1070

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1070 :: چهارشنبه 14 اسفند 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

يک مطلب مهم!

سلام عرض شد
باعرض پوزش از شما مخاطبان گرامي بخاطر عدم انتشار مجله روزانه در هفته گذشته، باطلاع مي رساند، بخاطر مسئله مهمي که اين روزها (از ساعت 7 صبح تا 11 شب) درگير آن هستم، (يعني: برگزاري يک دوره ده روزه)، روزانه يک هفته اي تعطيل شده است. امروز خدمت رسيدم تا هم بعد از يک هفته عرض سلامي کرده باشم و هم اينکه خبر بدم اين وقفه در انتشار مجله، ممکن است تا اواسط هفته آينده نيز ادامه يابد.

خب و اما مطلب امروز:
 

Audi A8 با بدنه نقره!

از این Audi A8 نقره خوشتون اومده ؟
اون نقره ای نیستا ، واقعا از نقره درست شده . کجای دنیا میشه چنین ماشینی پیدا کرد غیر از دبی . کشور کوچکی که هیچ ایده ای برای خرج کردن پولاشون ندارن!

----------------------------------

تاکسی فراری انزو!

این تاکسنزو رو احتمالن بتونید یه جایی تو عمان پیدا کنید. تا حالا زياد به پولدار بودن عرب ها و خرج های عجیبشون پرداخته بودم. ولی این ایده جدیده و تا حالا مطرح نشده بود! یعنی با پول مسافرکشی این رو خریده؟

یک سری از مشخصه های فراری انزو رو هم می تونید در زير بخونید.
 
Price: $643,330
Miles Per Gallon: — mpg
Curb Weight: 2767 lbs
Layout: Mid-Engine/RWD
Transmission: 6-Speed Semi-Automatic

Engine

Type: V12
Displacement: 5998 cc
Horsepower: 660 bhp @ 7800 rpm
Torque: 472 lb-ft @ 4700 rpm
Redline: 8200 rpm

Performance

0-60 mph: 3.6 sec
0-100 mph: 6.3 sec
Quarter Mile: 11 sec @ 130 mph
Skidpad:
Top Speed: 217 mph

 


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1069) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • شاهکارهای عکاسی
  • دانلود جزوات طب سنتی
  • بازی کامپیوتری کاراگاه علوی
  • سوپرایزهای شوک آور؛ مرد دو هزار چهره
  • معرفي و دانلود فيلم : سرقت در روز روشن‎‎‏‎‎‏
  • فیلم مستند مسئله ایران نیست
  • دانلود انيميشن SpongeBob vs. the Big One
  • آلبوم جديد و زيباي سعيد آسايش با نام تب عشق
  • آهنگ جديد و زيباي محسن يگانه با نام «جوني تو پاي من هدر نكن»
  • Java Runtime Environment 6 Update 12
  • نرم افزار YouTube برای موبایل
  • نسخه بدون نیاز به نصب،  بازی Crazy Frog Racer 2
  • زندگي نوشيدن قهوه است
  • بوی خوش زن
  • ویژگی های عشق!
  • گفته هاي " دكتـــر علـــي شريعتـي "
  • روشنفكري در 5 دقيقه
  • European Car Magazine
  • فنجانی برای نوشیدن قهوه در فضا
  • اصول گرايي
  • محاسبه میزان خواب مورد نیاز بدن
  • از ظهور تا قيامت
  • کارت DVB چیست؟
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پائيز شگفت انگيز
دانلود جزوات طب سنتی
بسيار مفيد و البته قابل تامل!
شاهکارهای عکاسی
شيک پوشترين هاي اسکار امسال
کميک استريپ: آگهي نامه!
25 تصوير خلاقانه ولي وحشت آور
تصاوير ديدني از کارناولهاي برزيل
براي "عيد" با چه وسايلي و با كمك چه كساني
محل سكونت خود را زيباتر كنيم
بازی کامپیوتری کاراگاه علوی
فيلم كامل اولين غبارروبی ضريح جديد حرم مطهر امام رضا (ع)
سايت خبري نسيم
نسل سومی‌های یاریگر مهندس میرحسین موسوی
تصاويري از شهر تاريخي پترا در اردن
شهری است به کمال که همهٔ آن در کوه و در تخته سنگهایی به رنگ گل سرخ
یا رنگ صورتی تراشیده شده‌است

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پرداخت نقدي يارانه‌ها از تيرماه 88

عضو كميسيون تلفيق مجلس گفت: قيمت‌گذاري ، افزايش قيمت‌ها و پرداخت نقدي يارانه‌ها از تيرماه سال 88 اجرا خواهد شد.
حسن ونايي در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرين مصوبات كميسيون تلفيق اظهار داشت: در جلسه امروز عصر كميسيون،20 هزار ميليارد تومان كه براي بازتوزيع يارانه‌ها در نظر گرفته شده بود، سياست‌گذاري شد.
وي افزود:‌ بر اساس مصوبه كميسيون تلفيق، دولت مكلف است در راستاي هدفمندكردن يارانه‌ حامل‌هاي انرژي شامل بنزين، نفت‌گاز، نفت كوره، نفت سفيد، گاز مايع، گاز طبيعي و برق قيمت اين حامل‌ها و قيمت فروش نفت خام به پالايشگاهها را به گونه‌اي اصلاح كند كه ضمن تأمين 8 هزار و 500 ميليارد تومان موضوع لايحه دولت مبلغ 11 هزار و 500 ميليارد تومان نيز با رعايت اهداف زير به صورت هزينه - درآمدي مصرف شود.
به گفته ونايي، براساس بندهاي مصوبه پرداخت يارانه به شركتهاي دولتي توليد و عرضه كننده حامل‌هاي انرژي ممنوع است.
عضو كميسيون تلفيق مجلس يادآور شد: براساس بند دوم مصوبه، پرداخت يارانه‌ براي واردات حامل‌هاي انرژي مطلقاً و از هر منبع ممنوع است. براساس بند سوم نيز تدابير غير قيمتي براي كنترل مصرف حامل‌هاي انرژي اعمال و توزيع، بنزين و نفت گاز صرفاً با كارت هوشمند صورت گيرد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس يادآور شد: اصلاح قيمت برق و گاز طبيعي از قيمت‌هاي تبعيضي و ترجيحي متناسب با نوع مصرف، درآمد مصرف‌كننده، زمان و شرايط اقليمي مناطق مختلف استفاده شود.
به گفته وي، در بند 5 مصوبه كميسيون تلفيق آمده كه در جهت حمايت از توليد و حمل‌ونقل در مواردي كه از حامل‌هاي مذبور به عنوان نهاده‌هاي توليد استفاده شود، قيمت‌گذاري ترجيحي و تبعيضي اعمال مي‌‌ شود.
ونايي افزود: در موارد لازم براي جبران هزينه‌هاي ناشي از افزايش قيمت حاملهاي انرژي در نهاده‌هاي توليد، پرداخت نقدي صورت مي‌گيرد. در بند بعدي نيز افزايش هزينه خانوار ناشي از اجراي اين مصوبات متناسب با وضع معيشت آنها با استفاده از كارتهاي الكترونيكي و اعتباري و ديگر روشهاي ممكن جبران مي‌شود به گونه‌اي كه خانوارها بتوانند از مانده اعتبارات صرفه‌جويي شده در مقاطع سه ماهه بهره‌مند شوند.
عضو كميسيون تلفيق مجلس گفت: عملكرد مربوط به اجراي اين مصوبه هر سه ماه يكبار به كميسيونهاي ذيربط مجلس ارائه مي‌شود. آئين‌نامه‌هاي اجرايي اين موضوع تا پايان ارديبهشت به پيشنهاد مشترك وزارت اقتصاد، وزارت رفاه و معاونت برنامه‌ريزي و راهبردي رياست جمهوري تهيه و به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد.
به گفته ونايي، تمام قيمت‌گذاري ، افزايش قيمت‌ها و پرداخت يارانه‌ها از تيرماه سال 88 لازم‌الاجرا خواهد بود.
 

سوپرایزهای شوک آور؛ مرد دو هزار چهره

مهران مدیری به گفته نزدیکانش یک ماه است که به خانه نرفته و از شدت کار در همان لوکیشن شب را روز میکند. و این نشان میدهد او امسال چه انرژی زیادی برای کارش گذاشته است.
تصویر مفیدی که تا حالا گروه گرفته اند نزدیک به 10 قسمت است و این اتفاق ویژه ای برای مدیری و گروهش به حساب می آید که سی روز از کارشان میگذرد .
اتفاقی که باعث شده گروه تمام تلاششان را انجام دهند تا قبل از نوروز کار خود را به پایان برسانند.
مرد دو هزار چهره در ادامه مرد هزار چهره ساخته شده و با توجه به محبوبیتی که سال گذشته سریال مدیری داشت قطعا امسال هم مرد هزار چهره در نورورز حرف اول را خواهد زد.
به خصوص که شنیده میشو مدیری یکی-دو سوپرایز هم در سریال جدیدش دارد که همه را شوک خواهد کرد.
این سوپرایز ها هم فقط در همین قدر بدانید که در هر اپیزود یک آدم مهم غیر قابل پیش بینی مقابل دوربین مدیری رفته که مطمئنا خیلی ها از دیدنشان غافلگیر میشوند.

چه کسی مدیری را میکشد؟
رقابت نورورز امسال چه بخواهیم چه نخواهیم تحت تاثیر سریال "مهران مدیری" یعنی "مرد دوهزار چهره" است.
سریالی که سری اولش گرفته و همه منتظر هستند تا ادامه آنرا از شبکه سه ببینند.
اما با اینحال نمیشود براحتی نام حسن فتحی را کنار گذاشت و از دو جوان با انگیزه و با استعداد یعنی سعید آقاخانی و شاهد احمدلو هم نمیشود گذشت
سه کارگردانی که مطمئنا سریالهایشمان در کنار سریال مدیری رقابت داغی براه خواهد انداخت. بخصوص که هرسه کارگردان هم در جمع خصوصی مدعی شده اند که میتوانند "مرد دوهزار چهره" را بگیرند و همین انگیزه پنهانی که آنها دارند کافی است تا بفهمیم هرسه کارگردان کارهای خوبی تدارک می بینند
اما با اینحال همه میدانیم برای نفر اول شدن در نوروز امسال باید از مدیری و سریالش گذشت. اتفاق مهمی که باید ببینیم سرانجام چه کسی موفق به انجام آن خواهد شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

سرقت در روز روشن‎‎‏‎‎‏
Daylight Robbery

نويسنده و کارگردان: پاريس لئونتي. موسيقي: ريچارد چستر. مدير فيلمبرداري: ميلتون کام. تدوين: هاسه بيلينگ. طراح ‏صحنه: ويل فيلد. بازيگران: جئوف بل[الکس]، وس بلک وود[لاکي]، رابرت بولتر[جي]، مکس براون[دکتر]، لئو ‏گرگوري[متي]، جاني هريس[تري]، ريس مرديت[معاون رئيس پليس]، جاستين سالينجر[نورمن]، ليزا شلي[گروگان]، ‏شاون ويليامسون[رئيس پليس]، شاون پارکز، پل نيکولز، تيفاني مالهرن، آنيا لاهيري. 92 دقيقه. محصول 2008 ‏انگلستان. ‏
الکس به همراه دوستانش-لاکي، متي، تري، چابي، نورمن و جي- نقشه اي براي سرقت ميليون ها پول غير قابل رديابي ‏از ‏London Exchange Bank‏ طراحي مي کند. آنها از پوشش طرفداران تيم ملي فوتبال انگلستان در جام جهاني ‏آلمان استفاده مي کنند و قصد دارند تا بعد از سرقت بلافاصله از کشور خارج شوند. آنها پس از حمله به بانک و گروگان ‏گرفتن 20 نفر با استفاده از تونلي که حفر کرده اند، موفق مي شوند پول هاي سرقت شده را از بانک خارج کرده و خود ‏نيز فرار کنند. تنها همدست شان در بانک نيز بعد از حمله پليس موفق به خروج بي دردسر از بانک مي شود. اما اتفاق ‏کوچک و حساب نشده اي تمامي نقشه بي عيب آنها را بر هم مي ريزد...‏

چرا بايد ديد؟
يک فيلم معمول در ژانر سرقت از نوع بريتانيايي آن که به عنوان يک کار اول پذيرفتني و به عنوان دنباله رو سبک ‏کساني چون گاي ريچي تماشايي است، حتي اگر فاقد طنز ريچي باشد. ‏
پاريس يا بري لئونتي 41 ساله اولين فيلم بلند سينمايي خود را در حالي کارگرداني کرده که سابقه اي 18 ساله در بخش ‏هاي مختلف سينماي بريتانيا دارد. منتها اين سابقه به تازگي حدود دو سال قبل به تهيه کنندگي که زنده ها و مرده ‏ها(2006) ساخته سايمون روملي منتهي شده و در دومين قدم به کارگرداني هم انجاميده است. ‏
فيلمنامه و ايده اصلي آن يعني انجام سرقت در پوشش طرفداران تيم فوتبال و طبعاً در زماني که همه حواس ها معطوف ‏به نتايج بازي هاست، هوشمندانه و قابل مقايسه با نياي خود کار ايتاليايي(1969) و از جهت پرداخت روابط شخصيت ‏ها اندکي يادآور سگداني است. لونتي با استفاده و در پيروي از قواعد ژانر به رغم بودجه اندکي که داشته، مکانيسم ايجاد ‏هيجان را در کل فيلم مي گستراند و سبب ترشح آدرنالين به ميزان بالا نزد تماشاگر مي شود. گفتم طنز ريچي را ندارد، ‏اما از آن غافل هم نيست مانند بي دست و پا بودن سارقين و در نتيجه زخمي شدن يکي از آنها در لحظه ورود به بانک يا ‏اشاره به فيلم ‏Inside Man‏ اسپايک لي توسط مامورين پليس که از فرار بدون به جا گذاشتن ردپا توسط سارقين متعجب ‏شده اند و ...‏
البته خلق هيجان و گاه تفريح باعث نشده تا آدم تازه کاري از پرداختن به درام آدم هاي درگير ماجرا غافل شود و قافيه را ‏ببازد. همه اين تنش ها براي شکل دادن به همين درام هاي ريز و درشت است و به خوبي در فيلم گسترانيده شده استو ‏لئونتي مخصوصاً روي قابليت انسان براي حرص ورزيدن به مثابه نوعي زهر که مي تواند گروه را مسموم کند، زوم ‏مي کند و تا سر حد واقعگرايي پيش مي رود. ‏
ترکيب بازيگران به رغم چهره هاي کمتر شناخته شان خوب است و جئوف بل در نقش الکس(او را در کسب و کار ديده ‏بوديم) بازي خوبي از خود ارائه مي کند. سرقت در روز روشن که در ماه جولاي در انگلستان اکران شد، قرار بوده تا ‏گرمي بخش اکران تابستاني اين کشور باشد و به 17 کشور نيز تاکنون فروخته شده است. اگر فيلم هاي تبهکاري ‏بريتانيايي را مي پسنديد، اين فيلم تا اين لحظه بهترين در نوع خود است تا ماه هاي آينده از آستين پخش کنندگان انگليسي ‏بيرون بيايد!‏
ژانر: جنايي، درام، مهيج.

 

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-RIP)

Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part1.rar 
Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part2.rar 
Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part3.rar 
Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part4.rar 
Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part5.rar 
Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part6.rar 
Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part7.rar 
Daylight.Robbery.2008.PL.DVDRip.XviD-KiCZ.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

فیلم مستند مسئله ایران نیست
IRAN Is Not the Problem 2008

راقه عمر، گزارشگر کانال بی بی سی ۴ به تهران می آید تا مستندی متفاوت از جامعه ایرانی تهیه کند. این مستند ۹۰ دقیقه ای نمایی روشن تر از ایران کنونی رسم می کند که با دیگر برنامه های تهیه شده در مورد ایران به کلی متفاوت است. راقه که خود مسلمانی سنی است در کنار رییس جمهور ایران نماز می خواند و از جنوب تا شمال تهران را به تصویر می کشد. این مستند به دلیل تقاضای زیاد تاکنون ۳ بار از بی بی سی پخش و تکرار شده است

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/196678675/DiSSENT-IINTProblemDvD.part1.rar
http://rapidshare.com/files/196678670/DiSSENT-IINTProblemDvD.part2.rar
http://rapidshare.com/files/196678676/DiSSENT-IINTProblemDvD.part3.rar
http://rapidshare.com/files/196676305/DiSSENT-IINTProblemDvD.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

SpongeBob SquarePants:
SpongeBob vs. the Big One


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-RIP)

SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part01.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part02.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part03.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part04.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part05.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part06.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part07.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part08.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part09.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part10.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part11.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part12.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part13.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part14.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part15.rar
SpongeBob.Vs.The.Big.One.2009.part16.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

تب عشق
باصداي سعيد آسايش

آلبوم جديد و زيباي سعيد آسايش با نام تب عشق
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي محسن يگانه
با نام «جوني تو پاي من هدر نكن»

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Java Runtime Environment 6 Update 12

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که شرکت سان مایکروسیستمز آن را ابداع کرده‌است. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های اصلی جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان بالا است و وابسته به سیستم عامل خاصی نیست، به عبارت دیگر می‌توان آن را روی هر رایانه با هر نوع سیستم عاملی اجرا کرد. برنامه‌های جاوا به صورت کدهای بیتی همگردانی (کامپایل) می‌شوند. که مانند کد ماشین هستند و به ویژه وابسته به سیستم عامل خاصی نمی باشند. “منبع: ویکی پدیا” جاوا یکی از برنامه هایی است که امروزه کاربران همانند FlashPlayer برای اجرای بسیاری از برنامه ها و … به آن نیازمندند. برای اجرای برنامه هایی که به زبان جاوا نوشته شده اند ، شما نیاز به نصب Java Runtime خواهید داشت. جاوا با تمامی پلتفرم های موجود سازگاری کامل داشته و به صورت رایگان به کاربران عرضه شده است. قابل ذکر است که به علت تحریم ، کاربران ایرانی اجازه ی دانلود این نرم افزار را از سایت رسمی آن ندارند.
ما برای شما همراهان عزیز و همیشگی مبين، آخرین نسخه از این نرم افزار را آماده کرده ایم که می توانید به دانلود آن بپردازید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار YouTube برای موبایل

یوتیوب یکی از سایتهای پربیننده دنیا در زمینه به اشتراک گذاری فیلم ميباشد. از طریق این سایت شما می توانید فیلم های خود را آپلود کرده و در معرض دید دیگران قرار دهید، همچنین شما می توانید فیلمهایی که دیگران بر روی این سایت آپلود نموده اند را مشاهده کنید. امروزه با گسترش کاربران و استفاده کنندگان سایت یو تیوب این شرکت اقدام به تولید نرم افزاری برای مشاهده فیلمهای این سایت از طریق موبایل در هر جای دنیا کرده است. این برنامه به دلیل جاوا بودن بر روی اکثر گوشی های موجود در بازار کار میکند، و لحظات خوشی را برای شما در گوشی موبایلتان با سایت یو تیوب به ارمغان می آورد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

نسخه بدون نیاز به نصب،
بازی Crazy Frog Racer 2

چندسالی هست که این قورباغه دیوانه به صورت های مختلف از قبیل انیمیشن های صوتی و تصویری، بازی های رایانه ای و ... به یکی از کاراکترهای بسیار زیبا تبدیل شده است. این قورباغه با حرکات و صورت منحصر به فردش توانسته محبوبیت زیادی را در میان قشرهای مختلف سراسر دنیا از کوچک و بزرگ پیدا کند. یکی از جاهایی این کاراکتر جذاب بسیار خودنمایی کرده است در بازی های رایانه ای می باشد. یکی از بازی های بسیار جذاب که Crazy Frog در آن می درخشد Crazy Frog Racer نام دارد. بازی بسیار جذابی که نوعی رالی و یا به عبارت دیگر مسابقه ی سرعت است. این بازی که به ماشین سواری هم به این صورت است که قورباغه دیوانه به نوعی موتورش را روشن کرده و به مسابقه با بقیه حریفان می پردازد. سرعت حرکتش بسیار سریع بوده و کنترل‌ آن بسیار سخت است. مسیرهای مسابقه بی نظیر و در شرایطی است که در مرتبه های اول اصلا این قورباغه قابل کنترل نبوده و مدام از کنارهای جاده به پائین سقوط می کند. مراحل مسابقات هم پس از گذراندن هرمرحله سخت تر می شود. البته انجام بازی تنها با چند کلید ساده صفحه انجام می شود ولی کنترل این قورباغه دیوانه بسیار دشوار است. گرافیک و محیط کاربری بازی بسیار جذاب بوده و می تواند لحظاتی خوش را برای بازیگر به همراه آورد. این بازی که دومین نسخه از Crazy Frog Racer می باشد به شکل یک لوح سی دی عرضه می شود اما گروه آسان دانلود نسخه را به صورت پرتابل (نسخه بدون نصب) برای کاربران آماده کرده تا پس از دریافت به سادگی آن را اجرا کرده و از انجام یک بازی هیجان انگیز نهایت لذت را ببرند.

قابلیت های کلیدی بازي Crazy Frog Racer 2:
- بازی بسيار جذاب و هیجانی با گرافیک بالا و سه بعدی
- جلوهاي زيبا و كم نظير صوتي و بصري
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- پرتابل بودن بازي كه شما احتياج به نصب بازي نداريد
- کیفیت مناسب صوتی و تصویری و محیط بازی
- مراحل مختلف با شرایط مختلف
- سه نوع مراحل آسان ، معمولی و سخت
- انجام بازی به صورت های Cup ، دونفره و ...
- موزیک های بسیار زیبا هنگام انجام بازی
- سرعت بسیار مناسب در طول انجام بازی
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب ویستا
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 72 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:
لا یكُونُ اَلْعَبْدُ عالِماً حَتّی لا یكُونَ حاسِداً لِمَن فَوقَهُ و لا مُحَقِّراً لِمَنْ دُونَهُ.

هیچ بنده ای عالم نباشد تا اینكه به بالا دست خود حسد نبرد و زیر دست خود را خوار نشمارد.

(تحف العقول ص293)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که در جهان يک ميليارد و پانصد ميليون نفر از آب آشاميدني محروم هستند و يک ميليارد و ششصد ميليون نفر به الکتريسيته دسترسي ندارند. نا گفته نماند که جمعيت جهان 6 ميليارد است .
  • آيا ميدانستي که ارتفاع مجسمه آزادي به 93 متر و وزن آن به 24634 تن ميرسد و داري 354 پله ميباشد .
  • آيا ميدانستي بزرگترين سد جهان، در کشور تاجکستان قرار دارد که روگونسکي نام دارد . ارتفاع اين سد به 325 متر ميرسد . بزرگترين سد ايران، سد دز ميباشد که ارتفاع آن به 203 متر ميرسد .
  • آيا ميدانستي که بزرگترين آبشار دنيا، آبشار آنجل در ونزوئلا است که 979 متر ارتفاع دارد.
  • آيا ميدانستي مساحت دريي خزر سيصد وهفتاد و دو هزار کليومتر مربع و عميقترين جي آن 1024 متر است .
     

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

4 پیچ
زندگي 4 پيچ داره :تولد، عشق، ازدواج و مرگ، سر کدوم پيچ منتظرت باشم؟


دو تا نابینا
توي دنيا دو تا نابينا مي‌شناسم، يكي تو كه هيچ موقع عشقم رو نديدي، يكي من كه كسي رو جز تو نديدم


بهترین آهنگ
بهترين آهنگ زندگي من تپش قلب توست و قشنگترين روزم روز ديدار توست.


ماه و آسمون
آسمون به ماه ميگه:عشق يعني چه؟
ماه ميگه:يعني بودن در آغوش تو
ماه ميگه:تو بگو عشق يعني چه؟
آسمون ميگه:انتظار ديدين تو


خیال خود را بفرست
امشب ز غمت ميان خون خواهم خفت
وزبسترِ عافيت برون خواهم خفت
باور نکني خيال خود را بفرست
تا در نگرد که بي تو چون خواهم خفت

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

در زمان غیبت کبری وظیفه ی مردم در مورد تکالیف دینی چیست؟

امام زمان(عج) در نامه ای که به چهارمین نایب خاص خویش نوشتند در مورد اینکه در زمان غیبت کبری به چه کسی مراجعه کنیم چنین فرموده اند:
«و اما در مورد مسائل و حوادث جدیدی که برای شما پیش می آید به کسانی که احادیث ما را روایت می نمایند رجوع کنید. این افراد حجت من بر شما و من حجت خدا بر همه ی شما هستم.»(1)
بنابراین همانگونه که انسان در هر زمینه از مسائل زندگی خویش به متخصصین و اهل فن آن علم مراجعه می کند در زمان غیبت نیز باید در مسائل دینی خویش به متخصصین علوم اهل بیت(ع) که همان مراجع عالیقدر تقلید هستند مراجعه کند. اینان در حقیقت نایبان عام امام زمان(ع) در بین مردم هستند و به همین علت تخلف از دستورات آنان به نوعی تخلف از فرمایشات امام زمان(ع) خواهد بود.
بحث ولایت فقیه نیز از همین جا سرچشمه می گیرد که اطاعت و پیروی از وی لازم بوده و مخالفت با آن جایز نیست.(2)

پی نوشت:
1ـ غیبت شیخ طوسی، ص176 /// 2- یوسف زهرا(عج)، ص44

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الشوري آيات: 53 محل نزول: مکه
 
ذَلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَي وَمَن يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ 23 أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَي عَلَي اللَّهِ كَذِبًا فَإِن يَشَأِ اللَّهُ يَخْتِمْ عَلَي قَلْبِكَ وَيَمْحُ اللَّهُ الْبَاطِلَ وَيُحِقُّ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ 24 وَهُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُو عَنِ السَّيِّئَاتِ وَيَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ 25 وَيَسْتَجِيبُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَيَزِيدُهُم مِّن فَضْلِهِ وَالْكَافِرُونَ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ 26 وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ وَلَكِن يُنَزِّلُ بِقَدَرٍ مَّا يَشَاء إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِيرٌ بَصِيرٌ 27 وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِن بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَيَنشُرُ رَحْمَتَهُ وَهُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ 28 وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِن دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَي جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاء قَدِيرٌ 29 وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ 30 وَمَا أَنتُم بِمُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ 31

 

ترجمه فارسي مکارم

اين همان چيزي است كه خداوند بندگانش را كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند به آن نويد مى‏دهد! بگو: «من هيچ پاداشي از شما بر رسالتم درخواست نمى‏كنم جز دوست‏داشتن نزديكانم ( اهل بيتم); و هر كس كار نيكي انجام دهد ، بر نيكى‏اش مى‏افزاييم; چرا كه خداوند آمرزنده و سپاسگزار است «23» آيا مى‏گويند: «او بر خدا دروغ بسته است‏»؟! در حالي كه اگر خدا بخواهد بر قلب تو مهر مى‏نهد (و اگر خلاف بگوئي قدرت اظهار اين آيات را از تو مى‏گيرد) و باطل را محو مى‏كند و حق را بفرمانش پابرجا مى‏سازد; چرا كه او از آنچه درون سينه‏هاست آگاه است «24» او كسي است كه توبه را از بندگانش مى‏پذيرد و بديها را مى‏بخشد، و آنچه را انجام مى‏دهيد مى‏داند «25» و درخواست كساني را كه ايمان آورده و كارهي نيك انجام داده‏اند مى‏پذيرد و از فضل خود بر آنها مى‏افزايد; اما بري كافران عذاب شديدي است! «26» هرگاه خداوند روزي را بري بندگانش وسعت بخشد، در زمين طغيان و ستم مى‏كنند; از اين‏رو بمقداري كه مى‏خواهد (و مصلحت مى‏داند) نازل مى‏كند، كه نسبه به بندگانش آگاه و بيناست! «27» او كسي است كه باران سودمند را پس از آنكه مايوس شدند نازل مى‏كند و رحمت خويش را مى‏گستراند; و او ولي و (سرپرست) و ستوده است! «28» و از آيات اوست آفرينش آسمانها و زمين و آنچه از جنبندگان در آنها منتشر نموده; و او هرگاه بخواهد بر جمع آنها تواناست! «29» هر مصيبتي به شما رسد بخاطر اعمالي است كه انجام داده‏ايد، و بسياري را نيز عفو مى‏كند! «30» و شما هرگز نمى‏توانيد در زمين از قدرت خداوند فرار كنيد; و غير از خدا هيچ ولي و ياوري بري شما نيست «31»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

aarya.m2007@yahoo.ca

MIGOOYAND MOLA NASERDIN yek roozy mikh bar zamin mikoobid yek nafar az mola porsid mola chekar mikony goft daram be markaze zamin mikh mikoobam shakhs az mola porsid az koja maloome ke inja markaze zamine mola goft age shak dary boro andaze kon hala in raise jomhoore ma age azesh beporsid az koja mallome ke yek bache ine gofte mige khob boro emrika az oon bache bepors yek moshty mesle khodeshoone jam mikonand fekr mikonand mardom goosfand hastand be in film negah konid

 

 

a_f_57@yahoo.com

مسئله روزانه

با سلام

مسأله: پرسش. آيا نماز جماعت اول وقت مهم‏تر است يا ادامه عزاداري امام حسين عليه‏السلام؟
همه: نماز جماعت مقدم است. همان طوري كه امام حسين عليه‏السلام در روز عاشورا هنگام ظهر نماز را اقامه كردند، از اين رو بايد پيروان اهل بيت در همه حالات سعي كنند تا آنجا كه ممكن است، نمازها را اول وقت و به جماعت بخوانند. چون هدف عمده از مجاهدت‏ها و زحمات و حتي شهادت ائمه معصومين عليهم‏السلام و فرزندان و اصحاب آنان، اقامه دين بود كه در رأس آنها بعد از معرفت خدا، نماز است.
پرسش و پاسخ دانشجويي، احكام عزاداري، پرسش 87
تبصره: بهتر آن است عزيزان عزادار وقت مجلس را طوري تنظيم نمايند كه با وقت نماز اول وقت تلاقي نداشته باشد و اگر در بعضي اوقات چنين شد شايسته است با زبان نرم و ارشادي عزاداران را به نماز رهنمون كنند و حفظ شئون ايشان رعايت گردد

دوستان عزیز سئوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند
a_f_57@yahoo.com
با تشکر

 

 

Mohammad-Hossein.Farrokhi@spgc45.ir

زندگي نوشيدن قهوه است

گروهي از فارغ التحصيلان پس از گذشت چند سال و تشكيل زندگي و رسيدن به موقعيت‌هاي خوب كاري و اجتماعي طبق قرار قبلي به ديدن يكي از اساتيد مجرب دانشگاه خود رفتند. بحث جمعي آن ها خيلي زود به گله و شكايت از استرس‌هاي ناشي از كار و زندگي كشيده شد.
استاد براي پذيرايي از ميهمانان به آشپزخانه رفت و با يك قوري قهوه و تعدادي از انواع قهوه خوري هاي سراميكي، پلاستيكي و كريستال كه برخي ساده و برخي گران قيمت بودند بازگشت. سيني را روي ميز گذاشت و از ميهمانان خواست تا از خود پذيرايي كنند.
پس از آنكه همه براي خود قهوه ريختند استاد گفت: اگر دقت كرده باشيد حتما متوجه شده‌ايد كه همگي قهوه خوري‌هاي گران‌قيمت و زيبا را برداشته‌ايد و آنها كه ساده و ارزان قيمت بوده اند در سيني باقي مانده‌اند. البته اين امر براي شما طبيعي و بديهي است.
سرچشمه همه مشكلات و استرس‌هاي شما هم همين است. شما فقط بهترين‌ها را براي خود مي‌خواهيد. قصد اصلي همه شما نوشيدن قهوه بود اما آگاهانه قهوه خوري‌هاي بهتر را انتخاب كرديد و البته در اين حين به آن چه ديگران برمي‌داشتند نيز توجه داشتيد. به اين ترتيب اگر زندگي قهوه باشد، شغل، پول، موقعيت اجتماعي و … همان قهوه خوري‌هاي متعدد هستند. آنها فقط ابزاري براي حفظ و نگهداري زندگي‌اند، اما كيفيت زندگي در آنها فرق نخواهد داشت .گاهي، آن قدر حواس ما متوجه قهوه‌خوري هاست كه اصلا طعم و مزه قهوه موجود در آن را نمي‌فهميم. پس دوستان من، حواستان به فنجان‌ها پرت نشود … به جاي آن از نوشيدن قهوه خود لذت ببريد.

 

 

j.hamidreza@gmail.com

وسوسه

فقط داشت توی ذهنش محاسبه می کرد که توی این چند ثانیه ای که مدیرش توی دستشویی بود از کدوم سمت اتاق بره که سریعتر به کیف پولش که توی جیب کت آویزان شده اش بود برسه و کسی هم او رو نبینه؛ لذا به هیچ چیز دیگه فکر نمی کرد... حتی به قول دفعه قبل که سر بزنگاه رسیدن مدیر، از اتاق اومده بود بیرون و مدیر هم متوجه نشده بود و ظاهرا به خیر گذشته بود؛ قول داده بود که دیگه اینکار رو نکنه.. ولی مدام وسوسه اش اونو اذیت می کرد. هر دفعه با خودش عهد می کرد که این بار آخر باشه ولی نمی دونست چرا نمیشه... همیشه هم یه توجیهی برای خودش دست و پا می کرد. توجیه این دفعه اش که دیگه کاملا به نظر خودش منطقی بود. مادرش باید بستری می شد و اون هم همه پولهاش رو سر باشگاه رفتنش داده بود.......
توی دستشویی داشت خودش رو جلوی آینه برانداز می کرد؛ از اینکه ضامن یه همچین آدمی شده بود به خودش لعنت می فرستاد. این اواخر هر چی هم سعی کرد به زبون بی زبونی بهش بفهمونه که این عادت بد، آخر و عاقبت زندگیش رو به هم می ریزه، به خرجش نرفته بود. این بار دیگه تصمیم گرفته بود موضوع رو به گوش بالادستیاش برسونه. برای همین هم همه تلاشش رو کرد که شرایط رو دوباره براش مهیا کنه و ببینه چی میشه. با تلاشی بی نتیجه یه بار دیگه با انگشتاش سعی کرد موهاش رو مرتب کنه و بعد به ساعتش نگاه کرد. حتما دیگه تا الان از اتاق باید بیرون رفته باشه...
وقتی داشت سعی می کرد که کت رو به شکل اولش روی جارختی آویزان کنه نا خود آگاه بین شاخه های گلدان رونده گوشه اتاق، چشمش به جعبه کوچکی افتاد که درست روبروی جارختی و سه کنج دیوار اتاق، بالای میز نصب شده بود. یه کم که بیشتر دقت کرد مطمئن شد همچین چیزی رو هیچوقت اونجا ندیده. همین که از مرتب کردن کت فارغ شد به سمت اون رفت و سعی کرد ببینه چیه... خوب که نگاه کرد یه سوراخ ریز رو روی جعبه تشخیص داد. باز هم تلاش کرد ببینه توی جعبه چیه... در یه لحظه احساس کرد قلبش از حرکت ایستاد. انگار آب سردی رو روی بدنش ریخته بودن. حتی فکرش رو هم نمی کرد. حالا دیگه واقعا کارش تموم بود. اون دوربین کوچولو رو خودش سه روز پیش قاطی یه عالمه خرده ریز دیگه برای اداره خریده بود.....

 

 

nazanin678@yahoo.com

ليوان شير

پسر فقيري که از راه فروش خرت و پرت در محلات، خرج تحصيل خود را بدست ميآورد يک روز به شدت دچارتنگدستي شد. او فقط يک سکه ناقابل در جيب داشت. در حالي که گرسنگي سخت به او فشار مياورد، تصميم گرفت از خانه بعدي تقاضاي غذا کند. با اين حال وقتي دخترجواني در را به رويش گشود، دستپاچه شد و به جاي غذا يک ليوان آب خواست. دختر جوان احساس کرد که او بسيار گرسنه است. برايش يک ليوان شير بسيار بزرگ آورد. پسرک شير را سر کشيده و آهسته گفت: چقدر بايد به شما بپردازم؟ دختر جوان گفت: هيچ. مادرمان به ما ياد داده در قبال کار نيکي که براي ديگران انجام مي دهيم چيزي دريافت نکنيم. پسرک در مقابل گفت: از صميم قلب از شما تشکر مي کنم.
پسرک که هاروارد کلي نام داشت، پس از ترک خانه نه تنها از نظر جسمي خود را قويتر حس مي کرد، بلکه ايمانش به خداوند و انسانهاي نيکو کار نيز بيشتر شد. تا پيش از اين او آماده شده بود دست از تحصيل بکشد.
سالها بعد... زن جواني به بيماري مهلکي گرفتار شد. پزشکان از درمان وي عاجز شدند. او به شهر بزرگتري منتقل شد. دکتر هاروارد کلي براي مشاوره در مورد وضعيت اين زن فراخوانده شد. وقتي او نام شهري که زن جوان از آنجا آمده بود شنيد، برق عجيبي در چشمانش نمايان شد. او بلافاصله بيمار را شناخت. مصمم به اتاقش بازگشت و با خود عهد کرد هر چه در توان دارد، براي نجات زندگي وي به کار گيرد. مبارزه آنها بعد از کشمکش طولاني با بيماري به پيروزي رسيد. روز ترخيص بيمار فرا سيد. زن با ترس و لرز صورتحساب را گشود . او اطمينان داشت تا پايان عمر بايد براي پرداخت صورتحساب کار کند. نگاهي به صورتحساب انداخت. جمله اي به چشمش خورد: همه مخارج با يک ليوان شير پرداخته شده است. امضا دکتر هاروارد کلي
زن مات و مبهوت مانده بود. به ياد آنروز افتاد .پسرکي براي يک ليوان آب در خانه را به صدا در آورده بود و او در عوض برايش يک ليوان شير آورد. اشک از چشمان زن سرازير شد. فقط توانست بگويدخدايا شکر... خدايا شکر که عشق تو در قلبها و دستهاي انسانها جريان دارد.

 
 

hamlet20002002@yahoo.co.uk

عصر گاه روزی از روزهای مهر ماه 87 بود همین چند ماه پیش را می گویم
دیگه هوا داشت کم کم تاریک می شد که از شرکت زدم بیرون، ناهار خیلی نخورده بود از زمانش هم بیش از چند ساعتی می گذشت از همان قدمهای اول متوجه شدم که گشنم شده ولی چاره ای نبود تا به منزل برسم
همانطورکه از کنار خیابان جمهوری بعد از چهار راه استانبول در قسمت پایین پیاده رو رد می شدم مغازه ها و دکانهای مختلف را بی توجه پشت سر می گذاشتم و غرق در افکار مبهم و کج و کوله خودم بودم که یهو حالتی غریب تمام وجودم را اشغال کرد و ذهنم را همانند مومی در خودش بلعید به خودم آمدم و دیدم که روحم از بدنم جدا گشته و به سمت عقب در حال خزیدن است بوی گس عجیب روغن سوخته و فلفل تند و ادویه هوش از سرهر کسی که تازه غدا خورده باشد هم میبرد چه برسد به آدم گشنه ای مثل من که نفهمیده بودم جوری به آنجا رسیده بودم، دیدم اگر دیر بجنبم روح مادر مرده دیگه از دست میرود و علی می ماند و حوضش به عقب برگشتم دیدم که روح بدبخت و فلک زده به هر جون کندی شده داره خودش می رسونه به سر در مغازه ای که بوی مسحور کننده ای از آن به بیرون شعله می کشید چند متری به عقب برگشتم تا ببیتم درون آن چه خبر است که دیدم قسمتی از شیشه مغازه با برچسبی پوشانده شده و شخصی پشت آن ایستاده و دستش در هوا می چرخد و بالا ، پایین ، جلو و عقب می رود و چیز درازی در دستش است خوب تر که دقت کردم ساندویچ فروشی را تشخیص دادم که آدمهایی در آن می لولیدند.
آنوقت بود که به روحم حق دادم که آنطور دیوانه وار بخواهد از کالبد خودش جدا شود و رد آن بوی گس را بگیرد و به پیش برود تا خواهش وجودش را از آن پر کند.
چاره ای نبود رفتم به طرف روحم خِرَش را گرفتم و کشان کشان به دنبال خودم کشیدم وبه زور به کالبد خالی از روحم تزریقش کردم و به راه خودم تا منزل به امید مفری برای رهایی از این همه درد جانکاه ادامه دادم
سخت و طاقت فرسا بود

 

 

falagh_amin_2000@yahoo.com

کیک خداوند

به نام خدا

بعضی وقتا از خودم می پرسم: مگه من چه گناهی کردم که خداوندچینین مشکلی سر راه من قرار داد ؟
برای پاسخ به این سوال یک مثال جالب می زنم :
یک روز دختری که از درس جبر نمره نیاورده بود، قلبش شکسته شده بود و بهترین دوستش هم او را ترک کرده بوده به مادرش گفت : همش اتفاق های بد می افته !
مادر که در حال کیک پختن بود از او پرسید که آیا کیک دوست دارد ؟
و دخترک جواب داد : البته من عاشق دست پخت شما هستم !
مادر مقداری روغن مخصوص شیرینی پزی به او داد
دخترک گفت :اه...! حالم را به هم می زنه !
مادر تخم مرغ خام پیشنهاد کرد ،و دختر گفت : از بوش متنفرم !
این بار مادر رو به او کرد و پرسید: با کمی آرد چطوری ؟
و دختر پاسخ داد که از آن همه بدش می آید .
مادر با چهر ای مهربان و متین رو به دخترش کرد و گفت : بله شاید مهمه اینها به تنهای به نظرت بد بیایند ولی وقتی آنها را به اندزه و شیوه مناسب با هم مخلوط کنی یک کیک خیلی خوشمزه خواهی داشت .
خداوند نیز این چنین عمل می کند .
ما خیلی وقتها از پیشامدهای ناگوار از پروردگارمان شکایت می کنیم در حالی که فقط اومی داندکه این موقعیت ها برای آمادگی در مراحل بعدی زندگی لازم است و منتهی به خیر می شوند .
باید به خداوند توکل کرد و اطمینان داشت که همه این موقعیت های به ظاهر نا خوشایند معجزه می آفرینند
مطمئن باش که خداوند تو را عاشقانه دوست دارد چون در هر بهار برایت گل می فرستد وهر روز صبح آفتاب را به تو هدیه می کند.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

بوی خوش زن

فرانک مجیدی: در زندگی، پیش می‌آید که با آدم‌های گوناگونی برخورد داشته باشیم. آدم‌هایی که از کنارشان عبور می‌کنیم، آدم‌هایی که کارمان با آن‌ها راه‌ می‌افتد، آدم‌هایی که دوستشان داریم یا از آن‌ها می‌ترسیم. کمتر اما پیش می‌آید که با آدم‌هایی برخورد داشته ‌باشیم که مرشدمان می‌شوند و راه زندگی را به ما می‌آموزند. گاه این مرشدها و راهنماها اینقدر غیر منتظره‌اند که هیچوقت گمان نمی‌بریم حتی انتظار کوچکی بتوان از آن‌ها داشت، اما می‌شود از تلخ‌ترین و کوچکترین آدم‌ها انتظار تأثیرات بزرگ داشت، فقط کمی خوشبینی می‌خواهد! “مارتین برست” یکی از نامتجانس‌ترین و بهترین زوج‌های معلم و شاگرد را در غالب بوی خوش زن در سال ۱۹۹۲ به نمایش عمومی در آورد تا شانس دیدن یک فیلم خوب را به سینما دوستان بدهد.

چارلز سیمز( کریس ادانل) دانش‌آموز یک کالج بسیار گرانقیمت به نام کالج بیرد است، اما او با پول فراوان پدرش به آنجا نرسیده، او صرفاً یک دانش‌آموز درسخوان بورسیه است که از شهری دورافتاده به آنجا آمده و چون جوان و مغرور است ترجیح می‌دهد کار دانشجویی بگیرد و از ناپدریش پولی درخواست نکند. او حتی برای عید پاک به خانه نمی‌رود و درخواست کار داده تا پول بلیط رفت و برگشت به شهرش برای کریسمس را فراهم آورد و این در حالی است که همکلاسی‌های او که یک مشت بچه پولدار لوس و شکم‌سیر هستند مدام با حالتی تحقیرآمیز او را به گذران تعطیلات در سوییس یا جاهای دیگر با خودشان دعوت می‌کنند! به چارلز یک پیشنهاد کار می‌شود، زن و شوهری با دو فرزند خردسال می‌خواهند برای تعطیلات به آلبانی بروند و زن نگران پدر پیر و نابینایش است . چارلز باید در مدت نبود آن‌ها از پیرمرد مراقبت کند. او به چارلز می‌گوید که پدرش قلب مهربانی دارد فقط کافی است او را قربان خطاب نکند و اینجاست که چارلز وارد اتاق کوچک و تاریک سرهنگ فرانک اسلید( آل پاچینو) می‌شود. چارلز مدام او را قربان خطاب می‌کند و فرانک بیرحمانه او را دست می‌اندازد، چارلز که به ۳۰۰ دلاری که باید در پایان کار می‌گرفته دل بسته بود، علیرغم رفتار خصمانه‌ی فرانک تصمیم به ادامه‌ی کار می‌گیرد. از طرفی در کالج دار و دسته‌ی جورج ویلیس( فیلیپ سیمور هافمن) با مدیر کالج، آقای تراسک( جیمز ربهورن)، شوخی خنده‌دار ولی پر دردسری می‌کنند که چارلز هم ناخواسته شاهد ماجرا بوده. آقای تراسک که بشدت عصبانی است از طریق منشی‌اش متوجه می‌شود چارلز و جورج شاهدند و چارلز را که فقیر است تحت فشار می‌گذارد تا خاطیان را لو دهد و در عوض یکی از پذیرفته‌شدگان هاروارد باشد و در صورت عدم همکاری اخراج می‌شود. او تا پایان عید پاک به چارلز فرصت می‌دهد تا در اینباره بیندیشد و جورج به چارلز وعده می‌دهد اگر دهانش را بسته نگه دارد، کمکش خواهد کرد چرا که پدرش عضو هیئت‌ امنای کالج است. از سویی، فرانک با رفتن دخترش یک نقشه‌ی غافلگیرانه برای خودش و چارلز ترتیب داده. او تمام حقوقش را پس‌انداز کرده تا در یک سفر گران و رویایی به نیویورک یک خوشگذرانی درست و حسابی بکند و با زنان معاشرت کند و مشروب‌های گران بنوشد و در انتها، نقشه‌اش را عملی کند. او چارلز را برای همراهی راضی می‌کند و به او می‌گوید در دنیا هیچ‌چیزی را به اندازه‌ی زن و ماشین فراری قرمز دوست ندارد، خب البته با لحنی بسیار گستاخانه! در طول سفر، چارلز از مشکلش برای او می گوید و فرانک نقشه‌اش را برای او رو می‌کند و چارلز که حالا فهمیده فرانک حتی در خانواده‌اش محبوب نیست می‌خواهد به هر قیمتی شده جلوی تصمیم فرانک را بگیرد…

فیلم “بوی خوش زن” در ستایش زندگی کردن و یافتن هدفی برای زندگی است. زندگی سطحی و ولنگارانه‌ی سرهنگ اسلید یا زندگی سخت و توام با تلاش چارلز، هر یک آنقدر در دید بیننده اهمیت می‌یابند که دلش نخواهد با تصمیمی غلط آن را بهم بریزند. کسی که این فیلم را ندیده ممکن است آن را تنها فیلمی در ژانر فیلم‌های دبیرستانی بگنجاند که اگر درخشش آل پاچینو نبود، ممکن بود این فیلم در حد فیلم‌های خوب اما نه چندان به یاد ماندنی مانند “لبخند مونالیزا” پایین آید. البته این درخشش بیش از اندازه‌ی پاچینو ، سطح بازی دیگر بازیگران را در نظر تماشاگر بسیار پایین می‌آورد. کریس ادانل، در تمام زمان‌هایی که کنار پاچینو بود همیشه دست و پایش را گم می‌کرد و می‌ترسید. البته ضرر بازی خوب پاچینو به یک بازی خوب دیگر هم رسیده و درباره‌ی آن چیزی گفته نشده: بازی عالی فیلیپ سیمور هافمن در روزهایی که جوان‌تر و لاغرتر از حالایش بود! هافمن بازیگر فوق‌العاده‌ای است که در فیلم “کاپوتی” درخشش خیره‌کننده‌ای داشت و در این فیلم در نقش جورج ویلیس پسر، بسیار باورپذیر ظاهر گردیده بود.

بار این فیلم روی دوش ابر ستاره‌ی فیلم – و محبوبترین بازیگر من- آل پاچینو است. کمتر کاراکتری در یک فیلم به اندازه‌ی کاراکتر او تعریف‌شده و قابل پی گیری از آب در می‌آید، البته این بیشتر از هنر بالای او در پرورش نقش ناشی می‌شود. او کاراکتر فرانک اسلید را که سرهنگی مغرور ، زنباره ، بسیار گستاخ با ظاهری خشن و قلبی مهربان، با فلسفه‌های خاص و تعریف‌های اختصاصی خودش از زندگیست را بسیار بیاد ماندنی کرده‌است. براستی اگر بازیگر دیگری این نقش را بازی کرده‌بود، فرانک اسلید تا امروز زنده می‌ماند؟! یا آن سکانس نفس‌گیر تانگو به این اندازه دیدنی می‌‌شد؟ مشهور است که پاچینو برای بازی در این نقش دو ماه در یک آسایشگاه افسران معلول حاضر درجنگ ویتنام زندگی کرده‌است. فرانک آنقدر گستاخ و بی‌ادب است که اگر یکی از آن تکه‌ها را به شما می‌انداخت دهانتان از تعجب باز می‌ماند ولی تنها عکس‌العملی که می‌توانستید داشته‌باشید این بود که بعد از چند دقیقه لبخند خجلی بزنید، برای همین بدتان نمی‌آید یکی پیدا شود که از پس او و زبانش بر بیاید ولی همین‌که رندی، برادرزاده‌اش، ناجوانمردانه ماجرای کور شدن او را برای چارلز تعریف می‌کند، ناگهان در می‌یابید که فرانک را دوست دارید و دلتان می‌خواهد رندی را خفه کنید! و این حس متناقض در انتهای فیلم تنها مبدل به علاقه و احترام به فرانک می‌شود، آنقدر که دوست دارید آل پاچینو را بخاطر فرانک بودنش بغل کنید و ببوسید! البته فیلم یکی از قواعد همیشگی پاچینو را رعایت کرده: سخنرانی غرای همیشگیش را! از آن سخنرانی داخل هواپیما برای چارلز درباره‌ی زنان که بگذریم( چون واقعاً خیلی بی‌ادبانه‌ است!) سخنرانی نهایی او در دفاعیه‌ی چارلز بسیار کوبنده و عالی است. بسیار گفته‌اند که پاچینو در هر فیلمی ترتیب یک سخنرانی را برای خودش می‌دهد و شرط پذیرش هر فیلمنامه‌ای قرار می‌دهد. پاچینو برای بازی در نقش سرهنگ اسلید اسکار گرفت، آن هم در سالی که دنزل واشنگتن برای مالکوم ایکس، کلینت ایستوود برای نابخشوده و رابرت داونی جونیور برای چاپلین نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد بودند، اما درخشش پاچینو واقعاً اینقدر خیره‌کننده است که مطمئن باشیم هیچ ناعدالتی‌ای در حق دیگر بازیگران نامزد نشده. البته این روزها هوا برای پاچینو ابری است. او در فیلم فاجعه‌بار ” قتل عادلانه” بسیار بد ظاهر شد و حتی تمشک‌ طلایی دریافت کرد، با این حال ما امیدمان را از دست نمی‌دهیم و چشم به فیلم “دالی و من” او خواهیم داشت.

صحبت کردن از این فیلم که برگ برنده‌اش آل پاچینوی بزرگ است، تنها از دید منتقد برایم سخت است. چرا که سخن هم از پاچینو است و هم از فرانک اسلید که بسیار نزدم محبوبند، تنها دلم می‌خواهد شما را با آرزوهای خودم شریک کنم؛ آرزوی اینکه در دنیای سرهنگ اسلید، خانم کریستین دونز، معلم سیاست چارلز، روی حرفش بایستد و به سرهنگ سر بزند تا درباره‌ی سیاست حرف بزنند، البته وسطش از چیزهای دیگر هم حرف بزنند! چیزهایی که منجر به این شود که وقتی سرهنگ بیدار می‌شود خانم دونز هنوز در کنارش باشد و نرفته باشد! آخر باید کسی برای سرهنگ نامه بنویسد! باید اینجور شود!

 

 

helia_k48@yahoo.com

ویژگی های عشق!

عشق اقیانوس وسیعی است که دو ساحل رابه یکدیگر پیوند میدهد
love is
wide ocean that joins two shores

زندگی بدون عشق بی معنی است و خوبی بدون عشق غیر ممکن
life whithout love is none sense and goodness without love is impossible

عشق ساکت است اما اگر حرف بزند از هر صدایی بلند تر خواهد بود
love is something silent , but it can be louder than anything when it talks

عشق آن است که همه خواسته ها را برای او آرزو کنی
love is when you find yourself spending every wish on him

عشق گلی است که دو باغبان آن را می پرورانند
love is flower that is made to bloom by two gardeners

عشق گلی است که در زمین اعتماد می روید
love is like a flower which blossoms whit trust

عشق یعنی ترس از دست دادن تو
love is afraid of losing you

پاسخ عشق است سوال هر چه که باشد
no matter what the question is love is the answer

وقتی هیچ چیز جز عشق نداشته باشید آن وقت خواهید فهمید که عشق برای همه چیز کافیست
when you have nothing left but love than for the first time you become aware that love is enough
زمانی که همه چیز افتاده است عشق آن چیزی است که بر پا می ماند
love is the one thing that still stands when all else has fallen

عشق مثل هوایی است که استشمام می کنیم آن را نمی بینیم اما همیشه احساس و مصرفش می کنیم و بدون ان خواهیم مرد
love is like the air we breathe it may not always be seen, but it is always felt and used and we will die without it
___________

http://olinda.blogfa.com

 

 

shervin_zakaria@yahoo.com

انگلستان: موفقيت مدير بر اساس پيشرفت مجموعه تحت مديريتش سنجيده ميشود.
ايران: موفقيت مدير سنجيده نميشود، خود مدير بودن نشانه موفقيت است.


انگلستان: مديران بعضی وقتها استعفا ميدهند.
ايران: عشق به خدمت مانع از استعفا ميشود.

انگلستان: افراد از مشاغل پايين شروع ميکنند و به تدريج ممکن است مدير شوند.
ايران: افراد مدير مادرزادی هستند و اولين شغلشان در بيست سالگی مديريت است.

انگلستان: برای يک پست مديريت، دنبال مدير ميگردند.
ايران: برای يک فرد، دنبال پست مديريت ميگردند و در صورت لزوم اين پست ساخته ميشود.

انگلستان: يک کارمند ساده ممکن است سه سال بعد مدير شود.
ايران: يک کارمند ساده، سه سال بعد همان کارمند ساده است، در حاليکه مديرش سه بار عوض شده.

انگلستان: اگر بخواهند از دانش و تجربه کسی حداکثر استفاده را بکنند، او را مشاور مديريت ميکنند.
ايران: اگر بخواهند از کسی هيچ استفاده ای نکنند، او را مشاور مديريت ميکنند.

انگلستان: اگر کسی از کار برکنار شود، عذرخواهی ميکند و حتی ممکن است محاکمه شود.
ايران: اگر کسی از کار برکنار شود، طی مراسم باشکوهی از او تقدير ميشود و پست مديريت جديد ميگيرد.

انگلستان: مديران بصورت مستقل استخدام و برکنار ميشوند، ولی بصورت گروهی و هماهنگ کار ميکنند.
ايران: مديران بصورت مستقل و غيرهماهنگ کار ميکنند، ولی بصورت گروهی استخدام و برکنار ميشوند.

انگلستان: برای استخدام مدير، در روزنامه آگهی ميدهند و با برخی مصاحبه ميکنند.
ايران: برای استخدام مدير، به فرد مورد نظر تلفن ميکنند.

انگلستان: زمان پايان کار يک مدير و شروع کار مدير بعدی از قبل مشخص است.
ايران: مديران در همان روز حکم مديريت يا برکناريشان را ميگيرند.

انگلستان: همه ميدانند درآمد قانونی يک مدير زياد است.
ايران: مديران انسانهای ساده زيستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد.

انگلستان: شما مديرتان را با اسم کوچک صدا ميزنيد.
ايران: شما مديرتان را صدا نميزنيد، چون اصلاً به شما وقت ملاقات نميدهد.

انگلستان: برای مديريت، سابقه کار مفيد و لياقت لازم است.
ايران: برای مديريت، مورد اعتماد بودن کفايت ميکند.

 

 

mahyarn_2006@yahoo.com

با سلام و درود به تمامي هموطنان گراميچند روز پيش گتابي از دكتر علي شريعتي خواندم ،كه گفته هايي از اين مرد فرزانه و فرهيخته واقعاً جاي تعمق و تفكر دارد اين بود كه بقول خودمونيها حيفم اومد هموطنانم از اين بيانات و گفته هاي آقاي شريعتي بي بهره بمانند واقعاً اگر "روشنفكران اسلامي" ما چنين مي انديشيدند تا كنون طرز تفكر ما نسبت به اين جهان و نسبت به زندگي خويش و يا نسبت به اتفاقاتي كه در اين جهان رخ مي دهد به چه شكل بود ؟؟؟؟
 

گفته هاي " دكتـــر علـــي شريعتـي "

آدمهاي كه هيچ وقت احتياج به تنهايي ندارند ، معمولاً آدمهاي كم مايه ايي هستند .
اگر بخواهند از پيغمبر اسلام مجسمه ايي بريزند ، بايد در يك دستش كتاب باشد و در دست ديگرش شمشير .
خدا براي تنهايي اش آدم را آفريد .
ايمان زاييده اي ايدوئولوژي ارزش دارد ، نه ايمان ارثي يا تقليدي .
عشق مي تواند جانشين همه نداشتن ها شود .
چه رنجي است لذتها را تنها بردن و چه زشت است زيبايي ها را تنها ديدن و چه بدبختي آزار دهنده اي است تنها خوش بخت بودن .
وقتي كه بود نمي ديدم . وقتي مي خواند ، نمي شنيدم... وقتي ديدم كه نبود... وقتي شنيدم كه نخواند ... !
تنها دو جا است كه هركسي خودش است، بستر مرگ و سلول زندان .
هيچ گاه تنهايي و كتاب و قلم ، اين سه روح و سه زندگي و سه دنياي مرا كسي از من نخواهد گرفت ... ديگر چه ميخواهم ؟ آزادي چهارمين بود كه به آن نرسيدم و آن را از من گرفتند .
هر كس به ميزاني كه به تنهايي نياز دارد ، عظمت دارد و بي نياز تر است .
من تنهايي را از آزادي بيش تر دوست دارم .
بد دردي است در انبوه خلق ، تنها بودن و در وطن خويش ، رنج غربت كشيدن.
وقتي يك روح از سطح زمان خويش بيش تر اوج ميگيرد و از ظرف تحمل مردم زمان ، بيشتر رشد مي كند ، تنها ميشود.
من از ميان همه ي نعمت هاي اين جهان، آن چه را برگزيده ام و دوست ميدارم، تنهاي است.
آدم ها همچون كوه ها همگي با همند و تنهايند .
در تمام عمرم جز تنهاي و تفكر و غم و عشق ، سرگرمي اي نداشته ام .
اگر تنها ترين تنها شوم، باز خدا هست . او جانشين همه ي نداشتن هاست .
من از سقف و نظم و تكرار گريزانم و سعادت خانوادگي تنها بر اين سه پايه استوار است!!
تو هرچه مي خواهي باشي باش ، اما ... آدم باش !!!
چقدر نشنيدن ها و نشناختن ها و نفهميدن ها است كه به اين مردم ، آسايش و خوش بختي بخشيده است !!!
دنيا به اندازه اي كه مرا براي هميشه پر كند، ندارد .
مقلدها هميشه از اصلشان بيش تر افراط ميكنند.
هر كس مظلوم است ، خودش ضالم را ياري كرده است .
همه بشرند ، اما بعضي ها انسان اند.
هميشه از آن جاهايي كه غالباً هيچ كس انتظار بعثت يك روح، يك استعداد و يك نبوغ را ندارد، كسي مي آمده و كاري ميكرده و مسير تاريخ را تغيير مي داده .
در مملكتي كه فقط دولت حق حرف زدن دارد، هيچ حرفي را باور نكنيد .
سرنوشت كار خودش را مي كند و ما ابزار نا آگاه اوييم .
آنجا كه سخن از حقيقت است ، بحث از واقعيت بي جاست .
دلهره زنده ماندن ، زندگي را از ياد ميبرد .
هر كس آن چنان كه در بيداري است ، خواب مي بيند .
اگر پياده هم شده سفر كن ، در ماندن مي پوسي.
مگر نمي داني بزرگ ترين دشمن آدمي فهم اوست؟ تا مي تواني خر باش تا خوش باشي.
امروز گرسنگي فكر ، از گرسنگي نان فاجعه انگيزتر است .
پيش از آنكه بينديشي تا چه بگويي؟ بينديش كه چه ميگويم؟
براي خوشبخت بودن ، به هيچ چيز نياز نيست جز به نفهميدن !
آدم وقتي فقير مي شه ، خوبي هاش هم حقير مي شه .
آنها كه مي دانند چگونه بايد مرد، مي دانستند كه چگونه بايد زيست ؟
همه بدبختي هاي ما ناشي از اين است كه نسل كهنه ي ما به تحجر مبتلا است و نسل جديد به هيچ و پوچ .
هر گز از ظلم نناليده ام و از خصم نهراسيده ام و از شكست نوميد نشده ام ، اما از اين كلمه شوم "مصلحت" ، دلم را سخت به درد آورده بود .
هيچ كس دنيا را آن چنان كه هست نمي بيند، بلكه هر كس دنيا را آن چنان كه خودش هست مي بيند.

 

 

dk_simin@yahoo.com

جوابيه اي به مطلب (پاسخ به مطلب خاتمي و موضوع هسته اي) در شماره 1069

دوست عزيزي كه از زبان نرم سخن مي گيد و از فحش ندادن،
آيا روزنامه ها رو اين روزها مطالعه مي كنيد؟ فكر كنم اگر مطالعه مي كرديد متوجه مي شديد صد درجه بدتر از چيزي كه شما فحش مي دونيد رو اصلاح طلباني كه اينطوري سنگشونو به سينه مي زنيد دارن چپ و راست نه تنها به مردم عزيز ايران، بلكه به بزرگان دين اسلام و انقلاب اسلامي نسبت مي دن. چطور در مورد اونها ككتون هم نمي گزه؟ كساني كه شما داريد ازشون طرفداري مي كنيد اونقدر از شعور سياسي بي بهره هستن كه استقبال بي نظير مردم يزد از رئيس جمهور مردمي ايران رو به اين خاطر مي دونن كه به مردم قول ناهار داده بودند. حتي اونقدر نمي فهمند كه اگر مي خوان از كانديداتوري شخصي مثل آقاي خاتمي حمايت كنن، اينطوري به مردم شهر زادگاه ايشون اهانت نكنن. اونها با اين كار علاوه بر مردم ديندار و مومن يزد، كانديداي تحت حمايت خودشون رو هم احمق و ساده فرض كردند. حضور اشخاص معلوم الحالي مثل آغاجري، ابطحي، ابراهيم يزدي و بهزاد نبوي در كمپ آقاي خاتمي نشون مي ده كه تلاش اونها براي رسيدن مجدد بر سر قدرت براي چيه؟! اين آقايون اگر كاري از دستشون برمي اومد در همون هشت سال انجام مي دادند. تنها چيزي كه مردم ايران در 8 سال حكومت اين افراد ديدن سياست بازي و حزب سازي و سرريز شدن بيت المال به جيب احزابي بود كه به قول خودشون افراد يكي از اين احزاب با بودجه هاي ميلياردي، در يك فلكس هم جا مي شدن. و البته در صحنه سياست خارجي هم در دوران رياست جمهوري آقاي خاتمي چيزي جز زبوني و كوتاه آمدن از حقوق يك ملت بزرگ، عايد ما نشد. شمايي كه مي گين اين افراد مي خوان به معاش مردم رسيدگي كنن مثل اينكه حتي از صحبتهاي اونها چه زماني كه بر اريكه قدرت سوار بودن، چه الآن خبر نداريد. اونها مردم مستضعف ايران رو به يك مشت گدا تشبيه مي كنن كه حتي اگر مرگ موش مجاني هم توزيع بشه براي گرفتنش صف مي بندن. اونها هيچ اطلاعي از وضع زندگي مردم نداشتن و ندارن و در تمام مدت هشت سال پاشونو از پايتخت بيرون نگذاشتن مگر براي صحنه سازي.
شمايي كه مي گيد آقاي احمدي نژاد باعث انزواي دولت و ملت ايران شد بهتره يه نگاهي به روزنامه ها و مجلات غربي بندازيد اگر عقيده داريد كه در مطبوعات و رسانه هاي ما سانسور حرف اولو مي زنه، شايد واقعيت رو در اونجا ببينيد. خود اين جريانات مطبوعاتي، دارن اعتراف مي كنن كه محبوبيت دكتر احمدي نژاد به داخل ايران محدود نيست و جنبه جهاني پيدا كرده و تمام ملل جهان خواهان شنيدن صحبتهاي حق طلبانه ايشون هستن. سياست خارجي ايران در طول اين سه سال به طور چشمگيري فعال تر عمل كرده و حتي برخي از افراد از درون جبهه مشاركت هم به اين موضوع اعتراف كردن. كما اينكه در طول سه سال و چند ماه گذشته به اندازه كافي شواهد غير قابل انكار براي پي بردن به اين واقعيات انتشار يافته. اما مثل اينكه افرادي مثل شما چشمها و گوشهاتونو بستيد تا چيزي رو كه نمي خوايد نبينيد و نشنويد. اما بدونيد با نديدن و نشنيدن شما، واقعيات تغيير نمي كنن پس بهتره از اين خواب خرگوشي بيدار بشيد و اينقدر در جهت تمايلات دشمن گام بر نداريد.
در ضمن به كارخانه هاي اسلحه سازي اشاره كرديد. تنها كاري كه دولت ايران در قبال ملل مظلوم جهان انجام داده، رساندن كمكهاي مردمي به اين ملل بوده و اگر به نظر شما خودرو شباهتي به اسلحه داره كه كارخانجات ساخت خودرو رو به عنوان كارخانجات ساخت اسلحه شناسايي كرديد اون ديگه مشكل خودتونه.اونهايي كه به دشمنان ملتهاي جهان و تنها نمونه تروريسم دولتي اسلحه مي رسونن كسان ديگري هستند نه ما.
من نمي دونم به چي دوران رياست جمهوري آقاي خاتمي دل خوش كرديد در حالي كه در دوران آقاي احمدي نژاد بود كه بسياري از طرح هاي عمراني اجرا شد، اولين ماهواره تمام ايراني به فضا رفت و برنامه هسته اي ما پيشرفت خودشو از سر گرفت و به نقطه اي از پيشرفت رسيد كه خود غرب هم اذعان دارن كه ديگه جلوگيري از برنامه هسته ايران غير ممكنه و مجبور شدن جلوي ما كوتاه بيان و اعتراف كنن كه تمام اشكال گيري هاي اونها از برنامه هسته اي ايران نه تنها حقوقي بلكه سياسي بوده. آقاي احمدي نژاد اونقدر شفاف عمل مي كنند كه هر ماه يكبار در پيشگاه ملت حاضر ميشن و مردم رو از پيشرفت برنامه هاي دولت آگاه مي كنن و كاملا صادقانه صحبت مي كنن و تمام موارد رو با ملت در ميون مي گذارن. اما آقاي خاتمي به خاطر خدا يكبار چنين كاري رو كردن؟ يكبار شد جلوي دوربين ها حاضر بشن و در يك جلسه بنشينند و مردم رو از كارهاي دولت با خبر كنن؟ نخير هرگز چنين اتفاقي در دولت ايشون رخ نداد. شايد بايد بگيم چون در دولت ايشون هيچ كار مثبتي در جهت رفاه حال عموم انجام نگرفت كه بخواد پيشرفتي داشته باشه تا مردم از اون مطلع بشن.
بيخود نيست افراد منفوري مثل جرج بوش و سران اسرائيل از كانديداتوري آقاي خاتمي حمايت مي كنند. چون ايشون تمايلات غيرقابل انكاري به سمت غرب داره و خدا مي دونه اگر دوران رياست جمهوري اين آقا ادامه مي داشت مملكت به دست بيگانگان سپرده شده بود.
بهتره چشمتون رو باز كنيد و واقعيت رو ببينيد. اين استقبالي كه مردم در سفرهاي استاني از هيئت دولت نهم به عمل ميارند به خاطر محبوبيت اين دولت هست كه اونهم به دليل عمل كردن اين دولت به تمام وعده هايي هست كه به ملت داده بود.
ورود دوباره جبهه مشاركت و دار و دسته دوم خرداد به اين دور از انتخابات رياست جمهوري اشتباه فاحشي بود كه ارتكاب اون به حذف هميشگي اين جريان افراطي دين ستيز و مردم گريز و طرفدار غرب از صحنه سياست اين مملكت خواهد انجاميد و به ياري خدا، اين اتفاق اجتناب ناپذيري هست كه تا چند ماه ديگه شما و باقي طرفداران اندك اين طيف معلوم الحال با اون مواجه خواهيد شد.
همون طور كه بعضي از افراد اين جبهه، كه تا اندازه اي از نعمت عقل و شعور سياسي بهره مند هستن خودشون به بيان واقعيات كمرهمت بستن و اعتراف كردند كه هيچ برگ برنده اي براي رو كردن ندارن و در اين دوره تنها براي شكستن آراي دكتر احمدي نژاد ظاهر خواهند شد.
پس خودتون رو براي اون روز آماده كنيد و يادتون باشه، اين افراد با اسلام ستيز دارن و خداوند فرمود: دشمنان اسلام را از احمق ها قرار دادم.
والسلام

 

 

hoseinbadpa@yahoo.com

روشنفكري در 5 دقيقه

اگر جوات هستيد، اگرآخرين مطلبي كه مطالعه كرده ايد تصميم كبري بوده است، اگر قدرت تحليل شما در حد پت و مت است ،اگر فرق اگزستانياليسم و هويج را نمي دانيد، نگران نباشيد بسته هاي آموزشي " روشنفكري در 5 دقيقه " به بازارآمد!

1. اولين اصل، يادگرفتن تعدادي لغت پرملاته! هرچی بيشتر بدونيد بهتره اما اگر مغزتون زياد كشش نداره همين چهارتا رو حفظ كنيد: سيناپس ، پارادايم، نوستالژيك و ديالكتيك .معني اش زياد مهم نيست فقط كافيه هر چند جمله در ميون مقداري از اين كلمات- به ميزان دلخواه- بكار ببريد البته موظب باشيد دز آن را زياد بالا نبريد كه تابلو مي شود!

2. ريش پرفسوري گرچه اپيدمي شده ولي هنوز هم جواب مي ده! ريش پروفسوري مي تونه يك كارگر افغاني رو به يك شهروند فرهيخته تبديل كنه!

3. غر بزنيد! غر زدن به وضع مملكت يكي از اركان مهم و شايد مهمترين ركن روشنفكري باشه. به هر چيزي كه فكرتون مي رسه غر بزنيد مهم نيست به چي فقط غر بزنيد مثال:

• اگر بارون نمياد از بارونهاي لندن تعريف كنيد و بر پدر مملكت بي آب و علفمون لعنت بفرستيد!

• اگر بارون مياد از هواي صاف و آفتابي تگزاس تعريف كنيد و بگيد :" تف به اين مملكت گل وشل"!

• مدام از پيشرفت خارج تعريف كنيد! طوري كه انگار 80 سال توي لس آنجلس زندگي كرده ايد .مثلاً بگيد اونجا نون بربري تو بسته بندي هاي استريل عرضه ميشه!

4. كراوات خيلي مهمه حتي اگه مي خواهيد تا سبزي فروشي سركوچه برويد كراوات بزنيد. براي اينكه در ذهنتان ملكه شود مي توانيد شبها با كراوات بخوابيد!

5. اگر در مهماني خواستيد دستشويي برويد و آنجا دستشويي فرنگي نداشتند به شدت از صاحبخانه گلايه كنيد و خودتان را ناراحت نشان دهيد.

6. پيتزا ديگه دمده شده، سعي كنيد اسم غذا هايي رو حفظ كنيد كه بقيه حتي نمي تونند تلفظش كنند.

• مثال: فوندي بورگينيون، تاوزند آيلند و...البته اگر توي رستوران بوديد قبل از به زبان آوردن اين كلمات ابتدا دستتون رو داخل جيبتون كنيد و يك چرخ بدهيد اگر به چيزي برخورد نكرد احساس تشنگي كنيد ويك ليوان آب سرد سفارش بدهيد!

7. داشتن يك وبلاگ ضروريه . البته اگر هنوز فرق بين كيس و مانيتور رو نمي دونيد بي خيال وبلاگ شويد. قالب وبلاگ بايد حتماً سياه باشه. سياه نمادي است از خفقان ژرفناي دروني و فريادي از فراسوي فراخناي تاريكي هاي ظلمانی! اسم وبلاگ هم بايد يكي از اين ها باشد: فرياد بي صدا، اسير حجم خلوت بي كسي، غريب غروب غربت غارغار! براي مطالب توش هم ميتونيد يك كتاب از احمد شاملو بگذاريد بغل دستتون و هر هفته يه صفحه ازش رو تايپ كنيد بريزيد تو حلق وبلاگ!

8. از زمان قدیم خيلي تعريف كنيد. مخصوصاً بگيد اون موقع همه چيز خيلي ارزون بوده مثلاً تويوتا كمري 3 قرون بوده! البته سعي كنيد به مغزتون يه مقدار بيشتر فشار بياوريد و مثال بهتري بزنيد.

9. سعي كنيد عينكي شويد. عينك سمبل مطالعه ي زياده ! اگر حوصله مطالعه نداريد يك روش سريعتر هم وجود داره: 2 دقيقه به جوشكاري با دقت نگاه كنيد!

10. اگر كانديداي مورد نظر شما راي آورد، دمكراسي را مثل عقد دخترعمو پسرعمو عهدي آسماني بدانيد. اگر كانديداي مورد نظر شما راي نياورد بگوييد: ملت شعورشون همينقدره! حقشونه بيسوادها!

11. ترانه هاي خارجي گوش بدهيد. هرچي غير مجاز تر باشه بهتره! اگر فرانسوی گوش ميديد نشون ميده كه تمام مراحل روشنفكري رو با موفقيت پشت سر گذاشته ايد!

12. وقتي در مورد رئيس جمهور هاي خارجي صحبت مي كنيد بگوييد: " آقاي اوباما" يا " پرزيدنت اوباما"

13. يك سگ بخريد. اصولاً معاشرت با سگ جماعت تاثير زيادي در ارتقاي سطح روشنفكري داره!

14. اگر دختر هستيد بايد مانتوي شما تنگ باشد! تنگ تر از بقيه ! خيلي تنگ! اونقدر كه موقع غذا خوردن مجبور شويد دكمه هاي جلوي آن را به صورت موج مكزيكي به ترتيب باز و بسته كنيد تا لقمه پايين برود!

15. و بالاخره مانيفست روشنفكري: كتاب هاي فروغ فرخزاد، صادق هدايت ، سروش و گوگوش كتب اربعه روشنفكران محسوب مي شوند. حالا خيلي به آخري گير نديد بيشتر با سي دي حال مي كنه!

 

 

mamaam110@yahoo.com

آموزه‏ هايي از واپسين روزهاي
حيات پيامبر (صلي الله عليه وآله)

قسمت دوم

بذل عاطفه به فرزندان
از ويژگيهي مكتب تربيتي اسلام، گستردگي برنامه‏هي تربيتي آن مى‏باشد .
طبق اين مكتب متعالي، والدين وظيفه دارند بري پرورش صحيح فرزندان خود، تا پايان عمر روشهي تربيتي اسلام را در مورد فرزندانشان اعمال كنند و شايسته است كه از هر فرصتي بري رشد فكر و تعالي روح فرزندان بهره گرفته و بري رفع فقر فرهنگي فرزندان، با بذل عاطفه و ابراز محبت تلاش نمايند . سيره تربيتي رسول گرامي اسلام بويژه در واپسين لحظات زندگى‏اش دراين زمينه روشنترين الگوي ماست . آن حضرت در آن لحظات حساس و سرنوشت‏ساز با ابراز محبت و ارتباط عاطفي و كلامي با فرزندانش، يكي از موفقترين شيوه‏هي تربيتي را پيش روي ما قرار داد .
در اينجا چند نمونه از رفتار پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله با فرزندان را در آستانه رحلتش با هم مى‏خوانيم:
1 - يكي از همسران پيامبرصلي الله عليه وآله مى‏گويد: فاطمه‏ عليها السلام در رفتار و گفتار و سيمي ظاهري شبيه‏ترين فرد به رسول خداصلي الله عليه وآله بود . ارتباط اين پدر و فرزند آنچنان مستحكم بود كه او هرگاه بر پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله وارد مى‏شد، پيامبر از جي خود برمى‏خواست و سر و دست دخترش را مى‏بوسيد و او را در جي خود مى‏نشاند و هرگاه پيامبرصلي الله عليه وآله به منزل فاطمه ‏عليها السلام مى‏آمد، فاطمه ‏عليها السلام از جايش برخاسته و پدر گرامى‏اش را مى‏بوسيد و آن گرامي را در جي خويش مى‏نشانيد . اين ارتباط عميق عاطفي و معنوي بين پدر و دختر همچنان ادامه داشت تا اينكه رحلت رسول خداصلي الله عليه وآله نزديك شد . در يكي از آخرين روزهي حيات پيامبرصلي الله عليه وآله، فاطمه‏ عليها السلام به حضورش آمد، او خود را روي سينه پيامبرصلي الله عليه وآله افكنده و صورت پيامبرصلي الله عليه وآله را بوسيد، پيامبرصلي الله عليه وآله با او آهسته سخن گفت، هنگامي كه سر برداشت‏به شدت گريست، دوباره با اشاره پيامبرصلي الله عليه وآله خود را به پدر بزرگوارش نزديك نموده و با رسول گرامي اسلام‏صلي الله عليه وآله نجوا كرد، اما اين بار با چهره باز و سيمايي گشاده و خندان از پيامبرصلي الله عليه وآله جدا شد . حاضران از اين دو حركت متفاوت تعجب كردند، اما وقتي كه بعد از رحلت پيامبرصلي الله عليه وآله از حضرت زهراعليها السلام اين نكته را پرسيدند، فاطمه‏ عليها السلام در پاسخ فرمود: بار نخست، رسول‏الله به من فرمود: من از اين بيماري نجات نخواهم يافت و به مرگ من خواهد انجاميد . از شنيدن اين سخن و تصور جدايي از آن حضرت اندوهگين شدم و گريستم، اما در مرتبه دوم فرمود: دخترم! تو به زودي و پيش از ساير خاندانم به من خواهي پيوست، و من خوشحال شدم . (18)
2 - با شنيدن خبر شدت بيماري پيامبرصلي الله عليه وآله، حسنين‏عليهما السلام در حالي كه به شدت گريه كرده و صيحه مى‏زدند وارد خانه شده و خود را در آغوش رسول اكرم‏صلي الله عليه وآله افكندند . آنان كه نگران جدايي از دامان پر مهر سالت‏بودند، با حزن و اندوه فراوان روي سينه پيامبرصلي الله عليه وآله گريه مى‏كردند .
على‏عليه السلام خواست آن دو را از روي سينه پيامبرصلي الله عليه وآله دور كند، در اين حال پيامبر فرمود: «دعهما يتمتعان مني واتمتع منهما فستصيبهما بعدي اثرة; (19) [يا علي!] اين دو را بگذار [روي سينه من باشند،] تا از من بهره گيرند و من نيز از آنها بهره‏مند شوم . پس از من به آنها مصيبت و ناگواري خواهد رسيد .» لعنت‏خدا بر كسي كه به اين دو ستم كند، و اين جمله را سه بار تكرار كرد . (20)

امر به خواندن قرآن
حضرت زهراعليها السلام يگانه دختر پيامبرصلي الله عليه وآله در كنار بستر پدر گرامى‏اش نشسته و با حسرت به سيمي نبوت نظاره مى‏نمود و در حالي كه از شدت ناراحتي قطرات اشك بر صورتش جاري بود، شعر ابوطالب را - كه در مورد حضرت رسول‏صلي الله عليه وآله سروده است - زمزمه مى‏كرد:
وابيض يستسقي الغمام بوجهه
ثمال اليتامي عصمة للارامل
«آن چهره روشن و نوراني كه [به بركت آن] از ابر طلب باران مى‏شود، او كه دادرس يتيمان و پناهگاه بيوه زنان بود .»
رسول خداصلي الله عليه وآله در اين لحظه چشمانش را گشوده و با صدي ضعيفي به دخترش فرمود:
دخترم! اين گفتار عمويت ابوطالب است، شايسته است‏به جي آن، آيه زير از قرآن را بخواني:
«وما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل، افان مات او قتل انقلبتم علي اعقابكم و من ينقلب علي عقبيه فلن يضر الله شيئا وسيجزي الله الشاكرين‏» ; (21)
«محمدصلي الله عليه وآله فقط فرستاده خداست و پيش از او فرستادگان ديگري نيز آمده و رفته‏اند، آيا اگر او بميرد و يا كشته شود، به گذشته‏هي خود برمى‏گرديد؟ و هر كس به گذشته خود باز گردد، هرگز به خداوند ضرري نمى‏زند، و خداوند به زودي شاكران را پاداش خواهد داد . (22) »

درسي ديگر بري مسلمانان
قرآن كريم در آيات متعددي از وفي به عهد و عمل به وعده سخن گفته و مردم رابه آن تشويق مى‏كند . از منظر كلام وحي پايداري در عهد و پيمانها و جامه عمل پوشاندن به وعده‏ها از مهمترين صفات اهل ايمان است . قرآن در ضمن شمارش اوصاف نيكوكاران مى‏فرمايد:
«والموفون بعهدهم اذا عاهدوا» ; (23) «آنان هنگامي كه با كسي عهدي بستند به عهد خود وفا مى‏كنند .» و همچنين در مورد مؤمنين مى‏فرمايد: «والذين هم لاماناتهم وعهدهم راعون‏» ; (24) «اهل ايمان امانتها و عهد و پيمانهايشان را مراعات مى‏كنند .» رسول گرامي اسلام‏صلي الله عليه وآله نيز لازمه داشتن ايمان كامل را عمل به وعده و وفي به عهد مى‏داند و مى‏فرمايد: «من كان يؤمن بالله واليوم الاخر فليف اذا وعد; (25) كسي كه به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد به وعده خود عمل كند .»
پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله در روزهي آخر عمر خويش اين خصلت زيبا را عملا به نمايش گذاشت . ابن شهر آشوب مى‏نويسد: در يكي از آن روزهي حزن آلود كه پيامبرصلي الله عليه وآله حال خوبي نداشت، به كمك فضل بن عباس و على‏عليه السلام به ميان مردم آمده و فرمود: ي مردم! وقت رحلت من فرا رسيده است، اگر به كسي وعده‏ي داده‏ام بيايد و به من بگويد تا به وعده‏ام عمل نمايم و اگر به كسي بدهكارم، آن را به من خبر دهد . در اين حال مردي از ميان حاضرين بلند شده و گفت: يا رسول‏الله! من پيش شما وعده‏ي دارم، هنگامي كه مى‏خواستم ازدواج كنم به من وعده داديد كه مبلغي ياري نماييد! پيامبرصلي الله عليه وآله به فضل بن عباس فرمود: مبلغي را كه او مى‏گويد برايش بپردازيد . (26)
سر و زر و دل و جانم فدي آن ياري
كه حق صحبت و عهد و وفا نگه دارد

آخرين لحظات عمر
ابن عباس مى‏گويد: در آن لحظات كه پيامبر شديدا بيمار بود، دقايقي آن حضرت بيهوش شد، در آن هنگام در خانه كوبيده شد، فاطمه‏ عليها السلام به پشت در رفته و فرمود: كيستي؟ از پشت در صدا آمد كه من شخص غريبي هستم و با رسول خداصلي الله عليه وآله كاري دارم، آيا اجازه هست كه به حضورش برسم؟ فاطمه‏ عليها السلام فرمود: خدا تو را بيامرزد، هم اكنون پيامبرصلي الله عليه وآله بيمار است و حال ملاقات با كسي را ندارد . آن شخص رفته و پس از لحظاتي دوباره آمد و اجازه ورود خواست و گفت: آيا به افراد غريب اجازه مى‏دهيد به حضور پيامبر بروند؟ ! در اين موقع پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله صدي وي را شنيده و به حضرت فاطمه‏ عليها السلام فرمود: فاطمه جان! آيا مى‏داني كه او كيست؟ او جمعيتها را پراكنده و لذتها را به هم مى‏زند . او پيك مرگ، عزرائيل است . به خدا قسم قبل از من از كسي اجازه نخواسته و پس از من هم از احدي اجازه نخواهد گرفت و اين بخاطر مقام ارجمندي است كه خداوند به پدر تو عنايت كرده است . فاطمه‏ عليها السلام به عزرائيل اجازه ورود داد و او همچون نسيم ملايمي وارد خانه پيامبرصلي الله عليه وآله شده و گفت: السلام علي اهل بيت رسول ‏الله‏ صلي الله عليه وآله، و آنگاه پيامبرصلي الله عليه وآله به على‏عليه السلام وصايايي را متذكر شد . (27)

فاطمه‏ عليها السلام در سوگ فراق
با نقل چند جمله از سخنان و اشعار حضرت فاطمه زهراعليها السلام در سوگ حضرت خاتم الانبياءصلي الله عليه وآله اين مقاله را به پايان مى‏بريم .
حضرت فاطمه‏ عليها السلام در فراق پدر آنچنان غمگين و مصيبت زده شد كه الفاظ و عبارات را ياري بيان مكنونات قلبي آن دخت رسالت نبود . آن حضرت گاهي خود را چنين تسلي مى‏داد:
ماذا علي من شم تربة احمد
ان لايشم مدي الزمان غواليا
«كسي كه [عطر] تربت پيامبر9 را ببويد، اگر در طول زمان، عطر ديگري را استشمام نكند چه مى‏شود؟»
صبت علي مصائب لو انها
صبت علي الايام صرن لياليا (28)
«[بعد از رحلت پدرم] آنچنان مصيبتها بر من ريخت كه اگر بر روزها مى‏آمد، به شبهي ظلماني تبديل مى‏گشت .»
آن حضرت در سخن ديگري در عزي پدر اين چنين شيون كرده و ناله سر مى‏دهد:
نفسي علي زفراتها محبوسة
ياليتها خرجت مع الزفرات
«[بابا!] غم و غصه جانم را در سينه حبس كرده، ي كاش به همراه اين همه اندوه جانم از بدن خارج مى‏شد .»
لا خير بعدك في الحياة وانما
ابكي مخافة ان تطول حياتي (29)
«[پدر جان!] بعد از تو ديگر در زندگي خير و اميدي نيست، گريه من بخاطر بيم از طولاني شدن عمرم [بعد از تو] مى‏باشد .»

-------------------------------------------
پى‏ نوشت‏ها:
1) مائدة/67 .
2) مائده/3 .
3) بحارالانوار، ج‏33، ص‏153 .
4) مكاتيب الرسول، ج‏3، ص‏699 .
5) صحيح بخاري، كتاب المرض، باب قول المريض .
6) صحيح مسلم، كتاب وصيت، باب ترك وصيت; مسند احمد بن حنبل، ج‏1، ص‏355 .
7) فروغ ابديت، ج‏2، ص‏497 و 498 .
8) ابن حجر هيثمي از محدثان اهل سنت در اواخر قرن دهم هجري است . وي كه در هيثم (يكي از نواحي مصر) متولد شده و در مكه مكرمه پرورش يافته بود، با شيعيان عداوت خاصي داشته و كتاب الصوائق المحرقه را در رد شيعه نوشته است، اما با اين حال نتوانسته از نگارش حقايق روشن و فضائل غيرقابل انكار على‏عليه السلام خودداري كند و خداوند حق را بر زبان وي جاري كرده است . شهيد قاضي نورالله شوشتري «الصوارم المحرقه‏» را در رد وي نگاشته است . ابن حجر هيثمي در سال 940 ه . ق مفتي حجاز شناخته شد .
9) الصوائق المحرقه، ص‏75; مجمع الزوائد، ج‏9، ص‏134 .
10) امالي صدوق، ص‏633، مجلس 92، حديث 6; مناقب آل ابي طالب، ج‏1، ص‏235 .
11) دعائم الاسلام، ج‏2، ص‏311; مستدرك الوسائل، ج‏16، ص‏12 .
12) تفسير صافي، ج‏1، ص‏154 و 155 . بري اهميت موضوع ادامه بخشي از روايت را در اينجا مى‏خوانيم: با شنيدن اين حديث نبوى‏صلي الله عليه وآله عثمان بري توجيه كار خود به كعب الاحبار رو كرده و گفت: ي ابا اسحاق! چه مى‏گويي در مورد مردي كه زكات واجب مال خود را پرداخته است، آيا بعد از آن باز هم چيزي بر او واجب است؟ كعب الاحبار گفت: نه، چيزي ديگر بر او لازم نيست، گرچه از اموال دنيا آنقدر ذخيره كند كه ساختمان وي خشتي از طلا و خشتي از نقره داشته باشد . با شنيدن اين سخن چاپلوسانه از يك يهودي تازه مسلمان، ابى‏ذر ناراحت‏شده و با عصي خود بر سر كعب الاحبار كوبيده و گفت: ي يهودى‏زاده! تو را چه با احكام مسلمانان؟ ! تو با چه مجوزي در مورد دين و شريعت ما اظهار نظر مى‏كني؟ وحي الهي گوياتر و راستتر از سخن توست آنجا كه مى‏فرمايد: «والذين يكنزون الذهب والفضة ولا ينفقونها في سبيل الله فبشرهم بعذاب اليم، يوم يحمي عليها في نار جهنم فتكوي بها جباههم وجنوبهم وظهورهم هذا ما كنزتم لانفسكم فذوقوا ما كنتم تكنزون‏» ; «كساني را كه طلا و نقره را به صورت گنجينه‏هي پنهان ذخيره كرده و در راه خدا انفاق نمى‏كنند، به مجازات دردناكي بشارت ده! در آن روز كه آن گنجينه‏ها و طلا و نقره را در آتش جهنم، گرم و سوزان كرده و با آن صورتها، پهلوها و پشتهايشان را داغ مى‏كنند [و به آنان مى‏گويند:] اين همان چيزي است كه بري خود اندوختيد، پس بچشيد چيزي را كه بري خود مى‏اندوختيد .»
(توبه/34و35)
عثمان با شنيدن اين آيات متحير شده و بدون اينكه سخني منطقي در مقابل استدلال قاطع ابوذر داشته باشد، وي را تهديد به قتل كرده و به ابوذر گفت: تو پير شده و عقلت را از دست داده‏ي و اگر از ياران پيامبرصلي الله عليه وآله نبودي تو را به قتل مى‏رساندم .
در ادامه جلسه، خليفه و اطرافيان متملق وي كه از هر طرف ابوذر را مورد سرزنش قرار داده و او را به باد انتقاد گرفته و فضا را برايش تنگ كرده بودند، با آمدن على‏عليه السلام ساكت‏شدند . امير مؤمنان على‏عليه السلام با نقل حديثي از پيامبرصلي الله عليه وآله در مورد ابوذر، از شخصيت والي آن صحابي شجاع و با شهامت نبوى‏صلي الله عليه وآله دفاع نمود . امير مؤمنان‏عليه السلام حديث را چنين بيان نمود: از رسول گرامي اسلام‏صلي الله عليه وآله شنيدم كه فرمود: «ما اظلت الخضراء ولا اقلت الغبراء علي ذي لهجة اصدق من ابى‏ذر; آسمان سايه نينداخته و زمين حمل نكرده مردي را كه راستگوتر از ابى‏ذر باشد .» اصحاب حاضر در جلسه سخن على‏عليه السلام را تصديق نمودند . در اين هنگام ابوذر منقلب شد و در حالي كه دانه‏هي اشك بر گونه‏هايش مى‏لغزيد فرياد برآورد: وي بر شما، لحظاتي قبل همه شما به اين اموال گردن دراز كرده و مرا دروغگو مى‏پنداشتيد .
13) الطبقات الكبري، ج‏2، ص‏238 .
14) المقنع، ص‏24 .
15) وسائل الشيعه، ج‏2، ص‏16 .
16) همان، ص 19 .
17) الطبقات الكبري، ج‏2، ص‏234 .
18) مستدرك حاكم، ج‏4، ص‏272; طبقات ابن سعد، ج‏2، ص‏247; مناقب، ج‏3، ص‏333 .
19) حياة الامام الحسين‏عليه السلام، ج‏1، ص‏220 .
20) امالي صدوق، ص‏638 .
21) آل عمران/144 .
22) الارشاد، ج‏1، ص‏187 .
23) بقره/177 .
24) مؤمنون/8 .
25) اصول كافي، باب خلف الوعد، حديث‏2 .
26) مناقب آل ابي طالب، ج‏1، ص‏202 .
27) مناقب ابن شهر آشوب، ج‏3، ص‏47; الانوار البهيه، ص‏39 .
28) الغدير، ج‏5، ص‏147 .
29) بيت الاحزان، ص‏118 .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

14 اسفند / 4 مارس / 6 ربيع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
14 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه كوروش از دنيا رفت

آرامگاه كوروش در پاسارگاد

كوروش بزرگ بنياد گذار كشور ايران، مردي كه عموم تاريخ نگاران او را «انديشمند، دادگستر و مهربان» توصيف کرده اند در مارس سال 530 پيش از ميلاد 9 سال پس اعلام امپراتوري ايران درگذشت . وي يازده سال پس از ايجاد دولت واحدي از سه طايفه مهاجر قوم آرين- پارس، ماد و پارت - شهر بابل (در جنوب عراق امروز و پايتخت يک امپراتوري به همان نام) را تصرف و در آنجا در اكتبر سال 539 پيش از ميلاد ايجاد امپراتوري مشترك المنافع ايران را اعلام كرده بود.
 امپراتوري ايران در زمان كوروش كه نام او در غرب با قلب تلفظ حروف يوناني، سيروس و سايرس، تلفظ مي شود از هند تا مرمره و از سيحون (سير دريا) تا درياي سرخ امتداد داشت. كوروش براي اخراج طوايف آرال كه در آسياي ميانه وارد سرزمين هاي امپراتوري پارسها( تاجيكستان امروز و نواحي اطراف) شده بودند به اين منطقه رفته بود كه به سوي او كه سوار بر ارابه بود و سربازانش را در ميدان جنگ هدايت مي كرد زوبيني پرتاب شد و عمر وي پايان يافت. با وجود درگذشت كوروش، سربازان او جنگ را بردند . آرالي ها تمدني عقب مانده و غير قابل قبول براي ايرانيان داشتند و كوروش مايل به آلوده شدن ايرانيان به اين تمدن از جمله همبستر شدن با زنانشان مقابل چشم ديگران نبود.
موسس كشور ايران كه مادرش ماد و پدرش پارس بود در ميدانهاي جنگ،هميشه در ميان سربازان بود و از آنان جدا نمي شد و جان خود را بر سر همين روش گذارد . او بارها گفته بود كه نبايد سرباز جان بركف نهد و بجنگد و افتخار پيروزي نصيب شاه شود كه دور از ميدان جنگ در چادر خود درميان نيروهاي محافظ و اسبان آماده براي فرار مي آسايد.
جنازه كوروش همچنان كه وصيت كرده بود به پاسارگاد پارس منتقل و مدفون شد و آرامگاه او تا به امروز باقي مانده است و پس از وي پسرش كامبيز دوم (كامبوزبا، كمبوجيا - كمبوجيه هم تلفظ شده است) بر جاي او نشست كه مصر را ضميمه امپراتوري ايران كرد.
كوروش هنگام تعيين محل دفن خود از اين كه براي مدتي بسيار طولاني جسد او قطعه زميني را از ثمر دادن باز مي دارد از مردم ايران ( قبلا ) پوزش خواسته بود.
كوروش جهاني فكر مي كرد و همه ملتها را متساوي الحقوق مي دانست و عقيده به ايجاد يك دولت جهاني داشت تا جنگها و خونريزي ها پايان يابد و يک قانون واحد حاكم بر روابط ملتها باشد . اعلاميه او پس از فتح بابل كه سلطانش به آزار دادن ساير ملل و نيز اتباع خود شهرت داشت، نخستين منشور ملل متحد شناخته شده و نگهداري مي گردد.
 كوروش پس از تصرف هرسرزمين كه مي كوشيد با كمترين تلفات انساني صورت گيرد ، رهبري آن ملت را تغيير نمي داد، آداب و قوانين و دين ايرانيان ( آيين زرتشت) را به آنان تحميل نمي كرد . وي شورائي از اين رهبران به رياست خود تشكيل داده بود و امپراتوري او در حقيقت يك جامعه مشترك المنافع بود و شرط عضويت در اين جامعه دادن آزادي به مردم خود ، بر قراري حكومت قانون ، منع بردگي و قطع ظلم و تعدي بود. ارتش كوروش سربازان اسير را به بردگي نمي فروخت و اموال ملت مغلوب را مصادره و غارت نمي كرد . يهوديان در كتاب مقدس خود كوروش را آزاديبخش و او را يك مسيح خوانده اند. كوروش اسيران يهودي دولت بابل را آزاد كرد و به وطن خود بازگردانيد و با پول ايران شهرهايشان را كه به دست سلطان بابل ويران شده بود مرمت و نوسازي كرد.
طبق نوشته برخي از مورخان، فوت كوروش در چهارم مارس اتفاق افتاد.

 

امضاي معاهده پاريس در فرانسه
توسط نمايندگان ايران و انگليس

14 اسفند 1235 - نمايندگان ايران و انگليس درفرانسه معاهده پاريس را امضا كردند. درآن زمان انگلستان ازروابط ايران و روسيه ناخشنود بود و قصد داشت با دولت ايران روابط بهتري داشته باشد؛ ازاين رو با تحريكات خود درافغانستان كه تحت حاكميت ايران بود شورشهايي برپا كرد. چون قواي ايران درصدد دفاع برآمد، انگلستان ابتدا جزيره خارك را تصرف و سپس دربندربوشهرنيرو پياده كرد. نظاميان انگليسي به شيرازو اهوازنيزحمله كردند. بدين ترتيب وقتي كه خبرپيشروي نيروهاي انگليسي درجنوب به ناصرالدين شاه رسيد او پذيرفت كه نماينده ايران با ميانجيگري دولت فرانسه معاهده صلح پاريس را با نماينده ايران با ميانجيگري دولت فرانسه معاهده صلح پاريس را با نماينده دولت انگليس امضا كند. به موجب اين معاهده هرات و ديگر بخشهاي افغانستان ازقشون ايران خالي شد. مهمترين پيامد معاهده پاريس نفوذ دريايي انگلستان درخليج فارس و درياي عمان بود.
 

 

 درگذشت دكتر محمد مصدق
نخست وزيرو سياستمدارايران

14 اسفند 1345 - دكترمحمد مصدق نخست وزيرو سياستمدارايران بدرود حيات گفت. دكترمصدق درسال1303شمسي درمقام نماينده مردم تهران به مجلس پنجم راه يافت ولي دردوره بعد ازسياست كناره گرفت. او دراين زمان مدتي درتوقيف شهرباني بود اما پس ازآزادي دردوره‎هاي 14و 16 مجلس بارديگرنماينده مردم تهران بود و دراين دوره ازفعاليت سياسي خود براي بازپس گرفتن حقوق مردم ايران ازشركت نفت انگليس تلاش گسترده‎اي كرد. دكترمصدق درسال1332شمسي پس ازحوادث 30تيربه نخست وزيري انتخاب شد اما دراثناي كودتاي اِمريكايي1332دستگيرو زنداني شد. مصدق پس ازمحاكمه به سه سال زندان محكوم شد و بعد ازآن هم بحالت تبعيد درقريه احمد آباد بسربرد. دكترمصدق پس ازمرگ درمنزل خود دراحمد آباد بخاك سپرده شد.
 

 

تشكيل بنياد مستضعفان و جانبازان
و کميته امداد امام خميني

14 اسفند 1357 - به فرمان حضرت امام خميني(ره) رهبرفقيد انقلاب اسلامي بنياد مستضعفان تشكيل شد. حضرت امام(ره) درحكمي به شوراي انقلاب، به اين نهاد مأموريت دادند كه تمام اموال منقول و غيرمنقول سلسله پهلوي و شاخه ‎ها و عُمّال مربوط به اين سلسله را به نفع مستمندان و كارمندان ضعيف مصادره كند. گفتني است كه اين سازمان درحال حاضربا نام بنياد مستضعفان و جانبازان مشغول فعاليت و اداي وظيفه است.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
4 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين حركت نظامي هيتلر

يك سال پس از برقراري مجدد نظام وظيفه اجباري در آلمان ، هيتلر در اين روز از مارس سال 1936 به واحدهاي يك لشكر پياده آلماني دستور داد كه وارد منطقه غير نظامي «راينلند» شوند و نشان دهند كه آلماني ها حاكم بر وطن خود هستند و قراردادهاي تحميلي «ورساي» و «لوكارنو» را دير زماني است كه پاره كرده اند.
هيتلر هفتم مارس به پارلمان رايش (آلمان) رفت و نمايندگان را كه عموما از اعضاي حزب ناسيونال سوسياليست (نازي) او بودند توجيه كرد و گفت كه همسايگان آلمان بارديگر به هم برضد المان نزديك مي شوند و ما نمي توانيم ساكت بنشينيم. مابايد حقوق و شئون برابر با قدرتهاي ديگر داشته باشيم و اين را كسي به ما نمي دهد بايد خودمان آن را به دست آوريم.
هيتلر گفت كه از اين لحظه آلمان را مقيد به رعايت هيچ يك از قراردادهاي منعقده بعد از جنگ جهاني اول نمي داند .
همان روز دولت فرانسه باا نگلستان تماس گرفت ، ولي انتوني ايدن وزير خارجه انگلستان تنها به محكوم كردن لفظي عمل هيتلر بسنده كرد و اين عمل بر جرات هيتلر افزود. ازتماس نخست وزير فرانسه با استالين هم چيزي عايد نشد.
نهم مارس دولت انگلستان اعلام داشت كه در شرايط موجود نمي تواند به فرانسه كمك نظامي برساند تا هيتلر را با زور وادار به رعايت قراداد « لوكارنو » كند و به اين وسيله فرانسه را كاملا مايوس كرد. در همين روز هيتلر در يك اجتماع سيصد هزارنفري در مونيخ گفت كه «تاريخ» بعدا در باره اين اقدام او قضاوت خواهد كرد.

 

اعتصاب دو ماهه
كارگران معادن زغال سنگ آمريكا

چهارم مارس سال 1950 كارگران اعتصابي زغال سنگ آمريكا پس از دو ماه به اعتصاب خود كه در فصل سرما صورت گرفته بود پايان دادند. در طول اعتصاب ، مداخله ارتش و تهديدهاي ديگر نتوانست اين كارگران و اتحاديه هاي آنان را كه خواهان دستمزد بالاتر و مزاياي رفاهي بيشتر بودند وادار به شكستن اعتصاب كند. اين اعتصاب به صنايع آمريكا زيان فراوان وارد ساخت.
اين كارگران پس از موافقت با قسمتي از درخواستهايشان از پنجم مارس 1950 به معادن باز گشتند . عكس بالا ، گروهي از كارگران معادن زغال سنگ آمريكا را در پنجم مارس در حال رفتن به سوي معادن نشان مي دهد.

 

انحطاط تمدن: دختر 16 ساله به خاطر «پسر» حاضر شد كمك كند خانواده اش قتل عام شوند!

Charlie Wilkinson

كمتر شنيده شده بود كه يك دختر 16 ساله با دوست پسرش نقشه قتل عام خانواده خود را كه با ادامه رفت و آمد آندو موافقت نداشتند طرح كند و سپس هر دو با كمك دو همشاگردي دختر و پسر خود، اين طرح را به اجرا درآورند. چنين رويداد كم سابقه اي سحرگاه شنبه يكم مارس 2008 در يك خانه مزرعه مانند (رنچ) در اموريEmory واقع در شهرستان رينزRains از ايالت تكزاس آمريكا رويداد و وسيعا در رسانه ها انتشار يافت تا عبرت آموز شود كه لازم است از جنبه هاي انسانشناسي و جامعه شناسي دقيقا مورد پژوهش قرارگيرد تا روشن شود كه مسئله دركجاست كه تمدن بشري تا اين حد رو به انحطاط گذارده است.
طبق گزارش كلانتر «رينز كاونتي»، دختر 16 ساله خانواده «كافيCaffey» در دبيرستان با پسري 19 ساله به نام Charlie Wilkinson چارلي ويكينسون دوست مي شود و چارلي را به خانه مي برد و به پدرش «تري كافيTerry Caffey» و مادر 37 ساله اش «پنيPenny» معرفي مي كند. اين خانواده كه دو فرزند پسر به نام هاي ماتيو 13 ساله و تايلر 8 ساله داشتند ادامه معاشرت دخترانشان را با چارلي كه كلاه «كاوبوي» بر سر مي گذارد به مصلحت ندانستند و دختر را كه پليس به دليل كمي سن حاضر به افشاء نام او نشده است از ادامه رفت و آمد منع مي كنند.
«دختر» موضوع را با چارلي در ميان مي گذارد و طرفين ادامه معاشرت به هر بها را انتخاب مي كنند و چون تري پدر دختر دست به سختگيري كردن مي زند؛ موقتا مناسباتشان را اينترنتي مي كنند و به گپ زدن اينترنتي مي پردازند كه تري پدر دختر متوجه قضيه مي شود و وارد اين گپ زدن مي شود و به اصطلاح اخلال اينترنتي مي كند. «دختر» و چارلي براي مقابله، خيلي آسان و سريع تصميم به طرح نقشه قتل عام خانواده كافي و براندازي آنان مي گيرند؛ طرح را تهيه مي كنند و موضوع را با دو دوست خود «Bobbi Gale Johnson بابي گيل جانسون» كه دختري 18 ساله است و چارلز آلنCharles Allen 20 ساله در ميان مي گذارند و اين دو هم قول كمك مي دهند. سپس يك تفنگ و يك چاقو تهيه مي كنند و سحرگاه يكم مارس وارد خانه «تري كافي» مي شوند. اين خانواده در آن هنگام در دو اطاق در خواب بودند كه با گلوله و چاقو مورد حمله قرار مي گيرند. پني (مادر خانواده) و دو پسر او كشته مي شوند و «تري» با اينكه هدف پنج گلوله قرار مي گيرد و از ناحيه سر و پشت و شكم مجروح مي شود در تاريكي شب و خون چكان خود را به ميان درختان مي اندازد و پنهان مي شود (كه بعدا در بيمارستان زير عمل جراحي قرار مي گيرد) و مهاجمان فرار مي كنند كه بعدا دستگير و بازداشت مي شوند. پليس اينك تلاش مي كند تا بداند كه درجريان حمله، تفنگ در كنترل كداميك از اين چهار مهاجم بوده و چاقو در دست كدام؟

Bobbi Gale – Charles Allen

برخي ديگر از رويدادهاي 4 مارس

  • 1754:   دكتر بنژامين واتر هاوس سازنده واكسن آبله به دنيا آمد.

  • 1852:   «گوگلGogol» داستان نويس روس و يكي از پدران « واقع نويسي » از اين دنيا رفت.

  • 1916:   در پي كناره گيري فرمانفرما از رياست وزراء ، محمد وليخان تنكابني ( سپهسالار) مامور تشكيل كابينه شد. علت كناره گيري فرمانفرما اختلاف نظراو باروسها بود.

  • 1932:   ضرابخانه ايران پس از تعمير اساسي ، با ماشين هاي تازه در جاده قديم شميران كار خود را از سرگرفت و كار دادن سفارش تهيه سكه به كشورهاي ديگر پايان يافت.

  • 1960:   بيش از يكصد هزار افغاني در كابل از خروشچف رهبر وقت شوروي كه به كشورشان رفته بود استقبال كردند. شوروي سيصد ميليون دلار اسلحه به افغانستان داد تا از سياست عدم تعهد ( بيطرفي ) خود دفاع كند.

  • 1965:   سوريه 9 شركت نفتي فعال در آن كشور از جمله دو شركت آمريكايي را ملي اعلام كرد.

  • 1972:   شوروي با ليبي پيمان دوستي و همكاري متقابل امضاء كرد.

  • 1977:   كارت اعتباري پلاستيكي موسوم به «ويزا كارت» براي نخستين بار در تاريخ بانكداري به جريان گذارده شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    6 ربيع الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت «مولانا جلال الدين محمد مولوي» عارف، متفكر و شاعر

    6 ربيع الاول 604 -  «مولانا جلال الدين محمد مولوي» عارف، متفكر و شاعر پرآوازه ايراني متولد شد. او از اهالي بلخ بود اما همراه پدربه قونيه رفت و ساليان متمادي دراين شهر زندگي كرد. مولانا درحلب و دمشق مسند وعظ و خطابه داشت. در قونيه تدريس مي كرد و در اين ايام بعد از آشنايي با شمس تبريزي روحش پريشان و آشفته شد و تدريس را رهاكرد. مردم قونيه و شاگردان مولانا شمس را ازقونيه بيرون راندند اما بار ديگر برپريشاني مولانا افزوده شد. سرانجام شمس به قونيه بازگشت اما در سال 645 هجري قمري ناپديد شد و تا ابد داغ هجراو بردل محزون مولانا نشست. از آن پس مولوي به تهذيب نفس پرداخت و سرودن مثنوي را آغاز كرد. از ديگر آثار اين شاعر پرآوازه «فيه مافيه، كليات شمس و مجالس سَبعِه» را مي توان نام برد.

     

    درگذشت «اَبهري سَمَرقندي»
    دانشمند بزرگ و رياضيدان مشهورايراني

    6 ربيع الاول 663 - «اَبهري سَمَرقندي» دانشمند بزرگ و رياضيدان مشهورايراني درگذشت. ابهري صاحب چندين اثرمهم است كه ازميان آنها «ايساغوجي» و «هِدايةُ الحِكمه» معروفترين كتابهاي او بشمارمي روند. براين دو اثر شرحهاي فراوان نوشته شده است اما شرح «شمسُ الدين احمد فناري» بر «ايساغوجي» و شرح «ميرحسين ميبدي» بر «هداية الحكمه» از ديگر شرحهاي ارزشمندتر است. ابهري سمرقندي سه رساله در هيئت و نجوم نيز از خود به يادگار گذاشته است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    13

    اهواز

    12
    23

    تبريز

    -1
    7

    شيراز

    2
    16

    مشهد

    4
    12

    بندرعباس

    17
    26

    کرمان

    2
    17

    اصفهان

    -1
    13

    يزد

    4
    16

    کرمانشاه

    2
    11

    اراک

    1
    10

    رشت

    7
    9

    دبی

    19
    29


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1254 تومان
    994 تومان
    1425 تومان
    1010 تومان
    265 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    115000 تومان
    57000 تومان
    219000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:04
    طلوع خورشيد : 06:29
    اذان ظهر : 12:15
    غروب خورشيد : 18:02
    اذان مغرب : 18:22
    نيمه شب شرعي : 23:33

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    European Car Magazine
    ماه آوريل

    جديدترين شماره از ماهنامه
    European Car

    تاریخ انتشار: آوريل 2009
    تعداد صفحات مجله: 106
    حجم فایل: 12 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    فنجانی برای نوشیدن قهوه در فضا

    در ماموریت فضايي STS-126 بود که آقاي دونالد پتیت فضانورد متوجه شد دوست ندارد قهوه و يا چای صبحانه اش را از يک محفظه آلومينيومي که خيلي زود حرارت خود را از دست می دهد بنوشد. به همين منظور پس از بازگشت از ماموريت فضایی خود را براي طراحی نوعي فنجان که بتواند در جاذبه صفر مایع را در خود نگه دارد آماده کرد.
    در فضا به دلیل وجود شرایط بي وزنی نوشیدن مایعات کمي سخت است و با لذت زمین نیست. ناچاريد که آنها را با نی از طریق  ایجاد مکش بنوشید.حالا تصور کنید که چگونه باید قهوه و یا چای صبحانه را با نی نوشید؟!
    مشکلاتی از این قبيل بود که آقای دونالد را بر آن داشت تا طرح اولیه فنجان on-orbit را با طراح متبحری مانند آقای بالدوین در میان بگذارد.
    جداره داخلی اين فنجان از جنس نوعی پلاستيک مرغوب خواهد بود.مایع قهوه و انواع نوشیدنی ها از درون شیارهای تعبيه شده با هر دمايي که باشد در شرایطی که شتاب گرانش محیط  صفر است جاری مي شود و نوشیدن را در فضایی خارج از جو کره زمین آسانتر می سازد. و به این ترتيب مشکل نوشيدن قهوه براي آقای دونالد حل شد...
    شما هم با من موافق هستید که چنین محصولی بازار مصرف بزرگی ندارد و احتمالا چند عدد از آنها تمام نیاز بازار فضانوردی! را تامین می کند. البته در آینده که احتمالا انسان های زیادی در فضا زندگی خواهند کرد ارزش این فنجان بیشتر درک خواهد شد.
    منبع 

    غارنشينی در قرن بيست و يکم 

    بشر از ابتدا غار را مکانی مناسب برای زندگی می دانسته و سالیانی دراز از تاریخ بشریت در غار سپری شده. مثل اینکه هنوز هم این حس در بعضی ها از بین نرفته و  غار را به زندگی در خانه های امروزی ترجیح می دهند، به خصوص اگر کاملا مطابق با میل شما طراحی شده باشد. مثلا مثل این غار 3 خوابه باشد!
    این خانه-غار در ایالت ميسوري آمریکا قرار دارد. ماجرا از آنجا آغاز شد که حدود پنج سال قبل خانواده ای تصمیم گرفتند که به جای زمین، یک غار بخرند و خانه شان را در آن بسازند. هر چند که در این خانه آنها از تمام امکانات یک زندگی مدرن و راحت برخوردار بودند، در عین حال ارتباط  نزدیکی با طبیعت در جای جای خانه شان به چشم می خورد.
    به تازگی خانواده غارنشين، به دلیل مشکلات مالی، غارشان را با قیمت 300000 دلار به حراج گذاشته اند. به نظر مکان جالب و امنی برای زندگی به نظر می رسد.
    منبع 
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اصول گرايي


    نويسنده: محمدجواد رودگر

    معرفی کتاب:
    امام علی (ع) كه تربیت یافته دامان پیامبر اكرم (ص) و الگویتمام عیار بیداری و دینداری بود، بیش از همه مردم به حقایق معارف الهی و قرآن آشنایی داشت؛ از این رو ایشان بیش از دیگران به حق، ارزش ها، اصول الهی و آموزه های پیامبر اكرم (ص) پایبند بود. به گواهی تاریخ، علی (ع) چه در زمان حیات پیامبر اكرم(ص) به عنوان سرباز جبهه توحید، چه در دوران صبر و سكوت و چه در زمان حكومتش اصول گراترین انسان بود و حتی لحظه ای از ارزش های ناب اسلامی خود دست نكشید.
    پافشاری ایشان بر اصولی چون قرآن، سنت، حق، دین، وحدت، حمایت از محرومان، دفاع از حزب الله، زهد و تجمل ستیزی، جهل ستیزی، عدالت، آزادی، تحقیر دنیا، اخلاق، ارزش های والای حكومت اسلامی و …، سبب شد كه الگویی كامل از مدیریتاسلامی و حكومت علوی به تشنگان حقیقت و عدالت ارائه شود.
    كتاب حاضر كه از مجموعه “ از چشم انداز امام علی (ع) ” می‌باشد، برای آشنایی جامعه اسلامی و به خصوص نسل جوان با اصول گرایی در حكومت علوی؛ به تبیین این موضوع می‌پردازد.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● اصول گرايي در حكومت علوي
    1. قرآن و سنت محوري
    2. حق شناسي و حق مداري
    3. دين گرايي يا درد دين
    4. وحدت محوري
    5. دفاع از حزب الله
    6. حمايت از محرومان و پابرهنگان
    7. شريعت گرايي
    8. زهدگرايي و تجمل ستيزي
    9. جهل ستيزي و جمودزدايي
    10. عدالت محوري
    11. آزادي گرايي
    12. دنياگريزي و تحقير دنيا
    13. اخلاق مداري
    ● چكيده اصول گرايي در حكومت علوي

    ● پي نوشت 


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    محاسبه میزان خواب مورد نیاز بدن

    آیا در تمام طول روز احساس خواب آلودگی می کنید؟ همیشه در حال خمیازه کشیدن هستید؟ گیج و بی حوصله اید؟ خوب شاید واقعاً به اندازه ی کافی نمی خوابید! استراحت کافی یکی از ضروریات زندگیست. حتی یک شب خواب ناقص، واکنش هایتان را کند کرده و عملکرد ذهنیتان را با اختلال مواجه می سازد. محرومیت از خواب کافی بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی گذاشته و به عنوان یکی از عوامل ایجاد بسیاری از بیماری های جدی و خطرناک به شمار می رود. اگر می خواهید به راحتی میزان خواب مورد نیاز بدن خود را محاسبه نمایید، مطالب ذیل را مطالعه فرمایید.


    مراحل
    1- ساعت معینی را برای بیدار شدن از خواب مشخص نمایید و زنگ ساعت را روی آن تنظیم کنید. می توانید مدتی قبل از ساعت مورد نظر بیدار شده و به تدریج از جای خود بلند شوید.
    2- از مصرف الکل، کافئین، سیگار، و سایر داروهایی که سبب ایجاد بی خوابی می شوند پرهیز نمایید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید برای قطع آن حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.
    3- هر شب هر زمان که احساس خستگی و خواب آلودگی به شما دست داد، به رختخواب بروید. اگر احساس کردید که به سرعت خوابتان نمی برد، بلند شوید و کتاب بخوانید و یا کاری که نیاز به فعالیت فیزیکی کم و فعالیت چشمی بالا دارد را انجام دهید تا چشمانتان کم کم خسته شوند. در ابتدا این امکان وجود دارد که صبح ها زودتر از زمان مقرر بیدار شوید، اما بدن شما ظرف چند روز خودش را با شرایط جدید وقف می دهد.
    4- سعی کنید در طول روز نخوابید. البته یک چرت کوچک در حد 10 تا 15 دقیقه بلامانع است. همانطور که می دانید چرخه ی یک خواب کامل و عمیق 90 دقیقه به طول می انجامد، بنابراین هر چقدر در طول روز استراحت نکنید، شب ها بهتر به خواب می روید.
    5- مراحل فوق را برای دو هفته بصورت مکرر انجام دهید. پس از دو هفته بدن به شرایط جدید عادت می کند و شما به صورت خودکار صبح ها به عنوان مثال ساعت 7 بیدار می شود. هرچقدر که بدن شما به خواب بیشتری نیاز داشته باشد، ناخودآگاه مجبور می شوید که شب ها زودتر برای خوابیدن آماده شوید.
    6- برای جبران میزان خواب، زمان به خواب رفتن را تعدیل کنید.


    سایر متدها
    1- از مصرف موادی که باعث ایجاد بیخوابی میشوند و پیشتر در گزینه 2 روش بالا به آنها اشاره کردیم، خودداری نمایید.
    2- شب موقعی بخوابید که تا صبح چیزی در حدود 7 تا 9 ساعت وقت برای خوابیدن داشته باشید. اگر از شنبه تا پنج شنبه کار می کنید، تمرین خود را از جمعه شب شروع کنید.
    3- این کار را ادامه دهید و شب های بعد هم تقریباً همان ساعتی که جمعه شب به رختخواب رفتید، بخوابید تا بتوانید 7-9 ساعت استراحت داشته باشید.
    4- پنج شنبه هفته ی بعد از ساعت زنگ دار برای بیدار شدن استفاده نکنید و به خودتان اجازه دهید هرچقدر که می خواهید بخوابید. با این کار به راحتی متوجه می شوید که به چه میزان خواب نیاز دارید. اگر به اندازه ی کافی خوابیده باشید، جمعه صبح پس از همان 7-9 ساعت از خواب بیدار می شوید و کاملاً سرحال هستید؛ اما اگر میزان خوابتان کافی نباشد ممکن است طبق عادت همیشگی دقیقاً راس همان ساعت از خواب بلند شوید، اما احساس خستگی می کنید. بهتر است که زنگ ساعت را قطع کنید تا اگر بطور موقتی از خواب بیدار شدید، مجدداً به خواب بروید.
    5- این کار را 2 تا 3 هفته بطور مداوم تکرار کنید . اگر احساس کردید که صبح روز جمعه به سختی از خواب بیدار می شوید، بدانید که نیاز به خواب بیشتری دارید. اما اگر سر موقع همیشگی از خواب بیدار شدید و در طول روز هم شاداب و سرحال بودید، می توانید مطمئن باشید که به اندازه ی کافی استراحت می کنید.
    6- باید توجه داشت که دهها هزار متغیر مختلف وجود دارند که می توانند برروی میزان خواب شما تاثیر بگذارند و تنها در طول یک بازه ی زمانی طولانی است که می توانید تشخص صحیحی از میزان خواب مورد نیاز بدن خود داشته باشید.


    نکات
    اگر بصورت مکرر از تنباکو، و یا الکل استفاده می کنید، طبیعی است که وقتی مصرف آنها را قطع می نمایید، مشکلاتی در زمینه ی خوابیدن برایتان بوجود می آید. بنابراین باید خیلی قبل از اینکه تصمیم به محاسبه ی میزان خواب مورد نیاز بدن خود بگیرید، مصرف این مواد را قطع کنید تا بدنتان به شرایط جدید عادت کند.
    سن افراد در میزان خواب آنها تاثیر می گذارد. البته فاکتورهای زیادی هستند که در این امر دخیل می باشند، اما دانشمندان بر این باورند که هرچقدر سن افراد بالاتر می رود (تا 60 سالگی) به میزان خواب کمتری نیاز پیدا می کنند. در این میان نوزادان به 16 ساعت خواب، نوجوانان 9 ساعت و بزرگسالان 6-8 ساعت خواب نیاز داند.
    اگر زیاد بی خوابی کشیده باشید، شب های بعد به میزان خواب بیشتری نیاز پیدا می کنید.
    میزان خواب خانم ها در زمان بارداری افزایش پیدا می کند.
    پژوهشگران هنوز توجیه موثقی دال بر میزان قطعی خواب هر انسان پیدا نکرده اند؛ برخی همان عدد قدیمی 8 ساعت را پیشنهاد می دهند و عده ای دیگر هم می گویند این رقم متفاوت است و ممکن است برخی به 3 ساعت خواب در طول شبانه روز و عده ای دیگر بیش از 12 ساعت خواب نیاز داشته باشند.
    اگر در خوابیدن مشکل دارید، خرناس می کشید، و در خواب بیش از اندازه تحرک دارید، این امکان وجود دارد که مبتلا به یکی از اختلالات خوابیدن باشید. در این صورت باید به پزشک مراجعه نمایید.
    به خاطر داشته باشید که چرخه ی یک خواب کامل حداقل 90 دقیقه است. پس میزان خواب خود را به بازه های 90 دقیقه ای تقسیم کنید تا وسط این 90 دقیقه از خواب بیدار نشوید. در اینصورت همیشه سرحال هستید و احساس گیجی و خواب آلودگی نمی کنید.
    هشدارها


    کمبود خواب خطرناک است.
    زیاد خوابیدن هم مثل کم خوابی مضر است.
    کم خوابی تاثیرات منفی مصرف الکل در بدن را افزایش می دهد، بنابراین فرد خسته ای که الکل هم مصرف می کند خیلی بیشتر در معرض آسیب های جسمانی قرار می گیرد.
    در تصادفات بین شهری "خواب آلودگی" بالاترین آمار علل تصادفات رانندگی را به خود اختصاص می دهد.
    موقع خواب تلویزیون نگاه نکنید. تماشای تلویزیون عملکرد مغز را افزایش داده و سبب می شود که فرد دیرتر به خواب رود.
    بدون تجویز پزشک داروهای خواب آور استفاده نکنید. مصرف و یا قطع مصرف برخی از داروها مشکلات فراوانی از جمله بیخوابی را در پی دارند.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    از ظهور تا قيامت

    سوال:
    لطفا در مورد اتفاقاتي که از ظهور حضرت مهدي (عج) تا آغاز قيامت اتفاق مي افتد توضيح دهيد.
     

    پاسخ:

    • مقدمه

    ظهور امام عصر(ع) واقعه‌اي شريف است که از زمان حضرت آدم(ع)1 بسياري چشم انتظار وقوع آن بوده‌اند و در رأس آنان مي‌توان از انبيا و رسولان الهي و پيروان ايشان ياد کرد. در منابع مختلف و کتاب‌هاي مقدس اديان آسماني و غير آسماني متعددي مي‌توان در اين رابطه مطالبي يافت.2 در اين ميان، مطالبي که در منابع اسلامي آمده به مراتب بيش از ديگر متون است. با اين حال با مطالعه مطالب و رواياتي که درباره ظهور در متون اسلامي آمده چند نکته مهم و اساسي جلب توجه مي‌نمايد:

    1. به رغم اهميت و جذابيت ظهور و دوران پس از آن، جز تصويري اجمالي و کلي از آن دوره ارائه نشده است. آثار مانند «عصر زندگي» نوشته محمد حکيمي، چشم اندازي به حکومت جهاني حضرت مهدي(ع) نوشته نجم الدين طبسي و دولت کريمه امام زمان(ع) نوشته مرتضي مجتهدي سيستاني آثار شاخصي هستند که به تبيين اين دوره پرداخته‌اند. هرچند محققان و مؤلفان اين آثار تلاش در خور تقديري براي به تصوير کشيدن اين عصر داشته‌اند، امّا هر خواننده‌اي با مطالعه اين آثار ارزشمند به خوبي و در نهايت وضوح، اجمالي بودن روايات توصيف کننده اين دوران را درمي يابد. اين اجمال را بايد ناشي از ضعف درک و ناتواني ساکنان دوره‌هاي پيش از ظهور به خصوص مقطع صدور احاديث و مخاطبان اهل بيت(ع) در فهم و تصور اجزاي آن دوره بدانيم؛ براي نمونه و فهم بهتر مي‌توان حالتي را تصور کرد که شما قصد داريد براي کسي که پانصد سال قبل مي‌زيسته از اينترنت و موشک و تلفن همراه صحبت کنيد. در چنين شرايطي شما هيچ چاره‌اي جز بيان اجمالي نداريد؛ زيرا اجزاي توصيف شما هر قدر بيشتر شود بر سردرگمي او نيز افزوده مي‌گردد. حال شرايطي را تصور کنيد که معصومان(ع) حدود دوازده قرن قبل بنا داشته‌اند از دوره‌اي صحبت به ميان آورند که در آن عقول کامل مي‌شود،3 علوم رشدي در حد سيزده و نيم برابر پيدا مي‌كنند،4 پايين ترين سطح سواد عمومي جامعه به حد اجتهاد مي‌رسد5 و... طبيعي است که جز بيان اجمالي چاره‌اي نيست و ما هرگز نمي‌توانيم تصور کنيم اگر کم سوادترين فرد يک جامعه مجتهد باشد، باسوادترين و عالمترين شخص چه سوادي خواهد داشت. به اين موارد بايد حضور ملائک و جنيان را در مناسبات روزمره اجتماع افزود.6

    2. منابع، گزارش‌ها و رواياتي که در آنها به ويژگي‌هاي جهان پس از ظهور اشاره شده است، از حيث اعتبار و صحت اسناد، متنوعند. برخي از آنها را مي‌توان مسلم و صحيح دانست و در عين حال درباره برخي نمي‌توان با قاطعيت اظهار نظر كرد. گاه رواياتي ديده مي‌شوند که از حيث سند يا محتوا به نظر ضعيف و داراي مشکل مي‌آيند، امّا با گذر ايام صحت آنها اثبات مي‌شود؛ لذا همه اين روايات را نمي‌توان با يک چشم نگريست و در حال حاضر اظهار نطر قطعي نمود. نگاه ما در اين نوشتار نيز از حيث ترتيب مطالب، صحت و اسناد و ... اظهار نظر قطعي نيست و صرفاً بر اساس آنچه به دست ما رسيده حوادث و جريانات پس از ظهور را دنبال نموده‌ايم.

    3. درباره برخي از اين روايت‌ها نيز بايد گفت، اصل ماجرا و اصل آنها متواتر و صحيح است امّا درباره جزئيات آن نمي‌توان با چنين جزمي سخن گفت؛ براي نمونه هرچند به تصريح روايات سفياني شخصيتي است که در آستانه ظهور امام عصر(ع) شورش خواهد نمود امّا در عين حال نمي‌توان درباره تعداد افرادي که به دست او در نجف و بغداد و ديگر شهرهاي عراق يا مدينه کشته خواهند شد صحبت نمود؛ زيرا معلوم نيست تعداد بيان شده در روايات7 بيان کننده کثرت بوده‌اند يا تعداد دقيق. يا در مواردي مانند طلوع خورشيد از مغرب نمي‌توان به قطع گفت آيا منظور واقعا تغيير در روال عادي طبيعت است يا بايد براي فهم اين عبارت از ابزاري مانند تاويل(که البته علم اصلي آن نزد اهل بيت عليهم است) تمسک جست؟!

    4. درباره مدت حکومت امام عصر(ع) عبارات مختلفي يافت مي‌شود که گاه صحبت از 3 يا 5 يا 7 سال است و گاه 309 سال. ديدگاه مختار ما در اين نوشتار رقم حداقل 309 سال است8 با تأکيد بر اينکه نمي‌دانيم اين 309 سال بر اساس محاسبات عادي ماست يا بر اساس محاسبات روزهاي قيامت و خدايي که به تصريح آية 47 سورة حج و آية چهارم سورة معارج هر سال خدايي معادل پنجاه‌هزار سال‌هاي ماست. احتمال اينکه محاسبات سال و ماه در اين دوره حالت سومي باشد منتفي نيست، به خصوص که جريان طبيعت در آن دوره با دوره‌هاي پيش از خود متفاوت است. براي نمونه اينکه در روايات آمده مردم با وجود نور امام عصر(ع) از نور خورشيد بي‌نياز مي‌شوند9 اگر بياني تأويل‌پذير نباشد و دقيقاً همين اتفاق بيفتد بايد معيار ديگري براي شمارش سال و ماه و حتي روز و ساعت به کار گرفته شود؛ زيرا مبناي محاسبه ما براي ساعت، روز، هفته و ماه و سال خورشيد است. ما از اين مطلب نيز بي‌اطّلاعيم.


    • از ظهور تا قيامت
    هرچند راويان و مؤلفان حوزه مهدويت مانند بسياري ديگر از حوزه‌هاي اسلامي چندان به موضوع توالي حوادث و اتفاقات توجه جدي نداشته‌اند و از همين رو مجموعه قابل توجهي از آنچه امروز درباره گذشته و آينده در اختيار داريم فاقد ترتيب و توالي تاريخي هستند با اين اگر مجموعه روايات بيان کننده ظهور را اگر کنار هم بچينيم با در نظر گرفتن مقدمات پيش گفته مي‌توان مقاطع پس از ظهور را چنين تصوير نمود:


    1. ظهور اصغر
    غيبت امام عصر(ع) داراي دو مرحله صغري و کبري بود. مرحله اوّل تا سال 329 هجري ادامه يافت و از آن پس مرحله دوم آغاز گشت. تا کنون حدود يازده قرن از آن تاريخ مي‌گذرد. هرچند مجموعه‌اي از روايات از معصومان پيش از امام زمان(ع) درباره غيبت نقل شده و دهان به دهان و سينه به سينه در ميان شيعيان منتقل مي‌شد امّا با اين حال براي آماده سازي شيعيان ماجراي غيبت طي دو مرحله رخ داد. جالب اينجاست که به رغم اين تمهيد و مقدمه چيني، بنا بر آنچه در برخي منابع تاريخي آمده شيعيان به فرقه‌هاي متعدد تقسيم شدند10 و با زحمات بزرگاني مانند شيخ كلیني، شيخ صدوق و شيخ مفيد بود که از آن فرقه‌ها تنها شيعيان دوازده امامي باقي ماندند.11
    يکي از اتفاقات مهمي که در دوره غيبت کبري افتاده و به راحتي مي‌توانيم آن را در اطراف خود ببينيم عادت کردن شيعيان به غيبت امام عصر(ع) است. اين ماجرا تا آنجا پيش مي‌رود و ادامه مي‌يابد که به تعبير روايات مردم مي‌گويند به ايشان و خاندان پيامبر(ص) ما را نيازي نيست.12 از همين رو پيش از ظهور حضرت مهدي(ع) دوره‌اي را که از آن با عنوان دوره ظهور اصغر ياد مي‌شود، شاهد خواهيم بود که همانند دوره غيبت صغري زمينه ساز دوره بعد خواهد شد. روايات مقطع کوتاهي پيش از ظهور را چنين توصيف کرده‌اند که نام حضرت مهدي(ع) بر زبان‌ها جاري شده و سيراب محبت ايشان مي‌گردند.13 برخي بزرگان بر اين باورند که اندکي بيش از پنجاه سال است که در اين دوره قرار گرفته‌ايم.14


    2. آستانه ظهور (آغاز فعاليت‌هاي سفياني و يماني)
    آنچه در روايات با عنوان نشانه‌هاي حتمي ظهور از آنها ياد شده پنج موردند که شورش سفياني در شام و قيام يمني به طور همزمان در ماه رجب پيش از ظهور (شش ماه قبل از آن) اتفاق مي‌افتند.15 از اين مقطع به بعد مجموعه‌اي از اتفاقات رخ مي‌دهند که غالباً اقدامات و جنايات سفياني و سپاهيانش است. اين مجموعه اتفاقات که علاقه‌مندان، مي‌توانند تفصيل آن را در کتاب «شش ماه پاياني» مطالعه نمايند، فضاي جهان را ملتهب مي‌کند و نوعي آشفتگي جدي در جهان نمايان مي‌شود.


    3. ظهور محدود: صيحه تا شهادت نفس زکيه
    سرآغاز ظهور را بايد تاريخ 23 ماه رمضان پيش از ظهور(عاشورا) بدانيم. در صبحگاهان اين روز جبرييل امين و ملک مقرب خداوند ندا در مي‌دهد:«صبح نزديک شد. بدانيد حق با مهدي (و در برخي روايات آل علي(ع)) و شيعيان اوست.16
    اين ندا را همگان به زبان خويش مي‌شوند و با شنيدن اين صدا خواب‌ها بيدار، نشسته‌ها ايستاده مي‌شوند.17 اين اوصاف را برخي به ابزارهاي مدرن امروزي تاويل مي‌کنند گويا حضرت جبرييل براي رساندن پيام الهي نيازمند ماهواره و اينترنت است. اين تصور ناشي از ضعف ايمان ما نسبت خداوند، بي اطلاعي از خلقت و قدرت ملائکه الهي و به خصوص مقربان آنها و نيز حجت مند و بر حق دانستن ابزارهاي مدرن است. اوصافي که براي اين ندا بيان شده هرگونه احتمال ديگري غير از صريح آنچه را در روايت آمده منتفي مي‌سازد؛ به خصوص اينکه اولاً همه آن را همزمان مي‌شوند، ندا از آسمان است و حتي افراد خسبيده با اين صدا از خواب بيدار مي‌شوند. لازمه قبول آن تأويل چنين است که ما حالتي را تصور کنيم که برنامه‌اي به طور زنده و به مستمر از آسمان و همزمان در تمام نقاط عالم و به زبان‌هاي مختلف پخش شوند و گيرنده‌هايي در جاي جاي عالم وجود داشته باشد که ثانيه ثانيه اين برنامه را با صداي رسا و کيفيتي عالي دريافت کند. مجموعه اين تصورات به نظر مي‌آيد جز خيالي بيش نيست.
    بعدازظهر يا شامگاهان همان روز ابليس بانگ برمي آورد که حق با عثمان است.18 فرض پخش رسانه‌اي اين بانگ منتفي نيست؛ زيرا نه حقانيتي دارد و نه اوصافي به مانند نداي جبرييل امين براي آن برشمرده شده است.
    نکته مهم درباره اين دو بانگ آسماني اين است که به طور طبيعي بايد تفاوت ميان دو جريان شناخته شده باشد: جريان شيعي به رهبري فرزند اميرالمومنين(ع) و جريان عثماني که در دو نداي حضرت جبرييل(ع) و ابليس لعين مردم بدان‌ها دعوت مي‌شوند. به عبارت ديگر بايد اين مطلب را حاکي از حذف يا تضعيف تمام رقباي فکري يا ديني دانست.
    همان طور که در بند بعد خواهيم ديد امام عصر(ع) در اين مقطع ظهور محدودي براي افراد معدودي خواهند داشت که نتيجه اقدامات ايشان اعزام نفس زکيه به مکه است.


    4. آغاز دعوت: شهادت نفس زکيه تا عاشورا
    پس از وقوع مجموعه همه حوادثي كه تا به حال از آنها ياد كرديم شعاع‌هاي نوراني آن خورشيد تابان بيش از پيش نمايان گشته و حضرت مهدي(ع) فرستاده‌اي از جانب خويش به مكه اعزام مي‌كنند كه علاوه بر روشن شدن اوضاع و كسب خبر از آنها مقدمات آن انقلاب مبارك را فراهم كند. جوانمردي هاشمي (محمد بن الحسن كه همان نفس زكيه است)، در بيست و پنجم ماه ذي‌الحجة پس از قيام خويش وارد مسجدالحرام شده و بين ركن و مقام ايستاده و نامه‌اي شفاهي از ناحيه حضرت را براي مردم مكه قرائت مي‌كند كه در اين نامه خبري از توهين و بي‌احترامي و تهديد نيست و ضمن آن حضرت از مردم مكه طلب ياري و نصرت مي‌كنند. بقاياي نظام منحوس حاكم در حجاز جرمي شنيع مرتكب شده و وي را در حالي كه بين ركن و مقام ايستاده، شهيد مي‌كنند كه اين جرم عاقبت آنها را مشخص مي‌كند و معلوم مي‌سازد كه حضرت 15 روز بعد19 كه بناست ظهور شريفشان رخ بدهد، بايد با آنها چگونه رفتار بكنند.چنين فاجعه دردناكي در مدينه بر سر پسر عموي نفس زكيه - كه نام خودش محمد و نام خواهر (دوقلويش) فاطمه است - مي‌آيد و هر دو را بر سر در مسجدالنبي(ص) اعدام مي‌كنند.
    ابو بصير هم از امام باقر(ع) ضمن حديثي بلند روايت كرده است:«حضرت مهدي(ع) به ياران خويش مي‌فرمايند:‌اي قوم (همراهان) اهالي مكه مرا نمي‌خواهند ولي براي آن‌كه حجت بر آنها تمام شود و خود هم به وظيفه‌ام عمل كرده باشم (يكي از شما را) به سوي آنها مي‌فرستم. سپس يكي از يارانشان را خوانده و به او مي‌فرمايند: به سوي اهل مكه برو و بگو:‌اي اهالي مكه من فرستاده فلاني (حضرت مهدي(ع)) هستم و او براي شما چنين پيغام فرستاده كه ما خاندان رحمت و معدن رسالت و خلافتيم. ما نوادگان حضرت محمد(ص) و سلاله پيامبران هستيم به ما ظلم شده وآزار رسانده‌اند و ما را سركوب كرده‌اند. حقمان را تا به امروز به زور از زمان رحلت پيامبر(ص) گرفته‌اند. از شما طلب ياري مي‌كنيم پس ياريمان كنيد. وقتي اين جوانمرد اين پيام را رساند به سوي او مي‌آيند و مابين ركن و مقام او را كه نفس زكيه است مي‌كشند.»20


    5. ظهور اکبر: عاشورا
    ظهور امام عصر(ع) به تصريح آنچه در روايات آمده مصادف با روز عاشورا و بنابر مشهور جمعه يا به تعبير برخي روايات شنبه21 خواهد بود.22 ياران امام عصر(ع) دسته‌اي شبانه و دسته‌اي بامدادان با سوار شدن بر ابرها يا طي الارض خود را به امام(ع) مي‌رسانند.23


    6. عاشورا تا ربيع الاول سال اوّل ظهور
    در اين مقطع در ميان ياران امام، به طور شاخص مي‌توان يماني و خراساني را مشاهده نمود که از دو منطقه خاورميانه با سپاهيان خويش به ياري امام مي‌شتابند. بنابر روايات يماني از حقانيتي بيش از خراساني برخوردار است وخراساني و فرمانده سپاه خويش شعيب بن صالح25 براي اتمام حجت بر ديگر سپاهيان و همراهان از امام(ع) تقاضاي معجزه و کرامت مي‌کند. امام هم جلوه‌اي از اعجاز خويش را به ايرانيان مي‌نمايند و پس از آن ايشان با حضرتش بيعت مي‌کنند. سفياني که علاوه بر شام، عراق و شبه جزيره عربستان به بخش‌هايي از ايران نيز لشکر کشي کرده، اوّلين شکست خود را از خراساني و در منطقه استخر (حوالي شيراز) از خراساني تجربه مي‌کند26 و اندکي پس از ظهور (تنها پنج روز) بخش قابل توجهي از سپاه خود را که در بياباني ميان مکه و مدينه از دست مي‌دهد. اين سپاه براي مبارزه با امام و ممانعت از اقدامات پس از ظهور از مدينه به مکه گسيل داشته شده بودند. جبرييل ملک(ع) مأمور نابود کردن و به زمين فرستادن اين لشکر است. از اين سپاه تنها دو يا سه نفر ملقب به بشير و نذير زنده مي‌مانند که شرح ماجرا را به اطلاع امام زمان(ع) و سفياني مي‌رسانند.27
    پس از اين دو شکست، سپاه سفياني به طور مداوم از سپاهيان امام(ع) که هر لحظه بر تعدادشان افزوده مي‌شود شکست مي‌خورد تا اينکه در حوالي درياچه طبريه امام زمان(ع) و سفياني در مقابل هم قرار مي‌گيرند. به رغم تمام جنايات و فجايعي که در اين مدت به بار آورده بود امام زمان(ع) که مظهر رحمت الهي است و بسان رسول اکرم(ص) ملقب به عنوان ممتاز «رحمه للعالمين»،28 سفياني را به خيمه خويش فراخوانده و با چنان ملايمت و مهرباني با او ملاقات و صحبت مي‌کنند که او از کرده خويش پشيمان شده و تصميم به تسليم شدن مي‌گيرد. او با يک دنيا ندامت به خيمه و خرگاه خويش باز مي‌گردد امام فرماندهان سپاه او را دوباره وادار به نبرد با سپاهيان امام(ع) مي‌کنند و او را به بدفرجامي بازمي گردانند.29


    7. بازگشت مسيح و پايان بخشيدن به جريان سفياني
    در اين مقطع و پيش از بسته شدن پرونده سفياني، حضرت مسيح(ع) به زمين باز مي‌گردد. بازگشت او مقارن با يکي از وعده‌هاي نماز است. او در حالي که همچنان آب وضوي او خشک نشده به عنوان وزير حضرت مهدي(ع)، در ميان سپاهيان امام(ع) قرار گرفته و در نماز به ايشان اقتدا مي‌نمايد.30 سفياني در نبرد با امام(ع) شکست مي‌خورد و پرونده او براي هميشه بسته مي‌شود. لازم به ذکر است غربيان و يهوديان در اين نبرد به ياري سفياني مي‌شتابند که هيچ ثمري براي او نخواهد داشت.


    8. جنگ با يهود و فتح كامل خاورميانه
    بنابر روايات متعددي که ذيل آيات آغازين سوره بني‌اسراييل بيان شده دومين شکست جدي يهوديان در طول تاريخ به دست ياوران امام عصر(ع) خواهد بود. اين مطلب را در منابع اهل تسنن نيز مي‌توان يافت. براي نمونه:«قيامت برپا نشود تا اينکه بين مسلمانان و يهوديان جنگي رخ دهد که مسلمانان همه آنان را به هلاکت رسانند؛ به گونه‌اي که اگر شخصي يهودي در پشت درخت يا صخره‌اي پنهان شود آن درخت و صخره به صدا در آمده و مي‌گويد:‌اي مسلمان، يک يهودي در پناه من مخفي شده، او را هلاک کن....»31
    همان طور که مشاهده مي‌شود اين جنگ متفاوت با جنگ‌هاي معمولي خواهد بود به نحوي که نباتات و جمادات نيز به ياري ياران امام زمان(ع) خواهند آمد تا به ظلم‌ها و جنايات پايان ناپذير يهود خاتمه بخشند. با تسلط بر فلسطين و مناطق اطراف آن در اين مقطع، امام زمان(ع) بر منطقه خاورميانه مسلط مي‌شوند.


    9. دعوت جهاني
    با استقرار حکومت مهدوي در منطقه خاورميانه، اقدامات تبليغي براي رساندن فرهنگ اصيل اسلامي به تمام مناطق جهان آغاز مي‌شود. حضرت مسيح(ع) مأمور رساندن اين پيام به گوش مسيحيان و پيروان خويش را برعهده دارند. در پي اين اقدامات تبليغي، غربيان که تاب حکومت عدل و جهاني امام عصر(ع) ندارند به جنگ با ايشان مي‌پردازند.32


    10. نبرد اوّل با اهل کتاب و غربيان تا صلح با غرب
    درباره زمان آغاز و مدت اين نبرد در روايات مطلبي يافت نشد امّا با توجه به شواهد و قرائن مي‌توان آن را در ماه‌هاي آغازين پس از ظهور تصور کرد. زيرا ايشان در مدتي کمتر از سه ماه بر خاورميانه مسلط مي‌شوند و پيش از آن با صيحه جبرييل همگان با شخصيت حضرت مهدي(ع) و اهداف و برنامه‌هاي ايشان آشنا شده‌اند. از سويي امام(ع) از تمامي فرصت‌ها بهره مي‌برند و براي ابلاغ پيام جهاني خويش اقدام مي‌نمايند و از سوي ديگر در طول قرون متمادي و پيش از تولد امام زمان(ع) براي ممانعت از اقدامات عدالت گسترانه ايشان مترصد ظهور بوده‌اند. ظالمان که حضرت مهدي(ع) را در هم شکننده تمام هيمنه خويش مي-دانسته‌اند هرگز براي مخالفت و مبارزه با ايشان زمانه را از دست نخواهند داد. به خصوص که مي‌دانند هر لحظه‌اي که از ظهور بگذرد بر تعداد ياران و شيفتگان امام زمان(ع) افزوده خواهد شد. در برخي از روايات سرآغاز اين نبرد را پناه بردن بازمانده سپاه سفياني به غرب بيان شده است.33 ظاهرا در اين ماجرا غربيان حضرت مسيح(ع) را ميانجي خويش قرار مي‌دهند و قرارداد صلحي ميان دو طرف براي مدت هفت سال برقرار مي‌گردد.34


    11. نبرد دوم با غرب و شکست آنان
    غربيان تنها با گذشت نه ماه، دو يا سه سال (به اختلاف روايات) از عقد اين قرارداد صلح، آن را نقض مي‌کنند و با سپاهي متشکل از هشتاد پرچم(شايد کنايه از کشور باشد) و نزديک به يک ميليون سرباز به مسلمانان حمله ور مي‌شوند.35 به رغم حضور اين خيل سپاه جهاني در منطقه فلسطين، که با همراهي برخي از اعراب با غربيان ادامه مي‌يابد به نفع مسلمانان و سپاه ظهور خاتمه مي‌يابد.36 متاسفانه به غلط برخي نبرد قرقيسيا را معادل اسلامي آرماگدون درنظر مي‌گيرند.37 با نگاه دقيقتر مي‌توان ادعا کرد غربيان با در نظر گرفتن نبرد نهايي امام عصر(ع) با روم و غرب داستان آرماگدون را ساخته‌اند يا در منابع آسماني تحريف ناشده‌اي که به طور محرمانه و مخفيانه در اختيار دارند38 از اين نبرد اطلاع يافته‌اند و حقايق مربوط به آن را براي خويش تحريف کرده‌اند.39 مقايسه شباهت‌ها و تفاوت‌هاي اين دو نبرد مجال ديگري مي‌طلبد امّا به اجمال بايد اين دو را بسيار شبيه بدانيم.


    12. شورش دجال و کشته شدن
    ماجراي دجال با اوصاف خاص او مطلبي است که غالبا در منابع اهل سنت آمده است و در منابع شيعي معمولا به بيان کليات و مطالب اجمالي درباره اين موضوع اکتفا شده است. منابع مسيحيان نيز به وفور درباره دجال و اقدامات او سخن گفته‌اند تا جايي که در حال حاضر، آنان به دنبال يافتن مصداق يا مصداق‌هاي آن هستند.در منابع مسيحيان، مسيح نبي(ع) را قاتل دجال معرفي کرده‌اند و در منابع اسلامي نيز گاه ايشان و گاه حضرت مهدي(ع) را کُشنده دجال بيان نموده‌اند.40 دجال شخصيت، جريان يا ابزاري است که عده‌اي در در دوره آخرالزمان به خويشتن فريفته مي‌سازد و زمينه کفر و ناسپاسي جمعيت بسياري را فراهم مي‌آورد. به استناد رواياتي که به دست ما رسيده اين ماجرا در دوره امام عصر(ع) خاتمه مي‌يابد و در دمشق، باب لد41 کشته مي‌شود.


    13. نبرد با يأجوج و مأجوج
    ياجوج و ماجوج دو شخصيت يا امتي بوده‌اند که ذوالقرنين در قرآن کريم از آنان با عنوان مفسد في الارض ياد کرده است.42 ماجراي اين دو در دوره بعد از ظهور و پس از جريان دجال، تکرار مي‌شود که از حيث گستره و طرف‌هاي درگير و ديگر ويژگي‌ها کاملاً متفاوت با آن خواهد بود. بررسي ماجراي يأجوج و ماجوج مجال مفصلي مي‌طلبد و علاقه مندان مي‌توانند کتاب يأجوج و مأجوج نوشته شيخ توفيق حسن علويه را مطالعه نمايند. در اينجا به همين مقدار اکتفا مي‌شود که فتنه اين دو نيز به دست امام عصر(ع) برچيده مي‌شود.43


    14. نبرد با ابليس و مرگ او
    ابليس پس از آنکه در ماجراي خلقت حضرت آدم(ع) بر او سجده نکرد و از درگاه الهي رانده شد درصدد انتقام از اين مخلوق تازه خداوند بر آمد. او با توجه به معرفتي که به خداوند داشت به عزت او قسم خورد که به جز مخلَصان، ديگر اسنان‌ها را گمراه کند و براي همين امر از خداوند تا روز قيامت مهلت خواست. خداوند تا موعد مشخصي (يوم الوقت المعلوم) به او مهلت داد.44 در روايات متعددي که ذيل اين آيه آمده، آن موعد مشخص را ظهور امام عصر(ع) بيان نموده‌اند. پس از ظهور امام عصر(ع) طي نبردي ابليس به همراه اعوان و انصار جني و انسي‌اش در برابر امام و يارانشان صف آرايي مي‌کنند. نتيجه اين نبرد نيز شکست شيطان و ياران اوست و در پايان اين جنگ، ابليس در مسجد کوفه به دست امام زمان(ع) کشته مي‌شود.45 از همين روست که نوع مشکلات و آزارهايي که دوستداران و پيروان و مبلغان امام عصر(ع) در دوره غيبت از شياطين جن و انس مي‌بينند به مراتب بيش از ديگران است. از اين مقطع به بعد ميزان سنجش افراد بر اساس نحوه برخورد با نفس اماره شان است؛ زيرا ديگر وسوسه کننده‌اي از بيرون وجود ندارد و افراد تنها از درون وسوسه را تجربه مي‌کنند.


    15. حکومت جهاني
    با حذف موانع بيروني دريافت و فهم حقيقت، زمينه هدايت بشريت فراهم مي‌شود. دوره استقرار حکومت امام زمان(ع) ويژگي‌هايي منحصر به فرد دارد که علاقه مندان مي‌توانند به منابعي که در اين رابطه وجود دارد مراجعه نمايند.46 در اين دوره حداقل 309 ساله انسان‌ها از سويي با تمام مشکلات و بحران‌هايي که در دوره‌هاي مختلف و به خصوص آخرالزمان و آستانه ظهور با آن مواجه بوده‌اند، وداع مي‌کنند و از سويي تمام آمال و آرزوهايي را که بشر همواره در دل مي‌پرورانده به دست مي‌آورند. اين حل مشکلات و تحقق آرزوها در تمام عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، امنيتي، طبيعي و ... به منصه ظهور مي‌رسد.


    16. وفات مسيح
    حضرت مسيح(ع) که در دوره اوّل زندگي خويش بي همسر و خانمان مي‌زيست پس از بازگشت در دوره ظهور امام عصر(ع) ازدواج مي‌کند و در دوره استقرار و پس از سال‌ها وزارت امام عصر(ع) دار دنيا را وداع مي‌گويد و مراسم تدفين او را امام عصر(ع) انجام مي‌دهند. ايشان در طول دوره دوم حيات خويش نقشي بسزا در ترويج اسلام و رهبري امام زمان(ع) در ميان اهل کتاب و به خصوص مسيحيان ايفا مي‌کنند.47


    17. وفات امام عصر(ع)
    امام زمان(ع) نيز پس از صدها سال زندگي در دوره غيبت و چند صد سال زندگي در دوره پس از ظهور مدتي پس از حضرت مسيح(ع) وفات مي‌يابند. گزارش‌هايي که درباره شهادت ايشان به دست ما رسيده چندان قابل اعتماد نيستند و بايد رحلت ايشان را به طور طبيعي و نه شهادت بدانيم با در نظر گرفتن اينکه شهيد نشدن از فضايل ايشان نمي‌کاهد. با وفات امام عصر(ع) دوره اصلي رجعت آغاز مي‌شود.


    18. رجعت
    دوره رجعت که در منابع گاه از آن به عنوان ضروريات مکتب تشيع ياد مي‌شود دوره‌اي است که اطلاعاتي بسيار اجمالي درباره آن به دست ما رسيده است. با استفاده از مباني و مستندات قرآني و روايي متعددي مي‌توان اجمال مربوط به دوره رجعت را اثبات نمود امّا درباره جزييات اين دوره طولاني مدت که در روايات گفته شده هرکس نوه هزارم خويش را مي‌بيند و سيدالشهدا(ع) چنان عمر مي‌کنند که ابروهاي ايشان روي چشم‌هايشان مي‌افتد48 نمي‌توان با قطعيت صحبت نمود. امام حسين(ع) اوّلين رجعت کننده است که به تدفين امام عصر(ع) مي‌پردازند. پس از ايشان حضرت امير(ع) و رسول اکرم(ص) نيز به دنيا باز ميگردند. بنابر روايات متعدد منظور از خروج «دابه الارض» که مربوط به اين دوره دانسته شده همان رجعت اميرالمومنين(ع) است49 و ديگر گزارش‌ها چندان قابل اعتنا و لحاظ کردن نيستند.50
    در اين دوره نبرد نمادين بزرگي ميان بهترين‌ها و بدترين‌هاي تاريخ بشريت رخ مي‌دهد و در آن جبهه حق فائق مي‌شود. علاقه مندان درباره دوره رجعت و ويژگي‌هاي و اتفاقات مربوط به آن بايد به آثار ارزشمندي گه به قلم بزرگاني چون علامه مجلسي، آيت الله طبسي(ترجمه ميرشاه ولد) و... و نيز ويژه نامه «رجعت» ماهنامه موعود که چندي پيش منتشر شد مراجعه نمايند.


    19. مقدمات قيامت
    همان طور که خلقت در شش مرحله و به تعبير قرآن کريم شش روز اتفاق افتاد پايان خلقت خاکي نيز طي چند مرحله خواهد بود. پس از وفات آخرين حجت الهي بنا بر برخي روايات چهل روز جهان در نوعي ابهام و سردرگمي طي طريق خواهد نمود. در پي دميدن اوّل اسرافيل در صور خويش، ابتدا همه انسان‌ها مي‌ميرند و ديگر موجودات نيز جان خويش را از دست مي‌دهند. جان همه را عزراييل و جان او را اسرافيل مي‌گيرد و او نيز با اراده الهي مي‌ميرد و طي مدتي خداوند تنها حي عالم خواهد بود. پس از آن خداوند اسرافيل را زنده نموده و او مجددا در صور خويش مي‌دمد و همه خلايق از اوّل تا آخر زنده مي‌شود و صحنه قيامت برپا مي‌شود. پرداختن به موضوع قيامت به خصوص با رويکرد مهدوي مجالي بسيار مفصل مي‌طلبد.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    کارت DVB چیست؟

    DVB Card وسيله اي است كه بر روي اسلات PCI كامپيوتر قرار مي گيرد و همانند رسيور مي تواند كانال هاي ماهواره اي را پخش و ضبط كند. براي دريافت اينترنت از طريق ماهواره نيز مي توان از آن استفاده كرد. اين كارت ها با استفاده از برنامه هايي به اسم پلاگين به باز كردن كانال هاي كارتي مي پردازند و از اين نظر خيلي قوي هستند.

    اين كارت ها داراي دو نوع هستند:
    كارت هاي دي وي بي دکودر سخت افزاري: اين كارت ها به صورت جداگانه از كامپيوتر داراي سي پي يو هستند و خود كارت مستقلا به انجام کار مي پردازد و براي كامپيوتر هايي كه داراي سي پي يوي قدرتمندي نيستند مناسب است. از انواع ان مي توان به كارت هاي بر پايه اسكاي استار 1 (ss1 Base) مثل خود اسكاي استار1 و يا نكزوس (Nexus) اشاره كرد.

    كارت هاي دي وي بي دکودر نرم افزاري: اين كارت ها براي انجام كارهايشان محتاج استفاده از سي پي يوي كامپيوتر هستند. اين مدل كارت ها كه ارزان قيمت تر از نوع اول هستند سي پي يو هاي قدرتمندي رااحتیاج دارند. اين كارتها قابليت سازگاري بسيار خوبي با پلاگين ها دارند. از انواع موجود در بازار ايران: كارتهاي بر پايه تواي هاين (Twin Haine Base) مثل خود تواين هاين، ويژن پلاس، پيناكل و ... و كارت هاي اسكاي استار2 (SS2) و نوا (Nova).
     

    برنامه های DVB PLAYER:
     برنامه هايي هستند كه با استفاده از آن مي توان كانال هاي ماهواره اي را با كارت هاي دي وي بي مشاهده كرد، فركانس هاي جديد را به آن اضافه كرد و تصاوير را ضبط كرد و ...
    که داراي دو نوع هستند:
    برنامه هاي اوريجينال: اين برنامه ها روي CD هاي همراه كارت ها میباشد و از ان فقط بر روي همان مدل خاص مي توان استفاده كرد. اين برنامه ها به دليل آنكه قابليت هاي مناسبي براي استفاده از پلاگين ها ندارند توسط كاربران استفاده نمي شود. زیرا کمپانی های سازنده اجازه ساخت پلاگین در برنامه خود را ندارند چون این کار غیر قانونیست.
    برنامه هاي عمومي: اين برنامه ها قابليت استفاده توسط اكثر كارتها را دارا مي باشند و حسن آن نسبت به برنامه هاي اصلي قابليت مطلوب سازگاري با پلاگين ها است. انواع بسيار زيادي دارد كه از بهترين و معمول ترين انواع آن مي توان به پراگ دي وي بي (ProgDVB)، ماي تي تر (My Theater ) و آلت دي وي بي (Alt DVB) اشاره كرد.


    پلاگين (Plugin) :
    برنامه هايي هستند كه بر روي برنامه هاي بالا سوار ميشوند و مي توانند كد و كم (خشاب) را براي كارت رسيور شبيه سازي كنند. با استفاده از پلاگين ها مي توان كانالهاي هك شده را مشاهده كرد.
    سيستم كدگذاري كانال هاي ماهواره اي بر دو نوعند:
    1) كانال هاي آزاد (Free To Air يا FTA): اين كانالها براي ديدن احتياج به كارت يا وسيله ديگري ندارد و امواج آن به صورت آزاد (Clean) فرستاده مي شود. مثل كانال هاي ايراني يا VOX و RTL و ...
    2) كانال هاي كارتي يا كد شده (Scrambled Channels يا PAY TVs): براي ديدن اين كانال ها در حالت عادي ما احتياج به كارت مخصوص آن كانال (يا مجموعه آن كانال ها) و كم (خشاب) داريم.
    كانال هاي كدشده براي كد كردن (Coding) از سيستم هاي كدگذاري استفاده مي كنند. اين سيستم ها عبارتند از:
    وي اكسس 1 (Viaccess1 يا VIA1)، تي پي اسكريپت (TPScrypt يا TPS)، وي اكسس 2 (Viaccess2 يا VIA2)، سكا1 يا مديا گارد (Seca1 يا MediaGuard)، سكا2 (Seca2)، ايردتو1 (Irdeto1)، ايردتو2 (Irdeto2)، اسكاي كريپت (SkyCrypt)، ناگراويژن1 (Nagravision)، ناگراويژن2 (Nagravision2)، پاور ويژن (PowerV) و ..... (هر گاه سيستمي بدون عدد ذكر شد منظور نوع 1 آنست يعني هر موقع كه گفته شد سيستم يك كانال وي اكسس است منظور وي اكسس1 است)
    براي ديدن كانال هاي كارتي در حالت استاندارد ما بايد خشاب (كم) مربوط به آن نوع سيستم كدگذاري و كارت آن را داشته باشيم. (مثلا براي يك كانال كدگذاري شده با وي اكسس احتياج به يك كم وي اكسس و كارت مخصوص آن كانال يا كانالها احتياج داريم) كه قيمت هاي بسيار بالايي دارند و هميشگي نيز نيستند و بايد معمولا شش ماهه يا يك ساله دوباره شارژ شوند. اما ما با استفاده از این پلاگینها كاري مي كنيم كه بدون نياز به داشتن كم يا كارت اوريجينال كانال ها را باز كنيم.


    کم (Cam) :
    کم يا به فارسی خشاب دستگاهي است كه كارت درون آن قرار مي گيرد. با توجه به سازگاري با سيستم هاي كدگذاري انواع مختلفي دارد. بعضي فقط يك سيستم را ساپورت مي كنند و انواع ديگري سيستم هاي زيادتري را ساپورت مي كنند. از انواعي كه چندين سيستم را ساپورت مي كنند مي توان به زتا، مجيك كم، فري كم، ماتريكس، ماتريكس ريلودد، دراگون، دراگون II ، جوكر و .... اشاره كرد.


    مولتي كس (Multi Cas) :
    مولتي كس يا مولتي كم به كمي گفته مي شود كه چندين سيستم را ساپورت كند و البته به طور معمول فقط به كم هايي گفته مي شود كه ابتدا خالص بوده اند (يعني فقط يك سيستم را پشتيباني مي كرده اند) و بعد ساپورت بقيه سيستم ها را روي آن شبيه سازي كرده اند. گاهي به آن آل كم (All Cam) هم گفته مي شود كه البته اصطلاح غلطي است و هنوز كمي وجود ندارد كه تمام سيستم هاي كد گذاري را به طور كامل ساپورت كند.


    كارت (Card):
    درون خشاب قرار مي گيرد. انواع مورد استفاده غير اوريجينال بر حسب حافظه شان قيمت هاي متفاوتي دارند. ساده ترين نوع آن گلد است و بعد فان كارت ها. از انواع كارت ها مي توان به گلد، سيلور، فان، تيتانيوم و ... اشاره كرد.


    پچ (Patch):
    پچ يا پروگرام به عملي گفته مي شود كه طي آن رسيور (يا كم) را به وسيله كامپيوتر يا وسايل ديگر (Box 2 Box يا با Cas Interface) برنامه ريزي مي كنند تا بتواند كانالهاي كارتي را بدون استفاده از كارت و كم اوريجينال باز كند. البته بايد توجه داشته باشيد كه باز كردن يك كانال منوط به آنست كه ابتدا سيستم كدگذاري آن هك شده باشد. سيستم هاي زير به طور كامل هك شده اند:
    وي اكسس1، تي پي اسكريپت، سكا 1، ناگراويژن، ايردتو1.
    سيستم هاي زير به طور محدود هك شده اند يعني بعضي از كانال هاي آن را مي توان باز كرد و بعضي را نه:
    سكا2، وي اكسس2.
    پس براي باز كردن يك كانال ابتدا بايد سيستم كدگذاري آن هك شده باشد (يعني روي يكي از سيستم هاي بالا باشد) و بعد پچ آن براي رسيور شما موجود باشد. پس به همين دليل نمي توان به عنوان مثال كانال هاي SHOW TIME را روي ماهواره نايل ست يا كانال MTV را روي هاتبرد ياز كرد چون هنوز الگوريتم كدگذاري آن هك نشده است. بعد از ريختن پچ رسيور شما براي باز كردن كانال احتياج به كد دارد.


    كد (Key):
     به زبان ساده هر كانال يا كانال ها (پكيج) در هر لحظه از يك (يا چند) كليد يا كد براي قفل گذاري خود استفاده مي كند كه در صورتي كه شما الگوريتم آن سيستم را در اختيار داشته باشيد (اگر رسيور شما پچ شده باشد آنرا در اختيار داريد) با دادن كليد يا كد به رسيورتان مي توانيد آن كانال را باز كنيد و از ديدنش لذت ببريد. پروايدرها براي اينكه كسي نتواند كانال هايشان را به صورت غير قانوني ببيند اين كدها را هر چند وقت يكبار تغيير مي دهند. اين مدت براي هر كانال يكسان نيست. به طور مثال كانال BBC PRIME هر دو سه سال يك دفعه كد عوض مي كند يا پروايدر SRG SWISS هر 40-45 روز يك دفعه كد عوض مي كند يا كانال هاي RAI ITALIA در اول هر ماه كد عوض مي كنند يا مثلا كانال هاي سيستم ناگراويژن (پل ست ها بر روي هاتبرد) در هر روز چند مرتبه كد عوض مي كنند.


    اوتوآپديت (Auto Update يا AU):
    خاصيتي كه طي آن ديگه احتياجي به دادن كد جديد نداريم و خود برنامه كدهاي جديد را جايگزين قبلي ها مي كند. در مورد ناگراويژن ها (پل ست ها بر روي هاتبرد) چون تعويض كدها بسيار سريع صورت مي گيرد برنامه ها معمولا با اين خاصيت ارائه مي شود. در مورد بقيه سيستم ها با داشتن مستر كي (Master Key) و وارد كردن ان مي توانيم اين خاصيت را داشته باشيم و از شر كد دادن راحت شويم! مستركي ها را بوسيله وسايل مخصوصي (سيزن اينترفيس يا بعضي پلاگين هاي كارت هاي رسيور) و به شيوه مهندسي معكوس و با محاسبه هاي سنگين و سطح بالاي رياضي مي توان از روي كارت هاي اوريجينال استخراج كرد. منتهي اين كد ها را در اينترنت پخش نمي كنند چون اگر شناسايي شود بلافاصله توسط صاحبان كانالها (پروايدر ها) باطل مي شود و بيشترين ضرر را صاحب اصلي مستر كي مي كند! تغيير سيستم بسياري از كانال ها (پكيج ها) به سيستم هاي قويتر به خاطر همين لو رفتن مستر كي ها بود زيرا دارنده مستر كي با صاحب يك كارت اوريجينال هيچ تفاوتي نمي كند!


    پكيج (Package):
    به تعدادي كانال كه توسط يك پروايدر و معمولا تحت يك (يا چند) سيستم كدگذاري يكسان و تحت يك الگوريتم ارائه مي شود پكيج گفته مي شود. منظور از تحت يك الگوريتم اينست كه تمام اين كانال ها بر وري يك انديس كي (Index Key) قرار دارند و همگي يك كد دارند. يعني با وارد كردن يك كد تمام آن كانال ها باز مي شود. البته استثناهايي نيز وجود دارد كه يك پكيج بر روي چندين انديس كي ارائه مي شود. از پكيج ها مي توان به پكيج پل ست (كه حاوي حدود 25 كانال است) يا پكيج ABSat (كه حاوي 17 كانال است) يا پكيج SRG SWISS (كه حاوي 6 كانال است) و ... اشاره كرد.


    پروايدر (Provider):
     به ارائه دهنده هاي پكيج ها پروايدر گفته مي شود. اين پروايدرها صاحب مالكيت معنوي پكيج ها هستند و سياست هاي تهيه و پخش را آنها تعيين مي كنند. (كارهايي از قبيل حذف يا اضافه كانال يا تغيير فركانس يا تعيين نوع سيستم كدگذاري و ...) پروايدرها به شدت پيگير سو استفاده از كانال هايشان هستند و شكايات زيادي را بر عليه كمپاني هاي سازنده رسيور و كم و البته هكرها (اگر پيدايشان كنند!) ارائه مي كنند. بسياري از تغيير لودرها و سخت افزارها به دنبال همين پيگيري ها صورت مي گيرد.


    فلش (Flash):
     آي سيي (IC) در رسيور است كه حكم هارد ديسك را براي آن دارد و برنامه هاي رسيور روي آن قرار مي گيرد.
    همچنين به برنامه كه روي فلش قرار دارد و حكم فايل بوت را براي رسيور دارد را هم گفته مي شود. كار آن مقايسه سخت افزار هاي رسيور و تعيين ارتباط اجزاي رسيور با هم است. (ارتباط بين كم و تيونر و ورودي ها و خروجي ها و ...)
    لودر (Loader) : برنامه اي كه حكم كيبورد كامپيوتر را دارد و و بوسيله آن برنامه ها را به رسيور منتقل مي كنند.
    فريمور (Firmwear) : فريمور يا به فارسي ميان برنامه، برنامه ايست كه حكم ويندوز را براي رسيور دارد و تمام تنظيمات و تجزيه و تحليل هاي رسيور را انجام مي دهد.
    اموليتور (Emulator) : اموليتور يا به فارسي شبيه ساز يك فريمور ارتقا يافته (هك شده!) است كه در آن الگوريتم سيستم هاي كد گذاري و نحوه استفاده از كد ها (Keys) تعريف شده است. به وسيله اموليتور مي توان پكيج ها را به صورت UnPrivacy (غير قانوني) مشاهده كرد. اموليتور براي هر رسيور و هر مدل و با هر لودر ورژني متفاوت است. يكسري از رسيورها داراي اموليتور نوشته شده توسط هكرها هستند و بعضي نيز نيستند.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت بيست و هشتم

    مهدي شيرزادي

    اول، تصور مي‌كرديم كه ساختماني خالي از سكنه بايد باشد و تنها ما جرأت كرده‌ايم به اين ميهمان ناخوانده‌ي اسراييلي نزديك شويم، ولي تا به محل رسيديم، با تعجب ديدم مردم انگار نه انگار كه موشكي زير پايشان گير كرده باشد، خيلي راحت مشغول زندگي روزمره‌شان هستند و صداي شلوغي بچه‌هاي قد و نيم قد و عبور و مرور وسايل نقليه، موشك را به خواب زمستاني برده.
    وارد ساختمان مي‌شويم؛ اين‌جا به غير از «محمدجواد»، «خانم ميرزاده» هم قبول زحمت كرده و ما را همراهي مي‌كنند. در يكي از طبقات، با خانواده‌اي سني كه خيلي هم ميهمان‌نوازند، آشنا مي‌شويم و با تعارفي كه مي‌كنند، فرصت را غنيمت شمرده و هم براي عكس و فيلمبرداري از ارتفاع بلندي كه ساختمان دارد، وارد خانه مي‌شويم.
    براي مصاحبه، آقاي كارگردان، باز، دست به «كن فيكون» كردن خانه‌ي مردم مي‌كند و من، از خجالت داشتم مثل بستني آب مي‌شدم. نماز عصر را نخوانده بودم، «روح‌الله»، «مسعود» و سايرين كه مشغول مصاحبه با خانواده شدند، با «محمدجواد» خواستيم نماز بخوانيم كه ديديدم صاحب‌خانه دو تا مُهر برايمان آورد و جهت قبله را نشانمان داد. يادم رفت بگويم از خانه بودي معطر گياهي خاص مي‌آمد كه وقتي از «محمدجواد» پرسيدم، گفت: «اين بوي تنباكوي مخصوصي است كه در لبنان و سوريه، بيشتر از آن استفاده مي‌كنند.»
    بعد از نماز، به بچه‌ها ملحق مي‌شويم و مصاحبه را تعقيب مي‌كنيم. خانم خانه، زني ميان‌سال نشان مي‌دهد كه با حجاب كامل، كنار همسر و دخترانش نشسته و به سؤال‌هاي «خانم ميرزاده» جواب مي‌دهد. در حين صحبت، گريه‌اش مي‌گيرد. علت را كه از خانم ميرزاده مي‌پرسيم، ايشان در جواب ما و ترجمه‌ي‌ حرف‌هاي او مي‌گويند: «اين جنگ، ما را آواره كرد، خيلي از وسايلمان زير آوار ماند، تقريباً همه چيزمان را از دست داديم؛ خانه‌اي را كه مي‌بينيد، حزب‌الله برايمان اجاره كرده و خدا خيرشان بدهد، خيلي به ما كمك كردند، دولت لبنان، انگار نه انگار كه ما مليت لبناني داريم، هيچ فكري برايمان نمي‌كند، اصلاً اينجا را فراموش كرده، جان و مال و همه‌ي بچه‌هايم فداي سيدحسن نصرالله! خدا او را براي ما و لبنان حفظ كند.» و خيلي چيزهاي ديگر، كه سعي مي‌كردم همه را به خاطر بسپارم...
    اين مصاحبه را هم به پايان مي‌رسانيم و به طرف رايزني راه مي‌افتيم. راستي داشت يادم مي‌رفت، قرار بود از رسانه‌هاي لبنان هم بنويسم، البته اطلاعاتي كه به دست آوردم، خيلي اجمالي و در حد خبر، دسته‌بندي كردم. از روزنامه‌ها و مجلات يوميه‌ي لبنان شروع مي‌كنم. اين روزنامه‌ها كه به صورت يوميه، هفتگي و... پخش مي‌شوند، سياسي، به زبان‌هاي عربي، فرانسه، انگليسي و ارمني هستند كه حدود 99 عنوانند و بيشترين آنها به زبان عربي است.
    مجلات و نشريات غيرسياسي جمعاً 445 عنوانند. از مهم‌ترين روزنامه‌هاي يوميه‌ي لبنان مي‌توان به: النهار – السفير – الانوار – العمل – البيرق- اللواء – الاحرار – النداء – الشرق – الحقيقه و الديار اشاره كرد.
    مهم‌ترين مجلات هفتگي و ماهانه هم عبارتند از: الفكاح العربي، الفرسان، الثوري، بيروت المساء العالم، المسيره، الشاعد، افكار، أمل، الانباء، الهدف، الصياد، الرسول، الحوادث، المستقبل، الشراع. التضامن، الاسبوع العربي و... كه بيشترشان در جنگ 33 روزه، آسيب‌ ديده‌اند.
    به غير از روزنامه‌ها، لبنان، حدود 44 شبكه‌ي تلويزيوني، روي موج‌هاي VHF، UHF و 125 فرستنده‌ي راديويي داد؛ تنها در شهر بيروت 18 شبكه‌ي تلويزيوني به رقابت فشرده مشغول‌اند. از اين تعداد، برخي مانند تلويزيون لبنان (وابسته به دولت) و المؤسسه اللبنانيه، (LBC) (وابسته به نيروهاي فالانژ) و تلويزيون المشرق (وابسته به زاهرالخطيب) علاوه بر لبنان، كشورهاي مجاور چون قبرس، ليبي، مصر و سوريه را نيز تحت پوشش قرار داده‌اند. برخي ديگر، فقط به پوشش دادن بيروت و نواحي آن، اكتفا كرده‌اند و تعدادي نيز به مناطقي خاص در لبنان اخصاص يافته‌اند.
    تلويزيون‌هاي فعال در منطقه‌ي جنوب لبنان –آن‌گونه كه بچه‌هاي «حزب‌الله» مي‌گفتند- عبارتند از: اليسار، لبنان العربي، المستقبل، الشرق الاوسط، السنابل و حرمون و در منطقه‌ي شمال عبارتند از: الضيحاء، امرن، السلام و الشمال و در بيروت: المستقبل (وابسته به دولت)، LBC (وابسته به فلانژها) NTV، المشرق، المنار (وابسته به حزب‌الله)، تلويزيون لبنان (كانال 2 و 1) كانال 33 فرانسه (كه توسط LBC تقويت مي‌شود) و MBC لندن، و دست آخر، تلويزيون‌هاي منطقه‌ي بقاع عبارتند از: النور، المستقبل، الهرمل، الوئام، البقاع، السلام، 2000، TV، 23TV، بعلبك، اسكاي، لبنان المحبه، العاصي، بعلبك BTG، CND.
    علاوه بر اين شبكه‌هاي تلويزيوني، شبكه‌ي كابلي بيروت و همچنين آنتن‌هاي ماهواره‌اي كه مستقيماً كانال‌هاي خارجي را دريافت مي‌كنند. – در اين كشور وجود دارد. در لبنان در حدود 125 فرستنده‌ي راديويي مشغول فعاليت است كه بر روي يك طول موج- كه از نظر تكنيكي نمي‌تواند بيش از 36 راديو را در خود بگيرند- برنامه اجرا مي‌كنند. حدود 67 فرستنده در جنوب، 12 فرستنده در شمال و 12 فرستنده نيز در درّه‌ي بقاع، مشغول به كار هستند...
    خب، اين هم گزارشي مفصل از وضعيت رسانه‌اي لبنان. در ضمن، اين را هم اشاره كنيم چند باري هم از مدرسه‌ي علميه‌ي حضرت رسول اكرم(ص) بيروت ديدن كرديم كه حاج آقاي «سائلي» - از علماي مشهور خراسان – مديريت اين حوزه‌ي علميه را به عهده دارند. با چند نفر از طلبه‌هاي آن‌جا به صحبت نشستيم و از وضعيت درس‌ها و اين‌كه چه مي‌خوانند و چند سال طول دوره‌ي تحصيلشان است، پرسيديم؛ از دانشگاه‌هاي لبنان كه «ايوبي» معروف‌ترين دانشگاه آمريكايي در لبنان است و به ترتيب، دانشگاه‌هاي ديگر، مثل: «قديس يوسف»، «اللبناني»، «جامعه الاسلامي» و چند تاي ديگر.
    خلاصه، با همه اين اتفاقات و ماجراها، احساس مي‌كنم لطف خدا و عنايت دوستانِ حزب‌‌ا...، كار، با تمام حركت لاك‌پشتي‌اش خيلي خوب پيش رفت و در اين دو هفته‌ي پاياني، پيشرفت خوبي داشتيم. و تمام آن‌ مصاحبه‌ها و رفت و آمدهاي خوب و به يادماندني و دوستان تازه‌اي هم كه پيدا كرديم، فصل جديد و ماندگاري از سفرهايمان به كشورهاي اسلامي خواهد بود. طرح جديدي كه در اين روزهاي پاياني به ذهنم مي‌رسد، ديدار با مسلمانان و شيعيان تركيه است كه اميدوارم اسبابش به زودي فراهم گردد.ان‌شاءا...
    اسباب و اساسمان را جمع و جور مي‌كنيم، و بي‌صبرانه منتظر فردا براي عزيمت به وطن هستيم، فضاي رايزني، بچه‌هاي حفاظت و دانشجويان ايراني كه دلشان براي هواي ايران لك زده، يك جورهايي جزو خانواده‌مان محسوب مي‌شدند، و خيلي حرف‌هاي ديگر كه خستگي يك ماه اجازه نوشتن نمي‌دهد و اتفاقات و اسامي اشخاص به خاطره‌اي در ذهنمان تبديل مي‌شود. دلمان برايشان تنگ مي‌شود...

    والـسلام
    مهـدي شـيرازي
    1/5/86
    بيـروت – لبـنان

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان