1079
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1079:: دوشنبه 7 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

معرفی ۸ جستجوگر که اسمشان را هم نشنیده اید!

باسلام
جستجوگر های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارند.جستجوگر هایی هستند همانند گوگل و یاهو که این امکان را دارند که برای انواع چیز ها جستجو کنند.در این میان جستجوگر های نامشهوری هم در این عرصه وجود دارند که فقط برای چیز هایی خاص جستجو میکنند.ما ۸ سایت از این نوع را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را در زير ببینید. این جستجوگر ها هر کدام برای جستجوی چیز متفاوتی ساخته شده اند که برای هر کدام کاربرد آنهم نیز ذکر شده است:

۱- Deligio
این سایت از برترین سایت های جستجوی نرم افزار و برنامه های کامپیوتری است که شما با استفاده از اون میتونید دنیای وب را برای نرم افزار مورد علاقه تان جستجو کنید!

۲- Yoozila!
این سایت از قوی ترین سایت های جستجوگر جهان است.این سایت همانند سایت گوگل و یاهو توانایی سرچ در وب،عکسها،ویدیوها،بلاگها و …. را دارد.این سایت همچنین میتواند همانند گوگل از تنظیمات آن استفاده کنید.این جستجوگر همچنین هنگام وارد کردن کلمات از طرف شما به شما پیشنهاداتی نیز ارائه میکند.از جمله دیگر امکانات دیگر این موتور جستجو میتوان به امکان فیلتر خانوادگی و مذهبی و … اشاره کرد.

۳-Pdf Search Engine
این سایت سایتی برای جستجوی کتاب های الکترونیکی است.شما با استفاده از این سایت که به زبان های بسیاری ترجمه شده میتونید به کتاب های مورد علاقتون با فرمت پی دی اف دسترسی پیدا کنید.

۴- Addictomatic
این وبسایت موتور جستجوگری برای اخبار و مطالب هست.شما با استفاده از این سایت میتونید به مطالب سایت های بزرگ (طبق جستجویتان) دسترسی پیدا کنید.این سایت قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها را هم دارد.این وبسایت در واقع جستجوگری برای جستجو در توییتر،تکنوراتی،گوگل بلاگ،اسک.کام،فلیکر و … است.

۵- FindSounds
این سایت سایتی برای جستجو کردن موسیقی هاست.در واقع این شما میتونید با استفاده از این سایت به دنبال فایل های موسیقی در جهان وب بگردید.شما همچنین میتوانید با استفاده از تنظیمات جستجوی این سایت محدوده نتایج را کاهش دهید.

۶- Scour
این سایت از برترین سایت ها در زمینه جستجو است! آنرا حتما امتحان کنید! شعار این سایت این است:جامعه را جستحو کنید!

۷-Tag Galaxy

شما با استفاده از این جستجوگر میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نیاز خود عکس ها را در فلیکر جستجو کنید! این سایت دارای طراحی بسیار زیبایی است.

۸-Retrevo
شما با استفاده از این جستجو گر میتونید بازنگری ها و شرح هایی که بر وسایل الکترونیکی نوشته شده است را بخوانید.هنگامی که شما برای چیزی در این سایت جستجو میکنید نتیجه ها در بخش های مختلفی همچون بلاگها،مقالات،فروشگاه ها و… در اختیار شما قرار میگیرند.


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • عروسک باربی زنده!
  • متن کامل کتاب گلشن راز شیخ محمود شبستری
  • اين تصوير ثابت ميکنه که دنيا در حال گرم شدنه!
  • حاتم‌بخشی میلیاردی مشایی در طلیعه سال الگوی مصرف
  • 9 ميليون دلار هزينه عروسى مشهورترين خواننده زن لبنان!
  • معرفي و دانلود فيلم : سفر به مرکز زمين
  • دانلود فيلم مستند : پنجاه سال جنگ اعراب و اسرائيل
  • دانلود انيميشن : Azur & Asmar: The Princes' Quest
  • آلبوم جدید و زیبای Black Cats به نام Dimbology
  • آهنگ زيباي همسفر باصداي چنگيز حبيبيان
  • جستجو و یافتن کلیپ موردنظر از اینترنت توسط Ashampoo ClipFinder HD 2.03
  • تقویم اسلامي سال 1388
  • بازي جذاب مورتال کمبات
  • شکوه ایران در کجاست؟
  • اولين ماشين پرنده دنيا در استراليا
  • تا این برادران ریا کار زنده‌اند...
  • ما دلشدگان و آه باران
  • "اسی جون"
  • تخم مرغ در اینترویو Interview
  • روزنامه نیویورک تایمز: مردم تبریز خاطره "هوارد باسکرویل" را فراموش نکرده اند
  • نامه سرگشاده به احمدی نژاد: تو موجب وهن نظامی!!
  • ايراني از هخامنشيان چه ميداني ؟
  • تصويرهايي از راي دهندگان تهران در دور دوم انتخابات پارلماني
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • آشنایی با برخی از امکانات جدید ویندوز هفت RC
  • طبقات فلاسفه اسلامي
  • تفاوت دختر در ایران و آمریكا (طنز)
  • مربی 15 روزه، برگشت امپراطور قسمت دوم و گروهبان قندلی که قهرمان شد !!
  • مدیریت ریسک در تجارتهای خٌرد
  • آرايش چشم
  • چگونه زندگی را ساده بگیریم؟
  • 9 اشتباه در غذا خوردن
  • راهنمای خرید فلش مموری
  • روش صحیح برخورد با کودک
  • و ...

 


 

 

www.mobin-group.com


والنسيا-اسپانيا

 



 

 


www.mobin-group.com

عروسک باربی زنده!
بروشورهاي شهروندي: مصرف گرايي چيز خوبي نيست!
عکسهایی از ورود قطبی به ایران
وبلاگ يک شهردار
متن کامل کتاب گلشن راز شیخ محمود شبستری

"آب را گل نکنیم، شاید ..." به آرامی لطفا خیلی آرام کلیک کنید

کميک استريپ:‌شاید او خواهان من باشد!
اين تصوير ثابت ميکنه که دنيا در حال گرم شدنه!
تصاویر جالب و بامزه از کودکان
تصاوير جديدي از افغانستان
صحبت های ضبط شده پسر احمدی نژاد و کتابی درباره زندگی خصوصی رئیس جمهور
در قوانين 3500 ساله بابل آمده : اگر در نتيجه ريزش خانه اي مالك آن فوت كند سازنده ...
گزارش تصويري از قهرماني استقلال در ليگ برتر

 

 

www.mobin-group.com

استقلال قهرمان ليگ برتر شد

تيم فوتبال استقلال با نتيجه يك بر صفر پيام مشهد را شكست داد و قهرمان هشتمين دوره ليگ برتر شد.
اين ديدار در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد و در حضور حدود 35 هزار تماشاگر برگزار شد.
جانواريو در دقيقه 41 براي استقلال گلزني كرد. با اين پيروزي استقلال 66 امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن قهرمان ليگ برتر شد. ذوب آهن برابر فولاد با نتيجه 4 بر يك شكست خورد.
عليرضا فغاني داور مسابقه به محمد مطوري، محسن زاهدي و رضا حقيقي، ماتسيمو از پيام و پيروز قرباني و اميد روانخواه؛ عليزاده و كاظمي از استقلال كارت زرد نشان داد. همچنين برگي‌زر دقيقه 89 از پيام و تقي پور در دقيقه 92 از استقلال اخراج شدند.
ضمن اينكه آرش برهاني در دقيقه 85 يك ضربه پنالتي را براي استقلال از دست داد.

حاتم‌بخشی میلیاردی مشایی
در طلیعه سال الگوی مصرف

با گذشت سه روز از برگزاری همایش ایرانیان خارج از کشور، آرام آرام حواشی آن، آشکار شده و کارشناسان را به شگفتی واداشته است.
به گزارش خبرنگار «آینده»، از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه گذشته، همایشی تحت عنوان ایرانیان خارج از کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد که هرچند هدف آن برقراری ارتباط بیشتر با ایرانیان مقیم خارج از کشور و ترغیب آنان به سرمایه‌گذاری در کشور اعلام شد، برخی آن را بیشتر به یک همایش تبلیغاتی در آستانه انتخابات شبیه می‌دانند.
در این همایش، 800 تن از ایرانیان، از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و دیگر نقاط دنیا به ایران آورده شدند و هزینه کامل رفت و برگشت آنان، اقامت در هتل استقلال و نیز سفر به مشهد،‌ اصفهان یا عسلویه به آنان پرداخت شد.
در حالی که تاکنون میزان هزینه این همایش اعلام نشده، برآوردها از هزینه 6 تا قریب 10 میلیارد تومانی برای این همایش حکایت دارد و البته مشخص نیست این هزینه گزاف، از محل کدام بودجه تأمین شده است.
یک منبع آگاه به خبرنگار سایت «آینده» گفت: در این همایش برخلاف همایش‌های قبلی که با حضور نخبگان درجه اول ایرانی مقیم خارج از کشور برگزار می‌شد، اکثر شرکت‌کنندگان کسانی بودند که با تلاش‌های دو، سه ماهه برخی سفارتخانه‌های ایران و وعده سفر رایگان و برخی وعده‌های اقتصادی و یا تسهیلاتی در ارائه ویزا شرکت کردند و چهره‌هایی چون پروفسور رضا به ارائه پیام بسنده کردند.
وی توضیح داد: اصولاً‌ در همایش‌های ایرانیان مقیم خارج تاکنون هزینه سفر پرداخت نمی‌شد، چرا که ایرانیان نخبه و سطح اول پرداخت هزینه برای سفر به وطنشان را نوعی بی‌احترامی می‌دانند و اساساً نیازمند چنین مواردی هم نیستند. همچنین این همایش‌ها معمولاً در تابستان برگزار می‌شود تا با تعطیلات ماه ژوئن و جولای کشورهای غربی همزمان شود و به فعالیت‌های آن‌ها ضربه وارد نکند.
گفتنی است، رئیس‌جمهور با وجود سفر استانی همزمان با این همایش، دو مرتبه (قبل و بعد از سفر)، در همایش حضور یافت و با حاضران سخن گفت و در روز اول همایش، پس از پایان یافتن سخنرانی رئیس‌جمهور، تعدادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور حاضر در همایش، دور وی جمع شده و به دیده‌بوسی و خوش و بش یا درد دل با وی پرداختند که این امر سبب برهم خوردن نظم جلسه برای مدتی شد که نمایش صحنه هایی از این همایش در سیما، سطح همایش را برای افکار عمومی آشکار کرد.
از سوی دیگر در حالی که جذب سرمایه خارجی ایرانیان هدف مهم این همایش عنوان شد، طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد، رئیس‌جمهور با واریز 5 میلیارد دلار در صندوق مشترک موافقت کرد، در حالی که مشخص نیست ایرانیانی که قرار بوده سرمایه خود را وارد کشور کنند،‌ چه میزان از پول خود را در این صندوق واریز کرده‌اند.

9 ميليون دلار
هزينه عروسى مشهورترين خواننده زن لبنان!

بيروت روز جمعه شاهد يكى از بزرگترين مراسم عروسى است كه عروس آن خانم «هیفا وهبی» خواننده ى مشهور لبنانى مى باشد. در اين جشن دهها سياستمدار و هنرمند شركت مى كنند. وى در روز پنجشنبه با احمد ابو هشيمه كه يك سرمايه گذار مصرى است رسماً عقد كرد وخود را آماده مراسم عروسى روز جمعه كرد.
انتظار مى رود فرودگاه بيروت شاهد ورود حدود 150 هواپيماى خصوصى جهت حضور ميهمانان اين عروسى باشد. دو ستاره امريكايى انستازيا وكارمن الكترا در اين جشن هنرنمايى مى كنند.
براى اين عروسى تاكنون حدود 9 ميليون دلار هزينه شده و احتمال دارد هزينه ها ظرف چند ساعت آينده بالاتر رود.
احتمال حضور ع د خواننده ى معروف عرب كه از دوستان هشيمه مى رود. حضور راغب علامه ديگر خواننده ى معروف عرب نيز قطعى شده است، ليكن ظاهراً وى با حضور نجوا كرم ونوال زغبى وشيرين مشكل دارد.
جهاد قزعور وزير جهانگردى لبنان و تنى چند از مسئولان سياسى شركت مى كنند. از هنرمندانى كه حضورشان قطعى مى نمايد فضل شاكر، وليد توفيق، وائل كفورى، يارا، ملحم زين، عاصى حلانى، مروان خورى، ميريام فارس، صوفيا مريخ، اروا، احلام، اصاله نصرى، صابر رباعى، عبد الله بالخير، ماجد مهندس، نيكول سابا، مايا نصرى، دوللى شاهين، فارس كرم، زين عمر، وسام امير، نانسى عجرم، كارول سماحه.
همچنين تنى چند از كارگردانان، شاعران، چهره هاى مطبوعاتى و افراد سرشناس ديگر حضور مى يابند. حضار اين ميهمانى 300 نفر برآورد شده اند كه 30 تن از آنان مصرى هستند.
خانم هیفا وهبی كه با لباسها و حرکات و نحوه ى آواز خوانى اش بحث هاى داغى را در جهان عرب برانگيخته است، لباس عروسى اش را از Dolce & Gabbana پاريس آورد و به رغم دوستى اش با ايلى صعب طراح لبنانى، اين بار طرح لباس او را نپسنديد. با اين حال شخصاً براى دعوت او به شركت در عروسى اش به دفترش رفت.

هیفا وهبی (متولد ۱۰ مارس ۱۹۷۶ در لبنان) خواننده، مدل و بازیگر لبنانی است که در دنیای عرب با برگزیده شدن در مقام دوم «دختر شایسته لبنان» به شهرت رسید و پس از آن با انتشار آلبوم هو الزمن (وقتشه) خوانندگی را آغاز کرد.
هیفا وهبی از یک پدر لبنانی و مادر مصری، در یک شهر کوچک کشاورزی در جنوب لبنان زاده شد. او با گوش کردن به موسیقی‌های جاز و آر اند بی رشد کرد و در سنین بسیار پایین مدل شد و در سن ۱۶ سالگی برندهٔ عنوان «دختر شایسته جنوب لبنان» گردید.
موفقیت بعدی هیفا در سال ۱۹۹۵ با دوم شدن او در مسابقات دختر شایسته کسب شد. اما پس از مدت کوتاهی مشخص شد که او ازدواج کرده و دختری به نام زینب (زازا) دارد، از این رو عنوان او بازپس گرفته شد و کار مدلی خود را ادامه داد.
تصویر او بر روی جلد بیش از ۱۰۰ مجله قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۶ او در میان لیست ۵۰ تن از زیباترین‌های مجلهٔ people درآمد.
او نخستین آلبوم خود را به نام هوالزمان منتشر ساخت، آلبومی موفق به شکرانهٔ ترانهٔ تکی اقول اهواک (می گم دوست دارم) شد.
آلبوم دوم او بدی أعیش (می خوام زندگی کنم) در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و به موفقیتی بالاتر از حد انتظار به دلیل تک آهنگ حیات قلبی رسید که پس از ترور سیاستمدار لبنانی رفیق حریری منتشر شد. آهنگی به همین نام درباره آزادی که از حقوق پایهٔ بشر بر شمرده شده‌است. آهنگ تکی بعدی او معروف ترین آهنگ وی تا حال به انا هیفا (من هیفام) است که آهنگ نوظهور او گردید. در سال ۲۰۰۶ نیز آهنگی به نام بوس الواوا را بیرون داد که آن هم فروش نسبتاً خوبی داشته‌است.
وی در میان جوانان لبنانی همچنان محبوب باقی مانده و در تلویزیون نیز بسیار ظاهر می‌شود.
نکته جالب در مورد ديدگاه سياسي هيفا وهبي اينکه، وي در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفته است که سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان مدافع شرف و مرزهای لبنان می باشد این در حالی‌ست که شبکه المنار تلویزیون حزب الله لبنان هیچ خواننده زنی را نمایش نمی دهد. همچنین درپی درخواست هیفا وهبی برای دیدار با سید حسن نصرالله یک گروه تندرو به نام حماسنا از حزب الله لبنان خواست که هیفا وهبی را به عمل کردن به ارزش‌های اسلامی تشویق کند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

سفر به مرکز زمين
Journey to the Center of the Earth

کارگردان: اريک برويگ. فيلمنامه: مايکل دي. وايس، جنيفر فلکت، مارک لوين بر اساس داستاني از ژول ورن. ‏موسيقي: انردو لاکينگتون. مدير فيلمبرداري: چاک شومان. تدوين: استيون روزنبلوم، پل مارتين اسميت، ديرک ‏وسترولت. طراح صحنه: ديويد سنديفور. بازيگران: برندان فريزر[پروفسور تره ور اندرسون]، جاش هاچينسون[شون ‏اندرسون]، آنيتا بريم[هانا آسگيه رسون]، ست مه يرز[پروفسور آلن کيتژنس]، ژان ميشل پاره[مکس اندرسون]، جين ‏ويلر[اليزابت اندرسون]، فرانک فونتين[پيرمرد]، جيانکارلو کالاتابيانو[لئونارد]، گرت گيلکر[زيگوربيورن آسگيه ‏رسون]. ٩٢ دقيقه. محصول ٢٠٠٨ آمريکا. نام ديگرک ‏Journey to the Center of the Earth ‎‏٣‏D‏. نامزد جايزه ‏بهترين فيلم اکشن/ماجرايي تابستان از مراسم انتخاب نوجوانان. ‏
پروفسور تره ور اندرسون استاد زمين شناسي دانشگاه و سرپرست يک مرکز تحقيقاتي است که به اسم برادر فقيدش ‏مکس نامگذاري شده. به دلايلي نامشخص مکس از آخرين سفر تحقيقاتي خود بازنگشته و همسر و پسرش شون را تنها ‏گذاشته است. مادر شون تصميم مي گيرد تا مدتي او را نزد عمويش بگذارد تا اوقات فراغتش را به بطالت نگذراند. آن ‏دو به نسخه اي از کتاب سفر به مرکز زمين اثر ژول ورن متعلق به مکس نگاه کرده و يادداشت هايي رمزي در آن مي ‏يابند. سپس تره ور در مرکز تحقيقاتي بعد از وقوع يک سلسله آتشفشان به ارقامي مشابه به نوشته هاي مکس در حاشيه ‏کتاب برخورد مي کند. تره ور و شون به ايسلند مي روند تا اطلاعات بيشتري از آخرين جايي که مکس رفته بيايند. تره ‏ور راهنمايي زيبا به نام هانا را اجير مي کند تا آن دو را نزديک آتشفشان ببرد. در پي توفاني الکتريکي در آتشفشان، ‏آنها درون معدني به تله مي افتند. در جست و جو جهت يافتن راه خروج، ديواري پر از الماس هاي درشت کشف مي ‏کنند. اما در همين زمان زميني که روي آن ايستاده اند، فرو رفته و هر سه به درون چاهي عميق سقوط مي کنند. چاهي ‏که به سوي مرکز زمين راه دارد. در آنجا با موجودات ماقبل تاريخ برخورد کرده و چيزهايي مشابه آنچه در کتاب ژول ‏ورن توصيف شده، روبرو مي شوند. همين امر به آنها اميد مي دهد تا همچون قهرمانان کتاب راهي به سوي سطح زمين ‏بيابند...‏

چرا بايد ديد؟
اريک برويگ ٥١ ساله و تا امروز نامزد دو اسکار است. او را به عنوان متخصص جلوه هاي ويژه و صاحب سابقه اي ‏‏٢٠ و چند ساله مي شناسيم که دستيار کارگرداني را از نيمه دهه ١٩٩٠ آغاز و در فيلم هايي چون مردان سياه پوش، ‏وست وحشي وحشي، پرل هاربر و جزيره تجربه اندوخته است. تنها سابقه مستقل فيلمسازي او به سريال زنا: شاهزاده ‏خانم جنگجو(١٩٩٥) برمي گردد و در واقع سفر به مرکز زمين اولين کار جدي او در عرصه کارگرداني محسوب مي ‏شود. فيلمي که از شغل اصلي او دور نيست و شايد به همين دليل نيز سکان هدايت اين پروژه به دست او سپرده شده ‏است. ‏
سفر به مرکز زمين يکي از نوشته هاي پر طرفدار ژول ورن است که بر خلاف ديگر کتاب هاي او چندان مورد عنايت ‏فيلمسازها قرار نگرفته است. اولين باز در ١٩٥٩ بود که هنري لوين آن را با شرکت پت بون و جيمز ميسون به فيلم ‏برگرداند. يک دهه و نيم بعد در کمال تعجب خوآن پيکوئر سيمون اسپانيايي آن را با شرکت کنت مور و پپ ميون ساخت ‏و سپس تهيه کنندگان سينما آن را به محاق فراموشي سپردند. چنين واقعه اي براي کتابي از ژول ورن در طول صد سال ‏عمر سينما کمي دور از ذهن بود، در حالي که سينما از اولين روزهاي تولدش روي خوشي به کتاب هاي ورن نشان داده ‏بود. تلويزيون سخاوتمندانه تر عمل کرد و نسخه هاي متعددي-زنده و انيميشن، تک قسمتي يا سريال- از روي اين اثر ‏توليد و پخش کرد که آخرين آنها با شرکت پيتر فاندا و ريکي شرودر همزمان با نسخه فعلي به نمايش در آمد. البته هر ‏دو نسخه متاخر چندان وفادارانه ساخته نشده اند. شخصيت هاي تازه اي به نسخه تلويزيوني افزوده شده و نسخه سينمايي ‏نيز مي شود گفت اقتباسي آزاد و امروزي است. ولي هر دو فيلم در يک نکته مشترک هستند و آن تکيه بر جلوه هاي ‏ويژه بصري است که مي تواند براي به تصوير کشيدن خيال پردازي هاي بي کران ورن بهترين دستاورد تکنولوژي ‏باشد، يعني همان چيزي که ورن نيز شيفته اش بود: علم و تکنولوژي.‏
و اما نسخه فعلي که در قالب يک محصول به شيوه ‏D‏3 توليد شده و جز برندان فريزر هنرپيشه اسم و رسم دار کس ‏ديگري در آن حضور ندارد. به اقتضاي تصويري که از فريزر در ذهن نوجوان ها نقش بسته[جورج جنگلي، موميايي ‏ها و بهت زده] کوشيده شده تا فيلم از متلک ها و نيش و کنايه ها انباشته و رفتاري سبک سرانه به اين پروفسور جوان ‏بخشيده شود. تقريباً اکثر صحنه هاي فيلم در برابر پرده سبز فيلمبرداري شده و بودجه ٤٥ ميليون دلاريش به شکلي ‏مسرفانه صرف ساخت جلوه هاي چشمگير بصري براي آفرينش پرندگان ماقبل تاريخ، دايناسورتي-رکس، پيراناهاي ‏پرنده و گياهان آدمخوار گشته است. حاصل آن نيز کسب حدود ١٣٠ ميليون در گيشه-تاکنون- بوده که در پخش ويديوي ‏و جهاني سر به فلک-شايد هم مرکز زمين!- خواهد زد. ‏
سفر به مرکز زمين در قالب فعلي اش يک سفر ٩٠ دقيقه اي به پارکي موضوعي است، چيزي که قديمي ترهاي تئاتر به ‏آن آتراکسيون مي گفتند. نوع سخيفي از نمايش که هيچ چيز غير از گرفتن وقت تماشاگر به دنبال ندارد و زماني که کاسه ‏داغ تر از آش شود، حکم پيش پرده اي را خواهد داشت که جاي نمايش اصلي را گرفته باشد! گشتن به دنبال معنايي غير ‏از اين در وراي فيلم بيهوده و نا لازم است، چون سفر به مرکز زمين بر خلاف نياکاني چون اينديانا جونز فاقد ارجاع ‏هاي روز است و سينماشناس را بي اختيار به ياد فيلم هاي رده ب و حتي ج علمي تخيلي در دهه ١٩٥٠ مي اندازد که ‏تنها هدف شان پرتاب کردن تماشاگر به همراه قهرمان از دامن خطري به دام چاله ديگري بود و بس!(يعني مثلاً تعليق و ‏سرگرم سازي!!!)‏
خوب البته از چنين ديدگاهي فيلم موفق است و ساختار اپيزوديک صحنه هاي اکشن آن هم براي هيچ کس آزاردهنده نمي ‏تواند باشد. چون هيچ کس دنبال منطق نمي گردد و شايد بازي هاي کامپيوتري نسل اول را نيز به ذهن دوستدارانش ‏متبادر کند. شخصاً تنها اپيزود موفق فيلم را سکانس سفر روي دريا و مبارزه با پيراناهاي پرنده مي دانم، اما بعيد مي ‏دانم تماشاگر ايراني بخت ديدار اين فيلم را به شيوه ‏D‏3 پيدا کند تا لذتي مشابه را تجربه نمايد. ‏
ژانر: اکشن، ماجرايي، خانوادگي، فانتزي، علمي تخيلي، ميهج. ‏
 

براي ديدن تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

JourneytotheCenterOfTheEarth_2008_350mb.part1.rar 
JourneytotheCenterOfTheEarth_2008_350mb.part2.rar 
JourneytotheCenterOfTheEarth_2008_350mb.part3.rar 
JourneytotheCenterOfTheEarth_2008_350mb.part4.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

پنجاه سال جنگ اعراب و اسرائيل
50 Years War: Israel and the Arabs

مستندي ديدني در مورد پنجاه سال جنگ اعراب و اسرائيل
محصول
PBS

The conflict in the Middle East between Israel and its neighbors is given comprehensive treatment in this two-video set produced by PBS. Using archival footage and extensive interviews with participants, the production begins by explaining conditions in Palestine at the end of World War II and the crisis created by the exodus of European Jews who went to the Middle East after the Holocaust. The withdrawal of the British, who had controlled Palestine for decades, is detailed, as is the creation of the state of Israel. Much of the region’s history is complex, with the local struggles being conducted at times as a part of the cold war between the United States and the Soviet Union, but these videos do an admirable job of explaining the complexities of the situation. The segment on the Six Day War, for example, is masterful, with the scenes shifting from Israel to Egypt to Washington to Moscow, the story developing before the viewer’s eyes. The 50 Years War is often a tale of mistrust and betrayal, but this production strives to present a balanced view of history, and is not only impressive for its command of the facts but for its skillful and often dramatic presentation of history. –Robert J. McNamara.

لينکهاي دانلود

قسمت اول:
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part1.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part2.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part3.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part4.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part5.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part6.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part7.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part1_.part8.rar

قسمت دوم:
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part1.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part2.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part3.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part4.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part5.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part6.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part7.rar
The_50_Years_War_-_Israel_and_the_Arabs__part2_.part8.rar


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Azur & Asmar: The Princes' Quest


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

aen-azurasmar.part1.rar
aen-azurasmar.part2.rar
aen-azurasmar.part3.rar
aen-azurasmar.part4.rar
aen-azurasmar.part5.rar
aen-azurasmar.part6.rar
aen-azurasmar.part7.rar
aen-azurasmar.part8.rar

رمز فايل: AlexisRod


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

Dimbology
کاري از گروه Black Cats

آلبوم جدید و زیبای Black Cats به نام Dimbology

Faghat Tou

Ey Daad

Yeki Bood Yeki Nabood

Khanoom

Dardesar

Didar

Boro

Nasim

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي همسفر
باصداي چنگيز حبيبيان

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

جستجو و یافتن کلیپ موردنظر از اینترنت توسط Ashampoo ClipFinder HD 2.03

این روزها برای اغلب کاربران اینترنتی پیش می آید که در بین کار و یا دیگر اوقات زندگی روزمره برای زنگ تفریح هم که شده به سراغ سایت های اینترنتی رفته و از منابع ویدئویی جذاب آنها لذت ببرند و همچنان به نظر می رسد که بیشتر مردم برای پیدا کردن و دانلود کلیپ ویدئویی از سایت ها برنامه خاصی استفاده نمی نمایند ولی Ashampoo ClipFinder قابلیت هایی فراتر از دیگر برنامه ها ارائه می کند، به طوریکه شما توسط این برنامه قادر به دانلود و ذخیره فوری کلیپ های کوتاه با فرمت های مختلف بر روی کامپیوتر خود خواهید بود.
Ashampoo ClipFinder HD نرم افزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود تا در میان وب سایت های ارائه دهنده کلیپ های تصویری اقدام به جستجو و یافتن کلیپ مورد نظر خود نمایید. به کمک این نرم افزار کاربران قادر خواهند بود تا بر اساس نام کلیپ مورد نظر خود را در میان وب سایت های مختلف همچون YouTube ،VideU ،MyVideo ،ClipFish ،Google Video ،sevenload Dailymotion و ... بیابید. این نرم افزار نمایش، ذخیره و تبدیل ویدئوهای وب را در HD و SD انجام می دهد. از دیگر قابلیت متمایز در این نرم افزار قابل دسترس بودن آن در هر زمان می باشد، بطوریکه نیازی به وصل بودن به اینترنت به صورت همیشگی نداشته و به شما این امکان را می دهد تا لینک ویدئوی دلخواه خود را در قسمت لینک های مورد علاقه ذخیره نموده و در هر زمان حتی بدون دسترسی به اینترنت نیز به تماشای آنها بپردازید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Ashampoo ClipFinder HD 2.03:
- قابلیت یافتن فایل های آنلاین ویدئویی مرتبط با کلمه جستجو شده
- قابلیت جستجوی کلیپ های ویدئویی 3D
- پشتیبانی از سایت های محبوب انتقال ویدئو همانند YouTube, VideU, MyVideo, ClipFish, Google Video, sevenload, Dailymotion, MySpace, Metacafe, Veoh, Livevideo.com, blip.tv, Yahoo! Video و IFILM
- امکان بازدید مستقیم تمام ویدئوهای برتر در پنجره مخصوص برنامه
- قابلیت یافتن ویدئوهای HD
- توانایی پخش ویدئوها
- قابلیت نمایش حجم، جزئیات و نام فیلم ها
- امکان نمایش فیلم در پنجره Ashampoo ClipFinder بطور مستقیم
- قابلیت دانلود فایل ویدئویی با فرمت FLV بر روی هارد دیسک شما
- امکان تبدیل مستقیم FLV به MP3
- توانایی گردآوری فایل های مورد علاقه شما در یک پوشه جداگانه
- قابلیت تعویض Skin نمایشی برنامه
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 12 مگابايت مي باشد )

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تقویم اسلامي سال 1388

نرم افزار تقويم اسلامي سال 1388 كاري از شركت توسعه سامانه هاي رايانه اي سما توس ميباشد كه به صورت رايگان در اختيار شما دوستان قرار داده است. تقويم رايگان شامل امكانات: تقویم هجری شمسی، مناسبت هاي مذهبي، يادآوري زمان اذان، نمايش تاريخ هجري قمري، اوقات شرعي ميباشد. در نسخه پيشرفته و حرفه اي علاوه بر امكانات فوق شما ميتوانيد از نمايش تاريخ ميلادي، پشتيباني از صفحات لمسي، ثبت يادآوري ساده، ثبت يادآوري دوره اي، ثبت يادآوري پيشرفته، ليست كارهاي دردست انجام را استفاده كنيد.

قابليتهاي كليدي نرم افزار تقویم اسلامي سال 1388:
- نمايش تقويم هجري شمسي، هجري قمري و ميلادي به همراه مناسبت ها
- پشتيباني كامل از گوشي هاي با صفحه لمسي
- نمايش اعمال مذهبي مناسبت ها مطابق با كتاب مفاتيح الجنان
- نمايش كامل اوقات شرعي با امكان انتخاب بيش از 1200 شهر
- نمايش مدت زمان مانده به اذان
- امكان درج انواع يادآوري ها (جلسه، سالگرد، قرار ملاقات، ...) با امكان تكرار دوره اي
- امكان ثبت كارهاي روزانه (To-do)
- امكان فعال نمودن زنگ براي اذان، يادآوري ها و كارهاي روزانه
- عملكرد مستقل برنامه براي نمايش و تايپ زبان فارسي
- و ...

 اين نرم افزار به صورت جاوا مي باشد و بر روي اکثر گوشي هايي که جاوا پشتيباني مي کند قابل نصب مي باشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب مورتال کمبات
 Mortal Kombat 4

يكي از بازيهاي بسيار جالب و قديمي كه شايد همگي با نام آن آشنا باشيد بازي مورتال کامبت Mortal Kombat ميباشد. كه يكي از بازيهاي بسيار مهيج و پرطرفدار از سري بازي هاي اكشن ميباشد اين نسخه از بازي قبلا براي كنسول سگا ساخته شد در در بازار عرضه گرديد و يكي از محبوب ترين بازي هاي سگا محسوب مي شود كه صورت دو نفره ميتوانيد اين بازي را انجام دهيد . شما ميتوانيد در اين بازي جنگجوي خود را انتخاب كرده و به جنگ با يكديگر بپردازيد شما پس از گذرانيد دو مرحله از بازي و برنده شدن در اين مراحل ميتوانيد به مرحله بعد راه يابيد. مورتال کامبت، یکی از بازیهای رایانه ای ساخته شده که ایده اصلی آن توسط ed Boob , John Tobias بود. فیلم سینمایی نیز از روی همین بازی تهیه شد. فیلم مورتال کامبت در سال ۱۹۹۵ (میلادی) و فیلم بعدی در سال ۱۹۹۷ (میلادی) عرضه شدند.بازی مورتال کامبت نخستین بار بر روی کنسول سگا عرضه گردید. این بازی از نوع بازی های جنگی می باشد که معمولاً به صورت دونفره بازی می شود. روال بازی در تمام نسخه های مورتال کامبت تا حد زیادی یکسان می باشد و بدین ترتیب می باشد که در صفحه اول جنگجو را انتخاب می کنید و طی دو مرحله(Round) به جنگ با یکدیگر می پردازید.برنده بازی کسی است که بتواند در دو مرحله پیروز شود.از جذاب ترین[نیازمند منبع] قسمت های این بازی فاتالیتی است.پس از دوبار بردن جنگجوی باخته در حالت گیج و نیمه جان قرار می گیرد و پیغام تمامش کن (Finish Him/Her) به جنگجوی برنده داده می شود.در این لحظه جنگجوی برنده با استفاده از فنون ویژه که به فاتالیتی (Fatality) معروف است ضربه آخر را وارد نموده و بازی را ببرد.

قابلیت های کلیدی بازي Mortal Kombat 4:
- پرتابل بودن بازي كه شما احتياج به نصب بازي نداريد
- بازي فوق العاده معتاد كننده و هيجان انگيز
- داراي قدرتمند ترين نوع صدا گذاري و افكت صدا
- بازی بسيار جذاب و هیجانی با گرافیک بالا و سه بعدی
- امكان ذخيره كردن بازي در هر مرحله
- جلوهاي زيبا و كم نظير صوتي و بصري
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- حجم کم بازی جهت دریافت و نصب
- نیاز به سرعت عمل و البته دقت بالا
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (عليه السلام) می فرمایند:

مَوضِع قَبر الحُسَين (عليه السلام) ترَعة من ترَع الجَنَّة.

جايگاه قبر امام حسين (عليه السلام) درى از درهاى بهشت است.

كامل الزيارات، ص 271، باب 89، ح 1

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

الهی
الهی فندق بشی ، سنجاب بشم گازت بگیرم !


نگین بی بدل
غزال خوش صدا توئی ،
شیرین تر از عسل توئی
بین تموم آدما ،
نگین بی بدل توئی


عاشقیم و اما
بس که در تدبیر فردا مانده ایم
با همیم اما چه تنها مانده ایم
در کلاس جمع و تفریق زمان٬
عاشقیم و اما تنها مانده ایم


در حاشيه خصوصي سازي!
لبهاي مرا از همه استثنا کن
يک ماچ خصوصي به لبم اهدا کن !
اي دولت عشق در لبانت! لطفا
اصل چهل و چهار را اجرا کن


امروز چه روزیه
اگه گفتی امروز چه روزیه ؟
بگو دیگه !
...
زیاد فکر نکن !
امروز همون روزیه که دلم برات تنگ شده !!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چرا نمی آیی؟!

سال کهنه با همه ی خوشی ها و غم هایش چون یلدای سرد و خونین غزه به پایان رسید و تو نیامدی. سال جدید آمده اما تو نیامدی. درختان از حرمت گرم نفست زنده شدند، شکوفه دادند و تو باز هم نیامدی. بابا جزء افسانه ها و اسطوره ها شد و چشمش پشت پنجره ی آسایشگاه اعصاب و روان جانبازان خشک شد و تو از هم نیامدی. غریو خسته ی دختر همسایه در میان شادی و هیاهوی عیدمان گم شد و تو باز هم نیامدی. صبر و انتظار در خانه ی سالمندان روزگار پیر شدند و از دوری تو دق کردند و تو باز هم نیامدی. یوسف و زلیخا از صفحه ی تلویزیون پاک شدند و پوسترهایشان از مد رفت و باز هم نیامدی، و تو باز هم نیامدی.
صبر کن ای دل من! از که گله می کنی. از کسی که در عین غیبت، هست و حظور دارد، نفس می کشد و صمیمیت از حرم نفسش سبز می شود و در کنار خستگی ات آرامش توست. همان که ماهی فروش سر چهار راه با فروش هر ماهی به بچه ها می گفت برای فرجش دعا کنند، آیا از او گله می کنی که از تمامی که در عین هستی، سایه ای بیش نیستند و نمکی بر زخم های زمانه اند. از کسی گله می کنی که عمریست در کلبه ی احزان منتظر توست. فقط منتظر 313 نفر است. او که شب و روز ناله می زند : « داد از غم تنهایی». او که هر جا گیر کردی فقط کافی است صدایش کنی تا با لبخند همیشگی اش جوابت را بدهد.
البته اگر هم گله ای باشد؛ او باید گله کند که تو چرا نمی آیی، قدمی برنمی داری تا محرم اسرارت باشم تا مرحم زخم زبانهای دنیایت باشم.
تا در این خزان، امید و جوانمردی بهار عمر و زندگی ات باشم. اگر منتظری تو نیز در این سال نو، با نو شدن همه ی کائنات نو شو، قدمی برای اصلاح خود و به سوی من بردار. من آمده ام تو بیا.

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

شکوه ایران در کجاست؟


پادشاه ایران کریمخان زند

کریمخان زند پادشاه ایران پس از شکار در نزدیکی تخت جمشید اردو زد .
از دور عظمت تخت جمشید دیده می شد یکی از فرماندهان گفت آیا شکوه ایران زمین در تخت جمشید پایان می یابد ؟
کریم خان پرسید : در زمان پادشاهی نادرشاه افشار کجا بودی ؟
گفت در تمام آن دوران در روستایمان به پدرم در کشاورزی کمک می کردم .
کریمخان خندید و گفت آن زمان همانند امروز تو از دور به پادشاه ایران زمین نادرشاه افشار نگاه می کردم و می گفتم آیا تمام شکوه ایران زمین در نادر شاه افشار پایان می یابد !؟ و امروز به تو می گویم دیگر آن بزرگی و عظمت را من در کسی و جایی ندیدم .
این سخن وکیل الرعایا کریم خان زند که از سرداران نادرشاه افشار بود خود گویای عظمت و جوهر آن یگانه دوران ها را دارد . ارد بزرگ اندیشمند برجسته کشورمان می گوید : نادرشاه افشار توانست از خراب آبادی که دشمنان برایمان ساخته بودند کشوری باشکوه بسازد نام او همیشه برای ایرانیان آشنا و دوست داشتنی خواهد بود .
نادر شاه افشار در جمع ارتشیان ایران می گوید : وقتی پا در رکاب اسب می نهی بر بال تاریخ سوار شده ای شمشیر و عمل تو ماندگار می شود چون هزاران فرزند به دنیا نیامده این سرزمین آزادی اشان را از بازوان و اندیشه ما می خواهند. پس با عمل خود می آموزانیم که پدرانشان نسبت به آینده آنان بی تفاوت نبوده اند. و آنان خواهند آموخت آزادی اشان را به هیچ قیمت و بهایی نفروشند.

یاسمین آتشی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الزخرف آيات: 89 محل نزول: مکه
 
وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِّلسَّاعَةِ فَلَا تَمْتَرُنَّ بِهَا وَاتَّبِعُونِ هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ 61 وَلَا يَصُدَّنَّكُمُ الشَّيْطَانُ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ 62 وَلَمَّا جَاء عِيسَى بِالْبَيِّنَاتِ قَالَ قَدْ جِئْتُكُم بِالْحِكْمَةِ وَلِأُبَيِّنَ لَكُم بَعْضَ الَّذِي تَخْتَلِفُونَ فِيهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 63 إِنَّ اللَّهَ هُوَ رَبِّي وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ 64 فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَيْنِهِمْ فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْ عَذَابِ يَوْمٍ أَلِيمٍ 65 هَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا السَّاعَةَ أَن تَأْتِيَهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ 66 الْأَخِلَّاء يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ 67 يَا عِبَادِ لَا خَوْفٌ عَلَيْكُمُ الْيَوْمَ وَلَا أَنتُمْ تَحْزَنُونَ 68 الَّذِينَ آمَنُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا مُسْلِمِينَ 69 ادْخُلُوا الْجَنَّةَ أَنتُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ تُحْبَرُونَ 70 يُطَافُ عَلَيْهِم بِصِحَافٍ مِّن ذَهَبٍ وَأَكْوَابٍ وَفِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الْأَنفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ وَأَنتُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 71 وَتِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِي أُورِثْتُمُوهَا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 72 لَكُمْ فِيهَا فَاكِهَةٌ كَثِيرَةٌ مِنْهَا تَأْكُلُونَ 73

 

ترجمه فارسي مکارم

و او ( مسيح) سبب آگاهى بر روز قيامت است (زيرا نزول عيسى گواه نزديكى رستاخيز است); هرگز در آن ترديد نكنيد; و از من پيروى كنيد كه اين راه مستقيم است! «61» و شيطان شما را (از راه خدا) باز ندارد، كه او دشمن آشكار شماست! «62» و هنگامى كه عيسى دلايل روشن (براى آنها) آورد گفت: «من براى شما حكمت آورده‏ام، و آمده‏ام تا برخى از آنچه را كه در آن اختلاف داريد روشن كنم; پس تقواى الهى پيشه كنيد و از من اطاعت نماييد! «63» خداوند پروردگار من و پروردگار شماست; (تنها) او را پرستش كنيد كه راه راست همين است! «64» ولى گروه‏هايى از ميان آنها (درباره مسيح) اختلاف كردند (و بعضى او را خدا پنداشتند); واى بر كسانى كه ستم كردند از عذاب روزى دردناك! «65» آيا جز اين انتظار دارند كه قيامت ناگهان به سراغشان آيد در حالى كه نمى‏فهمند؟ «66» دوستان در آن روز دشمن يكديگرند، مگر پرهيزگاران! «67» اى بندگان من! امروز نه ترسى بر شماست و نه اندوهگين مى‏شويد! «68» همان كسانى كه به آيات ما ايمان آوردند و تسليم بودند «69» (به آنها خطاب مى‏شود:) شما و همسرانتان در نهايت شادمانى وارد بهشت شويد! «70» (اين در حالى است كه) ظرفها(ى غذا) و جامهاى طلائى (شراب طهور) را گرداگرد آنها مى‏گردانند; و در آن (بهشت) آنچه دلها مى‏خواهد و چشمها از آن لذت مى‏برد موجود است; و شما هميشه در آن خواهيد ماند! «71» اين بهشتى است كه شما وارث آن مى‏شويد بخاطر اعمالى كه انجام مى‏داديد! «72» و در آن براى شما ميوه‏هاى فراوان است كه از آن مى‏خوريد «73»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mahdi13879 

مرگ

تفكر غالب ديني باعث شده است كه مردم باور كنند كه مرگ نيز يك نوع احساس است در حالي كه مرگ عدم وجود هر نوع احساسي است. اكثرا احساس ترس ، وحشت و يا درد آخرين لحظه پيش از مرگ را ، احساس مرگ مي پندارند.

 

 

m.nickhah

جوابيه

باسلام
متاسفانه با وجود چندين بار تذكر و يادآوري، هنوز شاهد اظهار نظر غيرعالمانه‌ي نويسنده‌ي بخش پاسخ به سوالات مذهبي هستيم.
طبق نظر مؤكّد و قطعي شيعه، شيطان به دست با كفايت حضرت ولي عصر «عجلّ الله تعالي فرجه الشرّيف»، كشته خواهد شد و تفسير وقت معهود و معلومي كه خداوند تا آن زمان به شيطان فرصت داده است، در نظر شيعه، همان وقت ظهور حضرت ولي عصر است و از آن به بعد، هر چه هست، خود نفس انسان‌هاست و نه شيطان.
خواهشمند است اين مطلب در همان بخش مربوطه براي رفع اشتباه در اذهان، درج شود.
با تشكّر
امضا محفوظ

 

 

محفوظ 

تا این برادران ریا کار زنده‌اند...

تا این برادران ریا کار زنده‌اند / این گرگ ‌سیرتان جفاکار زنده‌اند
یعقوب درد می‌کشد و کور می‌شود / یوسف همیشه وصله‌ي ناجور می‌شود
اینجا نقاب شیر به کفتار می‌زنند / منصور را هر آینه بر دار می‌زنند
اینجا کسی برای کسی کس نمی‌شود / حتی عقاب در خور کرکس نمی‌شود
جایی که سهم مرگ جز تازیانه نیست / حق با تو بود ماندمان عاقلانه نیست
ما می‌رویم چون دلمان جای دیگر است / ما می‌رویم هر که بماند مخیر است
ما می‌رویم گر چه ز الطاف دوستان / بر جای‌جای پیکرمان زخم خنجر است
دل خوش نمی‌کنیم به عثمان و مذهبش / در دین ما ملاک مسلمان ابوذر است
ما می‌رویم مقصدمان نامشخص است / هر جا رویم بی‌شک از این شهر بهتر است
از سادگی‌ست گر به کسی تکیه کرده‌ایم / اینجا که گرک با سگِ گله برادر است
ما می‌رویم ماندن با درد فاجعه است / در عرف ما نشستن یک مرد فاجعه است
دیری است رفته‌اند امیران قافله / ما مانده‌ایم و قافله، پیران قافله
آن‌جا که گرچه باب من و پای لنگ نیست / باید شتاب کرد مجال درنگ نیست

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

ازگل بازشده دردورترین بوتۀ دشت، به توای دوست سلام. حالت آیاخوب است؟ روزگارت آبیست؟ همه اینجاخوبند، نیلبک می خندد، قاصدک میرقصد، بادعاشق شده است! و ندانم كه توازبارانی، یاکه ازنسل نسیم. هرچه هستی گذرانیست هوایت، بویت. تومرایادکنی یانکنی، من به یادت هستم....!
فکرش رو بکن .. صبح از خواب بیدار شدی و این اس ام اس رو توی گوشیت می بینی .. واقعا توصیف اون لحظه و اون احساس غیرممکنه ..
این همه سال از خدا که گرفتم ( پدربزرگ خودتی و هفت جد و آباد صدام و دار و دسته اش ) یه رفیق صمیمی و اهل دل پیدا نکردم . یکی از استادامون می گفت هر چی رابطه و دوستی هست فقط بر اساس برطرف کردن نیازیه و لاغیر . با فلانی دوست می شی که نیاز به جزوه و درسیتو پاسخ بده ، با فلانی دوست می شی در سایه ی قدرت طرف باشی ، با فلانی دوست می شی نیاز به جنس مخالف رو پاسخ بدی و همین طوری .. . ولی بعضی از وقتا آدم به طور بعضی از آدمای گل و بلبل روزگار می خوره کلی خرکیف می شه ... کاش همه همینطوری بودن و بدون اینکه بخوان نیازی رو برطرف کنن باهم دوست بودن و دنیا گل بلبلی می شد ...

( کاش اون همه دوغ رو نمی رفتم بالا )
فـــــــــــــــــــــعلا قربون خودم تا بعد

 

 

hsm_rezaee 

کاش مي شد راز چشمان تو را با اشک ماه روي گلبرگ گل سرخي نوشت يا نگاهت را براي هميشه قاب کرد

تقديم به آبجي گلم کيانا ب از رفسنجان

 

 

ahalizadeh2000

اولين ماشين پرنده دنيا در استراليا

به گفته تولید کننده این اتومبیل منحصر به فرد در صورت استفاده از سوخت معمولی و بدون سرب، نگهداری و کنترل آن بسیار آسان بوده و مصرف کنندگان با داشتن این اتومبیل کوچک مشکلی برای یافتن مکانی مناسب برای پارک آن نخواهند داشت.
اتومبیل Terrafugia توسط یکی از مهندسان پیشین سازمان ناسا طراحی و ساخته شده است و توانایی موتور آن بر روی زمین و آسمان یکسان است. به ادعای سازنده این اتومبیل با یک باک پر از سوخت، Terrafugia قادر خواهد بود با سرعت 185 کیلومتر بر ساعت مسافتی بالغ بر 800 کیلومتر را طی کند.
عملکرد این اتومبیل تا به حال تنها بر روی سطح جاده و با سرعت 144 کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش قرار گرفته است. به گفته کارل دیتریش تا کنون بالغ بر 40 سفارش از این اتومبیل با وجود قیمت احتمالی 200 هزار دلاری آن دریافت شده است. وی بر این باور است که این قیمت برای داشتن یک هواپیمای شخصی قیمتی مناسب، اما برای داشتن یک اتومبیل کوچک بسیار گزاف است.
اولین اتومبیل قابل تبدیل جهان که تنها در عرض 15 ثانیه به یک هواپیما تبدیل می شود اولین پرواز آزمایشی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد. اتومبیل Terrafugia که در عرض 15 ثانیه توانایی تغییر حالت از یک اتومبیل دو سر نشینه به یک هواپیما را خواهد داشت در ماه فوریه پرواز آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

rsaba_baby

بدون حضور تو بوي عيد برايم بي معناست چقدر گامهايم بي تو به خريد لباسي از روياي شيرين بهار بروند چقدر دستهايم بي تو سيب را آينه را ماهي هاي آزاد خوشبخت را سنبلهاي بنفش را روي فرشي از ستاره بچينند تا كي من بايد سبزه هاي اميد را به بهانه آرزوي حضور دوباره تو گره بزنم من براي ابد چشم به راه خلوص سبز نگاهت گرمي شيرين دستهايت خنده هايت كه بي محابا بر روي من ميريختند و احساست كه بي غش ترين نعمت خداوند بود ميمانم
به دستهايم حسادت ميكنم كه چسان با تمام وجود عشق تو را مكيدند آخ كه عيدبراي من ديدار دوباره با عزاي نداشتن توست.

 

 

alirezamajidi

ما دلشدگان و آه باران

فرانک مجیدی: من کارشناس موسیقی نیستم و ظرائف ترکیب‌بندی گوشه‌ها و ردیف‌های موسیقی سنتی ایرانی را نمی‌دانم. تنها یک شنونده‌ی علاقمند به موسیقی سنتی ایرانی هستم. چیز عجیبی را در من بیدار می‌کند، یاد خاطرات خوبی که زیسته‌امشان اما از خاطرم رفته. روزهایی که دختر کوچکی بودم و نوای موسیقی سنتی در خانه می‌پیچید، حالا که فکرش را می‌کنم می‌بینم در تمام روزهای گرم و روشن تابستان صدای تار و کمانچه و تنبک بود و صدای سیاووش وار یکی ، که هر وقت مادر می‌شنید چشم‌هایش خیس می‌شد. من نمی‌فهمیدم مادر چرا همیشه در سکوت اشک می‌ریزد. وقتی روزهای بیخیال و گرم کودکی تمام شد، دختر نوجوانی بودم که این علاقه و احترام به نوای داوودی را در خونم داشتم و دیگر معنای اشک های مادرم را می‌دانستم. چیزی که درونم را می‌جوشاند اما به قالب واژه در نمی‌آمد. آن خسروی خوشخوان، استاد محمدرضا شجریان بود.
در هفته‌ی انتهایی فروردین امسال، آلبوم جدید استاد شجریان،“آه باران” منتشر شد. بعد از هفته‌ای انتظار، دیروز این مجموعه‌ی ارزشمند به دستم رسید. مجموعه‌ای شامل ۷ قطعه دشتی است که بی‌شک زیباترین قطعه‌ی آن “آه باران” با شعری از شادروان فریدون مشیری است. نوازندگان مجموعه، فرهنگ شریف (تار)، فخری ملک‌پور(پیانو)، همایون شجریان(تنبک)، ارسلان کامکار(ویلن)، علی رحیمیان(ویلن)، علی جعفری پویان(ویلن)، سینا جهان‌آبادی(ویلن)، میثم مرودستی(ویولا)، سهراب برهمندی(ویولا)، کریم قربانی(ویلن‌سل)، ناصر رحیمی(فلوت)، ایمان جعفری‌پویان(کلارینت) و علی رزمی(تار) هستند. و چنانکه می‌بینید، در این مجموعه، از پیانوی ایرانی که معمولاً در کارهای استاد کم‌سابقه است، استفاده می‌شود. بیشینه‌ی قسمت‌های کار، یادآور سبک موسیقی رایج در زمان استاد بنان است. استاد شجریان که با ساخت سه ساز جدید، در بداعت و خلاقیت گوی سبقت از استادان موسیقی سنتی پیشین و همزمان خود را ربوده، بارها نشان داده نه تنها وحشتی از استفاده از اشعار نو ندارد، بلکه به زیبایی چندین شعر نو را ماندگار کرد. از شعر انقلابی “برادر شعله‌واره” تا “ای مهربان‌تر از برگ”با شعری از استاد شفیعی کدکنی و “فریاد”ها از اخوان ثالث و مشیری، تنها گوشه‌ای از ساختارشکنی استاد شجریان است. براستی موسیقی سنتی تا چه حد وام‌دار تحقیقات و مطالعات و آوازهای استاد شجریان است؟ مجموعه‌های گرانبهایی که هر یک چکیده‌ای از سال‌ها زحمت و مرارت استادان آهنگساز و آوازخوان این سبک فاخر است، یکجا در کارهای استاد شجریان نمود می‌یابد.

در روزهایی که موسیقی‌های بد و گوشخراش باب میل شده و محتوا جای خود را به واژه‌پرانی‌های گزافه داده، “آه باران” می‌آید تا هدیه‌ای ایرانی به گوش شرقی ما باشد. خبر خوب دیگر از خانواده‌ی شجریان، قرار اجرای کاری درباره‌ی “خلیج‌فارس” از همایون شجریان جوان است. کیست که “وطن” را شنیده‌باشد و سرتاسر لبریز از اشک و عشق نشود؟ همایون، با “قیژک کولی” و “خورشید آرزو” نشان می‌دهد در عین استقلال یافتن، دنباله روی خوبی برای پدرش هست. صدایی بسیار نزدیک به پدر و عمق و وسعت عالی صدای او نویدی است برای پرورش درخت تناوری دیگر در باغستان موسیقی ایرانی.
آه باران را می‌شنوم و می‌دانم از این پس باران در گوشم فریاد می‌کشد و من پا به پای قطراتش، همه باران می‌شوم. من کارشناس موسیقی نیستم، تنها مرا دلشده‌ای بگیرید که محو در صدای داوودی خوشخوان و ضرب انگشتان و نای خسروی مه‌رو می‌شود. فقط همین!

 

 
kazemr2003

"اسی جون"
در حاشیه همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور

سلام. پنجشنبه شب شرکت کنندگان درهمایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور برای دومین بار دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور را درجمع خود دیدند.رئیس جمهور بعد از سفر دوروزه وفشرده وپرکار به کرمان بلافاصله پس از بازگشت از فرودگاه مهرآباد به محل اجلا س سران در تهران آمد و سه ساعت بدون اینکه خستگی خود را نمایان کند با حوصله ولبخند به اظهار نظرهای ایرانیان مقیم خارج از کشور گوش داد و یادداشت کرد.تردیدی نیست که جمع کردن بیش از ششصد ایرانی صاحب نام وموثر در زمینه ها وتخصص های گوناگون در کشورهای مختلف جهان هم حرکتی شایسته وهم منحصر بفرد است که برخی معتقدند این کار فقط از دولت نهم و اسفندیار مشایی ساخته بود واگر در گذشته چنین حرکتی هم می خواست انجام شود سلیقه های جورواجوروتیترها ویادداشت ها درباره چرایی دعوت از این جماعت اتو کشیده بی درد ورنج به دورازانقلاب ودفاع مقدس نمی گذاشت به نتیجه برسد. مورد دیگر اینکه هرچند خستگی ناپذیری وسخت کوشی احمدی نژاد بر کسی پوشیده نیست ولی به نظر می رسد که خاطره عزیز ونفس گرم اسفندیار رحیم مشایی بیشتر احمدی نژاد را مجاب کرد که باردوم در این همایش حضور یابد وچنین وقت فراخی را اختصاص دهد. خلاصه در این جلسه که از ساعت حدود 9 شب آغاز شد و تا 12 و سی دقیقه نیمه شب ادامه داشت همه نوع صحبتی مطرح شد ازرجزخوانی ایرانیان چاق و پاپیون زده وشکم سیر درباره به قول خودشان پیشرفت مملکت گرفته تا ابراز احساسات نمکین ونانازی درباره مقامات.!! یکی از ایرانیان تقریبا شصت ساله که رنگ کرواتش با بند کفش هایش "هارمونی" بود وبا بوی عطر ملایم شب حرف هایی برای گفتن داشت هنگام سخنرانی دستی چرخاند ولبی نازک کرد ودر حضور رئیس جمهور گفت :"من از جناب اسفندیار رحیم مشایی البته چرا خودمونی تر نگم "اسی " عزیزم به خاطر برگزاری این همایش زیبا تشکر می کنم و می گم که "اسی جون دوستت داریم ، اسی عزیز دستت درد نکنه .... !! حضارهم انگار واژه ها را چون صابون به جامه خود یافتند وکف طولانی نثار کردند .یکی از ایرانیان مقیم خارج از کشور که سبیلی تابیده وگیسوان از پشت بافته ای داشت هنگام سخنرانی چنان هیجان زده شد که با صدای بلند فریاد زد: همه دست های یکدیگر را بگیرید و بالا ببرید تا اعلام کنیم ،ما ایرانی هستیم و دست دردست هم برای پیشرفت مملکت آماده ایم .برخی ها که درکنارشان بانویی نشسته بود اول یک کمی تامل واین دست وآن دست کردند ولی با اصرار گوینده ناچار شدند دست لطیف بانوان را هم بگیرند و بالاببرند فقط اگر دعای وحدت خوانده می شد شاید تا حدودی محیط اسلامی تر می نمود!! .خانمی که تقریبا روی به روی رئیس جمهور نشسته بود دستان خود را در پشتش گره زد تا نفر پهلویی سواستفاده نکند اما احساس برادری! و حس وطن پرستی مرد بغلی سبب شد که به زور دست این بانو بالا رفت.البته واقعیت این است که دوستان خارج نشین که سال ها دور از وطن بوده اند چنین مسائلی راعادی وحتی ضروری می دانند ونمی توان انتظار داشت که به اصطلاح جا نماز آب بکشند و ظاهرسازی کنند.البته در این همایش حرف های وزین وحسابی هم مطرح شد از جمله اینکه همسر شهید دکتر حسین فاطمی گفت :"من امروز احساس می کنم که روح همسر شهیدم در این جمع حضوردارد همه آقایان در جمهوری اسلامی ایران در هر دوره‌ای ،خدمات ارزنده‌ای کرده و وطن‌پرست بوده‌اند اما منش و برخوردی که ما از احمدی‌نژاد دیده‌ایم که چنین در مقابل خارجی‌ها با شهامت و شجاعت ایستاده، شایسته است زحمات ایشان برای ایران و مردم فراموش نشود".
هموطن دیگری گفت : ما ایرانیان مقیم خارج سرباز ایران واحمدی نژاد هستیم وهرزمان شیپور به صدا درآید آماده ایم .البته نگفت که برای چه کاری ؟!!بگذریم ،تا سخن به درازا نکشیده است عرض کنم که خستگی این جمع با شام مختصری که بیشتر به سحری شبیه بود شامل چهار نوع غذا و انواع سالاد وپس غذا یا "دسر" از تن بدر شد / سال اصلاح الگوی مصرف هم چون اولش هست فعلابی

 

 

goleroz_red   

تخم مرغ در اینترویو Interview

تخم مرغی رفته بود اینترویو
تا مگر کوکو شود یا نیمرو

تخم مرغی بود با شور و امید
خواست تا مرغانه ای باشد مفید

فرم استخدام را پر کرده بود
عکس هم همراه خود آورده بود

توی مطبخ از برای شرح حال
پشت هم کردند هی از او سوال:

- کیستی تو، از کدامین لانه ای؟
- بوده ای قبلاً در آشپزخانه ای؟

- کی ز پشت مرغ افتادی برون؟
- توی ماهیتابه بودی تاکنون؟

- تجربه داری و فرزی در عمل
- جای دیگر کار کردی فی المثل؟

- داغ گشتی توی روغن یا کره؟
- حل شدی در شنبلیله یا تره؟

- با نمک فلفل بهم خوردی دقیق؟
- خوب کف کردی شدی کلاً رقیق؟

- پشت و رویت سرخ شد روی اجاق؟
- باد کردی از فشار احتراق؟

تخم مرغ این حرف ها را که شنید
روی وحشت زرده اش هم شد سفید!

ژوری اینترویو هم بی مجال
لحظه‌ای غافل نمیشد از سوال:

- گر "رزومه" داری و "سی.وی" بیار
- ورنه بیخود آمدی دنبال کار

- گر نداری توی کارت سابقه
- ردّ ردّی گرچه باشی نابغه
گفت لرزان تخم مرغ بینوا
نیست قانون شما بر من روا

خوب من تازه ز مرغ افتاده ام
صفرکیلومترم و آماده ام

هرکسی کرده ز یک جائی شروع
میکند خورشیدش از یکجا طلوع

گر نه در جائی خودم را جا کنم
تجربه پس از کجا پیدا کنم؟

گر که مرواری نباشد در صدف
پس چگونه تجربه آرد به کف؟

گر که در میدان نرفته کره اسب
تجربه را پس چه جوری کرده کسب؟

گفت "شف" با او که: - زر زر کافیه!
- بیش از این هم ماندنت علافیه

ـ تخم مرغ هم اینقدر پر مدعا
- دست به نطقش را ببین بهر خدا!

- تجربه اول برو پیدا بکن
- بعد فکر پخت و پز با ما بکن

تخم مرغ بینوا با قلب خون
آمد از آن آشپزخانه برون

رفت غمگین، صاف پیش مادرش
تا که گرما گیرد از بال و پرش

گفت مادرجان مرا هم جوجه کن
جزو باند جوجه های کوچه کن

مرغ مادر گفت که: - دیر آمدی
- پس چرا طفلم به تأخیر آمدی؟

- من به تو گفتم بگیر اینجا قرار
- تو خودت عازم شدی دنبال کار

- مهلت جوجه شدن شد منقضی
- پس چه شد کوکوپزی، نیمروپزی؟

تخم مرغ اشکش درآمد پیش مام
ماجرا را گفت از بهرش تمام

گفت در نیمروپزی گشتم کنف
چونکه از من تجربه میخواست شف

سابقه یا تجربه با من نبود
آشپزخانه مرا ریجکت نمود

موعد جوجه شدن هم که گذشت
آه مادر بچه ات بیچاره گشت!

من از آنجا مانده، زینجا رانده ام
فاتحه بر هستی خود خوانده ام

رفت فرصت های عالی از کفم
حال دیگر کاملاً بی مصرفم

پس در این دنیا به چه چیزی خوشم؟
میروم الان خودم را میکشم!

گفت مادر: - طفلکم قدقدقدا
- چند مدت صبر کن بهر خدا

- صبر کن طفلم بیاید نوبهار
- باز پیدا میشود بهر تو کار

- گرچه اکنون فرصتت سرآمده
- تو نگو دنیا به آخر آمده

تخم مرغ آنجا به حال انتظار
ماند تا از ره بیاید نوبهار

 

 

mtymeta

چند لینک
هنوز می شود این دل شکسته تر باشد/دل شکسته ی ما را شکسته تر گردان

باسمه تعالی

سلام

- امام خمینی:
...در نظر دنیاگرایان و ملت‏پرستان، آنچه از این اولیای معظم الهی صادر شده، برخلاف عقل و شرع است. قیام بدون تجهیزات کافی را عقل آنان نمی‏پسندد و شرع آنان اجازه نمی‏دهد و نیز به عقیده آنان حرکت از کشوری به‏ کشوری دیگر که دارای حکومت و تشکیلاتی می‏باشد، مخالفت‏ با عقل و ملیت‏ بوده و بالاخره مخالف با موازین شرعی و الهی است و هم‏چنین صلح با نمرودیان و فرعونیان و ملحدان و ستمگران، و سازش با ظالمانِ به صورت مسلمان و با زهد فروشان داغ بر پیشانی، طریق صواب و عقل و شرع بوده و هست. و با این انگیزه، تسلیم و سازش با آمریکای جهانخوار و وابستگان به او، لزوم عقلی و شرعی دارد و تخلف از آن مخالف شرع و عقل است.

- مقاله ای کوتاه و مفید: يک اراده‌ی‌ تنها
...به نظر مي‌رسد حداقل احمدي‌نژاد مي‌خواهد که نسبتي جديد با تجدد بيابد؛ هر چند خودش هم به اين اراده ناآگاه باشد... شايد کساني انقلاب را به «آن سوي» مي‌خواهند و کسي انقلاب را به «اين سوي» و دولت احمدي‌نژاد آخرين تير چله‌ی اهل «اين» سو باشد. و اهل اين سو، ظاهراً «شرذمه‌ی‌ قليله»‌اند...

- انقلاب اسلامي و جهت گيري فلسفي آن در چارچوب حكمت متعاليه

- شعری راجع به نماز (با توضیح ح.پناهیان)
بار سنگین نگاه آیه ها، خم نموده قامت دلداده ها...

- تحلیلی خوب بر برنامه ی انتخاباتی آ.موسوی: میرحسین موسوی : از سناریونویسی تا بازیگری
بر خلاف همه تحلیل هایی که تا به حال شده است، معتقدم که این سید محمد خاتمی بود که بازی مهندس میرحسین موسوی را بر هم زد و نه بر عکس... مهندس موسوی برای موفقیت، اکنون بازی در نقشی را پذیرفته که اساساً برای و متناسب با ویژگی های بازیگری دیگر نوشته شده است.

- پيشنهاداتي براي ورود به فعاليت در عرصه مجازي

- روایت سخنگوی وزارت خارجه از اجلاس ژنو: حداقل 200 ميليارد تومان بايد هزينه مي‌کرديم!
اولین دستاورد این سفر 24 ساعته، ديدار دوجانبه دکتر احمدي‌نژاد با مقامات سوييس بود. شخص رييس‌جمهوري سوييس به ديدار آقاي احمدي‌نژاد آمد که اين نكته مهمي است كه تاكنون گفته نشده بود. در همان شب، ديدار 2 رييس‌جمهور در ژنو برگزار شد كه موجب ناراحتي صهيونيست‌ها و احضار سفیرشان از سوییس شد.
 


 

-
الگوی مصرف و رابطه ی رخدادهاي طبيعي عالم با اعمال ما - آیت الله جوادی آملی
ما خیال می کنیم ابر از مدیترانه حرکت می کند، بعد تندباد می شود، بعد یا باردار می شود، یا می بارد، یا نمی بارد. چه کار دارد به گناه و ثواب ما! چون علوم را اسلامی نکردیم، تحویل دانشگاه ندادیم.

چند خبر جالب انتخاباتی؛

- خبری که توسط آ.ناطق نوری تکذیب شد: من كنت مولاه فهذا ميرحسين مولاه!
در همین زمینه: ائتلاف ناموفق لاریجانی، باهنر و ناطق برای عبور از احمدی نژاد / دیدار ناطق‏نوری با همکار سابق
احمدي نژاد هيچ احترامي براي من قائل نيست... اگر به دلیل مسوولیتم اجازه داشتم، لخت می شدم و می آمدم در ستاد میرحسین؛ تا پیروزی وی را بر احمدی‏نژاد با چشمان خود ببینم.

- جزئيات سناريوي "نه احمدي‌نژاد" به نقل از هاشمي

- مجید انصاری: حضور در ستاد ميرحسين مانند حضور در مسجدالحرام است

- سایت آ.کروبی: توصیه ی خوئینی ها به موسوی: ايجاد دوقطبي بيت امام و بيت رهبري در انتخابات 88

- گزارش جالب سايت خبري اصلاحات: ديدار كروبي با ساسي مانكن! +

- بدون شرح: گزارش تصویری سایت اصلاحات با عنوان «تكرار حماسه مردم در گلستان»

- روایت سایت آ.رضایی از کاندیداتوری اش: محسن رضايی به ميدان انتخابات وارد شد / نظر قطعی محسن رضایی اعلام خواهد شد

 
***
 
http://bijani.persiangig.ir/image/BayganiEdalat/BayganieEdalatF42.jpg

***
 

به این شکسته ی بی دست و پای سرگردان
یقین گم شده اش را به عشق برگردان

هنوز می شود این دل شکسته تر باشد
دل شکسته ی ما را شکسته تر گردان

بریز هر چه عطش را به کام تشنگی ام
لبان شعله ورم را به گریه تر گردان

بس است هرچه تپیدیم زیر خاکستر
بسوز جان مرا باز و شعله ور گردان

مرا که تشنگی از آب خوشتر است امروز
کنار چشمه ببر، تشنه کام برگردان

دعای ما که دعا نیست، ادعاست فقط
هر آن دعا که نمودیم بی اثر گردان

دل مرا به کنار ضریح عشق ببر
رمیده آهوی بی تاب دربه در گردان

محمدرضا ترکی

 

 

amir_iranclick

روزنامه نیویورک تایمز: مردم تبریز خاطره
"هوارد باسکرویل" را فراموش نکرده اند

فردا یکصدمین سالروز شهادت معلم آمریکائی " هوارد باسکرویل " در جریان انقلاب مشروطه آذربایجان هست.
روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به این موضوع پرداخته
لینک روزنامه نیویورک تایمز:
http://www.nytimes.com/2009/04/18/opinion/18calafi.html?_r=1&ref=opinion
لینک هوارد باسکرویل در ویکی پدیا
http://en.wikipedia.org/wiki/Howard_Baskerville
سایتی به نام هوراد باسکرویل
http://www.howardbaskerville.com/

 

باسکریل در دهم ماه آوریل 1885 میلادی در محل نارث پلاته امریکا ( ایالت نبر اسکا ) متولد شد و در کالج این ایالت تحصیلات مقدماتی خود را انجام داد . از باسکرویل‌ دست‌ نوشته‌ای‌ به‌ جا مانده‌ است‌ که‌ از علاقه او به‌ پژوهش‌ درباره زبان‌ و فرهنگهای‌ بیگانه‌ حکایت‌ دارد.

این جوان امریکایی، تحصیلات خویش را در دارالفنون "بزاستن" به پایان رساند.

 در پاییز سال 1908 به دعوت مدرسه مموریان تبریز، جهت تدریس به ایران آمد و در حالی که بیش از 23 سال نداشت شروع به تدریس کرد .

درس عمده او تاریخ عمومی بود، ولی بعدا به موجب درخواست شاگردان ارشد و بعضی از معلمان مثل مرحوم شریف زاده ، کلاسی نیز برای تدریس حقوق بین المللی دایر کردند.

این جوان پاک درون چون به تبریز رسید و سراسر شهر را پر از جوش و خروش یافت . خونش بجوش آمد و به آزادی خواهان دلبستگی پیدا کرد. با شریف زاده که از معلمان مدرسه مموریان بود ارتباط گرمی پیدا کرد و شهادت آن سید بزرگوار دل جوان امریکایی را تکان داد و شب و روز نا آرام گردانید . وی که در آمریکا دوره سربازی دیده بود و بعنوان یک افسر نیروی دریائی خدمت کرده بود و در آن زمینه اطلاعاتی داشت جوانانی را زیر دست خود گرفته مشق نظامی یاد میداد . برای این که سرکنسول آمریکا و مدرسه آگاهی نیابد حیات ارک را برای این کار برگزید و دسته خود را " فوج نجات " نامید. کنسول‌ وقت‌ آمریکا، با توجه‌ به‌ سیاست‌ دولت‌ متبوع‌ خود در حفظ بى‌طرفى‌، کوشید تا باسکرویل‌ را از اینگونه‌ کارها باز دارد.  باسکرویل‌ با رد درخواست‌ کنسول‌ آمریکا، همراه‌ یکى‌ از روزنامه‌نگاران‌ ایرلندی‌ به‌ نام‌ مورا، آشکارا به‌ یاری‌ مشروطه‌خواهان‌ تبریز برخاست‌ و حتى‌ از پذیرش‌ درخواست‌ ستارخان‌ برای‌ بازگشت‌ به‌ مدرسه‌ و ادامه تدریس‌ نیز، سرباز زد. او می گفت: تنها فرق من با این مردم، زادگاهم است و این فرق بزرگی نیست.

سرکنسول آمریکا هوارد باسکرویل را دعوت و به وی گفت جنگ تبریز موضوع داخلی ایران هست و ما حق دخالت در موضوعات داخلی ایران را نداریم.هوراد باسکرویل پاسپورت سیاه آمریکائی خود را به سرکنسول آمریکا ارائه داد و گفت : من دیگر آمریکائی نیستم.

فروردین ماه سال 1288 شمسی بود و تبریز روزهای سختی را می گذراند . از شب تا سحر و از پگاه تا غروب، گلوله های توپ و تفنگ بود که از هر سو بر سر مردم شهر میبارید و شهر از چهار طرف چنان در محاصره بود که بیم گرسنگی، همه را پریشان خاطر کرده بود و سختی نان و خوار بار و تلاشهای خدعه آمیز کنسولهای روس و انگلیس سردار و سالار را بر ان داشت که بار دیگر به جنگ بزرگی برخیزند و این بار غرب تبریز را برگزیده بر آن شدند که به شنب غازان که یکی از لشکرگاهای صمد خان شجاع الدوله بود یورش برند و چون بسیج نیرو میکردند باسکریول چنین خواست که فوج نجات در این تاخت پیش جنگ باشد .

 صبح دوشنبه 30 فروردین 1288/18 آوریل 1909 اولین کسی که قدم به میدان جنگ گذاشت و فوج خود را فرمان حمله داد باسکرویل بود و نخستین کسی هم که هدف تیر دشمن گردید و جان سپرد باز باسکرویل بود .گلوله پیشانی هوراد را شکافته و باعث شهادتش شده بود.
روز بعد، مردم‌ تبریز در یک‌ آیین‌ پرشکوه‌ و با شرکت‌ مجاهدان‌ و پیشوایان‌ آنها، شاگردان‌ باسکرویل‌ و آمریکاییان‌ تبریز، پیکر او را تشییع‌ کردند و در گورستان‌ ویژة آمریکاییان‌ به‌ خاک‌ سپردند.

بعد از شهادت باسکرویل در تبریز که بشدت گلوله باران می شد چنان مراسم بزرگداشتی برای باسکرویل برگزار شد که سابقه نداشت.

مردم تبریز برای قدردانی از رشادتهای باسکرویل فرشی را با نقش تصویر باسکرویل بافته و آنرا همراه تفنگ و مقداری پول که جمع آوری کرده بودند به سرکنسول آمریکا در تبریز تحویل دادند تا به مادر باسکرویل که در آمریکا زندگی میکرد برساند.

سرکنسول آمریکا در تبریز از قبول پول خودداری کرد ولی تفنگ و قالی را برای رساندن به مادر باسکرویل قبول کرد.
در 30 فروردین‌ 1338، آیین‌ پنجاهمین‌ سالگرد درگذشت‌ باسکرویل‌ در تبریز، به‌ کوشش‌ برخى‌ از اعضای‌ باقى‌ مانده‌ از «فوج‌ نجات‌» برگذار گردید و تالار دبیرستان‌ پروین‌ (مموریال‌ پیشین‌) به‌ نام‌ «تالار باسکرویل‌» نام‌گذاری‌ شد.

 از مهم ترین قالی های مشروطه ، قالیچه ایست که پس از شهادت هوارد باسکرویل امریکایی به جهت سپاسگذاری از وی به دست زنان تبریزی بافته شد ، طرح آن ، لچک ترنجی  و حواشی قالیچه نیز دارای طرح قاب قابی است ، به احتمال زیاد تمام پشم دارای رنگ متن روناسی بوده ، لچکهای اطراف نیز دارای طرح سرو نازهای مارپیچ زیبا است ، در ترنج آن تصویر باسکرویل با مهارت و چیره دستی زیاد نقش بسته ، همچنین در اطراف قاب ترنج به دو زبان نوشته شده :

 

یاد و خاطره هوراد باسکرویل و همه شهدای آذربایجان گرامی باد

 

اولین بار سال ٨٢ از هوارد باسکرویل در سایت ایرانکلیک که نوشتم نوشته من بعنوان مرجع در برخی وبلاگها استفاده شد ...مادر بزرگ مرحوم خود من هم که مدرک ششم ابتدائی اش دارای امضای وزیر فرهنگ وقت بود در مدرسه آمریکاییها در تبریز به ادامه تحصیل پرداخته بود اما بخاطر مرگ پدرش نتونسته بود ادامه بده و در حالیکه همه دخترا سعی میکنن سن واقعیشون رو کم نشون بدن شناسنامه اش رو با سن بالاتر میگیره تا بعنوان معلم بتونه استخدام بشه !!!!

 

منبع وبلاگ خودم:

http://amirmail.persianblog.ir

 

 

gharibreza   

نامه سرگشاده به احمدی نژاد
تو موجب وهن نظامی!!

بسم الله الرحمن الرحیم

نویسنده حمیدرضا غریب رضا

راست می گویند تو موجب وهن نظامی!! مشکل در اندیشه تو است. نه آرمانگرایی نه واقع گرا... نمی دانم چه هستی؟! خط امام خمینی عزیز را که فراموش کرده ای و دغدغه های ایشان را اصلا نمی شناسی! با نیازهای امروز دنیا هم که آشنایی نداری.... همین مساله باعث شده هر جا بروی شر به پا کنی: دانشگاه کلمبیا، کنفرانس دوربان2 و همیشه موجب سرافکندگی جمهوری اسلامی شوی!!
کمی منطق داشته باش... چرا فکر می کنی نماینده «مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانی»؟
آخر مگر «جنگ ما جنگ عقیده است که جغرافیا و مرز نمی شناسد»؟
چرا باید از «مسلمانان آزاده ی جهان که علی رغم اختناق سیاسی حاکم بر آن ها با ترتیب کنفرانس ها و مصاحبه ها و سخنرانی ها پرده از اسرار جنایت بار آمریکا و ... برداشتند و مظلومیت ما را به دنیا نشان دادند تشکر» کنی؟
چرا ریشه همه مشکلات را این گونه تحلیل می کنی؟ چرا اعتقاد داری «تا زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع مسلمانان برقرار نشود همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می شود و هر روز شیطان بزرگ به بهانه حفظ منافع خود حادثه ای را به وجود می آورد»؟
چرا اعتقاد داری«اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهان خواران حل نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند آسوده نخواهند بود»؟
چرا توهم کرده ای «عطر خون های پاک شهدای عزیز ما در تمامی جهان پیچیده و اثرات آن را در اقصا نقاط عالم مشاهده می کنیم»؟
نباید «مانند صاعقه بر سر آمریکا و اسرائیل فرود می آمدی»...
آخر به ما چه که «جهان امروز تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است»
و مگر تو وظیفه داری «مسلمانان را در یک تشکیلات بزرگ اسلامی برای از بین بردن رونق و زرق و برق کاخ سفید» سامان دهی کنی؟
باید می فهیمدی این گونه حرف زدن دیگران را بر ضد ما می شوراند؟ دیدی چطور عکس العمل نشان دادند؟ چه کسی به تو گفته «قلب ها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره ی کینه ی انقلابی تان، جهان خواران چپ و راست را به وحشت انداخته»؟

***
شنیده ام می خواهی در همه کنفرانس های بین المللی حاضر شوی؟! خدا به خیربگذراند... خواهش می کنم کمی دقت کن! ببین رفتارت چه تأثیری در دنیا داشته؟ اگر در رفتار و گفتارت دقت می کردی که سیاستمداران، رهبران جنبشهای سیاسی، متفکران و ... درباره تو این گونه موضع گیری نمی کردند:
• اساسا مشکل تو این است که زبان دیپلماتیک را بلد نیستی. هر چه می خواهی راحت می گویی. ببین اینها سخنان امام جمعه واشنگتن درباره تو است: چنين چيزي (شجاعتي) در ساير سياستمداران وجود ندارد. احمدي‌نژاد تنها رهبر سياسي است كه به صراحت و صادقانه و بدون استفاده از الفاظ سياسي، در بزرگترين مجامع رسمي به بحث صهيونيستم پرداخته است. سخنان آقاي احمدي‌نژاد دقيقا هماني بود كه از ايشان انتظار مي‌رفت.
• چرا از حاکمان کشورهای عربی یاد نمی گیری؟ ببین آنها هیچ وقت با صحبت هایشان فتنه برپا نمی کنند اهل صلح و گفتگو هستند. به همین دلیل هم اندیشمندان عرب حق دارند تو را با حاکمانشان مقایسه کنند. ببین آقای التمیمی استاد دانشگاه بغداد چه گفته: چيزي كه‌ احمدي نژاد دارد و ديگر رهبران كشورهاي عربي فاقد آن هستند، "شجاعت و دفاع از حقوق مستضعفان " است كه‌ طبق فرمان خداوند بزرگ هر انسان مسلمان و آزاده‌اي بايد اين دو صفت را در وجود خود جاي دهد. التميمي در ادامه‌ سخنانش به‌ دعوت تو ايران براي اصلاح شوراي امنيت و حذف حق وتو اشاره‌ كرده و گفته: این پيشنهادي براي آزادي و برابري تمامي ملت‌هاي جهان است و جوامع جهاني بايد از اين پيشنهاد "احمدي نژاد " استقبال كنند و آن را به‌ فال نيك بگيرند چون حق وتو چندين بار موجب شده‌ كه‌ جنايات رژيم صهيونيست در عليه‌ بشريت بدون پاسخ باقي ماند.
• رفتار تو باعث شده جنبشهای اسلامی معاصر حرف های بزرگ بزنند چرا باید دکتر کمال الهلباوی سخنگوی سابق اخوان المسلمین بگوید: 100درصد به سخنان و مواضع احمدي نژاد در كنفرانس ضد نژادپرستي دروبان2 افتخار مي‌كنم، و شكل‌گيري يك نظام جديد جهاني به رهبري و حضور فعال ايران، ونزوئلا، حزب‌الله و حماس را خواستار شود؟
• من نمی فهم چه کسی به تو مأموریت داده قلب زخم خورده مردم فلسطین را شاد کنی؟ همین کارها را کردی که فرج القم رئیس دادگستری فلسطین به تو گفته: از شما بابت سخنراني خوب در اجلاس دوربان2 تشكر مي‌كنم و ما هم مثل شما خواستار از بين رفتن نژاد پرستي و تغيير در شوراي امنيت هستيم و مواضع حق وتو بايد اصلاح شود. بعد هم گفته: درست است كه نمايندگان اروپايي و لابي صهيونيستي در هنگام سخنراني شما عليه اسرائيل و نژاد پرستي‌هايش سالن را ترك كردند، ولي سخنراني شما دل ملت‌هاي صلح دوست و آزاده را شاد كرد.
• مگر مجبورت کرده اند در سیاست خارجی به دستور قرآن عمل کنی و اسرائیل و آمریکا را به خشم آورده، به آستانه مرگ برسانی؟ آخر قدری هم به قلب ضعیف حاکمان اسرائیل رحم کن! مگر نخواندی "سيلوان شالوم" معاون نخست وزير اسرائيل كه در اردوگاه مرگ متعلق به دوران نازي در "اشوويتس ـ بيركنائو " سخن مي‌گفت، سخنراني تو را در كنفرانس ضدنژادپرستي سازمان ملل را "شرم آور " خوانده. و گفته: ايران از هيچ كاري براي محو اسرائيل از روي نقشه فروگذار نمي‌كند ". آنها هم خوب فهمیده اند که تو به کمتر از زائل شدن این غده سرطانی راضی نمی شوی.
• حتی نویسندگان اردنی هم مساله را خوب تحلیل می کنند ببین خالد جعافره چه نوشته: ما پيش بيني چنين رفتاري را مي‌كرديم و مطمئن هستم كه رئيس جمهور ايران نيز به خوبي مي دانست كه عده اي در اين جلسه كارشكني خواهند كرد ولي عدم شركت در اين اجلاس به خاطر ترس از به هم خوردن سخنراني، مهر تاييدي بر رفتار نژادپرستان بود. روزنامه هاي اسرائيلي فاش كردند كه كساني كه سعي در ايجاد اغتشاش در جلسه داشتند، توسط رژيم صهيونيستي اجير شده بودند كه قصد تخريب جمهوري اسلامي را داشتند ولي شاهد بوديم كه نتيجه برعكس بود و دست اين رژيم براي همگان رو شد.
• می بینی؟ حزب الله لبنان که امید مستضعفان جهان است هم نتوانسته نسبت به رفتار تو سکوت کند و سخنرانى تو را در كنفرانس مبارزه با نژاد پرستى "دوربان 2 "در ژنو ، موضعگيرى شجاعانه و مسئولانه دانست. حزب‌الله لبنان در بيانيه خود اعلام كرده، موضع‌گيري شجاعانه و مسئولانه تو در كنفرانس دوربان 2، پشتوانه اساسى براى آرمان فلسطين و مايه اميدي براي همه مستضعفان جهان است كه توانايي رويارويي با گردنكشي، ظلم، تبعيض و اشغالگري را دارند.
• اگر رفتارت منطقی بود که «یوسف الغوش» عالم اهل سنّت لبنانی برایت نامه نمی نوشت و نمی گفت: همانا موضع شرافتمندانه شما در كنفرانس دوربان 2 در ژنو (مبارزه عليه نژادپرستي) به تمام جهانيان ثابت كرد كه شما شايسته‌ترين و صادق‌ترين دفاع را از امت اسلامي و از مسئله فلسطين به عمل آورديد. عمل كساني‌ كه از حضور در اين كنفرانس خودداري كردند، مصداق فرموده خداوند متعال است كه مي‌فرمايد: «قل موتوا بغيظكم» (بگو از ناراحتي بميريد) و آناني كه هنگام سخنراني شما از سالن خارج شدند تنها مي‌توانند مصداق اين كلام خداوند باشند كه مي‌فرمايد: «كانهم حمر مستنفره فرت من قسوره» گويي مانند حمار رميده از مقابل شير فرار مي‌كنند.
• لااقل اگر کمی عربی یاد می گرفتی می فهمیدی کشورهایی که اینقدر علیه ما سرو صدا می کنند هم مجبور شده اند درباره سخنرانی ات مطلب بنویسند و به شکست سنگین اسرائیل اعتراف کنند. روزنامه کل العرب در تحلیل سخنرانی ات نوشته: برخي كشورها به تحريم كنفرانس تهديد كردند و حتي سخنراني احمدي‌نژاد را نيز قطع كردند؛ عملا همه اينها عملي شد و اين كارها نشان مي‌دهد اسرائيل چقدر از رسوا شدن چهره حقيقي‌اش متضرر مي‌شود
• چه اصراری داری سخنگوی مستضعفان جهان بشوی؟ اگر این هدف را نداشتی که عبدالحمید دشتی حقوقدان کویتی درباره تو نمی گفت: جمهوري اسلامي ايران در دفاع از ملت‌هاي مسلمان و آزاديخواه جهان همواره پيشتاز بوده، سخنراني دكتر احمدي نژاد نشان داد كه "زبان احمدی نژاد "، زبان تمامي ملت‌هاي آزاديخواه جهان است.
اینها که اینجا آوردم تازه گوشه بسیار کوچکی است از آنچه درباره تو گفته اند.
می بینی چقدر موجب وهن نظام شده ای؟!!

 

 

Karami.Amir

ايراني از هخامنشيان چه ميداني ؟

قسمت اول


قلمرو هخامنشيان در دوران اوج خود

هخامنشيان (۳۳۰-۵۵۰ قبل از ميلاد) نام دودماني پادشاهي در ايران پيش از اسلام است. پادشاهان اين دودمان از پارسيان بودند و تبار خود را به «هخامنش» مي‌رساندند که سرکردهٔ طايفه‌ پاسارگاد از طايفه‌هاي پارسيان بوده‌است.هخامنشيان نخست پادشاهان بومي پارس و سپس انشان بودند ولي با شکستي که کوروش بزرگ بر ايشتوويگو واپسين پادشاه ماد وارد ساخت و سپس فتح ليديه و بابل پادشاهي هخامنشيان تبديل به شاهنشاهي بزرگي شد. از اين رو کوروش بزرگ را بنيانگذار شاهنشاهي هخامنشي مي‌دانند.
به قدرت رسيدن پارسي‌ها و سلسله هخامنشي يکي از وقايع مهم تاريخ قديم است. اينان دولتي تأسيس کردند که دنياي قديم را به استثناي دو سوم يونان تحت تسلط خود در آوردند. شاهنشاهي هخامنشي را نخستين امپراتوري تاريخ جهان مي‌دانند.

کشور و سرزمين
پارس‌ها مردماني ازنژاد آريايي بودند که مشخص نيست از چه زماني به فلات ايران آمده بودند. آنان از قوم آريايي پارس يا پارسواش بودند که درکتيبه‌هاي آشوري از سده نهم پيش از ميلاد مسيح نام آنان آمده‌است. پارس‌ها هم‌زمان با مادها به نواحي غربي ايران سرازير شدند و پيرامون درياچه اروميه و کرمانشاهان ساکن گرديدند. با ضعف دولت ايلام، نفوذ قوم پارس به خوزستان‌ و نواحي مرکزي فلات ايران‌ گسترش يافت.
براي نخستين بار درسالنامه‌هاي آشوري سلمانسر سوم در سال ۸۳۴ ق. م، نام کشور «پارسوآ» در جنوب و جنوب غربي درياچه اروميه برده شده‌است. بعضي از محققين مانند راولين سن عقيده دارند که مردم پارسواش همان پارسي‌ها بوده‌اند. تصور مي‌شود اقوام پارسي پيش از اين که از ميان دوره‌هاي جبال زاگرس به طرف جنوب و جنوب شرقي ايران بروند، در اين ناحيه توقف کوتاهي نمودند و در حدود ۷۰۰ سال پيش از ميلاد در ناحيه پارسوماش، روي دامنه‌هاي کوه‌هاي بختياري در جنوب شرقي شوش در ناحيه‌اي که جزو کشور ايلام بود، مستقر گرديدند. از کتيبه‌هاي آشوري چنين استنباط مي‌شود که در زمان شلم نصر (۷۱۳-۷۲۱ ق. م) تا زمان سلطنت آسارهادون (۶۶۳ ق. م)، پادشاهان يا امراء پارسوا، تابع آشور بوده‌اند. پس از آن درزمان فرورتيش (۶۳۲-۶۵۵ ق. م) پادشاه ماد به پارس استيلا يافت و اين دولت را تابع دولت ماد نمود.

مردم و طوايف
هرودوت مي‌گويد: پارسي‌ها به شش طايفه شهري و ده نشين و چهار طايفه چادرنشين تقسيم شده‌اند. شش طايفه اول عبارت‌اند از: پاسارگاديان، رفيان، ماسپيان، پانتاليان، دژوسيان و گرمانيان. چهار طايفه دومي عبارت‌اند از: داييها، مردها، دروپيک‌ها و ساگارتي ها. از طوايف مذکور سه طايفه اول بر طوايف ديگر، برتري داشته‌اند و ديگران تابع آنها بوده‌اند.
پارس‌ها هم‌زمان با مادها به نواحي غربي ايران سرازير شدند و پيرامون درياچه اروميه و کرمانشاهان ساکن گرديدند. براي نخستين بار درسالنامه‌هاي آشوري سلمانسر سوم در سال ۸۳۴ ق. م، نام کشور (پارسوآ) در جنوب و جنوب غربي درياچه اروميه برده شده‌است. بعضي از محققين مانند راولين سن عقيده دارند که مردم پارسوا همان پارسي‌ها بوده‌اند.
طوايف پارسي پيش از اين که از ميان دوره‌هاي جبال زاگرس به طرف جنوب و جنوب شرقي ايران بروند، در ناحيه پارسوآ توقف نمودند و در حدود سال ۷۰۰ پيش از ميلاد در ناحيه پارسوماش، روي دامنه‌هاي کوه‌هاي بختياري در جنوب شرقي شوش در ناحيه‌اي که جزو کشور ايلام بود، مستقر گرديدند. بعدها با ضعف دولت ايلام، نفوذ طوايف پارس به خوزستان‌ و نواحي مرکزي فلات ايران‌ گسترش يافت و رو به جنوب رفته‌اند.
مطابق منابع يوناني در سرزمين کمنداندازان ساگارتي (زاکروتي، ساگرتي) (همان استان کرمانشاهان کنوني) مادي‌هاي ساگارتي مي زيسته‌اند که شکل بابلي - يوناني شدهً نام خود يعني زاگروس (زاکروتي، ساگرتي) را به کوهستان غرب فلات ايران داده‌اند. نام همين طوايف است که در اتحاد طوايف پارس نيز موجود است و خط پيوند خوني طوايف ماد و پارس از منشا همين طايفه ساگارتي‌ها (زاکروتي، ساگرتي) است، طوايف پارس قبل از حرکت به سوي جنوب دوراني طولاني را در مناطق ماد مي زيستند و بعدها با ضعف دولت ايلام، نفوذ طوايف پارس به خوزستان‌ و نواحي مرکزي فلات ايران‌ گسترش يافت و رو به جنوب رفته‌اند.
طبق نوشته‌هاي هرودوت، هخامنشيان از طايفه پاسارگاديان بوده‌اند که در پارس اقامت داشته‌اند و سر سلسله آنها هخامنش بوده‌است. پس از انقراض دولت ايلاميان به دست آشور بني پال، چون مملکت ايلام ناتوان شده بود پارسي‌ها از اختلافات آشوري‌ها و مادي‌ها استفاده کرده و انزان يا انشان را تصرف کردند.
اين واقعه تاريخي در زمان چيش پش دوم روي داده‌است. با توجه به بيانيه‌هاي کوروش بزرگ در بابل، مي‌بينيم او نسب خود را به چيش پش دوم، مي‌رساند و او را شاه انزان مي‌خواند.
پس از مرگ چيش پش، کشورش ميان دو پسرش «آريارومنه» پادشاه کشور پارس و کوروش که بعداً عنوان پادشاه پارسوماش، به او داده شد، تقسيم گرديد. چون در آن زمان کشور ماد در اوج ترقي بود و هووخشتره در آن حکومت مي‌کرد، دو کشور کوچک جديد، ناچار زير اطاعت فاتح نينوا بودند. کمبوجيه فرزند کوروش اول، دو کشور نامبرده را تحت حکومت واحدي در آورد و پايتخت خود را از انزان به پاسارگاد منتقل کرد.

شاهنشاهان هخامنشي
مهم‌ترين سنگ‌نوشته هخامنشي از نظر تاريخي و نيز بلندترين آنها، سنگ‌نبشته بيستون بر ديواره کوه بيستون است. سنگ‌نوشته بيستون بسياري از رويدادها و کارهاي داريوش اول را در نخستين سال‌هاي حکمراني اش که مشکل‌ترين سال‌ها حکومت وي نيز بود،به طور دقيق روايت مي‌کند. اين سنگ‌نوشته عناصر تاريخي کافي براي بازسازي تاريخ هخامنشيان را داراست.
به واقع با وجود فراواني منابع ميانروداني، مصري، يوناني و لاتين نمي‌توان با تکيه بر آنها نسب‌شناسي کاملي از خاندان هخامنشي از هخامنش تا داريوش را به دست آورد. براي اين منظور متن سنگ‌نوشته بيستون فرصت مناسبي را در اختيار مورخ قرار مي‌دهد که در آن شاه شاهان نوشته بلند خود را با تاييد مجدد رابطه اش با خاندان شاهنشاهي پارسيان آغاز مي‌کند و به تدريج اخلاف خود را نام مي‌برد: ويشتاسپ، آرشام، آريارمنه، چيش پش و هخامنش. اين تبارشناسي به دلايل مختلف مدت‌هاي طولاني مورد ايراد قرار گرفته بود. زيرا در اين فهرست نام دو نفر از شاهان هخامنشي که پيش از داريوش حکومت مي‌کردند يعني کوروش کبير و کمبوجيه اول به چشم نمي‌خورد.
همين مسأله موجب شده‌است که مفسران سنگ‌نوشته نسبت به محتواي سنگ‌نوشته داريوش با شک و ترديد نگاه کنند و او را غاصب پادشاهي هخامنشيان بدانند که با نوشتن اين سنگ‌نوشته سعي داشته‌است براي مشروعيت بخشيدن به حکومت خود از نگاه آيندگان، شجرنامه خود را دست کاري کند.
موافق نوشته‌هاي هرودوت، لوحه نبونيد پادشاه بابل، بيانيه کوروش بزرگ (استوانه کوروش)، کتيبه بيستون داريوش اول، و کتيبه‌هاي اردشير دوم و اردشير سوم هخامنشي، ترتيب شاهان اين سلسله تا داريوش اول چنين بوده‌است: (لازم به ذکر است درستي اين جدول از هخامنش تا کوروش بزرگ مورد ترديد است).

* هخامنش
* ۱ چيش پش اول
* ۲ کمبوجيه اول
* ۳ کوروش اول
* ۴ چيش پش دوم

* شاخه اصلي:
* ۵کوروش بزرگ(دوم)
* ۶ کمبوجيه دوم (فاتح مصر)
* ۷ کوروش سوم
* ۸ کمبوجيه سوم

شاخه فرعي
* آريا رومنه
* ارشام
* ويشتاسب
* ۹ داريوش بزرگ(اول)
با تحليل کلي تمامي منابع مي‌توان به اين شکل نتيجه گرفت. در ربع نخست سده ششم ق.م چيش پش پسر هخامنش حکمراني پارس را به پسر بزرگ‌ترش آريارامنه اعطا کرد، در حالي که پسر کوچک‌ترش، کوروش اول به حکمراني انشان منصوب شد. پس از مرگ آريارامنه، پسر وي آرشام جايگزين وي شد ولي پس از کوروش اول پسرش کمبوجيه اول و پس از او نيز پسر وي کوروش دوم جانشين او شد. اين رويدادها در اواسط سده ششم پيش از ميلاد به وقوع پيوست.
در اين دوران، کوروش بزرگ توانست مادها را به تبيعت خود در آورد و به افتخار و ثروت دست يابد. مدتي بعد کوروش بزرگ بخش‌هاي بزرگي از مناطق خاورميانه را به تصرف خود در آورد. بعد از او نيز کمبوجيه راه فتوحات پدرش را ادامه داد و بر گستره شاهنشاهي هخامنشي افزود.
کمبوجيه در بازگشت از مصر فوت کرد. برخي دليل مرگ وي را بيماري و برخي ديگر توطئه اطرافيان مي‌دانند. اما مسلم است که وي در مسير بازگشت از مصر مرده‌است، ولي دليل آن تا کنون مکتوم باقي مانده‌است.
پس از مرگ کمبوجيه تاج سلطنتي به داريوش از شاخه فرعي هخامنشي مي‌رسد. آنچه به نظر واقعي مي‌رسد، اين است که داريوش در زمان حيات پدر و پدر بزرگش (آرشام پدر بزرگش يا پسرش ويشتاسب پدر داريوش)، و با موافقت آنها، حکومت را به دست گرفت. چرا که در زمان ساخت کاخ داريوش در شوش در اوايل حکمراني وي، بر اساس اطلاعات الواح مکشوفه از پي بناها، اين دو زنده بودند.

* کوروش بزرگ
* کمبوجيه
بردياي دروغين (گوماته مغ)
* داريوش بزرگ
* خشايارشا (خشيارشا)
* اردشير يکم (اردشير دراز دست)
خشايارشاي دوم
سغديانوس
* داريوش دوم
* اردشير دوم
* اردشير سوم
* داريوش سوم
اردشير چهارم(ارسس)

پادشاهي کوروش بزرگ
هرودوت و کتزياس، افسانه‌هاي عجيبي درباره تولد و تربيت کوروش بزرگ (۵۳۹-۵۹۹ ق. م) روايت کرده‌اند. اما آنچه از لحاظ تاريخي قابل قبول است اين است که کوروش پسر حکمران انشان، کمبوجيه دوم و مادر او ماندانا دختر ايشتوويگو پادشاه ماد مي‌باشد.
در سال ۵۵۳ ق.م. کوروش بزرگ، همه پارسها را بر عليه ماد برانگيخت. در جنگ بين لشکريان کوروش و ماد، عده‌اي از سپاهيان ماد به کوروش پيوستند و در نتيجه سپاه ماد شکست خورد. پس از شکست مادها، کوروش در پاسارگاد شاهنشاهي پارس را پايه گذاري کرد، سلطنت او از ۵۳۹-۵۵۹ ق.م. است.
کوروش بزرگ که سلطنت ماد را به دست آورد و بعضي از ايالات را به وسيله نيروي نظامي مطيع خود ساخت، همان سياست کشورگشايي را که هووخشتره آغاز نموده بود ادامه داد.
کوروش بزرگ داراي دو هدف مهم بود: در غرب تصرف آسياي صغير و ساحل بحر الروم که همهٔ جاده‌هاي بزرگي که از ايران مي‌گذشت به بنادر آن منتهي مي‌شد و از سوي شرق، تأمين امنيت.
در سال ۵۳۸ پ.م. کوروش بزرگ پادشاه ايران، بابل را شکست داد و آن سرزمين را تصرف کرد و براي نخستين بار در تاريخ جهان فرمان داد که هرکس در باورهاي ديني خود و اجراي مراسم مذهبي خويش آزاد است، و بدين سان کورش بزرگ اصل سازگاري بين اديان و باورها را پايه گذاري کرد و منشور حقوق بشر را بنيان نهاد. کورش به يهوديان اسير در بابل، امکان داد به سرزمين يهوديه باز گردند که شماري از آنان به سرزمين ايران کوچ کردند.

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 ارديبهشت / 27 آوريل / 2 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 7 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ايران و روم براي قاطعترين جنگ دنياي باستان آماده مي شوند

محل جنگ كارهه (حران) در كنار فرات شمالي و به محاذات انتاكيه مشخص شده است

اواخر آوريل سال 53 پيش از ميلاد، ايران و روم در آستانه جنگ كارهه (حّران) قرار داشتند كه «دوپوي» در صفحه 129 تاليف خود ــ تاريخ جنگ ــ از آن به عنوان قاطعترين نبرد نظامي بشر در قرون قديم نام برده است. در اين جنگ، كراسوس كنسول اول روم كشته شد و از ارتش آن كشور كمتر از پنج هزار تن موفق به فرار شدند. جنگ اواخر بهار روي داد.
    كراسوس پس از سركوب خونين قيام اسپارتاكوس تصميم گرفت با ايران وارد جنگ شود تا بر شهرت و ثروت خود بيافزايد. سناي روم از جنگ با ايران اكراه داشت، زيرا كه به سبب طول كشيدن دوران صلح از توان رزمي ايران به درستي آگاه نبود، ولي كراسوس اصرار بر اين جنگ داشت.
     به نوشته پلوتارك براي حمله به ايران، كراسوس هفت لژيون رومي و چهار هزار پياده كمكي آماده ساخت. به منظور احتياط ده هزار سوار غير رومي از جمله هزار سوار گاليائي (فرانسوي) را هم بر اين نيرو اضافه كرد و با تجهيرات فراوان از طريق سوريه به سوي تيسفون به حركت درآمد.
    سپهبد سورنا سرفرمانده ارتش ايران با سپاهيان خود كه به اسلحه تازه مجهز بودند و از تاكتيك نوين استفاده مي كردند از تيسفون عازم جلوگيري از او شد.
    دو ارتش در دشت حران كه روميان كارهه (كارئه) مي خواندند به هم رسيدند. حّران به فاصله نه چندان دور از فرات شمالي در دشتي خشك و پر باد و غبار بر سر راه كاروانها، به ويژه راهي كه به شهر باستاني «اور» ختم مي شد واقع شده و آثار باستاني آن هنوز باقي است. قدمت اين شهر به دو هزار سال پيش از ميلاد مي رسد. نام آن از زبان سومري گرفته شده و به معناي «چهار راه مسافران» است. آب اين شهر از چاهها تامين مي شد.
    پس از رسيدن دو ارتش به يكديگر، كراسوس دستور داد كه سربازانش آرايش جنگي به خود بگيرند و تشكيل «تستودو Testudo» دهند. تستودو ها دژهاي انساني مربع شكل بودند كه هر ضلع آن را 12 سرباز پياده داراي سپرهاي آهني بزرگ كه در كنار هم مي ايستادند تشكيل مي دادند و سواره نظام در داخل اين دژها آماده حمله در فرصت مناسب مي شد و مجموعه اين تستودو ها كه در كنار هم قرار مي گرفتند يك دژ عظيم داراي دروازه هاي متعدد را تشكيل مي داد.
    روميان با اين عمل، منطقه و روش جنگ را، خود انتخاب مي كردند و نيروي دشمن را وادار مي ساختند كه در زمين آنان وارد بازي شود. ولي، اين بار ايرانيان تاكتيك جنگي خود را تغيير داده بودند و از سلاحهاي تازه اي استفاده مي كردند؛ سواره نظام زره پوش و نيز زوبين انداز داشتند و كمان بزرگ و تازه ساخته بودند و با شتر به سربازان در حال جنگ، مهمات و آب مي رسانيدند. هر واحد پس از چند ساعت جنگ بايد به پشت جبهه براي استراحت منتقل مي شد و كار سواران سبك اسلحه، قطع راههاي تداركاتي دشمن و عملا در محاصره گرفتن آن و جنگ و گريز بود.
    پلوتارك در باره «سورنا» سر فرمانده نيروهاي ايران در اين جنگ نوشته است كه او از يك خانواده اصيل پارسي بود و در امور نظامي نبوغ داشت و شخص دوم ايران پس از شاه بشمار مي رفت. به استناد اين نوشته و نوشته هاي ديگر «سورنا» از كيانيان سيستان بود و در نزديكي شهر زرنگ (درنگيانا) و نه چندان دور از ساتراپي (استان) آريا به دنيا آمده بود و درحقيقت از همشهريان رستم زال، پهلوان افسانه اي ايران بود و يعقوب ليث نيز بعدا از همين منطقه برخاست. به نوشته مورخان بعدي، خانواده سورنا بدون توجه به اين كه چه دودماني پادشاهي مي كند هميشه در خدمت ايران بود. آرش پدر سورنا نيز از ژنرالهاي بنام ايران بود. در سيستان (مشترك ميان ايران و افغانستان امروز ) سورنا «رستم سورنا» خطاب مي شد.
     در سال 53 پيش از ميلاد، پس از رسيدن دو نيرو به يكديگر در دشت حران، سورنا كوشيد كه كراسوس و ژنرالهايش متوجه آرايش و نقشه جنگي او ، مخصوصا سواره نظام زره پوش نشوند و جنگ پس از بالا آمدن خورشيد و گرم شدن هوا آغاز شود زيرا كه سورنا مي دانست دسترسي سربازان كراسوس به آب دشوار است.
    پس از آغاز جنگ، سربازان رومي متوجه كمانهاي تازه و پر قدرت ايرانيان شدند، زيرا كه سربازان ايراني با اين كمانها موفق شدند پاي بسياري از پيادگان سپردار رومي كه اضلاع تستودو ها را تشكيل داده بودند به زمين و نيز به يكديگر بدوزند و اندكي بعد همه نيروي رومي در محاصره قرار گرفت.
    كراسوس صبر كرد تا تشنگي و خستگي بر سربازان ايران غلبه كند و با تمام شدن تيرهايشان حلقه محاصره ضعيف شود و او بتواند نيروهايش را به منطقه مرتفعي منتقل كند كه مشاهده كرد با شتر آب و مهمات (تير) به سربازان ايراني مي رسد و اين واحدها بدون تضعيف حلقه محاصره جا به جا مي شوند كه پسرش پوبليوس را با چند هزار رومي و همه سواران گاليايي مامور شكستن خط محاصره كرد كه در اين تلاش پوبليوس و بيشتر افراد او كشته شدند و بقيه نيز به اسارت در آمدند.
    نيروهاي ايراني براي تضعيف روحيه روميان سر«پوبليوس» را بر نيزه كردند و به آنان نشان دادند. كراسوس كه چنين ديد تصميم به عقب نشيني به شهر حران كه داراي حصار بود گرفت، ولي موفق نشد؛ جانش را از دست داد و از آن سپاه انبوه، كمتر از پنج هزار تن موفق به رساندن خود به آن سوي فرات شدند.
    در مورد شمار تلفات، ارقام متفاوت است. پلوتارك بيش از 20 هزار تن كشته، ده هزار اسير و هزاران زخمي كه بيشترشان بعدا جان باختند ذكر كرده است. اسيران رومي به سغديا = سغديانا (فرارود و عمدتا تاجيكستان امروز) جهت كار زراعت منتقل شدند و مورخان چيني در باره اقامت آنان در سغديا مطالب متعدد نوشته اند. سر كراسوس همراه با ژنرالهاي اسير رومي به تيسفون براي مشاهده اورودس ( اورود ــ هيرودس ) شاه وقت فرستاده شدند. مورخان نوشته اند كه اورود (ارد) با مشاهده سر كراسوس گفت كه مقداري سكه طلا بياورند و سر كراسوس را در كنار سكه ها قرار دهند و سپس خطاب به سر كراسوس گفت: حالا تا مي تواني طلا بخور كه حرص آن را مي زدي.
بيشتر نيروهايي كه سورنا در جنگ با كراسوس بكار برد از شرق ايران (خراسان ، سيستان و كرمان) بودند.
اين جنگ باعث تحقير روميان در جهان آن روز شد.

 

يعقوب ليث: گام نخست

يعقوب ليث صفار كه از جوانی در سر هواي احياء استقلال ملی و سپس امپراتوري ايران را داشت براي رسيدن به اين هدف و اجراي گام به گام برنامه هاي خود، مصلحت ديد كه با حاكم اعزامي خليفه عباسي به سيستان كار كند. اين همكاري مصلحتي كه از آوريل 847 ميلادي آغاز شده بود پنج سال طول كشيد و پس از آن، يعقوب راه خود را با تصرف شهر زرنگ (واقع در افغانستان امروز ـ افغانستان نامی است که انگلیسی ها بر ایران خاوری گذارده اند) جدا ساخت. وي سپس تا لحظه واپسين عمر خود به آزاد کردن ساير مناطق ايران و احياء استقلال ملي ادامه داد و جايگاه رفيعي برای خود در تاريخ ايرانزمين به وجود آورد.

 

نظاميان روس در تبريز

27 آوريل 1909 (1288 خورشيدي) چند واحد ارتش روسيه به بهانه محافظت از جان و مال خارجيان مقيم تبريز وارد اين شهر شدند و در امور آذربايجان به مداخله پرداختند.
     روسيه و انگلستان ايران را طبق موافقتنامه اوت 1907 سن پترزبورگ ميان خود به دو منطقه نفوذ تقسيم كرده بودند و بنابراين، به زعم آن دو دولت فرستادن نيرو به ايران كاري خلاف قاعده نبود!.

 

استخدام مستشار مالي از آلمان و سويس براي ايران!

در اين روز از ارديبهشت 1307 دولت وقت دكتر والدر سويسي را براي اداره خزانه داري ايران استخدام كرد. هفته پيش از آن، دكتر كورت ليندن بلات آلماني براي رياست بر بانك ملي ايران استخدام شده بود. هر دو، اواخر ارديبهشت وارد تهران شدند. قبلا براي اداره خزانه داري ايران از آمريكا كه كشوري دورافتاده بود و از ورود به صحنه سياست جهان پرهيز داشت كارشناس استخدام مي شد.
    به نوشته بعضي از مورخان، چون موديان ماليات كه عمدتا متنفذان كشور بودند اين تکليف را جدي نمي گرفتند و به علاوه حاضر به پرداخت آن به ماموران ايراني نبودند ، دولت مجبور بود كه خارجي استخدام كند كه زير بار متنفذان نرود!.

 

اخراج مقامات نظامي درپي انفجار انبار مهمات

در پي انتشار اخبار مربوط به انبار مهمات ارتش در فارس، در اين روز از سال 1330 هجري خورشيدي رئيس تسليحات ارتش، فرمانده لشكر فارس و عده اي ديگر که مورد سوء ظن قرار گرفته بودند، دستگير و بازداشت شدند. از همان لحظه انفجار اين انبار، ترديد به خرابکاري و احيانا توطئه خارجي در آن وجود داشت.
    همزمان با اخطار انگلستان به ايران و ساعاتي پيش از نخست وزير شدن دكتر مصدق در سال 1330 ، انبار مهمات ارتش در فارس منفجر شده و يك سوم كل اسلحه و مهمات ايران از جمله شصت هزار تفنگ و توپ از دست رفته بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

07/02/58
تقاضاي خودمختاري هيئت نمايندگي عرب زبان در خوزستان از دولت

پيامدهاي حوادث نقده : اعلام ممنوعيت خروج مردم نقده از شهر ؛ تجمع خانواده هاي گروگانها براي اطلاع يافتن از سرنوشت نزديكان خود ؛ گزارش مطبوعات از نابسامانيهاي به جامانده از درگيري ؛ ادامه تبادل گروگانها ؛ هشدار شوراي انقلاب پيرانشهر كه چنانچه به وضع مردم منطقه رسيدگي نشود جمعيت كثيري از منطقه خواهند رفت ؛ …

تحركهاي قومي در خرمشهر : تظاهرات عناصر سازمان سياسي خلق عرب در حمايت از آيت الله شبيرخاقاني و درخواست از دولت كه براي جلوگيري از خروج ايشان ( شبيرخاقاني ) از كشور ، خواسته هاي وي را برآورده كند . سخنان شبيرخاقاني مبني بر انصراف از تصميم خود پس از دريافت پيامهاي آيت الله شريعتمداري و آيت الله طالقاني و و ملاقات با نماينده امام خميني .

كنفرانس مطبوعاتي " هيأت سي نفري خلق عرب خوزستان " اعزامي به تهران درباره اهداف و خواسته هاي خلق عرب . و بازتاب سفر هيأت نمايندگي خلق عرب به تهران در رسانه هاي خارجي ؛ از جمله يونايتدپرس و راديو لندن .

نامه سازمان مجاهدين خلق به دادستان انقلاب اسلامي مبني بر ربوده شدن محمدرضا سعادتي ( يكي از رهبران اين سازمان ) به دست پاسداران انقلاب اسلامي و افشاگري سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي درباره ارتباط سعادتي با سفارت شوروي و دستگيري وي به هنگام حضور در محل قرار براي تبادل اطلاعات و اسناد .

سخنراني جلال الدين فارسي ( عضو شوراي مركزي حزب جمهوري اسلامي ) در ورزشگاه قزوين تحت عنوان " دولت بي بأس " و تاكيد وي بر ضرورت تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي حراست از دستاوردهاي انقلاب .

بيانات امام خميني در جمع گروهي از دانش آموزان و دانشجويان سنندج و تاكيد ايشان بر محروم بودن تمام استانها و دعوت به صبر و آرامش براي بازسازي كشور و رسيدگي به محروميتها و راه اندازي شوراهاي ولايتي در همه جا و واگذاري كارهاي مردم به مردم هر منطقه و …

07/02/60
افشاء ارتباط سازمان مجاهدين خلق با عراق توسط نماينده قائم شهر.

07/02/64
اظهارات دكوئيار پس از ديدار با مقامات ايران: مقامات ايراني در گفتگوهايشان خواست قديمي خود مبني بر سرنگوني صدام بعنوان شرطي كه بايد تحقق يابد تا اصولاً مذاكرات صلح بتواند انجام گيرد را مطرح نكردند

تائيد بكارگيري سلاحهاي شيميايي از سوي عراق برعليه ايران از سوي پزشك منتخب دبيركل سازمان ملل.
ميرحسين موسوي: امروز ما كمتر از سابق زير فشار براي پذيرفتن صلح هستيم.

در بيانيه 25 آوريل 1985 شوراي امنيت، بكارگيري مجدد سلاحهاي شيميايي در جنگ شديداً محكوم گرديد (بدون ذكر نامي از عراق) (منابع مطلع اين بيانيه را كوششي از جانب سازمان ملل براي ترغيب ايران جهت شركت در كوششهاي صلح تلقي كردند.)
07/02/67
اعلام شوروي – ايتاليا – آلمان غربي – ژاپن و برزيل از عدم حمايت از طرح تحريم تسليحاتي به خاطر تحولات اخير در خليج

هاشمي رفسنجاني: از اين پس زمان به نفع ما نخواهد بود. (تاريخ دقيق اين اظهارنظر مشخص نيست.)

Mobin_s2004@yahoo.com
 27 آوريل ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه ماژلان كشته شد

ماژلان

فرديناند ماژلان، دريانورد اروپايي كه نام پاسيفيك (پاسيفيكو ــ آرام) را بر بزرگترين بدنه آبي جهان گذارد 27 آوريل 1521 در جزاير فيليپين به دست يك بومي اين جزاير كشته شد. او و همراهانش نخستين اروپاييان بودند كه راه عبور از اقيانوس اطلس به اقيانوس آرام را به دست آوردند كه بر تنگه مربوط (منتهي اليه قاره آمريكا) نام ماژلان گذاشته شده است. او وهمراهانش همچنين نخستين اروپاييان بشمار مي روند كه عرض اقيانوس آرام را طي كردند و باقيمانده همراهان ماژلان موفق شدند که در همين سفر، گردش خود با کشتي به دور كره زمين را تکميل کنند.
    ماژلان يك پرتغالي بود، ولي چون پادشاه پرتغال حاضر به قبول پيشنهاد او براي دور زدن كره زمين نشده بود به اسپانيا رفت و پادشاه اين كشور را به قبول آن راضي كرد و در سال 1519 با پنج كشتي و 230 مرد عازم انجام طرخ خود شد و در سال 1522 تنها يكي از اين كشتي ها با 18 نفر به اسپانيا بازگشتند.
    ماژلان تا فيليپين پيش رفت كه در آنجا يك فيليپيني ميهندوست او را كشت. قتل او مانع از استعمار اسپانيا بر فيليپين و كاتوليك كردن مردم آن نشد. پادشاه اسپانيا نام خود را هم بر اين كشور گذارد که باقي مانده است. اسپانيايي ها در همين روز (27 آوريل) در سال 1565 كلني خود را در منطقه «سبو Cebu» در فيليپين برقرار كردند و 23 دهه بعد اين كشور را به آمريكا باختند و فيليپين از 1946 استقلال به دست آورد.

 

براي تامين وحدت و آشتي ملي در فرانسه پس از انقلاب، ناپلئون عفو عمومي اعلام كرد

ناپلئون

در پي تبادل نظر با بزرگان انقلاب و انديشمندان فرانسه و با هدف تامين وحدت و آشتي ملي و بازگشت مهاجران زمان انقلاب از خارج و كمك به پيشرفت همه جانبه فرانسه، ناپلئون بناپارت 26 آوريل 1802 اعلاميه عفو عمومي صادر كرد. در پي صدور اين اعلاميه، هزاران فرانسوي كه در جريان انقلاب و مخصوصا در زمان قدرت روبسپير و ترس از دستگير شدن به ممالك ديگر و به ويژه انگلستان، آلمان، اتريش ،روسيه و آمريكا مهاجرت كرده بودند به وطن بازگشتند و دفعتا چهره اقتصاد فرانسه تغيير كرد و امور اداري رو به بهبود گذارد. هنگام صدور اعلاميه عفو عمومي، هنوز ناپلئون امپراتور نشده بود و كنسول مردم و ژنرال انقلاب عنوان داشت. قبلا قرار بود عفو عمومي، افراد مشخصي را شامل شود كه انديشمندان و بزرگان انقلاب در ملاقات با ناپلئون آن را كافي و حلال همه مسئله ندانسته بودند.

 

بركنار شدن عبدالحميد دوم از سمت سلطان عثماني

عبدالحميد دوم

پارلمان عثماني (در آن زمان تازه تاسيس) مركب از دو مجلس، 27 آوريل سال 1909 سلطان عبدالحميد را كه متهم به قتل عام، ظلم و تعدي، خشونت، سرقت پول دولت و بي اعتنايي به احکام قرآن شده بود به اتفاق آراء بركنار و برادرش را به نام سلطان محمد پنجم برجاي او نشانيد.
    بعدا اعلام شد كه سلطان عبدالحميد معادل ده ميليون دلار از خزانه دولت برداشته و در بانكهاي آلمان و آمريكا به نام خود پس انداز كرده است!.

 

روزي که موسوليني به چنگ پارتيزانهاي كمونيست افتاد

موسوليني

27 آوريل سال 1945 پارتيزانهاي كمونيست ضمن بازرسي چند كاميون نظامي آلمان كه در حال حركت به شمال ايتاليا براي خروج از اين كشور بودند موسوليني رهبر سابق (دوچه) و مترس (رفيقه) او را كه در ميان بار كاميونها مخفي شده بودند يافتند و بيرون كشيدند. موسوليني از سال 1943 عملا يك زندگي مخفي در حال فرار داشت.
     وي در همين روز در سال 1919 حزب فاشيست ايتاليا را كه مخالف ليبرالها و كمونيستها ــ هردو ــ بود پايه ملي گرايي داشت تاسيس كرده بود و از طريق آن به قدرت دست يافته بود.
    (شرح جزئيات اعدام موسوليني، رفيقه او و همراهانش و آويزان کردن اجساداشان از ساختماني در ميلان با عکسهاي مربوط، در سايت بيست و هشتم آوريل آمده است)

 
تصويرهايي از راي دهندگان تهران در دور دوم انتخابات پارلماني (25 آوريل 2008)

شنبه 26 آوريل 2008 برخي از شبكه هاي تلويزيوني آمريكا دركنار گزارش دور دوم انتخابات پارلماني ايران كه 25 آوريل (ششم ارديبهشت) انجام شده بود عكسهايي را كه در زير آمده است به نقل از آژانس فرانس پرس (خبرگزاري فرانسه) پخش كرده بودند. گويا رسانه هاي اروپايي نيز چنين كرده بودند. بعضي از رسانه هاي اروپا اين عكسها را در اديشن آنلاين خود قرارداده بودند. رسانه هاي غرب از قول وزير كشور ايران كه بزودي اين سمت را ترك خواهد كرد گزارش كرده بودند كه در دور دوم انتخابات، هفتاددرصد كرسي ها به اصولگرايان، 16 درصد به اصلاح طلبان و 14 درصد به نامزدهاي مستقل (منفردان) تعلق يافته است كه نتايج، جهت رسيدگي به اعتراض هاي احتمالي به مراجع ذيصلاح داده خواهد شد. دور اول انتخابات در 14 مارس 2007 (24 اسفند 1386) انجام شده بود. پارلمان جمهوري اسلامي داراي 290 كرسي است كه تكليف سه كرسي آن به بعد موكول شده است. تركيب كرسي ها نشان مي دهد كه اكثريت در دور بعدي تقنينيه هم در دست اصولگرايان خواهد بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 آوريل

  • 1526:   بابر از امير زادگان تيموري در جنگ بر پادشاه هند فائق آمد، دهلي را تصرف و دودمان تيموريان هند ( معروف به مغولان ) را بنياد گذارد.

  • 1773:   پارلمان انگلستان با وضع قانون چاي باعث شد كه اين دولت مهاجرنشين خود در آمريكاي شمالي را از دست بدهد. طبق اين قانون، مهاجرنشينان مكلف بودند ازتجار انگليسي چاي خريداري كنند ، ولو اين كه نامرغوب و گرانتر باشد.

  • 1913:   سلطان احمدشاه قاجار در تهران ازدواج كرد.

  • 1921:   ژنرال رضا خان فاتح تهران در جريان كودتاي اسفندماه ، و رئيس لشكر قزاق وزير جنگ شد.

  • 1959:   ليو شائو چي رئيس جمهوري چين خلق شد.

  • 1976:   صندوق پول عربي در ابوظبي آغاز بكار كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     2 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت مرحوم ، حاج ملا اسماعيل سبزواري از محدثان و واعظان مشهور

    2 جمادي الاول 350 - مرحوم ، حاج ملا اسماعيل سبزواري از محدثان و واعظان مشهور قرن 13هجري در تهران در گذشت و در حرم حضرت عبدالعظيم (ع) بخاك سپرده شد . او در زادگاهش سبزوار تحصيلات مقدماتي را به پايان رساند و سپس حكمت و فلسفه را نزد مرحوم ، حاج ملا هادي سبزواري فيلسوف نامي آغاز كرد . گويند پس از فوت استادش او تنها كسي بود كه توانايي تدريس اسفار را داشت . وي بعد‏ها براي تكميل تحصيلات علوم ديني به عتبات رفت و مدت 3سال فقه و اصول را آموخت ، و پس از نيل به درجه اجتهاد عازم تهران شد و تا پايان عمر غير از چند سال كه به علت مبارزه با روحاني نمايان به تبريز تبعيد شده بود ، در تهران اقامت داشت . از ميان آنچه كه از اين دانشمند گرامي بچاپ رسيده مي‏توان مجمع النورين ؛ جامع النورين ؛ و نوادرالآثار را نام برد .

     

     درگذشت « ابواسماق كسائي مروزي»
    شاعر نامدار ايران

    2 جمادي الاول 391 - «ابواسماق كسائي مروزي» شاعر نامدار ايران ديده از جهان فرو بست . دوران زندگي وي مقارن با اواخر عهد سامانيان واوايل عهد غزنويان بود ، بدين سبب ابياتي چند از اين شاعر پارسي گوي درباره اين دو خاندان باقي است . كسائي معتقد به مذهب تشيع و مداح اهل بيت عليهم السلام بود . او در ابداع مضامين و بيان معاني مهارت فراوان داشت . همچنين علاوه بر توصيفات و تشبيهات شعري ،وعظ و حكمت را در شعر فارسي به كمال رساند . ديوان اشعار كسائي مروزي اثر ارزشمند بجاي مانده از اين شاعر بزرگ ايراني است كه در عرصه ادب پارسي مي درخشد .

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    14
    21

    اهواز

    22
    32

    تبريز

    4
    16

    شيراز

    17
    29

    مشهد

    9
    13

    بندرعباس

    26
    36

    کرمان

    15
    29

    اصفهان

    11
    22

    يزد

    17
    24

    کرمانشاه

    9
    23

    اراک

    10
    21

    رشت

    10
    12

    دبی

    27
    36

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1323 تومان
    1002 تومان
    1485 تومان
    1020 تومان
    272 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    218000 تومان
    112000 تومان
    57000 تومان
    215000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:42
    طلوع خورشيد : 06:16
    اذان ظهر : 13:02
    غروب خورشيد : 19:47
    اذان مغرب : 20:08
    نيمه شب شرعي : 00:15

     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    The Economist 
    25 آوريل

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 25 آوريل 2009
    تعداد صفحات مجله: 147
    حجم فایل: 2 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ویندوز 7 نسخه RC1
    ده روز دیگر ارایه می شود

    مایکروسافت سرانجام تایید کرد که نسخه RC1 ویندوز هفت از 30 آوریل (سه روز دیگر) برای کاربران MSDN و TechNet در دسترس خواهد بود و از 5 مي یعنی 8 روز دیگر برای عموم کاربران قابل دسترس خواهد بود.
    پس آماده باشید تا ویندوز هفت نسخه Release Candidate1 را تا چند روز دیگر دانلود کنید.

    آشنایی با برخی از امکانات جدید
    ویندوز هفت RC

    دوستان سایت گیزمودو قبل از انتشار نسخه RC ویندوز 7، آن را به دست آورده اند و در حال زیر و رو کردن آن هستند. نتیجه این کار تا به حال، یافتن امکانات زیر در ویندوز 7 جدید است:

    با استفاده از ویندوز مدیا پلیر و از طریق اینترنت، بصورت stream به آرشیو موسیقی کامپیوترتان دسترسی خواهید داشت. اشتراک مدیای از راه دور مدیا پلیر ویندوز، به شما امکان دسترسی به آرشیو چندرسانه ای تان را از هر جای اینترنت می دهد. تنها چیزی که شما نیاز دارید، یک نام کاربری ویندوز لایو است که به نام کاربری ویندوز هفت تان متصل شده باشد و استفاده از یک ابزار که به راحتی قابل دانلود است. البته باید مدیا پلیرهای هر دو کامپیوتر از یک نسخه باشند. خب حالا به راحتی، از هرجایی و به طور زنده -همانند یک رادیوی اینترنتی- به آلبوم های موجود بر روی کامپیوترتان گوش دهید. 

    winxp-virtual-rm-eng-2.jpg

    برای متقاعد کردن شرکت های تجاری جهت مهاجرت به ویندوز هفت، آنها می توانند به یک محیط شبیه سازی شده مجازی با تمامی امکانات ویندوز XP دسترسی داشته باشند. تنها کافی است برنامه مورد نیاز را دانلود کنید تا از شر ناسازگاری برنامه های تحت XP با سیستم عامل جدید خلاص شوید. البته مهمترین خاصیت سیستم سازگاری ویندوز 7 نسبت به دیگر شبیه سازهای سیستم عامل در این است، که بدون نیاز به هیچ برنامه و یا پنجره اضافی، برنامه مورد نظرتان را در حالت سازگار با ویندوز XP اجرا کنید. همانطور که در تصویر می بینید برنامه ورد 2003 در محیط سازگار با ویندوز XP در حال کار است و ورد 2007 در محیط معمولی ویندوز 7 باز شده است.
    تعداد زیادی تصاوير مختلف کارتونی هم به همراه نسخه جديد این سيستم عامل ارائه شده اند، که برخی از آنها را از طریق صفحه فلیکر ویندوز هفت می توانید ببينيد.

    منبع
     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    طبقات فلاسفه اسلامي

    معرفی کتاب:
    این کتاب به طور مختصر طبقات فلاسفه اسلامی را كه بر حسب استاد و شاگردي است ذكر نموده است (آنان كه در يك طبقه قرار مي‏گيرند يا واقعا از اساتيد طبقه بعدي و شاگردان طبقه قبل هستند و يا همزمان آنها مي‏باشند).
    در اين طبقه بندي مقصود از فلاسفه اسلامي، فلاسفه دوره اسلامي است كه در جو اسلامي و محيط اسلامي فعاليت داشته‏اند، و البته افرادي (بالاخص دوره‏هاي اوليه) احيانا يافت مي‏شوند كه مسلمان نيستند، و يهودي و يا مسيحي مي‏باشند و يالااقل به عقيده بعضي ملحد مي‏باشند. پس از ذكر همه طبقات از آغاز تا زمان خودمان، به برخي نتيجه ‏گيري‏ها مي‏پردازد.


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    تفاوت دختر در ایران و آمریكا !


     

    امریكا:

    جنس: دختر
    مکان: شمال اورگان، غرب ولایات المتحده
    سن: بین بیست تا بیست و پنج
    تحصیلات: فوق لیسانس رشته زیست شناسی، لیسانس بیوشیمی، دانشجوی دکترای میکروبیولوژی
    موضوع پایان نامه: تاثیر میکرو ارگانیک های هوازی در محافظت گیاهان شاخه کریپتوناموس در برابر گرمایش جهانی
    یک صحنه در حال فعالیت: دراز کشیده روی سینه، پاها باز … در حال فیلمبرداری از تغییرات سبزینه یک گیاه 4.5 سانتی متری در اراضی حفاظت شده نوادا… به مدت 7 ساعت.
    فعالیت های اجتماعی: عضو انجمن طرفدارن محیط زیست دختر زیر سی سال غرب آمریکا، عضو گروه حامیان طبیعت وحش اورگان، سخنران اجلاس ماهیانه گروه دانشجویان حافظ محیط زیست، عضو انجمن فارغ التحصیلان ارشد زیر سی سال، صاحب سایت اجتماعی "فمینیست های مذکر گرا" ، شعار نویس گردهمایی های بزرگ کالیفرنیا….
    آخرین باری که یک مجله مد را ورق زد: سه سال پیش…وقتی که در اتاق انتظار دفتر یک وکیل زن نشسته بود.
    نوع لباس: شلوار جین..کفش کوهنوردی..تی شرت سفید با نوشته Peace Now
    نوع آرایش: ترم سوم دانشگاه فهمید مانیکور پدیکور چیست!!
    قد: مایکل جکسون منهای 20 سانت
    تاثیر وزنی: روی کاپوت بیفتد موتور پایین می آید
    تعداد اس ام اس دریافتی: روزی سه تا
    موضوع قالب اس ام اس: "رسیدی خونه عزیزم؟"
    موضوع جالب روی دست: موی بلند در ناحیه ساعد
    موسیقی مورد علاقه: کانتری
    بیماری یا نارسایی: عطسه زیاد موقع طلوع آفتاب
    محتویات داخل کوله: دستمال کاغذی، گوشی موبایل بلک بری، لپ تاپ، دفتر یادداشت، عینک دودی، دو سه تا خودکار، یک هندبوک رفرنس گیاه شناسی.. بلیط مترو


    ایران :

    جنس: دختر
    مکان: شمال غرب تهران، ایران
    سن: بین بیست تا بیست و پنج
    تحصیلات: فوق دیپلم برق شاخه الکترونیک ، دانشجوی لیسانس کامپیوتر شاخه نرم افزار
    موضع پایان نامه: تاثیر زبان برنامه نویسی C پلاس پلاس بر روابط دختر و پسر
    یک صحنه در حال فعالیت: دراز کشیده به پشت روی تخت، با خودکار اشعار ترانه جدید امینم روی ساعد دست نوشته می شود.
    فعالیت های اجتماعی: تجمع در یک 206 با همکلاسی ها و کل کل دست فرمان با پسری که تویوتا کمری دارد.
    آخرین باری که یک مجله مد را ورق زد: دیشب، ساعت دوازده و نیم…. در خانه دانشجویی دوستان و همین الان
    نوع لباس: شلوار پلنگی گشاد، تی شرت مشکی با عکس "50 سنت" ، کتانی به سایز 52
    نوع آرایش:
    لب : بریتنی
    مو: کامرون دیاز
    تتو ابرو: آنجلینا جولی
    سایه: شقایق فراهانی
    سینه: رنه زوئلنگر
    قد: یک چهار پایه + 20 سانت
    تاثیر وزنی: روی کاپوت ماشین بیفتد…. دوباره بر می گردد بالا !
    تعداد اس ام اس دریافتی: روزی 167 تا
    موضوع قالب اس ام اس: جغرافیا،فمینیسم، حکومت، لباس، جک، جواهر شناسی، عشق، روابط زن و شوهر، شب، ،سلامت جسمی روحی و کلمات قصار آنتونی رابینز
    موضوع جالب روی دست: جای تیغ روی مچ
    موسیقی مورد علاقه: هیوی متال
    بیماری یا نارسایی: سوء تغذیه، میگرن مزمن، افسردگی شدید، زخم معده، پوکی استخوان، ریزش مو، عرق کف دست، پرخاشگری
    محتویات داخل کوله: کبریت، چاقو، ام پی تری پلیر، گیم دستی پلی استیشن، لاک ناخن، استون، رژ، جزوه دانشگاه،مهره مار، یک اتود، سی دی آهنگ های رضا پیشرو و زدبازی، یک بسته اولترا لایت.
     

     

     

     

     

     
      u شير تو شير


    مربی 15 روزه، برگشت امپراطور قسمت دوم و گروهبان قندلی که قهرمان شد !!
     


    ميلاد مصطفوي
    sorkhpoosh@yahoo.com

    چهارم - «زبان سرخی که سر سبز به باد داد»
    معلوم نیست روی چه سابقه ای واز روی چه بینشی این فکر به ذهن تصمیم گیرندگان فدراسیون فوتبال رسید که مایلی کهن میتوانند نقش ناجی تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی را بازی کنند .
    حتمآ باید قضییه تا 3 نشه، بازی نشه در مورد جناب مایلی تکرار میشد تا بعد از مقدماتی جام جهانی 98 و تیم ملی امید ، جام جهانی 2010 نیز به افتخارات درخشان ایشان اضافه میگردید تا همه دریابند که مایلی گزینه مناسبی برای مربیگری تیم ملی و نه حتی هیچ تیم لیگ برتری نیست ( البته اکثر فوتبال دوستان به این قضییه واقف بودند به جزء متولیان فوتبال )
    ولی زبان تند وتیز و ادبیات عجیب و غریب او نیز هیچ کس را در امان نگذاشت و عاقبت کار دست او و شاهکار آخرش انتشار بیانیه علیه امیر قلعه نویی و باشگاه استقلال بود .
    کلماتی مانند کوتوله ، گنده باقالی ، گروهبان قندلی که در مورد قلعه نویی و اطرافیانش به کار برده شد مایه تاسف و شرمساری است ،این ادیبیات در شاَن تدارکات تیم ملی کشور هم نبود، چه برسد به سرمربی تیم ملی ایران که ادعای تحصیلات و حفظ اصول و ارزش ها را داشت .
    قلعه نویی که حداقل از لحاظ مربیگری سابقه بهتر و روشن تری از مایلی کهن دارد ولی مایلی که به لطف استفاده از تسهیلات دانشگاه آزاد برای وزشکاران صاحب مدرک فوق لیسانس شده ،دچار جو گرفتگی گردیده و همه را بی سواد خطاب میکنند و در هر زمینه ای احضار نظر ، و بعد از انتصاب به مربیگری تیم ملی این جو گرفتگی چندین برابر گشت و بعید نبود با این روند چندی دیگر شاهد ادعای نبّوت از جانب ایشان بودیم .
    ((می گویم که از گُل دقیقه 90 سایپا و پیامی که آن گُل به پهنای ایران عزیز اسلامی داشته پند گرفته ....... بدیهی است هیچ دستی برتر و بالاتر از دست خداوند عزووجل نیست ....))1
    ادعای مشهود بودن دست خدا در گل سایپا به استقلال که جناب مایلی در برنامه ورزش از نگاه 2 و همین بیانه مطرح کردند نشان میداد که وقتی مایلی کهن وقتی اختیار زبان از دست میدهد ،برای حیثیت تیم ملی و نام ایران چقدر خطرناک بود و این بار کج به منزل نرسید.
    حداقل مایلی کهن بعد از همه مسایل حداقل صاحب یک رکورد در کارنامه افتخارات خود شد که حتی قابلیت ثبت در کتاب رکوردهای گینس هم دارد و آن مربیگری 15 روزه بود.

    سوم – مطلب بالا که ملاحضه کردید تقریباَ هفته پیش همزمان با انتشار بیانیه اول مایلی کهن نوشته شد ولی به دلیل اینکه روزانه کمی دیر روی نِت قرار گرفت این مطلب به اصطلاح بیات و تصمیم به حذف آن گرفته شد که این مطلب جرح و تعدیل شده همان مطلب قبلی است .
    اما درایام تعطیلات نوروز هم مطلبی درباره افشین قطبی نوشتم که آن هم بعد از انتخاب مایلی کهن به سرمربیگری تیم ملی، کنار گذاسته شد که در این شرایط با توجه به انتخاب او و بعد این قضایای عجیب خواندن آن خالی از لطف نیست ،البته این مطلب هم به روز شده و به قول گفتنی آپ تو دیت


    دوم - انرژی ، انرژی ، پر انرژی و محبوب
    قسمت دوم برگشت امپراطورحکایت جالبی است که هیچ کس حتی خود قطبی هم فکر نمیکرد که به این صورت وسرعت به آرزوی دیرینه خود برسد و با مصاحبه ای که از بی بی سی فارسی از او بخش شد، حالت تیر خلاصی داشت که حکایت از آن میکرد که دیگر برگشتی در کار نیست .
    ولی ناگهان همه اتفاقات دست به دست هم داد تا قطبی به تیم ملی برسد و این انرژی مثبتی که در قطبی وجود دارد و او را در رسیدن به خواسته هایش یاری میدهد واقعاَ ملموس و قابل احساس است .
    به هر حال خواست تمام جامعه فوتبال در این مقطع صعود تیم ملی به جام جهانی است و در این شرایط و با توجه به شناخت قطبی از دو تیم کره و امارات و همچنین وجود امیدواری و روحیه بالا او ، انتخاب قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی بهترین انتخاب و تنها حرکت خوب فدارسیون فوتبال از بدو شروع به کار آقای کفاشیان بود، که انتخاب یک مو سپید کرده و خاک خورده فوتبال به عنوان سرپرست یا مدیر فنی، نیمکت تیم ایران را ایده آل میکنند ( پروین ، پورحیدری، یاوری انتخاب های بسیار خوبی هستند)
    وجود انرژی مثبت و روحیه بالا ، راستی و صداقت گفتار و بی آزاری قطبی باعث شده که او در جامعه ایرانی به یک فرد محبوب و قابل قبول تبدیل شود و با اینکه مدت زیادی را در ایران به سر نبرده و بار آخر نیز به شکل بدی ایران را ترک کرد ولی بازهم در بازگشت به ایران از او استقبال قابل توجهه ای صورت بگیرد :
    ((در هیچ دین و کیش کسی نشنید هرگز از این سه مرتبه آزاری
    دانی که چیست آن بشنو از من رادّی وراستی و کم آزاری)) 2

    یکم – ((یکی را بسر برنهد تاج بخت یکی را بخاک اندر آرد زتخت))3
    گروهبان قندلی قهرمان شد ، امیدوارم که آقای مایلی و آقای دایی { پیام این قهرمانی را که به پهنای ایران عزیز است }4 درک کرده باشد وهمه کسانی که انواع و اقسام اتهامات و صفتهای زشت را به قلعه نویی نسبت دادند ( مخصوصاَ روزنامه نگاران روشن فکر نما )
    بی ریا بودن و داشتن قلب و دل پاک همانطور که در مورد قطبی صدق میکنند به نوعی درمورد قلعه نویی هم صادق است و همه این اتفاقات ، اتفاقی نیست .
    کوتوله ، بی سواد ، لمپن ، علی پروین جدید هر چه که قلعه نویی باشد امروز کل یوم تیمها پایین تراز تیم اوقرار دارند و امیر اردشیر قلعه نویی امروز قهرمان لیگ هشتم است .


    1- قسمتی از بیانیه مایلی کهن
    2- شعر از انوری
    3- شعر از سعدی
    4- برگشت به بیانیه مایلی کهن

    *عکس مایلی از سایت آفتاب و عکس قلعه نویی از سایت تیبان
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    مدیریت ریسک در تجارتهای خٌرد


     

    مدیریت ریسک عبارت است از تشخیص، اندازه گیری، و ارزیابی خطرات احتمالی و ایجاد تدابیری به منظور مدیریت آنها با در نظر گرفتن حداکثر میزان موفقیت. این امر به طور اخص ارتباط تنگاتنگی با استفاده بهینه از تکنیک های تجاری، الگوبرداری های متعارف اقتصادی، و بررسی های مالی برقرار می کند.
    روشن است سودی که از هر سرمایه گذاری بدست می آید معمولاً به میزان ریسکی که سرمایه گذار در ابتدای کار پذیرای آن می شود، بستگی دارد.
    سرمایه گذاران در صورتی حاضر به پذیرفتن ریسک های بزرگ خواهند بود که در نهایت کار به سودهای کلان دست پیدا کنند؛ و این همان پاداش خطر پذیری و حق ریسک کننده است.
    اما نکته ای که بیش از پیش باید به آن توجه داشت، نوع ریسک است. باید توجه داشت که ریسک های غیرقابل قبول یکی از بزرگترین دشمنان بزرگ تجارت های کوچک محسوب می شوند. مشکل اساسی بسیاری از تجار و سرمایه گذاران این است که نمی توانند تشخیص صحیحی از ماهیت ریسک هایی که با آنها روبرو هستند، داشته باشند و به همین دلیل قادر نخواهند بود خطری که ممکن است یک موقعیت ریسکزا برای بقای تجارت آنها در بر داشته باشد را دریابند. در نتیجه آنها معمولاً پذیرای ریسک هایی می شوند که قابل حل و فصل نبوده و به جای اینکه قبول ریسک مورد نظر به سود آنها باشد، ضربه ی مهلکی به کسب و کار آنها وارد می کند. مدیریت بهینه ی ریسک نه تنها به خودی خود از کسب و کار شما محافظت می نماید بلکه نظر بسیاری از مشتری ها را نیز به سوی شما جلب می نماید.
    در حالیکه افراد همه روزه با ریسک های متفاوتی در اطراف خود روبرو هستند، می توان اظهار داشت که از جمله مهمترین ریسک های موجود، ریسک تجاری است که از پرمخاطره ترین انواع خود محسوب شده و مدیریت و کنترل آن بسیار دشوار می باشد. صاحبان تجارت برای هرچه کمتر کردن ریسک های موجود تلاش کرده و سعی می کنند از طریق بیمه ی عمر، بیمه خدمات درمانی، بیمه بیکاری، بیمه مسئولیت و غیره خطرات احتمالی که ممکن است در حیطه ی شغلی آنها بوجود آید را بپوشانند. این افراد حاضرند تا با خرید بیمه های مشابه سایر خطرات موجود در زمینه ی دارایی های مادی را از میان بردارند. اما متاسفانه هیچ گونه بیمه ای در مقابل تصمیمات نادرست تجاری وجود ندارد! صاحب تجارت موظف است به منظور هرچه کوچکتر کردن تاثیرات منفی تصمیمات نادرست و نامتعارف، یک شیوه ی سازمان یافته را بکار بگیرد تا به واسطه ی آن تصمیمات خوب را افزایش داده و خود را به سود های بیشتر برساند. او همچنین باید به این نکته توجه داشته باشد که در کار هم سود وجود دارد و هم ضرر بنابراین نباید اساس زندگی شغلی خود را به غبطه خوردن بر روی تصمیمات بدی که می توانسته از آنها خودداری کند، بگذراند.
    همانطور که در بالا به آن اشاره شد، در سیستم ها و ارگانهای موفق همیشه یک برنامه مدون برای مدیریت موقعیت های خطرزا وجود دارد. این رویکرد سازمان یافته تنها مسئول شناسایی و اداره ی ریسک ها نیست. یک چنین رویکردی شانس اتخاذ تصمیمات متعارف را نیز افزایش می دهد و در عین حال کیفیت و سوددهی امور را نیز در تمام موارد تحت بررسی قرار می دهد. منظور از رویکرد سازمان یافته این است که کلیه ی تصمیم گیری های تجاری به طور جداگانه مورد تحلیل و موشکافی قرار بگیرند و ساختار آنها به صورت ریشه ای تشریح گردد. کارفرما باید به درستی بداند که یک تصمیم خاص دقیقاً پیرامون چه مطلبی گرفته شده است و تلویحات عینی آن چه حوزه هایی را پوشش می دهند.
    یک مثال رایج در این زمینه که مسئله ی جذب مشتری است. یکی از چالش برانگیزترین مراحل کار متقاعد کردن مشتری برای همکاری و کشاندن او پای میز قرارداد می باشد. اشتباهی که بسیاری از صاحبان مشاغل دچار آن می شوند این است که برای جذب مشتری یکسری قراردادهایی را تنظیم می کنند که نمی توانند از عهده ی آن برآیند. این افراد تمام تمرکز خود را به مشتری معطوف می نمایند و سایر جوانب کار را در نظر نمی گیرند. از آنجاییکه نمی خواهند موقعیت حاضر را از دست بدهند، پیشنهاد هایی می کنند که چندان به نفعشان نیست و به تصور خویش طرف مقابل را مجاب به پذیرفتن می نمایند. نهایتاً زمان تحویل پروژه فرا می رسد و آنها نمی توانند طبق قرارداد کار خود را تحویل دهند و رضایت مشتری را جلب نمایند به همین دلیل ملزم به پرداخت قرامت های سنگین تر با احتساب به اتلاف وقت و انرژی بیشتر می شوند.
    از سوی دیگر با ارائه ی یک رویکرد سازمان یافته در همان ابتدای کار و پیش از عقد قرارداد، کلیه مواضع موجود مورد بررسی قرار گرفته و تمام زوایای آن سنجیده می شود. با بکارگیری این رویکرد، آمار و ارقام تحلیلی بدست آمده و همه چیز به عهده ی شانس و اقبال گذاشته نمی شود. با اتکا به شیوه ی فوق بهترین/ بدترین نتیجه ممکن نیز محاسبه شده و در اختیار کارفرما قرار می گیرد و او با دانش کامل از موفقیت/ شکست و آگاهی به عواقب کار پذیرای ریسک مورد نظر می شود. این امر به او کمک می کند تا در دام قراردادهایی که غیر قابل مدیریت هستند گرفتار نشود.
    البته در مثال فوق همانطور که اشاره شد بهترین نتیجه ای که می توان از قرارداد گرفت هم تحلیل می شود اما هر یک از این ارزیابی ها دلایل خاص خود را دارد. "بدترین" نتیجه برای محافظت از اساس شرکت مورد بررسی قرار می گیرد و "بهترین" نتیجه هم از این نقطه نظر که آیا سودهای احتمالی آنقدر زیاد هستند که ارزش پذیرفتن ریسک را داشته باشند مورد بازبینی قرار می گیرد. اگر نتیجه ی کار تنها یک قرارداد نادرست با سود کم باشد، صاحب سرمایه متوجه شده و ریسک نامتعارف را نمی پذیرد. نگاه انداختن به سناریوی بهترین/ بدترین نتیجه به منظور ارزیابی میزان ریسک برای بررسی مقابله ای نیز سودمند است. مسئله ای که صاحب تجارت به دنبال آن می باشد این است که متوجه شود کدامیک از "بهترین ها" سود زیادی را عاید شرکت می کند و کدامیک از "بدترین ها" باز هم اجازه ی محافظت از شرکت را می دهند. معمولاً در هر زمان چندین گزینه انتخابی و فرایند عملیاتی متفاوت پیشروی کارفرما وجود دارد و آنالیز کردن ساختاری و هسته ای احتمالات مختلف خوب / بد به او این اجازه را می دهد که ریسک ها را تعدیل ساخته و بهترین کارهایی را که می تواند انجام دهد در جدول اولویت های شغلی طبقه بندی نماید. با توجه به یک چنین تجزیه و تحلیلی و با احتساب به این امر که شرکتش در حفاظت کامل به سر می برد می تواند کار خود را جلو پیش ببرد و تمام تلاش خود را بر روی بدست آوردن بهترین نتایج ممکن متمرکز نماید.
     

     

     

     

     

     
      u نکات آرايشي بهداشتي


    آرايش چشم

    سايه چشم:
    چشمان شما نقاط اصلي و کانوني چهره شما هستند و آرايش آنها و انتخاب رنگ اين آرايش بستگي مستقيم به حالت و رنگ چشمتان دارد.
    شما ميتوانيد با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتي به وجود بياوريد. هميشه به خاطر داشته باشيد که رنگهاي روشن باعث درشتي و رنگهاي تيره باعث کوچکتر شدن چشمتان ميشود.
    هنگام سايه زدن، روشن ترين رنگ را روي کل پلک، يعني از خط مژه تا ابرو، ميکشيم. اين سايه روشن رنگ پايه آرايش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پايه آرايش صورتتان است. اين سايه روشن باعث دوام رنگ و همچنين جلوگيري از خط افتاده آرايش چشمتان ميشود.

    نکته:
    روزها، وقتي که عجله داريد، رنگ پايه را زده و سپس ريمل بزنيد، همين.
    پس از زدن رنگ پايه روشن، رنگ متوسط را پايين ابرو بزنيد. اين قسمت از چشم جايي است که اکثر خانمها سايه چشم را ميزنند. رنگ متوسط را روي رنگ پايه پخش کنيد.
    رنگ سوم را هم ميتوانيد بيفزاييد. براي رنگ سوم از يک رنگ تيره استفاده کنيد تا در نگاهتان عمق ايجاد کند. رنگ تيره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجي چشم و همچنين از وسط پلک پايين به سمت خارج چشم بکشيد تا با سايه اي که به پلک بالا زده ايد يک حالت مثلثي در گوشه چشم ايجاد کند. اين سايه باعث ميشود که چشم و خط ابروي شما برجسته تر نشان داده شود.
    سايه سوم را خوب پخش کنيد تا چشم شما بهتر شکل بگيرد.
    چگونگي زدن سايه ميتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زياد و يا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در اين است که سايه چشمتان را بايد طوري پخش کنيد که نگاه شما جلب توجه کند، نه سايه چشمتان.
    هرگز فراموش نکنيد که قبل از آرايش پلکهاي خود را آماده کنيد. درست مانند موقعي که صورتتان را با کرم پودر براي آرايش آماده ميکنيد. براي آماده سازي پلکها ميتوانيد از سابه مگنت Kayla استفاده کنيد (توضيحات اين محصول در بخش Kayla سايت آرايش موجود است).
    آن را روي کل سطح پلکهاي خود بماليد و خوب پخش کنيد و سپس آرايش چشمتان را آغاز کنيد. سايه مگنت باعث ميشود که پلکهاي شما براي آرايش آماده شده و دوام آرايش آنها زياد شود.

    نکته:
    هنگام زدن سايه چشمانتان را باز نگهداريد و کمي سرتان را به عقب متمايل کنيد تا به خوبي ببينيد که چه ميکنيد و سايه درست روي پلک شما بنشيند.
    افراد سن بالاتر ميتوانند از سايه هاي هفترنگ استفاده کنند.
    اگر پلکهاي پف کرده داريد، سعي کنيد از رنگهاي مات براي سايه چشمانتان استفاده کنيد.


    ريمل:
    بعد از رژ لب، ريمل مهمترين وسيله آرايشي شماست که باعث درشتي چشمها و جلوه دار شدن مژه هايتان ميشود. غير از تنوع رنگ، ريمل ها انواع مختلفي دارند، ضخيم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولي.
    روش زدن ريمل براي جلا دادن نگاه شما اهميت به سزايي دارد. بايد توجه داشته باشيد که ريمل شما تمام سطح مژه، از ريشه تا نوک آن، را بپوشاند.
    براي مژه هاي بالا، قبل از کشيدن برس ريمل روي مژه ها، ميله ريمل را روي پايه مژه هايتان بماليد تا به اندازه کافي رنگ روي مژه هايتان بنشيند. سپس اين رنگ را با استفاده از برس ريمل ، از پايين تا بالاي مژه به خوبي بکشيد. اگر اين کار را با دقت انجام دهيد، مژه هايي زيبا با نوکهاي جدا از هم خواهيد داشت.
    هنگام زدن ريمل به مژه هاي پايين، ميله ريمل را به صورت عمودي نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهيد. مراقب باشيد که زير چشمانتان را لک نکنيد.
    وقتي ميخواهيد بيش از يک بار ريمل بزنيد، شانه زدن مژه ها بين ريمل زدنها باعث ميشود که مژه هاي شما به هم نچسبند.

    نکته:
    اگر ريمل شما نو است و ميزان ريمل روي ميله آن زياد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنيد.
    اگر ميخواهيد ماده ريمل بيشتر روي برس آن بنشيد، برس را داخل ظرف بچرخانيد. هيچوقت آن را در ظرف ريمل بالا و پايين نکنيد، چون باعث ميشود که ريمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.


    خط چشم:
    بازار خط چشم بسيار بازار شلوغي است، چون شرکتهاي مختلف انواع مختلف اين محصول را به بازار داده اند که بايد در انتخاب آن بسيار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادي، مايع و پودري وجود دارد .
    اگر از مداد خط چشم استفاده ميکنيد، دقت کنيد که نوک آن نرم باشد تا به راحتي بتوانيد خط چشمتان را بکشيد. اين موضوع بسيار مهم است چون پوست پلکهاي شما بسيار حساس و آسيب پذير است. کشيدن خط چشم بخشي از هنر آرايش کردن است که احتياج به تمرين و مهارت نسبتا زيادي دارد.
    مداد خط چشم مجبوبيت زيادي دارد چون کشيدن خط چشم با آن آسانتر است و شما ميتوانيد به راحتي حالتي را که ميخواهيد به چشمانتان بدهيد.
    Kayla به زودي خط چشم هاي مايع خود را به بازار عرضه خواهد کرد. پس براي اطلاع از زمان عرضه اين کالا حتما مرتبا به قسمت Kayla در سايت آرايش مراجعه کنيد.
    اگر ميخواهيد فاصله چشمانتان را بيشتر جلوه دهيد، هنگام کشيدن خط چشم روي گوشه داخلي چشم بيشتر تا کيد کنيد و اگر ميخواهيد اين فاصله را کمتر جلوه دهيد، روي گوشه خارجي چشم بيشتر تاکيد کنيد و گوشه داخلي را روشن تر نگه داريد. براي داشتن چشمان خمار گوشه خارجي خط چشمتان را کمي به بالا متمايل کنيد.

    نکته:
    هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمي باز نگهداريد تا عضلات چشمتان شل شوند. به اين ترتيب کشيدن خط چشم راختتر شده و نيازي نيست که پوست پلکتان را بکشيد.
    تا جاييکه ميتوانيد خط چشمتان را نزديک به مژه هايتان بکشيد تا از به وجود آمدن خط سفيد بين مژه و خط چشم جلوگيري کنيد.
    نکات آرايش چشم:
    از سايه هاي سه رنگ Kayla استفاده کنيد. چون هر سه رنگ متناسب با هم را دارند. (روشن، متوسط، تيره. هر سه در يک مجموعه)
    هنگام زدن سايه چشم توجه داشته باشيد که سايه تيره، چشم را کوچکتر و سايه روشن، چشم را درشتتر نشان ميدهد.
    رنگ روشن سايه را رو ي کل پلک بکشيد.
    رنگ متوسط را روي پايين پلک بکشيد.
    رنگ تيره را روي گوشه خارجي بکشيد تا به نگاهتان عمق بدهيد.
    خط چشم را به آرامي با کششهاي کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشيد.
    ريمل به نگاهتان جلا ميبخشد. ريمل آبي نيلي Kayla را آزمايش کنيد، متحيرتان ميکند.
    توجه داشته باشيد که سايه چشمتان را هنگام آرايش خوب روي هم پخش کنيد. چونکه شما نميخواهيد سايه تان در سه رنگ جلوه کند.
    همچنين دقت کنيد که ريمل کمتري روي مژه هاي پايين بماليد.
    اگر مژه هاي به هم چسبيده داريد، با شانه مژه آنها را شانه کنيد.
    اگر زير چشمانتان مشکلي از قبيل پف، لکه يا… داريد، توجه داشته باشيد که زدن ريمل به مژه هاي زيرين توصيه نميشود، چون اين کار پف و يا لکه ها را برجسته تر جلوه ميدهد.
    اگر دور چشمتان کبودي دارد ميتوانيد با سايه مگنت اين کبودي را به حد اقل برسانيد و بعد چشمانتان را آرايش کنيد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانواده


    چگونه زندگی را ساده بگیریم؟

    به ارزش های خود در زندگی فکر کنید و آن دسته از ارزش هایی را که واقعاً برایتان دارای اهمیت بالایی هستند روی کاغذ بیاورید. چه چیز در زندگی برای شما از بالاترین اهمیت برخوردار است؟ در کنار خانواده بودن؟ برهم زدن ثروتی هنگفت؟ تاثیر گذاشتن بر روی دیگران؟ رسیدن به مقام و منصب بالا؟ خودی نشان دادن؟ خلاقیت و یادگیری ایده های جدید؟ ماجراجویی و سفر کردن به نقاط مختلف دنیا؟ حفظ سلامت جسمانی؟ تخصیص دادن وقت به دوستان؟ اما شما که نمی توانید همه این کارها را با هم انجام دهید. بنابراین بهتر است کارهایی که با ارزش های پایه ای فردیتان متفاوت هستند را حذف کنید.

    - لیستی از اهدافی که می خواهید به آنها برسید تهیه کنید. سعی کنید به جای اینکه چند کار را به صورت نصفه نیمه و در آن واحد انجام دهید، یک کار را تمام و کمال انجام دهید. نمی توانید به 24 ساعت موجود در شبانه روز چیزی اضافه کنید، اما می توانید فعالیت های اضافه خود را کم کنید.

    - به جای اینکه مرتباً "بله" بگویید، "نه" گفتن را یاد بگیرید. اگر کاری از دستتان بر می آمد انجام دهید، اما گفتن نه را هم تمرین کنید. از قبل برای نه گفتن خود در شرایط مختلف برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال می توانید بگویید: "متاسفم ولی نمی توانم این کار را انجام دهم. من قبلاً برای این کار برنامه ریزی کرده ام".

    - خود را به دام وسایل ارتباطی گرفتار نکنید. آیا واقعاً لازم است که یک تلفن در دفتر کار، یکی در منزل، موبایل شخصی، موبایل کاری، پیجر، فکس، ایمیل، و تکنولوژی ICQاینترنتی را یکجا داشته باشید؟

    - کارهای کوچک و خرده ریز خود را به کسانی محول کنید که هیچ گونه هدف و اولویت بندی معینی در زندگی خود ندارند.

    - وقت خود را صرف جمع کردن پول نکنید بلکه پول خرج کنید تا زمان خود را ذخیره نمایید. لازم نیست دور شهر را بزنید تا از ارزانترین خواروبار فروشی مایحتاج روزانه خود را تهیه و 100 تومان کمتر خرج کنید. ارزش وقت شما خیلی بیشتر از این حرف هاست. حتی می توانید کسی را استخدام کنید تا کارهایی را که به انجام آن تمایلی ندارید برایتان انجام دهد.

    - اشتراک خود را در روزنامه هایی که حتی سالی یکبار هم به آنها نگاه نمی کنید، قطع نمایید. در طول روز فقط یک روزنامه بخوانید.

    - بیش از اندازه پای تلویزیون ننشینید. فقط برنامه هایی را تماشا کنید که از قبل به دیدن آنها فکر کرده اید. زمانیکه برنامه شروع می شود تلویزیون را روشن کنید و وقتی برنامه تمام شد آن را خاموش نمایید. به هیچ وجه رسیوری برای پخش کانالهایی که هیچ وقت آنها را تماشا نمی کنید خریداری نکنید. اصلاً چه خوب بود اگر می توانستید اعتصاب کنید و اصلاً تلویزیون تماشا نکنید.

    - دفتر کار، انباری، و زیر زمین خانه خود را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید. اگر برای مدتی از وسیله ای که دارید استفاده نکردید بی جهت آنرا نگه ندارید. اگر هم نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا به وسیله ای نیاز دارید یا نه برای آن یک تاریخ انقضا در نظر بگیرید و در موعد مورد نظر آنرا دور بیندازید.

    - از کار کردن برای سازمانهایی که به پیشرفت فردی شما و اهمیت نمی دهند خودداری نمایید.

    - از تکنولوژی روز بهره بگیرید. قبوض و سایر صورت حساب های خود را اینترنتی پرداخت کنید.

    - برای آخر هفته های خود حتماً یک برنامه ریزی منحصر بفرد داشته باشید تا بتوانید ذهن و جسم خود را به طور کلی از کار جدا کنید. با خانواده و سایر افرادی که احساس خوبی در شما ایجاد می کنند بیرون بروید. از برقراری ارتباط با افرادی که شما را ناراحت می کنند و انرژیتان را می گیرند خودداری کنید.

    - کیف کوچکتری با خود حمل کنید. کارت های اعتباری متفاوت را دور بیندازید و تنها یک کارت به همراه داشته باشید.

    - هر روز پرینت بانکی خود را چک نکنید. سرمایه گذاری شما در دراز مدت نتیجه می دهد. چک کردن حساب بانکی به صورت روزانه سبب می شود استرس زیادی در شما ایجاد شود و این امکان وجود دارد که تصمیمات غیر ضروری و نادرستی اتخاذ کنید.

    - برای خودتان وقت بگذارید. هر روز لحظاتی را به بررسی کیفیت کار فردی در طول روز اختصاص دهید. قدم بزنید، برای آینده خود برنامه ریزی کنید، و به جای فروشگاه به پارک بروید و چرخی بزنید.

    - قرض ها و بدهی های خود را پرداخت کنید. اگر خرده حسابی با کسی دارید آنرا تسویه نمایید. کارت های بانکی خود را در جایی قرار دهید که نتوانید به آسانی از آنها استفاده کنید تا تمام قرض های خود را پرداخت نمایید. برای یک ماه کلیه خرج هایی را که می کنید یادداشت نمایید تا ببینید در چه مواردی ولخرجی کرده اید تا بتوانید از ماه آینده هزینه های غیر ضروری خود را حذف کنید. به عنوان مثال به جای اینکه هر روز غذا از رستوران بگیرید بهتر است از خانه برای خود نهار ببرید.

    - خانه کوچکتری را اجاره کنید و از سرمایه خود در کارهای دیگر استفاده کنید.

    - هر سال یکبار به سفر بروید. برخی از افراد ادعا می کنند که : "ما سه سال است که به مسافرت نرفته ایم" خوب این که مدال افتخار نیست!

    - سعی کنید محل کارتان به محل سکونتتان نزدیک باشد تا مجبور نشوید با ماشین سر کار بروید.

    - هر روز اندکی با خود خلوت کرده و به خاطر نعمت هایی که دارید متشکر و قدردان باشید.

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    9 اشتباه در غذا خوردن

    غذا خوردن كه پيش از اين يك اولويت مهم محسوب مي‌شد، امروزه به موضوعي جنبي تبديل شده كه توجه زيادي به آن نمي‌شود.
    و معمولا در لابه لاي كارهاي روزانه ديگر گنجانده مي شود. علاوه بر اين برخي از عادت هاي غذايي كه تصور مي كنيد موجب كاهش وزن مي شوند، در واقع ممكن است منجر به افزايش وزن شوند. در اينجا در راستاي توصيه هايي در جهت سلامت شما دوستان عزيز به برخي از اين عادت هاي نادرست تغذيه اي اشاره اي داريم كه به شرح زير است :


    1- نخوردن صبحانه
    نخوردن صبحانه يك اشتباه بزرگ است. صبحانه سالم نه تنها باعث افزايش انرژي و بازشدن فكر و ذهـن مي شود، بلكه موجب انتخاب و مصرف مناسب وعده هاي غذايي ديگر در ادامه روز خواهد شد. همچنين خوردن صبحانه ممكن است به شما در مـصرف كمتر كالري در ادامه روز كمك نمايد. يك تحقيق دانشگاهي نشان داده كه مصرف مقدار كالري مشخص در ابتداي روز اثر سيركنندگي بيشتري نسبت به مصرف همان مقدار كالري در ساعت هاي ديرتر خواهد داشت كه اين امر موجب كاهش مجموع كالري مصرفي در روز مي شود.
    راه حل اين اشتباه آن است كه خوردن صبحانه مناسب احتمال بكارگيري عادت هاي نادرسـت غذايي را در وعده هاي ديگر كاهش مي دهد. صبحانه را كامل صرف نماييد. از مواد لبني كم چرب، تخم مرغ و نان هاي سبوس دار استفاده كنيد.


    2- غذا خوردن پيش از خواب
    اگر مي خواهيد خوابهاي شيرين ببينيد، پيش از خواب از غذا خوردن دوري كنيد. با اينكه نتايج قطعي مبني بر افزايش وزن بر اثر خوردن غذا پيش از خواب وجود ندارد، پرخوري، مصرف غذاهاي ادويه دار و چرب، يك تا سه ساعت پيش از وقت خواب منجر به كاهش كيفيت و مدت خواب و موجب كسالت، خـستگـي و كوفـتگي در روز بعد خواهد شد.
    خوردن غذاهاي چرب پيش از خواب سبب كند شدن تخليه معده و تشديد سوءهاضمه و مصرف غذاهاي ادويه دار منتهي به صدمات و سوزش هاي قلبي و نيز سوء هاضمه خواهد شد. سعي كنيد حداقل چهار ساعت قبل از خواب اقدام به خوردن غذا نموده و چنانچه پيش از خواب احساس گرسنگي كرديد مقداري ميوه جات تازه مصرف نماييد.


    3- پرخوري
    شايد اگر پرخوري هاي رايج مربوط به سبزيجات مي شد، متخصصان تغذيه مشكلي با اين نوع خوردن پيدا نمي كردند، اما متاسفانه پرخوري معمولا در مورد غذاهاي چرب و نشاسته دار نمودار مي شود. زياده روي در اين نوع مواد غذايي منجر به افزايش وزن و نارضايتي شده و جنبه اجتماعي خوشايندي به دنبال نخواهد داشت.
    وعده هاي غذايي خود را به جاي سه وعده پرحجم به پنج يا شش وعده كم حجم تر تقسيم كنيد. خوردن غذاهاي سالم و كم حجم حاوي كربوهيدراتهاي كمپلكس و پروتئين در طول روز نه تنها اشتهاي شما را كنترل مي كند، بلكه احتمال پرخوري را نيـز كـاهـش خواهـد داد. تعدد وعده هاي غذايي همچنين باعث سوزانده شدن مقدار بيشتري كالري مي شود؛ چرا كه متابوليسم بدن همواره به فعاليت مي پردازد.


    4- گرسنه ماندن
    برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث مي شود وزن بدن به دليل ذخيره سازي چربي افزايش پيدا كند. هنگامي كه براي مدتي طولاني غذا نمي خوريد، بدن شما به دليل محروم ماندن از مواد غذايي دچار آشفتگي مي شود و در انتها هنگامي كه دوباره شروع به خوردن مي كنيد، بدن شما گمان مي كند كه بايد كالري مصرفي را به چربي تبديل نمايد چون نمي داند چقدر طول مي كشد كه دوباره غذا بخوريد. بنابراين چربي ها با شما باقي مي مانند.
    اگر هدفتان از گرسنگي كشيدن، كاهش وزن است بايد در برنامه رژيمي خود تجديد نظر نماييد. به جاي گرسنگي يك برنامه مناسب ورزشي براي خود تعيين كرده و بـيشـتـر بـه باشگاه برويد. از ميوه جات، سبزي جات، حبوبات، گوشتهاي كم چرب و ماهي استفاده كنيد. سعي كنيد چهار يا پنج بار در هفته طبق يك برنامه منظم ورزش نماييد. بهترين روش كاهش وزن، تمرينات مرتب و رژيم غذايي مناسب است و نه محـروم كـردن بـدن از مواد غذايي مورد نياز آن هم به مدت طولاني.


    5- انجام كاري ديگر در حين غذا خوردن
    نه تنها پرداختن به كاري ديگر همزمان با غذا خـوردن مـوجب ريخت و پاش آن در اطراف شما مي شود، بلكه به پرخوري و در نتيجه افزايش وزن نيز منجر خواهد شد. اگر هنگام تماشاي تلويزيون، صحبت با تلفن و يا بازي ويدئويي، مشغول غذا خوردن شويد، اين عوامل خارجي پرت كننده حواس باعث مي شوند شـما توجه كمتري به گـرسنگي و نشانه هاي سيرشدن كه بيان كننده كافي بودن مقدار غذا و احساس سيري مي باشند، نماييد. به علاوه وقتي در حين انجام كاري شروع به غذا خوردن مي كنيد، ديگر توان توقف نخواهيد داشت؛ چرا كه عمل خوردن تبديل بـه حركتي غيرهوشيارانه و مكانيكي بدون توقـف مي شود.
    سعي كنيد در هر لحظه فقط روي يك چيز تمركز نماييد. چرخ زدن در آشپزخانه هـنگام صحبت با تلفن ايده مناسبي نيست. اگر فقط مي خواهـيد دست يا دهانتـان مشغول باشد، سرگرمي غير از مواد خوراكي پيدا كنيد. مثلا آدامس بجويد يا سازي بنوازيد.


    6- سريع غذا خوردن
    زندگي بسرعت مي گذرد. ولي آيا دوست داريد زندگي شما نيز سريع تمام شود؟ بعيد اسـت. دفعه بعد سعي كنيد، غذاي خود را آهسته تر بخوريد چون سريع غذا خوردن كمكي به شما نكرده و برعكس باعث افزايش وزن مي شود. از زمان شروع غذا تقريبا 20 دقيقه طول مي كشد كه علائم سيري به مغز برسند بنابراين اگر شما ظرف پنج يا شش دقيقه غذاي خود را تمام كنيد، مغز فرصتي پيدا نمي كند كه به بدنتان بگويد كه سير شده ايد و اين باعث زياده خوري و پر كردن معده بيش از مقدار مورد نياز خواهد شد.
    آهسته غذا بخوريد، آرام باشيد، خوب بجويد و از مزه غذا لذت ببريد. به اين صورت مغز شما متوجه مي شود كه در حال غذا خوردن هستيد و بنابراين مي تواند به بدنتان بگويد كه سير شده ايد.


    7- نخوردن آب به اندازه كافي
    آب مايعي حيات بخش براي همه موجودات طبيعت از جمله انسان است. نكته جالب اينجا است كه ننـوشـيدن مقدار كافي آب در طول روز متابوليسم و سـوخت ساز بدن را كنـد نموده و مـمكن است باعث اضافه وزن نيز بشود. آب ماده اي ضروري براي فعاليتهاي متابوليك بدن، از جمله سوزاندن كالري، محسوب مي شود.
    تا زماني كه در كوير زندگي نمي كنيد، آب فراواني اطراف شما وجود داشته و بايد زياد از آن بنوشيد. هشت تا 10 ليـوان و اگر ورزش مي كنيد حتي بيشتر از اين مقدار آب بنوشيد. خوردن آب به جاي انـواع نـوشـابه نيز بسيار مناسـب است. نوشابه ها معمولا زودتر احساس تشنگي را نسبت به آب از بين مي برند و داراي كالري هاي بي ارزش بوده و باعث مي شوند بعد از 30 دقيقه مجددا احساس گرسنگي كنيد.


    8- نخوردن ميوه و سبزيجات به مقدار كافي
    بسياري از مواد غذايي مورد نياز بدن در انواع ميوه و سبزي وجـود دارند كه امتناع از خوردن آنها باعث كمبودها و مشكلاتي در بدن خواهد شد.
    تنها راه تامين مواد معدني و ويتامينهاي مورد نياز بـدن، مصرف ميوه و سبزيجات تازه و خالص مي باشد. بنابراين بايد سعي شود اين مواد را جزء لاينفك رژيم غذايي قرار داده و هميشه به مقدار كافي از آنها استفاده نماييد.


    9- خوردن تنقلات هنگام گرسنگي
    خوردن تنقلات هنگام گرسنگي باعث ايجاد عادتهاي غذايي ناسالم مي شود. استفاده از مواد غذايي كم ارزش و شكم پركن مانند شكلات، چيپس و پفك، تنـها باعث برهم خوردن رژيم غذايي شده و مشكلاتي را براي بدن به همراه خواهد داشت.
    با شكم سير از خانه خارج شويد. گرسـنگي ممكن است منجر بـه خريدن و خوردن تنقلات شود. شكلات، پفك و چيپس هيچ كدام نمي توانند جاي يك صبحانه، نهار و شام سالم و رضايت بخش را بگيرند.
    بنابراين خوب بخوريد تا خوب زندگي كنيد. برنامه هاي غذايي ساده و دخيل نمودن خوردني هاي سبك و سالم مي تواند دنيايي از تغييرات در رژيم غذايي ايجاد كند. متناسب بمانيد، انرژي خود را افزايش دهيد و از غذا خوردن لذت ببريد.
     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    راهنمای خرید فلش مموری

    flash memory به عنوان يك دستگاه ذخيره‌اي با حالت جامد ديسك سخت و دوربين‌هاي ديجيتالي در نظر گرفته مي‌شود."فلش مموري" يك نوع از تراشه‌هاي حافظه فقط خواندني قابل برنامه‌ريزي پاك كردني مي‌باشد ولي خيلي سريعتر از آن كل تراشه را پاك و دوباره مي‌نويسد. از يك شبكه شطرنجي كه از دو دسته خط موازي و عمود بر يكديگر و يك باتري‌ كه دو ترانزيستور در هر تقاطع دارد درست شده است كه اين دو ترانزيستور به وسيله يك لايه نازك اكسيد از هم جدا مي‌باشند.
    حافظه های فلش در تلفن های همراه ، دوربین دیجیتال ، دیسک های سیار ، mp3 player و غیره بکار می رود . تجارت حافظه های فلش در دو جهت صورت می پذیرد . حافظه های فلش NAND و NOR .
    NOR اولین نوع حافظه های فلش بوده و از فناوری ساخت تراشه های EPROM و EEPROM پیروی می کند . سیستم عاملهای تلفن های همراه و دوربین های دیجیتال بر روی حافظه های NOR ذخیره شده اند .
    حافظه های NANAD در اویل کار موفق نبودند اما پس مدتی رشد خوبی داشتند . این نوع حافظه نسب به حافظه های NOR از سرعت ذخیره سازی و پاک کردن بالاتری بهره میبرند . به همین جهت برای تغییرات عمده و نوشتن و پاک کردن حجم بیشتر اطلاعات مناسبترند . از این نوع حافظه ها در ساخت دیسکهای سیار فلش و پخش کنند های MP3 استفاده می کنند و در آینده نزدیک در تلفن های همراه نیز از آنها بیشتر بهره خواهند گرفت .


    ويژگي هاي فلش
    فلش ديسك و يا فلش درايو يكى از جديدترين دستگاه هاى ذخيره سازى اطلاعات است كه با توجه به ويژگى هاى منحصر به فرد خود توانسته است در كانون توجه علاقه مندان قرار گيرد. حافظه استفاده شده در اين نوع دستگاه ها از نوع Solid State بوده و مى توان هزاران مرتبه اطلاعاتى را بر روى آنان نوشت و يا حذف كرد.

    ويژگى فلش ديسك ها :

    • حافظه هاى فلش يكى از متداول ترين نوع حافظه هاى Removable هستند كه از آنان در دستگاه هاى كوچكى نظير دوربين هاى ديجيتال، PDA و يا فلش ديسك استفاده مى شود.

    •فلش ديسك هاى USB روشى سريع و آسان به منظور افزايش فضاى ذخيره سازى را در اختيار كاربران قرار مى دهند. اين نوع دستگاه ها با استفاده از ويژگى هاى Plug & Play به سادگى و از طريق يك پورت USB به كامپيوتر متصل مى شوند. در زمانى كه كامپيوتر روشن است مى توان يك فلش ديسك را به پورت USB متصل و يا از آن جدا كرد.

    • پس از اتصال يك فلش ديسك به پورت USB كامپيوتر و شناسايى آن توسط سيستم عامل و نصب نرم افزارهاى ضرورى مى توان به سادگى فايل هاى مورد نظر را بر روى آن ذخيره كرد. قدرت درايوهاى فوق متاثر از پورت هاى USB است. از درايوهاى فلش USB به منظور اشتراك اطلاعات بين كامپيوترها و استفاده از فايل ها و اسناد مورد نظر در منزل و يا محل كار استفاده مى شود. حافظه هاى فوق داراى ظرفيت هاى متفاوتى بوده و مى تواند تا چندين گيگابايت را شامل شود.

    • نحوه استفاده از فلش ديسك ها، همانند يك هاردديسك قابل حمل بوده و پس از اتصال آنان به پورت USB كامپيوتر امكان استفاده از آنان فراهم مى شود. در اين رابطه به كابل هاى اضافه و يا آداپتور خاصى نياز نيست.

    • فلش ديسك ها امكان افزودن و حذف فايل ها را تا يكصد هزار مرتبه فراهم كرده و به منظور ذخيره محتويات ديجيتال تا ده سال مناسب هستند (از لحاظ تئورى).

    • پس از نصب فلش ديسك نحوه عملكرد آن مشابه يك هاردديسك بوده و مى توان هر نوع داده اى را بر روى آن ذخيره، حذف و يا كپى كرد. فايل هاى موزيك، اسناد، نامه هاى الكترونيكى و فيلم نمونه هايى در اين رابطه است.

    • فلش ديسك هاى USB داراى يك واسط از قبل تعبيه شده USB هستند كه با پورت هاى۱.۱ USB و USB۲.۰ كار مى كند. امكان استفاده از فلش ديسك هاى USB در سيستم هاى عامل متفاوتى وجود دارد.

    • با استفاده از يك پورت USB۲.۰ و يك فلش درايو USB۲.۰ ، مى توان فايل ها را با سرعتى بالغ بر هشت مگابايت در ثانيه بازيابى و با سرعتى معادل هفت مگابايت در ثانيه ذخيره كرد.

    • در صورتى كه BIOS برد اصلى كامپيوتر اجازه دهد، مى توان فلش ديسك را به گونه اى پيكربندى كرد كه با استفاده از آن سيستم را راه اندازى كرد (booting).

    • امكان به اشتراك گذاشتن فلش ديسك ها در يك شبكه وجود داشته و تمامى عمليات آنان مشابه يك هارد درايو است.

    • در زمان انتقال داده بر روى يك فلش درايو، چراغ LED آن روشن مى شود (فلش ديسك در حال استفاده براى عمليات خواندن و يا نوشتن است). با توجه به اين كه برخى از سيستم هاى عامل از cache در زمان نوشتن استفاده مى كنند، مى بايست قبل از جدا كردن فلش ديسك از پورت USB از غيرفعال بودن چراغ LED آنان اطمينان حاصل شود. خارج كردن فلش ديسك از كامپيوتر در حين عمليات نوشتن و خواندن علاوه بر اين كه داده ها را در معرض آسيب قرار مى دهد مى تواند به كامپيوتر و فلش ديسك نيز آسيب برساند.


    استفاده از فلش ديسك

    • نصب: پس از نصب فلش ديسك به پورت USB و تشخيص آن توسط سيستم عامل با مراجعه به بخش My Computer مى توان آن را در ليست درايوها مشاهده كرد.(يك آيكون Removable Disk)

    • خواندن و نوشتن: نحوه خواندن، نوشتن، كپى و حذف فايل ها بر روى درايوهاى فلش، مشابه هاردديسك است.

    • جداكردن دستگاه: پس از اتمام كار مى توان فلش ديسك را از پورت USB جدا كرد. بدين منظور مى بايست فرآيند Safe Removal را از طريق آيكون موجود در بخش Toolbar دنبال كرد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    روش صحیح برخورد با کودک


     

    .: سوال:
    روش صحیح برخورد با کودک را توضیح دهید.
     

    .: پاسخ:
    اتربیت صحیح کودک اگر چه یک بحث مفصلی است که در این مقال نمی گنجد اما در مورد آن نکاتی را باید در نظر داشت:

    1. خودسازی قبل از تربیت: بسیاری از افراد غافل در محیط خانه به محض پیش آمدن کوچکترین ناراحتی و اختلاف، رکیک ترین الفاظ و فحش ها را بر زبان جاری می سازند. غافل از اینکه این گونه کلمات برای کودک تازگی داشته و او را وادار به جستجوی معانی آنها می سازد و به تدریج کودک نیز آن ها را یاد می گیرد و ممکن است در آینده اسباب انحرافات فکری و فساد اخلاقی او را فراهم کند، روانشناسان عقیده دارند یک نمونه و الگوی شایسته از هزار نصیحت نیکوتر است و الگوی نیکو بهتر از پند و ارشاد است و هیچ چیز برای کودک مثل این نیست که مشاهده نماید گفتار و کردار مربی و پند دهنده، با یکدیگر تضاد دارد که این باعث سبک شمردن نمونه های عالی و خوب و پندهای اخلاقی می گردد.[1] پدر و مادر در خانه مواظب برخورد خود با یکدیگر بوده و در حضور فرزند احترام یکدیگر را نگهداشته و هیچ گونه بی احترامی نسبت به یکدیگر نکنند. پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرماید: از جمله حقوقی که فرزند بر پدر خود دارد این است که مادرش را احترام کند، برای کودک نام خوب انتخاب نماید، به کودک قرآن بیاموزد و او را به پاکی و پاکدامنی پرورش دهد.[2]


    2. رعایت حد اعتدال در محبت و دوری کردن از افراط و تفریط در آن تنها نقطه امید و مایه شادی و نشاط کودک، مهر و محبت پدر و مادر است، هیچ نیرویی به اندازه محبت والدین، خاطر طفل را مطمئن و آرام نمی کند و هیچ مصیبتی مانند از دست دادن تمام یا قسمتی از مهر پدر و مادر، روان او را مضطرب و آزرده نمی سازد، چنانچه والدین بتوانند در این زمینه موفق باشند فرزندان آن ها نه تنها در دوران طفولیت بلکه در بزرگسالی نیز سعی می کنند خاطر والدین را آزرده نساخته و از اموری که والدین را می رنجاند دوری کنند، پس محبت و مهربانی به کودکان علاوه بر ارضای نیاز آنها وسیلۀ جذب و زمینه اطاعت آنها را فراهم می سازد و بر همین اساس است که خداوند متعال نیز خطاب به پیامبرش می فرماید: به (بركت) رحمت الهى، در برابر آنان [مردم‏] نرم (و مهربان) شدى! و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو، پراكنده مى‏شدند. پس آنها را ببخش و براى آنها آمرزش بطلب! و در كارها، با آنان مشورت كن!..[3]
    البته باید توجه داشت این محبت به حد افراط یا تفریط نرسد زیرا هم سخت گیری و بی مهری و هم محبت شدید و افراطی هر دو مخرب هستند.
    محبت بیجا از همان روزهای نخست اطفال را لوس، ضعیف، بی اراده و خود رأی بار می آورد. این قبیل اطفال در ایام کودکی، پدران و مادران خود را با اعمال نادرست خویش به زحمت می اندازند و آنها را با مشکلاتی مواجه می کنند، شخص لوس بار آمده، به دو مصیبت گرفتار است، از طرفی توقع دارد زن و مرد اجتماع، مانند پدر و مادرش او را نوازش کنند و بی حساب احترامش نمایند و اوامر او را بی چون و چرا به کار بندند، وقتی مشاهده می کند که مردم نه تنها احترامش نمی کنند، بلکه در مقابل این توقع بی جا مسخره اش می نمایند سخت ناراحت می شود و در خود احساس حقارت و پستی می نماید، از طرف دیگر شکست های درونی و ناکامی های روانی که منشأ عقده حقارت شده است او را به انسانی تندخو و عصبی، بی حوصله، بداخلاق، زبون و فرومایه مبدل می کند، به مردم بدبین می شود و با کلمات زشت و رفتار ناپسند خویش آنان را خشمگین و ناراحت می نماید.[4]
    آلفرد آدلی روانشناس، زنی را شاهد می آورد که به علت آنکه همسایه وی، صدای رادیو را بلند می کرد، نسبت به تذکرات مکرر وی بی اهمیت بود و جواب رد به او می داد، خودکشی می کند، تحقیقات آدلی نشان می دهد که این زن از کودکی نازپرورده و عزیزدردانه بارآمده بود، هر چه می خواسته در منزل بی چون و چرا برای او فراهم می شده، از این رو در دنیایی که به او جواب منفی بدهند دیگر تاب زندگی نداشته است.[5]
    (مک براید) می گوید عزیز دردانگی هم نشانۀ دیگری از عقده حقارت است، ریشه آن را در طرز تربیت غلط دوران کودکی باید جستجو کرد، کودکی که خود را چشم و چراغ والدین خود می دانسته است وقتی هم که بزرگ می شود و به صورت زن یا مرد کامل در می آید، در تمام جهات زندگی دلش می خواهد عزیز و شمع محفل همگان باشد، وقتی چنین آدمی می بیند که مورد توجه قرار نگرفته است وضع روحیش آشفته شده و آرامش فکرش مختل می گردد، یا دست به خود کشی می زند یا دیگران را بدنام می کند، عقده حقارتی که بدین صورت در مردم ظهور می کند از مصائب بزرگ اجتماع است.[6]
    همان گونه که باید از افراط در محبت دوری کرد همچنین باید از تفریط در آن و برخورد تند و خشن پرهیز نمود؛ از نظر روانشناسی برخورد خشن با کودک بسیار اشتباه بوده و مضرّات فراوانی را به دنبال دارد که به برخی از ان اشاره می کنیم:
    الف) باعث جرأت بر پدر و مادر می شود. آنجایی که پدر و مادر ، زبان به ملامت طفل می گشایند و در این کار اصرار می ورزند و در نتیجه با سرزنش های مداوم خود، به فرزند خویش توهین می کنند و او را تحقیر می نماید، این گونه والدین نه تنها به اصلاح کودک خود موافق نشده اند، بلکه با این عمل خام و ناصواب، طفل را به لجاجت و جرأت بر خود وادار کرده اند. از حضرت علی (ع) روایت شده است که فرموده اند: زیاده روی در ملامت و سرزنش، آتش لجاجت را شعله ور می کند.[7]
    ب) برخورد خشن و تند با کودک باعث می شود که کودک اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.
    هیچ چیز به قدر تحقیری که کودک در قبال قدرت و زورنمایی بزرگترها در خود احساس می کند اعتماد به نفس را در او خاموش نمی کند.[8]
    ج) باعث ایجاد روحیه انتقام گیری و عقده ای شدن کودک می شود. روانشناسان پس از بررسی های علمی به این حقیقت رسیده اند که بسیاری از جنایتکاران و تبهکاران بزرگ اجتماع کسانی بوده اند که در دوران کودکی از آنها نفی شخصیت شده است یعنی جامعه چنین افرادی را به کلی طرد نموده و هیچ نوع شخصیتی برای آنها قائل نبوده است، این عده وقتی احساس کردند که جامعه آنها را طرد نموده، یکباره همۀ پرده ها را کنار زده به رفتارهای زننده غیر اجتماعی دست زده اند تا عقده های خود را خالی کرده، از جامعه انتقام بگیرند، به طور مسلم اگر شخصیت این افراد تا حدودی تثبیت می گشت ممکن بود این نیرو و استعدادها به جای این که در مسیر غلط و ناروا به مصرف برسد در مجرای صحیح و اصولی به کار افتاده، منشأ آثاری می گشتند.[9]

    3. دادن شخصیت به کودک: به فرزندان خود شخصیت بدهید همان گونه که در روایات می خوانیم گاهی پیامبر (ص) به احترام کودک خود سجده نماز را طولانی می نماید تا از دوش آن حضرت پایین بیاید و گاهی به احترام کودک دیگران که صدای شیونشان بلند بود، نماز جماعت را با سرعت خاتمه می دهد و بدین وسیله عملاً به مردم درس و روش حفظ شخصیت اطفال را می آموزد.

    4. فراهم آوردن میدان تجربه برای کودک:
    اگر جلوی تجربه کردن کودک توسط شما گرفته شود، اولاً جلوی شکوفایی یک قسم از استعدادهای کودک را گرفته اید، ثانیاً فرزند شما در آینده اعتماد به نفس خود را از دست داده و صرفاً می خواهد از نظرات دیگران استفاده نماید و حاضر نیست تجربه کند، ثالثاً قدرت انجام کاری را نداشته و دائماً از تجربه کردن می ترسد.[10] حضرت علی (ع) از فرزندان خود در حضور مردم و گاهی حواله دادن جواب سؤالات مردم بر ایشان، به آنها شخصیت می دادند.[11]

    5. رعایت تکامل تدریجی کودک: تربیت فرزند باید به صورت مرحله ای و متناسب با سن او باشد.


    ------------------------------------
    [1] دانشمند، مهدی ، ارزش والدین و تربیت فرزند، ص 69-70 ، یاس نبی، 1380ه ش.
    [2] موسوی راد لاهیجی، سید حسن، پدر مادر معلّم مرا خوب تربیت کن ص 128 ، انتشارات امام شناسی و آثار الحجه(عج)- 1379ه ش.
    [3] آل عمران، 159.
    [4] میخبر، سیما، ریحانه بهشتی یا فرزند صالح، ص 226، نور الزهرا(س) ، 1386ه ش.
    [5] گفتار فلسفی، کودک از نظر وراثت و تربیت، بخش دوم ص 247 ، هیئت نشر معارف اسلامی، 1346 به نقل از فرزندان ما ص 39.
    [6] همان ص 246 به نقل از عقده حقارت، ص 27.
    [7]ریحانه بهشتی یا فرزند صالح، ص 235.
    [8] همان، ص 227.
    [9] رشید پور ، مجید، تربیت کودک از دیدگاه اسلام، ص66، انتشارات کعبه 1362ه ش.
    [10] کاظمی، محسن، چگونه فرزند نابغه داشته باشیم، ص156 ، نشر میم، 1381ه ش.
    [11] ریحانه بهشتی یا فرزند صالح، ص 223.

     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1573- بهارنيم بهارربع بهاربهار را قسمت كردند؛ بازارشان سكه شد:-Dسبزترين و هميشگىترين بهارها را برايت آرزومندم.*سال نو مبارك* (6471-0916)

    1574- بودنت هدیه ای است برای قلب کوچک من، وآرزوی من شادی دل دریائی توست.‎‎سال نومبارک (8878-0912)

    1575- درگذرزمان،ازازل تاابد،نیروهای اهریمنی با نیروهای الهی در ستیزند،ونوروز...نمادپیروزی همیشگی خیربرشر،‏فرشته براهریمن،وخدابرشیطان میباشد،ونوروز...نشان عشق است...مباداکه پایمال شود؟‎‎نوروز،پیروز (8878-0912)

    1576- زندگى حكمت اوست...زندگى دفترى از خاطره هاست...چند برگى را تو ورق خواهى زد...مابقى را قسمت...*#*#*#اميدوارم تو سال جديد موتور آرزوهات پنچر نشه*#*#*# (6471-0916)

    1577- سلامي به زيبايي كل سرخ و طراوت بهار به شما دوست عزيز .عيدتان كل باران (9227-0935)

    1578- ﻗﻠﺐ ﻣﻦ ﻓﺮﺵ ﺁﻧﻬﺎﻳﺴﺖ ﻛﻪ ﻫر ﺍز ﮔﺎﻫﻲ ﻳﺎﺩﻱﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﺴﺘﻪ ﺍﻡ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ.! (6597-0936)

    1579- كسى كه به تو اعتماد دارد يك قدم جلوتر از اونى است كه دوستت دارد. (4435-0935)

    1580- مسیجهای ‏خودراذخیره نكنید،برای ماارسال كنید،مادرزمان قحطی به كسانی مسيج میدهیم كه بمامسيج داده باشند.(8878-0912)

    1581- هركس درزمان فراواني٧اس ام اس به ماارسال كنددرزمان قحطي١٤اس به اوميدهيم (7314-0915)

    1582- همیشه ازخوبی های ادمابرای خودت یه دیواربسازاگه هروقت در حقت بدی کردن فقط یه اجرازدیواربرداربی انصافیه اگه دیواروخراب کنی(7314-0915)

    1583- هيچ گاه فاصله ها حريف خاطره ها نمي شن . به يادتم(8006-0936)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    معرفي عوامل بزرگترين
    شبكه فساد اينترنتي در كشور

    قسمت چهارم

    عناصر شبکه مضلین چهار اقدام به راه اندازی اولین پایگاه های اینترنتی در زمینه ترویج  انتشار محتوای ضد دین و مستهجن با رویکرد روابط نامشروع با محارم و روابط نامشروع نامتعارف (خشونت بار و ...) بصورت کاملا فارسی نمودنده و در این زمینه فعالیت می نمودند .


    حمید . ن با نام مستعار "سپیده کیانی" :

    سن:21 سال        محل تولد:کرمانشاه        وضعیت تاهل:مجرد        تحصیلات:دیپلم        محل سکونت:کرمانشاه
    متهم حمید.ن با نام مستعار سپیده کیانی مدیر و راه انداز سایت مستهجن فایر... و تعدادی دیگر از سایت های مستهجن می باشد.
    وی اقدام به نگارش دهها داستان مستهجن و انتشار آنها در پایگاه اینترنتی خود نموده بود. این داستانها که با قلمی توانا بنگارش درآمده است ، عمدتا فقط در پایگاه مستهجن نگار مذکور مشاهده شده است.
    پایگاه اینترنتی اصلی متهم حمید.ن شامل بخش های کلیپ ها و داستان ها و عکس های ایرانی و خارجی با موضوعات روابط نامشروع ، برقراری رابطه جنسی با حیوانات و کارتون های مستهجن بوده است.
    همچنین یکی دیگر از فعالیت های نامبرده راه اندازی بخش انجمن های گفتگو در این پایگاه اینترنتی بود که شامل بخش های عکس های مستهجن ایرانی و خارجی، داستان های مستهجن ایرانی و خارجی،ک لیپ های مستهجن ایرانی و خارجی شده و  در قالب اختصاصی فعالیت این پایگاه ،  (یعنی  روابط نامشروع با محارم و روابط نامشروع نامتعارف ) در آن منتشر شده بود.
    از فعالیت های وی جمع آوری محتویات مستهجن (عکس،فیلم،داستان) از روابط نامشروع دیگر کاربران و انتشار آن در پایگاه اینترنتی مستهجن نگار خود بوده است.
    وی همچنین تلاش به راه اندازی چند جنبش اینترنتی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایت خود نموده است.
    از فعالیت های مجرمانه شاخص وی اقدام به کلاهبرداریهای مالی از طریق راه اندازی چندین پایگاه اینترنتی با پوشش مالی و تبلیغ آن در پایگاه های مطرح مالی دنیا بوده است. وی پس از راه اندازی این پایگاهها و تبلیغات گسترده در مورد آنها (بصورتی که در برهه ای از زمان در رنکینگ سایت گوگل در بین پایگاه های مالی در رتبه سوم بوده است) اطلاعات خصوصی کارت های اعتباری کاربران سایت های مالی را ربوده و در موارد مختلف از آنها استفاده می کرده است.
    از نامبرده تاکنون چندین هزار حساب اعتباری بسرقت رفته از اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف کشف گردیده است. وی پس از یک فرآیند مالی پیچیده ارزهای بدست آمده را به ریال تبدیل نموده و موفق به نقد کردن بخشی از آنان شده بود.
    نامبرده با استفاده از اعتبار حساب های مذکور ، اقدام به خرید یک سرور مجازی( (VPS فقط جهت آپلود فیلم های مستهجن خود برای سایت اصلیش نموده است.
     

    محمد مهدی . م :

    سن:23 سال        محل تولد:تهران        وضعیت تاهل:مجرد        تحصیلات:دیپلم        محل سکونت:تهران
    متهم محمد مهدی.م مدیر پایگاه مستهجن ایران فت (اولین و تنها پتیگاه اینترنتی فارسی زبان در زمنیه روابط نامشروع فتیش شامل بخش های صفحه اصلی ،گالری عکس و فیلم ، انجمن های گفتگو) می باشد.
    وی در پایگاه خود چندین لینک اختصاصی از پایگاه های صهیونیستی -با پسوند اختصاصی اسرائیل- قرار داده بود . (لینک اختصاصی بدین معناست که لینک قرار داده شده مختص یک فرد می باشد و با هر کلیک بر روی آن لینک مبلغ مشخصی به حساب لینک دهنده واریز می شود.)
    نامبرده تعداد 1114 لینک مرتبط با موضوع روابط نامشروع فتیش را در این پایگاه قرار داده است که بیانگر  ارتباط وی با سایر پایگاههای دارای این مضامین می باشد.
    متهم اعتراف نموده است ، بدلیل نادربودن محتوای متن مستهجن فارسی با این مضامین ، حدود 5 سال وقت خود را صرف جمع آوری این نوع از محتویات مستهجن نموده و پس از ترجمه محتویات انگلیسی ، آنها را در پایگاه اینترنتی مستهجن نگار خود قرار می داده است.
    میانگین بازدید روزانه از سایت وی حدود 10000 آی پی بازدید در روز بوده است که درصد بالایی از مخاطبان  افراد غیر ایرانی بوده اند.
    نامبرده همچنین در سایر پایگاههای های مستهجن و ضد دینی که در شبکه های مضلین دو و سه اعلام شدند جهت تبلیغ سایت و محتویات خود فعالیت داشته است.
    وی برای گسترش دامنه فعالیت های خود و ترویج مضمون مستهجن اختصاصی پایگاه خود اقدام به راه اندازی ده ها وبلاگ در سرویس دهنده های مختلف کرده است که در این وبلاگ ها نیز محتویات مستهجن مرتبط با موضوع پایگاه خود  را منتشر می نمود.
    وی همچنین جهت انتشار گسترده این محتویات مستهجن ، اقدام به تبدیل مطالب منتشره  (عکس، داستان، کلیپ) به فرمت های قابل اجرا در تلفن همراه نموده است. نامبرده در راستای تولید و انتشار موارد مستهجن اقدام به تکثیر و توزیع سی دی در زمینه موضوع سایتش برای کاربران نیز نموده است.

     

    آریا .ع:

    سن:26 سال        محل تولد:تهران        وضعیت تاهل:مجرد        تحصیلات:دانشجو        محل سکونت:تهران
    متهم  آریا.ع مدیر و مالک یکی از شرکت های خدمات اینترنتی ، ارائه دهنده خدمات هاست و دامین به دو پایگاه مستهجن و ضد دین ایران فت و اس پرشین می باشد که این خدمات را با اطلاع از محتویات این پایگاه ها به آنها ارائه کرده است.
    وی همچنین پشتیبانی فنی سایت متهم محمد مهدی.م را برعهده داشته است.
    وی عضو خبرنامه های تعدادی از سایت های صهیونیستی بوده و همچنین  ارتباطاتی با شرکت های تجاری صهیونیستی داشته بوده است.
    در فهرست اتهامات فرد مذکور ، ارائه خدمات عبور از فیلترینگ نیز مشاهده می شود.


     

     

     گروه اینترنتی مشکان