1074

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1074 :: چهارشنبه 28 اسفند 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

DocJax جستجوگری برای اسناد

باسلام

DocJax یک موتور جستجوی اختصاصی برای اسناد است که اغلب فرمت های رایج در این زمینه (نظیر DOC ، PDF ، XLS و PPT ) را تحت پوشش قرار می دهد.این سایت چند ویژگی بسیار جالب و مفید دارد. برای مثال لازم نیست عبارت مورد نظرتان را به صورت کامل بنویسید و خود سایت به شما با توجه به بانک اطلاعاتی که دارد پیشنهاداتی را برای تکمیل عبارت می‌دهد. همچنین با استفاده از امکانات Scribd iPaper شما قادر خواهید بود پیش‌نمایشی از هر فایل را قبل از دانلود در همان صفحه مشاهده کنید.
نتایج جستجو با سرعت مناسبی نمایش داده می‌شوند و می‌توانید این نتایج را در تمام فرمت‌ها بصورت یکجا مشاهده کنید و یا نتایج را به یک فرمت خاص محدود کنید. لینک دانلود مستقیم برای هر فایل نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توانید فایل موردنظرتان را دانلود نمایید.

امکانات :‌
جستجوی فرمت‌های رایج اسناد :‌ DOC، PDF، XLS و PPT
امکان نمایش همه فرمت‌ها بصورت همزمان یا محدود کردن نتایج به یک فرمت خاص
پیش‌نمایش اسناد در همان صفحه
لینک دانلود مستقیم برای هر نتیجه جستجو
جستجوی اسناد با استفاده از برچسب‌ها و مشاهده پرطرفدارترین فایل‌ها
امکان اضافه کردن جستجوگر این سایت به مرورگر خود برای سهولت جستجو
رایگان و بدون نیاز به ثبت نام
این سایت از امکانات دو موتور جستجوگر معروف یعنی Google و Yahoo استفاده می‌نماید و به خوبی با زبان فارسی سازگار است.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1073) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاوير ديدني از معبد Luxor در مصر
  • هارپ (HAARP) پروژه ای با تکنولوژی جنگ ستارگان ؟؟
  • غذاهای دیدنی ژاپنیهای با ذوق
  • نتايج جالب نظرسنجي انتخاباتي "تابناك"
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎خط آهن سيبري/ترانس سايبريا
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : Mummies: The Ultimate Guide
  • دانلود انيميشن : Happily Never After 2
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای منصور به نام جنجالی
  • آهنگ جدید و زیبای  بوي نوروز باصداي محمد گلريز
  • AnyTV Pro 4.25
  • نرم افزار تقویم 1388 برای موبایل
  • بازي جذاب «رقص با ستارگان»
  • دوازده نكته مهم و مهمتر در مديريت
  • گزارش سق سیا
  • مردم چرا ما را فراموش کردند؟!
  • مي‌دونيد كارتن‌هايي كه دوست داشتيم عاقبتشون چی شد؟
  • مترو فقط 50 متر با ستون‌های 33 پل فاصله دارد!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Luxury Life & Style
  • من به آقای احمدی نژاد رای نمی دهم
  • فلش مموری دم گربه ای  
  • فرهنگ چینی
  • وصلت ناجور
  • برای کوچک‌نمایی شکم چه لباسی بپوشیم؟
  • نظر اسلام درباره وجود موجودات زنده در کرات دیگر
  • عجيب ترين حوادث سال 87
  • ریزش میلیاردرها
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

زيباترين باغهاي گل جهان
هارپ (HAARP) پروژه ای با تکنولوژی جنگ ستارگان ؟؟
تصاوير ديدني از معبد Luxor در مصر
با تكنولوژي صرفه جوئي در مصرف را عملي كنيم
10 عضو غيرعادي بدن انسان!
کميک استريپ: جوک!
کد شمارشگر معکوس تا زمان انتخابات ریاست جمهوری
مناسب براي وبلاگ‌ها
تصوير پانورما 360 درجه از داخل کابين هواپيماي جنگنده
تقويم رايگان 2009 (با قابليت چاپ)
خلاقيت يک نجار: جاده ها را فراموش کن با اتومبيل مي توان روي آب دريا راند
تصاوير: دزدان دريائي سومالي
همونايي که کلي کشتي و نفت کش را دزديده اند
غذاهای دیدنی ژاپنیهای با ذوق
قرآن آنلاین بی نظیر
قادر به ترجمه به بیش از30 زبان و3 ترجمه ی فارسی و8 فونت وصوت وترتیل بیش از 10 قاری

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نتايج جالب نظرسنجي انتخاباتي "تابناك"

نتايج نظرسنجي "تابناك" در مورد برخي از كانديداهاي مطرح در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري اسلامي ايران كه سعي شده با رعايت كامل بي طرفي انجام پذيرد و به هر كاربر تنها يك بار فرصت رأي دادن داده شود به اين شرح مي باشد:

سيد محمد خاتمي: 7/51%
ميرحسين موسوي: 8/23%
محمود احمدي نژاد: 1/15%
مهدي كروبي: 6/2%
دولت ائتلافي: 8/6%

گفتني است رقمهاي اعلام شده در اين نظرسنجي با وجود گرد شدن به طور كامل با آراء داده شده توسط مخاطبين محترم "تابناك" تطابق دارد.
ضمناً بايد توجه داشت كه نتايج به دست آمده از اين نظرسنجي با توجه به سلايق مخاطبين تابناك، اگرچه بيانگر يك جامعه آماري نسبتاً وسيع و در برگيرنده سلايق مختلف است و طبيعتاً در جاي خود مي تواند مورد تحليل و بررسي قرار گيرد، اما به هيچ وجه مدعي اعلام نظر قطعي جامعه ايراني در انتخابات پيش رو نمي باشد.

پاسخ مهندس میرحسین موسوی به خاتمی

در پی کناره گیری سید محمد خاتمی از عرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری مهندس میرحسین موسوی پیامی خطاب به رییس جمهور سابق کشورمان ارسال کرد.
متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر عزیز جناب حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی
با سلام پیام دلسوزانه شما را مطالعه كردم و از اظهار لطفی كه به این فرزند كوچك مردم و دوست قدیمی خود نموده بودید منفعل شدم. برای سال‌ها به عنوان یك شهروند از این كه شخصیت عزیزی چون شما ریاست این جمهوری را بر عهده گرفته است لذت می‌بردم وبه آن افتخار می کردم. زمانی كه نسل نوخاسته تلالو آرمانهاي خود را در آن چهره ملاقات می‌كرد و به هیجان می‌آمد به همراه آنان خود را جوان می‌دیدم. این احساس همچنان كه هنوز با آنان باقیمانده است با اینجانب نیز هست و ذخیره‌ای است برای اسلام و انقلاب و سعادتی كه مردم ما به راستی مستحق آنند. بسیار تاسف خورده‌ام كه مخالفان چگونه می‌توانند نقشی را كه در بزنگاهی خطیر از انقلاب اسلامی برای اصلاح‌طلبی بر عهده گرفتید نبینند و یا موافقان با امید افزایش مطالبات از تاكید بر دست‌آوردهای بزرگی كه داشته‌اید چشم‌پوشی كنند، تا جایی كه فضا برای غفلت از آنها باز شود؛ غفلت نه فقط از كامیابی‌های دوران‌سازی كه دركشان به مرور زمان و یا نگاه‌های عمیق نیاز دارد كه حتی حقیقت روشنی چون نقش دولت شما در انشای پیشرفت‌های بدست آمده در زمینه انرژی هسته‌ای و یا ارتقای موقعیت جهانی نظام وكشور.
خود می‌دانید كه اینجانب چون شما راه درست را اصلاحات همراه بازگشت به اصول ، و نيز پیرایش و نوزایی در این مسیر تلقی می‌كنم و اگر مختصات زمانه ایجاب نمی‌كرد برای تداوم این طریق كسی را مناسب‌تر از پایه‌گزار آن نمی‌دانستم. همچنین و همان‌گونه كه در ملاقات حضوری عرض كردم دقت و صحت برآوردی كه از این مختصات دارم را برگشت‌ناپذیر نمی‌بینم و اگر فارغ از رودربایستی‌هایی كه تاریخ بر ما نخواهد بخشید و ملاحظاتی كه در مقایسه با منافع ملی جا دارد نادیده گرفته شوند، رای دوستان و غالب بر همه نظر شما این ارزیابی مرا تایید نكند بر آن اصرار نمی‌كنم. همچنین فرصت و فسحت مجال را برای اتخاذ بهترین تصمیم و وصول وحدتی كه نیروهای همفكر و همسنگر بدون تردید به آن می‌رسند هنوز گسترده می‌دانم و تاخیر خود یا شما یا هریك از دیگر دوستان را در خروج از صحنه مفید به شورانگیزتر شدن فضای انتخابات می‌شناسم.
در عین حال اگر تصمیم شما قطعی است انتظار تمامی مردم ایران و در میانشان اینجانب از تعهد اسلامی و انقلابی كه در آن جان عزیز سراغ گرفته‌ایم این است كه نقش شما در تحقق آرمان‌هایی كه پیشارو داریم همچنان ادامه یابد. به ویژه برای توسعۀ جامعه مدنی كه دغدغۀ عصری نیروهای فهیم و دلسوز كشور است نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدی چون تلاش و تكاپوی مشخص شماست.
والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته
میر حسین موسوی

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎خط آهن سيبري/ترانس سايبريا‎‎‏
Transsiberian

کارگردان: براد اندرسون. فيلمنامه: براد اندرسون، ويل کانروي. موسيقي: آلفونسو ويلالونگا. مدير فيلمبرداري: خاوي ‏خيمه نز. تدوين: خائومه مارتي. طراح صحنه: آلن بينه. بازيگران: وودي هارلسون[روي]، اميلي مورتيمر[جسي]، کيت ‏مارا[ابي]، اواردو نوريه گا[کارلوس]، تامس کرچمان[کولژاک]، بن کينگزلي[گرينکو]. 111 دقيقه. محصول 2008 ‏انگلستان، آلمان، اسپانيا، ليتوانيا. ‏
زوجي آمريکايي به نام هاي روي و جسي که براي گردش به چين رفته اند، براي بازگشت مسير راه آهن پکن به مسکو ‏را برمي گزينند. در ميان راه اجباراً با زوجي ديگر به نام هاي کارلوس و ابي هم کوپه مي شوند. رفتار اين دو کمي ‏مشکوک است و ظاهر دو دوست عادي را ندارند. اما روي به اين موضوع بي توجه است و اميلي نيز حرکت هاي ‏کارلوس را که در جهت اغواي اوست، ناديده مي گيرد. در ميان راه بازرس پليسي به نام گرينکو-مامور دايره مبارزه با ‏مواد مخدر- نيز سوار قطار مي شود و ظاهراً در راه رفتن به سميناري در مسکو است. بعد از رسيدن به ايستگاهي ميان ‏راه دو زوج براي استراحت و تازه کردن هوا پياده شده و پس از گردشي کوتاه، زماني که قطار به حرکت در مي آيد ‏روي از آن جا مي ماند. در ايستگاه بعد جسي پياده شده و تصميم مي گيرد تا رسيدن روي در آنجا منتظر وي بماند. ‏کارلوس و ابي نيز به او مي پيوندد و اتاقي در هتل مي گيرند. فرداي آن روز براي وقت کشي کارلوس از جسي مي ‏خواهد تا به ديدار از کليسايي قديمي بروند. در آنجا کارلوس قصد همخوابگي با جسي را مي کند و جسي او را به قتل ‏مي رساند. پس از گريز نيز زماني که روي از راه مي رسد، به سرعت سوار قطار شده و تصميم به فراموش کردن ‏ماجرا مي گيرد. اما گرينگو با طرح سوال هايي پيچده از او نشان مي دهد که از چيزهايي باخبر است و اينکه ساک ‏کارلوس که اشتباهاً نزد وي جا مانده، پر از مواد مخدر است. جسي تحت فشار سرانجام چيزهايي به گرينکو مي گويد و ‏ساک را تسليم مي کند. اما گرينگو و دستيارش کولژاک واگني از قطار را به همراه لوکوموتيو جدا کرده و روي و جسي ‏را به مکاني دورافتاده مي برند. در آنجا زوج آمريکايي با ابي که شکنجه شده روبرو مي شوند و گرينکو از جسي مي ‏خواهد تا محل مخفي کردن پول هايي را که کارلوس از يک تبهکار بزرگ دزديده، به وي نشان دهد. چيزي که جسي ‏حاضر به افشاي آن نيست، چون پول ها در کنار جسد کارولس قرار دارد....‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎
براد اندرسون زاده 1964 کانکتيکات آمريکاست. از بودوين کالج برانزويک در رشته مردم شناسي و زبان روسي فارغ ‏التحصيل شده و بعدها در لندن و سپس بنياد فيلم و ويديوي بوستون سينما خوانده است. در 1995 با نوشتن، فيلمبرداري ‏و کارگرداني فيلم سياره هيولاهاي فرانکشتين شروع به فيلمسازي کرد. در 1998 با کمدي/درام/عاشقانه ايستگاه بعدي ‏سرزمين عجايب در جشنواره سندنس خوش درخشيد و اين واقعه را دو سال بعد با حادثه خوش تکرار کرد. در سال ‏‏2001 جلسه نهم را در گونه ترسناک و مهيج ساخت که در مقايسه با ديگر فيلم هاي معاصرش در اين ژانر، فيلمي ‏خوش ساخت تر و سنجيده تر بود تا جايي که جايزه بهترين کارگرداني را از جشنواره کاتالونيا ربود و نامزد جايزه ‏بهترين فيلم از هيمن جشنواره شد. شاه بيت کارنامه اش تا امروز فيلم مکانيک (2004) با شرکت کريستين بيل است ‏سيل ستايش منتقدان و جوايز را به سويش سرازير کرد. يک درام رازآميز جنايي پيچيده که بي اختيار بيننده را به تحسين ‏از کارگرداني و بازي هنرپيشه اصلي اش وارد مي کرد. اما 4 سال از آن روزهاي خوش با ساختن اپيزودهايي از ‏سريال هاي تلويزيوني گذشته و ظاهراً اندرسون دچار خستگي شده است. نه خسته از آفرينش که از تکرار ملال و کليشه ‏هاي هميشگي اين سريال ها و متاسفانه به دام همان کليشه ها در سينما نيز افتاده است. ‏
خط آهن سيبري يا سريع السير سيبري همان طور که از نامش بلافاصله به ذهن هر سينما دوستي متبادر مي شود، فيلمي ‏ديرهنگام و متعلق به زماني است که چنين اسم هايي مي توانست نويدبخش هيجان و ماجرا براي بيينده سينما باشد. يعني ‏دهه 1970 و نمونه الگويي آن قتل در قطار سريع السير شرق و فيلم هايي که نام شان به ‏Express‏ ختم مي شد. ترانس ‏سايبريا نيز مانند نياي خود جذابيت اوليه اش را خط آهني مشهور و افسانه اي مي گيرد که شرق دور را با عبور از ‏مغولستان و روسيه به اروپا وصل مي کند. فقط کافي است با الگوهاي قديمي سينماي تريلر/مهيج آشنا و بانو ناپديد مي ‏شود هيچکاک را ديده باشيد که طرح قصه و چيدمان حوادث و نحوه درگير شدن افراد با ماجرا برايتان کسل کننده و ‏تکراري بيايد و حتي بازيگر کهنه کاري چون کينگزلي نيز با لهجه روسي خود نتواند شما را وادار به تماشاي بقيه آن ‏کند. تنها تاثيري که فيلم يم تواند بر افراد ساده لوح بگذارد بيگانه هراسي است و دوري جستن از هر غريبه اي در وطل ‏مسافرت که نمي تواند دستاوردي جدي براي هيچ فيلم باشد. مقايسه کنيد کار اندرسون را با نياي وي آلفرد هيچکاک که ‏فيلم سرتاسر از مولفه هاي وي انباشته شده، اما فاقد موتور محرکه لازم است. نه مک گافين مورد نظر استاد-که فيلم ‏هايش امروز کند و کسل کننده به نظر مي آيند- بلکه تعريف درست شخصيت ها و وادار کردن تماشاگر به همدلي با ‏آنها!‏
بازيگران همگي از نوريه گا تا هارلسون و کينگزلي تا کرچمان به هدر رفته اند و درامي که بايد ميان جسي و روي ‏شکل بگيرد، عملاً کليشه مرد ابله و زن مرموز و زرنگ آمريکايي را به ذهن ها متبادر مي کند. باعث تاسف است که ‏کسي مانند اندرسون با بودجه اي سه برابر هزينه توليد مکانيک فيلم تازه اي بسازد که حتي يک سوم جذابيت هاي آن را ‏نداشته باشد، چه برسد به سه برابر آن!!!‏
ژانر: جنايي، درام، مهيج. ‏ ‏

براي ديدن تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

http://rapidshare.com/files/155369361/Transsiberian---aXXo.part1.rar
http://rapidshare.com/files/155369604/Transsiberian---aXXo.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/155369865/Transsiberian---aXXo.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/155370095/Transsiberian---aXXo.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/155370374/Transsiberian---aXXo.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/155370614/Transsiberian---aXXo.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/155370843/Transsiberian---aXXo.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/155370968/Transsiberian---aXXo.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Mummies: The Ultimate Guide

مستندي در مورد موميائي ها
محصول کانال ديسکاوري

The Earth is giving up its secrets: Mummies, people immortalized by ancient science or nature's whim, bodies that have hardly decomposed. Each one is an archaeological bonanza no matter how incomplete. Anthropologists pick over them inch by inch for the information they contain. Their preserved remains give us clues across millennia, silent witnesses that speak through their clothes, skin, and fingernails, telling us truths about the past, and giving up secrets long forgotten... and what they are saying could help shape the future.

Produced and Directed by Karen Bishop
Narrated by Will Lyman
Edited by Simon Rose
Photography by Charles Pitt and Mike Coles
50 minutes, English and Mandarin Chinese dual audio

لينکهاي دانلود

Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part1.rar
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part2.rar
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part3.rar
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part4.rar
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part5.rar
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part6.rar
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part7.rar
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.part8.rar

زيرنويس انگليسي:
Discovery.The.Ultimate.Guide.Mummies.Subs.ENG.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Happily Never After 2


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

hna2-arigold.part1.rar
hna2-arigold.part2.rar
hna2-arigold.part3.rar
hna2-arigold.part4.rar
hna2-arigold.part5.rar
hna2-arigold.part6.rar
hna2-arigold.part7.rar
hna2-arigold.part8.rar

رمز فايل: AlexisRod


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای
 بوي نوروز باصداي محمد گلريز

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

AnyTV Pro 4.25

آیا تا به حال به فکر تماشای تلوزیون و یا دریافت ایستگاه های رادیویی سراسر جهان از طریق کامپیوتر خود افتاده اید؟ AnyTV pro نرم افزاری است که توسط آن می توانید 8000 ایستگاه رادیویی ، ایستگاه تلوزیونی ، تلوزیون های ماهواره ای ، تلوزیون های اینترنتی ، تلوزیون های سراسر جهان و … را از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود دریافت دریافت کنید. با استفاده از این برنامه شما تنها نیازمند اتصال به اینترنت خواهید بود و هیچ نیازی به کارت های TV یا… نخواهید داشت. توسط این برنامه شما می توانید به تماشای کانال هایی با محتوای اخبار ، سرگرمی ، مستند ، ورزشی ، موزیک ، خرید و فروش ، کارتون ، آموزش های گوناگون ، فرهنگ و مذهب و … بپردازید. مهم نیست که در کجا هستید، “در حین مسافرت ، در گردش و سرگرمی ، در دفتر کار خود و … ” تنها چیزی که اهمیت دارد اتصال به اینترنت است تا بتوانید به تماشای کانال مورد نظر خود بپردازید. تمامی کانال های برنامه روزانه به روز رسانی می شوند تا شما همیشه آخرین کانال های موجود را در لیست خود داشته باشید. همچنین در برنامه قابلیت دیگری نیز موجود است که شما را قادر می سازد تا کانال های اضافی و بلا استفاده را بر اساس نام ، زبان ، ملیت و … فیلتر گذاری نموده تا هیچگاه در لیست شما ظاهر نشوند.

ویژگی های کلیدی نرم افزار:
- دریافت کانال های تلوزیونی بیش از 100 کشور دنیا
- 2630 کانال تلوزیونی آنلاین
- 6910 ویدئو کلیپ آنلاین
- 4750 ایستگاه رادیویی آنلاین
- به روز رسانی خودکار و روزانه
- قابلیت دسته بندی کانال ها
- نمایش به صورت full-screen بدون افت کیفیت
- بدون نیاز به هیچگونه متعلقات اضافی
- پشتیبانی از چندین فرمت”Windows Media & RealVideo”
- استفاده آسان
- سازگاری کامل با ویندوز ویستا
- و ….


لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار تقویم 1388 برای موبایل

نرم افزار تقویم فارسی رایجترین نرم افزار تلفن همراه در بین ایران می باشد نسخه های مختلف از نرم افزار فوق صدها هزار بار بر روی تلفن همراه ایرانیان در سراسر دنیا نصب و استفاده شده است .

برخی از امکانات قابل استفاده در نرم افزار تقویم 88 عبارتند از:
» قابل استفاده در تمامی تلفن های همراه
» استفاده بسیار با تمامی قابلیت های touch در تلفن های همراه لمسی
» نمایش کلیه اطلاعات روز (مناسب ها، تعطیلات، سخن روز، حدیث، اوقات شرعی، تقویم نجومی و …
» نمایش اخبار (اتصال به سیستم خبری از طریق RSS)
» نمایش وضعیت آب و هوا
» و …
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب «رقص با ستارگان»
Dancing With the Stars

بازي Dancing With the Stars محصول شرکت Activision که با شراکت ABC Entertainment و BBC Worldwide America  روانه بازار شده.
اين بازي از روي شوي تلويزيوني که با همين نام که از کانال
abc آمريکا پخش مي شود ساخته شده است.
در اين بازي شما بر روي صفحه اي که در تصوير زير مي بينيد بايد برقصيد و داوران به بازي رقص شما نمره خواهند داد...


 

لينکهاي دانلود (حجم کل فايل حدود 105 مگابايت مي باشد)
http://rapidshare.com/files/210196333/Dancing.With.The.Stars.part1.rar

http://rapidshare.com/files/210197728/Dancing.With.The.Stars.part2.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی علیه السلام می فرمایند:
عَوِّد نَفسَكَ حُسنَ النِّيَّةِ وَ جَميلَ المَقصَدِ، تُدرِك فى مَباغيكَ النَّجاحَ

خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.

غررالحكم، ح 6236

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که وزن مغر فيل 1000/1 وزن او ست.
  • آيا ميدانستي که 90 در صد صادرت ايران را نفت تشکيل ميدهد .
  • آيا ميدانستي که 1000 نفر در زمستان و 4000 نفر در تابستان در قطب جنوب زندگي ميکنند .
  • آيا ميدانستي که رشد تعداد ماشينها در جهان 3 برابر رشد جمعيت دنيا ست.
  • آيا ميدانستي که در هر دقيقه ميليونها سلّول در بدن انسان ميميرند، ولي در عوض سلّولهاي جديدي جايگزين آنها ميشوند .
     

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

انجمن بیکاران اس ام اس باز ایران
به علت نبودن چرت و پرت از هم اکنون سال نو را به شما تبریک عرض مینماییم..
از طرف انجمن بیکاران اس ام اس باز ایران

--------------------------------

این پیامک رو نخون
این پیامک رو تا 10 روز دیگه نخون
.
.
...
نرو پایین
.
..
...
هی عمو !!!
.
.
...
بیخیال شو
.
.
..
.یادت باشه اولین کسی که سال نو رو بهت تبریک گفت من بودم

------------------------------

عید نزدیک است
آسمان را می خواهم برای عبور، جاده باریکست!
ماه را می خواهم برای نور، راه تاریکست !
تورو می خواهم برای نظافت ، عید نزدیکست!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

سحر آموختگان

مردم دیده به هر سو نگرانند هنوز
چشم در راه تو، صاحب نظرانند هنوز
لاله‏ها، شعله كش از سینه داغند به دشت
در غمت، همدم آتش جگرانند هنوز
از سراپرده غیبت خبری باز فرست
كه خبر یافتگان، بی‌خبرانند هنوز!
آتشی را بزن آبی به رخ سوختگان
كه صدف سوز جهان، بد گهرانند هنوز
پرده ‏بردار! كه بیگانه نبیند آن روی
غافل از آینه، این بی‏بصرانند هنوز!
رهروان در سفر بادیه، حیران تواند
با تو آن عهد كه بستند، بر آنند هنوز
ذرّه‏ها در طلب طلعت رویت، با مهر
همچنان تاخته چون نو سفرانند هنوز
سحر آموختگانند، كه با رایت صبح
مشعل افروز شب بی‏سحرانند هنوز
طاقت از دست شد، ای مردمك دیده! دمی
پرده بگشای! كه مردم نگرانند هنوز

مشفق كاشانی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الشوري آيات: 53 محل نزول: مکه
 
وَكَذَلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِّنْ أَمْرِنَا مَا كُنتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَكِن جَعَلْنَاهُ نُورًا نَّهْدِي بِهِ مَنْ نَّشَاء مِنْ عِبَادِنَا وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 52 صِرَاطِ اللَّهِ الَّذِي لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ أَلَا إِلَى اللَّهِ تَصِيرُ الْأُمُورُ 53
سورة الزخرف

 
حم 1 وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ 2 إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ 3 وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ 4 أَفَنَضْرِبُ عَنكُمُ الذِّكْرَ صَفْحًا أَن كُنتُمْ قَوْمًا مُّسْرِفِينَ 5 وَكَمْ أَرْسَلْنَا مِن نَّبِيٍّ فِي الْأَوَّلِينَ 6 وَمَا يَأْتِيهِم مِّن نَّبِيٍّ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُون 7 فَأَهْلَكْنَا أَشَدَّ مِنْهُم بَطْشًا وَمَضَى مَثَلُ الْأَوَّلِينَ 8 وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ خَلَقَهُنَّ الْعَزِيزُ الْعَلِيمُ 9 الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا وَجَعَلَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلًا لَّعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ 10

 

ترجمه فارسي مکارم

همان گونه (كه بر پيامبران پيشين وحى فرستاديم) بر تو نيز روحى را بفرمان خود وحى كرديم; تو پيش از اين نمى‏دانستى كتاب و ايمان چيست (و از محتواى قرآن آگاه نبودى); ولى ما آن را نورى قرار داديم كه بوسيله آن هر كس از بندگان خويش را بخواهيم هدايت مى‏كنيم; و تو مسلما به سوى راه راست هدايت مى‏كنى «52» راه خداوندى كه تمامى آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است از آن اوست; آگاه باشيد كه همه كارها تنها بسوى خدا بازمى‏گردد! «53»

سورة الزخرف
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
حم «1» سوگند به كتاب مبين (و روشنگر)، «2» كه ما آن را قرآنى فصيح و عربى قرار داديم، شايد شما (آن را) درك كنيد! «3» و آن در «ام‏الكتاب‏» ( لوح محفوظ) نزد ما بلندپايه و استوار است! «4» آيا اين ذكر ( قرآن) را از شما بازگيريم بخاطر اينكه قومى اسرافكاريد؟! «5» چه بسيار پيامبرانى كه (براى هدايت) در ميان اقوام پيشين فرستاديم; «6» ولى هيچ پيامبرى به سوى آنها نمى‏آمد مگر اينكه او را استهزا مى‏كردند «7» ولى ما كسانى را كه نيرومندتر از آنها بودند هلاك كرديم، و داستان پيشينيان گذشت «8» هر گاه از آنان بپرسى: «چه كسى آسمانها و زمين را آفريده است؟» مسلما مى‏گويند: «خداوند قادر و دانا آنها را آفريده است‏»! «9» همان كسى كه زمين را محل آرامش شما قرار داد، و براى شما در آن راه‏هايى آفريد باشد، كه هدايت شويد (و به مقصد برسيد)! «10»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

orkideh_n9m1@yahoo.com

سلام
پیشاپیش سال نو مبارک
امیدوارم سال خوشی رو در پیش داشته باشی

 

 

vinchester60@yahoo.com

سلام.
ترافيك سنگين تهران در آستانه سال نو.
مخصوصا" ترافيك اتوبان افسريه كه در نتيجه احداث خط بي ار تي بوجود آمده.
با تشكر .
لينك عكس رو براتون الرسال مي كنم .

عکس1
عکس2
  
 

j.hamidreza@gmail.com

عینک!

تمام مدت که از توکل و تقدیر و خواست خدا حرف زد به او خندید، دو سه تا
از همکلاسیهایشان هم که آنجا بودند او را همراهی می کردند. حتی وقتی
دوستش داشت سعی می کرد به او ثابت کند که هیچ چیز تصادفی نیست، همه
توجیهات به نظرش احمقانه می آمد.... فردای آن روز که در راه، تصادف بدی
کرد؛ مدام داشت به بدشانسی خودش لعنت می فرستاد.

 

 

mamaam110@yahoo.com

دوازده نكته مهم و مهمتر در مديريت

پاسخ به سوال مهم است - ایجاد سوال مهمتر

ماهي دادن به نیازمند مهم است - آموزش ماهی گرفتن مهمتر

تشویق به موقع مهم است - علت را به فرد گفتن مهمتر

خوبی کسی را گفتن مهم است - آموزش چگونه خوب بودن مهمتر

عیب کسی را به او گفتن مهم است - عیب خود را پرسیدن مهمتر

گفتن مهم است - - سكوت به موقع مهمتر به موقع

علم و بصیرت مهم است - اندیشه و تدبیر مهمتر

خوب گوش دادن مهم است - به کارگیری آنها مهمتر

کار درست انجام دادن مهمتر کار را درست انجام دادن مهم است -

صداقت و راستی مهم است - مصلحت اندیشی درست مهمتر

مدیریت مهم است - رهبری مهمتر

من مهم است - ما مهمتر

 

 

setayesh_new@yahoo.com

باز هفت سين سرور
ماهي و تنگ بلور
سکه و سبزه و آب
نرگس و جام شراب
باز هم شادي عيد
آرزوهاي سپيد
باز ليلاي بهار
باز مجنوني بيد
باز هم رنگين کمان
باز باران بهار
باز گل مست غرور
باز بلبل نغمه خوان
باز رقص دود عود
باز اسفند و گلاب
باز آن سوداي ناب
کور باد چشم حسود
باز تکرار دعا
يا مقلب القلوب
يا مدبر النهار
حال ما گردان تو خوب
راه ما گردان تو راست
باز نوروز سعيد
باز هم سال جديد
باز هم لاله عشق
خنده و بيم و اميد

عید شما مبارک

 

 

cs_ahmad@yahoo.com

دانشجويي پس از اينكه در درس منطق نمره نياورد به استادش گفت: قربان، شما واقعا چيزي در مورد موضوع اين درس مي دانيد؟
استاد جواب داد: بله حتما. در غير اينصورت نميتوانستم يك استاد باشم. دانشجو ادامه داد: بسيار خوب، من مايلم از شما يك سوال بپرسم ،اگر جواب صحيح داديد من نمره ام را قبول ميكنم در غير اينصورت از شما ميخواهم به من نمره كامل اين درس را بدهيد.
استاد قبول كرد و دانشجو پرسيد: آن چيست كه قانوني است ولي منطقي نيست، منطقي است ولي قانوني نيست و نه قانوني است و نه منطقي؟
استاد پس از تاملي طولاني نتوانست جواب بدهد و مجبور شد نمره كامل درس را به آن دانشجو بدهد.
بعد از مدتي استاد با بهترين شاگردش تماس گرفت و همان سوال را پرسيد. و شاگردش بلافاصله جواب داد:
قربان شما 63 سال داريد و با يك خانم 35 ساله ازدواج كرديد كه البته قانوني است ولي منطقي نيست.
همسر شما يك معشوقه 25 ساله دارد كه منطقي است ولي قانوني نيست.واين حقيقت كه شما به معشوقه همسرتان نمره كامل داديد در صورتيكه بايد آن درس را رد ميشد نه قانوني است و نه منطقي

 

 

majidamozandeh@yahoo.com

سلام مبين جان اميدوارم كه حالت خوب باشه
اسم من مجيد هست 26 سالمه و از تهران دارم به اين مجله قشنگت نامه مينويسم
اين اولين دفعه هست كه دارم اين كارو ميكنم
مبين جان اميدوارم كه نامه من را هم براي اعضاء نشان دهي
دوستان به مدت يك سال است كه با دختري آشنا شدم و از او جز خوبي هيچ چيز نديده ام خيلي به او علاقه پيدا كرده ام با هزار جون كندني كه بود پدر مادرمو راضي كردم كه به خواستگاري اين دختر بريم
از اونجا كه من به مدت 3 سال در دام بيماري اعتياد گرفتار شدم و الان به لطف خدا 20 ماهه كه سراغ هيچ ماده مخدر و حتي مشروب هم نرفتم پدرم وقتي ديد سر براه شدم و حتي ديد كه ديگه سيگار هم نميكشم تو اين امر پيش قدم شد
البته بايد بگم كه تمام گذشتمو براي دختر مورد علاقم تعريف كردم و گفتم بهش دروغ نگم واون هم پذيرفت كه گذشته خطايي كردم و الان پي به اون خطام بردم
وقتي به خواستگاري رفتم دوست نداشتم كسي از گذشته من با خبر بشه به جز دختره كه همه چيزو ميدونست اين امر ميسر شد ولي از قضا زدو خانواده دختره و حتي عموهاش اين موضوعو فهميدن
از اونجا كه پدر اين دختر خيلي رو اين مسائل تعصب داره گفت من دختر به شما نميدم
من الان درگير اين موضوع هستم
هيچ مشكلي ندارم و تمام شرايط يك ازدواج موفق را هم دارم ولي پدر دختره راضي نميشه
هم كار ميكنم هم خونه دارم و هم ماشين خلاصه كه تكميلم ولي پدرش با گذشته من مشكل داره و ميترسه كه تو فاميل زبان زد بشه هم خودش م دخترش و حتي ميگه من به اين پسره اعتماد ندارم و از كجا معلوم كه دوباره سمت مواد نره
دوستان از شما ميخوام كه به نامه من توجه كنيد و كسي كه تجربه داره به من راه كار بده
دختره هم خسته شده ميگه من رو حرف بابام حرف نميزنم و نميخوام تورو از دست بدم هم من اونو دوست دارم هم اون منو دوست دارم
بر سر دوراهي گير كرديم
كمكم كنيد
تورو خدا هر كس هر چيزي به نظرش ميرسه جواب بده
از دوستان ممنون و سپاسگدارم

 

.

alirezamajidi@gmail.com

سالنامه اعتماد را آنلاین و آفلاین بخوانید!

سالنامه ۲۴۰ صفحه‌ای روزنامه اعتماد امروز منتشر شد. خوشبختانه همزمان با چاپ کاغذی، سالنامه روی وب‌سایت روزنامه، هم قابل دسترسی و مطالعه است.

برای دیدن سالنامه به اینجا بروید. البته طبیعی است که خواندن این سالنامه مفصل به صورت آنلاین، از توان بسیاری از ماها خارج است!

در سالنامه امسال، حقیر دو مقاله دارم:

۱- دنیای پزشکی در سالی که گذشت: سال هنرنمایی‌های جراحان

۲- نگاهی به تحولات اینترنت و کامپیوتر در سالی که گذشت

 

 

hadi.bfd@gmail.com

گزارش سق سیا

سلام دوستان گرانمایه.
به این دو گزارش مشابه توجه کنین:

مورد اول
مقدماتی جام جهانی 2002
تهران، ورزشگاه آزادی
ایران- عربستان
«عربستان، تبدیل به یه تیم روستایی شده؛
سامی جابر، فوتبالش تموم شده و باید کفشاش رو بیاویزه.»

مورد دوم
مقدماتی جام جهانی 2010
تهران، ورزشگاه آزادی
ایران- کره جنوبی
«پارک جی سونگ، اصلاً خوب بازی نمیکنه، شاید مراقب ساق پاشه تا بتونه الکس فرگوسن رو تو اولدترافورد راضی نگه داره.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در مورد اول، بعد از چند ماه همون تیم روستایی که تو همون بازی، به لطف اشتباه داور با کمک ضربه پنالتی، ایران شکستش داد رفت جام جهانی و داغ اون جام رو بر دل میلیونها ایرانی گذاشت و همون سامی جابر هم که ملاقه فوتبالش به ته دیگ خورده بود شد برترین بازیکن سال آسیا و داغ اون عنوان رو هم بر دل علی دایی نامدار و مهدی مهدوی کیا و هاشمیان و علی کریمی پر مدعا گذاشت.
در مورد دوم، همون پارک جی سونگ که جناب گزارشگر، انگ بیغرتی رو به پیشونیش میزنه، میاد و تو دقایق پایانی آب سردی بر تماشاگران حاضر در ورزشگاه و نیز میلیونها ایرانی دیگه میریزه و باعث میشه که فقط چند صد نفر روشون باز بشه و جلوی ده ها هزار نفر خوشحالی کنن و نزد هم میهناش، با غیرت ترین بازیکن لقب میگیره چون از ایران سربلند برمیگردن مملکتشون، همون کریم باقری که توپی رو که بقیه بچه ها با زحمت و تلاش فراوان، به یک سوم دفاعی حریف میبردن رو یا با کبر و غرور خودش به بیرون زد و یا دو دستی تقدیم کره ای ها کرد ولی به قول گزارشگر عزیز، بهترین بازیکن میدان بود.
حالا شما قضاوت کنین: سامی جابر تو مورد اول باید فوتبالش رو میذاشت کنار یا کریم باقری امروز باید کفشهاش رو بیاویزه.
ولی هرچه باشه، نمیدونم شاید هم خرافاته، ولی از مسئولین صدا و سیما خواهشمندم دیگه این سق سیا رو برای گزارش بازیهای ملی نذارن.

هـادی بـافـنـده
وبلاگ «از زیـرود تـا شـهـنـیـــا»
www.shahnia.blogfa.com

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

دل گفته های یک جانباز اعصاب و روان
مردم چرا ما را فراموش کردند؟!

مدت هاست که از کوچکترین سرو صدا خیلی زود عصبانی می شوم و از فرم لباس پوشیدن مردم بخصوص بسیاری از خانمها در سطح شهر آنقدر حرص و غصه می خورم که دلم می خواهد آنها را تنبیه کنم!! آرایش پسرها زنانه شده! زیر ابروها را بر می دارند. اصلا همه مردم بفکر راحتی و نشستن و خوردن و پول شده اند! ماشین های گران قیمت از سر و کول هم بالا می روند! مد و مد بازی، خارجی صحبت کردن، میزان فهم و شعور مردم شده است، کیسه های زباله را که نگاه می کنی پر از برنج و مواد غذایی است که مایحتاج چند روز یک خانواده مستاجر چهار نفره است!!!بی حیایی در رفتار مردم نشانه زرنگی و فهم بالای آنها ست و ارزش شده است. گوش هام مرتب صدای زنگ یا وزوزمثل: صدای حرکت گلوله توپخانه را می ده! نمی توانم آرام یک گوشه بنشینم، بی قرارم ! نه طاقت نشستن دارم، نه حال ایستادن! می خوام برم ولی چند قدم که می رم برمی گردم ببنیم کجا بودم؟ خیلی میل به سیگار دارم. فرقی نمی کنه چی باشه!حتی ته سیگار. نمی دونم چرا کسی من را نمی بیند. دیگر کسی یادی از من و دوستانم نمی کند. مگر جنگ نظامی که تمام شود دشمن تسلیم شده؟ اگر این حرف راست باشد پس ماهواره ها چرا تعطیل نشده اند.
خیلی از شب ها،از صدای خودم دوباره بیدار می شوم. یعنی همه را بیدار می کنم، خیس آبم، دست ها یا سرم خیلی درد می کند، بعدها می فهمم که یا به چیزی خوردم یا به کسی آسیب زدم، بیچاره همسرم، خیلی آهسته گریه می کند، خیلی تلاش می کنم ناراحت یا اذیت نشوم، به کسی گیر ندهم!! میگوید خیلی دوستم دارد، واقعا راست می گوید. مرتب با بچه ها دعوا و مرافعه می کند، دائم به آنها می گوید، باباتون مرده، خیلی با غیرته، مردم باید قدر امثال آنرا بیشتر بدانند. خلاصه خیلی به آنها می گوید انتظاری یا پولی از من نخواهند. ولی بچه ها نمی فهمند مادرشان چه می گوید.
استخوان هایم درد می کند. خیلی از وقت ها بچه ها را می بینم که روبرویم تکه تکه می شوند و خون و گوشت و استخوان هایشان وروی صورت و بدنم پاشیده می شود و باز احساس می کنم و نه یک دفعه بلکه هزاران دفعه.
گناه من وآنها چه بود. بچه ها وقتی به جبهه ها می آمدند، بسیاریشان زن و بچه مریض و گرفتاری های زیادی داشتند، ولی نمی توانستند پیش زن و بچه هایشام بمانند یا دنبال کرایه های عقب افتاده خود باشند چرا؟ مگر خودت یادت نمی آید؟ اصلا خودت کجا بودی؟ ! خیلی حیف هست ، مردم یادشان رفته ما چه کار کردیم!
خیلی ها هدف هواپیماهایی می شدند که شهرها را بمباران می کرد، ضد هوایی هایی که شلیک می کرد و مسابقه رفتن به زیر زمین ها و به پناهگاه های خارج از شهر و... نمی دانم!!!و خیلی هاشان از مملکت فرار می کردند.
اما ما آقا(امام خمینی«ره») را دوست داشتیم چراکه حرف و کلام خدا را می زد و ما می رفتیم به دنبال بی غیرت هایی که شب و روز به دنبال بی غیرت کردن مردم ما بودند و این به یک روز و یک ماه نکشید بلکه 8 سال به طول انجامید و ما جنگیدیم.آنها خیلی بودند ، حدود 30 الی 40 کشور نامرد را بیرون کردیم و یک وجب خاک را هم به آنها ندادیم ولی مردم چرا ما را فراموش کردند...
 

- براي دريافت فايل صوتي در همين زمينه از زنده یاد ابوالفضل سپهر روي اين لينک کليک کنيد (اتل متل یک بابا، دلیر و زار و بیمار، اتل متل یک مادر، یک مادر فداکار...)

 

 

nikoobest2006@yahoo.com

مي‌دونيد كارتن‌هايي كه دوست داشتيم عاقبتشون چی شد؟

آقای سکسکه عمل کرده, میره سر کار و میاد و زندگیشو می کنه!
الفی دیگه از هیچی نمی ترسه!
آلیس, شوهر کرده, دو تا بچه ام داره و یه زندگی حقیر توی یه آپارتمان 50 متری ساده,
آن شرلی! ارایشگر معروفی شده تو جردن و چند تا محله بالا شهر شعبه زده حسابی جیب مردم و خالی میکنه به اسم گریم و رنگ موهای عالی....
ای کیو سان کراکی شده و مخش تعطیل تعطیله!
بامزی یه خرس بزرگ شد و شکارش کردن!... شلمان هنوزم خوابه!
پت پستچی بازنشسته شده و الانم تو خونه سالمندان منتظر مرگشه!
بنر رو یادته؟ پوستشو تو خیابون منوچهری 30 تومن می فروختن!
بالتازار و زبل خان آلزایمر گرفتن.
دامبو ، پلنگ صورتی, پسر شجاع, خانوم کوچولو, شیپورچی, یوگی و دوستاش همه توی یه سیرک بزرگن!
تام سایر حسابی با کلاس شده و موهاشو مدل جوجه تیغی درس میکنه!
تام و جری دوتا دوست صمیمی شدن!
تن تن تو یه روزنامه خبرنگار بود, الان تو زندانه!(لابد به جرم آزادی اندیشه!!)
میگن خاله ریزه رفته مکه و حاج خانوم شده, تو مجالس زنونه روضه می خونه و خرج زندگی خودشو شوهر معلولشو ازین راه در می آره! قاشق سحر آمیز و جنگلی ام دیگه تو کار نیست!
جیمبو رو از رده خارج کردن(اینو دقیقن نمی دونم, شایدم اجاره دادنش به ایران ایر!!)
چوبین خیلی وقته که مادرش و پیدا کرده و دنبال یه وامه تا ازدواج کنه!
حنا خانوم دکتر شده, مادرشم از آلمان برگشته کنارش!
خپل رو از باغ گلها انداختنش بیرون, اونجا یه برج 1000 طبقه ساختن! (چند روز پیش کنار یه سطل آشغال دیدمش - خیلی لاغر شده!)
خانواده دکتر ارنست همسایه مونن, هر سه تا بچه اش رفتن, زن دکتر خیلی مریضه!
رابین هود رو تو اسلام شهر گرفتنش - به جرم شرارت!- هفته دیگه اعدامش می کنن!
سوباسو و کاکرو قهرمان جهان شدن, خوب که چی؟!
کایوت, بالاخره رود رانر رو گرفت ولی از شانس بدش ! آنفولانزای مرغی گرفت و... اونم مرد!
هیشکی نفهمید گالیور عاشق فلورتیشیاست!
لوک خوش شانس ساقی محله مونه!
مارکو پولو تو میدون راه آهن یه میوه فروشی زده - میگن کارش خیلی گرفته!-
گربه سگ عمل کردن و جدا شدن!
ملوان زبل تو کار قاچاق آدمه!
آقای پتی بل تو میدون شوش یه بنکدار کله گندس!
معاون کلانتر ارتقای شغلی پیدا کرده, داره میشه رئیس پلیس!
آقای نجار مرده و از وروجکم خبری نیست!
پت و مت حالا دیگه دوتا آقای مهندسن!
هایدی یه پزشک ماهر شده و چشمای مادر بزرگ و عمل کرد
نل افسردگیش خوب شد و داستان زندگیشو به زودی چاپ میکنه!
راستی بابا لنگ دراز هپاتیت C داره... واسش دعا کنید!
بلفی و لی لی بیت رو با همدیگه گرفتن و سنگسار شون کردن!
دادلی دورایت دو ساله که رئیس جمهور شده.!!!

 

 

k_suzanchi@yahoo.com

مترو فقط 50 متر با ستون‌های 33 پل فاصله دارد!

خبر عبور مترو از زیر چهارباغ اصفهان در سال 1385 مثل بمبی فضای رسانه‌های کشور را تحت تاثیر قرار داد و با عکس‌العمل‌های متفاوتی از سوی مسؤولان و دلسوزان میراث فرهنگی مواجه شد. مساله ساده بود، اما اتفاق‌ها و اظهارنظرهای حاشیه‌ای آن، دردسر ساز شد!
چهارشنبه و پنجشنبه هفته‌ای که گذشت، موزه فرش تهران میزبان جمعی از دوستداران میراث فرهنگی، مسؤولان و بخشی از جامعه معماری و شهرسازی کشور بود تا در همایشی با عنوان «میراث فرهنگی اصفهان در خطر» از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش‌های تخصصی و افکار عمومی نسبت به مسائل مربوط به عبور مترو از چهارباغ اصفهان پرده برداری شود. روز چهارشنبه، این همایش، یک سخنران ویژه داشت؛ برای اولین بار در طول این سه سال مناقشه و کشمکش، وکیل پرونده قطار شهری اصفهان پشت تریبون رسمی قرار گرفت و از دغدغه‌های خود و سیر پرونده در مراجع قضایی گفت. محمدعلی دادخواه، در جمع خبرنگاران نيز با اشاره به پیشینه 100 ساله خیابان چهارباغ و توجه به حفظ و حراست از این میراث فرهنگی جهانی گفت: انتظار ما در حفظ میراث فرهنگی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این است که برخیزد و بگوید، بر مبنای کدام طرح و مقررات، زمین شهری دارای بافت تاریخی به این قدمت را می‌گشایید.
وی با انتقاد از اظهارنظرهای دوگانه مسؤولان درباره این پرونده گفت: اندیشمندان و فن‌آوران این سرزمین اعلام کرده‌اند که بر اثر عبور مترو، ارتعاشی که در طول زمان ایجاد می‌شود، کاشی‌های گنبد مدرسه چهارباغ را دست کم یک میلی‌متر و حداکثر هشت میلی‌متر جابه‌جا می‌کند. وی با تأکید بر اینکه عبور مترو از چهارباغ به میراث طبیعی این خیابان نیز آسیب می‌زند و آن را در معرض تهدید قرار می‌دهد، اظهار کرد: اکنون دیواره‌های 33 پل به‌دلیل گذر زمان دارای انحنای شدیدی شده‌اند. این ساختمان فرتوت را نباید زیاد اذیت کرد. وکیل پرونده قطار شهری اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان از شهرداری شکایت کرده است؟ گفت: هرچند باید براساس قاعده و قانون این شکایت انجام می‌شد، ولی انجام نشده است و متأسفانه میراث فرهنگی استان اصفهان، اکنون دقیقا با شهرداری و شرکت متروی اصفهان هماهنگ است. این درحالی است که خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور آنگونه که می‌شنوم، بشدت مخالف این قضیه است و می‌گوید این کار نباید انجام شود. دادخواه با اشاره به اینکه مسؤولان پیشین و کنونی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفتار، مخالف عبور مترو از چهارباغ هستند، تصریح کرد: این افراد مدام مخالفت خود را تکرار می‌کنند؛ ولی یک پرسش دارم، چرا شما که دادگستری به حرف‌تان گوش می‌دهد و امکان شکایت دارید، شکایت نمی‌کنید؟ وی درباره پرسش دیگری مبنی بر اینکه مترو چقدر با 33پل فاصله دارد؟ گفت: حدود 50 متر دیگر تا ستون‌های 33پل مانده است. او با اشاره به ماده 27 اعلامیه جهانی حقوق بشر، چهارباغ را جزو میراث جهانی بشری دانست و تأکید کرد: عبور مترو از چهارباغ بسیار باعث تأسف است.
در دومین روز همایش «میراث‌فرهنگی اصفهان در خطر»، یکی از کارشناسان مطالعات تونل‌های‌ راه‌آهن کشور میزبان دوستداران میراث فرهنگی کشور بود تا به ارائه نظرات کارشناسی درباره عبور مترو از چهارباغ بپردازد. محمدرضا اسپهبد با اشاره به اینکه 12 سال پیش در تیم مطالعاتی یک شرکت مهندسی در اصفهان بوده و روی متروي شهری مطالعه می‌کرده است یادآور شد: با انجام مطالعات لازم در این زمینه، به این نتیجه رسیدیم که به‌دلیل شرایط ناهمگن دشت آبرفتی اصفهان، تونل مترو نباید از زیر خیابان چهارباغ عبور کند. وی با اشاره به خیابان شمس آبادی به عنوان مسیر جایگزین عبور مترو افزود: در جلسه‌های متعددی که در این زمینه برگزار شد، قرار بود مترو از خیابان شمس‌آبادی عبور کند، حتی یونسکو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این مسأله رأی مثبت دادند؛ ولی متأسفانه اکنون می‌شنویم که گویا حتی تونل در مسیر چهارباغ زده شده است و اصرار دارند که مترو را از این مسیر عبور دهند. اسپهبد در پایان خاطره‌ای از حضور مرحوم دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی در جلسه‌های متروی اصفهان نقل کرد و گفت: زمانی که در جلسه‌ها درباره عبور مترو از چهارباغ صحبت می‌شد، دکتر شیرازی که آن موقع به‌عنوان ناظر سازمان میراث فرهنگی در جلسه‌ها شرکت می‌کرد، با گریه می‌گفت، چرا اینها می‌خواهند این کار را انجام دهند؟
در بخش دیگری از دومین جلسه همایش فرهنگی اصفهان در خطر، مجتبی کنعانی به عنوان کارشناس معماری و مرمت بناهای تاریخی به مطالعات یک شرکت فرانسوی اشاره کرد که موضوع آن متروی اصفهان بوده و یادآور شد: یک شرکت از فرانسه با درنظر گرفتن مسائل جمعیتی اصفهان، در سال 1363 اعلام کرد که مترو برای اصفهان مخرب است، چون شکل جمعیتی این شهر را برهم می‌ریزد و اثرهای مخربی را به‌دنبال دارد. وی در ادامه با نشان دادن نقشه‌ عبور مترو از دو مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب اصفهان، ادامه داد: محور شرق به غرب مترو، خطر اصلی است، چون از نظر فنی، این محور باید از زیر بازار نقش جهان و سردر قیصریه عبور کند. در پایان این همایش، علی رضا روحانی، سخنگوی ائتلاف ملی حامیان میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در زمینه عبور مترو از چهارباغ، شهر تاریخی اصفهان را تهدید می‌کند و سخنان متناقضی که از سال 1381 تاکنون توسط مسؤولان پروژه متروی اصفهان، شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان بیان شده ‌است، گفت: متأسفانه در شرایطی به سال جدید وارد می‌شویم که عروس شهرهای مشرق‌زمین، دست‌خوش کج‌سلیقگی‌هاست.

 

 

horiehp@yahoo.com

من به آقای احمدی نژاد رای نمی دهم

من به آقای احمدی نژاد رای نمی دهم و برای آن دلایل بسیار زیاد و بسیار خوبی دارم ،
فعلا به ذکر چند تا از آنها اکتفا می کنم تا بعد :

۱- او به حفظ گنجینه های گرانقدر آثار باستانی در اقصی نقاط ایران اهمیت نمی دهد چون :
پروژه هایی که ۲۰ سال روی زمین مانده بود و داشت تبدیل به آثار باستانی می شد همه را تمام کرد و آن آثار باستانی را خراب کرد !

۲- به حفظ محیط زیست اهمیت نمی دهد چون :
پسرانش باندی ندارند که مناطق زیبای طبیعی را ملک اختصاصی خود کنند و نمی توانند با بهره برداری کامل از چوب جناگل (جنگل ها)شمال و شمال شرق ایران را جنگل های مزاحم را به دشت های وسیع تبدیل کنند تا پدیده ی سیل این موهبت الهی بتواند محیط زیست و خودِ زیست مردم گلستان را به کل از عرصه ی حیات پاک کند!

۳- به تخریب فرهنگ و اخلاق اجتماعی و سیاسی دست زده است چون :
به دختران دست نمی دهد . اشرار را آزاد نمی گذارد . بودجه خوبی برای ساخت فیلم و کتابهای ترویج آزادی از اخلاق و دموکراسی آمریکایی اختصاص نمی دهد . دعای فرج می خواندو و از دوران خوش قدرت برای توهین به شهدا و رزمنده ها و امام و رهبری استفاده بهینه نمی کند و از همه بدتر اینکه حضور و وجود خدا و نفوذ مدیریت امام زمان را در عالم جدی گرفته!!!

۴- اقتصاد بلد نیست و برنامه ندارد چون :
نمی تواند از فروش هوا و آسایش شهروندان برای خودش پول در بیاورد ! نمی تواند جیب خود و اطرافیانش را از سهام های پرسود و ملک و املاک دولتی پرکند ! نمی تواند روستاها را خالی و گداهای شهرها و حاشیه نشین ها را زیاد کند ! نمی تواند اقتصاد را به سمت تولید ثروت های کلان یک شبه هدایت کند ! با افزایش حقوق باز نشسته ها و کارگرها به اقتصاد صدمه زده ! با انجام کارهای عمرانی در روستا ها تورم ایجاد کرده ! به تولیدات بی صرفه ی داخلی بها داده در صورتی که مزیت نسبی همواره با واردات است حتی واردات پزشک ! برنامه اش هم فقط در جهت کم کردن رفاه کاخ نشینان و نخبه های پر مدعا وحراف و بی لیاقت است !و به جای صادرات مغز و فرهنگ غنی ایران به دنبال افزایش سرمایه گذاری در ایران و بازگشت جوانان تحصیل کرده است !

۵- به شهرسازی و شهرداری ها صدمه زده چون :
بودجه مترو و حمل و نقل عمومی را زیاد کرده و نمی گذارد مردم راحت باشند و از مزایای ترافیک و دود و تراکم بدون راه بهره ببرند اما جنبه هم ندارد که ببیند نخبه های سیاسی پول گسترش مترو را برای حقوق دادن به عمله های سیاسی خود خرج کنند و سعی می کند با مانع تراشی جلوی سوراخ برداشت های پنهان نخبه ها را بگیرد ! تازه بودجه ی ساخت تونل های فاضلاب شهری را آنقدر زیاد کرده که کاری که صد سال پیش اروپایی ها کردند و قرار بود در ایران صد سال دیگر تمام شود حالا دو سه ساله دارد تمام می شود ! واین صدمه بزرگ و غیر قابل کنترلی را به بهداشت عمومی موشها و سوسک های توی جوب ها زده است !و از همه بدتر با گذاشتن رویه غلط ثبت اسناد و املاک در کشور جلوی دلالی زمین و زیاد شدن روز به روز قیمت زمین را گرفته و آسایش روانی بدجوری را برای شهروندان هدف خود قرار داده !!! پس در آمد جناحهای سیاسی از محل دستگردان کردن زمین ها توسط بانکهای بزرگ و افزایش قیمت زمین چه می شود ؟؟؟

۶- آبروی ایران را در مجامع بین المللی به شدت در معرض خطر قرار داده:
با تعطیل نکردن انرژی هسته ای آبروی ما را پیش فرانسوی ها انگلیسی ها امریکایی ها و صهیونیست ها برده ! کاری کرده که آژانس هسته ای و صدها کشور جهان بیایند طرف ما !! به جای تبعیت از حرف زور آنها حرف معقول و انسانی خودش را به کرسی نشانده !! با تند روی هایش دل دوستان خوبی که روزی بر سر جوانان ما نقل و نبات شیمیایی می ریختند به درد اورده ! با کشورهای گدا مثل همسایه های مسلمان وسایر کشورهای ضد استکبار آنقدر دوستی می کند که حال آدم به هم می خورد ! در سرتاسر دنیا حتی در آمریکای لاتین و آفریقا هم دوستداران بسیاری برای ایران جمع کرده و این کاملا خلاف گفتگوی تمدن هاست ! حتی یک قرار داد خرید هواپیما از فرانسه نبسته که پولش را بدهد و آشش را نگیرد ! حتی یک قرار داد بای بک با شرکت های نفتی فرانسوی نبسته که منافع نفت را به دوستان عزیزمان ببخشد و بزرگوارانه رفتار کند !!! بسیار آدم سختگیر و در عین حال به نفع مردم ایران احساساتی ست !!اصلا عقل ندارد که چگونه منافع مردم را فدای منافع خودش کند ! اصلا بلد نیست کاری کند که آن غربی های متمدن بر علیه ما اجماع بین المللی نکنند (بین الملل یعنی ۷ کشور نه هفت کچل!! ) و قدرت مهیب و وحشتناک و بی پایان -بیشتر از خدا ی- آنها را کاملا نادیده گرفته و از آن ابرقدرت های دیدنی و لمس کردنی جهان اطاعت نمی کند و فقط از یک خدای مجازی و غیر دیدنی اطاعت می کند !

۷- به جای کارهای زیر بنایی به مردم صدقه می دهد :
در این جا باید اول کارهای زیر بنایی و اصولی را تعریف کنیم ۱- دولتی کردن یا اختصاصی کردن اقتصاد به منظور انهدام صنایع نساجی - کشاورزی - دامداری - تولیدی ۲-برنامه ریزی برای کم کردن حقوق افراد بی اهمیت جامعه و افزایش ۱۰۰ برابری حقوق مدیران خاص ۳- فروش نفت و معدن و منابع ملی و در مقابل بی بودجه گذاشتن پروژه های عمرانی در شهرستانها و انباشته کردن درامدهای نفت در حساب ذخیره ارزی در بانکهای قدرت های بزرگ و در عوض دادن اوانتاژ و چرب کردن سیبیل شان تا آنها تا پول ما را بالا نکشندو تلاش برای بدنام کردن ایران تا آنها به جرم نکرده غنی سازی اورانیم پولهارا هپل هپو کنند ! ۴ البته بهانه لازم برای بالا کشیدن پول را هم خودمان به دستشان می دهیم ۵ - استفاده از حساب ذخیره ارزی فقط در موارد اختصاصی شامل موسسه و نهادهای خاص (توجه :تولید کنندگان و صادر کنندگان موفق استثنا هستند ). ۵- عدم وجود بیمه بیکاری و بهداشتی برای مردم زیرا بیمه روستائئیان== صدقه است و پر رو می شوند .۶- استفاده از پس انداز های صندوق ذخیره بازنشستگان و فرهنگیان و تامین اجتماعی در صورت کسری بودجه به دلیل ریخت و پاشهای زایدما !
خوب حالا این احمدی نژاد همه را صدقه پرور کرده چون : ۱-حقوق باز نشسته ها را زیاد کرده ۲- قانون هماهنگ برای دریافت حقوق کارمندان وضع کرده و حقوق مدیران ما را کم کرده و سهام عدالت داده ۳- مدافع بخش خصوصی واقعی و تولید داخلی ست ۴- پولهای ایران را از حساب بانکها انگلیسی و فرانسوی در اورده ۵- انرژی هسته ای را از دست بهانه گیری ما بیرون آورده! ۶- روستا ها را آباد کرده و کارهای عمرانی در کشور را سرعت سرسام آوری داده از ۲۰ سال به دو سال ! ۷- از همه بدتر اینکه جلو در جیب گشاد سوء استفاده مدیران رانت خواررا تاحدی دوخته و این واقعاظلم بزرگی ست . ۸ - دست آخر هم بیمه روستائیان طرح پزشک خانواده بیمه زنان خانه دار و هزارتا گدا پروری و صدقه دهی دیگه کرده و نشان داده اصلا فهم اقتصادی ندارد .
من دلایل دیگری هم دارم که کم کم می گویم .....یکهو نمی شود همه اش را گفت !
شما هم اگر موافقید به او اصلا رای ندهید !! جیز است !
 

امضا کنندگان: پایگاه مبارزان آزادی و دموکراسی و اصلاحات در ایران نیوز
اسلاح کاران حرف هه ای(همان اصلاحاتی های حرفه ای) نیوز
اشک حسرت و آه برای دوران ثروت و دعوا و قهر نیوز
قطره و دریا و ابر و کوه و آسمون و ریسمون نیوز
یکهو از سکوت مرموز بدر آی -سر به زیر نیوز
کمترین دراویش خادم الملت و التفرقه نیوز
باطن هفت رنگ ظاهر الصلاح نیوز
بی پوسترو تبلیغات نیوز
صدای آزادی نیوز
بی عاری نیوز
سواری نیوز
پوزخند

 

 

mnks254@yahoo.com

انصراف خاتمي قابل پيش بيني بود!

سرانجام آنچه قرار بود بعد از پایان تعطیلات نوروزی و یا، حداکثر در اوایل اردیبهشت ماه سال 88 اتفاق بیفتد و کیهان نیز پیشاپیش به عنوان یک احتمال جدی از آن خبر داده بود، چند هفته زودتر از موعد پیش بینی شده در حال وقوع است و سایت ها و افراد نزدیک به آقای سیدمحمد خاتمی با قید «احتمال قوی» از کناره گیری ایشان به نفع آقای موسوی خبر دادند. سایت یاری نیوز- ارگان ستاد انتخاباتی آقای خاتمی- ضمن اعلام این خبر که دیروز از سوی آقای خاتمی و در جمع هواداران ایشان مطرح شده بود، طی یادداشتی به تحلیل ماجرا پرداخت. این سایت در تحلیل خود ضمن گلایه از مهندس موسوی که چرا با وجود خاتمی کاندیدا شده است! و اعتراض به کروبی که چرا حرمت اصلاح طلبان را پاس نداشته است! می نویسد؛ «اگر خاتمی حتی انصراف خود را اعلام کند این انصراف به منزله انصراف خاتمی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی نخواهد بود، چه آن که او در دو ماه آینده نقشی ماندگار را در اجماع اصلاح طلبان و تغییر وضع موجود ایفا خواهد کرد» و در باره علت انصراف آقای خاتمی، تاکید می کند «خاتمی با رعایت اخلاق و بزرگ منشی و پایمردی خود نجات ایران و اصلاحات را حتی بر انبوه درخواست های هواداران خود که به میلیون ها نفر می رسد(!!) ترجیح داده تا نام خود را در تاریخ ماندگارتر از پیش کند.»
اگرچه سایت یاری نیوز و سایر اصلاح طلبان اصرار دارند انصراف آقای خاتمی را «یک تصمیم» که طی دو سه روز اخیر اتخاذ شده است معرفی کنند ولی برخی از شواهد و قرائن موجود این احتمال را قوت می بخشند که تصمیم اخیر، یک برنامه از قبل طراحی شده است و آقای خاتمی از ابتدا برای کنار رفتن به میدان آمده بود. نگارنده اصرار ندارد که این برداشت را قطعی تلقی کند اما به هر حال، این هم یک احتمال است که با توجه به آنچه در پی خواهد آمد نباید نادیده گرفته شود.
1- آقای خاتمی برای کاندیداتوری خود دو دغدغه اصلی داشت که ایشان را آرام نمی گذاشت. اول؛ «ریسک سابقه» و دوم؛ «ریسک اطرافیان». این دو نگرانی آقای خاتمی از نوع نگرانی ها و دغدغه هایی نبود که با گذر ایام و یا چاره اندیشی این و آن برطرف شدنی باشد.
الف: «ریسک سابقه»، آقای خاتمی در سابقه خود دو دوره ریاست جمهوری با رای بسیار بالارا دارد. این سابقه برای آقای خاتمی یک «سرمایه سیاسی» قابل توجه تلقی می شود. خاتمی با ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دهم باید روی این سرمایه ریسک می کرد و حال آن که نه فقط نسبت به نتیجه آن امید چندانی نداشت، بلکه شواهد موجود از یک رقابت «باخت- باخت» برای ایشان حکایت می کرد، از جمله این شواهد آن که مردم طی 6 سال گذشته به گونه ای چشمگیر و غیر قابل انکار از مدعیان اصلاحات رویگردان شده و در تمامی چند انتخابات انجام شده اخیر به اصولگرایان روی کرده اند. به عنوان مثال در انتخابات مجلس هشتم، آقای خاتمی یک لیست 30 نفره برای تهران معرفی کرد و به تبلیغ گسترده آن پرداخت. اما در دور اول انتخابات هیچ یک از نامزدهای لیست خاتمی رای نیاوردند و در دور دوم فقط یک نفر از آنها - آقای محجوب- موفق به کسب رای شد که او نیز نامزد اختصاصی لیست آقای خاتمی نبود بلکه در چند لیست دیگر و از جمله لیست خانه کارگر- به عنوان دبیر کل خانه کارگر- حضور داشت. بدیهی است که آقای خاتمی از نتیجه چند انتخابات 6 سال اخیر و مخصوصاً از نتیجه انتخابات مجلس هشتم به این نظر قطعی رسیده باشد که دیگر از جایگاه قبلی در میان مردم برخوردار نیست. بنابراین احساس می کرد حضور ایشان به عنوان نامزد ریاست جمهوری دهم، فقط یک ریسک است و می تواند سرمایه سیاسی او یعنی سابقه دو دوره انتخابات با رای بالارا برباد دهد. از سوی دیگر، احمدی نژاد با مشخصاتی نظیر یک استاد دانشگاه، یک بسیجی رزمنده، یک ساده زیست، یک فرد متعهد و پای بند به گفتمان امام و انقلاب، یک رئیس جمهور شجاع و مقاوم در برابر باج خواهی دشمنان بیرونی و حامی واقعی و عملی مردم محروم و مستضعف و ده ها ویژگی برجسته و ارزشمند دیگر، جایی برای رقابت مدعیان اصلاحات باقی نگذاشته، مدعیانی که طی 8 سال حاکمیت خود، نه فقط به این ارزش ها و نیازهای مردم توجهی نداشتند بلکه ایجاد آشوب، ساختارشکنی، سخره مردم محروم، وادادگی در برابر دشمنان بیرونی، فدا کردن منافع ملی به پای اهداف حزبی، اهانت به مقدسات و... شناخته شده ترین عملکرد آنها بود، دولت نهم شعارهای دهان پرکن اما خالی از محتوا و عمل اصلاح طلبان را در میدان عمل و با عملکرد مردم سالارانه خویش به چالش جدی کشیده و از اعتبار انداخته است. بنابراین آقای خاتمی حق داشته و دارد که کاندیداتوری خود را یک «ریسک سابقه» تلقی کرده و سرمایه سیاسی خود را در این «ریسک» برباد رفته بداند.
ب: «ریسک اطرافیان»؛ بسیاری از اطرافیان آقای خاتمی و حامیان ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری دهم، دقیقاً همان کسانی بوده و هستند که بارها بی اعتقادی خود به آقای خاتمی را نه فقط در گفتار صریح، بلکه در عمل فریاد زده بودند. اظهارات صریحی نظیر آن که، خاتمی گورباچف است و باید جای خود را به یک «یلتسین» بدهد! خاتمی شبیه شاه سلطان حسین صفوی است که -با عرض پوزش- عرضه اداره کشور را ندارد! ما از ابتدا می دانستیم که خاتمی با ما - حزب مشارکت و سازمان مجاهدین- فرق دارد، او یک روحانی است و گروه خونش با اصلاح طلبان نمی خواند! خاتمی مرد شنا در استخر است و توان شنا کردن در دریا را ندارد! خاتمی- باز هم با عرض پوزش - اردک لنگ است و کاری از او ساخته نیست! باید خاتمی را از قطار اصلاحات پیاده کرد! خاتمی آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات کوبید! و... این برخوردها با آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری ایشان تا آنجا پیش رفت که وی با صراحت و عصبانیت فریاد زد «از جبهه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد»! و چند روز قبل از اعلام نامزدی خود، طی سخنانی در دانشگاه تهران اذعان کرده بود که اطرافیان وی یکی از اصلی ترین دغدغه های او هستند!
با توجه به اندکی از بسیارها که درباره مواضع و عملکرد اطرافیان قبلی و کنونی آقای خاتمی گفته شد، بدیهی است که «ریسک اطرافیان» یکی دیگر از اصلی ترین دغدغه های خاتمی باشد. دغدغه های دوگانه یاد شده از همان ابتدا این احتمال را قوت می بخشید که آقای خاتمی تا پایان ماجرا در صحنه باقی نمی ماند. بنابراین، به سختی می توان تصمیم دیروز ایشان را، یک برنامه از قبل طراحی شده تلقی نکرد.
2- کیهان پیش از این احتمال داده بود که آقای مهندس موسوی نامزد نهایی جبهه اصلاحات و اعلام حضور آقای خاتمی با هدف زمینه سازی برای حضور ایشان صورت گرفته است. در این باره گفتنی است که اگر آقای مهندس موسوی با تابلوی جبهه اصلاحات به صحنه می آمد ناچار بود سوابق ناخوشایند مدعیان اصلاحات را با خود حمل کند که نتیجه آن، خدشه دار کردن سوابق و خوشنامی خود در دوران نخست وزیری بود و اگر بدون تابلوی جبهه اصلاحات به صحنه می آمد، برای این سؤال پاسخی نداشت که چرا طی 8 سال حاکمیت مدعیان اصلاحات بر قوه مجریه و 4 سال حاکمیت آنان بر قوه مقننه و هجوم آشکار و بی پرده آنها به اسلام، انقلاب، امام و... سکوت کرده است؟! مدعیان اصلاحات، خط امام(ره) را شایسته موزه تاریخ می دانستند! می گفتند اصلی ترین مانع دموکراسی آن است که در ایران هنوز خدا زنده است! اسلام را برای 1400 سال قبل مناسب می دانستند! فرهنگ شهادت را خشونت طلبی معرفی می کردند! از سرمایه داران حمایت می کردند، امام حسین(ع) را قربانی خشونت جدش رسول خدا(ص) در صدر اسلام می دانستند، محرومان و مستضعفان را مسخره می کردند! تن دادن به باج خواهی آمریکا را «عقل گرایی» می نامیدند!... و آقای مهندس موسوی نه فقط در مقابل تمامی این اقدامات ناپسند مدعیان اصلاحات سکوت کرده بود، بلکه به عنوان «مشاور ارشد» در کنار آقای خاتمی بود.
با توجه به نکته فوق، تنها راه برای آقای مهندس موسوی این بود که با تابلوی مشترک از «اصلاح طلبی و اصولگرایی» وارد صحنه شود. یعنی دقیقاً همان که ایشان به هنگام اعلام رسمی نامزدی خود بر آن تاکید ورزید.
3- برخی از شواهد دیگر نیز احتمال یاد شده را قوت می بخشد از جمله آن که مدعیان اصلاحات از یکسو به آراء هواداران خود برای مهندس موسوی نیاز دارند و از سوی دیگر به رای- هرچند اندک- طرفداران اصولگرایی به ایشان امید بسته اند. اما مشکل اصلی آن است که سکوت مطلق مهندس موسوی در برابر ناراستی ها و مواضع و عملکرد ناپسند اصلاح طلبان جای چندانی برای حمایت اصولگرایان از ایشان باقی نگذاشته است و هواداران جبهه اصلاحات نیز شعارهای جدید ایشان را نمی پسندند. شاید دقیقا به همین علت و برای عبور از این عقبه است که سایت های وابسته به اصلاح طلبان به یکباره با چرخشی نزدیک به 180 درجه، سعی می کنند موسوی را بیرون از جبهه اصلاح طلبان معرفی کنند!! چرا؟! احتمالاً با این هدف که توجه برخی از اصولگرایان به وی را جلب کنند!
و در این باره گفتنی های دیگری نیز هست.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 اسفند / 18 مارس / 20 ربيع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
28 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
چهارشنبه سوري

مراسم شب چهار شنبه سوري يكي ديگر از جشن هاي باستاني ايرانيان است. در نوشته هاي برجاي مانده از آن عهد، از اين جشن ملي بوته سوزي و پايكوبي در اطراف آن، به عنوان جشن سوري ياد شده است. مراسم بوته سوزي و پريدن از روي آن و خوردن آجيل و شادي و آرزوي تندرستي كردن، امروز به همان گونه كه هزاران سال پيش برپا داشته مي شد بر گزار مي گردد.
     جشن سوري (سوريك) به قدمت نوروز و به نوشته مورخان آلماني، قديمي تر از آن است و به تمامي آرين ها تعلق دارد. اين جشن در يكي از روزهاي پنج گانه اضافي سال ايران باستان برگزار مي شده است. ماههاي ايراني در عهد باستان 30 روزه بودند و پنج روز اضافي سال نامهاي مقدسي داشتند. به درستي معلوم نيست كه از چه زماني اين آيين باستاني را در شب آخرين چهار شنبه سال تثبيت كرده اند.
     اين جشن در اصفهان و توسط «مرداويز» سردار بزرگ و قهرمان ملي ايران احياء شد. وي كه از ديلمان برخاسته بود به سلطه عرب برمناطق شمالي و مركزي ايران پايان داد. در زمان سامانيان اين مراسم كهن ملي هنوز «جشن سوري» خوانده مي شد و در نوشته هاي آن زمان به همين نام ذكر شده است. بكار بردن اصطلاح «چهارشنبه سوري» ظاهرا مربوط به قرون معاصر است.

 

تصويب قانون منع احتكار در پي تورم پول
بازي مجلس با فروغي و فروغي با مجلس!

27 اسفند سال 1320 (18 مارس 1942) مجلس شوراي ملّي قانون منع احتكار را كه نخستين پيشنهاد كابينه وقت {دولت تازه) بود و با قيد فوريت تسليم شده بود از تصويب گذراند. پس از اشغال نظامي كشور در شهريور ماه 1320 و آغاز خريد غلاّت محصول ايران با اسكناسهايي كه اشغالگران خودشان آنها را چاپ كرده بودند و حمل اين غلاّت به شوروي، ايران با كمبود خوار و بار و اجناس ضروري ديگر رو به رو شده بود و چون تورّم پول به دليل ورود اسكناسهاي تازه رو به افزايش بود مغازه دارها و ديگران دست به احتكار زده بودند و بر مشكل كمبوده افزوده بودند كه كابينه تازه لايحه منع احتكار را به مجلس داد و مجلس كه قبلا در آن ماه با بحران كابينه رو به رو شده بود آن را سريعا تصويب كرد تا نخست وزير سمت حود را ترك نكند.
    بحران كابينه از هفتم اسفند با كناره گيري فروغي از نخست وزيري آغاز شده بود. فروغي كه دوباره مامور تشكيل كابينه شده بود پس از معرفي وزيران تازه نتوانست آراء مورد نظر را به دست بياورد و كنار رفت. مجلس دوباره به او ابراز تمايل كرد و اين بارنوبت فروغي بود كه ناز كند و چون زير فشار قرار گرفت خود را پنهان ساخت. به ناچار علي سهيلي مامور تشكيل كابينه شد و مجلس در 18 اسفند كابينه اورا تاييد كرد. آنگاه فروغي هم كه زماني رضاشاه اورا از وزارت دربار برداشته بود وزير دربار پسر وي شد!.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com
18 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
محکوم شدن ذوالفقار علي بوتو به اعدام و تحولات بعدي در خانواده او و پاکستان

ذوالفقارعلي بوتو

18 مارس 1978 ذوالفقار علي بوتو نخست وزير پيشين پاكستان و رهبر حزب مردم پاكستان به جرم دست داشتن در قتل پدر يكي از رقباي سياسي اش به اعدام محكوم شد كه بعدا اعدام گردي. دولت وي قبلا با يك كودتاي نظامي برانداخته شده بود. بوتو سالها وزير امورخارجه، رئيس كشور و رئيس دولت پاكستان بود و در سال 1971 موفق شد پاكستان را از بحران جدا شدن پاكستان شرقي (بنگلادش امروز) خارج سازد.
سالها بعد PPP (حزب مردم پاكستان) «بي نظير» دختر ذوالفقار علي بوتو را نخست وزير پاكستان كرد كه وي پس از كنار رفتن، بعدا متهم شدن و پس از يك تبعيد طولاني در خارج از پاكستان، اواخر سال 2007 به وطن بازگشت و در دسامبر همين سال در پي شركت در يك اجتماع در راولپندي و ايراد نطق ترور شد و رياست حزب به پسرش «بلاول» رسيد كه چون دانشجو و در انگلستان است، پدر او «آصف علي زرداري» نيابت رياست حزب را بر عهده گرفته است.
حزب مردم پاكستان و حزب مسلم ليگ شاخه نواز شريف در انتخابات پارلماني فوريه 2008، اكثريت كرسي ها را به دست آوردند و در نخستين جلسه پارلمان در نيمه مارس 2008 ائتلاف خود را براي تشكيل دولت و درفشار قراردادن ژنرال پرويز مشرّف رئيس جمهور اعلام داشتند. دولت قبلي نواز شريف با كودتاي ژنرال مشرّف بركنار شده بود و خود او نيز سالها به صورت تبعيد در كشور سعودي بسر مي برد.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 18 مارس

  • 235:   بعضي از مورخان زادروز ماركوس اورليوس الكساندر امپراتورروم را در اين روز نوشته اند.

  • 1167:   ميان فرانكها به رياست آمارليك كه تحت پرچم صليبيون وارد خاورميانه شده بودند و نيروهاي مسلمان در « البابين » مصر جنگ در گرفت.

  • 1532:   پارلمان انگلستان از اين پس پرداخت هر گونه وجه ازجانب كليساهاي آن كشور به خزانه داري پاپ را ممنوع و غير قانوني اعلام كرد.

  • 1673:   لرد« بركلي » نيمي از اراضي نيوجرسي امريكا(اراضي متعلق به سرخپوستان) را به مهاجران اروپايي « كويكر » فروخت !!!.

  • 1929:   ( 1307 خورشيدي ) : قانون اعزام محصل به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد كه به موجب آن بايد هر سال يكصد ديپلمه ايراني براي تحصيل به اروپا اعزام مي شد. پنج سال بعد دارالمعلمين عالي ( دانشسراي تربيت دبير دبيرستان ) در تهران تاسيس شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    19 ربيع الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    7
    17

    اهواز

    14
    27

    تبريز

    -2
    8

    شيراز

    8
    23

    مشهد

    5
    18

    بندرعباس

    21
    31

    کرمان

    8
    22

    اصفهان

    5
    21

    يزد

    10
    28

    کرمانشاه

    0
    14

    اراک

    3
    17

    رشت

    7
    10

    دبی

    22
    30


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1272 تومان
    988 تومان
    1410 تومان
    1000 تومان
    267 تومان
    270 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    223000 تومان
    114000 تومان
    57000 تومان
    217000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:44
    طلوع خورشيد : 06:09
    اذان ظهر : 12:12
    غروب خورشيد : 18:14
    اذان مغرب : 18:34
    نيمه شب شرعي : 23:29

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Luxury Life & Style
    ماه ژانويه/فوريه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Luxury Life & Style

    تاریخ انتشار: ژانويه/فوريه 2009
    تعداد صفحات مجله: 77
    حجم فایل: 56 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    فلش مموری دم گربه ای

    تا کنون با طرح هاي متنوعی از انواع فلش مموری هاي بامزه آشنا شده ايد. به هر حال هر کس سليقه ای دارد. یک طراح خوش ذوق حیوان دوست هم ترجيح داد که فلش مموري خود را با احترام به گربه در ظاهري شبیه دم این حيوان ارائه دهد.
    تصورش را بکنید. يک فلش 2 گیگا بايتي با پوششي شبیه دم گربه از پورت USB لپ تاپ يا کامپیوتر روميزيتان آویزان شود.به نظر من که چيزي شبیه کابوس است....
    اگر با دیدن آن مثل من احساس بدي به شما دست نمي دهد مي توانید با قیمت 54 دلار اين فلش دم گربه اي را از اینجا خريداري کنید.
    منبع  

    Lenovo هم نت بوک تولید می کند:
    یوگای جیبی

    این کامپیوتر کوچک شما را یاد چه چیزی میاندازد؟ سونی وایو پی. بله محصول جدید شرکت لنوو تا حد زیادی شبیه نت بوک سونی است. تا حدی که به این فکر می افتیم که شاید الهام بخش اصلی ساخت این نت بوک بوده است. اما از گمانه زنی ها که بگذریم هنوز اطلاعات زیادی در مورد این کامپیوتر کوچولوی خوش قیافه منتشر نشده است. اسم آن را Pocket Yoga (یوگای جیبی) گذاشته اند. جلد آن چرمی است و می دانیم که دارای نمایشگر لغزشی از نوع صفحه لمسی است. همین! فعلا باید برای بقیه اطلاعات صبر کنیم.  
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    فرهنگ چینی


    معرفی کتاب:
    بی شک آشنایی با آداب و رسوم، پیشینه های تاریخی و فراز و فرود های تمدن های هر قوم و ملتی ما را در هرچه بهتر شناختن آن سرزمین کمک خواهد نمود. کشور پهناور چین با قدمتی چندین هزار ساله، در طول اعصار گذشته، زاینده فرهنگ ها و تمدن های مختلفی در خود بوده است. فرهنگ ها و تمدن هایی که جهت کشف اسرار هر کدام از آنها ملزم به لحاظ عوامل گوناگونی همچون بررسی تاریخ اجتماعی، سیاسی و جفرافیایی چین، آئین ها و مذاهب تمدن ساز و... هستیم.
    کتاب حاضر با بررسی اجمالی ادوار مختلف تاریخی این کشور کهن و نیز اشاره به ریشه های تاریخی آداب و رسومی که امروزه آن ها را به عنوان فرهنگ چینی می شناسیم، برآنست تا بتواند به معرفی فرهنگ این کشور بپردازد.
    فهرست مطالب كتاب به شرح زير است:

    1. عید مهتاب
    2. کنفوسیوس بزرگترین متفکر دوره باستانی چین
    3. چین شی هوان اولین امپراطور حکومت فئودالی چین
    4. نامداران باستانی یان و شون
    5. نامداران باستانی چین - امپراتوران " یان " و " خوان "
    6. کتاب بیوگرافی " شاه گسار "
    7. حماسه جیانگر
    8. " سی ما چیان " و اثر جاویدانش به نام " یاداشت های تاریخی "
    9. " بیوگرافی شاه گسار "
    10. داستان های سه مملکت
    11. " سفر به باختر "
    12. " تائویوان مین "
    13. " پوسون لین " و اثر " روایات "
    14. بازار مکاره محل تفریحات دسته جمعی در ایام عید بهار
    15. عید بهار چین
    16. داستانی درباره ساعات آستانه سال نو به تقویم کشاورزی چین
    17. در آستانه عید بهار چین
    18. بادبادک چین
    19. طراحی معماری " لی " چین
    20. مبادلات خارجی ظروف چینی ساخت چین در دوران باستان
    21. عبادت اژدها در ميان چینی ها
    22. معرفی مجسمه گلی چین
    23. " جین ده جن " پایتخت ظروف چینی
    24. نمایش تئاتر سلسله سون چین
    25. توسعه سریع اپراهای محلی در چین
    26. باریکه های خیزرانی و چوبی برای نوشتن در قدیم چین
    27. معرفی نام های خانوادگی در چین
    28. ظروف سفالین و چینی قدیمی چین
    29. گذرگاه طاقدار باستانی چین
    30. فرهنگ چای چین
    31. عادت ازدواج در میان چینیان
    32. کوچه و پل های قدیمی شهر " سو جو "
    33. بخش اول چهار اختراع بزرگ باستانی چین – کاغذ و قطب نما
    34. بخش دوم چهار اختراع بزرگ باستانی چین - فن چاپ با حروف چاپی و باروت
    35. نقاشی سال " یان لیو چینگ " گنجینه نقاشی چین
    36. " هنر جنگی سون تزو - بزرگترین اثر نظامی باستانی چین
    37. برج های نگهداری کتاب در باستان چین
    38. منشای هیروگلیف چینی و مسیر تکامل آن
    39. فرهنگ چای و نقش علوم و فنون در توسعه صنایع چای چین
    40. فرهنگ بادبزن در چین
    41. شهر ممنوعه - کاخ باستانی بیجینگ
    42. جاده ابریشم
    43. عید بهار چین
    44. تائوئیسم - مذهب اصیل چین
    45. چهار اثر ادبی مشهور کلاسیک و باستانی چین


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    وصلت ناجور

    عباس احمدی


     

    خلقت من از ازل یك وصله ناجور بود
    من كه خود راضی به این خلقت نبودم، زور بود
    میرزاده عشقی



    وصلت ما از ازل یك وصلت ناجور بود
    من كه خود راضی به این وصلت نبودم زور بود


    درس و دانشگاه بالكل بی بخارم كرده بود
    بسكه بودم سر بزیر و در غذا كافور بود


    رخت دامادی پدر با زور كرد اندر تنم
    گفت باید زن بگیری تو وَ این دستور بود


    چندباری خواستگاری رفته بودم بد نیود
    میوه می خوردیم و كلا سور و ساتم جور بود


    این یكی گیسو كمند و وان یكی بینی بلند!
    این یكی چشم آبی و آن دیگری مو بور بود


    سومی هم دو برادر داشت هر جفتش خفن
    اولی خر فهم بود و دومی خر زور بود


    خانواده گرچه یك اصل مهم در زندگی است
    انتخاب اولم باباش مرده شور بود


    كیس خوبی بود شخصاً، صورتاً، فهماً، فقط
    هشتصد تا سكه مهر خانم مزبور بود


    با خودم گفتم كه كی داده...گرفته، بی خیال
    حیف از شانس بدم دامادشان مأمور بود!


    این غزل را توی زندان من سرودم یك نفس
    شاهدم ناصر سه كلّه با كَرم وافور بود...


    زن اَخ است و مایه درد و بلا با این وجود
    می گرفتم یك زن دیگر اگر مقدور بود
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    برای کوچک‌نمایی شکم
    چه لباسی بپوشیم؟

    پوشیدن لباس‌های متناسب با جثه و اندام خودمان، هنری است که همه باید آن را بیاموزیم. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه‌های طبیعی بدن از چارچوب استاندارد خود خارج ‌شوند و مشکلاتی در پوشیدن لباس‌های دلخواه ایجاد ‌کنند. یکی از این مشکلات، بزرگی شکم و پهلوها و تجمع بیش از حد چربی در این منطقه است. اگر شما هم از داشتن شکمی بزرگ رنج می‌برید، چاره اول مشکلتان این است که سعی کنید با ورزش و پیاده‌روی روزانه و مستمر، شکمتان را کوچک کنید. اما چاره دومش این است که موقع لباس پوشیدن، حواس‌تان به توصیه‌های زیر هم باشد...
    قبل از هر توصیه‌ای، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که مد همیشه تغییر می‌کند اما لباسی که اندام شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد تغییر زیادی نخواهد کرد؛ پس بی‌دلیل از مدها پیروی نکنید و توصیه‌های ما را جدی بگیرید:


    ۹ توصیه عمومی
    ۱) دور پارچه‌های سنگین (فاستونی، پشمی، فلانل) را خط بکشید و از پارچه‌های سبک با نخ طبیعی و رنگ‌ تیره و مات استفاده کنید.
    ۲) از پوشیدن هر لباسی که به تن می‌چسبد (جلیقه، لباس‌های اندامی، تی‌شرت‌های تنگ، لباس‌های کاموایی دستباف و سفت و پیراهن‌های آستین‌کوتاه تنگ) خودداری کنید.
    ۳) لباس‌های گشاد و تیره بپوشید. رنگ تیره، اندام را کوچک‌تر نشان می‌‌دهد. ضمن آنکه لباس گشاد، بزرگی شکم را پنهان می‌کند.
    ۴) از پوشیدن لباس‌هایی که راه‌های افقی دارند، بپرهیزید و برعکس، از لباس‌هایی که راه‌های عمودی و ریز دارند، استفاده کنید.
    ۵) شلوار را روی شکمتان نیاورید.
    ۶) از شلوارهای تنگ و باریک استفاده نکنید و برعکس از شلوارهای دمپا استفاده کنید که انتهای آن از زانو به پایین به تدریج گشاد می‌شود.
    ۷) کمربند شلوار را پهن انتخاب نکنید و هیچ‌گاه آن را بالای شکم یا زیرشکم نبندید بلکه دقیقا روی شکم ببندید.
    ۸) شلوار جینی انتخاب کنید که سایز آن از اندازه واقعی‌تان یک سایز بزرگ‌تر باشد. در این صورت، به راحتی دور کمرتان قرار گرفته و شکم شما را می‌پوشاند.
    ۹) صاف بایستید. قدتان کوتاه باشد یا بلند، مدل ایستادن شما روی فرم بدن و چگونگی ایستادن لباس روی آن تاثیر دارد.


    ● ۶ توصیه مردانه
    ۱) کمتر تی‌شرت بپوشید. در غیر این صورت، زیر تی‌شرت‌تان زیرپوش پوشیده و آن را توی شلوار بزنید تا شکم‌تان را ثابت نگه دارد. بهتر است روی تی‌شرت، سویی‌شرت یا پلیور بپوشید.
    ۲) پیراهن آستین بلند با رنگ تیره بهترین مدل لباس برای تمام آنهایی است که شکمی بزرگ دارند.
    ۳) ترجیحا از پیراهن و شلوار یکرنگ استفاده کنید.
    ۴) از آویزان کردن موبایل، دسته کلید، زنجیر ساعت و این‌جور چیزها در ناحیه شکم و کمرتان خودداری کنید.
    ۵) از پوشیدن لباس‌های براق و تی‌شرت‌هایی که در ناحیه شکم عکس‌های بزرگ دارند، پرهیز کنید.
    ۶) شلوارهایی که در ناحیه بالای زانو و ساق پا جیب دارند، گزینه خوبی برای پوشیدن هستند؛ به شرط آنکه ران‌های پایتان هم به بزرگی شکم‌تان نباشد!


    ● ۱۰ توصیه زنانه
    ۱) پیراهن و بلوزهای مدل Wrap (رپ: مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود) بپوشید؛ چون موجب می‌شود سینه شما کاملا به دو قسمت تفکیک شود و کمر مشخص‌تری برایتان ایجاد کند و در نتیجه، شکمتان کوچک‌تر به نظر برسد.
    ۲) دامن‌هایی که خط کمر آن پایین‌تر است، شکم شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
    ۳) جیب، پلیسه و چین در ناحیه پشت، جلو و پهلوی شکم سبب می‌شود که شکم شما بزرگ‌تر به نظر برسد.
    ۴) از پوشیدن کت، مانتو، پیراهن و هر نوع لباس کمردار خودداری کنید. کمر باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شود و دور شکم را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد.
    ۵) گوشواره‌ها و گردن‌بندهای بزرگ، هدبند یا روسری، همگی روش‌هایی عالی برای ایجاد توجه به صورت و عدم توجه به قسمت‌های نامناسب اندام شما می‌شود.
    ۶) دامن‌های کلوشی انتخاب کنید که در قسمت کمر جمع نمی‌شود.
    ۷) دامن‌های راسته یا باریک و تنگ، اندام پایینی بدن شما را باریک‌تر و کم عرض‌تر نشان می‌دهد و این تصور را ایجاد می‌کند که فرم کلی بدن شما لاغرتر است.
    ۸) می‌توانید شلوارهای جین نسبتا گشاد را با تی‌شرت یا پلیور که روی آن را بگیرد، بپوشید.
    ۹) بهتر است از پوشیدن شلوارهای پیله‌دار بپرهیزید؛ چرا که بزرگی میان‌تنه را بیشتر توی چشم می‌آورد.
    ۱۰) تی‌شرت، پیراهن یا ژاکت‌هایی بپوشید که رنگشان با شلوارتان تضاد داشته باشد.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    نظر اسلام درباره وجود موجودات زنده
    در کرات دیگر


     

    سوال:
    اسلام درباره وجود موجودات زنده در کرات دیگر، چه نظری دارد؟
     

    پاسخ:

    این فکر که آیا در کهکشان ها و کرات دیگر موجودات زنده یا عاقل دیگری وجود دارد یا نه یکی از سؤالاتی است که بشر به دنبال پاسخ آن بوده است ولی هنوز پاسخی برای آن نیافته است . برخی از تعبیرات قرآن به وجود موجوداتی زنده در آسمان اشاره دارد، از جمله:

    1- تعبیر به "من دابة":
    «و از نشانه های ]قدرت[ اوست آفرینش آسمانها و زمین و آنچه از ]انواع[ جنبنده در میان آن دو پراکنده است و او هر گاه بخواهد برگرد آوردن آنان تواناست.» [1]

    2- تعبیر به "من فی السموات" و "ما فی السموات":
    « هر که در آسمان ها و زمین است از او درخواست می کند؛ هر زمان، او در کاری است.»[2]
    « و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین از جنبدگان و فرشتگان است، برای خدا سجده می کنند و تکبٌر نمی ورزند.»[3]
    « آسمانهای هفتگانه و زمین و هر کس که در آنهاست او را تسبیح می گویند. »[4]

    3- تعبیر به "مشارق و مغارب":
    « سوگند به پروردگار مشرقها و مغربها كه ما قادريم.‏»[5]
    4- تعبیر به "العالمین[6]":
    « سپاس مخصوص آن خدائى است كه پرورش دهنده عالميان است‏».[7]
    در میان آیات مطرح شده فقط آیه اول[8] و آیاتی که العالمین در آنها آمده است، به صورت احتمال دلالت بر وجود موجودات زنده در کرات دیگر می کنند[9].

    علامه طباطبائی (ره) در تفسیر آیه اول می فرماید:
    « ظاهر آیه این است که در آسمانها از جنبدگان ( دواب ) مثل روی زمین وجود دارد.....»[10]

    و صاحب تفسیر نمونه می نویسد:
    « این آیه دلالت بر وجود انواع موجودات زنده در آسمان ها دارد گرچه هنوز دانشمندان به صورت قاطعی در این زمینه قضاوت نمی کنند و سر بسته می گویند که دارای موجودات زنده اند ولی قرآن با صراحت این حقیقت را بیان می دارد که در پهنه آسمان نیز جنبدگان زنده، فراوان وجود دارد. »[11]

    در حدیثی از حضرت علی (ع) آمده است:
    « این ستارگانی که در آسمان است شهرهایی همچون شهرهای زمین هستند، هر شهری با شهر دیگر (هر ستاره ای با ستاره دیگر) با ستونی از نور مربوط است.»[12]
    در مورد دلالت این آیه بر وجود حیات زنده در کرات دیگر تذکر چند نکته لازم است:

    1. واژه «سماء » و « سموات » در قرآن به چند معنا به کار می رود: جهت بالا ـ کرات آسمانی ـ جو زمین و ...[13]
    دلالت آیه بر وجود موجودات زنده در کرات دیگر وقتی صحیح است که کلمه «سموات » در آیات مورد بحث به معنای کرات آسمانی باشد.
    در حالی که ممکن است « سموات » در آیه فوق به معنی طبقات جو اطراف زمین و مراد از دابة موجودات ریز ذره بینی (مثل ویروسها و ...) و درشت ( مثل پرندگان ) که در فضای اطراف ما پراکنده اند، باشد.

    2. با توجه به اینکه هنوز وجود موجودات زنده در کرات دیگر از لحاظ علمی اثبات نشده و به صورت یک احتمال قوی از آن یاد می شود لذا نمی توان به صورت قطعی، وجود موجودات زنده در کرات دیگر را به قرآن نسبت داد .
    در نتیجه این آیات بر اساس یک تفسیر احتمالی نوعی رازگویی علمی از آینده است که هنوز مطلب علمی آن توسط دانشمندان به اثبات نرسیده است.


    ---------------------------------------
    [1] شوری، 29. ( و من آیاته خلق السموات و الارض و ما بث فیهما من دابة و هو علی جمعهم اذا یشاء قدیر )
    [2] رحمن، 29. ( یسئله من فی السموات و الارض کل یوم هو فی شأن)
    [3] نحل، 49. ( و لله یسجد ما فی السموات و ما فی الارض من دابٌة و الملائکة و هم لا یستکبرون )
    [4] اسراء، 44. ( تسبح له السموات السبع و الارض و من فیهن )
    [5] معارج، 40. (فَلا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشارِقِ وَ الْمَغارِبِ إِنَّا لَقادِرُون‏) ، نک: صافات،5-اعراف،137.
    [6] این واژه 61 بار در قرآن تکرار شده است.
    [7] فاتحه، 2.
    [8] شوری، 29.
    [9] برای آگاهی بیشتر، نک: رضایی اصفهانی، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، ج1، صص 195-206.
    [10] نک: المیزان، ج 18، ص 58.
    [11] نک: تفسیر نمونه ج 20، صص 436 ـ 439.
    [12] سفینة البحار، ج 2، ص 574 ماده « نجم» از تفسیر علی بن ابراهیم نقل می کند. ( هذه النجوم فی السماء مدائن مثل المدائن التی فی الارض مربوطة کل مدینة الی عمود من نور. )
    [13] نک: تفسیر نمونه، ج 1، صص 165 ـ 166.

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    عجيب ترين حوادث سال 87


     

    اخبار طلايي در صفحات حوادث گاهي به اندازه‌اي عجيب و باورنكردني است كه موجب مي‌شود خوانندگان دقايقي بسيار روي آن مكث كنند و براي پذيرفتن چنين اخباري دودل باشند.
    به گزارش روزنامه وطن امروز اما واقعيت دارد، اخبار جالبي مانند مهريه هزار بوسه‌اي تا دردسرهاي دندان عقل براي 3پزشك كه از عجيب‌ترين حادثه‌هاي سال 87 بود.


    نوزاد اجاره‌اي
    به دنيا آوردن يك نوزاد از رحم اجاره‌اي پدر و مادرش دردسري جنجالي به وجود آورد. مسؤولان بيمارستاني كه اين نوزاد اجاره‌اي در آنجا به دنيا آمده بود، حاضر نشدند گواهي ولادت را به نام پدر و مادر اصلي كودك صادر كنند.
    اين پدر و مادر كه پس از سال‌ها بي‌نتيجه ماندن تلاش‌هاي پزشكي و عبور از همه موانع آزمايشگاهي از باروري خود نااميد شده بودند با مراجعه به يكي از كلينيك‌هاي ناباروري خواستار بچه‌دار شدن با روش رحم اجاره‌اي شدند. فروردين‌ماه سال 87، زماني كه نوزاد متولد شد گواهي ولادت به نام مادري كه رحم خود را اجاره داده بود صادر شد. به همين خاطر زوج جوان به دادسرا مراجعه كردند و خواستار پيگيري قانوني شدند تا نوزاد به نام پدر و مادر اصلي ثبت شود...


    يك دندان عقل در برابر 3 پزشك
    3 پزشك در 22 فروردين‌ماه سال 87 به خاطر سهل‌انگاري در كشيدن دندان يك بيمار به دادسرا احضار شدند. بيمار وقتي نزد خانم دكتري براي كشيدن دندان عقل رفت، پس از تزريق داروي بيهوشي از مطب خارج شد، اما چند روز بعد متوجه شد كه دچار فلج اعصاب صورت شده است.
    وي سپس نزد روانپزشك مراجعه كرد كه اين‌بار نيز با مداوا و تشخيص غلط پزشك به يك فيزيوتراپ معرفي شد و به دستور دكتر فيزيوتراپ 20 جلسه تحت درمان صورت با اشعه مادون قرمز قرار گرفت.
    پس از گذشت چندماه نه‌تنها فلج اعصاب صورت مرد بيمار بهبود نيافت بلكه افتادگي پلك راست بيمار كه موجب كم‌بينايي وي شده بود، نيز به نابينايي مطلق تبديل شد. 3 پزشك از سوي بازپرس دادسراي جرائم پزشكي به پرداخت ديه محكوم شدند.


    موبايلي در چاهك فاضلاب
    پنج ارديبهشت‌ماه سال 87 دست جواني به دليل سهل‌انگاري در داخل چاهك سرويس بهداشتي گير كرد! تلفن همراه اين كارگر جوان به هنگام ورود به سرويس بهداشتي از دستش افتاد و به داخل چاهك فرورفت و هنگامي كه وي اقدام به بيرون آوردن تلفن همراهش كرد به دليل سهل‌انگاري دستش در چاهك سرويس بهداشتي گير كرد و ديگر نتوانست دستش را بيرون آورد، سرانجام ماموران آتش‌نشاني دست وي را در وضعيت نامناسبي از چاهك بيرون كشيدند.


    طولاني‌ترين پرونده طلاق
    طولاني‌ترين پرونده دادگاه خانواده در ارديبهشت سال 87، جزو عجيب‌ترين خبرها بود كه پس از 10سال بسته شد. اين زن و شوهر به‌خاطر اختلاف جزئي با يكديگر به مشاجره پرداختند و 50 پرونده در دادگاه تشكيل دادند و سرانجام پس از 10 سال حكم طلاق اين زوج صادر شد.


    مهريه 3 شاخه رز سياه
    داماد محكوم شد تا 9 هزار تومان معادل 3 شاخه گل رز سياه مهريه همسرش را بپردازد! اين زن و شوهر كم سن‌ و سال پس از ازدواج با يكديگر اختلاف پيدا كردند. عروس جوان بعد از يك سال زندگي از دست بدبيني‌هاي شوهرش به ستوه آمد و درخواست طلاق داد. حكم طلاق صادر و داماد محكوم شد تا مهريه 3 شاخه گل رز سياه را به همسرش بپردازد...


    مهريه يك ميليارد و 800 ميليون توماني
    زن جوان مهريه 10 هزار سكه‌اي خود را به اجرا گذاشت تا شوهرش با زن مورد علاقه خود ازدواج كند. مرد كه تاجر آهن است با اصرارهاي مادرش با دختري ازدواج كرد كه علاقه‌اي به وي نداشت در حالي كه با دختر مورد علاقه‌اش رابطه پنهاني داشت و وي را به عقد موقت خود درآورده بود.
    به همين خاطر زن جوان مهريه سنگين خود را به اجرا گذاشت تا پاي خود را از زندگي شوهر و هوويش بيرون بكشد. مرد نيز با حكم دادگاه محكوم شد تا يك ميليارد و 800 ميليون تومان به همسرش بپردازد تا بتواند در كنار زن مورد علاقه‌اش زندگي كند.


    شكايت به خاطر كچلي
    تيرماه سال 87 پسر جواني از يك پزشك متخصص پوست و مو به خاطر كچل شدن خود شكايت كرد. وي براي كاشتن قسمتي از موهاي سرش نزد پزشك متخصص پوست و مو در شمال تهران مراجعه كرد و خود را به تيغ جراحي سپرد. قرار بود پس از جراحي، موهاي پسر جوان پرپشت شود غافل از اينكه تمام موهايش ريخته و او براي هميشه كچل شده بود. با شكايت اين جوان، پزشك به دادسرا احضار شد و تحقيقات در اين‌باره همچنان ادامه دارد.


    دردسر ازدواج پسر مسلمان با دختر مسيحي
    ازدواج دردسرساز، راز 3 جاعل حرفه‌اي را برملا كرد. اين 3 مرد با دريافت پول‌هاي ميليوني از دختر و پسرهاي جوان براي آنها صيغه‌نامه جعلي تنظيم مي‌كردند. دختر و پسري به خاطر مخالفت‌هاي خانواده‌شان بر سر ازدواج، ناچار شدند صيغه‌نامه تهيه كنند. به همين خاطر در دام 3 جاعل كلاهبردار گرفتار شدند و 10 ميليون تومان پول خود را به باد دادند. آنها پس از اينكه دريافتند صيغه‌نامه جعلي است در دادسراي خارك از 3 جاعل شكايت كردند.


    استفاده از موبايل ممنوع!
    دختر عاشق‌پيشه با حكم عجيب دادگاه محكوم شد تا يك سال از تلفن همراه استفاده نكند. اين دختر با ارسال پيامك‌هاي تهديدآميز براي هووي خيالي خود مزاحمت ايجاد مي‌كرد. آذرماه سال 87 قضات شعبه 39 دادگاه تجديدنظر، اين دختر عاشق‌پيشه را محكوم كردند تا يك سال حق ثبت‌نام و استفاده از تلفن همراه را نداشته باشد.


    دردسرهاي ازدواج پنهاني
    13 آذرماه سال 87 پرونده‌اي در دادسراي شميرانات تشكيل شد كه در آن حسادت انگيزه‌اي شد تا زن 34ساله براي انتقام از همسر صيغه‌اي خود دست به اقدام عجيبي بزند. اين زن وقتي ديد پسر 24 ساله علاقه‌اي به زندگي با وي ندارد، خودروي وي را به آتش كشيد و اين پسر را تهديد به اسيدپاشي كرد. زن توطئه‌گر با شكايت همسر صيغه‌اي خود به اتهام تهديد و اسيدپاشي روانه زندان شد.


    مهريه سفر به 110 پايتخت
    بهمن‌ماه سال 87 زن جواني نزد قاضي دادگاه خانواده رفت و در حالي كه 6 ماه از زندگي مشتركش مي‌گذشت مهريه سفر به پايتخت 110 كشور را به اجرا گذاشت! نوعروس مدعي بود كه داماد اين مهريه عجيب را تعيين كرده و وعده داده هر 2 ماه يكبار همسرش را به سفر خارج از كشور ببرد اما به قولش عمل نكرده است. پس از اظهارات عجيب اين زن، دستور احضار داماد در جلسه دادگاه صادر شد.


    مهريه هزار بوسه‌اي
    عجيب‌ترين پرونده‌اي كه در بهمن‌ماه سال 87 در صفحه حوادث به چاپ رسيد، مهريه هزار بوسه‌اي يك زن جوان بود كه ديگر حاضر نبود در كنار همسرش زندگي كند. اين زن كه بشدت از همسرش متنفر بود حتي نپذيرفت حكم يك بوسه براي جدايي‌اش صادر شود!
    زن جوان مدعي شده بود كه شوهرش با زن جواني آشنا شده و وي را به عقد موقت خود درآورده است. زن جوان پس از آن به دادگاه رفت و خواستار جدايي شد. حكم طلاق اين زوج صادر شد و مرد محكوم شد تا 100 سكه و يكهزار بوسه مهريه همسرش را بپردازد.


    داربي غم‌انگيز زن و شوهر
    پرونده زوج جوان علاقه‌مند به فوتبال نيز از عجيب‌ترين حادثه‌هاي سال 87 بود. اين زوج بر سر داربي بين تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال درگير شدند و به دادگاه خانواده مراجعه كردند! اين زن و شوهر بر سر مسابقه تيم‌هاي محبوبشان شرط‌بندي كردند اما غافل از اينكه كارشان به طلاق مي‌كشد. پرونده عجيب آنها به دايره مشاوره دادگاه خانواده فرستاده شد و زوج جوان پس از رفتن به نزد مشاور از تصميم خود منصرف شدند.

     

     

     

     

     

     

    Ãگزارش روزانه

    ریزش میلیاردرها

    همه آنهایی که به نحسی عدد ۱۳ اعتقاد دارند، معتقدند که دوران فرمانروایی بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا به خاطر همین عدد ۱۳ خاتمه یافت. چراکه موسس شرکت مایکروسافت بعد از ۱۳سال حضور در راس جدول رده بندی ثروتمندترین مردان جهان، جای خود را به وارن بافت داده و خودش به مکان سوم سقوط کرده است.در این رده‌بندی کارلوس اسلیم حلو مکزیکی در جایگاه دوم قرار گرفته و در رتبه چهارم لاکشی میتال ایستاده و رتبه پنجم به موکشی آمبانی هندی تعلق گرفته است. با اینکه ثروت بیل گیتس با ۲ میلیارد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۸ میلیارد دلار آمریکا رسیده ولی او در قیاس با ثروت وارن بافت دوست صمیمی‌اش که با ۱۰ میلیارد دلار افزایش نسبت به سال گذشته هم‌اکنون صاحب ۶۲ میلیارد دلار سرمایه شده، جایگاهی بهتر از مقام سوم این رده‌بندی به‌دست نمی‌آورد. ثروت خالص غول ارتباطات و مخابرات مکزیک هم امسال با دوبرابر افزایش نسبت به ۲ سال پیش حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده که او را در مکان دوم ثروتمندترین مردان جهان در سال گذشته معرفی کرده است.


    ● آغاز عصری جدید
    مطمئنا فهرست جدید فوربس نمایانگر شروع عصر جدیدی است که البته تنها به موضوع سوم شدن بیل گیتس در رده‌بندی آخر ثروتمندان جهان مربوط نمی‌شود. بیست‌و‌دومین رده‌بندی میلیاردهای جهان سرشار از چهره‌های جدید است. به‌عنوان نمونه ۲ سال پیش ۱۰ نفر از ۲۰ مرد ثرومتند جهان را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دادند ولی این رقم امروز به ۴نفر رسیده و هند تنها کشوری است که می‌تواند به داشتن ۴میلیاردر در جمع ۱۰ نفر اول فهرست فوربس افتخار کند. برای اولین‌بار در تاریخ انتشار این فهرست، تعداد میلیاردرهای جهان که فوربس آنها را معرفی کرده به ۱۱۲۵ نفر رسیده است. آنها از ۵۴ کشور جهان در فهرست امسال فوربس قرار گرفته‌اند که نسبت به سال قبل ۱۷۹ نفر افزایش داشته است. در مجموع ثروت خالص این افراد به ۴/۴ تریلیون دلار می‌رسد که دوسوم این افراد میلیاردرهای خودساخته هستند و ۵۰ نفرشان كمتر از ۴۰ سال دارند.
    حتی به‌رغم بحران اقتصادی موجود در جهان که تاثیرات عمده‌ای در این فهرست داشته، آمریکایی‌ها هنوز ۴۲درصد از میلیاردرهای دنیا را تشکیل داده و ۳۷درصد از ثروت کلی جهان را در اختیار دارند. البته این مقدار نسبت به فهرست سال قبل درصد کمی‌ با کاهش مواجه شده است. ۱۶سال بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روسیه دومین کشور جهان است که بیشترین تعداد میلیاردرهای دنیا را بعد از ایالات متحده با ۸۷ نفر در فهرست فوربس به خود اختصاص داده و از آلمان هم که ۵۹ میلیاردر در این فهرست دارد، سبقت گرفته است. ژرمن‌ها ۶سال تمام در جایگاه کنونی روسیه قرار داشتند. در این فهرست ۲۲۶ چهره تازه به چشم می‌خورد که ۷۷ نفر از تازه واردها آمریکایی هستند. نیمی‌ از این افراد ثروت خود را مدیون سرمایه‌گذاری‌های مهم مالی هستند و توانستند با توجه به شرایطی که در ماه‌های اخیر در عرصه اقتصادی ایجاد شد، بیشترین بهره ممکن را از اتفاق‌های رخ داده ببرند. ۳۵ میلیاردر جدید هم از روسیه برخاسته‌اند و ۲۸ نفر هم چینی و ۱۹ نفر دیگر هم هندی هستند. دو نفر از چهره‌های جدید این فهرست را هم پاتریس موتسپه از آفریقای‌جنوبی و آلیکو دانگوته نیجریه‌ای که اولین آفریقایی تیره پوستی است که در فهرست ثروتمندان جهان قرار گرفته و اولین میلیاردر نیجریه‌ای است،تشکیل می‌دهند.


    ● جوانان تازه‌وارد
    امسال بارزترین نکته در فهرست فوربس تعداد جوانان حاضر در این رده‌بندی است. ۵۰نفر از میلیاردرهای جهان بالای ۴۰ سال دارند که ۲۵ نفر آنها جزو تازه واردهای این لیست هستند. ۶۸درصد میلیاردهای دنیا زیر ۴۰ سال هستند و ثروت خود را تقریبا از هیچ ساخته‌اند. موسسان گوگل، سرگئی برین و لری پیج و مایك زوكربرگ ۲۳ ساله، بنیانگذار سایت فیس بوك که به عنوان جوانترین میلیاردر جهان در این رده‌بندی جای گرفته، دراین زمره قرار می‌گیرند. ثروت ۵/۱ میلیاردی او را در ردیف هفتصدوهشتادوپنجمین میلیاردر فهرست فوربس قرار داده است. مسلما در بین همه جوانان حاضر در این فهرست از زوکربرگ هم به خاطر سن پایینش و هم به دلیل شهرت فراوان سایت او در آینده هم بیشتر از این صحبت خواهد شد.
    ـ معرفی ۱۰ نفر اول لیست میلیاردهای فوربس


    ● وارن بافت
    کشور: آمریکا
    ثروت: ۰۷۷/۶۲ میلیارد دلار
    غیرموروثی
    منبع درآمد: شرکت برکشایر
    محل اقامت: اوماها، نبراسکا،ایالات متحده
    صنعت: سرمایه‌گذاری
    بافت ۷۷ ساله که از او به عنوان دانشمند اوماها نام می‌برند، یک سرمایه‌گذار آمریکایی است که تاکنون در شركت‌های مختلفی از جمله كوكاكولا، و تسكو سرمایه‌گذاری كرده است. بافت مدیرعامل و بیشترین سهامدار شرکت برکشایرهاتوی است. ارزش سهام شرکت برک برکشایر طی ۲۰ سال اخیر بیش از ۴۷۰۰ درصد رشد داشته است. ارزش این شرکت بیش از ۲۱۵ میلیارد دلار است و دهمین شرکت بزرگ جهان به شمار می‌رود. سال ۲۰۰۶ میلادی او ۸۳ درصد از دارایی خود را بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرده بود و حتی گفته شد که این میزان کمک کافی است تا سهام این بنیاد به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند. بافت به‌رغم ثروتی که در اختیار دارد، فرد مقتصد و فروتنی است. ارزش خانه او در اوماها در سال ۲۰۰۸ میلادی ۷۰۰ هزار دلار بوده است. او این خانه را سال ۱۹۸۵ به ارزش ۵۰۰/۳۱ دلار خریداری کرده بود. بافت سال ۲۰۰۷ هم در فهرست ۱۰۰ مرد تاثیرگذار جهان به انتخاب مجله تایم قرار گرفته بود. او دوست داشتنی‌ترین سرمایه‌گذار آمریکاست. بافت که فرزند یک سیاستمدار اهل نبراسکاست، زمانی‌که یک نوجوان بود روزنامه بین مردم توزیع می‌کرد. بافت لیسانس هنر و مهندسی از دانشگاه نبراسکا و فوق‌لیسانس مهندسی از دانشگاه کلمبیا دارد.


    ● کارلوس سلیم حلو و خانواده
    کشور: مکزیک
    ثروت: ۰۶۸/۶۰ میلیارد دلار
    غیرموروثی
    منبع درآمد: تلکام
    محل اقامت: مکزیکوسیتی، مکزیک، آمریکای‌جنوبی
    صنعت: ارتباطات و مخابرات
    کارلوس سلیم که سال ۱۹۴۰ میلادی در مکزیکوسیتی به دنیا ‌آمده یک تاجر مکزیکی است. سلیم نقش عمده‌ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد. او شرکت‌های مخابراتی زیادی از جلمه Teléfonos de México را مدیریت می‌کند. او حالا حتی از بیل گیتس هم ثروتمندتر است. به خصوص اینکه بازار مخابرات و ارتباطات مکزیک با سرعت خوبی درحال حرکت روبه جلو است و محصولات شرکت America Movil هم با استقبال خوبی در بازار مواجه شده‌اند. سلیم که فرزند یک مهاجر لبنانی است اولین پایه‌های بناسازی این ثروت بیکران را در سال ۱۹۹۰ انجام داد. وقتی‌که او خطوط اپراتوری Telefonos de Mexico را به‌طور شخصی خریداری کرد. در ماه دسامبر America Movil قراردادی با یاهو امضا کرد تا سرویس خدمات موبایل اینترنتی را به ۱۶ کشور آمریکای‌جنوبی و کارائیب ارائه دهد. سلیم که بیوه و پدر ۶ فرزند است، یکی از هواداران پروپاقرص بیسبال و یک جمع‌آوری‌کننده کلکسیون‌های هنری است. در سال‌های اخیر او نزدیک ۷ میلیارد دلار از ثروت خود را صرف امور خیریه و پروژه‌های تاسیس مراکز بهداشتی و تحصیلی و احیای بخش تاریخی شهر مکزیکوسیتی کرده است.


    ● بیل گیتس
    کشور: آمریکا
    ثروت: ۰۵۲/۵۸ میلیارد دلار
    غیرموروثی
    منبع درآمد: مایکروسافت
    محل اقامت: مدینا، واشنگتن، ایالات متحده
    صنعت: نرم‌افزار
    بیل گیتس ۵۲ ساله تا پیش از این بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ میلادی ثروتمند‌ترین مرد جهان بود و به‌عنوان بنیانگذار تحول در رایانه‌های شخصی شهرت یافته است. نحوه تجارت بیل گیتس به دلیل اینکه قدرت رقابت را از دیگر رقبای خود در این عرصه سلب کرده همواره مورد انتقاد بوده و حتی بارها از او به این دلیل شکایت شده‌است. اقدامات خیرخواهانه گیتس بر همه آشکار هست و او در این راستا سال ۲۰۰۰ میلادی بنیاد بیل و ملیندا گیتس را تاسیس کرده که سرمایه آن معادل ۷/۳۸ میلیون دلار است و در زمینه‌های گوناگونی همچون تهیه منابع مالی لازم برای توسعه و ساخت واکسن‌هایی برای مبارزه با بیماری ایدز و مالاریا و غیره فعالیت می‌کند. گیتس در سال دوم تحصیلاتش در دانشگاه هاروارد را نیمه تمام رها‌ کرد تا همه وقت خود را صرف مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال ۱۹۷۵ با دوست دوران کودکی خود پل آلن تاسیس کرده ‌بود. گیتس معتقد بود که کامپیوتر وسیله‌ای ارزشمند در هر خانه‌ خواهد شد و برای همین آنها شروع به ساخت نرم‌افزار برای کامپیوترهای خانگی کردند و همین امر محور اصلی موفقیت‌های آتی مایکروسافت شد.


    ● لاکشمی‌میتال
    کشور:هند
    ثروت: ۰۵۷/۴۵ میلیارد دلار
    موروثی
    منبع درآمد: کارخانه فولاد
    محل اقامت: لندن، انگلستان
    صنعت: صنایع دستی
    لاکشمی‌میتال ۵۷ ساله مالک کارخانه بزرگ تولید فولاد چهارمین ثروتمند بزرگ جهان است. او را سلطان فولاد جهان می‌خوانند. میتال سال ۲۰۰۴ عنوان شصت‌وسومین ثروتمند جهان را كسب كرده بود و جهش به رتبه چهارم ثروتمندان ظرف چند سال نشانده رشد دارایی‌ها و صنایع زیرپوشش اوست. لاكشمی‌ در سال ۱۹۶۹ با كسب نمرات عالی در رشته بازرگانی از دانشكده سن‌خاویر كلكته فارغ التحصیل شد. خانواده میتال در سال ۱۹۷۶ شركت فولاد میتال را تاسیس كرد ولی در سال ۱۹۹۴ به دلیل اختلافات لاكشمی ‌با پدر و برادرانش، او شركت مستقل خود را تاسیس کرد. طی این سال‌ها، میتال با حمایت از طرح‌های ادغام كارگاه‌های كوچك و استفاده از فرآوری آهن از سنگ معدن به عنوان ماده قراضه برای ساختن فولاد، توانست، صنعت نوین فولاد را در سطح جهان پایه‌ریزی كند. سایر فعالیت‌های این شركت شامل حمل، استخراج معدن، تولید و توزیع برق است. میتال همچنین ۵۸۰ تن فولاد برای ساخت بنای یادبود مرکز تجارت جهانی به نیوریورک فرستاده بود. میتال در عین حال انسان خیری است و در بنیادهای خیریه متعدد عضویت دارد.


    ● موکش امبانی
    کشور: هند
    ثروت: ۰۵۰/۴۳ میلیارد دلار
    موروثی
    منبع درآمد: کارخانه پتروشیمی
    محل اقامت: بمبئی، هند
    صنعت: صنایع دستی
    ثروتمندترین مرد آسیایی ساکن این قاره مدیریت یک شرکت بزرگ صنایع پتروشیمی ‌ریلاینس را که توسط پدر آمبانی در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد و اکنون از نظر سرمایه بازار، ارزشمندترین شرکت در هند است، برعهده دارد. ثروت او نسبت به سال گذشته ۹/۲۲ میلیون دلار افزایش داشته که او را بعد از برادرش آنیل که در سال گذشته بیشترین میزان درآمد به دلار را در سراسر جهان داشته، در رتبه دوم قرار داده است. موکش ۵۰ ساله که مدرک مهندسی شیمی ‌خود را از دانشکده فناوری شیمیایی هند گرفته و در سال اول تحصیل در استنفورد، آن را برای کمک به پدرش ناتمام گذاشت.موکش آمبانی قصد دارد گران‌ترین خانه دنیا را در بمبئی هند بسازد.


    ● آنیل آمبانی
    کشور: هند
    ثروت: ۰۴۸/۲۸ میلیارد دلار
    موروثی
    محل اقامت: بمبئی، هند
    صنعت: بخش‌های گوناگون
    آنیل آمبانی بیشترین درآمد ممکن را در بین میلیاردرهای جهان در سال گذشته داشته است. ثروت او نسبت به سال گذشته ۸/۲۳ میلیون دلار افزایش داشته و فاصله دارایی‌های او را با برادرش که یک پاله بالاتر از او در فهرست فوربس قرار گرفته، کاهش داده است. هر دو آنها ثروت‌شان را از پدر خود به ارث برده و هر یک در صنعت جداگانه‌ای این سرمایه را مورد استفاده قرار دادند. آمبانی که یک دونده ماراتن است ۶۵درصد ازسهام شرکت تلکام ریلانس را عهده‌دار است. او در شمار افراد جوان این فهرست قرار گرفته است.


    ● اینگوار کامپراد
    کشور: سوئد
    ثروت: ۰۸۱/۳۱ میلیارد دلار
    غیرموروثی
    منبع درآمد: شرکت Ikea
    کشور محل اقامت: لوزان، سوئیس
    کامپراد ۸۱ ساله فروش مبلمان و وسایل خانه را در سال ۱۹۴۷ شروع کرد و امروز کمپانی Ikea یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های لوازم خانگی در سراسر جهان به شمار می‌رود و در بیش از ۴۰کشور جهان شعبه دارد. کامپراند که محصولات کارخانه‌اش به ارزان بودن در سراسر جهان شهرت یافته‌اند و از طریق آن خواسته شعار برابری را توسعه بخشد، خودش از پوشیدن لباس‌های مجلل خودداری می‌کند و حتی با پروازهای ارزان سفر می‌کند و به رستوران‌های گران نمی‌رود. حتی می‌گویند که او خانه خودش را هم با وسایل Ikea چیده است.


    ● کی پی سینگ
    کشور: هند
    ثروت: ۰۷۶/۳۰ میلیارد دلار
    غیرموروثی
    شرکت: املاک و مستغلات
    منبع درآمد: املاک ومستغلات
    محل اقامت: دهلی‌نو، هند
    سینگ هم‌اکنون بزرگترین و ثروتمندترین شرکت املاک و مستغلات را در سراسر جهان در اختیار دارد. سرمایه او با ۳ برابر افزایش امسال به ۳۰ میلیارد دلار رسیده که ۱۰ میلیارد از سال گذشته بیشتر است. او که یک افسر سابق ارتش بود، سال ۱۹۶۱ شریک برادر ناتنی‌اش شد و بعد از مدتی کوتاه کمپانی DLF City را به یکی از بزرگترین شرکت‌های املاک و مستغلات در دنیا تبدیل کرد. این کمپانی تلاش می‌کند تا ۵/۱ میلیارد دلار هم در سنگاپور سرمایه‌گذاری کند. او در هند همواره در شمار چهره‌های خبرسازی بوده که مطبوعات در کنار ستاره‌های سینما به او نیز پرداخته‌اند.


    ● الگ دریپاسکا
    کشور: روسیه
    ثروت: ۰۴۰/۲۸ میلیارد دلار
    غیرموروثی
    شرکت: آلمینیوم روسی
    محل اقامت: مسکو، روسیه
    صنعت: گوناگون
    الگ دریپاسکا ۴۰ ساله جایگاه نهم میلیاردرهای فوربس را به خود اختصاص داده است. او مالک «هولدینگ بازاوی المنت» است و حتی تولیدات آلومینیم خود را در نیجریه و چین هم گسترش داده و توسعه بخشیده است. او حتی قراردادهایی مبنی بر تولید آلومینیم در قزاقستان امضا کرده و در تاسیس یک نیروگاه اتمی ‌در شرق روسیه هم سرمایه‌گذاری کرده است.


    ● کارل آلبرت
    کشور: آلمان
    ثروت: ۲۷ میلیارد دلار
    غیرموروثی
    محل اقامت: مولهایم، آلمان
    او ثروتمندترین مرد آلمان است. بعد از جنگ جهانی دوم، کارل و برادر کوچکترش تئو، مغازه کوچک مادر خود را به یک سوپرمارکت ارزان‌قیمت تبدیل کردند که امروز Aldi نام دارد و با بیش از ۸۰۰۰ شعبه ۶۷ میلیارد در سال فروش دارد. این فروشگاه در تمامی‌ شهرهای آلمان در جنوب و شمال این کشور شعبه دارد. کارل در حال حاضر بازنشسته شده است.

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان