ايم و آموزه های كهن و سنّتی، ما را از قافله ی تمدن دور كرده است، بايد با كار و كوشش و زحمت به اين قافله نزديك شد و به تاريخ غرب پيوست در قله و رأس اين قافله قرار گرفت چنان كه ژاپن، چين و كره به اين نقطه رسيده يا در حال رسيدن اند."
    "محمد مددپور در این نوشتار با نگاهی منتقدانه به این اندیشه ظهور انقلاب اسلامی را آغاز احیای تمدن اسلامی و تمدن معنوی دینی می داند. وی در این نوشتار با نگاهی به وضعیت فعلی تمدن غرب و نظریه جنگ تمدن ها می گوید:
    در اين ميان آن چه اساسى است درك وضعيت عصر غيبت آخرالزمانى است كه از سويى تمدن غرب را به فعليت رساند و ديگر آن كه تمدن اسلامى را به حالت بالقوگى درآورده و حقايق اسلام را مستور كرده است و سرانجام وضع بينابينى دوگانه ما كه از يكسو تسليم شونده و منفعل غرب گرايى و مصادره ى اسلام به نفع غرب در برابر تمدن غربى است و از سوى ديگر اراده ى هويت جويى معطوف به آماده گرى و انتظار موعود و عملی متناسب با اين انتظار را در ما به صورت انقلاب اسلامی برمی انگيزد. در اين اوضاع و شكاف هاى تمدنى ميان اسلام و غرب، مراقبت بسيار مى طلبد كه در دام نيافتيم و بعد از بيست سال تجربه ى دينى پس از انقلاب اسلامى و يك گام به پيش دو سه گام به پس نرويم."
    وی در پایان ضمن برشماری گزینه های پیش روی جامعه ی اسلامی، آن را به روی آوری به سمت تفکر معنوی و خود آگاهی نسبت به تفکر تکنیکی فرامیخواند و می گوید:
    "راه ديگر چنان كه اشاره كرديم روى آورى به تفكر معنوى است و خودآگاهى نسبت به تفكر تكنيكى، در اين خودآگاهى مى توان تكنيك را چون يك امر حقيقى مورد تفكر قرار داد و از تفكر مخاطب آن گذشت اين تاريخى با انقلاب اسلامى آغاز شده است. اين انقلاب با احياى تفكر و راه معنوى مى تواند بى آن كه به گزينش اجبارى تكنيك دست زند، روح و جوهر تمدن جديد را به تسخير خود در آورد نه آن كه با جسم آن در آويزد و از ذات غيرتكنولوژيك تكنيك غافل بماند."
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
     
    ● پايان تاريخ غرب و يكسان سازى جهانى
     
    ● تئورى برخورد تمدن ها در برابر يكسان سازى تمدنى
     
    ● «ادوارد سعيد» و انكار برخورد تمدن ها
     
    ● نظريه ى پايان تاريخ «فوكوياما»
     
    ● تديّن دوم «اشپينگلر»
     
    ● پارادايم برخورد تمدن ها و مشكلات درونى آنها
     
    ● انقلاب اسلامى خاستگاه زايش تئورى برخورد تمدنها
     
    ● فوكوياما و پايان تاريخ غرب
     
    ● گسست در تئورى پايان تاريخ
     
    ● بحران تمدن غربى و نظريه ى برژينسكى
     
    ● دوگانگى شرق و غرب: پارسايى و ناپارسايى
     
    ● انتقال دين از تديّن دوم به تديّن اول و اوضاع بحرانى جهان شرق و غرب
     
    ● امكان رجعت به اصل شرقى و ظهور«بقية الله»(عج) و پايان تاريخ از نگاه شيعه
     
    ● آينده ى جهان اسلام و احياگرى تمدن معنوى يا ويرانگرى
     
    ● دو راه آينده: وضع موجود و وضع موعود
     
    ● پي نوشت ها
     
    ● فهرست منابع و مآخذ فارسى



    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    آسیب شناسی فرهنگی: «جشنواره»

    علیرضا لبش

    در این نوشته سعی داریم به صورت كاملاً علمی آسیب های فرهنگی را كشف و ضبط كنیم و اگر فرصتی بود، به خنثی سازی آن ها بپردازیم. به عنوان اولین موضوع به بررسی جشنواره ها از دید گاه تیپ های ایده آل وبر می پردازیم.
    در جشنواره ها معمولاً چند تیپ به صورت خاص قابل شناسایی و بررسی است:


    جشنواره پذیر:
    افرادی كه شركت در تمام جشنواره ها را وظیفه عینی خود می دانند و اگر جشنواره ای را از دست بدهند، چند روز عزای عمومی در فضای خصوصی اعلام می كنند. این افراد همواره نامشان در لیست پذیرش تمام جشنواره ها وجود دارد. از جشنواره های ادبی و مطبوعاتی گرفته تا جشنواره ورزشی ایرانیان و جشنواره بزرگ كیش و حتی جشنواره كن و ونیز و ...


    جشنواره دوست:
    افراد جشنواره دوست علاقه خاصی به جشنواره دارند و آن را حتی از پدر و مارد و زن و فرزند و سایر اقوام درجه اول و دوم خود بیشتر دوست دارند. علاقه آن ها به جشنواره تا حدی پیشرفت كرده است كه عن قریب امكان دارد موجب سكته قلبی از صمیم قلبشان شود. این افراد چه دعوت باشند، چه نباشند در تمام جشنواره حضور فعال دارند و گاهی القابی چون جشنواره الشعرا و كنگره الطنازین به خود می دهند.


    جشنواره زی:
    بر روی زمین موجودات یا آبزی هستند یا خشكی زی یا دوزیست. اما عده ای وجود دارند كه علاوه بر دریا و خشكی بر روی جشنواره هم زیست می كنند و اصطلاحاً سه زیست هستند. این موجودات در صورت نبود آب و خشكی دوام می آورند ولی در صورت نبود جشنواره حتماً تلف می شوند. این موجودات یا در محل های اسكان جشنواره زندگی می كنند یا در محل های اسكان جشنواره، حالت سومی هم وجود ندارد.


    جشنواره ساز:
    یا همان مسئول برگزاری جشنواره. این موجود باید به ساز همه برقصد، از شركت كننده و برگزیده و جایزه بگیر و جایزه نگیر گرفته تا مسئولین ذی ربط و بی ربط و نا مربوط. جشنواره ساز همواره سعی می كند ساز جشنواره اش را در هر دستگاهی شده بنوازد، دستگاه دولتی و غیر دولتی زیاد تفاوتی ندارد، هرچند شرایط هر كدام متفاوت است و گاهاً متناقض. جشنواره ساز اگر بودجه جشنواره اش به موقع و به میزان كافی تامین شود ساز زهی می زند و در غیر این صورت به سختی ساز بادی از خود به در می كند.


    جشنواره بین:
    همواره در همه جشنواره ها به عنوان داور یا بازبین جشنواره می توان این افراد را كشف و دفع كرد تركیب داوری تمام جشنواره ها با موضوعات متفاوت تقریباً یكسان است. به طور مثال نام یكی از اساتید را هم می توان در جشنواره شعر البرز، هم جشنواره ترانه زاگرس، هم جشنواره مطبوعات الوند، هم جشنواره فیلم كن، هم جشنواره كمدی آلپ، هم جشنواره هنرهای دستی و صناعی زندانیان بند مالی دشان تپه یافت. جشنواره ها همواره در این قسمت از كمی افراد و تكراری بودن عناوین رنج می برند.


    جشنواره رو:
    در همه جشنواره ها با كمی دقت می توان یك سری چهره های آشنا و همیشگی پیدا كرد كه پای ثابت تماشا و كف و سوت و تشویق برندگان جشنواره ها هستند. این افراد با آقای دوربینی معروف احساس ها و عقده های مشتركی دارند. عده ای از این افراد فقط در دوران مجردی و گاهاً دوران نامزدی غیر رسمی در جشنواره ها حضور پیدا می كنند و بعد از تاهل و پیدا كردن مكان ثابت، جای خود را به عده ای جوان تازه نفس می دهند.


    جشنواره گریز:
    این افراد در هیچ جشنواره ای حضور ندارند اما همواره جزو برندگان تمام جشنواره ها هستند و جایزه شان متعاقباً به دستشان خواهد رسید. این افراد معمولاً اسامی عجیب و غریب دارند و اكثراً خانم هستند. بعد از چندین سال تحقیق در این حوزه اینجانب هنوز موفق به دیدار و یا شنیدار هیچكدام از این افراد نشده ام.


    جشنواره ستیز:
    جشنواره ستیز ها همواره تمام جوایز جشنواره ها را حق مسلم خود می دانند و هیچ بسته پیشنهادی را هم در ازای آن قبول نمی كنند. آن ها همواره خود را بهترین در حوزه آن جشنواره می دانند و احساس می كنند اگر اول هم شوند باید جشنواره نفر دوم و سومی نداشته باشد تا شان آن ها حفظ شود. آن ها همواره به دنبال ربط جوایز و اسامی می گردند و همیشه هم ربط های عجیب و غریب و دور از ذهنی كشف می كنند. اینان اگر این همه وقت كه بر روی كشف رابطه ها می گذارند در هر رشته ای خرج می كردند جزو دانشمندان و فلاسفه آن علوم می شدند. اغلب جشنواره ستیز ها، یا قبلاً جزو دسته های پیش گفته بوده اند یا آرزو داشته اند كه جزو دسته های بالا باشند ولی هیچگاه موفق نشده اند.


    البته این دسته بندی ها به طور كامل و مشخص دیده نمی شوند و گاهی در حال تغییر شكل دادن و تبدیل شدن به یكدیگر هستند، گاهی هم بعضی افراد در چند دسته قرار می گیرند . اگر دسته دیگری به ذهن شما رسید می توانید اضافه كنید و امید است این مقاله راهگشای تحقیقات علمی و ارائه نظریات گوناگون دیگری از اندیشمندان این حوزه گردد.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    چطور روزتان را برنامه ریزی کنید

    افراد موفق می دانند که باید هر روزشان مفید و پربار باشد و به همین دلیل سعی میکنند از هر روزشان بیشترین استفاده ممکن را ببرند، چه در جهت رشد فردی یا کاری خود. ابزاری که برای انگیزه دادن به خودشان استفاده می کنند، برنامه روزانه شان است. وقتی عادت کنید که برای هر روزتان برنامه داشته باشید، روی کارها تمرکز بیشتری داشته و اولویت های آن روز را خوب می فهمید. با این روش احتمال انجام شدن کارها خیلی بیشتر است .


    - برای هر روزتان از شب قبل برنامه ریزی کنید
    20-15 دقیقه را هر شب صرف برنامه ریزی برای روز آینده کنید. متخصصین می گویند یک دقیقه برنامه ریزی، در 10 دقیقه وقت شما در اجرای کار صرفه جویی می کند. اگر برای برنامه ریختن تا روز بعد صبر کنید، ممکن است خیلی اتفاقات بیفتد که فکرتان را منحرف کند و نتوانید روی برنامه تمرکز داشته باشید. وقتی از روز قبل برنامه تان را آماده داشته باشید، می توانید هر اتفاق دیگری که در طول روز افتاده را در نظر گرفته و به برنامه تان اضافه و کم کنید. همچنین وقتی شب قبل برنامه ریزی می کنید، باعث می شوید که ذهن ناخودآگاهتان در طول شب روی این برنامه ها کار کند و بعد که صبح بیدار شدید، می دانید که دقیقاً چه کار باید بکنید و دیگر وقتتان را برای اینکه ببینید چه باید بکنید یا نکنید هدر نمی دهید.


    - یک لیست مستر تنظیم کنید
    این لیست از همه کارهایی که فکرش را بکنید تشکیل شده است. اگر کاری به فکرتان می رسد که لازم است انجام دهید، فوراً آنرا در این لیست جای دهید. هیچ تعهدی به انجام همه کارهایی که در لیست مستر نوشته شده است ندارید. هدف این لیست این است که صرفاً آن کارها را فراموش نکنید. هر کار دیگری هم که در طول روز به ذهنتا می رسد را به این لیست اضافه کنید.


    - یک لیست از حتماً های روزانه تهیه کنید
    این لیست از کارهایی تشکیل شده است که بالاترین اولویت را دارند و سنگین ترین نتیجه را در بر خواهند داشت، چه مثبت و چه منفی. برای تنظیم این لیست وقت بگذارید و خوب فکر کنید چون وقتی کاری وارد این لیست می شود باید تا آخر روز بعد بی بر و برگرد انجام شود. کارهایی که در این لیست نوشته می شوند به هیچوجه نباید به تاخیر بیفتند چون باعث می شود که اینکار برایتان شکل عادت درباید و به اولویت های روزانه تان بی توجه شوید. این لیست باید کوتاه بوده و بیشتر از 6 مورد روی آن نوشته نشده باشد.


    - یک لیست از بایدهای روزانه تهیه کنید
    این لیست شامل کارهایی می شود که باید در طول روز انجام دهید اما حتمی و لازم نیستند که بخواهید آنها را روی لیست حتماً ها قرار دهید. این کارها را باید بعد از اتمام کارهای نوشته شده در لیست حتماًها به انجام برسانید.


    - قرارملاقات ها را فراموش نکنید
    ساعت های خاصی در روز هستند که به یک ملاقات خاص تعلق دارند. وقتی قراری با کسی می گذارید حتماً آن را روی تقویم خود یادداشت کنید و بعد آن قرارها را به برنامه روزانه تان منتقل کنید.


    - بعضی کارها را به دیگران محول کنید
    خیلی از کارهای قید شده در لیست روزانه تان هستند که می توانید انجام آنها را به دیگران واگذار کنید. افراد موفق می دانند که نمی توانند همه کارهایشان را شخصاً تمام کنند و همیشه خیلی از کارهایشان را به کسانی می سپارند که انجام دهند.


    - سه بار تاخیر در انجام کار
    اگر می بینید که چند روز پشت سر هم کارهایتان را نیمه تمام می گذارید و به روز بعد معوق میکنید آنوقت باید از خودتان بپرسید چرا آن روز اول این کار در لیستتان بوده است و چه ارزشی در زندگیتان دارد. تا می توانید نباید بیشتر از سه روز کاری را به تاخیر بیندازید.


    - تنظیم وقت برای تهیه غذا
    معمولاً چیزی که از خیلی برنامه ریزی ها جا می ماند تنظیم ساعتی برای خوردن غذاست. این مسئله اهمیت زیادی دارد، اول به این دلیل که در پولتان صرفه جویی کرده و برای غذاخوردن بیرون نمی روید، و دوم اینکه برای سلامتیتان بهتر است. خیلی از افراد موفق برای صرفه جویی در وقت به رستورانهای فست فود می روند و وضعیت سلامتیشان هم وخیم است. یادتان باشد، مدیریت زمان، مدیریت زندگی است و بالاترین اولویت زندگی، خودتان هستید.
    با اجرای این استراتژی ها در تنظیمب برنامه روزانه می توانید بازده کاری خود را به طور قابل توجهی بالا برده و سریعتر به اهداف و آرزوهایتان دست پیدا کنید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    مروري بر زندگي و کرامات
    امام هادي
    (عليه السلام)

    سوال:
    ولادت و کودکي و جواني امام هادي (عليه السلام) و دوران امامت آن حضرت را همراه با ذکر بخشي از فضايل و کرامات ايشان بيان کنيد؟
     

    پاسخ:

    حضرت امام علي النقي (هادي) (عليه السلام) در سحرگاه نيمه ذي حجه سال 212 هـ.ق در شهر صريا در حومه مدينه به دنيا آمد. پدرش امام جواد امام نهم شيعيان و مادرش سمانه بانويي پاک و باتقوا بود. نامش علي، کنيه اش ابوالحسن و برخي القابش نقي، هادي، عالم، فقيه، امين، طيب، ناصح و مرتضي است.[1]
    امام هادي (عليه السلام) در 8 سالگي به امامت رسيد و پس از 33 سال امامت در سن 41 سالگي به شهادت رسيد. دوره امامت حضرت معاصر بود با خلافت خليفه عباسي معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعين و معتز که حضرت در ماه رجب سال 254 هـ.ق مسموم شد و به شهادت رسيد.[2] دوره زندگي اين امام همام در زمان پدر و شش خليفه عباسي مجموعا هفت دوره است که به اختصار به همراه فضايل و معجزات آن دوره ذکر مي شود:


    1. امام هادي (عليه السلام) در زمان پدر:
    حضرت در خانه «اهل بيت که خداوند آنها را از هر آلودگي پاک کرده است»[3] به دنيا آمد و در اين خانه نوراني که معدن حکمت و فضيلت بود پرورش يافت. از همان کودکي به راهنمايي و ارشاد مردم پرداخت و در مکتب عالي دانش و فضيلت خود گروههايي از علاقه مندان و ارادتمندان خاندان نبوت را مي پروراند. امام هادي (عليه السلام) شش ساله بود که مأمون از دنيا رفت و معتصم جاي او را گرفت. دو سال بعد معتصم امام جواد (عليه السلام) پدر امام هادي (عليه السلام) را مسموم کرد و به شهادت رساند و امام هادي (عليه السلام) به امامت رسيد.


    2. امام هادي (عليه السلام) در دوره خلافت معتصم (217ـ227 هـ.ق):
    از بزرگترين معجزات امام هادي (عليه السلام) اين بود که در سن کودکي به درجه امامت رسيد.[4] در همان کودکي تمام فضايل و کرامات و کمال علم و دانش را در خود جمع کرده بود. بارها معتصم مانند برادرش مأمون سعي کرد از اين فرصت استفاده کرده و ضربه مهلکي به اساس شيعه و محور اعتقاد آن که همان امامت است، وارد کند ولي خدا خواست که نور الهي روشن بماند. به همين جهت بارها امام هادي (عليه السلام) را با سؤالها و مسائل بسيار مشکل و پيچيده آزمايش کردند ولي هميشه ائمه ـ عليهم السلام ـ سربلند بودند[5] و در مقابل هر سئوالي به بهترين و کامل ترين نحو پاسخ مي دادند و در نتيجه دشمنان امام در همان دامي مي افتادند که خود براي امام گسترده بودند.


    3. امام هادي (عليه السلام) در دوره خلافت واثق پسر معتصم (227ـ232 هـ.ق):
    در اين دوره مسئله خلق قرآن مطرح شد. اين مسئله به صورت يک فتنه در آمد و بهانه اي شد براي ريختن خون بسياري از مخالفان حکومت.[6] عده اي به مخلوق بودن و عده اي ديگر به مخلوق نبودن آن معتقد شدند. امام براي نجات شيعيان از افتادن در اين فتنه نامه هايي به تعدادي از بزرگان شيعه نوشت[7] و ضمن اعلام نظر خود دوستان و شيعيان خود را از داخل شدن در اين فتنه بر حذر داشت. کرامت ديگر امام هادي (عليه السلام) در اين دوره خبر از مرگ واثق بود که به خيران خادم فرمودند.[8]

     
    4. امام هادي (عليه السلام) در دوره خلافت متوکل برادر واثق (232ـ248 هـ.ق):
    تقريباً نصف دوره امامت حضرت هادي (عليه السلام) با خلافت متوکل معاصر بود. گرچه همه خلفاي بني عباس در آزار و صدمه زدن به شخص امام و سازمان تشيع سعي زيادي داشتند ولي «در اين ميان متوکل در ظلم و ستم به حضرت و سنگدلي گوي سبقت را از ديگران ربود»[9]. سختگيري خلفاي قبلي براي شيعيان قابل تحمل بود لذا تعداد زيادي از آنها در سامرا مرکز عباسيان ساکن شدند اما متوکل آن چنان سختگيري و ستم کرد که آنها متفرق شدند.[10] اين دوره از سخت ترين و طاقت فرساترين دوره هاي شيعيان بود. در اين دوره شيعيان زيادي مقتول يا مسموم يا متواري شدند.[11] از ديگر جنايتهاي متوکل تخريب مرقد شريف امام حسين (عليه السلام) و تبعيد امام از مدينه به سامرا بود[12] تا هم امام و ارتباط شيعيان را تحت نظر بگيرد و هم پايگاه مهم و قوي شيعه در مدينه را تضعيف کند. از ديگر جنايت هاي متوکل اين بود که «گاه بگاه به مأموران خود دستور مي داد تا ناگهاني به خانه امام ريخته و بازرسي کنند به اميد آن که سلاح يا مدرکي دال بر فعاليت ايشان عليه حکومت بدست آورند لکن در اين حمله هاي شبانه جز کتاب هاي علمي و دعا چيزي يافت نشد»[13].
    گاهي متوکل فرمان مي داد تا امام را در هر حالتي که هست به دربار آورند «در يکي از اين احضارها امام در حالي وارد شد که او مست و لا يعقل در کنار جامها و سبوهاي شراب و در ميان گروه هاي خنياگر و رقاصه افتاده بود. امام بي توجه به خطرات احتمالي او را سرزنش کرد و در ضمن خواندن اشعاري به نصيحت گويي و يادآوري قيامت پرداخت. متوکل برآشفت و دستور داد حضرت را محبوس سازند.[14]» سپس شخصي از حضرت شنيد که مي فرمودند: من از ناقه صالح نزد خدا محترم ترم و سپس آيه «و تمتعوا في دارکم ثلاثة ايام ذلک وعد غير مکذوب»[15] را خواندند. بيش از سه روز نگذشت که متوکل بدست فرزندش منتصر به هلاکت رسيد.[16] علاوه بر اين کرامت، جريان زينب کذّاب نيز از کرامات امام هادي (عليه السلام) در دوره متوکل است.
    زني ادعا کرد من زينب دختر فاطمه زهرا و نوه پيامبرم. پيامبر دعاکرده که در هر 40 سال جواني من برگردد. همه گفتند دروغ مي گويد ولي نتوانستند دليلي بياورند که او را قانع کند. به سراغ امام هادي (عليه السلام) رفتند و حضرت فرمود گوشت فرزندان فاطمه بر درندگان حرام است و خود در قفس شيران رفت و همه شيرها دور امام جمع شدند و امام دست نوازش بر سر آنها کشيد. در اين هنگام زن فرياد زد: به خدا دروغ گفتم و ادعاي باطلي کردم.[17]


    5. امام هادي (عليه السلام) در زمان خلافت منتصر (248 هـ.ق به مدت شش ماه):
    منتصر با طرح نقشه اي پدرش را کشت و به خلافت رسيد. او برخلاف پدر خونريز و بي رحمش، بر علويان و شيعيان سخت نمي گرفت. او اجازه داد شيعيان به زيارت امام حسين (عليه السلام) بروند و فدک را نيز به فرزندان امام حسين (عليه السلام) پس داد و پس از گذشت 6 ماه کشته شد.[18]


    6 و 7. امام هادي (عليه السلام) در دوره خلافت مستعين (248ـ252 هـ.ق) و معتزّ (252ـ255 هـ.ق):
    در زمان مستعين خلافت ضعيف شده بود و ترکان در حکومت نفوذ کرده و قدرتمند شده بودند. در اين دوره قيام ها و شورش هاي زيادي صورت گرفت و شيعيان وضع بهتري نسبت به گذشته داشتند.[19] پس از او معتز که در دشمني با آل محمد و قتل دشمنان خلافت معروف بود[20]، به خلافت رسيد او وجود نوراني امام ـ عليه السلام ـ را برنتابيد و در زمان او حضرت مسموم شد و به جهان باقي شتافت. همچنين در اين زمان عده زيادي از شيعيان به قتل رسيده و يا آن قدر در زندان ماندند تا وفات کردند.[21]


    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1ـ زندگاني امام علي الهادي(ع)، باقر شريف قرشي.
    2ـ سيره پيشوايان، مهدي پيشوايي.

    -----------------------------------
    [1] . شيخ مفيد، الارشاد، ترجمه سيد هاشم رسولي محلاتي، ج2، ص417؛ طبرسي، امين الاسلام، اعلام الوري، چاپ سوم، ص355؛ پيشوايي، مهدي، سيره پيشوايان، قم، مؤسسه امام صادق(ع)، چاپ سيزدهم، 1381ش، ص567.
    [2] . الارشاد، همان، ص440؛ اعلام الوري، همان، ص363؛ سيره پيشوايان، همان، ص612.
    [3] . احزاب / 33.
    [4] . اعلام الهدايه، مرکز جهاني اهل بيت، قم، انتشارات ليلي، چاپ اول، ج12، ص81.
    [5] . همان.
    [6] . همان، ص88ـ86.
    [7] . همان، ص88، به نقل از امالي شيخ صدوق، ص498.
    [8] . همان، ص88، به نقل از اصول کافي، ج ، ص498.
    [9] . اصفهاني، ابوالفرج، مقاتل الطالبيين، نجف، مکتبه الحيدريه، ص395؛ اديب، عادل، زندگاني تحليلي پيشوايان ما، ترجمه اسدالله مبشري، نشر فرهنگ اسلامي، چاپ شانزدهم، ص256.
    [10] . پيشواي دهم، مؤسسه در راه حق، سلمان فارسي، 1369ش، ص6ـ7.
    [11] . همان.
    [12] . الارشاد، همان، ص437.
    [13] . قرشي، باقر شريف، زندگاني امام علي الهادي، ترجمه سيد حسن اسلامي، قم، انتشارات اسلامي، چاپ اول، 1371ش، ص387؛ اعلام الهدايه، همان، ص112؛ سعد، طعمه، المصابيح الزاهره، قم، دارالاعتصام، چاپ دوم، 1420ق، ج2، ص226.
    [14] . المصابيح الزاهره، همان، ص228؛ اعلام الهدايه، همان، ص112؛ اعلام الوري، همان، ص363؛ زندگاني امام علي الهادي، همان، ص386.
    [15] . هود /56؛ در خانه هايتان سه روز به آسايش و لذت بپردازيد آن (وعده عذاب) وعده اي غير دروغ است.
    [16] . المصابيح الزاهره، همان، ص228؛ اعلام الهدايه، همان، ص112؛ اعلام الوري، همان، ص363؛ زندگاني امام علي الهادي، همان، ص386.
    [17] . اعلام الهدايه، همان، ص104، به نقل از بحارالانوار، ج50، ص149.
    [18] . پيشواي دهم، همان، ص23؛ اعلام الهدايه، همان، ص114؛ مقاتل الطالبيين، همان، ص396.
    [19] . اعلام الهدايه، همان، ص114؛ سيره پيشوايان، همان، ص568ـ569.
    [20] . اعلام الهدايه، همان، ص114؛ سيره پيشوايان، همان، ص610.
    [21] . اعلام الهدايه، همان، ص114.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1451- سنگ های منا اکنون پذيراي دست های تمناييست،
    که جز خواستار تسليم محض بودن در برابره رب العالمين، تمنايی ندارد(8878-0912)

    1452- عيد را پيش پيش، پيشا پيش
    پسو پيش
    پيش از پيش
    قبل از پيش
    بعد از پيش
    همراه با پيش
    پيچ در پيچ
    سر پيچ بپيچ
    به شما تبريک ميگويم!.!.!(6094-0915)

    1453- خاك عرفات را
    اب زمزم را
    كوه حرارا
    جرأت ابراهيم را
    طاقت اسماعيل را
    صاحب كعبه نصيبت كند.
    عيدت مبارك (7314-0915)

    1454- و امروز ابراهیم بما میگوید:
    من هادر میقات میمیرند وهمه ما میشوند،
    هركس ازخود پوست میاندازدو بدل به انسان میشود،
    وتو نیز فردیت شخصیت خود را دفن میکنی و مردم میشوی،
    ودراین روزهمه، همدیگر میشوند (8878-0912)

    1455- اس ام اسم رسيد؟آخه خطا شلوغه،گوسفندا دارن برای هم تسليت ميفرستن (4435-0935)

    1456- در عرفه هستي به شناخت و در مشعر قيامت گونه به شعور و درمني هميشه تاريخ ابراهيم وار آرزوهايت را به قربانگاه ببر و شيطان رارجم و در طواف كعبه عشق خليفه الهي شو
    عيد قربان مبارك (4435-0935)

    1457- اعتباردوستي شماروبه اتمام است لطفآ براي شارژمجدد 3پيام بفرستيد..(7610-0918)

    1458- هشدار به تمامی عاشقان، جاده عشق به علت ریختن اشک عاشقان تا اطلاع ثانوی لیز و لغزنده است از عزیزانی که قصد عبور در محورهای محبت،صفا،صمیمیت را دارند، لطفأ به زنجیر محبت متصل شوند;- (3717-0917)

    1459- سلام،خوبی؟
    الان کجاي؟
    راستی بهت تبريک ميگم واقعاً بايد خوشحال باشی، نه؟؟
    کاری که تو کردی واقعاً شاهکار بود خيلی خيلی حرفه اي هستی.
    هيچکی فکرشم نميکرد بتونی ديروز از زيره تيغ فرار کنی. تو باعث افتخاره بقيه گوسفندایي:)(4435-0935)

    1460- Akharin khabar:
    O ba ma nist,
    O ba ona ast. (2079-0918)


    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    وب 2 و معرفی استانداردهای طراحی

    با افزایش کاربرد های وب ، طراحان وب روش های جدیدی را در ایجاد وب سایتها به کار بستند که باعث راحت تر شدن دسترسی به داده ها برای کاربر و مشارکت کاربر در ایجاد داده ها میشود. نمونه بسیار روشنی از این سایت ها Wikipedia است که توسط کاربرانش گسترش پیدا میکند و مدیران این سایت فقط محیطی را برای استفاده از توانایی های کاربران فراهم میکنند.
    مفهوم وب2 اولین بار در یک همایش توسط معاون موسسه
    oreilly مطرح شد. آنها به دنبال نسل جدیدی از وب بودند که بتواند جذاب، کاربردی و قابل گسترش باشد. اینگونه بود که کنفرانس وب2 شکل گرفت و بحث های زیادی پیرامون این پدیده مطرح شد. امروزه جستجوی این عبارت در گوگل بیش از 10 میلیون نتیجه را بر می‌گراند.

    مقایسه چند سرویس وب دویی با رقبای های وب یک آنها:

    • Wikipedia یک سایت وب دویی است، یک دایره المعارف که هیچ مولف خاصی ندارد و با نیروی کاربرانش گسترش پیدا میکند. اما دایره‌المعارف بریتانیکا یک سایت وب محسوب میشود. زیرا تعداد بسیار محدودی مولف هستند که مقالات این سایت را به روز میکنند و بر روی سایت قرار می دهند.

    • سایت Last.fm یک سایت وب دویی است. اما MP3.com یک سرویس وب یک محسوب میشود. در سایت Last.fm این کاربران هستند که برای خوانندگان بیوگرافی درست میکنند ، عکس های خوانندگان را روی سایت قرار می دهند، به آهنگ ها امتیاز می دهند ومیزان محبوبیت آهنگ های یک خواننده  را مشخص میکنند. اما در سایت mp3.com پروسه های مذکور توسط مسئولان سایت انجام میشود.

    • در سرویس های آپلود عکس قدیمی، دسته بندی عکس ها بر اساس دایرکتوری های آنها مشخص میشد. اما در سرویس های جدید TAG ها (کلمات کلیدی مرتبط) هستند که باعث دسته بندی عکس ها میشوند. با وجود این سیستم هر عکس می تواند مرتبط با چندین کلمه باشد. در حالی که در دایرکتوری‌ها هر عکس فقط با یک موضوع در ارتباط بود. Flickr.com نمونه ی بارزی از یک سایت عکس با نگرش وب2 است.

    • در سرویس های اشتراک فایلی قدیمی ، چندین سرور وجود داشت که امکان دانلود را برای کاربران فراهم میکرد. اما در سرویس های جدید ، هر کسی که فایل را دانلود میکند خودش تبدیل به سروری برای دیگران میشود و بطور ناخودآگاه وظیفه ی سرور ها را کاربران به عهده گرفته اند. Bittorent نمونه ی روشنی از این سرویس جدید است. هر کاربر با اتصال به شبکه‌ی بیت تورنت، از روی رایانه‌ی دیگر کاربران شروع به دانلود میکند و رایانه‌ی خودش نیز تبدیل به یک سرور برای دیگر کاربران میشود.


    وب یک پلتفرم است
    یکی از مهم ترین اصول وب2 ، نگاه کردن به وب بعنوان یک پلتفرم است. بر اساس تحقیقات یک شرکت آمریکایی ، بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان هستند که رایانه شخصی و به دنبال آن سیستم عامل، نرم افزارهای کاربردی آفیس، و حتی فضایی جهت نگه داری فایل هایشان ندارند، اما کاربر اینترنت هستند و با استفاده از Device های گوناگون مانند موبایلشان و یا با استفاده از کافی‌نت کارهای خود را انجام میدهند. وب2 به نیازهای این افراد پاسخی مستقیم داده است.
     
    سرویس هایی مانند
    Google Docs و Zoho.com امکان داشتن نرم افزار Office آنلاین را فراهم کرده اند. سایت های بسیار زیادی برای نگه داری فایل ها تحت وب وجود دارند که نیاز این افراد را به هارد شخصی مرتفع کرده اند، سایت هایی مانند Delicious.com امکان نگه داری بوکمارک های هر فرد را بر روی وب فراهم میکنند. و حتی سایت های متنوعی امکان ویرایش عکس را بر روی اینترنت بوجود آورده اند که این افراد را از داشتن یک نرم افزار ویرایشگر عکس مانند Photoshop بی نیاز میکنند.
    همانگونه که می بینید، وب2 باعث بی نیاز شدن  بسیاری از کاربران از داشتن سیستم عامل شخصی شده است. اینجا بود که مفهومی بنام سیستم عامل جهانی شکل گرفت. کاربران با داشتن یک مرورگر روی هر دستگاهی، و با اتصال به اینترنت میتوانند از کلیه سرویس های لازم جهت کارهای روزمره خود بهره گیرند.
    یکی از پیامد های سیستم عامل جهانی، پایان چرخه ی سنتی تولید و عرضه نرم افزار است. نرم‌افزارهایی مانند MS Office هر چند سال یکبار نسخه جدیدی را منتشر میکنند و کاربران باید آنها را خریداری کنند تا از مزایای نسخه جدید بهره مند شوند. اما برنامه های تحت وب هر ماه و گاهی هر روز آپدیت میشوند و سریعا در دسترس همگان قرار می گیرند.


    اهمیت داده ها

    ارزش داده ها در وب2 همان چیزی است که باعث رشد یک سایت میشود. آنچه ویکی پدیا را امروز به اینجا رسانده است، داده هایی است که کاربران در طول مدت زمان طولانی در این سایت وارد کرده اند. این موضوع را در سایت هایی مانند Amazon.com در زمینه ی فروش کالا و کتاب ، در سایت Last.fm در مورد آثار موسیقی، در Flixster.com در زمینه ی سینما ، در
    Google Maps در زمینه ی نقشه های شهرها و در بسیاری دیگر از سایت های وب2 میتوان مشاهده کرد.
    گوگل از کاربران سرویس MAPS برای نامگذاری خیابان ها و کوچه های نقشه هایش استفاده میکند. به همین دلیل است که امروز شما می توانید حتی به فارسی  "برج میلاد" را در این سرویس جستجو کنید و این منطقه از شهر را روی نقشه های گوگل مشاهده کنید. و در مقابل میتوانید مدرسه ی دوران کودکی خود را روی نقشه بیابید و نام مدرسه تان را روی نقشه وارد کنید. روزگاری شرکت MapQuest بزرگترین مرجع نقشه های جهان به شمار می رفت. اما گوگل با استفاده از نیروهای کوچک جمع بزرگی از کاربرانش ، گوی سبقت را از شرکت MapQuest ربود.

     
    طراحی رابط کاربری پویا

    بارز ترین شاخصه‌ی یک سایت وب دویی، داشتن رابط کاربری قدرتمند است. استفاده از روش های جدید و ترکیب تکنولوژی های موجود مانند Ajax  CSS , xml , HttpRequest  و  Javascript باعث بهبود سرعت و افزایش کارایی بسیاری از وب سایت ها شده است. بطور مثال میتوان از سرویس Gmail گوگل در این مورد نام برد که رابط کاربری بسیار سریع و پویایی را در مقایسه با سایر رقبایش ارائه کرد و باعث بدست آوردن محبوبیت در میان کاربران شد.
    یکی از پروسه های وقتگیر در هنگام چک کردن ایمیل ها، رفرش شدن صفحه در هنگام باز کردن یا حذف کردن یک ایمیل بود که جیمیل با بکارگیری روش طراحی آجاکس، این پروسه را حذف کرد و شما هنگام کار با جیمیل خود از بالاترین سرعت ممکن بهره مند هستید.
     

    سرویس های وب 2 از شما یاد می گیرند.
     
    سرویس های وب 2 برای وقت کاربرانشان ارزش زیادی قائلند و شما را در پروسه هایی مانند ذخیره سازی داده هایتان بهتر یاری میکنند. بطور مثال شما در جیمیل نیازی به ذخیره کردن ایمیل افرادی که برای شما یکبار ایمیلی زده اند ندارید. زیرا هر آدرس ایمیلی که دریافت میشود بطور اتومات در دفترچه ایمیل های شما ذخیره میشود و هنگامی که نیازمند ارسال ایمیل به یکی از دوستان خود هستید، کافیست ابتدای نام او را تایپ کنید تا جیمیل از بین هزاران ایمیل ثبت شده، ایمیل مورد نظر را نمایش دهد. همچنین اگر چند دوست همنام دارید که بیشتر به یکی از آنها ایمیل می زنید، هنگام تایپ نام آنها ، جیمیل ایمیل دوستی را که بیشتر برایش ایمیل زده اید بالاتر از بقیه نمایش می دهد.
    قابلیت یادگیری سرویس های وب2 در بخش جستجوی گوگل نیز قابل مشاهده است. گوگل نتایج جستجوی شما را ذخیره میکند و هنگامی که یک مدخل جدید را جستجو میکنید ، گوگل آنرا با موضوعات و مطالب قبلی تان مقایسه میکند و تا جای ممکن نتایج را بر اساس سلیقه شما مرتب کرده و نمایش میدهد.
    همچنین در بخش جستجوی عکس گوگل، هنگامی که شما بعد از جستجوی یک کلمه، روی یکی از عکس ها کلیک میکنید گوگل میفهمد که عکس مورد نظر رابطه ی نزدیکی با آنچه جستجو کرده اید دارد و از آن به بعد در جستجوهای بعدی آن عکس را به کلمه‌ی جستجو شده، مرتبط تر میداند و در صفحه ی جستجویش آنرا بالاتر نمایش می دهد. به این فرایند استفاده از هوش جمعی میگویند که گوگل به خوبی از آن در الگوریتم هایش استفاده میکند.
    با آنچه در مورد وب 2 گفته شد اکنون میتوانید سایت های وب2 واقعی را از سایت هایی که ادعای وب2 بودن دارند تشخیص دهید و در طراحی های خود نیز استفاده از این روش ها را بکار ببندید تا بتوانید بر رقبای بسیار بزرگتر از خود چیره شوید.
     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان