1085
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1085:: سه شنبه 22 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

نقض حکمي ديگر!
 

عليک سلام!

«رکسانا صابری از زندان آزاد شد» اين خبري بود که ديروز بعدازظهر اعلام شد و مثل بمب صدا کرد!
به توضيحات نسبتا مفصل اين خبر به نقل از بي.بي.سي فارسي توجه بفرمائيد:

«عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی آمریکایی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا محکوم شده بود، از آزادی موکل خود خبر داده است. این خبرنگار در روز 18 آوریل به هشت سال زندان محکوم شده بود، اما به گفته آقای خرمشاهی، دادگاه تجدید نظر حکم او را به دو سال حبس تعلیقی کاهش داد و به این ترتیب خانم صابری امروز دوشنبه 11 مه آزاد شد.آقای خرمشاهی در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی طول مدت تعلیق حکم را پنج سال عنوان کرده بود و گفته بود این خبرنگار در این مدت از فعالیت خبرنگاری در ایران محروم است. با این حال وکیل خانم صابری گفت موکل او مانعی برای خروج از کشور نخواهد داشت. باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از حکم جدید دادگاه استقبال کرده و آن را نشانه ای از رفتار بشردوستانه ایران دانسته است. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که با شنیدن این خبر "دلگرم" شده است و افزود: "ما مسلما به بررسی خود در خصوص اتهامات وارده به او (رکسانا صابری) ادامه خواهیم داد." به گفته مقامات ایرانی، مجوز خبرنگاری خانم صابری در سال 2006 لغو شد و وی تا زمان بازداشت بدون مجوز فعالیت می کرده است. محمد صالح نیکبخت، دیگر وکیل رکسانا صابری نیز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا عنوان کرد که دادگاه تجدیدنظر بجای استناد به ماده 508 قانون مجازات اسلامی، به ماده 505 این قانون استناد کرده است. ماده 508 قانون مجازات اسلامی حکم همکاری با دولت های متخاصم علیه جمهوری اسلامی را تعیین می کند، اما ماده 505 حکم فردی را بیان می کند که "با هدف برهم زدن امنيت كشور به هر وسيله اطلاعات طبقه بندی شده را باپوشش مسوولين نظام يا مامورين دولت يا به نحو ديگر جمع آوری كند چنانچه بخواهد آن را دراختيار ديگران قرار دهد و موفق به انجام آن شود." خبر تخفیف حکم رکسانا صابری یک روز پس از برگزاری جلسه چهار ساعته دادگاه تجدید نظر اعلام شد که به گفته وکیل خانم صابری، قضات شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر "وقت کافی برای دفاع به طرفین پرونده دادند." این پرونده باعث جلب توجه مجامع بین المللی شده بود و به ویژه کشورهای آمریکا و ژاپن خواستار آزادی این خبرنگار 32 ساله شده بودند. آمریکا اتهام جاسوسی به این خبرنگار که در شش سال گذشته در ایران زندگی کرده را رد کرد.در بهمن ماه سال 1387 که خبر بازداشت رکسانا صابری منتشر شد اتهام او خرید مشروبات الکلی عنوان شده بود، با این حال مقام های ایران او را به فعالیت خبرنگاری بدون در اختیار داشتن مجوز فعالیت نیز متهم کردند.خانم صابری برای شبکه های NPR و فاکس نیوز آمریکا و همچنین بی بی سی فعالیت کرده بود.»

هدفم از بيان اين خبر در قسمت سخن مبين شماره امروز اين هست که: راستش برام سوال ايجاد شده! چطور ميشه دادگاهي يک نفر را به جرم سنگين جاسوسي به هشت سال زندان محکوم مي کند ولي در فاصله اندکي پس از آن دادگاهي ديگر آن حکم را نقض کرده و همان فرد (متهم به جاسوسي!) را آزاد مي کند!!
البته چنين اتفاقاتي قبلا هم از سوي قوه قضائيه ايران تکرار شده. اگر يادتون باشه چند سال پيش آقاي هاشم آغاجري به جرم ارتداد به اعدام محکوم شد و پس از مدتي آزاد شد! يا دو سال پيش 15 ملوان نيروي دريائي انگليس به جرم جاسوسي(!) دستگير شدند و پس از مدت زمان خيلي کوتاهي با سلام و صلوات و با بدرقه شخص رئيس جمهور آزاد شده و به کشورشان برگشتند! و يا اين اواخر آقاي رامين جهانبگلو و خانم هاله اسفندياري به جرم جاسوسي و براندازي نرم دستگير و سپس آزاد شده و حتي از ايران خارج شدند!!
فکر نکنم توضيحات بيشتري لازم باشه بگم .... راستي نظر شما در مورد اين تناقضات چيه؟؟
 

باقي بقايتان!
مبين
 


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • رکسانا صابری از زندان آزاد شد
  • یاس بهشتی (گنجینه)
  • تلويزيون ابنترنتي ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی
  • 25 تصوير بسيار خلاقانه و ديدني بر روي دروديوار!
  • پل سازی در دوران هخامنشی و ساسانی
  • طراحی بازی رایانه‌ای علیه احمدی ‏نژاد
  • معرفي و دانلود فيلم : فيلم فاجعه
  • مستند ديگر در مورد ايران زمين
  • دانلود انيميشن : Scooby Doo and the Samurai Sword
  • آلبوم جدید و زیبای محمد زارع با نام دیوانه از قفس پرید
  • آهنگ جدید و زیبای Pik Bax (ایرانیان مقیم آلمان) با نام مادر
  • شكستن قفل دي وي دي با AnyDVD & AnyDVD HD v6.5.4.4 Final
  • Full
  • تقویم اسلامی سال 1388 (نفحات) با امکانات ویژه
  • مسابقات هيجان انگيز اتومبیل رانی Crazy Race Cars
  • مازیار و بانو گلدیس
  • نامه امام خمينى در پى استعفاى مهندس ميرحسين موسوى نخست وزير
  • من عروسک نیستم
  • فینال رؤیایی منچستر - بارسلونا
  • بگذر از نی
  • چرا میگن بچه ننه نمی گن بچه بابا؟ ( طنز)
  • اهميت پرچم ايران باستان در ميدان جنگ و براي سرباز ايراني
  • جديدترين شماره از مجله iPhone Life
  • آسمانخراش ابر پیکسلی، رویای سنگاپور
  • تقدیر زهرماری
  • چگونه از کار اداری خود لذت ببریم‌
  • خانه‌ای ایده آل بسازید
  • لوسیون گیاهی سفت کننده صورت
  • نحوه مصرف مواد منجمد فریزری
  • ترس از ازدواج: مسئله این است!
  • اسکار وب به چه کسانی رسید؟
  • شیطان پرستی، تاریخچه، عقاید و مناسك
  • مبنای تاریخی سریال یوزارسیف
  • و ....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

یاس بهشتی (گنجینه)
اشکواره ای در فراق بهشت بی نشان
تلويزيون ابنترنتي ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی
پيامک هاي انتخاباتي!
ويدئو: يکي از بهترين رقصهايي که تاکنون ديده ايد!
25 تصوير بسيار خلاقانه و ديدني بر روي دروديوار!
اصطلاحا به اينجور نقاشي ها مي گن: Graffiti Art
کميک استريپ: اگه يه روز ديدي که داري ...
تزئين غذهاها به شکل بسيار خلاقانه
هيچ مي دانيد خيلي از كساني كه اصلا "آينده نگر" نيستند
حتي نميدانند بيمه ماه حرام دو برابر است!
تصاويري از تب و تاب آنفولانزاي خوکي در جهان
پل سازی در دوران هخامنشی و ساسانی
يه جای کوچیک برای دانلود کتاب موبایل

 

 

www.mobin-group.com

طراحی بازی رایانه‌ای علیه احمدی ‏نژاد

کینه از رئیس جمهور اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی، برخی محافل آمریکایی را به عقده گشایی های کودکانه واداشته است.
به گزارش شبکه ایران، صرف نظر از ترور شخصیت وسیعی که هر روز در رسانه‌های آمریکایی علیه دکتر احمدی نژاد صورت می‌گیرد، در آخرین نوع از عقده گشایی‌ها، آمریکا بازی رایانه‌ای جدیدی را به عرصه اینترنت عرضه کرده است که موضوع آن حمله به احمدی نژاد و سرنگونی وی است.
انتخاب در این باره نوشت،‌ این بازي تحت عنوان سرنگونی احمدی نژاد (The Fall of Ahmadinejad) و از سوی شرکت اف.وای.ای طراحی شده است.

- لينک بازي


31 كودك در منطقه شيعه‌ نشين پاكستان
کشته شدند

بدليل مسدود شدن راه‌هاي ورودي منطقه قبايلي در ايالت سرحد پاكستان توسط طالبان و كمبود مواد غذايي، 31 كودك در منطقه شيعه‌ نشين "كرم ايجنسي " به شهادت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس در پيشاور، "سيد صادق حسين " و "رانا ولادت " رهبران محلي شيعيان منطقه "كرم ايجنسي " يكي از مناطق قبايلي در شمال غرب پاكستان در جمع خبرنگاران اعلام كردند كه به علت بسته بودن مسيرهاي ورودي اين منطقه توسط طالبان، شيعيان در "كرم ايجنسي " با كمبود مواد غذايي و لوازم بهداشتي و درماني مواجه هستند و طي چند روز اخير 31 كودك جان به جان آفرين سپردند.
اين دو رهبر پاكستاني تأكيد كردند: نمايندگان مردم كرم ايجنسي افشا كردند كه چند ماه است كه حتي خيابان‌هاي شهر نيز بسته شده كه در نتيجه آن مواد غذايي و داروهاي مورد نياز در بازار فراهم نيست لذا امروزه مردم در اين مناطق در وضعيت بسيار وخيمي بسر مي‌برند.
اين دو رهبر محلي شيعيان مناطق قبايلي تأكيد كردند: اگر دولت براي باز كردن خبابانها اقدام لازم انجام ندهد، به علت كمبود شديد مواد غذايي و تسهيلات دارويي و درماني فاجعه‌اي بزرگتر از اين در منطقه رخ خواهد داد.
"سيد صادق حسين " در پايان سخنان خود تقاضا كرد كه دولت پاكستان بايد عوامل شرور را محاكمه كند.
شبه نظاميان طالبان در چند ماه گذشته چندين نفر از شيعيان مناطق مختلف قبايلي پاكستان از جمله پاره چنار، هنگو و كرم ايجنسي را كشته و تعدادي را گروگان گرفته‌اند و راه ها را بسته‌اند اما دولت پاكستان تاكنون نتوانسته است اين مسأله را حل كند.

دختر 18 ساله ایتالیایی
عامل اختلاف خانوادگی نخست وزیری ایتالیا

بعد از آنکه ورونیکا لاریو همسر سیلویو برلوسکونی از نخست وزیر ایتالیا به دلیل مهمانی با دختران نوجوان درخواست طلاق داد برلوسکونی روزنامه‌های چپ را عامل انختلاف بین وی و همسرش دانست.
وی ضمن انتقاد شدید از همسرش گفت: هر موقع که به انتخابات نزدیک می شویم این گونه حوادث رخ می دهد. او باید از من عذرخواهی کند. این من هستم که باید درخواست طلاق بدهم. اینطور به نظر می آید که درخواست طلاق وی را قبول خواهم کرد. این بار واقعا همه چیز به پایان رسیده است.
ورونیکا لاریو، همسر سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا، پس از ۱۹ سال زندگی‌ مشترک و با داشتن ۳ فرزند از دادگاه تقاضای طلاق کرد. برلوسکونی هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد ۱۰ زن خوشگل از شخصیتهای سینمایی و تلویزیونی ایتالیا را به نمایندگی‌ مجلس ایتالیا انتخاب کند که این موضوع باعث خشم همسرش شده بود. البته برلوسکونی پس از اینکه همسرش به طور رسمی‌ اعلام اعتراض کرد، از تصمیم خود منصرف شد.
خانم لاریو همچنین نسبت به شرکت کردن سیلویو برلوسکونی در تولد یک دختر ۱۸ ساله در شهر ناپل اعتراض کرده و مدعی شده که برلوسکونی هرگز در تولد ۱۸ سالگی هیچ یک از فرزندانش، علیرغم دعوت داشتن، شرکت نکرده بود.
برلوسکونی همچنین برای آنکه نشان دهد با خانواده نئومی لتیزیا – دختر ۱۸ ساله – دوستی خانوادگی دارد عکسی از نئومی را به همراه پدر و مادر وی به نشریه چی‌ - Chi-ارسال کرد.

البته مشخص نیست چرا در این مهمانی خانوادگی، اثری از ورونیکا – زن برلوسکونی – به چشم نمی خورد!

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

فيلم فاجعه
Disaster Movie

کارگردان: جيسون فرايدبرگ، ارون سلتزر. فيلمنامه: جيسون فرايدبرگ، ارون سلتزر. موسيقي: کريستوفر لنرتز. مدير ‏فيلمبرداري: شاون موئيرر. تدوين: پک پرايور. طراح صحنه: ويليام اي. اليوت. بازيگران: مت لانتر[ويل]، ونيسا ‏مينيلو[ايمي]، گري جي تانگ جانسون[کوين]، نيکول پارکر[شاهزاده ژيزل، ايمي وينهاوس، جسيکا سيمپسون]، کريستا ‏فلانگان[جوني، هانا مونتانا]، کيم کارداشيان[ليزا]، آيکه بريتهولتز[ولف، خاوير باردم، افسر پليس، هل بوي، بتمن، ‏بئوولف، شاهزاده کاسپين]، کارمن الکترا[آدمکش زيبارو]، توني کاکس[اينديانا جونز]، تد هيلگنبريک[شاهزاده ادوارد]، ‏نيک استيل[مدل لباس هاي زير]، جاي دي مونيکو[گوروي عشق، دکتر فيل]، جيسون بوگ[کري برادشاو]. 90 دقيقه. ‏محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏Goodie Two Shoes، ‏Meet the Spartans 2‎، ‏Meet the Spartans 2: ‎The Story of McLover & The Kingdom of the Crystal Beer Can‏. ‏
سال 100001 قبل از ميلاد. مرد غارنشيني با نسخه دندان گرازي ايمي وينهاوس برخورد کرده و مي فهمد که بشريت ‏در روز 20 آگوست 2009 از ميان خواهد رفت، مگر اينکه جمجمه اي نارنجي رنگ به سر جاي خود بازگردد. با ‏بازگشت به زمان حال مي فهميم که اينها روياي ويل بوده، اما روز معهود را در تقويم ديواري خود علامت زده است ‏پس بايد موضوع جدي باشد. ويل تلاش مي کند موضوع را به دوست دخترش ايمي بگويد، اما موفق نمي شود. همان ‏روز در طول ميهماني، همه چيز شروع به لرزه در آمده و راديو اعلام مي کند که پايان دنيا سرآمده است. ويل و ‏دوستانش به خارج از خانه رفته و با شهاب سنگ هايي که به زمين برخورد مي کنند روبرو مي شوند. ويل همزمان ‏تلفني از ايمي دريافت مي کند که در موزه به دام افتاده و نياز به کمک او دارد. ويل به کمک وي مي رود و کشف مي ‏کند که جمجمه نارنجي رنگ در دستان ايمي قرار دارد. پس فاجعه اي که در خواب ديده مي تواند صحت داشته باشد. از ‏اين رو ويل به کمک دوستانش تلاش مي کند تا جمجمه را سر جاي خود برگرداند و در اين راه با پدرش ايندياناجونز نيز ‏آشنا مي شود. فاجعه به آخر مي رسد و ويل و ايمي با هم ازدواج مي کنند...‏

چرا بايد ديد؟
کارنامه جيسون فرايدبرگ و آرون سلتزر را بايد با هم بررسي کرد، چون از اواخر دهه 1990 با همديگر شروع به ‏نوشتن فيلمنامه کرده اند و بعدها ساختن شان را نيز به شکل مشترک آغاز کرده اند. دو جواني که متخصص کمدي هاي ‏spoof‏(دست انداختن ديگران) هستند و با اولين فيلمشان در 1996 به نام ابرجاسوس به سرعت نامي پيدا کردند. ‏ابرجاسوس که هجويه سري اسلحه برهنه بود به مدد حضور بازيگر اصلي ان مجموع-لزلي نيلسن- موفق شد، و عجيب ‏اينجاست که منبع دست انداختن حضرات خود يک فيلم کمدي بزن بکوب بيش نبود. فيلم ترسناک در سال 2000 و بعد ‏قسمت دوم و سوم و چهارم آن نشان داد که با چه موجوداتي طرف هستيم. منبع الهام سخيف شان منجر به خلق فيلم هايي ‏سبک تر شد و از سال 2006 که با ساختن فيلم قرار ملاقات شروع به کارگرداني فيلمنامه هاي خود کردند، بي ‏استعدادي شان در زمينه فيلمسازي نيز چاشني سناريوهاي شان شد. فيلم حماسي، با اسپارتي ها آشنا شويد و حالا فيلم ‏فاجعه در ادامه همان کارنامه بي نور و بي افتخار، قرار است هجويه اي بر گونه فاجعه باشد که اخيراً در هاليوود بار ‏ديگر مورد توجه و احيا قرار گرفته است.‏
نمي خواهم نوميدتان کنم ولي با چنين فيلم هايي بر خلاف تابستان پر رونق، پاييز کسل کننده اي گويا آغاز شده است. ‏چون فيلم فاجعه زيبنده نامي است که بر آن گذاشته، يعني يک فاجعه تمام عيار است. چند سالي است که دست انداختن ‏فيلم هاي موفق-جدا از ارزش هاي هنري شان- تبديل به سنت پولساز شده و سازندگان شان در کنار آن از دست انداختن ‏پديده هاي روز نيز غافل نيستند. اما با افزودن مقدار زيادي مدفوع، ادرار، فحش هاي رکيک، آروغ هاي طولاني و پر ‏صدا و هر چه رفتارهاي مشمئزکننده که مي شناسيد!‏
چنين فيلم هايي فاقد فيلمنامه هستند و عملاً و بايد قدرت خود را از منابع اقتباس خود مي گيرند. اما زماني که مجموع اين ‏سکانس ها و شخصيت هاي اقتباسي را بي هدف در کنار هم مي چينند، چاره اي جز افزودن همين مواد مورد اشاره ‏براي چسباندن آنها به يکديگر باقي نمي ماند. به همين دليل مي شود فيلم فاجعه را نقطه پايان اين موج و فروکش کردن ‏آن ناميد که بعد از با اسپارتي ها آشنا شويد بايد از ساختن آن پرهيز مي شد. ولي دو سازنده آن گويا قصد داشتند بزرگ ‏ترين شکست و ناکامي زير ژانري را که خود سهمي اساي در اعتلاي آن داشتند، به خود اختصاص دهند. ‏
فيلمي که 25 ميليون دلار صرف توليد آن شده و در گيشه با سر به زمين خورده است. نمي دانم از اين موضوع بايد ‏خوشحال باشم، چون بعيد مي دانم روند توليد چنين خزعبلاتي دچار وقفه بشود. فعلاً تنها را معرفي آنها مي دانم تا وقت ‏و پول تان را مثل من براي ديدن شان هدر ندهيد!‏
ژانر: کمدي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

DM.Unrated.by.Podgor.part1.rar 
DM.Unrated.by.Podgor.part2.rar 
DM.Unrated.by.Podgor.part3.rar 
DM.Unrated.by.Podgor.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

ايران
Iran

مستند ديگر در مورد ايران زمين
محصول Lonely Planet

Ian Wright makes an expedition to a country which, though not on a regular travellers ‘must visit’ list, proves to be alive with warm people, stunning architecture and history, and even posh nosh…

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/218954540/Lonely_Planet_-_Iran.001
http://rapidshare.com/files/218954631/Lonely_Planet_-_Iran.002
http://rapidshare.com/files/218954741/Lonely_Planet_-_Iran.003
http://rapidshare.com/files/218954754/Lonely_Planet_-_Iran.004
http://rapidshare.com/files/218953788/Lonely_Planet_-_Iran.005
http://rapidshare.com/files/218954520/Lonely_Planet_-_Iran.006
http://rapidshare.com/files/218954659/Lonely_Planet_-_Iran.007
http://rapidshare.com/files/218953972/Lonely_Planet_-_Iran.008
http://rapidshare.com/files/218953685/Lonely_Planet_-_Iran.009
http://rapidshare.com/files/218953732/Lonely_Planet_-_Iran.010
http://rapidshare.com/files/218953603/Lonely_Planet_-_Iran.011
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Scooby Doo and the Samurai Sword


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

docu-sdatss-xvid.part1.rar
docu-sdatss-xvid.part2.rar
docu-sdatss-xvid.part3.rar
docu-sdatss-xvid.part4.rar
docu-sdatss-xvid.part5.rar
docu-sdatss-xvid.part6.rar
docu-sdatss-xvid.part7.rar
docu-sdatss-xvid.part8.rar

رمز فايل: AlexisRod


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

ديوانه از قفس پريد
باصداي محمد زارع

آلبوم جدید و زیبای محمد زارع با نام دیوانه از قفس پرید
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای Pik Bax (ایرانیان مقیم آلمان)
با نام مادر

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

شكستن قفل دي وي دي با
AnyDVD & AnyDVD HD v6.5.4.4 Final Full


يكي از بهترين نرم افزار هاي رايت سي دي، دي وي دي، ديسك هاي Blu-ray ، HD DVD ، و شكستن بسيار آسان قفل آنهاست همچنين اين نسخه قابل نصب بر روي ويندوز ويستا مي باشد. همچنين شما مي توانيد از دي وي دي هائي كه در برابر رايت محافظت شده اند را به راحتي از آن كپي برداري كنيد. AnyDVD به مانند یک درایور در پشت صحنه کامپیوتر در حال اجراست و بصورت اتوماتیک DVD های شما رو بدون قفل کرده و به شما اجازه دیدن و یا رایت کردن اونها را می دهد. با گذاشتن DVD هاى (CSS (Content Scrambling System و Region Code Protected ) RPC ) در درايو DVD ، برنامه در كمتر از چند ثانيه ، كد اونو باز كرده و شما ميتونين براحتى و بدون توجه به سيستم كد گذارى منطقه اى و قفل DVD ، اونو پخش كرده و يا ازش كپى بگيريد.

قابليتهاي كليدي نرم افزار AnyDVD & AnyDVD HD v6.5.4.4 Final Full:
- ساپورت زبانهاي مختلف از جمله زبان فارسي
- برداشتن محدوديت منطقه اي و قفل DVD
- شبيه سازي سخت افزاري براي تطبيق كد ديسك
- برداشتن سيستم حفاظتي آنالوگ
- كپي سي دي و دي وي دي هاي خش دار و قفل دار
- حفاظت از نسخه كپي بر اساس بخش هاي غير قابل خواندن
- كپي برداري بر روي هارد از CD , DVD , HD DVD , Blu-ray و همچنين رايت آن
آخرین تغییرات صورت گرفته در این نسخه :
- توانایی کپی گرفتن از DVD هایی که به وسیله جدید ترین روش های محافظت از کپی برداری محافظت می شوند
- نمایش حجم واقعی دیسک هنگامی که در درایو مجازی است.
- جلوگیری از هنگ کردن برنامه هنگامی که دیسک های خش دار یا آسیب دیده در درایو قرار می گیرند
- اضافه کردن زبان های جدید.
- برطرف کردن چند مشکل دیگر که در نسخه های قبلی نرم افزار وجود داشت
و ...


طريقه فعالسازي:
بعد از نصب نرم افزار به محل نصب نرم افزار رفته و فايل RegAnyDVD.exe را اجرا كرده و فايل Key.reg را انتخاب كنيد.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تقویم اسلامی سال 1388 (نفحات) با امکانات ویژه

مجموعه اعتقادي نفحات با فرمت جاوا جهت نصب بر روي تلفن‌هاي همراه، به منظور آگاهي از ساعات شرعي، مناسبت‌هاي ديني، اعمال و دعاهاي وارده و نيز داراي قابليت برنامه ريزي كارهاي روزانه مي‌باشد. استفاده از اين برنامه كاملا رايگان بوده و مي‌توانيد آن را به دوستان خود نيز هديه دهيد.

این تقویم دارای امکان جالب و بی نظیری است که مختصراً به آن اشاره می کنیم:
- نمایش تقویم سال 1388
- نمایش مناسبتهای تقویم هجری شمسی
- نمایش مناسبتهای اسلامی (برای اولین بار)
- نمایش اعمال مربوط به هر یک از روزهای خاص اسلامی
- نمایش سریع تاریخ هجری قمری و مناسبت ها ، تنها با انتخاب یک روز شمسی (به صورت Popup)
- نمایش اوقات شرعی هر روز
- امکان اضافه نمودن یادآوری های شخصی به روزهای خاص
- عدم نیاز به پشتیبانی از زبان فارسی و عملکرد مستقل برنامه برای تایپ و نمایش زبان فارسی
- استفاده از پلتفرم جاوا برای نرم افزار و در نتیجه اجرای نرم افزار در اکثر تلفنهای همراه
- ظاهر و گرافیک زیبا و استفاده آسان از نرم افزار
- امکان مخفی سازی (Minimize) نرم افزار جهت دسترسی سریع مجدد به نرم افزار
- رایگان بودن نرم افزار
- و...
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

مسابقات هيجان انگيز اتومبیل رانی
Crazy Race Cars

یکی از انواع بازی های رایانه ای که معمولا جذابیت بالایی داشته و در میان کاربران و البته کودکان بسیار محبوب است، باز ماشین سواری در جاده های پر پیچ و خم است. این بازی ها که علاوه بر جذابیت فوق العاده بالا دقت و سرعت عمل بسیار مناسبی را طلب می کنند در قالب های مختلفی عرضه می شوند. رانندگی با سرعت سرسام آور در شهرها، مسابقات اتومبیلرانی و پیست های سرعت نمونه هایی از این دسته بازی های جذاب و محبوب محسوب می شوند. شرکت های مختلفی هستند که این گونه بازی ها را عرضه می کنند، هرکدام نمونه های مختلفی را عرضه نموده و به طبع تا حدود زیادی میان کاربران محبوب شده اند. EA Games که سرآمد همه این شرکت هاست بازی ها متعددی را در این زمینه طراحی و عرضه نموده که از حق نگذریم تقریبا تمامی آن ها همیشه در زمان خود بهترین بوده و هستند. شرکت های کوچک ساخت بازی هم گاهی با طراحی بازی های رایانه ای کم حجم ماشین سواری توانسته اند محبوبیتی هرچند اندک در میان کاربران برای خود بدست آورند. یکی از بازی های فوق العاده جذابی که علاوه بر حجم مناسب از گرافیک خوبی هم برخوردار بوده و نهایت هیجان را می تواند برای کاربران به همراه آورد Crazy Race Cars نام دارد. این بازی فوق العاده جذاب که از محیط کاملا سه بعدی بهره می برد از مراحل مختلفی تشکیل شده است و با دست یابی به هرمرحله، مرحله بعد سخت تر خواهد شد. نکته جالب در مورد این بازی این است که محیط بازی در فصل های مختلف سال صورت می گیرد و در یک فصل خاص نیست، به طور کلی در شرایط مختلف جوی می توان نهایت سرعت را در Crazy Race Cars تجربه کرد. پیشنهاد می کنیم برای لذت بردن از این گونه بازی ها حتما این بازی را مورد آزمایش خود قرار دهید. ضمنا این بازی جذاب برای تمامی سنین مفید بوده و محدودیت خاصی نیز ندارد.

قابلیت های کلیدی بازی Crazy Race Cars:
- نهایت سرعت در بازی
- جاده های جذاب و متفاوت از یکدیگر
- انجام بازی در شرایط مختلف جوی
- برخورداری از محیط گرافیکی بسیار مناسب
- حجم مناسب نسبت به قابلیت های مناسب بازی
- سرعت بالا در نصب و اجرای بازی
- محیط کاملا سه بعدی بازی
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز محبوب 7
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 26 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: claudI4

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی (ع) می فرمایند:
خَيرُ اِخوانِكَ مَن دَعاكَ اِلى صِدقِ المَقالِ بِصِدق مَقالِهِ وَ نَدَبَكَ اِلى اَفضَل الاَعمالِ بِحُسن اَعمالِهِ

بهترين برادرانت (دوستانت)، كسى است كه با راستگويى‏اش تو را به راستگويى دعوت كند و با اعمال نيك خود، تو را به بهترين اعمال برانگيزد.

غررالحكم، ح 5022

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

لاله و سوسن و یاس / شکوفه جونم کجاس؟
اتل متل بهاره / بهار شادی میاره / لاله و سوسن و یاس / شکوفه جونم کجاس؟ / ترانه وای صدام زد،/ باران باید بباره / نسیم نو بهاری / وزید و نغمه پیچید / تو گوش نیلوفری / که داشت با من می رقصید / آهای آهای بهاره /چه شور و حالی داره / نیگا کنین ماهواره / عجب چیزایی داره / تو جشن پارتی امشب / چشمک بزن ستاره!


گفته بودی كه چرا محو تماشای منی
گفته بودی كه چرا محو تماشای منی
آنچنان مات كه یكدم مژه بر هم نزنی
مژه بر هم نزنم تا كه ز دستم نرود
ناز چشم تو به قدر مژه بر هم زدنی


لی لی
لیلون به یدونه شلوار لی میگه: لیوان! به دوتاش می گه: لی لی! به ستاش میگه تریلی! به چهارتاش میگه: چارلی! به پنج تاش می گه: لی لی تو تریلی! به شش تاش می گه: لی لی با چارلی! به هفت تاش می گه: خیلی!!!!


یونس
به غضنفر ميگن وقتي حضرت يونس رفت تو دهن نهنگ چي شد؟ غضنفر ميگه : يه سازماني تشکيل شد به نام يونس کو


توجه
غضنفر ميره طوطي بخره به جاش يه جغد بهش می‌فروشن. چند روز بعد ازش مي‌پرسن: «اين طوطیه حرف هم مي‌زنه؟»
غضنفر جواب میده: «حرف نمی‌زنه ولی خيلي توجه مي‌کنه.»

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

تا کی؟!

تا چند تماشاگر این عصر پر آشوب
چون قلب صبورت دل پر حوصله ای نیست
مولا جان دلتنگم؛ مثل خاکهای غریب بقیع.
مثل همان خاکهایی که فقط اشکهای تو در دلشان نقش می بندد. آقا! هر روزی که می گذرد زخمی بر دلمان می زنند. مولا شیعه ها خیلی غریب هستند. مدینه نرفته ام و دوست ندارم بدون تو پای در آن سرزمین غربت بار بگذارم. مولا! محدودیت تا کی؟! غربت تا چند...
ظلم و جور این ظالمان از خدا بی خبر ما را از مزار مادرمان دور ساخت، علی(ع) را مجبور کرد که قبر زهرا(س) را مخفی بدارد. حالا فرزندان ناپاک آن وحشیهای از دین برگشته، هر گونه توهین و افترا که می توانند به شیعیان شما می بندند، شیعیانتان را از خواندن زیارت برای ائمه ی معصوم مدفون در بقیع منع می کنند، حتی به دلشکسته های غریب اجاره ی اشک ریختن نمی دهند. اما تا به حال دیدن مزار پدرانت از دور تصلی بخش دلهای غریبمان بود که به تازگی آن را نیز برایمان حرام دانسته اند.
آقا جان غربت تا کی؟! تا کی باید این کافران و ملحدان ما را کافر بنامند، آقا جان سکوت تا چند...
غریب مدینه می دانم دلت بیشتر از همه گرفته، آیا هنوز وقت جمعه ی «أمن یجیب» نرسیده؟ آقا دلمان برای بوسیدن قبر مادرت تنگ شده. آقا بیا طاقتمان طاق شد از این همه غربت.

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

مازیار و بانو گلدیس

تمیستوکل پادشاه یونان در آرزوی کاخی به زیبایی تخت جمشید بود یکی سرداران خویش که زبان ایرانیان را می دانست فرا خواند و به او گفت شنیده ام سنگ تراشی بنام مازیار و شاگردش بانو گلدیس پرسپولیس را همچون جواهرات تراش داده اند آنهم به گونه ایی که پیک های سرزمینهای دیگر از این همه زیبایی در شگفت شده اند به ایران رو و به هر گونه که امکان دارد این دو را به یونان بیاور می خواهم آنها پرسپولیس زیباتری در آتن بسازند . آن فرمانده یونانی با چند سرباز دیگر با تن پوشی ایرانی به سرزمین ما آمده و پس از چندی با دو هنرمند ایرانی بازگشت . در حالی که دست های آنها بسته ، رویشان زرد و بسیار نحیف و لاغر شده بودند . تمیستوکل دستور داد دست های آنها را باز کنند و به آنها گفت می خواهم هنرمندان یونانی را آموزش دهید و با کمک آنها کاخی باشکوه تر از پرسپولیس برایم بسازید .
مازیار سالخورده گفت نقشی که بر دیوارهای تخت جمشید می تراشیم همه عشق است ما نمی توانیم خواسته شما را انجام دهیم پادشاه یونان تمیستوکل برافروخت و آن دو را به زندان افکند . مازیار و بانو گلدیس یک سال در بدترین شرایط شکنجه شدند اما برای اجنبی خدمتی نکردند تا اینکه خشایارشاه پس از شکست دادن یونان و فتح آتن آن دو هنرمند دلیر و میهن پرست ایرانزمین را آزاد و به همراه خود به ایران بازگرداند و به هر دوی آنها هدیه های ارزشمندی داد .
آن هنرمندان نسبت به سرزمین خویش وفادار بودند چرا که پی به قدرت هنر برده بودند به سخن ارد بزرگ اندیشمند برجسته ایرانزمین : در بلند هنگام هیچ نیرویی نمی تواند در برابر فرهنگ و هنر ایستادگی کند .
مازیار و بانو گلدیس مایه فر و شکوه سرزمین ما هستند و از این روست که این نخستین نام های تاریخ هنر ایران بسیار دوست داشتنی هستند .
پادشاه ایران خشایارشا پس از بازگشت از آتن در تخت جمشید نوشت : داریوش را پسران دیگری بودند٬ ولی چنان که اهورامزدا را کام بود٬ داریوش٬ پدر من٬ پس از خود٬ مرا بزرگ‌ترین کرد. هنگامی که پدر من داریوش از تخت کنار رفت٬ به خواست اهورامزدا من بر جای‌گاه پدر شاه شدم. هنگامی که من شاه شدم٬ بسیار ساختمان‌های والا ساختم. آن چه را که به دست پدرم ساخته شده بود٬ من آن را پاییدم و ساختمان دیگری افزودم. آن چه را که من ساختم و آن چه که پدرم ساخت آن همه را به خواست اهورامزدا ساختیم.

یاسمین آتشی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الجاثية آيات: 37 محل نزول: مکه
 
قُل لِّلَّذِينَ آمَنُوا يَغْفِرُوا لِلَّذِينَ لا يَرْجُون أَيَّامَ اللَّهِ لِيَجْزِيَ قَوْمًا بِما كَانُوا يَكْسِبُونَ 14 مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاء فَعَلَيْهَا ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ 15 وَلَقَدْ آتَيْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ 16 وَآتَيْنَاهُم بَيِّنَاتٍ مِّنَ الْأَمْرِ فَمَا اخْتَلَفُوا إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمْ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ 17 ثُمَّ جَعَلْنَاكَ عَلَى شَرِيعَةٍ مِّنَ الْأَمْرِ فَاتَّبِعْهَا وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاء الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ 18 إِنَّهُمْ لَن يُغْنُوا عَنكَ مِنَ اللَّهِ شَيئًا وإِنَّ الظَّالِمِينَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُتَّقِينَ 19 هَذَا بَصَائِرُ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّقَوْمِ يُوقِنُونَ 20 أًمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أّن نَّجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَاء مَّحْيَاهُم وَمَمَاتُهُمْ سَاء مَا يَحْكُمُونَ 21 وَخَلَقَ اللَّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَلِتُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ 22

 

ترجمه فارسي مکارم

به مؤمنان بگو: «كسانى را كه اميد به ايام الله ( روز رستاخيز) ندارند مورد عفو قرار دهند تا خداوند هر قومى را به اعمالى كه انجام مى‏دادند جزا دهد»! «14» هر كس كار شايسته‏اى بجا آورد، براى خود بجا آورده است; و كسى كه كار بد مى‏كند، به زيان خود اوست; سپس همه شما به سوى پروردگارتان بازگردانده مى‏شويد! «15» ما بنى اسرائيل را كتاب (آسمانى) و حكومت و نبوت بخشيديم و از روزيهاى پاكيزه به آنها عطا كرديم و آنان را بر جهانيان (و مردم عصر خويش) برترى بخشيديم; «16» و دلايل روشنى از امر نبوت و شريعت در اختيارشان قرار داديم; آنها اختلاف نكردند مگر بعد از علم و آگاهى; و اين اختلاف بخاطر ستم و برترى‏جويى آنان بود; اما پروردگارت روز قيامت در ميان آنها در آنچه اختلاف داشتند داورى مى‏كند «17» سپس تو را بر شريعت و آيين حقى قرار داديم; از آن پيروى كن و از هوسهاى كسانى كه آگاهى ندارند پيروى مكن! «18» آنها هرگز نمى‏توانند تو را در برابر خداوند بى‏نياز كنند (و از عذابش برهانند); و ظالمان يار و ياور يكديگرند، اما خداوند يار و ياور پرهيزگاران است! «19» اين (قرآن و شريعت آسمانى) وسايل بينايى و مايه هدايت و رحمت است براى مردمى كه (به آن) يقين دارند! «20» آيا كسانى كه مرتكب بديها و گناهان شدند گمان كردند كه ما آنها را همچون كسانى قرارمى‏دهيم كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند كه حيات و مرگشان يكسان باشد؟! چه بد داورى مى‏كنند! «21» و خداوند آسمانها و زمين را بحق آفريده است تا هر كس در برابر اعمالى كه انجام داده است جزا داده شود; و به آنها ستمى نخواهد شد! «22»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

amir_iranclick

سالهای 76-77 یک روزنامه خوب منتشر می شد به نام مهر
یک روز ایام فاطمیه یک سلام و صلوات زیبائی رو برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چاپ کرده بود و در ثواب خوندش نوشته بود هر کس این سلام و صلوات را بخواند خداوند به حرمت حضرت فاطمه زهرا تمام گناهانش می آمرزد چنانکه گوئی تازه متولد شده باشد.
این سلام رو من بیش از ده ساله که دارم و از خوندنش همیشه لذت میبرم.تقدیم به همه دوستان خوبم

السلام علیک یا سیده نساء العالمین
السلام علیک یا والده الحجج علی الناس اجمعین
السلام علیک ایتها المظلومه الممنوعه حقها
اللهم صل علی امتک وابنه نبیک و زوجه وصی نبیک صلاه تزلفها فوق زلفی عبادک المکرمین من اهل السموات و اهل الارضین

خدایا خودت کمکم کن

به نقل از وبلاگ خودم http://amirmail.persianblog.ir/1387/3
لطفا شما هم کلیک کرده و نظرات خود را بنویسید

 

 

aseman_2303

اعتراف

مرد برای اعتراف نزد کشیش رفت.
«پدر مقدس، مرا ببخش. در زمان جنگ جهانی دوم من به یک یهودی پناه دادم»
«مسلماً تو گناه نکرده ای پسرم»
«اما من ازش خواستم برای ماندن در انباری من هفته ای بیست شیلینگ بپردازد»
«خوب البته این یکی زیاد خوب نبوده. اما بالاخره تو جون اون آدم رو نجات دادی، بنابر این بخشیده می شوی»
«اوه پدر این خیلی عالیه. خیالم راحت شد. حالا میتونم یه سئوال دیگه هم بپرسم؟»
«چی می خوای بپرسی پسرم؟»
«به نظر شما باید بهش بگم که جنگ تموم شده؟»

 

 

rajaby

روزی پادشاهی سالخورده که دو پسرش را در جنگ با دشمن از دست داده بود، تصمیم گرفت برای خود جانشینی انتخاب کند.
پادشاه تمام جوانان شهر را جمع کرد و به هر کدام دانه ی گیاهی داد و از آنها خواست، دانه را در یک گلدان بکارند و گیاه رشد کرده را در روز معینی نزد او بیاورند.
پینک یکی از آن جوان ها بود و تصمیم داشت تمام تلاش خود را برای پادشاه شدن بکار گیرد، بنابراین با تمام جدیت تلاش کرد تا دانه را پرورش دهد ولی موفق نشد. به این فکر افتاد که دانه را در آب و هوای دیگری پرورش دهد، به همین دلیل به کوهستان رفت و خاک آنجا را هم آزمایش کرد ولی موفق نشد.
پینک حتی با کشاورزان دهکده های اطراف شهر مشورت کرد ولی همه این کارها بیفایده بود و نتوانست گیاه را پرورش دهد.
بالاخره روز موعود فرا رسید. همه جوان ها در قصر پادشاه جمع شده و گیاه کوچک خودشان را در گلدان برای پادشاه آورده بودند.
پادشاه به همه گلدان ها نگاه کرد. وقتی نوبت به پینک رسید، پادشاه از او پرسید: « پس گیاه تو کو؟» پینک ماجرا را برای پادشاه تعریف کرد.
در این هنگام پادشاه دست پینک را بالا برد و او را جانشین خود اعلام کرد. همه جوانان اعتراض کردند.
پادشاه روی تخت نشست و گفت:« این جوان درستکارترین جوان شهر است. من قبلاً همه دانه ها را در آب جوشانده بودم، بنابراین هیچ یک از دانه ها نمی بایست رشد می کردند.»
پادشاه ادامه داد: « مردم به پادشاهی نیاز دارند که با آنها صادق باشد، نه پادشاهی که برای رسیدن به قدرت و حفظ آن به هر کار خلافی دست بزند.»

 

 

rsaba_baby

اخرين تماس
اخرين صدا
اخرين ديدار
اخرين ...
اه چه شد ان همه احساس ،آنهمه خاطره، آنهمه خنده ،آنهمه كلام
خاموشي!! نه من باز صداي بودن ترا ميشنوم .
مي ايم به خانه تو غنچه هاي سرخ پرپرشده روي سنگ با آهنگ باران وحضور نرم و آهسته تو و شميم نوازش گرانه ذهنت مرا در برميگيرد
تو بهانه اي براي بهشت هستي بگو كجاست پلكان اخر
تو پاي پياده از انسوي ابرها هرروز براي ديدن گلهاي معطر اتاقت ،خلوص نماز مادر،نگاه سبز پدرو دل تنگ من مي آيي
صداي خاموش پائيز كه از لاي پنجره با پاهاي بيگناه كبوترها مي ايد و تيك تيك نامرتب ساعتت وتپش بي قراردلم هنگام اذان همه ياداور بودن تو در خانه است.
ما رفقاي قديمي هستيم
يادت هست ساعتها با قلبهايمان بازي ميكرديم ودستهايمان را به ملاقات هم ميفرستاديم انگار همين ديروز بود كوه پيمايي در برف با كوله بار حقيقت
من هنوز در ساعت شني روحم منتظر صداي عيد درطلوع ديدن تو هستم.

 

 

dk_simin@yahoo.com

نامه امام خمينى در پى استعفاى
مهندس ميرحسين موسوى نخست وزير

بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى موسوى نخست وزير محترم
نـامـه اسـتـعـفـاى شـمـا بـاعـث تـعـجـب شـد، حـق اين بود كه اگر تصميم بدين كار داشتيد لااقـل مـن و يـا مسوولين رده بالاى نظام را در جريان مى گذاشتيد. در زمانى كه مردم حزب الله براى يارى اسلام ، فرزندان خود را به قربانگاه مى برند، چه وقت گله و استعفا است ! شما در سنگر نخست وزيرى در چارچوب اسلام و قانون اساسى به خدمت خود ادامه دهيد، در صـورتـى كـه نـسـبـت بـه بـعـضـى از وزرا بـه تـوافـق نـمـى رسـيـد، چـون گـذشـتـه عـمـل مـى شـود. ايـن حـق قـانـونـى مـجـلس اسـت كـه بـه هـر وزيـرى كـه مايل بود راى دهد.
تـعـزيـرات از ايـن پـس در اختيار مجمع تشخيص مصلحت است كه اگر صلاح بداند به هر مـيـزان كـه مـايـل بـاشد در اختيار دولت قرار خواهد داد. همه بايد به خدا پناه بريم و در مواقع عصبانيت دست به كارهايى نزنيم كه دشمنان اسلام از آن سوء استفاده كنند.
مـردم مـا از ايـن گـونـه مـسـايـل در طول انقلاب زياد ديده اند، اين حركات هيچ تاثيرى در خـطوط اصيل و اساسى انقلاب اسلامى ايران نخواهد داشت . از آن جا كه من به شما علاقه مندم انشاءالله عندالملاقات مسايلى است كه گوشزد مى نمايم .

والسلام
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 17/6/67

 

 

matin_tab59

من عروسک نیستم

هر وقتي که اسم عروسک رو ميشنويم ناخداگاه به ياد دخترها بچه هاي مي افتيم
و حتي شايد دخترهاي جوان !
يه عمر من شدم عروسک قصه تو ولي ديگه ....
در دنياي کاغذين تو من عروسک نيستم که وقت و بي وقت به هر آهنگ تو برقصم
لبهاي خندانت را ببينم و بخندم و چشمهاي خواب آلودت را ببينم و چشمهايم را ببندم
من اگر مدتي همبازي تو شدم و اگر چند روزي هستي ام را ارزاني کردم
از سادگي ام نبوده از زرنگي ام نبوده از جسارتم بوده که در حق خودم کردم
در حق لحظه هايي که در عشرتکده ها حرام شد
در حق زندگي که با لبخند آغاز و با خودسري تمام شد
و اين دلمشغولي تا ديرگاه دوام يافت اينک از تو مي پرسم
از تو اي همبازي لجباز من در اين بازي گناه آلود ممنوع چه کسي تاوان اين شکست بزرگ را خواهد پرداخت؟
دستهاي خالي من؟ اين من رانده از همه کس و از همه جا؟
يا دل سنگ تو که ديگر خاطر خواهي ندارد؟
چه چيزي آيندهء مرا بعد از اين گذشتهء خاکستري تضمين خواهد کرد؟
سوالي که جوابي ندارد
شايد غار تاريکي که براي خروج راهي ندارد
بگو که شجاعانه به اشتباهت اعتراف مي کني
همان طور که من کردم قول بده که ديگر عروسکهايت را نمي شکني
همانطور که من قول دادم بگو که قصه هايت را زير باران نمي گذاري
دلبسته هايت را براي مدتي دوست نمي داري مثل تمام آدمهاي پشيمان
غصه هايت را در گلدان مي کاري.

 

 

silasjasmin

شن های صحرا

سلام دوستان خوبم. امیدوارم حالتون خوب باشه. امیدوارم سال خوبی رو شروع کرده باشید و از اون حسابی لذت ببرید.خیلی وقت بود ننوشته بودم. یکم حالم گرفته بود. اما الآن بهترم. این هم داستان جدید. امیدوارم خوشتون بیاد.
دو دوست با پای پیاده از جاده­ای عبور می­کردند. بین راه سر موضوعی اختلاف پیدا کردند و به مشاجره پرداختند. یکی از آنها از سر خشم بر چهره دیگری سیلی زد. دوستی که سیلی خورده بود سخت آزرده شدد ولی بدون آن که چیزی بگوید روی شن­های بیابان نوشت: امروز بهترین دوست من بر چهره­ام سیلی زد.
آن دو کنار یکدیگر به راه خود ادامه دادند تا به یک آبادی رسیدند. تصمیم گرفتند قدری آنجا بمانند. و کنار برکه آب استراحت کنند. ناگهان شخصی که سیلی خورده بود لغزید و در برکه افتاد. نزدیک بود غرق شود که دوستش به کمکش شتافت و او را نجات داد. بعد از آن که از غرق شدن نجات یافت بر روی صخره سنگی این جمله را حک کرد: امروز بهترین دوست من جان مرا نجات داد. دوستش با تعجب از او پریسد: بعد از آنکه من با سیلی تو را آزردم تو آن جمله را روی شن­ها صحرا نوشتی ولی حالا این جمله را بر روی صخره حک می­کنی؟
دیگری لبخند زد و گفت: وقتی کسی ما را آزار می­دهد باید روی شن­های صحرا بنویسیم تا بادهای بخشش آن را پاک کنند ولی وفتی کسی محبتی در حق ما می­کند باید آن را روی سنگ حک کنیم تا هیچ بادی نتواند آن را از یادها ببرد.
چند روز پیش یکی از عزیزانم دل من رو شکست. چند روز از دستش دلخور بودم و نمی­تونستم این کارش رو فراموش کنم. اما حالا دیگه اون خاطره رو روی شن­های صحرا می­نویسم تا فراموش کنم.
شما هم امتحان کنید. اگه هنوز از کسی ناراحت هستید با نوشتن اون بر روی شن­ها اون خاطره رو به دست باد بسپرید.

خوش باشید و خرم
راستی نظرتون رو در مورد قالب جدید هم بنویسید.
http://living-with-god.blogfa.com

سیلاس

 

 

alirezamajidi

فینال رؤیایی منچستر - بارسلونا

چیز نمانده بود، بارسلونا را در فینال جام باشگاه‌های اروپا نبینیم. در شبی که چلسی بسیار حساب‌شده‌تر و بهتر از بارسلونا بازی کرد، داور ستاره بازی بود!

گل آندرس اینیستا را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 

 

goleroz_red

آورده‌اند كه شيخ جنيد بغداد به عزم سير از شهر بغداد بيرون رفت و مريدان از عقب او شيخ احوال بهلول را پرسيد. گفتند او مردي ديوانه است. گفت او را طلب كنيد كه مرا با او كار است. پس تفحص كردند و او را در صحرايي يافتند. شيخ پيش او رفت و در مقام حيرت مانده سلام كرد. بهلول جواب سلام او را داده پرسيد چه كسي (هستي)؟ عرض كرد منم شيخ جنيد بغدادي. فرمود تويي شيخ بغداد كه مردم را ارشاد مي‌كني؟ عرض كرد آري.. بهلول فرمود طعام چگونه ميخوري؟ عرض كرد اول «بسم‌الله» مي‌گويم و از پيش خود مي‌خورم و لقمه كوچك برمي‌دارم، به طرف راست دهان مي‌گذارم و آهسته مي‌جوم و به ديگران نظر نمي‌كنم و در موقع خوردن از ياد حق غافل نمي‌شوم و هر لقمه كه مي‌خورم «بسم‌الله» مي‌گويم و در اول و آخر دست مي‌شويم..
بهلول برخاست و دامن بر شيخ فشاند و فرمود تو مي‌خواهي كه مرشد خلق باشي در صورتي كه هنوز طعام خوردن خود را نمي‌داني و به راه خود رفت. مريدان شيخ را گفتند: يا شيخ اين مرد ديوانه است. خنديد و گفت سخن راست از ديوانه بايد شنيد و از عقب او روان شد تا به او رسيد. بهلول پرسيد چه كسي؟ جواب داد شيخ بغدادي كه طعام خوردن خود را نمي‌داند. بهلول فرمود آيا سخن گفتن خود را مي‌داني؟ عرض كرد آري. بهلول پرسيد چگونه سخن مي‌گويي؟ عرض كرد سخن به قدر مي‌گويم و بي‌حساب نمي‌گويم و به قدر فهم مستمعان مي‌گويم و خلق را به خدا و رسول دعوت مي‌كنم و چندان سخن نمي‌گويم كه مردم از من ملول شوند و دقايق علوم ظاهر و باطن را رعايت مي‌كنم. پس هر چه تعلق به آداب كلام داشت بيان كرد.
بهلول گفت گذشته از طعام خوردن سخن گفتن را هم نمي‌داني.. پس برخاست و دامن بر شيخ افشاند و برفت. مريدان گفتند يا شيخ ديدي اين مرد ديوانه است؟ تو از ديوانه چه توقع داري؟ جنيد گفت مرا با او كار است، شما نمي‌دانيد. باز به دنبال او رفت تا به او رسيد. بهلول گفت از من چه مي‌خواهي؟ تو كه آداب طعام خوردن و سخن گفتن خود را نمي‌داني، آيا آداب خوابيدن خود را مي‌داني؟ عرض كرد آري. بهلول فرمود چگونه مي‌خوابي؟ عرض كرد چون از نماز عشا فارغ شدم داخل جامه‌ خواب مي‌شوم، پس آنچه آداب خوابيدن كه از حضرت رسول (عليه‌السلام) رسيده بود بيان كرد.
بهلول گفت فهميدم كه آداب خوابيدن را هم نمي‌داني. خواست برخيزد جنيد دامنش را بگرفت و گفت اي بهلول من هيچ نمي‌دانم، تو قربه‌الي‌الله مرا بياموز.
بهلول گفت چون به ناداني خود معترف شدي تو را بياموزم.
بدانكه اينها كه تو گفتي همه فرع است و اصل در خوردن طعام آن است كه لقمه حلال بايد و اگر حرام را صد از اينگونه آداب به جا بياوري فايده ندارد و سبب تاريكي دل شود. جنيد گفت جزاك الله خيراً! و در سخن گفتن بايد دل پاك باشد و نيت درست باشد و آن گفتن براي رضاي خداي باشد و اگر براي غرضي يا مطلب دنيا باشد يا بيهوده و هرزه بود.. هر عبارت كه بگويي آن وبال تو باشد. پس سكوت و خاموشي بهتر و نيكوتر باشد. و در خواب كردن اين‌ها كه گفتي همه فرع است؛ اصل اين است كه در وقت خوابيدن در دل تو بغض و كينه و حسد بشري نباشد.

 

 

aseman_2303


به نام ایزد جان و خرد
ایزد یکتایی که لحظه به لحظه او را بیشتر درک میکنم

ای مردم بابل ما همه بندگان اهورا مزدا هستیم...ما نه پیروزیم و نه شکست خورده!ما امروز در سراسر این سرزمین پهناور همگی با هم برابریم...همگی آزادیم...و همگی پاکیم.ما همگی دوستیم ما تنها یک دشمن داریم و دشمن همه ی ما اهریمن است و جز او دیگر سایه ای نیست.ما همگی نوریم...سربازان اهورامزداییم.از این لحظه من پادشاهی ام رابر این مبنادر تمام کره ی خاکی در سراسر این خاک پهناور که به فرمان من است اعلام میکنم.از این پس نام شاهنشاهی ما هخامنشی خواهد بود و این را به یاد پدر بزرگ عزیزم که بخشی از اندیشه های نیک او به من به ارث رسید به عاریه بر می دارم.ما از این لحظه اندیشه و دین هر کس را محترم خواهیم دانست.هر کس به دین خودش خواهد پرداخت هر کس نتیجه ی انتخاب خود را خواهد دید.هیچکس حق تجاوز به حقوق دیگری را ندارد از این لحظه تمام بردگان آزادند.من تمامی گناهکاران را از این لحظه بخشیدم هیچکش مغضوب من نیست هیچ بابلی از آن چه بوده نترسد این یک بخشایش عمومی است.و زنان بالشاسر که در حرمسرای بابل بوده اند از این لحظه آزادند مال و اموالی در حد بازرگانی ثروتمند به هر یک از شما داده می شود و بعد شما می توانیدبه هر جای ایران پهناور از هند تا مصر و از توران تا یونان که خواستید بروید.شوهر شما مرده و شما وارثان او هستید داشته های شخصی خودتان را بردارید و از کاخ خارج شویدتمامی خزانه ی بالشاسر در میان مردم همین شهر به مساوات تقسیم خواهد شد.میان مرد و زن پیر و جوان و کودک تمایزی نیست.هر کس در قلمروی من به لطف اهورا مزدا زندگی میکند از حقی مساوی با همه برخوردار است.تمامی تبعیدیان با هزینه حکومت هخامنشی به شهر و کشورشان باز خواهند گشت.و با هزینه ی هخامنشی شهر ها و معابدشان دوباره راه خواهد افتاد.من تا زمانی که به تمام سخنانم جامه ی عمل بپوشانم در این شهر خواهم ماند.آری زمین مقدس است...ما نیز یک به یک مقدسیم...این اهورا مزداست که ما را مقدس آفریده..و ما جهان زیبا را زیبا تر خواهیم کرد برای چنین هدفی همگان کار خواهند کرد...همه به دین و زبان خویش خواهند پرداخت و همه آزاد خواهند بود.

 

 

ahalizadeh2000

بگذر از نی

بگذر از نی، من حکایت می کنم
وز جدائی ها شکایت می کنم
ناله های نی، از آن نی زن است
ناله های من، همه مال من است
شرحه شرحه سینه می خواهی اگر
من خودم دارم، مرو جای دگر
این منم که رشته هایم پنبه شد
جمعه هایم ناگهان یکشنبه شد
چند ساعت، ساعتم افتاد عقب
پاک قاطی شد سحر با نیمه شب
یک شبه انگار بگرفتم مرض
صبح فردایش، زبانم شد عوض
آن سلام نازنینم شد “هِلو”
وآنچه گندم کاشتم، رویید جو
پای تا سر شد وجودم “فوت” و “هِد”
آب من “واتر” شد و نانم ” بـــِر ِد“
وایِ من! حتا پنیرم ” چیز ” شد
است و هستم ، ناگهانی ” ایز” شد
من که با آن لهجه و آن فارسی
آنچنان خو کرده بودم سال سی
من که بودم آن همه حاضر جواب
من که بودم نکته ها را فوتِ آب
من که با شیرین زبانی های خویش
کار خود در هر کجا بردم به پیش
آخر عمری، چو طفلی تازه سال
از سخن افتاده بودم لال لال
کـَم کَـمَک، گاهی ” هِلو” گاهی ” پــِلیز”
نطق کردم خرده خرده، ریز ریز
در گرامر همچنان سر در گمم
مثل شاگرد کلاس دومم
گاه ” گود مورنینگِ” من ، جای سلام
از سحر تا نیمه شب، دارد دوام
با در و همسایه هنگام سخن
لرزه می افتد به سر تا پای من
می کنم با یک دو تن اهل محل
گاهگاهی یک “هلو” رد و بدل
گر هوا خوبست یا اینکه بد است
گفتگو در باره اش صد در صد است
جز هوا، هر گفتگوئی نابجاست
این جماعت، حرفشان روی هواست
بگذر از نی، من حکایت می کنم
و ز جدائی ها شکایت می کنم
نی کجا این نکته ها آموخته
نی کجا داند نیستان سوخته
نی کجا از فتنه های غرب و شرق
داغ بر دل دارد و تیشه به فرق
بشنو از من، بهترین راوی منم
راست خواهی، هم نی و هم نی زنم
سوختند آن ها نیستان مرا
زیر و رو کردند ایران مرا
کاش می ماندم در آن محنت سرا
تا بسوزانند در آتش مرا
تا بسوزانندم و خاکسترم
درهم آمیزد به خاک کشورم
دیدی آخر هرچه رشتم پنبه شد
جمعه هایم ناگهان یکشنبه شد!!!

 

 

saidy1339

بی ‏تردید اکثر هموطنان سریال یوسف نبی را از ابتدا دنبال کرده و یا اینکه حداقل چند قسمتی از آن را دیده‏اند. با توجه به این مطلب و همچنین با توجه به اینکه روزهای شنبه به هرکجا که می‏رفتم صحبت از آن بود، تصمیم گرفتم مطالبی را با این محتوا تقدیم خوانندگان محترم نمایم.
داستان سریال یوسف نبی با توجه به اینکه با دقت تمام بررسی و نوشته شده و مورد تایید بسیاری از افراد متخصص در زمینه داستان‏های قرآنی قرارگرفته، بهتر است فقط به دید یک سریال معمولی آنرا نبینیم.

در مورد دلیل مصائبی که بر سر یوسف و یعقوب آمده در پستی با نام “ماجرای یوسف و یعقوب از منظر قانون عمل و عکس العمل” توضیح داده‏ام؛ اما در این پست نکات آموزنده‏ای که می توان از این سریال استخراج نمود را تقدیمتان می‏نمایم.

۱ - هر انسانی ممکن‏الخطاست : یعقوب نبی با ترک اولی (در این ایمیل توضیح داده شده) فرزندش را سی و اندی سال از خود دور کرده و همچنین یوسف نبی نیز به قعر چاه افتاد.

۲ " خلوت نمودن مرد و زن، با هر درجه از اطمینان و خودنگهداری، اشتباه است : همانطور که دیدید یک زن، نه زنی مانند زنهای دیگر " آبرودار و از خانواده‏ای متمکن " بازهم اسیر میل نفس شد و زندگی و آبروی خود را تباه نمود.

۳ " حسادت، انسان عامی و فرزند نبی نمی‏شناسد : حسادت زندگی هر انسانی را به آتش کشیده و آبرو و اعتبار فرد را از بین می‏برد، همانطور که برادران یوسف با اینکه فرزندان پیامبر خدا بودند، از روی حسادت آبرو و اعتبار خود را از دست دادند..

۴ " امیدواری به رحمت خدا، حتی در قعر چاه و بدون هیچ ابزاری، منجر به موفقیت و خلاصی از مهلکه‏های مسیر زندگی است.

۵ " افراد تاثیرگذار همیشه و همه‏جا باعث رونق می‏شوند : همانطور که یوسف مخوفترین زندان آن زمان مصر را تبدیل به استراحتگاهی سرسبز کرده بود، همیشه افراد تاثیرگذار در صورتی که تاثیرگذاریشان مثبت باشد، مفید واقع می‏شوند. چرا ما تاثیرگذار نباشیم؟

۶ " ادب، پاکیزگی، تلاش و پشتکار، جوانی چوپان را تبدیل به فرد اول مملکت می‏کند : همانطور که یوسف با رعایت این سه مورد به این درجات عالی رسید و عزیز مردم شد. بعضی از افراد می‏گویند ما کجا و آن کجا؟ که این برداشت غلط است.

۷ " فروتنی و تواضع انسان را در میان مردم عزیز می‏کند، همانگونه که تکبر و خودبزرگ‏بینی انسان را خرد و حقیر می‏نماید: نمونۀ آن را نیز به شهود دیدیم و مانند آهنربا، یوسف مردم را به دور خود جمع می‏نمود.

۸ ��" نظام زورگویی هرگز پایدار نیست : دست اندرکاران معبد را که می‏شناسید؛ با این همه تدابیر و برنامه‏های ویژه باز هم از بین رفتند.

۹ " عشق حقیقی به این صورت بود : در مورد زلیخا و عشق او حتما مواردی دستگیرتان گردید و در بسیاری از موارد در صورتی که عشقی به صورت خالص و ناب مطرح گردد سرانجام به مراتب عالی می‏انجامد.

۱۰ " راهکار را به دشمن نیاموزیم : یعقوب با توجه به این قضیه که کاملا آگاه بود که بیابان های اطراف مملو از گرگ است، باز هم به برادران یوسف گفت می‏ترسم گرفتار گرگ شوید و یوسف را گرگ بدرد، لذا برادران هم از همین موقعیت سوء استفاده نموده و از همین راه نقشۀ خود را عملی ساختند.

۱۱ " احترام به بزرگتر: با اینکه برادران یوسف همیشه به وی بی‏احترامی نموده و او را مورد آزار و اذیت قرار می‏دادند، باز هم او با برادران در اوج احترام رفتار می‏نمود.

۱۲ " وقتی خدا بخواهد یک نفر را عزیز کند، اگر همه کائنات نخواهند، او باز هم عزت خواهد یافت : همانگونه که دیدیم یوسف همین ماجرا را تجربه نمود.

۱۳ " آنکه به ما ظلم نموده را علنا رسوا نکنیم : همانطور که یوسف پس از بیرون آمدن از زندان در جواب سوالاتی که از او درباره علت به زندان افتادنش پرسیدند گفت از زنان مصر بپرسید آنها بهتر می‏دانند، نباید آبروی مردم را برد هر چند با آبروی ما بازی کرده باشد.

۱۴ " اجازه گرفتن از والدین : در جریان بردن بنیامین به مصر، برادران یوسف با آنکه هر کدام دارای خانواده‏ای بوده و ریشی سفید کرده بودند باز هم از پدر جهت بردن بنیامین به مصر اجازه گرفتند.

۱۵ " همنشینی با انسانهای مثبت منجر به موفقیت و عاقبت بخیری می‏شود: اگر دقت کرده باشید همه کسانی که در زندان با یوسف دمخور بودند، عاقبت بخیر شدند حتی آن دو نفری که یکی اعدام شد و دیگری به کارش بازگشت.

۱۶ " انسان هرقدر هم که منفور باشد، با صبر و پشیمانی از اعمال گذشته محبوب می‏شود : در مورد زلیخا این امر مشهود بود.

۱۷ " عامل موفقیت هر جامعه، تعادل طبقاتی است: همانطور که یوسف چندین بار در سخنرانیهایش اعلام کرد که من روزی را می‏بینم که فقرا غنی شده و اغنیا تعدیل شده‏اند.

۱۸ " دلبستگی به غیر معبود، عامل استرس و نگرانی: اگر دقت کرده باشید، این قضیه بسیار مشهود بود. یوسف و یعقوب چندین بار توکل به خدا را فراموش کردند، مثلا یعقوب مجددا دلبستۀ بنیامین شد و توکل به خدا را فراموش نمود که یوسف برای اینکه این رفتار پدر را از بین ببرد بنیامین را نزد خود نگاه داشت.

۱۹ " انسان با امید زنده است: یعقوب اگر امید به یافتن یوسف نداشت، در همان سالهای ابتدای فراغ از بین می‏رفت اما اینطور نبود و همیشه منتظر بود.

۲۰ " انسان توانایی تغییردادن دنیا را دارد، چه رسد به خود و اطرافیان خود : همانطور که یوسف تاثیرگذارترین فرد در مصر بود که بر فرد اول مملکت بزرگ مصر تاثیرگذاشته و کاری کرده بود که همه مطیع وی باشند. تاثیرگذاری کاری آسان است اما راه دارد.

 

 

mtymeta

چند لینک
اين شعر را ببخش اگر «تو» زياد داشت
خانم! غزل بدون «تو» تعطيل مي‌شود


باسمه تعالی

سلام

- امام خمینی:
من بارها اعلام كرده ام كه با هيچ كس در هر مرتبه اي كه باشد، عقد اخوت نبسته ام. چهارچوب دوستي من در درستي راه هر فرد نهفته است.

- رهبر انقلاب:
يكي از مهم ترين مسائل ما، مبارزه با فساد است؛ اين را بايد همه مسئولان كشور بفهمند. فساد يعني چه؟ فساد يعني اين كه كساني با زرنگي، با قانون داني، با زبان چرب و نرم، با چهره حق به جانب، به جان بيت المال اين ملت بيفتد و كيسه هاي خود را پر كنند. اين كار چند ضرر دارد:
 
  1. يكي اين كه خزانه اين كشور كه بايد صرف مردم بشود به جيب يك نفر يا يك جمع خاص مي رود.
  2. ضرر دوم اين است، كساني كه مي خواهند با پول خود در كشور فعاليت اقتصادي كنند، وقتي ديدند از راه هاي نامشروع مي شود اين همه ثروت به دست آورد، آنها هم تشويق مي شوند كه بروند كار نامشروع بكنند.
  3. ضرر سوم اين است كه آدم فاسد براي رسيدن به هدف خود، با رشوه و شيرينی دادن، عده اي را فاسد مي كند، مديران را فاسد مي كند، ماموران را فاسد مي كند.
  4. ضرر چهارم اين است كه وقتي پول و لقمه حرام در بين مردم و نخبگان و زبدگان رايج شد، گناه رايج مي شود «امرنا مترفيها ففسقوا فيها» (اسرا : 16). وارد شدن در ميدان فساد مالي، مقدمه ورود به ميدان فساد اخلاقي و فساد جنسي و فساد شهواني و انواع و اقسام فسادهاست.
  5. ضرر پنجم اين كه وقتي مديران و مردمي فاسد شدند، اين مي شود پايگاه دشمن خارجي. دشمن خارجي از آدم هاي فاسد براي اهداف سياسي خود در كشور خوب استفاده مي كند.
- چرا احمدي‌نژاد عصر جمعه در انتخابات ثبت‌نام كرد؟
...بهترین تبلیغ گفتگو است. نیازی به هزینه نیست. هزینه ها را به محرومین بدهید...
حامیان نبایند غلو کنند و بایست نقاط ضعف را بپذیرند. انتخابات محل مشخص شدن نقاط ضعف و قوت است برای آینده بهتر کشور...

- پيش زمينه هاي مدنيت سياسي براي گذار به جامعه مهدوي - ح. رهدار
دهه چهارم انقلاب اسلامي ديگر دهه سلب ها (ردّ غرب) نيست، که دهه اثبات ها و ايجاب هاست. حال ديگر همه مي خواهند بشنوند که اگر غرب خوب نيست، پس چه خوب است؟

- جنگ احزاب رسانه ها و خندق؛ 35 شليك در روز به سمت احمدي نژاد
همان چيزي كه حضرت آقا فرمودند جنگ احزاب! شما ببينيد جنگ احزاب وقتي كه آدم نگاه مي‌كند مي‌بيند يك طرف یهودي‌ها هستند يعني دشمنان خارجي، آن‌طرف كفار هستند، منافقين درون مدينه هستند؛ اين هم پيوندي كه شكل مي‌گيرد و آن خندق کذائی؛ آن خندق زمان ما، اين اطلاع‌رساني و نبرد رسانه‌اي ما با آنهاست.


- بستنی می‏خورد و راجع به مبانی اومانیسم حرف می‏زد! - 6 خاطره ی جالب از شهید آوینی
به قول استاد معلم، آقای آوینی از آن معدود کسانی بود که با خودش گیر نداشت...

- سال اصلاح الگوی مصرف از نگاهی دیگر...
 
http://20.media.tumblr.com/SqHZoTWKZkt1i035kALqyqjHo1_500.jpg
 

- یک خاطره ی کم اهمیت اما آموزنده: وقتی پدرم به آیت الله توسلی حمله کرد!

- دوران جديد پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي

- اصلاحیه؛
وحید جلیلی: دفاع بد و سیاست زده از دولت نهم را اشتباه می دانم

- دو لینک از سایت طرفدار آ.موسوی: جامعه سلامت از درد و دل هایش برای سید گفت / ميرحسين موسوي، زهرا رهنورد و حقوق زنان  / و عکس: + +
پس از وی دکتر بدرخواهی پشت تریبون قرار گرفت و اعتراض جامعه سلامت را نسبت به اجباری شدن حجاب در دانشگاه ها اعلام کرد.

- تازه‌های کتاب‌دانشجویی در جشن کتاب تهران

- ریاست جمهوری آینده و نسبت او با غرب - استاد طاهرزاده
کاندیدایی که می‌خواهد با آمریکا مذاکره کند تا آن را متوجه انحرافش بنمایند، غیر از کاندیدایی است که می‌خواهد با آمریکا مذاکره کند تا خود را با فرهنگ غربی هماهنگ نشان دهد.

 

 

 
***
 
گفتند وزن و قافيه تعطيل مي‌شود
قحطي استعاره و تمثيل مي‌شود
قوت گرفت شايعه، مي‌گفت بعد از اين
هر صورتي به آينه تحميل مي‌شود
حتي خبر رسيد که از سردي هوا
گل‌دسته چند ثانيه قنديل مي‌شود
پرگار تا نود درجه رفت ناگهان
مژده: شعاع دايره تکميل مي‌شود
يک حوريه به قالب انسان حلول کرد
از اين حلول هر چه که تشکيل مي‌شود
در مصرعي خلاصه کنم حرف خويش را:
زهرا به قلب فاطمه تنزيل مي‌شود
از آن شبي که روي زمين کرده‌اي نزول
هر آيه با شئون تو تحليل مي‌شود
تو چشمة شگفتي و انجير مي‌دهي
تحريف قطره‌هاي تو انجيل مي‌شود
گاهي درخت مي‌شوي و ميوه‌هاي تو
خامش غذاي سفره ی جبريل مي‌شود
تو سيب مي‌شوي و تو را ميل مي‌کند
سرخي گونه‌هاش که تکميل مي‌شود
تو مي‌شوي خديجه و او با وجود تو
حس مي‌کند به آمنه تبديل مي‌شود
وقتي شما شدي نخ تسبيح قطره‌ها
هم مشرب فرات ، لب نيل مي‌شود
وقتي تو اي الهه ی دريا غضب کني
ماهي بال‌دار ، ابابيل مي‌شود
طفل تو مبدا همه ی اتفاق‌ها‌ست
هر سال با حسين تو تحويل مي‌شود
اين شعر را ببخش اگر «تو» زياد داشت
خانم ، غزل ، بدون «تو» تعطيل مي‌شود
(رضا جعفري)

 

 

orkideh_n9m1

چرا میگن بچه ننه نمی گن بچه بابا؟ ( طنز)

با سلام به مبین عزیز و دیگر دوستان، امیدوارم سال 88 را به خوبی شروع کرده باشید

چرا میگن بچه ننه نمی گن بچه بابا؟

مامان
- بعله ؟
- من می خوام به دنیا بیام ...
- باشه .
- مامان
- بعله ؟
- من شیر می خوام
- باشه
- مامان
- بعله ؟
- من جیش دارم
- خب
- مامان
- بعله ؟
- من سوپ خرچنگ می خوام
- چشم
- مامان
- بعله ؟
- من ازون لباس خلبانیا می خوام
- باشه
- مامان
- بعله؟
- من بوس می خوام
- قربونت بشم
- مامان
- جونم ؟
- من شوکولات آناناسی می خوام
- باشه
- مامان
- بعله ؟
- من دوست می خوام
- خب
- مامان
- بعله ؟
- من یه خط موبایل می خوام با گوشی سونی
- چشم
- مامان
- بعله ؟
- من یه مهمونی باحال می خوام
- باشه عزیزم
- مامان
- بعله ؟
- من زن می خوام
- باشه عزیز دلم
- مامان
- بعله ؟
- من دیگه زن نمی خوام
- اوا ... باشه
- مامان
- .. بعله
- من کوفته تبریزی می خوام
- چشم
- مامان
- بعله ؟
- من بغل می خوام
- بیا عزیزم
- مامان
- بعله ؟
- مامان
- بعله
- مامان
- ... جونم ؟
- مامان حالت خوبه
- آره
- مامان ؟
- چی می خوای عزیزم
- تو رو می خوام .. خیلی
- ...

***

- بابا
- بعله ؟
- من می خوام به دنیا بیام
- به من چه بچه .. به مامانت بگو
- بابا
- هان؟
- من شیر می خوام
- لا اله الا الله
- بابا
- چته ؟
- من ازون ماشین کوکی های قرمز می خوام
- آروم بگیر بچه
- بابا
- اههههه
- من پول می خوام
- چی ؟؟؟؟ !!!
- بابا
- اوهوم ؟
- منو می بری پارک ؟
- من ماشینمو نمی برم تو پارک تو رو ببرم ؟
- بابا
- هان ؟
- من زن می خوام
- ای بچه پررو .. دهنت بو شیر می ده هنوز
- بابا
- ....
- من جیش دارم
- پوففف
- بابا
- درد
- من زن نمی خوام
- به درک
- بابا
- بلا
- تقصیر تو بود که من به دنیا اومدم یا مامان
- تقصیر عمه ات
- بابا
- زهرمار
- من یه اتاق شخصی می خوام
- بشین بچه
- بابا
- مرض
- منو دوس داری
- ها ؟
- بابا
- ...
- بابا
- خررر پفففف
- بابا
- خفه
- بابا
- دیگه چته ؟
- من مامانمو می خوام
- از اول همینو بگو ... جونت در بیاد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 ارديبهشت / 12 مي / 17 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 22 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
«صلح رومي» برضد امپراتوري ايران،
و طرز مصرف آن در دوران معاصر (قرن 21)

طبق پيوستي كه بر تاريخ روم تاليف «ليوي» مورخ اين كشور در سده يكم پيش از ميلاد نوشته شده است، "اگوستوس" امپراتور روم 12 ماه مه سال 23 پيش از ميلاد (اين تاريخ بعدا پس از تبديل و احتساب تقويم ها به دست آمده است) اعلام كرد كه دولت روم يك دولت تجاوزگر نيست و جنگهايي را كه به آن دست مي زده است به منظور تامين صلح بوده و «آزاديبخش» بايد بشمار آيند! و دستور داد كه رويدادنگاران ارتش روم كه وقايع روزانه فعاليتهاي نظامي را ثبت مي كردند و «وقعه» مي خواندند از آن پس اين نكته را از نظر دورندارند و وقايع را طوري ننويسند كه نشان دهد روميان تجاوزگر و توسعه طلب بوده اند، ما دولت تيسفون (اشكانيان و به نوشته روميان، پارتيان) نيستيم كه از سلطه گري دست بر نمي دارد و.... از آن پس، عبارت صلح رومي (پاكس رومانا) وارد تاريخ شد و مورخان عهد امپراتوري اين كشور تجاوزات، جنگها و اشغالگري هاي روم را «خدمت و فداكاري به خاطر صلح ـ وظيفه جهاني!» مي نوشتند.
    پس از شكست هاي نظامي شديد سال هاي ۲۳۸، ۲۴۴ و ۲۶۰ ميلادي از ايران (زمان اردشير ساساني و پسرش شاپور) و از دست دادن دو امپراتور در اين جنگ هاو تعهد پرداخت باج و خراج به ايران، سران روم در نشست چند هفته اي ماههاي آوريل و مه سال261 ميلادي كه در آن استراتژي و پاليسي روم تنظيم شد بارديگر «صلح رومي» و دفاع از آزادي ساير ملل، به ويژه ملل كوچك به ميان آمد . به موجب اين سياست،جنگ و تعرض هم البته اگر از جانب روم (ايتاليا) باشد نوعي صلح است!. همين استدلال و حرفي كه ابرقدرتهاي قرن بيستم و تنها ابرقدرت امروز مي زند. در مقدمه استراتژي مصوب در مه سال 261 كه سند آن موجود است دولت ساسانيان و ناسيوناليسم ايراني خطر اول براي روم و مسبب همه دشواري هاي اين امپراتوري اعلام شده بود؛ زيرا كه سياست كلي ساسانيان بر اين اصل قرار گرفته بود كه روميان قدم به آسيا نگذارند و اجازه تاخت و تاز به آنها در سوريه و سواحل غربي آسياي صغير «تركيه امروز» و حتي مصر داده نشود.
    سه دهه پس از نشست سال 261 ، امپراتور وقت روم برپايه اين پاليسي، در پيامي به مناسبت آغاز پادشاهي نرسي پسر شاپور يكم شاه ساساني ايران به او نوشت که اين كشور سر جنگ ندارد و جنگهاي روم با كشورهاي ديگر بخاطر برقراري يك صلح پايدار است! كه نرسي نهم ژانويه سال 293 ميلادي به او پاسخ داد: تا تعبير از صلح، چنين باشد كه رومي ها گفته اند، صلحي وجود نخواهد داشت.
    «تاريخ»، مصرف عبارت «صلح رومي» را كه ادامه دارد در هر زمان به طرز و گونه اي ثبت كرده است و در دو دهه اخير تحت عناوين «برقراري دمكراسي، جلوگيري از گسترش سلاحهاي كشتار جمعي، ريشه كني تروريسم و ...». پاسخي را كه «نرسي» شاه ساساني ايران در سال 293 ميلادي (1714 سال پيش در ماه ژانويه) به امپراتور روم داد، نهم ماه مه 2007 (چهار روز پيش) از دهان ولاديمير پوتين رهبر روسيه شنيده شد كه گفت: رفتار آمريكا، امروز به گونه اي است كه هيتلر در اواخر دهه 1930 در پيش داشت و به جنگ جهاني دوم منجر شد و ترديد نيست كه رفتار امروز به جنگ جهاني سوم، و ....

پوتين در مراسم نهم مه 2007 (روز پيروزي که غرب هشتم مه آن را برگزار مي کند)، گفت که آمريکا روش دولت نازي آلمان پيش از جنگ جهاني دوم را در پيش گرفته است.

 

اهميت پرچم ايران باستان در ميدان جنگ
و براي سرباز ايراني

درفش کاويان

تئودوسيوس دوم امپراتور روم ۱۲ مه سال ۴۲۰ ميلادي(1587 سال پيش در روزي چون ديروز) در آخرين ديدار خود با افسران واحدهاي ارتش اين كشور كه عازم جنگ با ايران بودند به آنان توصيه كرد كه پس از رو به رو شدن دو ارتش و آغاز زد و خورد، بهترين هنگ رومي را مأمور تصرف پرچم ايران كنند و تأكيد كرد كه با تصرف پرچم، سربازان ايران روحيه خود را از دست خواهند داد كه عاملي است مهم به سود ما. مورخ ارتش روم كه در اين جلسه حضور داشت و نيز ناظر صحنه هاي اين جنگ ايران و روم بود كه دو سال طول كشيد نوشته است كه در جريان جنگ، نيروهاي رومي بارها كوشيدند تا پرچم ايران را به دست آورند، ولي موفق نشدند. اين مورخ سپس به توصيف اين پرچم و روش محافظت از آن پرداخته و نوشته است: ابعاد پرچم ايران (درفش كاويان) هفت متر در پنج متر است (اندازه ها بعدا به نظام متريك محاسبه شده است)، بر بالاي آن نقش يادآوري اهورا مزدا (فروهر) قرار دارد، علامت برجسته پرچم با نخ هاي سيم و زر و گوهرهاي گرانبها (ياقوت و ...) دوخته شده و اين گوهرها به گونه اي قرار گرفته اند كه اشعه آفتاب را تا مسافتي دور منعكس مي كنند. اين پرچم در جريان جنگ روي يك تپه يا زمين مرتفع قرار داده مي شود و سه رديف سرباز نيزه دار بلند قامت دايره وار از آن محافظت مي كنند.
     جنگي كه از آن ياد شد در سال ۴۲۲ ميلادي با امضاي يك پيمان صلح ميان دو ابر قدرت وقت پايان گرفت. بايد دانست كه پرچم ملي ايران باستان تنها يك بار تصرف شد و آن در جريان جنگ قادسيه در سال 637 ميلادي بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

22/02/58
مدني استاندار خوزستان خبر دستگيري گروهي تجزيه‌طلب را در خوزستان به همراه ميليون‌ها تومان پول اعلام كرد . وي بر اعمال سياست‌هاي نظامي ـ امنيتي جمهوري اسلامي در حفظ مسئوليت خويش در خليج فارس ، درياي خزر و استان خوزستان تأكيد كرد .

آيت الله شبير خاقاني پذيرش دعوت امام و آيت الله شريعتمداري براي مسافرت به قم و تبادل نظر با ايشان دربارة وجود كانون‌ها و كميته‌ها و دخالت آنها در كار مردم را اعلام كرد . وي تهديد كرد اگر راه‌حل مناسبي ارائه نشود ، ناچار به اتخاذ روش ديگري خواهيم شد .
ادامه تعطيلي ادارات دولتي و مدارس در نقده پس از گذشت 24 روز از حوادث شهر و همچنين ادامه كوچ كُردهاي ساكن در آن .

حضور هيئت اعزامي مردم نقده ( به تهران و قم ) در مؤسسه اطلاعات و تشريح مسائل و مشكلات موجود در شهر .

مصاحبه مفتي‌زاده با روزنامه انقلاب اسلامي و ابراز نظر دربارة نارسايي‌هاي كار دولت در بروز حوادث كردستان بويژه درگيري سنندج و نقش سرلشكر قره‌ني در آن حوادث ، نقش قياده موقت و طالباني‌ها در مسائل منطقه ، روش‌هاي استفاده از نيروهاي مسلح ، حدود و ثغور خودمختاري كردستان و نگرش وي بر خودمختاري .
سخنراني صارم الدين صادق وزيري ( دبير جمعيت كُردهاي مقيم مركز و عضو هيئت مديره كانون وكلا ) در دانشگاه ملي تحت عنوان خودمختاري كردستان : دمكراسي در كردستان مفهومي ندارد جز اينكه به صورت خودمختاري تجلي كند . بايد حكم علم و حكم تاريخ را پذيرفت كه خودمختاري به خلق كرد داده شود ، اين تكامل انقلاب است .

گزارش و تحليل دربارة رفتار تبليغاتي و سياسي سازمان مجاهدين خلق كهك از يك سو با توقع استفاده از امكانات دولتي به عنوان يك تشكل سياسي ـ رسمي ، موضعي طلبكارانه دارد و از سوي ديگر به تداوم هويت و توسعه خويش به عنوان يك سازمان مسلح غير علني خارج از حيطه آمريت نظام جديد تأكيد دارد .
تلاش حزب توده در جهت ايجاد وجهه مثبت براي شوروي در ايران : تغييرات سياسي در ايران فرصت‌هاي شايان توجهي را براي بسط مناسبات شوروي و ايران ارائه مي‌كند .

مصاحبه سرلشكر ناصر فربد رئيس جديد ستاد كل ارتش با مطبوعات راجع به وضعيت كنوني و آينده ارتش ، پيوستن ارتش به انقلاب وضعيت شهرباني و ژاندارمري ، تشكيل سپاه پاسداران ، خلع سلاح عمومي و وضعيت مرزهاي كشور .

مصاحبه مطبوعاتي سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دربارة عضوگيري ، اهداف ، وظايف ، آموزش ، فرماندهي و حوزه مأموريت سپاه .
دكتر يزدي امورخارجه : ما در درگيري بين ابرقدرت‌ها شركت نمي‌كنيم . در نظر داريم به جرگه كشورهاي غيرمتعهد بپيونديم . قراردادهاي ايران و آمريكا تحت بررسي است . هر قراردادي كه به نفع كشور نباشد ، لغو و در غير اينصورت حفظ مي‌شود .

تلگرام وزارت امورخارجه آمريكا به سفارت آن كشور در تهران دربارة اظهارات وزير خارجه آمريكا در مقابل كميته امور خارجي كنگره آمريكا . ونس : اوضاع ايران بسيار شكننده است ؛ نخست وزير كه در جهتي سازنده حركت مي‌كند در شرايط سختي به سر مي‌برد . وي مرد بسيار لايقي است .
تلگرام رئيس سازمان سيا به قرارگاه سيا در تهران و تشريح اهداف آمريكا از برقراري تماس با شريعتمداري : قصد ما در تماس با شريعتمداري كمك به ايجاد يك “ راه‌حل ميانه “ است . مي‌خواهيم نيروهاي ميانه‌رو را تا حد حاكم شدن توسعه دهيم.

22/02/60
امام امت خطاب به منافقين: به دامن ملت بيائيد و اسلحه‌ها را تحويل بدهيد و اذعان كنيد به اين كه خلاف كرديم

22/02/62
عراق از امريكا خواست براي پايان دادن به جنگ در شوراي امنيت ابتكار عمل را در دست گيرد.

22/02/64
تدارك حمله گسترده از سوي ايران بنا به تائيد ماهواره‌هاي اطلاعاتي غرب.

Mobin_s2004@yahoo.com
 12 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز کامپيوتر در سال1941 و در آلمان

Konrad Zuse

12 ماه مه سال 1941 (دوران جنگ جهاني دوم) كنراد زوس Konrad Zuse دانشمند آلماني كامپيوتري را كه ساخته بود، خودكار و توان برنامه نگاري داشت در شهر برلين به معرض تماشا گذارد. وي كه در دسامبر 1995 درگذشت و در رياضي ـ فيزيك دكترا داشت در زمان اختراع كامپيوتر (ماشين حسابگر) 31 ساله بود. كنراد زوس نام ماشين اختراعي خود را «زي ـ 3» نام نهاد. كنراد به پژوهشگري ادامه داد و نخستين زبان پروگرام كردن را طراحي كرد و نامش را «پلان كالكول گذارد. وي جزئيات طراحي اين زبان را در سال 1948 منتشر ساخت. زوس كه براي ادامه كار شركتي تشكيل داده بود سپس كامپيوتر تكميل شده خود به نام «زي ـ 4» را ساخت كه نخستين كامپيوتر بازرگاني جهان بشمار مي آيد. شركت زوس سپس با كمپاني هاي انگليسي ـ آمريكايي از جمله آي. بي. ام همكار شد، و ....

 

قانون جلوگيري از ورود شعارهاي انقلاب فرانسه به انگلستان

ويليام پيت نخست وزير وقت انگلستان 12 ماه مه 1799 در شوراي وزيران اين كشور اعلام كرد كه به منظور جلوگيري از ورود شعارهاي انقلاب فرانسه به آن كشورلايحه اي تنظيم كرده است كه آن را به پارلمان خواهد داد و سپس پيشنويس آن را مطرح ساخت. اين لايحه 12 ژوئن همين سال به تصويب پارلمان انگلستان رسيد.

 

قتل نخست وزير انگلستان در پارلمان

Spencer Perceval

«اسپنسر پرسوالSpencer Perceval» نخست وزير 50 ساله انگلستان و پدر شش پسر و شش دختر يازدهم ماه مه 1812 در تالار انتظار مجلس نمايندگان اين كشور به دست يك مرد ورشكسته به نام «جان بلينگامJohn Bellingham» كشته شد. جان كه بر اثر بدي اوضاع اقتصادي كه نتيجه درگيري انگلستان با ناپلئون در جنگها و نيز تحريم اقتصادي انگلستان از سوي فرانسه و دوستان فرانسه بود، سرمايه خود را از دست داده و ورشكست شده بود براي دادن عريضه به نخست وزير به مجلس رفته بود كه در آنجا به قتل پرسوال دست زد. با اين كه عده اي شهادت داده بودند كه جان به علت ورشكستگي دچار حالت خشم و حواس پرتي شده بود، دادگاه توجه نكرد و وي اعدام شد. دهها سال بعد، نوه پرسوال كه تاريخ خوانده بود بيوگرافي پدربزرگ را نوشت كه باقي مانده است.

 

اعتراض رئيس جمهوري آمريكا به آلمان درباره غرق كشتي مسافربر لوزيتانيا

لوزيتانيا در حال فرورفتن به زير آب

ويلسون رئيس جمهوري امريكا 12 مه 1915(زمان جنگ جهاني اول)، پنج روز پس از غرق شدن كشتي مسافربر انگليسي «لوزيتانيا» كه ضمن آن 124 امريكايي هم كشته شدند به دولت آلمان اعتراض كرد .يك زير دريايي آلماني اين كشتي را هفتم ماه مه در نزديكي بندر ليورپول انگلستان با پرتاب دو اژدر غرق كرده بود. لوزيتانيا با 1251 مسافر از نيويورك عازم انگلستان بود كه در نزديكي اين كشور مورد حمله قرار گرفت. اين كشتي داراي 650 خدمه بود. از اين شمار، بيش از يك هزار تن جان سپردند. ويلسون در يادداشت اعتراضيه خود غرق لوزيتانيا را عملي مغاير مسافرت آزاد خوانده بود.

 

زادروز بمب هيدرژني

12 ماه مه 1953 زادروز بمب هيدرژني است و دارندگان آن عمدتا روسيه، آمريكا و چين هستند. ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا 31 ژانويه 1950 پس از اطمينان از اتمي شدن روسيه، دستور تهيه بمب هيدرژني را بر پايه فعل و انفعالي كه حرارت خورشيد ناشي از آن است يعني ادغام هسته هاي اتم هيدرژن سنگين با اتم دئوتريوم صادر كرد. به هم پيوستگي اين دو هسته نيروي وسيعي را آزاد مي كند. طبق آمار منتشره، روسها تعداد بيشتري بمب هيدرژني در زرادخانه خود دارند.
    سلاح اتمي از زمان پيدايش آن يك ابزار قدرت و نيز بازدارنده از يك جنگ عمومي (جهاني) بوده است. استفاده از اين سلاح جز در اوت 1945 عملي نشد و در آن ماه آمريكا با فرو افكندن دو بمب اتمي بر دو شهر ژاپن اين دولت را مجبور به تسليم شدن كرد. در آن سال، آمريكا دارنده منحصر به فرد آن بود و پس از اين كه داشتن آن از احصار آمريكا خارج شد، ديگر عملا مورد استفاده قرار نگرفت، ولي در تهديد كردن؛ بله.

 

بدترين و زننده ترين نوع شکنجه زندانيان که عواطف جهانيان را جريحه دار ساخته است

11 مه 2004 نلسون ماندلا در جلسه مشترك پارلمان اين فدراسيون آفريقاي جنوبي كه به مناسبت دهمين سالروز انتقال قدرت به اكثريت سياهپوست برگزار شده بود گفت:
    اين روزها عكسهايي مي بينيم و گزارشهايي را مي خوانيم كه عوامل دو دولت مدعي رديف اول در دمكراسي و همچنين مدعي رهبري « جهان آزاد » مرتكب بدترين و زننده ترين نوع شكنجه زندانيان شده اند. اين شكنجه ها كه مغاير شئون هر انسان است نسبت به عراقي ها در ميهن اشغالشده آنان، از سوي نيروهاي اشغالگر اعمال شده است كه فراموش شدني و بخشش پذير نيست . اين اعمال احساسات عمومي آدميان را جريحه كرده كه نسبت به هم ارتباط عاطفي دارند.
    ماندلا، نخستين سياهپوستي كه رئيس جمهوري افريقاي جنوبي شد و اينك بازنشسته است و به علت كهولت و 27 سال زنداني بودن و تحمل اعمال شاقه، به سختي گام بر مي دارد اضافه كرد كه اين دو دولت ( آمريكا و انگلستان ) بدون مجوز سازمان ملل و توجه به اعتراض جهانيان به عراق حمله نظامي بردند و اين كشور مستقل و عضو سازمان ملل را اشغال نظامي كردند.
    ماندلا 18 ژوئيه 86 ساله مي شود.

Mobin_s2004@yahoo.com
 17 جمادي الاول هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

درگذشت «ابوالعباس احمد عرب يحيي» معروف به« ثعلب» لغت شناس و نحوي

17 جمادي الاول 291 -  «ابوالعباس احمد عرب يحيي» معروف به« ثعلب» لغت شناس و نحوي معروف عرب وفات يافت . وي در پايان تحصيلات متداول آن عصر ، از 16سالگي با جديتي بسيار به تحصيل ادبيات عرب اهتمام ورزيد و پس از سالها مطالعه پيكر به مقامي شامخ نائل آمد . ثعلب از پيشوايان كوفي نحو در لغت عرب بشمار مي‏رود . مهمترين آثار بجاي مانده از اين عالم بزرگ عبارتند از : «الفصيح ، قواعد الشعر و اعراب القرآن» .

 

 تولد « امام محمّد غزالي» از دانشمندان و فلاسفه بزرگ اسلام و ايران

17 جمادي الاول 450 - «امام محمّد غزالي» از دانشمندان و فلاسفه بزرگ اسلام و ايران ديده از جهان گشود . او و برادرش احمد پس از فوت پدر تحت سرپرستي و مرابقت احمد بن اردكاني قرار گرفتند . امام محمّد غزالي نزد ابونصر اسماعيلي فقه آموخت و در اندك مدتي در علوم زمان خود سر آمد همگان شد و بدين ترتيب بود كه در بيست و هشت سالگي از بزرگترين فقهاي شافعي گرديد . شهرت امام محمد غزالي موجب شد تا از طرف خواجه نظام الملك براي تدريس به نظاميه بغداد دعوت شود . اما اين دانشمند برجسته به سال 488هجري به سبب بحران روحي و فكري شديد تدريس را رها كرده ، بغداد را به قصد حج ترك گفت و سپس در بيت المقدس مسكن گزيد . وي در همين ايام به وطن مراجعت كرد و تدريس در مدرسه نظاميه نيشابور و ارشاد مردم را از سر گرفت . گفتني است يكسال قبل از بازگشت به ميهن امام محمد غزالي اثر ارزشمند خود« احياء العلوم» را به رشته تحرير در آورد . از ديگر آثار اين دانشمند و فيلسوف برجسته ايران زمين مي‏توان «كيمياي سعادت و نصيحة الملوك» را نام برد .

 

 پايان تاليف رساله تاريخي آشوب ـ آخر الزمان توسط شيخ حسين اولياي بافقي

17 جمادي الاول 1330 - شيخ حسين اولياي بافقي تاليف رساله تاريخي خود آشوب ـ آخر الزمان را به پايان رساند . مولف در اين اثر مهم و تاريخي رويداد هاي روزگار استبداد صغير ؛ ودر گيريهاي مشروطه خواهان و استبداد جويان را شرح داده است . هم چنين شرح حادثه بمباران حرم مطهر امام رضا (ع) به دست نيروهاي روسي بخش مفصلي از رساله آشوب آخر الزمان را تشكيل مي دهد . اين رساله در روشن ساختن گوشه هايي از تاريخ ايران دردوران مشروطه ونابساماني هاي پس ازآن اثري مفيد و ارزشمند است ونسخه اي از آن در كتابخانه آستان قدس رضوي نگهداري مي شود .

 

 

 

 

 
  u اطلاعات روزانه
 

آب و هوا

تهران

19
28

اهواز

25
36

تبريز

11
23

شيراز

20
34

مشهد

18
29

بندرعباس

27
38

کرمان

17
33

اصفهان

14
26

يزد

21
36

کرمانشاه

12
26

اراک

13
25

رشت

15
19

دبی

28
37

 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1333 تومان
985 تومان
1493 تومان
1000 تومان
266 تومان
269 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

216000 تومان
111500 تومان
57000 تومان
212000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:

 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان صبح : 04:22
طلوع خورشيد : 06:01
اذان ظهر : 13:00
غروب خورشيد : 19:59
اذان مغرب : 20:21
نيمه شب شرعي : 00:11
 

 

 

 

 

 

 
  u دانلود مجلات و کتب خارجي


iPhone Life
بهار 2009

جديدترين شماره از مجله
iPhone Life

شماره انتشار: سال اول شماره دوم / بهار 2009
تعداد صفحات مجله: 100
حجم فایل: 45 مگابايت


لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



 

 

 

 

 

 
  u تازه هاي تکنولوژي


آسمانخراش ابر پیکسلی، رویای سنگاپور 

این طرح زیبا برنده جایزه مسابقه طراحی ساختمان اصلی نمایشگاه جهانی Expo 2010 در سنگاپور شده است. نام این طرح «ابر دیجیتالی» است و از 3866 مکعب مختلف با درجه شفافیت متفاوت تشکیل شده است. اين مکعب ها نمادی از پیکسل های تصویر در یک نمايشگر دیجیتالی خواهند بود. ابر ديجيتالي مذکور در بالای فضایی سبز در آسمان ظاهر می شود.
طراحان سعی کرده اند که در این آسمان خراش پیشرفت و توسعه سنگاپور را نشان دهند و به نظر من که به خوبی از عهده این کار بر آمده اند. اگر در سال 2010 در سنگاپور بودید ابر پیکسلی را از دست ندهید.

منبع   

اتاق کار خانگي برای کارمندان خانه نشین

دنیايي که در آن زندگی مي کنيم به سمت و سوي عجیبی در حال حرکت است. همه کارها از طریق خطوط و شبکه هاي ارتباطی نظير اینترنت انجام می شود. دیگر لازم نیست برای خیلی از کارها از خانه بیرون برويد . حتی مي توانید براي ادامه تحصيل پشت کامپيوتر شخصی خود نشسته و از طريق اینترنت تحصيل کنید.
فشرده شدن تمامي کارها در یک لپ تاپ کوچک و ميز کاری شخصي خانه دیر يا زود از ما کارمند خانه نشيني می سازد. برای همين یک شرکت طراح دکوراسیون با نام OfficePod در طرحي يک اتاق کار قابل حمل و پيش ساخته برای استفاده کارمندان خانه نشین ارائه کرد.
این اتاق کار متحرک از جنس مواد بازيافتي موجود در طبیعت مي باشد و به آسانی در فضای منزل شما بنا می شود. هدف اصلي از طراحي این اتاقک، جداسازی فضاي کار از فضای اصلي منزل است که رعايت این استاندارد در سلامت و افزايش راندمان کاري بسیار موثر است.
از قيمت تمام شده و زمان عرضه این اتاقک خبری در دسترس نيست اما به محض ورود، من که يکي از طرفداران خريد این محصول خواهم بود. شما را نمي دانم!
منبع
 

 

 

 

 

 

 
  u طنز روزانه


تقدیر زهرماری

رضا ساکی

چیزی كه اسمیت پیر می‌توانست ببیند نوك لوله‌ی اسلحه‌ای بود كه جاناتان به سوی آنها نشانه رفته بود. جاناتان بیرف تنها كسی بود در طبقه‌ی ششم ساختمان زندگی می‌كرد. طبقه‌ی ششم ساختمان در واقع یك نیم طبقه بود كه یك سوییت كوچك 60 متری داشت و جاناتان آن را به مدت پنچ سال از اسمیت پیر كرایه كرده بود. ساختمان شش طبقه‌ی محل زندگی جاناتان در واقع یك خانه‌ی استیجاری- كارگری بود. خانه‌های استیجاری- كارگری به خانه‌های گفته می‌شد كه مستاجران آن چهار صبح از خانه بیرون می‌رفتند و یازده شب برمی‌گشتند و در این رفت و برگشت‌ها تنها كاری كه می‌كردند این بود كه خودشان را با لباس یا بدون لباس روی تخت یا زمین بیاندازند و بخوابند تا فردا چهار صبح بتوانند از خواب بیدار بشوند. در این خانه‌ها هیچ‌كس همسایه خود را نمی‌شناخت، تنها رابطه این مردم با هم سلام و احوال‌پرسی گاه به گاه ساعت چهار صبح بود. یكی از ویژگی‌های این خانه‌ها این بود كه كسی با كسی كار نداشت و بر خلاف ظاهر كهنه و داغان، این خانه‌ها خیلی امن بودند و اگر قتل یا كشت و كشتاری هم در یكی از واحد‌های آن رخ می‌داد تهدیدی برای واحد‌های دیگر نبود. مستاجران خانه‌های استیجاری- كارگری هنرمندان به شهرت نرسیده، سیاست‌مداران حذف شده، روزنامه‌نگاران تهدید شده، تاجرهای مال باخته، زن‌های از همه جا رانده و مانده و استادهای زبان دراز دانشگاه بودند كه همه در وضع فلاكت‌باری از چهار صبح تا یازده شب در كارخانه‌ی سنگ جان می‌كندند و دم برنمی‌آوردند.
در میان 51 نفری كه در ساختمان شش طبقه‌ی اسمیت پیر زندگی می‌كردند جاناتان تنها كسی بود از دانشگاه اخراج شده بود. جاناتان در میان كتاب‌های خود زندگی آرام و بی دردسری را پشت سر می‌گذاشت و جز برای معرفی كردن خود به سازمان مربوطه از خانه خارج نمی‌شد. او هر ماه باید خود را جهت پاره‌ای از توضیحات معرفی می‌كرد، 27 سال بود كه این كار را انجام داده بود، در 26 سال اخیر او هر ماه در سازمان مربوطه فقط چای خورده بود و به خانه برگشته بود، همین. نه خودش جرات داشت كه دیگر نرود و نه مسئولین محترم سازمان مربوطه به او می‌گفتند كه دیگر نیاید، بهرحال تا یكی از طرفین ریسك نمی‌كرد همین وضع ادامه داشت.
اما چیزی كه ساختمان شش طبقه‌ی اسمیت پیر را معروف كرد و سر زبان‌ها انداخت هیچ كدام از چیزهای كه گفتیم نبود. روزی كه جاناتان از زندگی برید و اسلحه را به سمت اسمیت پیر نشانه رفت درواقع روز شهرت ساختمان شش طبقه بود. هیچ كس نمی‌دانست جاناتان آن اسلحه‌ را از كجا آورده است و اصلا برای چه در خانه اسلحه نگهداری می‌كرد است، بعدها پزشك قانونی در برگه‌ی جاناتان نوشت كه متهم مقتول از بیماری پارانویا رنج می‌برده است و همیشه گمان می‌كرده است كه در اثر گاز یك گربه كه برای كشتن او آموزش دیده است خواهد مرد. شاهدان قتل هم همگی اعتراف كرده‌اند كه نیم ساعت پیش از این كه جاناتان گلوله را در مغز خود خالی كند اسمیت پیر به همراه یك گربه وارد ساختمان شش طبقه شده بود. آن روز روز اول ماه آوریل بود و جاناتان داشت از پله‌ها پایین می‌آمد تا برای خوردن چای به سازمان مربوطه برود كه اسمیت پیر و گربه را در راهرو می‌بیند و پا به فرار می‌گذارد و با اسلحه‌اش در خانه كمین می‌زند. اسمیت پیر كه از حركت جاناتان تعجب می‌كند او را دنبال می‌كند كه ناگهان لوله‌ی اسلحه‌ را می‌بیند كه جاناتان از درون اتاق به سمت آنها نشانه رفته است. بقیه داستان را عینا از گزارش بازپرس جنایی می‌خوانیم، گزارشی كه مدتی بعد به دست روزنامه‌نگاران افتاد و ماجرای ساختمان شش طبقه را جهانی كرد.
اعترافات اسمیت پیر كه عینا از روی نوار بازجویی پلیس مكتوب شده است:
«بهش می‌گفتم جاناتان تفنگ رو بذار زمین شر درست نكن، اما به من چرت و پرت می‌گفت: در عالم، شر و بدی مطلق وجود ندارد. آنچه شر نسبی است، به خودی خود خیر است، حتا اون گربه برای تو و كسانی كه تو رو فرستادن منو بكشی خیره اما برای من شره، آگوستین می‌آموزد كه در جهان همه چیز خوب و خیر است حتی آن چیزی كه از نظر ما بد و شر است در كلیت جهان خوب و خیر است، بذار همه‌ی كسانی كه دارن اون بیرون زندگی می‌كنن بفهمن كه ما آدم‌های پلید برای جامعه‌ مهم هستیم، برای زیباسازی تابلوی نقاشی ،ایجاد سایه و لكه های تیره لازم است، نتایج عمل را نبایستی ملاك تشخیص درستی یا نادرستی قرار داد، اگه من الان یه گلوله تو مغز خودم خالی كنم چیزی از ارزش‌هام كم نمی‌كنه، مگه چیزی از ارزش‌های همینگوی كم شده؟ اساسا اینكه نتایج یك فعل شادی بخش است یا درد آور مسئله ای نیست كه واجد بیشترین اهمیت باشد، همین كه فاعل فعل، عملی را با نیت خوب و از روی احترام به قوانین اخلاق انجام دهد، برای خوب دانستن آن فعل كافی است. قانون اخلاق، در تفكر كانت، ذاتی خود انسان است. و آخرین حرفی كه جاناتان زد به نظرم شعری بود از یك شاعر ایرانی، و بد من دیدم اسلحه از كنار در ناپدید شد و بعد ما منتطر صدای شلیك بودیم اما هیچ صدایی نیومد، بیست دقیقه همین طور موندیم كه یكهو صدای هق‌هق جاناتان بلند، وارد اتاق كه شدیم دیدم مرد گنده نشسته داره گریه می‌كنه، گربه بغل من بود، وقتی گربه رو دید گفت: من حاضرم، تقدیر شوم محتوم رو پذیرفتم، بگو زود تمومش كنه... و بعد شروع كرد به خوندن همون شعری كه گفتم، تا وقتی كه پرستارهای تیمارستان سوار ماشینش كردن یه بند همین رو می‌خوند، فكر می‌كنم به سرش زده بود. نه؟»
بازپرس: «و اسلحه؟»
اسمیت پیر: «كدوم اسلحه؟»
بازپرس: «همون كه جاناتان به سمت شما نشانه رفته بود.»
اسمیت پیر: «اسباب بازی بود... ولی خیلی واقعی، دولت باید جلوی ساخت اینا رو بگیره، اگه باز یكی تو صورتم یه دو لول نشونه گرفت از كجا باید بدونم اصل یا اسباب بازی؟»
بازپرس: «لطفا اگه یادتون می‌آد اون شعر رو هم بخونید ، شاید تو تحقیقات به ما كمك كنه!»
اسمیت پیر:
«پس بد مطلق نباشد در جهان
بد به نسبت باشد، این راهم بدان
زهر مار آن مار را باشد حیات
نسبتش با آدمی باشد ممات»
 

 

 

 

 

 
  u تکنيکهاي موفقيت


چگونه از کار اداری خود لذت ببریم‌

۱) چطور بگوییم نه و دیگر قربانی نباشیم

۲) سختی ها می گذرد و همه چیز تغییر می کنند.

۳) نگویید «نه» ولی روی نظر خود پافشاری کنید

۴) چگونه لبخندی خیره کننده بزنیم؟ لبخند زندگی شما را روشن خواهد کرد.

۵) آرزوها به حقیقت می پیوندند باور داشته باشید

۶) بدانید که چطور منظورتان را به دیگران بفهمانید آن وقت زندگی مانند نسیمی خوشایند خواهد شد.

۷) بخشش شادی آور است امتحان کنید.

۸) چگونه تحسین دیگران را بپذیریم؟ با لبخند و تشکر.

۹) همیشه منتظر بهترین ها باشید، اتفاق خواهد افتاد.
 

 

 

 

 

 
  u خانه و خانه داري


خانه‌ای ایده آل بسازید

اگر فرصت نكرده اید دكوراسیون خانه را برای سال نو تغییر دهید هیچ نگران نباشید.
از اتاق نشیمن شروع كنید كه بیشتر وقتتان را در آن می گذرانید. محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. نقطه ای را به عنوان مركز در نظر بگیرید و مبل ها را مقابل آن بچینید مثلاً مقابل شومینه یا به صورت نیم دایره اطراف تلویزیون قرار دهید. در صورت دارا بودن پنجره پرده ها را تعویض كنید و ترجیحاً از پرده هایی با رنگ روشن و زندگی بخش مثل سبز استفاده كنید. نگران كوچك بودن فضای اتاق نشیمن نباشید.
گذاشتن یك آینه برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضا بسیار مناسب است. اگر اهل هنر هستید نقاشی یا عكس های مورد علاقه تان را قاب كنید و به دیوار بیاویزید كه تاثیر فزاینده ای بر بزرگنمایی اتاق دارد. اما در انتخاب قاب برای عكس یا نقاشی مورد نظر به رنگ خود اثر و هماهنگی رنگ قاب با رنگ آمیزی دیوار و پرده ها بسیار توجه كنید. اگر رنگ به كار رفته درون اثر ملایم و كمرنگ است،
قابی با رنگ تند و گرم انتخاب كنید برعكس برای آثار هنری شلوغ از قاب هایی با رنگ های ملایم و حتی خنثی استفاده نمایید. تعادل رنگی میان قاب و دیوار ها را فراموش نكنید. برای هرچه دلنشین تر شدن اتاق، در فضای خالی میان مبل ها میز كوتاه قرار داده و روی آن را با شمعدان، گل خشك یا قاب عكس پر كنید. البته به ارتفاع میزی كه در كنار مبل ها قرار می دهید توجه كنید كه بلندتر از دسته های مبل یا میزی كه در وسط اتاق گذاشته اید نباشد كه در آن صورت باعث نامتناسب شدن فضا می شود. برای خرید رومبلی جدید از انتخاب پارچه هایی با طرح های شلوغ و گل گلی و رنگ های تند و گرم خودداری كنید كه نه تنها باعث ایجاد آرامش نمی شود كه اعصابتان را به هم می ریزد. به نورپردازی اتاق نیز توجه كنید. نصب لامپ سقفی و گذاردن آباژور متناسب با رنگ مبلمان و دیوارها تاثیر فوق العاده ای بر بزرگنمایی و آرامش اتاق خواهد داشت.

 

 

 

 

 
  u آرايشي بهداشتي


لوسیون گیاهی سفت کننده صورت

از آب گوجه فرنگی می توان به عنوان لوسیون سفت کننده صورت استفاده کرد. یا آن را با کشک یا شیر دلمه شده مخلوط کرد و به عنوان کرم صورت مورد استفاده قرار داد. این کرم برای پوست چرب بسیار مفید است. یک گوجه فرنگی را دو نصف کنید و دو نیمه را با حرکتی دایره وار روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورتتان را بشویید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۳ قاشق آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از حمام آن را روی بدنتان بمالید.
 

 

 

 

 

 

 
  u تغذيه و سلامتي


نحوه مصرف مواد منجمد فریزری

نکاتی که باید هنگام مصرف ماده غذایی منجمد رعایت کرد به اندازه مراحل مختلف انجماد حائز اهمیت است.
برای این که یک ماده غذایی منجمد هنگام مصرف، طعم و بو و رنگ خوبی داشته باشد، باید هنگامی که یخ آن باز می شود، به چند نکته توجه کرد. تجربه ثابت کرده است که بهترین روش «باز کردن» یک ماده منجمد، طبخ آن است (یعنی همان طور که منجمد است، در ظرف بگذاریم و حرارت دهیم). این روش علاوه بر این که بهترین روش از نظر حفظ خواص مواد است، از نظر وقت نیز صرفه جویی به حساب می آید و در زمانی که فرصت کافی برای تنظیم برنامه غذایی از قبل وجود ندارد، مفید واقع می شود.


● اصول اولیه برای باز کردن مواد غذایی:
▪ ماده غذایی منجمد را تنها زمانی از بسته بندی اش خارج کنید که می خواهید مستقیما روی اجاق بگذارید.
▪ وقتی ماده غذایی از حالت انجماد خارج می شود، باید در اسرع وقت مصرف شود.
▪ ماده غذایی را فقط به مقدار مورد نیاز از فریزر خارج کنید، نه بیشتر. زیرا همان طور که بارها گفته شده، انجماد مجدد مواد غذایی به هیچ وجه صحیح نیست. هم چنین نگه داری آن در یخچال اصلا توصیه نمی شود.
▪ماده غذایی منجمد هرچه زودتر «باز شود» بهتر است.


● روش های مختلف باز کردن مواد غذایی منجمد
" می توان بسته مورد نظر را در دمای عادی آشپزخانه قرار داد تا به تدریج یخ آن باز شود. اما تجربه ثابت کرده است که این روش بیش از این که مفید باشد، مضر است. این روش فقط برای میوه های خام منجمد شده پیشنهاد می شود و هم چنین برای شیرینی های منجمد، خمیرهای مخصوص تارت و پای و نان. در صورت استفاده از این روش، باید بدانید که دمای آشپزخانه نباید از ٢٠ درجه سانتی گراد بیشتر باشد. برحسب این که بسته شما چه اندازه ای داشته باشد، باید بین ٢ تا ٤ ساعت صبر کنید تا یخ آن باز شود.
" می توانید بسته مورد نظر را همراه کیسه یا ظرف یک بار مصرف آن در ظرفی بزرگ تر، حاوی آب (آب سرد) قرار دهید. این روش بیشتر مناسب انواع گوشت سفید و قرمز است." روش سوم که راحت ترین و مطمئن ترین روش است، قرار دادن بسته مورد نظر در یخچال است تا به تدریج یخ آن باز شود. این روش از این جهت مطمئن ترین شناخته شده که تغییر دمایی صورت نمی گیرد و احتمال اکسیداسیون مواد (لااقل در سطحشان) خیلی کمتر از دو روش پیشین است؛ در ضمن تقریبا مناسب همه نوع مواد هست. (از جمله انواع شیرینی، نان و خمیر تارت و پای).برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید، بهتر است برنامه غذایی را قبلا تنظیم نمایید تا مجبور به تصمیم گیری سریع و ناگهانی نشوید.موادی که به این طریق یخشان را باز می کنید، حداکثر ظرف مدت ٢٤ ساعت به مصرف برسانید.
" در مواردی که عجله دارید، می توانید بسته مورد نظر خود را حرارت ملایم دهید تا زودتر باز شود. البته این روش برای موادی که در بسته بندی های آلومینیومی قرار دارند، مفید است. 
 

 

 

 

 

 
  u ازدواج و خانوده


ترس از ازدواج: مسئله این است!

ترس از ازدواج از مسائل عمده و پیچیده ای است که ذهن اغلب جوان ها را به خود مشغول کرده است. تا جایی که این مسئله در بسیاری از موارد باعث سخت گیری های زیادی در زمینه ی ازدواج شده و منجر به بروز مشکلاتی از جمله بالا رفتن سن ازدواج گشته است.
اما آیا این ترس همیشه مشکل ساز است؟ تا چه حد لازم و ضروی است؟ چگونه می توان بر این ترس غلبه کرد؟ چگونه باید از این احساس در جهت مثبت بهره برد؟
برای پاسخ گویی به این سؤالات ابتدا باید دلایل ترس از ازدواج را بررسی کنیم.
شاید در ابتدا این موضوع مطرح شود که به راستی چرا ترس؟
مگر نه این که ازدواج سنت پیامبر اکرم (ص) است؟ مگر نه این که این امر از فرائض دینی و یکی از پسندیده ترین و مؤکد ترین اعمال نزد خداوند است؟ مگر ازدواج کامل کننده ی دین نیست؟ پس چرا از ازدواج می ترسیم؟!
عواملی که منجر به ترس از این امر مقدس می شوند را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد:
1. مشکلات و موانعی که بر سر راه ازدواج قرار دارند.
2. ترس از سرنوشت سازترین تصمیم زندگی.
عمده ترین دلیل برای ترس از ازدواج ، ترس از تصمیم گیری و انتخاب شریک زندگی است. انتخاب کسی که تا آخر عمر با ماست و می خواهیم بقیه ی زندگی مان را با وی تقسیم کنیم.
خاستگاه مورد اول بیش از هر چیز رسم و رسومات دست و پاگیر و بدعت هایی می باشد که بر سر راه جوان ها قرار گرفته است. ترس از برآورده کردن توقعات خانوده و اطرافیان، تأمین مبالغ هنگفت برای جشن عروسی، تهیه ی مسکن، فراهم کردن جهیزیه های آنچنانی و... از جمله مواردی است که قدم ها را در راه ازدواج سست می کند.
البته نگرانی برای این موارد تا حدی منطقی است؛ چرا که نمی توان لزوم تأمین احتیاجات و ملزومات یک زندگی معمولی را انکار نمود. اما تا جایی این ترس را منطقی و معقول می دانیم که توقعات نیز معقول باشند.
راه حل این مشکل خود بحثی جداگانه می طلبد ، این که چگونه این بدعت ها را از میان برداریم تا راه ازدواج اندکی هموارتر گردد؟
اما عمده ترین دلیل برای ترس از ازدواج ، ترس از تصمیم گیری و انتخاب شریک زندگی است. انتخاب کسی که تا آخر عمر با ماست و می خواهیم بقیه ی زندگی مان را با وی تقسیم کنیم. در واقع ازدواج تصمیمی است برای باقی مانده ی عمرمان. پس بدیهی است که برای چنین انتخابی سرنوشت ساز، ترس و اضطراب به ما روی می آورد.
اغلب جوان ها به این می اندیشند که اگر ازدواج کنند ممکن است پشیمان شوند ، می ترسند از این که شاید درباره ی طرف مقابل قضاوت اشتباه کرده باشند و تصمیمی بگیرند که آینده شان را تباه کند ، این که ممکن است انتخابشان احساسی باشد و با گذر زمان متوجه اشتباهشان شوند ، و این که شاید عدم تفاهم و اختلاف سلیقه برایشان مشکل ساز گردد. اکثراً از این مسئله در هراسند که شاید طرف مقابل آن کسی نباشد که می خواهند ، و یا می ترسند خودشان نتوانند به خوبی از پس وظائف همسرداری برآیند. حتی بعضی اندکی گام را فراتر نهاده و به بررسی تمام مسائل زندگی آینده می پردازند ، از جمله تربیت صحیح فرزندان، تأمین آینده ی آن ها و... و گاه افراط در این مورد باعث می شود برای قدم گذاشتن در این راه دچار تردید گردند.
دربسیاری موارد ترس از ازدواج تنها به انتخاب صحیح ِ یک فرد محدود نمی شود ، گاه افراد از این مسئله در هراسند که ممکن است نتوانند رابطه ی مناسبی با خانوده ی همسر خود برقرار کنند. چرا که ازدواج تنها پیوند دو نفر نیست، بلکه دو خانواده را به هم نسبت می دهد.
از دیگر دلایل اضطراب برای تصمیم گیری، ترس از عدم تحقق وعده های طرف مقابل می باشد ، یعنی قول و قرارهایی که ممکن است پس از ازدواج به آن ها عمل نشود. زیرا در خیلی از موارد ، دختر و پسر به ظاهر بر سر موضوعی به تفاهم می رسند ، اما وارد زندگی که می شوند قضیه صورت دیگری پیدا می کند و باعث ایجاد اختلاف می شود. دلیل این عدم تفاهم هم یا به این خاطر است که گاه دختر و پسر خیلی سطحی به یک موضوع فکر می کنند ، ولی در زندگی حقیقی به مشکلاتی برمی خورند که پیش بینی نکرده بودند ، و یا به این دلیل است که در برخوردهای اول اغلب سعی دارند خود را فردی شایسته و مطلوب نشان دهند و بدین منظور گاه وعده هایی به طرف مقابل می دهند که خلاف تفکرات و امیال و اعتقاداتشان است.
در واقع ترس از عدم شناخت کامل طرف مقابل احساسی است که به سراغ اغلب افراد می آید و باعث می شود در تصمیم گری دچار تردید گشته و در یک جمله
«از ازدواج بترسند».
اما تا چه حد باید به این ترس بها داد؟
بدیهی است که افراط در بها دادن به چنین ترسی می تواند مشکل ساز باشد. به خصوص با بالا رفتن سن و دور شدن از هیجانات نوجوانی، فرد بیش از پیش به زندگی و حقایق آن فکر می کند و اگر در این زمینه دچار افراط شود ، همین تفکر زیاد باعث می شود آن شخص دچار وسواس در انتخاب گردد.
اما اگر این ترس کنترل شود ، می تواند مفید هم باشد. زیرا این احساس باعث می شود در شناخت طرف مقابل بیشتر دقت کرده و تصمیمی سطحی و غیرمنطقی نگیریم.
برای غلبه بر این احساس، باید در درجه ی اول به خدا توکل کرد و از او کمک خواست، و در کنار آن با فکر و صحبت و تحقیق درخصوص طرف مقابل سعی در گرفتن تصمیمی منطقی نمود.
در هر صورت انتخاب سخت است، تصمیم گیری برای ادامه ی زندگی دلهره آور است، غلبه بر تردیدها بسیار مشکل می باشد...
لیکن تفکر و تحقیق و صحبت کردن و به بحث گذاشتن عادات و اخلاق و سلایق و اعتقادات طرفین، و در کنار آن شناخت متقابل خانواده ها، باعث می شود تا حد زیادی بتوانیم این تردیدها را در خود از بین برده و به شناختی کامل تر نائل آییم تا درنهایت به تصمیمی درست تر نزدیک شویم.
 

 

 

 

 

 

 
  u علم و فناوري


اسکار وب به چه کسانی رسید؟

جوایز وبی، بزرگ‌ترین مسابقه سایت‌های اینترنتی جهان روز گذشته با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.
برگزیدگان سیزدهمین دوره‌ی جوایز وبی روز گذشته معرفی شدند. اما شما چقدر در مورد جایزه‌ی وبی می‌دانید؟
عبارت جوایز وبی، ابتدا در خلال سال‌های 1373 تا 1375 / 1994 تا 1996 توسط سازمان شبکه وب جهان‌گستر به‌کار گرفته شد. یکی از خدمات این سازمان که در سال 1994 توسط سه شرکت وب‌مجیک، سیسکو سیستمز و ای.دی.سی کنتروکس تأسیس شد، برگزاری سلسله مسابقات ماهیانه‌ای به نام جوایز وبی برای نوآوری‌های آنلاین قابل توجه روی صفحات وب بود. در سال 1375 این جوایز به جشن جوایز سالیانه تبدیل شد که توسط مجله وب حمایت می‌شد.
مبلغ اولیه این جایزه 3هزار دلار بود که در پانزده بخش به برگزیدگان اهدا می‌گردید. هیأت داوران این مسابقات نیز از آکادمی بین‌المللی هنرها و علوم دیجیتال، IADAS انتخاب می‌شدند، سازمانی با 550 عضو اصلی شامل متخصصان وب، اقتصاددانان و کارشناسان برجسته و افراد مشهور و خلاق. هرچند در سال 1377 / 1998 انتشارات IDG، حامی مالی این جایزه تعطیل شد، ولی محبوبیت و موفقیت جهانی جوایز وبی و اهمیت آن در پیشرفت و گسترش شبکه جهانی اینترنت سبب شد اهدای این جایزه متوقف نشود و آی.ای.دی.ای.اس هم‌چنان سرپرستی آن‌ را به عهده داشته باشد.
در حال حاضر جوایز وبی در بیش از 100 زیر مجموعه و چند گروه اصلی اهدا می‌شود. هر وب سایت می‌تواند در چند زیرمجموعه متفاوت در این مسابقات شرکت کند و چندین جایزه را به خود تعلق دهد. در هر زیرمجموعه 2 جایزه اصلی وجود دارد، یکی جایزه هیأت داوران و دیگر، جایزه‌ای که به انتخاب مردم و بازدید‌کنندگان وب سایت‌ها از سراسر دنیا به برگزیدگان داده می‌شود.

جوایز اصلی عبارتند از:
بهترین هنرمند سال وبی،
مهم‌ترین فرد سال وبی،
خارق‌العاده‌ترین فرد سال وبی،
بهترین هنرپیشه زن سال وبی،
بهترین نمایش‌نامه کمدی،
مهم‌ترین فرد فیلم،
ویدیوی سال وبی.

تعدادی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌هایی هم که جایزه وبی به آنها تعلق می‌گیرد، عبارتند از:
سایت‌های اینترنتی فعال در زمینه حقوق بشر، تغییرات سیاسی، تغییرات اجتماعی، هنر، گالری‌های هنری، نقد و بررسی آثار هنری و ادبی، سرویس‌های آنلاین پرداخت قبوض برای مشتریان، معرفی محصولات آرایشی، بهداشتی و سلامتی، مصاحبه با افراد مشهور سینمایی، گروه‌های موسیقی، ورزشکاران، تهیه خبر، گزارش‌های سیاسی، آب‌وهوا، روزنامه‌نگاری، غذا و نوشیدنی، بازی و سرگرمی، لباس و پوشاک مد روز، سازمان‌ها و نهادهای خیریه و دولتی، سرویس‌های ارائه خدمات پولی، مجلات و مقالات، موسیقی و فیلم‌های تلویزیونی و ویدیویی، نرم‌افزارها وسخت‌افزارهای کامپیوتری، وب‌سایت‌های شخصی.
در سال 2006، جایزه وبی سه بخش جدید را به جوایز خود اضافه کرد که عبارتند از:
جوایز بهترین تبلیغات تأثیرگذار اینترنتی
بهترین محتویات موبایل روی شبکه وب

جایزه فیلم و ویدیو که به بهترین نسخه‌های اصلی اینترنتی فیلم‌ها و برنامه‌های ویدیویی تعلق می‌گیرد.
در حال حاضر، هیأت داوران این مسابقات را افراد ، نهادهای مشهور و کارشناسان برجسته‌ای چون بک و دیوید بووی (موسیقی‌دان)؛ وینت کرف (خالق اینترنت)، آریانا هافیتگتون (روزنامه‌نگار سیاسی)، مت گروئنینگ (خالق کارتون سیمپسون‌ها) و نشریات معتبری چون نیویورک‌تایمز، لس‌آنجلس‌تایمز، ویرد، دیتیلز، ویب، وال‌پیپر و غیره تشکیل می‌دهند.
از نکات جالب این جوایز، سخنرانی‌های محدود آن است که تمام افراد، چه مهمانان مهم و چه افراد عادی، باید فقط در پنج کلمه آن‌ را بیان کنند. برترین این سخنرانی‌ها در سال 2005 بیان شد، زمانی‌که ال گور، معاون اسبق رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «لطفاً این رأی را بازشماری نکنید!» و وینت کرت که گفت «همه با هم اینترنت را اختراع کردیم».
در سال 2008، ده‌هزار وب سایت از 60 کشور دنیا در این مسابقات شرکت کردند که اهمیت این جایزه را به‌خوبی نشان می‌دهد. البته انتقاداتی به جوایز وبی وارد شده، ازجمله این برای ورود به مسابقه و برنده شدن، باید پول داد؛ فلذا بسیاری از وب‌سایت‌ها پیش از توزیع جوایز از فهرست جایزه‌بگیرها حذف می‌شوند.


»اما برگزیدگان امسال جوایز وبی
سیزدهمین دوره جوایز وبی، جوایز اصلی خود را به به افراد اهدا کرد:


»بهترین هنرمند سال وبی
ترنت رزنور به خاطر اجرای موسیقی‌هایش و خلاقیت اینترنتی در ارائه آن. او جدیدترین آلبوم موسیقی خود را در سال 2008 برای دانلود روی سایت nin.com قرار داده بود. وی هم‌چنین یک بازی اینترنتی نیز از روی آلبوم سال خود به نام Zero ارایه کرده است.


»مهم‌ترین فرد سال وبی
جیمی فالون به خاطر اجرای برنامه‌های زنده تلویزیونی در اواخر شب و هم‌چنین، فعالیت اینترنتی موثر در تبلیغ مسیحیت.


»خارق‌العاده‌ترین فرد سال وبی
بنیان‌گذار وب سایت توییتر به خاطر رشد 900 درصدی آن در وب در سالی که گذشت .


»بهترین هنرپیشه زن سال وبی
سارا سیلورمن که پربیننده‌ترین ویدیوی یوتیوب در سال گذشته بود. هم‌چنین بهترین فیلم ویدیویی سیاسی وبی نیز برای مستندی به نام The Great Schlep اختصاص یافت. فیلم درباره کودکانی در ایالت فلوریدا است که پدربزرگ و مادربزرگ‌هایشان را مجبور کردند به باراک اوباما رای دهند.


»بهترین نمایش‌نامه کمدی
نمایش Web Therapy به تهیه‌کنندگی، بازیگری و نویسندگی لیزا کودراو که به اهمیت استفاده از کمدی‌های اینترنتی در درمان بیماری‌ها اشاره شده است.


»مهم‌ترین فرد فیلم و ویدیوی سال وبی
مک فارلن خالق فیلم‌هایی چون «مرد خانواده» و «بابای آمریکایی» و هم‌چنین به‌خاطر طراحی بسیار جالب و خلاقانه مرز میان تبلیغات و محتویات در صفحات وب.

علاوه بر جوایز اصلی، چندین وب‌سایت موفق به دریافت هر دو جایزه هیأت داوران و انتخاب مردمی در چند زیرمجموعه شدند.
روزنامه‌های نیویورک تایمز، بوستون‌گلاب و گاردین جایزه برترین رسانه‌های آنلاین را از آن خود کردند؛ ضمن آن‌که از هفته‌نامه اکونومیست، بی‌بی‌سی و هافینگتون‌پست نیز تقدیر شد.
پایگاه خبری نیویورک‌تایمز.کام هم‌چنین جایزه بهترین مقالات را دریافت کرد و روزنامه گاردین، بهترین سایت خبری معرفی شد. بوستون‌گلاب و نیویورک‌تایمز، جوایز دیگری در بخش عکس‌های آنلاین دریافت کردند و وبلاگ دمکراسی در آمریکا وابسته به هفته‌نامه اکونومیست، برترین وبلاگ سیاسی شناخته شد.
برگزیدگان جایزه وبی که از 14 کشور دنیا هستند، جوایز خود را در شب 8 ژوئن و طی مراسمی در شهر نیویورک دریافت می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را از طریق یوتیوب به‌طور زنده تماشا کنند.
 

 

 

 

 

 

 
 u پاسخ به پرسش هاي شما

zahra4066@yahoo.com


شیطان پرستی،
تاریخچه، عقاید و مناسك

.: سوال:

در مورد تاریخچه، عقاید و مناسك  شيطان پرستها دوست داشتم اطلاعاتي کسب کنم.

 

.: پاسخ:

راست" طبقه بندی مي‌کنند. دست چپي‌ها به غنی سازی روحی خود در جریان کارهای خودشان معتقدند. و بر این باورند که در نهایت باید تنها به خود جواب پس دهند. در حالی که دست راستي‌ها غنی سازی روحی خود را از طریق وقف کردن و بندگی خود در مقابل قدرتی بزرگ‌تر بدست مي‌‌آورند. لاوییان ها در واقع خدایی از جنس شیطان و یا خدایی دیگر را برای خود قائل نیستند.
آنها حتی از قوانین شیطان نیز پیروی نمیکنند. این جنبه اعتقادی آنها به طور مکرر به اشتباه نادیده گرفته مي‌شود و عموماً آنها را افرادی می شناسند که شیطان را به عنوان خدا پرستش می‌کنند.
شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایش‌های ادیان گذشته اجتناب مي‌کنند و بیشتر گرایشات خودپرستانه دارند. به گونه‌ای که خود را در مرکز هستی و قوانین طبیعی مي‌بینند و بیشتر شبیه به مکاتبی چون ماده گرایی و یا خودمحوری و جادومحوری هستند. به هر حال بعضی شیطان پرستان به طور داوطلبانه بعضی از قوانین اخلاقی را انتخاب مي‌کنند. این یک جریان وارونه سازی را نشان مي‌دهد. بر این مبنا شیطان پرستان به دو گروه اصلی شیطان پرستان فلسفی و شیطان پرستان دینی تقسیم بندی مي‌شوند.


~تاریخچه
مفهوم شیطان در طول قرنها مورد مکاشفه قرار گرفته است. در اصل در سنت مسیحیان جودو، شیطان به عنوان بخشی از آفرینش دیده شده است که در برگیرنده قانونی است که مي‌تواند در مقابل خواست خداوند مخالفت کند و با اختیار تام خود، قادر است مبارزه طلب باشد. (یادآور یکی از تفسیرهای یهودی که مي‌گوید تنها زمانی که پتانسیل توانایی تخلف از خواست خدا را داشته باشید و با او مخالفت نکنید موجودی بسیار خوب خواهید بود) در خلال قرنها این مفهوم به مخالفت صرف علیه خداوند تحریف شده است.

• این دیدگاه که هرچیزی نقطه مقابل خود را دارد و خداوند (تماماً خوب) باید یک نیروی خدای بد (شیطانی) نیز در مقابلش باشد (بسیار از الهه‌های قدیمی نیز این نیروهای بد را در خود داشته اند، به طور مثال تمدن مصر باستان نیز چنین باوری را داشته است).

• با گسترش دین مسیحیت و بعد از آن اسلام، که هردو پیروان بسیاری بدست آوردند و یک رستگاری اعلا را برای خود قائل هستند و به زندگی بعد از مرگ اعتقاد دارند، و در میان آموزه‌های آنها شیطان وجود دارد و در همه جهان‌بیني‌های الهی، شیطان سعی دارد خداوند را تحلیل برد و خراب کند.

با رشد رو به جلوی جامعه از دوران اصلاحات به دوران روشنفکری (قرون 17 و 18)، مردl در جوامع غربی به پرسش سوالاتی راجع به شیطان کردند و این شیطان نیز در پاسخ به تدریج بزرگ و بزرگ‌تر شد، لذا شیطان پرستی به صورت یک رسم که با رسوم دینی گذشته مخالفت دارد ظهور پیدا کرده. به علاوه شیطان پرستی برمبنای آموزه‌های مخالف ادیان ابراهیمی به مخالفت با خدای ابراهیمی پرداخته است. قدیمي‌ترین شاهد ثبت شده راجع به این واژه (شیطان پرستی) در کتاب "تکذیب یک کتاب" توسط توماس هاردینگ (1565) به چشم میخورد که در آن از کلیسای انگلیس دفاع مي‌کند: "در خلال زمانی که مارتین لوتر برای اولین بار فرقه ملحد و شیطان پرست خود را به آلمان آورد،...". در حالی که مارتین لوتر خود هرگونه ارتباطی را بین آموزه هایش و شیطان نفی کرد. شیطان در یهودیت، مسیحیت، اسلام و آیاواشی کلمه شیطان در ابتدا از دین یهود آمده و در مسیحیت و اسلام تکمیل یافته است. این نگاه یهودی-مسیحی-اسلامی از شیطان مي‌تواند به موارد زیر تقسیم شود:

• یهود: شیطان در یهودیت، در لغت به معنای "دشمن" یا "تهمت زننده" است. و همینطور نام فرشته‌ای است که مومنین را مورد محک قرار مي‌دهد. شیطان در یهود به عنوان دشمن خدا شناخته نشده است بلکه یک خادم خدا است که وظیفه دارد ایمان بشیریت را مورد آزمایش قرار دهد.

• اسلامی: کلمه شیطان در عربی "الشیطان" به معنای خطاکار، متجاوز و دشمن است. این یک عنوان است که معمولاً به موجودی به نام ابلیس صفت داده مي‌شود. ابلیس یک جن بوده است که از خدا نافرمانی کرده است لذا من طبع توسط خدا محکوم شده است که به عنوان منبعی برای گمراهی انس و جن باشد و ایمان آنها را برای خدا بسنجد.

• مسیحیت: در بسیاری از شاخه‌های مسیحیت، شیطان (در اصل لوسیفر) قبل از آنکه از درگاه خدا ترد شود، یک موجود روحانی یا فرشته بوده که در خدمت خداوندگار بوده است. گفته مي‌شود شیطان از درگاه خداوند به دلیل غرور بیش از حد و خودپرستی ترد شده است. همینطور گفته شده است است شیطان کسی بوده است که به انسان گفته است مي‌تواند خدا شود، و موجب معصیت اصلی انسان در درگاه خدا شده است و در نتیجه از بهشت عدن اخراج شده است. از شیطان در کتاب یونانی "دیابلوس" به عنوان روح پلید (Devil) نیز نام برده شده است که به معنای "تهمت زننده" یا "کسی که به ناحق دیگران را متهم مي‌کند". واژه Devil از فعلی به معنای "پرت کردن" یا "انتقال دادن" نشئت گرفته شده است. در حالی که لاوی ادعا کرده است که این واژه از زبان سانسکریت "devi" مشتق شده و به معنای الهه است (گرچه این ادعا نادرست به نظر مي‌‌آید)


~شخصیت های بارز شیطان پرستان
آنتوان شزاندر لاوِی مؤسس و کاهن اعظم کلیسای شیطان و نویسنده کتاب انجیل شیطانی و بنیان گذار شیطان پرستی لاویی. وی در ۱۱ آوریل سال ۱۹۳۰ در شهر شیکاگو، ایالت ایلی نویز متولد شد. سپس خانواده اش به سانفرانسیسکو نقل مکان کردند و بیشتر دوران رشد وی همانجا سپری شد. پس از رها کردن دبیرستان و فرار از خانه در ۱۷ سالگی ابتدا به سیرک پیوست و بعد به نوازندگی روی آورد. در ۱۹۵۰ به عنوان عکاس در دایره جنائی پلیس استخدام شد.


~عقاید شیطانی
لاوی ۱۱ قانون شیطانی را نیز وضع کرد، که در حالی که نظام نامه‌ای اخلاقی نیست، ولی راهنمایي‌های کلی برای زندگی شیطان پرستی را ارائه کرده است:
1- هرگز نظراتت را قبل از آنکه از تو بپرسند بازگو نکن.
2- هرگز مشکلاتت را قبل از آنکه مطمئن شوی دیگران میخواهند آن را بشنوند بازگو نکن.
3- وقتی مهمان کسی هستی، به او احترام بگذار و در غیر این صورت هرگز آنجا نرو.
4- اگر مهمانت مزاحم تو است، با او بدون شفقت و با بیرحمی رفتار کن.
5- هرگز قبل از آنکه علامتی از طرف مقابلت ندیده‌ای به او پیشنهاد نزدیکی جنسی نده.
6- هرگز چیزی را که متعلق به تو نیست برندار، مگر آنکه داشتن آن برای کس دیگری سخت است و از تو میخواهد آن را بگیری.
7 - اگر از جادو به طور موفقیت آمیزی برای کسب خواسته هاید استفاده کرده‌ای قدرت آن را اعتراف کن. اگر پس از بدست آوردن خواسته هایت قدرت جادو را نفی کنی، تمام آنچه بدست آوردی را از دست خواهی داد.
8- هرگز از چیزی که نمیخواهی در معرض آن باشی شکایت نکن.
9- کودکان را آزار نده.
10- حیوانات -غیر انسان- را آزار نده مگر آنکه مورد حمله قرار گرفته‌ای یا برای شکارشان.
11- وقتی در سرزمینی آزاد قدم بر میداری، کسی را آزار نده، اگر کسی تو را مورد آزار قرار داد، از او بخواه که ادامه ندهد. اگر ادامه داد، نابودش کن.


~نقد شیطان پرستی
گرچه بیشتر نقدها از ناحیه ادیان بزرگ صورت میپذیرد، ولی بیشترین انتقادات به شیطان پرستی از طرف مسحیان شکل مي‌گیرد. در این راستا مباحث سودمندی مطرح هستند.
این ادعا که شیطان پرستی به طور صرف یک دین و فلسفه است در کنار معنای ضد آن تعریف مي‌شود که چه چیزی به عنوان ریاکاری، حماقت و خطاهای مسیر اصلی فلسفه‌ها و ادیان ضعیف عمل مي‌کند. همچنین این مباحث ادراک معنی و طبیعت شیطان یا عبادت او را از ادبیاتی که معمولاً ضد شیطان است شکل گرفته است.

• بسیاری از شیطان پرستان، شیطان را به عنوان یک نیروی سرکش معرفی مي‌کنند. به هرحال آنها ادعا مي‌کنند چنین هویتی بر مبنای قبول کردن اینکه شیطان موجودی یا قدرتی افضل است شکل مي‌گیرد.حال گفته مي‌شود با توجه به اینکه شیطان به عنوان موجودی شناخته مي‌شود که با خداوند مخالفت مي‌کند، در صورت قبول کردن او به عنوان راهنما، باید با خودش نیز مخالفت کرد. (تناقض)

• عالمان مسیحی بر این باورند که نمي‌توان هرگز از شیطان طبعیت نکرد (هیچ کس معصوم نیست) چرا که آنها باور دارند شر انسانی یک تلاش بیفایده برای انجام دادن کارهای خوب است (به طور مثال، برای رستگاری یا کسب امنیت برای خود، حتی با این شرط که به دیگیران ضرر رساند). حتی کسانی که از فلسفه خوش پرستی طبعیت مي‌کنند، تلاش مي‌کنند چیزهایی که به عنوان خوبی فقط برای خودشان شناخته شده‌اند را بدست آورند. این فلسفه دانان ادعا مي‌کنند نتیجه این فلسفه اگر با قوانین خداوندگار تطابق نداشته باشند، تنها رنج، سردرگمی، انزوا و نا امیدی به همراه خواهد داشت.

• شیطان پرستی یک "سراب فلسفی" و "علم بیان سنگین" است. چرا که گفته مي‌شود لاوی در استفاده از لغاط تبحر خواستی داشته است. شیطان پرستی یک طلسم کم ژرفای عقلانی از خدای ساخته شده توسط بشر است.

• "انسان موجودی اجتماعی است و به انسان‌های دیگر احتیاج دارد". بعضي‌ها عقیده دارند شیطان پرستان درک اشتباهی از استقلال داشته‌اند و آن را به تنهایی تعبیر کرده اند. استقلال مي‌تواند شما را قوی تر کند ولی این غیر ممکن است شما به تنهایی خدا باشید. آنها بر این باورند که اگر کسی خود را خدا معرفی کند و ضمن استفاده از لایق دانستن خود، مي‌توان به عدم پذیرش حقیقت منجر شود.

• یکی از نقدهای کاربردی تر شیطان پرستی اینست که ضمن این که شیطان پرستی معمولاً خود را به عنوان راه نجاتی برای توده‌های تسلیم شده مردم در مقابل دین‌های اصلی معرفی مي‌کند، بر شایستگي‌های آنها در بی نیازی از دیگران و انزوا گرایی تاکید مي‌کنند و انزوا گرایی مي‌تواند به سوء استفاده‌های مختلفی ناشی شود – که معمولاً نیز چنین است. چرا که طبیعت انزواگرایانه شیطان معمولاً در بازخورد جوامع ناکارمد است. و برای جبران این خلا از قوانین ادیان سنتی استفاده کرده است.
فرقه‌های غیر شیطان پرستانه بسیاری از گروه‌ها به اشتباه به عنوان گروه‌های شیطان پرستی در نظر گرفته مي‌شود.به طور کلی دو تعریف برای گروه‌های شیطان پرستی در نظر افراد وجود دارد:

• هر گروهی که شیطان را (مشابه شیطان تعریف شده در دین مسیحیت که عاری از مفاهیم غیر طبیعی مربوط به پلیدی و زشتی است یا یک شیطان انتزاعی) به عنوان خدا قبول داشته باشد و آن را عبادت کند، که معمولاً از آن به عنوان الهه سیاه نیز یاد مي‌کنند. و آن را منتسب به طبیعت "حقیقی" انسان مینامند.

• گروه‌هایی که از دین مسحیت تبعیت نکرده و یا عیسی را با خصوصیاتی که در دین مسیح تعریف شده است قبول ندارند.

تعریف دوم، معمولاً توسط بنیادگرایان مسیحی مورد استفاده قرار مي‌گیرد و بر مبنای این تعریف بسیاری از گروه‌ها را شیطان پرست مینامنند. این بنیاد گرایان بیشتر دین‌های کافر جدید (مثلاً ویکا یا استرو) را با استفاده از این تعریف شیطان پرست مینامند.
طبق این تعریف به ندرت از دین‌هایی مانند اسلام و یهود و فرقه‌های مسیحیت به عنوان شیطان پرست تعبیر مي‌شود. چنین گروه‌هایی که دین‌های گذشته را شیطان پرست بنامند بسیار کم است، مانند فرقه مورمون ها یا چند فرقه کوچک دیگر. البته شنیده شده است که بعضا کاتولیک ها، پروستان‌ها را نیز شیطان پرست نامیده‌اند و یا بالعکس ولی چنین خطابی خیلی به ندرت اتفاق مي‌‌افتد.
حرکت دیگری که به اشتباه به عنوان شیطان پرست شناخته شده است، گروه‌های هوی متال موسیقی است. گرچه گروه‌هایی وجود دارند که به دلایلی چند از شبیه سازي‌های شیطانی استفاده مي‌کنند ولی عمده گروه‌های متال راک ارتباطی با یکی از انواع شیطان پرستی ندارند.
 

 

 

 

 

 
 u اس.ام.اس روزانه

09125698059
roozane.sms@gmail.com


1642- دوتا آدم برفی دوطرف رودخونه عاشق هم ميشن،از عشق آب ميشن،شايد وسط رودخونه بهم برسن.تقديم به اونايی که دوسشون داريم اما ازشون دوريم. (6578-0936)

1643- 5جره چشاتیم 4پایه نگاتیم 3تاره شباتیم 2رشكه صفاتیم 1كلام خاك پاتیم..(0489-0935)(4435-0935)

1644- 6 شباهت پسرا با سوسک:1.سياهن 2.کثيفن3.موذين4.ترسون5.تو کوچه و خيابون ولن6.از سرو روی دخترا بالا ميرن(1442-0935)

1645- 100دفعه گفتم راه ميري،جلوپاتونگاه كن،بازكه افتادي تو قلب من.... (7308-0917)

1646-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
قبلا تند تر ميشمردی؛)(4435-0935)

1647- ابادنيه ميره تو يه کتابفروشی، ميگه:آقا پوستره مونو دارين؟کتابفروشه ميگه: نه.ميگه:اووووووويی توهم تموم کردی؟؟(6578-0936)

1648- اغلب فکر ميکنيم چون خيلی گرفتاريم به خدا نميرسيم،اما واقعييت اينست که چون به خدا نميرسيم خيلی گرفتاريم.(6578-0936)

1649- اری،آغاز؛ "دوست"داشتن است،گرچه پاين راه ناپيداست،من به پايان نمي انديشم،که همين دوست داشتن زيباست.(6578-0936)

1650- از جهش شما به سمت گوشی ممنونم.....سازمانه حمايت از اس ام اس نديدها(1442-0936)


شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
 

 

 

 

 

 
  u مقاله روزانه

مبنای تاریخی سریال یوزارسیف

سریال یوسف پیامبر هم تمام شد. سریالی که هم بحث انگیز بود و هم پر تماشاگر. یک سریال خاص! هم از نظر نوع ساخت و مسائل اجرایی هم از نظر محتوای احتمالا سیاسی و هم از نظر بحثهای تاریخی.
نوع اجرای سریال تقریبا یک جور نوآوری در بین سریالهای ایرانی بود. بحث سیاسی را هم فعلا کاری نداریم، اما بعضی از مسائل تاریخی مطرح شده در سریال که با قاطعیت هم مطرح شدند، کمی سوال برانگیز  بودند که من در اینجا به بعضی از آنها اشاره میکنم:
 


1- حقایقی از آخناتون و دوره حکومت وی
آخناتون (یا آمن هوتپ چهارم) یک فرعون ساختار شکن و از فراعنه سلسله 18 مصر بود . وی از اختلال صرع رنج می برد و گویا در شعر و نقاشی هم دست داشته.  وی سعی کرد علاوه بر مذهب تمام عرصه های مدیریت و فرهنگ و هنر مصری را هم تغییر دهد. البته آخناتون با شوکهای فراوان که با این تغییرات به بدنه کشور وارد میکند و با مدیریت ضعیف خود باعث شورش های فراوان در کشور و قتل و کشتارهای بیشمار بین طرفداران آتون و آمون میشود.
این شورشها چنان تشدید میشوند که فرعون ناچار میشود پایتخت را از تبس به شهر جدیدی به نام آخه تاتن (افق آتون) یا همان عمارنای امروزی منتقل کند. همین تغییر پایتخت باعث دوری بیشتر فرعون از مردم و افزایش تنشهای جامعه مصر می گردد.
در دوره او به دلیل ضعف بیش از حد  دولت مصر، بسیاری از ولایات خراجگذار مصر در خاورمیانه با کشور هیتی (مملکت رقیب مصر در حدود ترکیه  امروزی) متحد میشوند و ولایات متحد مصر را تحت فشار میگذارند. جالب است که منطقه کنعان نقطه ثقل این کشمکش بوده که در سریال ما هیچ اشاره ای به آن نشده است. سرانجام با بی تدبیری فرعون تمام مناطق شامات سقوط میکنند و مصریهای ساکن آن مناطق و متحدین آنها قتل عام میوشند. بیش از 380 نامه درخواست کمک از این ولایات از ویرانه های شهر آخه تاتن به دست آمده است که فرعون تمام آنها را نادیده گرفته بود.
 


حدود کشور هیتی


2- آیا آتون همان خدای یگانه ماست؟

بنا بر شواهد به دست آمده، آتون نوعی خدای یگانه بوده که با نمایشی از قرص خورشید تمثیل میشده است. این خدا که در زمان آخناتن (از سلسله18) خدای رسمی مصر شد گویا حداقل از زمان سلسله 12 شناخته شده بوده اما در زمان آخناتون بود که بر خدای آمون پیروز میشود و خدای یگانه مصر قلمداد میشود. از آنجایی که در برخی متون اخناتون خود را از نسل این خدا میداند(طبق رسم تمام فراعنه) نمی توان صریحا حکم به توحیدی بودن مذهب آتنیسم داد. ضمن اینکه این خدا جنبه ای از رع (خدای خورشید) بوده وبرای آن کاراکتر دو گانه ای از  رع و هوروس (هر دو از خدا های مصر قدیم) متصور بوده اند.
البته بعضی محققین (از قبیل زیگموند فروید) مذهب آتنیسم را پیش در آمدی بر مذهب یهود می دانند و مذهب حضرت موسی را قبل از نبوت آتنیسم معرفی کرده اند.
 


آخناتون و خانواده اش در حال عبادت آتون


3-همزمانی یوسف و آخناتن:
در مورد زمان زندگی حضرت یوسف روایات زیادی هست،از سلسله سوم تا سلسله دوازدهم، 15 یا 18 که در مورد هیچکدام دلیل قطعی ذکر نشده است.
احمد عثمان، مورخ مصری، ادعا می کند که پدر بزرگ مادری آخناتن احتمالا همان حضرت یوسف بوده-منبع ( این ادعا نیز از سوی بسیاری از مورخین رد شده است)
تاجایی که من جست و جو کردم در تاریخ نقلی از چنین خشکسالی عظیمی در زمان اخناتون نشده است که الزاما باید در زمان حضرت یوسف ما 7سال خشکسالی داشته باشیم. علاوه بر آن اگر حضور حضرت یوسف در دربار آخناتون به این حد پررنگ و تاثیر گذار بوده اصلا منطقی نیست که در آثار بجا مانده از دوره اخناتون حتی یک کلمه  یا اثر در مورد او یافت نشود.
همچنین اگر طبق روایت سریال بپذیریم که عملا اخناتون مرید حضرت یوسف بوده و بدون نظر او هیچ اقدامی نمی کرده، پس باید تمام بی تدبیری ها و کشت و کشتارهای او را نتیجه مشاوره حضرت یوسف بدانیم که این بزرگترین اشتباه نویسندگان سریال است که با چشم پوشیدن بر تمام فجایع زمان اخناتون ، اصرار بر همزمانی حضرت یوسف با آخناتون دارند و حتی این فرعون را عامل بی چون و چرای یوسف(ع) معرفی می کنند.


4- استناد به رمان و افسانه ها
در بسیاری از بخشهای سریال جزییات صحنه ها از رمان تاریخی The egyptian (ترجمه فارسی: سینوحه طبیب مخصوص فرعون) نوشته میکا والتاری اقتباس شده است. مثلا  جزییات مربوط به نبرد آمونی ها و آتونی ها ،اسامی اشخاص و توصیفات مربوط به کاهنان یا حتی  دکوراسیون خیابان قوچها (با ردیف مجسمه های قوچ) . اما در عین حال به این منبع هم وفادار نبوده. مثلا  سعی کاهنان در گم و گور کردن مجسمه آمون و انتشار شایعه عروج آمون دقیقا از رمان سینوهه برداشته شده. اما در رمان اصلی واقعا کاهنان در این زمینه موفق میشوند، درحالیکه در سریال ما یوزارسیف از راه می رسد و این توطئه را کشف می کند! همچنین در صحنه مربوط به نبرد معبد آمون هم در مستندات تاریخی و هم در رمان سینوهه داریم که مقاومت معتقدین به آمون بسیار شدید بوده و سپاهیان فرعون ناچار دست به قتل عامی وسیع می زنند. اما در نسخه اقای سلحشور، تنها حرکات مضحک چند کاهن کچل است که نمایش داده میشود.

نکته طبیبانه: جالب است که در طول سریال هم همیشه سینوهه را مانند خدمتکاری ایستاده در کنار تخت فرعون تصویر میکنند، در حالیکه مقام پزشکان سلطنتی بویژه در مصر باستان بیش از این بوده و مانند سایر بزرگان برای خود جایگاهی داشته اند و اصولا من در هیچ تاریخی ندیده ام که پزشکان، مگر در مواقع نیاز، بالای سر شاهان بایستند (مگر دربار آی-سی -یو است؟!) در خود رمان سینوهه ، اولا سینوهه سالهای بسیاری از حکومت آخناتون را در مصر به سر نمی برد و ثانیا در جای جای کتاب از مقام والای طبیبان صحبت میکند.
علاوه بر آن بخشی از داستان پردازیهای مربوط به یوسف و زلیخا در سریال، تنها از افسانه ها و داستانهای قدیمی گرفته شده و بعضا ریشه تاریخی-مذهبی درستی ندارند.


5-خروج نور نبوت از  حضرت یوسف:
طبق حدیثی از امام صادق(ع) هنگام دیدار حضرت یعقوب و حضرت یوسف، حضرت یوسف تحت تاثیر جاه و جلال و خدم و حشم خود، دچار غرور شده و برای استقبال پدر از اسب خود پایین نمی آید. (همین قضیه باعث خروج نور نبوت از نسل یوسف و انتقال آن به نسل لاوی می گردد) در حالیکه در سریال دقیقا عکس این قضیه روایت شد و ما شاهد چهار دست و پا رفتن و زمین خوردن پی در پی دو طرف برای دیدار هم هستیم. و حتی این حدیث امام ششم هم مورد سانسور و تحریف آقای سلحشور قرار میگیرد.
 

توضیح: علیرغم علاقه فراوانم به تاریخ و مطالعات مختصری که داشته ام، ادعای تاریخدانی ندارم، نوشته های فوق ترکیبی است از خوانده هایم در کتابهای فرعونها هم می میرند، قصه های قرآن (تاریخ انبیا) ، رمان سینوهه و چند کتاب مذهبی و تاریخی دیگر با جستجوهایی که به منظور نوشتن این مطلب انجام دادم (و لینکها را در متن درج کرده ام) در صورتیکه هرگونه اشکال مستدلی بر این نوشته وارد بدانید، خوشحال خواهم شد که آن را مطرح کنید. ضمنا مجددا یادآور می شوم این مقاله صرفا یک بررسی تاریخی است و سعی من در بررسی مسائل مذهبی نبوده است. 

منبع:
پزشک78

 

 

 گروه اینترنتی مشکان