به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1043 :: دوشنبه 9 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود نوار قصه های دوران کودکی ما


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1042) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دانلود نوار قصه های دوران کودکی ما
  • شفق سرخ تاريخ
  • مجله اسمشینگ: عکس‌های هوایی بسیار زیبا
  • گزارش تصویری اختصاصی از "اخراجیهاي 2"
  • شمار شهداي غزه به بيش از 300 شهيد رسيد
  • تعرفه و نحوه‌ فعال‌سازي MMS دولتي
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎مسلط/جن زده
  • دانلود فيلم مستند : Global Warming: What’s Up With the Weather
  • دانلود انيميشن : Roadside Romeo
  • Mosaic Creator Professional 3.1.348  ابزاری برای ساخت تصاویر موزاییکی
  • سه تم زيبا بمناسبت محرم
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Restaurant Rush
  • دموکراسی و قتل عام مردم غزه
  • دختر روحاني تندرو سني، رقاص كلوب هاي شبانه لندن!
  • چه کسی باعث عدم پیشرفت شماست؟!
  • سوخت انساني!
  • چه جوري ميفهمي كه الان در سال 2008 هستي ؟؟؟
  • اگر زبانهای برنامه نویسی مذهب بودند!
  • هر كه فدائي ماست با ما حركت كند
  • The Economist: The World In 2009
  • کشتی تفریحی 400 میلیون دلاری
  • لبنان و جنبش های سنی
  • آشنایی با روغن کانولا
  • لباس مشكي و كراهت آن‏
  • آشنایی با نسخه های مختلف فیلم ها نظیر R5 , DVDRip, XviD و …
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه روز اول محرم: حضرت مسلم بن عقیل
شفق سرخ تاريخ
ويژه نامه محرم (تبيان)
مجله اسمشینگ: عکس‌های هوایی بسیار زیبا
50 عکس نجومی برتر سال 2008
تجدید خاطره گیم‌های قدیمی
95 بازی خیلی قدیمی
تصاوير حملات گسترده اسرائيل به نوار غزه
قسمت اول | دوم | سوم
یک سری فلش جالب
حتما ببینید
گزارش تصویری اختصاصی از "اخراجیهاي 2"
يك سايت كه مي توان فايلهاي فلش
با فونت فارسي و عربي بصورت بر خط توليد كرد
زیباترین رادیاتورها
عکس‌های زیبای شاتل اندیور
سايتي جامع براي دانلود مداحي ويژه شبهاي محرم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شمار شهداي غزه به بيش از 300 شهيد رسيد
هولوکاست واقعي در غزه

وزير بهداشت دولت منتخب فلسطين اعلام كرد كه در جنايات دو روز گذشته رژيم صهيونيستي در نوار غزه تاكنون بيش از 300 نفر به شهادت رسيده و دست كم هزار نفر ديگر نيز زخمي شده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري المنار، "باسم نعيم" در كنفرانس مطبوعاتي در بيمارستان الشفاء اعلام كرد كه حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه تاكنون بيش از 300كشته و هزار زخمي بر جاي گذاشته است.
وي تاكيد كرد كه آمار اوليه اين موضوع را تاييد مي‌كنند اما از سوي ديگر جراحات بيش از صد و هشتاد نفر از مجروحان نيز وخيم گزارش شده است.
نعيم همچنين نسبت به پايان يافتن بيش از 105 نوع دارو و بيش از 225 نوع از تجهيزات پزشكي هشدار داد.
جنايات رژيم صهيونيست در حالي در نوار غزه ادامه دارد كه اين منطقه به علت تشديد فشار و محاصره اين رژيم از دو ماه پيش در قحطي و گرسنگي به سر برده است، پايان يافتن بسياري از انواع دارو‌ها، كمبود مواد غذايي و فقدان نقدينگي در غزه از ديگر مشكلاتي است كه مردم غزه بر اثر محاصره غزه با آن مواجه هستند.

* سه دولت عربي خواهان حمله به غزه بودند
منابع آگاه در امارات متحده عربي فاش كردند كه مسؤولان امنيتي سه كشور عربي خواستار تسريع حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و نابودي حماس شده بودند.
به گزارش پايگاه خبري "النهرين"، مصر، اردن و عربستان سعودي از رژيم صهيونيستي خواسته بودند با حمله به نوار غزه ضربات محكمي بر حماس وارد آورد و با تغيير وضعيت سياسي غزه اداره امور اين منطقه را به تشكيلات خودگردان فلسطين بازگرداند.
به گفته اين منابع، اين سه كشور عربي از رژيم صهيونيستي خواسته بودند هر چه سريع‌تر طرح حمله به غزه را عملي كند.
اين منابع اعلام كردند كه مسؤولان امنيتي سه كشور عربي ياد شده از اوايل ماه جاري ميلادي در تماس‌هاي محرمانه با مسؤولان امنيتي اسرائيل اعلام كردند كه قدرت حماس در غزه در حال افزايش است و در صورتي كه اسرائيل سريعاً وارد عمل نشود ديگر نمي‌تواند با حماس مقابله كند.
اين منابع همچنين افزودند: مسؤولان امنيتي مصر، عربستان سعودي و اردن در اين تماس‌ها گفته‌اند كه رياض از افزايش قدرت حماس و جهاد اسلامي در غزه شديداً نگران است و در صورت ادامه اين وضعيت حل مسائل بين اعراب و اسرائيل را دشوار مي‌كند و به منزله يك برگ برنده براي ايران در معادلات خاورميانه است و در واقع حماس نسخه حزبالله در غزه است.
بر اساس اين گزارش هيأت‌هاي امنيتي سه كشور ياد شده چند بار در اوايل ماه جاري ميلادي با مسؤولان اسرائيلي ديدار و تأكيد كرده بودند كه تنها راه براي جلوگيري از افزايش قدرت حماس حمله به غزه تا پيش از پيروزي دوباره حماس در انتخابات مجلس قانونگذاري است.

* تصميمات مهم هيأت دولت ايران درباره تحولات غزه
هيات دولت جمهوري اسلامي ايران در جلسه عصر روز يكشنبه خود مقرر كرد ، هياتي كارشناسي متشكل از حقوقدانان برجسته ايران، در دادگاه‌هاي داخلي و همچنين دادگاه‌هاي صالح بين‌المللي شكايت ويژه‌اي عليه سران رژيم صهيونيستي تنظيم كنند.
هيات وزيران در اين جلسه پس از بررسي آخرين تحولات غزه، چند تصميم مهم اتخاذ كرد كه از جمله مهم‌ترين آنها تشكيل پرونده و پيگيري محاكمه سران رژيم صهيونيستي در دادگاه‌هاي صالح است.
براساس تصميم هيات دولت، هياتي كارشناسي متشكل از حقوقدانان برجسته جمهوري اسلامي ايران، در دادگاه‌هاي داخلي و همچنين دادگاه‌هاي صالح بين المللي شكايت ويژه‌اي از سران رژيم صهيونيستي تنظيم مي‌كنند.
همچنين با تصميم هيات وزيران، رئيس جمهوري اسلامي ايران پيام‌هاي ويژه اي جداگانه براي سران كشورهاي مختلف ارسال مي‌كند.
وزير امور خارجه گفت: حداكثر تا ‪ ۴۸‬ساعت آينده مقدمات سفر نمايندگان ويژه رئيس جمهوري براي تسليم پيام آقاي احمدي نژاد به سران كشورهاي مختلف فراهم مي‌شود.
دولتي‌ها همچنين براي كمك به مردم فلسطين يك سوم حقوق دي ماه خود را تقديم مردم غزه مي‌كنند.
با تصميم هيات دولت همه دستگاه‌هاي دولتي نيز موظف شدند بيشترين همكاري را با مجامع مردمي در جهت حمايت مادي و معنوي از مردم غزه انجام دهند.
در اين جلسه ستادي متشكل از جمعي از وزيران با مسئوليت وزير امور خارجه براي هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف با هدف حمايت مادي و معنوي از مردم غزه تشكيل و مقرر شد فعاليت آن براي حمايت كامل از حقوق مردم غزه و تا زمان برقراري آرامش و امنيت كامل ادامه يابد.
هيات وزيران همچنين از مردم هميشه در صحنه كشورمان دعوت كرد در مراسمي كه به زودي براي اعلام انزجار از فجايع غزه برگزار خواهد شد ، شركت كنند.

* شهید غزه در صف شهدای بدر و اُحد
آيت الله خامنه‌اي ديروز (يکشنبه) در پيامي درباره مصيبت هولناك قتل عام مردم مظلوم غزه همچنين با اعلام عزاي عمومي در روز دوشنبه افزودند: اميد آن خواهد داشت كه شهيد غزه در صف شهداي بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلي‌الله‌عليه‌وآله‌ محشور شود.
متن پيام به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
جنايت هولناك رژيم صهيونيستي در غزه و قتل‌عام صدها مرد و زن و كودك مظلوم، بار ديگر چهره‌ي خونخوار گرگهاي صهيونيست را از پشت پرده‌ي تزويرِ سالهاي اخير بيرون آورد و خطر حضور اين كافر حربي را در قلب سرزمينهاي اُمت اسلام، به غافلان و مسامحه‌كاران گوشزد كرد. مصيبت اين حادثه‌ي هولناك براي هر مسلمان بلكه براي هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه‌ي جهان بسي گران و كوبنده است، ولي مصيبت بزرگتر سكوت تشويق‌آميز برخي دولتهاي عربي و مدّعي مسلماني است. چه مصيبتي از اين بالاتر كه دولتهاي مسلمان كه بايد در برابر رژيم غاصب و كافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمايت ميكردند، رفتاري پيشه كنند كه مقامات جنايتكار صهيونيست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با اين فاجعه‌آفرينيِ بزرگ معرفي كنند؟
سران اين كشورها چه جوابي در برابر رسول‌الله صلي‌الله‌عليه‌و‌آله خواهند داشت؟ چه جوابي به ملتهاي خود كه يقيناً عزادار اين فاجعه‌اند خواهند داد؟ به يقين امروز دل مردم مصر و اردن و ساير كشورهاي اسلامي از اين كشتار، پس از آن محاصره‌ي طولاني غذائي و داروئي لبالب از خون است.
دولت جنايتكار بوش در واپسين روزهاي حكمراني ننگين خود با همدستي در اين جنايت بزرگ، رژيم آمريكا را بيش از پيش روسياه كرد و پرونده‌ي جرائم خود را به عنوان جنايتكار جنگي قطورتر ساخت. دولتهاي اروپائي با بي‌تفاوتي و شايد همراهي خود در اين فاجعه‌ي بزرگ،‌ يكبار ديگر دروغ بودن ادعاهاي طرفداري از حقوق بشر را ثابت كردند و شركت خود در جبهه‌ي ضديت با اسلام و مسلمين را نشان دادند. اكنون سئوال من از علماء و روحانيون جهان عرب و رؤساي ازهر مصر اين است كه آيا هنگام آن نرسيده است كه براي اسلام و مسلمين احساس خطر كنيد؟ آيا هنگام آن نرسيده است كه به واجب نهي از منكر و كلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل كنيد؟
آيا عرصه‌ي ديگري عريان‌تر از آنچه در غزه و فلسطين در جريان است در همدستي كُفار حربي با منافقان امّت براي سركوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تكليف كنيد؟
سئوال من از رسانه‌ها و روشنفكران جهان اسلام و بويژه جهان عرب آن است كه تا چه هنگام به مسئوليت رسانه‌ئي و روشنفكري خود بي‌تفاوت خواهيد ماند؟ آيا سازمانهاي حقوق بشرِ رسواي غرب و شوراي باصطلاح امنيت سازمان ملل بيش از اين هم ممكن است رسوا شوند؟
همه‌ي مجاهدان فلسطين و همه‌ي مؤمنان دنياي اسلام به هر نحو ممكن موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي‌دفاع غزه‌اند و هر كس در اين دفاع‌ مشروع و مقدس كشته شود شهيد است و اميد آن خواهد داشت كه در صف شهداي بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلي‌الله‌عليه‌وآله‌ محشور شود.
سازمان كنفرانس اسلامي بايد در اين شرائط حساس به وظيفه‌ي تاريخي خود عمل كند و جبهه‌ي يكپارچه‌ئي به دور از ملاحظه‌كاري و انفعال، در برابر رژيم صهيونيستي تشكيل دهد. بايد رژيم صهيونيستي به وسيله‌ي دولتهاي مسلمان مجازات شود. سران آن رژيم غاصب بايد به جرم اين جنايت و نيز محاصره‌ي طولاني مدّت، شخصاً محاكمه و مجازات شوند.
ملّتهاي مسلمان ميتوانند با عزّم راسخ خود اين مطالبات را تحقّق بخشند و وظيفه‌ي سياستمداران و علما و روشنفكران در اين بُرهه بسي سنگين‌تر از ديگران است.
اينجانب به مناسبت فاجعه‌ي غزه روز دوشنبه را عزاي عمومي اعلام ميكنم و مسئولان كشور را به اداي وظائف خود در اين حادثه‌ي غم‌انگيز فرا ميخوانم.
وَ سَيعلَمُ ‌الذين ظَلَموا اَيّ مُنقلبٍ يَنقلبون.
سيّدعلي‌ خامنه‌اي
8/دي/1387
29/ذي‌الحجة‌الحرام/1429
 

تعرفه و نحوه‌ فعال‌سازي MMS دولتي

سرويس MMS يا پيام چندرسانه‌اي همراه اول كه از روز پنجشنبه براي مشتركان سيم‌كارت‌هاي دايمي فعال شده، فعلا قابليت ارسال تا سقف 100 كيلوبايت پيام تصويري و صوتي را داراست و ظاهرا بحث افزايش حجم آن به ميزان‌ بيشتر در دست بررسي و انجام مطالعات لازم از سوي شركت ارتباطات سيار ايران است.
وحيد صدوقي، مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران، در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ تعرفه استفاده از اين سرويس گفت: سقف تعرفه براي فرستادن هر پيام به صورت MMS مبلغ صد تومان است؛ يعني مشتركان مي‌توانند پيام‌هاي تصويري و صوتي خود را با حجم حداكثر 100 كيلوبايت بفرستند؛ يعني هر كيلوبايت براي مشترك يك تومان هزينه دارد.
مشتركان دايمي سيم‌كارت‌هاي همراه اول براي استفاده و فعال‌سازي سرويس MMS (پيام چندرسانه‌‌اي) مي‌توانند به دفاتر خدمات ارتباطي مراجعه كنند كه ‌البته بايد خود مالك سيم‌كارت با در دست داشتن كارت ملي به دفاتر مراجعه تا بتواند اين سرويس را راه‌اندازي و فعال كند.
فعال‌سازي اين سرويس براي مشتركان رايگان است و پس از تكميل تعهدنامه مربوطه و ارايه درخواست و تكميل مراحل ‌نام‌نويسي فعال خواهد ‌شد.
مشتركاني كه پيش از اين سرويس GPRS را راه‌اندازي نكرده بودند، با فعال كردن سرويس MMS مي‌توانند از سرويس GPRS نيز استفاده كنند.
اين سرويس در يازده مركز استان كه پيشتر سرويس GPRS در آنها راه‌اندازي شده بود نيز فعال شده است و راه‌اندازي سرويس آن براي مشتركان سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول هم به زودي اعلام مي‌شود.
به گزارش ايسنا، ظاهرا موضوع فرستادن پيام‌هاي تصويري و صوتي با حجم بالاتر از 100 كيلوبايت، هنوز در حال انجام مطالعات لازم است، چراكه معمولا سرويس‌هاي جديد در آغاز راه‌اندازي، محدوديت‌هايي دارند و بايد موارد مورد نياز در آنها بررسي شود تا به مرور زمان و پس از ارايه سرويس‌ها، تبعات و موضوعات گوناگون سنجيده شده و پيشرفت و ارتقاي آن‌ها مورد بررسي قرار گيرد.
اما گوشي‌هاي قديمي كه شكلك‌ها و تصاوير را ناخوانا دريافت مي‌كنند، طبيعتا در سرويس پيام چندرسانه‌اي نيز نمي‌توانند تصاوير را دريافت كنند و در واقع، امكان استفاده از سرويس MMS براي گوشي‌هايي كه امكان دريافت شكلك را دارند، فراهم است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎مسلط/جن زده‎‎‏‎‎‏‎‎‏ ‎‎‏
Musallat 


 

کارگردان: آلپر مستچي. فيلمنامه: آلپر مستچي، گورآي ئولگو. موسيقي: رشيت ئوزداملا. مدير فيلمبرداري: فضا ‏چالديران. تدوين: آلپر مستچي. طراح صحنه: ارول تاشتان. بازيگران: بوراک ئوزچيويت[سوات]، بيئکم ‏کاراووس[نورجان]، کورتولوش شاکيرآغااوغلو[حاجي برهان]. 95 و 90 دقيقه. محصول 2007 ترکيه. نام ديگر: ‏Haunted‏. ‏
سوات و نورجان شديداً عاشق يکديگر هستند و اين عشق باعث غبطه اهالي روستاست. اين دو بالاخره تصميم به ازدواج ‏مي گيرند، اما با اعلام اين تصميم بلايي عظيم بر زدگي آن دو مسلط مي شود. موجودي از دنيايي ديگر، به زودي باعث ‏بروز حوادثي توضيح ناپذير در اطراف آن دو شده و زندگي زوج جوان را به مخاطره مي اندازد. ديگر نه زندگي و نه ‏عشق شان مانند گذشته توام با آرامش نخواهد بود...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
موج فيلم هاي ترسناک سينماي ترکيه کم کم در حال قوام يافتن و حرکت به سوي کمال است. اين کمال از دو وجه فني و ‏داستاني برخوردار است که اولي در سايه جلوه هاي ويژه رايانه اي و دومي در مهارت روزافزون فيلمنامه نويس ها و ‏کارگردان ها حاصل شده است. به همين خاطر مسلط در مقايسه با نمونه هاي چند سال اخير اين گونه در سينماي ترکيه، ‏فيلم شسته رفته تر و کامل تري است. ‏
وجود باورهاي ديني و گاه خرافي اسلامي در جامعه گرفتار ميان سنت و مدرنيته ترکيه شرايط مناسبي جهت خلق قصه ‏هاي نو فراهم آورده است. آلپر مستچي از نسل جديد فيلمسازان ترکيه، کارش را با نوشتن مجموعه طنز "توجه، امکان ‏دارد شاهان از توش دربياد" از تلويزيون آغاز کرده است. اين کار او را با شاهان گوکباکار آشنا شد که در سال 2006 ‏بر اساس ايده او فيلمي ترسناک به نام ژن را تهيه کرد. آلپر که دستيار تهيه همين فيلم نيز بود، سال گذشته بعد از نوشتن ‏فيلمنامه سريال هاي "واسه کاري لازمش دارم" و "مجيک نجمي" دست به کار ساختن مسلط شد. ظاهراً تجربه اولين ‏فيلم ترسناک آن قدر موفقيت آميز بوده که او را نيز صاحب موقعيتي در جريان حمله فيلمسازان بدنه سينماي ترکيه به ‏سوي ژانر ترسناک کند. ‏
مسلط که نيمه اول آن در آلمان مي گذرد و با مرگ سوات در بازگشت به وطن تمام مي شود، در واقع طرح مسئله است ‏و بر خلاف خلاصه داستان فوق که خطي مستقيم دارد، راهي ديگر براي روايت برگزيده که از مزاياي فيلمنامه محسوب ‏و عنصر غافلگيري را تا لحظه گره گشايي پاياني آن حفظ مي کند. ‏
به همين خاطر در مقايسه با داستان کم و بيش کليشه اي فيلم ژن که ايده آن توسط مستچي نوشته شده بود، در موقعيت ‏بهتري قرار مي گيرد و عناصر اصيل و شرقي قابل توجهي [ايده جابجايي موجود غير انساني با سوات و رفتن به قالب ‏او] را داراست. ‏
با توجه به بافت مذهبي جامعه ترکيه نيز فيلم از زبان حاجي برهان روايت مي شود و جنبه اي هشدار دهنده دارد. البته ‏براي کساني که هنوز به جن و جن گيري اعتقاد دارند يا ماورالطبيعه را شوخي نمي پندارند. مسلط با چنين پس زمينه ‏اي يک فيلم ترسناک رازآميز و خوش ساخت است که قصه طولاني اش را به راحتي تعريف مي کند.‏
بخش هاي فيلمبرداري شده در آلمان از نظر تصويري در جهت خلق دنياي ذهني سوات و تضاد ميان آن با دنياي واقعي ‏قابل توجه است، اما تکرار همان عناصر در بخش ترکيه و حتي نيمه دوم فيلم تعجب آور است. هرچند يقين دارم که در ‏تجربه بعدي مستچي براي از بين بردن چنين اشتباهات جزئي تلاش خواهد کرد، با اين حال مي توانيد اندکي گذشت به ‏خرج بدهيد تا فيلمي ترسناک با رگه هاي از فانتزي اصيل شرقي تماشا کنيد!‏
ژانر: ترسناک. ‏
 

لينکهاي دانلود

Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part01.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part02.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part03.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part04.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part05.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part06.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part07.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part08.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part09.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part10.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part11.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part12.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part13.rar 
Musallat._2007_.DVDRip.XviD.AC3.TSRG.part14.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Global Warming: What’s Up With the Weather

مستندي در مورد گرم شدن زمين
محصول
PBS Nova

Deadly flooding in Africa. Catastrophic hurricanes in the U.S. Record-high temperatures worldwide. Are these natural, temporary glitches in our global climate, or is the devastation the result of global warming? The weather is different now — but why?
Find out when NOVA and FRONTLINE join forces to determine What’s Up with the Weather? Man-made carbon dioxide has overloaded the earth’s atmosphere. With demand for fossil fuels increasing daily, experts predict emission levels will triple in the next 100 years. But the greenhouse effect remains the subject of heated debate among scientists, climatologists, and futurists. Some believe the earth’s temperature will rise by nearly 10 degrees, melting arctic ice caps and, paradoxically, bringing about a new Ice Age. Others believe the weather will stay relatively normal. Who’s right? Decide for yourself as this riveting two-hour special gives you the fascinating — and occasionally frightening — forecast for the future.

لينکهاي دانلود


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Roadside Romeo 


 

لينکهاي دانلود

Svaler.part1.rar
Svaler.part2.rar
Svaler.part3.rar
Svaler.part4.rar
Svaler.part5.rar
Svaler.part6.rar
Svaler.part7.rar
Svaler.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

 
نام موزیک خواننده

دانلود

آئين عشق چنگيز حبيبيان دانلود
آرزوي ديدار احد جنگ زاده دانلود
آفتاب عاشورا نادر اسماعيل زاده دانلود
آه دل محسن حسن زاده دانلود
احوالات حضرت رقيه نادر جوادي دانلود
اربعين حسيني صادق پرتوي دانلود
از كربلا تا شام حميد غلامعلي دانلود
امام حسين ( ع ) سعيد خوانساري دانلود
امير كاروان محمد گلريز دانلود
اي حسين جان رسول نجفيان دانلود
با كاروان كربلا چنگيز حبيبيان دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Mosaic Creator Professional 3.1.348
ابزاری برای ساخت تصاویر موزاییکی

ساخت و طراحی عکس و تصاویر همواره یکی از بهترین سرگرمی ها و در بعضی موارد یکی از بهترین راه های کسب درآمد می باشد. طراحان عکس هروزه به دنبال شیوه های جدید طراحی و به دنبال ایده های نو برای پیشرفت در کار خود هستند. سایت های مختلف طراحی همیشه در این زمینه بهترین نتیجه را برای کاربرانی که به دنبال این موضوع می باشند فراهم می کنند. همچنین شرکت های مختلف نرم افزاری نیز امروزه به این نیازهای طراحان توجه کرده و اقدام به تولید نرم افزارهایی می نمایند که این ایده ها و طراح های جدید را در اختیار دسته کاربران طراح خود قرار می دهد.
در این مطلب قصد معرفی نرم افزاری را داریم که برای ساخت عکس و طراحی چهره ها از روش تقریبا جدید استفاده می کند.
Mosaic Creator Professional نرم افزاری است که کاربران به کمک آن می توانند تصویر مورد نظر خود را به وسیله تصاویر و آیکن های کوچک بسازند. این نرم افزار با دریافت عکس و تصویر مورد نظر شما و به کمک ابزار موجود این امکان را می دهد تا تصویر متشکل ازآیکن های کوچک برای شما نمایش دهد. همان طور که از نام نرم افزار مشخص است این نرم افزار یک تصویر همانند یک تصویر موزاییکی کرده و در هر قطعه از این موزاییک ها از یک آیکن نرم افزاری استفاده می کند تا تصویر اصلی را باسازی و به صورت یکپارچه از آیکن ها تشکیل شده است ، ارائه دهد. از ویژگی های دیگر این نرم افزار قابلیت ساخت فایل های تصویری به صورت موزاییکی می باشد. به کمک این نرم افزار می توانید فیلم های خود را به صورت موزاییکی و با استفاده از افکت های مختلفی همچون افکت های ماتریکسی افکت گذاری نمایید. نمونه از یک فیلم که به این صورت ساخته شده را می توانید از اینجا دانلود کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار قابلیت ساخت آلبوم های عکس به صورت گالری برای صفحات وب سایت ها می باشد. نمونه ای از این ویژگی را نیز می توانید در اینجا مشاهده کنید. ساخت نوشته های موزاییکی نیز از دیگر توانایی های این نرم افزار می باشد که می توانید نمونه آن را نیز در اینجا مشاهده کنید. این نرم افزار محصوالی از شرکت olej می باشد.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- قابلیت ساخت فایل های تصویری به صورت موزاییکی
- توانایی ساخت نوشته های موزاییکی با استفاده از عکس ها
- تصحیح و ترکیب تصاویر به صورت خودکار
- همسان سازی آیکن ها با عکس به گونه ای که در شکل اصلی تصاویر تغییری ایجاد نشود.
- توانایی قرار دادن افکت های تصویری مختلف همانند Sharpen سازی تصاوی
- قابلیت ایجاد گالری های عکس برای صفحات وب
- دارای ابزار جادویی کاملا گرافیکی و اجرای مراحل کار به صورت قدم به قدم
- قابلیت بزرگ نمایی و کوچک نمایی تصاویر و مشاهده جز به جز آیکن ها
- توانایی تغییر آیکن ها به صورت جز به جز و تغییر یک آیکن به آیکن دلخواه
- دارای کتابخانه ای از آرشیو تصاویر زندگی
- قابلیت تغییر یک عکس به صورت دلخواه و جداگانه از کتابخانه نرم افزار
- قابلیت قرار دادن قاب و افکت های توری بر روی تصاویر
- قابلیت ذخیره سازی تصاویر به صورت HTML
- و ... .


لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

سه تم زيبا بمناسبت محرم
(ويژه موبايل)

سه تم زيبا بمناسبت ايام محرم ويژه گوشيهاي سوني اريکسون و نوکيا


تم سونی اریکسون


تم سونی اریکسون

 


تم نوکیا سری 60

 

براي دانلود هر تم، روي هر يک از تصاوير بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Restaurant Rush 

بازي جذاب مديريت رستوران


لينک دانلود (حجم فايل حدود 45 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پند امام به عالمان

 «أَيَّتُهَا الْعِصابَةُ بِالْعِلْمِ مَشْهُورَةٌ وَ بِالْخَيْرِ مَذْكُورَةٌ وَ بِالنَّصيحَةِ مَعْرُوفَةٌ وَ باللّهِ فی أَنـْفُسِ النّاسِ مَهابَةٌ، يُهابِكُمُ الشَّريفُ، وَ يُكْرِمُكُمُ الضَّعيفُ وَ يُؤْثِرُكُمْ مَنْ لافَضْلَ لَكُمْ عَلَيْهِ وَ لا يَدٌ لَكُمْ عِنْدَهُ، تَشْفَعُونَ فِی الْحَوائِجِ إِذَا امْتُنِعَتْ مِنْ طُلاّبِها، وَ تَمْشُونَ فِی الطَّريقِ بِهَيْبَةِ الْمُلُوكِ وَ كَرامَهِ الاَْكابِرِ... فَأَمّا حَقُّ الضُّعَفاءِ فَضَيَّعْتُمْ وَ أَمّا حَقُّكُمْ بِزَعْمِكُمْ فَطَلَبْتُمْ أَنْتُم تَتَمَنَّوْنَ عَلَی اللّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجاوَرَةَ رَسُلِهِ وَ أَمانًا مِنْ عَذابِهِ؟!

حضرت ابی عبداللّه الحسين(عليه السلام) خطاب به عالمان بی عمل و تاركان امر به معروف و نهی از منكر فرموده اند: ای گروه نيرومندی كه به دانش مشهور و به نيكی مذكور و به خيرخواهی معروف و با نام خدا و مذهب در نفوس مردم، با مهابت جلوه گريد! شريف از شما حساب می برد و ضعيف شما را گرامی می دارد، و كسانی كه بر آنها برتری و حقّی نداريد، شما را بر خود ترجيح می دهند، شما وسيله حوائجی هستيد كه بر خواستارانش ممتنع است، و به هيبت پادشاهان و كرامت بزرگان در راه گام برمی داريد...!و امّا حق ضعيفان را ضايع كرديد! و حقّ خود را كه به گمانتان شايسته آنيد طلب نموديد...! و با اين حال آرزوی بهشت الهی را داريد و همجواری پيامبران و امان از عذابش را در سر می پرورانيد!

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که اگر کره زمين را از حالت کروي به حالت مسطح در مياورديم، کلفتي کره زمين بطور متوسط به 35 کليومتر ميرسيد.
  • آيا ميدانستي که قدمت کره ماه 72/4 ميليارد سال است. اين تشخيص بر اساس سنگهايي هست که از اين کره به زمين آورده شده است.
  • آيا ميدانستي که يک تار موي سر بعد از سه سال ميريزد و جايش تار موي جديدي در ميايد. ولي اگر در نظر بگيريم که اين تار مو هرگز نريزد و به همچنان به رشد خود ادامه دهد و هرگز در طول طي عمر انسان کوتاه نشود، اندازه اش به يک کيلومتر ميرسد.
  • آيا ميدانستي که طبق روايت يکي از افسانه هي يونان باستان ، چون الهه آتنا درخت زيتون را به مردم يونان هديه کرد، لذا يونانيان بعنوان سپاسگزاري اسم بزرگترين شهر خود را آتن نامگذاري کردند.
  • آيا ميدانستي که وزنه برداري از سال 1896 ميلادي بعنوان ورزش شناخته شد و در سال 1914 ميلادي فدراسيون وزنه برداري جهان رسما" تشکيل و از سال 1920 در بازيهي المپيک بعنوان يکي از رشته هي ورزشي شرکت داده شد.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

جهان سوم
جهان سوم جایی است كه هر كس بخواهد مملكتش را آباد كند،خانه اش خراب می شود و هر كس كه بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملكتش بكوشد.


دنیای بچگی و بزرگی
دنیای بچه ها هر کی زودتر بگه دوستت دارم برنده هست ولی در دنیای بزرگتر ها هر کی زودتر بگه دوستت دارم بازنده استم


مردم و میخها
مردم هم مثل میخها, وقتی جهتشان را گم کنند, تاثیرشان را از دست میدهند و شروع به خم شدن می کنند


زندگی مثل یک پله
زندگی مثل یه پل قدیمیه! به این فکر نکن که اگه تنها ازش بگذری دیرتر خراب میشه به این فکر کن که اگه افتادی یکی باشه که دستتو بگیره


قلب بزرگ
کسی را برای دوستی انتخاب کن که قلب بزرگ داشته باشه تا مجبور نشی برای اینکه در قلبش جا بگیری خودت را کوچک کنی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مرگ بر اسرائيل

هنوز عمق درد را حس نكرده ايم. برادر ديني مان را در مقابل ديدگانمان مي كشند، كودك مسلمان بي گناه را زير تيغ كينه سر مي برند، اين همه لجاجت به خاطر مقام عظيم دين ماست و ما... هنوز مقام دين خود با وجود اين همه غربت حس نمي كنيم. فقط گاهگاه از دور فرياد مي زنيم: «مرگ بر اسرائيل»؛ اما بي توجه به اينكه آنسوتر، همين خفاش خون آشام، خون برادران مسلمان ما را مي مكد و به فريادهاي ما مي خندد.
هنوز هم درك نكرده ايم كه چاره ي درد چيست؟! هنوز هم نفهميده ايم كه تنها مهدي فاطمه(ع) است كه مي تواند به اين همه غربت پايان دهد، مرگ بر اسرائيل، تنها با ظهور منجي عالم بشريت، مهدي موعود(عج) معنا مي يابد. هنوز حالت اظطرار پيدا نكرده ايم و گرنه مي فهميديم كه بايد همصدا با همه ي مسلمانان، آقاي غايب از نظر خويش را به دادخواهي بطلبيم. فريادهايمان بايد «اللهم عجل لوليك الفرج» باشد تا ظلم خاتمه يابد.
اگر نمي توانيم مردم بي پناه غزه و هزاران هزار مسلمان يا غير مسلمان مظلوم وبي گناه ديگر را ازبيدادگريهاي بيدادگران نجات دهيم، حداقل مي توانيم كه براي ظهور مهدي(عج) خالصانه دعا كنيم، به اميد اينكه شايد يكي از اين دعاها مستجاب شود، اگر نمي توانيم ظالمان را متوجه اشتباهشان كنيم، لا اقل خودمان را كه مي توانيم براي ياري امام زمان(عج) آماده كنيم.
از اين مي ترسم كه روز قيامت ما را هم در ظلم اين ظالمان شريك كنند. چرا كه در روايات آمده است كه:«هر كس در مقابل ظلم سكوت كند، خود نيز ظالم است».

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نباشد جز از راستی در جهان
به كینه نبندیم یك تن میان
و در پاسخ پدر یا شاه می نویسد:
ز فرزند پیمان شكستن مخواه
مگو آن چه اندر خورد با گناه
نهانی چرا گفت باید سخن
سیاوش ز پیمان نگردد ز بن

او نخستین پناهنده و آواره ایرانی است. ماجرایی كه به سبب مسایل گوناگون در تاریخ همواره با ایرانی بوده است و رنجش داده است.
چون ایرانیان و تورانیان به بازی روی می آورند وكار بازی به خشونت می گراید، وی با آن همه مهر كه در سینه دارد:
سیاوش غمی گشت از ایرانیان
سخن گفت بر پهلوانی زبان
كه میدان بازی است یا كارزار
بدین بخشش و گردش روزگار
او نیز مانند بسیاری از قهرمانان تاریخ و استوره قربانی نامردمی ها می شود و مهم آن كه به شكلی فجیع كشته می شود و همان دم به نشانه انتقام و روح انتقام جوی ملتی شكست خورده از خون او گیاهی می روید. باشد كه روزی بر اسب سیاه خویش بیاید و جهان را پر از داد كند و این نیز آرزویی است كه مردمكان هزاره ها با آن دل خوش داشته اند.
او تصویر پاك وفاداری و مهر بانی است. تصویری كه در چهار چوب آرزوهای مردم آفریده شده است.
و به گمان من آن كه او نخستین آرمان شهر و یا مدینه فاضله و یا شهر آرزوها و یا نخستین بهشت را نه در آسمان بلكه بر زمین می آفریند.
این راز بزرگ سیاوش است. او آمده است تا بر زمین بهشت مردمان را بنا نهد. آرزویی تابناك كه آدمی را هیچگاه از وسوسه خویش رها نكرده است.
به هفت حاشیه قالی های ایرانی و آنگاه باغ پر از گل و پرنده و در میان آن حوض پر از آب، بنگرید! آیا تصویری از بهشت نیست!
به ساختمان خانه های قدیمی ایرانی، به ویژه در یزد و كرمان و كاشان نگاه كنید!
تالارها و اتاق های دور تا دور خانه همان حجره های بهشت است و سپس باغ و گل و پرنده و در میان خانه نیز همان حوض آب.
و مگر چرا كاخ های هخامنشی را در شمال شیراز نه تخت كورش یا داریوش بلكه تخت جمشید خوانده اند و مگر همین جمشید نخستین انسان و نخستین شاه و آفریننده بهشت بر فراز البز كوه نبود؟ و این كاخ ها نیز بهشتی بوده اند كه درخت هایش از سنگ! بهشتی بر آمده از سنگ.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة ص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
 
خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّي تُصْرَفُونَ 6 إِن تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنكُمْ وَلَا يَرْضَي لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ وَإِن تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُمْ وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَي ثُمَّ إِلَي رَبِّكُم مَّرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ 7 وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ ضُرٌّ دَعَا رَبَّهُ مُنِيبًا إِلَيْهِ ثُمَّ إِذَا خَوَّلَهُ نِعْمَةً مِّنْهُ نَسِيَ مَا كَانَ يَدْعُو إِلَيْهِ مِن قَبْلُ وَجَعَلَ لِلَّهِ أَندَادًا لِّيُضِلَّ عَن سَبِيلِهِ قُلْ تَمَتَّعْ بِكُفْرِكَ قَلِيلًا إِنَّكَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ 8 أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاء اللَّيْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَيَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ 9 قُلْ يَا عِبَادِ الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا رَبَّكُمْ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا فِي هَذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةٌ وَأَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةٌ إِنَّمَا يُوَفَّي الصَّابِرُونَ أَجْرَهُم بِغَيْرِ حِسَابٍ 10

 

ترجمه فارسي مکارم

او شما را از يك نفس آفريد، و همسرش را از (باقيمانده گل) او خلق كرد; و بري شما هشت زوج از چهارپايان ايجاد كرد; او شما را در شكم مادرانتان آفرينشي بعد از آفرينش ديگر، در ميان تاريكيهي سه گانه، مى‏بخشد! اين است خداوند، پروردگار شما كه حكومت (عالم هستي) از آن اوست; هيچ معبودي جز او نيست; پس چگونه از راه حق منحرف مى‏شويد؟! «6» اگر كفران كنيد، خداوند از شما بى‏نياز است و هرگز كفران را بري بندگانش نمي پسندد; و اگر شكر او را بجا آوريد آن را بري شما مى‏پسندد! و هيچ گنهكاري گناه ديگري را بر دوش نمى‏كشد! سپس بازگشت همه شما به سوي پروردگارتان است، و شما را از آنچه انجام مى‏داديد آگاه مى‏سازد; چرا كه او به آنچه در سينه‏هاست آگاه است! «7» هنگامي كه انسان را زياني رسد، پروردگار خود را مى‏خواند و بسوي او باز مي گردد; اما هنگامي كه نعمتي از خود به او عطا كند، آنچه را به خاطر آن قبلا خدا را مي خواند از ياد مى‏برد و بري خداوند همتاياني قرارمى‏دهد تا مردم را از راه او منحرف سازد; بگو: «چند روزي از كفرت بهره‏گير كه از دوزخياني!» «8» (آيا چنين كسي با ارزش است) يا كسي كه در ساعات شب به عبادت مشغول است و در حال سجده و قيام، از عذاب آخرت مى‏ترسد و به رحمت پروردگارش اميدوار است؟! بگو: «آيا كساني كه مى‏دانند با كساني كه نمى‏دانند يكسانند؟! تنها خردمندان متذكر مى‏شوند!» «9» بگو: «ي بندگان من كه ايمان آورده‏ايد! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهيزيد! بري كساني كه در اين دنيا نيكي كرده‏اند پاداش نيكي است! و زمين خدا وسيع است، (اگر تحت فشار سران كفر بوديد مهاجرت كنيد) كه صابران اجر و پاداش خود را بى‏حساب دريافت مى‏دارند! «10» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

chehrzad332@yahoo.com

دموکراسی و قتل عام مردم غزه

gaza

من دموکرات، لیبرال، آزادی‌خواه و از این جور چیزهای «شیک و خوش‌بو» نیستم، اصلا راستش را بخواهید حالم از «دموکراسی‌های واقعا موجود» به هم می‌خورد. یعنی وقتی موضع‌گیری‌ سران‌شان را درباره‌ی «حادترین موضوع روز جهان» می‌شنوم مجبور می‌شوم بروم توی دست‌شویی و بالا بیاورم. از پوشش خبری نفرت‌انگیزشان که دیگر چیزی نگویم بهتر است.

احساس خفگی می‌کنم، صدایم به جایی نمی‌رسد و هیچ‌وقت این همه ناتوان نبوده‌ام.

 

 

noonoosh_rainy_aa@yahoo.com

در جواب رضا رضا

شما از اول مطلبی اشتباه و متعصبانه درج کردی، حالا که با اعتراضات غیرقابل انکارخواننده ها مواجه شدی ، سعی در توجیه داری. جملۀ " لطفا با تحقیق و سند معتبر مطلب بنویسید" از طرف تک تک نظر دهندگان به شما تذکر داده شد، دریغ از کمی توجه!!! به هر حال... 2نکته: اول اینکه بجای بکاربردن کلمات زشت و زننده ای مثل "شرت" ( در چنین مجله پرخواننده ای( حتما می توان از لفظ "لباس زیر" استفاده کرد که البته طریقه استفاده عمدی شما ازاین الفاظ باعث خجالت هست. دوم جریمۀ پوشیدن چنین لباسی در همان کشور بیگانه که شما عنوان کردی، (حداکثر) نگاه سرزنش آمیز رهگذران هست نه خشونت و ضرب و .....
میبینید؟ باز هم بدون مطالعه مطلب نوشتید!!!!! خدا چشم و دل همه را به حقیقت روشن کند
اکبری

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

مساله:پرسش.آیا عدم پوشش دختر دایی،دختر خاله و دختر عمو -که تاثیری در من ندارد- گناه است؟

همه مراجع:آری گناه است و باید خود را بپوشانند و با سایر نامحرمان تفاوتی ندارند و نگاه شما بر مو و بدن آنان جایز نیست

العروه الوثقی،ج 1،(الستر)وج 2،(النکاح) م 31

عزیزان میتوانند سئوالات شرعی وپیشنهادهای خود را به آدرس ایمیل زیربفرستند
a_f_57@yahoo.com
با تشکر

 

 

tupol_love@yahoo.com

دختر روحاني تندرو سني،
رقاص كلوب هاي شبانه لندن!

عمر بكري محمد روحاني تندروي زاده ي سوريه مدتها در انگستان به ترويج اسلام مي پرداخت و معتقد بود سرانجام اسلام بريتانياي كبير را فتح خواهد نمود اما ظاهرآ حتي در هدايت دختر خود هم ناكام مانده است.ياسمين فوستوك دختر ۲۶ ساله عمر بكري اكنون مادري مجرد است كه با لباس نيمه برهنه و بدني خالكوبي شده در كلوبهاي شبانه لندن به رقص (pole dancing) مي پردازد و صدها جوان مشتاق را از خود بي خود مي كند.عمر بكري كه هم اكنون به لبنان تبعيد شده دختر خود را تحت تعليم و تربيت سخت اسلامي پرورش داده و احتمالا اگر اكنون دختر خود را بر روي صحنه ببيند دچار حمله قلبي خواهد شد.بكري از حاميان حملات تروريستي ۱۱ سپتامبر و بمب گذاريهاي ۷ جولاي لندن بود
عمر بكري صاحب 6 فرزند است كه آنها را با كمك خرج كودك كه توسط دولت پرداخت مي شود , در لندن بزرگ كرده است.
دختر وي ياسمين نيز به همراه پسر سه ساله اش در جنوب شرقي لندن زندگي مي كند و از كمك خرجي كودك كه توسط دولت پرداخت مي شود استفاده مي كند.
عمر بكري پول عمل جراحي Breast Enlargement ياسمين را پرداخت كرده است . به گفته دوست ياسمين همين كار موجب شده او بتواند يك Pole Dancer موفق بشود!
ياسمني براي گرفتن اين پول گفته كه احتياج به عمل دارد تا در زمان شير دادن به فرزندش احساس مادري بهتري داشته باشد

 

 

akbarzeyton@yahoo.com

در مورد بحث حجاب...

با سلام:وتشکرازاینکه به ما امکان درج نظرمیدهیدوسایت خوبی رافراهم اورده ایدتانظرهادرج شودکه واقعا نمونه وشایسته اید. درموردبحث جذاب حجاب! لازم بذکراست که کلا کسی بااصل حجاب انهم دراین سردنیاوکشورهای اسیایی وخصوصااسلامی مخالفت کلی نداردودرمجموع انرا رد نمی کند اماوقتی کاربه سلیقگی وخودکامگی واجبارمی رسدانوقت است که ابعادوسیع ملی وحتی سیاسی_ مثل بدحجابی گسترده ودهن کجی_بین افرادوگروهای اجتماعی پیدا می کندکه این می شود معضلی برای مسولین وقشرهایی ازمردم که سفت وسخت مثلاپایبنده به حجابندو البته بخشی ازانان هم چون به پنهان می روند(داخل خانه هایشان ) ان کاردیگرمی کنند. ..به مجالس عروسی که زنان ومردان کاملا جدایند ویا ابولفضل پارتی هاوروضه خوانی های زنانه وختم انعام های ماهانه! و...که معمولا خانم ها باجیب اقایان برگزارمی کنندابعادگسترده ای ازبی حجابی وبرهنگی باخوددارند وچون بسیاری ازخانم هاازنظرروانی خصوصاهمجنسگرا هستند حالاباید رفت وتماشا کرد!؟! امااین معضل راکلاخودسران ومسولین نظام بوجوداورده اند یعنی همان اندیشه ای که ازروزهاوماه های اول شکل گیری نظام اسلامی همه چیزراشکلی می خواست وتاهنوزم.... اینها امده بودند تابرسردستگاه های موسیقی هم چادربکشند این همان اندیشه های معاویه ویارانش است که به مابه نام عدل علی تبلیغ شد! معاویه روزی مست ازشراب خم به نمازجمعه امدودراول سخن روکردبه نمازگزاران وگفت من امروزحال مساعدی دارم! اگرشمابامن همراه باشیدتافرداروزواین هنگام برایتان خطبه خواهم خواند! امرخوب حجاب راکه بایدتبلیغ میشدودردرازمدت نتیجه گیری بابگیروببندوجریمه وشلاق واندیشه های رضاخانی وازسرقلدرمابی درعصرماهواره واینترنت به ابتذالی کشاندن که اکثریتی ازخانم های ایرانی ظاهری خلاف جهت سیمای جمهوری اسلامی دارند درصورتی که مااین جوردراین حدوشکل وشمایل رامثلادرکشورهایی مانندمصروپاکستان و...نمی بینیم خانم های انها یابا حجابند یابی حجابنداماشکلشان رابه هزاروصدجورومدل برای بیرون امدن ازخانه ورفتن به سبزی فروشی محل درنمی اورند حالا رفتن به مجالس عروسی رادیگرنگو!

 

 

helia_k48@yahoo.com

چه کسی باعث عدم پیشرفت شماست؟!

روزی وقتی همه کارمندان به اداره رسیدند روی در علامت " توجه" بزرگی دیدند با این مضمون:
شخصی که در این شرکت مانع پیشرفت شما بود فوت کرده است!
شما رو برای شرکت در تشییع جنازه به اتاقی که مقدمات دفن صورت می گیرد دعوت می کنیم.
دراولین لحظه همه ء آنها برای فوت یکی از جمعشان غمگین و ناراحت شدند.
اما بعدا کنجکاو شدند که چه کسی باعث عدم پیشرفت شرکت و جمعشان شده است!؟
شور و هیجان در اتاق به قدری بود که نیروهای امنیتی برای کنترل سروصدا وارد عمل شدند.
هرچه مردم به جنازه نزدیکتر میشدند هیجانشان بیشتر میشدو هر کسی به فکر فرو می رفت :
"شخصی که باعث عدم پیشرفت ما شده است چه کسی است؟!؟
بهتر, بالاخره او مرده است!.
در کنار تابوت آینه ای نصب شده بود که هر شخصی که اونجا رو بررسی می کرد می تونست خودش را ببیند.
و همچنین علامتی در کنار آینه بود که می گفت:
فقط یک شخص قادر به محدود کردن پیشرفتتان است "خودتون"!!!
شما تنها شخصی هستید که می تونید زندگیتان را دگرگون کنید.
شما تنها شخصی هستید که می تونید برای شادیهایتان-ترقی و پیشرفتتان تاثیر پذیر باشید.
شما تنها شخصی هستید که می تونید خودتان را کمک کنید.
زندگیتان تغییر نخواهد کرد, زمانیکه رئیستان و دوستانتان ویا شریک زندگیتان ویا شرکتتان تغییر کنند.
زمانی زندگیتان تغییر می کند که خودتان تغییر کنید.
وقتی که شما تابع باورهای محدود هستید و احساس می کنید که تنها برا خودتون قابل احترام هستید
خودتان را تست کنید که چطوردر مقابل دیگران خودتان احساس خوبی برای خودتان دارید.
از مشکلات و غیرممکنها و شکست ها نترسید.
پیروزمندانه خودتان و اصالتتان را درست کنید.
مهم ترین ارتباط دوستی ارتباطی است که با خودتون می تونید داشته باشید.
همهء اینها چیزی نیستند که برای ما اتفاق بیفتند.
بلکه با راههایی که ما برای زندگی انتخاب می کنیم و باعث تغییرات و تحولات می شویم بدست می آیند.

http://olinda.blogfa.com

 

 

a_adl87@yahoo.com

درد و دل با آقا مهدی باکری

آقا مهدی سلام از بس روزگار بر ما تنگ شده که طاقت گفتن نیز نداریم حرفهای ما نعره نومیدانی است در سنگستان ناکامی که تنها پژواکی از آن نصیب ما می شود دیگر آن شور و ایثار از جامعه ما رخت بسته ٬ امروز مخالفان شما ردایی عدالت خواهی بر تن کرده و داعیه خدمت سر می دهند نمی دانم از درد خود بنویسم یا از درد جامعه ٬ می گویند کودکی و بی خبری باعث آسودگی خاطر و آسودگی خاطر باعث راحتی می شود ممکن است این حرف درست باشد اما در نزد کسانی که مرده به دنیا می آیند و فقط جسمشان در این کره خاکی در حال حرکت می باشد ولی اگر این بی خبری کور در جوار عواطف بیدار قرار گیرد از جهنم سخت تر و از مرگ تلخ تر خواهد بود چه کنم دردهای که در قلبم سکنی گزیده اند همچون طوفانی سهمگین دلم را به خروش افکنده از چه بگویم از قصه پر غصه همیشگی تاریخ بلند دیارمان یا از بد عهدی روزگار یا از بی دردی آنانکه که در شورای عالی فرهنگی بر فرهنگ کشورمان تصمیم می گیرند در حالی که آتش سردرگمی فرهنگی در بین آنها غوغا می کند ولی این فسردگان را گویی هیچ نیافتاده است از اقتصادمان بگویم که به اشتباه توسعه جامعه را در رشد اقتصادی می دانند نه توسعه فرهنگی کشور از قوه قضاییه بگوییم که قاضیان آن که با قضاوت خود از کشته غرامت می گیرند از مفاسد اقتصادی بگوییم که تا حالا یکی از مقامات کشورمان به جرم فساد تحت پیگرد قرار نگرفته است الحق که این کشور مدینه فاضله است از تملق ها بگویم از دریوزگان پست و مقام یا از کسانی بگویم که چراغ کشتند و چراغدارن را شکستند یا از آتشی که بی هنران دیانت ورز سیاست پیشه بر خرمن جامعه انداختند یا از افرادی که حتی با اشاره کوچک رهبرشان بازهم راضی به سپر کردن سینه خود هستند ولی در جامعه ما بنام عدالت و عدم التزام به بعضی از مبانی صلاحیت ندارند از چه بگویم از نا رفیقی رفیقان که برای حفظ موقعیت دم فرو می بندند ولی در اولین فرصت گلو کشاده می کنند و یاران شفیق را به باد تهمت و انتقاد می گیرند از آنهای که کار کاسبانه می کنند نه کار عاشقانه از آنهای که اگر دری به تخته بخورد و کسی ادعای بکند و سخنی بگوید بجای شکستن کمر ادعا او سر او را می شکنند آنهای که لذتی که از خشونت و ویران کردن می برنند و نفرتی که از آبادانی و توسعه دارند چه بگوییم نگوییم بهتر است چون اگر ایمان است همه دستخوش تاراج و طوفان است الان کسانی در رأس کار هستند که نباید باشند و کسانی نیستند که باید باشند آقا مهدی شاید دوران شما گذشته است و همه آنچه را که از شما و رفیقان شما دیده و شنیده ایم در خواب اتفاق افتاده است چون همه ادعا پاسداری از خون شهدا را دارند ولی در عمل تنها چیزی که وجود ندارد راه و رسم شماهاست
آقا مهدی کجایی به فریادمان رس ما چنانیم که لهجه باران و مهر و محبت را فراموش کرده ایم دیگر کجایی تا ببینی که من برای خریدن پاره ای از رویاهای زلال تو خوابهای شیرین شبانه ام را فروخته ام.
آقا مهدی به فریاد دلم رس

 

.

alirezamajidi@gmail.com

سوخت انساني!

روند روزافزون گرم شدن جهانی آب و هوا و همچنین گران شدن قیمت نفت، باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها و افراد به خصوص در غرب به فکر استفاده از سوخت‌های سبز بیفتند. مثلا در سقف خانه‌شان پنل خورشیدی نصب کنند یا از توربین‌های بادی استفاده کنند. سوخت‌های زیستی به دست آمده از گیاهانی مانند نیشکر یا ضایعات حیواناتی مثل گاو و خوک هم جایگاه خاص خود را در این میان دارند.
اما کاری که دکتر «الن بیتنر» انجام می‌داد، در نوع خود بی‌نظیر بود. ایشان یک جراح زیبایی در «برولی هیلز» لوس آنجلس بودند.  یکی از اعمالی که این پزشک انجام می‌داد، «لیپوساکشن» یعنی تخلیه چربی اضفه شکم و اندام‌های بیمارانش بود. دکتر بیتنر به این فکر افتاد که از چربی اضافی بیمارانش استفاده بهینه کند و آنها را مبدل به یک نوع سوخت زیستی کند! او در سایت lipodiesel.com ادعا کرده است که از مدت‌ها پیش از چربی بیمارانش برای تأمین سوخت خودروی فورد خودش و همچنین خودروی دوست دخترش استفاده می‌کرده است.
این موضوع سر و صدای زیادی در رسانه‌های غربی به پا کرد و برای مثال هرالد سان، فاکس نیوز و نشریه اقتصادی فوربس در وب‌سایت‌های خود به آن اشاره کردند.

البته مدتی است که در مطب این پزشک، بعد از شکایت تعدادی از بیمارانش تخته شده است، آنها شکایت کرده بودند که دوست دختر و دستیار او بدون اینکه اجازه رسمی لیپوساکشن داشته باشند، در کلینیک او مبادرت به این کار می‌کردند و برای آنها مشکلاتی به بار آورده‌اند.
چربی حیوانات و انسان‌ها حاوی تری‌گلیسرید است، یک کیلوگرم چربی می‌تواند به یک کیلوگرم سوخت تبدیل شود و با توجه به اینکه دکتر بیتنر، بیشتر از هفت هزار لیپوساکشن در کلینیکش انجام داده بود، می‌توان حدس زد که سوخت قابل ملاحظه‌ای به دست آورده باشد! البته طبق قوانین آمریکا تبدیل ضایعات انسانی به سوخت، غیرقانونی است و او به همین خاطر توسط دپارتمان ملی سلامت کالیفرنیا تحت پیگرد قرار گرفته است.
دکتر بیتنر در حال حاضر قصد دارد به آفریقای جنوبی مهاجرت کند.

 

 

mtymeta@gmail.com

بیانیه بسیج امیرکبیر
سران عرب روی عمرسعد را سفید کرده اند

باسمه تعالی

«آيا هنگام آن نرسيده است كه براي اسلام و مسلمين احساس خطر كنيد؟ آيا هنگام آن نرسيده است كه به واجب نهي از منكر و كلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل كنيد؟ آيا عرصه‌ي ديگري عريان‌تر از آنچه در غزه و فلسطين در جريان است در همدستي كُفار حربي با منافقان امّت براي سركوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تكليف كنيد؟» (رهبرعزیز انقلاب- 8 دی 1387)

در آستانه­ ی عاشورای حسینی، بار دیگر یزیدیان زمان، یاد و خاطره­ ی کربلا را در غزه زنده کردند، و به قتل عام ملتی محاصره شده پرداختند که مرگ باعزت را در برابر زندگی باذلت برگزیده است. ملتی که جرمش این است که "حماسه" و "جهاد اسلامی" را بر "فتح"های دروغین و پوچ ترجیح داده است. ملتی که باید امروز داغدار صدها شهید باشد، چراکه در برابر تمام فشارها، و کمبود غذا و دارو و برق و گاز سر خم نکرده است.
صهیونیست­ های جنایتکار که وارثان برحق دشمنان مسیح (ع) اند، در ایام میلاد آسمانی­ اش، ملتی را به صلیب کشیدند. و سران خائن برخی کشورهای اسلامی، در ایام عزای اهلبیت رسول خدا (صلّی­ الله علیه و آله) با بستن راه امکانات اولیه بر ملت مظلوم غزه، روی جد خود عمر سعد را سفید کرده ­اند!
امروز افکار عمومی جهان به این سوال فکر می­ کند که چه رازی است در همزمانی فرود هواپیمای خط قاهره-تل ­آویو(!) وزیر خارجه­ ی رژیم صهیونیستی، و برخاستن جنگنده­ های اف-16 از آن فرودگاه برای به خاک و خون کشیدن غزه؟!
امروز برای ملت­ های مسلمان مسجل شده است که تا فرعون نامبارک مصر به ملاقات سلف ملعونش انور سادات فرستاده نشود، فلسطین آرامش را ملاقات نخواهد کرد.
و از برکت خون مظلومین غزه، آن روز دور نیست انشاءالله.
سنت تاریخ است که خون مظلوم نفاق ­ها را آشکار کند و پایه­ های ظلم را ویران. آن­که امروز محاصره شده و نفس­ های آخر خود را می­ کشد، نه ملت غزه که حکومت­ های جائر و جنایتکار منطقه ­اند. و آن­که تیرهای نهایی بر پیکرش وارد می­ شود، نه مردم دلاور غزه، که لیبرال دموکراسی غرب و کاغذپاره ­های مدعیان حقوق بشر است.
خون مطهر مظلومین، راه و بی­راه را مشخص، و حاکمان ظالم را در خود غرق خواهد کرد. امروز به تعبیر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس «انقلاب اسلامي در ايران، نهضت فلسطين را به بستر اصلي كشانده است و راه حسين (ع) را پيش روي مردم فلسطين گشوده است». و به قول امام(ره) «خوشا به حال مجاهدان، خوشا به حال وارثان حسين عليه السلام».
شمارش معکوس برای پایان عمر غده­ ی سرطانی منطقه و حکومت­ های خائن عربی شروع شده است. «انّ موعدهم الصبح الیس الصبح بقریب»

...بعد از این با لب شمشیر سخن خواهد بود
جامه‌ام تا شب معراج، کفن خواهد بود

با خدا صحبت اگر در دل شب خواهم کرد
در مناجات خودم تیغ طلب خواهم کرد

تیغ، رمزی‌ست که مردان خطر می‌دانند
صاحبان عَلَم و اسب و سپر می‌دانند

تیغ‌مان باز اگر عزم به جولان گیرد
سر خصم است که بر بازی چوگان گیرد

عاقبت تیغ دودم کار خدا خواهد کرد
آسمان سجده به پیشانی ما خواهد کرد...

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

 

mahsa_eshgh2007@yahoo.com

حلالیت و زیارت

هوا تاریک است و من ایستاده ام .سوز سردی می آید. بی هدف ایستاده ام و فقط نگاه میکنم. به شکلی هندسی از روکشی طلائی. بالاخره
آمدم ولی همچون صاحب این شهر غریبم. اطرافم میروند و می آیند ولی در این لحظه هیچ صدایی به گوشم نمی خورد.اذن دخول می خواهم ولی...
می گویند برای یک دل سیر، دیدنت باید حلالیت بخواهیم از کوچک و بزرگ. حلالم کنید ای عزیز ترین کسانم که باعث آمدنم به این کره خاکی شدید و من بسیاری از مواقع این لطفتان را به فراموشی سپردم. حلالم کنید ای عزیزترین هم خونانم که در بچگی از سر بی خبری سر عروسک های بی وفا را کندم و شما را غصه دار نمودم . حلالم کنید ای کسانی که سال تا سال فقط عید ها از حالتان می پرسم که می دانم لقب خود را . حلالم کنید ای کسانی که در روز با شما هستم و ناخواسته می رنجانمتان. حلالم کنید ای تمام کسانی که اعمالم در دنیا در زندگیتان تاثیر دارد و من بی خبرم. و مهمتر از همه ... چه رویی دارم تا از او حلالیت بخواهم؟ ولی آمدنم به اینجا برای کسب ذره ای آبرو ست.نیرویی مرا به پیش میبرد. دستانم لمس میکند در های بزرگ را و لمس میکنم امانی که بعد از گذشتن از آنها به هر مجرمی می دهند که اینک قلبم امان یافت.صدای پاهایم یک به یک میرسد به گوش و هر لحظه تند تر می شود مانند بازی بچگی هایم در هنگام یافتن اشیاء مخفی شده. نوری شدید می تابد بر چشمان کورم و بینا میکند تا ببینم اتاقک زیبای مورد احتیاج دستهای امید واران را. گویی راهی برایم باز شد. انگار زمان از حرکت ایستاده. دستهای سیاهم را به سوی چهار ضلعی های کوچک پیش می برم تا که شاید به حرمت دستان عموی صاحب این اتاقک کمی در پیش خالق خود آبرو گیرند.
نمی دانید که لمس خنکی مطبوع این اشکال کوچک هندسی چگونه می رویاند پیچک کوچک و شکنده امیدم را درگلدان سینه. گذاشتن سری پر از حرفهای رنگارنگ بر روی این اشکال و بستن چشمها چه آرامشی می پاشد برصدای کر کننده وسوسه ها .
وقتی درک می کنی که هر آ نچه حرف در سینه داری و یک عمر چون خوره روانت را می خورد فقط با لمس آرامش اینجا گویی برای هزار گوش شنوا گفته شده.
وقتی فقط با نگاه به پارچه سبز پوشاننده بهترین نقطه دنیا آن قدر آرامش و اطمینان می یابی که مطمئن می شوی از دام نفس رهایی یافته ای. باور می کنی که خالق چنین آرامشی می تواند با باران رحمت و بخشش خود بار سنگین گناهانی حتی به اندازه کوه را تنها با یک نم به دریای خوبی ها برای تو تبدیل کند ، آنوقت مفهوم زیارت را در می یابی و آنگاه است که می تونی بگویی خداوندا به خاطر تمام داده ها و نداده هایت شکر و حلالم کن برای تمام گناهانی که دانسته و ندانسته مرتکب شدم. حلالم کن

 

 

HoseiniH2@mums.ac.ir

How do you know that you are in the year 2008?
چه جوري ميفهمي كه الان در سال 2008 هستي ؟؟؟

1) You find out that your family that is not more than 3 people have 4 or 5 mobile telephone numbers.
یهو نگاه میکنی میبینی خانواده ات که 3 نفر بیشتر نیستن ؛ 4 یا 5 خط موبایل دارن.

2) You send an Email to a work colleague even though he/she is sitting at a desk right next to yours.
واسه همکارت ایمیل میفرستی در حالی که میز بغل دستی تو نشسته.

3) Your relationship with family members and friends that have no Email gets worse and you hardly contact them.
رابطه ات با اقوام و دوستانی که آدرس ایمیل ندارن رو به وخامت میره و تو به سختی میتونی باهاشون ارتباط داشته باشی.

4) You park your car outside your house then use your mobile to phone the house to ask for assistance with carrying the shopping in.
شما ماشینتون رو جلوی خونه تون پارک میکنین .بعدش موبایلتون رو در میارین و به خونه زنگ میزنین که بیان کمک و چیزایی که خریدین رو از ماشین پیاده کنن .

5) Every TV advert has an internet address at the bottom of the screen.
هر آگهی تلویزیونی یه آدرس اینترنتی هم زیرش داره .

6) Leavening the house without taking your mobile phone with you makes you really stress and rush back to pick it up even though you managed to live without one for 20 or 30 years of your life.
وقتی خونه رو بدون همراه داشتن موبایلتون ترک میکنین باعث میشه استرس تمام وجودتون رو بگیره و دوباره با عجله برگردین خونه تا ورش دارین در حالی که قبلا بدون موبایل 20- 30 سال از عمرتون رو گذروندین و بدون هیچ مشکلی.

8) As soon as you wake up in the morning you check the internet even before you have your coffee.
صبحها قبل از خوردن چایی و قهوه تون تا بلند میشین اولین کاری که میکنین سر زدن به اینترنت هست.

9) You are now reading this, smiling and shaking your head.
شما الان در حالی که این ایمیل رو میخونین سرتون رو تکون میدین و لبخند میزنین ..

10) You are so busy reading this that you didn't even notice that this list has no number 7.
و این قدر سرگرم خوندن این ایمیل بودین که حتی توجه نکردین که این لیست شماره 7 نداشت .

11) You went back up to check that there is no number 7.
شما دوباره برگشتین تا چک کنین که شماره 7 رو داشته یا نه؟

12) I am sure if you scrolled up that you will find number 7, its just that you didn't notice it.
و من مطمئنم که اگه شما دوباره به بالا برگردین حتما شماره 7 رو پیدا میکنین ..این مال اینه که شما بهش توجه نکردین.

13) You scrolled up again but you did not find number 7. I am making fun of you of course, this goes to show that you have no trust in yourself and that you believe anything said to you.
شما دوباره بر میگردین بالا ولی باز هم شماره 7 رو پیدا نمیکنین .. البته که من با شما شوخی کردم و این نشون میده که شما به خودتون هم اعتماد نمیکنین و هرچی بقیه بگن باور میکنین

با تشكر : سيد حسام الدين حسيني

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

کیست مرا یاری کند....

غزه در آتش و خون

لحظه به لحظه به محرم نزدیک می شویم در حالی که صدای "هل من ناصر ینصرنی " حسین هنوز به گوشمان می رسد...

لحظه به لحظه به عاشورا نزدیک می شویم در حالی که عاشورای مکرر در کنارمان جاریست...

لحظه به لحظه کسی می خواندمان ....

کیست مرا یاری کند...

غزه در آتش و خون

شمار شهدای غزه طی حملات رژیم صهیونیستی در روز گذشته به این منطقه به بیش از 225 تن رسید.

این در شرایطی است كه بیش از 800 تن در این حملات زخمی شده‌اند... در میان شهدا زنان و کودکان بسیاری دیده می شوند...

خدای من....

این چه نوایی است؟

              کیست مرا یاری کند...

غزه در آتش و خون

در این حمله خونین که مصادف با خروج دانش آموزان از مدارس بود صدها تن از کودکان فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند و جنایتی دیگر در پرونده سیاه رژیم صهیونیستی ثبت شد.

 کیست مرا یاری کند...

خدای من...

این چه روزگاری است...

حسینیان چه اندک و یزیدیان چه بسیارند...

اما آمریكا همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و كشتار فلسطینیان از محكوم كردن این حملات خودداری كرد و تنها به این توصیه به تل‌آویو بسنده كرد كه در حمله به حماس سعی كند از كشتار غیرنظامیان خودداری كند.

غزه در آتش و خون

 در این میان باز می شنوم ...

    کیست مرا یاری کند...

"گوردون جاندرو" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریكا كه در شهر "واكو" واقع در ایالت تگزاس سخن می‌گفت، گفت:‌ «آمریكا از اسرائیل می‌خواهد در هنگام هدف قراردادن حماس در غزه از تلفات غیرنظامیان اجتناب كند.»

جاندرو كه به صدور بیانیه‌ای كوتاه در این باره اكتفا كرد، افزود: «حماس اگر می‌خواهد در آینده مردم فلسطین نقش داشته باشد باید فعالیت‌های تروریستی خود را متوقف سازد.»

آمریكایی‌ها در حالی مقاومت مردمی فلسطین دربرابر تجاوزات اسرائیلی‌ها را فعالیت تروریستی می‌خواند كه درباره وضعیت وخیم مردم غزه اعم از كودكان و زنان و بیماران بی‌توجه بوده و اقدامی در جهت فشار بر تل‌آویو برای لغو تحریم‌های همه جانبه این منطقه به خرج نمی‌دهد.

غزه در آتش و خون

یادم می آید...

آن کلام را...

 "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"  را...

و چه می توان کرد...

 هان ای مسلمانان ...

مگر نمی شنوید...

                          صدای پای محرم را...

                                             و نوای  یاری خواهی حسین را...

 کیست مرا یاری کند...

غزه در آتش و خون

 

 

zahrahb@gmail.com

اگر زبانهای برنامه نویسی مذهب بودند!

* C = یهودیت: قدیمی و محدود کننده است، ولی بیشتر دنیا با قوانینش آشنا هستند و بهش احترام میذارن. نکته اینجاست که شما نمیتونین بعدا بهش گرایش پیدا کنین – یعنی یا باید باهاش شروع کنین و یا اینکه در غیر اینصورت فکر می کنین گرویدن بهش دیوانگیه. همچنین وقتی چیزی غلط از آب در بیاد، بیشتر مردم معتقدن که ریشه همه مشکلات ازش منشا میگیره.

* جاوا = مسیحی معتقد: در تئوری پایه اش همون C هست، ولی خیلی از قوانین کهنه رو کنار گذاشته به طوریکه دیگه شبیه مبداش نیست. در عوض، قوانین سفت و سخت خودش رو اضافه کرده، با این حال طرفدارانش معتقدن که چه بهتر که از مبداش دور شده و ترجیح میدن سمت مبدا نرن. نه تنها طرفدارانش معتقدن جاوا بهترین زبان دنیاست، بلکه حاضرن هرکسی رو که در این زمینه باهاشون هم عقیده نیست رو بسوزونن!

* PHP = مسیحیت التقاطی: تو بازار وب داره با جاوا می جنگه. یه سری مفاهیم رو انتخابی و دلبخواهی از C و جاوا گرفته، یعنی اونایی که خوشش اومده. ممکنه مثل زبانهای دیگه منسجم نباشه ولی آزادی عمل بیشتری به شما میده و علی الظاهر ایده اصلی هر چیزی رو درون خودش داره. همچنین مفهوم کلی “برو/رفتن به جهنم” رو حذف کرده.

*++C = اسلام: زبان C رو پوشش میده البته علاوه بر اینکه همه قوانین C رو داره، مجموعه پیچیده ای از قوانین جدید رو هم اضافه کرده. مستعد اینه که برای پایه ریزی هر چیزی استفاده بشه، از بزرگترین قساوت ها گرفته تا زیباترین آثار هنری. پیروانش معتقدن که غایی ترین و کاملترین زبان جهانی هست و ممکنه از دست کسانی که باهاشون موافق نیستن خشمگین بشن. همچنین، اگه به خودش و یا موسسش بی احترامی کنین ممکنه توسط طرفداران افراطیش تهدید به مرگ بشین.

* #C = مورمن: تو یه نظر اجمالی شبیه جاواست ولی با دقت بیشتر متوجه میشیم که اولا توسط شرکتی عرضه میشه که طرفداران جاوا معتقدن شیطان هست و دوما اینکه مفاهیم پایه و کلیدی اش کاملا متفاوته. ممکنه از انتخاب تون راضی باشین در صورتیکه همه طرفداران جاوا به خاطر پیروی ازش، براتون تبعیض قائل نشن.

* Lisp = آئین بودا: نحوی وجود نداره، مرجع و یا مرکزیتی هم برای عقاید وجود نداره، همچنین خدایی برای پرستش وجود نداره. تمام دنیا در دستان شماست – اگر به طور کامل اونو فهمیده باشین. یه سری میگن Lisp اصلا یک زبان نیست یه سری دیگه هم میگن تنها زبانیه که دارای احساس هست.

* Perl = ساحری: مجموعه نامشخصی از طلسم های محرمانه و مخفی هست که کار کردن با این قوانین عجیب و غریب، در دراز مدت روان تون رو آزار میده. اغلب فقط زمانی بهش احتیاج دارین که رییستون کار فوری ای رو از شما بخواد مثلاساعت ۹:۰۰ شب جمعه!

* Python = انسانگرایی: ساده است و محدودیت خاصی نداره و تنها چیزی که نیاز دارین تا پیروش باشین عرف و حضور ذهن هستش. خیلی از طرفدارانش ادعا می کنن که خیالشون از تمام محدودیت های تحمیل شده در سایر زبانها راحت شده و تازه دارن لذت برنامه نویسی رو میچشن. کسانی هم وجود دارن که میگن این زبان فرمی از شبه کد (pseudo-code) هستش.

* COBOL = الحاد باستانی: یه زمانی در ناحیه پهناوری از دنیا حکمرانی میکرد و خیلی هم مهم بود، ولی خوشبختانه امروزه تقریبا دیگه منسوخ شده. اگرچه خیلی ها اون موقع از تشریفاتی که خدایانش میخواستن، وحشت میکردن، امروزه هنوزم یکسری اصرار دارن که این زبان باید زنده بمونه.

* ویژوال بیسیک = شیطان پرستی: مگه اینکه واقعا نیاز نداشته باشین روحتون رو به شیطان بفروشین. !:)

* این پست ترجمه خلاصه شده ای از اینجاست، خلاصه شده چون تو متن اصلی زبانهای زیادی رو نام برده که خیلی کاربردی نیستن و صرفا خواسته اکثر زبانها رو پوشش بده. من زبانهای آشنا رو فقط ترجمه کردم. به نظرم اگه با چند تا از این زبانها حتی یک برنامه ساده هم نوشته باشیم، متن کمی قابل درکه !:)

* لینکهای مرتبط:
- اینجا یه لینکی هست که تقریبا این نوع مطالبی که اگه زبانهای برنامه نویسی فلان چیز بودند رو جمع کرده:) مثلا اگه ماشین بودند، یا اگه دوست دختر بودن و یا اگه زن بودند و نظایر این.

 

 

miladpazoky18@yahoo.com

مباحثی ازآيين دادرسي مدني (كاربردي)

هدف از طرح دعاوي و محاكمات ، احقاق حق در امور مدني و تحميل مجازات بر مجرمين در امور كيفري است . لذا براي رسيدن به اين هدف ، يك سري قواعد و مقررات و روشهايي از سوي قانونگذار معين و مقرر گشته است كه اصحاب دعوا و قاضي دادگاه و ساير دست اندر كاران قضايي مثل مسئولين دفاتر و مامورين ابلاغ بايد طبق آنها اقدام نمايند . عدم رعايت تشريفات و آئين دادرسي يا بي اطلاعي از مقررات آن ، چه بسا سبب از بين رفتن حق مسلمي شود . اقامه صحيح دعوا براي احقاق حق و دفاع درست در برابر دعواي باطل ، بدون تسلط بر قواعد و تشريفات دادرسي امكان پذير نيست . بسيار اتفاق افتاده است كه عدم اقامه صحيح دعوا يا طرف دعوا قرار ندادن برخي اشخاص مرتبط با موضوع ، علاوه بر از دست دادن فرصت ، منجر به رد دعوا يا صدور قرار عدم استماع آن و تحميل هزينه كلان براي ابطال تمبر دادرسي و امثال آن به خواهان شده است
جزوه حاضر علاوه بر اينكه در تحليل مسائل مطرح شده ، پاسخگوي نيازهاي همه دست اندر كاران مشاغل حقوقي و قضايي مىباشد ؛ بيشتر براي اصحاب دعوي ، وكلا ،كارشناسان و نمايندگان حقوقي سازمانهاي دولتي قابل استفاده است . مبحث اول _ در صلاحيت دادگاههادعوا بايد در دادگاه صلاحيتدار اقامه شود . در غير اينصورت ، اگر چه ممكن است پرونده توسط خود مرجع قضايي با صدور قرار عدم صلاحيت ، نهايتاً به دادگاه صلاحيتدار ارسال شود ؛ ولي تا رسيدن پرونده به دادگاه صالح زمان بسيار زيادي صرف خواهد شد كه اين امر براي ذينفع مطلوب نخواهد بود . لذا دانستن صلاحيت دادگاهها براي طرح دعوا ، امري ضروري و اجتناب ناپذير است .. در اين مبحث ، سه موضوع اصلي شامل ، مفهوم صلاحيت و انواع آن ، قواعد صلاحيت نسبي و ملاك هاي صلاحيت ، مورد بررسي و مطالعه قرار مىگيرد .الف _ مفهوم صلاحيت و انواع آن : صلاحيت از نظر آئين دادرسي مدني عبارت است از توانايي و الزام قانوني مراجع قضايي براي رسيدگي به دعاوي و امور حسبي و حل و فصل اختلافات ميان اشخاص . صلاحيت دادگاهها بر دو نوع است : صلاحيت ذاتي ؛ صلاحيت نسبي .در قانون تعريفي از صلاحيت ذاتي و صلاحيت نسبي ارائه نشده است . ولي با توجه به مفهوم دو كلمه ذاتي و نسبي كه به ذهن متبادر مىشود و با در نظر گرفتن مصاديقي كه در قوانين گذشته ( از جمله مواد 10 ، 11 ، 12 و بند 1 ماده 197 قانون آئين دادرسي مدني سابق مصوب 1318 ) ذكر شده اند ، بطور خلاصه مىتوان چنين گفت : صلاحيت دادگاههاي عمومي نسبت به دادگاههاي انقلاب و نظامي و صلاحيت دادگاههاي بدوي نسبت به دادگاههاي تجديدنظر و همچنين صلاحيت دادگاه كيفري استان نسبت به ساير دادگاهها و صلاحيت دادگاههاي دادگستري نسبت به مراجع غير دادگستري ، صلاحيت ذاتي است . اما صلاحيت نسبي ، عبارت است از صلاحيت هر يك از دادگاههاي عمومي يا انقلاب يا نظامي يا تجديدنظر يا كيفري استان از دو حوزه قضايي نسبت به هم . از اين جهت ، گاهي به صلاحيت نسبي به صلاحيت محلي نيز تعبير مىشود . به عنوان مثال صلاحيت دادگاه عمومي تبريز نسبت به دادگاه عمومي تهران ، صلاحيت نسبي است . ولي صلاحيت دادگاه عمومي تهران نسبت به دادگاه تجديدنظر استان تهران ، صلاحيت ذاتي است . در اينجا ذكر دو نكته ضروري است : اول اينكه ، صلاحيت شعبه حقوقي دادگاه عمومي نسبت به صلاحيت شعبه كيفري دادگاه عمومي ، صلاحيت ذاتي نيست . زيرا بر اساس ماده 4 اصلاحي قانون تشكيل دادگاههاي عمومي و انقلاب تخصيص شعبي از دادگاهها به حقوقي و كيفري ، مانع ارجاع پرونده هاي حقوقي يا كيفري به هر يك از شعب مذكور نخواهد بود . دوم اينكه ، تقسيم بندي حوزه قضايي به واحدهايي از قبيل مجتمع يا ناحيه ، تغييري در صلاحيت عام دادگاه مستقر در آن حوزه نمىدهد . زيرا اين تقسيم بندي ، فقط تقسيم كار بين مجتمع هاي مختلف در يك حوزه قضايي معين است كه براي مديريت بهتر و سهولت دسترسي مردم ايجاد شده اند .ب _ قواعد صلاحيت نسبي : تشخيص صلاحيت ذاتي دادگاهها جز در موارد استثنايي كار مشكلي نيست . ولي تعيين دادگاه صلاحيتدار از نظر صلاحيت نسبي (محلي) ، نه تنها در مواردي با مشكل مواجه مىشود و نياز به توضيح و تفسير دارد ؛ بلكه دانستن قواعد عمومي آن و بكار گرفتن اين قواعد در عمل مىتواند بسيار مفيد و كارساز باشد . صلاحيت نسبي دادگاهها ، بر حسب موضوع دعوا با تعدادي عامل ارتباط تعيين مىگردد . عوامل اصلي ارتباط عمدتاً عبارتند از : اقامتگاه ، محل سكونت ، محل وقوع مال( اعم از منقول يا غير منقول ) ، محل تنظيم سند ، محل انعقاد قرارداد ، محل اجراي قرارداد و محل وقوع دلايل و امارات . در مواد 11 تا 25 قانون آئين دادرسي مدني] و در بعضي از مواد ديگر اين قانون و همچنين در قوانين ديگري مثل قانون امور حسبي ، به قواعد صلاحيت نسبي دادگاهها اشاره شده است . اين مقررات مشتمل بر يك قاعده اصلي ، چند قاعده استثنايي ، چند قاعده اختياري و قواعد تبعي است كه به ترتيب مورد بحث قرار مىگيرند ...ادامه مطلب درشماره بعد

ميلاد پازوكي دانشجوي حقوق
سوال حقوقي خود را به miladpazoky18@yahoo.com بفرستيد وپاسخ خود را بصودت ايميل دريافت كنيد. ":.بدروود..:"

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 دي / 29 دسامبر/ 1 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
9 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که پوراندخت، شاه وقت ايران،
با روم قرارداد صلح امضاء كرد

تصوير پوراندخت بر سكه اش (محفوظ در موزه سن پترزبورگ - روسيه)

پوراندخت شاه ساساني ايران كه سياست خارجي و داخلي تازه اي در پيش گرفته بود تا امپراتوري ايران را نجات دهد، به نوشته مورخان اروپايي در 25 دسامبر سال 630 ميلادي ( طبق برخي تواريخ: 29 دسامبر) با دولت روم شرقي قرارداد تازه صلح امضاء كرد تا فرصت يابد دست به اصلاحات داخلي بزند. پوراندخت (دختر خسرو پرويز) يكي از دو بانويي كه بر ايران حكومت كردند مي دانست كه ايرانيان از جامعه طبقاتي كه به آنان تحميل شده بود شديدا ناراضي هستند، قضات از عدالت و انصاف دور شده اند و سران ايالات براي خود اختيارات تازه اي خلق كرده و حتي سكه ضرب كرده اند. براي حل اين مسائل بود كه پوراندخت با روم (بيزانس) قرارداد صلح امضاء كرد و دستور رعايت عدالت، بخشودن ماليات عقب افتاده، لغو برتري هاي طبقاتي و اختيارات اضافي فرمانداران را داده و سكه ملي واحد ضرب كرده بود. به نوشته مورخان اروپايي، پوراندخت حمله اعراب مسلمان از عربستان را به قلمرو ايران پيش بيني كرده و به فرماندهان ارتش اندرز داده بود كه اختلافات داخلي را كنار بگذارند و آماده مقابله باشند. مسلمانان تا آن زمان بر سراسر جزيرة العرب مسلط شده بودند. با وجود تصميمات اصلاحي متعدد، حكومت پوراندخت هم، مانند ساير جانشينان خسرو پرويز دولتي مستعجل بود و اختلافات داخلي و نزاع بر سر قدرت در تيسفون ادامه يافت و ....

 

كازروني ها نيروهاي انگليسي را
شكست دادند، ولي...

مقامات انگليسي كه طبق پيمان سن پترزبورگ نيمه جنوبي وشرقي ايران را به نام منطقه نفود در كنترل داشتند در پي حملات كازروني هاي ميهندوست به تاسيسات انگليسي در اين شهر و نا امن ساختن راههاي اطراف براي جلوگيري از تردد آزادانه انگليسي ها و عوامل آنان، 28 دسامبر سال 1916 دستور دادند كه پانصد تن از نظاميان تحت فرمان آنان مركب از سربازان هندي و افراد « اس پي آر » با چند توپ و مسلسل از شيراز به كازرون بروند و كازروني ها را سركوب كنند .
     اين نيرو روز29 دسامبر ( هشتم دي ماه 1295 خورشيدي ) شيراز را به عزم كازرون ترك كرد. نيروي اعزامي پس از درگيري با كازروني ها كه شماري داوطلب با تجهيزاتي ناچيز بودند با تحمل تلفات سنگين به شيراز بازگشت.
     مجسم كنيد كه اگر در مرداد و شهريور 1320 (25 سال بعد) چند ايراني!! به ميهن خود خيانت نكرده بودند و ارتش چهارصد هزار نفري ايران را مرخص نساخته بودند چگونه انگلستان مي توانست با نزديك به چهار هزار سرباز عمدتا هندي كه از طريق خاك عراق به ايران فرستاده بود وطن ما را كه صدها سال يك امپراتوري مافوق نيرومند بود تصرف كند و شاه آن را به تبعيد بفرستد!. اين ادعا كه تسليم شدن بهتر از تحمل تلفات بود مسخره است. اگر اين استدلال (حرف مفت) درست بود؛ پس روسها به جاي تحمل 27 ميليون كشته بايد استالن را مي گرفتند و تسليم هيتلر مي كردند و به زندگي خود ادامه مي دادند و .... تلفات ايرانيان پس از تحت اشغال در آمدن وطن، از گرسنگي و بيماري و نوكري كردن هاي بعدي بمراتب بيشتر از جنگ بود.

 

دكتر صديقي پيشهاد شاه را رد كرد
و بختيار آن را پذيرفت

دکتر صديقي

29 دسامبر سال 1978 دكتر غلامحسين صديقي جامعه شناس و آخرين وزير كشور در حكومت دكتر مصدق كه پس از 28 مرداد مدتي را در زندان بس برده بود به شاه كه به او پيشنهاد كرده بود نخست وزير شود اطلاع داد كه نمي تواند اين پيشنهاد را بپذيرد و شاه همان روز از شاپور بختيار يكي ديگر از همكاران پيشين دكتر مصدق خواست كه كابينه غير نظامي تشكيل دهد.
پيشنهاد شاه هنگامي به دکتر صديقي داده شده بود که ژنرال ازهاري نخست وزير وقت ظاهرا كناره گيري كرده بود. اوضاع بسيار نا آرام بود؛ تظاهرات ضد شاه لحظه اي قطع نمي شد، صدور نفت تقريبا به صفر رسيده بود، روزنامه ها در حال اعتصاب بودند، بانكها بسته بود، خارجيان با عجله ايران را ترك مي گفتند و ....
بختيار ششم ژانويه 1979 زمام امور را به دست گرفت. طبق نوشته كرونيكل قرن بيستم (صفحه 1149) دولت آمريكا (حكومت كارتر) كه سياست خود را نسبت به ايران عوض كرده بود هشتم ژانويه به شاه اندرز داد كه از ايران خارج شود. بختيار گفت كه شاه به استراحت خواهد رفت و 16 ژانويه شاه تحت عنوان مرخصي از ايران خارج شد؛ رفتي بود كه ديگر بازگشت نداشت. شاه هنگام خارج شدن از ايران اظهار اميدواري كرده بود كه دولت (بختيار) گذشته را اصلاح و براي آينده برنامه ريزي كند.
در پي خروج شاه از کشور، بختيار تصميم گرفت كه با بازگشت آيت الله خميني از پاريس به تهران با اين كه دستور تشكيل دولت موقت داده بود مخالفت نكند و وي اول فوريه به تهران بازگشت و مورد استقبالي بي مانند قرار گرفت و يازده روز بعد، پس از اين كه ارتش از دولت دكتر بختيار سلب حمايت كرد اين دولت ساقط شد و بختيار پس از مدتي پنهان بودن به طريقي که هنوز دقيقا اعلام نشده است از ايران خارج گرديد و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب
و دفاع مقدس در چنين روزي

09/10/59
اهم اقدامات امروز دشمن اجراي آتش بر روي شهرهاي اهواز و دزفول ، بمباران دهلران و اتصال جاده تداركاتي نشوه ـ جوفير .

گزارش مركز فرماندهي سپاه در غرب كشور از علائم حمله احتمالي دشمن به منطقه دهلران و تبعات آن .

تظاهرات براي آزادي دو تن از اعضاء هيات واگذاري زمين در سنندج و شهادت آنها در اسارت به دست ضد انقلاب .

اعلام مواضع سخنگوي دولت ( بهزاد نبوي ) در قبال تحركات ضد انقلاب در كردستان ، همكاري آنان با عراق و مسألة خودمختاري ـ گزارش راديو اسرائيل از تشديد شورشهاي قومي در مناطق كردنشين ايران به سود عراق .

مصوبه مجلس در مورد استفاده سپاه از نيروهاي وظيفه .

تاكيد آيت الله بهشتي برحفظ آرامش خاطر امت و امام و جلوگيري از بهره گيري بيگانگان از اختلافات داخلي .

اظهارات رئيس مجلس و سخنگوي دولت ايران و نيز وزراي خارجه آمريكا و پاكستان دربارة گروگانها.

تحليل خصمانه راديو آمريكا درباره تبعات جنگ و آوارگان جنگي ايران .

پيروزي مسلم عراق در تحليل راديو امان با توجه به ادامه جنگ در خاك ايران و تشديد اختلافات داخلي بين سران جمهوري اسلامي ، تيرگي روابط ايران و شوروي ، آغاز صادرات نفت شمال عراق و … ارجحيت فرانسه و يوگسلاوي در استفاده از نفت عراق به دليل كمكهاي اين دو كشور به عراق از جمله نقش فرانسه در دستيابي عراق به تكنولوژي هسته اي .

مواضع سازمان مجاهدين خلق درباره دستگيري و محكوميت وابستگان اين سازمان به دليل فعاليتهاي تشكيلاتي و غير قانوني در جبه ها .

Mobin_s2004@yahoo.com
29 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
قتل عام سرخپوستان «سو»

سيتينگ بول

29 دسامبر سال 1890 واحد هفتم سواره نظام امريكا يك اردوگاه سرخپوستان از قبيله « سو » را در ايالت داكوتاي جنوبي در كنار نهر « ووندد ني » مورد حمله قرار داد.اين حمله با شليك توپ همراه بود كه ضمن آن « بيگ فوت» رئيس قبيله و شماري ديگر از زن و مرد و كودك سرخپوست كشته شدند . پاره اي از گزارشها شمار كشته شدگان را 153 تن سرخپوست و 25 نظامي و بعضي گزارشها 300 سرخپوست نشان مي دهد. اين حمله متعاقب قتل«سيتينگ بول» و يازده تن ديگر از سران قبيله « سو » صورت گرفت كه دوهفته پيش از آن در 15 دسامبر روي داده بود.
اوايل دسامبر به مقامات دولتي امريكا گزارش رسيده بود كه سرخپوستان قبيله سو در حال رقص ارواح هستند كه ممكن است پس از آن در صدد پس گرفتن اراضي خود از سفيد پوستان بر آيند و حمله كنند . مقامات دولتي بر پايه خاطره جنگ « سيتينگ بول » با نيروهاي ژنرال كاستر در 25 ژوئن سال 1876 كه ضمن آن كاستر و همه افراد سواره نظام كشته شدند در صدد دستگيري سيتينگ بول برآمدند كه ضمن آن وي و 11 تن ديگر كشته شدند.
«بيگ فوت » پس از شنيدن اين خبر با بيش از سيصد تن عازم« ووندد ني» شد كه در محاصره واحد هفتم قرار گرفت و با كسانش كشته شد.
اين آخرين درگيري بزرگ بوميان آمريكا ي شمالي با مهاجران سفيد پوست بود كه از سال 1607 ميلادي پس از ورود انگليسي ها به شمال آمريکا (ويرجينيا) آغاز شده بود.
به مناسبت كشتار « ووندد ني » هر سال مراسمي از سوي سرخپوستان در اين محل برپا مي شود.

 

برج ايفل

برج ايفل كه سازنده آن مهندس الكساندر گوستاو ايفل 28 دسامبر سال 1923 ( روزي چون ديروز ) در 91 سالگي در گذشت 990 فوت (نزديك به 330 متر ) ارتفاع دارد و به مناسبت يكصدمين سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شده است .ساختن آن كه در 1886 آغاز شده بود 31 مارس 1889 پايان يافت . براي ساختن اين برج كه يك موسسه غير دولتي انتفاعي است 9 هزار و 547 تن آهن بكار رفته است . ايفل كه يك مهندس ساختمان و شيمي بود قبلا در راه آهن فرانسه كار ساختن پلها را برعهده داشت . هيتلر به خاطر همين زيبايي هاي شهر پاريس از بمباران اين شهر خود داري كرده بود.

 

کارهاي سرهنگ "اوجوك وو" بوي نفت مي دهد

اوجوک وو

در نيمه دوم دهه 1960 اخبار مربوط به جنگهاي« بيافرا » پا به پاي گزارشهاي جنگ ويتنام در رسانه ها به چشم مي خورد . جنگهاي بيافرا كه دو سال و هشت ماه طول كشيد منجر به مرگ يك ميليون نيجريايي شد. اين جنگها را سرهنگ « اوجوك وو » با اعلام استقلال بيافرا ــ منطقه اي در نيجريه كه ساكنان آن عموما از طايفه « ايبو » و مسيحي هستند ــ باعث شده بود ، زيرا كه در بيافرا نفت كشف شده بود و بعضي شركتهاي چند مليتي نفت وي را تحريك به اين كار كرده بودند و مورد حمايت دولتهاي اين شركتها هم بود.
     تجزيه طلبي سرهنگ اوجوك وو كه قبلا در همان منطقه فرماندار نظامي بود از سي ام ماه مه سال 1967 تا ژانويه سال 1970 طول كشيد و از كشور هاي عضو سازمان ملل تنها پنج كشور رژيم او را به رسميت شناختند ، ولي جمع آوري كمك براي او در كشورهاي مسيحي اروپا و آمريكا ، همه جا ، در جريان بود.
    «گوون» نخست وزير وقت فدراسيون نيجريه واحد هاي دولشكر را به بيافرا فرستاد و دستور داد كه« منطقه تجزيه شده» تحت محاصره اقتصادي در آيد كه باعث كمبود شديد مواد غذايي و مرگ مردم از گرسنگي شده بود . جنگ نيروهاي طرفين عمدتا خياباني و پر تلهات بود. بالاخره دولت فدرال نيجريه با سلاحهاي تازه اي كه از شوروي دريافت كرده بود از جمله جت ميگ، سرهنگ « اوجوك وو » را شكست و از كشور فراري داد و با فرار او كار استقلال طلبي هم پايان يافت .
     دولت فدرال نيجريه به دولت امريكا و چند دولت اروپايي قول داد كه از ايبوهاي استقلال طلب انتقام نگيرد.
     از « اوجوك وو » كه اينك 69 ساله است و به طرز مرموزي فرار كرده بود، ديگرخبري نبود كه 28 دسامبر2002 نام او در ميان نامزدهاي انتخابات 19 آوريل سال 2003 رياست جمهوري نيجريه اعلام شد و در سطح جهان شگفتي به وجود آورد .تازه مردم ساير كشورها دانستند كه دولت نظامي پيشين نيجريه او را مورد عفو قرار داده! ، وارد نيجريه شده ، حزبي به نام « اتحاد بزرگ! » تاسيس كرده و مي خواهد رئيس جمهوري كشوري شود كه روزگاري آن را قبول نداشت و كمر به انهدام و تجزيه آن بسته بود. نيجريه 126 ميليوني از سال 1999 داراي دولت غير نظامي شده است ولي چند دستگي مردم همچنان ادامه دارد . در مسائل اخير نيجريه همه جا انگشت شركتهاي نفتي خارجي به چشم مي خورد . نيمي از مردم نيجريه مسلمان هستند .
    مروري برتحولات نيجريه از لحظه اعلام تجزيه طلبي اوجوك وو در مه 1967، پژوهشگر را در برابر علائم متعدد سئوال قرار مي دهد كه يافتن پاسخ برايشان به گذشت زمان بيشتري نياز دارد.

برخي ديگر از رويدادهاي 29 دسامبر

  • 1155:   به دستور پاپ يك روحاني مسيحي به نام «آرنولد برسچيا» را که گفته بود يك روحاني از كشيش تا پاپ حق ندارد صاحب مال و منال باشد آتش زدند و باقيمانده جسدش را به رودخانه تيبر كه در حاشيه شهر رم جريان دارد افكندند.

  • 1170:   هنري دوم پادشاه وقت انگلستان پس از اين كه شنيد توماس بكر اسقف اعظم آن كشور ( اسقف كانتربوري ) گفته است كه پادشاه حق مداخله در كار او و قضاوت در باره كارهاي وي را ندارد چهار تن از افسران گارد خود را مامور قتل اسقف اعظم كرد و آنان وارد كليساي كانتر بري شدند و بكر را گردن زدند.

  • 1911:   «سون يات سن» به عنوان نخستين رئيس جمهوري چين اعلام شد که از دو روز بعد پس از رسميت يافتن، کار خود را در اين سمت آغاز کرد.

  • 1813:   نيروهاي انگليسي در جريان جنگ خود با ايالات متحده شهر« بافالو» در ايالت نيويورك را آتش زدند.

  • 1920:   دولت يوگوسلاوي فعاليت حزب كمونيست را در آن كشور غيرقانوني كرد . اين حزب بعدا از سال 1945 تا سال 2000 بر يوگوسلاوي حكومت كرد.

  • 1933:   ( 1312 خورشيدي ) ايران داراي كارخانه سيمان شد ( سيمان شهرري).

  • 1940:   در يك حمله لوفت وافه (نيروي هوايي آلمان) به لندن، در اين شهر بيش از سه هزار تن كشته و هزاران تن ديگر مجروح شدند.

  • 1949:   دولت مجارستان كه به دست حزب كمونيست افتاده بود صنايع و كارخانه هاي اين كشور را ملي كرد . در سال 1989 كه ورق بر گشت بازماندگان صاحبان اين كارخانه ها مدعي استرداد انها شدند.

  • 1955:   (1334 خورشيدي ) دستگاه قضايي ارتش براي نواب صفوي و هفت تن از اعضاي جمعيت فدائيان اسلام كيفرخواست اعدام صادر كرد.

  • 2004:   28 دسامبر 2004 دلار بازهم در برابر « يورو » تنزل كرد و تا هر «يورو» يك دلار و 364 هزارم دلار پايين آمد و در زوريخ گفته شد كه دلار باز هم تنزل خواهد كرد.

  • 1987:   «يوري روماننكوYuri Romanenko» فضانورد شوروي پس از 326 روز اقامت در فضا به زمين بازگشت ولي همزمان، گورباچف با شروع كارهايي كه به فروپاشي شوروي منجر شد، اين افتخار او را كمرنگ كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    1 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     آغاز سال قمري

    1 محرم  - طبق روايتهاي نقل شده پس ازهجرت حضرت محمّد(ص) ازمكه به مدينه، اولين ماه سال يعني محرم آغازتاريخ مسلمانان تعيين شد. ازابن شهاب روايت شده است: « وقتي پيامبر(ص) به مدينه آمد و اين به ماه ربيع الاول بود؛ بفرمود تاتاريخ نهند». ازعبدالله بن عباس نقل شده است كه تاريخ نهادن ازهمان سال كه پيامبرخدا به مدينه آمد آغازشد.ازعُبيدبن عُمرروايت كرده‎اند كه محرم ماه خداي عزّوجل است و آغازسال كه درآن خانه كعبه را جامه پوشانند و تاريخ ازآن آغازكنند و سكه درآن زنند.

     

    وقوع غزوه «ذاتُ الرّقاع»

    1 محرم 4 - غزوه «ذاتُ الرّقاع»واقع شد. حضرت محمّد(ص) دراين غزوه با جماعتي بيش از700تن به نبرد با مشركان اَنمارو ثَعلبيه رفتند. نبرد درمنطقه‎اي آغازشد كه به علت پستي و بلنديهاي بسيارش همچون جامه‎اي مرقّع به نظرمي‎رسيد ازاين رو اين غزوه را ذاتُ الرِّقاع ناميدند. اين غزوه با شكست مشركان پايان يافت.

     

     آغاز محاصره پيامبر اکرم و بني هاشم
    در شعب ابي طالب

    1 محرم 42 - آغاز محاصره پيامبر اکرم و بني هاشم در شعب ابي طالب

     

     ورود امام حسين (ع) به عراق

    1 محرم 61 - امام حسين (ع) درمسيرحركت تاريخي خويش پس ازورود به عراق درمكاني بنام شِراف منزل كردند و پس ازفراهم كردن ذخيره‎اي ازآب به راهشان ادامه دادند. دراواسط روزنيروهاي دشمن ازدورنمايان شدند؛ ازاين رو ياران امام درمكاني امن پناه گرفتند. سپاه دشمن مركب از1000تن به فرماندهي حرّبن رياحي مأموريت داشت كه راه را برامام حسين (ع) ببندد يا ايشان را به شهادت برساند. اما امام حسين (ع) به ياران خود دستوردادند كه دشمن راازآب سيراب كنند. حرّ اگرچه هنگام نمازبه امام حسين(ع) اقتدا مي‏كرد، همچنان به تعقيب ايشان ادامه داد. اين نخستين روزازحماسه‎اي بود كه تاامروز جاودانه درتاريخ مانده است.

     

    فتح سرزمين مصربدست مسلمانان

    1 محرم 1406 - سرزمين مصربدست مسلمانان فتح شد. مصرتاآن زمان تحت حكومت ايرانيان و يونانيان بود و ازقدرت نظامي عظيمي بهره‎مند بود. اما سرانجام سپاه آزاديبخش اسلام مصريان را شكست داد. فرماندهي سپاه اسلام دراين نبرد به عهده عمروعاص بود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    9

    اهواز

    8
    19

    تبريز

    -6
    6

    شيراز

    1
    18

    مشهد

    -1
    10

    بندرعباس

    14
    26

    کرمان

    2
    18

    اصفهان

    -4
    13

    يزد

    4
    17

    کرمانشاه

    -3
    12

    اراک

    -1
    9

    رشت

    6
    11

    دبی

    17
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1382 تومان
    988 تومان
    1505 تومان
    1080 تومان
    260 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    103500 تومان
    53500 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:42
    طلوع خورشيد : 07:13
    اذان ظهر : 12:06
    غروب خورشيد : 17:00
    اذان مغرب : 17:22
    نيمه شب شرعي : 23:21
     

     

     

     

     

     

    Ãروزشمار عاشورا

    eshge.mahdi@gmail.com

    9 روز تا «روز واقعه»

    تصاویر ویژه محرم  

    هر كه فدائي ماست با ما حركت كند

    درست همان روز كه مسلم در كوفه به شهادت رسيد، امام حسين از مكه به عراق حركت نمود، حج را تبديل به عمره نمود، زيرا از دست بني اميه در امان نبود، آنها مصمم نبود به هر ترتيب كه شده حضرتش را هلاك كنند.
    در آنجا حضرت خطبه ي خواند و پس از حمد و ثني الهي و درود بر پيامبر اكرم فرمود: مرگ بري اولاد آدم همانند گردنبند بر گردن دختران ترسيم شده است، چقدر مشتاقم به ديدار نياكان خودم، همانند علاقه يعقوب به يوسف، برايم آرامگاهي آماده شده كه من به آنجا خواهم رفت، گويا اعضايم را درندگان بيابان در زميني ميان نواويس و كربلا پاره پاره ميكنند و شكمهي خود را از من پر و سيراب ميكنند، از روزي كه با قلم (تقدير) نوشته شده چاره ي نيست خشنودي خدا، خشنودي ما اهل البيت است، ما بري او صابريم و او پاداش صابرين بما خواهد داد،
    و در پايان فرمود: هر كه جان خود را بري ما بذل ميكند و تصميم به ملاقات خدا گرفته است با ما حركت كند كه من فردا صبح حركت ميكنم انشاء الله

    اي دل گرت هواي بهشت است رو متاب
    از درگه محمد و آلش به هيچ باب

    از غير خاندان نبي كام خود مجوي
    لب تشنه ي كجا شده سيراب از سراب

    آسوده خاطراند محبانشان به حشر
    آندم كه خلق را همه خوف است و اضطراب

    بي مهر آل ساقي كوثر در آن جهان
    هرگز طمع مدار زحق كوثري شراب

    جز درگه محمد و آلش دري مكوب
    كانجا نمانده است سؤالي بلاجواب

    آباد گشت آخرتش آنكه مهرشان
    با خويشتن ببرد از اين عوالم خراب



     

    مداحی و سخنرانی
    شب اول محرم87

    باز محرم، حسین و عاشورا، باز روایت اشک و عطش و آتش، بازحکایت خیمه سوخته و بوی سیب، باز ...
    کتاب هفتاد و دو صفحه ای کربلا، این خواندنی ترین کتاب تاریخ، اکنون پیش روی ماست و ما امروز در عصر جاهلیت مدرن، و در این رسوایی بزرگ بشریت، که کودک نامشروع تجاوز و جنایت بالغ شده و دستان پلیدش را به خون پاک کودکانی بی شمار آلوده ساخته؛ به مرور این کتاب انسان ساز نهضت آفرین محتاجیم بیش از همیشه.
    باری؛ به مناسبت فرار سیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله، علیه السلام، از ابتدای محرم تا روز عاشورا، همراه با هیأتهای مذهبی، ده منزل با کاروان عاشورا همگام خواهیم بود.ان شاءالله.

     

    سخنرانی حاج آقا صفایی

    قسمت اول

    دانلود

    سخنرانی حاج آقا صفایی

    قسمت دوم

    دانلود

    مداحی حاج محمود کریمی

    قسمت اول

    دانلود

    مداحی حاج محمود کریمی

    قسمت دوم

    دانلود

    مداحی حاج محمود کریمی

    قسمت سوم

    دانلود

    مداحی حاج محمود کریمی

    قسمت چهارم

    دانلود

    مداحی حاج محمود کریمی

    قسمت پنجم

    دانلود

    مداحی حاج محمود کریمی

    قسمت ششم

    دانلود

    سخنرانی

    قسمت اول

    دانلود

    سخنرانی

    قسمت دوم

    دانلود

    سخنرانی

    قسمت سوم

    دانلود

    سخنرانی و روضه

    قسمت چهارم

    دانلود

    مداحی حاج علی قربانی

    قسمت اول

    دانلود

    مداحی حاج علی قربانی

    قسمت دوم

    دانلود

    مداحی حاج علی قربانی

    قسمت سوم

    دانلود

    لينکستان محرم:


     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    The World In 2009

    ويژه نامه مجله The Economist براي سال 2009

    تاریخ انتشار: دسامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 206
    حجم فایل: 6 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    کشتی تفریحی 400 میلیون دلاری صاحب باشگاه فوتبال چلسی 

    آقای آبراموویچ را که می شناسید؟ میلیاردر معروف روس و صاحب باشگاه فوتبال چلسی. ایشان تصمیم به ساخت کشتی تفریحی جدیدی گرفته اند که مجهز به یک زیر دریایی اختصاصی است. این کشتی با طولی حدود 170 متر یکی از بزرگترین کشتی های تفریحی خصوصی جهان محسوب می شود.
    اگر شما هم مثل آقای آبراموویچ ثروتمند باشید قطعا نگران امنیت خود خواهید بود. به همین دلیل هم ایشان سعی کرده اند که کشتی تفریحی خود را «امن» طراحی کنند.
    در ساخت این کشتی از شیشه های ضد گلوله استفاده میشود. همچنین در آن تعدادی قایق، جهت پیش بینی های امنیتی تعبیه شده است. و دو سکوی ویژه فرود هلیکوپتر هم در دو طرف کشتی وجود دارد.
    برای مقابله با حملات دزدان دریایی و یا حملات تروریستی کشتی به سیستم ردیاب موشکی مجهز است! و البته جهت اطمینان بیشتر 70 نفر از نیروهای سابق SAS هم محافظت از کشتی را به عهده دارند.
    امکانات تفریحی هم در کشتی فراموش نشده است. کشتی که Eclips نام دارد برای 24 مهمان اتاق دارد و دارای سینما، استخر، اکواریم، دیسکو و یک بیمارستان است. و البته تمام اینها 400 میلیون دلار خرج بر روی دست آقای آبراموویچ گذاشته است که خب برای ایشان عدد زیادی محسوب نمیشود.
    به هر حال اگر خدای ناکرده خطری آقای آبراموویچ را تهدید کند. در حالی که 70 نفر نیروی ویژه پشت شیشه های ضد گلوله مشغول دفاع هستند. ایشان میتوان با خیال راحت سوار زیردریایی کوچک مخصوص کشتی بشود و از مهلکه فرار کند. درست مانند فیلم های سینمایی. البته در فیلم ها همیشه قهرمان داستان موفق به فرار می شود. اما در دنیای واقعی همیشه داستان به خوبی تمام نمیشود...
    منبع

    بالشی برای خوابیدن
    بر روی سطح لپ تاپ

    شب های امتحان که همه نا خود آگاه بر روی کتابها خواب می روند اما شاید تا کنون کسی بر روی لپ تاپش خواب نرفته باشد! خب. آن هم برای آن است که سطحی سخت و نا خوشایند دارد.
    احساس خستگی در طول روز به همگی دست خواهد داد مخصوصا اگر جزو کاربران دائمی لپ تاپ ها و یا کامپیوتر های رومیزی باشید. برای هیمن بود که آقای Dippmann بالشتی نرم و راحت برای کاربران لپ تاپ ها طراحی کرد. این بالش متناسب با ابعاد لپ تاپ ها ساخته خواهد شد. هر وقت که خسته شدید می توانید درب سیستم را بسته و بالش لپ تاپ خود را بر روی آن گذاشته و آرام بخوابید. جالب آنجاست که این بالش به کمک اسپیکر های داخلی می تواند برایتان موسیقی پخش کرده و یا در ساعتی مشخص با آلارمی شما را از خواب بیدار کند. خلاصه آنکه داشتنش می تواند همانند داشتن یک لپ تاپ ضروری باشد. قیمتش و زمان ورود آن به بازار را هم نمی دانیم. فقط گفتیم که از حالا به خود وعده خواب رویایی میان روز را بدهید! منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    لبنان و جنبش های سنی


    نويسنده: اومیمه عبداللطیف
    مترجم: مهدي كاظمي

    معرفی کتاب:
    تحولات سیاسی اجتماعی لبنان را باید از جمله موضوعاتی دانست که در چند سال گذشته و بویژه در دو سه سال اخیر، ذهن همه تحلیل گران مسائل منطقه را به خود مشغول داشته است. حتی مسائلی همچون جنگ 33 روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی و آشوب های سال گذشته و امسال این کشور، تمام مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد. لبنان بواسطه شرایط خاص ژئوپولیتیکی، اجتماعی و سیاسی، از موقعیتی منحصر به فرد در خاورمیانه برخوردار است. همجواری با فلسطین اشغالی، سوریه و بویژه مرز مشترک با کانون بحران های خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی و نیز همزیستی اقوام و مذاهب و فرقه های مختلف در این کشور به همراه عوامل کوچک و بزرگ دیگر، همگی این کشور کوچک را به یکی از مناطق بحران خیز و عرصه ای برای رقابت قدرت های منطقه ای تبدیل ساخته است. این مسائل پس از رویداد 11 سپتامبر و ظهور پدیده ای به نام القاعده، ابعاد جدیدی یافت و اسلام گرایان اهل سنت لبنان که تا آن زمان نیروهایی عمدتاً در حاشیه به شمار می آمدند، به تدریج به صحنه آمده و تأثیر الگوهای القاعده بر برخی از این گروه ها نیز مسیر و شکل تحولات را تغییر داد. اکنون این گروه ها را باید نیروهایی تأثیرگذار در تحولات سیاسی اجتماعی لبنان به شمار آورد که متأسفانه در بسیاری موارد بازیچه دست دیگر قدرت های داخلی و منطقه ای نیز قرار می گیرند. نویسنده در این نوشتار به شکلی مبسوط زوایای مختلف این پدیده را مورد بررسی قرار داده و به بسیاری از سئوالات در این زمینه پاسخ داده است. نکته قابل توجه این نوشتار اعتراف نویسنده به درایت و هوشمندی جنبش حزب الله است که به زعم وی تنها عامل فرو نرفتن لبنان به باتلاق جنگ داخلی است. در هر حال مطالب جدید و تحلیل های قوی این نوشتار، نظر تمام خوانندگان را به خود جلب خواهد ساخت.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● زمینه های اسلامی سازی

    ● شناخت موقعیت اسلام گرایان سنی در لبنان

    ● جنبش هاس اسلام گرای سنتی
    الجماعة الاسلامیة
    جمعیت المشعری الخیریة الاسلامیة
    جبهه عمل اسلامی
    حزب التحریر
    ویژگی های مشترک

    ● جنبش های سلفی
    جریان اصلی سلفی
    سلفی های اصلاح طلب
    المستقبل و سلفی ها: پیوندی با چشم داشت مادی

    ● سلفی های تحت تأثیر القاعده
    مجموعة الدینیة
    عصبة الانصار
    جندالشام
    فتح الاسلام

    ● القاعده در لبنان

    ● خطر فزاینده افراطی سازی و تنش های فرقه ای


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    آشنایی با روغن کانولا

    روغن کانولا، روغنی گیاهی و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است که مضرات روغن‌های حیوانی مثل انسداد عروق را ندارد.
    این روغن نه تنها باعث افزایش کلسترول نمی‌شود بلکه می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هم موثر باشد چون با ماده گیاهی به نام فیتوسترول ترکیب شده و باعث جذب کلسترول خون می‌شود.
    هرچند خاستگاه گیاه کانولا ایران است اما اولین‌بار این اروپایی‌ها بودند که پی به خواص آن بردند. این گیاه نخستین بار ۷۰۰ سال پیش برای تولید روغن چراغ به لهستان برده شد.
    زمانی که استفاده از نیروی بخار متداول شد، روغن آن که در اروپا به نام روغن کلزا شناخته می‌شد، به عنوان مایع لغزنده بین فلزات به کار رفت.
    در سال ۱۹۴۵ این گیاه به کانادا رفت و روی آن تحقیقاتی انجام شد و به روغن خوراکی تبدیل شد. اولین روغن خوراکی حاصل از دانه کانولا در کانادا سال ۱۹۵۶ -۵۷ تولید شد.
    پس از آن بود که کشاورزان کانادایی به کاشت آن روی آوردند و در حال حاضر یک محصول عمده است که پس از گندم بیشترین درآمد را برای کانادا به همراه دارد.
    نقطه جوش این روغن ۲۲۰ درجه سانتیگراد است که تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد حرارت هیچ‌گونه پراکسیدی تولید نمی‌کند و نمی‌سوزد. همچنین تحقیقات نشان داده است کانولا حاوی امگا ۳ است.
    یک لیتر از این روغن پنج برابر روغن معمولی مصرف می‌شود یعنی پنج بار مصرف مجدد، مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند و تغییر رنگ و بو نخواهد داشت.
    مقاومت کانولا در برابر نور بسیار زیاد است و تغییر پروکسیدی آن در مقایسه با روغن‌های دیگر تقریبا صفر است.
    از مزایای دیگر این روغن آن است که به علت داشتن لینولئیک بالا باعث رشد غشای مغز کودکان زیر ۲ سال می شود و رشد مطلوب را ایجاد می کند.
    کنجاله کانولا، یکی از بهترین مواد اولیه تشکیل دهنده خوراک دام و طیور محسوب می‌شود.
    در سایت اینترنتی رژیم غذایی ایرانی آمده است: «کشت کلزا از سال ۷۸ در ایران آغاز شده است و تقریبا در تمام استان‌های کشور برنامه‌ریزی برای توسعه کشت کلزا انجام شده است.»
    این کار دو دلیل عمده دارد: «اول آن که کشت کلزا یا کانولا در حد فاصل دو کشت برنج صورت می‌گیرد و بدین ترتیب می‌تواند درآمد اضافی برای زارع به همراه آورد و دوم آن که برخلاف دیگر دانه‌های روغنی کشت آن پاییزه است و می‌تواند در تناوب کشت با گندم یا ذرت قرار بگیرد و بدین ترتیب افزایش عملکردی حدود ۳۷ درصد برای گندم و حدود ۱۵ درصد برای ذرت ایجاد می‌کند.»
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    لباس مشكي و كراهت آن‏


     

    سوال:
    در مورد اينکه گفته مي شود پوشيدن لباس سياه کراهت دارد لطفا توضيحاتي دهيد.
     

    پاسخ:
    از برخي روايات چنين برداشت مى‏شود كه پوشيدن لباس مشكي كراهت دارد و اگر چه اين روايات درباره نماز وارد شده اما برخي از آنها شامل موارد غير نماز نيز مى‏شود.

    1. علي بن محمد از امام صادق (ع) پرسيد: «أصلي في القلنسوة السوداء فقال: لا تصل فيها فانها لباس اهل النار» (33) ؛ آيا با كلاه مشكي نماز بخوانم، فرمود: با كلاه مشكي نماز نخوان كه لباس اهل آتش است.

    2. در روايت ديگر امام صادق (ع) مى ‏فرمايد: «نماز را در لباس مشكي برگزار نكنيد اما - پوشيدن - پاپوش، عبا و عمامه مشكي مانعي ندارد». (34)

    در برخي از روايات آمده است كه لباس مشكي شعار بني عباس است. (35)
    در توضيح اين روايات يادآوري اين نكته لازم است كه اگر چه سنديت آنها ضعيف است ولي مشهور فقها، پوشيدن لباس مشكي را جز در مواردي كه استثنا شده مكروه دانسته‏اند و ليكن بايد يادآوري نمود كه اين روايات عزاداريها را شامل نمى‏شود و با اين فرض كه شمول هم داشته باشد؛ جز بر كراهت دلالت ندارد و روشن است كه هر جا مصلحت بالاتري وجود داشته باشد كراهت آن بر طرف مى‏شود. افزون بر آن، جلوگيري از پوشيدن لباس مشكي در روايات نقل شده از ائمه (ع) بدين جهت بوده كه لباس مشكي در عصر بني عباس از نشانه‏ها و علامتهي آنان به شمار مى‏آمده و به جهت جلوگيري از تشبه به بنى‏عباس استفاده از آن منع شده است.
    از بعضي روايات ديگر چنين به دست مى‏آيد كه ائمه (ع)، خود نيز گاهي لباس مشكي مى‏پوشيده‏اند. ابن ابي الدنيا در كتاب مقتل الامام اميرالمؤمنين مى‏نويسد: «حسن بن علي پس از درگذشت پدرش علي (ع) بر فرار منبر كوفه در جامه‏هي سياه بري ما خطبه خواند». (36)

    1. مسعودي در اثبات الوصيه چنين روايت كرده كه امام مجتبي (ع) پس از دفن پدر، در مسجد كوفه خطبه خواند در حالي كه عمامه‏ي سياه بر سر و طيلساني (37) مشكي در بر داشت. (38)

    2. داوود رقي مى‏گويد: «شيعيان از امام صادق (ع) درباره پوشيدن لباس مشكي سؤال كردند، در حالي كه ديدم آن حضرت نشسته است و جبه‏ي سياه بر تن و قلنسوه‏ (39) مشكين بر سر و چكمه‏ي سياه با آستر مشكي در پي دارد. ايشان قسمتي از آن را پاره ساخت و فرمود. اما ان قطنه أسود. و أخرج منه قطناً أسود ثم قال: بيض قلبك و ألبس ما شئتك؛ (40) آگاه باش كه پنبه آن سياه است. مقداري از پنبه را بيرون كشيد و فرمود دل را سفيد كن، آنگاه هر چه خواستي بپوش».

    3. سليمان بن راشد از پدرش نقل مى‏كند: علي بن حسين (ع) را ديدم در حالي كه: «عليه دراعة سوداء و طيلسان ازرق». (41) مقصود از دراعه پيراهن مشكي است؛ يعنى‏ جبه‏ي جلوباز و سياه رنگ و طيلساني كبود رنگ پوشيده بود.

    4. ابو نعيم اصفهاني روايت مى‏كند: «زماني كه خبر شهادت امام حسين (ع) به ام‏سلمه رسيد در مسجد پيامبر (ص) خيمه‏ي سياه بر پا نمود و خود نيز جامه سياه پوشيد. (42)

    5. پس از شهادت امام حسين (ع) و ياران آن حضرت، كسي از زنان بني هاشم و طايفه قريش نبود مگر آن كه بري امام حسين (ع) لباس سياه پوشيده بود. (43)

    6. از ديگر نمونه‏هايي كه اشاره به پوشيدن لباس سياه دارد مى‏توان به پوشيدن لباس مشكي دختر ام‏سلمه و زنان انصار در عزي حمزه و شيهدان احد و همچنين سياه پوشيدن اسما بنت عميس در عزي جعفر طيار اشاره كرد. (44)

    با توجه به روايات مذكور و آثار پوشيدن لباس مشكي در ايام حزن و عزا، بسياري از فقها، پوشيدن لباس مشكي را در عزاداري امام حسين (ع) استثنا كرده‏اند. صاحب حدائق مى‏گويد: «استثني پوشيدن لباس مشكي در عزاداري امام حسين (ع) بعيد نيست». (45)
    محدث نوري مى‏گويد: «و في هذه الاخبار و القصص اشارة او دلالة علي عدم كراهة لبس السواد و رجحانه حزناً علي ابي عبداللّه كما عليه سيرة كثيرة في ايام حزنه و ماتمه». (46)
    از روايات و تاريخ نه تنها مى‏توان عدم كراهت لباس مشكي را استنباط نمود بلكه در بسياري از موارد بر رحجان آن دلالت دارد زيرا لباس مشكي نشانه حزن و انده است چنان كه در شهادت امام حسين (ع) و عزاداري آن حضرت سيره نقل شده بر اين مطلب گواهي داد.
    مرحوم سيد كاظم يزدي در آخر رساله منهج الرشاد به پرسشهي مختلفي پاسخ داده‏اند، از جمله ايشان درباره لباس مشكي مى‏نويسند: «بعيد نيست پوشيدن لباس سياه در ماه محرم به قصد اظهار حزن و عزاداري، راحج باشد چون تحزن در آن ايام راحج است و به لباس سياه محقق مى‏شود؛ بنابراين ممكن است ادعا شود كه ادله كراهت پوشيدن لباسي سياه بر مواردي غير از موارد مستنثنا دلالت داشته باشد، البته از بعضي اخبار خاصه نيز كراهت آن مستفاد مى‏شود؛ چنان كه در بعضي روايات است كه اهل بيت (ع) سياهپوش بوده‏اند تا آنكه سر عبيداللّه بن زياد - لعنت اللّه - را آوردند و بر فرض عموم، - اين مسأله - تخصيص مى‏خورد. حاصل آنكه كراهت - پوشيدن لباس سياه - معلوم نيست ولي رحجان آن بعيد نيست و اللّه العالم». (47)
    آيت اللّه صافي مى‏نويسد: «با توجه به اين كه پوشيدن لباس سياه شعار اهل مصيبت و علامت سوگواري و عزاست، پوشيدن آن در عزي حضرت سيدالشهدا و ساير حضرات معصومين (ع) بى‏شبهه راحج، و تعظيم شعاير و اعلان برائت از اعدي آل محمد - صلوات اللّه عليهم -؛ تجليل از ايثار، فداكاري، شهادت در راه خدا، پاسداري از دين و مذهب و مصداق عناوين راحجه ديگر است. به طور يقين اين برنامه‏ها و سياه پوشيدن و سياهپوش كردن در و ديوار خانه‏ها و حسينيه‏ها، تكايا و مجالس، كه متضمن درسهي بسيار آموزنده و موجب تعالي افكار و اهداف، و تبلور شعور مذهبي و انساني است همه راحج و سبب احيا و بسط امر مذهب و تحكيم علايق و روابط با خاندان رسالت و تجديد ميثاق تشيع و پيروي از آن بزرگواران و محكوم كردن ظلم و استضعاف و استكبار است.
    مسأله كراهت پوشيدن لباس سياه، دليلي ندارد چرا كه اخبار وارده ضعيف و فاقد اعتبار است و دلالت روايات بر كراهت مطلقه مورد اشكال است زيرا از خود آنها استفاده مى‏شود كه حكم در اين موضوع به عنوان اولويت برتر مطرح نيست و بلكه به جهت تعنون آن به عنوان ثانويه و شعار و لباس بني عباس بودن است كه پوشيدن آن تشبه به آنها و موجب ارايه نفوذ و كثرت جمعيت پيروان آنهاست و در واقع نهي از آن به ملاحظه اين بوده كه يكي از مصاديق تلبس به لباس ظلمه و تشبه به آنهاست و با نابودي آنان اين عنوان و شعاريت منتفي مى‏شود و موضوع تغييرمى‏كند».
    محمد بن خالد برقي از عمر بن علي بن حسين (ع) روايت مى‏كند:«لما قتل الحسين بن علي(ع) لبس نساء بني هاشم السواد و المسوح و كنّ لا تشتكين من حر و لا برد و كان علي بن الحسين (ع)يعمل لهن الطعام للماتم». (48) از اين حديث دو نكته استفاده مي شود:

    1. پوشيدن لباس سياه در ماتم و عزا ازابتدا مرسوم بوده است ولذابانوان معظمه بني هاشم در ماتم حضرت سيدالشهدا(ع) لباس سياه پوشيدند.

    2. تشويق و ترغيب نمودن امام بر اين عمل دليل رحجان آن است و از آن چنين فهميده مى‏شود كه سياه پوشيدن به جهت فراموش نشدن اين واقعه بسيار بزرگ تاريخي، و برزگداشت موقف عظيم سيدالشهد است از اين رو راحج و مستحب مى‏باشد. (49)
    در جمع بندي مطالب ياد شده چنين به دست مى‏آيد كه سوگواري در مصيبت حضرت سيدالشهدا (ع)- به هر نحو مشروع كه در نزد عرف مصداق آن معمول باشد مطلوب و پسنديده است؛ خواه اين سوگواري به وسيله پوشيدن لباس سياه باشد و يا گريه كردن، مرثيه خواندن، پا برهنه راه رفتن، نوحه‏سرايي كردن و نقل فضايل و مناقب و خواه به هر شكل مشروع ديگري كه با اصول كلي اسلام منافات نداشته باشد.
    با توجه به اين، سياهپوشي در عصر ما از ويژگيهي مهم شيعه است. شيعه در ايام عادي و روزهي معمول زندگي، به جز در سه مورد از پوشيدن لباس سياه اكراه دارد اما در ايام محرم و صفر و نظاير آن نه تنها سياه مى‏پوشد بلكه در و ديوار و كوي و برزن را نيز سياهپوش مى‏كند. لباس سياه نشانه عشق و دوستي به ساحت مقدس امامان معصوم (ع) است و اعلام جانبداري از سرور آزادگان در جبهه ستيز حق و باطل كه سراسر تاريخ را فراگرفته است. شيعه با سياهپوشي خويش در عاشورا اعلام مى‏دارد كه در منطق وي، بي حسين، جامعه تاريك، جهان بي فروغ و تاريخ هيچ است.
    در عرصه طبيعت با غروب خورشيد همه چيز يكسره در تاريكي فرو مى‏رود و كسب و كار تعطيل مى‏شود. در پهنه حيات انساني نيز ماجرا از همين قرار است. قتل امام نور، كه در حقيقت كشتن چراغ راه و فانوس هدايت است؛ آفاق حيات معنوي را تيره مى‏سازد. آيا بشريت را مصيبتي بالاتر از اين متصور است كه شب پرستان به چراغ هدايت و وجود نازنين فرزند فاطمه سنگ زنند و او را كشته و بى‏جان سازند؟!
    پس مسلمانان و بويژه شيعيان بايد آن فاجعه را تا طلوع آفتاب عدل همواره بزرگ و گرامي دارند. كسي كه در ماتم عزيزان خويش جامه‏سياه مى‏پوشد با اين عمل مى‏خواهد به عزيز از دست رفته خود بگويد كه تو مايه روشني چشم من و در حكم فروغ ديدگانم بودي و دفن پيكر تو در دل خاك به مثابه افول ماه و خورشيد در چاه مغرب است و پهنه حيات و زندگي را در چشم من تيره و تار ساخته است.
    حضرت زهرا (ع) در رحلت جانسوز پدر چنين گفت: «يا ابتاه انقطعت بك الدنيا بأنوارها و زوت زهرتها ببهجتك زهراة فقد اسود نهارها فصار يحكي حنادسها رطبها و يابسها» (50) ؛ ي پدر! با رفتن تو، دنيا روشنيهي خويش را از ما بر گرفت و نعمت و خوشى‏اش را از ما دريغ كرد. جهان به حسن و جمال تو روشن و درخشان بود ولي با رفتن تو روز روشن آن سياه گشته وتر و خشكش حكايت از شبهي بس تاريك دارد و حزن و اندوه ملازم ماست.


    ----------------------------
    پي نوشت:
    (33) - وسائل الشيعه، ج 3، ص 280، باب كراهة الصلاة فى القلنسوة السوداء و...».نهى‏
    (34) - همان، باب كراهة لبس السواد الا فى الخلف و العمامة و الكساء.
    (35) - همان.
    (36) - شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 16، ص 22، ذيل وصيت نامه امام على به امام حسن (ع).
    (37) - جامه‏اى بلند و گشاد كه بر دوش مى‏اندازند.
    (38) - اثبات الوصية للامام على بن ابيطالب، ص 133، باب فى امامة الحسن (ع).
    (39) - نوعى كلاه دراز.
    (40) - علل الشرايع، شيخ صدوق، ج 2، ص 347، باب 56، العلة التى من أجلها لا تجوز الصلاة فى سواد.
    (41) - فروع كافى، كلينى، ج 6، ص 449، ح 3.
    (42) - عيون الاخبار و فنون الآثار، عماد الدين ادريس قرشى، ص 109.
    (43) - بحارالانوار، ج 45، ص 196.
    (44) - براى اطلاعات بيشتر ر.ك: سياهپوشى در سوگ ائمه، على ابوالحسنى، ص 95.
    (45) - حدائق الشيعه، شيخ يوسف بحرانى، ج 7، ص 118.
    (46) - مستدرك الوسائل، ميرزاى نورى، ج 3، ص 328، باب نوادر ما يتعلق بأحكام الملابس.
    (47) - سياهپوشى در سوگ ائمه، على ابوالحسنى، ص 223.
    (48) - بحارالانوار، ج 79، ص 84، باب التعزية و الماتم.
    (49) - همان.
    (50) - همان، ج 43، ص 176، باب ما وقع عليها من الظلم.

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    آشنایی با نسخه های مختلف فیلم ها نظیر R5 , DVDRip, XviD و …

    دوستانی که به دانلود فیلم های روز می پردازند بارها و بارها در اسم فیلم مورد نظرشان با کلمه هایی نظیر CAM, R5, DVDRip, DVDSCR, XviD برخورد کرده اید و یا اینکه اگر هم برخورد نکردید با آشنایی با این اصطلاحات پیش از دانلود فیلم مورد نظرتان از کیفیت آن با خبر می شوید.


    نسخه Cam :
    این نسخه از فیلم ها به وسیله دوربین های فیلمبرداری دیجیتال و توسط افراد در سینما ضبط شده است . اصطلاح رایجی که برای این کیفیت داریم نسخه پرده ای می گوییم . معمولا اولین نسخه ای که از فیلم ها در سطح اینترنت منتش می گردد نسخه Cam می باشد , کیفیت صدای این نسخه نسبتا پایین بوده و توسط میکروفن خود دوربین ضبط می شود . کیفیت تصویر در این نسخه متوسط و رو به پایین است و احتمال دارد حین دیدن فیلم با سرهای تماشگران در پایین صفحه مواجه شوید ! برای فیلم های کمدی به هیچ وجه دیدن این نسخه توصیه نمی شود زیرا اصولا هنگام بیان دیالوگ های کمدی شما به جای شنیدن صدای فیلم صدای تماشاگران را خواهید شنید.


    نسخه TELESYNC - TS:
    نسخه TELESYNC (TS) را می توان شبیه به نسخه Cam دانست با این تفاوت که کیفیت صدای نسخه TELESYNC نسبتا بالاتر از نسخه Cam هست زیرا در این نسخه بر خلاف نسخه پرده ای که صدا به وسیله میکروفون دوربین ضبط شده بود توسط خروجی صدا مستقیما از فیلم گرفته می شود . در نسخه TELESYNC تصاویر در یک سینمای خالی تهیه می شود و دیگر شما سرهای تماشگران را در فیلم خود مشاهده نخواهید کرد . دوربینی که در آن نسخه TELESYNC گرفته می شود نسبت به نسخه Cam حرفه ای تر هست و بنابراین شما کیفیت تصویری نسبتا بهتری در اختیار خواهید داشت.


    نسخه TELECINE - TC:
    این نسخه را کمتر در اینترنت مشاهده خواهید کرد . یکی از دلایل آن این است که این نسخه از طریق دستگاه های تبدیل آنالوگ به دیجیتال تهیه می شود و به دلیل گران بودن این دستگاه ها , این نسخه کمتر رواج دارد . از نظر کیفیت به دلیل تبدیل در اتاق مخصوص و از روی فیلم اصلی دارای کیفیت بالایی هست اما به دلیل پرشدن به صورت آنالوگ ممکن هست کمی از نظر رنگ با کیفیت نسخه بالا یعنی DVDRip تفاوت داشته باشد , در غیر اینصورت با نسخه دی وی دی فیلم برابری می کند. برای مثال شما می توانید پارک ژوراسیک را که در این نسخه نیز تهیه شده مشاهده نمایید.


    نسخه DVD-SCREENER - DVDscr:
    تمامی فیلم ها پیش از عرضه در بازار و به صورت DVD ابتدا در اختیار کارشناسان , جشنواره های سینمایی و … قرار می گیرد . کیفیت این نسخه دقیقا به مانند نسخه نهایی و DVD می باشد با این تفاوت که احتمالا شما در دقایقی از فیلم به صورت زیرنویس هشدارها و پیغام هایی مبنی بر اینکه این نسخه ویژه داوران و کارشناسان و … می باشد را مشاهده خواهید کرد. ضمنا در بعضی از فیلم ها , دقایقی از فیلم به صورت سیاه و سفید پخش خواهد شد که شما را از اینکه , این نسخه نهایی فیلم نیست با خبر می کند


    نسخه DVDRip :
    این نسخه بالاترین کیفیت ممکن از یک فیلم در اینترنت می تواند باشد . در نسخه DVDRip در حقیقت شما همان نسخه ای که برای عرضه در بازار و Retail می باشد را مشاهده خواهید نمود . همکنون تورنت بازها نسخه های DVDRip فیلم های جدید را از تورنت فردی با نام aXXo دانلود می کنند . شما می توانید در اینجا آخرین فیلم هایی که به صورت DVDRip بر روی اینترنت منتشر شده مشاهده و دانلود نمایید.


    نسخه VHSRip :
    این نسخه در حفیقت نسخه دیجیتالی نوارهای VHS می باشد , معمولا فیلم ها و صحنه های ورزشی نظیر اسکیت و یک سری فیلم های دیگر در این نسخه عرضه می گردد.


    نسخه TV-Rip :
    این نسخه ها معمولا برای سریال ها و برنامه های تلویزیونی به کار برده می شود . کیفیت این نسخه ها نسبتا بالا بوده و به وسیله کارت های کپچر و از روی کامپیوتر تهیه شده اند . معمولا واژه PDTV در کنار نام فایل این نسخه از فیلم ها مشاهده خواهید کرد . VCD/SVCD/DivX/XviD نسخه های دیگری از کیفیت TV-Rip می باشند.


    نسخه Divx Re-Enc :
    این نسخه معمولا حجمی بین ۳۰۰-۴۰۰ مگ دارد . کیفیت فیلم های Divx و کدک شده نسبتا خوب بوده و در حقیقت به دوستانی توصیه می شود که می خواهند کیفیتی خوب با کمترین خجم را داشته باشند.


    نسخه R5 Line :
    این نسخه در واقع برای منطقه ۵ در نظر گرفته می شود . حرف R5 نیز در حقیقت مخفف Region 5 می باشد . به طور کلی این منطقه شامل کشورهای شرق اروپا، افریقا و شبه‌قاره‌ی هند می‌شود . کیفیت تصویری نسخه R5 دقیقا به مانند DVDRip می باشد و بنابراین شما بهترین کیفیت تصویری را در اختیار خواهید داشت اما کیفیت صوتی آن نسبت به DVDRip مقداری پایین تر می باشد .


    نسخه WorkPrint :
    این نسخه معمولا زمانی منتشر می شود که هنوز فیلم مراحل تدوین نهایی خود را پشت سر نگذاشته است . در این نسخه ممکن هست شما صحنه هایی را مشاهده کنید که در نسخه نهایی فیلم حضور نخواهند داشت . برای مثال در نسخه WorkPrint مردان سیاهپوش ما به جای هیولاها مردانی با لباس آبی مشاهده می کنیم که هنوز عملیات مونتاژ روی آنها صورت نگرفته است ! در حقیقت این نسخه از فیلم ها به درد کسانی می خورد که به شدت مشتاق دیدن فیلم مورد نظرشان هست و صبری دیگر برای تدوین نهایی ندارند !
    در پایان امیدوارم که این پست نظر شما را جلب کرده باشد و دیگر پس از دانلود یک فیلم از اینکه نسخه مورد نظرتان نبوده است پشیمان نشوید .
     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت دوم

    مهدي شيرزادي

    با هر يك از دوستاني كه دستي در هنر داشت و حرفه‌اي كار مي‌كرد، وقتي موضوع مظلوميت مردمان شيعه‌ي لبنان را مطرح مي‌كرديم، برخورد كاسبكارانه‌اي مي‌كردند و مثل «بابابرقي» موارد ايمني كار را كنار هم رديف مي‌كردند.
    فكر مي‌كنم تا اينجاي داستان، فهميده باشيد كه حال، قضيه چيست؟ شرح سير داستاني سفرنامه‌اي است كه با طرح پرداختن به موضوع «جهاد البناء» - مربوط به شاخه‌ي سازندگي حزب‌ا... لبنان - آغاز مي‌شود كه اخيراً از سوي شبكه‌ها و خبرگزاري‌هاي آمريكايي، به عنوان شاخه‌ي دوم تروريستي حزب‌‌ا... لبنان معرفي شده است. ادامه‌ي نوشته‌ها به‌طور مفصل بماند براي روايت‌هاي سفر...
    حدود 13 ساعت است كه در خاك قدرتمندترين سرزمين پادشاهي عثماني، قسطنطنيه‌ي قبلي و تركيه‌ي فعلي هستيم، اما نه به تعبير قدرتمندترين؛ سرزميني كه زماني اسلام، با صلاح‌الدين ايوبي‌»اش، پاپ‌ها و خاخام‌هاي يهودي را در مقابل نمادهاي اسلامي‌اش به زانو نشانده بود، اما امروز بعد از گذشتن از گذرگاه مرزي بازرگان، در سالن تشريفات مرزي‌اش، شيك‌ترين و پرفروش‌ترين مشروبات الكلي توليد شركت‌هاي «راكي» و «وينچستر» آمريكايي و اسرائيلي، مسافران متعجب را به تماشاي شيشه‌هاي مارك‌دار مي‌خواند.
    بله، از شهر «آلاتيپ» مي‌گذريم، دختراني بدون نام و نشان «صلاح‌الدين» و با تيپ‌هايي غيراصيل و نيمه عريان، بر روي اجساد «صلاح‌الدين» و سربازانش قدم مي‌زدند؛ اينجا تركيه است، كشوري كه اگر به فرهنگ و تمدن اصليش بنگري، نام قهرمانان ملي همچون: «نصرالدين‌ هوجا»، «كاراگوز» و شاعران بزرگي چون «يونس امره» و «كورا وغلو»ها در سطر سطر تاريخش ثبت شده است.
    كشوري كه روزگاري، تركان جوان با شعار «پان تركيسم» و ملت‌خواهي و با حمايت بريتانياي پير، رنگ اسلامي عثماني‌ها را با ننگ «لائيكيسم» زدودند. بله! اينجا كشور «صلاح‌الدين» است.
    ساعت 53َ/5 روز جمعه 25 خرداد 86، به شهر «شانلي اورفا» يا استان اورفا، وارد مي‌شويم. در محل تولد حضرت ابراهيم(ع) با جمع كثيري از ايراني‌ها، كردهاي ديار بكر و توريست‌هاي ديگر، در رنگ‌ها و لعاب‌هاي مختلفي، برخورد كرديم. چند نفر خانم كه از كردهاي تركيه هستند، با ما خوش و بش كرده و مي‌پرسند: «خانم‌هاي كاروان شما چه پوشش جالبي دارند! از وقتي شما را از دور ديده‌ايم، مشتاق هم‌صحبتي با شما شده‌ايم.» مي‌گوييم از ايران آمده‌ايم و اهل تبريزيم و چند سوال و جواب ديگر و خداحافظي مي‌كنم. در ضمن، هيچ‌كدام نه چادر و نه روسري براي حجاب داشتند، تازه، از پوشش ايراني‌ها هم خوششان آمده بود؛ اين هم از آن حرف‌ها بود... حالا!!!
    به مقام ابراهيم(ع) كه داخل غاري هست، وارد مي‌شويم. مادر آن حضرت، ايشان را در آن محل به دنيا آورده بودند. كهنگي بنا، و بِكر ماندن تقريبي محيط، خبر از احترام مردم منطقه به اين مقام مي‌دهد.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان