871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 

 

 

1057

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1057 :: دوشنبه 7 بهمن 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

آموزش نحوه دانلود از سايت رپيدشر
+نکاتي براي دانلود فيلم

سلام عرض شد
«رپيدشر» سایتی است که خدمات اشتراک‌گذاری فایل، (باشعار: میزبانی با یک کلیک) ارائه می‌دهد، و برای تبادل فایل بر روی اینترنت استفاده می‌شود.
«رپيدشر» در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۶ به وجود آمد. مالکیت این سایت آلمانی است اما از کشور سوئیس عمل می‌کند، سرورهای دیگری نیز نقاط مختلف جهان به این سایت خدمت می‌کنند. این سایت (شرکت) به دو صورت رایگان (free) که با محدودیتهايي همراه است و تجاری (Premium) خدمات ارائه می‌کند و با پرداخت عضویت اعضای پرداخت کننده حمایت مالی می‌شود.
اگر شما از اکانت Premium استفاده مي کنيد، مي توانيد بدون مشکل و محدوديت از رپيدشر استفاده نمائيد. اما اغلب کاربران به عنوان کاربر رايگان (free) از خدمات اين وب هاستيگ استفاده مي نمايند. در اين حال (free)، کاربر با يکسري محدوديتهايي روبرو هست که در اين صفحه بصورت تصويري نحوه اينگونه دانلود از سايت رپيدشر را توضيح مي داده ام.

باقي بقايتان
مبين


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1056) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاويري زيبا از کشتيراني در نقاط مختلف جهان
  • تبلیغات بامزه
  • زمين را از ماهواره هاي مختلف ببينيد
  • زندان گوانتانامو بسته شد
  • نامه رفسنجانی و توقف مجدد اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد
  • معرفي و دانلود فيلم : رويداد
  • دانلود فيلم مستند : ناسا: 50 سال اکتشاف در فضا
  • دانلود انيميشن : Spongebob Squarepants Spongicus
  • آلبوم جدید و فوق العاده شاد مهرداد M.N.Y به نام خوشگلا 4
  • آهنگ زیبای نيازي باصداي عبدالحسين مختاباد
  • جديدترين نسخه از محبوبترين مرورگر دنيا Microsoft Internet Explorer 8 32Bit
  • نرم افزار تعبیر خواب یوزارسیف نسخه 1.5
  • Farm Frenzy - Pizza Party  از سری بازی های معتاد کننده!
  • لیدی هامیلتون
  • چگونه سایت معتبر Wired خبر نادرست مرگ استیو جابز را منتشر کرد!
  • به احترام عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰
  • آسان نبود سوره‌ ی حشری که خوانده شد
  • جديدترين شماره از ماهنامه Popular Science
  • دل گـفـتــه هــای پنهــانی بـا خــدا
  • جسارت مردى شامى به دختر امام حسين عليه السلام
  • دکمه USB هالک برای مخفی کردن صفحه مانیتور 
  • اندر احوالات عادل فردوسي‌پور
  • 8 توصيه براي پاك كردن آرايش
  • ارتباط میان روح و بدن
  • نبردی واقعی بر سر دوستان مجازی
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه دهه فجر
تصاويري زيبا از کشتيراني در نقاط مختلف جهان
24 مدل لیوان با طراحی جالب
تبلیغات بامزه
منتخبي از 10 گاف جرج بوش در برابر دوربين رسانه ها
عشقهای کودکانه
شيشه هاي تزئيني ارمغاني هنرمندانه براي منازل شما
درصد مقبولیت روسای جمهور آمریکا از۱۹۴۶ تا کنون
مرکز هنری غزه
جدول انتگرالهای نامعین
در سایت زیر می توانید جدول کاملی از انتگرالهای نامعین و جواب آنها را ببینید
زمين را از ماهواره هاي مختلف ببينيد
با استفاده از اين سايت ميتونيد ماهواره ي مورد نظرتون را که پرتاب شده به فضا را انتخاب کرده و از طريق اون، کره زمين را مشاهده کنيد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

كليات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در كميسيون برنامه و بودجه تصويب شد

عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: كليات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در كميسيون برنامه و بودجه تصويب شد.
محمد حسين فرهنگي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس اظهار داشت: كميسيون برنامه و بودجه بعد از ظهر امروز كليات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را به راي گذاشت و با اكثريت قاطع به تصويب رساند.
وي افزود: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها به كميسيونهاي مجلس ارايه شده و نتايج كار آنها به عنوان كميسيونهاي فرعي بررسي كننده لايحه به كميسيون ويژه ارايه مي‌شود.
وي در عين حال كميسيون برنامه و بودجه را از كميسيونهاي محوري در بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها عنوان كرد.
گزارش خبرنگار اقتصادي فارس حاكي است در صورت تصويب لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس، يارانه‌ حاملهاي انرژي حذف و پرداخت يارانه نقدي در دستور كار دولت قرار مي‌گيرد.

به دستور اوبابا و در دومين روز کاري خود:
زندان گوانتانامو بسته شد

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز پنج‌شنبه دستور بسته شدن تمامی مراکز بازداشت سازمان سیا را صادر کرد.
به گزارش منابع خبری ایالات متحده، این دستور اجرایی، سازمان سیا را ملزم می‌کند تا «با سرعت هر چه تمام‌تر هر گونه تأسیسات بازداشتی کنونی را ببندد و هیچ گونه تأسیسات مشابهی را در آینده بر پا نکند.»
یکی از مقامات ارشد دولت اوباما این خبر را روز پنج‌شنبه اعلام کرد. این دستور که در دومین روز ریاست جمهوری باراک اوباما صادر می‌شود بر سرنوشت ۲۴۵ زندانی بازداشتگاه گوانتانامو تأثیر خواهد داشت.
بر پایه این گزارش، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پاسخی سریع اعلام کرده‌است که از این دستور ریاست جمهوری اطاعت می‌کند و «بدون استثناء، پنهان‌کاری یا پیچیده‌سازی، زندان‌های مخفی را خواهد بست و روال بازجویی را دیگرگون خواهد کرد.»
مایکل هِیدن، مدیر سازمان سیا، گفت که آژانس او با مشاهده تغییر چشم‌انداز «جنگ علیه تروریسم» از پیش تغییراتی را آغاز کرده‌است.
باراک اوباما روز پنج‌شنبه همچنین برپایی زندان‌های سری در کشورهای دیگر توسط آمریکا برای بازجویی از متهمان به تروریسم را ممنوع کرد.

گسست با گذشته
این تصمیمات گسست روشنی را با سیاست‌های جرج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، نشان می‌دهد.
جورج بوش، پس از رویداد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دستور تأسیس بازداشتگاه گوآنتانامو و شبکه‌ای از بازداشتگاه‌های سری را، برای حبس و بازجویی مظنونان به تروریسم علیه منافع آمریکا، صادر کرد.
دستور امضاءشده توسط اوباما، خواستار بسته شدن زندان گوانتانامو ظرف مدت یک سال شده‌است. باراک اوباما با این دستور به قولی که پیش از این در این رابطه داده‌بود عمل کرد.
وی به هنگام امضاء این دستور گفت: «ایالات متحده مجبور نیست به انتخاب دروغین میان امنیت خود و آرمان‌های خود ادامه بدهد.»
وی افزود: «صدور این دستور برای بازگشت به معیارهای روند قضایی و ارزش‌های بنیادین قانون اساسی است. ارزش‌هایی که به این کشور، حتی در جریان جنگ و در مقابله با تروریسم، عظمت می‌بخشند.»
همچنین بر پایه یکی از دستورهای اوباما، قرار است در روز پنج‌شنبه نیروی ویژه‌ای برای «بررسی منظم پرونده محبوسان، و رسیدگی به پرونده‌ها به صورت فرد به فرد» تشکیل شود.

آینده زندانیان
در حال حاضر ایالات متحده در حال بررسی احتمال فرستادن زندانیان از گوانتانامو به کشورهای مختلف است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمهوری خلق چین خواستار تحویل گرفتن ۱۷ شهروند چینی محبوس در زندان گوانتانامو شده‌است. به گفته چین این زندانیان عضو گروه «جنبش اسلامی ترکستان شرقی» هستند.
یکی از مقامات ارشد دولت اوباما در این باره گفت: «نمی‌توانم تصور کنم که ما از بازگرداندن این اویغورها به چین حمایت کنیم.»
اقلیت اویغور چین با جمعیت بیش از ۸ میلیون نفر، اقلیتی مسلمان است که برخی از گروه‌های سیاسی آن در سال‌های اخیر، درگیری‌های خشنی با دولت چین داشته‌اند.

نامه رفسنجانی و توقف مجدد اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد

نامه هاشمی رفسنجانی در اعتراض به اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر روند نظارت پذیر وپاسخگو کردن مدیریت این دانشگاه را با متوقف کرد.
به گزارش رجانیوز، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد چندی قبل و با جدی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصلاح اساسنامه این دانشگاه، نامه ای به رهبر انقلاب نوشته و در آن با بیان دلایل خود تأکید کرده است که اصلاح اساسنامه تنها در صلاحیت هیئت مؤسس دانشگاه می باشد
این در حالی است که وی 2 سال قبل نیز وی به روش مشابهی اصلاحات اساسنامه ای در این دانشگاه را متوقف کرده بود.
همچنین در یکی از جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عبداله جاسبی در واکنش به طرح اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در این شورا به رئیس جمهور و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هتاکی کرده بود.
علیرضا زاکانی رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس هفتم از آموزش عالی نیز در نشست اصولگرایان تحولخواه و در پاسخ به سوالی درباره دانشگاه آزاد با ارايه‌ گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده‌اش درمورد اين دانشگاه و هم‌چنين اشاره به مستندات در پيگيري تخلفات گفت: بحث اصلاح اساسنامه‌ دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح و در اين ارتباط بحث‌هايي صورت گرفته بود، ولي آقاي هاشمي نامه‌اي را نوشته‌اند كه قرار است از جهت حقوقي اين نامه مورد بررسي قرار بگيرد كه آيا شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌تواند اساسنامه دانشگاه آزاد را كه خود مصوب كرده، تغيير بدهد يا نه و اين در حال بررسي حقوقي است و هر نظري كه در اين ارتباط داده شود، اجرا خواهد شد.
تعدادی از نمایندگان حامی دانشگاه آزاد در مجلس نیز اخیراً قصد داشتند 2 فوریت طرحی با عنوان حمایت از مؤسسات آموزش عالی غیردولتی را مصوب کنند که تنها یک فوریت آن تصویب شد. بر مبنای یکی از مواد این طرح، هرگونه اصلاح اساسنامه دانشگاههای غیردولتی تنها در صلاحیت هیئت مؤسس آن دانشگاه خواهد بود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

رويداد
The Happening

نويسنده و کارگردان: ام. نايت شيامالان. موسيقي: جيمز نيوتون هاوارد. مدير فيلمبرداري: تاک فوجيموتو. تدوين: کنراد ‏باف. طراح صحنه: جنين کلوديا اُپول. بازيگران: مارک والبرگ[اليوت مور]، زوئي دشانل[آلما مور]، جان ‏لگوئيزامو[جولين]، اشلي سانچز[جس]، بتي باکلي[خانم جونز]، اسپنسر برسلين[جاش]، رابرت بيلي جونيور[جرد]. 91 ‏دقيقه. محصول 2008 آمريکا، هندوستان. نام ديگر: ‏Green Planet، ‏The Green Effect‏. ‏
نيويورک، زمان حال. ناگهان مردمي که در سنترال پارک هستند دچارآشفتگي شده، کلمات خود را تکرار کرده يا بي ‏حرکت شده و ببرخي نيز عقب عقب گام برمي دارند. سپس يکي از زناني که در پارک نشسته دس به خودکشي مي زند.‏
اليوت مور معلم علوم که همان روز درباره اختلال ها و پديده هاي غيرطبيعي در کلاس حرف مي زند، بعد از شنيدن ‏خبر واقعه سنترال پارک و تکرار آن در نقاط ديگر تصميم مي گيرد به همراه همسرش از شهر خارج شود. رسانه ها ‏اين اتفاق را حمله اي تروريستي تخمين مي زنند، مدارس تعطيل و بسياري راه خارج از شهر را در پيش مي گيرند. ‏اليوت به همراه همسرش الما و همکارش جولين و دختر کوچک جس او راهي فيلادلفيا مي شوند. اما گسترش فاجعه راه ‏ها را نا امن کرده و اخباري که از نقاط ديگر مي رسد نيز خوشايند نيست. قطار در نيمه راه توقف کرده و آنها اجبارا ‏پياده به راه ادامه مي دهند. ارتباطات اعلب قطع شده و جولين که خبر ناگواري از همسرش دريافت کرده، جس را نزد ‏آلما و اليوت گذاشته و براي کمک به همسرش راهي مي شود. اما بعد از مسافتي نه چندان طولاني کشته مي شود. ‏
اليوت ديگر يقين دارد که اين واقعه، يک حادثه طبيعي مانند سونامي يا مانند آن است که از راه هوا گسترش مي يابد و ‏هر کس در معرض آن قرار بگيرد دست به خودکشي مي زند. اليوت، آلما و جس به راه ادامه مي دهند و بعد از طي ‏حوادثي به منزل پيرزني به نام جونز تنها مي رسند. به نظر مي رسد پيرزن نيمه مجنون است، اما به آنها پناه مي دهد. ‏فرداي آن روز خطر به آن ناحيه نزديک شده و پيرزن نيز خودکشي مي کند. مدتي بعد خطر رفع مي شود و اليوت، آلما ‏و جس نجات مي يابند. اما مدتي بعد در پاريس....‏

چرا بايد ديد؟
منوچ نايت شيامالان متولد 1970 پونديچري هندوستان است و با فيلم سومش حس ششم[١٩٩٩] تبديل به يکي از محبوب ‏ترين و مشهورترين فيلمسازان هاليوود شده است. او در واقع کسي است که رگه هايي قوي از اعتقاد به ماورالطبيعه و ‏حوادث فراطبيعي را به سينماي امروز آمريکا تزريق کرده است. نمايش هر کدام از فيلم هاي او –شکست ناپذير، نشانه ‏ها، دهکده و بانويي در آب- هر کدام حادثه اي در سينماي آمريکا شمرده شده و به وي جايگاهي ميان هيچکاک و ‏اسپيلبرگ اعطا کرده است. فيلم قبلي اش بانويي در آب نيز که يک قصه پريان بود با هياهوي فراوان به نمايش در آمد و ‏منتقدان نيز نظريات متفاوتي درباره اش ابراز کردند. اما فيلم فعلي او که در اوج حرکت هاي دفاع از محيط زيست ‏ساخته شده، همه منتقدان را در ستايش از او يک راي خواهد کرد. برخورد تماشاگران نيز با نثار 60 ميليون دلار به پاي ‏فيلم در گيشه ها نشان از موفقيت تجاري آن دارد. اما چه چيز رويداد را به يک فيلم جذاب براي تماشاگران بي اعتنا به ‏محيط زيست تبديل مي کند؟‏
رويداد قالب يک درام پر تعليق با داستاني آخر زماني را دارد و رمز و راز نهفته در قصه فيلم و توضيح ناپذير بودن ‏رفتار آدميان در برخورد با پديده جوي- که ماهيت آن نيز کاملاً مشخص نمي شود- سبب ايجاد هيجان و کشش بيننده مي ‏شود. هر چند شخصيت هاي قصه چندان همدلي برانگيز نيستند و درمي شخصي نيز در جريان است[خيانت آلما به ‏اليوت که در پايان با هم به تفاهم مي رسند. چون اليوت براي اينکه آخرين دقايق زندگي را نزد آلما باشد از پناهگاهش پا ‏بيرون مي گذارد و به سوي مخفي گاه آلما و جس مي رود]. اين درام شخصي براي جولين نيز تکرار مي شود، اما ‏پاياني خوش ندارد و به مرگش منتهي مي شود. بنابراين کمتر تماشاگري خود را در قيد و بند درک حرف هاي اليوت در ‏ابتداي فيلم مبني بر ناپديد مشتي زنبور مي بيند. در حالي که آلبرت انيشتين زماني گفته بود"اگر زنبورها از روي کره ‏زمين محو شوند، نسل بشر بيش از چهار سال دوام نخواهد آورد". چيزي که راجر ابرت نيز در ابتداي نقدش به آن ‏استناد کرده و فيلم را واجد ارزشي بيش از يک درام مهيج و پر تعليق مي داند. ‏
مي شود با او همکلام شد و رويداد را مهم ترين و جدي ترين فيلم کارنامه شيامالان دانست که در فيلمش اشاره به ‏عصيان طبيعت عليه بشر مي کند. بشري که با دست خود تنها زيستگاهش را آلوده کرده و بايد تقاص آن را با جان خود ‏پس بدهد. پيامي که بعد از سونامي و ديگر حوادثي از اين دست بسيار باورپذير و ملموس است. ‏
رويداد فيلمي هشدار دهنده است، اما فراموش نمي کند که يک اثر سينمايي است. از اين رو با حفظ ريتم و هيجان ‏تماشاگر را کم کم با خود همراه مي کند. بدون شک مي شود فيلم را جدي ترين فيلم کارنامه شيامالان دانست، اما بهترين ‏کار او نيست. حس ششم هنوز از جهت ايجاد تعليق از تمامي کارهاي او سرتر است. با اين حال برخورد خود تماشاچيان ‏نشان مي دهد که نام سازنده فيلم نيز کافي است تا براي ديدن فيلم تازه او دست به جيب ببرند. همين دستاورد کمي براي ‏هيچ فيلمسازي نيست!‏
ژانر: درام، رازآميز.
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/166288300/TH.DG.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/166291400/TH.DG.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/166294731/TH.DG.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/166297993/TH.DG.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/166301130/TH.DG.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/166314180/TH.DG.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/166318582/TH.DG.part7.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

ناسا: 50 سال اکتشاف در فضا
NASA: 50 Years of Space Exploration

مستندي در مورد کهکشان

This is a 5 DVD compilation of official NASA films, concentrating very heavily on manned spaceflight. The first half of the story concentrates on contemporary documentaries on the Mercury, Gemini and Apollo missions, Apollo-Soyuz and Skylab; the second half the Space Shuttle missions, including detailed discussion of the Challenger disaster and its aftermath, and the Columbia re-entry disaster. The earlier films show much rare footage from Gemini and Mercury missions; most of the official films of the later Apollo missions are included. The real space footage is uniformly stunning - the quality of transfer and the resolution of the original images may not always be too hot by modern standards (remember, we’re talking about 50-year-old prints and primitive electronics!), but what we’re seeing here is grippingly real. These films aren’t the definitive history of manned spaceflight (on the first disc, for example, there is no acknowledgement that the Russians were first into space) - but they are an excellent tribute to the brave men and women who have pushed the boundaries and to the engineers and scientists who have built their craft.

لينک مربوط به صفحه دانلود

رمز: www.mobin-group.com

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Spongebob Squarepants Spongicus


لينکهاي دانلود

devise-spongicus.part1.rar
devise-spongicus.part2.rar
devise-spongicus.part3.rar
devise-spongicus.part4.rar
devise-spongicus.part5.rar
devise-spongicus.part6.rar
devise-spongicus.part7.rar
devise-spongicus.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

خوشگلا4
باصداي مهرداد

آلبوم جدید و فوق العاده شاد مهرداد M.N.Y به نام خوشگلا 4
 

Be To Mehrdadam

Raft Raft

Nazi Nazi

Donya Donya

Leila

Ghayegh

Do Delam

Be To Mehrdadam - Ver 2

Raft Raft - Ver 2

Nazi Nazi - Ver 2

Leila - Ver 2


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زیبای نيازي
باصداي عبدالحسين مختاباد

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جديدترين نسخه از محبوبترين مرورگر دنيا
Microsoft Internet Explorer 8 32Bit
Build 6001 18343 SUB100

نسخه 8 (بتا) مرورگر محبوب مايکروسافت را امروز براي دانلود قرار داده ام.
انصافا نسبت به نسخه قبلي تغييرات زيادي پيدا کرده. لازم به توضيح است هم نسخه مربوط به ويندوز XP و هم ويندوز ويستا را در مي توانيد از طريق لينکي که در زير قرار داده ام دانلود کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 30 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار تعبیر خواب یوزارسیف نسخه 1.5

نرم افزار تعبیر خواب یوسف (یوزارسیف) با محیط گرافیکی جذاب امکانات جالبی را در اختیار کاربران گوشی های موبایل قرار می دهد. این نرم افزار علاوه بر ارائه داستان کاملی از زندگی حضرت یوسف ، امکان تعبیر خواب کامل و جامعی را فراهم می کند. تعبیر خواب با این نرم افزار بر اساس کلمات می باشد و استفاده از آن به علت دسته بندی کلمات بسیار ساده است.
اين بازي به صورت جاوا مي باشد و بر روي اکثر گوشي هايي که جاوا پشتيباني مي کند قابل نصب مي باشد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Farm Frenzy - Pizza Party
از سری بازی های معتاد کننده!

یکی دیگر از سری بازی های معتاد کننده را برای دانلود قرار داده ایم. اگر به یاد داشته باشید مدتی پیش نسخه های 1 و 2 Farm Frenzy را برای دانلود عموم قرار دادیم که مورد رضایت بسیاری از کاربران قرار گرفت و همه از دانلود و انجام این بازی ها راضی بودند. البته خود ما هم همین انتظار را داشتیم زیرا وقتی این بازی را ما هم دانلود و نصب کردیم مدتی از کار و زندگی عقب افتاده بودیم! به خاطر همین امر هم نام این بازی ها را باید به عنوان یکی از مواد مخدر که اعتیاد آور است، ثبت شود!
موضوع بازي مزرعه داری و پخت پیتزا این است که کاربر می بایست مزرعه خود را مدیریت کرده و پیتزا تولید کند. با پرورش دام ها و مرغ ها کسب درآمد کند و با فروش شیر گاو ها و تخم مرغ ها و بردن آنها به بازار کسب در آمد کند. برای بردن محصولات به شهر باید از گاری استفاده کرد. گاری ها را می توان کم کم به روز رسانی کرد. به طوری که در مراحل آخر دیگر خبری از گاری نیست و کامیون های تندرو جایگزین آن ها خواهد شد. مشکلاتی که در بازی ممکن است پیش آید را می توان در این موارد خلاصه نمود: حمله خرس ها باعث کشته شدن حیوانات و از بین رفتن مزارع می شود. البته می توان از همین حملات استفاده کرده این خرس ها را زندانی کرده و به فروش رساند. همچنین کمبود علوفه باعث از بین رفتن دام ها می شود. نسخه جدیدی که از بازی ارائه گردیده با کمی تغییرات عرضه شده است. همانطور که از نام بازی پیداست باید پیتزا تهیه کرد و به فروش رساند. نوع پیتزاها و قیمت ها نیز مانند کارخانه های آن ها متفاوت است. پیتزا ها انواع مختلفی دارد. پیتزا آمریکایی ، چینی و ... که هریک دستور مختلفی برای تهیه دارد و قیمت فروش و کارخانه های هرکدام هم متفاوت است.
نکته ای که در انجام این بازی فکری و بسیار جذاب اهمیت دارد مدیریت اقتصادی و سرعت عمل است. در بازی می بایست با سرعت عمل محصولات را جمع آوری کرده به فروش رساند و از طرفی همبا خرید حیوانات مناسب کسب درآمد کرد. این نسخه را به تازگی کمپانی alawar عرضه نموده است.
خصوصیات نسخه جدید بازی :
این نسخه نیز به مانند نسخه های قبلی همان مراحل یعنی تولید محصول و فروش آن وجود دارد اما گرافیک و محیط بازی به صورت چشم گیری زیباتر شده است. زیبایی صداها و کیفیت آن ها نیز افزایش زیادی دارد. حیوانات جدیدی از قبیل بز و خوک اضافه شده اند. این نسخه نسبت به نسخه اول سخت تر شده است و کاربر یا به عبارت دیگر مزرعه دار باید در هر لحظه چند کار را انجام داده و به عبارتی حواسش به همه جای صفحه باشد.

قابلیت های کلیدی بازی مزرعه داری و تهیه پیتزا :
- بازی بسيار جذاب و هیجانی با گرافیک بالا و سه بعدی
- 90 مرحله بسيار جذاب
- 10 حیوان
- 28 ساختمان و ابزاربرای ساخت
- شش ساختمان برای خرید و سفارش
- جلوهاي زيبا و كم نظير صوتي و بصري
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- بالا بردن خلاقيت و هوش افراد
- دست زدن به ابتكار و خلاقيت در طي بازي
- زمان نامحدود بازی
- به روزرسانی رایگان بازی
- پشتیبانی کامل و تخصصی مشتریان
- و...

طريقه فعالسازي : فایل موجود در پوشه Crack را در محل نصب بازی کپی نمائید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 36 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

اوباما! اثر آنجل بولیگان از مکزیک

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 امام كيست؟

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
فَلَعَمْری مَا الاِْمامُ إِلاَّ الْعامِلُ بِالْكِتابِ والاْخِذُ بِالْقِسْطِ وَ الدّائِنُ بِالْحَقِّ وَ الْحابِسُ نَفْسَهُ عَلی ذاتِ اللّهِ


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
به جان خودم سوگند، امام و پيشوا نيست، مگر كسی كه به قرآن عمل كند و راه قسط و عدل را در پيش گيرد و تابع حقّ باشد و خود را در راه رضی خدا وقف سازد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که فشارهاي روزانه و اضطراب موجب بالا رفتن فشار خون، گرفتگي عضلات و انواع سردردها مي گردد.
  • آيا ميدانستي که ارتفاع برج ايفل 300 متر است ولي بالاترين نقطه ايي که بازديد کنندگان ميتوانند به آن دسترسي پيدا کنند، ارتفاع 290 مترى است. بهتر است بدانيد که براى رنگ آميزى برج، حدودا 52 تن رنگ روغن نياز هست همه ساله بيش از سه ميليون توريست از برج ايفل ديدن ميکنند.
  • آيا ميدانستي که زنان ژاپني با ميانگين هشتاد و دو سال داراي بيشترين طول عمر در ميان زنان ساير نقاط جهان هستند. مردان ژاپني نيز با داشتن ميانگين هفتاد و شش سال از عمر طبيعي بالايي برخوردارند.
  • آيا ميدانستي که بزرگترين نهنگ جهان به نام نهنگ آبي رنگ که 33 متر طول. و 180 تن وزن دارد، حدود دو سال پيش در آبهاى خليج فارس مشاهده شده است.
  • آيا ميدانستي که حتي مامو گرافي نيز نميتواند سرطان سينه را در مراحل اوليه مشخص نمايد مگر اينکه پنج يا شش سال از رشد آن گذشته باشد.
     

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

شکلات
توي يه تاكسي يه زنه با بچهاش و يه مرد تنها نشسته بودن زنه ميخواسته به بچهاش شكلات بده!
هي ميگه : ميخوري يا بدم اين آقا بخوره ميخوري يا بدم اين آقا بخوره ، 5 دقيقه همينجوري ميگذره .
آخرش مرده شاكي ميشه به بچهه ميگه : عزيزم تكليف مارو روشن كن اگه ميخوريش من پياده شم ، سه تا كوچه از خونمون گذشته!


آیه 16 سوره یاهو
آيه 16 از سوره ياهو : اي کساني که شبها چت ميکنيد ، بدانيد که قبض تلفن شما را رسوا خواهد کرد!


پدر
قاضي: اگر جواب ندي پدرت را در مي آوريم.
متحم:خدا پدرتو بيامورزه! پدر من سالهاست كه در زندان است!


گریه
زنه هنرپيشه بوده، به شوهرش ميگه: ديدي وقتي تو فيلم خودم رو زدم به مردن،‌ چطوري همه داشتن گريه ميكردن؟!
يارو ميگه: آره، آخه ميدونستن كه واقعا نمردي!


نفرین نامه سال 87
الهی بشینی روی جوجه تیغی بره تو باسنت اكس بتركونه،
الهی بری قزوین بند کفشت باز بشه،
الهی نخود بخوری نتونی باد صدادار بدی،
الهی جیشت بگیره زيپت باز نشه،
الهی بری حموم واجبی بکشی آب قطع بشه،
الهی هر کانالی میزنی سخنرانی نشون بده!

 

Gajamoo
ehsan.itman@gmail.com

لیدی هامیلتون

لیدی هامیلتون زن زیبایی بود که از خدمتکاری خانه به مقام دوست و همدمی ملکه رسید. زیبایی او عجیب و نادر بود. گیرایی بی حدی که در چشمها و صورتش بود همه را شیفته و افسون می کرد. ماجرای عشقی او با دریاسالار نلسون یکی از بهترین داستانهای عاشقانه دنیاست. او بر خلاف ثروتی که بدست آورد و زندگی اشرافی که پیدا کرد در یک اتاق زیرشیروانی کوچک درگذشت.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

نماز باران

باز باران با ترانه، می خورد بر بام خانه.
نه دروغ گفتم؛ حالا که تونیستی، حالا که من و ما با تو غریبه شده ایم. حالا که سراغی از تو و خدایت نمی گیریم، حالا دیگر بارانی نمی بارد تا بر بام خانه بخورد و صدایش آرامش بخش دلهایمان شود، حالا که دیگر سراغی از تو نمی گیریم، آسمان گویا قهر را پیشه کرده و باران را از ما دریغ می کند، خاک دیگر دانه ها و نهالها را باعشق نمی پروراند، حالا که دیگر سراغی از تو نمی گیریم، به جای اینکه روی ما زرد شود، درختان برگهایشان زرد شده و بی ثمر شده اند. حالا که از تو سراغی نمی گیریم روزگارمان سیاه شده است، ظلم و قحطی بیداد می کند، فقر از در خانه هایمان وارد می شود و ایمانمان را به یغما می برد. حالا که سراغی از تو نمی گیریم رنج می کشیم و گنج نمی یابیم. روشنی از دیارمان سفر کرده و به هر کجا که می نگریم تنها تاریکی است و تاریکی.
حالا که ما با جهلمان سراغی از تو نمی گیریم؛ تو بیا و با مهربانیت سراغی از ما بگیر، بیا و دستهای مهربانت را رو به خدا بگیر و برایمان نماز باران بخوان و در قنوت نماز بارانت از خدا بخواه نعمتهایش را از ما دریغ نکند، از او بخواه یاریمان کند تو را بشناسیم و همیشه سراغت را از او بگیریم.
بیا تا آسمان آشتی کند و باران ببارد، بیا تا درختها سبز شوند و پر ثمر، بیا تا در دنیای کوچکمان هر چه جستجو کنیم فقیری را نیابیم تا صدقه اش دهیم، بیا تا ایمانمان پابرجا بماند.
تو را به خدا زودتر بیا تا روزگارمان بیشتر از این سیاه نشده.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة غافر آيات: 85 محل نزول: مکه
 
 
قَالُوا أَوَلَمْ تَكُ تَأْتِيكُمْ رُسُلُكُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا بَلَى قَالُوا فَادْعُوا وَمَا دُعَاء الْكَافِرِينَ إِلَّا فِي ضَلَالٍ 50 إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ 51 يَوْمَ لَا يَنفَعُ الظَّالِمِينَ مَعْذِرَتُهُمْ وَلَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ 52 وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْهُدَى وَأَوْرَثْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْكِتَابَ 53 هُدًى وَذِكْرَى لِأُولِي الْأَلْبَابِ 54 فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنبِكَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ بِالْعَشِيِّ وَالْإِبْكَارِ 55 إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ إِن فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَّا هُم بِبَالِغِيهِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ 56 لَخَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَكْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ 57 وَمَا يَسْتَوِي الْأَعْمَى وَالْبَصِيرُ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَلَا الْمُسِيءُ قَلِيلًا مَّا تَتَذَكَّرُونَ 58

 

ترجمه فارسي مکارم

آنها مى‏گويند: «آيا پيامبران شما دلايل روشن برايتان نياوردند؟!» مى‏گويند: «آرى!» آنها مى‏گويند: «پس هر چه مى‏خواهيد (خدا را) بخوانيد; ولى دعاى كافران (به جايى نمى‏رسد و) جز در ضلالت نيست!» «50» ما به يقين پيامبران خود و كسانى را كه ايمان آورده‏اند، در زندگى دنيا و (در آخرت) روزى كه گواهان به پا مى‏خيزند يارى مى‏دهيم! «51» روزى كه عذرخواهى ظالمان سودى به حالشان نمى‏بخشد; و لعنت خدا براى آنها، و خانه (و جايگاه) بد نيز براى‏آنان است «52» و ما به موسى هدايت بخشيديم، و بنى اسرائيل را وارثان كتاب (تورات) قرار داديم «53» كتابى كه مايه هدايت و تذكر براى صاحبان عقل بود! «54» پس (اى پيامبر!) صبر و شكيبايى پيشه كن كه وعده خدا حق است، و براى گناهت استغفار كن، و هر صبح و شام تسبيح و حمد پروردگارت را بجا آور! «55» كسانى كه در آيات خداوند بدون دليلى كه براى آنها آمده باشد ستيزه‏جويى مى‏كنند، در سينه‏هايشان فقط تكبر (و غرور) است، و هرگز به خواسته خود نخواهند رسيد، پس به خدا پناه بر كه او شنوا و بيناست! «56» آفرينش آسمانها و زمين از آفرينش انسانها مهمتر است، ولى بيشتر مردم نمى‏دانند «57» هرگز نابينا و بينا يكسان نيستند; همچنين كسانى كه ايمان آورده، و اعمال صالح انجام داده‏اند با بدكاران يكسان نخواهند بود; اما كمتر متذكر مى‏شويد! «58»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sh_sabab@yahoo.com

مجله اینترنتی هفت آسمون برای تکمیل شورای نویسندگان عضو فعال می پذیرد
اعضا پس از تایید سردبیر می توانند مطالب را به همین میل ارسال کنند و با نام خود در ماهنامه هفت آسمون قرار بگیره این ماهنامه به صورت پی دی اف میباشد

sh_sabab@yahoo.com

 

 

njroom@gmail.com

دیروز در مراسم رژه جلوی رئیس جمهور آمریکا تعداد معدودی از پرچم کشورهای مختلف را جلوی وی رد شد و او به آنها ادای احترام کرد. داشتم فکر میکردم آیا اگر چنین مراسمی در ایران اتفاق می افتاد چی میشد؟ حتما یکی دنبال پیت نفت بود و یکی هم مسئول کبریت تا درست در موقعی که همه خبرنکارها جمعند پرچم کشور مخالف را پائین کشیده و به شعله های آتش خشم انقلابی بسپارند. نمیدانم شما چه حسی داشتید ولی من بعنوان یک ایرانی از دیدن پرچم کشورم خوشحال شدم . همانطوریکه بعنوان یک آمریکائی از آتش کشیده شدن پرچم آمریکا ناداحت میشوم. پرچم سمبل مردم و تاریخ و تمدن یک ملت است و نبایستی با سیاستهای یک عده جانی اشتباه گرفته شود. سمبل جنایات بوش پرچم آمریکا نیست، خود اوست که حی و حاضر استت. امیدوارم پرچم هیچ کشور به آتش کشیده نشود
مسعود

 

 

a_f_57@yahoo.com

مسئله روزانه

با سلام

مساله: همه مراجع . سفری که اسباب اذیت پدر و مادر باشد ، حرام است و انسان باید در آن سفر نماز را تمام بخواند و روزه بگیرد

دوستان عزیز سئوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ایمیل ذیل ارسال نمایند
a_f_57@yahoo.com  
موفق باشید

 

 

omid_mosaferi_tanha@yahoo.com

doste aziz dar ghesmate tarikhe majale mobin motasefane matalbi zekr mishe ke bazan bazi az in mataleb ba vagheiati ke hast motafavote nomonasho hamin matlabe dar morede pishva ghazi mohamade
avalan pishva ghazi mohamad reise komale nabode reise sazmani bod be esme jamiate dobare zistan ke bad az 3 sal hezbe domokrate kurdestane irano tasis kardan sanian komale dar jaraiane enghelab tasis shod hamchenin alanam melate kurd hazer dar 5 keshvare irano aragho torkievo sorievo armanestan ono pishva va ostore mobareze mishnasan motasefane tarze neveshtehatron bazivaghta vaghean moghrezane va az roie tasobe pan iranisme khoda sar shahede dige tahamol nakardam in matlabo ferestadam man hamishe majalatono mikhonamo motalee mikonam barnamehasham migiram age bebinam haminjori bazam edame midin dige monsaref misham kheiliam khgoshhal misham emaile neveshte in matlabo vasam beferestin
movafagh bashin

 

 

mahyarn_2006@yahoo.com

با سلام و خسته نباشيد
فقط ميخواستم بگم خدا رو شكر ، خدارو صد هزار بار ، صد ميليون بار ، صد ميليارد بار شكر ، صد .........شكر كه جنگ غزه و اسرائيل تمام شد ، لااقل سر دبير و نويسنده و خلاصه تمام دست اندر كارهاي اين مجله شما هم دلشورشون به پايان رسيد، اگر واقعا اين جور پيش ميرفت دور از جون دچار افسردگي يا سكته خلاصه يه چيزي ميشدن، كه خب جبرانش هم آسون نبود. چون خب خودتون كه ميدونيد ما توي يه كشوري زندگي ميكنيم كه دور از جون هيچ مشكلي مردم ما ندارن ،نه اقتصادي ، نه سياسي ، نه فرهنگي ، نه اجتماعي ، خلاصه كشورهاي توسعه يافته هم مثل آلمان و فرانسه و چي ميدونم اين خدا نشناس هاي بي پدر و مادر كه دوست اسرائيل غاصب هم هستن بايد جلوي ما لنگ بندازن از نظر نبودن مشكل ما فقط يه مشكل داشتيم اونم غزه عزيز و عمر و همه كس مون بود ، كه حل شد و همينطور اين برادرهاي فلسطيني نور چشمون ، كه الهي همه ما ايراني ها قربونشون بريم ، من جمله سردبير و نويسنده و خلاصه همه دست اندر كار هاي اين مجله مبين
در خاتمه باقي بقايتان

 

 

aminfazlkazemi@yahoo.com

به این سوال حضرت امام که هنوز جملات او در گوش فرزندان انقلابی اش طنین انداز است توجه کنید :

"راستى چه شده است استکبار جهانى و در راس آن آمريکا اينقدر طرفدار ملتها شده است و جنگ افروزان و آتش بياران معرکه ها و جلادان قرن به شرف انسانيت و همزيستى مسالمتآميز اعتقاد پيدا کرده اند و از عطش سيراب ناشدنى و خصلت خونخوارى خود که طبيعت فرهنگ سرمايه دارى و کمونيسم است، منصرف شده اند و شمشيرها و خنجرها و قداره هاى فرو رفته در قلب و جگر ملتها را به غلاف کشيده اند!

آيا اين حقيقت است يا فريب و آيا اين همان جلوه هاى ديگر شبيخونها و بى انصافيهايى نيست که روزى سکوت را مصلحت خويش مى ديد و امروز صلحطلبى را ؟ آيا براستى از اين طريق جهانخواران نمى خواهند از ضربه آخر ما جلوگيرى کنند و براى حفظ منافع خويش سياست جنگ و صلح جهانى را به تصميمات و فکرهاى پوسيده و شيطانى خود گره بزنند و عملا جان و مال و مملکت و امنيت ملل عالم را به قبضه قدرت خود درآورند که به طور قطع و يقين، علت و فلسفه سماجت و اصرار جهانخواران در تحميل صلح بر ملت ايران، نشات گرفته از همين تفکر است".

 

 

mojganetemad@yahoo.com

با سلام
بنده پسري 12 ساله و كنجكاو دارم كه گاهي شرمنده سوالاتش ميشم. اين روزها كه صحبت از انقلاب و دلايل رشد و چگونگي آن مي شود سوالاتي مي پرسد كه اينجانب فراموش كرده ام جوابش را .خواستم از مسئولين محترم كه براي هر سوالي جواب قاطعي دارند و جوابهاي دندان شكني به كفار غرب و البته صهيونيست جنايتكار مي دهند كمك بگيرم. مثلا فراموش كرده ام شعار :استقلال. آزادي . جمهوري اسلامي يعني چه و براي چه مدام فريادش ميزديم. مگر ماشينهاي ضد گلوله ايي كه زير پاي آقايان است ساخت مملكت خودمان است. آزادي كه مي خواستيم كجاست؟ كو؟ روز روشن نيروي انتظامي با حكم دادگاه انقلاب به بهانه جمع آوري رسيور ماهواره به خانه ام ريختند. در كمدها را شكستند . همه گونه بي احترامي و تهديد و ارعاب روا كردند. به خاطر اينكه خداي نا كرده حتي در حريم چهار ديواري خانه مان نبينيم نا محرمان و نشنويم صداي شادي تا يه زور هم كه شده راهي بهشتمان كنند.ايا اين همان جمهوري اسلامي است كه مردم كشور خودمان در فقر و تنگدستي باشند آقاياني كه تنها هنگام انتخابات شعار طرفداري از محرومان را مي دهند سرمايه و ابروي اين كشور را براي بوسني و هرزگوين فلسطين لبنان اتيوپي ... به حراج بگذارند. گذشته از آن فرضا كه 30 سال پيش ما شكري خورديم بگذاريد نسل جديد خود براي خود تصميم بگيرد .

 

 

j.hamidreza@gmail.com

...در اتاق دوباره بسته شد. حالا نفر دوم صف بود. شنیده بود که او می تواند از غیب خبر بدهد، خیلی ها تعریفش را کرده بودند.. اول مطمئن بود ولی حالا کمی دلشوره داشت؛ طعم گس تردید رو در دهانش احساس می کرد.. میخواست بداند آیا بالاخره بیماریش خوب می شود؟ اما حالا نمی دانست که آیا میخواهد بداند یا نه!! حرفهای نزدیکترین دوستش مدام توی گوشش می پیچید.. "... آدم باید به خدا امید داشته باشه... اگه به فرض بدونی که چی در انتظارته، اونوقت دیگه نه تنها تلاش نمی کنی بلکه ایمانت رو هم از دست میدی. اصلا خدا برای همین به ماها علم آینده رو نداده.. اگه میدونستیم چی میشه که دیگه زندگی معنیی نداشت!!" همیشه این حرفها برایش شعاری بیش نبود که ارزش فکر کردن را هم نداشت. پیش خودش می گفت: "اینها هیچکدام شرایط من رو نمیدونن، برای همین هم هست که اینقدر قشنگ حرف می زنن." اما حالا که انگار به دانستن حقیقت نزدیک می شد به شک افتاده بود. دلایل به نظرش منطقی تر می آمد. "اگر مطمئن شوم که من تا 3 ماه دیگر می میرم و هیچ درمانی هم برایم پیدا نمیشود چه؟!"...
صدای زنگ آویز بالای در او را به خودش آورد. حالا دیگر سر صف بود...

 

 

salavat.shomar@yahoo.com

رسول مهرباني ها

سلام
توي مجله شماره 1054 روزانه مطلبي از دوستي با نا johood_studies درج شده بود كه به اين وسيله از ايشون تشكر ميكنم . در مورد مذهب مردم فلسطين و در اينجا لازم ميدونم كه عرض كنم خيلي از برادران اهل سنت در فرقه هاي مختلف از علاقه مندان به اهل بيت رسول خدا ( ص) هستند كه بواسطه شرايط در اون مذهب هستند ، به دور از تعلقات خاطر و همچنين تعصبي كه همه ما بچه شيعه ها نسبت به آل الله عليهم السلام داريم بايد عرض كنم كه رعايت احترام و اخلاق نيكو نسبت به تمام مردم دنيا - خواه مسلمان و خواه غير مسلمان - از وظايف انساني و از دستورات موكد شريعت مقدس اسلام و حضرت رسول اكرم صلوات الله عليه است . استاد شهيد سيد عبدالحسين شرف الدين موسوي در كتاب المراجعات خود طي مناضراتي كه با يكي از دانشمندان اهل تسنن داشتند اين نكته را يادآوري ميكنند كه وظيفه شيعيان اين است با رعايت احترام نسبت به برادران سني خود باعث سد شدن مسير هدايت آنان به مسير حق كه همانا صراط علي(ع) صراط مستقيم نشوند . رسول خدا كرامت و مهرباني خود را از هيچ موجودي دريغ نداشته اند و همانطور كه در تاريخ مشاهده ميگردد حتي با يهودي معاندي كه حضرت را در اجتماع مورد حتك حرمت و بي احترامي قرار ميداد با ملاطفت برخورد نمودند و براي ايشان دعا كردند و اين مرد را در بستر بيماري عيادت فرمودند . مردم به خدائي كه همه او را ميپرستيم قسم ميخورم اخلاق نيكوي رسول مهرباني ها حضرت محمد مصطفي كه سلام خدا بر ايشان باد عامل محبوبيت و تشرف مردم به دين اسلام بود . بيائيد از خدا بخواهيم كه ما را از شر وسواسان خناس و سياست بازي هاي شيطان مصون بدارد و به خاطر خدا مهربان باشيم ، به روي يكديگر لبخند بزنيم ، براي همديگر دعا كنيم و انسانها را دوست بداريم كه اين بود رسالت انبياء خدا . ايشان عاشق بندگان خدا بودند ، عاشق خود باشيم و به همنوعانمان محبت كنيم باشد كه از رستگاران باشيم .

 

 

orkideh_n9m1@yahoo.com

خوشحالی امام زمان با ده عمل

1-کمک وصدقه به محرومین به نیت سلامتی ودور کردن غم واندوه از امام زمان(عج).

2-نماز اول وقت موجب خوشحالی حضرت مهدی (عج) می شود.

3-صلوات فرستادن زیباترین هدیه است به همراه (وعجل فرجهم) حداقل روزی 100 مرتبه.

4-تلاوت قرآن به خصوص سوره های یس، نبا، عصر، واقعه و ملک بعد از نماز و تقدیم به اموات وشیعیانی که وارث ندارند‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.

5-به نیابت از امام زمان(عج) به زیارت ائمه بروید و یا دیگران را به زیارت بفرستید(حج،کربلا،مشهد،قم).

6-به والدین خود خدمت کنید،مطمئن باشید قلب عالم امکان،حضرت مهدی(عج) ،از این عمل بسیار خشنود می شود.

7-دعای ندبه و دعای غیبت امام زمان(عج) بخوانید...(اللهم عرفنی نفسک( …

8-خواندن نماز امام زمان(عج) (همانند نماز صبح دو رکعت و تکرار ایاک نعبد وایاک نستعین100 مرتبه و ذکر رکوع و سجود هر کدام 7 مرتبه(

9-احترام وخدمت به سادات و دوستان حضرت به نیت خوشحال کردن امام زمان(عج(

10-بعد از هر نماز برای فرج امام زمان(عج) زیاد دعا کنید. همواره یاد وانتظار ظهور آن بزرگوار را با دعا در خود تقویت و از پروردگار توفیق معرفت بیشتر به حضرت را درخواست کنید.

با تشکر از مبین عزیز

 
.

alirezamajidi@gmail.com

چگونه سایت معتبر Wired خبر نادرست مرگ استیو جابز را منتشر کرد!

همزمان با ۲۵ ساله شدن سیستم عامل مکینتاش اپل، دیروز خبری در سایت مجله Wired دیده شد که همه را متحیر کرد: «استیو جابز به خاطر ایست قلبی مرده است!» در کمتر از دوساعتی که این خبر نادرست روی سایت مجله بود، خبر به سرعت در شبکه‌های لینک‌دهی اجتماعی و توییتر منتشر شد.
اما این خبر را هیچ کدام از نویسندگان سایت، ننوشته بود. در واقع هکرها سایت مجله را هک کرده بودند و خبر را روی سایت گذاشته بودند. در کنار خبر جعلی، خبرهای مرتبط مجله Wired که قبلا درباره وضعیت سلامتی جابز منتشر شده بود، دیده می‌شد. نویسنده خبر هم یکی از نویسندگان Wired معرفی شده بود که قبلا مقاله‌هایی در مورد وضعیت سلامتی جابز نوشته بود. چنین چیزی خبر را باورپذیرتر می‌کرد.
به اسکرین‌شاتی از این خبر جعلی توجه کنید، با کلیک روی این اسکرین‌شات، می تواید آن را در نمای بزرگ ببینید:

اگر به نوار آدرس در این اسکرین‌شات دقت کنید، متوجه می‌شوید که کسانی که خبر را منتشر کردند، در واقع زیاد متحمل زحمت نشده بودند. سایت مجله «یک قسمت نمایش‌دهنده عمومی عکس» داشت. پیدا کردن آدرس این قسمت سخت نبود. پس همه کاری که انجام شد این بود که متنی با ظاهر خبرهای اصلی Wired تهیه شود، عکسی از این متن برداشته شود و آدرس عکس به دنبال URL نمایش‌دهنده عمومی عکس مجله قرار داده شود!
در واقع با کمی دقت می‌شد متوجه نادرست بودن این خبر شد. به علاوه در متن خبر اشتباهات املایی هم دیده می‌شود.
حدودا سه هفته پیش، استیو جابز اعلام کرده بود که به خاطر بیماری، ۶ ماه از شرکت اپل کناره‌گیری می‌کند. او مشکل پزشکی خود را اختلال هورمونی و تغذیه‌ای ذکر کرده بود. شاید بدانید که استیو جابز در جولای سال ۲۰۰۴، به خاطر ابتلا به نوعی سرطان پانکراس یعنی islet cell neuroendocrine tumor، تحت عمل «ویپل» یا پانکراتیکودئودنکتومی (برداشتن پانکراس و دوازدهه) قرار گرفت.
سال قبل، بدن لاغر و تکیده جایز در یکی از «مک‌ورلد»ها باعث به وجود آمدن شایعاتی شد، حتی سایت Bloomberg در اکتبر سال ۲۰۰۸ مقاله ۲۵۰۰ کلمه‌ای منتشر کرد که حاوی خبر مرگ جابز بود. البته معلوم شد که مقامات مسئول این سایت، برای اینکه در صورت مرگ جابز یک مقاله آماده داشته باشند، یک مقاله پیش‌نویس با جای خالی برای تاریخ مرگ و سن جابز آماده کرده بودند، تا به محض مرگ جابز، مقاله را منتشر کنند. این مقاله متأسفانه به اشتباه منتشر شده بود. این خبر به سایت روزنامه‌نگاری شهروندی خبرگزاری CNN یعنی iReport هم راه یافت. متعاقب انتشار این خبر مقامات امنیتی که ظن برده بودند خبر به منظور صدمه زدن به بازار سهام اپل منتشر شده است، یک رشته تحقیقات را شروع کردند. در واقع این خبر باعث سقوط سهام اپل به میزان ۵ درصد شد. در سپتامبر ۲۰۰۸، جابز مجبور شد که در مک‌ورلد بعدی تأکید کند که وضعیت سلامتی‌اش آنقدرها بد نیست و در اخبار مربوط به بیماری‌اش به شدت اغراق می‌شود:

هفته پیش هم یک خبر نادرست دیگر در مورد جابز منتشر شده بود، این خبر حاوی عکس‌های جعلی از اسناد پزشکی جابز بود که نشان می داد جابز مبتلا به HIV یا همان ایدز است! این خبر و عکس‌ها به سرعت به وسیله ایمیل پخش شد و در iReport هم منتشر شد.
همواره حرص رسانه‌ها برای انتشار اخبار دست اول از وضعیت سلامتی جابز به طور خاص و اخبار گوناگون از دیگر مشاهیر به طور عام، باعث آزار بسیاری آنها شده است.
بد نیست در انتهای این پست، نگاهی هم به پستی که مدتها قبل در مورد داستان بسیار جالب زندگی استیو جابز نوشته‌ام بیندازید. دیدن این ویدئو را هم توصیه می‌کنم.

منابع: ویکی‌پدیا، wired، gizmodo، news.com

 

 

ahmad_ara_1988@yahoo.com

به احترام عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰

برای دومین هفته پیاپی، مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال، عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ را به «سوء استفاده از تریبون صدا و سیما برای حمله به مسئولان مملکتی» متهم کردند. هفته قبل سردار عزیزمحمدی، نایب‌رییس فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ در برابر انتقادات فردوسی‌پور، او را به «پایمال کردن خون شهدا» و استفاده از تریبون رسانه «ملی» برای زیر سؤال بردن عملکرد مسئولان و سیاه‌نمایی متهم کرد. این هفته نیز نوبت محمد آخوندی، سخنگوی سازمان تربیت بدنی و عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس بود که همین اتهامات و موارد دیگری از این دست را به عادل فردوسی‌پور نسبت دهد و او را به سبب استقلال کاری و پیروی نکردن از خواسته‌های سازمان تربیت بدنی، شماتت کند......انتقادات مسئولان از ۹۰، یک وجه غالب دارد. آن‌ها هم مثل بقیه دست‌اندرکاران دولت محمود احمدی‌نژاد توقع دارند که ۹۰ و فردوسی‌پور هم مانند بقیه بخش‌ها و برنامه‌های صدا و سیما، فقط به تعریف و تمجید از آن‌ها و عملکردشان بپردازد و وانمود کند که هیچ اشکالی در کار آن‌ها نیست و اگر مشکلی هم هست، ناشی از «سنگ‌اندازی‌های رقبای سیاسی» یا «توطئه دشمن» است و هر چه منتقدان می‌گویند، از بیخ و بن دروغ است. پرمعنا ترین و شاید کوتاه ترین برنامه چند سال اخیر90 تموم شد.میانگین زمان برنامه 90 در یه سال اخیر 2.5 تا 3 ساعت بوده ولی این بار به زحمت به یک و نیم ساعت رسید.
برنامه ای که هیچ حاشیه ای نداشت.نه تماس تلفنی نه جنگ و جدلی ولی شاید تا مدت ها تا سال ها یادمون بمونه. امشب یه بار دیگه سند بی شرمی این نظام رو شد.امشب یه بار دیگه مردم به طرز غیر مستقیم فریاد زدند.فریادی مملو از نفرت از این نظام کثیف.نظامی که حتی طاقت یک برنامه انتقادی ورزشی رو نداره.نظامی که حتی سیستم مخابرات رو مختل میکنه تا اس ام اس ما نرسه به هر حال یکی از نوستالوژیک ترین و به یاد ماندنی ترین برنامه های تاریخ صدا و سیما جمهوری اسلامی بود.
لحن عجیب صداو قیافه ناراحت و کاملا دلخور فردوسی پور خودش بهترین گواهی بود.بهترین گواهی بی شرمی افرادی که خودشون رو صاحب همه چیز این مملکت میدونند.کسانی که فقط چاپلوسی و تملق رو دوست دارند و جمله تاریخی عادل اگر عمری باقی موند باز هم روی این صندلی خواهیم امد و از حق و حقانیت دفاع خواهیم کرد.

 

 

hadi_bafandeh@yahoo.com

گران شدن بيش از پنجاه درصدي نان رو هم خدمت همه عزيزان تبريك بگم. تبريك بخاطر اينكه چند تا مزيت داره:

1- ديگه هيچ كي براي ته ديگ، نون نميذاره و در نتيجه ته ديگ هاي چرب و چيل رو هيچ كي نمي خوره و معظل چاقي تو جامعه كم ميشه؛

2- مصرف برنج تو جامعه ميره بالا و بالاخره حمايت دولت از شاليكاران شمالي جواب داد؛

3- صف هاي طويل نون حسابي كم ميشه؛

4- خيلي ها تو رژيم هاي غذايي شون، نون رو جايگزين برنج كرده بودن، غافل از اينكه نشاستة نون خيلي بيشتره، از اين به بعد با كم شدن مصرف نون، رژيمشون بهتر جواب ميده؛

5- دور ريز هاي نون، اين نعمت خدادادي هم بالطبع كم ميشه و در نتيجه بركت به سفره مسلمين برميگرده؛

6- جدول ها و پازل ها از حالت كليشه اي در مياد و «قوت غالب» كه از قديم الايام جوابش «نان» بود تغيير ميكنه و مردم رو براي جواب بهتر و شايسته تر به تفكر واميداره و اين تفكر براي جامعه امروز كه براي فتح قله هاي رفيع علم خيز برداشته، بسيار مفيده؛

7- كتابهاي دبستان و مخصوصاً درس «بابا نان داد» تغيير ميكنه و در نتيجه اين هم از حالت كليشه اي در مياد؛

8- حرف معروف «نون» بيست و هشتمين حرف الفباي فارسي كه همنام اين قوت لايموت بود از زير فشار مطبوعات و رسانه ها و همچنين جدول ها در مياد و راحت تر ميتونه در كنار بقيه حروف الفبا به گذران عمر بپردازه؛

9- نون از حالت لايموت بودن نيز درمياد و در نتيجه، اعتراضات گسترده ديگر گروه هاي غذايي مبني بر اينكه «چرا ما بايد بميريم ولي نان نه؟» خاموش ميشه و در اين مورد مي بينيم كه مبحث اصلي دولت عدالت محور يعني همان عدالت تحقق مي يابه؛

10- ركورد گران شدن نان و حتي بنزين كه اين اواخر نُقل اصلي محافل بوده، اينبار با بيش از 50 درصد شكسته ميشه و بيگانگان رو مجبور ميكنه در كتاب گينس آن را ثبت كنند و مشاهده ميكنيم كه دشمنان اسلام و مسلمين كه مدتهاست شمارش معكوس جهت نابودي شون شروع شده، بار ديگه سر تعظيم فرود ميارن.

هادی بافنده- وبلاگ از زیــرود تا شـهنـیـــا (www.shahnia.blogfa.com)

 

 

mrgir3pich@gmail.com

گير3پيچ

سلام علیکم
خوبین
خوشین
داشتم یه خبری رو می خوندم خیلی جالب بود ...
ما ایرانی جماعت کشته مرده ی هیجانیم ... آتیش بازی ، تخته گاز رفتن توی کوچه ، شب امتحان درس خوندن ، چهارشنبه سوری ( جنگ جهانی ) و غیره و غیره ..
حالا این وسط اگه خودمون هم بخوایم ساکت و صامت باشیم مگه می ذارن ... هموطنان عزیز چنان فرپیچمون می کنن که حد نداره ..
وقتی هم که رفیق رفقا ساکت می شن و می خوایم یه نفس راحت بکشیم اونوقته که مسئولین عزیز و دوست داشتنی برامون اسبابی فراهم می کنن که سورپرایز می شیم ...
چند وقتی هست که جسته گریخته هی می گن آقای عزیز ( از گفتن کلمه ی خ...م جدا معذورم ) این ماشینت رو بیار معاینه فنی ... ماشین معمولی رو نمی گن ها .. این ماشین های دوگانه سوز و سه گانه سوز و اینا رو می گن .. ... مخصوصا تاکسی های محترم .. ولی کی گوشش بدهکاره ؟ هیچکی .. فکرش رو بکن ... بمب ها متحرک توی خیابون .. آخر هیجانه و عشق و صفاس
چند شب پیش هم این آقای محیط زیست تو تیلیفیزیون اومد گفت تنها اگزوز ماشینا استانداره ( خب البته چون غیر استاندارش با استاندارش فرقی نداره )
فکرش رو بکن یه روز صبح گیج و منگ می خوای بری سر کار یه ماشین بیخ گوشت می ترکه ... وای چه روز هیجان انگیزی ..
تا حالا وقتی می خواستیم سوار جمبوجت های خشگل ایران بشیم کفن و وصیت نامه هم می بردیم ... از دندونامون هم عکس یادگاری میگرفتیم واسه قشنگی و های کلاسی .. ولی این همه خرت و چرت رو حالا چطوری هر روز با خودمون از این ور به اون ور ببریم ؟
کاش مسئولین جیگیلی برای این موضوع هم یه فکری بکنن ..

یه موضوع بی ربط هم می گم براتون ( مخاطبم پسرای محترم و مکرم گروهه :

اخيرا کشف کردند که حرف مورد علاقه ي دختر هاي ايراني در زبان فارسي ( پ ) و ( خ ) مي باشد، مثلا : دوست دارند که ( پول ) ( خرج ) کنند. ( پسر ) ( خر ) کنند. ( پدر ) ( خام ) کنند. ( پرايد ) ( خرد ) کنند. ( پاسپورت ) بگيرند برن ( خارج) . ( پر رو ) و ( خوشگل ) باشند و ... ادامه دارد )

ولــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی کور خوندن ...

قربون خودم تا بعد ..

 

 

bimaze2006@yahoo.com

ریاست جمهوری اوباما
خب پس از سوگند خوردن باراک اوباما یا باراک حسین اوباما(دلم نیومد اینو نگم)تلویزیون ایران ادعای جالبی می کنه در حالی که اوباما دستور تعطیلی زندان گوانتانامو رو صادر کرده و پیام دوستی به همه ی مردم دنیا از جمله ایران داده و تلاش های صورت گرفته برای برقراری ارتباط دوباره بین ایران و آمریکا هیچ صحبتی به عمل نیاورده و از حمایت او از اسرائیل صحبت می کنند.


جنگ غزه و مردم فلسطین!
خب حالا که جنگ تموم شده ولی باید یه نکاتی رو ذکر کنم:
مردم غزه خونهایی رو که مردم ایران برای کمک به آن ها فرستاده بودن را پس زئند و گفتند ما خون شیعه نمی زنیم!
لازم به ذکر است مردم اسرائیل با شنیدن نام داریوش شاه بزرگ ایران بلند می شوند و می ایستند برای ادای احترام به خدماتی که مردم دنیا کرده است.


خواهشمندم مطالب بالا را بدون تلخیص در مجله ی روزانه بگذارید
باتشکر
ن.ف

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک پیرامون غزه
آسان نبود سوره‌ ی حشری که خوانده شد

بسم الله

سلام

- امام خمینی (19 مهر 1347):
بسم اللَّه الرحمن الرحيم. همان طور كه قبلًا خاطرنشان كردم در اوضاع و شرايط كنونى پس از گردن نهادن به قوانين مقدسه اسلام هيچ امرى واجبتر از دفاع با جان و مال در راه سربلندى اسلام نمى‏باشد. هنگامى كه مى‏بينيد خونهاى برادران و خواهران بيگناه شما در سرزمينهاى مقدس فلسطين جاريست و هنگامى كه مشاهده مى‏كنيد كه سرزمينهاى ما اشغال شده و خانه هايمان به دست صهيونيستهاى تبهكار ويران گشته است در اين شرايط جز ادامه جهاد راهى نيست و برهمه مسلمانان واجب است كه كمكهاى مادى و معنوى خود را دراين پيكار مقدس بنمايند. و خداوند پشتيبان اين اراده است. واللَّه من وراء القصد...

- گزارش کیهان: شوکران شراکت؛ چگونه حامي صهيونيست ها شده ايم؟!

- کدام پیروزی؟

- گامهاي تبديل اين بغض انقلابي به برنامه!

- لینکهای اطلاعات موجود - وبلاگ فریاد فلسطین
این مجموعه  حاوی اطلاعات بسیاری شامل مقالات-کتاب-عکس-فیلم-سخنرانی-کلیپ-معرفی سازمانها و نهادها و پایگاهها -کاریکاتورمحصولات فرهنگی -تبلیغی با موضوعات صهیونیسم-یهود شناسی-فراماسونری-فرقه های منشعب ازصهیونیسم-فلسطین-مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان است.

- پاشنه آشیل صهیونیسم =تحریم اقتصادی

- پایگاه هنری مقاومت غزه / پوسترهای سیاه سفید موضوع فلسطین و تحریم

- مهلت یک هفته ای وزیر صنایع به شرکت خوشگوار برای اتمام قرارداد با کوکاکولا / خوشگوار: هیچ ارتباطی با خود صهیونیست ها نداریم! / شرکت صهیونیستی نستله تعطیل شد؟! / - رأی منفی شورای شهر مشهد به جمع‌آوري تبليغات صهيونيستی

- تصویر یکی از کانالهای زیرزمینی انتقال آذوقه به شهر غزه

- أنا اسمی فلسطینی...

- عمره دانشجويي را تحريم كنيد!
از دولت عدالت محور خواستاريم كه يا عمره دانشجويي سال جاري را لغو كند و سفر به عتبات عاليات را جايگزين آن كند و يا حضور دانشجويان در عربستان سعودي را با تمام تبعات آن بپذيرد .

- حزب الله خواستار ارسال سلاح به مقاومت مردمی غزه شد

 

 

 

 

سرخاب خون ریخته آب لبوی ماست
تنبل‌شدن ز ما نه! که کار کدوی ماست

شیون‌کنان ِ زخم تو بیدارمان نکرد
مشکل، کلفت‌بودن جنس پتوی ماست

گیرم لجن تمام جهان را گرفته است
بو از لجن که نیست! جنابت ز بوی ماست!

از باب احترام، مماشات می‌کنیم
خب راستش جناب امیّه عموی ماست

جبر زمانه رخصت عزت نمی‌دهد
تغییر در معادله‌ها آرزوی ماست

در قهر ما و حضرت شیطان چه‌ها که رفت
برگ برنده‌ قاصدک گفت‌وگوی ماست!

خاکم به سر! شکست شما گر رقم خورد
فردا تفنگ جنگ نشانش به سوی ماست

حسّ حماسه در رگمان گُل نموده است
دردا که اوج همت ما بَلبَشوی ماست

آسان نبود سوره‌ی حشری که خوانده شد!
این آبروی ماست که آب وضوی ماست

لحن نفاق اگر ز قرائت جدا شود
قدّیس قاریان جهان نامجوی ماست

(مسعود دیانی)

 

 

 

dpa.info@gmail.com

دل گـفـتــه هــای پنهــانی بـا خــدا

همه ما پنهانی ودر نهان با خداوند ، دل گفته هایی با خدا داریم، کسی از آن خبر ندارد وخود می گوییم و خدا شنونده است. آن چه می آید بخشی هایی ازگفتگوهای «من وشما» ،با خداست .اگر می دانید ،مطلبی باید اضافه شود پیغام بگذارید تا اضافه شود؛همه این مطالب از من نیست؛ با احترام به شخصیت تهیه کننده متن ، که نمی شناسم و نمی دانم کیست با دخل وتصرف هایی ؛ آن را تقدیم می کنم.

گفتم: خسته‌ام
گفت: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.

گفتم: انگار، مرا فراموش کرده ای!
گفت: فاذکرونی اذکرکم
.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفت: و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا
.:: تو چه می‌دانی! شاید موعدش نزدیک باشد (احزاب/63) ::.

گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای منِِِ کوچک، خیلی دوره! تا آن موقع چه کار کنم؟
گفت: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله
.:: کاراهایی که به تو گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کند (یونس/109) ::.

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچک است... یک اشاره‌ کنی تمامه!
گفت: عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم
.:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟
گفت: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه – مهربان است (بقره/143) ::.

گفتم: دلم گرفته
گفت: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشند (یونس/58) ::.

گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله
گفت: ان الله یحب المتوکلین
.:: خدا آنهایی را که توکل می‌کنند دوست دارد (آل عمران/159) ::.

گفتم: خیلی چاکریم!
ولی این بار، انگار گفتی: حواست را خوب جمع کن! یادت باشد که:
گفت: و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا را فقط به زبان عبادت می‌کنند. اگه خیری به آنها برسد، امن و آرامش پیدا می‌کنند و اگر بلایی سرشان بیاید تا امتحان بشوند، رو گردان میشوند. خودشان تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنند (حج/11) ::

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم ؛
گفت: فانی قریب
.:: من که نزدیکم (بقره/۱۸۶) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد به تو نزدیک بشوم
گفت: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/۲۰۵) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفت: ألا تحبون ان یغفرالله لکم
.:: دوست ندارید خدا شما را ببخشد؟! (نور/۲۲) ::.

گفتم: معلومه که دوست دارم مرا ببخشی
گفت: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
.:: پس از خدا بخواهید شما را ببخشد و بعد توبه کنید (هود/۹۰) ::.

گفتم: با این همه گناه... آخر چه کاری می‌توانم بکنم؟
گفت: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
.:: مگر نمی‌دانید خداست که توبه را از بنده‌هایش قبول می‌کند؟! (توبه/۱۰۴) ::.

گفتم: دیگر روی توبه ندارم
گفت: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
.:: (ولی) خدا عزیزو دانا است، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳) ::..

گفتم: با این همه گناه، برای کدام گناهم توبه کنم؟
گفت: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.:: خدا همه‌ی گناه‌ها را می‌بخشد (زمر/۵۳) ::.

گفتم: یعنی اگر بازهم بیابم؟ بازهم مرا می‌بخشی؟
گفت: و من یغفر الذنوب الا الله
.:: به جز خدا کیه که گناهان را ببخشد؟ (آل عمران/۱۳۵) ::.

گفتم: نمی‌دانم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتشم می‌زند؛ ذوبم می‌کند؛ عاشق می‌شوم! ... توبه می‌کنم
گفت: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
.:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم آنهایی که پاک هستند را دوست دارد (بقره/۲۲۲) ::.

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک
گفت: الیس الله بکاف عبده
.:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶) ::.

گفتم: در برابر این همه مهربانیت چه کار می‌توانم بکنم؟
گفت:یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا را زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هایش بر شما درود و رحمت می‌فرستند تا شما را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیاورند. خدا نسبت به مؤمنین مهربان است. (احزاب/۴۱-۴۳) ::.

گفتم: هیچ کسی نمی‌داند تو دلم چه می‌گذرد
گفت: ان الله یحول بین المرء و قلبه
.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

گفتم: غیر از تو کسی را ندارم
گفت : نحن اقرب الیه من حبل الورید
..:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.

گفتم : ...
گفت : ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 بهمن / 26 ژانويه / 29 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
7 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصميم خسرو انوشيروان به انتخاب دهگان براي هر روستاي ايران

باقيمانده تالار کاخ خسروانوشيروان در تيسفون
(ايوان مدائن)

26 ژانويه سال 560 ميلادي (چهار روز مانده به جشن سده) خسروانوشيروان شاه ساساني ايران در ديدار خود با موبدان و بزرگان ايران در تالار تيسفون (ايوان مدائن) براي اطلاع از چگونگي برپايي مراسم جشن سده آن سال كه پنجاه روز پيش از نوروز برگزار مي شود به آنان گفت كه تصميم گرفته است كه براي هر روستاي ايران يك «دهگان (دهقان)» انتخاب شود و تنظيم امور روستا، جمع آوري ماليات، معرفي سرباز هنگام ضرورت، پرورش اسب براي فروش به ارتش و داوري براي حل اختلاف برزگر و ارباب زمين به او واگذار شود و چنين فردي بايد هم برزگر باشد و هم صاحب زميني كه در آن كشت مي كند (خرده مالك) تا با مشكلات هر دوطرف آشنا باشد. به علاوه او بايد لايق، منصف، امين و راستگو و مورد اعتماد بيشتر ساكنان روستا باشد و اگر روستا كوچك است؛ چند روستاي مجاور هم يك دهگان داشته باشند. اين دهگان يك تكليف عمومي هم دارد و آن گزارش وضعيت محصولات روستا، و نارضايي هاي محلي و ستمگري و اجحاف مقامهاي دولتي و اربابان به نمايندگان شخص اوست كه در هر گوشه وكنار كشور در دسترس خواهند بود. اين دهگانان بركنار نخواهند شد مگر اين كه درستي و كفايت خود را از دست بدهند. وظيفه ميهني اين دهگانان اين است كه بدون چشمداشت بكوشند كه توليدات روستا سال به سال افزايش يابد و همچنين بتوانند هنگام بروز خطر با بسيج مردان روستا دفاع كنند.
     اين تصميم كه شرح آن در دائرة المعارف دمكراسي آمده است به اجرا درآمد و به تدريج جزيي از فرهنگ روستاهاي ايران و يك آيين ماندگار شد.
    درميان سران ايران باستان، خسرو انوشيروان از لحاظ سازماندهي و تنظيم امور قضايي و اداري، وضع ضوابط و سامان دادن به امور مالياتي، ايجاد دارالترجمه و دارالتحرير به منظور ترجمه و تحرير كتاب، و تشويق ورزش و سرگرمي هاي سالم، رهبري ممتاز و شاخص است. مورخان او را به دليل توجه به امور قضايي و احقاق حق و رسيدگي مستقيم به مشكلات مردم و آگاه شدن از درد دل آنان رهبري كه به پيشبرد تمدن بشر كمك بسيار كرد توصيف كرده، «دادگر» لقب داده و «انوشيروان دادگر» خطاب مي كنند.

 

فعاليت کمپاني آمريکايي هاليبرتون در ايران

ديک چني

بيست و پنجم ژانويه 2004 شبكه تلويزيوني سي بي اس آمريكا گزارش مصور و مفصل گزارشگر خود بانو «لسلي ستال» را در باره فعاليت كمپاني هاي آمريكايي هاليبرتون، جنرال الكتريك و كنوكو در ايران پخش كرد و گفت كه تماس اين کمپاني ها با ايران براي فعاليت در اين کشور در زماني آغاز شد كه ديك چني معاون فعلي رئيس جمهوري آمريكا رئيس هيات مديره هاليبرتون بود. اين گزارشکر در مطلب مصورخود پرسيده است که آيا اين تماسها و فعاليتها ناقض قانون (منع شرکتهاي آمريکايي از معامله با ايران) نبوده است؟. اين گزارش هنگامي پخش شد که جنجال پيرامون كنتراتهاي پردرآمد هاليبرتون در عراق كه با ترك مناقصه منعقد شده و سوء استفاده هاي ديگر اين كمپاني در رسانه هاي آمريكا ادامه داشت.
    «لسلي ستال» گفت که تماس کمپاني هاي آمريکايي با تهران در حالي بود که دولت آمريکا جمهوري اسلامي را متهم به حمايت از تروريسم مي کرد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

07/11/62
ديدار صدام با ريچارد مورفي معاون وزير خارجه آمريكا بررسي جنگ تحميلي

07/11/65
معيري معاون نخست وزير: حمله ايران در نزديكي بصره كه از 19 ديماه آغاز شد مرحله نهايي اين جنگ مي‌باشد و ايران تمايلي به پيشروي به سوي بغداد ندارد.

 

روان شدن موج خروشان مردم معترض به طرف فرودگاه بين المللي تهران

7 بهمن 1357 - به علت مسدود شدن فرودگاههاي كشوربرروي هواپيماي حامل رهبركبيرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني موج خروشان مردم معترض به طرف فرودگاه بين المللي تهران روان شد. هزاران تن ازمردم نيزدرميدان آزادي و بهشت زهرا اجتماع كردند و دراعتراض به لغو سفرحضرت امام به ايران تظاهرات برپاكردند. همچنين تانكها، زره پوشها و كاميونهاي حامل مأموران نظامي رژيم درخيابانها مستقربودند ودربسياري ازنواحي شهرزدو خوردهاي شديدي بين مردم و نظاميان روي داد كه به شهيد و مجروح شدن شماري ازمردم مسلمان و انقلابي منجرشد. ازمهمترين رويدادهاي اين روز صدورپيام حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني خطاب به ارتش بود. ايشان به قواي نظامي و ارتش ايران تأكيد فرمودند كه آنان هم درصفوف نهضت اسلامي و براي به ثمررساندن انقلاب ملت را ياري كنند. درهمين روز درمشهد عده‎اي ازنظاميان به نشانه اعتراض برضدّ سياست دولت بختياراعتصاب غذا كردند و دراصفهان شمارزيادي ازسربازان به صفوف مردم و تظاهركنندگان پيوستند و همگام با ملت انقلابي به مبارزه با عليه طاغوت پرداختند.

Mobin_s2004@yahoo.com
26 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
قيام كشاورزان بدهكار آمريكا به رهبري سرهنگ دانيل شي

سرهنگ دانيل شي

قيام كشاورزان بدهكار ماساچوست آمريكا به رهبري سرهنگ دانيل شي 26 ژانويه سال 1787 شكست خورد و پايان يافت . سرهنگ « شي » فرمانده هنگ 5 پياده و از قهرمانان جنگهاي استقلال آمريكا پس از اطلاع از ياس و نارضايي كشاورزان منطقه خود كه بهره ظالمانه و سنگين وامهايي كه گرفته بودند ، آنان را در معرض از دست دادن اراضي شان قرارداده بود ، به مقامات وقت آمريكا پيام فرستاد؛ انقلاب مسلحانه ما برضد انگلستان و آن همه فداكاري و جان بر كف نهادن براي اين نبود كه عده اي انگشت شمار كه به هر طريقي پولي به دست آورده اند دسترنج كشاورزان را به يغما ببرند و مزارع آن دسته را كه قادر به پرداخت اقساط بدهي در سر رسيد نباشند تصاحب و حراج كنند و .... وي اضافه كرده بود: به نظر مي رسد كه قضات دادگاهها به جاي حفاظت از حق، از نزولخور ها حمايت مي كند.
     سرهنگ شي چون جواب مساعد نشنيد در سال 1786 با افراد هنگ خود و گروهي از كشاورزان بدهكار به ساختمان دادگستري ماساچوست كه قضات آن حكم به توقيف و حراج مزارع مي دادند حمله برد ، نگهبانان را خلع سلاح كرد ، پرونده ها را آتش زد و بر در ساختمان قفلي بزرگ زد و آن را تعطيل كرد.
     دولت مركزي پس از آگاه شدن از اين عمل ، چهار هزار و چهارصد سرباز به فرماندهي يك ژنرال را مامور سركوبي قيام كرد.
     سرهنگ شي اميد داشت كه با تصرف يك انبار اسلحه ارتش ، كشاورزان مقروض را مسلح كند و قيام را به پيروزي برساند كه موفق نشد و كشاورزان بدون اسلحه كه بيش از يك هزار تن نبودند به تدريج مايوس و پراكنده شدند و هنگ ششصد و هشتاد نفري نفري «دانيل شي» هم نتوانست براي مدتي طولاني در برابر افراد يك لشكر و عمدتا سوار ايستادگي كند و قيام شكست خورد.
     دولت تازه تاسيس آمريكا بعدا پذيرفت كه اعتراض سرهنگ شي در اصل و ماهيتا «حق» بوده و او را مورد عفو قرار داد و چندي بعدي وامهاي كشاورزي را تسهيل و شرايط آنها را آسان ساخت كه از آن زمان ، رعايت تسهيلات كشاورزي در آمريكا عادت و قانون شده است و به اين دليل، مورخان نوشته اند كه قيام سرهنگ شي به همان نتيجه رسيد كه هدف نهايي اش بود و نمي توان آن را «شكست خورده» تلقي كرد.

 

آخرين سرعت يك خودرو در سال1901

دوشيزه مرسدس ژلينك

در مسابقه خودرو راني كه 26 ژانويه سال 1901 در « نيس » انجام شد يك مرسدس بنز ساخت آلمان حد اكثر سرعت آن زمان را شكست و ركورد تازه 85 كيلومتر( 53 مايل ) در ساعت را بر جاي گذارد.روزنامه هايي اين خبر را منتشر ساختند مجبور شدند در باره نام خودرو كه مرسدس (نام زن) است توضيح دهند و بنويسند كه صاحب كارخانه بنز آلمان نام «مرسدس» دختر زيباي اميل ژلينك Emil Jellinek كنسول اتريش (آلماني زبان) در «ونيز» را بر اين خود رو گذارده است. اين نام همچنان براين خودرو باقي مانده است.

اين خودرو مرسدس بنز ركورد 85 كيلومتر در ساعت را برجاي گذارد

 

«درسدن» آلمان پس از بمباران هاي ژانويه 1944

اين عكس 26 ژانويه سال 1944 در پي بمبارانهاي سخت و پياپي شهر« درسدن » آلمان از اين شهر برداشته شده است كه جز ويرانه اي از آن باقي نمانده است . رهبران آلمان با به ياد آوردن اين مناظر است كه به آساني با هرگونه جنگ در هر جاي كره زمين موافقت نمي كنند.

 

رنج سفر كانادا به خاطر زر

پيروز شدن تبليغات « كشف طلا معروف به گلد راش » در كاليفرنيا كه عمدتا به منظور مهاجرت آمريكائيان ساكن مناطق شرقي و مركزي اين كشور به كاليفرنيا بود تا نفوس انگليسي زبانهاي اين منطقه اسپانيايي زبان افزايش يابد ، باعث شد كه در آخرين دهه قرن 19 چنين تبليغاتي براي انتقال مردم به منطقه « كلن دايك Klondike » كانادا ( در همسايگي آلاسكا ) صورت گيرد و در اين روز ــ 26 ژانويه سال 1896 ــ جمعيت مهاجران ثابت اين منطقه به 20 هزار تن برسد كه عمدتا به طمع كسب پول آسان از ايالات متحده منتقل شده بودند . در آن دهه جمعا 60 هزار آمريكايي به منطقه كلندايك رفته بودند كه چهل هزار نفرشان پس از رو به رو شدن با اين واقعيت كه آواي دهل شنيدن از دور خوش است به وطن بازگشته بودند. عكس ، دو مرد امريكايي را در دهه مذكور در راه مهاجرت به منطقه زر ! در كانادا نشان مي دهد.
    
    

برخي ديگر از رويدادهاي 26 ژانويه

  • 76:   هادريانوس كه از سال 117 تا 138 ميلادي امپراتور روم بود به دنيا آمد .

  • 90:   ارتش روم پس از 16 سال جنگ سراسر آلمان را تصرف كرد و سناي روم تصويب كرد كه نقشه جغرافيايي امپراتوري اصلاح شود و نقشه تازه، آلمان را هم شامل گردد.

  • 1693:   داسيلوا سوليس شاعر پرو كه يكي از قطعاتش به عنوان هجو مقامات يك كليسا تلقي شده بود آتش زده شد.

  • 1833:   برنهارد اردمانسدر تاريخدان آلماني ديده به جهان گشود .

  • 1918:   (1296 خورشيدي )انگليسيها كه ايران را در اشغال داشتند سليمان ميرزا رهبر حزب دمكرات ايران را به بهانه همكاري با آلمان دستگير و زنداني كردند!.

  • 1922:   ( 1300 خورشيدي )به عادت سلاطين قاجاريه ، احمد شاه با بدرقه ژنرال رضاخان سردار سپه عازم ديدار از اروپا شد.

  • 1963:   (1341 خورشيدي ) رفراندم براي تصويب اصول شش گانه معروف به «انقلاب سفيد» در سراسر ايران برگزار شد و براي نخستين بار زنان هم در راي دادن شركت كرده بودند. جان اف كندي رئيس جمهوري وقت آمريكا برگزاري رفراندم را تبريك گفت و از آن پس تا پيروزي انقلاب بهمن ماه 1357، هر سال به آن مناسبت در روز ششم بهمن مراسمي برگزار مي شد كه بزرگترين اين مراسم در ششم بهمن سال 1356 (يك سال پيش از رفتن شاه) برگزار شده بود كه گزارش كرده بودند سه ميليون نفر در آن شركت كرده بودند.
        به نوشته برخي از مورخين و اسناد دولتي آمريکا، جان اف. کندي در ديداري که پس از آغاز حکومت خود، با شاه در واشنگتن داشت به او توصيه کرده بود که براي کاهش فشار کمونيستها دست به اصطلاحات بزند - اصلاحاتي که بعدا «انقلاب سفيد» نام گرفت و شالوده آن به دست دکتر علي اميني (دوست دمکراتهاي آمريکا) در زمان نخست وزيري اش ريخته شد.

    جان اف. کندي و شاه، درجريان ديدار شاه از واشنگتن
  • Mobin_s2004@yahoo.com
    29 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    قتل «جعفربرمكي» ازاميران
    و كاتبان دوره عباسي

    29 محرم 189 - «جعفربرمكي» ازاميران و كاتبان دوره عباسي به دستورهارون الرّشيد خليفه عباسي به قتل رسيد. جعفرو فضل همچون پدرشان يحيي برمكي ازافراد با نفوذ دربارعباسيان بشمارمي رفتند و وسالها درزمان خلافت چندتن ازخلفاي عباسي اميرو كاتب آنان بودند. اين خاندان مدتها حكومت ايالتهاي طبرستان، دماوند، ارمنستان و آذربايجان و خراسان را به عهده داشتند اما سرانجام بدستورخلفا كشته شدند. گفتني است كه جعفربرمكي داماد هارون الرّشيد هم بود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    2
    8

    اهواز

    7
    19

    تبريز

    -6
    6

    شيراز

    -1
    12

    مشهد

    0
    11

    بندرعباس

    11
    22

    کرمان

    -1
    14

    اصفهان

    -6
    9

    يزد

    1
    11

    کرمانشاه

    -4
    8

    اراک

    -6
    4

    رشت

    4
    11

    دبی

    14
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1292 تومان
    990 تومان
    1430 تومان
    1100 تومان
    265 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    220000 تومان
    104000 تومان
    53500 تومان
    203000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:40
    طلوع خورشيد : 07:08
    اذان ظهر : 12:16
    غروب خورشيد : 17:25
    اذان مغرب : 17:46
    نيمه شب شرعي : 23:32
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Popular Science
    ماه فوريه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Popular Science

    تاریخ انتشار: فوريه 2009
    تعداد صفحات مجله: 96
    حجم فایل: 20 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    جسارت مردى شامى
    به دختر امام حسين عليه السلام

    در مجلس يزيد مردى از اهل شام به يزيد گفت: يا اميرالمؤمنين اين دختر را بمن ببخش، دختر سيدالشهداء لرزيد لباس عمه اش زينب را گرفت و گفت: عمه جان يتيم شدم، حالا بايد به خدمت هم گرفته شوم!
    زينب كبرى به آنمرد فرمود: دروغ گفتى بخدا، نه تو مىتوانى چنين كنى و نه يزيد،
    يزيد در خشم شد و گفت: دروغ گفتى، بخدا اين حق من است، اگر بخواهم انجام مىدهم، زينب كبرى فرمود: نه والله، خداوند اين حق را به تو نداده است مگر اينكه از ملت ما (اسلام) خارج شوى و دينى غير از دين ما بگيرى،
    يزيد از خشم برافروخت و گفت: در روى من اين سخن مىگوئى، پدر و برادرت از دين خارج شدند، زينب كبرى فرمود: با دين خدا و پدر و برادرم تو و جد تو و پدرت هدايت يافتيد اگر مسلمان باشى!
    يزيد گفت: دروغ گفتى اى دشمن خدا، زينب فرمود: تو اميرى و از سلطنت خود سوء استفاده مىكنى و ستم مىكنى گويا يزيد حيا كرد و ساكت شد.
    آن مرد شامى دوباره سخن (زشت) خود را تكرار كرد، يزيد گفت: دور شو خدا مرگت دهد و از روى زمين بردارد. (1)
    آنگاه يزيد دستور داد تا بانوان را با امام به زندانى بردند كه از سرما و گرما محفوظ نبودند، به گونه اى كه چهره آنها پوست انداخت. (2)
    و در روايت است كه امام صادق عليه السلام فرمود: كه امام سجاد و همراهان حضرت را در اتاقى (مخروبه) نهادند، برخى از اسرا گفتند ما را به اين جهت در اين اتاق زندانى كرده اند تا سقف بر سر ما فرود آيد،
    زندانبانان كه رومى بودند به يكديگر با زبان رومى گفتند: اينها را نگاه كنيد، مىترسند كه سقف بر سرشان فرود آيد در حالى كه فردا آنها را خارج كرده مىكشند، امام سجاد فرمود: جز من كسى زبان رومى نمى دانست.
    و طبق پاره اى از روايات يزيد منتظر بهانه اى بود تا امام سجاد را به قتل برساند. (3)
     

    -------------------------
    (1). نفس المهموم از شيخ مفيد و كامل ابن اثير
    (2). نفس المهموم از ملهوف.
    (3). نفس المهموم از بصائر

     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    دکمه USB هالک
    برای مخفی کردن صفحه مانیتور 

    وقتی که شدیدا تحت فشار کاری هستید، ممکن است بخواهید قدری به خودتان استراحت دهید و مشغول انجام کارهای متفرقه با کامپیوتر اداره شوید، تا کمی از بی حوصلگی تان بکاهید. خب در این وضعیت بدترین چیز یک همکار فضول است که هی دور و برتان بالا و پایین می پرد تا از کارتان سر در بیاورد و زیرآب تان را پیش رئیس بزند. خب، راه حل چیست؟ سریعا با مشت روی دکمه احضار هالک بکوبید!
    این گجت کوچک که با کابل USB به کامپیوتر وصل می شود، سه تم مختلف صوتی فیلم هالک را همراه با عکسهای آن به همراه دارد که با کوبیدن بر روی دکمه فعال می شوند و دیگر هیچ چیزی از صفحه مانیتور شما و کارهایی که انجام می دادید دیده نمی شود. البته استفاده از آن برای نشان دادن ناراحتی خود از کار همکارتان و یا تسکین عصبانیت تان بد نیست.
    برای کسانی هم که دچار معضل خود قهرمان بینی هستند دو مدل دیگر از این ابزار با تم مرد عنکبوتی و مرد آهنی نیز تولید شده است. پس بهتر است به میز بیچاره رحم کنید و مشت تان را بر روی این دکمه بکوبید؛ قبل از آنکه از عصبانیت تبدیل به هالک شوید!  
     

    وان حمام ضد گلوله

    من که هيچ وقت تصورش را هم نمی کردم که روزی یک وان حمام ضد گلوله طراحی شود. اما مثل اينکه احساس امنیت جاني آنقدر کم شده که بالاخره طراحان خوش فکر چینی برای ساخت يک وان حمام ضد گلوله و ضد انفجار دست به کار شدند. جداره اين وان از شیشه ی ضد گلوله ساخته شده است. از جزئيات تکنيکی این محصول خبر خاصی در دسترس نبود اما می توانيد در تصویر بالا نمونه ی آزمایشی اين محصول را ببینید.
    شايد داشتن چنين وان حمامی در حال حاضر برايمان چندان مهم و ضروری نباشد، اما اگر روزی جنگ جهانی سوم رخ دهد این وان بهترین مکان برای پناه گرفتن است!
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    دوستي


    نويسنده: احمد رمضاني

    معرفی کتاب:
    انسان به دليل زندگيدر محيط اجتماع، موجودي است اجتماعي؛ موجودي كه دوستي وانس با ديگران از ضروريات سازمان وجودياو به شمار مي رود.
    احساس نياز به معاشرت صميمانه و همدلي و همراهي با ديگران، علاوه بر اين كه يكي از جلوه هاي زندگي اجتماعي به شمار مي رود، ندايي برخاسته از اعماق وجود انسان است.
    كتاب حاضر، به بررسي ضرورت و اهميت دوستي و نقش آن در سرنوشت بشر، رازهاي پيدايش و بقاي دوستي، آفات دوستي، صفات و ويژگي هاي دوستان شايسته و ناشايسته، و حقوق دوستي از ديدگاه امام علي (ع) مي پردازد.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● اجتماعي بودن انسان

    ● اهميّت انتخاب دوست و نقش آن در سرنوشت انسان

    ● امير مؤمنان (ع) و معيارهاي روابط اجتماعي

    ● رازهاي پيدايش و بقاي دوست

    ● آفات دوستي

    ● صفات دوستان شايسته و ناشايسته

    ● حقوق دوستي

    ● سخن پاياني

    ● پي نوشت

    ● منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    اندر احوالات عادل فردوسي‌پور

    آن عادل فوتبال، آن دوستدار قيل و قال، آن بيدار دوشنبه شبها، آن آورنده خنده به لبها، آن برپاكننده دعوا، آن خورنده حلوا، آن رفيق فاب فنايي و حاج‌رضايي، آن درگير با علي دايي، آن زاده شهرآرا، آن گزارشگر لاليگا، آن اصالتاً اهل رفسنجان، آن آكل خورشت فسنجان، آن نودش پر از حاشيه، آن پخش‌كننده تصاوير ماضيه، آن برگزاركننده مسابقات، آن پركننده جيب مخابرات، آن مظهر مسابقات اس‌ام اسي، آن نتايجش هميشه هفتاد به سي، آن تكراركننده تصاوير آهسته، آن داعي داوران شايسته، آن جوياي اس‌ام‌اس پير و جوان، آن به دنبال سوتي داوران، آن مفسر جام جهاني، آن رقيب علي‌فر و خياباني، مايه افتخار اهل گزارش و سرآمد مچ‌گيري در ورزش، عادل فردوسي پور ـ انارالله برهانه ـ مؤثر در فوتبال و سمبل جنجال بود.
    ابتداي كار او آن بود كه در ايام صباوت هر كجا گل‌كوچك به راه بود پس او هم در آن بود و به كار گزارش مشغول بود. پس به دانشگاه شريف افتاد و مدرك صنايع بگرفت و آن بر در كوزه نهاد و عزم همي كرد تا شمايلش از جام‌جم نبيند بر جاي ننشيند. از كرامات شيخنا اين بود كه سنش به بيست نرسيده به محضر شيخ اردشير لارودي رسيد كه مطبوعه ابرار ورزشي داشت پس گفت: «خواهم كه قلم زنم». شيخ لارود گفت: «چه در چنته داري؟» گفت: «ترجمه بلدم و هرچه خارجي و انجليزي باشد به فارسي تبديل توانم كرد.» پس گفت: «بنويس» و شيخ ما به ترجمه افتاد و اين از كرامات بود. آورده‌اند هر روز به در جام‌جم همي رفت براي تست و او را مي‌زدند و مي‌راندند تا پيري فرزانه بر او ظاهر گشت و حال پرسيد. فرمود: «اگر داخل شوم برنامه‌اي سازم كه نظير آن نباشد.» پس پير، دلش بسوخت و او را وارد همي كرد. نقل است در ابتدا تفسير تنيس و فوتسال مي‌گفت تا اينكه پخش فوتبال فراوان شد و نوبت به شيخنا هم رسيد. آورده‌اند شيخنا چنان در امور خفيه و خصوصي فوتبال متبحر بود كه شماره كفش عمه گري نويل را از بَر بود و اين پايه از بلاغت، فكها را بيانداخت. و از كرامات او اين بود كه برنامه‌اي راه انداخت كه صد نبود اما نود بود و در آن صغير و كبير فوتبال را مي‌نواخت و خلق را تا سحر پاي جعبه مي‌نشاند با چشمان پُف‌كرده، و آورده‌اند هيچ چيزي براي او جذاب‌تر از اين نبود كه اهالي فوتبال را به جان هم اندازد و خود در گوشه‌اي به خنده مشغول گردد و از كرامات او نقل است كه شبي نبود كه نودش پخش شود جز آنكه ميليونها اس‌ام‌اس به سويش دوان شود و پاسخ نظرسنجي‌ها به سويش روان.
    از وي جملات عالي نقل است؛ گفت: «الجنجال‌الشغلي ـ ترجمه: جنجال كسب و كار من است» و گفت: «خداحافظ جام جهاني، خداحافظ برانكو» و گفت: «وات ايز هي دواينگ ديس پلير ـ ترجمه: چه مي‌كند اين بازيكن» و گفت: «عجب گل‌نزني شده اين بازيكن» و گفت: «چه بازي دراماتيكي شده اين بازي».
    و در آخر كار او آورده‌اند كه چون عزرائيل براي قبض روحش وارد گشت، گفت: «يه بار ديگه صحنه رو تكرار كن ببينم خطا بوده يا نه!»

    مطلب و كاريكاتور از:
    هفته نامه گل آقا پياپي19
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    8 توصيه براي پاك كردن آرايش

    ‌اگر شما از آن دسته بانوانی هستید كه بدون پاك كردن آرایش صورتتان به رختخواب میروید، بدانید كه دارید بزرگترین خیانت را به پوست صورتتان میكنید. در صورتی كه باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاك كردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بكشد .

    * فراموش نكنید بهتر است یك پاك كننده آرایش خوب تهیه كنید. این از آن مواردی است كه خرج كردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. ماركهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاك كنندههای خوبی نیز به بازار عرضه میكنند .

    * برای پاك كردن آرایش چشم، از مواد پاككننده آرایش كه ویژه چشم است، استفاده كنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند .

    * آرایش صورت شما مانند كرمپودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاك كنندههای آرایشی كه پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاك میشوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاك كننده قویتری دارند. این مواد پاككننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاك كنند .

    * برای پاك كردنآرایش چشمانتان، از حركات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده كنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امكان آسیب دیدن و چروك خوردن آن زیاد است .

    * برای پاك كردن آرایش یك تكه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاك كننده آغشته كنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بكشید. در صورتی كه با این روش، آرایش شما پاك نشد، چند نقطه از ماده پاك كننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یك گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش كنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ كرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند .

    * در صورتی كه اصلا آرایش نمیكنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یك پاك كننده ملایم تمیز كنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاك شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوشزدن آن جلوگیری میكند. تمیزكردن منظم پوست آن را براق و سالم میكند .

    * پاك كنندههایی را كه در آن الكل به كار رفته است، خریداری نكنید. این پاك كنندهها گرچه باعث میشوند در سطح پوستتان احساس تازگی كنید ولی در طولانی مدت موجب خشكی پوست شما میشوند .

    * كسانی كه پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاك كنندهها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان كنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری كنید. پاك كنندههای ملایم برای شما مناسبترند
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    ارتباط میان روح و بدن
     


     

    سوال:
    ارتباط میان روح و بدن چگونه است؟ مثلا آیا روح داخل بدن است و یا بدن داخل در روح؟
     

    پاسخ:

    تبیین رابطه نفس و بدن از مسائل مهمی است که هنوز از مشکل ترین مباحث فلسفی نفس است. توضيح اين كه؛ دو مطلب نزد همۀ انديشمندان بديهي و روشن است:
    1. در وجود انسان دو نوع ويژگي مشاهده مي شود كه بسيار متفاوتند؛ نوع اول ويژگي نفساني مانند؛ آگاهي، اراده، هويت شخصي، خوشحالي، غم، احساس درد و...كه هيچ يك از معيار هاي فيزيكي بر آن تطبيق نمي كند و با آن قابل اندازه گيري نيست. نوع دوم ويژگي هاي فيزيكي و جسماني است.
    2. ويژگي هاي نفساني و فيزيكي در عين تفاوت، به طور بسيار عميق و پيچيده اي با يكديگر در ارتباطند.
    ولي در اين كه با چه بيان و تبيين فلسفي مي توان آن رابطه را توضيح داد؛ فيلسوفان و حكيمان وحدت نظر ندارند.
    يكي از محققين در اين زمينه مي نويسد: مسئلۀ نفس و بدن از دوران باستان تاكنون يكي از محور هاي اصلي بحث هاي فلسفي بوده است؛ هرچند تقرير جديد آن از زمان دكارت آغاز مي شود. پاره اي از فيلسوفان بر اين باورند كه مسائل مختلفي از جمله آگاهي، هويت شخصي، بقاي فرد پس از مرگ جسماني، بيماريهاي رواني، آزادي اراده، اختلاف نفسانيات آدمي با ساير حيوانات و ... مبتني بر اين است كه چه پاسخي به مسئلۀ ارتباط نفس و بدن داده باشيم. اين دسته از مسائل را اين واقعيت پيش كشيده است كه ويژگي هاي نفساني با ويژگي هاي فيزيكي بسيار متفاوت به نظر مي رسد و در عين حال، اين دو دسته به طور بسيار عميق و پيچيده اي با يكديگر در ارتباطند. فرو رفتن سوزن در دست، درد سوزش را به بار مي آورد؛ اما چگونه اين تغيير فيزيكي به تجربۀ درد منتهي مي شود و چگونه درد باعث تحريك بدن به دور شدن از عامل درد مي شود؟ آيا مي توان آگاهي را صرفا به كيفيت آرايش ذرات مادي، اتم ها، مولكول ها، سلول ها، بافت ها و حركات بسيار پيچيده آنها باز گرداند؟ اين كار آساني نيست و تا كنون نيز علي رغم تلاش بسياري از فيلسوفان، به نتيجۀ قابل توجهي نرسيده است. فاصلۀ اين دو نوع ويژگي آن قدر زياد است كه معماي ارتباط آن هنوز سر به مهر است و تمامي پيشرفت هاي علمي و فلسفي نتوانسته به طور رضايت بخشي به اين سنخ پرسش ها پاسخ دهد.[1] اين كه در مثال يادشده چه فرآيندي در سلسله اعصاب رخ مي دهد كار متخصصان علم الاعصاب است؛ اما اين كه آيا حالت هاي نفساني يا ذهني، صرفا فرآيندهاي عصبي است يا نه يك پژوهش فلسفي است.[2]
    در هر صورت براي آشكار شدن این مطلب ابتدا بايد آرا و نظريات فيلسوفان مورد بررسي قرار گيرد.


    آرا و نظريات حكيمان در باره رابطۀ نفس و بدن
    با دقت در سخنان حکیمان در باب نفس و بدن می توان نطریات حکیمان را در این باب به دو دسته «وحدت گرایی» و «کثرت گرایی» تقسیم کرد؛ زیرا عده ای وجود نفس را انکار می کنند و معتقدند در ساحت انسان چیزی جز بدن و اعضای مادی و عنصری حقیقت دیگری وجود ندارد این نظریه امروزه با نام "نظریه این همانی" شناخته می شود. چنان که عده ای از حکیمان در باب نفس و بدن از نظریه "دو گانه انگاری" دفاع می کنند. همچنین می توان گفت بهترین تبیین از رابطه نفس و بدن از سوی حکمت متعالیه بیان شده که نفس و بدن را "دوگانه یگانه " معرفی می کند. در هر صورت از آنجا که ریشه های افکار و نظریات حکیمان قدیم را در باب رابطه نفس و بدن در آراء و نظریات حکیمان قرون اخیر می توان یافت از این رو با رویکرد نگرش به افکار جدید به این مبحث می پردازیم؛ و برای رعایت اختصار فقط دو نظریۀ معروف را مطرح می کنیم:


    دو گانه انگاري
    از زمان هاي بسيار گذشته تا كنون، فيلسوفان بسياري حقيقت انسان را با يك نوع ثنويت تفسير كرده اند. اين حکیمان آدميان را موجوداتی مي دانستند كه در عین حال که در جهاني مي زيد كه اساساً فيزيكي است؛ جهاني شكل گرفته از ذرات مادي و آرايش ميان آنها و قوانين فيزيكي حاكم بر آنها؛ اما خود جوهري دارد كه از سنخ امور يادشده نيست. اين جوهر، «نفس» يا «روح» ناميده مي شود. مثلا افلاطون مي گفت هريك از ما داراي روحي بسيط، الاهي و تغيير ناپذير؛ و بدني مركب و تباه پذير است؛ به اين معنا كه بدن صرفا وسيله اي است براي وجود ما در جهان مادي؛ مرحله اي زود گذر از سفر ابدي روح. به تعبير دقيق تر، افلاطون نمي گفت ما موجودي هستيم داراي روح؛ بلكه مي گفت ما با روح يكي هستيم؛ يعني هر يك از آدميان يك روح است و بس. روح است كه چيستي انسان را مي سازد.[3]
    در هر صورت در فلسفۀ جديد، «دكارت» از فلاسفه دو گانه انگارانه محسوب مي شود. او بر اساس روش خود مي گفت: از يك جهت من تصوري متمايز و واضح از خودم، به منزله يك چيز متفكر و ناممتد دارم و از جهت ديگر، تصوري متمايز از جسم، صرفاً به عنوان چيزي ممتد و نامتفكر دارم. براين اساس يقيني است كه من واقعا از بدنم متمايزم و مي توانم بدون آن موجود باشم.[4]
    به گفتۀ دركارت، ويژگي ذاتي جوهر مادي،«امتداد داشتن مكاني»است؛ يعني اشغال حجمي از فضا؛ در حالي كه ويژگي هاي ذاتي جوهر نفساني،«فكر كردن» يا «آگاه بودن» است. منظور وي از «فكر كردن»، سلسله كاملي از حالت ها و فعاليت هاي نفساني، همچون ديدن، احساس كردن، ادراك كردن، حكم كردن و شك كردن به همراه فكر كردن به معناي خاص آن است. فاصله ويژگي هاي اين دو جوهر، آنها را از تأثير گذاشتن بر يكديگر باز نمي دارد.[5]


    نقد بررسی نظریه دو گانه انگاری نفس
    دو مطلب از مشکلات اساسی برای این نظریه محسوب می شود:
    1. همانگونه که دوئیت نفس و بدن بدیهی است، وحدت انسان نیز بدیهی است. نظریه دو گانه انگاری هیچ تبیینی برای رفع تنافی و نا سازگاری این دو مطلب ارائه نمی کند.
    2. بدن فیزیکی است و نفس غیر فیزیکی است، نظریه دو گانه انگاری هیچ تبیینی از ارتباط و تأثیر و تأثر بین بدن و روح ارائه نمی دهد.


    نظریه حکمت متعالیه «بدن، مرتبۀ نازله نفس است»
    براساس حکمت متعالیه نفس و بدن در عین دوگانگی وحدت دارند؛ پس در واقع نظریه حکمت متعالیه در باب نفس نظریه دو گانه انگاری است؛ اما نه دو گانه انگاری دکارتی که نفس و بدن دو چیزکاملا متفاوت و جدا از هم باشند. بلکه نفس و بدن در عین تمایز، وحدت دارند؛ زیرا براساس حکمت متعالیه نفس به دلیل جامعیت و قوت وجودی دارای وحدتی است که با کثرت تنافی ندارد. او موجودی است که وحدت در کثرت؛ و کثرت در وحدت دارد. در نتیجه بر اساس این نظریه عمیق ترین رابطه (که همان رابطه وحدت و این که بدن مرتبه ای از مراتب نفس است) بین نفس و بدن برقرار است.
    استاد علامه حسن زادۀ آملی در توضیح این نظریه می گوید: «بدن، مرتبه نازله نفس و نفس تمام بدن است و بدن، تجسد و تجسم روح، صورت و آشکار کنندۀ کمالات و قوای آن در این عالم است.[6]
    حکمت متعالیه با این نظریه توانسته است به آسانی مشکلات در فلسفۀ غرب را حل کند. اما مشکل اول یعنی تنافی بین دوئیت و وحدت را این گونه حل کرده است که منظور از وحدت نفس، وحدت حقۀ ظلیه است که در مقابل کثرت نیست؛ و وحدت حقه چون مطلق به اطلاق مقسمی است مقید به اطلاق نیست، و در مقید حضور دارد، و خروج مطلق از اطلاق و تلبس به تقیید و تعیین به گونه ای است که بین مطلق و مقید تباین مصداقی پدید نمی آید و مقابل هم قرار نمی گیرند. یعنی به گونۀ حلول و یا تجافی نیست؛ کثرات عبارتند از جلوه همان ذات؛ نه این که دارای وجودی جدا و در مقابل واحد باشند. پس بر اساس نظام تجلی نفس و بدن در عین دوئیت می توانند وحدت داشته باشند.
    همچنین حکمت متعالیه در حل مشکل دوم از طریق حرکت جوهری و جسمانیةالحدوث بودن نفس و با برگشت دادن علیت به تجلی و شئون توانسته به زیباترین بیان، ارتباط بین نفس و بدن را تبیین کند.


    دلایل و راه های اثبات نظریه وحدت نفس و بدن

    دلیل اول(دلیل وجدانی)
    با در نظر گرفتن چند مطلب بدیهی و آشکار می توان نتیجه گرفت بدن از مراتب نفس است:
    الف. هر فردی به علم بدیهی و وجدانی می داند که در وجودش دو نوع ویژگی متفاوت وجود دارد؛ یک نوع ویژگی های نفسانی؛ نوع دیگر ویژگی های جسمانی است.
    ب. هر فردی به وضوح می داند که او یک هویت و شخصیت است و تمام افعال و آثار وجودی را به همان یک هویت نسبت می دهد کاری که سالیان قبل انجام داده است الان می گوید من انجام داده ام با این که می داند کالبد بدن در طی این مدت طولانی چندین بار عوض شده است از طفولیت به نوجوانی، میان سالّی، کهن سالی و پیری رسیده است. بنابراین ترکیب نفس و بدن ترکیب اتحادی است (نه انضمامی) و انسان موجود ممتدی است که از مرتبه اعلا[تعقل] تا مرتبه پایین [جسم] همه یک شخصیت است.[7]
    ج. تنها تبیین خرد پسند در بیان نوع رابطۀ دو چیزی که وحدت و اتحاد دارند، بیان تجلی و ظاهر و مظهر است؛ بنابراین رابطۀ نفس و بدن نیز باید از نوع رابطه تجلی و ظاهر و مظهر باشد، که به دلیل اصالت و قدرت نفس و روح، بدن مرتبۀ نازله نفس است. با این توضیح روشن شد که سرکش ترین مشکل فلسفه غرب چگونه به دست حکمت متعالیه رام گردید.


    2. دلیل دوم(دلیل تجربی یا تأثیر متقابل نفس و بدن)
    اين استدلال از دو مقدمه تشكيل شده است؛ مقدمه اول: نفس و بدن داراي تأثير و تأثر متقابل هستند. مقدمه دوم: اشيايي كه بينشان رابطه تأثير و تأثر برقرار است، با هم اتحاد و وحدت دارند. به نظر می رسد مقدمۀ اول (صغری قیاس) برای کسانی که آشنای به مسائل روان شناسی هستند، مطلب بدیهی و روشنی باشد حتی کسانی که به وجود نفس معتقد نیستند، تأثیر متقابل حالت های نفسانی و جسمانی را بر یکدیگر انکار نمی کنند.
    اما در بیان مقدمه دوم(كبرای قیاس) بايد بگوييم: بر اساس حكمت متعاليه اشيايي كه بينشان رابطه تأثير و تأثر برقرار است، با هم اتحاد و وحدت دارند. و گرنه اشيايي كه تباين وجودي دارند نمي توانند رابطه تأثير و تأثرّ متقابل داشته باشند. به عبارت دیگر بر اساس حکمت متعالیه علیت به تجلی و تشأن بر گشت می کند؛ در نتیجه رابطه علی و معلولی به رابطه اتحادی تبیین می شود .
    برای توضیح بیشتر در مورد این که چگونه تأثیر نفس بر بدن می تواند دلیل بر این باشد که بدن مرتبه نازله نفس است؟ از این مثال کمک می گیریم: اگر انسانی را در سن معینی وزن کنیم می توانیم بگوییم وی در این سن و با این وزن می تواند فلان مقدار بار را بلند کند و یا فلان مقدار مسافت را بپیماید؛ اما همین انسان در حال خشم یا عشق چند برابر آن وزن را بلند می کند و یا چقدر بیشتر از فاصله را می تواند پرش کند. حال می گوییم وزن بدن او به همان اندازه است و تغییری نکرده است این چَستی و چابکی و یا آن کاهلی و گرانی از کجا آمده است؟ از بدن نیست چون در هر دو حال پیکر او یکسان است و اگر نفس چیزی از جنس بدن باشد دو جسم مقرون به هم در هر حال باید دارای یک وزن باشند قهرا این اختلاف تغییر از نفس ناطقه است و بدن مرحله نازله نفس ناطقه است. پس آن سبکی، سنگینی، فرمان جستن و پریدن، تازگی، زیبائی، پیوستگی و کارهای گوناگون بدن از کارخانه مغز، دستگاه گوارش، ضربان قلب، جذب دفع، قبض و بسط و همه ادراکات باید از نفس باشد که در ظاهر و باطن بدن ظهور و تجلی می کند و مطابق هر موطنی و موضعی اسم خاص پیدا می کند.[8]
    نتیجه این که براساس این نظریه که بدن مرتبه ای از مراتب نفس است باید گفت در حقیقت بدن در نفس و روح است نه این که روح در بدن باشد؛[9] زیرا نفس و روح دارای جامعیت و قوت وجودی است که بدن شعاعی از شعاع های آن است.


    -------------------------------------------
    [1] ظاهراً مقصود نويسنده فلسفه رايج در غرب است، نه حكمت متعاليه.
    [2] ديواني، امير، ترجمه و مقدمه، فلسفه نفس، ص11و 12،تأليف ويليام دي، هارت، و ديگران، انتشارات سروش،تهران، چاپ1، 1381.)
    [3] .همان، ص12و 13.
    [4] . فلسفه نفس،ص13.
    [5] .همان، ص14.
    [6] . حسن زاده آملی، حسن، سرح العیون، ، ص215، مؤسسه انتشارات امیر کبیر،چاپ اول، تهران، 1371.
    [7] . علامه حسن زاده آملی ، معرفت نفس، دفتر اول، درس بیست و پنجم، ص 69 و 70 با اقتباس.
    [8] . همان، درس بیست و ششم، ص71 و72. با اقتباس
    [9] . حسن زاده آملی، حسن، سرح العیون، ص 218، مؤسسه انتشارات امیر کبیر،چاپ اول، تهران، 1371.

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    نبردی واقعی بر سر دوستان مجازی

    گوگل با ارایه پلت‌فرم منبع‌باز فرند‌کانکت به جنگ فیس‌بوک می‌رود. آیا دنیای مجازی این بار صحنه جنگ شبکه‌های اجتماعی است؟

    حدود ۵۰ سال پیش آرپانت با هدف به اشتراک‌گذاری کامپیوتر‌ها به وجود آمد. این اشتراک علاوه بر اینکه سرعت محاسبات را بالا می‌برد، امنیت بیشتری را هم برای سیستم فراهم می‌کرد. اهداف نظامی آرپانت با ورود کاربران عادی به آن در اوایل دهه ۷۰ همانند نامش تغییر کرد.
    اینترنت به وجود آمد و ۲۰ سال بعد به دلیل وجود ابزار‌های جستجویی مانند Gopher و archie رشد تصاعدی پیدا کرد. مایکروسافت با ایجاد تحول اساسی در ساختار سیستم‌عامل گرافیکی خود، امکان دسترسی به شبکه‌های محلی را برای کاربران فراهم کرد. با ایجاد موتور‌های جستجو و سرویس‌های پست الکترونیکی رایگان، افراد بیشتری تشویق به استفاده از این رسانه شدند و با نوشتن بلاگ و یا ایجاد صفحات شخصی، نوعی هویت و زندگی مجازی پیدا کردند.
    بهار ۱۳۸۲، Friendsterاز راه رسید و آغاز‌گر شبکه‌‏های اجتماعی تحت وب شد. موفقیت غیر قابل پیش‌بینی این شبکه به همراه کدهای برنامه‌نویسی آژاکس، اینترنت را متحول کرد. در کنار تولید محتوا، فید‌خوان‌ها آمدند و زمینه تحقق وب۲ با شعار " ببین، بشنو و به اشتراک بگذار " فراهم شد.


    ● شبکه اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی آنلاین
    ایده شبکه‌های اجتماعی نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جی.ای. بارنز مطرح شد و پس از آن به سرعت در مفاهیم و مطالعات جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و مدیریت، نفوذ پیدا کردند. این شبکه‌ها با ساده‌ترین شکل ابزار ارتباطی یعنی نامه‌نگاری آغاز شد و با تلفن، ای‌میل و اتاق‌های گفتگو پیش رفتند.
    کاربران در وب‌سایت‌هایی مانند کلاس‌میت دات‌کام ‌توانستند پرو‌فایل ایجاد کنند، پیغام‌هایی به کاربران دیگر بفرستند و آن‌ها را در فهرست دوستان خود نگهداری کنند. اما روند محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مجازی با آغاز به‌کار سایت friednster در سال ۲۰۰۳ به اوج رسید، تا جایی که همان سال تعداد بازدیدکنندگان این سایت به مراتب از سایت گوگل پیشی گرفت. چیزی حدود ۱ میلیارد کاربر؛ و همین باعث شد تا گوگل به فکر ایجاد شبکه بیفتد و سرویس اورکات را راه‌اندازی کند.
    یاهو هم دست به کار شد و سرویس یاهو۳۶۰ را راه‌اندازی کرد. یاهو۳۶۰ آغاز به‌کار‌گیری شبکه‌های اجتماعی به عنوان استراتژی تجارت اینترنتی بود. بسیاری از شرکت‌ها با اهداف تجاری و اقتصادی دست به راه‌اندازی این قبیل سایت‌ها زدند و برخی، بعد‌ها درصدد خرید سهام شبکه‌های اجتماعی برآمدند. رقابت گوگل و مایکروسافت برای خرید مای‌اسپیس و فیس‌بوک در سال‌های بعد، اوج این حضور اقتصادی بود.
    سرانجام مای‌اسپیس نصیب گوگل شد، مایکروسافت سهام فیس‌بوک را خرید، یاهو به فکر ایجاد شبکه اجتماعی جدیدی به نام مش افتاد و در این میان، حتی ناسا برای جذب جوانان علاقه‌مند به موضوعات هوافضا، شبکه اجتماعیMyNasa را راه‌اندازی کرد. نتیجه این رقابت‌ها تاکنون، ورود بیش از یک میلیارد انسان با نام‌های کاربری و کلمات عبور متفاوت به فضای تعاملی مجازی بوده است.


    ● آرمان‌شهر مجازی فیس‌بوک
    فیس‌بوک یک پلت‌فرم است. به عبارت دیگر از به اشتراک‌گذاری فایل‌ها تا کار روی پروژه‌های اینترنتی‌تان و مرور فید‌خوان، همه و همه در فضای آن امکان‌پذیر است.
    شما در فیس‌بوک یک صفحه شخصی دارید، می‌توانید گروه تاسیس کنید، در گروه‌های دیگر عضو شوید، آپلود کنید و برای خودتان بدون هیچ محدودیتی آلبوم عکس بسازید. می‌توانید دوستانتان را از میان ۱۵۰ میلیون کاربر فعال این شبکه انتخاب کنید و لیست بلند بالایی از آنها داشته باشید.فیس‌بوک، وب‌افزارهای متنوعی در اختیارتان قرار می‌دهد. این‌ها، برنامه‌های تحت وب کوچکی هستند که توسط دیگران ساخته شده‌اند و می‌توانید آنها را مطابق نیازتان مدیریت کنید.
    با استفاده از این وب‌افزارها می‌توانید مطالب وبلاگتان را در صفحه فیس‌بوک ببینید؛ آخرین موسیقی‌هایی را که گوش داده‌اید، فهرست کنید؛ با هاست ارتباط برقرار کنید؛ فایل‌های مورد نظرتان را نمایش دهید یا هرآن‌چه را که نیاز دارید، آپلود کنید. شما می‌توانید از میان حدود ۳۰۰ میلیون وب‌افزار، هر چند را نیاز دارید بردارید، فقط یادتان باشد وب‌افزار بیشتر یعنی صفحه‌ای با حجم بالاتر! در مورد سرعت اینترنت هم، خودتان می‌دانید.خلاصه این‌که شما می‌توانید از فیس‌بوک مانند کامپیوتر شخصی‌تان استفاده کنید، برنامه‌هایی روی آن نصب کنید، وب‌افزارهایی را پاک کنید، عکس ویرایش کنید، موسیقی گوش دهید، فایل ارسال کنید، بازی کنید، در گروه‌ها عضو شوید، از فایل‌های اشتراکی دیگران استفاده کنید، دوست جدید پیدا کنید، از گروه‌های بشردوستانه حمایت کنید و خیلی کارهای دیگر.
    آیا می‌دانید تقریبا ۲ درصد ساکنان زمین در فیس‌‌بوک پروفایل دارند، یا به عبارت دیگر، از هر پنجاه نفر ، یکی در این وب‌سایت عضو است؟ می‌دانید بسیاری از هنرمندان، مجریان شبکه‌های مختلف، روزنامه‌نگاران، خوانندگان، بازیگران و ... در فیس‌بوک صفحه شخصی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک دوست به دوستانتان اضافه کنید؟
    راستی اگر عضو فیس بوک هستید، بد نیست گاهی از وب‌افزار تخمین درصد اعتیاد به این سایت هم استفاده کنید.


    ● امنیت در آرمان‌شهر مجازی فیس بوک
    شهروند مجازی بودن خیلی رؤیایی به نظر می‌رسد! اگر فیس‌بوک برایتان مسدود نیست، زمان چندانی برای عضویت در آن نیاز ندارید، اما ببینیم در دنیای واقعی هم این‌قدر شهروند مجازی بودن خوب است یا نه.
    بگذارید از کوب‌فیس شروع کنیم، ویروسی که مشترکان مای‌اسپیس و بعد از آن فیس‌بوک را هدف قرار داد. این ویروس از طریق پست الکترونیکی ارسال می‌شد و ادعا می‌کرد شامل برنامه‌ به‌روزرسانی آدوبی فلش است. افرادی که توسط این ویروس آلوده می‌شدند، هنگام جستجو در سایت‌هایی نظیر گوگل و یاهو، توسط دیگر جست‌وجوگرهای اینترنتی تقلبی مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفتند.
    مورد دوم، سیستم تبلیغات این سایت است. اطلاعات شخصی کاربران سایت برای آگهی‌دهندگان ارسال می‌شود تا تبلیغات آنان به طور هدفمند نمایش داده شود. اما برخی کارشناسان و کاربران عادی سایت می‌گویند این امر به معنای نقض حریم شخصی آنان است.
    در حال حاضر شما می‌توانید نوع تبلیغ مورد نظرتان را انتخاب کنید. احتمالا می‌دانید میزان خصوصی بودن همه چیز در پروفایل فیس‌بوک شما قابل تنظیم است. اما یک چیز وجود دارد که شما به عنوان یک کاربر فیس‌بوک نمی‌توانید کنترل کنید و آن، عکس‌هایی است که دوستانتان پست می‌کنند و اسم شما را روی آن تگ می‌زنند. چه بخواهید و چه نخواهید، فیس‌بوک اجازه پاک کردن این عکس‌ها را به شما نمی‌دهد.
    فیس‌بوک حریم شخصی شما را نقض می‌کند، به شما اجازه پاک کردن عکس‌ها را نمی‌دهد و بدتر از همه، اطلاعاتتان را به هیچ وجه پس نمی‌دهد. اگر روی گرفتنشان کمی پافشاری کنید یا بخواهید از قابلیت‌هایتان برای دور زدنش استفاده کنید، مانند رابرت اسکابل، صفحه فیس‌بوکتان را با تمام دوستان و اطلاعاتش برای همیشه از دست می‌دهید.
    اما با تمام این تفاسیر، مایکروسافت و گوگل هر دو برای تصاحب سهامش تلاش کردند.


    ● جدال غول‌های عرصه آی.تی بر سر فیس‌بوک
    کارشناسان می‌گویند بعد از چت‌روم، بدترین جا برای تبلیغ شبکه‌های اجتماعی است. اما مثل این‌که یک شبکه اجتماعی با رشد روزانه ۲۸هزار نفر و حدود ۱۰۰ میلیون کاربر ( آمار مربوط به مهر ۱۳۸۶ است) هدف تجاری خوبی برای گوگل و مایکروسافت به حساب می‌آمد.
    در جدال برای خرید سهام فیس‌بوک، گوگل درنهایت کنار رفت و استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت با مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار ۲۳ساله فیس‌بوک برای خرید بخشی از سهام این شرکت وارد مذاکره ‌شد. بالاخره مایکروسافت ۱.۶درصد از سهام فیس‌بوک را به ارزش۲۴۰ میلیون دلار خریداری کرد. واقعا فکر می‌کنید فیس‌بوک ۱۵ میلیارد دلار می‌ارزد ؟
    راستی؛ چرا گوگل برای خرید سهام فیس‌بوک پافشاری نکرد ؟ شاید به‌خاطر برگ برنده‌ای که می‌خواست در آینده نه چندان دور رو کند!
    گوگل بلافاصله بعد از شکست در رقابت خرید فیس‌بوک، پروژه جدیدش را با نام OpenSocial یا پلت‌فرم منبع‌باز رسما معرفی ‌کرد.
    گوگل با استفاده از نقطه ضعف فیس‌بوک که زبان اختصاصی این سایت برای نوشتن وب‌افزارها است، و تکیه بر دلهره سایر شبکه‌های اجتماعی از پیشرفت لحظه به لحظه آن، ایده انتشار پلت‌فرم کد باز را ارائه کرد و از لحظه اعلام انتشار این پلت‌فرم، بیش از ده سایت فعال در زمینه شبکه‌های اجتماعط از جمله مای‌اسپیس و های۵ به گروه پشتیبانان این پروژه پیوستند. برای نوشتن برنامه با این سیستم کافی است شما با زبان‌های جاوا اسکریپت و اچ.تی.ام.ال آشنا باشید که در مقایسه با تسلط بر زبان اختصاصی برای ساخت برنامه برای فیس‌بوک؛ مزیتی بسیار بزرگ و انتخابی هوشمندانه است.
    ط گوگل کانکت علیه فیس‌بوک کانکت
    اگر فکر می‌کنید جدال بر سر شهروندان مجازی با صف‌آرایی شبکه‌های اجتماعی متحد با گوگل علیه فیس‌بوک تمام شده، سخت در اشتباهید. بهار گذشته، فیس‌بوک و گوگل به ترتیب با عرضه سرویس‌های فیس‌بوک کانکت و گوگل کانکت، آن‌هم به فاصله ۳ روز از هم، تیتر اصلی بیشتر خبرگزاری‌ها و نشریات آی.‌تی جهان را به خود اختصاص دادند.
    جدال گوگل و فیس‌بوک این بار بر سر اجتماعی کردن وبلاگ شماست. هر دو شرکت به کاربران اعلام کرده‌اند که با این سرویس‌های جدید و ورود به آن، به راحتی می‌توانند با یک شناسه کاربری و رمز عبور از خدمات چندین سایت اینترنتی استفاده کنند. قبول کنید استفاده از یک نام کاربری و کلمه عبور برای باز کردن تعداد زیادی از درهای دیجیتال، خودش ایده بزرگی است.
    این طرح به شما امکاناتی از قبیل ثبت کاربر، دعوت از دوستان، گالری کاربران، ارسال پیام در سایت و نمونه‌های مشابه را می‌دهد، در واقع وبلاگ یا وب‌سایت شما تبدیل به یک شبکه اجتماعی از دوستانتان می‌شود.
    اگر کاربر بلاگر هستید یا دوماین اختصاصی دارید، کار بسیار ساده است، اگر در وورد-پرس یا لایو-ژورنال می‌نویسید، باید صبر کنید تا دامنه این صف‌آرایی‌ها به سرویس‌دهندگان وبلاگ‌ها هم برسد و اگر وبلاگتان متعلق به یکی از سرویس‌دهندگان وبلاگ وطنی است، باید فضایی برای آپلود فایل‌ها دست و پا کنید تا شبکه اجتماعی‌تان آماده شود.


    ● اما برنده نهایی کیست؟
    آمارها نشان می‌دهند کاربران اینترنتی٬ ۴۱.۶ میلیارد دقیقه در گوگل و کلیه سایت‌ها و سرویس‌های تابع گوگل وقت می‌گذرانند؛ در حالی‌که این عدد در فیس‌بوک ۳۳.۹ میلیارد دقیقه است. اما گوگل در تعداد دقیقه‌ها تنها ۳.۶ درصد رشد داشته، در صورتی که فیس‌بوک رشدی معادل ۱۹ درصد را تجربه کرده است. البته کماکان یاهو با فاصله زیاد در راس قرار دارد و مای‌اسپیس نیز با نصف زمان فیس‌بوک، رشد منفی را در تعداد دقایق تجربه می‌کند.
    دنیا، دنیای اطلاعات است و وقتی کاربران مدت زمان بیشتری را در یک سایت بگذرانند٬ آن سایت اطلاعات بیشتری را می‌تواند در مورد کاربران اینترنتی بدست آورد. از این اطلاعات به روش‌های بسیار زیادی می‌توان استفاده کرد. چند سال قبل، میزان محبوبیت یک سایت را با تعداد بازدیدکنندگانش می‌سنجیدند. اما مدتی است که سرویس‌های معتبر آمارگیری در وب، مدت زمان سپری شده در یک سایت را شاخص بسیار مهمی درنظر می‌گیرند. بر این اساس باید گفت فیس‌بوک با تمام محدودیت‌هایی که برای کاربرانش درنظر می‌گیرد، پس از پشت سرگذاردن مای‌اسپیس٬ در حال رقابت با گوگل پیرو منبع‌باز است.
    دیوید گلازر از گروه نرم‌افزاری گوگل می‌گوید: « هویت مجازی شما مثل یک دست لباس اضافه است، می‌خواهید این لباس مطابق نظر شما دوخته شود یا نه، کسی اندازه‌های شما را تخمین بزند و با حدس و گمان، لباستان را آماده کند؟»
    زمان همه چیز را مشخص می‌کند. ۱۱ ماه بیشتر به پایان ۲۰۰۹ نمانده است.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت شانزدهم

    مهدي شيرزادي

    خلاصه، وارد ساختمان كه شديم، تاريك و سوت و كور بود و فقط از طبقه‌ي آخرش كه از وسط پله‌ها نمايان بود، روشنايي خفيف يكي از مغازه‌ها به چشم مي‌خورد. نهايتاً با شك و ترديد، شروع به بالا رفتن از پله‌ها كرديم. طبقه‌ها را كه همين‌طور يكي پس از ديگري پشت سر مي‌گذاشتيم، تنها روشنايي ساختمان – كه همان چراغ مخصوص طبقه‌ي آخر بود- اميدمان را براي رسيدن به مقصودمان زنده نگه مي‌داشت.
    در راه روهاي تاريكي كه پله‌ها هم نمايان نبودند، به ماجراي داستان خودمان مي‌انديشيديم، فكري كه كرديم! زحماتي كه تك‌تك بچه‌ها براي رسيدن به هدفمان خواهد رساند يا خير؟
    روح‌الله و مسعود هم، آرام و بي‌سر و صدا، قدم برمي‌داشتند و چنان در خودشان فرو رفته بودند كه يقين كردم كه آن‌ها هم به فكري كه من مي‌كنم، مي‌انديشند. هدف براي رسيدن است؟ اما نه هميشه راحت و بي‌دغدغه...
    در اين چند مدت، سختي راه، مشكل كار مستند و دوري از خانواده و بالاتر از آن، دور افتادن از وطن، خستگي مضاعفي بر اعصاب و روند تسريع كار، به جاي گذاشته بود كه تنها، اميد رسيدن به هدف بود كه ما را سرپا نگه مي‌داشت...
    □ در را كه باز مي‌كنيم، چند نفر در اتاق ورودي ساختمان نشسته‌اند و با هم صحبت مي‌كنند. كمي آن‌طرفتر، فضايي هال‌مانند، شبيه به حسينيه كه فرش شده و سكويي كمي بالا آمده، به صورت سِن، طراحي شده كه بالاي آن هم منبري تعبيه كرده‌اند. پشت منبر، بنر بزرگي از فضاي تاريك و شبانه‌ي بقيع، نصب كرده‌اند. اتاق مجاور حسينيه، جايي براي نشستن خانم‌ها است كه از رفت و آمد خانم‌ها و بچه‌ها كاملاً مشخص است.
    اشخاصي كه نشسته‌اند، به فارسي صحبت مي‌كنند؛ گل از گلمان مي‌شكفد و بعد از چند روز تنهايي، كه به غير از آقاي «خالدزاده» و يك بار برخوردي كه با چند تا بچه‌هاي سفارت داشتيم، ديگر، همه را با لهجه‌هاي غليظ لبناني ديده بوديم.
    خلاصه، به گرمي اظهار محبتي مي‌كنيم و به پرسش‌هاي پليسي و بازپرسي مانند آقايان، جواب مي‌دهيم. خلاصه، كلي حرف و حديث، رد و بدل مي‌شود و ما را از فيلمبرداري و كارهاي ديگر، به شدت پرهيزمان مي‌دهند و غيره، كه با زبان بي‌زباني اشاره مي‌كنيم كه باباجان! دلمان گرفته بود، گفتيم ببينيم كجا مراسم فاطميه است، برويم براي عزاداري، كه اگر مي‌دانستيم وارد استخبارات شده‌ايم، نمي‌آمديم. البته، بنده خداها حق هم داشتند. چون بالكل، مراسم، مال بروبچه‌هاي سفارت بود كه ناسلامتي خواسته بودند مراسم را به خاطر ناامن بودن فضا، كاملاً سرّي اجرا كنند كه ما سر رسيده بوديم. خب، ديگر من هم بودم، شك مي‌كردم كه‌ اين‌ها حتماً از «موسادي‌»، «MI6» خلاصه از يك «دونقوزآبادي»، جايي براي جاسوسي و اين‌جور حرف‌هاي بَدبَد آمده‌اند.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1521- آنچه براى ساختنش سالہاوقت صرف كرده اى،كسى ممكن است يكشبہ نابودسازد،‎‎توبهرحال بسازامروزهرچه خوبى كنى، فردااغلب مردم فراموشش خواهندكرد،‎‎توبهرحال خوبى كن‎مادرترزا (8878-0912)

    1522- آن كبوتر كه لب بام شما پر زد و رفت،دل من بود كه آمد به شما سر زد و رفت. (4435-0935)

    1523- امام علی(ع): .بخشندہ باش و ولخرج مباش،در زندگی حسابگر باش وسختگیر وتنگ نظرمباش. (5077-0919)

    1524- المجيدالوجيدالوحيدالاحدالصمدالغديرالمالكالرحمنالرحيم"الله همه جاهست"(6094-0915)

    1525- اگه یه نقطه قرمزتوی آسمون دیدی،بدونکه اون قلب من که داره ازش خون میچکه، نیست....یه مگسه که....ماتیک مالیده!! (8878-0912)

    1526- اگه خداتالب پرتگاه بردت مطمئن باش که یاازپشت گرفتت وهواتو داره یا همون لحظه پرواز رو یادت میده،فقط کافیه بهش اعتماد داشته باشی. (8878-0912)

    1527- اگرروزی دشمن پيداكردی،بدان دررسیدن به هدفت موفق بودی!اگرروزی تهدیدت كردند، بدان دربرابرت ناتوانند!اگرروزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست!اگرروزی تركت كردند، بدان باتوبودن لیاقت میخواهد! (8878-0912)

    1528- آسمان میبارد،گل میمیرد،تو نه گل باش نه آسمان؛زمین باش تاگل برایت بمیردوآسمان برایت ببارد (7314-0915)

    1529- ازاداره برق مزاحمتون ميشم شما شاكي خصوصي دارين برق چشاتون يه نفرو كشته (4085-0912)

    1530- ارزشمندترين شما كسي است كه با همسرش مهربان و بخشنده باشد.حضرت زهرا(س) (3057-0914)

    1531- آدمك آخردنیاست بخند،آدمك مرگ همینجاست بخند،دستخطی که تراعاشق كرد،شوخی كاغذی ماست بخند،آدمك خرنشوی گریه كنی!كل دنیاسرآبست بخند،آن خدائیكه بزرگش خواندی،بخدامثل توتنهاست بخند.... (8878-0912)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان