871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 

 

 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1055 :: چهارشنبه 2 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

آیا با هر جستجویی که در گوگل انجام می دهیم
در حال از بین بردن سیاره خود هستیم؟

با سلام!
در حال حاضر یکی از بحث های داغ بر روی Techmeme پیرامون مطلب جدیدی است که اخیرا در “تایمز لندن” منتشر شده است و بر روی آثار مخرب زیست محیطی جستجو در گوگل تمرکز دارد. در این مقاله فیزیکدانی به نام Alex Wissner-Gross (ستاره فارق التحصیل شده از MIT که اکنون در هاروارد مشغول است) مدعی است تنها یک جستجوی ساده در گوگل سبب تولید 7 گرم گاز دی اکسید کربن یا همان Co2 می شود و آن را با 15 گرم گاز تولیدی توسط یک کتری چای مورد قیاس قرار میدهد – وی از این امر با عنوان “تخریب صریح محیط زیست” یاد می کند.

خوب این به نظر بد می آید، درست است؟
در اینکه گوگل هر روز با پاسخگویی به میلیون ها جستجو و با پراکندگی نسبتا قابل توجهی که دیتا سنترهایش در سر تا سر جهان دارند حجم عظیمی انرژی را مصرف می کند شکی نیست. اما اجازه بدهید کمی از نزدیک تر به قضیه نگاه کنیم.
بر اساس این مقاله در سایت Cnet نسخه ی انگلستان، یک کتاب 500 صفحه ی به تنهایی در طی پروسه ی چاپ 2500 گرم دی اکسید کربن تولید می کند که البته 350 بار بیشتر از یک جستجو در گوگل است. و بر اساس ارزیابی و تخمین دیگری یک چیزبرگر به تنهائی 3600 گرم Co2 تولید می کند. حالا اگر واقعا و به دور از ریا نگران وضعیت محیط زیست خود هستید سعی کنید چیزبرگر را از رژیم غذائی خود حذف کنید و بعد بدون احساس گناه در گوگل جستجو کنید! (البته علاوه بر این شاید مقداری از چربی های اضافه را هم آب کنید.
نکته ی مهم ترش اینجاست که آیا گوگل به شکل های دیگری در بهبود و حراست از محیط زیست فعال و یاری رسان نیست؟ مثال ساده اش این است که سرویس نقشه ی گوگل در بسیاری موارد مسیرهای کوتاه تری را به کاربران پیشنهاد میدهد تا کمتر رانندگی کنند و یا مثلا سرویس کتاب گوگل همواره نزدیک ترین کتابخانه به شما را برای تهیه کتاب مورد نظرتان پیشنهاد می کند. فراموش نکنید هر جستجو در گوگل حجمی غیر قابل تصور از اطلاعات را به صورت دسته بندی شده به دست شما می رساند که شاید برای تحقیق و تهیه شان به صورت غیر دیجیتال باید بسیار و بسیار بیشتر به محیط زیست آسیب می زدید. مسئله اینجاست آنچه در مقاله ی تایمز آورده شده غلط نیست اما یکطرفه است در این مقاله گوگل یک ساختار بد نهاد جلوه داده شده و هر بار که شما با آن جستجو می کنید مشکلی را بر مشکلات می افزائید.
اما یک حرف ناگفته، Alex Wissner-Gross که مقاله اخیر تایمز همانطوری که گفتیم حاصل نظریات و تحقیقات وی است کمپانی دارد به عنوان Co2Sats که از طریق آن به سایتها روش هایی را ارائه می دهد تا دی اکسید کربن کمتری را تولید کنند و به محیط زیست آسیب کمتری برسانند، هر چند که کمپانی مذکور راه حل ها را رایگان در اختیار دیگران قرار نمی دهد!
ضمنا اینکه گوگل هم در مقابل این مقاله تایمز سکوت پیشه نکرده و در جوابیه ای گفته است هر جستجو در گوگل تنها 0.2 گرم دی اکسید کربن تولید می کند و در ادامه ی این جوابیه به برخی از حرکت های گوگل به سمت تکنولوژی های سبز و بهینه سازی هایی که به همین منظور در دیتا سنتر هایش صورت پذیرفته است اشاره کرده.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1054) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • عکس‌های فضایی بسیار زیبا از زمین
  • تصاويري از مراسم تحليف باراک اوباما، 44امين رئيس جمهور آمريکا
  • معرفي و دانلود فيلم : تحت تعقيب
  • دانلود فيلم مستند : در جستجوي شکسپير
  • دانلود انيميشن : Superman: Brainiac Attacks
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای سامی یوسف به نام Without You
  • آهنگ جدید و زیبای منصور به نام بی خوابی
  • مسنجر محبوب و دوست داشتني Yahoo! Messenger 9.0.0.2112
  • Cooking Academy 2 - World Cuisine
  • نرم افزار ياهو مسنجر براي موبايل - سري60ورژن3
  • شکایت شیطان
  • تمسخر زن ایرانی در فیلم تازه هالیوودی!!
  • 23 ماه حبس، 3 سال ممنوع الورود به سیرجان
  • بگو کمی برايم گريه کند ژکوند
  • ۶۵۰ میلیون سال، خلاصه‌شده در یک ویدئوی یک دقیقه و بیست ثانیه‌ای!
  • پاسخ خواندني حاج سعيد حداديان به عطريانفر
  • الهی سوسمار تو را بخورد عرب عزیز!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Furniture World Magazine
  • اهل بيت پيامبر در مجلس يزيد
  • ثبت بیش از 4000 اختراع توسط IBM در سال 2008
  • 10 راه برای بهبودی از ناراحتی و بی حوصلگی
  • معنویت بدون دین!
  • برترین شرکت های کامپیوتری سال ۲۰۰۸
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com



بوش رفت؛ اوبابا آمد

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس‌های فضایی بسیار زیبا از زمین
انتشار اولین گفت و گوی رسانه ای و پایان دو دهه سکوت
مهندس ميرحسين موسوي
یک اتوبوس بسیار مجهز
تصاویری از قلعه ها در مناطق مختلف جهان
طراحی صندلیهای ابتکاری 
شش قلوها 
طرح و عكس زيبا از شما كاغذ ديواري كردن از ما
26 دي 57 به روایت تصویر
عکسهای جالب با کتاب و مجله
150 بنای عجیب در دنیا
مسابقات آزاد شنا در آب یخ زده ولادیواستوک
تصاويري از مراسم تحليف باراک اوباما، 44امين رئيس جمهور آمريکا

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

كانديداتوري خاتمي براي انتخابات دهم
قطعي شد

كانديداتوري سيد محمد خاتمي رئيس بنياد باران براي انتخابات دهم رياست جمهوري قطعي شد.
بر اساس آخرين اخبار دريافتي خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس از جلسه‌اي كه با حضور جمعي از سران احزاب اصلاح‌طلب برگزار شد، سيد محمد خاتمي آمدن خود به صحنه انتخابات را رسماً اعلام كرد.
در اين جلسه مباحثي همچون نحوه تعامل و مواجهه با كانديداتوري ميرحسين موسوي در صحنه انتخابات مطرح شد.
برخي حاضران در جلسه معتقد بودند كه با توجه به احتمال ورود ميرحسين موسوي به صحنه انتخابات، مي‌توان با پيشنهاد معاون اولي، وي را از حضور در صحنه انتخابات منصرف كرد.
اين گزارش حاكيست، اين پيشنهاد با موافقين و مخالفيني همراه بود و در نهايت مقرر شد كه اين موضوع در جلسات آتي بررسي شود.

اوباما به عنوان چهل و چهارمين رييس جمهور آمريكا سوگند خورد

باراك اوباما كه سه‌شنبه شب به عنوان چهل و چهارمين رييس جمهور آمريکا سوگند ياد کرد، به مردم اين كشور وعده داد كه با اميد به مشكلات اين كشور غلبه كند. اين سناتور دموكرات كه با شعار "تغيير" رقابت‌هاي انتخاباتي‌اش را آغاز كرد، در روز پنجم نوامبر 2008 توانست در يك پيروزي تاريخي بر جان مك‌كين رقيب جمهوريخواهش غلبه كند.
مراسم تحليف باراك اوباما اولين رييس جمهور سياه‌پوست آمريكا و چهل و چهارمين رييس جمهور اين كشور در كنگره‌ي آمريكا و با حضور جيمي كارتر، جورج بوش پدر، بيل كلينتون و جورج واكر بوش (بوش پسر) روساي جمهور سابق كه به همراه همسرانشان و نيز بسياري از مقامات بلندپايه‌ي كنگره حضور داشتند و نيز با حضور بيش از يك ميليون تن از مردم در كنگره و محوطه اطراف آن برگزار شد.
تدابير امنيتي که براي اين مراسم در كنگره و محوطه اطراف آن اتخاذ شده بود، بي‌سابقه بود و براساس گزارش‌ها، بالغ بر 40 هزار مامور امنيتي در اين محل حضور داشتند.
براساس گزارش سي.ان.ان، اوباما كه با همان انجيلي سوگند ياد کرد که آبراهام لينکلن در سال 1861 (رييس جمهوري که به برده داري در آمريکا پايان داد) با آن سوگند خورده بود، گفت: "من باراك حسين اوباما قاطعانه سوگند مي‌خورم كه با وفاداري وظيفه‌ي رياست جمهوري ايالات متحده آمريكا را انجام دهم و نهايت توان خود را براي حفظ، حراست و دفاع از قانون اساسي ايالات متحده به كار بندم. از خدا كمك مي‌خواهم".
وي پس از آن در سخناني اظهار داشت كه قدردان اعتمادي است که مردم به او داشته‌اند.
رييس جمهوري جديد آمريکا در اين سخنان از جورج بوش، رييس جمهور سابق به خاطر خدماتش به ملت و همکاري‌هايش در طول مدت انتقال قدرت قدرداني کرد.
اوباما گفت: ملت ما عليه شبکه گسترده‌اي از خشونت و نفرت در جنگ به سر مي‌برد، اقتصاد ما به شدت ضعيف شده است. بازار مسکن و کار در شرايط بدي است و کسب و کارها متوقف شده است. سيستم بهداشتي ما پر هزينه است و ناکامي‌هاي مدارس ما متعدد است و هر روز شواهد بيشتري به دست مي‌آيد که نشان مي‌دهد نحوه استفاده ما از انرژي، زمين را تهديد و دشمنان را ما مستحکم تر مي‌کند.
رييس جمهوري آمريکا در سخنان خود گفت: چالش‌هايي که آمريکا و آمريکايي‌ها با آن روبرو هستند، واقعي است. اين چالش‌ها جدي و شمار آنها زياد است.
اوباما افرود: ما امروز در اينجا جمع شده‌ايم، چون ما اميد را به جاي ترس انتخاب کرديم، وحدت را به جاي بحران و اختلاف.
اولين رييس جمهوري آفريقايي تبار آمريکا گفت: زمان آن رسيده تا دوباره بر اين عقيده و نظري که نسل به نسل به ما رسيده، تاكيد کنيم که مطابق با وعده الهي، همه برابر و آزاد هستند.
وي گفت: آمريكا دوست تمام مردان و زنان و كساني است كه به دنبال صلح و شرافت هستند. امنيت كشور ما از درستي راهي كه در پيش داريم نشات مي‌گيرد. ما نگهبانان اين ميراث هستيم و راهنماي ما همين اصول است.
اوباما خطاب به جهان اسلام گفت: ما به دنبال راهي براي به جلو رفتن هستيم که بر مبناي منافع مشترک و احترام متقابل است. رهبراني در سراسر جهان که به دنبال بحران هستند و مي‌خواهند ناکامي‌هاي جوامع خود را به گردن غرب بياندازند، بدانند که مردمشان در مورد آنها بر مبناي آنچه بنا کرده‌اند قضاوت خواهند کرد نه بر اساس آنچه از ميان برده‌اند.
وي در ادامه گفت: ما به زودي مسووليت عراق را به مردم آن واگذار مي‌كنيم و از صلحي كه به سختي در افغانستان بدست آورده‌ايم،‌ حفاظت خواهيم كرد. به همراه دوستانمان تهديد سلاح‌هاي هسته‌يي را كاهش مي‌دهيم و به كساني كه سعي دارند اهدافشان را از طريق خشونت و ترور محقق كنند، مي‌گوييم كه شما را شكست مي‌دهيم.
اوباما پس از اداي سوگند به كنگره رفت و سند رياست جمهوري آمريكا را امضا كرد. در اين مراسم پيش از اوباما، جو بايدن معاون وي نيز سوگند خورد.

*مردم آمريكا بوش و چني را هو كردند
 مردم آمريكا در جريان برگزاري مراسم تحليف "باراك اوباما" رئيس جمهور جديد اين كشور، "جرج بوش" و "ديك چني" معاون وي را "هو" كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني "الجزيره"، "جرج بوش" رئيس جمهوري كنوني آمريكا و "ديك چني" معاون وي هنگام ورود به محل برگزاري مراسم تحليف اوباما از سوي مردم اين كشور هو شدند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تحت تعقيب
Wanted

کارگردان: تيمور بکمامبتوف. فيلمنامه: مايکل براندت، درک هاس، کريس مورگان بر اساس داستاني از براتدت، هاس ‏و داستان مصور مارک ميلر و ج. جي. جونز. موسيقي: دني الفمن. مدير فيلمبرداري: ميچل آموندسن. تدوين: ديويد ‏برنر. طراح صحنه: جان مايهر. بازيگران: جيمز مک آوي[وسلي گيبسون]، مورگان فريمن[اسلوآن]، آنجلينا ‏جولي[فاکس]، ترنس استمپ[پکوارسکي]، تامس کرچمن[کراس]، کامون[اسلحه ساز]، کنستانتين خابنسکي[‏The ‎Exterminator‏]. 110 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏

وسلي گيبسون حسابدار 25 ساله عصبي در يک شرکت کوچک کار مي کند. رئيس هر روز با اعصاب وي بازي مي ‏کند و دوست دخترش با يکي از همکارانش مشغول خيانت به وي است. زندگي براي گيبسون کسالت آور و گاه آزارنده ‏است تا اينکه يک روز در فروشگاهي با زني زيبا و جذاب روبرو مي شود که خود را فاکس مي نامند. فاکس به او مي ‏گويد که پدرش- که گيبسون هرگز او را نديده- روز قبل کشته شده و قاتل- کراس- به دنبال اوست تا وي را نيز از ميان ‏بردارد. گيبسون حرف هاي فاکس را باور نمي کند، اما با پيدا شدن سر و کله کراس نبردي ميان او و فاکس بر سر ‏گيبسون درمي گيرد. فاکس گيبسون را نجات داده و به او مي گويد که پدرش مانند وي آدم کشي حرفه اي و عضو انجمن ‏برادري بوده است. اين انجمن که از هزار سال پيش موجوديت يافته، وظيفه دارد با از ميان بردن آدم هايي که سرنوشت ‏مقدر کرده به زندگي ديگران کمک کند. فاکس گيبسون را نزد رئيس خود اسلوآن برده و او نيز از گيبسون مي خواهد تا ‏به انجمن برادري بپيوندد. گيبسون اين پيشنهاد را رد کرده و آن دو را ترک مي کند. اما با پيش آمدن حادثه اي ديگر، با ‏پاي خود به نزدشان رفته و از آنها مي خواند تا او را تعليم دهند. تعليم سخت و طاقت فرساست و گيبسون ابتدا از تصميم ‏خود پشيمان است. اما با يافتن اندکي اعتماد به نفس و پس از ترک دوست دختر خيانتکارش به هواي فاکس زيبا به ‏تمرين هاي ادامه مي دهد. اولين ماموريت را با ترديد ولي موفقيت آميز انجام مي دهد و سپس ماموريت هاي بعدي و ‏بعدي... سرانجام دستوري مبني بر يافتن کراس دريافت مي کند. تنها سرنخ موجود گلوله اي خاص است که اسلحه سازي ‏مشهور آن را مي سازد. گيبسون به سراغ اسلحه ساز مي رود و سرنخ ها او را به به صومعه اي قديمي و محل تولد ‏انجمن برادري هدايت مي کند. در آنجا با مردي به نام پکوارسکي روبرو مي شود که تنها فرد مورد اطمينان کراس ‏محسوب مي شود. اما برخورد با کراس حقايق تازه و پيچيده اي را بر گيبسون آشکار مي کند...‏

چرا بايد ديد؟
تيمور بکمامبتوف متولد 1961 گوري يف، شوروي سابق[قزاقستان فعلي] است و اکنون هر سينما دوستي او را به ‏خاطر دو فيلم نگهبان شب و نگهبان روز مي شناسد. دو فيلمي که ماتريکس روسيه لقب گرفتند و آغازکننده انقلاب ‏تکنيکي و تجاري تازه اي در سينماي روسيه بودند. بکمامبتوف کارگردان شناخته شده فيلم هاي تبليغاتي بود و در سال ‏‏1994 با ساختن والس پيشاور وارد عالم سينما شد که توانست جايزه بهترين کارگرداني جشنواره کارلووي واري را ‏براي وي به ارمغان بياورد. اما توفيق نگهبان روز و شب باعث شد تا خيلي زود کمپاني فوکس او را به آمريکا احضار ‏کند و تحت تعقيب اولين فيلم آمريکايي اوست که در دو هفته اول نمايش خود به رقم 100 ميليون دلار دست يافته است.‏
تحت تعقيب از روي داستان مصور فرانک ميلر به همين نام که در سال 2003 منتشر شد، و با صرف 75 ميليون دلار ‏ساخته شده است. اما خود را چندان به منبع اقتباس اش وفادار نمي داند و حتي نقش هايي از جمله فاکس بعدها به آن ‏افزوده شده است. ‏
تحت تعقيب که با برخورد خوب منتقدان نيز روبرو شده، اما فيلم دو پهلويي است. يقين دارم که سازندگانش نيز به ‏مضمون اصلي فيلم يعني رسيدن به خودباوري در نسل فعلي و کشتن براي هدفي خوب(نجات هزاران با کشتن يکي) ‏وقوف کامل دارند و آن را با وقايع پيراموني به وحدتي شگرف رسانده اند. قهرمان جوان فيلم که مي تواند نماينده نسل ‏جديد امريکايي و سرباز جديد اين دولت باشد، فردي خجالتي و ظاهراً ضعيف است. پيوسته پوزش مي خواهد و حتي در ‏اولين ماموريت هايش اين عذرخواهي را براي قربانيان خود نيز ابراز مي کند. اما خيلي زود به هدف عالي و غايي خود ‏ايمان پيدا کرده و خود را سرباز سرنوشت اعلام مي کند. يعني چيزي که دولت و ملت آمريکا آشکار ونهان به آن ايمان ‏و اعتقاد دارند و حضور خود را در هر جايي از کره زمين و توسل به زور را با اتکا به اين هدف ستايش شده مشروع ‏نشان مي دهند. جوان آمريکايي امروز نبايد چون گيبسون اسير مشاغل حقير باشد، او براي جنگيدن و عشق ورزيدن ‏ساخته شده است. به همين خاطر فيلم نيز تخت گاز پيش مي رود و هرگز از نفس نمي افتد. ‏
کارگردان روس تبار با چنين فيلمي کارنامه عظيم براي خود در هاليوود تدارک ديده و در آينده فيلم هاي بزرگ تري نيز ‏خواهد ساخت. البته اين امر لاجرم به معني جدي تر بودن شان نخواهد بود. ‏
دوستداران دنياي بکمامبتوف دو نفر از بازيگران فيلم هاي او را در تحت تعقيب خواهند يافت: کنستانتين خابنسکي ‏قهرمان اصلي نگهبان روز و شب که در نقش مامور دفع جانوران موذي ظاهر شده و داتو باختادزه که نقش قصاب و ‏استاد کار با چاقو را بازي مي کند. خود جناب بکمامبتوف نيز در حال حاضر سرگرم به پايان رساندن قسمت سوم ‏نگهبان روز با نام نگهبان شفق است که در سال ‏‎2009‎‏ به روي پرده خواهد رفت.‏
ژانر: اکشن، درام، مهيج. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/128686073/wnd.TS.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/128689176/wnd.TS.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/128692394/wnd.TS.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/128695545/wnd.TS.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/128702677/wnd.TS.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/128705688/wnd.TS.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/128708922/wnd.TS.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/128709960/wnd.TS.part8.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

در جستجوي شکسپير
In Search of Shakespeare

مستندي در مورد زندگاني ويليام شکسپير

Complete four part series exploring the life of the world’s greatest and most famous writer. Presenter-led, mixing travel, adventure, live action interviews and specially shot documentary and live action sequences with the RSC on the road.
A History series - it focuses not on the plays, but on the History and sets the life of the poet in the extraordinary times in which he lived. We are introduced to the dark world of Queen Elizabeth’s police state - a time of surveillance, militarism and foreign wars. We are reminded that Shakespeare lived through the Spanish Armada, the Gunpowder Plot, the colonisation of the New World and the beginnings of British power in America. But most importantly Shakespeare also lived through England’s Cultural Revolution: an enforced split with the old medieval English spirit world which was to lead the English people into a brave new Protestant future. A split which defined Shakespeare’s life -and our modern world.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Superman: Brainiac Attacks


لينکهاي دانلود

SupBA2006.part1.rar
SupBA2006.part2.rar
SupBA2006.part3.rar
SupBA2006.part4.rar
SupBA2006.part5.rar
SupBA2006.part6.rar
SupBA2006.part7.rar
SupBA2006.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Without You
باصداي سامي يوسف

آلبوم جدید و بسیار زیبای سامی یوسف به نام Without You
 

Asma Allah

Without You

My Only Wish

Forever Palestine

He Is There

Sallou

A Thousand Times

Never Never

Anything For You

Salutation

Not In My Name

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای منصور به نام بی خوابی

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مسنجر محبوب و دوست داشتني
Yahoo! Messenger 9.0.0.2112

جدیدترین نسخه از معروفترین مسنجر دنیا محصول کمپانی Yahoo یعنی Yahoo! Messenger برای دانلود در سرور های یاهو قرار گرفت تا کاربران بازهم به تماشای قدرت این پل ارتباطی و پیام رسان بنشینند و بالاخره انتظار ها پس مدتی نسبتا طولانی به سر رسید و نسخه کامل و جدید این ابزار ارائه گردید .
کمتر کسی پیدا می شود که در دنیای بسیار گسترده و مجازی اینترنت گشت و گذار داشته باشند اما یاهو مسنجر را نشناسند . هرکس برای اولین بار عضوی از یاهو شود و از این پیام رسان استفاده نماید مطمئنا یکی از طرفداران پروپا قرص آن خواهد شد.از امکانات این مسنجر باید اشاره داشت به این که محیط جذاب برای کاربران یکی از دلایلی است که این پیام رسان این قدر محبوب است. اتاق های چت این مسنجر که دیگر جای صحبتی را باقی نمی گذارد چون کشورهای مختلف برای خود اتاقی جدا دارند.شکلک های بسیار زیبا می توانند جواب مناسبی برای طرف مقابل باشند. کاربران می توانند در این پیام رسان اقدام به ارتباطی دو طرفه از چند طریق داشته باشند. ارتباط از طریق تلفن ، تایپ متن که رایج ترین نوع ارتباط است. ارسال فایل ، به اشتراک گذاری تصاویر ، اشتراک گذاری ویدئو ها ، آواتار های زیبا ، به اشتراک گذاری وب کم و همچنین تماشای وب کم دیگران ، دسترسی سریع تر به پست الکترونیکی و ... از مهم ترین قابلیت های این مسنجر بسیار محبوب و معروف به شمار می رود.
در نسخه های جدید که از سوی یاهو ارائه شده است امکاناتی از قبیل سازگاری با دو مسنجر محبوب دیگر یعنی MSN Messenger و Google Talk اضافه گردیده است . چند پوسته جدید و زیبا باعث تغییراتی در این مسنجر شده است . تقویت صدا برای چت به صورت صوتی ، بازی با دوستان در یاهو مسنجر ، رادیو زیبا ، دسترسی آسان تر به وبلاگ 630 درجه یاهو و چندین و چند قابلیت که باید خودتان تجربه کنید.
امکانات مهم اضافه شده تو این نسخه از یاهو مسنجر یکی امکان به اشتراک گذاری عکسهای موجود در اکانت Flickr شما و دیگری امکان به اشتراک گذاری ویدیو در داخل پنجره چت از سایتهای محبوب به اشتراک گذاری ویدیو . نکته جالبش اینجاست که این ویدیوها رو با استفاده از پلیر خود یاهو مسنجر در داخل همون پنجره پخش می کنه و احتیاج به باز کردن صفحه جداگانه نیست! بگذریم از تغییراتی ظاهری ( البته شاید شما رو که از استفاده از ظاهر تکراری نسخه قبلی خسته شده اید به دانلود این نسخه ترغیب کنه) که شامل 7-8 تا پوسته برای برنامه و 7-8 تا شکلک جدید میشه!

قابليتهاي كليدي نرم افزار Yahoo! Messenger 9.0.0.2112:
- اشتراک گداری ویدیو در داخل پنجره چت از سایتهای محبوب به اشتراک گذاری ویدیو
- نحوه جدید قرار گرفتن Statue ها و امکان استفاده از شکلک ها در قسمت Status
- اسكن خودكار فايلهاي انتقالي با آنتي ويروس قدرتمند نورتون
- نمایش عکس‌های فلیکر را به صورت یک اسلاید شو
- فوروارد تماس به ارئه‌دهندگان خدمات VoIP
- رایج بودن این پیام رسان در دنیای مجازی اینترنت
- پلاگین ها جدید نطیر نمایش دمای هوای منطقه انتخابی ، رادیو و ...
- شکلک های زیبا
- به اشتراک گذاری تصاویر
- به اشتراک گذاری ویدئو ها
- ارسال فایل از طریق مسنجر
- ارتباط از طریق چت صوتی
- ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه
- دسترسی آسان تر به پست الکترونیکی
- ایجاد کنفرانس و چت هم زمان میان چندین نفر
- سازگاری با MSN Messenger و Google Talk
- پوست های جدید
- ارسال SMS ‌به تلفن‌های موبایل دوستان
- ارسال و انتقال فايل تا 2 گيگا بايت
- دسترسی آسان تر به وبلاگ 360 درجه
- دیدن وب کم و به اشتراک گذاری وب خود
- قابلیت ذخیره اطلاعات و چت های انجام شده
- نمایش زیباتر Statue ها
- زیباتر شدن گرافیک نرم افزار و Add List ها
- تماس از طریق مسنجر و تلفن
- قابلیت جداسازی Add List ها به صورت دلخواه
- امنیت بالا در ارتباط و ارسال و دریافت فایل ها
- محیط کاربری بسیار جذاب
- سرعت بالا در کانکت شدن
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار ياهو مسنجر براي موبايل - سري60ورژن3
sYMan v0.3.0 Nokia S60v3
 

به وسيله اين نرم افزار قادر خواهيد بود آيدي ياهوي خود را در موبايل باز کرده و با دوستان خود به گفتگو بپردازيد

ويژگي ها :
- اتصال مستقيم به ياهو
- دسترسي به Contact List
- دسترسي به Group Contact
- نمايش استاتوس سفارشي بر روي ليست
- ارسال پيام و Buzz
- تنظيم استاتوس : online, invisible,custom
- تنظيم وضيعيت صدا : انتخاب on/off
- استخراج متن چت در فايل Txt
- نمايش فول اسکرين برنامه .

قابل نصب بر روی گوشی های نوکیا:
N96 | N95 | N93 | N92 | N91 | N82 | N81 | N80 | N78 | N77 | N76 | N75 | N73 | N71
E90 | E70 | E65 | E62 | E61 | E60 | E51 | E50 | 6290
6220 | 6121 | 6110 | 5700 | 5500 | 3250


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Cooking Academy 2 - World Cuisine

بازي Cooking Academy 2 شما را در اشپزخانه رستورانهاي اقصي نقاط جهان قرار مي دهد. از رستوران BQ Pork Buns در چين گرفته تا Tamales در مکزيک، Sushi در ژاپن.
60 دستور آشپزي متعلق به 8 کشور جهان را مي توانيد در اين بازي تجربه کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 84 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 احترام به ذرّيّه زهرا(عليه السلام)

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«وَ اللّهِ لا أَعْطِی الدَّنِيَّةَ مِنْ نَفْسی أَبَدًا وَ لَتَلْقِيَنَّ فاطِمَةُ أَباها شاكِيَةً ما لَقِيَتْ ذُرِّيَّتُها أُمَّتَهُ وَ لا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ أَحَدٌ أَذاها فی ذُرِّيَّتِها.»


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
به خدا قسم من هرگز زير بار پستی و ذلّت نخواهم رفت و در روز قيامت، فاطمه زهرا پدرش را ملاقات خواهد كرد، در حالی كه از آزاری كه فرزندانش از امّت پيامبر(صلی الله عليه وآله وسلم) ديده اند به پدر خويش شكايت خواهد برد و كسی كه ذرّيّه فاطمه را آزار دهد داخل بهشت نخواهد شد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که ژاپن در بين کشورهاى جهان بيشترين پول را صرف پژوهش ميکند. اين کشور، سالانه سه درصد درآمد خالص خود را که برابر با شصت ميليارد دلار است، صرف پژوهشهاى علمي ميکند.
  • آيا ميدانستي که تاج محل اين شاهکار معمارى و يکي از کارهاى بزرگ بشرى محل قبر مرمرين همسر شاه جهان است. تاج محل در هندوستان قرار دارد.
  • آيا ميدانستي که نام قديمي کشور تانزانيا، زنگبار بود.
  • آيا ميدانستي که تنها بيست درصد بنزين ماشين، براى راندن، مصرف ميشود. چهل و سه درصد انرژى بدست آمده از بنزين، از راه اگزوز، بيست و هفت درصد رادياتور و ده درصد از راه ژنراتور و جعبه دنده به هدر ميرود.
  • آيا ميدانستي که يوناني ها نخستين مردمي بودند که براى موسيقي نت نوشتند.

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

عشق تو چشمهای هم نگاه کردن نیست با چشمهای هم به زندگی نگاه کردنه.

*******

تازه فهمیدم تو دنیا هیچ قلبی واسه من نمی تپه. حتی قلب خودم! چون اونم واسه تو می تپه!

*******

عشق حقیقی مثل روح است افراد زیادی درباره آن صحبت میکنند ولی تعداد کمی آن را دیده اند.

*******

لذت عشق، زمانی که آن را نثار میکنید بیشتر از زمانی است که دریافتش میکنید.

*******

عشق یعنی حسرتی دریک نگاه
عشق یعنی غربتی بی انتها
عشق یعنی فرصت اما کوتاه
عشق یعنی مرگ اما بی صدا

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

امام زمان(عج) روضه ي وداع مي خواند!

جناب آقاي كافي به نقل از مقدس اردبيلي مي فرمود:
«با طلاب پياده به كربلا مي رفتيم. در بين راه يك آقاي طلبه اي بود كه گاهي براي ما روضه مي خواند و امام حسين(ع) يك نمكي در حنجره اش گذاشته بود.
آمدم كربلا. زيارت اربعين بود. از بس كه ديدم زائر آمده و شلوغ است، گفتم: داخل حرم نروم و مزاحم زائران نشوم. طلبه ها را دور خود جمع كردم و گوشه ي صحن آماده ي خواندن زيارت شديم. يك وقت گفتم: آن طلبه اي كه در راه براي ما روضه مي خواند كجاست؟
گفتند: نمي دانيم بين اين جمعيت كجا رفت. ناگهان ديدم يك مرد عربي مردم را كنار مي زند و به طرف من مي آيد. صدا زد: ملا محمد مقدس اردبيلي! مي خواهي چه كني؟ گفتم: مي خواهم زيارت اربعين بخوانم. فرمود: بلندتر بخوان تا من هم گوش كنم. زيارت را بلندتر خواندم. زيارت را بلندتر خواندم، يكي دو جا توجه ام را به نكاتي ادبي دادم.
وقتي زيارت تمام شد، به طلبه ها گفتم: آن طلبه پيدا نشد؟ گفتند نمي دانيم كجا رفته. يك وقت آن مرد عرب به من فرمود: مقدس اردبيلي! چه مي خواهي؟ گفتم: يكي از طلبه ها در راه گاهي براي ما روضه مي خواند، نمي دانم كجا رفته؟ خواستم بيايد و براي ما روضه بخواند.
آن مرد عرب به من فرمود: مقدس اردبيلي! مي خواهي من برايت روضه بخوانم؟ گفتم: آري، آيا به روضه خواندن واردي؟ فرمود: آري. ناگاه رويش را به طرف ضريح امام حسين(ع) كرد و از همان طرز نگاه كردن، ما را منقلب كرد.
يك وقت صدا زد: ابا عبدا...! نه من و نه اين مقدس اردبيلي و نه اين طلبه ها هيچ كدام يادمان نمي رود، آن ساعتي را كه مي خواستي از خواهرت زينب(س) جدا شوي! ناگاه ديدم كسي نيست. و فهميدم آن عرب، مهدي زهرا(س) بوده است.(1)

پي نوشت:
1ـ فضايل، مصايب و كرامات حضرت زينب(ع)؛ عباس عزيزي، ص172

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة غافر آيات: 85 محل نزول: مکه
 
 
وَلَقَدْ جَاءكُمْ يُوسُفُ مِن قَبْلُ بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا زِلْتُمْ فِي شَكٍّ مِّمَّا جَاءكُم بِهِ حَتَّى إِذَا هَلَكَ قُلْتُمْ لَن يَبْعَثَ اللَّهُ مِن بَعْدِهِ رَسُولًا كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُّرْتَابٌ 34 الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ وَعِندَ الَّذِينَ آمَنُوا كَذَلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَى كُلِّ قَلْبِ مُتَكَبِّرٍ جَبَّارٍ 35 وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا هَامَانُ ابْنِ لِي صَرْحًا لَّعَلِّي أَبْلُغُ الْأَسْبَابَ 36 أَسْبَابَ السَّمَاوَاتِ فَأَطَّلِعَ إِلَى إِلَهِ مُوسَى وَإِنِّي لَأَظُنُّهُ كَاذِبًا وَكَذَلِكَ زُيِّنَ لِفِرْعَوْنَ سُوءُ عَمَلِهِ وَصُدَّ عَنِ السَّبِيلِ وَمَا كَيْدُ فِرْعَوْنَ إِلَّا فِي تَبَابٍ 37 وَقَالَ الَّذِي آمَنَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُونِ أَهْدِكُمْ سَبِيلَ الرَّشَادِ 38 يَا قَوْمِ إِنَّمَا هَذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِيَ دَارُ الْقَرَارِ 39 مَنْ عَمِلَ سَيِّئَةً فَلَا يُجْزَى إِلَّا مِثْلَهَا وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ يُرْزَقُونَ فِيهَا بِغَيْرِ حِسَابٍ 40

 

ترجمه فارسي مکارم

پيش از اين يوسف دلايل روشن براى شما آورد، ولى شما همچنان در آنچه او براى شما آورده بود ترديد داشتيد; تا زمانى كه از دنيا رفت، گفتيد: هرگز خداوند بعد از او پيامبرى مبعوث نخواهد كرد! اين گونه خداوند هر اسرافكار ترديدكننده‏اى را گمراه مى‏سازد! «34» همانها كه در آيات خدا بى‏آنكه دليلى برايشان آمده باشد به مجادله برمى‏خيزند; (اين كارشان) خشم عظيمى نزد خداوند و نزد آنان كه ايمان آورده‏اند به بار مى‏آورد; اين گونه خداوند بر دل هر متكبر جبارى مهر مى‏نهد!» «35» فرعون گفت: «اى هامان! براى من بناى مرتفعى بساز، شايد به وسايلى دست يابم، «36» وسايل (صعود به) آسمانها تا از خداى موسى آگاه شوم; هر چند گمان مى‏كنم او دروغگو باشد!; اينچنين اعمال بد فرعون در نظرش آراسته جلوه كرد و از راه حق باز داشته شد; و توطئه فرعون (و همفكران او) جز به نابودى نمى‏انجامد! «37» كسى كه (از قوم فرعون) ايمان آورده بود گفت: «اى قوم من! از من پيروى كنيد تا شما را به راه درست هدايت كنم «38» اى قوم من! اين زندگى دنيا، تنها متاع زودگذرى است; و آخرت سراى هميشگى است! «39» هر كس بدى كند، جز بمانند آن كيفر داده نمى‏شود; ولى هر كس كار شايسته‏اى انجام دهد -خواه مرد يا زن- در حالى كه مؤمن باشد آنها وارد بهشت مى‏شوند و در آن روزى بى‏حسابى به آنها داده خواهد شد «40»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

orkideh_n9m1@yahoo.com

شکایت شیطان

روزی شیطان نزد پیامبر اکرم (ص) حاضر شد و شروع کرد به شکایت کردن، گفت به خاطر 4 عمل امت تو من آرامش ندارم ، اول اینکه هر وقت به هم میرسند سلام میکنند ، دوم اینکه در هرکاری با نام خداوند آغاز می کنند ، سوم اینکه هر کاری که در آینده می خواهند انجام دهند ان شا الله می گویند و از همه مهمتر اینکه دسته دسته بر تو آل تو درود می فرستند!

از زمان کودکی خودم یادم میاد که هر وقت نام پیامبر اسلام شنیده میشد مردم صلوات می فرستادند اما متاسفانه در زمان حال در بیشتر مجالس که نام پیامبر برده می شود مردم توجهی ندارند و نمی دونم شایدم از روی هم خجالت می کشن! و یا در مدارس ، دانشگاه و مکان های عمومی با شوخی با آن وجهه ی آن را پایین می آورند.

شخصیت پیامبر و آل ایشان بالاتر از آن است که با آنها شوخی کنیم. بهتر است کمی در رفتارمان دقت کنیم چون آیندگان نیز از ما می آموزند!

با تشکر از مبین عزیز
 

 

 

pari440@yahoo.com

سلام آقای مبین
مطمئن نیستم اینو چاپ کنی ولی حداقل خودتم بخونی بد نیست

در جواب مطلب johood_studies
آقا یا خانم
به جای به سینه زدن سنگ فلسطین و معرفی کتابهای بیخود و بیارزش در مورد فلسطین و فلسطینی به اون حداقل حداقل 30 میلیون ایرانی فکر کنین که زیر خط فقر زندگی میکنن
ما که همینطوری مفت و مجانی نفت و پولمون داره میره تو جیب فلسطینی ها حالا خودمونم قربونیشون کنیم ؟
اگر شما خیلی بشردوستی به فکر همین جوونای ایرانی باش که شغل ندارن درآمد ندارن از همه امکانات طبیعی و اولیه زندگی بی نصیب هستن
اگر شما خیلی بشردوستی به فکر ریشه کن کردن اعتیاد باش که داره دامن همه جوونا رو میگیره
یا اصلا چرا جلوی ورود مواد مخدرو به کشور نمیگیرین ؟؟؟؟؟
شاید هم همین جا تو ایران تولید میکنین ؟؟؟؟؟؟
شما ایرانی هستین یا عرب؟؟؟؟؟؟
اگر شما خیلی بشردوستی یه فکری به حال این همه معضل اجتماعی بکن
کثافت و جرم و جنایت همه ایران رو گرفته
دیگه حال همه بهم خورد از این همه فلسطین فلسطین گفتن های شما
چطوره همه تون دسته جمعی برین خودتونو بندازین زیر تانکهای اسرائیلی ها و فدای فلسطینی ها بشین

 

 

a_f_57@yahoo.com

پاسخ به سوالات شرعي

سلام خدمت دوستان گرامی

مساله.پرسش: برای رهن خانه چه کنیم تا دچار ربا نشویم؟

همه مراجع (به جز آقای سیستانی): راه صحیح آن است که از اول به عنوان اجاره قرارداد بسته شود، بطوری که مالک ، خانه خود را تا مدت مشخص به مبلغ معینی به مستاجر اجاره دهد و شرط کند که مستاجر اجاره دهد و شرط کند که مستاجر مبلغی را به او قرض دهد. اما اگر اول به عنوان قرض ، پول را به صاحبخانه دهد- به شرط آنکه خانه را به کمتر از قیمت اجاره دهد- حرام و ربا است

آیت الله سیستانی : اجاره به شرط قرض ، بنا بر احتیاط واجب جایز نیست
رساله دانشجویی ، ص 324

دوستان عزیز سئوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ذیل ارسال فرمایند
a_f_57@yahoo.com
التماس دعا

 

 

moshka22000@yahoo.com

تمسخر زن ایرانی در فیلم تازه هالیوودی!!

در خلاصه داستان فیلم ذکر شده است که جیم کری در یکی از صحنه‌های فیلم ایمیلی ناخواسته از یک سایت همسریابی ایرانی دریافت می‌کند و از این طریق با شخصیت...
در ادامه فیلم‌های توهین‌آمیز هالیوود علیه فرهنگ و سنت‌های ایرانی که معمولاً هم با سکوت مسئولان داخلی همراه است، فیلم «مرد بله گو» جدیدترین محصول سینمای آمریکا در حال ساخت است.
yes man عنوان فیلم جدید "پیتررید" کارگردان سینمای آمریکا است که تصویر زننده‌ای از زن ایرانی را به معرض عموم می‌گذارد و بار دیگر واکنش ایرانیان را برانگیخته است.
«مرد بله‌گو» یک کمدی مفرح است و داستان مردی با بازی جیم کری را تعریف می‌کند که با بله گفتن به همه ‌چیز و همه‌ کس با اتفاقات جالب و جذابی مواجه می‌‌شود. عمده اعتراضات به این فیلم حول محور داستان فرعی آشنایی جیم کری با زنی ایرانی به نام فرانوش دور می‌زند.
در خلاصه داستان فیلم ذکر شده است که جیم کری در یکی از صحنه‌های فیلم ایمیلی ناخواسته از یک سایت همسریابی ایرانی دریافت می‌کند و از این طریق با شخصیت ساده، کودن و کمی بی‌قید و بند فرانوش آشنا می‌شود. حجاب خاص فرانوش یکی از جاذبه‌های کمیکی است که برای شخصیت وی در نظر گرفته شده و ظاهراً فیلمنامه‌نویس و فیلمساز برای خلق صحنه‌های خنده‌دار به قدر کفایت بر روی آن مانور داده‌اند.
روزنامه فرهنگ آشتی در گزارشی با همین موضوع نوشته است: «مرد بله‌گو» از کتابی به قلم دنی والاس یکی از طنزپردازان مشهور بریتانیایی اقتباس شده است و سرمایه‌گذار فیلم شرکتی نیست جز «برادران وارنر» که سال 2007 فیلم «300» را روانه سینماها کرده بود.
"300"، "کشتی‌گیر"، "اسکندر" و... از جمله فیلم‌هایی است که واکنش و اعتراض ایران دوستان را در پی داشته است.

 

 

aminfazlkazemi@yahoo.com

صدور حکم برای طلبه سیرجانی؛
23 ماه حبس، 3 سال ممنوع الورود به سیرجان

دادگاه ویژه روحانیت بالاخره پس از هفته ها، حکم حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی، طلبه انقلابی سیرجانی، را که به دلیل پیاده روی اعتارض آمیزش در عدم برخورد با مفاسد اقتصادی و زمین خواری چند هفته ای در بازداشت به سر می برد، اعلام کرد.
حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی به 23 ماه و نیم حبس، 30 هزار تومان جریمه نقدی و 3 سال ممنوع الورود به سیرجان محکوم شد.
به گزارش سایت عدالتخواهی، دادگاه ویژه روحانیت بالاخره پس از هفته ها، حکم حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی، طلبه انقلابی سیرجانی، را که به دلیل پیاده روی اعتراض آمیزش در عدم برخورد با مفاسد اقتصادی و زمین خواری چند هفته ای در بازداشت به سر می برد، اعلام کرد.
دادگاه ویژه روحانیت، این طلبه عدالتخواه را به 23 ماه و نیم حبس، 30 هزار تومان جریمه نقدی و 3 سال ممنوع الورود به سیرجان محکوم نمود و جرم ایشان را تشویش اذهان عمومی عنوان کرد.
دادگاه ویژه روحانیت، پیش از این پیاده روی اعتراض آمیز این طلبه سیرجانی، را رفتاری خلاف شأن روحانیت دانسته بود و وی را در حوالی آباده فارس بازداشت کرده بود و بدین گونه دادگاه ویژه روحانیت، شأن روحانیت را تبیین و تفسیر کرد.
مسئولین دادگاه که از وی درخواست تجدیدنظر داشتند وی با نوشتن عبارت «بسم الله القاصم الجبارین» با درخواست آنها مخالفت کرد و عنوان کرد که اگر سال های سال زندانی ام کنید نمی توانید مرا از راه حقی که بدان اعتقاد و یقین دارم منصرفم کنید. شما هم به جای برخورد با امثال من، که جرمی مرتکب نشده ایم، به برخورد با زمین خحواران و مفسدین اقتصادی بپردازید.

 

 

vista1975@gmail.com

مردمانی یک‌جانبه

در خبرها آمد که اسرائیل به طور «یک‌جانبه» (unilateral) آتش‌بس را پذیرفت. اما جیلاد آتسمون به ما یادآوری می‌کند که پذیرفتن آتش‌بس تنها کاری نیست که اسرائیلی‌ها به صورت یک‌جانبه انجام می‌دهند.
 

آن‌ها «یک‌جانبه» عقب‌نشینی می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» آتش‌بس می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» حمله می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» پیروز می‌شوند.
آن‌ها «یک‌جانبه» نابود می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» قتل‌عام می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» در خون حمام می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» فسفرسفید می‌پراکنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» زن‌ها و کودکان را می‌کشند.
آن‌ها «یک‌جانبه» بمب می‌اندازند.
آن‌ها «یک‌جانبه» در زمین‌های دزدیده‌شده زندگی می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» رهبران آدم‌کش خود را حمایت می‌کنند.
آن‌ها «یک‌جانبه» “دولت صرفا یهودی”شان را حمایت می‌کنند.
دموکراسی آن‌ها «یک‌جانبه» است.
آن‌ها خودشان را هم «یک‌جانبه» دوست دارند.
آن‌ها مردمی «یک‌جانبه» هستند.
که در پشت دیوارهای بتنی نفرت و جهالت زندگی می‌کنند.
آن‌ها هنوز هم‌قول و متحد از دوست داشتن همسایه‌های خود عاجز مانده‌اند.

 

 

goldokhtari@yahoo.com

بگو کمی برايم گريه کند ژکوند

چقدر بگويم تا صبح؟!
بايد شروع کنم . . .
که چاره ديگری برايم نمانده
سلام فاطمه عزیزم
ساعت راس همين عقربه است و
قافله عشق به سر منزل جاويد نزديك مي‌شود
سماور جوش به خوردم می دهد
چيزی برايم نمانده بجز هوس قمار ديگر!
چه کسی از غيب الغيب آمد که به غيبِ غيب رود؟
يا حی و يا قيوم
هر گاه كه عَلَم قيام تو بلند شود، كل ارض كرب و البلا
حالا هنوز کو ؟ تا اتحاد عاشق و معشوق
جسمتان رو به قبله نماز مي‌گذارد، روحتان كجا؟
که ما کافر کفريم و خدا کافر ماست
اگر حج را ناتمام بگذارد. . . فاطمه!؟
از گرم و سرد هزار سال فاصله دارم
عُلِمنا منطق الطير
چه رسد که شيخ اشراق كه کافر مرد!
و حالا عجبا كه « شمس در آيينه نظر كرده است. . . »
تشنگی را رها نکن فاطمه!!
سرگردانی در تولد پايان گرفته است
سفره که پهن شد يک طرف من و يک طرف خيمه‌هاي سوخته
غريبی نکن!
ما هم ای دوست دلشکار توايم
باز کن پرده را که يار توايم
به عين اليقين برس، كه شب سراپرده حرم عرفاست
قطب الشريعه نبودم، غرق در حيرت كُل يوم عاشورا
حالا! زندگی بر وفق مراد نباشد به وفق خدا بيامرز باشد؟
لَيس فی جبه الا الله
تا از سوختگان شديم
کجای منطقه البروجی؟
هر چند، تو را غروب نمايد ولی شروق بود
قيمت هر کسی همانقدر است که می جويد
اين روزها چقدر تشنه ام به خون خودم
فاطمه عزیزم چقدر دلم برای خودم می سوزد
حالا بايد منتظر بمانم تا کجا تجلی کند؟ خون خدا
چشمانم عادت ندارد ببيند
اين حسينيه سرزمين امپراطوری من است
بگو کمی برايم گريه کند ژکوند كه صحراي بلا به وسعت همه تاريخ است.
فاطمه جان، عبادت مشروط نمي‌كنم !
كه ما در تاريكي چگونه از حقيقت فرار كرديم؟ ان کنتم لا تعلمون!
« عالم همه در طواف عشق است و دايره‌دار اين طواف ثارا...»
بايد رفت
که شورشی عظيم خلق را پديد آمد !.

 
.

alirezamajidi@gmail.com

۶۵۰ میلیون سال، خلاصه‌شده
در یک ویدئوی یک دقیقه و بیست ثانیه‌ای!

امروز ویدئویی با این نام در سایت break دیدم و هر طور بود، دانلودش کردم!
زمین‌ساخت یا تکتونیک یکی از شاخه‌های زمین‌شناسی است که به مطالعه تغییرشکل پوسته زمین بر اثر تنش ها و کرنش‌های وارده در طول دوران‌های مختلف زمین‌شناسی می پردازد.
دیدن تغییر شکل‌ قاره‌ها و به هم
پیوستنن و جدا شدنشان از میلیون‌ها سال قبل تا میلیون‌ها سال بعد، برای من جالب بود، اما چیزی که در این ویدئو جالب‌تر بود، پیشبینی شکل پوسته زمین در میلیون‌ها سال بعد بود، وقتی داشتم به ویدئو نگاه می کردم، مقداری روی ایران متمرکز شدم. شاید برایتان جالب باشد که میلیون‌ها سال بعد صفحه هند و عربستان به هم نزدیک می‌شوند، صفحه ایران را پخ می‌کنند و دیگر خبری از دریای مازندران، خلیج فارس و دریایی عمان نخواهد بود!

۱۵۰ میلیون سال بعد، زمین به این صورت خواهد بود و اصلا معلوم نیست که در آن زمان خبری از انسان‌ها باشد یا نه.
این ویدئو را می‌توانید با رفتن به اینجا دانلود کنید. (۳/۷۲ مگابایت)
با VLC media player می‌توانید ویدئو را ببینید.

 

 

hajjizadeh@gmail.com

با سلام خدمت شما دوست گرامی
مطلبی که این چند روزه زیاد با آن مواجه می شوم ، ایمیلی مبنی بر تحریم شرکت هایی است که از اسرائیل حمایت می کنند و یا روسای آنها اسرائیلی هستند.
در حیطه فعالیت خودم سه نمونه از بزرگترین شرکتهایی که در این لیست وجود دارند
IBM , Intel, Nokia
را می شناسم . البته حتی اسم خیلی از آنها را هم نشنیده ام ولی با یک جستجوی ساده می توان پی برد که همه آنها در صنعت خود صاحب سبک هستند. بحث من در مورد همان سه مارک تجاری اصلی است.
بله فرض رو بر این میگیرم که این شرکتها را تحریم کردیم ، یعنی باید تولیدات آنها را نخریم و آنهایی را هم که داریم به نشانه اعتراض استفاده نکنیم.
چه کسی ضرر می کند ؟ می توانم به جرات بگویم بیش از 70 درصد کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای ادارات دولتی وغیردولتی ایران از پردازندهای با مارک
Intel
استفاده می کنند و غول بی شاخ و دم
IBM
درصد بالایی از سرورها را در ایران دارد. چند درصد از بازار گوشی تلفن همراه ایران در اختیار ابرقدرت
Nokia
ست ؟
حال قضاوت با خود شما.چه کسی ضرر می کند ؟ باید چه کنیم ؟ دیگر از این محصولات نخریم ؟ با آنهایی که داریم چکار کنیم ؟ همه آنها را بشکنیم ؟
چند درصد از دوستان شما دوستان علم کامپیوتر را با همین پردازنده های صهیونیستی یاد گرفته اید ؟
چند درصد از مردم ایران با همین گوشیهای تحریم شده امرار معاش میکنند ؟

این نمکدان شکستن نیست ؟
اگر بجای تحصن و راهپیمایی وپخش اخبار مربوط به این جنگ فکر کار وتحصیل باشیم بهتر نیست ؟ و یا بخش اندکی از هزینه آنها را به نیازمندان خودمان بدهیم ثواب بیشتری ندارد ؟ به نظر شما دوستان یک صدم هزینه های مربوط به این جنگ که ایران هزینه می کند چقدر است ؟ اگر این فعالیتها نقشی در بهتر زندگی کردن من و شما دارد ، این نتایج چیست ؟

 

 

mrgir3pich@gmail.com

گير 3پيچ

سلام علیکم
خوبین
خوشین
آقا یه چیزی راجع به روزانه بگم قبلاها تا می خواستم بیام چیزی بنویسم یاد اوضاع روزانه می افتادم و کلا بی خیال می شدم .. آخه واقعا شده مثله سوپ ...بی حال ، کسل کننده ... و هزار تا چیز دیگه ..
بابا ناسلامتی این همه عضو داره آخه یه کم از خودتون احساس متراوش کنین .. به هیچ جایی هم بر نمی خوره ...
آخه برادر من ...این چه وضعشه .. پس مرام و مروتت چی شده ؟ جون گیر سه پیچ پیاده شو با هم بریم ...
گیر نکنه تو گلوت ..
آها ماجرا چی بود؟
یه روز بنده قصد داشتم برای کاری مسیری رو برم ... ماشین هم در دسترس نبود ..رفتیم مثله بچه ی مودب و اینا وایسادیم سر خیابون تا بلکه فرجی بشه و ماشینی همی یافت بشه ..
چون هوا هم قدری پریشان بود و مقداری باران می اومد اوضاع ... در ... بود ( از گذاشتن هر گونه مطلب خلاف ادب جدا خودداری شود . با تشکر . معاونت دهکده ی مبین )
ماشین هایی که تشریف می آوردن به کمتر از دربست راضی نمی شدن .
این داستان ادامه دار شد و آمپر عصبانیت حاجیتون هی ++ می شد ..
آخرش زدم به سیم آخر و گفتم اولین ماشینی که بیاد می گیرمش ( دنده ی لج )
از شانس بد و اینا یه ون خالی خورد به تورمون .. گفتم خب این که دیگه دربستی نیست ... ولی آقای راننده ی محترم همانند همکاران عزیزش فقط به صورت دربست می رفت ..
چون حاجیتون افتاده بود لج سگی ماشین رو دریست گرفتیم و رفتیم .. مسیر 200 تومانی برایمان پنج چوق ناقابل افتاد .
اینم نتیجه ی لج سگی ...

 

 

star5u@yahoo.com

سلام خدمت شما مبینی های عزیز
امروز سوار تاکسی شدم تا برم به چهار راه لشکر توی طول راه راننده ماشین سخنان آیت ا... تهرانی رو گزاشته بود و من هم مجبور به شنیدن سخنانش شدم (قابل توجه که من از این آدم خوشم نمی اومد ) اول سعی کردم که گوش ندم ولی نمی شد صدا از پشت سر به گوش میخورد بعد از مدتی گفتم که بزار گوش کنم ببینم چی میگه واقعا از گوش دادن به سخنرانی هاش لذت بردم . الان میگید که چرا لذت بردم در مورد شیطان حرف میزد با دلیل و منطق من اصولا از آدم های منطقی خوشم میاد . راههای غلبش به انسان رو میگفت من به یکیش بسنده میکنم : شیطان به فرزندان خود یاد داده است که برای سست کردن دین آدم ها کافیست که مغرورش کنیم که آدم بزرگی است و کار بزرگی را دارد انجام میدهد . بعد من این رو آوردم توی وضعیت روزمرگیه خودمون دیدم که هرچی میگه واقعیت داره هرکس که به سمتی میرسه فکر میکنه که : ببخشید که این حرف رو میزنم (خدا شده و مردم بندش ) تا حالا شده کارتون گیر کنه که فقط با یه امضا ردیف میشه ؟ واسه گرفتن اون یه امضا باید رابطه ها رو صدا کنی و تا واست پارتی بازی کنن اگر هم پارتی نداشته باشی کلاهت پس معرکه است آخه طرف خدا شوده و وقت نداره کار شما رو انجام بده بنده های دیگش موندن = همه اینها رو گفتم که آهای مردم ایران آهای کسانی که فریاد میزنید داریوش کبیر و 7000 سال فرهنگ آهای مردمی که به اصطلاح مسلمانید بس کنید تورو خدایی که میپرستید بس کنید : شمایی که دم از داریوش شاه میزنید آیا در مردش کتابی هم خوندید که چگونه آدمی بود ؟ داریوش شاه بزرگ ترین پادشاه ماست که کتیبه حقوق بشر رو نوشته / در مورد پیامبرتون تحقیق کردید ؟ در مورد اماماتون تحقیق و برسی کردید ؟ پس چه جوری روتون میشه بگید مسلمانید ؟ فکر میکنید دین فقط عزاداری تو محرم و روزه گرفتن تو ماه رمضان ؟ یا فکر میکنید دین به عربی قرآن خوندن و نماز خوندن ؟ نه به خدا اینها نیست خداوند قرآن رو به واسطه حضرت محمد (ص) آورده که از اون درس زندگی بگیریم / قرآن رو آورده که از اون عبرت بگیریم ولی متاسفانه ما قرآن رو یا برای مراسم ترحیم استفاده میکنیم یا توی عروسی ها اونم چون گفتن ثواب داره / اون از اون قرآن خوندن و نماز خوندنمون که سه سوت میخونیم توی عزاداری های حسینی دنبال ناموس مردم راه میریم جالب هم اینجاست که پیراهن مشکی برای شهادت امام حسینمون پوشیدیم یا توی ماه رمضان جولوی همه روزه خواری میکنیم . آیا دین اسلام این ؟ مسیحی ها چجوری مسلمون بشن با این کارامون اونا که وحشت میکنن دلمون هم خوشه که مسلمونیم امام علی و امام جعفر صادق (ع) که اسلام یعنی تسلیم شدن و کسی که تسلیم دین بشه مسلمان / یه چیز دیگه هم از پادشاه بزرگمون داریوش شاه بگم داریوش شاه آدم غیرتی بود و ناموس مملکتش از همه چیز مهم تر بود ما غیرتمون رو واسه ناموس خودمون نمیزاریم چه برسه به ناموس مملکتمون همه شما موافق بد حجابی هستید نمیگم منم نبودم ولی با منطق فهمیدم که دوستدار بد چیزی بودم چرا : بازم ببخشید تو راضی میشی که خواهرت یا مادرت یا دخترت با بدترین آرایش بیاد بیرون ؟ که دوست داری ناموس مردم اینجوری بیان بیرون ؟ اگر ناموس مردم با این تیپ بیان بیرون خدایی تو چیزی بهشون نمیگی ؟ بعد اعتماد داری که کسی به ناموست چیزی نمیگه ؟ کار روزانه ما شده سوژه گرفتن و فیلم های غیر اخلاقی مملکت خودمون اون کسی که ازش دم میزنید به عنوان تمدن فرهنگتون اینجوری بود آیا الگوی ما ایرانی ها اینجوری بود ؟ همه ما تا به یه جایی میرسیم پایین دستی های خودمون رو فراموش میکنیم کسانی که الان پایین دست خودمون میبینیم یادمون میره که با تایید اینها به اینجا رسیدیم / کارمون به جایی کشیده که مورد تمسخر کشور های دیگه شدیم / اگر همین طور هم پیش بریم وضعیتمون از اینی که هست بد تر میشه / تو رو خدا فکر نکنید که من آدم خوبی هستم ولی حد اقل این کار ها رو رعایت میکنم تا حالا شده که کار های خودتون رو نگاه کنید و در موردش فکر کنید ؟ آیا فکر کردید که از الگوهای خودمون روز به روز فاصله میگیریم / ادعامون هم میشه که ما سرباز های امام زمانیم / تا حالا شده توی قنوت حرفی از ظهور امامتون بزنید ؟
فقط میتونم بگم که متاسفم
سعید احمدی از تهران
اگر انتقادی هم داشتید توی وبلاگم نظر بدید
www.gitareeshgh.blogfa.com

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

پاسخ خواندني حاج سعيد حداديان به عطريانفر

چند روز پيش سايت ايران آنلاين  مصاحبه اي از حاج‌سعيد حداديان مداح اهل‌بيت منتشر كرد كه نكته جالب و مهمي در آن وجود داشت؛ شايد خيلي ها اين نكته را نديده و درست نخوانده باشند.

خبرنگار پرسيد: آقاي حداديان،چند‌ وقت پیش آقای عطریانفر در مطلبی عنوان کرده بود جامعه مداحان در جریانات سیاسی کشور جهت‌گیری‌های خاص دارند و خط‌دهی می‌کنند، شما این گفته را قبول دارید؟


حاج سعيد حداديان مداح اهل‌بيت

پاسخ خواندني حاج سعيد حداديان كه در عين سادگي، بسيار پرمغز و محكم بيان شد، اين بود:

من یک نصیحت به آقای عطریانفر دارم، ایشان باید در افکارشان تجدیدنظر کنند، من این را برادرانه می‌گویم و سؤالم از آقای عطریانفر این است که چرا هیچ وقت نوکرهای امام حسین‌(ع) به امثال ایشان نگرش مثبتی نداشته و ندارند؟
زندگی تمام مداحان معلوم است، من، حاج منصور، آقای طاهری و دیگران در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت نشده که مورد حمایت مالی دولت قرار بگیریم. بنده تا الآن یکبار هم از بسیج وام نگرفته‌ام. البته صاحب خانه و زندگی هستم ولی از دولت کمک نگرفته‌ام، از دوستان قرض کرده‌ام ولی از نظام قرض نگرفته‌ام، از نظام خرج خودم نکرده‌ام، پس ما آدم‌هایی که دنبال مسائل مادی باشیم نبوده‌ایم.
حالا من چند سؤال از آقای عطریانفر دارم. یکی اینکه ارتباطشان با نهضت آزادی را برای مردم روشن کنند، دوم نظرشان واقعاً در مورد ولایت فقیه چیست و آیا واقعاً امام را قبول دارند و نظرات مقام معظم رهبری را 100درصد می‌پذیرند؟  بعد هم می‌خواهم به این آقایان بگویم  اگر از امام حسین (ع) حیا ندارید و اینگونه به جامعه مداحی توهین می‌کنید خودتان را چگونه صاحبنظری می‌دانید که بدون ادله و پیروی از اصول نظریه‌پردازی به راحتی می‌گویید ما یک جریان سیاسی هستیم. 

محمد عطريانفر
محمد عطريانفر عضور شوراي مركزي حزب دوم‌خردادي كارگزاران

این را حتماً بنویسید که الحمدلله رب‌العالمین رئیس جمهور عزیزمان هم روزی که آمد اهل هیچ گروهی نبود و اتفاقاً همان کاندیداهایی که امثال عطریانفرها از آنها حمایت می‌کردند هر کدام منصوب به یک جایی بودند ولی مقام معظم رهبری همان ابتدا فرمودند که دکتر احمدی‌نژاد عضو هیچ حزبی نیست، اما اگر آقای عطریانفر منظورشان از جریان، اصولگرایی است باید بگویم «تا کور شود هر آنکه نتواند دید»

اگر امام یک زمانی می‌گفت من باید خودم دنبال فتواهایم بدوم ما امروز می‌گوییم کافی است رهبری حرفی بزنند تا ما دنبال آن برویم، ما به ایشان نگاه می‌کنیم و آن مسیری که ایشان تبیین می‌کنند را می‌رویم و در آخرت هم خیال‌مان راحت است که دنباله‌رو ولی فقیه بوده‌ایم اما آقای عطریانفر چه جوابی دارد بدهد؟

 
 

majiddavoody57@yahoo.com

طرح اين سوال براي آغاز بحث مناسب به نظر مي رسد كه روح كلي ضرب المثل"چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" تا چه ميزان با مباني ديني همراه است؟ آيا روح كلي دستورات اسلام براولويت توجه به خود و نه ديگران استوار است؟آيا اسلام مي گويد اگر استفاده از چيزي براي خود مفيد بود- چراغي كه به خانه «روا» است- از دادن آن به ديگران - به مسجد «حرام» است- صرف نظر كنيد؟
همسايه داخلي يا خارجي
ما اگر بپذيريم كه كمك به مردم فلسطين از حيث مفاهيم كلي منعي ندارد يا حتي مي تواند وظيفه باشد اما هنگامي كه نيازمنداني ضروري تر در كشورخودمان داريم آيا اين كمك اقدامي منطقي است؟ از نظر اين عده هزينه كردن براي «همسايه» مورد قبول است اما آيا بين «همسايه» ها نبايد اولويت بندي كرد نيازمندان داخل كشور «همسايه» اي مهمتر محسوب مي شوند يا «همسايه» هايي مانند مردم فلسطين؟
كمك به خانه نه همسايه
ما فارغ از وظيفه ديني اگر با منطق هزينه فايده مادي هم موضوع را بررسي كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه فايده كمك به حزب ا... و فلسطين بسيار بيشتر از هزينه آن است البته اين نكته به قوت خود باقي است كه اگر اين چنين هم نبود وظيفه ديني ما غير از آن نبود. به دليل اين كه مبناي استدلالي اين نكته، دو دو تا چهارتاي مادي و صرفا هزينه فايده است
چند نکته
اول: روشن است كه اسرائيل دشمن قسم خورده اسلام و مخصوصا شيعه است. اسناد و مدارك درباره برنامه هاي درازمدت آنان و همچنين سابقه عملكرد اين كشور نشان داده است كه آنان اگر قوت بگيرند قدم هاي بعدي خود را براي گسترش نفوذ خود و حذف اسلام برخواهند داشت . منطق سياسي حكم مي كند كه شما سعي كنيد دشمن درجه اول خود را در ابتداي راه زمين گير كنيد. آيا جز اين است كه حماس هم اكنون در خط مقدم جبهه، با دشمن ما مي جنگد پس پيروزي حماس پيروزي ما است و درنتيجه كمك به حماس و حزب ا... هزينه كردن براي پيروزي جبهه خود است.
دوم: در شرايطي كه ما در حال ديپلماسي بسيار سنگين در موضوع هسته اي هستيم و نياز شديد به قدرت چانه زني داريم پيروزي حزب ا... و حماس در هماوردهاي مختلف و تثبيت جايگاه شان، قدرت ايران را در منطقه بالا مي برد و بالا رفتن قدرت منطقه اي ايران آن هم در منطقه اي كه مهمترين اتفاقات دنيا در آن جريان دارد قدرت چانه زني ما را بالا مي برد. ما فارغ از اين كه چه تصميمي در مسئله هسته اي بگيريم حتي اگر عقب نشيني از مواضع مان باشد به افزايش اين قدرت براي جلوگيري از فشار بيشتر يا گرفتن امتيازات بيشتر نيازداريم. آيا اگر حزب ا... در جنگ با اسرائيل شكست مي خورد بسته پيشنهادي غرب به ايران نسبت به بسته قبلي تا اين اندازه دست و دلبازتر مي شد يا ما بايد اكنون با نگراني به آينده مي نگريستيم؟ آيا اگر حماس در جنگ اخير پيروز شود امكان امتيازخواهي ايران بيشتر نخواهد شد؟ آيا ايراني يافت مي شود كه نخواهد كشورش امتيازات بيشتري به دست بياورد؟
؛جايگاه بين المللي فايده اي غير قابل اندازه گيري
؛سوم: به طور كلي هر چه كشوري در نظام بين الملل از وزن بيشتري برخوردار باشد ابتدا از نظر سياسي و در نتيجه از نظر اقتصادي از منافع بيشتري برخوردار خواهد بود به همين دليل كشورهاي بزرگ دنيا حاضرند هزينه هاي بسيار سنگيني را متقبل شوند تا از جايگاه بالاتري در نظام بين الملل برخوردار باشند چرا كه مي دانند اين امر در كوتاه مدت و مخصوصا در بلند مدت فوايد سياسي و اقتصادي غيرقابل محاسبه اي دارد.
واقعيت اين است كه پس از دستيابي ايران به فناوري هسته اي، روي كار آمدن دولت شيعي هماهنگ با ايران در عراق و پيروزي بي سابقه حزب ا... در جنگ با اسرائيل وزن بين المللي ايران افزايش چشم گيري داشته است و اگر ايران بتواند در دو موضوع جهاني يعني مسئله خاورميانه و موضوع فعاليت هاي هسته اي موفق بيرون بيايد از جايگاه بسيار بالايي در دنيا برخوردار خواهد شد.
؛ترس اعراب از ايران
؛ در مسئله خاورميانه جنگ اصلي بين اسرائيل و حماس نيست بلكه دعوا بين دو تفكر و استراتژي است. يكي كه سال هاست اعراب آن را رهبري مي كنند معتقد به مذاكره و مصالحه با اسرائيل است و ديگري كه ايران سال ها بر آن تاكيد كرده است براين باور است كه تنها با مقاومت دربرابر اسرائيل مي توان به حداقل حقوق رسيد سال ها تفكر اول به راه خود ادامه داد و حداكثر توفيقش تشكيل دولتي ظاهري در باريكه كوچكي از كشور فلسطين بود اما تفكر دوم توانست اسرائيل را از لبنان و غزه بيرون كند و از آن مهمتر براي اولين بار اسرائيل به ظاهر پرهيمنه را شكست دهد لذا كار به جايي رسيد كه رئيس مقاومت يعني نصرا... با اين كه شيعه است و لباس رسمي روحانيون شيعه را به تن دارد محبوب ترين چهره عرب شد همچنين تفكري كه ايران منادي و رهبر آن بود به جايي رسيد كه توانست دولت فلسطين را به دست گيرد و تمام فشارهايي كه با توافق اسرائيل و اعراب بر دولت حماس از ابتداي شروع به كار تا جنگ اخير وارد شده است فقط براي مقابله با اين تفكر بوده است. واقعيت اين است كه اعراب از افزايش قدرت ايران ترسيده اند و نمي خواهند به بازيگران درجه٣در ميدان هاي بين المللي تبديل شوند. با اين توضيح به نظر شما آيا زماني كه با تبديل شدن به يك قدرت مهم درمنطقه خاورميانه در حال پيدا كردن اعتبارويژه در دنيا هستيم، منافع ملي ما ايجاب نمي كند از مهمترين پايه هاي قدرت خود دفاع كنيم؟ آيا مي توانيد يك ايراني ميهن دوست پيدا كنيد كه علاقه مند بر برتري كشورش بر كشورهاي منطقه نباشد؟
دفاع از فلسطين نه حماس
؛نكته مهم تر ديگر اين است كه درواقع ما از حماس حمايت نمي كنيم بلكه از تفكر خودمان يعني استراتژي مقاومت حمايت مي كنيم. ما كمك مي كنيم تا دشمن مان خطرناك تر نشود. ما قوت خود را اضافه مي كنيم تا قدرت چانه زني مان بالا رود و البته اگر هيچ يك از اين ها هم نبود در آن صورت نيز براي حماس نبود كه دل مي سوزانديم بلكه براي هزاران زن و كودك دل نگران بوديم كه نداي كمك آن ها به گوش مان مي رسد و مسلماني حكم مي كرد كه هر آنچه از مال و جان و توان مي توانيم براي كمك به آن ها هزينه كنيم.با تشکر گزیده ای از مطلب مفصل روزنامه خراسان که آدرس انرا در زیر می گذارم

 

 

ahoseinnejad@gmail.com

الهی سوسمار تو را بخورد عرب عزیز!

شعر: عباس حسین نژاد
sabad.blogsky.com

فلسطین شده‌ام
غزه ام درد می کند

*

دیری‌ست جز باد
شانه نمی کند گیسوان دختری را
که میان پیراهن ِ چرک مادر
به ترس خفته‌است

*
لا به لای این کلمات دنبال تعبیر شاعرانه می‌گردم
آموزگار اسرائیلی می‌گوید
قرمز مکمل آبی است بچه‌ها
ببینید چه به هم می‌آیند
غزه و رفح و جبالیایی  که سرخ‌اند
و دریای مدیترانه و نیل و فرات که آبی!

*

الهی سوسمار تو را  بخورد عرب عزیز
از این همه غیرتی که داری
از این همه لگدی که می‌زنی

به بخت کودکانه‌ی ِ غزه
هر صبح یک لگد
هر شام یک لگد

*

بی وفایی جغرافیا نمی شناسد
کوفه انگار با ماه همسایه شده‌است
در توسعه تاریخی‌اش به وسعت زمین

در سکوت ِ سردی

        که به ساحل دریای مدیترانه می‌وزد

*
به سهم خودت از جیغ‌های جهان فکر کن

 

نسخه تراژدی «شرکت هیولاها» را

                       شیمون پرز در غزه می‌سازد

و بر پرده ای به وسعت چشم های جهان
                       اکران می کند

       بفرمایید چیپس!

                 بفرمایید پفک!

***

آقای احمدی‌نژاد!
اینجا دیگر آخر خط است
انکار بی‌فایده است
نرخ صعودی تورم را کتمان نکن!
من به چشم خودم از تلویزیون دیدم

که هر روز

       بر قطر شکم‌های شیوخ آل نفت

                          افزوده می‌شود

بی که صدای کسی از این تورم درآید

حق همسایگی را به جا بیاور آقای احمدی‌نژاد!
و به آنان بگو
هنوز نوادگان و برادران سلمان
دندان بر دندان می سایند

در حالی که دست‌هاشان

                 بر قبضه شمشیر بازی بازی می‌کند


بگو که پایان ِ این زمستان نزدیک است

و هیچ سفیدکننده‌ای

             روسیاهی‌تان  را نخواهد زدود

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 بهمن / 21 ژانويه / 24 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
2 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ترس دولت روسيه از نادر شاه:
بدون جنگ از همه دعاوي خود گذشت و از همان راهي كه آمده بود باز گشت

نادر شاه

21 ژانويه سال 1732دولت روسيه طبق يادداشتي كه در رشت به نماينده دولت ايران تسليم شد مفاد قرارداد سال 1724 خود با دولت عثماني را كه به امضاي پتر يكم و سلطان عثماني رسيده بود كان لم يكن و بلااثر اعلام داشت. طبق اين قرارداد كه با ظهور نادر و از ترس او لغو شد، دولتين روسيه و عثماني با سوء استفاده از ضعف ايران به سبب جنگ داخلي (تصرف اصفهان به دست قندهاري ها) توافق كرده بودند كه سراسر غرب ايران ــ از گرجستان تا خوزستان ــ به عثماني و نواحي ساحلي شمال ايران ــ از حاجي طرخان تا استراباد ــ به روسيه تعلق داشته باشد. پتر يكم تزار روسيه چند روز پس از امضاي اين قرار داد درگذشته بود.
     در سال 1724 دولت عثماني هنگامي كه شنيد كه پتر يكم امپراتور روسيه با 45 هزار سرباز و صدها توپ در حاجي طرخان مستقر شده و قصد راندن به جنوب و رساندن خود به آبهاي اصطلاحا گرم اقيانوس هند را دارد كه هدف نهايي اوست پيشنهاد انعقاد آن قرارداد را داده بود كه ميان دو كشور برسر ايران كه اوضاع مبهمي داشت درگيري روي ندهد و به علاوه، روسها طمع به غرب ايران نكنند. پتر يکم با اين پيشنهاد موافقت كرده بود.
     جانشينان پتر پس از اطلاع از ظهور نادر و قلع و قمع قندهاري ها و عقب راندن عثماني و بركنار كردن طهماسب دوم شاه صفوي، حساب كار خود را كردند و ضمن لغو يكجانبه قراردادي كه باعثماني امضاء كرده بودند از همه دعاوي خود دست برداشتند و دستور بازگشت نيروها را صادر كردند.
     باوجود لغو اين قرار داد و باز گرداندن نيروها، روسيه در بيرون بردن باقيمانده واحدهاي نظامي خود از بادكوبه (باكو) تعلل مي ورزيد كه نادر دو سال بعد عازم داغستان شد و روسها با شنيدن اين خبر به واحدهاي باقيمانده در دژ بادكوبه دستور تخليه و بازگشت فوري دادند و شتاب در اين كار به قدري زياد بود كه سربازان روس تعدادي از توپهاي خود را برجاي گذارده بودند.
     اسناد آرشيو «سن پترز بورگ» نشان مي دهد كه به تزار وقت روسيه (جانشين پتر يکم) گزارش كرده بودند كه اگر نادر از منطقه دربند قفقاز عبور كند به تصرف روسيه قانع نخواهد شد و تا اروپاي مركزي پيش خواهد راند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

02/11/58
دستگيري چند تن از نظاميان پايگاه هوايي تبريز كه قصد تصرف اين پايگاه را داشتند.

02/11/59

قاسملو گفته است كه ايران را مسئول جنگ با عراق مي‌داند.
وزارت بازرگاني انگلستان اعلام كرد كه مجازات اقتصادي عليه ايران ديشب (1/11/59) لغو شد. (بدنبال آزادي گروگانها).

سخنگوي دولت آلمان فدرال اعلام كرد كه اين كشور ديروز 01/11/59 با لغو مجازات اقتصادي عليه ايران بدنبال آزادي گروگانها موافقت كرد.
محمد هاشمي معاون نخست وزير مشاور در امور سياسي: بنظر ما حضور ايران در كنفرانس (اسلامي طائف) شروع مذاكره با تجاوزگر و تطهير جنايتهاي يك رژيم جنايتكار است.

02/11/62
درخواست دادگاه انقلاب اسلامي ارتش از هواداران فدائيان اكثريت براي معرفي خود.

02/11/63
پايان اجلاس وزراي خارجه هفت كشور اتحايه عرب

02/11/65


آزاد شدن شهرك دوعيجي عراق توسط رزمندگان اسلام.
براي خاتمه جنگ آمريكا خواهان قطعنامه‌اي است كه در آن برنده و بازنده‌اي وجود نداشته باشد.

02/11/66
فروش مقادير زيادي قطعات يدكي كشتيهاي جنگي از سوي فرانسه به ايران (در ازاي آزادسازي دو گروگان فرانسوي در لبنان)
 

 

شهادت شمار زيادي ازمردم انقلابي

2 بهمن 1357 - درادامه تظاهرات درتهران و ديگرشهرهاي كشورمان شمارزيادي ازمردم انقلابي بدست عوامل رژيم پهلوي شهيد يا زخمي شدند. ملت مسلمان ايران كه بي صبرانه منتظرورود حضرت امام خميني(ره) رهبرفقيد انقلاب به ميهن بودند؛ بزرگترين مراسم استقبال را ازرهبرعظيمُ الشأن انقلاب اسلامي تدارك مي‎ديدند. به همين مناسبت ستادي ازروحانيان و نمايندگان بخشهاي مختلف جامعه تشكيل شد تا مراسم استقبال را با شكوه تمام برگزاركنند. گفتني است كه جمعيت مشتاق ازشهرها و روستاهاي كشور به طرف تهران درحركت بودند تا درمراسم استقبال ازامام و رهبرشان شركت كنند. همچنين درهمين روز4000افسرنيروي هوايي دركارخانه تعميربالگردهاي جنگي به پشتيباني ازمردم مبارزو مسلمان اعتصاب غذا كردند و اخراج مستشاران اِمريكايي ازايران خواستارشدند.

Mobin_s2004@yahoo.com
21 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين ناول چاپ ايالات متحده

داستان «The Power of Sympathy نيروي همدردي» 21 ژانويه سال 1789 در شهر بوستون (باستن) ايالت ماساچوستس آمريكا به توزيع داده شد. تاريخ عمومي ادبيات اين داستان را به احتمال زياد، نخستين ناولي مي داند كه در ايالات متحده به چاپ رسيده باشد. برخي بانو سارا مورتن را نويسنده اين داستان مي دانند ولي پاره اي ديگر ويليام براون را. مولف در پشت جلد كتاب و صفحه معروف به شناسنامه ذكر نشده است. كساني كه ويليام براون را نويسنده اين داستان مي دانند استدلال مي كنند كه ويليام همسايه بانو «سارا مورتن» بود كه شرح زندگاني سارا را به صورت داستان نوشت و به دست چاپ داد. اين داستان يك ماجراي حقيقي است.

 

نخستين اتومبيل «اپل» ساخته شد

Adam Opel

21 ژانويه سال 1899 كارخانه «آدام اپلAdam Opel» آلمان نخستين دستگاه اتومبيل ساخت خود به نام «اپل» را به معرض تماشاي عمومي گذارد. اين كارخانه كه در 21 ژانويه سال 1863 در «روسل شايم» آلمان (نزديك فرانكفورت) تاسيس شده بود قبلا قفل، چرخ خياطي و دوچرخه توليد مي كرد. كمپاني جنرال موتورز آمريكا كارخانه اپل را در سال 1929 به مبلغ 33 ميليون دلار از خانواده آدام اپل (كه سالها قبل از آن فوت شده بود) خريداري كرد و با راه اندازي كارخانه «واكسهال» انگلستان به صورت جنرال موتور اروپا درآورد.
    «اپل» در دهه 1970 در ايران مونتاژ مي شد و در دو نوع با نام «شورلت ايران» به فروش مي رسيد!. پس از انقلاب، احتمالا همين نام سبب توقف توليد آن در ايران شد.

 

كنكورد در خطوط هوايي

هواپيماي تجاري فوق سرعت صوت «كنكورد» ساخت يك كنسرسيوم اروپايي كه توليد آن قبلا تكميل شده بود از 21 ژانويه 1976 در دو خط هوايي فعاليت مسافررساني خودرا آغاز كرد. فعاليت اين نوع هواپيما كه هردستگاه آن در آن زمان 46 ميليون دلار بها گذاري شده بود در 26 نوامبر 2003 پايان يافت و از خطوط هوايي برچيده شد. كنكورد در طول 27 سال پرواز تنها يك سقوط داشت. توپولف (تي يو ـ 144) دومين هواپيماي تجاري فوق سرعت صوت است كه در روسيه ساخته شده است.

 

شقّه شدن «پوگاچف» انقلابي معروف روسيه

پوگاچف در قفس آهنين

 

بيست و يکم ژانويه سال 1775 (طبق تقويم ميلادي سابق: دهم ژانويه اين سال) «يمليان پوگاچفYemelyan Ivanovich Pugachev» قزاق انقلابي روسيه، به فرمان تزار وقت در مسكو چهار شقّه شد. وي كه از قزاقهاي ناحيه «دنDon» بود قبلا سروان ارتش تزار بود و در جنگ با عثماني و آلمان شركت كرده بود. پوگاچف در جريان يك ماموريت داخلي در منطقه ولگاVolga از مشاهده وضعيت رقت برانگيز سرفهاي منطقه (كشاورزاني كه با مزرعه بفروش مي رسيدند و به نوعي «برده» بودند) و نيز نبودن قانون و ضوابط رعايت حق و انصاف آزرده شد و برضد تزار وقت (كاترين دوم) كه پوگاچف تزارها را منشاء ظلم و فساد مي دانست دست به قيام زد و در اندك مدتي بيش از ده هزار هوادار مسلح به دست آورد و شهرستان «كازانKazan» را تصرف كرد ولي بعدا از ارتش تزار كه به فرماندهي دو ژنرال از دو سوي وي را مورد حمله قرار داده بودند شكست خورد و تني چند كه خودشان را در زمره ياران او جازده بودند تا بلكه به نوايي برسند وي را در 14 سپتامبر 1974 دستگير و به ژنرالهاي تزار تسليم كردند كه در يك قفس آهنين به مسكو منتقل و در اينجا در يك ميدان عمومي شقّه شد. پوشكين نويسنده نامدار روس در كتاب «دختر كاپيتان» جزئيات دستگيري و قتل پوگاچف را شرح داده است.

 

روزي كه لوئي16 گردن زده شد

لوئي شانزدهم

ساعت ده و سي دقيقه بامداد 21 ژانويه 1793 لويي شانزدهم كه سه روز پيش از آن در يك دادگاه انقلاب پاريس به اتهام خيانت به وطن (دعوت محرمانه از دولت هاي خارجي براي حمله نظامي به فرانسه و بازگرداندن او به سلطنت) به اعدام محكوم شده بود در برابر چشمان هزاران پاريسي با گيوتين گردن زده شد و سر او را دقايقي چند در برابر جمعيت گرفتند و جمعيت فرياد زنده باد جمهوري برآورد. لويي 16 پيش از قراردادن گردنش در دستگاه گيوتين، چند جمله خطاب به مردم بيان داشته بود، ولي طبّالان صداي طبلها را آن چنان بلند كردند كه جز اطرافيان، كسي متوجه حرفهاي او نشد. باوجود مخالفت لويي، جّلاد دستهاي اورا از پشت بست و گردنش را زير گيوتين قرار داد.
    

 

روزي که لنين درگذشت

آخرين عكس لنين و همسرش كه
وصيتنامه خود را به او ديكته كرده بود

21 ژانويه 1924 لنين رهبر انقلاب بلشويکي اکتبر 1917، بنيادگذار روسيه شوروي و طراح سوسياليسم لنينيستي در پي يك سكته مغزي كه قبلا عارض او شده بود، پيش از آن كه نظام تازه اش هفت ساله شود درگذشت. سپس وارثان انقلاب بلشويکي (توده يي) روسيه، بدون توجه به وصيتنامه لنين، بر سر قدرت وارد يك جنگ شش ساله شدند كه فاتح اين جنگ استالين بود كه عقيده به استقرار سوسياليسم از راه خشونت و نيز صدور سوسياليسم به ساير كشورها داشت. حتي آن قسمت از وصيتنامه لنين كه در كنار مادرش دفن شود نه در يک ميدان شهر مسکو و در ساختماني اختصاصي، و «سن پترزبورگ» را به اسم او به «لنينگراد» تغيير نام ندهند و مقامات دولتي و حزبي همانند مردم معمولي (عوام الناس) زندگي ساده داشته باشند و از تجمل بپرهيزند رعايت نشد و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 21 ژانويه

  • 1824:   توماس جكسون ژنرال معروف كنفدراسيون آمريكا در طول جنگهاي داخلي اين كشور به دنيا آمد. وي كه به علت دلاوري هايش به «ستون وال» معروف شده بود در سال 1863 كشته شد. ويرجينيايي ها هجدم ژانويه هر سال را به عنوان روز «لي ـ جكسون» برگزار مي كنند. در طول جنگهاي داخلي آمريكا، ژنرال لي فرمانده كل نيروهاي كنفدراسيون بود.

  • 1861:   سناتورهاي ايالات جنوبي آمريكا از جمله جفر سون ديويس كه بعدا رئيس كنفدراسيون آمريكا شد از عضويت سنا كناره گيري كردند كه مقدمه جنگ داخلي 4 ساله آمريكا شد.

  • 1925:   نظام حكومتي آلباني واقع در ساحل درياي آدرياتيك جمهوري شد. اين سرزمين قبلا از متعلقات عثماني در اروپا و پيش از آن وابسته به امپراتوري روم بود.

  • 1952:   در پي بسته شدن كنسولگري هاي انگلستان به تصميم دكتر مصدق در شهرهاي ايران ، مردم در سراسر كشور دست به شادماني زدند و اين روز را تعطيل عمومي اعلام كردند، زيرا كه خاطرات بدي از مداخله اين كنسولگري ها در امور وطن خود به ويژه پس از تقسيم ايران ميان روسيه و انگلستان داشتند.

  • 2002:   جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا ايران ، عراق و كره شمالي را « محور شرارت Axis of Evil»خواند.

  • 2008:   در اين روز اعلام شد كه روسيه در پايان سال 2007 چهارصد و پنجاه ميليارد دلار افزايش صادرات بر واردات داشته است. اين درآمد هنگفت نتيجه گران شدن بي سابقه بهاي نفت خام در سال 2007 بوده است كه صادرات اصلي روسيه را تشكيل مي دهد. صادرات اسلحه روسيه در رديف دوم قرار دارد.

  • 2008:   طبق يك آمار جهاني كه در اين روز (21 ژانويه 2008) انتشار يافت، شمار استفاده كنندگان از اينترنت در كشور چين روزانه به رقم 210 ميليون رسيده بود كه بيش از هر كشور ديگر درجهان است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    24 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد حاج ملاهادي استر آبادي
    از فقيهان نامدار شيعي

    24 محرم 1272 - حاج ملاهادي استر آبادي از فقيهان نامدار شيعي در استر آباد گرگان بدنيا آمد . استر آبادي دوران تحصيل خود را در مشهد سپري كرد . سپس عازم عراق شد و پس از باز گشت به وطن به تدريس و تربيت عشاق علوم ديني مشغول شد . استر آبادي ضمن تدريس به تحرير نيز مي پرداخت كه تحرير نقارير شيخ جعفر كيير از آن جمله بشمار ميرود .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    10

    اهواز

    8
    19

    تبريز

    -4
    5

    شيراز

    0
    12

    مشهد

    0
    8

    بندرعباس

    12
    20

    کرمان

    -2
    12

    اصفهان

    -5
    10

    يزد

    1
    13

    کرمانشاه

    -4
    8

    اراک

    -4
    6

    رشت

    4
    11

    دبی

    15
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1333 تومان
    1000 تومان
    1500 تومان
    1100 تومان
    265 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    220000 تومان
    103000 تومان
    53000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:42
    طلوع خورشيد : 07:11
    اذان ظهر : 12:15
    غروب خورشيد : 17:20
    اذان مغرب : 17:41
    نيمه شب شرعي : 23:31
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Furniture World Magazine
    ماه ژانويه-فوريه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Furniture World Magazine

    تاریخ انتشار: ژانويه-فوريه 2009
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 8 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    اهل بيت پيامبر در مجلس يزيد

    مجلسى آراستند بسيار مجلل و معظم با انواع زينتها و در اطراف صندليهائى از طلا و نقره گذاردند، يزيد تاجى از در و ياقوت بر سر نهاده، بزرگان در اطراف نشسته
    اهل بيت عصمت و طهارت كه در ميان آن ها دوازده جوان كه بزرگترين آنها امام سجاد بود قرار داشت، امام باقر عليه السلام فرمود:
    هر كدام از ما دستهايش به گردنش زنجير شده بود، بانوان را هم با ريسمان بسته بودند، امام چهارم فرمود: اى يزيد چه گمان برى بر رسول خدا اگر ما را در بند و برهنه بر جهاز شتر ببيند، راوى گويد: هيچكس در آن مجلس نماند مگر اينكه گريان شد.
    سر مقدس امام حسين را به نزد يزيد آوردند، از حضرت سكينه نقل است كه فرمود: من انسانى سنگدل تر از يزيد نديدم، و نه هيچ كافر و مشركى بدتر و ستمكارتر از او،
    راوى گويد: وقتى زحر ابن قيس، سر مقدس را آورد، يزيد پرسيد: چه خبر؟ آن مرد گفت: بشارت باد به پيروزى خدا و يارى او، حسين با هيجده نفر از خاندان و شصت نفر از شيعيان خود بر ما وارد شد، ما از آنها خواستيم كه تسليم شوند و تن به حكم ابن زياد دهند يا جنگ را بپذيرند، آنها جنگ را بر تسليم شدن برگزيدند، با طلوع آفتاب بر آنها حمله كرديم، تيغها بكار افتاد و سرها شكافت و قطع شد، آن گروه شروع به فرار كردند، اما سنگرى نبود به پستى و بلندى ها پناه بردند همچنانكه كبوتر از چنگ باز مىگريزد، بخدا قسم اى اميرالمؤمنين به اندازه كشتن ذبيحه يا خواب قيلوله نگذشت كه همه آنها را كشتيم (مؤلف گويد: اين ملعون بخاطر خودشيرينى، اينگونه دروغ مىبافد و گرنه سرزمين كربلا شاهد رشادتهاى امام حسين مىباشد، كدام دلاور در آن ميدان گريخت و يا پناه گرفت، از سپاه كوفه بپرس كه چگونه با آن كثرت جمعيت در مقابل آن عدد اندك بى تاب گرديده بود، از آن سرباز عمر سعد بپرس كه وقتى به او گفتند: واى بر تو چگونه اولاد پيامبر را كشتيد؟ گفت: اگر تو هم با ما بودى و اگر آن چه ما ديديم مىديدى، همان كار كه ما كرديم، مىكردى، گروهى بر سر ما ريختند كه دست به دسته شمشير مانند شير درنده، و سواران از چپ و راست به هم مىماليدند و خويشتن را به كام مرگ مىانداختند، نه امان مىپذيرفتند و نه به مال رغبت داشتند، مىخواستند يا از آبشخور مرگ بنوشند يا بر مرگ غلبه كنند، اگر ما دست از آنها باز مىداشتيم، جان همه افراد سپاه را گرفته بودند. (1)
    آن ملعون ادامه داد: و اينك پيكر آنها برهنه و جامه هاشان در خون آغشته و چهره هاى ايشان خاك آلود، آفتاب بر آنها مىتابد و باد، گرد و غبار بر آن مىپاشد، در بيابان خشك افتاده، و زائرى ندارند جز عقاب و كركس (اين ملعون نمى داند كه انبياء عظام و اولياء كرام، بلكه پادشاهان دنيوى نيز پيشانى بر اين آستان خواهند نهاد و آن را تعظيم خواهند كرد) يزيد (از روى مصلحت) سر را پائين انداخت، سپس سر برداشت و گفت: من از شما راضى بودم اگر حسين را نمى كشتيد، اگر من بودم او را عفو مىكردم، خدا حسين را رحمت كند، و به آن مرد جايزه نداد.
    مؤلف گويد: اين جملات و امثال آن از يزيد فقط بحكم سياست وقت است و گرنه اعمال و اشعار و گفته آينده او همه شاهد قساوت و سرور اوست، بلكه شاهد كفر او مىباشد.
    در روايت است كه امام حسين به زبير ابن قيس خود فرموده بود كه سر مرا زهير بن قيس بخاطر جائزه نزد يزيد مىبرد اما او چيزى به وى نمى دهد! وقتى سر مطهر امام حسين در مقابل يزيد قرار گرفت، خاندان عترت را هم پشت سر خود قرار داد تا به سر نگاه نكنند، سر را در ميان طشتى قرار داده بودند.
    امام سجاد فرمود: تو را بخدا قسم مىدهم اى يزيد، چه گمان دارى به پيامبر خدا اگر ما را به اين حال ببيند، در اينجا يزيد از اهل شام نسبت به اينان مشورت خواست و گفت با اينها چه كنم مردى ملعون جمله زشتى گفت كه مضمون مؤدبانه آن اين است كه شير را بچه همى ماند به او، نعمان ابن بشير گفت: كارى بكن كه اگر پيامبر اينها را با اين وضع مىديد، انجام مىداد، فاطمه دختر امام حسين فرمود: اى يزيد! دختران پيامبر، اسيرانند، مردم با شنيدن اين سخن گريستند، اهل خانه نيز گريان شدند به گونه اى كه صداها بلند شد،
    در روايت است كه وقتى اهل شام آن جمله زشت را به يزيد پيشنهاد كردند و گفتند امام سجاد را بكشد، امام باقر عليه السلام كه در آن موقع كودكى چند ساله بود پس از حمد الهى فرمود: اينها برخلاف آنچه مشاورين فرعون راجع به موسى و هارون گفتند، به تو پيشنهاد كردند، آنها به فرعون گفتند: موسى و برادرش را مهلت بده.
    اما اينان به كشتن ما راءى دادند، و اين كار علتى دارد؟ يزيد پرسيد علتش چيست حضرت فرمود: مشاورين فرعون حلال زاده بودند، اما اينها حلال زاده نيستند، و پيامبران و فرزندان آنها را جز اولاد زنا نمى كشد، يزيد با شنيدن اين كلمات سر را پائين انداخت. (2)
    در روايت است كه امام رضا عليه السلام فرمود: وقتى سر امام حسين را به شام نزد يزيد بردند، او بر سر سفره غذا بود او و يارانش مشغول خوردن غذا و نوشيدن آبجو بودند، سپس دستور داد سر را در طشتى زير تخت نهادند و او بساط شطرنج بر او پهن كرد و بازى مىكرد و حسين و پدر و جد او را نام مىبرد و مسخره مىكرد، وقتى مىبرد، سه جرعه آبجو مىنوشيد و زيادى را نزديك طشت روى زمين مىريخت. الحديث
    و در روايت ديگرى فرمود: او خود مىنوشيد و به يارانش نيز مىداد و مىگفت: بنوشيد كه اين نوشيدنى مباركى است و از بركت آن اين است كه اولين بار كه ما خورديم سر دشمن ما حسين مقابل ماست، سفره پهن است و ما با آرامش خاطر غذا مىخوريم. الحديث
    و در برخى تواريخ آمده است كه يزيد شراب مىخورد و بر آن سر مطهر نيز مقدارى ريخت، همسر يزيد سر را گرفت و با آب شست و با گلاب خوشبو كرد، همان شب در خواب حضرت زهرا را ديد كه از او تشكر مىنمايد. (3)
    سيد ابن طاووس مىفرمايد: كه زينب كبرى سلام الله عليها وقتى سر مطهر برادر را ديد، پيراهن چاك داد، و با صداى سوزناك كه دل را به لرزه مىانداخت گفت: يا حسين يا حبيب رسول الله، يابن مكه و منى، يابن فاطمة الزهراء سيدة النساء بن بنت المصطفى صلّى الله عليه وآله.
    راوى گويد: با اين سخنان هر كه را در مجلس بود به گريه انداخت، و يزيد همچنان ساكت بود، آنگاه دستور داد تا چوبدستى خيزران را آوردند و با آن بر دندانهاى سيدالشهداء مىزد و طبق روايتى مىگفت: اين روز بجاى روز بدر! ابوبرزة اسلمى گفت: واى بر تو اى يزيد آيا با چوبدستى به دندان حسين مىزنى شهادت مىدهم كه خودم ديدم كه پيامبر دندانهاى او و برادرش حسن عليهما السلام را مىمكيد و مىفرمود: شما سرور جوانان اهل بهشت هستيد، خدا بكشد، كشنده شما را و لعنت كند، و براى او جهنم مهيا نمايد.
    يزيد با شنيدن اين كلمات در خشم شد، دستور داد او را كشان كشان بيرون كردند سپس اين اشعار را كه از ابن الزبعرى است، خواند. (و اين اشعارى است كه علماء بخاطر آن حكم به كفر يزيد كرده اند، ترجمه اشعار اين است):
    اى كاش پيران و گذشتگان من كه در بدر كشته شدند مىديدند زارى كردن قبيله خزرج را از زدن نيزه (در جنگ احد) و از شادى فرياد مىزدند و مىگفتند: اى يزيد دستت شل مباد، بزرگان آنها را كشتيم، و اين را بجاى بدر كرديم، سر بسر شد، قبيله هاشم (پيامبر اكرم) با سلطنت بازى كردند (هدف پيامبر حكومت بود) نه خبرى از آسمان آمد و نه وحى نازل شد، من از قبيله خندف نباشم اگر از فرزندان احمد انتقام كارهاى محمد را نگيرم.
     

    -------------------------
    پی‌نوشت:
    (1). نفس المهموم.
    (2). نفس المهموم، ص 276 از اثبات الوصية
    (3). نفس المهموم.

     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    ثبت بیش از 4000 اختراع توسط IBM
    در سال 2008

    International Business Machines یا همان IBM در سال 2008 تنها شرکتي بود که موفق به ثبت بیش از 4000 اختراع آن هم تنها در عرض یک سال شد. بر طبق آمارگیری گروه خبری رويترز شرکت مايکروسافت با داشتن 2030 امتيازنامه و اينتل با داشتن 1776 امتياز نامه در عرض يک سال در رده هاي بعدی اين سکوی رقابتي قرار گرفته اند. سامسونگ شرکت الکترونیکی معروف کره هم با داشتن رکورد 3515 امتیازنامه در بخش ساخت قطعات و گجتهاي الکترونیکی موفق به اخذ رتبه نسبتا خوبی در کنار رقيبهاي قدر خود شد.
    از طرح هاي موفق شرکت IBM مي توان به شبکه بي سیم تشخيص حضور کودک در صندلی اتومبيل و راهيابي نابینایان به کمک امواج رادیویی اشاره کرد. اين شرکت نيز موفق به اخذ امتياز نامه مربوط به ساخت چيپ ست هاي الکترونیکی با کمک فن آوری نانو شد که در بخش اقتصادي و کاهش هزینه هاي ساخت بسیار موثر است.سخنگوی شرکت IBM در ضمن اعلام اين آمار قول داده است که اين شرکت در سال 2009 بيشتر وقت خود را به ساخت و ارائه محصولات جدید بپردازد و کمتر به فکر ثبت اختراع و گواهینامه هاي متعدد باشد.
    تفکر برانگیز بود، مگه نه؟ خواستیم به اطلاعاتان برسانيم که اگر ایده ساخت گجت جديدي را در ذهن خود می پرورانيد عجله کنيد. رقبای شما سخت ميکوشند و فرصت های طلایي را از شما خواهند گرفت. از ما گفتن بود!
    منبع

    اتوی شيشه ای

    به نظر من اتو کشيدن یکی از طاقت فرسا ترین کار های منزل است. مخصوصا اگر قرار باشد که پارچه ای ضخيم را مثل آینه صاف کرده و صیقل دهيم. اکثر اتوهای موجود در بازار داراي جداره اي فلزي می باشند که نه تنها در انتقال حرارت به پارچه ها مفيد بوده بلکه وزن آن نیز به پرس کردن پارچه کمک می کند. نظر شما در مورد يک اتوی شيشه ای و یا کريستالي چیست؟
    B-Iron 725 نام يک اتوی زيباي شیشه اي است که در تصوير مشاهده مي کنيد. این اتو به دليل داشتن لایه اي شیشه اي در جداره زیرین خود می تواند نمایی از وضعیت قرار گرفتن پارچه در زير اتو و چگونگی صاف و يا چروک شدن آن در ضمن اتو کشی برايمان ايجاد کند. ضمن اینکه با این اتو می توانید سوختن پارچه را زیر آن ببینید و از آن جلوگیری کنید. سیستم انتقال حرارت اين اتو به پارچه به کمک تکنولوژي الکترو ترمال پشتيباني می شود.این محصول در حال طی کردن مراحل آزمايشي خود مي باشد و از زمان تولید انبوه و ورود آن به بازار خبري در دسترس نیست.
    اي کاش يخچال شیشه اي هم ساخته شود تا اینقدر در طول روز درب بينواي آن بي جهت باز و بسته نمي شد!
    طرح یانکو ديزاين
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اصلاحات


    نويسنده: سيد حسين هاشمي

    معرفی کتاب:
    اصلاحات در تمام زمینه ها و در جهت پدید آوردن جامعه ي اسلامی نمونه، از مهمترین اهداف حكومت امام علی (ع) بود. ایشان در برنامه اصلاحی خود، اولویت های ذیل را در نظر داشتند:
    1- اصلاحات فرهنگی: شامل احیای كتاب خدا و سنت پیامبر اكرم (ص)، از طریق امر به معروف و نهی از منكر.
    2- اصلاحات اقتصادی: شامل اصلاحات در بخش درآمدها، تأكید بر عمران و آبادانی، فقرزدایی و توجه به قشر آسیب پذیر.
    3- اصلاحات سیاسی و اداری: از قبیل مبارزه با تبعیض، ارتباط مستقیم مسئولان با مردم، تأكید بر گزینش و نظارت در اركان اجرایی كشور.
    از دیدگاه امام علی (ع) مرحله طراحی و برنامه ریزی اصلاحات به وسیله حكومت انجام می‌گیرد، ولی در مرحله تحقق مشاركت همگانی لازمست.
    در مقابل این بینش، دشمنان حكومت دینی با ایجاد فتنه و شبهه در مشروعیت این حكومت، سبب سرگردانی امت اسلامی شدند و برنامه اصلاحی آن حضرت را با آسیب های جدی روبه رو ساختند.
    در این كتاب كه یكی ازكتاب های مجموعه “از چشم انداز امام علی (ع) ” می‌باشد، ضمن بررسی ضرورت اصلاحات و زمینه های آن از دیدگاه امام علی (ع) موانع اصلاحات در حكومت ایشان بیان شده است.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● كليات و مباني

    ● زمينه هاي اصلاحات و اولويت ها از ديدگاه علي (ع)

    ● خلاصه و نتيجه

    ● پي نوشت

    ● فهرست منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    محمدعلی ابطحی خبر داد:
    اعلام انصراف قطعی مهندس موسوی
    از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری!

    سید محمدعلی ابطحی، در وب‌سایت شخصی خود خبر از انصراف میرحسین موسوی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده داد.
    ابطحی که پرخواننده‌ترین وب‌سایت شخصی فارسی‌زبان را دارد و از نزدیکان سید محمد خاتمی است، امروز در وبلاگ خود نوشت:
    «امروز صبح به اتفاق آقای خاتمی و آقای کروبی برای دیدار با آقای میرحسین موسوی به منزل ایشان رفتیم. در بین راه آقای خاتمی می‌گفتند که خدا کند آقای موسوی برای نجات مملکت بیاید تا این بار از روی دوش من برداشته شود. آقای کروبی هم موکدا می‌گفتند که اگر آقای موسوی بیاید و شانس ایشان برای کسب آرای بیشتر، بیشتر باشد به نفع ایشان کنار می‌روند و تمام امکانات حزب اعتماد ملی را در اختیار ایشان قرار خواهند داد. من هم در حالی که از این دو بزرگ اصلاحات با موبایلم عکس می‌گرفتم گفتم که ای کاش این خلوص نیت و بی اعتنایی به جاه دنیا که شما دارید را همه‌ی شخصیت‌های سیاسی داشتند.
    به منزل آقای موسوی که رسیدیم طبق معمول به سالن نقاشی ایشان رفتیم تا ببینیمشان؛ اما بر خلاف همیشه نبودند و در دفترشان بودند. گفتند که برویم آنجا. اما آقای کروبی روی زمین نشستند و گفتند یا همینجا یا هیچ جا. آقای خاتمی هم که مردد بود همانجا ایستاد. پرسنل آنجا رفتند و آقای موسوی را صدا زدند. تا ایشان بیاید تصمیم گرفتم چند عکسی برای خوانندگان وبلاگم از منزل مهندس موسوی بگیرم. همانطور موبایل به دست داشتم یکی یکی در اتاق‌ها را باز می‌کردم که یکی از بر و بچه‌های دفتر گفت یک اهنی اوهونی... ببند اون در مبال رو برادر! »
    محمدعلی ابطحی در ادامه به گفتگوی موسوی با خاتمی و کروبی پرداخته و نوشته است: «آقای خاتمی به آقای موسوی گفتند: شما الان برای نجات مملکت هم که شده باید تشریف بیاورید والا من مجبورم کاندیدا شوم. آقای کروبی هم گفتند: من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که اگر شما بیایید و رای بیشتری داشته باشید من کنار می‌روم ولی نمی‌دانم شما چرا امتناع می‌کنید. من هم گفتم: من خواهش می کنم صراحتا بگویید چرا علی‌رغم اصرار ما حاضر نیستید برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوید تا من به خوانندگان وبلاگم اطلاع‌رسانی کنم.
    مهندس میرحسین موسوی هم گفت کی گفته که من نمی‌خواهم بیایم؟ که در این لحظه آقای کروبی سرفه‌اش گرفت و دو قلب چای و حبه‌ی قندی که در لپشان داشتند را روی صورت مهندس موسوی پاشیدند. آقای خاتمی هم به رعشه افتادند. من هم نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و پرسیدم: چی گفتید؟!
    آقای موسوی می‌خواستند چیزی بگویند که آقای کروبی از فرصت استفاده کردند و شروع کردند به پاره کردن تابلوهای نقاشی روی دیوار. آقای خاتمی هم نتوانستند احساسات خودشان را کنترل کنند و در حالی که به سر و صورت خود چنگ می انداختند و اشک بر روی گونه‌هایشان جاری بودند دنبال شمع و کبریت می‌گشتند.»
    ابطحی پس از شرح مبسوط از بین رفتن تمام تابلوهای مهندس موسوی و آتش سوزی مختصر منزل وی در انتها می نویسد: «آتش به پشت لباس مهندس موسوی گرفته بود و ایشان این طرف و آنطرف می‌دوید و متاسفانه عکس‌هایی که با دوربینم می‌گرفتم تار می‌افتاد. آقای خاتمی خیلی با وقار ایستاده بودند و به آقای موسوی که داشتند مثل پروانه دور ایشان می‌دویدند می‌گفتند : استاده‌ام چو شمع مترسان ز آتشم.
    اما آقای کروبی داشتند دنبال بیل می‌گشتند تا مهندس را خاموش کنند که متاسفانه پیدا نشد. آب‌پاش موبایل من هم از کار افتاده بود. عاقبت آقای خاتمی مجبور شدند که از عبای پشم شترشان برای خاموش کردن مهندس موسوی استفاده کنند. البته قبلش از آقای موسوی قول شرف گرفتند که اگر عبایشان کوچکترین آسیبی دید آقای موسوی یکی عین آن را برایشان بخرند و ضمنا عبای سوخته را بگذارند دست ایشان بماند...
    عاقبت مهندس موسوی خاموش شدند. ایشان را روی زمین دراز کردیم. خیلی نک و نال می‌کردند. آقای کروبی گفتند: حیف که نمی‌توانید کاندید بشوید والا رای خوبی داشتید و من هم به نفعتان کنار می‌رفتم. آقای خاتمی هم گفتند حالا که وضعیت اینطور شده مجبورم که برای نجات مملکت وارد میدان شوم. مهندس موسوی همانطور که زیر لب ناله می‌کردند گفتند ولی من کِی گفتم نمی‌آیم؟ در این وقت من سُر خوردم و با شکم روی ایشان افتادم. صدای خورد شدن دنده‌های ایشان بلند شد.عذرخواهی کردم و بلند شدم اما باز پایم لیز خورد و افتادم. ایندفعه شش تا از مهره‌های کمر ایشان جابجا شد... دیگر نای بلند شدن نداشتم و نفس‌های مهندس موسوی هم داشت به شماره می‌افتاد که به زحمت گفتند: باشد؛ اشتباه کردم؛ نمی‌آیم.»
    ابطحی در وب‌سایت خود ضمن ابراز تاسف از انصراف مهندس موسوی به علت مشکلات شخصی و وضعیت نامناسب جسمانی در انتها نوشت: « در بین راه هر سه نفر از نیامدن مهندس موسوی شدیدا متاسف بودیم. من گفتم ای کاش تمام سیاسیون مملکت ما مثل شما اینقدر به جاه و مقام بی اعتنا بودند. آقای کروبی گفتند واقعا همینطور است و از آقای خاتمی پرسیدند راستی چرا شما اعلام کاندیداتوری نمی‌کنید؟ حیف که صحبتشان ناتمام ماند و شاید به خاطر اینکه من می‌خواستم بین این دو بزرگوار در عقب ماشین جابه‌جا شوم، آقای کروبی با فشار از در ماشین پرت شدند بیرون.»
     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    10 راه برای بهبودی از
    ناراحتی و بی حوصلگی

    ‌بی حوصلگی می تواند همه روزتان را خراب کند. برای غلبه بر ناراحتی و بی حوصلگی از چه تکنیک هایی استفاده می کنید؟ ما به شما توصیه می کنیم که لیستی از کارهایی که در مواقع بیحوصلگی به بهبود روحیه تان کمک میکند، جمع آوری نمایید. در زیر یک نمونه از این لیست راب رایتان آورده ایم.

    1. چیزی یا کسی که خوشحالتان می کند را به خاطر آورید و درمورد آن خیالپردازی کنید. می تواند کسی باشد که دوستش دارید یا یک سفر یا محل خاص که بوده اید یا می خواهید بروید. من خودم نشستن در ساحل اقیانوس و گوش دادن به موسیقی را خیلی دوست دارم. چند سال پیش به همراه دخترم در چنین محلی بودیم که چندین روز در آنجا به اتفاق هم غروب خورشید را تماشا کردیم. کافه های کنار ساحل موسیقی های خیلی خوبی هم اجرا می کردند. این محلی است که من بارها در خیالم یادش را زنده کرده ام.


    2. چیزی یا کسی را پیدا کنید که از او ممنون و سپاسگذارید و بعد از قدرشناسی را به خودتان یا به او ابراز کنید. چه چیز باعث می شود که یک روز عادی به یک روز خاص تبدیل شود؟ تماشای غروب خورشید، اسکی کردن در کوهها یا تشخیص سلامت جسمیتان توسط پزشک؟ کمی به دور و برتان نگاه کنید.


    3. به چیزهایی که نادیده می گرفتید، دقت کنید. آخرین باری که یک کتاب داستان خوب خوانید کی بود؟ یا آخری باری که کنار شومینه نشستید یا روغن ماشینتان را عوض کردید؟ کاری را پیدا کنید که باید انجام دهید و انجامش دهید.


    4. در زمان حال زندگی کنید. با تمرکز روی فعالیت هایی که بدون فکر انجام می دهید، مثل خوردن، حمام کردن، راه رفتن و ... دنیا را تحسین کنید. حس خوب دوش گرفتن، نرمی زمین زیر پایتان را موقع راه رفتن یا آرامش غذاخوردن در سکوت را حس و لمس کنید.


    5. کمی ورزش کنید. برای پیاده روی، دوپرخه سواری یا دویدن بروید. یک مربی ورزش داشتم که برای تغییر حال و هوای خود از توپ های بزرگ ورزشی استفاده می کرد. پریدن روی توپ باعث می شد که همه چیز را فراموش کرده و دیگر به ناراحتی ها فکر نکند.


    6. کمی استراحت کرده و یک فنجان چای بنوشید. 15 دقیقه در آرامش بنشینید. ذهنتان را از همه چیز خالی کنید. اکثر اوقات سکوت برای عوض کردن روحیه تان کافی است.


    7. به موسیقی شد گوش کنید. موسیقی شاد همشه خنده روی لبهای من می آورد. به شما چه نوع موسیقی آرامش می دهد؟


    8. برای تجدید قوا یک محل خاص پیدا کنید. نشستن کنار ساحل، رفتن به کوهستان یا جنگل. در تابستان بهترین مکان کنار دریاست. من خودم تماشای امواج دریا را خیلی دوست دارم. رسیدن به گل و گیاه های باغچه هم خیلی روحیه من را عوض می کند.


    9. به بازی کردن یک بچه نگاه کنید. ببینید که چقدر درگیر زمان حال هستند و فقط به همان لحظه فکر می کنند. به آنها ملحق شوید. من اخیراً خانواده ای را به خانه ام دعوت کردم که دو بچه کوچک داشتند. تماشای این بچه ها موقع بازی کردن واقعاً حس نشاط به من می داد. طوری که با خنده هایشان من هم از ته دل می خندیدم.


    10. آهنگ مورد علاقه تان را بخوانید. من خودم هیچوقت موقع خواندن احساس ناراحتی و بیحوصلگی نمی کنم.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    معنویت بدون دین!


     

    سوال:
    اکنون در جامعۀ ما معنویت بدون دین از طریق برخی کتاب ها ترویج می شود، این افراد (spirituals) با بررسی دین های مختلف بدون پیروی از دین خاصی بر اساس حکم عقل خود تصمیم می گیرند.
    اولاً: خوشحال می شوم دلایلی برای رد این روش بیان کنید. ثانیاً: من فردی را می شناسم که قبلا شیعه بوده و اکنون نیز حتی به اسلام، قرآن و آخرت ایمان دارد، ولی بر اساس این روش عمل می کند. اگر ممکن است کتابی را معرفی کنید که مطالعۀ آن احتمالا در هدایت اینگونه افراد تاثیر داشته باشد. (البته فرد مذکور نمی تواند متون فارسی و عربی را مطالعه کند. ترجیحا کتاب انگلیسی یا فرانسوی باشد).

     

    پاسخ:

    برای روشن شدن پاسخ ابتدا باید معنویت را تعریف کنیم و سپس با بیان ویژگیهاى معنویت نوین، فرق بین معنویت دینی و غیر دینی را روشن نمائیم.
    معنویت در لغت لاتین (Spirituality) به معناى تنفّس است و به تنفّس زندگى اشاره دارد. به این معنا كه با معنویت، قلب خود را بگشاییم و ظرفیت تجربه عظمت، تقدّس و سپاسگزارى را در خود پرورش دهیم، اندوه زندگى را حس كنیم، شور و شوق وجود را بشناسیم و خود را تسلیم حقیقتى كنیم كه والاتر از ماست.[1]
    به نظر می رسد این تصویر از معنویت با تصویر معنویت در ذهن ما به عنوان یک مسلمان بسیار متفاوت است. در تلقى ما معنویت ارتباط تنگاتنگى با دین دارد. و دین، مجموعه‏ اى از معارف است كه از حقایقى ماوراى عالم مادى سخن می گوید؛ حقایقى كه بر اساس آن، انسان در نظام خلقت، جایگاه خاصى دارد و باید براى حفظ آن جایگاه خاص، مسیر ویژه‏ اى را طى كند و این مسیر، رفتارهاى خاصى را می طلبد. پس باید كارهایى را انجام دهد و كارهایى را ترك نماید.

    معنویت نوین دارای ویژگی هایى است که تمایز آنرا از معنویت دینى کاملا روشن می سازد:

    1- در چارچوب دین، «معنویت»، یک امرى ذهنى، خیالى و حاصل از احساسات سرشار انسانى نسبت به واقعیات مادى نیست؛ بلكه احساسى است كه انسان نسبت به حقایقى كه در افقى بالاتر از عالم ماده قرار گرفته‏اند، پیدا می كند؛ حقایقى كه وجود دارند و بر عالم، تأثیر می گذارند. ولى در معنویت نوین، به هیچ وجه، بحث «حقیقت» در میان نیست، هرگونه تجربه عاطفى یا هیجانى شدید نسبت به هر موضوعى می تواند معنویت به حساب آید. مهم، این است كه شما برانگیخته شوید، احساس اوج و تعالى نمایید و یا به اصطلاح، سرشار از حسّ عظمت گردید. چنین است كه یك قطعه موسیقى، یك شعر عاشقانه و حتى شكوه یك نمایش آیینى مى‏تواند شما را در فضایى معنوى پرواز دهد.

    2- در معنویت نوین، اثرى از «تكلیف» نیست. شما می توانید با آغوش باز به سراغ هرگونه تجربه ‏اى بروید؛ تجربه‏اى كه می تواند آن نقطه «اوج» را براى شما به ارمغان بیاورد. ولى در معنویت دینى، تجربه معنوى، تنها در چارچوب و ضوابطى خاص میسّر است. اصلاً بعضى از تجارب معنوى تنها زمانى حاصل می شوند كه شما از بسیارى از تجارب دیگر، چشم‏ پوشى نمایید. تجربه یك گناه، قطعاً احساس لطیف معنوى یك «حضور» در نماز را لكّه‏ دار می كند[2].
    آنچه مطلوب ماست و دین در آن نقش اساسی دارد معنویت دینی است نه معنویت نوین و به دلایلی که ذکر خواهد شد معنویت نوین نمی تواند پاسخ گوی نیازهای روحی انسان باشد.
    البته منظور ما از معنویت دینی، معنویت دین اسلام است. ما از دینی صحبت می‌كنیم كه در آن، عقلانیت، معنویت و عدالت در كنار هم جمع شده‌اند. اما عقلانیت ما با راسیونالیسم الحادی غرب متفاوت است. عقلانیت ما در زیر سایه وحی و در كنار آن است. عدالت ما با شریعت الهی چفت شده است و ناقض شریعت نیست. حقوق بشر و اومانیسم ما، حقوق بشر و اومانیسمی است كه بر‌اساس توحید است، نه بر‌اساس ماتریالیسم و الحاد. معنویت اسلام نه از نوع معنویت بودایی است كه هیچ ارتباطی به زندگی عینی نداشته باشد، و نه امری حاشیه‌ای و سلیقه‌ای از نوع معنویت و عرفان آمریكایی است كه مثل یك سرگرمی با ال. اسی. دی و ماری جوانا تامین می‌شود.
    از طرف دیگر معنویت پاسخی است به نیازی که انسان در خود احساس می کند و این جاست که ما باید دست به انسان شناسی و شناخت نیازهای واقعی و اصیل او بزنیم و بیان کنیم که آیا معنویت نوین می تواند این نیازهای واقعی انسان را اشباع نماید یا نه؟ آیا انسان قادر است بدون کمک دین و تنها با عقل خود به نیازهایی خود واقف گردد و برنامه ای برای تامین آن پی ریزی نماید؟
    از دیدگاه اسلام انسان موجودی دو بُعدی (روحانی و جسمانی) است که غایت خلقت او در دنیای مادی، غایتی مقدس است. این موجود شریف حدوثاً و بقائاً به خداوند غنیّ بالذّات وابسته است. یعنی در دستگاه شریعت الهی كه طرح حیات زمینی برای انسان است، انسان هویتی دارد كه دارای درجات و مراتب است، یك مرتبه از این واقعیت مرتبه ناسوتی اوست كه همان بدن خاکی و كالبد آدمی است، امّا مراتب گسترده و حقایق وسیعی كه درجات هویت انسان را می سازد در پشت پرده بدن ناسوتی است و تحت عنوان «من» از او نام برده می شود. كه همان نفس ناطقه یا روح غیبی است، به چشم وحی و عقل، این «من» انسانی همان هویت اصلی او را تشكیل می دهد و ابزار تكامل آن، همان ارتباطاتی است كه انسان با بدن و عالم خارج دارد. تمام ادراكات و تحریكاتی كه در انسان تحقق پیدا كند در عالم انسانی بوسیله «من» است و بدن حكم ابزار و آلت تصاعد و تكامل آن هویت انسانی را دارد.
    قرآن حقیقت روح، را یك واقعیت امری یعنی از امر و ملكوت عالم می داند و راجع به این «من» انسانی می فرماید: «یسألونك عن الروح قل الروح من امر ربی»[3] گویند كه روح چیست؟ بگو روح از امر پروردگار من است. این امر چیست؟ قرآن می فرماید: «انما امره اذا اراد شیئاً ان یقول له كن فیكون»[4] یعنی امر خداوند، وجودی است، كه تدریج در آن راه ندارد، نیاز به زمان ندارد و یك واقعیت فرا زمانی است، یعنی همین كه خداوند اراده كرد،‌ تأخیر ندارد،‌ اراده او همان، و وجود آن همان،‌ یك موجودی است از جنس ملكوت و سرمدی است و نه از ملك هستی و از واقعیت طبیعی.
    بر این اساس در شناخت آفریده هایی مثل انسان و نیازهای او، باید تعالیم آفریدگار را مورد توجه قرار داد در غیر این صورت، فرآیند انسان شناسی به انحراف و گمراهی کشیده می شود و شناخت نیازها و روش ها و ابزارهای پاسخگویی به این نیازها نیز با مشکل روبرو خواهد شد.
    حال آیا عقل می تواند بدون کمک گرفتن از دین حق که تنها یکی بیش نیست[5] برای نیازهای معنوی انسان برنامه بدهد و قوانینی را عرضه کند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت: گرچه دین اسلام تامین برخی از نیازهای انسان را به عقل و تجربه واگذار کرده است.[6] اما در جای خود ثابت شده است[7] که انسان با تعریفی که از آن ارائه شد اولا در کشف تمام نیازهای اصیل و واقعی و تمییز نیازهای اصلی و فرعی توانمند نیست و در این مقوله به دین نیاز دارد.[8] وثانیا ابزارهاى موجود بشر از برآورده كردن نیازهاى انسان عاجزند، لذا دین باید پا به عرصه وجود گذارد.[9]
    تعالیم دینی و الهی، مجموعه ای از قوانین است که انسان آفرین آگاه به حقیقت و جایگاه انسان و مصالح و منافع او برای پاسخ گوی به نیازهای اصیل بشر و تأمین حقوق، منافع و مصالح وی تدوین و در مجموعه ای به نام دین ارائه کرده است. یعنی بخش عمدۀ دین که مجموعه ای از بایدها و نبایدهاست، برای تأمین نیازها و حفظ حقوق انسانی است. بایدها طرق تأمین حقوق و نیازهای اصیل و نبایدها نشان دهندۀ موانع و آفات تأمین حقوق هستند[10] و از طریق این بایدها و نبایدهاست که می توان به معنویت واقعی رسید و نیازهای معنوی انسان را پاسخ گفت.
    شخصی از امام باقر (ع) سؤال می کند که چرا چیزهایی مانند خمر، مردار، خون و گوشت خوک حرام شده اند ؟
    امام می فرماید: حلال و حرام و باید ونباید، براساس رغبت خداوند به حلالها و نفرت او از حرامها نیست، خداوند بشر را آفریده است و می داند چه چیزی مایۀ قوام بدن وی و به مصلحت اوست، لذا آنها را حلال کرده و می داند چه چیزی به زیان اوست، از این رو آنها را حرام کرده است. [11]
    پس بایدها و نبایدها (تکالیف) در دین، بار زائدی نیست که بر دوش بشر گذاشته شده باشد، تا شخص ثالثی به منافع و سودی برسد. بلکه برای دستیابی خود انسان به حق و برطرف کردن موانعِ موجودِ در مسیر حق است. [12]
    البته این بدان معنا نیست که عقل در فهم قوانین و تکالیف الهی نقشی ندارد، توضیح این که باید ها و نباید ها (که همان تکالیف الهی هستند) در برخورد با عقل به سه دسته تقسیم می شوند:

    1- تکالیفی که بدون وجود دین، مقبول عقل بوده و دین آنرا تایید کرده و به آن رنگ و بوی الهی می دهد. مثل ضرورت صداقت و عدالت که عقل بدون حضور دین آنرا می پذیرد.

    2- تکالیفی که عقل قدرت تجزیه و تحلیل آنها را دارد مثل ضرورت وجود صانع و خالق یا یا ضرورت عدالت خالق و کلیات فروع دین و... .
    باید توجه داشت که آن دسته از تکالیف که در محدودۀ عقل بشری بوده و انسان قدرت فهم آن را نیز دارد. جهت درک و تجزیه و تحلیل آن، نیاز به تخصص و اطلاعات کافی است و تا اطلاعات کافی و تخصص لازم نباشد، تلاش فرد بی نتیجه می ماند. اما در مسائل فرا عقلی حتی در مرحلۀ درک، عقل نیازمند قدرتی مافوق خود است.

    3- تکالیفی که فراعقلی است مثل بعضی از فروع دین (حج یا احکام مختلف نماز).
    از آن چه گفته روشن شد که معنویت نوین بر مبنای انسان شناسی واقعی بنا نشده است و روش مناسبی برای پاسخ گویی به نیازهای روحی انسان نیست و این از آن روست که دستگاه عقل، قدرت کافی و در نتیجه طرح و برنامه ای جامع و فراگیر برای به سعادت رسیدن انسان ندارد، و محتاج به دستگاهی است، كه محیط به تمام منازل وجودی انسان باشد و راهكارهایی را كه موجب سعادت و شقاوت اوست، مشخص كند و منازل بعد از مرگ را، چه در برزخ و چه در آخرت بتواند مشاهده كند. از این رو خداوند متعال دستگاه وحی و نبوت الهی ( كه همۀ موجودات و آثار آنها چه در عالم ملك و ناسوت را در برمی گیرد) را، به یاری عقل فرستاده است. پس شایسته است که انسان با دقت در احکام دین یا رجوع به متخصصین دین وظیفه خود را بیابد. همانطور که قرآن نیز توصیه به سئوال و پرسش از آگاهان و مطلعین می کند.[13]


    برای اطلاع بیشتر به کتاب های زیر مراجعه فرمایید:
    1- Heart of Islam، نوشته دکتر حسین نصر
    ترجمه فارسی ( قلب اسلام) مترجم شهرآیینی
    2- آفتاب و سایه ها، محمد تقی، فعالی (عضو هیئت علمی و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران).
    3- حق و تکلیف، جوادی آملی، عبد الله.
    4- فطرت در قرآن، جوادی آملی، عبد الله.


    ----------------------------------------------------------

    [1] Psychology Today, Sep, 1999 - spirituality Author: David N. Elkins.
    [2] نک: سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نقل از از مقالۀ دكتر ديويد. ان . اِلكينز(David N. Elkins)، روانشناس بالينى و استاد دانشگاه، درباره «معنويت» در مجله «روانشناسى امروز» به چاپ رسيده است.
    [3] اسراء ، 85.
    [4] يس ، 82.
    [6] نک: خسرو پناه، عبدالحسین، گسترۀ شریعت، صص 74-76.
    [7] نک: 1. نمايه: عقل و گسترۀ فعالیت آن، شمارۀ 227 (سایت: 1866)؛ 2. نمايه: اسلام و عقلانيت، سؤال 50 (سایت: 286)؛ 3. نمایه: نقش منابع دینی در اخلاق، سؤال 562 (سایت: 615).
    [8] تفصیل این بحث را در کتاب: خسرو پناه، عبدالحسین، انتظار بشر از دین، صص 120-124، پی گیری نمایید.
    [9] نصر، محمد، شيوه‏هاى تبيين انتظار از دين، مجلۀ نقد و نظر، شماره 6.
    [10] نک: طباطبایی، محمدحسین، تفسیر المیزان، ج 2 ، ص 149.
    [11] وسائل الشیعه، ج 24، ص 100؛ علل الشرایع ، ج 2، ص483.
    [12] جوادی آملی، عبد الله، حق و تکلیف، ص 38.
    [13] نحل ،43ْ، "فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ".
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    برترین شرکت های کامپیوتری
    سال ۲۰۰۸

    در حالی که همچنان شرکت های بزرگ حرف اول را در دنیای فناوری ارتباطات و اطلاعات می زنند برخی شرکت های کوچک نیز طی سال های اخیر توانسته اند فعالیت های ارزنده ای انجام دهند. بررسی اجمالی چند سال اخیر نشان می دهد که رشد اصلی شرکت های کامپیوتری از سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ میلادی شروع شد و مراکز صاحبنامی از جمله اینتل، دل، مایکروسافت و IBM توانستند جایگاه جهانی خود را پیدا کنند ولی به دنبال بروز برخی مشکلات اقتصادی میزان فروش محصولات این قبیل مراکز انفورماتیکی نسبت به گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد و به خصوص بروز بحران مالی طی سال گذشته باعث شد تا بسیاری از این شرکت ها آینده تیره و تاری را برای خود پیش بینی کنند و با نگرانی های بیشتری در دنیای فناوری گام بردارند. در کنار این سیر نزولی ۲۰۰۸ سالی بود که در آن بسیاری از شرکت های کامپیوتری زنده شدند و محصولات آنها با قیمت مناسب فروش رفت. مرکز خبری BusinessWeek برای نشان دادن میزان پیشرفت های انفورماتیکی صورت گرفته در سال ۲۰۰۸ میلادی بررسی های گسترده ای را انجام داده است. برای انتخاب این شرکت ها معیارهایی چون رشد فروش محصولات، افزایش ارزش سهام در تالارهای بورس، رعایت حقوق مشتری و میزان کلی فروش مورد بررسی قرار گرفت. به عقیده کارشناسان این شرکت ها که در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات کار می کنند از نظر اقتصادی به رقبای خود برتری دارند.


    ● خلاقیت ها و نوآوری
    شرکت اپل که در رتبه دوم این لیست قرار گرفته از جمله مراکزی محسوب می شود که با خلاقیت ها و نوآوری ها توانست فرصت های مناسبی را برای خود ایجاد کند. ابتکار این شرکت در ساخت گوشی iPhone و به دنبال آن، iPhone ۳G باعث شد تا در طول ۱۲ ماه گذشته میزان فروش محصولات اپل افزایش چشمگیری داشته باشد.
    در این میان شرکت گوگل موفق شد با ساخت ابزارهای جدید آنلاین و گردآوری اطلاعات از سراسر دنیا انگیزه دیگر شرکت ها را برای تبلیغات در بزرگ ترین موتورجست وجوی اینترنتی جهان بالا ببرد و از این طریق میلیاردها دلار را به جیب بزند. رشد و پیشرفت گوگل مربوط به یک دوره زمانی کوتاه مدت نمی شود و باید گفت که درآمد کنونی این شرکت حاصل زحماتی است که کارکنان آن در هشت سال گذشته کشیده اند.


    ● رشد جهانی
    بیشتر شرکت های کامپیوتری، حتی مراکز بزرگ و موفق مجبور شدند برای حفظ موقعیت خود در سال ۲۰۰۸ نبرد طاقت فرسایی را انجام دهند. AT&T و اوراکل که رتبه های سوم و هشتم برترین شرکت های سال ۲۰۰۸ را از نگاه BusinessWeek به دست آورده اند، برای آنکه بتوانند جزء نخستین شرکت های برتر دنیا باشند مجبور شدند میلیاردها دلار سرمایه گذاری کنند. AT&T برای آنکه بتواند رقابت بیشتری را با شرکت هایی چون Comcast و Cablevision انجام دهد و از آنها پیشی بگیرد مجبور شد چند شرکت کوچک را خریداری کند و سیاست های خود برای ادامه حضور در بازارهای جهانی را تغییر دهد.
    ادغام دو شرکت AT&T و SBC Communications باعث شد درآمدهای این شرکت بزرگ مخابراتی در یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.
    اوراکل نیز با اقدامات گسترده ای که در سال ۲۰۰۸ انجام داد موفق شد بار دیگر توان اصلی خود را به دیگر شرکت ها نشان دهد. برای شرکت های کوچکی که هنوز شهرت جهانی پیدا نکرده اند افزایش تولید و رونق فروش امری عادی به نظر می رسد و گفته می شود بسیاری از شرکت هایی که در لیست ۲۰۰۸ مرکز BusinessWeek قرار گرفته اند از این نوع شرکت ها هستند و می کوشند تا روز به روز حجم فعالیت های خود را بالا ببرند. اندرو بارتلز یکی از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی Forrester می گوید: «هرچه یک شرکت بزرگ تر شود، شرایط برای رشد و توسعه در آن شرکت سخت تر می شود.»


    ● داستان موفقیت
    رشد و توسعه هرگز هدف معینی نبود و بر این اساس، تضمین خاصی وجود ندارند که به این وسیله شرکت ها بتوانند به آن دست یابند. با این وجود شرکت هایی که توانسته اند خود را در لیست برترین مراکز انفورماتیکی ۲۰۰۸ مرکز خبری BusinessWeek جای دهند بسیار خلاق بوده اند، ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته اند و توانسته اند با یک سیاستگذاری درست درآمدهای مالی خود را افزایش دهند. بررسی شرکتی مثل Amkor Technology می تواند نکته های قابل ملاحظه ای را به ما نشان دهد. این شرکت عرضه کننده خدمات نیمه هادی که در ایالت آریزونای آمریکا واقع شده با اینکه تاکنون یک شرکت معمولی به حساب می آمد هم اکنون توانسته به عنوان یکی از برترین شرکت های ۲۰۰۸ انتخاب شود.
    فعالیت اصلی Amkor تبدیل ویفرهای سیلیکونی به تراشه است که البته در پایان این تراشه به طور دقیق مورد آزمایش قرار می گیرند تا هیچ گونه مشکلی در آنها وجود نداشته باشد. تولید تراشه ها از این طریق و انجام این آزمایش ها کار پرهزینه ای است اما از آنجا که انجام این اقدامات لازم و ضروری می نماید چندین سال است که شرکت های بزرگی مثل اینتل و IBM این اقدام را به مراکزی چون Amkor، شرکت تایوانی ASE Test و شرکت SiliconWare واگذار کرده اند. اما «بیل آنگ» یکی از کارشناسان زبده مرکز تحقیقاتی سانفرانسیسکو بر این باور است که Amkor یکی از بهترین مراکز خدماتی در زمینه محصولاتی نیمه هادی محسوب می شود و در سال ۲۰۰۸ توانسته ضمن افزایش درآمدها، موفقیت های بیشماری را به دست آورد.
    Amkor یکی از چند شرکتی است که از افزایش نیاز مخاطبان به تراشه های کامپیوتری به نفع خود استفاده کرد و توانست در نیمه نخست سال ۲۰۰۸ نخستین گام های موفقیت خود را بردارد. نیاز به تراشه های NAND در حافظه های فلش که برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرد و با عرضه دستگاه قابل حمل پخش موسیقیiPod nano توسط شرکت اپل که در آن تراشه های NAND به جای هارددیسک های قدیمی به کار برده شده بود باعث شد تا فرصتی تازه برای Amkor ایجاد شود. این جریان کم کم توسعه یافت و در سال ۲۰۰۸، Amkor توانست بیشترین استفاده را از بازار جهانی حافظه های NAND ببرد.


    ● دنیای پرفراز و نشیب تراشه ها
    برخی شرکت ها مانند اپل باعث شدند فروش تراشه ها در سال ۲۰۰۸ افزایش چشمگیری داشته باشد. اپل در این سال قراردادهایی را با اینتل منعقد کرده بود تا بتواند نیازهای خود برای تولید MP۳Playerهایش را افزایش دهد. علاوه بر این، شرکت هایی چون سامسونگ، Hynix توشیبا و دیگر مراکز سخت افزاری سعی کردند با تمرکز بیشتر بر این محصولات، فروش خود را در حافظه های فلش، کارت های حافظه دوربین های دیجیتال، تلفن های هوشمند، سیستم های ذخیره سازی USB و... افزایش دهند و تراشه های NAND را جایگزین تراشه های قدیمی تر کنند. در نیمه نخست سال ۲۰۰۸ افزایش درخواست برای خرید تراشه های NAND مهم ترین تحول دنیای سخت افزارها محسوب می شود و توجه همه شرکت ها را به خود جلب کرده بود اما توان شرکت های بزرگ برای پاسخگویی به این نیاز موجب شد تا این تغییرات گسترده حالتی متعادل به خود بگیرد اما این جریان در نیمه دو سال گذشته با افول روبه رو شد که مهم ترین دلیل آن بروز بحران اقتصادی بود. این طور که کارشناسان احتمال داده اند، جریان رو به نزول تراشه های NAND در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز همچنان ادامه خواهد داشت. اما این ماجرا با پایان سال جاری روزهای موفقیت آمیز خود را بار دیگر آغاز خواهد کرد و افزایش درآمد را برای شرکت های تولیدکننده به همراه خواهد داشت. به طور کلی باید گفت، ۲۰۰۸ دوران سختی برای تولیدکنندگان و فروشندگان تراشه های کامپیوتری بوده است. Nvidia که از بزرگ ترین تولیدکنندگان تراشه های گرافیکی به حساب می آید و چهاردهمین رتبه این لیست را به خود اختصاص داده است، در فروش محصولات خود ۲۲ درصد و در افزایش درآمد ۵۴ درصد رشد داشته باشد.
    در کل می توان گفت برای شرکت های کوچکی که در پی شهرت جهانی هستند و البته هنوز این شهرت را کسب نکرده اند، افزایش تولید، حضور پررنگ تر در بازارهای جهانی و رونق فروش بسیار ساده خواهد بود و گفته می شود بسیاری از شرکت هایی که در لیست ۲۰۰۸ مرکز BusinessWeek قرار گرفته اند از این نوع شرکت ها هستند و می کوشند روز به روز حجم فعالیت های خود را بالا ببرند.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1501 -در خبرها نوشته بود ايران داره با هم كاري مالزي 1 خودرو اسلامي ميسازه مشخصات اين خودرو از اين قراره :هنگام حركت صلوات ميفرسته ، اگه سرعت از 80 با لاتر بره آيت الكرسي ميخونه در صورت بروز حادثه فاتحه ميخونه در صورت سوار شدن دوست دختر صيغه محرميت ميخونه در هنگام عبوراز چراغ قرمز ميگه أستغفرالله (7269-0914)

    1502- خروسه سرماميخوره ميگن چراسرماخوردي؟ميگه ازمرغ منجمدلب گرفتم. (0600-0916)

    1503- پاشوجيش كن بعد بخواب...(سازمان دخالت درتمام اموركشور) (1442-0935)

    1504- بيچاره مردا:اگرتيپ بزنن،ميگن: با كى قراردارى؟تيپ نزنن،ميگن: اصلا سليقه ندارى زياد بگن دوست دارم، ميگن: باز چه نقشه اى تو كلته؟نگن دوست دارم، ميگن: پاى كى وسطه!زيادبخندن، ميگن ديوونه شدى‎ نخندن ميگن چه مرگته؟شام بخوان, ميگن فقط‎ ‎فكر شكمشه! شام نخوان ميگن: معلوم نيست با كي شام كوفت كرده! (4388-0912)

    1505- بوسه برعکست زنم ترسم که قابش بشکند، قاب عکس توست اماشیشه عمرمنست،بوسه برمویت زنم ترسم که تارش بشکند، تارموی توست امارشته عمرمنست.... (8878-0912)

    1506- به یادآشنایان آشناباش،به پیوندی كه بستیم باوفاباش،همیشه یادتودرخاطرم هست،توهم هرجاكه هستی یادماباش. (8878-0912)

    1507- به كعبه گفتم توازخاكی منم خاكم چرا بايد به دور توبگردمنداآمد توباپا آمدي بايد بگردي برو با دل بيا تا من بگردم (3611-0936)

    1508- به غصه هاسنگ بزن، توصورتش رنگ بزن،وقتی دلت تنگ میشه، فقط بمن زنگ بزن. (8878-0912)

    1509- به خروس میگن مرغ چندحرف دارهمیگه قربونش برم حرف نداره (6156-0935)

    1510- به ادعا نتوان شيعه بود، شيعه كسى است كه پاى بگذارد به جاى پاى "على (6471-0916)

    1511- بگم سلام دل ميگيره، بگم عليك دل ميميره،فقط ميگم دوست دارم،اينجورى دل آروم ميگيره. (4435-0935)

    1512- بعلت قطعی برق جهنم تعطیله،مؤمنین هرغلطی میخواهندبكنند! (8878-0912)

    1513- بدترین شكل دلتنگی آنستكه،دركنارش باشی وبدانیكه باونخواهی رسید.هرگزلبخندراترك نكنحتی وقتی ناراحتی، چون هركس ممكنست عاشق لبخندتوشود. (8878-0912)

    1514- بخشی ازبزرگترین نعمتهای خدابرای انسان،بیجواب گذاشتن برخی دعاهای اوست. (8878-0912)

    1515- ببخشيد ما تو كوچه sms بازي مي كرديم ،يكيش افتاد خونتون ،لطفا بدينش! (3559-0936)

    1516- باش بامن که همه رهگذران میگذرند،همه خوبندولی خوبتراز خوب توئی. (8878-0912)

    1517- باتوجه به تفاوت نرخ Smsفارسيand englisi اين smsOnly for ....پيچ نمودنComputereمخابرات در تشخيص هزينه اين smsارسال شده است و ارزشdigari ندارد. (4388-0912) (8878-0912) (4435-0935)

    1518- آنقدر دل اتم پر بود كه با شكافتنش دنيايى لرزيد دل من نيز پر بود وقتى شكست سكوتى كرد كه به دنيايى مى ارزيد. (4435-0935)

    1519- انسان عزیزش رو فراموش نمیكنه، بلكه به ندیدنش عادت میكنه.(به كسی كه عادت به ندیدنش مثل فراموش كردنش غیرممكنه) (8878-0912)

    1520- اندازه ى تمام آلبالو هاى درخت گيلاس دوستت دارم .;-) (5057-0935)


    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت چهاردهم

    مهدي شيرزادي

    جان دلم كه شما باشيد، بنده يك عدد اسكناس پانصدهزار ليره‌اي را – كه همان سي‌هزار تومان خودمان باشد –دو دستي قديم جناب راننده كرد. راننده كه تقريباً نگرفته بود كه ما عربي بلد نيستيم، پول را با تعجب برگردانده بود و با اشاره گفت: پول خُرد بدهيد. من كه اينجاي قضيه را فهميده بودم، صدهزار ليري را نشانش دادم كه شرمنده، خُرد نداريم. البته اين قسمت داستان را من به تاكسي‌هاي ايران خودمان گريز زدم و گفتم حتماً آقاي راننده مي‌گويد: باباجان! عيبي ندارد، روح جد و آباد من و خودت يك صلواتي برفست و برو، در حالي كه بنده در اشتباه محض و در تو هم اين روياي شيرين بودم؛ ديدم راننده خم شد و پنجاه هزار ليري را از دستم گرفت و با دست ديگرش خداحافظي كرد و راه افتاد.
    همين‌جوري خشكم زده بود كه صداي داد و بيداد: «حرام حرام» خانم‌هاي داخل سرويس، مجبور به توقف سرويس شد. نزديك‌تر كه شديم، ديدم راننده با خانم‌ها به تندي صحبت مي‌كند و خانم‌ها هم با قيافه‌ي عصباني، كلماتي مي‌گفتند كه واژه‌ي «حرام حرام»اش كاملاً مشخص بود.
    خلاصه، راننده، پنجاه هزار ليري را به ما برگرداند و من، پول را طرف خانم‌ها گرفتم كه: «شما اسكناس را خُرد كنيد» و آن‌ها قيافه‌اي كه حاكي از رضايت بود و لبخند مي‌زدند، با اشاره فهماندند كه نيازي نيست و به قول خودمان: «مهمون ما!...» عجب معرفتي بابا!
    بعداً فهميدم كه از بچه‌ها پرسيده بودند كه از كدام كشوريد و وقتي فهميده بودند ايراني هستيم، با خوشحالي، خوش و بشي كرده بودند. خلاصه، براي ابتداي اقامتمان در بيروت، خاطره‌ي خوبي بود.
    حالا برايتان بگويم از اوضاع برگشتنمان به بيروت، كه جاده‌اي كه آمده بوديم، يك طرفه بود و مجبوراً بايد قسمتي از راه را تا تقاطع جاده‌ي بعدي، پياده مي‌رفتيم، كمي جلوتر كه آمديم، پاركينگي ديديم كه از انواع ماشين‌هاي آمريكايي و آلماني پر بود. بالاي در ورودي پاركينگ كه رفت و آمد زيادي هم داشت، به انگليسي نوشته شده بود: «clup» اول فكر كرديم مجموعه‌ي ورزشي يا چيزي در همين مايه‌هاست، بعداً كه از نگهبان كلوپ پرسيديم: «ببخشيد داداش! آن تو چه خبر است؟» مرحمت نموده، فرمودند: اينجا استخر خانوادگي است» -استغفرا... اين ديگرچه صيغه‌اي است- خلاصه، بدون اين‌كه به روي خودمان بياوريم، به راهمان ادامه مي‌دهيم. زير پل يكي از گذرگاه‌ها –كه جاده‌اش منتهي به بيروت مي‌شد- باز، گير يكي از ايستگاه‌هاي ارتش افتاديم؛ نوع برخورد مأمورين، متفاوت بود، بعضي‌ها، تا مي‌فهميدند ايراني هستيم، با خوش‌رويي و «مع‌السلامه» گفتن، كارمان را راه مي‌انداختند، اما بعضي‌ها هم، چنان مشكوك نگاه مي‌كردند كه انگار سر پدرشان را بريده‌اي!
    خلاصه –كور شود چشمي كه تاب ديدن ايراني جماعت را ندارد...- روز اول كه «بابا خالدزاده» توصيه‌هاي ايمني را گفته بودند، توي گوشمان بود كه اينجا در مناطقي به غير از «ضاحيه» و جنوب، نسبت به ايراني‌ها، حساسيت خاصي نشان مي‌دهند و خيلي بايد حواسمان جمع باشد و حتي «حزب‌الله» را قبل از رفتن به مناطق شيعه‌نشين، در جريان بگذاريم و از اين‌جور چيزها... بعله عزيزانم! آن روز، با خوبي و خوشي به رايزني برگشتيم.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان