871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 

 

 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1056 :: پنجشنبه 3 دي 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

بالاترين سطح امنيت در ليموزين حامل اوباما
+دانلود ويدئويي از پشت صحنه «اخراجي هاي 2»

عليک سلام!
امروز «سخن مبين» دو قسمتي هست، يعني دو مطلب مختلف که هيچ ربطي هم به يکديگر نداره را در اين قسمت نوشته ام! اوليش در مورد خودرو ليموزيني هست که ديروز اوباما را از ساختمان کنگره به کاخ سفيد برد. دومين مطلب هم قسمتی از پشت صحنه اخراجی ها2 را برای اولین بار براي دانلود قرار داده ام. توجه فرمائيد:
 

ديروز (21ژانويه)  اوبابا به عنوان چهل و چهارمين رئيس جمهور آمريکا سوگند ياد کرد. اوباما، اولين رييس جمهوري سياهپوست امريكا و چهل و چهارمين رييس جمهوري تاريخ اين كشور از هنگام استقلال از انگليس در قرن هجدهم ميلادي است.
و اما ديشب اتومبيلى كه باراك اوباما سوار بر آن به كاخ سفيد ميرود آخرين مدل از كاديلاك ليموزين ساخته شده توسط جنرال موتورز است كه صرفا به حمل و نقل رييس جمهور اختصاص دارد و تحت نام Stagecoach توليد ميشود. اين اتومبيل امن ترين اتومبيل دنياست كه در آن از آخرين تكنولوژى ارتباطى نيز استفاده شده است و وزنى حدود 8 تن دارد و به همين علت به آن لقب "ديو" داده شده است.
با وجود اينكه اطلاعات مربوط به اين اتومبيل قابل انتشار نيست و توسط جنرال موتورز و سازمان امنيت آمريكا حفاظت ميشود گفته ميشود كه لايه اى محافظ از جنس فولاد، آلومينيم، تيتانيم و سراميك به قطر 8 اينچ (20 سانتيمتر) بر روى بدنه آن قرار دارد كه باعث ميشود وزن هر در آن با يك در كابين بوئينگ 747 برابرى كند، شيشه هاى اين اتومبيل از جنس ضد گلوله و به قطر 5 اينچ (12.7 سانتيمتر) ميباشند، هواى داخل كابين نيز تصفيه شده و سرنشينان را از حملات شيميايى محافظت ميكند.
با وجود اينكه عمر مفيد هر كدام از اين اتومبيل ها حدود 10 سال است با شروع هر دوره رياست جمهورى با مدل جديدتر تعويض ميشوند و مدل هاى قديمى تر آنها براى حمل معاون اول رييس جمهور استفاده ميشوند. موزه هنرى فورد شامل بزرگترين كلكسيون از ليموزين هاى روساى جمهور آمريكاست اما ليموزين مربوط به دوره جرج بوش به علت مسايل امنيتى در آن جاى نخواهد گرفت زيرا از 11 سپتامبر 2001 به تقاضاى سرويس امنيتى ايالات متحده ليموزين هاى رياست جمهورى پس از پايان هر دوره نابود ميشوند تا اسرار امنيتى آنان فاش نشود.


«اخراجی‌ها2» دومین قسمت از تریلوژی «اخراجی‌ها» خواهد بود كه ادامه مستقیم «اخراجی‌ها2» است و به روایت حال و هوای دوستان مجید سوزوكی در اسارت می‌پردازد كه به ادامه سرنوشت دوستان مجید و خانواده‌های آنان پس از شهادت وی می‌پردازد. در حقيقت «اخراجی‌ها2» برداشتی آزاد از یكی از حوادث ناگفته دوران جنگ خواهد بود.
اكبر عبدی، امین حیایی، حسام نواب‌صفوی، محمدرضا شریفی‌نیا، ارژنگ امیرفضلی، عبدالرضا اكبری، بیوك میرزایی، محمود مقامی، سیدجواد هاشمی، قاسم زارع، جواد رضویان، شیلا خداداد، نگار فروزنده، نیوشا ضیغمی، منوچهر آذر، میناجعفرزاده، ابولفضل همراه، شاهرخ نورمحمدی، لیلا بلوكات از جمله بازیگران شناخته شده‌ای هستند كه در «اخراجی‌ها2» مقابل دوربین تورج منصوری قرار گرفته‌اند.
قسمتی از پشت صحنه اخراجی ها2 را که برای اولین بار داره منتشر ميشه را در زير براي دانلود قرار داده ام:

لينک دانلود قسمت اول (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود قسمت دوم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1055) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دانلود ويدئويي از پشت صحنه «اخراجي هاي 2»
  • شاهد کربلا
  • تصاوير بسيار زيبا و ديدني از مراسم تحليف اوباما
  • اگر پوسترهاي فيلمها صادق بودند...
  • شوک شدید در انتظار اقتصاد کشور
  • معرفي و دانلود فيلم : هنکاک
  • دانلود فيلم مستند : Journey To The Edge Of The Universe
  • دانلود انيميشن : Captain N: The Game Master
  • تبدیل عكس به انیمیشن با Morpheus Photo Animation Suite 3.10 FULL
  • بازی شطرنج Chicken Chess
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Revolt
  • زنی که زیبایی اش زبانزد خاص و عام بود
  • درخواست سیانور از داروخانه
  • نجس ترين چيز دنيا !!!
  • بوی بد نفرت
  • قانون مور و اندازه اینترنت
  • یک حکایت جالب از انیشتین و راننده اش
  • راههایی برای زیبا ماندن
  • حتی نمی‌توان «عادل» بود!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Digital Arts US
  • خطبه كوبنده دختر اميرالمؤمنين در مجلس يزيد
  • ميز غذا خوري اسکیت بردي
  • اینترنت WiFi 13 دلاری  در پروازهای یونایتد ایرلاینز
  • ۸ اشتباه رایج  درباره چین و چروک‌‌ صورت
  • نقش امام سجاد(عليه السلام) در حماسه عاشورا
  • آخرین دستاوردهای فناوری در سی. ای. اس ۲۰۰۹
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

شاهد کربلا
ویژه نامه شهادت امام سجاّد عليه السلام
تصاوير بسيار زيبا و ديدني از مراسم تحليف اوباما
10 فتوبلاگي که انصافا تصاوير ديدني دارند
تصاويري ديدني از خودروي تشريفاتي ليموزين
عکسهايی از مقبره مادر بشريت، حضرت حوا
تصاويري از روستايي در چين براي بازيافت ضايعات الکترونيکي
هتلي با ديوارهاي نمکي
فقط ديوارها را ليس نزنيد!
درب براي همه سليقه ها 138 طرح مدرن وكلاسيك
ويژه نامه عمليات کربلاي 5
اگر پوسترهاي فيلمها صادق بودند...
انصاف خيلي جال هستن!
ويدئو: سوگند خوردن باراک حسين اوبابا
من رسماُ سوگند یاد می کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا آتجا که در توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده آمریکا صیانت، حمایت و دفاع نمایم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شوک شدید در انتظار اقتصاد کشور

دولت قصد دارد از سال آينده قيمت گازوئيل را 2000 درصد، قيمت بنزين را 300 درصد، قيمت گاز طبيعي را 980 درصد و قيمت برق را 500 درصد افزايش دهد.
با روشن شدن ابعاد مختلف لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها، جزئيات بيشتري از اهداف و آثار اين لايحه براي نمايندگان مجلس و محافل اقتصادي روشن مي‌شود.
بر اساس اين لايحه و توضيحاتي كه هفته گذشته وزير نيرو و سخنگوي طرح تحول اقتصادي در مجلس ارايه كرده اند، دولت در اجراي طرح تحول اقتصادي، دو سناريو براي افزايش شديد قيمت برق و سوخت به شرح زير پیش بینی كرده است.
اخبار رسيده از دولت و مجلس حاكي است دولت صرفا بر اجراي سناريوي دوم تاكيد دارد و براي تصويب هر چه سريعتر اين لايحه، به شدت اصرار دارد.
از سوي ديگر از كميسيونهاي مجلس خبر مي رسد بسياري از نمايندگان درباره آثار و عواقب اجراي اين لايحه سوالات و نگراني‌هاي جدي دارند و معتقدند، افزایش قیمت برق و سوخت برای مصارف تولیدی، قیمت تمام شده کالاهای ایرانی را به شدت افزایش می دهد و به ورشکستگی تولیدکنندگان ایرانی و غیراقتصادی شدن تولید در کشور منجر خواهد شد.
نمايندگان دولت معتقدند با پرداخت يارانه نقدي، آثار افزايش قيمت‌ها بر زندگي و معيشت مردم را جبران خواهند کرد.
برخي نمايندگان مجلس درباره آثار «تورم انتظاري» نيز سوال و نگراني دارند و معتقدند در صورت افزايش شديد قيمت‌ها، شايعات و انتظارات تورمي در بازار، موج غيرقابل مهار و فراگیري از افزايش قيمتها ايجاد خواهد كرد. نمايندگان دولت در پاسخ به اين نگراني اظهار مي‌دارند چون تورم انتظاري قابل محاسبه نيست، اين فاكتور را از محاسبات خود حذف كرده‌اند.

به دستور اوباما محاکمات نظامی در بازداشتگاه گوانتانامو به حال تعلیق در آمد

اتحادیه اروپا از اقدام پرزیدنت اوباما برای تعلیق محاکمات نظامی برای مظنونین تروریسم در بازداشتگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو استقبال کرده است.
کمیسیون دادگستری اروپا امروز، چهارشنبه، در بیانیه ای گفت «بسیار خشنود است که یکی از نخستین اقدامات آقای اوباما به عنوان رییس جمهوری، گشودن فصل تازه ای در این ماجرای اندوهبار بوده است.»
در بیانیه گفته می شود جنگ علیه تروریسم باید یک مقوله اصلی برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا باشد، اما باید در آن به موازین حقوق بشر کاملا احترام گذاشته شود.
آقای اوباما چند ساعت پس از تحلیف به دادستان ها دستور داد درخواست کنند محاکمات گوانتانامو برای ۱۲۰ روز معلق شود. انتظار می رود قضات نظامی امروز به این درخواست رای دهند.
تعلیق در محاکمات به دولت اوباما فرصت خواهد داد پرونده های بازداشت شدگان، و نیز تمامی سیستم دادگاه های نظامی را بررسی کند.
دستور اوباما ۲۱ پرونده در دست بررسی را در بر می گیرد، از جمله پرونده های ۵ مرد که به توطئه چینی برای حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در ایالات متحده متهم هستند.
اوباما قول داده است بازداشتگاه گوانتانامو را ببندد. منتقدین می گویند زندانیان، که اکثر آنها سالها بدون اتهام در بازداشت بوده اند، از حقوق اساسی خود محروم هستند.


* در پی درخواست باراک اوباما محاکمه پنج متهم در بازداشتگاه گوانتامو موقتا متوقف شد
یک قاضی نظامی در بازداشتگاه گواتنانامو محاکمه پنج مرد را که به طرح ریزی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم هستند، معلق ساخته است.
این اقدام امروز، چهارشنبه، و پس از آن صورت گرفت که باراک اوباما ریس جمهوری و رابرت گیتس وزیر دفاع به دادستان ها دستور دادند درخواست محاکمات برای ۱۲۰ روز متوقف شود.
قاصی محاکمه خالد شیخ محمد - که طراح اصلی حملات تلقی می شود – و چهار نفر دیگر را به حال تعلیق در آورد.
در جلسه دادگاه در روز دوشنبه، شیح خالد محمد و یکی از همدستان او، رمزی بن الشیب، گفتند از نقشی هایی که در حملات ایفا کردند احساس غرور می کنند.
پیشتر، اتحادیه اروپا از اقدام پرزیدنت اوباما برای تعلیق محاکمات نظامی برای مظنونین تروریسم در بازداشتگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو استقبال کرد.
کمیسیون دادگستری اروپا امروز در بیانیه ای گفت «بسیار خوشنود است که یکی از نخستین اقدامات آقای اوباما به عنوان رییس جمهوری، گشودن فصل تازه ای در این ماجرای اندوهبار بوده است.»
در بیانیه گفته می شود جنگ علیه تروریسم باید یک مقوله اصلی برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا باشد، اما باید در آن به موازین حقوق بشر کاملا احترام گذاشته شود.
تعلیق در محاکمات به دولت اوباما فرصت خواهد داد پرونده های بازداشت شدگان، و نیز تمامی سیستم دادگاه های نظامی را بررسی کند.
اوباما قول داده است بازداشتگاه گوانتانامو را ببندد. منتقدین می گویند زندانیان، که اکثر آنها سالها بدون اتهام در بازداشت بوده اند، از حقوق اساسی خود محروم هستند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

هنکاک
Hancock

کارگردان: پيتر برگ. فيلمنامه: وينست نگو، وينس گيليگن. موسيقي: جان پاول. مدير فيلمبرداري: توبياس اي. ‏اسکلايسلر. تدوين: کولبي پارکر جونيور، پل ريوبل. طراح صحنه: نيل اسپايسک. بازيگران: ويل اسميت[جان هنکاک]، ‏چارليز ترون[مري امبري]، جيسون بيتمن[ري امبري]، جي هيد[آرون امبري]، ادي مارسن[رد]، ديويد ماتي، ‏ميتريکس فيتن[ماتريکس]، تامس لنون[مايک]، جاني گالکي[جرمي]. 92 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏John Hancock، ‏Tonight, He Comes‏. نامزد جايزه بهترين آنونس از مراسم گولدن تريلر. ‏
جان هنکاک ابرقهرماني غير عادي است. او به دليلي نامعلوم افسرده و الکلي است و هر قدمي که براي تاديب خلاف ‏کاران و افراد شرور برمي دارد هزينه زيادي براي شهر لس آنجلس به دنبال دارد. چون اعمال او باعث وارد شدن ‏خسارت به ساختمان ها، اتومبيل ها و اموال عمومي مي شود. آخرين بار که او براي متوقف کردن چند تبهکار اقدام ‏کرد، مبلغي نزديک به 9 ميليون دلار براي شهر آب خورد. از اين رو افکار عمومي و رسانه ها مرتباً از مسئولين مي ‏خواهند تا جلوي دخالت هاي او را بگيرند. تا اينکه يک روز، هنکاک جان ري امبري را نجات مي دهد. امبري ‏متخصص روابط عمومي است و دوست دارد در ازاي نجات جانش راهي براي بهبود وضعيت هنکاک و در نتيجه از ‏بين بردن سوء شهرت او بردارد. ري او را به خانه برده و با همسر و پسرش آشنا مي کند. مري همسري ري عقيده دارد ‏هنکاک اصلاح ناپذير است. اما ري از هنکاک مي خواهد تا خود را تسليم کرده و در يک دوره بازپروري شرکت کند تا ‏مردم در غياب او پي به ارزش وجودش ببرند.‏‎ ‎هنکاک مي پذيرد، و يک روز مري به همراه پسر کوچکش به ديدار او ‏آمده و از وي مي خواهد تا ري را نا اميد نکند. به دنبال اين ماجرا رئيس پليس از هنکاک براي دستگيري گروهي سارق ‏به رهبري رد که تعدادي انسان بيگناه را به گروگان گرفته اند، کمک مي خواهد. هنکاک اين بار دقت و احتياط ‏تبهکاران را دستگير و بار ديگر شهرت نيک خود را به دست مي آورد. در ميهماني که ري به افتخار اين موضوع داد، ‏هنکاک مي گويد که حافظه اش را از دست داده و از گذشته هيچ به ياد ندارد. همان شب هنکاک کشف مي کند که مري ‏نيز داراي قدرت هاي غير عادي است و به نظر مي رسد که از گذشته او با خبر است...‏

چرا بايد ديد؟‏‎
چهار سال قبل که انيميشن شگفت انگيزها ب نمايش در آمد، تماشاگران خود را با ابرقهرماناني روبرو ديدند که جامعه ‏آنها را طرد کرده و خود را بي نياز از خدمات شان مي ديد. بنابراين شگفت انگيزها به زندگي عادي رو آورده و تقريباً ‏دچار افسردگي هم شده بودند. حال نسخه سينمايي روزآمدتر و زنده آن ابرقهرمان ها روي پرده ظاهر شده و اين يکي بر ‏خلاف آنها مشکلي با گذشته خود دارد و الکلي و افسرده است. هيچ کس به او احترام نمي گذارد، عوضي خطابش مي ‏کنند و خدماتش مايه دردسر شهر و اهالي آن است. ‏
البته اين ظاهر قصه است و زماني که به کارنامه سازنده آن نگاه کنيد که فيلم پر سر و صداي قلمرو را سال گذشته روي ‏پرده داشته، به بطن ماجرا توليد اين يکي هم پي خواهيد برد. فيلمنامه هنکاک که ابتدا "امشب، او مي آيد" نام داشت، ‏نزديک به يک دهه در هاليوود سرگردان بود و کسي حاضر به ساخت آن نبود. پس چرا پيتر برگ حالا به ساختن آن ‏علاقمنده شده است؟ و حتي نمايش افتتاحيه آن را در پايگاه ارتش آمريکا در خاورميانه و پيش از آمريکا و به صورت ‏رايگان برگزار مي کند؟‏
پيتر وينکلر برگ متولد 1964 بازيگر آشناي نقش هاي فرعي و حالا کارگرداني شناخته شده است. برگ از 1994 با ‏ساختن قسمت هايي از سريال "‏Chicago Hope‏" شروع به کارگرداني نيز کرد و بعدها نويسندگي و تهيه کنندگي را ‏نيز آزمود. اولين فيلم بلندش اعمال بسيار وحشيانه را در 1998 کارگرداني کرد که در چند جشنواره مورد توجه قرار ‏گرفت. دو فيلم بعدي اش در همين حد نيز موفق نبود، اما آشنايي با مايکل مان در فيلم وثيقه او را وارد مسيري تازه و ‏متفاوت کرد. حاصل اين تغيير فيلم 80 ميليون دلاري قلمرو بود که در زمان درست توليد شد و با توجه به موضوع ‏حساس خود در بسياري از کشورها مورد توجه قرار گرفت. چکيده مطلب و جان کلام فيلم اين بود: نفت با امنيت ملي ‏آمريکا ارتباط دارد.‏
قلمرو تريلري سياسي بود که سبعيت بنيادگرايان مسلمان[القاعده و حزب الله] و حضور گروهي آمريکايي براي ‏بازگرداندن امنيت به منطقه خاورميانه و تلاش براي رسيدن به درک و اعتماد متقابل ميان اعراب صاحب نفت و ‏آمريکايي ها نيازمند ين نفت را نشان مي داد. يک فيلم با داستاني رو، اما هنکاک از جنم ديگري است. پيامش را لابلاي ‏قصه نوجوان پسند خود پنهان مي کند و به سرباز آمريکايي که در نبرد با تروريسم سرخورده شده و مانند هنکاک ‏استعداد افسردگي و الکلي شدن را دارد مي آموزد که قهرمان است و بايد مانند قهرمان نيز رفتار کند. حتي اگر اين ‏رفتار زماني خسارت هايي سنگين نيز به دنبال داشته، اين امر از قهرمانانه بودن کار وي چندان نمي کاهد. ‏
او بايد ياد بگيرد گذشته خود را به ياد بياورد و با آن زندگي کند. کاري که آمريکايي جوان نيز بايد ياد بگيرد. او بايد به ‏ياد بياورد که کساني مانند وودرو ويلسون و روزولت در تاريخ کشورش بوده اند و دولت شان را صاحب رسالتي عظيم ‏در قبال همه دنيا مي دانسته اند. پس بايد دست از خود ويرانگري برداشته و حتي عشق پر رنج خود را به فراموشي ‏بسپرد. او زاده شده تا قهرمان باشد و قهرماني کند. هميشه جوان بماند و يک مدير روابط عمومي خوب هم براي خودش ‏دست و پا کند!‏
هنکاک تبليغ براي نياز به قهرمان و ابرقهرمان ها در زمانه ماست. چه کسي بود گفت بدبخت کسي که به قهرمان نياز ‏دارد؟ چون قهرمان امروز که ريشه در قرن بيستم دارد دولت/ملت است نه فرد!‏
اما در کنار همه اينها، فيلم پر از شوخي هاي جذاب، جلوه هاي ويژه گران قيمت و ويل اسميت و چارليز ترون دوست ‏داشتني است که مي توانند دلارهاي هر تماشاگر بي اعتقادي را نيز از جيبش خارج کنند. هنکاک تا لحظه تنظيم اين ‏مطلب بيش از 60 ميليون دلار در گيشه آمريکا به دست آورده و به نظر مي رسد که سرسخت ترين رقيب فيلم هاي ‏ديگر است. ‏
ژانر: اکشن، کمدي، درام، فانتزي. ‏ ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

Hancock.V2.TS.XVID-STG.part1.rar 
Hancock.V2.TS.XVID-STG.part2.rar 
Hancock.V2.TS.XVID-STG.part3.rar 
Hancock.V2.TS.XVID-STG.part4.rar 
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Journey To The Edge Of The Universe (2008)

مستندي در مورد کهکشان

Using one single, unbroken shot, Journey to the Edge of the Universe explores what we would find if we were able to travel the entire length of our universe. Venturing past Neil Armstrong’s footsteps still sealed on the moon, the special soars over brightly illuminated Venus onto Mercury, a small planet made almost entirely of iron that may perhaps be the left-over remnants of a much larger planet.
Mars is a planet of extremes: with tornadoes, volcanoes and canyons unlike anything seen on Earth while Jupiter’s ever-present red storm is three times the size of Earth and has lasted for hundreds of years. Reaching the Saturn moon Titan, we find a landscape closely resembling Earth, but Titan’s rivers, lakes and oceans are not made of water, but of liquid methane. Could life exist here?
Travelling more than 90 trillion kilometres from Earth, viewers step inside the Epsilon Eridani star system where spectacular rings of dust and ice resemble the formation of our own solar system 4.5 billion years ago. Even further out is star Gliese 581, about the same age as our sun with a planet that is just the right distance to possibly support life.
Passing by the Pillars of Creation, viewers can see deep inside these clouds where huge stars being born, bringing light and perhaps even life to the universe.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Captain N: The Game Master


لينکهاي دانلود

cntgmaiw.part1.rar
cntgmaiw.part2.rar
cntgmaiw.part3.rar
cntgmaiw.part4.rar
cntgmaiw.part5.rar
cntgmaiw.part6.rar
cntgmaiw.part7.rar
cntgmaiw.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

انتظامي: سمفوني انقلاب را با پيام صلح ساختم

مجيد انتظامي گفت: سمفوني انقلاب بر خلاف مضمونش بسيار آرام است و من آن را بر اساس پيام بزرگ جمهوري اسلامي يعني صلح ساخته‌ام.
در نشست رسانه‌اي كه صبح امروز با حضور مجيد انتظامي آهنگساز، بابك رضايي مدير عامل انجمن موسيقي و اصغر اميرنيا مدير عامل بنياد رودكي در تالار وحدت برگزار شد، انتظامي در خصوص سمفوني بزرگ انقلاب گفت: در ساخت اين سمفوني الگوهاي زيادي مبني بر استفاده تم‌ها و شعارهاي انقلابي و حتي ساخت پوئم سمفوني به من شد اما بواسطه اينكه اين انجام چنين كاري نخ‌نما شده بود اين كار را نكردم و به اين نتيجه رسيدم اين سمفوني را مستقلا بر پايه و اساس انقلاب كار بسازم.
وي ادامه داد: در طول انقلاب اتفاقات گوناگون بسيار خوبي رخ داده كه هيچ هنري نمي‌تواند آن را بازسازي كند بر اين اساس به اين نتيجه رسيدم به جاي موسيقي مطلب و پيامي از جمهوري اسلامي بگيرم و روي آن موسيقي بسازم كه در اين راه به بزرگترين پيام كه شعار جمهوري اسلامي هم هست يعني صلح رسيدم.

*شعري از سعدي آغازگر سمفوني انقلاب
اين آهنگساز با بيان اينكه سمفوني انقلاب شامل 4 فصل است، بيان داشت: در هر فصل اين اثر همه احساسات ما گنجانده شده كه در نهايت تمامي آنها به پيام صلح ختم مي‌شود.
وي ادامه داد: سمفوني با شعري از سعدي آغاز مي‌شود به طوري كه ابتدا اين شعر خوانده و سپس موسيقي شروع مي‌شود و از آنجايي كه اين پيام كلي امكان تنوع بيشتر را به من داده و به خاطر برقراري ارتباط بيشتر با مخاطب در قسمت اول اثر كه موسيقي صلح است از پاپ و مردمي‌تر استفاده كردم كه در آن يك خواننده پاپ در كنار اركستر قرار مي‌گيرد كه البته اين خواننده هنوز انتخاب نشده است.
وي با اشاره به ديگر فصل‌هاي اين اثر گفت: در ساخت اين سمفوني از ژانر سنتي نيز استفاده كرده‌ام كه علي مينوسپهر خوانندگي آن را بر اساس اشعاري از بيگي برعهده دارد.همچنين بخش پاياني فصل چهارم نيز فردا به اتمام مي‌رسد.

*پخش افكت‌هاي صوتي در كنار نواختن نت‌هاي سمفوني
انتظامي با اشاره به پخش افكت‌هاي صوتي در حين اجراي سمفوني گفت: همانند ديگر آثارم قصد داشتم از گروه نمايش در اين اجرا نيز بهره‌ ببرم اما مسئولين به خاطر عدم شلوغ شدن تالار مرا از انجام آن منع كردند بر اين اساس از افكت‌هاي صوتي استفاده خواهم كرد.
وي ادامه داد: اين افكت‌ها در موسيقي نيز وجود دارد و در حين اجراي موسيقي از گوشه و كنار تالار پخش خواهند شد.

*40 دف‌نواز در بالكن اول اركستر را در نواختن سمفوني همراهي مي‌كنند
انتظامي در ادامه افزود: طبق طراحي‌هايي انجام شده قصد دارم 40 دف‌نواز در بالكن اول حضور داشته باشند و اركستر را در اجرا همراهي كنند البته هنوز اين نوازندگان را انتخاب نكرده‌ام و نمي‌دانم اين اتفاق مي‌افتد يا خير.

*سمفوني انقلاب آرام و عاشقانه است
رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران با بيان اينكه اين سمفوني آرام و عاشقانه است، اظهار داشت:بواسطه اينكه اثر انقلابي است همه انتظار دارند موسيقي كوبنده باشد اما بر خلاف تصور همه بسيار آرام و القا كننده پيام عشق است به طوري كه از همان ابتدا پيام عشق و صلح را هديه مي‌كند.

*حضور برخي سازها اين اثر را متفاوت كرده است
خالق سمفوني اين فصل را با من بخوان در خصوص تفاوت اين سمفوني با ديگر آثارش گفت: سازهاي چوبي و مضرابي در اين اجرا نقش مهمي دارند و گروه كر غليظ‌تر از اجراهاي قبلي عمل مي‌كند به طوري كه در برخي قسمتها ديالوگ نيز مي‌گويند.همچنين از خواننده نيز در چند بخش مختلف استفاده شده است.
وي ادامه داد: سال قبل تصميم بر اين بود كه اركستر اكراين يا ارمنستان اين سمفوني را اجرا كنند اما امروز شاهد اين هستيم كه اركستر سمفونيك تهران در سطح قابل قبولي است كه توانايي اجراي هنر نوع موسيقي را در هر سطحي دارد.

*دعوت انتظامي از همراهي همه هنرمندان در اجراي سمفوني انقلاب
انتظامي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: من 30 سال تلاش كردم كه ثابت كنم موسيقي سرشار از عشق و عرفان است و نبايد جلوي آن گرفته شود.بر اين اساس از همه رسانه‌ها مي‌خواهم من را در اين اجرا تنها نگذارم.
وي ادامه داد: از همه هنرمندان خواهش دارم روز كنسرت با حضورشان به ما نيرو دهند كه اين پيام صلح را بهتر القا كنيم.

*سمفوني انقلاب با حضور مسئولين رونمايي مي‌شود
در ادامه اين نشست بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي گفت: سمفوني انقلاب 14 بهمن با حضور مسئولين و مديران ارشد نظام در تالار وحدت پرده‌برداري و پارتيتور آن به انتظامي تقديم و به شكل نمادين با اركستر اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: اجراي اين سمفوني كه جز برنامه‌هاي ستاد دهه فجر است 16 تا 19 براي عموم مردم خواهد بود.بر اين اساس پيش فروش بليت‌هاي اين برنامه از فردا در گيشه تالار وحدت آغاز خواهد شد و احتمالا چندگيشه ديگر هم به آن اضافه مي‌شود.

*موسيقي نقش بسزايي در تحولات اجتماعي داشته است
رضايي در ادامه با اشاره نقش موسيقي در انقلاب گفت: موسيقي در طول انقلاب، قبل و بعد انقلاب و در زمان جنگ نقش عمده‌اي در تحولات اجتماعي داشته است.بعد از جنگ انتظامي يكي از نفرات خاص موسيقي بودند كه به اين مضامين پرداختند.ساخت سمفوني ايثار، خرمشهر و آثاري كه ايشان در فيلم‌هاي به ياد ماندني و جاويدان سينما در عرصه دفاع مقدس باقي گذاشتند نقش ايشان را نسبت به بقيه پررنگ‌تر مي‌كند و شايد يكي از دلايل انتخاب ايشان براي ساخت سمفوني انقلاب كارنامه موفقي بوده كه انتظامي داشته است و شايد از نظر ما ايشان بهتر مي‌توانست فضاي انقلاب و تحولات اجتماعي كشور را در اين 30 سال در ژانر موسقي به تصوير بكشند.

*سمفوني انقلاب در كنار ديگر آثار مناسبتي منتشر مي‌شود
در پايان اين نشست اميرنيا مدير عامل بنياد رودكي گفت: تمام آثار مناسبتي كه در اين چند سال اخير در تالار وحدت اجرا شده‌اند ، منتشر خواهند شد.
وي ادامه داد: هم اكنون مراحل مربوط به انتشار اين آثار در مؤسسه رسانه‌هاي تصويري و ديگر مراكز در حال انجام است كه اميد داريم به زودي منتشر شوند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل عكس به انیمیشن با
Morpheus Photo Animation Suite 3.10 FULL

بسیاری از شما علاقمند به ویرایش عکس و یا تبدیل تصاویر به یکدیگر بوده و یا می خواهید عکس هایتان را به انیمیشن تبدیل نمایید به طور مثال چهره‌ی یک پلنگ را به ‌صورت یک کودک زیبا تغییر شکل دهید. نرم افزارهای متعدد با استفاده از ابزارهای گوناگونی که در اختیار شما قرار می دهند و تنظیمات بی شماری برای بهبود تصویر وجود دارد این نیاز شما را برآورده کرده است.
نرم افزار Morpheus Photo Animation Suite با ارائه سه محصول مختلف خود یعنی نرم افزارهای Photo Morpher ،Photo Warper ،Photo Mixer این مجموعه را با تمامی امکانات این سه نرم افزارتولید نموده است. ویژگی اصلی این نرم افزار اینكه با ادغام دو عکس با یکدیگر و ایجاد افکت ها عکس ها را به حالتی دیگر تبدیل می کند که شبیه به مونتاژ می باشد. مثلا شما عکس چهره یکی از دوستان و عکس یکی از افراد مشهور را در برنامه وارد می کنید و با انجام تغییرات تصویر به گونه ای ساخته خواهد شد که عکس اولیه با تغییر حالت به عکس دوم تبدیل می شود. به کمک این نرم افزار شما می توانید عکس هر کس را که مایلید جان ببخشید و به کارتون یا همان انیمیشن تبدیل کنید. هر کسی با استفاده از این نرم افزار می تواند فقط در چند ثانیه انیمیشن های جالبی بسازد و آن را با فرمت های محبوب از قبیل GIF ،SWF و AVI ذخیره کند. به طور مثال با کمک این نرم افزار می توانید عکس ها را با بکدیگر ترکیب کنید و عکس جدیدی همانند کاور برنامه بسازید یا اینکه عکس های خود را از کودکی تا بزرگسالی پشت سرهم گذاشته تا به زیبایی به یکدیگر تبدیل شوند و گذر سال ها را در چند ثانیه مشاهده کنید. بوسیله این نرم فزار می توانید عکس های خود را متحرک کرده و آنها را بصورت فلش یا فرمت های دیگر ذخیره کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Morpheus Photo Animation Suite 3.10:
- دارای ابزارها و امکانات مختلف برای ویرایش تصاویر - توانایی تبدیل فرمت فایل های تصویری عکس به یکدیگر
- برنامه طراحی مجدد با واسط جدید باور نکردنی برای کار با چندین عکس
- دارای رابط کاربری گرافیکی بالا
- ذخیره طرح بندی کار در فرمت XML
- توانایی پردازش تصاویر با تغییر رنگ، سایه و سایز برای ساخت مورف هایی با کیفیت بالا
- قابلیت مورفین بی نهایت عکس
- انتشار انیمیشن با دوستانتان با استفاده از ایمیل
- قابلیت تولید صفحات وب HTML برای هر فایل ارائه شده
- تولید قاب های مورف در فرمت هایی مانند JPEG ،PNG ،TIF
- توانایی ترجمه مورف ها با فرمت های معمولی مختلف مانند Flash SWF وAnimated GI
- قابلیت ذخیره سازی در فرمت های avi ،flash ،gif
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 10 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی شطرنج Chicken Chess

اگر اهل بازی های فکری مانند شطرنج هستید میتوانید این بازی شطرنج را بر روی گوشی خود نصب کنید و به صورت یک نفره و یا دو نفره با دوستان خود به بازی بپردازید.

قابل نصب بر روی گوشی های :
نوکیا : 5700/5320Xpress Music
6110/ 6120/ 6121/ 6210Navigator/ 6220/ 6290
N71/ N73/ N75/ N81/ N81 8GB/ N82
N92/ N93/ N93I/ N95/ N95 8GB
E50/ E51/ E65/ E66/ E71
سامسونگ : SGH-i520/ SGH-i450/ SGH-i550/ SGH-i560
ال جی : KS10


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Revolt

بازی ماشینی بسیار زیبایی که دارای حجم کمی می باشد و به سادگی می توانید دانلود کرده و استفاده نمایید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 54 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 فلسفه قيام

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«إِنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا وَ لا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی (صلی الله عليه وآله وسلم) أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ وَ أَنْهی عَنِ المُنْكَرِ وَ أَسيرَ بِسيرَةِ جَدّی وَ أَبی عَلِی بْنِ أَبيطالب.»:


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
من از روی خودخواهی و خوشگذرانی و يا بری فساد و ستمگری قيام نكردم، بلكه قيام من بری اصلاح در امّت جدّم می باشد، می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كنم و به سيره و روش جدّم و پدرم علی بن ابيطالب عمل كنم.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که در سال 1556 ميلادى هشتصد هزار نفر در اثر زلزله در چين جان خود را باختند و وحشتناکتر از اين طوفاني در بنگلادش بود که در سال 1970 ميلادى يک ميليون نفر قرباني گرفت.
  • آيا ميدانستي در مجارستان از هر هزار تن پنج نفر خودکشي ميکنند. کشور مجارستان بالاترين شمار خودکشي هاى جهان را دارا ست.
  • آيا ميدانستي که چشم آدميزاد ميتواند ميان شش هزار رنگ گوناگون تمايز قائل باشد.
  • آيا ميدانستي از زمانيکه جمعيت کره زمين به بيش از شش ميليارد رسيده ميزان مرگ و مير در هر روز 148 هزار نفر در جهان است که با يک حساب ساده ميتوان فهميد که در هر يک ثانيه دو نفر ميميرد.
  • آيا ميدانستي که اولين پيوند قلب انسان در جهان بر روى لوييس وتشانسکي انجام گرفت وى که 53 ساله بود، قلب يک زن جوان را دريافت کرد. اين عمل متبحرانه را دکتر کريستين بارنارد انجام داد لوييس 18 روز پس از عمل جراحي به دليل مشکل سيستم تنفسي و ششها درگذشت.

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

زنگ بعد
يادمان باشد زنگ تفريح دنيا هميشگي نيست زنگ بعد حساب داريم


شرط مردانگی
در رفاقت با وفا بودن شرط مردانگی است وگرنه با یک استخوان صد سگ رفیقت می شوند


عرض زندگی
به دکتر شريعتي گفتن:" استاد! سيگار طول زندگي آدمو کوتاه ميکنه" در جواب گفت :" من به عرض زندگي فکر مي کنم


خاک گلدون
هميشه واسه گلي خاک گلدون باش که اگه به آسمون هم رسيد يادش باشه ريشه اش کجاست


هدیه شیطان
غرور هدیه شیطان است و عشق هدیه خداوند، و ما هدیه شیطان را بهم می دهیم ولی هدیه خداوند را از یکدیگر پنهان می کنیم

 

Gajamoo
ehsan.itman@gmail.com

زنی که زیبایی اش زبانزد خاص و عام بود

خانم گراهام در قرن ۱۸ زندگی می کرد. شیک پوشی و زیبایی او زبانزد خاص و عام بود. آرایش موهایش مثل مد آن روزها بزرگ و با مصنوعی و کلاه های بزرگ با پرهای افشان و لباس های گران قیمتش یا دامن های پرچین بر شیک پوشی او می افزود.
شوهر او مردی خوش قیافه ای از اسکاتلند یود که بعد از مرگ همسرش این تابلو را که در قصر وی بر دیوار آویزان بود از پشت به دیوار کوبید و تصمیم گرفت تا آخر عمر دیگر به آن نگاه نکند چون می ترسید که از شدت ناراحتی مرگ همسرش،بمیرد.
این تابلو توسط گینس بوروک کشیده شده و از آن در گالری ناسیونال اسکاتلند حفاظت می شود.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

اي پادشه خوبان

اي روي تو زيبايي، بخشيده به زيبايي
سرو از قد رعنايت، آموخته رعنايي
جز فكر تو خوبان را، نبود سر سودايي
اي پادشه خوبان، داد از غم تنهايي
جان بي تو به لب آمد وقت است كه بازآيي
سوداي وصال تو، رسواي جهانم كرد
مهجور ز دين و دل، بيگانه ز جانم كرد
القصه كه هجر تو، بي تاب و توانم كرد
مشتاقي و مهجوري، دور از تو چنانم كرد
كز دست بخواهد شد، پاياب شكيبايي
جانا دلم از عشقت، گرديده چو جام جم
پيدا ز صفاي دل، هم كعبه و هم زمزم
هر يك به زباني خوش، گويند به زير و بم
يارب به كه بتوان گفت، اين نكته كه در عالم
رخساره به كس ننمود، آن شاهد هر جايي

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة غافر آيات: 85 محل نزول: مکه
 
 
وَيَا قَوْمِ مَا لِي أَدْعُوكُمْ إِلَى النَّجَاةِ وَتَدْعُونَنِي إِلَى النَّارِ 41 تَدْعُونَنِي لِأَكْفُرَ بِاللَّهِ وَأُشْرِكَ بِهِ مَا لَيْسَ لِي بِهِ عِلْمٌ وَأَنَا أَدْعُوكُمْ إِلَى الْعَزِيزِ الْغَفَّارِ 42 لَا جَرَمَ أَنَّمَا تَدْعُونَنِي إِلَيْهِ لَيْسَ لَهُ دَعْوَةٌ فِي الدُّنْيَا وَلَا فِي الْآخِرَةِ وَأَنَّ مَرَدَّنَا إِلَى اللَّهِ وَأَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ أَصْحَابُ النَّارِ 43 فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ 44 فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ 45 النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ 46 وَإِذْ يَتَحَاجُّونَ فِي النَّارِ فَيَقُولُ الضُّعَفَاء لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعًا فَهَلْ أَنتُم مُّغْنُونَ عَنَّا نَصِيبًا مِّنَ النَّارِ 47 قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا إِنَّا كُلٌّ فِيهَا إِنَّ اللَّهَ قَدْ حَكَمَ بَيْنَ الْعِبَادِ 48 وَقَالَ الَّذِينَ فِي النَّارِ لِخَزَنَةِ جَهَنَّمَ ادْعُوا رَبَّكُمْ يُخَفِّفْ عَنَّا يَوْمًا مِّنَ الْعَذَابِ 49

 

ترجمه فارسي مکارم

اى قوم من! چرا من شما را به سوى نجات دعوت مى‏كنم، اما شما مرا بسوى آتش فرا مى‏خوانيد؟! «41» مرا دعوت مى‏كنيد كه به خداوند يگانه كافر شوم و همتايى كه به آن علم ندارم براى او قرار دهم، در حالى كه من شما را بسوى خداوند عزيز غفار دعوت مى‏كنم! «42» قطعا آنچه مرا بسوى آن مى‏خوانيد، نه دعوت (و حاكميتى) در دنيا دارد و نه در آخرت; و تنها بازگشت ما در قيامت بسوى خداست; و مسرفان اهل آتشند! «43» و بزودى آنچه را به شما مى‏گويم به خاطر خواهيد آورد! من كار خود را به خدا واگذارم كه خداوند نسبت به بندگانش بيناست!» «44» خداوند او را از نقشه‏هاى سوء آنها نگه داشت، و عذاب شديد بر آل فرعون وارد شد! «45» عذاب آنها آتش است كه هر صبح و شام بر آن عرضه مى‏شوند; و روزى كه قيامت برپا شود (مى‏فرمايد:) «آل فرعون را در سخت‏ترين عذابها وارد كنيد!» «46» به خاطر بياور هنگامى را كه در آتش دوزخ با هم محاجه مى‏كنند; ضعيفان به مستكبران مى‏گويند: «ما پيرو شما بوديم، آيا شما (امروز) سهمى از آتش را بجاى ما پذيرا مى‏شويد؟!» «47» مستكبران مى‏گويند: «ما همگى در آن هستيم، زيرا خداوند در ميان بندگانش (بعدالت) حكم كرده است!» «48» و آنها كه در آتشند به ماموران دوزخ مى‏گويند: «از پروردگارتان بخواهيد يك روز عذاب را از ما بردارد!» «49»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sara.hajizade@gmail.com

لوئيز زني با لباس‌هاي كهنه و نگاهي اندوهگين بود. روزي وارد خواربار فروشي شد و با فروتني از صاحب مغازه خواست كمي خواربار به او بدهد. او گفت: شوهرش بيمار است و نمي‌تواند كار كند و بچه‌هايش گرسنه‌اند. مغازه‌دار با بي‌اعتنايي از او خواست كه بيرون برود. زن گفت: به محض اين‌كه بتوانم پولتان را مي‌آورم. مرد گفت: ‌نسيه نمي‌دهم. مشتري ديگري كه اين گفتگو را شنيد به مغازه‌دار گفت: ببين خانم چه مي‌خواهد، خريدش با من. خواربار فروش با اكراه گفت: لازم نيست، خودم مي‌دهم. ليست خريدت كو؟ ليست را روي ترازو بگذار، به اندازة وزنش هر چه خواستي ببر. لوئيز با خجالت، تكه‌كاغذي از كيفش درآورد و روي آن چيزي نوشت و آن را روي كفة ترازو گذاشت، همه با تعجب ديدند، كفه ترازو پايين رفت، خواربارفروش باورش نشد. مغازه‌دار با ناباوري شروع به گذاشتن جنس در كفه ترازو كرد. آن ‌قدر جنس گذاشت تا كفه‌ها برابر شدند. پس از رفتن زن، سريع تكه‌كاغذ را برداشت تا بخواند. كاغذ ليست خريد نبود. دعاي زن بود كه نوشته شده بود: ‌اي خداي عزيز، تو نياز مرا مي‌داني، خودت آن را برآورده كن. فقط اوست كه وزن دعاي پاك و خالص را مي‌داند.

 

 

sramo11@yahoo.com

الاغ پير

كشاورزي الاغ پيري داشت كه يك روز اتفاقي به درون يك چاه بدون آب افتاد. كشاورز هر چه سعي كرد نتوانست الاغ را از درون چاه بيرون بياورد. براي اينكه حيوان بيچاره زياد زجر نكشد، كشاورز و مردم روستا تصميم گرفتند چاه را با خاك پر كنند تا الاغ زودتر بميرد و زياد زجر نكشد.
مردم با سطل روي سر الاغ خاك مي ريختند اما الاغ هر بار خاك هاي روي بدنش را مي تكاند و زير پايش مي ريخت و وقتي خاك زير پايش بالا مي آمد، سعي مي كرد روي خاك ها بايستد. روستايي ها همينطور به زنده به گور كردن الاغ بيچاره ادامه دادند و الاغ هم همينطور به بالا آمدن ادامه داد تا اينكه به لبه چاه رسيد و بيرون آمد.
نکته: مشكلات، مانند تلي از خاك بر سر ما مي ريزند و ما همواره دو انتخاب داريم: اول اينكه اجازه بدهيم مشكلات ما را زنده به گور كنند و دوم اينكه از مشكلات سكويي بسازيم براي صعود.

 

 

falah_ghasem@yahoo.ca

درخواست سیانور از داروخانه

خانمی وارد داروخانه می شه و به دکتر داروساز میگه که به سیانور احتیاج داره! داروسازه میگه واسه چی سیانور می‌‌خوای؟ خانمه توضیح می ده که لازمه شوهرش را مسموم کنه. چشم‌های داروسازه چهارتا می شه و میگه: خدا رحم کنه، خانوم من نمی‌تونم به شما سیانور بدم که برید و شوهرتان را بکُشید! این بر خلاف قوانینه! من مجوز کارم را از دست خواهم داد... هر دوی ما را زندانی خواهند کرد و دیگه بدتر از این نمی شه! نه خانوم، نـــه! شما حق ندارید سیانور داشته باشید و حداقل من به شما سیانور نخواهم داد. بعد از این حرف خانمه دستش رو می بره داخل کیفش و از اون یه عکس میاره بیرون؛ عکسی که در اون شوهرش و زن داروسازه توی یه رستوران داشتند شام می‌خوردند. داروسازه به عکسه نگاه می کنه و می گه: چرا به من نگفته بودید که نسخه دارید؟!
نتیجه‌ی اخلاقی: وقتی به داروخانه می‌روید، اول نسخه‌ی خود را نشان بدهید

 

 

ko_maghsoudi@yahoo.com

نجس ترين چيز دنيا !!!

روزی پادشاهی این سوال برایش پیش می آید و می خواهد بداند که نجس ترین چیزها در دنیای خاکی چیست. برای همین کار وزیرش را مامور میکند که برود و این نجس ترین نجس ترینها را پیدا کند و در صورتی که آنرا پیدا کند و یا هر کسی که بداند تمام تخت و تاجش را به او بدهد.
وزیر هم عازم سفر می شود و پس از یکسال جستجو و پرس و جو از افراد مختلف به این نتیجه رسید که با توجه به حرفها و صحبتهای مردم باید پاسخ همین مدفوع آدمیزاد اشرف باشد.
عازم دیار خود می شود در نزدیکی های شهر چوپانی را می بیند و به خود می گوید بگذار از او هم سؤال کنم شاید جواب تازه ای داشت بعد از صحبت با چوپان، او به وزیر می گوید من جواب را می دانم اما یک شرط دارد و وزیر نشنیده شرط را می پذیرد چوپان هم می گوید تو باید مدفوع خودت را بخوری وزیر آنچنان عصبانی می شود که می خواهد چوپان را بکشد ولی چوپان به او می گوید تو می توانی من را بکشی اما مطمئن باش پاسخی که پیدا کرده ای غلط است تو این کار را بکن اگر جواب قانع کننده ای نشنیدی من را بکش.
خلاصه وزیر به خاطر رسیدن به تاج و تخت هم که شده قبول می کند و آن کار را انجام می دهد سپس چوپان به او می گوید: " کثیف ترین و نجس ترین چیزها طمع است که تو به خاطرش حاضر شدی آنچه را فکر می کردی نجس ترین است بخوری" !!!!

 

 

nirvana.818@gmail.com

بوی بد نفرت

معلم یک کودکستان ، به بچه های کلاس گفت که می خواهد با آنان بازی کند او به آنان گفت که فردا هر کدام ، یک کیسه ی پلاستیکی بر دارند و درون آن به تعداد آدمهایی که از آنان بدشان می آید ، سیب زمینی بریزند و با خود به کودکستان بیاورند .
فردا بچه ها با کیسه های پلاستیکی به کودکستان آمدند . در کیسه برخی 2 ، برخی 3 ، برخی تا 5 سیب زمینی بود، معلم به بچه ها گفت :
" تا یک هفته هر جا که می روید پلاستیک های خود را ببرید ."
روزها به همین ترتیب گذشت ، کم کم بچه ها شروع به شکایت از بوی ناخوش سیب زمینیهای گندیده کردند ، به علاوه آنهایی که سیب زمینی بیشتری در کیسه خود داشتند از حمل بار سنگین خسته شده بودند ، پس از گذشت یک هفته، سرانجام بازی تمام شد و بچه ها راحت شدند .
معلم از بچه ها پرسید :
" از اینکه سیب زمینی ها را یک هفته با خود حمل می کردید چه احساسی داشتید ؟ "
بچه ها از اینکه مجبور بودند سیب زمینی های بدبو و سنگین را همه جا با خود ببرند شکایت داشتند. آنگاه معلم ، منظور اصلی خود را از این بازی چنین توضیح داد :
" این درست شبیه وضعیتی است که شما کینه ی آدمهایی که دوستشان ندارید را در دل خود نگاه می دارید و همه جا با خود می برید . بوی کینه و نفرت ، قلب شما را فا سد می کند و شما آن را همه جا با خود حمل می کنید ، حالا که شما بوی بد سیب زمینی را فقط برای یک هفته نتوانستید تحمل کنید پس چطور می خواهید بوی بد نفرت را برای تمام عمر در دل خود تحمل کنید ؟ "

 

 

nadiajamshidi@gmail.com

مسئول محترم مجله الکرونیکی مبین خوانندگان عزیز مجله سلام
در رابطه با حوادث غزه روزی نیست که خبری از رسانه ها نخوانیم و نشنویم درسته که برای مردم بیگناه و زن و بچه ها دلمون می سوزه ولی خدا وکیلی چیکار می تونیم بکنیم ؟ با سینه زدن و گریه و زاری تو تلویزیون و رسانه ها چه کاری از پیش میره ؟ دیگه باید بچه باشیم که ندونیم اسرائیل چه غول بی شاخ و دمیه . با گوشی های نوکیا واسه هم جوک اس ام اس می کنیم ، با سیستم های نرم افزاریشون برای هم ایمیل می دیم و می خوام تحریمشون هم بکنیم ! بابا تو رو خدا یه ذره به فکر مملکت خودمون و مردم خودمون باشیم. تا کی می خوایم مملکت خودمونو به باد فنا بدیم ؟ کم آدم معتاد تو کوچه و خیابون می بینیم ؟ کم جوون بی کار تحصیل کرده تو کشورمون هست؟ اینهمه فساد خانمون برانداز کمه ؟ دلمون خوشه که پلیسمون به جای ایجاد امنیت برای زن و بچه های مردم ، دخترهای چکمه پوش رو می گیره .. از اون ور پشت چراغ قرمز زنهای ارزون با هر نگاه هرزه ای سوار ماشین مردهای غریبه میشن که زندگی خونوادگی رو که این روزهای به کم ترین بهایی از هم می پاشه رو داغون کنن .هیچ فکر کردیم خودمون چقدر بدبختی داریم ؟ تا حالا تحلیل کردیم پس رفتهای اخلاقی ، اقتصادی و فرهنگی مونو؟ مدیران سیاسی و اقتصادی کشورمونو تحلیل کردیم ؟ فکر کردیم چرا جوونامون به هر دری می زنن تا از ممکلت خودشون برن ؟ واسه خوشگذرونیه که غربت رو تحمل می کنن؟ یا به خاطربه دست آوردن احترام امنیت و آرامشی که تو زادگاه خودشون ندارن؟ تا کی می خوایم سنگ غریبه ها رو به سینه بزنیم درحالیکه جوون خودمون هزار تا مشکل داره. تو رو خدا یه ذره ملی فکر کنیم . ساده نباشیم. دلمون برای خونمون و وطنمون شور بزنه ، نه اونایی که ما رو هیچی حساب نمی کنن. گور بابای آمریکا و سرائیل ... گور بابای فلسطین و لبنان ...... جوون بی گناه ایرانی کجای دنیا وایساده ؟ الان که انتخابات ریاست جمهوری نزدیکه یه ذره عاقل باشیم و ملی فکر کنیم. گول نخوریم. یادمون باشه که فقر، سیستم اقتصادی بی برنامه کشورمون ، مدیریت های غلط ، عدم شفافیت های اقصادی و مدیریت، فساد و فحشا ، ظلم به بنیاد خانواده ، بیکاری جوانان ، اعتیاد ، و مشکلات عدیده ای که ناشی از عدم تصمیم گیری صحیح ما و مدیران کشور است ، با اشک ریختن برای مردم فلسطین حل شدنی نیست.دست علی وار باید تا شمشیر ذوالفقار به کار آید.

 

 

saghiwonderland@yahoo.com

استعفا

بدينوسيله من رسماً از بزرگسالی استعفا می دهم و مسئوليتهای يک کودک هشت ساله را قبول می کنم.
می خواهم به يک ساندويچ فروشی بروم و فکر کنم که آنجا يک رستوران پنج ستاره است.
می خواهم فکر کنم شکلات از پول بهتر است، چون می توانم آن را بخورم!
می خواهم زير يک درخت بلوط بزرگ بنشينم و با دوستانم بستنی بخورم .
می خواهم درون يک چاله آب بازی کنم و بادبادک خود را در هوا پرواز دهم.
می خواهم به گذشته برگردم، وقتی همه چيز ساده بود، وقتی داشتم رنگها را، جدول ضرب را و شعرهای کودکانه را ياد می گرفتم، وقتی نمی دانستم که چه چيزهايي نمی دانم و هيچ اهميتی هم نمی دادم .
می خواهم فکر کنم که دنيا چقدر زيباست و همه راستگو و خوب هستند.
می خواهم ايمان داشته باشم که هر چيزی ممکن است و می خواهم که از پيچيدگيهای دنيا بی خبر باشم .
می خواهم دوباره به همان زندگی ساده خود برگردم، نمی خواهم زندگی من پر شود از کوهی از مدارک اداری، خبرهای ناراحت کننده، صورتحساب، جريمه و ...
می خواهم به نيروی لبخند ايمان داشته باشم، به يک کلمه محبت آميز، به عدالت، به صلح، به فرشتگان، به باران، و به . . .
اين دسته چک من، کليد ماشين، کارت اعتباری و بقيه مدارک، مال شما.
من رسماً از بزرگسالی استعفا می دهم . نويسنده: سانتيا سالگا

 

.

alirezamajidi@gmail.com

قانون مور و اندازه اینترنت

اگر از علاقه‌مندان دنیای آی‌تی باشید، به احتمال زیاد نام قانون مور Moore’s Law به گوشتان خورده است.
«گوردون مور»، مؤسس و عضو بازنشسته هیئیت مدیره شرکت اینتل است. او در آوریل سال ۱۹۶۵، در مجله الکترونیک مقاله‌ای به چاپ رساند که در آن پیشبینی کرده بود که هر سال تعداد ترانزیستورهایی که می توان روی یک تراشه، قرار داد، دوبرابر می‌شود. چند سال بعد این ادعا نام «قانون مور» را بر خود گرفت و البته بعدا بازه زمانی یک ساله به بازه زمانی ۱۸ ماهه تغییر کرد. سازندگان پردازنده‌ها توانسته‌اند با ابتکارات گوناگون، قانون مور را تحقق ببخشند، اما تصور می‌رود که محدودیت‌ها بر سر این قانون در آینده پیش بیاید و با رسیدن آی‌سی‌ها به ابعاد مولکولی دیگر نتوان از این مرز پیشتر رفت.
به تازگی پژوهشگران چینی، تحقیق جالبی انجام داده‌اند، آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اندازه اینترنت را هم می توان مشمول نوعی قانون مور کرد. آنها با آنالیز اطلاعات جمع‌آوری شده از اینترنت از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۶ پی برده‌اند که ابعاد اینترنت هر ۵/۳۲ سال، دو برابر می‌شود.
البته اگر نام‌های ثبت‌شده دومین‌ها را در نظر بگیریم، این رشد بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد، در فاصله جولای ۲۰۰۱ تا جولای ۲۰۰۵، نام‌های ثبت‌شده دو برابر شدند و از این زمان، تنها دو سال، زمان لازم بود که باز هم تعداد دومین‌ها دو برابر شود.
اگر از اندازه اینترنت را به صورت عام و فقط وبلاگستان را مد نظر قرا دهیم، آمار تا حدی متفاوت هستند:
بر اساس آمار تکنوراتی، در سال ۲۰۰۴، ۴ میلیون وبلاگ وجود داشت. در سال ۲۰۰۵، تعداد وبلاگ‌ها به ۱۹/۶ میلیون رسید. در سال ۲۰۰۷، ۷۰ میلیون وبلاگ در اینترنت وجود داشت. بر اساس آخرین آمار تکنوراتی در سال ۲۰۰۸، ۱۳۳ میلون وبلاگ وجود داشت.
البته هیجان‌زده نشوید، گرچه در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، یعنی ظرف ۴ سال، تعداد وبلاگ‌ها، ۳۴ برابر شده است، اما تعداد پست‌های ارسال شده در هر روز کمی بیشتر از دو برابر شده است! این به معنی آن است که بیشتر وبلاگ‌‌نویس‌های غیرفعال هستند!
در سال ۲۰۰۴، روزانه ۴۰۰ هزار پست ارسال می‌شد، در حالی که در سال ۲۰۰۸، روزانه وبلاگ‌نویس‌ها ۹۰۰ هزار بار پست ارسال می‌کردند.

 

 

aliranjbar2000@yahoo.com

مرد بودیم!!!

یاد قدیما به خیر ... یاد مادر بزرگا .. پدر بزرگا .. عطر قورمه سبزی تو هوای خنک سحری و سفره بزرگترای فامیل با کلی‌ مهمون که تو خونشون بودن ... بوی تر حلوای مادر وقت ربنای شجریان دم افطار .. وسوسه نوشیدن آب تو ظهرای گرم تابستون ... هیجان سفرهٔ سحریو روزهٔ کله گنجشکی ... دروغ مصلحتی مادر واسه اینکه جگرگوشش زیاد گرسنگی نکشه و اصرار ما واسه اینکه حتما تا افطار روزمنو نشکنیمو ثابت کنیم که مرد شدیم ... اذان موزن زده و بغض شیرین دعا سر نماز مغرب ... خیلی‌ مسلمون نبودیم ولی‌ هرچی‌ بودیم خالص بودیم ... خدا داشتیم ... مرد بودیم ... آخ یادش به خیر... علی

 

 

mashhadimojtaba@yahoo.com

با من من تو
که ما
ما
نمیشویم

دیگر اسیر شاید و
اما نمیشویم

باید که رفت
به کجا ها؟
به شهر عشق

افسوس
که یک گوشه نشسته و
پا نمیشویم

دیگر تمام شده حرفم
ولی درد هایم چه؟

ما با همیم و دگر
تنها نمیشویم

شاعر:مجتبی صحی

 

 

alireza_zare21@yahoo.com

یک حکایت جالب از انیشتین و راننده اش

انيشتين برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوریکه به مباحث انیشتین تسلط پیدا کرده بود! یک روز انيشتين در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت که خیلی احساس خستگی می کند؟
راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای انيشتين سخنرانی کند چرا که انيشتين تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند. انيشتين قبول کرد، اما در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از وی بپرسند او چه می کند، کمی تردید داشت.
به هر حال سخنرانی راننده به نحوی عالی انجام شد ولی تصور انيشتين درست از آب درامد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند. در این حین راننده باهوش گفت: سوالات به قدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس انيشتين از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد به حدی که باعث شگفتی حضار شد!

 

 

sadeghi3456@yahoo.com

مژده مژده
قابل توجه كليه بدبخت بيچاره هاي مملكت ، بيكاران عزيز ، فقرا ، بي خانمانها و بيماران گرامي
به حول و قوه الهي و لطفي كه خداوند به اين مملكت ( مردم اين مملكت) دارد خوشبختانه مردم غزه بر اسرائيل غاصب پيروز گرديده و مشتي بر دهان آنها كوبيدند. خدارا شكر صدهزار مرتبه شكرو سپاس. از امروز اگر خدابخواهد قرار است مسئولين ديگر به رتق و فتق امور داخلي بپردازند و مشكلات داخلي را مدنظر قرار دهند كه البته اگر قصوري هم بوده است خوب حق داشتند چه مسئله اي مهمتر از امور فلسطينيان عزيز و دوست و برادر !!!!! بايد به امور ايشان پرداخت مگر نه اينكه آن شاعر شيرين سخن مي فرمايند :
بني آدم اعضاي يگديگرند و كه در آفرينش زيك گوهرند و چه ميدونم دگر عضوها را نماند قرار. خواهشمندم اگر هم حرفي حديثي و كم و كاستي بوده است كنار بگذاريد ، هر چه بوده است تمام شده است.
قرار شده است مسئوليني كه خواب و خوراكشان را رها كرده بودند و غمي جز كودكان و زنان فلسطيني نداشتند در اين فرصتي كه پيش آمده (‌فاصله بين جنگهاي دوره اي فلسطين و اسرائيل) كمي هم به امور داخلي بپردازند و مشكلات را از پيش روي مردم بردارند. خدا را شكر خدارا شكر.. در ضمن قرار شده است تمام كساني كه به هر نحو با آن عزيزان داغديده فلسطيني همدردي مي كردند مثل مقاله هاي آتشين روزنامه ها ، وبلاگهاي عريض و طويل و بخصوص آن دسته از دوستان مبيني كه در همين روزنامه گريبان پاره مي كردند و رگ غيرتشان مثل بند انگشت باد كرده بود از فردا همين روال را در امر پيگيري و رفع مشكلات مملكت و هم ميهنان عزيز پي بگيرند. و در ضمن قرار شده است آن دسته از عزيزاني كه در محل هاي مختلف مثل باغ و سفارت و فرودگاه و دانشگاه تحصن كرده بودند از فردا در مقابل وزارت كشور ، وزارت بهداشت و درمان ، وزارت مسكن و شهرسازي و غيره تحصن فرموده و پا را توي يك كفش كنند كه بايد و بايد مشكلات مردم حل شود و الا ما كفن مي پوشيم و آنچه نبايد انجام مي دهيم. كه واقعا من خودم پيشاپيش از ايشان تشكر مي كنم و برايشان آرزوي موفقيت دارم.
ولي وامصيبت كه اينها همه در خيال است و كسي حتي فكر ما را هم نمي كند. اگر ديديد صدا و سيما تمام وقت بدبختي فلسطينيان را به تصوير مي كشيد علت اصلي آن اين بود كه ظالم و مظلوم هر دو بيگانه اند ولي اگر قرار باشد بدبختي هاي مملكت را نشان دهد آن وقت چه كسي را به عنوان مسئول معرفي كند؟؟ اين كه بلا نسبت روم به ديوار مي شود تف سربالا؟؟؟ آنجا تا دلمان مي خواهد به اسرائيليان كه مسبب بدبختي فلسطينيان هستند فحش و ناسزا مي گوييم ولي اينجا به كي بگوييم و چه كسي را مسبب و باعث بدبختي معرفي كنيم؟
دسته دوم افراد غيرتي و دلسوز و دلرحم و با انصاف و غيور و كفن پوش و ..... هستند كه خودتان مي ديديد چه خطابه هايي مي دادند. برطبق گفته ايشان ما آدمهايي فلان و فلان بوديم كه مي گوييم نبايد پول مملكت را صرف امور بيگانگان كرد. هرچه به ما نسبت داديد قبول. صد در صد قبول . ولي شما اگر مرد هستيد ، اگر جرات داريد ، اگر غيرت داريد ، اگر شهامت داريد براي بدختان داخلي هم اعتراض و تحصن كنيد. نامه بديد مقاله بنويسيد وبلاگ پر كنيد. نكند هم مجوز شهامت و مردانگي و غيرت شما باطل شده و ته كشيده و فقط اعتبار آن در محدوده مسائل فلسطين مي باشد. سخن آخر اينكه شنيده ايد كه كسي به كسي مي گفت چناني و چناني و آن هم جواب داده بود تو هرچه گويي ما هستيم ولي شما هر آنچه مي نماييد هستيد؟

والسلام
صادقي

 

 

amirshahabs@yahoo.com

چند توصیه پزشکی مفید


Answer the phone by LEFT ear
برای صحبت با موبایل از گوش چپ استفاده کن


Do not drink coffee TWICE a day
روزانه بیش از دو فنجان قهوه ننوشید.

Do not take pills with COOL water
قرص و داروها را با آب خیلی سرد تناول نکنید.

Do not have HUGE meals after 5pm
بعد از ساعت 5:00 از خوردن غذای چرب خوداری کنید.

Reduce the amount of TEA you consume

مصرف چای روزانه را کم کنید

Reduce the amount of OILY food you consume
از مقدار غذای چرب و اشباع شده با روغن در وعده های غذایی کم کنید

Drink more WATER in the morning, less at night
در صبح آب بيشتر و در شب آب كمتر بنوشيد.

Keep your distance from hand phone CHARGERS
از گوشی موبایل در زمان شارژ شدن دوری کنید.

Do not use headphones/earphone for LONG period of time
از سمعکهای تلفن ثابت و موبایل برای مدت طولانی استفاده نکنید.

Best sleeping time is from 10pm at night to 6am in the morning
بهترین زمان خواب از ساعت 10:00 شب تا ساعت 6:00 صبح است

Do not lie down immediately after taking medicine before sleeping
بعد ازخوردن دارو فورا" به خواب نروید.

When battery is down to the LAST grid/bar, do not answer the phone as the radiation is 1000 times
زمانیکه باتری موبایل ضعیف است با جایی تماس نگیرید و تماس کسی را جواب ندهید چون در این حالت امواجی که گوشی منتشر می کند 1000 برابر است.

Forward this to those whom you CARE about
لطفا" به هركسي كه نگران سلامتي او هستيد بفرستيد.

 

 

shayan_dl1384@yahoo.com

راههایی برای زیبا ماندن

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

● جوانتر به نظر بیایید
بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین e است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.

● ناخن هایی محکم داشته باشید
با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.

● موهایی براق داشته باشید
مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین b هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین b در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.

● خشکی پوستتان را از بین ببرید
ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.

● چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین c سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ۱۰۰ درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین c اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

● آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین e می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

● دندانهایتان را سفیدتر کنید
همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟

● گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین c به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین c) استفاده کنید.

● پوستتان را براق تر کنید
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

● از سرطان پوست پیشگیری کنید
گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین c و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید

 

 

babak1989@yahoo.com

حتی نمی‌توان «عادل» بود!

جریان اخیر برنامه‌ی تلویزیونی و مدیران رده بالاتر اگرچه برای اولین‌بار نیست که اتفاق می‌افتد ولی بدون شک یکی از پرسروصداترین آن‌هاست. تلاش برای تضعیف یک برنامه‌ی تلویزیونی پربیننده که در اغلب موارد هم در طول سالیان گذشته راه میانه را در پیش گرفته یکی از آشکارترین نمونه‌های حذف صدای مخالف است؛ که قبل‌تر در مورد بازیکنان بزرگ فوتبال هم که انتقاداتی را مطرح کرده بودند دیده بودیم. این موارد، یک از هزاران مورد حذف صدای مخالف در زمینه‌های گوناگون و مختلف هستند.
اما با دیدن این جریان یاد یکی دو موضوع در مورد خودم افتادم که بد ندیدم آن‌ها را مطرح کنم و سپس به موضوع برنامه‌ی پرسروصدای تلویزیونی بپردازم.
جریان من برمی‌گردد به حدود یک‌سال و نیم پیش که سردبیر یک نشریه‌ی فرهنگی-اجتماعی بودم و حدود یک‌سال و نیم این سمت را داشتم. یعنی از حدود سه سال پیش تا حدود یک سال و نیم پیش سردبیر آن نشریه بودم و تقریبا ۱۸ شماره در آن مدت زمان چاپ شد. نشریه کیفیت خوب و از نظر تعداد مخاطبان در سطح قابل‌قبولی قرار داشت و در هر شماره سعی می‌کردیم نسبت به شماره‌ی قبل پیشرفت داشته باشیم.
اما مشکلات از همان اولین شماره که به سردبیری من قرار بود چاپ شود، شروع شد. کل نشریه باید قبل از چاپ توسط فرد بالاتر از ما مطالعه می‌شد که این یک مورد طبیعی برای چاپ نشریه است. اما تقریبا شماره‌ای نبود که اصلاحیه‌ای به نشریه نخورد. اوایل این اصلاحیه‌ها و حذف برخی مطالب چندان به چشم نمی‌آمد و به تعدیل بخشی از مصاحبه‌ها و حذف برخی قسمت‌های مطالب اجتماعی محدود می‌شد؛ ما هم برای آن که نشریه به چاپ برسد باید یک‌بار دیگر نشریه را با انجام اصلاحات به فرد بالاتر تحویل می‌دادیم تا با بررسی دوباره، اجازه‌ی چاپ آن را صادر کنند.
به تدریج این اصلاحیه‌ها بیشتر و بیشتر شدند، کم کم بخش جدی و انتقادی مصاحبه‌های ما کمرنگ شد و به بیوگرافی و احوال‌پرسی و اطلاع از وضعیت آب و هوا تبدیل شد! از تاثیر مطالب اجتماعی هر شماره نسبت به شماره‌ی قبل به دلیل این اصلاحیه‌ها کاسته می‌شد. ولی تا جایی همچنان نشریه بار جدی خود را حفظ کرده بود. علی‌رغم تمامی این اصلاحیه‌ها و ویرایش‌ها، مطالب، حرف خود را می‌زدند و از آنجایی که اعتقاد دارم هر مطلبی که چاپ می‌شود باید پیام داشته باشد، این پیام حتی دست و پا شکسته به مخاطبان می‌رسید و از بازخورد مطالب هم مشخص بود که نکته‌ی اصلی مطلب به مخاطبان رسیده است.
اما از شماره‌ی پانزدهم به بعد، فرد بالاتر که تصور کرده بود قدرت زیادی در تعیین محتوای نشریه دارد، میزان ویرایش‌هایش در مطالب نشریه را بیشتر کرد و به حذف برخی مطالب و پیشنهاد اضافه‌کردن یک سری مطالب دیگر رساند! مثلا می‌گفت این مصاحبه را حذف کنید و به جایش با فلانی مصاحبه کنید و جالب آن که با فرد موردنظرش برای مصاحبه هم هماهنگ کرده بود که بیاید برای شماره‌ی بعدی مصاحبه کند! که البته ما هرگز این مورد را نپذیرفتیم و دو سه شماره با حذف مطالب اصلی نشریه و با کمترشدن حجم نشریه از لحاظ تعداد صفحات به چاپ رسید.
ویرایش چندباره‌ی نشریه، ایرادات بی‌جهت مانند عوض‌کردن یک کلمه چون ممکن است منظور خاصی را به مخاطب برساند، حذف مطالب به طوری که مثلا برای صفحه‌ی یادداشت باید چند یادداشت می‌نوشتیم تا اگر یکی کنار رفت، مطلب alternative داشته باشیم، همه و همه انرژی زیادی از من و تحریریه می‌گرفت و انگیزه‌مان را کمرنگ می‌کرد. تا این که برای شماره ۱۸ اصلاحیه‌ها و ویرایش‌ها به حدی رسید که دیگر قادر به تحمل آن نبودم. همان‌روز گفتم که دیگر نشریه را چاپ نمی‌کنیم. نشریه هرطور که بود، تبلیغ مناسبی برای فرد بالاتر محسوب می‌شد که چنین نشریه‌ای تحت نظارت او به چاپ می‌رسد! بنابراین ضمن آن که نمی‌خواست نشریه تعطیل شود، به محتوای اصلی آن هم چندان ارزش نمی‌داد. بعد از این که خبر تعطیلی نشریه به گوش ایشان رسید، در طی چند جلسه در طول حدود دو هفته سعی کردند نظر من و تحریریه را تغییر دهند. آن زمان از اتفاقات به‌وجودآمده دل خوشی نداشتم و علی‌رغم توصیه‌ها و اصرار اطرافیان، هیچ راهی جز تعطیلی نشریه نمی‌دیدم. این شد که شماره‌ی ۱۸ نشریه تبدیل به آخرین شماره شد. فرد بالاتر موافقت کرد که این، آخرین شماره باشد ولی محتوای اصلی نشریه در آن به چاپ برسد. بعد از آن، با رفتن من و وزنه‌های اصلی تحریریه، فرد بالاتر خیلی تلاش کرد که نشریه دوباره با وقفه‌ای کوتاه به چاپ برسد، که تا امروز حتی یک شماره هم از آن منتشر نشده است.
هنوز نمی‌دانم که آیا کار درستی انجام دادم؟ آیا واقعا هیچ راهی نبود که باز هم نشریه چاپ شود؟ آیا نمی‌شد به طریقی با فرد بالاتر کنار آمد؟ آیا تصمیم من از روی احساس نبود؟
سرمقاله‌ی آخرین شماره را فراموش نمی‌کنم: «پوزش ما را به خاطر تاخیر در چاپ شماره‌ی جدید بپذیرید. به دلیل برخی اختلاف نظرها، چاپ این شماره به تاخیر افتاد. حقیقت آن است که آنچه که از این نشریه می‌خواهند با آن چیزی که ما تولید می‌کنیم متفاوت است و بدیهی است که اگر این نشریه آنچه که می‌خواهند باشد، دیگر چیزی که ما می‌خواهیم نیست و دیگر نشریه‌ی ما نخواهد بود...»



در طول یکی دو برخورد کوتاهی که با مجری این برنامه تلویزیونی داشتم، متوجه هوش و البته لیاقت او شدم؛ شاید از معدود کسانی که واقعا لیاقت جایگاهش را در تلویزیون دارد. بدون شک همین هوش و آگاهی است که می‌تواند برای این مدت طولانی برنامه را حفظ کند. این که برای مجری و همه‌کاره‌ی برنامه خطوط قرمز تقریبا مشخص بود ولی از دایره‌ی اختیاراتش به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. اگر این برنامه درباره‌ی امکانات بهداشتی فلان ورزشگاه گزارش تهیه می‌کند، نه از پایین‌بودن سطح برنامه که به دلیل محدوده اختیاراتی است که این برنامه دارد.
این که مجری برنامه به اعمال‌نظر در مدیریت یک باشگاه اشاره می‌کند موضوع تازه‌ای نیست، ولی به دلیل همان هوش مجری، آن را به گونه‌ای مطرح کرد که هم مخاطب متوجه شود هم فرد مصاحبه‌شونده در پاسخ‌دادن عاجز بماند. البته مجری هم در یک مورد چندان درست برخورد نکرد و آن این که از پشتوانه و حمایت مردم از برنامه‌اش گفت. برای مقامات بالاتر حذف این حمایت چندان کار سختی نیست؛ چنان‌که دیدیم از ترس تعداد smsها، سیستم مخابراتی دچار مشکل شد! همان‌جا که برنامه احساس می‌کند می‌تواند با تکیه بر پشتوانه‌ی مردم سوالات انتقادی از افرادی بپرسند که چندین سال است جز ستایش چیزی از اطرافیانشان نشنیده‌اند.
برگردیم به بخش اول این مطلب. گفتیم که برنامه احساس کرد با پشتوانه‌ی مردم سوالات مهم‌تری بپرسد. یکی دو سال قبل مجری و همه‌کاره‌ی یک برنامه‌ی دیگر هم چنین تصوری کرد و سوالات را مطرح کرد که مصاحبه‌شونده در پاسخ‌دادن عاجز ماند. او از تجربه‌ی خود در برخورد با ماموران گفت و از مصاحبه‌شونده سوال کرد آیا فیلم برخورد ماموران با جوانان را دیده است یا خیر. البته این مجری یک تفاوت کوچک با بقیه داشت و آن هم این که برنامه‌ی او همه را غافلگیر کرد؛ چرا که از او انتظار نمی‌رفت این چنین لب به انتقاد بگشاید. او پیش از آن برنامه فرصت‌های بهتری را برای مطرح‌کردن انتقادهای به مراتب ریشه‌ای‌تر و مهم‌تر را از دست داده بود و به مجری خنثی و دلخواه مقامات بالاتر تبدیل شده بود. به هر حال در آن برنامه مجری روی دیگری از خودش را به مخاطبان نشان داد و احساس کرد که دارد حرف دل مردم را می‌زند که البته همین‌گونه بود.
او هم تصور کرد که به پشتوانه‌ی مردم می‌تواند انتقاد کند و جسور باشد. حالا امروز او کجاست؟ آیا توانست موقعیت رسانه‌ای ممتازش را به دست آورد؟ پشتوانه‌ی مردمی‌اش کجاست؟
اگر همین فردا تصمیم به تعطیلی برنامه‌ی ورزشی پرسروصدای تلویزیون گرفته شود، پشتوانه‌ی مردمی چه کاری می‌کند و یا اصلا چه کاری می‌تواند بکند؟ آیا مجری برنامه به جرم انتقاد کوتاهش موقعیت و آینده‌اش را از دست نخواهد داد؟ آن وقت پشتوانه‌ی مردمی که نهایت حضورش در برنامه با sms و انتخاب یک گزینه از چند گزینه بوده، می‌تواند او را دوباره به موقعیتش برگرداند؟
کدام پشتوانه؟ کدام حمایت؟

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 بهمن / 22 ژانويه / 25 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
3 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پدر چين باستان و جلب دوستي ايران

مجسمه
 «شي هوانگدي»

«شي هوانگدي» امپراتور چين از دودمان چين (كين ـ شين ـ هسين) متولد سال 259 و متوفا در سال 210 پيش از ميلاد كه موفق شد براي نخستين بار چينيان را زير يك پرچم يكپارچه كند و نوسازي ديوار چين را به انجام برساند و همانند كوروش ما، عنوان پدر چين را به خود اختصاص دهد درصدد جلب دوستي ايران برآمد و در زمستان سال 213 پيش از ميلاد (طبق برخي محاسبات تازه تقويمي ژانويه 214) سفيري به ايران فرستاد كه در شهر «آپاوارتا (كلات نادري امروز)» با تيرداد يكم شاه اشكاني ايران ملاقات كرد و تيرداد از او خواست كه به اقامت در ايران به عنوان سفير دائمي ادامه دهد و وسيله ارتباط دو امپراتوري باشد. اين سفير پس از درگذشت تيرداد در سال 215 پيش از ميلاد، همچنان به اقامت در ايران ادامه داد و رابط اردوان جانشين تيرداد يكم و امپراتور چين بود. دفتر ثابت او در دامغان (شهر صد دروازه) قرارداشت. ايرانيان از همان زمان كشوري را كه دودمان چين (شين) بر آن حكومت داشتند كشور «چين» خواندند كه اين نام از طريق ايران به قلمرو امپراتوري روم و غرب منتقل شد و باقي مانده است و جز چيني ها، ساير كشورها آن را چين و چاينا مي خوانند.
     امپراتور «شي هوانگدي» بود كه يكنواخت نوشتن واژه هاي زبان چيني را (صرف نظر از لهجه هاي محلي) اجباري كرد. او با اين باور، كه سيستم هاي سنجش، قوانين، نظامات و پول واحد، موجب پايداري وحدت ملت مي شود، قوانين چين را كه برپايه سنت، رسوم و عادات اين ملت تدوين كرده بود سراسري ساخت و سكه واحد ضرب كرد.
     «شي» همانند ساسانيان ما شديدا با ورود اقوام با تمدني پايين به قلمرو خود مخالف بود و نوسازي ديوار چين (متصل ساختن قطعات ديوار قديمي تر كه داراي رخنه بود به هم) كه از آن زمان به همان صورت باقي مانده است به تصميم او صورت گرفت. در سال 1974 در چين و در نزديكي پايتخت آن دودمان كه بعدا بر اثر زلزله ويران شده بود، تاسيساتي در زير زمين كشف شد كه در آنجا مجسمه هاي سفالي هشت هزار نظامي و برخي از آنان سوار بر اسب قرار داده شده بود. «شي» همچنين در منطقه «شيان» چين قصر هاي زيبا ساخته بود.

 

پيام پاپ وقت به شاه عباس و گزارش ديدار فرستاده او

پاپ پل پنجم

22 ژانويه سال 1623 ميلادي (1001 خورشيدي) شاه عباس يكم نامه پاپ پل پنجم را كه با يك پيك ويژه ارسال شده بود دريافت كرد كه در آن پاپ با هدف تشديد خصومت ميان ايران و عثماني، وعده هرگونه كمك از جمله كمك نظامي به شاه عباس داده بود. دولت عثماني در اروپا براي كشورهاي مسيحي يك خطر بزرگ بود. پاسخ شاه عباس به پيام پاپ، به دست گريگوري پانزدهم رسيد زيرا كه هنگام بازگشت فرستاده واتيكان به رم، پاپ پل پنجم فوت شده بود.
     فرستاده ويژه در گزارش خود به پاپ از اين ماموريت، كه در آرشيو واتيكان محفوط است نوشته است كه شاه عباس پس از دريافت پيام و اطلاع از مفاد آن گفته بود كه از پاپ انتظار دارد كه كشورهاي مسيحي را از ورود خودسرانه و با نيّت بد به خليج فارس نهي كند. فرستاده پاپ در گزارش خود اضافه كرده است كه در ضديت شاه عباس با دولت عثماني (به ويژه بر سر بين النهرين كه زيارتگاههاي شيعيان در آنجا هستند) ترديد ندارد، ولي گمان نمي رود كه به خاطر ما، مسيحيان، و هر زمان كه ما بخواهيم با عثماني وارد جنگ شود. او مردي باهوش و آگاه، و از اوضاع اروپا كاملا باخبر است و مي داند كه در قبال مسائل خليج فارس، چگونه از يك دولت اروپايي بر ضد دولت ديگر استفاده كند.

 

قاضي محمد در مهاباد: از اعلام خودمختاري
تا اعدام شدن

قاضي محمد

دوم بهمن 1324 (22 ژانويه 1946) قاضي محمد (رئيس كومله) با اطمينان از حمايت نيروهاي شوروي كه (برغم پايان جنگ جهاني دوم و تعهدي كه استالين سپرده بود) هنوز شمال غربي ايران را در اشغال نظامي داشتند و كمك هاي مالي و سازماني آن دولت، در شهر مهاباد جمهوري اعلام و نخست وزير تعيين كرد. مصطفي بارزاني كه با صدها فرد مسلح از طايفه خود از عراق آمده بود عملا فرمانده نيروهاي قاضي محمد بود. قاضي محمد كه قبلا يك سردفتر اسناد رسمي بود پس از ديدار با كنسول شوروي در تبريز و يك مقام ارشد آن كشور در باكو، در 24 آذر1324 (15 دسامبر 1945) خواهان خودمختاري و ايجاد ساويت در مهاباد شده بود. سران طوايف منطقه از اقدام قاضي محمد حمايت نكردند و به نوشته مورخان، حامي و محرك او تنها شوروي بود كه براي خاورميانه صاحب نفت و اخراج غرب از اين منطقه مهم و حساس جهان نقشه ها درسرداشت.
    درپي خروج نيروهاي شوروي از شمال غربي ايران (تحت فشار بين المللي ـ ايران برضد شوروي به شوراي امنيت متوسل شده بود)، واحدهاي ارتش ايران كه نيروهاي شوروي در قزوين مانع حركت آنها به سوي شمال غربي وطن خود بودند پس از پايان دادن به غائله گروه جعفر پيشه وري در تبريز، 15 دسامبر 1946 (24 آذر 1325) وارد مهاباد شدند، مصطفي بارزاني با جمعي از افرادش در امتداد مرز به سوي شوروي عقب نشيني كرد، قاضي محمد و تني چند از همدستانش (ازجمله سيف قاضي و صدر قاضي) كه حمايت محلي نداشتند دستگير شدند و بعدا پس از محاكمه در دادگاه سيّار نظامي، در23 دي ماه به جرم شورش مسلحانه و تجزيه گوشه اي از كشور محكوم به اعدام و سي ام مارس 1947 (دهم فروردين 1326) در ميدان اصلي شهر مهاباد اعدام شدند. قاضي محمد هنگام اعدام پنجاه ساله بود. سران آن دسته از عراقي هايي هم كه پس از ورود ارتش به مهاباد به كشور خود بازگشته بودند در آنجا اعدام شدند. مصطفي بارزاني پس از عقب نشيني به شوروي بيش از يك دهه در اين كشور بود و سپس به ميان طايفه خود در عراق بازگشت. او سالها بعد پس از درگير شدن مسلحانه با دولت حزب بعث عراق به ايران پناهنده شد و مدتها در كرج سكونت داشت. مصطفي بارزاني پس از انتقال به آمريكا جهت درمان بيماري، در واشنگتن درگذشت و جنازه اش جهت تدفين به خاورميانه انتقال يافت.

 

 تشكيل كميته هماهنگي مركزي درتهران

3 بهمن 1357 - درآستانه پيروزي انقلاب اسلامي براي جلوگيري ازآشفتگي كميته هماهنگي مركزي درتهران تشكيل شد. اين كميته ازهمه كارمندان و كارگران و ديگرقشرهاي مردم دعوت كرد كه تا تحقيق نظام جمهوري اسلامي به اعتصاب و مقاومت خود ادامه دهند. دراين روزحضرت امام خميني(ره) دراعلاميه‎‏اي شوراي سلطنت را غيرقانوني اعلام كردند. همچنين شهرقم كه درحكومت نظامي بسرمي‎برد ازقواي نظامي و انتظامي رژيم تخليه شد و شهربه طور كامل تحت نظارت مردم قرارگرفت اين امرنويد بخش پيروزي نهايي درآينده‎اي نزديك و تحولي شگرف درتاريخ كشورمان بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
22 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
«شاهجهان» كه تاج محل را ساخت و دوبار در قندهار از ايران شكست نظامي خورد

22 ژانويه 1666 «شاهجهان» پنجمين امپراتور تيموري (گوركاني) هند درگذشت. وي در سال 1592 متولد شده بود. شاهجهان بود كه عمارت «تاج محل» را به يادبود همسرش ارجمندبانو (ممتاز محل) ساخت. شاهجهان دوبار تلاش به تصرف قندهار كرده بود كه از ارتش ايران شكست خورد. شكست سال 1653 او آن چنان سخت بود كه انديشه تعرض به قلمرو ايران را از سر بيرون كرد. وي پس از جهانگير، اكبر، همايون و بابر امپراتور هند شده بود. حكومت تيموريان بر هند از 1526 تا 1857 طول كشيد و از اين سال، پادشاه انگلستان امپراتور هند (هندوستان = همه شبه قاره هند از ميانمار تا مرز ايران) اعلام شده بود (بريتيش راج) كه از جانب خود تا سال 1947 نايب السلطنه به دهلي مي فرستاد. بابر از اعقاب امير تيمور گوركان و نخستين پادشاه هند با تاييد و كمك دولت وقت ايران امپراتور هند شده بود. وي قبلا با حكم شاه صفوي ايران حكمران كابل شده بود. همايون نيز با كمك ارتش شاه طهماسب صفوي تخت و تاج خود را به دست آورده بود. در دوران گوركانيان، پارسي زبان رسمي دربار هند بود و پارسيان هند كه اين كشور را صنعتي و تكنولوژيك كرده اند در آن زمان مديريت ها را برعهده داشتند.
    طراح عمارت تاج محل كه در ژانويه سال 1653 ميلادي تكميل شد استاد عيسي معمار بزرگ ايراني بود. استاد عيسي براي ساختن اين عمارت باشكوه دهها معمار و تزيين كار را از ايران (عمدتا از شهرهاي اصفهان، كرمان و شيراز) به هند برده بود. بيشتر تزيين كاران از شيراز بودند. قسمتي از سنگهاي مرمر اين عمارت از ايران (معادن كوه هزار واقع در شهرك «راين» استان كرمان) و ايران خاوري (سرزميني كه انگليسي ها بعدا نامش را افغانستان گذارده اند و در آن زمان قطعه خاوري ايران بود) به محل حمل شده بود.

 

شكست نظامي استعمارگران انگليسي
از مردم غنا

22 ژانويه 1824مردان قبيله «اشانته Ashanti» سرزمين غنا نيروهاي استعمارگر انگليسي را در يك نقطه ساحلي اين سرزمين شكست دادند. انگليسي ها از «غنا» كه در آفريقاي غربي واقع شده است به نام «ساحل طل» ياد مي كردند. قبيله «اشانته» در قرن سيزدهم ميلادي در غرب آقريقا (عمدتا غنا و سرزمين هاي مجاور) يك امپراتوري بزرگ و نيرومند تشكيل داده بود.

 

روزي كه ملكه ويكتوريا درگذشت

Victoria

ويكتوريا، ملكه انگلستان 22 ژانويه 1901 در 82 سالگي درگذشت و با مرگ او يك دوره تاريخي اين كشور پايان گرفت. در پي درگذشت ويكتوريا، پسرش ادوارد هفتم برجاي او نشست و از 22 ژانويه 1901 پادشاه انگلستان شد.
     ويكتوريا از سال 1837 بر انگلستان سلطنت كرده بود. در زمان او بود كه گفته شد آفتاب بر پرچم انگلستان ــ به دليل كثرت مستعمرات در گوشه و کنار جهان ــ غروب نمي كند. در زمان وي بود كه واژه «امپراتور هند» را برعنوان پادشاه انگلستان اضافه كرد. مردم مستعمرات (به ظن خود) گمان مي كردند كه اين ويكتورياست كه حكومت مي كند، زيرا از نظام حكومت پارلماني انگلستان بي اطلاع بودند.
    شوهر ملكه ويكتوريا در دهه 1860 در گذشته بود و او چهار دهه در مرگ شوهر عزا دار بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 22 ژانويه

  • 1517:   شهر قاهره به تصرق نيروهاي عثماني در آمد و از آن پس، مصر قرنها وابسته به دولت اسلامبول ( استانبول ) بود.

  • 1552:   دوك سامرست ( لرد اول انگلستان ) كه سالها مشاور پادشاه وقت انگلستان بود به جرم خيانت گردن زده شد.

  • 1760:   درجنگي كه در هند ميان انگليسي ها و فرانسويها در گرفت فرانسويان شكست خوردند. هر دو دولت مي خواستند هند رامستعمره خود كنند و بر سر آن باهم رقابت مي كردند.

  • 1836:   «آندره آمپر» فيزيكدان فرانسوي كه واحد سنجش جريان برق به نام او (آمپر) گذارده شده است درگذشت. وي در زمينه برق و آهن ربا و حوزه هاي مغناطيسي تجربه بسيار كرده بود و قواعد متعدد به دست داده است.

  • 1879:   درجريان جنگ انگليسي ها با افراد قبيله زولو ها در جنوب آفريقا، در نبردي كه در اين روز صورت گرفت، زولوها پيروز شدند.

  • 1905:   نيروهاي تزار روسيه، نيكلاي دوم، به سوي مردمي كه دست به اعتصاب و اعتراض زده بودند آتش گشودند و بيش از 500 تن ار آنان را كشتند.

  • 1946:   سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا .C.I.A) تاسيس شد.

  • 1962:   سازمان كشورهاي قاره آمريكا، براثر فشار دولت واشنگتن عضويت كوبا در آن سازمان را به حالت تعليق درآورد. دولت كوبا نظام اين كشور را سوسياليستي اعلام داشته و به ملي كردن موسسات متعلق به آمريكاييان دست زده بود.

  • 1963:   شارل دوگل رئيس جمهور وقت فرانسه با هدف برطرف ساختن كدورت دو ملت از يكديگر، با آدنائر صدراعظم وقت آلمان (در آن زمان؛ آلمان غربي) پيمان همكاري دوجانبه امضاء كرد.
        

  • 1957:   اسرائيل، در پي تهديد شوروي، به خواست دولت آمريكا نيروهاي خود را از صحراي سينا بازگردانيد. اين نيروها در سال 1956 و درجريان حمله نظامي مشترك انگلستان، فرانسه و اسرائيل به مصر (در پي اعلام ملي شدن آبراه سوئز) وارد صحراي سيناي مصر شده بودند.

  • 1973:   ديوان عالي آمريكا سقط جنين (كوتاژ) را عملي كه مغاير قانون اساسي آن كشور باشد ندانست.

  • 1991:   ارتش عراق در جريان جنگ با آمريكا بر سر كويت به شهر تل اويو در اسراييل حمله موشكي برد و تلفات و زيانهايي وارد كرد.

  • 1992:   علي اميني سياستمدار قديمي و نخست وزير پيشين ايران در فرانسه در گذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت حضرت سّيد الساجدين
    امام زين العابدين (ع)

    25 محرم 95 - بنابر برخي روايات حضرت سّيد الساجدين امام زين العابدين (ع) امام مسمانان جهان بدست وليد بن عبد الملك به شهادت رسيد ند .پس از شهادت امام حسين (ع) در حماسه خونين كربلا ،امام سجاد (ع) هدايت امت اسلامي را عهده درا شدند .ايشان شاهد حوادث جانگداز كربلا بودند و رسالت خطير و دشوارشان ا زغروب روز دهم محرم آغاز شد امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) در هر فرصت ممكن تلاش ميكردند با ايراد خطبه ها و سخنان خود عمق حادثه خونين كربلا را به تصوير بكشند جناياتي را كه دشمنان با بي رحمي به آنان روا داشته بودند با زگو كنند. دوران زندگي امام زين العابدين(ع) آكنده از رنج و سختي جانفرسا بود. ايشان به سبب كثرت عبادت و بجاي آوردند سجده هاي طولاني در نماز به سجاد شهرت يافتند. دعاهاي شبانه آن حضرت در كتابي به نام صحيفه سجاديه گرد آوري شده اند كه از منابع مهم شيعي نيز به شمار مي رود شايان توجه است كه برخي ااز مورخان شهادت امام سجاد (ع) را در روزهاي 12و 18محرم ذكر كرده اند .

     

    درگذشت « قاضي ابو علي محسن تنوخي» ، اديب، نويسنده و شاعر مسلمان

    25 محرم 384 -  «قاضي ابو علي محسن تنوخي» ، اديب، نويسنده و شاعر مسلمان در گذشت . تنوخي در بغداد به قضاوت مشغول بود و چون آشكارا با بني عباس مخالفت كرد اموالش مصادره و از قضاوت عزل شد . از تنوخي آثاري چون «الفرج بعد الشِدّة» بجاي مانده است.

     

    اهدا نسخه اي از شاهنامه به لجال در اصفهان توسط « حكيم ابولقاسم فردوسي»

    25 محرم 389 - «حكيم ابولقاسم فردوسي» بزرگترين ومشهورترين شاعر و سخن سراي پارس در قرون جهارم وپنجم هجري قمري نسخه اي از شاهنامه اثر كم نظيرش رابه لجال در اصفهان اهدا كرد حكيم فردوسي ابتدا شاهنامه را به دربار غزنويان يرد اما توطئه هاي درباريان و شاعران درباري سبب شد كه حاكم غزنوي با رفتاري نا پسند با او برخورد كند از اين فردوسي رنجيده خاطر به زادگاهش بازگشت . حكيم در 40 سالگي به نظم شاهنامه پرداخت و بعد از سي سال آن راتكميل كرد . حكيم طوس با خلق شاهنامه زبان پارسي رازنده كرد . وآداب و رسوم ، كيش و خصلت ايرانيان قديم را به بهترين وجه نشان داد .فردوسي قسمت مهمي از تاريخ ووقايع جنگهاي باستان را بصورت مدون ومنظوم به يادگار نهاد .ونسل به نسل منتقل كرد. در سراسر اين اثر ارزشمند رعايت اصول اخلاقي هويدا است ، فردوسي كوشيده است كه قواعد دستوري و صنايع شعري را بصورت كامل در شاهنامه رعايت كند .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    8

    اهواز

    9
    20

    تبريز

    -6
    3

    شيراز

    -2
    11

    مشهد

    1
    11

    بندرعباس

    11
    22

    کرمان

    -3
    13

    اصفهان

    -4
    10

    يزد

    1
    12

    کرمانشاه

    -4
    8

    اراک

    -4
    6

    رشت

    4
    9

    دبی

    16
    22


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1315 تومان
    1003 تومان
    1480 تومان
    1100 تومان
    263 تومان
    276 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    220000 تومان
    102500 تومان
    52500 تومان
    199000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:42
    طلوع خورشيد : 07:10
    اذان ظهر : 12:15
    غروب خورشيد : 17:21
    اذان مغرب : 17:45
    نيمه شب شرعي : 23:31
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Digital Arts USA
    ماه فوريه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Digital Arts US

    تاریخ انتشار: فوريه 2009
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 18 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    خطبه كوبنده دختر اميرالمؤمنين
    در مجلس يزيد

    در اين ميان ناگاه دختر على ابن ابيطالب برخاست و فرمود:
    الحمد لله رب العالمين و صلى الله على رسوله و آله اجمعين، صدق الله سبحانه كذلك يقول: ثم كان عاقبة الذين اساؤا السوى ان كذبوا بآيات الله و كانوا بها يستهزئون.
    خطبه اى است بسيار غرا فصيح و كوبنده، پس از حمد و ثناى الهى و صلوات بر پيامبر اكرم صلّى الله عليه وآله فرمود: سبحان درست فرمود كه مىفرمايد: همانا سرانجام آنان كه زشتى كردند اين شد كه به آيات خدا تكذيب نمودند، و آن را مسخره مىكنند.
    اى يزيد آيا مىپندارى كه چون اطراف زمين و آسمان را بر ما گرفته اى و راه چاره بر ما بسته اى به گونه اى كه مانند اسيران ما را به هر سو مىكشند، مىپندارى كه ما نزد خداوند خوار هستيم و تو نزد خداوند گرامى هستى!
    بينى بالا كشيدى و تكبر نمودى و به خود باليدى، خرم و شادان كه دنيا در كمند تو بسته و كارهاى تو آراسته، و حكومت ما براى تو هموار شده است، آهسته، آهسته آيا فراموش كرده اى سخن خداوند عزوجل را كه مىفرمايد: و لا يحسبن الذين كفروا انما نملى لهم خير لانفسهم انما نملى لهم ليزدادوا اثما و لهم عذاب اليم، كافرين مىپندارند كه چون به آنها مهلت داديم بنفع آنهاست آنها را مهلت داديم تا گناه زياد كنند و براى آنهاست عذاب دردناك.
    آيا اين از عدالت است اى پسر آزاد شده ها (پيامبر مردم مكه را در فتح مكه آزاد كرد) كه زنان و كنيزان خود را پشت پرده نشانى و دختران رسول الله صلّى الله عليه وآله را اسير و از اين شهر به آن شهر برى در حالى كه پرده آنها دريده و روى آنها باز، دشمنان آنها را از شهرى به شهرى برند، و بومى و غريبه چشم به آنها دوزد، دور و نزديك، پست و شريف به چهره آنها بنگرد، در حالى كه با آنها از مردانشان كسى نمانده و ياورى ندارند،
    چگونه اميد دلسوزى باشد از كسى كه دهانش جگر پاكان را جويده و بيرون انداخت و گوشتش از خون شهيدان روئيد (اشاره به جنايت هند مادربزرگ يزيد است با حمزه عموى پيامبر).
    چگونه به دشمنى ما خانواده شتاب نكند كسى كه به ما با چشم بغض و كينه نگاه مىكند، آنگاه بدون دغدغه و ناراحتى مىگوئى (بزرگان من) شادى و خوشحالى مىكردند و مىگفتند اى يزيد دستت شل مباد (اشاره به اشعار سابق يزيد)
    و اين در حالى است كه بر دندانهاى ابى عبدالله سرور جوانان بهشت اشاره كرده به آنها مىزنى،
    چرا چنين نگوئى كه زخم را ناسور كردى و شكافتى و ريشه را بر كندى با ريختن خون اولاد محمد و ستارگان زمين از آل عبدالمطلب، اكنون اسلاف خود را صدا مىزنى، به همين زودى نزد آنان روى و آنگاه دوست مىدارى كه اى كاش دستت خشك شده بود و زبانت گنگ بود و آنچه مىگفتى، نمى گفتى و آنچه كردى نمى كردى،
    خدايا حق ما را بگير و از آنكه بما ظلم كرد انتقام بگير، خشم خود را بر آنكه خون ما را ريخت و ياوران ما را كشت نازل فرما، بخدا سوگند كه پوست خود را شكافتى، گوشت خود را پاره كردى و با اين بار ريختن خون فرزندان پيامبر، و شكستن حرمت عترت و پاره تن او، بر حضرت وارد مىشوى، جائى كه خداوند پريشانى آنها را به جمعيت مبدل كند و داد آنها بستاند، و هرگز مپندار آنانكه در راه خدا كشته شده اند، مردگانند، بلكه زندگانند، كه نزد پروردگارشان روزى دارند، و همين بس كه خداوند داور باشد و محمد دشمن (تو) و جبرئيل ياور (ما) باشد و بزودى خواهد دانست آنكه كار را براى تو هموار ساخت (معاويه) و تو را بر گردن مسلمانان سوار نمود، اينكه پاداش ستمكاران چه بد است، و اينكه كداميك از شما مقامش برتر و لشكرش ضعيف تر است.
    و اگر مصيبتها مرا به اينجا كشيد كه با تو سخن گويم، (بدان كه) تو را كم ارزش مىدانم و سرزنش هاى عظيم نمايم و بسيار نكوهش كنم (من بخاطر اسيرى خودم و جاه و جلال ظاهرى تو، خود را نباخته و چاپلوسى نمى كنم و خوفى از تو ندارم، آرى اين است شهامت فاطمى، زينب دختر فاطمه است همو كه در مقابل ابى بكر با شهامتى كم نظير و سخنانى بليغ بر او تاخت، زينب دختر على است، همو كه خداى فصاحت و بلاغت بود)
    ولى چشمها گريان است و دلها بريان، آگاه باش، تعجب تمام تعجب اينجاست كه حزب خدا بدست حزب شيطان و آزاد شده ها كشته شدند، از اين دستها خون ما مىچكد و گوشت ما از دهان شما بيرون مىافتد، و آن پيكرهاى پاك و مطهر، مورد سركشى گرگان قرار گرفته و كفتاران آنها را به خون مىغلطانند.
    اگر ما را غنيمت گرفته اى، بزودى زيان مىكنى، آنگاه كه جز عملكرد خود نيابى، و خداوند ظلم كننده به بندگان نيست، شكايت به خدا بريم، و بر او تكيه كنيم.
    پس هر حيله كه دارى بكار بر و هر تلاش كه دارى بكن، بخدا كه تو نمى دانى ياد ما را از بين ببرى، و وحى را نمى توانى نابود كنى، و به هدف ما دسترسى نخواهى داشت، و ننگ اين ستمها را از خود نمى توانى زدود، راءى تو سست و روزگار تو محدود و اجتماع تو به پريشانى است،
    آن روز كه منادى ندا كند، لعنت خدا بر ظالمين باد، فالحمد لله رب العالمين، خدائى كه اول ما را به سعادت و آمرزش، و آخر ما را به شهادت و رحمت ختم نمود،
    از خداوند درخواست مىكنيم كه پاداش آنها را كامل و زياد گرداند. و او جانشين نيكو بر ما باشد، او مهربان و رحيم است حسبنا الله و نعم الوكيل. (1)
     

    -------------------------
    پی‌نوشت:
    (1). نفس المهموم.

     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    ميز غذا خوري اسکیت بردي

    شاید شما هم در اطرافتان کساني را بشناسيد که خوردن و نوشيدن غذا ها بهترین تفريح زندگيشان باشد. زیبا ترين لحظات براي آنها زماني است که پشت ميز نهار و یا شام نشسته و تنها به خوردن فکر میکنند.
    شايد یکی از همین افراد به فکر ساختن میزچرخ دار افتاد که ديگر حتی براي برداشتن نمک دان و یا پارچ آب نياز نباشد که به آن سوي میز شيرجه بزند. این ميز با استفاده از چرخ هاي اسکيت برد طراحي شده است. یک پايه چوبی ثابت که شامل چند چرخ اسکیت برد است ميز نهار غذا خوري شما را تشکیل خواهد داد. طبق معمول هر روز, روميزي زیبایتان را پهن کنيد و غذا ها و ظروف را بر روي آن بچينيد. هر زمان که به غذاها و يا ظروف آن سمت ميز نیاز داشتيد لبه شيشه ای را گرفته و آن را به راحتی بچرخانيد. شاید خوش شانس بوديد و بشقاب بزرگتری که از غذاي بیشتری پر شده به جای يک نمکدان ساده در این چرخش جلوی شما ظاهر شود. البته باید 180$ ناقابل بابت خرید اين میز اسکيت بردی بپردازيد.
    منبع
    اسکيت برد و اجزاي سازنده
     

    اینترنت WiFi 13 دلاری
    در پروازهای یونایتد ایرلاینز

    شرکت یونایتد ایرلاینز جزئیات بیشتری از سرویس اینترنت در پروازش را اعلام کرد. این سرویس از نیمه دوم سال جاری شروع خواهد شد و برای هر نفر در هر پرواز 13 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
    این سرویس توسط شرکت Aircell's GoGo ارائه می گردد و در شروع فقط در پروازهای نیویورک کالیفرنیای این شرکت -که توسط 13 فروند بوینگ 757 انجام می شوند- در دسترس خواهد بود. این سرویس اینترنتی شامل جستجو و مشاهده اطلاعات سایت ها، خدمات پست الکترونیک، استفاده از برنامه های چت و دسترسی به VPNهای اداری و تجاری خواهد بود.
    انتظار می رود که به فاصله کمی بعد از شروع این سرویس، شرکت یونایتد آن را در اختیار مسافران دیگر پروازهای طولانی اش هم بگذارد.
    فکر می کنید که 13 دلار قیمت مناسبی است؟ ممکن است برای ما زیاد به نظر برسد، اما نویسندگان گیزمودو اینگونه فکر نمی کنند و آن را قیمت منصفانه ای می دانند. البته امید می رود که در پروازهای کوتاه تر هزینه این سرویس کاهش یابد.
    چندی قبل هم شرکت هواپیمایی ویرجین سرویس WiFi خود را در یک پرواز اختصاصی در ارتفاع 4572 متری تست کرد. سرعت دانلود این اینترنت 3.6 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن 1.8 مگابیت بر ثانیه بود. قرار است این شرکت برای پروازهای زیر 3 ساعت 10 دلار و برای پروازهای بالای 3 ساعت 13 دلار هزینه این سرویس را از مشتریان دریافت کند.
    راستی سرعت اینترنت شما اینجا روی زمین چقدر است؟

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    علـم و عالـم


    نويسنده: سيد محمد واسعي

    معرفی کتاب:
    اهمیت شناخت و معرفت‌ به حدی است كه زیربنای هر حركت علمی و عملی انسان به شمار می‌رود. از این رو امام علی (ع)،‌ علم و معرفت را ظهور حقیقت و واقعیت برای روح آدمی می‌داند.
    همچنین از دیدگاه ایشان با ابزارهای كسب معرفت یعنی حس، عقل، تجربه، دل و وحی می‌توان از منابع معرفت شامل: خداوند متعال، كتاب الهی، سخنان انبیاء الهی و سپس وارثان آنها یعنی اوصیا و سپس شاگردان مكتب ایشان‌ یعنی عارفان و دانشوران و در نهایت طبیعت و تاریخ بهره برد.
    البته كسب انواع معرفت مانند معرفت تقلیدی، برهانی و شهودی از منابع بالا، در صورت وجود زمینه‌های مناسبی نظیر ایمان و تقوا حاصل می‌شود. براین اساس هواپرستی، غفلت و سایر موانع، بازدارنده انسان در مسیر شناخت‌ خواهند بود.
    از این رو امام علی (ع) یقینِ استوار، اخلاص، اخلاق نیك، یاد خدا، علم همراه با عمل و … را از ویژگی‌های عالم حقیقی برشمرده‌است.
    این كتاب كه از مجموعه “ از چشم‌انداز امام علی (ع) ” است،‌ حقیقت معرفت، شرایط و موانع آن از دیدگاه امام علی (ع) را به جویندگان معرفت علوی عرضه كرده و نیز سیمای عالم حقیقی را از دید ایشان به تصویر می‌كشد.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    مقدمه

    فصل اول/ ماهیت معرفت
    دیدگاه امام علي (ع) در حقیقت علم

    فصل دوم/ منبع معرفت
    الف) امام علي (ع) و واقعیت خارجي
    ب) امام علي (ع) و امكان معرفت
    ج) امام علي (ع) و منابع معرفت

    فصل سوم/ ابزار معرفت
    1. حس
    2. عقل
    3. تجربه
    4. دل و قلب
    5. وحي

    فصل چهارم/ ارزش علم و معرفت و مراتب آن
    الف) ملاك معرفت صحیح
    ب) معیار احراز معرفت صحیح
    ج) ارزش علم و معرفت
    د) مراتب علم و معرفت

    فصل پنجم/ شرایط و موانع معرفت
    الف) شرایط و زمینه هاي علم و معرفت
    ب) موانع علم و معرفت

    فصل ششم/ عالم و عارف از دیدگاه امام علي (ع)
    الف) جایگاه عالم
    ب) سیماي عالم حقیقي
    ج. سیماي عالم نما
    د. وظایف عالم و دانشور
    ه. حقوِق دانشور

    چكیده

    پي نوشت ها

    فهرست منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ۸ اشتباه رایج
    درباره چین و چروک‌‌ صورت

    ‌۱ ) جـلـوی چـین و چروک صورت را نمی‌شود گرفت چون جلوی افزایش سن را نمی‌شود گرفت!
    اولا) کـه افـزایـش سن فقط یکی از علل چین و چروک‌ صورت است
    ثانیا) که می‌شود جلویش را گرفت یا لااقل می‌شود سرعتش را کم کرد. چطور؟ با همین توصیه‌های ساده:
    ضدآفتاب بزنید؛ از مواجهه طولانی با نور خورشید پرهیز کنید؛ دور سـولاریـوم و حـمـام آفـتـاب خـط بـکشید؛ موقع صحبت کردن حتی‌الامکان فرم صورتتان را تغییر ندهید؛ از سیگار و هوای آلوده بـپـرهـیـزیـد؛ مـرطـوب‌کننده بزنید و حتی‌المقدور هوای محل کار و زندگی‌تان را مرطوب نگه دارید.


    ۲ ) پوست تو خشک است؛ پس صورتت زودتر چین می‌افتد
    چـیـن و چـروک‌ در پـوسـت‌هـای خـشـک، نـمـایان‌تر است؛ فقط همین! معنایش این نیست که خشکی پوست،‌ عامل چین و چروک است. چین و چروک‌ ۲ عامل اصلی دارد:‌ آفتاب و افزایش سن.


    ۳ ) وقـتـی هـوا ابـری است؛ دیگر ضرورتی ندارد ضدآفتاب بزنیم!
    ضـــرورت دارد؛ حــتـــی در هـــوای ابـــری! بـیــن۶۰ تــا۸۰ درصــد از پـرتـو‌هـای خـورشـیـد قـادرنـد از لایـه‌هـای ابـر بـگـذرند و به بدن یک شناگر در عمق ۳۰ سانتی‌متری آب یک استخر برسند.


    ۴) برو سولاریوم؛ پوستت جوان می‌شود!
    بـرعـکـس! مـتـخصصان پوست می‌گویند روند پیری پوست در نـوجـوانانی که زیاد سولاریوم می‌روند، تقریبا از ۲۰ سالگی شروع می‌شود و طوری پیشرفت می‌کند که پوستشان در ۴۰ سالگی شبیه پوست یک فرد ۷۰ ساله می‌شود. دلیلش هم روشن است: استفاده از اشعه فرابنفش در این دستگاه‌ها بسیار متداول است و این باعث شکست رشته‌های کلاژن و الاستین پوست می‌شود و نتیجه‌اش (در درازمدت) می‌شود چین و چروک پوست.


    ۵ ) شیرینی بخور؛ پوستت شاداب می‌شود!
    برعکس! مواد قندی، دشمن پوستند؛ دشمن رشته‌های کلاژن و الاسـتـیـن کـه وظـیـفه‌شان تامین طراوت و انعطاف‌پذیری پوست اســت. مــولـکــول‌هــای مــواد قـنــدی بــاعـث مـی‌شـونـد ایـن رشـتـه‌هـا، خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری‌شان را از دست بدهند و کم‌کم ســر و کـلـه چـیـن و چـروک‌هـا پـیـدا مـی‌‌شـود. شـاهـدش هـم ایـن‌ کـه دیابتی‌ها زودتر از سایرین دچار پیری پوست می‌شوند.


    ۶ ) چین و چروک صورت فقط یک علت دارد: پیری!
    چین‌های صورت معمولا از حدود ۳۰ سالگی ظاهر می‌شوند و با گذشت هر دهه از عمر، بین ۶ تا ۱۰ درصد از ضخامت پوست کم می‌شود و طبیعتا چروکیدگی پوست، نمایان‌تر می‌شود؛ اما افزایش سـن فـقـط یـکـی از عـلـل چین و چروک‌ صورت است. پای عوامل دیگری هم در میان است: نور خورشید، ژنتیک، حرکات ارادی و غـیـرارادی پوست مانند خنده، گریه، اخم و امثالهم. آنهایی که زیاد چهره‌ در هم می‌کشند یا زیاد می‌خندند و آنهایی که روی صورتشان می‌خوابند، چهره‌شان بیشتر در معرض چین و چروک‌ اس


    ۷ ) چین و چروک‌ صورت فقط یک چاره دارد: ماساژ پوست و ورزش‌ ویژه عضلات صورت!
    نه! با این کار نه تنها اوضاع را بهتر نمی‌کنید، بلکه اوضاع برخی چین و چروک‌ها را بدتر هم می‌کنید؛‌ مثلا چین اخم از آن چین‌‌هایی اسـت کـه در اثـر انقباض و حالت گرفتن عضلات صورت تشدید می‌شود


    ۸ ) ایـن کـه مـی‌گـویـنـد سـیـگـار ‌پـوسـت را پـیر می‌کند؛ از آن حرف‌های مبالغه‌آمیز درباره سیگار است!
    هـیـچ مـبـالـغـه‌ای در کـار نـیـسـت! سـیـگـار موجب آسیب گسترده رادیکال‌های آزاد می‌شود و پیری زودرس می‌آورد. سیگار موجب گـسـتـرش خطوط دور لب می‌شود و حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم منجر به افزایش فعالیت رادیکال‌های آزاد سمی در پوست می‌شود و آسیب‌های گسترده پوستی به همراه می‌آورد.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    نقش امام سجاد(عليه السلام)
    در حماسه عاشورا


     

    سوال:
    نقش امام سجّاد (عليه السّلام) در حماسة عاشورا و حفظ آثار آن چه بود؟
     

    پاسخ:

    امام حسين ـ عليه السّلام ـ بر اساس وظيفة الهي خويش و با هدف احياي اسلام و جلوگيري از انحراف در دين و براي زنده نمودن سنت نبوي و روشن نمودن اين قضيه كه اسلام راستين غير از آن اسلامي است كه بني اميه در جامعه مطرح كرده اند قيام نموده و براي هميشه تاريخ روشن كرد كه مكاتب و مذاهب خارج از مسير اهل‎ بيت باطل است. آن حضرت با قرباني كردن خود و بهترين يارانش در اين راه، هدف خود را به آيندگان درس داد. و نشان داد كه فرزند رسول خدا و معيار حق و اسلام و قرآن است و بني اميه و ساير خلفا همه از مسير حق خارج هستند در حقيقت هدف امام پاسداري از امامت بود كه امام سجاد ـ عليه السّلام ـ با مواضع خاص كه با توجه به شرايط خاص زمان خود اين هدف امام را محافظت نمود و استمرار مسير هدايت را با امامت استوار نمود و تمام اهداف قيام امام حسين را در دورة اسارت و پس از آن تبيين نمود.
    براي رهايي از ذلت و بردگي و بازيابي عزّت و آزادگي و فراهم ساختن زمينة يك انقلاب ريشه‌دار و بنيادي در سطح گسترده بر ضدّ بيداد و اختناق، راهي جز آگاهي و بيدار سازي مردم نيست. امام حسين ـ عليه السّلام ـ براي رسيدن به هدف مهم به امر خداوند قيام نمود. اين حماسة تاريخي دو مرحله داشت: 1. مرحله اول روز عاشورا، 2. مرحلة دوم: بعد از عاشورا...

    1. مرحلة اول: در روز عاشورا امام سجاد ـ عليه السّلام ـ مبتلا به بيماري سختي بود، با اين وجود وقتي نداي «هل من ناصر» امام حسين(ع) را شنيد با آنكه از شدّت ضعف و ناتواني قدرت برداشتن شمشير را نداشت، راه ميدان را در پيش گرفت، امّ‌كلثوم خواست مانع شود امام سجاد(ع) فرمود:«اي عمه دست از من بردار و بگذار تا پيش روي پسر پيغمبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ جهاد كنم» حضرت سيد الشهداء ـ عليه السّلام ـ به خواهرش فرمود: «باز دار او را تا كشته نگردد و زمين از نسل آل محمّد ـ صلّي الله عليه و آله ـ خالي نماند» بدين ترتيب امام زين العابدين ـ عليه السّلام ـ به عنوان يك مجاهد ـ با وجود بيماري شديد‌ ـ در جهاد شركت جست و به عنوان مطيع مطلق ولايت به سوي خيمه بازگشت تا به گونه‌اي ديگر براي ادامة جهاد وارد عرصه پيكار شود.[1]

    2. مرحلة دوم: اين مرحله از عصر عاشورا آغاز گرديد و پرچم خونين عاشورا به دست امام سجاد ـ عليه السّلام ـ برافراشته شد. امام ـ عليه السّلام ـ مبارزات خود را در ابعاد گسترده‌اي آغاز نمود و از هر فرصتي در اين راستا استفاده كرد كه مهم‌ترين آنها را مي‌توان در چند بخش زير خلاصه كرد:

    1. خطبه‌هاي آتشين: امام ـ عليه السّلام ـ براي روشنگري مردم و تبيين معارف حقه و پرده‌برداري از چهرة منفور بني‌اميه خطبه‌هايي ايراد فرمودند كه اهمّ آنها از اين قرار است:
    الف) خطبة كوفه: امام ـ عليه السّلام ـ به جمعيتي كه براي تماشاي اسيران آمده بودند اشاره كرد كه ساكت شوند، همه سكوت كردند، آنگاه پس از ستايش خداي متعال خود را معرّفي فرمود و با سخنان كوتاه و جانگداز در آن محيط اختناق و ارعاب، طوفاني به پا ساخت. خطبة امام ـ عليه السّلام ـ چنان در عمق روح و جان مردم نفوذ كرد كه ناگهان از هر سو صداي شيون و نداي ندامت بلند شد و مردم همگي از آن حضرت اعلام حمايت نمودند و از دشمنان آنان برائت جستند.[2]
    ب) خطبة شام: مردم شام در اثر تبليغات چهل سالة معاويه شناخت صحيحي از اسلام و خاندان نبوّت ـ عليهم السّلام ـ نداشتند. امام سجاد ـ عليه السّلام ـ با كلام خود در مجلس يزيد و در مقرّ حكومت اموي غوغايي ايجاد كرد و در ميان اقشار مختلف مردم چنان تحوّلي به وجود آورد كه يزيد ترسيد شورش شود و به مؤذن دستور داد اذان بگويد امّا با ادامة سخنان امام ـ عليه السّلام ـ فشار افكار عمومي بر يزيد اوج گرفت و او مجبور شد بر خلاف مواضع قاطع قبلي، خود را تبرئه كند و مسئوليت فاجعه كربلا را به گردن ابن زياد اندازد.[3]
    ج) خطبة مدينه: هنگامي كه كاروان امام ـ عليه السّلام ـ به نزديكي مدينه رسيد مردم مطّلع شده و به استقبال آنها آمدند، امام ـ عليه السّلام ـ در ميان آنها خطبة شور انگيزي ايراد فرمودند و در ضمن آن صحنة جانگداز عاشورا و جنايات بني اميه را بازگو كردند و با بيانات روشنگرانة خود پرده از حكومت جائر يزيد برداشتند.[4] و اذهان مردم مدينه را نسبت به بني‌اميه آگاه كردند و اين زمينه‌اي شد كه بسياري از قيام‌ها بر عليه امويان در مدينه شكل بگيرد.

    2. تبيين معارف حقه و مبارزه در قالب دعا: امام زين العابدين ـ عليه السّلام ـ در محيطي كه ارعاب و اختناق حاكم بود مباحث سياسي و اصول اعتقادي را در قالب دعا بيان مي‌فرمود كه مهم‌ترين آنها مسئلة امامت و رهبري حقيقي جامعة اسلامي و غصب و تصاحب آن توسط حكّام جور بود.[5]

    3. برخورد و مبارزه با علماء درباري: اينان كساني بودند كه فكر و ذهن مردم را به سوي بني‌اميه جهت مي‌دادند و آنان را با وضعي كه بني‌اميه طالب آن بودند در جامعه حاكم باشد، عادت مي‌دادند و افكار ناشايست و فرهنگ نادرست اموي را در قالب اسلام به خورد مردم مي‌دادند به عنوان مثال برخورد شديد امام ـ عليه السّلام ـ با محمّد بن مسلم زهري محدث برجستة درباري است. [6]

    4. زنده نگه داشتن ياد و خاطرة عاشورا: واقعة عاشورا در افكار عمومي براي حكومت اموي بسيار گران تمام شد و مشروعيت آن را زير سؤال بود، امّا براي اينكه اين فاجعة عظيم فراموش نشود امام با گريه بر شهيدان و زنده نگه داشتن خاطرة آنان مبارزة منفي را به صورت گريه ادامه داد.[7] شكي نيست كه اين اشك‌هاي سوزان ريشة عاطفي داشت، امّا چگونگي برخورد آن حضرت با اين موضوع اثر و نتيجة سياسي داشت. يادآوري مكرّر قضية كربلا نمي‌گذاشت ظلم و جنايات حكومت بني‌اميه از خاطره‌ها فراموش شود.
    بنابراين سيد الشهداء ـ عليه السّلام ـ حماسة بزرگي در روز عاشورا و در زمين كربلا خلق نمود و امام سجاد ـ عليه السّلام ـ اين حادثة تاريخي را از قيد زمان و مكان رها نمود و شعار «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» را جاودانه ساخت.

    5. تربيت شاگردان و اصحاب خاصّي كه هر يك از آنها حافظ دستاوردهاي مكتب عاشورا و امامت بودند.


    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. كتاب منتهي الامال، شيخ عباس قمي، چاپ نهم، ستاره هجرت، 1375 هـ ش، ج1، ص 638.
    2. سيرة پيشوايان ، آقاي مهدي پيشوايي.
    3. حيات فكري سياسي امامان شيعه، رسول جعفريان.
    4. بررسي نقش امام سجاد(ع) در رهبري شيعه پس از واقعه كربلا، محسن رنجبر.


    ------------------------------------------
    [1] . مجلسي، محمدباقر، بحار الانوار، تهران، مكتبة الاسلاميه، چاپ سوم، 1371 ش، ج 45، ص 46.
    [2] . جلالي، سيد محمّدرضا، جهاد الامام السجاد ـ عليه السّلام ـ ، دار الحديث، چاپ اول،1418 هـ ق، ص 48.
    [3] . مجلسي، پيشين، ج 45، ص 137.
    [4] . قندوزي حنفي، سليمان بن ابراهيم، ينابيع الموده، دار الاسوه، چاپ اول،1416 هـ ق، ج7، ص 93.
    [5] . امام زين العابدين ـ عليه السّلام ـ ، صحيفة سجاديه، دفتر انتشارات اسلامي، جامعة مدرسين، چاپ چهارم، 1375 هـ ش، ص 99.
    [6] . قمي، عباس، سفينة البحار، تهران، كتابخانة ثنايي، ج1، ص 573.
    [7] . الاربلي، علي بن عيسي، كشف الغمه، بيروت، دار الاضواء، نوبت دوم، 1405 هـ ق، ج2، ص 314.

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    آخرین دستاوردهای فناوری در
    سی. ای. اس ۲۰۰۹

    نمایشگاه ابزارهای الکترونیکی برای مصرف‌کنندگان یا سی.ای.اس، بزرگ‌ترین رویداد دنیای فناوری است که آغاز هر سال میلادی در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. تمام شرکت‌های کوچک و بزرگ دنیای مجازی آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه ارایه می‌دهند و جلسات حاشیه‌ای آن، مسیر حرکت فناوری‌های برتر را در سال جاری تعیین می‌کند.
    اما مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال در مقایسه با سی.ای.اس ۲۰۰۸، کاهش شدید تجملات و ابزارهای پرمصرف است. گل سرسبد نمایشگاه ۲۰۰۸، تلویزیون ۱۵۰ اینچی سامسونگ بود که با استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان همراه بود؛ اما امسال هرچه در این نمایشگاه دیده می‌شد، ابزارهای کوچک‌تر،کم‌مصرف‌تر و جمع‌وجورتر بود.
    ااگرچه هستند شرکت‌هایی که توانسته‌اند خود را از شرایط بحران خارج کنند و محصولات خوبی را به بازار عرضه کنند. کارت‌های حافظه حجیم‌تر؛ لپ‌تاپ‌ها و نت‌بوک‌های جدید، شبکه‌های خانگی و تلویزیون‌های اینترنتی از این جمله‌اند.


    ● سن‌دیسک نبین چه ریزه!
    شرکت سن‌دیسک که در رتبه اول تولیدکنندگان کارت‌های حافظه قرار دارد، یک دستگاه جیبی پخش موسیقی ارایه کرده که در آن از کارت‌های حافظه استفاده می‌شود. این ابزار جدید که سن‌سا رادیو نام دارد، همراه با کارت‌های موسیقی و دیگر انواع کارت‌های حافظه پرظرفیت ویژه گوشی‌های همراه زینت‌بخش غرفه سن‌دیسک در سی.ای.اس امسال است.
    اما این کارت‌های کوچک که از ناخن دست بزرگ‌تر نیستند، بیش‌از هزار قطعه موسیقی را در خود جای داده‌اند. قطعات موسیقی بر اساس ژانر مرتب شده‌اند و از هر نوع ژانر، چند قطعه‌ای عرضه شده است. قیمت این دستگاه مربعی شکل به همراه یک کارت حافظه، ۱۰۰ دلار و قمیت هر کارت موسیقی دیگر که شامل انواع خاصی از موسیقی یا آلبوم‌های یک گروه بخصوص است، ۴۰ دلار تعیین شده است.
    سن‌دیسک چند سالی است که با فاصله‌ای بسیار زیاد از اپل در جایگاه دوم بازار دستگاه‌های جیبی پخش موسیقی ایستاده است. مدیران سن‌دیسک بارها تلاش کرده‌اند سهم بازار آی‌پاد اپل را کاهش دهند؛ اما نه آنها و نه رقیبان دیگر چون سونی و اچ‌پی نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.
    اما از قرار معلوم، مدیران سن‌دیسک سیاست خود را از شبیه‌سازی آی‌پاد تغییر داده و به محصولات بومی روی آورده‌اند. آن‌ها امیدوارند بتوانند نظر کسانی را جلب کنند که به هر نحو، از شیوه‌های معمول انتقال موسیقی به دستگاه خود ناراضی هستند. کاربران اپل که باید موسیقی خود را از اینترنت خریداری و داونلود کنند؛ یا برخی دیگر که علاقه‌ای به باز ذخیره‌سازی فایل‌های موسیقی از سی.دی و دی.وی.دی ندارند؛ از جمله این گروهند.
    سن‌دیسک، هم‌چنین اعلام کرده که کارت‌های حافظه فوق‌العاده کوچک ۱۶ گیگابایتی را برای گوشی‌های همراه در بهمن‌ماه عرضه می‌کند. این کارت‌ها که اصطلاحا میکرو اس.دی خوانده می‌شوند، حافظه جانبی میلیون‌ها گوشی همراه را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند. کاربران به واسطه آن‌ها می‌توانند قطعات موسیقی را ذخیره کنند یا برای چندین ساعت، فیلم‌برداری کنند.
    اما این تازه آغاز ماجرا است. سن‌دیسک به همراه یک‌هزار و صد شرکت کوچک و بزرگ دیگر مانند اچ.پی، پاناسونیک، توشیبا و هم‌چنین شرکت‌های نیکون و کانن که بیشتر به‌خاطر دوربین‌های عکاسی شهرت یافته‌اند؛ انجمن اس.دی را به‌راه انداخته است تا حجم این کارت‌های حافظه بی‌نظیر را در برنامه‌ای پنج ساله به ۲ ترا بایت افزایش دهد.
    هر ترابایت معادل با ۱۰۲۴ گیگا بایت است. این حجم وسیع برای ذخیره‌سازی یکصد فیلم پرکیفیت HD، ۴۸۰ ساعت ضبط حرفه‌ای صدا و ۱۳۶هزار عکس پرکیفیت کافی است.
    انجمن اس.دی در اولین گام از ساخت این کارت‌های حافظه جدید که عبارت ظرفیت توسعه‌یافته را یدک می‌کشد، می‌خواهد کارت‌هایی جدید با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و در ابعاد یک تمبر پستی بسازد. حجم ذخیره‌سازی این کارت که اس.دی.ایکس.سی نام گرفته، دو برابر پرظرفیت‌ترین کارت‌های اس.دی.اچ.سی فعلی است.
    اس.دی در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد از بازار کارت‌های حافظه را در اختیار دارد و پیش‌بینی‌ها، از رشد فزاینده این نوع حافظه حکایت دارد. مهم‌ترین مزیت‌های کارت‌های حافظه یا همان فلش‌مموری، ابعاد بسیار کوچک و عدم وجود قطعات متحرک در فرآینده ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات است که سبب می‌شود مصرف باتری به حداقل کاهش یابد.
    سرعت بالای انتقال اطلاعات در این ابزار و هم‌چنین، ظرفیت بسیار بالای ذخیره اطلاعات، درنهایت گوشی‌های همراه را به ابزاری همه‌کاری برای انجام تمام فعالیت‌های چندرسانه‌ای کاربران، حتی کاربردهای حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.


    ● سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها و نِت‌بوک‌های جهان
    پس‌از آن‌که اپل، مک‌بوک ایر را به‌عنوان لپ‌تاپی سبک با کارآیی بالا معرفی کرد؛ بازار جدیدی با محوریت لپ‌تاپ‌های سبک با قابلیت حمل فوق‌العاده ایجاد شد. استقبال گسترده کاربران از این محصول سبب شده است دیگر شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ نیز به تکاپو بیفتند و محصولات جدید خود را برای این بازار جدید طراحی کنند.
    در همین راستا، شرکت دل که سهم زیادی از فروش جهانی لپ‌تاپ را در اختیار دارد، مدل جدید و سبک‌وزن خود را معرفی کرده است. آدامو، یکی از محرمانه‌ترین محصولات شرکت دل است که تا همین اواخر کسی از ویژگی‌های آن خبر نداشت. این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی نازک، جزو محصولات قیمتی دل طبقه‌بندی شده و اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشده است.
    شرکت سونی نیز که با محصولات وایو، چشمان بسیاری را به خود دوخته است؛ سبک‌ترین لپ‌تاپ ۸ اینچی جهان را در این نمایشگاه معرفی کرده است. این لپ‌تاپ ۹۰۰ دلاری که ۶۷۰ گرم بیشتر وزن ندارد؛ پهنایی به اندازه یک گوشی همراه دارد و تحت سیستم‌عامل ویندوز ویستا کار می‌کند. به گفته مسوولان سونی، توانایی این لپ‌تاپ تفاوتی با لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر ندارد و تمام برنامه‌های قابل اجرا با لپ‌تاپ‌های معمولی را انجام می‌دهد.
    این ویژگی سونی وایوی ۸ اینچی که سری P نام گرفته، آن ‌را از گروه نِت‌بوک‌ها خارج می‌کند. نت‌بوک که در سال ۲۰۰۷ از سوی ای‌سوس به بازار ارایه شد، یکی از برترین دستاوردهای فناوری در ماه‌های اخیر است و معمولا به ریزلپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی گفته می‌شود که برای فعالیت‌های اینترنتی بهینه شده‌اند. قیمت این نت‌بوک‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار است.
    از سوی دیگر، شرکت اینتل، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های الکترونیکی در جهان، نسل جدید نت‌بوک‌هایش را معرفی کرد. این کامپیوتر همراه که برای اهداف آموزشی طراحی شده‌، نسل سوم سری کلاس‌میت (هم‌کلاسی) است و از ریزپردازنده کم‌مصرف اتم اینتل سود می‌برد. این مدل جدید توسط سازندگان محلی کامپیوتر در چند کشور مختلف ساخته شده و دارای نمایشگر لمسی و قابل چرخش است.
    مدیران اینتل هدف از تولید سری جدید این نت‌بوک‌ها را کمک به فرآیند آموزش در کشورهای فقیر اعلام کرده‌اند. آمارهای جهانی نشان می‌دهند از ۱.۳ میلیارد کودک و نوجوان مدرسه‌ای، ۷۵ میلیون کودک اصلا به مدرسه نمی‌روند و تنها ۵ درصد به اینترنت دسترسی دارند.
    کارشناسان امیدوارند توسعه فناوری‌هایی چون ابزارهای اینترنتی قابل‌حمل و شبکه‌های ارتباط همراه جدید چون نسل ۳ و ۴ (۳G , ۴G) و هم‌چنین فناوری وای‌مکس ، آموزش و بهداشت عمومی را در کشورهای فقیر بهبود بخشد.


    ● سیسکو و شبکه‌های خانگی
    سیسکو، بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزارهای شبکه در جهان هم به فکر حضور در بازار کاربران خانگی است. این شرکت، یک سیستم صوتی خانگی بی‌سیم را در سی.ای.اس ارایه کرده که توانایی اتصال به شبکه‌های چندرسانه‌ای آنلاین را نیز دارد. با استفاده از این سیستم می‌توان موسیقی یکسانی را در تمام اتاق‌های خانه پخش کرد، یا برای هر ناحیه خاص، موسیقی بخصوصی را انتخاب کرد. قابلیت اتصال به ابزارهای جیبی چون آی‌پاد یا لپ‌تاپ نیز توانایی‌های آن را افزایش می‌دهد.
    اما مهم‌ترین خبر سیسکو، این است که قصد دارد هر دو ماه یک‌بار، محصولی جدید به بازار ارایه دهد. این درحالی‌ است که بسیاری از شرکت‌های حاضر در سی.ای.اس ۲۰۰۹ سیاست‌های محافظه‌کارانه‌ای را به‌دلیل بحران اقتصادی جهانی اتخاذ کرده‌اند و برای سال جاری، به ارایه حداکثر یک تا دو محصول می‌اندیشند.
    به گفته جان چمبرز، مدیر سیسکو، فضای بحران‌زده و ضعیف اقتصادی به سیسکو امکان می‌دهد با اتکا به نقدینگی ۲۷ میلیارد دلاری‌اش در بخش مصرف‌کنندگان سرمایه‌گذاری کند و از طرح‌‌های جدید نیز حمایت کند.
    سیاست‌های جدید سیسکو بر ارتباطات تصویری متمرکز شده است. مهم‌ترین محصولی که سیسکو در سال جدید به بازار عرضه خواهد کرد، سیستم کنفرانس تصویری تله‌پرزنس است که برای استفاده کاربران خانگی بهینه شده و هزینه‌اش به مراتب پایین‌تر از نسخه تجاری این محصول است.
    تله‌پرزنس که یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ سیسکو است، مجموعه‌ای پیچیده از تلویزیون‌های بزرگ پرکیفیتHD است که به میکروفون‌های مخفی و دوربین‌های فیلم‌برداری مجهزند و از ۳۴هزار دلار تا سیصدهزار دلار قیمت دارد.


    ● تلویزیون‌های ۳بعدی
    روزگاری، برترین محصول سی.ای.اس، تلویزیون‌های صفحه‌تخت بود، اما چندین سال پس‌از ارایه این محصول و درحالی‌که تماشای تصاویر در نمایش‌گرهای صفحه‌تخت برای بسیاری از کاربران عادی شده؛ غول‌های بزرگ صنایع تصویری تصمیم گرفته‌اند محصول تازه‌ای را به بازار ارایه دهند.
    مهم‌ترین ایده تصویری امسال، فناوری تصاویر ۳بعدی در تلویزیون‌های خانگی پرکیفیت یا HD است که از سوی پاناسونیک دنبال می‌شود. مدیران پاناسونیک قصد دارند تا پایان سال جدید، استاندارد صنعتی ساخت این محصول را به پایان برسانند.
    فکرش را بکنید! در خانه‌تان نشسته‌اید و در حال تماشای فیلم آرواره‌های ۳بعدی (Jaws ۳D) هستید. کوسه سفید ناگهان از میان صفحه تلویزیون حمله می‌کند، فاصله‌اش را با شما لحظه‌به لحظه کم‌تر می‌کند؛ آرواره‌هایش را باز می‌کند، ، شما هم جیغ بلندی می‌کشید و به عقب می‌پرید و ... .
    این، چشم‌انداز پرهیجانی است که مدیران پاناسونیک امیدوارند به آن دست یابند و البته با استفاده از آن، کاربران را برای خرید این محصول به طمع بیاندازند. اما برای آن‌که بتوان از سیستم‌های ۳بعدی اچ.دی استفاده کرد، اول باید محصولات نمایشی ۳بعدی اچ.دی در اختیار داشت. غیر از این است؟
    بدین منظور، شرکت ژاپنی پاناسونیک در حال مذاکره با جیمز کامرون است که قصد دارد فیلمی ۳بعدی به‌نام آواتار بسازد. هم‌چنین، پاناسونیک امیدوار است بتواند ساخت مرکز تکثیر دیسک‌های بلو-ری را تا پایان بهمن‌ماه به پایان برد. این مرکز، به استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود امکان می‌دهد که بتوانند فیلم‌هایی متناسب با فناوری جدید ۳بعدی را تا سال ۲۰۱۰ آماده کنند.
    اما کارشناسان نگرانند که زمان برای توسعه این فناوری جدید آن‌قدر هم مناسب نیست. اقتصاد ضعیف جهان، سبب شده که کاربران بیشتر به فکر هزینه‌های اصلی زندگی باشند؛ ضمن آن‌که بسیاری از آن‌ها به تازگی تلویزیون‌های صفحه‌تخت نسل جدید را در خانه‌های خود نصب کرده‌اند.
    از سوی دیگر، موضع دیگر شرکت‌های بزرگ نیز در برابر فناوری جدید مشخص نیست. تجربیات گذشته نشان داده که توسعه فناوری‌های جدید باید با کمک و مشارکت تمام شرکت‌های بزرگ انجام پذیرد؛ زیرا در غیر این‌صورت منازعه‌ای بین دو یا چند فناوری برتر در خواهد گرفت که نتیجه‌اش قطعا برای همه خوشایند نخواهد بود. جنگ فعلی بلو-ری در برابر اچ.دی. دی‌وی‌دی یا نبرد قدیمی وی.اچ.اس در برابر بتامکس را همه به خاطر دارند.


    ● اینترنت تلویزیونی یا تلویزیون اینترنتی؟
    در حاشیه سی.ای.اس امسال، نمایندگان شرکت‌های بزرگ تصویری جهان نیز با هم دیدار کردند. مدیران سونی، سامسونگ، ال.جی، پاناسونیک، توشیبا و دیگران به دور یک میز نشستند و توافق کردند سیاست‌های جدید تلویزیون‌های پرکیفیت، HD را به سوی انتقال تصاویر، فیلم‌ها و دیگر محتویات اینترنتی به درون خانه‌ها تغییر دهند.
    تلویزیون‌های جدید می‌توانند مستقیما به پایگاه‌های اینترنتی عرضه فیلم مانند یوتیوب و نت‌فیکس متصل شوند و فیلم‌های آن‌ها را نمایش دهند؛ یا پیام‌های دوستانتان را در شبکه‌های اجتماعی چون تویتر و مای‌اسپیس پخش کنند.
    از سوی دیگر، یاهو نیز دست‌به‌کار شده و قصد دارد سرویس آنلاین یاهو را روی تلویزیون‌های اچ.دی عرضه کند. سامسونگ، ال.جی، سونی و ویزیو؛ شرکت‌هایی هستند که برای انجام این کار با یاهو به توافق رسیده‌اند.
    البته این ایده تازه‌ای نیست! از وقتی رشد اینترنت سرعت گرفت، تلاش‌های بسیاری انجام شد تا دنیای مجازی نیز به نمایشگرهای تلویزیون راه یابد؛ اما استفاده از این ابزارها برای کاربران دشوار بود و به همین دلیل، از این طرح استقبال نشد. اما قرار است تلویزیون‌های جدید که در بهار به بازار عرضه می‌شوند، کاربری ساده‌ای داشته باشند.
    نمایشگرهای جدید در کنار پخش برنامه‌های تلویزیونی، فعالیت‌های اینترنتی معمولی را نیز انجام می‌دهند. با استفاده از آنها می‌توانید کلیپ‌های تصویری گوگل یوتیوب را تماشا کنید؛ از حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند مای‌اسپیس لذت ببرید؛ بازار سهام یا مسابقات ورزشی را لحظه‌به‌لحظه دنبال کنید؛ در eBay به خرید و فروش اینترنتی مشغول شوید؛ به دوستانتان در تویتر پیغام بفرستید و از سایت تصاویر مشترک فلیکر استفاده ببرید. تمام امکانات یاهو آنلاین در این تلویزیون‌های جدید فراهم است.
    مدیران یاهو که در رقابت جستجوی اینترنتی نتوانسته‌اند به گوگل برسند، قصد دارند این بازار جدید را به‌سرعت تصاحب کنند. آنها امیدوارند که تلویزیون‌های جدید بتواند محیط باز، توانایی انتخاب و امکان شخصی‌سازی اینترنت را در کنار تصاویر شفاف و بی‌نظیر به کاربران ارایه دهند.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت پانزدهم

    مهدي شيرزادي

    وضعيت نظامي شهر نيز، رفته رفته با طولاني شدن اقامتمان، بحراني‌تر و وخيم‌تر مي‌شد. شبي كه فردايش روز شهادت حضرت زهرا(س) بود، به سرمان زد تا به مراسمي از جلسات «حزب‌الله» در شهر برويم. ما كه به طور معمول آمدنمان به لبنان، صرفاً به خاطر حزب‌الله بود، تا به حال نتوانسته بوديم ببينيمشان. البته ملاقاتمان با آن‌ها خيلي سرد و اطلاعاتي صورت گرفته بود، چه برسد به اين‌كه برويم مقرّشان را پيدا كنيم و بگوييم براي مراسم عزاداري آمده‌ايم.
    در قسمت روابط‌عمومي، روي بولتن، به عربي متني زده بودند كه: «مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره) با آدرس و نشاني محل. يكي از بچه‌ها گفت: «به همين آدرس مي‌رويم، شايد همين‌جا محل دائميشان باشد.» در همين اثنا، آقاي «خالدزاده» -كه نوعاً انساني متواضع و كم‌حرفي بود- با خانواده از آسانسور خارج مي‌شدند كه با خوش و بش و احوال‌پرسي قضيه‌ي مراسم را نيز با ايشان در جريان گذاشتيم. ايشان، با لبخندي معني‌دار –كه نمي‌دانم حتماً با خودش گفته: «عجب سوغاني هستند اين‌ها»- خلاصه، آدرس را كه پايين‌ متن نوشته بود، نشانشان داديم و ايشان نيز تأييد كردند و راه افتاديم. آدرس محل را به راننده تاكسي نشان داديم و ماشين به طرف «ضاحيه» -قسمت شيعه‌نشين بيروت- راه افتاد.
    بعد از كلّي پرس و جو، به منطقه‌اي رسيديم كه آن منطقه را «دارالحورا» معرفي كردند. چون آخر وقت بود و تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بسته بود و امكان پرسيدن هيچ آدرس و نشاني نبود، پياده شديم. پسري شانزده – هفده ساله با موتورش، اولين شخصي بود كه حاضر شد به ما كمك كند. تا فهميد كه ايراني هستيم، با خوش‌رويي، ما را با موتورش كه بيش از يك مسافر نمي‌توانست سوارش شود- به منطقه‌ي موردنظر رساند و خلاصه، با كلي گشتن و آدرس پرسيدن، بالاخره به جلو پاساژي رسيديم كه تازه‌ساز بود و تقريباً هيچ‌يك از مغازه‌هايش افتتاح نشده بود. ساختمان بزرگِ چهار – پنج طبقه‌اي بود كه در كوچكش به روي كساني كه براي عزاداري مي‌آمدند، باز بود.
    با «عبدا...» روبوسي كرديم و از زحمتي كه كشيد و ما را به مقصد رساند، تشكر كرديم. موقع رفتن، به عربي، التماس دعايي كرد و به راه افتاد.
    چيز خيلي جالبي كه در آشنايي‌مان با بچه‌هاي «حزب‌الله» يا با كساني كه در حلقه‌هاي هفتم – هشتم «حزب‌الله» قرار داشتند به چشم مي‌خورد، اين بود كه وقتي مي‌پرسيديم كه:‌ «شما از حزب‌الله هستيد؟» با قيافه‌اي خيلي مصمم و جدي مي‌گفتند: «ان‌شاءا...» برايم خيلي جالب بود كه اگر توانستم به ايران برگردم، با برو بچه‌هاي بسيجي خودمان، كلي حرف دارم كه بايد بزنم و اگر عمري باشد و اين سفرنامه را به اتمام برسانم، نوشته‌هاي زيادي ديگري لازم است كه حتماً بايد شروع كنم.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان