1044

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1044 :: سه شنبه 10 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

پروفایل گوگل خود را تکمیل کنید


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1043) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • پروفایل گوگل خود را تکمیل کنید
  • جشنواره نور و یخ
  • زیباترین اتاق خوابها
  • ده تصوير برتر فضايي در سال 2008
  • کردان چگونه استاد شد؟
  • مصر به حال آماده‌باش كامل درآمد
  • معرفي و دانلود فيلم: ‎‎سه پادشاهي: تجديد حيات اژدها‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند : آخرين قاره
  • دانلود انيميشن : Superman: Brainiac Attacks
  • لذت تماشاي فيلم را با  BS.Player PRO 2.34.980 احساس كنيد
  • دنياي موبايل: مفاتيح الجنان (نسخه 2)
  • بازی ایرانی مهاجمین قورباغه ای
  • ختم قرآن در روز جمعه 13 دي ماه به نيت آزادسازي غزه
  • آمار باور نکردني يکي از تالارهاي شهر
  • هر روز ثواب يك حج و عمره ذخيره كنيد!
  • معلومات وب ۲ را خود بیازمایید
  • دستی ز غیب قافیه را کربلا گذاشت
  • فلسطين در نگاه شهيد مطهري
  • جديدترين شماره از ماهنامه California Home+Design
  • زيارت عاشورا را هر روز بخوانيد
  • برای خودتان یک اسکلت جدید کرایه کنید 
  • بحرالعلوم و دانايان يهود
  • 10 اشتباه مخرب که هر مشاجره ای را بدتر می کند
  • چه كنم گناه نكنم ...؟! ‏
  • در سال ۲۰۰۹ چه لپ تاپی بخریم؟
  • سکس بی سابقه !
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com



يك مبارز فلسطيني با لباس بابانوئل در حال پرتاب سنگ به سمت سربازان اسرائيل

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه روز دوم محرم: ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا
زیباترین اتاق خوابها
ويژه نامه محرم (بلاغ)
ده تصوير برتر فضايي در سال 2008
مجموعه بازيهاي جذاب فلش
تصاویری از وان حمام با طراحي مدرن
gaza - غزه
برای ایجاد بمب گوگلی غزه وارد این سایت شوید و به آن لینک دهید و از کدهای آن در قالب وبلاگتان استفاده کنید
جشنواره نور و یخ
سیستم مدیریت ساختمانی BMS
بابا نوئل ها
طراحی مبلهای جدید و زیبا
43 قطعه مداحي ويژه محرم
کردان چگونه استاد شد؟
مسوول پرونده تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اخیرا با انتشار اسنادی در سایت شخصی خویش، از نحوه عضویت علی کردان در هیات علمی دانشگاه آزاد پرده برداشت.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

تعداد شهداي غزه به 345 نفر رسيد

شمار شهداي تجاوزگري رژيم صهيونيستي به نوار غزه با شهادت شمار ديگري از شهروندان فلسطيني به 345 نفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري فلسطيني "معا" ، جنگنده‌هاي ارتش رژيم صهيونيستي دوشنبه شب به خانه "ماهر زقوت" از فرماندهان گردانهاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" در شهرك "بيت لاهيا" در شمال نوار غزه حمله كردند كه در جريان آن دست‌كم هفت شهروند فلسطيني شهيد و شمار ديگري زخمي شدند.
شاهدان عيني گفتند: اين خانه پيش از حمله تخليه شده بود اما شهيدان و زخمي‌هاي حمله را عابران پياده تشكيل مي‌دهند و درجريان حمله ارتش رژيم صهيونيستي، اين خانه به كلي منهدم شد و شماري از خانه‌هاي اطراف خسارت ديد.
هواپيماهاي ارتش رژيم صهيونيستي همچنين يك خودروي حامل سوخت را در شمال نوار غزه هدف قرار دادند كه به شهادت راننده آن منجر شد.
يك نگهبان مدرسه آژانس كمك به آوارگان فلسطيني (آنروا) وابسته به سازمان ملل متحد در منطقه "القراره" درجنوب نوار غزه نيز دوشنبه شب درپي حمله جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به اين مدرسه شهيد و خسارت‌هاي فراواني به مدرسه وارد شد.
ارتش رژيم اشغالگر قدس همچنين دوشنبه شب به خانه "نوربركه" از فرماندهان گردانهاي عزالدين قسام در شهرك "بي سهيلا" در شرق شهر خان يونس حمله هوايي كرد كه به زخمي شدن سه شهروند فلسطيني از جمله مادر اين فرمانده منجر شد كه حال وي وخيم است.
با احتساب اين شهيدان، شمار شهداي حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي در سه روز اخير به مناطق مختلف نوار غزه به 345 نفر و شمار زخمي‌ها به بيش از 1400 نفر رسيد كه حال 200 نفر از آنها وخيم است.

* كشتار خونين غزه پارلمان رژيم صهيونيستي را به مشاجره كشاند
نمايندگان پارلمان رژيم صهيونيستي در جلسه امروز كنيست به مشاجره با يكديگر درباره اوضاع غزه پرداختند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري فلسطين‌اليوم، قبل از ظهر امروز جلسه پارلمان رژيم صهيونيستي در حالي آغاز شد كه از همان لحظات اوليه التهاب در آن ديده مي‌شد.
اين نشست پس از آن به مشاجره كشيده شد كه "بنيامين نتانياهو" رئيس حزب راستگراي افراطي ليكود، سخنراني تندي درباره غزه ايراد كرد.
در اين سخنراني بود كه يكي از نمايندگان مسلمان پارلمان به نام "محمد بركة" عصباني شد و مشاجزه اين دو نفر به اخراج بركه از نشست كنيست انجاميد.
هنگامي كه نتانياهو سخنان تحريك‌آميز فراواني را عليه مردم نوار غزه ايراد كرد، بركه به او گفت: «خفه شو! اين‌قدر خون‌ها را لگدمال نكن!»
بعد از اندكي "اويگدور ليبرمن" يكي ديگر از نمايندگان پارلمان نيز وارد اين درگيري شد، بركه به او گفت كه من و ملت غزه خاري در گلوي تو و امثال تو هستيم.
اين در حالي است كه به‌رغم تحريكات نمايندگان راستگرا "داليا ايتسك" رئيس پارلمان رژيم صهيونيستي دستور داد بركه را از پارلمان اخراج كنند.

* ثبت‌نام از دانشجويان در يگان‌هاي استشهادي قدس
از دانشجويان سراسر كشور كه براي اعزام به سرزمين‌هاي اشغالي براي نبرد با رژيم صهيونيستي آماده هستند، در يگان‌هاي استشهادي قدس ثبت‌نام به عمل مي‌آيد.
عليرضا زاهدي دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر گفت: دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي سراسر كشور در راستاي لبيك‌گويي به حكم جهاد ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از امروز در تمام دانشگاه‌هاي كشور اقدام به ثبت نام گردان‌هاي قواي محمد‌رسول‌الله يگان‌هاي استشهادي قدس كرده‌اند و اين ثبت‌نام فردا نيز ادامه خواهد يافت.
وي تأكيد كرد: به زودي در پي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي، دانشجويان ثبت‌نام كننده در اين يگان‌هاي استشهادي تجمع بزرگي را برگزار خواهد كرد تا آمادگي خود را براي اعزام به سرزمين‌هاي اشغالي به محضر رهبر معظم انقلاب اعلام كنند.

* مصر به حال آماده‌باش كامل درآمد
در پي فراخوان بزرگ سيد حسن نصرالله از ملت غيور مصر براي برگزاري تظاهرات ميليوني عليه دولت حسني مبارك به منظور گشودن گذرگاه‌هاي رفح، دولت مصر در سراسر اين كشور حالت آماده‌باش كامل اعلام كرد.
به گزارش پايگاه خبري النشرة لبنان، وزارت كشور مصر اعلام كرد كه در نواحي امنيتي مركز مصر حالت آماده‌باش كامل اعلام كرده است.
بر اساس اين گزارش، تمام مرخصي‌هاي افسران و سربازان در مصر تا اطلاع ثانوي لغو شد و تمام نظامياني كه در مرخصي به سر مي‌برند به محل خدمت خود فرا خوانده شدند.
مقامات مصري پس از دريافت اطلاعات امنيتي از سوي دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي، اقدامات امنيتي را در مسير خط لوله گاز مصر به سرزمين‌هاي اشغالي كه گاز اين رژيم را تأمين مي‌كند، شدت بخشيدند.
پليس مصر همچنين تظاهرات ضد صهيونيستي مردم در قاهره و اسكندريه را سركوب كرد.
بر اساس اطلاعاتي كه دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي به دست آورده است، برنامه‌هايي وجود دارد كه نشان مي‌دهد قرار است در پاسخ به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، خط لوله عبور گاز مصر به رژيم صهيونيستي منفجر شود.
سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان در سخنان ديشب خود مردم مصر را به برپايي تظاهرات براي باز شدن گذرگاه رفح دعوت كرد و خطاب به ملت مسلمان و غيور مصر گفت: شما بايد ميليوني به خيابان‌ها برويد. اي مردم مصر، شما بايد گذرگاه رفح را با رفتن به خيابان‌ها باز كنيد. وي با بيان اينكه من از موضعي منتسب به مقاومت با شما و از سوي ملتي با شما سخن مي‌گويم كه 33 روز در مقابل اسرائيل مقاومت كرد، ادامه داد: من به دنبال كودتا در مصر نيستم اما بايد افسران مصري به نزد سران خود بروند و به آنها بگويند كه از نگهباني و مرزها در زماني كه مردم فلسطين در غزه كشته مي‌شوند امتناع مي‌كنند زيرا اگر اين گذرگاه‌ها باز شود بار ديگر حماسه‌اي كه در لبنان به وجود آمد تكرار خواهد شد و ما به اين موضوع ايمان داريم.

* رئیس هلال احمر ايران: 2 کشتی دیگر به غزه می رود/ مخالفت مصر با انتقال مجروحان غزه به ایران
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصمیم کشورمان برای ارسال دو محموله غذایی دیگر به غزه از مسیر مصر از مخالفت قاهره با ارسال دارو و انتقال مجروحان خبر داد.
دکترسید مسعود خاتمی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که محموله های کمکی مردم ایران به اهالی مظلوم غزه با سه کشتی باری به این منطقه اعزام خواهند شد.
به گفته وی علاوه بر محموله ای که امروز با یک کشتی باری از بندر عباس راهی غزه شد ، در روزهای اینده دو کشتی دیگر نیز سواحل ایران را به مقصد این منطقه بحران زده ترک می کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر محتویات اصلی این محموله ها را برنج، شکر، آرد، حبوبات و روغن عنوان کرد و گفت: هلال احمر برنامه های بسیار گسترده ای برای کمک رسانی به مردم فلسطین در نظر گرفته است.
خاتمی با اشاره به دشواریهای کمک رسانی به مردم مظلوم فلسطین افزود: ما پیش از وقوع درگیریهای اخیر در غزه و درجریان محاصره این منطقه از چندین ماه پیش در پی یافتن راهی برای کمک به فلسطینیان هستیم.
وی با بیان اینکه رساندن اقلام دارویی و غذایی به غزه با موانعی جدی روبرو است ادامه داد: ساده ترین راه انتقال مواد غذایی به غزه گذرگاه رفح و کشور مصر است که متاسفانه قاهره با این موضوع طی هفته های اخیر به شدت مخالفت می کرد اما به جهت فشارهای گسترده مردمی از سویی و پیگیری مستمر وزارت امور خارجه از دیگر سو در چند روز اخیر اجازه انتقال کمکهای مردمی به غزه صادر شده و دولت مصر اجازه حمل اجناس کمکی از هوا و دریا را به ما داده است.
وی همچنین گفت: ما روز گذشته در حدود 28 تن اقلام غذایی به قاهره فرستادیم و پروازدوم به کشور مصر نیز امروز انجام شد البته این دو هواپیما صرفا حامل مواد غذایی بوده اند چرا که به جهت اعلام مقامات مصری ارسال اقلام دارویی به این کشور در حال حاضر امکانپذیر نیست.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین گفت: در پی مذاکرات صورت گرفته قرار شده تا در بندر عقبه اردن نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ محموله کمکهای ایرانی را تحویل گرفته و از آنجا به غزه منتقل کنند.
وی با تایید اخبار مربوط به مخالفت مقامات مصری جهت انتقال مجروحان فلسطینی به ایران گفت: روز گذشته و پس از فرود هواپیمای ایرانی در قاهره ما برای این منظور به طور کامل اعلام آمادگی نمودیم اما از آنجا که مجروحان فلسطینی در عریش بستری شده بودند دولت مصر اجازه انتقال این افراد به قاهره را صادر نکرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎سه پادشاهي: تجديد حيات اژدها‎‎‏ ‎‎‏‎‎‏‎‎‏ ‎‎‏
Three Kingdoms: Resurrection of the Dragon


 

کارگردان: دانيل لي. فيلمنامه: هو ليونگ لائو، دانيل لي بر اساس داستان"ماجراي عاشقانه سه پادشاه" اثر گوانژوانگ ‏ليو. موسيقي: هنري لاي. مدير فيلمبرداري: توني چئونگ. تدوين: چئونگ کاي فه، تانگ مان تو. طراح صحنه: دانيل ‏لي. بازيگران: اندي لائو[ژائو زيلونگ]، مگي کيو[کائو ينگ]، سامو هانگ[لو پينگ آن]، ونيسا وو[گوآن زينگ]، اندي ‏اُن[دنگ ژيي]، تي لونگ[گوآن يو]، ديمين لائو[کائو کائو]، رونگوانگ يو[هان ده]، کوانزين پو[ژوگه ليانگ]، هوا ‏يئوه[ليو بي]، چن ژي هويي[ژانگ فه ي]، تيمي هانگ[پسر هان ده]. 102 و 97 دقيقه. محصول 2008 چين، کره ‏جنوبي، هنگ کنگ.
بعد از سقوط امپراطوري هان، چين ميان سه پادشاه تقسيم و کشور دستخوش جنگ داخلي شده است. قلمرو پادشاه وي ‏در شمال که توسط کائو کائوي خبيث اداره مي شود، قلمرو پادشاهي وو در شرق که سردار سان کوآن در راس آن قرار ‏دارد و ضعيف ترين قلمرو که شو ناميده شده و در غرب قرار دارد. اين قلمرو زير امر سردار ليو بي وارث خاندان هان ‏قرار دارد. ژائو زيلونگ که براي ازادسازي زادگاهش چانگ شان به ارتش ليو بي پيوسته، خيلي زود به خاطر رشادتش ‏از يک سرباز پياده به مقام ژنرالي مي رسد. همين امر راه او را از دوست و هم رزمش لو پينگ آن-با وجود حضور در ‏جبهه اي واحد- را از هم دور مي کند. سال ها مي گذرد و چهار ژنرال ارشد ارتش ليو بي توسط کائو کائو کشته مي ‏شوند. اينک تنها زيلونگ از پنج ژنرال ببرگونه ارتش ليو بي باقي مانده است. زيلونگ که يک بار در نبرد با کائو کائو ‏از چنگ وي گريخته، اينک مجبور مي شود با نوه اش کائو ينگ رو در رو شود. جنگي نابرابر که فرجام آن چيزي جز ‏مرگ زيلونگ نخواهد بود...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
سه پادشاهي قصه اي واقعي با اندک رگه هايي از خيال و در حکم تاريخي ساختگي براي چيني ها است. يک محصول ‏عظيم 25 ميلون دلاري براي سينماي چين که قرار است قسمت دومي هم به زودي توسط جان وو براي آن ساخته شود تا ‏مقطهي از تاريخ اين کشور را بازگو کند. البته هدف از ساخت چنين محصولات پرخرجي بسيار واضح است و آن ‏دستيابي به بازارهاي بين المللي براي سينماي کشوري است که تا مدتي پيش چيزي جز فيلم هاي مستقل و کم خرج و ‏لاجرم فاقد سود تجاري عرضه نمي کرد. ‏
خط اصلي قصه خيالي است، اما وقايع پس از فروپاشي امپراطوري هان تا مقطع اتحاد مجدد کشور و در واقع تجديد ‏حيات اژدها توسط خاندان جي کم و بيش واقعي است. فيلم حالتي دوپاره دارد و از نظر روايي مي لنگد. مقاطعي مياني ‏زندگي ژنرال زيلونگ حذف شده و تماشاگر بعد از پيروزي اوليه او بر کائو کائو ناگهان با زيلونگ پا به سن گذاشته ‏روبرو مي شود که بايد به آخرين نبرد زندگيش بشتابد. ‏
برخي شخصيت ها از جمله همسر زيلونگ و دلبستگي زيلونگ به زادگاهش در ميانه قصه فراموش و گاه دوباره در ‏فيلم ظاهر نمي شوند. تم حسادت پينگ آن نيز چنان کمرنگ است که در دقايق پاياني فيلم زماني که اعتراف به راهنمايي ‏سپاه کائو ينگ به معبد قديمي مي کند، تماشاگر نيز مانند زيلونگ هم باور ندارد و هم به راحتي او را مي بخشد. در ‏حالي که اين تم قرار بوده دليل اصلي روايت قصه از سوي او به عنوان راوي و داناي کل و يکي از گره هاي دراماتيک ‏فيلم باشد. ‏
فيلم بر اساس داستاني پر فروش و همان طور که از نامش برمي آيد عاشقانه ساخته شده، اما اثري از رمانس در فيلم پيدا ‏نمي کنيد. و برعکس آنچه بيشتر از همه به چشم مي خورد صحنه نبرد و رويارويي دو سپاه است که توسط يکي از کهنه ‏کاران اين نوع، يعني سامو هانگ بازيگر نقش پينگ آن [که همراه با جکي چان در شکل گرفتن اين نوع سينما در هنگ ‏کنگ نقشي بزرگ داشته] طراحي و کارگرداني شده است. ‏
دانيل لي يا لي يان کونگ از نويسندگان و کارگردان هاي مشهور سينماي بدنه چين است. و بديهي است که تخصص اش ‏ساخت فيلم هايي رزمي يا حماسي خاص اين منطقه باشد. او که کارش را در 1988 با طراحي صحنه فيلم امشب ‏ستارگان بسيار باشکوه اند آغاز کرده، با دومين فيلمش نقاب سياه[با شرکت جت لي] براي ايراني ها نامي آشناست. فيلم ‏قبلي او نيز با نام جوخه اژدها يکي از فيلم هاي پر فروش گونه خود بود، اما نهمين فيلم او سه پادشاه از هر جهت با آثار ‏پيشين او تفاوت دارد و قادر به حفظ وجهه او نزد تماشاگر خوکرده به اين نوع فيلم ها نيست. توصيه مي کنم فيلم جنگ ‏سالارها [2007] ساخته پيتر چان، واي مان ييپ يا قهرمان[جت لي] را دوباره ببينيد!‏
ژانر: اکشن، درام، تاريخي، جنگي. ‏ ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part1.rar 
Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part2.rar 
Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part3.rar 
Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part4.rar 
Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part5.rar 
Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part6.rar 
Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part7.rar 
Three.Kingdoms.Resurrection.Of.The.Dragon.2008.DVDRip.part8.rar

فايل زيرنويس:
http://rapidshare.com/files/124151200/ssf-tkd.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

آخرين قاره
The Last Continent

مستندي در مورد سفر گروهي از دانشمندان فرانسوي به قطب جنوب

The "mission" was for group of French Canadian scientists and filmmakers to spend Winter in Antarctica making observations and this documentary, something which (apparently) all previous teams had shunned due to the severity and austerity of the Winter.
But the team was largely thwarted in this objective due to the unseasonably high temperatures, a much as 6°C (11°F) above average which prevented the expected pack ice formation and consequent locking in of the research vessel Sedna IV. As month after month passes, and Winter seems almost passed, the team's frustration grows, exacerbated by the increased hours of darkness and its resultant effect of depressing spirits. As narrator Donald Sutherland puts it, it's one thing to clinically study a scientific phenomenon, quite another to find yourself the victim of it.
The film is beautifully photographed and the powerful, moving musical score does much to maintain a sense of gravity in the movie. Much is made of the historical comparison with early polar explorer Shackleton and his team and mission, which almost came to grief.

لينکهاي دانلود


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Superman: Brainiac Attacks 


 

لينکهاي دانلود

SupBA2006.part1.rar
SupBA2006.part2.rar
SupBA2006.part3.rar
SupBA2006.part4.rar
SupBA2006.part5.rar
SupBA2006.part6.rar
SupBA2006.part7.rar
SupBA2006.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

نام موزیک خواننده

دانلود

با كاروان كربلا چنگيز حبيبيان دانلود
برگ گل سرخ محمد گلريز دانلود
بنال اي دل مهرداد كاظمي دانلود
بيرق توحيد علي خدائي دانلود
تاسوعا ايمان مير شكاري دانلود
تشنه باران محمد عبدالحسيني دانلود
تشنه كامان فرات علي خدائي دانلود
تكسوار اسطوره محسن حسن زاده دانلود
حافظ خون شهيدان محمد گلريز دانلود
حسين حسين محسن حسن زاده دانلود
حفظ خون شهيدان محمد گلريز دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

لذت تماشاي فيلم را با
 BS.Player PRO 2.34.980 احساس كنيد

BS Player PRO نام نرم افزاری حرفه ای برای پخش انواع فایل های صوتی و تصویری می باشد که به وسیله آن کاربران قادرند تا فرمت های مختلف صوتی و تصویری را اجرا نمایند. در این نرم افزار دیگر به نصب نرم افزارهای جانبی همانند Codec ها و دیگر ابزارها نیست و به راحتی می توان فایل تصویری مورد نظر را مشاهده نمود. همچنین این نرم افزار برای پخش دیسک هایی که بر روی سطح آن ها خدشه وارد شده است بسیار مناسب است و فایل های تصویری موجود بر روی این دیسک ها را با کیفیت مناسبتری نسبت به برنامه های مشابه نمایش می دهد . این نرم افزار با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد به عنوان ابزاری فراتر از یک پخش کننده عمل می کند. این نرم افزار محصولی از کمپانی bs.global می باشد.
اگه بخواهيم یک شرح کوچکی از امکانات این نرم افزار که همون اول کار با این پلیر نظر شما رو جلب خواهد کرد باید به ویژگی واقعا کارآمد تغییر سایز صفحه نمایش فایل های ویدوئی که با اسکرول موس به راحتی قابل تغییر می باشد اشاره کنم که تا کوچکترین و بزرگترین سایز ممکن قابل تغییر است به طوری که در صفحه مانیتور شما جا نمی شه و یا عکس بردای از لحظه های فیلم که با زدن دکمه P به سادگی می توانید به سرعت از فیلم عکس بگیرید و یا جدا کردن و پیوست دادن فیل صوتی فایل های ویدوئی و پشتیبانی از فرمت هایی فراوانی که در ادامه ذکر شده ...

BS Player PRO، پلیریست که برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده که دارای قابلیت پخش انواع فرمتها از جمله DIVX, AVI, MPEG-1, MPEG-2, XVID, 3IVX, OGM, MATROSKA , ASF, WMV, DV, M1V, M2V, MOV, MP4, MPV, QT, RM, SWF, VOB and WAV, MPA, MP1, MP2, MP3, OGG, AAC, AC3, AIF, RAM, WMA... و سایر فایلهای ویدئویی از جمله Divx می باشد.
Equalizer قابل تغییر:باندهای متعدد و قابلیت عوض کردن فرکانس برای هر باند . قابلیت تغییر صدا.
پشتیبانی از دستگاههای Capture و Tuner:قابلیت Capture تصویر و صوت مورد نظر توسط دستگاه های گوناگون Capture از جمله وب کم ها، دوربین های دیجیتال و...
encoder مورد نظر را انتخاب کرده و فایل ویدئویی رو مستقیم در فایل مورد نظر ذخیره کنید.Capture ویدئو به فایل : تصاویر رو از هر سورس مستقیم به فرمت مورد نظر ذخیره کنید.
ویرایشگرهای زیر نویس: ویرایشگر هایی با قابلیت استفادۀ آسان ولی قدرتمند ، ویرایش و تبدیل انواع FPS ها (برای مثال 23FPS به 25FPS) تصیح و ذخیرۀ زیر نویسها با پسوند .str
Buffering به صورت شبکه ای: BS Player برای بافرینگ فایل قسمتی از فایل مورد نظر رو به cache برده و به جای پخش مستقیم آن از درایو ، فایل را از cache پخش می کند. همچنین قادر به بافرینگ از سی دی درایو ها ، درایو های شبکه ای (share شده) ، شبکه های wireless می باشد. (دیگه خبری از مکث در پخش نیست!)
- پشتیبانی از VMR9
زیرنویس های پیشرفته : زیر نویسها در این نسخه از BS Player کاملاً شبیه زیر نویسهایی که در سینما می بینید هستند.
این نسخه از BS Player که در 21 سپتامبر 2007 منتشر شده دیگه خبری از باگ های گذشته نیست و همه باگ ها کاملاً بر طرف شده. همچنین نه تنها مشکلی برای زیر نویسها وجود نداره بلکه امکان تغییر فونت نیز به امکانات نسخه جدید اضافه شده است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار BS.Player PRO 2.34.980:
- پخش انواع فرمت ها از جمله DIVX, AVI, MPEG-1, MPEG-2, XVID, 3IVX, OGM, MATROSKA , ASF, WMV, DV, M1V, M2V, MOV, MP4, MPV, QT, RM, SWF, VOB and WAV, MPA, MP1, MP2, MP3, OGG, AAC, AC3, AIF, RAM, WMA... و سایر فایل های ویدئویی از جمله Divx می باشد.
- قابلیت ساخت یک اکولایزر دستی و سلیقه ای
- باندهای متعدد و قابلیت عوض کردن فرکانس برای هر باند
- قابلیت ضبط صدا از سیستم های Tuner موجود بر روی سیستم
- قابلیت Capture تصویر و صوت مورد نظر توسط دستگاه های گوناگون Capture از جمله وب کم ها، دوربین های دیجیتال و ...
- دارای ابزار بهینه سازی شده Subtitle به منظور سازگاری بهتر فایل های زیر نویس با فیلم ها
- تصیح و ذخیرۀ زیر نویس ها با پسوند .str
- ویرایش و تبدیل انواع FPS ها (برای مثال 23FPS به 25FPS)
- Buffering فایل به صورت شبکه ای (BS Player برای بافرینگ فایل قسمتی از فایل مورد نظر رو به cache برده و به جای پخش مستقیم آن از درایو ، فایل را از cache پخش می کند. همچنین قادر به بافرینگ از سی دی درایو ها، درایو های شبکه ای (share شده)، شبکه های Wireless می باشد)
- پخش DVD با کیفیت مناسب و بدون وقفه های زمانی
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مفاتيح الجنان (نسخه 2)

اگر يادتون باشه قبلا نسخه يک نرم افزار مفاتيح الجنان را براي دانلود قرار داده بودم و امروز نسخه 2 اين نرم افزار را تقديم شما دوستان عزيز مي نمايم.


ويژگيهاي نسخه 2:

  • شامل متن كامل  ادعيه، اعمال، زيارات، ملحقات و حاشيه مفاتيح الجنان (کتاب باقبات الصالحات)

  • نرم افزار با زبان برنامه نویسی java تهیه شده  و قابل نصب بر روی انواع گوشی های موبایل است.

  • عملكرد مستقل برنامه براي نمايش و تايپ زبان فارسي (پشتيباني از زبان فارسي در تمام گوشي ها)

  • پشتيباني از صفحات لمسي

  • امكان بزرگنمايي (جهت استفاده در گوشي هاي با وضوح نمایی  Resolutionبالا)

  • تغيير اندازه قلم

  • ايجاد فهرست شخصي

  • امكان دسترسي سريع به ادعيه، اعمال و زيارات معروف

  • امكان استفاده از فيلتر در فهرست ها ( محدود کردن فهرست)

  • سرعت بالا و حجم بسیار کم نرم افزار ( 1681 کیلوبایت)

  • نمايش اعراب با رنگ متفاوت

  • امکان درج نشاني در فهرست و متن

  • نمایش شماره خطوط با امکان انتقال به خط مورد نظر

  • امكان عضويت به منظور اطلاع رساني در مورد محصولات و نسخه های جدید

  • از آن جا که این نرم افزار به صورت رایگان ارائه شده است، شما کاربر عزیز می توانید آن را به سهولت در اختیار دیگران قرار دهید.
     

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 1 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی ایرانی مهاجمین قورباغه ای
Frog Invaders 

بازي فوق با عنوان Frog Invadrs - مهاجمین قورباغه ای جدیدترین بازی استدیو بازی سازی Msh Games می باشد که با همکاری Fanaei Game Studio ساخته شده است. سبک بازی Action و جدید می باشد در این بازی سبکی جدیدی را تجربه می کنید، داستان بازی بدین شکل می باشد که یک نوع ماده توسط یک دانشمند در شهر حیوانات اختراع می شود و در اثر حادثه ای، این ماده به جوی آب ریخته شده و غورباقه هایی که در کنار دریاچه بودند از آب نوشیده و .... حال وظیفه شما به عنوان یک مامور پاک سازی و جلوگیری از شیوع این اپیدمی می باشد در هر مرحله ابزارهایی وجود دارد که موجب افزایش قدرت شما می شود. همچنین در هر مرحله بر تعداد و قدرت دشمنان افزوده می شود. شما باید مراحل را یکی پس از دیگری سپری کرده و با غول بازی مبارزه کنید و جنگل را از شر این موجودات خلاص کنید. بازی با نرم افزار Macromedia Flash 8.0 ساخته شده است.

قابلیت های کلیدی بازی Frog Invaders:
- قابلیت سیو شدن در هر مرحله
- گرافیکی کارتونی و جالب
- محیطی کاربر پسند
- حجم مناسب و اجرا مستقیم بازی بدون نصب
- و ...

توجه: در هنگام بازی جهت پرش از کلیدهای جهت نمای صفحه کلید و برای پرتاپ تیر از دکمه Space کیبرد استفاده کنید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


حقوق بشر!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اصلاح امّت، نه قدرت طلبی

«أَللّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ ما كانَ مِنّا تَنافُسًا فی سُلْطان وَ لاَ الِْتماسًا مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ وَ لكِنْ لِنَرُدَّ الْمَعالِمَ مِنْ دينِكَ وَ نُظْهِرَ الاِْصْلاحَ فی بِلادِكَ وَ يَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِكَ وَ يُعْمَلَ بِفَرائِضِكَ وَ سُنَنِكَ وَ أَحْكامِكَ.»

حضرت ابی عبداللّه الحسين(عليه السلام) فرمودند: بار خدايا! تو می دانی كه آنچه از ما اظهار شده بری رقابت در قدرت و دستيابی به كالی دنيا نيست; بلكه هدف ما اين است كه نشانه هی دينت را به جی خود برگردانيم و بلادت را اصلاح نماييم تا ستمديدگان از بندگانت امنيّت يابند و به واجبات و سنّتها و دستورهای دينت عمل شود.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که بزرگترين ناقوس جهان در ژاپن قرار دارد. اين ناقوس 63 تن. وزن، 20/4 متر ارتفاع، 70/2 متر قطر دارد.
  • آيا ميدانستي زمانيکه گورخرها گله ايي در کنار هم مي ايستند با خطهايي که به بدن دارند در همديگر ادغام ميشوند و اين باعث ميشود که حيوانات درنده نميتوانند جهت شکار آنها تمرکز حواس کنند.
  • آيا ميدانستي که ايوان مداين و يا همان طاق کسري که از زمان انوشيروان به جا مانده است. بقايي آن در نزديکي شهر بغداد قرار دارد.
  • آيا ميدانستي که مجموعا" در جهان 850 آتشفشان وجود دارد. از اين تعداد پانصد آتشفشان در نيمکره شمالي و 350 تا در نيمکره جنوبي وجود دارد.
  • آيا ميدانستي که نام قديمي يونان ، هلاس بوده است.
     

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

چارلي چاپلين به دخترش
چارلي چاپلين به دخترش: تا وقتي قلب عريان كسي را نديدي بدن عريانت را نشانش نده! هيچ گاه چشمانت را براي کسي که معني نگاهت را نمي فهمد گريان مکن قلبت را خالي نگه دار اگر هم يه روزي خواستي كسي را در قلبت جاي دهي سعي كن كه فقط يك نفر باشد به او بگو كه تو را بيش تر از خودم وكمتر از خدا دوست دارم زيرا كه به خدا اعتقاد دارم وبه تو نياز دارم


با تو بودن لیاقت می خواهد
اگر روزي دشمن پيدا كردي، بدان در رسيدن به هدفت موفق بودي!
اگر روزي تهديدت كردند، بدان در برابرت ناتوانند!
اگر روزي خيانت ديدي، بدان قيمتت بالاست!
اگر روزي تركت كردند، بدان با تو بودن لياقت مي خواهد


تلاش و خوشبختی
به دست آوردن آنچه را که ما آرزو داریم موفقیت است اما چیزی را که برای به دست آوردن آن تلاش نمی کنیم خوشبختی است
لوسیا


راهی خطا
برای نیل به خوشبختی هیچ راهی خطاتر از لذت طلبی و کوشش برای درک عیش و نوش و خوشیهای عالم نیست
ارتور شوپنهاور


خوشبختی
آدمی اگر فقط بخواهد خوشبخت باشد به زودی موفق میگردد ولی او می خواهد خوشبخت تر از دیگران باشد و این مشکل است زیرا او دیگران را خوشبخت تر از انچه هستند تصور میکند

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مدعيان مشاهده ي امام زمان(عج)
آگاه باشيد هر كس قبل از خروج سفياني و به گوش رسيدن صيحه ي آسماني ادعاي مشاهده كند دروغگو است و افترا مي بندد.(1)

غلو در مقام امام زمان(عج)
من بيزارم از افرادي كه مي گويند، علم غيب نزد ماست و ما در آفرينش موجودات شريك هستيم و ما را از مقامي كه خداوند براي ما قرار داده است بالاتر مي برند.(2)

آثار بيزاري امام زمان(ع)
هر كس كه ما از او بيزاري جوييم، خداوند و ملائكه و ف5رستادگانش و اولياي الهي نيز از او بيزار خواهند بود.(3)

------------------------
پي نوشت:
1ـ احتجاج، ج8، ص297 /// 2- همان مأخذ، ص473 /// 3- همان مأخذ، ص473

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

حال بنگریم بر بهشت سیاوش
:
كه چون گنگ د ژ در جهان جای نیست
برآنسان زمینی دلارای نیست
آنگاه وصف سرزمین و جایگاه بهشت می آید و سپس:
كرین بگذری شهر بینی فراخ
همه گلشن و باغ و ایوان و كاخ
همه شهر گرمابه و رود و جوی
به هر برزنی رامش و رنگ و بوی
همه كوه نخجیر و آهو به دشت
بهشت این چو بینی نخواهی گذشت
تذروان و طاوس و كبك دری
بیابی چو بر كوه ها بگذری
نه گرماش گرم و نه سرماش سرد
همه جای شادی و آرام و خورد
نبینی در آن شهر بیمار كس
یكی بوستان از بهشت است و بس
همه آب ها روشن و خوشگوار
همیشه بر و بوم او چون بهار

این شهر همیشه بهار و این كشور شاید و آرامش و سلامتی ؤ همان بهشت آرزوهای مردمان است كه سیاوش بنا می نهد و این راز بزرگ عشق مردمان به اوست. او شاه قلب ها و سلطان دل هاست.
او سلطنت نمی كند و حكم نمی راند و امر نمی دهد. او فرمان می راند. او برای مردمان مهر و داد و پیمان داری را به ارمغان می آورد و بهشت را بر زمین بنا می نهد:
بسازید جای چنان چون بهشت
گل و سنبل و نرگس و لاله كشت

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة ص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
 
قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصًا لَّهُ الدِّينَ 11 وَأُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ 12 قُلْ إِنِّي أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ 13 قُلِ اللَّهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَّهُ دِينِي 14 فَاعْبُدُوا مَا شِئْتُم مِّن دُونِهِ قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ 15 لَهُم مِّن فَوْقِهِمْ ظُلَلٌ مِّنَ النَّارِ وَمِن تَحْتِهِمْ ظُلَلٌ ذَلِكَ يُخَوِّفُ اللَّهُ بِهِ عِبَادَهُ يَا عِبَادِ فَاتَّقُونِ 16 وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَي اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَي فَبَشِّرْ عِبَادِ 17 الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ 18 أَفَمَنْ حَقَّ عَلَيْهِ كَلِمَةُ الْعَذَابِ أَفَأَنتَ تُنقِذُ مَن فِي النَّارِ 19 لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ غُرَفٌ مِّن فَوْقِهَا غُرَفٌ مَّبْنِيَّةٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ الْمِيعَادَ 20 أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَسَلَكَهُ يَنَابِيعَ فِي الْأَرْضِ ثُمَّ يُخْرِجُ بِهِ زَرْعًا مُّخْتَلِفًا أَلْوَانُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَجْعَلُهُ حُطَامًا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَذِكْرَي لِأُوْلِي الْأَلْبَابِ 21

 

ترجمه فارسي مکارم

بگو: «من مامورم كه خدا را پرستش كنم در حالي كه دينم را بري او خالص كرده باشم، «11» و مامورم كه نخستين مسلمان باشم! «12» بگو: «من اگر نافرماني پروردگارم كنم، از عذاب روز بزرگ (قيامت) مى‏ترسم!» «13» بگو: «من تنها خدا را مى‏پرستم در حالي كه دينم را بري او خالص مى‏كنم «14» شما هر چه را جز او مى‏خواهيد بپرستيد!» بگو: «زيانكاران واقعي آنانند كه سرمايه وجود خويش و بستگانشان را در روز قيامت از دست داده‏اند! آگاه باشيد زيان آشكار همين است! «15» بري آنان از بالي سرشان سايبانهايي از آتش، و در زير پايشان نيز سايبانهايي از آتش است; اين چيزي است كه خداوند با آن بندگانش را مى‏ترساند! ي بندگان من! از نافرماني من بپرهيزيد! «16» و كساني كه از عبادت طاغوت پرهيز كردند وبه سوي خداوند بازگشتند، بشارت از آن آنهاست; پس بندگان مرا بشارت ده! «17» همان كساني كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروي مى‏كنند; آنان كساني هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند «18» آيا تو مى‏تواني كسي را كه فرمان عذاب درباره او قطعي شده رهايي بخشي؟! آيا تو ميتواني كسي را كه در درون آتش است برگيري و نجات دهي؟! «19» ولي آنها كه تقوي الهي پيشه كردند، غرفه‏هايي در بهشت دارند كه بر فراز آنها غرفه‏هي ديگري بنا شده و از زير آنها نهرها جاري است اين وعده الهي است، و خداوند در وعده خود تخلف نمى‏كند! «20» آيا نديدي كه خداوند از آسمان آبي فرستاد و آن را بصورت چشمه‏هايي در زمين وارد نمود، سپس با آن زراعتي را خارج مى‏سازد كه رنگهي مختلف دارد; بعد آن گياه خشك مى‏شود، بگونه‏ي كه آن را زرد و بى‏روح مى‏بيني; سپس آن را در هم مى‏شكند و خرد مى‏كند; در اين مثال تذكري است بري خردمندان (از ناپايداري دنيا)! «21»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mhta2020@yahoo.com

ختم قرآن در روز جمعه 13 دي ماه
به نيت آزادسازي غزه

امام حسین (ع) فرموده اند: "هرکس صدای فریاد مظلومی را بشنود و به داد او نرسد مسلمان نیست."
ختم قرآن در روز جمعه 13 دي ماه به نيت آزادسازي غزه، هر فرد يك حزب به همراه ترجمه فارسي.
برای ثبت نام در این دوره ختم قرآن به سایت monadierahmat.com مراجعه فرمائید.

 

 

narcissus_2n@yahoo.com

God, a New Year
is ahead,
and I know you
have a plan,
but should the way
ahead prove rough,
please smooth it
with your gentle hand.
As the hours rush by,
another night,
another day,
keep my faith alive,
and don't let me
stow my dreams away.
Remind me that you're
always there;
let me hear the rush
of angel's wings.
Open my eyes to all
the blessings
each day brings.
Lift me with your love;
send your warmth
upon the air.
Let me know you hear me
and are answering
each prayer.

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

مساله: اگر مرد مهر زن را در عقد معین کند و قصدش این باشد که آن را ندهد ، عقد صحیح است ولی مهر را باید بدهد

توضیح المسائل مراجع ، م 2446

دوستان عزیز و گرامی نظرات و سئوالات شرعی خود را به آدرس ذیل ارسال فرمایند
a_f_57@yahoo.com

 

 

hamed.1360@yahoo.com

هر روز ثواب يك حج و عمره ذخيره كنيد!

امام صادق عليه السلام به سدير فرمود: ي سدير آيا هر روز حسين را زيارت ميكني عرض كردم: فدايت شوم نه، فرمود: چقدر جفاكاريد! سپس فرمود: آيا هر جمعه او را زيارت ميكنيد؟ عرض كردم: نه، فرمود: آيا هر ماه او را زيارت ميكنيد؟ عرض كردم: نه، فرمود: آيا هر سال او را زيارت ميكنيد؟ عرض كردم: گاهي ميشود! حضرت فرمود: چقدر شما نسبت به حسين جفا ميكنيد! آيا نمي داني كه خداوند عزوجل دو ميليون فرشته دارد كه پريشان حال، بر حسين ميگريند و او را زيارت ميكنند و خسته نمي شوند؟!
چه مانعي دارد كه قبر حسين را در هر جمعه پنج بار يا در هر روز يكبار زيارت كني عرض كردم: فدايت شوم، ميان ما و او فرسنگهي بسيار فاصله است، حضرت فرمود:
برو بالي بام، سپس به راست و چپ توجه كن، آنگاه سر بطرف آسمان بلند كرده، سپس به طرف قبله متوجه شده، ميگوئي: السلام عليك يا اباعبدالله، السلام عليك و رحمة الله و بركاته، (اگر چنين كردي) بري تو يك زيارت مينويسند، يك زيارت (معادل) يك حج و عمره است.

منبع:
وسائل الشيعه ج 10 ص 386

 

 

mnaimi1968@yahoo.com

آمار باور نکردني يکي از تالارهاي شهر

68 درصد از ازدواج‌های صورت گرفته در یکی از تالارهای مشهور تهران، منجر به طلاق شده است.
این آمار، همه حکایت از این دارد که 68 درصد از کسانی که جشن ازدواج خود که را در این تالار برگزار کرده‌اند، گفته‌اند زندگی‌شان حتی دوام یکساله نداشته و در نهایت از یکدیگر جدا شده اند.
بنابر این گزارش، طی یکسال گذشته بیش از 350 مراسم ازدواج در تالار فوق انجام شده است، که هزینه‌های هر مراسم از 150 میلیون فراتر بوده است.
شایان ذکر است برخی از چهره‌های اقتصادی و حتی ورزشی کشور نیز جشن های عروسی خود را در این تالار برگزار کرده‌اند.
"ع .د" که از سرشناسان عرصه ورزش کشور محسوب می‌شود، مراسم ازدواج خود را در این تالار برگزار کرده است.
در برخی از ازدواج‌های این تالار که در منطقه فرمانیه تهران قرار دارد میزان مهریه در نظر گرفته شده، سکه بهار آزادی به ارتفاع قله هایی همچون هیمالیا(8000متر) و دماوند(5610) بوده است.
این اطلاعات در حالی فاش می‌شود که مدیریت تالار مذکور قصد داشته است از کسانی که طی یکسال اخیر در تالار فوق مراسم خود را برگزار کرده‌اند، دعوت به عمل آورده و طی یک جشن تحت عنوان یکسالگی زندگی، از آنان تقدیر به عمل آورد که متوجه می‌شود 68 درصد از ازدواج‌های انجام شده در تالار منجر به طلاق شده است.
شایان ذکر است در یکی از این جشن‌های عروسی، ارزش تقریبی خودروهای میهمانان حاضر در تالار، 17 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

 

ehsan.nicaeen@gmail.com

تحريف صحيح بخاري توسط وهابيون

سلام بر مبين عزيز
طي وبگردي‌هايي كه داشتم، به لينك ذيل برخوردم
شايد بد نباشد بسته به صلاحديد، هر طور كه مناسب است همراه با عكس و توضيح، در مجله درج شود
خود من نيز تعدادي از اين موارد را با تصوير و مدرك جمع كرده‌ام كه در صورت تمايل، قابل ارسال است

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=61

 

 

serenitipiti@yahoo.com

با سلام و خسته نباشيد خدمت مبين عزيز و طرفداران آن

پيرو صحبت و در واقع گلايه دوستمون savalan101@yahoo.Com در شماره 1024بايد اضافه كنم اتفاقا من هم يك شب كه با ديدن چندين مورد از اين گونه به اصطلاح جشنها و اجراي موسيقي زنده!!! در تلويزيون و البته طبق معمول عدم نمايش سازها ، خيلي عصباني شده بودم، بلاخره با كلي زحمت شماره روابط عمومي رو گرفتم و علت اين قضيه را پرسيدم و در كمال ناباوري به من پاسخ دادند كه خود نوازندگان دوست ندارند كه ما تصوير آنها را در حال نواختن ساز نشان دهيم!!!!!!!!!!!! حتي من بازهم با خنده و بهت پرسيدم كه شما مطمئنيد كه اونها همچين چيزي خواستن؟ وطرف مقابل هم با اعتماد به نفسي ستودني جواب دادند:بلـــــــــــــــــــــــــــــــــه!!!!!!!!!!!
من در اون لحظه فكر كردم اينهايي كه اينقدر راحت به فهم و شعور ايراني و هم ميهن خودشون توهين مي كنند، چه حرفي بايد بهشون زد كه درست فكر كنند، درست رفتار كنند، به نظر من و تو بيننده احترام بگذارند . ما ايرانيها كه اينقدر دادو بيداد راه مي اندازيم كه تورو خدا، دنيا، ايراني رو قبول داشته باشيد، ايراني تمدن داره، ايراني باهوشه، ايراني فرهنگ داره، تا وقتي خودمون اينجوري به انديشه هم، به نظر و ايده هم بي احترامي ميكنيم، صداي ما به هيچ جا نمي رسه، ما خودمون گوشي براي شنيدن نداريم وگرنه انعكاس اين صداها اول خودمون رو تحت تاثير قرار مي داد،ديگه چه انتظاري از ديگران و غير ايرانيان ميشه داشت. فقط مي تونم بگم تو اون لحظه آه كشيدم و حسرت خوردم.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

معلومات وب ۲ را خود بیازمایید

اگر خودتان را یک عاشق سینه‌چاک وب ۲/۰ می‌دانید، اگر سرویسی وب ۲/۰ نیست که تستش نکرده باشید، اگر حتی زمانی که یک سرویس در مرحله آلفاست از گزند کنجکاوی در شما امان نیست، اگر پست‌های متعدد وب ۲/۰ نوشته‌اید و می‌نویسید و کلا اگر خیلی ادعای وب دوتان می‌شود، حتما این کوییز را ببینید.

در این کوییز، لوگوی سرویس‌های معروف یا نسبتا معروف وب ۲/۰ به شما نشان داده می‌شود و شما باید نام هر سرویس را در زیر آن بنویسید. خیلی از لوگوها را آنقدر در کار روزانه آنلاینمان می‌بینیم که نوشتن نام سرویس آنها اصلا سخت نیست، با این هم در این کوییز، چند لوگوی کمتر آشنا هم گنجانده شده که کار را مقداری دشوار می‌کند.

من که خیلی از این کوییز خوشم آمد، کاش سایت quizible اجازه می‌داد، هر کس کوییزهایی به این سبک طراحی کند. شما سرویسی می‌شناسید که با آن بتوان چنین کاری کرد؟

خوره‌های سینما هم می‌توانند این کوییز را انجام بدهند.

 

 

entezarehojat@yahoo.com

محرم يعني ...

محرم

نام نخستین ماه از ماههای دوازده گانه قمری. علت نامگذاری این ماه به محرم ، آن بوده که در ایّام جاهلیّت ، جنگ در این ماه را حرام می دانستند و روز اول محرّم را اول سال قمری قرار می دادند.
امّا بنی امیّه با ریختن خون سیدالشهدا در این ماه و پدید آوردن حادثه ی کربلا ، احترام ماه حرام را نگه نداشتند. امام رضا (ع) فرمود: در جاهلیّت ، حرمت این ماه نگاه داشته می شد و در آن نمی جنگیدند ؛ ولی در این ماه ، خونهای ما ریختند و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان ما را اسیر کردند و خیمه ها ا آتش زندند و غارت کردند و حرمت پیامبر را درباره ی ذرّیه اش رعایت نکردند.۱
به گفته ی سید حمیری :
فی حرام من الشهور احلَّت
حرمة الله و الحرام حرام ۲

در دوم ماه محرّم الحرام سال ۶۱ هجری ، کاروان اباعبدالله (ع) وارد کربلا شد و اردو زد. بتدریج بر سپاه کوفیان که آن حضرت را محاصره کرده بودند افزوده شد. روز نهم ماه محرم "تاسوعا" نام دارد و روز دهم آن "عاشورا" ، روز شهادت سیدالشهدا و یاران و فرزندانش در کربلاست.
از آنجا که ماه محرّم ، یادآور حادثه ی کربلا و عاشوراست ، فرا رسیدن آن دلها را پر از غم می سازد و پیروان و سفتگان امام حسین (ع) ، از اول محرّم ، محافل و مجالسی را سیاهپوش کرده ، به یاد آن امام شهید به عزاداری می پردازند. محرم همچون عاشورا ، رمز مهّم است و در این ماه ، سراسر کشورها و شهر های شیعه نشین ، به یاد شهیدان کربلا اشک می ریزند و از عاشوراییان درس می گیرند. امام خمینی (ره) فرموده است : (محرّم ، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیاء خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت ، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست.) ۳

خیز و جامه نیلی کن ، روزگار ماتم شد
دور عاشقان آمد ، نوبت محرّم شد
ماه خون گواه آمد ، جوش اشک و آه آمد
رأیت سیاه آمد ، کربلا مجسّم شد
پای خون دل وا کن ، دست موج پیدا کن
رو به سوی دریا کن ، ساحلی فراهم شد
هر که رو به دریا کرد ، آبروی ساحل شد
خنده را ز خاطر بد ، گریه ی محرّم شد ۴


---------------------------------------------
منابع :
۱) بحارالأنوار ، ج۴۶ ، ص۲۸۳ و ۲۸۵.
۲) مناقب ، ج ۴ ، ص ۸۶.
۳) صحیفه ی نور ، ج۲ ، ص۱۱.
۴) گلواژه ، ج۲، ص ۱۳۰.

نویسنده : حمید رضا علیپور
وبلاگ انتظار حجت

 
 

reza.reza1386@yahoo.com

غزه حجاب نفت

سلام به همه دوستان عزیز.از جمله اقای گفتمان ابق.
به به چشممان به جمال شما روشن شد.خب طبق معمول که جواب منطقی به سخنان پر نغز شما میدادیم و شما انگار نه انگار(اگر خواستید باز هم با دلیل و سند اوردن از نوشته ها به شما خواهم گفت که کجاهای مطالب رو بی خیال شده و بدون جواب رد کردید).
اولا که اقای غفاری این مباحث داغ را چون مجله محدود است و نظرات بیشمار نمیشود زیاد ادامه دار کرد که مانند بحث تعدد زوجات اخر صدای دوستمان مبین را نیز در میاورد که درست هم بود.چون به جای بحث به کوبیدن همدیگر روی اورده بودند.برای همین، بحثهای اینجا فقط برای اعلام نظرات است و کمی هم گفتگو درباره نظرات و تمام.
دوم اینکه کمک به غزه را خیلی درباره اش بحث کردیم و به جان خودتان که دیگر حال ندارم که دنبال مطالب بگردم که کجاها را بی جواب گذاشتید اما اگر خواستید چشم .میاورم اما میترسم این را نیز بی جواب بگذارید.ماجرای غزه ماجرای انسانیت است.اگر هر کشور و دولت و حاکمان دولتها مثل شما فکر کنند که روز به روز باید منتظر جنایت های این بشر دو پا در جای جای جهان بود .چرا ؟چون به قول شما به ما مربوط نیست.شما فلسطین و اسراییل را مثل دو تا بچه ادم تعبیر میکنید ولی ما و دیگر دوستان هم عقیده ،انها را مثل یه بچه ادم و یه گرگ وحشی در کنار هم تصور میکنیم.اینکه میگویید بیت المال خیلی دوستان در ین باره جواب الان شما را دادند که شما باز هم ندیده گرفتید که این بیت المال برای همه چیز از جمله امنیت داخلی و خارجی و روابط بین مملکت با مملکتهای دیگر نیز شامل میشود.فقط این موضوع را بگویم که شما که نه ،دیگران درک کنند.اینکه جز اهداف بلند مدت اسراییل و هدف نهایی این رژیم کشور از نیل تا فرات بود که چند وقت پیش به لطف همت شیعیان و مسلمانان واقعی (همان سی سال زحمت که شما چشم دیدن ان را ندارید)اولمرت اعتراف کرد که دیگر هدف و ارزوی از نیل تا فرات را باید به گور بسپاریم.اگر این زحمت سی ساله نبود و مثل این عربهای بی غیرت دست رو دست گذاشته بودیم که همین امروز ادعای ایران ما نیز میکردند ولی با رشادتهای مخالفان شما حتی یک قدم هم نتوانستند پیش بیایند که جنگ سی و سه روزه لبنان سند ان است.
سوم اینکه کمک انسانها به یکدیگر برای رضای خدا است نه اینکه برای منت ویا جبران کمک انها در جای دیگر مثل زلزله ویا جنگ.ببخشید حواسم نبود که این حرفها را نمیفهمید.معذرت!!!
چهارم بحث خلیج فارس را با شما هم عقیده هستم.کاش این ذوق سرشار هم میهنان ما همیشه اینطور باشد.عوض کردن نام خیابان و حتی کوچه و البته گذاشتن انواع اقسام بنر ها در این خیابان درباره خلیج فارس (تا چشم این امارتی ها دربیاید) کار جالبی است
پنجم درباره داستان شما از انجایی که عقاید شما کاملا برای دوستان مشخص شده و داستان شما هم کاملا واضح است که فقط داستان نبود(با مشتی انسان ساده که طرف نیستید)البته داستان شما فقط بهانه ای بود برای این بحث والا داستان شما ان چنان ارزش اجتماعی وو حتی ادبی نداشت که دارید بزرگش میکنید.اما طبق گفته شما،چطور است اصلا بحث امر به معروف و نهی از منکر را بیاییم بی خیال بشویم!!!این را نیز اخوندا در اوردند؟؟؟خداییش خسته نباشید که کم نمی اورید.این امار نوزده میلیون و نیم بد حجاب از بیست میلیون را از کجا در اوردید.خدا خیرتان دهد!!!که اینقدر کوشا هستید و رفتید خودتان زحمت کشیده اید و این امار دقیق!!!را دراوردید.خدا اجرتان دهد.در ضمن الهیاتی که ادعا میکنید خواندید و بنده و دیگر دوستان اصلا چنین اعتقادی نداریم را هی دست اویز قرار ندهید.اسلام ما خود بالاترین و قوی ترین علم جامعه شناسی را دارد که حتی خیلی از غربی ها امروزه متوصل به علم روانشناسی و جامعه شناسی اسلام شدند.بحثهایی که هزار و سیصد سال پیش در قران و احادیث ما امده بود علم امروز هم همانها را تکرار میکند.این قدرت بالای علم اسلام (علم خدای بزرگ)است که بر کسی پوشیده نیست.البته شما که مشخص است چه محبت!!!دیرینه ای با اسلام و دستوراتش دارید.
در اخر درباره پول نفت و نظرتان بگویم که از قبل هم مشخص بود شما چه کلی و چه جزیی چه در اصل و چه در فرع با نظام اسلامی معاند هستید این دیگر روشن است(خواستید باز هم سند می اورم)حال به یک معاندی که هیچ کس را قبول نداردو اصلا معلوم نیست چه کسی را قبول دارد چه بحثی کنیم درباره نفت و پول ان؟محض رضای خدا اول بگویید چه تفکری دارید و با تفکر شما چه کسی بایستی حکومت کند تا ما تکلیف خومان را بدانیم و بعد با توجه به ان بحث کرد.البته بگویم این بحثها به هیچ نتیجه ای نمیرسد چون هر کس و هر دولت و هر حکومت نظری دارد و هیچ کس هم از حرف خود کوتاه نمی اید.همین که نظرتان را گفتید ممنونیم.

 

 

shayan_dl1384@yahoo.com

تربت امام حسين عليه السلام

امام صادق عليه السلام فرمودند:
حضرت فاطمه عليها السلام به كسانى كه از شما به زيارت سيدالشهدا عليه السلام روند نظر فرموده و از خداوند منّان براى ايشان هر خير و خوبى را مسئلت مى‏نمايند، مبادا در رفتن به زيارت آن حضرت بى رغبت باشيد چرا كه خيرى كه در زيارت آن حضرت است بيشتر از آن است كه بتوان احصاء و شمارش نمود.
كامل الزيارات باب 27

امام باقر عليه السلام فرمودند:
امر كنيد شيعيان ما را به زيارت قبر حسين ابن على‏عليه السلام چه آنكه زيارت آن حضرت رزق و روزى را زياد و عمر را طولانى كرده و امورى كه بدى و شر را جلب كنند دفع مى‏نمايد.
كامل الزيارات باب 61

امام صادق عليه السلامفرمودند:
كسى كه قبر حسين عليه السلام را زيارت نكند پس از خير كثير محروم مانده و از عمرش يك سال كسر مى‏شود.
كامل الزيارات باب 61 حديث سوّم

امام صادق عليه السلام فرمودند:
رسول اكرم صلى الله عليه وآله خطاب به زوّار امام حسين عليه السلام مى‏فرمايد:
اى مسافرين خدا بشارت باد شما را كه با من در بهشت همراه خواهيد بود.
كامل الزيارات باب 62

امام صادق عليه السلامفرمودند:
پدرم از جدّم نقل كردند كه فرمودند: كسى كه آن حضرت را صرفاً براى خدا و به قصد قربت زيارت كند خداوند متعال از گناهان رهايش نموده و او را همچون نوزادى كه مادر زاييده قرار مى‏دهد.
كامل الزيارات باب 62

امام صادق عليه السلامفرمودند:
زائر امام حسين عليه السلام در روز قيامت صد نفر كه همگى اهل دوزخ بوده و در دنيا از مسرفين بودند را شفاعت مى‏كند.
كامل الزيارات باب 68


امام صادق عليه السلامفرمودند:
كسى كه تسبيح تربت امام حسين عليه السلام را همراه داشته باشد خداوند او را ذاكر و تسبيح كننده محسوب كند، گر چه با آن ذكر نگويد.
به نقل از بحار ج 85


امام صادق عليه السلام فرمودند:
سجده بر تربت حسين عليه السلام حجابهاى هفتگانه را پاره كرده و از بين مى‏برد.
به نقل از مصباح المتهجد

شيخ ديلمى مى‏فرمايد:
امام صادق عليه السلام براى اظهار خشوع و خضوع نزد خداى تعالى بر غير تربت امام حسين عليه السلام سجده نمى‏كرد.
به نقل از ارشادالقلوب


امام صادق عليه السلامفرمودند:
خاك قبر امام حسين عليه السلام شفاى هر دردى است آن تربت بالاترين داروهاست.
به نقل از كامل الزيارات

امام صادق عليه السلام فرمودند:
خاك حرم امام حسين عليه السلام شفاى هر درد و امان از هر ترس است.
به نقل از كامل الزيارات

امام صادق عليه السلام فرمودند:
كام فرزندانتان را به تربت برگيريد كه سبب امنيت و باعث محفوظ ماندن آنهاست.
به نقل از كامل الزيارات

امام رضا عليه السلام فرمودند:
چرا وقتى ميّت را دفن مى‏كنيد و سرش را بر خاك مى‏گذاريد در مقابل صورتش و زير سرش مهرى از خاك ( قبر امام حسين عليه السلام ) نمى‏گذاريد؟
به نقل از وسايل ج 2

مرحوم سيدابن‏طاووس مى‏فرمايد:
روايت شده كه:
"گذاشتن تربت همراه ميّت براى او امان است."
به نقل فلاح‏السائل

خداى تبارك و تعالى ؛ بيست و چهار هزار سال پيش از آن كه زمين كعبه را خلق نمايد، زمين كربلا را آفريد و آن را مقدس و مبارك قرار داد.
نقل از كامل الزيارات

 
 

sahel.mahdavi@gmail.com

مقاله شماره 2

دوستان خوبم در ادامه کامنت قبلی بهتر دیدم که اول انسانهای متفاوت ودیدگاهها و نظریات اونهارو با هم به طور مختصر بررسی کنیم تا بهتر بتونیم منظور عیسی رو از تولد دوباره د رک کنیم.
عده ایی از انسانها به کل منکر وجود خدا هستند ودرباره وجود خدا و اراده او عقاید احمقانه ای ابداع میکنند و اصلا به روز داوری و زندگی پس از مرگ ایمان ندارند.(پولس رسول در رساله به رومیان می فر ماید:
پس هما نطور که ایشان خدا راترک گفته اند وحتی حا ضر نیستند به وجود او اعتراف کنند خدا هم آنها را به حال خود رها کرده تا به هر آنچه که به ذهنه نا پا کشان میرسد عمل کنند.برای همه انسانها حقیقت وجود خدا کاملا روشن است زیرا خدا وجدانهایمان را از این حقیقت آگاه ساخته است.انسان از ابتدا آسمان و زمین و چیزهایی که خدا آفریده است را دیده است و بادیدن آنها می تواند به خدا و قدرت ابدی او پی ببرد.پس وقتی در روز داوری در حضور خدا می ایستد برای بی ایمانی خود هیچ عذر و بهانه ایی ندارد ).عده ای دیگر هستند که به خدا ایمان دارند و سعی بر این دارند که با کارهای نیک خود به حضور خدا برسند.
انسانهای زیادی هستند که کارهای قابل تحسین زیادی انجام داده اند تا خود را برای ورود به بهشت آماده سازند و یا عده ای دیگر سعی بر این دارند که با انجام احکام شریعت کارهای بد خود را شسته ووارده ملکوت خدا شوند.وهمینطور عده ای دیگر که میگویند راه های زیادی برای رسیدن به خدا وجود دارد. فقط کا فیست که به خدا ایمان داشته باشید عزیزان لازمه که بدونید فقط ایمان به وجود خداکافی نیست چون خدا در کلامش می گو ید حتی شیاطین هم به خدا ایمان دارند چنان ایمانی که از ترس به خود می لرزند.خداوند در کلامش به صراحت می گوید :برای ورود به بهشت تنها یک در وجود دارد عیسی مسیح در انجیل متی باب 7 ا یه 13 تا 14 می گوید : فقط با عبور از درِ تنگ مي توان به حضور خدا رسيد. جاده اي كه به طرف جهنم مي رود خيلي پهن است و دروازه اش نيز بسيار بزرگ ، و عدة زيادي به آن راه مي روند، و براحتي مي توانند داخل شوند. 14 اما دري كه به زندگي جاودان باز مي شود، كوچك است و راهش نيز باريك ، و تنها عده كمي مي توانند به آن راه يابند . عیسی مسیح با صراحت اعلام می کند که فقط با عبور از در تنگ می توان به حضور خدا رسید ونه با عبور از درهای تنگ .
عیسی مسیح در انجیل یوحنا( باب 10 آیه 9 ) می فرماید : من در هستم هر که بوسیله من وارد شود نجات می یابد و همچنین می فرماید :من راه و راستی و حیات هستم هیچکس جزء بوسیله من نزد پدر نمی آید . انجیل یوحنا( باب 14 آیه 6 )
خداوند انسان را آفرید برای اینکه نیک باشد و نیکی کند او احکامه خود را توسط موسی به قوم یهود داد چون درآن زمان تنها یهودیان بودند که خدای واحد را میپرستیدند و اراده خدا بر این بود که نجات از طریق فرزندان ابراهیم و اسحاق و یعقوب که همان یهودیان هستند وارده جهان بشود .خداوند ده فرمان راتوسط موسی به قوم خود داد ولی آنها هرگز قادر به رعایت تمامی آن نبودند به همین دلیل خداوند طریق قربانی را برای کفاره گناه برای قوم آن زمان معرفی کرد.قبل از میلاد مسیح در عهد عتیق قوم یهود قربانیهای خود را که شامل بره گاو یا کبوتر سالم وبی نقص می شد به حضور کاهن می بردند .حیوان ذبح می شد و کاهن خون آنرا به عنوان پوشش موقت گناه ایشان روی مذبح می پاشید.ولی این تنها پیش زمینه ای برای قربانی راستین بود.خداوند در کلامش می گوید هیچکس نیکو کار نیست ودر تما میه عالم یک بی گناه هم یافت نمی شود.(رومیان باب 3 ایه9 تا 10) و در جای دیگر می گوید ثمره گناه مرگ است.پولس رسول در رومیان باب 3 میفرماید : با اجرای شریعت کسی هرگز نمی تواند رضایت خدا را حاصل کند. در واقع هر چه بیشتر شریعت را بدانیم بیشتر پی میبریم که آنرا زیره پا گذاشته ایم .شریعت فقط چشمان ما را باز می کند تا گناهان خود را ببینیم.هیچ انسانی تنها با انجام کارهای خوب و حفظ شریعت نمی توا ند وارد ملکوت خدا شود. حضرت موسی درباره بی گناه به حسا ب آمدن وامرزش گناه از راه شریعت فرمود : که شخص در صورتی ممکن است که بخشیده شود و بی گناه به حساب اید که بتواند کاملا خوب باشد و در سراسر زندگییش در مقابل وسوسه ها مقاومت کند و حتی یک بار هم گناه نکند. هر انسانی موظف به انجام عمل نیکو است ونیکویی جزوی از وظایف انسان در مقابل خدا و دیگران است و هیچ انسانی قادر به حفظ کل شریعت نیست .حتی اگر ما قادر به حفظ تمامی احکام خدا باشیم ولی درحفظ کردن یکی از احکا م خدا دچار لغزش شویم نسبت به تمامیه احکام شریعت گناهکاریم . زیرا هما ن خدایی که میگوید قتل نکن در جای دیگر می فرماید: دزدی نکن همان خدایی که می گوید دروغ نگو همینطور می فرماید چشم طمع به مال وناموس دیگران هم نداشته باش......... پس چه برتری داریم اگر یک قانون را حفظ ودیگری را بشکنیم.در هر دو صورت ماخطا کاریم ومقصرکه مستوجب مجازات می باشیم.عزیزان از نظر خداوند گناه گناه است و هیچ گناهی به عنوان گناه صغیره و کبیره وجود ندارد خدواند در کلامش می گوید :من بیننده قلبها می باشم نه اعمال ودر جای دیگر می فرمایدهیچ چیز مانند دل انسان فریبکار نیست کیست که بتواند به گناهان آشکارو پنهان خود پی ببرد؟ برای اینکه بهترمتوجه این موضوع بشیم که انسان قادر نیست که با حفظ قوانین شریعت و استناد به اعمال نیک گناهان خود را پاک کند و وارد ملکوت خدا شود برای شما مثالی میزنم که به درک بهتره این موضوع به شما کمک میکند .فرض را براین می گیریم که شما سالهای زیادی است که رانندگی میکنید ودر طی این سالها تمامیه قوانین راهنمایی و رانندگی را حفظ کردید ولی یک روز بر حسب تصادف شما چراغ قرمز را رد میکنید و درست درهمان زمان پلیس راهنمایی ورانندگی شما را جریمه میکند شما ساعت زیادی را صرف بر این میکنیدکه به این پلیس عادل با دلیل و برهان توضیح بدهید که در طول این سالها تما میه قوانین را حفظ کردید و تا به حال حتی یک کدام از آن قوانین را نشکستید و به این دلیل الان مستحق بخشیده شدن می باشید. ولی پلیس عادل و وظیفه شنا س در جواب به شما میگوید: که شما در تمامیه این سالها تنها به وظیفه خود عمل میکردید والان باید عدالت برای شما اجرا ببشه و برای این تخدی باید جریمه بدهید .ورقه جریمه صادر شده و در دست شما ست و جریمه باید پرداخت بشود.دوستان عزیز انسان با اجرای احکام شریعت یا انجام کار نیک قادر به شستن گناه خود نیست و همینطور داشتن ایمان تنها به وجود خدا انسان رو نجات نمیده وعیسی مسیح به صراحت در کتاب مقدس میگوید که تنها یک راه وجود دارد که به بهشت میرود تمامیه انسانها گناه کردند وهمگیه ما در حضور خداوند مقصر مباشیم همگی ما جریمه شدیم ولی قادر به پرداخت نمی باشیم به همین دلیل لازم بود که خدا خود راهی برای برداشتن گناه وقدرت مرگ در زندگی انسانها فراهم کند که در کامنت بدی در مورد این مطلب توضیح بیشتری می دهم.

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک
دستی ز غیب قافیه را کربلا گذاشت

بسم الله
سلام

امام خمینی:
...این ها ماهیت این عزاداری را نمی‏دانند چیست. نمی‏دانند كه این نهضت امام حسین‏ علیه‏السلام آمده تا اینجا، تا این نهضت (=انقلاب) را درست كرده، این تابع یك شعاعی است از آن نهضت. نمی‏دانند كه گریه‏ كردن بر عزای امام حسین، زنده نگه داشتن نهضت، و زنده نگهداشتن همین معنا [است] كه یك جمعیت كمی در مقابل یك امپراطوری بزرگ ایستاد. مقابل یك امپراطوری بزرگ ایستاد و «نه‏» گفت. هر روز باید در هر جا این «نه‏» محفوظ بماند. و این مجالسی كه هست، مجالسی است كه دنبال همین است كه این «نه‏» را محفوظ بدارد... و اگر چنانچه واقعاً بفهمند و بفهمانند كه مساله چه هست، و این عزاداری برای چه هست، و این گریه برای چه اینقدر ارج پیدا كرده و اجر پیش خدا دارد، آن وقت ما را «ملت‏ گریه‏» نمی‏گویند، ما را «ملت‏ حماسه‏» می‏خوانند.

- وزیر ارشاد: استفاده از تصاویر شهدای دفاع مقدس به جای شمایل ائمه

- صحبت های سردار سعید قاسمی راجع به تدفین شهدا
اعمال منافی عفت و بی دینی و بی تعهدی شما وجه علمی دانشگاه را بالا می‌برد و ایثار و از خودگذشتگی شهدا برای آرمانهای انقلاب پایین آورنده آن است؟!
اگر حاج همت‌ها و متوسلیان‌ها و برونسی‌ها در عراق بودند، جواب پنج سال تجاوز آمریکا را فقط با دو تا لنگه کفش نمی‌دادند.

- نظرسنجی شبکه ی پربیننده ی ترکیه (متعلق به لائیک ها) برای انتخاب مرد سال 2008 جهان خبر لینک نظرسنجی
تصویری از نتیجه ی نظرسنجی (که البته تازه شروع شده است):
 

FireShot capture #26 - 'Anket' - www_kanaldhaber_com_tr_anket_aspx_AnketID=231.jpg
10 هزار نفر از 22 هزار شرکت کننده (تا کنون) به احمدی نژاد رأی داده اند!


- حجت‌الاسلام قرائتي: عنصر خنده را در تبليغ دين فراموش كرده‌ايم

- هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دولت و مجلس
آفتي که امروز و در اين مقطع انقلاب را تهديد مي‌‏کند، اين است که آمريکايي‌‏ها پيام مي‌‏دهند و کساني اينجا مي‌‏گويند ما پيام آمريکايي‌‏ها را بررسي مي‌‏کنيم.

- مصاحبه با همسر طلبه ی (زندانی) سیرجانی: می خواست حرف رهبری زمین نماند
...فهميدم كه اينها از تجمعات و اعتراضات حساب مي برند. مدام به من مي گفتند با دانشجويان در ارتباط نباشيد.
...متأسفانه فرياد آقاي جهانشاهي به خارج از مرزها رسيده، ولي به گوش احمدي نژاد نرسيده است و يا رسيده و ايشان كوتاهي كرده اند.


- افشای ناگفته‌ای بعد از ده سال - مسعود ده نمکی
گفتم آقا! از سال دیگر سررسیدهای شهدا و جنگ را غنی تر چاپ می کنیم. آقا فرمودند: نمی‌خواهد! از سال دیگر مشابه این جور کارها که شما شروع کردید، آنقدر زیاد چاپ می شود که شما قدرت رقابت نخواهید داشت؛ به فکر کارهای جدیدتر باشید...
آقا خوب به درد و دلهای من گوش داد و گفت این که  هر دو طرف به شما فحش بدهند، خوب است؛ نشان می دهد استقلال دارید؛ اگر یک طرف مدافع و یک طرف مخالف شما بود، آن وقت باید ناراحت می شدید!
همچنین: حمید جان آبرویت را خرج من نکن!

- فایل صوتی: مداحی های بی معنا و گاهی مضر - رهبر انقلاب
این ها سطح معارف دینی ما را می آورد پایین...

-
بازتاب گسترده پخش پيام احمدي‌نژاد در رسانه‌هاي انگليسي

- ارائه نمايشگاه و كتاب «همين جا كربلاست» به مناسبت ايام محرم و دهه فجر
قابل توجه تشكل ها، و مراكز فرهنگي؛
نمايشگاه «همين جا كربلاست»، شامل 50 تابلو 50 در 70 و با محوريت مفاهيمي چون ظلم ستيزي، عدالت خواهي، دفاع از محرومين و مستضعفين، مبارزه با استکبار، آسيب شناسي انقلاب اسلامي، وظايف منتظران و انتظار حقيقي، آسيب شناسي عزاداري و معرفي فرهنگ واقعي عاشورا، تحجر و مقدس مآبي و... كه از جملات حضرت امام خميني و مقام معظم رهبري انتخاب شده، جهت ايام محرم و صفر و نيز دهه فجر آماده ارائه رايگان به علاقه مندان مي باشد.
اين نمايشگاه به همت «مجمع اسلام ناب» در يک سير منظم و ممتد در سه مقطع عاشورا، انقلاب، ظهور (كربلاي ديروز، كربلاي امروز، كربلاي فردا) آماده شده است.




با اشک‌هاش دفتر خود را نمور کرد
در خود تمام مرثیه‌ها را مرور کرد

ذهنش ز روضه‌های مجسّم عبور کرد
شاعر بساط سینه‌زدن را که جور کرد

احساس کرد از همه عالم جدا شده ست
در بیت‌هاش مجلس ماتم به پا شده ست

در اوج روضه خوب دلش را که غم گرفت
وقتی که میز و دفتر و خودکار دم گرفت

وقتش رسیده بود به دستش قلم گرفت
مثل همیشه رخصتی از محتشم گرفت

باز این چه شورش است که در جان واژه‌هاست
شاعر شکست خورده‌ی طوفان واژه‌هاست

بی‌اختیار شد قلمش را رها گذاشت
دستی ز غیب قافیه را کربلا گذاشت

یک بیت بعد واژه‌ی لب تشنه را گذاشت
تن را جدا گذاشت و سر را جدا گذاشت

حس کرد پا به پاش جهان گریه می‌کند
دارد غروب فرشچیان گریه می‌کند

با این زبان چگونه بگویم چه ها کشید
بر روی خاک و خون بدنی را رها کشید

او را چنان فنای خدا، بی‌ریا کشید
حتی براش جای کفن؛ بوریا کشید

در خون کشید قافیه‌ها را، حروف را
از بس که گریه کرد تمام لهوف را

اما در اوج روضه کم آورد و رنگ باخت
بالا گرفت کار و سپس آسمان گداخت

این بند را جدای همه روی نیزه ساخت
خورشید سر بریده غروبی نمی‌شناخت

بر اوج نیزه گرم طلوعی دوباره بود
او کهکشان روشن هفده ستاره بود

خون جای واژه بر لبش آورد و بعد از آن...
پیشانیش پر از عرق سرد و بعد از آن...

خود را میان معرکه حس کرد و بعد از آن...
شاعر برید و تاب نیاورد و بعد از آن...

در خلصه‌ای عمیق خودش بود و هیچ کس
شاعر کنار دفترش افتاد از نفس

(حمیدرضا برقعی)

 

 

aminfazlkazemi@yahoo.com

فلسطين در نگاه شهيد مطهري

قسمت اول



 

نظق تاريخي استاد عليه صهيونيسم در عاشوراي سال 1390 قمري برابر با اسفند 1348 شمسي كه به دستگري ايشان انجاميد فراموش ناشدني است و جا دار كه در اينجا به بخشي از آن پرداخته شود
ايشان فرمودند :

می‏خواهی در نزد پيغمبر خدا ارزش پيدا كنی ؟ با عمل كردن به اين اصل در نزد خدا و پيغمبر خدا ارزش پيدا كنی ؟ با عمل كردن به اين اصل در نزد خدا و پيغمبر ارزش پيدا كن . اگر می‏خواهی در نزد ملل جهان ارزش پيدا كنی كه هم بلوك شرق روی تو حساب كند و هم بلوك غرب ، سرنوشت تو را او در اختيار نگيرد و او برای تو تصميم نگيرد ، امر به معروف و نهی از منكر داشته باش ، همبستگی و همدردی داشته باش ، اخوت و برادری اسلامی‏ را زنده كن ، از بی خبری پرهيز كن ، از ضعف پرهيز كن ، از لاابالی‏گری‏ پرهيز كن . اين برنامه‏های بی‏خبری و لاابالی گری برای چيست ؟ برنامه بی خبری برای اينست كه آگاه نباشی ، نفهمی ، ندانی ، و برنامه لاابالی‏گری برای اينست كه ضعيف باشی ، قدرت‏ نداشته باشی .
اگر می‏خواهيم به‏ خودمان ارزش بدهيم ، اگر می‏خواهيم قيمت پيدا كنيم ، اگر می‏خواهيم در نزد خدا و پيغمبر خدا محترم باشيم ، در نزد ملل جهان محترم باشيم ، بايد اين اصل را زنده كنيم .
اگر پيغمبر اسلام زنده می‏بود امروز چه می‏كرد ؟ درباره چه مسئله‏ای‏ می‏انديشيد ؟ والله و بالله قسم می‏خورم كه پيغمبر اكرم در قبر مقدسش‏ امروز از يهود می‏لرزد . اين يك مسئله دو تا چهار تاست . اگر كسی نگويد ، گناه كرده است من اگر نگويم و الله مرتكب گناه شده‏ام ، و هر خطيب و واعظی اگر نگويد مرتكب گناه شده است .
گذشته از جنبه اسلامی ، فلسطين چه‏ تاريخچه‏ای دارد ؟ قضيه فلسطين مربوط به دولتی از دولتهای اسلامی هم نيست‏ ، مربوط به يك ملت است ، ملتی كه او را به زور از خانه‏اش بيرون‏ كرده‏اند .

تاريخچه فلسطين چيست ؟
مدعی هستند كه در سه هزار سال پيش دو نفر از ما ، داود و سليمان برای‏ مدت موقتی در آنجا سلطنت كرده‏اند . تاريخ را بخوانيد ، در تمام اين‏ مدت دو سه هزار ساله ، كی بوده است كه سرزمين فلسطين به يهود تعلق‏ داشته است ؟ كی بوده است كه بيشتر سرزمين فلسطين مال ملت يهود باشد .
آيا بيشتر سرزمين فلسطين از آن ملت يهود است ؟ قبل از اسلام هم مال آنها نبود ، بعد از اسلام هم مال آنها نبود . روزی كه مسلمين فلسطين را فتح‏ كردند ، فلسطين در اختيار مسيحيها بود ، نه در اختيار يهوديها . و اتفاقا مسيحی‏ها كه با مسلمين صلح كردند يكی از مواردی كه در صلحنامه گنجاندند اين بود كه شما يهود را در اينجا راه ندهيد . گفتند : ما با شما زندگی‏ می‏كنيم ولی با يهود زندگی نمی‏كنيم . چطور شد كه يكدفعه نام وطن يهودی به‏ خود گرفت ؟ يكی از قضايائی كه كارنامه قرن ما را تاريك می‏كند ( اين‏ قرنی كه به دروغ نام حقوق بشر ، نام آزادی ، نام انسانيت بر آن گذاشته‏اند ) همين‏ قضيه است .
يهوديهای دنيا بعد از اينكه از ملتهای غير مسلمان زجر و شكنجه و آزار می‏بينند ( در روسيه ، آلمان ، و بسياری از نقاط دنيا( بزرگانشان می‏نشينند می‏گويند تا وقتی كه ما در اطراف دنيا متفرق هستيم ، در هر جا اقليتی هستيم ، سرنوشت ما همين است . ما بايد مركزی را انتخاب كنيم و همه‏مان آنجا جمع شويم ، اتباع مذهب يهود آنجا جمع شوند . اول هم جايی را كه فكر نمی‏كنند ، فلسطين است ، جاهای ديگر را فكر می‏كنند ، بعد جنگ بين الملل اول پيش می‏آيد ( البته من خلاصه‏اش را عرض می‏كنم ، می‏توانيد كتابهائی را كه در اين زمينه نوشته شده است ، بخوانيد . ) متفقين با عثمانيها می‏جنگند . من نمی‏خواهم از عثمانيها دفاع كنم ، ولی هر چه بود ، حكومت واحدی بود . اگر ظالم هم بود ، بالاخره واحد بود . اعراب‏ ساده لوح از حكومت عثمانی به ستوه آمده بودند . تحريك متفقين را
پذيرفتند . از داخل ، عليه حكومت عثمانی جنگيدند به وعده اينكه به خود آنها در مقابل عثمانيها استقلال بدهند.
انگليس‏ها به اينها قول قطعی دادند كه ما به شما استقلال می‏دهيم به شرط اينكه به نفع ما با عثمانيها بجنگيد . اين بيچاره‏ها جنگيدند . در خلالی كه‏ اين بدبختيهای نادان ناآگاه داشتند با دولت تا حدودی اسلامی خودشان‏ می‏جنگيدند ، انگلستان قول و قرار خودش را با حزب صهيونيسم كه تازه‏ تشكيل شده بود محكم كرد كه فلسطين را می‏دهيم به شما در قلب كشورهای‏ اسلامی . جامعه ملل به وجود می‏آيد ( عدالت را ببينيد ! ) و تصويب می‏كند كه در دنيا ملتهايی هستند ( مخصوصا ملتهايی كه از عثمانی جدا شده‏اند ) كه‏ چون رشد ندارند ، ما بايد بر ايشان سرپرست معين بكنيم تا اينها را اداره‏ بكنند . يعنی در واقع می‏خواستند ارثيه عثمانيها را تقسيم بكنند . قسمتی‏ از آن را دادند به فرانسه ، قسمتی را دادند به انگلستان و . . . از جمله‏ جاهايی كه انگلستان گرفت فلسطين بود . گفت من قيم و سرپرست شما هستم ، رسما شد كفيل . بعد به صهيونيستها وعده داد ( وعده معروف بالفور ) كه من‏ اينجا را به شما می‏سپارم .
" صهيونيستها " يعنی يهوديانی كه دهها قرن بود كه در گوشه‏های ديگر دنيا زندگی می‏كردند و از نژادهای ديگر بودند . من خودم فكر می‏كردم كه‏ يهوديان موجود همه از نسل اسرائيلند ، حالا می‏بينم تاريخ تشكيك می‏كند ، می‏گويد اين حرف دروغ است . بسياری از يهوديها اصلا از نسل اسرائيل‏
نيستند ، جامع مشتركشان فقط مذهب است و بس . حتی نژادشان هم خالص‏ نمانده است . يهوديانی كه در اطراف و اكناف دنيا زندگی می‏كردند ، فقط به دليل اينكه فرنگيها به اينها زجر داده‏اند و اينها دنبال نقطه‏ای‏ می‏گردند كه آنجا جمع شوند ، و به دليل اينكه مردم خيانت پيشه‏ای هستند ، و به دليل اينكه كتاب مقدسشان به آنها اجازه داده كه اگر به سرزمينی‏ رفتيد ، رحم نبايد در شما وجود داشته باشد و از هيچ وسيله‏ای برای پيشبرد هدفتان امتناع نكنيد ، بعد كه انگلستان وسيله مهاجرتشان را فراهم كرد به‏ اين سرزمين مهاجرت كردند و زمينها را خريدند در حالی كه يهودی بومی در فلسطين بيش از پنجاه هزار نفر نيست كه الان هم آن بيچاره‏ها در بدبختی‏ فوق العاده‏ای زندگی می‏كنند . يعنی يهوديان اروپائی و آمريكايی كه آمدند ، از جمله بدبختيهايی كه به وجود آورده‏اند اينست كه سربار يهوديان اصلی‏ هستند كه حق دارند در آنجا زندگی كنند .
يك عده روشنفكر در ميان اعراب بود ، قيام كردند ، انقلاب كردند . اينها را كشتند ، اعدام كردند ، به دار كشيدند . مرتب يهوديها را فرستادند ، همينكه عده زياد شد ، اسلحه زيادی هم در ميانشان پخش كردند ، بعد اينها افتادند به جان مسلمانان بومی ، كشتند و زدند و بعد هم آواره‏ كردند . پشت سر يكديگر از كشورهای اروپائی مهاجرت می‏شد ، آمدند و آمدند .
اين يهوديانی كه شما امروز اسمشان را می‏شنويد : موشه دايان ، زلی اشكول‏ ، گلداماير ، زهر مار ، آخر ببينيد اينها از كجای دنيا آمده‏اند ؟ مدعی‏ هستند كه اين سرزمين ، سرزمين ماست . امروز در حدود سه ميليون نفر مسلمان آواره از خانه و زندگيشان هستند . هدف مگر تنها همين است كه يك‏
دولت كوچك در آنجا تشكيل شود ؟ خيلی اشتباه كرده‏ايد ، خيلی همه اشتباه‏ می‏كنيم . او می‏داند كه يك دولت كوچك بالاخره نمی‏تواند آنجا زندگی كند ، يك اسرائيل بزرگ كه دامنه‏اش از اين طرف شايد تا ايران خودمان هم‏ كشيده شود .
به قول عبدالرحمن فرامرزی : اين اسرائيلی كه من می‏شناسم ، فردا ادعای‏ شيراز را هم می‏كند می‏گويد : شاعرهای خود شما هميشه در اشعارشان اسم شيراز را گذاشته‏اند ملك سليمان . هر چه بگويی آقا ! آن تشبيه است ، می‏گويد سند از اين بهتر هم می‏خواهيد ؟ مگر ادعای خيبر را كه نزديك مدينه است ، ندارند ؟ مگر " روزولت " به پادشاه وقت عربستان سعودی پيشنهاد نداد كه شما بياييد اين شهر را به اينها بفروشيد ؟ مگر اينها ادعای عراق‏ و سرزمينهای مقدس شما را ندارند ؟
والله و بالله ما در برابر اين قضيه‏ مسئوليم . به خدا قسم مسئوليت داريم . به خدا قسم ما غافل هستيم . و الله قضيه‏ای كه دل پيغمبر اكرم را امروز خون كرده است ، اين قضيه است . داستانی كه دل حسين بن علی را خون كرده ، اين قضيه است .
اگر می‏خواهيم‏ به خودمان ارزش بدهيم ، اگر می‏خواهيم به عزاداری حسين بن علی ارزش‏ بدهيم ، بايد فكر كنيم كه اگر حسين بن علی امروز بود و خودش می‏گفت برای‏ من عزاداری كنيد ، می‏گفت چه شعاری بدهيد ؟ آيا می‏گفت بخوانيد : " نوجوان اكبر من " يا می‏گفت بگوئيد : " زينب مضطرم الوداع ، الوداع " ، چيزهايی كه من ( امام حسين ) در عمرم هرگز به اينجور شعارهای پست و كثيف ذلت آور تن ندادم و يك كلمه از اين حرفها نگفتم ؟ !
اگر حسين بن‏ علی بود می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری كنی ، برای من سينه و زنجير بزنی ، شعار امروز تو بايد فلسطين باشد . شمر امروز موشه دايان است . شمر هزار و سيصد سال پيش مرد ، شمر امروز را بشناس . امروز بايد در و ديوار اين شهر با شعار فلسطين تكان می‏خورد .
هی دروغ در مغز ما كردند كه‏ آقا اين يك مسئله داخلی است . مربوط به عرب و اسرائيل است . باز به‏
قول عبدالرحمن فرامرزی : اگر مال اينهاست و مذهبی نيست ، چرا يهوديان‏ ديگر دنيا مرتب برای اينها پول می‏فرستند ؟
ما چه جوابی در مقابل اسلام و پيغمبر خدا داريم ؟ آيا چند روز پيش در روزنامه نخوانديد كه در سال گذشته يهوديان ساير نقاط دنيا ، نه يهوديانی‏ كه فعلا شناسنامه اسرائيلی دارند ، پانصد ميليون دلار برای اينها فرستادند كه با اين پولها فانتوم بخرند ، بمب‏ بريزند بر سر مسلمانان .

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

10 دي / 30 دسامبر/ 2 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
10 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شکست شروانشاه از گرجيان

سي ام دسامبر سال 1120 ميلادي فريدون شاه حاکم شروان (منطقه اي در قفقاز جنوبي كه استالين آن را جمهوري آذربايجان نام نهاد) در جنگ با گرجستاني ها كشته شد و پسرش منوچهر برجاي او نشست. دودمان شروانشاهيان كه از سوي دولت ساسانيان به حكومت قفقاز جنوبي منصوب شده بودند تا دوران صفويه مقام خود، زبان پارسي و آيين زرتشت را حفظ كرده و مانع دست اندازي اعراب، قبچاقيان و قبايل ديگر از جمله مغولها به اين منطقه شده بودند.

 

روزي که قانون اساسي 1906 امضاء شد

مظفرالدين شاه

در اين روز در سال 1285 خورشيدي (30 دسامبر 1906 ميلادي) مظفر الدين شاه قاجار مصوبه قانون اساسي را كه با اجراي آن نظام حكومتي ايران به مشروطه سلطنتي تبديل مي شد امضاء كرد و ده روز بعد هم درگذشت. اين قانون داراي 51 اصل بود كه بعدا اصلاحيه هايي به نام متمم بر آن اضافه شد. طرح قانون اساسي سال 1906 ميلادي كه عنوان آن را در آن زمان «نظامنامه» گذارده بودند به جاي مجمع موسسان، توسط چندحقوقدان و سياستمدار انشاء، و در مجلس شورا كه اعضاي آن نيز به صورت خاص تعيين گرديده بودند تصويب شده بود و احتمالا نفود خارجي در تدوين آن بي تاثير نبوده است.
     نخستين جلسه مجلس در كاخ گلستان تشكيل شده بود كه بعدا به ميدان تاريخي بهارستان منتقل شد و بربالاي سردر مجلس علامت «عدل مظفر» را نصب كردند زيرا كه مظفر الدين شاه گفته بود كه مشروط كردن اختيارات شاه و دولت، آرزوي قلبي و هميشگي او بوده است. علامت «عدل مظفر» كه يك شيئ ملي و تاريخي است پس از انقلاب سال 1357، ديگر در محل خود ديده نمي شود!.
    مروري برتاريخ مشروطيت ايران نشان مي دهد كه اعضاي پارلمان ايران را تقريبا هميشه طبقه خاصي تشكيل مي دادند و يا كساني بودند كه نامشان آشنا بود و يا اين كه كوشيدند مردم با نام انان آشنا شوند. به علت سوء استفاده طولاني از انتخابات در ايران، بنظر مي رسد که هنوز همه ايرانيان آن طور كه بايد به اهميت انتخابات و نقش قاطع آراء خود پي نبرده اند. از سال 1359 خورشيدي به اين سوي نيز به دليل كمبود رسانه حرفه اي و مستقل در ايران، مردم آن چنان كه بايد با جزئيات دمكراسي و فرضيه هاي آن آشنا نشدند.
     محمدعلي شاه نخستين فردي بود كه به رعايت قانون اساسي سوگند ياد كرد و شاه شد، ولي زودتر از همه زير سوگند خود زد و مشروطيت را تعطيل كرد.
دوران حكومت مرحوم دكتر مصدق زياد طول نكشيد تا دمكراسي در ذهن مردم نقش بندد. در اين دوره 29 ماهه، وي با نطقهاي خود و تشويق ايرانيان به تشكيل اجتماعات و دادن راي و خواندن روزنامه كه دريافت مجوز انتشار آن شرايط سخت و مبهم نداشت و دقت در دادن «راي» و طرح اعتراض نسبت به تصميمات دولت، آنان را وارد دنياي دمكراسي كرده بود كه پس از سقوط دولت او ، عكس آن رفتار شد و مردم هرچه را كه فراگرفته بودند به فراموشي سپردند و رشته ها دوباره پنبه شد. پس از براندازي 28 امرداد کار ترس از دمکراسي واقعي به جايي رسيده بود که تا سالها؛ واژه هاي اعتصاب، تظاهرات، انقلاب و نظاير آنها عملا از كلمات ممنوعه شده بود.

 

قتل ناصرالدين شاه
به دست ميرزا رضاي کرماني

دهم ديماه مصادف با سالروز قتل ناصرالدين شاه به دست ميرزا رضاي کرماني مي باشد.
122سال پيش، ميرزا رضا کرماني کمر به قتل ناصرالدين شاه بست و دو روز پيش از جشنهاي پنجاهمين سال سلطنت چهارمين پادشاه قاجار، گلوله‌اي بر قلب او نشاند.
ناصرالدين شاه در ماه صفر 1247 هجري متولد شد و در سن 17 سالگي، بعد از فوت پدرش محمد شاه، در شهر تبريز (که به عنوان وليعهد در آنجا فرمانرواي آذربايجان بود)، به سلطنت نشست. ناصرالدين شاه،‌ فرزند محمد شاه و چهارمين پادشاه سلسله قاجار است. او در سال 1264 ه.ق پس از مرگ پدر با كمك ميرزا تقي خان امير كبير در تهران تاجگذاري كرد و در تالار تخت مرمر جلوس رسمي کرد.
دوران حكومت او، دوران ورود مدرنيته به ايران است. او نخستين پادشاهي است كه به اروپا رفت و در دوران حكمراني او بود كه نخستين مظاهر نوگرايي، نظير مدرسه دارالفنون، ‌تلگراف و‌ عكاسي وارد ايران شد.
در زمان ناصرالدين شاه، امتيازات انحصاري مختلفي به انگليس واگذارشد، از جمله امتياز تأسيس بانک شاهنشاهي، واگذاري امتياز کشتي راني در رودخانه کارون به انگلستان که البته در اين ميان روسها نيز بي نصيب نماندند، امتياز شيلات درياي خزر به روس ها و غيره اعطاء گرديد که به شدت مايه خسارت شد و پي آمدهاي نامطلوبي را براي کشور به دنبال داشت.
ناصر الدين شاه از هر گونه انتقاد و اعتراضي که نسبت به اعمال خود او مي شد به شدت نفرت داشت. استبداد و تنفر وي از شنيدن اعتراضات و انتقادات، عامل عمده اي در الزام مخالفان در اقدام به قتلش شد.
ناصرالدين شاه در سن شصت و هفت سالگي در حالي که خود و دربارش را براي برگزاري جشن پنجاهمين سال سلطنت خود آماده مي کرد، به فتواي سيد جمال الدين اسد آبادي در حرم حضرت عبدالعظيم به ضرب طپانچه ميرزا رضاي کرماني به قتل رسيد و وي را در باغ جيران درکنار حرم حضرت عبدالعظيم به خاک سپردند.

1- منبع: روزگاران تاريخ ايران، دکتر عبدالحسين زرين کوب.

 

وقايع ابتدای انقلاب
و دفاع مقدس در چنين روزي

10/10/59
حمله چريكي سپاه در محور آبادان و گلوله باران 20 نقطه شهر اهواز توسط دشمن و اعتراض نماينده اهواز به اوضاع جبهه اهواز در انتقاد تلويحي به فرمانده كل قوا ( بني صدر ) .

تقويت نيروهاي عراقي در مريوان و تشديد تحركات ضد انقلاب در غرب كشور ، با هماهنگي عراق ، در گزارش روزنامه انقلاب اسلامي .

پاسخ معاون وزارت دفاع ( دكتر مهران ) به سؤال نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي درباره چگونگي خريد ناوهاي جنگي لجستيكي و نيروبر از انگلستان و اشكالتراشي براي تحويل آن .

سعد قاسم حمودي وزير اطلاعات سابق عراق : جنگ ايران و عراق جنگ بين دو خط است : خط قوميت عربي كه عراق آن را دنبال ميكند و خط نژادپرستي مذهبي و عقب مانده كه ايران نماينده آن است .

تفسير راديو لندن از اشتباه محاسبه صدام در شروع جنگ با ايران و گمراه شدن احتمالي در مشورت با افرادي كه چون تيمسار اويسي و شاهپور بختيار و مقاومت ايرانيان درخرمشهر و آبادان و سرانجام ناكامي در رسيدن به اهواز و دزفول .

دو مقاله انتقادي درباره عراق : مجله الراي چاپ لبنان : اقدام عراق با استراتژي ملت عرب در بسيج براي آزادي فلسطين دشمني و مخالفت دارد . روزنامه گاردين چاپ انگليس : در زندانهاي عراق 50 هزار زنداني سياسي تحت شكنجه هاي غير انساني قرار دارند .

راديو كلن : اعلام ناكامي تلاشهاي اولاف پالمه در آزاد كردن كشتيهاي متوقف شده در اروندرود .

گزارش يونايتدپرس از ميزان كاهش توليد نفت جهان بر اثر جنگ ايران و عراق ، عليرغم افزايش توليد آمريكا و ديگر كشورهاي توليد كننده نفت .

اظهار نظر مقامات آمريكايي پيرامون مسئله گروگانها و انتقاد به برخورد تند ريگان با ايران به دليل تشديد مبارزه طلبي در نزد ايرانيان .

10/10/65
كمكهاي تسليحاتي جديد شوروي به عراق شامل موشكهاي زمين به زمين "اسكادبي" تانكهاي 7200 – ميگ23 و 25 – انواع موشكهاي ضدهوايي همراه با تكنسينهاي روسي و 72 توپولف سوخت رسان.

Mobin_s2004@yahoo.com
30 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تزار تظاهرات را با توپ سركوب كرد!

نيکلاي دوم

تزار نيكلاي دوم امپراتور روسيه براي سركوب كردن تظاهرات 150 هزار نفري مسكو كه 23 روز ادامه داشت، 30 دسامبر سال 1905 دستور داد كه تظاهر كنندگان را زير آتش توپ قراردهند!. در اين تير اندازي بيش از ده هزار تن كشته شدند. تظاهرات در طول سال 1905 در بيشتر شهرهاي روسيه جريان داشت كه تظاهرات مسكو در ماه دسامبر وسيعتر از همه بود و تظاهر كنندگان كه به كمبود و گراني مايحتاج زندگي، وجود فساد اداري و نيز نبود آزادي اعتراض داشتند خيابانهاي مسكو را بسته بودند.

 

نخستين رئيس جمهور در چين و تصميمات جالب او درباره امپراتور برکنار شده و مقامات دولتي

سي ام دسامبر سال 1911 روزي است كه براي نخستين بار چين داراي رئيس جمهور شد. در اين روز شوراي انقلاب چين، دكتر سون يات ــ سنDr. Sun Yat _ Sen رهبر انقلاب را به عنوان رئيس جمهور موقت چين بر گزيد و دكتر سون به امپراتور خردسال از دودمان «منچو» و ساير اعضاي خاندان سلطنت امان داد و اجازه داد كه در همان كاخ سلطنتي با دريافت مقرري معين به زندگي خود ادامه دهند، به اين شرط كه وارد توطئه بر ضد نظام جمهوري نشوند. دكتر سون سپس دستور داد كه تفويض اختيارات به آرامي صورت گيرد و مقامات اداري به تدريج و درصورت ادامه فساد و يا ثبوت عدم لياقت و يافتن جانشين بهتر برايشان تعويض شوند و مقرري آنان پس از عزل، در صورتي که پس از تغيير نظام حکومتي مرتکب جرم اداري و فعاليت ضد انفلابي نشده باشند پرداخت شود.

برخي ديگر از رويدادهاي 30 دسامبر

  • 39:   تيتوس كه از سال 79 تا 81 ميلادي امپراتور روم بود به دنيا آمد. او در سال 70 ميلادي كه يك ژنرال رومي بود اورشليم را تصرف و ويران ساخت و يهوديان را از فلسطين پراكنده كرد. تيتوس كه 23 ژوئن سال 79 ميلادي با راي سناي روم امپراتور شده بود 19 سپتامبر سال 81 بر اثر ابتلا به طاعون درگذشت.

  • 1893:   دولت آمريكا 45 هزار مايل مربع از اراضي كشور مكزيك را از اين كشور خريداري و ضميمه خاك خود كرد.

  • 1900:   دولت انگلستان بر اخبار جنگ با بوئرها (سفيد پوستان هلندي مهاجر در افريقاي جنوبي) سانسور برقرار كرد تا مردم انگلستان از ناموفق بودن نيروهاي نظامي اين كشور در اين جنگ آگاه نشوند!. جنگ بوئرها، آغاز پايان امپراتوري انگلستان بشمار آمده است.

  • 1903:   يك تئاتر در شيكاگو آمريكا هنگام نمايش آتش گرفت و از 2000 تماشاگر 576 تن كشته شدند كه عمدتا در بالكن تئاتر نشسته بودند.

  • 1908:   امروز اعلام شد كه در زلزله پريروز جنوب ايتاليا بيش از يكصدهزار تن جان باخته اند كه 84 هزار تن از آنان از ساكنان شهر مسينا بودند.

  • 1908:   ( 1287خورشيدي ): شيخ فضل الله نوري كه با مشروطيت مخالفت مي كرد مورد حمله حاميان مشروطيت قرار گرفت و مجروح شد.

  • 1921:   مجلس شورا عضويت ايران در جامعه ملل را تصويب كرد.

  • 1922:   تغيير نام روسيه شوروي به اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي از چنين روزي رسميت يافت.

  • 1964:   بيش از پانصد هندي به اتهام جاسوسي براي چين بازداشت شدند.

  • 1964:   ( 1343 خورشيدي): بنياد فرهنگ ايران به منطور حراست از ميراث فرهنگي از جمله خالص سازي زبان پارسي آغاز بكار كرد.

  • 1975:   در فرودگاه« لاگارديا» در شهر نيويورك يك جامه دان حاوي بمب روي نوار نقاله منفجر شد كه بر اثر آن 14 تن كشته و 70 نفر مجروح شدند.

  • 1985:   تقريبا همزمان در فرودگاههاي رم و وين به جايگاه شركت هواپيمايي اسرائيل با نارنجك و مسلسل حمله شد كه منجر به مرگ 14 نفر و جرح بيش از يكصد نفر گرديد.

  • 1986:   رونالد ريگن رئيس جمهور وقت آمريكا موضوع فروش اسلحه به ايران (ماجراي ايران ــ كنترا) را يك اشتباه سياسي دولت خود خواند.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    2 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     اقامت حضرت امام حسين(ع) در مسير حركتشان از مكه به عراق، بربالاي تپه اي بنام حُمُم

    2 محرم 61 - حضرت امام حسين (ع) درمسيرحركتشان ازمكه به عراق، بربالاي تپه اي بنام حُمُم منزل كردند تا درصورت لزوم آماده هرگونه مقابله با دشمن باشند. امام حسين (ع) احتمال درگيري و برخورد با دشمن را پيش بيني مي‏‎كردند و مي‎دانستند كه درمدتي كوتاه بايد مهيّاي درگيريهاي وسيع تري باشند. بدين ترتيب حضرت اباعبدالله امركردند كه مكاني مناسب براي خيمه ها درنظرگرفته شود و آن مكان دشت كربلا شد. امام بزرگوارو سرورشهيدان، كربلا را موضع يخ و دشمني براي خود و يارانشان خواندند و اين پهن دشت سوخته به نشانه ازخودگذشتگي، ايثارو آزادي درتاريخ جاودان شد و امام حسين (ع) و يارانشان به منزله انسانهاي نمونه و جاودانه تاريخ الگوي آيندگان قرارگرفتند.

     

     ورود امام حسين (ع) به سرزمين کربلا

    2 محرم 61 - ورود امام حسين (ع) به سرزمين کربلا

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    9

    اهواز

    8
    19

    تبريز

    -6
    6

    شيراز

    1
    18

    مشهد

    -1
    10

    بندرعباس

    14
    26

    کرمان

    2
    18

    اصفهان

    -4
    13

    يزد

    4
    17

    کرمانشاه

    -3
    12

    اراک

    -1
    9

    رشت

    6
    11

    دبی

    17
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1382 تومان
    988 تومان
    1505 تومان
    1080 تومان
    260 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    103500 تومان
    53500 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:42
    طلوع خورشيد : 07:13
    اذان ظهر : 12:06
    غروب خورشيد : 17:00
    اذان مغرب : 17:22
    نيمه شب شرعي : 23:21
     

     

     

     

     

     

    Ãروزشمار عاشورا

    eshge.mahdi@gmail.com

    8 روز تا «روز واقعه»

    تصاویر ویژه محرم  

    زيارت عاشورا را هر روز بخوانيد

    امام باقر عليه السلام فرمود: هر كه حسين را در روز عاشورا زيارت كند به گونه ي كه نزد او گريان شود، خداوند را ملاقات كند در حالي كه ثواب يك ميليون حج و يك ميليون عمره و يك ميليون جهاد كه ثواب هر حج و هر عمره و هر جهاد ماند ثواب كسي باشد كه با پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام حج و عمره و جهاد نموده باشد، راوي گويد: عرض كردم: فدايت شوم، ثواب كسي كه در شهرها و نواحي دور ميباشد و نمي تواند در آن روز امام حسين بيايد چيست حضرت فرمود:
    چون روز عاشورا شد به صحرا يا بر بلندي در خانه خود برود و در حالي كه به حضرت اشاره ميكند، سلام نمايد و تلاش كند در نفرين بر دشمنان حضرت، سپس دو ركعت نماز بخواند و اين كار را قبل از ظهر انجام دهد؛ اهل خانه خود را نيز به گريستن بر حضرت دستور دهد، خود بگويد و جزع نمايد، و اقامه عزا كند در خانه و يكديگر را با حالت گريان ملاقات كنند، چون اين اعمال را انجام دهند من ضامنم كه خداوند متعال تمام اين ثوابها را به او بدهد،
    راوي عرض كرد: فدايت شوم شما ضامن ميشويد؟ حضرت فرمود: من ضامنم آن ثوابها را، آن گاه حضرت پس از ياد دادن زيارت عاشورا فرمود: اگر اينگونه حضرت را زيارت كني، همانند ملائكه ي كه زائر حسين هستند، حضرت را زيارت كرده ي و خداوند بري تو يك ميليون حسنه مينويسد، و يك ميليون گناه عفو ميكند و يك ميليون درجه تو را بلند گردانده و همانند كسي باش كه با امام حسين عليه السلام شهيد گشته و در مقامات بلند ايشان شريك ميگردي...
    در ادامه حضرت فرمود: ي علقمه اگر بتواني هر روز حسين را اينگونه زيارت كني انجام ده كه براي تو نماز آن ثوابها خواهد بود انشاء الله. (1)

    * زيارت عاشورا بلا را دفع ميكند
    آيت الله حاج شيخ عبدالكريم يزدي حائري اعلي الله مقامه مؤسس حوزه علميه قم ميفرمود:
    در اوقاتي كه در سامراء مشغول تحصيل علوم ديني بودم، در سامراء بيماري وبا و طاعوني شايع شد، و همه روزه عده ي ميمردند، روزي در منزل استادم مرحوم سيد محمد فشاركي اعلي الله مقامه بودم، جمعي از اهل علم نيز حضور داشتند، ناگاه مرحوم آقا ميرزا محمد تقي شيرازي رحمة الله عليه كه در مقام علمي مانند مرحوم فشاركي بود، تشريف آوردند و صحبت از بيماري وبا و شيوع آن شد.
    مرحوم ميرزا فرمود: اگر من حكمي بكنم آيا لازم است انجام شود؟ همه اهل مجلس تصديق كردند كه آري
    ايشان فرمود: من حكم ميكنم كه شيعيان ساكن سامراء از امروز تا ده روز مشغول زيارت عاشورا شوند و ثواب آن را هديه روح شريف نرجس خاتون والده ماجده حضرت حجة ابن الحسن صلوات الله عليه و علي آبائه نمايند، تا اين بلا از آنان دور شود.
    اهل مجلس اين حكم را به تمام شيعيان سامراء رساندند و همه مشغول زيارت عاشورا شدند، از فراد تلف شدن شيعيان متوقف شد و از ميان شيعيان كسي نمي مرد، ولي همه روز عده ي از اهل سنت ميمردند، و اين مطلب بر همه آشكار شد، برخي از اهل سنت از شيعياني كه با آنها آشنا بودند ميپرسيدند، چرا از شما شيعيان كسي تلف نمي شود؟ آنها ميگفتند: ما زيارت عاشورا ميخوانيم، آنها هم مشغول خواندن زيارت عاشورا شدند و بلا از آنها هم برطرف گرديد،
    اين جريان را شهيد بزرگوار آيت الله دستغيب از علامه بزرگوار حضرت آقي شيخ حسن فريد گلپايگاني از علمي طراز اول تهران نقل نموده اند.

    * زيارت عاشورا اميد و پناهگاه علماء
    حضرت آيت الله شيخ جواد ابن شيخ مشكور، از بزرگان علماء و فقهاء نجف اشرف و مرجع تقليد جمعي از شيعيان عراق بود كه در سال 1337 رحلت نمود.
    آن مرحوم در شب 26 ماه صفر سال 1336 در نجف اشرف در خواب حضرت عزرائيل را ميبيند، پس از سلام از او ميپرسد از كجا ميآئي؟ ميفرمايد: از شيراز و روح ميرزا ابراهيم محلاتي را گرفته ام، شيخ ميپرسد: روح او در برزخ در چه حاليست؟ ميفرمايد: در بهترين حالات و در بهترين باغهي عالم برزخ، خداوند هزار فرشته ماءمور كرده كه از او فرمان ميبرند، گفتم: بري چه كاري شايسته چنين مقامي شده است آيا بخاطر مقام علمي و تدريس و تربيت شاگرد؟ فرمود: نه، گفتم: بخاطر نماز جماعت و رساندن احكام به مردم فرمود: نه، گفتم: پس بري چه فرمود: جهت خواندن زيارت عاشورا. (مرحوم ميرزي محلاتي در سي سال آخر عمرش زيارت عاشورا را هيچ روزي ترك نكرد و اگر روزي بخاطر بيماري يا امر ديگري نمي توانست بخواند، نايب ميگرفته است).
    آن عالم بزرگوار از خواب برخاسته فردا به منزل آيت الله ميرزا محمد تقي شيرازي ميرود و خواب خود را نقل مينمايد،
    آيت الله شيرازي گريان ميشود، علتش را ميپرسند، ميفرمايد: ميرزي محلاتي از دنيا رفته است و ايشان استوانه فقه بود،
    يكي گفت: اين خوابي بوده كه واقعيت آن معلوم نيست، ايشان فرمود: بله خواب است اما خواب شيخ مشكور است نه افراد معمولي، فردي آن روز بوسيله تلگراف خبر فوت ميرزي محلاتي از شيراز به نجف اشرف ميرسد و راست بودن آن خواب آشكار ميگردد.
    اين داستان را جمعي از فضلاء نجف اشرف از مرحوم آيت الله سيد عبدالهادي شيرازي - ره - كه در منزل آيت الله شيرازي و آمدن آيت الله مشكور و نقل خواب خود حضور داشته است نقل نمودند. (2)

    براي مشاهده متن و ترجمه و نيز شنيدت صوت زيارت پرفيض عاشورا، بر روي اين لينک کليک نماييد


    ---------------------------------
    (1). كامل الزيارات اختصارا
    (2). داستانهي شگفت حضرت آية الله شهيد دستغيب ص 243


    مداحی و سخنرانی
    شب دوم محرم87

     

    سخنرانی حاج آقا مؤمنی

    قسمت اول

    دانلود

    سخنرانی حاج آقا مؤمنی

    قسمت دوم

    دانلود

    سخنرانی حاج آقا مؤمنی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت اول

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت دوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت چهارم

    دانلود

    حاج صادق آهنگران

    قسمت اول

    دانلود

    حاج صادق آهنگران

    قسمت دوم

    دانلود


    لينکستان محرم:


     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    California Home+Design
    ماه دسامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    California Home+Design

    تاریخ انتشار: دسامبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 120
    حجم فایل: 24 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    برای خودتان یک اسکلت جدید
    کرایه کنید 

    رویاهایی که همیشه در کارتون ها تماشا میکردیم در حال محقق شدن هستند. اگر طرفدار فیلم های سینمایی باشید حتما تابستان امسال فیلم مرد آهنین را دیده اید.
    وسیله ای که در تصویر مشاهده میکنید در واقع یک جور اسکلت خارجی قابل پوشیدن است که اگر آن را بپوشید تبدیل به یک سوپرمن میشوید. چون که نیروی شما را 10 برابر میکند.
    این اسکلت از طریق یک حسگر سیگنال های ارسالی از مغز را دریافت میکند و حرکات خود را مطابق با حرکات اندام تحتانی انجام میدهد. به زبان ساده تر برای استفاده از آن لازم نیست که هیچ کار خاصی انجام بدهید. فقط باید آن را بپوشید و شروع به راه رفتن کنید.
    مدل فعلی که در تصویر ملاحظه میکنید HAL نام دارد و بیشتر برای کمک به راه رفتن افراد مسن و ناتوان ساخته شده اما تا چند وقت دیگر مدل های تمام تنه ای هم به بازار عرضه خواهند شد که برای کارهای سخت استفاده میشود. با پوشیدن یکی از آنها خیلی راحت میتوان وزنه های بسیار سنگین را از زمین بلند کرد و یا کارهای سنگین بدنی انجام داد.
    جالب تر اینکه تمام این حرف ها فقط در حد حرف و طرح نیست و شرکت ژاپنی که این لباس رباتی را ساخته است هم اکنون آن را به اجاره هم میدهد. ضمن اینکه قیمت آن نیز نسبتا مناسب است. اگر بخواهید به سوپر من تبدیل شوید برای یک جفت پای رباتی باید حدودا 2200 دلار در ماه بپردازید.  
    البته به صورت تک لنگه هم اجاره داده میشود! هر پا 1460 دلار در ماه.

    اطلاعات بیشتر

    بزرگترین نمایشگر LED جهان
    در دبی ساخته خواهد شد

    مثل اینکه قرار است بزرگترین ها را در دوبی دور هم جمع کنند. بلند ترین آسمان خراش دنیا را که یادتان هست؟ حالا یک شرکت تصمیم گرفته که بزرگ ترین نمایشگر LED جهان را به ارتفاع یک ساختمان 33 طبقه در دوبی بسازد. این نمایشگر بر روی یک برج اداری - تجاری نصب خواهد شد که دارای 33 طبقه است و تبلیغات نمایش داده شده بر روی آن از فاصله 1.5 کیلومتری قابل مشاهده خواهد بود.
    هنوز در مورد تاریخ ساخت و یا اتمام این پروژه خبری نیست. ولی گفتیم که از قبل خبر داده باشیم تا اگر خواستید سایت یا وبلاگ خود را تبلیغ کنید این بورد تبلیغاتی جای مناسبی به نظر می آید.
    منبع  
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    بحرالعلوم و دانايان يهود


    نويسنده: مسعود بينش

    معرفی کتاب:
    عالم فاضل، سيدمحمود طباطبائي در کتاب "المواهب السنيه" در مورد اين مناظره مي نويسد: او با جمع زيادي از يهوديان در "ذي الکفل" به گفتگو نشست و با نقل مطالب تورات، وقوع تحريف در آنها را نشان داد و از بذل هيچ عطوفت و نصيحتي نسبت به آنان دريغ نکرد تا جائي که آنان به ناتواني خويش اعتراف کردند و از او مهلت خواستند. من از بعضي از بزرگان شنيدم که يکي از آن دو عالم يهودي که سخت ادعاي معرفت داشت به زيارت سيد آمد.
    سيدمحمدباقر خوانساري در "روضات الجنات" با اشاره به اين واقعه مي نويسد: بحث و گفتگوي سيدبحرالعلوم با جماعتي از علماي يهود، به واسطه دم مسيحائي او منجر به هدايت آن گروه و اعترافشان به حقيقت و اقرارشان به نبوت پيامبر ما شد و اين قضيه چنان آشکار است که براي اثبات، به دليل و شهودي نياز ندارد.
    علامه بحرالعلوم هفت ماه قبل از وفات، بهمراه جمعي از شاگردان خود به زيارت جدش حسين بن علي عليها السلام مشرف مي شود. در اين مسافرت، در محلي به نام "ذي الکفل" که حدود سه هزار يهودي زندگي مي کردند مجلس مناظره اي با دانايان آنها برگزار مي کند. اين مناظره منجر به اسلام آوردن جمع زيادي از آنان مي شود. بنا به نقل علامه محقق، شيخ آقابزرگ تهراني در کتاب عظيم "الذريعه" (ج 22، ص 303)، نسخه اي از متن اين مناظره در کتابخانه مولي محمدعلي خوانساري در نجف وجود دارد که شاگرد علامه، شيخ محمدسعيد الدينوري آن را گرد آورده است. نسخه خطي مناظره نيز به تصحيح مرحوم شيخ محمد جواد بلاغي وجود دارد. همچنين شاگرد ديگر علامه، سيدمحمدجواد عاملي صاحب "مفتاح الکرامه" نيز، آن گونه که از انتهاي کتاب "متاجر" او معلوم مي شود، اين مناظره را به رشته تحرير درآورده است که متن آن در مقدمه "رجال السيد بحرالعلوم" ص 65 – 50 آمده است. اين ترجمه براساس آن متن صورت گرفته است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    بخش اول: زيست نامه علامه بحرالعلوم
    قطره دريا
    جوشش دريا
    خروش دريا
    حرکت دريا
    عظمت دريا
    اخلاق محمدي
    صاحب الکرامات الباهره
    بر کرسي زعامت
    در قلمرو ادب
    نمونه عالي فقاهت
    عمق دريا
    آثار قلمي
    استادان
    شاگردان
    آثار خير
    توصيف غواصان دريا
    خاموشي دريا


    بخش دوم: مناظره


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    10 اشتباه مخرب
    که هر مشاجره ای را بدتر می کند

    تحقیقات نشان می دهد که داشتن ارتباط خوب روابط را ارتقاء می بخشد، همچنین صمیمیت، اعتماد و حمایت بین طرفین را نیز بیشتر می کند. عکس این مسئله نیز صادق است: ارتباط بد صمیمیت را از بین برده، عدم اعتماد و اطمینان ایجاد می کند و حتی موجب تحقیر و اهانت بین دو طرف می شود. در زیر به چند نمونه از رفتارها و الگوهای ارتباطی ضعیف، منفی و حتی مخرب اشاره می کنیم که هر دعوا و مرافعه ای را بدتر می کند.


    1. اجتناب از دعوا به طور کل:
    به جای صحبت کردن درمورد مشکلات در یک جو آرام و توام با احترام برخی افراد سعی می کنند هیچ چیز درمورد مشکلات و دلیل ناراحتی خود به طرف مقابل نگویند و بعد آن را یکباره به صورت عصبانیتی وحشتناک بیرون می دهند. این به نظر راهی کم استرس تر می آید-که بخواهید به طور کل از بحث و مشاجره دوری کنید—اما معمولاً استرس بیشتری برای هر دو طرف ایجاد می کند چون با آن انفجار عصبانیت، تنش، خشم و مشاجره بیشتری بین دو نفر ایجاد خواهد شد. پس بهتر این است که به راحتی و با آرامش خاطر درمورد مشکلات خود با هم بحث کنید.


    2. حالت دفاعی گرفتن:
    بعضی ها به جای اینکه گله و شکایت های طرف مقابل را با دیدی منتقدانه و با میل شخصی مورد توجه قرار دهند و نقطه نظرات او را درک کنند، سعی می کنند هرگونه اشتباه و خطای خود را انکار کنند و به هیچ طریق زیر بار نمی روند که ممکن است خودشان موجب بروز مشکل شده باشند. شاید به نظر برسد که انکار مسئولیت استرس را در کوتاه زمان کمتر می کند اما در طولانی مدت موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.


    3. تعمیم افراطی
    بعضی ها وقتی اتفاقی می افتد که چندان به مذاقشان خوش نیست با عمومیت دادن آن مشکل را بیرون می دهند. هیچوقت جملات خود را با "تو همیشه...." یا "تو هیچوقت..." مثل "تو همیشه دیر میای خونه" یا "تو هیچوقت کارایی که من دوست دارم را انجام نمیدی" شروع نکنید. کمی مکث کنید، فکر کنید و ببینید آیا این جمله ها واقعاً صحت دارد. همچنین هیچوقت با پیش کشیدن مشکلات قدیمی سعی نکنید که مشاجره را بدتر کنید.


    4. حق داشتن
    اگر بخواهید فکر کنید که برای هر کاری روش "درست" و روش "غلط" وجود دارد، و روش شما همیشه "درست" است، رابطه تان خراب خواهد شد. هرگز نخواهید که طرفتان هم مثل شما به قضایا نگاه کند و اگر دیدگاه آنها متفاوت بود، جنگ و جدال راه نیندازید. همیشه به دنبال مصالحه باشید و یادتان باشد که هیچوقت یک روش "درست" یا "غلط" محض وجود ندارد و ممکن است هر دو نقطه نظر کاملاً صحیح باشند.


    5. روانکاوی
    بعضی ها به جای اینکه درمورد افکار و احساسات طرف مقابلشان سوال کنند، فکر می کنند که می دانند که طرفشان به چه چیز فکر میکند یا درمورد یک مسئله خاص چه احساسی دارد و معمولاً هم این تفسیرها منفی است. مثلاً وقتی طرفشان دیر سر قرار می آیند، پیش خودشان فکر می کنند که برای او اهمیت ندارند. این کار دشمنی و سوءتفاوم بین دو طرف ایجاد می کند.


    6. گوش ندادن
    بعضی افراد حرف به جای اینکه خوب به حرفهای طرف مقابلشان گوش کنند و حرفهای او را درک کنند، موقعی که طرفشان مشغول صحبت کردن است، حرف او را قطع می کنند، چشمانشان را اینطرف و آنطرف می گردانند یا به آنچه خودشان می خواهند در جواب بگویند فکر می کنند. اینکار باعث می شود نتوانید به خوبی از نقطه نظرات طرف مقابلتان مطلع شوید. هیچوقت اهمیت گوش دادن به حرفهای همدیگر را دست کم نگیرید.


    7. تقصیر را گردن دیگری انداختن
    بعضی افراد با انتقاد از طرف مقابل و مقصر دانستن او برای موقعیت حاضر با مشکل برخورد می کنند. هیچوقت ضعف های خود را قبول نمی کنند و به هر قیمتی که شده دربرابر آن ایستادگی می کنند چون فکر می کنند با قبول ضعف هایشان از اعتبارشان کم می شود. به جای این رفتارها باید سعی کنید هر دعوا و مشاجره را فرصتی بدانید برای بررسی منتقدانه وضعیت، ارزیابی نیازهای هر دو طرف و رسیدن به یک راه حل که به هر دو کمک کند.


    8. سعی در برنده شدن در دعوا
    هدف از بحث بین دو نفر باید درک متقابل و رسیدن به توافق نظر یا راه حل باشد که نیازهای هر دو طرف در آن ملاحظه شود. اگر سعی دارید نشان دهید که طرف مقابلتان چه اشتباهاتی انجام داده است، احساسات او را دست کم بگیرید و محکم روی نظر خودتان بایستید، بدانید که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اید.


    9. حمله های شخصیتی
    گاهی اوقات برخی افراد هر عمل منفی ازطرف مقابل را جدی گرفته و آن را نقص شخصیتی او قلمداد میکنند. مثلاً وقتی شوهری جوراب خود را اینطرف و آنطرف خانه می اندازد، زن آن را یک اشکال شخصیتی در او قلمداد کرده و برچسب تنبل بودن و بی ملاحظه بودن را به او می چسباند. این روش در هر دو طرف درک و احساس نادرست ایجاد می کند. یادتان باشد که درهر شرایطی برای شخصیت طرف مقابلتان احترام قائل باشید حتی اگر رفتاری از او را دوست نداشته باشید.


    10. توپ را به زمین مقابل شوت کردن
    وقتی یک طرف می خواهد درمورد مشکلی در رابطه صحبت کند، طرف مقابل حالت دفاعی به خود می گیرد و از صحبت کردن یا حرف زدن با او طفره می رود. این نوعی بی احترامی به فرد مقابل است و در برخی موقعیت های خاص، حتی اهانت آمیز است و موجب شدت گرفتن مشکل هم می شود. اینکار نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند، بلکه موجب جریحه دار کردن احساسات طرف مقابل و خراب شدن رابطه هم می شود. پس بهتر است که با احترام و علاقه به حرفهای طرف مقابل خود گوش کنید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چه كنم گناه نكنم ...؟! ‏


     

    سوال:
    چرا بعضي اوقات دچار اشتباه و گناه مى‌شویم؟
     

    پاسخ:
    علمي اخلاق مى‌گویند: منشا و انگیزه گناهان، سه قوه است: قوه شهویّه، قوه غضبیّه، قوه وهمیّه . قوه شهویّه، انسان را به افراط در لذت‌خواهي نفساني، مى‌كشاند، كه سرانجامش، غرق شدن در فحشا و زشتى‌ها است . قوهّ غضبیّه، انسان را به ظلم، طغیان، آزار رساني و تجاوز، وادار مى‌كند. قوهّ وهمیّه، برتري طلبي، انحصار جویي، تكبر و روح خودخواهي را در انسان زنده مى‌كند و او را به گناهان بزرگي وارد مى‌نماید. به این مثال توجه كنید: آب، در عین حال كه مایه حیات تمامی جانداران از انسان، حیوان و گیاه مى‌باشد، اگر مهار نشود به صورت سیلابی جریان می‌یابد و باعث نابودی حیات بشر می‌شود؛ بنابراین حتی این پدیده حیات‌بخش نیز نیاز به سدسازی و مهار دارد و در صورتی برای بشر مفید خواهد بود كه به هنگام نیاز در كانال كنترل شده خاصی قرار گیرد و از دریچه مخصوصی، به مقدار نیاز، جریان یابد، در غیر این صورت طغیان می‌كند و دیوانه‌وار به باغ‌ها و كشتزارها و خانه‌ها سرازیر شده و همه را ویران خواهد ساخت.
    در مورد انسان نیز، نیروي غضب بري دفاع و شهوت بري بقي نسل لازم است، ولي اگر این دو غریزه بر اثر افسار گسیختگي طـــغیان
    كنند، موجب بروز جنایات ویرانگر و انحرافات جنسي و بي عفتي خواهند شد.
    در نتیجه اگر بخواهیم جامعه را از لوث گناه پاك سازیم، و یا وجود خویش را از آلودگي گناه، حفظ كنیم ، راهی جز كنترل و تعدیل غرایز و تمایلات نفساني نداریم.
    از امام سجاد(علیه السلام) نقل شده: حضرت از همراهي و سخن گفتن و رفیق بودن با پنج كس را نهي فرموده: كذاب، گناهكار، بخیل، احمق و كسي كه قطع رحم كرده است.

    حل مشكل:

    1- گناه‌شناسی: مبارزه مستقیم با گناه از طریق شناخت گناهان و تفكر در آثار و عواقب دنیوی و اخروی آنها.

    2- گناه‌زدایی: مبارزه اساسی و غیر مستقیم با گناه از طریق مبارزه با زمینه‌های گناه و تقویت زمینه‌های صلاح.

    در یك نگرش كلی و كلان می‌توان به این نتیجه رسید كه زمینه گناه در انسان چیزی جز ضعف شناخت و اراده نیست.
    اینك با طرح سوال‌های كوتاه و پاسخ آنها به گشودن راه كمك می‌نماییم.

    1. چرا باید خودمان را بشناسیم؟ چون اگر استعداد بی نهایت و ارزش‌های وجودی خود را نشناسیم، هرگز حركتی نخواهیم كرد، تمام حركت تكاملی انسان بسته به نوع و عمق شناخت انسان نسبت به ارزش‌های وجودی خود است.

    2. چرا باید هستی را شناسایی نماییم؟ چون انسان خلاصه هستی است و با هماهنگ و همراه شدن با هستی و قرب به خدای هستی و رنگ خدایی گرفتن به كمال می‌رسد، اگر هستی را نشناسد نمی‌داند چه باید كند به عبارت دیگر انسان قانون كمال را از هستی فرا می‌گیرد.

    3. نقش دین در زندگی انسان چیست؟ آدمی با زبان هستی آشنا نیست و نیاز به مترجم دارد. دین ترجمان هستی است و به نحو بسیار ظریفی انسان را به رنگ هستی در می‌آورد. تمام دین در جهت به خدا رسیدن و قرب الهی برنامه‌ریزی شده است.

    4. در نهایت دانستن سرنوشت انسان در حیات اخروی و معاد چه كمكی به انسان می‌كند؟ معاد و قیامت، فردای زندگی انسان است، فردایی كه باید آن را بسازد و تا ابدیت در آن بماند، باید بداند رهسپار كدام وادی و مسافر كدام اقلیم وجود است، باید برای فردای خود چه توشه‌ای فراهم كند و چه مقدار به كار و كوشش بپردازد. ببیند با چه كسی می‌خواهد همراه و همنشین شود و از همین نشئه با او آشنا و همراه شود تا در قیامت با مشكل روبرو نگردد.
    یكی از مهمترین مراحل خودسازی، رفع زمینه‌های گرایش به گناه است.


    نقش ذكر و یاد خدا:

    ذکر خدا آثار مثبت فراوانی دارد. «ذکر» از آن جهت که با ذاکر اتحاد وجودی می‌یابد و باعث حضور خداوند در دل و جان مومن است، موجب می‌شود كه ذاکر خود را در محضر خدا حاضر ببیند، و از کمال قرب او بهره‌مند شود. در نتیجه بر محور حیا از بسیاری از افکار پلید و اخلاق زشت و اعمال نکوهیده احتراز می‌کند.


    دستور العمل:

    1- ترك زمینه گناه:
    الف- كنترل چشم: امام صادق(علیه السلام) فرمود: نظر دوختن تیري مسموم از تیرهي ابلیس است و چه بسا نگاهي كه حسرت درازمدتي را (در دل) به ارث بگذارد.»(1) تا حد امكان انسان از حضور در مجالس مختلط یا برخورد با نامحرم پرهیز نماید.
    ب- كنترل گوش: باید از شنیدنى‌هایي كه ممكن است به حرام منجر شوند و زمینه‌ساز حرام هستند پرهیز شود. مانند موسیقي حرام، صدي شهوت انگیز نامحرم و ... .
    ج- ترك همنشینی با دوستان ناباب: دوستاني كه باعث مى‌شوند انسان گناه را مزمزه كند، در واقع دشمن هستند و باید از آنها پرهیز كرد.
    از امام سجاد(علیه السلام) نقل شده: حضرت از همراهي و سخن گفتن و رفیق بودن با پنج كس را نهي فرموده: كذاب، گناهكار، بخیل، احمق و كسي كه قطع رحم كرده است.(2)

    2- ترك فكر گناه: ترك زمینه گناه سهم به سزایي در ترك فكر گناه دارد. سعی نمایید فكر گناه را به یاد خدای تبدیل نمایید.

    3- اشتغال به برنامه شبانه‌روزي: حتما باید شبانه‌روز خود را با برنامه‌ریزي صحیح و متناسب وضع روحي و جسمي خود پر كنید و هیچ ساعت بیكاري نداشته باشید تا نفس شما را مشغول كند. در اوقات بیكاري وسوسه‌هي نفس و شیطان به سراغ انسان مى‌آید و او را به فكر گناه و سپس به خود گناه مى‌كشاند امیرالمؤمنین علي(علیه السلام) فرمود: به راستي و حقیقت كه این نفس، (انسان را) پیوسته و مرتب به بدي امر مى‌كند در نتیجه هر كس آن را به خود واگذارد (و به كاري نگمارد) نفس او را به سمت گناهان مى‌كشاند.»(3)

    4- روزه گرفتن: روزه گرفتن قوي حیواني و شهواني انسان را تضعیف مى‌كند اگر قوي شهواني ضعیف گشت قهراً فكر گناه هم كم رنگ مى‌شود. امام جعفر صادق(علیه السلام) فرمودند: هرگاه شكم پر شود طغیان مى‌كند.(4) مفهومش این است اگر شكم پر نشود طغیان نمى‌كند و بهترین نوع جوع و گرسنگي همان روزه گرفتن است.
    تذكر این نكته بسیار ضروري است كه اولاً: روزه نباید بري بدن ضرري داشته باشد وگرنه شرعا حرام است. ثانیا: بري كارهي روزمره مخل نباشد. ثالثا: اگر نه مضر بود و نه مخل، فقط روزهي دوشنبه و پنج شنبه باشد نه بیشتر، ولي در هر صورت اگر بري روزه گرفتن عذري است مورد بعدي یعني ورزش دو برابر شود.

    5- ورزش: هر روز ورزش لازم است البته آن ورزش‌هایي باشد كه بري بدن ضرري ندارد مثل نرم دویدن و نرم طناب زدن و انجام حركت‌هي كششي و اگر بري روزه گرفتن عذري هست زمان ورزش دو برابر شود مثلاً از بیست دقیقه به چهل دقیقه افزایش یابد.


    چند توصیه:
    - هیچ گناهی را كوچك نشمارید.
    - در ابتدای روز با خدای متعال شرط كنید كه گناه نكنید و در طول روز مراقب اعمال و رفتار خود باشید و در پایان روز از خویش حساب بكشید. اگر از عملكرد خویش راضی بودید، خدای را شكر گویید و در صورتی كه راضی نبودید، بر خویش سخت بگیرید.
    - بدانید كه همواره در محضر خدای بزرگ هستید، او بر سراسر وجود شما اشراف دارد و از ظاهر و باطن شما آگاه است.
    - از خداوند با دعا و نیایش استعانت و استمداد بجویید، زیرا كه خود فرمود: اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود هیچ كدام به فضیلت و تزكیه روی نمی‌آوردید.(5)
    - اعمال و عادات نیكو را جایگزین رفتار ناپسند نمایید؛ مانند شركت دائمی در نماز جماعت، نماز شب و دعا.
    قرآن كریم می‌فرماید: خوبی‌ها سرانجام، میدان را بر بدی‌ها تنگ خواهد كرد و آنها را از بین خواهد برد. (6)
    - مطالعه پیرامون زندگی پارسایان و زاهدان و مطالعه كتب اخلاقی را فراموش نكنید.

    چند کلمه حرف دل:
    اين روزها که محرم  و ايام عزاداري حضرت اباعبدالله  الحسين هست، بهترين فرصت براي ترک گناه مي باشد. مگر نه اينکه علاوه بر خدا و دو ملکي که اعمال ما را ثبت و ضبط مي کنند، انبيا و اوليا خدا نيز شاهد بر اعمال ما هستند. ما که اينقدر عشق حسين(ع) را داريم، در عزاداري ها شرکت مي کنيم و... خداييش حيفه که گناه کنيم، فقط يک جمله مي گم: بچه ها بيائيم بخاطر امام حسين(ع) گناه کردن را کنار بذاريم!


    ---------------------
    پی‌نوشت‌ها:
    1- سفینة البحار، شیخ عباس قمي، ماده نظر.
    2- سفینة البحار، شیخ عباس قمي، ماده صحب.
    3- الغرر والدرر، باب النفس به نقل از سرّ الاسراء، استاد علي سعادت پرور، ج 1، ص 544، ح 4 .
    4- المحجة البیضاء، ملا محسن فیض كاشاني، ج 5، ص 150.
    5- نور، آیه 21.
    6- هود، آیه 114.

    منابع:
    1- گناه‌شناسی، محسن قرائتی .
    2- گناهان كبیره، شهید دستغیب.
    3- قیامت و قرآن، شهید دستغیب. (تفسیر سوره طور).
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    در سال ۲۰۰۹ چه لپ تاپی بخریم؟

    اگرچه بسیاری از نکات ذکر شده در اینجا ممکن است برای داخل کشور کمی دور از ذهن باشد اما این روندی است که تقریبا در اکثرا نقاط دنیا در سال اینده میلادی دنبال خواهد شد (احتمالا).پس بد نیست پیشاپیش نمایی از اینده لااقل در ذهن خود داشته باشیم:

    ۱) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی با سایز ۱۵ اینچ یا بالاتر می خریدید. سال ۲۰۰۹ سال مینی لپ تاپهاست. تمام تکنولوژیهای نوین را در دسته مینی لپ تاپها خواهید یافت.لپ تاپهای کنونی با سایزهای ۱۵ به بالا را به موزه بسپارید.

    ۲) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی می خریدید که بالای ۱۰۰۰ دلار (یک میلیون تومان) قیمت داشتند. روند عمومی تکنولوژی تاکنون چنین بوده که قیمتهای بالاتر بهتر بوده اند. اما در سال جدید دیگر قیمتهای بالاتر مبنای بهتر بودن نیست. برعکس لپ تاپهایی بیشتر استقبال خواهند شد (حتی در بین گیک ها) که زیر ۱۰۰۰ دلار و حتی ترجیحا زیر ۵۰۰ دلار باشند.

    ۳) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی با وزنهای بالای ۲ کیلوگرم حمل می کردید. امروزه لپ تاپها باید زیر ۲ کیلو باشند و ترجیحا حتی زیر ۱ کیلو!!

    ۴) فراموش کنید زمانی را که تنها چندین برند(نشان تجاری مطرح) دنیا مساوی با مفهوم لپ تاپ بودند.امروزه چند نام جدید به لیست اضافه شده اند که حتی بالاتر از اسمهای قدیمی قرار گرفته اند. کماکان اسمهایی چون دل و اچ پی و اپل وجود دارند اما نامهای جدید که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته اند عبارتند از : asus – msi- acer و …. در هنگام خرید لپ تاپهای جدید فراموش نکنید که علاوه بر نامهای قدیمی این سه نام نیز در صدر لیست وارد شده اند.

    ۵) فراموش کنید زمانی را که مرزبندی مشخصی بین دسته های مختلف لپ تاپها وجود داشت. اسمها تعاریف بشدت سیال هستند و هر روز در حال تغییر و تحول. برای مثال بعضی ها معتقدند که نام نتبوک معادل پردازنده atom از اینتل است اما بعضی دیگر این را قبول ندارند.

    ۶) فراموش کنید زمانی را که از محصولات ویندوز بر روی لپ تاپ خود استفاده می کردید. نسل جدید لپ تاپها گرایش فراوانی به سمت لینوکس پیدا کرده اند. منطقی هم هست: در حالی که می خواهیم قیمت لپ تاپ را زیر ۱۰۰۰ دلار و ترجیحا ۵۰۰ دلار نگه دارید ناچار باید از لینوکس استفاده کرد.اگرهم تمایل شدیدی به استفاده از محصولات مایکروسافت دارید منطقی است که یک لپ تاپ لینوکسی بخرید و پس از ان یک نسخه از ویندوز ایکس پی را در ان نصب کنید. همچنین انتظار نداشته باشید ویستا را بر روی لپ تاپهای نوین ببینید.گرایش جامعه جهانی به سمت طرد ویستا است. کاربران هنوز هم ایکس پی را ترجیح می دهند و تولیدکنندگان منتظرند تا ویندوز جدید با نام ویندوز ۷ به بازار بیاید و از ان استفاده نمایند. ترکیب ویستا و لپ تاپ را از ذهن خود پاک نمایید.

    ۷) تمامی اتفاقات عیجب و غریب به این قسمت از بازار نیز منتقل شده است: با این که قرار بوده نتبوکها صرفا ساده باشند و برای مصارف ساده طراحی شوند اما چیزهایی متفاوت بدان راه یافته اند: استفاده از تراشه های گرافیکی پیشرفته برای گیمرها – اورکلاکینگ-پردازنده های چندهسته ای و ….

    ۸) در گرایش اخیر بازار سعی می شود هر کمپانی٬ یک نام تجاری موفق را برای یکسری از محصولات خود برگزیند و ان را در اذهان شما جای بیاندازد.بدین صورت دنبال کردن تحولات بازار پرشتاب بهتر رخ خواهد داد. چند نام است که بهتر است از همین حالا با خود تکرار کنیم
    ▪ ASUS Eee PC
    ▪ MSI Wind
    ▪ Acer Aspire One
    گرایش جالب دیگر این است که این سه شرکت سعی می کنند براساس موفقیت در بازار نتبوکها از این برند برای سایر قسمتهای بازار نیز استفاده کنند. مثلا ایسوس سعی دارد دسکتاپهایی با برچسب Eee PC تولید کند.

    ۹) بازار نتبوکها بازاری بشدت داغ و مهم است. انقدر که بسیاری در وبلاگهایشان می پرسند پس چرا اپل نتبوکی ارائه نمی کند. استیو جابز در یک سخنرانی اعلام کرده اپل هیچ وقت نگفته نتبوک ارایه نخواهد کرد!! این در حالی است که بعضی دیگر از وبلاگهای معروف حدس می زنند شاید نتبوک اینده اپل همان ایفون باشد در سایز و اندازه ای بزرگتر! با این حال باید دید.

    ۱۰) چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم گرایش وب به سمت پدیده ای است تحت عنوان cloud computing . در این فضاست که پدیده هایی مثل نتبوکها و گوشیهایی مثل ایفون اپل نقش کلیدی خواهند یافت. تا وقتی این فضا را در ذهن خود مجسم نکنیم٬ این دستگاهها بنظرمان اسباب بازیهایی بیش نخواهند امد.پس لازمه درک اهمیت نتبوکها و مینی لپ تاپها این است که انها را در اتمسفر «محاسبات ابری» مجسم کنیم.


    ● مشخصات کامپیوترتان را از کجا ببنید
    گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید.
    در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.
    ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo۳۲ را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر.
     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت سوم

    مهدي شيرزادي

    با روح‌الله و مسعود – ديگر اعضاي مستند سازمان – چند تا عكس از مناره‌ها و بناها مي‌گيريم. فضاي پارك‌مانند بناها را بيشتر، خود اهالي شهر پر كرده‌اند تا توريست‌هاي خارجي. در حين بازديد از اماكن، همينجوري دختر سرلخت و نيمه‌عريان است كه از كنارمان مي‌گذرد... استغفرا...
    در ضمن، يادم رفته بود اين را هم اشاره كنم به هر شهر يا جاده‌اي كه مي‌رسيم، تلفن همراه روح‌الله، اسم جاده‌ها و شهرها را به طور خودكار مي‌نويسد، البته نه به خاطر اين است كه خداي ناكرده گوشي‌اش «نوكيا»ست، نه...، خط‌دهي تلفن، از همان دم مرز بازرگان، تا «اورفا» كه تاز‌ه حركت كرده‌ايم، وجب به وجب، مثل نبض آدمي‌زاد، خط مي‌دهد. با همه‌ي اينها: «مرگ بر اسرائيل».
    ايرانسل بنده هم – با اجازه‌ي شما – از وقتي كه همان دم در خانه، از اهل و عيال و پدر و مادر، خداحافظي كرديم، بي‌خيالِ خط‌دهي و وظيفه‌ي مقدس ارتباط شده است. خدا هيچ بنده‌اي را شرمنده‌ي اهل و عيالش نكند! كجا بود؟ داشت توي تلويزيون هَوار مي‌كشيد. ايرانسل، ديگه يك وجب مانده كه حتي به اروپا هم خط بدهد... (اگر پيشي رو ببينم، سَرِ دُمِشو مي‌چينم...).
    شب، ساعت 45َ/8 بود كه به «قاضيان تپه» مي‌رسيم؛ شهري است بزرگ، با نشانه‌هايي كاملاً اروپايي، از بيلبوردهاي رنگي و مختلف گرفته، تا طرح‌هاي تزئيني مغازه‌ها، همه و همه، در نظمي خاص، اما پيامي پنهان، گوياي تفكر «آتاتوركيسم» هستند. ياد حرف پسرك تركيه‌اي دم مرز بازرگان مي‌افتم كه وقتي از او در مورد ساعت و وقت اذان صبح پرسيدم، با نيشخندي پرمعني جواب داد: «اينجا، خيلي وقت است اسلام تمام شده!»
    كنار پاركي بزرگ و دل‌باز، ما را پياده مي‌كنند. يك ساعت براي نماز و شام، فرصت داريم. نماز را در پارك، داخل نمازخانه‌اي تر و تميز مي‌خوانيم و به پيشنهاد بچه‌ها، براي گردش در شهر، راه مي‌افتيم. ماشين‌هاي مدل بالاي آمريكايي، فرانسوي و قوطي كبريت‌هاي مونتاژ تركيه، با تاريك شدن هوا، خيابان‌هاي شهر را يكي يكي از رفت و آمد خود، كم مي‌كنند. همين‌طور كه از جلو مغازه‌ي مطبوعاتي عبور مي‌كنيم، چشممان به روزنامه‌ي ملّيّت مي‌افتد؛ روزنامه‌اي كاملاً «پان‌تركيستي» و «ملّي» كه مي‌خواهيم بخريمش كه مي‌گويند: بايد پول تركي بدهيد، دلار قبول نمي‌كنيم. از خيرش مي‌گذريم و مثل پسري خوب به راهمان ادامه مي‌دهيم. يكي از بچه‌ها كه تازه ازدواج هم كرده، هِي تقلا مي‌كند كه تا مركز خريدي، سوپرماركتي يا حداقل بستني فروشي‌يي باز باشد، تا چيزي براي خانمش بخرد...
    نمي‌دانم اين‌ها هم مثل ما امشب مسابقه‌ي فوتبال دارند كه همينجوري پشت سر هم مغاز‌ه‌ها را مي‌بندند يا اين‌كه زمان تعطيلي‌شان همين ساعت است.
    در همان مسير، به بناي مسجدي تقريباً خيلي عريض و طويل برمي‌خوريم با نشان هلال بر روي گنبدش كه زيبايي و تركيب رنگ‌ها در آجرها و مناره‌ها، مجبورمان مي‌كند دست به دوربين شويم. درست مقابل مسجد، رستوران بزرگي است كه ميز و صندلي‌هايش تقريباً تمام پياده‌رو را گرفته و زن و مرد و صغير و كبير، در حال خوردن هستند و چه پُرسر و صدا. مسعود كه ظاهراً منتظر چنين صحنه‌اي بود، باز نق زدنش شروع مي‌شود كه كِي شام مي‌خوريم پس؟ زود باشيد جايي را پيدا كنيد. بنشينيم كه الان اتوبو‌ها سر مي‌رسند. خلاصه تا يادم نرفته اين را هم بگويم، به خاطر تاريكي، هيچ عكسي نتوانستيم بگيريم.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    سکس بی سابقه !

    یه بنده خدایی میگفت :

    همه چیز رو ردیف کرده بودم برای یک سکس بی سابقه

    بابا و مامانم رو فرستادم خونه ی خاله و عمّه

    خونه برای سکس با دوست دخترم آماده ی آماده بود

    حساب همه چی رو هم کرده بودم

    رفتم دنبال دوست دخترم

    دیدم زودتر از من ، جایی که باهم قرار گذاشته بودیم ؛ منتظرمه

    خدائیش دختر پایه ایه

    خیلی دوسش دارم

    من و اون وقتی همدیگرو دیدیم ، آروم و قرار نداشتیم

    تو ذهن من فقط یه چیز میگذشت

    اونم این که وقتی رفتیم خونه چطور ....

    احتمالا اونم به همین چیزا فکر می کرد ...

    چون اولین بار بود که می خواستیم سکس رو تجربه کنیم

    هم من و هم اون

    سوار ماشین شدیم

    دربست گرفتم

    رسیدیم در خونه

    با موبایل دوست دخترم زنگ زدم خونه که ببینم همه چی ردیفه یا نه

    نکنه کسی خونه باشه !

    دیدم کسی خونه نیست

    با خودم گفتم : ایول

    دیگه دل تو دلم نبود

    می دونستم سه ساعت زمان داریم

    وباید از این سه ساعت بهترین استفاده رو کرد

    در حیاط رو باز کردم

    از راه پله ها رفتیم بالا

    حواسم به واحدهای همسایه بود که مارو نبینن که یه وقت آمار منو به بابام اینا ندن

    سریع دو طبقه رو رفتیم بالا

    نفهمیدم از در حیاط چطور رسیدیم در آپارتمان

    کلید رو انداختیم توی در ورودی آپارتمان که بریم تو

    چشمت روز بد نبینه

    خیلی برام عجیب بود

    یه اتفاقی افتاد که اصلا فکرش رو نمی کردم

    یعنی محال بود که یه همچین اتفاقی بیفته

    کلید توی در شکست

    هر چی تلاش کردم که یه جوری کلید رو در بیارم نشد که نشد

    کلی برا این لحظه برانامه ریزی کرده بودم

    کلی براش فکر کرده بودم

    مدتها بود تو آرزوهام این لحظه رو تصور می کردم

    لحظه ای که من و اون با هم تنها بشیم....

    گفتم عیب نداره

    تو این سه ساعت وقت هست

    می رم کلید ساز میارم

    به دوست دخترم گفتم : بریم کلید ساز بیاریم

    اونم که پایه تر از من بود گفت : بدو بریم که به لاقل برسیم بریم یه حالی ببریم

    وقتی انرژی مثبتش رو دیدم

    انگیزم برای پیدا کردن کلید ساز چند برابر شد

    سریع از پله ها اومدیم پایین

    اومدیم سر خیابون

    روزجمعه

    حالا کلید ساز از کجا گیر بیاریم

    سریع یه دربست دیگه گرفتم

    بعد از یک ساعت چرخیدن تو خیابون

    یه کلید ساز پیدا کردیم

    گفتم : آقا داستان از این قراره که کلید توی در شکسته

    گفت : بریم درستش کنیم

    اومدیم در خونه

    به دوستم گفتم : تو برو تو ایستگاه اتوبوس سرکوچه بشین تا وقتی هم من بت زنگ

    نزدم نیا

    اگه یکی از همسایه ها تو رو تو آپارتمان ببینه خیلی ضایع میشه

    اونم که همیشه منو شرمده می کرد گفت :

    اشکالی نداره عزیزم، من تو ایستگاه نشستم و منتظر زنگتم

    دردسرت ندم

    کلید ساز گفت باید قفل عوض بشه

    دوباره یه دربست دیگه تا قفلسازی و آوردن یک قفل جدیدبرای در خونه

    اومدیم و قفل رو عوض کردیم

    همین که لحظات آخر کار کلید ساز بود

    مادرم زنگ زد موبایلم که ما با خالت اینا داریم میاییم خونه

    برو یه سری خرید کن و ....

    ای تف به این شانس

    همه ی نقشه هام نقس بر آب شد

    و نشد که آرزوم به واقعیت بپیونده...

    اون روز کلی پول از تو جیبم رفت

    کلی هم حساب کتاب که جرا قفل خونه عوض شده به ننه بابام دادم

    آخرشم شرمنده روی دوست دخترمون شدیم

    آرزوی اون سکس بی سابقه موند به دلمون

    از اون رو زتا به حالا همش این سوالم تو ذهنمه که :

    من حساب همه چی رو کرده بودم

    چی شد که نشد بریم خونه و کلید آهنی(میفهمی چی میگم ، کلید آهنی)

    توی در شکست

    کجای کارم اشتباه بود که همین یه دونه موقعیت رو هم که پیش اومده بود از دست دادم

    ...................

    وقتی همه ی حرفاش تموم شد ، اونجایی که محاسبه نکرده بود رو براش توضیح دادم

    بهش گفتم :

    گاهی اوقات می شود که که محبی از محبای اهل بیت قصد گناه می کنه ، تمام

    مقدمات گناه رو هم برای خودش فراهم می کنه و خودش رو آماده ی گناه می کنه .

    دیگه قدمی تا گناه فاصله نداره

    فقط یک قدم می خواهد تا گناه به ثمر بنشینه

    یه دفه میبینه تمام صحنه عوض شده و دیگر موفق به انجام گناه نشد

    با خودش فکر می کنه که چی شد که نتونست گناه کنه

    تو محاسبات خودش که اشتباهی نکرده بود

    پس چرا موفق به انجام گناه نشد ؟؟

    کمی فکر ....

    کمی فکر ………….

    کمی فکر …………………..

    آره داداش من

    تو اون لحظه مشمول دعای مستجاب حضرت ولی عصر ارواحنا فداه قرار گرفته

    و دعای امام شامل حالش شده….


    امام زمان همیشه و همیشه ما را به یاد داره

    حتی لحظه ی گناه ما را فراموش نمی کنه .....


    وقتی حرفام تموم شد ، دیدم دانه های درّ مانند اشک به روی صورت صاف و زیباش

    روان شدن و داره زیر لب زمزمه می کنه :

    امام زمان !

    غلط کردم

    امام رمان !

    ممنونم که تنهام نذاشتی ، حتی لحظه ی گناه
     

    منبع:
    maddahi.net

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان