1083
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1083:: سه شنبه 15 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

همه چیز درباره آنفلوانزای خوکی

سلام عرض شد،
«سخن مبين» امروز به بحث داغ «آنفولانزاي خوکي» اختصاص داره.

آنفلوانزای خوکی چیست؟
خوک ها نیز مانند انسان ها به آنفلوانزا مبتلا می شوند، اما ویروس آنفلوانزای خوکی (H1N1) مشابه ویروس آنفلوانزای انسانی نیست و در حالت عادی این ویروس باعث ابتلا انسان ها به این بیماری نمی شود، فقط در گذشته موارد بسیار کمی از ابتلا به این بیماری در افرادی که در تماس نزدیک با این حیوانات بوده اند گزارش شده است. اما جدیدا یک نوع جدید از این ویروس در اثر جهش ژنتیکی ایجاد شده است که انسان ها را مبتلا می کند و در عین حال به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند و به این ترتیب افرادی که هیچ گونه تماسی با این حیوانات ندارند نیز در معرض ابتلا قرار می گیرند.

علائم ابتلا به آنفلوانزای خوکی چیست؟
علائم آنفلوانزای خوکی بسیار شبیه به آنفلوانزای معمولی است و شامل تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی است و در بعضی افراد تهوع و استفراغ هم گزارش شده است. این بیماری ممکن است با علائم دیگری نیز همراه باشد. به یاد داشته باشید که هیچ پزشکی فقط از روی علائم بالینی قادر به تشخیص قطعی آنفلوانزای خوکی نیست و تشخیص قطعی آن فقط با انجام تست لابراتواری ممکن است.

آنفلوانزای خوکی چگونه از فردی به فرد دیگر سرایت می کند؟
ویروس آنفلوانزای خوکی دقیقا مشابه آنفلوانزای معمولی سرایت می کند. شما ممکن است از طریق تماس با فرد آلوده و یا لمس کردن سطوح و اشیایی که قبلا توسط این افراد لمس شده اند و سپس دست زدن به چشم و دهان و بینی خود به این بیماری مبتلا شوید. در یک فرد آلوده، انتشار این ویروس به محیط از یک روز قبل از شروع علائم بیماری آغاز می شود و تا یک هفته پس از ابتلا ادامه می یابد.

تا کنون چند نفر به این بیماری مبتلا شده اند؟
تعداد افراد مبتلا به این بیماری هر لحظه تغییر می کند اما طبق آخرین اطلاعات تا تاریخ ۲۸ آپریل ۲۰۰۹ تعداد ۶۴ مورد ابتلا انسان به این ویروس  فقط در ایالات متحده  آمریکا به ثبت رسیده است و در کشورهایی مانند مکزیک، اسپانیا، سویس، چین و برزیل نیز مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است. آخرین آمار ابتلا به این بیماری  را در پی نوشت های همین مطلب دنبال کنید.

آنفلوانزای خوکی چگونه درمان می شود؟
ویروس آنفلوانزای خوکی به داروهای ضد ویروس Tamiflu و Relenza حساس است و این داروها به خوبی بیماری آنفلوانزای خوکی را مهار می کنند. این داروها بهترین اثربخشی را زمانی دارند که در ۴۸ ساعت اول ابتلا به این بیماری مصرف شوند.

آیا واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد؟
خیر. ویروس آنفلوانزای خوکی که انسان ها را مبتلا می کند یک گونه کاملا جدید است و تا کنون واکسنی برای آن ساخته نشده است و ساخت واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد.

بیماری آنفلوانزای خوکی تا چه اندازه خطرناک است؟
شدت و میزان خطر این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. به طوری که در Mexico منجر به مرگ تعدادی از مبتلایان شده، در حالی که در افرادی دیگر بدون دریافت داروی ضدویروس، بیماری خود به خود بهبود یافته است. واقعیت این است که این ویروس دائما در حال تغییر ژنتیکی است و ممکن است درآینده خطرناک تر شود و یا از خطر آن کاسته شود. دانشمندان در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند.

چگونه می توان از ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی پیشگیری کنیم؟

  • دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید، مخصوصا زمانی که عطسه یا سرفه می کنید و یا وقتی که از بیرون به خانه باز می گردید.
  • از تماس نزدیک با خوک ها و یا انسان هایی که آلوده هستند بپرهیزید.
  • از دست زدن به اشیا و سطوحی که ممکن است آلوده باشند،مخصوصا در اماکن عمومی بپرهیزید.(مانند میز های کافی شاپ ها و رستوران ها، دستگیره درب وسائل حمل و نقل عمومی، نرده ها و …)
  • از دست زدن به دهان، بینی و چشمان خود بپرهیزید.

منبع اطلاعات وآمار: سایت سازمان بهداشت جهانی

پی نوشت۱: مواردی از ابتلا به آنفلوانزای خوکی در کشورهای کانادا، نیوزیلند، انگلستان و اسرائیل نیز گزارش شده است. (۲۹ آپریل ۲۰۰۹)

پی نوشت۲: سازمان بهداشت جهانی(WHO) بروز آنفلوانزای خوکی در استرالیا و آلمان و هلند را نیز تایید کرد. (۳۰ آپریل ۲۰۰۹)

پی نوشت۳: طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، آنفلوانزای خوکی در کشورهای دانمارک، فرانسه، جمهوری کره، کاستاریکا و ایتالیا نیز مشاهده شده است. بدین ترتیب تا این لحظه ۸۹۸ نفر در ۱۸ کشور مختلف جهان، به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۰ نفر(۱۹ نفر در مکزیک و ۱ نفر در ایالات متحده) جان خود را از دست داده اند. (۳ می ۲۰۰۹)

پی نوشت۴: انتشار جهانی ویروس آنفلوانزای خوکی را از روی این نقشه ببینید. (توضیح: بالون های زرد رنگ، نشان دهنده کشورها یا ایالت هایی از آمریکا هستند که بیماری در آن ها مشاهده شده است و بالون های قرمز رنگ، نشان دهنده کشور یا ایالت هایی از آمریکا هستند که در آن ها مرگ بر اثر آنفلوانزای خوکی روی داده است. با کلیک بر روی هر بالون، آخرین آمار مربوط به بیماری در آن کشور یا ایالت نمایش داده می شود.)

--------------------------------------------------

موخره:

- در شماره ديروز روزانه، بازي Barbie Fashion Boutique را براي دانلود قرار داده بودم که متاسفانه لينک دانلود اشتباه بود. در شماره امروز روزانه مجددا اين بازي را براي دانلود قرار داده ام.

- در قسمت «دانلود آلبوم موسيقي» آلبوم جديد بنيامين بنام «88» را براي دانلود قرار داده ام، آلبوم فوق العاده زيبائي هست، به هيچ وجه از دستش نديد!


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • همه چیز درباره آنفلوانزای خوکی
  • تصاوير بزرگترين پل دنيا روي دريا
  • متن کامل کتاب "فرزند ملت"
  • 60 لوگوي زيبا و ديدني
  • معرفي و دانلود فيلم :بابل بعد از ميلاد
  • مستند "رازهاي نيل"
  • دانلود انيميشن : Home on the Range
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین با نام 88
  • آهنگ زیبای وهم سپيده باصداي بهرام حصيري
  • دانلود آسان از رپیدشر MajorShare RapidShare Downloader v4.2
  • بازی Vegas Hustler
  • بازي بينهايت جذاب Barbie Fashion Boutique (لينک اصلاح شد)
  • تنها برای نگهبانی از ایران و مردم
  • بی شک شما هم به موسوی رأی می دهید!
  • داستان آموزنده:‌ ديوارهاي شيشه اي
  • هنرپیشه‌ای که «توییلونر» شد!
  • مرد 26 ساله با بدن یک کودک 2 ساله!
  • كروبي و عشق به قدرت
  • چند لینک / رفت تا تشنگی اش آب کند دریا را...
  • از نشانه های ظهور: کف دست روشنی که در فضا ظاهر می شود
  • جديدترين شماره از مجله Kitchen & Baths
  • روتختی از جنس الیاف فيبر نوری
  • شعر سازنده!
  • 23 كد برای موفقیت
  • مدلها برای داشتن چنین چهره عالی چه میکنند؟
  • آقایان توجه کنند: حقایقی درباره ی زنان!
  • جنگ و جدال بر سر نمک: آیا پرهیز از آن ضرورت دارد؟
  • مروری بر تکنولوژی TFT
  • آیا خدا از حق خود در آن دنیا در مقابل بندگان خود می‌گذرد ولی‌ از حق مردم نه؟
  • گزارش سخنان زاکانی و سلیمی‌نمین در دانشگاه امیرکبیر / جاسبي املاك متعلق به بازنشستگان كشوري را تصاحب كرده است
  • و ...
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير بزرگترين پل دنيا روي دريا
متن کامل کتاب "فرزند ملت"
مجموعه خاطرات منتشر نشده از دکتر احمدي‌نژاد (نسخه PDF)
تصاوير هوايي از دبي
قلمبگی در هنر!
فرهنگ لغات مازندراني تبرستان
آب مايه حيات، تصفيه آب خانگي، تصفيه آب صنعتي
حتي تصفيه فاضلاب براي حفظ آب!
17 ماسک خنده دار
ويدئو: سوءقصد به ملكه و خانواده سلطنتي هلند
اين حادثه 4 كشته و 13 مجروح به جا گذاشت
سایت قرآنی تنزیل
سایت ساده و در عین حال کاملی است
15 ایستگاه اتوبوس دیدنی
60 لوگوي زيبا و ديدني
نتايج نظرسنجي سراسري 6 ارديبهشت درباره انتخابات

 

 

www.mobin-group.com

ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره
انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با صدور دستور شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان حضور در این عرصه از صبح امروز سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه 88 به طور رسمی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره دستور آغاز انتخابات ریاست جمهوری دهم و ثبت نام از کاندیداها آمده است: به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با صدور دستور شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان از امروز سه شنبه 15/2/88 ( پانزدهم اردیبهشت ماه سال یکهزار و سیصدو هشتاد و هشت) آغاز و اخذ رأی این انتخابات درروز جمعه 22/3/88 ( بیست و دوم خرداد ماه سال یکهزار و سیصدو هشتاد و هشت) در داخل و خارج از کشور به عمل خواهد آمد.
داوطلبان محترم یا نمایندگان تام الاختیار آنان که کتباً معرفی شده باشند، می توانند از تاریخ 15/2/88 لغایت 19/2/88 جمعاً به مدت پنج روز با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4 × 6 که در سال جاری گرفته باشند به همراه نسخه چاپی پرسشنامه اعلام داوطلبی اینترنتی که در سایت www.sabtename10.ir تکمیل نموده اند به وزارت کشور مراجعه و رسید ثبت نام دریافت نمایند. همچنین افرادی که موفق به تکمیل پرسشنامه اینترنتی نشده اند درزمان مقرر ثبت نام در وزارت کشورمی توانند نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند.
به موجب ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط ذیل باشند:
1- از رجال مذهبی ، سیاسی
2- ایرانی الاصل
3- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
4- مدیر و مدبر
5- دارای حسن سابقه و امانت و تقوا
6- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور
بر اساس ماده 37 قانون مذکور کلیه افرادی که مسئولیت مستقیم در امر انتخابات ریاست جمهوری به صورت اجرا و یا نظارت دارند در صورتی می توانند داوطلب شوند که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و در آن سمت شاغل نباشند .
همچنین براساس ماده 59 قانون انتخابات ریاست جمهوری ، کاندیداها می توانند اسناد و مدارک مثبت صلاحیت خود را ضمیمه پرسشنامه اعلام داوطلبی نمایند و یا در مدت زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به شورای نگهبان تقدیم نمایند.

تداوم درگیری ها در پاکستان
و خطر سقوط دولت به دست طالبان

پس از آنکه ژنرال پترائوس فرمانده نيروهاي امريکايي در خاورميانه در يک اظهارنظر جديد و بحث برانگيز ابراز داشت؛ ممکن است تنها دو هفته به سقوط دولت پاکستان توسط طالبان زمان باقي مانده باشد، آخرين خبرها حاکي از آن است که به زودي رئيس جمهور امريکا با رهبران افغانستان و پاکستان ديدار خواهد داشت.
اين ديدارها به منظور يافتن راه حلي براي خروج پاکستان از بن بست فعلي است. اين تحول در حالي اتفاق مي افتد که در پي فشارهاي امريکا دولت پاکستان برخلاف سياست گذشته خود در تباني با شبه نظاميان طالبان حملات جديدي را عليه آنان ترتيب داد و خواستار خلع سلاح آنان شد. همزمان با تقويت قواي طالبان در مناطق شمال غربي پاکستان، مقامات امريکايي با نگراني فزاينده يي شرايط حاکم بر پاکستان را دنبال مي کنند و به گفته ناظران در فکر چاره يي براي نجات اين کشور از بحران موجود هستند.
شبه نظاميان وابسته به طالبان ماه گذشته ميلادي تا 100 کيلومتري اسلام آباد پايتخت پاکستان پيشروي کردند و تنها پس از فشار امريکا به دولت پاکستان براي حمله به طالبان، اين نيروها عقب نشيني کردند. به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، ژنرال پترائوس فرمانده ارشد ارتش امريکا در خاورميانه و جنوب آسيا اظهار داشت؛ بهانه هاي دولت پاکستان تمام شده و هم اکنون پذيرفته که براي تضمين بقاي دولت بايد اقدامات فوري و جدي صورت گيرد. وي خواستار اقدامات ملموس در جهت انهدام مواضع طالبان در طول دو هفته آ تي و پيش از اعلام دور جديد اقدامات امريکا شده است. هيلاري کلينتون وزير خارجه امريکا، هفته گذشته اسلام آباد را متهم به شانه خالي کردن از مسووليت مبارزه با طالبان کرد.
قرار است در هفته جاري زرداري، حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان و باراک اوباما رئيس جمهور امريکا در واشنگتن مذاکرات سه جانبه يي را برگزار کنند و به احتمال زياد مساله مبارزه پاکستان با طالبان در صدر دستور کاري اين نشست خواهد بود. روزنامه امريکايي نيويورک تايمز در گزارشي نوشت به دليل روابط خوب نوازشريف نخست وزير سابق پاکستان با گروه طالبان، امريکا درصدد است دست خود را به سوي او که دشمن اصلي رئيس جمهور کنوني است، دراز کند. شريف که در طول دهه 1990 دو بار نخست وزير پاکستان شد اکنون رهبري حزب مسلم ليگ شاخه نواز را بر عهده دارد.
برخي ناظران با اشاره به حوادث اخير پاکستان و افغانستان و همچنين رويکرد شبه قاره يي دولت جديد امريکا معتقدند تنها يک کودتاي نظامي مي تواند پاکستان را از اين وضعيت بغرنج نجات دهد. مهم ترين خطري که کشورهاي همجوار و هم پيمانان غربي پاکستان از بحران اين کشور احساس مي کنند سلاح هاي اتمي اين کشور است که در صورت دست يافتن گروه هاي شبه نظامي به آن منطقه با خطرهاي ويرانگري مواجه خواهد شد.
هيلاري کلينتون وزير خارجه امريکا در مصاحبه با شبکه خبري «فاکس نيوز» در بغداد با اشاره به همين موضوع گفت؛ سلاح هاي اتمي پاکستان هم اکنون بي خطر است اما واشنگتن درباره اينکه در صورت سرنگوني دولت اين کشور توسط نيروهاي در حال پيشروي طالبان چه پيش خواهد آمد، نگراني هايي دارد. اين گمانه زني ها درباره تحولات آينده پاکستان درحالي در جريان است که آصف علي زرداري رئيس جمهور اين کشور در سفر به ليبي با معمر قذافي ديدار کرد و به بررسي آخرين تحولات پاکستان پرداخت. جميل احمد خان سفير پاکستان در طرابلس اظهار داشت؛ هدف از اين سفر بهبود روابط اقتصادي بين پاکستان و ليبي بود و ما اميدواريم همان طور که در گذشته بيش از 150 هزار پاکستاني در بخش هاي مختلف اقتصادي ليبي فعاليت مي کردند اکنون نيز چنين شرايطي ايجاد شود. زرداري در جريان اين سفر سه روزه هفت توافقنامه دوجانبه در زمينه همکاري هاي اقتصادي، سياسي، امنيتي و فرهنگي با ليبي امضا مي کند.
در ادامه درگيري هاي اخير در پاکستان ديروز اعلام شد، دست کم 20 نفر ديگر از شبه نظاميان کشته شدند. در درگيري ميان نيروهاي ارتش و شبه نظاميان طالبان در منطقه «دير» و «بونير» نيز دست کم 55 تا 60 شبه نظامي طالبان کشته شدند. اطهر عباس سخنگوي ارتش پاکستان در يک کنفرانس خبري گفت؛ در عمليات نظامي ديروز نيز دو کارمند نيروهاي امنيتي جان خود را از دست دادند و هشت نفر ديگر نيز زخمي شدند. سخنگوي ارتش پاکستان تصريح کرد؛ کنترل کامل منطقه «دير» در دست نيروهاي امنيتي است و عمليات جست وجو و بازرسي در سراسر منطقه ادامه دارد، البته در بعضي از مناطق «دير و امبيلا» نيروهاي امنيتي با طالبان درگير هستند. اطهر عباس خاطرنشان کرد؛ مردم در مناطق «دگر و بونير» از عمليات نيروهاي امنيتي استقبال کرده اند. وي در ادامه سخنان خود گفت؛ نيروهاي امنيتي هفت خودرو را که حامل مواد منفجره بود، با استفاده از بالگردهاي نظامي منهدم کردند. ارتش پاکستان در منطقه دير و بونير همچنان در حال درگيري با شبه نظاميان طالبان است.
از سوي ديگر در پي بروز برخي ناآرامي ها در کراچي نخست وزير پاکستان در يک اظهارنظر ديگر در خصوص خشونت هاي اخير در اين شهر تصريح کرد؛ دولت بايد مشکلات را از طريق دنبال کردن سياست آشتي حل و فصل کند. وي اعلام کرد؛ ما متعهد مي شويم که به افراط گراها اجازه گستراندن نفوذ خود در کراچي را ندهيم.
يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاکستان در يک اظهارنظر ديگر اعلام کرد؛ امريکا از طريق حمايتش از پرويز مشرف روند دموکراسي در کشور را از بين برد. نخست وزير پاکستان در کنفرانس خبري در کراچي بعد از مشارکتش در نشست عالي رتبه براي بررسي اوضاع امنيتي گفت؛ دولت کنوني همچنان، حتي تا امروز از پيامد حمايت واشنگتن از پرويز مشرف رئيس جمهور سابق پاکستان رنج مي برد.
گيلاني مشرف را يک سرکش توصيف کرد و گفت؛ دولت کنوني همچنان از پيامد حمايت هاي امريکا از عملکرد مشرف رنج مي برد. وي در خصوص ديدگاه هاي باراک اوباما رئيس جمهور امريکا در قبال پاکستان عنوان داشت؛ دولت مدني و سازمان هاي آن از جمله سازمان قوه قضائيه و رسانه ها بر اساس قانون اساسي و قوي منسجم عمل مي کنند. نخست وزير پاکستان که تا حدود زيادي مخالف دخالت هاي امريکا در اين کشور است در خصوص عمليات در بخش هايي از مناطق مرزهاي شمال غربي تصريح کرد؛ در صورتي که دولت با چالش روبه رو شود دولت منطقه يي بايد درخواست حمايت هاي نظامي را اعلام کند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

بابل بعد از ميلاد‎
Babylon A.D.

کارگردان: ماتيو کاسوويتز. فيلمنامه: اريک بنسارد، ماتيو کاسوويتز، جوزف سيمز بر اساسس داستاني از موريس ‏دانتس. موسيقي: آتلي اوروارسون. مدير فيلمبرداري: تيه ري آربوگاست. تدوين: بنجامين ويل. طراح صحنه: پل کراس، ‏سونيا کلاوس. بازيگران: وين ديزل[هوگو کورنليوس توروپ]، ملاني تيه ري[اورورا]، ژرار دپارديو[گورسکي]، ‏شارلوت رامپلينگ[راهبه اعظم]، ميشله يئوه[خواهر ربکا]، مارک استرونگ[فين]، لمبرت ويلسون[دکتر آرتور ‏دارکوانديه]، ژروم له بنه[کيلا]، جوئل کيرباي[دکتر نيوتون]، سليمان يکو[جمال]. 101 و 90 دقيقه. محصول 2008 ‏آمريکا، فرانسه. نام ديگر: ‏Babylon Babies‏.‏
زمان آينده نزديک. مزدوري به نام توروپ از طرف مردي به نام گورسکي اجير مي شود تا دختري را از آسياي ‏مرکزي به نيويورک برساند. توروپ ابتدا فکر مي کند اين يک کار عادي و چيزي در حد همراهي با دختري جوان ‏است، اما به محض رسيدن به اقامتگاه دختر درمي يابد که اين ماموريت سخت تر از آن است که مي پنداشت. در محل با ‏خواهر ربکا و دختري جوان و آبستن به اسم اورورا برخورد مي کند که بايستي هر دو را صحيح و سالم به نيويورک ‏برساند. توروپ در طول راه خيلي زود مي فهمد که کساني دستيابي به دختر و دوقلوهايي که در شکم او هستند را دارند. ‏دوقلوهايي که مي توانند مسيح آينده باشند، چون اورورا تا آن زمان با هيچ مردي نبوده است...‏

چرا بايد ديد؟
بسياري کاسوويتز را به عنوان بازيگري فرانسوي که در خارج از کشور خود نيز شناخته شده، مي شناسند. حرفي که ‏پر بيراه نيست. نقش هاي او در فيلم هاي آملي، آمين، ‏Birthday Girl،عنصر پنجم و مونيخ چهره او را براي ‏تماشاگران جهان آشنا کرده است. ولي ماتيو کاسوويتز متولد 1967 پاريس؛ کارگردان، فيلمنامه نويس و تهيه کننده اي ‏است که در 1995 با فيلم نفرت در جشنواره کان درخشيد. ماتيو فرزند شانتال رمي تدوينگر و پيتر کاسوويتز نويسنده و ‏کارگردان است. مادرش کاتوليک و فرانسوي و پدرش يهودي و مجارستاني است. ماتيو به عنوان فيلمساز موفقيت هاي ‏زيادي کسب کرده که نفرت به عنوان اثري درباره نژادپرستي عميق ترين و پر جايزه ترين شان نيز محسوب مي شود. ‏موفقيت هاي تجاري خوبي نيز از جمله رود ارغواني(2000) بر اساس داستان ژان کريستف گرانژه در کارنامه اش ‏دارد و در سال 2003 براي ساختن گوتيکا قدم به هاليوود نيز گذاشته است. بابل بعد از ميلاد دومين فيلم آمريکايي و ‏انگليسي زبان اوست که مانند فيلم پيشين نقطه مثبتي در کارنامه وي به شمار نمي رود و حتي مي توان گفت که تجربه ‏اي بدتر از گوتيکا است. خود او نيز از تجربه کار روي اين فيلم به شدت ناراضي است. از فيلمنامه، تهيه کننده ها و ‏همکاران ناجور در مصاحبه ها ناليده و کلاً فيلم را يک تجربه ناخوشايند اعلام و آن را رد کرده است. ‏
بابل بعد از ميلاد همان طور که از نامش برمي آيد فيلمي با تمي ديني است. قصدم شکافتن ارتباط نام فيلم با شهر و برج ‏معروف بابل که در تورات و قرآن به آن اشاره شده نيست. بلکه ترجيح مي دهم با معرفي نويسنده رمان آن موريس ژرژ ‏دانتس متولد 1959 گرنوبل، فرانسه سخن را آغاز کنم. دانتس از نويسندگان مشهور داستان هاي علمي تخيلي روزگار ‏ماست. اما پيشينه او در تاسيس اولين گروه موسيقي پانک فرانسوي و بعدها ابداع واژه ‏Hard-Muzak‏ براي کارهاي ‏گروه خود که بر بسياري از آيندگان تاثير گذاشت، و اعتقادش به ايدلوژي پانک بعدها در کارهاي ادبي اش نيز ظاهر ‏شد. دانتش از دهه 1990 به شکل جدي شروع به نوشتن کرد و اولين داستانش آزير قرمز نام داشت. آژير قرمز 813 ‏جايزه به عنوان بهترين رمان جنايي از آن خود کرد. دومين کتاب وي به اسم ريشه هاي شر در مرز داستان هاي ‏سايبرپانک قرار داشت و موفقيت تجاري و هنري مناسبي نيز کسب نمود. اما موفق ترين رمان سايبرپانک وي سال بعد ‏منتشر شد که جايي که فرشته ها سقوط مي کنند نام داشت. دانتس از آغاز هزاره جديد به نوشتن داستان هاي آينده نگرانه ‏با تم مسيحي-با مايه هاي ماورالطبيعه و علوم خفيه- روي آورد و سه گانه اي در اين زمينه منتشر کرد. اولين فيلمي که ‏از روي آثارش تهيه شد آزير قرمز به شال 2002 بود و بابل بعد از ميلاد دومي است که از شاخص ترين کارهاي ‏سايبرپانک دانتس با مضمون مسحييت آينده نگرانه محسوب مي شود. ‏
با چنين پيشينه اي براي منبع اقتباس و کارگرداني خوش نام بايد حاصل کار فيلمي قابل اعتنا باشد که نيست. ظاهراً تهيه ‏کنندگان تمامي 60 ميليون دلاري بودجه را به قصد توليد يک اکشن علمي تخيلي به کار انداخته و از دخالت در کار ‏ديگر عوامل نيز کوتاهي نکرده اند. بعيد مي دانم که وين ديزل نيز انتخاب کاسوويتز بوده باشد، اما به هر تقدير کوشيده ‏با او فيلمش را به سرانجام برساند. اما چيزي که به نمايش در آمده 70 دقيقه از دسترنج وي کوتاه تر است و خودتان ‏حدس بزنيد که چه سلاخي وحشتناکي اتفاق افتاده است.‏
اما نسخه موجود که براي بالا بردن ضرب آهنگش کوتاه شده و لاجرم آشفتگي بيشتري به خط داستاني اش تحميل شده ‏است. با اين حال کندترين اکشن امسال است و شخصيت اصلي آن نيز موجودي متناقش ميان منجي و گناهگار است که ‏اورورا-سلاح بيولوژيک و نوعي شمايل مسيح و مريم مقدس- او را رستگار مي کند. نمي توانم فيلم را يک فاجعه قلمداد ‏کنم، اما يقين دارم اولين کاري که تماشاگر کتابخوان بعد از خروج از سالن سينما خواهد کرد، خريد کتاب دانتس و ‏مطالعه آن خواهد بود. بابل بعد از ميلاد يک فيلم تباه شده است که منتقدان هم روي خوشي به آن نشان نداده اند و بعد از ‏گوتيکا نقطه سياهي در کارنامه آن سوي اقيانوس کاسوويتز خواهد بود. شايد بهتر آن باشد که تا مدتي به بازيگري دل ‏خوش کند!‏
بايد درباره لزوم منجي در فيلم ها و کتاب هاي امروزي بيشتر و جدي تر نوشت و اينکه قهرمان عضلاني و ماشين با ‏هوش مصنوعي در حال استحاله پيدا کردن به خود منجي هستند، نه مانند ترميناتور محافظ منجي، اما اين مقام جاي اين ‏سخن نيست. تا زماني ديگر و مکاني ديگر، سرسپردگان اکشن را به تماشاي بابل بعد از ميلاد دعوت مي کنم. ‏
ژانر: اکشن، ماجرايي، علمي تخيلي، مهيج. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/177406090/vmtbabonxv.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/177406086/vmtbabonxv.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/177406074/vmtbabonxv.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/177406057/vmtbabonxv.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/177406078/vmtbabonxv.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/177406070/vmtbabonxv.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/177406097/vmtbabonxv.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/177405310/vmtbabonxv.part8.rar

رمز فايل: Jab007


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

رازهاي نيل
Mysteries of the Nile

مستند "رازهاي نيل"
محصول کانال نشنال جئوگرافيک

On Christmas day of 2003, Pasquale Scaturro and a team of explorers set out on an epic quest to become the first to complete a full descent of the world’s greatest river, the Blue Nile and the Nile, from source to sea. Four months later, on April 28 at 7:01am, Pasquale and his expedition partner Gordon Brown, reached the mouth of the Nile at the Mediterranean Sea, becoming the first in history to complete this 3,250-mile journey. Their amazing journey is the basis for the IMAX film, MYSTERY OF THE NILE.

The epic 3,250 mile descent down the world’s greatest and deadliest river has eluded humankind for centuries - until now! Ride shotgun on the team’s 16-foot rafts as they crash through the rapids in Ethiopia’s desert canyons. Battle through some of the world’s most extreme whitewater rapids with renowned kayaker, Gordon Brown. Over the arduous, four month journey, the team faces nearly in-surmountable challenges - from crocodile attacks to armed bandits and arrests. Through breathtaking cinematography, Mystery of the Nile reveals a wondrous region and abundant treasures, from Tissisat Falls and the wonders of Egypt to the forgotten black pyramids of Meroe and 12th century churches that were carved into sheer rock.

MYSTERY OF THE NILE tells the story of this emotional and historic expedition while also exploring the cultural and environmental links between the Ethiopian, Sudanese and Egyptian civilizations. Both a captivating human adventure and a serious in-depth look at this most fascinating yet little-known region, MYSTERY OF THE NILE promises another exciting and educational giant screen experience.
 

لينکهاي دانلود

IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part01.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part02.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part03.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part04.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part05.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part06.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part07.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part08.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part09.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part10.rar
IMAX_Mystery_Of_The_Nile_part11.rar
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Home on the Range


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

Home_on_the_Range__2004_.part1.rar
Home_on_the_Range__2004_.part2.rar
Home_on_the_Range__2004_.part3.rar
Home_on_the_Range__2004_.part4.rar
Home_on_the_Range__2004_.part5.rar
Home_on_the_Range__2004_.part6.rar
Home_on_the_Range__2004_.part7.rar
Home_on_the_Range__2004_.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

88
باصدای بنيامين

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای بنیامین با نام 88


دانلود کل آلبوم در يک فايل زيپ

لينک دانلود (حجم فايل حدود 40 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود آلبوم به صورت تک به تک

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای وهم سپيده
باصداي بهرام حصيري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

دانلود آسان از رپیدشر
MajorShare RapidShare Downloader v4.2


MajorShare RapidShare Downloader نرم افزاری برای دانلود از رپیدشر به صورت مدیریت شده هست کافی هست که شما لیست لینک های رپیدشر خودتونو در برنامه وارد کنید و گزینه استارت را بزنید خود برنامه به صورت خودکار و بدون دستکاری از رپیدشر بدون اکانت دانلود میکنه بدون اینکه شما رو اذیت کنه.
یکی از مزیت های این برنامه سرعت بالای دانلود آن است.این برنامه محدودیتهای سایت رپیدشیر را از بین نمی برد بلکه فقط نیاز به بودن شما در پشت کامپیوتر و انتظار کشیدن و کلیک کردن روی لینک ها را از بین می برد.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی Vegas Hustler

بازی زیبای Rapid Action Force برای موبایل با فرمت جاوا
قابل نصب بر روی گوشی های دارای سایز تصویر 240x320
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي بينهايت جذاب
Barbie Fashion Boutique


يک آرايشگر تمام عيار بشويد! به باربي و دوستانشان بپيونديد و هم آرايش کنيد و هم تفريح! از ماساژ صورت تا تغيير رنگ ناخن و سپس انتخاب يک لباس عالي همه و همه در بازي جذاب Barbie Fashion Boutique
(در شماره ديروز روزانه، متاسفانه لينک دانلود اشتباه بود. در شماره امروز روزانه مجددا اين بازي را براي دانلود قرار داده ام)
 

لينکهاي دانلود

Claudia_BarbieFashionBoutique.part1.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part2.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part3.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part4.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part5.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part6.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part7.rar
Claudia_BarbieFashionBoutique.part8.rar

رمز فايل: claudI4

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی عليه ‏السلام می فرمایند:
إذا رَغِبتَ فِى المَكارِمِ فَاجتَنِبِ المَحارِمَ

اگر خواهان مكارم و بزرگوارى ‏ها هستى از حرام‏ها دورى كن.

غرر الحكم، ح4069

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

دعای عاشقانه
کاشکه میشد نیمه ی شب باهمدیگه دعاکنیم
خدای آسمونا روبا یک زبون صدا کنیم
بگیم خدای مهربون، ما رو زهم جدانکن
هرگز به عشق دیگری، مارو تو مبتلا نکن.


دریا و ساحل
دریا هر چه دور شود ساحل باز هم كنار دریا می ماند ساحلتم دریای من


مستاجر
تو مستأجر قلب منی با اینكه دیر اجاره میدی ولی هیچوقت از قلبم بیرونت نمی كنم


هول نشو!
هول نشو! استخون كه نیست اس ام اس اومده برات


ببخشید
ببخشید ! جام زرین شما توی وسایل من پیدا شده !
میشه من اسیرتون بشم !!؟؟

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

بنویس

حاج سید صادق شیرازی در مورد تشرف برادرش فقیه بزرگ آیت ا... سید محمد شیرازی (ره) این گونه شرح می دهد:
سالی بود که از ازدواجشان، چهل شب چهارشنبه، به مسجد سهله می رفتند و خیلی هم به سختی آن کار را انجام می دادند ولی به عشق و محبت امام عصر(عج) این کار را هر شب چهارشنبه انجام می دادند.
یکبار که چشم درد عجیبی گرفته بودند که در عمرشان سابقه نداشت، زمستان سردی هم بود و ماشین هم گیر نمی آمد، تشرفی برای ایشان پیش آمده بود و بعد هم هر کس از ایشان پرسید قضیه چه بود، چیزی نگفتند و فقط وقتی بعضی خیلی اصرار کردند که ماجرا را بدانند، ایشان فرمودند: به آقا گفته ام و به دیگری هم فعلاً بنا ندارم بگویم. (منظورشان از آقا، پدر بزرگوارشان مرحوم میرزا مهدی شیرازی بوده است)
آنها آمدند به مرحوم آقا اصرار کردند و فشار آوردند که مطلب را بدانند، ایشان هم به چند نفری گفتند و فرمودند:
آن چیزی که آقا محمد می خواسته و آرزویش بوده، به دست آورده و دیده است (یعنی خدمت امام زمان (عج) مشرف شده اند.)
بیش از این هم چیزی نگفتند. من هم از این قضیه اطلاع نداشتم، ولی بعد از فوت مرحوم پدرم، مرحوم اخوی به یک مناسبتی فرمودند:
« در آن تشرف حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) به من امر فرمودند که بنویس، تألیف کن»
و پس از امر مولا و ارباب خویش ایشان مشغول نوشتن شدند، تا آنکه بیش از هزار و سیصد کتاب نوشتند که تنها یک عنوان از این کتابها که دائره المعارف فقهی اوست بالغ بر یکصد و پنجاه جلد است و آن قدر نوشت تا انگشتان دستش از کار افتاد
و در اواخر عمر به وسیله ی ضبط صوت صدای ایشان ضبط و سپس از نوار بر روی کاغذ پیاده می شد.

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

تنها برای نگهبانی از ایران و مردم

بر روی شمشیر فرهاد دوم ( پادشاه ایران از دودمان اشکانیان ) این جمله از بانو ورتا بود : تنها برای نگهبانی از ایران و مردم سرزمین بجنگ . یکی از مغ های پیر زرتشتی به پادشاه ایران گفت چرا این سخن بر روی شمشیر است ؟ پند بزرگان باید در اندیشه و دل ما باشد نه بر دست ساخته های ما . فرهاد دوم نگاهی به شمشیر نمود و گفت این جمله را هر بار می بینم به من می گوید راه درست چه و کجاست و بدین گونه در بیداد زمانه گم نمی شوم . در این باره ارد بزرگ اندیشمند برجسته ایرانی می گوید : یادآوری آرمانها ، از بیراهه روی بازمان می دارد.
آن مغ خود از یاد برده بود که چرا آتش در آتشکده همیشه روشن است . آیا جز برای یادآوری اندیشه های آنان است ؟!

یاسمین آتشی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الدّخان آيات: 59 محل نزول: مکه
 
إِنَّ يَوْمَ الْفَصْلِ مِيقَاتُهُمْ أَجْمَعِينَ 40 يَوْمَ لَا يُغْنِي مَوْلًى عَن مَّوْلًى شَيْئًا وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ 41 إِلَّا مَن رَّحِمَ اللَّهُ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 42 إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ 43 طَعَامُ الْأَثِيمِ 44 كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ 45 كَغَلْيِ الْحَمِيمِ 46 خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلَى سَوَاء الْجَحِيمِ 47 ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذَابِ الْحَمِيمِ 48 ذُقْ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ 49 إِنَّ هَذَا مَا كُنتُم بِهِ تَمْتَرُونَ 50 إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي مَقَامٍ أَمِينٍ 51 فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 52 يَلْبَسُونَ مِن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَقَابِلِينَ 53 كَذَلِكَ وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِينٍ 54 يَدْعُونَ فِيهَا بِكُلِّ فَاكِهَةٍ آمِنِينَ 55 لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَى وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ 56 فَضْلًا مِّن رَّبِّكَ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ 57 فَإِنَّمَا يَسَّرْنَاهُ بِلِسَانِكَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ 58 فَارْتَقِبْ إِنَّهُم مُّرْتَقِبُونَ 59

 

ترجمه فارسي مکارم

روز جدايى (حق از باطل) وعده‏گاه همه آنهاست! «40» روزى كه هيچ دوستى كمترين كمكى به دوستش نمى‏كند، و از هيچ‏سو يارى نمى‏شوند; «41» مگر كسى كه خدا او را مورد رحمت قرار داده، چرا كه او عزيز و رحيم است! «42» مسلما درخت زقوم «43» غذاى گنهكاران است، «44» همانند فلز گداخته در شكمها مى‏جوشد; «45» جوششى همچون آب سوزان! «46» (آنگاه به ماموران دوزخ خطاب مى‏شود:) اين كافر مجرم را بگيريد و به ميان دوزخ پرتابش كنيد! «47» سپس بر سر او از عذاب جوشان بريزيد! «48» (به او گفته مى‏شود:) بچش كه (به پندار خود) بسيار قدرتمند و محترم بودى! «49» اين همان چيزى است كه پيوسته در آن ترديد مى‏كرديد! «50» (ولى) پرهيزگاران در جايگاه امنى قرار دارند، «51» در ميان باغها و چشمه‏ها; «52» آنها لباسهايى از حرير نازك و ضخيم مى‏پوشند و در مقابل يكديگر مى‏نشينند; «53» اينچنين‏اند بهشتيان; و آنها را با «حور العين‏» تزويج مى‏كنيم! «54» آنها در آنجا هر نوع ميوه‏اى را بخواهند در اختيارشان قرارمى‏گيرد، و در نهايت امنيت به سر مى‏برند! «55» هرگز مرگى جز همان مرگ اول (كه در دنيا چشيده‏اند) نخواهند چشيد، و خداوند آنها را از عذاب دوزخ حفظ مى‏كند; «56» اين فضل و بخششى است از سوى پروردگارت، اين همان رستگارى بزرگ است! «57» ما آن ( قرآن) را بر زبان تو آسان ساختيم، شايد آنان متذكر شوند! «58» (اما اگر نپذيرفتند) منتظر باش، آنها نيز منتظرند (تو منتظر پيروزى الهى و آنها منتظر عذاب و شكست)! «59»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hachure

بی شک شما هم به موسوی رأی می دهید!

دوست عزیز، خواننده محترم، وب نگار گرامی:
بی شک شما جمع و تفریق می دانید، ضرب و تقسیم را هم. سؤال ریاضی ندارم، فقط خوب فکر کنید. داستان سمک و قطران را به خاطر دارید؟ کباب غاز را چطور؟ داستان گاو مشدی حسن را هم که جملگی خوانده اید، تا اینجا که خیلی خوب است، شما دیپلم دارید. اگر کاوه ی دادخواه و ضحّاک را هم خوانده باشید که دیگر تمام است، شما دوره ی پیش دانشگاهی را گذرانده و حتماً مهندسید، نه...؟ دکتر؟ حقوقدان؟ ها...؟ دیگر هیچ چی که نباشید دانشجو که هستید؟
خدایا شکر که با یک عده انسان تحصیل کرده و باشعور طرف هستم. به مهندس میر حسین موسوی رأی دهید.

هاشور

 

 

ahalizadeh2000

دوست عزيز
روزي دانشـــمندى آزمايــش جالــبى انجام داد. او آکواريومي را با يک شيشه به دو بخش تقسيم کرد.در يک بخش، ماهى بزرگى و در بخش ديگر ماهى کوچکى که غذاى مورد علاقه ماهى بزرگتر بود قرار داد. ماهى کوچک، تنها غذاى ماهى بزرگ بود و دانشمند به او غذاى ديگرى نمى‌داد.او براى شکار ماهى کوچک، بارها به سويش حمله برد ولى هر بار با ديوار نامرئي كه وجود داشت برخورد مى‌کرد. پس از مدتى، ماهى بزرگ از حمله به ماهى کوچک دست برداشت. او باور کرده بود که رفتن به آن سوى آکواريوم و شکار ماهى کوچک، امرى غير ممکن است! سرانجام دانشمند شيشه ي وسط آکواريوم را برداشت و راه ماهي بزرگ را باز گذاشت. ولى ديگر هيچ گاه ماهى بزرگ به ماهى کوچک حمله نکرد !! مي دانيد چـــــرا ؟ديوار شيشه‌اى ديگر وجود نداشت، اما ماهى بزرگ در ذهنش ديوارى ساخته بود که از ديوار واقعى سخت ‌تر و بلند‌تر مى‌نمود و آن ديوار، ديوار بلند باور خود بود! باوري از جنس محدوديت! باوري به وجود ديواري بلند و غير قابل عبور! باوري از ناتواني خويش...

خوشبختي در زندگيتان جاري

 

 

hadi.bfd

داستان آموزنده:‌ ديوارهاي شيشه اي

روزي دانشمندى آزمايش جالبى انجام داد. او يك آكواريوم ساخت و با قرار دادن يک ديوار شيشه‌اى در وسط آكواريوم آن ‌را به دو بخش تقسيم ‌کرد.
در يک بخش، ماهى بزرگى قرار داد و در بخش ديگر ماهى کوچکى که غذاى مورد علاقه ماهى بزرگتر بود.
ماهى کوچک، تنها غذاى ماهى بزرگ بود و دانشمند به او غذاى ديگرى نمى‌داد.
او براى شکار ماهى کوچک، بارها و بارها به سويش حمله برد ولى هر بار با ديوار نامرئي كه وجود داشت برخورد مى‌کرد، همان ديوار شيشه‌اى که او را از غذاى مورد علاقه‌اش جدا مى‌کرد…
پس از مدتى، ماهى بزرگ ازحمله و يورش به ماهى کوچک دست برداشت. او باور کرده بود که رفتن به آن سوى آکواريوم و شکار ماهى کوچک، امرى محال و غير ممکن است!
در پايان، دانشمند شيشه ي وسط آکواريوم را برداشت و راه ماهي بزرگ را باز گذاشت. ولى ديگر هيچگاه ماهى بزرگ به ماهى کوچک حمله نکرد و به آن‌سوى آکواريوم نيز نرفت !!!

میدانید چـــــرا ؟
ديوار شيشه‌اى ديگر وجود نداشت، اما ماهى بزرگ در ذهنش ديوارى ساخته بود که از ديوار واقعى سخت‌تر و بلند‌تر مى‌نمود و آن ديوار، ديوار بلند باور خود بود ! باوري از جنس محدودیت ! باوري به وجود دیواري بلند و غير قابل عبور ! باوري از ناتوانی خويش
بیایید در آغاز سال جدید، تغییری اساسی در زندگی خود بوجود بیاوریم و دیوارهای شیشه ای و غیر قابل عبور باورهای خود را بشکنیم،
بیایید باور کنیم که می توانیم.

وبلاگ «از زیرود تا شهنیا»
www.shahnia.blogfa.com

 

 

mahdi13879

مثبت اندیشی تا کجا؟

جهان از نیروهای متضاد تشکیل شده و فقط وقتی وجود دارد که این نیروها در کنار یکدیگر باشند .. خیر و شر ، زیبایی و زشتی و .... مفاهیم نسبی هستند که ادراک ما را ، از طبیعت نشان می دهند. حال اگر منظور از مثبت اندیشی دیدن فقط بخش لذت بخش پدیده ها و ندیدن بخش رنج آور آنها است ، یک آگاهی کاذب و تخدیر فکری است. تمامی متفکران و دانشمندان در طول تاریخ انسانهای مثبت اندیشی نبوده اند و به عکس بیشتر آنها انسانهایی منتقد ، خرده گیر و شکننده تابوها و مضامین دگم خلسه آور( که باعث ارتجاع و یا حداقل در جا زدن بوده اند ) بوده و این نیز ممکن نبوده است مگر با رنج و لذت . رنج از روشی غلط و قدیمی و لذت از روشی نو و بهتر . باید در نظر داشت که این مسئله هم دینامیک و جاری است.
از طرف دیگر اگر مثبت اندیشی (لذت) یک شخص عمدا یا سهوا منجر به رنج دیگران شود چه؟ اگر اندیشه ای سودجو بر این نوع تفکر حاکم باشد چه؟ آن وقت است که با دادن قرص خلسه آور مثبت اندیشی در یک مدت زمان کوتاهی شما را به وجد آورده و ماحصل اندک شما را نیز می گیرد و در دراز مدت شما می مانید و رنج حاصل از آن. با دیدی بدبینانه تر شاید مثبت اندیشی یک روش بهره برداری جدیدِ دیگرِ خواص از عوام باشد.
آیا با خود اندیشیده اید چرا بزرگان تفکر مثبت اندیشی در دنیای پیشرفته و یا مرفه ظهور و بروز کرده اند مثلا در ایالات متحده و نه در کشور های فقیر. شاید مثبت اندیشی خود معلول باشد نه علت. شاید مثبت اندیشی، معلول یک سری عوامل و شرایط مادی و معنوی باشد که ما دانسته یا ندانسته ، مغرضانه یا بدون غرض ، جای علت و معلول را جابه جا گرفته ایم .
از طرف دیگر از نظر علمی در یک سیستم، شرایط و روابط زیادی وجود دارد که منجر به وجود آمدن یک پدیده می گردد و با تقلید صرف نمی توان به آن دست یافت. شرایط ما متفاوت است و ما می بایست متناسب با شرایط خود فکر و عمل کنیم.
در قدرت خارق العاده ذهن انسان هیچ شکی نیست ولی تفاوت یک روش علمی با ادعاها و سودجویی ها در این است که وقتی موضوعی از نظر علمی کشف شده و یا اثبات شود با ایجاد شرایط آن ، همه می توانند از آن استفاده کنند و بهره مند شوند.
زندگی را فقط با دادن اطلاعات واقعی و منطبق بر روابط علت و معلولی به ذهن می توان نجات داد نه اطلاعات خلسه آور. حال اگر چه این اطلاعات واقعی رنج آور باشد ولی چون واقعی است و با تمام وجود حس می شود می توان راه غلبه بر رنج را یافت. نسخه های پیچیده شده برای دیگران شفای ما نخواهد بود و می بایست بر زندگی خود تمرکز نموده و راه حل خود را بیابیم.

 

 

shahram_mtd

خليج فارس

باسلام خدمت همه دوستان
غرض از نوشتن این نامه تمام شدن طاقتم بود در مورد این بی شرمی اخیر اعراب شکم باره خلیج فارس که وقاهت وبی شرمی را بحدی رسانده اند که برای ما شرط می گذارند ومی گویند در مسابقات کشورهای اسلامی نباید از واژه خلیج فارس استفاده کنید.
ما باید کمی از آنها یاد بگیریم که چقدر در باطل خود استوارند ولی ما در حق خود ضعیف که کار آنها به جایی رسیده که برای ما که مدعی بر حق این اسم هستیم شرط میگذارند .
کمی فکر کردم ودیدم که آنها حق دارند اینگونه بی شرمانه رفتار کنند. چون وقتی بعضی از مسئولین محترم وهموطنان عزیز سرشان را مثل گوسفند پایین می اندازند(با عرض معذرت از جامعه گوسفندان) ودر این کشورهای عربی در هر مسابقه، سمینار، همایش،جلسات به اصطلاح صلح ودوستی وغیره که در آنها از آن واژه کثیف بجای خلیج فارس استفاده شده شرکت می کنند کاملا طبیعی است که آنها این گونه رفتار کنند.من نمی دانم تا کی وچقدر باید به ایرانی هادر دبی و عربستان در موقع ورود توهین شود. چقدر از هموطنان ما باید در عراق کشته شوند که مسئولین ما بفهمند که باید فکری کرد مگر حج عمره واجب شده و زیارت عتبات جزء اصول دین شده وماخبرنداریم این همه از ما در دوران جنگ کشتند بس نبود. دیگر در کشور ما جان انسانها آنقدر بی ارزش شده که دیگر 60-50 نفر ارزش آنرا ندارد که کار خاصی توسط مسئولین انجام شود اصلا من نمیدانم که در حال حاضر کشور ما به انجام کارهای علمی بیشتر احتیاج دارد یا به حاج آقا یا حاجیه خانوم که از بودجه مملکت به دانشجویان وام می دهند که به حج بروند در حالی که در اکثر دانشگاه های کشور دانشجویان برای کارهای علمی خود با مشکلات مالی مواجهند.
شاید کم بنظر برسدولی همین کارهاست که باعث شده آخور آنها (سوسمار خورها) اینقدر پر شود که برای ما هم جفتک بیاندازند کسانی که تا همین 50 سال پیش یک جاده آسفالت هم نداشتند.حالا قهرمانان ملی ما بروند آنجا بنشینند ومردم راخر کنند که سرمایه هایشان را ببرند وبریزند توی حلق آن بی چشم وروها که هر کدام از آنها را وقتی می بینی از فرط چاقی در حال ترکیدن هستند. البته این موضوع کمی قدیمی شده ولی بخاطر مرتبط بودن آن با موضوع آنرا مطرح می کنم. حالا ببینید ماچقدر بدبخت هستیم که چنین کسانی قهرما نان ملی ما هستندمن فکر میکنم چون ایشان از لحاظ هیکل شبیه آنها بود چنین کاری کرده ولی بعضی از افراد می گویند که چون از لحاظ مالی تامین نبوده دست به چنین کاری زده مگر ایشان چقدر خرج ومخارج داشتند که مجبور شدند هویت وارزشهای خود را بفروشند بنظر من ایشان بیشتر بخاطر استفاده از اسامی مذهبی در روی پیراهنش چنین لقبی را در یافت کرد حیف آن لقب که به او دادند این لقب فقط زیبنده مرحوم غلامرضا تختی بود که حتی حاضر نشد یک ریشتراش تبلیغ کند در حالی که یک هزارم کمکی که به آقای رابینسون کردند هم به اونکردند (روحش شاد ویادش گرامی باد) واین را بدانید تاوقتی مسئولین ما اینقدر بی رگ وقهرمانان ملی ما اینقدر وطن فروش باشند وضعیت ما بهتر که نمی شود هیچ بدتر هم می شود .به امید روزهای بهتر

 

 

seyyedamjadnezami

مهندس میرحسین موسوی

مهندس میر حسین موسوی خامنه ای پنجمین نخست وزیر جمهوری اسلامی است. او پس از محمد رضا مهدوی کنی که در پی شهادت رجایی و باهنر به سمت نخست وزیری توسط امام (ره) منصوب شده بود، به نخست وزیری انتخاب گردید و در دوران جنگ نخست وزیر ایران بود.
وی متولد سال 1320 در خامنه است و در سال 1348 مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ملی (شهید بهشتی) در رشته معماری اخذ نموده و از سال 1358 تا کنون عضو شورای انقلاب فرهنگی است. مهندس میر حسین موسوی در طول سال‌های حضور خود در عرصه سیاست به عنوان نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه،‌ عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و... به فعالیت پرداخت اما از سال ۱۳۷۷ با بر عهده گرفتن ریاست فرهنگستان هنر به فعالیت در این حوزه مشغول شد.
ایشان هم اکنون ریاست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی را نیز بر عهده دارد. همسر او زهرا رهنورد ریاست دانشگاه الزهرا را به عهده داشت. او دانش آموخته علوم سیاسی است با این همه او نیز در عالم هنر دستی دارد و تندیس "نرگس عاشقان" ساخته اوست که در میدان مادر (محسنی) در تهران نصب شده است.
مهندس موسوی در زمان ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه‌ای ، به نخست وزیری رسید. او همچنین عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و مدیر مسوول ارگان این حزب بوده است.
ایشان هم اکنون کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می باشند.

پروفسور زهرا رهنورد
پروفسور زهرا رهنورد بروجردی همسر میرحسین موسوی است. زهرا رهنورد بروجردی متولد 1334 در بروجرد است. او نویسنده نقاش و مجسمه ساز است. همچنین زهرا رهنورد بروجردی رئیس دانشگاه الزهرا و مشاور رئیس جمهور همیشه محبوب سابق کشورمان (سید محمدخاتمی) را در کارنامه دارد. رهنورد دارای مدرک کارشناسی مجسمه سازی کارشناسی ارشد پژوهش و هنر کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و اولین زن مسلمان رئیس و اخیرا کسب مدرک تمام استادی(پروفسوری) دانشگاه است.

 

 

Karami.Amir

یکی از سناتورهای معروف آمریکا، درست هنگامی که از درب سنا خارج شد، با یک اتومبیل تصادف کرد و در دم کشته شد.
روح او در بالا به دروازه های بهشت رسید و سن پیتر از او استقبال کرد. «خیلی خوش آمدید. این خیلی جالبه. چون ما به ندرت سیاستمداران بلند پایه و مقامات رو دم دروازه های بهشت ملاقات می کنیم. به هر شما هم درک می کنید که راه دادن شما به بهشت تصمیم ساده ای نیست»
سناتور گفت «مشکلی نیست. شما من را راه بده، من خودم بقیه اش رو حل می کنم»
سن پیتر گفت «اما در نامهء اعمال شما دستور دیگری ثبت شده، شما بایستی ابتدا یک روز در جهنم و سپس یک روز در بهشت زندگی کنید. آنگاه خودتان بین بهشت و جهنم یکی را انتخاب کنید»
سناتور گفت «اشکال نداره. من همین الان تصمیمم را گرفته ام. میخواهم به بهشت بروم»
سن پیتر گفت «می فهمم. به هر حال ما دستور داریم. ماموریم و معذور»
و سپس او را سوار آسانسور کرد و به پایین رفتند. پایین ... پایین... پایین... تا اینکه به جهنم رسیدند.
در آسانسور که باز شد، سناتور با منظرهء جالبی روبرو شد. زمین چمن بسیار سرسبزی که وسط آن یک زمین بازی گلف بود و در کنار آن یک ساختمان بسیار بزرگ و مجلل. در کنار ساختمان هم بسیاری از دوستان قدیمی سناتور منتظر او بودند و برای استفبال به سوی او دویدند. آنها او را دوره کردند و با شادی و خنده فراوان از خاطرات روزهای زندگی قبلی تعریف کردند. سپس برای بازی بسیار مهیجی به زمین گلف رفتند و حسابی سرگرم شدند. همزمان با غروب آفتاب هم همگی به کافهء کنار زمین گلف رفتند و شام بسیار مجللی از اردک و بره کباب شده و نوشیدنی های گرانبها صرف کردند. شیطان هم در جمع آنها حاضر شد و همراه با دختران زیبا رقص گرم و لذت بخشی داشتند.
به سناتور آنقدر خوش گذشت که واقعاً نفهمید یک روز او چطور گذشت. راس بیست و چهار ساعت، سن پیتر به دنبال او آمد و او را تا بهشت اسکورت کرد. در بهشت هم سناتور با جمعی از افراد خوش خلق و خونگرم آشنا شد، به کنسرت های موسیقی رفتند و دیدارهای زیادی هم داشتند. سناتور آنقدر خوش گذرانده بود که واقعا نفهمید که روز دوم هم چگونه گذشت.
بعد از پایان روز دوم، سن پیتر به دنبال او آمد و از او پرسید که آیا تصمیمش را گرفته؟
سناتور گفت «خوب راستش من در این مورد خیلی فکر کردم. حالا که فکر می کنم می بینم بین بهشت و جهنم من جهنم را ترجیح می دهم»
بدون هیچ کلامی، سن پیتر او را سوار آسانسور کرد و آن پایین تحویل شیطان داد. وقتی وارد جهنم شدند، اینبار سناتور بیابانی خشک و بی آب و علف را دید، پر از آتش و سختی های فراوان. دوستانی که دیروز از او استقبال کردند هم عبوس و خشک، در لباس های بسیار مندرس و کثیف بودند. سناتور با تعجب از شیطان پرسید «انگار آن روز من اینجا منظرهء دیگری دیدم؟ آن سرسبزی ها کو؟ ما شام بسیار خوشمزه ای خوردیم؟ زمین گلف؟ .....»
شیطان با خنده جواب داد: «آن روز، روز تبلیغات بود...
امروز دیگر تو رای دادی».

 

 

alirezamajidi

هنرپیشه‌ای که «توییلونر» شد!

یکی از خبرهای جالب امروز در دنیای فناوری اطلاعات این بود که یک هنرپیشه هالیوود به نام «اشتون کوچر» موفق شده نخستین کسی در دنیا بشود که یک میلیون دنبال‌کننده follower در توییتر به دست آورده است.
او در این راه حریف بسیار معروفی داشت: خبرگزاری
CNN! تنها ۳۰ دقیقه بعد از او، CNN هم موفق شد، یک میلیون نفر دنبال‌کننده در توییتر به دست آورد.
کوچر نذر کرده بود! که به شکرانه این موفقیت، هزینه ارسال ۱۰ هزار پشه‌بند آغشته به حشره‌کش را به آفریقا متقبل شود تا کمکی در پیشگیری از بیماری مالاریا کرده باشد.
کوچر ۳۰ ساله است و قبلا مدل بوده است و در فیلم «تأثیر پروانه‌ای» هم ایفای نقش کرده است، به علاوه او شوهر هنرپیشه بسیار معروف‌تر هالیوود یعنی «دمی مور» است و اختلاف قابل توجه سنی مانع خوشبختی این دو نشده است!

تصور کنید که لحظه‌نوشت‌های شما را یک میلیون نفر دنبال کنند. شاید تأثیرگذاری این مسئله را با تسامح به این تشبیه کنیم که یک نفر ستون ثابتی در یک روز روزنامه با شمارگان بالا داشته باشد.
فعالیت در توییتر و نوشتن در مورد اینکه در لحظه، در حال انجام چه کاری هستیم یا به چه چیزی فکر می‌کنیم، ممکن است هنوز برای بسیاری بیهوده و عبث به نظر برسد، اما واقعیت این است که توییتر مدتها است که به یک رسانه برجسته و اصلی تبدیل شده است.
به راستی چه زمانی توییتر به چنین جایگاه برجسته‌ای رسید؟!
زمانی که در هنگام سقوط هواپیما در رودخانه هادسون، و جان به در بردن شگفت‌انگیز سرنشینان هواپیما، پیش از همه خبرگزاری‌های بزرگ، نخستین عکس از حادثه در توییتر منتشر شد؟ یا زمانی که در سپتامبر ۲۰۰۸،
CNN پی به جایگاه والای توییتر برد و فیدهایش را به روی توییتر برد؟ یا زمانی که در حوادث تروریستی بمبئی، توییتر خبرهای دست اول‌تری نسبت به شبکه‌های مهم تلویزیونی در خود داشت؟
واقعیت این است که رسانه‌های اجتماعی هر روز نقش بیشتری در خبررسانی پیدا می‌کنند و بر میزان تأثیر آنها بر رسانه‌های سنتی افزوده می‌شود.

اشتون کوچر در توییتر

 

 
helia_k48

26year-old man with body of a two-year-old
مرد 26 ساله با بدن یک کودک 2 ساله!

Surgeons have been astonished by the medical rarity of a 26-year-old man trapped in the body of a two-year-old
جراحان با این مورد نادر پزشکی که مرد 26 ساله در بدن نوپای 2 ساله گیر کرده است ,متحیر شده اند!.

Jerly Lyngdoh
Jerly Lyngdoh - who lives with his farmer parents in Meghalaya, northern India - looks like any other tot with his tiny head and delicate 2ft 9ins long body.
.جرلی-که با خانواده کشاورزش در مگالایا - شمال هندوستان زندگی می کند عینا بچه بنظر می رسد با سر کوچک و طول بدن 2ft 9 ins.

But it's only when he opens his mouth to reveal a full set of adult teeth that the truth about the world's oldest baby is revealed.
ولی این تا زمانی است که او دهانش را باز می کند یک ست کامل از دندان بزرگسالان در دهان بزرگترین بچه جهان دیده می شود.

Experts believe glands which secrete growth hormones may be damaged in the 22 lbs medical miracle
.متخصصان بر این باورند که غددی که هورمون رشد را ترشح می کنند ممکن در 22lbs صدمه دیده باشند(معجزه پزشکی).

'Jerly's infantile features are remarkable, and the only thing he shares with an adult are his teeth
کودک گونه بودن جرلی کاملا قابل تشخیص است و تنها مورد مشترکش با بزرگسالان دندانهایش می باشد.

said paediatrician Dr J. Ryndong
متخصص اطفال دکتر جی-ریندانگ می گوید:.

'We think this is a case of pan-hypo pituitarism leading to poor secretion of growth hormones from the pituitary gland
ما فک می کنیم این یک مورد پان-هیپو پیتوتریسم است که از کمبود ترشح هورمون رشد غده هیپوفیز بوجود می آید.

He is a genuine rarity,' he added
او اضافه کرد که این یک مورد نادری می باشد.

. Jerly - who is still dressed in baby clothes by his parents - measures up at just four inches taller than China's He Pingping, officially the world's smallest man.
جرلی-که هنوز با لباسهای بچه گانه توسط والدینش پوشانده می شود در اندازه گیری فقط 4 اینچ از هی پینگ پینگ چینی که( بطور رسمی کوچکترین مرد جهان شناخته شده است ) طولانی تر است.

http://olinda.blogfa.com

 

 

haj_hoseini

كروبي و عشق به قدرت

هوالمحبوب
آقای كروبی نامه شما را به آقای شریعتمداری خواندم گذشته از مسائل فقهی كه در بضاعت من نیست پاسخگویی به آن ، شما مطالبی را گفتید كه بنده بر خود واجب می دانم به عنوان یكی از مخالفان شما به گوش دیگران برسانم .

شما در مقام مظلوم نمایی هر آنچه كه دوست داشتید به آقای شریعتمداری گفتید و مطمئن هستم اقای شریعتمداری خود به خوبی پاسخ شما را خواهد داد(که بخوبی  و با استدلال عالی در این مرقومه پاسخ شما را داده اند (آقای کروبی شما را چه می شود) اما بنده از منظر دیگری با شما سخن می گویم به صراحت می گویم اقای كروبی من از شما نفرت دارم و مطمئن باشید نفرت من بخاطر غرض شخصی نیست چرا كه شما اصلا مرا نمی شناسید و جز  یكبار كه در سال 59 همدیگر را در مریوان دیدیم  با هم دیداری نداشته ایم علت نفرت من از شما عملكرد شما در بنیاد شهید می باشد علت نفرت من وجود همسر بی كفایت شماست كه بواسطه همسری شما ناعادلانه  بر مسند امور درمانی بنیاد شهید  (در دوران مسئولیت شما) تكیه زده بود ،  آقای كروبی هنوز ظلمهایی كه شما به خانواده شهدا كردید از ذهن بسیاری از خانواده های شهدا  نرفته است، زندان یاسر  و .... ،  تبعیض و بی عدالتی و استفاده از ارتباطات رویه رایج در بنیاد تحت مسئولیت شما بود هنوز در شهركهای بنیاد شهید از جمله تهرانپارس و... خانواده های غیر شهیدی كه بواسطه ارتباط با شما درخانه های  مسكونی متعلق به بنیاد شهید  زندگی می كنند وجود دارند  وهمینها چه خونی بر دل خانواده های شهدا كردند ، و چه جالب سند آنها  به نام آنها خورده شد و تعدادی هم  آن خانه ها را فروخته و رفته اند !!!،  فردا برای این دست درازی بر اموال بیت المال چه جوابی دارید بدهید؟ .  براستی آیا فكر می كنید مردم و امثال بنده  یادمان می رود شما در هنگام مسئولیت در بنیاد شهید  چه سوءاستفاده هایی از اموال این بنیاد و از كارمندان این بنیاد به صورت غیر قانونی و غیر شرعی (یعنی همان شرعی )كه امروز از آن دم می زنید در جهت تبلیغات خود و یارانتان در آن زمان كردید؟   اقای كروبی قصه دادن هدایای مختلف شما به بعضی از خانواده های نورچشمی در بین خانواده های شهید زبانزد عام و خاص بود در بنیاد شهید زمان شما هركس زبان داشت و اهل دادو بیداد !  نونش توی روغن بود و هر كس محجوب و بی زبان سرش بی كلاه كه البته انشاالله خداوند جزای خیر به آنها بدهد كه سکوتشان که از سر نجابتشان بود موجب افتخار همه بود هر چند بیشترین حرف را می شنیدند و كمترین را دریافت می كردند !!، آقای كروبی خانه چند صد میلیونی (البته این مبلغ قیمت بیش از ده سال پیش بود) شما محل دعوت از تعداد محدودی از خانواده های شهدا بود كه هر بار با بذل و بخشش شما مواجه می شدند تا برای شما رای جمع بكنند كه البته خیلی مواقع فقط به كارهای جلف شما بعد از بیرون آمدن از جلسه می خندیدند،  آقای كروبی من بخاطر شما و برای اینكه به كسانی كه بر علیه شما آن زمانها حرف می زدند ثابت كنم دروغ می گویند كوچه به كوچه این شهر را می گشتم اما هر چه می گشتم كمتر چیزی به نفع شما می یافتم ، آقای كروبی به مرور از شما نفرت پیدا كردم وقتی قصه 300 میلیون اهدایی جزایری (آن مفسد اقتصادی) را شنیدم نفرتم بیشتر شد وقتی عدم حرف شنوی شما را در خصوص فرمان رهبری در خصوص عزل شما از بنیاد شهید را  شنیدم البته مخصوصا آن استدلال مضحک شما را که فرموده بودید چون امام مرا نصب کرده حتما باید ایشان مرا عزل کند  نفرتم بیشتر شد امروز شما از حسین شریعتمداری انتقاد می كنید اما شما خود سرتاسر وجودتان نقص و اشتباه است ، قضیه زمینهای منطقه جنوب تهران و خرید آن توسط آقازاده های شما چیست؟  و چه ربطی به گرانی مسكن در تهران و تسری آن به كل كشور دارد؟  آقای كروبی شما از ملی مذهبیها می گویید و از آنها دفاع می كنید   و سعید امامی را رفیق شفیق اقای شریعتمداری می نامید كه به نظر من سعید امامی سگش شرف دارد به ملی مذهبیها و نامردهایی كه امروز همه بی بندوباریهای این كشور نتیجه سیاستهای غلط آنها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش است ، براستی شما  نامه معروف  امام (ره)  در خصوص ملی مذهبیها را و غیرقانونی بودن فعالیت نهضت ازادی را ندیده اید و  آیا این نامه به زعم شما دروغ بود؟  آیا منافقین فرزندان معنوی بازرگان از دید امام نبودند؟ آیا گروهک غیر قانونی  نهضت ازادی خون به دل امام نكرده بود ؟ یا شما آنچنان تشنه قدرت هستید كه برای رسیدن به قدرتی چند روزه حقیقت را كتمان می كنید؟ آقای كروبی یادتان می آید که  چطور با عشق بازی با ملی مذهبیها چگونه خون به دل خانواده های شهدا و رزمندگان اسلام  و مردم انقلابی این سرزمین می كردید ؟
آقای كروبی این روزها پیش خیلی از دوستان و یا خیلی از اقوام كه می روم در مورد كاندیدا شدن شما بحثهای بسیار جالبی مطرح می شود و اكثرا با تعجب می گویند این فرد چه عشقی به قدرت دارد!! باور كنید من هنوز كسی را ندیده ام كه شما را ذره ای قبول داشته باشد البته شاید شما بگویید دوستان شما و یا اقوام من همه مثلا احمدی نژادی هستند!!! اما باور كنید در بین دوستان و اقوام من همه نوع آدمی پیدا می شود اما طرفدار شما هیچ ،  و متاسفانه برای همه حرفهای شما در خصوص تقلب و یا تخلف در انتخابات سال 84 شبیه یك جوك شده است یعنی هیچ كس را ندیدم كه به حرفهای شما به دیده یك حرف با استدلال منطقی نگاه كند. و این روزها هم دیدار شما با ساسی مانكن سوژه جوك دیگری برای مردم شده است.
و اینك از مبارزات 50 ساله و زندان رفتن خود می نویسید آقای كروبی ما تاریخ اسلام را در پیش رویمان داریم طلحه و زبیرها نمونه كسانی در حال حاضر هستند كه عشق به قدرت باعث شده عدالت را به قربانگاه ببرند ‌آقای كروبی اینهمه ثروت را شما از كجا آورده اید؟ آقای كروبی باور كنید من ذره ای دعواهای زرگری شما را با خاتمی و موسوی و هاشمی و... را باور ندارم چون شما را باور ندارم آنقدر از شما خیانت به این انقلاب و به ارزشهای این انقلاب دیده ام كه اگر روزی حقیقت را هم بگویید باورتان نخواهم كرد چون برای من شما  به مثابه چوپان دورغگویی بیش نیسیتد .حال بروید برای دانشجویانی كه حرمت همان امامی که ما عاشقانه دوستش داریم و شما  امروز  فقط برای رای آوردن از آن دم می زنید  شكستند و همه ارزشهای دینی ، اخلاقی و انقلابی ملت را زیر سوال بردند ، مرثیه بگویید ،  می توانید بروید از بیت امام (ره) مایه بگذارید اما حقیقت را در پیشگاه خدا چه می كنید ؟ من شما را خاتمی را هاشمی را هرگز به خاطر كارهایی كه باید می كردید و نكردید و بخاطر كارهایی كه نباید می كردید و كردید به عنوان یك مسلمان ایرانی نخواهم بخشید و اگر خود را فرزند امام زمان (عج) هم جا بزیند به شما رای نخواهم داد.

 www.hajreza.ir

 

 

pastil86

اعتراض

dar morede defa az ahmadi nejad begam ke avvalan lotf konin in majaleye khoobo jenahish nakonin.va hey az kesi defa nakonin. bale in agha kheyli karha kard vali karhaye eftezahe in agha ham too zehne donya mimooneh.mellaty be in farhango be jaei resund ke ba esraeile 50 60 sale dargir kone unam sare masaele bi hoode ke budan ya naboodanesh be hale in mardome badbakht soodi nadare( holokast)ya bi etebar kardane ma irania ke too keshvarhaye darjeh 3 donya ham bayad tahghir beshim lahzeye vorood ( hatman jarayane emarat hend va kheyli jahaye dg yadetoone)dorooghaei ke ghabl az entekhabesh ham goft hame yadeshoonekodum naft ya poole nafto sare sofreye mardom avord??!! joz inke un benziniam ke dashtim hala dare ghatrei mideh be mardom?!!! aya in bayad aghebate mardomi bashe ke keshvareshoon roo naft khabideh?tavarom haye bi hado andazasham ke yadetoon narafteh??!!26% ke khodeshun tazeh elam kardan vali mosalaman bishtar az in harfast. chera mosfsedaye eghtesadio moarefi nakard khodesh? chera umad palizdare badbakhto andakht vasat ke hala unjoori shekanjash bedan too evin??!!yadetun hast ke migoft MAGE MOSHKELE MA IN CHAND TARE MOOYE JAVUNAYE MAST KE BIAM BE IN CHIZA BEPARDAZIM?!! MA MOSHKELATE EGHTESADI DARIM BAYAD TOO UN ZAMINEH FAALIAT KONIM. hala be kodum harfesh amal kard?aya ma hamjens baz nadarim too iran ke mire to amrika jolo hameye cheshmaye donya mige ma hamjens baz nadarim?!! aya ma amntarin keshvare donya hastim? aya ma azadtarin keshvare donya hastim? !! pas chera ta harf mizanim migiranemun mindazan zendan? chera zire 18 saleharo edam mikonan?! mage ghanoone konvansion defa az hoghooghe atfal va nojavanan ro ma emza nakardim ke zire 18 saleharo hagh nadarim edam konim?mage nagoft ma bedune pish shart ba amrika hazerim harf bezanim pas chera hala ke obama ham hazere bedune pish shart harf bezaneh mige ma shart darim??!!chera daneshjooha haghe harf zadan nadaran?chera rasman elam nemikoneh ke unhame pooli ke az khazaneh NIST shode che balaei saresh umade?chera nemige ertebat ba keshvaraye daraje 6 donya mesle kooba venezoela va kheyli jahaye dg che soodi be hale in mellat dare?chera zamani ke ab o bargh ham mesle enerjy hastei haghe mosalamemun bud bayad barghe ma ghat mishod vali bayad too yeki az roostahaye venezoela bargh keshi mikardan ba 60 miliard poole in mardome badbakht?!!!benzin ab bargh ghaza maskan pooshak haghe mosalame ma nist??!!chera bara entekhab shodan rah miofteh sib zamini mideh dare khuneye shahrestaniaye badbakht ke hichi nadaran ? chera ta alan inkararo nemiakard?chera hame fako famil in agha bayad too systemaye hokoomaty bashan? in chiza bar hich ensane agheli pooshideh nist ke age in agha 10 ta kare khoob kard bara mardom 100ta kare fogholadeh eshtebah kardin agha na too eghtesado mahare tavarom movafagh bude na too arseye refahe mardom na too zamineye eshteghal zaei na too ravabete beynolmelal va na hich chize dg.eshghesh be niroogahe booshehre hamin ke unam be ye mooshaki bish band nist. ba un poole nafte boshkei n $ parsal mitunestim kolle irano az avval besazim vali hamchenan kooli az jahaye iran hata abe ashamidani nadaran vali bejash ab sader mikonim emarat.baragh nadarim vali bargh midim Turkey.gaz nadarim vali mikhaym befrestim pakestano hend. agha bas konin in hemayataye maskharatoono cheshmetoono baz konin inghadr kalatoono too barf nakonin pasho bidar sho bebin donya kojasto ma kojaeim dg khasteh shodam vagarna ta sobh barat harf daram faghat ino yadet nare dustam ke adle ALI ro dashteh bashim too karamun,na tarvije khorafat va ehanate be emame zamanemoono ba boshghab gozashtane sare sofreh . un emame zaman bezane to kamare adamaei ke ba din bazi mikonan bara residan be kesafate siasat.be omide azadi va sarbolandiye IRAN va be omid reise jomhoor shodane fardi delsooz bara IRAN va bara mardome IRAN ke kari joz sokoot nadashtan montazere javabet hastam hatmanbye.

 

 

morady.kamran

آیا جناب آقای مهندس میرحسین موسوی به این پرسشهای مردم پاسخ خواهند گفت؟!

1- شما در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس (6اردیبهشت88)گفته اید: "من یا وارد کاری نمی شوم و یا اگر وارد شوم تا آخر می ایستم ."این سخن شما را با استعفای زمان جنگ که امام(ره) فرمودند : حالا چه وقت استعفا دادن است ؟! چگونه می توان جمع کرد ؟ آیا این اتفاق دوباره تکرار نمی شود ؟

2- با توجه به اطلاعیه جامعه مدرسین در محکومیت سازمان مجاهدین انقلاب(سخنان آغاجری و حمایت سازمان از او)که به قول شما از احزاب شناسنامه دار است ،موضع حضرتعالی نسبت به این سازمان که از شما حمایت می کند چیست ؟

3- نظر حضرتعالی در رابطه با 7 برابر شدن بودجه مجمع تشخیص مصلحت در سال 88 توسط مجلس شورای اسلامی چیست ؟

4- با توجه به تصویب طرح تحقیق و تفحص از نهادهای تحت امر رهبری در مجلس ششم و تأئید و تمجید رهبری از این امر ،لغو این مصوبه در مجلس هشتم را چگونه ارزیابی می کنید ؟

5- نظر به صدور حکم آقای موسویان مبنی بر 2سال حبس تعلیقی و 5 سال انفصال از خدمت (بدلیل ارائه اطلاعات به بیگانگان) ، اشتغال نامبرده را در دفتر استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و حمایت این نهاد از ایشان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

6- نظر حضرتعالی نسبت به احزاب و گروه های شناسنامه داری که به سمت تحریم انتخابات رفته اند (مانند سازمان مجاهدین انقلاب و تحریم انتخابات مجلس هفتم )و اکنون از شما حمایت می کنند ،چیست ؟

7- سخنان حجه الاسلام ناطق نوری در رابطه با یکی از کشورهای خلیج فارس (بحرین)را چگونه ارزیابی می کنید ؟

8- نظر حضرتعالی در رابطه با ارائه لوایح دوقلو در زمان دولت اصلاحات و نظر آقای محسن رضائی مبنی بر احیای نخست وزیری و کم کردن اختیارات رئیس جمهور چیست ؟شما کدامیک را قبول دارید ؟

9- با توجه به اینکه شما مشاور آقای سید محمد خاتمی بوده اید،محاسن لوایح دوقلو و مفاد آن چه بوده است ؟

10- نظر حضرتعالی در رابطه با دولت ائتلافی چیست ؟در صورت پیروزی آیا به آن عمل می کنید ؟

11- نظر حضرتعالی دررابطه با استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه چیست؟

12- با توجه به عنوان سخنرانی شما در دانشگاه فردوسی مشهد (دلایل و عوامل عقب افتادگی ایران ) ،عقب ماندگی ایران را در چه مواردی می دانید؟این عقب ماندگی از چه زمانی شروع شده است و راه حل شما برای آن چیست ؟

13- آقای محسن رضائی در اولین بیانیه انتخاباتیشان ،شما و دیگر نامزدها را فاقد یک تحلیل راهبردی می دانند . نظر شما در این رابطه چیست ؟ آیا شما نیز ایشان را فاقد تحلیل راهبردی می دانید ؟

14- با توجه به قصد آقای رضائی مبنی بر تشکیل دولت ائتلافی ،در صورت پیروزی شما آیا در کابینه وی شرکت خواهید کرد ؟

15- آقای رضائی در اولین بیانیه انتخاباتی خود می گویند شما و دیگر کاندیداها فقط موضوع مطرح می نمائید ،اما راحلی برای آن ارائه نمی کنید . نظر شما چیست ؟

16- آقای رضائی در اولین بیانیه انتخاباتی خود 12 سال گذشته را ،انحراف از انقلاب دانسته اند ،با توجه به اینکه 8 سال آن مربوط به دولت جناب آقای خاتمی است و شما به این دوران افتخار می کنید ،این سخن را چگونه ارزیابی می کنید ؟

17- برنامه شما برای اسلامی کردن دانشگاه ها چیست؟

18- چرا در سفر قم که با مراجع دیدار داشتید با حضرت آیت الله منتظری دیدار نکردید؟

19- تلقی شما از جمله حضرت امام که فرمودند:ولایت فقیه همان ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم است چیست؟

20- اختلاف امام با نهضت آزادی در نسبت با حکومت دینی اختلاف سلیقه بود یا اختلاف در مبانی ؟ شما با نهضت آزای و ملی مذهبی ها اختلاف سلیقه دارید یا در مبانی مشکل دارید؟

 

 

mtymeta

چند لینک
رفت تا تشنگی اش آب کند دریا را...

باسمه تعالی

سلام

- امام خمینی:
ما خودمان هيچيم هيچ، ابداً.
اگر يكي تان خيال بكنيد كه خودتان هم يك چيزى هستيد، بدانيد خطا كرديد. خودمان هيچيم. اين صداها هم كه مى‏كنند، خمينى كذا، اينها هم بيخود است، بيهوده است. خمينى هيچ كاره است. كار دست يك قدرت بزرگى است كه او انجام داد؛ آن است كه كار دستش است. آن است كه مى‏تواند يك جمعيت بى‏سلاح را بر يك قدرت بزرگ موفق كند و پيروز كند. تا خودتان را، [دائماً] مى‏بينيد كه من كذا و شما كذا، يك بشرى را مى‏بينيد و چه مى‏كنيد، اين فايده ندارد. ما برادر هستيم. همه با هم بايد توجه كنيم به خداى تبارك و تعالى، و با اتكال به خداى تبارك و تعالى، ان شاء اللَّه پيروز مى‏شويم.

- مخالفت‏ رهبر انقلاب ‏با الحاق‏ حج‌ و زيارت به سازمان ‏گردشگري:
درباره جابجايي سازمان حج و زيارت به جناب آقاي رييس جمهور موکد تذکر داده شد که الحاق اين سازمان به مجموعه گردشگري شايسته نيست.
مقرر گشت وضعيت به شيوه سابق باقي بماند، لذا مقتضي است جنابعالي برنامه هاي خود را طبق روال سابق ادامه دهيد.
وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس محترم سازمان حج و زيارت در جريان امر قرار گيرند.
مراتب براي اطلاع و اقدامات لازم ايفاد مي گردد.

- رحیم پور: انقلاب، گوشت قرباني نيست كه افراد خواهان سهم از آن باشند!
اگر كساني در طول حركت قطار انقلاب خواستار پياده شدن از آن هستند، مي‌توانند آن كار را انجام دهند. اما حق اينكه مسير و سرعت انقلاب را منحرف كنند، نخواهند داشت.
بسياري از افراد در طول 30 سال عوض شده اند و گاهي افراد انقلابي و معتقد به ورطه ليبراليستي و انحراف افتادند و امروز نبايد گول شعارها و حرف‌هاي برخي افراد را خورد.

- از رکسانا صابری تا طلبه سیرجانی

- تحلیل الشرق الاوسط از تفاوت های احمدی نژاد و موسوی
مخالفان احمدي‌نژاد درصدد هستند كه طبقه مرفه را خشنود كنند و دوباره اطمينان غربي‌ها را به‌دست آوردند. احمدي‌نژاد دقيقاً بر خلاف خاتمي كه دعوت به اجلاس" داووس" و تمجيد "گروه بيلدربرگ" برايش بسيار اهميت داشت، چنین مواردی برای وی اهميت و ارزشي ندارد.

- با اجازه اصلاح‌طلبان، آرایشگران و رانندگان تاكسي، بله!
خداوکیلی اگر یکی از این طرح‌های «پویش یاری» را که حامیان خاتمی و موسوی به راه انداخته‌اند، طرفداران احمدی‌نژاد از آن استفاده می‌کردند، آقایان و خانمهای اصلاح‌طلب چه کارها که نمی‌کردند و چه سر و صدایی راه نمی‌انداختند؟!
 

arayeshgar-copy-2

880205085718aroosi

- اعتراف دشمن به شکست راه فراری برای منتقدین دکتر احمدی نژاد نگذاشت
جروزالم‌پست اذعان کرد: واقعيت اين است كه نه بايكوت و نه ترك سالن سخنراني توسط مخالفان وي، نتوانست موجب تحقیر احمدي‌نژاد شود.

- موسوي: كنار نمي روم، زیرا مردم ایران و هاشمي رفسنجاني از من حمايت مي کنند

- افسـانه ی بی‌طرفی - سعید زیباکلام
آیا دعوی بیطرفی قلب تپنده نگرش خارج دینی (همان برون دینی) نیست؟

- باز هم مشایی!؟ - حمید رسایی
مشایی نه تنها در مساله حج چنین خطای فاحشی را مرتکب شد که چند روز قبل از آن در همایش ایرانیان خارج از کشور گفته بود: دین اسلام به مسلمانی ما ایرانی ها افتخار می کند!

- وحید جلیلی: مخالفان احمدي‌نژاد حرفي براي گفتن ندارند
ميرحسين موسوي سال 84 در موضع‌گيري كوتاهي عنوان داشت كه به دليل وجود تحجر به هاشمي رأي مي‌دهيم؛ ميرحسين‌ها بايد بدانند كه تحجر در ادبيات امام به معني گوشه‌نشيني و تنزه‌طلبي است...

- ضمیمه شده است:
یک تقسیم بندی مشروح از جبهه بندی فعلی جریان های سیاسی کشور - جزوه ی "جریان شناسی کاربردی (تصویری هوایی از جبهه مخالفان، منتقدان، و حامیان دولت اسلامی)"
تصویر دو نمودار از این جزوه:
 
mokhalefin.JPG
 
hamiyan.JPG


 
***

مشک برداشت که سیراب کند دریا را
رفت تا تشنگی اش آب کند دریا را

آب روشن شد وعکس قمر افتاد درآب
ماه می خواست که مهتاب کند دریا را

تشنه می خواست ببیند لب اورا دریا
پس ننوشید که سیراب کند دریا را

کوفه شد علقمه،شق القمری دیگر دید
ماه افتاد که محراب کند دریا را

تا خجالت بکشد سرخ شود چهره ی آب
زخم می خورد که خوناب کند دریا را

ناگهان موج برآمد که رسید اقیانوس
تا درآغوش خودش خواب کند دریا را

آب مهریه ی گل بود و الا خورشید
در توان داشت که مرداب کند دریا را

کاش روی دل خشکیده ی ما آن ساقی
عکسی از چشم خودش قاب کند دریا را

روی دست تو ندیده ست کسی دریا دل
چون خدا خواست که نایاب کند دریا را
(حمدرضا برقعی)
 
 
 

silasjasmin

کمک

غروب یک روز بارانی زنگ تلفن شرکت به صدا در آمد. زن گوشی را برداشت. آن طرف خط پرستار دخترش با ناراحتی خبر تب و لرز سارای کوچکش را به او داد. زن تلفن را قطع کرد و با عجله به سمت پارکینگ دوید. ماشین را روشن کرد و نزدیک­ترین داروخانه رفت تا دارو­های دختر کوچکش را بگیرد. وقتی از داروخانه بیرون آمد، متوجه شد به خاطر عجله­ای که داشت کلید را داخل ماشین جا گذاشته است.
زن پریشان با تلفن همراهش با خانه تماس گرفت. پرستار به او گفت که حال سارا هر لحظه بدتر می­شود. او جریان کلید اتومبیل را برای پرستار گفت. پرستار به او گفت که سعی کند با سنجاق سر در اتومبیل را باز کند. زن سریع سنجاق سرش را باز کرد، نگاهی به در انداخت و با ناراحتی گفت: ولی من که بلد نیستم از این استفاده کنم.
هوا داشت تاریک می­شد و باران شدت گرفته بود. زن با وجود ناامیدی زانو زد و گفت: خدایا کمکم کن. در همین لحظه مردی ژولیده با لباس­های کهنه به سویش آمد. زن یک لحظه با دیدن قیافه­ی مرد ترسید و با خودش گفت: خدای بزرگ من از تو کمک خواستم آن وقت این مرد...!

زبان زن از ترس بند آمده بود. مرد به او نزدیک شد و گفت: خانم مشکلی پیش آمده؟
زن جواب داد: بله دخترم خیلی مریض است و من باید هر­چه سریعتر به خانه برسم ولی کلید را داخل ماشین جا گذاشه­ام و نمی­توام درش را باز کنم.
مرد از او پرسید آیا سنجاق سر همراه دارد؟ زن فوراً سنجاق سرش را به او داد و مرد در عرض چند ثانیه در اتومبیل را باز کرد..
زن بار دیگر زانو زد و با صدای بلند گفت: خدایا متشکرم
سپس رو به مرد کرد و گفت: آقا متشکرم، شما مرد شریفی هستید.
مرد سرش را برگرداند و گفت: نه خانم، من مرد شریفی نیستم. من یک دزد اتومبیل بودم و همین امروز از زندان آزاد شدم.
خدا برای زن یک کمک فرستادبود، آن هم یک حرفه­ای! زن آدرس شرکتش را به مرد داد و از او خواست که فردای آن روز حتماً به دیدنش برود. فردای آن روز وقتی مرد ژولیده وارد دفتر رئیس شد، فکرش را هم نمی­کرد که روزی به عنوان راننده­ی مخصوص در آن شرکت بزرگ استخدام شود.
توی این داستان سه تا نکته قشنگ وجود داشت. اول از همه اینکه زن وقتی دچار مشکل شد از خدا درخواشت کمک کرد. بهتره در همچین مواقعی که با یک مشکل روبه­رو می­شیم از خدایی که قدرت غلبه بر هر مشکلی رو داره کمک بگیریم. دوم اینکه از هیچ کمکی برای دیگران دریغ نکنیم. مثل اونه مرد. می­تونست به عنوان یک رهگذر با اینکه از عهده کمک به اون زن برمی­اومد، به راحتی بی­تفاوت عبود کنه و از کمک به اون دریغ کنه. اما به اون کمک کرد. ما هم باید یاد بگیریم اگه کمکی به دیگران از دستمون برمی­آد، دریغ نکنیم. اما نکته سوم اینکه در جواب خوبی، تشکر یادمون نره. وقتی خدا به ما یک هدیه­ای میده یا جواب دعای ما رو، نباید خشک و خالی از کنارش عبور کنیم. حداقل کاری که می­شه کرد، یک تشکر سادست. و همینطور جواب خوبی دیگران رو هم بدیم.

بد نمی شه اگه یه سری هم به ما بزنین
http://living-with-god.blogfa.com
دوستتون دارم
سیلاس

 

 

ajavadius

از نشانه های ظهور:
کف دست روشنی که در فضا ظاهر می شود

این عکس که را بطور اتفاقی در یکی از سایتهای نجومی در مقاله ای که در تاریخ  سوم آوریل 2009 یعنی  درست چند روز قبل پیش از این درج شده پیدا کردم و بی اختیار یاد یکی از علائم ظهور افتادم که بطور مکرر در روایات و احادیث ما آمده است. شاید بتوان گفت همه ما در انتظار ظهور حضرتش هستیم و گفته می شود منتظران و مشتاقان حضرتش کسانی هستند که علائم ظهور را دنبال می کنند. این نه از باب تعیین تاریخ ظهور بلکه تنبه و عدم فراموشی ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و تنها خداوند به موقع و تاریخ ظهور آگاه است و بس . نکته دیگر اینکه تکوین و ظهور چنین صحنه هایی (سحابی هایی) در آسمان یکباره اتفاق نیفتاده ، بلکه علم ناقص بشر و تدریجی بودن آن موجب شده با گذشت زمان و پیشرفت دانش نجوم و دستیابی به تکنولوژی های روز ما بتوانیم به این تصاویر دست یابیم. امیدوارم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد. آدرس سایت مربوطه و ترجمه آن در انتهای مقاله درج شده است.
و اما احادیث مربوط به ظهور کف دست روشنی در آسمان :

علائمي كه پيش از وقوع صيحه تحقّق مي‌يابد
در اخبار رسيده از ائمه معصومين اشاره گرديده است كه پيش از ظهور يوسف كنعاني، قائم منتظر(عج) نشانه‌هايي به وقوع مي پيوندد كه خود دلالت بر قريب الوقوع بودن صيحه مي‌كند. در اين باب، رسول گرامي مطلب را به اجمال برگزار كرده مي فرمايند كه شب دوم از ماه رمضان نشانه‌اي در آسمان پديد مي‌آيد:
"يَظهَرُ فيِ السَّماءِ آيَةٌ لِلَيلَتَينِ تَخلوُانِ مِن شَهرِ رَمَضانَ."
"دو شب گذشته از ماه رمضان نشانه اي در آسمان ظاهر مي‌شود."(الملاحم و الفتن: سيّد بن طاوس، ص35.)
اما شايد بتوان به بفضيل اين سخن پيامبر خدا را در كلام امام صادق عليه السلام جست و جو نمود كه فرمودند:
"سالي كه صيحه آسماني شنيده مي‌شود،‌قبل از آن در ماه رجب نشانه‌اي ديده خواهد شد. سؤال شد آن نشانه چيست؟ فرمود: سيمايي در قرص ماه ديده مي شود و كف دست روشني در فضا ظاهر مي شود."(كتاب الغيبه : نعماني، ص134 * بحار الانوار : مجلسي، ج52: ص233* منتخب الاثر: صافي، 441.)
امام صادق عليه السلام مي‌فرمايند:
"و وجه و صدر يظهران للناس في عين الشمس."
"صورت و سينه‌اي در قرص خورشيد براي همگان ظاهر مي‌شود."

واكنش مردم
وقوع صيحه آن زمان است كه اختلاف و تشتّت دامنگير جوامع شده باشد و تفرقه و جدايي سايه گستر. در آغاز سروشي آسماني گوش نواز مي‌شود و سپس كف دستي پديد مي‌آيد و بعد از اين وقايع صيحه آسماني طنين افكن مي‌گردد.
امير المؤمنين علي عليه السلام در فرازي از يك روايت كه در باب احوال آخر الزّمان ايراد فرموده‌اند مي‌فرمايند:
"...آنگاه امور مردم هرگز اصلاح نمي‌شود و هرگز نمي‌توانند در اطراف يك محور گرد آيند، تا هنگامي كه منادي از آسمان بانگ بر مي‌آورد: به سوي فلاني بشتابيد و از او دور نشويد. سپس كف دستي در آسمان ظاهر مي‌شود و به سوي او اشاره مي‌كند."(الملاحم و الفتن: سيّد بن طاوس؛48* بشارة الاسلام: كاظمي، ص79* روز گار رهايي: كامل سليمان، ج2: ص867.)

حالت و واكنش مردم در قبال صيحه را از زبان به حق ناطق امام صادق عليه السلام بشنويد:
"هنگامي كه بانگ آسماني را بشنوند، مانند كسي كه بر سرش مرغ نشسته باشد، خشكشان مي‌زند. تمامي دشمان خدا در برابر صيحه آسماني خاضع و منفقاد مي‌شوند. اگر در خبري هم دچار شكّ و ترديد باشند در مورد صيحه آسماني هيچ ترديدي هخواهند داشت، كه با نام پدر و نام اجداد طاهرين او (عج) ندا خواهند شد."( كتاب الغيبه : نعماني، ص136 و ص150* الزام الناصب: حائري، ص226 و ص176* روزگار رهايي: كامل سليمان، ج2:ص887.)

مفاد اين صيحه
حال که به وجود صیحه با مدد از روایت به اثبات رسید باید دید که مفاد این صیحه چیست؟ آیا فریادی بی مناسبت؟ یا نه ، ندایی است که پیام و فرمانی در بر دارد.
رسول اکرم صلّی الله علیه و آله می فرمایند:
"به هنگام خروج قائم عج منادی آسمان یانگ می زند: هان ای مردمان! خداوند مهلت ستمگران را پایان بخشید و بهترین امّت محمد صلّی الله علیه و آله را به پیشوایی و سرپرستی شما برگزید، خود را در مکّه به او برسانید"(کتاب الاختصاص: شیخ مفید* بحار الانوار: علّامه مجلسی، ج 52: ص304.)
امام باقر علیه السّلام در این باره می فرمایند"
"منادی آسمانی در اوّل صبح بانگ بر می آورد: ای مردمان! آگاه باشید که حق با علی و شیعیان اوست. شیطان که نفرین خدا بر او باد، در آخر همان روز بانگ بر می آورد: حق با سفیانی و پیروان اوست."(کمال الدّین: شیخ صدوق، ج2: ص652* الارشاد: شیخ مفید، ص 38* کتاب الغیبه: شیخ طوسی، ص266-267* اثبات الهداه: حرّعاملی، ج729* بحار الانوار: علّامه مجلسی، ج52: ص206* منتخب الاثر: صافی، ص457.)
 که در صفهات پیشین گفتیم که این ندا همان صیحه می باشد.
طبع تبریز از ابی حمزه ثمالی روایت کرده گفت: گفتم به ابی عبد الله(حضرت صادق) علیه السّلام که ابی جعفر( حضرت باقر) علیه السّلام می فرمود خروج سفیانی حتمی است و طلوع آفتاب از مغرب نیز حتمی است و چیزهای دیگری بود که می فرمود از حتمیّّات است. که ما قسمت کوتاهی از آن را آورده ایم:
"در اوّل روز ندا کننده ای از آسمان ندا می کند که آن را هر گروهی به زبان های خودشان می شنوند که آگاه باشید، به درستی که حق با علی و شیعیان او است. پس از آن ندا می کند شیطان در آخر روز از زمین که حق با عثمان و شیعیان او است. پس در این هنگام در شک افتند داخل شوندگان باطل."(غیبت طوسی: ص282* نوائب الدّهور فی علائم الظّهور: ص4-5.)

زمان وقوع صیحه
به شهادت روایات موجود زمان وقوع این صیحه در شب جمعه بعد از نماز صبح، بیست و سوم از ماه مبارک رمضان است، که در لحظات آخر روز بیست و سوم صدای گریه ابلیس بلند می شود و مردم را به پیوستن به لشکریان سفیانی فرا می خواند.
 در روایت بلند بالایی که ابن عقده از امام باقر علیه السّلام نقل می کند:
"...ندای آسمانی جز در ماه رمضان نخواهد بود که ماه رمضان ماه خدا است و آن بانگ جبرئیل است که به سوی حق فرا می خواند... ندای آسمانی در ماه رمضان، در شب جمعه، شب بیست و سوم رمضان است. هرگز در مورد آن دچار شکّ و تردید نشوید و گوش فرا دهید، و اطاعت کنید. و در پایان روز صدای ابلیس لعین بلند می شود که می گوید: فلانی مظلوم کشته شد. این بانگ نا بهنگام گروهی را به شک می اندازد و گروه کثیری با شکّ و تردید وارد آتش می شوند. نشانه بانگ جبرئیل این است که به نام قائم عج و نام پدرش ندا می کند. دختران پرده نشین نیز با شنیدن آن خوشحال می شوند و پدران و برادرانشان را تشویق می کنند که خروج کنند."(کتاب الغیبه: نعمانی، ص253* کتاب الغیبه: شیخ طوسی، ص274* بحار الانوار: علامه مجلسی، ج52: ص230و 234و 290و 348و 354* منتخب الاثر: صافی، ص434و 448و 449.)

لینکهای مطلب:
http://www.universetoday.com/2009/04/03/humble-little-pulsar-puts-on-a-big-show/
http://www.kabulsky.com/view.aspx?tid=2&cid=9&sid=317
http://neshanehzohoor.blogfa.com/post-4.aspx

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

15 ارديبهشت / 5 مي / 10 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 15 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت بهرام چوبين
و نگاهي به کارهاي او

مولف «تاريخ نوابغ نظامي» كه كتابي به زبان انگليسي است، روز درگذشت سپهبد بهرام مهران (بهرام چوبين) ژنرال معروف و نابغه نظامي قرن ششم ميلادي ايران را پنجم ماه مه سال 592 ميلادي ذكر كرده است. وي كه در «ري» به دنيا آمده بود در خراسان خاوري درگذشت.
    به نوشته برخي از تاريخ نگاران، سامانيان که باعث احياء زبان فارسي و فرهنگ ايراني شدند از نسل بهرام چوبين بوده اند.
    مخالفت بهرام چوبين با پادشاه شدن خسرو پرويز كه مآلا به پايان عمر امپراتوري ايران در عهد باستان انجاميد از فصول آموزنده تاريخ عمومي است.
    خسرو پرويز هنوز پايه هاي سلطنتش را استوار نكرده بود كه با ضديت ژنرال بهرام چوبين رو به رو شد زيرا كه بهرام شنيده بود خسرو پرويز بر ضد پدرش كودتا كرده بود. خسرو پرويز چون ياراي ايستادگي در برابر ژنرال بهرام را نداشت 23 نوامبر سال 589 ميلادي به قسطنطنيه فرار كرد تا از موريس امپراتور روم شرقي كمك بخواهد.
     موريس كه در انتظار چنين فرصتي بود يك سپاه كامل در اختيار خسرو دوم قرار داد و خسرو با كمك اين سپاه و هواداران داخلي اش در نبرد سال 591 ميلادي پيروز شد و بر تخت نشست، بهرام به خراسات رفت و بعدا در همانجا درگذشت.
    مورخان تاريخ جنگها، جنگ بلخ در سال 588 را كه فاتح آن بهرام چوبين بود، نبردي بي سابقه توصيف كرده اند زيرا در آن، نوعي موشك بكار رفت و به علاوه، يك سپاه كوچك از لحاظ شمار افراد، يك ارتش بسيار بزرگ را شكست داده بود. به نوشته اين مورخان،
    28 نوامبر سال 588 ميلادي در بلخ، ارتش ايران به فرماندهي ژنرال بهرام مهران در جنگ با خاقان «شابه» امپراتور سرزمين هاي شمال غربي چين كه به خراسان بزرگتر دست اندازي كرده بود از سلاح تازه اي که در آن نفت خام بکار رفته بود استفاده کرد.
     خاقان شابه (خاقان = خان خانها ـ امپراتور، اين واژه با تلفظ خاگان هنوز در مغولستان بكار مي رود) زماني از لشکر کشي ايران آگاه شد که بهرام تنها چهار روز تا بلخ فاصله داشت، و چون شنيد كه بهرام با كمتر از 13 هزار نفر آمده است چندان نگران نشد و با تمامي مردان قادر به حمل سلاح خود که مورخان يکصد تا سيصد هزار تن گزارش کرده اند به مقابله با بهرام شتافت.
     در روز نبرد، بهرام به واحدهاي آتشبار (نفت اندازان) توصيه کرد که حمله را با پرتاب پيکانهاي شعله ور آغاز کنند و ادامه دهند تا آرايش سپاهيان خاقان بر هم خورد و قادر به تنظيم آن هم نباشند و به سواران کماندار (اسواران) گفت که همزمان با حمله نفت اندازان، با تير چشم فيلها را هدف قرار دهند، و در اين جريان، خود با دو هزار سوار زبده قرارگاه خاقان را مورد حمله قرار داد. خاقان که انتظار حمله مستقيم به مقر خود را نداشت دست به فرار زد که کشته شد، سپاه عظيم او متلاشي گرديد و پسر وي نيز بعدا به اسارت درآمد و جنگ فقط يک روز طول کشيد که از شگفتي هاي تاريخ نظامي جهان است.
مورخان نظامي درباره نفت اندازهاي ژنرال بهرام چنين نوشته اند: بهرام در زماني که از سوي شاه ايران حاکم چارك شمال غربي بود (يك چهارم قلمرو ايران، از ري تا مرز شمالي گرجستان و داغستان کنوني شامل ارمنستان، آذربايگان و کردستان. در آن زمان، ايران به چهار ابر استان تقسيم شده بود كه هركدام را چارك نوشته اند) هنگام بازديد از محل فوران نفت خام در ناحيه بادکوب (باکو) در ساحل جنوبي غربي درياي مازندران و آگاهي از قدرت اشتعال اين ماده، تصميم گرفت که از آن نوعي سلاح براي واحدهاي رزمي ساخته شود و اين کار به مهندسان ارتش واگذار شد. ظرف مدتي کوتاهتر از يک سال، پيکاني ساخته شد که بي شباهت به راکت هاي امروز نبود و اين پيکان حامل گوي دوکي شکل آغشته به نفت خام بود که از روي تخته اي که بر پشت قاطر قرارداشت با كشيدن زه پرتاب مي شد. طرز پرتاب آن بي شباهت به کمان نبود. دستگاه، از يک زه (روده خشك شده) و چوب گز (نوعي درخت مناطق خشک) ساخته شده بود که آن را بر تخته اي سوار مي كردند و داراي يک ضامن بود و پنج مردخدمه آن را تشکيل مي دادند که دو نفر از آنان کمانکش بودند، نفر سوم نشانه گيري مي کرد و فرمانده اين آتشبار بود، مرد چهارم مامور شعله ورساختن قسمت آغشته به نفت خام (پيکان) بود و مهمات رساني مي کرد و نفر پنجم مواظب قاطر بود و از هر واحد آتشبار، هشت نيزه دار مراقبت مي کردند كه ضمن عمليات مورد حمله قرار نگيرد.
     اين مورخان در اين باره كه چرا بهرام با 12 تا13 هزار مرد به جنگ يك ارتش يكصد تا سيصد هزارنفري شتافت چنين نوشته اند:
    «هرمز» شاه وقت از دودمان ساسانيان، وقتي شنيد كه خاقان «شابه» وارد اراضي ايران در شمالشرقي خراسان (تاجيکستان فعلي و شمال افغانستان امروز) شده، بلخ را مرکز خود قرار داده و عازم تصرف کابل و بادغيس است ژنرالهاي ايران را به تشکيل جلسه اي در شهر تيسفون (مدائن، نزديک بغداد) پايتخت آن زمان ايران فراخواند و تصميم خود را به اخراج فوري خاقان از قلمرو ايران به آنان اطلاع داد و خواست که ترتيب کار را بدهند. هرمز گفت که طبق آخرين اطلاعي که به ارتشتاران سالار (ژنرال اول ارتش ايران) رسيده، «خاقان شابه» داراي 300 هزار مرد مسلح و چند واحد فيل جنگي است.
     ژنرالها پس از تبادل نظر، بهرام چوبين را براي انجام اين کار خطير برگزيدند و او ماموريت را پذيرفت. بهرام از ميان ارتش پانصد هزار نفري «آماده» ايران، حدود 12 هزار مرد جنگديده 30 تا 40 ساله (ميانسال) را برگزيد که اضافه وزن نداشتند و ميهندوستي آنان قبلا به ثبوت رسيده بود و بيش از سايرين قادر به تحمل سختي بودند و در جنگ سواره و پياده تجربه داشتند. وي به هر سرباز سه اسب اختصاص داد و با تدارکات کافي عزم بيرون راندن زردها را از خاک وطن کرد.
     بهرام به جاي انتخاب راه معمولي، از تيسفون به اهواز رفت و سپس از طريق يزد و کوير خود را به خراسان رساند به گونه اي که خاقان متوجه نشده بود. بهرام که در جنگ اعتقاد به روحيه سرباز بيش از هر ابزار ديگر داشت، ضمن راه هر دو روز يک بار سربازان را جمع مي کرد و براي آنان از اهميت وطندوستي و رسالتي که هر فرد در اين زمينه دارد سخن مي گفت و آنان را اميد ايرانيان مي خواند ـ مردماني که مي خواهند آسوده و در آرامش و با فرهنگ خود زيست کنند. بهرام بالاخره با همين سپاه ارتش خاقان را شكست داد.
    و اما درباره درگيري ژنرال بهرام مهران با خسرو پرويز:
     هنگامي که بهرام سرگرم پس راندن خاقانيان به آن سوي کوههاي پامير، و ايجاد استحکامات در مرز سين کيانگ و كاشغرستان امروز بود، شنيد که در پايتخت، پسر شاه (خسرو پرويز) بر ضد پدرش کودتا کرده است که برق آسا خود را به تيسفون در ساحل دجله رساند. خسرو پرويز فرار کرد و به امپراتور روم پناهنده شد و بهرام تا تعيين شاه بعدي زمام امور را به دست گرفت که پرويز فراري با دريافت کمک از امپراتور وقت روم به جنگ او آمد. در آستانه نبرد، قسمتي از ارتش ايران به پرويز پيوستند که بهرام پس از چند زد و خورد مختصر، خروج از صحنه سياست را بر ادامه برادرکشي و قتل ايراني به دست ايراني که امري ناپذيرفتني بود ترجيح داد و به خراسان بازگشت و تا پايان عمر در همانجا باقي ماند.

 

نخست، زنده كردن زبان پارسي و بعد؛ جهانگشايي

به نوشته روزشمارتاريخ جهان، امير اسماعيل ساماني در ماه مه سال 900 ميلادي در شهر بخارا به خواست سران لشكرش كه اصرار داشتند به بغداد حمله كنند و به خلافت عباسيان پايان دهند پاسخ رد داد. شاه ساماني براي توجيه پاسخ خود، در يك اجتماع عمومي (اصطلاحا: بارعام) گفت كه بزرگترين برنامه ما بايد احياء زبان فارسي و فرهنگ نياكان باشد نه وسعت بخشيدن به قلمرو. اگر پيش از رسيدن به اين هدف كه واجب محض است، دست به لشكركشي به نقاط دوردست زنيم از هدف اصلي (احياء فرهنگ ملي) دور خواهيم شد. به علاوه ما با حمله نظامي به بغداد، دشمنان تازه براي خود خواهيم ساخت كه فعلا و در آغاز كار، به مصلحت ما نيست.
 

 روز بزرگداشت شيخ صدوق

15 ارديبهشت - محمد بن علي بن بابويه قمي معروف به " ابن بابويه" ، " محمد بن بابويه" و " شيخ صدوق" نامي ترين دانشمند گرانمايه و بزرگوار و فقيه و محدث عاليقدر شيعه در نيمه دوم سده چهارم هجري است.
شيخ صدوق و برادرش حسن با دعاي حضرت امام زمان عج الله تعالي فرجه الشريف متولد شدند.
بعد از سال 305 ه که نايب دوم امام زمان (ع) از نواب اربعه يعني ثقه ي جليل القدر عثمان بن سعيد عمري ، پس از حدود پنجاه سال نيابت ، حضرت بدرود حيات گفت ، و حسين بن روح نوبختي به عنوان نائب سوم امام زمان (عج) عهده دار وساطت بين شيعيان و حضرت گرديد. علي بن بابويه قمي که پيشواي علماي قم بود ، وارد بغداد شد. چون تا آن زمان صاحب فرزندي نشده بود و از اين نظر رنج مي برد ، لذا فرصت را غنيمت شمرد و طي نامه اي که به حسين بن روح تسليم نمود از او خواست تا هنگام تشرف به حضور امام زمان (عج ) به آن وجود مقدس تقديم دارد.
وي در آن نامه اشتياق خود را به داشتن پسري ابراز داشته و از حضرت خواسته بود براي او دعا کند تا خداوند پسري به او روزي نمايد. جواب امام زمان عليه السلام هم به او رسيد که براي تو دعا کردم و به زودي خداوند پسري، و به روايتي، پسراني فقيه و پاک سرشت به تو روزي خواهد کرد...

Mobin_s2004@yahoo.com
 5 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه قوبيلاي خان بر جاي چنگيز نشست

قوبيلاي خان

پنجم مه 1260 قوبيلاي قاآن (كوبلاي خان) نوه چنگيز و برادر هولاگو خان (ايلخان مغول ايران) رئيس كل متصرفات مغولان و خان بزرگ آنان شد كه از چين تا اروپا و خاورميانه گسترش داشت.
     قوبيلاي پسر «تولي» بود و پيش از به دست گرفتن رياست كل امپراتوري مغولها، بر شرقي ترين قسمت اين امپرتوري (چين و مغولستان) حكومت داشت. قوبيلاي پس از استيلاي كامل برچين، القاب و امتيازهاي «هان ها» را لغو كرده بود. 93 درصد چيني ها «هان» هستند. وي در چين دودمان «يوان» را تشكيل داد. در زمان اقتدار قوبيلاي خان بود كه ماركو پولوي ونيزي (ايتاليايي) از چين ديدار كرد و مدتي را مشاور قاآن مغول (خان خانها، قوبيلاي خان) بود. قوبيلاي خان برخلاف پدر بزرگش چنگيز كه در خراسان بزرگتر وسيعا دست به كشتار و ويراني زد، در چين به آباداني پرداخت. وي دو بار تلاش كرد كه به ژاپن حمله برد كه بر اثر بدي هوا و توفان دريا (كاميكاز) و مقاومت ژاپني ها موفق نشد.
قوبيلاي كه در سال 1215 به دنيا آمده بود در سال 1294 درگذشت.

 

روزي که ناپلئون درگذشت

ناپلئون

پنجم مه سال ۱۸۲۱ ناپلئون بناپارت پس از شش سال تبعيد در جزيره سنت هلن واقع در اقيانوس اطلس، در اين جزيره درگذشت.
     وي پس از شكست در جنگ واترلو، از سوي فاتحان به اين جزيره تبعيد شده بود. ناپلئون ۱۶ سال رهبري فرانسه را برعهده داشت. سال ها بعد هنگام انتقال باقيمانده جسد او به فرانسه، صدها هزار فرانسوي از بندرگاه تا پاريس كه صدها كيلومتر فاصله است، استخوانهاي او را بدرقه كردند كه در طول تاريخ بشر سابقه نداشته است. مرگ ناپلئون براثر مسموم كردن تدريجي او توسط انگليسي ها صورت گرفت ولي انگليسي ها اين اتهام را رد كرده و گفته اند كه وي براثر سرطان معده فوت شده است. ملي گرايان فرانسوي دشمني تاريخي انگليسي ها با وطن خود را فراموش نمي كنند. نمونه اش؛ مخالفت دوگل با ورود انگلستان به بازار مشترك اروپا (اتحاديه امروز) بود كه تا زنده بود، انگلستان موفق به ورود به آن نشده بود.

 

ركود اقتصادي سال 1893 آمريكا که 7 سال طول کشيد

پنجم مه سال 1893 بهاي سهام در بورس نيويورك سقوط آزاد كرد كه ركود اقتصادي به دنبال داشت. علت عمده آن، چاپ اسكناس (دلار) زائد بر طلا بود و براي تبديل اسكناس به طلا كه عملي مطابق قانون بود، طلا موجود نبود و اين وضعيت سبب هجوم مردم به خريد طلا، تبديل نقره به طلا و خودداري از خريد سهام شركتها و پس انداز پول در بانكها بود. سبب ديگر، كاهش درآمد شركت هاي راه آهن هاي آمريكا بود كه بهاي سهام آنها را در بورس پايين آورده بود. ركود اقتصادي سال 1893 كه توليد بيم و هراس (Panic) كرده بود بازهم درآمد شركتها را پايين برد و باعث ورشكستگي برخي از آنها شد. در جريان اين ركود كه هفت سال طول كشيد، شركت ها تا 18 درصد و بانكها تا 12 درصد كارمندان خود را بيرون كردند. در اين مدت جمعا 15 هزار شركت و 500 بانك دچار زياندهي شده بودند.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 5 مي

  • 1640:   چارلز يكم پادشاه وقت انگلستان پارلمان اين كشور را دوباره تعطيل كرد زيرا كه اعضاي آن حاضر نشده بودند پولي را كه پادشاه براي هزينه كردن مي خواست تصويب كنند.

  • 1789:   مجلس طبقات سه گانه فرانسه (مجمع ملي) براي حل مشكلات مالي اين كشور تشكيل شد و با صداهايي كه از آن بلند شد مقدمات انقلاب فراهم آمد. نمايندگان طبقات سه گانه در اين مجلس عبارت بودند از: نمايندگان روحانيون (طبقه يكم)، نمايندگان اشراف (طبقه دوم) و نمايندگان بورژواها (طبقه سوم). در اين مجلس، كارگران و افراد بدون ثروت نماينده نداشتند.

  • 1832:   «هوبرت هو بانكرافتBancroft» تاريخدان و مولف آمريكايي به دنيا آمد.
        

  • 1916:   دولت آمريكا سپاه تفنگداران دريايي خود را مامور حمله به جمهوري دومينيكن كرد.

  • 1936:   نيروهاي اعزامي ايتاليا به اتيوپي كه اين كشور را مورد حمله قرار داده بودند شهر آديس آبابا پايتخت آن را اشغال نظامي كردند. هايله سلاسي امپراتور اتيوپي قبلا كشورش را ترك كرده بود كه در همين روز در سال 1941 با كمك انگلستان به آديس آبابا بازگشت.

  • 1945:   دريا سالار دونيتس كه پس از خودكشي هيتلر جانشين او شده و آمادگي آلمان را به تسليم شدن را اعلام داشته بود به زيردريايي ها و كشتي هاي جنگي آلمان دستور داد كه دست از جنگ بكشند و به پايگاههاي خود در بنادر آلمان بازگردند.

  • 1949:   شوراي اروپا تشكيل شد. درهاي اين شورا كه مقر آن در استراسبورگ فرانسه است به روي عضويت هر كشور اروپايي كه در آن حكومت قانون برقرار باشد و رعايت حقوق اتباع خود را تضمين كرده باشد باز است. اين شورا ارتباط به اتحاديه اروپا ندارد.

  • 1955:   آلمان غربي (فدرال) حاكميت كامل خود را از فاتحان جنگ جهاني دوم به دست آورد.

  • 1961:   آمريكا مدتها پس از شوروي، نخستين انسان را كه «شپرد» نام داشت به مدت 15 دقيقه به فضا فرستاد و وي برخلاف نخستين فضانورد شوروي كره زمين را دور نزد، بلكه وارد فضا شد و فرود آمد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     10 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وقوع جنگ جمل ميان سپاهيان امام علي (ع) و گروه ناکثين

    10 جمادي الاول 36 - وقوع جنگ جمل ميان سپاهيان امام علي (ع) و گروه ناکثين

     

     پيروزي مسلمانان در جنگهاي صليبي

    10 جمادي الاول 1250 - پيروزي مسلمانان در جنگهاي صليبي

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    19
    27

    اهواز

    27
    38

    تبريز

    12
    23

    شيراز

    19
    31

    مشهد

    13
    25

    بندرعباس

    25
    37

    کرمان

    17
    29

    اصفهان

    13
    24

    يزد

    19
    30

    کرمانشاه

    15
    26

    اراک

    12
    24

    رشت

    16
    19

    دبی

    27
    34

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1315 تومان
    994 تومان
    1485 تومان
    1000 تومان
    268 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    217000 تومان
    111000 تومان
    57000 تومان
    213000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:31
    طلوع خورشيد : 06:07
    اذان ظهر : 13:01
    غروب خورشيد : 19:54
    اذان مغرب : 20:15
    نيمه شب شرعي : 00:12
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Kitchen & Baths
    Vol.9 No.03

    جديدترين شماره از مجله
    Kitchen & Baths

    شماره انتشار: Vol.9 No.03
    تعداد صفحات مجله: 172
    حجم فایل: 26 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    روتختی از جنس الیاف فيبر نوری

    جنس روتختی شما از چيست؟ فکر نمی کنم هر کسی جرات خوابیدن زیر سیم ها و اليافي که جريان برق در آن ها در تردد است را داشته باشد.
    در طرح روتختی نوری لومينکس شما با پرداخت 660$ می توانيد تمام طول شب با نور خيره کننده ای که ناشي از درخشش الیاف فيبر نوری است، خودتان را زجر بدهید و تا صبح نخوابید. کافی است برای روشن شدن اين الیاف تخت خواب خود را به برق شهري متصل کنيد. نگران نباشيد. روتختی شما داغ نمی کند و هيچ نوع خطر برق گرفتگي وجود ندارد.
    با وجود تمام جذابيتش من که فکر نمي کنم بتوانم خواب آرام و راحتي با این روتختی داشته باشم!
    منبع

    مد روز برای پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی  

    نمي دانم که در کجاي کره زمين نشسته اید و اخبار دنياي تکنولوژي را دنبال مي کنید. اما هر کجا که هستيد باید مراقب سلامتی خود باشید. مخصوصا ويروس آنفلوآنزای خوکی.
    همانطور که خبر دارید چند وقتي است که بشر مظلوم! با ويروس جدیدی به نام آنفلوآنزای خوکی دست و پنجه نرم ميکند. اشتباه نکنید. نمي خواهم در اینجا از علائم و نشانه هاي این بيماري برایتان بگويم.
    شهروندان خوش ذوق مکزیکي در يک کار ابتکاري ماسک هاي سفید پزشکي را با تصاویر عجيب و غريب نقاشي کرده اند تا هم جلوی ویروس را بگیرند هم خوش تیپ و متفاوت باشند. هر کس سلیقه اش را به گونه اي به تصوير کشید تا شاید ويروس آنفولانزای خوکي را بترساند و از هجوم آن جان سالم به در برد. من که حرفي برای گفتن ندارم. مي توانید براي دیدن طرح چند نمونه از اين ماسک های طراحي شده به ادامه مطلب برويد.
    به نظر من این ماسک ها برای هوای آلوده شهر تهران هم پر کاربرد خواهد بود و اگر یک شرکت ماسک های طرح دار برای شهروندان تهرانی تولید کند به احتمال زیاد با استقبال مردم مواجه خواهد شد.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    شعر سازنده!

    نسیم عرب امیری

    چند شب پیش منزل اقوام
    خانمی كامل و برازنده

    گفت:«به به شنیده ام شده ای
    خالق شعر های ارزنده

    فاتح آسمان شعر شدی
    مثل خورشید گرم و تابنده!»

    الغرض بعد مدتی تمجید
    رو به من كرد و گفت با خنده

    مانده ام با تمام این احوال
    ای دریغ از دوبیت سازنده!

    نیستی توی باغ یا شاید
    متوجه به حس خواننده

    چند تا شعر ضد مرد بگو
    چند تا شعر داغ و كوبنده

    همه شاعران زن گفتند
    تو فقط مانده ای سر افكنده!

    عینهو بره ای بزن آتش
    به دل گرگ های درنده!

    گفتم البته غیر از این مطلب
    هر چه خواهی بخواه از بنده!

    نیستم طالب حقوق زنان
    چون كه هستم به فكر آینده!

    شعر سازنده هم نمی خواهم
    با تمام وجود شرمنده!

    مردها بد دل اند و یك دنده
    غیر از آقای من در آینده!
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    23 كد برای موفقیت

    Edward W. Scripps مؤسس امپراطوری رسانه كه شامل 20 مركز تجاری روزنامه كه از واشنگتن تا فلوریدا كشیده شده می باشد، كه از جمله آن ها : “Scripps Howard News Service, United Media, and the worldwide licensing and syndication home of PEANUTS and DILBERT.”
    او كارش را در سال 1878 با استقراض $10000 برای ایجاد یك روزنامه در Cleveland با نام The Penny Press شروع كرد . او می خواست تا یك مجتمع تجاری ناكارآمد با كارگران شهری به سرعت به مدلی برای اولین وسیله جمعی كشور تبدیل شود . او فرمولی موفقیت آمیز یافت و شروع به ساخت اولین زنجیره روزنامه ها تحت مالكیت عمومی كرد . امروزه كمپانی E. W. Scripps یك بنگاه رسانه ای متنوع در ضمینه روزنامه ها ، ایستگاه های تلویزیونی رادیویی ، شبكه های تلویزیونی كابلی و سایر تشكیلات اقتصادی مرتبط با رسانه .
    اصول اخلاقی برای Scripps بسیار مهم بود و كوشید تا پول و كار و زندگی اش را در منظر مناسبی نگه دارد . در اینجا با 23 كد كه E.W. Scripps در زندگی و كارش استفاده كرد آگاهی یابید.

    1- هرگز به میزان درآمدتان خرج نكنید . مخارج كمتر شما نسبت به درآمدتان باعث ثروتمند شدن سریع شما می شود.

    2- دستمزد دادن بهتر از دستمزد گرفتن است . حداقل مفیدتر است.

    3- هرگز كاری را كه می توانید بدهید تا دیگری برایتان انجام دهد خودتان انجام ندهید . كاری كه دیگری برای شما انجام می دهد زمان و انرژی بیشتری به شما برای انجام كارهای دیگر می دهد .

    4- هرگز كاری را كه می توانی با طفره رفتن به فردا اندازی امروز انجام نده . كارهای زیادی وجود دارد كه می توانی امروز انجام دهی . اصولاً بیشتر كارهایی كه امروز مجبور نیستی انجام دهی كارهای مهمی نیستند .

    5- همیشه خریدار باش نه فروشنده . اگر به اندازه كافی هوش برای پول دار شدن داشته باشی می دانی كه یك ریسك بهتر از دو ریسك است .

    6- هرگز كاری را انجام نده اگر می توانی با شخص دیگری انجام دهی . چرا با یك شخص یا اشخاص دیگر در هر شغل یا خط كاری رقابت می كنی مادامی كه برای تو انحصار در ضمینه های دیگر ممكن است ؟

    7- اگر مقتضیات تو را مجبور كند تا شغل هایی را پیگیری كنی یا از یك سری خطوط كاری پیروی كنی كه مورد تعقیب افراد دیگر است ، بهتراست كه كارت را در ضمینه ای كه دیگران توان رقابت با تو را ندارند قرار دهی. این همیشه یك راه خوب، بهتر و بهترین راه است.

    8- هر آنچه كه تو برای یك بار انجام می دهی ، هر چند راهی كه تو برای انجام كاری به عهده می گیری ، كار مشابهی را دوباره انجام نده یا كاری را در مسیر مشابه انجام نده . اگر یك راه انجام كاری را بدانی باید این را هم بدانی كه مسلماً راه بهتری برای انجام آن وجود دارد .

    9- اگر در كاری موفق شدی ، اجازه نده دیگران از موفقیت تو اطلاع یابند.

    10- وقتی ثروتمند شدی ، چنانچه اگر نصایح مرا گوش كنی ثروتمند می شوی، اجازه نده دیگری راز موفقیت تو را بداند .

    11- یكی از بزرگترین دارایی ها كه هر فردی می تواند كسب كند شهرت برای بی قاعدگی است .

    12- هرگز از كسی متنفر نباش .

    13- مرد عاقل رفتارش را با دلیل تنظیم می كند نه با غریزه .

    14- دانستن كاری كه نباید انجام دهی مهمتر از دانستن كاری است كه باید انجام دهی .

    15- آیندگان هرگز كاری را برای تو انجام نمی دهند . بنابر این هیچگونه سرمایه گذاری برای اولادت نكن . البته وارثانت پس از مرگ بر سر املاكت نزاع می كنند.

    16- یك مرد هر كاری را كه بخواهد در جهان انجام دهد انجام می دهد .

    17- باید پولت را ذخیره كنی.

    18- احمق ها می گویند كه پول ، پول می آورد ولی من می گویم كه پول ، پول نمی آورد . فقط انسان است كه پول می آورد .

    19- دو گناه نابخشودنی در جهان اقتصاد است : یكی دادن چیزی برای هیچی و دیگری گرفتن چیزی برای هیچی .

    20- اگر شما یكی از ورثه های پدر یا شخص دیگری هستی ، توصیه می كنم كه قبول نكنی كه فقط یك وارث باشی .

    21- از كارهای كوچك نفرت نداشته باش بلكه به آن كارها احترم بگذار.

    22- پول درآوردن آسانتر از خرج كردن آن است .

    23- سخت ترین كار از كارهایی كه انسان انجام می دهد تفكر است.
     

     

     

     

     

     
      u نکات آرايشي بهداشتي


    مدلها برای داشتن چنین چهره عالی
    چه میکنند؟

    در این مقاله کلمات فاندیشن (Foundation) و کانسیلر (Concealer) مدام تکرار میشوند که به معنی انواع کرم پودر هستند، همان مواد زیرسازی و پنهان کننده لکه های صورت.
    خلق یک چهره بی عیب و نکات اولیه زیرسازی آرایش و پنهان کردن لکه ها و جوشها

    حتما تا کنون تصاویر مدلهای زیبا را در مجلات دیده اید و به خودتان گفته اید که این مدلها برای داشتن چنین چهره عالی چه میکنند؟
    در حقیقت این چهره بی عیبی که شما میبنید، نتبجه کار فاندیشن و کانسیلرها یا همان کرم پودر است. اگر شما در صورتتان جوش یا لکه دارید، فاندیشن و کانسیلر به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی عیب داشته باشید.دو نوع کرم پودر وجود دارد:به صورت مایع و به صورت کرم. کرم پودر مایع یا همان Color Veil یک جلای مات و یک پوشش کنترل شده بر روی پوست ایجاد میکند و کاری میکند که پوست شما زیباتر به نظر برسد و لکه ها و کبودی دور چشم را به خوبی میپوشاند. کرم پودر ماتیکی برای قسمت هایی از پوست که میخواهیم بپوشانیم، پوشش خوبی ایحاد میکند. انواع لکه ها و آثاری که میخواهیم بپوشانیم عبارتند از: کبودی زیر چشم، جای زخم و سوختگی، رگهای نمایان، چروکها و آثار کشیدگی، جای بخیه، تاتو، ماه گرفتگی ها لکه های ناشی از بالا رفتن سن. همچنین با این ماده میتوان چروکهای ریز زیر چشم را پوشاند. برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پن کیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چونکه حالت ضد آب به آن میدهد. درست مانند یک پوست دوم. به هنگام استفاده از کرم های آرایشی از یک اسفنج آرایش استفاده کنید. کرم آرایشی یا همان کرم پودر را به صورت دایره شکل روی پوست بکشید تا کامل پوست را پوشش دهد. حالا زیرسازی آرایش شما حاضر است تا با استفاده از رنگهای متناسب صورتتان را آرایش کنید.کرم پودر یک جلای بی نقص به چهره شما و پوششی درخشان به پوست شما میدهد. کرم پودر برای یکنواخت کردن رنگ چهره، پوشاندن لکه ها صورت و جلا دادن به صورت استفاده میشوند. کرم پودر را باید خیلی یکنواخت بر روی پوست کشید تا حالت براق پدا نکند. کرم پودرهای مرغوب حاوی ماده ضد آفتاب بوده و نقش مرطوب کننده نیز دارند. استفاده از رنگ اشتباه در کرم پودر باعث میشود که آرایش شما رنگ واقعی خود را نشان ندهد و کمی چرک به نظر برسد. بر عکس آنچه بسیاری از خانمها تصور میکنند، کرم پودر و مواد زیرسازی آرایشی، اگر مرغوب باشند، برای پوست بسیار مفید بوده و مثل کرم صورت و مواد ضد چین و چروک عمل میکنند. کرم پودرها و مواد زیر سازی آرایشی مرغوب، اگر با کرم مرطوب کننده استفاده شوند، لایه محافظ پوست شما را تقویت میکنند. رنگدانه های پوست شما، با استفاده از این مواد مرغوب، در برابر گرد و غبار و اشعه های مضر نور آفتاب حفاظت میشود. برای یک محافظت خوب بهتر است به میزان ماده ضد آفتابی که در کرم پودر شما وجود دارد دقت کنید.
    برای یک زیر سازی آرایشی خوب شما باید از یک کرم پودر به صورت، کرم، مایع یا پودر استفاده کنید. که انتخاب آن به نوع پوست شما، رنگدانه های پوست شما و همچنین میزان پوششی که پوست شما نیاز دارد، بستگی دارد. اگر می بینید که پوست شما به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب میکند، بهتر است که از کرم پودر چربتر استفاده کنید. کرم پودرهای پودری برای کنترل میزان چربی در پوستهای چرب بیشتر کاربرد دارند. اگر به طور مداوم در طول روز و هر روز از کرم پودر خوب استفاده کنید، این زیرسازی باعث میشود که آرایش شما حالتی کاملا طبیعی داشته باشد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانواده


    آقایان توجه کنند:
    حقایقی درباره ی زنان!

    دنیای زنان و مردان دنیای بسیار متفاوتی است، آنقدر متفاوت که بعضی زن و مرد را به موجوداتی از دو سیاره متفاوت تشبیه می کنند که زبان یکدیگر را نمی فهمند ، کسی منکر تفاوت ها نیست اما این تفاوت ها اگر درک شود ،بسیار کمک کننده است.در این مقاله کمی راجع به روحیات خانم ها صحبت می کنیم ، آقایان می توانند با خواندن آن به همسرشان نزدیک تر شوند.


    ×ادراک زن ها و مردها از زمان متفاوت است.
    به نظر می رسد مردها بیش از زن ها در لحظه اکنون حضور داشته باشند ، در حالی که زن ها بیشتر خود را در امتداد آینده بسط می دهند.
    زن ها دوست دارند گذر زمان را ثبت کنند. کافی است از ما بپرسید آخرین چکاپ دندانپزشکی دخترمان کی بود، آخرین بار که کودکمان را استحمام کردیم، آخرین باری که با مادرمان تلفنی صحبت کردیم و... تا زمان دقیق آن را به شما بگوییم. مردها همیشه از این توانایی ما حیرت زده اند و بیشتر به این دلیل از دست ما ناراحت می شوند، بویژه هنگامی که اشتباهات آنها را تصحیح می کنیم!


    ×احساس امنیت کردن
    یکی از اساسی ترین نیازهای ما زن ها این است که احساس امنیت کنیم. منظورم امنیت جانی، فیزیکی یا جسمانی نیست، بلکه بیشتر امنیت احساسی و عاطفی را در نظر دارم.
    احساس عمیق و درونی از این که رابطه مان محکم، استوار و ماندگار است، این که همسرمان در عشق خود جدی و ثابت قدم است و به ما نیز متعهد و پایبند. این امنیت عاطفی کلید گشایش دل و جان زن محسوب می شود.
    خانم عزیز، آیا تا به حال اندیشیده اید چرا بیش از آنچه شایسته است به تایید از جانب مردها نیازمندید؟ حتی تایید از جانب مردی که او را چندان نیز قبول ندارید. توضیح آن شاید از این قرار باشد: چنانچه همواره زنان در طول تاریخ چنین آموزش دیده باشند که بقا و حیات آنان در گرو حمایت مردهاست، لذا وظیفه و شغل زنان این می شود که مردی را به سمت خود جذب و تلاش کنند او را از دست ندهند. سر و وضع، ظاهر و قیافه مان، نحوه بیان و جلوه گری خود، افکار و احساساتمان، مهارت های خانه داری و کدبانوگریمان، نحوه و میزان ویرایش احساساتمان (به طور یکه به او بر نخورد) و... همگی ریشه در یک تفکر دارند: آیا این کار او را خوشحال خواهد کرد؟
    ضمیر ناخودآگاه ما همواره می گوید: اگر او را خوشحال و علاقه مند نگه داری همیشه با تو خواهد ماند و چنانچه با تو بماند در امان خواهی بود.
    هنگامی که ما زن ها احساس امنیت می کنیم در بهترین شرایط خود ظاهر می شویم، به این معنا که آرامش بیشتر و نگرانی کمتر، اعتماد به نفس بیشتر و ناامنی کمتر و بالاخره استقلال بیشتر و توقع کمتری خواهیم داشت. به عبارت دیگر بیشتر آن گونه خواهیم بود که مردها دوست دارند و کمتر آنها را عصبی خواهیم ساخت.
    بسیاری از خواسته های ما از مردها تلاشی هستند برای احساس امنیت و بسیاری از رفتارهای ناخوشایند زن ها مانند توقع زیاد، وابستگی، حسادت، سرد مزاجی، تحریک پذیری، زودرنجی و بسیاری دیگر ریشه در احساس ناامنی آنها دارد.
    مطمئن ساختن مان از عشق، تعهد، و پایبندی تان به ما از موثرترین روش های احساس امنیت روحی در ما زنان است.


    ×احساس برقراری ارتباط
    مردان عزیز، به این رفتارهای زنانه توجه کنید:
    - پرسیدن این سوال از شما که آیا اتفاقی افتاده؟ هنگامی که مدتی خیلی ساکت بوده اید.
    - پرسیدن نظر شما درباره نحوه چیدمان گل و گیاهان در اتاق نشیمن.
    - نقل مو به موی مکالمه ای که با خواهرتان داشته ایم،
    - پرس و جو از تمامی آنچه از صبح تا شب در سر کار بر شما گذشته است.
    همگی این کارها روش هایی هستند از طرف زن ها برای ارتباط و پیوند با مردها، اگرچه بعضی از این روش ها ممکن است مردها را عصبی کند.
    شاید یکی از دلایلی که ارتباط تا این حد برای زن ها اهمیت دارد توانایی آنان برای بچه دار شدن است. ما به لحاظ ژنتیکی به گونه ای طراحی شده ایم تا بتوانیم وظایف مادری خود را بخوبی انجام دهیم. شاید نیز به آن علت باشد که عشق برای ما زن ها اولویت اول محسوب می شود و ارتباط نیز نحوه ابراز و بروز آن است. شاید هم دلیل آن در سوابق تاریخی و آغاز تمدن ما باشد ، هنگامی که ارزش زن ها برای مردها و اجتماع ما در گروه قابلیت های ارتباطی، خلق هارمونی، هماهنگی و تشریک مساعی مان بود.
    ارتباط برای زن ها بیشتر به معنای بیان افکار و احساسات است. بیشتر زن ها به طرزی سنتی پرحرف تر و خوش صبحت تر از مردها هستند. از این رو یکی از سریع ترین و موثرترین روش های برقراری ارتباط با یک زن کلمات و واژگان یا به عبارتی صحبت کردن و حرف زدن است.
    زن ها دوست دارند مردها درباره همه چیز با آنها حرف بزنند. ما زن ها دوست داریم درباره کار، نگرانی ها، رویاها، ترس و خلاصه همه بالا و پایین زندگی شما بدانیم.
    یکی از موثرترین روش های ایجاد ارتباط صمیمی با همسرتان و تولید احساس محبوب بودن در او این است که او را در فرآیند زندگانی خود منظور کنید. منظور کردن همسرتان در زندگی خود به این معنا است که:
    جزئیات وقایع و تجارب زندگی خود را با او در میان می گذارید. با این کار به او این امکان را می دهید با شما احساس هماهنگی و نزدیکی بیشتری داشته باشد.
    او را از مشکلات و گرفتاری هایی که با آنها روبه رو هستید با خبر می کنید. منطق متعارف به مرد دیکته می کند که زن زندگی اش را در مسائل و مشکلات خودش درگیر نسازد. شاید به این دلیل که ضعیف و نادان جلوه نکند. این باور هرگز حقیقت ندارد. چنانچه زنی به لحاظ روانی و احساسی سالم و طبیعی باشد، پس از آن که شوهرش مشکلات و مسائل خود را با او در میان گذاشت، احساس نزدیکی بیشتری را با او تجربه خواهد کرد، زیرا مرد، قلب خود را به رویش گشوده است.
    او را در تصمیم گیری هایی دخالت می دهید که روی او نیز تاثیر خواهند گذاشت. هنگامی که مردی درباره تفکر و تصمیم گیری های خود با همسرش صحبت نمی کند، به او احساس جدا افتادگی خواهد داد. می دانم بشتر مردها این کار را از روی عمد انجام نمی دهند و هرگز نیز نمی خواهند چنین احساسی را به زن خود بدهند، اما در واقع این همان اتفاقی است که در عمل می افتد.


    ×احساس ارزشمند بودن
    نیاز به ارزشمند بودن یکی از اساسی ترین و مهم ترین نیازهای پنهان زن هاست. برای یک زن ارزشمند بودن به این معناست که مردی حضور او را در زندگی ارزشمند بداند و بگوید که حضور او در زندگی اش مسلماً نقش مهمی را ایفا کرده است و این که قطعاً بدون او کمبود چیزی را احساس خواهد کرد. این موضوعی است که حقیقتاً بیشتر مردها از آن غافلند.

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    جنگ و جدال بر سر نمک:
    آیا پرهیز از آن ضرورت دارد؟

    سالهاست که پزشکان تشخیص داده اند که مصرف نمک با ابتلا به فشارخون در ارتباط است. اما باوجود صدها تحقیق که در این زمینه به انجام رسیده است، هنوز هم پزشکان درمورد اهمیت پرهیز از مصرف نمک به توافق نرسیده اند. آیا همه باید در مصرف نمک پرهیز کنند؟
    این سوال فقط از دیدگاه سلامت عمومی جامعه نیست که اهمیت دارد، اعتبار متخصصین و میلیون ها پول هم در میان است.


    خطوط جنگی کاملاً مشخص است.
    یک طرف سازمان بهداشت، قلب، ریه و خون قرار دارد، کمیته برنامه های آموزشی فشارخون و متخصصین آکادمیک که کار آنها وابسته به این موسسات است. این دسته مدت زمان زیادی است که اعلام کرده اند که برای پایین آوردن احتمال ابتلا به فشارخون، باید مصرف نمک را در برنامه غذایی خود محدود کنیم. آنها نتیجه تحقیقات و آزمایشاتی را گزارش می کنند که نشان میدهد مصرف بالای نمک احتمال ابتلا به فشارخون را بالا می برد و پرهیز از مصرف یا محدودکردن آن در رژیم غذایی بهترین سیاست ممکن است.
    طرف دیگر قضیه موسسه نمک، تولیدکننده ها قدرتمند و ثروتمند موادغذایی کارخانه ای (که بخش عظیم آنها از نمک تشکیل شده است)، متخصصین فشارخون که کارشان وابسته به این منابع است قرار دارد. این دسته نیز تحقیقاتی در دست دارند که نشان می دهد فشارخون هیچ ارتباطی با مصرف نمک ندارد و پرهیز از مصرف نمک سیاست خوبی نیست و حتی ممکن است خطرناک باشد.
    هر دو دسته بسیار محکم نیرومند و با پشتوانه قوی هستند و بعد از 30 سال جنگیدن، جنگشان نه تنها خاتمه نیافته، بلکه سخت تر هم شده است. احتمال اینکه یک تحقیق جدید بتواند فکر آنها را تغییر دهد بسیار کم است.
    مشکل نهایی این است که متابولیسم نمک و تاثیرات آن بر فشارخون مسئله بسیار پیچیده ای است. و بعد از سالها تحقیق و بررسی، بیش از 20،000 تحقیق علمی درمورد رابطه بین نمک و فشارخون با نتایج متناقض و ناهمسان به چاپ رسیده است. ازآنجا که همه نمی توانند همه این مقالات را مطالعه کنند، چه برسد به فهمیدن مطالب آن، متخصصین فشارخون تعیین می کنند که کدامیک از این مقالات مهمتر هستند و به نظر می رسد که هرکدام اینکار را براساس اعتقادات و نظرات خود انجام می دهند. اینطور که پیداست هیچوقت این مسئله به نتیجه ای قطعی نمی رسد.
    تحقیقی که در سال 2001 در محله فشارخون در امریکا به چاپ رسید، رویکرد جدیدی به این درگیری بر سر نمک نشان می دهد و راه را برای آگاهی واقعی باز می کند.
    این تحقیق که در دانشکده پزشکی ایدیانا انجام گرفته است گزارش می کند که این فشارخون نیست که مهمترین مشکل سلامتی ایجاد شده به خاطر مصرف نمک است، بلکه مشکل به این برمی گردد که فرد حساسیت نمک داشته باشد یا خیر. آندسته از افرادیکه حساسیت نمک دارند، احتمال مرگ از مشکلات قلبی-عروقی با مصرف نمک بالا می رود، چه فشارخون داشته باشند، چه نداشته باشند.
    افرادیکه حساسیت نمک دارند وقتی به مقدار زیاد نمک استفاده کنند، فشارخونشان شدیداً بالا میرود. هیچ روش استانداردی برای تشخیص حساسیت نمک وجود ندارد و این آزمایشات فعلاً فقط در تحقیقات انجام می گیرند. بااینکه تصور می شود حساسیت نمک دلیل ایجاد فشارخون در افراد است اما بسیاری از افرادی که حساسیت نمک دارند، به هیچ وجه مبتلا به فشارخون نیستند. این تحقیق نشان می دهد که بااینکه فشارخون یکی از مهمترین عوامل بروز بیماری های قلبی-عروقی است، فشارخون نیست که موجب مرگ زودرس در افراد مبتلا به حساسیت نمک می شود-خود حساسیت نمک است که چنین پیامدی به دنبال دارد. این یعنی در این افراد، بالا بودن مصرف نمک در رژیم غذایی موجب بیماری قلبی می شود حتی اگر فشارخونشان در حد نرمال باقی بماند.
    چرا این اطلاعات جدید برای جنگ و جدال بر سر نمک اهمیت دارد؟ تا امروز، تصور می شد که هرگونه مشکل قلبی-عروقی مربوط به مصرف بالای نمک با فشارخون در ارتباط است. این یعنی اگر نمک موجب فشارخون نمی شد مشکلی دیگر وجود نداشت. پس تا امروز این متخصصین فشارخون بودند که با این جنگ و جدال دست و پنجه نرم می کردند.
    اما اکنون اینطور به نظر می رسد که نمک ممکن است حتی در نبود فشارخون، موجب پیدایش بیماری های قلبی شود. این اطلاعات جدید، متخصصین عصب شناسی و متخصصین قلب را نیز وارد میدان می کند—متخصصینی که در این 30 سال جنگ از نظراتشان استفاده نشده بود.
    پس در حال حاضر، چه رژیم غذایی را باید رعایت کنیم؟ بانمک یا بدون نمک؟ باید بگوییم این خودتان هستید که انتخاب می کنید. باید طرفدار یک گروه علمی شوید و براساس نظریات آنها راهتان را دنبال کنید. اما باتوجه به این اطلاعات اخیر، بد نیست که مصرف نمک خود را در حد معقول پایین بیاورید مخصوصاً اگر درخطر بیماریهای قلبی و سکته قرار دارید. در زیر به چند نکته برای این منظور اشاره می کنیم:


    راه های عملی برای کاهش مصرف نمک
    · نمکدانتان را بفروشید. هیچوقت سر میز غذا به غذایتان نمک اضافه نکنید.
    · برچسب موادغذایی آماده و بسته بندی شده را به دقت مطالعه کنید چون بسیاری از آنها حاوی مقدار زیادی نمک هستند.
    · برچسب هرگونه موادغذایی کارخانه ای مثل سس، سبزیجات کنسروی، و سیریال ها را بررسی کنید و به دنبال انواع کم سدیم آن باشید.
    · تا میتوانید از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. علاوه بر سایر فواید، پتاسیم موجود در این موادغذایی به متوازن کردن تاثیر نمک کمک می کند.
    · سعی کنید بدون نمک غذا بپزید. اگر مجبورید که به غذا نمک اضافه کنید، اینکار را در آخر پخت غذا انجام دهید (با این روش کمتر استفاده خواهید کرد).
     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    مروری بر تکنولوژی TFT

    TFT تکنولوژی شناخته شده‌ای در صفحات نمایش است. اکثر تلفن‌های همراه امروزی از این نوع صفحه نمایش بهره می‌گیرند. TFT مخفف عبارت Thin Film Transistor است و ترانزیستورهای این نمایشگرها به‌صورت لایه‌ای نازک در پشت آن‌ها قرار گرفته است.
    برای آگاهی از این تکنولوژی بهتر است نحوه عملکرد آن را با LCD های معمولی مقایسه کنیم:
    بطور کلی کلیه pixel ها در LCD بر حسب شماره سطر و ستونی که در آن قرار گرفته‏اند، آدرس‏دهی می‏شوند.
    زمانی که همه pixel هایی که در یک سطر قرار گرفته‏اند با یک ولتاژ منفی تحریک شوند و همه pixel هایی که در یک ستون قرار گرفته‏اند با یک ولتاژ مثبت شارژ شوند، آن پیکسلی که در تقاطع این سطر و ستون قرار گرفته است بالاترین ولتاژ را دریافت کرده و سوئیچ می‏شود.
    ایراد این حالت این است که همه پیکسل‏هایی که در آن سطر و ستون قرار گرفته‏اند میزان کمی از آن ولتاژ را دریافت می‏کنند و اگر چه بطور کامل سوئیچ نمی‏شوند ولی حالت سایه روشن پیدا می‏کنند. این مشکل در تکنولوژیTFT رفع شده است.
    به این ترتیب در TFT هر pixel با ترانزیستور مربوط به خودش سوئیچ می‏شود.
    این امر این امکان را به هر pixel می‏دهد که جداگانه کنترل شود.
    در واقع در این تکنولوژی هر pixel یک خازن کوچک است: یک ترانزیستور در جلو، یک لایه شفاف در عقب و یک لایه کریستال مایع در بین آنها قرار دارد.


    ● مزایای مانیتورهای TFT

    ▪ بدون تشعشع: به دلیل عدم استفاده از لامپ تصویر و مکانیزم تفنگ الکترونی و ولتاژ بالا (High Voltage) این مانیتورها هیچ گونه امواج الکترو مغناطیسی با طول موج کوتاه که برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک هستند تولید نمی‏کنند و این در حالی است که سازندگان مانیتورهای معمولی، عمده تلاش خود را معطوف به کنترل و کاهش سطح انتشار این امواج داشته‏اند و ایجاد استاندارد TCO با این هدف بوده است.
    به نظر می‏رسد با توجه به اهمیت سلامت کاربر، این مزیت خود به تنهایی می‏تواند برای جایگزینی مانیتورهای معمولی با TFT-LCD کفایت کند.

    ▪ مصرف انرژی بسیار پایین: به دلیل اینکه ایجاد تصویر در این مانیتورها اساساً توسط عناصر نیمه‏ هادی صورت می‏گیرد، مصرف انرژی این مانیتورها بسیار پایین است.
    برای مثال نوع ۱/۱۵ اینچ آن (با ابعاد تصویر۳۰.۷×۲۳ سانتیمتر، تقریباً معادل با مانیتور ۱۷ اینچ معمولی) در حالت فعال (Active) تنها ۳۵وات و در حالت انتظار (Stand by) تنها ۵ وات مصرف انرژی دارد. این نکته برای محیط‏های اداری، همانند بانک‏ها، که مجبور به استفاده از UPSهای بزرگ، با صرف هزینه تهیه و نگهداری زیاد و خطرات و مضرات محیطی مثال بخار اسید و ... هستند، می‏تواند بسیار مهم و قابل توجه باشد.

    ▪ وضوح و کیفیت تصویر بالا: خلق تصویر در مانتیورهای TFT-LCD توسط میلیون‏ها عنصر نیمه هادی می‏باشد. در این مانیتورها برای هر نقطه تصویر به طور فیزیکی یک نقطه (Pixel) روی صفحه تصویر وجود دارد که خود از سه عنصر نیمه هادی برای سه رنگ اصلی تشکیل شده است.
    به این ترتیب، در این مانتیورها اطلاعات دیجیتال مستقیماً با روشن و خاموش کردن این عناصر نیمه هادی ایجاد تصویر می‏نمایند.
    این مکانیزم اساساً بسیاری از معایب مانیتورهای معمولی (CRT) را مرتفع می‏سازد.
    برخی از این معایب به شرح زیر می‏باشد:

    ▪ لرزش تصویر: بدلیل اثرپذیری پرتو الکترون (پرتویی که توسط تفنگ الکترونی در لامپ تصویر (CRT) ایجاد کننده تصویر می‏باشد) از امواج الکترو مغناطیس محیط کار (Noise) که توسط سایر دستگاه‏های برقی و الکترونیکی تولید می‏شوند، لبه‏های تصویر در مانیتور معمولی دارای لرزش می‏باشند، برای رفع این مشکل در مانیتورهای معمولی فرکانس نمایش تصویر را بالا می‏برند تا این لرزش‏ها توسط چشم انسان قابل مشاهده نباشد که نهایتاً این امر باعث ایجاد هاله در لبه‏های تصویر می‏شود. در صورتی که در مکانیزم TFT-LCD به دلیل اینکه هر نقطه تصویر توسط یک عنصر نیمه هادی که به طور فیزیکی به آن اختصاص دارد، ایجاد می‏شود، بدون نیاز به بالا بردن فرکانس نمایش تصویر، هیچ‏گونه لرزش و یا هاله‏ای در تصویر وجود ندارد و این باعث بالا رفتن قابل ملاحظه کیفیت تصویر می‏شود.

    ▪ فاصله نقاط تصویر: در مانیتور معمولی، محدودیت‏های مکانیزم تفنگ الکترونی عملاً باعث محدودیت در کاهش فاصله نقاط تصویر می‏شود.(pixel pitch=۰.۴x) در صورتی که در تکنولوژی TFT-LCD با استفاده از فناوری روز دنیا در زمینه ساخت نیمه هادی مختلف این فاصله به حداقل رسیده (pixel pitch=۰.۲۶۴x) و تصویر دارای وضوح خیره کننده‏ای می‏باشد.

    ▪ رنگ‏های واقعی: در تکنولوژیTFT-LCD رنگ‏ها از ترکیب سه رنگ اصلی توسط سه عنصر نیمه‏ هادی ایجاد می‏شوند لذا با توجه به دقیق بودن طول موج رنگ ایجاد شده توسط عنصر نیمه هادی، رنگ‏ها کاملاً طبیعی و واقعی می‏باشند.
    در حالیکه چون نور و رنگ در مانیتور معمولی (CRT) توسط مواد شیمیایی فلورسانس تولید می‏شود، اولاً رنگ‏ها دقیق و واقعی نبوده و ثانیاً در طول زمان به دلیل پایین آمدن تدریجی حساسیت این مواد شیمیایی، رنگ‏ها تغییر کرده و شفافیت آنها کاهش می‏یابد.

    ▪ درخشندگی تصویر: در لامپ تصویر (CRT)، درخشندگی و وضوح تصویر (Contrast) بستگی به شدت پرتو الکترون تابش شده به صفحه تصویر و حساسیت مواد شیمیایی فلورسانس آن دارد و چون سطح انتشار پرتوهای الکترو مغناطیس مضر نیز با افزایش شدت پرتو الکترون، افزویش می‏یابد.
    لذا سازندگان ناگزیر به کنترل شدت پرتو الکترون و نتیجتاً محدودیت درخشندگی تصویر هستند.
    اما در مانیتورهای TFT-LCD به دلیل عدم وجود چنین محدودیتی درخشندگی تصویر بالاتر و برتر می‏باشد.
    مجموعه عوامل فوق باعث شده تا وضوح و کیفیت تصویر مانیتور TFT-LCD عملاً بسیار برتر و بالاتر از مانیتور معمولی باشد.

    ▪ عمر مفید طولانی: لامپ تصویر (CRT) ذاتاً دارای نرخ استهلاک بالایی بوده و کیفیت تصویر آن همزمان با استفاده کاهش می‏یابد. این امر به دلیل کاهش سطح حساسیت مواد شیمیایی فلورسانس صفحه تصویر و نیز کاهش قدرت تفنگ الکترونی می‏باشد. در صورتی که عناصر نیمه هادی که تولید کننده تصویر در مانیتور TFT-LCDمی‏باشد، دارای عمر مفید طولانی‏تر و بدون افت کیفیت تصویر هستند.

    ▪ اندازه واقعی تصویر: به دلیل محدودیت‏های استفاده از لامپ تصویر (CRT) برای مانیتور، اندازه واقعی تصویر در این گونه مانیتورها کمتر از اندازه نامی آنها است.
    به عنوان نمونه، سطح مفید یک مانیتور ۱۵ اینچ معمولی، عملاً در حدود ۸/۱۳ اینچ می‏باشد. در صورتی که نمایشگر TFT-LCD از تمامی سطح بهره‏مند بوده و اندازه واقعی تصویر دقیقاً به اندازه نامی آن است.
    لذا ابعاد واقعی تصویر برای مانیتور ۱/۱۵ اینچ TFT-LCD برابر با ۲۳×۷/۳۰ سانتی متر می‏باشد.
    لذا با استفاده از مانیتورهای Maxmedia می‏توان استفاده بهینه از فضا و محیط کار را به نحو موثری بهبود بخشید. از نظر زیبایی ظاهری نیز، بسیار زیباتر و برتر از مانیتورهای معمولی می‏باشند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    آیا خدا از حق خود در آن دنیا در مقابل بندگان خود می‌گذرد ولی‌ از حق مردم نه؟


     

    .: سوال:

    آیا این حقیقت دارد که خداوند بلند مرتبه از حق خود در آن دنیا در مقابل بندگان خود می‌گذرد ولی‌ از حق مردم نه؟ چون من بارها شنیده‌ام که خداوند مهربان بخشنده هست و از حق خود نسبت به بندگانش در آن دنیا می‌گذرد. مثلا بنده در یکی‌ از برنامه‌هایی‌ که از ماهواره در ماه محرم امسال پخش می‌‌شد شنیدم که: پیامبر (ص) چندین بار از خداوند خواهش می کنند که در لحظه ای که مسلمانان در حال جان دادن هستند گناهان آنها را ببخشد و خداوند پس از چند شرایط مثل اینکه انسان اگر یک سال قبل از مرگش توبه کند و به او بر گردد او را می‌‌بخشد و دفعهٔ دوم که پیامبر از خداوند می‌خواهد این شرط را آسان تر کند خداوند می گوید اگر انسان ۶ ماه قبل از مرگش توبه کند تمام گناهان او را می بخشد و در نهایت خداوند به پیامبر می گوید اگر انسان در لحظهٔ مرگ فقط صورت خود را به طرف قبله بچرخاند تمام گناهان او را می‌‌بخشم.
     

    .: پاسخ:

    ابتداء باید یاد آورشد که گاهی در روایات و معارف اسلامی برای این که بخواهند عظمت حق الناس را گوشزد کنند، آن را با حق الله می سنجند و چنین بیان می کنند که خداوند از حق خود می گذرد ولی از حق الناس نمی گذرد. این مطلب اگر چه صحیح است ولی ملاحظاتی را در مورد آن باید رعایت کرد.
    اول آن که: حق الله بسیار عظیم و سنگین است، روایاتی دربارۀ عظمت حقوق الاهی داریم که بسیار این حقوق را محترم و واجب دانسته است. نماز یکی از حقوق الاهی است که برای ترک کنندۀ آن عذابی همانند عذاب کافران در نظر گرفته شده است.[1]
    دوم : باید مواظب بود تا بخشنده بودن خداوند، انسان را از انجام وظایف الاهی باز ندارد و موجب تأخیر در توبه نشود.
    سوم: بنا بر برخی از آیات، توبه در زمانی که انسان مطمئن به مرگ شود مورد قبول نیست. خداوند از قول فرعون می فرماید:« چون در حال غرق شدن بود، گفت: ایمان آوردم که بدرستی خدایی جز خدای بنی اسرائیل نیست و من از تسلیم شده گانم. آیا اکنون ایمان می آوری! در حالی که قبلا عصیان می کردی و از مفسدان بودی»[2] . در ذیل این آیه امام کاظم (ع) می فرماید:« چون فرعون در حالی که شدت و سختی مرگ را دید ایمان آورد، ایمان او مورد قبول واقع نشد.»[3] پس روایاتی مانند آن چه شما ذکر کرده اید را باید طوری بیان و توضیح داد که با این اصل قطعی قرآنی، منافاتی نداشته باشد. همۀ این روایات وقتی است که، شخص سختی های مرگ را مشاهده نکرده باشد و با اختیار و بدون عامل خارجی ایمان آورده باشد.
    «توبه» یک لغت عربی و به معنای «برگشتن» می باشد.[4] توبه از گناه به معنای برگشتن از گناه می باشد. در متون دینی ما از جمله در قرآن هم «توبه عبد» مطرح است و هم «توبه خدا». توبه عبد به معنی برگشتن عبد به سوی خدا با ترک گناهان خود است. توبه خدا به معنی برگشت خدا به سوی عبد خود با نظر لطف و مرحمت است. توبه انسان گناهکار در بین دو توبه خدا قرار دارد.[5] به این صورت که ابتدا خدا به سوی انسان گناهکار بر می گردد و گناهکار به این وسیله توفیق توبه پیدا می کند و بار دوم خدا بعد از توبه عبد به سوی بنده خود بر می گردد و توبه او را می پذیرد و او را می بخشد.


    توبه واقعی
    آن چه از متون دینی استفاده می شود این است که توبه کردن کار ساده ای نیست. حضرت امیر المؤمنین (ع) می فرماید: «ترک گناه، آسان تر از توبه کردن است»[6] توبه تنها استغفر الله گفتن نیست. توبه یعنی این که انسان با تمام وجود خویش به سوی خدا برگردد. از گناه خود پشیمان شود و تصمیم جدی بگیرد که دیگر آن را تکرار نکند و اگر تضییع حقی کرده است حق الله باشد یا حق الناس آن را بر آورده سازد. قرآن مؤمنین را به «توبه نصوح»[7] دعوت می کند. امام علی (ع) می فرماید: «توبه نصوح یعنی توبه ای که گناهکار؛ در درون خود، پشیمان شود و با زبان استغفار کند و تصمیم بگیرد که گناه خود را تکرار نکند»[8] .
    روایت شده است که امیر المؤمنین (ع) از مردی شنید که استغفر الله می گفت. فرمود: مادرت به عزایت بنشیند! آیا می دانی استغفار به چه معناست استغفار درجه «علٌیٌین» است و برای تحقق آن شش شرط است. اول پشیمانی از گناه گذشته؛ دوم: تصمیم جدی بر تکرار نکردن آن سوم: حقوق مردم را بپردازی و با پاکی خدا را ملاقات کنی به گونه­ای که هیچ گناهی بر تو نباشد. چهارم: انجام بدهی هر واجبی را که بجا نیاورده ای پنجم: همت کنی گوشتی را که از حرام بر تن تو روییده ذوب کنی تا پوست به استخوان بچسبد و گوشت تازه ای بروید ششم: رنج عبادت را به تن بچشانی؛ چنان که شیرینی معصیت را به آن چشانده ای، پس آن گاه بگو: استغفر الله»[9] چنان که از این حدیث شریف دانسته می شود شرط قبولی توبه جبران کردن واجبات فوت شده و بجا آوردن حقوق الناس است. برای این که گناه انسان بخشیده شود حقوقی را که از مردم تضییع کرده است را باید جبران کند. خداوند در باره حقوق الناس سخت گیر تر است و تا زمانی که صاحب حق راضی نشده خداوند هم راضی نمی شود و توبه گناهکار را نمی پذیرد. در حدیثی آمده است که «ظلم و ستم در یک ساعت در نزد خدا از شصت سال گناه بدتر است»[10]. در حدیثی دیگر می خوانیم: «ظلم سه قسم است ظلمی که خدا آن را می آمرزد و ظلمی که خدا نمی آمرزد و ظلمی که خدا از آن صرف نظر نمی کند؛ ظلمی که خدا نمی آمرزد شرک به خداست و ظلمی که می آمرزد ظلمی است که انسان به خودش می کند در آن چه میان او و خدای عزیز است و اما ظلمی که از آن صرف نظر نمی کند حقوقی است که بندگان بر گردن یکدیگر دارند»[11].


    تاخیر در توبه
    همواره پیش گیری بهتر از درمان است انسان باید بکوشد که مرتکب گناه نگردد و در صورت ارتکاب معصیت فوری توبه کند و امروز و فردا ننماید؛ چرا که تسویف در توبه و به عبارتی به تاخیر انداختن توبه از وساوس شیطان است تا به این ترتیب توفیق توبه را از انسان سلب کند. توبه، واجب فوری است و بلا فاصله واجب است بعد از گناه توبه کرد. لقمان به فرزندش سفارش می کند:« ای پسرم! توبه را به تاخیر نینداز؛ زیرا مرگ ناگهانی فرا می رسد»[12]. مرگ خبر نمی کند و ممکن است پیش از آن که گناهکار موفق به توبه شود مرگش فرا رسد و بدون توبه از دنیا رود. هم چنین در اثر کثرت گناه، اعتقاد و ایمان انسان ضعیف تر شده و نه تنها توبه نمی کند حتی ممکن است که بسیاری از اعتقادات را تکذیب کند و کافر شود و با کفر از دنیا رود. «سر انجام آنان که به اعمال زشت و کردار بد پرداختند این شد که کافر شده و آیات خدا را تکذیب و تمسخر کردند»[13].
    درست است که «توبه از هر کسی تا زمانی که از حیات خود مأیوس نشده قبول است»[14]؛ولی باید توجه داشت که هر چه توبه به تاخیر انداخته شود، سخت تر خواهد بود؛ چون نفس انسان مزه گناه را هر چه بیشتر بچشد، ترکش سخت تر خواهد بود.


    ------------------------------------
    [1] حر عاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه، ج 4، ص 22
    [2] یونس؛ 90
    [3] وسائل الشیعه،ج16،ص90
    [4]. ابن فارس، مقاییس اللغة، ج1، ص357، مکتب الاعلام الاسلامی، 1404ه.ق.
    [5]. اقتباس از سوره توبه،117
    [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج2، ص451، دار الکتب الاسلامیة، تهران، 1365ه.ش.
    [7]. تحریم، 8.
    [8]. حرانی، حسن بن شعبه، تحف العقول، 210، جامعه مدرسین، قم، 1404ه.ق.
    [9]. نهج البلاغه، نسخه فیض الاسلام، کلمات قصار، حدیث 409.
    [10]. جامع السعادات، ج2، ص221.
    [11]. کافی، ج2، ص331.
    [12]. دیلمی، حسن بن ابی الحسن، ارشاد القلوب، ج1، ص72، شریف رضی، 1412ه.ق.
    [13]. روم، 10.
    [14]. شیخ مفید، اوائل المقالات، ص85، کنگره شیخ مفید، قم، 1413 ه.ق.
     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1625- همسرم مهربانم معلم زندگیم روزت مبارک (ارمندی از اراک ) (1653-0912)

    1626- تو سينما فيلم ترسناک ميزارن، همه ی مردم فرار ميکنن به جز يه نفر،ازش ميپرسن چرا فرار نکردی؟ميگه به من دست نزن خودمو خراب کردم .(9660-0911)

    1627- تو زندگی افرادی هستن که مثه قطاره شهره بازی ميمونن از بودن با اونا لذت ميبری ولی از بودن باهاشون به هيچ جايی نميرسی (3616-0918)

    1628- یارو به زنه خارجی: I love you. زن: I love you too. یارو:I love you three. زن:what? یارو: کيلووات، مگاوات،گوره بابات،کره خر،با من کل کل ميکنی؟ (6642-0912)

    1629- یارو ميره ختم ازش ميپرسند شما؟ ميگه : من ساير بستگانم. (6156-0935)

    1630- یارو رو برق ميگيره ميميره ، فاميلاش سره قبرش با فاز متر فاتحه ميفرستند.؛-) (6156-0935)

    1631- و خداوند زن را نمک زندگی آفريد تا مرد را از گنديدن نجات دهد! (8878-0912)

    1632- وقتی از دنيا و آدمش خسته شدی برو تو کوه داد بزن آيا اميدی هست؟ بعد ميشنوی هست هست هست ... (4085-0912)

    1633- ويکتر هوگو ميگه:هرگز به کسی که دوستش داری نگو دوست دارم....ويکتور هوگو غلط کرد...دوست دارم دوست دارم دوست دارم (4435-0935)

    1634- يه روز دوتا BMW با هم ازدواج ميکنن چون ازدواج فاميلی بوده بچشون ميشه ژيان(5933-0918)

    1635- يه روز يه خيار با يه خيار شور داشته را ميرفته ازش ميپرسن اين کيه ميگه خواهرمه که ترشيده! (1442-0935)

    1636- يه ييه يه ييه يه يه ييه يه يه يه ييه يه يه يه يه ييه يه يه يه يه يه ييهويی دلم برات تنگ شد....!! (4435-0935)

    1637- زبونی که نگه دوست دارم به درده بستنی ليسيدن ميخوره.پس:دوستدا.........ولش کن بستنيش خوشمزه تره؛) (4435-0935)

    1638- زن:مادر،زن:خواهر،زن:همسر،زن:مادر شوهر و مادر زن،زن:خواهر شوهر و خواهر زن،زن:عمه،زن:خاله،زن:گله سرسبده آفرينش،زن:دليله ساختن بهشت،و هزارتا چيزه ديگه....و مرد:فقط دوچيز،1-سبد آفرينش،2-ماشينه خودپردازی که اکثراً خرابه.... (878-0912)

    1639- زنه خوب مثله دايناسور ميمونه که نسلش منقرض شده ولی مرد خوب مثله سيمرغه که از اول یک افسانه بوده ! (4085-0912)

    1640- زندگی چون قفسيست. قفسی تنگ و پر از تنهايی... و چه خوب است لحظه ی غفلت آن زندانبان بعد از آن هم پرواز. (1570-0935)

    1641- زندگيه ما اقيانوس است، و اهداف ما جزيره، براي رسيدن به اهدافمان بايد پارو بزنيم، پارو بزنيم، پارو بزنيم،... اس ام اس نخون پارو بزن!؛-) (6094-0915)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    گزارش سخنان زاکانی و سلیمی‌نمین
    در دانشگاه امیرکبیر

    جاسبي املاك متعلق به بازنشستگان كشوري را تصاحب كرده است

    دستگيري مقام سابق دانشگاه آزاد به اتهام 200 ميليارد كلاهبرداري

    نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: جاسبي 2 ملك 2 هزار متري متعلق بازنشستگان كشوري را تصاحب كرده و اين2 ملك را به نام مؤسسه خديجه كبري زده كه هيئت رئيسه آن جاسبي و خانمش و خواهر خانمش هستند.
    به گزارش فارس، عليرضا زاكاني نماينده مجلس شوراي اسلامي امروز دوشنبه در مراسمي كه با عنوان بازخواني يك پرونده بعد از يك سال و با موضوع رسيدگي به اتهامات مديريت دانشگاه آزاد در دانشگاه اميركبير برگزار شد،اظهار داشت: بعد از ابلاغ پيام 8 ماده‌اي مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه سران سه قوه با مفاسد اقتصادي از مسئولان كشور خواسته شده بود كه بي‌اغماض با مفاسد اقتصادي برخورد شود.
    نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در طول اين 8 سال جسته و گريخته با مفاسد اقتصادي مبارزه شد، تأكيد كرد: ولي همچنان مبارزه سازمان يافته‌اي با مفاسد اقتصادي در كشور انجام نمي‌شود.
    زاكاني افزود: ما به واسطه اعتقاد خويش به بيان مفاسدي كه جاسبي با نام دانشگاه آزاد انجام مي‌دهد مي‌پردازيم و بايد حقيقت را پاس بداريم و بيان كنيم و البته هزينه اين حقيقت گويي را نيز مي‌دهيم.
    زاكاني اضافه كرد: در زمان فعلي حقيقت ذبح شده ولي ما از خود هزينه مي‌كنيم و هر اتفاقي كه براي ما بيفتد افتخار ماست.
    وي در بخشي از سخنانش با اشاره ملاقات دو هفته‌ پيش خود با وزير رفاه گفت: در اين ديدار از وي درباره مسائل مربوط به 2 ملك سوال كردم، چرا كه مدعي هستيم كه در دانشگاه آزاد يك سري مفسده‌هايي شكل گرفته و عده‌اي نيز در دستگاه‌هاي اجرايي، تقنيني و قضائي وام‌دار شده‌اند تا پاسدار منافع جاسبي باشند.
    نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه براي ادعاهايي كه در مورد تخلفات جاسبي داريم، اسناد مختلفي را عرضه كرده‌ايم، خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد 2 ملك را به واسطه توافقنامه‌اي با سازمان بازنشستگي كشور كه زير آن را عبدالله جاسبي امضا كرده، خريداري كرده است، بدين صورت كه اين دو ملكي كه نزديك به 2 هزار متر مربع مساحت دارد را در سال 68 از مسئول بازنشستگي كل كشور خريداري كرده اما تعهداتش را نيز انجام نداده است در حالي كه اين توافقنامه خلاف تمام قوانين آن روز كشور است.
    زاكاني ادامه داد: در سال 74 آقاي جاسبي طي نامه‌اي به مسئول جديد سازمان بازنشستگي كل كشور به وي مي‌گويد كه بياييد تا بيع‌نامه بنويسيم كه آن مسئول نيز هيچ وقت حاضر نشده چنين اقدامي انجام دهد اما به واسطه برخي ارتباطات، در سال 83 دادگاه به نفع جاسبي رأي داده و اين2 ملك را به نام مؤسسه خديجه كبري زدند و جالب آنكه هيچ پولي بابت آن پرداخت نشده بود.
    وي تصريح كرد: اين ملك‌ها متعلق به 979 هزار بازنشسته كشوري است كه با ناحق در اختيار مؤسسه خديجه كبري قرار گرفته كه هيئت رئيسه آن جاسبي و خانمش و خواهر خانمش هستند.
    زاكاني در ادامه اظهار داشت: تمام حرف‌هايي كه من مي‌زنم و تخلفاتي كه به آن اشاره مي‌كنم با سند است ولي متأسفانه هيچگاه فردي با سند پاسخ اين اتهامات را نداده و فقط با هوچي‌گري مي‌خواهند فضا را مسموم كنند.
    زاكاني با بيان اينكه ما مدارك تعدادي از تخلفات دانشگاه آزاد را با مدارك به دادگاه نيز تحويل داده‌ايم تصريح كرد: وظيفه ما حق‌گويي در برابر تخلفاتي است كه توسط دانشگاه آزاد صورت گرفته و بايد با توجه به سخنان مقام معظم رهبري و تأكيد ايشان بر مبارزه با مفاسد اقتصادي ما به عنوان مسلمانان حق داريم كه به تخلفات اشاره كنيم كه اين بيان تخلفات جهاد در حق ملت است و دوري از آن عدول از حدود اسلامي است.
    وي در ادامه با اشاره به جريان تصرف ملك هادوي و تخلفات صورت گرفته از سوي مديريت دانشگاه آزاد در تصرف ملك وي به تشريح نحوه تصرف ملك هادوي از سوي جاسبي پرداخت.
    نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه خدا كند اشتباه كرده باشيم اما بدبختي آنجاست كه اين چيزها اشتباه نيست و ما مدارك آن را در اختيار داريم، ادامه داد: در تاريخ 11 شهريور 1376 يك كارشناس رسمي براي رسيدگي به شكايت هادوي از دانشگاه آزاد رفته و در گزارش خود نوشته است كه دانشگاه آزاد مقدار 7/69899 متر مربع از اراضي هادوي را تصاحب كرده است. اما شعبه 1210 گفته است كه اين گزارش را قبول ندارم لذا 3 نفر را مأمور مي‌كند كه به اين موضوع رسيدگي كنند و اين 3 نفر پس از رسيدگي در تاريخ 12 مرداد 80 اعلام مي‌كنند كه دانشگاه آزاد متخلف نيست! در پي اين مسائل هادوي مجددا شكايت مي‌كند و بر اساس آن آقاي كريمي‌راد وزير فقيد دادگستري 5 كارشناس را مأمور رسيدگي مي‌كند كه عين گزارش كريمي‌راد حاكي از آن است كه آقاي مهندس علي‌اكبر.پ يعني يكي از 3 كارشناس مذكور اصولات فاقد صلاحيت امور ثبتي است.
    زاكاني ادامه داد: در گزارش كريمي‌راد همچنين آمده است كه هيأت 3 نفره بدون توجه به نقشه تحديد حدود كه داراي متراژ بوده، عدم تجاوز را اعلام كرده‌اند در حالي كه تجاوز دانشگاه آزاد به زمين‌هاي هادوي محرز است.
    وي با تأكيد بر اينكه در دستگاه قضائي نيز عناصر پاكدامني هستند كه دلشان از توافقات پشت‌پرده خون است، خاطرنشان كرد: بر اين اساس دو نفر ديگر از آن هيأت 3 نفره نيز در دادگاه بدوي محكوم شدند.
    نماينده مردم تهران در مجلس همچنين گفت: در ادامه اين ماجرا يك نفر ديگر مآمور رسيدگي به اين موضوع مي‌شود كه وي نيز رأي 5 كارشناس آخر را تأئيد كرده و مي‌گويد كه تجاوز به زمين‌هاي هادوي صورت گرفته است، اما با اين حال دادگاه گفته كه رأي همان رأي سابق است كه به خاطر صورت جلسه سران سه قوه در سال 67 سال صادر شده در حالي كه بررسي‌ها نشان داد كه مراد از آن صورت جلسه، صورت جلسه كميسيون ماده 5 شهرداري است.
    زاكاني در ادامه سخنان خود به بيان خاطره‌اي به نقل از قاليباف در خصوص زمين‌هاي هادوي پرداخت و گفت: آقاي قاليباف مي‌گفت كه شنيدم در زمين‌هاي ياد شده افراد را كتك مي‌زنند لذا به رئيس كلانتري محل گفتم كه اين مسئله را بررسي كند اما او گفت كه هيچ خبري نيست. لذا خودم رفتم كه ببينيم چه خبر است كه در اين بين از قوه قضائيه زنگ زدند كه كجا مي‌روي؟ تو حق نداري بروي! اما من رفتم و ديدم كه اين اتفاقاتي كه مي‌گفتند صورت مي‌گيرد و افراد را كتك مي‌زنند و بعد كه بررسي كردم ديدم كه مسئول كلانتري آنجا 2 ملك ويلايي رشوه گرفته است.
    زاكاني در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سوال يكي از حاميان دانشگاه آزاد كه مي‌گفت چرا مدارك را به مراكز قضايي تحويل نمي‌دهيد، گفت: ما بسياري از مدارك خود را به مجامع قضايي تحويل داده‌ايم ولي به دليل حمايت بعضي از افراد حاضر در مجامع قضايي از جاسبي حمايت كرده و اجازه رسيدگي به تخلفات وي را ندادند.
    زاكاني با اشاره به فعاليت جاسبي و به دست گرفتن رسانه توسط وي و استفاده از آن براي منحرف كردن افكار عمومي گفت: متأسفانه اين افراد با دست گرفتن تريبون حرف خود را مي‌خواهند، حق جلوه دهند.
    زاكاني تأكيد كرد: چند روز دنيا ارزش هزينه كردن خود براي حمايت از تخلفات ديگري را ندارد و اگر شما معتقديد اين حرف‌ها حق است حرف شما حق است پس پاسخ اين حرف‌هاي ما را بدهيد و ملك اين همه بازنشسته را به آنها بازگردانيد.
    زاكاني در پاسخ به سوال يكي از مدعيان دانشگاه آزاد كه در مورد مدرك زاكاني سوال كرده بود پاسخ داد مگر در پزشكي ليسانس وجود دارد و ادعاي جلالي نيز راجع به دكتري تخصصي بنده كه در رشته كودكان قبول شدم و در رشته اورولوژي و پزشكي هسته‌اي ادامه تحصيل دادم بايد بگويم كه آن ابتدا با مطالعه اندكي تفاوت ميان رشته اورولوژي و پزشكي هسته‌اي را متوجه شدم و بعد در مورد مدرك من شبهه وارد كنند.
    وي همچنين بعد از سخنان يكي از حاميان دانشگاه آزاد كه خود را فردي جانباز معرفي كرده بود اظهار داشت: وضعيت قبلي افراد ملاك نيست بلكه به گفته امام وضعيت فعلي افراد نيز ملاك است.

    مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران گفت: رئيس سابق دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد كه از حمايت جاسبي برخوردار بود به اتهام 200ميليارد تومان كلاهبرداري دستگير شده است.
    عباس سليمي‌نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران عصر امروز در نشستي به عنوان بازخواني يك پرونده پس از يكسال كه از سوي دفتر تحكيم وحدت و اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در آمفي تئاتر مركزي اين دانشگاه برگزار شد گفت: اسناد و مدارك گواه بر اين است كه جاسبي با سوء‌استفاده از دانشگاه آزاد و به نام اين دانشگاه، ملك‌هايي را براي خود و همسرش غصب كرده است.
    بر اساس اين گزارش، اين گفته سليمي‌نمين با تشويق دانشجويان حاضر در سالن همراه شد و در اين بين يكي از هواداران جاسبي فريادكشان به سمت سليمي‌نمين رفت كه با ممانعت دانشجويان روبرو شد.
    وي افزود: بحثي دو هفته پيش رسانه‌اي شد مبني بر اينكه سعيد نجفي كه از ابتداي تاسيس دانشگاه آزاد تا سال 78 رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده به جرم اختلاس 12 ميليارد تومان دستگير شده است كه اين شخص يكي از دستياران آشكار جاسبي بوده است.
    مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با بيان اينكه نجفي ابتدا خلع لباس شد اما با تلاش جاسبي از زندان آزاد شد تصريح كرد: بعد از آن نجفي به عنوان يكي از عناصر پشت پرده اقتصادي جاسبي تبديل شد و در سال گذشته نيز توانست با كمك جاسبي 200 ميليارد تومان را تحت عنوان سرمايه‌گذاري دريافت كند.
    سليمي نمين در ادامه با بيان اينكه جاسبي در حياط خلوتي كه بوجود آورده، بنام دانشگاه آزاد هركاري را انجام مي‌دهد ادامه داد: جاسبي در نامه‌اي كه در تاريخ 3/2/88 در روزنامه ايران منتشر شد مدعي شده كه نجفي را نمي‌شناسم. در صورتي كه اين شخص نزديك به دو دهه رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده است.
    بنابراين گزارش فردي كه خود را جانباز معرفي كرده بود پس از شنيدن سخنان سليمي نمين شعار مرگ بر منافق را سر داد كه با واكنش دانشجويان روبرو شد.
    سليمي نمين پس از پايان شعار دادن اين فرد خطاب به دانشجويان گفت: اينها افراد خاصي هستند كه شما بهتر مي‌شناسيد.
    وي ادامه داد:‌ سعيد نجفي زماني روحاني بوده اما اين به اين معني نيست كه هر زمان از تخلفات وي سخن مي‌گوئيم بگوئيم كه او يك روحاني بوده است.
    سليمي نمين با بيان اينكه متاسفانه اين عنصر متخلف نه تنها از جاسبي دور نشد، بلكه براي رسيدن جاسبي به اهداف خود به خدمت جاسبي درآمد گفت: در تصاويري كه در روزنامه ايران چاپ شده بود نجفي در كنار جاسبي و در جلسه‌اي كه در دبي براي جلب ايرانيان براي سرمايه‌گذاري برگزار شده بود قرار داشت.
    وي افزود: جاسبي در واكنش به اين مسئله گفته بود كه براي بازديد از دانشگاه آزاد دبي به آنجا رفته بود و از وي براي شركت در آن جلسه دعوت شده بود. كه به گفته وي پس از صبحت با سفير ايران در امارات در اين جلسه شركت كرده بود اما اين درحالي است كه جاسبي يكي از سخنرانان اصلي آن جلسه بوده است.
    اين گفته سليمي نمين نيز با تشويق دانشجويان همراه شد.
    مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران در ادامه گفت:‌ جاسبي ديگر نمي‌تواند با باندي كه راه انداخته و با تخلفات متعدد خود قدرت اقتصادي را در كشور رقم بزند و اموال مردم را از طرق مردم در اختيار خود قرار دهد.
    سليمي نمين با بيان اينكه برخي افراد مدعي جانبازي هستند، اما يك جانباز قطعاً از عنصر متخلف دفاع نمي‌كنند، افزود: متاسفانه چنين آدم‌هايي تلاش دارند تا جلوي برخورد با متخلف را بگيرند و فكر مي‌كنند كه اگر من را منافق صدا بزنند من ديگر حرف نمي‌زنم.
    وي به جلسه سخنراني خود در دانشگاه تهران اشاره كرد و ادامه داد: يكي از همين آدم‌هاي جاسبي در دانشگاه تهران به من گفت كه خانم شما منافق است، اما وقتي كه از او نام همسرم را پرسيدم وي حرفي براي گفتن نداشت فقط گفت كه همسر شما با رجوي در سال 67 در پاكستان گفتگوي تلفني انجام داده است.
    سليمي نمين به اظهارات يكي از هواداران جاسبي كه گفته بود زاكاني بدون گرفتن ليسانس، دكترا گرفته است اشاره كرد و گفت: آقاي زاكاني گفتند كه رشته پزشكي ليسانس ندارد اما من مي‌گويم كه همه اين‌كارها در دانشگاه آزاد و توسط جاسبي شدني است.
    اين گفته با تشويق دانشجويان همراه شد و هواداران جاسبي با برهم زدن نظم جلسه از ادامه سخنراني سليمي نمين جلوگيري كردند.
    به گزارش فارس، در ادامه اين جلسه، مجري برنامه با توجه به درگيري‌هاي ايجاد شده و اخلال برخي از هواداران جاسبي در اين برنامه، اعلام كرد كه ادامه مراسم مذكور ممكن نيست.
    در پي اعلام ختم اين مراسم از سوي مجريان برنامه، برخي هواداران جاسبي شعار مرگ بر سليمي‌نمين سر مي‌دادند اما دانشجويان حاضر در جلسه با شعارهاي «سليمي‌سليمي‌، حمايتت مي‌كنيم» و «نوچه‌هاي جاسبي، خدانگهدارتان» سليمي‌نمين را از ميان جمعيت مشايعت كردند.

    --------------------------------------
    گزارش تصويري مراسم
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان