1080
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1080:: سه شنبه 8 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

ویدئوهای آموزش آرایش برای خانم ها

سلام عرض شد
سایت videojug یکی از بهترین سایت های ارائه دهنده ویدئوهای آموزشی در زمینه های گوناگون هست. یکی از بخش های جالب این سایت، ویدئوهای آموزشی در زمینه آرایش و استفاده از لوازم آرایشی است که مبتونه برای خانم ها خیلی مفید باشه .
برای دیدن لیستی از این ویدئو ها میتونید به بخش ویدئوهای آموزشی زیبایی در این سایت مراجعه کنید.

آموزش مانیکور ناخن استفاده از بیگودی کشیدن خط چشم
زیباتر کردن لب ها تاب دادن مژه ها زیرسازی با کرم پودر


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • کفش و پوتين با طراحي اي عجيب!
  • دانلود سخنرانی‌های دکتر حسن عباسی
  • تصاويري از مراسم هاي مختلف مسحيان جهان در «هفته مقدس»
  •  فرشتگان خداوند و فرشتگان چارلی!
  • اخبار کوتاه از تیم ملی فوتبال
  • نامزد پارلمان كويت:عشقم می کشد بدون حجاب وارد مجلس شوم!
  • معرفي و دانلود فيلم : غريبه ها‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند: تاريخچه 400 ساله تلسکوپ
  • دانلود انيميشن : The Looney, Looney, Looney Bugs Bunny Movie
  • آلبوم جدید احسان کارآموز و حسام وار به نام بی خیال غصه نخور
  • آهنگ بسیار زيباي «دوباره می سازمت وطن»
  • Super Internet TV نرم افزاری فوق العاده برای تماشای کانالهای تلویزیونی
  • بازی Family Guy: Uncensored
  • بازی جذاب دارت 2008 PDC World Championship Darts
  • تیس کوپان
  • متن کامل کتاب "فرزند ملت"
  • از قديم گفتند كه يارو عجب چرچيليه ها
  • معرفی دو کتاب در مورد ارنست همینگوی
  • تزئين نقشه پروژه بزرگترين هتل استکهلم با تصويري از ملکه پيشين ايران
  • مقایسه توسعه شهری تهران و کوالالامپور به قضاوت تصویر
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • شیر آب مجهز به تکنولوژی تشخيص چهره
  • ايمان ديني در اسلام و مسيحيت
  • در خانه كسی را نزن با انگشت تا در خانه ات را نزنند با مشت!
  • بيست قانون موفقیت
  • 7 دشمن مو
  • آشپزخانه ای نو بدون هزینه
  • انواع عسل در بازار
  • زندگی بشر در انحصار فناوری‌های نوین
  • نصيب و قسمت در ازدواج
  • اصلاح الگوي مصرف با حذف همايش‌هاي بي‌مصرف!

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

متلک!
دانلود سخنرانی‌های دکتر حسن عباسی
خطای دید
تصاويري از زندگي حيوانات وحشي در آفريقا
سايت تخصصي بقيع
کفش و پوتين با طراحي اي عجيب!
يک نمونه از عشق هاي امروزي!
ساندويچ پنل اصلا خوردني نيست ولي شبيه ساندويچ است!
متن کامل رباعیات خیام و رباعیات منسوب به خیام
تصاويري از مراسم هاي مختلف مسحيان جهان در «هفته مقدس»
تستها و نکته هاي احتمالي کنکور 88
مقایسه منهتن در سال ۱۶۰۹ و ۲۰۰۵ (نشنال جیوگرافی)
 فرشتگان خداوند و فرشتگان چارلی!
دسترسي مستقيم به مناقصات و مزايدات
همراه با دفتر کار الکترونيکي براي شما
بزرگترین سایت آپلود سنتر عکس ایران

 

 

www.mobin-group.com

جزييات طرح بنزيني آمريکا عليه ايران

آمریکا برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران به حربه بنزین متوسل می‌شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، عده اي از سناتورهاي تندروی امريكايي به دنبال تصويب طرحي هستند كه هدف از آن جلوگيري از واردات بنزين به ايران است تا با استفاده از اين روش مقاومت ايران در برابر توقف برنامه هسته اي را درهم بشكنند.
دفاتر اين گروه از سناتورها روز دوشنبه با اعلام اين خبر افزودند: اين طرح كه از حمايت 23 تن از سناتورهاي هر دو حزب اصلي امريكا برخوردار است، به باراك اوباما رئيس جمهور اختيار مي دهد تا آن دسته از صادر كنندگاني را كه بنزين ايران را تامين مي كنند مجازات كند.
بنابراین گزارش، اين طرح حتي ممنوعيت انجام تجارت در اين زمينه را در امريكا هم شامل مي شود.
ايوان بايه، سناتور دمكرات، جان كايل سناتور جمهوريخواه، و جوزف ليبرمن سناتور مستقل، سناتورهاي پيشرو براي تصويب اين طرح هستند.
يك هفته قبل نيز نمايندگان مجلس امریکا طرح مشابهي را در مجلس نمايندگان مطرح كردند.
اين سناتورها قرار است روز سه شنبه در جريان يك كنفرانس مطبوعاتي اين طرح را مطرح كنند.
بايه كايل و ليبرمن در بيانيه مشتركي خاطرنشان كردند، محدود كردن دسترسي ايران به نيازمندي هاي ضروري انرژي مي تواند به تلاش هاي ديپلماتيك امريكا براي گرفتن امتيازات از دولت ايران در زمينه عمليات هسته اي آن كمك كند.
گزارش خبرگزاری فرانسه می‌افزاید، برآوردها نشان مي دهد، ايران با وجودي كه يك كشور نفت خيز است اما براي تامين نياز داخلي خود به بنزين ناگزير است چهل درصد از اين ماده را وارد كند.
واردات بنزين ايران عمدتا از پنج شركت اروپايي و يك شركت هندي صورت مي گيرد. بر اين اساس آن دسته از شركت هايي كه به طور بالقوه مشمول اين طرح خواهند شد، عبارتند از شركت سوئيسي ويتول، شركت سوئيسي - هلندي ترافيگورا، شركت فرانسوي توتال، شركت سوئيسي گلنكور، بريتيش پتروليوم انگليس و شركت هندي ريلاينس. در همين حال شركت بيمه لويدز لندن اكثر تانكرهايي را كه بنزين به ايران حمل مي كنند بيمه مي كند.
اين قانون جديد ضوابط و معيارهايي را كه براساس آن يك شركت ممكن است به موجب قانون سال 1996 در نتيجه سرمايه گذاري بيش از ميليون دلار در زيرساخت هاي نفت و گاز ايران هدف تحريم هاي امريكا قرار مي گرفت، توسعه خواهد داد.

اخبار کوتاه از تیم ملی فوتبال

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با برخي از بازيكنان شاغل در اروپا به صورت تلفني گفت و گو كرد.
به گزارش فارس، افشين قطبي يكشنبه شب راهي دبي شد تا ضمن ديدن بازي هاي لژيونرهاي ايراني شاغل در امارات با آنها گفت و گو كند. وي هنگام ورود به امارات مورد استقبال هواداران ايراني قرار گرفت. قطبي قرار است نشستي با مربيان و بازيكنان ايراني حاضر در امارات داشته باشد و با آنها در خصوص تيم ملي گفت و گو كند.

*قطبي همچنين فيلم‌ بازي هاي تيم ملي و حريفان را به امارات برده و همراه سه تن از دوستان خود كه در اين رشته فعاليت مي كنند به نقد و بررسي اين بازي ها مي پردازد.

* اين مربي پس از حضور در امارات با بازيكنان شاغل در اروپا به صورت تلفني به گفت و گو پرداخت و آخرين وضعيت آنها را جويا شد. اين در حالي است كه كنوپ و بيوتر دو دستيار هلندي قطبي هم اكنون در انگليس و قبرس به سر مي برند تا از آخرين وضعيت تيموريان در تيم بانزلي و زندي در تيم آلكي قبرس با خبر شوند.

* قطبي بامداد پنجشنبه به تهران مي آيد و روز پنجشنبه بازي پرسپوليس و سپاهان در جام حذفي را از نزديك تماشا خواهد كرد. وي همچنين قصد دارد ديدار دو تيم استقلال و الاتحاد عربستان در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا كه هفته آينده برگزار مي شود را از نزديك تماشا كند.

* قطبي قرار است پس از بازي پرسپوليس و سپاهان روز جمعه يا شنبه راهي اروپا شود و با بازيكنان شاغل ايراني در اروپا ديدار كند. سرمربي تيم ملي قرار است به اسپانيا، انگليس، قبرس و آلمان سفر كند.

*سرمربي تيم ملي قصد دارد قبل از ديدار حساس مقابل كره شمالي با مربيان ليگ برتري جلسه‌اي برگزار كند.
قطبي تصميم دارد در صورت عدم مهيا شدن شرايط برگزاري اين جلسه به صورت تلفني با مربيان به گفت و گو بپردازد. تيم ملي 16 خرداد ميهمان كره شمالي است.

نامزد پارلمان كويت:
عشقم می کشد بدون حجاب وارد مجلس شوم!

خانم نعيمه الحاى نامزد عضويت پارلمان كويت از حوزه ى سوم انتخابإت در پاسخ به اين سوال كه آيا در صورت نماينده شدن حجاب بر سر خواهد كرد يا خير؟ گفت: اميدوارم كه اعضاى پارلمان به افكار و طرحهاى من بنگرند و نه به ظاهر من.
وى تاكيد كرد كه اين بار زن كويتى خواهد توانست بر كرسى نمايندگى مجلس قانونگذارى اين كشور تكيه زند. زيرا در انتخابات سال 2008 نيز علائم مثبتى در اين زمينه مشاهده شد، هر چند كه آراى به دست آمده توسط زنان به حد نصاب نرسيد.
خانم مهندس نعيمه الحاى گفت: در صورتى كه مردان عضو مجلس امت (پارلمان) به ورود من بدون حجاب اعتراض كنند، من هم از آنان خواهم خواست سبيل ها را بزنند، ريش ها را بلند كنند و دشداشه ها (پيراهن هاى عربى بلند) خود را كوتاه كنند.
وى در مورد جايگاه اسلام در قانون اساسى كويت گفت: اسلام يكى از منابع قانونگذارى ماست و منبع منحصر بفردى براى تهيه ى قوانين نيست. هر كسى اين آزادى را دارد كه نحوه ى ظاهر شدن مناسب خويش را در جامعه تعيين و اتخاذ كند.
نبايد تنها به حجاب من نگريسته شود، مهم طرح و برنامه ى انتخاباتى من است كه بايد مطالعه گردد و از اين ديد كه تا چه اندازه براى كشور و ملتم مفيد است، مورد قضاوت قرار گيرد.
روزنامه ى كويتى الجريده در شماره روز شنبه 25/4/2009 به نقل از اين نامزد پارلمان نوشت كه علت كانديدا شدن وى احساس خطر نسبت به سرنوشت كشور و جهان است. وى مى گويد: امروزه همه از سياست سخن مى گويند بدون آنكه بُعد علمى امور را در نظر بگيرند. حتى افراد علمى و حرفه اى نيز، بدور از تخصص و رسالت خود وارد گود سياست مى شوند. حال آنكه كويت به ديدگاههاى تخصصى اطراف مختلفى نياز دارد.
مهندس نعيمه الحاى اظهار مى دارد: همه ى ما از فاجعه اى كه ممكن است در سال 2012 باعث نابودى كره ى زمين شود با خبر شديم. ليكن يك بار نشنيديم كه نماينده اى در پارلمان از اين فاجعه ى احتمالى و نحوه ى گريز ازآن سخن بگويد. هم اكنون كشتى هاى غرق شده در خليج در حال ايجاد بحران زيست محيطى هستند، اما كسى به فكر نيست. هيچ كس حتى به اين نمى انديشد كه آينده ى كشور بدون نفت چه خواهد شد.
اين نامزد عضويت پارلمان گفت كه به تنهايى و بصورت مستقل وارد كارزار انتخاباتى خواهد شد. وى از توسعه ى مطبوعات در كويت طى سه سال اخير ابراز خوشنودى كرد و آن را در برگزارى انتخابات بهتر، مؤثر خواند.
گفتنى است كه يكى از عكسهاى مهندس نعيمه الحاى در روزنامه هاى مختلف كويت به دو نحو چاپ شد؛ يكى با گردن وسينه ى نسبتاً باز و ديگرى دستكارى شده براى نهان سازى!

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

غريبه ها‎‎‏
The Strangers

نويسنده و کارگردان: برايان برتينو. موسيقي: ‏Tomandandy‏(تام اند اندي/تام هاجو و اندي ميلبورن). مدير ‏فيلمبرداري: پيتر ساوا. تدوين: کوين گروترت. طراح صحنه: جان دي. کرچمر. بازيگران: ليو تيلر[کريستين مک کي]، ‏اسکات اسپيدمن[جيمز هويت]، جما وارد[زن نقابدار]،]، کيپ ويکز[مرد نقابدار]، لورا مارگوليس[زن نقابدار]، گلن ‏هاورتون[مايک]. ٨٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٨ آمريکا. نام ديگر: ‏The Faces‏. نامزد بهترين آنونس ترسناک و بهترين ‏تدوين صدا از مراسم آنونس طلايي، نامزد بهترين بازيگر مرد فيلم هاي ترسناک/مهيج اسکات اسپيدمن و بهترين ‏بازيگر زن ليو تيلر و بهترني فيلم ترسناک.مهيج از مراسم انتخاب نوجوانان. ‏
زوجي جوان به نام هاي کريستين مک کي و جيمز هويت پس از يک مهماني و رد درخواست ازدواج جيمز از سوي ‏کريستين به خلوتگاه تابستاني دورافتاده خانواده هويت مي روند. مدتي کوتاه بعد از رسيدن شان، نيمه هاي شب در به ‏صدا در آمده و زني که چهره اش در تاريکي ديده نمي شود از آن ها نشاني شخصي را سوال مي کند. زماني که جيمز ‏براي خريد سيگار از خانه خارج مي شود، زن ناشناس دوباره بازمي گردد و اين امر سبب هراس کريستين مي شود. به ‏زودي مشخص مي شود که هراس وي بيهوده نبوده و در خانه تنها نيست. مرد ناشناسي که نقاب بر چهره دارد ابتدا تلفن ‏خانه و سپس موبايل وي را از کار مي اندازد. زماني که جيمز به خانه بازمي گردد و از آنچه رخ داده آگاه مي شود، ‏تصميم مي گيرد تا به همراه کريستين از آنجا دور شوند. اما افراد ناشناس که مشخص شده دو زن و يک مرد نقاب دار ‏هستند، اتومبيل شان را به آتش مي کشند. جيمز بعد از يافتن تفنگي قديمي در خانه مصمم به دفاع از خود و کريستين مي ‏شود، اما اشتباهاً مايک-دوستي که نگران شان شده و به آنجا آمده- را هدف قرار داده و به قتل مي رساند. پس از مدتي ‏کشمکش ميان نقابدارها و جيمز و کريستين، غريبه ها وارد خانه شده و هر دو را به قتل مي رساند. فرداي آن روز ‏نقابدارها هنگام ترک محل به دو پسر مورمون برمي خورند که جزوه هاي مذهبي پخش مي کنند. اما بعد از گرفتن جزوه ‏هايي آنها را ترک مي کنند....‏

چرا بايد ديد؟
برايان مايکل برتينو زاده ١٩٧٧ کراولي تگزاس است. در دانشگاه آستين-نگزاس درس خوانده و سابقه اي ناچيز در حد ‏دستيار چندم فيلمبردار و بازي در دو نقش بسيار کوتاه دارد. غريبه ها اولين فيلم اوست که فيلمنامه آن را خودش نوشته ‏و بعد از فروش به کمپاني يونيورسال درخواست کرده خودش آن را کارگرداني کند. پس سابقه اي مشعشع وجود ندارد تا ‏تحت تاثير قرار بگيريم يا از دستاورد نوميد کننده فعلي فيلمساز مايوس شويم. در چنين وضعيتي غريبه ها يک فيلم اول ‏خوب به شمار مي رود. کساني که دل بسته سينماي ترسناک هستند با ديدن فيلم به شدت ذوق خواهند کرد، اما شخصاً ‏ترجيح مي دهم آن را يک درام هولناک جنايي ارزيابي کنم(اصولاً گونه ترسناک را کمتر جدي مي يابم). همان طور که ‏سازنده اش ابتداي فيلم با استفاده از ميان نوشته مي گويد: بنا به گزارش‎ F.B.I. ‎‏ هر ساله در آمريکا نزديک به يک و نيم ‏ميليون جنايت رخ مي دهد که مرتکبين بسياري از آنها يافت نمي شوند و انگيزه آنها نيز مجهول باقي مي ماند. اين فيلم ‏يکي از آنهاست و بر اساس ماجرايي واقعي ساخته شده که در ١١ فوريه ٢٠٠٥ با مرگ کريستين مک کي و جيمز ‏هويت پايان يافت. ‏
غريبه ها شروعي نه چندان خيره کننده دارد، اما برتينو خيلي زود نشان مي دهد که کارگرداني را خوب بلد است. در ‏طول شب با ظهور سه غريبه نقاب دار لحظه به لحظه بر ميزان آدرنالين خون شخصيت ها و تماشاگر افزوده مي شود. ‏همه علاقمنديم بدانيم انگيزه اين سه نفر چيست، چيزي که بر زن و مرد جوان نيز پوشيده است. چون در طول شب کمتر ‏کلامي بر زبان مي رانند و زماني که در جواب به کريستين که مي پرسد: چرا اين کار را با ما مي کنيد؟ يکي از آنها ‏پاسخ مي دهد: به خاطر اينکه شما خانه بوديد. همه چيز از فضا گرفته تا حوادث هولناک تر به چشم مي آيد. ‏
غريبه ها با چنين ديدگاهي يک فيلم درباره رفتار نهيليستي زن ها و مرداني است که قتل را به چشم بازي مي نگرند. ‏حتي پاسخ يکي از زن ها به دو پسر مورمون که: آيا گناه مي کنيد؟... جدي نيست. زن مي گويد: بعضي وقت ها... و اين ‏مي تواند نشانه اي به انجام قتل هايي ديگر باشد که از سر تفريح صورت گرفته است. اين چنين روشي براي شناساندن ‏شخصيت ها فقط مي تواند باعث خشمگين کردن بيننده شود که تصور مي کنم طراحي آن عمدي بوده است. ‏
غريبه ها بر خلاف همتايان جدي خود قصد روانشناسي آدم هاي درگير قصه اش را ندارد و از کليشه هاي ژانر-خانه ‏دورافتاده، موسيقي، افکت هاي صوتي و ...- به شکلي درست و حتي با ريز بيني براي خلق هيجان استفاده مي کند و ‏تنها کليشه آزاردهنده آن قتل مايک است که هيچ بيننده اي را نمي يابيد که نتواند وقوع آن را از لحظه پيدا شدن سر و کله ‏جناب شان در بيرون خانه- همزمان با مسلح شدن جيمز- حدس بزند. با اين حال غريبه ها براي کارگرداني کم تجربه و ‏‏٣٠ ساله نمره قبولي را به دنبال دارد. دستاورد تجاري غريبه ها نيز براي سازنده اش مايه مباهات است؛ ٥٢ ميليون ‏دلار فروش در ازاي تنها ١٠ ميليون دلار سرمايه گذاري، که او را تبديل به مرغ تخم طلاي تازه تهيه کنندگان خواهد ‏کرد!‏
ژانر: ترسناک، مهيج. ‏
 

براي ديدن تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part1.rar 
Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part2.rar 
Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part3.rar 
Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part4.rar 
Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part5.rar 
Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part6.rar 
Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part7.rar 
Strangers.2008.UNRATED.aXXo.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

تاريخچه 400 ساله تلسکوپ
400 Years of the Telescope (2009)

مستندي جذاب در مورد تاريخچه 400 ساله تلسکوپ

A documentary following the history of the telescope from the days of Copernicus to recent findings from the Hubble Telescope; 400 Years of the Telescope opens in 17th century Florence, Italy, with Galileo training his spyglass on the heavens and discovering that Jupiter has four moons; Venus has phases like the Moon; and most shocking of all: the Earth is not the center of the universe.

لينکهاي دانلود

400_Years_of_the_Telescope.mkv.001
400_Years_of_the_Telescope.mkv.002
400_Years_of_the_Telescope.mkv.003
400_Years_of_the_Telescope.mkv.004

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Looney, Looney, Looney Bugs Bunny Movie


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

docu-tlllbbm-xvid.part1.rar
docu-tlllbbm-xvid.part2.rar
docu-tlllbbm-xvid.part3.rar
docu-tlllbbm-xvid.part4.rar
docu-tlllbbm-xvid.part5.rar
docu-tlllbbm-xvid.part6.rar
docu-tlllbbm-xvid.part7.rar
docu-tlllbbm-xvid.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

بی خیال غصه نخور
باصدای احسان کارآموز و حسام وار

آلبوم جدید احسان کارآموز و حسام وار به نام بی خیال غصه نخور

Kamar Barik

Bikhial Ghose Nakhor

Eshghe Mordeh 2

Fale Ghahve

Ghasedak

Pirhan Soorati

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ بسیار زيباي
«دوباره می سازمت وطن»

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Super Internet TV
نرم افزاری فوق العاده برای تماشای کانالهای تلویزیونی

Super Internet TV نرم افزاری است قدرتمند که شما را قادر می سازد تا به تماشای 2200 کانال تلوزیونی و 5000 ایستگاه رادیویی از طریق اینترنت بپردازید. این برنامه با تمامی کانال ها و ایستگاه های رادیویی سراسر جهان در حدود 100 کشور سازگاری کامل دارد که با محیط ساده و در عین حال قدرتمند خود به یکی از برنامه های محبوب جهت دریافت رادیو و تلوزیون از طریق اینترنت تبدیل گشته است. با نصب این برنامه دیگر نیازی به کارت های TV نخواهید داشت ، زیرا تمامی ایستگاه ها و کانال ها از طریق اینترنت توسط برنامه دریافت می شوند. یکی از ویژگی های این نرم افزارکه باعث محبوبیت آن بین سایر نرم افزارهای مشابه شده است ، سازگاری با هر نوع اتصال اینترنتی می باشد. حداقل نیاز برنامه برای پخش کانال ها و ایستگاه ها یک اتصال DialUP می باشد که تمامی کاربران ایرانی از جمله آن هایی که از خطوط کم سرعت DialUP می کنند می توانند با برنامه کار کنند. همچنین لیست کانال ها و ایستگاه ها روزانه آپدیت میشوند.

ویژگی های کلیدی نرم افزار:
- دریافت بیش از 2200 کانال تلوزیونی
- دریافت بیش از 5000 ایستگاه رادیویی
- دریافت بیش از 200 وب کم زنده در سراسر دنیا
- دریسافت تلوزیون و رادیو بدون نیاز به کارت های TV
- به روز رسانی خودکار لیست کانال ها
- پشتیبانی از ایستگاه ها و کانال ها با پهنای باند بسیار بالا
- قابلیت تغییر انداره صفحه ی پخش
- سازگاری کامل با خطوط سرعت پایین
- محیط ساده و کاربر پسند
- و…


لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد )

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی Family Guy: Uncensored

بازی کارتونی زیبا و سرگرم کننده Family Guy: Uncensored محصول 2009 شرکت Glu Mobile که برای گوشی هایی که از پلتفرم جاوا پشتیبانی می کنند در رزلوشن 240x320 پیکسل منتشر شده است. که در سایت تخصصی دانلود موبایل در اختیار شما قرار گرفته است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی جذاب دارت 2008
PDC World Championship Darts

ورزش دارت به عنوان یکی از ورزش هایی که جذابیت فوق العاده بالایی داشته و بدون صرف هیچ گونه هزینه ای هم قابل اجرا خواهدبود. این بازی که امروزه نوعی ورزش قهرمانی هم تلقی می شود، بسیار مفرح است. دارت ورزشی است که بازیگر تنها باید دارت هایی را که در دست دارد به سوی صفحه ی سیبل نشانه رود. این بازی جذاب در هرمکانی قابل انجام است، افراد زیادی هستند که با این ورزش به آرامش روحی می رسند و در محیط کوچک اتاق خود سبیل آن را به دیوار چسبانده و در اوقات فراغت به بازی می پردازند. اما شرکت های ساخت بازی های رایانه ای هر ورزشی را به این سیستم ها راه داده اند و در این میان ورزش دارت هم از این قاعده مستثنا نبوده و بازی رایانه ای با نام PDC World Championship Darts و با موضوع جام های قهرمانی دارت طراحی شده است. بازی فوق العاده جذاب و مفرح که با محیطی بسیار طبیعی خود لذت انجام یک مسابقه قهرمانی را به خانه های کاربران می برد. این بازی علاوه بر گرافیک بالا، محیط شبیه سازی شده بسیار جالب و نزدیک و واقعیتی هم دارد. در این بازی بازیگران افرادی متعدد، با چهره های گوناگون می باشند که کاربر حق دارد نقش خود را به یکی از این افراد بسپارد، انجام بازی بسیار ساده و با ماوس هم می توان این بازی را به طور کامل انجام داد. به طور کلی این بازی می تواند لحظاتی مفرح را برای کاربران به دنبال داشته باشد. نسخه ای که پیش روی کاربران قرار دارد حجمی بسیار کمتر از حجم نسخه اصلی را دارد به این جهت که فشرده شده است.

قابلیت های کلیدی بازي 2008 PDC World Championship Darts:
- آسان بودن انجام بازی
- سرعت بالا هم در اجرا و هم در نصب بازی
- استفاده از موتور گرافیکی بسیار قدرتمند در این بازی
- نیاز به دقت بالا برای دستیابی به قهرمانی مسابقات
- دارابودن ورزشگاه ها و مکان های مختلف برای انجام مسابقات
- استفاده از محیط شبیه سازی شده مسابقات دارت
- نیاز نداشتن به هیچ گونه آموزش برای انجام بازی
- لذت انجام بازی ها و قهرمانی ها با نمایش صحنه های جالب از کری خوانی های ورزشکاران
- وجود چهره ها و افراد متفاوت برای انتخاب نقش بازی کننده
- دارا بودن محیطی بسیار جذاب و دقیقا شبیه به یک بازی دارت واقعی
- توانایی انجام بازی به صورت 8 نفره و در 3 مرحله
- قابلیت راه اندازی تورنومنت و لیگ های قهرمانی
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 26 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی(ع) می فرمایند:

زَكوةُ الْيَسار بِرُّ الْجيرانِ وَ صِلَةُ الاَْرحام

زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.

غررالحكم، ح 5453

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

خودمانی
تو اگر هیچ شوی گوهر زیبای منی
خودمانی با تو گویم که تو دنیای منی


بازار
ما دل فروشان دل به بازار محبت میبریم
هر چه داریم میفروشیم و محبت میخریم


رسم صداقت
اتل متل رفاقت ، دل به تو کرده عادت ، برات دعا می کنم ، اینم رسم صداقت


ماموریت
من در یک ماموریتم، ماموریتی برای دوری از تو، ماموریتی برای فراموش کردنت و فرار کردن از دستت که باهات صحبت نکنم و تورو نبینم در یک کلام : ماموریت غیر ممکن!!!


مدیون
توآسمون عاشقی ستاره پیدانكنی
مدیون اشكای منی اگه فراموشم كنی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دعای امام زمان(عج)

برادرمیم ـ حاء می گوید:
غروب ماه رمضان، موقع افطار، در اثر انفجار ترقه آتش سوزی مهیبی روی داد و دو برادرم محمد رضا 65 درصد و مجتبی 35 درصد بدنشان سوخت. بلافاصله آنها را به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری رسانیده و بستری نمودم. روز بعد که به بیمارستان مراجعه کردم دیدم نمی توانم آن دو را بشناسم، بر اثر سوختگی سر و صورت قابل شناسایی نبودند. بعد از سه روز دکتر کلانتری، رئیس بیمارستان، اظهار داشت بیمارانی که 45 درصد سوختگی داشته باشند، امکان زنده ماندن دارند. اما برادران من وضع خیلی وخیمی داشتند و دکتر آنها را جواب کرده بود.
با توکل به خدا آنها را به منزل آوردیم با کمک دکتر خصوصی و با دادن سرم و تقویت یکی دو هفته آنها را زنده نگه داشتیم، گوسفندی نذر کردیم تا ایشان شفا پیدا کنند. خواهرم که همسر شهید است، خواب دیده بود امام زمان(عج) به ایشان فرموده بودند که من شفای مریضهای شما را از خداوند خواسته ام نگران نباشید.
از آن به بعد حال برادرانم رو به بهبود رفت و الحمدلله به برکت دعای امام زمان(عج) شفا گرفتند.(1)


پی نوشت:
1ـ کرامات المهدی، ص30، (به نقل از میم ـ ح از تهران، فرحزاد، 20/ 2/ 1373)

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

تیس کوپان


مسابقات تیس کوپان (1265 تا 550 پیش از میلاد مسیح)

اونتاش گال پادشاه سرزمین ایلام ( نام قدیم سرزمین ایران ) در 1265 سال پیش از میلاد ، دو فرزند داشت به نامهای تیس و کوپان این دختر و پسر که دو قلو بودند همواره بر سر تواناییهای خویش جنگ و ستیز داشتند .
پدر یک دوره مسابقات ورزشی بین این دو برگزار نمود . پس از آن مسابقه پادشاه اونتاش گال بر آن شد این کار را به شکل بسیار گسترده تری انجام دهد و از این رو در همان محل که امروزه به نام تیس کوپان ( در نزدیکی بندر چابهار ) شهرت دارد مسابقات جهانی تیس کوپان را هر ساله برگزار می نمود یعنی 291 سال پیش از مسابقات المپیک در یونان .
نکته مهم این است که این مسابقات ۷۱۵ سال یعنی تا پایان دودمان مادها در ایران ادامه یافت .
اونتاش گال پادشاه ایران که در آن زمان ایلام نامیده می شد و حکومتش از شهر نیمروز (در افغانستان کنونی ) بود تا رود دجله ، پس از رسیدن به قدرت در سال 1265 پیش از میلاد دو کار بزرگ انجام داد اول آنکه شهری جدید به نام اونتاش بنا کرد و در آن زیگورات برپا ساخت ، دیگر آنکه مسابقات و آوردهای ورزشی برگزار می نمود که ورزشکاران از خاور و باختر جهان به تیس کوپان ( محلی در نزدیکی چابهار کنونی ) می آمدند تا آورد جانانه ایی را برگزار نمایند .
مسابقات تیس کوپان در سرزمین ایران باستان 291 سال پیش از مسابقات المپیک در یونان برگزار می شد . و البته نکته اساسی در اینجا این بود که مسابقات تیس کوپان صرفا ورزشی بود اما در بازیهای المپیک یک جشن مذهبی بود که برای ادای احترام به زئوس (پادشاه خدایان یونان) در صحن مربوط به او برگزار می‌شد . و شرکت کنندگان آن مسابقات همه اهل شهر آتن بودند و حتی در حد کشور یونان هم نبود . اینجاست که به سخن ارد بزرگ اندیشمند برجسته بیشتر پی می بریم که : ایران زایشگاه تمدنهاست .
آوردهای تیس کوپان هر سال در فصل پاییز از پانزده مهر آغاز و تا سوم آبان ماه ادامه می یافت . باستانشناسان معتقدند پایان فصل تابستان و کشاورزی باعث می شد همه با خیالی آسوده در این مسابقات شرکت کنند این آوردها در نه دسته ، در رشته های کشتی ( تنها برای مردان ) ، تیر و کمان (زنان و مردان ) ، شنا ( فقط مردان )، چوگان (مردان و زنان ) و شمشیربازی ( تعدادی از شمشیر های چوبی آن مسابقات امروزه از تپه باستانی تیس کوپان بدست آمده ، شمشیر بازی هم برای زنان و هم مردان بود است ) ، وزنه برداری ( فقط برای مردان و به شیوه ای خاص ) ، دو ( زنان و مردان ) ، اسب دوانی ( مردان و زنان ) و پرتاب نیزه ( مردان و زنان ) برگزار می شد .
جوایز تنها به نفرات نخست داده می شد البته جوایز آن آوردها در نوع خود بی نظیر بوده است چرا که به هر یک از قهرمانان صدفی پر از مروارید اهدا می گشت صدف ها را از جزیره لاوان می آوردند .

تیس کوپان را به این شکل هم می نویسند طیس کوپان

یاسمین آتشی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الزخرف آيات: 89 محل نزول: مکه
 
إِنَّ الْمُجْرِمِينَ فِي عَذَابِ جَهَنَّمَ خَالِدُونَ 74 لَا يُفَتَّرُ عَنْهُمْ وَهُمْ فِيهِ مُبْلِسُونَ 75 وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَكِن كَانُوا هُمُ الظَّالِمِينَ 76 وَنَادَوْا يَا مَالِكُ لِيَقْضِ عَلَيْنَا رَبُّكَ قَالَ إِنَّكُم مَّاكِثُونَ 77 لَقَدْ جِئْنَاكُم بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ 78 أَمْ أَبْرَمُوا أَمْرًا فَإِنَّا مُبْرِمُونَ 79 أَمْ يَحْسَبُونَ أَنَّا لَا نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُم بَلَى وَرُسُلُنَا لَدَيْهِمْ يَكْتُبُونَ 80 قُلْ إِن كَانَ لِلرَّحْمَنِ وَلَدٌ فَأَنَا أَوَّلُ الْعَابِدِينَ 81 سُبْحَانَ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ 82 فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّى يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ 83 وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاء إِلَهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَهٌ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ 84 وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ 85 وَلَا يَمْلِكُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِهِ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَن شَهِدَ بِالْحَقِّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ 86 وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَهُمْ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّى يُؤْفَكُونَ 87 وَقِيلِهِ يَارَبِّ إِنَّ هَؤُلَاء قَوْمٌ لَّا يُؤْمِنُونَ 88 فَاصْفَحْ عَنْهُمْ وَقُلْ سَلَامٌ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ 89

 

ترجمه فارسي مکارم

(ولى) مجرمان در عذاب دوزخ جاودانه مى‏مانند «74» هرگز عذاب آنان تخفيف نمى‏يابد، و در آنجا از همه چيز مايوسند «75» ما به آنها ستم نكرديم، آنان خود ستمكار بودند! «76» آنها فرياد مى‏كشند: «اى مالك دوزخ! (اى كاش) پروردگارت ما را بميراند (تا آسوده شويم)! مى‏گويد: «شما در اين جا ماندنى هستيد!» «77» ما حق را براى شما آورديم; ولى بيشتر شما از حق كراهت داشتيد! «78» بلكه آنها تصميم محكم بر توطئه گرفتند; ما نيز اراده محكمى (درباره آنها) داريم! «79» آيا آنان مى‏پندارند كه ما اسرار نهانى و سخنان درگوشى آنان را نمى‏شنويم؟ آرى، رسولان (و فرشتگان) ما نزد آنها هستند و مى‏نويسند! «80» بگو: «اگر براى خداوند فرزندى بود، من نخستين پرستنده او بودم!» «81» منزه است پروردگار آسمانها و زمين، پروردگار عرش، از توصيفى كه آنها مى‏كنند! «82» آنان را به حال خود واگذار تا در باطل غوطه‏ور باشند و سرگرم بازى شوند تا روزى را كه به آنها وعده داده شده است ملاقات كنند (و نتيجه كار خود را ببينند)! «83» او كسى است كه در آسمان معبود است و در زمين معبود; و او حكيم و عليم است! «84» پر بركت و پايدار است كسى كه حكومت آسمانها و زمين و آنچه در ميان آن دو است از آن اوست; و آگاهى از قيام قيامت نزد اوست و به سوى او بازگردانده مى‏شويد! «85» كسانى را كه غير از او مى‏خوانند قادر بر شفاعت نيستند; مگر آنها كه شهادت به حق داده‏اند و بخوبى آگاهند! «86» و اگر از آنها بپرسى چه كسى آنان را آفريده، قطعا مى‏گويند: خدا; پس چگونه از عبادت او منحرف مى‏شوند؟! «87» آنها چگونه از شكايت پيامبر كه مى‏گويد: «پروردگارا! اينها قومى هستند كه ايمان نمى آورند (غافل مى‏شوند؟!) «88» پس (اكنون كه چنين است) از آنان روى برگردان و بگو: «سلام بر شما»، اما بزودى خواهند دانست! «89»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

jonbeshedavat

متن کامل کتاب "فرزند ملت"
مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد

متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/1
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/2
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/3
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/4
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/5
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/6
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/7
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/8
متن کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد/9

 

 

hotline_anet

وارد داروخانه می شه و به دکتر داروساز میگه که به سیانور احتیاج داره! داروسازه میگه واسه چی سیانور می‌‌خوای؟ خانمه توضیح می ده که لازمه شوهرش را مسموم کنه. چشم‌های داروسازه چهارتا می شه و میگه: خدا رحم کنه، خانوم من نمی‌تونم به شما سیانور بدم که برید و شوهرتان را بکُشید! این بر خلاف قوانینه! من مجوز کارم را از دست خواهم داد... هر دوی ما را زندانی خواهند کرد و دیگه بدتر از این نمی شه! نه خانوم، نـــه! شما حق ندارید سیانور داشته باشید و حداقل من به شما سیانور نخواهم داد. بعد از این حرف خانمه دستش رو می بره داخل کیفش و از اون یه عکس میاره بیرون؛ عکسی که در اون شوهرش و زن داروسازه توی یه رستوران داشتند شام می‌خوردند. داروسازه به عکسه نگاه می کنه و می گه: چرا به من نگفته بودید که نسخه دارید؟!

نتیجه‌ی اخلاقی: وقتی به داروخانه می‌روید، اول نسخه‌ی خود را نشان بدهید

 

 

rsaba_baby

با صداي چلچله ها امدي
با درخشش ستاره ها در شب مهتابي
با همه مهربانيهاي يك فرشته
با اشك عشق ابدي
با خلوص نيت يك مادر
با شك قشنگ يك كبوتر
مي ايي و پرواز ميكني با بالهاي صورتي وطواف ميكني خدا را را در رنگين كمان بهشت ، تو عصاره وحدت دو عشقي ، تو اخرين بازمانده ترنم حياتي ، تو زيباترين تكه از وجود مايي.

 

 

m_h2610

سلام

یه گلایه کوچولو به آقای امید مهدی نژاد بخاطر مطلب اخراجی های 3
ما همیشه سعی میکنیم تو دنیا برای خودمون اصطلاحات جدید بسازیم مثلا فیلم منتقد پسند.گیشه پسند.اخه تو دنیا این هست؟فیلم اسپایدر من چی داره اما تماشاچی دوسش داره به همین خاطر میسازن.اما ما چی؟
تا یه فیلم اینقدر میفروشه که حداقلش بابا اون سینما داره میتونه ضرر فیلمایی مثل 4 چنگولی رو بدن.راستی این بده که یه فیلمو همه برن ببینن؟حتما باید فیلم پا برهنه تو بهشت باشه که همه اهل تفکر برن بابا سینما برای عوامه و خواص نه حتما خواص.

 

 

orkideh_n9m1 

دردا که یار در غـــم و دردم نماند و رفت
ما را چو دود بر سر آتش نشاند و رفــت

مخـــمور باده طـــرب انگـــیز عشـــق را
جامی نداد و زهر جدایی چشاند و رفت

چون صید او شدم من مجروح خسته را
در بحــر غم بماند و جنیبت براند و رفت

گفتــم مگر به حیــله به قیــدش درآورم
از من رمـید و توسن بختم رماند و رفت

خون دلم چو در دل من جای تنگ یافت
گلگون ز راه دیده به صحــرا دواند و رفت

چون بنده را سعادت خدمت نداد دست
بوسـید آسـتانه و خدمت رسـاند و رفت

گل در حجــاب بود که مـرغ سحــر گهی
آمــد به باغ حافظ و فریــاد خوانـد و رفت

 

 

moshka22000

وقتیکه شبهای دعا را یادمان رفت
انگار مردیم و خدارایادمان رفت

انگار در پشت درختان بهاری
سرما و بیداد و بلا رایادمان رفت

یکروز رفتیم ودلی راشاد کردیم
اشک تمام چشمها رایادمان رفت

یکشب اگر بابیخیالی خوابمان برد
یکعمردردوغصه هارایادمان رفت

رفتیم وباخود مرگ را تکرا رکردیم
افسوس اما زنده ها رایادمان رفت

 

 

hoseinbadpa

از قديم گفتند كه يارو عجب چرچيليه ها

اين چرچيل نه تنها شوخ بوده بلکه آدم بسيار حاضر جوابي هم بوده. و البته چيزي هم که واضحه اين بوده که رابطه خوبي با خانمها نداشته و خيلي مايل بوده توي ذوقشون بزنه.
نانسى آستور (اولين زنى که در تاريخ انگلستان به مجلس عوام بريتانياى کبير راه يافته و اين موفقيت را در پى سختکوشى و جسارتهايش بدست آورده بود) روزى از فرط عصبانيت به وينستون چرچيل (نخست وزير پرآوازه وقت انگلستان ) رو کرد و گفت: من اگر همسر شما بودم توى قهوه‌تان زهر مى‌ريختم.
چرچيل (با خونسردى تمام و نگاهى تحقير آميز): من هم اگـر شوهر شما بودم مى‌خوردمش!
-----------------------------------------------
در مجلس عيش‌ حکومتى، وقتى چرچيل حسابى مست کرده بود؛ يکى ار حضار، که خبرنگار هم بود، از روى حس کنجکاوى حرفه ايش (فضولى براى سوژه تراشى) پيش او رفت که حالا ديگه حسابى پاتيل پاتيل شده بود، و در حالى که چرچيل سرش رو پايين انداخته بود و در عالم مستى چيزهاى نامفهومى زير لب زمزمه مى‌کرد و مى‌خنديد؛ گفت: آقاى چرچيل! (چرچيل سرش را بلند نکرد). بلندتر تکرار کرد: آقـاى چرچيل (خبرى از توجه چرچيل نبود)
(در شرايطى که صداش توجه دور و برى‌ها رو جلب کرده بود، براى اينکه بيشتر ضايع نشه بلافاصله سرش رو بالا گرفت و ادامه داد) شما مست هستيد، شما خيلى مست هستيد، شما بى اندازه مست هستيد، شما به طور وحشتناکى مست هستيد!
چرچيل سرش رو بلند کرد در حاليکه چشمهاش سرخ رنگ شده بودن و کشـــدار حرف مى‌زد) به چشمهاى خبرنگار خيره شد و گفت:
خانم …. (براى حفظ شئونات بخوانيد محترم!) شما زشت هستيد، شما خيلى زشت هستيد، شما بى اندازه زشت هستيد، شما به طور وحشتناکى زشت هستيد! مستى من تا فردا صبح مى‌پره، مى‌خوام ببينم تو چه غلطى مى‌کنى ..!

 

 

alirezamajidi

معرفی دو کتاب در مورد ارنست همینگوی

این روزها دو کتاب خوب در مورد ارنست همینگوی به کتابفروشی‌ها راه یافته است.
کتاب اول، «همینگوی چرا خودکشی کرد»، نام دارد. نویسنده این کتاب فردی به نام «ا.ای. هاچنر» است، یکی از دوستان صمیمی همینگوی. کتاب سرشار است از لحظاتی که در آنها همینگوی شوخ‌طبع و سرزنده و ماجراجو را در کنار ستارگان معروفی از اینگرید برگمن گرفته تا گری کوپر و از ژان پل سارتر گرفته تا جویس و پیکاسو می‌بینیم. با هم مقدمه کتاب را می‌خوانیم:
«در یک روز تابستانی در جولای ۱۹۷۱، نویسنده‌ای که بسیاری از منتقدین دنیا او را بزرگ‌ترین نویسنده قرن می‌خواندند، مردی که شوری به بزرگی نبوغش برای زندگی و ماجراجویی داشت، برنده نوبل و پولتزر، با خانه‌ای در کوه‌های ساوتوث در آیداهو، آپارتمانی در نیویورک، مزرعه‌ای در کوبا، آپارتمانی در هتل ریتز پاریس و نیز یک ازدواج پابرجا، بدون بیماری جسمانی خطرناک، دوستانی خوب در سراسر دنیا، در آن روز روز جولای، چنین مردی که مورد حسادت همه مردم دنیا بود، تفنگ را به سرش می‌گذارد و خود را می‌کشد؟
چرا؟
من به مدت چهارده سال دوست نزدیک او بودم، درست تا روزی که او مرد. درباره زندگی‌اش، ماجراجویی‌ها، حرف‌ها، رؤیاها، سرخوردگی‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌های این مرد پیچیده، منحصر به فرد، شوخ‌طبع، مردی عاشق تفریح، مردی به نام ارنست همینگوی، همه چیز را می‌دانستم. اما نمی توانم بگویم چرا خودکشی کرد. هیچکش نمی‌تواند.
اما برای اینکه درباره زندگی‌اش بگویم، به ناچار باید در مورد مرگ و حوادث قبل از آن نیز بگویم. مدتی طولانی، سخت در این باره فکر کردم که آیا اصلا باید وارد چنین جزئیاتی شد و یا اینکه فقط قسمتی از آن را بگویم یا آن را تغییر شکل داده، کلی‌گرایی کنم. اما در نهایت راهنمای من چیزی بود که ارنست به من گفته بود. زمانی من از او پرسیده بودم که آیا باید به همان اندازه باز و صریح بود که او در مورد اسکات فیتز جرالد بوده و ارنست جواب داده بود: «پایان همه افراد به یک نحو می‌باشد. فقط جزئیات زندگی کردن است که یک شخص را از افراد دیگر متمایز می‌کند.»
گفت برای او فقط یک راه برای مقابله با واقعیت‌ها وجود دارد: گفتن تمامی حقیقت درباره آن، نگه نداشتن چیزی، گفتن به نحوی که واقعا اتفاق افتاده، شادی، اندوه، پشیمانی و یا اینکه هوا چطور بوده. و اگر شانس بیاوریم خواننده راهش را به قلب مطلب خواهد یافت. من سعی کرده‌ام این کار را انجام بدهم. هیچ چیز را نگه نداشته‌ام و این نوشته، نهایت تلاش برای دست یافتن به پاسخی برای آن چرا بوده است.»


همینگوی، چرا خودکشی کرد
ترجمه پروانه دادبخش
انتشارات محقق
۳۸۰۰ تومان - ۳۱۵ صفحه

کتاب دوم را آنتونی برجس نوشته، صرف‌نظر از اضافات، کتاب ۱۵۵ صفحه بیشتر ندارد، اما در همین حجم، بیوگرافی کامل و دقیقی از زندگی همنیگوی را می‌توانید بخوانید.


ارنست همینگوی
نوشته آنتونی برجس
ترجمه احمد کسایی‌پور
انتشارات هرمس
۳۵۰۰ تومان

اگر به دنبال خواندن مطالبی جامع از زندگی شخصی و ادبی همینگوی هستید، کتاب دوم را توصیه می‌کنم، اما اگر می‌خواهید خاطراتی نغز و نشاط‌آور از همینگوی بخوانید و غیر مستقیم با شخصیت واقعی همینگوی آشنا شوید، کتاب اول، به مراتب انتخاب بهتری است.

 
 
akbarzeyton

نه اسرائیل ملتی دارد که دوست ما باشد
نه هولوکاست مساله ما است

طی این سالهای اخیرچوب تندروی هادرعرصه سیاست خارجی رامی خوریم
متاسفانه جناب احمدی نژاد! بعداز طی این چهارسال خودویارانش وتیم همراهانش بخود نیامده اند که ماملت رادارند بااین ندانم کاری ها وهیاهوها برای هیچ باچه عواقبی روبرومی کنند خدامی داندکه اگرملت ساکت بنشیندوحماسه ای دیگردر22 خرداد نیافریندانجوری که دردوم خردادسال76 افرید...چی بسرمان خواهد امد.! خدایاتوشاهد باش که این حقیربارهااین گونه وقوع فاجعه هاراطی
نوشته هابه نشریات دادم وتذکرات راگوشزدکردم که کارمابااین جوردولت هاروبسامان نمی روداین ملت راجزدولت اصلا حات روبه سعادت رهنمون نمی کند. امروزسیاست راکشتی بان دیگری بایدهادی باشد. میرکاروان است که شاید بتواند با یاری جستن ازخداوحمایت های حضرت خاتمی اندیشمندادامه دهنده راهی باشدکه طی این 4سال به تعویق افتاد وبه بیراهه رفت ومارادچار سرگیجه کرد! مگر چقدر می شودملتی را بازی دادوباازمون وخطاروزگارگذراندویا به تماشا نشست چقدرمیشودبرای هیچ هوراکشید وبرای پوچ دلیل اورد وعوام فریبی رارونق دادوتوجیه های بی منطق کرد.؟اخرچقدرازجیب این مردم درهواپیماه اتوموبیل های شاهی نشست برایشان دست تکان دادوبه ریش شان خندید...!؟ اگرشماان چندملیون واجد رای دادن که طی سالهای دهه 80 درانتخابات خاموشی رابرگزیدید قدم رنجه فرمائید پای صندوق های اخذرای بیایید انوقت کاری خواهد شد کارستان وانگاه چشم دنیا باردیگربه مانظرمی کندامااینبار نه ازمنظرمنفی بافی ها
بلکه بانگرش مثبت ... انجوری که میبایست نگاه اش به ماملت پارسی باشد بااحترام باادب و باابیات احترام امیز.همانجوری که خانم البرت رایت وزیرامورخارجه دولت بیل کلینتون دردوره ریاست جمهوری حضرت سیدمحمد خاتمی ازایران وایرانی وجایگاه رفیع ان سخن گفت و حتی کودتای 28 مرداد 32 رانیز که توسط امریکا عملی شده بود محکوم کرد بعدهاهم و طی همین سالها بارهابه بوش ودولتش یاداورشد که میبایست باایران گفتگوکند....

بااحترام/تهران/اکبردرویش

 

 

ahalizadeh2000   

تزئين نقشه پروژه بزرگترين هتل استکهلم
با تصويري از ملکه پيشين ايران

استکهلميان – بزودي عمليات احداث عظيم ترين هتل استکهلم بزرگ در امتداد بزرگاه اروپايي "ئي 4" و در کنار شهرک "آردلاندا" در نزديکي فرودگاه بين المللي آرلاندا در استکهلم شروع خواهد شد. اين هتل از لحاظ وسعت رکورد دار منطقه استکهلم بزرگ خواهد بود.
آقاي آندرش يوهانسون شهردار کمون "سيگتونا" که اين هتل در محدوده آن قرار خواهد گرفت ضمن خوشحالي از فرصت هاي شغلي که اين هتل در محدوده کمون ايجاد خواهد کرد گفت که کمون سيگتونا روز سه شنبه 27 ژانويه تصميم نهايي جهت صدور اجازه براي احداث اين هتل را اتخاذ کرده است و ادامه داد: "اين هتل داراي 600 اتاق خواهد بود. من هيچ هتل ديگري در استکهلم بزرگ را سراغ ندارم که از لحاظ وسعت بزرگتر باشد".
اين هتل معظم که متعلق به شبکه هتل هاي زنجيره اي "فرست هتل" مي باشد داراي 600 اتاق خواهد بود که در 20 طبقه گنجانده شده است. طراحي اين هتل 20 طبقه اي بصورت يک مثلث است. همه اتاق هاي اين هتل مثلثي شکل مشرف به نماي بيرون و در قسمت مياني هتل که بصورت يک "پاسيو" طراحي شده کريدورها و بخش هاي اداري آن قرار خواهد گرفت.
هنوز مشخص نيست که مهندس و آرشيتکت طراح بزرگترين هتل استان استکهلم چه فردي است.. اما گنجانده شدن چهره شهبانو فرح پهلوي ملکه پيشين ايران در متن نقشه و طراحي اوليه اين هتل که در جرايد استکهلم منتشر گرديده منتهي به گمانه زني هايي مبني بر امکان ايراني بودن يکي از مهندسين دست اندرکار آن شده است.
جالب توجه است که مشکل شناسايي تصوير گنجانده شده در متن نقشه و طراحي اوليه اين هتل که براي بسياري از سوئدي ها معمايي بود بلافاصله توسط ايرانيان و (البته سوئدي هاي مسن تر) حل شد. تصويري از فرح پهلوي ملکه پيشين ايران که در زمان خود يکي از زيباترين و مشهورترين زنان جهان محسوب مي شد..
در حالي که سياستمداران و روساي کشورهاي جهان مدت کوتاهي پس از کناره گيري از قدرت به دست فراموشي سپرده مي شوند ملکه پيشين ايران را مي بايست يکي از استثنائات اين قاعده کلي بشمار آورد. فرح پهلوي براي نخستين بار در تاريخ معاصر ايران تصويري مدرن و امروزي از زن ايراني در سطح جهان به نمايش گذاشت که هرگز نيز تکرار نشد.
شايد دليل توجه بسياري از ايرانيان به وي پس از گذشت 30 سال از سقوط حکومتش اين ويژه گي او باشد؟؟؟؟؟؟؟؟.

 
 

sisoco_e7 

بهم میل زده بودند و وقتی شعر را خواندم یه چیزی درونم ترک برداشت ،کاری به داستانش ندارم (دختری مبتلا به سرطان در یکی از بیمارستانهای نیویورک این شعر را به مردم دنیا هدیه داده است...) حرفش درست است.
این شعر را این دختربسیار جوان در حالی که آخرین روزهای زندگی اش را سپری می کند در بیمارستان نیویورک نگاشته است

و آنرا یکی از پزشکان بیمارستان فرستاده است. تقاضا داریم مطلب بعد از شعر را نیز به دقت بخوانید
SLOW DANCE
رقص آرام
Have you ever
watched kids آیا تا به حال به کودکان نگریسته اید On a merry-go-round?
در حالیکه به بازی "چرخ چرخ" مشغولند؟ Or listened to
the rain و یا به صدای باران گوش فرا داده اید، Slapping on the ground? آن زمان که قطراتش به زمین برخورد می کند؟ Ever followed a
butterfly's erratic flight? تا بحال بدنبال پروانه ای دویده اید، آن زمان که نامنظم و بی هدف به چپ و راست پرواز می کند؟ Or gazed at the sun into the fading
night? یا به خورشید رنگ پریده خیره گشته اید، آن زمان که در مغرب فرو می رود؟ You better slow down. کمی آرام تر حرکت کنید
Don't dance so
fast.. اینقدر تند و سریع به رقص درنیایید
Time is short. زمان کوتاه است
The music won't
last موسیقی بزودی پایان خواهد یافت Do you run through each day On the
fly? آیا روزها را شتابان پشت سر می گذارید؟
When you ask How are you?
آنگاه که از کسی می پرسید حالت چطور است،
Do you hear the
reply? آیا پاسخ سوال خود را می شنوید؟
When the day is done
هنگامی که روز به پایان می رسد
Do you lie in your
bed آیا در رختخواب خود دراز می کشید
With the next hundred chores
و اجازه می دهید که صدها کار ناتمام بیهوده و روزمره
Running through
your head? در کله شما رژه روند؟
You'd better slow down
سرعت خود را کم کنید. کم تر شتاب کنید.
Don't dance so
fast. اینقدر تند و سریع به رقص در نیایید.
Time is short.
زمان کوتاه است.. The music won't
last. موسیقی دیری نخواهد پائید
Ever told your child,
آیا تا بحال به کودک خود گفته اید، We'll do it
tomorrow?
"فردا این کار را خواهیم کرد" And in your haste,
و آنچنان شتابان بوده اید
Not see
his که نتوانید غم او را در چشمانش ببینید؟
sorrow? Ever lost touch,
تا بحال آیا بدون تاثری
Let a good
friendship die اجازه داده اید دوستی ای به پایان رسد،
Cause you never had time
فقط بدان سبب که هرگز وقت کافی ندارید؟
or call
and say,'Hi'
آیا هرگز به کسی تلفن زده اید فقط به این خاطر که به او بگویید: دوست من، سلام؟
You'd better slow down.
حال کمی سرعت خود را کم کنید. کمتر شتاب کنید.
Don't dance
so fast.
اینقدر تند وسریع به رقص درنیایید.
Time is short.
زمان کوتاه است.
The music won't last.موسیقی دیری نخواهد پایید. When you run so fast to get somewhere
آن زمان که برای رسیدن به مکانی چنان شتابان می دوید،
You
miss half the fun of getting there.
نیمی از لذت راه را بر خود حرام می کنید.
When you worry and hurry
through your day,
آنگاه که روز خود را با نگرانی و عجله بسر می رسانید،
It is like an unopened
gift....
گویی هدیه ای را ناگشوده به کناری می نهید.
Thrown away. Life is not a
race.
زندگی که یک مسابقه دو نیست!
Do take it slower
کمی آرام گیرید
Hear the
music
به موسیقی گوش بسپارید،
Before the song is over.

دوستان عزیز: لطفا این ایمیل را برای همه کسانی که می شناسید و حتی آنها که نمی شناسید بفرستید! این تقاضای دختری است که به خاطر سرطان بزودی جهان را بدرود خواهد گفت. تنها 6 ماه دیگر از زندگی این دختر باقی مانده است و آخرین آرزوی او این است که میخواهد به همه بگوید زندگی را تمام و کمال زندگی کنند، کاری که او نمی تواند بکند.

 

 

p_e_67

به پشه ميگن چرا زمستونا پيداتون نيست؟!؟؟؟!
ميگه:نه اينکه تابستونا خيلي
برخوردتون خوبه


فحش ياروا: 1_از جلو چشمام خفه شو
2_فکر کردی فقط خودت خری
3_کسی با تو زر نزد
4_صداتو واسه من داد نزن

یه روز یه يارو میره بالای درخت چنار.بهش میگن
داری چه کار می کنی.میگه دارم
توت می خورم.میگن اینکه درخت چناره میگه توت
تو جیبمه

يارو يه پليس رو ميكشه زنگ ميزنه 110
ميگه:ميبينم كه 109 نفر شدين

يارو به دیواره اتاقش عکس یه گور خر زده بوده
یه روز دوستش بهش میگه این عکس
کیه زدی به دیواره اتاقت میگه عکس داداشمه
موقعی که تو یوونتوس بازی میکرد

يارو يه ماشين مي خره که فرمونش سمت راست بوده
بهش ميگن ماشينت چطوره ؟ ميگه
خوبه فقط نمي دونم چرا هر وقت تف ميندازم مي
افته روي زنم

به يارو مي گن بچه كجائي ؟ ميگه : بچه تهرون . . .
مي گن : كجاي تهرون . . . مي
گه : كيلومتر 700 ، جاده تهران - اردبيل

يارو راديو گوش مي داد راديو مي گه خيابون
انقلاب به امام حسين بسته است. يارو
مي گه خوب بابا چرا قسم مي خوري حالا؟

يه صندلي بوده که هرکس روش ميشسته و دروغ
ميگفته بادکنک بالاي سرش ميترکيده
اصفهانيه ميشينه ميگه مافکر ميکنيم آدماي
ولخرجي هستيم بادکنک مييارو رشتيه
ميشينه ميگه ما فکر ميکنيم که آدماي با غيرتي
هستيم بادکنک مييارو يارو ميشينه
ميگه ما فکر ميکنيم... بادکنک مييارو.

يارو ميره نماز جمعه هي شعار برعليه امريکا
ميدن جو ميگيرتش ميره ميکروفن رو
ميگيره ميگه : خواهرا بيزحمت هفته ديگه نياين
ميخوايم فحش ناموس بديم

يارو زنگ مي زنن قم مي گن: يه امام جمعه برامون
بفرستيد. قمي ها مي گن: امام
جمعه قبلي چي شد؟ يارو مي گن: اونو كشتيم امام
زاده درست كرديم

يارو ميره جوراب فروشي ميگه اقا جوراب ميخوام
فروشنده ميگه:مردونه ؟يارو دست
ميده ميگه: مردونه

به يارو ميگن اگر حالت تهوع بهت دست بده چيكار
ميكني ؟ ميگه : من بهش دست نميدم
يارو تو جزيره آدمخوارها گير مي افته. ميگه
خدايا! حالا چه طور ثابت كنم آدم
نيستم؟

يارو ميره خواستگاری. ازش می پرسن چه كاره ای؟
روش نميشه بگه قصاب، ميگه لوازم
يدكي گوسفند دارم!

به يارو میگن: چرا همش داری دور میدوون با
ماشینت میچرخی؟می گه: راهنمام گیر
کرده!!

به يارو ميگن از چه گلي خوشت مياد...ميگه
اقاقيا...ميگن هميني روكه گفتي
بنويس....ميگه غلط كردم رز

یارو میره خارج. میگن : اسمت چیه ؟
میگه : SUN OF GOD BETWEEN TWO WATER OF ORIGINAL
میگن : یعنی چی ؟

میگه : شمس الله میاندوآبی اصل

 

 

kazemr2003   

مقایسه توسعه شهری تهران و کوالالامپور
به قضاوت تصویر

توسعه شهری و بهبود اوضاع شهرها در ایران به نسبت سایر کشورهای آسیایی از پیشینه قدیمی تری برخوردار است . متاسفانه در دوره هایی از تاریخ کشور به خصوص دوران دفاع مقدس که کشورمان درگیر جنگ و بمباران متجاوزان بود و سالهای از حکومت شاهنشاهی به جای بهبود متاسفانه با رکود در شهر سازی روبرو بودیم. شما میتوانید مقایسه ای از این موضوع را در چهار تصویر زیر مشاهده نمائید. خیابان بوکیت بینتانگ از مهمترین خیابانهای کوالا لامپور در دو تصویر قدیم و جدید با دو تصویر قدیم و جدید از یکی از مهمترین خیابانهای تهران یعنی ولیعصر مقایسه شده اند. امیدواریم با استفاده از توان بالقوه نیورهای جوان و با استعداد کشورمان شهرهایی آبادتر در ایران عزیزمان داشته باشیم.


خیابان بوکیت بینتانگ سال 1950 و حال حاضر


خیابان ولی عصر 1938 و حال حاضر

 

 

Karami.Amir

ايراني از هخامنشيان چه ميداني ؟

قسمت دوم و پاياني

گسترش کشور و سرزمين
در جنگي که بين کوروش کبير و کرزوس (همان قارون معروف که دايي مادر کوروش يعني ماندانا هم بود) پادشاه ليديه درگرفت، کوروش در «کاپادوکيه» به کرزوس پيشنهاد کرد که مطيع پارس شود، کرزوس اين پيشنهاد را قبول نکرد و جنگ بين طرفين آغاز گرديد. در اولين برخورد، فتح با کرزوس بود، بالاخره در جنگ شديدي که در محل «پتريوم» پايتخت هيتها اتفاق افتاد، کرزوس به سمت سارد فرار کرد و در آنجا متحصن شد، کوروش شهر را محاصره کرد و کرزوس را دستگير کرد، ليديه تسخير شد و به عنوان يکي از ايالات ايران به شمار آمد، کروزوس از اين پس مشاور ارشد هخامنشيان شد ، پس از تسخير ليدي کوروش متوجه شهرهاي يوناني شد و از آنها نيز، تسليم به قيد و شرط خواست که يونيان رد کردند.در نتيجه شهرهاي يوناني يکي پس از ديگري تسخير شدند ، رفتار کوروش با شکست خوردگان در مردم آسياي صغير اثر گذاشت .
کوروش فتح آسياي صغير را به پايان رساند و سپس متوجه سرحدات شرقي شد، زرنگ و رخج مرو و بلخ يکي پس از ديگري در زمره ايالات جديد درآمدند. کوروش از جيحون عبور کرد و به سيحون که سرحد شمال شرقي کشور تشکيل مي‌داد، رسيد و در آنجا شهرهايي مستحکم، به منظور دفاع از حملات قبايل آسياي مرکزي بنا کرد. کوروش در بازگشت از سرحدات شرقي، عملياتي در طول سرحدهاي غربي انجام داد. ضعف بابل، به واسطه بي کفايتي نبونيد، سلطان بابل و فشارهاي مالياتي، کوروش را متوجه بابل کرد، بابل بدون دفاع سقوط کرد و پادشاه آن دستگير شد. کوروش در همان نخستين سال سلطنت خود در بابل، فرماني مبني بر آزادي يهوديان از اسارت و بازگشت به وطن و تجديد بناي معبد خود در بيت المقدس انتشار داد ، او ساير بردگان را هم آزاد کرد ، و به نوعي برده داري را از ميان برداشت.
نام سرزمينهاي تابع ، در کتيبه أي متعلق به مقبره داريوش که در نقش رستم مي‌باشد ، به تفصيل اين گونه آمده‌است : ماد ، خووج (خوزستان) ، پرثوه (پارت) ، هريوا (هرات) ، باختر ، سغد ، خوارزم ، زرنگ ، آراخوزيا (رخج ، افغانستان جنوبي تا قندهار) ، ثته‌گوش (پنجاب) ، گنداره (گندهارا) (کابل ، پيشاور) ، هندوش (سند) ، سکاهوم ورکه (سکاهاي ماوراي جيحون) ، سگاتيگره خود (سکاهاي تيز خود ، ماوراي سيحون) ، بابل، آشور ، عربستان ، مودرايه (مصر) ، ارمينه (ارمن) ، کته‌په‌توک (کاپادوکيه ، بخش شرقي آسياي صغير) ، سپرد (سارد ، ليديه در مغرب آسياي صغير) ، يئونه (ايونيا ، يونانيان آسياي صغير)، سکايه تردريا (سکاهاي آن سوي دريا : کريمه ، دانوب) ، سکودر (مقدونيه) ، يئونه‌تک‌برا (يونانيان سپردار: تراکيه ، تراس) ، پوتيه (سومالي) ، کوشيا (کوش ، حبشه) ، مکيه (طرابلس غرب ، برقه) ، کرخا (کارتاژ ، قرطاجنه يا کاريه در آسياي صغير).

مرگ کوروش بزرگ
در اثر شورش ماساژت‌ها که يک قوم ايراني‌تبار و نيمه‌صحراگرد و تيره‌اي از سکاهاي آن سوي رودخانه سيردريا بودند، مرزهاي شمال شرقي شاهنشاهي ايران مورد تهديد قرار گرفت. کوروش بزرگ، کمبوجيه را به عنوان شاه بابل انتخاب کرد و به جنگ رفت و در آغاز موفقيت‌هايي بدست آورد. "تاريخ‌نويسان" يوناني در داستان‌هاي خود مدعي شده‌اند که ملکه ايراني‌تبار ماساژت‌ها، تهم‌رييش او را به داخل سرزمين خود کشاند و کوروش در نبرد سختي، شکست خورد و زخم برداشت و بعد از سه روز درگذشت و اين‌که پيکر وي را به پاسارگاد آوردند و به خاک سپردند. پس از مرگ کوروش بزرگ، فرزند ارشد او کمبوجيه به شاهنشاهي رسيد.

پادشاهي کمبوجيه
کمبوجيه، هنگامي که قصد لشگرکشي به سوي مصر را داشت، از ترس توطئه دستور قتل برادرش برديا را صادر کرد. در راه بازگشت کمبوجيه از مصر، يکي از موبدان دربار به نام گئومات مغ، که شباهت به برديا داشت، خود را به جاي برديا قرار داده و پادشاه خواند.
کمبوجيه با شنيدن اين خبر در هنگام بازگشت، يک شب و به هنگام باده نوشي خود را با خنجر زخمي کرد که بر اثر همين زخم نيز درگذشت (۵۲۱ پ. م.). کمبوجيه در بازگشت از مصر فوت کرد. ولي برخي دليل مرگ وي را بيماري و برخي ديگر توطئه اطرافيان مي‌دانند اما مسلم است که وي در مسير بازگشت از مصر مرده‌است ولي دليل آن تا کنون مکتوم باقي مانده‌است. پس از مرگ کمبوجيه کسي وارث پادشاهي هخامنشيان نبود.
کوروش بزرگ، در بستر مرگ، برديا را به فرماندهي استان‌هاي شرقي شاهنشاهي ايران گماشت. کمبوجيه دوم، پيش از رفتن به مصر، از آنجا که از احتمال شورش برادرش مي‌ترسيد دستور کشتن برديا را داد. مردم از کشته شدن او خبر نداشتند و در سال ۵۲۲ پ. م. شخصي به نام گوماته مغ خود را به دروغ برديا ناميد و اعلام شاه بودن کرد. چون مردم برديا دوست داشتند و به سلطنت او راضي بودند و از طرفي هيچ کس از راز قتل برديا مطلع نبود، دل از سلطنت کمبوجيه برداشتند و سلطنت برديا(گئوماتا) را با جان و دل پذيره شدند و اين همان اخباري بود که در سوريه به گوش کمبوجيه رسيد و سبب خود کشي او شد.
در متون تاريخي از وي به عنوان بردياي دروغين ياد شده‌است. در کتيبه بيستون نزديک کرمانشاه گوماته مغ زير پاي داريوش بزرگ نشان داده شده‌است . داريوش شاه که از سوي کوروش بزرگ به فرمانداري مصر برگزيده شده بود پس از دريافتن ماجرا به ايران مي‌آيد و بردياي دروغين را از پاي درآورده به تخت مي‌نشيند.
کارهاي گوماته مغ سبب سوء ظن درباريان هخامنشي شد که در رأس آنان داريوش پسر ويشتاسب هخامنشي بود. هفت تن از بزرگان ايران که داريوش بزرگ نيز در شمار آنان بود توسط يکي از زنان حرمسراي گئوماتا که دختر يکي از هفت سردار بزرگ ايران بود و موفق به ديدن گوشهاي بريده او شده بود پرده از کارش برکشيدند و روزي به قصر شاهي رفتند و نقاب از چهره اش برگرفتند و با اين خيانت بزرگ او و برادرش و محارم او که به دربار راه يافته بودند نابود کردند و هم در آنروز عده زيادي از مغان را به قتل رساندند وبه سلطنت هفت ماهه او خاتمه بخشيد.

پادشاهي داريوش بزرگ
داريوش کبير (داريوش اول، داريوش بزرگ) (۵۴۹-۴۸۶ ق. م.) سومين پادشاه هخامنشي (سلطنت از ۵۲۱ تا ۴۸۶ ق. م.). فرزند ويشتاسپ (گشتاسپ)بود. ويشتاسپ فرزند ارشام و ارشام پسر آريارمنا بود.
ويشتاسپ پدر او در زمان کورش ساتراپ (والي) پارس بود. داريوش در آغاز پادشاهي با مشکلات بسياري روبرو شد. غيبت کمبوجيه از ايران چهار سال طول کشيده بود. گئومات مغ هفت ماه خود را به عنوان برديا برادر کمبوجيه بر تخت مستقر ساخته و بي‌نظمي و هرج و مرج را در کشور توسعه داده بود. در نقاط ديگر کشور هم کسان ديگر بدعوي اينکه از دودمان شاهان پيشين هستند لواي استقلال برافراشته بودند. شرحي که از زبان داريوش در کتيبه بيستون از اين وقايع آمده جالب است و سرانجام همه بکام او پايان يافت. داريوش اين پيروزي‌ها را در همه جا نتيجهٔ لطف اهورامزدا ميداند، مي‌گويد:
«هرچه کردم بهرگونه، به اراده اهورامزدا بود. از زمانيکه شاه شدم، نوزده جنگ کردم. به اراده اهورامزدا لشکرشان را درهم شکستم و ۹ شاه را گرفتم... ممالکي که شوريدند دروغ آنها را شوراند. زيرا به مردم دروغ گفتند. پس از آن اهورامزدا اين کسان را بدست من داد و با آنها چنانکه ميخواستم رفتار کردم. اي آنکه پس از اين شاه خواهي بود با تمام قوا از دروغ بپرهيز. اگر فکر کني: چه کنم تا مملکت من سالم بماند، دروغگو را نابود کن...».
طبيبي بنام دموک دس که در دستگاه اري‌تس بود و به اسارت بزندان داريوش افتاده بود، هنگامي که زخم پستان آتوسا دختر کورش و زن داريوش را درمان مي‌کرد او را واداشت که داريوش را به لشکرکشي بسرزمين يونان ترغيب کند. بايد خاطرنشان ساخت که اين پزشک، يوناني بود و داريوش او را از بازگشت بوطن محروم کرده بود. دموک دس بملکه گفته بود که خود او را به‌عنوان راهنماي فتح يونان به داريوش معرفي کند و بگويد که شاه با داشتن چنين راهنمايي بخوبي مي‌تواند بر يونان چيره شود. اين طبيب يوناني خود را بهمراه هيأتي از پارسيان به روم و يونان رساند و در آنجا بخلاف ميل داريوش، در شهر کرتن که ميهن اصلي او بود ماند و ديگر به ايران نيامد و هيأت پارسي که براي آشنا شدن بوضع يونان و فراهم کردن زمينهٔ تسخير آن ديار رفته بود بي‌نتيجه بميهن بازگشت.
داريوش پس از فرونشاندن شورشهاي داخلي و سرکوبي ياغيان، تشکيلات کشوري و اداري منظمي بوجود آورد که براساس آن تمام کشورها و ايالات تابع شاهنشاهي او بتوانند با يکديگر و با مرکز شاهنشاهي مربوط و از نظر سازمان اداري هماهنگ باشند.
لشکرکشي داريوش به اروپا: در ازمنهٔ مختلف تاريخي قبايل آريايي سکاها در نقاط مختلف سرزمين وسيعي که از ترکستان روس تا کنارهٔ دانوب، در مرکز اروپا امتداد داشت مسکن داشتند. بطور کلي از نظر تمدن در مرحلهٔ پايني بوده‌اند.
هرودت در شرح حمله داريوش به سکائيه نوشته‌است که سکاها از جنگ با او احتراز کردند و بداخل سرزمين خود عقب نشستند و چون بيابان وسيع در پيش پاي آنها بود، آنقدر داريوش را بدنبال خود کشيدند که او از ترس قحطي آذوقه تصميم گرفت به ايران برگردد. اما با اينکه در اين حمله پيروزي شاهانه‌اي بدست نياورد سکاها را براي هميشه از حمله به ايران و ايجاد زحمت براي مردم شمال اين آب و خاک منصرف ساخت.
تسخير هند: داريوش متوجه پنجاب و سند شد. در سال ۵۱۲ ق. م. ايرانيان از رود سند گذشتند و قسمتي از سرزمين هند را گرفتند داريوش فرمان داد تا کشتي‌هايي بسازند و از طريق درياي عمان به پنجاب و سند بروند. اين دو نقطهٔ زرخيز و پرثروت براي ايران آنروز بسيار مهم بود. اين چيرگي پارسيان در تاريخ هند مبدأ دوران تازه‌اي گرديد و سرنوشت هند را دگرگون ساخت.
داريوش وليعهد خود را برگزيد و هنگامي که آخرين تدارکات خود را براي جنگ مصر و يونان ميديد پس از ۳۶ سال پادشاهي درگذشت. اين واقعه در سال ۴۸۶ ق. م. بوده‌است. آرامگاه داريوش اول در فاصله چهارهزار و پانصد متري تخت جمشيد، در نقش رستم است.
در زمان او حدود متصرفات شاهنشاهي ايران از يک سو به چين و از سوي ديگر به قلب اروپا و افريقا ميرسيد.

وضع اجتماعي و اقتصادي در دوره هخامنشي
کورش در دوران زمامداري خود،از سياست اقتصادي و اجتماعي عاقلانه‌اي که کمابيش مبتني برمصالح ملل تابعه بود، پيروي مي‌کرد. از اين جملة او که مي‌گويد: «رفتار پادشاه با رفتار شبان تفاوت ندارد، چنانکه شبان نمي‌تواند از گله اش بيش از آنچه به آنها خدمت مي‌کند، بردارد. همچنان پادشاه از شهرها و مردم همانقدر مي‌تواند استفاده کند که آنها را خوشبخت مي‌دارد.» و نيز از رفتار و سياست عمومي او، بخوبي پيداست که وي تحکيم و تثبيت قدرت خود را در تأمين سعادت مردم مي‌دانست و کمتر در مقام زراندوزي و تحميل ماليات برملل تابع خود بود. او در دوران کشورگشايي نه تنها از قتل و کشتارهاي فجيع خودداري کرد بلکه به معتقدات مردم احترام گذاشت و آنچه را که از ملل مغلوب ربوده بودند، پس داد «موافق تورات، پنجهزار و چهار صد ظرف طلا و نقره را به بني اسرائيل رد مي‌کند، معابد ملل مغلوبه را ميسازد و مي‌آرايد.» و به قول گزنفون، رفتار او طوري بوده که «همه مي‌خواستند جز ارادة او چيزي بر آنها حکومت نکند.» کمبوجيه با آنکه از کياست کورش نصيبي نداشت و از سياست آزاده نشانة وي پيروي نمي‌کرد، در دوران قدرت خود به اخذ ماليات از ملل مغلوب مبادرت نکرد بلکه مانند کورش کبير به اخذ هدايايي چند قانع بود، ولي اين سياست از آغاز حکومت داريوش تغيير کلي يافت و پس از سپري شدن دوران حيات داريوش، روزبروز، بر سنگيني ماليات افزوده شد و اين روش دور از حزم و خرد تا پايان حکومت هخامنشي ادامه يافت.
ريچارد ن. فراي ضمن بحث در پيرامون اوضاع اقتصادي دوران هخامنشي مي‌نويسد: «باجها و مالياتهاي حکومت هخامنشي بسيار فراوان بود. چنين مي‌نمايد که حقوق بندر و باج بازار و عوارض دروازه و راه و مرز به گونه‌هاي متعدد، و باج چهارپايان و جانوران خانگي که گويا ده درصد بود، و همچنين باجهاي ديگري، برقرار بود. شاه در نوروز، پيشکش مي‌گرفت و هرگاه سفري مي‌کرد رنجي بيشتر بر مردم محل تحميل مي‌شد.
بيشتر اين پيشکشها و باجهاي گوناگون به صورت پول و يا جنس پرداخته مي‌شد. بيگاري براي ساختن و ترميم راهها و ساختمانهاي مورد استفاده عموم مردم، و مانند آنها به دست شهربانان و شاه بر مردم بفراواني تحميل مي‌شد. پس چنين مي‌نمايد که زندگي براي مردم عادي بسيار دشوار بود. هزينه‌هاي عمومي محلي را، با باجهاي مخصوص آن محل انجام مي‌دادند، زر و سيم چون سيلي گران به صندوقهاي شاه مي‌ريخت. هنوز سخني از املاک و معدنها و تأسيسات آبياري شاه نگفته‌ايم که درآمدهاي کلان داشت. بيشتر طلاهاي گرد آمده به هنگام جنگ و يا همچون پيشکشي به مصرف مي‌رسند.»

برافتادن شاهنشاهي هخامنشي
شناخت تمدن ايران دوران هخامنشيان که تاًثيري بنيادين بر دورانهاي بعد گذارده‌است، براي شناخت جامع فرهنگ ايران گريزناپذير مي‌باشد. از نظر نام و عنوان، اين درست است که شاهنشاهي بزرگ ماد دوراني طولاني پاييد و سپس جاي خود را به شاهنشاهي هخامنشي سپرده، ولي نکته بسيار مهم آنکه شاهنشاهي هخامنشي چيزي جزه تداوم دولت و تمدن ماد نبود. همان اقوام و همان مردم، روندي راکه برگزيده بودند با پويايي و رشد بيشتر تداوم بخشيدند و در پهنه أي بسيار وسيع، آن را تا پايه بزرگ‌ترين شاهنشاهي شناخته شده جهان، اعتبار بخشيدند.
مدت دوام شاهنشاهي هخامنشي ، ۲۲۰ سال بود. فرمانروايي آنان در قلمرو شاهنشاهي – به خصوص در اوايل عهد – موجب توسعه فلاحت ، تامين تجارت و حتي تشويق تحقيقات علمي و جغرافيايي نيز بوده‌است . مباني اخلاقي اين شاهنشاهي نيز به خصوص در عهد کساني مانند کوروش و داريوش بزرگ متضمن احترام به عقايد اقوام تابع و حمايت از ضعفا در مقابل اقويا بوده‌است ، از لحاظ تاريخي جالب توجه‌است . بيانيه معروف کوروش در هنگام فتح بابل را ، محققان يک نمونه ازمباني حقوق بشر در عهد باستان تلقي کرده‌اند.
هخامنشيان ۲۲۰ سال (از ۵۵۰ پيش از ميلاد تا ۳۳۰ پيش از ميلاد) بر بخش بزرگي از جهان شناخته شده آن روز از رود سند تا دانوب در اروپا و از آسياي ميانه تا شمال شرقي افريقا فرمان راندند. شاهنشاهي هخامنشي به دست اسکندر مقدوني برافتاد.'

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 ارديبهشت / 28 آوريل / 3 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 8 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ترس از خسوف باعث قطع جنگ جنگ

ترس از خورشيدگرفتگي در 28 آوريل سال 585 پيش از ميلاد سبب قطع جنگ ايرانيان ماد با ارتش ليدي ( واقع در آناتولي غربي ــ آسياي صغير) شد.
    ماد ها پس از مهاجرت به فلات ايران در منطقه اي كه از ري (تهران) آغاز و سراسر غرب كشور از جمله همه آذربايجان و كردستان را شامل مي شود اسكان گزيده بودند. مادها بعدا به پايتختي همدان ( هكمتان ــ اكباتان ) دولتي تاسيس كردند تا متحدا بر ضد همسايگان غربي خود كه از پراكندگي آنان سوء استفاده مي كردند و ضمن تجاوز نظامي، به جمع آوري اسير مي پرداختند كه در دنياي باستان نوعي ثروت و منبع توليد بشمار مي رفت مقابله كنند. آنان موفق شدند دولت آشور را كه بيش از ديگران اسير گرفته بود مضمحل كنند. در آن زمان بزرگترين دولت پارسها تحت عنوان كيانيان در سيستان، كرمان و آريا فعاليت داشت و پارسهاي جنوبي هم كه از هيچ ناحيتي تهديد نمي شدند دولت ديگري داشتند كه كوروش بزرگ ربع قرن بعد از جنگ ماد و ليدي، از اتحاد اقوام ايراني دولت واحد ايران را به وجود آورد كه از نظر تمدن و توان و پيشرفت در جهان سرآمد بود.

 

مسئله تخليه ايران از نيروهاي متفقين

هشتم ارديبهشت 1324 دولت وقت دو روز پيش از خودكشي هيتلر ضمن يادداشتي از دولتهاي انگلستان، شوروي و آمريكا خواست كه طبق وعده اي كه داده بودند نظاميان خود را از ايران خارج سازند. اين وعده در جريان كنفرانس سران آمريكا، شوروي و انگلستان در تهران داده شده بود، ولي مرور زمان نشان دادكه استالين در اين زمينه تعلل بسيار كرد و مسئله آفريد. متفقين در اوت 1941 با تطميع چند افسر ارشد ايران را اشغال نظامي كرده بودند. اين افسران كه بعدا به مقامهاي بالاتر هم راه يافتند و پاداش خيانت خود را گرفتند، بدون اطلاع رضا شاه كه مردي سالخورده بود، با صدور يك بخشنامه، سربازان پادگانها را مرخص كرده بودند. عيب رضا شاه، اندك بودن تحصيلات او، ندانستن زبان خارجي، ضعف او در مطالعه و نداشتن مشاوران مستقل بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

08/02/58
لغو قرارداد خريد شش فروند زيردريائي از آلمان توسط ايران (معادل يك ميليارد مارك)
گزارشهايي از جلسات هيأت حسن نيت نقده - كه براي رسيدگي به وقايع شهر و حل و فصل اختلافهاي دو طرف و عادي سازي امور برگزار شده بود - و بازتاب آن در خبرگزاري فرانسه .

گزارش سياسي - تبليغي حزب دمكرات كردستان از درگيري نقده - كه نمايانگر تلاش اين حزب براي اعاده حيثيت خود است در حالي كه متحمل شكستي غيرمنتظره شده - شامل مظلوم نمايي ؛ گله از همراهان نيمه راه و ترميم پلهاي خراب شده ميان حزب و نظام جديد .

پيام آيت الله شريعتمداري به مردم نقده و دعوت از آنها به حفظ آرامش ، كنار گذاشتن اختلافها و پيش گرفتن صبر و بردباري و ادامه زندگي برادرانه كرد و ترك . از فعاليت شوراي شهر سنندج با احضار پرسنل انتظامي جهت تجديد سازمان .

گفتگوي " انجمن اسلامي جوانان سنندج " با علامه احمد مفتي زاده درباره وقايع جاري كردستان و سنندج و نقش عاملان واقعه و گروههاي درگير و ديدگاههاي آنها ؛ اقدامهاي عزالدين و مفتي زاده ؛ چگونگي تهيه متن موسوم به قطعنامه هشت ماده اي خلق كرد و هواداران آن ؛ سابقه انقلابي و مبارزاتي عناصري چون عزالدين حسيني و صارم الدين صادق وزير ي از ديد مفتي زاده ؛ كمكهاي مفتي زاده به چريكهاي فدايي و نتيجه گيري معكوس ؛ نظر مفتي زاده در مورد مليت و نظام شورايي اسلامي ؛ اعتراف مفتي زاده به درگير بودن عناصر ناباب در ماجراي سنندج و …

تلگراف آيت الله شبيرخاقاني به آيت الله طالقاني و متهم كردن دادگاههاي انقلاب و كميته ها به اتخاذ روش انتقامي ؛ گوشزد كردن رعايت حقوق خلقهاي ايران ؛ اعلام انصراف از ترك كشور جهت اصلاح امور . حمله به دفتر نمايندگي روزنامه اطلاعات درخرمشهر در اعتراض به كاربرد عبارت " عرب زبانان " به جاي " خلق عرب " .

بيانيه سازمان مجاهدين خلق مبني بر اعلام موجوديت و تشكيل جوانان مجاهد . درخواست سازمان مجاهدين خلق از كميته انقلاب اسلامي مستقر در سفارت آمريكا مبني بر همكاري براي يافتن محمدرضا سعادتي

08/02/63
نخست وزير تركيه وارد تهران شد.
08/02/67
انتشار گزارش هيئت كارشناسي سازمان ملل مبني بر تائيد كاربرد سلاح شيميايي در حلبچه
توافق پنج عضو ناتو در مورد افزايش همكاري براي مين‌روبي در آبهاي خلي

Mobin_s2004@yahoo.com
 28 آوريل ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سلطه تيموريان بر هند

در اين روز در سال 1526 بابر از امير زادگان تيموري در جنگ بر پادشاه هند شمالي فائق آمد، دهلي را تصرف و دودمان تيموريان هند (معروف به مغولان ) را بنياد گذارد.
    وي قبلا با تاييد دولت ايران (دربار اصفهان) حكمران كابل بود .
     «بابر» سال بعد، در 16 مارس در نبرد «كان واها» يک سلطان ديگر هندوان به نام« راج پوتس» را شكست داد و از آن پس بدون دغدغه به حكومت برهند ادامه داد. اين دودمان که پارسي را زبان رسمي دولت هند قرار داده بودند تا قرن هجدهم و زمان سلطه انگلستان، بر هند حکومت داشتند.

 

از ورود انگليسي ها براي استقرار در آمريكاي شمالي 400 سال گذشت.

26 آوريل سال 1607 ميلادي سه كشتي انگليسي به رياست كاپيتان كريستوفر نيوپورت با 104 مرد و پسر به آمريكاي شمالي رسيدند و لنگر انداختند و اين محل را به نام پسر ارشد پادشاه انگلستان، دماغه هنري (كيپ هنري) نامگذاري كردند كه اينك جزئي از شهر ساحلي 600 هزار نفري «ويرجينيا بيج» است و از زمان جنگ جهاني اول، دولت آمريكا در همان محل (فرست لندينگ) يك پايگاه نظامي به نام «فورت ستوري» تاسيس كرده است. اين دماغه مدخل خليج «چه ساپيك» را تشكيل مي دهد. اين مهاجران که مسافت انگلستان تا قاره آمريکا را در 144 روز دريانوردي کرده بودند سه روز در کيپ هنري ماندند و يک باريکه آب به نام «لين هيون» را مورد بازديد قراردادند. اين سه كشتي سپس در باريکه جنوبي خليج چه ساپيک (که خودشان نام جيمز ريور بر آن نهاده بودند) به حرکت درآمدند و پس از طي مسافتي معادل چهل مايل در محلي كه به نام پادشاه وقت انگلستان «جيمز تاون» نام نهاده شده فرود آمدند، يك قلعه چوبي ساختند و پايه كشور «ايالات متحده» در آنجا گذارده شد كه اينك 300 ميليون جمعيت دارد كه جز يك ميليون بومي (سرخپوست)، بقيه مهاجر هستند. پيش از ورود انگليسي ها، جمعيت بوميان بالغ بر 20 ميليون نوشته شده است. قبل از اين دسته، يك دسته انگليسي ديگر در جزيره «رونوك» واقع در ساحل كاروليناي شمالي پياده شده بودند كه ديگر اثري از آنان به دست نيامده است. 13 سال بعد هم دسته ديگري از انگليسيها در پليموت ماساچوست مستقر شدند و .... اسپانيايي هاي 115 سال زودتر از انگليسيها وارد قاره آمريكا شده بودند.
    به مناسبت 400 ساله شدن استقرار انگليسي ها در آمريكاي شمالي، المثناي آن سه كشتي كه در سالهاي اخير ساخته شده است در همان روز و ساعت (ساعت 9 بامداد 26 آوريل 2007) وارد كيپ هنري شدند (عكس زير):

 

سرانجام مردي كه آرزو داشت ايتاليا را «امپراتوري روم» و «ناسيونال سوسياليست» كند

28 آوريل سال 1945 پارتيزانهاي ايتاليايي و عمدتا كمونيست اجساد بنيتو موسوليني، معشوقه 33 ساله اش كلارتا پتاچي و يازده مرد ديگر را كه در نقطه اي دور دست تيرباران كرده بودند به ميلان منتقل و از بالكن يك ساختمان به صورت وارونه آويزان كردند تا مردم تماشا كنند.
     اين پاتيزانها سه روز پيش از آن، در آخرين روزهاي جنگ جهاني دوم موسوليني، معشوقه و سه تن از همكارانش هنگام فرار از ايتاليا دستگير و اعدام كرده بودند. ساير اجساد متعلق به مقامات سابق دولتي بود.
     موسوليني و همراهانش با كارواني مركب از هشت كاميون نظامي آلمان عازم خروج از ايتاليا بودند و در زير پتو و پالتوها و لباسهاي اضافي سربازان كه از انبار خارج و به آلمان باز گردانده مي شدند پنهان شده بودند. پارتيزانها طبق يك روال عادي بار كاميونها را بازرسي مي كردند كه رهبر سابق ايتاليا كه مردم او را «دوچه» مي ناميدند يافتند. روايت است كه احتمالا نظاميان آلماني كه مامور خارج ساختن اين عده از ايتاليا بودند انان را «لو» داده بودند.
     پارتيزانها پس از مختصر پرسش و پاسخ تصميم به اعدام آنان مي گيرند و تصميم خود رابه اجرا مي گذارند. پاره اي از اين پارتيزانها بعدا اعتراف كرده اند كه نسبت به اعدام «كلارتا» اكراه داشتند ولي او با اصرار تمام خود را سپر جان موسوليني كرده بود كه راهي جز اعدام همه نبود.
     اندكي پس از آويزان كردن اجساد از بالكن، مردمي كه تلاشهاي موسوليني را براي پيشرفت ايتاليا به ياد داشتند به محل هجوم بردند و ضمن اعتراض پرخاش آميز به پارتيزانها و بي وطن خواندن آنان، اجساد را پايين آوردند.
    موسوليني كه در دوران حكومت 25 ساله او ايتاليا پيشرفت بسيار كرد و به صورت يك قدرت جهاني در آمد آرزو داشت كه آن را بار ديگر آقاي مديترانه كند و امپراتوري باستاني روم احياء گردد. توجه ايتاليايي ها به افكار و كارهاي او اخيرا افزايش يافته و انتخاب نوه هاي موسوليني به نمايندگي پارلمان به همين دليل است.

پارتيزانها پس از اعدام موسوليني، معشوقه اش كلارتا پتاچي و 11 مرد ديگر اجساد آنان را 28 آوريل به ميلان منتقل و به اين صورت وارونه از بالكن يك ساختمان آويزان كردند تا مردم تماشا كنند.

برخي ديگر از رويدادهاي 28 آوريل

  • 1925:   كردهاي تركيه به جنگ با نيروهاي اين كشور كه در ان زمان نوبنياد بود پايان دادند.
        

  • 1944:   اعتصاب كارگران در اصفهان كه از اول ارديبهشت آغاز شده بود دولت تهران را با بحران بزرگي رو به رو كرده بود و بيم از آن مي رفت كه به ساير شهرها گسترش يابد.

  • 1950:   دولت استراليا ظاهرا به اصرار دولت آمريكا حزب كمونيست آن كشور را غير قانوني اعلام كرد.

  • 1980:   سه روز پس از شكست ماموريت كماندوهاي آمريكائي در صحراي طبس، سايروس ونس وزير امورخارجه اين كشور كه از قبل با اين عمليات مخالف بود كناره گيري كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     3 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت حاج ميرزا ابوالقاسم زنجاني از علماي بزرگ زنجان و شاعر تواناي مسلمان

    3 جمادي الاول 1292 - حاج ميرزا ابوالقاسم زنجاني از علماي بزرگ زنجان و شاعر تواناي مسلمان در اين شهر دار فاني را وداع گفت . اين عالم فاضل در سال 1224قمري متولد شد و در ايام جواني به قصد تحصيل به اصفهان سفر كرد . او در حوضه علميه اصفهان كه از مراكز معتبر علوم ديني بشمار مي‏رفت نزد علمايي چون سيد رشتي و حاج محمد ابراهيم كرباسي كسب فيض نمود . آيت الله زنجاني در پي اتمام تحصيلات به زادگاهش زنجان بازگشت و از آن پس به تدريس اشتغال يافت . اين عالم بزرگ ضمن تدريس به تأليف كتابهاي متعدد همت گماشت كه از آن جمله‏اند ردالباب ، حجةالابرار و هدايةالمتقين .

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    15
    23

    اهواز

    24
    36

    تبريز

    10
    21

    شيراز

    14
    26

    مشهد

    7
    14

    بندرعباس

    26
    36

    کرمان

    14
    27

    اصفهان

    11
    24

    يزد

    17
    24

    کرمانشاه

    12
    24

    اراک

    11
    21

    رشت

    11
    16

    دبی

    27
    36

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1317 تومان
    1004 تومان
    1480 تومان
    1020 تومان
    272 تومان
    274 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    218000 تومان
    112500 تومان
    57000 تومان
    215000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:41
    طلوع خورشيد : 06:15
    اذان ظهر : 13:01
    غروب خورشيد : 19:48
    اذان مغرب : 20:19
    نيمه شب شرعي : 00:14

     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Reader's Digest
    ماه می

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader's Digest 

    تاریخ انتشار: می 2009
    تعداد صفحات مجله: 147
    حجم فایل: 34 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    شیر آب مجهز به تکنولوژی تشخيص چهره

    مخلوط کردن آب سرد و گرم تا رسيدن به دمايي متعادل براي شستن ظرف و يا دوش گرفتن همیشه باعث اتلاف بیهوده آب می شود. اما در يک ابتکار جالب از شرکت Ihouse شير آب هوشمندی طراحي شده که به تکنولوژي تشخیص چهره افراد مجهز است.
    این شير آب هوشمند به اسمارت فاست معروف است. کافی است که تنها یک مرتبه دما و فشار آب مد نظرتان را به عنوان تنظيمات اولیه به سيستم عامل اين شیر وارد کنید. پس از آن هر زمان که چهره شما در مقابل اين شیر آب قرار گرفت آبی با درجه حرارت و فشار مد نظر شما از آن جاری خواهد شد.
    تنظیم دما و فشار آبی که از طريق هر شخص برایش تعريف می شود با يک مشخصه رنگي مربوط به یک چراغ LED نيز بيان می شود. از طریق صفحه نمایشگر تمام لمسی 2.8 اینچی نيز می توانيد به اطلاعاتي نظیر زمان, تاریخ و درجه حرارت محیط نيز دست يابيد.
    با وجود تمامی جذابيت و ظرافتي که در طراحی اين محصول به چشم مي خورد هنوز خبری از قيمت و زمان ورود اين محصول به بازار به چشم نمي خورد . اما به گفته طراحان کیفیت این طرح می تواند تا اختصاص دادن يک رایحه خاص به هر درجه حرارت و فشاري از آب نیز ارتقا یابد.
    منبع

    تغییر مود با نورپردازي مبلمان خانه

    عده زيادي بر اين باور هستند که هر احساس، رنگ خاص خودش را دارد. براي همین است که سعي می کنيم تمامی وسايل موجود در اتاق خواب و يا مبلمان خانه را از رنگ ويژه ای انتخاب کنیم.
    تکنولوژي LIT Urban به شما این امکان را مي دهد که 16 رنگ متنوع را در محيط کار و یا منزل خود ايجاد کنید. از طریق کار گذاشتن سخت افزار مربوطه, قسمت تحتانی مبلمان، تخت خواب و يا اتاق کودک شما با تابش نور ويژه ای تزيين می شود. حالا مي توانید با توجه به مود و حس تان رنگ بندی محيط را تعيين کنید. بنفش برای مهماني، قرمز براي ناهار و سبز براي خواب...
    انتخاب هر رنگ از این مجموعه 16 تايي به کمک کنترل از راه دور انجام مي شود. هنوز خبری از زمان دقيق ورود اين سیستم نورپردازي به بازار در دسترس نيست اما بي شک به دلیل داشتن جذابیت طرح, ايده فانتزی موفقي در دکوراسيون و مبلمان خواهد بود.
    منبع
     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    ايمان ديني در اسلام و مسيحيت

    نويسنده: محمد تقي‌ فعالي‌

    معرفی کتاب:
    ايمان ثمره كرنش انسان در برابر پروردگار و پذيرش دعوت الهی از طريق وحی مي باشد. قرآن كريم ايمان را امری اختياری و منطبق با فطرت دانسته و جايگاه آن را قلب انسان معرفی ميكند.
    همچنين ايمان كه با معرفت و عمل صالح مرتبط است، پيامدهای مفيدی همچون پذيرش ولايت الهي، وحدت، هدايت، رزق، سعادت اخروی و … را به همراه دارد.
    متفكران شيعه معتقدند، معرفت به خدا و رسول از پايه های ايمان است. بنابراين خلل در اين دو اصل، منجر به خروج از ايمان مي شود.
    گفتنی است كه ساير اديان الهی نيز، بر مسأله ايمان پافشاری كرده و آن را تنها راه نجات و رستگاری انسان مي دانند. برای نمونه، در فرهنگ مسيحيت از ايمان دو تلقی مختلف وجود دارد:
    1. ايمان، باور به گزاره هايی است كه خداوند از طريق وحی در اختيار بشر قرار داده.
    2. ايمان، سرسپردگي، تعلق و اعتماد به خداست و متعلق به گذاره نمي باشد.
    در ديدگاه اول، ايمان از سنخ معرفت است. در اين كتاب سعی شده، ضمن بررسی ايمان در فرهنگ اسلامي، دو نظريه اخير را در مسيحيت مورد بحث قرار دهد.

    فهرست مطالب

    ● پيش گفتار

    ● درآمد

    ● صورت مسأله

    ● فصل اول: ايمان در فرهنگ اسلامي
    مقدمه
    ايمان در نگاه قرآن
    ايمان از ديدگاه روايات
    ايمان از نظر دانشمندان مسلمان
    اصول ايمان

    ● فصل دوم: ايمان در فرهنگ مسيحي
    دو قرائت
    مسأله ي اول: ماهيت ايمان
    مسأله دوم: ارتباط فهم و ايمان
    مسأله ي سوم: ايمان و تعقل، تحقيق پذيري ايمان


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    در خانه كسی را نزن با انگشت
    تا در خانه ات را نزنند با مشت!

    عبدالله مقدمی

    در روزگاران قدیم خاله سوسكه ای بود كه ماجرای شوهر كردن و مراسم عروسی و ختنه سورون بچه اش هم تمام شده بود و رفته بود پی كارش. ما هم اصلاً كاری با این چیزها نداریم. یعنی اصلاً به ما چه كه توی خانه چه كسی چی می گذرد، ما فقط می خواهیم درباره كوچه و در خانه، صحبت كنیم.
    بگذریم، خلاصه یك خاله سوسكه ای بود كه شوهر كرده بود و هر روز اول صبح صبحانه آقا را كه می داد و بچه را كه راهی مدرسه می كرد می ماند بیكار و حیران كه چه بكند. نه حوصله غذا پختن داشت، نه از خیاطی خوشش می آمد و نه حداقل باشگاهی نزدیك خانه شان بود كه سرش گرم بشود! آن وقت مجبور می شد راه بیفتد هلك و هلك در خانه های همسایه را با انگشت بزند و به بهانه سبزی پاك كردن و عیادت مریض و پرس و جو درباره كار و بار بچه همسایه، از كله صبح تا بوق سگ بنشیند و … صبر پیش گیرد؟ نخیر، بنشیند درباره مسائل بین المللی محله صحبت كند. خودتان هم كه بهتر می دانید بحث درباره مسائل بین المللی همیشه به ناچار مداخلات داخلی را هم به همراه دارد!. البته شما هم به این خاله بینوای بیكار صلح طلب كه همیشه خیر دیگران را می خواهد حق بدهید، بیكاری بد دردیست!
    القصه جانم برایتان بگوید كه خاله وقتی به خانه اكرم خانم اینها می رفت، چالشها، راهكارها، مسایل و مشكلات خرد و كلان زندگی اعظم خانم اینها را طی مباحثات طولانی و دقیق مورد مطالعه و موشكافی قرار می داد و البته متقابلاً در منزل اعظم خانم حسابی برای اكرم خانم جبران می كرد. و باز خودتان كه بهتر می دانید آدمی، موجودی اجتماعی است و هر كنشی را واكنشی است چه برسد به سوسك! متوجهید كه؟ به هر حال بررسی زندگی اكرم خانم به هیچ وجه نمی توانست ارتباط هایی با زندگی اعظم خانم نداشته باشد و بر عكس.
    هر روز صبح صدای انگشتی بر در یكی از خانه های محله شنیده می شد و معلوم نبود چرا همین طوری الكی تا شب یك دعوای گیس و گیس كشی در كوچه راه می افتاد.
    گر چه سالها دود چراغ و خاك سبزی خوردن خاله سوسكه به هیچ وجه شك و گمانی درباره ارتباطی هر چند ناچیز بین منشاء همه آتشها و گور ایشان بر نمی انگیخت. حضور او در همه دعواهای داخلی البته فقط صلح طلبانه و خیرخواهانه و صد البته از روی اجبار بود. خلاصه، زندگی همین طوری به خوبی و خوشی می گذشت تا اینكه …
    « … تا اینكه چی؟ می خواهید چه بشنوید؟ فخری خانم در را داشت از جا می كند، با مشت افتاده بود به جان در. گفت كه سیاه بخت شدم خاله. این مرتیكه لندهور سرم هوو آورده بود و خودم خبر نداشتم. الهی قلم پام می شكست و توی خانه خودم می نشستم و با تلفن مواظب این جونمرگ شده بودم. »
    اینها حرف های آخر خاله توی دادگاه خانواده بود، آقا موشه هم با استناد به قوانین مطروحه و مشروحه عمراً كم نیاورد و گفت كه تمكنش را دارد، هر چند تا كه دلش بخواهد زن می گیرد! خاله سوسكه هم هر چقدر آه و نفرین كرد و گونه اش را خراشید، نتوانست اعتیاد یا بد دهانی یا حتی كتك زدن آقا موشه را ثابت كند. به هر حال او هیچ وقت فكر نمی كرد یك روز دم نرم و نازك آن مرتیكه لندهور بشود بلای جانش! و باز یادش رفته بود كه آقا موشه علاوه بر دم نرم و نازك، زبان چرب هم دارد، پول هم دارد،… دو تا زن هم دارد!!
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    بيست قانون موفقیت


     

    1- قانون علت و معلول
    هر چیز به دلیلی رخ می دهد . برای هر علتی معلولی هست ، و برای هر معلولی علت یا علت های بخصوصی وجود دارد ، چه از آنها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید . چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد .

    2- قانون ذهن
    همه ی علت ها و معلول ها ذهنی هستند. افکار شما تبدیل به واقعیت می شوند. افکار شما آفریننده اند. شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره ی آن بیشتر فکر می کنید .
    همیشه درباره ی چیز هایی فکر کنید که واقعا طالب آن هستید و از فکر کردن درباره ی چیزهایی که خواستار آن نیستید اجتناب کنید .

    3- قانون عینیت یافتن ذهنیات
    دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست . کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه ی خود را در درون خود خلق کنید .زندگی ایده آل خود را با تمام جزئیات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید .

    4- قانون رابطه ی مستقیم
    زندگی بیرون شما بازتاب زندگی درونی شماست . بین طرز فکر و احساسات درونی شما از یک طرف و عملکرد و تجارب بیرونی شما از طرف دیگر رابطه مستقیم وجود دارد.

    5- قانون باور
    هر چیزی را که عمیقا باور داشته باشید برایتان به واقعیت بدل می شود . شما آنچه را که می بینید باور نمی کنید بلکه آن چیزی را می بینید که قبلا به عنوان یک باور انتخاب کرده اید . پس باید :
    - باور های محدود کننده ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید .
    - آنها را از بین ببرید .

    6- قانون ارزش ها
    نحوه ی عملکرد شما همیشه با زیربنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است .
    آنچه براستی ارزش هایی را که واقعا به آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها ، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.

    7- قانون انگیزه
    هر چه می گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی ، خواسته ها و غرایز شما سرچشمه می گیرد . این کار ممکن است بصورت خودآگاه و ناخودآگاه انجام شود.
    رمز موفقیت دو چیز است :
    - تعیین اهداف و برنامه ریزی برای آنها .
    - مشخص کردن انگیزه ها .

    8- قانون فعالیت ذهن ناخودآگاه
    ذهن ناخودآگاه شما موجب می شود همه ی گفته ها و اعمالتان مطابق با الگویی انجام پذیرد که با تصویر ذهنی و باورهای زیر بنایی شما هماهنگ است .ذهن ناخودآگاه شما بسته به اینکه چگونه آنرا برنامه ریزی کنید می تواند شما را به پیش ببرد و یا از پیشرفت باز دارد .

    9- قانون انتظارات
    اگر با اعتماد به نفس انتظار وقوع چیزی را داشته باشید در جهان پیرامونتان امکان وقوع پیدا می کند. شما همیشه هماهنگ با انتظاراتتان عمل می کنید و انتظارات شما بر رفتار و طرز برخورد اطرافیانتان تاثیر می گذارد .

    10- قانون تمرکز
    هر چیزی که ذهن خود را به آن مشغول سازید در زندگی واقعیت پیدا می کند .
    هر چیزی که روی آن تمرکز کنید و مرتبا به آن فکر کنید در زندگی واقعی شکل می گیرد و گسترش پیدا می کند . بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که در زندگی واقعا طالب آن هستید .

    11- قانون عادت
    حداقل 95% از کارهایی که انجام می دهید از روی عادت است ، خواه عادت های مفید و خواه عادت های مضر. شما می توانید عادت هایی را که موفقیتتان را تضمین می کند در خود پرورش دهید . به این صورت که تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشوند تمرین و تکرار آگاهانه و مدام آنرا ادامه دهید .

    12- قانون جذب
    شما مرتبا افکار ، ایده ها و موقعیت هایی را که با افکار غالب شما هماهنگ هستند به خود جذب می کنید ، خواه افکار منفی خواه افکار مثبت .شما می توانید بهتر از اینکه هستید باشید ، ثروتمند تر از اکنون باشید و توانایی های بیشتری داشته باشید چون می توانید افکار غالب خود را تغییر دهید .

    13- قانون انتخاب
    زندگی شما نتیجه ی انتخاب های شما تا این لحظه است .چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستید ، کنترل کامل زندگی تان و تمامی آنچه برایتان اتفاق می افتد در دست شماست .

    14- قانون تفکر مثبت
    برای موفقیت و شادی در تمام جنبه های زندگی تفکر مثبت امری ضروری است. شیوه ی تفکر شما نشان دهنده ی ارزش ها ، اعتقادات و انتظارات شماست.

    15- قانون تغییر
    تغییر غیر قابل اجتناب است و چون با دانش روزافزون و تکنولوژی رو به پیشرفت هدایت می شود با سرعتی غیر قابل قیاس با گذشته در حال حرکت است. کار شما این است که استاد تغییر باشید نه قربانی آن .

    16- قانون کنترل
    این که تا چه حد در مورد خودتان مثبت فکر می کنید بستگی به این دارد که فکر می کنید تا چه حد زندگی تان را تحت کنترل دارید. سلامتی ، شادی و عملکرد عالی از طریق کنترل کامل افکار، اعمال و شرایط پیرامونتان به وجود می آید.

    17- قانون مسئولیت
    هر جا که هستید و هر چه که هستید بخاطر آن است که خودتان اینطور خواسته اید .
    مسئولیت کامل آنچه که هستید ، آنچه که بدست آورده اید و آنچه که خواهید داشت بر عهده ی خود شماست .

    18- قانون پاداش
    عالم در نظم و تعادل کامل به سر می برد . شما همیشه پاداش کامل اعمالتان را می گیرید .
    همیشه از همان دست که می دهید از همان دست می گیرید . اگر از عالم بیشتر دریافت می کنید به این دلیل است که بیشتر می بخشید .

    19- قانون خدمت
    پاداش هایی که در زندگی می گیرید با میزان خدمت شما به دیگران رابطه مستقیم دارد .
    هر چه بیشتر برای بهبود زندگی و سعادت دیگران کار و مطالعه کنید و توانایی های خود را افزایش دهید ، در عرصه های مختلف زندگی خود نیز پیشرفت بیشتری به دست می آورید .

    20- قانون تاثیر تلاش
    همه ی امیدها ، رویاها ، هدف ها و آرمان های شما در گرو سخت کوشی شماست .
    هر چه بیشتر تلاش کنید ، بخت و اقبال بهتری پیدا می کنید .هیچ راه میانبری وجود ندارد
     

     

     

     

     

     
      u نکات آرايشي بهداشتي


    7 دشمن مو

    مو خوره و به دنبال آن، ايجاد آسيب شديدتر و ريزش مو، از بيشترين دلايل مراجعه بيماران زن و مرد به پزشکان است بنابراين بهتر است علل آسيب‌ديدگي مو را بشناسيد تا از ايجاد آن پيشگيري کنيد.‌
    مهم‌ترين علل آسيب ديدگي موها عبارت‌اند از:

    1) برس زدن بيش از حد و غلط:
    برس زدن در حد معمول اشکالي ندارد و جهت زدودن آلودگي و گرد و غبار و همچنين پخش کردن چربي پوست در تمام سطح موها و نيز ايجاد ظاهري آراسته مفيد است اما در صورتي که موها بيش از حد برس زده شود و يا موهايي را که داخل هم فرو رفته‌اند به شدت به وسيله برس جدا کنيد و يا اينکه موها را بر خلاف جهت به وسيله يک برس نوک تيز شانه بزنيد باعث آسيب‌ديدگي موها مي‌شويد.

    2) تحت کشش قرار دادن موها:
     به اين صورت که موها را محکم ببنديد مثل مدل دم اسبي و يا اينکه آنها را در حال کشش ببافيد. اين کار علاوه بر آسيب رساندن به ساقه مو مي‌تواند باعث ريزش مو از ريشه آن شود که در صورت تکرار به طاسي دايمي آن ناحيه منجر مي‌گردد.

    3) فر زدن موهاي صاف يا صاف کردن موهاي فر:
    اين کار باعث شکستن پيوندهاي گوگردي موها مي‌شود و در نتيجه موها قدرت خود را از دست مي‌دهند و به راحتي مي‌شکنند. پس از انجام اين کار قدرت موها قابل برگشت نيست و آسيب وارد شده به آن قسمت از ساقه مو دايمي خواهد بود.

    4) بي‌رنگ کردن مو و استفاده از رنگ موهاي دايمي:
    براي اينکه بتوان مو‌ها را بي‌رنگ (دکلره) کرد و يا رنگ جديدي در آن به وجود آورد بايد به جدار مو نفوذ کنند و عمل خود را انجام دهند. اين کار معمولا با استفاده از مواد مخربي نظير آب اکسيژينه صورت مي‌گيرد بنابراين پس از رنگ کردن دايمي موها نبايد توقع داشته باشيم که موها حالت و قوام قبلي را داشته باشند. چنين موهايي سست و شکننده مي‌شوند و درخشش خود را از دست مي‌دهند و الکتريسيته ساکن باعث حالت نگرفتن آنها مي‌شود.

    5) استفاده بيش از حد از وسايل گرمازا مانند بيگودي و سشوار:
    براي خشک شدن موها بهترين راه، آن است که آن را به تدريج با يک حوله خشک کنيد و استفاده از سشوار براي سرعت بخشيدن به روند خشک شدن مو و يا حالت دادن آن مي‌تواند باعث آسيب رسيدن به موها شود. در صورت استفاده از سشوار بهتر است آن را با درجه کم و از فاصله دور به کار ببريد.

    6) عوامل محيطي به خصوص نور آفتاب:
    يکي از مهم‌ترين علل فرسودگي موها تماس طولاني‌مدت با نور خورشيد است. تابش اشعه خورشيد باعث ايجاد راديکال‌هاي آزاد در ساقه مو مي‌شود که شبکه پروتئيني را تغيير داده، باعث خراب‌تر شدن موها مي‌گردند. براي جلوگيري از اين مساله بايد هنگام کار در زير آفتاب از کلاه استفاده شود.

    7) عادت به بازي کردن با موها:
    اين مساله هم يک وضعيت رواني خاص (مثلا استرس) است که باید اصلاح شود.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانواده


    آشپزخانه ای نو بدون هزینه

    1. وسایل آشپزخانه را براق کنید.
    سطوح استیل و کروم را به کمک براق کننده های شیمیایی، تمیز کرده و آن ها را برق بیندازید. لوازمی مثل سینک ظرفشویی، اجاق گاز استیل، رویه ی استیل کابینت ها، یخچال و ماشین لباسشویی با بدنه ی استیل، همه شامل همین قاعده هستند. از آن جا که سطوح فلزی نور را بازتاب می دهند و کوچک ترین لکه را نمایان می سازند ، لازم است همواره تمیز و براق باشند.


    2. شیرآلات قدیمی را نو کنید.
    معمولاً شیرهای آب به دلیل جذب سریع آهک، خیلی زود کدر می شوند. شما می توانید یک تکه پارچه را با سرکه سفید نم دار کرده، توسط آن لکه ها را برطرف کنید؛ بدین ترتیب که این پارچه را در بالای شیر آب با نوار چسب یا نخ ضخیم محکم ببندید و بعد با یک کیسه ی نایلونی آن را بپوشانید. اجازه دهید شیر آب در حدود سه الی چهار ساعت به همین صورت باقی بماند. پس از این مدت خواهید دید که شیر آب به راحتی جدید و براق می شود.


    3. کاشی های آشپزخانه را تمیز کنید.
    به وسیله ی تمیز کننده های قوی کاشی ها را بسایید، به ویژه در اطراف لگن ظرفشویی که لکه های چای و قهوه بر کاشی ها نمود پیدا می کند. امروزه افشانه های مختلفی در بازار هست که برای تمیز کردن کاشی ها بسیار مناسب اند.


    4. از محصولات پاک کننده ی جدید کمک بگیرید.
    محصولات تمیز کننده ی قدیمی مثل جوهر نمک که به طور معمول استفاده می شوند، بوی نامطبوعی دارند که باعث ایجاد حساسیت و ناراحتی می گردند. از مواد شوینده و لکه برهای جدید موجود در بازار استفاده کنید تا بهتر و سریع تر نتیجه بگیرید.


    5. در آشپزخانه گل طبیعی قرار دهید.
    یک گلدان زیبا متناسب با رنگ وسایل آشپزخانه انتخاب کنید و یک دسته از گل های طبیعی و خوش بو در آن بگذارید. با این عمل به سادگی فضای خانه را دوستانه می کنید و به آشپزخانه ی خود طراوت و نشاط می آورید.

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    انواع عسل در بازار

    عسل‌های موجود در بازار غالبا چند گل هستند و به ندرت عسل تک‌گل که از یک نوع گل مشخصی است، می‌توان یافت...
    در هر صورت عسل موجود در بازار یکی از حالات زیر است:

    ▪ عسل مایع صاف شده (شهد): این عسل به وسیله دستگاهی به نام اکستراکتور، از قاب (شان عسل) خارج شده، صاف و بسته‌بندی می‌شود و فاقد بلورهای قابل رویت است.

    ▪ عسل متبلور: این نوع عسل کاملا سفت یا کرم مانند است که در اصطلاح زنبورداری کشورمان «عسل رُس شده» نامیده می‌شود. وجود دانه گرده گل‌ها، وجود آنزیم دیاستاز، مقدار قند گلوکز، ذرات موم، سرما و رطوبت در سرعت شکرک زدن عسل موثرند. قابل ذکر است که این حالت دلیل بر ناخالصی عسل یا فاسد شدن آن نیست. همه عسل‌های خالص دیر یا زود بین دو ماه یا چهار سال (عسل اقاقیا) رُس می‌کنند. مشتریان عسل در بسیاری از کشورها فرم رُس کرده یا کریستالی را بیشتر می‌پسندند و زنبورداران این عسل را در بسته‌بندی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌کنند.

    ▪ عسل شانه: عسلی است که به همراه شانه عسل و با موم به فروش می‌رسد. در استفاده از این عسل باید همواره آگاه باشیم زیرا ممکن است زنبور عسل با تغذیه شکر و شیره‌های مصنوعی به جای تغذیه با شیره گیاهان، این عسل را تولید و در شان پر کرده باشد. ضمنا لازم است نکته مهمی را در خصوص استفاده از موم عسل اشاره نماییم. زنبورداران کارگر باید هشت کیلوگرم عسل مصرف کنند تا بتوانند یک کیلوگرم موم تولید کنند. این موضوع نشان می‌دهد که چه قدر وقت و انرژی باید صرف تولید موم شود. به همین جهت امروزه موم را به صورت صنعتی آج می‌کنند و به عنوان برگه موم پایه در اختیار زنبورداران قرار می‌دهند.
    موم چه به صورت طبیعی و چه به صورت مصنوعی در دستگاه گوارش انسان قابل هضم و جذب نبوده و بدون تغییر پس از مصرف از بدن دفع می‌شود. برخی اعتقاد دارند که جویدن موم موجب تقویت دستگاه گوارش می‌گردد البته در این مورد هیچ‌گونه اطلاعات علمی در دست نیست. باید بدانید، در کندوهای سم‌پاشی شده علیه انگل‌های جلدی زنبور، احتمال حضور سم در موم بسیار زیاد است و توصیه می‌شود از جویدن و خوردن موم خودداری کنید مگر آنکه از عدم سمپاشی کندو مطمئن باشید.
     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    زندگی بشر در انحصار فناوری‌های نوین

    پیش‌بینی‌هایی در مورد فناوری‌‌های جدید در سال ۸۸

    امروز در عصری به سر می‌بریم که فناوری،‌ زندگی بشر را تحت سلطه خود در‌آورده است. زندگی بدون وسایل ارتباطی و الکترونیکی، کابوسی است که بشر قرن بیست و یکم نمی‌تواند به آن بیاندیشد. بیشتر افراد زمانی که تلفن همراه در دسترسشان نباشد، احساس اضطراب دارند یا دایم تلفن‌هایشان را کنترل می‌کنند که مبادا تماسی را از دست داده باشند یا پیام کوتاهی رسیده باشد. بسیاری از ما نمی‌توانیم تصور کنیم بدون اینترنت چگونه به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم، افکارمان را به اشتراک بگذاریم و از حال دوستانمان با خبر شویم. زندگی بدون وسایل برقی که در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شوند، سخت به نظر می‌رسد و افرادی وجود دارند که به استفاده مداوم از پخش کننده‌های موسیقی، دوربین‌های دیجیتال و گیم‌ها عادت کرده‌اند.
    می‌بینیم که زندگی در قرن بیست و یکم بدون وسایل دیجیتال و فناوری‌های نوین در تصور بسیاری از مردم دنیا نمی‌گنجد. شاید بتوان گفت زندگی بشر در انحصار فناوری‌ است. همین اشتیاق و نیاز است که باعث می‌شود چرخه تغییر و تحول در عرضه فناوری‌های نوین با سرعت بالایی بچرخد و مردم توسط سیلی از دستاوردهای تازه احاطه شوند.
    دیگر تلفن‌ همراه، لپ‌تاپ، دوربین دیجیتال و کامپیوتر از حالت لوکس بودن خارج و به یک نیاز تبدیل شده‌اند. این روزها آنچه اهمیت دارد امکانات و فناوری‌های جدیدی است که در این وسایل به کار گرفته شده. هر قدر این فناوری‌ها جدیدتر باشند، استقبال بیشتری از آن‌ها خواهد شد.
    گمان نمی‌رود وجود پیش‌بینی‌هایی درباره وضعیت نامناسب اقتصادی نه تنها در ایران بلکه در جهان در ماه‌های آتی، دلیلی شود برای رکود بازار فناوری‌های نوین. چنانچه دیدیم در آغاز سال نو میلادی، به‌رغم رکود شدید اقتصادی و تورم در کشورهای آمریکایی و اروپایی، بازار فناوری از جمله کنسول‌های بازی، تلفن همراه و نت‌بوک‌ها از گردش مالی خوبی نسبت به سایر بازارها برخوردار بودند.
    با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه تلفن همراه، کامپیوتر، لپ‌تاپ و این‌گونه تجهیزات دیده می‌شود، به نظر می‌رسد در سال پیش رو رضایت بسیاری از افراد در دسترسی به بهترین وسایل ارتباطی با امکانات بالا، فراهم شود.


    ● ارتباط همراه
    دنیای تلفن همراه این روزها با هجوم گوشی‌های لمسی و صفحه بزرگ روبروست. به نظر می‌رسد دوره صفحه کلید عددی در تلفن‌های همراه به پایان رسیده است و تولیدکنندگان به سمت تعبیه کیبرد یا صفحه‌های لمسی بدون کلید می‌روند. آمار منتشر شده نشان می‌دهد ۳۱ درصد از تلفن‌های به فروش رفته در آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۸ کیبردهای الفبایی داشتند که نسبت به دو سال پیش، پنج درصد افزایش یافته‌اند.
    در حالی که تا سال گذشته برای کاربران، مرورگر به کار رفته در تلفن‌های همراه اهمیتی نداشت، این روزها توجه آن‌ها به مرورگر سبک و پرسرعت انکارناپذیر است. گزارش‌ها نشان می‌دهند ایرانی‌ها نیز در آمار بارگذاری مرورگرهای تلفن همراه سهمی رو به افزایش دارند.
    انتظار می‌رود سال ۸۸، سال تصاحب بازار از سوی گوشی‌هایی با صفحه‌های لمسی یا کیبرد باشد که از امکانات ارتباطی خوبی به خصوص در زمینه اینترنت همراه برخوردار باشند.
    در کنار این دو ویژگی که به نظر می‌رسد در سال جاری بیش از هر چیزی مورد توجه کاربران قرار گیرد، ضخامت گوشی‌ها و به کارگیری ابزارهایی مانند دوربین‌هایی با کیفیت بالا نیز از عواملی هستند که رقابت سازندگان تلفن همراه را تنگاتنگ خواهند کرد.
    نشانه این پیش‌بینی‌ها این است که اپل پس از برطرف کردن مشکلات تلفن همراه ساخت خود، نسخه اصلاح شده‌ای از آیفون را وارد بازار کرده و گوگل نیز با عرضه گوشی جدید خود در حال کسب جایگاهی در بازار است. سونی اریکسون در حال کسب محبوبیت با گوشی ۸ مگاپیکسلی‌ خود است و نوکیا به صورت جدی وارد عرصه تلفن‌های لمسی با امکانات چند رسانه‌ای شده.


    ● محبوب‌های آنلاین
    هر سرویس جدیدی برای درخشیدن دورانی دارد. مانند یک منحنی از نقطه‌ای شروع می‌شود و زمانی به اوج محبوبیت می‌رسد و پس از آن افول می‌کند. در این میان این سرعت صعود و سقوط است که دوران درخشندگی تازه واردها را طولانی یا کوتاه می‌کند. شاید به نظر بسیاری از افرا منحنی محبوبیت سرویس‌های میکروبلاگ‌نویسی، در حال سقوط است. اما حقیقت این است که شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های میکروبلاگ‌نویسی در دنیا به سرعت به محبوبیت رسیدند و همچنان در اوج قرار دارند. گویا افول آن‌ها با حداقل سرعت ممکن در پیش است.
    همان‌طور که سال‌های ۸۰ تا ۸۲ ، سال‌های اوج گرفتن وبلاگ‌نویسی بود، به نظر می‌رسد سال ۸۸ سال به اوج رسیدن شبکه‌های اجتماعی و میکروبلاگ نویسی مانند فیس‌بوک، شبکه اجتماعی گوگل، فرندفید، توییتر، تامبلر، فلیکر و سایر سرویس‌های اینچنینی باشد.
    از سوی دیگر پیش‌بینی شده است امسال به اشتراک‌گذاری فایل‌های تصویری نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته باشد. افزایش سایت‌هایی که امکان به اشتراک‌گذاری این فایل‌ها را به کاربران می‌دهند و بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان از این سایت‌ها مانند یوتیوب دلیلی بر این مدعاست.


    ● فناوری‌های برتر
    بلوتوث. به کار گرفتن امکان انتقال فایل با استفاده از فناوری بلوتوث در دستگاه‌‌های چندرسانه‌ای مانند پلیرها، دوربین‌های دیجیتال، تجهیزات صوتی و تصویری و غیره باعث افزایش محبوبیت آن‌ها می‌شود. سهولت در انتقال فایل‌ها باعث می‌شود کاربران در انتخاب‌های خود وجود فناوری بلوتوث را جزئی از معیارهای خود تلقی کنند. از همین رو انتظار می‌رود با ارایه آخرین نسخه از این فناوری که به بلوتوث ۳ شهرت یافته است، سال جدید کاربران در انتقال فایل‌های خود با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند. بلوتوث ۳ دارای امکاناتی از جمله حالت فوق کم‌مصرف است که سازگاری آن با حسگرها و وسایل جدیدی مانند نرم‌افزارها و ابزار مختلف نظارت بر سلامت را ممکن می‌کند. همچنین انتظار می‌رود بلوتوث ۳ با فناوری بی‌سیم Wi-Fi نیز سازگاری داشته باشد.
    فناوری مکان‌یابی نیز از جمله فناوری‌هایی است که انتظار افزایش محبوبیت آن در سال جاری وجود دارد. چنانکه یکی از دلایل محبوبیت نسخه دوم گوشی‌ آیفون همین امکان است. نوکیا نیز با به کار گرفتن آن در سری‌‌های جدید گوشی‌های خود در حال جذب کاربران است.
    اینترنت پرسرعت بی‌سیم نیز مورد بعدی است که گمان می‌رود استفاده از آن در سال جاری افزایش یابد. هر چند هنوز اینترنت پرسرعت و دایل‌آپ در کشور ما با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست اما نمی‌توان مانع پیشرفت چرخه فناوری و استفاده از آن شد.


    ● کامپیوترهای همراه کوچک
    فروش لپ‌تاپ طی دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، هر چند هنوز نمی‌توان به یقین گفت لپ‌تاپ‌ها جایگزین کامپیوترهای خانگی شده‌اند. اما می‌توان گفت در سال جاری نت‌بوک‌ها یا مینی لپ‌تاپ‌ها جایگزین لپ‌تاپ‌ها خواهند شد. نت‌بوک‌ها با اندازه‌ای کوچک و وزنی سبک، همراه خوب و مناسبی برای تمام افراد خواهند بود. روزی گفته می‌شد لپ‌تاپ، مناسب افرادی است که شغلشان ایجاب می‌کند از رایانه همراه خود در هر جا استفاده کنند. امروز نیز مینی‌لپ‌تاپ یا نت‌بوک‌ها مناسب کاربرانی است که ساعاتی از روز را خارج از منزل یا محل کار به سر می‌برند؛ می‌توانند بنویسند، بخوانند، موسیقی گوش دهند، عکس ببینند و حتی از اینترنت بی‌سیم در مکان‌های عمومی استفاده کنند.


    ● دیجیتالی‌های توجیبی
    دوربین‌های دیجیتال و پخش‌کننده‌های موسیقی و دستگاه‌های چند رسانه‌ای هر روز کوچک و کوچک‌تر می‌شوند تا همراه بی دردسری برای کاربران باشند. شاید سال جاری، سال خوبی برای دوربین‌های دیجیتال نباشد اما برای پخش‌کننده‌ها سال خوبی خواهد بود. پخش‌کننده‌هایی که برای موسیقی، فیلم، عکس و نوشته امکانات مناسبی دارند، مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند. البته باید به این مورد اشاره کرد که با توجه به افزایش قابلیت تلفن‌های همراه در پخش موسیقی یا اجرای فایل‌های نوشتاری و تصویری نباید انتظار رشد چشمگیری داشت. این در حالی است که هنوز هم کاربران مشتاقی وجود دارند که در انتظار جدیدترین پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای هستند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    نصيب و قسمت در ازدواج


     

    .: سوال:
    جايگاه قسمت و نصيب در امر ازدواج را نمي توان ناديده گرفت، در اسلام نصيب و قسمت به اين معناست كه زندگي مشترك انسان بايد خودش را به دست سرنوشت بسپارد پس زياد دنبال ملاك هاي انتخاب همسر نباشيد.
     

    .: پاسخ:
    شكي نيست كه چيزي در جهان بدون اراده و خواست الهي تحقق نمي‌پذيرد. تمامي كارهاي بشر و از جمله ازدواج يكي از رويدادهايي است كه از حوزه اراده الهي بيرون نيست، اما معناي اين سخن ناديده گرفتن اراده و نقش انسان و سلب اختيار از او نمي‌باشد. اراده خداوند در مورد افعال انسان، صدور آن به اختيار و انتخاب است به عبارتي خداوند اراده كرده كه كارهاي انسان از روي اختيار و انتخاب انجام پذيرد. انسان به حكم اين كه ذاتاً موجودي مختار و آزاد است، در تصميم‌گيري هيچ نوع فشاري از برون يا درون بر او وارد نمي‌شود. و به فرموده شهيد مطهري: «همان طوري كه هيچ حادثه طبيعي بدون علت طبيعي رخ نمي‌دهد، افعال اختياري انسان‌ها نيز بدون اراده و اختيار انسان رخ نمي‌دهد، قانون خدا در مورد انسان اين است كه آدمي داراي اراده و قدرت و اختيار باشد و كارهاي نيك يا بد را خود انتخاب كند، اختيار و انتخاب مقوم وجودي انسان است، انسان غير مختار محال است، يعني اين كه فرض شده انسان است و غيرمختار، فقط فرض است نه حقيقت».[1]

    قسمت در ازدواج:
    بنابراين آن چه در بين مردم معروف است كه در ازدواج قسمت و تقدير دخالت دارد و قبلاً همه چيز معلوم و مشخص شده است، يا مثلاً مي‌گويند: فلان دختر «قسمت» فلان پسر است و آن پسر قسمت اين دختر نيست و يا اگر قسمت باشد خودش درست مي‌شود و ديگر لازم نيست ما كاري بكنيم و اگر قسمت نباشد، ما هر كاري هم بكنيم فايده‌اي ندارد، و سخناني از اين قبيل، صحيح نيست و هيچ ريشه ديني و عقلي ندارد. همان طور كه به روشني، اختيار و انتخاب را در خريد و فروش، انتخاب شغل و تعيين رشته تحصيلي مي‌بينيم در ازدواج نيز كه موضوع مهم و سرنوشت سازي است، اين اراده و اختيار رامشاهده مي‌كنيم، علاوه بر حكم عقل و منطق و شهادت و وجدان، رواياتي كه در آن معيارهاي انتخاب همسر ذكر شده دليل محكمي بر دخالت انسان در سرنوشت خويش است.[2] پيشوايان دين به ما توصيه كرده‌اند كه در انتخاب همسر نهايت دقت را مبذول كنيم و چشم بسته ازدواج نكنيم، چرا كه ازدواج يك موضوع حياتي است و براي هر كس به طور طبيعي در طول زندگي‌اش فقط يك بار اين فرصت پيش مي‌آيد. حياتي بودن امر ازدواج از اين نظر است كه دختر و پسر مي‌خواهند براي خود شريكي در زندگي انتخاب كنند، شريكي كه تا پايان عمر با او خواهد بود، شريكي كه بايد فرزنداو را تربيت كند و در صورت خوب بودن براي او آبرو خواهد بود و در صورت بد بودن، ابروي او، فاميل و خانواده‌اش را به خطر مي‌اندازد. چنان كه امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «بنگر شخصيت خود را كجا قرار مي‌دهي و چه كسي را در مالت شريك مي‌كني و از دين و رازت آگاه مي‌سازي؟ و درجايي ديگر مي‌فرمايد: زن مانند گردن بند است، بنگر چه گردن بندي براي خود مي‌گيري.»
    بر اين اساس، پسر و دختر جوان، نه اين كه نبايد دست روي دست گذاشته و به اميد بخت و شانس و قسمت بنشينند، بلكه چه پسر و چه دختر بايد براي اين تصميم سرنوشت ساز خود را آماده نموده و با كمال دقت و خردورزي و با كمك تجارب خانواده، راهنمايي مشاوران دلسوز و كاردان، فرد مورد نظر را انتخاب كنند. چرا كه منشأ و سرچشمه بسياري از گرفتاري‌ها و بدبختي‌هاي انسان غفلت و بي‌تفاوتي است.
    غفلت، در تمام امور، خسارت‌بار است و در مسأله انتخاب همسر، خسارت‌بارتر. ممكن است يك لحظه غفلت و يا انتخاب غيرصحيح، يك عمر پشيماني و حسرت را به دنبال داشته باشد. افراد زيادي را مي‌بينيم كه علت ناكامي‌هاي خود از زندگي زناشويي را يك لحظه غفلت در انتخاب همسر مي‌دانند.
    به همين دليل پيشوايان معصوم ـ عليهم السّلام ـ ملاك و معيارهايي را هم در انتخاب همسر ارائه نموده‌اند تا دختر و پسر يا زن و شوهري كه قصد ازدواج دارند با استفاده از آن بتوانند يك عمر با سعادت و آرامش در كنار هم زندگي كنند كه در برخي روايات بر دو عنصر دين و اخلاق در انتخاب همسر بسيار تأكيد شده است كه در اين جا تنها به ذكر يك روايت اكتفا مي‌كنيم.[3] شخصي به نام حسين بن بشّار باسطي نامه‌اي خدمت امام رضا ـ عليه السّلام ـ مي‌نويسد و درباره خواستگاري كه براي دخترش آمده است كسب تكليف مي‌كند و مي‌گويد: «فردي از خويشاوندانم به خواستگاري دخترم آمده در حالي كه بداخلاق است، وظيفه من چيست؟ حضرت در پاسخ فرمودند: اگر بداخلاق است دخترت را به او نده.[4]
    در اين روايت، حضرت نفرمود: ازدواج قسمت است، دخترت را به ازدواج شخص مذكور درآور، بلكه به صراحت از اين ازدواج منع فرمودند. انسان در امر ازدواج و انتخاب همسر بايد شناخت كافي پيدا كند. اگر معيارهاي ديني و فرهنگي طرف مقابل مناسب و از نظر خانوادگي اصيل و نجيب باشد، مي‌تواند با او ازدواج كند.
    بنابراين خواهر گرامي آن چه كه گفته مي‌شود از قبيل بخت فلان كس را بسته‌اند يا بخت بسته فلان دختر خانم يا آقا پسر بايد طلسم گشايي كرد، همان گونه كه گذشت سخنان موهوم و نادرستي است، ‌اين سخنان را كساني مطرح مي‌كنند كه مي‌خواهند از اين طريق سودجويي كرده و درآمدي به دست آورند به همين دليل چنين سخناني را مطرح و در بين مردم شايع مي‌كنند تا اين كه مردم هم باور كرده و براي رفع حوائج خود از قبيل، دعاي محبت، پسر زاييدن، شوهر كردن دختر، زبان بندي، دزديابي و... به چنين افراد دعانويس و يا فالگيرهاي دروغين كه هيچ گونه اطلاعات علمي ندارند مراجعه نموده و اهم مطالب خود را از آنان بخواهند. اگر در مورد چنين افرادي كه بخت را بسته يا باز مي‌كنند به خوبي تحقيق كنيد خواهيد يافت كه آنها نه توان علمي خاصي دارند و نه رياضت‌هاي شرعي خاصي در اين راه كشيده‌اند تا قدرتي به دست آورده باشند بلكه در اثر بيكاري، بازنشستگي و... مغازه‌هايي به عنوان طالع بيني، طلسم گشايي، آينه بيني باز كرده و به اين امور مي‌پردازند تا از اين طريق بتوانند از مردم استفاده نموده و كسب درآمدي كنند و يا به شهرتي برسند، بنابراين بسياري از كساني كه به اصطلاح بخت آنها بسته شده است اين طبيعي است چون دختر خانمي كه به خاطر ايده و خواسته‌هاي آرماني، براي خود در نظر گرفته است و هر خواستگاري را با بهانه‌هاي غيرموجّه ردّ نموده است، يا زيبايي و جذابيت ظاهري ندارد و يا خانواده دختر مشكلات رفتاري و اخلاقي خاصي دارند و در نتيجه خواستگار به در خانه آنان نمي‌آيد، اين جاست كه يكي مي‌گويد بخت او بسته شده است و ديگري مي‌گويد بايد طالع گشايي شود و سخناني از اين قبيل كه موجب شك و ترديد او گرديده و در نتيجه به او تلقين مي‌شود كه اين سخنان صحت دارد. بنابراين چنين سخناني حداقل اثر رواني خود را خواهند گذاشت كه بهترين راه در چنين مواقعي اعتماد و توكل به خداوند متعال، ‌و انجام وظايف شرعي، اخلاقي و اجتماعي است.
    چرا كه آينده هر انساني از يك سو، در گرو علم و عمل اوست. چنان كه قرآن مجيد مي‌فرمايد: «كلّ امريٍ بما كسَبَ رهينٌ؛ هر كس در گرو اعمال خويش است. و در جاي ديگر مي‌فرمايد: «و ان ليسَ للاِنسانِ الّا ما سعي؛ و اين كه براي انسان بهره‌اي جز سعي و كوشش او نيست». و از سوي ديگر در گرو توكّل و اعتماد به قدرت بي‌كران خداوند است.

    ----------------------------------
    پي نوشت :
    [1] . مرتضي مطهري، عدل الهي، چ سوم، تهران، صدرا، 1367، ص 134 ـ 135.
    [2] . مجله معارف اسلامي، شماره 48، خرداد و تير 1380، محمد سبحاني، ص 113.
    [3] . جهت آشنايي بيشتر ر.ك: علي اكبر مظاهري، جوانان و انتخاب همسر، چ سيزدهم، انتشارات پارسايان، قم، 1380.
    [4] . مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، ج 100، ص 235.

     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1584- چه کسی ميگويد که گرانی اينجاست؟/ دوره ی ارزانيست/چه شرافت ارزان/تن عريان ارزن/و دروغ از همه چی ارزن تر/آبرو قيمت يک تکه نان/و چه تخفيفه بزرگی خوردست، قيمت هر انسان!!! (0509-012)

    1585- دهقان فداکار پير شده،چوپان دروغگو عزيز شده،شنگولو منگول گرگ شدن،کوکب حوصله ی مهمون رو نداره،کبرا تصميم گرفته دماغشو عمل کنه،روباه و کلاغ دستشون تو يه کاسس،حسنک گوسفندشو ول کرده و تو يه شرکت ابدرچی شده،ارش کمانگير معتاد شده،شيرين،خسرو و فرهاد و پيچونده و با دوست پسرش رفته اسکی،رستم و اسفنديار اسباشونو فروختن و با موتور ميرن کيف قاپی،"راستی چی به سر ما اومده؟" (8878-0912)

    1586- دلم ميخواد مثل يه پرنده ی شکسته بال بيام گوشيه قلبت لونه کنم تا انفولانزاي مرغی بگيری. (1442-0936)

    1587- Destiny is not a matter of chance,it is a matter of choice.It is not a thing to be waited for,it is a thing to be achieved.W.J.Bryant (0600-0916)

    1588- Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead.Walk beside me&be my friend. (3524-0918)

    1589- دورت بگردم چيست؟ دايره ی فرضی است که تا اطلاع ثانوی از فرد مورده نظر محافظت ميکند (1442-0935)

    1590- دوست دارم نه بخاطره حسادتت،نه بخاطره حماقتت،نه بخاطره جسارتت،فقط بخاطره اون وجوده کثافتت.(9660-0911)

    1591- دوستا تيکه هاي پازلن، اگه يکيش کم شه،هيچی جاشو نميگيره و اون پازل هيچ وقت کامل نميشه. تو يکی از همون تيکه هايی که هيچ وقت گمت نميکنم !(0535-0918)

    1592- ای که عشق را در دل من نشاندی، ای که محبت را به درونم کشاندی، من از وجود توست بودنم، پذيرا باش اين عبادتم که به درگاهت حقيرم و کوچک، وگر نپذيری تنها و بي پناه!(9238-0915)

    1593- فدات فدات يه بوس برات کنجه لبات يه چسب بزن بچسبونش که در نره از رو لبت.(1442-0936)

    1594- فک کردی اس ام اس دادم کارم پيشت لنگه يا دستم زيره سنگه.نه فقط دلم وسط تنگه.. (4732-0912)

    1595- گفتمش: دل ميخری؟ پرسيد:چند؟ گفتمش: دل ماله تو، امّا بخند.. خنده ای کرد و دل زه دستانم ربود.. تا به خود باز آمدم او رفته بود. دل زه دستش روی خاک افتاده بود. جای پايش روی دل جا مانده بود!!!(0509-0912)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    اصلاح الگوي مصرف
    با حذف همايش‌هاي بي‌مصرف!

    تا به حال درباره برگزاري همايش‌هاي بي‌حاصل بيشتر دولتي بسيار خوانده‌ايد، اما واقعا محاسبه كرده‌ايد يك همايش حداقلي بي‌كلاس دست و پا شكسته چقدر براي بيت‌المال خرج برمي‌دارد؟
    به گزارش خبرنگار ما، آنچه تا به حال درباره برگزاري همايش‌ها و سمينارهاي بي‌حاصل بعضا دولتي در رسانه‌ها مطرح شده، بيشتر در حد كلي‌گويي بوده و از آمار و ارقام ملموس، خالي است. به همين دليل، شايد كمتر سراغ داشته باشيم كه شهروندان بدانند يك همايش براي بيت‌المالي كه متعلق به آنان هم هست، چقدر هزينه مي‌تراشد و مهم‌تر آن كه فايده و سود و بهره اين همايش‌ها براي شهروندان و كشور چيست.
    لذا به نظر مي‌رسد بازخواني ميداني هزينه‌هاي برگزاري همايش‌هاي دولتي با استناد به ارقامي كه براحتي از طريق چند مراجعه و پرس‌وجوي ساده قابل دسترسي است؛ در سالي كه سال اصلاح الگوي مصرف ناميده شده، اهميت ويژه‌اي دارد. چرا كه توجه به آن مي‌تواند دست‌كم برخي دستگاه‌هاي دولتي را از برگزاري همايش‌هاي بيهوده در سال‌جاري منصرف و پول صرفه‌جويي شده را صرف كارهاي متعدد و ضروري بر زمين مانده كشور كند. اگر فقط يك سال هم اين چنين شود، باز در حد خود ارزشمند است.


    vسالن‌هاي تهران
    قبل از برگزاري هر سمينار، دستگاه دولتي بايد سراغ رزرو سالن مناسبي برود؛ سالني كه حداقل گنجايش 500 تا 800 نفر را داشته باشد، چرا كه در پاي سخنان فلان مدير يا مسوول بايد تعداد مكفي شنونده حاضر باشد. سالن بايد سن و جايگاه مناسب سخنراني هم داشته باشد تا تقديرها و جوايز در فضايي باشكوه اهدا شود. نورپردازي، صداي مناسب، دكور، گل‌آرايي، پيش‌بيني تابلوها و استندهاي تبليغاتي مناسب و خلاصه هر چه فضا را براي برگزاري آبرومند همايش مهيا كند، بايد وجود داشته باشد. گشتي در تهران نشان مي‌دهد مكان‌هاي اين‌چنيني كه مطابق با استانداردهاي سنگين و رنگين و در شأن سمينارهاي دولتي باشد، زياد نيست. تالار بزرگ كشور، مركز همايش‌هاي بين‌المللي ، مركز همايش‌هاي قوه قضاييه در پل رومي، مركز تازه‌ساز همايش‌هاي ميلاد، مجموعه اريكه ايرانيان، سالن اجلاس سران كنفرانس اسلامي، مركز همايش‌هاي رازي، مركز همايش‌هاي وزارت خارجه، چند هتل بزرگ مانند هتل استقلال، هتل هما، هتل انقلاب، هتل لاله، هتل المپيك، چند تالار بزرگ چون تالار وحدت، تالا رودكي و سرانجام چند فرهنگسراي آبرومند چون فرهنگسراي نياوران.
    اينها مكان‌هايي هستند كه خدمات استاندارد و به اصطلاح در شأن سمينارها و همايش‌هاي دولتي را ارائه مي‌كنند. حالا فرض كنيد شما به عنوان نماينده يك دستگاه دولتي مي‌خواهيد براي بازديد و رزرو جا به چند مكان از فهرست يادشده مراجعه كنيد. سالني را در نظر بگيريد با گنجايش حدود 800 نفر بعلاوه چند سالن جنبي كوچك‌تر به همراه رستوران و پذيرايي ميان وعده روزگاهي و عصرگاهي كه در كنار دارد. اين مركز خدمات فيلمبرداري و صدابرداري و نورپردازي مداربسته، گل‌آرايي، تغيير دكور سن و عكاسي ارائه مي‌كند.
    اتاق مخصوص خبرنگاران و خدمات ويژه تشريفات چون اتاق وي.آي.پي و سالن جنبي مخصوص برگزاري نمايشگاه نيز از ديگر مزيت‌هاي آن است كه خدماتش را كيفي و متناسب استاندارد مي‌سازد. هم‌اكنون كه تقويم رزرو اين سالن تا شهريور 88 پر است، تازه اگر زمان مناسب خالي گير بياوريد براي دريافت تمام خدمات يادشده در يك روز حدود 100ميليون تومان بايد بپردازيد. تازه هزينه غذا هم جداگانه است. حداقل هزينه غذا به ازاي هر نفر 15 هزار تومان است كه اگر فقط ظرفيت سالن اصلي يعني 800 نفر بخواهند يك وعده غذا بخورند، سازمان بايد 12‌ميليون تومان جداگانه بپردازد.
    به سالن دوم سر مي‌زنيم؛ مركز همايش‌هاي بين‌المللي ميلاد در كنار برج ميلاد و حاشيه بزرگراه همت. سالن اصلي اين مركز گنجايش 1500 نفر را دارد، تازه هنوز بسياري از بخش‌هاي آن درست و حسابي تكميل نشده است. اما با همين وضعيت و با ارائه تمامي خدمات موردنياز يادشده براي يك روز كامل 120‌ميليون تومان درخواست مي‌كند كه البته تهيه و سرو غذا براي هر نفر 20 هزار تومان در كف قيمت است.
    سالن سوم اجلاس سران كنفرانس اسلامي در ولنجك، كمي دورتر از حاشيه اتوبان چمران است. سالن اصلي با بالكن گنجايش 3000 نفر را دارد و هزينه رزرو فقط همان سالن اصلي 200 ميليون تومان براي يك روز. هزينه غذا هر نفر 20 هزار تومان و سرجمع خدمات جانبي مورد درخواست چون ترانسفر از محل در اصلي به سوي سالن اصلي،‌ گل‌آرايي، چاپ استند و بنر، فيلمبرداري داخلي، اتاق انتظار مقامات و پذيرايي ميان وعده به تناسب افراد در يك پكيج 20 ميليون توماني عرضه مي‌شود. يعني حداقل هزينه برگزاري سمينار در اين مكان بدون غذا 220 ميليون تومان آب مي‌خورد.در مجموعه اريكه ايرانيان كه بتازگي در سعادت‌آباد تهران افتتاح شده نيز هزينه رزرو سالن اصلي حداكثر 500 نفري براي يك روز 40 ميليون تومان است كه هزينه‌هاي جانبي بر آن افزوده مي‌شود.
    هزينه غذا به ازاي هر نفر 25 هزار تومان و پكيج خدمات جانبي به ازاي هر نفر 100 هزار تومان است. تازه اين مكان با تمام دكور و نماي آبرومندي كه دارد به علت چندمنظوره بودن و محل نمايش فيلم و نداشتن سن بزرگ و اتاق وي.آي.پي چندان مورد استقبال دولتي‌ها نيست، اما باز هم برگزاري يك همايش 500 نفري در آن با احتساب غذا حدود 80‌ميليون تومان آب مي‌خورد.


    vهزينه‌هاي خارج از سالن
    با اين حال فهرست هزينه‌هاي برگزاري يك سمينار در همين نقطه تمام نمي‌شود. چرا كه هنوز هزينه‌هاي خارج از سالن همايش باقي است. اين هزينه‌ها عبارتند از: استخدام نيروهاي اجرايي براي پذيرايي، راهنمايي، نصب دكور، خدمات و ساير امورات. چاپ بروشور، بنر، پوستر، كاتالوگ، سربرگ و ساير مواد چاپي لازم، خريد هداياي تبليغاتي چون كيف و خودكار و ساعت مچي و غيره، هزينه گروه احتمالي سرود يا نمايش و تهيه و ساخت تيزر يا فيلم همايش و پخش به طور رپورتاژآگهي از رسانه‌ها كه اين روزها بدجور مد شده است.
    طبق محاسبات صورت گرفته توسط كارپرداز يكي از سالن‌هاي برگزاري همايش پايتخت كه اين‌گونه خدمات را نيز به مشتري عرضه مي‌كرد، به ازاي هر نفر، 100 هزار تومان هزينه‌هاي جانبي هر همايش است كه البته اين رقم كف است. در اين صورت براي برگزاري بخش دوم يك همايش مثلا 500 نفره بايد علاوه بر پول سالن و خورد‌ و خوراك و غيره، 50 ميليون تومان نيز براي تشريفات و هدايا و بروشور گزارش كار و غيره هزينه شود....


    vمحاسبات نهايي
    حالا شايد بتوان هزينه متوسط برگزاري يك همايش كاملا معمولي نصف روزه 800 نفره را كه به ناهار يا شام ختم شود، محاسبه كرد: سالن 100‌ميليون تومان بعلاوه 12 ميليون تومان غذا و 80‌ميليون تومان هزينه‌هاي جانبي، رقم 192 ميليون تومان را به عنوان رقم كف و حداقلي به دست مي‌دهد.
    به خاطر داشته باشيد اين رقم براي يك همايش كاملا داخلي است و فرض بر اين است كه تمام مدعوين از تهران در همايش حضور ‌يابند و پول احتمالي بليت رفت و برگشت هواپيما براي عزيمت مهمانان از ساير نقاط ايران پرداخت نشود. مدل محاسباتي ما شامل همايش‌هاي بين‌المللي هم نمي‌شود كه بليت رفت و برگشت خارجي و اقامت در هتل‌هاي چند ستاره و گردش‌هاي پرخرج توريستي يا هداياي گرانقيمت مانند صنايع دستي يا قاليچه و زعفران جزو جدايي‌ناپذير آن محسوب مي‌شود، مي‌بينيم كه 192 ميليون توماني كه مورد محاسبه قرار گرفته در برابر ارقام حداكثري تا چه حد كوچك و بي‌كلاس است...
    قطعا كارشناسان اقتصادي حذف همايش‌هاي عمدتا بي‌مصرف را يكي از راهكارها براي تحقق اهداف سال اصلاح الگوي مصرف يادآوري مي‌كنند.
    به گفته آنان، اكثر اين همايش‌ها، دستاورد خاصي را به دنبال ندارد و ماتركي جز يك كتاب خلاصه مقالات كه مطالعه نشده در گوشه كتابخانه‌اي خاك مي‌خورد، در بر نخواهد داشت. البته همايش‌ها و سمينارهاي اجرايي و مفيد از اين قاعده مستثناست اما چشمان با انصاف گواهي مي‌دهند كه چقدر از سمينارها و همايش‌هاي دولتي غيرضرور و بي‌مصرف است....
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان