به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1048 :: يکشنبه 15 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

استریپ سرچ، سلبریتیها در فرودگاه دوبی!

عليک سلام،
برای دوستانی که به اون داستان یک کلاغ چهل کلاغ برهنه کردن و پاره کردن (!) ایرانیان در فرودگاه دبي علاقه داشتند شاید این ماجرا هم جالب باشه:

حتما شنیدید که چندي پيش جشن افتتاح هتل آتلانتیس دبي بوده. ریچارد برانسن, مایکل جردن بسکتبالیست, کایلی مینوگ, رابرت دو نیرو, جانت جکسن و ۲۰۰۰ سلبریتی دیگه مهمان این جشن ۲۰ میلیون دلاری بوده اند
از این ۲۰۰۰ مهمان ویژه, ۱۰۰ نفر از اونها طبق روال همیشگی در فرودگاه دبي مورد بازرسی دقیق مواد مخدر قرار می گیرند که خیلی از اونها استریپ سرچ (بازرسی بدنی به صورت تمام برهنه) بوده و یکی دو ساعتی هم طول کشیده. سلبریتیهایی مثل Lily Allen خواننده, Agyness Deyn سوپر مدل, Rhys Ifans بازیگر و Albert Hammond خواننده راک.

ویکیپدیا استریپ سرچ در فرودگاهها را اینجوری تعریف می کنه:

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان یک کلاغ چهل کلاغ.

---------------------------------
موخره:
راستی این هم فیلم CNN از آتش بازی اونشب. اون جزیره ای که می بینید دور تا دورش آتش بازی انجام شده "خیلی" بزرگه! حیف که اونجا نبوديم!
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1047) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • برترين تصاوير نشنال جئوگرافيک در 2008
  • نوحه هایی خاطره انگیز به سبک خوزستانی
  • ويدئو: آتش بازي بمناسبت آغاز سال 2009 در شهرهاي مختلف
  • نظاميان رژيم صهيونيستي حمله زميني به غزه را از سه محور آغاز كردند
  • معرفي و دانلود فيلم : خاطرات مردگان
  • دانلود فيلم ورزشي : 50 گل برتر ليگ برتر انگلستان
  • دانلود انيميشن : Unstable Fables: Tortoise vs. Hare
  • CuteFTP Professional 8.3.2 مدیریت حرفه ای فایل ها و فولدرها در اینترنت با پروتکل اف.تی.پی
  • بازی جاوای کاراگاه گجت برای موبایل
  • MotorM4X Offroad Extreme 2008 بازی محبوب ماشین های کوه پیما
  • حلقهء 40,000 دلاری!!
  • چرا به مصر التماس مي کنيم
  • داستانی از چخوف بزرگ
  • پدرخوانده در فیس‌بوک
  • نامه ای به آقای پپسی کولا!
  • چند لینک پیرامون غزه
  • آیا دوست دارید خلاقیتتان را بالا ببرید؟
  • ضیافت آب و شعر و روضه
  • تنها به خاطر يك مدال ورزشي!
  • قاتلان امام حسين عليه السلام اهل فساد و فحشا بودند
  • جديدترين شماره از ماهنامه Popular Photography
  • کاپشنی برای شارژ موبایل 
  • ایست، لطفا جدی باشید!!!
  • كيفيت عطش و تشنگى در كربلا چگونه بوده است؟
  • شش فناوری تاثیرگذار ۲۰۰۸
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


براي مشاهده تصاوير در ابعاد بزرگتر روي تصوير کليک کنيد

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه روز هفتم محرم: حضرت علی اصغر (ع)
برترين تصاوير نشنال جئوگرافيک در 2008
تصاوير زيبايي از پرش اسکي
35 لوگوي سياه و سفيد زيبا
کلیپ فلسطین با ترجمه انگلیسی و عربی
باصداي محسن چاووشي
مجموعه 74 عکس از درختان غيرمعمول
خانه های پیش ساخته و سریع فلزی
ويدئو: آتش بازي بمناسبت آغاز سال 2009 در شهرهاي مختلف
مسکو | هنگ کنگ | لندن | سنگاپور | مالزي
بهترين اختراعهاي سال 2008 به انتخاب تايم
نوحه هایی خاطره انگیز به سبک خوزستانی
کیکهایی مخصوص تعطیلات کریسمس
عکسي از يک دختر کفن پوش در مقابل سفارت اردن!
لوگوی کوکا کولا در طول تاریخ
ويژه نامه ديگري بمناسبت محرم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نظاميان رژيم صهيونيستي
حمله زميني به غزه را از سه محور آغاز كردند

 نظاميان رژيم صهيونيستي در پي حملات خمپاره‌اي سنگين از غروب شنبه اقدام به تهاجم زميني به نوار غزه كردند.
به گزارش روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت"، نيروهاي زميني ارتش رژيم صهيونيستي وارد شمال نوار غزه شدند و شماري گلوگه سنگين را به مناطق نزديك به مرز نوار غزه شليك كردند.
ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه آغاز حمله زميني به منظور هدف قرار دادن تأسيسات جنبش مقاومت فلسطين (حماس) در نوار غزه صورت پذيرفت.
"ايهود اولمرت"، نخست وزير، "ايهود باراك"، وزير جنگ، و "زيپي ليوني"، وزير خارجه رژيم صهيونيستي، نيز در نشست شب گذشته خود حمله زميني را تصويب كردند. اين حمله همچنين در جلسه 10 روز پيش كابينه به تصويب رسيد.
يگان‌هاي توپخانه‌اي ارتش رژيم صهيونيستي نوار غزه را هدف قرار دادند و هواپيماهاي جنگي اين رژيم نيز مردم بي‌دفاع غزه را بمباران كردند.
حملات توپخانه‌اي رژيم صهيونيستي در حالي آغاز شد كه مردم غزه در تاريكي به سر مي‌برند و حتي مواد غذايي لازم براي ادامه زندگي در دسترس ندارند.
هواپيماهاي رژيم صهيونيستي نيز با انداختن يادداشت‌هايي از ساكنان نوار غزه خواستند كه خانه‌هاي خود را ترك كنند اما اين در حالي است كه نوار غزه كاملاً تحت محاصره نيروهاي اين رژيم قرار دارد و مردم اين منطقه هيچ راه فراري براي نجات خود ندارند.
سخنگوي رژيم صهيونيستي گفت كه نيروهاي اين رژيم با حمايت بالگردهاي خود يورشي را به نوار غزه آغاز كرده‌اند.


* متجاوزان صهيونيست با مقاومت شديد مبارزان فلسطيني روبرو شده‌اند
ارتش رژيم صهيونيستي در يورش زميني خود به نوار غزه با مقاومت شديد مبارزان فلسطيني روبرو شده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي با مقاومت شديدي در يورش زميني خود به مناطق مرزي نوار غزه روبرو شده‌اند.
بر پايه اين گزارش، درگيري‌هاي شديدي ميان مبارزان فلسطيني با نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي در جريان است كه شماري از اين نيروها به هلاكت رسيده يا زخمي شده‌اند.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" پيشتر اعلام كرده بود كه مبارزان فلسطيني نوار غزه را به قبرستاني براي نظاميان رژيم صهيونيستي مبدل خواهند كرد.
گردان‌هاي عزالدين القسام شاخه نظامي جنبش حماس تاكيد كرد كه در درگيري با نظاميان رژيم صهيونيستي و منفجر كردن يك بمب در منطقه "العطاطره" در شمال نوار غزه شماري از صهيونيست‌ها را به هلاكت رسانده و شماري ديگري از آنها را زخمي كرده‌است.
در همين حال، "موسي ابومرزوق"، معاون دفتر سياسي جنبش حماس با رد ادعاهاي رژيم صهيونيستي مبني شهيد كردن چندين نفر از مبارزان گردان‌هاي عزالدين قسام گفت: شمار شهداي گردان‌هاي عزالدين قسام از پنج نفر بيشتر نيست.
وي افزود: ما آماده مقابله با تجاوزگري هستيم و گردانهاي عزالدين قسام نتايج عمليات خود را يك به يك اعلام خواهد كرد.
ارتش رژيم صهيونيستي امشب از محورهاي مختلف با حمايت بالگردهاي خود به نوار غزه يورش برد و تانك هاي اين رژيم نيز نوار غزه را گلوله باران مي‌كنند.
به گفته خبرنگار العالم، جنگنده‌هاي ارتش رژيم صهيونيستي به بمباران مناطق مختلف غزه ادامه مي‌دهند و لحظاتي پيش مقر شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين در مركز شهر غزه را هدف قرار دادند و درگيري‌ها در شمال و شمال شرقي نوار غزه متمركز است و ارتش رژيم صهيونيستي به كندي بسيار، احتياط و نگراني حركت مي‌كند.
شبكه تلويزيوني العربيه نيز از گلوله باران ساحل نوار غزه توسط كشتي جنگي رژيم صهيونيستي خبر داد.
برپايه اين گزارش، راديوي رژيم صهيونيستي نيز اذعان كرد كه نظاميان اين رژيم در يورش خود با بمب‌‌هاي انفجاري شديدي مواجه شده‌اند.

تعيين جايزه يك ميليون دلاري
براي اعدام حسني مبارك

دانشجويان متحصن در فرودگاه مهرآباد اعلام كردند: يك ميليون دلار به افرادي كه در هر گوشه دنيا موفق به اعدام انقلابي حسني مبارك اين‌ تروريست‌ بين‌المللي شوند، تعلق خواهد گرفت.
به گزارش فارس، در پي ادامه روند بسته نگاه داشتن گذرگاه رفح توسط دولت مصر مراسم تعيين جايزه براي اعدام انقلابي حسني مبارك خائن، شنبه‌شب از سوي جنبش عدالتخواه دانشجويي و همكاري تعدادي از سازمان‌ها و تشكل‌هاي مردمي برگزار شد.
در اين مراسم، مبلغ يك ميليون دلار به افرادي كه در هر گوشه دنيا موفق به اعدام انقلابي حسني مبارك اين تروريست‌هاي بين المللي شوند، تعلق خواهد گرفت.
در اين مراسم فروز رجايي فر از دانشجويان پيرو خط امام و دبير ستاد پاسداشت شهداي جهان اسلام به ايراد سخنراني پرداخت.
پيش از اين دانشجويان براي قصاص تعدادي از سران رژيم صهيونيستي جايزه مشخص كرده و چندين تشكل و سازمان مردمي نيز براي مشاركت در افزايش جايزه قصاص جنايتكاران صهيونيست اعلام آمادگي كرده بودند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

خاطرات مردگان‎‏‎
Diary of the Dead

نويسنده و کارگردان: جورج اي. رومرو. موسيقي: نورمن اورنشتاين. مدير فيلمبرداري: آدام سويکا. تدوين: مايکل ‏داهرتي. طراح صحنه: روپرت لازاروس. بازيگران: شاون رابرتز[توني راولو]، جاشوا کلوز[جيسون کريد]، ميشله ‏مورگان[دبرا]، جو دينيکول[اليوت استون]، اسکات ونتورث[اندرو مکسول]، جورج بازا[بايکر]، امي کيوپاک ‏لالوند[تريسي ترومن]، تاتيانا ماسلني[مري]، مگان پارک[فرانسيس شين]، آلن ون اسپرنگ[کلنل]، لورا د ‏کارتريت[بري]، کريس وايولت[گوردو]، تاد ويليامز[برادي]، نيک الاچيوتيس[فرد]، جورج رومرو[رئيس پليس]. 95 ‏دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نام ديگر: ‏George A. Romero's Diary of the Dead‏. برنده جايزه منتقدان ‏جشنواره ‏Gérardmer‏. ‏
جيسون کريد دانشجوي وسواسي فيلمسازي که به همراه استادش و تعدادي از دانشجويان دختر و پسر ديگر براي ساخت ‏فيلمي ترسناک به جنگل پنسيلوانيا رفته اند، از راديو خبرهاييي مبني بر بروز بحراني بزرگ و استيلاي زامبي ها بر ‏شهرها مي شنوند. رايدلي، بازيگر اصلي فيلم که از پيشرفت کار ناراضي است، سوار اتومبيل گران قيمت خود شده و ‏آنجا را ترک مي کند. جيسون و باقيمانده گروه-دبرا، توني، تريسي، اليوت- و استاد کلبي مسلک والکلي شان مکسول نيز ‏سوار کاروان خود شده، و به سوي خانه هاي شان به راه مي افتند. اما به زودي مجبور به جنگيدن با زامبي ها شده و در ‏نهايت سر از خانه اشرافي و بزرگ رايدلي درمي آوردند. اما غافل از اينکه....‏

چرا بايد ديد؟
جورج اندرو رومرو متولد 1940 نيويورک است. در دانگاه پيتزبورگ درس خوانده و بعد از فارغ التحصيلي شروع به ‏ساختن فيلم هاي کوتاه و تبليغاتي کرده است. او و دوستانش در دهه 1960 با تاسيس يک شرکت و ساختن فيلم هاي ‏ارزان قيمت موجي از فيلم هاي عامه پسند ترسناک به راه انداختند که تا امروز ادامه يافته است. اين واقعه باعث شده تا ‏رومرو را به عنوان يکي از ستايش شده ترين فيلمسازان اين ژانر در چهار گوشه دنيا به رسميت بشناسند، اما او هرگز ‏فيلمسازي هاليوودي نشده و يا بهتر است بگوييم به هاليوود دعوت نشده است. شهرت با فيلم شب مردگان زنده در 1968 ‏به سراغ وي آمد. فيلمي سياه و سفيد با بودجه اي 100 هزار دلاري که بعدها با فيلم هايي چون سحرگاه مردگان[1978) ‏ادامه يافت. اما در پايان دهه 1980 سقوطي فاحش در کارنامه وي ظاهر شد. روز مردگان(1985) از سوي منتقدان ‏استهزا شد و در گيشه نيز موفقيت چنداني به دست نياورد. فيلم هاي بعدي او مانند اقتباس اش از داستان استيون کينگ ‏به نام نيمه تاريک(1993)، گردن گلفت(2000) و حتي بازسازي شب مردگان زنده(2000) نيز شکست هاي تجاري ‏فاحشي بيش نبودند. تا اينکه سرانجام در سال 2005 با فيلم سرزمين مردگان توانست به اندازه هاي روزهاي اوج خويش ‏بازگشته و شروعي تازه را تجربه کند. ‏
خاطرات مردگان که قرار است ادامه آن در سال 2009 به نمايش در آيد، به سبک و سياق استاد فقط با دو ميليون دلار ‏توليد شده و رفقا و ستايش کنندگانش از جمله تارنتينو، وس کريون، دل تورو، سايمون پگ و استيون کينگ صداي شان ‏را در نقش گويندگان اخبار راديويي زينت بخش لحظاتي از فيلم کرده اند. خود استاد هم در نقش رئيس پليس ظاهر شده و ‏در متداد فيلم هاي قبلي آن را پر از صحنه هاي خبري کرده است. البته مانند فيلم هاي اخير مانند پروژه جادوگر بلر يا ‏کلاورفيلد که همه چيز را از وراي فيلم هاي گرفته شده توسط شخصيت هاي داستان روايت مي کردند، استاد ترفندي به ‏کار بسته و آن را با نام ‏‎"The Death of Death"‎‏ و دست پخت جيسون کريد فيلمساز بعد از اين [يعني يک فيلم خانگي ‏ترسناک و در عين حال بامزه]به خورد خلق الله مي دهد. ترفندي نه چندان تازه و نه در خور نام ايشان، که شخصاً از ‏درک لحظات خنده دار آن عاجزم و نمي توانم بفهمم چگ.نه ممکن است انسان هاي عادي با ديدن اين صحنه هاي خوني ‏زير خنده بزنند!‏
مي ماند تعابير فرامتني همکاران درباره کابوسي که مي تواند قرن تازه را تهديد کند و غيره... که ترجيح مي دهم در ‏قالبي فيلمي جدي تر و حتي از نظر خلق هيجان موفق تر آنها را تماشا کنم. خاطرات مردگان براي من در جا زدن ‏فيلمسازي است که 40 سال قبل در اوج بود و حالا بايد نوه هاي با استعادادش جاي اين پدربزرگ آشنا و دل داده به ‏کليشه ها را بگيرند!‏
ژانر: فانتزي، ترسناک، مهيج.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

Diary.Of.The.Dead_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part1.rar
Diary.Of.The.Dead_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part2.rar
Diary.Of.The.Dead_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part3.rar
Diary.Of.The.Dead_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part4.rar
Diary.Of.The.Dead_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part5.rar
Diary.Of.The.Dead_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part6.rar
Diary.Of.The.Dead_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

50 گل برتر ليگ برتر انگلستان
Premier League's 50 Greatest Goals

 «50 گل برتر ليگ برتر انگلستان»
محصول کانال اسکاي اسپورت

لينکهاي دانلود

433-50.prem.goals.ws.pdtv.xvid.part1.rar
433-50.prem.goals.ws.pdtv.xvid.part2.rar
433-50.prem.goals.ws.pdtv.xvid.part3.rar
433-50.prem.goals.ws.pdtv.xvid.part4.rar

رمز فايل: just4


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Unstable Fables: Tortoise vs. Hare 


 

لينکهاي دانلود

Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part1.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part2.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part3.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part4.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part5.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part6.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part7.rar
Unstable.Fables.Tortoise.vs.Hare.2008.DVDRIP.XVID-iGNiTE.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

نام موزیک خواننده

دانلود

ظهر ظهور محمد عبدالحسيني دانلود
عاشورا عليرضا افتخاري دانلود
عاشورا عبدالحسين مختاباد دانلود
عاشورا ايمان مير شكاري دانلود
عزاي حسيني   دانلود
عشق حسين (ع) مهرداد كاظمي دانلود
عطش حميد فرزانه دانلود
غروب روز دهم نادر اسماعيل زاده دانلود
غريبانه   دانلود
غزل تشنگي فرزاد حيدري دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

CuteFTP Professional 8.3.2
مدیریت حرفه ای فایل ها و فولدرها در اینترنت
با پروتکل اف.تی.پی

اگر شما هم به عنوان مدیریت یک سایت قصد دارید روزانه فایل های زیادی را با سرعت فراوان و امنیت فوق العاده آپلود نمایید، پیشنهاد ما به شما عزیزان محصول معروف و محبوب شرکت GlobalSCAPE می باشد که به طور حتم اگر شما هم از جمله کسانی هستید که بسیار با دانلود و آپلود فایل ها از طریق پروتکل های
CuteFTP Professional 8.3.2 نام نرم افزاریست عالی که به کاربران خود این امکان را می دهد تا بطور محفوظ و قابل اعتماد به انتقال فایل ها از طریق پروتکل های گوناگون از جمله FTP, FTPS, HTTP, HTTPS و SSH بپردازند. نرم افزار اینترنت برای تمام کسانی که سعی دارند در قدرت، کارائی و امنیت بی نظیر باشند، انتخاب مناسبی می باشد.
CuteFTP با ابزاری که در اختیار شما قرار می دهد به آسانی می توانید به سرور سایت خود متصل شوید و با آسودگی به انتقال فایل های مورد نظر بپردازید همچنین برای اتصال به اینترنت نرم افزار شما را تنها نخواهد گذاشت و توسط ویزارد داخلی خود شما را در ارتباط با سایت یاری خواهد رساند و در عرض جند ثانیه برنامه آماده Upload \ Download خواهد شد.
از دیگر ویژگی های بارز و منحصر به فرد برنامه CuteFTP Pro 8.3.2 میتوان به محیط کاربر پسند و زیبای آن، امکانات پیشرفته جهت دانلود / آپلود سریع تر و بهتر، ویرایشگر مستقل با قابلیت ویرایش حرفه ای فایل های متنی در سمت سرور و ... اشاره نمود که شما را به دانلود این نرم افزار از سایت دانلود رایگان تشویق می نماید.

ویژگی های کلیدی نرم افزار CuteFTP Professional 8.3.2
به اشتراک گذاری فایل ها و فولدر ها با سرعت و دقت بالا
تامین امنیت بالا با Secure SSL، HTTPS Sessions، Secure Shell (SSH2) Sessions
قابلیت پیکربندی و تنظیمات SFTP
قابلیت مدیریت پسوردها در برنامه
ورود امن ( Login ) با استفاده از OTP
مدیریت حرفه ای سایت ها
ویزارد اتصال به سرورهای مختلف برای مبتدی ها
پشتیبانی از انواع Firewall ها، Socks ها و پروکسی ها و امکان تنظیمات آنها
قابلیت ارتباط همزمان با چندین سرور
قابلیت ارتباط سریع با استفاده از نوار مخصوص این کار
قابلیت کار بصورت آفلاین با استفاده از کش نرم افزار
قابلیت ثبت تمام وقایع در لحظات کار با برنامه
ابزارهای مختلف جهت انتقال فایل ها ( موس و کیبورد، منوها، نوار ابزارها و Drag & Drop )
قابلیت زمانبندی جهت انتقال فایل ها بصورت برنامه ریزی شده و خودکار
قابلیت انتقال فایل ها از یک سرور به سرور دیگر با سرعت بالا (Site-to-Site Transfers )
قابلیت فشرده سازی فابل ها و فولدرها با فرمت های رایج .ZIP, .CAB و Gzip جهت افزایش سرعت انتقال
قابلیت اجاد و مدیریت حرفه ای Macro و Scriptها در برنامه
قابلیت ادیت فایل های HTML در خود نرم افزار و سمت سرور بدون احتیاج به دانلود فایل
قابلیت گرفتن پشتیبان از سایت و ذخیره آن با فرمت های فشرده از جمله.ZIP, .CAB, و GZIP
قابلیت نمایش خصوصیات فایل ها از جمله ( حجم، سازنده، تاریخ ایجاد، نوع، مسیر و همچنین سطوح دسترسی آن با قابلیت تغییر )
قابلیت تعریف نرم افزار خاص جهت نمایش و ادیت فایل های متنی
پیکربندی قوی قسمت های مختلف نرم افزار از جمله صفحه آغازین، صداهای موجود در نرم افزار و ...
قابلیت مدیریت، علامت گذاری، انتخاب و جستجوی فولدرها
قابلیت تعریف فولدر پیشفرض برای زمان آغاز به کار نرم افزار
قابلیت نمایش فایل های تصویری به صورت Thumbnail یا بند انگشتی
قابلیت تنظیم و شخصی سازی منوها، پنل ها، رنگ بندی، فونت ها
قابلیت مرتب سازی و فیلتر پیشرفته فایل ها و فولدرها جهت نمایش در صفحه
ویژگی اضافه شده در نسخه جدید
پشتیبان گیری سریع و آسان از فایل ها و انتقال آن به سرور ریموت جهت افزایش امنیت
جستجوی حرفه ای و آسان فایل ها و فولدرها بر اساس نام، حجم و تاریخ ایجاد یا ویرایش هم در لوکال و هم در سرور
مدیریت حرفه ای پادکست ها ( برنامه های رادیوئی یا صداهای دیجیتالی )
قابلیت خاموش کردن، ویروس یابی و یا خروج اتوماتیک از برنامه بعد اتمام کار نرم افزار
استفاده از تکنولوژی OpenPGP جهت رمز نگاری برای آپلود و رمزگشایی برای دانلود فایل ها
قابلیت انتقال سریع فایل ها در ویندوز اکسپلورر با استفاده از گزینه موجود اضافه شده بعد از نصب CuteFTP در راست کلیک ماس
قابلیت مدیریت قوی سایت های در حال کار در پنجره کاری نرم افزار با استفاده از رنگ بندی آنها


لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی جاوای کاراگاه گجت برای موبایل

5 کتاب جاوا ويژه ايام محرم آماده دريافت کرده ايم که شما مي توانيد از ادامه مطلب آنها را دريافت کنيد و در اين ايام از مطالعه آنها سودمند شويد

ليست اين کتاب ها به شرح زير است :
1-زندگاني حضرت امام حسين (ع)
2-زندگاني حضرت ابوالفضل العباس (ع)
3-حماسه حسيني جلد 3
4-توسل به قمر بني هاشم
5-زيارت امام حسين (ع) از راه دور .
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

MotorM4X Offroad Extreme 2008
بازی محبوب ماشین های کوه پیما

بازی پرهیجان و جذاب Motorm4x که یک بازی ماشین سواری ساده نیست، این بازی درباره ی شما و ماجراجویی های شما می باشد، شما می توانید صدها کیلومتر ماشین سواری کنید و از ماشین پیاده شده و پیاده به راه خود ادامه دهید. می توانید ماشین خود را در اثر برخورد به جاهای مختلف کنار گذاشته و دوباره یک ماشین جدید بخرید و در یک کلام هیجان، حس آزادی واقعی در دنیای مسابقات اتومبیل رانی را با ماشین های کوه پیمای احساس و در جنگی به تمام معنا با راه ها و میسر های صعب العبور و البته سایر شرکت کنندگان حرفه ای لذت شرکت در مسابقات و رالی های جهانی را احساس کنید.
از نکات قابل توجه بازی در این بازی ماشین هایی است که در اختیار کاربر قرار دارد ماشین های شاسی بلندی که مخصوص جاده ها و مسیر های ناهموار کوهستانی بوده که به کمک تکنولوژی مسیر یاب GPS که در اختیار شما قرار دارد و آزادی در انتخاب مسیر در کنار گرافیک بالای بازی و سبک منحصر به فرد و.... همه و همه این بازی را تبدیل به یکی از زیبا ترین بازی های ماشین سواری سال نموده که مورد توجه خیل وسیعی از علاقه مندان اینگونه بازی ها قرار گرفته است. مطمئنا علاقمندان به بازی های اتومبیل رانی از این بازی مهیج لذت می برند.
ویژگی های بازی Motorm4x:
- مسیر ها یا پیست های مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف جهت انجام مسابقه
- پرداخت قوی گرافیک بازی و نیز جلوه های ویژه بی نظیر و صدا گذاری فوق حرفه ای
- آزادی عمل بیشتر شما به عنوان راننده ماشین
- امکان انتخاب ماشین های کوه پیما مطابق با سلیقه شخصی
- لذت حس ماجراجویی و هیجان
- هوش مصنوعی جدید و پیشرفته بازی
- و ...

کمپانی سازنده: Easy company
محدوده سنی: بالای 17 سال
امتیاز بازی: 8.5

حداقل سیستم مورد نیاز:
Windows(R) XP with latest service pack installed or windows vista
Intel(r) Pentium(4) 2.6 GHz or AMD(R) Athlon 2000
1 GB RAM and ,512 Mb of graphic Adapter
2 GB Hard Drive Space

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود

MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part01.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part02.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part03.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part04.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part05.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part06.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part07.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part08.rar
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part09.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part10.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part11.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part12.rar 
MotorM4X.Offroad.Extreme-SKIDROW-Kenshi.part13.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

نعمت ناخوش انجام

رُوِی عَنْ أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«أَلاِْسْتِدْراجُ مِنَ اللّهِ سُبحانَهُ لِعَبْدِهِ أَنْ يُسْبِغَ عَلَيْهِ النِّعَمَ وَ يَسْلُبَهُ الشُّكْرَ.»


امام حسين(عليه السلام) فرمودند:
غافلگير كردن بنده از جانب خداوند به اين شكل است كه به او نعمت فراوان دهد و توفيق شكرگزاری را از او بگيرد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که مردها بطور متوسط در هر سه ثانيه يکبار و زنها در هر چهار ثانيه يکبار مژه ميزنند.
  • آيا ميدانستي که درختان 90 درصد از مواد لازمه را از هوا و فقط 10 درصدرا از خاک ميگيرند.
  • آيا ميدانستي که يک فيل قادر است پنج تن بار را به آساني به پشتش حمل کند.
  • آيا ميدانستي که پوست پلک انسان ظريفترين جاى پوست بدن انسان ميباشد ضخامت آن به 05/0 ميليمتر است.
  • آيا ميدانستي که فقط پشه ماده نيش ميزند و از پروتئين خون ميکده شده جهت تخم گذارى استفاد ميکند.
     

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

برای لذت بردن
براي لذت بردن از زندگي ، كافيه كمي احمق باشي... شكسپير


سه بوسه
تو با سه بوسه تکميل مي شود
بوسه مادر که با آن با يه عرصه خاکي مي گذاري
بوسه عشق که يک عمر با ان زندگي مي کني
بوسه خاک که با ان با به عرصه ابديت مي گذاري


ایمان به طریق خود
براي آنکه به طریق خود ایمان داشته باشیم ، لازم نیست ثابت کنيم که طریق دیگران نادرست است.
کسی که چنین می پندارد، به گامهای خود نیز ایمان ندارد .
پائولو کوئلیو


آرام تر بدو
موقعه‌ای که داری واسه بدست اوردن کسی میدویی آرام تر بدو, شاید هم یکه واسه بدست آوردن تو میدوه!


تبر ما
یه هیزم شکن وقتی خسته میشه که تبرش کُند بشه! نه این که هیزمش زیاد باشه . تبر ما انسانها باورهامونه نه آرزوهامون...

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دست از او برندار

بنا به نقل ابن سعد در «طبقات»، «مسلم بن عوسجه» از صحابه ي پيامبر(ص) و مردي شجاع بود كه در كوفه اقامت داشت. او جزو كساني بود كه به حسين بن علي(ع) نامه نوشتند و ايشان را به كوفه دعوت نمودند، او برخلاف اكثر كوفيان، بر پيمان و عهد خويش، استوار ماند و پس از ورود ابن زياد به كوفه و كشته شدن مسلم بن عقيل، براي حمايت از امام حسين(ع)، به همراه اهل و عيالش از كوفه، خارج و به ان حضرت ملحق گرديد و تا آخرين قطره ي خونش، از امام خود حمايت نمود.
در تاريخ آمده است، هنگامي كه مسلم بن عوسجه با تن خون آلود به روي خاك افتاد، حسين بن علي(ع) به همراه حبيب بن مظاهر به بالين او آمد و در كنارش نشست و فرمود:«اي مسلم! خدا تو را مورد رحمت قرار دهد» و سپس اين آيه را تلاوت نمود:«از مؤمنان، مرداني هستند كه به آنچه با خدا پيمان بسته اند، صادقانه وفا كردند. برخي از آنان، پيمانشان را به انجام رساندند[و به شرف شهادت نائل شدند] و برخي از آنان[شهادت را] انتظار مي برند و هيچ تغيير و تبديلي[در پيمانشان] نداده اند»(1)
پس از آن، حبيب بن مظاهر خطاب به مسلم گفت:« اگر چه تحمل مصيبت كشته شدن تو براي من سخت است، ولي به تو مژده مي دهم كه تا لحظاتي ديگر، وارد بهشت خواهي شد». مسلم در پاسخ وي گفت:«جزاك ا.. خيرا». حبيب به گفتارش ادامه داد:«اگر مي دانستم كه پس از تو بلافاصله به ميدان نخواهم رفت، دوست داشتم اگر وصيتي داري انجام دهم». مسلم با صدايي ضعيف و در حالي كه به حسين بن علي(ع) اشاره مي نمود، جواب داد:«وصيت من اين است كه تا آخرين قطره ي خون، دست از او برنداري». حبيب گفت:«به خدا سوگند؛ كه اين وصيت تو را عمل خواهم كرد» و در همين گفتگو بود كه مسلم بن عوسجه، جان به جان آفرين تسليم كرد و روح بزرگش به شهداي ديگر اسلام پيوست.(2)
و اما در اين زمانه امام زمان ما نيز انتظار دارد كه ما به آن پيماني كه در «عالم ذر» با خدا، رسول(ص) و امام معصوممان بسته ايم وفادار باشيم. حبيب امام مهدي(ع) بايد من و تو باشيم و وصيت مسلم بن عوسجه مي تواند به من و تو نيز باشد كه:«تا آخرين قطره ي خونت دست از امام زمانت برندار.» پس بياييد هميشه و هر لحظه دست از امام زمانمان برنداريم، در دوران غيبت با اعمالمان ياريش كنيم تا إن شاء ا... در زمان ظهور از ياوران راستين او بوده و به سعادت و رستگاري برسيم.

پي نوشت: 1ـ سوره ي احزاب، آيه ي 23 /// 2- برگرفته از كتاب«سخنان حسين بن علي(ع) از مدينه تا كربلا، محمد صادق نجمي

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

اين نخستين باری نيست که کسی از فرزندان فردوسی ، نه با استناد به گفتار ِ راستين خود او، بلکه با بزرگ نمايی ی وصله های ناجور ِ چسبانده بر جامه ی شکوهمند شاهنامه، می کوشد تا چهره ای مغشوش از نيای فرهنگی ی خويش و مرده ريگ ِ عظيمش رسم کند. يکی از مشهورترين نمونه های اين آشفته کاری را شاعر نامدار معاصرمان زنده ياد احمد شاملو در سخنرانی ی ناسزاوار و تأسّف انگيز خويش درباره ی فردوسی و شاهنامه در دانشگاه برکلی ی کاليفرنيا (۱٨ فروردين ۱٣۶۹) کرد. او نيز با طناب پوسيده ی همين گونه ادّعاهای بی بنياد و بی پشتوانه به چاه رفت و دست بر قضا بر همين بيت دروغين و ساختگی و شرم آور ِ "زن و اژدها ..." و چند ژاژخايی ی ديگر از اين دست، تکيه کرد!
نگارنده ی اين يادداشت، نخست در نامه ی سرگشاده ای به احمد شاملو (ماهنامه ی کلک، ٣۱- تهران، مهر ۱٣۷۱) و سپس در نقد و تحليلی گسترده با عنوان ِ نقد يا نفی ی ِ شاهنامه؟ ( حماسه ی ايران، يادمانی از فراسوی هزاره ها، ويرايش يکم، باران، سوئد – ۱٣۷۷، ويرايش دوم، آگه، تهران – ۱٣٨۰) ناروشمندی ها و نادرستی های سخن شاملو را بيان داشت و تجزيه و تحليل کرد.
در اين جا نيازی نمی بينم و مجال آن را هم ندارم که همه ی گفته هايم در مورد غلط اندازی ی شاملو را بازگويم و خواننده ی جويا – هرگاه تا کنون آنها را نخوانده باشد – خواهد توانست در نشرگاه های آنها بيابد و بخواند و درونمايه ی گفتار مورد بحث اين يادداشت را نيز در شمول همان سخنان شاملو قراردهد. امّا از آن جا که تکرار اين شبهه افکنی ها در اين جا و آن جا می تواند در پاره ای از ذهنهای ساده و ناپرورده، تأثير منفی و گمراه کننده بگذارد و چيستی ی راستين شاهنامه و به ويژه نگرش ِ سخت آزادمنشانه و فرهيخته ی آن به ارج و پايگاه زن در رندگی ی اجتماعی را از چشمها بپوشاند، بايسته می دانم که چند نکته ی کليدی را به کوتاهی بازگويم:
* هرگونه بحث و داوری درباره ی درونمايه و داده های شاهنامه در هر زمينه ای و از جمله زمينه ی پايگاه زن، تنها با استناد به ويراسته ترين متن نشريافته ی اين حماسه، می تواند اعتباری نسبی داشته باشد. ساختار متن شاهنامه ی فردوسی از سده ی نوزدهم ميلادی تا کنون، موضوع پژوهش و شناخت شمار زيادی از دانشوران غربی و ايرانی بوده و ويرايش های گوناگونی از آن در بمبئی، کلکته، پاريس، مسکو، تهران و نيويورک چاپ و پخش شده است. اعتبار هريک از اين ويرايش ها را می توان با شمار افزون تر و کهن بودگی ی هرچه بيشتر ِ دست نوشت های پشتوانه ی آن از يک سو و ميزان شايستگی ی دانشی و پژوهشی ی ويراستار يا ويراستاران ِ آن از سوی ِ ديگر، ارزيابيد و به گونه ای باز هم نسبی و احتياط آميز پذيرفت.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة ص آيات: 88 محل نزول: مکه
 
 
وَبَدَا لَهُمْ سَيِّئَاتُ مَا كَسَبُوا وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُون 48 فَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ ضُرٌّ دَعَانَا ثُمَّ إِذَا خَوَّلْنَاهُ نِعْمَةً مِّنَّا قَالَ إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَى عِلْمٍ بَلْ هِيَ فِتْنَةٌ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ 49 قَدْ قَالَهَا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَمَا أَغْنَى عَنْهُم مَّا كَانُوا يَكْسِبُونَ 50 فَأَصَابَهُمْ سَيِّئَاتُ مَا كَسَبُوا وَالَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْ هَؤُلَاء سَيُصِيبُهُمْ سَيِّئَاتُ مَا كَسَبُوا وَمَا هُم بِمُعْجِزِينَ 51 أَوَلَمْ يَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاء وَيَقْدِرُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 52 قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ 53 وَأَنِيبُوا إِلَى رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ 54 وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ العَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ 55 أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَى علَى مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ 56

 

ترجمه فارسي مکارم

در آن روز اعمال بدى را كه انجام داده‏اند براى آنها آشكار مى‏شود، و آنچه را استهزا مى‏كردند بر آنها واقع مى‏گردد «48» هنگامى كه انسان را زيانى رسد، ما را (براى حل مشكلش) مى‏خواند; سپس هنگامى كه از جانب خود به او نعمتى دهيم، مى‏گويد: «اين نعمت را بخاطر كاردانى خودم به من داده‏اند»; ولى اين وسيله آزمايش (آنها) است، اما بيشترشان نمى‏دانند «49» اين سخن را كسانى كه قبل از آنها بودند نيز گفتند، ولى آنچه را به دست مى‏آوردند براى آنها سودى نداشت! «50» سپس بديهاى اعمالشان به آنها رسيد; و ظالمان اين گروه ( اهل مكه) نيز بزودى گرفتار بديهاى اعمالى كه انجام داده‏اند خواهند شد، و هرگز نمى‏توانند از چنگال عذاب الهى بگريزند «51» آيا آنها ندانستند كه خداوند روزى را براى هر كس بخواهد گسترده يا تنگ مى‏سازد؟! در اين، آيات و نشانه‏هايى است براى گروهى كه ايمان مى‏آورند «52» بگو: «اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده‏ايد! از رحمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است «53» و به درگاه پروردگارتان بازگرديد و در برابر او تسليم شويد، پيش از آنكه عذاب به سراغ شما آيد، سپس از سوى هيچ كس يارى نشويد! «54» و از بهترين دستورهائى كه از سوى پروردگارتان بر شما نازل شده پيروى كنيد پيش از آنكه عذاب (الهى) ناگهان به سراغ شما آيد در حالى كه از آن خبر نداريد!» «55» (اين دستورها براى آن است كه) مبادا كسى روز قيامت بگويد: «افسوس بر من از كوتاهيهايى كه در اطاعت فرمان خدا كردم و از مسخره‏كنندگان (آيات او) بودم!» «56» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

amazinanian3@gmail.com

تظاهرات روز جمعه شاهرود

با تشکر از نشریه پر بار شما
شاهرود-علی اصغر مزینانیان

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

سلام
روز توسل به آقازاده حضرت علی اصغر علیه السلام

ای به سر دست همه هست من
تبسمت برده دل از دست من
ای در دریای امید حسین
اول و آخرین شهید حسین
تو سند زنده کربلایی
تو مهر پرونده کربلایی

مسئله:رساندن جایی از بدن به نام امام حسین علیه السلام بدون طهارت جایز نیست.بنابراین دست گذاشتن بر نام امام حسین علیه السلام یا آویختن زیور یا پوشیدن لباس که نام امام حسین علیه السلام بر آن نوشته شده در صورتی که تماس با بدن داشته باشد حرام است

العروه الوثقی،ج1،ص203/اجوبه الاستفتائات ج 1 ص 47،48 و ترجمه فارسی ص 164

دوستان عزیز سئوالات و نظرات خود را به آدرس ذیل ارسال فرمایند
a_f_57@yahoo.com
التماس دعا

 

 

helia_k48@yahoo.com

حلقهء 40,000 دلاری!!

در عصر جمعه یک روز پیر مردی با یک دختر زیبا وجوانی در کنارش وارد یک طلا فروشی شدند
..پیر مرد به طلا فروش گفت :یک حلقهء مخصوص برای دوست دخترش می خواهد
!طلافروش موجودیهایش را گشت و یک حلقهء سنگی 40,000! دلاری آورد
excitement;دختر جوان از هیجان چشمانش برق زد و تمام بدنش لرزید.
! پیر مرد حالت های او را دید و گفت ما آنرا خواهیم گرفت.
طلا فروش پرسید مبلغش را چه جوری پرداخت می کنید!؟پیر مرد گفت بودن چک من اطمینان حاصل کنی
خیلی خوب من آنرا الان خواهم نوشت و شما می تونید روز دوشنبه به بانک زنگ بزنید و از صحت موجودی اطمینان حاصل کنید ومن حلقه رو در عصر روز دوشنبه تحویل خواهم گرفت.بح روز دوشنبه طلافروش با عصبانیت شدید به پیر مرد زنگ زد و گفت :
'در حساب شما هیچ موجودی وجود ندارد.!.
پیر مرد جواب داد من می دونم اما تو می
تونی تصور کنی من چه جمعه ای داشتم!!؟

متن اصلی در آرشیو دی 87 وبلاگ
http://olinda2.blogfa.com
یک آدرس انحرافی!!!

 

 

aminfazlkazemi@yahoo.com

چرا به مصر التماس مي کنيم

بخشي از سخنراني سردار حاج سعيد قاسمي در جمع دانشجويان متحصن در فرودگاه مهرآباد:

اما دوستان برادرها همه کسانی که ریختید از قم این طرف اون طرف این یکی دو روزه سفارت سعودی و سفارت مصر کوکتل انداختید زدید دست بچه دانشجو شکست و چشمش الان تو بیمارستان داره از دست میده و و و ...
برای این قصه محاصره غزه ناراحت هستی ولی چرا رگت نمی زنه بیرون که تو اینجا توی جبهه داخلی بعد از اینکه این اتفاق افتاد اینها – می بینی که آقا مثلا رئیس مجلس زنگ می زنه اون طرف – راه های آب نمی دونم آذوقه رسونی رو با همتای مصری خودشون بررسی میکنن – آقا چرا رگت نمی زنه بیرون برای اینکه – البته تو حق داری نمی دونستی اینو که آخرین هیاتی که رفت از این مملکت به مصر – مصر برادر مصر حسنی نامبارک به تعبیر حضرات روح الله – رفیق بنده که خبرنگاری بوده که با آإقای حداد عادل رفت گفت در طول 20 سال با چنین هیاتی اینقدر ذلیل و خوار نرفته بودم و اینقدر شکنجه نشده بودم که مصر درپیت هیات حداد عادل و اون جماعت اونجارو به خاک بکشه ماشین نفرسته دنبالشون با یک اتوبوس دسته جمعی و فلان و اینها که چی ؟ برای چی اینقدر ؟ یعنی کم آوردیم ما که آقا اسم خالد اسلامبولی رو بر میداریم اونو چکار میکنیم که اگر یه اذنی بدن امشب همین امشب کشته مرده اینیم که روابط برقرار بشه .
حق داره مصریه قاط بزنه – توی حرم خر منو بگیره بگه که آقا کجایی هستی بعد بگه "فاین تذهبون" ؟ کجا دارید میرید شما ؟ رئیس ما کثیف ترین و خائن ترین عربه . شما برای چی؟ شما که سابقه اینو دارید حمایت کردید از خالد اسلامبولی و مجاهدین ما امروزه با اینها ...
برای اینکه نمی تونی تو دو ورق رو بازی کنی یا شیری یا خط . نمی تونی هم با علمای مرتجع – آخرین ورقشون کی بوده برادر ؟ شیخ طنطاوی بوده که دیگه حالا حکومت که نجس بوده از اون اول و کثیف بوده بعد آخرین ورق کیه شیخ طنطاوی که دیگه اینم گندشو واسمون با اسرائیلی ها در اومد هفته گذشته دیدید .
تموم شد عزیز من . برای چی له له میزنید برای ارتباط با اونها . خائن ها مصر عربستان کویت به درخواست اینها این همه جنایت و به درخواست اینها اولین بار پای ناوهای هواپیمابر آمریکایی رو رسوندند به خلیج فارس که تا همین الان گرفتاری مصیبتش دست و بال همه ما مسلمون ها رو گرفته .

 

 

cs_ahmad@yahoo.com

سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی

سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کنفرانس می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هر کدام یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که ایرانی ها سه نفرشان یک بلیط خریده اند. یکی از آمریکایی ها گفت: چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت می کنید؟
یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم.
همه سوار قطار شدند. آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند، اما ایرانی ها سه نفری رفتند توی یک توالت و در را روی خودشان قفل کردند. بعد، مامور کنترل قطار آمد و بلیط ها را کنترل کرد. بعد، در توالت را زد و گفت: بلیط، لطفا! بعد، در توالت باز شد و از لای در یک بلیط آمد بیرون، مامور قطار آن بلیط را نگاه کرد و به راهش ادامه داد. آمریکایی ها که این را دیدند، به این نتیجه رسیدند که چقدر ابتکار هوشمندانه ای بوده است.
بعد از کنفرانس آمریکایی ها تصمیم گرفتند در بازگشت همان کار ایرانی ها را انجام دهند تا از این طریق مقداری پول هم برای خودشان پس انداز کنند. وقتی به ایستگاه رسیدند، سه نفر آمریکایی یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که آن سه ایرانی هیچ بلیطی نخریدند. یکی از آمریکایی ها پرسید: چطور می خواهید بدون بلیط سفر کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهم.
سه آمریکایی و سه ایرانی سوار قطار شدند، سه آمریکایی رفتند توی یک توالت و سه ایرانی هم رفتند توی توالت بغلی آمریکایی ها و قطار حرکت کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار یکی از ایرانی ها از توالت بیرون آمد و رفت جلوی توالت آمریکایی ها و گفت: بلیط، لطفا.

 

 

mohsen_brad2005@yahoo.com

خجالت نكشيم، چرا خجالت بكشيم

پرده اول
زمان: پنج شنبه شب
موضوع: مراسم خواستگاري
شب هنگام است، يك pent house به مساحت حدود 1000 مترمربع در طبقه بيست و چندم يك آسمان خراش در خيابان الهيه براي حضور مهمانان در نظر گرفته شده است. حدود 150 نفر از افراد با لباس هاي شيك و با دسته هاي گل و بعضا هدايايي در دست به پنت هاوس وارد مي شوند. در اين مراسم طبق سنت كهن ايراني با مراسم خواستگاري، شربت، شريني، ميوه و شام سرو مي شود. تنها هزينه ي شام 150 نفر مهمان، رقمي حدود 170 ميليون ريال (شام هر نفر حدودا 113 هزار تومان) برآورد مي شود. مراسم خواستگاري در محيطي صميمي و بدون نگراني انجام مي شود.
در پايان مراسم مهمانان از ميزبانان به خاطر پذيرايي تشكر كرده و به سوي خانه ها پرواز مي كنند.

پرده دوم
مراسم: سفر
موضوع: صرف شام
همان پنجشنبه حدودا همان ساعات
مادري با دختر 9-8 ساله اش كه به شدت معصوم مي نمايد و از چالوس عازم تهران هستند، از «در» رستوران شهرام واقع در جاده چالوس وارد مي شوند. مادر كه بسيار موقر است به آرامي به پيشخوان نزديك مي شود و از مدير رستوران مي پرسد:
ـ ببخشيد ارزانترين غذاي اين رستوران چقدر است؟
ـ 3000 تومان خانم و آن هم چلوكباب كوبيده.
ـ آيا غذايي ارزانتر از اين نداريد؟
ـ خير، از چلوكباب كوبيده ارزانتر چه مي خواهيد؟
فرزند با خجالت چادر مادر را مي كشد و نجوا مي كند:
ـ مامان ظهر هم ناهار نخوردم، مامان، و پا به زمين مي كوبد.
مادر با اضطراب به مدير رستوران مي گويد:
ـ اگر كباب كوبيده را بدون برنج بدهيد چقدر مي شود؟
ـ 2000 تومان خانم.
ـ لطفاً يك پرس بگذاريد.
چند قدم به سمت ميزهاي سالن پيش مي رود، داخل كيفش را وارسي مي كند. مناعت طبع، نياز فرزند و ... با اين همه برمي گردد و خواهش مي كند:
ـ آقا ببخشيد گوشت برايمان خوب نيست لطفا سفارش مرا لغو كنيد.
اما كودك كه تصميم به لغو برنامه ندارد، اين بار گريه را سر مي دهد. قطرات بلورين اشك به آرامي در گوشه ي چشم مدير رستوران نيز ظاهر مي شود، اما خودش را جمع و جور مي كند، پشت به مادر مي ايستد و مي گويد:
ـ ببخشيد خانم غذا را گذاشته اند، نمي توانم كنسل كنم.
چند دقيقه بعد براي اينكه مادر تحقير نشده باشد، از همان غذا (يك پرس چلوكباب كوبيده با يك سيخ كباب اضافه) روي ميز گذاشته مي شود.
مدير رستوران:
ـ يك سيخ كباب جايزه ي دختر خانم گل شماست.
و به آرامي يك قطعه اسكناس دو هزار توماني را به سمت دخترك مي لغزاند و مي گويد:
ـ اين هم براي خريدن يك عروسك كوچولو؛ آخه دخترم تو هم هم سن دختر من هستي.
و تحمل نمي كند به نايبش مي گويد:
ـ اون خانم با دخترش حساب كردن يادت نره.
و به كنار رودخانه مي رود تا اشكش سيلي شود و ...

 

 

music.of.lifes@gmail.com

داستانی از چخوف بزرگ

همين چند روز پيش، «يوليا واسيلي‌‌‌‌اِونا » پرستار بچه‌‌‌هايم را به اتاقم دعوت كردم تا با او تسويه حساب كنم .
به او گفتم: بنشينيد«يوليا واسيلي‌‌‌‌‌اِونا»! مي‌‌‌‌دانم كه دست وبالتان خالي است امّا رودربايستي داريد و آن را به زبان نمي‌‌‌آوريد. ببينيد، ما توافق كرديم كه ماهي سي‌‌‌روبل به شما بدهم اين طور نيست؟
- چهل روبل .
-نه من يادداشت كرده‌‌‌‌ام، من هميشه به پرستار بچه‌‌هايم سي روبل
مي‌‌‌دهم. حالا به من توجه كنيد. شما دو ماه براي من كار كرديد .
- دو ماه و پنج روز
- دقيقاً دو ماه، من يادداشت كرده‌‌‌ام. كه مي‌‌شود شصت روبل. البته بايد نُه تا يكشنبه از آن كسر كرد همان طور كه مي‌‌‌‌‌دانيد يكشنبه‌‌‌ها مواظب «كوليا»نبوديد و براي قدم زدن بيرون مي‌‌رفتيد. و سه تعطيلي … « يوليا واسيلي‌‌‌‌اونا» از خجالت سرخ شده بود و داشت با چين‌‌هاي لباسش بازي مي‌‌‌كرد ولي صدايش درنمي‌‌‌آمد .
- سه تعطيلي، پس ما دوازده روبل را مي‌‌‌گذاريم كنار. «كوليا» چهار روز
مريض بود آن روزها از او مراقبت نكرديد و فقط مواظب «وانيا»بوديد فقط «وانيا »
و ديگر اين كه سه روز هم شما دندان درد داشتيد و همسرم به شما اجازه داد بعد از شام دور از بچه‌‌‌ها باشيد .
دوازده و هفت مي‌‌شود نوزده.
تفريق كنيد… آن مرخصي‌‌‌ها… آهان… چهل ويك‌‌روبل، درسته؟
چشم چپ«يوليا واسيلي‌‌‌‌اِونا» قرمز و پر از اشك شده بود. چانه‌‌‌اش مي‌‌لرزيد . شروع كرد به سرفه كردن‌‌‌‌هاي عصبي. دماغش را پاك كرد و چيزي نگفت .
- و بعد، نزديك سال نو شما يك فنجان و نعلبكي شكستيد. دو روبل كسر كنيد .
فنجان قديمي‌‌‌تر از اين حرف‌‌‌ها بود، ارثيه بود، امّا كاري به اينموضوع نداريم. قرار است به همه حساب‌‌‌‌ها رسيدگي كنيم. موارد ديگر:
بخاطر بي‌‌‌‌مبالاتي شما «كوليا » از يك درخت بالا رفت و كتش را پاره كرد. 10 تا كسر كنيد. همچنين بي‌‌‌‌توجهيتان باعث شد كه كلفت خانه با كفش‌‌‌هاي «وانيا » فرار كند شما مي‌‌بايست چشم‌‌هايتان را خوب باز مي‌‌‌‌كرديد. براي اين كار مواجب خوبي مي‌‌‌گيريد .
پس پنج تا ديگر كم مي‌‌كنيم . …
در دهم ژانويه 10 روبل از من گرفتيد .
« يوليا واسيلي‌‌‌‌‌‌اِونا» نجواكنان گفت: من نگرفتم
-امّا من يادداشت كرده‌‌‌ام .
- خيلي خوب شما، شايد …
- از چهل ويك بيست و هفتا برداريم، چهارده تا باقي مي‌‌‌ماند .
چشم‌‌‌هايش پر از اشك شده بود و بيني ظريف و زيبايش از عرق مي‌‌‌درخشيد.
طفلك بيچاره !
-من فقط مقدار كمي گرفتم .
در حالي كه صدايش مي‌‌‌لرزيد ادامه داد :
من تنها سه روبل از همسرتان پول گرفتم … نه بيشتر .
- ديدي حالا چطور شد؟ من اصلاً آن را از قلم انداخته بودم. سه تا از چهارده تا به كنار، مي‌‌‌كنه به عبارتي يازده تا، اين هم پول شما سه‌‌‌تا، سه‌‌‌تا، سه‌‌‌تا … يكي و يكي .
يازده روبل به او دادم با انگشتان لرزان آنرا گرفت و توي جيبش ريخت .
به آهستگي گفت: متشكّرم
جا خوردم، در حالي كه سخت عصباني شده بودم شروع كردم به قدم زدن در طول و
عرض اتاق .
پرسيدم: چرا گفتي متشكرم؟
- به خاطر پول .
- يعني تو متوجه نشدي دارم سرت كلاه مي‌‌گذارم؟ دارم پولت را مي‌‌‌خورم؟
تنها چيزي مي‌‌‌تواني بگويي اين است كه متشكّرم؟
- در جاهاي ديگر همين مقدار هم ندادند .
- آن‌‌ها به شما چيزي ندادند! خيلي خوب، تعجب هم ندارد. من داشتم به شما حقه مي‌‌زدم، يك حقه‌‌‌ي كثيف حالا من به شما هشتاد روبل مي‌‌‌‌دهم. همشان اين جا توي پاكت براي شما مرتب چيده شده . ممكن است كسي اين قدر نادان باشد؟ چرا اعتراض نكرديد؟ چرا صدايتان درنيامد؟ ممكن است كسي توي دنيا اين قدر ضعيف باشد؟ لبخند تلخي به من زد كه يعني بله، ممكن است. بخاطر بازي بي‌‌رحمانه‌‌‌اي كه با او كردم عذر خواستم و هشتاد روبلي را كه برايش خيلي غيرمنتظره بود پرداختم . براي بار دوّم چند مرتبه مثل هميشه با ترس، گفت: متشكرم . پس از رفتنش مبهوت ماندم و با خود فكر كردم در چنين دنيايي چقدر راحت مي‌‌شود زورگو بود .

آنتوان چخوف

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پدرخوانده در فیس‌بوک

با وجود خشم و هراس خانواده‌های قربانیان مافیا، صفحات مربوط به پدرخوانده‌های بدنام «کوزا نوسترا» یا همان مافیا در شبکه‌های اجتماعی‌ای مثل فیس‌بوک، هواداران زیادی در ایتالیا پیدا کرده‌اند.
در این صفحات از پدرخوانده‌های پیشین و حال حاضر مافیا تقدیر شده است، پدرخوانده‌هایی مانند سالواتوره (توتو) رینا که در سال ۱۹۹۳ زندانی شد و یا  برناردو پرونزانو رئیس بعدی مافیا که دو سال پیش گرفتار شد. هر دوی این رؤسا از منطقه کورلئونه بودند.
همچنین در فیس‌بوک می‌توان صفحات مربوط به رئیس حال حاضر مافیا، متئو مسینا دنارو را که اهل منطقه «تراپانی» سیسیل است، پیدا کرد. نام مسینا دناروی ۴۶ ساله، از وقتی بر سر زبان‌های افتاد که عکسش در ۱۲ آوریل ۲۰۰۱ روی جلد مجله L’Espresso  چاپ شد و از او به عنوان رئیس جدید مافیا یاد شد. دنارو، از نزدیک‌بینی شدید رنج می‌برد، او عاشق اتوموبیل پورشه، ساعت رولکس، عینک ری‌بن و لباس‌های شیک جورجیو آرمانی است، در کنار اینها او علاقه زیادی به بازی‌های کامپیوتری و البته زنان زیبا دارد!

ماریا فالکونه، خواهر قاضی ضدمافیا و مشهور ایتالیا که در سال ۱۹۹۲ کشته شد، در این مورد گفته است که بسیار خشمگین است و از اینکه شیطان هنوز جوانان ایتالیا را به خود جذب می‌کند، متأسف است.
در صفحه مربوط به رینا (رئیس پیشین مافیا) که به ۱۲ بار زندان ابد به خاطر جنایت محکوم شده است، می‌توان پیام‌هایی خواند که کریسمس را به او تبریک گفته‌اند و در این صفحه لقب «کبیر» به او داده‌ شده و حتی ویدئوهای در ستایش او پست شده است. صفحه او در حال حاضر دو هزار نفر عضو مشتاق دارد.
در اینترنت سایتی وجود دارد که به تجلیل از پرونزانو می‌پردازد، مرد ۷۵ ساله‌ای که ۲ سال پیش بعد از ۴۰ سال گریز از دست قانون در یک خانه مخروبه واقع در یک مزرعه دستگیر شد. ۲۰۰ هوادار او در صفحات این سایت به او «شماره یک» می‌گویند و چهار دهه فرار او را گرامی می‌دارند و همچنین رقابتی برای پیدا کردن افرادی که چهره شبیه او دارند، به راه انداخته‌اند. ۱۵۰ هوادار او در فیس‌بوک توماری امضا کرده‌اند که در ان درخواست شده، پرونزانو به مقام قدیسی برسد! آنها ادعا می‌کنند که با هم و همچنین رئیسشان از طریق پیام‌های رمزنگاری شده، در ارتباط هستند.

چنین میزان طرفداری از مافیا در شبکه‌های مجازی، خانواده‌های قربانیان مافیا را خشمگین کرده است،آنها از نبود حمایت قانونی محلی و کشوری شکایت دارند.
اما در فیس‌بوک در تقابل با صفحات مافیایی، صفحاتی هم می‌توان پیدا کرد که در آن از قاضی فالکونه و یک قاضی دیگر ضدمافیا تجلیل شده است. اتفاقا این صفحات اعضای بسیار بیشتری نسبت به صفحات مافیایی دارند!

منبع: تایمز آنلاین و ویکی‌پدیا

 

 

ahematiyan@yahoo.com

نامه ای به آقای پپسی کولا!

عليرضا قزوه :

آقای پپسی کولا !
کاری کنید که غزه در محاصره کامل است
آقای فانتا !
تو کاری کن
که زمزم الحرمین
کاری نمی کند
اهرام مصر!
خدای معبد آمون!
خوابگزاران اعظم
کاری کنید
که من خواب سه مار سیاه دیده ام
که مغز سیصد و شصت و پنج روز را
در سینی ماه
می بردند بر سر
خواب سیصد و شصت و پنج ستاره خونی
و خواب نیل
که با ساطور
سیصد و شصت و پنج تکه شد
من خواب یوسف را دیدم
در چاه نفت
افتاده بود
و تاجران دلار بر سر چاه
فریاد می زدند:
- هفتاد سنت بالا!
- دو دلار کم!
من خواب ناوها و شمشیرها و باران ها دیده ام
دیدم
که جمال عبدالناصر
با اسب
از دروازه رفح گذشت
و عزالدین قسام
و صلاح الدین
دروازه های غزه را
گشوده بودند
خواب سه مار سیاه
بر شانه های حسنی مبارک و
شاه چموش اردن و امیر پرفسورالریش!
دیدم که پادشاهان عرب
خوراک مغز جوانان غزه را
در سه دیس کنفرانس
به پادشاه کشور یأجوج
تقدیم می کنند
آقای بی بی سی!
گویا نیوز!
بالاترین!
شما کاری کنید!
چرا کسی کاری نمی کند برای غزه
تعبیری برای خواب من زخمی
مارادونای عزیز پرتقالی!
تو کاری کن!
شیخ بدون چشم !
صاحب فتوای زمین نمی چرخد
و عکس حرام...
امیر نفت!
که با برادر ناتنی ات
عربی رقصیدی
یک غلطی کن!
خوانندگان رپ و راگ!
شما کاری کنید!
که غزه در دهان گرگ است
به پاپ ژان پل چندم مربوط نیست
به صاحبان کلیسا نه
به خادم الحرمین
به الازهر
به کبارالعلما
هرگز!
آنان برای فتوا بر علیه نماز
با دست باز
آنان فقط
برای مصرف صابون و ادکلون
مُحرم شدن
و انتخاب حلق و تقصیر
و حرمت صید حرم
آفریده شده اند
آقای اسکولاری!
تو کاری کن!
آقای چلسی!
خانم هالیوود!
شما کاری کنید!
خانم آیشواریا!
عروس آمیتاباجان عزیز!
شما کاری کنید!
و شما
ای اسب های اصیل عرب!
نه از نژاد ذوالجناح اید
نه از نژاد براق
از نژاد اینترنت اید و چت روم و آزمایشگاه
از نژاد یورو و جکوزی
سوارانتان را کشتند
و پادشاهانتان را اخته کردند
مردانگی تان را کشیدند
تا در مسابقات پرش
همچنان سواری بدهید و
رستگار شوید
که شیوخ عرب
بزغاله و وزغ را
بر شما مسلط کرد
با این همه هنوز شما
مردترید از آن سه مار
شما کاری کنید
که سازمان ملل تعطیل است!

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک پیرامون غزه
نمی دانند اسلام کجاست

بسم الله

سلام

- رهبر انقلاب:
در عاشوراي حسيني، نقشه دست بعضي از دوستان بود و دست بعضي ها هم نبود، دشمنان که دشمن بودند. اما در بين جمع دوستان يک عده که نقشه دستشان بود، حسين بن علي عليه السلام را در لحظه حساس دريافتند، يک عده بغل دست حسين(ع) هم نشسته بودند، نقشه دستشان نبود، اشتباه کردند. کسي مي تواند بگويد عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر از اسلام و از محبت خاندان پيغمبر(ص) نصيبي نداشتند؟ اين هايي که در دامان آن پيغمبر(ص) بزرگ شده بودند اما نقشه عوضي دستشان بود. نمي دانستند آن سرزميني که بايد از آن دفاع بشود و آن نقطه اي که بايد برايش فداکاري بشود، کجاست. نشستند در مدينه به اميد اين که چهار تا مسئله بگويند و اسلام مجسم را، قرآن ناطق را، حسين فاطمه(س) را تنها گذاشتند ...امروز هم در دنیا آن کسانی که دم از اسلام می زنند و نام اسلام می آوردند و ادعای اسلام می کنند، خیلی هایشان نمی دانند اسلام کجاست و در چه صحنه ای باید از آن دفاع کرد. هنر بزرگ، شناختن صحنه است.

- نعمتی به نام "غزه" برای دانشجویان

- پیشنهاد مظفر اقبال برای حل معضل غزه؛ گزینه نظامی برای تغيير معادله خاورميانه: به دست عربستان یا ایران؟

- وزیر ارشاد: مسئولین پیگیرند. اگر غزه امروز سرپاست چون كارهايي كه بايد بشود، شده ‌است.

- هاشمی ثمره: این جوانان نسخه برتر جوانانی هستند که انقلاب کردند. فقط 8 كشور براي نشست فوري كنفرانس اسلامي اعلام آمادگي كردند

- وزير بهداشت جزئيات تماس اخير خود با وزير بهداشت حماس را تشريح كرد

- یوسف قرضاوی (مفتی اهل سنت): دفاع از غزه یک واجب عینی است

- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: با آغاز حمله زميني به غزه، تانك‌هاي اسرائيلي با سلاح‌هاي جديد از فاصله دور منهدم مي‌شوند

- خطيب جمعه همدان گفت: قمه‌ها را بايد به سر صهيونيست‌ها بزنيم نه اينكه به سر خودمان

- وزير علوم: نامه ايران‌ براي روساي دانشگاه‌هاي كشورهاي اسلامي در خصوص جنايات غزه

- فیاض: ماجراي غزه مقدمه يك انقلاب جهاني است

- برجي: چرا در غزه سينماگر و خبرنگار نداريم؟

- نيروهاي امنيتي مصر دبيركل جماعت اخوان المسلمين را دستگير كردند

- دانشجويان خشمگين پاكستاني: دولت پاکستان علیه رژیم صهیونیستی قیام کند

26 پیشنهاد بسیج دانشگاه امام صادق(ع) به دولت درباره غزه

- بيانيه بسيج دانشجويي 7 دانشگاه بزرگ تهران: كشورهاي مسلمان با انتفاضه رسانه‌اي به جنگ صهيونيست‌ها بروند
...از اين پس نيز بنا به امر مطاع رسيده از سوي مقتدايمان مبني بر عدم ورود به سفارت‌خانه‌ها و دفاتر حافظ منافع با دلي پر خون از خيانت رهبران بزدل و بي‌غيرت عرب خصوصاً مصر، اردن و عربستان كه دست در دست دشمن صهيونيسم داده‌اند و در ريختن خون مظلومان غزه شريكند، اعتراض‌هاي خود را با وسعت و شدت بيشتري در حوزه‌هاي رسانه‌اي و جهاني پيگيري مي‌كنيم.

- ابراز نگرانی اتحادیه اروپا؛ نه برای غزه، برای شیرین عبادی!

- بزرگترين پايگاه هوائي رژيم صهيونيستي هدف موشكهاي مقاومت قرار گرفت / حماس منتظر نبرد زميني با رژيم صهيونيستي است

- جهاد مجازی
 

                           بدون شرح...
 
اين خاک ز سنگ‌هاي سجيل پر است
خون در دلمان به وسعت نيل پر است
با لشکر ابرهه اگر حمله کنند
باريکه‌ي غزه از ابابيل پر است

 

 

parande9parvaz@yahoo.com

آیا دوست دارید خلاقیتتان را بالا ببرید؟

سلام خدمت دوستان گرامی در روزنامه خلاق مبین
آیا دوست دارید خلاقیتتان را بالا ببرید؟ آیا فکر می کنید خلاقیت بالا باعث بهبود زندگیتان خواهد شد؟
قبل از دادن پاسخ بله یا خیر به سوال بالا، ببینید واژه ی خلاقیت در نظر شما واقعاً چه مفهومی دارد؟
اگر تصور می کنید خلاقیت فقط برای هنرمندان لازم است، درحالیکه شما مدیر یا معاون یک شرکت هستید، احتمالاً پاسخ شما به سوال بالا منفی خواهد بود. اما باید بدانید که مفهوم خلاقیت چیزی بسیار فراتر از هنر و هنرمندان است و در کلیه ی عرصه های زندگی برای همه مورد نیاز است..
تصور شما از یک فرد خلاق احتمالاً کسی است که در یک اتاق زیر شیروانی که پر از تابلوهای نقاشی است زندگی میکند. یا نویسنده ای که همه ی روز خود را پشت یک کامپیوتر مشغول کار کردن بر روی رمان جدید خود می گذراند. یا یک موسیقیدان، بازیگر، یا خواننده که روی صحنه مشغول اجراست. همه این افراد به طرز هنرمندانه ای کار خود را به دیگران نشان می دهند، و می توان گفت که افراد خلاقی هستند حتی اگر کسی از هنر آنها لذت نبرد.
اما در مورد یک مدیر شرکت که افکار جدیدی برای تولید یک محصول جدید در سر دارد چه می توان گفت؟ فردی که برای به مرحله ی عمل درآوردن افکار و ایده های خود، شرکتی تاسیس کرده و صدها نفر را استخدام می کند؟ به نظر شما آیا این کار هم نیازمند خلاقیت نیست؟
در مورد یک دانشمند محقق که در آزمایشگاه خود مشغول به کار است، و سعی دارد تا ماده ای جدید برای ساختن دارویی برای درمان یک بیماری خطرناک بسازد، چه میتوان گفت؟ آیا این هم کاری خلاق نیست؟ مادری که سعی دارد تا با بودجه ی کم خود غذاهای خوشمزه برای کودکانش بپزد چطور؟ او فردی خلاق نیست؟
برای یک نفر ممکن است خلاقیت به معنای چسباندن صدف های دریایی در اطراف یک نقاشی برای قاب گرفتن آن باشد. برای فردی دیگر خلاقیت در حل یک مسئله ی دشوار فیزیک است.
وقتی مفهوم خلاقیت را فقط در چارچوب هنر تعریف کنیم، مطمئناً خیلی تفکرات و ایده های ناب و خلاقانه را نادیده گرفته ایم. هنرمندی که نقاشی می کند و نویسنده ای که رمان می نویسد، هر دو با دانشمندی که در آزمایشگاه کار می کند و آن مؤسس شرکت و آنکه با صدف دریایی برای نقاشی ها قاب درست می کند، وجه مشترک دارند.
همه ی آنها روی مشکلات و راه حلهایی برای آنها کار می کنند که سابقاً وجود نداشته است. این افراد از فکرشان برای تصویر راه های جدید برای انجام کارها استفاده میکنند.
آنها ایده هایی جدید، دیدگاهی جدید، محصولات جدید و تکنیک های جدید ابداع میکنند. گاهی اوقات توانایی خلاق بودن منجر به شهرت و ثروت می شود و گاهی هم فقط یک نوع احساس رضایت شخصی در فرد ایجاد می کند.
حال سؤال این است که آیا ما می توانیم توانایی خلاق بودن خود را تقویت کنیم؟ بله، یاد گرفتن اینکه چطور خلاق باشیم کاری بسیار لذت بخش و مفرح است. اکثر ما در دوران کودکی قبل از اینکه قانون های جهان را یاد بگیریم، بسیار خلاق بودیم. راه های بسیار زیادی برای زنده کردن دوباره ی این روحیه خلاقیت در ما وجود دارد.
برخی از این تکنیک ها شامل افکار بکر و ناگهانی، طرح ریزی فکر، اشکال مختلف هیپنوتیزم و مدیتیشن و خواب های هدایت شده می باشد.
همه ی این تکنیک ها یک وجه اشتراک دارند: همه ی آنها سعی دارند تا از انتقادات و قضاوت های درون مغز ما عبور کنند.
همه ی ما ندایی درونی داریم که بر هر چه ما به آن فکر میکنیم و انجام می دهیم، نگاهی نقادانه دارد. اکثر اوقات ممکن است متوجه این ندای درونی باشیم و این ندا تاثیری شگرف بر عملکردهای ما در زندگی دارد.
در اکثر ما این ندای درونی بسیار منفی است. مهم نیست که در مورد چه فکر کنیم یا قصد انجام چه کاری را داشته باشیم، این ندای درونی دقیقاً مثل یک ضبط صوت مداوم مشغول انتقاد کردن و عیبجویی از کارهای ما و افکار و ایده هایمان است.
وقتی ما به فکری جدید برمی خوریم، ندای درونیمان به ما می گوید: "این فکری احمقانه است." یا اینکه می گوید، "من نباید هیچ وقت فردی متوسط باشم، باید بدرخشم و همیشه بهترین باشم. همه ی افکار من باید نوگرایانه و عالی باشد. اگر ایده های من از همان ابتدا عالی نباشد، من شکست خورده ام و بهتر است دیگر تلاشی نکنم."
این منتقد درونی منفی همیشه به صورت یک ندا نیست و گاهی تصاویری از شکست خود مشاهده می کنیم. یا احساس ترس و خجالت به ما دست می دهد که ما را از دنبال کردن ایده ها و اعمال جدید و خلاقانه باز می دارد.
منتقد درونی شما وقتی از شما انتقاد می کند و می گوید که افکار و ایده هایتان جالب نیست، شریر و زیان آور نیست. در واقع این منتقد سعی دارد تا شما را خجالت زده شدن در برابر واکنش ها و عکس العمل های منفی اطرافیان درمورد ایده های شما محافظت کند.
این منتقد درونی سعی دارد تا از ما فردی کامل و مطمئن بسازد، اما ممکن است گاهي تاثیرات مخربی نیز داشته باشد
اگر این گفتگوهای نقادانه درونی ما اکثراً منفی باشد، توانایی های خلاقانه ما فروکش کرده و رفته رفته از بین می روند. و این حس انتقادگر درونی به جای اینکه به ما کمک کند تا افکار بهتری ایجاد کنیم، توانایی ما را برای مطرح کردن ایده ها و افکار جدید نابود می کند.
شما نمی توانید در آنِ واحد هم انتقادگر و هم خلاق باشید. این دو رویکرد نیازمند طُرق فکری متفاوت از یکدیگر هستند. رویکرد انتقادانه، تحلیلگرایانه، و قضاوتیِ مغز ما از عهده ی ایجاد و تولید ایده ها و افکار جدید و خلاقانه بر نمی آید.
حتی نوع موج مغزی که هنگام افکار خردگرایانه و تحلیلگرایانه ایجاد می شود کاملاً با زمانی که افکار و ایده های خلاقانه تولید می کنیم متفاوت است.
اما اگر می خواهید خلاق باشید، موقعش رسیده است که با این منتقد سرسخت درونی مقابله کنید و او را پی نخود سیاه بفرستید.

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

ضیافت آب و شعر و روضه

خواستم بگویم آب، بیت اول محرم است؛
ولی...
ناگهان الف، قامتش شکست و گفت:
باز این چه شورش است که در خلق عالم است؟

پاسخش نوشت، مرد خنده‌های بزمِ عاشقان بُرَیر و گفت:
شور نیست؛
شهدی از شهادت است؛
از جناح دشمنان جنایت است؛
از برای دوستان شفاعت است؛
البته برای بنده هم، حور العین جنت است!!!

و بعد از این مزاح مشتیانه‌ی بشر،
الفبای زندگی،
در حضور اسم و فعل و حرف و قید، خنده زد، پس از تمام سال‌ها خستگی...
مثل پهلوانِ کوچه‌ی بلا،
کربلا!
و کلاس درسمان، واژه‌ای شنید، آشنا.

هان چه شد؟
دل شما شکست...!؟
من هنوز، روضه‌ای نخوانده‌ام که های‌های گریه می‌کنید و می‌روید!!

کجا؟
گفت: رخصتی بده بروم.
فرصتی به وسعت تمامی اسارتم.
آقا ! اجازه هست حُر شوم؟
اجازه هست؟
و کاش این اجازه را حُر نه، حَرمله می‌گرفت...
ناگهان کلاس اخم شد.

آهان.
خیر و شر را به نوبت جلو نرفته‌ام؟
ببخشید، هنوز کلاس اولم.
ولی، باور کنید حرف حرمله سین سه شعبه است.
درست مثل سین سینه‌ی پدر، سر عمو، سیبک گلوی پسر.
و این بار کلاسِ درس، سیاه شد از این همه عزا.
و هم کلاسی‌ام جویبار اشکِ کربلا.

گفتم:
نه، ببین!
گریه را شروع نکن، هنوز به کاف و گاف ماجرا مانده است.
ما هنوز حرف صبر را نخوانده‌ایم.
عین عباس هم به جای خود.
قاف قصه را چگونه ول کنیم؟

پس، با اجازه‌ی معلمم! دوباره دوره می‌کنم:
الف، آب.
ب ، بریر.
ت، تفنگ.
نه به سال شصت و یک ، بل به وقت جنگ!
همین صبح روز قبل...
کجا؟
غزه، جبل العامل، نینوا.
هویزه، شلمچه، دشت لاله‌ها.
خوب بس است، حاشیه نمی‌روم!!!
و ادامه می‌دهم...

جیم، جَون رو سفید.
ح، حبیب.
خ، خیام سوخته.
دال، دست تشنه‌ی فرات.
ذال، ظلم ظالمان!!!

معلم گفت:
نه، نخوان...!
اشتباه داشتی.
یک غلط گرفته شد.
19...
دقتت کم است، حواست کجاست؟
بخوان.
ر، روز اشک و گریه و جنون.
ز، زهیر، غرق خاک و خون.
سین، سلام تا قیامت قیام.
شین، شمر بر سر عمارت خیام.
صاد ، صبر بانوی حرم، زنیب، آن دلاور خاندان کَرَم.
ضاد، ظلم در غروب روزِ غم.

و باز تذکر معلمم:
صبر کن، نخوان، نخوان.
تو باز هم غلط خوانده‌ای!
ببینم؛
مگر به غیر ظاء ظلم را ندیده‌ای، که هرچه ذال و ضاد و ظاء هست را یکی می‌کنی؟
و گفتم:
آقا اجازه!
چرا دیده‌ام.
ولی؛
طا، طلسمِ.
ظا، ظلمِ.
عین، عصرِ کربلا؛
و غین، غارتِ خیام؛
و فا، فتنه زمان.
امانِ قاف این قبیله را بریده است...

اِ.
آقا اجازه هست!
چرا شما، گریه می‌کنید؟
و بغض معلم، امان نداد بگوید برای بچه‌ها.

کاف کربِ والبلا، حکایتی‌ست که لام تا کام آن برای هر کسی شنیدنی‌ست...
ولی اندکی بعد؛
بلند و بی‌دریغ گفت:
تو بشین، درس را ادامه می‌دهیم.

بچه‌ها، به یاد می‌آورید، داستان درس میم منتظر تا کجا ادامه داشت؟
مبحث من الغریب تا، الی الحبیب روزگار؟

یکی گفت:
تا سر نزاع نونِِ جان و نان و مال و دشمن و وطن!
دیگری ادامه داد:
واوِ وای؛ وای مردم به خواب رفته را، حسرت گذشته را و آه پای تخته را هم اشاره کرده‌اید.
سومی دست بالا گرفت و گفت:
و آخر کلاس که شد، فرد منتظر از خودش سوال کرد:
چرا وَ چرا ظلمی و مُحَرمی و غفلتی؟
و چرا خالی است، حرف حجتی؟
و در غربت است، هـ مثل هادی هدایتِ امتی؟
معلم تشکر نمود و گفت:
بعد ازاین، منتظر ادامه داد راه را با ندای:
یاءِ ، یا حسین، یا فارس الحجاز!
مکث کرد و ادامه داد:
...خوب بچه‌ها؛
تمام شد درس شما.
به آخر، زمان الفبا، رسیده‌ایم.

اما...
گچ پژِ اصیل آب و خاکمان رنگ کربلا نگشته است!!!
راه حل چیست؟
و سکوت پر تلاطم کلاس، در پی جواب، اشاره کرد به من، که می‌خواستم بگویم:
آب، بیت اول محرم است.
و گفت: غذای روضه با تو است که شور را شروع نموده‌ای.
حال؛ شیرین، تمام کن!
و گفتم:
گ ،گِلِ محبت وجودتان.
چ ،چای و قند روضه تان.
پ، پلو وَ قیمه‌ی ظهرتان.
ژ، ژرفنای نگاهتان.

و تمام کرد این ضیافت قشنگِ آب و شعر و روضه را!


--------------------------------
نویسنده: فاطمه حجازی

 

 

bahmana58@yahoo.com

بخشي از سخنراني دكتر علي شريعتي با عنوان «حسين (ع)، وارث آدم»

قسمت دوم و پاياني

هر انقلابي دو چهره دارد: چهره اول: ‌خون، چهره دوم: پيام.
و شهيد يعني حاضر، كساني كه مرگ سرخ را به دست خويش به عنوان نشان دادن عشق خويش به حقيقتي كه دارد مي‌ميرد و به عنوان تنها سلاح براي جهاد در راه ارزشهاي بزرگي كه دارد مسخ مي‌شود انتخاب مي‌كنند، شهيدند حي و حاضر و شاهد و ناظرند، نه تنها در پيشگاه خدا كه در پيشگاه خلق نيز و در هر عصري و قرني و هر زمان و زميني.
و آنها كه تن به هر ذلتي مي‌دهند تا زنده بمانند، مرده‌هاي خاموش و پليد تاريخند، و ببينيد كه آيا كساني كه سخاوتمندانه با حسين (ع) به قتلگاه خويش آمده‌اند و مرگ خويش را انتخاب كرده‌اند، در حالي كه صدها گريزگاه آبرومندانه براي ماندنشان بود، و صدها توجيه شرعي و ديني براي زنده ماندنشان بود، توجيه و تاويل نكرده‌اند و مرده‌اند، اينها زنده هستند؟ آيا آنها كه براي ماندشان تن به ذلت و پستي رها كردن حسين (ع) و تحمل كردن يزيد دادند؟ كدام هنوز زنده‌اند؟
هركس زنده بودن را فقط در يك لش متحرك نمي‌بيند، زنده بودن و شاهد بودن حسين (ع) را با همه وجودش مي‌بيند، حس مي‌كند و مرگ كساني را كه به ذلت‌ها تن داده‌اند، تا زنده بمانند، مي‌بيند.
آنها نشان دادند، شهيد نشان مي‌دهد و مي‌آموزد و پيام مي‌دهد كه در برابر ظلم و ستم، اي كساني كه مي‌پنداريد: «نتوانستن از جهاد معاف مي‌كند»، و اي كساني كه مي‌گوييد: «پيروزي بر خصم هنگامي تحقق دارد كه بر خصم غلبه شود»، نه! شهيد انساني است كه در عصر نتوانستن و غلبه نيافتن، با مرگ خويش بر دشمن پيروز مي‌شود و اگر دشمنش را نمي‌كشد، رسوا مي‌كند.
و شهيد قلب تاريخ است، هم‌چنان‌كه قلب به رگهاي خشك اندام، خون، حيات و زندگي مي‌دهد. جامعه‌اي كه رو به مردن مي‌رود، جامعه‌اي كه فرزندانش ايمان خويش را به خويش از دست داده‌اند و جامعه‌اي كه به مرگ تدريجي گرفتار است، جامعه‌اي كه تسليم را تمكين كرده است، جامعه‌اي كه احساس مسؤوليت را از ياد برده است، و جامعه‌اي كه اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است، و تاريخي كه از حيات و جنبش و حركت و زايش بازمانده است، شهيد همچون قلبي، به اندام‌هاي خشك مرده بي‌رمق اين جامعه، خون خويش را مي‌رساند و بزرگ‌ترين معجزه شهادتش اين است كه به يك نسل،‌ ايمان جديد به خويشتن را مي‌بخشد.
شهيد حاضر است و هميشه جاويد.
كي غايب است؟
حسين (ع) يك درس بزرگ‌تر ازشهادتش به ما داده است و آن نيمه‌تمام گذاشتن حج و به سوي شهادت رفتن است. حجي كه همه اسلافش، اجدادش، جدش و پدرش براي احياي اين سنت، جهاد كردند. اين حج را نيمه‌تمام مي‌گذارد و شهادت را انتخاب مي‌كند، مراسم حج را به پايان نمي‌برد تا به همه حج‌گزاران تاريخ، نمازگزاران تاريخ، مؤمنان به سنت ابراهيم، بياموزد كه اگر امامت نباشد، اگر رهبري نباشد، اگر هدف نباشد، اگر حسين (ع) نباشد و اگر يزيد باشد، چرخيدن بر گرد خانه خدا، با خانه بت، مساوي است. در آن لحظه كه حسين (ع) حج را نيمه‌تمام گذاشت و آهنگ كربلا كرد، كساني كه به طواف، هم‌چنان در غيبت حسين، ادامه دادند، مساوي هستند با كساني كه در همان حال، بر گرد كاخ سبز معاويه در طواف بودند، زيرا شهيد كه حاضر نيست در همه صحنه‌هاي حق و باطل، در همه جهادهاي ميان ظلم و عدل، شاهد است، حضور دارد، مي‌خواهد با حضورش اين پيام را به همه انسان‌ها بدهد كه وقتي در صحنه نيستي، وقتي از صحنه حق و باطل زمان خويش غايبي، هركجا كه خواهي باش!
وقتي در صحنه حق و باطل نيستي، وقتي كه شاهد عصر خودت و شهيد حق و باطل جامعه‌ات نيستي، هركجا كه مي‌خواهي باشد، چه به نماز ايستاده باشي، چه به شراب نشسته باشي، هر دو يكي است.
شهادت «حضور در صحنه حق و باطل هميشه تاريخ» است.
و غيبت؟!
آنهايي كه حسين (ع) را تنها گذاشتند و از حضور و شركت و شهادت غايب شدند، اينها همه با هم برابرند، هرسه يكي‌اند:
چه آنهايي كه حسين (ع) را تنها گذاشتند تا ابزار دست يزيد باشد و مزدور او، و چه آنهايي كه در هواي بهشت، به كنج خلوت عبادت خزيدند و با فراغت و امنيت، حسين (ع) را تنها گذاشتند و از درد سر حق و باطل كنار كشيدند و در گوشه محراب‌ها و زاويه خانه‌ها به عبادت خدا پرداختند و چه آنهايي كه مرعوب زور شدند و خاموش ماندند. زيرا در آن‌جا كه حسين(ع) حضور دارد ـ و در هر قرني و عصري حسين (ع) حضور دارد ـ هركس كه در صحنه او نيست، هركجا كه هست، يكي است، مؤمن و كافر، جاني و زاهد، يكي است. اين است معنا اين اصل تشيع كه قبول هر عملي يعني ارزش هر عملي به امامت و به رهبري و به ولايت بستگي دارد! اگر او نباشد، همه چيز بي‌معناست و مي‌بينيم كه هست.
و اكنون حسين حضور خودش را در همه عصرها و در برابر همه نسل‌ها، در همه جنگ‌ها و در همه جهادها، در همه صحنه‌هاي زمين و زمان اعلام كرده است، در كربلا مرده است تا در همه نسل‌ها و عصرها بعثت كند.
و تو، و من، ما بايد بر مصيبت خويش بگرييم كه حضور نداريم.
آري، هر انقلابي دو چهره دارد؛ خون و پيام! رسالت نخستين را حسين(ع) و يارانش امروز گزاردند، رسالت خون را، رسالت دوم، رسالت پيام است. پيام شهادت را به گوش دنيا رساندن است. زبان گوياي خونهاي جوشان و تن‌هاي خاموش، در ميان مردگان متحرك بودن است. رسالت پيام از امروز عصر آغاز مي‌شود. اين رسالت بر دوش‌هاي ظريف يك زن، «زينب» (س)! ـ زني كه مردانگي در ركاب او جوانمردي آموخته است! ـ و رسالت زينب (س) دشوارتر و سنگين‌تر از رسالت برادرش.
آنهايي كه گستاخي آن را دارند كه مرگ خويش را انتخاب كنند، تنها به يك انتخاب بزرگ دست زده‌اند، اما كار آنها كه از آن پس زنده مي‌مانند دشوار است و سنگين. و زينب مانده است، كاروان اسيران در پي‌اش، وصف‌هاي دشمن، تا افق، در پيش راهش، و رسالت رساندن پيام برادر بر دوشش، وارد شهر مي‌شود، از صحنه برمي‌گردد، آن باغهاي سرخ شهادت را پشت سر گذاشته و از پيراهنش بوي گلهاي سرخ به مشام مي‌رسد، وارد شهر جنايت، پايتخت قدرت، پايتخت ستم و جلادي شده است، آرام، پيروز، سراپا افتخار، بر سر قدرت و قساوت، بر سر بردگان مزدور، و جلادان و بردگان استعمار و استبداد فرياد مي‌زند:
«سپاس خداوند را كه اين همه كرامت و اين همه عزت به خاندان ما عطا كرد: افتخار نبوت، افتخار شهادت...»
زينب رسالت رساندن پيام شهيدان زنده اما خاموش را به دوش گرفته است، زيرا پس از شهيدان او به جا مانده است و اوست كه بايد زبان كساني باشد كه به تيغ جلادان زبانشان برده است.
اگر يك خون پيام نداشته باشد، در تاريخ گنگ مي‌ماند و اگر يك خون پيام خويش را به همه نسل‌ها نگذارد، جلاد، شهيد را در حصار يك عصر و يك زمان محبوس كرده است. اگر زينب پيام كربلا را به تاريخ باز نگويد، كربلا در تاريخ مي‌ماند، و كساني كه به اين پيام نيازمندند از آن محروم مي‌مانند، و كساني كه با خون خويش، با همه نسل‌ها سخن مي‌گويند، سخنشان را كسي نمي‌شنود. اين است كه رسالت زينب سنگين و دشوار است. رسالت زينب پيامي است به همه انسان‌ها، به همه كساني كه بر مرگ حسين(ع) مي‌گريند و به همه كساني كه در آستانه حسين سر به خضوع و ايمان فرود آورده‌اند، و به همه كساني كه پيام حسين(ع) را كه «زندگي هيچ نيست جز عقيده و جهاد» معترفند؛ پيام زينب به آنهاست كه:
«اي همه! اي هركه با اين خاندان پيوند و پيمانداري، و اي هركس كه به پيام محمد مؤمني، خود بينديش، انتخاب كن! در هر عصري و در هر نسلي و در هر سرزميني كه آمده‌اي، پيام شهيدان كربلا را بشنو، بشنو كه گفته‌اند: كساني مي‌توانند خوب زندگي كنند كه مي‌توانند خوب بميرند. بگو اي همه كساني كه به پيام توحيد، به پيام قرآن، و به راه علي (ع) و خاندان او معتقديد، خاندان ما پيامشان به شما، اي همه كساني كه پس از ما مي‌آييد، اين است كه اين خانداني است كه هم هنر خوب مردن را، زيرا هركس آن‌چنان مي‌ميرد كه زندگي مي‌كند. و پيام اوست به همه بشريت كه اگر دين داريد، «دين» و اگر نداريد «حريت» ـ آزادگي بشر ـ مسؤوليتي بر دوش شما نهاده است كه به عنوان يك انسان ديندار، يا انسان آزاده، شاهد زمان خود و شهيد حق و باطلي كه در عصر خود درگير است، باشيد كه شهيدان ما ناظرند، آگاهند، زنده‌اند و هميشه حاضرند و نمونه عمل‌اند و الگوي‌اند و گواه حق و باطل و سرگذشت و سرنوشت انسان‌اند.»
و شهيد، يعني به همه اين معاني.
هر انقلابي دو چهره دارد:
خون و پيام
و هركسي اگر مسؤوليت پذيرفتن حق را انتخاب كرده است و هر كسي كه مي‌داند مسؤوليت شيعه بودن يعني چه، مسؤوليت آزاده انسان بودن يعني چه، بايد بداند كه در نبرد هميشه تاريخ و هميشه زمان و همه جاي زمين ـ كه همه صحنه‌ها كربلاست، و همه ماهها محرم و همه روزها عاشورا ـ بايد انتخاب كنند: يا خون را، يا پيام را، يا حسين بودن يا زينب بودن را، يا آن‌چنان مردن را، يا اين‌چنين ماندن را. اگر نمي‌خواهد از صحنه غايب باشد.
عذر مي‌خواهم، در هر حال وقت گذشته است و ديگر فرصت نيست و حرف بسيار است و چگونه مي‌شود با يك جلسه، از چنين معجزه‌اي كه حسين در تاريخ بشر ساخته است و زينب پرداخته است، سخن گفت؟
آن‌چه مي‌خواستم بگويم حديث مفصلي است كه در اين مجمل مي‌گويم به عنوان رسالت زينب، «پس از شهادت» كه:
«آنها كه رفتند، كاري حسيني كردند،
و آنها كه ماندند، بايد كاري زينبي كنند، وگرنه يزيدي‌اند»!...

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

آشنایی با برخی شرکت های حامی
رژیم صهیونیستی - 2

با خرید از هر يک اين شرکتها، هزینه یک گلوله صهیونیست ها را تامین کنید

 


Nestle

شرکت نستله که بزرگترین تولیدکننده‌ی مواد غذایی دنیا محسوب می‌شود، به پاس خدماتش به رژیم اشغال‌گر قدس، جایزه‌ی جوبیلی را از نتانیاهو (نخست‌وزیر وقت اسراییل) گرفته است. این شرکت بیش از دویست‌میلیارد تومان در اسراییل سرمایه‌گذاری کرده و در مقابل این خوش‌خدمتی، سالانه حدود بیست و چهارمیلیارد تومان کمک مالی از ایالات متحده دریافت می‌کند.
کار اجباری کودکان در مزارع این شرکت و فروش محصولاتی که موجب مرگ چندین کودک شیرخواره شده، سبب تحریم نستله در برخی نقاط دنیا شده است. نستله در سال 1379، بیش از چهارده‌میلیارد تومان به صندوق پرداخت غرامت هولوکاست کمک کرده و یکی از سهام‌داران عمدهی شرکت تولید لوازم آرایشی و زیبایی L'oreal (یکی دیگر از حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی) است.
متاسفانه شعبه‌ی ایرانی شرکت نستله، در سال 1373 با سرمایه‌ی حدود چهل و دومیلیارد تومان تاسیس شده و اکنون با مدیریت یک فرد غیرایرانی به نام پیر تروبا، بخشی از محصولات نستله را در ایران تولید و توزیع میکند.

پرونده‌ی سیاه نستله
• مرگ سالانه پانزده نوزاد در اثر استفاده از شیرِ خشک نستله در کشورهای نیمه‌صنعتی، موجب شد سازمان‌های جهانی فعالی در زمینه‌ی غذای کودکان، این شرکت را از سال 1356 تحریم کنند.
• در زمستان سال 1383، صدها پرنده، دام و حیوان خانگی در ونزوئلا مردند. کارشناسان علت مرگ را بیماری کبدی ناشی از مواد غذایی آلوده تشخیص دادند. این مواد غذایی، توسط نمایندگی نستله در این کشور توزیع شده بود. مجلس ملی ونزوئلا، نستله را مقصر شناخت و آن را به پرداخت غرامت افراد محکوم کرد.
• بر اساس گزارشی که نشریه‌ی فوربس در اردیبهشت 1383 به نقل از سازمان جهانی کار منتشر کرد، نستله، برای تولید شکلات از کارگران خردسال استفاده می‌کند. در بررسی‌های بعدی مشخص شد بیش از دویست و پنجاه هزار کودک آفریقایی، در مزارع این شرکت در غرب آفریقا کار می‌کنند.

نستله ایران
نام شرکت: نستله‌ایران
زمینه‌ی فعالیت: تولید مواد غذایی
نشان‌های وابسته: نسکافه، کافی‌میت، نان، سرلاک، مگی
مدیر: پیر تروبا
تلفن: 88729858
نشانی دفتر مرکزی: تهران، خیابان شهیدخالد اسلامبولی، کوچه‌ی 21، پلاک 12
محصولات نستله حضور بسیار طولانی در ایران دارد. شركت نستله ایران (سهامی خاص) در نهم اسفند 1373، با شماره‌ی 111604 در اداره‌ی ثبت شركت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است.سرمایه‌ی این شرکت بیش از چهل میلیارد تومان برآورد می‌شود که بخشی صرف خرید یک کارخانه‌ی تولید نوشیدنی در کرج شده است. تجهیزات این کارخانه، بدون انتقال فناوری جدید، بازسازی شده و در اختیار نستله قرار گرفته است. در اردیبهشت 1382، اولین غذای كودك نستله ایران با نام تجاری سرلاك وارد بازار شد.
شركت نستله ایران نماینده‌ی انحصاری واردات، فروش و توزیع محصولات نستله در ایران را است و این شرکت خارجی مالك قسمت اعظم سهام نستله ایران بوده و مدیریت آن را نیز بر عهده دارد.
در دی‌ماه 1384، شیرخشك نوزاد با علامت تجاری نان دركارخانه جدید سایت قزوین نستله تولید شد.
از بهار سال 1384، نستله ایران صادرات دایمی سرلاك به چند كشور خاورمیانه را شروع كرد. این روند در سال توسعه یافته و شامل صادرات شیرخشك نان نیز شد.
محصولات نستله از طریق نمایندگی‌ها و توزیع‌كنندگان جنبی شركت سایه‌سمن، با استفاده از ناوگان خودروی‌های مخصوص توزیع می‌گردد.

نسکافه
هرچند نسکافه نام تجاری قهوه‌ی شرکت نستله است، اما هم‌اکنون به گونه‌ای خاص از قهوه گفته می‌شود که شرکت‌های مختلفی آن را تولید می‌کنند. مرادِ ما از نسکافه، همان کالایی است که شرکت نستله تولید می‌کند.



L’OREAL

اسراییل مركز منطقه‌ای این شركت در جنوب غربی آسیاست. كنگره‌ی یهودیان آمریكا در بیانیه‌ای خشنودی خود را از پشتیبانی شركت L’oreal از دولت اسراییل اعلام كرده است.
یكی از مدیران شركت در گفتگو با نشریه‌ی یهودی جروزالم‌پست، توقف فعالیت تجاری شركت در سرزمین‌های اشغالی از 1365 تا 1373 را تنها یك تظاهر به پیروی از تحریم اقتصادی اسراییل از سوی اتحادیه‌ی عرب خواند. گفتنی است كه حتی این ظاهرسازی هم، با اعلام رسمی بازگشایی شعب شركت در شهر تل‌آویو و دیگر شهرهای اسراییل به پایان رسید.
تقریباً نیمی از مدیران شركت یهودی‌اند و جانشین مدیرعامل آن خود را عاشق اسراییل می‌داند. او هدف از ارایه‌ی سالانه‌ی بورسیه‌ی ده‌میلیون تومانی از سوی شركت را تلاش برای اقدامی به‌یادماندنی در پنجاهمین سالگرد تاسیس اسراییل دانست.
این شركت به پاس پشتیبانی چشمگیرش از اسراییل، جایزه‌ی جوبیلی را از بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر پیشین اسراییل) دریافت کرده است.



Limited brands
لس وگزنر، بنیان‌گذار، مدیرعامل و رییس هیات مدیره‌ی شركت، یكی از اعضای كمیته‌ی اِمِت است. این كمیته یك «اتاق جنگ رسانه‌ای» است كه برای اطمینان از پوشش رسانه‌ای حوادث جهانی به سود اسراییل تشکیل شده است. نام این كمیته از برگردان عبری واژه‌ی حقیقت (emet) گرفته شده است. چند نفر از قدرت‌مندترین رهبران سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایالات متحده از اعضای این كمیته هستند.
بنیاد وگزنر در سال 1363 تاسیس شده و تقویت رهبری یهودی در آمریكا و اسراییل را هدف خود اعلام كرده است. اعطای بورس تحصیلی به مقامات دولت اسراییل و برگزاری سفرهای گردش‌گری رایگان برای جوانان یهودی آمریكا، بخشی از برنامه‌های این بنیاد است.
یكی از اسناد داخلی این بنیاد كه در سال 1382 برملا شد، از سوی خبرنگاران «یك راهنمای صهیونیستی برای دستكاری افكار عمومی آمریكاییان به سود اسراییل» نام گرفت.



Intel corp
اینتل یک واحد توسعه‌ی خود را در سال 1353 در حیفا و یک مجتمع تولید ریزپردازنده را در سال 1364 در قدس بنا نهاد. این واحدها نخستین مراکزی بودند که این شرکت خارج از مرزهای ایالات متحده ایجاد کرده بود.
یکی از واحدهای این شرکت که در زمینه‌ی پردازنده‌های موسوم به پنتیوم 4 فعالیت می‌کند، در زمین‌های یک روستای اشغال‌شده‌ی فلسطینی ساخته شده و ساکنان این روستا که پیش از تخریب، سیصد خانه، دو مسجد و یک مدرسه داشته، قتل‌عام شده‌اند و باقیماندگان اندک آن نیز حق بازگشت به زمین‌هایشان را ندارند.
مسوولان شرکت اینتل، به بهانه‌ی خودداری از ورود به مناقشات سیاسی، از گفتگو درباره‌ی سرنوشت صاحبان حقیقی زمین‌های این منطقه پرهیز می‌کنند. شعبه‌ی اسراییلی این شرکت هم‌اکنون با بیش از 4000 نفر کارمند، سومین واحد بزرگ اینتل در دنیاست و صادرات آن سالانه بیش از یك‌هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. این واحد هم‌اكنون بر روی پردازنده‌های centerino كار می‌كند.

ریزپردازنده‌ی centrino
گونه‌ای از ریزپردازنده‌های شرکت اینتل که در رایانه‌های قابل حمل استفاده می‌شود. این پردازنده در مجتمع تحقیقاتی این شرکت در حیفا طراحی شده است.

ادامه دارد ...


حمايت از قاتلان کودکان فلسطيني را متوقف کنيد!!

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

15 دي / 4 ژانويه / 7 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
15 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه بابك خرمدين كشته شد

بابك خرمدين چهارم ژانويه سال 838 ميلادي به دستور معتصم خليفه عباسي با قطع تدريجي دست و پا و اعضاي بدن كشته شد و سپس بقيه بدنش را در بيرون شهر سامرا به دار آويختند كه مدتها به همان صورت باقي بود.

 

83 روز پس از سقوط اصفهان

83 روز پس از افتادن اصفهان به دست ايرانيان قندهاري ، بزرگان کشور در نشست يك روزه خود در مشهد تصميم به رفع اين فتنه و جنگ داخلي ايرانيان گرفتند كه ضعف و بي سياستي شاه سلطان حسين موجب آن شده بود و متعاقب تصميمات همين جلسه، نادر قلي افشار فرمانده نظامي عمليات شد. شهر اصفهان پايتخت ايران پس از يك محاصره طولاني ، 12 اكتبر سال 1722 ميلادي تسليم شده بود.
    قندهاري ها که از زمان کيانيان و رستم به ميهن خود ايران وفادار بودند از سال 1709 به دليل سوء سياست شاه سلطان حسين متناوبا دست به شورش زده و خواهان خودمختاري شده بودند.
    امير محمود قندهاري پس از تصرف اصفهان تا روزي كه زنده بود هشتاد هزار تن را در اين شهر كشته بود و شاه سلطان حسين و نزديكانش را به زندان افكنده بود.
    قندهاري ها در سال 1729 طي سه جنگ از نادر شكست خوردند و شمار كمي از انان به قندها بازگشتند كه نادر براي تنبيه همين عده هم به قندهار رفت و در آنجا به نافرماني پايان داد و چون دولت هند به فراريان قندهار پناه داده بود دهلي را هم تصرف كرد.
    ظهور نادر پس از سقوط اصفهان به جهان آن روز ثابت كرد كه سقوط اصفهان دليل از دست رفتن ايران كه مرداني بزرگ و ميهندوست دارد نيست . سقوط اصفهان نتيجه ضعف تنها يك نفر بود ــ شاه سلطان حسين ، كه در سال 1694 ميلادي به سلطنت رسيده بود و مردي بي كفايت بود . اطرافيان شاه و مديران دفاتر ديواني ( مقامات اداري ) او هم حس نيت نداشتند. بايد دانست كه پس از مرگ شاه عباس دوم كوچكترين قدمي براي تقويت بنيه دفاعي ايران برداشته نشده بود.

 

سانحه هوايي كه منش ويژه و بزرگواري ايرانيان را بار ديگر به ثبوت رسانيد

چهارم دي ماه 1331، يك هواپيماي شركت هواپيمايي ايران كه از شيراز و اصفهان به تهران مي آمد، در نزديكي فرودگاه مهرآباد هنگام كم كردن ارتفاع براي نشستن سقوط كرد و همه مسافران و سرنشينان آن جز دو تن( حسين عدل رئيس شركت تلفن شيراز و مهندس خزايني ) كشته شدند.
     نكته جالب و قابل تامل در اين سانحه زنده ماندن و سلامت كامل اين دو تن از ميان دهها مسافر نبود، دست نخورده ماندن يك بسته بسيار بزرگ پر از اسكناس بود كه با اين هواپيما حمل مي شد . اين بسته پس از برخورد هواپيما به زمين از داخل آن بيرون افتاده، بازشده و اسكناسها سطح بيانان ( چند قدمي جاده جنوبي پر رفت و آمد كرج ـ تهران ) را تا مسافتي دور پوشانده بود. صدها نفر كساني كه به كمك و يا تماشا آمده بودند و عموما از كارگران تنگدست محل و نوجوانان بودند حتي يك قطعه اسكناس را براي خود برنداشته بودند و به خبرنگاران خارجي گفته بودند كه تصاحب به ناحق مال ديگران، دولت و يا شخص ، حرام است و باعث ناراحتي وجدان مي شود و ما تنها به دسترنج خود قانع هستيم . اين خبرنگاران به سراسر جهان نوشته بودند كه سانحه پرتلفات هوايي تهران منش ويژه و بزرگواري ايرانيان را يك بار ديگر به ثبوت رساند و اگر در كشوري ديگر اتفاق افتاده بود، مردم تماشاگر حتي يك قطعه اسكناس را باقي نمي گذاشتند و براي تصاحب آنها هجوم مي بردند و با هم مسابقه مي دادند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

15/10/59
عمليات نصر در منطقه عمومي سوسنگرد هويزه : مانور و اهداف عمليات ، ابلاغيه رئيس جمهور حاوي تأكيد بر سرعت كار و شرح عمليات شامل پيشرويها و پيروزيهاي ناقص روز اول .

سقوط يك فروند هواپيماي خودي و يك فروند هليكوپتر دشمن در جبهه عمومي اهواز .

پيام رئيس جمهور ( بني صدر ) به امام خميني دربارة عمليات پيروز جاري و پاسخ امام .

سخنان امام خميني در مورد اهميت و رسالت مطبوعات در شرايط حساس كنوني و سرزنش تضعيف كنندگان نظام و انقلاب و كوشش براي حل يا تخفيف بحران سياسي داخلي .

تفسير راديو اسرائيل درباره انزواي ايران : ايران در درگيري با ابرقدرتها ، بخصوص با آمريكا ، به دو بلوك اسلامي عربي و جهان سوم پشت گرمي داشت .

با حمله عراق به ايران ، هر دو پشتيبان را يك جا از دست داده است ، به جز ليبي و سوريه كه خود دچار مشكل بوده و يا منزوي هستند .

راديو صوت الجماهير : شهردارالخليل بر ايستادگي ملت عرب فلسطين در كنار عراق عليه فارسهاي مهاجم تاكيد دارد .

15/10/66
گاري سيك مشاور امنيتي كاخ سفيد در دوران كارتر: اعمال تحريم، ايران را به پشت ميز مذاكره نخواهد كشاند و اين كشور را به زانو در نخواهد آورد.

جيمزبيل رئيس مطالعات بين‌المللي دانشكده ويليام اندماري آمريكا: هرچقدر ايران بيشتر تحت فشار قرار گيرد در ادامه جنگ مصمم‌تر مي‌شود.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
4 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سئول براي دومين بار سقوط كرد

مك آرتور

پنجم ژانويه سال 1951شهر سئول براي دومين بار پس آغاز جنگ كره به دست نيروهاي كمونيست افتاد. سه ماه بعد ژنرال مك آرتور فرمانده اين جبهه كه آمريكا را از جنگ زميني در آسيا برحذر داشته است از همه سمتهاي نظامي اش بركنار شد . وي به عنوان فاتح ژاپن شهرت يافته است.
    جنگ كره در ژوئن 1950 با حمله كره شمالي به جنوب آغاز شد و دراندك مدتي بيشتر اراضي جنوب كه پس از جنگ جهاني دوم قرار بود از طريق انتخابا ت به صورت كشوري واحد در آيند به تصرف نيروهاي شمال در آمد و شهر سئول ماهها در كنترل شمالي ها بود كه نيروهاي آمريكايي و بعدا چند كشور ديگر ازجمله تركيه وارد عمل شدند و بيست وششم سپتامبر شهر سئول از دست شمالي ها خارج شد و در اكتبر نيروهاي خارجي تحت پرچم سازمان ملل از مدار 38 درجه كه خط تقسيم دو كره است گذشتند كه صدها هزار سرباز چيني از رود« يالو » حد فاصل چين با شبه جزيره كره گذشتند و نيروهاي زير پرچم سازمان ملل را با تحمل تلفات سنگين مجبور به عقب نشيني كردند و سئول دوباره به دست شمالي ها افتاد .
     اين جنگ پر هزينه در 28 ژوئيه 1953 پس از 3 سال و يك ماه با امضاي قرار دادترك مخاصمه متوقف شد و از آن زمان هنوز 37 هزار سرباز آمريكايي در كره جنوبي مستقر هستند.
    جمع تلفات امريكا در اين جنگ 25 هزار كشته گزارش شده است ، ولي يك ميليون تن از اتباع كره جنوبي جان خود را از دست دادند. شبه جزيره كره پيش از سال تقسيم ( 1945 ) در كنترل چين و يا ژاپن بود.

 

كندي: ادامه جنگ ويتنام به سود آمريكا نيست

طبق يكي از اسناد طبقه بندي شده (محرمانه ) دولت آمريكا كه اواخر سال 1998 مجاز شدند علني گردند و چهارم ژانويه سال 1999در اختيار مراجعان قرار گرفتند ، جان اف كندي رئيس جمهوري وقت آمريكا دريادداشت مورخ چهارم اكتبر سال 1963 خود كه به براي رابرت مكنامارا وزير دفاع ارسال شده بود نوشته بود: ادامه جنك ويتنام به سود آمريكا نيست. از سال آينده (1964 ) پس ازانجام انتخابات (رياست جمهوري آمريكا ) ، ظرف يك سال به تدريج نظاميان آمريكا بايد از ويتنام جنوبي خارج شوند و امور جنگ به خود ويتنامي ها سپرده شود.
    در آن زمان عده نظاميان آمريكا در ويتنام جنوبي 16 هزار و 300 تن بود. چهل و هشت روز پس از ارسال اين يادداشت ، جان اف كندي در شهر دالاس هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد. ليندن جانسون جانشين او نه تنها نظاميان امريكايي را از ويتنام خارج نساخت بلكه شمار انان را به 536 هزار تن افزايش داد كه سالها بعد نيكسون مجبور شد پس از تحمل 58 هزار كشته و 250 هزار زخمي دستور بازگرداندن آنان را صادر كند.
هنوز انگيزه قتل جان اف كندي به درستي روشن نشده است.   

تنها به خاطر يك مدال ورزشي!

تانيت

دولت آمريكا (كنگره و قوه اجرايي) در آخرين روزهاي سال 2005 دست به اقدامي زدند كه احتمالا بي سابقه بوده است. اين دو بدنه دولت، تنها به خاطر كسب يك مدال در المپيك زمستاني تورينو (سال 2006)، يك دختر اسكيت كار (رقصنده روي يخ) به نام «تانيت بلبين» را به تابعيت آمريكا درآوردند تا بتواند به نام يك آمريكايي در آن مسابقات شركت كند و مدال به دست آورد. «تانيت» سه سال است كه به آمريكا مهاجرت كرده و مقيم ايالت ميشيگان است. طبق قانون مهاجرت، يك فرد بايد پنج سال تمام (پس از گرفتن كارت سبز) در آمريكا اقامت داشته باشد، مرتكب تخلف نشده باشد، ماليات خود را به موقع داده باشد، در امتحان زبان انگليسي و تاريخ و قانون اساسي آمريكا نمره خوب آورده باشد تا واجد شرايط تابعيت شود كه رسيدگي به آن نيز يك تا دو سال وقت مي گيرد و در پايان كار بايد در دادگاه سوگند وفاداري ياد كند تا تبعه شود و پاسپورت بگيرد. چون تانيت واجد شرط 5 سال اقامت مستمر نبود، كنگره آمريكا برق آسا بر لايحه متمم بودجه، يك تبصره اضافه كرد و تانيت را از اين شرط معاف داشت و جورج بوش رئيس جمهور نيز سريعا آن را امضا كرد تا نام «تانيت» را بتوان به عنوان يك آمريكايي به مسابقات فرستاد.
    برخي از اصحاب نظر سئوال كرده اند كه آيا اين اقدام، اعمال تبعيض از طريق وضع قانون نيست؟!.

برخي ديگر از رويدادهاي 4 ژانويه

  • 1642:   چارلز يكم پادشاه انگلستان چهارصد سرباز را مامور تصرف پارلمان اين كشور و بيرون راندن نمايندگان كرد. اختلاف چارلز با پارلمان از دوسال پيش كه مجلس حاضر نشده بود پولي را مي خواست در اختيار او بگذارد آغاز شده بود . چارلز در آن سال پارلمان را تعطيل كرد ولي دوباره مجبور به بازگشايي آن شد كه اين بار هم پارلمان حاضر به تصويب پول مورد نظر اونشد و تعطيل كردن خود را هم غير قانوني خواند و اعلام داشت كه دمكراسي تعطيل پذير نيست كه چارلز متوسل به سرباز شد. سرانجام چارلز و پارلمان باهم به توافق رسيدند.

  • 1914:   محمد ظاهر به دنيا آمد كه پس از كشته شدن پدر از هشتم نوامبر سال 1933 پادشاه افغانستان شد و تا كودتاي سردار داوودخان اين مقام را برعهده داشت و در سال 2002 پذيرفت كه يك تبعه عادي افغانستان باشد.

  • 1945:   ناوآمريكايي «اماني بي» از نوع هواپيمابر بر اثر حمله انتحاري (كاميكازي) يك خلبان ژاپني غرق شد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    بستن رود فرات و شعب آن بر امام حسين (ع)

    7 محرم 61 - «عمر بن سعد» بدستور ابن زياد، عمرو بن حجّاج را با 500 سوار بر اطراف رود فرات و شعب آن مامور كرد تا امام حسين ويارانش دسترسي به آب نداشته باشند .بدين ترتيب تشنگي براولاد حضرت رسول اكرم (ص) و ديگر افراد مستولي شد و امام حسين (ع) فرمودند كه براي خيمه گاه اب فراهم شود . بر اين اساس حضرت عباس بن علي (ع) برادر شجاع امام حسين (ع)همراه20 تن ديگر با مشكهاي آب به طرف فرات حركت كردند .پيشا پيش اين گروه نافع بن هلال با پرچمي نشانه صلح حركت مي كرد اما دشمنان كافر بي اعتنا به اين پرچم به اين گروه اندك يورش بردند و حضرت عباس با وجود تمام شجاعت ها و رشادتهايش بدون آب و با جراحت هاي بسيار به خيمه گاه بازگشت .

     

     فرار اعضاي سفارتخانها و اتباع دولتهاي درگير جنگ با روسيه ازتهران

    7 محرم 1334 - پس ازورود سپاهيان روس و انگليس به ايران اكثر نمايندگان دوره سوم مجلس قانون گذاري، اعضاي سفارتخانها و اتباع دولتهاي درگير جنگ با روسيه ازتهران گريختند؛ اين حادثه در زمان جنگ جهاني اول روي داد . در همين ايام كميته اتحاد اسلام نيز در تهران تشكيل شد و بدين ترتيب بسياري از كسانيكه از مظالم روس و انگليس به تنگ آمده بودند زير چتر اتحاد اسلام گرد آمدند؛ گفتني است كه عده اي نيز در قم دفاع ملي تشكيل

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    1
    8

    اهواز

    2
    16

    تبريز

    -5
    4

    شيراز

    -2
    14

    مشهد

    -3
    6

    بندرعباس

    12
    23

    کرمان

    -1
    15

    اصفهان

    -5
    13

    يزد

    1
    15

    کرمانشاه

    -2
    11

    اراک

    -2
    9

    رشت

    6
    11

    دبی

    16
    22


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1382 تومان
    990 تومان
    1480 تومان
    1080 تومان
    260 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    223000 تومان
    104000 تومان
    53000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:43
    طلوع خورشيد : 07:14
    اذان ظهر : 12:09
    غروب خورشيد : 17:04
    اذان مغرب : 17:25
    نيمه شب شرعي : 23:23
     

     

     

     

     

     

    Ãروزشمار عاشورا

    eshge.mahdi@gmail.com

    3 روز تا «روز واقعه»

    تصاویر ویژه محرم    

    قاتلان امام حسين عليه السلام
    اهل فساد و فحشا بودند

    "ايمان" و "عمل صالح" دو واژه ارزشمند قـرآنى‌اند كه تقريباً در شصت و دو آيه در كنار يكديگر آمده‌اند. قرآن مـجيد، همه انسان‌ها را در خسران و زيان مى‌داند جز كسانى كه ايمان آورنـد و كـارهـاى شايسته انجام دهند و يكديگر را به حق و صبر سفارش كنند. (1) جـامـعـه اسـلامـى تـا آنگـاه كـه از ارزش‌هـاى الهـى پـاسـدارى كـنـد و بـر عـبـادت و عـمل صالح و اخلاق نيكو و معنويات ارج نهد، در صراط مستقيم حركت مى‌كند و مورد عنايت و انعام الهـى اسـت، و در غير اين صورت، يا در گروه (مغضوبين) و يا (ضالّين) در خواهد آمد كه هر دو گـروه از صـراط مستقيم الهى بيرونند. حادثه عاشورا نشان داد كه ارزش‌هاى اخلاقى جامعه به گونه‌اى چشمگير كاهش يافته است و عموم مردم به پيروى از حاكمان فاسد به ضد ارزش‌ها روى آورده‌اند. قرآن مجيد از اين حقيقت تلخ چنين ياد مى‌كند:
    «فـَخـَلَفَ مـِنْ بـَعـْدِهـِمْ خـَلْفٌ اَضـاعـُوا الصَّلوةَ وَ اتَّبـَعـُوا الشَّهـَواتِ فـَسـَوْفَ يـَلْقـَوْنـَ غَيّاً»(2) ؛ آنگـاه، پس از آنان جانشينانى بر جاى ماندند كه نماز را تباه ساختند و از هوس‌ها پيروى كردند، و به زودى [سزاى] گمراهى [خود] را خواهند ديد.
    در آيـه پـيـش از اين، سـخـن از پيامبران پاك و ذريه صالح آنان و نعمت يافتگان الهى رفته است كه همواره با عبادت و ذكر و سجده و گريه، در حال عبادت و نيايش با خداى بزرگند و اين، طريق انـسـانـيـت و بـهـتـريـن گـونـه عـمـل صالح است و در اين آيه، خداوند خبر مى‌دهد كه برخى از جانشينان آن عابدان صالح، كسانى بودند كه رسم جانشينى را به جاى نياوردند و ارزش‌هاى الهـى را فـرامـوش كـردنـد. مـصـداق كـامـل ايـن ارزش‌هـا نـمـاز اسـت كـه پـايـه عـبـوديـت حق است.(3)
    از ابوسعيد خدرى نقل است كه پيامبر اكرم پس از تلاوت اين آيه فرمود:
    شصت سال ديگر، كسانى خواهند آمد كه نماز را چنين تباه مى‌كنند و در پى شهوات مى‌روند... و اينان، قرآن را تلاوت مى‌كنند، ولى قرآن از حنجره آنان فروتر نمى‌رود.(4)
    پس از آن كـه مـعـاويه بر اوضاع چيره شد، به سوى كوفه رفت و در نخيله، نماز جمعه اقامه كرد و در خـطـبه‌ها گفت: «به خدا سوگند، من با شما نجنگيدم تا نماز بخوانيد و روزه بگيريد و حج بـه جـاى آوريـد و زكـات بـدهـيـد! من تنها از آن رو با شما جنگيدم كه بر شما حكومت كنم و بر خلاف ميل شما به خواسته‌ام رسيدم.»(5)
    در اوايل نيمه قرن دوم، بنيان‌هاى اخلاقى جامعه به كلى ويران شده بود و مسلمانان از درون و بـرون در شـعـله‌هـاى خـانـمـانـسـوز فـسـادهـاى اخـلاقـى مـى‌سـوخـتـنـد و رذايـل اخـلاقـى بـسـان سرطان، سراسر زندگى فردى و اجتماعى آنان را تسخير كرده بود و راهـى را پيمودند كه با اهداف و آرمان‌هاى والاى شريعت مقدّس اسلام در تضاد بود. علّت اصلى ايـن تـبـاهـى و واپـس گـرايـى حـكـومـت امـوى بود؛ چنان كه اميرمؤمنان(عليه السلام) مى‌فرمايد: «اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بَِّاب ائِهِمْ»(6) ؛ مردم، بيش از آنچه به پدرانشان شبيه باشند، به رهبرانشان شبيه‌اند.
    مردم همان راهى را مى‌رفتند كه حكومت فاسد برايشان ترسيم كرده بود و نمودار رفتارى آنان يـزيـد بـود؛ كسى كه امام حسين(عليه السلام) او را فاسق، شرابخوار، آدمكش، و متظاهر به فسق مى‌خواند. (7)
    رهـبـر ژرف انـديش انقلاب اسلامى، حضرت آيت الله خامنه‌اى درباره چنين حكومت‌هايى، كه بر مـعيارهاى ضد اخلاقى و شيطانى بنا شده‌اند، مى‌فرمايد: هر كس كه دنيا طلب‌تر، شهوتران‌تـر و بـراى بـه دسـت آوردن مـنافع شخصى، زرنگ‌تر و با صدق و راستى بيگانه‌تر است، سر كار مى‌آيد. آن وقت، نتيجه اين مى‌شود كه امثال عمر بن سعد و شمر و عبيدالله بن زياد مى‌شـوند رؤسا و مثل حسين بن على (عليهماالسلام) به مذبح مى‌رود و در كربلا به شهادت مى‌رسد اين يك حساب دو دو تا چهار تاست! كسانى كه دلسوزند نبايد بگذارند معيارهاى الهى در جـامـعـه عوض بشود. اگر معيار تقوا در جامعه عوض شد، معلوم است كه بايد خون يك انسان با تقوايى مثل حسين بن على (عليهماالسلام) ريخته بشود. اگر زرنگى و دست و پا دارى در كار دنيا و پشت هم انـدازى و دروغـگـويـى و بـى اعـتنايى به ارزش‌هاى اسلامى ملاك قرار گرفت، معلوم است كه كـسـى مـثـل يـزيـد بـايـد در راس كـار قـرار بـگـيـرد و كـسـى مثل عبيدالله بايد شخص اول كشور عراق بشود.(8)
    بى بند و بارى اخلاقى در حكومت‌هاى ستمگر ابعادى پر دامنه دارد و بى شمار است. آنچه در زير مى‌آيد، تنها گوشه‌اى از مفاسد آن روزگار است كه بايد از آن عبرت گرفت.


    * فساد و فحشا
    تـربـيـت درسـت ديـنـى و روابـط مـشـروع خانوادگى، سهمى بسيار ارزنده در سلامت اجتماع، آزادگى مردم و روند الهى نظام حكومتى دارد. انحرافات اخلاقى، با ناموس طبيعت و شريعت ناسازگارند و بنيادهاى اخلاقى و انسانى را ويران مى‌كنند و هميشه ابزارى در دست حكومت‌هاى استبدادى بوده‌اند و دستگاه اموى به سختى بدان‌ها آلوده بوده است.
    بنابر گواهى تاريخ، خانه ابوسفيان، مركز فساد و فحشا بوده و هند، همسر ابوسفيان و مادر معاويه، از زنان بدنام آن زمان بوده است و معاويه جز ابوسفيان، به چهار نفر ديگر نيز منسوب بوده كه با هند، زنا كرده بودند.(9)
    زياد بن ابيه، كه از استانداران خونخوار معاويه بوده، پدرى مشخص نداشته است. معاويه او را بـه پـدر خـويـش ابـوسـفـيان، منسوب كرد و بر خلاف حديث رسول اكرم او را برادر خود خواند. اين كار معاويه از آن رو بود كه شخص باده فروش و فـاسـدى بـه نـام ابومريم سلولى گواهى داد كه ابوسفيان با سميّه، مادر زياد، زنا كرده و زياد ثمره آن عمل نامشروع است. اين گواهى در مسجد و با حضور مردم انجام گرفت و معاويه با استناد به سخنان ننگين ابومريم، زياد را پسر ابوسفيان خواند. (10)
    فـرزند زياد، عبيدالله، نيز نتيجه زنا بوده است؛ چنان كه امام حسين (عليه السلام) آن دو را (ناپاك پسر ناپاك) مى‌خوانده است. رسوايى‌هاى عشقى يزيد نيز روى تاريخ را سياه كرده و لكه ننگى ديگر بر پيشانى حزب اموى نهاده است. ابن قتيبه دينورى در اين باره مى‌نويسد:
    يزيد عاشق زنى شوهردار شد بـه نام ارينب دختـر اسحاق، كه زنى با كمال، شريف و ثروتمند و همسر عبدالله بن سلام بود. چون معاويه از عشق يزيد به او آگاه شد، با مكر و حيله و صحنه سازى، عبدالله بن سلام را فريفت تا همسر خود، ارينب را طلاق دهد. او تا تمام شدن عدّه طلاق، عبدالله را در شام نگاه داشت و به او وعده ازدواج با دختر خود را داد. پـس از تـمـام شـدن عـدّه ارينب، فردى به نام ابودردا، مامور شد كه به مدينه رَوَد و ارينب را بـراى يـزيـد خواستگارى كند. او وارد مدينه شد و در اين زمان، داستان عشق يزيد و طلاق ارينب بر سر زبان‌ها بود. ابودردا به محض ‍ورود به مدينه، خدمت امام حسين(عليه السلام) رسيد و چون امام از ماجرا آگاه شد، چاره‌اى انديشيد و اين دزدى ناموسى انجام نگرفت.(11)
    نـقل است در روز عاشورا ده نفر داوطلب شدند و بر بدن پاك امام حسين (عليه السلام) با اسب تاختند. سپس نـزد ابـن زيـاد آمـدنـد و جـايـزه‌اى نـاچـيـز گـرفـتند. ابوعمر زاهد مى‌گويد، نسب آن ده نفر را بررسى كرديم، همه فرزند نامشروع بودند. (12)


    --------------------------
    پي‌نوشت‌ها:
    1- سوره عصر (13)، آيات 2-3.
    2- مريم (19)، آيه 59.
    3- الميزان، ج 14، ص 78.
    4- الميزان، ج 14، ص80 .
    5- شرح نهج البلاغه، ج 16، ص 46.
    6- بحارالانوار، ج 78، ص 46.
    7- همان، ج 44، ص 325.
    8- انقلاب و عبرت‌ها، ص12 ـ 13.
    9- شرح نهج البلاغه، ج 1، ص 336.
    10- همان، ج 16، ص 187.
    11- الامامة و السياسة، جزء 1، ص 166 ـ 173 (تلخيص)
    12- لهوف، سيد بن طاووس، ص 182 ـ 183.

    برگرفته از كتاب عبرت‌هاي عاشورا، علي اصغر الهامي‌نيا .

     




    مداحی و سخنرانی
    شب هفتم محرم87
     

    حجت الاسلام مؤمنی

    قسمت اول

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    قسمت دوم

    دانلود

    حجت الاسلام مؤمنی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت اول

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت دوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت چهارم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت پنجم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت ششم

    دانلود

    حاج محمود کریمی

    قسمت هفتم

    دانلود

    حاج عبدالرضا هلالی

    قسمت اول

    دانلود

    حاج عبدالرضا هلالی

    قسمت دوم

    دانلود

    حاج عبدالرضا هلالی

    قسمت سوم

    دانلود

    حاج عبدالرضا هلالی

    قسمت چهارم

    دانلود

    حاج عبدالرضا هلالی

    قسمت پنجم

    دانلود


    لينکستان محرم:


     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Popular Photography
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Popular Photography

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 144
    حجم فایل: 32 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    Airpod خودرو ای
    با سوخت هوای فشرده

    چندی پیش  خواندید که مهندس های ژاپنی موفق به ساخت خودرویی با سوخت آب شده اند. الان هم باید به عرضتان بر سانم که آقای Negro که یکی از بهترین طراحان شرکت  MDI محسوب می شوند اعدا میکند که خودرویی طراحی و ساخته اند که با سوخت هوا کار میکند!
    خودرو بامزه ای را که در تصویر مشاهده میکنید Airpod نام دارد که موتور آن به کمک هوای فشرده راه اندازی می شود. ظرفیت این خودرو برای 4 سرنشین در نظر گرفته شده . متا سفانه از ویژگی های فنی مورد استفاده در طراحی این خودرو اطلاعاتی در دسترس نبود اما یک نفر با متر ارتفاعش را اندازه گرفته و اعلام کرده که 1 مترو 60 سانتیمتر ارتفاع دارد. حداکثر سرعت حرکت این خودرو 70 کیلومتر در ساعت خواهد بود و استفاده از آن هیچ گونه خطری از لحاظ آلودگی محیط زیست را تهدید نخواهد کرد. 
    این شرکت فرانسوی اعلام کرد که از بهار 2009 می توانید نمونه های این خودرو را در خیابانهای پاریس ببینید و اگر دوست داشتید با آنها کورس بگذارید. قیمتش هنوز قطعی نیست اما در یک آمار گیری عجیب خبر دادند که برای طی مسافتی در حدود 62 مایل فقط 2$ هزینه گریبان گیرتان خواهد شد!
     منبع

    کاپشنی برای شارژ موبایل

    خب شاید شما هم در رویاهایتان گاهی آرزوی داشتن لباس و یا کاپشنی را می کردید که علاوه بر گرم کردن بدن شما بتواند کار مفید دیگری هم انجام دهد! اما چه کاری؟
    یک شرکت بافندگی ایتالیایی در طی توافقاتی با یک شرکت فرانسوی که متخصص در ساخت پنل های خورشیدیست کاپشنی را طراحی کرده که در آن سلول های دریافت کننده انرژی خورشیدی به شکل زیبایی تعبیه شده است. در ضمن یک مکانیسم کنترل شده این انرژی را به انرژی الکتریکی جهت شارژ انواع گجت ها نظیر mp3 player , گوشی موبایل , mp4 و ...تبدیل خواهد کرد.در زمستان که به گردش های فصلی و ورزش می پردازید می توانید با این کاپشن هم خودتان را گرم کنید و هم موبایلتان را شارژ نمایید. فقط کمی ممکن است گران تمام شود. بر طبق برآورد پیش بینی شده یک ژاکت ممکن است 1,350$ قیمت بخورد!
    منبع  
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    نظارت بر دولت


    نويسنده: محمد جواد طبسي مروجي

    معرفی کتاب:
    پس از آنكه امام علی (ع) زمام امور را به دست گرفت، بی درنگبرنامه های اصلاحی خود را در راستای هدایت جامعه به سوی سنت پیامبر اكرم (ص)، آغاز كرد. از این رو ایشان ضمن بركناری افراد نالایق از پست های كلیدی و بازگرداندن ثروت های چپاول شده به بیت المال، هر گونه خویشاوندسالاری را در اعطاء مقام و یا تقسیم اموال عمومی رد می نمود. همچنین امام علی (ع)، بر نظارت و كنترل عملكرد دولت، به عنوان یكی از برنامه های اصلاحی تأكید می ورزید. ایشان عمل نظارت را به عنوان ابزار ثبات نظام و تحقق عدالت، به شكل های مختلف زیر محقق می كرد:
    1-نامه نگاری در جهت ارشاد، ‌هشدار، تقدیر و یا شكوه از عملكرد كارگزاران.
    2- فرستادن گروه های بازرسی.
    3- خواست تراز مالی.
    4- احضار به مركز.
    5- تهدید و تنبیه كارگزاران متخلف.
    همچنین در صورتی كه برخی از كارگزاران، اندرزها و تهدیدهای امام علی (ع) را نادیده می گرفتند، ایشان با قدرت وارد عمل شده و متخلفان را عزل و یا برای جبران خسارت، زندانی می نمود.
    كتاب حاضر كه از مجموعه “از چشم انداز امام علی (ع) ” می باشد، به بررسی چگونگی اجرای ضابطه و نظارت در حكومت علوی می پردازد.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● آغاز
    ● فصل اول: ضرورت ضابطه و نظارت در حكومت علوي
    نغمه هاي مخالفت
    انتظارات زبير و واكنش امام علي (ع)

    ● فصل دوم: گفتمان ضابطه در سيستم حكومت علي (ع)
    نفي خويشاوندسالاري
    عدم معافيت فرزندان از جهاد
    رويارويي با خويشاوندان متخلف

    ● فصل سوم: گفتمان نظارت و كنترل در سيستم حكومت علوي
    انواع نظارت ها

    ● فصل چهارم: تصميم گيري پس از نظارت
    عزل
    زندان براي جبران خسارت

    ● خلاصه

    ● پي نوشت ها

    ● فهرست منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ایست، لطفا جدی باشید!!!

    اگر می‌خواهید در محل کار همه به شما احترام بگذارند و عقاید و ایده‌هایتان را بپذیرند، باید اطمینان حاصل کنید که اطرافیانتان شما را جدی تلقی می‌کنند.
    می‌دانید که دست یافتن به چنین موقعیتی نیازمند تلاش بسیار، صداقت و راستی است. در اینجا راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید در کارتان از همه جلو بیفتید.


    ۱) همه چیز را بدون چون و چرا قبول نکنید
    افراد بله قربان‌گو خیلی زود چهره واقعیشان معلوم می‌شود. آنچه از این کار نصیب شما می‌شود کوتاه‌مدت، ناپایدار و توخالی است. اگر با چیزی مخالفت دارید، باید افکار و دیدگاه‌هایتان را بدون ترس از چیزی ابراز کنید؛ اما به خاطر داشته باشید استدلالات خود را سنجیده و منطقی بیان کنید و همیشه به عقاید و دیدگاه‌های دیگران احترام بگذارید.


    ۲) خوب صحبت کنید
    با وجود این که بعضی از مدیران دستشان رو شده است، اما هنوز مورد احترام هستند، زیرا شخصیتی منحصر به فرد دارند و می‌توانند از زیر آن شانه خالی کنند. برای صحبت کردن همیشه از زبانی مودبانه استفاده کنید. بدون هیچ گونه تغییر موضعی رک و راست صحبت کنید، ولی توجه داشته باشید که نباید به هیچ وجه وسط حرف دیگران بپرید و نیازی نیست همه افکارتان را به زبان بیاورید. در عوض به حرف‌ها و عقاید دیگران گوش بسپارید و به نظرات آنها توجه کنید. لازم نیست خیلی زود به عکس‌العمل دیگران پاسخ دهید. قبل از حرف زدن حتما تک‌تک کلماتتان را بررسی کنید و بعد به زبان بیاورید.


    ۳) وقت‌شناس باشید
    اگر همیشه همه را منتظر خود نگاه دارید، کم‌کم احترامتان را از دست می‌دهید و چون نمی‌توانند به سر قرار آمدن شما اطمینان کنند، برای پروژه‌های بزرگ رویتان حساب نمی‌کنند. با احترام گذاشتن به برنامه‌ها و وقت دیگران، باعث خواهید شد که آنها نیز به شما احترام بگذارند.


    ۴) دست از مطالعه و یادگیری برندارید
    ندانستن یکی از غیرقابل‌قبول‌ترین کلمات در دنیای حرفه‌ای است، اگر ندانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنید، حتما جدی گرفته نمی‌شوید. اگر می‌خواهید روی ایده‌ها و نظراتتان حساب کنند، باید بکوشید از همه بااطلاع‌تر باشید. هیچ گاه دست از یادگیری برندارید و در این زمینه از همه سبقت بگیرید. قبل از این که عقیده خود را بگویید، حتما درباره آن اطلاعات جامع کسب کنید.


    ۵) سفیری لایق باشید
    اگر از طرف شرکت جایی فرستاده می‌شوید، در واقع سفیر شرکت شده‌اید. کدام سفیر اطلاعات محرمانه میهنش را برای کشوری دیگر بازگو می‌کند؟ اگر می‌خواهید شرکتتان همیشه بهترین باشد، شما هم باید بهترین به نظر برسید. درخصوص کارفرمای خود با تحسین و غرور صحبت کنید.


    ۶) نتیجه نشان دهید
    سخنگویان بزرگ در اول سخنرانی تاثیر می‌گذارند، اما این تاثیر مثبت را فقط تا زمانی می‌توانند نگاه دارند که سخنرانی‌شان نیز جالب توجه باشد. اگر به توانایی‌هایتان ایمان دارید، نترسید و روی آنها کار کنید. گفته‌های خود را با عمل همراه کنید. افرادی که بالاتر از گفته‌هایشان عمل می‌کنند، همیشه مورد احترام و تحسین هستند.


    ۷) از خود تعریف نکنید
    ممکن است کارهای زیادی انجام داده باشید، اما از خود تعریف نکنید. بگذارید دیگران ارزش‌های شما را کشف و تحسین‌تان کنند. اگر بخواهید از خود و دستاوردهایتان تعریف کنید، فقط دشمنی بقیه را به خود جلب خواهید کرد.


    ۸) خونسردی خود را حفظ کنید
    رهبران بزرگ افرادی هستند که هنگام استرس و فشار زیاد، قادرند خونسردی خود را حفظ کنند. در این مواقع باید عزمتان را جزم کنید و به دنبال راه‌حل باشید، هر اتفاقی هم بیفتد نباید عصبانی شوید و کنترلتان را از دست بدهید. فقط خونسردی‌تان را حفظ کنید تا بتوانید اداره امور را در دست داشته باشید.


    ۹) خوب لباس بپوشید
    از آنجا که معمولا افراد تا حد زیادی از روی ظاهر درباره دیگران قضاوت می‌کنند، کیفیت لباس‌های شما نقش اساسی در قضاوت آنها خواهد داشت. از طرز لباس پوشیدن محل کارتان پیروی، اما آن را به بهترین نوع بپوشید. سعی کنید همیشه تمیز و منظم باشید.


    ۱۰) زندگی خصوصی‌تان را پوشیده نگاه دارید
    شما به محل کار آمده‌اید که کار کنید نه روان‌شناسی. اگر بخواهید زندگی خصوصی خود را برای همه بازگو کنید، مطمئن باشید قادر نخواهید بود تصویری جدی از خودتان در ذهن آنها ایجاد کنید. تا می‌توانید بکوشید درباره موضوعات زیر در محل کار با کسی گفتگو نکنید: مذهب، سیاست، مشکلات در روابط، آخر هفته شما با دوستانتان. همچنین اگر در محل کار با کسی مشکل دارید، دلیل نمی‌شود دراین‌باره با همه کارکنان گفتگو کنید. بکوشید موضوع را محرمانه با کارفرما یا خود شخص مطرح کنید.
    جدی باشید تا جدی گرفته شوید. با رعایت نکات یاد شده متوجه شدید که چگونه نکاتی بسیار ریز می‌تواند احترام بیشتری برای شما کسب کند. احترام بیشتر هم باعث خواهد شد تا دیگران شما را جدی تلقی کنند. احترام دیدن، در نتیجه احترام گذاشتن به دیگران و جدیت در کار به وجود می‌آید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    كيفيت عطش و تشنگى
    در كربلا چگونه بوده است؟


     

    سوال:
    سوالم اين است که كيفيت عطش و تشنگى در كربلا چگونه بوده است؟
     

    پاسخ:
    از گزارش‏هاى معتبر تاريخى، چنين به دست مى‏آيد كه سه روز قبل از شهادت امام حسين(عليه السلام) (در روز هفتم محرّم) دستورى از عبيداللَّه بن زياد از اين قرار به عمر بن سعد ابلاغ شد كه: «بين حسين و آب فاصله انداز و مگذار كه قطره‏اى از آن بنوشند» و اين عمل را نوعى انتقام در مقابل بستن آب بر عثمان تلقى كرد(1)
    ابن سعد به مجرد دريافت اين دستور، عمرو بن حجاج را با پانصد سوار، مأمور مراقبت از شريعه فرات به منظور جلوگيرى از دسترسى امام (عليه السلام) و يارانش به آب كرد.(2) در اين دو سه روز امام (عليه السلام) و يارانش از طرق مختلف سعى در دسترسى به آب داشتند زيرا تحمل تشنگى در آن بيابان سوزان- به ويژه با آن كاروان مشتمل بر زنان و كودكان- بسيار طاقت فرسا بود.
    در برخى از گزارش‏ها چنين آمده است: امام حسين (عليه السلام) در محدوده اردوگاه خود اقدام به حفر چاه‏هايى كرده بود اما وقتى گزارش آن به ابن زياد رسيد و او دستور شدّت عمل بيشتر و ممانعت از حفر چاه را به ابن سعد ابلاغ كرد.(3)
    همچنين گزارشى از حمله شبانه حضرت عباس (عليه السلام) به همراه سى سوار و بيست پياده به پرچمدارى نافع بن هلال به فرات در منابع معتبر نقل شده است. آنان پس از درگيرى با گروه عمرو بن حجاج، موفق به پر كردن بيست مشك آب مى‏شوند.(4)
    زمان دقيق اين گزارش نقل نشده است اما در آن عبارت »ولمّا اشتد على الحسين و اصحابه العطش« )چون تشنگى بر حسين و يارانش فشار آورد( آمده است. برخى از گزارش‏ها حكايت از ريختن آب از سوى امام (عليه السلام) بر چهره خواهرش زينب )س( در روز عاشورا دارد زيرا وقتى او اشعار آن حضرت مبنى بر نزديك بودن شهادتش را شنيد، از حال رفته بود.(5)
    اين گزارش اجمالًا دلالت بر وجود آب در شب عاشورا مى‏كند علامه مجلسى در بحارالانوار مسأله عدم مضيقه آب را در صبح روز عاشورا- حتى براى آشاميدن- با صراحت بيشترى مطرح مى‏كند. در اين گزارش چنين آمده است:
    »ثم قال لاصحابه: قوموا فاشربوا من الماء يكن آخر زادكم و توضؤوا و اغتسلوا و اغسلوا ثيابكم لتكون اكفانكم ثم صلّى بهم الفجر«(6) »سپس امام (عليه السلام) به اصحاب خود فرمود: برخيزيد و آب بنوشيد كه آخرين آذوقه شما از دنيا است و وضو بگيريد و غسل كنيد و لباس‏هاى خود را با آن بشوييد تا كفن‏هاى شما باشد. آن‏گاه امام (عليه السلام) نماز صبح را با آنان به جماعت خواند«.
    از عبارت »يكن آخر زادكم« و نيز از گزارش‏هاى مربوط به روز عاشورا چنين استفاده مى‏شود كه پس از اتمام اين ذخيره آبى، ديگر دسترسى به آب ميسّر نشد و امام (عليه السلام) و ياران و خاندانش در آن گرماى طاقت فرساى كربلا تا هنگام شهادت، علاوه بر مبارزه سنگين با دشمن با تشنگى شديد نيز دست به گريبان بودند.
    علامه مجلسى )ره( در ادامه گزارش خود سخن از ريشخند يكى از لشكريان عمر بن سعد به نام تميم بن حصين خزارى به ميان آورده كه مى‏گويد:
    »اى حسين، و اى ياران حسين آيا به آب فرات نمى‏نگريد كه چگونه همانند شكم مار مى‏درخشد به خداوند سوگند از آن قطره‏اى نخواهيد آشاميد تا آنكه مرگ را دريابيد«(7)
    حرّ نيز در روز عاشورا و در هنگام نصيحت به كوفيان، آنان را به جهت ممانعت از دسترسى امام (عليه السلام) و يارانش به آب فرات توبيخ كرده است.(8)
    همچنين گزارش تلاش امام (عليه السلام) براى به دست آوردن آب و ممانعت شمر از آن و ريشخند او به آن حضرت و نفرين امام (عليه السلام) بر او در برخى از منابع آمده است.(9)
    علامه مجلسى )ره( روايتى را نقل مى‏كند كه مضمون آن درخواست عباس براى مبارزه و مأمور شدن او از طرف امام (عليه السلام) به منظور آوردن آب براى اطفال و كودكان حرم مى‏باشد. همان‏گونه كه مشهور است، عباس (عليه السلام) موفق به آورن آب نشد و در راه بازگشت به شهادت رسيد.(10)


    --------------------------------
    پی نوشتها:
    (1) بلاذرى، ج 3، ص 180.
    (2) همان‏ها.
    (3) الفتوح، ج 5، ص 91:» فقد بلغنى ان الحسين يشرب الماء هو و اولاده و قد حفروا الآبار و نصبوا الاعلام فانظر اذا ورود عليك كتابى هذا فامنعهم من حفر الآبار ما استطعت و ضيق عليهم و لا تدعهم يشربوا من ماء الفرات قطرة واحدة ».
    (4) وقعة الطف، ص 152.
    (5) تاريخ يعقوبى، ج 2، ص 244 وقعة الطف، ص 201 لهوف، ص 104.
    (6) بحارالانوار، ج 44، ص 317.
    (7) بحارالانوار، ج 44، ص 317.
    (8) انساب الاشراف، ج 3، ص 189 الارشاد، ص 453.
    (9) ابوالفرج اصفهانى، مقاتل الطالبيين، ص 86 به نقل از: بحارالانوار، ج 45، ص 51.
    (10) بحارالانوار، ج 45، ص 41 و 42.

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    شش فناوری تاثیرگذار ۲۰۰۸

    از تلفن های همراه گرفته تا خدمات اینترنتی و نرم افزارها و سخت افزارهای کاربردی، ۲۰۰۸ سالی بود که شاهد تغییر و تحولات فراوان این فناوری ها بودیم که هر کدام از آنها توانستند تا اندازه ای نیازهای روزمره زندگی را برطرف کنند و نقش خود را در دنیای پرهیاهوی هزاره سوم تقویت سازند. در این میان برخی فناوری ها اثرات بیشتری در زندگی ما برجا گذاشتند.اگر چه تعداد این قبیل فناوری های کاربردی و موثر در سال ۲۰۰۸ بسیار زیاد بود اما شش فناوری برتر که توانست اثرات چشمگیری را در این سال برجا بگذارد، در این گزارش مورد بررسی قرار می گیرد.


    ۱) سرویس اینترنتی Netflix مخصوص فیلم های ویدئویی
    حدود یک سال قبل همه کارشناسان و کاربران بر این باور بودند که اپل با سرویس ویژه خود موسوم به Apple TV گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود و به حاکم دنیای تصاویر ویدئویی و برنامه های تلویزیونی در دنیای اینترنت تبدیل خواهد شد اما آنچه بررسی های کنونی نشان می دهد، این تفکر کاملاً اشتباه بوده است چرا که در طول سال ۲۰۰۸ سرویس Watch It Now شرکت Netflix باعث شد تعداد زیادی از کاربران در سراسر دنیا برای همیشه خطوط کابلی را کنار بگذارند و فقط از این سرویس برای تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم های ویدئویی مورد علاقه خود استفاده کنند اما آنچه مسوولان Netflix اعلام کرده اند، راز این سرویس در یک فرمول خلاصه می شد: ارتباط گسترده و فراگیر این سرویس با تمامی دستگاه های دیجیتالی که قابلیت پخش برنامه های تلویزیونی را داشتند. در برخی مواقع این دستگاه ها قیمت اندکی داشتند که از جمله آنها می توان به سیستم
    Roku Netflix Player اشاره کرد که با قیمت ۱۰۰ دلار فروخته می شود. در شرایط دیگر کاربران از این سرویس روی کنسول بازی خود نظیر۳۶۰ Xbox استفاده می کردند. شرکت Netflix که در ابتدای راه اندازی این سرویس پیش بینی موفقیت آن را تا این اندازه نمی کرد، هم اکنون روز به روز بر قابلیت های آن می افزاید و مشترکان بیشتری را به سمت خود جلب می کند. برخلاف اپل که به ازای هر فیلم یا برنامه تلویزیونی مبلغ مشخصی را از کاربران و مشترکان خود دریافت می کند، سرویس اینترنتی Netflix برای مشترکان این شرکت کاملاً رایگان است و شامل هیچ هزینه ای نمی شود. کارشناسان پیش بینی می کنند این سرویس در سال ۲۰۰۹ نیز موفقیت های فراوانی را به دست آورد.


    ۲) دستگاه های دیجیتالی جیبی ارزان
    از جمله دستگاه های دیجیتالی و الکترونیکی که در سال ۲۰۰۸ بر محبوبیت آنها به طور قابل ملاحظه افزوده شد، نوت بوک و دوربین های دیجیتالی جیبی بود. بدون شک این دو محصول در سال گذشته میلادی بیش از دیگر تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی کاربران را به سمت خود جلب کردند اما برای آنکه تولیدکنندگان این محصولات بتوانند موفقیت خود را تضمین کنند، یک فرمول ساده را دنبال کردند؛ سادگی، قابل حمل بودن و ارزان بودن. در سال گذشته تولیدکنندگان نوت بوک ها دریافتند که می توانند کامپیوترهای قابل حمل را با حذف تجهیزات گران و اضافی با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار به دست مشتری برسانند و این مساله باعث شد تا فروش نوت بوک ها افزایش یابد از جمله امکاناتی که با حذف آن قیمت نوت بوک ها کاهش یافت، عدم استفاده از درایوهای نوری، نمایشگرهای بزرگ و سیستم های عامل بود. تولیدکنندگان دوربین های دیجیتالی جیبی نظیر Pure Digital Technologies که دوربین محبوب و پرفروش Flip را تولید می کند نیز به نتیجه ای مشابه رسیدند و با حذف تزئینات اضافی از روی دوربین های دیجیتالی و رعایت اصل سادگی در آن توانستند موفقیت های فراوانی را در این زمینه کسب کنند در ادامه این جریان، دوربین دیجیتالی Flip HD Mino توانست با قیمت ۲۳۰ دلار به یکی از پرفروش ترین دوربین های دیجیتالی جهان تبدیل شود. امروزه کاربران ترجیح می دهند،ابزارهای کاربردی و مورد نیاز خود را با قیمت کمتر در اختیار داشته باشند و البته باید به این نکته توجه کرد که علاقه کاربران به ابزارهای دیجیتالی جیبی و قابل حمل بسیار افزایش یافته است. با شرایط اقتصادی بدی که این روزها بر تمام کشورهای جهان حاکم شده است رعایت اصل سادگی و ارزان بودن کالاهای دیجیتالی مساله ای خواهد بود که می تواند تولیدکنندگان بزرگ را از خطر ورشکستگی نجات دهد.


    ۳) ابزارهای مخصوص تلفن همراه
    تمامی کاربران، کارشناسان و فعالان دنیای فناوری به این مساله معترف هستند که تلفن های همراه محبوب ترین و پرفروش ترین محصول در دنیای سخت افزارها محسوب می شوند، این محبوبیت نبردی را بین تولیدکنندگان تلفن همراه آغاز کرده است تا با کاهش میلیمتری ضخامت گوشی و افزایش کاربردها و کارایی های آن بتوانند مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنند. همین مساله باعث شده است این روزها گوشی های هوشمند محبوبیت بیشتری کسب کنند و به ابزاری برای اجرای تمامی ابزارها و نرم افزارهای کاربردی تبدیل شوند. این ابزارها و نرم افزارها امروزه به عرصه رقابت شرکت ها مبدل شده و در حجم وسیع و گسترده به بازار عرضه می شوند. از جمله موفق ترین مراکزی که در سال ۲۰۰۸ ابزارهای کاربردی تلفن های همراه را در اختیار کاربران گذاشتند، App Store مخصوص گوشی ,iPhone اپل و Android Market گوگل بودند. در این میان، دیگران بازیگران این صحنه نیز بیکار نبودند که از جمله آنها می توان به شرکت Palm و گوشی های Blackberry ساخت شرکت RIM اشاره کرد که هر کدام از آنها مراکز اختصاصی عرضه ابزارهای کاربردی را داشتند. با توجه به اینکه این ابزارها از جانب شرکت های مختلف و با کارایی های متفاوت ساخته می شوند، کاربران در بین آنها می توانند ابزار مورد نیاز خود را پیدا کرده و از آن لذت ببرند.


    ۴) سینمای سه بعدی
    فیلم سینمایی « سفر به مرکز زمین » که سال گذشته تولید شد، موفقیت چندانی را در پی نداشت و نتوانست به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال تبدیل شود اما از برخی جوانب این فیلم توانست نظر صاحبان دنیای فناوری را به خود جلب کند. نکته اولی که توجه همگان را در مورد این فیلم به خود جلب کرد، فضای سه بعدی حاکم در آن بود که فرد را با خود همراه می کرد و او را در صحنه فیلم قرار می داد. نکته دوم، درآمد فراوانی بود که برای این فیلم به دست آمد. اگرچه همه کاربران قابلیت تماشای این فیلم به صورت سه بعدی را نداشتند و تنها درصد کمی از علاقه مندان به سینما موفق به تماشای این فیلم شدند اما صاحبان این فیلم توانستند با همین نمایش درآمدی بیش از میزان پیش بینی شده را به دست بیاورند که همین مساله گویای محبوبیت سینمای سه بعدی بین کاربران است. کارشناسان پیش بینی می کنند که در سال ۲۰۰۹ سینمای سه بعدی در سراسر جهان ارتقا یابد و بر قابلیت های آن افزوده شود. این جریان که امروزه محبوبیت فراوانی کسب کرده است در سال جدید میلادی با استانداردهای هالیوود هماهنگ خواهد شد. برخی از بزرگان هالیوود نظیر « پیتر جکسون»، « استیون اسپیلبرگ»، « رابرت رادرینگز» و « جیمز کامرون» هم اکنون تولید فیلم های سه بعدی را آغاز کرده یا قصد تولید آن را در سال جدید میلادی دارند. « جیمز کامرون » پس از موفقیت جهانی خود در سایت فیلم Titanic، ساخت فیلم سه بعدی جدیدی را با نام Avatar آغاز کرده که قرار است اواخر ۲۰۰۹ اکران شود.


    ۵) سرویس های مبتنی بر محل سکونت کاربر
    با نصب یک برنامه کاربردی باز روی گوشی و هماهنگی آن با سیستم مسیریاب ماهواره ای GPS شما به راحتی می توانید اطلاعات و خدمات مورد نظر خود را براساس محل اقامت تان در اختیار بگیرید. برنامه های مبتنی بر محل قرارگیری کاربر طی سال گذشته به صورت چشمگیر گسترده شدند و بر محبوبیت آنها افزوده شد. از جمله ابزارهایی که توانست بر موفقیت این سرویس ها در سال ۲۰۰۸ بیفزاید، گوشی iPhone بود. برای این گوشی در سال گذشته میلادی ده ها سرویس مختلف ارائه شد که بر حسب موقعیت جغرافیایی کاربر خدمات خود را عرضه می کردند. برای مثال ابزاری که با نام Urbanspoon برای این گوشی عرضه شد، به کاربران امکان می داد تا ضمن حضور در شبکه های اجتماعی به راحتی بتوانند نزدیک ترین رستوران ها به خود را پیدا کنند. برنامه هایی نظیر Loopt نیز این امکان را برای کاربر فراهم می کنند تا بتواند از موقعیت فیزیکی دوستان و اطرافیان در نزدیک خود مطلع شود.


    ۶) سرویس های اینترنتی میکروبلاگ
    سایت Twitter محبوب ترین پایگاه اینترنتی برای میکروبلاگ یا وبلاگ نویسی کوچک و مختصر محسوب می شود و مشترکان فراوانی دارد اما صاحبان این سایت باید از این پس رقبای فراوانی را پیش روی خود ببینند. از جمله شرکت هایی که این روزها به صورت گسترده به سمت سرویس میکروبلاگ روی آورده، Facebook است. میلیون ها کاربر این روزها با به روز کردن بخش Status در شبکه اجتماعی Facebook، دوستان و اطرافیان را در جریان آخرین وضعیت خود قرار می دهند و در این وبلاگ کوچک از روحیات و احساسات خود صحبت می کنند.
    سرویس میکروبلاگ که در اصل یک وبلاگ کوچک است و به کاربر امکان می دهد تا در هر بخش، چند جمله کوتاه را بنویسد، طی سال ۲۰۰۸ به صورت فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفت و برخی مسائل نظیر بمب گذاری شهر بمبئی هند بر محبوبیت آن بین کاربران افزود تا از این طریق مردم بتوانند اخبار مورد نظر خود را در اختیار دیگر کاربران قرار دهند.
     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت هفتم

    مهدي شيرزادي

    از جلو چشمانمان رژه مي‌روند پس از نماز، صبحانه را كه مي‌خوريم، به طرف زينبيّه – حرم مطهر حضرت زينب(س)- راهي مي‌شويم. زمين‌‌‌هاي اطراف جاده، تقريباً نيمه خشك و بياباني است. عكس‌هاي «بشاراسد» و «حافظ» پدرش – كه تنها مردان عربي حامي ايرانند، همه جا – تقريباً بيش از حد- نصب شده و هرجا پرچمي از سوريه ديده مي‌شود، پرچمي ديگر از فلسطين، كنار آن هست كه خبر از اتحاد و اتفاقي متفاوت‌تر از اتحاد ساير دولت‌هاي عربي مي‌دهد.
    بناهاي مساجد، با هلال مخصوص كه تركيه هم ديده بوديم، در اطرافمان و با فاصله‌اي نه چندان زياد از هم، خودنمايي مي‌كنند. مردان، با قيافه‌ها و لباس‌هايي عربي و گاه با كلاه‌هايي مخروطي مخصوص سوري‌ها و زن‌ها با حجاب‌هايي متفاوت از حجاب زن‌هاي ايراني و گاهي نيمه عريان كه از اقليت‌هاي اُموي و سايرين هستند، پياده‌روها و اطراف خيابان‌ها را پر كرد‌ه‌اند.
    به زينبيه كه نزديك مي‌شويم، تصاوير آقايان «احمدي‌نژاد»، «سيدحسن نصرا...» و «بشاراسد» زيادتر مي‌شود. با نمايان شدن اولين نشانه‌هاي گنبد و گلدسته‌هاي حرم حضرت زينب(س)، سنگيني و خستگي سفر، با بغضي كهنه و قديمي كه انگار سال‌هاست مي‌شناسي‌اش، آغشته مي‌شود. اِذن گرفته و داخل حرم مي‌شويم؛ نماز خوانده و زيارت كرده و چون زودتر بايد به دمشق برسيم، حركت مي‌كنيم. اما بغض «تاسوعا» و «عاشورا» سبك‌تر كه هيچ، دردناكتر مي‌شود و همه، در سكوتي سنگين، نگاه‌ها را از هم مي‌دزديم و به مناره‌هايي كه با دور شدن اتوبوس، ما را بدرقه مي‌كنند، نگاه مي‌كنيم.
    حدود ساعت 15/2 به «فندق القطان» سوري‌ها – و به اصطلاح خودمان – به هتل قطان مي‌رسيم. همه‌ي زائران، با اين‌كه خستگي از چهره و نگاهشان پيداست، اما با شوري وصف‌ناشدني، ساك و وسايلشان را كشان‌كشان به سمت هتل حمل مي‌كنند؛ اين‌ها به انتهاي مسافرتشان رسيده‌اند و رضايتشان از لبخندهاي خسته، مشخص است، اما ما، تازه اول داستانيم و چه خواهد شد... بماند چون بعد از اين، قرار است تا شب نشده و قبل از بسته شدن مرز سوريه، خودمان را به مرز لبنان برسانيم، آن هم با وضعيت عربي آب‌گوشتي كه اين سوري‌ها صحبت مي‌كنند؛ چنان انگليسي را به عربي محل خودشان وصله مي‌زنند كه ماهرترين رفوگرها بايد پيششان لُنگ بيندازند. از اين طرف، مشكل زبان خودمان كه با بدشانسي يادم نبود همان 6-7 سالگي به مامان خانوم اينا بگويم بنده را كلاس زبان بگذارند، مشكلات را هم مضاعف مي‌كند.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان