به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1046 :: پنجشنبه 12 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

تقویم مالتی مدیا سال نو میلادی


 

باسلام به همه شما دوستان عزيز
فرارسيدن سال 2009 ميلادي را تبريک مي گم.
بمناسبت سال نو ميلادي، تیم مدیریتی سايت ایرانیان مالزی، تقویم سال 2009 میلادی را به صورت نرم افزار مالتی مدیا تهيه کرده اند که لينک دانلود آن را در زير قرار داده ام.


راستي يک خبري را امروز در سايت گلف نيوز ديدم که در نوع خودش جالب بود: به دستور شيخ محمود بن رشيد آل مکتوم (حاکم دبي) کليه جشنهاي سال نو ميلادي در هتلها و ديسکوها، کنسل شده است. دليلش هم همدردي با مردم فلسطين و غزه است.
 

لينک دانلود تقويم مالتي مديا سال 2009 (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1045) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تقویم مالتی مدیا سال نو میلادی
  • 20 طراحي برتر 2008
  • سرعت اینترنت در ایران که در ابتدایی ترین حالت خودش مونده!
  • کاغذ ديواريهاي بسيار زيبا بمناسبت سال نو ميلادي
  • رژه 4هزار نفري كفن‌پوشان
  • 50 وبلاگ برتر و زيبا از نظر طراحي (Design)
  • شش روز تجاوز صهيونيست‌ها به غزه 400 شهيد و 2 هزار زخمي بر جا گذاشت
  • معرفي و دانلود فيلم : جنگ سالاران
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : محافظ هيتلر
  • دانلود انيميشن : The Happy Cricket
  • Download Accelerator Plus v9  یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای مدیریت دانلود
  • اسکنر X-Ray براي موبايل
  • بازي جذاب غزه را نجات بده!
  • حوادث ماه محرم و آخرین روزهای غیبت
  • بچه اشتباهی
  • کريسمس کثيف
  • راز ترقي غرب
  • بر دلم ترسم بماند آرزوى كربلا ...
  • جديدترين شماره از ماهنامه Motor Trend
  • شتری مجهز به پنل ذخیره کننده انرژی نور خورشید جهت ارائه خدمات بهداشتی
  • اوصاف عارفان
  • رانندگی در زمستان؛  فقط با ۱۰ فرمان
  • چه كنم در هنگام عزادارى اشك بريزم؟ ‏
  • مروری بر برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی
  • گزارش خواندنی چینی ها از زنان ایرانی
  • داستان باغ مرموز قلهك چيست؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه روز چهارم محرم: فرزندان حضرت زینب
20 طراحي برتر 2008
فوق العاده است!
سرعت اینترنت در ایران که در ابتدایی ترین حالت خودش مونده!
کاغذ ديواريهاي بسيار زيبا بمناسبت سال نو ميلادي
غزه به روايت تصوير
زيباييهاي برف
آینه لمسی هوشمند
طراحی هاي زیبای اجاق
ثبت نام دانشجويان شهادت طلب
تصاويري از آتش بازي در استراليا بمناسبت آغاز سال نو ميلادي
طراحي هاي عجيب غريب ساختمانها
50 وبلاگ برتر و زيبا از نظر طراحي (Design)
وبلاگ دارها و طراحان از دست نديد که ضرر کرديد!
سفري کوتاه به ديار سيدالشهدا
 30 عکس زيبا از کربلا و حرمین امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

روزنامه کارگزاران توقیف شد

گزارش رجانیوز، هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه عصر چهارشنبه خود به توقیف روزنامه کارگزاران رأی داد.
بنا بر این گزارش، هیأت نظارت بر مطبوعات با توجه به تذکرات قبلی به روزنامه کارگزاران و تخلف جدید این روزنامه، به اتفاق آرا با توقیف موقت آن موافقت کرد.
کارگزاران در صفحه 2 شماره روز سه شنبه 10/10/87، اطلاعیه طیف غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت را که در آن مجاهدان مبارز فلسطینی را تروریست خوانده بود، بدون هیچگونه تعریضی منتشر کرده بود.
همچنين محمد پرويزي مديرکل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي گفت: روزنامه كارگزاران بر اساس مفاد ماده شش قانون مطبوعات وتبصره ماده ‪ ۱۲‬قانون مطبوعات توقيف شده وپرونده جهت پيگيرد قانوني به دادگاه ارجاع شده است.

رژه 4هزار نفري كفن‌پوشان

قواي محمدرسول‌الله (ص) گردان‌هاي استشهادي «لبيك يا خامنه‌اي»، كفن‌پوشان از لانه جاسوسي سابق به سمت دانشگاه تهران رژه مي‌روند.
به گزارش فارس، بيش از 4 هزار نفر از قواي محمدرسول‌الله گردان‌هاي استشهادي «لبيك يا خامنه‌اي» شامل دانشجويان دختر و پسر، كفن‌پوش و با پوشيدن لباس نظامي در حاليكه پرچم‌هاي ايران، فلسطين و حزب‌الله لبنان را در دست دارند، با آرايش نظامي از لانه جاسوسي سابق به سمت دانشگاه تهران رژه مي‌روند.
اين دانشجويان كه پرچم بزرگي از فلسطين را نيز به همراه دارند براي اعزام به غزه اعلام آمادگي كرده و در دانشگاه تهران بصورت نمادين سازماندهي عملياتي خواهند شد.
رژه روندگان همچنين پلاكارد بزرگي از فرمايش اخير رهبر انقلاب را در دست دارند كه جمله مهم "همه‌ مجاهدان فلسطين و همه‌ مؤمنان دنياي اسلام به هر نحو ممكن موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي‌دفاع غزه‌اند و هر كس در اين دفاع‌ مشروع و مقدس كشته شود شهيد است" در آن نوشته شده است و به اين طريق آمادگي خود را براي اجراي فرمايشات رهبر انقلاب اعلام داشتند.
تجمع كنندگان همچنين در ابتداي حركت خود تصاوير اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي و حسني مبارك رئيس جمهور سازشكار مصر را به آتش كشيدند.

از هواپيماي امدادرساني قطري
تا آتش زدن فروشگاه هاي صهيونيستي

رئيس هيات امور فلسطين قطر اعلام كرد : سه فروند هواپيماي امدادرساني قطر براي كمك به غزه عازم فرودگاه تل آويو شده اند.
وي افزود : اسرائيل توافق كرده كه اين محموله را به غزه ارسال كند و مقامات بشردوستانه اسرائيل اعلام آمادگي كرده اند كه فرودگاه ، بندر و هرگذرگاهي كه قطر درخواست كند در اختيار اين كشور قرار دهد تا محموله هاي كمك را اسرائيل تحويل گرفته و به غزه ارسال كند.
"الشيخ " در عين حال تصريح كرد : از رسيدن اين 3 فروند به فرودگاه " بن گوريون " اطلاعي در دست نداريم !
يك مقام مسئول در دولت خودگردان هم گفت : اولين بار است كه قرار ارسال كمك ها از سوي يك كشور عربي از طريق هوايي صورت خواهد گرفت و تا كنون ارسال كمك ها از طريق رفح صورت مي گرفت
از سوي ديگر سي ان ان نوشته است كه : حمله به مراكز تجاري و اداري صهيونيست ها در سراسر جهان آغاز شده و در اولين اقدامات دانمارك و هلند شاهد آتش سوزي هايي در مراكز تجاري وابسته به صهيونيست ها است.
" فيستر گارد "سخنگوي پليس دانمارك از مجروح شدن شاغلين در مركز تجاري يهوديان در شهر اوديسه واقع در مركز دانمارك خبر داد و از اينكه سومين شهر بزرگ اسكانديناوي مورد هجوم قرار گرفته اظهار شگفتي كرد.
گزارش هاي تكميلي حاكي از آن است كه مهاجمين پس از حمله به اين مركز تجاري فرياد زدند : عيدتان مبارك !

شش روز تجاوز صهيونيست‌ها به غزه 400 شهيد
و 2 هزار زخمي بر جا گذاشت

موج حملات هوايي وحشيانه رژيم صهيونيستي همزمان با آغاز سال نو ميلادي به غزه ادامه دارد و در نتيجه آن تاكنون 400 فلسطيني شهيد و 2 هزار نفر ديگر زخمي شدند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري الجزيره، در ششمين روز متوالي حملات هوايي رژيم صهيونيستي به ملت تحت محاصره نوار غزه، شمار شهداي اين حملات به 400 تن رسيد و 2000 نفر ديگر نيز مجروح شدند.
رژيم صهيونيستي در ششمين روز حملات خود به غزه و همزمان با آغاز سال نو ميلادي ، حملات هوايي خود را به غزه تشديد كرد. اين در حالي است كه "ايهود باراك" وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز تصميم به گسترش دامنه حملات به نوار غزه گرفت.
ساختمان مجلس قانونگذاري فلسطين، وزارتخانه‌هاي دادگستري، آموزش و پرورش در محله" تل‌الهواي" و يك كارگاه آهنگري در منطقه"عسقوله" از جمله اهدافي بودند كه از همان لحظه اوليه آغاز سال 2009 هدف بمباران جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي قرار گرفتند.
خبرنگار الجزيره همچنين گزارش داد، مقر دفاع غيرنظامي در غرب شهر غزه و مقر پليس در اردوگاه جباليا در شمال اين منطقه و نيز كارگاه آلومنيوم سازي واقع در شرق نوار غزه توسط جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي بمباران شدند.
خبرنگار الجزيره همچنين گزارش داد كه جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در سال نو ميلادي، 18نوبت تاسيسات غيرنظامي و دولتي را بمباران كردند.
در بمباران شب گذشته رژيم صهيونيستي به يك منزل متعلق به يكي از فرماندهان گردانهاي عزالدين القسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در اردوگاه "الشابورة" در مركز شهر رفح، دو فلسطيني شهيد و بيش از 30 نفر ديگر زخمي شدند.
بنابر اين گزارش، علاوه بر بمباران مراكز و تاسيسات غيرنظامي حتي مراكز مذهبي و عبادي از جمله مساجد نيز از حملات هوايي رژيم صهيونيستي مصون نماند؛ مسجد "ابوالنعمان" در محله " تل‌الهواي" در جنوب نوار غزه هدف حملات دو فروند موشك رژيم صهيونيستي قرار گرفت و كاملا تخريب شد و همچنين بر اثر تركش‌هاي ناشي از اين موشك سه زن در منزلي نزديك به اين مسجد، مجروح شدند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي ادعا مي‌كند تنها مراكز امنيتي و دولتي وابسته به نيروهاي مقاومت اسلامي فلسطين را در نوار غزه بمباران مي‌كند.
جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي حتي در اين حملات، نيروهاي امداد‌رسان را به هنگام تلاش براي امدادرساني به مجروحان هدف قرار مي‌دهند كه اين امر كار امدادرساني را با مشكل مواجه كرده‌است و اين در حالي است كه شهروندان فلسطيني همچنان در زير آوار ساختمان‌هاي ويران‌شده به سر مي‌برند.
مركز اطلاع رساني فلسطين نيز در خبري فوري اعلام كرد كه حمله بالگردهاي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي به يك گروه پزشكي در جباليا منجر به شهادت يكي از امداد رسانان اين گروه و زخمي شدن يك تن ديگر شده است.
رزمندگان مقاومت نيز در پاسخ به جنايت‌هاي اين رژيم به غزه، ديروز حدود 45 موشك به شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين شليك كردند.
مركز اطلاع رساني فلسطين امروز همچنين در خبري فوري از هلاكت 6 صهيونيست و زخمي شدن ده‌ها تن ديگر در حملات رزمندگان مقاومت و حمله موشكي اين گروه‌ها به بندر اسدود و شهرك‌هاي اسدوروت و عسقلان خبر داد.
شليك اين موشك‌ها موجي از ترس و وحشت را در ميان نظاميان صهيونيست برانگيخت.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

 
معرفي و دانلود فيلم

جنگ سالاران
The Warlords


 

کارگردان: پيتر چان. فيلمنامه: تين نام چون، جونلي گيوو، جيپينگ هه، جينژين هوآنگ، يو يو يئوت چون هويي، لن ‏ژو، جيمز يئون. موسيقي: کوانگ وينگ چان، پيتر کام، لئون کو. مدير فيلمبرداري: آرتور وانگ. تدوين: کريس بلوندن، ‏وندرس لي. طراح صحنه: چونگ مان يئه. بازيگران: جت لي[ژنرال پنگ]، اندي لائو[ار-هو]، تاکشي کانه ‏شيرو[جيانگ وويانگ]، جينگلئي ژو[ليان]. 126 دقيقه. محصول 2007 چين، هنگ کنگ. نام ديگر: ‏Ci ma، ‏The ‎Warlords، ‏Warlords‏. برنده جايزه بهترين جلوه هاي ويژه تصويري و نامدز جايزه بهترين بازيگر/جت لي-بهترين ‏فيلمبرداريبهترين تدوين و بهترين فيمل از مراسم فيلم هاي آسيايي، برنده جايزه بهترين جلوه هاي ويژه تثيري از ‏جشنواره دانشجويي پکن، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري-بهترين کارگرداني و بهترين فيلم از مراسم فيلم هاي هنگ ‏کنگي. ‏
ژنرال پنگ که بعد از نبردي خونين و از دست دادن تمامي سپاهيانش زنده مانده، توسط زني ناشناس نجات داده شده و ‏اميد به زندگي را دوباره به دست مي آورد. سپس به گروهي از راهزنان به سرکردگي جيانگ وويانگ مي پيوند. کساني ‏که براي سير کردن شکم خود و اهاليدهکده شان دست به دزدي و غارت مي زنند. جيانگ وويانگ بعد از نجات جانش ‏توسط پنگ در يک نبرد، او را به ديدار برادر بزرگ ترش ار-هو مي برد. در آنجا پنگ درمي يابد که زن ناشناس ليان ‏نام داشته و همسر ار-هو است. پنگ بعد از حمله اي نافرجام به کاروان آذوقه، از ار-هو و جيانگ وويانگ مي خواهد ‏تا دست از راهزني برداشته و سپاهيگري پيشه کنند. آن سه سوگند برادري ياد کرده و به ارتش امپراطوري مي پيوندند. ‏به زودي موفقيت هاي بزرگي کسب کرده و به شهر تايپينگ حمله مي کنند. اما زماني که شهر را بعد از محاصره اي ‏طولاني فتح مي کنند، پنگ دستور کشتار سربازان اسير شده را مي دهد. در حالي که ار-هو به فرمانده آنها قبل از تسليم ‏شدن، قول داده بود تا چشم زخمي به سربازان و اهالي بي گناه شهر وارد نشود. اين کار باعث ايجاد اختلاف ميان ار-هو ‏و پنگ مي شود، اما جيانگ وويانگ تصميم پنگ را با وجود غير انساني بودنش درست مي داند. اما جيانگ وويانگ ‏نيز بعدها با اطلاع از رابطه ليان و پنگ بر وي مي شورد. پنگ که ار-هو را در پي دسيسه اي به قتل رسانده، مجبور ‏مي شود با جيانگ وويانگ نبرد کند. اما غافل از اينکه امپراطريس هرگز به وي اعتماد نکرده و مشاوران او نيز دسيسه ‏قتل وي را چيده اند. ژنرال پنگ به دست جيانگ وويانگ کشته مي شود و مدتي بعد قاتل نيز اعدام مي شود. ‏

چرا بايد ديد؟
پيتر چان متولد 1962 هنگ کنگ است. والدينش چيني و تايلندي بودند و پيتر نيز کودکي را بانکوک گذراند، بعدها به ‏آمريکا رفت و در آنجا درس خواند و موفق شد تا وارد دانشگاه ‏UCLA‏ شود. وقتي در 1983 به هنگ کنگ بازگشت، ‏وارد صنعت سينما شد و بعد از مدتي دستيار کارگرداني و تهيه کنندگي و همکاري با کساني چون جکي چان و جان وو ‏در 1991 با فيلم آلن و اريک: ميان سلام و خداحافظي به کارگرداني رو آورد. در 1996 با فيلم رفقا: يک داستان ‏تقريباً عاشقانه به شهرت رسيد و جوايزي نيز از جشنوراه هاي آسيايي به دست آورد. دومين برگ برنده کارنامه اش ‏اپيزود رفتن به خانه در قسمت دوم فيلم سه خارج از سري بود که در سال 2002 به نمايش در آمد. فيلم قبلي اش شايد ‏عشق (2005) نيز نظر منتقدان و داوران جشنواره ها را جلب کرد، اما جنگ سالاران با هر مقياسي سنجيده شود، ‏بزرگ ترين فيلم کارنامه اوست. ‏
جنگ سالاران با بودجه اي 40 ميليون دلاري و صحنه هاي نبردي که با 8 دوربين فيلمبرداري شده اند، به جرات يکي ‏از بزرگ ترين پروژه هاي سينمايي چيني/هنگ کنگي است. يک فيلم تاريخي که قرار است در کنار يادآوري عظمت و ‏شکوه آن دوران، واقعه اي که جايگاهي چون جنگ هاي داخلي آمريکا يا درگيري هاي فرانسه و پروس در تاريخ اين ‏منطقه را دارد، بازگو کند. اما با تاکيد بر اين نکته که قهرمان ها هستند که تاريخ را مي سازند و در چين زمانه اي جان ‏بيگناهان ارزشي ندارد. چون همين قهرمان ها نيز براي غلبه بر آشفتگي پيرامون بايد معصوميت خود را زير پا ‏بگذارند. چيزي که در صحنه کشتار اسيران با نمايش قطرات اشک ژنرال پنگ يا جيانگ وويانگ بسيار روي آن تاکيد ‏مي شود. اما فيلم در کنار نمايش صحنه هاي چشمگير نبرد، داستان عاشقانه اي را نيز روايت مي کند که به خوبي در ‏دل حوادث فيلم جا افتاده است. ‏
ميانه قرن نوزدهم، تاريک ترين دوران تاريخ چين است و طبعاً بهترين موقعيت براي شکل گيري درامي درباره ‏دوستي، برادري، جاه طلبي و خيانت است. البته فيلم واجد تمي نيهيليستي و ضد جنگ نيز هست که با نوشته هايي در ‏آغاز و پايان فيلم بر آن تاکيد مي شود. با اين حال تماشاگر غربي آن را به عنوان فيلمي از جت لي ارزيابي خواهد کرد و ‏به عنوان نمونه اي عظيم از گونه فيلم هاي رزمي به تماشاي آن خواهد رفت. البته دست خالي نيز از سالن بيرون نخواهد ‏آمد، چون صحنه هاي نبرد به راستي شکوه و جلال خاصي دارند که بازي سه هنرپيشه اصلي، مخصوصاً اندي لائو، به ‏زيبايي آنها مي افزايد. جنگ سالاران در مقايسه با نمونه هاي ديگر اين سينما، يک محصول آبرومند و شايسته جايگاهي ‏بهتر است که يقيناً آن را به دست خواهد آورد!‏
ژانر: اکشن، درام، تاريخي، جنگي. ‏‏
ژانر: درام. ‏ ‏ ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part1.rar 
The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part2.rar 
The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part3.rar 
The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part4.rar 
The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part5.rar 
The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part6.rar 
The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part7.rar 
The_Warlords_2007_DvDrip_Mandarin_-FXG-xyw4n.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

محافظ هيتلر
Hitler’s Bodyguard

مستند «محافظ هيتلر»

Hitler’s Bodyguard is an explosive 13-part series from the makers of the acclaimed Churchill’s Bodyguard. Now for the first time thanks to previously never before seen SS records and images, the series provides a unique insight into the men that guard Hitler and explores one of the most enduring and unanswered questions surviving from World War II – why, in 25 years, did no-one manage to kill Adolf Hitler?
Causing the deaths of 50million people, Adolph Hitler became one of the 20th century’s most iconic hate figures. Despised by those he persecuted, and even by some of his own commanders, Hitler’s life was constantly in danger as he spread his tyranny throughout Europe. As he developed from shock politician to supreme leader of Nazi Germany, he collected a long list of enemies along the way.
Protecting Hitler was one of the world’s toughest jobs. During his time in power he survived over 40 attempts on his life thanks to his fearless bodyguards.
The series, narrated by Robert Powell, looks in greater detail at these plots, from Hitler’s early political career where he knew he was a marked man to the infamous Stauffenberg plot. Hitler’s Bodyguard also reveals why Churchill and Roosevelt did nothing to directly harm him or try to assassinate him.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/178188958/Hitlers.Bodyguard.01.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188279/Hitlers.Bodyguard.01.avi.002

http://rapidshare.com/files/178188723/Hitlers.Bodyguard.02.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188199/Hitlers.Bodyguard.02.avi.002

http://rapidshare.com/files/178189016/Hitlers.Bodyguard.03.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188569/Hitlers.Bodyguard.03.avi.002

http://rapidshare.com/files/178188626/Hitlers.Bodyguard.04.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188242/Hitlers.Bodyguard.04.avi.002

http://rapidshare.com/files/178189138/Hitlers.Bodyguard.05.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188524/Hitlers.Bodyguard.05.avi.002

http://rapidshare.com/files/178188658/Hitlers.Bodyguard.06.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188237/Hitlers.Bodyguard.06.avi.002

http://rapidshare.com/files/178189053/Hitlers.Bodyguard.07.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188534/Hitlers.Bodyguard.07.avi.002

http://rapidshare.com/files/178188693/Hitlers.Bodyguard.08.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188336/Hitlers.Bodyguard.08.avi.002

http://rapidshare.com/files/178188694/Hitlers.Bodyguard.09.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188149/Hitlers.Bodyguard.09.avi.002

http://rapidshare.com/files/178189001/Hitlers.Bodyguard.10.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188570/Hitlers.Bodyguard.10.avi.002


http://rapidshare.com/files/178188799/Hitlers.Bodyguard.11.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188178/Hitlers.Bodyguard.11.avi.002

http://rapidshare.com/files/178189051/Hitlers.Bodyguard.12.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188125/Hitlers.Bodyguard.12.avi.002

http://rapidshare.com/files/178188990/Hitlers.Bodyguard.13.avi.001
http://rapidshare.com/files/178188384/Hitlers.Bodyguard.13.avi.002

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

نام موزیک خواننده

دانلود

ساز نينوا محسن حسن زاده دانلود
سالار مظلومان محسن حسن زاده دانلود
سايبان آسمانها محسن حسن زاده دانلود
سرو خزان حميد غلامعلي دانلود
سقاي تشنگان محمد اصفهاني دانلود
سوگواري امام حسين علي خدائي دانلود
سوگواري كربلا جواد يادگاري دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Download Accelerator Plus v9
یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای مدیریت دانلود

امروزه افرادی که در اینترنت به صورت مداوم فعالیت می کنند انجام عملیات دانلود فایل ها را در طول روز به صورت مکرر انجام می دهند و به خصوص که امروزه با ورود خطوط پرسرعت اینترنتی همانند ADSL و یا اینترنت بی سیم و اتصال بیش از پیش کاربران به اینترنت ، انجام عملیات های دانلود به طور قابل ملاحظه ای توسط کاربران افزایش یافته است. دانلود فیلم های سینمایی ، آلبوم های صوتی MP3 ، کتاب های الکترونیکی ، مجموعه های آموزشی و ... تنها چند نمونه کوچک از فایل هایی می باشد که کاربران در طول روز اقدام به ذخیره سازی آن ها می نمایند. استفاده از نرم افزارهای مدیریت دانلود به کاربران در زمینه ذخیره سازی فایل ها کمک شایانی می نماید.
در این مطلب نرم افزاری مشهور در زمینه دانلود فایل ها را به شما معرفی می کنیم که ویرایش جدید آن به تازگی ارائه شده است.
Download Accelerator Plus یا همان DAP نام یکی از محبوب ترین نرم افزار های مدیریت دانلودهای اینترنتی است که همگان با نام این نرم افزار آشنای می باشند و پس از مدت ها ارائه ویرایش های مختلف از نگارش 8 این نرم افزار بلاخره نسخه شماره 9 آن نیز با امکانات مختلف برای کاربران ارائه شد. به گفته ی شرکت سازنده , SpeedBit , این دانلود منجر محبوب بیش از 115 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد و طبق آمار وب سایت Download.com این نرم افزار 52 میلیون بار دانلود شده است !نسخه جدید این نرم افزار دارای ویژگی های جدیدی می باشد.

تعدادی از ویژگی های کلی این برنامه را در زیر مشاهده می کنید:
- افزایش سرعت دانلود با در نظر گیری خطوط ارتباطی اینترنت و همچنین جستجو برای دانلود فایل مورد نظر از بهترین و سریع ترین سرور در اینترنت
- قابلیت دانلود تصاویر از وب سایت YouTube
- توانایی دانلود یک فایل در چندین مرحله
- پیش نمایشی از فایل های دانلود شده ( این ویژگی بسته به نوع فایل متفاوت است. به عنوان مثال چند ثانیه اول یک کلیپ تصویری یک مگابایتی را بعد از دانلود 300 کیلوبایت آن می توان مشاهده نمود )
- مدیریت و دسته بندی فایل ها بعد از اتمام دانلود
- قابلیت وارد نمودن لینک های مورد نظر به تعداد دلخواه از طریق فایل TXT . به این صورت که لینک مستقیم دانلود فایل های مورد نظر را درون یک فایل txt کپی کرده و در برنامه از طریق منوی File > Import > Plain Text File فایل را وارد برنامه می کنید تا لینک ها برای دانلود به برنامه اضافه شوند )
- قابلیت جستجوی فایل ها برای دانلود
- پوسته های گوناگون برای زیبایی ظاهر برنامه
- مدیریت پسورد های دانلود بر سایت مربوطه
- زمان بندی مشخص برای دانلود فایل ها
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 11 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

اسکنر X-Ray براي موبايل

امروز با یه نرم افزار بسیار جالب و پایه واسه سر کار گذاشتن دوستان اومدم!! همه شما عکسهای X-ray که با اشعه ایکس گرفته میشه برای کارهای پزشکی رو دیدید و خب شکل جالبی از اعضای بدن نشون میده ولی از هرکس بپرسید میگه غیر از دستگاه هایی که اشعه ایکس پرتاب میکنن ، دستگاه دیگه ای نیست که بتونه عکس X-Ray بگیره اما شما میتونید این قابلیت رو به گوشیتون اضافه کنید و برای مدتی هرکسی رو سرکار بذارید!
این نرم افزار روی تمامی گوشی هایی که جاوا رو ساپورت میکنه کار میده و میتونید نصب کنید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب
غزه را نجات بده!

در حالي كه اوضاع مردم غزه روز به روز وخيم تر مي شود و هر روز تعداد بيشتري از مردم بي گناه اين منطقه به خاك و خون كشيده مي شوند. شايد آرزوي هر كسي باشد كه بتواند به غزه رفته و در مقابل نيروهاي اسرائيلي بجنگد. اين امكان را بازي سازان اسرائيلي فراهم كرده اند!
يارون داتان برنامه نويس 34 ساله اسرائيلي، سازنده اصلي بازيي به نام Rising Eagle است. داستان اين بازي در سال 2040 اتفاق مي افتد و طي آن سربازان اسرائيلي به جنگ با كماندو هاي ايراني مي روند كه براي كمك به مردم فلسطين به غزه آمده اند! در اين بازي سه بعدي اول شخص كه بصورت آنلاين نيز انجام مي شود، شما قادر خواهيد بود كه در نقش يك سرباز ايراني يا اسرائيلي ظاهر شويد.
سازنده بازي مي گويد: ما خبرهاي اين بازي را براي الجزيره و ديگر شبكه هاي عربي خواهيم فرستاد و پيش بيني مي كنيم كه عرب ها در نقش سربازان ايراني ظاهر شوند! در بازي صداي فرياد الله اكبر شنيده خواهد شد و تصوير رئيس جمهور ايران، محمود احمدي نژاد نيز بر روي ديوارها ديده خواهد شد. در تصوير نيروهاي اسرائيلي را مي بينيد كه در حال حمله به يك مسجد هستند. اگر براي دفاع از مردم غزه، سربازان ايراني و مساجد مسلمانان لحظه شماري مي كنيد، مي توانيد اين بازي را با حجم 1.3 گيگ را دانلود كرده و حساب سربازان بي رحم اسرائيلي را برسيد!

حداقل سيستم مورد نياز:
CPU Intel Pentium® 4 2.4GHz or Intel Pentium® 4 3.0GHz
RAM 768MB DDR or 1GB DDR
HD Space 3GB
Video Card 128MB, 2.0 Shader support,
DX9.0c support. 256MB, 2.0 Shader support,
DX9.0c support.
Display Resolution 800x600 or 1024x768
Sound DX9.0c compliant
OS Windows XP® 32bit, Windows Vista® 32bit Windows XP® 32bit, Windows Vista® 32bit
LAN Game Ethernet 100mbps
 

توجه:
براي دانلود مستقيم بازي به اين آدرس مراجعه کنيد:
http://www.gamershell.com/download_34784.shtml

ضمنا از طريق لينک زير نيز مي توانيد اين بازي را بطور مستقيم دانلود کنيد
http://downloads.rising-eagle.com/Rising_Eagle_Install_V130.zip


لينکهاي دانلود از رپيدشر:

http://rapidshare.com/files/108607221/Rising_Eagle_V1.2.part01.rar
http://rapidshare.com/files/108608534/Rising_Eagle_V1.2.part02.rar
http://rapidshare.com/files/108609816/Rising_Eagle_V1.2.part03.rar
http://rapidshare.com/files/108611107/Rising_Eagle_V1.2.part04.rar
http://rapidshare.com/files/108612395/Rising_Eagle_V1.2.part05.rar
http://rapidshare.com/files/108613859/Rising_Eagle_V1.2.part06.rar
http://rapidshare.com/files/108615034/Rising_Eagle_V1.2.part07.rar
http://rapidshare.com/files/108616142/Rising_Eagle_V1.2.part08.rar
http://rapidshare.com/files/108617296/Rising_Eagle_V1.2.part09.rar
http://rapidshare.com/files/108618306/Rising_Eagle_V1.2.part10.rar
http://rapidshare.com/files/108619375/Rising_Eagle_V1.2.part11.rar
http://rapidshare.com/files/108620582/Rising_Eagle_V1.2.part12.rar
http://rapidshare.com/files/108622144/Rising_Eagle_V1.2.part13.rar
http://rapidshare.com/files/108623375/Rising_Eagle_V1.2.part14.rar
http://rapidshare.com/files/108624669/Rising_Eagle_V1.2.part15.rar
http://rapidshare.com/files/108624983/Rising_Eagle_V1.2.part16.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

تباهی دنيا

رُوِی عَنْ أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«إِنَّ هذِهِ الدُّنْيا قد تَغَيَّرَتْ وَ تَنَكَّرَتْ وَ أَدْبَرَ مَعْرُوفُها، فَلَمْ يَبْقَ مِنْها إِلاّ صُبابَةٌ كَصُبابَةِ الاِْناءِ وَ خَسيسُ عَيْش كَالْمَرْعَی الْوَبيل، أَلا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لا يُعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ الْباطِلَ لا يُتَناهی عَنْهُ، لِيَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فی لِقاءِاللّهِ مُحِقًّا، فَإِنّی لا أَرَی الْمَوْتَ إِلاّ سَعادَةً وَ لاَ الْحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إِلاّ بَرَمًا، إِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنيا وَ الدّينُ لَعْقٌ عَلی أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مادَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَإِذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ.»


امام حسين(عليه السلام) در هنگام سفر به كربلا فرمود: راستی اين دنيا ديگرگونه و ناشناس شده و معروفش پشت كرده، و از آن جز نمی كه بر كاسه نشيند و زندگی ی پست، همچون چراگاه تباه، چيزی باقی نمانده است. آيا نمی بينيد كه به حقّ عمل نمی شود و از باطل نهی نمی گردد؟ در چنين وضعی مؤمن به لقی خدا سزاوار است. و من مرگ را جز سعادت، و زندگی با ظالمان را جز هلاكت نمی بينم. به راستی كه مردم بنده دنيا هستند و دين بر سر زبان آنهاست و مادام كه بری معيشت آنها باشد پيرامون آناند، و وقتی به بلا آزموده شوند دينداران اندكاند.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که طول بدن تمساح به 5 متر و وزن آنها بيش از پانصد و بيست کيلوگرم هم مي رسد. تمساح ها براحتي در آب شنا ميکنند و با بستن پرده گوش و بيني خود ميتوانند بيش از يکساعت نفس خود را در سينه حبس کنند و زير آب بمانند.
  • آيا ميدانستي که خوردن پياز در جلوگيرى از لخته شدن خون در رگها موثر بوده و در نتيجه براى امراض وخيم قلبي مفيد هست .
  • آيا ميدانستي که اگر پياز را در زير شير آب و يا داخل ظرف پر از آب پوست بکنيم ، چشمانمان از سوزش و پراشک گشتن در امان خواهد ماند.
  • آيا ميدانستي که اسب هاى آبي ميتوانند مسافت کوتاهي را با سرعتي برابر 30 کليومتر در ساعت بدوند. با اين تصور که اسب هاى آبي وزني در حدود سه تن دارند.
  • آيا ميدانستي که بعد از اينکه هلرى و تنزنيگ بلندترين قله جهان ، قله اورست را در سال 1953 ميلادى براى اولين بار فتح کردند، هزاران نفر ديگر نيز سعي بر اين کار داشتند .
     

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

خورشید و ستاره بودن
سعی کن مثل خورشید زیاد نور ندی چون همه از نورت استفاده میکنن ولی اصلا نگات نمیکنن, سعی کن مثل ستاره کم نور بدی تا همه تو خلوت شباشون دنبالت بگردن...


هفت چيز انسان را از پاي در مي آورد
ماهاتما گاندي ميگويد:
هفت چيز انسان را از پاي در مي آورد و هلاک ميسازد:
1- سياست بدون شرف
2- لذت بدون وجدان
3- پول بدون کار
4- شناخت بدون ارزشها
5- تجارت بدون اخلاق
6- دانش بدون انسانيت
7- عبادت بدون فداکاري


مادر بزرگ
آلبرت انيشتين :
هيچ وقت چيزي رو خوب نميفهمي مگر اينکه بتوني به مادربزرگت توضيحش بدي


امید زن و مرد
مرد به اين اميد با زن ازدواج ميکند که زن هيچگاه تغيير نکند ، زن به اين اميد با مرد ازدواج ميکند که روزي مرد تغيير کند و همواره هر دو نااميد ميشوند.
آلبرت اینشتین


خدا را دوست می داری؟
پرسید : خدای را دوست می داری؟
سکوت کردم ...
که اگر نه می گفتم ، کفر بود
و اگر بلی ، دروغ . که عملم به عمل دوستانش نمی مانست.

پ.ن 1 : ای خوشا در راه عشق و عاشقی سر به دار حلاج رسوا می شدم
پ.ن 2 :عاجزم ز گفتن . آن گفتنی که جان کندن ست و شنیدنش ، جان پروردن ...

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

حوادث ماه محرم و آخرین روزهای غیبت

صبح شنبه ای که مصادف با عاشوراست، حضرت حجت (عج) پس از اقامه دو رکعت نماز اولین خطبه غرای خود را به گوش جهانیان می رساند. آن گونه که از احادیث برمی آید، به دنبال حوادثی که در ماه های پیش از ظهور امام زمان (عج) در جهان رخ می دهد، حدود هفت نفر از عالمان دینی و همراهان آنها از نقاط مختلف عالم اسلام رو به سوی حجاز کرده و مخفیانه به دنبال حضرت مهدی (عج) می گردند تا با ایشان بیعت کنند.
در این اثنا هم حضرت حجت (عج) همانند حضرت موسی (ع) رو به سوی مدینه کرد. از مدینه خارج شده و رو به مکه مکرمه کرده اند و از دست سپاهیان سفیانی به آنجا پناهنده می شوند و پس از ایشان هم 313 یار و یاور ایشان از نقاط مختلف جهان بی آنکه با هم قراری از قبل گذاشته باشند در مکه جمع می شوند تا نهضت جهانی خویش را آغاز کنند.
صبح شنبه ای که مصادف با عاشوراست، حضرت حجت پس از طلوع آفتاب پشت مقام حضرت ابراهیم (ع) دو رکعت نماز به جا می آورند، میان رکن و مقام ایستاده و اولین خطبه عزای خود را به گوش جهانیان می رساند پس از معرفی خود، مردم را به بیعت دعوت می کنند.
در این زمان جبرییل به شکل پرنده ای سفید رنگ بر ناودان کعبه ایستاده، اولین کسی است که با ایشان بیعت می کند و به دنبال آن هم 313 یاور شریف ایشان و باقی مومنان و صالحان که به مکه آمده اند تا حضرت را یاری کنند و همگی آماده جهاد و شهادتند با امام بيعت مي كنند. برخی احادیث روز ظهور ولی عصر (عج) را شنبه ای که مصادف با عاشورا شده است، برشمرده اند.
ابوبصیر از امام صادق (ع) روایت کرده است که فرمود: حضرت مهدی (عج) در روز عاشورا که روز شهادت سیدالشهداء است قیام می کنند. گویا در آن شنبه ای که عاشورا در آن واقع شود، همراه او هستم. در حالی که بین رکن و مقام ایستاده، جبرییل در مقابل ایشان، برای بیعت ندا دهد و شیعیان حضرت، زمین را با طی الارض زیرپا می نهند و از اطراف عالم جمع شده و با ایشان بیعت می کنند و خداوند هم به وسیله او جهان را مملو از عدالت می کند. علی بن مهزیار هم از امام پنجم (ع) نقل کرده است که: گویا با حضرت مهدی (عج) در روز شنبه ای که عاشورا است و بین رکن و مقام ایستاده هستم.

منبع: کتاب شش ماه پایانی، نوشته مجتبی الساده، ترجمه محمود مطهری نیا، انتشارات موعود

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 پايگاه والای زن در شاهنامه ی فردوسی

جای دريغ است که بسياری از ما ايرانيان، نمونه ی درخشانی همچون شاهنامه را نيز ژرف نمی کاويم و به گونه ای روشمند، ارزنمی يابيم و در رويکرد به متن ِ آن، هر چاپی را که به دستمان بيفتد، ساده نگرانه و زودباورانه، رونوشت بی کم و کاستی از دست نوشت ِ شاعر می انگاريم و هر ياوه و هذيانی را که رونويسان ِ اين اثر بزرگ در درازنای ِ سده های پشت ِ سر بر آن افزوده باشند، به سراينده نسبت می دهيم و بر پايه ی آنها بر کرسی ی داوری می نشينيم و بانگ بر می آوريم که فردوسی چُنين گفت و چُنان سرود...
همه ی آگاهان از فرهنگ باستانی و ادبِ کهنِ فارسی به خوبی می دانند که پس از گاتها، سرودهای جاودانه ی زرتشت، انديشه ورز و شاعر بزرگ ِ ايرانی در چند هزاره پيش از اين، تنها فردوسی ی حماسه سراست که در يک هزاره پيش از روزگار ِ ما در منظومه ی بزرگ و انسان محور و جهان شمولش شاهنامه، زن را در پايگاه سزاوارِ او که يار و ياور و هم دل و هم زبان مرد است، توصيف کرده و به زيباترين و شيواترين و شکوهمندترين زبان و بيانی ستوده و ارج گزارده است.
هيچ يک از ديگر متن های نثر يا نظم فارسی ی هزاره ی اخير از اين ديدگاه، نه تنها به گرد ِ پای ِ شاهنامه نمی رسد؛ بلکه در پاره ای از آنها به تکرار با ديدگاه های جزمی ی مردسالارانه و زن نگوهانه و زن ستيزانه برمی خوريم. بررسی و بحث درباره ی همه ی اين موردها، فرصت و مجالی گسترده می خواهد و در گنجايش اين گفتار کوتاه نيست.
امّا جای دريغ است که بسياری از ما ايرانيان، نمونه ی درخشانی همچون شاهنامه را نيز ژرف نمی کاويم و به گونه ای روشمند، ارزنمی يابيم و در رويکرد به متنِ آن، هر چاپی را که به دستمان بيفتد، ساده نگرانه و زودباورانه، رونوشت بی کم و کاستی از دست نوشتِ شاعر می انگاريم و هر ياوه و هذيانی را که رونويسان اين اثر بزرگ در درازنای ِ سده های پشت سر بر آن افزوده باشند، به سراينده نسبت می دهيم و بر پايه ی آنها بر کرسی ی داوری می نشينيم و بانگ بر می آوريم که فردوسی چُنين گفت و چُنان سرود!

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة ص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
 
فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَذَبَ عَلَى اللَّهِ وَكَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جَاءهُ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِّلْكَافِرِينَ 32 وَالَّذِي جَاء بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ 33 لَهُم مَّا يَشَاءونَ عِندَ رَبِّهِمْ ذَلِكَ جَزَاء الْمُحْسِنِينَ 34 لِيُكَفِّرَ اللَّهُ عَنْهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي عَمِلُوا وَيَجْزِيَهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ الَّذِي كَانُوا يَعْمَلُونَ 35 أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِن دُونِهِ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ 36 وَمَن يَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّضِلٍّ أَلَيْسَ اللَّهُ بِعَزِيزٍ ذِي انتِقَامٍ 37 وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ قُلْ أَفَرَأَيْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِيَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ 38 قُلْ يَا قَوْمِ اعْمَلُوا عَلَى مَكَانَتِكُمْ إِنِّي عَامِلٌ فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ 39 مَن يَأْتِيهِ عَذَابٌ يُخْزِيهِ وَيَحِلُّ عَلَيْهِ عَذَابٌ مُّقِيمٌ 40

 

ترجمه فارسي مکارم

پس چه كسى ستمكارتر است از آن كسى كه بر خدا دروغ ببندد و سخن راست را هنگامى كه به سراغ او آمده تكذيب كند؟! آيا در جهنم جايگاهى براى كافران نيست؟! «32» اما كسى كه سخن راست بياورد و كسى كه آن را تصديق كند، آنان پرهيزگارانند! «33» آنچه بخواهند نزد پروردگارشان براى آنان موجود است; و اين است جزاى نيكوكاران! «34» تا خداوند بدترين اعمالى را كه انجام داده‏اند (در سايه ايمان و صداقت آنها) بيامرزد، و آنها را به بهترين اعمالى كه انجام مى‏دادند پاداش دهد! «35» آيا خداوند براى (نجات و دفاع از) بنده‏اش كافى نيست؟! اما آنها تو را از غير او مى‏ترسانند و هر كس را خداوند گمراه كند، هيچ هدايت‏كننده‏اى ندارد! «36» و هر كس را خدا هدايت كند، هيچ گمراه‏كننده‏اى نخواهد داشت آيا خداوند توانا و داراى مجازات نيست؟! «37» و اگر از آنها بپرسى: «چه كسى آسمانها و زمين را آفريده؟» حتما مى‏گويند:«خدا!» بگو: «آيا هيچ درباره معبودانى كه غير از خدا مى‏خوانيد انديشه مى‏كنيد كه اگر خدا زيانى براى من بخواهد، آيا آنها مى‏توانند گزند او را برطرف سازند؟! و يا اگر رحمتى براى من بخواهد، آيا آنها مى‏توانند جلو رحمت او را بگيرند؟!» بگو: «خدا مرا كافى است; و همه متوكلان تنها بر او توكل مى‏كنند!» «38» بگو: «اى قوم من! شما هر چه در توان داريد انجام دهيد، من نيز به وظيفه خود عمل مى‏كنم; اما بزودى خواهيد دانست «39» چه كسى عذاب خواركننده‏اى (در دنيا) به سراغش مى‏آيد، و (سپس) عذابى جاويدان (در آخرت) بر او وارد مى‏گردد!» «40»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamed.pourkabir@gmail.com

خبري از مشهد

سلام دیروز دوشنبه در مشهد دانشجویان و طلاب و دیگر اقشار تجمعی را در دفاع از مردم غزه در مقابل سفارت عربستان بلوار سجاد برگزار شد که با حضور نیروی انتظامی جوی امنیتی بر تجمع حاکم بودهمچنین دانشجویان و طلاب با پرتاب سنگ و ککتل ملوتف به سمت سفارتخانه باعث تخریب شیشه ها شدند.
همچنین به سمت سربازان نیروی انتظامی هم بسته های رنگ ÷رتاب نمودند و ایشان 2 تیر هوایی شلیک نمودند.

 

 

zamanizh@yahoo.com

مهر مادری!

بچه عقاب‌ها با حرص و ولع مشغول خوردن لاشه‌ی کبوتری بودند و مادرشان با مهربانی آنها را نگاه می‌کرد و کبوتر چشم انتظار، در تاریکی شب دعا می‌کرد که فرزندش به سلامت به خانه برگردد.

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

یا حسین

بلا جویان سفر طی شد ،بود دشت بلا اینجا
فرود آیید از مرکب، بود معراج ما اینجا
اگر ما موسم حج از وطن آواره گردیدیم
چه کاری با صفا، دارد صفایی چون صفا اینجا
درین بازار با کالای جان خویش رو کردیم
فروش از ما و کالا می خرد از ما خدا اینجا

سلام بر تو ای خون خدا ، جاری در رگ های زمان
سلام بر حسین علیه السلام

مساله:حفظ احترام حرم امام حسین علیه السلام واجب است و هر کاری که بی احترامی به آن باشد حرام است مثل با کفش وارد شدن
استفتائات امام خمینی ، ج1 ص 47

عزیزان سئوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ایمیل ذیل ارسال فرمایند
a_f_57@yahoo.com

 

 

afagh_m51@yahoo.com

Happy ¤.¸.•“´“ “` “•.¸.¤ 2009 ¤.¸.•“´“
(¸.•“´(¸.•“´ ` “•.¸) ` “•.¸)(¸.•“´(¸.•“´ ` “•.¸) ` “•.¸)
` •.¸
` •.¸) I Want that 2009
¸.•)´ Comes filled of new dreams
(. •´ and great emotions.
(` •.¸ That only finds
` •.¸) Love in the hearts...
¸.•)´ That comes 2009!
(. •´ Bringing Health,
¸.•´ Forces, Optimism,
(` •.¸ Equilíbrio,
` •.¸) Respect.
¸.•´ Lives,
(. •´ Commemorates,
¸.•´) happy thoughts,
(` •.¸ Because you have
` •.¸)
(` •.¸ 2009 reasons
` •.¸) try to smile and to be HAPPY!!!



 

 

sadri.mohammadreza@gmail.com

سلام
من تعدادی عکس زیبا از یو اس بی در این وبلاگ www.142857.blogfa.com قرار داده ام
از شما دعوت می کنم تا آنها را ببینید
منتظر حضورتان در وبلاگم هستم

 

 

mhta2020@yahoo.com

يك ضرب المثل چيني ميگه:
تو بخاران پشت من تا من بخارانم پشت تو
دقيقا بر عكس اين ضرب المثل در ايران ميگه:
كس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
همين اختلاف بين دو ضرب المثل فوق به تنهايي نشان دهنده اوج اختلاف بين ديدگاه ما و چيني ها نسبت به مسئله كار گروهي و همكاري در انجام كارها است.
و شايد به همين دليل فرهنگي است كه ما ايرانيان در انجام كارهاي گروهي و حتي ورزشهاي گروهي مثل فوتبال اينقدر نا موفق هستيم
به نظر شما مطلب ديگري از اين دو ضرب المثل ميتوان برداشت كرد؟

منبع: http://baziran.blogfa.com

 

 

khosrow.zare@gmail.com

با سلام خدمت آقای رضا رضا

در مورد مباحث مطرح شده در مورد حجاب چند مورد را لازم میدانم عرض کنم:
یک مسلمان با اصل مساله حجاب مشکلی ندارد، اما به عنوان کسی که طرفدار حجاب است عرض میکنم که اگر روش کنونی اجبار ادامه داشته باشد به نابودی حجاب می انجامد. همانطور که میدانیم در زمان رضاخان که قضیه کشف حجاب مطرح شد اکثر مردم با آن مخالف بودند به طوری که خیلی از خانم ها حتی از خانه نیز خارج نمیشدند. اما الان به دلیل سیاست های غلط و سورنا را از سر گشاد زدن، حدود نیمی از مردم با حجاب مخالفند. اگرچه این نیم که گفتم آمار دقیق نیست پس نپرسید از کجا آورده ای، اما همینکه تا کسی در حمایت از حجاب حرف میزند چندین مخالف پیدا میشود، دلیل بر کثرت مخالفین است. اگر باور ندارید بروید سر هر خیابانی در هر شهری (به غیر از قم) که خواستید در حمایت از حجاب سخنرانی کرده فحش هایی که میشنوید را بشمارید! (البته به عنوان یک شهروند معمولی و نه با اسکورتی متشکل از برادران محترم نیروی انتظامی و ستاد نهی از معروف و امر به منکر تا مردم از چیزی نترسند). این خود به تنهایی یک فاجعه است زیرا اگر این نصف زمانی تبدیل شد به اکثریت مطلق (که چندان دور از ذهن نیست) آنوقت دولت نیز راهی بجز آزادی حجاب ندارد زیرا وقتی ارزشی به ضد ارزش تبدیل شد، هیچ پلیسی نمی تواند کاری از پیش ببرد. در واقع بحث سر درست یا غلط بودن حجاب نیست یا اینکه باید به حرف اکثریت گوش کرد، بحث این است که آیا این زورگویی ها بیشتر منجر به نابودی حجاب نمیشود؟ باید اول با کارهای فرهنگی و ریشه ای مخالفان عاقل را که اکثر جمع مخالفان هستند موافق کرد، آنگاه اقلیت مریض را با قانون ادب کرد در حالی که حالا عکس این عمل میشود. در ضمن کسانی که ایمان و خویشتنداری شان آنقدر کم است که مانند وقتی مادری وسایل تیز را از سر راه نوزادش برمیدارد، باید امکان گناه را از سر راه آنها جمع کرد، همان بهتر که گناهکار باشند و درست از سر اسلام بردارند و ارزش های آن مانند حجاب را با دیوانه بازی هاشان به نابودی نکشند. زیرا این افراد مثل دزدی هستند که در اتاقی محبوس است و راه خروج ندارد آنوقت به دزدی نکردن افتخار میکند، حال آنکه به محض آزادی اولین کاری که میکند دزدی است. دلیل آن هم کثرت افراد به ظاهر مومن است که به محض مشرف شدن به بلاد خارجه! آنها را باید در کاباره ها و کلوپ های شبانه پیدا کرد.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

بچه اشتباهی

فرانک مجیدی: خیلی از ما خانم‌ها، یک زندگی عادی داریم. صبح از خواب پا می‌شویم و اولین حرکتمان برای خانواده است. تصور کن! یک زن هستی و با فرزندت زندگی می‌کنی. راست آنکه، دلیل زنده بودنت را در او می‌بینی و تمام امیدت به زندگی، اوست. روایت جدید کلینت ایستوود، بچه‌ی اشتباهی، این رابطه را به تصویر می‌کشد.
در اواخر دهه‌ی ۲۰، کریستین کالینز(آنجلینا جولی) و پسرش والتر با هم در خانه‌ای خوب و در محله‌ای آرام و مناسب در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند. کریستین بعنوان سوپروایزر مخابرات کار می‌کند و مهم‌ترین شانس زندگیش والتر است. یک روز کاری برای کریستین پیش می‌آید و او در بازگشت به خانه، والتر را نمی‌یابد. مانند هر مادر دیگری سراغ بچه‌های همسایه یا هر جایی که ممکن است والتر سر بزند می‌رود ولی والتر را نمی‌یابد و این پایان یک زندگی آرام و ساده است. کریستین با پلیس تماس می‌گیرد اما پلیس در اقدامی عجیب می‌گوید تمام ماموران پلیس مشغولند و تا ۲۴ ساعت دیگر وقت رسیدگی ندارند. او منتظر می‌ماند. پلیس‌ها می‌آید و سوالات معمول را می‌پرسند. ماجرای کریستین و والتر به روزنامه‌ها کشیده شده و موعظه‌گری به نام گوستاو بریجلب (جان مالکوویچ) که منتقد نیروهای پلیس است در سخنرانیش از کریستین نام می‌برد. پس از مدتی کاپیتان جی.جی. جونز(جفری داناوان) به کریستین مراجعه می‌کند و به او می‌گوید پسرش زنده است و آنها او را بازگردانده‌اند. کریستین شاد و خوشحال به ایستگاه قطار می‌رود ولی پسرکی که پلیس یافته، والتر نیست. کریستین سعی می‌کند این را به کاپیتان جونز بفهماند ولی او که سرمست از حضور خبرنگاران و بازتاب‌های مثبت این خبر برای اداره‌ی پلیس است به او می‌گوید والتر فقط وزن کم کرده و کمی تغییر کرده که طبیعی است، و حالا احتیاج به خانه دارد پس بهتر است خرابش نکند و قبول کند این پسر، والتر است. کریستین چاره‌ی دیگری ندارد ولی از همان ابتدا در طرز صحبت پسرک، و در حمام کردن بچه و مقایسه‌ی قد پسرک با قد والتر مصرتر می‌شود که او پسرش نیست. پسر حتی معلم مدرسه و جای نشستنش را به یاد ندارد و این که او کریستین را مامان خطاب می‌کند خانم کالینز را عصبی می‌کند. کریستین دوباره و دوباره به جونز مراجعه می‌کند و در همین احوال با بریجلب هم آشنا می‌شود و بریجلب از فساد پلیس برایش می‌گوید و تشویقش می‌کند تا با خبرنگاران مصاحبه کند. جونز که از این موضوع خشمگین است او را به اداره احضار می‌کند و طی یک اقدام عجیب به بیمارستان روانی می‌فرستد. در آنجا با کریستین مثل یک بیمار روانی برخورد می‌شود و دکتر علناً می‌گوید اگر برگه‌ی مربوط به اینکه پسرکی که پلیس یافته، پسر واقعی اوست را امضا کند مرخص می‌شود که کریستین نمی‌پذیرد و به همین خاطر تا پای قرار گرفتن تحت شوک الکتریکی می‌رود و از سویی در نیمه‌ی فیلم با کاراکتر دیگری روبرو می‌شویم،همان گوردون نورث‌کات(جیسن باتلر هارنر) که همه‌ی راه‌ها به او ختم می‌شود و یکی از پلیس‌ها، بازرس لستر ایبارا(مایکل کلی) رد او را در حوادث تلخ رقم‌ خورده می‌یابد…

کلینت ایستوود در مقام بازیگر حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. چه کسی می‌تواند «خوب، بد، زشت»، «هری کثیف» و «نابخشوده»، را فراموش کند؟ اما در فیلم‌هایی که نام کارگردان گرفت، حتی از ایستوود بازیگر هم قدمی فراتر گذاشت. قدرت بازیگیری او از بازیگران جای هیچ حرفی ندارد. “رودخانه‌ی مرموز”، “عزیز میلیون دلاری”، ” پرچم پدران ما”و “نامه‌هایی از آیووجیما” همگی فیلم‌هایی در خور توجه و درخشانند. نکته‌ی جالب در این دو فیلم اخیر آنست که به جنگ آمریکا و ژاپن در دو فیلم جداگانه و از دو زاویه‌ی دید کاملاً متفاوت نگاهی جالب و منصفانه داشت. کاری که از هیچ کارگردان دیگری به یاد ندارم. او با این دو فیلم، موفق شد از دید یک آمریکایی و زاویه‌ی دید خاصش نسبت به جنگ با ژاپن رد شود و یک دید هنری ناب را که فرا وطنی است به نمایش بگذارد.نیز همین دو فیلم، می‌تواند به نوعی تاریخی نیز باشد. ایستوود این بار به طرحی از ران هاوارد علاقمند شده و داستانی واقعی مربوط به ۸۰ سال قبل را به تصویر کشید. روایتی از زندگی عادی یک زن که خباثت یک جنایتکار و بیعرضگی پلیس روال عادیش را بر هم می‌ریزد.پلیسی که برایش تعریف و تمجید شنیدن در صفحه‌ی اول روزنامه‌ها و مجلات و ژست لبخند به لب خیلی مهم‌تر از حقیقت است. این پلیس علاوه بر بیعرضگی و سوء استفاده از قدرت، احمق هم هست. چنانکه حتی به ذهنش خطور نکرده موارد بچه‌های گم‌شده در ناحیه را به هم ربط دهد. این فیلم مانند فیلم‌هایی از این دست جلو نمی‌رود. تعلیق و هیجان و تعقیب و گریزی نیست و همین موضوع کار را برای ایستوود که مجبور می‌شود دایره‌ی حوادث فیلم را محدودتر کند دشوار کرده و راهی سخت برای راضی کردن بیننده‌ای را که از او متوقع است در پیش دارد. برای دوست‌داران فیلم‌های ژانر حادثه‌ای، این فیلم چیز جدیدی عرضه نکرده و حادثه‌ای نفسگیر ندارد. ایستوود فیلم را حول محور کریستین کالینز و ارتباطاتش با دنیای بدون فرزندش ساخته است و داستان را از دید خشم زنانه و عشق مادرانه روایت کرده و همین دید محدود فیلم آن را به اندازه‌ی فیلم‌های قبلی درخشان نمی‌کند و در حد یک فیلم قابل قبول باقی می‌گذارد.
فیلم در جزئیات تاریخی دقت قابل توجهی داشته. دکور جیمز موراکامی و ابزار و مدل‌های ماشین‌ها و موتور سیکلت‌ها، آرایش مو و چهره و مدل‌های کفش و لباس و کلاه واقعاً دهه‌ی بیست و سی را به یاد می‌آورد. جولی بازی خیلی خوبی دارد. زنی که به رغم اندام لاغر و آسیب‌پذیری‌ای که در طرز راه رفتن و گرفتن کیفش به چشم می‌آید، سرسختانه برای یافتن پسرش ایستادگی می‌کند و قدمی عقب نمی‌رود. کاراکتر بریجلب، و طرز سخن گفتنش آدم را به یاد مارتین لوتر کینگ می‌اندازد و قصدش فقط رسیدن به اصلاحاتی در دستگاه رشوه‌گیر و ولنگار پلیس است و بازی مالکوویچ تا آنجا که نقش به او اجازه می‌داده، قابل قبول است. بازی تمام پسر بچه‌های فیلم عالی است، خیلی تاثیرگذارتر از بازی بزرگان! اما فیلم یک نکته‌ی درخشان دارد و آن هم کاراکتر قاتل فیلم، گوردون نورث‌کات، است. چقدر باتلر هارنر درخشان است! با استعدادی که او نشان داد، شانس‌های زیادی در بازیگری خواهد داشت . با آنکه حضور او بسیار محدود بود، بار تاثیرگذاری فیلم تا حد زیادی روی دوش اوست. او تیک عصبی ندارد، کثیف و ژولیده نیست و چهره‌ی مشخصی که از قاتل در ذهن می‌آید را ندارد. او مردی است با لبخندی بسیار زیبا و گرم و رفتاری مودب و نیاز دارد برای احساس حمایت در آغوش گرفته شود. و دقیقاً همین پارادوکس او را ترسناک می‌کند. او با یادآوری جنایتش لبخند درخشانی می‌زند چرا که او به طور خالص، آن قسمت سیاه روح آدمی است که “لذت کشتن” است و خون سیرابش می‌کند و تجسمی انسانی یافته. نمی‌شود گفت او مشکل روانی دارد، او فقط لذت می‌برد، همانقدر که می‌تواند از یک غذای مطبوع در زمستانی سرد در خانه‌ای گرم لذت ببرد و این ترسناک است. او یکی از به یاد ماندنی‌ترین قاتلان سینماست.

 

 

akbarzeyton@yahoo.com

سه دولت عربی خواهان حمله به غزه بودند

با سلام: تبتربالا درمبین 1043 امده بود
ایا این نوعی مفابله با دست اورد های ایران نیست؟
مسولین نظام جمهوری اسلامی که بی مهابا ازگروههایی چون حماس وحزب الله امروزوسالهاست که باپول های ما مردم وباداورده ازفروش کلان نفت دردوسه ساله اخیراین گروه ها را تغزیه وحامی شدن امروزچه پاسخی برای این جنایت عظیم کشتارانسانی دارند....؟ کمی بخود بیایید (هرچند که میدانم شما تغییرنا پذیرید اما....) اخرش چه ایا فسطین ازاد خواهد شد؟ پس چرا با انتفاضه شما طی این سالها نشد!؟! نکنید همچین بایک مشت اوره وبیچاره ومصیبت دیده ازجنا یات صهیونیست ها شما راحت اینجا نشسته اید برای خودتان مهمل میبا فید اما ملتی درجنایت دژخیمان و فروماندگان و بدنامان وبدست متجاوزان دارند تارومارو نابود می شوند...بنده طی این همه سال هنوز نفهمیدم چراو چگونه است که شما مسئولین نظام ما باشعارهای دهان پرکن علیه امریکاوصهیویست ها همیشه ان میکنید که درپایان دودش به چشم ما مسلمانها می رود وسودش بسوی امریکا وصهیونیست ها!! ایا هنوزبه این نتیجه نرسیده اید که زیادی گازش راگرفته اید وحالا کمی ( فقط یه کوچولو!؟!) کوتاه بیایید شایدکه این جماعت به اسایشی رسیدند که ان سرش نا پیدا!!!! اخه بابا شما چرا نمی فهمید اصل ماجرا را !!!!!!!!!؟ ....جنگ تحمیلی را با لجاجت بسیارفداکردن ان همه ادم های مخلص انقدرکشش دادید تا....اقای مریکا اول با یکی دو ناو و انگاه با لشکرکشی ها امد بیخ گوش ما سکنا گذید حالا باپرتاب کفش این احمق رفته را می خواهید ازبه اصطلاح بغداد ویران بیرون برانید بابا دمتان گرم ! او که دارد می رود دیگرچه نیازی بسوی اوست هدف گیری ها! (دیدی چه ماهرانه جاخالی داد چون کبکی خرامان !؟!) اگرراست می گویید این لنگه کفش ها را برسراوباما فرود اورید...نه اینکه عکس ان بابای بی مفدارراکه خداهم توسرش زده است واحمق افرید...هدف گیری کنید. بیایید طرحی نودراندازید راهی نورودید که سیاست ها وبه اصطلاح مقابله کردن هایتان همش دودش برمی گردد به چشم مسلمان ها این راه که شما می روید نه به ترکستان ویا پاکستان است ....مستقیم سرازتسلیم براسرائیل وامریکا ست ! اما با خفت و خواری...حالا ازما گفتن بود باقی اش را خود دانید بالاخره روزی تاریخ قضاوت خواهد کرد که من بشما چه گفته ام. بای!!!!!!!!
تهران_اکبردرویش

 

 

mail_to_mobin@yahoo.com

فتح سرزمين مصربدست مسلمانان

در شماره 1043 اين مطلب به عنوان يك واقعه تاريخي ذكر گرديد ولي جالب ترين، خنده دار ترين و تاسف بار ترين مسائل اين مطلب در دو جمله خلاصه مي شود، " اما سرانجام سپاه آزاديبخش اسلام مصريان را شكست داد. فرماندهي سپاه اسلام دراين نبرد به عهده عمروعاص بود." هر كس كه كمي از تاريخ بداند عمق فاجعه را در همين دو جمله به راحتي خواهد يافت. همه مي دانيم كه سرزمين ايران در برابر حمله اعراب با چيزي جز قتل و غارت و ويراني مواجه نشد. چه بسا تيرها از سقف ها بيرون كشيدن كه تا چادر علم كنند و چه بسا آجرها كه از پي خانه ها بركنند تا زير ديگ هاي خود بگذارند و چه بسيار كتابها كه به فرمان خليفه در فرات ريختند و سوزاندند. نمي دانم بر سر مصر چه آمده ولي خوي بيان نشيني و وحشيگري فكر نمي كنم جز ويراني چيزي بر جاي گذاشته باشد. براي مطالعات دقيق درباره تاريخ ايران پس از حمله اعراب كتاب "دو قرن سكوت" اثر دانشمند فرزانه دكتر زرين كوب را بخوانيد.
اينها براي جمله اول.

و اما جمله دوم ! بله عمروعاص گاهي سردار سپاهي آزادي بخش است و گاهي روباه حيله گري ملعون كه اكثر فتنه هاي زمان زير سر اوست.
البته اين مسئله اتفاق عجيبي نيست زير در اين چندسال ما مردمان ايران چه به عنوان خوانده چه به عنوان شنونده چه به عنوان بيننده بارها و بارها گوسفند فرض شده ايم. پس همه با صداي بلند فرياد سر دهيد بعععععععععععععععععععععععع بععععععععععععع بععععععععععععععععع!!! دوست بسيار عزيز مبين اين اعتراض را متوجه شما نمي دانم اعتراضي است از اعماق وجود و از بغضي كه سال هاست فرو خفته است.
با تشكر - خواننده مبين

 

 

parande9parvaz@yahoo.com

کريسمس کثيف

ديروز يه اتفاق دلخراش افتاد كه همه ي انسانيت رو زير سوال برديعني احساسي كه يه انسان به يه انسان ديگه داره رواون هم توي يه عيد بزرگ واقعا دست اسرائيل درد نكنه با اين هديه اي كه به فلسطيني ها داد اين روزها سرزمين فلسطين در معرض بزرگ‌ترين و وحشيانه‌ترين نسل‌كشي تاريخ در نوار غزه قرار دارد. دست‌هاي آلوده‌ دژخيمان صهيونيستي در ادامه جنايات هولناك خود، غزه را به يك قتلگاه بزرگ و تمام‌عيار تبديل كرده‌ و قتل عام مردم بي‌پناه آن در روزهاي اخير يكي از بي‌سابقه‌ترين و وحشيانه‌ترين جنايات ضد بشري عنوان شده است؛ كه طي آن صدها تن شهيد و مجروح شده‌اند. اين جنايات در دنياي به اصطلاح متمدني صورت مي‌گيرد كه در برابر اين وحشي‌گري‌ها و ددمنشي‌هاي رژيم اشغالگر قدس دم فرو بسته و به تماشا نشسته‌اند و با سكوت خود راه را براي جنايات اين رژيم مخوف هموار ساخته‌‌اند. اينك فلسطين سرزمين پاك و مقدس پيامبران الهي و ملت بي‌پناهش، شاهد يكي از بي‌سابقه‌ترين جنايات بشري است و من اسم اين كار و مي گذارم هديه غير منتظره و اسم اين كريسمس رو كريسمس كثيف مي گذارمو دعا مي كنم تو اين كريسمس كثيف خداوند هديه اي هم جنس و بلكه هزاران مرتبه مخوف تر بر اين قوم نازل كنهآمينشما هم مثل ما دعا كنين تا خداوند شر اين قوم مخوف كه از مغول و هيتلر هم بد تر هستند را از سر اين دنياي زيبا كم كنه

 
 

kabootaran_ar74@yahoo.com

به نام خدای بزرگمون

سلام
با نگاه کردن به عکسهای بالا چه حسی به شما دست میده ؟ حتما احساس همه یه جور نیست و احساسات مختلفی به ادمهای مختلف دست میده .بعضیها که حتما تعدادشون زیاده ناراحت میشوند و تقصیر زیادی رو متوجه این سران بی شعور عربی میدانند. بعضیها هم که تعدادشون حتما کمه میگن این فلسطینیها حقشون و...
بعضیها هم میگن بابا اخه به ما چه مربوطه ؟ خودمون هزارتا گرفتاری داریم و خلاصه پای حساب و کتاب طلبکاریها و بدهکاریهاشون رو میکشن وسط .
حالا واسه اینکه بدونیم حق با کیه و نظر کدوم قشر از افراد درسته باید چیکار کنیم؟ خوب معمولا قضاوت و داوری کار بسیار سختیه "هر چند در مورد بعضی موضوعات تفاوت بین حق و باطل کاملا روشن و مبرهن هست "اما بهتره واسه قانع کردن همه تفکرات و نظرات مختلف دلایل محکم و عامه پسند رو اعلام کرد که مورد قبول همه باشه .
در مملکت ما و در میون مردم ما و حتی بسیاری از دیگر مردم دنیا که حتی مسلمون هم نیستند افرادی مثل حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) و حتی امام حسین(ع) یک محور و الگو و عین وجاهت عقلی و انسانی هستند و بدون شک نمونه کامل اخلاق انسانی در اونه بوده که متجلی و شکوفا شده و هنوز هم مبرهن و اشکار هست .
ماها دلمون خوشه که نمازمون رو میخونیم و اهل روزه گرفتن هستیم و با امدن ماه محرم خودمون رو از عزادارهای پر و پا قرص روضه های امام حسین (ع) میدونیم "کلی هم تو روضه های اقا به سر و سینه میزنیم و احتمالا گریه هم میکنیم در عزاشون و...
هیچ با خودمون فکر کردیم که اگه ما اون روز معروف"یعنی روز عاشورا" وجود داشتیم ایا اونقدر ایمانمون محکم بود که کنار اقامون باشیم یا نه ؟ گفتن این جمله که" ما حتما و بدن شک با اقامون بودیم" کار بسیار راحتیه.اما خودمون رو برای لحظاتی بگذاریم جای یکی از یاران اقامون . حاضری به خاطر دینت و رهبر و مولات سرت رو بدی دم شمشیر ؟ حاضری همسر و فرزندانت رو به خاطر اقات اسیر دشمن ببینی؟ حاضری ببینی که دشمن به صورت دختر ۳ ساله ات سیلی میزنه و گوشواره رو از گوشش میکشه ؟ اینا رو اگر واقعا حس کنی و نظرت عوض نشه معلومه که حسینی هستی .
به نظر شما الان اگه اقامون امام حسین(ع) بود در برابر این وحشیگریها و ناجوانمردیهای این قوم یهود در مورد مسلمونها چیکار میکرد ؟ ایا مثل ما می نشست و فقط لعن و نفرین میکرد ؟ که خیلیها همین قدر هم وجدانشون بیدار نیست و اصلا براشون اهمیتی نداره . ایا نشنیدیم که پیامبر (ص) فرمودند :هر کس فریاد کمک خواهیه مسلمونی رو بشنود و بی اعتنا باشد او مسلمان و از ما نیست ؟پس جواب ما و منطق ما و همه مسلمونهای دیگه برای این سکوتمون در برابر کمک خواهیه مسلمانان فلسطین و غزه چیست؟ روز موعود جوابمون برای پیامبرمون و ولی امرمون چیست ؟ اگه ازمون جواب خواستند چی داریم که بگیم؟ مگه ما تو مکتب امام حسین (ع) درس نخواندیم ؟
اینه رسمه مسلمونی و نوکریه امام حسین ؟
فقط شعار و ظاهر سازی و خم و راست شدنهای مترسک وار و ایمان بی عمل ؟
امروز نوبت انتخابه برای ما "مثل روز عاشورا
حسینی بودن مایه میخواد " مایه اونم جون و گذشتن از دنیاست با همه دلبستگیهاش .
اگه نمیتونی از پسش بر بیای بیخودی وقتت رو تو هیاتهای امام حسین (ع) نگذرون . اقامون گریه کن تا دلت بخواد داره اما هنوزم که هنوزه یار واقعی کم داره
راستی من که از دیدن عکس بالا که جرج دیونه را در کنار مجسمه غیرت مسلونها نشون میده حقیقتا چندشم شد " به راستی که پیامبر عزیزمون و اهل بیتشون چه ها که نکشیدند از جهالت و حماقت این قوم . ببینید خدای بزرگمون چقدر مظلومه که کلید دار خانه اش این مردک نادان و شراب خوار هست که با سمبل ظلم و جور بر سر یک میز به یکدیگر شراب تعارف میکنند
به امید محو اسرائیل و دولت امریکا و هر کسی که با اسلام و مسلمونها خصومت داره
یا حق

 

 

silasjasmin@yahoo.com

تصمیم با شماست

سلام خدمت همه دوستان خوب و عزیزم.
امیدوارم حالتون خوب باشه. چند روزی نبودم.
دلم برای همتون تنگ شده بود.
راستش چند روزی بود که مریض بودم و توی رختخواب بودم. اما به فیض خداوند بالاخره از جام پا شدم.
بعدشم خب می­دونید که این روزا ایام کریسمس بود و بالاخره سر ما هم یکم شلوغ. من هم که جای شما خالی بابانوئل شدم. نمی­دونید چقدر لذت داشت وقتی بچه­ها می­خندیدن و بزرگترها شاد بودن. باور کنید که من بیشتر از همه اونها لذت بردم چون واقعاً شادی همشون رو دیدم. این هم عکس داداش سیلاستون در لباس بابانوئل.

 

قبل از اینکه ادامه بدم تولد منجی بزرگ عیسی مسیح رو به همه شما چه مسیحی چه مسلمان و هر دین و مذهب دیگه تبریک می­گم. امیدوارم که همه شما از این تولد برکت گرفته باشید.
 خدمت شما عرض شود امروز می­خوام یه تجربه شخصی باهاتون درمیون بذارم.
تا حالا شده بخواید آگاهانه یه گناهی رو مرتکب بشید؟
یعنی اینکه با اینحال که می­دونید گناهه ولی بازم در انجام دادنش بخواید پا فشاری کنید؟
می­دونید، گناه یه لذتی داره که بعضی وقتا آدم وقتی وسوسه می­شه دلش می­خواد اون گناه رو مرتکب بشه.
بعضی­ها توی اون شرایط اصلاً احساس ناراحتی نمی­کنن.
بعضی­ها هستن که بعد از اینکه مرتکب شدن ناراحت می­شن.
اما بعضی­ها هستن که زمانیکه تصمیم می­گیرن انجام بدن، به قول خودمون عذاب وجدان می­آد سراغشون و خرشون رو می­گیره و یه دل می­گی انجام بده و یه دل هم می­گه انجام نده. خلاصه توی این گیر و دار حتی نمی­تونه از لذت اون گناه استفاده کنه. یعنی اون لذت براش تبدیل به زهر می­شه.
زمانیکه ما دچار وسوسه می­شیم و تصمیم می­گیریم گناه کنیم، در واقع تصمیم می­گیریم که به گناه لبیک بگیم. یعنی اون گناه می­شه خدای زندگی ما و دیگه به صدای خدا توجه نمی­کنیم.
مسیح فرمود: شما نمی­تونید دو تا ارباب رو خدمت کنید. یا باید بنده گناه باشیم یا بنده خدا.
می­دونید چرا؟
زندگی آدم مثل یک رودخونه می­مونه. دو تا قایق داره. یکی از طرف خدا و دیگری از طرف شیطان.
قایق اولی به سمت راست حرکت می­کنه و قایق دوم به سمت چپ.
حالا ...
اگر انسان بخواد هر دو ارباب رو خدمت کنه یعنی هم خدا و هم شیطان چه اتفاقی می­افته؟ یعنی یه پاش توی قایق سمت راست و یه پاش توی قایق سمت چپ. حالا تصور کنید که این دو قایق می­خوان حرکت کنن. حدس بزنید چه اتفاقی می­افته. معلومه آدم از وسط دو نصف می­شه یعنی بدترین عذاب ممکنه در اون لحظه. چون دلش می­خواد توی هر دو قایق بمونه.
نه می­تونه از با خدا بودن لذت ببره نه از گناهی که می­خواد مرتکب شه یا در حال انجامشه. بهتره برای هر کدوم از ما که هر چه زودتر تکلیف خودمون رو روشن کنیم. یا از گناه تبعیت کنیم یا از خدا. تا این اتفاق برامون نیافته. اینجوری به طور کامل می­تونیم یا از حضور و وجود خداوند لذت ببریم یا اینکه از اون لذت گناه.

 

ببخشید اگه نقاشیم زیاد خوب نیست.
باید با یکم تفکر فهمید تا که اهل کجا هستیم و باید سوار کدوم قایق بشیم.
من خودم مدتی گرفتار این مسئله بودم همیشه به دنبال لذت دلم می­رفتم اما همین که تلاشی می­کردم مشوش می­شد و دل ریش می­شدم تا جایی که از خیر گناه می­گذشتم. (هر چند که خیر هم نداره خدائیش). اما بعدش از خجالت حتی روم نمی­شد به خدا بگم که من رو ببخشه. چون داشتم با چشم باز دنبال گناه می­رفتم. خیلی طول می­کشید تا بتونم از خدا عذرخواهی کنم و درواقع توبه کنم. اما باز قدرت وسوسه من رو به سمت گناه می­کشوند و روز از نو روزی از نو. دیگه کلافه شده بودم. تا اینکه بالاخره یکروز تصمیم خودم رو گرفتم. البته قبلش فهمیدم که اصلاً من مال این صحبتها نیستم. یعنی برای این کار ساخته نشدم. تصمیم گرفتم برای همیشه سوار یک قایق بشم. تا اون اتفاق ناگوار برام نیافته. اون هم قایق سمت راست.  اینجوری حداقل تکلیف خودم رو می­دونم. الآن هم خیلی راضی­ام از اینکه لذت زودگذر اون گناه رو به لذت بی انتهای با خدا بودن نمی­فروشم. از خودم تعریف نمی­کنم. خدا بهم کمک کرد تا تونستم از اون قایق دل بکنم.
 هر کسی که اون حالت بهتون دست می­ده بدونه که مال خداست. عشق به خدا اجازه نمی­ده تا از اون گناه لذت ببره. بهتره هر چه زودتر پاشون رو از قایق سمت چپی بردارن و با هر دو پا سوار قایق خدا بشن. اگه اینطوری هستید زودباشید. هنوز دیر نشده، هنوز هم می­شه برگشت. اینطرف خیلی عالیه. جا برای همه هست. نترسید! خدا دستتون رو می­گیره.
 خوش و خرم و پیروز باشید
 

http://living-with-god.blogfa.com

منتظرتون هستم.

سیلاس

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک پیرامون غزه
طلوع کن ز فلسطین دوباره روح الله

بسم الله

سلام
- گزارش غافلگیر کردن نیروی انتظامی و به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین در باغ قلهک انگلیس +
دومين شب تحصن دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و سازش سران عرب در مقابل دفتر حافظ منافع مصر، به برافراشته شدن پرچم فلسطين در باغ قلهك انجاميد...
 

 

-
منظور از "كافر حربي" چيست؟
تأكيد ولي امر مسلمين جهان بر مقابله با صهيونيست‌ها به عنوان "كافر حربي" كه در باب احكام جهاد از بار فقهي برخوردار است، تحليلگران صهيونيست را به دلهره انداخته است. ايشان در حكم خود از موضع ولايت امر و ولايت فقيه، اين عنوان را "سه بار" به انحاي مختلف به كار برده‌اند.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم به این واژه توجه خاص کرد: +
 
 
سران بي‌وجدان برخي كشورهاي عربي هنور درباره برگزاري اجلاس سران عرب به توافق دست نيافته‌اند.
بنا بر اظهارات عمرو موسي بر اساس منشور اتحاديه عرب موافقت 14 كشور عربي با تشكيل اجلاس سران عرب ضروري است اما تاكنون 10 كشور از جمع 21 كشور با تشكيل اين اجلاس به ميزباني قطر موافقت خود را اعلام كرده‌اند.
"احمد ابوالغيط"‌ وزير امور خارجه مصر ديروز تأكيد كرد: برگزاري اجلاس عربي به آمادگي خوب و تفكر دقيق نياز دارد وگرنه شكست خورده و عواقب خطيري خواهد داشت!
 

 

 
فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: انجام 120 سورتي پرواز در شبستر، انجام آزمايش‌هاي بي‌سابقه، محول كردن ماموريت‌هاي جديد به انواع مختلف هواپيما كه قبلا سابقه نداشت، انجام پروازهاي بلندمدت به مسافت 2 هزار كيلومتر و... نشان مي‌دهد كه آمادگي ما در حد اعلا است.
 

 

 
- سعيد قاسمي در جمع دانشجويان متحصن در فرودگاه مهرآباد: مسئولان بايد داوطلبان را به غزه اعزام كنند
سرباز كسي است كه 20 كيلومتر جلوتر از رهبر خود مي‌جنگد تا رهبر بتواند فرماندهي كند.
 

 

- گزارش تصویری: تجمع‌های اعتراض‌آمیز مختلف و خشونت در برابر سفارت مصر در بیروت

- خواهر وزير كشور رژيم صهيونيستي كشته شد / موشک های مقاومت شیمون پرز را هدف قرار داد / شیمون پرز: ما آن اراده و توان لازم را براي شكست حماس نداريم / فیلم: موشك حماس، وزير صنايع رژيم صهيونيستي را تا دم مرگ برد
تصاوير فرار وی از موشك‌هاي فلسطيني كه بارها و بارها از تلويزيون‌هاي مختلف پخش شد، مورد تمسخر قرار گرفت.

- ترس فرعون از سقوط حکومت اش؛ حكومت مبارك فرماندهان بلندپايه ارتش مصر را بازداشت كرد
منابع آگاه ديپلماتيك همزمان با اعلام خبر سكته خفيف قلبي حسني مبارك، رئيس‌جمهور اعلام كردند، نيروهاي امنيتي نظامي مصر امروز شمار محدودي از فرماندهان بلندپايه ارتش دستگير كردند.


- مهلت يك هفته‌اي به دولت و مجلس براي اخراج سفير انگليس و بازپس گيري قلهك
پيام تاريخي مقتدايمان لحظه اي آراممان نمي گذارد و هر آن از ترس نزديكي به خوي ‏كوفيان، تنها گذارندگان امامشان خواب بر چشممان راه نمي يابد.
ورود به باغ قلهك، اهتزار پرچم فلسطين بر فراز آن و طنين زيارت عاشورا در ايام ‏محرم الحرام در آن محدوده اي كه اشغالگران انگليسي روزي آن را براي خود دائمي ‏تصور مي كردند نشان داد که تصور خام بريتانيايي ها و عده اي كه دست به دست آنها داده اند و ‏لبخندزنان با جك استرو و ديگر جنايتكاران انگليسي ملاقات مي کردند اينها هيچ كدام ‏سبب تقويت جايگاه اين رسوايان تاريخ در خاك جمهوري اسلامي نخواهد شد. ‏

- مقصد پرواز: غزه
روایت غیر رسمی از تحصن تشکل های غیر دولتی و دانشجویی در فرودگاه مهرآباد وبلاگ انگلیسی

- روزنامه کارگزاران که تیترهای اصلی خود را به موضوعات مهم تر! (انتقاد معاون رئیس جمهور از مجلس، و دیدار تحریریه کارگزاران با آیت الله هاشمی رفسنجانی، 10 اصل صلح -سخنرانی مجتهد شبستری در خانه عبدالله نوری-) اختصاص داده بود، امروز اعتراضات دانشجویی را این طور بازتاب داد:
در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی درباره حمله جوانان ناشناس با مواد آتش‌زا به سفارت‌ اردن، دفتر نمایندگی مصر در تهران و فروشگاه پوشاكی «بنتون» در سایت‌های خبری منتشر شده كه در راستای اعتراض دانشجویان بسیجی به سیاست‌های سران كشور‌های عرب و سكوت آنها در قبال خشونت‌ها در غزه ارزیابی می‌شود. بامداد سه‌شنبه حمله‌ای به فروشگاه بنتون در تهران صورت گرفت كه به آتش‌سوزی و آسیب دیدن ساختمان و كالاهای این فروشگاه منجر شد. منتقدان ادعا می‌کنند که مدیر فروشگاه‌های عرضه منسوجات و پوشاك یك یهودی اسرائیلی است... دور جدید تجمع و تحصن دانشجویان بسیجی در سه روز گذشته در مقابل دفتر سازمان ملل و دفتر حافظ منافع مصر و سفارت اردن در تهران گرچه تاكنون به درگیری‌های شدیدی منجر نشده اما با نامه سرگشاده و تهدید‌آمیز این دانشجویان و حمایت آشكار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تسخیر سفارتخانه‌ها معلوم نیست چه سرانجامی یابد.
این روزنامه دیروز هم بیانیه ی طیف غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت را منتشر کرده بود که در آن حماس و جمهوری اسلامی محکوم شده بودند!
عاملین و محرکان فاجعه ی انسانی امروز در غزه دولت هایی هستند که با تجهیز طرفین به موشک، راکت، بمب و مهمات می پردازند و رخصتی برای ایجاد اندک فضایی جهت گفتگو و مصالحه و قطع این وضعیت نکبت بار نمی دهند. آیا تندتر کردن آتش منازعات از جیب ملت هایی نظیر ایران و بر هم زدن معادلات به ضرر هر نوع ثبات و آرامش در مناطق بحران زده ی فلسطین نتیجه ای جز فاجعه ی غزه می توانست داشته باشد؟... جنایات امروز اسرائیل در غزه به شدت محکوم است اما به همان اندازه، پناه گرفتن گروه های تروریستی در کودکستان ها و بیمارستان ها جهت حمله به طرف مقابل که موجبات بمباران و مرگ بیشتر کودکان و غیرنظامیان را فراهم آورده نیز محکوم و حرکتی ضدبشری است.
 

 
- انرژي آزادشده حزب الله در فضاي خلا!
كار را بايد از الان كه انگيزشها بالاست درست كرد. آقا جان! حالا مي بيني بايد زبان بلد باشي، خب برو از فردا دنبالش! غصه نخور! غزه هنوز خون دارد! پاسپورت نداري، خب فردا برو دنبالش! شايد دو هفته بعد به كار آمد! مي بيني سايت فعال نداري؟ خب برو راه بينداز! مشكل اصلي اين است كه اگر فردا طريق رفح باز بشود، بار ديگر همه اين انرژي ها مي خوابد!

- برائت

- راه گرفتن دفتر حافظ منافع مصر این نیست

- وظیفه آنهایی که از غزه دورند

- استاد حقوق بين‌الملل دانشگاه ايلينويز: با اجازه احمدي‌نژاد عليه اسرائيل اقامه دعوا مي‌كنم

 

 

 

 
نیام بر کشم امشب به سبک بدر و تبوک
برادری که خموشی "فاین هم قتلوک"
کجاست دست خبیثی که بست چشم تو را
که چشم هم زدنی شد تو را تمام سلوک
به پشت قافله گو "لا اله الا الله"

سکوت بر لب ما مانده بود یا طاعون
که سر به بَرد زمین داد شاخه زیتون
خمود سرد زمستان، دروغ، صلح جهان
خموش موسیِ عمران و زنده شد قارون
علیک "آجرک الله یا رسول الله"

به رقص با می و شمشیر، فاش با شیطان
برادرم نشناختی  که بود؟ ابو سفیان!!
شیوخِ جیره خورِ دون و غرقِ در شهوت
ببین اولئک انعام، اضل تر از اسبان
دعا نما که نبیند "علی ولی الله"

برای درد دلت، واژه ها چنان کم بود
که اشک و خون به هم آمد، عجیب مرهم بود
به خواب رفته و سرد است جسم دلبندم
گرسنگی نفسش را برید، بی غم بود
عنایتی بنما یا حسن کریم الله

کسی که پشت حماس وحماسه را خم کرد
و داغ کشتن هابیل را به آدم کرد
سکوت کل جهان است و نیست ومازن
که بند پاره شد و چون حرامیان رم کرد
بیا که بت شکنی نیست یا خلیل الله

و غزّه! احمدمان نیست ورنه می آمد
و ما رایتَک یا قدس "همّت و احمد"
ببین که رنگ سیاست گرفته ایمان ها
به جزر رفته جهاد و شکسته کشتی مَد
طلوع کن ز فلسطین دوباره روح الله
طلوع کن ز فلسطین دوباره روح الله

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 دي / 1 ژانويه / 4 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
12 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زماني که فعاليت هاي ديپلماتيك شاه عباس شدت گرفت

شاه عباس يكم

زمستان سال 1002 خورشيدي (ژانويه1624 ميلادي) را زماني نوشته اند كه براي نخستين بار پس از ساسانيان، يك دولت ايراني براي رسيدن به هدفهاي خود راه ديپلماتيك به مفهوم امروز آن در جهان را در پيش گرفت. شاه عباس اول در غرب ايران با مشكل عثماني و در جنوب با دست اندازي اروپائيان به خليج فارس رو به رو بود كه عنصر تازه اي در دنياي مشرق زميني ها بودند. شاه عباس همچنين از ديدار سياحان و سفرنامه نگاران اروپايي از ايران استقبال كرد و سدي در برابر ورود ميسيونهاي مذهبي اروپايي نيز به وجود نياورد. هدف شاه عباس از تشويق سفرنامه نگاران اروپايي به ايران اين بود كه دربازگشت ذهن اروپاييان را نسبت به دولت مذهبي ايران كه در آن ديار شهرت سختگيري نسبت به مسيحيان يافته بود روشن سازند تا وي با فراهم شدن زمينه، برخي از دولتهاي اروپايي را برضد پاره اي ديگر تحريك كند و با خود متحد سازد تا منطقه خليج فارس از نظاميان اروپايي و ناوهاي توپدار آنها پاك شود. به علاوه، شاه عباس تلاش داشت كه به اروپاييان ثابت كند كه عثماني براي آنها خطر است، نه ايران كه رسالتي جز گرد آوردن همه ايرانيان در زير يك پرچم ندارد.
     نقدعلي بيگ و موسي بيگ از جمله سفيران شاه عباس بودند كه در سال 1624 به اروپا فرستاده شدند. سالها پيش از اين، حسينعلي بيگ بيات از جانب شاه عباس به اروپا فرستاده شده بود.
    دولتهاي اسپانيا و پرتغال پس از شکست نظامي پرتغالي ها، چون ياراي ايستادگي نظامي در برابر شاه عباس را در خود نمي ديدند در جريان مذاکره بافرستادگان شاه عياس، فرصت را غنيمت شمرده و در برابر دريافت اجازه صيد صدف در آبهاي بحرين از همه دعاوي خود در خليج فارس دست كشيدند، اما موسي بيگ موفق نشد كه در سال 1625 ميلادي پارلمان هلند را به قبول شرايط مشابهي راضي كند. دولت هلند پيشنهاد موسي بيگ را پذيرفته بود ولي اجراي آن را موكول به تصويب پارلمان كرده بود كه پس از رد آن از سوي پارلمان، موسي بيگ آن را نوعي بازي و كلك اروپايي عنوان داد (ولي دولتهاي دوران قاجارها از اين تجربه موسي بيگ درس نگرفتند).
    در لندن وقتي به نقدعلي اطلاع دادند كه ايران سفير ديگري به نام رابرت شرلي فرستاده است، وي سفارت شرلي را تكذيب كرد و پادشاه انگلستان «دورمركوتون» را از سوي خود به ايران فرستاد تا كسب حقيقت كند كه وي پس از ملاقات با شاه عباس در سال 1626 ميلادي بر اثر سختي راه درگذشت. چند روز پيش از او هم رابرت شرلي كه با برادرش انتوني و 26 انگليسي ديگر در اوايل سال 1598 ميلادي به ايران آمده بودند مرده بود.

 

تصميم غير منتظره شاه در باره بحرين بدون مشورت با ايرانيان!!

شاه سابق كه ديدار رسمي از هند را از 11 دي ماه 1347آغاز كرده بود روز 14 دي (4 ژانويه 1969 ) در يك مصاحبه مطبوعاتي در هند در پاسخ به سئوالي در باره بحرين [ که احتمالا از پيش تعبيه شده بود] ، بادي در غبغب انداخت و بدون اين كه در نظر بگيرد كه پارلمان ايران با حمايت ملت ، بحرين را استان 14 ايران اعلام داشته و شاه مشروطه حق ندارد تصميمي مغاير مصوبه پارلمان و اراده ملت بگيرد گفت كه اگر بحريني ها نمي خواهند با ما باشند ما حرفي نداريم!. رويدادهاي دو دهه آخر قرن 20 در منطقه خليج فارس ثابت كرد كه چه نيرويي پشت اين تصميم شاه بود.
     اعلام چنين مطلب مهمي در يك مصاحبه عمومي آن هم در كشوري ديگر و قرار دادن ملتي باستاني در برابر يك امر انجام شده عملي نابخشودني بشمار رفته است . شاه با بيان اين مطلب كه حق گفتن آن را نداشت دست خود را در برابر« تاريخ » رو كرد و اخرين سنگردفاع از خود را در «دادگاه تاريخ» ويران ساخت.
     اين تصميم «ملوكانه!» به اندازه اي قطعي بود كه از مردم ايران هم [دريک رفراندم] سئوال نشد كه آيا با تصميم شاه كه بر خلاف قانون اساسي و سوگندي كه براي حفظ حدود و ثغور ايران به جاي آورده است موافقنند يا نه !. همان طور كه پيش بيني مي شد ؛ رفراندم تنها در بحرين انجام شد كه دهن كجي به ايرانيان بود . ناسيوناليستهاي ايراني که اين اقدام شاه را محکوم و بي اعتبار اعلام داشتند گفتند که شاه با اين حرکت خود باعث تحقير ايرانيان شده است.
     22 سال بعد، اين عمل شاه يك مشابه به دست آورد و آن، انحلال اتحاد شوروي به تصميم «سه فرد» از جمله يلتسين بود، بدون اين كه در اين زمينه در روسيه رفراندم برگزار شود، و بنابراين تا ابديت جاي اعتراض به انحلال آن اتحاديه باقي مانده است.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

12/10/59
جبهه هاي جنوب : درگيري محدود در فياضيّه ـ دستگيري هشت نفر از وابستگان گروههاي كمونيستي و ضبط لوازم جنگي و سلاحهاي خانه تيمي مربوط در آبادان .

گسترش نيروهاي عراقي در جبهه فارسيات و جمع آوري 500 مين توسط نيروهاي خودي در اين منطقه .

گزارشي از مناطق كردنشين ايران و عراق : تدارك و تقويت گروههاي ضد انقلاب ايراني توسط عراق و فراريان رژيم گذشته .

مشكلات عراق در برخورد با كردهاي عراقي .

اعتراض به عدم تهاجم خودي و ابراز سوء ظن نسبت به فرماندهي جنگ در خطبه هاي نماز جمعه شيراز و نجف آباد.

گزارش مفصل روزنامه فرانسوي لوموند از : صدمين روز جنگ و قربانيان غير نظامي تجاوز عراق ، توانايي مالي عراق با كمك عربستان براي تحميل جنگ ، گشودن جبهه سوم در كردستان و محدود كردن اقدامات نظامي به بمباران تجمعات نظامي ، پرهيز عراق از پيشروي بيشتر در سرزمينهاي پر جمعيت كه از سوي پاسداران حمايت ميشود ، عدم استقبال مناطق عرب زبان از ارتش صدام ، تاكيد عراق بر خطوط فعلي بعنوان اساس كلي خط مرزي جديد ، تاكيد ايران بر عدم مذاكره تا خروج آخرين سرباز اشغالگرد و در نهايت بازيابي وحدت ملي ايران در مقابل اشغالگر با فرسايشي شدن جنگ .

12/10/60
آغاز عمليات محمد رسول الله( ص). اين عمليات با هدف آزاد سازي ارتفاعات مرزي در منطقه نو سود و هاني گرمله ، تصرف دو شهرک بياره و طويله عراق ، بستن راههاي تردد ضد انقلاب و تامين منطقه عمومي اورا مانات با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پاوه و مريوان و لشکر 28 سنندج به اجرا در آمد . در اين عمليات ، منطقه طويله عراق تصرف شد اما به دليل مشکلاتي رزمندگان اسلام قبل از عمليات به مواضع خود بازگشتند . اين عمليات با رمز لا اله الالله ، محمد رسول الله انجام شد . در عمليات ياد شده چهار دستگاه تانک و پانزده عراده توپ عراق نابود شد و همچنين 2500 نفر از افراد رژيم بعثي کشته و زخمي شدند

12/10/60
واشنگتن پست به نقل از هيات حاكمه آمريكا: شكست رژيم عراق با منافع آمريكا مغاير است.

12/10/66
فاينشال تايمز: شوراي همكاري خليج فارس مايل نيست همه درها را بروي خود ببندد و مي‌خواهد راهي براي آشتي با ايران باز بگذارد.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
1 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تقويم نويسان اروپايي و مبدأ تاريخ ميلادي

امروز اول ژانويه و آغاز سال ميلادي تازه است. تقويم نويسهاي اروپايي(مسيحي) در طول زمان براي خود پنج تقويم در نظر گرفتند. كه در همه انها يكم ژانويه نخستين روز سال ميلادي است .
     يكي از اين تقويمها، تقويم ژوليان است كه مبدأ آن سال153 پيش از ميلاد است. ديگري تقويم سزار (اسپانيا) است با مبدأ 38 پيش از ميلاد. مبدأ تاريخ اكسيون سال 30 پيش از ميلاد و مبدأ تقويم پيسا سال يك پيش از ميلاد است و نيز تقويم گريگوري، كه همگي از دوقرن پيش به تدريج تقويم ميلادي يونيورسال را كه مبدأ آن آغاز سال يكم ميلادي است پذيرفته اند و جهاني شده و نيز قرار بر اين شده است كه تاريخ عمومي با آن نوشته شود و سال انعقاد قراردادها و رويدادها به آن تبديل گردد. ذكر تقويم ملي در كنار آن بلا مانع است.
     شوراي عالي مسيحيت در اجلاس خود در شهر رم كه اول ژانويه سال 1622 برگزار شد، «اول ژانويه» را به عنوان نخستين روز سال نو اروپاييان تعيين و اعلام داشت. تا آن زمان ، مقر پاپ 25 مارس (برحسب سال، چهارم و يا پنجم فروردين) آغاز فصل بهار را كه از دير گاه نوروز ميترائيست هاي اروپايي به اقتباس از نوروز ايرانيان بود نخستين روز سال مي دانست و برگزار مي كرد. به عبارت ديگر پاپها از سال 313 ميلادي كه امپراتوران رومي دست از آزار مسيحيان برداشتند تا سال 1622 به مدت بيش از 13 قرن نوروز ايراني را به عنوان آغاز سال نو خود بر گزار مي كردند . نوروز ايراني شامل هفت روز، نه يک روز( روز اول فصل بهار).

 

سالروز پيروزي انقلاب كوبا
و آغاز حكومت فيدل كاسترو

كاسترو پس از پيروزي انقلاب، براي مردم كوبا از برنامه هاي خود سخن مي گويد

«باتيستا» كه او را «ديكتاتور كوبا وعامل بيگانه» توصيف كرده اند در آخرين روز سال ميلادي 1958 بر اثر فشار نيروهاي انقلاب به جمهوري دومينيكن فرار كرد و پناهنده اين دولت شد و اول ژانويه سال 1959 فيدل كاسترو رهبر انقلاب، پيروزي آن را اعلام داشت و زمام امور را به دست گرفت.
كاسترو در نطق اول ژانويه سال 1959 خود گفت كه علاقه مند به حكومت كردن بر كسي نيست؛ تنها به نام مردم كوبا تا زماني كه احساس كند انقلاب، ديگر تهديد نمي شود زمام امور را به دست خواهد داشت. آرزو و هدف او تنها تامين رفاه برابر براي مردم كوبا و بازگرداندن احترام و حيثيت به آنان و اجراي برنامه هاي آموزش و پرورش و درمان يكنواخت و رايگان و تامين بازنشستگي همگاني و زدودن اندوه و نگراني از بيكاري و تبعيض، و حذف نظام طبقاتي از فرهنگ كوباييان است.
كاسترو سه روز بعد در سخنراني ديگري كينه توزي، فرصت طلبي، آزمندي و جاه طلبي را آفتهاي يك جامعه خواند.
كاسترو در سومين نطق پس از پيروزي انقلاب گفت كه از آن نگران است كه انقلابيون واقعي و دلسوزان مردم و همرزمان او از صحنه كنار بروند و با كناررفتن آنان، فرصت طلبان جايشان را بگيرند و انقلاب را از هدفهايش دور سازند و منحرف و متلاشي كنند. وي از كوبائيان خواست كه مانع خروج پدران انقلاب از صحنه شوند كه تماميت و حاكميت كوبا از دست خواهد رفت. كاسترو گفت كه اجازه نخواهد داد سياستي از خارج بر كوبا تحميل شود و مردم كوبا خودشان الگو و استاندارد براي نظام اجتماعي، اقتصادي و سياسي شان تعيين خواهند كرد و معمار آينده بناي جامعه و نظام اجتماعي شان خواهند بود. وي تاكيد كرد كه هر ملتي حق دارد خط خودش را دنبال كند و در اين راه استقلال كامل داشته باشد.

 

راز ترقي غرب

گي موله نخست وزير پيشين فرانسه كه 31 دسامبر سال 1905 به دنيا آمد و 30 اكتبر سال 1975 درگذشت در مراسم نخستين روز سال 1956 رقابت تاريخي فرانسويان و انگليسيان را كنار گذارد و گفت : مگنا كارتا ‍‍( منشور بزرگ كه پانزدهم ژوئن سال 1215 باتهديد و زور به امضاي پاد شاه وقت انگلستان رسانده شد و پايه حكومت پارلماني اين كشور قرار گرفت ) راز ترقي غرب است ، زيرا كه در آن جان و مال و آزادي مردم از تعرض خودسرانه مصونيت يافته است و از آن پس دست مردمي كه آن را پذيرا شده اند براي پيشرفت باز شد.
    
    

 

انگلوساكسونيسم

عراقي ها در ژانويه سال 1989 عنواني « ايسم » داري به كشورهايي از جمله انگلستان ، امريكا ، كانادا ، استراليا و ... دادند كه ظاهرا باقي مانده و مي رود كه مصطلح شود و آن اطلاق « انگلوساكسونيسم » است . عراقي ها دليل اختراع اين عنوان را رفتار و طرز تفكر مشابه بيشتر مردم اين كشورها گفته اند.

برخي ديگر از رويدادهاي 1 ژانويه

  • 1557:   ژاك كورتيه كاشف فرانسوي كانادا درگذشت.

  • 1772:   چك مسافرتي در انگلستان به جريان گذارده شد.

  • 1785:   روزنامه « ديلي يونيورسال رجيستر » نام خود را به تايمز لندن تغيير داد .

  • 1788:   تايمز لندن به تايمز تغيير نام داد كه اين نام تا به امروز حفظ كرده است.

  • 1899:   نيروهاي آمريكايي پس از شكست دادن اسپانيا ، كوبا را كه از مهاجر نشينهاي قديمي اسپانيا بود تصرف كردند و تا سال 1902 در آنجا ماندند.

  • 1901:   كشور استراليا مركب از مهاجران انگليسي و در نخستين سالها زندانيان آن كشور كه با كشتار بيشتر بوميان بر جايشان قرار گرفته بودند به صورت جامعه مشترك المنافع استراليا در آمد.

  • 1914:   نخستين شركت مسافرت هوايي درجهان در فلوريداي آمريكا آغاز بكار كرد ، ولي مردم هنوز از مسافرت با هواپيما بيم داشتند.

  • 1923:   دولت وقت ايران ژنرال وستداهل سوئدي را از رياست پليس ايران بركنار كرد.

  • 1925:   شهر كريستيانا به اسلو ( پايتخت نروژ ) تغيير نام داد.

  • 1951:   باتري اتمي ساخته شد.

  • 1935:   كار ارسال عكس راديويي به نام « راديو فتو » آغاز شد.

  • 1969:   تهران به ده منطقه شهرداري تقسيم شد و برزنها عنوان شهرداري منطقه گرفت.

  • 1970:   آلنده رئيس جمهوري سوسياليست شيلي معادن زغال سنگ اين كشو را ملي كرد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ورود و استقرار حضرت امام حسين در کربلا

    4 محرم 61 - حضرت امام حسين (ع) سيد و سالارشهيدان به اتفاق جمعي ازيارانشان پس ازورود به كربلا درآنجا مستقرشدند. دربين راه سپاه حرّ ضمن ممانعت ازحركت امام هرازگاهي نيزاهل بيت رسول اكرم (ص) را همراهي مي‎كرد. سرانجام آن حضرت پس ازگذراندن رودهاي سخت و پرمشقّت به دشت كربلا رسيدند. درپي ورود امام، سپاه كفرنيزبه فرماندهي عمربن سعد ابن ابي وقّاص به قصد جلوگيري ازادامه حركت كاروان سرورشهيدان وارد كربلا شد. او كه درانديشه دستيابي به قدرت و حكومت بود ازهيچ جنايتي براي نيل به اهداف پليد خود فروگذارنكرد. ازاين رو درصدد برآمد تا امام را واداربه تسليم و مصالحه كند و درصورتيكه امام حسين (ع) تسليم نشود آن حضرت را شهيد كند. شايان توجه است كه شمارافراد سپاه عمربن سعد ابتدا بيش از4000تن بود اما بتدريج برعده آنان افزوده شد بطوريكه بعد ازاستقرارسپاه عمرسعد دركربلا عدّه سربازان به 5000تن رسيد.

     

     درگذشت « ابوالقاسم محمد بغدادي» مشهوربه« ابن ناقيا» شاعر، كاتب و اديب مشهورعرب

    4 محرم 485 - «ابوالقاسم محمد بغدادي » مشهوربه« ابن ناقيا» شاعر، كاتب و اديب مشهورعرب درگذشت. او بواسطه طبع روانش اشعارزيبا و پرمعنايي سروده است و صاحبنظران ادبي شعرابن ناقيا را به زيبايي و شيوايي ستوده‎اند. افزون برمقالات وي كه بازگوكننده مفاسد اجتماعي درقالب حكايت و طنزاست تفسيرارزنده اي ازابن ناقيا باقيست كه «شرح و تفسيري است بر26آيه قرآن كريم، شرحُ الفَصيح وَ الجِمان في تشبيهاتِ القرآن» ازديگرآثارابن ناقياست.

     

     وفات ابوعبدالله فاسي مشهوربه ابن ادريس وزير، كاتب و شاعرگرانقدردرمكناسه

    4 محرم 1264 - ابوعبدالله فاسي مشهوربه ابن ادريس وزير، كاتب و شاعرگرانقدردرمكناسه وفات يافت. تحصيلات وي با حفظ كلام خدا آغازشد و با آموختن نحو و ادبيات ادامه يافت. ابن ادريس با مكتب داري و نسخه برداري ازكتب، زندگي شغلي خود را شروع كرد و مدتي درخدمت ابوالقاسم زيّاني مورخ برجسته به كارمشغول شد. او در28سالگي كاتب اول فاس شد و مدتي بعد به واسطه لياقت و كارداني خود به حكومت مغرب منصوب گرديد. ابن ادريس مدتي بعد براثرسخن چيني دشمنانش به زندان افتاد. اين شاعرو كاتب عرب دربديهه سرايي شهرت فراوان داشت و بيشتراشعارش درمدح پيامبراكرم(ص) و وصف طبيعت است كه ازظرافت و زيبايي خاصي برخوردارند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    10

    اهواز

    4
    19

    تبريز

    -10
    1

    شيراز

    5
    18

    مشهد

    4
    14

    بندرعباس

    16
    25

    کرمان

    4
    22

    اصفهان

    1
    13

    يزد

    6
    19

    کرمانشاه

    -6
    7

    اراک

    -3
    8

    رشت

    3
    8

    دبی

    16
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1390 تومان
    986 تومان
    1475 تومان
    1080 تومان
    260 تومان
    270 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    223000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:43
    طلوع خورشيد : 07:14
    اذان ظهر : 12:08
    غروب خورشيد : 17:02
    اذان مغرب : 17:24
    نيمه شب شرعي : 23:22
     

     

     

     

     

     

    Ãروزشمار عاشورا

    eshge.mahdi@gmail.com

    6 روز تا «روز واقعه»

    تصاویر ویژه محرم   

    بر دلم ترسم بماند آرزوى كربلا ...


    * زيارت سيدالشهداء بر مرد و زن لازم است
    ائمه اطهار عليهم السلام در حفظ و بزرگداشت نهضت حسينى، كه بمعناى حفظ و بزرگداشت دائمى و مستمر اسلام ناب محمدى است، آنقدر اصرار مىورزيدند كه طبق روايات متعدد زيارت سيدالشهداء را بر شيعيان بعنوان واجب معرفى كرده اند، و عده اى از بزرگان از فقهاء همانند شيخ حر عاملى در وسائل الشيعة آن را واجب كفائى مىدانند.
    و شما خود به عظمت حفظ عاشورا و زنده نگاهداشتن آن بعد از مطالعه اين فرمايشات پى خواهيد برد، شايد اين حكم شرعى نيز يكى از موارد احكام ثانويه اى باشد كه ائمه اطهار بخاطر حفظ اسلام و شيعيان صادر نموده بودند.
    1 - امام صادق عليه السلام فرمود: اگر يكى از شما تمام عمر خود را حج كند اما به زيارت حسين نرود، از كسانى است كه حق پيامبر را ادا نكرده، چرا كه حق حسين از طرف خداوند بر هر مسلمانى واجب است
    2 - و در حديث ديگرى حضرت نسبت به كسى كه مىتواند ولى به زيارت سيدالشهداء نمى رود فرمود: او پيامبر و ما را عاق كرده است.
    3 - و در روايت ديگرى حضرت فرمود: هر كه يك سال بر او بگذرد و به زيارت حسين نرود، يكسال از عمرش كم مىشود، سپس فرمود: اگر بگويم كه يكى از شما سى سال قبل از اجل خود مىميرد، راست گفته ام.
    4 - و در حديث ديگر امام باقر عليه السلام فرمود: از شيعيان ما هر كه نزد قبر حسين نرود، ناقص الايمان است، ناقص الايمان است.
    5 - و در حديث ديگرى فرمود: هر كه ما را دوست دارد، در زيارت حسين رغبت كند.
    6 - از امام صادق عليه السلام سؤال شد راجع به كسى كه بى جهت زيارت حسين را ترك مىكند؟ حضرت فرمود: اين مردى جهنمى است.
    7 - امام باقر عليه السلام به مردى فرمود: ميان شما و حسين چقدر فاصله است عرض كرد: بيست و شش فرسخ (156 كيلومتر) حضرت فرمود: آيا نزد او مىرويد؟ عرض كرد: نه! حضرت فرمود: چقدر جفاكاريد؟!
    8 - امام باقر عليه السلام به مردى از كوفه فرمود: آيا هر جمعه به زيارت حسين مىروى عرض كرد: خير؟ فرمود: هر ماه چطور؟ عرض كرد: خير فرمود: سالى يكبار چه عرض كرد: خير، حضرت فرمود: تو از خير محروم هستى.
    9 - امام صادق عليه السلام به زنى بنام ام سعيد احمسيه فرمود: حسين را زيارت كنيد، همانا زيارت حسين بر مردان و زنان واجب است.
    10 - امام باقر عليه السلام به ابوجارود فرمود: ميان تو و حسين چقدر راه است عرض كرد: سواره يك روز و پياده يك روز و مقدارى، حضرت فرمود: آيا هر جمعه به زيارت مىروى عرض كرد: گاهى اوقات، حضرت فرمود: چقدر جفاكارى اگر نزديك ما بود، به آنجا كوچ مىكرديم.
    11 - امام باقر عليه السلام فرمود: شيعيان ما را به زيارت قبر حسين فرمان دهيد كه رفتن نزد او بر هر مؤمنى كه به امامت حسين از جانب خداوند عزوجل اقرار دارد واجب است. (1)

    * ارزش فوق العاده زيارت سيدالشهداء
    يكى از اصحاب به امام صادق عليه السلام عرض كرد: فلانى مىگويد: كه به شما گفته است نوزده حج و نوزده عمره بجا آورده است، شما فرموده ايد، يك حج و يك عمره ديگر بجا آور تا برايت يك ثواب زيارت قبر حسين بنويسند!! حضرت فرمود: دلت مىخواهد بيست حج و بيست عمره انجام دهى يا با حسين محشور شوى كداميك عرض كردم: مىخواهم با حسين محشور شوم، حضرت فرمود: پس اباعبدالله را زيارت كن. (2)
    در روايت ديگرى مردى به حضرت صادق عليه السلام عرض كرد: من نوزده حج بجا آورده ام، دعا كنيد تا خداوند توفيق دهد به بيست حج برسانم، حضرت فرمود: حسين زيارت كرده اى گفت: نه، فرمود: زيارت حسين از بيست حج بهتر است. (3)

    * اگر مىدانستند از شوق جان مىباختند
    امام باقر عليه السلام فرمود: اگر مردم مىدانستند كه در زيارت حسين عليه السلام چه فضيلتى است از شوق جان مىباختند! و روحشان از حسرت جدا مىشد، محمد ابن مسلم پرسيد: در زيارت حضرت چيست حضرت فرمود:
    هر كه حسين را بخاطر شوق او، زيارت كند، براى او هزار حج مقبول و هزار عمره مبرور، و اجر هزار شهيد از شهداى بدر و هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه مقبوله و ثواب هزار بنده در راه خدا، نوشته مىشود. (4)

    * زيارت امام حسين عليه السلام حج فقراست
    امام صادق عليه السلام فرمود: هر كه توان مالى ندارد و نمى تواند حج واجب انجام دهد، برود نزد قبر حسين عليه السلام و عرفه نزد حضرت باشد، از حج او كفايت مىكند، سپس حضرت فرمود: من نمى گويم كه از حج واجب بى نياز است، مگر براى تنگدست، اما كسى كه توان مالى دارد وقتى حج واجب را انجام داد و خواست، حج يا عمره مستحبى انجام دهد و مشاغل دنيوى يا مانع ديگرى بود، اگر نزد حسين رود در روز عرفه، اين از حج او كفايت مىكند، و خداوند چند برابر براى او اضافه مىكند، راوى از حضرت پرسيد: زيارت امام حسين معادل چند حج و چند عمره است حضرت فرمود: به شمارش در نيايد، گفتم: صدتا؟ حضرت فرمود: چه كسى مىتواند شمارش كند؟ گفتم: هزار تا؟ حضرت فرمود: و بيشتر! سپس فرمود: ان تعدوا نعمة الله لا تحصوها، اگر (بخواهى) نعمت خدا را بشمريد، نمى توانيد شمارش كنيد. (5)

    * بر دلم ترسم بماند آرزوى كربلا
    امام صادق عليه السلام فرمود: هيچكس نيست در روز قيامت مگر اينكه وقتى بزرگوارى زوار حسين را نزد خداوند مىبيند آرزو مىكند كه اى كاش حسين ابن على را زيارت كرده بود، (6)
    و در حديث ديگر فرمود: هر كه خوشحال مىشود كه روز قيامت بر سفره هاى نور قرار گيرد، از زوار حسين شود. (7)



    ---------------------------------
    (1). احاديث اين باب از كتاب شريعت وسائل الشيعة ج 10 ذكر شده است.
    (2). وسائل الشيعه، ج 10، ص 341
    (3). همان مآخذ ص 348
    (4). وسائل الشيعه ج 10 ص 353
    (5). وسائل الشيعه ج 10 ص 360
    (6). همان مآخذ ص 330
    (7). همان مآخذ




    مداحی و سخنرانی
    شب چهارم محرم87
     

    حجت الاسلام عالی

    سخنرانی

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    قسمت اول

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    قسمت دوم

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت اول

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت دوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت چهارم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت پنجم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت اول

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت دوم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت چهارم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت پنجم

    دانلود

    حاج محمد رضا طاهری

    قسمت ششم

    دانلود


    لينکستان محرم:


     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Motor Trend
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Motor Trend

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فایل: 28 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    شتری مجهز به پنل ذخیره کننده انرژی نور خورشید جهت ارائه خدمات بهداشتی 

    چند لحظه به این شتر نگاه کنید. به نظرتان چه اتفاقی برایش افتاده است؟ نگران نباشید.این یک شتر فوق العاده پیشرفته است که آماده ارایه خدمات پزشکی است!
    محققین دانشگاه Princeton در این طرح با استفاده از چند پنل ذخیره کننده انرژی خورشیدی می تواند انرژی  نور خورشید را ذخیره کرده و پس از  تبدیل شدن به انرژی الکتریکی جهت شارژ یک یخچال کوچک از آن استفاده کنند. خب. این یخچال برای حمل غذا نیست. قرار است واکسن و یا سایر خدمات بهداشتی -درمانی مورد نیاز برای ساکنین صحراهای کنیا از طریق این یخچال حمل شود. شاید شرایطی نا خوشایند برای شتر بی نوا باشد ولی در عوض یک خدمت انسان دوستانه به صاحبان خود ارائه میکند.
    منبع

    شلیک کنید تا بیدار شوید 

    این روزها با پیشرفت تکنولوژی مشکلات زندگی بشر قابل حل  شده است. حتی کسانی که سحرخیز بودن برایشان دشوار است و به اصطلاح خوشخواب هستند هم می توانند به مدد گجتی که در شکل می بینید، صبح زود از خواب بیدار شوند.
    طراحی این ساعت لیزری جدید به نحوی است که بعد از شروع زنگ زدن ، برای ساکت کردنش مجبورید از خواب بیدار شده و کاملا هوشیار شوید. چرا که باید به سمت هدفی که مشخص شده شلیک کنید تا ساعت خاموش شود.
    قبلا نیز نمونه های مشابهی از این ساعت به بازار عرضه شده بود. تفاوت این ساعت با نمونه های قبلی در این است که تنظیمات ساعت مذکور دو حالت دارد :  Normal و Hard  . در حالت نرمال برای خاموش کردن ساعت، کافیست فقط یکبار به آن شلیک کنید. ولی در حالتHard  باید پنج بار به هدف بزنید تا ساعت در وضعیت snooze  قرارگیرد. به اعتقاد من هر قدر هم که خوشخواب باشید، بعد از پنج بار به هدف زدن حسابی هوشیار و آماده کار روزانه شده اید.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اوصاف عارفان


    نويسنده: صادق محمودي

    معرفی کتاب:
    عرفان در اغلب كتاب هاي لغت، به علم و شناخت معنا شده است. برخي نيز آن را به معناي سكون و آرامش مي دانند. بنابراين عرفان به نوع خاصي از دانش اطلاق مي شود كه با آرامش روحي همراه باشد، بدين سبب در مورد شناخت خداوند عزوجل نيز به كار مي رود.
    برخي عارفان از سخنان حضرت امير (ع) درباره معرفت خدا چنين استنباط كرده اند كه ايشان به شناخت خدا از طريق خدا اشاره كرده اند. حضرت امير (ع) همچنين معرفت خداوند را بر معرفت نفس متوقف مي دانند. امام علي (ع) در بيان اوصاف عارفان به ويژگي هايي از قبيل محبت به خدا، شوق به ديدار محبوب، ترس از خدا و اميد به او، عبادت و پرستش خدا، زهد در دنيا، سكوت و گوشه نشيني، ظاهر بشاش ولي در عين حال باطن اندوهگين، امام شناسي، ذكر و ياد خدا، محاسبه نفس، اعتقاد راسخ به جهان آخرت، توكل و … اشاره نموده ‌اند.
    دفتر حاضر به بررسي اوصاف عارفان حقيقي از ديدگاه حضرت امير (ع) مي پردازد.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:
     
    ● مقدمه
    ● عرفان در لغت و اصطلاح
    ● عارف و معرفت خدا
    ● عارف و معرفت نفس
    ● عارف و محبت خدا
    ● عارف و خوف و رجا
    ● عارف و عبادت خدا
    ● عارف و زهد
    ● عارف و سكوت و گوشه نشيني
    ● عارف، ظاهر و باطن
    ● عارف و ولايت
    ● عارف و ذكر خدا
    ● عارف و محاسبه نفس
    ● عارف و كشف و شهود
    ● عارف و توكل
    ● عارف و راحت دائم
    ● پي نوشت
    ● كتاب نامه


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    رانندگی در زمستان؛
     فقط با ۱۰ فرمان

    ۱) رانندگی در فصل سرما ویژگی‏های خاصی دارد که باید با درنظر گرفتن این ویژگی‌ها و با پیش‌بینی‏های لازم از وقوع حوادث احتمالی و ماندن در برف و یخبندان پیشگیری کنیم. مهم‌ترین نکات ایمنی رانندگی در زمستان را با هم مرور می‏کنیم...

    ۲) ابتدا از اینکه باتری اتومبیلتان شارژ کافی دارد مطمئن شوید. چرا که اگر باتری به اندازه کافی شارژ نباشد موتور اتومبیل در شرایط سرمای شدید قدرت کمی‌خواهد داشت.

    ۳) از مناسب بودن لاستیک اتومبیلتان برای حرکت در خیابان‌های برفی مطمئن شوید. برای بسیاری از مناطق کشور استفاده از لاستیک‌های چهار فصل مناسب به نظر می‌رسد. اما اگر در مناطق کوهستانی یا شمالی کشور زندگی می‌کنید بهتر است از لاستیک‌های عاج‌دار مخصوص شرایط زمستانی استفاده کنید.

    ۴) از اندازه و سایز مناسب زنجیر‌چرخ‌های اتومبیلتان مطمئن شوید. زنجیر‌چرخ‌ها باید درست به اندازه لاستیک‌های اتومبیلتان باشند. نه بزرگ‌تر و نه کوچک‌تر. زنجیر‌های ناهماهنگ با اندازه لاستیک اتومبیل کارایی لاستیک را پایین می‌آورند.

    ۵) به‌طور معمول میزان فشار باد لاستیک اتومبیلتان را چک کنید. معمولا لاستیک اتومبیل همزمان با پایین آمدن دمای هوا کم‌باد می‌شود. هرگز برای اینکه بر روی خیابان برفی یا یخی بهتر حرکت کنید اقدام به کم کردن فشار باد لاستیکتان نکنید.

    ۶) از عملکرد درست و صحیح برف پاک‌کن‌های شیشه جلو و عقب اتومبیلتان اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید در مخزن آب برای پاک‌کردن شیشه جلوی اتومبیل آب مخصوص حاوی ضدیخ ریخته‌اید. از انباشته شدن برف و یخ بر روی شیشه جلوی اتومبیل، پنجره‌ها و آینه بغل اتومبیلتان جلوگیری کنید.
    مطمئن شوید که در رادیاتور اتومبیلتان به اندازه کافی ضدیخ و آب ریخته‌اید.

    ۷ اگرچه همه شما دوست دارید در خلال روزهای برفی از شستن اتومبیلتان خودداری کنید (چون می‌دانید روزهای بعد باز هم به حال اول خود باز می‌گردد) اما به یاد داشته باشید که انباشته شدن کثیفی و گل و لای بر روی بدنه و برخی قطعات در زیر اتومبیلتان عمر اتومبیل را بسیار کم می‌کند. برای به حداقل رساندن زنگ زدگی بدنه اتومبیل شستن روزانه و استفاده از واکس‌های مخصوص بدنه لازم و ضروری هستند.

    ۸ هنگام رانندگی به آرامی‌ترمز کنید. به هنگام سرعت گرفتن و پیچیدن نیز عجله نکنید. از اتومبیل جلویی خود فاصله بگیرید. هیچ وقت نمی‌توانید پیش بینی کنید چه وقت روی یخ و برف سر می‌خورید. فاصله مناسب موجب می‌شود بتوانید اتومبیلتان را کنترل کنید.

    ۹) گر اتومبیلتان شروع به سر خوردن کرد ترمز نکنید. کمی‌گاز بدهید سپس ترمز کنید. بعد از آن اتومبیل را خلاص کنید. اگر چرخ‌های عقب اتومبیلتان شروع به سرخوردن کرد به آرامی‌فرمان را به سمتی که مسیرتان است بچرخانید. عجله نکنید و فرمان را سریع نچرخانید چون روند سرخوردن اتومبیل سریع‌تر می‌شود. اما اگر چرخ‌های جلوی اتومبیل سرخورد، از سرعت خود بکاهید تا اتومبیل به اندازه کافی کندشود تا لاستیک‌ها باردیگر با زمین درگیر شوند.

    ۱۰) مواقعی که خودرو در زمستان دچار نقص فنی می‏شود، ‏نفوذ سرما به داخل خودرو ممکن است موجب آزار سرنشینان شود به همین دلیل همراه داشتن لباس‏های گرم، کلاه و دستکش و پتو در این‌طور مواقع لازم است. همچنین کفش‏های زمستانی مناسب هم در کنترل به موقع خودرو و در صورت لزوم راهپیمایی برای کمک گرفتن از دیگران مفید است. فراموش نکنید اگر به هر صورت گرفتار سرمای زیاد در زمستان شده و در مناطق سرد زمستانی مجبور به توقف شدید سعی کنید خونسردی خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان بدون تجهیزات لازم در سرما نخوابید. داشتن حداقل چهار پتو در اتومبیل، خوراکی‏هایی مانند خرما و کشمش در مسافرت‏های زمستانی ضروری است.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چه كنم در هنگام عزادارى
    اشك بريزم؟ ‏


     

    سوال:
    چه كنم در هنگام عزادارى و ذكر مصيبت قلب من بشكند و اشك بريزم؟
     

    پاسخ:
    اولًا، خود حالت تباكى و حزن و اندوه داشتن در هنگام ذكر مصيبت، امرى ارزشمند است چنان كه در روايات بدان تصريح شده است.(1)
    ثانياً، منشأ گريه ارزشى، معرفت است ازاين‏رو اگر احساس مى‏كنيم كه در هنگام ذكر مصيبت، حالت گريه نداشته و اشكى از چشمانمان جارى نمى‏شود، حتى قلبمان نيز متأثر و اندوهگين نمى‏گردد- البته به شرط آن كه مطمئن باشيم نداشتن اشك ريشه در عوارض جسمانى ندارد- بايد زمينه‏هاى ايجاد و توسعه معرفت به اهل‏بيت (ع) را در خود تقويت كرده و موانع معرفت را از ميان برداريم.
    زمينه‏هاى ايجاد و توسعه معرفت به اهل‏البيت (ع) عبارت است از:
    1. مطالعه تاريخ زندگانى آنان،
    2. مطالعه و تفكّر در سخنان ايشان،
    3. شناخت خدا زيرا آنان تجلى‏گاه اوصاف الهى‏اند وبا شناخت خدا و اوصاف او، مى‏توان فضايل آنان را دريافت.(2)
    موانع معرفت عمدتاً به عملكرد ما برگشته، موجب قساوت قلب مى‏شود(3) و موجب مى‏گردد كه حتى احساسات و عواطف ما در سيطره عقل ما نباشد. اين موانع عبارتند از:
    1. زياد سخن گفتن درغير ذكر خدا(4)،
    2. گناه زياد(5)،
    3. آرزوى زياد(6)،
    4. گوش سپارى به امور لهو(7)،
    5. جمع كردن مال(8)،
    6. ترك عبادات(9)،
    7. همنشينى با افراد گمراه و ستمگر(10)،
    8. همنشينى با افراد فرومايه و پست(11)،
    9. خنده زياد(12).
    براى از بين رفتن قساوت قلب، در روايات امورى ذكر شده كه مهم‏ترين آنها عبارت است از:
    1. ياد مرگ(13)،
    2. پند و اندرز(14)،
    3. تفكر در آيات الهى، قيامت و حال خويشتن(15)،
    4. همنشينى با انديشمندان(16)،
    5. معاشرت با اهل فضل(17)،
    6. گفت و گوى علمى(18)،
    7. اطعام تهى‏دستان(19)،
    8. مهربانى و محبت به ايتام(20)،
    9. ذكر خدا(21)،
    10. ذكر فضايل و مناقب و مصائب اهل‏بيت (ع)(22)،
    11. قرائت قرآن(23)،
    12. استغفار(24).
    مهم‏تر از تمامى اين امور، آن است كه از خداوند متعال عاجزانه بخواهيم: به ما چشم اشك‏بار عنايت كند و در اين ميان، اهل‏بيت (ع) را واسطه قرارداده و از خود آنان نيز استمداد جوييم.
    چون زتنهايى تو نوميدى شوى
    زير سايه يار خورشيدى شوى‏
    رو بجو يار خدايى را تو زود
    چون چنان كردى خدا يار تو بود(25)


    --------------------------------------
    پي نوشت :
    (1) خصائص الحسينيه، ص 142 و وسائل‏الشيعة، ج 4، ص 1121، ص 1124.
    (2) نگا: آيين مهرورزى، بخش محبت به اهل‏بيت) ع (.
    (3)» من علامات الشقاء جمود العين «] حضرت رسول) ص ([، ميزان‏الحكمه، ج 1، ص 455، روايت 1845 و قال على) ع (:» ما جفت الدموع الا لقسوة القلوب و ما قست القلوب الالكثرة الذنوب «.] همان، ص 455، روايت 18406].
    (4) بحارالانوار، ج 71، ص 281.
    (5) همان، ج 70، ص 55.
    (6) همان، ج 78، ص 83.
    (7) بحارالانوار، ج 75، ص 370.
    (8) مستدرك‏الوسائل، ج 2، ص 341.
    (9) تنبيه الخواطر، ص 360.
    (10) بحارالانوار، ج 1، ص 203.
    (11) همان، ج 77، ص 45.
    (12) همان جا.
    (13) همان، ج 14، ص 309.
    (14) همان، ج 77، ص 199.
    (15) همان، ج 78، ص 115.
    (16) همان، ص 308.
    (17) معجم الفاظ غررالحكم، ص 863.
    (18) بحارالانوار، ج 1، ص 203.
    (19) مشكاةالانوار، ص 107.
    (20) همانجا.
    (21) نهج‏البلاغه، خ 222.
    (22) همانجا.
    (23) همان، خ 176.
    (24) بحارالانوار، ج 93، ص 284.
    (25) مثنوى، دفتر 2، ابيات 22 و 23.

     

     

     

     

     

     

    Ãگزارش روزانه

    مروری بر برنامه های
    تلویزیون فارسی بی بی سی

    تلویزیون فارسی بی بی سی بزودی شروع به کار می کند. این شبکه در ابتدا، هفت روز هفته، از ساعت پنج بعد از ظهر تا ساعت یک بامداد به وقت ایران برنامه پخش خواهد کرد.
    این برنامه ها از طریق آنتن ماهواره ای یا تلویزیون کابلی در خاورمیانه، ایران، افغانستان و تاجیکستان قابل دیدن است. اطلاعاتی درباره برنامه های مختلف تلویزیون فارسی بی بی سی را در زیر بخوانید:

    امروزی ها
    برنامه ای هفتگی برای بینندگان جوان. در این برنامه مسائل جوانان و موضوعات مورد توجه آنها را از دیدگاه خودشان بررسی می کنیم. انعکاس نظرها درباره موضوع های مطرح شده و پخش تصاویر و کلیپ های ویدیویی ارسالی بینندگان هم یکی از بخش های اصلی این برنامه خواهد بود.

    کوک
    برنامه ای هفتگی درباره دنیای موسیقی. شامل مرور رویدادهای جالب در این عرصه و پخش تازه ترین موزیک ویدیوهای روز از بخشهای گوناگون این برنامه است. با خواننده ها و نوازنده های معروف و همچنین نوپای ایرانی، افغان، و تاجیک گفتگو می کنیم و اجراهایشان را می شنویم. جدول پرطرفدارترین ترانه های هفته را هم معرفی می کنیم.

    کلیک
    برنامه ای هفتگی درباره جدیدترین اختراعات و نو آوری ها در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، معرفی وب سایت های جدید و جالب همراه با بررسی ابزارهای نوین زندگی.

    به عبارت دیگر
    برنامه ای هفتگی که هر بار در آن با یک شخصیت سرشناس از کشورهای فارسی زبان و جهان گفتگو می شود و سوال های دشواری پیش روی آن ها قرار می گیرد. و همچنین زندگی و فعالیتهای حرفه ای هنرمندان و چهره های سرشناس و محبوب به تصویر کشیده می شود.

    ورزش ۷
    برنامه ای هفتگی درباره تازه ترین رویدادهای ورزشی ایران و جهان.

    نوبت شما
    نوبت شما، فرصتی برای شماست تا نظرات و دیدگاه هایتان را بیان کنید. نوبت شما، پنجاه دقیقه گپ و گفتگو میان شما، بینندگان برنامه، است که پنج روز هفته پخش می شود. ما همچنین با مردم از طریق وب کم صحبت می کنیم، با دوربین به خیابان ها می رویم تا ببینیم مردم عادی چه فکر می کنند و از شما می خواهیم تا فیلم ها و تصاویر خود را به سایت ما ارسال کنید.

    تماشا
    برنامه ای هفتگی درباره دنیای فرهنگ و هنر. در این برنامه با هنرمندان گفتگو می کنیم و به معرفی تازه ترین آثار در عرصه های مختلف هنری می پردازیم.

    اکران
    این برنامه ماهانه به بررسی فیلمهای جدید و گفتگو با کارگردانان، بازیگران و دیگر دست اندرکاران دنیای سینما می پردازد.

    خبرنگاران
    برنامه ای هفتگی شامل مجموعه ای از بهترین گزارش های تهیه شده توسط خبرنگاران بی بی سی.

    آپارات
    برنامه ای هفتگی که در آن آثار مستند سازان ایرانی، افغان و تاجیک به نمایش در می آید و نقد و بررسی می شود.

    خبر
    خبر، بخش مهمی از برنامه های روزانه تلویزیون فارسی بی بی سی است. در این برنامه از رویدادهای پیچیده جهان تصویری روشن و ساده داده می شود و همچنین تاثیر این رویدادها بر زندگی روزمره مردم بررسی می شود. مخاطبان تلویزیون بی بی سی فارسی می توانند در این برنامه ها شرکت کنند و درباره موضوعات مختلف نظر بدهند.
    صفحه ۲ (برنامه هفتگی سیاسی)
    تحلیل مهمترین رویدادهای سیاسی هفته، مصاحبه با خبرسازان در داخل و خارج از ایران و نگاهی موشکافانه به عملکرد دولتمردان و فعالان سیاسی در منطقه و جهان.
     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت پنجم

    مهدي شيرزادي

    بله، ما هم بنا را بر همين اصل گذاشته‌ايم و كنسرو، پشت كنسرو وگرنه، بحث پول و اين‌جور چيزها نيست –‌خوب، الان اشاره خواهم كرد كه پولي كه به عنوان تن‌خواه سفر، بابت كار فرهنگي در لبنان گرفته‌ايم، آن‌قدر زياد است كه فكر كنم بتوانيم هر كدام هتل‌ سوا از هم براي خود بگيريم‌– بله، عرض مي‌كردم: بنده، تا طرح ساخت فيلم مستند را نوشتم و دادم دست يكي از متوليان فرهنگي كه لطفاً بخوانيد و نظرتان را بدهيد، بعد از مطالعه‌ي مفصل، يقه‌ام را گرفت و آن‌چنان ماچ‌هاي آبداري كرد كه: اِي وَل بابا، تو ديگه كي هستي، بابا تو ديگه كي هستي...، بيا داداش! همه‌ي كارها را تا يك هفته برايتان راست و ريست مي‌كنيم، اين هم تن‌خواه، برويد ببينم چي‌كار مي‌كنيد... بعله: به اين مي‌گويند برخورد فرهنگي، نه اين‌كه طرح را بنويسي و مثل جنازه روي دستت به هر مسؤول فرهني نشانش بدهي، دماغش را بگيرد و فيس فيس كند، يا اين‌كه نامه و فكس و تلفكس و پيغام و پسغام و چاپار بفرستي تهران براي فلان مسؤول فرهنگي امور بين‌المللِ فلان نهاد كه: جان بچه‌هايت! حداقل اين طرح را بخوان، يا لااقل به اندازه‌ي مجله و روزنامه‌ و جدولي كه هر روز مي‌خواني و پر مي‌كني، اين را هم كنارش تورّقي بكن، ان‌شاءالله كه خدا رحمي كرده و نظر عنايتي بكنيد. بعدش، تازه بعد از دو ماه انتظار، بفهمي كه نامه‌اي كه به دست آقاي «الف» در اتاق «يك»ربوده، رسيده و ايشان مي‌بايست آن را دست آقابزرگ كه توي اتاق «2» نزول اجلال نموده‌اند مي‌داده، در راه – كه به جان اين مسعود هميشه گرسنه‌مان كه اتاق‌ها دو قدم از هم فاصله ندارد – گم شده، آدم تازه دلش هوس مي‌كند دسته‌جمعي و هماهنگ، سرود: «بيا بريم كوه، كدوم كوه؟ همون كوهي كه آهو...» را بخواند.
    بعله عزيزانم! خوب زندگي است ديگر، كار فرهنگي و ذوق هنري و اين‌جور تيتيش بازي‌ها به ايراني جماعت نيامده، هِي آقا داد بزنند كه آقاجان! كار توليد فرهنگي، اعم از كتاب و فيلم و... در بحث جنبش نرم‌افزاري و توليد علم، اثرگذاري‌اش بيشتر از گزارش عملكردهاي آبكي دل خوش‌كنك است، كه الحمدالله گوش‌هاي شنوا، هميشه آماده‌اند و اَلخ. كجا بوديم؟
    بله، شام را خورديم و به طرف محل اتوبوس‌ها راه افتاديم. در راه، هفت – هشت بچه‌ي قد و نيم‌قد، در مايه‌هاي مدرسه‌ي راهنمايي و دبيرستان خودمان ديديم كه شب، ساعت 20َ/9 روي نيمكت پياده‌رو نشسته‌اند، نمي‌دانم مسئله‌ي رياضي حل مي‌كردند، يا گرگم به هوا بازي مي‌كردند.
    كمي كه از آن‌ها رد شديم، مسعود گفت: «نماي روشن آن طرف خيابان، كادر خوبي براي عكاسي است، بياييد همين جا عكسي بگيريم» و يكي از بچه‌ها را صدا كرد تا دوربين را براي عكس‌ گرفتن به او بدهد. بقيه‌ي بچه‌ها هم كه انگار منتظر اين اشاره بودند، همگي، بدوبدو خودشان را به ما رساندند، اولي، دختري «فاطمه» نام، اما بدون روسري بود كه به تركي، از ملّيّتمان پرسيد همينجوري سيل سؤالات دوستانش هم ما را مشغول جواب دادن كرد تا اين‌كه دو تا عكس دسته‌جمعي، عوض عكس‌هاي انفرادي خودمان گرفتيم و بعد از پرسيدن اسامي‌شان كه فقط اسم يكي‌شان «فاطمه» بود، بقيه، «آركان – آرتان – بنيامين – جيده (دختر) و سِدات» بودند.
    خداحافظي كرديم و سوار بر اتوبوس، به طرف مرز سوريه به راه افتاديم. تركيه، با تمام رنگ و لعابش و همه‌ي آثار مدرنيته‌اش كه به زور به قامت ارزشمند فرهنگي‌اش آويخته‌اند، خاطره‌ي خوشي برايمان به جا گذاشت. شب، ساعت 15/21 به مرز سوري مي‌رسيم. خيلي زود گذرنامه‌هايمان، بازرسي و وسايلمان‌ ارزيابي مي‌شود و در حدود 40َ/12 به طرف نقطه‌ي صفر مابين دو كشور تركيه و سوريه حركت مي‌كنيم.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    گزارش خواندنی چینی ها از زنان ایرانی

    «مژگان عبدی»، یک مترجم زبان ایرانی، نمی تواند درک کند چرا برخی بازدیدکنندگان در نمایشگاه بین المللی مطبوعات تهران وی را با یک زن چینی اشتباه می گیرند.
    مژگان انگلیسی را روان صحبت می کند و دارای مهارت های روابط عمومی عالی است. از این رو به خبرنگاران چینی کمک می کند تا مجلات و روزنامه های آنها به خوانندگان ایرانی معرفی شود.
    وی ماه گذشته در طول برگزاری نمایشگاه با پوشش روسری، شلوار جین آبی و یک مانتوی بلند که تا زانوانش می رسید در یک غرفه با چینی ها همکاری می کرد.
    «عبدی»، ۳۶ ساله، یک معلم زبان در یک موسسه خصوصی در تهران است: "برخلاف یک مدرسه دولتی در این موسسه می توانم ساعات کاری خود را انتخاب کنم. بنابراین از همکارم خواستم به جای من سر کلاس ها برود تا بتوانم در اینجا (غرفه چین) کار کنم."
    هرچند زنان ایرانی همچون خانم عبدی همچنان ملزم به پوشاندن بدنشان از فرق سر تا نوک انگشتان پا در ملاعام هستند اما نقش آنها در اجتماع پررنگ تر شده است.
    هشت نفر از اعضای ۲۹۰ نفره پارلمان ایران را زنان تشکیل می دهند. بنابر آمارهای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، بیش از ۹۵ هزار زن در این وزارت خانه مشغول به کار هستند که ۵۵ درصد کل کارکنان آن را دربرمی گیرد.
    همچنین ۵۳ درصد از کل دانشجویان دانشگاهی، دختر هستند و بیش از ۸۰ درصد کل زنان ایرانی نیز باسوادند.


    ● یک تصویر متفاوت
    «طاهره چک»، دبیر خانه خبرنگاران زن ایران، می گوید: " تصویر زنان ایرانی که توسط برخی رسانه های بین المللی به نمایش درمی آید در تضاد با واقعیت است. زنان آزادانه در بخش های مختلف جامعه ایران فعالیت دارند. ما در کشورمان سیاستمدار، عکاس، کارگردان و حتی کشاورز زن داریم."
    «چک» در شهر مشهد متولد شده است. این دختر ۲۵ ساله از دوران دبیرستان تاکنون به مدت ۱۰ سال خبرنگار بوده است. وی در رشته تاریخ دانشگاه تحصیل کرد و اکنون در حال گذراندن یک دوره خبرنگاری است.
    وی می گوید: "از زمانی که متولد شدیم تحت تاثیر مذهب، عقاید مذهبی، سنت و فرهنگ اسلامی قرار داشتیم چونکه ما در یک خانواده مسلمان به دنیا آمدیم."
    طاهره ترجیح می دهد یک چادر سیاه بپوشد: "«مشکی»، انتخاب خوبی برای رنگ پوشش زنان ایرانی است چون که احتمال کمتری دارد توجه مردان را به خود جلب کند."
    با این حال «عبدی» از چادر بدش می آید و هرگز آن را بر تن نکرده است: "آنها (چادرها) خیلی بزرگ و سنگین هستند. شما نمی توانید به آسودگی قدم بردارید."
    در واقع زنان ایرانی الزامی به پوشیدن چادر ندارند. گرچه روسری اجباری است و عبدی آن را انتخاب کرده است.
    مژگان اضافه می کند: "هرچند زنان آزادی کامل برای انتخاب نوع پوشش خود ندارند اما زنان ایرانی معمولاً عادت به رعایت حجاب دارند."


    ● برابری با مردان
    «چک» می گوید: "موقعیت زنان در ایران از زمانی که انقلاب اسلامی، کشور را از یک نظام پادشاهی در سال ۱۹۷۹ به جمهوری اسلامی تبدیل کرد، بهبود یافته است. قبل از انقلاب نابرابری هایی در خصوص فرصت های آموزشی، حقوق و اشتغال بین زنان و مردان وجود داشت و از سال ۱۹۷۹ زنان به طور گسترده در اجتماع فعال شده اند."
    «عشرت شایق»، ۴۵ ساله، عضو سابق مجلس ایران و مدیر مجموعه فرهنگی موزه کاخ سعدآباد در تهران است. به گفته وی از میان ۵۰۰ نفری که در این مجموعه شاغل هستند ۱۱۵ نفر را زنان تحصیل کرده تشکیل می دهند: "ما نمی خواهیم توسط مردان محدود و کنترل شویم، ما با آنها برابر هستیم."
    شایق که دارای دو فرزند پسر و یک دختر است می گوید که وی توانسته بین کار و خانواده اش تعادل برقرار کند.
    زمانی که فرزندان شایق خردسال بودند او دو سال از کار کنار کشید تا در خانه از آنها مراقبت کند. هم اکنون آنها بزرگ شده اند و شایق و شوهرش می توانند تمرکز بیشتری بر روی خودشان داشته باشند.
    وی از زمان ازدواج با وجود شاغل بودن توانست بدون استخدام هرگونه خدمتکاری همه وظایف خانگی خود از جمله آشپزی و تمیز کردن خانه را انجام دهد: "از آنجا که من با عشق کار می کنم هرگز آنها را به عنوان یک وظیفه تلقی نمی کنم."
    حجت الاسلام «محمد نظری»، مسئول اداره بین الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)، می گوید: "هرچند برخی زنان ایرانی در خانه ماندن را ترجیح می دهند اما نسل جدیدی از آنها در انواع موسسات مشغول به کار هستند."
    وی می افزاید: "طبق ایدئولوژی شیعه زنان کاملاً برای تحصیل و اشتغال آزاد هستند و می توانند شوهرانشان را به میل خود انتخاب کنند."
    به گفته وی زنان ایرانی واقعاً در «یک وضعیت بسیار خوب» قرار دارند اما شاید حجاب آنها برخی خارجی ها را به فکر غلط بیاندازد.

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    داستان باغ مرموز قلهك چيست؟

    نويسنده:محمدحسين دلواري

    تا به امروز كدام باغ براي شما مرموزتر و سوال برانگيزتر بوده است؟ باغ سفارت انگليس را چقدر مي‌شناسيد؟ از جمله مناطقي كه شايد تا به امروز نگاه كنجكاو بسياري را به خود جلب كرده و سؤالات زيادي را در ذهن‌ها ايجاد كرده باشد، باغ سفارت انگليس در قلهك مي‌باشد.
    ديوار آجري قرمز رنگ اين باغ مشجر كه در افواه عموم بيشتر با نام «باغ قلهك» معروف مي‌باشد، در خيابان شريعتي، حد فاصل خيابان دولت و پل صدر با چند درب بزرگ و كوچك، فلزي و چوبي، و با سيم‌خاردارهايي برنده و تيز بر بالاي خود، با وسعتي بالغ بر مساحت چند شهرك، به راستي چه رازي بر سينه كهن‌سال خود دارد؟ هر يك از درختان سر به فلك كشيده چنار و كاج اين باغ كه عمري بيش از يكصد سال دارند،شاهد كدامين ماجراهاي گفتني و شنيدني و يا ناگفتني و ناشنيدني بوده‌اند؟


    دوقرن زير چكمه انگليسي‌ها
    اين باغ حامل خاطرات فراواني از بيش از يكصدوهفتاد سال تاريخ ايران مي‌باشد. ساكنان محله قلهك و خيابان دولت، سال‌هاي سال است كه با اين باغ و رويدادهاي آن مانوس مي‌باشند.
    شايد در بين مردان و زنان كهن‌سال قريه قلهك، هنوز هم بتوان افرادي را يافت كه خاطرات جنگ جهاني اول و دوم و سال‌هاي حضور انگليسي‌ها در اين باغ و قريه قلهك را به خاطر آورند. اما داستان اين باغ مرموز و حضور انگليسي‌ها در آن چيست؟


    مال‌الاجاره 30 توماني
    از ديرباز قريه قلهك از شمالي‌ترين و زيباترين قريه‌هاي تهران بوده و آب و هواي خنك و فرح‌بخش اين منطقه، زبان‌زد همه ناظران بوده است. در سال 1251 قمري كه «سرجان كمپبل» وزير مختار انگليس در ايران بود، محمد شاه اين باغ را كه جزو «تيول» شاهي بوده، به دولت انگلستان اجاره داد و سفارت انگليس ييلاق خود را در قلهك بنا كرد. پس از چندي، شاه از درآمد اجاره آن نيز صرف‌نظر نمود و اين محل را تلويحاً به طور رايگان در اختيار هيأت سياسي انگليس نهاد. مال‌الاجاره اين محل در آن زمان ماهي 30 تومان يا 15 ليره بيشتر نبود، ولي اين مرحمت شاهانه اعتبار فراواني براي وزير مختار انگلستان به ارمغان آورد و باعث افزايش شخصيت و اعتبار او در بين ديگر عوامل كشورهاي خارجي در ايران شد.


    انگليسي‌ها، حاكم قلهك
    در ادامه، اتباع انگليسي با فراموشي مرحمت شاهانه، پا از حد خود فراتر گذاشتند و از حقوق خود تجاوز نموده و به ايجاد هرگونه دخل و تصرف به عنوان منطقه مسكوني در اين محل روي‌آوردند. در اين ايام، با استفاده از شرايط خاص آن دوران و ناآرامي‌هاي ملي، دست‌درازي انگليسي‌ها به حدي رسيد كه عملا حاكميت خود را بر سراسر قريه قلهك گسترش دادند و خود را حاكم بلامنازع قلهك برشمردند و از انجام هر فعاليتي در اين قريه اجتناب نكردند. بدين‌گونه نمايندگان استعمار پير، سيطره خود بر قلهك را آغاز نمودند.
    اما سيطره انگليسي‌ها بر قريه قلهك بيش از حد گسترش يافت. در تاريخ آمده است كه در اين دوره حاكميت بر قلهك با انگليسي‌ها بوده و مامورين ايراني حق مداخله در امور اين قريه را نداشتند تا جايي كه حتي كدخداي اين قريه را نيز انگليسي‌ها تعيين مي‌كردند.
    سليمان بهبودي در يادداشت هاي تاريخي خود در همين رابطه نوشته است: «چندي پيش از كودتا، نظميه به فكر افتاد، پاسگاهي در قلهك ايجاد و به كار مردم رسيدگي كند. در شمال ديوار سفارت انگليس، مغازه جديدالاحداثي بود كه اجاره كردند و چهار نفر كه يك وكيل و يك سرپاسبان بودند با ميز و لوازم دفتري آمدند. اما بلافاصله همان كدخداي سفارت انگليس آمد، ميزتحرير و لوازم دفتر را به خيابان ريخت و با ناسزاگويي ماموران شهرباني را از قلهك بيرون كرد.»
    تاج‌الملوك، همسر اول رضاخان پهلوي نيز در طي خاطرات خود بارها به چنين مواردي اشاره كرده‌است.
    اين وضع بدين منوال ادامه داشت تا آنكه سال‌ها بعد، با لغو حق كاپيتولاسيون، امتيازات ويژه انگليسي‌ها از بين رفت و دست آنان از قريه قلهك كوتاه شد. اما سايه شوم استعمار بر اين باغ زيبا باقي ماند.


    باغ اسرارآميز
    انگليسي‌ها از گذشته با استقرار در رزيدانس (اقامتگاه تابستاني)قلهك در ماه‌هاي گرم سال، برخي امور سفارتخانه خود را نيز در اين محل انجام مي‌دهند. اين باغ و محفل‌ها و تصميمات گرفته شده در آن، تاثيرات فراوان بر تاريخ سياسي، اجتماعي و فرهنگي ايران داشته است.
    در دوره انقلاب مشروطه و درپي به توپ بستن مجلس توسط «لياخوف» روسي، از آنجا كه دولت انگليس مخالف سياست‌هاي روسيه در ايران بود، به آزادي‌خواهاني كه از مجلس جان سالم به در بردند، مثل دهخدا، تقي‌زاد و معاضدالملك پناه داد. همچنين به نظر مرحوم بهبهاني شمار زيادي از روحانيون و بازاريان و مردم ديگر در باغ قلهك بست نشسته و درخواست كردند تا سفير انگليس به آنها امان دهد و در حمايت از آنان و تحقق خواسته‌هايشان اقدام كند. اين جمعيت تعدادشان تا حدود چهارده هزارنفر نيز روايت شده است كه عمدتاً اهل بازار بوده و باغ سفارت را پركردند.
    از ديگر ارتباطات اين باغ با پيشينه تاريخي ايران، حضور سفير و عوامل سفارت انگليس در ماه‌هاي گرم سال در اين باغ سبز و خرم و به رسميت شناختن حكومت و وليعهد ايران بود. در دوره عباس ميرزا، دو دولت روسيه تزاري و انگلستان، سلطنت ايران را در اولاد عباس ميرزا، نايب السلطنه به رسميت شناخته و آن را تضمين كردند؛ از اين رو چه در زمان فوت فتحعلي‌شاه و چه در زمان مرگ محمدشاه و همين‌طور پس از درگذشت ناصرالدين‌شاه و متعاقب آن درگذشت مظفرالدين شاه، در هر زمان، تنها اعلام حمايت اين دو دولت از وليعهد رسمي كشور، موجبات صعود وي را به تخت سلطنت ميسر مي‌ساخت.
    بركناري محمدعلي‌شاه از سلطنت نيز با تصميم و حمايت ضمني دو دولت انگليس و روسيه انجام شد و در خصوص بركناري احمدشاه نيز به دليل بيرون رفتن موقت دولت شوروي از صحنه سياست ايران، موافقت انگليسي‌ها جلب و آنان از اين جايگزيني حمايت كردند.
    دولت ايران در اين سال‌هاي تاريك، قدرت، سلطه‌اي بر دو قريه قلهك و زرگنده نداشت و در باغ دو سفارتخانه، نبض سياست ايران، البته در فصل تابستان، مي‌تپيد و هيچ اقدامي در ايران نبود كه بدون جلب موافقت و هماهنگي ساكنان اين دو محل ييلاقي به سرانجام برسد.
    از بين تمامي جلسات برپاشده در اين باغ، مرموزترين جلسات، برپايي نشست‌هاي فراماسون‌ها در اين باغ بود. در دوره پهلوي اول، با وجود آنكه درپي اختلاف بين رضاخان و محمدعلي فروغي، وي از كار بركنار و خانه‌نشين شده بود اما دست‌هاي خوفناك، پرقدرت و نامرئي فراماسون‌ها از فراموش‌خانه انگيسي‌ها در باغ قلهك بيرون آمد و رضاشاه را مجبور به بازگرداندن فروغي نمود.
    در ادامه، فروغي كه خود استاد اعظم لژهاي ماسوني در ايران بود، به دفعات به همراه نمايندگاني از آمريكا و انگليس و از جمله شخص سفير انگليس در فراموش‌خانه باغ قلهك گرد هم جمع شدند و سعي كردند تاريخ ايران را رقم زنند.پادشاهي محمدرضا شاه يكي از نتايج همين جلسات مرموز بود.
    گذشته از اينكه باغ قلهك در خود رازهاي فراواني دارد كه هر يك از اين رازها مي‌تواند گره‌هاي فراواني از تاريخ نادانسته ايران باز كند.
    اما اين باغ كه هم‌اكنون در اشغال انگليسي‌هاست، زيبايي سحرانگيزي نيز دارد كه بيان آن خالي از لطف نيست.


    قلهك و زيبايي روح‌فزاي آن
    در گذشته آب قلهك به عنوان يكي از آبادي‌هاي توابع شميران، از هفت رشته قنات تأمين مي‌شد كه مهمترين آنها دو قنات موجود در باغ سفارت انگلستان و ديگري قنات جاري در باغ قوام‌السلطنه بود.
    آب قنات جاري در باغ سفارت كه بسيار پر حجم و هم چنان جاري است، درختان چنار كهن سال منطقه را سيراب مي‌سازد.
    در اين باغ انواع گل‌هاي زيبا روييده مي‌شود. اندكي پيش از آن كه برف‌ها ذوب شوند، نهر آبي كه جويبارهاي كوچكي از آن منشعب مي‌شود به وسيله گل‌هاي بنفشه كه فضا را از عطر خود آكنده مي‌سازد، پوشيده مي‌شود. بعد از آن كه بهار دل‌انگيز فرامي‌رسد، صدها زنبق سفيد و سوسن‌هاي بلند، خودنمايي مي‌كنند. آنگاه گل‌هاي سرخ مي‌شكفند و بلبل‌ها و پرنده‌هاي خوش‌الحان در كنارشان جاي مي‌گيرند. به طوري كه در اواسط خرداد، باغ سفارت آنچنان فرح‌انگيز مي‌شود كه هيچ كس دلش نمي‌خواهد آنجا را ترك كند.
    امروزه اقامتگاه تابستاني(رزيدانس) سفارت انگليس در قلهك به صورت باغي باشكوه با استخر شنايي عالي، عمارتي زيبا با بهارخواب‌هاي خاطره‌انگيز، به‌صورت يك باشگاه محلي براي انگليسي‌ها درآمده است.
    از ميان وزيران مختار انگليس در ايران، خاطرات «سرهيو نجيبول هيوگسن» وزيرمختاري كه چند سال قبل از «سرريدر بولارد» معروف، در ايران ماموريت داشته و نيز يادداشت‌هاي خود «سرريدر بولارد» در دسترس مي‌باشد كه چاپ و منتشر شده است. گمان مي‌رود «سررابرت كلايو» و «سيمور» از ديگر وزيران مختار نيز يادداشت‌هايي از خود باقي گذاشته باشند.
    «سرهيو نجيبول هيوگسن» در كتاب خاطرات خود از رزيدانس سفارت انگليس در قلهك بسيار تعريف كرده و روزهايي را كه در تابستان سال‌هاي پيش از جنگ جهاني دوم در آن باغ گذرانيده، از دلپذيرترين و شيرين‌ترين ايام زندگي خود برشمرده است.
    در ضلع شمالي اين باغ، موسسه ايران‌شناسي بريتانيا و مركز فرهنگي و آموزشي بريتانيا واقع است. موسسه ايران‌شناسي بريتانيا در ايام مختلف و به دفعات، با برپايي جلسات گوناگون و نشر مطالب مختلف سعي در بازشناسي ايران و فرهنگ بومي ايرانيان كرده است. البته با وجود خوي استعماري و فرصت‌طلبانه انگليسي‌ها به نظر مي‌رسد بسيار ساده‌لوحانه است كه فعاليت‌هاي اين موسسه، فقط اموري فرهنگي دانسته شود و استفاده از نتايج تحقيقات به ظاهر فرهنگي اين موسسه توسط MI6 انگليس را از نظر دور داشته شود.


    گورستان دولت
    در جنوب اين باغ و ضلع شمالي خيابان دولت نيز گورستان باغ قلهك با دربي چوبي و قديمي و وسعتي چند هزار متري خودنمايي مي‌كند. گورستان قديمي اين باغ در بين اهالي محل با نام «گورستان دولت» نيز معروف است.
    علاوه بر باغ، وجود اين گورستان نيز براي بسياري از تهرانيان جاي سوال دارد. چرا در حالي كه بسياري از گورستان هاي قديمي تهران، به جز آن دسته كه در بقاع متبركه واقع هستند از بين رفته‌اند و به عنوان مثال گورستان مسگرآباد و غيره به پارك تبديل شده، ولي اين گورستان كه اكنون داير نيست، هنوز پابرجاست؟
    از سردر گورستان و از روي صليب‌هاي نصب شده بر روي قبور و نيز تواريخي كه روي سنگ‌ها منقوش شده چنين به نظر مي‌رسد كه اين گورستان صرفا به اجساد سربازان متجاوز انگليسي در ايران، در جريان سال‌هاي 1914 تا 1918 ميلادي - 1293 تا 1297 هـ.ش(جنگ جهاني اول)، همچنين سال‌هاي 1939 تا 1945 ميلادي 1318 تا 1324 هـ.ش(جنگ جهاني دوم) اختصاص دارد. اما اين گورستان، سال‌ها پيش از سال 1293 ش، در محوطه روبروي كليساي سفارت انگليس و در حقيقت نمازخانه سفارت احداث شده و اجساد عده‌اي از انگليسي‌ها در آن دفن شده‌است.


    آرامگاهي براي قاتلان فرزندان ايران
    تنها تطبيق زماني كشته شدن اين سربازان انگليسي، ما را به دوره‌اي غرورانگيز، اما غم‌بار از تاريخ ايران اسلامي مي‌برد؛ دلاوران بوشهري، غيوران تنگستان كه با مشاهده كشتي‌هاي متجاوز انگليسي، كمر همت بربستند و بانگ رشادت و شهادت‌طلبي سردادند و با تجهيزاتي كم، اما توكلي فراوان در برابر اشغال كشورمان بوسط سربازان متجاوز استعمار پير قد برافراشتند و در پايان جام شهادت سركشيدند.
    آري عده‌اي از مدفونان در اين گورستان از جمله كساني هستند كه همت و جهاد دلاوران تنگستاني و ياران رئيس‌علي دلواري، آنها را مايه عبرت هميشگي متجاوزان قرار داد.
    لازم به بيان است بسياري از اتباع سرشناس انگليس نيز كه در ايران مي‌مردند در اين گورستان دفن شده‌اند. برخي ديگر از دفن شدگان اين گورستان، افسران و نظاميان انگليسي هستند كه در جبهه‌هاي جنگ با مسلمانان ترك عثماني، در جريان جنگ اول جهاني كشته شدند و اجساد آنان به گورستان قلهك حمل و در آنجا دفن شده است.
    علاوه بر نظاميان بعضي از ديپلمات‌هاي انگليسي و اعضاي خانواده‌هاي آنان هم كه در تهران فوت شده‌اند نيز در اين گورستان دفنند.در ميان اجساد مدفون شده، اسامي چند هندي و عراقي نيز ديده مي‌شود كه در نيروهاي مسلح انگليس خدمت كرده‌اند و پس از كشته شدن اجازه داده شد تا جنازه‌هاي آنان در اين گورستان دفن شود.


    گورستاني زيبا و دل‌انگيز
    اين گورستان، شايد يكي از زيباترين بناهايي باشد كه هر زمان، تازگي و طراواتي مغاير با ذهنيت شكل گرفته پيرامون معناي «گورستان» دارد. نزديك به 3 هزار متر زمين چمن‌كاري شده كه با درختان و گل‌هاي رنگارنگش، عموماً جولانگاه پرندگاني است كه از چند متر آن طرف‌تر، از گرما و هياهو و... به اين سبزه‌زار تاريخي پناه مي‌آورند.
    بعد از ورودي چوبي اين گورستان، بناي گنبد شكلي با سبك معماري ايراني-اسلامي وجود دارد كه در بدو امر به نظر مي‌رسد شايد مزار يكي از شعراي عارف و يا امامزادگان باشد، به گونه‌اي كه اين توهم در برخي بينندگان ايجاد مي‌شود و حتي برخي عابران ندانسته به آن اداي احترام مي‌كنند.
    در هر سوي بناي گنبدي، 8 كتيبه يادبود، به قرينه، خودنمايي مي‌كند كه بر اين كتيبه‌ها بيش از چهار هزار نام مي‌توان يافت كه خاطره كشته شدگاني را زنده نگاه مي‌دارد كه هيچ نشاني از آنان يافت نشده و بازماندگان به ذكر نام بسنده كرده‌اند.
    در بين گورستان به ترتيب و نظمي خاص، زمين چمن‌كاري و صليبي قدكشيده و بيش از پانصد سنگ قبر به چشم مي‌خورد. زمين چمن‌كاري را چتري از باران آب‌افشان مي‌پوشاند. قطرات آب، با لطافت برگ‌هاي درختان كهن‌سال اطراف را نوازش مي‌كند و با وزش هر نسيم خنكاي قطرات آب و پنجه نسيم درهم مي‌شوند و بر لطافت فضا مي‌افزايند. گل‌هاي بهاري و تابستاني نيز، رنگ‌رنگ و هزار رنگ با شبنم قطرات رخ مي‌شويند و از دم روح‌فزاي خود جاني دوباره به باغ مي‌دهند.
    گفته مي‌شود كه اعضاي بيش از 20 سفارتخانه و در واقع دولت، دو بار در سال ـ اواخر فروردين و آبان ـ به همراه اعضاي سفارت انگليس، جهت اداي احترام به سربازان متجاوز انگليسي در اين گورستان حضور مي‌يابند.


    سفارت انگليس كدام است؟
    اما مسئله‌اي كه اكنون بيش از پيش رخ مي‌نمايد اين است كه سفارت انگليس كجاست؟ محوطه هم‌جوار با خيابان فردوسي و خيابان جمهوري اسلامي يا باغ قلهك؟ در حالي كه طبق قوانين بين‌المللي دولت‌ها تنها مجاز به داشتن يك محل به عنوان سفارتخانه در هر كشوري مي‌باشند كه آن سفارتخانه جزو خاك آن كشور آن دولت محسوب مي‌شود. از اين رو با وجود استقرار سفارت انگليس در خيابان فردوسي، معلوم نيست انگليسي‌ها در باغ قلهك چه مي‌كنند؟ اين در حالي است كه طبق اطلاعات بدست آمده، هنگام برگزاري تجمع‌هاي اعتراض‌آميز در مقابل سفارت انگليس در خيابان فردوسي همه مقامات سفارت قبل از آن به باغ قلهك منتقل شده و جز درباني از سفارت‌خانه باقي نمي‌ماند. به عنوان مثال، هنگامي كه دانشجويان در اعتراض به سياست‌هاي خصمانه انگليس در مقابل سفارتخانه اين كشور تجمع كرده بودند و با دخالت ماموران محافظت از سفارت به خاك و خون كشيده مي‌شدند، سفارتخانه كاملا خالي بود و جناب سفير و دست‌ياران او در محيط باصفاي باغ قلهك مشغول چرخ‌زني و گپ‌زني بودند و هر از گاهي هم از طريق دوربين‌هاي كارگذاشته شده در اطراف درب سفارتخانه از اوضاع خيابان فردوسي آگاه مي‌شدند.


    باغ شهيد دلواري
    سال‌هاي سال است كه باغ زيباي قلهك مي‌توانست بوستاني باشد كه نام رئيس‌علي دلواري بر تاركش بدرخشد و شاهد حضور سراسر شعف فرزندان ايراني و گام‌هاي خرد اما گرامي‌شان بر فرش سبزين اين باغ باشد و چه كسي مي‌داند؟ شايد نوادگان شهيد رئيس‌علي دلواري با نغمه‌هاي شاد و لب‌هاي خندانشان مي‌توانستند قلب آكنده از خشم استعمارستيز رئيس‌علي و همرزمانش را با دويدن كودكانه در بوستان اين باغ آرام بخشند.
    اين باغ با وسعتي چند ده هزار متري مي‌تواند فضايي مناسب براي ساخت چندين شهرك مسكوني، فعاليت فرهنگي و يا موزه‌اي و تاريخي باشد. چندي پيش هم يكي از شخصيت‌هاي فرهنگي خواست بعد از بازگرداندن اين باغ به ملت ايران شهرداري آن را با عنوان بوستان «مبارزه با استعمار» در اختيار عموم قرار دهد اما اين باغ، متاسفانه بيش از يكصدوهفتاد سال است كه در زير چكمه‌هاي انگليسي‌ها و در آرزوي ميزباني از فرزندان ايراني، از مسببين به اسارت درافتادن خويش و از شاهان نالايق قاجار شكوه مي‌كند.
    درخصوص واگذاري اين باغ به انگليسي‌ها و علت تداوم حضور انگليسي‌ها در اين باغ، در ميان بسياري سؤالاتي جدي وجود دارد، لذا طرح اين موضوع خالي از فايده نيست.
    طبق منابع وزارت امور خارجه، سندي در خصوص تملك انگليسي‌ها بر اين باغ وجود ندارد. قديمي‌ترين سند مكتوب كه به اين موضوع مربوط مي‌شود به تاريخ 1278 قمري مي‌رسد كه نامه تشكر سفير انگليس به خاطر واگذاري باغ قلهك مي‌باشد.
    اما به راستي حكمت اين‌گونه واگذاري باغ به انگليسي‌ها چيست؟ اين امري است كه نيازمند بازبيني و اظهارنظر مي‌باشد. اين در حالي است كه وجاهت شرعى اهداي باغ قلهك به انگليس مورد تشكيك بوده و ادامه تسلط انگليس بر اين منطقه منوط به اعلام نظر مراجع عظام تقليد مي‌باشد. از سوي ديگر تدفين مردگان خارجي بدون مجوز مسئولين ايراني، امري خلاف بوده و با توجه به قديمي بودن اين قبرستان تجميع و پاك‌سازي آن ضروري به نظر مي‌رسد. همچنين وجود دو مكان به عنوان سفارت انگليس، امري غيرمتعارف در مناسبات بين المللي است و عوامل سفارت انگليس مي‌بايد در ساختمان خيابان فردوسي استقرار يابند.
    اما رسيدگي به اين مسائل، وظيفه نهادهايي چون وزارت امورخارجه، شهرداري تهران و غيره امري است كه تحقيقاتي بيشتر و كارشناسي حقوقي را مي‌طلبد. اما آنچه مبرهن و آشكار است اينكه باغ اشغال شده قلهك قطعه‌اي جداشده از پيكر ميهن اسلاميمان است كه به زودي بايد به آن پيوند خورد و هيچ نامي بر آن شايسته‌تر از باغ شهيد رئيسعلي دلواري نيست.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان