1082
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1082:: يکشنبه 13 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

از ویندوز 7 به صورت رایگان استفاده کنید!

عليک سلام!
ویندوز 7 نسخه RC1 رسما از ديروز برای دانلود در دسترس کاربران MSDN و تک نت قرار گرفته است. و تا چهار روز دیگر در دسترس عموم خواهد بود. خبر جالب تر اينکه مایکروسافت اعلام کرد ویندوز 7 نسخه RC1 تا ماه ژوئن سال 2010 پشتیبانی می شود. این حرف به این معنی است که اگر این نسخه را نصب کنید می توانید بیشتر از یک سال (از الان به مدت 13 ماه!) این ویندوز را به صورت رایگان داشته باشید و از آن استفاده کنید. چنین پیشنهادی به احتمال زیاد افراد بیشتری را ترغیب خواهد کرد که ویندوز هفت را امتحان کنند.
در کنار این خبر مایکروسافت اعلام کرد که زمان فروش ویندوز XP را هم افزایش داده و این سیستم عامل تا یک سال بعد از ارایه نسخه رسمی ویندوز 7 در بازار خواهد ماند. این خبر برای سازندگان نت بوک ها خوشحال کننده است چرا که مایکروسافت ویندوز XP را برای نت بوک ها با قیمت 15 دلار به فروش می رساند. این تصمیم می تواند به کاهش قیمت نت بوک ها طی سال آینده کمک کند.

خبر ديگر در مورد ويدوز7 اينکه: تمام نسخه های ویندوز 7 وصله های امنیتی را دریافت می کنند حتی قفل شکسته ها!
این یک خبر خوب برای بسیاری از کاربران ایرانی ویندوز و تمام کسانی است که از نسخه های قفل شکسته ویندوز استفاده می کنند. مایکروسافت اعلام کرده Update های امنیتی ویندوز 7 به دست تمام کاربران می رسد. بدون توجه به اصل یا کرک بودن ویندوز. این تصمیم در پی این موضوع گرفته شده که مایکروسافت مشاهده کرده بیشتر کرم ها و نرم افزارهای مخرب از طریق کامپیوترهایی پخش می شوند که دارای ویندوز کرک شده هستند. ویندوز های کرک شده به روز رسانی های جدید امنیتی را دریافت نمی کنند و به همین دلیل بیشتر از بقیه کامپیوتر ها در معرض نرم افزارهای مخرب هستند.
نتیجه این شده که مایکروسافت حاضر شده وصله های جدید را به تمام کاربران بدهد. شما حتی سرویس پک های جدید را هم دریافت خواهید کرد.
البته نسخه های کرک شده در دریافت به روز رسانی های غیر امنیتی محدودیت خواهند داشت. اما نکته بسیار مثبت تصمیم جدید مایکروسافت این است که کاربران ویندوز جدید حداقل از نظر دریافت وصله های امنیتی و سرویس پک های جدید خیالشان راحت خواهد بود.

منابع:
pcworld.com
gadgetmix.com
news.softpedia.com


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاوير ديدني از تخت جمشيد
  • وقتی احمدی‌نژاد كم می‌آورد!
  • تصاويري از BMW G-Power M6 Hurricane CS سريعترين اتومبيل کوپه جهان!
  • اعلام‌موجودیت جبهه اصولگرايان حامي موسوي
  • معرفي و دانلود فيلم : برادرهاي ناتني
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : زيردريائي ها
  • دانلود انيميشن : Bob The Builder On Site Skyscrapers
  • آلبوم جدید و زیبای امیر شفیعی به نام سلکشن
  • آهنگ جدید و زیبای سعید آسایش به نام قسم
  • حذف ردپا در وب و ویندوز با Internet Privacy Eraser
  • کتاب الکترونیکی «فرزند ملت»
  • بازي بينهايت جذاب Barbie Fashion Boutique
  • دختر كم توقع!
  • یوتیوب مشهور می‌کند: غلبه «سوزان بویل» بر اوباما و جورج بوش!
  • احمد! مطهری را کشتند
  • دلم جوش زده است
  • حواشی جالب همایش موج سوم با حضور خاتمی و موسوی / ما به خرداد پر از حادثه عادت داريم
  • جديدترين شماره از ماهنامه Elle Decor
  • قلاب ماهیگیری جدید بازی های کامپیوتری را به عمق می برد
  • چگونه یك روزنامه نگار نمونه باشیم!
  • آنچه را که می توانید تغییر دهید
  • خانم ‌ها چگونه از موهای زاید خلاص شوند؟
  • ۸ نکته درباره دکوراسیون بهاره
  • سبزی ها را خام و پخته بخورید
  • هر آنچه که می خواهید درباره هارد دیسک بدانید
  • چرا خدا حوادثی مثل زلزله را به وجود آورده؟
  • برداشت‌هاي نادرست از «اصلاح الگوي مصرف»
  • و ....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير زيبايي از مسابقه فرمول يک (فصل اول)
ويژه نامه سالگرد شهادت استاد مطهري
تصاوير ديدني از تخت جمشيد
شب شعر در کافي شاپ!
گزیده‌هائی از متن کتاب خسرو و شیرین نظامی گنجوی
تصاوير ديدني از فستيوال مجسمه هاي شني
تعجب نكن سقف پيش تنيده به روش پس كشيده با دهانه 20 متر
عکسها و سايه ها
زیباترین خانه های درختی جهان
وقتی احمدی‌نژاد كم می‌آورد!
تصاويري از BMW G-Power M6 Hurricane CS
سريعترين اتومبيل کوپه جهان!

 

 

www.mobin-group.com

رئيس‌جمهور امشب در گفتگوي ويژه شبكه 2 سيما

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور يكشنبه‌شب در يك گفتگوي زنده تلويزيوني درباره مسائل روز كشور سخن خواهد گفت.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست‌جمهوري، رئيس‌جمهور امشب در گفتگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما حضور پيدا كرده و راجع به مسائل روز كشور سخن خواهد گفت.
اين برنامه امشب شب بعد از خبر 22.30 به طور زنده از شبكه دوم سيما پخش مي‌شود.

حکم قطعی تعدادی از متهمین
یک پرونده اقتصادی بالاخره اعلام شد

متهمین یک پرونده اقتصادی با اتهام های پرداخت رشوه ، دریافت رشوه ، جعل اسناد دولتی و تحصیل مال نامشروع به مجازاتهای حبس ، شلاق ، پرداخت جزای نقدی ، انفصال دائم از خدمات دولتی و تبعید محکوم شدند.
پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط) اعلام کرد: این پرونده با ارسال گزارش از سوی وزارت اطلاعات در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و با صدور کیفرخواست در دادسرای امور اقتصادی (ناحیه ۲۲) به شعبه۱۱۹۱دادگاه عمومی ارسال و درنهایت با حکم قطعی شعبه۷۰ دادگاه تجدیدنظر متهمین پرونده با اتهام های پرداخت رشوه ، دریافت رشوه ، جعل اسناد دولتی و تحصیل مال نامشروع به مجازات های حبس ، شلاق ، پرداخت جزای نقدی ، انفصال دائم از خدمات دولتی و تبعید محکوم شدند .
براساس این گزارش ، شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست سید احمد میری لواسانی حکم صادره از سوی شعبه ۱۱۹۱ دادگاه عمومی تهران را به‌ شرح ذیل تأیید کرد:
۱- جابر مقتدر فرزند محمد به اتهام های جعل اسناد دولتی ، تحصیل مال از طریق نامشروع و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری ،۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی به مبلغ(۰۰۰/۰۰۰/۲۵۵/۶) شش میلیارد و دویست و پنجاه و پنج میلیون ریال معادل دو برابر مبلغ تحصیل شده درحق صندوق دولت محکوم شد. وی همچنین در تکمیل مجازات و تتمیم حکم تعزیری به مدت ۶ سال از هرگونه معامله و عقد قرارداد مالی و خدماتی منع و به دوسال اقامت اجباری در شهرستان مراغه محکوم گردید .
۲- ناصر پاک پرور فرزند غلامحسین به اتهام دریافت رشوه به تحمل ۷ سال حبس تعزیری ،۷۴ضربه شلاق و پرداخت مبلغ دویست و هفتاد و پنج میلیون و ششصد هزار ریال (۰۰۰/۶۰۰/۲۷۵ریال) جزای نقدی معادل وجه مأخوذه درحق صندوق دولت و یک سال انفصال موقت از خدمات دولتی ، ضبط مال ناشی‌از ارتشاء به نفع صندوق دولت و همچنین سه سال اقامت اجباری در شهرستان کلیبر محکوم شد٠
3- قدیر مرندی فرزند رحمان به اتهام دریافت رشوه به مبلغ۰۰۰/۰۰۰/۲۵۲ ریال (دویست و پنجاه و دو میلیون ریال) به تحمل ۷ سال حبس ، تحمل ۷۴ ضربه شلاق و یک سال انفصال موقت از خدمات دولتی و پرداخت ۰۰۰/۰۰۰/۲۵۲ ریال (دویست و پنجاه و دو میلیون ریال) جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
 

اعلام‌موجودیت جبهه اصولگرايان حامي موسوي

از سوي اصولگرايان منتقد دولت جبهه اصولگرايان حامي ميرحسين موسوي اعلام موجوديت كرد.
به گزارش ايلنا در بيانيه اين گروه با اشاره به انقلاب ايران آمده است: انقلاب اسلامي، تداوم حركت انبيا در مسير ساختن جامعه انساني و تربيت انسان‌ها است و جمهوري اسلامي، حاصل مبارزات تاريخي علماي صالح و انسان‌هاي تربيت شده در دامن مكتب انساني اسلام محسوب مي‌شود. پيدايي و تداوم حيات اين نظام مديون هدايت و تدبير امام خميني(ره) است كه با انديشه سياسي اسلام و اصل مترقي ولايت‌فقيه، مردم را به صحنه مبارزات كشاند و در عصرحاشيه‌نشيني دين، اسلام را به متن زندگي اجتماعي مردم آورد.
در ادامه اين بيانيه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري دهم تاكيد شده است: اينك در آستانه برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و در يكي از شرايط حساس تاريخي كشورمان به نظر مي‌رسد ضرورت حضور مردم در اين صحنه به صورت مضاعف تعيين‌كننده مي‌باشد و يكي از دلايل اين امر آن است كه جريان اصولگرا بايد دست به گزينش نامزد مورنظر خود براي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بزند در حاليكه از عملكرد نامزد موجود راضي نيست.در ميان نيروهاي سياسي موسوم به اصولگرا، جمعي به تداوم وضع موجود تن داده‌اند و اين در حالي است كه پيش از اين، تندترين انتقادها را متوجه دولت و شخص رئيس‌جمهوري مي‌دانستند كه اصولي‌ترين اين انتقادات، نقدهاي صريح و جدي اصولگرايان و حاميان انقلاب به حوزه رعايت عقلانيت، اعتدال و كارشناسي در كليه اقدامات دولت نهم بوده است. چنان‌چه بارها تخلف از قانون تصميم‌گيري‌هاي غيركارشناسي و از سر تعجيل و تغييرات بدون بررسي مورد تاكيد همگان قرار گرفته است.چنين به نظر مي‌رسد كه با وجود همه اين اشكالات اساسي، اصرار بر ارتقاي چنين تفكري در حاكميت توجيهي ندارد.
جبهه اصولگرايان حامي مير حسين موسوي در بيان دلايل شكل گيري اين جبهه تاكيد كرده است: بر مبناي نپذيرفتن تداوم وضع موجود، ضرورت است عرصه تازه‌اي در مقابل مردم و نيروهاي اصولگرا گشوده شود و فضاي سياسي متفاوتي در مقايسه با وضع موجود، پديد آيد. با اين هدف «جبهه اصولگرايان حامي ميرحسين موسوي» اعلام موجوديت مي‌كند. ظهور اين جبهه انتخاباتي بر محورهاي زير تكيه دارد:
1-اصولگرايي، جريان عام انقلاب است و همه نيروهاي معتقد به اسلام، خط امام و داراي التزام عملي به ولايت فقيه و قانون اساسي را دربرمي‌گيرد.
2-اصولگرايي، ضامن تداوم انقلاب و اصلاح‌طلبي، ضامن پويايي انقلاب نيست.
3-اصولگرايان با مجموعه‌اي از نيروهاي سياسي كه درصدد ساختارشكني بوده، فاصله گرفتن از اصول انقلابي و آرمان‌هاي اسلامي را طلب مي‌كردند، مرز دشمني دارند و با آن مخالفند.
4-اصولگرايي با ناكارآمدي سازگار نيست و صرف طرح مواضع اصولي و آرمان‌گرايانه براي اصولگرا بودن كفايت نمي‌كند. ناكارآمدي عملي به تضعيف آرمان‌ها مي‌انجامد همان‌‌گونه كه كارآمدي و عملكرد موثر و قابل دفاع تقويت آرمان‌ها و ارزش‌ها را به همراه دارد.
5-مهندس ميرحسين موسوي چهره‌اي انقلابي است كه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي را در كنار هم مطلوب مي‌داند. وي از مديران موفق نظام در 8 سال دفاع مقدس است و كوله‌باري از تجارب مديريتي را با شخصيت متعادل سياسي و فرهنگي خود همراه كرده است. موسوي، نگاه فراگير و فراجناحي دارد و از همه نيروهاي توانمند نظام فارغ از مرزكشي‌هاي رايج سياسي، نگاه فراگير و فراجناحي دارد و از همه نيروهاي توانمند فارغ از مرزكشي‌هاي رايج سياسي، مي‌تواند بهره گيرد و او مدير دوران «بحران» است نه وفور و طبعا در شرايط كنوني كه با بحران اقتصادي جهاني و پيامدهاي داخلي آن و كاهش منابع درآمدي مواجهيم، به نگاه استراتژيك موسوي و تجربه مديريت در بحران او بيشتر نيازمنديم.
6-ميرحسين موسوي، نامزد مستقل و فراگير انتخابات رياست‌جمهوري است حمايت از سر اعتقاد يا از سر ناچاري برخي از ميرحسين موسوي را بايد نشانه ظرفيت بالاي نخست‌وزير مخلص دوران امام در آوردن نيروهاي سياسي متعدد به زير چتر انقلاب دانست و آن را مثبت ارزيابي كرد.
7-نزديك كردن مواضع نيروهاي انقلاب به يكديگر، هم موجب رضايت الهي و هم نياز شرايط كنوني كشور است و ما بر اين باوريم كه ميرحسين موسوي بايد در اين مسير گام بردارد و پيروزي ايشان در انتخابات، گام بلندي در اين مسير خواهد بود.
اين جبهه تازه تاسيس سياسي در پايان ياد آور شده است :«جبهه اصولگرايان حامي ميرحسين موسوي» منكر دستاوردهاي مثبت دولت كنوني نيست و با شعارها و گفتمان انقلابي- اسلامي آن هم نوا است اما به كارآمدي اين دولت، اشكالات سياسي وارد مي‌داند و در واقع براي تحقق همين آرمان‌ها و در بستر همين گفتمان مشترك به ايجاد دولتي كارآمد، قانونمند، ولايتمدار و پايبند به تصميمات كارشناسانه و جمعي به دست نخست‌وزير مخلص و موفق دوران امام مي‌انديشند. در اين راستا، دست مساعدت و همكاري همه اصولگرايان را مي‌فشاريم و آرزو مي‌كنيم در فرداي پيروزي مهندس ميرحسين موسوي در انتخابات رياست‌جمهوري همه اصولگرايان نيز احساس خوش موفقيت و پيروزي را در كام خود احساس كنند. اميد كه با زعامت رهبر معظم انقلاب، مردم عزيزمان برگ زرين ديگري را در تاريخ ايران ورق بزنند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

برادرهاي ناتني
Step Brothers

کارگردان: آدام مک کي. فيلمنامه: ويل فرل، آدام مک کي بر اساس داستاني از خودشان و جان سي. رايلي. موسيقي: ‏جان بريون. مدير فيلمبرداري: اليور وود. تدوين: برنت وايت. طراح صحنه: کلايتن هارتلي. بازيگران: ويل فرل[برندان ‏هاف]، جان سي. رايلي[ديل دابک]، مري استينبرگن[نانسي هاف]، ريچارد جنکينز[دکتر رابرت دابک]، جيسن ‏ديويس[تي جي/‏‎ TJ‎‏]. ٩٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٨ آمريکا. برنده پوستر بهترين کمدي و نامزد پوستر بهترين فيلم پر ‏فروش تابستاني از مراسم آنونس طلايي. ‏
دکتر رابرت دابک و نانسي هاف در يک کنفرانس با هم آشنا و در يک چشم به هم زدن عاشق يکديگر مي شوند. فرجام ‏اين آشنايي ازدواج دو انسان ميان سال است، در حالي که هر دو صاحب پسراني بالغ و خانه نشين و در واقع حدوداً ٤٠ ‏ساله هستند. بعد از ازدواج، نانسي به همراه پسرش برندان به خانه دکتر دابک اثاث کشي مي کند، اما ديل پسر دکتر نيز ‏که مانند برندان از اين وصلت خشنود نيست، از پيدا شدن سر و کله يک برادر ناتني خوشحال به نظر نمي رسد. برندان ‏و ديل خيلي زود با همديگر برخورد و اختلاف نظر و سرانجام از همديگر تنفر پيدا مي کنند. اما تشابهاتي هم با يکديگر ‏دارند: هر دو در آستانه ٤٠ سالگي مثل بچه هاي ١٢ ساله رفتار مي کنند، بيکار و مجرد و به درد خواب گردي مبتلا ‏هستند.‏
نقطه مقابل آنها پسر ديگر خانم هاف است که صاحب مقامي رفيع در يک شرکت و همسر و دو فرزند است و خيلي زود ‏در دل پدرخوانده اش جا باز مي کند. ولي افتضاح هايي که برندان و ديل به بار مي آورند باعث مي شود تا رابطه دکتر ‏دابک و خانم هاف نيز تيره شده و تصميم به جدايي بگيرند. اين واقعه سبب مي شود تا دو برادر ناتني کمي به خود آمده ‏و تصميم به تغيير روش زندگي خود بگيرند...‏

چرا بايد ديد؟
يک کمدي مردانه ديگر از جاد آپتاو که توانسته به مرز ١٠٠ ميليون دلار فروش در گيشه آمريکا نزديک شود و اين کار ‏را با اتکا به دو چيز انجام داده: اول ويل فرل و جان سي. رايلي و دوم فحش هاي چارواداري که دو برادر ناتني و گاه ‏پدر و برادر دوم نثار هم مي کنند. ‏
سخت است صحه گذاشتن بر اين نکته که مرز ميان کمدي و لودگي و حتي هرزه درايي در سينماي امروز آمريکا محو ‏شده است. ديگر تفاوتي ميان فيلم و نمايش هاي سابقاً کافه اي تک نفره معروف به ‏One Man Show‏ يا ‏Stand-up ‎comedy‏ نمانده و در نگاهي به گذشته مي توان لني بروس را نابغه قلمداد کرد که لااقل اصالت وي بر ياوه هاي پر از ‏فحش امثال کريس راک و ساير نوابغ سياه پوست اين رشته مي چربيد و تاوان اين اصالت را نيز با مرگ مشکوک خود ‏پرداخت. ‏
بگذريم، ظاهراً يکي دو سالي است که تب فيلم هايي با شخصيت محوري مرد ٤٠ ساله، اما از نظر ذهني يا جنسي رشد ‏نکرده و نا بالغ شيوع پيدا کرده و باکره ٤٠ ساله، بدبياري و اين آخري-برادر هاي ناتني- نمونه هاي شاخص و پول ساز ‏آن هستند. برادر هاي ناتني قصه قبل توجهي ندارد. يک کهن الگو از جدال دو برادر خوانده در ابتدا و تفاهم شان در ‏انتها که اين بار رخت و لباس دو پسر ٤٠ ساله را بر تن آنها پوشانده اند(خواهش مي کنم حرف کودک درون را نزنيد ‏که حالم به هم مي خورد!). مي گويم استفاده از کهن الگو و اين امر نشانه بلوغ فيلم يا نويسندگان آن نيست. هدفم از ‏اشاره به اين کهن الگو فقط و فقط وجه منفي آن و در واقع کليشه شدن هاست که نشان مي دهد فيلمنامه نويس ها هم با ‏درايت پير نشده اند. با اين حساب برادر هاي ناتني تنها معجوني در ستايش روياي آمريکايي است، در ستايش موفقيت ‏براي ابله ها و اينکه هر کسي مي تواند در اين ملک و سرزمين وفور نعمت شاهد موفقيت را در آغوش بکشد. گيرم که ‏راه انتخابي اش چندان متعارف نباشد. مانند راهي که زوج رايلي و فرل بعد ‏Talladega Nights‏ برگزيده اند و با ‏نوشتن و بازي در نقش قهرمانان قصه اي که چيز تازه اي در آن نيست، سقوط خود را رقم زده اند. البته سقوط هنري، ‏چون رايلي به واسطه حضورش در فيلم پل تامس اندرسون و اين اواخر شيکاگو صاحب موقعيتي شده بود و فرل نيز ‏جايگاهي مقبول به عنوان کمدين و بازيگر در تئاتر و سينما دارد. ‏
آدام مک کي متولد ١٩٦٨ فيلادلفيا است. در دانشگاه پن استيت و تمپل تحصيل کرده و يکي از بنيان گذاران گروه ‏تئاتري ‏Upright Citizens Brigade comedy troupe‏ بوده است. در سال هاي ٢٠٠٠ و ٢٠٠١ تعداد زيادي فيلم ‏کوتاه ساخته و سابقه خوبي در نوشتن و بازي در نمايش هاي تلويزيوني هم دارد. اولين فيلم کوتاه خود را با نام ‏صاحبخانه در ٢٠٠٧ با همکاري ويل فرل نوشته و کارگرداني کرده است. برادر هاي ناتني اولين فيلم بلند اوست که ٩٥ ‏ميليون دلاري از جيب تماشاگر آمريکايي بيرون کشيده و همين امر ضامن ادامه کار او در دل سيستم خواهد بود. آيا شما ‏هم مي خواهيد جزو کساني باشيد که به امتداد يافتن کارنامه فيلمسازي مک کي کمک کنيد؟
ژانر: کمدي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part1.rar 
St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part2.rar 
St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part3.rar 
St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part4.rar 
St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part5.rar 
St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part6.rar 
St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part7.rar 
St-ep_B-ro-thers_2-008__Unr-ated_Edition_DvDrip-aX-X-o.part8.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

زيردريائي ها
The Ultimate Guide: Submarines

مستندي در مورد زيردريائي ها
محصول کانال Discovery

Modern submarines, enormous ships that are self-contained wonders of technology, are able to produce oxygen and water for their occupants. They are equipped with their own power plants, and feature sophisticated food service, entertainment facilities, firefighting stations, and a place for worship. Ultimate Guide: Submarines demonstrates how the submarine has developed since its first appearance in the Revolutionary War. In addition, scientists are harnessing the power of submarine-like vehicles to investigate the depths of the oceans. ~ Alice Day, All Movie Guide

Produced by Nigel Ashcroft
Narrated by Will Lyman
Written and directed by Martin Vaughan Cook
50 minutes, English and Mandarin Chinese dual audio
 

لينکهاي دانلود

Ultimate.Guide.Submarines.myTVblog.org.avi.001
Ultimate.Guide.Submarines.myTVblog.org.avi.002
Ultimate.Guide.Submarines.myTVblog.org.avi.003
Ultimate.Guide.Submarines.myTVblog.org.avi.004

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Bob The Builder On Site Skyscrapers


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

docu-btboss-xvid.part1.rar
docu-btboss-xvid.part2.rar
docu-btboss-xvid.part3.rar
docu-btboss-xvid.part4.rar
docu-btboss-xvid.part5.rar
docu-btboss-xvid.part6.rar
docu-btboss-xvid.part7.rar
docu-btboss-xvid.part8.rar

رمز فايل: AlexisRod


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

سلکشن
باصدای انير شفيعي

آلبوم جدید و زیبای امیر شفیعی به نام سلکشن 

Dele Ashegh

Douset Daram

Jadoo

Tak Setareh

Baroon

Har Nafas

Tak Setareh - Guitar

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای سعید آسایش
به نام قسم

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

حذف ردپا در وب و ویندوز با
Internet Privacy Eraser


با نرم افزار Internet Privacy Eraser می توانید ردپای سایت های بازدید شده را از روی سیستم خود به صورت کامل حذف کنید. این نرم افزار توانایی پاک سازی کوکی ها، سایت های بازدید شده و کلمات وارد شده در موتورهای جستجو را دارا می باشد. به علاوه به شما اجازه پاک سازی موارد مختلف در ویندوز که شامل سطل بازیافت (Recycle Bin)، موارد تایپ شده در گزینه Run در منوی Start و… می شود را می دهد.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

کتاب الکترونیکی «فرزند ملت»

متن کامل کتاب "فرزند ملت"، مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد با فرمت جاوا براي موبايل شما
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي بينهايت جذاب
Barbie Fashion Boutique


يک آرايشگر تمام عيار بشويد! به باربي و دوستانشان بپيونديد و هم آرايش کنيد و هم تفريح! از ماساژ صورت تا تغيير رنگ ناخن و سپس انتخاب يک لباس عالي همه و همه در بازي جذاب Barbie Fashion Boutique
 

لينکهاي دانلود

Claudia_BarbieFashionBoutique.part1.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part2.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part3.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part4.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part5.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part6.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part7.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part8.rar

رمز فايل: claudI4

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم می فرمایند:

اِنَّ اللّه‏َ تَعالى قَد تَكَفَّلَ لِطالِبِ العِلمِ بِرِزقِهِ خاصَّةً عَمّا ضَمِنَهُ لِغَيرِهِ

بى ‏گمان خداوند متعال روزى جوياى دانش را به‏ طور ويژه، افزون بر آنچه براى ديگران تضمين كرده، به عهده گرفته است.

منية المريد ، ص 160

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

راهیان نور
به دنبال جوان شدن زلیخا اولین کاروان پیر زنان ایران در قالب راهیان نور رهسپار مصر شدند!


شعله
وقتی وارد دلم شدی، احساس کردم آتش در وجودم شعله ور شد.
ای فلفل!


هلو
سلامی به گرمی اتو.به نرمی پتو..به شیرینی لبو.دوستت دارم هلو!


سکوت
دستان پسرک می لرزید... چشمانش گشاد شده بود، دهانش باز مانده بود... توان حرف زدن نداشت... سکوت همه جا را فرا گرفته بود... آخر او هم مانده بود که چه طور میمون می تونه اس ام اس بخونه؟


گوش نکردی
=___ =
(.)__(.)
_(0o)
(------)
هی بهت گفتم دست تو دماغت نکن. گوش نکردی... اینم نتیجش!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

جاده های بهشت

شهید حاج محمد جعفر نصر اصفهانی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. به مسائل دینی پایبند و در اجرای فرائض جدی بود. نصر یک روز که خاطراتش را تعریف می کرد گفت:
تصمیم گرفتم تا زمانی که جنگ هست و دشمن متجاوز قصد حمله به سرزمین ما را دارد جبهه ها را خالی نگذارم اما نمی دانستم وارد ارتش شوم یا به سپاه بروم. تا اینکه شبی در خواب آقا امام زمان(عج) را زیارت کردم. از ایشان پرسیدم: آقا تکلیف من چیست؟
فرمودند: ارتش به شما نیاز بیشتری دارد، به ارتش بروید.
به این ترتیب تکلیفم روشن شد و تصمیم گرفتم وارد دانشکده ی افسری شوم.

همرزم شهید سرتیپ حاج محمد جعفر نصر اصفهانی

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

آیوت ها

آیوت ها ثروتمندترین خاندان بازرگان دودمان اشکانیان بودند آنها در مدت 470سال کالاهای مورد نیاز مردم خاور و باختر جهان را فراهم و برایشان می فرستادند . آیوت یکم در جوانی پس از کمی تجارت برای بازرگانان خورده پا تصمیم گرفت خود این راه را ادامه دهد و تبدیل به بزرگترین بازرگان ایران گردد روزی که نخستین سفر بازرگانی خویش را در پیش داشت مردی میانسال پیش او آمد و گفت من بازرگانم همان جایی می روم که شما در پی آنید . آیا می خواهید همراه با هم این راه را برویم ؟
آیوت گفت هدف شما از سفر چیست ؟
آن مرد گفت : هم اکنون می خواهم بازرگانی کنم . شاید در بین راه و یا در آن شهر که می رویم کار پر درآمدتری یافتم . هدف من این است هر کاری که بهتر بود به آن بپردازیم .
آیوت جوان به او خندید و گفت من با آدمی که برنامه مشخصی برای زندگی خویش ندارد همراه نخواهم شد و از او جدا شد . اندیشمند ایرانی ارد بزرگ می گوید : برنامه داشتن ویژگی آدمهای کارآمد است .
اگر آیوت با آن مرد همراه می شد شاید هیچ وقت نمی توانست امپراتوری بازرگانی آیوت ها را ایجاد کند . چون برای آیوت تنها یک هدف مهم وجود داشت و آن تبدیل شدن به بزرگترین بازرگانی ایران بود .

یاسمین آتشی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الدّخان آيات: 59 محل نزول: مکه
 
وَأَنْ لَّا تَعْلُوا عَلَى اللَّهِ إِنِّي آتِيكُم بِسُلْطَانٍ مُّبِينٍ 19 وَإِنِّي عُذْتُ بِرَبِّي وَرَبِّكُمْ أَن تَرْجُمُونِ 20 وَإِنْ لَّمْ تُؤْمِنُوا لِي فَاعْتَزِلُونِ 21 فَدَعَا رَبَّهُ أَنَّ هَؤُلَاء قَوْمٌ مُّجْرِمُونَ 22 فَأَسْرِ بِعِبَادِي لَيْلًا إِنَّكُم مُّتَّبَعُونَ 23 وَاتْرُكْ الْبَحْرَ رَهْوًا إِنَّهُمْ جُندٌ مُّغْرَقُونَ 24 كَمْ تَرَكُوا مِن جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 25 وَزُرُوعٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ 26 وَنَعْمَةٍ كَانُوا فِيهَا فَاكِهِينَ 27 كَذَلِكَ وَأَوْرَثْنَاهَا قَوْمًا آخَرِينَ 28 فَمَا بَكَتْ عَلَيْهِمُ السَّمَاء وَالْأَرْضُ وَمَا كَانُوا مُنظَرِينَ 29 وَلَقَدْ نَجَّيْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنَ الْعَذَابِ الْمُهِينِ 30 مِن فِرْعَوْنَ إِنَّهُ كَانَ عَالِيًا مِّنَ الْمُسْرِفِينَ 31 وَلَقَدِ اخْتَرْنَاهُمْ عَلَى عِلْمٍ عَلَى الْعَالَمِينَ 32 وَآتَيْنَاهُم مِّنَ الْآيَاتِ مَا فِيهِ بَلَاء مُّبِينٌ 33 إِنَّ هَؤُلَاء لَيَقُولُونَ 34 إِنْ هِيَ إِلَّا مَوْتَتُنَا الْأُولَى وَمَا نَحْنُ بِمُنشَرِينَ 35 فَأْتُوا بِآبَائِنَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 36 أَهُمْ خَيْرٌ أَمْ قَوْمُ تُبَّعٍ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ أَهْلَكْنَاهُمْ إِنَّهُمْ كَانُوا مُجْرِمِينَ 37 وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ 38 مَا خَلَقْنَاهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ 39

 

ترجمه فارسي مکارم

و در برابر خداوند تكبر نورزيد كه من براى شما دليل روشنى آورده‏ام! «19» و من به پروردگار خود و پروردگار شما پناه مى‏برم از اينكه مرا متهم كنيد! «20» و اگر به من ايمان نمى‏آوريد، از من كناره‏گيرى كنيد (و مانع ايمان آوردن مردم نشويد)! «21» (آنها هيچ يك از اين پندها را نپذيرفتند، و موسى) به پيشگاه پروردگارش عرضه داشت: اينها قومى مجرمند! «22» (به او دستور داده شد:) بندگان مرا شبانه حركت ده كه شما تعقيب مى‏شويد! «23» (هنگامى كه از دريا گذشتيد) دريا را آرام و گشاده بگذار (و بگذر) كه آنها لشكرى غرق‏شده خواهند بود! «24» (سرانجام همگى نابود شدند و) چه بسيار باغها و چشمه‏ها كه از خود به جاى گذاشتند، «25» و زراعتهاو قصرهاى زيبا و گرانقيمت، «26» و نعمتهاى فراوان ديگر كه در آن (غرق) بودند! «27» اينچنين بود ماجراى آنان! و ما (اموال و حكومت) اينها را ميراث براى اقوام ديگرى قرار داديم! «28» نه آسمان بر آنان گريست و نه زمين، و نه به آنها مهلتى داده شد! «29» ما بنى اسرائيل را از عذاب ذلت‏بار رهايى بخشيديم; «30» از فرعون كه مردى متكبر و از اسرافكاران بود! «31» ما آنها را با علم (خويش) بر جهانيان برگزيديم و برترى داديم، «32» و آياتى (از قدرت خويش) را به آنها داديم كه آزمايش آشكارى در آن بود (ولى آنان كفران كردند و مجازات شدند)! «33» اينها ( مشركان) مى‏گويند: «34» «مرگ ما جز همان مرگ اول نيست و هرگز برانگيخته نخواهيم شد! «35» اگر راست مى‏گوييد پدران ما را (زنده كنيد و) بياوريد (تا گواهى دهند)!» «36» آيا آنان بهترند يا قوم «تبع‏» و كسانى كه پيش از آنها بودند؟! ما آنان را هلاك كرديم، چرا كه مجرم بودند! «37» ما آسمانها و زمين و آنچه را كه در ميان اين دو است به بازى (و بى‏هدف) نيافريديم! «38» ما آن دو را جز بحق نيافريديم; ولى بيشتر آنان نمى‏دانند! «39»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

negar.ajayebi

پرسشنامه جهت درس فنون و مهارت تحقیق دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

براي مشاهده پرسشنامه روي اين لينک کليک کنيد

 

 
ramezan
با عرض سلام

من شنیده بودم که موقع رویارویی حضرت یوسف با پدرشان یک بی احتیاطی یا یک بی اعتنایی صورت میگیرد و جبرئیل نازل شده و به یوسف میگوید که پیامبری از نسل تو گرفته شد !....

ولی چنین واقعه مهمی در سریال رخ نداد ! آیا این مسئله درست است ؟
با تشکر

 

 

ayatandisheh

به نام خدای صبور
سلامی تقدیم شما میکنم که از پشت آن چشم امیدم سرک میکشد تا خدای عزیزم معرفت الهی به شما دهد.
دوست خوبم ، مبین . . .
از شما میخواهم ، حال که خدای بزرگ این علم را به شما داد تا حرفهای مردم را به یکدیگر برسانید، چرا حرفهایی که بوی ناپختگی میدهد را به دیگران رسانده و باعث جدایی انسانهای عزیز میشوید ، از شما خواهش میکنم دستهای گرم مردم را به هم نزدیک کنی.
اینکه همه به احمدی نژاد یا خاتمی و . . . یورش ببرند صحنه ی خوبی نیست.
همه یکدیگر را دوست داریم و برای هم میمیریم تا خدا را بشناسیم .

 

 

akbarzeyton

حضورمحترم جناب مبین
باسلام ودعا برای شما وجودعزیزوفهیم ودرداشنا چقدراین نوشته ات (( بنزین دیگرهیچ )) درشماره 1081 بدلم نشست
خداوند پایدارت داردکه اینقدرمی فهمی . بخداازسال 73 این بنده حقیربااین قلم ناقص دارم دراین مورد تذکرمی دهم بابا نکنید همچین ! اماکوگوش شنوا...کوچشم بینا ...کودلی که برای سرمایه های ملی وثروت های خداداده بسوزد...؟ ان وقت برایمان مینویسند که رئیس جمهوری خراج نیست حقوق شهرداری ونهادریاست جمهوری نمی گیرد وراننده اش تعریف کرده داشتیم می رفتیم منزل مادرش وانتی رادیدیم هندوانه می فروخت اقای احمدی نژاد که عادت ندارند دست خالی به دیدن حاج خانم بروند ازماشین پیاده شد و نزد وانتی رفت تا هندوانه بگیرد اما دست خالی بازگشت ...! ازایشان پرسیدم چرا ؟ گفتند گران می داد سزایش نخریدن است ویاهنوزگوجه فرنگی راازمغازه های محله نارمک می خرند و به مردم کشورخصوصا تهران نشین های اهل قم ! ( هی ببخشید می خواستم بنویسم تهران نشینهای گل !!!! ) نیز توصیه کردند خریدهایشان رااز مغازه های محلات منطقه نارمک بکنند ! ( حتما با امدن ورفتن باهمین بنزین وارداتی ) حالاهم می گویند بازم بهم رای بدهید خب پدرامرزیده توباید اینها را بسامان ببری یا دستوربه واردات بیشتربدهی ووزیرنفتت را نپرسی چراپول بیت المال راصرف همچین وارداتی می کنی که به صنم بخت بدست مصرف کننده حریس بدهید وانهاهم دود کنند به حلق خلق الله بدهند وانیجوری جلوه ای از رجائی دوران خودرابیازمایی و مارا بیزاری
تهران_اکبردرویش

 

 

h.oskui

یک حکایت و نتایج پند آموز آن

متن حكایت
شاه عباس از وزیر خود پرسید: "امسال اوضاع اقتصادی كشور چگونه است؟"
وزیر گفت: "الحمدالله به گونه ای است كه تمام پینه دوزان توانستند به زیارت كعبه روند!!"
شاه عباس گفت: "نادان اگر اوضاع مالی مردم خوب بود كفاشان میبایست به مكه میرفتند نه پینه دوزان، چونكه مردم نمیتوانند كفش بخرند ناچار به تعمیرش میپردازند، بررسی كن و علت آنرا پیدا نما تا كار را اصلاح كنیم."

-------------------------------

نتایج گرفته شده
1- شاخص مناسب می تواند در عین سادگی بیانگر وضعیت كل سازمان باشد.
2- در تحلیل شاخص باید جنبه های مختلف را بررسی نمود. گاهی بهبود ناگهانی یك شاخص بیانگر رشدهای سرطانی و ناموزون سیستم است.

 

 

Karami.Amir

نصرالدین همیشه اشتباه می‌كرد

متن حكایت
نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌كرد و مردم با نیرنگی٬ حماقت او را دست می‌انداختند. دو سكه به او نشان می‌دادند كه یكی شان طلا بود و یكی از نقره. اما نصرالدین همیشه سكه نقره را انتخاب می‌كرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سكه به او نشان می دادند و نصرالدین همیشه سكه نقره را انتخاب می‌كرد. تا اینكه مرد مهربانی از راه رسید و از اینكه نصرالدین را آنطور دست می‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه میدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سكه به تو نشان دادند٬ سكه طلا را بردار. اینطوری هم پول بیشتری گیرت می‌آید و هم دیگر دستت نمی‌اندازند. نصرالدین پاسخ داد: ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سكه طلا را بردارم٬ دیگر مردم به من پول نمی‌دهند تا ثابت كنند كه من احمق تر از آن‌هایم. شما نمی‌دانید تا حالا با این كلك چقدر پول گیر آورده‌ام.

شرح حكایت 1 (دیدگاه بازاریابی استراتژیک)
نصرالدین با بهره‌گیری از استراتژی تركیبی بازاریابی، قیمت كم‌تر و ترویج، كسب و كار «گدایی» خود را رونق می‌بخشد. او از یك طرف هزینه كمتری به مردم تحمیل می‌كند و از طرف دیگر مردم را تشویق می‌كند كه به او پول بدهند .
«اگر كاری كه می كنی٬ هوشمندانه باشد٬ هیچ اشكالی ندارد كه تو را احمق بدانند.»

 

 

roz_h

دختر كم توقع!

همسر آينده ام.....!
ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام

مي تواني خوشحال باشي، چون من دختر كم توقعي هستم.

اگر مي گويم بايد تحصيلكرده باشي، فقط به خاطر اين است كه بتواني خيال كني بيشتر از من مي فهمي!

اگر مي گويم بايد خوش قيافه باشي، فقط به خاطر اين است كه همه با ديدن ما بگويند"داماد سر است!" و تو اعتماد به نفست هي بالاتر برود!

اگر مي گويم بايد ماشين بزرگ و با تجهيزات كامل داشته باشي، فقط به اين خاطر است كه وقتي هر سال به مسافرت دور ايران مي رويم توي ماشين خودمان بخوابيم و بي خود پول هتل ندهيم!

اگر از تو خانه مي خواهم، به خاطر اين است كه خود را در خانه اي به تو بسپارم كه تا آخر عمر در و ديوارآن، خاطره اش را برايم حفظ كنند و هرگوشه اش يادآور تو و آن شب باشد!

اگر عروسي آن چناني مي خواهم، فقط به خاطر اين است كه فرصتي به تو داده باشم تا بتواني به من نشان بدهي چقدر مرا دوست داري و چقدر منتظر شب عروسيمان بوده اي!

اگر دوست دارم ويلاي اختصاصي كنار دريا داشته باشي، فقط به خاطر اين است كه از عشق بازي كنار دريا خوشم مي آيد.... جلوي چشم همه هم كه نمي‌شود!

اگر مي گويم هرسال برويم يك كشور را ببينيم، فقط به خاطر اين است كه سالها دلم مي خواست جواب اين سوال را بدانم كه آيا واقعا "به هركجا كه روي آسمان همين رنگ است"؟! اگر تو به من كمك نكني تا جواب سوالاتم را پيدا كنم، پس چه كسي كمكم كند؟!

اگر از تو توقع ديگري ندارم، به خاطر اين است كه به تو ثابت كنم چقدر برايم عزيزي!

و بالاخره...
اگر جهيزيه چنداني با خودم نمي آورم، فقط به خاطر اين است كه به من ثابت شود تو مرا بدون جهيزيه سنگين هم دوست داري و عشقمان فارغ از رنگ و رياي ماديات است.

 

 

alirezamajidi

یوتیوب مشهور می‌کند: غلبه «سوزان بویل»
بر اوباما و جورج بوش!

راستش را بخواهید دنبال بهانه‌ای بود که چند خطی در مورد پدیده‌ای به نام «سوزان بویل» بنویسم.
Britain’s Got Talent نام یک شوی تلویزیونی در انگلیس است که در آن هر کسی که استعداد شیرین‌کاری در هر زمینه‌ای از خواندن تا رقصیدن گرفته تا انجام کارهای بامزه دیگر در خود می‌بیند، ثبت‌نام می‌کند و بعد داوطلبان منتخب در جلوی حضار به هنرنمایی می‌پردازند.
سوزان بویل هم یکی از همین داوطلبان بود. وقتی خانم بویل روی صجنه آمد و گفت که آرزویش این است که یک خواننده حرفه‌ای شود، هیچ کس با دیدن قیافه غیرجذاب این خانم ۴۷ ساله تا اندازه‌ای چاق و بدهیکل، تصور نمی‌کرد، که اجرایی قابل توجه را شاهد باشد. اما به محض اینکه سوزان بویل شروع به خواندن ترانه I Dreamed a Dream کرد، نظر همه عوض شود، چرا که صدای زیبای او قابل مقایسه با خوانندگان مشهور دنیای موسیقی بود.
با پخش این قسمت از شوی تلویزیونی، بویل یک‌شبه مشهور شده بود. همه روزنامه‌های معتبر و وبلاگ‌ها در مورد او نوشتند و کار به جایی رسیده است که یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ضبط و پخش موسیقی سونی در حال مذاکره برای بستن قرارداد با خانم بویل است.
بویل کوچک‌ترین عضو یک خانواده ۹ نفره است و در بلکبرن، تنها و بی‌کس با گربه ده‌ساله‌اش زندگی می‌کند. او که مقداری مشکلات یادگیری هم داشته است و در ایام تحصیل به خاطر این مشکلات و وضعیت ظاهر‌ی‌اش مورد تمسخر هم‌کلاسی‌هایش قرار می‌گرفت.
بویل آموزش‌های خوانندگی محدودی دیده و اجراهای او پیش از این، محدود می‌شد به خواندن در کلیسای محلی. آموزش‌های خوانندگی او هم که به اصرار مادرش در آنها شرکت کرده بود، بعد از  بیماری مادرش و مشغول شدن بویل به مراقبت از او متوقف شده بود.
حالا خانم بویل بسیار مشهور است، مشهورترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزونی آمریکا، مثل شوی «اوپرا وینفری»، یا برنامه «صبح به خیر آمریکا» و Early Show از او دعوت کرده‌اند که در برنامه‌هایشان شرکت کند.

اما چه چیزی باعث مشهور شدن خانم بویل شد؟
موفقیت و مشهور شدن بویل، مثل خیلی چیزهای دیگر چندعاملی است.
یکی از مهم‌ترین این عوامل را باید در در درون خودمان جستجو کنیم. انسان‌ها همیشه به رخدادهای عجیب و غریب علاقه داشته‌اند. برای آنها بسیار جالب است که ببینند شخصی که از او انتظار انجام کاری نمی‌رود، دست به معجزه بزند و به جایگاهی دست‌نیافتنی برسد، شاید با این انگیزه درونی و نهان که خودشان روزی استعدادهای کشف‌نشده‌شان را با ظهور برسانند و کسی کشفشان کند! در غرب، اما، نمود خارجی این میل و اشتیاق بسیار آشکارتر است و حتی آثار چنین میلی را می‌توان در فیلم‌ها و انیمیشن‌هایشان هم یافت. رسانه های غربی پرند از داستان‌های خبری کسانی که با وجود همه محدودیت‌ها به موفقیت‌های پیش‌بینی نشده رسیده‌اند. این میل و اشتیاق در مقابل فلسفه جامعه آمریکا یعنی «رؤیای آمریکایی»، معجون جالبی درست می‌کند: مردمانی که میل به دیدن معجزه و انجام دادن کارهای خارق‌العاده در جامعه‌ای دارند که ادعا می‌کند می‌تواند بستر مناسبی برای عملی شدن آنها باشد!
اما در این میان یک سوال مهم مطرح می‌شود
: چرا بویل تا به حال دیده نشده بود؟
آیا هیچ یک از حضار مراسم کلیسا، از صدای او راضی نبودند و هیچ آدم باذوقی در میان آنها پیدا نمی‌شد؟! جالب است بدانید که خانم بویل در سال ۱۹۹۹، یک از قطعات یک سی‌دی موسیقی را اجرا کرده بود. عواید فروش این سی‌دی برای مقاصد خیرخواهانه استفاده شد. پس چرا بویل در این زمان مطرح نشد؟
به طور مختصر و مفید می‌توان به این سؤال این طور جواب داد: آن زمان یوتیوب وجود نداشت!!
گرچه برنامه
Britain’s Got Talent برنامه نسبتا محبوبی است. اما بی‌شک اگر یوتیوب و شایر سایت‌های اشتراک ویدئو نبودند ، سوزان بویل خیلی زود فراموش می‌شد. شاید بسیاری فقط روز بعد از پخش برنامه او را در یاد نگه می‌داشتند و بعد فراموشش می‌کردند!
اما یوتیوب همه چیز را تغییر داد. یوتیوب پیش از این هم بسیاری از گمنام‌ها را مشهور کرده است، چه بسیار بودند کسانی که با اجرای یک شیرین‌کاری، بیننده‌های میلیونی پیدا کردند!
ویدئوی خانم بویل در یوتیوب محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، طوری که بر مشهورترین و پربیننده‌ترین ویدئوهای یوتیوب هم غلبه کرده است. ویدئوی سوزان بویل تا به حال، حدود ۲۰۰ بار در یوتیوب و سایر سایت‌های اشتراک ویدئو آپلود شده است و بیش از ۴۷ میلیون نفر آن را تماشا کرده‌اند و برای این ویدئوها ۱۲۵ هزار کامنت گذاشته شده است.
کدام ویدئو را سراغ دارید که در عرض یک هفته این میزان بیننده پیدا کند؟ حتی ویدئوی مربوط به سخنرانی پیروزی اوباما و یا ویدئوی پرتاب کفش به سمت جورج بوش هم به این میزان بیینده پیدا نکرده‌اند! این دو ویدئو به ترتیب ۱۸/۵ و ۳۳/۲ میلون نفر بیینده داشته‌اند. اما ویدئوی خانم بویل در همان روز نخست پخش ویدئو، هفت و نیم میلیون نفر تماشاگر داشت.
فکر می‌کنید اگر یوتیوب نبود، این ویدئو می‌توانست این میزان بیینده پیدا کند؟ من ویدئوی کامل برنامه Britain’s Got Talent را دانلود کردم. اما تصور می‌کنید بدون یوتیوب چند نفر رغبت دانلود کل برنامه را پیدا می‌کردند و اصلا مطلع می‌شدند چنین ویدئویی وجود دارد؟!
اما بی‌شک اگر فیس‌بوک، توییتر و سایر سایت‌های اجتماعی نبودند و در آنها بارها در مورد خانم بویل صحبت نمی‌شد و به ویدئوی او ارجاع داده نمی‌شد، خانم بویل به این اندازه در جهان مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

اگر ویدئوی اجرای ترانه  I Dreamed a Dream را ندیده‌اید به اینجا بروید.

بد نیست ترانه دیگری از خانم بویل را هم دانلود کنید و گوش کنید، ترانه‌ای با عنوان Cry Me a River. این ترانه در سال ۱۹۹۹ خوانده شده است:
دانلود از hotshare - دانلود از ۴shared (دو مگابایت)

 

 
king_of_world_888

 اگر احمدی نژاد رئیس جمهور هم نشود ... !

چرا اگر فرض کنیم احمدی نژاد برای بار دوم نتواند اعتماد مردم ایران را بدست آورد باز هم در خاطره ها جاودانه خواهد ماند؟؟
مگر نه اینکه او به نوکری برای مردم افتخار می‌کرد؟
مگر نه اینکه با سفر منظم به همه استانها و شهرها و مناطق محروم، پای درد و دل ساکنانشان نشست و در حد توان برای حل مشکلاتشان تلاش کرد؟
مگر نه اینکه تا جایی که می‌توانست وقت و انرژی خود و دولت را مصروف رسیدگی به مشکلات ساختاری و فوری مردم و نظام کرد؟
مگر نه اینکه فضای کار و تلاش شبانه روزی را جایگزین فضای دعوا و کشمکش های تصنعی نمود؟
مگر نه اینکه سازندگی را شتاب بخشید و چندین برابر سال‌های قبل طرح‌های جدید و نیمه تمام قبلی را به سرانجام رساند؟
مگر نه اینکه طرح های تولید فولاد، سیمان، آلمینیوم، مس، مواد پتروشیمی و نفت و گاز وصدها و هزاران طرح صنعتی و کشاورزی را یکی پس از دیگری به پایان رساند و راه را برای جهشی بزرگ در پیشرفت کشور هموار کرد؟
مگر نه اینکه برای خودکفایی در تولید بنزین و تولیدات کشاورزی و دارویی قدم‌هایی بلند برداشت؟
مگر نه اینکه تمام تلاش خود را برای مهار گرانی به کار گرفت و آنجاییکه به دلایل مختلف نتوانست خود و خانواده اش مانند بقیه مردم آن را تحمل کرد؟.
مگر نه اینکه سوخت نیروگاه بوشهر را از روس ها تحویل گرفت و نیروگاه را به مرز بهره برداری درسال آینده رسانید؟
مگر نه اینکه تعلیق خوارکننده را برداشت و حلقه غنی سازی اورانیوم را تکمیل کرد؟
مگر نه اینکه دولت فرعونی - صهیونیستی بوش پسر را در عرصه های سیاسی و تبلیغاتی واقتصادی به زانو در آورد؟
مگر نه اینکه کشور را با کمترین هزینه ها از گردنه سخت‌ترین تحریم های اقتصادی غرب با موفقیت عبور داد؟
مگر صدای حقانیت و مظلومیت ملت ایران و انقلاب اسلامی و همه مستضعفان را در دانشگاه کلمبیا و درصحن سازمان ملل متحد در قلب نظام کفر و الحاد و ماسونی طنین انداز نکرد؟
مگر شکافی عمیق در جبهه رسانه ای و تبلیغاتی آمریکایی- صهیونیستی (که خلل ناپذیر می نمود) ایجاد نکرد؟
مگر روح شجاعت وخودباوری را در ملت ایران تقویت ودر ملت های تحت سلطه بیدار نکرد؟
مگر دست برادری به سوی مردم آفریقا، آمریکای لاتین و همسایگان دراز نکرد؟
مگر ملت ایران را به محبوب ترین مردم ،در قلوب همه دنیا تبدیل نکرد؟
مگر در به گل نشستن ماشین جنگی جهنمی آمریکا، اسراییل و بعضی کشورهای اروپایی در عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان نقشی اساسی نداشت؟
مگر فضای تهدید را از سر ملت ایران کوتاه نکرد؟
مگر در تغییر جو روانی و سیاسی مردم آمریکا که به ظهور چهره‌ای مثل اوباما انجامید نقشی موثر نداشت؟
مگر با طرح لزوم تحقیق درباره افسانه هولوکاست پایه های نظری تشکیل اسراییل، این پایگاه الحاد و تجاوز در قلب جهان اسلام را سست نکرد و راه را برای رمز گشایی از اسرار جنگ جهانی اول و دوم برای همه دنیا باز نکرد؟
مگر آرامش سیاسی و روانی را با طرح و پیگیری اصل مهرورزی در جامعه دنبال نکرد؟
مگر سعه صدر سیاسی خود را با جلوگیری از تصفیه افراد منصوب به دوم خرداد در دولت نشان نداد؟
مگر آزادی سیاسی - قانونی را در بالاترین حد خود پاس نداشت؟
مگر آزادی روزنامه ها و سایت‌های مخالف را به رسمیت نشناخت، آنهم در زمانی که انواع و اقسام نقد های غیر منصفانه و منصفانه را در شرایط سخت مقابله با غرب در بحث هسته‌ای و حتی علیه پایداری دولت مطرح می‌کردند؟
آیا با اجرای شجاعانه طرح ارتقای امنیت اجتماعی ضریب امنیت را در کشور ارتقاء نداد؟
آیا اراذل و اوباش را سر جایشان ننشاند؟
آیا با بدحجابی‌های زننده برخوردی همراه با درایت و سعه صدر نکرد؟
آیا مبارزه با مواد مخدر را با پیگیری انسداد مرزهای شرقی وتشدید مبارزه با قاچاق فروشان جدی‌تر ننمود؟
آیا شعارهای امام، انقلاب و رهبری را زنده و با ترویج و نفوذ لیبرالیزم و غرب‌گرایی در بدنه دولت مقابله نکرد؟
آیا فرهنگ انتظار و منجی‌گرایی فعال را در داخل و خارج ترویج نکرد؟
آیا پیشرفت ما در عرصه های نوآوری علمی ونظامی سرعت نگرفت؟
آیا تکنولوژی بومی فضای ایران را عملیاتی نکرد؟
آیا طرح‌های توسعه نفت و گاز پارس جنوبی را با بیش از 70 درصد سهم طرف ایرانی اجرا نکرد؟
آیا بریدن دست کمپانی های نفتی صهیونیستی - اروپایی را با میدان دادن به متخصص و مدیر ایرانی پی نگرفت؟
و ده ها و صدها مورد دیگر.
وقتی 4سال گذشته در ذهن مرور می‌کنم، به عنوان یکی از دوستداران اسلام و ایران احساس رضایت از گذشته و امید به آینده را کاملا درک می‌کنم و یقین دارم ملیون‌ها ایرانی با همین احساس، آراء خود را به نام احمدی نژاد به صندوق‌های رأی خواهند انداخت و صدها میلیون انسان دیگر در اقصی نقاط عالم در انتظار شنیدن خبر انتخاب مجدد خواهند بود.
برای همین فکر می کنم اگر او آراء کافی هم به دست نیاورد برای همیشه در قلب ها و خاطره های ملیون ها نفر در ایران و صدها ملیون نفر در آفریقا،آمریکای لاتین، آسیا و کشورهای اسلامی جاوید خواهد ماند.

 

 

silasjasmin

دهن­بینی

سلام دوستان خوبم
داستان امروز خیلی طولانی نیست و شاید برای هم سن و سالهای من آشنا هم باشه. چون خاطرم هست که این داستان رو به صورت یک برنمه کارتونی سالها پیش از تلوزیون دیدم. اما به حر حال دوباره شادی جرقه­ای در ذهن ما بسازه. و اما ...
داستان معروفی وجود دارد درباره پیرمدی که به اتفاق نوه خود برای فروختن الاغش راهی شهر می­شود. پیرمرد افسار الاغ را بدست می­گیرد و در حالی که قدم زنان با نوه­اش گرم صحبت است به طرف شهر به راه می­افتد. رهگذران با دیدن آنها می­گویند: عجب احمقهایی چرا سوار الاغ نمی­شوند؟
بعد از شنیدن این حرف پیرمرد و نوه­اش هر دو سوار الاغ می­شوند. کمی جلوتر رهگذری می­گذری می­گوید: جداً بی­رحمی نیست که دو تا آدم سوار یک الاغ مردنی شوند؟
از آنجا به بعد نوه پیرمرد پیاده می­شود. رهگذران بعدی می­گویند: چقدر بی­انصاف است که این پیرمرد سوار الاغ باشد و این بچه کوچولو پیاده راه برود؟
پیرمرد با شنیدن این حرف جایش را به نوه­اش می­دهد. رهگذران بعدی می­گویند: عجب زمانه­ای شده! پیرمرد بیچاره باید پیاده برود و پیر بچه سواره.
سرانجام آنها در حالی که به شهر رسیدند که الاغ را با زحمت بسیار بر کجاوه­ای حمل می­کنند.
این هم از آخر عاقبت دهن­بینی. گاهی اوقات ما فکر می­کنیم که باید هر چیزی که دیگران می­گن رو انجام بدیم و نباید حرف کسی رو رد کنیم. شاید فکر می­کنیم که موفقیت یعنی اینکه من همه رو از خودم راضی نگه دارم. تمام تلاشم رو برای اینکار می­کنم حتی اگر از هدف خودمون فرسنگها فاصله بگیریم. در صورتی که کاملاً برعکسه
به قول هربرت بایاداسوپ:
نمی­توانم فرمول موفقیت را به شما بدهم اما می­توانم فرمول شکست را برایتان بنویسم، بکوشید تا همه را راضی کنید.
با یکم اعتماد به نفس بر تمامی افکار خودمون باید غلبه کنیم و با سرعت هر چه بیشتر به سوی هدف عالی حرکت کنیم.
اگر اعتماد به نفس داشته باشید برای آغاز هر کار و حرکتی شما باید خود را متقاعد کنید. اما اگر فاقد چنین موهبتی باشید برای ارزیابی هر تصمیم و هدفی باید دست نیاز به سوی دیگران دراز کنید و داوطلب قربانی شدن بشوید. وین دایر.
اگر می­ترسید که از شما انتقاد کنن به خاطر اینکه ممکنه اشتباه کنید بهتره به این حرف آلبرت هوبارد دقت کنید: برای اینکه از تو انتقاد نکنند نه کاری کن، نه حرفی بزن و نه کسی باش.

نظر شما چیه دوستان؟ ببینیمتون
http://living-with-god.blogfa.com
به امید موفقیت تک تک دوستان عزیزم
سیلاس

 

 

mtymeta

چند لینک در بزرگداشت شهید مطهری
احمد! مطهری را کشتند

باسمه تعالی

سلام

- امام خمینی:
مطهري در طهارت روح و قوت ايمان و قدرت بيان كم نظير بود. رفت و به ملا اعلي پيوست؛ لكن ‏بدخواهان بدانند كه با رفتن او، شخصيت اسلامي و علمي و فلسفي اش نمي رود.

- رهبر انقلاب:
اعتقاد بنده این است که آثار شهید مطهری مبنای فکری این جمهوری کنونی ماست... مبنای فکری این انقلاب، تفکرات شهید مطهری است ولاغیر. دیگران به مقدمات این انقلاب خیلی کمک کردند، مردم را آگاه و روشن کردند، مردم را به حرکت و اندیشیدن واداشتند، اما آن افکار دیگر -غیر از افکارآقای مطهری- در ساخت این نظام کنونی ما تاثیری نداشت. اگر ما بخواهیم که این نظام در ذهن مردم تعمیق بشود و حرکت انقلابی این مردم همچنان ادامه پیدا بکند، باید افکار آقای مطهری در بین مردم رواج پیدا کند.
لازم است جوانان حتماً يك دوره از كتاب‌هاي استاد مطهري را مطالعه كنند.

- چند جمله ی کوتاه از استاد شهید:

  • تفکر تماشای حقیقت است؛ اما نیایش، شرکت در حقیقت است.
     

  • علی مردی دشمن ساز و ناراضی ساز بود. این یکی دیگر از افتخارات بزرگ اوست.

  • غرب پيش از رنسانس، انسان بودن زن را باور نداشت و بعد از رنسانس، زن بودن اين انسان را فراموش كرده است.

  • حقيقت اين است که ادعاي جدا بودن خونها و نژادها خرافه اي بيش نيست. نژاد سامي و آريايي و... به صورت مستقل فقط در گذشته بوده است.

  • به نظر من يكي از موهبت هاي الهي بود كه به خاطر نداشتن كادر كافي، ما در 15 خرداد شكست خورديم.

  • آدم‌های جامد خیال می‌کنند اسلام می‌خواهد دنیا را موزه‌ی حفظ آثار باستانی کند! از این رو با هر چیز تازه‌ای مخالفند.

  • شک معبر خوب و لازمی است؛ هرچند منزل و توقفگاه نامناسبی است.
     

- همچنان مظلوم
مطهری مظلوم است؛ چون ما اصلاْ شک نداریم به این که عقایدمان اسلامی است!
همچنان گمان می رود هنر مطهری فقط پاسخ به شبهات بوده و دادن رهنمودهای اعتقادی مفید.
توی مقدمه نوشت: به خاطر همین مرض است که هر مدّعی فضلی حاضر است ده سال وقت بگذارد و رَطب و یابس به هم ببافد و با افتخار منتشرش کند، اما دریغ از یک جلد کتاب مفید برای مردم!

- هزاردستان فكر و كمیته هوشیاری - حسن رحیم پور
...كار مطهری به این دلایل از شریعتی و آل‌احمد به نظر پیچیده‌تر و سخت‌تر بود و به همین دلیل هم مطهری بیشتر تنها ماند.

- شهید مطهری در آینه خاطرات

- ضمیمه شده است:
سخنرانی شهید بهشتی راجع به شهید مطهری (2 دقیقه)
و در مسیر تدوین مجموعه ای برای اقتصاد اسلامی بود که این کارش ناتمام ماند...
سخنرانی آیت الله خامنه ای در بهشت زهرا (3 دقیقه)
اسلام آبکی مخالفت در مقابل خود نمی بیند... اگر این گلوله نبود، ما در شناخت دشمن، دچار تردید بودیم...
روایت سید حسن نصرالله از شهید مطهری (3 دقیقه)
یک بار کتاب هایش را به عربی، و یک بار به فارسی خواندم...

- شهید مطهری و مبارزه در سه جبهه
ساواك از واكنش استاد مطهری چنین گزارش می‌كند: «مطهری از اینكه نماز جماعت سید علی خامنه‌ای را در مشهد تعطیل كرده‌اند، به شدت ناراحت شده و اظهار داشت همه مراكز حساس را كه اثری دارد می‌بندد و دعای ندبه كافی را رواج می‌دهند. انسان متحیر می‌ماند چه كند و چه بگوید. وی گفت: سید علی خامنه‌ای از نمونه‌های ارزنده‌ای است كه برای آینده موجب امیدواری است و در این مدت كوتاه در مشهد كارهای پرثمری انجام داده كه یكی از آنها جمع كردن جوانان روشنفكر و بیدار بوده». ناگفته نماند جریان سنتی در سالهای خوشنامی و اوج شهرت استاد، او را "سنی مذهب" و غیرشیعی می‌دانستند...

- افروغ:
مطهري جامعيت اسلام را باور داشت

 
 

farnoosh_z66

دلم جوش زده است

روي دلم جوش زده است . مي ترسم بترکانمش . مي ترسم بترکد و اين دفعه به جاي چرک ازش چيز ديگري بيرون بريزد . آخر تا حالا روي دلم جوش نزده است . وقتي به مامان گفتم دلم جوش زده است . سرش را که هميشه موقع شستن لباس ها لب حوض پايين مي اندازد و به لباسها يا شايد هم تشت يا شايد هم به جاي ديگر زل مي زند بالا آورد و گفت : تو که بلدي چه جوري بترکوني خب اين يکي رو هم ... .
آره بلدم چه طوري جوش بترکانم . دو تا انگشت اشاره ام را مي گذارم دو طرف جوش و فشار مي دهم . آن قدر فشار مي دهم تا صداي تق يا شايد پق يا شايد هم پر از جوش در بيايد و سرش باز شود و آن وقت من باز هم آن قدر فشار مي دهم تا تمام چرک هاي زرد يا شايد هم سفيد مايل به زرد از آن بيرون بيايد . بعد هم خون بيايد . اول خونش کمي نارنجي است ولي من آن قدر فشار مي دهم تا خون قرمز بيرون بيايد . بعد هم با يکي از تکه پارچه هاي کنار بساط خياطي مامان روي جوش را پاک مي کنم .
مي دانم تا حالا خيلي جوش ترکانده ام . جوش هاي اعظم که هميشه ي خدا پيشانيش پر از جوش است يا جوش ها مرتضي که هر چه قدر هم فشار مي دهم خون قرمز بيرون نميايد . تا حالا چند بار از مامان پرسيده ام چرا خون مرتضي اين قدر سياه است ولي هر بار چيزي نگفته و بلند شده و منقل مرتضي را با پا از اتاق پرت کرده بيرون و مرتضي هم آمده و زير چشم مامان را کبود کرده و باز هم مامان گريه کرده و من به خودم قول داده ام که ديگر اين سوال را نپرسم ولي باز هم پرسيده ام .
مامان هم هميشه جوش مي زند . ولي نه مثل اعظم و نه مثل مرتضي . جوش هاي مامان يک شکل ديگر است . دختر کبري خانم که دارد پزشکي مي خواند يک بار گفت جوش هاي مامان عصبي است . ولي من نمي دانم فرق جوش عصبي با جوش معمولي چيست . براي همين جوش هاي مامان را زياد در نمي آورم .
آخر مي ترسم که جوش عصبي يک جورهايي با جوش معمولي فرق کند و مامان خيلي دردش بگيرد و از درد مثل بابا به خودش بپيچد و ناله کند و بعد هم داد بکشد و من و اعظم را بزند .
تا حالا هيچ کدام از جوش هاي بابا را هم نترکانده ام . آخر مي ترسم بابا مثل هميشه عصباني شود و آن وقت از روي پله ي اول اتاق که هميشه رويش مي نشيند بلند شود و بيآيد توي اتاق و کمربند را بر دارد و من و اعظم آن قدر گريه کنيم تا مامان بدود جلو و از زير فرش يک کم پول درآورد . بابا هم لگدي به من يا اعظم بزند و در را محکم ببندد و برود .
جوش روي دلم خيلي اذيتم مي کند . هر روز دارد بزرگتر مي شود . اول ها از زير پيراهن مردانه ي کهنه ي مرتضي که برايم خيلي بزرگ است ديده نمي شد ولي الان ديده مي شود . سرش نه سفيد است مثل جوش هاي خودم . نه قرمز است مثل جوش هاي اعظم نه سياه است مثل جوش هاي مرتضي . حتي مثل جوش هاي مامان هم نيست .
از روزي كه مامان خانه نبود و دوست بابا آمد خانه مان جوش زده ام . دوست بابا زشت بود و سياه . بابا خيلي قربان صدقه اش مي رفت . برايش كه چاي بردم ، بابا چادرم را از سرم كشيد . ديگر هيچ وقت پايم را در اتاق بزرگه نمي گذارم . دستهاي دوست بابا حالم را به هم مي زد . بابا گفت اگر به حرفهاي دوستش گوش كند ديگر هيچ وقت مامان را نمي زند . شب كه مامان برگشت، كلي كتك خورد . مامان گريه مي كرد و خودش را ميزد . بابا هم او را ميزد . كاش حرفهاي بابا را باور نكرده بودم .
آخ
جوش روي دلم تكان خورد !

فرنوش زنگوئي

 
 

محفوظ

نامه ای از «شهید آوینی»
به برادرش در «آمریکا»

مادر به تو گفت (در پشت تلفن) که من کار پیدا کرده‌ام. این چنین نیست؛ من زندگی یافته‌ام . عشق خمینی بزرگ و عظمت فرهنگی آن چه می‌گوید، مرا آن چنان شیفته‌ی خود ساخته است که نمی‌توانم جز به حکمتی که در حال تدوین آن هستیم بیندیشم.

به گزارش فارس، یکی از برادران «شهید سید مرتضی آوینی» دیربازی است که در ایالات متحده آمریکا سکونت دارد.آن چه خواهید خواند متن تخلیص شده یکی از نامه های مرتضی به این برادر است.برای دریافت متن کامل این نامه با سید محمد آوینی تماس گرفتیم.ابتدا قول مساعد داد اما زمانی که برای پیگیری این قول دوباره مزاحم ایشان شدیم ، با این جمله ساده که «پیدا نشد» امیدمان نا امید شد و به ناچار به همین متن کوتاه شده و ناقص بسنده کنیم. امید آن که روزی تمامی آثار آن فرزانه بی بدیل از سد گزینش نزدیکان و منسوبین ایشان به سلامت بگذرد و در دسترس عموم قرار گیرد.

*برادر!
دلم می‌خواست امروز که ایران، این پسر گم شده، بعد از قرن‌ها می‌رود که به آغوش خانواده‌ی خویش بازگردد، در کنارم بودی و با هم زیر لوای اسلام عزیز و در کنار امام خمینی، این فرزند راستین محمد(ص) و این نشانه‌ی خدا بر زمین، جهاد می‌کردیم.
گرفتار تاریکی بودیم که امام خمینی از قلب تاریخی که می‌رفت تا فراموش شود، چون محمد(ص) فریاد برآورد که «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» - همه به ریسمان خداوند چنگ بزنید و بیاویزید و پراکنده نشوید - و ما که هنوز دست و پا می‌زدیم تا به خویشتن خویش بازگردیم، از این سخن تازه شدیم و دریافتیم که آن چه می‌جستیم، یافته‌ایم و به یقین رسیدیم. و حتی من که همواره بویی از محمد در مشام داشتم، در آغاز باور نمی‌کردم که در این ظلمت کده‌ی زمین بتوان نقبی به سوی نور زد- که ابعاد آن چه روی داد، آن همه گسترده بود که زمین را در بر می‌گرفت و خدا این تردید را که جز لمحه‌ای به طول نینجامید بر من ببخشاید- و برق یقین بی‌هیچ واسطه‌ای بر دلم نشست، همان گونه که بر کوه سینا، و ایمان آوردم، و برادر! زمان گم شد و مکان، و کویر بود، و آن که دعوت به حق می‌کرد محمد(ص) بود، و خدا را شکر که گوش ایمان من به آوای الله آشنا بود و نمی‌دانی که چه خوش بود. با همان عشقی که اباذر با محمد(ص) بیعت کرد، ما به امام خمینی پیوستیم. و برادر، او را ندیده‌ای: دست خداست بر زمین؛ آن همه به صفات خداوندی آراسته است که هنگامی که دست محبتش را بر سر شیفتگان بالا می‌آورد، سایه‌اش زمین و آسمان را می‌پوشاند، و آن زمان که از حکمت و عرفان سخن می‌گوید، می‌بینی که او خود نفس حقیقت است. من بوی خوشش را از نزدیک شنیده‌ام و صورتش را دیده‌ام که قهر موسی را دارد و لطف عیسی را و آرامش سنگین محمد(ص) را .
برادر! ایران، مادر تمدن نوینی است که معیارها و مقیاس‌هایی دیگر دارد و حکمت و فلسفه‌ای دیگر و هنری دیگر و ... ادبیاتی دیگر. من هرگز نمی توانم وسعت مکتبی و فرهنگی این انقلاب را در این نامه تصور کنم،‌اما برایت باز هم خواهم نوشت، هر چند که وقتم بسیار تنگ است.
مادر به تو گفت (در پشت تلفن) که من کار پیدا کرده‌ام. این چنین نیست؛ من زندگی یافته‌ام . عشق خمینی بزرگ و عظمت فرهنگی آن چه می‌گوید، مرا آن چنان شیفته‌ی خود ساخته است که نمی‌توانم جز به حکمتی که در حال تدوین آن هستیم بیندیشم و جز به فرهنگی که در حال احیای آن هستیم بیندیشم و جز به فرهنگی که در حال احیای آن هستیم ... و این فرهنگ آن همه با آن فرهنگ کهنه و منحط غرب متفاوت است و آن همه از آن فاصله دارد که نمی‌توان گفت . کارم در راه خداست (فی سبیل الله) و برای آن پولی دریافت نمی‌کنم. تنها سهمی اندک از بیت‌المال می برم که خورد و خوراک را بس باشد و بس. جهادی را که آغاز کرده‌ایم، امام خمینی «جهاد سازندگی» نام نهاده است. شمشیرمان قلم است و بیل و کلنگ، و در راه سازندگی ایرانی آزاد گام نهاده‌ایم؛ ایرانی که منشا حرکت نوین تاریخ و خاست گاه فرهنگ نوینی است که دنیای تاریک را سراسر در بر خواهد گرفت.
والسلام - برادرت مرتضی (1358)

 
 

siavash_shadow

حواشی جالب همایش موج سوم
با حضور خاتمی و موسوی


ما به خرداد پر از حادثه عادت داريم

سومین همایش پویش موج سوم عصر چهارشنبه در حالی برگزار شد که جوانان پرشور در جلسه یکپارچه با تکان دادن پرچم های سبزشان و تکرار «دورد بر خاتمی، سلام بر موسوی» حمایت خود از خاتمی و موسوی اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار قلم نیوز، ساعت ها پیش از شروع همایش موج سوم با حضور سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی، جوانان مشتاق با شور و هیجانی خاص بیرون از سالن ورودی برج میلاد در انتظار بودند تا درها باز شود.
همه جوانان حاضر که ناچار شدند 6 طبقه را بدون آسانسور طی کنند تا پشت در سالن محل برگزاری مراسم برسند، رنگ سبز را در لباس ها و وسایلشان استفاده کرده بودند یا آنکه بندی سبز رنگ به بازو و مچ خود بسته بودند.
آنها در حالی که سرود ای ایران و یار دبستانی را می خواندند مسیر پله ها را طی کردند.
از چند ساعت قبل از شروع مراسم خیابان منتهی به سالن همایش های برج میلاد در تقاطع اتوبان همت با ترافیکی سنگین مواجه بود و علاقه مندان زیر باران در انتظار بودند تا درها باز شود.
برخی از دختران و زنان حاضر در این مراسم، روسری های سبز رنگ به نشانه حمایت از میر حسین موسوی بر سر کرده بودند.
سالن مملو از جمعیت شده بود و حاضران سرود یار دبستانی و ای ایران را بارها و بارها همخوانی کردند.
زنان درخواست هایشان را از رییس جمهور آینده در قالب بروشور تهیه کرده بودند.
پوسترهای موسوی و خاتمی با هم و با شعار: «خرداد ماه ترانه سرایی ماست... تا بهار، یک زمستان باقیست» از طرف ستاد 88 بین جمعیت حاضر توزیع شد.
پرچم های سبز و مچ بندهای سبز بین نیز جمعیت مشتاق و پرشور سالن توزیع شد.
سالن برگزاری مراسم مملو بود از پرچم و پلاکادر و دست نوشته و جمعیت پرشور با هم خوانی، شعار ها و سرودها را می خواندند.
«من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی همه بر می خیزیم» ، «کردستان حامی یاران اصلاحات» از جمله پلاکادرهای موجود در سالن بود. تصاویر خاتمی و موسوی در دستان جمع پرشور جوانان بود.
همچنین پلاکادرهای «شبکه خصوصی حق مسلم ماست»، «زندانی سیاسی آزاد بایدگردد» ، «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد» در دستان جمعیت حاضر در سالن برج میلاد مشاهده می شد.
زمانی که مجری برنامه نام خاتمی را به زبان آورد، جمعیت سالن به وجد آمد؛ بعد از چند ثانیه شعار «دورد بر خاتمی، سلام بر موسوی» فضای سالن را پر کرده بود.
در ابتدای مراسم آهنگ «خلیج فارس» به مناسبت روز ملی خلیج فارس پخش شد که با همراهی و تشویق های حاضران همراه شد.
پیش از سخنان میرحسین موسوی، کلیپی در سالن پخش شد و جمع کثیر داخل سالن با دیدن تصاویری از ستارخان، باقرخان، میرزا کوچک خان، مصدق، آیت‌الله طالقانی، امام خمینی (ره)، دکتر شریعتی و بازرگان و در ادامه سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی به تشویق های پی در پی و ابراز احساسات پرداختند.
در کلیپی که پخش شد تصاویری نیز مربوط به رحلت امام(ره)، وقایع 18 تیر و ترور حجاریان به نمایش درآمد که جمع حاضر به ابراز احساسات پرداختند و پرچم های سبز رنگشان را تکان می دادند.
زمانی که کلیپی از عکس ها و تصاویر و تکه هایی از سخنرانی میر حسین موسوی پخش شد ، جمعیت سالن به تشویق و ابراز احساسات پرداختند..
نماآهنگ حضور موسوی در مسجد حجت با قطعه هایی از سخترانی وی که بخش اصلی آن مربوط به شهید باکری و درآمد نفتی بود بسیار مورد استقبال و تشویق قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار قلم نیوز، میرحسین موسوی به همراه همسر خود زهرا رهنورد، وارد سالن شد و با استقبال فراوان جمعیت سالن مواجه شد و شعار «موسوی موسوی حمایتت می کنیم» در فضای سالن پر شد.
«درود بر موسوی، درود بر خاتمی» ، «حمایت از موسوی، حمایت از خاتمی است» و «درود بر موسوی » دائما از سوی حاضران تکرار می شد.
همچنین حاضران با سر دادن شعار «صدا و سیمای ما اصلاح باید گردد»، اعتراض خود را نسبت به رویه صدا وسیما درباره انتخابات نشان دادند.
زمان ورود سیدمحمد خاتمی به سالن و به ویژه در لحظه دیدار خاتمی با مهندس موسوی، جمع حاضر در سالن پی در پی، تشویق و شعارهایی در حمایت از خاتمی و موسوی سر دادند.
در خلال این مراسم، توسط مجری برنامه از مرحوم احمد بورقانی نیز یاد شد که جمع کثیر سالن به یادش، او را تشویق کردند.
در این مراسم، پس از پایان سخنان خاتمی، در حالی که وی هنوز بر روی سن حضور داشت، میرحسین موسوی و رهنورد نیز به روی سن آمدند. موسوی و خاتمی شال های سبزی که به نام فاطمه زهرا (س) مزین شده بود، به گردن یکدیگر انداختند.
یک نوجوان رای اولی با آمدن روی سن، دستان موسوی و خاتمی را بالا گرفت تا این حرکت وی با تشویق و ابراز احساسات شدید جمعیت حاضر در سالن همراه شود.
در این مراسم همچنین یک پرچم ایران به صورت نمادین توسط خاتمی، موسوی و رهنورد امضا شد و در اختیار پویش موج سوم قرار گرفت.
در این مراسم، عبدالله رمضان زاده، محسن آرمین، برادر شهید هاشمی نژاد و داوود رشیدی نیز روی سن آمدند و دقایقی برای حاضران سخنرانی کردند که از سوی جمع حاضر مورد تشویق قرار گرفتند.
رمضان زاده که در دولت خاتمی سخنگویی دولت را به عهده داشت، با بیان اینکه خود را شاگرد مکتب اصلاح طلبی خاتمی می داند، اظهار کرد که مهندس میر حسین موسوی را به عنوان صالح ترین فرد برای ادامه راه اصلاح طلبی خاتمی می داند.
برادر شهید هاشمی نژاد نیز در این مراسم با بیان اینکه به عشق خاتمی به موسوی رای می دهیم، اضافه کرد: ما قرار بود امانت الهی را به خاتمی بسپاریم اما او مصلحت دید آن را به موسوی بسپارد.
سخنان هاشمی نژاد بسیار مورد استقبال قرار گرفت به طوری که وقتی زمان او به پایان رسید، حاضران در جلسه از او با تشویق و کف خواستند ادامه دهد.
سخنان آرمین بسیار انتقادی بود و به شدت از سوی حاضرین مورد تشویق قرار می گرفت. آرمین به دلیل خوانده شدن سرود یار دبستانی دقایقی برای سخنرانی معطل شد.
در این مراسم که با استقبال جمعیت انبوه و کثیر جوانان مواجه شده بود، حاضران با در دست داشتن پرچم های سبز رنگ، بازوبند و مچ بند سبز رنگ همراهی خود را با موج سبز انتخابات اعلام کردند.
خاتمی و موسوی در خلال سخنانشان با ابراز احساسات شدید جمعیت انبوه حاضر در مراسم رو به رو شدند و به شدت مورد استقبال جوانان قرار گرفتند.
پس از سخنان مهندس یک تابلوی نقاشی حاوی تصویر مهندس موسوی، قله دماوند و پرچم ایران به عنوان یادبود از سوی پویش به موسوی اهدا شد.
همچنین پیش از سخنان مهندس موسوی، همسر وی، دکتر زهرا رهنورد در صحبت کوتاهی خطاب به جمعیت حاضر در سالن گفت: امروز من تمام سلحشوری ها از مشروطیت تا صنعت نفت، از نفت تا انقلاب و از انقلاب تا امروز را در چشمان شما می بینم و امیدوارم این سلحشوری ها در خردادها و خرداد ها و خرداد ها تکرار شود.
این سخنان کوتاه رهنورد به شدن مورد تشویق و همراهی جمع حاضر قرار گرفت.
جمعی از دختران حاضر در مراسم شعار «درود بر رهنورد» سردادند که مورد استقبال قرار گرفت و بارها تکرار شد.
این مراسم که همراه با شور و اشتیاق فراوان حاضران همراه بود در حالی برگزار شد که جمعیت زیادی به دلیل کمبود فضای داخل سالن پشت در مانده بودند که مجری برنامه از همه کسانی که پشت درها ماندند و مورد بی احترامی از طرف پرسنل سالن قرار گرفتند، عذر خواهی کرد.
به دلیل ازدحام عکاسان برای گرفتن عکس از موسوی و خاتمی در اطراف جایگاه آنها و بر روی سن و نیز در اطراف تریبون سخنرانی، مجری برنامه به آنها تذکر داد و به دلیل ناهماهنگی در نحوه تعبیه جایگاه درست برای عکاسان، برخی از آنها به نشانه اعتراض از سالن خارج شدند.
در دقایق پایانی، مجری از همکاری دکتر قالیباف شهردار تهران به دلیل مساعدت در برگزاری این مراسم در سالن برج میلاد تشکر کرد که مورد تشویق حاضران قرا ر گرفت.
در این مراسم بسیاری از شخصیت های شناخته شده و مشهور از جمله باران کوثری - پگاه آهنگری- شاهکار بینش پژوه- علی کریمی - رضا خاتمی - امیر حاج رضایی و کامبیز دیرباز حضور داشتند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 ارديبهشت / 3 مي / 8 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 13 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
استقرار پرتغالي ها در هرمز و آغاز فصل تازه اي در تاريخ خاورميانه؛ دوران سلطه و استثمار

دا آلبوكرك

چهارم ماه مه 1515 پرتغالي ها در جزيره ايراني هرمز مستقر شدند و فصل تازه اي در تاريخ منطقه باز شد كه عنوان آن را «مداخله غرب در خاور ميانه و استثمار اين منطقه كه مهد تمدن بشر بود» قرار داده اند - فصلي كه هنوز بسته نشده است. پاپ الکساندر ششم طبق فرمان مورخ چهارم مه 1493 خود، جزاير شرق جهان را به پرتغالي ها و سرزمين هاي غرب جهان (قاره آمريکا) را به اسپانيايي ها بخشيده بود!.
     دريا سالار پرتغالي «آلفونسو دا آلبوكرك (آلبوکرکي)» پس از استقرار در هند، در سال 1507 وارد خليج فارس شده و هرمز را مورد حمله قرار داده بود ولي تصرف هرمز و استقرار پرتغالي ها در اين جزيره هشت سال بعد و با آوردن كشتي ها و سربازان بيشتري صورت گرفت. كشتي هاي پرتغالي داراي توپ بودند و مدافعان ايراني هرمز فاقد آن. در آن زمان، پيروزي استعمار اروپا تنها بر اثر برتري اسلحه و قدرت آتش صورت مي گرفت. به قول مفسران مشرق زمين (مفسران معاصر)، ... و به همين دليل است كه غرب نمي خواهد كشورهاي بيشتري به اسلحه اتمي دست يابند تا برتري خود را بر آنها از دست ندهد!.
     تصرف هرمز هشت ماه پس از جنگ چالدران روي داد ( که جنگ چالدران، خود انديشه مداخله ديپلماتيک اروپاييان در ايران و تشديد دشمني ايران نسبت به عثماني را تقويت کرده بود - نفاق مذهبي). رخنه اروپاييان به خليج فارس، شاه اسماعيل صفوي (شاه وقت) را دچار اندوهي عميق كرده بود، زيرا كه ايران فاقد قدرت دريايي موثر بود تا از قلمرو خود دفاع كند و پرتغالي ها با استفاده از همين ضعف ايران (نداشتن توپ و كشتي توپدار)، ظرف شش سال (تا سال 1521 ميلادي) بسياري از جزاير ايراني خليج فارس از جمله بحرين را تصرف و به گمبرون (بندر عباس) دست اندازي كردند و دولت صفويه، تنها از طريق تحريك و تشويق مردم محل به شورش و حملات پراكنده در شب، به كار مبارزه با سلطه غرب ادامه مي داد. در آن زمان توپ هاي پرتغالي باروي قلعه هاي ايران را مي شكافتند و از تير كمان قلعه بان ايراني در برابر آتش تفنگ سرباز پرتغالي كاري ساخته نبود.

 

جنگ روزنامه هاي تهران با نيويورک تايمز بر سر مسئله نفت (ماه مه 1952)

سوم مه 1952 روزنامه هاي تهران به استثناي جرايد محافظه كار از جمله «اطلاعات» به نام دفاع از ميهن، جنگ با «نيويورك تايمز» را كه دو روز پيش از آن در مقاله اي «ملي شدن نفت ايران» را يك اشتباه ايرانيان خوانده بود آغاز كرده و ضمن حملات متقابل، به تاريخچه و مديريت اين روزنامه و ... پرداخته بودند.
    نيويورك تايمز نوشته بود: ايرانيان بر پايه دو تصور نادرست دست به ملي كردن صنعت نفت خود زدند؛ يكي اين كه گمان مي كردند از لحاظ فني مي توانند بي نياز از كارشناسان خارجي باشند و ديگري اين كه خيال مي كردند كه غرب نياز مبرم به نفت ايران دارد و بدون توجه به مخالفت انگلستان، به خريد نفت از ايران ادامه خواهد داد. حال آن كه انگليسي ها سريعا توليد نفت عراق را افزايش دادند و از كمبود نفت در بازار بين المللي جلوگيري كردند.
    نيويورك تايمز مقاله خود را با اين نتيجه گيري پايان داده بود: از آنجا كه دولت فعلي (دكتر مصدق) از اين اقدام عقب نشيني نخواهد كرد، براي حل مسئله؛ راهي وجود ندارد جز اين که اين دولت (دولت مصدق) جاي خود به يك دولت ميانه رو در ايران بدهد!.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

13/02/58
گزارشي از سومين جلسه هيأت حسن نيت نقده متشكل از روحانيان ، معتمدان و نمايندگان دو شهر نقده و مهاباد و نيز استاندار آذربايجان غربي و صدور دستورالعمل آنان در هفت بند براي حل و فصل آخرين مسائل باقي مانده از درگيري منطقه .

گزارش مفصل نشريه كار ( ارگان سازمان چريكهاي فدايي خلق ) از چگونگي آغاز گسترش درگيريهاي نقده . اطلاعيه گروهي با عنوان " جمعيت روشنفكران عرب ايران " در حمايت از آيت الله شبيرخاقاني و محكوم كردن اقدام پاسداران كميته ها در بازداشت فرزندان آيت الله طالقاني ؛ حمله به ستاد چريكهاي فدايي خلق ؛ حمله به هواداران جنبش ملي مجاهدين و …

گزارش از مراسم تشييع پيكر استاد مطهري در تهران و قم .

اعلام مواضع كميته مركزي حزب توده ايران در مورد مسائل داخلي و ارزيابي عملكرد دولت موقت .

تلاش سپاه براي افزايش توان خود جهت انجام دادن مأموريتهاي محوله : درخواست ستاد فرماندهي سپاه پاسداران از ستاد ارتش مبني بر صدور فرماني به تيپ 81 زرهي كرمانشاه براي تحويل سه نفربر زرهي به مامور اعزامي سپاه در منطقه اورامانات و اعلام موافقت ستاد ارتش با اين درخواست .

گزارش راديو كويت از مصاحبه دكتر ابراهيم يزدي ( وزير خارجه ايران ) ، با نيويورك تايمز درباره تصميم دولت موقت براي كاهش تعداد نيروهاي مسلح . موافقت كنگره آمريكا با واگذاري چهار رزمناو سفارشي ايران در زمان شاه به نيروي دريايي آن كشور .

12/02/59
اشغال سفارت ايران در لندن.
12/02/62
دستگيري سران حزب توده

12/02/64
درخواست مجدد كميته صلح اسلامي براي ايجاد آتش بس فوري ميان ايران و عراق.

12/02/67
تصميم امريكا مبني بر خودداري از اعزام قايق‌هاي گارد ساحلي به خليج فارس

Mobin_s2004@yahoo.com
 3 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
مردي که دستگاه «لانگ گيبون» را تکميل کرد

دكتر «جان كرك لين» استاد دانشگاه آلاباماي آمريكا كه در دهه 1950 ماشين «هارت ـ لانگ گيبون» را تكميل كرد در آوريل 2004 در 86 سالگي درگذشت. با كمك اين دستگاه است كه مي توان هنگام عمل جراحي قلب باز، جريان خون را از قلب جدا ساخت و در طول عمل و تا زماني که لازم باشد، دستگاه گيبون عمل قلب را انجام مي دهد و در طول عمل، به گردش خون و پالايش آن آسيب نمي رسد. فكر ساختن اين دستگاه از دكتر گيبون بوده است كه دستگاه به نام او اسم گذاري شده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 3 مي

  • 1851:   شهر سانفرانسيسکو (کاليفرنيا ) در آتش سوخت . در اين حادثه 30 تن هم کشته شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     8 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    15
    27

    اهواز

    23
    37

    تبريز

    11
    23

    شيراز

    14
    29

    مشهد

    11
    16

    بندرعباس

    24
    36

    کرمان

    12
    26

    اصفهان

    12
    26

    يزد

    18
    29

    کرمانشاه

    10
    24

    اراک

    9
    24

    رشت

    12
    17

    دبی

    18

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1314 تومان
    995 تومان
    1482 تومان
    1005 تومان
    270 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    217000 تومان
    115000 تومان
    56500 تومان
    213000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:34
    طلوع خورشيد : 06:10
    اذان ظهر : 13:01
    غروب خورشيد : 19:52
    اذان مغرب : 20:13
    نيمه شب شرعي : 00:13

     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Elle Decor
    ماه می

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Elle Decor

    تاریخ انتشار: می 2009
    تعداد صفحات مجله: 172
    حجم فایل: 26 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    طرح حافظه فلش امنیتی
    با نمایشگر لمسی

    این روزها یکی از متداولترین روش های جابه جایی اطلاعات استفاده از انواع فلش درایوها می باشد. اما معمولا با وجود سهولت استفاده از این وسيله تدابیر امنيتي چندانی در حفاظت از اطلاعات موجود بر روي این حافظه های قابل حمل در نظر گرفته نمی شود.
    محققین شرکت Ennova با تکنولوژي ساخت فلش درایو مجهز به نمايشگر تمام لمسي OLED معتقد هستند که مي توان گامي نوین در زمینه شخصي سازی و حفاظت امنيت اطلاعات موجود بر روي این فلش درایو ها برداشت.
    این نمايشگر به دليل داشتن يک اسکنر بيومتریک مي تواند به تشخیص اثر انگشت صاحب اصلي فلش درايو پرداخته و امکان استفاده از اطلاعات را برای ديگران از بين ببرد. علاوه بر این با استفاده از نمایشگر این فلش می توانید به مرور فایل های آن بپردازید. کافی است انگشت خود را روی نمایشگر آن قرار دهید. اگر شناسایی شوید رنگ نمایشگر تغییر می کند و به شما خوش آمد می گوید. حالا می توانید از دستگاه استفاده کنید یا فایل ها را مشاهده کنید.
    به گفته سر پرستان تيم این طرح می تواند برای انواع MP3 Player ها و هر حافظه قابل حمل دیگری مورد استفاده قرار گیرد.
    شایان ذکر است که تکنولوژی مذکور در حال طی مراحل خود براي دریافت امتياز نامه کيفي و تجاری است و هنوز خبر دقیقی از حجم حافظه این فلش درایوها و يا زمان دقيق ورود آنها به بازار و همچنين قیمت آن در دسترس نیست.
    اطلاعات بیشتر

    قلاب ماهیگیری جدید
    بازی های کامپیوتری را به عمق می برد 

    آیا تا به حال به ماهیگیری رفته‌اید؟ اگر اینطور بوده چقدر شانس گرفتن یک ماهی درست و حسابی را داشته‌اید؟
    این وسیله غیر معمول، در واقع یک چوب ماهیگیری برای کنسول بازی Xbox360 است. قبلاً هم وسایل مختلفی از تفنگ‌های لیزری گرفته تا گیتار برقی مخصوص کنسول های بازی عرضه شده است، اما این چوب ماهیگیری که برای Xbox360 طراحی شده، ظاهراً جدید ترین ابزار جانبی آنها تا امروز است که بسیار واقعی‌تر از بقیه به نظر می‌رسد.
    اگر هنوز لذت ماهیگیری را تجربه نکرده‌اید و به آن علاقه دارید، یا به تمرین بیشتری برای کسب تجربه در این کار احتیاج دارید، دوست ندارید با اتصال این چوب به Xbox360 خود بدون اینکه خیس شوید ماهی بگیرید؟
    این لنس ماهیگیری با قیمت 69 دلار برای اکس باکس ارایه شده است و به زودی برای نیتندور wii و کامپیوتر هم به بازار عرضه خواهد شد.
    اگر اینترنت پرسرعت دارید، در زير می توانید یک ویدیو از بازی ماهیگیری ببینید:

    Video Game - Game Trailers - Xbox 360
     
    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چگونه یك روزنامه نگار نمونه باشیم!

    علیرضا لبش

    1. به تخلیات خود بها دهید. تخیلاتتان را در مورد مسائل روز بنویسید.این تخیلات یا درست از آب در می آیند و شما به عنوان یك روزنامه نگار تحلیل گر با قدرت پیش بینی بالا شناخته می شوید یا غلط از آب در می آید و واكنش افراد و گروه های مختلف را بر می انگیزد. در هر صورت شما یك مطلب جنجالی نوشته اید كه مدیران تمام روزنامه ها از چنین اتفاقی استقبال می كنند.

    2. شایعه بسازید. تبدیل یك كلاغ به چهل و یا بیشتر یا برعكس آن در مورد مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی بر حسب اینكه در روزنامه كدام جناح سیاسی می نویسید لازم است. فقط حواستان باشد اشتباه یك مثبت و منفی امكان دارد فاجعه به بار بیاورد و منجر به اخراج شما از روزنامه شود. البته آن هم زیاد مهم نیست چون شما به زودی توسط جناح رقیب جذب خواهید شد.

    3. كنجكاوی در باره زندگی شخصیت های بزرگ سیاسی، اجتماعی و هنری می تواند به پیشرفت شما كمك كند. تا می توانید در مورد این شخصیت ها اطلاعات جمع كنید و راه و بیراه در مطالب خود به آن ها اشاره كنید. این كار باعث می شود شما به عنوان یك فرد مطلع شناخته شوید و بالاخره افرادی پیدا می شوند كه قیمت اطلاعات شما را به خوبی بدانند و برای آن هزینه بپردازند.

    4. تشویش اذهان عمومی یكی از جرایم مطبوعاتی است كه شما را ابتدا به خاك سیاه و سپس به اوج رفاه می رساند. اگر تحمل چند ماه زندان را دارید، از هم اكنون دست به كار شوید و افكار دیگران را مشوش كنید. بعد از آزادی از زندان مطمئناً شما برای سخنرانی و یا ادامه تحصیل و زندگی به آمریكا و اروپا دعوت می شوید.

    5. برای مخاطب تره هم خرد نكنید. نوشته شما می تواند پر از غلط املایی و نگارشی باشد. نگران نباشید، مخاطبان هم برای شما تره خرد نمی كنند. مطالب شما در روزنامه اگر خیلی خوش شانس باشید تنها توسط خودتان و دوستانتان خوانده می شود و اكثر مردم روزنامه را برای پاك كردن شیشه های اتومبیل و منزل و پیچیدن و پاك كردن سبزی و... می خرند.

    6.همیشه شغل دوم داشته باشید. یك روزنامه همواره در معرض خطر تعطیل شدن و یا عدم پرداخت حقوق و حق التالیف نویسندگان و عواملش است. خیلی از افرادی كه به روزنامه نگاری به چشم یك شغل نگاه می كردند الان گوشه خیابان به كارتن خوابی مشغولند. عاقل باشید و همیشه به روزنامه نگاری به عنوان یك تفریح سالم نگاه كنید.

    7. اگر به دنبال یك كار بی دردسر و نان و آب دار هستید، می توانید در روزنامه ها و مجلات زرد به نوشتن داستان های عاشقانه و جنایی یا فال بینی هندی و چینی بپردازید. با یك اسم زنانه مانند ژیلا ژوله یا از این دست می توانید ستون آشپزی، خانه داری، خیاطی و گلدوزی یا ستون پاسخ به نامه ها را بنویسید. می توانید نامه هایی به نام های مختلف برای روزنامه بنویسید و به نام سنگ صبور به نامه ها پاسخ دهید، این لذت بخش ترین كاری است كه یك روزنامه نگار می تواند داشته باشد.
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    آنچه را که می توانید تغییر دهید

    هر فردی از شخصیت خودش، دیدگاهش و نقاط ضعف و قوتش یک تصویر ذهنی دارد. این تصویر از دوران کودکی شکل می گیرد. به این تصویر «خودانگاره» می گویند یعنی تصویری که شخص از خویشتن در ذهن خود دارد. «خودانگاره» در شکل گیری اعتماد به نفس شخص نقش بسیار مهمی ایفا می کند. بسیاری از این تصورات براساس تعامل ما با دیگران و تجربیات زندگی مان شکل می گیرد. اعتماد به نفس به این موضوع بستگی دارد که شخص احساس می کند از نظر دیگران تا چه حد مورد قبول و علاقه است و همچنین خودش چقدر احساس ارزشمند بودن دارد. یک انسان با اعتماد به نفس سالم و طبیعی می تواند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد. ارزش خود را بداند و به خاطر قابلیت ها و مهارت ها و موفقیت هایش احساس غرور و رضایت کند. اما کسی که اعتماد به نفس ضعیفی دارد، احساس می کند که مورد قبول و علاقه هیچ کس نیست و نمی تواند هیچ کاری را درست انجام دهد. همه ما در شرایط و موقعیت هایی از زندگی مشکلات عدم اعتماد به نفس را تجربه کرده ایم، خصوصا در دوران نوجوانی که شخص خود و جهان اطراف را می شناسد، بسیار دچار مشکل می شود. اما از آنجایی که خود انگاره هر کس با گذشت زمان تغییر می کند، پس اعتماد به نفس فرد هم ثابت نمی ماند و در طول زندگی تغییر می کند و بنابراین می توان اعتماد به نفس را بهبود بخشید. برای دستیابی به یک اعتماد به نفس سالم ۲ مساله را باید در نظر گرفت.

    ۱) نظر و رفتار دیگران نسبت به شخص چگونه است؟

    ۲) خود او، خویش را چگونه می بیند؟ این ۲ مسئله روی اعتماد به نفس افراد بسیار تاثیر می گذارد.

    والدین، معلمان، مربیان و... به ویژه در دوران کودکی در شکل گیری دیدگاه هر فرد نسبت به خودش، نقش مهمی را ایفا می کنند. اگر والدین یا معلمان بیشتر از آنچه که از کودک تمجید و تحسین می کنند، از او انتقاد و عیب جویی کنند، مسلما این کودک نمی تواند اعتماد به نفس خوبی داشته باشد. همچنین در دوره نوجوانی که ارزش ها و عقاید نوجوان در حال شکل گیری است، نظرات مربی، پدر و مادر، معلم یا دیگر افراد در به وجود آوردن خودانگاره نوجوان بسیار موثر است. قطعا فردی که نوجوان قبول دارد، مانند والدین یا معلمان دائما از او عیب جویی کند، سبب تخریب اعتماد به نفس او می شود. گاهی هم انگار از درون به نوجوان القا می شود که توانایی انجام درست کارها را ندارد. (بحران درونی) که این مسئله هم به اندازه انتقاد و سرزنش دیگران مخرب است. انتظارات نابجا و غیرواقعی هم می تواند اثر منفی بر روی اعتماد به نفس بگذارد.
    افرادی که توانایی های خود را می شناسند و تحسین می کنند، از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند، ولی اگر احساس کنند که فاقد توانایی های درخور تحسین هستند حتما از اعتماد به نفس ضعیفی برخوردار می شوند. نکته حائز اهمیت این است که بیشتر مردم دارای توانایی ها و قابلیت های درخور تحسین و شایسته ای هستند، اما به دلیل خودانگاره ای که از خود دارند، نمی توانند توانایی های خود را ببینند. اعتماد به نفس هر فرد بر روی کیفیت زندگی او تاثیر بسزایی دارد و چگونگی احساس هر فرد نسبت به خودش بر روی نحوه زندگی اش اثر می گذارد. افرادی که احساس می کنند از نظر دیگران دوست داشتنی و دل نشین هستند، قطعا روابط اجتماعی بهتری دارند، همچنین دوستان و خانواده آنها در مواقع نیاز از کمک و حمایت آنها بهره مند می شوند. آنهایی که معتقدند می توانند مشکلات را از سر راه بردارند و اهداف شان را تحقق بخشند، مسلما در زندگی موفق تر هستند. اکنون رهنمودهایی برای بهبود اعتماد به نفس ارائه می شود.
    ▪ از تفکرات منفی درباره خود بپرهیزید؛ اگر عادت دارید دائم بر روی کمبودها و نقاط ضعف خود تاکید کنید، این عادت را کنار بگذارید و به جنبه های مثبت خود (که بسیار زیاد هم هست) فکر کنید. هنگامی که بیش از حد از خود انتقاد می کنید، درباره یک نکته یا حرکت یا رفتار مثبتی هم که داشته اید فکر و برای خود بازگو کنید. هر روز ۳ کار یا رفتاری که انجام داده اید و موجب رضایت و شادی تان شده است را بر روی کاغذ بنویسید.
    ▪ هدف تان انجام کار باشد نه انجام کامل و بی نقص آن؛ همچنین گاهی بعضی از افراد به حد کمال رسیدن را مانعی برای زندگی خود می کنند و در نتیجه تا به آن حد مطلوب نرسند کاری انجام نمی دهند و در واقع زندگی خود را متوقف می کنند (مانند کسی که می گوید تا ۵ کیلو از وزنم کم نکنم از خانه بیرون نمی روم) در صورتی که باید نقاط مثبت را دید و کار را انجام داد و از آن لذت برد.
     

     

     

     

     

     
      u نکات آرايشي بهداشتي


    خانم ‌ها چگونه از موهای زاید
    خلاص شوند؟

    می‌گویند ماشین از آن چیزهایی است که هم داشتنش مصیبت است، هم نداشتنش. مو هم مثل ماشین؛ کم بودنش دردسر است و زیاد بودنش ‌دردسر. باید همیشه به اندازه باشد و به اندازه رشد کند. اما این اندازه را چه کسی تعیین می‌کند: ما یا مو؟! آقایان معمولاً از کم‌پشت‌ شدن و ریزش موهایشان گله می‌کنند و خانم‌ها برعکس؛ بیشترشان از زیاد شدن موهایشان و موهای زایدشان می‌نالند. موی زاید، بیشتر یک مشکل زنانه است تا مردانه؛‌ هرچند که مردان هم گهگاه به این مشکل دچار می‌شوند. می‌دانید؟ موهای زاید، مهمان‌های ناخوانده‌ای هستند که بی‌دعوت و بدموقع می‌آیند اما به هر حال، برای دک کردن سرسخت‌ترین مهمان‌های ناخوانده هم روش‌هایی وجود دارد. شما نمی‌خواهید با این روش‌ها آشنا شوید؟


    »به هر مویی نمی‌گویند زاید
    موهای زاید، همیشه و همه جا رشد نمی‌کنند. در نواحی خاصی به وجود می‌آیند، می‌مانند و در همان نواحی هم رشد می‌کنند. کدام نواحی؟ نواحی خاصی که معمولاً انتطار می‌رود آقایان در آن جاها مو داشته باشند، نه خانم‌ها. کجاها؟ چانه، روی لب بالایی، گونه‌ها، سینه‌ها، شکم و ران پا. اما به هر مویی که در این نواحی ببینید، نمی‌توانید بگویید موی زاید. موهای زاید، تیره و ضخیمند و با آن موهای نازک و ظریفی که ممکن است در سرتاسر بدن پخش باشند، فرق دارند. این موهای نازک و ظریف را در خیلی از خانم‌ها ممکن است ببینید؛ در بعضی‌ها بیشتر و در بعضی‌ها کمتر، و البته هیچ ربطی هم به موهای زاید ندارد.
    نه، تو تنها نیستی
    مشکل پرمویی یا موی زاید، همان طور که از اسمش برمی‌آید، یعنی رشد زیادی موها یا وجود موهای زاید. مشکل نادری هم نیست. حتی می‌شود گفت نسبتاً شایع است. مثلاً در کشوری مانند انگلستان 18 درصد از خانم‌ها از رشد موهای زاید در ناحیه سینه شکایت دارند. 28 درصد از خانم‌های انگلیسی از پرمویی در صورت می‌نالند و 35 درصدشان از پرمویی در شکم. نزیک به70 درصدشان هم از وجود موهای زاید در پاهایشان رنج می‌برند. می‌بینید؟ شیوعش اصلاً کم نیست.


    »از کجا می‌آید این موی زیاد؟
    موی زاید در تمام خانم‌ها یک علت اصلی و اساسی دارد: افزایش سطح هورمون‌های مردانه! لابد می‌پرسید پس چرا بعضی‌ خانم‌ها موی زاید دارند و بعضی‌ ندارند؟ جوابش ساده است: خانم‌هایی که موی زاید دارند، هورمون‌های مردانه‌شان بیشتر است. حالا احتمالاً می‌پرسید: خب، چرا هورمون‌های مردانه در خون بعضی از خانم‌ها بیشتر است؟ این هم جوابش ساده است: افزایش هورمون‌های مردانه در خانم‌ها معمولاً در برخی بیماری‌ها اتفاق می‌افتد، مثلاً ‌بیماری تخمدان پر از کیست یا همان PCO، تومور تخمدان و‌ تومور غدد فوق کلیوی. اما خانم‌هایی هم هستند که وقتی آزمایش خون می‌دهند، پزشکشان به آن‌ها می‌گوید که سطح هورمون‌های مردانه در خونشان طبیعی است، ولی باز هم با موی زاید دست به‌ گریبانند. آن‌ها دیگر چرا؟ علتش معمولاً این است که آن‌ها حساسیت پوستشان نسبت به هورمون‌های مردانه، بیشتر از حد طبیعی است. داروهایی هم وجود دارند که منجر به پدید آمدن موهای زاید می‌شوند. قرص‌های جلوگیری از بارداری،‌ کورتون‌ها و هورمون‌ها جزء همین داروها هستند. ژنتیک، مطابق معمول، بی‌تأثیر نیست و اغلب پزشکان، ریشه‌های وراثتی را هم در بروز این مشکل، مؤثر می‌دانند. اگر جستجو کنید، می‌بینید که معمولاً مادر، خواهر، عمه یا خاله بیمار هم از همین مشکل رنج می‌برند. البته سن خانم‌ها هرچه بالاتر می‌رود، ‌احتمال ایجاد موهای زاید در بدنشان بیشتر می‌شود.


    »سلام، دکتر!
    هروقت که احساس کردید در صورت یا بدنتان با افزایش ناگهانی و چشمگیر رشد موها مواجه شده‌اید، حتماً به دنبال علت بگردید و از پزشکتان کمک بخواهید. اگر به هر دلیلی نظم عادت‌های ماهانه‌تان به هم خورد، یا اگر احساس کردید که صدایتان دارد هر روز بم‌تر و بم‌تر می‌شود، حتماً به پزشک مراجعه کنید. ممکن است ریشه همه این مشکلات، یک چیز باشد.


    »تو را از ریشه خواهم کند یک روز
    برای مقابله با موهای زاید، قبل از هر کار دیگری، اگر اضافه‌وزن دارید حتماً وزن کم کنید. با کاهش وزن، میزان هورمون‌های مردانه در خونتان پایین می‌آید و جلوی رشد موهای زایدتان گرفته می‌شود. اما از این حرف‌ها که بگذریم، با این مهمان‌های ‌ناخوانده به شیوه‌های دیگری هم می‌شود برخورد کرد: اگر پرمویی شما از نوع خفیف است و پزشکتان هم این اطمینان را به شما داده که با یک مشکل هورمونی جدی مواجه نیستید، می‌توانید کلاً از درمان صرف‌نظر کنید؛ چراکه هیچ خطری تهدیدتان نمی‌کند. ولی اگر از به خطر افتادن زیبایی‌تان ترس دارید، می‌توانید بروید سراغ درمان‌های موضعی؛ و اگر درمان‌های موضعی هم به کارتان نیامد، از داروها کمک بگیرید. مهم‌ترین داروهایی که در چنین مواردی تجویز می‌شوند، عبارتند از: سیپروترون استات و اسپیرونولاکتون. مهم‌ترین روش‌های درمان موضعی هم عبارتند از: تراشیدن مو، استفاده از موبر، چسب‌های سفیدکننده، بند انداختن و استفاده از موم، الکترولیز و لیزر.


    »داروهای ضد مردانه
    داروهایی وجود دارند که تأثیر هورمون‌های مردانه را در بدن کاهش می‌دهند. البته بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا این داروها اثر کنند. ضمن این‌که، این داروها در کاهش رشد موهای زاید جدیدتان هم مؤثرند. یعنی برای رفع موهای زاید قبلی‌تان نمی‌توانند کار چندانی انجام بدهند. داروی خاصی نیز وجود دارد که مشخصاً برای کم کردن رشد موهای زاید صورت، ساخته شده است. این دارو به شکل کِرِم عرضه و روی صورت و چانه مالیده می‌شود. این کِرِم بین 4 تا 8 هفته پس از مصرف اثر می‌کند، هرچند که گهگاه ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.
    دو داروی خوراکی هم داریم که هر دو جلوی تأثیر هورمون‌های مردانه را می‌گیرند:
    1ـ سیپروترون استات که گهگاه با قرص‌های ضد بارداری دیان و به صورت توأم، تجویز می‌شود.
    2ـ اسپیرونولاکتون که آن هم معمولاً با یک قرص ضد بارداری همراه می‌شود تا جلوی قاعدگی‌های نامنظم، که یکی از عوارض همین دارو است، گرفته شود.
    به دلیل عوارض دارویی، به خانم‌هایی که از این دو دارو استفاده می‌کنند، اکیداً توصیه می‌شود که در حین مصرف آن‌ها باردار نشوند؛ چرا‌که در غیر این صورت، عوارض خطرناکی به جنینشان تحمیل خواهد شد.


    »تراشیدن مو
    قدیمی‌ترین، ارزان‌ترین و بی‌خطرترین راه برای خلاص شدن از شر موهای زاید، همین راه است، اما دیگر انتظار نداشته باشید که بگوییم مؤثرترین شیوه هم همین شیوه است. نه، اصلاً!
    تراشیدن مو تقریباً همیشه مقداری از مو را روی صورت یا بدنتان باقی می‌گذارد، مگر این‌که هر روز، دوباره و چندباره این کار را تکرار کنید، که البته این تکرار هم چندان بی‌خطر نیست. چون احتمال دارد تحریک‌پذیری پوستتان زیاد شود. اما به هر حال، اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد، کرم هیدروکورتیزون یک درصد را فراموش نکنید. واقعاً مؤثر است. از این کرم البته باید برای مدتی کوتاه، اما به طور مرتب استفاده کرد تا خوب اثر کند.
    و یک نکته دیگر درباره تراشیدن مو این‌که،‌ برخلاف نظر عامه مردم، تراشیدن مو هیچ تأثیری روی سرعت رشد مو ندارد. و آخرین نکته هم این‌که، آمارها نشان می‌دهند اغلب خانم‌ها در نقاط مختلف دنیا از این روش، چندان استقبال نمی‌کنند؛ چرا‌که معمولاً استفاده مکرر از این روش، اثر روحی مطلوبی در پی ندارد.


    »موبر
    استفاده از موبر هم مفید است. مثلاً می‌توانید از کِرِم‌های موبر استفاده کنید. خوبی کرم‌های موبر این است که مو را از ریشه درمی‌آورند و هیچ چیزی باقی نمی‌گذارند. بدی‌شان هم این است که پوست را تحریک می‌کنند. برای این‌که مطمئن شوید پوستتان به این کرم‌ها حساس است یا نه، می‌توانید کمی از آن را به قسمت داخلی مچ دستتان بمالید. بعدش، یک روز صبر کنید و نتیجه‌اش را ببینید. اگر واکنش شدیدی در مچ دستتان مشاهده نکردید، می‌توانید با خیال آسوده از آن کرم استفاده کنید.


    »چسب‌ سفیدکننده
    چسب سفیدکننده را به پوستتان بچسبانید و بگذارید 10 دقیقه در محل باقی بماند. سپس آن را در جهتی که روی بسته نشان داده شده، از پوستتان جدا کنید. البته این نوع چسب‌ها هم ممکن است پوست شما را تحریک کنند.


    »بند انداختن و استفاده از موم
    این دو روش هم البته پوست را تحریک می‌کنند. ضمن این‌که باعث می‌شوند سرعت رشد مو بیشتر شود چراکه بند انداختن و استفاده از موم، هر دو موجب افزایش جریان خون فولیکول‌های مو می‌شوند. خلاصه این‌که، این دو روش به دلیل این‌که منجر به واکنش حساسیتی شدید و افزایش سرعت رشد مو می‌شوند، چندان توصیه نمی‌شوند.


    »الکترولیز
    این روش، گران تمام می‌شود و وقت‌گیر است. اگرچه به نظر می‌رسد الکترولیز، تنها روش رفع موهای زاید به طور دایم است ولی فقط 15 تا 50 درصد، احتمال اثربخشی در هر جلسه درمان وجود دارد. ضمن این‌که هر از گاهی هم منجر به عوارض ناخوشایندی نظیر زخم‌های زشت و مقاوم به درمان می‌شود. البته در بسیاری از مواقع با الکترولیز، می‌شود برای همیشه از شر موهای زاید خلاص شد. در این روش، از طریق یک سوزن، جریان برق مختصری به فولیکول مو وارد می‌شود. اگر شما قصد انجام این کار را دارید، قبل از هر چیز مطمئن شوید که تکنسین مربوطه از تجربه و مهارت کافی برخوردار است یا نه؛ بعدش هم پرس‌وجو کنید و ببینید که اصلاً مجوز لازم را در اختیار دارد یا ندارد. دستگاه‌های الکترولیز خانگی و موچین‌های الکترونیکی کارایی چندانی ندارند و زیاد توصیه نمی‌شوند. این هم یادتان باشد که انجام الکترولیز در سالن‌های آرایشی، هیچ‌وقت مورد تأیید کارشناسان بهداشت و درمان نبوده و نیست. آن‌ها معتقدند که روش‌های الکترولیز و لیزر، به دلیل تخصصی بودنشان، حتماً باید از سوی پزشکان مجرب یا لااقل افرادی با مدرک پیراپزشکی که دوره‌های مربوطه را گذرانده باشند، صورت بگیرد.


    »لیزر
    در این روش با استفاده از لیزر، فولیکول موهای زاید کاملاً تخریب می‌شود و امکان رشد موهای زاید در آن ناحیه خاص از بین می‌رود. این درمان در چند مرحله و طی چند هفته انجام می‌شود.نتیجه حاصل از این روش در اغلب مواقع، موفقیت‌آمیز و دایمی است. مشکل اصلی لیزر این است که هزینه زیادی به بیمار تحمیل می‌کند و فقط پزشکان مجوزدار قادر به انجام آن هستند. از جمله عوارض جانبی این روش هم باید به قرمزی پوست و همچنین تیرگی، براق شدن و حتی زخم شدن پوست اشاره کرد.لیزر، آخرین و جدیدترین راه برای درمان موهای زاید است؛ ولی در هر حال، باید انتظار شما از این روش درمانی هم معقول و واقع‌گرایانه باشد. اثربخشی لیزر در خانم‌های 11 تا 72 ساله به اثبات رسیده است. بعد از لیزر، برخی موها فوراً می‌افتند ولی اغلب موها در عرض 2 هفته از بین می‌روند. در حال حاضر، هیچ روش قاطعی برای درمان کامل و دایمی موهای زاید وجود ندارد ولی در بین روش‌های موجود، لیزر از همه مؤثرتر و دایمی‌تر است. البته این حرف به آن مفهوم نیست که همه موهای زاید در اثر لیزر به صورت دایمی از بدن می‌روند. به هر حال، حتی اگر پس از لیزر هم موها مجدداً رشد کنند، اولاً به تعداد کم رشد می‌کنند و بیرون می‌آیند. ثانیاً، در اکثر موارد، این موها کرکی و نرم هستند. سال‌ها است که از لیزر برای رفع موهای زاید استفاده می‌شود و این کار مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هم قرار گرفته است. متخصصان پوست می‌گویند هر چقدر پوست بیمار روشن‌تر و موهای زایدش تیره‌تر باشند، احتمال اثر‌بخشی لیزر بیشتر می‌شود.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانواده


    ۸ نکته درباره دکوراسیون بهاره

    با آغاز فصل بهار، بهتر است فضای داخلی خانه را هم با تغییراتی هر چند کوچک، حال و هوای تازه ببخشید. می‌توانید با ۸ اقدام آغاز کنید...

    ۱) رنگ اصلی‌ترین دیوار اتاقی که در آن بیشتر از بقیه فضاها تردد دارید را به یکی از رنگ‌های روشن دلخواه‌تان در بیاورید. بهترین انتخاب می‌تواند کرم، لیمویی و بژ باشد تا در فصل گرما جلوه‌ای تازه به خانه ببخشد.

    ۲) استفاده از فرش‌های کوچک که رنگ‌های روشن و ماتی دارند در فصل بهار کمک می‌کند که فضای خانه به فضایی دلباز و روشن تبدیل شود.

    ۳) با استفاده از رنگ‌های روشن، مات و کمرنگ برای روتختی، کوسن‌ها و بالش‌ها، رنگ دیوار و پوشش کف فضای خانه را به جایی روشن و آرام تبدیل کنید.

    ۴) تا آنجایی که فضای اتاق خواب اجازه می‌دهد از گل و گیاه تازه در این فضا استفاده کنید. استفاده از گل‌های مصنوعی با رنگ‌های روشن و شاد هم در این فضا توصیه می‌شود.

    ۵) با نورپردازی مناسب و صحیح فضای داخلی خانه را به‌گونه‌ای طراحی کنید که در طول روز و شب به اندازه کافی از نور بهره‌مند شوید. فضای تاریک در طولانی مدت موجب پیدایش بی‌حوصلگی و افسردگی در افراد خانواده می‌شود.

    ۶) تنوع بافت‌های به کار رفته در اجزای دکوراسیون به زیباتر شدن خانه‌ کمک می‌کند. برای مثال استفاده از بافت‌های صاف در کنار بافت‌های ناهموار، بافت‌های درخشان درکنار بافت‌های تیره ولی بهتر است با آغاز فصل گرما از بافت‌های روشن، صاف و صیقلی استفاده کنید چرا که حس تعدیل دما را بیشتر می‌تواند به خانه منتقل کند.

    ۷) با استفاده از تکرار تابلوهایی با طرح‌های روشن و دلباز در فضاهای مختلف خانه می‌توانید ارتباط مابین فضاها را ایجاد کنید و همچنین از اصل تکرار در دکوراسیون استفاده کرده باشید و فضایی کاملا متفاوت نسبت به دیگر فصل‌ها را در خانه خلق کنید.

    ۸) در فصل بهار با ناپایداری هوا مواجه هستیم. بهتر است با اضافه کردن پادری در مقابل در ورودی از ورود گرد و غبار و رطوبت به خانه جلوگیری کنید.

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    سبزی ها را خام و پخته بخورید

    پختن برای برنامه غذایی ما بسیار بنیادی است. این فرآیند به ما کمک می کند بدون به کار بردن انرژی فراوان، بتوانیم غذا را گوارش دهیم. خوراکی هایی مانند فیبرهای گیاهی و گوشت خام، با پختن نرم می شوند وگرنه دندان های کوچک، آرواره های کم بنیه و دستگاه گوارش ما نمی توانستند از پس آنها برآیند. شاید از خام خواران شنیده باشید که پختن باعث نابودی ویتامین ها و کانی های غذا می شود. باید بدانید که سبزی های خام نیز همواره به سود تندرستی ما نیستند.
    در یک پژوهش روشن شد که در یک گروه از خام خواران، مقدار ویتامین A و ضداکسیدی به نام بتاکاروتن بالا اما مقدار ضداکسید دیگری به نام لیکوپن پایین است. بتاکاروتن در میوه ها و سبزی های زرد رنگ و سبز تیره و لیکوپن در گوجه فرنگی، هندوانه و فلفل سرخ به فراوانی پیدا می شود. پژوهش ها نشان داده اند لیکوپن خطر دچار شدن به سرطان و حمله قلبی را کاهش می دهد.
    پژوهش های تازه نشان داده اند پختن به راستی مقدار لیکوپن را در گوجه فرنگی افزایش می دهد. مقدار لیکوپنی به نام سیس لیکوپن پس از ۳۰ دقیقه پختن در ۸۸ درجه سلسیوس تا ۳۵ درصد افزایش می یابد. دلیلش این است که پختن دیواره سلول های گیاهی را از هم می پاشاند و به جذب برخی از مواد غذایی که به دیواره های سلولی پیوند دارند، کمک می کند. ضداکسیدهایی مانند کاروتنوییدها و فولیک اسید از هویج، اسفناج، قارچ، کلم و فلفل پخته بیشتر جذب بدن می شوند. اما بخارپز کردن و جوشاندن به حفظ ضداکسید های سبزی ها و میوه ها کمک می کند تا اینکه آنها در روغن سرخ شوند، به ویژه که پختن با روغن و در دمای بالا باعث تولید مواد سرطان زا در غذا می شود.
    پختن هویج باعث می شود بتاکاروتن بیشتری جذب بدن شود. بتاکاروتن ماده پیش ساز ویتامین A است که در بینایی نقش دارد. البته پختن باعث کاهش مواد سودمند دیگری به نام پلی فنول در هویج می شود. پلی فنول ها در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی سودمندند. بنابراین بهتر است هویج را خام و پخته بخوریم.
     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    هر آنچه که می خواهید درباره
    هارد دیسک بدانید

    برخی می گویند که دور و زمانه هارد درایو ها به سر آمده و سرانجام به دست SSD به قتل خواهند رسید. اما من فکر می کنم که هنوز داستان تکنولوژیی که بابت یک ترابایت فضای ذخیره فقط 100 هزار تومان از شما می گیرد، هنوز به پایان نرسیده است.
    هنوز سالهای زیادی باقی مانده است که SSDها بتوانند از نظر امنیت و اعتماد و همچنین قیمت، جایگزین هارد دیسک های قدیمی شوند. کمی منصف باشید، هارد دیسک ها بر روی میز و یا کامپیوتر همه شما جا خوش کرده اند و از حجم عظیمی از خرت و پرت های شما را (از قبیل فیلم های HD، عکس های حجیم، موسیقی ها و هر چیزی که فکرش را کنید) محافظت می کنند. کاری که ممکن است در خور شان و شخصیت SSD گرانقیمت و ظریفتان نباشد.
     

    Õآنچه که در زیر پنهان است
    هارد درایو را به این دلیل HDD می گویند که خلاصه شده عبارت Hard Disk Drive یا گرداننده دیسک سخت است. درون یک هارد درایو شما چیزی به نام «پلاتر» دارید که یک سطح مغناطیسی برای ضبط اطلاعات است و با سرعت بسیار زیادی به دور خود می چرخد. یک ابزار هم به نام هد در سراسر صفحه مغناطیسی حرکت می کند و کار خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهد. کار هارد از این نظر مشابه گرامافون است. اما تفاوت اصلی در این است که نوک هد هرگز با صفحه مغناطیسی تماس ندارد.
    هارد درایوها به طور معمول در اندازه های 1.8 اینچی، 2.5 و 3.5 اینچی تولید می شوند، اماممکن است در اندازه های بزرگتر و کوچکتر از این هم دیده شوند. 3.5 اینچی ها در کامپیوتر های رومیزی به کار می روند و 2.5 اینچی ها مخصوص لپ تاپ هستند. 1.8 اینچی ها هم در iPod کلاسیک، مک بوک ایر و برخی ابزارهای پرتابل کوچک کاربرد دارند. این اعداد نشان دهنده قطر پلاتر به کار رفته در آن هارد درایو هستند.
    یک درایو هرچه تعداد پلاتر بیشتری داشته باشد، توانایی نگهداری حجم بیشتری از اطلاعات را خواهد داشت. اما در این میان هنوز برخی محدودیت ها در خصوص تعداد و حجم اطلاعات پلاتر ها وجود دارد. هارد درایوهای پرظرفیتی که در کامپیوتر های رومیزی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند تا 4 پلاتر داشته باشند. بسیاری از مدل های 3.5 اینچی و برخی از 2.5 اینچی های ویژه 3 پلاتر دارند. اما اغلب 2.5 اینچی های لپ تاپ و تمام 1.8 اینچی های پرتابل به دو پلاتر محدود می شوند.
    ممکن است فکر کنید در هارد 1 ترابایتی و یا غول های 1.5 و 2 ترابایتی که توسط هيتاچی و سی گیت تولید شده اند، با توده ای از پلاتر ها مواجه ایم. تکنیک استفاده شده در این هاردها به PMR یا ضبط مغناطیسی ستونی مشهور است که به ما این امکان را می دهد که بر روی پلاتر تا 10 برابر اطلاعات بیشتری ضبط و نگهداری کنیم. روش کار بدین صورت است که اطلاعات بصورت عمودی (ستونی) بر روی پلاترها ضبط می شوند، در حالی که در گذشته به صورت افقی (سطری) این کار انجام می شده است. اما اطلاعاتی که به این صورت نگهداری می شوند، در برابر پاک شدن و آسیب دیدن بسیار حساس و شکننده هستند. برای درک بهتر به اين ویدئو نگاهی بیاندازید. 
     

    Õاین همه اعداد و حروف چه معنی دارند؟
    اگربه برچسب هارد دیسک ها دقت کرده باشید ممکن است به کلماتی از قبیل IDE، SATA و PATA برخورده باشید و یا خصوصیاتی مانند 5400RPM یا 7200RPM را مشاهده کرده باشید. همچنین اندازه های مختلفی چون 3.5 اینچ، 2.5 اینچ و 1.8 اینچ برای آنها ذکر می شود. حسابی گیج کننده است؟ همه این اطلاعات چه معنی می توانند داشته باشند؟
     RPM در هارد دیسک ها دقیقا مترادف با معنی آن در اتومبیل است: تعداد دور در دقیقه. این عدد در هارد دیسک ها بسیار مهم است، زیرا سرعت چرخش بالاتر به معنی سرعت خواندن و نوشتن بیشتر است. 7200RPM سرعت استاندارد هارد دیسک کامپیوترهای رومیزی است، اما مدل های ویژه ای با سرعت های 10,000RPM و 15,000RPM هم برای کاربردهای حرفه ای تولید می شوند. هارد لپ تاپ ها به علت اندازه کوچک شان،عموما 5400RPM سرعت دارند. اما می توانید مدل های 7200RPM را هم بیابید، ولی باید مقداری از شارژ لپ تاپ تان را فدای سرعت بیشتر هارد تان کنید.
    RPM را شاید بتوان مهمترین عامل کارایی هارد دیسک دانست. وقتی هارد با سرعت بیشتری بچرخد، اطلاعات بیشتری در واحد زمان قابل خواندن و نوشتن هستند، این امر همچنین امکان دسترسی سریعتر به اطلاعات را فراهم می کند. در سرعت های بالا، هد برای رسیدن به اطلاعات درست دچار وقفه نمی گردد و سریعا خود را به محل مناسب می رساند. زمان جستجوی هارد هم عبارت است از مدت زمان مورد نیاز که هارد هد را به محل مناسب برای خواندن و نوشتن اطلاعات برساند. هارد های با کیفیت و گرانقیمت زمان جستجویی در حد 2 میلی ثانیه دارند و برای هارد های معمولی موجود در بازار این زمان به 9 میلی ثانیه می رسد. بافر هارد هم نشان دهنده میزان اطلاعاتی است که قبل از استفاده cache می شوند و هر چه میزان آن بیشتر باشد هارد با سرعت بالاتری به درخواست های سیستم پاسخ می دهد. هارد های معمول موجود در بازار با بافرهای 8، 16 و 32 مگابایت ارائه می گردند، اما برخی هارد های ویژه را با بافرهای بسیار بالا هم (حتی تا یک گیگابایت) می توان یافت.
     

     

    Õآنها چگونه وصل می شوند؟
    ابزارهای بسیاری برای اتصال هارد دیسک به مادربورد وجود دارند. اما تا چند سال پیش در بازار هارد دیسک ها ATA -اتصال با تکنولوزی پیشرفته- استاندارد حکمران بود. این اتصال عبارت از یک سوکت 16 پین بود که کنترل هارد دیسک را در اختیار مادر بورد قرار می داد. البته قبل از اینکه SATA پا به عرصه بگذارد، رابط ATA صاحب برادر دوقلویی به نام Parallel ATA هم شد.
    پس از آن، ATA به دفعات دچار بازبینی ها و ارتقا های متعددی شد که به آن اجازه می داد با هارد های حجیم تر و سریعتر هم به راحتی کار کند. ممکن است هارد هایی را دیده باشید که بر روی آنها عبارت Ultra ATA درج شده است. این دسته از رابط ها امکان جابجایی اطلاعات را با سرعت 133 مگابیت بر ثانیه مهیا می ساختند. ATA در میان عموم به IDE هم مشهور است، اما همان نام ATA توصیف دقیق تری برای این رابط است. اگر درون کامپیوترتان را نگاهی انداخته باشید ممکن است این نوع رابط را دیده باشید. تشخیص این رابط هم بسیار آسان است، کابل های نواری عریضی که فضای زیادی را هم اشغال کرده اند، همان کابلهای ATA هستند. نوع دیگری از کابل ها که ممکن است نام آن برایتان اشنا باشد، رابط های SCSI (اسکازی) هستند که در زمان حکومت ATA/IDE، به طور معمول برای مقاصد تجاری و یا سیستم های با کاربری ویژه استفاده می شدند. یکی دیگر از دردسرهای رابط های ATA/IDE تنظیمات Master/Slave و نحوه کار با آنها بود که با ظهور SATA این مشکل هم رفع شده است.
    در چند سال اخیر استاندارد SATA برای هارد دیسک ها استفاده می شود که دنیایی کاملا متفاوت از ATA است. این رابط ها از اولین ابزار هایی بودند که به سرعت 1.5 گیگابیت بر ثانیه دست یافتند و هم اکنون با سرعت 3 گيگابیت بر ثانیه کار می کنند. البته چیزی نمانده که به سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه هم دست پیدا کنند. این کابل ها نازک ترند و جای کمتری از کیس را اشغال می کنند، که این امر باعث مرتب تر بودن داخل کیس و گردش هوای بهتر در آن می شود. با استفاده از این استاندارد، دیگر نیازی به تنظیمات پیچیده و گیج کننده ندارید و کار با آن بسیار راحت تر است. امروزه برخی از ابزارهای external هم از نوع خاص SATA با نام eSATA استفاده می کنند که e مخفف همان external یا بیرونی است که امکان استفاده از سرعت بالای SATA را بصورت پرتابل و بیرونی فراهم می کند. چیزی نمانده که eSATA هم به استانداردی شبیه USB و با سرعت بسیار بالاتر از آن تبدیل گردد.
    زمان جستجوی بالا، چیزی کاملا متفاوت با زمان انتقال بالا است. اولی نشان دهنده مدت زمانی است که اطلاعات مورد نظر در هارد پیدا می شوند و دومی نشان دهنده مدت زمانی است که این اطلاعات به مقصد منتقل می گردند. اگر بخواهیم این موضوع را به شکل ساده توضیح دهیم، یک هارد با رابط کم سرعت و زمان جستجوی سریع بهتر است برای جاهایی که تکه های کوچک اطلاعاتی را مرتبا جابجا می کنند بکار گرفته شود و هارد با رابط پرسرعت و زمان جستجوی کندتر بدرد کسانی می خورد که همیشه حجم بالایی از اطلاعات را انتقال می دهند.
     

    Õچرا هاردها می میرند؟
    به یاد دارید که گفتیم هد در حالت عادی هیچ گاه سطح پلاتر هارد را لمس نمی کند؟ هنگامی که هد با سطح پلاتر تماس پیدا کند در اصطلاح به آن شکستگی هد می گوییم (ويدئويي در اين زمينه). به طور معمول هد بر روی کیسه کوچکی از هوا حرکت می کند، اما برخی ذرات ریز باعث می شوند هد بر روی دیسک کوبیده شود، این اتفاق در سرعت های چرخش بالاتر بیشتر اتفاق می افتد و تاثیر شدید تری هم بر هد و پلاتر می گذارد، زیرا ضربه آن مانند این است که هد دفعات بیشتری بر سطح پلاتر کوبیده شود. قطعات ظریف مکانیکی با این اتفاقات سرانجام به پایان عمر خود می رسند، چیزی که معمولا با نام میانگین عمر شناخته می شود. متاسفانه هنگامی که عمر درایو شما به پایان می رسد دیگر کاری جز خرید یک هارد جدید از دستتان بر نمی آید. مگر اینکه مشکل ایجاد شده برای هارد شامل موارد گارانتی تولید کننده باشد.
    و مهمترین چیزی که در مورد هارد ديسک باید بدانید، این است که از خرت و پرت هایتان حتما نسخه پشتیبان تهیه کنید، ممکن است هارد دیسک ها با هیبت و مقاوم به نظر بیایند، اما این به این معنی نیست که آنها هیچ نقطه ضعفی ندارند.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چرا خدا حوادثی مثل زلزله را
    به وجود آورده؟


     

    .: سوال:
    چرا خدا حوادثی مثل زلزله را به وجود می‏ آورد كه انسان‏ها از بین بروند; آیا می‏توان علت زلزله را غضب یا خشم طبیعت دانست؟

    .: پاسخ:
    در پاسخ به این پرسش باید توجه داشت كه بلاها و دشواری‏ها، علل و رازهای متعددی دارند. از این رو توجه به نكات ذیل شایسته است:

    1 . زلزله را نمی‏توان شر دانست . شر دو معنی دارد: چیزی كه ملایم و هماهنگ باطبایع نیست; مانند حیوانات موذی و دیگری چیزهایی كه موجب فساد می‏شوند و در آن مصلحتی وجود ندارد . آن چه از خدا نفی می‏شود، قسم دوم است; بنابراین ما در عالم «بد مطلق‏» نداریم و هر چه كه لباس وجود و هستی پوشیده، به نحوی خیر دارد; گرچه بر ما پوشیده باشد .

    پس بد مطلق نباشد در جهان
    بد به نسبت‏باشد این را هم بدان
    زهر مار آن مار را باشد حیات
    نسبتش با آدمی باشد ممات (1)
    از دیدگاه یك خداپرست، خیر محض و آن چه كه خیرش بیشتر است، امكان وجود دارد، اما آن چه كه شر محض است‏یا شرش بیشتر از خیرش باشد، امكان وجودش از سوی خداوند نیست .


    2 . این مصیبت‏ها و بلاها را می‏توان از منظر امتحان و آزمایش الهی نگریست و صبر در برابر این مصیبت‏ها ارزشمند است . خداوند می‏فرماید:
    «و قطعا شما را به چیزی از (قبیل) ترس و گرسنگی و كاهشی در اموال و جان‏ها و محصولات می‏آزماییم و مژده ده شكیبایان را» . 1
    در آیه‏ای نیز بر امتحانی بودن شر و خیر گواهی می‏دهد;
    «و شما را از راه آزمایش به بد و نیك خواهیم آزمود» . (2)
    علامه مطهری در توضیح این آیه معتقد است كه «ای بسا یك چیزی خودش خیر است; نعمت است; ما كه به شما می‏دهیم، جنبه امتحانی دارد; ولی وقتی كه به شما دادیم، همین خیر بسا هست كه سبب فساد شما بشود; باز شر هم جنبه امتحانی دارد; ای بسا همین شر منشاء اصلاح شما بشود» . (3)


    2 . مصیبت‏ها تربیت كننده فرد، بیدار كننده جامعه، هوشیار كننده انسان‏های خفته و تحریك كننده عزم‏ها و اراده‏هاست . بلا و مصیبت این گونه نیست كه اثرش بریدن و خمودی باشد; بلكه وجود سختی‏ها برای آن است كه استعداهای باطنی انسان بروز كند . بلاها هم فرد را تربیت می‏كند و هم به بیدار سازی جامعه می‏انجامد . درنگ در بی‏تابی‏ها، سوگ‏ها و ایثارهای زیبای ایرانیان، پس از واقعه بم گواه این مدعاست . در دل گرفتاری ها و مصیبت‏ها، سعادت و نیك‏بخی‏ها نهفته است . در دنیا كسی پیروز است كه قدرت شناوری داشته باشد . شناوری در امواج بلاها و سختی‏ها، و شناوری در میدان عمل و در عرصه مصیبت‏ها به دست می‏آید. (4)

    همه عمر تلخی كشیده است‏سعدی
    كه نامش برآمد به شیرین زبانی


    3 . بلا و مصیبت، صفت رضا به قضای الهی و خشنودی را به آن چه خدا پیش می‏آورد، ایجاد می‏كند و برای مردان خدا، صبر در برابر مصیبت‏ها همچون شهد شیرین است . (5)

    چون صفا بیند، بلا شیرین شود
    خوش شود دارو چو صحت‏بین شود
    برد بیند خویش را در عین مات
    پس بگوید اقتلونی یا ثقات


    4 . مشكلاتی كه بر مردان الهی وارد می‏شود نه از نوع عذاب، بلكه برای ترفیع مقام یا آزمایش است . جمله معروف «البلاء للولاء» ، مبین این اصل است .

    اگر با دیگرانش بود میلی
    چرا جام مرا بشكست لیلی
    بلا برای اولیای خدا از نعمت‏ها و هدایای بزرگ الهی است . امام صادق (علیه السلام) می‏فرماید:
    «خداوند بنده‏ای را كه دوست می‏دارد، او را در گرداب بلا فرو می‏برد; فرو بردنی‏» . (6)

    هر آدمی كه كشته شمشیر عشق شد
    گو غم مخور كه ملك ابد خون بهای اوست
    از دست دوست هر چه ستانی شكر بود
    سعدی رضای خود مطلب چون رضا اوست
     

    5 . برخی از مصیبت‏هایی كه در مورد انسان‏های پاك، اما خطاكار پیش می‏آید، برای پاك‏سازی‏آنهاست; (7) مولوی می‏گوید:
    كه بلای دوست تطهیر شماست
    علم او بالای تدبیر شماست
    مصیبت‏های وارده، ضمن فراهم آوری آمرزش گناه، زمینه تقرب بیشتر به خدا را فراهم می‏آورد . به فرموده امام كاظم (علیه السلام) «ناخوشی و سختی نعمتی است كه خداوند برای پاك‏سازی به انسان عنایت می‏كند» . (8)


    6 . در پایان این نكته نیز لازم به ذكر است كه برخی دیگر از مصیبت هایی كه به بشر می‏رسد، زاییده انتخاب انسان است . خداوند هم بر این نكته تاكید دارد كه «هر گونه مصیبتی كه به شما برسد، به سبب دستاورد خود شماست‏» . (9)
    عدم رعایت اصول مهندسی در ساخت‏بناها و تلفات سنگین ناشی از این امر را از نظر نباید دور داشت . به راستی چرا زلزله‏های بالای 7 ریشتر در ژاپن تلفات بسیار اندكی داشته است؟

    ------------------------------------
    پی ‏نوشت:
    1 . جلال الدین بلخی .
    2 . بقره (2): 155 .
    3 . انبیاء (21): 35 .
    4 . شهید مطهری، مجموعه آثار، ج 4، ص 328 .
    5 . همان، ص 311 .
    6 . مجموعه آثار (عدل الهی)، ج 1، ص 176 .
    7 . محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 15، ص 55 .
    8 . محمد محمدی‏ری‏شهری، عدل در جهان بینی توحیدی، ص 141 .
    9 . بحارالانوار، ج 78، ص 165 .
     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1614- نمي گم دوست دارم،نمي گم عاشقتم،ميگم ديوونتم که اگه يه روز ناراحتت کردم بگی بي خيال ديوونست. (4435-0935)

    1615- O('_')OO('_')OO('_')OO('_')O~(_)~O('_')OO('_') اگه گفتی من کدومم ؟ اون طفلک چشم و گوش بسته منم (4435-0935)

    1616- One stone is enough to break a glass! one sentence is enough to break a heart, one second is enough to fall in love,and one friend is enough to live all life! (3524-0918)

    1617- پروردگرا، خود را تقديم تو ميدارم، از من ساز انچه خود اراده کنی. از اسارت نفس رهايم کن تا انجام ارده ات را بهتر توانم. مشکلتم را بگير تا پيروزی بر آنها شهدی باشد برايه کسانی که با قدرته تو، عشق تو و راه تو ياريشان خواهم داد. باشد که هميشه بر اراده ی تو گردن نهم. (9238-0915)

    1618- پيغام گيره يه لات!سرورتون رفته ددر بعد سوت بلبلی فرمايش.جيک ثانيه بعد تيليف ميکونم.جمالتو عشقه دربست.زت زياد (1442-0935)

    1619- روزه محشر وقت پرسيدن زمن ربه جلی گفت تو غرقه گناهی؟ گفتمش يا رب بلی. گفت پس آتش نميگيرد چرا جسمو تنت؟گفتمش چون حک نمودم روی قلبم*يا علی* (9444-0912)

    1620- روزه زن،مادر زن،پدر زن،خواهر زن،برادر زن،امپول زن،جر زن،راهزن،مخ زن،تيغ زن،پنبه زن،سوزن، بزن،نزن،بي زن،بعضاً،مبارک (8878-0912)

    1621- سعی کن مثله خورشيد زياد نور ندی چون همه از نورت استفاده ميکنن ولی اصلاً نگات نميکنن، سعی کن مثله ستاره کم نور بدی تا همه تو خلوت شباشون دنبالت بگردن! (9238-0915)

    1622- شرايط مردو زن متوقع هنگامه ازدواج.زن بايد نجيب باشه مثل اسب با وفا باشه مثله سگ زيبا باشه مثله اهو با وقار باشه مثله طاووس اما مرد اگه خر باشه کافيه (1442-0935)

    1623- تو خوشگلی، تو باهوشی، تو با استعدادی، تو تحصيل کرده ای. تو ميفهمی. تو زيبايی. تو با معرفتی
    .
    .
    اس ام اس تلقينی !! شايد فرجی شد (4435-0935)

    1624- پشت وانت نوشته بود : ای برار بی کسم جومونگ(1442-0935)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     
      u مقاله روزانه


    برداشت‌هاي نادرست از
    «اصلاح الگوي مصرف»

    منبع:
    روزنامه جام جم

    با ناميدن سال 88 به سال «اصلاح الگوي مصرف»، اين روزها هر سازمان، وزارتخانه و موسسه‌اي از آمادگي براي اصلاح الگوي مصرف در حوزه عملكرد خود خبر مي‌دهد. در حالي كه مرور اخبار جاري نشان مي‌دهد اصلاح اين الگو در برخي موارد با برداشت‌هاي نادرست و گاهي ناقص همراه است. اين برداشت‌ها در نخستين روزهاي شروع سال كاري، حتي رهبر انقلاب را به واكنش واداشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بصراحت سال 88 را مبدايي براي حركت به سمت اصلاح الگوي مصرف ناميدند نه سال اصلاح الگوي مصرف. ايشان ضمن انتقاد از برداشت‌هاي نادرست از اين نام فرمودند: اين اصلاح كاري نيست كه به يكباره و يكساله انجام شود و سال‌ها طول مي‌كشد.
    اين سخنان در حالي مطرح مي‌شود كه برخي كارشناسان، مديران و مسوولان از مفهوم اصلاح الگوي مصرف دچار كج‌فهمي شده‌اند، حتي در بسياري موارد اين برداشت‌هاي نادرست به حركت‌هاي عوامفريبانه و برنامه‌هاي ضربتي و بدون كارشناسي منجر شده است. وجود زمزمه‌هايي مبني بر حذف اضافه كار و برخي مزايا در جمعي از موسسات دولتي و غيردولتي از جمله چنين برنامه‌هايي است. به گفته يكي از كارمندان دولت، به بهانه نامگذاري امسال، پنير از صبحانه كاركنان سازمان حذف و نان خالي جايگزين شده است. اين كارمند دليل را در سطحي‌نگري مديران و نداشتن درك درست از مساله مي‌داند.


    vاصلاح الگوي مصرف فقط براي دولت
    يكي از برداشت‌هاي نادرست كه بويژه در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري تشديد شده، افزايش انتقادات ناشي از اهمال‌كاري و سوءمصرف در دستگاه‌هاي دولتي است. برخي كارشناسان نقطه آغاز اصلاح الگو را دولت مي‌دانند و حتي بار اجراي هرگونه اصلاحي را بر دوش دولت مي‌گذارند؛ در حالي كه اصلاح هر الگويي در مفهوم عام ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و نيز سياسي دارند و سياست از بالا به پايين براي تحول در الگوي مصرف يك جامعه در بسياري موارد با بن‌بست روبه‌رو بوده است.دراين‌باره البته جواد آرين‌منش، نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس مي‌گويد: به هر حال بايد بپذيريم كه دولت بزرگ‌ترين مصرف‌كننده منابع و نقش مهمي در تحقق اصلاح الگوي مصرف دارد، به همين دليل بايد پيشگام باشد.
    وي البته تاكيد مي‌كند كه اين اصلاح نيازمند عزم ملي با مشاركت دولت و مجلس است. وي مهم‌ترين قدم در راه اصلاح الگوي مصرف را اصلاح قوانين، ساختارها و حتي رفتارها و نگرش‌ها مي‌داند.


    vمفهومي محدود به خانواده
    مفهوم اصلاح الگوي مصرف به ظاهر مفهوم دقيق و روشني است؛ در حالي كه هر كس در حوزه كاري خود، آن را معادل صرفه‌جويي و سياست‌هاي انقباضي در نظر گرفته است، اين مفهوم به صرفه‌جويي محدود نيست و طبق شرايط اجتماعي و جغرافيايي، اين مفهوم تعريف ويژه‌اي دارد، همان‌طور كه يحيي آل‌اسحاق، رئيس اتاق بازرگاني تهران به عنوان يك مسوول اقتصادي در جلسه‌اي گفته است: اگر اصلاح الگوي مصرف و اسراف را تنها مربوط به خانواده بدانيم، در تعريف اين واژه ساده‌انگاري كرده‌ايم.
    وي اضافه كرد: 92 درصد از آب شرب كشور در بخش كشاورزي، 2 درصد در بخش صنعت و 6 درصد در بخش خانواده‌ها مصرف مي‌شود؛ اما هنگامي كه بحث اصلاح الگوي مصرف پيش مي‌آيد، تمامي فشارها به خانواده‌ها منتقل مي‌شود و اين در حالي است كه بيشترين اسراف به دليل نامناسب بودن نظام آبياري در بخش كشاورزي صورت مي‌گيرد.
    متاسفانه هنوز بسياري از مسوولان، اصلاح الگوي مصرف را به خانواده و البته زنان محدود مي‌دانند و اولين قدم در اصلاح را از اين نقطه مي‌دانند.فريدون كسمايي، كارشناس ارشد جامعه‌شناسي دراين‌باره مي‌گويد: هرچند خانواده مركز ثقل اصلاح الگوي مصرف نيست، اما نمي‌توانيم از نقش تعيين‌كننده آن بگذريم؛ چراكه نهادهاي جامعه‌پذيري مانند خانواده، مدرسه و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي و آموزش الگوي صحيح مصرف نقش تعيين‌كننده‌اي دارند.
    به گفته وي، اصلاح الگوي مصرف نيازمند تعريف دقيق و تعريف برنامه‌هاي عملياتي در هر سازمان و موسسه‌اي است. اين اصلاح سطوح خرد و كلان را به طور توامان دربرمي‌گيرد.
    كسمايي مي‌گويد: كارشناسان هر سازمان كه معمولا در اتاق‌هاي فكر و مراكز پژوهشي آن سازمان استقرار دارند، بايد متناسب با مسووليت و برنامه‌هاي هر سازمان، نظام اصلاح الگوي مصرف را طراحي كنند. به نظر من، استراتژيست‌هاي هر سازمان از ميزان اسراف‌ها و اهمال‌كاري نسبت به منابع سازمان خبر دارند و آنان هستند كه بايد خط‌مشي هر اصلاحي را به مديران تذكر دهند، در حالي كه مديران اين روزها به تنهايي و براساس مقاصد فردي يا سازماني به اظهارنظر مي‌پردازند.
    در اين ميان، گاه اصناف و اتحاديه‌ها نيز اصلاح الگوي مصرف را بهانه‌اي براي بيان خواست‌هاي گروهي و تشكيلاتي عنوان مي‌كنند. از جمله اين خواست‌ها، افزايش تعرفه واردات يا تغيير نرخ سود بانكي و واقعي شدن نرخ ارز و تقاضاي وام بيشتر و... است.


    vآموزش نقطه كانوني اصلاح الگوي مصرف
    كوتاه شدن دوره‌هاي كارشناسي ارشد به بهانه اصلاح الگوي مصرف، كاهش ساعت كاري مدارس ابتدايي به بهانه اصلاح الگوي مصرف، طولاني شدن روند ارتقاي شغلي كاركنان به بهانه اصلاح الگوي مصرف، كاهش تبليغات مصرفي در رسانه‌ها، توجه به كاهش برگزاري سمينارها و همايش‌هاي متعدد و... از جمله راه‌هايي است كه طي دو هفته اخير براي عملياتي شدن اين اصلاحات، نسخه واحدي پيچيده شده است، در حالي كه به نظر مي‌رسد با تمركز بر روي آموزش بويژه نسل نو خاسته كودك ونو جوان و تشكيل كار گاههاي عملي در مراكز مختلف بتوان به عمق اين فر هنگ در جان و دل مردم دل بست .رهبر انقلاب هم بر اين نكته تاكيد دارند كه در بحث اصلاح الگوي مصرف نبايد شعاري رفتار شود، چرا كه در بعضي زمينه‌ها تا 10 سال به زمان نياز است....
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان