871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 

 

 

1054

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1054 :: دوشنبه 30 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود فيلم «يوسف و زليخا»

با سلام به همه شما دوستان گلم
اگر يادتون باشه در شماره «1049 روزانه» کارتون حضرت يوسف و در شماره «1050 روزانه» نسخه آمريکايي ماجراي يوسف پيامبر را براي دانلود قرار داده بودم.
و اما در شماره امروز روزانه نسخه اي ديگر از ماجراي حضرت يوسف را براي دانلود قرار داده ام. قبل از انقلاب فيلمي در ايران ساخته شد با نام «يوسف و زليخا» که در مورد همين ماجراي حضرت يوسف بود. امروز اين فيلم را براي دانلود براي شما دوستان تهيه کرده ام. کارگران فيلم آقاي مهدی رئیس فیروز مي باشد و بازيگراني چون فروزان ، فخرالدین ، عبدی ، نریمان ، رهی و … در اين فيلم نقش آفريني کرده اند که اميدوارم مورد پسند شما عزيزان قرار بگيرد.

لينکهاي دانلود

قسمت اول:
http://rapidshare.com/files/185425357/Hazrate_Yousof_cd1.wmv

قسمت دوم:
http://rapidshare.com/files/183138892/Hazrate_Yousof_cd2.wmv

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


-----------------------
موخره: با تشکر صميمانه از دوستان سايت caj.ir


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1053) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دانلود فيلم «يوسف و زليخا»
  • عکس‌های زیبایی از یخ و برف و سرما
  • عکس پانورامایی از مريخ
  • خاتمي: از بين من يا ميرحسين حتماً يكي مي‌آيد
  • معرفي و دانلود فيلم : آرن – شواليه معبد
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : In The Footsteps Of Alexander The Great
  • دانلود انيميشن : Tales of the Riverbank
  • آلبوم جدید و زیبای Carlo Venti به نام باورم کن
  • آهنگ زیبای نقش آفرين باصداي بيژن كامكار
  • ويرايش حرفه اي فيلم با Xilisoft Video Cutter 1.0.31.0905
  • دنياي موبايل: Ferrari GT: Evolution
  • بازی زیبا و هیجان انگیز Air Bandits
  • آينده بود و قصه ی بي مادري من...
  • جنگ، ویدئو گیم نیست!
  • تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی آمد،  خوشحال باشیم اما هیجان‌زده نشویم
  • مرده شور
  • فلسطینیها شافعی هستند، نه ناصبی
  • جديدترين شماره از ماهنامه Hotel Design Magazine
  • اسيران آل محمد در شام
  • کنترل هلیکوپتر با پیغام صوتی
  • جماعت عزب اوغلی
  • نکاتی درباره کار در خانه
  • ظهور و پر شدن جهان از ظلم و جور
  • راهنمای فایل هایPDF: یا چگونه هر آنچه مورد نیازمان است را با فایل های PDF انجام دهیم؟
  • تلویزیون فارسی BBC  و چالش‏های پیش‏رو
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس‌های زیبایی از یخ و برف و سرما
ستاره حله
يادنامه رحلت علامه حلي
وانهای ابتکاری
تصاویر بسیار هنرمندانه از هنر فتوشاپ 
تلوزيون هاي آينه اي حتي در داخل حمام
20 مجسمه زیبای یخی
عکس پانورامایی از مريخ
فراخوان محاکمه بین المللی سران رژیم تروریست اسراییل
در جنایات فلسطین – غزه
پوسترهاي فتوشاپي جالب در ديوارهاي برلين
کلکسیونی منحصر به فرد از اتومبیل های شاه
فکر مي کرديد حيوانات هم بتوانند نقاشي کنند؟

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

خاتمي: از بين من يا ميرحسين حتماً يكي مي‌آيد

رئيس بنياد باران گفت: از بين من يا ميرحسين موسوي حتما يكي در انتخابات رياست جمهوري دهم حضور پيدا مي‌كند.
سيد محمد خاتمي رئيس بنياد باران در حاشيه اجراي تئاتر "كرگدن" كه براي تماشاي آن به تئاتر شهر آمده بود، در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا در ديدار با فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي، اظهارات خود در خصوص "يا من يا ميرحسين" را رد كرده‌ايد؟ اظهار داشت: اين مسئله صحت ندارد چراكه از بين من يا ميرحسين حتما يكي در انتخابات رياست جمهوري دهم حضور پيدا مي‌كند.
وي در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص زمان قطعي اعلام كانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري دهم افزود: ببينم چه مي‌شود.

آثار تخريبي موشكهاي مقاومت
بر شهركهاي صهيونيستي به روايت شاهدان عيني

كارگران فلسطيني كه در سرزمينهاي اشغالي سال 1948 مشغول كار هستند از آثار تخريبي شديد موشك هاي مقاومت بر شهركهاي صهيونيستي روايت مي‌كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، شبكه خبري"مفكرة الإسلام" بسياري از كارگران فلسطيني كه در سرزمينهاي اشغالي سال 1948 مشغول كار هستند، مشاهدات خود از آثار تخريبي موشكهاي مقاومت بر شهركهاي صهيونيستي را روايت كردند.
به نقل از يكي از كارگران فلسطيني ساكن كرانه باختري كه در شهرك صهيونيستي سديروت مشغول كار بود، گزارش داد: «تقريبا مي توان گفت كه شهركهاي جنوبي از جمله اشدود، عسقلان و مناطق اطراف كاملا فلج شده اند».
اين كارگر فلسطيني مي افزايد:« من كارگر ساختمان هستم و در يك ساختمان هفت طبقه در اشدود كار مي كردم كه ناگهان صداي آژير به صدا درآمد و رعب و وحشت همه جا را فراگرفت، تصميم گرفتم به پناهگاه كه در طبقه پائين بود، نروم، ديدم كه موشك گراد به طور مستقيم به ساختمان شهرداري اشدود اصابت كرد و با وجودي كه من از مكان سقوط موشك حدود 150 كيلومتر فاصله داشتم اما بدليل قدرت انفجار،مكاني كه در آن ايستاده بودم لرزيد و مرا چندين متر به عقب پرتاب كرد».
كارگر ديگري نيز گفت: «ديدم كه سه موشك به يك كارخانه پتروشيمي در بندر اشدود اصابت كرد، آژيرهاي خطر به صدا درآمد و صداي سه انفجار مهيب بلند شد، پس از انفجار رژيم صهيونيستي از اهالي شهرك خواست كه در خانه هاي خود بمانند و كليه پنجره ها را ببندند، وحشت همه منطقه را دربرگرفته بود، پس از آن اعلام كردند كه اتصال برق باعث انفجار در كارخانه شد در حالي كه ما به چشم خود ديديم كه موشك عامل اين امر بود و بدنبال صداي آژير خطر شليك شد و اين آژيرها تنها در صورت شليك موشكها به صدا درمي آيد».
وي افزود:« برخي از موشكها در مناطق آزاد در نزديكي اشدود سقوط مي كند اما حتي موشكهائي كه در اماكن آزاد سقوط مي كند، رعب و وحشت ايجاد زيادي ايجاد مي كند».
اين كارگر فلسطيني مي گويد:« رژيم صهيونيستي مانع انتشار اخبار مربوط به سقوط موشكها در مناطق آزاد مي شود تا شايد از تأثيرات آن بكاهد اما ما شاهد بوديم كه موشكهاي گراد تأثير مخربي داشت و تلفات انساني زيادي به همراه داشت كه رژيم صهيونيستي اخبار واقعي آنرا سانسور مي كند».

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

آرن – شواليه معبد
Arn - Tempelriddaren

کارگردان: پيتر فلينت. فيلمنامه: هانس گونارسون بر اساس کتابي از يان گويلو. موسيقي: تئوماس کانته لينن. مدير ‏فيلمبرداري: اريک کرش. تدوين: اليويه بوژ کوته، آندرس ويلادسن. طراح صحنه: آنا آسپ. بازيگران: يواکيم ‏نترکوئيست[آرن ماينوسون]، سوفيا هلين[سسيليا آلگوتسدوتر]، استلان اسکارسگارد[بريگر بروسا]، مادس ميکلسن[شاه ‏والدمار دوم]، ونسان پرز[برادر ژيلبر]، سايمون کالو[پدر هنري]، استيون ودينگتون[تورويا]، گوستاف ‏اسکارسگارد[شاه کانيوته اول]، مايکل نايکوئيست[ماينوس فولکشون]، بيبي آندرسون[مادر ريکيسا]، ميليند ‏سومان[صلاح الدين]، الکس ويندهم[آرمان د ريدفور]، نيکلاس بولتون[ژرار د ريدفور]، توماس و. گابريلسون[ادموند ‏اولوبانه]، ياکوب سدرگرن[آبه سوئنسن]، لينا انگلوند[کاتارينا خواهر سسيليا]، مانيوس استنيوس[شواليه]، مورگان ‏آلينگ[ازکيل ماينوسون]، آندرس باسمو[سسيليا بلانکا]. 139 دقيقه. محصول 2007 سوئد، انگلستان، دانمارک، نروژ، ‏فنلاند، آلمان. نام ديگر: ‏Arn – Tempelridderen‎، ‏Arn – Temppeliritari‎، ‏Arn: The Knight Templar‏. ‏
قرن دوازدهم، سوئد. آرن ماينسون فرزند يکي از خاندان هاي حکومت گر بعد از کشته شدن پدرش توسط بريگر بروسا ‏نجات يافته و به دانمارک برده مي شود. آرن در آنجا بزرگ مي شود، اما حادثه اي در کودکي سبب مي شود تا زندگيش ‏وقف کليسا شود. آرن به صومعه فرستاده مي شود، اما آشنايي با برادر ژيلبر که قبلاً شواليه معبد بوده، مسير زندگي او ‏را عوض مي کند. ژيلبر به او سواري و شمشيربازي و راه و رسم سلحشوري مي آموزد. سال ها بعد آرن جوان بعد از ‏برخورد با سسيلياي زيبا عاشق او مي شود و به همين خاطر به ابراز عشق خواهر وي پاسخ رد مي دهد. همين کار ‏سبب خشم دحتر جوان شده و نزد ارباب کليسا از وي و سسيليا سعايت مي کند. فرجام کار فرستاده شدن سسيليا به ‏صومعه و آرن به سوي سرزمين هاي مقدس است تا در کسوت شواليه معبد براي حفاظت از اورشليم بجنگد. ‏
مدتي بعد سسيليا پسري به دنيا مي آورد که از او گرفته شده و به بريگر بروسا سپرده مي شود. آرن نيز در يکي از ‏ماجراهايش جان صلاح الدين ايوبي را که مخفيانه سفر مي کند، از چنگ راهزنان نجات مي دهد. صلاح الدين تلويحاً به ‏او مي گويد که قصد حمله اي بزرگ به اورشليم را دارد. آرن به شهر مي رود و حاکم را مطلع مي کند. حاکم شهر از او ‏مي خواهد تا رهبري حمله به سپاه صلاح الدين را در خارج از شهر بر عهده بگيرد. حمله غافلگيرانه به صلاح الدين ‏موفقيت آميز از آب در آمده و آرن به پاداش اين کار از خدمت در کسوت شواليه گري مرخص مي شود تا به زادگاه خود ‏و نزد سسيليا بازگردد. ‏

چرا بايد ديد؟
پيتر فلينت متولد 1964 کوپنهاگ، دانمارک است. با دستيار کارگرداني در اواخر دهه 1980 وارد سينما شده و بعد از ‏ساختن فيلمي کوتاه، در سال 1997 با فيلم چشم عقاب شروع به کارگرداني کرده است. تاکنون سه فيلم بلند ديگر ساخته ‏و قسمتي از سريال مشهور کميسر والاندر را نيز کارگرداني کرده که همين اپيزود برنده جايزه ويژه داوران جشنواره ‏فيلم هاي پليسي کنياک شده است. شهرتي نسبي به عنوان سازنده فيلم هاي کودکان نيز دارد و فيلم اولش برنده جايزه ‏جشنواره سينه کيد شده و آرن تا امروز نه فقط بلندپروازنه ترين فيلم کارنامه او، بلکه پرخرج ترين محصول سينماي ‏اسکانديناوي[25 ميليون يورو] است که قرار است قسمت دوم آن نيز امسال با نام قلمرويي در انتهاي راه به نمايش در ‏آيد. ‏
اما سهم اصلي در آفرينش اين دو فيلم که به اقرب احتمال قسمت سومي نيز بر آن ساخته خواهد شد، متعلق به يان[اسکار ‏سه وره لوسين هنري] گويلو نويسنده و روزنامه نگار 64 ساله سوئدي است که براي آشنايان به ادبيات جاسوسي به ‏عنوان خالق کارل هميلتون-جاسوس سوئدي- فردي شناخته شده است. او نيز مانند ايان فلمينگ شخصاً کار براي ‏سرويس جاسوسي مملکتش را تجربه کرده، ده ماهي نيز در دهه 1970 زنداني شده و بعدها تجاربش را در قالب يازده ‏کتاب از ماجراهاي هميلتون ريخته است. از ميان ماجراهاي هميلتون هفت عدد به فيلم برگردانده شده و اولين بار پيتر ‏استورمر نقش او را بازي کرده است. بعدها اشتفان سائوک(2 فيلم)، استلان اسکارسگارد(3 فيلم) و پيتر هابر(ميني ‏سريال) آن را تجسد بخشيده اند. البته سه گانه مهيج و پر حادثه او درباره آرن- شواليه دوران جنگ هاي صليبي نيز در ‏شهرت و محبوبيت او نقشي عظيم دارند. امروزه مقالات او در نقد خط مشي دولت آمريکا براي مبارزه با تروريسم در ‏خاورميانه و سياست هاي اسرائيل در قبال فلسطيني ها شهرتي همپاي کتاب هاي داستاني اش دارند و اغلب جنجال ‏سازند. و بديهي است که نقطه نظرات او در سه گانه مشهورش که به رويارويي اسلام و مسيحيت مي پردازد، بازتاب ‏يافته باشد. ‏
گويلو ماجراهاي شواليه آرن را در 1998 با نوشتن کتاب راهي به اورشليم آغاز کرد و در دو سال بعد با اانتشار شواليه ‏معبد و قلمرويي در انتهاي راه ادامه داد. گويلو کتابي نيز درباره بريگر يارل بنيان گذار شهر استکهلم به نام ميراث دار ‏آرن[2001] نوشته و هر چند آرن ماينسون يک شخصيت داستاني سوئدي است، اما در دنياي گويلو وارث آرن ماينسون ‏محسوب مي شود. ديگر اثر مشهور او ‏Ondskan‏ نام دارد که داستاني اتوبيوگرافيک از دوران تحصيل خود اوست و ‏در سال 2003 توسط ميکائيل هافستروم به فيلم برگردانده شد و با نام شيطان شناخته مي شود. شيطان نامزد اسکار ‏بهترين فيلم خارجي نيز بود. گويلو تاکنون جوايز متعددي دريافت کرده، اما بيشتر به دليل ديدگاه هاي سياسي-مخصوصاً ‏حمايت از فلسطيني ها و محکوم کردن صهيونيسم به عنوان يک ايدئولوژي نژادپرستانه- خود که در مقالات و داستان ‏هايش انعکاس يافته، مشهور است. ‏
بيراه نيست اگر فيلم آرن-‏‎ ‎شواليه معبد را اثري متعلق به گويلو بدانيم تا فلينت! و به نوعي سهم سينماي سوئد در نهضت ‏جهاني نبرد با تروريسم و پيشگيري از فرا رسيدن قرون وسطي ديگر و جنگ هاي صليبي تازه که سايه تهديد آن در افق ‏به وضوح به چشم مي خورد. تصويري که گويلو و به تبع آن فلينت از دو طرف درگير جنگ ساخته اند تا حدي منصفانه ‏و به دور از اغراق هاي معمول است. مي شود فيلم را با ساخته چند سال پيش ريدلي اسکات مقايسه کرد که در آن نيز ‏قهرمان فيلم به خاطر انجام جنايتي که کرده بود و ناخواسته به سوي جنگ هاي صليبي و سرزمين هاي مقدس رهسپار ‏مي شد. ظاهراً پيوستن به صليبيون در حکم پيوستن به لژيون خارجي فرانسوي را براي فراريان از چنگ قانون داشته و ‏به نوعي مي توانستند گناهان خود را با اين کار تطهير کنند. به هر حال با وجود فقدان انگيزه هاي ديني در نزد قهرمان ‏قصه جايي در هر دو فيلم با صلاح الدين ايوبي برخود مي کنند و با وجود قرار گرفتن تحت تاثير قدرت، مردانگي و ‏شخصيت او مصمم به ايستادگي در برابر او مي شوند. نوعي جنگ جوانمردانه که مهم نيست کدام طرف برنده مي شود، ‏بلکه پيروزي اخلاقي هر دو طرف موکد مي شود تا در زمانه ما راهي براي درک طرفين درگير باز کند. اين کار يا ‏بهتر بگويم اين هدف به خودي خود شايسته تحسين و احترام است، اما بياييد به فيلم در قالب يک اثر هنري نگاه کنيم. ‏آرن- شواليه معبد مانند سلطنت آسماني يک پيرنگ عاشقانه دارد و جنگ هاي صليبي را به عنوان پس زمينه اي پر ‏رنگ و قدرتمند برگزيده است. يک داستان پر حادثه حماسي که نيمي از آن را در قالب بازگشت به گذشته اي طولاني ‏روايت کرده و کودکي آرن تا رهسپار شدنش به اورشليم را بازگو مي کند. اين قسمت از فيلم روايتگر درگيري هاي ميان ‏سلسله هاي پادشاهي در اسکانديناوي، حضور مذهب و... است و با وجود آکنده بودن از حوادث ريز و درشت از ‏ضرباهنگ سريع کمي به دور است. نيمه دوم نيز در سرزمين هاي مقدس روي مي دهد که در کنار قصه رستگاري آرن ‏به حسادت ها و درگيري هاي ميان او ديگر شواليه ها در بطن جنگ هاي صليبي اختصاص دارد و به خاطر حضور ‏شخصيت صلاح الدين، که کوشيده شده سيمايي کاريزماتيک نيز از وي خلق شود، از هيجان بيشتري برخوردار است. ‏اما صحنه نبرد نهايي نمي تواند مانند ستطنت آسماني توقع دوستداران چنين صحنه هايي را برآورده کند. ‏
برخورد منتقدان نيز با فيلم متناقض بوده و برخي به خاطر تم مبارزه با بنيادگرايي موجود آن را ستوده اند و بسياري نيز ‏به دليل سکته در روايت و طولاني بودنش آن را هياهوي بسيار براي هيچ نام داده اند. اما توصيه مي کنم بدون هر گونه ‏پيشداوري به تماشاي گران ترين فيلم تاريخ سينماي اسکانديناوي برويد. ضرر نخواهيد کرد!‏
ژانر: اکشن، ماجرايي، درام، عاشقانه، جنگي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

Cd1
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd1.part1.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd1.part2.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd1.part3.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd1.part4.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd1.part5.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd1.part6.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd1.part7.rar 


Cd2
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part1.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part2.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part3.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part4.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part5.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part6.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part7.rar 
Arn.Tempelriddaren.2007.DVDRip.XviD-MoA.Cd2.part8.rar 
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

In The Footsteps Of Alexander The Great

مستندي در مورد اسکندر کبير
محصول
BBC

Combining popular history with adventure and travel, Michael Wood (In Search of the Trojan War) embarks on an odyssey of discovery, following the ancient triumphal march of Alexander of Macedonia from Greece to India, to bring us new insights into a man whose myth and achievements still resonate down the centuries.
The journey took the film crew through 16 countries and four war zones. They traveled over 20.000 miles — on everything from foot, camels, and horses — to helicopters, boats, and jeeps.

لينکهاي دانلود

BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.001
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.002
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.003
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.004
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.005
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.006
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.007
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.1of4.avi.008

BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.001
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.002
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.003
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.004
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.005
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.006
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.007
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.2of4.avi.008

BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.001
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.002
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.003
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.004
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.005
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.006
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.007
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.3of4.avi.008

BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.001
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.002
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.003
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.004
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.005
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.006
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.007
BBC.In.the.Footsteps.of.Alexander.The.Great.4of4.avi.008
رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن
 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

باورم کن
باصداي Carlo Venti

آلبوم جدید و زیبای Carlo Venti به نام باورم کن
 

01 - Chera Rafti [24Kps] [128Kps]
02 - Bavaram Kon [24Kps] [128Kps]
03 - Hamishe Ghayeb [24Kps] [128Kps]
04 - Ageh Miri [24Kps] [128Kps]
05 - Didar [24Kps] [128Kps]
06 - Naze Khorshid [24Kps] [128Kps]
07 - Mahtab [24Kps] [128Kps]
08 - Noghte [24Kps] [128Kps]
09 - Forever [24Kps] [128Kps]
10 - Lost [24Kps] [128Kps]
11 - Victim [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زیبای نقش آفرين
باصداي بيژن كامكار

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ويرايش حرفه اي فيلم با
Xilisoft Video Cutter 1.0.31.0905

Xilisoft نام شركتي فعال و قدرتمند در زمينه ساخت انواع نرم افزارهاي مولتي مديا مي باشد. قطعا شما هم تا كنون با نام اين كمپاني اشنا شده ايد. كمتر كاربري هست كه از خيل عظيم و متنوع نرم افزارهاي Xilisoft حداقل با يكي از آنها كار نكرده باشد. Xilisoft Video Cutter نام يكي از محصولات فوق العاده كاربردي اين كمپاني مي باشد. همانطور كه از عنوان نرم افزار مشخص است اين نرم افزار ابزاري ساده و در عين حال كاربردي را در اختيار شما قرار مي دهد تا با استفاده از آن با سرعت هر چه تمام تر به جدا كردن و يا همان قيچي كردن قسمتي از فيلم ها كليپ ها و ديگر فرمت هاي تصوري بپردازيد. نرم افزارهاي قدرتمندي در زمينه ويرايش فيلم وجود دارد منتها براي انجام تنها جدا كردن قسمتي از يك فيلم نصب و استفاده از چنين نرم افزارهاي سنگين چندان منطقي به نظر نمي رسد. شما با استفاده از نرم افزارXilisoft Video Cutter قادر خواهيد بود به راحتي هر چه تمام تر بدون نياز به مهارت به كات كردن قسمت هاي دلخواه از فيلم هاي خود بپردازيد. این نرم افزار قادر به پشتیبانی فرمت های پر کاربرد تصویری وروردي از جمله: AVI, MPEG, MPG, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV, MP4, MOV, VOB, ASF, 3GP, 3G2, SWF, H.264, QT, DAT و خروجي:AVI, MPEG, MPG, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV, MP4, MOV, VOB, ASF, 3GP, 3G2, SWF, H.264, QT, DAT ميباشد.

قابلیت کلیدی نرم افزار Xilisoft Video Cutter 1.0.31.0905:
- امكان تكه تكه كردن ويدئو ها با سرعت هرچه تمام تر
- قابليت چسباندن فرمت هاي تصويري AVI , MPEG/MP4,WMV و ارائه يك فايل واحد
- قابليت بريدن فرمت هاي AVI ,3GP video,MPEG,WMV,MOV
- امكان پيش نمايش از فايل اصلي به همراه فايل تبديل شده
- قابليت تعيين دقيق زمان شروع و پايان تدوين فيلم ها
- استفاده از پوسته هاي مختلف موجود در نرم افزار جهت جذابيت محيط كار
- پشتيباني از چندين زبان مختلف زنده دنيا
- حجم پائین نسبت به قابلیت های بالا
- سازگاری با قابلیت های فراوان از جمله ویندوز محبوب ویستا
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Ferrari GT: Evolution 

شرکت Gameloft اینبار بازی Ferrari GT را با نام Evolution وارد بازار بازی های گوشی های تلفن همراه کرد.این بازی که از گرافیک خوبی بهره میبرد شما را به مسابقات اتوموبیل رانی خیابانی و تعقیب و گریز های پلیسی دعوت می کند.

قابل نصب بر روی گوشی های :
نوکیا : 5700/5320Xpress Music
6110/ 6120/ 6121/ 6210Navigator/ 6220/ 6290
N71/ N73/ N75/ N81/ N81 8GB/ N82
N92/ N93/ N93I/ N95/ N95 8GB
E50/ E51/ E65/ E66/ E71
سامسونگ : SGH-i520/ SGH-i450/ SGH-i550/ SGH-i560
ال جی : KS10
زیمنس : SX1
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی زیبا و هیجان انگیز Air Bandits

اين بار قصد داريم بازي بسيار جذاب و هيجان انگيز Air Bandits را به شما دوستان و کاربران آسان دانلود معرفي کنيم که لذت يک پرواز دلنشين به صورت مجازي را در قالب كنترل هواپیمای جنگی را برعهده داريد. بازي بسيار جذابي که کاربر به صورت مجازي هواپيمايي را هدايت مي کند. كه ميتوانيد در اين بازي با ماوس هواپيما را كنترل نماييد كه با كليك راست ميتوانيد شليك نماييد و با راست كليك هدايت بمب هاي هواپيماي جنگي خود را در اختيار بگيريد و موانع كه در سر راه خود است را منهدم نمائيد و امتياز بيشتري در اين بازي كسب نمائيد. اين بازي که در محل هاي مختلف انجام مي شود در 16 مرحله جديد طراحي شده است.مراحل بازي با از بين بردن 6 نوع دشمن همراه است بوده و بازيگر در مدت زماني نامحدود مي تواند بازي را انجام دهد.

قابلیت های کلیدی بازي Air Bandits:
- بازی بسيار جذاب و هیجانی با گرافیک بالا و سه بعدی
- سلاح ها و مهمات بیشتر و متنوع تر
- دارایه 16 مرحله زیبا با 6 نوع دشمن
- متوع بودن دشمنان در بازی
- امکان ذخیره بازی در هر مرحله
- جلوهاي زيبا و كم نظير صوتي و بصري
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- بالا بردن خلاقيت و هوش افراد
- دست زدن به ابتكار و خلاقيت در طي بازي
- انیمیشن زیبا و با کیفیت
- حجم کم بازی جهت دریافت و نصب
- و...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 10 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 نتيجه پيروی از گناهكار

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«مَنْ حَاوَلَ امْرَأً بِمَعْصِيَةِ اللّهِ كانَ أَفْوَتَ لِما يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِما يَحْذَرُ.»


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
كسی كه با نافرمانی خدا گِرد كسی گردد، آنچه را اميد دارد از دست رفتنی تر است و از آنچه برحذر است زودتر دچارش گردد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که طول سرخرگهاى انسان روى هم رفته 19 هزار کيلومتر است و قطر مويرگها به کمتر از يک ميليمتر ميرسد.
  • آيا ميدانستي آلودگي هوا در تهران هر دو ساعت، يک تهراني را ميکشد.
  • آيا ميدانستي که طاسي از خانواده مادرى به ارث ميرسد نه از خانواده پدرى.
  • آيا ميدانستي که در بانکوک مجسمه اى از بودا و جود دارد که از 5تن طلاى خالص ساخته شده است.
  • آيا ميدانستي که ديوار چين در سال 294 قبل از ميلاد ساخته شده است و طولش 1872 کليومتر است.

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

ا لیمو
یارو میره رستوران میگه: غذا چی دارین؟ گارسون میگه: کاستیدگیلینکوفینوستا با لیمو!
طرف میگه: کاستیدگیلینکوفینوستا با چی؟!!!


سوال كنكور
سوال كنكور آزمایشی یکی از موسسات کنکور آبکی : دو طفلان مسلم چند نفر بودند و نام پدر آنها چه بود؟


آدم و حوا کجایین؟
یه انگلیسی، یه فرانسوی و یه ایرانی داشتن به زندگی آدم و حوا توی بهشت نگاه میکردن.
انگلیسیه میگه: چه سکوتی، چه احترامی!! مطمئنم که اینا انگلیسیند!
فرانسویه میگه: اینا هم لختن، هم زیبا و هم در حال عشقبازی!! حتماً فرانسویند!
ایرانیه میگه: نه لباسی، نه خونه ای! فقط یک سیب برای خوردن! تازه، حتما فکرمیکنن توی بهشتن!!! نه بابا اینا صد در صد ایرانیند!


آسانسور
مي دونين تو برره به آسانسور چي ميگن ؟
تاكسي ديواري


خوشبختی
از چارلي چاپلين مي پرسند : خوشبختي چيه ؟ ميگه خوشبختي فاصله اين بدبختي تا بدبختي بعديه

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

لبيك يا مهدي

سلام بر تو كه جمعه اي عاشورايي مي آيي. اما نكند با آمدن عاشوراييت مي خواهي بگويي كه ما كوفي هستيم، نكند مي خواهي بگويي صداي ياري خواستنت را شنيده ايم و اجابت نكرده ايم و تو تنها مانده اي، نكند مي خواهي بگويي( كل أرض كربلا)؛ همه ي دنيا كربلاست و سپاه تو همان سپاه قليل اما وفادار امام حسين(ع) است.
من شايد كوفي باشم اما نه از خيل آن كوفياني كه رقيه ي سه ساله را سيلي زدند، نه از خيل آن كوفياني كه زنجير بر گردن امام سجاد(ع) بستند و با تازيانه زينبت را آزردند.
من اگر كوفي هم باشم، خاك پاي طفلان حسين(ع) را مي بوسم، من اگر كوفي هم باشم آرزويم اين است كه بر زخمهاي امام سجاد مرهم بگذارم، من اگر كوفي هم باشم سرهاي بر نيزه را كه مي بينم نه هلهله مي كنم و نه پايكوبي، من بلاگردان سرهايي مي شوم كه بر نيزه سروري مي كنند و تا قيام قيامت بر نوكري آن سروران فخر و مباهات مي كنم، من اگر كوفي هم باشم خرابه نشين مي شوم تا اندكي طعم خرابه نشيني فرزندان حسين را بچشم، من اگر كوفي هم باشم و يزيد كاخش را با تمام ممالك اسلامي به من ببخشد پاي علي اصغر شش ماهه را مي بوسم و خلافت بر مسلمين را به حسين وامي گذارم و آنوقت بر درب همان كاخ مي ايستم تا هنگامي كه حسين با عباسش از كوچه هاي كوفه مي گذرند، آنها را ببينم و به ياد غربت علي اشك بريزم هر چند خوب مي دانم فرزند علي هيچ گاه كاخ نشين نمي شود.
آقا! امام حسين به مردم كوفه فرمود: اگر با من نيستيد لا اقل با يزيد هم مباشيد و من شايد پيمان شكن باشم اما محال است كه در سپاه يزيد جا بگيرم. تو بيا، بگذار همه جا كربلا شود، بگذار عاشورا را به چشم ببينم. آنوقت مي بيني كه نمي گذارم تنها بماني، سر حسين بر نيزه رفت هزار و چهارصد سال است كه مي گرييم اما خدا نكند خيمه هاي تو آتش بگيرد كه من از غصه جان مي دهم، خدا نكند خار به پاي تو برود كه من سوخته دل دق مي كنم.
آقا! تو بيا، چراغها را خاموش كن و چون حسين بگو هر كه مي خواهد بماند، بماند و هر كه مي خواهد برود، برود. شايد عباسي نداشته باشي تا بلند شود و بگويد جان من براي تو است، شايد قاسمي نداشته باشي تا بگويد مرگ برايم از عسل شيرين تر است. اما اگر چراغها را روشن كني مي بيني من نشسته ام و مي گريم از اينكه با پرونده اي سياه مي خوام ياريگر تو باشم و جانم را برايت فدا كنم، مي بيني كه مي گريم و زمزمه مي كنم:

لبيك يا مهدي!

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة غافر آيات: 85 محل نزول: مکه
 
 
وَقَالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسَى وَلْيَدْعُ رَبَّهُ إِنِّي أَخَافُ أَن يُبَدِّلَ دِينَكُمْ أَوْ أَن يُظْهِرَ فِي الْأَرْضِ الْفَسَادَ 26 وَقَالَ مُوسَى إِنِّي عُذْتُ بِرَبِّي وَرَبِّكُم مِّن كُلِّ مُتَكَبِّرٍ لَّا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ 27 وَقَالَ رَجُلٌ مُّؤْمِنٌ مِّنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ إِيمَانَهُ أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَن يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ وَقَدْ جَاءكُم بِالْبَيِّنَاتِ مِن رَّبِّكُمْ وَإِن يَكُ كَاذِبًا فَعَلَيْهِ كَذِبُهُ وَإِن يَكُ صَادِقًا يُصِبْكُم بَعْضُ الَّذِي يَعِدُكُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ 28 يَا قَوْمِ لَكُمُ الْمُلْكُ الْيَوْمَ ظَاهِرِينَ فِي الْأَرْضِ فَمَن يَنصُرُنَا مِن بَأْسِ اللَّهِ إِنْ جَاءنَا قَالَ فِرْعَوْنُ مَا أُرِيكُمْ إِلَّا مَا أَرَى وَمَا أَهْدِيكُمْ إِلَّا سَبِيلَ الرَّشَادِ 29 وَقَالَ الَّذِي آمَنَ يَا قَوْمِ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُم مِّثْلَ يَوْمِ الْأَحْزَابِ 30 مِثْلَ دَأْبِ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ وَالَّذِينَ مِن بَعْدِهِمْ وَمَا اللَّهُ يُرِيدُ ظُلْمًا لِّلْعِبَادِ 31 وَيَا قَوْمِ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ يَوْمَ التَّنَادِ 32 يَوْمَ تُوَلُّونَ مُدْبِرِينَ مَا لَكُم مِّنَ اللَّهِ مِنْ عَاصِمٍ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ 33

 

ترجمه فارسي مکارم

و فرعون گفت: «بگذاريد موسى را بكشم، و او پروردگارش را بخواند (تا نجاتش دهد)! زيرا من مى‏ترسم كه آيين شما را دگرگون سازد، و يا در اين سرزمين فساد بر پا كند!» «26» موسى گفت: «من به پروردگارم و پروردگار شما پناه مى‏برم از هر متكبرى كه به روز حساب ايمان نمى‏آورد!» «27» و مرد مؤمنى از آل فرعون كه ايمان خود را پنهان مى‏داشت گفت: «آيا مى‏خواهيد مردى را بكشيد بخاطر اينكه مى‏گويد: پروردگار من «الله‏» است، در حالى كه دلايل روشنى از سوى پروردگارتان براى شما آورده است؟! اگر دروغگو باشد، دروغش دامن خودش را خواهد گرفت; و اگر راستگو باشد، (لااقل) بعضى از عذابهايى را كه وعده مى‏دهد به شما خواهد رسيد; خداوند كسى را كه اسرافكار و بسيار دروغگوست هدايت نمى‏كند «28» اى قوم من! امروز حكومت از آن شماست و در اين سرزمين پيروزيد; اگر عذاب خدا به سراغ ما آيد، چه كسى ما را يارى خواهد كرد؟!» فرعون گفت: «من جز آنچه را معتقدم به شما ارائه نمى‏دهم، و شما را جز به راه صحيح راهنمايى نمى‏كنم! (دستور، همان قتل موسى است!)» «29» آن مرد باايمان گفت: «اى قوم من! من بر شما از روزى همانند روز (عذاب) اقوام پيشين بيمناكم! «30» و از عادتى همچون عادت قوم نوح و عاد و ثمود و كسانى كه بعد از آنان بودند (از شرك و كفر و طغيان) مى‏ترسم; و خداوند ظلم و ستمى بر بندگانش نمى‏خواهد «31» اى قوم من! من بر شما از روزى كه مردم يكديگر را صدا مى‏زنند (و از هم يارى مى‏طلبند و صدايشان به جايى نمى‏رسد) بيمناكم! «32» همان روزى كه روى مى‏گردانيد و فرار مى‏كنيد; اما هيچ پناهگاهى در برابر عذاب خداوند براى شما نيست; و هر كس را خداوند (بخاطر اعمالش) گمراه سازد، هدايت‏كننده‏اى براى او نيست! «33»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

madtrouper_reloaded@yahoo.com

با سلام خدمت دوستان عزیز
میخواستم مطلبی را در مورد مدرک دکترای آقای کردان از دانگاه آکسفورد به حضورتان برسانم چندی پیش در اخبار گوناگون از سایتها و شبکه های ماهواره توجه شدم دانشگاه آکسفورد کلمه جدیدی با عنوان Kordanize /'kərdənaiz/ (v.) [past tense: Kordanized / past participle: Kordanized ]: To get Ph.D without having B.Sc.: To become an important person (e.g. minister) by presenting fake certificate or documents. - Kordanification( n.): The process of receiving fake degree,...”در دیکشینری 2009 خود به ثبت رسانده است که در اینجا جا دارد از آقایدکتر!!!کردان جهت کمک به اختراع این کلمه عمیق و پر معنی تشکر و قدردانی کنیمkordanize== گرفتن مدرک دکترای حرفه ای بدون داشتن لیسانس-شخصی مهم شدن مثلا وزیر با ارائه گواهینامه یا مدرک جعلیb.s=bachelor of science

 

 

shafag22@yahoo.com

با سلام خدمت تمامي خوانندگان مبين بيش از دوهفته ازتهاجم اسرائيل به غزه ميگذرد ازمنظرهرانسان باوجداني جنگ وكشتارزنان وكودكان بي دفاع محكوم ونفرت انگيز است واما مطلب اصلي اينكه بار ديگرتمامي هم وغم دولتمردان ايران معطوف شده به فلسطين انگاردر اين مملكت گل وبلبل!!! هيچ مشكلي وجود ندارد دراين مملكت هيچ كودكي سرگرسنه بربالين نميگذارد هيچ كودكي بيماري به خاطرفقرنمي ميرد هيچ زني بي سرپرستي بخاطر سيركردن شكم كودكانش خودفروشي نمي كندو...... تاكي بايد درمقابل مردم فلسطين ونزوئلا بوليوي سوريه لبنان عراق و.... احساس مسووليت كنيد؟ نكند فراموش كرده ايد كه بر ايران حكومت ميكنيد شما درقبال ملث ايران مسوول هستيد ودر پيشگاه عدل الهي بايد پاسخگوباشيد
نام محفوظ

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

با سلام

مساله: پرسش . پدرم از دنیا رفته در حالی که یقین دارم خمس اموالش را نداده ، تکلیف من چیست؟
همه مراجع: باید خمس آن را بدهید ، مگر آنکه میت به دادن خمس هیچ عقیده ای نداشته باشد، مانند پیروان ادیان و مذاهب غیر شیعه
پرسش و پاسخ دانشجویی ، احکام خمس ، ص 125

دوستان عزیز سئوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ذیل ارسال فرمایند
a_f_57@yahoo.com
التماس دعا

 

 

armancenter@yahoo.com

لازم میدانم عرض کنم که این پیامک حکم اجباری درخود ندارد. متاسفانه بی دقتی ان هموطن مراهم دچاراشتباه کرد که به این وسیله پوزش می خواهم...ازجناب مبین عزیزو سایرهمکاران شان خواهش میکنم این متن راجهت اطلاع خوانندگان محترم این نشریه مفید ووزین

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

آينده بود و قصه ی بي مادري من...

اينجا غزه است و بدين سان مادري در کنار فرزندش جان مي دهد....


***

آمون و سپاه کفر، از روی جفا
اشغال نموده اند دربار تو را
کوری دو چشم «نامبارک» یوسف
برگرد و گذرگاه رفح را بگشا

غزه به میان ورطه ی خون افتاد
در آتش بغض و خشم صهیون افتاد
برگرد به پست سابقت یوزارسیف
این مصر دوباره دست آمون افتاد

(محسن رضوانی)

 

 

n3gah_3_sangi@yahoo.com

آموخته ام
انسان بزرگ در اندوه آن چه ندارد فرو نمی رود،بلکه از آن چه دارد لذت می برد.

آموخته ام
که اگر نمی توانم ستاره باشم،لزومی ندارد ابر باشم.

آموخته ام
که ایمان یعنی خواستن بدون انصراف و توکل بدون انقطاع.

آموخته ام
وظیفه سبب می شود تا کارها را به خوبی انجام دهم،اما عشق کمک می کند تا آن ها را به زیبایی انجام دهم.

آموخته ام
آینده مکانی نیست که به آن جا می روم بلکه جایی ست که خود آن را به وجود می آورم.

آموخته ام
همیشه آخرین کار من،بهترین کارم باشد،پس جا برای بهتر شدن همیشه باز است.

آموخته ام
زندگی فعلی من حاصل تمام انتخاب هایی است که داشته ام ولی این بدان معنی نیست که نمی توانم از خود تصویر جدیدی رسم کنم.

آموخته ام
هنگام مواجهه با کاری سخت،طوری عمل کنم که انگار شکست غیرممکن است.

آموخته ام
همیشه با باورهایم زندگی کنم و انگیزه هایم را شعله ور نگاه دارم.

همایون بنا درخشان

 

 

mrgir3pich@gmail.com

گير3پيچ

بعد از مدتها سلام....
خوبین
منم خوبم
یه مدتی رفتیم خواب زمستانی آیدیمون هم پوست انداخت و برگشتیم ..
فکر نکنم هم حالا حالا ها بخوایم جایی بریم ..
خب .. تعریف کنین ببینم چه خبر ... می دونم دلتون واسه عمو گیر سه پیچ تنگ شده بود ... منم دلم واستون تنگ شده بود ... مبین جان چطوری .. شنیده بودم کمی ناخوش احوال شده بودی .. بابا یه خبری چیزی می اومدیم سر می زدیم ..
خانوم اینا خوب هستن .. سلام برسون ...
خب .. بریم سر حرف خودمون ... الان نیومدم که گیر بخوام بدم فقط اومدم سلام علیک کنیم و یه مطلبی بدیم و بدیم واسه قسمت بعدی ..
یکی از دوستای خوبم به اسم عماد خان
  emadct@gmail.com یه میلی برام زده بود ( ارادت داریم خدمتشون ) خیلی جالب بود متنش رو براتون ته میلم می ذارم
اما یه پیزی .. اگه بروبچ می خوان میل بزن این رو یادشون باشه که من میلشون رو حتما جواب می دم فقط چون من با جی میل می فرستم ممکنه میلم بره توی پوشه ی
BULK و بعدش بگین این چرا ما رو تحویل نگرفت .. نگی که نگفتم .
اینم میل داش عماد :
خیلی اتفاقی به یکی از صفحات ویکیپدیا در مورد حرکتی با عنوان آیت‌الله برخورد کردم.
آیت‌الله (
The Ayatollah) حرکتیه که توسط طرفداران تیم فوتبال کاردیف سیتی ولز انجام می‌شه و معمولا با آهنگ  Do The Ayatollah همراهه. این حرکت برای اولین بار توسط یک گروه موسیقی ولزی به نام U Thant اجرا شده.
شکل انجام این حرکت دقیقا مشابه چیزیه که در عزاداری‌ها دیده می‌شه، یعنی کوبیدن با دو دست روی سر. ( از اینجا دانلود کنید)
قضیه جالب‌تر می‌شه اگه بدونیم منشا این حرکت چی بوده. در واقع
U Thant این حرکت رو وقتی اجرا می‌کنه که تحت تاثیر جمعیت انبوه حاضر در مراسم تشییع آیت‌الله خمینی (که به صورت زنده از تلویزیون بریتانیا پخش می‌شد) قرار می‌گیره که این کار رو برای نشون دادن اندوه خودشون انجام می‌دادن. بعد از اون خیلی زود این حرکت بین طرفداران کاردیف سیتی رایج می‌شه و در جشن‌های تیم و برای حمایت از تیم انجام می‌شه. در حال حاضر تقریبا در تمام بازی‌های کاردیف سیتی «آیت‌الله» اجرا می‌شه. دو آهنگ هم با اسم Do The Ayatollah نوشته شده. یکی توسط گروهی از هواداران و یکی توسط استیو تامسون یکی از بازیکنان باشگاه.
اطلاعات بیشتر )
اون وقت می گن تهاجم فرهنگیه و از غرب الگو برداری می کنیم .. اینم مثال نقض ( لول )
فعلا قربون خودم تا بعد

 
.

alirezamajidi@gmail.com

جنگ، ویدئو گیم نیست!

درست مثل یک ویدئو گیم می‌ماند، فقط به جای اینکه دی‌وی‌دی بازی را در کامپیوترت بگذاری و یا با یک دستگاه شبیه‌ساز کار کنی، باید هزاران مایل آن سوتر بروی و «پرچم پدران ما» را سر پا نگه داری.
ببین چقدر باحال با حال و عالی است! باور نمی‌کنی، دمی به این گیم سنتر بیا و خودت تست  کن!
با ادامه جنگ در عراق و افغانستان، ارتش آمریکا برای جذب داوطلبان تازه، از ویدئو گیم و شیوه‌های واقعیت مجازی استفاده می کند. ارتش آمریکا این گیم سنتر‌ها را به صورت پراکنده در سراسر آمریکا تأسیس کرده است. یکی از این مراکز بازی به نام مرکز بازی فرانکلین میلز در فیلادلفیا قرار دارد، این مرکزی بازی عمارتی بزرگ و ۱۴۵۰ فوت مربعی است که ۱۲ میلیون دلار هزینه برداشته است. ارتش آمریکا با تأسیس این مرکز بازی قصد دارد در مطالعه‌ای دو ساله بررسی کند که آیا بنا کردن مراکزی از این دست، تأثیری در افزایش جذب داوطلبان ورود به ارتش خواهد داشت یا نه.

در این مرکز بازی، ۶۰ پی‌سی ویژه بازی و ۱۹ دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ قرار داده شده است. از میهمانان این مرکز با نوشیدنی‌ پذیرایی می‌شود. کاربران این مرکز بازی می‌توانند به قسمت جنگ مجازی بروند و سوار مدل‌های شبیه ماشین زرهی شوند و یا با دسته‌های بازی شبیه تفنگ M4 بازی کنند. در اتاق دیگر یک شبیه‌ساز هلیکوپتر قرار داده شده است که شرایط پیکار با سربازان دشمن مستقر روی تپه‌ها و ساختمان‌ها را تقلید می‌کند.

از آگوست سال قبل تا به حال، ۳۷ نفر از کاربران این مرکز بازی برای ورود به ارتش نام‌نویسی کرده‌اند.
بله، همه چیز شبیه یک ویدئو گیم است و اصلا چرا نباید همان طور که یک بازی را می‌بینند، روی یک تپه مشرف به غزه نروند و شاهکارهای فرزندان شجاعشان را نبینند؟

بله واقعا یک ویدئو گیم است، شبیه یک فیلم هالیوودی است، کاش کیفیتش بیشتر بود!
شوربختانه، همان ماهواره‌هایی که این تصاویر زیبا را از زمین برایمان به ارمغان آورده‌اند، توانسته‌اند عکس‌هایی از نهاد شیطانی انسان‌ها شکار کنند.
منظره
bird view را از سرزمین تروریست‌ها ببین، از دور شلیک کن و فراموش کن.

——

زمین زیبا، کره‌ای که از میلیون‌ها کیلومتر آن سوتر، فقط یک نقطه پریده‌رنگ آبی است، باز مثل گوهری بی‌همتا در منظومه شمسی است و آدمی در شگفت می‌ماند که چگونه کسی که یک بار این عکس جادویی را دیده باشد، این ویدئو را دیده باشد یا imagine‌ را گوش کرده باشد، باز هم می‌تواند به کشتن فکر کند.

امیدوارم بتوانید ویدئوها، مخصوصا ویدئوی Pale Blue Dot را ببینید.

منبع خبر اول

 

 

orkide_83@yahoo.fr

 يه روز صبح يه مريض به دكتر جراح مراجعه ميكنه و از كمر درد شديد شكايت ميكنه.
دكتره بعد از معاينه ازش ميپرسه «خب، بگو ببينم واسه چي كمر درد شدي؟»
مريض پاسخ ميده: «محض اطلاعتون بايد بگم كه من براي يك كلوپ شبانه كار ميكنم. امروز صبح زودتر به خونهم رفتم و وقتي وارد آپارتمانم شدم، يه صداهايي از اتاق خواب شنيدم! وقتي وارد اتاق شدم، فهميدم كه يكي با همسرم بوده!! در بالكن هم باز بود. من سريع دويدم طرف بالكن، ولي كسي را اونجا نديدم. وقتي پايين را نگاه كردم، يه مرد را ديدم كه ميدويد و در همان حال داشت لباس ميپوشيد. من يخچال را كه روي بالكن بود گرفتم و پرتاب كردم به طرف اون!! دليل كمر دردم هم همين بلند كردن يخچاله.»

مريض بعدي، به نظر ميرسيد كه تصادف بدي با يك ماشين داشته.
دكتر بهش ميگه «مريض قبليِ من بد حال به نظر ميرسيد، ولي مثل اينكه حال شما خيلي بدتره! بگو ببينم چه اتفاقي برات افتاده؟»
مريض پاسخ ميده: «بايد بدونيد كه من تا حالا بيكار بودم و امروز اولين روز كار جديدم بود. ولي من فراموش كرده بودم كه ساعت را كوك كنم و براي همين هم نزديك بود دير كنم. من سريع از خونه زدم بيرون و در همون حال هم داشتم لباسهام را ميپوشيدم، شما باور نميكنيد؛ ولي يهو يه يخچال از بالا افتاد روي سر من!»

وقتي مريض سوم مياد به نظر ميرسه كه حالش از دو مريض قبلي وخيمتره.
دكتره در حالي كه شوكه شده بوده دوباره ميپرسه «از كدوم جهنمي فرار كردي.....!!!!»
«خب، راستش من بالاي يه يخچال نشسته بودم كه يهو يه نفر اون را از طبقهء سوم پرتاب كرد پايين...» !!!!

 

 

sara.hajizade@gmail.com

«گل صداقت»
داستاني از پائولوكوئيلو

سالها پيش در يكي از مناطق چين باستان، شاهزاده اي آماده تاجگذاري مي شد اما بنا به قانون، بايد اول ازدواج ميكرد. از آنجا كه همسر او ملكه آينده مي شد، بايد دختري را پيدا مي كرد كه بتواند به طور كامل به او اطمينان كند. بنابر اين با مرد خردمندي مشورت كرد و تصميم گرفت تمام دختران جوان منطقه را دعوت كند و دختري را كه سزاوار ازدواج با امپراطور باشد، انتخاب نمايد.
دختر خدمتكار قصر نيز عاشق شاهزاده بود و با وجود اينكه مي دانست فقط زيباترين و ثروتمندترين دختران دربار در آن مجلس حضور دارند، تصميم گرفت از اين فرصت استفاده كرده و دست كم يك بار از نزديك، شاهزاده را ببيند. سرانجام روز موعود فرارسيد و شاهزاده در ميان درباريان ايستاد و شرايط رقابت را اعلام كرد:
" به هر يك از شما دانه اي مي دهم. فردي كه بتواند در مدت شش ماه، زيباترين گل را براي من بياورد، ملكه آينده چين مي شود."
دختر، دانه را گرفت و در گلداني كاشت و از آنجا كه مهارت چنداني در باغباني نداشت، با دقت و بردباري زيادي به خاك گلدان رسيد. سه ماه گذشت و هيچ گلي سبز نشد. او هر چيزي را امتحان كرد. با كشاورزها صحبت كرد، آنان راه هاي مختلف گلكاري را به او آموختند اما هيچكدام از اين راهها، نتيجه نداد. هر روز احساس ميكرد از رويايش دورتر شده اما عشقش مانند قبل، زنده بود.
سرانجام، شش ماه گذشت و هيچ گلي در گلدانش سبز نشد. با اين كه چيزي براي نمايش نداشت اما مي دانست در آن دوران، چقدر زحمت كشيده، بنابراين با مادرش صحبت كرد كه اجازه دهد در روز و ساعت موعود به قصر برود. در دلش مي دانست اين آخرين ملاقات با معشوق است. روز ملاقات فرا رسيد. دختر با گلدان خالي منتظر ماند و ديد همه دختران ديگر، نتيجه هاي خوبي گرفته اند: هر كدام گل بسيار زيبايي به رنگ ها و شكل هاي مختلف در گلدان هاي خود داشتند.
لحظه موعود فرا رسيد، شاهزاده وارد شد و هر كدام از گلدان ها را با دقت بررسي كرد. وقتي كارش تمام شد، نتيجه را اعلام كرد. دختر خدمتكار، همسر آينده او بود. همه حاضران اعتراض كردند و گفتند كه:
"شاهزاده درست همان فردي را انتخاب كرده كه در گلدانش، هيچ گلي نروييده است."
شاهزاده با خونسردي، دليل انتخابش را توضيح داد و گفت:
"اين دختر، تنها فردي است كه گلي را به ثمر رسانده كه او را سزاوار همسري امپراطور مي كند، گل صداقت. همه دانه هايي كه به شما دادم، عقيم بودند و امكان نداشت گلي از آنها برويد."

 

 

vista1975@gmail.com

تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی آمد،
خوشحال باشیم اما هیجان‌زده نشویم

بالاخره شبکه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی راه‌اندازی شد. به دو دلیل این موضوع برای فارسی‌زبان‌ها یک اتفاق مهم رسانه‌ای است:
  1. شیکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان سطح‌ پایین لوس‌آنجلسی و صدای آمریکا را از انحصار خارج می‌کند و از این به بعد فارسی‌زبان‌هایی که دوست دارند به منابع خارج از ایران دسترسی داشته باشند، مجبور نیستند سلامت روانی خود را پای این شبکه‌ها به مخاطره بیاندازند.
  2. صدا و سیمای ایران (و احتمالا تاجیکستان و افغانستان) که تا امروز به لطف نداشتن رقیب جدی و انحصار حکومتی با خیال راحت هر کاری دلش می‌خواست می‌کرد مجبور می‌شود کیفیت تولید و پخش برنامه‌های خود را بالاتر ببرد و نمک ایدئولوژیک‌اش را هم که دیگر به شوری زده است کم کند.

اما صرف‌نظر از این دو مورد بسیار مهم، نباید راه‌اندازی شبکه‌ی تلویزیونی فارسی زبان بی‌بی‌سی را «بیش از حد» بزرگ کرد و مطابق عادت همیشگی‌ ما ایرانی‌ها هیجان‌زده و ملتهب شد و یا اقدام به پرستش بی‌بی‌سی فارسی کرد!

فراموش نکنیم این شبکه‌ از کجا دارد پخش می‌شود، و بد نیست همان‌طور که نکات مثبت این تحول را در نظر داریم «همواره» نیم‌نگاهی هم به تاریخ داشته باشیم. تاریخ معاصر ایران (و کشورهایی مانند ایران) به ما می‌گوید در اعتماد بیش از حد کردن به رسانه‌های خارجی -حتی اگر بی‌بی‌سی باشد- محتاط باشیم:

یک رسانه‌ی فوق حرفه‌ای مانند بی‌بی‌سی، با جذابیت گرافیکی و صوتی عالی و همین‌طور تنوع و کیفیت بالای برنامه‌ها و حفظ بی‌طرفی «حرفه‌ای» در پوشش خبری وقایع روزمره، به سرعت اعتماد مخاطبان «تشنه‌ی ایرانی» را به خود جلب می‌کند. وقتی اعتمادها جلب شد و رسانه در عمق خانه‌ها و قلب‌ها نفوذ کرد، مخاطبان در برابر تزریق نامحسوس گرایش‌ها و خط‌دهی‌هایی که «لزوما» در راستای منافع مردم ایران نیستند آسیب‌پذیر می‌شوند.

بیشتر ما جوان‌ترها که بزرگ‌شده‌ی دوران بعد از انقلاب هستیم، بی‌بی‌سی را به عنوان یک نام معتبر می‌شناسیم. خود من اسم بی‌بی‌سی که می‌آید یاد برنامه‌های مستند شگفت‌انگیز علمی می‌افتم و یا سریال‌های داستانی یا تاریخی کم‌نظیر. اما فراموش نکنیم بی‌بی‌سی خبری با بی‌بی‌سی فیلم‌های مستند و یا بی‌بی‌سی سریال‌های تلویزیونی فرق می‌کند و باور بفرمایید مهم‌ترین دلیل راه‌اندازی این شبکه‌ی تلویزیونی به زبان فارسی پوشش خبری/تحلیلی آن بوده نه این‌که خواسته باشند یک کانال تلویزیونی عالی پر از از فیلم‌های حیات وحش یا سریال داستانی به مردم ایران هدیه دهند.

خلاصه این‌که کانال فارسی بی‌بی‌سی بدون شک بسیار «حرفه‌ای» و از نظر فنی کم‌نقص خواهد بود و آمدنش هم به آن دو دلیل که در بالا گفتم بسیار مهم است، اما درست به همان دو دلیلی که بالا ذکر شد، ظهور آن می‌تواند خطرناک نیز باشد:

  1. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حتی اگر اراده کند و هزار و یک جور محدودیت قدرتی و عقیدتی هم (بر فرض) از گرده‌اش برداشته شود باز هم نمی‌تواند با یک شبکه‌ی تلویزیونی فوق حرفه‌ای مانند بی‌بی‌سی رقابت کند.
  2. به خاطر خلا رسانه‌ای در بین فارسی‌زبانان، این خطر وجود دارد که تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی به سرعت اعتبار و محبوبیت بسیار بالایی پیدا کند و در این صورت دستکاری کردن افکار عمومی مردم ایران در راستای منافع انگلستان و متحدانش راحت‌تر می‌شود.

پس پیشنهاد می‌کنم از آمدن تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی خوشحال باشیم، اما هیجان‌زده نشویم.

 
 

ehsan21000@yahoo.com

عاشقي

اون شب هر كاري مي كردم خوابم نمي برد،واسه همين گفتم:داداش خوابيدي؟
روش رو كرد اون طرف و گفت: آره!
گفتم:داداش، چي شد كه عاشقش شدي؟
برگشت به طرفم و گفت:نمي دونم،يهو اتفاق افتاد.
گفتم: آخه چه جوري؟
گفت:وقتي بزرگ بشي عاشق ميشي،اونوقت خودت مي فهمي.
گفتم:چه حسي داشتي ؟باحال بود؟
گفت:توضيحش سخته،زبونم بند اومده بود،گوشام چيزي نمي شنيد،انگار قلبم وايستاده بود،اي بابا تو هم چه سوالايي مي كني ها،بگير بخواب،اينو گفت و پتو رو كشيد رو خودش.
چند ماهي ميشد كه داداش اونو مي خواست،همش ازش حرف مي زد،به قول مامان خواب و خوراكش شده بود اون ،ولي هر كاري ميكرد نمي تونست مامان و بابا رو راضي كنه ،بهش مي گفتن :هنوز بچه اي بذار مهر ديپلمت خشك بشه بعد.ولي مسعود راضي بشو نبود ،حاضر بود هر كاري بكنه تا به خواستش برسه ، به قول بابا:به مراد دلش .
يه روزم موقع نهار به مامان گفت اعتصاب غذا كرده.من اولش نفهميدم اعتصاب غذا چي چيه؟فكر كردم از اين غذاهاي جديد خارجيه ،ولي بعد فهميدم كه قراره اونقدر چيزي نخوره تا يا به خواستش برسه يا بميره،خودش اينو واسم توضيح داد،وقتي بهش گفتم كه چرا براي من اعتصاب غذا نياورده!!مامان كه بيدي نبود تا با اين بادا بلرزه گفت:به درك؟!ازاون روزم شروع كرد به درست كردن غذاهايي كه داداش مسعود خيلي دوست داشت.خيلي باحال بود من كه راضي بودم،دوست داشتم هميشه اينجوري باشه،واسه همين بود كه روز سوم وقتي داداش مي خواست بي خيال اعتصاب غذا بشه اونم فقط به خاطر يه قورمه بادمجون، بهش گفتم:اگه كوتاه بياد هيچ وقت به خواستش نمي رسه!اونم اون روز از شكستن اعتصابش منصرف شد.ولي روز پنجم ديگه طاقتش طاق شد و به غلط كردن افتاد،آخه خيلي سخته آدم مجبور باشه همش شبا،اونم دزدكي،نون وپنير بخوره!!!
بعد از تموم شدن قضيه ي اعتصاب داداش شروع كرد به جنگ سرد يعني غر زدن! دايما از كاراي مامان ايراد مي گرفت،از غذا درست كردنش بگير تا لباس شستن ،حتي به دمپايي حمومم گير مي داد،همش لج من رودرمي آورد و با هم دعوامون مي شد. وقتي از اين كار هم نتيجه اي نگرفت رفت سراغ مذاكره،به قول بابا :گفت و گوي تمدن ها !!خودمونيم اين گفت و گو از همه ي راهكارا مسخره تره ،نه هيجاني،نه كيفي، نه دعوايي،هيچي فقط جون به لبت ميكنه تا به نتيجه برسه ؟! سرانجام داداش تونست مامان و راضي كنه يا به قول خودش مخش رو بزنه،حالا با چي من كه نفهميدم؟راضي كردن مامانم كه يعني راضي شدن بابا!البته يكي دو شب طول كشيد تا مامان تونست بابا رو راضي كنه.
سر شام بابا رو كرد به مسعود و گفت: بايد امسال دانشگاه قبول شي.مسعودم بلافاصله قبول كرد،قول داد كه دانشگاه قبول بشه تا مامان و بابا بتونن با دست پر دنباله ي قضيه رو بگيرن.
روز اعلام نتايج كنكور رسيد يعني از يكي دو روز قبل نتايج اومده بود البته توي اينترنت،ولي چون ما كامپيوتر نداشتيم داداش نتونسته بود بفهمه چي كار كرده يا بهتر بگم نمي خواست بفهمه،چون هم مي تونست بره كافي نت،هم ازدوستاش بخواد كه نتيجه رو واسش بگيرند،ولي از ترس جرات هيچ كدوم رو نداشت !!!
صبح كه بابا داشت مي رفت به مسعود گفت:اگه كنكور قبول نشده باشي بايد فكرش رو از سرت بيرون كني.داداش چيزي نگفت ولي معلوم بود خيلي حالش گرفتس،آخه ميگفت :با رشته هايي كه اون انتخاب كرده هيچ شانسي نداره!واسه همين رفت تو اتاق و در رو رو خودش بست.فكر كنم داشت گريه ميكرد،فقط نفهميدم گريه واسه عشقش بود يا واسه كنكورش!! هر چي مامان اصرار كرد كه برو روزنامه ي نتايج رو بگيرقبول نكرد،مي گفت:تقصير شماست اگه اين شرط رو نمي ذاشتين خيالم راحت بود و نتيجه ي بهتري مي گرفتم.
شب بابا با يه جعبه شيريني اومد خونه معلوم بود كيفش حسابي كوكه،يه راست رفت دم اتاق من ومسعود،در زد و رفت تو. بعد از چند دقيقه داد مسعود بلند شد، يه جيغ دخترونه زد و دويد بيرون اتاق، من رو بغل كرد و حسابي بوسيد البته بهتره بگم حسابي تف ماليم كرد،بعد دويد تو آشپز خونه پيش مامان و گفت: حالا وقتشه به قولتون عمل كنيد. بابا با صداي بلند گفت ما به قولمون عمل مي كنيم ،فعلا برو دم در يكي كارت داره!
وقتي مسعود در رو باز كرد،خشكش زد مونده بود چيكار كنه،مات ومبهوت فقط نگاش مي كرد،اونم چه نگاهي!!يه هو مثل ديوونه ها كشيد و آ وردش تو خونه، كاملا قاطي كرده بود.آوردش وسط حياط و شروع كرد ناز و نوازشش كردن و قربون صدقش رفتن!معلوم شد بابا از دو روز پيش فهميده كه مسعود حسابداري دانشكده ي علوم اقتصادي قبول شده ،واسه همين رفته بود با اوس حسن صحبت كرده بود و يه هونداي دسته دوم واسش برداشته بود!!

نوشته:احسان.ج.گ

 

 

sepidroy@yahoo.ca

مرده شور

شست و شوي اموات ،از سال آينده در اصفهان مكانيزه مي شود، کيهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با فتواي مراجع ديني براي اولين بار در كشور، شست وشوي و تغسيل اموات در اصفهان به صورت مكانيزه انجام خواهد شد..
مهندس «محسن رنجبر» مديرعامل آرامستان باغ رضوان شهرداري اصفهان با اعلام اين خبر و با بيان اينكه غسالي يكي از مشكل ترين شغل هاست گفت: با كسب اجازه از مراجع ديني از سال آينده شست و شوي اتوماتيك متوفا در اين آرامستان آغاز خواهد شد. وي هدف از اتوماتيك كردن شست و شوي متوفا را ....
- بفرمائید!
- ببخشید از پریروز که پدر بزرگمونو آوردیم اینجا هنوز شسته نشده!.......
- چند سالش بودس؟
- چه فرقی میکنه آقا؟
- آخه به ترتیب سن میشوریم. اول بزرگترها.
- نود و سه سالشون بوده.
- پس تأخیر فوت هم داشتن!
- بله؟
- هیچی. عرض کونم اشکالی فنی پیش اومدس. خدمت همه صاحاب مرده ها معروضم که تسمه پروانه ی دستگاه بریدس. تا ماشین راه نیفتد یدونه هم مرده نیمیشد شست.
- خب با دست بشورین مثل سابق.
- اهه. دیگه چی؟ مکانیزش کردیم که با دس بشوریم؟ ایولله بابا.
- پس کی درست میشه؟
- نیمیدونم. فعلاً که مسئول خریدش رفتس سوریه.
- مگه از سوریه میخرین؟
- نه جونم. رفتس زیارت. از اونجا که اومد میرد منچستر میخرد برمیگردد.
- چند روز طول میکشه؟
- والله ماگزیمم فوقش از منچستر که رسید دوهفته میکشد از تهرون بیاد دفتر صنایع معادن اینجا که تحویل شهرداری بشد و مهندس بیاد نصبش کوند.
- مهندس هم باید از تهران بیاد؟
- نه خیر دیگه. مهندس از آبادان میاد. مهندس حفاریس اما خب اینجور دستگاه هارم واردس.
- تکلیف پدربزرگ ما چی میشه؟
- هیچی. نشسته میموند تا دستگاه راه بیفتد.
- آخه این درست نیست.
- چرا درست نیست؟ مگه وقتی زنده بود چند وقت به چند وقت میرفت حموم؟
- راه دیگه ای نداره؟
- نه به امام زمون. ما اجازه نداریم با دس بشوریم.. حتماً باهاس اتوماتیک باشد. البته روز اول که دستگاه خراب شد ماشین موکت شور آوردیم ولی نشد. ضمناً از حالا طی کنم هرشب اضافه توی سردخونه بموند اضافه چارج داردها.
- دستگاه شما خرابه ما باهاس اضافه چارج بدیم؟
- میتٌتون بیمه خرابی دستگاه دارد؟
- نه. کسی چیزی به ما نگفت. ما هم حاضر نیستیم اضافه چارج سردخونه بدیم.
- ندین. میٌتا با خودتون ببرین خونه. هروقت دستگاه درس شد خبرتون میکنیم. اصلاً بگین خودش به ما زنگ بزند!
- چرا مسخره میکنی؟!
- مسخره نیست. جوکس. تازه میخواستم با بابا بزرگتون یک جمله هم بسازم.
- چقدر طول میده تا بشوره؟
- بستگی دارد چقده پول بدین. کم بدین با دور تند میشورد در 2 دقیقه. دور معمولی هم داریم. خوب پول بدین با اسلوموشن میشورد یکدفه هم ری وایند میکوند.
- چی شد که دستگاه خراب شد؟
- واله یک بابابزرگ دیگه آورده بودن. این کیسه که کشیده بود مرده را. وقت برگشت، گیره ی اهرم کیسه کش گیر کرده بود به دماغ میٌت؛ تسمه پروانه برید!
- چرا؟
- میٌت رشتی بود. دستگاه در قزوین دیزاین شدس. قزوینی ها دماغشون کوفته ایس. دماغ رشتی پیش بینی نشده بود.
- پس چرا تسمه پروانه اش باید از منچستر بیاد؟
- نیمیدونم. هروقت این دستگاه یک واشر کوچیکم میخواد یک هیئت از جمهوری اسلامی میرد به منچستر. چند تا مأمور امنیتی هم همراشونس.
- شاید برای برنامه دیگه ای میرن.
- نیمیدونم. من اینجا مسئول مرده شوری مکانیزه ام. کاری به برنامه ریزی های تروریستی رژیم ندارم. اصلاً از من نشنیده بگیرین. مرگ این میٌتتون فراموش کنین چی گفتم.
- یک دستگاه یدکی ندارین واسه وقتی این خراب میشه؟
- مرده تونو کفن کردین چیزی به کسی نگین.
- زاپاس ندارین؟
- داریم. این خودش زاپاسس. اصلیه اصلاً از کار افتادس. مراجع دینی هم صلاح نمیدونن دوباره راه بیفته چون با استانداردهای مذهبی مغایرت داشت.
- اینو شما نمیشه یک جوری تعمیرش کنی؟
- والله میشد. با جوراب نایلون زنانه می بندمش ولی خوب کار نمیکوند. لنگر میندازه. سطل آبو که خالی میکند روی میٌت موقع برگشتن شپلاق سطلو میکوبد توی مغز اون مرحوم.
- یا مرحومه.
- نه. دستگاه زنشوریمون درست کار میکوند. مال مردونه ایراد دارد.
- نمیشه از همون دستگاه ...
- نه. معصیت دارد. میٌت از همینجا صاف میرد جهنم. بدون محاکمه و محشر.
- پس هر وقت دستگاه درست شد به ما خبر بدین.
- اطاعت. اما خیالدون راحت باشد. میت شما میرد به بهشت.
- چطور؟
- آخه روز اول که آوردینش، اینقده این دستگاه اتوماتیک سطل را توی ملاجش کوبید که میباس تمام گناهانش بخشوده شده باشه.

 

 

johood_studies@yahoo.comm

فلسطینیها شافعی هستند، نه ناصبی

چکیده: مردمی که نام «امام علی بن ابی طالب»، «فاطمة الزهرا» و «حسین بن علی» را بر مساجد خود گذاشته اند، هرچه باشند ناصبی نیستند.

***

خیلی جالب است کسانی که ذره ای تعصب دینی و مذهبی ندارند، به فلسطینی ها که می رسند غیرتشان برای اهل بیت گل می کند و با این ادعا که فلسطینی ها و بچه های حماس، ناصبی و جسارت کننده به اهل بیت هستند، حمایت از آنها را نا لازم می دانند. خشکه مقدس هایی هم هستند که کربلا و نجف را در اشغال شیطان بزرگ می بینند اما رگ غیرت شان تکان نمی خورد ولی وقتی به مردم فلسطین که ده روز است سیدحسن نصرالله شیعه دارد برایشان گلو پاره می کند می رسند، به یاد حرمت ائمه می افتند. کاش یک نفر پیدا می شد که از این جماعت بپرسد اینها چه ناصبیهایی هستند که دشمن ترین رژیم با مکتب تشیع، یعنی رژیم وهابی سعودی، بیش تر از هر رژیمی به نابودی و شکست شان مشتاق است.
حالا گیرم که فلسطینیها، دشمن اهل بیت باشند. کدام یک از دو رفتار زیر در دراز مدت می تواند آنها را به اهل بیت علاقه مند کند: حمایت پیروان اهل بیت از آنها در برابر آدمکشان صهیونیست یا تنها گذاشتن آنها در برابر این خونخواران؟ 
به هر حال، این ادعا که فلسطینی ها، ناصبی هستند، دروغ محض است و از جنس دروغهای شاخداری همچون خرید زمین فلسطینی ها توسط یهودیها است.(۱)
بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقا، ابوعبدالله محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است. در مورد شافعی بودن مردم فلسطین می توانید به این منابع رجوع کنید:
- «فرهنگ جامع فلسطین»، مجيد صفاتاج، موسسه انتشاراتي تجسم خلاق، جلد سوم، صفحات ۱۵۳ تا ۱۵۷
- «الموسوعة المیسرة فی الادیان و المذاهب المعاصرة»، مانع بن حماد الجهنی، ج 2، ص ۱۲۴
جالب اینجاست که در میان فرقه های چهارگانه اهل سنت، نزدیک ترین فرقه به تشیع از نظر علاقه و احترام به اهل بیت و احکام فقهی، همین فرقه شافعی است.
و اما در میان خبرهای منتشر شده از تهاجم رژیم صهیونیستی، خبری بود که دقت در آن نشان دهنده علاقه مندی مردم فلسطین به اهل بیت پیامبر است: بمباران مسجد علی ابن ابی طالب واقع در محله الزیتون شهر غزه، توسط جنگنده های اسرائیلی در روز ۱۰ دی. بله! مسجد علی ابن ابی طالب!(۲)
مدعیان ناصبی بودن مردم فلسطین، به این سئوال جواب دهند که چگونه مردمی می توانند هم لعنت کننده اهل بیت باشند و هم آنقدر برای آنها احترام و تقدس قائل باشند که نام شان را بر مساجد خود بگذارند؟
پس از جلب شدن توجهم به نام مسجدی که در خبر بالا آمده است، کنجکاو شدم که جستجوی بیشتری در مورد اسامی مساجد فلسطین انجام دهم که با جستجویی مختصر، به نتایج جالب توجهی رسیدم. به طور حتم جستجوی بیشتر، نتایج جالبتری به همراه خواهد داشت. در ادامه به چند نمونه اشاره می کنم:
ـ مسجد «الامام علی ابن ابی طالب» واقع در نابلس!
این مسجد در حواره از توابع شهر نابلس، در کرانه باختری رود اردن واقع شده است که در این صفحه می توانید تصاویر و مشخصات آن را ببینید. (تذکر: اگر صفحه درست باز نشد، روی صفحه رایت کلیک کنید. پس از باز شدن منو، در قسمت Encoding، روی گزینه Arabic کلیک کنید.) 

کتیبه مسجد «الامام علی بن ابی طالب»، واقع در نابلس-فلسطین

- مسجد فاطمة الزهراء 
حداقل دو مسجد با این نام در فلسطین وجود دارد. یکی در قریه ارتاح، واقع در جنوب طولکرم که در اینجا می توانید تصویر آن را ببینید و دیگری در شهر نابلس که در فهرست این صفحه می توانید نام آن را ببینید. در همین صفحه می توانید نام مسجد امام علی نابلس را هم ببینید.

مسجد فاطمه الزهرا، واقع در جنوب طولکرم، فلسطین

- مسجد «الحسین بن علی» واقع در نوار غزه و الخلیل!
حداقل دو مسجد به این نام در فلسطین وجود دارد:
یکی در حی الصبرة واقع در نوار غزه که در این صفحه، ضمن ارائه فهرستی از اسامی شهدای اخیر غزه، نام آن آمده است. در این صفحه، ذیل تیتر «أسماء شهداء الصبرة وتل الإسلام»، نام مسجد «الحسین بن علی» را می توانید ببینید. همچنین در همین صفحه، اسامی دو نفر از شهدای بمباران مسجد علی ابن ابی طالب سابق الذکر هم آمده است.
مسجد «حسین بن علی» دیگر، در خیابان «عین سارة» شهر الخلیل واقع شده است. در این صفحه و این صفحه، اعلامیه هایی در مورد برگزاری یک راهپیمایی در الخلیل آمده است که نقطه شروع آن، مسجد الحسین بن علی، بیان شده است.
**
در مورد شبهه ناصبی بودن مردم فلسطین، شهید مطهری در سال ۱۳۴۹ سخنانی داشته اند که در ادامه آن را می خوانیم:

«يك وقتی شايع بود و شايد هنوز هم در ميان بعضيها شايع است‏، يك وقتی ديدم يك كسی می‏گفت: اين فلسطينيها ناصبی هستند. ناصبی‏ يعنی دشمن علی عليه السلام. ناصبی غير از سنی است. سنی يعنی كسی كه‏ خليفه بلا فصل را ابوبكر می‏داند و علی عليه السلام را خليفه چهارم می‏داند و معتقد نيست كه پيغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خليفه نصب كرده است‏. می‏گويد پيغمبر كسی را به خلافت نصب نكرد و مردم هم ابوبكر را انتخاب‏ كردند. سنی برای اميرالمؤمنين احترام قائل است چون او را خليفه چهارم و پيشوای چهارم می‏داند و علی را دوست دارد. ناصبی يعنی كسی كه علی را دشمن می‏دارد. سنی مسلمان است ولی ناصبی كافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی‏توانيم معامله مسلمان بكنيم. حال يك كسی می‏آيد می‏گويد اين‏ فلسطينيها ناصبی هستند. آن يكی می‏گويد. اين به آن می‏گويد، او هم يك‏ جای ديگر تكرار می‏كند و همين طور. اگر ناصبی باشند كافرند و در درجه‏ يهوديها قرار می‏گيرند. هيچ فكر نمی‏كنند كه اين، حرفی است كه يهوديها جعل كرده‏اند. در هر جايی يك حرف جعل می‏كنند برای اينكه احساس همدردی‏ نسبت به فلسطينيها را از بين ببرند. می‏دانند مردم ايران شيعه‏اند و شيعه‏ دوستدار علی و معتقد است هر كس دشمن علی باشد كافر است، برای اينكه‏ احساس همدردی را از بين ببرند، اين مطلب را جعل می‏كنند. در صورتی كه‏ ما يكی از سالهايی كه مكه رفته بوديم، فلسطينيها را زياد می‏ديديم، يكی‏ از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حكمش چيست؟ بعد گفت‏ من شيعه هستم، اين رفقايم سنی‏اند. معلوم شد داخل اينها شيعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‏گفتند بين ما شيعه و سنی هست. شيعه هم زياد داريم‏. همين ليلا خالد(۳) معروف، شيعه است. در چندين نطق و سخنرانی خودش‏ در مصر گفته من شيعه‏ام. ولی دشمن يهودی يك عده مزدوری را كه دارد، مأمور می‏كند و می‏گويد: شما پخش كنيد كه اينها ناصبی‏اند. قرآن دستور داده در اين موارد اگر چنين نسبتهايی نسبت به افرادی كه جزو شما هستند و مثل شما شهادتين می‏گويند، شنيديد وظيفه‏تان چيست.»(۴)

در تكميل اين يادداشت، به نقل مطلبي(۵) مي پردازم كه در آن نمودهايي از علاقه شديد شافعي به اهل بيت ديده مي شود. به راستي چگونه مي توان پيروان چنين كسي را، دشمن اهل بيت و ائمه دانست؟
"در ميان رهبران مذاهب اسلامي امام شافعي بيش از ديگران ارادت قلبي خود را نسبت به خاندان اهل بيت عليه‌السلام به ويژه علي عليه‌السلام و حسين عليه‌السلام ابراز داشته است. شافعيان به تبعيت از امام شافعي نسبت به اهل بيت به ويژه امام حسين عليه‌السلام ارادت ويژه دارند. علاقه امام شافعي به خاندان رسالت باعث نزديكي هر چه بيشتر پيروان اين مذهب با شيعيان علي ابن ابي‌طالب عليه‌السلام شده است. شافعي همچنان كه درباره علي عليه‌السلام اشعار نغز و پرمغزي سروده درباره واقعه عاشورا نيز اشعاري زيبا و جانسوز دارد. در اينجا به برخي از آنها اشاره مي‌كنيم:
و مما نفي نومي و شيب لحيتي
تعاريف ايام لهن خطوب

اين حادثه از حوادثي است كه خواب مرا ربوده و موي مرا سپيد كرده است.

تأوب همي و الفواد كتيب
وارق عيني و ارقاد غريب

دل و ديده مرا به خود مشغول ساخته و مرا اندوهگين كرده است و اشك چشم جاري و خواب از آن پريده است.

تزلزلت الدنيا لآل‌محمد‌‌
و كادت لهم صم الجبال تذوب

دنيا از اين حادثه خاندان پيامبر‌‌ متزلزل شده و قامت كوه‌ها از آن ذوب شده است.

فمن بلغ عن الحسين رساله
و ان كرهتها انفس و قلوب

آيا كسي هست كه از من به حسين عليه‌السلام پيامبر برساند اگر چه دل‌ها آن را ناخوش دارند.

قتيل بلاجرم كان قميصه
صبيغ بماء الارجوان خصيب

حسين كشته‌اي است بدون جرم و گناه كه پيراهن او به خونش رنگين شده.

نصلي علي المختار من آل هاشم
و نوذي بينه ان ذاك عجيب

عجب از ما مردم آن است كه از يك طرف به آل پيامبر درود مي‌فرستيم و از سوي ديگر فرزندان او را به قتل مي‌رسانيم و اذيت مي‌كنيم.

لئن كان ذنبي حب آل محمد‌‌
فذلك ذنب لست عنه اتوب

اگر گناه من دوستي اهل بيت پيامبر است از اين گناه هرگز توبه نخواهم كرد.

هم شفعائي يوم حشري و موقفي
و بغضهم للشافعي ذنوب(۶)

اهل بيت پيامبر در روز محشر شفيعان من هستند و اگر نسبت به آنان بغضي داشته باشم گناه نابخشودني كرده‌ام.

امام شافعي كه در دوستي اهل بيت زبانزد مي‌باشد، اشعار بسياري در فضائل اهل بيت سروده است. او همچون ساير ائمه اهل سنت در ابراز ارادت خود نسبت به خاندان پيامبر‌‌ صلي‌ الله عليه و آله از هيچ كوششي دريغ نكرد و حتي از اينكه او را به خاطر اين ارادتمندي رافضي خوانند ابا نكرد و فرمود:

يا راكباً قف بالمخصب من مني
واهتف بقاعد خيفها و الناهض
سحراً اذا فاض الجيج الي مني
فيضاً كملتطم الفرات الفائض
ان كان رفضاً حب آل محمد
فليشهد الثقلان أني رافض(۷)

يعني اي سواره، اگر به مكه مي‌روي در ريگزار مني بايست و سحرگاهان خطاب به ساكنان مسجد خيف كه همانند امواج خروشان دريا به مني سرازير مي‌شوند ندا سرداده و بگو: اگر دوست داشتن آل محمد رفض است، انس و جن گواه باشند كه من (شافعي) رافضي هستم.
امام شافعي معتقد است كه محبت خاندان رسالت حكم واجبي است كه خداوند در قرآن دستور داده و براي نشان بزرگي و فضيلت ايشان همين كافي است كه اگر كسي بر آنها در نماز و سلام و صلوات نفرستد نمازش ادا نخواهد شد.

يا آل بيت رسول الله حبكم
فرض من الله في القرآن أنزله
يكفيكم من عظيم الفخر أنكم
من لم يصل عليكم لا صلاه له(۸)

يعني اي آل محمد محبت شما امر واجبي است كه خدا آن را در قرآن نازل كرده و همين يك دليل بر عظمت قدر شما كافي است كه هر كسي نماز بخواند و بر شما درود نفرستد نمازش نماز نيست. او با توسل به آنها و اميد اينكه شفيع او در قيامت واقع شوند گويد:

آل النبي ذريعتي
و هم اليه وسيلتي
أرجو بهم اعطي غداً
بيدي اليمين صحيفتي(۹)

يعني اهل بيت پيامبر‌‌ وسيله نزديكي من به خداي يگانه‌اند و به وسيله آنها اميدوارم كه نامه اعمالم فرداي قيامت به دست راستم داده شود.

ارادت و علاقه امام شافعي به اهل بيت پيامبر‌‌ چنان بود كه بر خي از اهل سنت او را شيعه پنداشتند و حتي جهت محاكمه به بغداد برده شد. او معتقد بود كه ارادت به خاندان علي عليه‌السلام را بايد علني و آشكار ساخت و اين پندار باطل را از اذهان دور كرد كه رفض را در دوستي علي و فاطمه و فرزندان آن دو مي‌داند و يا ناصبي‌گري را در دوستي ابوبكر و عمر عليه‌السلام. به اعتقاد او جريان رافضي‌گري و ناصبي‌گري كه دوستي و دشمني افراطي را در حق علي عليه‌السلام دنبال مي‌كردند نادرست است. يعني انسان مومن به خدا و رسولش كسي است كه محبت اهل بيت را آشكار كند. تقسيم بندي مسلمانان به رافضي و ناصبي تقسيم بندي مطرودي است و افرادي كه مسلمانان را به اين دو دسته تقسيم مي‌كنند قطعاً مجرم و گناهكارند زيرا محبت علي و خاندانش از اصول دين اسلام است و اگر كسي چنين امري را آشكار كند به اصل اسلام عمل كرده و به ايمان خويش استحكام بخشيده است.

اذا في مجلس نذكر علياً
و سبطيه و فاطمه الزكيه
يقال تجاوزوا يا قوم هذا
فهذا من حديث الرافضيه
برئت الي المهيمن من أناس
يرون الرفض حب الفاطميه(۱۰)

يعني «زماني كه در مجلس ذكر علي و فاطمه و حسن و حسين مي‌شود بعضي از دشمنان مي‌گويند اي مردم از ذكر علي و فرزندان او بگذريد كه اين‌ها از سخنان رافضي‌هاست. من از مردمي كه دوستي فاطمه را رفض مي‌دانند به خدا پناه مي‌برم.»"

------------------------------------
پی نوشت:

۱- صهیونیستها تنها ۵/۲ درصد از سرزمین فلسطین را با خرید زمین به دست آورده اند و مابقی آن را به ضرب مسلسل و توپ و تانک و بمب، غصب کرده اند. برای توضیح بیشتر به این آدرس مراجعه کنید:
http://qods.persianblog.ir/post/61
۲- یکی از خوانندگان وبلاگ به نام مهدی، توجه مرا به این خبر جلب کردند که از ایشان تشکر می کنم.
۳- چريك فلسطينی كه در چند عمليات هواپيما ربايی شركت داشت.
۴- شهید مطهری، آشنایی با قرآن، جلد۴، پاورقی صفحه ۳۲. این گفتار را که شهید مطهری در ضمن تفسیر سوره نور در مسجد الجواد بر زبان آورده اند، به راهنمایی یکی از خوانند گان وبلاگ به نام علی به این مطلب اضافه کردم که همین جا از ایشان تشکر می کنم.
۵- اين مطلب قسمتي از مقاله اي با عنوان «عاشورا در مذهب تسنن و سایر ادیان است» که در این آدرس، منتشر شده است:‌ http://www.ido.ir/a.aspx?a=1385121308
۶- مجله بصائر، شماره7-8، ويژه‌نامه محرم، ص25، همچنين نگاه كنيد به نامه دانشوران ناصری، ج 9، ص 298
۷- حادثه كربلا از نظر اهل سنت، به نقل از الصراط السوي في مناقب آل النبي، ص94
۸- سيماي علي عليه‌السلام از منظر اهل سنت، 175، به نقل از ديوان امام شافعي، 62
۹- الشكعه، مصطفي الاربعه الائمه، ج3، ص53
۱۰- سيماي علي از منظر اهل سنت، 176 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 دي / 19 ژانويه / 22 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
30 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه شاه عباس در گذشت

امروز ، 19 ژانويه ، سالروز در گذشت شاه عباس اول است که در سال 1629 ميلادي در اشرف ( بهشهر) فوت شد. پس از انقراض ساسانيان، شاه عباس نخستين زمامدار ايراني بود كه قدرت را به طور كامل در پايتخت متمركز ساخت و مرزهاي ايران را به خطوط عهد باستان نزديك كرد و ايران بارديگر داراي يك نيروي دريايي موثر شد و با كشور هاي دور دست مناسبات سياسي و بازرگاني برابر بر قرار ساخت و دست به عمران و آباداني زد. وي اصفهان را پايتخت كرد و به صورت زيباترين شهر جهان آن زمان در آورد. امنيت راههاي ارتباطي را تامين و كاروانسراهاي متعدد براي تسهيل حمل و نقل ايجاد، و ميهن را داراي يك ارتش ملي كرد كه سربازان آن از ميان همه مردم انتخاب مي شدند ، نه افراد چند ايل. مورخان اروپايي وي را درمقايسه با سران ايران عهد باستان ؛ از نظر وطندوستي برابر با داريوش بزرگ و از لحاظ كشورداري و ايجاد امنيت و تاسيس يك نطام قضايي خوب مساوي با خسرو انوشيروان نوشته اند.
    شاه عباس به دليل باز شدن پاي اروپائيان به آبهاي مشرق زمين ، نسبت به امنيت خليج فارس بسيار حساس بود. عيب او بمانند ساير سران صفويه تا اواخر قاجاريه كم توجهي به ادبيات بود.

 

دولت مامور چاپ و انتشار فرهنگ دهخدا شد

مجلس شوراي ملي در اين روز از دي ماه سال 1324( 1946 ) با تصويب قانوني دولت را مامور چاپ و انتشار فرهنگ دهخدا كرد. با تصويب اين قانون ، هزينه اين كار فرهنگي عام المنفعه بر عهده دولت قرار گرفت و دفتري براي انجام آن تاسيس و عده اي از كارشناسان در آن سرگرم كار شدند. علي اكبر دهخدا از نويسندگان و فرهنگيان بنام كشور مدتها عضو شورايعالي معارف ( فرهنگ ) ، رئيس دانشكده حقوق ، مشاور عالي وزارت فرهنگ بود. وي همچنين يك روزنامه نگار برجسته و از طنز نويسان اوليه جرايد ايران بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب
و دفاع مقدس در چنين روزي

30/10/59
كميل شمعون رئيس جبهه راستگرايان لبنان ديروز تاكيد كرد كه صدام براي دفاع از شرف و حقوق عراق با ايران مي‌جنگد و بطور حتم پيروز خواهد شد.

كنگره خلق عرب كه از 15 تا 19 ژانويه 25 تا 29 ديماه در طرابلس تشكيل جلسه داد تصميم گرفت حزب بعث عراق از تمام جلسات خود اخراج كند.

30/10/63
تشكيل كميته هفت جانبه اتحاديه عرب براي پايان دادن به جنگ ايران و عراق .

بازديد اعضاي هيئت اعزامي دبيركل سازمان ملل از اسراي عراقي .

30/10/65
اعلام استفاده كشتي‌هاي جنگي ايران از موشك‌هاي سوخت ايتاليا باري حملات شبانه به عراق براي اولين بار.

Mobin_s2004@yahoo.com
19 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
دادگاه انقلاب فرانسه لويي 16 به اعدام با گيوتين محكوم كرد

در اين روز در سال 1793 دادگاه انقلاب فرانسه لويي 16 شاه بركنار شده اين كشور را به جرم خيانت به كشور با درخواست از خارجي براي لشكر كشي به فرانسه ، ولخرجي بي حساب از خزانه كشور ، ناديده گرفتن حقوق مردم و دادن دستور تير اندازي به مردمي كه دست به اعتراض عادلانه زده بودند و كشتار آنان به اعدام با گيوتين در ملاء عام محكوم كرد و حكم دو روز بعد به اجرا در آمد لويي 16 هنگام اعدام 39 ساله بود. تفصيل رويداد در سايت 21 ژانويه خواهد آمد.

برخي ديگر از رويدادهاي 19 ژانويه

  • 570:   طبق تقويم ميلادي، حضرت محمد (ص) 19 ژانويه اين سال (ماه ربيع الاول در سال قمري) در مكه تولد يافت . در آن زمان خسرو انوشيروان بر ايران سلطنت مي كرد و همان سال واحد هاي ارتش ايران حبشي ها را از يمن بيرون راندند.

  • 1736:   جيمز وات اسكاتلندي مخترع ماشين بخار به دنيا آمد ..وي اختراع خود را در سال 1769 ثبت داد. او پي برده بوده بود كه بخار خاصيت الاستيك دارد . وات قوه محركه بخار را ار طريق سيلندر و چرخ دنده به كار تبديل كرد و سپس دريچه اطمينان براي ديك بخار ساخت .

  • 1942:   ارتش امپراتوري ژاپن كه پرچم اخراج سلطه گران غربي را از آسيا به دوش گرفته بود كشور برمه ( ميانمار ) را كه مستعمره انگلستان بود مورد حمله قرارداد و در اندك مدتي متصرف شد.

  • 1960:   پيمان امنيت مشترك آمريكا و ژاپن به امضاي آيزنهاور رئيس جمهوري آمريكا و كيشي نخست وزير وقت ژاپن رسيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    22 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد «ابوعلي حسن بن هيثم»
    معروف به ابن هيثم

    22 محرم 354 - «ابوعلي حسن بن هيثم» معروف به ابن هيثم پدرعلم فيزيك هندسي و ازبزرگترين دانشمندان و مخترعان جهان اسلام چشم به جهان گشود. او درعلوم طب، فيزيك، رياضي، هندسه، منطق و نجوم استادي بلند مرتبه بود و درهريك ازاين علوم تأليفات ارزنده اي بجاي گذاشته است. ازجمله تحقيقات جالب او تحقيق درباب نورو انكسارآن وزاويه تابش و بازتابش نوراست. ازمهمترين كتابهاي ابن هيثم مي توان« مَرايا »را نام برد كه كِپلر ستاره شناس آلماني ازآن استفاده فراوان كرده است. همچنين« تدوين منظم اصول عددي و هندسي اقليدسي و وضع اصطلاحات و واژه هاي جديد درعلوم رياضي» ازاقدامات مهم ابن هيثم بشمارمي رود.

     

    وفات «شيخ طوسي»
    ملقّب به «شيخُ الطّائفه»

    22 محرم 460 - «شيخ طوسي» ملقّب به« شيخُ الطّائفه » دانشمند پرآوازه دراصول، كلام و حديث و ازبزرگترين علما و فقهاي شيعي درنجف درگذشت. اين عالم بزرگوارنخستين حوزه علميه را درنجف بنانهاد و خود به تدريس دراين حوزه مشغول شد. ازشيخ طوسي كتب بسياري درباره قرآن، فقه، اصول و حديث باقيست كه ازآن جمله مبسوط درمسائل كلامي و اصولي، اَلنَّهايَه درباره فقه و تفسيرتبيان را مي توان نام برشمرد. گفتني است كه تفسيرتِبيان نخستين تفسيراستدلالي شيعه است كه شيخ طوسي درآن با استفاده ازعلم كلام، آيات را تفسيركرده است وهمين ابتكارموجب شد كه كتبي ارزنده درزمينه تفسيرهاي استدلالي شيعه بوجود آيند.

     

    وفات «ملّا سعيد تفتازاني»
    عالم و اديب خراساني

    22 محرم 792 - « ملّا سعيد تفتازاني» عالم و اديب خراساني دارفاني راوداع گفت. او درعلوم مختلفي چون فقه، اصول، كلام، منطق و ادب استاد بود و كتب چندي نظير«شَرحُ التَّعريف درصرف، اَلاِرشاد درنحو و مُختصَرُالمعاني» ازخود بجاي گذاشته است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    9

    اهواز

    11
    19

    تبريز

    -5
    6

    شيراز

    1
    12

    مشهد

    -1
    9

    بندرعباس

    13
    22

    کرمان

    2
    14

    اصفهان

    -4
    11

    يزد

    2
    15

    کرمانشاه

    -2
    10

    اراک

    -3
    7

    رشت

    4
    9

    دبی

    16
    22


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1332 تومان
    1001 تومان
    1500 تومان
    1100 تومان
    265 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    221000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    199000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:42
    طلوع خورشيد : 07:11
    اذان ظهر : 12:15
    غروب خورشيد : 17:19
    اذان مغرب : 17:40
    نيمه شب شرعي : 23:30
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Hotel Design Magazine
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Hotel Design Magazine

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 26 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    اسيران آل محمد در شام

    كاروان اسيران را به فرمان عبيدالله به طرف شام حركت دادن، امام سجاد را در غل و زنجير كردند و بر شتر سوار نمودند، روز اول صفر وارد دمشق شدند، و اين همان روزى است كه بنى اميه آن را عيد مىدانند شهر شام را آزين بسته بودند، و پارچه هاى حرير و رنگارنگ شهر را زينت داده بود، اهل بيت را سه روز دم دروازه شهر براى زينت كردن شهر نگاه داشتند، پانصد هزار نفر زن و مرد منتظر ورود اسيران بودند، مردان و زنان با دف و طبل و بوق مىنواختند، هزاران نفر زن و مرد جوان مىزدند و مىرقصيدند، تمام اهل شهر لباسهاى رنگارنگ پوشيده و سرمه و خضاب زده بودند.
    خاندان عصمت وقتى به نزديك شهر رسيدند، ام كلثوم به شمر فرمود: حاجتى دارم، گفت: چيست فرمود: وقتى وارد شهر شديم ما را از دروازه اى كه جمعيت كم است وارد كن، بگو كه سرها را از ميان اين محملها جدا كنند، كه ما با اين حال از كثرت نگاه مردم زبون شديم،
    آن نامرد در پاسخ درخواست ايشان، فرمان داد تا سرهاى بر نيزه را در وسط محملها قرار دهند و آنها را از دروازه پرجمعيت وارد كرد و كنار دروازه شام در جايگاه اسرا نگاه داشتند.
    سهل ساعدى كه از صحابه پيامبر است گويد: در دروازه ساعات بودم كه ديدم كه پرچمهاى پى در پى نمايان شد، سوارى ديدم كه پرچمى در دست داشت كه پيكانى بالاى آن بود و بر آن سر مطهر كسى بود كه صورتش از همه به پيامبر شبيه تر بود، به دنبال آن بانوانى ديدم كه بر شتران بدون روانداز از سوار بودند، نزديك اولين آنها رفتم، عرض كردم شما كيستيد؟ فرمود: من سكينه دختر حسين عليه السلام هستم، گفتم: من سهل ابن سعد از كسانى هستم كه جد شما را ديده و حديث او را شنيده ام آيا كارى داريد؟ فرممود: اى سعد به اين نيزه دار كه سر همراه دارد، بگو، سر را جلوى ما ببرد تا مردم با نگاه به او، از ما غافل شوند و به حرم پيامبر نگاه نكنند.
    سهل گويد: نزد آن نيزه دار رفتم و گفتم: آيا برايم كارى مىكنى و چهارصد دينار بگيرى گفت: چه كارى
    گفتم: اين سر را در جلو كاروان ببر، قبول كرد، من هم به وعده ام عمل كردم، آنقدر ازدحام جمعيت زياد بود كه به سختى هنگام ظهر به قصر يزيد رسيدند، در ميان راه پيرمردى از اهل شام نزد اهل بيت آمد و گفت: شكر خدا را كه شما را كشت و نابود كرد و شاخهاى فتنه را قطع كرد و تا توانست از ناسزا فروگذارى نكرد وقتى سخنش تمام شد، امام سجاد فرمود:
    تو كتاب خدا خوانده اى گفت: آرى، فرمود: آيا اين آيه را خوانده اى: قل لا اسالكم عليه اجرا الا المودة فى القربى بگو من مزد رسالت نمى خواهم مگر دوستى با نزديكان من، پيرمرد گفت: آرى: حضرت فرمود: مائيم آن گروه (نزديكان پيامبر) حضرت فرمود: اين آيه را خوانده اى و آت ذى القربى حقه، حق فاميل خود را بده، عرض كرد: آرى، حضرت فرمود: اينان مائيم، سپس فرمود: اين آيه را خوانده اى: انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهير، يعنى: خداوند مىخواهد از شما خاندان پليدى را ببرد و شما را پاك كند،
    پاك كردنى، پيرمرد گفت: آرى، حضرت فرمود: ايشان مائيم،
    آن مرد شامى دست به آسمان برداشت و گفت: خدايا توبه مىكنم - سه بار اين را گفت - سپس افزود خدايا بيزارى مىجويم نزد شما از دشمن آل محمد و قاتلين خاندان محمد، من قرآن خوانده بودم ولى تا امروز اين را نمى دانستم، امام صادق عليه السلام فرمود: مردى بنام ابراهيم بن طلحة نزد امام سجاد آمد و (با شماتت) گفت: چه كسى پيروز شد؟
    حضرت فرمود: اگر مىخواهى پيروز را بشناسى هنگام نماز اذان و اقامه بگو (يعنى ما براى احياى دين قيام كرديم و تا شهادت به توحيد و رسالت و نماز برجاست، ما پيروزيم). (1)
     

    -------------------------
    پی‌نوشت:
    (1). نفس المهموم.

     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    کنترل هلیکوپتر با پیغام صوتی

    ياد روزهای کودکي به خير. اسباب بازی هاي کنترلی ديگر دختر و پسری نداشتند و هميشه در ويترين مغازه ها گریبان گيرمان می شدند. حالا هم باید بگوييم که اسباب بازی هاي کنترلی کودک و بزرگسال نمی شناسند و باز هم برايمان همان جذابيت گذشته را دارند.
     شرکت ژاپني Taiyo با معرفي یک هليکوپتر کنترلي جدید, تحولی در نسل اسباب بازی هاي کنترلی ايجاد کرده است. کودکان و يا احتمالا بزرگسالان عزیز يک عدد هدست ظريف را بر روی سر خود مي گذارند و پیغام هاي "شروع ,بالا, پایین , توقف, پایان" را از طريق یک پيغام صوتی به این هليکوپتر مخابره مي کنند. پيغام های ارسالی به میکرو چيپ تعبیه شده در ست کنترلی اين مجموعه مخابره می شود.
    پس از تحليل و پردازش پیغام صوتی , فرکانس راديويي لازم جهت به حرکت در آوردن هلیکوپتر تعيين و براي اجرا به این وسيله فرستاده مي شود. حداکثر ارتفاع قابل صعود براي این هلیکوپتر 3 متر تخمين زده شده است.
    قيمت تمام شده این محصول برای توليد 58 دلار پیش بيني شد.شايد این محصول بتواند آرزوی کسانيکه نتوانستند بعد از بزرگ شدنشان به شغل خلباني نائل شوند را برآورده سازد! اگر یوتیوب برایتان باز است می توانید یک ویدیو کوتاه از پرواز این هلیکوپتر را در اينجا ببینید.
    منبع

    فلش درایو انگشتی

    به انگشتان خود دقت کرده اید؟ جالب است بدانيد که آنها در برخي موارد مي توانند از هر زباني گویا تر شوند و پیامی را به مخاطب برسانند. اکنون می توانيد این فلش جالب را به آن ليست اضافه کنيد تا کلکيسون فلش درايوهاي عجیب و غریبتان کامل شود.
    در یک ایده جالب, شرکتی که نامش را نمی دانيم فلش درایو های 2 گیگا بايتی با ظاهري شبیه دست انسان طراحی کرد. اين فلش درايو ها در 3 رنگ مشکی, قرمز و آبي با سه طرح مختلف از حالتهاي انگشتان دست که هر یک مي تواند حامل پيامي باشد طراحی شده و از ماه ديگر با قيمت 35$ در بازار يافت می شود.دست و پنجه شان درد نکند با این طرح های با مزه!
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اعـتـدال


    نويسنده: علي كريميان

    معرفی کتاب:
    یكی ازفرمان ‌های اساسی اسلام كه مانند سایر فرمان های آن به طوركامل با ابعاد وجودی انسان انطباق دارد، توصیه به اعتدالو میانه روی در امور می‌باشد. این مطلب در سیرهعلمی وعملی امیرالمؤمنین (ع) و سایر پیشوایان دین قابل مشاهدهاست. گستره اعتدال در زندگی امام علی‌ (ع)، در اصول اعتقادیایشان، مناسك و عبادات استحبابی، برنامه های اخلاقی، مسائلخانوادگی، و نیز توجه به دنیا مشاهده می‌شود. بی‌شكرعایت چنیناعتدالی، آثار و فواید بسیاری در زندگی دارد كه برخی از آن هاعبارتند از:
    استمرار روزی و احساس بی‌نیازی، آرامش روان، بصیرت وهدایت، نجات و سعادت، بارور شدن كردار نیك، عزت نفس و شرافت، تندرستی، اجابت دعا، مهار نفس، ایجادروحیه قناعت و مقابله با ناملایمات.
    در اینكتاب كه یكی ازكتاب های مجموعه “از چشم اندازامام علی (ع) ” می‌باشد، با بررسی اعتدال و ضرورت آن در زندگی، گسترهاعتدال در سیره امام علی (ع) بر شمرده شده و فواید اینمنش مطلوب ازدیدگاه ایشان بیان می شود
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● مفاهيم و كلّيات

    ● گستره ي اعتدال

    ● فوائد اعتدال

    ● ويژگي هاي انسان غيرمعتدل

    ● چكيده اين دفتر

    ● پي نوشت

    ● فهرست منابع



    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    جماعت عزب اوغلی

    عبدالله مقدمی

    از قرار مسموع باز هم این اداره ملی جوان ها، باز هم غیرت كرده یك طرحی از خودش نوشته تا جماعت عزب اوغلی را یك جوری دست به سر بكنند تا انشاءالله كی بشود كه خانه حالا مجانی نشده، لااقل ارزان بشود. حالا اینكه این پسرها و دخترهای امروز بیایند و از این كارها كه اداره فرموده بكنند،و الله اعلم. علی ای حال اداره مذكوره گفته كه پسرها بیایند دخترها بگیرند ولی نبرند! یعنی ببرند اما یك هفته خانه بابای خودشان یك هفته هم خانه بابای دختر.
    یعنی اینكه دخترها بشوند زن پسرها اما خرجی شان را از بابایشان بگیرند و توی خانه بابا بمانند، پسرها هم خانه بابا بمانند و همین طوری با تلفن و اس ام اس و وسایل ارتباطیه دیگر با هم ارتباطكی داشته بشند تا حالا ببنیم چی می شود!
    شنیده شده ننه و بابای پسرها و دخترها رفته اند جلوی اداره عدلیه بست نشسته اند كه آخر این عدالت است كه ما هفته ای یك بار برویم بیرون از خانه كه بچه هایمان راحت باشند؟! مردم چی می گویند؟ خلاصه كه قیامتی است خدا خودش ختم به خیر كند.

    دیگر اینكه یك آدم دولتی كه اسمش را نگفته، گفته: «توی حساب ذخیره ارزی مان اصلا و ابدا نقطه مبهم نداریم خیلی هم شفاف است.»
    آن وقت جماعت برگشته اند توی مجلس شورا و مجلس مهمانی و توی كالسكه و مترو و اتوبوس گفته اند كه: «پدر آمرزیده، چیزی كه چیزی توش نباشد حكما! نقطه مبهم هم ندارد دیگر!»
    این را كه گفته اند به رگ غیرت رییس الوزرا بر خورده گفته كه 50 كرور توی حساب مان داریم و اگر این نفت سیاه بشود بشكه ای 5 زار هم ما ككمان نمی گزد. فردای غیرت كردن رییس الوزرا یكی پیدا شده گفته كه مملكت 49 كرور وام دارد. حالا هم جماعت وزیر و وكیل برگشته اند گفته اند كه: «داریم كه داریم، بد كردیم توی این اوضاع بی وامی وام گرفته ایم؟ حكماً نه!»

    دیگر اینكه توی هفته های ماضیه یك روزنامه فكاهه كه تویش اشكال مضحكه و حرف های هزلی می نوشتند، بسته شد رفت پی كارش. از قرار مسموع مدیره این روزنامه كه صبیه مرحوم میرزا كیومرث صابری بود كه گل آقای رعیت ایران لقب داشت، گلنسا نامی توی اداره روزنامه به محررین كه از خبر تعطیلی غمباد گرفته بودند گفته: «من خواهر شما، شما بیایید اصلاً این مضحكه نویسی را رها كنید، اگر رها نكردید لااقل دور پلتیك را خط بكشید كه اوضاع قاراشمیش است!»
    حالا چرا اینها را گفته و چرا روزنامه را بسته، والله اعلم. جماعت بعضی می گویند: «سوفاف ماشین كه از كار بیفتد حكماً یك سوفاف جدیده برایش می سازند والاّ نمی شود كه همین جوری»
    البت خود شاغلام كه وردست آن گل آقای مرحوم بود گفته: كلی نشاط آور دیگر هست!

    ما كه ندیدیم ولی حسن پسر كوچیكه می گوید: آئووووووووووووو بلكه هم بیشتر!
     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    نکاتی درباره کار در خانه

    ‌خیلی از مردم دنیا از ایده کار کردن در محیط آرام خانه استقبال می کنند. اگر شما عبارت لاتین کار از خانه را در اینترنت سرچ کنید، به میلیونها نتیجه برخواهید خورد که کتابها، چت روم ها و انجمن های بسیاری در این زمینه تحقیق و بحث می کنند. به همین دلیل ما نیز نگاهی به این مبحث می اندازیم.
    با توجه به روند اقتصادی در دنیا، کارکنان و کارفرمایان زیادی طالب انتخاب گزینه کار از خانه هستند. تکنولوژی لازم برای ایجاد یک دفترکار خانگی کاملا در دسترس، ارزان و برای مردم راحت تر است، همینطور خیلی از مردم دنبال برنامه کار قابل انعطافی هستند که بتوانند در خانه باشند و از فرزند خود یا پدر و مادر پیر خود نگهداری کنند.
    طبق یک تحقیق در سایت msn.careerbuilder یک سوم از شاغلین، از خانه کار می کنند. اما واقعاً چه مدت زمانی از روز را صرف کار کردن می کنند؟ قطعاً ۸ ساعت کامل نخواهد بود. ۲۵ درصد از آنها اذعان داشته اند که کمتر از یکساعت مفید کار می کنند. ۵۳ درصد کمتر از ۳ ساعت و تنها ۱۴ درصد ۸ ساعت کامل کار می کنند. در این صورت مردم به جای انجام کار خود چه می کنند؟

    ▪ پرداختن به امور بچه ها ۲۲ درصد

    ▪ تلفنهای شخصی و گشت زنی در اینترنت ۱۷ درصد

    ▪ بیرون رفتن، تماشای تلویزیون یا خواب ۱۵ درصد

    ▪ کارهای شخصی ۱۱ درصد

    ▪ خانه داری ۹ درصد

    کارمند و کارفرما در محیط کار از مزایای بهبود تکنولوژی در محیط کار بهره می برند که به آنها اجازه می دهد بصورت مجازی از هرجا از جمله خانه کار کنند اما کسی که فقط در خانه کار می کند می تواند بین خانه و کارش تعادل ایجاد کند و همینطور انگیزه بیشتری برای کار پیدا کند. اگر بین این دو انتخاب دچار سرگردانی هستید، نکات زیر را مطالعه کنید:

    ▪ زمانبندی کار قبلی خود را نگه دارید.

    ▪ روز خود را همان موقعی شروع کنید که قبلا به سرکار بیرون می رفتید. همان موقع از خواب برخیزید، لباس خانه را دربیاورید و لباس معمولی روزانه تان را بپوشید. معطلی در رختخواب دری بسوی تنبلی و طفره رفتن از کار است.

    ▪ محل کار خود را در خانه معین کنید.

    ▪ خود را با کار کردن در برابر تلویزیون، رادیو یا اتاقی که دیگران در آن رفت و آمد دارند و ممکن است حواستان را پرت کنند گول نزنید. جایی را انتخاب کنید که ساکت و منظم باشد جایی که بتوانید پروژه تان را در آن تکمیل کنید.

    ▪ برنامه روزانه را مشخص کنید.

    ▪ فهرستی از اهداف مشخص برای روز خود تهیه کنید و هر کدام که کامل شد از لیست خط بزنید. این شما را مطمئن می کند که آنچه می خواستید به درستی انجام شده است.

    ▪ ساعت ناهار را تعیین کنید.

    ▪ برای تلفن های شخصی، کار متفرقه، کار خانه ، ورزش و هر چیز غیرمرتبط با کار اداری وقت مشخص کنید. حتی تایمری داشته باشید که وقتی کار متفرقه تان تمام شد به سرکار اصلی خود برگردید.

    ▪ وقت استراحت

    زمانی برای بازی با کودکان، خوردن میان وعده یا پیاده روی کوتاه برای شما لازم است فقط وقت آن را کم در نظر بگیرید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    ظهور و پر شدن جهان
    از ظلم و جور


     

    سوال:
    برخي مردم مي‌پرسند: آيا با توجه به روايت‌هايي که در آنها آمده است: «امام مهدي(ع) جهان را از عدل و داد پرمي‌کند، همچنان‌که از ظلم و جور پر شده بود» حرکت‌هاي اصلاحي و تلاش براي برقراري عدالت در عصر غيبت معنا دارد؟ زيرا براساس اين روايات بايد جهان از ظلم و جور پر شده باشد تا امام زمان(ع) ظهور کند و اگر ما حرکتي براي از بين بردن ستم و مقابله با ستم‌کاران انجام دهيم، در واقع ظهور را به تأخير انداخته‌ايم .
     

    پاسخ:

    براي پاسخ به اين پرسش لازم است نکاتي را يادآور شويم:

    الف) اصل وجود اين روايات
    در اصل وجود چنين روايت‌هايي ترديدي نيست و در منابع و مصادر شيعه و سني، روايت‌هاي فراواني مضمون نقل شده است.1 از جمله در روايتي که از طريق اهل سنّت از پيامبر اعظم(ص) نقل شده، آمده است: «شما را به مهدي بشارت مي‌دهم. او در زماني که مردم گرفتار اختلاف، درگيري و آشوب‌ها هستند، در امت من برانگيخته مي‌شود و جهان را از عدالت و برابري پر مي‌سازد، همچنان‌که از ستم پر شده بود».2
    امام محمد باقر(ع) نيز در اين زمينه مي‌فرمايد: «پدرم از پدرش و او از پدرانش براي من نقل کردند که رسول خدا ـ درود و سلام خدا بر او باد ـ فرمودند: امامان پس از من دوازده نفر به تعداد نقباي بني‌اسرائيل. نه نفر از آنها از نسل حسين ـ درود خدا بر او باد ـ هستند و نهمين آنها قائم ايشان است. او در آخرالزمان به پا مي‌خيزد و زمين را از عدل پر مي‌سازد، پس از آنکه از ستم و بي‌عدالتي پر شده بود».3


    ب) مفهوم «پر شدن جهان از ستم»
    نخستين پرسشي که در مورد اين‌گونه روايات مطرح مي‌شود، اين است که تعبير «پر شدن جهان از ستم» به چه معناست؟ آيا مراد از اين تعبير آن است که جهان به گونه‌اي از ستم و تجاوز اشباع شده که ديگر اثري از عدل و داد، عدالت‌خواهي و انسان‌هاي صالح، هرچند ناچيز، در آن باقي نمانده است يا اينکه مراد، آن است که ستم و بيداد در جهان فراوان شده و بر عدل و داد غلبه يافته است نه اينکه ديگر هيچ اثري از عدل و داد يا انسان‌هاي شايسته در جهان وجود ندارد؟ با توجه به کاربردهاي روزمرة کلمة «پرشدن» و آنچه عرف معمولاً از اين کلمه اراده مي‌کند، به روشني مي‌توان گفت که برداشت دوم، درست‌تر است.
    همچنان‌که وقتي گفته مي‌شود: «تالار از جمعيت پر شده است»، «مغازه پر از مشتري است»، «اتاق پر از مهمان است» يا «انبار پر از کالاست»، به معناي فراواني جمعيت، مشتري يا کالاست نه اشباع شدن به گونه‌اي که جايي براي چيز ديگر در تالار، مغازه يا انبار باقي نمانده باشد.
    بنابراين، «پر شدن جهان از ظلم»، به معناي ظالم و نابکار شدن همة مردم به گونه‌اي که ديگر هيچ انسان شايسته‌اي باقي نمانده باشد، نيست. «پر شدن» در اينجا به معناي «بسياري» و «فراواني» ظلم و جور در جهان است.
    با کمي دقت متوجه مي‌شويم که خود ما هم در گفت‌وگوهاي روزانه، هنگام توصيف وضع کنوني جهان، از اين تعبير که «جهان را ظلم و ستم فرا گرفته است»، بسيار استفاده مي‌کنيم، ولي منظورمان هرگز اين نيست که ديگر هيچ اثري از عدالت و عدالت‌خواهي در جهان وجود ندارد.


    ج) توصيفي يا تکليفي بودن بيان اين روايات
    پرسش ديگري که دربارة روايات ياد شده وجود دارد، اين است که آيا اين روايات در پي بيان تکليف و وظيفة ما در عصر غيبت هستند يا اينکه تنها بيان‌کنندة ويژگي‌هاي عصر ظهور امام مهدي(ع) و آثار ظهور ايشان هستند؟ به صراحت مي‌توان گفت: اين‌گونه روايات صرفاً جنبة توصيفي دارند و اساساً نسبت به تکليف و وظيفة مردم در عصر غيبت ساکت هستند.
    اين روايات از يک سو بيان‌کنندة شرايط اجتماعي، سياسي و اقتصادي جهان در پيش از ظهور حضرت مهدي(ع) و از سوي ديگر، نشان‌دهندة گسترة اصلاحاتي است که پس از ظهور در جهان صورت مي‌گيرد. به بيان ديگر، اين روايات از يک سو، جهان پيش از ظهور را به تصوير مي‌کشد که در همة زمينه‌ها گرفتار ستم شده و نابرابري و بي‌عدالتي در آن فراگير گشته است و از سوي ديگر، شرايط جهان پس از ظهور را بيان مي‌کند که به مدد اقدامات اساسي و زيربنايي امام مهدي(ع)، عدل و داد در همه جاي آن حاکم شده و همه روابط فردي و اجتماعي را دربر گرفته است.
    بنابراين، براي پاسخ به اين پرسش که مردم در زمان غيبت چه وظيفه‌اي بر عهده دارند، آيا بايد در مقابل ستم بي‌اعتنا باشند و حتي به آن دامن بزنند يا اينکه بايد براي از بين بردن همة مظاهر ستم و تباهي به پا خيزند؟ نمي‌توان به سراغ اين‌گونه روايات رفت و بايد به ديگر روايات مراجعه کرد.


    د) تکليف مردم در برابر ستم‌ها و تباهي‌ها
    حال که روشن شد روايات ياد شده، ناظر به تکليف و مسئوليت مردم در برابر ستم نيستند، اين پرسش مطرح مي‌شود که تکليف مردم در برابر ستم‌ها، فسادها و تباهي‌هايي که در عصر غيبت در جوامع رواج پيدا مي‌کند، چيست؟

    براي يافتن پاسخ اين پرسش، توجه به چند نکته ضروري است:

    1. فقهاي شيعه همه بر اين موضوع اتفاق نظر دارند که تمامي احکام و تکاليفي که در شرع اسلام مقرر شده، به جز مواردي نادر، در زمان غيبت پابرجاست و هيچ‌کدام از آنها تعطيل نمي‌شود. بنابراين، همة مسلمانان موظفند تا زمان ظهور به همة وظايف و تکاليفي که براي آنها مقرر شده است، عمل کنند؛ چه وظايف و تکاليف فردي و چه وظايف و تکاليف اجتماعي.

    2. برخي احکام و اصول بنيادين اسلام که همگي در آموزه‌هاي قرآني ريشه دارند، تکليف مردم را در برابر هرگونه ستم، تجاوز، بي‌عدالتي، فساد، تباهي و ناهنجاري، در همة زمان‌ها و مکان‌ها مشخص کرده‌اند. براساس اين احکام و اصول، هيچ مسلماني نمي‌تواند در برابر هرگونه ستم، تجاوز، بي‌عدالتي، فساد، تباهي و ناهنجاري، در همة زمان‌ها و مکان‌ها مشخص کرده‌اند. براساس اين احکام و اصول، هيچ مسلماني نمي‌تواند در برابر امور ياد شده بي‌اعتنا باشد يا خداي ناکرده به آنها تن دهد تا چه رسد به اينکه بخواهد به آنها دامن زند.
    برخي از اين احکام و اصول بنيادين عبارتند از: تکليف فردي هر مسلمان به پرهيزکاري و ترک گناهان از يک سو4 و انجام اعمال شايسته از سوي ديگر؛5 ضرورت تعاون و همکاري در نيکوکاري و پرهيزکاري و حرمت هم‌ياري در گناه و تجاوز به حقوق ديگران؛6 وجوب امر به معروف و نهي از منکر؛ تکليف هر مسلمان، به رعايت عدالت در مناسبات فردي و اجتماعي.7
    با توجه به همين احکام و اصول است که حضرت امام خميني(ره) در پاسخ به کساني که معتقد بودند بايد به گناهان دامن زد تا دنيا پر از ظلم و جور شود و حضرت صاحب‌الامر(ع) تشريف بياورد، مي‌فرمايد: «يعني خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نيست اين معنا که ما ديگر معصيت بکنيم تا حضرت صاحب بيايد! حضرت صاحب که تشريف مي‌آورند، براي چه مي‌آيند؟ براي اينکه گسترش دهند عدالت را، براي اينکه حکومت را تقويت کنند، براي اينکه فساد را از بين ببرند. ما برخلاف آيات شريفة قرآن، دست از نهي از منکر برداريم. دست از امر به معروف برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براي اينکه حضرت بيايند. حضرت بيايند چه مي‌کنند؟ حضرت مي‌آيند، مي‌خواهند همين کارها را بکنند».8

    3. پاره‌اي از روايات، به صراحت، وظيفه و تکليف مردم را در زمان غيبت و انتظار روشن کرده‌اند و آنها را به پرهيزکاري، در پيش گرفتن اخلاق نيکو،9 انجام اعمالي که موجب خشنودي امام عصر(ع) مي‌شود و ترک اعمالي که آن حضرت را آزرده‌خاطر مي‌سازد،10 فرا خوانده‌اند. از اين روايات به خوبي استفاده مي‌شود که هيچ مسلماني حق ندارد به بهانة زمينه‌سازي براي ظهور و تعجيل در فرج، به فساد و تباهي و ظلم و بي‌عدالتي تن در دهد يا به گسترش آنها در جامعه کمک کند؛ زيرا اين عمل قطعاً با پرهيزکاري و اخلاق نيکو مغايز است و هرگز موجب خشنودي مصلح موعود نخواهد شد.


    ----------------------------------------
    پي‌نوشت‌ها:
    1. ر.ک: منتخب‌الأثر، ج 2، صص 222ـ235؛ ج 3، صص 155ـ157.
    2. المسند، ج 3، ص 37.
    3. بحارالأنوار، ج 36، ص 359، ح 228.
    4. ر.ک: سوره بقره (2)، آيات 24، 48، 123، 189، 194؛ سورة آل عمران (3)، آيات 50، 102، 123، 130، 131، 200 و... .
    5. ر.ک: سورة بقره (2)، آيات 25، 82، 277؛ سورة آل عمران (3)، آية 57؛ سوره نساء (4)، آية 57.
    6. ر.ک: سورة مائده (5)، آية 2.
    7. ر.ک:سورة آل عمران (3)، آيات 104، 110، 115؛ سورة توبه (9)، آيات 71 و 112؛ سورة حج (22)، آية 41؛ سورة لقمان (31)، آية 7.
    8. ر.ک: سورة مائده (5)، آية 8؛ سورة انعام (6) آية 152؛ سورة نساء (4)، آيات 3، 58، 120، 135؛ سورة نحل (16)، آية 90.
    9. صحيفه نور، ج 20، ص 196.
    10. ر.ک: بحارالأنوار، ج 52، ص 140، ح 50.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    راهنمای فایل هایPDF: یا چگونه هر آنچه مورد نیازمان است را با فایل های PDF انجام دهیم؟

    فرمت PDF متعلق به کمپانی Adobe یکی از بهترین فرمت ها برای به اشتراک گذاری اسناد و پرونده های دیجیتال است، زیرا فایل های تحت این فرمت کم حجم و فشرده هستند و اکثر کامپیوترها و گوشی های موبایل و ابزارهای خواندن کتابهای الکترونیک می توانند آنها را بر روی خود به نمایش درآورند.
    در اینجا قصد داریم به شما یاد دهیم تا چگونه هر کاری که مورد نیازتان است را با فایلهای تحت این فرمت انجام دهید بدون اینکه ذره ای متحمل هزینه ی اضافی یا اتلاف وقت شوید. در ادامه شما یاد می گیرید چگونه فایلهای مذکور را ویرایش کنید، چندین فایل را با هم ترکیب کنید و یک فایل واحد به دست آورید، فرم های PDF را آنلاین پرنمائید و موارد دیگری که فکر کنم می توانند برایتان کارآمد باشند. (^_^)

    راهنمای فایلهای PDF

    سئوال: بد نیست از پایه شروع کنیم- چگونه روی کامپیوترم بدون استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat فایل های PDF بسازم؟
    جواب: یک نسخه از DoPDF را دریافت کنید. این ابزار یک درایور پرینتر مجازی بر روی سیستم شما نصب می کند و به شما اجازه می دهد هر پنجره ای در ویندوز را با هر نوع محتوایی از قبیل عکس، متن، ایمیل، صفحات وب را به صورت یک فایل PDF درآورید.


    سئوال: نمی خواهم برای تبدیل چند پرونده به PDF نرم افزاری نصب نمایم، شما می دانید چه کار باید بکنم؟
    جواب: پرونده های خود را به وسیله ی یک مرورگر وب در سرویس Google Docs آپلود کنید و بعد از آنها تحت فرمت PDF از این سرویس خروجی بگیرید یا به عبارتی دیگری آنها را با فرمت PDF از این سرویس اکسپورت نمائید.


    سئوال: دوست یا کسی برای من یک فایل پرزنتیشن تحت پاور پوینت ایمیل کرده است جایی می روم که نمی توانم با خودم لپ تاپ ببرم و دسترسی به کامپیوتر دیگری هم ندارم، از بد حادثه گوشیم هم فایل های PPT را نمی فهمد و فقط PDF برایش دوست داشتنیست راه حلی سراغ دارید؟
    جواب: ایمیل مذکور را با همراه فایل پاورپوینتی که به آن پیوست می باشد را به آدرس pdf@koolwire.com فوروارد کنید، کسانی که این سرویس را راه انداخته اند فایل تبدیل شده را در کوتاه ترین زمان ممکن به PDF تبدیل می کنند و دوباره برای شما ایمیل می نمایند. B-)

    سئوال: چگونه می توانم بدون اینکه یک صفحه وب را اول به صورت HTML ذخیره کنم و بعد تبدیلش نمایم از همان اول به صورت فرمت PDF روی هارد کامپیوترم ذخیره اش نمایم؟
    جواب: به PrimoPDF بروید و سپس آدرس صفحه ی وب مورد نظرتان را در آنجا وارد نمائید تا نسخه ی PDF شده اش برای شما ایمیل شود.

    سئوال: چگونه می توانم فایل های PDF ام را به فرمت های دیگر مثل Word یا HTML و یا تصویر تبدیل کنم؟
    جواب: می توانید فایلهای PDF خود را در Zamzar آپلود کنید و آنها را به هر فرمتی که تمایل دارید تبدیل نمائید، البته فراموش نشود می توان فایل های PDF را از طریق Gmail نیز به HMTL تبدیل نمود.


    سئوال: راهی هست که چند فایل تحت فرمت های مختلف را ادغام کنم و یک فایل PDF تکی به دست بیاورم؟
    جواب: Loop PDF را امتحان کنید، این سرویس رایگان است و برای شما امکان ادغام چندین پرونده، تصویر یا حتی صفحه ی وب به یکدیگر و تبدیل شان به یک فایل PDF واحد را فراهم می آورد.


    سئوال: راهی هست دو یا چند فایل PDF را تبدیل به یک فایل واحد کنم؟ آیا می توانم ترتیب صفحات را نیز عوض کنم؟
    جواب: چرا که نه! یک نسخه از PDF Fill را دریافت کنید که یک ابزار همه کاره است و دست شما را در ادغام فایل های PDF به صورت خیلی ساده باز می گذارد. ابزار مذکور در عین حال می تواند ترتیب صفحات فایلهای PDF را به شکلی که شما می خواهید از نو چیدمان کند.


    سئوال: می خواهم بخشی از متن موجود در یک فایل PDF را استخراج کنم و آن را در یک پرونده تحت Word استفاده نمایم، بهترین راه حل چیست؟
    جواب: به PDFTextOnline بروید و فایل PDF خود را دریافت نمائید، این سرویس متن 10 صفحه ی اول فایل PDF شما را استخراج می کند.


    سئوال: یک فایل PDF محدود شده یا انحصاری دارم که نه می توانم پرینتش کنم و نه می توان بخشی از متن موجود در آن را با ماوس انتخاب نمایم، اعصابم بهم ریخت از دستش! چه باید کرد؟
    جواب: می توانید از ابزار غیر رایگان Very PDF یا ElcomSoft استفاده کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید وقتی امکان باز کردن فایل PDF ی توسط کلمه ی رمزی مورد حفاظت واقع شد قضیه کمی پیچیده می شود. این ابزارها برای رساندن شما به هدف از روش هایی مانند Brute Force و… استفاده می کنند که ممکن است با توجه به دشواری کلمه ی عبور مورد نظر برای انجام کارشان به زمانی بین چند دقیقه تا چند روز نیاز داشته باشند، ولی در موارد خاص شاید صرف هزینه و وقت برای شما به شکل مذکور به صرفه باشد.


    سئوال: دنبال سرویسی هستم که بتواند به بازدید کنندگان سایتم این امکان را بدهد تا مقالات آن را به صورت PDF دانلود کنند.
    جواب: دکمه ی سرویس Web2PDF را در هر کجایی از وب سایتتان اضافه نمائید، این سرویس صفحات وب را بر حسب تقاضا ی بازدید کننده به صورت فرمت PDF به آنها تحویل می دهد در ضمن گزارشی از صفحاتی که کاربران به صورت PDF دریافت کرده اند را به ادمین سایت ارائه می نماید.


    سئوال: چگونه می توانم در فایلهای PDF ام حاشیه نویسی کنم یا به آنها یادداشتهایی اضافه نمایم؟
    جواب: آنچه مورد نیاز شماست یک نسخه از ابزاری به نام PDF -X Viewer است. این ابزار بسیار شبیه ابزار Adobe Reader است اما تفاوتش در این است که یک سری قابلیت های اضافی دارد و می توانید به وسیله ی آن به فایل PDF مورد نظرتان، یادداشت، حاشیه نویسی و یا حتی تصویر اضافه کنید.


    سئوال: راهی هست فایل های PDF را بدون ابزارهای لوکال و به صورت آنلاین بخوانم؟
    جواب: می توانید یک فایل PDF را توسط PDFMeNot و بدون نیاز به هیچ ابزار لوکالی در مرورگر وب تان باز نمائید.


    سئوال: می توانم یک فرم تحت PDF را به صورت آنلاین و بدون استفاده از آکروبات ریدر پر کنم؟
    جواب: کار که نشد ندارد! یک سری تشریف ببرید PDF Filler فرم PDF مورد نظرتان را آنجا آپلود کنید به محض اینکه فرم آنجا آپلود شد هر جایش که دوست داشتید کلیک کنید و مشغول تایپ کردن شوید، پر کردن فرم که تمام شد می توانید هر جوری که دوست داشتید نسخه ی پر شده را استخراج کنید.


    سئوال: من یک کتاب الکترونیکی تحت PDF دارم که حدود 200 صفحه است. راهی هست من برخی از صفحات خاص آن را استخراج کنم و به صورت یک فایل PDF مجزا از کتاب داشته باشم؟
    جواب: از ابزاهای PDF Merge و  PDF SAM استفاده کنید، اولی برای چسباندن صفحات جدا شده از یک فایل و دومی برای جدا کردن صفحات مورد نظر از فایل مرجع است.


    سئوال: چگونه می توانم روی فایل های PDF خودم پسورد بگذارم؟
    جواب: فایل PDF خود را در PDF Hammer آپلود کنید، یک پسورد برایش انتخاب کنید و سپس از نسخه ی پسورد دار شده ی فایل بر روی سرویس مذکور یک خروجی بگیرید یا اصطلاحا آن را اکسپورت نمائید.


    سئوال: بر روی وب کجا بهتر است فایل های PDF ام را آپلود کنم تا دیگران هم از آنها استفاده ببرند؟
    جواب: جا که زیاد است ولی من بیشتر از همه سرویس Scribd را می پسندم ولی می توانید از سرویس های مشابه مثل Issuu و موارد بسیار دیگری که وجود دارند استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

    قسمت سيزدهم

    مهدي شيرزادي

    روز دوم كه از رايزني زديم بيرون، داشتيم همين‌طور پياده در يكي از خيابان‌هاي مجاور رايزني قدم مي‌زديم و تصميم مي‌گرفتيم كه كجا برويم و كدام سمت را انتخاب كنيم، نمي‌دانم روح‌الله چه فكري كرد؟ يا بيروت را با كداميك از خيابان‌هاي تبريزمان اشتباه گرفت كه به يك سرويس –كه اتوبوس لبناني‌ها محسوب مي‌شود و اصليتاً همان فلكس واگن خودمان است- از دور اشاره كرد و آن هم كه داشت به سرعت از كنارمان عبور مي‌كرد، نيش ترمزي كرد. من و مسعود، كه همان‌طور ماتمان برده بود، روح‌ا... در سرويس را باز كرد و در حالي كه داشت سوار مي‌شد، خيلي ريلكس و با آرامش، رو به ما كرد و گفت: «بياين سوارشيم ببينيم كجا مي‌ره!» ما هم چون تقريباً روح‌ا... سوار شده بود، تو رودربايسي گير كرديم و سوار شديم.
    داخل سرويس، شش نفر خانم محجّبه بودند با يك آقا و راننده‌ي سرويس. داشتم از حرص، تو دلم هرچي بدوبيراه بود، به روح‌الله نثار مي‌كردم كه: «آخه پسر! مي‌داني كه ما مشكل زبان داريم، از طرفي اصلاً نمي‌دانيم اين سرويس، مسيرش كجاست...؟» خلاصه، هرموقع بر مي‌گشتم و پشت سرم را نگاه مي‌كردم، زير لب به تركي، لغاتي بسيار پرمعني و مفهوم در شؤونات جناب كارگردان نثار مي‌كردم، حالا خوب شد يك اسكناس صد دلاري را «حسن» -محافظ رايزني- تازه برايمان به لير لبنان خورد كرده بود و از بابت پول لبناني، خيالمان راحت بود؛ آخر، هرجا مي‌فهميدند كه به جاي لير قرار است دلار بدهيم، قيمت‌ها را متفاوت مي‌گفتند. اما ما همراهمان صد و پنجاه لير داشتيم؛ يعني دو تا اسكناس؛ يكي صد هزاري و يكي اسكناس پنجاه هزاري كه به پول خودمان مي‌شود همان نود و خورده‌اي هزار تومان. خلاصه، مسير سرويس عوض شده بود و همين‌طوري داشت از بيروت خارج مي‌شد. آخر، يكي‌مان – نمي‌دانم كي بود- از خانم بغل دستي‌اش پرسيد: «خيلي ببخشيد حاج‌خانم! اين ماشين أين يذهب البلد؟» كه يكي از خانم‌ها با دست به روبه‌رو اشاره كرد و گفت: «صيدا» من، ديگر داشتم از عصبانيت قُلنج مي‌شدم...
    توي بزرگراه بوديم و از كنار دريا به سمت شهري كه ديده مي‌شد، نزديك مي‌شديم. بيچاره روح‌ا... خودش هم كلافه بود چون در رايزني هشدار داده بودند كه وضعيت امنيتي لبنان، به شدت خراب است و اگر جايي گير پليس بيفتيد، پاي سفارت و رايزني هم كشيده خواهد شد و اين، يعني كلي بازتاب منفي سياسي عليه كشور، خدمت اعزّاءالكرام عارضم كه با «پانتوميم بازي» و «شكراً شكراً» گفتن، خلاصه، سرويس را متوقف كرديم. حالا قسمت شيرين داستان اينجاست كه ما اصلاً نمي‌دانستيم كه چقدر بايد كرايه بپردازيم و بدتر از آن، پول خورد هم نداشتيم. حالا با اين اوضاع، قيافه‌ي درهم كشيده‌ي راننده‌ي بدعنق سرويس را با رسم شكل و زبان نفهمي ما –البته ببخشيد عربي بلد نبودنمان- كنار هم بگذاريد، بعداً پيدا كنيد پرتقال فروش را.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

    Ãگزارش روزانه

    تلویزیون فارسی BBC
    و چالش‏های پیش‏رو

    غاز به کار تلویزیون فارسی بی‏بی‏سی از روز چهارشنبه، رخداد مهمی در تاریخ ارتباطات ایران به شمار می‏رود اما این رسانه تازه قبل از آغاز با چالش‏های اعتبار، مشروعیت، سیاستگزاری، دروازه‏بانی/برجسته‏سازی و نیز نیروهای انسانی روبروست، چالش‏هایی که شاید سرویس فارسی بی‏بی‏سی هرگز عمق و گستردگی آن را تا به این حد جدی نیافته بود زیرا تا به حال رسانه ای چنین تاثیرگذار در اختیار نداشت.


    Source: BBCPERSIAN

    تلویزیون، رسانه ای است که همه اعضای خانواده را گرد هم می آورد و برخلاف رادیو، مطبوعات،اینترنت و کتاب که کم و بیش مخاطب را از دنیای اطراف جدا می سازد، تلویزیون رسانه ای سرد است که همگان را پای خود می نشاند.
    سرویس فارسی بی‏بی‏سی به خوبی می داند که با چنین رسانه ای دایره مخاطب سازی و نفوذ خود را در بین سه کشور فارسی زبان و همچنین فارسی زبان های ساکن دیگر کشورها گسترش می دهد و این خود به نوعی در کنار دو رسانه دیگرش ممکن است به اعتباری مضاعف منجر شود.
    واقعیت این است که بی‏بی‏سی در ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است، سه دهه پیش رادیوی فارسی بی‏بی‏سی در ابتدای اوج گیری انقلاب که با سانسور مطبوعات همزمان بود تنها رسانه ای بود که برخی از وقایع روز را پوشش می داد، با این که در دوران کوتاه موسوم به بهار آزادی مطبوعات در ایران (که واقعا منحصر به همان بهار 1358 همراه با حملات گاه و بیگاه چماقداران به مطبوعات باقی ماند) از نقش و محبوبیت این رادیو کاسته شد، اما با آغاز دوران سرکوب و خفقان و در طول دوران جنگ و دهه شصت بار دیگر بسیاری از مردم به رادیوهای موج کوتاه خود پناه بردند.
    به این ترتیب رادیو بی‏بی‏سی تقریبا تنها رادیویی باقی ماند که در هنگامه خفقان و سرکوب امکان دسترسی به برخی از اخبار و گزارشهای روز از طریق آن میسر بود. اما این رادیو در اواسط دهه هفتاد با چالشی عمده روبرو شد، شیوه تولید، قالب و لحن برنامه هایش همسان با رشد جمعیت جوان کشور به پیش نرفته و بسیار عقب مانده بود، پس رادیویی شد برای بازنشستگان و میانسالان. ورود مطبوعات دوم خردادی و پدیداری فضای کم و بیش بهتر برای مطبوعات زیر نظر وابستگان به حاکمیت و رونق این گونه مطبوعات نیز مزید علت شد، پس بی‏بی‏سی دست به خانه تکانی زد و با وارد کردن نسلی جوان تر و سپردن سکان کشتی به دست آنها تلاش کرد که 65درصد از جمعیت کشوری را که بطور بالقوه از دست داده بود به نوعی جذب برنامه های خود سازد. امری که با آغاز به کار سایت فارسی ش به تدریج به اعتبار و اهمیت آن افزود. در اوایل دهه 80 میزان شنوندگان ثابت رادیو فارسی بی‏بی‏سی در ایران براساس نظرسنجی های دائمی صدا و سیما حدود 5 درصد و میزان مخاطبان دائمی وب سایت ش بیش از پنجاه و پنج درصد از جمعیت 16 میلیون نفری کاربران اینترنت برآورد می شد. این میزان نفوذ حتی با از راه رسیدن رقیب تازه یعنی رادیوی جوان پسند و تازه از راه رسیده ای چون رادیو فردا که با فرمت موسیقی+خبر آغاز به کار کرده بود نیز قابل مقایسه نبود.
    با این حال فیلتر کردن سایت فارسی بی‏بی‏سی با وجود مذاکرات و رایزنی های فراوان ضربه سنگینی به شمار مخاطبان سایت فارسی بی‏بی‏سی وارد آورد و میزان مخاطبان آن را به حدود یک سوم از داخل ایران کاهش داد. با این همه سایت فارسی بی‏بی‏سی با حدود 14 میلیون صفحه بازدید شده هفتگی و حدود 20 میلیون بازدیدکننده ماهیانه که نزدیک به چهل درصد از آنها از داخل کشور هستند، همچنان پرطرفدارترین سایت خبری فارسی زبان در خارج از ایران باقی ماند.
    پس از ورود تلویزیون عربی بی‏بی‏سی، راه برای پیگیری راه اندازی تلویزیون فارسی بی‏بی‏سی هموارتر شد و سرانجام در سال 2006 با موافقت نهایی وزرات خارجه و تصویب بودجه سالیانه برای آن عملا کار تدارک آن آغاز شد.
    اما از همان آغاز چند چالش عمیق پیش روی برنامه ریزان و گردانندگان این تلویزیون قرار داشت: نیروی انسانی، تعامل با حکومت ایران و شیوه تولید.
    گردانندگان تلویزیون و بخش فارسی بی‏بی‏سی به دلایلی که مجال بررسی آن در اینجا نیست و بخشی از آن به سرعت و استرس شدید کار تدارکات در کنار پیش بردن همزمان دو سرویس آن لاین و رادیو مربوط می شود ترجیح دادند در برابر موانع و معضلات پیش رو از روش دور زدن یا "ویراژ دادن" بهره بگیرند.

    از این رو برای نخستین بار در تاریخ هفتاد ساله خود تصمیم گرفت حال که در برابر تلویزیون همه در معرض دید قرار دارند، کارکنان خود را بطور کامل (و بدون اسم مستعار) معرفی کند تا دچار پلیس بازیهای تخیلی سایت های نه چندان خوشنام حکومتی نشود.
    دومین چالش پیش روی بی‏بی‏سی حکومت ایران بود، رایزنی های گسترده با مقامات و سفارت جمهوری اسلامی در اواخر سال 1386 کم کم به این باور دامن زد که دولت احمدی نژاد با فعالیت تلویزیون فارسی زبان مخالفتی ندارد. این باور به ویژه پس از سفر ریچارد سمبروک به ایران و سخنرانی ش در نهمین جشنواره بین المللی رادیو در اصفهان و رایزنی هایی که با مقامات جمهوری اسلامی صورت گرفت، تقویت شد.
    با این حال پیگیریهای سرویس جهانی بی‏بی‏سی برای ایجاد دفتر مستقل بخش فارسی در تهران با تعلل های وزارت ارشاد روبرو شد، اما درست در زمانی که بخشی از کارکنان بخش فارسی آماده می شدند تا به ساختمان تازه ساز برادکستنیگ هاس در نزدیکی آکسفورد استریت اسباب کشی کنند ناگهان با موضع گیری خبرگزاریهای فارس و ایرنا و روزنامه کیهان و متعاقب آن اعلامیه وزارت ارشاد و هشدار به روزنامه نگاران مبنی بر عدم همکاری با بی‏بی‏سی روبرو شدند که در عمل شائبه هر گونه تعامل، توافق یا مدارای علنی با دولت فعلی را از میان برد. در نتیجه تکلیف دروازه بانان روشن شد: دفتری در تهران در کار نخواهد بود، این بدان معناست که تلویزیون فارسی ناچار است محدود به گزارشهای دفتر بی بی سی در تهران و رسیدن گاه و بی گاه تکه فیلم هایی از ایران و یا همکاری گاه و بیگاه برخی از برنامه سازان و روزنامه نگاران کم سابقه تر که چندان در تیررس نیستند، بماند.
    امری که از یک طرف سبب نگرانی مدیران این شبکه می شد و از سوی دیگر آنها را بیشتر به تولیدات دست دوم نزدیک تر می کرد، رویکردی که با تاکتیک "ویراژ" البته سازگارتر بود.
    شیوه تولید، سومین چالشی بود که دست اندارکان بخش فارسی با آن روبرو بودند، نتایج نظرسنجی که من به ابتکار شخصی در سال 1386 انجام دادم و در نوع خود از نظر فراوانی و اهمیت کم سابقه بود حاکی بود که اغلب دانشجویان ترجیح می دهند تلویزیون فارسی بی‏بی‏سی در کنار برنامه های خبری و سیاسی حداقل نیمی از برنامه های خود را به برنامه های سرگرم کننده و فرهنگی وهنری اختصاص دهد امری که به دلایل گوناگون و از جمله نیاز به مخاطبان جوان تری که اعضای خانواده را پای برنامه های این شبکه تازه بنشانند، با استقبال روبرو شد.
    از سوی دیگر تلویزیون فارسی بی‏بی‏سی با دو محدودیت دیگر روبرو بود: پرداخت تلویزیونی و فقدان ارتباط ارگانیک با ایران به عنوان مهم ترین پایگاه تولید برنامه.
    با توجه به نوع نیروی انسانی حاضر و نیز محدودیتهای فنی موجود، این رسانه چاره ای ندارد جز آنکه برای تولید برنامه های متنوع و روتین خود به شرکت های تولیدی سفارش بدهد ، چیزی که تفاوت بارز این شبکه را با تقریبا همه شبکه های تلویزیونی فارسی زبان موجود نشان می دهد در غیر این صورت برنامه های تلویزیونی این شبکه در بهترین حالت بدل به برنامه های تالک شوی صدای آمریکا خواهد شد که با وجود حرفه ای بودن و پرداخت تلویزیونی به دلیل غلبه بیش از این حد این فرمت در طول برنامه ها و یکنواختی شدید آنها در کوتاه مدت، سبب دلزدگی و فرار مخاطب خواهد شد.
    از دیگر سو بی‏بی‏سی باز هم چاره ای ندارد جز آنکه بخش مهمی از برنامه های مستند، گزارشهای فرهنگی و اجتماعی و نیز کلیپ ها و فیلم های کوتاه خود را به بیرون سفارش بدهد، امری که به خودی خود هم سبب تعامل بیشتر با مخاطب و هم تنوع بی رقیب برنامه های آن خواهد شد.
    در کنار این ها بی‏بی‏سی از دو پشتوانه بسیار موثر برخوردار است: سیستم آموزشی درخشان و پشتیبانی بی نظیر پوشش رسانه ای، همین دو مورد کافی ست که در صورت استفاده بهینه از آنها، این شبکه تلویزیونی تازه را در همان ابتدا با استقبال مخاطبانی که گفته می شود در شهرهای بزرگ جمعیت آنها بالقوه به 60درصد ساکنان می رسد، روبرو سازد.
    با اینکه پروموی ابتدایی این شبکه مایوس کننده است ( مثلا نگاه کنید به نوع انتخاب تصاویر و تدوین شمارش معکوس بومی شده خبر در این شبکه و اصل آن در بی‏بی‏سی) و از هم اکنون صدای برخی از منتقدان را درآورده است، اما این انتخاب را تا پیش از پخش یک ماهه نخست برنامه های این شبکه، تنها می توان نوعی کج سلیقگی و شتاب تلقی کرد تا کار نابلدی.
    حتی اگر اشکالات ویدئوی آموزشی بخش فارسی را نیز نادیده بگیریم، به نظر می رسد که تا همین جا هم بی‏بی‏سی فارسی از 48 رقیب دیگر خود حداقل یک سر و گردن بالاتر است، هر چند که مقایسه شبکه ای با 140 کارمند و بودجه ای معادل پانزده میلیون پوند با شبکه های لس آنجلسی که بهترین برنامه های روی آنتن شان ویدئوکلیپ های خوانندگان غربی و لس آنجلسی ست، نادرست است.
    برای من که سالهاست با بی‏بی‏سی از "دور، نزدیک ، بسیار نزدیک و بسیار دور" همراه بوده ام، آغاز به کار تلویزیون فارسی ش رخدادی خجسته به شمار می آید که طبعا تاثیر خود را بر فضای رسانه ای کشور و بازار آن خواهد گذاشت و به اعتقاد من به شرط استفاده بهینه از توانمندیها، فرصت ها و سیاست گزاریها و روش های بخردانه به سرعت می تواند عرصه رسانه های کشور را به ویژه در زمینه رسانه های تصویری به سمت حرفه ای تر شدن و تعاملی تر شدن پیش ببرد.
    مسلما در این باره به عنوان یکی از کسانی که از آغاز پی‏گیر آن بوده ام، در فرصت های آتی خواهم نوشت و منتقدان دیگر نیز نقاط ضعف و قوت آن را زیر ذره بین قرار خواهند داد و به دروازه بانان این "نخستین تلویزیون حرفه ای" خارج از کشور فرصت بازنگری و مداقه در کار خود را خواهند داد، رابطه ای که در نهایت به تقویت فضای رسانه ای پارسی زبان خواهد انجامید و به بالندگی، چند صدایی و تکثرگرایی به هر روی یاری خواهد رساند.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان