871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 

 

 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1053 :: پنجشنبه 26 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

E-Reader :
سرنوشت آینده نشریات، کتابها و فیلم ها

عليک سلام
نسخه های اینترنتی نشریات کاغذی، اولین رقیب و دشمن مالی خود نشریات هستند و کلا اینترنت باعث کاهش شدید تیراژ و آگهی و درآمد مجله ها و روزنامه ها شده. E-Reader ها که از چند سال پیش برای مطالعه کتابها وارد بازار شدند از امسال در اندازه یک کاغذ A4 معمولی و با صفحه اسکرین های سیاه-سفید ، با حافظه های چندین گیگابایتی برای به حافظه سپردن هزاران صفحه مطلب و تصویر و با قابلیت هایلایت کردن و علامت گذاری و خط کشی زیر مطالب و نوشتن یادداشتهای کوتاه بر روی اسکرین بصورت دستخط و سپس انتقال آنها به موبایل و کامپیوتر و تبدیل آنها به متن تایپی، پرینت کردن ، قابلیت آپدیت کردن و ترانسفر صفحات و مطالب بصورت وایرلس، فید بک سریعتر (نظردهی خوانندگان)،  وزن بسیار سبک تر، و عمر باتری بیشتر از لپ تاپها ، رقیبی جدی برای نشریات و کتابهای کاغذی و حتی لپ تاپ ها شده اند.
نسل بعدی E-Reader ها قابلیت های جدیدی از جمله: تا شدن و لوله شدن (مثل نشریات کاغذی)، تصاویر و ویدیوهای رنگی و متحرک و سریع، نازک تر و سبک تر و ارزانتر از لپ تاپ و نت بوک،  با کیبورد و اسکرین های راحتتر، و قابلیت کلبک کردن بر لینکها و آگهی های صفحات خواهند داشت. E-Reader ها از لحاظ صرفه جویی در مخارج هنگفت روزنامه/کتابها (مثل کاغذ و چاپ و پخش شهری و نابودی هزاران درخت برای تهیه کاغذ) و کاهش ایجاد آشغال-کاغذ هم آلترناتیو و جایگزین بسیار بهتری هستند و برای حفظ محیط زیست بسیار مطلوبند.
جدیدترین و در واقع نخستین مدل کامل روزنامه ای E-Reader
  اینهفته در لندن (انگلیس) توسط روزنامه ساندی تایمز با قیمت 300 پوند انگلیس و با حافظه 2 گیگا بایت تست شد. این مدل را شرکت انگلیسی Plastic Logic  ساخته و بدنه اش از جنس پلاستیک و نشکن است و دارای صفحه اسکرین مونوکروم (سیاه-سفید)  10.5 اینچی است و برخلاف مدل های رقیب ، یعنی Sony Reader  و  Amazon Kindle  که شکستنی و سنگین ترند، است. وزن آن فقط  12 اونس است و عمر باتری اش یک هفته و قابل شارژ برای هر هفته است و هر نوع مطلب قابل پرینت را ، از جمله فابل های PDF و txt. ,  Html ,  و attachment و اسلاید های PowerPoint را میشود با آن استفاده کرد و روزنامه و مطالبش را میتوان از طریق کانکشن wi-fi یا Bluetooth دانلود و یا به دیگران منتقل کرد.

 صفحاتش را میتوان با لمس صفحه نمایش با انگشتان دست ( تاچ اسکرین ) و یا  با استفاده از شورت کاتهای درون تکست ها ورق زد. این E-Reader  از تکنولوژی  E Ink برای نمایش صفحات استفاده می کند که هم احساس کاغذی بودن نشریه الکترونیکی را به شما میدهد و هم چشمان شما را کمتر می آزارد و هم از انرژی و نیروی باتری بسیار کمتری برای نمایش استفاده می کند که در نتیجه عمر باتری اش هم بیشتر خواهد بود.
عمر باتری فعلی این دستگاه ، بعد از هر بار شارژ هفتگی، به شما امکان بیش از 5,000  بار ورق زدن صفحات ( page turns ) - با فرض اینکه هر دو دقیقه یک صفحه مطالعه کنید-  یعنی حدود 166 ساعت مطالعه و استفاده را میدهد. هیچ مشکل مهمی در ساخت و فروش اینگونه دستگاهها وجود ندارد و تنها مشکل همانا قانع کردن بنگاههای انتشاراتی دنیا برای انتشار کتاب و نشریات بصورت E-Reader  است. رقبای مهم شرکت انگلیسی  Plastic Logic  هم شرکت ژاپنی  Fujitsu Frontech  - که دستگاه  FLEPia را ساخته، شرکت  Hewlett-Packard  در همکاری با دانشگاه امریکایی  Arizona State University  که محصولشان تا 3 سال دیگر آماده میشه، و شرکت های انگلیسی Liquavista  و ژاپنی ریکو Ricoh هستند که آنها هم فعلا محصولشان آماده نیست و تا چند سال دیگه وارد بازار خواهند شد . 

لیست مقایسه ای e-Reader های موجود در بازار:  List of All eBook Readers .....

اينم ویدیویی از نحوه استفاده از e-Book/Reader .... ....
 


در این تصویر از چپ(شما) به راست: Plastic Logic reader ، در وسط: Sony eReader
و در راست Amazon Kindle (ساخت سایت آمازون) را می بینید.


--------------------------------
موخره:

1- ديروز تلويزيون فارسي BBC افتتاح شد، همانطور که از BBC انتظار مي رفت انصافا کانالي حرفه اي و با يک ساختار جديد و نو در بين کانالهاي فارسي زبان مي باشد. به نظرم اگر بتوانند در ارائه اخبار بي طرفي نسبي را حفظ کنند، آينده درخشاني را در پيش رو خواهند داشت.

2- صفحه مربوط به فروشگاه اينترنتي مبين اخيرا با مشکلاتي روبرو بود که الان بطور کامل حل شده و مي توانيد براحتي محصولات مورد نظرتان را سفارش دهيد.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1052) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاوير زيبايي از آبشار نياگارا
  • تصاويري از مراسم انتخاب بهترين بازيکن سال فوتبال جهان
  • جدول برنامه های تلويزيون فارسي زبان BBC
  • فايل صوتي: دلت پاک باشد!
  • شمار شهداي غزه از هزار نفر گذشت
  • معرفي و دانلود فيلم :عصر ظلمت
  • مستندي شش قسمتي در مورد آمازون
  • دانلود انيميشن : Fears of the Dark
  • آلبوم جدید و زیبای برادران نخاولی به نام هم نفس
  • آهنگ زیبای گل آفتابگردان باصداي بهرام حصيري
  • برنامه بسيار کاربردي و مفيد USB lock AP 2.5
  • مجموعه آهنگهاي رومانتيک براي موبايل
  • سه گانه Diner Dash
  • غزه، رسواگر مرتجعان
  • مصاحبه با خواننده معروف لس‌آنجلسي با نام مستعار!
  • قدرت تعبیر خواب ابن سیرین از کجا آمد
  • معرفی کتاب: شب‌های بنگال
  • چرا با دیدن یوزارسیف یاد احمدی‌نژاد می‌افتیم
  • آنان که «هر دو طرف» را محکوم می کنند، پست تر از خود قاتلانند!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Solid State Technology
  • خطبه زينب كبرى در شهر كوفه در ملامت مردم كوفه
  • غرفه های مایکروسافت، ال جی و سامسونگ در CES 2009 
  • حرف هاي فيروزه اي
  • ورود به محل وقوع جرم ممنوع!
  •  8 نکته برای یک زندگی بيست
  • حماس و اسرائیل دو روی یک سکه اند؟!!
  • یاهو‌پایپ به‌زبان ساده
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاوير زيبايي از آبشار نياگارا
با حجاب، زيباتر بودن را تجربه کنيد
تصاويري از مراسم انتخاب بهترين بازيکن سال فوتبال جهان (2008)
جدول برنامه های تلويزيون فارسي زبان BBC
جديدترين مدلهاي کيف دستي زنانه
فايل صوتي: دلت پاک باشد!
بخشي از سخنان استاد حورايي در کلاسهاي
NLP
رکورد شکستن گردو با دست! 
بالونهای خنده دار
کیکهای ابتکاری
عجايب هفتگانه طبيعي جهان!
طراحی جالب چند ماوس پد
رستوران درختی زرد
تصاویر فجایع غزه و کودکان مظلوم
صاحب یکی از بزرگترین مجموعه های زنجیره ای ایران (آیس پک)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شمار شهداي غزه از هزار نفر گذشت
بيش از 300 نفر از کشته شدگان از کودکان هستند

رئيس فوريت‌هاي پزشكي نوار غزه اعلام كرد دستكم هزار نفر از مردم فلسطين بر اثر حملات رژيم صهيونيستي به اين منطقه به شهادت رسيده‌اند.
به گزارش فارس "حسّانين" به خبرگزاري فرانسه گفت: شمار شهدا به هزار و يك نفر رسيد.
وي افزود از 27 دسامبر 2008 كه حملات اسرائيل به نوار غزه آغاز شده تا كنون چهار هزار و 580 نفر نيز زخمي‌ شده‌اند.
در حالي شمار شهدا و زخمي‌هاي غزه از شش‌هزار و 581 نفر مي‌گذرد كه همزمان با اوج‌گيري نگراني‌هاي داخلي در رژيم صهيونيستي از پايان بي‌نتيجه جنگ در غزه و نرسيدن تل‌آويو به اهداف از پيش تعيين شده خود، "زيپي ليوني" وزير امور خارجه اين رژيم پيشنهاد عقب‌نيشني نيروهاي اين رژيم در ازاي توقف شليك موشك‌هاي مبارزان فلسطيني را مطرح كرد.

گزارش تصويري مرتبط
 

بوليوي روابط ديپلماتيك خود را با اسرائيل قطع كرد

رئيس جمهور بوليوي اعلام كرد كه كشورش روابط ديپلماتيك خود را با اسرائيل قطع كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، "اوو مورالس"، رئيس جمهور بوليوي امروز اعلام كرد كه كشورش روابط ديپلماتيك با اسرائيل را در اعتراض به حملات مرگبار اين رژيم به نوار غزه قطع كرده است.
مورالس گفت: اعلام مي‌كنم كه بوليوي روابط ديپلماتيك خود را با اسرائيل قطع مي‌كند.
قطع روابط ديپلماتيك بوليوي با اسرائيل در شرايطي است كه ونزوئلا نيز 6 ژانويه سفير رژيم صهيونيستي را از "كاراكاس"، پايتخت ونزوئلا اخراج كرد.
اين اقدام ونزوئلا با استقبال فراوان مردم كشورهاي منطقه و ساير كشورهاي جهان مواجه شد.

دریافت کدپستی از طریق اینترنت

متقاضیان دریافت کدپستی می‌توانند از طریق اینترنت و با ارائه پیش شماره و شماره تلفن ثابت، کدپستی خود را دریافت کنند. به گزارش فارس، ارائه کد پستی با استفاده از شماره تلفن، از جمله خدمات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است. متقاضیان می توانند با ارائه شماره با ارائه تلفن کامل محل (شامل شماره تلفن و پیش شماره؛ برای مثال ۰۲۱۹۹۹۹۹۹۹۹) ، از کد ۱۰ رقمی پستی محل مذکور آگاه شوید.
برای این کار متقاضیان باید به آدرس اینترنتی درگاه خدمات الکترونیکی ایران (iran.ir) که وابسته به وزارت ارتباطات است مراجعه و در بخش http://eservice.iran.ir/web/guest/post اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. کاربران اینترنتی همچنین می‌توانند از همین درگاه الکترونیکی و با ارائه کد پستی ۵ رقمی ( ۵ رقم اول کد پستی) یا یک شماره تلفن کامل (شماره تلفن به همراه پیش شماره؛ برای مثال ۰۲۱۹۹۹۹۹۹۹۹) در منطقه مذکور، فهرست مدارس و بانکهای موجود درآن منطقه پستی ارائه خواهند شد.
باید توجه داشت که منطقه پستی متفاوت از منطقه شهرداری است.
این خدمات با همکاری اداره کل جغرافیایی و کدگذاری پستی کشور ارائه شده و قسمتی از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی شرکت پست جمهوری اسلامی است.این اطلاعات در قالب یک طرح آزمایشی ارائه شده اند و فعلا کامل و جامع نیست.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

عصر ظلمت
Âge des ténèbres, L'

نويسنده و کارگردان: دنيس آرکاند. موسيقي: فيليپ ميلر. مدير فيلمبرداري: گي دوفو. تدوين: ايزابل دديو. طراح صحنه: ‏فرانسوا سگوين. بازيگران: مارک لبرش[ژان مارک لبلان]، دايان کروگر[ورونيکا استار]، سيلوي لئونار[سيلوي ‏کورميه-لبلان]، کارولين نرون[کارول بيگار-بورکه]، روفوس وينرايت[شاهزاده/خواننده اپرا]، ماشا گرنون[بئاتريس]، ‏اما د کونه[کارين تندانس]، ديديه لوسين[ويليام شروبن]، روزالي ژولين[لورانس]، هوگو ژيرو[توروالد]، آندره ‏رابيتيل[ژيل]، پي ير کورزي[پي ير]، يوهانه مري ترمبلي[کنستانس لازور]. 104 دقيقه. محصول 2007 کانادا. نام ‏ديگر: ‏The Age of Ignorance، ‏Days of Darkness‏. نامزد جايزه بهترين کارگرداني-بهترين بازيگر مرد/مارک ‏لابرش و بهترين فيلمنامه از مراسم ‏Genie، نامزد جايزه بهترين کارگرداني-بهترين چهره پردازي-بهترين فيلم سال-‏بهترين بازيگر زن/سيلوي لئونار و بهترين فيلمنامه از مراسم‎ Jutra‎‏.‏
ژان مارک لبلان در مرکز خدمات اجتماعي کار مي کند. ظاهراً زندگي راحتي دارد. خانه بزرگ، دو دختر و همسري ‏موفق که در شغل املاک هر لحظه ترقي مي کند. تنها عضو باقيمانده خانواده ژان مارک- مادرش- بيمار و مشرف به ‏موت است. او که از سوي همسرش توجه چنداني نمي بيند، دست به خيال پردازي زده و در عالم خيال با زن هاي ‏متعددي عشق بازي مي کند. تا اينکه همسرش جايزه اي دريافت کرده و او و دخترهايش را براي تصاحب پستي بالاتر ‏در تورنتو ترک مي کند. مادر ژان نيز فوت مي کند و او تنهاتر مي شود. او براي پر کردن اين خلا سعي مي کند با زن ‏ديگري آشنا شود. اما تجربه اش با بئاتريس بيش از اندازه خيال پرداز نيز ناموفق مي ماند. همسرش که تورنتو را ‏نپسنديده، بازمي گردد. اما اين بار ژان مارک او را ترک و به خانه پدري متروکه اش در کنار دريا مي رود...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
آرکاند تا پيش از موفقيت چشمگير سقوط امپراطوري آمريکا بيشتر به عنوان مستندسازي سياسي و جنجالي- بهتر بگوييم ‏دردسرساز- مشهور بود. دنيايي که او در فيلم هايش ترسيم مي کند به شکل علاج ناپذيري فاسد و رو به زوال است و ‏فيلم هايش تمي نيهيليستي و طنزي کلبي مسلکانه دارند. در کارنامه اش 34 جايزه معتبر به چشم مي خورد و اينها نشان ‏از پذيرفته شدن سبک طنز تلخ او و نگاهش به دنيا دارد. اين بار نيز به سراغ آدمي معمولي و در آستانه فروپاشي رفته ‏است. ‏
مردي که در اداره خدمات اجتماعي کار مي کند و بايد به ديگران کمک کند، اما درد و رنج و مشکلات شخصي اش از ‏آنها کمتر نيست. با رئيس اش، همسرش، فرزندانش و همه چيز و همه کس مشکل دارد. آدم ماشيني هايي که او را درک ‏نمي کنند. دچار کمبودهاي احساسي و جنسي است، و از اين رو تبديل به يک والتر ميتي امروزي شده و دست به خيال ‏پردازي مي زند. آرزو دارد مشهور باشد. حرف هايش حکم نظريه ها فيلسوفان را داشته و صاحب قدرتي باشد تا از ‏مسببين همه ناراحتي هايش انفقام بگيرد. در عالم خيال معشوقه هايي دارد که همه مقهور قدرت هاي اويند، اما در عالم ‏واقعيت تنها زني که مي يادب بئاتريس خيال باف تر از خودش است که در دوران شواليه ها زندگي مي کند و خانه اش ‏را مانند فيلم ارباب حلقه هاي تزئين کرده است. او در پايان از همه اينها مي گريزد و مانند تابلوي طبيعت بيجان سزان ‏زندگي در سکون و آرامش را انتخاب مي کند. ‏
فيلم واجد طنزي گيرا و داراي تفکر است که موقعيت رو به زوال انسان امروزي را به تصوير مي کشد. به ژان مارک ‏مي خنديم، اما همه ما ژان مارک هايي بيش نيستم. خسته و فرسوده از زندگي در جنگل شهرها که سايه هاي تيره تهديد ‏در افق ما را به بازگشت عصر ظلمت بشارت مي دهد. توصيه مي کنم اين فيلم به ياد ماندني و کامل کننده سه گانه ‏آرکاند را ببينيد. کساني که دو قسمت پيشين را ديده اند نياز به توصيه من ندارند. البته برخي نيز ممکن است بعد از ديدن ‏قسمت نهايي آن را تحت تاثير قسمت اول بدانند!‏
ژانر: کمدي.
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/119508093/Days.of.Darkness.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/119508147/Days.of.Darkness.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/119514812/Days.of.Darkness.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/119514786/Days.of.Darkness.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/119522444/Days.of.Darkness.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/119522488/Days.of.Darkness.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/119522864/Days.of.Darkness.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/119517776/Days.of.Darkness.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

آمازون
Amazon

مستندي شش قسمتي در مورد آمازون
محصول
BBC

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Fears of the Dark  


لينکهاي دانلود

fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part1.rar
fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part2.rar
fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part3.rar
fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part4.rar
fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part5.rar
fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part6.rar
fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part7.rar
fears.of.the.dark.2007.limited.dvdrip.xvid-nodlabs.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

هم نفس
باصداي برادران نخاولی

آلبوم جدید و زیبای برادران نخاولی به نام هم نفس

Ham Nafas

Farib

Shekasti

Isar

Deldar

Mosafer

Setareh

Setar

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زیبای گل آفتابگردان
باصداي بهرام حصيري 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

برنامه بسيار کاربردي و مفيد
USB lock AP 2.5

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، حافظه های بسیاری در حجم های مختلف به بازار عرضه شده اند . این حافظه ها که به فلش دیسک "Flash Disk" نیز معروفند ، تقریبا جایگزین حافظه هایی همانند Cd و ... شده اند و کمتر کسی است که امروزه از Cd برای انتقال اطلاعات استفاده کند . زیرا حافظه های فلش جای بسیار کمی را اشغال کرده ، بر روی هر کامپیوتر در کمترین زمان راه اندازی می شود ، حجم آن ها نسبت به Cd چندین برابر است ،سرعت انتقال اطلاعات در آن ها نسبت به Cd و ... بسیار بالاست ، حمل آن آسان و قیمت آن ها نیز بسیار مناسب است . اما با استفاده از فلش دیسک ها در کمترین زمان ممکن می توان اطلاعات یک کامپیوتر را جابه جاکرد . امروزه مسئله ی امنیت اطلاعات در یک کامپیوتر بسیار اهمیت دارد . زیرا در کمترین زمان ممکن می توان تمام اطلاعات یک کامپیوتر را در یک فلش دیسک کپی کرد ، بدون آنکه کسی متوجه شود . پس اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که به اطلاعات کامپیوتر خود اهمیت می دهید و اطلاعات مهم و شخصی در کامپیوتر خود دارید : ما به شما USB Lock AP را برای حفاظت از اطلاعات کامپیوترتان پیشنهاد می کنیم .
USB Lock AP نام نرم افزاری است که از اطلاعات درون کامپیوتر شما محافظت کرده و اجازه نمی دهد این اطلاعات به بیرون درز کند . اما چگونه مانع این کار می شود ؟ این نرم افزار با قفل کردن پورت های USB ، از کار انداختن درایو های نوری (CD-RWs) ، فلاپی درایو و محافظت از فایل های مورد نظر مانع این کار می شود . اما نگران نباشید ، چون با از کار افتادن پورت های USB دیگر وسایل جانبی از قبیل ماوس ، کیبورد ، وب کم ، پرینتر و ... از کار نمی افتند . زیرا نرم افزار به خوبی آن ها را تشخیص می دهد و مانع از کار آن ها نمی شود . شما می توانید از این نرم افزار در خانه یا محل کار خود استفاده کنید و برای ورود به نرم افزار یک رمز عبور تعیین کنید تا کسانی که با کامپیوتر شما کار می کنند نتوانند به برنامه و تنظیماتی که شما انجام داده اید دسترسی پیدا کنند . در صورتی که شما پورت های USB را غیر فعال کرده باشید و حافظه ای به این پورت ها متصل شود ، یک صفحه ی سیاه رنگ ظاهر شده و به کاربر اخطار می دهد که اگر تا 15 ثانیه حافظه را از پورت USB جدا نکند کامپیوتر خاموش می شود .


امکانات برنامه :

USB Storage Drives
توسط این قابلیت شما می توانید پورت های USB کامپیوتر خود را قفل نموده تا کاربران اجازه استفاده از حافظه های جانبی را نداشته باشند .

Folder Protection
شما می توانید به محافظت از فولدرهای شخصی خود بپردازید . کافی است تا فولدر مورد نظر را گرفته و در جعبه برنامه رها کنید . این کار چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد . بعد از این کار ، نام ، حجم و ... فولدر از بین می رود و فولدر مورد نظر غیر قابل دسترس می شود تا زمانی که شما آن را از محافظت خارج کنید .

CD-ROMs/RWs - Floppy
توسط این قابلیت شما می توانید درایو های نوری متصل به کامپیوتر را غیر فعال کنید تا کاربران نتوانند اطلاعاتی را به سیستم وارد یا اطلاعاتی را از آن خارج کنند .

PC Lock
این قابلیت مختص کسانی است که دائما پشت سیستم خود نیستند که با زدن این دکمه صفحه ی مانیتور سیاه شده و از شما رمز عبور می خواهد و تا وقتی که شما رمز عبور را وارد نکرده اید ، کسی نمی تواند با کامپیوتر شما کار کند .

PC Lock Transparent
این قابلیت همانند PC Lock می باشد با این تفاوت که صفحه مانیتور شما دیده می شود اما کسی نمی تواند با سیستم کار کند .

قابلیت کلیدی های برنامه :
- غیر فعال کردن پورت های USB
- محافظت از فولدر های شخصی با Drag و Drop کردن
- غیر فعال کردن درایو های نوری و فلاپی درایو "CD-ROMs/RWs , Floppy"
- قفل کردن کامپیوتر برای جلوگیری از کار با کامپیوتر
- خاموش کردن خودکار کامپیوتر در برابر اتصال حافظه به پورت USb بعد از 15 ثانیه
- اننتخاب رمز عبور برای وارد شدن به برنامه
- نیاز به حجم بسیار کم برای نصب
- استفاده آسان و بدون دانش قبلی
- محیط کاربر پسند

سازگار با ویندوز های : 95/98/ME/NT/2000/XP/2003/Vista
 


لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مجموعه آهنگهاي رومانتيک براي موبايل
Romantic Ringtones Pack 

مجموعه اي از آهنگهاي رمانتيک براي موبايل شما
اين مجموعه بصورت فيلهاي
mp3، که قابل استفاده در اغلب موبايلها مي باشد
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 12 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

سه گانه Diner Dash
Diner Dash , Diner Dash 2 , Diner Dash: Flo On The Go

سرعت عمل، مهارت، تمرکز و ... !
شما به عنوان خدمتکار یک رستوران وظیفه گرفتن سفارش، آوردن غذا، دریافت پول و جمع کردن بشقابها را دارید. ضمناً باید مشتریان را راضی و خوشحال نگه دارید ! این بازی دارای مراحل مختلف است و در هر مرحله مسائل جدیدی اضافه می گردد !
این سه بازی بسیار مورد استقبال کاربران در جهان گرفته است؛ چنانچه یکی از محبوب ترین بازیها در Yahoo است! و شما می توانید هر سه Version آن را به صورت کامل و نامحدود از طريق لينک زير دانلود نموده و از بازي با آنها لذت ببريد!
این بازی را مخصوصاً به دختر خانم ها پیشنهاد می کنیم !


لينک دانلود (حجم فايل حدود 34 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 بخل ورزی در سلام

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«أَلْبَخيلُ مَنْ بَخِلَ بِالسَّلامِ.»


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
بخيل كسی است كه به سلام كردن بخل ورزد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که اولين وسيله نقليه اي که موتورسيکلت ناميده شد در سال 1893 ميلادى اختراع گرديد.
  • آيا ميدانستي که پوست بدن انسان، پنج روز بعد از مرگ همچنان زنده هست و ياخته هاى پوست همچنان به کار خود ادامه ميدهند.
  • آيا ميدانستي که فقط 10 ثانيه لازم است که يک گلبول قرمز بتواند از قلب به مغز برسد.
  • آيا ميدانستي که اگر تمام پولهاى کره زمين را بين جمعيت دنيا تقسيم کنند به هر نفر بيشتر از 6 ميليون دلار ميرسد، با توجه به اين که جمعيت دنيا شش ميليارد نفر است.
  • آيا ميدانستي طبق آمارى که در آمريکا گرفته شده است در سال 2002 بيشتر از دو هزار و ششصد نفر جان خود را به علت صحبت کردن با تلفن دستي در حين رانندگي از دست داده اند.

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

مرد و زن
مرد دوستي را كشف كرد و عشق اختراع شد.
زن عشق را كشف كرد و ازدواج را اختراع كرد!
مرد تجارت را كشف كرد و پول را اختراع كرد.
زن پول را كشف كرد و « خريد كردن » اختراع شد!
از آن به بعد مرد چيزهاي بسياري را كشف و اختراع كرد.
ولي زن همچنان مشغول خريد بود!!!


روزی 25 ساعت درس
پسر غضنفر رتبه اول کنکور رو میاره بهش میگن چه کار کردی؟
میگه روزی 25 ساعت درس می خوندم!
میگن مگه میشه؟
میگه آره: صبح یک ساعت زود تر بیدار می شدم!!!


زن مثل ...
زن تو زندگیت مثل ویروسه!!!
اگه وارد زندگیت بشه:
1. جیباتو Search می کنه!
2. پولاتو Delete می کنه!
3. خانوادتو Edit می کنه!
4. ارتباط با دوستاتو Cut می کنه!
5. دفترچه تلفن موبایلتو Scan می کنه!
6. خوشیاتو Cancel می کنه!
7. آخرش هم مخت Hang می کنه!!!


سرمایه اولیه
به بیل گیتس میگن سرمایه اولیت چقدره؟
میگه: الان رو می گی! یا... الانو!!!!


سهیمه بندی اینترنت
به علت مشکلات پیش آمده چند روز اخیر اعم از پاره شدن کابل اینترنت ایران در دریا و همچنین مصرف زياد کاربران اينترنت مخابرات ايران علام کرد از شنبه اينترنت کلیه کاربران به صورت زیر سهميه بندي مي شود!!!
به کاربران مجرد روزي 5 ساعت اينترنت داده مي شود
افراد متاهل روزي 1 ساعت
دخترهاي ترشيده روزي 6 ساعت
وبمستر ها (مدير سايتها) روزي 8 ساعت

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آيا در قرآن نشانه اي از رجعت مي توان يافت؟

در مورد رجعت در امت پيامبر اكرم(ص) آيات زيادي به اين امر اشاره دارد كه در اينجا به دو آيه از مهمترين اين آيات اشاره مي شود:
الف) «و يوم نحشر من كل أمة فوجا ممن يكذب باياتنا فهم يوزعون»
(و روزي مي آيد كه از هر امتي از كساني كه آيات ما را دروغ مي پنداشتند، گروهي را محشور مي كنيم)(1)
مسلما اين آيه ي شريف نظر به صحنه ي قيامت ندارد چرا كه در روز قيامت همه ي انسانها محشور مي شوند نه گروهي از آنها چنانچه در آيه ي 47 از سوره ي مباركه ي كهف چنين آمده است كه:« و حشرنا هم فلم نغادر منهم أحدا»(و ما همه ي انها را محشور مي كنيم و هيچ كس را فرو گذار نخواهيم كرد.)
ب) «قالوا ربنا أمتنا اثنتين و أحييتنا اثنتين...» (كافران در روز واپسين مي گويند: خدايا ما را دو بار ميراندي و دو بار زنده نمودي...)(2)
در اين آيه ي شريفه از دو بار مي راندن دو بار زنده كردن سخن به ميان آمده است و مسلم است كه بايد قبل از هر ميراندني، يك زندگي و حيات باشد همانگونه كه دو بار زنده شدن از مرگ قبل از آن پرده برمي دارد. دو بار مردن به اين نحو است كه اين افراد يك بار براي بار اول بعد از زندگي دنيايي خويش مي ميرند و در مرتبه ي دوم بعد از زنده شدن در رجعت مي ميرند؛ همانگونه كه يكبار بعد از مرگ عادي براي رجعت زنده مي شوند و بار دوم براي قيامت.


پي نوشت:
1ـ سوره ي مباركه ي نمل، آيه ي 83
2- سوره ي مباركه ي غافر، آيه ي 11

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة غافر آيات: 85 محل نزول: مکه
 
 
الْيَوْمَ تُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ لَا ظُلْمَ الْيَوْمَ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ 17 وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْآزِفَةِ إِذِ الْقُلُوبُ لَدَى الْحَنَاجِرِ كَاظِمِينَ مَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ حَمِيمٍ وَلَا شَفِيعٍ يُطَاعُ 18 يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ 19 وَاللَّهُ يَقْضِي بِالْحَقِّ وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِهِ لَا يَقْضُونَ بِشَيْءٍ إِنَّ اللَّهَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ 20 أَوَ لَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ كَانُوا مِن قَبْلِهِمْ كَانُوا هُمْ أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَآثَارًا فِي الْأَرْضِ فَأَخَذَهُمُ اللَّهُ بِذُنُوبِهِمْ وَمَا كَانَ لَهُم مِّنَ اللَّهِ مِن وَاقٍ 21 ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانَت تَّأْتِيهِمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَكَفَرُوا فَأَخَذَهُمُ اللَّهُ إِنَّهُ قَوِيٌّ شَدِيدُ الْعِقَابِ 22 وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُّبِينٍ 23 إِلَى فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَقَارُونَ فَقَالُوا سَاحِرٌ كَذَّابٌ 24 فَلَمَّا جَاءهُم بِالْحَقِّ مِنْ عِندِنَا قَالُوا اقْتُلُوا أَبْنَاء الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ وَاسْتَحْيُوا نِسَاءهُمْ وَمَا كَيْدُ الْكَافِرِينَ إِلَّا فِي ضَلَالٍ 25

 

ترجمه فارسي مکارم

امروز هر كس در برابر كارى كه انجام داده است پاداش داده مى‏شود; امروز هيچ ظلمى نيست; خداوند سريع الحساب است! «17» و آنها را از روز نزديك بترسان، هنگامى كه از شدت وحشت دلها به گلوگاه مى‏رسد و تمامى وجود آنها مملو از اندوه مى‏گردد; براى ستمكاران دوستى وجود ندارد، و نه شفاعت كننده‏اى كه شفاعتش پذيرفته شود «18» او چشمهايى را كه به خيانت مى‏گردد و آنچه را سينه‏ها پنهان مى‏دارند، مى‏داند «19» خداوند بحق داورى مى‏كند، و معبودهايى را كه غير از او مى‏خوانند هيچ گونه داورى ندارند; خداوند شنوا و بيناست! «20» آيا آنها روى زمين سير نكردند تا ببينند عاقبت كسانى كه پيش از آنان بودند چگونه بود؟! آنها در قدرت و ايجاد آثار مهم در زمين از اينها برتر بودند; ولى خداوند ايشان را به گناهانشان گرفت، و در برابر عذاب او مدافعى نداشتند! «21» اين براى آن بود كه پيامبرانشان پيوسته با دلايل روشن به سراغشان مى‏آمدند، ولى آنها انكار مى‏كردند; خداوند هم آنان را گرفت (و كيفر داد) كه او قوى و مجازاتش شديد است! «22» ما موسى را با آيات خود و دليل روشن فرستاديم «23» بسوى فرعون و هامان و قارون; ولى آنها گفتند: «او ساحرى بسيار دروغگو است!» «24» و هنگامى كه حق را از سوى ما براى آنها آورد، گفتند: «پسران كسانى را كه با موسى ايمان آورده‏اند بكشيد و زنانشان را (براى اسارت و خدمت) زنده بگذاريد!» اما نقشه كافران جز در گمراهى نيست (و نقش بر آب مى‏شود) «25»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shalakhteh_111@yahoo.com

سلام
ضمن تشکر از مطالب خوبتان یک انتقاد داشتم این مقاله طریق ورود به ملکوت خدا هم تبلیغ آیین مسیحیت است و هم مطالبش با عقاید دینی ما در تضاد خواهشمندم از انتشار آنها جلوگیری کنید ضمنا اگر بحث پژوهش و تحقیق هم هست جایش در این مجله نیست.چون این مجله مخاطب عوام زیاد دارد متشکرم

 

 

mahdismn@yahoo.co.uk

مبین جان سلام
می بخشید مزاحم وقتتون می شم سعی می کنم خیلی سریع مطلبمو عرض کنم
یکی از دوستان لبنانی من خواهش کردن تا از دوستان ایرانی بخوام تا تو این نظر سنجی شرکت کنن و حمایت خودشونو از فلسطین اعلام نمایند
http://www.israel-vs-palestine.com/gz
اگر براتون امکان داشت این لینک رو تو مجلتون معرفی کنید
نیازی هم به بردن نام حقیر نیست
از زحماتی که برای ارسال مجلتون هم می کشید بینهایت ممنونم
یا علی
خداحافظ

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

با سلام

مسئله.پرسش:با غسل جنابت تا چه زمانی می توان نماز خواند؟

همه مراجع: تا زمانی که یکی از مبطلات وضو رخ ندهد، میتوان با آن نماز خواند

رساله دانشجویی ص 80

دوستان عزیز سئوالات شرعی و نظرات را به آدرس ایمیل ذیل ارسال فرمایند
a_f_57@yahoo.com
با تشکر

 

 

armancenter@yahoo.com

غزه، رسواگر مرتجعان

در ايام جنگ سي و سه روزه، خيلي به علماي وهابي كه گفته بودند براي حزب الله دعا نكنيد و كمك به آنها حرام است! حمله كرديم و آن مرتجعان ترجيح دهنده صهيونيستها بر مسلمانان را رفض كرديم و اينك دردي جانكاه تر داريم! عده اي عالم اسلام ناب آمريكايي! همان شعار را به نحوي ديگر تكرار مي كنند و با زدن انگ ناصبي به فلسطينيها، «اشتغال الظالمين بالظالمين»! را وقيحانه تكرار مي كنند و دعا براي آنان و كمك به مجاهدان حماس را غيرمشروع مي شمارند! عجبا!
اينان خود را شيعه آن مولايي معرفي مي كنند كه وقتي شنيد، خلخال از پاي زن «يهودي» كشيده اند، گفت: اگر مرد مسلمان از اين درد بميرد او را ملامت نمي كنم! اين يعني همين كه اين ظلم ها را ببيني و كشتارها را بشنوي و داغ نشوي، شيعه او نيستي و انسانيتت زير سوال است و ديگر كارت به اسلام و مذهب نمي رسد برادر!
از اينها گذشته، ناصبي خواندن فلسطينيها شايعه اي است كه صهيونيست ها بر زبان مذهبي ها انداخته اند در حالي كه آنان از برادران شافعي مذهب اند كه نزديكترين فرقه به شيعه است و رسم معمول ميان شان، به زيارت اهل بيت رفتن است و جالبتر اينكه امام شافعي، رئيس اين مذهب كه خود مداح اهل بيت بوده است، متولد شهر خونين «غزه» است و سخنان فتحي شقاقي از مجاهدان اينان پيرامون امام حسين رسواگر همگان است.
ماجراي غزه، بس نوراني و عجيب است و در كنار بيدار كردن مسلمانان و آزادگان جهان به رسوا كردن مرتجعان مدعي اسلام و ولايت نيز منجر شده است.
هر چند بر اين باورم كه قلبهاي مريض با اين دلايل نيز راضي نمي شوند اما در پاسخ شبهه عزاداري فلسطيني ها براي صدام مي گويم كه اولا بخشي از مردم به اين اقدام دست زدند، ثانيا صدام براي ما انساني سفاك بود و اين چهره در انجا وضوح اينگونه نداشت و از اينها مهمتر صدام تنها كسي بود كه به اسرائيل موشك زد و حتي در ايام حصر اقتصادي، سالانه مبالغ هنگفتي را به فلسطيني ها كمك مي كرد و بعيد نيست در نظر يك فلسطيني بعنوان خير جلوه كرده باشد.

منبع: وبلاگ آرمانخواهی

 

 

Karami.Amir@monenco.com

مصاحبه با خواننده معروف لس‌آنجلسي
با نام مستعار!

يكي از روزنامه‌هاي پرتيراژ كشور(همشهري)، در اقدامي نادر، اقدام به مصاحبه با يكي از خوانندگان لس‌آنجلسي كرد.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين مصاحبه كه در زمينه ترك اعتياد و معضلات مربوط به اعتياد بود، با شخصي به نام محمود اقبالي، مدير مؤسسه «آينه» انجام شده است كه با مراجعه به سايت «آينه» و سايت بهبودي، مشخص مي‌شود كه مدير «آينه»، نه محمود اقبالي كه همان «داريوش اقبالي»، خواننده لس‌آنجلسي معروف است كه در اين سايت برنامه‌هاي سخنراني وي در دانشگاه‌ها و مجامع علمي به همراه عكس‌هايي از وي تبليغ و معرفي شده است.
بنا بر اين گزارش، اين خواننده در مصاحبه خود با اين روزنامه معروف و پرتيراژ كه در سايت آن نيز بازتاب داده شده بود، آشكارا از بيماري اعتياد خود در گذشته پرده برداشته و براي هموطنان خود اظهار همدردي و نگراني كرده است.
به نظر مي‌رسد، با توجه به نوع فعاليت اين خواننده لس‌آنجلسي، برخي در تلاش براي طرح علني وي و فعاليت‌هايش در ايران هستند، چرا كه چندي پيش نيز در يكي از مستندهاي سيما، شعري با صداي اين خواننده پخش شد.
از سوي ديگر، در يكي از روزنامه‌ها نيز يك آگهي با نام اين خواننده، خطاب به يكي از آهنگسازان معروف كشور چاپ و منتشر شده بود. اين در حالي است كه برخي از شعرها و ترانه‌هاي اين خواننده كه همگي با مضامين سياسي تند و عليه انقلاب بود، هنوز از ياد‌ها نرفته است. اما تلاشهاي فراوان و هزينه هايي كه اين هنرمند بسيار پر طرفدار ميكند آيا جاي قدر داني ندارد؟

 

 

ahoseinnejad@gmail.com

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به خدمت دوستان گروه مبین

من و تو
"ما" شدن­مان را که اولین بار نیست
"ما" می­ شویم دوباره
دستان­ مان را پرواز می­ دهیم
فراز خانه هایی که دیگر تاب سرما ندارند
پیش می­ رویم
و "ها" می­ کنیم دستانی را که سردشان است...

سلام به همه دوستان
داریم برای یک خانواده بسیار بی بضاعت که الان خانه شان رو با یک گاز تک شعله گرم می کنند و با یک پدر بیمار ِ بیکار در خانه و دخترشان که دم بخت است و نامزد دارد بی آنکه هیچ چیزی حتا یک پتو برای جهیزیه داشته باشه پول جمع می کنیم
اگر خواستید و دوست داشتید کمک کنید و اعتماد می کنید خبر بدهید و ...
با احترام
عباس حسین نژاد
09121757142
http://sandali.persianblog.ir/page/about


شماره سیبا: 0303769719006
شماره کارت:6037991064558491
به نام عباس حسین نژاد

تا الان که ساعت یک بعد از ظهر روز 24 دی ماه است 235 هزار تومان جمع شده است.

 

 

shayan_dl1384@yahoo.com

قدرت تعبیر خواب ابن سیرین از کجا آمد

نامش محمد فرزند سيرين بصرى است، در تعبير خواب قدرت فوق العاده اى داشت ، سرچشمه تعبيرش ذوق سالم و فكر نافذ او بود .در تطبيق خواب با حقايق انسان عجيبى بود ، براى تعبير خواب از لطايف قرآن و روايات استفاده مى كرد .نوشته اند مردى از او پرسيد : تعبير اذان گفتن در عالم خواب چيست ؟ گفت : رفتن به حج . ديگرى همين مسأله را پرسيد ، گفت : دست به دزدى برده اى . آنگاه درباره اختلاف اين دو تعبير با اينكه خواب هر دو يكى بود گفت : چهره اولى را چهره اى نيكو و پسنديده و دينى ديدم ، تعبير خوابش را از آيه ( وَاَذِّنْ بِالنَّاسِ بِالْحَجِّ ) گرفتم . اما چهره دومى را چهره خوبى نديدم ، تعبير خوابش را از آيه ( اَذَّنَ مُؤَذِّنٌ اَيَّتُهَا الْعيرُ اِنَّكُمْ لَسَارِقُونَ ) گرفتم .ابن سيرين مى گويد : در بازار به شغل بزازى اشتغال داشتم ، زنى زيبا براى خريد به مغازه ام آمد ، در حالى كه نمى دانستم به خاطر جوانى و زيباييم عاشق من است ، مقدارى پارچه از من خريد و در ميان بغچه پيچيد ، ناگهان گفت : اى مرد بزاز ! فراموش كرده ام پول همراه خود بياورم ، اين بغچه را به كمك من تا منزل من بياور و آنجا پولش را دريافت كن ! من به ناچار تا كنار خانه او رفتم ، مرا به دهليز خانه خواست ، چون قدم در آنجا گذاشتم در را بست و پوشش از جمال خود برگرفت و اظهار كرد : مدتى است شيفته جمال توام و راه رسيدن به وصالت را در اين طريق ديدم ، اكنون در اين خانه تويى و من ، بايد كام مرا برآورى ، ورنه كارت را به رسوايى مى كشم .به او گفتم : از خدا بترس ، دامن به زنا آلوده مكن ، زنا از گناهان كبيره و موجب ورود به آتش جهنم است . نصيحتم فايده نكرد ، موعظه ام اثر نبخشيد ، از او خواستم از رفتن من به دستشويى مانع نشود ، به خيال اينكه قضاى حاجت دارم مرا آزاد گذاشت . به دستشويى رفتم ، براى حفظ ايمان و آخرت و كرامت انسانى ام سراپاى خود را به نجاست آلوده كردم ، چون با آن وضع از آن محل بيرون آمدم ، درب منزل را گشود و مرا بيرون كرد ، خود را به آب رساندم ، بدن و لباسم را شستم ، در عوض اينكه به خاطر دينم خود را ساعتى به بوى بد آلودم ، خداوند بويم را همچون بوى عطر قرار داد و دانش تعبير خواب را به من مرحمت فرمود.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

معرفی کتاب: شب‌های بنگال

نام «میرچا ایلیاده» را اولین بار وقتی می‌خواستم پادکستی در مورد فیلم «جوانی بدون جوانی» بسازم، شنیدم.  فرانسیس فورد کاپولا، جوانی بدون جوانی را بر اساس یکی از رمان‌های الیاده ساخته بود.
میرچا الیاده (۱۹۰۷ تا ۱۹۸۶)، نویسنده و استاد برجسته مدرسه الهیات و عضو انجمن اندیشه اجتماعی دانشگاه شیکاگو بود. او اسطوره‌شناسی برجسته و مورخ بزرگ تاریخ ادیان و صاحب پنجاه کتاب است. از جمله آثار او، غیر از آثار سترگ پژوهشی در زمینه اسطوره‌شناسی و تاریخ ادیان و ویراستاری دانشنامه بزرگ تاریخ ادیان جهان، رمان‌ها و داستان‌های کوتاه و چندین نمایشنامه را می توان نام برد. آثار او که در زمره انتشارات دانشگاه شیکاگو است عبارتند از: مجموعه چهار جلدی ژورنال، مجموعه دو جلدی خود زیست‌نامه، و رمانی به نام پیرمرد و بوروکرات‌ها.
در سال ۱۹۳۰ میرچا الیاده، در ۲۳ سالگی، به کلکته رفته بود، تا زیر نظر یک استاد هندی فلسفه به پژوهش بپردازد. در این زمان او به دختر ۱۶ ساله این فیلسوف به نام «مئیتری دوی» Maitreyi Devi آشنا شد، داستان این آشنایی و شیدایی بعدی، دست‌مایه‌ای شد برای رمان شب‌های بنگال.
عاشقی نافرجام این دو بیش از چند ماه طول نکشید، وقتی والدین مئیتری متوجه علاقه‌مندی این دو شدند، از الیاده خواستند، خانه‌شان را ترک کند و دیگر با مئیتری تماس نگیرد. مئیتری در بیست سالگی با یک مرد بنگالی ازدواج کرد و بعدها صاحب دو فرزند شد.
میرچا الیاده، رمان شب‌های بنگال را در سال ۱۹۳۳، یعنی در بیست و شش سالگی به زبان رومانیایی نوشت. کتاب، در رومانی بسیار خوب فروش کرد و الیاده را به شهرت و پول رساند.این کتاب در سال‌های ۴۵، ۴۸ و ۵۰ به ترتیب به زبان‌های ایتالیایی، ‌آلمانی و فرانسوی ترجمه شد.
شب‌های بنگال، داستان بیداری پرشور «آلن»، مهندس جوان و مغرور فرانسوی است که با غرور مستعمراتی باد به غبغب می‌اندازد و به اصل اروپایی‌اش فخر می‌ورزد و سرشار از جذابیت اروپایی در شبه قاره هند، در بنگال زندگی می‌کند. با پیشنهاد رئیس هندی‌اش وارد خانواده او می‌شود و آلن این فرصت را پیدا می کند که از نزدیک، هند اصیل را کشف کند ولی به زودی مسحور دختر صاحب‌خانه می‌شود. مئیتری دوست‌داشتنی و دست‌نیافتنی، شاعر جوان و دانش‌اموخته تاگور، ‌شاعر بزرگ هند، است.
در سال ۱۹۳۸ وقتی مئیتری با پدرش به مسافرت اروپا رفت، متوجه چنین کتابی شد، ولی تا سال ۱۹۷۲ از متن کتاب مطلع نشد. در این زمان وقتی متوجه شد که در کتاب نیمه‌تخیلی شرحی از رابطه جنسی کارکترهای داستان هم رفته است  -چیزی که در عالم واقع رخ نداده بود- کنجکاو شد و از یکی از دوستانش خواست که کتاب را برایش ترجمه کند.
مئیتری خود شاعر و ادیبی موفق بود. نخستین کتاب شعر او در ۱۶ سالگی منتشر شد و دیباچه‌ای از «تاگور» داشت. او آثار متعددی شامل ۶ کتاب شعر، ۸ کتاب تحقیقی در مورد تاگور و کتاب‌های متعددی در مورد فلسفه، سفر و اصطلاحات اجتماعی دارد.
مئیتری در سال ۱۹۷۳ برای سخنرانی در مورد تاگور به دانشگاه شیکاگو دعوت شد و در این زمان بود که بعد از سال‌ها، با الیاده که در همان دانشگاه تدریس می‌کرد، ملاقات کرد.
در سال ۱۹۷۴، او در پاسخ به کتاب الیاده، رمانی نوشت به نام It Does Not Die که آن را می‌توان «عشق نمی‌میرد»، ترجمه کرد.
به خاطر ملاحظاتی، مئیتری از از ایلیاده خواست که رمان شب‌های بنگال تا وقتی که او در قید حیات است، به انگلیسی ترجمه نشود. بعد از مرگ مئیتری، در سال ۱۹۹۳ سرانجام این کتاب به انگلیسی ترجمه شد.
ایزابل کالی‌کیت، در بررسی کتاب نیویور‌ک‌تایمز نوشت: «دو رمان که به فاصله چهل سال نوشته شده، یک مرد و زن که داستان عشق خود را بر زبان می‌آورند … این دو با هم داستانی غیرعادی اما ملموس درباره عشق ایام جوانی را روایت می‌کنند. عشقی که در اثر یک تقابل و انشقاق فرهنگی، سویه‌ای تراژیک می‌یابد و در برابر این تقابل تاب نمی‌آورد.»
سالی اکهف، در ضمیمه ادبی ویس
voice نوشت: «این رمان که تقریبا نوعی خود زیست‌نامه‌نگاری است، داستان یک زندگی است که در دهه ۱۹۳۰ در کلکته اتفاق می‌افتد. نویسنده اثر، دانشمندی با شهرت جهانی به نام میرچا الیاده، جزئیات ماجرای عشقی سوزناک «آلن»؛ مهندس جوان فرانسوی و مئیتری دوی، دختر کارفرمای هندی او را وصف می‌کند. شب‌های بنگال هم روایتی موحش و عمیقا تکان‌دهنده و هم بیانگر ماجرای دردناک شکست یک مرد جوان در اغاز خودشناسی است. بیش از چهل سال گذشت تا آن که مئیتری واقعی، رمان سوزناک و عشقی الیاده را خواند و پاسخش را در کتابی به نام «عشق نمی‌میرد»، نوشت. رمان الیاده دردناک است، اما رمان مئیتری دوی طنین خاصی دارد. حقیقت میان آن دو آزاردهنده است.
ریچارد ادر، ‌در نیویورک نیوزدی نوشت: «این رمان بیانگر دلبستگی و دوئل است. شرق و غرب، زندگی و هنر، زن و مرد در این اثر، در تقابل با هم قرار می‌گیرند و در دو قطبی بودن کهن را صدای بلند بیان می‌کنند.»
نینا مهتا، در شیکاگو تریبون درباره دو رمان الیاده و دوی نوشت: «نوعی اقرار نیکو که سزاوار اقرار دیگری است… هر دو کتاب به نحوی شایسته، ماجرای عشق مقدر دو نویسنده و دوره نقاهت عاطفی آنها را ترسیم می‌کنند.»

شب‌های بنگال
نوشته: میرچا الیاده
ترجمه: گلشن اسماعیل پور
۲۲۷ صفحه، ۳۳۰۰ تومان
نشر اسطوره

کمی خوش‌سلیقگی در طراحی روجلد بد نیست. نه؟!

منبع: مقدمه کتاب شب‌های بنگال، ویکی‌پدیا، +، +

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

چرا با دیدن یوزارسیف یاد احمدی‌نژاد می‌افتیم

راه و هدف پیامبران و صالحان از ازل تا ابد، عبودیت خداوند متعال، عدالتمحوري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي همه جانبه معنوي و مادي بوده است و قطعا هرکس که با نیت خیر قدم در این راه بگذارد، بیش از پیش به صالحان و نیکان روزگار شبیه تر به نظر خواهد رسید؛ و شاید به همین دلیل است که امروز وقتی تاریخ را می خوانیم یا می بینیم، گاهی وضعیت های تاریخی را می توان در برخی حوادث روزگار خود تطبیق داده و عمق آن را مورد تحلیل قرار داد...

بدون آنکه قصد تشبیه احمدی نژاد و حضرت یوسف(ع) را داشته باشیم، می توان گفت که بسیاری از مخاطبان با دیدن یوزارسیف در سریال یوسف پیامبر(ع) یاد احمدی نژاد و راهش و دشمنی های مخالفانش می افتند، چون:
* یوسف(ع) همواره می کوشد بدون هیچ پرده پوشی، حرفهایش را مستقیما با مردم در میان بگذارد
* همنشینان و دوستان یوزارسیف، محرومان و مستضعفان هستند و ساکنان مقر حکومت، از این کار یوزارسیف خوششان نمی آید و او را در دل و گاهی به زبان ملامت می کنند
* یوسف پیامبر به صورت سرزده در منطق محروم حضور می یابد تا مستقیما از اوضاع مستضعفان باخبر باشد و درد محرومان را هیچگاه از یاد نبرد. یوزارسیف همانجا از خداوند می خواهد که مستضعفان را بر مرفهان بی‌درد غلبه دهد
* یوزارسیف برای خیر و صلاح مردم طرح هایی دارد و آن را در جمع مردم بیان می کند اما دشمنان یوزارسیف با شبهه افکنی، تلاش می کنند اقدامات و تصمیمات او را غیرکارشناسی و نادرست جلوه دهند و مردم را از اطاعت آن دستورات برحذر دارند

* یوزارسیف دستور جمع آوری آمار و اطلاعات اقتصادی خانواده ها در نقاط مختلف کشور را صادر می کند تا بهتر و عادلانه تر بتواند امور را اداره کند و به نفع محرومان تغییر دهد اما مافیا که علاوه بر قدرت جانبی، توان اقتصادی هم دارند، سعی در ناکام ماندن این طرح دارند و می کوشند با فعالیت اقتصادی موازی، طرح صحیح و عادلانه را با شکست مواجه کنند
* یوسف پیامبر همواره با توکل به خدا و اعتماد به فهم مردم، می کوشد نامی از دشمنان و توطئه گران به میان نیاورد اما توطئه گران از این مساله سوء استفاده می کنند و خود را در حاشیه امن می پندارند اما مردم کم کم همه چیز را درک کرده اند
* آنخمائو سرکرده مخالفان یوزارسیف در خفا با تحریک و دستمایه قرار دادن نزدیکان خود، توطئه های مختلف را علیه پیامبر خدا طراحی و به اجرا می گذارد و در محافل عمومی نیز با حرکات و بیان جملات نیش گونه و شبهه ناک می کوشد موقعیت یوزارسیف را تضعیف کند
* مخالفان یوزارسیف به کارشکنی و توطئه اکتفا نمی کنند و حتی قصد جان او را داشتند که به خواست خداوند یوزارسیف از ترور، جان سالم به در برد و گفت که قصد ترورش را داشته اند
* یوزارسیف به عنوان عزیز مصر، فقط خود را متعلق به مرکز کشور نمی داند و به سفرهای استانی می رود تا فقط به گزارش های ماموران و فرستادگان خود اکتفا نکند، بلکه از نزدیک در جریان امور مردم باشد و درددل محرومان را بشنود

* مخالفینی که خود را تشخیص دهندگان مصلحت کشور می پندارند، اینگونه القا می کنند که یوزارسیف غریبه است و از ابتدا در جمع ما نبوده و نباید امور به او سپرده می شد اما یوزارسیف با پشتکار و ایمان به خداوند، راه حق را پی می گیرد و مردم هم روز به روز بیشتر به حقانیت او پی میبرند ..

 

 

morady.kamran@gmail.com

سپاه کوفه

سروده ای از امید مهدی نژاد

سپاه کوفه
لمیده اند در سایه نخلهای سرافکنده
و باد می زنند خودشان را
و چاه ها
فریادهای علی را
به گوش همدیگر می رسانند

عیسی
با شانه های زخمی
قدم می زند در کوچه های صور
و اشک می ریزد برای پرنده های مرده
و به یاد مزار بی سقف مادرش
در کوچه های داغ بیروت
آوازهای محزون می خواند

بشار اسد
پیپش را روشن می کند
دسته صندلی اش را می فشرد
و آرزو می کند
کاش نقشه جهان
پازلی بود
که می شد تکه سوریه اش را برداشت
و در جای بهتری گذاشت
تا بازی تمام شود

سلیمان
تکیه داده بر عصای کهنه اش
سپاه اجنه را
که پیشانی بند یاحسین بسته اند
از زیر قرآن عبور می دهد
تا صندوق های فشنگ را
برسانند به مجاهدان
و زیر لب وجعلنا می خواند

مفتی اعظم آروغ می زند
لاحول می خواند
و پناه می برد به شیطان بزرگ
از شر شیطان رجیم
فتوای تازه اش را پاکنویس می کند
و می فرستد غلامش را
که یک فانتای دیگر باز کند برایش

موسی
در تاریکی بعد از بمباران
دنبال کبریت می گردد
تا گوساله های تازه را آتش بزند
عصای شکسته اش را تعمیر کند
و بنی اسرائیل را برگرداند
به آنسوی رود
و هارون
گوش می سپارد به صدای داوود
که در بلندی های سرزمین سیب
اذان می گوید

کاندولیزا رایس
نقشه خاورمیانه جدید را
سفارش داده
به موسسه نشنال جئوگرافی
و سپرده است
که از نیل تا فرات را
آبی کنند برایش
و بوش پدر
در مزرعه ییلاقی اش
سوار بر اسبی عربی
گاوها را هدایت می کند به اصطبل
تا درشت ترین شان را جدا کند
برای ضیافت بعدی
در کمپ دیوید

سپاه کوفه
لمیده اند در سایه نخلهای سرافکنده
و باد می زنند خودشان را
و چاه ها
فریادهای علی را
به گوش همدیگر می رسانند

و من
نشسته ام پشت کیبورد کامپیوتر
و کلید ها را فشار می دهم
تا کلماتی از جنس صفر و یک
پیش رویم ظاهر شوند
مگر منفجر کنند
بغض های جا مانده را
که شعاع موج انفجارشان
از محدوده سینه ها
تجاوز نمی کند.

 

 

k_suzanchi@yahoo.com

آنان که «هر دو طرف» را محکوم می کنند،
پست تر از خود قاتلانند!

ميشل وارشاوسکی
برگردان: محمد علی اصفهانی

در اين جنگ
من در کنار و همدل قريه ها هستم...
من در کنار و همدل آن مادرم.
من در کنار و همدل آن پدربزرگم.
و آن هشت کودک پناه گرفته در يک مينی وانت.
من در کنار و همدل آن روسری ابريشمی سفيد هستم...
به نام همه ی کتاب های زيبايی که خوانده ام
به نام همه ی بوسه هايی که داده ام
چنين باد که ارتش ما
در اين جنگ
منهدم شود!
اَهارون شابتی ـ شاعر، نويسنده، مترجم، و استاد برجسته ی دانشگاه عبری اورشليم ٭
سازمان «وحدت يهودی فرانسه برای صلح»، مقاله ی تازه يی از ميشل وراشاوسکی، نويسنده، روزنامه نگار، و سياستمدار شريف اسراييلی را منتشر کرده است که او در آن ـ خيلی ساده و راحت و بی درد سر ـ آيينه يی گذاشته است در برابر آدم های «مترقی» چنگ و چنگول پاکيزه يی که آن ها را هميشه در همه جا ـ و مخصوصاً در اين روز های تجاوز جديد اسراييل به غزه، در جامعه ی ايرانی خودمان ـ می بينيم. و شايد در موادی خود ما هم يکی از آن ها باشيم.
اين نوشته ی کوتاه، بی نياز از هر توضيحی است. فقط به شرطی که هر کسی پس از خواندنش جرأت اين را داشته باشد که در آيينه به خود نگاه کند...

****

سرانجام، روزی خواهد آمد که باراک، اولمرت، ليونی، و اشکنازی را همچون ديگر جنايتکاران جنگی، در برابر يک دادگاه عدالت بايستانند، و از آن ها بخواهند که پاسخگوی جناياتی باشند که مرتکب شده اند.
وظيفه ی ما اين است که جهان را آنقدر از رفتار اينان آگاه کنيم که بتوانيم مطمئن باشيم که اينان بهای قتل عام هايی را که مرتکب شده اند خواهند پرداخت.
اما علاوه بر اينان، يک نوع دوم از جنايتکاران هم وجود دارند. اين نوع دوّم احتمالاً می توانند از قرار داده شدن در برابر دادگاه ها فرار کنند.
اين ها دست های خودشان را مستقيماً به خون مردمان نمی آلايند؛ اما برای قاتلان، مشروعيت روشنفکرانه فراهم می آورند. اين ها، در واقعيت امر، يگانی از دولت و ارتش آدمکشان را تشکيل می دهند.
نويسندگان اسراييلی «آموس اُزد»، و «يهوشا» نمونه های تيپيک روشنفکران مفلوک و مسکينی از اين نوعند. هر بار که جنگی رخ می دهد، آن ها را می بينيم که داوطلب کمک رسانی به دستگاه جنگ افروزی اسراييل شده اند. حتی بدون آن که از آن ها دعوتی به عمل آمده باشد.
کار نخست آن ها اين است که برای تهاجم اسراييل، از خودشان منطق ببافند. و بعد، به عنوان دومين کار، گريه و زاری به راه بياندازند که ما پاک و مطهر و معصوم بوديم، اما چه می توان کرد؟ طرف مقابل، ما را ناچار به وحشی گری ساخت!
دليل تراشی آموس ازد، و يهوشا، طبعاً روشن است: بايد در مقابل حمله ی راکتی به سدروت ٭٭ عکس العمل نشان داد. انگار که همه چيز، با اين راکت ها شروع شده است!
يهوشا، در شماره ی ۳۰ دسامبر هاآرتص می نويسد: «من برای ايتاليايی ها روشن کرده ام که چرا اين عمليات اسراييل، ضرورت داشته است...».
«يهوشا» و «ازد»، از ياد برده اند که يک سال و نيم است که اسراييل، وحشيانه، يک ميليون و نيم انسان را در محاصره ی کامل قرار داده است. با محروم کردنشان از حق برخورداری از ابتدايی ترين ضرورت های زنده ماندن. اين ها بايکوت کردن دولتی را که مردم فلسطين، در يک انتخابات آزاد و دموکراتيک برگزيدند [ بايکوت به وسيله ی اسرايیل و «جامعه ی جهانی» ـ م ] به ياد نمی آورند.
اين ها فراموش کرده اند که اسراييل، به زور، غزه و کرانه ی رود اردن را از يکديگر جدا کرد تا بتواند مردمان غزه را به جرم انتخاب کردن نمايندگان خود، در قرنطينه بگذارد و تنبيه کندشان. آخر، آن ها حق چنين انتخاب غلطی را نداشتند.
اين ها، اول: شروع به پس و پيش کردن ترتيب زمانی وقايع کردند، و آن را مطابق ميل خود از نو نوشتند. و بعد: دست به دامان منطق قرينه سازی و همسنگ نمايی شدند:
«خشونت، از هردو سو به کار رفته است، و ما شاهد قربانيان بی گناه در غزه و اسراييل ـ هر دو ـ هستيم. هر غير نظامی کشته شده، يک قربانی بی گناه است.».
اما اينجا يک مشکل در کار است: در اين دليل تراشی و منطق بافی، نه ترتيب زمانی، و نه تناسب عددی، هيچکدام با واقعيّت، همخوانی ندارد.
سه غير نظامی در جنوب اسراييل، کشته شده اند. اما چه وقت؟ بعد از آن که نيروی هوايی اسراييل، در بمبارانِ دقيقاً از پيش طراحی شده و برنامه ريزی شده ی مرکز غزه، بيش از سيصد فلسطینی را کشت.
اين دو انتلکتوئل، که خيلی به چشم آمدنی و در مديا ظاهر شونده هستند، به حزب چپ صهيونيست «مرتز» به لحاظ معنوی کمک می کنند تا تهاجم جنايتکارانه ی وزير دفاع را مورد تأييد قرار دهد.
«مرتز» البته بعد ها ـ وقتی که موقع لازم فرا رسد ـ مخالفت خودش را با کشتن مردم فلسطين اعلام خواهد کرد. يعنی وقتی که «جامعه ی جهانی»، شروع کند به سخن گفتن از دغدغه ی خاطر خود نسبت به «خطا های اسراييل». اما در حال حاضر، علی الحساب، «جامعه ی جهانی» در سکوت به سر می برد، و حتی به نظر می رسد که شادمان هم هست از اين که می بيند که اسراييل، با او در جنگ مقدس صليبی عليه خطر جهانی يی به نام مسلمانان، سهيم و شريک شده است.
اروپا، برای اين که به مردم دنيا نشان دهد که دچار دغدغه ی خاطر است، به صورتی سمبليک، بعداً، يک کمک انساندوستانه به مردم غزه تقديم خواهد کرد. اما در اين فاصله ی زمانی، برنارد کوشنر وزير امور خارجه ی فرانسه، رسماً حمايت خود را از عمليات اسراييل اعلام می کند. ايشان البته قول داده است که يک مقدار مواد اوليه ی زندگی روزمرّه هم به غزه ارسال کند.
من نمی توانم جلوی خاطرات خودم را بگيرم و به ياد ماجرايی نيافتم که خوانده ام:
هيأت نمايندگی صليب سرخ، به ديدار اسيران اردوگاه مرگ نازی رفته بود تا برای آن ها شکلات و بيسکويت ببرد! می دانم که اين دو عمل، يکی نيستند. اما کسی نمی تواند خاطرات به هم پيوسته ی خود را کنترل کند..
کوشنر البته يک فضای مناسب، و يک «عذر موجّه» هم دارد: رژيم های عربی، مخصوصاً رژيم حسنی مبارک، از تجاوز اسراييل به غزه، حمايت می کنند. آن ها هم می خواهند شکلات و بيسکويت برای کودکان غزه بفرستند. البته به جز کودکانی که در بيمارستان «شفا»، دروغکی مرده اند.

 

 

vista1975@gmail.com

لینک‌های روز:
تلاش اسرائیل برای پیروزی در جنگ تبلیغاتی

هزارتوی جهانی شدن، اسراييل و معضلات اخلاقی
ناديده گرفتن مناسبت اقتصادی و سياسی کشورهای جهان و ناگهان دنیا را تنها در دو جبهه‌ی حق و باطل خلاصه کردن، تنها ما را به نتايج نادقيق و بعضاً نادرست می‌رساند، هر چند ظاهراً نيت‌مان خيلی هم اخلاقی و انسانی باشد. دولت اسراييل غاصب و جنايت‌کار است. در ظلم و ستم هم نبايد معاونت کرد. اما راه‌اش اين تحريم‌های عاطفی  و خودزنی‌های احساسی نيست. درست است که اسراييل ظالم و غاصب است. درست است که اسراييل حقوق بشر را زير پا می‌گذارد و بسياری از غير مسلمان‌ها و کشورهای غربی هم بدان معترف و معترض هستند. اما اين‌ها دليل نمی‌شود که تا به گوش‌مان خورد که فرد «الف» يا شرکت «ب» با اسراييل منافع مشترک دارد يا به آن کمک می‌کند، به سادگی و بدون تحقيق و تفحص تنها به اقتضای مخالفت‌مان با اسراييل، عقل را عجالتاً بفرستیم مرخصی تا لگدی هم به اسراييل وحشی و غاصب زده باشيم.

درسی که وردپرس دات کام به کارآفرین‌ها می‌دهد: آمار چشم‌گیر مهم نیست، آمار دقیق مهم است
خبر شاید ارزش کاربری نداشته باشد، اما ارزش تامل دارد. امروز در وبلاگ وردپرس دات کام دیدم که وردپرس از این به بعد آمار وبلاگ‌هایی که در صفحه‌ی اصلی‌اش نشان می‌دهد را به شیوه‌ی متفاوتی محاسبه می‌کند.  به این ترتیب مدیران وردپرس دات‌کام آمار پنج‌میلیون و خرده‌ای «تعداد وبلاگ‌هایی که در وردپرس دات کام ثبت شده‌اند» را با عدد ناقابل صد و هفتادهزار «وبلاگ‌هایی که در چند وقت اخیر به روز شده‌اند» عوض می‌کنند، چرا که اعتقاد دارند اطلاعات دقیق به خواننده دادن بهتر از دادن «آمارهای چشم‌گیر» ولی بی‌ارزش است.

وبلاگ: داستان نگفته‌ی نوار غزه
یک وبلاگ‌نویس 23 ساله‌ی فلسطینی که از داخل غزه گزارش می‌کند. او تا به حال چندین بار به خاطر مطالبی که می‌نویسد تلفنی تهدید به مرگ شده استک.

شماره‌ی پنج و شش نشریه اینترنتی شماها
چندین مصاحبه با مدیران سرویس‌های وبلاگی ایرانی پرشین‌بلاگ، بلاگ‌اسکای، میهن‌بلاگ، پارسی‌بلاگ و همین‌طور حرکتی نو: مصاحبه با مَت مولِن‌وِگ مدیر سرویس وردپرس دات کام.

گالری عکس: وقایع اخیر در اسرائیل - غزه
عکس‌ها از رویترز یا آسوشیتدپرس

چند گردان؟ — ترجمه‌ای بسیار خواندنی از مانی ب
باز هم یک انتخاب و ترجمه‌ی عالی از مانی ب.  نوشته آغازی خیره کننده دارد:
هفتادسال پیش در طول جنگ‌جهانی دوم جنایت نفرت‌انگیزی در لنینگراد رخ داد. یک گروه تندرو بیشتر از هزار روز میلیون‌ها شهروند غیرنظامی را به گروگان گرفته و از میان آن‌ها٬ ارتش آلمان را تحریک می‌کردند. طوری که برای ارتش آلمان راهی جز بمباران مردم غیرنظامی و محاصره کامل شهر که به کشته‌شدن صدهاهزار نفر منجر شد٬ نماند. گروه تندروی یادشده ارتش سرخ نام داشت.هنوز مدت زیادی نگذشته است که در انگستان نیز یک چنین جنایتی رخ داد. اعضای باند چرچیل خود را میان ساکنین لندن مخفی کرده و به این وسیله میلیون‌ها شهروند را به سپر دفاعی خود تبدیل کرده بودند. و آلمان‌ها مجبور شدند با استفاده از نیروی هوایی خود لندن را به تلی از خاکستر تبدیل کنند.

این‌ها حکایاتی هستند که امروز در کتاب‌های تاریخ جای داشتند٬ در صورتی که هیتلر در جنگ پیروز شده بود.

خاتمی: من یا میر حسین موسوی نامزد انتخابات می شویم
شاید مهمترین خبر داخلی کاندید شدن خاتمی باشد. البته هنوز هم صد در صد آمدنش را اعلام نکرده. به زودی معلوم می‌شود.

غزه، دور باطل خشونت و بن بست «مساله یهود» — ناصر فکوهی
اگر فاشیسم هیتلری تا مرزهای نابودی فیزیکی یهودیت پیش رفت و «راه حل نهایی» اش برای «مسئله یهود»، هولوکاست بود؛ فاشیسم اسرائیلی امروز در حال نابودن کردن یهودیت به مثابه یک دین ابراهیمی است. فلسطین و اعراب منطقه که بیش از دو هزار سال در این پهنه بزرگ ساکن بوده اند، نیازی به آن ندارند که در خاکی که خود ساخته اند ریشه کنند، زیرا ریشه های طبیعی شان همواره در این خاک بوده است، اما اسرائیل برای این ریشه کردن ابتدا باید ریشه های اخلاقی خود را تا به نهایت یعنی تا نابودی یهودیت برای ایجاد یک نظام آپارتاید فاشیستی بسوزاند. بهای ساختن دولتی ملی می تواند بسیار گزاف باشد و تازه چنین دولتی آنگاه که ساخته شود، نیز چاره ای جز استحاله در منطقه ای عربی- اسلامی نخواهد داشت. شاید اگر اسرائیلی ها می توانستند به جای تن دادن به منطق خشونت و نظامی گری و ویران کردن سقف خانه های مردمان بیگناه بر سر آنان، اندکی به ریشه های اخلاقی یهود باز گردند، قادر بودند عمق فاجعه را زودتر درک کنند و هولوکوستی را که فاشیسم هیتلری آغاز کرد اما در اتمام آن موفق نبود، به دست خود تا پایان منطقی اش یعنی  تا نابودی احتمالی یا تا حاشیه ای شدن کامل فرزانگی، اخلاق و دین یهودی به پیش نبرند.

نون والقلم - وقتی همه خواب بودند - قسمت سوم
در ادامه‌ی مجموعه‌ی عالی و مفید خود، نون والقلم مفهوم دفاع مشروع را از نظر حقوق عمومی و همین‌طور بین‌المللی شرح می‌دهد.

نون والقلم - وقتی همه خواب بودند - قسمت چهارم
استراتژی دفاعی/امنیتی اسرائیل چیست؟ چرا اسرائیل از سلاح‌های ممنوع مانند فسفرسفید یا بمب‌های جدید خوشه‌ای استفاده می‌کند؟

گاردین: نقشه‌ی روز به روز درگیری‌ها در غزه
همراه با شرح عملیات نظامی انجام شده در هر روز بر روی نقشه

چرا آدمی می‌جنگد؟ چه فرقی‌ست بین جنگ‌های عصر حجر تا جنگ‌های سازمان‌ یافته عصر ما؟
سیستم‌های اجتماعی‌ای که حقوق اولیه و نیازهای اولیه (چه جسمی و چه روحی)  شهروندان خود را نادیده می‌گیرند در آنها خشم تولید می‌کنند. اما این خشم از زاویه دیدِ  رهبران صاحب قدرت جامعه مفید هم می‌تواند باشد به این معنا که اگر درست هدایت شود در واقع سوخت موتور جنگ طلبی رهبران را فراهم می‌کند. خشم بشدت قابل جابجا شدن است و این غالباً ناخودآگاه انجام می‌شود.

اسرائیل در جنگ تبلیغاتی »» ٤دیواری (باز هم ترجمه‌ای خواندنی از مانی ب.)‌‌
رسانه‌های بین‌المللی هر کشور دیگری را که بی‌اعتنا به قربانی‌شدن غیرنظامیان به همسایه‌ی کوچک خود حمله نظامی کرده بود٬ کباب می‌کردند. در مورد اسرائیل فرق می‌کند. در روزهای اول جنگ اسرائیل از نظر پروپاگاندا جلوتر بود. این تصادفی نیست٬ زیرا هیچ کشور دیگری مانند اسرائیل طرح موضوعات مربوط به امنیت و ارتش خود را در افکار عمومی این‌چنین حرفه‌ای اداره نمی‌کند. اما وقتی رسانه‌ها پر از تصاویر مادرانی شدند که کودکان مرده‌ی خود را در آغوش داشتند٬ ماجرا ورق خورد.

با برخی از روش‌های تبلیغاتی اسرائیل آشنا شوید…

عکس روز یک‌عکاس: تنهایی
جدیدترین دوربین‌نوشته‌ی من در یک‌عکاس

murdoch-announces-latest-takeover-to-world-press
سخن‌گو:  اول آن‌ها حمله کردند. ما قربانی هستیم.
رسانه‌های بین‌المللی: اول آن‌ها حمله کردند، سخن‌گو قربانی است.
 
 

sepidroy@yahoo.ca

يک نظر دريافتي

با سلام به مبین عزیز

این روزها همه از فلسطین می نویسند و واقعا کشتار مردم بیگناه ظلم بزرگی است که هنوز با این تمدن انسانهایی فراوان هستند که بر حق خداوندی ستاندن جان دیگران اصرار می کنند و تا می توانند دلیل و توجیه برای خود و ادعای خود می تراشند.
براستی چرا این اتفاق می افتد .مهم نیست در کجا باشید اما خلاصه کم و یا زیاد همه طرف کسی را می گیرد جز انسانیت، جز آنکه زیر پا له می شود و جویهای خون روان است و خمچنان و همچنان خنده مستانه شیطان بر انسان و فرزندان آدم مستولی است.
گروهی مثل مردم اسرائیل به کسی رحم نمی کند و بی محابا سهمگین ترین جنگ افزار را بر مردم دیگر آوار می کند و گروهی دیگر نیز به هر اسم مردم غیر نظامی را آماج موشکهای بیهدف خود می کند و غرور و هلهله که تعداد محدودی غیرنظامی را کشته و هرطرف کشتگان خود را شهید می داند و دیگران را بهلاکت افتاده.سالهاست که با هم درگیرند و سابقه این درگیری به قرنها می رسند.حرفی بر سر اصل وریشه نیست که هر کس برای خود دلیلی دارد و بر مدعای خونین خو مدرک و شاهد. اما آیا واقعا مدرکی بر کشته شدن و بیگناهی غیر نظامیان دو طرف هست یا نه.
من نظر شخصی خودم اینست همانطور که مولا فرموده مظلوم همان ظالم است و در این میان شاید ظالم تر از سیاسیون فلسطین کسی نیست . کسانیکه مردم بی گناه را سپر توپ و موشک و بمب های دولت اسرائیل کرده اند و باکشان نیست از این همه کودکانی که بجای مدرسه و کلاس درس به مدفن خاک می روند تکه تکه می شوند تا نیازهای سیاسی آقایانی که در کشورهای عربی و غیر عربی آرامش دارند ، برآورده شود.آقایانی که تنها هنرشان اختلاف با هم است و حق بدهیم به اسرائیل که از کسی نمی هراسد که اینگونه بر این مردم می تازد. حق بخشیدنی نیست حق گرفتنی است.مگر نه در جنگ هشت ساله ما فرزندان ما فارغ از هر دین و مذهب و اعتقاد و لهجه ای به دفاع از کشور پرداختند.چرا مردم فاسطین نمی توانند مثل ما باشند.
چرا جیره خوار کشورهای عربی هستند در حالی که بسیاری از بازرگانانموفقدنیا فلسطینی هستند و در حاشیه خلیج آرامش می جویند و خرج غزه و فلسطین را مردم ما می دهند.تا چند سال پیش و قبل از سقوط صدام بزرگترین افتخار مردم قلسطین داشتن گذرنامه عراقی بود که بطور راندم بتوسط شخص صدام امضا می شد.در جنگ صدام با ایران تعداد زیادی اسیر فلسطینی و اردنی بود که در جنگ بر علیه ایران بودند.هنوز خیلی از روسای فلسطینی ایران را عامل مشکل اعلام می کنند . اما بحث کمک به فلسطین که می شود ایران به به می شود.
مردم ما در فقر و نداری دست و پا می زنند و آنوقت پولهای بی زبان به سوریه و لبنان می رود که تازه ایران و ایرانی را قبول ندارند.چون ایرانیها را عرب نمی دانند و برای یک عرب، عجم همیشه عجم است که باید تا ابد برده اعراب باشد.کافی است از دوستانی که به یکی از کشورهای دوست سفر کرده باشند بپرسید رفتار همسایگان عرب با ما چگونه است مهمان نوازی معروف عربی در مورد ایرانیان چگونه انجام می شود.
آنوقت ما همیشه کاسه داغ تر از آش هستیم و وزودتر از خود فلسطینی ها شلوغ می کنیم اول هم تعدادی دانشجوی در صحنه حاضر ! فوری به یکی از سفارت خانه ها حمله می برند.سوال این است مگر دانشجویان ما کار و زندگی ندارند درس ندارند که در مورد همه چیز زودتر از همه اقدام می کنند .بعد هم در قضیه اسرائیل مثلا به باغ سفارت انگلیس (خود سفارت اجازه نداشتند) حمله می کنند.جالب تر قضیه اینست که این دانشجویام متقدمین خمله ور به سفارت آمریکا را اصلا قبول ندارند.
بگذریم.مهم نیست فوری پیغام برای غزه می آید. مهم اینست که هیچ پیغامی برای بچه های شهر کردی که کلاسشان بخاری سالم نداشت و در آتش جهالت سوختند نمی آید.مهم اینست که کسی فقر وحشتناک جاری در کشور،و اعتیاد را نمی بیند و پیغامک نمی فرستد.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.آیا مشکلات ایران حل شده که فکر همه مسئولین فلسطین است.آیا ما در کشورمان مشکل دیگری نداریم که همه مشکلاتمان صحبت از مردمی است که نمی خواهند با خودشان صحبت کنند.
بر اسرائیل و هیچ کس دیگر و حتی شیوخ عرب نیز ایراد نگیرید.گنهکارتر و ظالم تر از مردم فلسطین در خق خودشان کسی نیست.بر ایم مردم نباید دل سوزاند که هنوز در پس کوچه و خم منازعه با خود هستند. به اسرائیل حق بدهید اگر اینگونه می تازد.دشمن چیزی جز ضعف نمی خواهد که مردم فلسطین دودستی تقسیم کرده اند.بجای فلسطین به کشور خودمان بپردازید که مردم ما سزاوارتر هستند.

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک غزه
و چاه ها فریادهای علی را به گوش همدیگر می رسانند

بسم الله

سلام

- امام خمینی (10 سال قبل از انقلاب):
من به دول اسلامى مى‏گويم كه آقا چرا سر نهر (رود اردن -در مرز اردن و فلسطين-) دعوا مى‏كنيد؟ فلسطين مغصوب است؛ يهود را بيرون كنيد از فلسطين؛ اى بى‏عرضه‏ها! خودشان كه ريخته‏اند به جان هم. فلسطين مغصوب است، شما سر نهر دعوا مى‏كنيد؟! وقتى سر نهر دعوا كرديد، تثبيت شد حكومت اسرائيل بر فلسطين؛ اين اعراب بيچاره را كه بيرون ريختند، و الآن يك ميليون يا بيشترشان گرسنه و بيچاره خوابيده‏اند در بيابانها، اصلًا بيچاره و آواره شدند، آيا دول اسلامى نبايد در اين معنا اعتراضى بكنند؟ حرفى بزنند؟ با يك همچو دولتى كه يك ميليون مسلمان يا بيشتر را بيرون ريخته و آواره كرده شما ائتلاف مى‏كنيد؟!

- بعد از شاه نوبت امريكاست!
از اين فرصتها بايد به خوبي استفاده كرد تا هم فرهنگ استكبارستيزي را در ميان خودمان احيا كنيم و هم به جهانيان بفهمانيم كه دعوا بر سر دو تمدن است نه بر سر لحاف ملّا.
...انديشه اصالت دادن و حتي تقدم دادن به «خودسازي» لاجرم به «خودخواهي» و «خودپرستي» منجر مي شود.

- در اعتراض به حمايت عربستان از اسرائيل؛ دانشجويان ‌ايلامي از سفربه حج منصرف‌ شدند

- بهانه‌هاي بني‌اسرائيلي براي سرپوش گذاشتن بر جنايات اسرائيل
آنها  را مي‌شود به چند دسته مجزا تقسيم كرد كه در حقيقت يك هدف مشترك را دنبال مي‌كنند: «بهانه‌تراشي براي سرپوش گذاشتن بر جنايات بي‌شمار اسرائيلي‌ها»

- ايثارگر دامغاني پرداخت جريمه بازيكن سويا را تقبل كرد / انصاري فرد: ما براي فلسطين چه كار كرده ايم؟ / بازتاب حمايت ايران از فوتباليست ضد صهيونيستي

- نقشه ی با جزئیات فلسطین - سایت اورشلیم پست

- ح. قائم مقامی: طغيان دوم بني‌اسرائيل به نابودي آنها مي‌انجامد
قرآن کریم در سوره اسرا تصریح می فرماید بنی اسرائیل 2 بار طغیان می کنند و این همان طغیان دوم است که قطعاً و یقیناً با شکست صهیونیسم و ورود اولیای صالح خدواند به فلسطین و نابودی بنای ظالمانه منجر خواهد شد.

- قدس کلید رمزآلود فرج

- عرضه نمایشگاه «من نسکافه نمی خورم»
نمایشگاه "من نسکافه نمی خورم" در قالب 50 پوستر آماده ارائه می‌باشد. جهت تهیه این نمایشگاه...

- فلسطینی‌های ناصبی و مسلمانان شناسنامه‌ای!
اگر هنر داری، از امام حسین(ع) همین یک حدیث را عمل کن، راه انداختن شبکه‌ی ماهواره‌ای ترویج شیعه‌ی آمریکایی!!! پیش‌کشت.

- مردي كه خواب از چشم اسرائيل ربود

- خون غزه از پاراچنار و بوسنی و چچن رنگین‌تر است؟
...اما آنچه در اینجا مورد غفلت قرار می‌گیرد دشمن در مقابل است.

- وزير بازرگاني خواستار تحريم تجاري رژيم غاصب قدس در دنيا شد / فتواي آيت الله خامنه اي اقتصاد اسرائيل را دچار مشكل مي كند / واكنش جهاني به آتش زدن عكس اوباما توسط دانشجويان ايران / بوليوي روابط ديپلماتيك خود را با رژيم صهيونيستي قطع كرد / بین المللی شدن آتش زدن تصویر مبارک

- از وبلاگ شعر مقاومت: سِفْر بمباران (علی‌محمد مؤدب) بخش اول - بخش دوم
C
D
DVD
LCD
LSD
LG
حروف قطعه‌قطعه نازل می‌شوند
حروف قطعه‌قطعه‌مان می‌کنند
ما آدم‌های مقطّعه‌ایم...

 


- ساماندهي را دريابيم!

- كارهايي كه براي فلسطين 2 دهه نشده است!

- شما از کدامیک پشتیبانی می‌کنید؟ فلسطین یا اسرائیل؟
 
 

 
کودک اسرائیلی : پدر من به من گفت که شما عرب ها حیوانات تروریست شیطانی هستید.
کودک فلسطینی : پدر من چیزی به من نگفت. پدرم را پدر تو کشت...

 
 

 
سپاه کوفه
لمیده اند در سایه نخلهای سرافکنده
و باد می زنند خودشان را
و چاه ها
فریادهای علی را
به گوش همدیگر می رسانند

عیسی
با شانه های زخمی
قدم می زند در کوچه های صور
و اشک می ریزد برای پرنده های مرده
و به یاد مزار بی سقف مادرش
در کوچه های داغ بیروت
آوازهای محزون می خواند

بشار اسد
پیپش را روشن می کند
دسته صندلی اش را می فشرد
و آرزو می کند
کاش نقشه جهان
پازلی بود
که می شد تکه سوریه اش را برداشت
و در جای بهتری گذاشت
تا بازی تمام شود

سلیمان
تکیه داده بر عصای کهنه اش
سپاه اجنه را
که پیشانی بند یاحسین بسته اند
از زیر قرآن عبور می دهد
تا صندوق های فشنگ را
برسانند به مجاهدان
و زیر لب وجعلنا می خواند

مفتی اعظم آروغ می زند
لاحول می خواند
و پناه می برد به شیطان بزرگ
از شر شیطان رجیم
فتوای تازه اش را پاکنویس می کند
و می فرستد غلامش را
که یک فانتای دیگر باز کند برایش

موسی
در تاریکی بعد از بمباران
دنبال کبریت می گردد
تا گوساله های تازه را آتش بزند
عصای شکسته اش را تعمیر کند
و بنی اسرائیل را برگرداند
به آنسوی رود
و هارون
گوش می سپارد به صدای داوود
که در بلندی های سرزمین سیب
اذان می گوید

کاندولیزا رایس
نقشه خاورمیانه جدید را
سفارش داده
به موسسه نشنال جئوگرافی
و سپرده است
که از نیل تا فرات را
آبی کنند برایش
و بوش پدر
در مزرعه ییلاقی اش
سوار بر اسبی عربی
گاوها را هدایت می کند به اصطبل
تا درشت ترین شان را جدا کند
برای ضیافت بعدی
در کمپ دیوید

سپاه کوفه
لمیده اند در سایه نخلهای سرافکنده
و باد می زنند خودشان را
و چاه ها
فریادهای علی را
به گوش همدیگر می رسانند

و من
نشسته ام پشت کیبورد کامپیوتر
و کلید ها را فشار می دهم
تا کلماتی از جنس صفر و یک
پیش رویم ظاهر شوند
مگر منفجر کنند
بغض های جا مانده را
که شعاع موج انفجارشان
از محدوده ی سینه ها
تجاوز نمی کند

(امید مهدی نژاد)

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 دي / 15 ژانويه / 18 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
26 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روز درخشان ديگري درتاريخ ايرانيان:
احياء حاكميت ملي

پانزدهم ژانويه سال 946 ميلادي (25 ديماه) احمد ديلمي (معزالدوله) بغداد را متصرف شد، المستكفي بيست و دومين خليفه عباسي را بركنار كرد و با اين اقدام حكومت سراسر ايران بار ديگر در دست ايرانيان قرار گرفت و تجديد حاكميت ملّي كه مرداني چون ماكان و مرداويز از مازندران و ديلمان، بابك خرمدين از آذربايجان، سيستاني ها (ايرانيان خاوري كه امروز افغان خوانده مي شوند) به ويژه صفاريان، خراساني ها به ويژه سامانيان و ... در راهش تلاش كرده و جان باخته بودند به تحقق پيوست. علي، احمد و حسن ديلمي پسران بويه از پيروان و دستياران «مرداويز» قهرمان ملّي ما بودند كه آرزوها و انديشه هاي وي را دنبال كردند.
     بوئيان «شيعه اثني عشري» را با ناسيوناليسم ايراني در آميختند تا ميهن آنان ماهيتي كاملا مستقل داشته باشد؛ درست به همان گونه كه آئين زرتشت ستون ناسيوناليسم ايراني در دوران ساسانيان بود.
     احمد از سوي برادر خود علي ديلمي مامور پس گرفتن خوزستان و تصرف بغداد بود كه به انجام هر دو ماموريت موفق شد. احمد چون شنيد كه خليفه بركنار شده از دسيسه دست بر نداشته دستور مجازات اورا داد كه حكم به نابيناشدن او داده شد تا نتواند توطئه كند و اين حكم كه احمد شخصا در تعيين نوع مجازات مداخله نداشت به اجرا درآمد.
     تاريخ نگاران اروپايي 15 ژانويه 946 ميلادي (پس گرفتن پايتخت امپراتوري باستاني ايران ـ فتح مقر خليفه عباسي) را براي ايرانيان روزي بزرگ نوشته اند، روزي درخشان همانند روزي كه كوروش ايجاد ايران را اعلام داشت و روزي كه اشكانيان مقدونيهاي اشغالگر (جانشينان اسكندر) را به مديترانه ريختند. مقدوني ها «سلوكيه» را در كنار دجله ساخته بودند تا از آنجا بر آسياي غربي حكومت و نظارت كنند كه اشكانيان پس از بيرون راندن آنان از آسيا، تيسفون (مداين ـ واقع در 36 كيلومتري جنوب بغداد امروز) را در سوي ديگر دجله ساختند و دو دولت اشكاني و ساساني ايران حدود هزار سال از اين شهر بر امپراتوري پهناورشان حكومت كردند و مانع پيشروي اروپاييان (روميان) در آسيا شدند. هر دو دودمان خطر نزديك بودن به مرز رقيب (امپراتوري غرب = روم ) را تحمل كردند و پايتخت را از تيسفون به يك شهر مركزي انتقال ندادند.
    بغداد در دسامبر سال 1534 از دست ايران خارج شد و موقتا به تصرف سلطان سليمان امپراتور عثماني افتاد كه خود را خليفه مسلمين مي خواند و بغداد را براي اثبات ادعاي خود لازم داشت. دولت صفويه ايران بعدا بغداد را از عثماني ها پس گرفت و در آنجا يك پادگان ثابت به وجود آورد و يك واحد نظامي نيرومند مستقر ساخت. جنگ متناوب ايران و عثماني بر سر بغداد دو قرن طول كشيد و در زمان نادر شاه مصالحه صورت گرفت؛ ايران از دعاوي خود بر بغداد دست كشيد و عثماني حاكميت ايران بر ايروان (پايتخت كنوني ارمنستان) و همه قفقاز جنوبي را برسميت شناخت.

 

ماجراي قتل گريبايدوف در تهران

Griboyedov

الكساندر گريبايدوف Alexander S. Griboyedov ديپلمات، نظامي، نمايشنامه نويس و طنزنگار روس 15 ژانويه 1795 در مسكو به دنيا آمد و 11 فوريه 1829 در 34 سالگي در تهران به دست مردم كشته شد. گريبايدوف كه نمايشنامه هاي فكاهي اش هنوز كهنه نشده اند و در جريانند، سالها در تفليس مامور تماس با ايران بود. وي بود كه پيشنويس قرارداد (ننگين) تركمنچاي را پس از امضاي فتحعليشاه به سن پترزبورگ برد و به تزار وقت (نيكلاي اول) داد. گريبايدوف كه در جريان جنگ روس و ايران، همه جا دركنار ژنرال پاسكويچ بود پس از دادن قرارداد تركمنچاي به تزار، از جانب او به سمت سفير روسيه (اصطلاحا وزير مختار) در تهران منصوب شد. وي در سفارت روسيه در تهران به يك خواجه حرمسراي فتحعليشاه كه از مردم قفقاز بود پناهندگي داد. اين خواجه فراري گريبايدوف را در جريان سرنوشت دختران قفقازي و به ويژه گرجي ها در حرمسراهاي شاه و شاهزادگان و مقامات ايران قرارداد و گريبايدوف كه تحت تاثير حرفهاي او قرارگرفته بود، باتوجه به مفاد قرارداد تركمنچاي كه بازگشت قفقازي هارا از ايران به شهرهايشان (درصورت تمايل) شامل مي شد نخست به دو زن قفقازي كه از خانه يك شاهزاده قاجار فراركرده بودند پناه داد و سپس دستورداد كه درصورت لزوم براي پس گرفتن اين زنان كه در خرمسراها و احيانا مادر فرزندان اعيان كشور بودند به زور متوسل شوند. انتشار اين تصميم در تهران، ايرانيان را كه از قرارداد تركمنچاي ناخوشنود بودند خشمگين ساخت و به نام جلوگيري از تعرض به حرمسراها و توقيف زوجه (نواميس) مردم به سفارت حمله بردند و با وجود مقاومت قزاقهاي سفارت وارد آن شدند و گريبايدوف، كاركنان سفارت، قزاقها و حتي خواجه پناهنده شده را كشتند و جسد گريبايدوف را به ميان زباله ها افكندند كه سه روز بعد به دست آمد و به تفليس حمل شد. فتحعليشاه از بيم آغاز جنگ سوم روسيه با ايران، نوه خود خسرو ميرزا را با جمعي از رجال كشور از جمله ميرزا تقي خان فراهاني (امير كبير) جهت پوزش خواهي به سن پترزبورگ فرستاد. تزار از اين رفتار راضي شد و حتي قسمتي از غرامت جنگ را به ايران بخشيد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

26/10/63
جلب حمايت جامعه اقتصادي اروپا از دولت ريگان براي ارائه طرحي بمنظور پايان دادن به جنگ ايران و عراق. اين طرح شامل پيشنهاد آتش بس ميان دو كشور عراق و ايران و توقف حمله به نفتكشها در خليج فارس مي‌باشد و هركدام از طرفين كه طرح مزبور را نپذيرند با تحريم اقتصادي اين جامعه روبرو خواهد شد.

تشكيل كميته هفتگانه وزراي 7 كشور عبي بمنظور رسيدگي به تحولات جنگ عراق و اردن.
 

 

فرار شاه از ايران

بـا روشـن شـدن جرقه هاى انقلاب و فشار نيروهاى مخالف رژيم و هماهنگى قيام هاى مردمى به رهـبـرى حـضـرت امـام (ره ) و كـشـتـار 17 شـهـريـور و بـرگزارى مراسم چهلم شهداى تهران ، تـبـريـز، اصـفـهـان و مـشـهـد و اعـتـصـاب كـارگـران شـركـت نـفـت كـنـتـرل امـنيت كشور از دست نيروهاى رژيم و حتى حكومت نظامى خارج و موجب شد كه اقتدار رژيم 2500 سـاله شـاهـنـشـاهـى سـسـت و مـنـجـربـه فـرار شـخـص اول مملكت گردد.
در آن تـاريـخ نـاظـران سـيـاسـى مـتـفـق القـول بـودنـد كـه حـل بـحـران ، بـا ادامـه حـضـور شاه امكان پذير نيست و رهبر انقلاب اسلامى حضور شاه و رژيم سـلطـنـتـى را تحمل نخواهد كرد شاه نيز به اين موضوع واقف بود. وى پس از عدم موفقيت دولت نظامى ازهارى در برقرارى نظم و آرامش و رفع اعتصاب ها كه اقتصاد كشور را فلج كرده بود.
راه ديگرى جز خروج از كشور نداشت . تشريفات مربوط به خروج شاه خصوصى و غير رسمى بـود. مـشـايـعـت كـنـنـدگـان ، نـخـسـت وزير، رؤ ساى مجلسين ، وزير دربار، رئيس ستاد ارتش و گـروهـى از مـقـامـات وابسته به دربار بودند. فرودگاه مهر آباد در محاصره يگان هاى گارد شاهنشاهى بود. مقارن 30 / 11 صبح ، شاه و همسرش ، با يك هليكوپتر وارد فرودگاه مهرآباد شدند.
شاه در مصاحبه كوتاهى به خبرنگاران گفت :
((مـدتى است احساس خستگى مى كنم و احتياج به استراحت دارم . ضمنا گفته بودم پس از اين كه خـيـالم راحـت شـود و دولت مـستقر گردد. به مسافرت خواهم رفت اين سفر اكنون آغاز مى شود و تـهـران را به سوى آسوان در مصر ترك مى كنم . امروز با راءى مجلس شوراى ملى كه پس از راءى سـنـا داده شد، اميدوارم كه دولت بتواند هم به جبران گذشته و هم در پايه گذارى آينده موفق شود)).
مقارن ساعت 30 / 12 شاه و همسرش پس از توديع با هواپيماى بوئينگ 727 اختصاصى تهران را به مقصد مصر ترك كرد.
سـرانـجـام شـاه روز 26 دى 1357، پس از سال ها ظلم و جنايت در حق مردم مسلمان ايران فرار را بـرقـرار ترجيح داد. از اعضاى خانواده سلطنتى تنها فرح در ايران مانده بود كه همراه شاه از ايران خارج شد. پس ‍ از خروج شاه از ايران ، موج شادى مردم را فرا گرفت و ملت با آمدن به خـيابان ها اظهار شادمانى مى كردند و اين پيروزى بزرگ را جشن گرفتند رژيم سلطنتى كمتر از يك ماه پس از فرار شاه سقوط كرد.))

Mobin_s2004@yahoo.com
15 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و به اين سان قيام مسلحانه كمونيستهاي آلمان شكست خورد

يك صحنه از سنگر گيري و تير اندازي نظاميان آلمان و راستگرايان اين كشور در برلن برضد كمونيستها در جريان قيام مسلحانه ژانويه 1919

15 ژانويه سال 1919 قيام مسلحانه كمونيستهاي آلمان در شهر برلن باقتل دو رهبر اصلي قيام، «رزا لوكزمبورگ» و «كارل ليب نكت» شكست خورد . بانو «رزا» و كارل كه دو روز پيش از اين احساس كرده بودند پيروزي شان دشوار است در يك هتل پناه گرفته بودند كه ماموران دولت آلمان آنان را در آنجا دستگير كردند و پس از باز جويي، هنگام انتقال از هتل، هردو كشته شدند!. «رزا» هنگام انتقال از هتل به دست راستگرايان كه با تباني قبلي ماموران دولت در خارج از ساختمان گرد آمده بودند مضروب و از دست ماموران خارج و با شكنجه فراوان كشته شد و جسدش را به كانال آب افكندند كه كشف نشد. ماموران كارل را با اتومبيل بردند ولي پس از طي مسافتي خودشان او را در اتومبيل كشتند. دولت وقت آلمان دستور رسيدگي داد و بعدا دو مامور متهم به قتل دستگير شدند و ....
    قيام مسلحانه يك هفته طول كشيده بود، ولي از 12 ژانويه ــ چهارمين روز قيام، پيدا بود كمونيستها كه مهارت جنگي سربازان را نداشتند برنده نخواهند بود. تلفات اين جنگ خياباني بسيار سنگين بود و روزها طول كشيد تا اجساد كشتگان را از خيابانها و ساختمانها جمع آوري كردند.
     حزب سوسياليست آلمان از مدتها پيش در آستانه انشعاب قرار گرفته بود . جناح تند رو به نام «شاخه اسپارتاكوس» به رهبري «رزا» و «كارل» با تعيين نامزد براي انتخابات عمومي 19 ژانويه مخالفت كرد و راه رسيدن به سوسياليسم را قيام مسلحانه اعلام داشت و چون با مخالفت ضمني رو به رو شد اول ژانويه دست به انشعاب زد و تحت نام حزب كمونيست «اسپارتاكيست ــ گرفته شده از نام اسپارتاكوس انقلابي دوهزار سال پيش از آن» درآلمان اعلام جمهوري سوسياليستي كرد. در سراسر آلمان كارمندان و مقامات سوسياليست از همكاري با دولت دست كشيدند و اين، تنها همكاري جناح ديگر با تندروها بود.
     در آغاز قيام، اسپارتاكيست ها موفق به تصرف بسياري از سازمانهاي دولتي آلمان شدند. سوسيال دمكراتها نه تنها از آنان حمايت نكردند بلكه در مواردي هم به ارتش و ناسيوناليستها (راستها) كمك كردند. توان قيامگران از روز چهارم پس از بركناري رئيس پليس برلن كه يك سوسياليست بود رو به كاهش گذارد و تا 15 ژانويه به شكست كامل انجاميد.
     «رزا» رهبر كمونيستهاي سپارتاكيست در نظر داشت يك نظام سوسياليستي شورايي مشابه روسيه در آلمان كه آمادگي بيشتر و شرايط مناسبتر داشت بر قرار كند . بسياري از اصحاب نظر گفته اند كه اگر قيام كمونيستهاي آلمان در آن زمان پيروز شده بود سوسياليسم جهانگير مي شد و جهان چهره ديگري داشت.

كمونيستهاي آلمان تا سال 1990 سوسيال دمكراتها را كه در قيام مسلحانه ژانويه 1919 به آنان كمك نكرده بودند «خائن» مي خواندند كه از اين سال بار ديگر ميان دو حزب نوعي همكاري بر قرار شده است. سوسيال دمكراتها براي دفاع از خود گفته بودند و هنوز هم تكرار مي كنند كه برنامه آنان دستيابي تدريجي به سوسياليسم و از طريق همزيستي با نظامهاي كاپيتاليستي و موجود است تا قيام مسلحانه و انقلاب كه در آن، دوره تخريب كوتاه و سريع و دوران بازسازي بسيار كند است و با كوچكترين غفلت و اشتباه ممكن است هرگز دست ندهد. در بخش « انديشه » در سايت امروز اشاره كوتاهي به افكار «رزا لوكزمبورگ» شده است.

 

وقتي كه از قانون كاري ساخته نباشد ...

Sara Jane Moore

«سارا جين مورSara Jane Moore» چهل و دو ساله و مادر چهار فرزند كه قصد ترور جرالد فورد رئيس جمهور وقت آمريكا را كرده بود 15 ژانويه 1976 به اين جرم به حبس ابد محكوم شد. وي در دادگاه به عمل خود اعتراف كرده و گفته بود: «وقتي كه از قانون كاري ساخته نباشد، بايد از تفنگ استفاده كرد.». وي كه قبلا پرستار بيمارستان بود در 42 سالگي به صف ناراضيان آمريكايي پيوسته بود و در سپتامبر 1975 هنگامي كه فورد در شهر سانفرانسيسكو از هتل اقامتش بيرون آمده بود تپانچه خود را به سوي او نشانه رفته بود كه يك رهگذر زير دستش زده بود، گلوله به خطا رفتة بود و فورد نجات يافته بود.
    در آن زمان، رسانه هاي آمريكا گزارش كرده بودند كه «سارا» قبلا پنج بار شوهر كرده بود ولي در هيچيك از آنها موفق نبود. وي همچنين در تحصيل و كار شكست خورده و تحصيل در دانشكده پرستاري را ناتمام گذارده بود. به ادعاي اين رسانه ها، سارا مدتي هم «خبرچين» اف بي آي شده بود و در اين ماموريت با ناراضيان آشنا شده و به صف آنان پيوسته بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 15 ژانويه

  • 1953:   ( دي ماه سال1332 ) برغم مخالفت مردم و يك رشته تظاهرات خونين ، سفارت ايران در لندن و سفارت انگلستان در تهران باز گشوده شدند و دو روز بعد راجر استيونسون سفير انگلستان در تهران و علي سهيلي سفير ايران لندن شد .
        

  • 1955:   سناي امريكا بدون راي مخالف تصويب كرد كه كار بازرسي كارمندان سازمانهاي عمومي از نظر وفاداريشان به دولت آغاز شود.

  • 1965:   وينستون چرچيل دولتمرد محافظه كار انگليسي دچار سكته مغزي شد و 15 روز بعد ( سي ام ژانويه ) در 91 سالگي در گذشت.

  • 1973:   نيكسون رئيس جمهوري وقت آمريكا دستور قطع هر گونه حمله نظامي به شمال ويتنام را صادر كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    18 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تغيير قبله مسلمين
    از بيت المقدّس به مكّه معظّمه

    18 محرم 2 - تغيير قبله مسلمين از بيت المقدّس به مكّه معظّمه

    "ما توجه تو را بر آسمان به انتظار وحي و تغيير قبله بنگريم و البته روي تو به قبله اي که بدان خشنود شوي بگردانيم پس روي کن به طرف مسجدالحرام و شما مسلمين نيز هر کجا باشيد در نماز روي بدان جانب کنيد و گروه اهل کتاب بخوبي مي دانند که اين تغيير قبله بحق و راستي از جانب خدا است (نه به دلخواه کسي) و خداوند از کردار (ناپسند) آنها غافل نيست. "
    سوره مبارکه بقره ، آيه 144

    پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم‏ در مدت سيزده سال پس از بعثت در مكه و چند ماه بعد از هجرت در مدينه، به امر خداوند متعال به سوى بيت ‏المقدس عبادت مى‏كرد (بيت ‏المقدس زادگاه حضرت عيسى و قبله يهود و نصارا بود) در حالى كه مردم آن روز مكه براي كعبه اهميت زيادى قائل مي شدند و آنجا را بتخا‏نه خود قرار داده بودند.
    اما هنگاميکه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم به مدينه آمدند و به طرف بيت ‏المقدس نماز خواندند، يهوديان ساکن در مدينه شروع به بهانه جويى و اعتراض و تبليغ بر عليه مسلمين کردند مبنى بر اينكه اينان از خود استقلال ندارند و اينکه به طرف قبله ما نماز مى‏خوانند، دليل بر حقانيت ماست. تمامي اين مسائل، دستاويزى براى كوبيدن پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم شده بود.
    پيامبر (ص) از اين موضوع بسيار رنج مي برد و شبها به انتظار وحى (در اين مورد) به آسمان چشم مي دوخت و ساعت ‏شمارى مى‏كرد. سرانجام يك روز در حالى كه دو ركعت از نماز ظهر را خوانده بود، جبرئيل (ع) مامور شد که به وي وحي الهي را نازل کند. وي بازوى پيامبر (ص) را گرفت و روى او را به سوى كعبه گرداند.

    "ما توجه تو را بر آسمان به انتظار وحي و تغيير قبله بنگريم و البته روي تو به قبله ايکه بدان خشنود شوي بگردانيم پس روي کن به طرف مسجدالحرام و شما مسلمين نيز هر کجا باشيد در نماز روي بدان جانب کنيد و گروه اهل کتاب بخوبي مي دانند که اين تغيير قبله بحق و راستي از جانب خدا است (نه به دلخواه کسي) و خداوند از کردار (ناپسند) آنها غافل نيست."
    سوره مبارکه بقره ، آيه 144

    بعد از تغيير قبله، يهوديان ناراحت شدند و تبليغات منفى خود را به شکل ديگرى شروع كردند و اظهار داشتند که چه عاملى باعث ‏شد كه مسلمانان از قبله پيشين انبيا اعراض نمايند، پس يا كار سابقشان باطل بوده و يا كار فعلى آنان اشتباه است. خداوند متعال در آيه ياد شده جواب آنها را چنين مى‏دهد كه همه جا مربوط به خداست و به هر كجا او دستور دهد، بايد بدان سو نماز خواند و نقطه خاصى بدون دستور الهى داراى شرافت ذاتى نيست.

    "مردم سفيه بيخرد خواهند گفت چه موجب آن شد که مسلمين از قبله اي که بر آن بودند (بيت المقدس) روي به کعبه آوردند بگو اي پيغمبر مشرق و مغرب خدايراست و هر که را خواهد او به راه راست هدايت کند."
    سوره مبارکه بقره، آيه 142

    قبله مدينه طيّبه، از معجزات رسول الله (ص) است كه بدون اِعمال آلات نجومي و قواعد هندسي و يا دردست داشتن زيج و ديگر منابع طول و عرض جغرافيايي، آن را در غايت دقت و استوا تعيين كرده و به سوي كعبه ايستاد و فرمود: "محرابي علي الميزان".
    مدينه و مكه تقريباً در سطح يك دايره نصف النهار قرار گرفته اند و اندكي طول مدينه از مكه بيشتر و عرض مدينه نيز قريب چهار درجه بيشتر از مكه است، و قبله مدينه اندكي از جنوب به سوي مغرب منحرف است؛ و جالب اين است که ناودان كعبه نيز در جانب غربي آن قرار دارد.
    رسول الله (ص) هنگاميکه در مکه به سوي بيت المقدس نماز مي خواند خانه كعبه را بين خود و بيت المقدس قرار مي داد ولي اين عمل در مدينه ميسر نبود زيرا اگر كسي در مدينه مواجه مكه باشد، ناچار بايد بيت المقدس را پشت سر قرار دهد و بالعكس، اما در مكه مي تواند در طرف جنوب خانه كعبه، هم به سوي كعبه باشد و هم به سوي بيت المقدس.
    چنانچه ناصر خسرو علوي در سياحت نامه گويد: "مدينه شهري است بر كناره صحرايي نهاده و آنجا قبله، سوي جنوب افتاده است."
    فرهاد ميرزا در كتاب ارزشمندش عرض مكه مكرمه را 21 درجه و 33 دقيقه شمالي و طول آن را از گرنويچ (رصدخانه لندن) 40 درجه و 10 دقيقه شرقي، و عرض مدينه منوره را 25 درجه شمالي و طول آن را 39 درجه و 55 دقيقه آورده است كه تفاوت ميان دو نصف النهار مكه و مدينه 15 دقيقه است. و در اطلس لاروس مكه و مدينه را تقريباً در يك خط نصف النهار ترسيم كرده است.

    فلسفه تغيير قبله
    فلسفه تغيير قبله با استفاده از مدارك اسلامى به نظر مى‏رسد، عبارت از موارد زير باشند: پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم- وقتى كه در مكه بودند چون مي خواستند صفوف مسلمين از مشركان‏ كه به كعبه اهتمام مى‏ورزيدند جدا گردد، لذا به بيت ‏المقدس متوجه شدند و همين كه به مدينه آمدند، در مرحله اول به طرف بيت‏ المقدس نماز ‏خواندند ولي خواستار تغيير قبله شدند كه اين امر بواسطه اين بود که يهوديان مسئله قبله را بعنوان دستاويزي قرار داده بودند و از اين امر سوء استفاده مي کردند و اين در حالي بود که يهود و نصارا در كتابهاى دينى خود خوانده بودند كه پيامبرى خواهد آمد كه به دو قبله نماز مى‏خواند، همچنان كه قرآن نيز به اين مساله اشاره دارد.
    براى آزمايش افراد مسلمانى كه هنوز رسوبات دوران شرك در آنها بود و هنوز به مقام تسليم نرسيده بودند اطاعت از اين دستور بسيار كار دشوارى بود و در قرآن كريم نيز به اين مساله اشاره شده است:

    " ... و اي پيغمبر ما قبله اي که بر آن بودي نگردانيديم مگر براي اينکه بيازمائيم و جدا سازيم گروهي را که از پيغمبر خدا پيروي کنند از آنانکه به مخالفت او برخيزند و اين تغيير قبله بسي گران بود جز در نظر هدايت يافتگان به خدا و خداوند اجر پايداري شما را در راه ايمان تباه نگرداند که خدا به خلق مشفق و مهربانست ."
    سوره مبارکه بقره ، آيه 143

    قبله مدينه آن چنان كه پيغمبر اكــــرم (ص) به سوي آن نماز خوانده است، تا امروز به حال خود باقي است، و دانشمندان رياضي به نام با قواعد رياضي قبله مدينه را چنان يافتند كه رسول الله بدون آن ها يافت و اين ممكن نيست مگر به وحي و الهام ملكوتي، زيرا از مدينه تا مكه به مسافت قريب صد فرسنگ است، و هيچ كس نقل نكرده است كه رسول الله به قواعد رياضي و آلات نجومي توسل جسته باشد. حق آن است كه سعدي در اول بوستان گفت:
    يتيمي که ناخوانده ابجد درست
    کتبخانه هفت اقليم شست

    منابع :
    1. قرآن کريم / سوره مبارکه بقره
    2.تفسير نمونه
    3. تعيين سمت قبله مدينه توسط پيامبر اسلام ـ صلي اللّه عليه و آله و سلم ـ / تأليف حسن حسن زاده آملي
    4 . کتاب زندگي حضرت محمد (ص) / به قلم رسول محلاتي
    5. سايت حوزه

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -1
    10

    اهواز

    6
    19

    تبريز

    -4
    8

    شيراز

    -3
    12

    مشهد

    -4
    4

    بندرعباس

    6
    21

    کرمان

    -7
    8

    اصفهان

    -8
    9

    يزد

    -5
    9

    کرمانشاه

    -4
    11

    اراک

    -6
    6

    رشت

    5
    10

    دبی

    14
    19


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1336 تومان
    1003 تومان
    1500 تومان
    1100 تومان
    265 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    222000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:43
    طلوع خورشيد : 07:13
    اذان ظهر : 12:14
    غروب خورشيد : 17:15
    اذان مغرب : 17:36
    نيمه شب شرعي : 23:29
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Solid State Technology
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Solid State Technology

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 36
    حجم فایل: 2 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    خطبه زينب كبرى در شهر كوفه
    در ملامت مردم كوفه

    هنگام ورود اهل البيت به شهر كوفه، وقتى زنان شهر كوفه شروع به گريه و زارى كردند و گريبان چاك زدند، مردها نيز مىگريستند، زينب كبرى سلام الله عليها به سوى مردم اشاره فرمود كه خاموش باشيد، دمها فرو بسته شد و زنگ از بانگ ايستاد، سپس حضرتش چنان خطبه اى خواند كه راوى گويد: من زنى پرده نشين نديدم كه گوياتر از او باشد، تو گوئى همانند على عليه السلام سخنرانى مىكرد، پس از حمد و ثناى الهى و درود بر پيامبر اكرم فرمود:
    اى مردم كوفه، اى دغل كاران بى حميت، اشك چشمتان خشك مباد و ناله هاى شما را آرامش نيايد، مثل شما همانند آن زنى است كه بافته خود پس از محكم تافتن و ريستن، باز كرد و تارتار نمود، (پس از آن همه فعاليت و تحمل سختيها، دشمن خود را يارى داديد)
    سوگندهاى خود را دستاويز فساد كرده ايد، شما چه داريد؟ جز لاف زدن و دشمنى و دروغ، همچون كنيزان چابلوسى مىكنيد، و چون دشمنان سخن چينى مىكنيد، و يا چون سبزه اى كه بر پهن روئيده ايد و يا گچى كه بر روى قبر مالند (در ظاهر زيبا ولى در باطن گنديده ايد، و ظاهرش چون گور كافر پر حلل، باطنش قهر خدا عزوجل)
    براى خود بد توشه اى پيش فرستاديد، كه خدا را به خشم آورديد و در عذاب جاودان بمانيد، آيا گريه مىكنيد؟! گريه كنيد كه شايسته گريستن هستيد، بسيار بگرييد و اندك بخنديد، كه عار آن شما را گرفت و ننگ آن بر شما ماند، ننگى كه هرگز از خود نمى توانيد شست، چگونه اين ننگ را از خود بشوئيد كه فرزند خاتم انبياء و معدن رسالت و سيد جوانان اهل بهشت را كشتيد، آن كه در جنگ ستمگر شما و پناه حزب شما بود، و در صلح موجب آرامش دل و مرهم گذار زخم شما و در سختى ها پناهگاه شما بود،
    بد چيزى براى خود پيش فرستاديد، بد بار گناهى بر دوش خود گرفتيد در روز رستاخيز،
    مرگ بر شما باد، سرنگون باشيد، تلاش شما به نوميدى انجاميد و دستها بريده شد و سودازيان كرد، خشم خداى را براى خود خريديد و دچار ذلت قطعى شديد.
    آيا مىدانيد چه جگر (گوشه اى) از رسولخدا شكافتيد؟ و چه پيمانى شكستيد و چه پرده نشينانى از او را، از پرده بيرون كشيديد؟ و چه حرمتى از او دريديد و چه خونى ريختيد، كارى شگفت آورديد كه نزديك است از هول آسمانها منفجر شوند و زمين بشكافد، و كوهها بپاشند و از هم بريزند مصيبتى است دشوار و بزرگ، پيچيده و شوم كه راه چاره در آن بسته.
    آيا تعجب مىكنيد اگر آسمان خون ببارد و لعذاب الآخرة اخزى و هم لا ينصرون، مهلت خدا، شما را چيره نكند كه خداوند از شتاب و عجله منزه است و نسبت به از دست رفتن خونى نمى ترسد، او در كمينگاه ما و شماست، سپس اشعارى انشاء نمود و فرمود:
    چه خواهيد گفت: هنگامى كه پيغمبر (ص) با شما گويد: اين چه كاريست كه كرديد، شما كه آخرين امت هستيد، اين چه كاريست كه با خاندان و اولاد و عزيزان من كرديد؟! عده اى اسير و عده اى به خون غلطيده، اى امت آخرين!
    آيا پاداش من اين بود كه با بستگان من، پس از من چنين كنيد! مىترسم كه بر سر شما عذابى همانند ارم فرود آيد!
    راوى گويد: سخنرانى زينب كبرى در حالى تمام شد، كه مردم را ديدم، حيرت زده، دست در دهان (از تعجب) داشتند، پيرمردى كنار من بود، آنقدر گريسته بود كه محاسن او را از اشك چشمش پر شده بود، و در حالى كه دستها را به آسمان بلند نموده بود گفت: پدر و مادرم فدا باد، پيران شما بهترين پيران، جوانهايتان بهترين جوانان، بانوان شما برترين بانوان، خاندان شما خاندان بزرگوار و فضيلت شما بسيار عظيم است. (1)
     

    -------------------------
    پی‌نوشت:
    (1). نفس المهموم.

     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    غرفه های مایکروسافت، ال جی
    و سامسونگ در CES 2009

    حالا که CES امسال هم تمام شده بد ندیدیم گشت و گذاری در برخی از غرفه های مشهور این نمایشگاه داشته باشیم. قبلا مروری بر تلویزیون های HD ارائه شده در نمایشگاه داشتیم. حالا هم به سراغ غرفه سه شرکت مایکروسافت، ال جی و سامسونگ می رویم.

    امسال مایکروسافت چیز زیادی به همراه خود نیاورده بود، اما اقلام مهم و پر سر و صدایی را از قبیل ویندوز 7 را به نمایش گذاشت. در این ویدئو می توانید نگاهی به سیستم عامل جدید مولتی تاچ ویندوز 7 ، Zune و ایکس باکس 360 دریم داشته باشید. با دیدن غرفه مایکروسافت به این نتیجه خواهید رسید که گاهی اوقات کم هم می تواند زیاد باشد. البته باید جایزه استفاده به جا و مجلل از رنگ های پر زرق و برق را هم به این غرفه بدهیم. مثل همیشه کارت عالی بود مایکروسافت!

    غرفه ال جی همانند یک انکوباتور تکنولوژی های بسیار پیشرفته به نظر می رسید. این غرفه انباشته از تمام تولیدات این شرکت بود که همه را جذب خود می کرد. از نت بوک جدید GD910 گرفته تا موبایل - ساعت ها و تلویزیون OLED در اینجا قابل مشاهده بود. البته هر کسی که به این غرفه آمده باشد، دیگر هیچ وقت لذت تجربه LG Renior (موبایل جديد این شرکت) را فراموش نخواهد کرد. با تماشای ویدئوی این صفحه شاید غرفه ال جی برای شما هم تبدیل به یک خاطره شیرین شود.

    غرفه سامسونگ را می توان آینه تمام نمای CES دانست که حق مطلب را در این خصوص ادا کرده بود. هنگامی که به ویدئو پروژکتور قابل حمل نیاز پیدا کنید مطمئنا به یاد نمایش سامسونگ خواهید افتاد. این غرفه انباشته از تلویزیون های قابل انعطاف OLED، ماشین های لباس شویی، تلویزیون ها و کوهی از گجت های دیگر بود. پیشنهاد می کنم ویدئوی این صفحه را از دست ندهید.
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    حرف هاي فيروزه اي


    نويسنده: حسين سیدي ساروي

    معرفی کتاب:
    حرف هاي فيروزه اي
    گزينش و ترجمه: حسين سیدي ساروي
    ناشر: مؤسسه ي فرهنگي دانش و انديشه معاصر به سفارش كانون انديشه جوان
    ويراست اول، تابستان 1385

    کلمات:
    امام علی
    دین

    يكي از بهترين راه هاي دستيابي به انديشه ‌هاي والاي اميرالمؤمنين (ع) و شناخت ابعاد شخصيت ايشان، مطالعه و تأمل در سخنان آن بزرگوار مي‌باشد. اين سخنان، حاوي نكات فراوان و راهنمايي ‌هاي ارزنده اي در عرصه هاي مختلف زندگي انساني است. از اين رو،‌ بهره مندي از اين اقيانوس بيكران علم و معرفت،‌ ما را در تشخيص بهترين روش و منش در زندگي ياري خواهد نمود.
    اين كتاب گزيده‌اي است از كلامات نوراني امام علي (ع) كه به بيان رفتارهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي مي‌پردازد و در چهار فصل انسان و خويشتن، انسان و خدا، انسان و ديگران و انسان و طبيعت تنظيم شده است.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    اشاره
    فصل يكم) انسان و خويشتن
    فصل دوم) انسان و خدا
    فصل سوم) انسان و ديگران
    فصل چهام) انسان و طبيعت
    كتابنامه


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    ورود به محل وقوع جرم ممنوع!
    به بهانه جوانمرگ شدن دوره جدید هفته نامه گل آقا!

    فاضل ترکمن



    طرحی از نازنین جمشیدی
     

    بر فرض محال! تصوّر كنید در سرزمینی زندگی می كنید كه طنز پردازی در آن جرم محسوب می شود؛ مسلّما‌ در چنین سرزمینی طنزپرداز هم حكم یك مجرم را دارد و خب حتما خودتان شیر فهم هستید كه به یك مجرم زندانی خیلی آزادی بیان و زبان و دهان و دندان و امثالهم!!! نمی دهند ... طبیعتا در این سرزمین قلم و كاغذ و نشریه _ دو هفته نامه یا هفته نامه اش خیلی فرق نمی كند! _ نیز چندان تفاوتی با آلاتِ قتاله ندارند! ‌و بالاخره اینكه بدون شك موسسه فرهنگی هنری كه مصوّب انتشار و توزیع این جرایم است یا به عنوان محل وقوع جرم پلمب می شود و یا دورش یك نوار زرد می كشند كه رویش نوشته شده است: «ورود به محل وقوع جرم ممنوع!» به قول عمران صلاحی حالا حكایت ماست و هفته نامه گل آقا و ...
    احتمالا شما هم خبر تعطیلی دوره جدید هفته نامه گل آقا _ كه تعداد شماره های منتشر شده اش تازه به عدد 20 رسیده بود _ را شنیده اید؛ خبر شوك دهنده ای بود واقعا ... حتّی فكر می كنم از خبر تعطیلی ماهنامه گل آقا و هفته نامه بچه ها گل آقا در سال پیش هم، شوك دهنده تر بود؛ چون وقتی استارت چاپ دوره جدید هفته نامه گل آقا زده شد؛ همه طنزپردازان و كاریكاتوریست ها دیگر نه تنها فكر تعطیلی هفته نامه گل آقا هم به سرشان نمی زد بلكه امید داشتند كه این هفته نامه _عینهوصاایران!_ روز به روز بهتر از دیروز بشود و جای خالی آن هفته نامه وزین مرحوم را پر كند امّا افسوس كه ...
    به هرحال من هم مثل همه برو بچّه های طنز پرداز و كاریكاتوریست از شنیدن این خبر بد، اندوهناك شدم و به همین خاطر دوست داشتم با روحیه ای هر چند غمگنانه در مورد این هفته نامه طرب آور چیزی بنویسم تا خدایی نكرده حرفهایم در گلویم گیر نكند و كمتر دچار یاس فلسفی _ گل آقایی بشوم!
    نمی توانم منكر ببشوم كه موسسه گل آقا برای من حكم خانه دوم را داشته و دارد و اگر متهم به چرب زبانی ام نكنید؛ دوست دارم بگویم كه گلنسا را مثل خواهر بزرگتر خودم دوست می دارم و برایش احترام قائل هستم. گلنسا اگر نبود؛ در حال حاضر من هم وجود خارجی خاصی نداشتم و به هیچ وجه موقعیت و اعتماد به نفس اینكه امروز با كلّی روزنامه و نشریه كار كنم _ به اندازه نخودی! _ برایم وجود نداشت ... تعطیلی هفته نامه گل آقا هیچ حُسنی هم كه نداشته باشد؛ برای من بهانه ای بزرگی است كه اعتراف كنم به او سخت مدیون هستم ... سالها پیش، در دوره ای كه من و دوست طنزپردازم _داریوش كریمی _ به گل آقا راه پیدا كردیم ؛ نوجوان بودیم و مطمئن هستم در آن دوره حتّی اگر شاهكار ادبی جهان را هم خلق می كردیم؛ هیچ سردبیر دیگری به جز گلنسا جسارت آنكه به دو نوجوان اجازه ورود در دفتر نشریه اش را بدهد و آثارشان را با احترام چاپ كند؛‌ نداشت ... او نه تنها ما را از این نعمت محروم نكرد بلكه موسسه گل آقا را برایمان به دانشگاهی بزرگ تبدیل كرد؛ دانشگاهی كه در آن می توانستیم به راحتی از وجود پیشكسوت های گرانقدری چون عمران صلاحی، منوچهر احترامی، حسین گلستانی، محمّد رفیع ضیایی و ... بهره ببریم. یادم هست قدیم تر ها اتاق همكاران پیشكسوت و همكاران نوجوان و جوان در موسسه گل آقا جدا از هم بود امّا گلنسا با مهربانی و لطفی كه داشت همه همكاران را در یك اتاق جمع كرد تا به قول معروف كوچكتر ها از برگترها چیز یاد بگیرند ... گلنسا به راستی به نیروی تازه كار و آینده دار امید داشت و روی آن ها سرمایه گذاری می كرد ... ناراحتم از تعطیلی هفته نامه گل آقا و خوشحالم از اینكه توانسم به این بهانه با قلم ناتوانم یادی از مهربانی های بی دریغ او بكنم ...
    گل آقا هرچند برای بار سوم سكته كرد امّا یقین دارم كه تنها موجود یا وجودی خواهد بود كه حتّی با سه بار سكته كردن هم نمی میرد! چون معتقدم كسی كه وارد كار فرهنگی می شود؛ درد فرهنگی می گیرد و درمان درد فرهنگی حتّی از درمان ایدز و اعتیاد هم سخت تر است! دوست دارم به خودمان امید بدهیم كه گلنسا دوباره گل آقا را احیا می كند امّا اینبار با دستی پرتر و سیاست گذاری هایی بدون اشتباه كه موجب فرار مغزهای همكاران گل آقایی نشود و ان شاءالله در فضایی آزاد و بدون اضطراب و دلهره و تشنّج و ...
    در چنین زمانی از دست من و همقطاران من كاری بر نمی آید جز اینكه به گلنسا كه در این سال ها زحمات ارزشمندی برای زنده نگاه داشتن طنز و كاریكاتور كشیده است؛ بگوییم: خسته نباشید و صمیمانه با او ابراز همدردی كنیم ...
    نمی دانم در یادداشت هایی كه من و دوستان خوبم درباره تعطیلی هفته نامه گل آقا نوشتیم چه قدر شعار دادیم امّا مهم نیست، برای شما هم نباید مهم باشد، مگر چه اشكالی دارد، در سرزمین فرضی مذكوری! كه انواع و اقسام شعار ها از در و دیوراش می ریزد؛ یكبار هم شعار مهربانی و مرام و معرفت و ... ‌داد؟
     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

     8 نکته برای یک زندگی بيست

    ‌1) صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کار پربرکت تر خواهد شد.


    2) در معادلات زندگی هیچ گاه از علامت منفی استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که تفکر منفی از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با قرار گرفتن در پشت یک معادله بزرگ زندگی، همه علامت های مثبت آن را تغییر داده و مانند خود منفی بسازد.


    3) هیچ گاه در گره زدن طناب پاره شده دوستی تعلل به خرج ندهید، گاهی اوقات غرور بی جا سبب می شود که حتی همسران خوب توجهی به گسستگی ریسمان بین خود ننمایند. مطمئن باشید گره زدن به خاطر کمتر نمودن طول طناب، نزدیکی را بیشتر می کند.


    4) آنتن های ذهن تان را تنها به سوی ایستگاه هایی تنظیم کنید که شبانه روز امواج مثبت پخش می کند، کاری کنید که کارکنان ایستگاه های منفی از شدت بیکاری اخراج شوند.


    5) سعی کنید قلبی مقاوم داشته باشید، قلبی که مقابل گرم و سرد حوادث و ضربه های عاطفی همچون ظروف چینی با اندک ضربه ای خرد نشود.


    6) دل تان را تبدیل به اقیانوس آرام نمایید نه یک مرداب ناچیز. فکر نمی کنید حتی تصور اقیانوس هم احساسی از عظمت و پهناوری را در دل ایجاد کند؟ آنها که دل هایشان مرداب است با کوچک ترین حادثه ای به تلاطم می افتد، برعکس کسانی که شدیدترین گرداب ها و جریان های حوادث هم آرامش شان را بر هم نخواهد زد.


    7) تجربه های تلخ و شیرین زندگی را درس فهمیدنی بدانید و نه حفظ کردنی، چرا که مطالب حفظ شده پس از مدت زمانی پاک می شوند.


    8) مصمم باشیم تا با استفاده از پاک کننده هایی همچون دعا و نیایش
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    حماس و اسرائیل
    دو روی یک سکه اند؟!!

    سوال:
    تو رو خدا بس کنيد، حماس از روش های تروریستی برای مبارزه استفاده می کند، حماس غیر نظامیان اسرائیل را هدف قرار می دهد، حماس و اسرائیل دو روی یک سکه اند!
     

    پاسخ:

    اول، یقینا روش مبارزه ی پسندیده برای نگارنده، روش مبازره حزب الله است، یعنی استفاده حداقلی از عملیات استشهادی (حزب الله سالهاست که دیگر عملیات استشهادی انجام نداده است)، درگیری مستقیم با نظامیان، هدف قرار دادن پایگاه های نظامی و …؛ اما این پندار و پسندیدن روش مبارزه ی حزب الله به معنی حرام -نادرست- دانستن روش مبارزه ی گردان های عزالدین قسام یا جهاد اسلامی نیست.


    دوم، در این یادآوری بخشی از مصاحبه ی آقای رمضان، فرمانده ی جهاد اسلامی مناسب است، رمضان در مصاحبه ای در پاسخ به اعتراضات کشورهای عربی در استفاده مکرر از عملیات استشهادی پاسخ می دهد، که شما به ما تانک و اسلحه بدهید ما دیگر عملیات استشهادی نخواهیم کرد؛ این پاسخ دلیل رویکرد فعلی گروه های جهادی فلسطین را نشان می دهد؛ این گروه ها به هیچ روش دیگر دسترسی ندارند، یا میزان دسترسی شان به میزانی که موثر شود نیست؛ در تمام مبارزات چریکی عملیات انتحاری جزو آخرین راه هایی است که انتخاب می شود …


    سوم، ما گاهی فراموش می کنیم که اسرائیل یک منطقه اشغالی است، فکر نمی کنم گذشتن صد یا دویست سال از این اشغال هم تغییر در ماهیت اشغالی بودن اسرائیل بدهد؛ فکر می کنم انقدر این مثال تکرار شده است که دیگر همه حفظیم که که جماعت فکر کنید کسی خانه تان را اشغال کرده است و اصلا همسایه هایتان -به مانند بخشی از جامعه جهانی- مالکیت آن خانواده که خانه تان را اشغال کرده است را پذیرفته باشند؛ آیا این خانه برای آنها شده است؟ یقینا نه!؛ حال ما با جماعتی روبرو هستیم که با علم به این که این منطقه اشغالی است در آن زندگی می کنند، آنها غاصبند، و حتی اگر نظامی نباشند -که همگی هستند- با رای دادن، پرداخت مالیات، کار و کمک به توسعه اقتصادی دولت اشغالگر و … به این اشغالگری کمک می کنند؛ پس همگی آنها نه تنها مسئول مسائل حقوقی غصب که مسئول تمامی عواقب این اشغالگری هستند، من جمله ضربه دیدن از صاحبان اصلی آن منطقه …


    در واقع ما با یک موقعیت خاص روبرو هستیم، با یک کشور اشغالی روبرو هستیم، که برای باز پس گرفتن کل آن تلاش می کنیم و باید ساکنان نامشروع آن را اخراج کنیم، مانند جنگ هشت ساله نیست که در مرحله ی حمله و جلوگیری از اشغال باشیم (یا مانند لبنان که مقاومت با نظامیان طرف بود)، بلکه بخشی از تلاش با هدف مجاب کردن ساکنان مناطق اشغالی برای خروج از فلسطین است.


    چهارم، به غیر از کودکان زیر سن قانونی چیزی به نام غیر نظامی در اسرائیل بی معنی است، اولا در اسرائیل ضمن اینکه خدمت برای هر دو جنس اجباری است، بیشترین زمان خدمت اجباری را دارد -برای مردان سه سال-، ثانیا تمام افراد -زن و مرد- پس از خدمت اجباری نیز نیرو احتیاط محسوب می شوند، ضمن اینکه 11 روز در سال موظف به خدمت به نیروی های نظامی هستند، زین جهت است که در این پادگان بزرگ چند میلیون نفری چیزی به نام «غیر نظامی» بی معنی است؛ حذف هر فرد بالغ در اسرائیل به معنی حذف یک نیروی نظامی است.


    پنجم، و در مورد کودکان، یقینا پسندیده تر این است که کودکان آسیب نبینند؛ ولی گاهی گریز ناپذیر است، خصوصا در حملات موشکی، اسرائیل می تواند موشک های خودش را هدایت کند که مناطق مسکونی -مثل قانا در لبنان- را هدف قرار ندهند، ولی آیا این توقع را از موشک های آماتوری و دست ساز گردان های قسام نیز می توان داشت؟ یا اینکه وقتی با حکومت به شدت امنیتی اسرائیل امکان ضربه زدن به یونیفرم پوش ها نیست، از گروه های جهادی توقع داشته باشیم به دیگران آسیب نزنند، و متعاقبا کلا جهاد و مبارزه را کنار بگذارند؟ زین جهت است که به نظر اسرائیل در این که از سپر انسانی به صورت تبلیغاتی استفاده می کند بیشتر مورد اتهام است تا حماس؛ و باید توجه داشت هنگامی که با استدلال مشخص می شود که ساکنین یهودی (یهودی زاده) و بهایی غاصب و اشغالگرند -همگی نظامی و غیر نظامی-، مسئولیت کشته شدن کودکان، پیرها و … با کسانی است که آنها را به این منطقه آورده اند (اولیاشان)، و در میدان جنگ قرار داده اند …


    ششم، صهیونیست ها، همچون زمان پیش از تشکیل اسرائیل که در عملیات تروریستی بین یهودیان برای ترساندن ایشان از دیگر ملل برای تشویق به پیوستن به ارض موعود، سابقه دارند، امروزه نیز در انجام عملیات های دروغین در اسرائیل برای توجیه حملات یا متهم کردن گروه های مقاومت سابقه دارند؛ همچون عملیات انفجار چند سال پیش اتوبوس مدرسه کودکان که به حزب الله نسبت داده، و توسط حزب الله تکذیب شد؛ خصوصا باید توجه داشت که حزب الله با حمایت سلاح های جدید ایرانی دیگر نیازی به عملیات استشهادی نداشت و سال ها بود دیگر عملیات استشهادی انجام نمی داد؛ این مسئله را در مورد مقاومت فلسطین نیز می توان پیگیری و تحقیق کرد.


    هفتم، از وجهی دیگر نیز عملیات های شهری حماس توجیه پذیر است، اسرائیل یک موقعیت خاص است، پایه ای از رشد جمعیت اسرائیل بر پایه ی مهاجرت است، نا امن کردن اسرائیل موجب جلوگیری افزایش جمعیت اسرائیل و توسعه اشغالگری است، ضمن اینکه امروزه به مدد عملیات های مقاومت رشد جمعیت اسرائیل منفی شده است، و در صورت ادامه ی این روند و این روش با کم شدن جمعیت اسرائیل به اشغالگری پایان داد.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    یاهو‌پایپ به‌زبان ساده

    یاهوپایپ چیست؟
    پایپ یک سرویس اینترنتی است که توسط یاهو در فوریه 2007 معرفی شد. در مورد اهمیت یاهوپایپ همین بس که tim O'reilly کهنه کار دنیای وب، آن را واقعه مهم تاریخ اینترنت قلمداد می‌کند. یاهوپایپ امکاناتی را در اختیار می‌گذارد که فرد فاقد معلومات برنامه‌نویسی قادر به خلق پیچیده‌ترین کارها می‌شود. کار پایپ گرفتن اطلاعات به اشکال گوناگون، تجزیه، ترکیب و دستکاری در این اطلاعات و عرضه آن به شکل دلخواه است. تمام امور بدون نیاز به نوشتن کد برنامه نویسی، در محیطی گرافیکی، و با شیوه drag and drop انجام میشود. تقریبا هر شکل از اطلاعات موجود در وب را می‌شود درکنترل گرفت آنرا از عناصر نامطلوب تخلیه، عناصر دلخواه را به آن افزوده و از حاصل آن به طرق مختلف بهره برد.


    پایپ توسط چه کسی به وجود آمد؟
    ایده اولیه توسط پاشا صدری، ایرانی، عرضه شد. وی یکی از چند نفری بود که این ایده را در نهایت به شکل یاهوپایپ به دنیای وب عرضه کرد. پاشا صدری که از سال 2000 در یاهو شاغل بود و در چند پروژه یاهو نقش برجسته ای داشت، 6 ماه پس از عرضه آن یاهو را ترک و شرکت پولوور را که برای بسیاری از فرندفیدی‌ها آشناست تاسیس کرد. توضیحات ویدئوئی پاشا صدری در معرفی پایپ و پرفایل وی را ببینید.


    سرویس‌های مشابه یاهوپایپ کدامند؟
    سرویس‌های بسیاری هستند که در طبقه‌بندی کلی دست‌کاری در اطلاعات (mashup) جا می‌گیرند. نگارنده از دو سال پیش بسیاری از این سرویس‌ها را آزمایش کرده است. از میان سرویس‌های جالب که کیفیت متفاوتی را عرضه می‌کنند میتوان از ، Microsoft PopFly ، Google Mashup Editor ، IBM Lotus Mashup ، Intel Mash Maker نام برد. بعضی از این سرویس‌ها در صورت توسعه، دنیای مشاپ را تغییر خواهند داد . اما در حال حاضر یاهوپایپ از تمام این سرویس‌ها کاربردی‌تر و انقلابی‌تر است.


    برای کار با پایپ به چه معلوماتی احتیاج داریم؟
    کار با یاهوپایپ احتیاج به هیچ پیش‌نیازی ندارد اما برای کاربردهای پیچیده و پیشرفته، در درجه اول به شناخت نسبی فرمت‌های RSS و Atom و در نهایت به تسلط بر regex نیاز است.


    محدودیت‌های پایپ چیست؟
    پایپ دارای امکاناتی است که راه را بر خلاقیت باز می‌گذارد اما مشکلاتی هم دارد از جمله، محیط پایپ با اینترنت‌اکسپلورر سازگار نیست، بعضی عملیات در متون طولانی ممکن نیست، بعضی از عناصر پایپ با زبان فارسی مشکل دارند و ...


    محیط برنامه:
    محیط برنامه از 3 قسمت کلی بر طبق شکل زیر تشکیل می‌شود:

    1- ماژول‌ها ماژول‌ها هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند. هر مازول تکه‌ای از برنامه با کارکرد خاص است که ما را از زحمت برنامه‌نویسی معاف می‌کند. ماژول‌ها را با کمک ماوس به میز کار می‌کشانیم.

    2- میز کار مازول‌ها را در اینجا به‌هم متصل می‌کنیم و از آن یک خروجی می‌گیریم.

    3- آزمایش خروجی و رفع اشکال حاصل کار میز کار را، در این قسمت مشاهده می‌کنیم. اگر اشکالی بود در قسمت میز کار تغییرات مناسب را اعمال کرده تا نهایتن به نتیجه مطلوب برسینم.
    در قسمت آزمایش، جزئی ترین اطلاعات واقع در فید، که در حالت عادی از دید مخفی است، قابل مشاهده است. شکل زیر را ببینید.

    یک پروژه بسیار ساده با پایپ
    1- یک‌جا و در هم‌کردن دو فید مختلف. دنیای وبلاگ - دنیای فیلم
    2- مطالبی را که شامل لینک دلیشز هستند حذف می‌کنیم.
    3- آنها را بر اساس زمان اتشار مرتب می‌کنم.
    4- تعداد مطالب را به 20 کاهش می‌دهم.
    5- خروجی می‌گیریم. از خروجی آر اس اس آن در هر جا از جمله ستون کنار وبلاگ می‌شود استفاده کرد.
    از طریق لینک بالا امکان دسترسی به سورس و کپی کردن (طبق اصطلاح یاهو clone کردن) هست.

    با پایپ چه می‌شود کرد و از کجا شروع کنم؟
    تنوع کارهائی که با پایپ امکان انجام دارد بسیار است. این لینک شما را به چندین هزار پروژه مورد اقبال پایپ راهنمائی می‌کند. لیست مازول‌های پایپ، که هر کدام کاری صورت می‌دهد، به‌همراه توضیحشان در اینجا ببینید. متاسفانه توضیحات نارسا هستند. مستندات مطلوبی هم در این زمینه وجود ندارد و بعضی از سئوالات و ابهامات در هیچ منبعی حتی فروم‌های خاص پایپ جوابی نیافته است. گوئی جامعه وب با پدیده‌ای مواجه‌شده ‌است که انتظار آن را نداشته ‌است. اکثرن، قبل از این‌که به عمق یایپ بروند، از وجود آن اظهار تعجب و شادمانی کرده‌اند. حتی اکثریت پروژه ‌های انجام شده به‌نظر نمایشی می‌رسند و از کاربرد عملی پایپ، جز استثنائاتی، خبری نیست. مطالب آموزشی هرگز از سطح،پا را فراتر ننهاده‌اند.
    این پروژه با وجودیکه بسیار انقلابی است به نظر می‌رسد که تا حد زیادی با بی‌مهری یاهو مواجه است شاید تیم یاهو با رفتن پاشا صدری موتور محرک خود را از دست داده است. هر چه هست از امکانات بیشتر و رفع ایرادات در یکسال گذشته اثری نبوده است. برای من رسیدن تا این حد مهارت که چند کار جدید و فاقد سابقه را با آن انجام دهم تا حد زیادی دشوار بوده است. امیدوارم چنانچه شما تصمیم دارید هم‌گام با آینده وب شوید و کاری با آن صورت دهید تجربه من باعث شود که شما آن سختی را حس نکنید. از جمله کار‌های جالبی که ممکن است با آن انجام دهید تهیه فیدهائی از بالاترین است که خود سایت ارائه نمیدهد. راهی که معمولن توصیه میشود استفاده از سرویس Dapper است. این راه را من رفته ام اما آنرا قابل اطمینان نمیدانم. راه یاهوپایپ بسیار مطمئن و تست شده است. تجربه بر من ثابت کرده است که در یاهو پایپ، هیچ کاری، هرچند به‌نظر غیر ممکن برسد، نشد ندارد. منتظر مطالب بیشتری در مورد پایپ باشید. تصمیم دارم از پروژه های پیچیده پایپ بلاگرول، متدی که با آن خبرخوان‌های پرشین‌بلاگرز جدید تهیه شده است و ادیتور نگارشی زبان فارسی رمز گشائی کنم.

    منبع:
    weblogcrawler

     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت دوازدهم

    مهدي شيرزادي

    ساختمان سفارت، تقريباً مشرف به درياي مديترانه است. آخر، يكي نيست بگويد: «آقاجان! سفارت را مي‌آورند دم ساحل درست مي‌كنند؟» اينجا مثل درياي شمال خودمان نيست كه فضاهاي شنا و استراحت جداگانه داشته باشد و بالاتر از آن، جايي در اين ساحل به اين بزرگي، من نديدم نوشته باشند: لطفاً خواهران و برادران مسيحي شئونات اسلامي را رعايت كنند. خلاصه، نزديكي آن به سواحل، مسير شناگران و جوانان را بعضاً از خيابان سفارت هموار مي‌كند. همين‌طور كه خيابان‌ها را پشت سر مي‌گذاريم، مناظر عجيب و غريبي از زنان و مرداني كه به طرف سواحل عازمند، به چشم مي‌خورد. البته، بعضي‌ها هم جهت اين‌كه زياد اذيت نشوند، مايو و لباس‌هاي مخصوص شنا را از خانه پوشيده و سوار موتور و وسيله‌ي نقليه‌شان هستند...
    خلاصه، از وقتي كه وارد لبنان شده‌ايم، از بس‌ «استغفرا...» گفته‌ايم كه ديگر سلام عليكمان هم دارد عوض مي‌شود. –اِي جاي اين پليس 110 خالي! يك پدري از اين‌ها در مي‌آورد- جان دلم كه شما باشيد، از دست اين «استغفرا...»ها رها مي‌شويم و مي‌رسيم به رايزني جمهوري اسلامي ايران، چند محافظ لباس شخصي با قيافه‌هاي ايراني، ماشين سفارت را كه مي‌شناسند، در حياط رايزني را باز مي‌كنند و ماشين وارد حياط مي‌شود. از راننده، تشكر و وسايلمان را پياده مي‌كنيم.
    محافظين به كمكمان مي‌آيند و با مهرباني و فارسي شكسته بسته، احوال‌‌پرسي كرده، ما را تا اتاق رياست رايزني راهنمايي مي‌كنند. آقايي قد بلند و خوش‌تيپ كه بيشتر قيافه‌ي لبناني‌ها را دارد. داخل اتاق رياست، ما را مي‌پذيرد و به فارسي، خوش‌آمدي گفته و نامه‌ي آقاي سفير را در مورد اسكان و هماهنگي‌هاي بعدي، مطالعه مي‌كند. ما هم توضيحاتي پيرامون نحوه و چگونگي كارمان به او مي‌دهيم. ايشان، در مورد وضعيت بحراني لبنان و فشارهاي حاكم بر شيعيان و حزب‌ا... در منطقه صحبت مي‌كنند و توصيه‌ي اكيد مي‌كنند در تمامي مواردي كه قصد خروج از رايزني را داريم، حتماً گذرنامه‌هايمان همراهمان باشد و ديگر اين‌كه: -پسر خوبي باشيد و شب دير نكنيد و كارهاي بَدبَد هم نكنيد و به حرف بزرگترها گوش كنيد و غيره- سپس، ما را به طبقه‌ي بالاي قسمت اداري، -يعني طبقه چهارم رايزني- راهنمايي مي‌كند و سويتي كامل با تمام تجهيزات در اختيارمان مي‌گذارد، جايتان خالي. خسته، گرسنه، تشنه و غيره...، منزلي دنج گيرتان بيايد، در اين شرايط چه مي‌كنيد؟ با خودم مي‌گويم: اي كاش مسؤولين فرهنگي داخل كشور هم معرفت‌هايي تو اين مايه‌ها داشتند و مخلّفات ديگر، كه زياد وارد بخشش نمي‌شوم كه كمي جيزّه...
    خلاصه، نماز و حمام و شام و استراحت را كه كنار همديگر رديف كنيم، تازه يادمان مي‌افتد كه فردا يكشنبه است و كلّ لبنان ييهويي تعطيل است و پس‌فردا هم دوشنبه است و روز شهادت حضرت زهرا(س) و رايزني و سفارت، تعطيل است. خلاصه، ما كه برنامه‌ي كاري را از فرداي استقرارمان در رايزني در نظر گرفته بوديم، عملاً بي‌نتيجه مي‌ماند و دو روز را بي‌خيالِ كار و مستند و غيره مي‌شويم.
    در اين دو روز –كه بعدها منتهي به چهار روز شد- كار من، تنظيم سفرنامه بود و روح‌الله و مسعود هم دزدكي، بعضي وقت‌ها از ايوان طبقه‌ي خودمان از مناظر تخريب‌ها و بيلبوردها و تصاوير شهدا و ميدان‌ها تصوير مي‌گرفتند. 

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان