871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 

 

 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1052 :: چهارشنبه 25 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

اولین دنیای مجازی مسلمانان
در فضای مجازی

باسلام
اولین دنیای مجازی مسلمانان که شبیه به Second Life، چندي است که ساخته شده.
این دنیای مجازی اسمش Muxlim Pal هست و کاربران میتونند با داشتن یک آواتر کارتونی تو این دنیا زندگی مجازی رو برای خودشون ترتیب بدن! هدف این سایت ترویج بیشتر دین اسلام هست.
کاربران در این دنیای مجازی میتونن با پول های آنلاینی که جمع کردن برای دوستانشون هدیه بخرن یا واسه خودشون وسایل و خوردنی نظیر چای و … بخرن! یا اینکه به اتاق خودشون برای زندگی برند و یا نماز بخونن و…
هرکس میتونه شخصیت خودش رو انتخاب کنه! یا متناسب با شخصیتش خودش رو تو این دنیای مجازی درست کنه یا بعد شخصیتش رو تغییر بده!
محمد کسی که این پروژه رو به اجرا درآورد میگه: ما یه سایت مذهبی درست نکردیم ما فقط سایتی رو درست کردیم که بتونه طرز زندگی مسلمانان رو ترویج کنه!
این سایت به کاربران زندگی دوستانه و یا خانوادگی رو پیشنهاد میکنه که معمولاً با بقیه سایتها تفاوت داره، البته یه موضوع محمد رو برای باز کردن این سایت میترسوند و اذیتش میکرد که به گفته خودش اون از اینکه این سایت بازشه ولی مسلمانی از این کار باهبر نشه یا دوست نداشته باشه!
این دنیای مجازی بار ساحلی و شاپینگ سنتر! و… داره علاوه بر اینکه از هرکس اتاق شخصی خودشو داره و میتونه دکوراسیون خونش رو عوض کنه!
ثبت نام تو این سایت رایگان هست و هرکس بعد از ثبت نام مقداری پول برای خرید لباس و… داره و بعد میتونه با انجام دادن کارهای خاصی پول بیشتری رو جمع کنه و چیزهای بیشتری بخره.
و اما انتقاداتي که به اين سايت وارد مي کنند! از نظر منتقدان، این سایت از نظر منتقدان سایت های بی بی سی و فاکس نیوز اینطور معرفی شده: سکسی وجود نداره، شرابی وجود نداره، دارویی وجود نداره، زنی وجود نداره، البته زن وجود داره اما زنها دارای روسری هستن!
اما به نظر اکثر کارشناسان، درست کردن این سایت طرح جالب ولی تکراری بوده و چون این سایت تازه نسخه اولش رو راه اندازی کرده ولی این نقد فاکس نیوز هم اصلاً جالب و منطقی نبود به نظر من چون داشتن روسری نمیتونه دلیلی برای نبودن زن باشه!
این سایت از نظر فنی و گرافیکی زیاد مثه second life نیست یعنی second life ازش بهتره و بخاطر اینکه از چهره های کارتونی و معمولی برای شناختن افراد استفاده میشه اون رو بیشتر شبیه به Sims میدونن!

صفحه اول سایت: muxlim.com

صفحه اول اطلاعات دنیای مجازی مسلمانان: muxlim pal

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1051) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاويري از گلدن گلوب 2009
  • جديدترين مدلهاي لباسهاي مجلسي زنانه
  • ۱۰ فاجعه بزرگ فتوشاپی سال ۲۰۰۸
  • تصاويري از سربازان زن اسرائيلي
  • اتصالات امارات  رسما اپراتور سوم تلفن همراه ایران شد
  • معرفي و دانلود فيلم : روي جسد او‏‎
  • دانلود فيلم مستند : انقلاب سيستم عامل
  • دانلود انيميشن : Igor
  • آلبوم بسيار زيباي عليرضا عصار با نام مولاي عشق
  • آهنگ زیبای ميگذرم باصداي عليرضا افتخاري
  • نرم افزاری فوق العاده برای تبدیل عکس های خانوادگی به کارت پستال
  • Kaspersky Mobile Security 8.0.22 Beta‬
  • بازی مهیج و زیبای «برفی»
  • مادر بزرگترين غمها
  • به سلامتی شیوخ
  • FireClip: کاردی که برش‌های خوشمزه از صفحات اینترنتی، جدا می‌کند!
  • طنزی جالب از وقایع فلسطین و غزه
  • جملات انرژی بخش
  • ده مطالبه مصداقی  برای مبارزه با منافع صهیونیسم
  • جديدترين شماره از ماهنامه Revolution Art
  • بهانه‌هاي بني‌اسرائيلي براي سرپوش گذاشتن بر جنايات اسرائيل
  • ارائه اولین موبایل - پروژکتور دنیا توسط سامسونگ
  • جسارتهاى ابن زياد به سر مطهر امام حسين عليه السلام
  • حرف هاي فيروزه اي
  • آسیب شناسی فرهنگی: «شاعر»
  • ۷ نکته جواهرنشان
  • چرا سگ حيوان نجسي است؟
  • پیش‌بینی خبرهای داغ فناوری 2009
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاويري از گلدن گلوب 2009
ويدئو: آقاي پپسي کولا ....
با حجم يک مگابايت ويژه موبايل(3gp)
۱۰ فاجعه بزرگ فتوشاپی سال ۲۰۰۸
جديدترين مدلهاي لباسهاي مجلسي زنانه
چراغهای راهنمایی لندن به شکل درخت
نجوای دردمندانه دکتر شریعتی با حضرت زينب (س)
نرم افزار رايگان مايکروسافت براي ويندوز
15 پروژه عظيم فضايي امروز و فردا
ويژه نامه کشف حجاب
عكسهاي تركيبي ديدني
يک تست هوش آنلاين
هوش استدلالي خود را تست کنيد و رتبه خود را ببينيد
تصاويري از سربازان زن اسرائيلي
ياد اين جمله مشهور افتادم که: مملکت اسلامي بايد همه اش نظامي باشد!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اتصالات امارات
رسما اپراتور سوم تلفن همراه ایران شد
اعلام جزئیات درآمد دولت از محل پروژه اپراتور سوم تلفن همراه

اپراتور سوم بیش از 16 هزار میلیارد ریال در طی 15 سال به دولت پرداخت خواهد کرد.
به گزارش ایستنا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کنسرسیوم تامین اتصالات در پیشنهاد مالی خود در صد حق السهم دولت از درآمد را 6/23% اعلام نموده است که با توجه به پیش بینی درآمدی توسط این کنسرسیوم، در طوت 15 سال فعالیت در مجموع مبلغ 163705 میلیارد ریال به دولت پرداخت خواهد نمود.
شایان ذکر است جهت تعیین برنده، ارزش روز این مبلغ (NPV) به اضا فه معادل ریالی حق الامتیاز اولیه صدور پروا نه ( 300میلیون یورو) ملاک بوده است که این رقم در خصوص کنسرسیوم تامین اتصالات معادل 53125 میلیارد ریال می باشد.
روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پيرو جلسه بازگشايي پاکات ج (پيشنهادات مالي) شرکت کنندگان در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه، بدين وسيله اعلام مي گردد که با توجه به ارزيابي انجام شده در کميسيون مزايده، بهترين پيشنهاد متعلق به کنسرسيوم تامين اتصالات بوده و اين کنسرسيوم، به عنوان برنده مزايده تعيين شده است و بر اساس شرايط مزايده در تاريخ امروز (23/10/87) برنده مزايده ابلاغ گرديد.
به گزارش ایستنا، کنسرسيوم تامين اتصالات شامل شرکت تامين تله کام و شرکت اتصالات امارات می باشد.
پیش از این و در تاریخ دوم دی ماه سال جاری آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بنابه اطلاعات رسیده از سوی کلیه شرکت های حاضر در مزایده برای نخستین بار خبر برنده شدن این کنسرسیوم را اعلام کرد. براساس گزارش ایستنا پس از بازگشایی پاکات پیشنهادی قیمت های شرکت های حاضر در مزایده، اتصالات بالاترین پیشنهاد را برای دریافت حق الامتیاز اپراتور سوم تلفن همراه ارایه داده بود و پس از اتصالات، زین و عمران تل نفرات دوم و سوم این مزایده بودند.
همچنین به دلیل اختلاف بیش از 5 درصد قیمت نفر اول با نفرات بعدی این مزایده در مرحله نخست به پایان رسد و اتصالات برنده اپراتوری فناوی 3G شبکه تلفن همراه ایران شد.
همچنین پس از آن اتصالات در گفت و گو با روزنامه های محلی امارات، برنده شدن خود در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایران را تائید کرده بود.
این کمپانی گفته بود که کنسرسیوم متشکل از اتصالات و تامین تله کام ایران، کمپانی که متعلق به سازمان تامین اجتماعی ایران است، بالاترین قیمت برای دریافت پروانه اپراتور سوم را پیشنهاد دادند. این اپراتور اعلام کرده بود که اعلام نهایی برنده شدن این اپراتور در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه بعد از تائید مقامات رسمی ایران صورت خواهد گرفت.
"سالم علی شرهان" از مدیران اتصالات در این باره گفته است که بازار مخابرات جمهوری اسلامی ایران به دلیل رشد سریع جمعیت آن که 73 میلیون نفر است و ضریب نفوذ پایین تلفن همراه در آن، از آینده مطلوبی برخوردار است.

در عمليات مقاومت
دست‌‌كم 24 نظامي صهيونيست كشته
و زخمي شدند

 مبارزان فلسطيني امروز در نبردهاي مختلف خود با ارتش رژيم صهيونيستي دست‌كم24 نظامي اين رژيم را كشته و زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري فلسطيني "معا"، گردانهاي شهداي الاقصي شاخه نظامي جنبش فتح در بيانيه‌اي اعلام كرد كه 12 نظامي رژيم صهيونيستي را در جريان عملياتي شهادت طلبانه در ناحيه "العطاطره" در منطقه بيت لاهيا به هلاكت رسانده و شش نفر ديگر از آنها را زخمي كردند.
در بيانيه آمده است: يك مبارز فلسطيني به نام "عبدالرحمن بوادي" 12 ساله بعد از ظهر امروز با عمليات شهادت طلبانه خود در يك خانه منهدم شده در منطقه العطاطره 12 نظامي صهيونيست را كشته و شش نفر ديگر را زخمي كرد.
اين بيانيه افزود: بوادي خود را در جمع 18 نفر از نظاميان رژيم صهيونيستي در اين خانه منفجر كرد.
براساس اين بيانيه، گردانهاي شهداي الاقصي براي تسهيل بخشيدن به اجراي عمليات شهادت طلبانه اين مبارز فلسطيني، 10 دقيقه پيش از آن نظاميان ياد شده را با گلوله‌هاي "آر.پي.جي" هدف قرار دادند.
گردانهاي شهداي الاقصي تاكيد كرد كه اين عمليات شهادت طلبانه را در چارچوب پاسخ مستمر به هولوكاست رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين در غزه اجرا كرده ‌است.
گردانهاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين نيز اعلام كرد كه دو نظامي رژيم صهيونيستي را امروز به هلاكت رسانده و چهار نفر ديگر را زخمي كرده ‌است.
"ابومجاهد" سخنگوي كميته‌هاي مقاومت مردمي نيز امروز در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني العالم تاكيد كرد كه مقاومت فلسطين موفق شد تا تعدادي از نظاميان رژيم صهيونيستي را كشته يا زخمي و 15 دستگاه تانك و خودروي زرهي اين رژيم را منهدم كند.
خبرگزاري عربستان نيز امروز به نقل از برخي منابع گردانهاي شهيد عزالدين قسام اعلام كرد كه 11 خودروي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي را در محله‌هاي "تل الاسلام" و "الزيتون" درغزه هدف قرار داده و 2 خودروي نظامي را نيز منهدم كرده‌اند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي همچنان به سانسور خبري درباره جنگ ادامه مي‌دهد و تاكنون تنها به كشته‌شدن 10نظامي خود و زخمي‌شدن 107نظامي ديگر از آغاز حمله اين رژيم به غزه اعتراف كرده است.

پاسخ‌گویی 24 ساعته به سؤالات دینی
به صورت آنلاین

مركز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی به پرسش‌های كاربران اینترنتی به صورت شبانه‌روزی و زنده پاسخ می‌گوید.
حجت‌الاسلام محمدرضا بهروز، مدیر بخش آنلاین مركز پاسخ‌گویی به سؤالات دینی گفت: بخش زنده مركز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در 24 ساعت آماده پاسخ‌گویی به سؤالات دینی هموطنان در سراسر كشور است.
وی در ادامه افزود: از امروز بخش زنده این مركز در 24 ساعت شبانه‌روز فعال شده است و كاربران می‌توانند سؤالات دینی، اخلاقی، مشاوره و دیگر مسائل مورد نیاز خود را از كارشناسان حوزوی این مركز بپرسند.
حجت‌الاسلام بهروز درباره زمان و نشانی‌های پاسخ‌گویی به صورت زنده بیان داشت: كاربران می‌توانند از طریق پایگاه‌های اینترنتی ارتباط شیعی و صدای بهار هر روز از ساعت 15 تا 23 با كارشناسان این مركز سؤالات خود را در زمینه مسائل مذهبی و مشاوره دینی مطرح كنند.
وی همچنین اتاق‌های گفت‌وگو را از دیگر برنامه‌های زنده این بخش خواند و افزود: کاربران می‌توانند با دانلود نرم افزار مسنجر HiChatter و نصب و اجرای آن برای خود آی‌دی ساخته و طبق برنامه با مدیران اتاق تماس برقرار کرده و از برنامه‌های اتاق با آی‌دی pasokhgoo از ساعت 21 تا 5 صبح استفاده کنند؛ همچنین این بخش در زمینه‌های نقد ادیان یک‌شنبه شب‌ها، مشاوره سه‌شنبه‌ شب‌ها، اعتقادی پنج‌شنبه شب‌ها و اخلاقی جمعه شب‌ها آماده پاسخ‌گویی به كاربران است.
مدیر بخش آنلاین مركز پاسخ‌گویی به سؤالات دینی ارتباط از طریق برنامه یاهو مسنجر را از دیگر بخش‌های زنده این مركز اعلام كرد و اظهار داشت: این بخش به سؤالات كاربران در موضوعات اعتقادات، مشاوره، فقه و احکام و احكام زنان هر روز از ساعت نه صبح تا یك شب به نشانی آی‌دی pasokhgoo آماده پاسخ‌گویی به هموطنان در سراسر كشور است.
وی یاد‌آور شد: همچنین كاربران می‌توانند سؤالات دینی خود را به صورت خصوصی و یا صوتی با كارشناسان این مركز در میان بگذارند.
گفتنی است، علاقه‌مندان برای دریافت زمان و برنامه‌های دقیق پاسخ‌گویی زنده به صورت اینترنتی می‌توانند به نشانی www.pasokhgoo.ir  مراجعه كنند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

روي جسد او‏‎
Over Her Dead Body

نويسنده و کارگردان: جف لاول. موسيقي: ديويد کيتاي. مدير فيلمبرداري: جان بيلي. تدوين: مت فرايدمن. طراح صحنه: ‏کوري لورنزن. بازيگران: اوا لونگوريا پارکر[کيت]، پل راد[هنري]، ليک بل[اشلي]، جيسون بيگز[دان]، ليندسي ‏اسلوآن[کلوئي]، استفن روت[مجسمه ساز]. 95 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏How I Met My ‎Boyfriend's Dead Fiancée، ‏Over My Dead Body‏.‏
کيت و هنري تصميم به ازدواج دارند، اما در روز عروسي کيت بر اثر سانحه افتادن مجسمه يخي يک فرشته روي او، ‏مي ميرد. يک سال بعد، هنري که هنوز از اين ماجرا ناراحت است، بر اثر اصرار ها و توصيههاي خواهرش کلوئي ‏مي پذيرد تا از کمک يک مديوم داراي قدرت رواني به نام اشلي استفاده کند. کلوئه دفتر خاطرات کيت را به اشلي مي ‏دهد تا از اطلاعات آن استفاده کند. هنزي ندانسته تحت تاثير قرار مي گيرد، اما اين تاثير به زودي از دايره رابطه عادي ‏آندو خارج و هر دو عاشق يکديگر مي شوند. اما مشکل زماني آغاز مي شود که روح کيت بر اشلي ظاهر شده و مراتب ‏ناخشنودي خود را از اين اتفاق اعلام مي کند...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
اگر مي خواهيد بدانيد يک ايده دبش هاليوودي چگونه مي تواند تبديل به زباله شود، به تماشاي اين فيلم برويد!‏
در سرتاسر 95 دقيقه فيلم بسيار سعي کردم اندکي با فيلم همراه شوم، به شوخي هاي لايتچسبک آن بخندم و اندکي با ‏شخصيت هايش همدلي کنم. اما نشد که نشد!‏
از روي جسد او که از روي کتابي پرفروش و با بودجه اي 10 ميليون دلاري ساخته شده، قرار بوده تا نسخه کميک تر ‏و به روز تر بهشت مي تواند منتظر بماند يا روح باشد، اما در نهايت به فيلمي خسته کننده بدل شده که انتخاب غلط ‏بازيگران نيز آن را به فاجعه مبدل کرده است. حتي انتخاب جيسون بيگز که با شيريني آمريکايي به شهرت رسيد، ‏نتوانسته ذره اي بر بار کمدي فيلم بيفزايد. در عوض آن را به کمدي اشتباهات در توليد فيلم تبديل کرده است. ‏
جف لاول با نوشتن قسمت هايي از سريال نمايش جورج کارلين در 1994 وارد تلويزيون شده و تا سال 2006 سريال ‏هاي متعددي از جمله سايبيل، نمايش درو کري، به اين خانه برکت بده، فقط به من شليک کن!، ‏Inside Schwartz‏ و ‏زوئي، دانکن، جک و جين را نوشته است. اولين تجربه سينمايي او نوشتن فيلمنامه جان تاکر بايد بميرد در سال 2006 ‏و از روي جسد او اولين فيلم سينمايي است که سمت کارگرداني آن را بر عهده گرفته است و شايد هم آخرين شان باشد!‏
تصور نمي کنم تمايلي به ديدن ماجراهاي بلاهت بار يک مرد، يک مديوم و يک روح حسود داشته باشيد، مرگ نه؟
ژانر: کمدي، فانتزي، عاشقانه. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

Over.Her.Dead.Body.2008.DvdRip.Eng-aXXo.part1.rar 
Over.Her.Dead.Body.2008.DvdRip.Eng-aXXo.part2.rar 
Over.Her.Dead.Body.2008.DvdRip.Eng-aXXo.part3.rar 
Over.Her.Dead.Body.2008.DvdRip.Eng-aXXo.part4.rar 
Over.Her.Dead.Body.2008.DvdRip.Eng-aXXo.part5.rar 
Over.Her.Dead.Body.2008.DvdRip.Eng-aXXo.part6.rar 
Over.Her.Dead.Body.2008.DvdRip.Eng-aXXo.part7.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

انقلاب سيستم عامل
Revolution OS (Linux Story)

مستندي در مورد تاريخچه سيستم عامل لينوکس

REVOLUTION OS tells the inside story of the hackers who rebelled against the proprietary software model and Microsoft to create GNU/Linux and the Open Source movement.
On June 1, 2001, Microsoft CEO Steve Ballmer said “Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.”
Microsoft fears GNU/Linux, and rightly so. GNU/Linux and the Open Source & Free Software movements arguably represent the greatest threat to Microsoft’s way of life. Shot in cinemascope on 35mm film in Silicon Valley, REVOLUTION OS tracks down the key movers and shakers behind Linux, and finds out how and why Linux became such a potent threat.
REVOLUTION OS features interviews with Linus Torvalds, Richard Stallman, Bruce Perens, Eric Raymond, Brian Behlendorf, Michael Tiemann, Larry Augustin, Frank Hecker, and Rob Malda. To view the trailer or the first eight minutes go to the ifilm website for REVOLUTION OS.
Companies such as Hewlett-Packard, IBM, Oracle, Wipro, Ogilvy & Mather, OSTG, and Dreamworks Animation have rented REVOLUTON OS for private theatrical screenings. It has also screened in numerous film festivals including South By Southwest Film Festival, the Atlanta Film & Video Festival, Boston Film Festival, and Denver International Film Festival. REVOLUTION OS won Best Documentary at both the Savannah Film & Video Festival and the Kudzu Film Festival.

لينکهاي دانلود

RevolutionOS.Linux.story.avi.001
RevolutionOS.Linux.story.avi.002
RevolutionOS.Linux.story.avi.003
RevolutionOS.Linux.story.avi.004

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Igor 


لينکهاي دانلود

l-igor.part1.rar
l-igor.part2.rar
l-igor.part3.rar
l-igor.part4.rar
l-igor.part5.rar
l-igor.part6.rar
l-igor.part7.rar
l-igor.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

مولاي عشق
باصداي عليرضا عصار


آلبوم بسيار زيباي عليرضا عصار با نام مولاي عشق با 3 كيفيت

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زیبای ميگذرم
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

AMS Greeting Card Studio 1.5
نرم افزاری فوق العاده برای تبدیل عکس های خانوادگی به کارت پستال

اگر می خواهید به کسی کارت پستال هدیه دهید و دوست دارید آن را خودتان طراحی کنید نگران مشکلات کار نباشید چون با استفاده از این نرم افزار به راحتی قادر به ایجاد کارت پستال های جالب جهت هدیه به دوستان خود خواهید بود.
نرم افزار AMS Greeting Card محصول شرکت AMS می باشد. این نرم افزار جهت ایجاد کارت های پستال با موضوعات مختلفی چون: تبریک سال نو، جشن تولد، عروسی و ... طراحی شده است و امکانات فراوانی را در اختیار طراح قرار می دهد. برنامه ای فوق العاده برای تبدیل عکس های خانوادگی به کارت پستال با کیفیت بالا و اضافه نمودن متن به آن می باشد. این نرم افزار دارای ابزار کاملا گرافیکی می باشد که کاربران با چند کلیک به آن ها دسترسی خواهند داشت. در این نرم افزار مدل های بسیار زیادی از حاشیه، قاب ها و متن های متنوع برای قرار دادن بر روی عکس های مختلف و با توجه به موضوع عکس ها موجود می باشد. حتی تعداد زیادی clip art و تصاویر بکگراند را همراه دارد تا نیازهای اولیه شما برای طراحی کاملا تامین شود. AMS Greeting Card می تواند تمامی كاغذهای مخصوص کارتهای تبریک را پشتیبانی کند. به وسیله این نرم افزار دیگر کاربران برای طراحی کارت های خود نیاز به داشتن دانش طراحی و کار با نرم افزارهای مختلف طراحی نداشته و می توانند کارت های مورد نظر خود را به راحتی و با استفاده از قالب های آماده موجود در نرم افزار طراحی نمایند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار AMS Greeting Card Studio 1.5:
- ایجاد و طراحی سریع و آسان کارت های پستال منحصر به فرد
- امکان استفاده از تصاویر موجود در هارد دیسک
- مجهز به نمونه های جالب و پیش فرض
- ابزار طراحی حرفه ای
- ایجاد حاشیه، قاب، بکگراند و ...
- اضافه کردن پیغام های خنده دار
- سیستم رنگ بندی قدرتمند
- پشتیبانی از انواع اندازه های کاغذ
- قابلیت زوم و چرخش عکس
- قابلیت اختصاصی نمودن متن از طریق انتخاب هر نوع فونت و سبک و رنگ متن
- قابلیت ذخیره هر طرح کارت
- چاپ کارت پستال روی کاغذ عکس 4*6 از تمامی براندهای دوربین عکاسی مانند Kodak ،Avery HP Canon ،Epson
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 11 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Kaspersky Mobile Security 8.0.22 Beta‬

جدیدترین ورژن آنتی ویروس معروف Kaspersky به صورت کرک شده برای شما دارندگان گوشی های سری 60 ویرایش سوم.

امکانات برنامه:
- اسکن سریع
- امکان اسکن به صورت فولدر به فولدر
- دارا بودن لیست سیاه و سفید برای Message های ورودی
- محافظت در برابر انواع Trojan، Virus و Theft
- دارای دیواره آتش شخصی - Firewall
- دارای Encryption و Parental control

قابل نصب بر روی گوشی های :
نوکیا : 5700/5320Xpress Music
6110/ 6120/ 6121/ 6210Navigator/ 6220/ 6290
N71/ N73/ N78/ N75/ N81/ N81 8GB/ N82
N92/ N93/ N93I/ N95/ N95 8GB/ N96
E50/ E51/ E65/ E66/ E71
سامسونگ : SGH-G810/ SGH-L870/ INNOV8 i8510
SGH-i520/ SGH-i450/ SGH-i550/ SGH-i560
ال جی : KT610/ KS10

این برنامه کرک شده میباشد و برای فعال سازی احتیاج به اتصال به اینترنت ندارد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی مهیج و زیبای «برفی»
Snowy Treasure Hunter 3

Snowy Treasure Hunter «برفی» یك توله‌سگ زیر و زرنگ است كه خودش را همیشه در ماجراهای عجیب و غریبی وارد می‌كند و همواره با استفاده از هوش و ذكاوت ذاتی‌اش همه را پشت سر گذاشته و به هدف خود دست پیدا می‌كند. این بارهم برفی مجبور است یك مسیر طولانی را در طول 85 مرحله طی كند تا به كمك شما قلعه‌های مخفی، دهلیز‌های تو در تو و غنایم و گنجینه‌های پنهان شده را كشف كند، این بازی با گرافیك و انیمیشن فوق‌العاده‌اش به همراه انواع جدیدی از موانع، معماها و دشمن‌های پلید ریز و درشت، شما را مبهوت خود خواهد كرد. در مراحل بالاتر بازی سخت تر شده و سرعت عمل در بازی بالا می رود.

ویژگی های بازی Snowy Treasure Hunter 3:
- بازی بسیار جذاب و هیجانی با گرافیک بالا و سه بعدی
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- دارای 85 سطح چالش انگیز و رقابتی
- جلوهاي زيبا و كم نظير صوتي و بصري
- دارای راهنما جهت ادامه بازی
- بالا بردن خلاقيت و هوش افراد
- دست زدن به ابتكار و خلاقيت در طي بازي
- دارای داستانی جالب و کمدی
- دارای 3 داستان متفاوت
- امکان ذخیره بازی در هر مرحله
- انیمیشن زیبا و با کیفیت
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 44 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 نشانه هی مقبول و نامقبول انسانها

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«مِنْ دَلائِلِ عَلاماتِ الْقَبُولِ: أَلْجُلُوسُ إِلی أَهْلِ العُقُولِ. وَ مِنْ عَلاماتِ أَسْبابِ الْجَهْلِ أَلْمُماراةُ لِغَيْرِ أَهْلِ الْكُفْرِ. وَ مِنْ دَلائِلِ الْعالِمِ إِنْتِقادُهُ لِحَديثِهِ وَ عِلْمُهُ بِحَقائِقِ فُنُونِ النَّظَرِ.»:


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
از دلائل نشانه هی قبول، همنشينی با خردمندان است.
و از نشانه هی موجبات نادانی ، مجادله با مسلمانان.
و از نشانه هی دانا اين است كه سخن خود را نقّادی می كند و به حقايق فنونِ نظر، داناست.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که قلب در هر دقيقه پنج تا شش ليتر خون در بدن جابجا ميکند و اين رقم در يک شبانه روز معادل يک تانکر نفتکش هشت هزار ليترى ميشود.
  • آيا ميدانستي که در سال 98 ميلادى در جهان يک ميليون و دويست هزار نفر در اثر حوادث رانندگي جان خود را باختند که از آن ميان فقط صد و چهل هزار نفر در کشورهاى پيشرفته زندگي ميکردند و بقيه که بيش از يک ميليون نفر بودند در کشورهاى جهان سوم زندگي ميکردند.
  • آيا ميدانستي که اولين بار از عينک ذره بيني در ايتاليا در سال 1280 ميلادى استفاده شد.
  • آيا ميدانستي در دنيا 130 ميليون نفر به بيمارى قند مبتلا هستند.
  • آيا ميدانستي که فعالترين ماهيچه هاى بدن ، ماهيچه هاى قلب است که در ظرف بيست و چهار ساعت، نيرويي توليد ميکند که براى بلند کردن وزنه اى به سنگيني 45 تن به ارتفاع يک متر ميتواند کافي باشد.

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

سير تكاملي مردان از نظر زنان
سير تكاملي مردان از نظر زنان:
15 سالگي = بزغاله
18 سالگي = نخاله
25 سالگي = باحاله
35 سالگي = آخر حاله
45 سالگي = بي حاله
55 سالگي = تاپاله
65 سالگي = مچاله
75 سالگي = تفاله
85 سالگي = زباله


اعداد اول
از يك رياضي دان ، مهندس و فيزيك دان مي خواهند تا بررسي كنند آيا تمام اعداد فرد اولند
رياضي دان مي گويد:
3 اول است ، 5 اول است ،7 اول است ولي 9 اول نيست.پس يك مثال نقض داريم و قضيه درست نيست.
مهندس مي گويد:
3 اول است ، 5 اول است ، 7 اول است ، 9 اول است ، 11 اول است.خوب همه ي اعداد فرد اول هستند.
فيزيك دان مي گويد:
3 اول است،5 اول است،7 اول است،9 خطاي آزمايش است ،11 اول است و خوب با دقتي كه داريم ، مي توانيم بگوييم همه ي اعداد فرد اولند.


قبل از ازدواج
دو دوست پس از مدت ها یکدیگر را دیدند. یکی از آنها به دیگری گفت: دوست عزیز تو قبل از اینکه ازدواج کنی چکار می کردی؟ دوست او آهی کشید و گفت: هر کار که دلم می خواست!


باز پندارم تویی
جامی در محفلی این شعر را می خواند:
بس که در جان فگار و چشم بیدارم توئی
هر که پیدا میشود از دور پندارم توئی
یکی گفت اگر خری پیدا شود چی ؟ جامی گفت باز پندارم توئی !!


قلب پسرها و دخترها
قلب پسرا مثل پارکينگي است
که هيچ وقت تابلوي ظرفيت تکميل بر در آن ديده نمي شود
و اما قلب دخترها مانند فرودگاهي است
که مدت ماندن يک هواپيما در آن بستگي به فرود هواپيماي بعدي دارد

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

به اعتقادات خود مي خنديم؟!

دشمن(وهابيت، يهود و ...) و برنامه ريزي براي تضعيف و وهن اعتقادات شيعه
فرهاني يكي از سران كفر، به پيروانش توصيه مي كرد كه هيچگاه با شيعيان از راه منطق وارد نشويد كه شكست خواهيد خورد. براي از بين بردن ايمان شيعيان كاري كنيد كه آنها از ته دل به اعتقادات شان بخندند. شاگردان اين فرد چه خوب به توصيه ي استادشان عمل كردند و اين فرمول را تئوريزه و در كشور ما پياده نمدند!
نگاهي به اس ام اس هاي تلفن هاي همراه بيندازيد. آيا احساس خطر نمي كنيد؟!
براي كداميك از اعتقادات ما جوك نساخته اند؟! از خدا گرفته تا قرآن و پيامبران(حضرت محمد(ص)، حضرت يوسف(ع) و ...) و امامان معصوم(عليهم السلام) خصوصا حضرت ولي عصر(عج)، امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع) و... و حتي براي شهدا، علما، بهشت و جهنم و مردم شهرها و قوميت هاي مختلف ايراني كه نقل و نبات اين جوك ها و پيامهاست.
و متأسفانه شنيديم و تعريف كرديم و خنديديم!!!
آيا اين شبه انسانها براي گاوپرستان هم جوك درست كرده اند؟! يا براي هر مكتب الحادي ديگر؟!
مطمئن باشيد پاسخ منفي است. چون شيطان پرستان با خدا و خداپرستان دشمنند.
دشمنان ما هيچ گاه مستقيما نگفتند كه:«مردم ايران لطفا از خداپرستي و ايمان خود دست برداريد و برده ي ما شويد.» آنان با نيرنگ و فريبكاري و استفاده از تكنولو‍ژي هاي پيشرفته و برنامه ريزي هاي دقيق، ويروس بي حيايي را در جامعه ي ما گسترش دادند! و خوب مي دانند اگر حيا را كه به گفته ي پيامبر گرامي اسلام(ص)«تمام دين است» از كسي بگيرند، ايمان او را گرفته اند و فرد بي حيا و بي ايمان تن به هر گناه و رذالتي مي دهد و آنوقت است كه اين يزيدان به هدف خود رسيده اند.
و اما ما... فقط شاهد بوده ايم كه بر اساس همان تئوري خنديدن به اعتقادات، از انواع و اقسام شگردها استفاده مي كنند و پيامهاي تلفن همراه و عكس برداري بوسيله آنها را نيز به معضلي براي فرهنگ شيعه و ايراني تبديل نموده اند...
بياييد شروع كنيم...
به اين دو حديث توجه كنيد: مولاي متقيان، علي(ع) مي فرمايد:«كسي كه به قلب و زبان و دست، از گناهان جلوگيري نمي كند مرده اي است كه در بين زندگان حركت مي كند.»
حديث قدسي از خداوند متعال:«بي گناهان را به گناه مرتكبين مؤاخذه خواهم كرد، زيرا مي نشينند و آنها را منع نمي كنند.»
از خودمان شروع كنيم: نگوييم، نشنويم، ننويسيم، نفرستيم، نبينيم و ...
و بعد براي اينكه به قول حضرت امير(ع)، مرده اي در بين زنده ها نباشيم ديگران را هم از خطر بزرگ اين نوع پيامها مطلع كنيم تا آنها هم همراه ما، با اين هجمه ي دشمن مقابله كنند.
و نيز به عنوان يك حركت ديني مقدس، به كمك همين پيامها به ترويج دين مولايمان امام عصر(عج) بپردازيم كه حركتي در جهت رضايت آن حضرت و رشد و تعالي خود و ديگران است.
در زمان ظهور حضرت ولي عصر(عج) هر شخصي مي داند كه چقدر در تعجيل يا تأخير ظهور آن حضرت نقش داشته است.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

* پس در کار ِ شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی و کاوش در هزارتوهای آن– به گفته ی سهراب سپهری -- «چشمها را بايد شست / طور ِ ديگر بايد ديد!» هنگام آن رسيده است که همه ی ساده انگاری ها و برون نگری های هزاره ی پشت سر را در رويکرد ِ به شاهنامه ، کنار بگذاريم و با چشمانی ژرفاکاو و با – به سخن ِ نيما – «بينايی ی ِ فوق ِ بينايی ها»، از لايه ی بيرونی و پديدار ِ آن بگذريم و ژرفْ ساخت ِ آن را با همه ی بُعدهای ناشناخته اش بنگريم. روزگار ِ بر دست گرفتن ِ هر دفتر و دستکی که نام ِ شاهنامه بر آن نگاشته شده و چه بسا نگاره های فريبايی هم بر خود و درخود داشته باشد و متن ِ آن را تنها به آهنگ ِ قصّه خوانی و پی گيری ی ِ رَوَند ِ ساده لوح پسند «بعد چه می شود؟» خواندن و گاه نيز در برخوردی از سر ِ اتّفاق به نکته هايی در بافت کلام و کليدواژه های آن و پيشْ زمينه های ِ روايت، مطلبی را عَلَم کردن و درباره اش به اغراق و بی تأمّل و کاوش و پژوهش ِ گسترده و دريافت ِ همه ی سويه ها و رويه ها و لايه ها و اندرونه ها سخن گفتن، ديری است که سپری شده است.
هرگاه کسی بخواهد شاهنامه را تنها برای سرگرمی و خوش کردن وقت بخواند، حَرَجی بر او نيست. امّا بحث در شناخت ِ ويژگی های اين منظومه ی کلان و بُنْ مايه ها و درونْ مايه های آن، از حوزه ی ِ چنين رويکردی بدين حماسه بيرون خواهد بود.
* شاهنامه از يک سو شاهکاری بی همتا در زبان و ادب فارسی و فرهنگ ايرانی است و از سوی ديگر به سبب ويژگی های والای ساختاری و نيز درونْ مايه ی سخت انسان مدارانه (چشم پوشيده از زن يا مرد بودن ِ انسان) و هستی نگری ی فراقومی اش، آشکارا اثری جهان شمول است و با ترجمه های پی در پی و نو به نو ِ آن به بيشتر ِ زبانهای زنده ی جهان، اين فرآيند در آينده، هرچه بيشتر گسترش خواهد يافت. هم اکنون نيز بسياری از دانشوران و پژوهندگان ادب جهان، اين گنج شايگان ِ فرّ و فرهنگ و اسطوره و پهلوانی و انديشه و گفتار و کردار ِ نيک و حکمت ِ ناب ِ آزادْزنان و آزادْمردان ايرانی را در کنار مهابْهارَتَه ی
هندوان، فِنگ شِن ين ای ی ِ چينيان، ايلياد و اُديسه ی يونانيان، «نيبه لونگن» ِ ژرمن ها و ديگرْ حماسه های بشری، اثری نه از آن ِ ايرانيان به تنهايی که شاهکاری جهانی می شمارند. هيچ يک از اثرهای ادبی ی ايرانيان تا کنون به اندازه ی شاهنامه در بيرون از ايران و در حوزه های زبان و ادب و فرهنگ ديگران شناخته نشده و ارج و پايگاهی چنين والا نداشته است. شمار پژوهندگان اين اثر و نهادهای وابسته به شناخت ِ آن در جهان، رتبه ی يکم را دارد.

* پس بر ما ايرانيان است که ديگر حالا تنها چشم به دستاورد کارهای ديگران ندوزيم و در ضمن بهره گيری از هر يک از کارهای ديگران و برخورد آگاهانه و انتقادی با آنها، خود به منزله ی صاحبان ِ اصلی ی اين اثر، درست و حسابی دست و آستين بالا بزنيم و به جبران غفلت ِ شرم آور ِ هزارساله مان از اين مهمّ، کاری کارستان را با سنجه های جهانی در اين راستا در پيش بگبريم و به جهانيان نشان دهيم که ما ديگر فرزندانی سر به هوا و نا اهل برای آن معمار فرزانه ای که کاخ بلند انديشه و فرهنگ را در سرزمينمان برافراشت نيستيم و ارج ميراث بزرگ ملّی مان را به خوبی می شناسيم.

* سرانجام به عنوان يک دانشجوی پژوهنده ی شاهنامه که به مدّت ِ نيم سده در دريای ژرف شاهنامه غوطه ور بوده است، به بانوی ِ نويسنده ی گفتار ِ "خجسته زنی ..." و همه ی ِ آنان که دغدغه ی خاطر ِ پاس داشته شده بودن ِ ارزشهای انسانی و از جمله ارج پايگاه زن در شاهنامه را دارند، اطمينان می دهم که هيچ يک از پيشروترين نهادها و قانون های حقوق بشری در جهان پر لاف و گزاف امروزين نيست که شاهنامه در تأکيد ِ بر آنها کم بياورد و نتواند سربرافرازد. به گفته ی استاد ِ بزرگ زنده يادم ابراهيم پورداود:

« رو متاب از اين گنج ِ شايگان!/ سر مپيچ از اين پند ِ باستان!/ راستی شنو!/ راستی بگو!/ راستی بجو! ...»

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة غافر آيات: 85 محل نزول: مکه
 
 
رَبَّنَا وَأَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدتَّهُم وَمَن صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 8 وَقِهِمُ السَّيِّئَاتِ وَمَن تَقِ السَّيِّئَاتِ يَوْمَئِذٍ فَقَدْ رَحِمْتَهُ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ 9 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِن مَّقْتِكُمْ أَنفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ 10 قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ 11 ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ 12 هُوَ الَّذِي يُرِيكُمْ آيَاتِهِ وَيُنَزِّلُ لَكُم مِّنَ السَّمَاء رِزْقًا وَمَا يَتَذَكَّرُ إِلَّا مَن يُنِيبُ 13 فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ 14 رَفِيعُ الدَّرَجَاتِ ذُو الْعَرْشِ يُلْقِي الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ لِيُنذِرَ يَوْمَ التَّلَاقِ 15 يَوْمَ هُم بَارِزُونَ لَا يَخْفَى عَلَى اللَّهِ مِنْهُمْ شَيْءٌ لِّمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ 16

 

ترجمه فارسي مکارم

پروردگارا! آنها را در باغهاى جاويدان بهشت كه به آنها وعده فرموده‏اى وارد كن، همچنين از پدران و همسران و فرزندانشان هر كدام كه صالح بودند، كه تو توانا و حكيمى! «8» و آنان را از بديها نگاه دار، و هر كس را كه در آن روز از بديها نگاه دارى، مشمول رحمتت ساخته‏اى; و اين است همان رستگارى عظيم! «9» كسانى را كه كافر شدند روز قيامت صدا مى‏زنند كه عداوت و خشم خداوند نسبت به شما از عداوت و خشم خودتان نسبت به خودتان بيشتر است، چرا كه بسوى ايمان دعوت مى‏شديد، ولى انكار مى‏كرديد! «10» آنها مى‏گويند: «پروردگارا! ما را دو بار ميراندى و دو بار زنده كردى; اكنون به گناهان خود معترفيم; آيا راهى براى خارج شدن (از دوزخ) وجود دارد؟» «11» اين بخاطر آن است كه وقتى خداوند به يگانگى خوانده مى‏شد انكار مى‏كرديد، و اگر براى او همتايى مى‏پنداشتند ايمان مى‏آورديد; اكنون داورى مخصوص خداوند بلندمرتبه و بزرگ است (و شما را مطابق عدل خود كيفر مى‏دهد) «12» او كسى است كه آيات خود را به شما نشان مى‏دهد و از آسمان براى شما روزى (با ارزشى) مى‏فرستد; تنها كسانى متذكر اين حقايق مى‏شوند كه بسوى خدا باز مى‏گردند «13» (تنها) خدا را بخوانيد و دين خود را براى او خالص كنيد، هرچند كافران ناخشنود باشند! «14» او درجات (بندگان صالح) را بالا مى‏برد، او صاحب عرش است، روح (مقدس) را به فرمانش بر هر كس از بندگانش كه بخواهد القاء مى‏كند تا (مردم را) از روز ملاقات ( روز رستاخيز) بيم دهد! «15» روزى كه همه آنان آشكار مى‏شوند و چيزى از آنها بر خدا پنهان نخواهد ماند; (و گفته مى‏شود: ) حكومت امروز براى كيست؟ براى خداوند يكتاى قهار است! «16»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

daryaman2002@yahoo.com

با سلام و عرض ارادت خدمت مبین عزیز و خوانندگان محترم
در جواب دوست عزیز enzofast@yahoo.comکه فرموده بودند در قبض موبایل کمک به مردم غزه اضافه میشود عرض کنم نگران نباشید اضافه نمیشود عجیب است که شما پیام را نخوانده اید و به یاد ندارید ولی میفرمایید ما را ضی نیستیم متن پیام این است "در صورتی که مایل به کمک هستید مبلغ کمک خود را به تومان به شماره 9001 ارسال کنید تا در قبض شما اعمال شود""ایا اجباری در ان هست ؟امیدوارم هیچوقت بر اساس مجهولات اعلام نظر نکنیم
با تشکر

 

 

shahrivari.mihanblog.com

خوش به حال عروسکا تو دنیاشون غم ندارن .
عروسکا تو دنیاشون مهر و وفا کم ندارن
خوش به حال عروسکا تو دنیاشون جنگ ندارن .
اونا تو خواب شبشون شمشیر و تفنگ ندارن
خوش به حال عروسکا اونا محبت بلدن .
اگه کسی حقشو خواست تو دهنش نمی زنن
خوش به حال عروسکا چون شبا کابوس ندارن .
دنیای اونا روشنه واسه همین فانوس ندارن
خوش به حال عروسکا اونا با گل ها آشنان .
اینقدر دلشون صافه که دوست خود پرنده هان
خوش به حال عروسکا یه دنیای ساده دارن .
شبا با یه خیال خوش چشما رو روهم می ذارن

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

با سلام

مساله:
پرسش. آیا نوع حجاب چادر بهتر است یا مانتو؟

همه مراجع: برای بانوان کافی است که حجاب کامل (شرعی)را با هر لباس مناسبی ، در برابر مرد نامحرم رعایت کند،البته پوشش بوسیله چادر در اماکن مذهبی از ارزش والایی برخوردار است

پرسش و پاسخ دانشجویی ، احکام نگاه و پوشش ، پرسش 135

دوستان عزیز سئوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ذیل ارسال فرمایند
a_f_57@yahoo.com
التماس دعا

 

 

shantiya2005@yahoo.com

با دقت بخونید تا به اشتباه نیفتید

سلام خدمت دو دوست گرامی اکبر درویش و enzofast

دوستان عزیز چنین پیامکی برای من هم اومده ولی ظاهرا شما دوستان عزیز اون رو با دقت نخوندید و استنباطی که خودتون دوست داشتید رو از اون کردید عین این پیامک دیشب در نوار پایینی تلویزیون ایران هم آمد اگر خوب دقت میکردید از شما خواسته شده بود در صورت تمایل به ارسال پول برای غزه یک پیامک حاوی اعلام مبلغ دلخواه برای کمک به شماره 9001ارسال میکردید و بعد از طرف ستاد کمک به غزه یک پیامک جهت اینکه شما به این ارسال مطمئن هستید می فرستاندند و در صورتیکه شما مطمئن به کمک به غزه بودید برای تایید مجددا همون پیامک رو ارسال می کردید یعنی در حقیقت شما دو پیامک ارسال می کردید که به اونها اطمینان بدید راضی به پرداخت اون مبلغ دلخواه هستید سپس اعلام کرده بود که مبلغ دلخواهتون برای کمک به مردم غزه در کارکرد قبض بعدی موبایلتان ثبت خواهد شد
فقط همین...کسی نه از شما به زور پول خواسته و نه بدون اجازه شما پولی برداشت و به قبض موبایلتان اضافه خواهد کرد.
پس خواهش میکنم تا مطلبی رو به دقت مطالعه نکردید و دقیقا متوجه نشدید جایی به اشتباه انتشار ندید و اذهان دیگران رو خراب نکنید.من همین الان اون پیامک رو در موبایلم دارم و وقتی این مطلب شما رو دیدم فهمیدم شما اصلا با دقت نخونیدید همونطور که خودتون هم گفته بودید اون رو پاک کردید و یادتون نبود که دقیقا چی نوشته بود.امیدوارم خود ما دنبال این نباشیم که با سوء برداشتهامون به خودمون ضربه بزنیم
این رو هم از قبل بگم منظور من از درج این مطلب تنها همین قضیه یعنی ارسال پیامک برای کمک به غزه بود به دیگرمواردی که شاید دوستان بخوان به پشتوانه این مطلب درج کنند کاری ندارم.چون مطمئنا در مملکت ما هم اشتباهاتی هست..اما استثناعا در مورد این مطلب شما دوستان دچار اشتباه شدید

باید سعی کرد حق رو از ناحق جدا کرد
یا علی

 

 

محفوظ

مادر بزرگترين غمها

خدايا... خداوندا؛
چه طاقتي؛
چه تواني؛
مگر مي‌شود تصور کرد.
نه...؛
فراي طاقت بشري‌ست.
مگر ميان در و ديوار ماندن مادر کم رنجي‌ست که بايد فرق شکافته از هم پدر را هم مي‌ديد، يا جگر پاره پاره‌ي برادر را.
از همه سخت‌تر، سر بي‌تن حسين را بر بالاي نيزه.
حسيني که بي او ناي ماندن نداشت.
نه...؛
تصورش را هم نمي‌توان کرد.
آخر اين همه مصيبت را چگونه زني تاب تحمل دارد.
نه...؛
او زن نبود؛
او شير زن بود؛
او زينب کبري(س)، دخت حيدر کرار، اولين مظلوم عالم بود.
و کسي را بي‌جهت ام المصائب نمي‌نامند.
آري؛ مادر غم‌ها.
مادر بزرگ‌ترين غم‌ها.
و خداوند مي‌دانست که کسي جز او، تاب و توان اين مصيبت‌ها را ندارد و اين شد که ام المصائب نام گرفت و ايوب پيامبر را شرمنده کرد.
و سلام بر زينب کبري؛
او که بعداز حسين(ع)، قافله سالار کاروان نينوا بود و منادي فرياد بر حق حسين(ع).

 

 

morady.kamran@gmail.com

به سلامتی شیوخ

سروده ای از کمال رستمعلی

تا تو تكه هاي دخترت را از زير آوار مي كشي بيرون
جام ها به سلامتي شيوخ
بالا مي رود
چشمهاي بهت زده ات كه بر مچ خون آلود
كودكت خيره است
مجال تماشاي لبخندهاي ديپلماتيك را ندارد
سرت را بالا بگير امّي
و دستهايت را مشت كن
بگذار خشمت
رقص شمشير شيوخ را با آن ابليس كراواتي
رسوا كند
سرت را بالا بگير مادرم
سواران را بر كرانه شرقي رودها ببين
و برق چشم جوانانمان را
كه از برق فلاش ها
و انعكاس نور
برجام ها، پرتلالوتر است
تا تو آن بره كوچك و بي گناه ات را
در كفن مي پيچي
قطعنامه ها با خميازه هاي كشدار صادر مي شوند
و سازمان حقوق بشر از همه مي خواهد بگويند سيب
تا عكس هاي يادگاري بهتري گرفته شود
تا تو مادرم مدادرنگي هاي طفلت را به سينه مي فشاري
شب نشيني امرا هم تمام شده
و لخته هاي متعفن گوشت بر
تخت هاي اطلسي خود مي افتند
و تا صبح كابوس سواراني را مي بينند
كه بر كرانه هاي شرقي رودها منتظر و بي قرارند...

 

 

yahya95@yahoo.com

عمليات شهادت‏ طلبانه

طى يك سال اول انتفاضه، تلفات رژيم صهيونيستى بيش از 163 كشته و صدها مجروح صهيونيست بود كه از اين ميان، فقط طى 15 عمليات شهادت‏طلبانه 60 صهيونيست كشته و 438 تن ديگر زخمى شدند.
توازن وحشت معادله‏اى است كه سلاح شهادت‏طلب‏ها آن را در صحنه‏ فلسطين به وجود آورده است، توازنى كه شارون آن را «وحشت اسلامى» ناميده است.
به رغم ده‏ها پژوهش و گزارش‏هاى مختلف اطلاعاتى كه در مورد افرادى كه عاشق شهادت و مرگ در راه خدا هستند و بررسى راه‏حل‏هاى آن، مسؤولان امنيتى رژيم صهيونيستى علناً خود را در مبارزه با اين پديده - كه ملت فلسطين به آن معروف شد - ناتوان اعلام كردند.
آنان علناً اعلام كرده كه تاكنون در مورد چگونگى جذب افراد شهادت‏طلب توسط جنبش‏هاى جهاد اسلامى و حماس سر در گم مى‏باشند.
شهيد «عبدالباسط عوده» مجري بزرگترين عمليات شهادت طلبانه فلسطين، كه همزمان با عاشوراي حسيني در سال 2003 با انجام عمليات استشهادي در شهر نتانيا بيش از 30 صهيونيست را به هلاكت رساند.
در دوره‏ كوتاهي 164 صهيونيست به هلاكت رسيدند كه 59 تن بر اثر 12 عمليات شهادت‏طلبانه و 105 تن ديگر هم در نتيجه‏ى ديگر عمليات مجاهدان كشته شدند.
طبق آمار منتشر شده در مطبوعات صهيونيستى 21 صهيونيست به وسيله‏ خودروهاى بمب‏گذارى شده، 18 تن به وسيله‏ ماشين زير گرفته شده يا به ضرب چاقو از پاى در آمدند و 66 تن به ضرب گلوله به قتل رسيدند.
66 تن از صهيونيست‏هاى به هلاكت رسيده در مناطق اشغالى سال 1948 و 98 تن هم در مناطق اشغالى سال 1967 كه تحت كنترل رژيم صهيونيستى است كشته شدند.
51 تن از كشته شدگان، از نيروهاى نظامى و 72 تن ديگر از شهرك‏نشينان شهرك‏هاى يهودى‏نشين مناطق 1948 بودند.
علاوه بر آن ده‏ها تن از مجاهدان فلسطينى در حال گذر از مناطق امنيتى ايجاد شده بين كرانه‏ى باخترى و مناطق تحت اشغال رژيم صهيونيستى به شهادت رسيدند. كه اغلب آن‏ها از اهالى شهر جنين بودند.
از سال 1993 تا يك سال پس از شروع انتفاضه‏الاقصى بيش از 100 عمليات شهادطلبانه صورت گرفته است كه اولين عمليات شهادطلبانه از آن جنبش جهاد اسلامى انجام شد.
حداقل 180 صهيونيست در جريان اين سلسله عمليات كشته و صدها تن ديگر زخمى شدند.

حرف مرصاد:
مواردي كه در بالا ذكر شد به خوبي نشان مي دهد كه عمليات شهادت طلبانه يكي از موثرترين راه هاي آزادي قدس شريف و رهايي ملت مظلوم فلسطين است.
به نظر مي رسد اگر مقاومت اسلامي در فلسطين همزمان با انجام عمليات هاي نظامي خود، در قلب اين رژيم دست به انجام عمليات هاي شهادت طلبانه (آنگونه كه در گذشته انجام مي داد) بزند، چيزي از اسراييل باقي نمي‌ماند.
و آنهايي كه آمده بودند تا هزار سال عمر كنند ديگر هيچ جاي امني نخواهند داشت.
بازار، اتوبوس، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراكز تفريحي و ... ديگر هيچ كجا براي آنها امن نيست...

به اميد آغاز موج جديد انجام عمليات هاي استشهادي در فلسطين اشغالي
همين

mersad67.blogfa.com/post-85.aspx

 

.

alirezamajidi@gmail.com

FireClip: کاردی که برش‌های خوشمزه
از صفحات اینترنتی، جدا می‌کند!

با فناوری فید هر کاربر اینترنت، صرفه‌جویی زیادی در وقت خود می‌کند. اگر همه سایت‌ها و صفحات اینترنتی مجهز به این فناوری بودند و اگر همه قسمت‌های صفحات فیدهای اختصاصی داشتند، کار دلپذیرتر می‌شد. اما مشکل اینجاست که همه سایت‌ها، میانه خوبی با فید ندارند.
حتما برایتان پیش آمده که آرزو کرده‌اید که قسمت خاصی از یک سایت یک فید ویژه می‌داشت تا به اضافه کردن به خبرخوانتان بتوانید، آخرین اخبارش را مرور کنید. افزونه جالب FireClip می‌تواند تا حدی در این زمنیه به شما کمک کند. مثال‌هایی می‌زنم تا موضوع برایتان ملموس‌تر شود:
- به سایت بالاترین می‌روید و در ستون سمت چپ این سایت، لیستی از لینک‌هایی که امروز بیشترین رأی را آورده‌اند می‌بینید، مسلما این ستون چیز جالبی است و نشان می‌دهد که کدام خبرها امروز با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند، اما برای مرور روزانه این قسمت حتما باید خود سایت را باز کنید. بالاترین فیدی برای این قسمت به شما نمی‌دهد.
- به سایت سینمایی
imdb‌ می‌روید و جدول فروش هفتگی فیلم‌ها را می‌بینید. مرور چنین جدولی برای هر علاقه‌مند خبرهای سینمایی جالب است. اما این سایت فیدی برای این قسمت ندارد و شما هر بار باید صفحه‌ای را که در آن این جدول قرار دارد، باز کنید.
- شما یک علاقه‌مند موسیقی هستید و می‌خواهید بدانید که کدام موسیقی‌ها هر هفته در صدر جدول پرفروش‌ها قرار دارند به سایت
top10songs.com می‌روید و جدول پرفروش‌ها را می‌بینید، اما این سایت فیدی به شما نمی‌دهد.
- می‌خواهید هر روز عکس‌های خبری منتخب تایم را ببینید، اما سایت تایم، فید درست و حسابی این عکس‌ها را که شامل خود عکس‌ها باشد به شما نمی‌دهد و مجبور هستید، هر بار خود صفحه را باز کنید.
و …
به تناسب کار و علایقی که دارید، می‌توان در این زمینه مثال‌های زیادی زد.
افزونه FireClip دقیقا همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید، این افزونه مثل یک کارد، قسمت‌های مورد نظر صفحات اینترنتی را برایتان برش می‌دهد و سفره‌ای خوشمزه از این برش‌ها برایتان مهیا می کند! کار با این افزونه بسیار ساده است:
- نخست، افزونه را با رفتن به اینجا نصب کنید.
- حالا در منوی فایرفاکس و در قسمت
tools، گزینه FireClip را خواهید دید.
- هر وقت قسمت جالبی از یک سایت نظرتان را به خود جلب کرد، روی FireClip کلیک کنید و بعد از آن در روی
select clip.
- موس را روی قسمت مورد نظر ببرید، تغییر رنگ صفحه نشان‌دهنده قسمت منتخب است.
- با کلیک قسمت مورد نظرتان را انتتخاب کنید.
- کار تمام است و بعد از این با کلیک روی FireClip و رفتن به قسمت
My Gallery می‌توانید، برش‌های خود را در یک جا ببینید.

به نظر من خیلی خوب می‌شد که چنین چیزی مبتنی بر وب می‌شد، یعنی یک سایت اینترنتی درست می‌شد که کاربران می‌توانستند برش‌های خود را در آن ذخیره کنند با هم به اشتراک بگذارند!

 

 

ajavadius@yahoo.com

طنزی جالب از وقایع فلسطین و غزه

شاید بعضی اوقات طنز و کاریکاتور معانی و مفاهیم حقیقی را با تاثیر بیشتری در ذهن خواننده و شنونده القا کند. برای آن دسته از کسانی که هنوز فجایع غزه و حملات وحشیانه رژیم پوشالی صهیونیستی نتوانسته چشمانشان را به روی هولوکاست واقعی باز کنند توصیه می کنم این داستان کوتاه طنز را بخوانند:
روزی خری وارد مزرعه یک کشاورز شد و شروع کرد به خوردن آنچه که صاحب مزرعه با رنج و سختی فراوان کاشته و از آن مراقبت کرده بود.
چگونه باید خر را از مزرعه خارج کرد ؟؟سئوالی حیرت آور!!
مرد به سرعت به سوی خانه دوید و مقداری ادوات و ابزار با خود آورد .با خود گفت :این موضوع را نمی توان ساده گرفت و تاخیر کرد .یک عصای بلند و چکش و میخ و تکه بزرگی مقوا آورد.روی آن مقوا نوشت :
ای خر نفهم از مزرعه من خارج شو !
مقوا را روی عصای بلند چوبی با چکش و میخ محکم نصب کرد .و به مزرعه اش ، جایی که آن خر در حال چریدن و خوردن محصولاتش بود رفت.پلاکاردی را که درست کرده بود بلند کرد .تا غروب منتظر ماند.اما آن خر از مزرعه خارج نشد !
مرد متحیر ماند .با خود فکر کرد ، شاید این خر آنچه را که نوشته ام نمی فهمد!
به خانه برگشت و خوابید. صبح روز بعد ،تعداد بیشتری پلاکارد مثل روز قبل درست کرد ،و فرزندان و همسایه ها را نیز خبر کرد ،تمام اهل روستا را فراخواند ،یعنی همان کاری که نشست كشورهای عضو سازمان ملل انجام می دهند! مردم در مقابل مزرعه صف کشیدند.و پلاکاردها را در دست گرفتند و شعار دادند :ای خر نادان از مزرعه خارج شو ! مرگ بر خر! ننگ و شرم بر تو ای خر !
صاحب مزرعه و همه کسانی که در اطراف مزرعه جمع شده بودند شروع به شعار دادن کردند:ای خر از مزرعه برو بیرون! برو بیرون به نفع توست!
و خر، همچنان در خریت خود باقی بود. همچنان می خورد و توجهی به آنچه در اطرافش می گذشت نداشت .روز دوم نیز سپری شد و خورشید غروب کرد .مردم از شعار دادن و فریاد زدن خسته شدند و صدایشان گرفت .وقتی دیدند که خر به گفته ها ی آنها توجهی ندارد به منزل های خود بازگشتند .فکر کردند راه دیگری بیابند .
صبح روز سوم ،مرد روستایی در خانه خود نشست و نقشه دیگری کشید .نقشه ای جدید برای خارج کردن خر از مزرعه .محصولات مزرعه او داشت تمام می شد .مرد روستایی با اختراع جدید خود خارج شد .مجسمه ای از شکل خر ساخت .که خیلی شبیه همان خر در مزرعه بود .و به محلی که خر در حال چریدن در مزرعه اش بود رفت .و در جلوی چشم خر .و مردمی که برای برای خروج خر فریاد می زدند ، بنزین را بر روی تمثال خر ریخت و آن را آتش زد ، مردم زیادی جمع شده بودند .فریاد کشیدند و تکبیر گفتند .خر نگاهی به مجسمه در حال سوختن انداخت .سپس بی محابا به کار خوردن مزرعه مشغول شد .عجب خر لجبازی! اصلا نمی فهمد !
گروهی را برای مذاکره با خر فرستادند .به خر گفتند : صاحب مزرعه خواسته تا تو از ملکش بیرون بروی ! او صاحب زمین است و حق دارد و تو باید از مزرعه خارج بشوی .خر نگاهی به آنها انداخت و سپس به خوردن مشغول شد بی آنکه توجهی به سخنان آن گروه مذاکره کننده بکند .
بعد از تلاشهای فراوان،مرد روستایی واسطه دیگری برای مذاکره با خر فرستاد ، واسطه به خر گفت : صاحب مزرعه آماده است تا از قسمتهایی از مزرعه به نفع تو کوتاه بیاید و آنهارا به تو بدهد .خر مشغول خوردن بود و توجهی نداشت .
مرد گفت : یک سوم مزرعه را به تو میدهم
خر پاسخی نداد
مرد : نصف مزرعه را میدهم
خر دوباره پاسخی نداد
بسیار خوب
هر مساحتی را که می خواهی تعیین کن ولی از آن تجاوز نکن
خر سرش را بلند کرد .و د رحالیکه از خوردن سیر شده بود .کمی در اطراف مزرعه راه رفت .به مردمی که در اطراف او بودند نگاه کرد و شروع کرد به فکر کردن .مردم خوشحال شدند . پنداشتند بالاخره با خر به توافق رسیده اند!
صاحب مزرعه چوبهایی را حاضر کرد .مزرعه را به دو نیم تقسیم کرد .و بین آن دیوار کشید .و نصف مزرعه را که خر در آن بود به او واگذار کرد .
صبح روز بعد ،صاحب مزرعه با صحنه ای غیر منتظره روبرو شد .خر نیمه مزرعه خود را رها کرده بود و وارد نیمه دیگر شده بود که متعلق به صاحب مزرعه بود و شروع به خوردن نیمه دیگر محصولات کرده بود . مردم دوباره جمع شدند و پلا کاردها را بالا بردند.تظاهرات کردند .به نظر می رسید که دیگر فایده ای نداشت.این خر اصلا نمی فهمد!او از جنس خرهای منطقه نبود .ظاهراً از روستایی دیگر آمده بود .
مرد روستایی داشت با خود فکر می کرد که مزرعه را بطور کامل به خر واگذارد و به روستایی دیگر برود و در آنجا برای خود مزرعه جدیدی درست کند . در مقابل دهشت همه حاضران و در حضور جمعیت زیادی که در آنجا جمع شده بودند ،در حالی که هیچ کس در روستا نبود الا اینکه در آنجا حضور یافته بود ، تا در تلاشهای بی فایده برای راندن آن خر اشغالگر لجباز متکبر سلطه جو و موذی از مزرعه چاره ای بیندیشند، ناگهان پسر بچه ای کوچک ،از بین صفوف مردم خارج شد ، وارد مزرعه شد ، به سوی خر پیش رفت،و با عصای کوچک خود ضربه ای به پشت خر زد و او را وادار کرد به خارج از مزرعه فرار کند .
همه مردم روستا فریاد زدند : یا الله !!! این کودک ما را رسوا کرد! او باعث خواهد شد تا مردم روستاهای اطراف به ریش ما بخندند و ما را مورد تمسخر قرار بدهند پس چاره ای ندیدند جز اینکه آن کودک را بکشند و خر را دوباره به مزرعه برگردانند!
سپس، فردای آن روز فریاد برآوردند که آن کودک شهید شد!

وبلاك اينجانب
http://www.saramomeni.blogfa.com
منبع عربي : http://www.sarayanews.com

 

 

محفوظ

اشک تمساح
ملکه های کشورهای بزرگ اسلامی بر غزه

همین شنبه تو استانبول ترکیه اتفاق افتاد.
ملکه های کشورها ی اسلامی به دعوت همسر  اردوغان (نخست وزیر ترکیه) جمع شدند تا  از مردم  غزه  حمایت کنند.

first islamic lady

همسران رهبران لیبی پاکستان قطر اردن لبنان اذربایجان ولبنان و ترکیه .جمع شدند ..(در تصویر: از چپ به راست:
عایشه معمر قذافی (همسر  رهبر لیبی) فائزه گلانی (همسر نخست وزیر پاکستان)اسما اسد(همسر رهبر سوریه)شیخا موزه (همسر امیر قطر)امینه اردوغان(همسر نخست وزیر ترکیه)ملکه رانیا(زن پادشاه اردن)وفا سلیمان(همسر نخست وزیر لبنان)بهار مرادوا(همسر رییس جمهور اذربایجان) را مشاهده می کنید)
همسر سارکوزی (کارلابرونی) اسپینوزا(همسر نخست وزیر اسپانیا)و همسر بلر  هم پیام دادند واز جمع حمایت کردند ..
سامی یوسف  (خواننده ایرانی انگلیسی) جولیا پتروس(خواننده لبنانی) رغدا(دختر صدام)سامر بصری  سوزان نجم الدین (هنرپیشه سوری )هم  میهمان این جلسه بودند..
من کاری به مهمان ها ندارم..

6a00d834515b7869e200e551d4b0d28833-640wi1

قضیه خیلی ساده است
زمینه رو برای کشتار اماده می کنید  سپس میاد برای کشته گان خون گریه می کنید؟؟ ..چقدر شما انسانید!!
اخر مسلمانید!!!
نه بابا صلح طلب هستید!!
مرد باشید

وزیر خارجه اسراییل ( لیونی ) از تمام همسرانتون مرد تره ..حرف زده تا اخرش واستاده ..

اهان اما مردهای شما چی!!
ارتشون(ترکیه) با اسراییل هم پیمانه !!
شاه تون (ملک عبدالله)تو کشتار نقش داره  اوه ..!!
صبر کنید ..اون بمب های اتمی (پاکستان)که با چراغ سبز اسرایل وامریکا ساختید  کجاست ..!!
هان!! امیرتون (امیر قطر) چرا از شبکه های تلویزیونی ونفوذش تو حکام عربی استفاده نمی کنه!!
قذافی قاتل امام موسی صدر که دیگه نگو ..
بیچاره  کودکان غزه …که چنین حامیانی دارند!!
بمیرند بهتره !!اونهم با گلوله های اسراییلی ها
نه با محاصره شما بی شرفها !!

40759

بیچاره کودکان فلسطین!!
برید با  تی شرتهای  کمپانی های غربی عکس بندازید نه با چفیه !!!
شاید هم می خواهید اینها رو سر شوهرانتون کنید

40757

تف بر همتون
درود بر …….
………….
…………………………………….

پی نوشت : نقطه چینهای به جای ناسزاهای غیر اخلاقی گذاشتم

 

 

setayesh_new@yahoo.com

جملات انرژی بخش

معیار واقعی بودن تصمیم ان است که دست به عمل بزنیم> >>>>>>>>>>>> انتونی رابینز

اجازه نده ترس تو را فلج سازد>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> مارک فیشر

افرادی که از ریسک کردن میترسند به جایی نمیرسند>>>>>>>>>>>>>>> مارک فیشر

منشا همه بیماریها در فکر است>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ژوزف مورفی

رحمت خداوند ممکن است تاخیر داشته باشد اما حتمی است>>>>>>> >>>> انتونی رابینز

چنانچه نیک اندیش باشید خیر و خوشی به دنبالش خواهد امد>>>>>>>>>> ژوزف مورفی

افراد موفق هیچ وقت اجازه نمیدهند که شرایط ازارشان دهد>>>>>>>>>>> مارک فیشر

افرادی که زمان را در انتظار شرایط عالی از دست میدهند هرگز موفق نمیشوند> مارک فیشر

اعمال ثابت ما سرنوشت ما را تعیین میکند.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> انتونی رابیتز

هنگامی که تخیلات و منطق در ضدیت با هم قرار بگیرند تخیلات پیروز میشوند. مارک فیشر

وقتی که هدف روشنی داشته باشیم احساس روشنی به ما دست میدهد. >>>> انتونی رابینز

ترس را از خود بران و با خود بگو من با نیروی شعور خود قدرت انجام هر کاری را دارم. ژوزف مورفی

هر کس از قدرت انتخاب برخوردار است پس سلامتی و شادی را انتخاب کند.>>> ژوزف مورفی

قانون زندگی , قانون باور است.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ژوزف مورفی

اعتقادات ما اعمال افکار و احساسات ما را شکل میدهد>>>>>>>>>>>>>> انتونی رابینز

با هر تصمیمی تغییری تازه در زندگی اغاز میکنید.>>>>>>>>>>>>>>>> انتونی رابینز

برای شروع باید باور داشته باشی که میتوانی سپس با اشتیاق شروع کنی.>>> مارک فیشر

اگر نمیدانی به کجا میروی به هیچ کجا نخواهی رسید.>>>>>>>>>>>>>>> مارک فیشر

نبوغ در سادگی نهفته است>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> مونزارت

این روشنی هدف است که به شما نیرو میبخشد>>>>>>>>>>>>>>>>>>> انتونی رابینز

در زندگی شکست وجود ندارد بلکه فقط نتیجه موجود است>>>>>>>>>>>> انتونی رابینز

تمام کسانی که ثروتمند شده اند باور داشته اند که میتوانند ثروتمند شوند.>>>> مارک فیشر


باور به طور خود بخود به اجرا در میاید>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ژوزف مورفی

نه موفقیت و نه شکست یک شبه ایجاد نمیشود.>>>>>>>>>>>>>>>>>>> انتونی رابینز

به ضمیر باطن خود به صورت یک هوش زنده و یک یار موافق بنگرید>>>>>> ژوزف مورفی

ترس باعث میشود تا بسیاری از مردم به رویاهایشان نرسند.>>>>>>>>>>>> مارک فیشر

زندگی دقیقا به ما ان چیزی را میدهد که به دنبالش هستیم>>>>>>>>>>>>>> مارک فیشر

نباید مطالب غلطی که از گذشته در ذهن ما برنامه ریزی شده اند حال و اینده ما را تباه کنند >>> انتونی رابینز

آرزوهی هر فرد موجب شکل گرفتن و بقای افکار او میشود>>>>>>>>>>>> > هراکلیتوس

اندیشه هایتان را عوض کنید تا سرنوشتتان عوض شود.>>>>>>>>>>>>>>> ژوزف مورفی

زندگی آماده است تا بسیار بیشتر از انچه تصورش را میکنید به ما بدهد.>>>>>> مارک فیشر

تنها کسانی میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند که به قدرت ذهن ایمان دارند.>>>> مارک فیشر

ضمیر باطن شما سازنده بدن شماست و میتواند شما را درمان کند.>>>>>>>>>> ژوزف مورفی


این جملات انرژی بخش را برای همه دوستان تان ارسال کنید تا به این طریق به انها انرژی هدیه دهید.
* HAVE A GOOD TIME *

 

 

armancenter@yahoo.com

ده مطالبه مصداقی
برای مبارزه با منافع صهیونیسم

«همه مومنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی دفاع غزه اند و هرکس در این دفاع مشروع و مقدس کشته شود شهید است.»
ولی امر مسلمین جهان و رهبر انقلاب اسلامی، آیت ا... العظمی خامنه ای


جنایت مکرر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و سکوت تشویق گرانه سران سازشکار عرب، خشم همه مسلمانان راستین و بلکه تمام انسان های آزاده را برانگیخته است. غیرت مردم و جوانان انقلابی ایران اسلامی نیز همچون سایر ملل به جوش آمده و این فرصتی مبارک برای زدن ضربات اساسی بر پیکره رژیم صهیونیستی و منافع آنان است. مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس وظیفه خود می بیند، از دولتمردان و مردم انقلابی ایران بخواهد به ابراز برائت و انزجار خود اکتفا نکرده بلکه به ترویج و نیز عملی کردن دغدغه های خود همت جدی گمارند. در همین راستا این مطالبات مطرح می شود:

1- بر تک تک علما و مبلغان و مداحان لازم است از فرصت مهم محرم و صفر برای تبیین وظیفه شرعی مردم برای کمک به مظلومان از جمله مردم بی گناه و مسلمان غزه، تشریح اهداف و عمق جنایات اسرائیل، ترویج روحیه جهاد و مقاومت و وحدت اسلامی و ... بهره گرفته و فضا را بر گرایش های حجتیه مآبانه و نگرش های صرفاً احساساتی و تاریخی نسبت به ماهیت عاشورا تنگ کنند.

2- تک تک مومنان نیز در مواجهه خود با روحانیت معظم و مداحان اهل بیت، بر اساس اصل دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر، نگذارند این ایام در فضای هیآت و مساجد و تکایا و روضه های حضرت اباعبدا... نسبت به عاشورا و کربلای امروز مسلمانان غفلت و تغافل صورت گیرد.

3- صداوسیما باید همین امروز قرارداد شرم آور خود با شرکت «مگی» (وابسته به نستله) در خصوص تبلیغات روزانه کالاهای این شرکت صهیونیستی در برنامه های آشپزی را لغو کرده و سایر محصولات حامی صهیونیسم خونخوار را نیز از تبلیغات در رسانه ملی محروم سازد.

4- صداوسیما نباید به انعکاس اخبار جنایات رژیم صهیونیستی برای عموم و تحلیل مسائل فلسطین در برنامه های مناسب خواص اکتفا کند. بلکه باید سؤالات و شبهات رایج در افکار عمومی پیرامون تاریخ فلسطین، لزوم کمک به کشورهای مسلمان و مظلوم، کم و کیف کمک مردم و نظام اسلامی به آنان و ... را ابتدا به طور دقیق و جزئی شناخته و سپس با تولید مکرر برنامه های پرمغز اما ساده و جذاب، به آن ها پاسخ های مناسب دهد و تبلیغات و شایعات غلط در این خصوص را دفع کند.

5- صداوسیما باید به طور مستمر، علیه کالاهای شرکت های حامی رژیم صهیونیستی برنامه هایی جذاب و روشن تولید کرده و سلاح مهم و کاربردی «تحریم کالاهای صهیونیستی در کشورهای اسلامی» را در ام القرای جهان اسلام فعال کند.

6- صداوسیما نباید تجربه خجالت آور خود در انعکاس ضعیف مقاومت سی و سه روزه حزب ا... لبنان در برابر اسرائیل را مجدداً تکرار کند. در صورت باز شدن مرزها، اعزام خبرنگاران شجاع، صاحب نظر و حرفه ای و تولید مستندها و گزارش های هنری و عمقی به جای انعکاس سطحی اخبار فلسطین، وظیفه ای بدیهی برای رسانه ملی است.

7- وزارت خارجه و وزارت بازرگانی مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی موظف به طراحی برنامه جامعی برای قطع کردن پای کالاهای صهیونیستی از کشور بوده اند که این مهم همچنان عملی نشده است. علاوه بر مسئولان سابق این دو وزارتخانه که در این امر کوتاهی کرده اند، مسئولان فعلی نیز باید دلیل این بی همتی را توضیح داده و هر چه زودتر لایحه کامل و مؤثری در این خصوص به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند. فهرست تفصیلی و مستند کالاهای صهیونیستی نیز باید هر چه زودتر توسط این دولتمردان ارائه شود تا ابهامات موجود در این باره به سرعت از میان برود.

8- از پیش از پیروزی انقلاب به نظر حضرت روح ا...، یکی از بهترین راه های مبارزه مسلمانان با اسرائیل، تحریم کالاهای صهیونیستی بوده است. از استانداری خراسان رضوی و نیز شهرداری مشهد مقدس می خواهیم همین امروز به جمع آوری تبلیغات کالاهای صهیونیستی از جمله خانواده نستله و نوکیا از سطح شهر مشهد اقدام کرده و برای جبران خطاهای گذشته، تبلیغات منفی برای این کالاها را آغاز نمایند. از عموم مردم و بویژه جوانان انقلابی نیز انتظار می رود مبارزه درازمدت و مؤثر با رژیم صهیونیستی از این طریق را جدی گرفته و به فرهنگسازی در محیط های خود اولاً و پیگیری آن
در محیط های عمومی و کلان ثانیاً توجه کافی داشته باشند.

9 - از دولت جمهوری اسلامی و قوای انتظامی خواستاریم برنامه های مردمی و دانشجویی در خصوص تقاضای اعزام به غزه، تجمعات و تحصنات در اعتراض به سکوت مجامع جهانی و سران عربی در قبال فاجعه غزه، راه انداختن موج های انسانی برای حرکت به سوی غزه و ... را مورد حمایت قرار داده، پیشرو فعالیت های مؤثر و مفید در این خصوص باشند و نه مانع آن.

10- از عموم مردم و دانشجویان مسلمان و انقلابی ایران بویژه مشهد مقدس خواستاریم، شور انقلابی و برائت قلبی و عملی خود در این برهه حساس را در مقاطع پس از این فراموش نکرده و با الگوگیری از اصحاب عاشورایی اسلام ناب محمدی (ص)، درصدد رفع خلأهای فکری، ارتباطاتی، خبری و... در جبهه متحد حزب ا... باشند. تحقق کامل بسیج جهانی اسلام، منوط به کنار گذاشتن سستی ها، بدبینی ها و گسل ها در میان معتقدان به خط اصیل امام و رهبری است و تلاش برای برنامه ریزی مستمر، نیروسازی جامع و ارتباطات بین تشکلی از ضروریات اولیه ماست برای عمل به رسالتهای دینی وانقلابی و
برداشتن گام هایی که ان شاء ا... به محو تمام جلوه های استکبار و اسلام امریکایی در جهان منجر خواهد شد.

اهل بصیرت، در درّندگی دیوانه وار اسرائیل، نشانه های مرگ این گرگ وحشی را می بینند. و زودا که امت اسلام با اتکا به جهاد روشن بینانه خود، وعده های قرآنی را متحقق ببینند. انّهم یرونه بعیداً و نریه قریباً.

مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس

 

 

mohsen_brad2005@yahoo.com

خجالت نكشيم، چرا خجالت بكشيم

پرده اول
زمان: پنج شنبه شب
موضوع: مراسم خواستگاري
شب هنگام است، يك pent house به مساحت حدود 1000 مترمربع در طبقه بيست و چندم يك آسمان خراش در خيابان الهيه براي حضور مهمانان در نظر گرفته شده است. حدود 150 نفر از افراد با لباس هاي شيك و با دسته هاي گل و بعضا هدايايي در دست به پنت هاوس وارد مي شوند. در اين مراسم طبق سنت كهن ايراني با مراسم خواستگاري، شربت، شريني، ميوه و شام سرو مي شود. تنها هزينه ي شام 150 نفر مهمان، رقمي حدود 170 ميليون ريال (شام هر نفر حدودا 113 هزار تومان) برآورد مي شود. مراسم خواستگاري در محيطي صميمي و بدون نگراني انجام مي شود.
در پايان مراسم مهمانان از ميزبانان به خاطر پذيرايي تشكر كرده و به سوي خانه ها پرواز مي كنند.

پرده دوم
مراسم: سفر
موضوع: صرف شام
همان پنجشنبه حدودا همان ساعات
مادري با دختر 9-8 ساله اش كه به شدت معصوم مي نمايد و از چالوس عازم تهران هستند، از «در» رستوران شهرام واقع در جاده چالوس وارد مي شوند. مادر كه بسيار موقر است به آرامي به پيشخوان نزديك مي شود و از مدير رستوران مي پرسد:
ـ ببخشيد ارزانترين غذاي اين رستوران چقدر است؟
ـ 3000 تومان خانم و آن هم چلوكباب كوبيده.
ـ آيا غذايي ارزانتر از اين نداريد؟
ـ خير، از چلوكباب كوبيده ارزانتر چه مي خواهيد؟
فرزند با خجالت چادر مادر را مي كشد و نجوا مي كند:
ـ مامان ظهر هم ناهار نخوردم، مامان، و پا به زمين مي كوبد.
مادر با اضطراب به مدير رستوران مي گويد:
ـ اگر كباب كوبيده را بدون برنج بدهيد چقدر مي شود؟
ـ 2000 تومان خانم.
ـ لطفاً يك پرس بگذاريد.
چند قدم به سمت ميزهاي سالن پيش مي رود، داخل كيفش را وارسي مي كند. مناعت طبع، نياز فرزند و ... با اين همه برمي گردد و خواهش مي كند:
ـ آقا ببخشيد گوشت برايمان خوب نيست لطفا سفارش مرا لغو كنيد.
اما كودك كه تصميم به لغو برنامه ندارد، اين بار گريه را سر مي دهد. قطرات بلورين اشك به آرامي در گوشه ي چشم مدير رستوران نيز ظاهر مي شود، اما خودش را جمع و جور مي كند، پشت به مادر مي ايستد و مي گويد:
ـ ببخشيد خانم غذا را گذاشته اند، نمي توانم كنسل كنم.
چند دقيقه بعد براي اينكه مادر تحقير نشده باشد، از همان غذا (يك پرس چلوكباب كوبيده با يك سيخ كباب اضافه) روي ميز گذاشته مي شود.
مدير رستوران:
ـ يك سيخ كباب جايزه ي دختر خانم گل شماست.
و به آرامي يك قطعه اسكناس دو هزار توماني را به سمت دخترك مي لغزاند و مي گويد:
ـ اين هم براي خريدن يك عروسك كوچولو؛ آخه دخترم تو هم هم سن دختر من هستي.
و تحمل نمي كند به نايبش مي گويد:
ـ اون خانم با دخترش حساب كردن يادت نره.
و به كنار رودخانه مي رود تا اشكش سيلي شود و ...

 

 

omidhosseini80@gmail.com

بهانه‌هاي بني‌اسرائيلي
براي سرپوش گذاشتن بر جنايات اسرائيل

بيش از دو هفته است كه ارتش اشغالگر اسرائيل وحشيانه عليه مردم بي‌دفاع و مظلوم غزه مرتكب هر جنايتي مي‌‌شود. اين روزها تقريبا مردم بيشتر نقاط دنيا خشم خودشان را عليه اين جنايات نشان داده‌اند. اين مساله به خوبي نشان مي‌دهد كه مردم دنيا جداي از دين و مذهب و رنگ و نژاد براي محكوم كردن تجاوزات اسرائيلي‌ها با هم يك صدا و هم عقيده هستند. اما با وجود اين، هنوز هم آدمهايي در اين كره خاكي و حتي در كشور خودمان زندگي مي‌كنند كه نه از لحاظ انساني و نه از نظر اسلامي، در برابر فجايعي كه در غزه مي‌گذرد غيرتشان به جوش نيامده و احتمالا هرگز هم بجوش نخواهد آمد.
با نگاهي به مطالب و نوشته‌‌ها و مواضع اين قبيل آدمها به درستي مي‌شود حرف اصلي‌شان را فهميد. البته آنها  را مي‌شود به چند دسته مجزا تقسيم كرد كه در حقيقت يك هدف مشترك را دنبال مي‌كنند:«بهانه‌تراشي براي سرپوش گذاشتن بر جنايات بي‌شمار اسرائيلي‌ها»
دسته اول افرادي هستند كه اين روزها دقيقا خلاف جهت افكار عمومي مردم جهان حركت مي‌كنند، آنها به صراحت از ارتش متجاوز اسرائيل حمايت كرده و مي‌كنند. اين گروه اگرچه تعدادشان زياد نيست، اما متاسفانه وجود دارند. حرفها و نوشته‌هايشان هم با آب و تاب فراوان در سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي منعكس مي‌شود تا اسرائيلي‌ها به‌خاطر داشتن چنين دوستاني در ايران خوشحال باشند!
دسته دوم كساني هستند كه ظاهرا با تجاوزات اسرائيل موافق نيستند، اما براي اينكه به نوعي مخالفتشان را با جريان عمومي مردم نشان بدهند مواضع خاص خودشان را دارند. البته اين آدمها هم به چند گروه مختلف تقسيم مي‌شوند:
اول آنهايي كه اصلا كاري به علت واقعي بروز چنين حوادثي ندارند. كاري ندارند كه مثلا تا 60 سال پيش كشوري به نام اسرائيل وجود خارجي داشته يا نه، آنها فقط به وضعيت موجود نگاه مي‌كنند. فعلا اسرائيل را به عنوان يك كشور به رسميت شناخته و مقاومت نيروهاي حماس را هم مغاير قوانين بين‌المللي مي‌دانند!
دوم آنهايي كه اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسند، اما حماس را هم به عنوان نماينده فلسطيني‌ها قبول ندارند. در نگاه آنها، حماس يك گروه تروريستي خشونت‌طلب است كه جلوي تشكيل يك دولت مستقل فلسطيني را مي‌گيرد. البته طبق اعتقاد و نظر اينان، ما بايد كل مردم غزه را تروريست بدانيم! چون همين مردم بودند كه دو سه سال پيش با شركت در انتخابات، به نامزدهاي حماس راي دادند؛ آنهم انتخاباتي كه با نظارت نهادهاي بين‌المللي انجام شده بود. حتما قبول داريد كه حماس در آنزمان، يك گروه ناشناخته و تازه تاسيس نبود و همه مردم غزه هم با آگاهي كامل از مرام و مسلك و شيوه مبارزاتي حماس به آنها راي داده بودند.
سوم آنهايي كه هميشه عادت دارند هر دو طرف دعوا را محكوم ‌كنند؛ چه ظالم و متجاوز و چه مظلوم و مدافع! (البته در جنگ ايران و عراق هم مشابه اين قبيل آدمها وجود داشتند. بيانيه رسمي‌شان هنوز هم موجود است كه حملات موشكي ايران و عراق را در آن واحد محكوم مي‌كردند!)
چهارم آنهايي كه براي اثبات بي‌گناهي اسرائيل به سراغ تاريخ قوم بني‌اسرائيل مي‌روند و ادعا مي‌كنند كه اين فلسطيني‌ها بودند كه در طول تاريخ به قوم بني‌اسرائيل ظلم ‌كردند و اصلا اين سرزمين مقدس را فلسطيني‌ها اشغال كرده بودند!
پنجم آنهايي هستند كه كل داستان فلسطين را ساخته و پرداخته جمهوري اسلامي مي‌دانند. گويي پيش از انقلاب اصلا مساله‌اي به نام فلسطين وجود نداشته و ما الان در توهمات سير مي‌كنيم! اخيرا يكي از آدمهاي اين گروه مفسر قرآن هم شده و در وبلاگي نوشته است «برخلاف 30 سال دروغ پراكنى جمهورى اسلامى; آيا ميدانستيد هرگز كشورى به نام فلسطين در تاريخ وجود خارجى نداشته؟
ششم آنهايي كه اين روزها نقش «كاسه‌ي داغتر از آش و يا دايه‌ي مهربانتر از مادر» را بازي مي‌كنند. اينان كساني هستند كه در روزهاي گذشته انواع و اقسام شايعه و دروغ را درباره مسلك و مذهب و اعتقاد مردم غزه ساخته‌اند تا شايد به نوعي با مطرح كردن بحث شيعه و سني باعث عدم حمايت مردم ايران از آنها بشوند. اين گروه در روزهاي اخير فعاليت خود را گسترش داده و مطالبي را بدون منبع و مدرك در فضاي اينترنت منتشر كرده ‌است. جالب اينجاست كه وقتي به دنبال سرنخ اصلي اين شايعات مي‌‌رويم، تنها به چند وبلاگ  و سايت بي‌نام و نشان مي‌رسيم كه براي اولين بار دروغهايي از اين قبيل را منتشر كرده‌‌اند:«يك مجروح فلسطيني‌ گفته بود خون شيعيان را به ما تزريق نكنيد! يك رهبر حماس گفته بود ما يزيدي هستيم! فلسطيني‌ها ناصبي هستند! و …»
و اگر از صاحب اين وبلاگ‌ها بپرسيم كدام مجروح فلسطيني آن حرف را زده و كدام رهبر حماس چنان چيزي را گفته و اصلا كي و كجا؟؟ مطمئن باشيد كه هيچ مدركي براي اثبات دروغهايشان ندارند. و عجيبتر آنكه آدمهايي و وبلاگهايي اين روزها دلشان براي مذهب شيعه به درد آمده كه تا پيش از اين، حتي يكبار هم درباره اين قبيل مسائل مطلب نمي‌نوشتند.
هفتم آنهايي كه خودشان هم نمي‌دانند دقيقا مخالف چه چيزي هستند؟! آن همه جنايت را با چشمان خود مي‌بينند، اما بخاطر لجبازي و مخالفت با جمهوري اسلامي چشمانشان را مي‌بندند. بهانه‌هاي اين گروه، دست كمي از ايرادهاي قوم بني‌اسرائيل ندارد:«چرا جمهوري اسلامي از حماس حمايت مي‌كند؟ چرا مردم تظاهرات مي‌كنند؟ چرا حزب‌الله لبنان كاري نمي‌كند؟ چرا پرچم فلسطين را در باغ قلهك نصب كردند؟ چرا خالد مشعل گفت آتش بس را قبول ندارد؟  چرا خالد مشعل گفت اگر به ايران حمله شود، من  فقط دعا مي‌كنم؟ چرا مبارزان فلسطيني را شهيد مي‌دانند؟ چرا اوضاع غزه را با كربلا مقايسه مي‌كنند؟ چرا رهبر ايران حكم جهاد داد؟ چرا حكم جهاد داد ولي كسي نرفت؟ چرا دلتان براي قربانيان دارفور سودان و سريلانكا و پاكستان و كلمبيا و باسك و … نمي‌سوزد؟! و صدها چراي ديگر…»
مطمئن باشيد تقسيم‌بندي بالا ساخته و پرداخته ذهن من نيست. اگر تنها يكي دو ساعت در مطالب مختلفي كه اين روزها در وبلاگستان فارسي منتشر مي‌شود دقت كنيد مشابه اينها را مي‌بينيد. نقطه مشترك همه اين آدمها اينست كه آنها مانند قوم‌ بني اسرائيل با بهانه‌ها و ايرادهاي بني‌اسرائيلي در حقيقت دارند از تجاوزات و جنايات اسرائيل حمايت مي‌كنند و بر آنهمه جنايت و فاجعه سرپوش مي‌گذارند.
البته خوشبختانه علي‌رغم اين عده، هنوز هم انسان‌هايي شريف و بيدار وجود دارند كه اجازه نمي‌دهند حاميان قوم بني‌اسرائيل دنياي مجازي ما ايرانيان را اشغال كنند! خوشبختانه درباره تك‌تك دروغها، بهانه‌ها، ايرادات و شايعاتي كه اين روزها عليه مردم غزه و مجاهدان حماس به راه افتاده، جواب‌هاي منطقي و مستدلي وجود دارد كه من تنها به چند مورد آن اشاره مي‌كنم و از ديگران هم مي‌خواهم با قلم خود مانع دروغ‌پردازيهاي قوم بني‌اسرائيل شوند!

لينك‌هاي مرتبط و پاسخ‌هايي بر بهانه‌هاي بني اسرائيلي:

پيشنهاد مي‌كنم پست‌هاي اين روزهاي بامدادي را حتما بخوانيد. حقيقتا مطالب خوبي نوشته و جواب‌هاي محكمي هم به بعضي بهانه‌گيران داده!

وبلاگ «يهود شناخت» هم مطالبي مستند درباره مذهب و اعتقاد مردم غزه دارد. (البته مساله غزه جداي از مذهب و دين و آيين، مساله‌اي انساني هست كه باعث نگراني همه مردم دنيا شده، اما ظاهرا اين روزها عده‌اي  در ايران مساله اختلاف شيعه و سني خيلي برايشان مهم شده!)

تاريخچه فلسطين: اواخر قرن نوزدهم شورشهايي در فلسطين به وجود آمد. انگلستان كه در اين سالها مدافع عثماني بود، ناگهان تغيير روش داد و در برابر عثماني قرار گرفت و از شورشيان حمايت كرد. در چنين شرايطي عده اي از يهوديان، انديشه ملت واحد يهود را مطرح كردند و براي تشكيل كشوري مستقل دست به اقداماتي زدند كه كار آنها مورد تشويق و حمايت دولت انگليس قرار گرفت.

عبدالله شهبازي: آغاز و پايان بني اسرائيل: «آغاز و پايان بني‌اسرائيل: سيري در تاريخ و انديشه سياسي يهود» ثمره کاوش طولاني و گسترده من در منابع مختلف، به‌ويژه منابع يهودي، است براي دستيابي به شناختي از مفهوم «يهود» و مفاهيم مرتبط با آن.

بي بي سي: پيروزي حماس در انتخابات فلسطين

برجسته ترين اديب يهود: پيروزي حماس كاملا سالم و دموكراتيك بود

توني بلر پس از انتخابات فلسطين: اعتراف مي‌كنم پيروزي حماس كاملا دموكراتيك بود

گاردين:عصبانيت جرج بوش از پيروزي حماس در انتخابات و اقدام نظامي براي حذف  رهبران حماس!

اسرائيل از پيروزي حماس در انتخابات آينده ابراز نگراني كرد؟؟؟!!!

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 دي / 14 ژانويه / 17 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
25 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
رومي ها به جاي غنيمت طاعون را با خود از آسياي غربي به اروپا بردند

شيوع طاعون در آسياي غربي سبب شد كه 14 ژانويه سال 165 ميلادي ، «وروس» از جانب برادر خود مارکوس اورليوس،امپراتور وقت روم به دو ژنرال رومي كاسيوس و ماركوس دستور بازگشت به اروپا را دهد. اين دو ژنرال در اواخر سال 164 از فرات گذشته و خسرو ژنرال ايراني را مجبور به عقب نشيني به سوي تيسفون كرده بودند.
    حالت خصومت ميان دو كشور پس از انتصاب تيگران از سوي بلاش سوم شاه وقت ايران به پادشاهي ارمنستان در سال 161 آغاز شده بود و حملات نظامي ژنرال خسرو به متصرفات روم ، امپراتور و سناي اين كشور را خشگمين ساخته بود به گونه اي كه « وروس » كنسول دوم ( فرد شماره 2 امپراتوري ) را مامور گرفتن انتقام از ايران كردند . وروس اواخر سال 162 وارد سوريه شد و به ايران پيشنهاد سازش داد كه پيشنهاد او رد شد و جنگ آغاز گرديد و ارتش ايران پس از چند نبرد در جنوب غربي تركيه امروز (كاپادوكيه ) دست به عقب نشيني زد.
    در طول بيش از هفت قرن جنگ و ستيز ميان دو ابر قدرت وقت اين ، يكي از دو ــ سه مورد ناكامي ايران در اين جنگها بود.
    سربازان رومي كه در سال 165 به اروپا باز گشته بودند بيماري طاعون را از شهر رم تا آلمان و فرانسه پخش كردند و تا پايان سال 166 ميلادي نزديك به يك سوم نفوس اروپاي مركزي و جنوبي از اين بيماري در گذشتند . اين رويداد 1748 سال بعد در پايان جنگ جهاني اول تكرار شد ، اين بار سربازان بازگشته از جنگ ، ويروس آنفلو آنزا را با خود به شهرهايشان بردند و باعث مرگ 23 ميليون تن از جمله در ايلات متحده آمريكا شدند كه بيش از سه برابر کل تلفات جبهه ها بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

25/10/58
مخالفت كورت والدهايم با تصويب قطعنامه تحريم اقتصادي عليه ايران و همچنين مخالفت با اعمال فشار آمريكا بر ايران.

شوروي قطعنامه عليه ايران را در شوراي امنيت وتو كرد.

(9 راي موافق – آلمان شرقي مخالف – بنگلادش و مكزيك ممتنع و شوروي وتو كرد.)

حمايت كره شمالي از ايران در مقابل تحريم اقتصادي غرب عليه ايران.

25/10/65
عمليات كربلاي 6 (در غرب كشور)

25/10/66
آغاز عمليات بيت المقدس 2 با رمزيا زهرا( س) آغاز شد . اين عمليات که تا دوم بهمن همان سال به طول انجاميد درمنطقه عمومي ارتفاعات قميش وسليمانيه آغازشده بود . در عمليات بيت المقدس 2 بيش از 2500 نفر از افراد دشمن کشته و يا زخمي شدند . همچنين در اين ميان 785 نفر از افراد دشمن به اسارت نيروهاي خودي در آمدند . بر اثر اين عمليات تعداد 15 تانک و نفربر دشمن منهدم و بيش از سي تانک و نفربر و همچنين ادوات سنگين و سبک و مهندسي دشمن نيز به غنيمت نيروهاي اسلام در آمد .

تحويل سوپراتاندارد به عراق (5 فروند).

Mobin_s2004@yahoo.com
14 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ملتي كه گذشته اش را فراموش كند به قهقرا مي رود

مجسمه نيم تنه پالميه ري كه در همان عهد ساخته شده در طول زمان براثر باد و باران اندكي آسيب ديده است

«ماتئو پالميه ري» مورخ، فيلسوف، نويسنده و شاعر انساندوست و بنام ايتاليا 13 ژانويه سال 1406 چشم به جهان گشود و 69 سال عمر كرد. وي كه از بانيان رنسانس (تجديد حيات) درايتالياست در تاليف معروف خود «جدل سيسرو با كوين تي ليان» استدلال كرده است كه علت به قهقرا رفتن و عقب ماندگي و تجزيه روم اين بوده است كه ايتاليايي ها گذشته خود (دوران امپراتوري روم) با آن همه شكوه، خلوص، زيبايي و پيشرفتها را فراموش كرده اند. آنان تاريخ روم و مرداني را كه در به وجود آوردنش تلاش و فداكاري كرده بودند به فراموشي سپرده اند و از ارزش خاكي كه بر روي آن زندگي مي كنند بي خبر شده اند. هموطنان ايتاليايي هنوز هم از خواب غفلت بيدار نشده و در پي به دست آوردن ميراث استثنايي و گرانبهاي خود نيستند و اين ميراث همانا تمدن، فرهنگ، وحدت، استقلال و حاكميت ملي است. همين فراموشكاري باعث افتادن به اين بدبختي شده است. ما نبايد تمدن درخشان 800 ساله خود را فراموش مي كرديم و وارد نفاق، ضعف و ظلمت كنوني مي شديم. از مسافران شرق شنيده ام كه روايت كرده اند در سرزمين پارسيان (ايران) مردي همه عمر را بدون اين كه كسي از او بخواهد و يا با دادن پول و لقب تشويق كند، تاريخ ميهن خود را به شعر در آورده تا فراموش نشود (اشاره به فردوسي است). آنان زنده خواهند ماند و نام اين شاعر فداكار خودرا زنده و پايدار و محفوظ خواهند داشت.
     «پالميه ري» در ديوان اشعارش به اميد روزي است كه دانش، ادبيات، هنر و انديشه كه متعلق به همه بشريت بايد باشند از يك فواره بيرون بريزند تا همگان بر حسب نياز از اين آب همگاني بهره برگيرند. وي در اين زمينه قطعه شعري مشابه سعدي ما دارد كه سعدي گفته است: بني آدم اعضاي....

 

اپاتوسيس

14 ژانويه 1998 يك گروه از پژوهشگران انستيتويي در تكزاس آمريكا آنزيم عامل مرگ سلولها (اپاتوسيس) را كشف كردند و پي بردند كه كم و يا زياد شدن اين آنزيم زنگ خطر است. از آن زمان تاكنون پيشرفت ديگري در اين كار حاصل نشده است.
    «آپاتوسيس» از دو كلمه يوناني «اپو» به معناي شكل و فرم و «پتوسيس» به معناي افتادن و مردن ساخته شده و مفهوم آن مرگ سلولهاي بدن است. براي سلولهاي بدن قاعده حيات تعيين شده است كه اگر بر اثر حادثه و بيماري و نفوذ عامل خارجي (ميكرب و ويروس) به بدن نابود نشوند در زمان معين مجبور به خودكشي هستند. از آنجا كه حيات انسان بستگي به سلولها دارد، پژوهشگران از دهها سال پيش در تلاش براي كشف راز مردن سلولها بوده اند تا بتوانند بر طول عمر انسان و كيفيت زندگي بيافزايند.

 

ماجراي وحدت و ضد وحدت يمن

عبدالفتح اسماعيل يكي از بنيادگذاران جمهوري سياليستي «دمكراتيك خلق يمن (يمن جنوبي)» شش سال پس از تبعيد به اين كشور بازگشت و 13 ژانويه 1986 در اينجا كشته شد. وي كه عقايد ماركسيستي داشت از سال 1969 تا 1980 رئيس جمهوري دمكراتيك خلق يمن بود و در اين سال در پي يك منازعه داخلي از كشور خارج شده بود.
    بندر عدن مركز يمن جنوبي از قرن 16 تا سال 1839 دركنترل عثماني بود و در اين سال انگلستان آن را تصرف كرد تا مانع هر گونه تعرض و لشكركشي دريايي از اروپا به هند شود كه در تصرف ان دولت بود. بندر عدن پس از گشايش آبراه سوئز اهميت فراوان به دست آورده است.
    در سال 1965 دو گروه ناسيوناليست عرب با ائتلاف با قبايل منطقه ، فدراسيون عربستان جنوبي را تشكيل دادند و دوسال بعد كنترل اين سرزمين را كه در شمال با يمن و در شرق با عمان هم مرز بود از دست انگلستان خارج كردند. در ژوئن سال 1969 حكومت به دست گروه ماراكسيستي اين ائتلاف به رياست عبدالفتح اسماعيل افتاد و به جمهوري دمكراتيك خلق يمن تغيير نام داد و با شوروي ، چين و كوبا روابط دوستانه برقرار كرد و مسئله ظفار را با كشورعمان به وجود آورد .
    همزمان جمهوري يمن (صنعا) نيز مورد تاييد دولت سعودي كه قبلا از امام آنجا حمايت مي كرد قرار گرفت و دو يمن در سال 1972 مذاكره با يكديگر را براي تشكيل يك فدراسيون آغاز كردند كه به نتيجه رسيد .
     اختلاف نظر دو بخش فدراسيون يمن در سال 1979 گسترش يافت و كار به جنگ كشيد كه در آوريل سال 1980 عبدالفتح اسماعيل رئيس بخش جنوبي از كشور خارج و به تبعيد رفت و علي ناصر محمد برجايش نشست .
    عبدالفتح در ژانويه 1986 به يمن جنوبي بازگشت كه كشته شد و علي ناصر محمد هم فرار كرد . پس از اين رويداد ، مذاكرات وحدت ميان دو يمن ، اين بار وحدت كامل آغاز شد و 22 ماه مه 1990 كشور واحد يمن به وجود آمد كه علي عبدالله صالح (از شمال) رئيس كشور و علي سالم البيض (از جنوب) مرد شماره 2 اين جمهوري شد كه سه سال و چند ماه بعد علي سالم البيض به حالت قهر از دولت واحد خارج شد به جنوب رفت و اعلام استقلال كرد .
     در پي اين اقدام جنگ داخلي شديد و پر تلفات ميان شمال و جنوب يمن آغاز شد كه در ژوئيه 1994 پس از نزديك به سه ماه به سود شمال پايان يافت و سران حكومت جنوب به خارج فرار كردند . وحدت برقرار شد و علي عبدالله صالح رئيس جمهوري يمن فرمان عفو عمومي داد كه تنها 16 تن را شامل نمي شد .

برخي ديگر از رويدادهاي 14 ژانويه

  • 1641:   هلند ي ها كه از آغاز اين قرن وارد رقابتهاي استعماري اروپائيان در آسيا شده بودند و پا جاي پاي پرتغاليها مي گذاردند بندر مالاكا را كه ناظر بر راه دريايي چين و ژاپن با اروپاست از دست پرتغاليها خارج ساختند و خود بر جاي آنان نشستند.

  • 1690:   كلاري نت ( نوعي ساز بادي ــ قره ني ) اختراع شد.

  • 1799:   دولت تازه تاسيس ايالات متحده نخستين سفارش بزرگ خريد اسلحه را داد و از كارخانه « الي ويتني » ده هزار ماسكت ( تفنگ ساچمه باروتي ) خريداري كرد.

  • 1929:   امان الله پادشاه افغانستان كه به يك دژ نظامي پناهنده شده بود به سود برادرش كه تنها سه روز پادشاه بود كناره گيري كرد.

  • 1963:   (24 ديماه 1341 خورشيدي) در تهران اعلام شد كه از اين پس درانتخابات ايران از كارت الكترال استفاده خواهد شد.

  • 2000:   آماري كه در سال 2000 در 76 كشور پيرامون خانوارها تهيه شده است انتشار يافت كه با آمار مشابهي كه در 1985 تهيه شده بود مقايسه شده است . اين مقايسه كوچك شدن اعضاي خانوارها را نشان مي دهد و دليل آن كاهش ازدواج ، بالارفتن متوسط عمر و افزايش بازنشسنگان و سالخوردگان درموارد بسيار محدود شدن فرزندان يك خانوار به دو تا ، افزايش ترك خانوار از سوي فرزندان پس از فراغت از تحصيل و .... به اين ترتيب ديگر به حد گذشته نياز به ساختن خانه هاي بزرگ و آپارتمانهاي بيش از دو اطاق خوابه نيست.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     در گذشت شاعر نامدار عبد الرحمان جامي

    17 محرم 898 - در گذشت شاعر نامدار عبد الرحمان جامي

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -3
    9

    اهواز

    4
    19

    تبريز

    -5
    7

    شيراز

    -3
    11

    مشهد

    -5
    3

    بندرعباس

    9
    21

    کرمان

    -7
    9

    اصفهان

    -8
    6

    يزد

    -5
    8

    کرمانشاه

    -6
    8

    اراک

    -8
    3

    رشت

    -5
    9

    دبی

    13
    19


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1342 تومان
    1005 تومان
    1510 تومان
    1090 تومان
    265 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    221000 تومان
    104000 تومان
    53000 تومان
    198000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:43
    طلوع خورشيد : 07:13
    اذان ظهر : 12:13
    غروب خورشيد : 17:14
    اذان مغرب : 17:35
    نيمه شب شرعي : 23:28
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Revolution Art
    شماره 16

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Revolution Art

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 171
    حجم فایل: 33 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    جسارتهاى ابن زياد به سر مطهر
    امام حسين عليه السلام

    ابن زياد در ميان مردم اعلام عمومى نمود و اذن عام داد تا نزد او آيند مردم جمع شدند، سپس فرمان داد تا سر مقدس امام حسين را حاضر كردند،
    سر را آوردند، همينطور به آن سر مطهر نگاه مىكرد و مىخنديد، و با چوبدستى كه در دستش بود به لب و دندان سيدالشهداء اشاره مىكرد و مىگفت: زيبا دندانى دارد،
    زيد ابن ارقم كه از صحابه پيامبر است در مجلس بود، وقتى ديد عبيدالله از اين عمل خود دست بردار نيست، صدا زد، چوبدستى را از اين لب و دندان بردار، سوگند به خدائى كه جز او خدائى نيست، خودم ديدم كه لبهاى پيامبر بر اين دو لب و مىبوسيد، سپس سر به گريه گذارد.
    ابن زياد ملعون گفت: خدا چشمهايت را بگرياند، اگر نه اين است كه پيرو بى عقل شده اى گردنت را مىزدم، زيد برخاست و رفت، وقت رفتن گويند سخنى گفت كه اگر ابن زياد مىشنيد او را مىكشت، او گفت: ملك عبد عبدا فاتخذهم تلدا مرحوم شعرانى گويد: ترجمه اين جمله در فارسى همانند مثلى است كه گويند: مرده را كه رو بدهى كفن خود را آلوده مىكند، يعنى بنى اميه حد نگه نداشتند،
    سپس ادامه داد: اى گروه عرب شما بعد از اين برده هستيد، پسر فاطمه را كشتيد و پسر مرجانه را امير خود كرديد، او نيكان شما را مىكشد و بدها را بنده خود كند، به ذلت تن داديد، دور باد آن كه به ذلت رضا داد. (1)
    طبق برخى از روايات مالك ابن انس يا انس بن مالك نيز اعتراض كرد و حديث پيامبر را خواند و ابن زياد گفت: روزى در مقابل روز بدر!! قيس ابن عباد نزد ابن زياد بود، به قيس گفت: راجع به من و حسين چه مىگوئى قيس گفت: جد او و پدر و مادر او روز قيامت او را شفاعت مىكنند، جد تو و پدر و مادرت هم تو را شفاعت مىكنند!! ابن زياد خشمگين شد و او را از مجلس بيرون كرد.
    هشام ابن محمد گويد: ابن زياد كاهنى داشت، به ابن زياد گفت: برخيز و پاى خود را بر دهان دشمنت بگذار، سپس كارى كرد كه قلم از نوشتن آن شرم دارد، شاعرى به عربى گفته است كه:
    چوب منبر پيامبر را احترام مىكنند، اما اولاد پيامبر در زير پاى آنان است
    خداى جزاى خير دهد مختار را كه از ابن زياد انتقام گرفت وقتى سر ابن زياد را نزد مختار آوردند، او مشغول غذا خوردن بود، خداوند را بر پيروزى سپاس نمود، و گفت: سر حسين ابن على را در حالى كه او غذا مىخورد نزد ابن زياد نهادند، الان سر ابن زياد را نزد من در وقت غذا آورده اند، وقتى از غذا فارغ شد، برخاست با كفش پا بر صورت ابن زياد گذارد، سپس كفنش را نزد غلامش انداخت و گفت: اين را بشوى كه بر صورت كافر نجسى قرار دادم
    در كتاب حبيب السير آمده است كه چون سر مقدس امام حسين را نزد ابن زياد آوردند، آن را برداشته بر او و موى او مىنگريست، ناگاه لرزه بر دست شومش افتاد، آن سر مكرم را بر روى ران خود نهاد، قطره اى خون از آن چكيد، از جامه هاى آن ملعون درگذشت و رانش را سوراخ كرد، بطوريكه زخم و بدبو شد، جراحان هر چه تلاش كردند، معالجه نشد، به ناچار ابن زياد همواره با خود مشك بر مىداشت تا بوى بد ظاهر نشود. (2)
    سپس خاندان عترت و اهل بيت سيدالشهداء را بر مجلس ابن زياد وارد كردند، دختر اميرالمؤمنين زينب كبرى در حالى كه بدترين لباس خويش را به تن داشت به صورت گمنام در ميان كنيزانش وارد مجلس شد و در گوشه اى نشست، ابن زياد گفت: اين گوشه نشين كه همراه زنان است كيست حضرت جوابى نداد، بار دوم و سوم تكرار كرد، يكى از كنيزان گفت: شكر خداى را كه شما را رسوا كرد و كشت و افسانه شما را دروغ ساخت، زينب كبرى فرمود: شكر خداى را كه ما به پيامبر گرامى داشت، و ما را از پليدى پاك نمود، پاك كردنى، همان انسان فاسق رسوا مىشود و شخص فاجر دروغ مىگويد و او ما نيستيم، ديگرى است، و الحمدالله، ابن زياد گفت: كار خدا را با خاندان خود چگونه ديدى حضرت فرمود: خداوند كشته شدن را بر آن ها نوشت و به سوى آرامگاه خود شتافتند، و طبق روايتى فرمود: من جز زيبائى نديدم اينان گروهى بودند كه خداوند كشتن شدن را بر آن ها نوشت و به سوى آرامگاه خود شتافتند و بزودى خداوند ميان تو و آنها جمع مىكند، و با هم احتجاج كرد، بنگر چه كسى رستگار است اى پسر مرجانه، مادرت به عزايت نشيند.
    ابن زياد خشمگين گرديد، عمرو ابن حريث وساطت كرد و گفت: اين زن است و زن را به سخن مؤاخذه نشايد،
    ابن زياد بگفت: از گردن كشى بزرگ تو و خويشان تو عقده اى داشتم خداوند دلم را خنك كرد، از اين سخن دل دختر اميرالمؤمنين شكست و گريان شد سپس فرمود: سرور مرا كشتى و خاندان مرا بر انداختى، فرع مرا بريدى و ريشه مرا كندى، اگر شفاى تو در اين بود، شفا يافته اى، ابن زياد گفت: اين گونه سخن قافيه بافى است پدر او هم شاعرى خوش قافيه بود، حضرت فرمود: زن را با قافيه چه كار؟ سرم گرم كار ديگر است از سوز سينه چيزى بر زبانم جارى شد،
    ابن زياد متوجه امام سجاد شد، پرسيد: تو كيستى حضرت فرمود: من على ابن حسين هستم، ابن زياد گفت: مگر خداوند على ابن حسين را نكشت حضرت فرمود: خداوند وقت مرگ جانها را مىگيرد.
    ابن زياد خشمگين شد و گفت: تو هنوز جرات جواب دادن به مرا دارى ببريد او را و گردنش را بزنيد، اينجا بود كه زينب كبرى خود را بحضرت سجاد آويخت و فرمود: اى پسر زياد، آنچه از خون ما ريختى بس است و حضرت را در آغوش گرفت بخدا هرگز از او جدا نشوم، اگر خواستى او را بكشى مرا هم با او بكش،
    ابن زياد نگاهى به حضرت زينب و امام سجاد انداخت سپس گفت: خويشى عجيب است، بخدا كه اين زن دوست دارد كه او را با وى بكشم، او را رها كنيد، آنچه دارد (از بيمارى) او را كافى است. (3)
    آنگاه دستور داد اسيران را در كوچه و بازار بگردانند، سر مقدس امام حسين عليه السلام نيز با آنها بود، زيد ابن ارقم گويد: سر سيدالشهداء بر نيزه اى بود من در اتاق بالا بودم، وقتى سر مقابل من رسيد، شنيدم قرآن مىخواند و مىگويد: ام حسبت ان اصحاب الكهف و الرقيم كانوا من آياتنا عجبا، مو بر بدنم راست شد، صدا زدم سر مطهر تو اى پسر پيامبر و كار تو بخدا عجيب تر است، عجيب تر است.
    سپس اسيران را به زندان بردند، و ابن زياد به منبر رفت و سخنرانى كرد و در آن به سيدالشهداء و حضرت على عليه السلام جسارت كرد، عبدالله ابن عفيف، برخاست و به ابن زياد پرخاش كرد، ابن زياد اين پيرمرد نابينا را طى جريانى كه در تاريخ آمده است به شهادت رساند.
    سپس سر مطهر سيدالشهداء و ساير شهدا را با عده اى به نزد يزيد فرستاد.

    اى چرخ غافلى كه چه بيداد كرده اى
    وز كين چه ها در اين ستم آبادكرده اى

    در طعنت اين بس است كه با عترت رسول
    بيداد كرده خصم و تو امدادكرده اى

    اى زاده زياد نكرده است هيچگه
    نمرود اين عمل كه تو شداد كرده اى

    بهر خسى كه بار درخت شقاوت است
    در باغ دين چه با گل و شمشادكرده اى

    با دشمنان دين نتوان كرد آنچه تو
    با مصطفى و حيدر و اولاد كرده اى

    حلقى بود كه بوسه گه مصطفى مدام
    آزرده اش به خنجر فولاد كرده اى

    ترسم تو را دمى كه به محشر در آورند
    از آتش تو دود به محشر در آورند

     

    -------------------------
    پی‌نوشت‌ها:
    (1). نفس المهموم.
    (2). نفس المهموم.
    (3). نفس المهموم از ارشاد.

     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    ارائه اولین موبایل - پروژکتور دنیا
    توسط سامسونگ 

    آیا بالاخره سال 2009 ، سال موبایل - پروژکتورها خواهد بود؟ شاید اینگونه نباشد، اما به نظر می رسد که بعد از سالها حرف و نظر و قول و نمونه اولیه، قرار است چند نمونه از این نوع موبایل برای فروش عرضه شوند. اولین مدلی که قرار است ارائه گردد یکی از موبایل های پلتفرم تاچ ویز سامسونگ است که به شکل محدود تا آخر ماه جاری در کره جنوبی برای فروش ارائه خواهد شد. اما مثل اینکه قرار نیست تا زمان ارائه چیز زیادی در مورد آن بدانیم مگر اینکه پروژکتور این موبایل بر پایه تکنولوژی DLP خواهد بود و این پروژکتور کوچک قادر خواهد بود انواع فایل های قابل پخش در موبایل را از روی حافظه آن پخش نماید. البته این موبایل قادر است برنامه های تلویزیونی شبکه های تلویزیونی مبتنی بر تکنولوژی T-DMB دریافت کرده و از طریق پروزکتورش پخش نماید. و همچنین در ساده ترین شکل ممکن می توان از این پروژکتور به عنوان چراغ پر نوری برای موبایل استفاده کرد. با توجه به شنیده ها به نظر می رسد که این دستگاه چیز بدی از کار در نیاید.
    منبع
    پیکو پروژکتور سامسونگ به نمایش درآمد   

    مثلث طلايي Callpod

    شارژر چند کاره ديده بودید؟ شرکت callpod  یک شارژر  مثلثی شکل زیبای سه زمانه با عنوان charger pod V2 به بازار عرضه کرد.  وضعیت کار اين مثلث طلايی بدین شرح است:
    ضلع اول: قادر به شارژ لپ تاپ هايی از نوع Mac می باشد.
    ضلع دوم: جهت شارژ وسايل کوچکتر از لپ تاپ نظير گوشی موبايل , mp3 player , و یا PDA ها استفاده مي گردد. از پورت های اين ضلع جهت شارژ انواع دوربین های دیجیتالی نيز می توانيد بهره بگيريد.
    ضلع سوم:از 3 پورت USB اين ضلع در نقش یک هاب برای اتصال ادوات جانبی نظیر صفحه کلید، حافظه جانبی و يا موس USB , می توانيد استفاده کنيد.
    این گجت مثلثی زيبا با قيمت 200$ در غرفه اين شرکت در نمایشگاه CES2009 برای فروش ارائه شده بود. جای همگي ما خالي!
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    حرف هاي فيروزه اي


    نويسنده: حسين سیدي ساروي

    معرفی کتاب:
    حرف هاي فيروزه اي
    گزينش و ترجمه: حسين سیدي ساروي
    ناشر: مؤسسه ي فرهنگي دانش و انديشه معاصر به سفارش كانون انديشه جوان
    ويراست اول، تابستان 1385

    کلمات:
    امام علی
    دین

    يكي از بهترين راه هاي دستيابي به انديشه ‌هاي والاي اميرالمؤمنين (ع) و شناخت ابعاد شخصيت ايشان، مطالعه و تأمل در سخنان آن بزرگوار مي‌باشد. اين سخنان، حاوي نكات فراوان و راهنمايي ‌هاي ارزنده اي در عرصه هاي مختلف زندگي انساني است. از اين رو،‌ بهره مندي از اين اقيانوس بيكران علم و معرفت،‌ ما را در تشخيص بهترين روش و منش در زندگي ياري خواهد نمود.
    اين كتاب گزيده‌اي است از كلامات نوراني امام علي (ع) كه به بيان رفتارهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي مي‌پردازد و در چهار فصل انسان و خويشتن، انسان و خدا، انسان و ديگران و انسان و طبيعت تنظيم شده است.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    اشاره
    فصل يكم) انسان و خويشتن
    فصل دوم) انسان و خدا
    فصل سوم) انسان و ديگران
    فصل چهام) انسان و طبيعت
    كتابنامه


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    آسیب شناسی فرهنگی: «شاعر»

    علیرضا لبش

    هدر این نوشته سعی داریم به صورت كاملاً علمی آسیب های فرهنگی را كشف و ضبط كنیم و اگر فرصتی بود، به خنثی سازی آن ها بپردازیم. به عنوان دومین موضوع به بررسی شاعران از دید گاه تیپ های ایده آل وبر می پردازیم.
    شاعران معمولاًبه چند تیپ خاص قابل دسته بندی هستند:


    شاعران اینترنتی:
    این دسته در محیط مجازی بیشتر از محیط حقیقی شناخته شده اند و كلاً در محیط مجازی زیست می كنند. به جای غذا دیتا می خورند و وبلاگ پس می دهند. اینترنت در زندگی این شاعران جای خانواده و دوستانشان را پر می كند.


    شاعران صاحب كتاب:
    تفاوت این شاعران با شاعران بدون كتاب از زمین تا زیر زمین است. هر شاعر با چاپ كتاب پای در دنیای جدیدی می گذارد. گویی تازه از بطن مادرش متولد می شود. شاعر است و كتابش. بدون چاپ كتاب شما حتی نمی توانید سرتان را پیش در و همسایه بالا بگیرید و بگویید شاعر هستید. شاعران صاحب كتاب شاعران اولو العظم! محسوب می شوند.


    شاعران كتاب ساز:
    این موجودات اگر صبح از خواب بیدار شوند و كتاب تازه ای تولید نكرده باشند، دچار افسردگی و یاس فلسفی می شوند. این موجودات به اندازه موهای سر شما كتاب دارند. اینان تقریباً خودشان هم كتاب هایشان را نمی خوانند.


    شاعران جزوه ای:
    این شاعران هیچ كتابی از خودشان به چاپ نمی رسانند و علاقمندانشان فقط می توانند شعرهایشان را در جزوات و جنگ ها و مجلات و مجموعه شعرها بخوانند.


    شاعران نیمه سارق:
    این شاعران شعر دارند ولی گاهی هم ناخنكی به شعر دیگران می زنند و شعرهایی كه دوست دارند را به نام خودشان مصادره می كنند. شعرهای دزدی در شعر این شاعران با زیركی بومی سازی می شود و شعرهای شاعران دیگر فرم محیط جدیدی شعری شاعران نیمه سارق را به خودشان می گیرند.


    شاعران سارق:
    اینان مانند كبك عمل می كنند. شعرهای معروف شاعران را در محافل خصوصی و عمومی به نام خود می خوانند. بدون اینكه به روی خود بیاورند. گاهی پیش آمده یكی از این موجودات، شعر حافظ یا سعدی یا نیما را به نام خود خوانده و بعد از اعتراض سایرین اعلام نموده اند: آن شاعران بی معرفت شعر مرا دزدیده بودند و قرن ها پیش به نام خود خوانده بودند. شانس آوردند كه من آن روز ها به دنیا نیامده بودم وگرنه دستشان را رو می كردم.


    سارقان شاعر:
    این سارقان گاهی خود شاعر را با شعرش می دزدند و نام شاعر را بر روی خودشان می گذارند. جوری كه خود شاعر هم نمی تواند تشخیص دهد كه كی به كی است.


    سارقان سارق:
    این سارقان شعر سرقتی شاعران سارق را گاهی در رسانه های جمعی می بینند و می شنوند و شعری كه خود سرقتی است را به نام خود می خوانند این ها را شاه دزد هم می نامند.


    شاعران اهل كتاب:
    این شاعران اهل كتاب و مطالعه هستند. این ها موجودات نادر و كمیابی هستند. معمولاً شاعران حتی كتاب خودشان و دوستانشان را هم نمی خوانند ولی اینان هر كتاب خوب یا بدی كه وارد بازار می شود را با ولع می خوانند و شعرهای آن را حفظ می كنند.


    شاعران بی شعر:
    هیچ كس تا به حال از این شاعران شعری نشنیده است ولی همه جا اینان به عنوان شاعر معروف و مشهورند. حتی نعوذ بالله در وجود خدا می توان شك كرد ولی در شاعر بودن اینان نمی توان شك كرد. شك در شاعر بودن اینان مساوی كفر محسوب می شود.


    بانوان شاعر:
    تعداد اینان كم و محدود است ولی باعث رونق تمام محافل شعری محسوب می شوند. معمولاً بعد از ازدواج از تعدادشان به شدت كاسته می شود. طوری كه می توان گفت تنها دشمن طبیعی شان ازدواج است.


    شاعران بانو:
    این شاعران تمام اشعارشان برای بانوان سروده و خوانده می شود و در صورت حضور نداشتن بانوان در محفلی حضور این شاعران را نیز باید منتفی فرض كرد.


    شاعران دولتی:
    اینان همیشه رابطه نزدیك و تنگاتنگی با دولت دارند و از شیر و دانشگاه و سازمان ها و هر چیز دولتی استفاده كامل و كافی می برند.


    شاعران مردمی:
    اینان همیشه بر روی دوش مردم سوارند و هیچوقت از دوش مردم پایین نمی آیند تا مردم هم استراحتی كنند.


    شاعران نرخ نان:
    اینان شعرهایشان را با نرخ نان یا سكه تمام بهار آزادی تنظیم می كنند. همچنین از این شاعران به عنوان شاعر جشنواره ای نیز یاد می كنند.


    شاعران حیف نان:
    اینان نانی را كه نانواها می پزند را تباه و خراب می كنند. عدم وجود اینان بهتر از وجودشان است.


    شاعران داور:
    این شاعران داور تمام جشنواره و كنگره های داخلی و خارجی هستند برخی از آنان شغل داوری و كمك داوری فوتبال را هم به عهده دارند.


    شاعران مجری:
    این موجودات با مزه ترین و جذاب ترین موجودات روی كره زمین هستند یا حداقل خودشان اینطور فكر می كنند.


    شاعران طناز:
    خنداندن مردم، مسئولان، صاحبان صنایع سبك و سنگین، سرمایه گذاران و... مختلف جزو وظایف اینان است. تلخك سابق.


    شاعران سوگوار:
    اینان وظیفه گرفتن اشك و گریاندن مردم، مسئولان، صاحبان صنایع سبك و سنگین، سرمایه گذاران و... مختلف را به عهده دارند.


    شاعران مداح:
    مدح گل، مدح دمپایی، مدح تیر چراغ برق، مدح بند كفش، مدح سبیل مسئولان جزو وظایف ذاتی این شاعران محسوب می شود


    شاعران عاشق پیشه:
    اینان با دیدن هر زیبایی رویی عاشق و با دیدن زیبا روی بعدی فارغ می شوند. شب ها از دوری معشوق رو به ماه زار می زنند و شعرهای پر سوز و گداز می سرایند.


    شارعان هنر پیشه:
    اینان خصوصیت شاعران عاشق پیشه را به صورت مصنوعی برای خود باز تولید می كنند. دیدن این شاعران و رفتارشان در مراسم های در گذشت شاعران بزرگ قابل توجه است.


    البته این دسته بندی ها كامل نیست و گاهی در حال تغییر شكل دادن و تبدیل شدن به یكدیگر هستند، گاهی هم بعضی افراد در چند دسته قرار می گیرند . اگر دسته دیگری به ذهن شما رسید می توانید اضافه كنید. امید است این مقاله راهگشای تحقیقات علمی و ارائه نظریات گوناگون دیگری در این حوزه باشد.
     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ۷ نکته جواهرنشان

    ‌۱) شما وقتی می‌‌خواهید به یک مهمانی زنانه بروید آخرین بخشی که به آن فکر می‌کنید چیست؟ بله درست حدس زدید، انداختن سرویس جواهرات. فرقی نمی‌کند یک سرویس سنگین یا ساده؛ ولی بیشتر خانم‌ها جواهراتی دارند که آن را با لباس مهمانی خود هماهنگ می‌کنند. برای اینکه جواهراتتان با لباس شما هماهنگی داشته باشند و جلوه خاصی به شما ببخشند، راهنمای ما را بخوانید...


    ۲) به رنگ پوستتان توجه کنید: اینکه رنگ پوست شما سفید، گندمی و یا برنزه و سبزه است، در انتخاب طلا و جواهری که انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد. اگر پوست شما کاملا سفید است به جای طلای زرد، طلای سفید را انتخاب کنید. اگر پوست شما گندمی است (که اکثر خانم‌های ایرانی چنین پوستی دارند) توصیه ما این است که از ترکیب طلای زرد و قرمز استفاده کنید اما اگر اهل برنزه کردن پوستتان هستید و یا خودتان پوست سبزه‌ای دارید، بد نیست بدانید جواهراتی که ترکیبی از طلای زرد و طلای سفید باشند روی پوست شما جلوه‌ای فوق‌العاده خواهند داشت.


    ۳) رنگ نگین را با لباستان هماهنگ کنید: حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید یک لباس و یا پیراهن زیبا در مهمانی به تن کنید ولی ندانید کدام رنگ و کدام طلا و جواهر را با آن ست کنید. در این موارد یک قانون خیلی آسان وجود دارد و آن این است که رنگ نگین آویز گردنبندتان و یا نگین انگشترتان را هم‌رنگ با رنگ لباستان انتخاب کنید البته اگر زیورآلاتی دقیقا همرنگ با لباستان پیدا نکردید، می‌توانید رنگ لباس و رنگ نگین را جوری با هم هماهنگ کنید که رنگ‌های مکمل همدیگر باشند.


    ۴) الماس، شیک‌ترین و باارزش‌ترین جواهر شما: اگر به دنبال خرید یک سنگ گرانبها برای سرویس جواهراتتان هستید، شک نکنید که باید به سراغ الماس بروید. درجه خلوص و عیار الماس براساس وزنش محاسبه می‌شود و واحد آن قیراط است. فراموش نکنید اگر می‌خواهید یک انگشتر الماس بخرید، انگشترهای الماسی را انتخاب کنید که نگین‌های درشت‌تری داشته باشند چون هر چه الماس بزرگ‌تر باشد، قیمت و ارزش آن بیشتر است. یک الماس خوب باید تراش خوب و زیبایی داشته باشد. رگه‌های ناخالصی در آن دیده نشود و درخشان و براق باشد. برلیان نام نوعی تراش است که بر الماس می‌زنند. در همین لحظه اگر دوست دارید بدانید انگشتر الماس شما اصل است، روی آن بدمید. اگر سنگ الماس انگشتر شما اصل باشد بخار به سرعت از سطح آن تبخیر می‌شود و اثری از آن باقی نخواهد ماند.


    ۵) فیروزه را با لباس آبی و یا سفید استفاده کنید: ما یک سرویس فیروزه را به عروس خانم‌های جوان توصیه می‌کنیم چون رنگ آبی فیروزه در کنار تور و لباس عروس سفید، خودش را کاملا نشان می‌دهد و نمایی ملیح و سرد به شما می‌بخشد. فیروزه با لباس‌های مهمانی در طیف رنگی آبی روشن تا تیره و سرمه‌ای و آبی نفتی هم بسیار جذاب است. اگر شما جین‌پوش هستید می‌توانید جین‌های آبی و سرمه‌ای‌تیره را با یک بلوز آبی روشن و یک جفت گوشواره فیروزه ست کنید. فیروزه‌های موجود در بازار در طیف رنگی سبز و آبی و یا ترکیبی از این دو رنگ وجود دارند. این را هم بدانید که فیروزه رنگ آبی آسمانی روشن، مرغوب‌ترین نوع فیروزه است.


    ۶) مرواریدهای درشت و گرد را انتخاب کنید: اگر اهل سادگی هستید و از زرق و برق جواهرات گریزانید، بد نیست برای آراستن لباس خود در یک مهمانی زنانه، یک سرویس مروارید را انتخاب کنید. خوبی مروارید این است که در عین سادگی، بسیار شیک و مدرن به نظر می‌آید و شما حتی می‌توانید آن را در مهمانی‌های رسمی‌تر به صورت گردنبند و یا دستبند استفاده کنید. اگر گردن شما دچار چین و چروک پیری شده است پوشاندن آن با یک و یا چند ردیف مروارید، خیلی زیبا و مناسب سن و سبک شما خواهد بود. شما می‌توانید یک گردنبند مروارید را با یک کت و شلوار و یا کت و دامن در مهمانی‌ها بیندازید. مروارید را معمولا با قرار دادن دانه‌های بسیار ریز درون صدف‌ها کشت می‌دهند. در هنگام خرید آن مرواریدهایی را انتخاب کنید که درشت‌تر و خوش‌فرم‌تر باشند چون ارزش این مروارید‌ها بیشتر است.


    ۷) اگر دنبال رنگی گرم هستید، یاقوت را انتخاب کنید: یاقوت قرمز و یا یاقوت دانه‌اناری، تنها جواهری است که رنگ گرمی دارد. اگر شما پوست روشنی دارید، جواهرات یاقوتی روی پوست شما بسیار زیبا خواهند شد. یاقوت را می‌توانید با لباس‌های براق و یا مخمل در رنگ‌های قرمز، نارنجی و آلبالویی استفاده کنید. البته یاقوت کمتر از سنگ‌های قیمتی دیگر طرفدار دارد چون آن را به راحتی نمی‌توان با هر لباسی و هر رنگی ست کرد.


    ۸) با زمرد رنگی سرد را تجربه کنید: زمرد یکی از همان رنگ‌هایی است که سرویسی از جنس آن چشم را به خود خیره می‌کند. زمرد این روزها بخشی از ویترین هر جواهرفروشی را از آن خود کرده است و طرفداران زیادی دوست دارند این رنگ سبز عمیق را روی پوست و لباس خود تجربه کنند. شما می‌توانید زمرد را با لباس‌هایی به رنگ سفید، سفید و سبز و سبز ست کنید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چرا سگ حيوان نجسي است؟

    سوال:
    چرا در دین اسلام سگ حیوان نجسی است؟
     

    پاسخ:
    بیان این نکته لازم است که یکی از مسلّمات اسلامی این است که احکام شرع، تابع مصالح و مفاسد واقعی است. اگر مصالح و مفاسد نبود، نه امری بود و نه نهی و نه حکم به نجاست و طهارت.[1]
    پس هر جا دیدیم از طرف شارع مقدّس عملی واجب گردیده می فهمیم در آن عمل مصلحتی است که به دست آوردن آن مصلحت لازم است، اگر چه از آن آگاهی نداشته باشیم.
    اگر شارع از عملی نهی نمود و چیزی را نجس اعلام کرد، می فهمیم به خاطر مفسده و ضرری است که از آن اجتناب لازم است. گرچه ممکن است ما به خاطر کمی اطلاعات علمی، به مفاسد و مصالح احکام پی نبریم، ولی بعدها بر اثر پیشرفت های علمی، بخشی از فلسفه احکام روشن شود، همان گونه که سال ها پس از حکم به نجاست سگ، بعضی از علل آن کشف گردیده است و آن این که: در روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» است.
    وقتی از سگ مدفوع بیرون می آید، تخم های زیادی از این کِرم همراه مدفوع بیرون می آید و به اطراف مقعد سگ می چسبد. سگ به وسیلۀ زبانش آن تخم ها را به قسمت های دیگر بدنش منتقل نموده و همه جا را آلوده می کند. اگر یکی از این تخم ها به معده انسان وارد شود، مرض های گوناگونی تولید می کند که احیاناً منجر به مرگ می شود.[2]
    این یکی از حکمت هایی است که اسلام سگ را نجس العین دانسته تا بدین وسیله مضرّات آن را از انسان دفع کند، اما ممکن است، حکمت ها و علت های دیگری از نظر بهداشتی و زیست شناسی و پزشکی وجود داشته باشد که هنوز از آن آگاهی نداریم.

    دلایل نجاست سگ از نظر فقهی:
    موضوع نجاست سگ يک مسئله فقهی است. در قرآن کریم در باره طهارت و نجاست سگ سخنی به میان نیامده است. البته، اين ­گونه نيست که همه احکام فقهی در قرآن کريم آمده باشد. قرآن کريم در احکام فقهی معمولاً به کليات بسنده کرده است و تبيين و تفسير آن را به پيامبر اکرم (ص) و به دنبال آن، امامان معصوم (ع) سپرده است. برای نمونه هنگامي که به احکام فقهي نماز توجه مي­کنيم می بينم که احکام زیادی دارد در حالیکه در قرآن کريم تعداد انگشت شماری از آنها آمده است.
    1. اجماع؛ فقهای عظام ، سگ را یکی از نجاسات می دانند. و این حکم بین آنها اجماعی است.[3]
    2. روایات؛ اجماع در فقه شیعه برخاسته از روایات فراوانی است که در کتاب­های روایی آمده است. البته، دربارۀ نجس بودن سگ روایاتی که از امامان (ع) به دست ما رسیده دو گونه است. روایاتی که در آنها واژۀ نجس به صراحت آمده است و روایاتی که در آنها کلمۀ نجس به صراحت بیان نشده، بلکه از باب ملازمه، نجاست سگ فهمیده می شود. در این گونه روایات به تناسب پرسش هایی که از امام (ع) دربارۀ آب نیم خوردۀ سگ شده و جواب هایی که ائمه (ع) داده اند نجاست سگ استفاده می شود؛ به چند مورد اشاره می شود :
    الف. از امام صادق (ع) دربارۀ سگ سؤال شد. آن حضرت فرمودند: "نجس است. آب نیم خوردۀ سگ را دور بریزید و با آن وضو نگیرید، ظرف آب را ابتدا با خاک و سپس با آب بشویید" [4]
    ب. ابن شریح از امام صادق (ع) در مورد نیم خورده سگ می پرسد که حضرت فرمودند: "نه، به خدا قسم، آن نجس است".[5]
    ج. ابی سهیل از امام صادق (ع) پرسید در مورد سگ، که حضرت سه بار فرمودند: "سگ نجس است".[6]


    --------------------------------------------------
    [1]. مطهری، مرتضی ، مجموعه آثار، ج 20، ص 52 ، انتشارات صدرا ، چاپ پنجم ، 1380 شمسی .
    [2] مجله المنار، سال 6، ص 307.
    [3] . روحانی، سید صادق، فقه الصادق، ج 3 ، ص 281 ، نرم افزار این کتاب به نام موسوعة الامام الروحانی؛ نجفی، محمد حسین، جواهر الکلام، ج 5، ص 366 – 368 ، چاپ هفتم، بيروت، داراحياء التراث العربى.
    [5] . حرّعاملى، محمدبن الحسن، وسائل الشیعه ، ج 3 ، باب 12 ، از ابواب نجاست ، حدیث 6 ، داراحياء التراث العربى، بيروت.
    [6] . وسائل الشیعه، ج 3، باب 12 ، از ابواب نجاست.

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    پیش‌بینی خبرهای داغ
    فناوری 2009

    اگر «فناوری‌باز» هستید و می‌خواهید آخرین فناوری‌های روز را دراختیار داشته باشید، این مطلب را بخوانید
    اگر شما هم از جمله کسانی هستید که حاضرند برای در اختیار داشتن فناوری روز، هزینه‌اش را هم بپردازند؛ اگر از گوشی‌باز بودن و ماشین‌باز بودن خسته شده‌اید و با یک درجه ارتقا، فناوری‌باز شده‌اید؛ این مقاله را حتما بخوانید، چون دست‌کم به شما کمک می‌کند تا بخشی از برنامه خریدهای سال آینده‌تان را تنظیم کنید و پولتان را هدر ندهید.
    بعد از یک سال که هم کنسول جدید بازی نینتندو بازارها را تسخیر کرد، و هم آی‌پاد اپل در هر جیبی جا گرفت، طرفداران فناوری در سال 2009 انتظار چه چیزی را می‌توانند داشته باشند؟ گوشی‌های همراه جدید، بازی‌های ویدیویی یا نسل جدید تلویزیون‌های پرکیفیت؟


    گوشی‌های همراه
    به نظر می‌رسد در سال آینده، دو گوشی جدید بازارها را فتح خواهند کرد؛ یکی گوشی گوگل یا همان G1 T-Mobile و دیگری، گوشی جدید نوکیا مدل 5800 XpressMusic که ادعا می‌کند رقیب آی‌فون اپل است و در بهمن ماه به بازار عرضه خواهد شد.
    نقدهای نوشته شده درمورد گوشی گوگل هم نکات مثبت را شامل می‌شود و نکات منفی؛ از یک سو به طراحی جالب آن پرداخته‌اند و از سوی دیگر از وزن بسیار زیاد آن برای یک گوشی که 158 گرم است، گلایه می‌کنند.
    عباراتی چون هر روز باید شارژ شود و بدون قابلیت نمایش فلش ویدیو ،هر طرفدار فناوری را اذیت خواهد کرد. ولی وقتی به نمایشگر لمسی راحت آن می‌رسیم، شرایط عوض می‌شود. این گوشی یک صفحه نمایش کشویی دارد که با بالا رفتن آن، کی‌بوردی تقریبا به بزرگی خود گوشی نمایان می‌شود.
    وقتی که نام گوگل را یدک می‌کشید، مرورگر اینترنتی هم باید به خوبی همین نام باشد، که در این مورد هست؛ و مهم‌تر این‌که تا این لحظه، تمام نرم‌افزارهای کاربردی آن که می‌توانید آنها را از فروشگاه اینترنتی آندروید دانلود کنید، برای شما رایگان است. این در مقایسه با App Store آی‌فون شرکت اپل امتیاز بزرگی است. فروشگاه اینترنتی آندروید با کمک به تولیدکنندگان برای عرضه محصولاتشان به کاربران شبیه یک سیستم توزیع آزاد عمل می‌کند.
    شرایط نوکیا 5800 XpressMusic چگونه است؟ با طراحی نرم و شفاف و وزن کم 109 گرمی که تقریبا دو سوم گوشی سنگین گوگل است، به نظر می‌رسد رقیب سرسختی برای آی‌فون باشد، حتی اگر مسوولان نوکیا در ظاهر از این رقابت استقبال نکنند.
    سازندگان آن می‌گویند این تلفنی است که بخش خدمات موسیقی نوکیا فقط برای کار با آن به‌راه افتاده است. لمس یک دگمه روی صفحه خانگی گوشی کافی است تا شما به میلیون‌ها قطعه موسیقی دسترسی پیدا کنید. 8 گیگابایت حافظه داخلی نیز بدین معناست که شما می‌توانید حدود 6هزار قطعه از آن‌ها را نیز نگاه دارید.


    بهتر از HDTV
    هر چند زمان زیادی از ورود تلویزیون‌های صفحه‌تخت با کیفیت بالا (HDTV) به بازار نگذشته است، ولی باید به زودی عنوان نه چندان خوشایند نسل قبلی تلویزیون را به آنها اطلاق کرد.
    تلویزیون OLED، تلویزیونی کم‌مصرف، بسیار باریک و با کیفیتی فوق‌العاده بالاست که صفحه آن فقط چند میلی‌متر عمق دارد تا بتواند تصاویر روشن‌تر و با کیفیت‌تری را نشان دهد.
    این نمایشگر از دیودهای آلی تابنده نور، او.ال.ای.دی (Organic Light Emitting Diode) برای تولید تصویر استفاده می‌کند و در نتیجه به نسبت تلویزیون‌های ال.سی.دی که برای تقویت میزان درخشندگی تصویر به منبع نور پشتیبان نیاز دارند، انرژی کمتری مصرف می‌کند.
    البته کیفیت تصویری که می‌بینید، بستگی به ورودی شما دارد که طبیعتا شبکه‌های HD و دی‌وی‌دی‌های بلو-ری بهترین کیفیت تصویر را به شما خواهند داد؛ ولی منبع تصاویر شما هر چه باشد، تفاوت را در کیفیت تصویر این تلویزیون نسبت به نسل‌های قبلی احساس خواهید کرد.
    یک مثال برای این تلویزیون‌ها، سونی XEL-1 است. با 30 تا 40 میلیون ریالی که خواهید پرداخت، یک نمایشگر 11 اینچی بیش از اندازه کوچک به نظر می‌رسد؛ ولی این شرکت برای ارائه مدل‌های بزرگ‌تر به بازار در سال آتی برنامه‌ریزی کرده است. پس منتظر بمانید.


    بازی‌های ویدیویی
    چهار سال بعد از آخرین سری رزیدنت اویل که به بازار عرضه شد، نسخه پنجم این بازی برای نصب روی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن3 در اسفندماه در اختیار دوست‌داران بازی قرار خواهد گرفت.
    کریس‌ردفیلد از رزیدنت اویل اولیه با توپخانه‌ای از کاردها، تپانچه‌ها، اسلحه‌های خودکار و تفنگ‌های دوربین‌دار باز خواهد گشت تا جلوی خروج شیطان را از خانه‌اش بگیرد.
    آن‌ها که بازی‌های کمی قدیمی‌تر را هم دوست دارند، منتظر باشند که جنگجوی خیابانی4 ( استریت‌فایتر )در اول اسفندماه به بازار عرضه می‌شود.
    یوشی اونو، رئیس capcom انتظار دارد این بازی که نسخه‌های آن هم برای بازی روی ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3 و کامپیوترهای شخصی تهیه شده‌اند، نسبت به ویرایش سوم استریت فایتر ساده‌تر باشد و توجه و علاقه بیشتری را به خود جلب کند.
    او در گفتگو با خبرنگاران سایت gamesmaker.com گفت: «SF III با بازگشت به نسخه‌های اولیه‌اش دوباره سخت شده بود، ولی نسخه چهارم راحت‌تر است. شاید اگر نسخه پنجمی در کار باشد، ما چرخشی به جهت دیگر داشته باشیم و دوباره بازی را سخت کنیم. برای گفتن آن کمی زود است. ولی الان که به آن فکر می‌کنم ایده جالبی خواهد بود.»
    20 سال بعد از آخرین فیلم از سری گوست‌باستر، فراری‌دهندگان ارواح در اواخر خردادماه برای بازی با پلی‌استیشن3، ایکس‌باکس360، نینتندو Wii ، پلی‌استیشن2 و هم‌چنین کامپیوترهای شخصی وارد فروشگاه‌ها می‌شوند.
    گوست‌باسترهای واقعی یعنی هارولد ریمیس، دان اکروید، ارنی هادسن و بیل مورای دور هم جمع شده‌اند تا صداگذاری کاراکترهای اسپنگلر، استانتز، زدمور و ونکمان را انجام دهند.
    ماموریت بازی، دور هم جمع‌کردن اعضای گروه و نجات نیویورک از جدیدترین جنگ آن با ارواح و موجودات ماوراالطبیعه است.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت يازدهم

    مهدي شيرزادي

    زمان، خيلي به كندي مي‌گذرد و بچه‌ها، ديگر كم‌كم توانشان به تحليل مي‌رود. «احمد» را به صحبت مي‌گيريم تا حداقل كندي زمان را كمتر احساس كنيم. از او مي‌پرسم كه از اعضاي «حزب‌الله» هستيد؟ يادم رفت بگويم، «احمد» از شيعيان لبناني است كه در سفارت، عضو تيم محافظين است. با لبخندي آكنده از صداقت و مهرباني -‌كه مخصوص بچه‌هاي حزب‌الله است و خستگي راه را برايمان خلاصه مي‌كند- با لحني عربي فارسي مي‌گويد: «اگر خدا بخواهد، ان‌شاءالله جزو حزب‌الله هستم».
    تقريباً نيم ساعتي مي‌شود كه با «احمد» سرصحبت را باز كرده‌ايم، اما هنوز خبري نيست. همين‌طور كه بچه‌ها مشغول صحبتند، شخصي با قيافه‌ي خيلي اتوكشيده و يقه‌ي سه سانتي و بي‌سيم به دست و با نگاهي خيلي مشكوك، از داخل سفارت سر مي‌رسد و به فارسي، سلام عليكي مي‌كند و مي‌پرسد: «كارتان چي بود؟» اين كلمه، با آن قيافه و نوع برخورد، شكّم را در اهميت ندادن به موضوع حضور يك ساعته‌مان جلو سفارت و خصوصاً آمدنمان به لبنان را به يقين تبديل مي‌كند. قصه را برايش توضيح مي‌دهيم و سريع، نامه‌ي رئيس كميسيون فرهنگي مجلس –جناب آقاي ميرتاج‌الديني- را به سفير نشان مي‌دهيم. با لبخندي تصنعي و خشك، نامه را از ما مي‌گيرد و به داخل سفارت برمي‌گردد. تَهِ دلم آن‌قدر عصباني‌ام كه هرچه هنر و هنرمند و مسؤول فرهنگي را به توپ مي‌بندم و اين بروكراسي پيشرفته را تمجيد مي‌كنم.
    روبه‌روي سفارت، ساختمان بلندي است كه پرچم كشور «اروگوئه» بالاي ايوان يكي از طبقات آن در حال اهتزاز است. كمي پايين‌تر هم، سفارت كشور «يمن» با پرچمش به چشم مي‌خورد. البته ما حوصله‌ي اين ديد‌زني‌ها را نداشتيم، چون هم به حدّ كافي خسته‌ي راه بوديم و هم كلافه‌ي طرز برخورد. «احمد» بود كه اين‌ها را برايمان مي‌گفت. خلاصه، تقريباً ربع ساعتي بعد، همان شخص، نامه در دست در راهرو ورودي سفارت ظاهر مي‌شود. به محض ديدنش با خودم مي‌گويم: «خب، لابد الان اين با اين شكل و قيافه‌ي اطلاعاتي، جواب مثبت نمي‌دهد كه هيچ، دست و پايمان را هم مي‌دهد ببندند كه اصلاً شما اينجا چه كار مي‌كنيد؟» در همين فكرها بودم كه در بزرگ سفارت، باز شده و ايشان، با همان لبخند، اما تقريباً لطيف‌تر، عذرخواهي مي‌كند و با لحني مهربان مي‌گويد: «شما بايد تشريف ببريد رايزني فرهنگي، با «آقاي خالدزاده» -سرپرست رايزني- هماهنگ‌ شده، آنجا شما را اسكان مي‌دهند. در ضمن، براي حمل وسايلتان هم، سفارت ماشيني در اختيارتان مي‌گذارد تا شما را به مقصدتان برساند. از اين‌كه مدت زيادي معطل شديد، بايد ببخشيد.»
    از «احمد» خداحافظي مي‌كنيم و براي اولين‌بار، سوار بنز سفارت مي‌شويم و راه مي‌افتيم. به طرف رايزني. 

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان