1086
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1086:: چهارشنبه 23 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

سیاره خود را بسازید

باسلام
احتمالا با سیاره‌های مجازی و یا سیاره‌های اینترنتی آشنایی دارید٬ این نوع سیاره ها در حقیقت وبلاگ‌هایی هستند در رابطه با یک موضوع خاص که مطالب وبلاگ‌های دیگر را در رابطه با آن موضوع خاص جمع آوری می‌کنند و به کاربران نمایش می‌دهند. از جمله سیاره‌های نام آشنای وب فارسی نیز می‌توان به سیاره وردپرس فارسی و سیاره فایرفاکس فارسی اشاره کرد.

Planetaki محیطی را برای کاربرانش آماده کرده است که بتوانند به آسانی هرچه تمام تر برای خود در رابطه با هر موضوعی که علاقه دارند سیاره بسازند. از جمله ویژگی‌های Planetaki می‌توان به سادگی و راحتی کار با آن اشاره کرد. (مثلا اين يک سیاره فوتبالی هست که یک سری اخبار مرتبط با فوتبال ایران را در یک جا جمع می‌کند)
اما برای آغاز کار با Planetaki و ساخت یک سیاره کافی است ابتدا به سایت Planetaki.com بروید و روی دکمه Creat your planet کلیک کنید و پس از ثبت سیاره‌تان حالا باید خوراک آن وبلاگ‌ها یا خوراک موضوع خاصی راکه مد نظرتان است را به سیاره تان اضافه کنید و حالا شما یک سیاره دارید.


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • غذاهاي خطوط هواپيمائي کشورهاي مختلف جهان
  • حراج تمدن ها!
  • مفهوم گرایانگی!
  • زنان ایرانی در شبکه های غیر اخلاقی امارات
  • معرفي و دانلود فيلم : يخ سياه
  • دانلود فيلم مستند : يونان
  • دانلود انيميشن : The Bugs Bunny Roadrunner Movie
  • آلبوم جدید و زیبای بهروز نظری با نام گاهی وقتا
  • آهنگ زیبای ياد ايام باصداي محمدرضا شجريان
  • جدیدترین مطالب سایت ها، جلوی چشمان شما!
  • نرم افزار حافظ براي موبايل
  • پرشین سودوکو Persian Sudoku v1.0
  • به یغما رفتن تاریخ ایران! به کام کره جنوبی و چین در افسانه جومونگ
  • قدر يكديگر بدانيم
  • یـــعـــنـــی مــن خــواب دیـــده‌ بـــودم؟؟
  • گوشی‌های موبایل‌ توانمندتر به یاری Cloud computing
  • دستور العمل عمومی دعوا کردن – سطح متوسط
  • سالروز لنگراندازي ماندگار انگليسي ها در آمريکاي شمالي و ايجاد
  • کلني در ويرجينيا
  • جديدترين شماره از ماهنامه Technology & Learning May
  • آیا گوشی مایکروسافت در راه است؟
  • یك نمایشگاه و هزار خنده!
  • تکنیک های هفت گانه: ارتقای خلاقیت‌
  • ابتکارهایی برای آشپزخانه
  • دردسرهای رنگ مو
  • آشنایی با انواع سس و روشهای تهیه آن
  • لحظات بحرانی در زندگی مشترک
  • تازه‌ترین دستاوردهای امنیت دیجیتال در اینفوسک ۲۰۰۹
  • دلايل علاقه مسلمانان به بیت المقدس
  • و ....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

غذاهاي خطوط هواپيمائي کشورهاي مختلف جهان
داوود در ميان خشم جالوت دنيا!
سلام ميرحسين!
حراج تمدن ها!
تصاوير ملکه زیبایی روسیه سال 2009
مفهوم گرایانگی!
بحثي در باب سمبلهاي مفهوم گرايانه آور!
تصاوير ضد نازيسم متعلق به سال 1930
۱۰ نقطه در کره زمین که بنظر می رسد به سیاره دیگری
تعلق داشته باشند
ويژه نامه سفر به کردستان
 دیدن آنلاین صفحه اول پاسپورت
این سایت با اخذ نام، نام خانوادگي و کشور تابعيت، وضعيت گذرنامه صادر شده براي شما را در اداره اطلاعات جهاني پاسپورت مسافري بررسي نموده و درنهايت تصوير ‏صفحه اصلي آنرا در صورت مورد تاييد بودن نمايش ميدهد.

 

 

www.mobin-group.com

کاهش شديد بودجه نهادهاي فرهنگي
با تصميم دولت

در حالي که با عدم تصويب طرح هدفمندي يارانه‌ها، دولت نماينده‌اي را براي جبران کسري 85 هزار ميليارد توماني تعيين کرده، به تازگي با ابلاغ پرويز داودي،‌ معاون اول رئيس‌جمهور، بودجه‌ها و کمک‌هاي تصويبي مجلس براي برخي مراکز فرهنگي به شدت کاهش يافته است.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، اين ابلاغيه دولت، بسياري از نهادهاي ديني را نگران کرده است.
بنا بر اين گزارش،‌ بر پايه ابلاغيه معاون اول رئيس‌جمهور، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، چهار ميليارد تومان، سازمان تبليغات اسلامي، 26 ميليارد تومان، شوراي عالي حوزه‌هاي علميه، 22 ميليارد تومان، جامعة‌المصطفي، (حوزه خارج از کشور) ده ميليارد تومان و مجمع جهاني اهل بيت، دو ميليارد تومان با کاهش بودجه روبه‌رو شده‌اند.
همچنين شمار بسياري از دانشگاه‌ها از جمله تهران، شهيد بهشتي، شيراز، صنعتي اصفهان، شريف،‌ شهيد چمران، اميرکبير، خواجه نصير ‌و نيز پژوهشکده‌هايي همچون پژوهشگاه علوم انساني و... با کاهش بودجه‌هاي اکثرا چند صد ميليون توماني روبه‌رو شده‌اند که با توجه به وفور دانشجو و صرف هزينه‌هاي آموزشي، قاعدتا اين کاهش بودجه، بخش پژوهش کشور را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
مدير يکي از نهادهاي فرهنگي با انتقاد شديد از اقدام دولت، آن را شکستن کمر نهادهاي فرهنگي، ‌ديني تعبير کرد و گفت: دولت بايد به جاي اين رويه، از بودجه نهادهاي اجرايي کم مي‌کرد.

زنان ایرانی در شبکه های غیر اخلاقی!

نام زنان ایرانی به همراه پرچم کشورمان به لیست کانال های غیر اخلاقی کشورهای عربی اضافه شده است
به تازگی نام دختران ایرانی به همراه پرچم کشورمان به لیست کانال های غیر اخلاقی اضافه شده است . بیشتر این کانال های متعلق به کشورهای عربی به خصوص امارات متحده عربی است.
در گزارشی نیز که امروز «ایونا» از تجارت زنان در کشور دبی منتشر کرده به واردات زنان روسپی از سراسر دنیا به این کشور اشاره کرده است و آورده است :سالانه هزاران دختر و زن جوان توسط کشتی‌های باری و یا هواپیماها به دوبی منتقل شده و پس از سوءاستفاده به دیگر کشورها قاچاق می‌شوند.
‌ زنان و دخترانی که با وعده یافتن کار و داشتن زندگی بهتر توسط گروه‌های مختلف فساد از کشورهای خود به این شهر آورده می‌شوند، ساکنان بومی امارات و دوبی را در ظاهر افرادی متمدن می‌دانند، اما در زیر این ظاهر، یک خوی دیکتاتوری و قرون وسطایی دیده می‌شود که خشونت حاصل از آن،‌ نه تنها برای جنس مونث خارجی است که گریبان‌گیر بسیاری از زنان بومی امارات می‌شود و آن‌ها خود نیز قربانی خشونت جسمی و جنسی شوهران، برادران، پدران و حتی پسران خود هستند و زنان، سکوت، زجر و تحمل آزار این مردان را به ترس از فراموش شدن، کشته شدن و یا طرد شدن توسط خانواده ترجیح می‌دهند، لذا شکایت خود را به مقامات بالاتر اعم از وکلا، مشاوران خانواده‌، پلیس و قضات نمی‌برند.
در گزارش رسمی دادگاه عالی دوبی آمده است: روزانه صدها پرونده‌ خشونت علیه زنان و دختران در این شهر، توسط ماموران پلیس به دادگاه آورده می‌شود اما زنان که شاکیان اصلی این پرونده‌ها محسوب می‌شوند به دلایلی که ذکر شد، از شکایت خود صرف نظر می‌کنند. آن‌ها حاضرند در جهنمی که مردان برایشان ساخته‌اند ، زندگی کنند، اما از آن‌ها که به قول خودشان سرپناهی برایشان هستند، شکایتی نکنند.
«رجا میدفع»، رییس دپارتمان حمایت از خانواده‌ و کودکان در وزارت کار و امور اجتماعی امارات ، معتقد است که علاوه بر خشونت علیه زنان، سوءاستفاده، خشونت و تجاوز علیه کودکان نیز در این شهر بیداد می‌کند.
میزان خشونت علیه زنان و تجارت و قاچاق زنان و دختران طی یک سال اخیر در دوبی افزایش یافته است، به طوری که بر اساس اعلام دپارتمان آمار در دادگاه دوبی میزان خشونت‌ها و وقوع جرایم مختلف از ‌5/1 درصد در سال ‌2007 میلادی به ‌5/2 درصد در سال ‌2008 میلادی افزایش یافته و با توجه به مهاجرت‌های صورت گرفته و بروز بحران اقتصادی جهانی که امارات را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده ، احتمال افزایش و رشد جرایم و خشونت‌ها به ویژه علیه زنان در این کشور وجود دارد.

ساخت ربات با چهره این سینا در دانشگاه امارات،‌ جنجال آفرین شد

ساخت رباتی با چهره ابن سینا دانشمند نام‌آور ایرانی به سرپرستی استاد یونانی دانشگاه امارات عربی و دستیاران یونانی و آلمانی وی، صحنه نمایش تازه‌ای از همسویی مفتضحانه «بی بی سی» با سیاست‌های ضد ایرانی شیوخ جاعل منطقه در هویت تراشی و مصادره مفاخر تاریخی ایران شد
BBC در خبری كه در زمینه ساخت این ربات منتشر كرد، ابتدا از ابن سینا به عنوان دانشمندی عرب! یاد كرد و مدتی بعد با عقب نشینی شیطنت‌آمیز از این اشتباه، ابن سینا را دانشمندی اسلامی (Islamic scholar) عنوان كرد.
بی بی سی پیش از این نیز همسویی خود را با این قبیل اقدامات جاعلانه در پوشش خبرهای علمی نشان داده بود. بخش عربی این شبكه‌ چند ماه پیش با ارایه‌ مقاله‌ای از یك محقق عرب در زمینه «رنگ درمانی و تاثیرات رنگ در زندگی بشر»، از ابن سینا، دانشمند مشهور ایرانی به عنوان یك «دانشمند عرب» یاد كرد! این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد كه ابن سینا، اهل بخارا، مركز زبان فارسی و زبان مادری‌اش نیز فارسی بوده و لذا عرب دانستن وی كاملا دور از واقعیت و مضحك است. اما رباتی كه دستمایه این جعل هویت مفتضحانه شده ... این ربات كه توسط دكتر ماوریدیس، محقق یونانی و دستیارانش در دانشگاه امارات با همكاری محققانی از آلمان و یونان ساخته‌ شده می‌تواند با توجه به قابلیت شناسایی چهره افراد ضمن ورود به سایت اجتماعی «Facebook» به تقویت روابط ربات‌ها با انسانها كمك كند. وی صاحب صفحه‌ای در سایت Facebook است كه در آن به تعامل با اعضای این سایت خواهد پرداخت و به زودی پر از عكس‌ها و مطالبی می‌شود كه نشان دهنده امكان برقراری یك رابطه دوستانه پایدار بین انسان و ماشین خواهد بود. طرح پیوند بین روبات و شبكه اجتماعی، ایده دكتر نیكولاس ماوریدیس و دستیاران وی بوده كه تلاش داشته‌اند از این طریق بر احساس دوری مردم از روبات‌ها غلبه كنند. محققان می‌گویند تلاش می‌كنند برای انسان‌ها و روبات‌ها این امكان را فراهم كنند كه خاطرات خود را به اشتراك بگذارند و در واقع ربات‌ها به جمع دوستان انسان‌ها وارد شوند. با این هدف دكتر ماوریدیس و دستیارانش از آزمایشگاه روبات‌های خلاق و رسانه در دانشگاه امارات متحده عربی با همكاری دستیاران خود در آلمان و یونان این روبات جدید را ساخته‌اند كه می‌تواند چهره افراد را شناسایی كند. نمونه اولیه این ربات بر اساس ماشین PeopleBot از شركت ActivRobots ساخته شده كه به آن مجموعه‌ای از یك یابنده، صفحه نمایش لمس و دوربین استریو افزوده شده است. نمونه اولیه فعلی «سارا» نام دارد، اما وقتی پروژه راه‌اندازی شود، ربات تبدیل به ماشینی می‌شود كه چهره آن شبیه به ابن سینا، دانشمند ایرانی است. این دستگاه دارای سه واحد نرم‌افزاری است كه به آن كمك می‌كند با مردم در IRML تعامل كند كه یك واحد چهره افراد واقعی یا تصاویر آنها را كه در سایت «فیس بوك» گذاشته شده شناسایی می‌كند. به گزارش ایسنا، همچنین ربات دارای یك واحد نرم‌افزاری زبانی است و می‌تواند در لحظه با مردم مكالمه و گفت‌وگو كند و یك پایگاه داده‌ها از دوستانش و روابط اجتماعی با آنها بر اساس اطلاعات «فیس بوك» ایجاد كند. دكتر ماوریدیس قرار است روبات ابن سینا را در یك دوره آزمایشی یك ماهه در IRML بگرداند تا با مردم ملاقات كند و آنها را بشناسد. سپس ربات برای بازشناختن این افراد و مكالمه با آنها در «فیس بوك» دست به كار خواهد شد. انتظار می رود ایرانیان سراسر جهان ،‌به این اقدام موهن در جعل شخصیت های ایرانی ،‌واكنش جدی نشان دهند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

يخ سياه
Musta jää

نويسنده و کارگردان: پِتري کُتويکا. موسيقي: ايسّا تُپّينن. مدير فيلمبرداري: هاري رَتو. تدوين: يوکت نوکَنن. طراح ‏صحنه: کريستا ساها. بازيگران: اوتي مَئنپَ َ[سارا]، ريا کاتايا[تولي]، مارتي سئوسالو[لئو]، ويله ويرتانن[ايلکا]، سارا ‏پاوولاينن[لئا]، نتا هيکيلَ [کريستا]، فيليپ دانه[ئووه]، ماتي لاينه[کومو]. 110 دقيقه. محصول 2007 فنلاند، آلمان. نام ‏ديگر: ‏Black Ice، ‏Svart is‏. نامزد خرس طلاي جشنواره برلين، برنده دلفين طلايي بهترين بازيگر زن/ريا کاتايا از ‏جشنوراه فستوريا-ترويا، برنده جايزه بهترين بازيگر زن/ اوتي مَئنپَ-بهترين کارگرداني-بهترين تدوين-بهترين فيلمنامه-‏بهترين فيلم و نامزد جايزه بهترين بازيگر زن/ ريا کاتايا-بهترين فيلمبرداري-بهترين موسيقي و بهترين بازيگر نقش ‏مکمل زن/سارا پاوولاينن از مراسم يوسي. ‏
سارا دکتري ميان سال که با لئوي آرشيتکت ازدواج کرده، در جشن تولد خود متوجه مي شود که شوهرش با يکي از ‏دانشجويان جوان خود رابطه دارد. کمي کنجکاوي او را به نام و نشاني دختر که تولي نام دارد، مي رساند. تولي از ‏متاهل بودن لئو با خبر است، اما اين امر براي وي چيز مهمي محسوب نمي شود. اما سارا که خواستار بچه دار شدن از ‏لئو بوده، از پي بردن به وجود تولي خشمگين است. بنابراين موقتاً از لئو جدا شده و در آپارتماني ديگر ساکن مي شود. ‏ولي وقتي براي صحبت کردن با تولي به محل کار دوم وي مي رود، ناخواسته خود را با تامي ديگر-کريستا- معرفي ‏کرده و خود را در ميان شاگردان کلاس هنرهاي رزمي تولي مي يابد. سارا خيلي زود اطمينان تولي را جلب و به خانه ‏او راه پيدا مي کند و بديهي است که صحبت ها به لئو کشيده مي شود. تولي به وي مي گويد که لئو هميشه به وي خيانت ‏مي کرده و اين بار اول وي نيست. قبل از تولي نيز زن هاي ديگري بوده اند و بعد از وي هم خواهند بود. سارا که در ‏فکر انتقام است با صحنه سازي موجبات دستگيري تولي توسط پليس را فراهم کرده و سبب جدايي موقت لئو و تولي مي ‏شود. سپس بار ديگر به نزد لئو بازمي گردد و زندگي را از سر مي گيرد. ولي تولي که کريستا را تنها دوست خود ‏دانسته و حرف دلش را با او در ميان گذاشته از اين موضوع به شدت سرخورده است. بعد از يک ميهماني بالمکاسه، ‏سارا تولي را به خانه مي رد تا با لئو رو در رو کند، اما پيش از سر رسيدن لئو در مي يابد که تولي آبستن است. ولي ‏ديگر براي هر تصميمي دير شده و سر رسيدن لئو و يک سوتفاهم باعث مرگ يکي از سه نفر خواهد شد...‏

چرا بايد ديد؟
پِتري کُتويکا متولد 1964 پاراينن، فنلاند در زمينه تئوري فلسفه و ادبيات تحصيل کرده و سپس جذب فيلمسازي شده ‏است. فيلم کوتاه ساخته و در سال 2005 اولين فيلمش دلتنگ وطن را در 2005 کارگرداني کرده است. يخ سياه دومين ‏فيلم اوست که توانسته بعد از 18 سال اولين فيلم فنلاندي راه يافته به جشنواره برلين باشد و تا مقام نامزدي خرس طلايي ‏نيز پيش برود. ‏
کُتويکا گفته که فيلم بر اساس تجربيات شخصي خود وي شکل گرفته و شش سالي فکر ساختن آن ذهن اش را به خود ‏مشغول کرده بود. او که تباري لهستاني دارد، خود را از دوستداران کريشتف کيسلوفسکي، کوبريک و برگمن مي داند و ‏اعلام کرده از ميان کارگردان هاي فنلاندي ميککو نيسکانن بيشترين تاثير را بر وي گذاشته است. ‏
اما چه چيز باعث شده تا قصه اي کوچک درباره حسادت و انتقام که هر ساله هزاران نمونه آن در کشورهاي مختلف ‏توليد مي شود به بخش مسابقه جشنواره برلين راه يابد و اصولاً چرا چنين فيلمي را بايد ديد؟
اولين و شايد مهم ترين دليل درام غير متعارف آن است که اگر منطقه اسکانديناوي و زن هايش را نشناسيد، طبعاً برايتان ‏جذاب و تکان دهنده خواهد بود. مي گويم اسکاندويناوي و فنلاند را را مي خواهم به عنوان نامناسب ترين جاي آن براي ‏زندگي –که در اين فيلم و بقيه توليدات اين کشور با نام هايي چون سرزمين بد يا کشور يخ زده به آن اشاره مي شود- ‏متمايز کنم. کشوري که بيش از نيمي از جمعيت اش را زن ها تشکيل مي دهند و حسادت در ميان آنها به گونه اي ديگر ‏رايج است. اگر زن آسيايي يا اروپاي مرکزي چنين مردي خيانتکاري را به قتل برساند يا دست کم او و معشوق ديگر را ‏به سزاي خيانت شان برساند، دو زن فنلاندي يخ سياه به گونه اي پنهاني بايد بر سر تصاحب لئو توافق کنند، چون اگر ‏چنين نشود مانند انتهاي فيلم نه سارا و نه تولي ديگر صاحب لئو نخواهند بود. چون حسادت دو زن باعث مرگ ابلهانه ‏لئو در ميان برف و يخ مي شود. سارا با دادن ندانسته مشروب حاوي قرص خواب به لئو باعث سانحه رانندگي مي شود ‏و تولي با کمک نکردن به وي در بازگشت به خانه پس از سانحه و رها کردنش در جاده سبب يخ زدنش مي شود. ‏
کُتويکا همچون کوريسماکي اما با ضرباهنگي اندکي سريع تر، به زندگي سرد و فاقد هيجان فنلاندي هاي افسرده نگاه ‏مي کند و نتيجه مي گيرد که اگر زن ها دست از اين کارها برندارند، اندک جذابيت زندگي شان که از سکس حاصل مي ‏شود نيز از دست خواهد رفت(نه تو داري و نه من!). چنين راه حلي شايد دور از انتظار و عرف باشد، اما خيلي ها ‏براي ديدن نقشه انتقام پيچيده سارا جذب فيلم خواهند شد و در پايان با آن روبرو خواهند گشت. يخ سياه که با بودجه اي ‏نزديک به دو ميليون يورو ساخته شده، در خود فنلاند با موفقيت نسبي روبرو شده و براي شناختن سينماي جديد فنلاند ‏نمونه خوبي بشمار مي رود. چون هر چه باشد قصه اش را با اسلوبي دور از سينماي اين منطقه، با ساختاري خوب و با ‏هيجان بيشتر روايت مي کند. چيزي که سينماي اسکانديناوي سال هاست به لزوم تزريق آن در بدنه فيلم هايش پي برده، ‏اما ويژگي هاي اقليمي و نژادي مانع از آن شده است. ‏
ژانر: درام. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Musta.Jaa.2007.FNNSH.DVDRp.XvD-TXF.part1.rar
Musta.Jaa.2007.FNNSH.DVDRp.XvD-TXF.part2.rar
Musta.Jaa.2007.FNNSH.DVDRp.XvD-TXF.part3.rar
Musta.Jaa.2007.FNNSH.DVDRp.XvD-TXF.part4.rar
Musta.Jaa.2007.FNNSH.DVDRp.XvD-TXF.part5.rar
Musta.Jaa.2007.FNNSH.DVDRp.XvD-TXF.part6.rar
Musta.Jaa.2007.FNNSH.DVDRp.XvD-TXF.part7.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

يونان
Mainland Greece

مستندي در مورد کشور يونان
محصول Lonely Planet

Christina Chang journeys through Greece, the cradle of the ancient world which has an archaeological legacy bearing testament to its varied past.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/219161021/Lonely_Planet_-_Greece.avi.001
http://rapidshare.com/files/219161157/Lonely_Planet_-_Greece.avi.002
http://rapidshare.com/files/219161264/Lonely_Planet_-_Greece.avi.003
http://rapidshare.com/files/219161377/Lonely_Planet_-_Greece.avi.004
http://rapidshare.com/files/219161156/Lonely_Planet_-_Greece.avi.005
http://rapidshare.com/files/219161147/Lonely_Planet_-_Greece.avi.006
http://rapidshare.com/files/219161139/Lonely_Planet_-_Greece.avi.007
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Bugs Bunny Roadrunner Movie


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

http://rapidshare.com/files/116646209/tbbrrm-aaf.part1.rar  
http://rapidshare.com/files/116646207/tbbrrm-aaf.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/116646137/tbbrrm-aaf.part3.rar  
http://rapidshare.com/files/116646187/tbbrrm-aaf.part4.rar  
http://rapidshare.com/files/116646166/tbbrrm-aaf.part5.rar  
http://rapidshare.com/files/116646170/tbbrrm-aaf.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/116646168/tbbrrm-aaf.part7.rar  
http://rapidshare.com/files/116646115/tbbrrm-aaf.part8.rar  

رمز فايل: AlexisRod


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

گاهي وقتا
باصداي
بهروز نظري

آلبوم جدید و زیبای بهروز نظری با نام گاهی وقتا
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای ياد ايام
باصداي محمدرضا شجريان

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

جدیدترین مطالب سایت ها، جلوی چشمان شما!

اکثر کاربران امروزه با RSS آشنایی دارند و از نرم افزار های RSS Reader متفاوتی نیز استفاده می کنند، اما در این مطلب می خواهم یک RSS Reader ساده، کم حجم معرفی کنم که نسبت به دیگر برنامه های مشابه اش بسیار زیبا و جذاب است.
RSScrawler 2.0 نام این برنامه است. با حجمی نزدیک به 2 مگابایت، یکی از ساده ترین و جذاب ترین RSS Reader هایی است که تا به حال دیدم.
بعد از دریافت و نصب برنامه، آنرا اجرا کنید، حالا در بالای صفحه کامپیوتر شما، نوار آبی رنگی میبینید. در

ین نوار دارای دو خطر متحرک است، و در گوشه آن چند دکمه می بینید. دو خط متحرک عناوین جدیدخبری دو فید شما را نمایش می دهند. دکمه ◄◄سرعت آن خط را زیاد می کند و عناوین خبری زودتر رد می شوند. در کنار هر خط این شکل وجود دارد.
اگر شما آدرس  RSS چند سایت خبری را وارد کنید، این نوار دقیقا اخبار آن سایت ها را برای شما مانند زیر نویس خبری شکبه خبر در کامپیوتر شما به نمایش در خواهد آورد. در حال پیش فرض آدرس RSS چند سایت خبری (انگلیسی زبان) در این برنامه وجود دارد. شما امکان حذف و اضافه کردن آدرس RSS دلخواه را دارید.
× برنامه شما را می بندد.
فلش به سمت پایین (یا بالا)، منوی برنامه را باز می کند.
دکمه قلش بالا و پایین برنامه را به صورت Auto Hide در می اورد و در صورت بیکاری پنهان می شود، با بردن نشانگر موس روی آن دوباره بالا خواهد آمد. در این حالت تمام صفحه در اختیار شما خواهد بود.
با کلیک روی هر عنوان، خلاصه از آن خبر در پنجره جدا نمایش داده می شود.

برای وارد شدن به بخش تنظیمات، روی فلش به سمت پایین (یا بالا) کلیک کنید، Settings را انتخاب کنید.

در این بخش شما می توانید با کلیک روی آیکون + آدرس RSS جدید خود را وارد کنید. کلیک روی – نیز RSS Feed انتخاب شده را حذف می کند.
در قسمت General نیز می توانید تنظیمات اصلی برنامه را انجام دهید، سرعت نمایش متحرک فید ها، مکان قرار گرفتن نوار برنامه، بروز رسانی خودکار فید ها و …


لينک دانلود
(حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار حافظ
اولین نرم افزار موبایل به خط نستعلیق

شرکت سرزمین نرم افزار نوین برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی و تولید نرم افزار موبایل به خط نستعلیق نموده. این نرم افزار برای گوشی های موبایل با اندازه تصویر 240×320 و پروفایل 2 جاوا (MIDP2) تهیه شده است.

شایان ذکر است که نسخه رایگان این برنامه حاوی اشعار محدودی است و برای اینکه نسخه کامل را داشته باشید میبایست آن را از سایت اصلی برنامه خریداری کنید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

پرشین سودوکو Persian Sudoku v1.0

سودوکو بازی است که این روز ها طرفداران زیادی را در سراسر جهان پیدا کرده و افراد زیادی را سرگرم کرده است. اگر شما هم از طرفداران سودوکو هستید،اکنون می توانید این بازی سرگرم کننده و جالب را در رایانه خود تجربه کنید و اوقات فراغت خود را با جدول های متنوع پرشین سودکو سپری کنید. همچنین با ابزار های این برنامه می توانید سودوکو طراحی کنید و در اختیار دوستان خود قرار دهید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Persian Sudoku v1.0:
- امکان انتخاب سطح جدول های سودوکو
- کم حجم و سریع
- محیطی زیبا و کاربر پسند با دو پوسته متفاوت
- امکان ساخت جدول سودوکو
- امکان چاپ تمامی جداول
- کمک به کاربر برای حل جدول
- ذخیره کردن جدول برای پیگیری حل در زمان دیگر
- امکان به روز رسانی برنامه
- همراه با راهنمای کامل برای استفاده
- رایگان و قابل استفاده بدون محدودیت
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز محبوب 7
- و ...


برای اجرا شدن این برنامه نیاز به Microsoft .net Framework 2.0 دارید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

آیا میرحسین می تواند مهمترین نقاشی عمرش را بکشد؟

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول اكرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله می فرمایند:
عائِدُ المَريضِ يَخوضُ فِى البَرَكَةِ فَاِذا جَلَسَ انغَمَسَ فيها

عيادت كننده بيمار، در بركت فرو مى‏رود و چون نزد بيمار بنشيند، در آن غوطه‏ ور مى‏شود.

كنزالفوائد، ج 1، ص 178

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

میخ و آب
ميخه ميفته تو آب زنگ مي زنه در ميره!


دعا
خدایا به دوست دختران ما زیبایی زلیخاو به زنان ماشعور آسنات را عطا بفرما


جد بزرگ
هش چیست ؟ Hosh
جد بزرگ ترمز ABS است که خر را بدون هیچ خط ترمزی نگه می دارد !


خوشبینی
اگر گنجشک بر سرت فضله کرد خدا را شکر کن که گاو ها پرواز نمیکنند


چند سالمه
توی یک مهمانی، خانمی رو می کنه به حیف نون، می گه:
به نظر شما من چند سالمه؟
حیف نون می گه:
گفتنش یک خورده مشکله، اما یک کم که دقیق می شم می بینم اصلا بهتون نمی یاد!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

توصیه های آقا

دستورالعمل اجرایی برای شیعیان
هر کدام از شما کاری را انجام دهد که بواسطه ی آن به محبت و دوستی ما نزدیک شوید و از آنچه موجب ناخوشایندی و ناراحتی ماست دوری کنید.(احتجاج،ج2، ص497)

ظهور ناگهانی خواهد بود
امر ظهور ما ناگهانی و غیر مترقب خواهد بود هنگامی که توبه و بازگشت سودی ندارد و پشیمانی از گناه، از کیفر نجات نمی دهد. (احتجاج، ج2، ص498؛ بحار، ج53،ص176)

نتیجه ی تقوا
هر کس تقوای خدا را پیشه کند از فتنه های گمراه کننده و گرفتاریهای ظلمت خیز در امان خواهد بود. (احتجاج، ج2، ص498)

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

به یغما رفتن تاریخ ایران! به کام کره جنوبی و چین
در افسانه جومونگ

بدبختانه عدم شناخت نسل امروز نسبت به تاریخ باشکوه ایران باعث شده است که بسیاری از داشته های خویش را در دستان دیگران ببینیم و لذت هم ببریم !
سریال افسانه جومونگ ( ساخته کشور کره جنوبی ) در واقع بخشی از تاریخ ایران را ربوده است . آنها نام ارمنستان را لاک گرفته و بر آن سرزمین بویو گذارده اند فرمانروایی ایران را هم سلسله هان نامیده اند . در تاریخ سلسله ( هان ) سواره نظام زره پوش وجود ندارد این سواره نظام بنا بر همه اسناد تاریخی مربوط به ارتش پارت ایران بوده است .
وقتی از درگیری دولت هان با یاغیان صحبت می شود و بدین خاطر بویو دست به حمله به مناطق اطراف خود می زند در واقع زمانی است که فرمانروایی ایران با یاغیان هوسپائوسینس ( شورشگر تازی ) و گوردی ین، آدیابن و اُسرائن در باختر و سکاییان در خاور مشغول جنگ است در ضمن مهمترین نکته آنکه گرفتن گروگان از خاندان نافرمان نسبت به فرمانروایی تنها در ایران باب بوده است مهرداد پادشاه اشکانی در ارمنستان ( بخاطر آنکه بی طرفی کشورش را زیر پا گذارده و از رومیان حمایت نمود ) وارد کارزار شده و آرتاواز شاه ارمنستان را فرمانبردار خویش نمود و تیگران پسر آرتاواز را به عنوان گروگان به پارت فرستاد. رویدادهای بعدی باعث مداخله دوباره ایران شد و ارتش پارت، تیگران را به عنوان شاه بر صندلی پادشاهی به جای آرتاواز قرار داد . کشور بی ریشه کره با استفاده از تمثیل های ایرانی برای خود تاریخ می سازد در سریال یانگوم نخستین رستم زاد ( سزارین ) را به یانگوم منتسب کردند و حال در دل تاریخ اشکانی ما برای سرزمین چوسان خود هویتی حماسی می سازند . باید با هزار درد افسوس گفت به خاطر عدم توجه رسانه های مسئول نسبت به هویت و تاریخ ملی ایران کشورهایی نظیر کره بجای ما ، آنها را به نام خود نموده و در نهایت ما می مانیم و مشتی تاریخ غیر ایرانی !
بقول ارد بزرگ اندیشمند و متفکر ایرانی : سرزمینی که اسطوره های خویش را فراموش کند به اسطورهای کشورهای دیگر دلخوش می کند فرزندان چنین دودمانی بی پناه و آسیب پذیرند .
برای شناخت بیشتر و بهتر تاریخی که کشور کره جنوبی به یغما برده است نظر شما را به بخش های از تاریخ دودمان اشکانیان و پارت های ایران جلب می کنم :


یکی از افسران سپاه آهنین ایران در پایین عکس دیده می شود

به مهرداد دوم پادشاه ایران زمین گفتند در کشورداری صبوری کنید اردوان پدر شما و همین طور فرهاد پدر بزرگتان خیلی زود کشته شدند . مهرداد گفت در حالی که هوسپائوسینس ( شورشگر تازی ) و گوردی ین، آدیابن و اُسرائن در باختر و سکاییان در خاور به جان مردم ایران افتاده و کشتار می کنند سکوت و نرمش به چه معناست . کشته شدن در این شرایط بسیار با ارزش تر از زندگی در خفت و ننگ است .
شجاعت پادشاه ایران مهرداد اشکانی گویای این سخن ارد بزرگ است که : برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است.
مهرداد دستور داد ارتش ایران بازسازی شود استراتژی نظامی خاص اشکانیان ، جنگهای نامنظم توسط کمانداران ورزیده بود که شالودهء ارتش اشکانی را تشکیل می دادند. گروههای سوارکار چالاک و کمانداران قابلی که می توانستند در حال سوارکاری ، از هر سویی، هر هدفی را نشانه روند . علاوه بر این ، تمرینات گروهی پیوسته آنها ،در میدان نبرد ، الگوهای نامنظم ولی هدفمندی از حرکت اسبها را ایجاد می کرد، که به نحوه ای غیر قابل پیشبینی ،به هر سمت و سویی می تاختند و به طور فردی یا گروهی شلیک می کردند . بخش دیگر سپاه مهرداد دوم سواره نظام زره پوش ایران که در باختر به آن سوارکاران شوالیه و در خاور به آنها سوارکاران آهنین می گفتند تشکیل می داد تمام بدن آنها و حتی بدن اسبهایشان پوشیده از آهن بوده و بدین شکل هر سپاهی را شکافته و به تسلیم وادار می نمودند .
فرمانروای ایران یاغی های باختر و خاور را مطیع خویش نمود و با ووتی فغفور فرمانروای چین از سلسله هان (۱۴۱ تا ۷۸ پیش از میلاد) روابط سیاسی و بازرگانی برقرار نمود .
مهرداد دوم دوباره شکوه را به ایران بازگرداند ...

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
m.kaykha@gmail.com

 


شهيد مرتضي آويني:

زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است
سلامت تن زیباست، اما پرنده‌ی عشق، تن را قفسی می‌بیند كه در باغ نهاده باشند
و مگر نه آنكه گردن‌ها را باریك آفریده‌اند تا در مقتل كربلای عشق آسان‌تر بریده شوند؟
و مگر نه آنكه از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده‌اند كه حسین علیه السلام را از سر خویش بیش‌تر دوست داشته باشد؟
و مگر نه آنكه خانه‌ی تن راه فرسودگی می‌پیماید تا خانه‌ی روح آباد شود؟
و مگر این عاشق بی‌قرار را بر این سفینه‌ی سرگردان آسمانی، كه كره‌ی زمین باشد، برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریده‌اند؟
و مگر از درون این خاك اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز كرم‌هایی فربه و تن‌پرور بر می‌آید؟
پس اگر مقصد را نه اینجا، در زیر این سقف‌های دلتنگ و در پس این پنجره‌های كوچك كه به كوچه‌هایی بن‌بست باز می‌شوند نمی‌توان جست، بهتر آنكه پرنده‌ی روح دل در قفس نبنددپس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر، پرستویی كه مقصد را در كوچ می‌بیند، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد.

بشنوید صدای زیبای شهید آوینی رو که
این متن رو قرائت می کنن

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الجاثية آيات: 37 محل نزول: مکه
 
أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ 23 وَقَالُوا مَا هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا نَمُوتُ وَنَحْيَا وَمَا يُهْلِكُنَا إِلَّا الدَّهْرُ وَمَا لَهُم بِذَلِكَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ 24 وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ مَّا كَانَ حُجَّتَهُمْ إِلَّا أَن قَالُوا ائْتُوا بِآبَائِنَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 25 قُلِ اللَّهُ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يَجْمَعُكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَا رَيبَ فِيهِ وَلَكِنَّ أَكَثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ 26 وَلَلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرضِ وَيَومَ تَقُومُ السَّاعَةُ يَوْمَئِذٍ يَخْسَرُ الْمُبْطِلُونَ 27 وَتَرَى كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَى إِلَى كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 28 هَذَا كِتَابُنَا يَنطِقُ عَلَيْكُم بِالْحَقِّ إِنَّا كُنَّا نَسْتَنسِخُ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 29 فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُدْخِلُهُمْ رَبُّهُمْ فِي رَحْمَتِهِ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْمُبِينُ 30 وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا أَفَلَمْ تَكُنْ آيَاتِي تُتْلَى عَلَيْكُمْ فَاسْتَكْبَرْتُمْ وَكُنتُمْ قَوْمًا مُّجْرِمِينَ 31 وَإِذَا قِيلَ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَالسَّاعَةُ لَا رَيْبَ فِيهَا قُلْتُم مَّا نَدْرِي مَا السَّاعَةُ إِن نَّظُنُّ إِلَّا ظَنًّا وَمَا نَحْنُ بِمُسْتَيْقِنِينَ 32

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا ديدى كسى را كه معبود خود را هواى نفس خويش قرار داده و خداوند او را با آگاهى (بر اينكه شايسته هدايت نيست) گمراه ساخته و بر گوش و قلبش مهر زده و بر چشمش پرده‏اى افكنده است؟! با اين حال چه كسى مى‏تواند غير از خدا او را هدايت كند؟! آيا متذكر نمى‏شويد؟! «23» آنها گفتند: «چيزى جز همين زندگى دنياى ما در كار نيست; گروهى از ما مى‏ميرند و گروهى جاى آنها را مى‏گيرند; و جز طبيعت و روزگار ما را هلاك نمى‏كند!» آنان به اين سخن كه مى‏گويند علمى ندارند، بلكه تنها حدس مى‏زنند (و گمانى بى‏پايه دارند)! «24» و هنگامى كه آيات روشن ما بر آنها خوانده مى‏شود، دليلى در برابر آن ندارند جز اينكه مى‏گويند: «اگر راست مى‏گوييد پدران ما را (زنده كنيد) و بياوريد (تا گواهى دهند)!» «25» بگو: «خداوند شما را زنده مى‏كند، سپس مى‏ميراند، بار ديگر در روز قيامت كه در آن ترديدى نيست گردآورى مى‏كند; ولى بيشتر مردم نمى‏دانند» «26» مالكيت و حاكميت آسمانها و زمين براى خداست; و آن روز كه قيامت برپا شود اهل باطل زيان مى‏بينند! «27» در آن روز هر امتى را مى‏بينى (كه از شدت ترس و وحشت) بر زانو نشسته; هر امتى بسوى كتابش خوانده مى‏شود، و (به آنها مى‏گويند:) امروز جزاى آنچه را انجام مى‏داديد به شما مى‏دهند! «28» اين كتاب ما است كه بحق با شما سخن مى‏گويد (و اعمال شما را بازگو مى‏كند); ما آنچه را انجام مى‏داديد مى‏نوشتيم! «29» اما كسانى كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، پروردگارشان آنها را در رحمت خود وارد مى‏كند; اين همان پيروزى بزرگ است! «30» اما كسانى كه كافر شدند (به آنها گفته مى‏شود:) مگر آيات من بر شما خوانده نمى‏شد و شما استكبار كرديد و قوم مجرمى بوديد؟! «31» و هنگامى كه گفته مى‏شد: «وعده خداوند حق است، و در قيامت هيچ شكى نيست‏» ، شما مى‏گفتيد: «ما نمى‏دانيم قيامت چيست؟ ما تنها گمانى در اين باره داريم، و به هيچ‏وجه يقين نداريم!» «32»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

wariormohammad

آن کو به دل دردی ندارد آدمی نیست/بیزارم از بازار این بی هیچ دردان
ولی تصوّر ما از یه آدم موفق فقط کسی هست که غرق در لذت و ثروت باشه در حالی که آدم روی زمین اومد تا گلش پخته بشه و پخته شدن کوره رفتن میخواد.پس هی نخوایم که زود از کوره در بریم.
محمد رضا

 

 

j.hamidreza

مصائب

دست اندازهای کنار جاده برای اینه که اگه یه وقت به هر دلیلی حواسمون از جاده پرت شد، بهمون هشدار بده که از مسیر درست خارج نشیم...

 

 

razavi_1525

معلم

خودش بود. اشتباه نمی کردم، همان چهره مهربان با موهایی که دیگه سیاه نبود.. گفتم منو ببینه خیلی خوشحال میشه و حتما شب با یه جعبه شیرینی میره خونه و با افتخار برای نوه اش تعریف میکنه امروز دانش آموز کودن بیست سال پیشش را دیده که حالا واسه خودش کسی شده. یک شرکت بزرگ واردات و صادرات داره که اونجا همه صداش می کنند آقای مدیر عامل.
بطرفش که رفتم ناگهان فریادی توی خیابان پیچید: «مامورای شهرداری....»
بسرعت سیگارهایی را که روی جعبه چیده بود جمع کرد و پشت سر دیگر دست فروش ها، تو پیچ کوچه گم شد.
"روز معلم گرامی باد"

وبلاگ جزیره خارگ- رضوی
www.mirmohamad.blogfa.com

 

 

ghasemimasoud2004

جوابيه كوتاه به فرهنگ و فوتبال در عصر ما...

با سلام .من هم مي دونم كه فرهنگ تو كشور ما با مشكلات زيادي مواجه شده و همه بايد تلاش كنند كه فرهنگ ما به همون فرهنگ اصيل و ريشه ايمون برگرده اما نمي دونم چرا وقتي كسي مي خواد يه انتقادي بكنه، يه چيزي مي گه كه به حرف خودش هم بايد انتقاد كرد.لطفاً يه بار ديگه حرفها و در واقع به «بيانيه ها» ي آقاي مايلي كهن مراجعه كنيد ببينيد چه عكس العمل زشتي انجام داده و چه حرفهاي بدي زده و چقدر بهتر از اين مي تونست عمل كنه كه متأسفانه نكرد و خيلي هم بد عمل كرد كه بايد به ايشون هم خيلي ايراد گرفت و انتقاد كرد.
مسعود

 

 

mojganetemad

قدر يكديگر بدانيم

مبين عزيز سلام
مطلب بسيار زيبايي در روزانه خواندم تحت عنوان از دست دادن از سيلاس.
حققتش اين است كه من 4 روز است كه پدر بسيار عزيزم را از دست داده ام و بيشتر براي اينكه بتوانم كمي به آرامش برسم از بين ايميلهاي رسيده روزانه را باز كردم و اشكم جاري شد.اميدوارم غم از دست دادن پدر را هرگز تجربه نكنيد.در طول40سال عمرم و 40 روز بيماري غمناك پدرم كه با كما همراه بود و ما افتخار پرستاري از او را برعهده داشتيم هرگز باور نداشتم غم دوري از او اينگونه عذابم دهد شايد زماني هم كه از پرستاريش خسته مي شدم با ديگراني كه به عيادتش مي امدند و دعا مي كردند خداوند هر طور كه مي داند شفايش دهد و منظورشان اين بود كه او را از پيش ما ببرد همزبان مي شديم. نمي دانيد حالا كه برايتان درددل مي كنم چه سنگيني روي سينه ام احساس مي كنم و صداي هق هقم با اشكهايم در اميخته.
پدر عزيزم ببخش كاش بودي و بر بالينت تا صبح مي نشستم كاش باز ميشد حمامت مي كردم ايشت را كوتاه مي كردم و بر پايت بوسه ميزدم. ببخش كه در مدت بيماريت با تو نا مهربان بودم.ببخش كه در طول زندگيم گاه با درشتي با تو صحبت مي كردم آن روزها من احمق پارسايت را به سخره مي گرفتم از تو بخاطر اينكه با حرام سعي در ساختن زندگي مجلل نبودي و تنها يك كاسب ساده باقي ماندي و با احتكار اجناس مورد نياز مردم ما را در رفاه قرار نداده بودي شماتت مي كردم . چه نادان بودم من .
پدر عزيزم بخاطر تمام آن حرفها مرا ببخش. بخاطر تمام آن رنجدنها مرا ببخش.كاش فقط 5 دقيقه ديگر بر مي گشتي تا دستت را ببوسم. و بر شانه تكيده ات گريه كنم.

 

 

alireza

سوال روزانه

آیا شما به راستی ابوهریره را بعنوان یک محدث قبول دارید ؟

تا آنجا که من شنیدم و میدانم ایشان در جعل حدیث بسیار فعال بوده است !!

*************************************

زندگی حضرت عیسی(ع) بعد از نزول چه مقدار است؟

از برخی روایات استفاده می شودف حضرت عیسی(ع) بعد از نزول به زمین چهل سال عمر می کند و در این مدت ازدواج کرده، بعد از رحلت مسلمانان بر او نماز می گزارند:
1ـ ابوهریره در حدیثی از رسول خدا(ص) نقل کرده که فرمود: ... او ـ مسیح(ع)ـ چهل سال در روی زمین مکث خواهد کرد و بعد از وفاتش مسلمانان بر او نماز می گزارند (1)
2- عبدا... بن عمر از رسول خدا(ص) نقل کرده که فرمود: عیسی بن مریم به زمین فرود می آید و ازدواج می کند و فرزند دار می شود (2)

معرفی منابع برای مطالعه ی بیشتر:
1ـ مسند أحمد، جلد 2، صفحه ی 406
2- فرهنگ نامه ی مهدویت، خدامراد سلیمیان، صفحه ی 40
3- چشم اندازی به حکومت مهدی(عج)، طبسی، صفحه ی 93

پی نوشت:
1ـ مسند أحمد، ج2، ص406؛ سنن ابی داوود، ج2، ص319 //// 2- المنتظم، ج2، ص39

alireza@ramezan.net

 

 

mastane_dd

یـــعـــنـــی مــن خــواب دیـــده‌ بـــودم؟؟

جناب آقای ثمره هاشمی ، رییس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد ، بازهم شعار معروف رییس دولت نهم را منکر شده و گفته است: اصل شعار پول نفت را بر سر سفرهای مردم می‌آورم مربوط به احمدی‌نژاد نبوده است.
جدا از اینکه آدم با خواندن این سخن آقای ثمره هاشمی احساس خیلی خیلی بدی پیدا می‌کند و فکر می‌کند به شعور همه مردم توهین شده، اما باز هم باید به آقای ثمره هاشمی یادآوری شود که دوست گرامیشان آقای احمدی‌نژاد در تاریخ 30 خرداد سال 84 در جمع برخی از نمایندگان مجلس حاضر شد و گفت:« من مخالف رانت‌خواری و استیلای خانوادگی بر ثروت کشور هستم. من دست مافیای قدرت و قبیله را از نفت کوتاه خواهم کرد و جانم را به پای آن خواهم گذاشت. نفت باید بر سر سفره‌های مردم باشد. بحث بر سر بی‌عدالتی، تخریب کرامت انسان‌ها و توسعه فقر و فساد است.»
حالا بگذریم از اینکه رییس جمهور آیا واقعا جانش را پای مبارزه با مافیای قدرت گذاشت یا نه!، اما به هر حال قطعا گفت که «نفت باید بر سر سفره‌های مردم باشد» و فردای آن روز یعنی 31 خرداد سال 84 هم روزنامه کیهان که خیلی خیلی دوست‌دار احمدی‌نژاد بود( و احتمالا به همین دلیل بعدا در دولت نهم به عنوان منتقد منصف دولت انتخاب شد!!) از این جمله خیلی خوشش آمد و آن را بزرگ تیتر کرد( البته نسخه 31 خرداد سال 84 را الان احتمالا نمی‌توانید در سایت کیهان پیدا کنید!!)؛ بعد هم طرفداران احمدی‌نژاد ذوق‌زده شدند و همین شعار را به شعار تبلیغاتی او تبدیل کردند که نمونه‌اش را در عکس همین مطلب می‌توانید ببینید.
احمدی‌نژاد هم استقبال کرد و بعد هم ضمن تایید آن، هرجا می‌توانست این شعار را به شکل‌های مختلف تکرار کرد.حالا باز هم رییس‌جمهور و دوستانش بگویند ما نگفتیم نفت باید سر سفره مردم بیاید!!! اما مردم که خدای نکرده فراموشی نگرفته‌اند، آلزایمر هم که در ایران اپیدمی نشده، واقعا مهندس میرحسین موسوی راست می‌گوید که برخی حرفها همیشه روی گرده آدم می‌ماند و پایین نمی‌آید.
اما! نکند من مجنون شده و تمام اینها را در خواب دیده‌ باشم که احمدی‌نژاد گفته نفت باید سر سفره‌ها باشد!!؟ نکند این عکس هم که اتفاقا از سوی خبرگزاری خیلی خیلی دوستدار احمدی‌نژاد یعنی فارس گرفته شده ساخته ذهن بیمار من است؟؟!!
خواهش می‌کنم هر کس این مطلب را خواند یک کامنت این پایین بگذارد که من مطمئن شوم عقلم هنوز سالمه و دچار جنون و هذیان نشده‌ام.

*یک خبرنگار*برگرفته از سایت قلم . فرستنده مستانه

 

 

alirezamajidi

گوشی‌های موبایل‌ توانمندتر به یاری Cloud computing

سال قبل، بیش از هر زمان دیگری اصطلاح Cloud computing به گوش می‌رسید. هنگامی که به جای ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات در کامپیوترهای شخصی، اطلاعات را به پردازشگرها و سرورها ارسال  کنیم و زمانی که به جای استفاده از برنامه‌های نصب شده روی سیستممان، از اپلیکیشن‌های آنلاین استفاده کنیم، در واقع متکی به «ابری» از کامپیوترهای دیگر شده‌ایم.
با سریع‌تر شدن دسترسی به اینترنت در همه جای دنیا و رواج روزافزون اینترنت موبایلی، میزان استفاده از Cloud computing و جلوه‌های آن روز به روز بیشتر می‌شود.
ما گوشی‌های موبایل هوشمندمان را دوست داریم و از کار با این «ریز رایانه‌ها» لذت می‌بریم. اما با همه پیشرفت‌هایی که انجام شده است، گوشی‌های موبایل محدودیت‌های دارند، نمی‌شود انتظار داشت که توان پردازش موبایل‌ها به پای پردازشگرهای دسکتاپ‌های و لپ‌تاپ‌ها برسد و تازه هر چقدر هم که بر توان پردازش گوشی‌های افزوده شود، به همان میزان باتری‌های موبایل‌ها زودتر خالی می‌شوند.
برای برطرف کردن این مشکل در حال حاضر دو راه حل داریم یا سالیان سال منتظر بمانیم و انتظار گوشی‌های توانمندی بنشینیم که قدرت پردازش بالا داشته باشند و پول هنگفتی را صرف خرید آنها کنیم یا اینکه ساده و منطقی‌تر با استفاده از فناوری Cloud computing و با اتکا به اینترنت پهن‌باند موبایل کار پردازش و ذخیره اطلاعات را به پردازشگرهای مرکزی در خارج گوشی موبایلمان بسپاریم.

دو دانشمند مرکز پژوهشی اینتل روی همین مسئله کار می‌کنند، «بیونگ گون چان» و «پتروس مانیاتیس»، مشغول کار روی فناوری‌ای به نام CloneCloud هستند. در فناوری CloneCloud هر گوشی موبایل به یاری اینترنت پهن‌باند به نسخه مشابه یا «کلون» خود روی یک سرور متصل می‌شود. هر گاه موبایل نیاز به انجام عملیات پیچیده پیدا کرد، گوشی با سرور تماس برقرار می‌کند و انجام عملیات محاسباتی را به عهده پردازشگرهای سرور می‌گذارد.
به این ترتیب، ما در آینده گوشی‌های نسبتا ارزان‌تری با عمر باتری بیشتر خواهیم داشت که توان اجرای برنامه‌های پیچیده را خواهند داشت.
دانشمندانی که روی CloneCloud برای آزمایش فناوری خود، یک برنامه تشخیص چهره را نسخت روی موبایل اجرا کردند، برنامه در این حالت به ۱۰۰ ثانیه زمان نیاز داشت، اما زمانی که همین برنامه با استفاده از CloneCloud اجرا شد، تنها یک ثانیه زمان صرف شد!
در حال حاضر CloneCloud با چالش‌های روبرو است، آشکارترین آنها عدم دسترسی به اینترنت پهن‌باند موبایلی در همه جاست. در حال حاضر نسخه اولیه CloneCloud روس سیستم عامل موبایل گوگل اندرویید وجود دارد.

بد نیست این فایل PDF را در مورد CloneCloud بخوانید.

منبع خبر: Read/WriteWeb

 

 

shahram_mtd

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه دوستان در روزانه
مدتی پیش برای انجام یه کاراداری اومدم تهران واز حرم بوسیله مترو رفتم میرداماد ویک بار هم برگشتم ترمینال جنوب وحین همین دوبار رفتن وبرگشتن صحنه هایی رو دیدم که واقعا تامل بر انگیز بود .
من بیشترین جایی که با بچه های تهران برخورد داشتم در دوران خدمت بود وهمون جا بود که فهمیدم که دید بچه های تهران نسبت به بچه شهرستانی ها چگونه است و چقدر خودشون را از بچه شهرستانی ها سر میدونند خصوصا از نظر فرهنگ وکلاس بعنوان مثال هر وقت بچه های تهران یه شوخی خرکی میبینند میگن شوخی شهرستانی ومن توی همین سفر کوتاهی که به تهران داشتم واز مترو استفاده کردم متوجه فرهنگ وکلاس از نوع تهرونی شدم .
توی همین یک ساعت ونیمی که توی مترو بودم چندین بار دیدم که افراد مسنی بودند که حتی با اون تکانهای کم مترو هم نمی تونند درست روی پای خودشون بیاستند ودر کنار اونها آقا پسرهای خوشتیپ خیلی راحت وبدون هیچ عذاب وجدانی روی صندلی نشسته بودند وداشتند با خیال راحت موزیک مورد علاقه شون را گوش می کردند وبه فرد مورد علاقشون فکر می کردند یه جایی هم دیدم که یه خانوم با یه بچه به بغل وارد شد وهیچ کس بلند نشد که جاشو به اون بدهد تااینکه یه آقای 50-60 ساله بلند شد وجاشو به اون خانوم داد.
اونجا بود که فهمیدم فرهنگ وکلاس یعنی چه درصورتی که من شخصا چنین صحنه هایی رو که توی مترو دیدم تو شهرمون تا حالا ندیدم وفکر نمی کنم جایی غیر از مناطق با فرهنگ وبا کلاس دیده بشه. مگه اینکه خدای نکرده اون فرهنگ ناب وارد شهرستانها هم بشه .خدارو شکر که نمردیم و معنی فرهنگ وکلاس روهم فهمیدم .
واقعا چی بسر نسل ما اومده! ما که اینقدر توی فرهنگمون نمونه های ایثار واز خود گذشتگی داریم چرا اینقدر بی رگ شدیم خوبه هنوز آثار اونارو می بینیم کسانی که در راه دین ووطنشون برای آسایش منو شما همه چیزشون رو دادند جان، جوانی ،سلامتی، دست ،پاو....وتعدادی از اونها هنوز که هنوزه دارند با درد ومرگ دست و پنجه نرم می کنند .
اونوقت ما حاضر نیستیم برای همدیگه ده دقیقه سر پا بیاستیم خدا بداد این ملت برسه که این چنین نسلی قراره اونو در آینده
تحویل بگیره

 

 

sar.moosavi  

جوابيه

در پاسخ به متنی با عنوان دولت جهادی باید عرض کنم
قبول تمام چیزهایی که گفتید قبول
بله ایشان به حق نسبت به دولتهای قبلی فعال تر عمل کردند
اما
اما تخریب دولتهای قبلی به چه معناست؟
جالب است بدانید بنده نه هواخواه خاتمی هستم نه هواخواه هاشمی
اما تخریب دولت مردان ایشان حال هر آدمی را به هم میزند
در هیچ جای دنیا و در هیچ دینی چنین سفارش نشده که بیا و دیگری را تخطئه کن و کارخود را درست نشان بده
خوب میدانید که وزیر کشور ایشان اصلا شهادت باکری را قبول ندارد
چرا ایشان هیچ موضعی نسبت به هتاکی های خانم رجبی ، ارادت رحیم مشایی به آمریکا و اسراییل، اظهارات وزیر کشورش در قبال اندوخته های مالی اش اتخاذ نمیکند که هیچ تازه با رحیم مشایی نیز فامیل می شود
قبول بسیار زحمت میکشد
اما این کارهایش ...
در دوره خاتمی اگر یکی حرف از آمریکا میزد اورا میگذاشتن کنار دیوار و حتی میگفتن گلوله هم برایش اسراف است
اما حالا او دنباله روی امام است؟ امام گفت: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است یعنی هیچوقت درست شدنی نیست
مقام معظم رهبری گفت اصلا ما کشوری بنام اسراییل نداریم
ورزشکاران ما مبارزه با ورزشکاران اسراییلی را ترک کرده و از مقام های قهرمانی فاصله گرفتند اما رحیم مشایی گفت ما با مردم اسراییل مشکل نداریم آیا ورزشکاران از مردم اسراییل نیستند؟
چرا ایشان در مقابل تخریبهای دولتی هایش در قبال به خودش ذخایر انقلاب سکوت میکند؟
خود باشید و خدا هیچ کس نباشد اینهارا هم ببینید بعد قضاوت کنید و شهادت بدهید
آن هم چه شهادتی اول به وحدانیتی خدا بعد به صداقت این دولت
آیا میشود رییس جمهوری اینقدر ساده باشد که وزیر کشورش که حتی مدرک لیسانسش جای ان قلت دارد خود را به جای دکتر جا بزند و رییس جمهور متوجه نشود؟
البته این خرده به مجلسی ها هم هست
این شما و این هم چند سوال من که اصلا هنوز برای شرکت در انتخابات مرددم

 

 

shirazi_mary

باز هم ...

سلام
خسته نباشید.
چند وقتی هست دوست دارم بیام و روزانه ها رو کامل بخونم. ولی متأسفانه اصلا فرصت نمی کنم. سرعت اینترنت هم که افتضاحه، تا یه اینترنت با سرعت خوب می بینیم، ترجیح می دم اول برم دنبال تحقیقاتم، چون دیگه تا آخر ترم چیزی نمونده.
در هر حال امروز دیدم فرصت خوبیه، گفتم بیام و یه کم درد و دل کنم.
راستش جدیدا مسائلی رو می بینم که اصلا باور نمی کنم این ما نسل سومی ها هستیم که داریم این کار رو می کنیم.
انگار اصلا توی یه دنیای دیگه هستیم. نمی دونم چرا هیچ کارمون درست به دیگران نمی بره.
بذارید چندتاش رو بگم، بعد نظرتون رو بهم بگید:
یادمه یه بار حضرت آقا فرمودن: اگه جنگی بشه، همین جوونایی که بهشون اعتماد ندارید، زودتر می رن و می جنگن (در دیدار با یه عده فرمانده) ولی بعضی وقتها با خودم می گم واقعا ما اینجوری هستیم؟ ما نسل جوانی که یه مقدار پر مدعا شدیم، خیلی از ارزشها برامون شده ضد ارزش، واقعا امام و شهدا رو بعضا یادمون رفته و ...
سالگرد یکی از شهدا بود،عکسش رو زده بودن توی اتوبوس، با این عنوان: سردار بی سر. دو نفر ایستاده بودن، یکیشون به یکی دیگه با خنده و تمسخر می گه: ول کنید این مسخره بازی ها رو. دوره این چیزا دیگه گذشته.

سؤال: آیا واقعا گذشته؟
دیروز (17/2/88)، تشییع جنازه یه شهیدی بود که دو سال شب و روز از درد شیمیایی رنج می کشید. دو سالی که من به واسطه خانمشون، فقط 10 ماهش رو فهمیدم که چطور اذیت شد و چقدر قشنگ این زن و شوهر صبر کردن.
شاید باورتون نشه دیروز خانم این شهید، چقدر قشنگ خدا رو شکر می کرد که شوهرش اینقدر با شکوه داره این دنیا رو ترک می کنه. اما چند نفر فهمیدن؟ من جرأت نمی کنم از این ماجرا برای کسی تعریف کنم. چون به مسخره بازیاشون ادامه می دن!!!
سؤال: چرا کار ما شده فقط دنبال بهترین مد باشیم و به دنبال بهترینهای دنیایی بگردیم و دانشگاه رو فقط برای کسب مدرک و درآمد آتی دنبال کنیم و ...؟ آین وسط چی برامون ارزش داره؟ این میون کار اونایی که جنگیدن چه ارزشی داره؟ اصلا می خولستن نرن، این طوریه یا ...؟ بگذریم. از این حرفها هیچ وقت نتیجه ای گرفته نشده. در هر حال خوشحال می شم اگه نظر دوستان روزانه ای رو بشنوم.
موفق باشید. تا بعد

 

 

sayed.ahmad.tabatabaei

افراط گرایی، اتلاف وانتخابات

انتخابات در راه است و مرد اول اجرایی کشور علی رغم تمام نا کارآمدی اش در زمینه اقتصاد و مدیریت اجرایی کشور همچنان سخت امیدوار است تا به هر شکل دور دوم ریاست جمهوری خود را جشن بگیرد. سیاستهای چهار سال گذشته او آنچنان ساختار نظام سیاسی حاکمیت را متزلزل نموده که دیگر صدای مخالفین او در خود نظام از هر اپوزوسیونی بیشتر شنیده می شود.
علی لاریجانی در کرسی ریاست مجلس بیشترین وظیفه را در کنترل سیاستهای ویران گر احمدی نژاد دارد. لاریجانی با تمام توان درصدد است تا سیاسی بازیهای این گروه خطر ناک را از سیاستهای کلی نظام جدا سازد. مجلس می داند بسیاری از پیشنهادهای دولت جنبه سیاسی و حمایتی از یک گروه خاص را دارد و باید با هوشیاری کامل احمدی نژاد و طرحهای بی حساب و کتاب او را کنترل نمود.
دوات در چند ماه اخیر با پیشنهاداتی از قبیل پرداخت نقدی یارانهای دولتی و یا آزاد کردن قیمت سوخت و پایین آوردن سن رای دهندگان در صدد ایجاد راههایی برای کسب درآمد و قدرت بیشتر بوده است. بدون شک احمدی نژاد برای انتخابات نیازمند پول و رای است و این طرحها چون در نهایت می بایست در دست دولت عملی شود می توانست شرایط مناسبی برای احقاق این اهداف تلقی شود. رفتار ناشیانه او آنچنان هراس انگیز است که همهء گروههای سیاسی کشور حتی طرفدارن خود احمدی نژاد از روند حظور او در قدرت بیم ناک شده اند. در این یادداشت سعی خواهم کرد تا در این خصوص بیشتر توضیح بدهم.
همانطور که در مقالات پیشین به مکرراً خاطر نشان شدم احمدی نژاد هرگز موفق نشد تا از اقبال پیش آمده در خصوص افزایش قیمت نفت در سالهای گذشته به نفع مردم و کشور استفاده کند. این موضوع گرچه از طرف مخالفان او و نظام بسیار پیش تر یاددآوری شده بود اما هیچگاه تصور نمی شد که در قالب یک مطالبهء سیاسی درون حکومتی و از طرف مقامات عالی رتبه نظام و کانیدیهای مطرح انتخابات آینده در این حد و وسعت ابراز شود.
اهمیت تحلیل این موضوع آنقدر زیاد است که نمی توان به هیچ قیمتی از آن چشم پوشید. دویست هفتاد میلیارد دلاری که امروز در شرایط سخت اقتصادی می توانست زندگی میلیونها ایرانی را نجات دهد متاسفانه به دلیل خود سری و یک دندگی و بی شعوری یک شخص به باد فنا رفته است و حکومت از وحشت بی آبرویی و اختلافات شدید سیاسی میان گروهی به زور آقای خامنه ای در پوش بر آن نهاده است.
واردات بی رویه اقلام غیر اساسی و ولخرجیهای بی حساب و کتاب این آقا در کشورههای بی نام و نشان چنان بنیه اقتصادی کشور را تضعیف نموده که حالا بانکهای ایرانی دولت را بزرگترین بدهکار معرفی می کنند و در عجب هستند چرا دولت مطالبات آنها را نمی پردازد. احمدی نژاد در تمام مدت دوران ریاستش به بهانه سفرهای استانی در صدد تبلیغات گسترده بود و این تبلیغات با هوشمندی بسیار از جیب ملت پرداخت شد. نود میلیون دلار پولی است که دولت ادعا می کند برای این سفرهها هرینه کرده است اما باید ساده بود تا چنین برآوردی را پذیزفت. هر بار به بهانهء این سفرهها ادارت، مدارس، سازمانها و شرکتهای استانی تعطیل شدند کشاورزان و کارخانه جات از محل کار و تولید به پیشواز ایشان رفتند و همهء اینها هزینه است برای کشور که هرگز در صورت حسابهای دولتی منظور نشده است.
پرداخت پولهای بیت المال به کشورههایی چون اکوادور، پرو، سودان، یمین ویا دیگر کشورههایی که هرگز در مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران کمترین تاثیری ندارند آیا احتیاج به اصلاح ندارد؟ الگوی این نوع ولخرجیها نباید اصلاح شود؟ پروژهای اقتصادی در داخل کشور معطل مانده است بعد این آقا برای سوریه خانه سازی می کند و در لبنان بیمارستان می سازد. نرخ بیکاری در کشور خودمان از 35% هم در بعضی از مناطق بالا زده اما ایشان فقط با قول دادن و شعار فکر کردند می توانند مشکلات یک ملت را حل کرد.

 

 

king_of_world_888

الشرق‌الاوسط نوشت
احمدی‌نژاد و طلوع قدرت ایران

یک روزنامه فرامنطقه‌ای در مقاله‌ای با عنوان "احمدي‌نژاد و طلوع قدرت ايران"، به بیان تفاوت‌های میان احمدی‌نژاد و موسوی پرداخت و تأکید کرد:
به گزارش رجانیوز به نقل از الشرق‌الاوسط، انتخابات پيش رو تا حدودي با انتخابات قبل از آن تفاوت هايي دارد و قابل توجه‌تر است. هر دو كانديداي اصلي يعني احمدي‌نژاد و موسوي، غير روحاني هستند.
نکته قابل توجه دیگر، شخصيت احمدي‌نژاد است كه از يك طبقه متوسط و كسي است كه به عنوان "مردي از جنس مردم" شناخته مي‌شود و اقبال توده مردم را دارد که اين در پايان دهه سوم انقلاب قابل توجه است.
از سوی دیگر، احمدي‌نژاد به آنچه كه مي گويد عميقاً معتقد است.
مخالفان احمدي‌نژاد درصدد هستند كه طبقه مرفه را خشنود كنند و دوباره اطمينان غربي‌ها را به‌دست آوردند و هم‌زمان از طرد شدگان اصلي نیز حمايت كنند اما در مقابل احمدي‌نژاد باكي از اینکه مرفهان را از خود ناراضی کند، ندارد. همچنین از افشا و مفتضح كردن غربي‌ها نیز ترسي ندارد. احمدي‌نژاد آنچه را كه رقبايش در محافل خصوصي و تنها در جمع‌هاي خودماني مي‌گويند، مانند اینکه "اسرائيل بايد از نقشه جهان حذف شود" و "نابودي شيطان بزرگ" را در مقابل همگان با صداي بلند و شفاف فرياد مي‌زند.
احمدي‌نژاد دقيقاً بر خلاف خاتمي كه دعوت به اجلاس" داووس" و تمجيد "گروه بيلدربرگ" برايش بسيار اهميت داشت، چنین مواردی برای وی اهميت و ارزشي ندارد.
احمدي‌نژاد اين لياقت را دارد كه آن را به عنوان رئيس‌جمهوري بدانيم كه نخواسته است به "تقيه" و مصلحت‌انديشي‌هاي سياسي دست بزند.

دو نمونه:
در اولين اظهار نظر در مورد هولوكاست، مير حسين موسوي گفت: «هنگامي كه يك قتل عام رخ مي‌دهد، چرا بايد آن را انكار كرد؟» اين دقيقاً همان پيغام و كدي است كه موسوي به غرب القاء مي‌كند كه وي مثل احمدي‌نژاد نيست. در عوض احمدي‌نژاد مي‌گويد: «من قانع نشده ام كه هولوكاست واقعاً اتفاق افتاده است و بر سر اين موضع خود پافشاري مي كند كه اين "افسانه" توجيهي است براي بيرون راندن فلسطينيان از سرزمينشان.»

مثال ديگر در مورد برنامه هسته‌اي ايران است:
موسوي با سخن سربسته و فرمول مبهمی مي‌گويد: جنبه‌هاي علمي بايد از جنبه‌هاي نظامي جدا شود. وی با این حرف، نظر خود را درمورد برنامه هسته‌اي درپرده اي از ابهام نگه مي دارد. ولي احمدي‌نژاد بسيار قاطع و شفاف بر سر موضع هسته‌اي ايران پافشاري كرده، اعلام مي‌كند كه برنامه هسته‌اي را با قدرت تمام ادامه خواهد داد و به هيچ كس اجازه نمي‌دهد كه در مورد برنامه هسته‌اي ايران دخالت كند.
احمدي‌نژاد با ثبت ركوردي بزرگ به صحنه رقابت هاي رياست جمهوري وارد شده است. وی در طول 4 چهار سال در تمامي مسائل بدون اينكه فشارهاي بين المللي در تصميم وي خللي وارد كند، با تمام نيرو در مقابل همه‌ی فشارهاي غرب ايستادگي كرده است. احمدي‌نژاد توانست با مطرح كردن "افول امریکا"، آن را وادار كند كه از خاورميانه عقب نشيني نماید.
احمدي‌نژاد با ايجاد روحيه مقاومت در همه جا از افغانستان تا شمال آفريقا و لبنان توانست "طلوع قدرت" ايران را به همگان نشان داده و آن را به سراسر جهان توسعه دهد.
انتخاب شعار "ما مي‌توانيم" احمدي‌نژاد با كمي تغيير به "بله، ما مي توانيم"‌ از طرف اوباما، رئيس‌جمهور امریکا تبدیل شد و اوباما براي پيروزي از شعار احمدي‌نژاد بهره برد. احمدي‌نژاد دولت بوش را وادار كرد كه طرح پيش‌شرط درگفتگوها با ايران را تغيير دهد. با اين عمل، گفتگوهاي 1+5 نيز براي متوقف كردن برنامه هسته‌اي ايران به نتيجه نرسيد.
موسوي و ديگران اميدوارند كه بتوانند موانع اقتصادي جاري ايران را به‌عنوان اهرمي عليه احمدي‌نژاد به‌كار برند ولي اين تكنيك با شكست مواجه شده زيرا ايران بيشترين بهره و سود را با آمدن احمدي‌نژاد از آن خود كرده و اکثریت جامعه ايراني مطمئن نيستند كسي بهتر از وي بتواند عمل كند.
شكي وجود ندارد كه احمدي‌نژاد همچنان در ميان توده مردم پرطرفدار باقي خواهد ماند. امروز احمدي‌نژاد به‌عنوان رئيس‌جمهوري مورد اعتماد كه ادامه دهنده انقلاب بنیانگذار آن است، شناخته مي شود و كساني مثل موسوي و خاتمي يا ديگراني كه به رهبر فقید انقلاب نزديك بودند نيز چنين نیستند.

 

 

دبش

دستور العمل عمومی دعوا کردن – سطح متوسط

مقدمه: مجید؛ داداش کوچیکه‌ی من است که با هم ماجراها داشتیم. وقتی آمد کلاس اول دبستان من سال چهارم بودم و آنقدر شر که بدنامی من باعث می‌شد به عنوان "برادر اون فرجامی" همیشه برایش خط و نشان بکشند که اگر بخواهد راه من را برود از مدرسه اخراجش می‌کنند. یک سال بعد همه تعجب می‌کردند که چطور دوتا برادر یکی اینقدر شر است و یکی آنقدر آرام.
در دبیرستان دوباره به هم رسیدیم و این‌بار بدنامی من جدی‌تر شده بود. آنقدر جدی که فکر کنم همان روز ثبت نام ازش تعهد گرفته بودند که مثل من نباشد! طفلکی شاید اولین خاطره اش از دبیرستان اندیشه این باشد که داداشش با یکی از داش‌های مدرسه توی حیاط زد و خورد کرده بود. "یهو گفتند داداشت با فلانی دعواش شده. تا آمدم دیدم زیر چشم یارو یک بادمجان سیاه کاشته شده و محمود هم کف حیاط ولوست"
از این ماجراها زیاد داشتیم.
چند سال بعد دوباره در دانشگاه به هم رسیدیم. اما این بار در محیط تیره، خاک‌آلود و شادی‌کش دانشگاه همه طور رمقی از من گرفته شده بود. یک مقداری هم به جای کلاس‌های کانگ فو به کلاس‌های اخلاق یک حاج‌آقایی می‌رفتم که خیلی آرام و خونسرد بود. اما در این سال‌ها آقا مجید داشت جبران می‌کرد. داداش کوچیکه نه فقط هیکلش در این سال ها دوبرابر من شد و تُن صدایش از مقیاس دسی‌بل به ریشتر رسید بلکه از هیچ نوع دعوایی، از خیابانی بگیر تا سیاسی و دانشگاهی ابا نداشت. هرچقدر من بیشتر در خود فرو می رفتم داداشی بیشتر در دیگران! آنقدر که روزهای آخر تحصیل در دانشگاه وقتی با یکی از کارمندها دعوایم افتاد گفت "آقای فرجامی؛ پرونده‌ات سیاه هست، سیاه‌ترش نکن!" و بعدا کاشف به عمل آمد که ما را اشتباه گرفته...
خب... گمانم دیگر بس است و قبل از اینکه بیشتر از این پته پوته‌ی خودم و آقا داداش که یکی از مهندسان خوب عمران در مشهد است را روی آب بریزم؛ برویم سراغ راهنمای مفیدی برای دعوا که مهندس فرجامی، صاحب‌نظر انواع دعوا با کارگرهای ساختمانی، رهگذران پررو، راننده‌های بددهن، سوسول‌های مزاحم، جوات‌های لایی‌کش، روسای دانشگاه راستی، دخترهای 4 ساله‌ی شیطون (مثل دختر خودش) ... و خلاصه هرکس و هرچیزی که توانایی بالقوه برای کتک خوردن داشته باشد؛ نوشته است.
با توجه به تجربیات تئوری و معمولا ارزشمندی که اخوی در زمینه دعوا داشت (هرچند که خودش فروتنانه همواره می‌گوید ما شاگرد شماییم آقا محمود!) از او خواستم که برای راهنمایی هر چه بیشتر خوانندگان این وبلاگ آنها را بنویسد. خوشبختانه این نوشته در آستانه‌ی انتخابات که نیاز به بعضی از بندهای آن -به خصوص برای عزیزان اصلاح‌طلبی که قرار است با چماق بدست‌های آنطرفی مبارزه‌ی فراانتخاباتی داشته باشند- بیشتر است به دستم رسید.
شما با خواندن این دستوالعمل به تجربیات ارزشمندی در مورد دعوا کردن، فحش دادن، دادگاه رفتن، فرار کردن و خلاصه هرچیزی که مرتبط با این امور باشد دست خواهید یافت. این شما و این هم دستورالعمل سطح متوسط دعوا کردن به قلم کارشناس شهیر مجید فرجامی. با این توضیح که توضیحات داخل پرانتزها از من است.


هو القهار
دستور العمل عمومی دعوا کردن – سطح متوسط


چند روز قبل در خیابان یک دعوا کوچولو داشتم . اینکه آنجا چی شد مهم نیست . این مهمه که در دعوا چگونه باید بود و چه باید کرد و چه نباید کرد . بر همین اساس به این نتیجه رسیدم که تجربیات خودم را با تجربیات چند نفر آدم با تجربه و شنیده های معتبر دیگر ، در قالب این نوشته جمع آوری کنم و در قالب " دستور العمل عمومی دعوا کردن – سطح متوسط " در اختیار دوستان قرار دهم تا از این دستورالعمل در موقع لزوم استفاده کنند . این اصول شامل سه اصل مهم است که مانند اصول نیوتن نقش کلیدی دارند :

1- اصل اول و بسیار مهم اینکه دعوا نکنید . تا حد امکان از دعوا کردن و به ویژه فحاشی بپرهیزید چرا که دعوا کردن و فحاشی در شان شما نیست . (من: جدی نگیرید!)

2- اصل دوم ضعیف کشی نکنید . از برخورد فیزیکی یا فحاشی به افراد ضعیف تر از خود دوری کنید . در تمامی موارد ، افرادی که بخاطر مشت یا پشت قوی تر خود ، دعوا یا فحاشی کرده اند به سرعت نتیجه اش رابه شکل بسیار سختی دیده اند و در کوتاه مدت در مقابل افراد قوی تر از خود ، ضعبف واقع شده اند .

3- اصل سوم اینکه از دعوا کردن با افراد مسن و زنان بپرهیزید . این دسته معمولاً مورد حمایت افراد رهگذر و کناره قرار می گیرند و بعضاً با وجود مقصر بودن مظلوم نمایی می کنند . در این مواقع می توانید با اشاره به "حرمت موی سفید" و یا اینکه "ضعیفه که ارزش دعوا ندارد" (من: با پوزش از تمامی فیمینیست‌های محترمه خصوصا استاد سیبیل طلا) از خیر ! دعوا بگذرید .

و اما اصول بعدی :
4- اگر جایی مجبور به دعوا کردن شدید از فحاشی به ویژه فحش های ناموسی و رکیک بپرهیزید. هرگز خواهر و مادر طرف را جلوی چشمش نیاورید . پرهیز از فحاشی سه دلیل مهم دارد . اول اینکه این قبیل فحش ها به آدم غیرتمند انرژی مضاعفی می دهد و امکان دارد شما را ناک اوت کند . (من: فتامل!) دلیل دوم اینکه ، فحاشی به آدم بی غیرت ، اجازه فحاشی متقابل را می‌دهد و چه بسا طرف شما از فحاشی شما ناراحت نشود اما فحاشی ها شما را به سمت کارهای پیش بینی نشده سوق دهد و یک آن به خودتان بیایید و ببینید طرف رو زمین افتاده و دهان و دماغش یکی شده است . دلیل سوم اینکه فحش از نظر قضایی دردسر دارد و جرایم سنگین و زندان به همراه دارد . دوستی که در دعوا دستش شکسته بود و دادگاه طرف مقابل را دیه محکوم کرده بود به خاطر یک فحش ناموسی به 6 ماه زندان محکوم شده بود .

5- در تکمیل موارد قضایی فحاشی توجه به این نکته اساسی است که فحش دادن در مواردی که نسبتی به طرف مقابل وارد نمی شود فقط جریمه دارد ولی فحاشی که با نسبت دادن همراه باشد حد و تعزیر دارد . (من: قابل توجه خانم فاطمه رجبی عزیز!)
به عنوان نمونه (با عرض پوزش از خواهران محترم) اگر شما به کسی بگویید خواهرت فلانه این فحش در صورت اثبات حد و تعزیر دارد اما اگر بگویید خواهرت را فلان می کنم این فحش در صورت اثبات جریمه نقدی دارد . (من: با پوزش از خواهران محترمی و پوزش مضاعف از برادران غیرتمند)

6- دعوا را کش دار نکنید . دوران لجاره کشی تمام شده است . هر اتفاقی در بین دعوا رخ دهد رخ داده و معمولا تمام می شود . اگر در دعوا کتک خوردید به هر شکلی همانجا تلافی کنید . معمولاً 90% دعواها در پاسگاه خاتمه می یابد و طرفین به هم رضایت می دهند و روی هم را می بوسند! (من: برادران همجنسگرا از این مورد صرفنظر بفرمایند)

7- در هنگام حضور مامور کلانتری یا ... ، بر خود مسلط باشید و با حاضرین به ویژه مامور کلانتری مودب صحبت کنید . در هنگام حضور در پاسگاه نهایت ادب خود را نشان دهید تا نظر مامورین به عنوان تهیه کنندگان گزارش برای دادگاه به شما مثبت باشد . ضمن آنکه شغل خودتان را اعلام کنید به ویژه اگر فرهنگی ، دانشجو ، مهندس ، پزشک و یا اداری هستید .

8- در هنگام دعوا از ضربه زدن به هر شکلی به سر و صورت طرف مقابل بپرهیزید . این قسمت ها به سرعت کبود شده و دیه های سنگینی در بر دارد . بهترین قسمت برای دعوا های معمولی سینه ، پهلو و ران پا است . همچنین در دعوا از چوب ، میله ، قفل فرمان ، زنجیر ماشین و ... اکیداً استفاده نکنید . این وسایل ، جو پیرامون دعوا را بر علیه شما سوق می دهد . اگر جایی مجبور به استفاده از این وسایل شدید فقط به روی ران پاهای طرفتان ضربه بزنید چرا که هیچ اثری باقی نمی گذارد . (من: مجید! تو هم؟)

9- به طور کلی در دعوا از وسایل خطرناک استفاده نکنید . چه بسا اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد.

10- اگر مجبور به دعوا شدید و کتک زدید تا حد امکان صحنه را ترک کنید . به قول معروف بزنید و فرار کنید . این عاقلانه ترین کار است . هیچ اتفاقی نمی افتد . اگر در محل خاصی یکی را زدید و فرار کردید تا چند روزی (چند هفته ای ) آن طرف ها آفتابی نشوید .

11- از دعوا در محل کار یا سکونت طرف مقابل بپرهیزید . همچنین از دعوا در روستاها به ویژه روستاهای کوهستانی دوری کنید.

12- در محل کار یا زندگی خود دعوا نکنید . این گونه دعواها در هر شکلی به آبروریزی برای شما منجر خواهد شد .

13- اگر در سفر مجبور به دعوا با افراد محلی شدید مظلوم نمایی بهترین توصیه است . سعی کنید افرادی را که با شما مشترکاتی دارند را با خود همسو کنید . به عنوان نمونه اگر سفر شما به شمال کشور است در حین دعوا دیگر مسافران را با جمله هایی نظیر « غریب گیر آوردی؟» یا «چرا به مسافر زور می گی؟» به خودتان جذب کرده و همراه و پشتیبان خود کنید .

14- در دعوا از هل دادن شدید و پر فشار بپرهیزید . چون در این گونه هل دادن نیروی هل شما و مقاومت طرفتان مشخص نیست این امکان که طرفتان سرش به جایی بخورد و یا عقب عقب رفته و از جایی بیفتد زیاد است . (من: به خصوص اگر مثل نویسنده دارای قدی نزدیک به 190 سانت و وزنی بیش از صد کیلو هستید)

15- با تازه دامادها که با همسر یا نامزدشان هستند درگیر نشوید . این افراد حس خاصی دارند که در اوایل ازدواج بیشتر است . سعی کنید به غرور این دسته احترام بگذارید .

------------------------------------------------
توضیح ضروری: با خواندن این متن درباره‌ی نویسنده و خانواده‌اش فکرهای بد نکنیدها! همه‌ی اصلاح طلب‌ها در جوانی از این کارها کرده‌اند. سهل است –بلانسبت- آدم هم کشته اند! باور نمی کنید؟ یک سری به آرشیو روزنامه‌های اول انقلاب بیندازید... (اصولگراها هم که اصولا همین الان هم در همان فضا به سر می‌برند!)

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 ارديبهشت / 13 مي / 18 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 23 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
قتل بزرگمهر - اهميت انديشه، دانش و تجربه براي يک ملت

مورخان اروپايي ماه مه سال 590 ميلادي را به دلايل متعدد آغاز پايان كاردودمان ساسانيان ايران نوشته اند كه يكي از اين دلايل؛ كنار گذاشتن، بازداشت و احيانا قتل مديران مجرب و ايراندوست كشوري و لشكري بود. در اين ماه «بزرگمهر» وزير معروف و باتدبير خسرو انوشيروان نيز به دستور خسرو پرويز كشته شد و ايرانيان از داشتن يك مدير شايسته، مدبر، انديشمند و ميهندوست عاري شدند.
    يك سال پس از قتل بزرگمهر، خسرو پرويز به توصيه دلسوزان ايران كه سپهبد بهرام چوبين را ببخشد و اين نابغه نظامي را از دست ندهد اعتناء نكرد و در سال 594 هم نقشه قتل سپهبد بستام (بيستام ، امروزه : بسطام) ساساني را كشيد كه فرار كرد و در غربت درگذشت. در عهد خسرو پروير بسياري از ژنرالهاي برجسته ايران در جنگهاي غير ضروري او كشته و يا قرباني سوء ظن وي شدند و جان باختند . مديران اداري شايسته هم از گزند او در امان نماندند، بنابراين ديگر شخصيتي باقي نمانده بود كه امپراتوري كهنسال ما را با تدبير و نيرو حفظ كند و ظرف چند دهه از هم گسيخت.
     در كتاب «مديريت در ايران باستان» تاليف «تاراپور» آمده است كه از زمان تاسيس ايران واحد به دست كوروش بزرگ، رسم بود كه از مديران شايسته (نظامي و اداري) و مردان انديشه و دانش تا پايان عمر استفاده مي كردند و در مورد مديران امور كه گردانندگان چرخهاي امپراتوري بودند؛ زماني از كارشان (به صورت مدير و مقام) و زماني ديگر از تجربه و مغز آنان (به صورت مشاور و اندرزگو). اين رسم پسنديده پس از سلطه عرب و تا حمله مغول كم و بيش رعايت مي شد و امويان و عباسيان روش ها و تجربيات مديريت امپراتوري ايرانيان را بكار بستند و موفق بودند. ايلخانان مغول و اميرزادگان تيموري هم اين روش را تا حدي دنبال مي كردند ولي با اندك سعايتي، مدير ايراني را منهدم و يا از صحنه بيرون مي انداختند و به همين دليل دركار خود موفق نبودند و دولتي مستعجل داشتند. صفويه، جز شاه عباس يكم، معتقد به نقش تجربه و مغز (انديشه و دانش) نبود كه افشاريه و به ويژه زنديه بازگشت به اصل (دوران امپراتوري باستاني) كردند.
    در عصر قاجاريه، تنها امير كبير را با بزرگمهر قابل مقايسه دانسته اند.
    در كشورهاي پيشرفته، از دير زمان وزيران، مديران و ژنرالهاي اين كشور را پس از اتمام دوره و يا در زمان بازنشستگي به عنوان مشاور، استاد و اندرزگو بكار مي گيرند. حتي رسانه هاي اين ممالك هنگام ضرورت نظر آنان را درباره «موضوع روز» مي پرسند و راهنمايي هايشان را منتشر مي سازند و روي اين نظرات بحث طولاني مي كنند تا جامعه به بيراهه نيافتد.

 

شمس الوزراء

مسعود غزنوي 13 مه 1032 ميلادي احمد عبدالصمد شيرازي را به وزارت خود برگزيد و به او لقب «شمس الوزراء» داد. قبلا احمد حس ميمندي وزير مسعود غزنوي بود كه درگذشته بود. محمود غزنوي پدر مسعود احمد حسن ميمندي را به زندان انداخته بود كه مسعود از او اعاده حيثيت كرد و به وزارت برداشت.
     احمد عبدالصمد شيرازي چند بار به مسعود توصيه كرده بود كه به طوايف سلجوقي امتياز ندهد و گفته بود كه اين طوايف بگرفتن مرتع و چراگاه در ماوراءالنهر (ورارود) اكتفا نخواهند كرد و پس از استقرار درآنجا، در صدد كسب قدرت سياسي بر خواهند آمد كه مسعود توجه نكرده بود؛ زيرا كه گمان مي كرد احمد به دليل پارسي بودن احساس ضد تركمانان دارد، و هنگامي پي به درستي توصيه وزير خود برد كه سلجوقيان از جيحون (آمو دريا) گذشته و در صدد جنگ با او برآمده بودند. آن زمان، ديگر خيلي دير بود و سلجوقيان با وارد آوردن دو شكست به مسعود غزنوي، قدرت را در ايران خاوري به دست گرفتند و سپس به سوي مركز و غرب ايران پيش تاختند و خود را به مديترانه هم رسانيدند.با وجود اين، وطن ما آسيبي را كه از مغولان ديد از سلجوقيان نديده بود.

 

خروش و اعتراض ايرانيان به پرواز دو هواپيماي انگليسي بر فراز جزيره ايراني «تنب»

در پي انتشار خبر پرواز دو هواپيماي انگليسي بر فراز جزيره ايراني «تنب مار» كه بيست و دوم ارديبهشت 1332 در صفحات اول روزنامه هاي تهران به چاپ رسيده بود مقامات دولت وقت، احزاب و مردم دست به اعتراض زده و روزنامه ها سرمقاله هاي خود را به محكوم كردن اقدام انگلستان اختصاص داده بودند. روزنامه اطلاعات حتي به تفسير واژه پارسي تنب( از مصدر تنبيدن و تنبانيدن به مفهوم آوار ، انباشته بودن ، روي هم ريخته شدن اشياء ) پرداخته بود كه به دليل در هم ريختگي خاك و نيز انبوه مارها در اين جزيره، آن را از قديم الايام چنين ناميده اند و .... اين خروش ايرانيان غرب را به انديشه فرو برد.
    دو هواپيماي انگليسي ظاهرا به حمايت از ادعاي حاكم راس الخيمه كه خود انگليسي ها محرك او بودند تا دولت مصدق را با مسئله تازه اي درگير سازند از بحرين به پرواز درآمده بودند. يك روز پيش از آن هم يك ناوچه نظامي انگلستان به جزيره تنب نزديك شده بود كه در پي اين رويداد واحدهاي هوايي و دريايي ايران و لشكرهاي خوزستان، فارس و كرمان به حالت آماده باش كامل درآمدند و به لشكر اصفهان و تيپ كرمانشاه دستور لغو مرخصي ها داده شده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

23/02/58
سخنان تحريك‌آميز آيت الله شبير خاقاني عليه كانون فرهنگي ـ نظامي جوانان مسلمان خرمشهر در مسجد امام صادق ( ع ) و متعاقب آن حمله عناصر خلق عرب به ساختمان كانون و به آتش كشيدن آن و بازداشت اعضاي كانون از جمله محمد جهان‌آرا ؛ گزارش مطبوعات از اين حادثه و تشكيل شوراي امنيت شهر و مذاكره بين طرفين و آزادي بازداشت‌شدگان .

انتشار اطلاعيه افشاگرايانه به امضاي دانش‌آموزان مسلمان خرمشهر در تشريح چگونگي و عوامل دخيل در وقايع امروز خرمشهر و معرفي ماهيت گروه‌هاي مختلف در خرمشهر .
گزارش روزنامه اطلاعات از ا عتصاب كاركنان شركت ايران ترمينال در گمرك خرمشهر .

سفر عزالدين حسيني به همراه هيئتي از روحانيون كردستان به تهران و قم براي ملاقات با امام خميني و مقامات دولتي ؛ تشريح اهداف اين ملاقات در مصاحبه با روزنامه كيهان .
اعلام موجوديت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اروميه .

وظايف و نحوه عملكرد دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي از نظر آيت الله شريعتمداري ، آيت الله خلخالي ( رئيس دادگاه‌هاي انقلاب ) و امام خميني در مطبوعات . آيت الله شريعتمداري : مجتهد نمي‌تواند به غير مجتهد اجازة قضاوت بدهد . آيت الله خلخالي : محمدرضا پهلوي ، فرح پهلوي ، اشرف پهلوي ، نخست وزير ، اويسي ، پاليزبان … محكوم به اعدام شده‌اند . ما دست‌هاي امپرياليست‌ها و صهيونيست‌ها را قطع كرده‌ايم . امام خميني : « به غير از كسي كه آدم كشته و كسي كه فرمان كشتار عمومي داده و يا مرتكب شكنجه منجر به مرگ شده ، هيچ دادگاهي حق ندارد در غير موارد مذكور حكم اعدام صادر كند . »
هشدار نشريه آبزرور چاپ لندن : هرگونه مداخله آمريكا در خاورميانه نتايجي خطرناكتر از واقعه سوئيز كه به تضعيف غرب در خاورميانه شد ، به بار خواهد آورد .

تفسير خبرگزاري فرانسه درباره بحران تازه نفت در غرب ، كاهش توليد جمهوري اسلامي ، آينده اقتصاد ايران و احياي اقتصاد و كاهش بيكاري به عنوان نخستين وظيفه دولت موقت .
اظهارات صدام حسين نايب رئيس شوراي فرماندهي انقلاب عراق دربارة عدم توانايي آمريكا و ديگر كشورها در اشغال منابع نفت و داشتن روابط مداخله‌گرانه با كشورهاي توليد كننده نفت ؛ تأكيد صدام بر دشواري مبارزه با اسرائيل و نقش وحدت عراق و سوريه در تمدن عربي .

وزيران خارجه عراق و سوريه : هدف از ادغام دو كشور تشكيل دولتي واحد با يك رئيس جمهوري است و بزودي صورت خواهد گرفت .

22/02/61
نيويورك تايمز: اگر عراقيها عقب نشيني كنند از نظر آينده مذاكرات صلح و اعتبار صدام بنفع عراق است.

22/02/63
ديدار همزمان وزراي خارجه عراق و كويت از ژاپن
فانينشال تايمز: صدام اعتراف كرد پادشاهي سعودي اطلاعات آواكس‌ها را در اختيار عراق مي‌گذارد.

22/0264
كوششهاي جديد شوروي و كويت براي پايان دادن به جنگ (در اين كوششها تمام كشورهاي خليج فارس نيز مشاركت دارند.

ارائه پيشنهاد جديدي از سوي هند – الجزاير و فرانسه براي پايان دادن به جنگ.
درخواست بازار مشترك اروپا براي پايان دادن به جنگ از طريق برقراري آتش بس فوري و حل مسالمت‌آميز جنگ.

درخواست كمك كويت از امريكا در صورت حمله ايران به اين كشور
22/02/65
اعطاي وام 250 ميليون ليره‌اي انگليس به عراق

67/02/23
مرحله دوم انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي

Mobin_s2004@yahoo.com
 13 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز لنگراندازي ماندگار انگليسي ها در آمريکاي شمالي و ايجاد کلني در ويرجينيا

مجسمه پوكاهونتاس دختر رئيس قبيله سرخپوستان پوهاتان در جيمزتاون ـ اين زن در 1617 در لندن درگذشت

دسته اي انگليسي كه با سه كشتي به آبهاي شرق آمريكا (دماغه هنري - ويرجينيا بيچ امروز) وارد شده بودند، پس از يک توقف کوتاه در دهانه خليج چساپيك و طي مسافتي بيش از 60 مايل در آبراهي كه آن را «جيمز ريور» نام نهاده بودند، 13 ماه مه سال 1607 در اين آبراه به نقطه اي جزيره شکل و کوچک رسيدند و پس از اين که آن محل را جايي امن و قابل دفاع در برابر حملات احتمالي اسپانيايي ها يافتند روز بعد (14 مه)، هر 104 تن از كشتي ها فرود آمدند و در آنجا سنگ بناي نخستين كلني ماندگار انگليسي را در قاره غربي به نام جيمزتاون بر زمين نهادند (كه حصار آن دوازده روزه ـ تا 26 مه ساخته و توپ قلعه، تنها عامل برتري اروپاييان نصب شد). کارساختن اطاقکهاي چوبي قلعه تا 15 ژوئن ادامه داشت.
در اين فاصله، برخي از نظاميان اين دسته به بررسي تمامي جيمزريور تا محل ريچماوند (ريچموند) امروز و مشاهده دهكده هاي بوميان دست زده بودند. در اين منطقه از آمريكا، يک طايفه از قبيله Algonquian به رياست چيف «پوهاتان» زندگي مي كردند كه در آغاز كار جز چند زد و خورد متناوب، تا مدتي برخوردي بد با مهاجران نداشتند. اين انگليسي ها در اجراي فرماني كه جيمز يكم پادشاه تازه انگلستان در سال 1606 به كاپيتان كريستوفر نيوپورت داده بود، به قاره غربي (آمريكا) آمده بودند تا در اينجا سكني گزينند و براي انگلستان ثروت اندوزي كنند. سه كشتي مورد بحث با 104 مهاجر (همگي مرد و يا پسر) در دسامبر 1606 عازم آمريكا شده بودند كه سي ام آوريل به ساحل مراد رسيده بودند. جيمز يكم همزمان با صدور فرمان تصاحب آمريكاي شمالي، فرستاده شاه عباس يكم پادشاه وقت ايران را هم كه يك انگليسي به نام رابرت شرلي بود به حضور پذيرفته بود.
     مهاجران انگليسي به تدريج افزايش يافتند و براي خود در شرق آمريكا 13 مهاجرنشين به وجود آوردند. آنان برخي از اين مناطق از جمله نيويورك را با توسل به زور از دست اروپاييان ديگر و به ويژه هلندي ها خارج ساخته بودند. مهاجرنشينان13گانه انگليسي بعدا برسر ماليات و نداشتن نماينده در پارلمان لندن با دولت انگلستان دچار اختلاف شدند. نخست نسبت به پادشاه انگلستان وفادار بودند ولي پس از اين كه انگلستان با آنان وارد جنگ شد، خواهان استقلال كامل شدند و 169 سال پس از استقرار در جيمزتاون، اعلام استقلال كردند و كشورشان به صورت يك فدراسيون، «ايالات متحده آمريکا» نام گرفت كه پس از فروپاشي شوروي در دسامبر 1991 خود را تنها ابر قدرت جهان مي داند.
در ماه مه سال2007 به مناسبت 400 ساله شدن ايالات متحده (استقرار انگليسي ها در کلني جيمز تاون ويرجينيا)، مراسم متعدد برگزار شده و ملکه انگلستان از اين محل ديدن کرده بود.
     انگليسي ها 22 سال پيش از استقرار در ويرجينيا، وارد جزيره «رونوک» در شرق کاروليناي شمالي امروز (و نه چندان دور از دهانه خليج چساپيک) شده بودند که اين مهاجران به طرز اسرار آميزي ناپديد شدند و لذا استقرار در جيمز تاون، ملاک تاريخ مهاجرت قرار گرفته است.
     انگليسي ها خيلي ديرتر از رقباي اروپايي از جمله پرتغال، اسپانيا، هلند و حتي فرانسه در صدد يافتن اراضي دوردست و «ناشناخته براي اروپاييان آن زمان» و تصرف آنها بر آمدند و ديرتر از همه به آمريكا رسيدند ولي ماندگارتر و پيروزمندتر بودند.
     آنان هنگامي قدم به آمريكاي شمالي گذاردند كه اسپانيايي ها در اين منطقه در كلني فلوريدا مستقر شده بودند و فرانسويان در شمال شرقي کانادا.
     مهاجران انگليسي پس از ورود به آمريکا بر خلاف مهاجران اروپايي ديگر، بوميان (سرخپوستان) را از ميان بردند و يا پراكنده ساختند و آخرالامر به داخل اراض محصور (رزرويشن) فرستادند و بر جايشان نشستند.
     دولت واشنگتن (پس از كسب استقلال) بعدا و به تدريج لوئيزيانا را از فرانسه و فلوريدا را از اسپانيا و آلاسكا را از روسيه خريداري كرد و ايالتهاي ديگر از تكزاس تا كاليفرنيا را با جنگ از دست مكزيك خارج ساخت و با برانداختن حكومت پادشاهي هاوايي بر اين جزاير نيز مستولي شد و ايالات متحده با 50 ايالت را كه هركدام استقلال داخلي نسبتا كامل دارند به وجود آورد.

 

بپاخيزي بزرگ هنديان در ماه مه 1857

مقر انگليسي ها پس از بپاخيزي هنديان به اين صورت درآمد ـ جمجمه ها تا چند سال بر خاك افتاده بود

دهم ماه مه سال 1857 و دو ماه پس از لشكركشي انگليسي ها به ايران به منظور جداساختن افغانستان از پيكر ميهن، هندياني كه به عنوان نظامي محلي به استخدام انگلستان درآمده بودند پس از پي بردن به نيات اين دولت از استقرار در شبه قاره هند، دست به عصيان و نافرماني زدند، افسران انگليسي خود را كشتند و روز بعد (11 مه) دهلي را تصرف و به امپراتور تيموري هند مهر «بي عرضگي» زدند و او را در كاخش بازداشت كردند. اين هنديان از روز بعد در دهلي و هر نقطه اي را كه آزاد مي كردند، انگليسي ها نابود مي ساختند. آنان در اندك زماني بر سراسر مناطق مركزي، شمالي و شمال شرقي و شمال غربي هند استيلا يافتند و نزديك به يك سال با انگليسي ها كه پي در پي نيروي كمكي مي فرستادند جنگيدند. هنديان به اين قيام كه نخستين بپاخيزي آنان برضد انگليسيهاست افتخار و مباهات مي كنند.
    انگليسي ها قبلا به نام تجارت و زير پوشش كمپاني هند شرقي انگلستان گام به هند نهاده بودند كه به تدريج، نخست به نام حفاظت از اموال كمپاني واحد نظامي ايجاد كردند و پس از اين كه قوت گرفتند به كنترل امور اداري و سياسي دست زدند و امپراتور را عروسك دست خود قراردادند و ... كه هنديان متوجه نّيت آنان شدند و دست به قيام زدند. كارل ماركس در 30 گزارش مقاله مانند كه از لندن درباره بپاخيزي هنديان نوشته كه در روزنامه آمريكايي «نيويورك ديلي تريبيون» چاپ شده وضعيت اين بپاخيزي و علل آن را شرح داده است. بنابراين، دلايلي را كه مورخان انگليسي نوشته اند از جمله بكاربردن پيه خوك و گاو براي نگهداري (جلوگيري از زنگ زدگي) كارتريج فشنگها دقيق نيست.
    در پي فرونشستن بپاخيزي درخشان سالهاي 1857 و 1858 هنديان (كه 150 سال از آغاز آن مي گذرد) دولت لندن امور كمپاني هند شرقي را رسما برعهده گرفت، به جاي امپراتور تيموري يك راجه انگليسي را فرماندار كل هندوستان كرد و سپس به جان ايران افتاد و بيشتر بخشهاي بلوچستان را از ايران جدا ساخت و ضميمه هند كرد كه اينك غرب پاكستان را تشكيل مي دهند. در آن زمان ناصرالدين شاه سلطنت ايران را برعهده داشت كه اقدام موثري براي حفظ بلوچستان نكرد (درحقيقت ككش نگزيد)!.
    ملت هند يازدهم مه 2007 به مناسبت يکصد و پنجاهمين سالگرد قيام هنديان برضد انگليسي ها که دهم مه از ميروت آغاز شده و در اندک زمان به لوکنو، کان پور و جهانسي گسترش يافته بود مراسم متعدد برپا داشتند و آن را نخستين قيام عمومي هنديان برضد استعمار انگلستان عنوان دادند که در اين قيام ملت هند، صرف نظر از مذهب و زبان شرکت کرده بودند.

اعدام هندي به دست هندي و به دستور انگليسي ها
(معروف به «صاحب»)

 

برخي ديگر از رويدادهاي 13 مي

دافنه
  • 1907:   بانو «دافنه دو موريه» داستان نگار انگليسي 13 ماه مه 1907 به دنيا آمد و 82 سال عمر كرد. وي با نوشتن دهها داستان جالب از موفقترين داستان نگاران قرن 20 بشمار مي رود. دافنه چند كتاب داستان كوتاه هم دارد. داستان «ربكا» كه در سال 1938 انتشار يافت، دافنه را مشهور جهان ساخت. نخستين داستان دافنه در سال 1931 انتشار يافت و آخرين كتابش كه حاوي بيوگرافي او بود و نيز نامه هاي جالبي كه دريافت داشته بود در سال 1995 به زير چاپ رفت. دافنه 19 آوريل سال 1989 فوت شد.

  • 2004:   برخي از رسانه ها پايين رفتن ميانگين سهام ( داو جونز ) را در بورس نيويورك و قرار گرفتن در زير خط 10000 واحد را كه در اين روز صورت گرفت به حساب انتشار عكسهاي زننده شكنجه زندانيان عراقي در زندان ابو غريب و يك اردوگاه در جنوب عراق كه عواطف جهانيان را جريحه كرده گذارده بودند. ميزان سقوط سهام 127 واحد بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     18 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « احمد بن محمّد» معروف به« ابن عبدربه» شاعر و نويسنده عرب

    18 جمادي الاول 328 - « احمد بن محمّد» معروف به« ابن عبدربه» شاعر و نويسنده عرب در گذشت . اثر مشهور اين نويسنده نامي«عقدالفريد» نام دارد كه درباره تاريخ ، طب ، شعر، عروض و لغت نگاشته شده است . از ابن عبدربه ين اشعار بسيار نغز و شيوايي باقيست كه درآنها روح شرقي خود آشكارا ساخته است .

     

     درگذشت حاج ملا علي ميرزا خليلي از فقيهان و عالمان بزرگ قرن 3هجري

    18 جمادي الاول 1226 - حاج ملا علي ميرزا خليلي از فقيهان و عالمان بزرگ قرن 3هجري بدرود حيات گفت . وي پس از طي دوره مقدماتي علوم متداول عصر خود نزد علمايي چون ملا كريم كرماني ، شريف العلماء و ملا اسماعيل بروجردي به كسب علوم فقه ، اصول ، حكمت الهي و رياضي اهتمام ورزيد ، و عاقبت خود فقيهي كامل و رياضيدان برجسته شد . حاج ملا علي از آن پس تدريس و تأليف را پيشه خود ساخت و در كنار آن مطالعات خود را هم وسعت بخشيد . از كتابهاي مهم اين عالم گرامي مي‏توان خزاين الاحكام را ذكر كرد .

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    17
    28

    اهواز

    26
    39

    تبريز

    9
    23

    شيراز

    19
    33

    مشهد

    16
    27

    بندرعباس

    27
    38

    کرمان

    17
    33

    اصفهان

    15
    31

    يزد

    21
    34

    کرمانشاه

    11
    26

    اراک

    12
    26

    رشت

    14
    19

    دبی

    28
    37

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1334 تومان
    985 تومان
    1493 تومان
    1000 تومان
    266 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    216000 تومان
    111500 تومان
    57000 تومان
    212000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:21
    طلوع خورشيد : 06:00
    اذان ظهر : 13:00
    غروب خورشيد : 20:00
    اذان مغرب : 20:22
    نيمه شب شرعي : 00:10

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Technology & Learning
    ماه مي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Technology & Learning May

    تاريخ انتشار: مي 2009
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 8 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    آیا گوشی مایکروسافت در راه است؟
    منتظر خبرهای داغ باشید 
     

    ماه ها است که شایعات زیادی در مورد ساخت یک گوشی تلفن هوشمند توسط مایکروسافت به گوش می رسد. تلفنی که همه می گویند به خاطر رقابت شدید با شرکت اپل در حال به وجود آمدن است.
    اما شایعات، امشب یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد. اکانت توییتر رسمی مایکروسافت برای اعلام محصولات جدید امشب چند جمله جالب منتشر کرد:
    "ماه ژوئن امسال (خرداد) زمان مهمی برای طرفداران Zune خواهد بود. محصول جدیدی ارایه خواهد شد. بیشتر از این اجازه ندارم صحبت کنم. فعلا برای خرید آیفون و پالم دست نگه دارید. "  
    شما از این جملات چه چیزی برداشت می کنید؟ یک mp3player جدید؟ نه! یک گوشی تلفن همراه.  
    به احتمال زیاد باید منتظر تلفنی با طراحی شبیه Zune و سیستم عامل ویندوز موبایل باشیم. اما شاید هنوز برای قضاوت زود باشد. فعلا فقط یک چهچهه از توییتر داریم. و معلوم نیست که چقدر واقعیت دارد.  
    منبع    

    صبحانه ي هنری: با پرینتر،
    تخم مرغ هایتان را بیارایید

    نقاشي و رنگ کردن تخم مرغ سنتي دیرینه است که از دیر باز مخصوصا در ايام سال نو برای تزيين سفره هفت سین بين ایرانیان رواج داشته است. مواد لازم: چند عدد تخم مرغ, قلم مو هاي ظریف و چند رنگ متفاوت گواش که بودن رنگ نارنجی هم در آنها از واجبات است.
    یک فرد مبتکر البته غیر ايراني تصمیم گرفت تا تخم مرغ صبحانه اش را با تصاویر زيبا بیاراید تا اشتهایش براي خوردن تخم مرغ بي نوا بيشتر شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنيد تخم مرغ در گيره مربوطه اين دستگاه جاسازي می شود و قلمی که بیشتر شبيه ماژیک است به چاپ تصاویر بر بدنه تخم مرغ مي پردازد.
    جزئیات فني چگونگی کار این دستگاه و يا طراحی و ساخت آن در هاله ای از ابهام است. اما مي توانید براي دیدن چند تصویر زيبا از تخم مرغ های صبحانه اين فرد خوش ذوق به بخش ادامه مطلب برويد.
    منبع

     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    یك نمایشگاه و هزار خنده!

    فاضل تركمن


    v
    مقدمه:

    ماشاءالله هزار ماشاءالله كمیت كتاب های طنز منتشر شده در كشورمان آنقدر زیاد (!) است كه مجبور شدیم از میان جنگل كتاب های طنز این مرز و بوم تعدادی را گلچین و به شما معرفی كنیم تا شما طنزپردازان و طنزدوستان كمی تا قسمتی از سردرگمی و سرگردانی «چی بخرم ؟ چی نخرم ؟» نجات پیدا كنید و خدایی نكرده دچار یاس فلسفی-نمایشگاهی! نشوید. در ضمن گلچین هایمان را با توجه به قالب های مختف آثار طنز تقسیم بندی كردیم تا مبادا گیجتان كرده باشیم! باشد كه بدتان نیاید!


    vشعر طنز:
    * گزینه اشعار طنز عمران صلاحی :: انتشارات مروارید.
    * املت دسته دار :: سروده ناصر فیض :: انتشارات سوره مهر.
    * اصل مطلب :: سروده ابوالفضل زوریی نصر آباد. انتشارات همشهری.
    * زنبورهای عسل دیابت گرفته اند! :: سروده اكبر اكسیر :: نشر ابتكار نو.
    * پسته لال، سكوت دندان شكن است :: سروده اكبر اكسیر :: انتشارات مروارید.


    vداستان و نثر و نمایشنامه طنز:
    * تفریحات سالم :: نوشته عمران صلاحی :: نشر ویراستار.
    * عملیات عمرانی :: نوشته عمران صلاحی :: انتشارات معین.
    * موسیقی عطر گل سرخ :: نوشته عمران صلاحی :: انتشارات نوروز هنر.
    * پسر حاجی بابا جان(نمایشنامه طنز ) :: نوشته ایرج پزشكزاد :: انتشارات پژوهه.
    *حافظ شنیده پند (برگی چند از دفتر خاطرات محمد گل اندام ) :: نوشته ایرج پزشكزاد :: نشر قطره.
    * وقایع نگاری بن لادن یا تاریخ عالم آرای طالبان :: محمد علی علومی :: انتشارات هزاره ققنوس.
    * ویزای كوه قاف :: نوشته علیرضا میراسدالله :: تصویرگر:مهدی سحابی :: نشر مركز.
    * میم. آدم و درنا :: نوشته علیرضا میراسدالله :: تصویرگر:بزرگمهر حسین پور :: نشر مركز.
    * قلندران بیژامه پوش :: نوشته سید علی میر فتاح :: نشر افق.
    * بازی عروس و داماد :: نوشته بلقیس سلیمانی :: نشر چشمه.
    * محرمانه های رومئو و ژولیت :: حسین یعقوبی :: نشر مروارید.
    * تاكسی نوشت ها :: نوشته ناصر غیاثی :: انتشارات كاروان.
    تاكسی نوشتی دیگر :: نوشته ناصر غیاثی :: انتشارات حوض نقره.
    * یادداشت ها یك استعداد درك نشده :: نوشته علی زراندوز :: تصویرگر:حمیدرضا پورنصیری ::
    انتشارات گل آقا.
    * ه مثل تفاهم :: نوشته رویا صدر :: نشر ثالث.
    * كاریكماتورهای پرویز شاپور :: انتشارات مروارید.
    * دیپلمات نامه :: نوشته یوسفعلی میرشكاك :: نشر كتاب نیستان.
    * شب نشینی در جهنم :: نوشته ابراهیم رها :: تصویر گر:مجید صالحی :: انتشارات روزنه.
    * دو قطعه عكس 6 در 4 :: نوشته ابراهیم رها :: تصویر گر:بزرگمهر حسین پور :: انتشارات روزنه.


    vكودك و نوجوان:
    * كلك مرغابی (مجموعه اشعار زبان بسته ها برای نوجوانان) :: سروده عمران صلاحی :: تصویرگر:
    لاله ضیایی :: انتشارات گل آقا.
    * گزیده شعری های شل سیلور استاین :: ترجمه احمد پوری :: نشر افكار.
    * ایستگاه لاغری :: سروده عباس تربن :: تصویرگر:لاله ضیایی :: نشر شهر.
    * بچه ها من هم بازی (در سه جلد) :: نوشته منوچهر احترامی :: تصویرگر:سلمان طاهری.
    * چگونه ترنج داشنمند شد ؟ :: نوشته گیتی صفر زاده :: تصویرگر:علیرضا كریمی مقدم :: انتشارات
    گل آقا.
    * آقای گام! شما بدجنسید :: نوشته اندی استنتون :: مترجم:رضی هیرمندی :: تصویر گر: دیوید
    تزیمن :: نشر كتاب چرخ فلك.
    * آدم اینجوری ( در دو جلد ) :: نویسنده و تصویرگر:محمد رفیع ضیایی :: نشر كتاب چرخ فلك.
    * لبخند های كشمشی یك خانواده خوشبخت :: نوشته فرهاد حسن زاده. نشر كتاب چرخ فلك.
    * مثل ماه شب چهارده :: نوشته هوشنگ مرادی كرمانی :: انتشارات معین.
    * من، زن بابا و دماغ بابام :: نوشته محمد رضا شمس :: تصویرگر: علی نامور.
    * مجموعه قصه های طنز غرب وحشی :: نوشته شهرام شفیعی :: انتشارات سوره مهر
    (وابسته به حوزه هنری)
    *فرزندان ایرانیم :: نوشته داوود امیریان :: انتشارات سوه مهر ( وابسته به حوزه هنری )


    vپژوهش و تحقیق :
    * تاریخ طنز و شوخ طبعی در ایران و جهان اسلامی تا روزگار عبید زاكانی :: نوشته دكتر علی اصغر
    حلبی :: انتشارات بهبهانی.
    * خنده سازان و خنده پردازان :: نوشته عمران صلاحی :: نشر علم.
    * طنز سعدی در بوستان و گلستان :: نوشته عمران صلاحی :: انتشارات گل آقا.
    * دخوی نابغه (گزیده مقاله ها درباره علامه علی اكبر دهخدا) :: به كوشش ولی الله درودیان :: انتشارات گل آقا.
    * لطیفه های نوشتاری و تصویری چگونه ساخته می شوند ؟ :: به كوشش محمد رفیع ضیایی و غلامرضا كیانی :: نشر كتاب چرخ فلك
    * برداشت آخر :: نوشته رویا صدر :: نشر سخن.
    * خندمین تر افسانه ( جلوه های طنز در مثنوی معنوی ) :: نوشته اسماعیل امینی :: انتشارات سوره
    مهر ( وابسته به حوزه هنری ).
    * طنزهای رهی معیری :: نوشته دكتر رحیم چاوش اكبری (یسنای تبریزی) :: انتشارات زوار.


    vزندگینامه و گفت و گو:
    * گفت و گو با عمران صلاحی :: به كوشش كیوان باژن :: از مجموعه كتاب های تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران :: دبیر مجموعه:محمد هاشم اكبریانی.
    * دوئل :: به كوشش ابراهیم رها ( گفت و گو هایی در قالب طنز با سید ابراهیم نبوی، عمران صلاحی، ابوالفضل زوریی نصر آباد، توكا نیستانی، مانا نیستانی، نیك آهنگ كوثر و ... ) :: تصویرگر:بزرگمهر حسین پور :: انتشارات حوض نقره.
    * مجموعه كتاب های طنزپردازان معاصر در 5 جلد ( جلد اول تا چهارم به كوشش «ریتا اصغرپور» كه به ترتیب عبارتند از:
    ابوتراب جلی :: با مقدمه عمران صلاحی
    ابوالقاسم حالت :: با مقدمه حسین گلستانی ::
    محمد علی گویا :: با مقدمه منوچهر احترامی
    مرتضی فرجیان :: با مقدمه كیومرث صابری فومنی
    و جلد پنجم: كیومرث صابری فومنی (گل آقا)، به كوشش «رویا صدر» :: با مقدمه عمران صلاحی
    انتشارات گل آقا.


    vگردآوری و ترجمه:
    *طنزآوران امروز ایران(51داستان طنز از 40 نویسنده از جمله:نادر ابراهیمی، منوچهر احترامی، جلال آل احمد، صمد بهرنگی، محمد علی جمالزاده و ... ) :: گرد آوردندگان:عمران صلاحی و بیژن اسدی پور :: انتشارات مروارید.
    * یك لب و هزار و خنده ( با آثاری از مهدی اخوان ثالث، جمشید ارجمند، بیژن اسدی پور، سید اشرف الدین حسینی، نجف دریابندری، احمد شاملو، سید ابراهیم نبوی و ... ) :: گردآوردندگان: عمران صلاحی و بیژن اسدی پور :: انتشارات مروارید.
    * در حلقه رندان (مجموعه شعر طنز با آثاری از منوچهر احترامی، عمران صلاحی، ابوالفضل زرویی نصرآباد :: محمد رضا عالی پیام، شهرام شكیبا، رضا رفیع و ... ) :: به كوشش دفتر طنز حوزه هنری :: انتشارات سوره مهر (وابسته به حوزه هنری ).
    * سه مرد در یك قایق :: نگارش:جروم ك. جروم :: گزارش:دكتر م. ت سیاه پوش :: ویرایش:عمران صلاحی :: انتشارات معین.
    * مرگ در می زند (مجموعه داستان های كوتاه طنز ) :: نوشته وودی آلن :: ترجمه حسین یعقوبی :: نشر چشمه.
    * عطر سنبل، عطر كاج :: نوشته فیروزه جزایری دوما :: مترجم:محمد سلیمانی نیا :: نشر قصه.
    * گاهی اوقات دوست دارم مجرد باشم :: نوشته كریستینه نوستیلنگر :: مترجم:مهشید میرمعزی :: انتشارات گل آقا.
    * شوكران شیرین ( داستان های كوتاه طنز خارجی ) :: گردآورنده:اسدالله امرایی :: با مقدمه سید ابراهیم نبوی :: انتشارات مروارید.
    * خرده جنایت های زن و شوهری(نمایشنامه طنز) :: اریك امانوئل اشمیت. مترجم:شهلا حائری :: نشر قطره.


    vكاریكاتور:
    * از قروقمبیل های قلمی بی قال و قیل :: كاریكاتوریست:بزرگمهر حسین پور :: انتشارات روزنه.
    * گفت و گوی تمدن ها (گزیده آثار اولین جشنواره بین المللی گل آقا) :: انتشارات گل آقا.
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    تکنیک های هفت گانه: ارتقای خلاقیت‌

    راهکارهای خلاقانه
    شکی نیست که همه افراد موفق پس از پشت سر گذاشتن دوره های سخت و طاقت فرسای زندگی توانایی عملی کردن اهداف خود را بدست آورده اند. هر گونه شکست، سختی، و مشکل می تواند به منزله سرآغاز ایجاد ابداعات و اختراعات شگرفی به شمار رود. باید توجه داشت که "نیاز" سرچشمه هر گونه نوآوری و اکتشاف است. اگر احساس می کنید در زندگی خود به بن بست رسیده اید باید بدانید که در مکان مناسبی برای افزایش خلاقیت خود قرار دارید، پس دست بکار شوید و از تنگاهای موجود به نفع خود بهره برداری کنید.


    1- خشم خود را در آغوش بگیرید.
    در مقالات و نشریه های مختلف به وفور می خوانیم که شاد بودن یکی از ارکان زندگی افراد موفق است. اما چگونه می توان خشم را مهار کرد و به واسطه آن به آرامس دست پیدا کرد؟ باید سعی کنید که حتی در بدترین شرایط هم خونسردی خود را حفظ کنید. از امروز تصمیم بگیرید که در برابر مشکلات از خود عکس العملی کاملاً متفاوت نشان دهید. این کار عملی نخواهد شد مگر با کمک گرفتن از نیروی بالقوه خلاقیت.


    2- اجازه دهید ذهنتان آزادانه پرسه بزند.
    در حقیقت شما به هر چه که فکر کنید ناخودآگاه آنرا به زندگی خود دعوت کرده اید. قدرت تخیل خود را تقویت کنید، به افکار مثبت دامن بزنید، و خوبی ها را در کائنات منعکس سازید. با استفاده از خلاقیت بهترین امکانات و شرایط ممکن را برای خود به تصویر بکشید.


    3- نواختن یک ساز را یاد بگیرید.
    تحقیقات علمی اثبات کرده اند که گوش دادن به موسیقی سبب التیام آلام و کاهش استرس می شود. کارشناسان اخیراً به این نتیجه رسیده اند که موسیقی فعالیت اعصاب مغزی را افزایش داده و در نتیجه میزان خلاقیت و نوآوری افراد را بالا می برد. هنگامیکه فرد خودش شخصاً سازی را می نوازد، آرامش او افزون شده و ذهنش با فراخ بال بیشتری به تفکر واداشته می شود.


    4- دنیای اطرافتان را آبی کنید.
    در مورد روانشناسی رنگ ها چه اطلاعاتی دارید؟ رنگ آبی تداعی گر آسمان و دریاست که هر دو مظهر آرامش، برکت، و وجود نیروی برتر هستند. از این گذشته روانشناسان معتقدند که قرار گرفتن در محیط آبی و مشاهده مکرر این رنگ سبب افزایش و ارتقای خلاقیت افراد می شود.


    5- با افراد خلاق ارتباط برقرار کنید.
    ایده های بی نظیر در خفا عملی نمی شوند. سعی کنید با افراد خلاق و فعال ارتباط برقرار کنید تا بتوانید از آنها ایده گرفته و استراتژی هایی را برای عملی ساختن افکار ناب خود پیدا کنید.


    6- سفر کنید
    سپری کردن مدت زمانی به دور از خانه سبب بالا رفتن حس کنجکاوی و به منزله آن خلاقیت می شود. در سفر ذهن به آرامش می رسد و آمادگی فعالیت مجدد را پیدا می کند.


    7- سرزندگی و شادی را به زندگی خود راه دهید.
    بیشتر افراد هنگامیکه در شرایط دشوار زندگی قرار می گیرند، حالت هایشان بیش از اندازه جدی می شود، اما تحقیقات گویای این مطلب هستند که سرزندگی، تفریح، و قدری بازیگوشی مسیر خلاقیت شما را باز کرده و راه حل های بی نظیری را در پیش رویتان قرار می دهد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ابتکارهایی برای آشپزخانه

    آشپزخانه به مثابه قلب خانه است و خانم های خانه دار اکثر اوقات روزشان را در این مکان سپری می کنند. پس علاوه بر این که آشپزخانه باید جای کافی برای قرار دادن وسایل مختلف داشته باشد و از حداکثر فضای آن برای چینش وسایل استفاده شود، باید مکانی امن برای آشپزی و حتی برای بچه ها باشد.
    در تصاویر چندین نمونه از ابتکارهایی تازه برای آشپزخانه را مشاهده می کنید. با این راه حل ها، با استفاده بهینه از فضای آشپزخانه، دیگر نگران کمبود جا نباشید.


    1- قفسه مخصوص سبزیجات در کابینت:
    در یک کابینت ساده که به شکل یک چهارچوب است با تعبیه قفسه های ساده پلاستیکی، مکانی برای قرار دادن سیب زمینی، پیاز و سبزیجاتی دیگر می سازید که در فضای آزاد نگهداری می شوند. برای استفاده آسان تر، این قفسه ها به صورت کشویی ساخته شده اند.


    2- استفاده از قفسه کوچک برای جای دادن قابلمه های بزرگ:
    با تعبیه قفسه ای به شکل یک نیم دایره، به آسانی با باز و بسته کردن در کابینت قفسه ها به همراه در به قسمت بیرون منتقل می شوند.


    3- جای مخصوص مواد شوینده در کابینت ظرفشویی:
    قسمت پایین کابینت ظرفشویی، جای مناسبی برای قرار دادن مواد شوینده و ... است، برای حفظ بیشتر این مواد، با تعبیه قفسه فلزی در قسمت داخلی در کابینت، می توان از بقیه فضای داخل کابینت برای مصارف دیگر استفاده کرد.


    4- کمدچه به شکل ویترین:
    در کابینت های جدید، به جای تعبیه ویترین هایی با درهای شیشه ای، از کمدچه های ساده ای با درهایی از جنس پلاستیک مات، استفاده می شود. در تصاویر، دو مدل از این کمدچه های تزئینی را مشاهده می کنید. درهای یکی، به شکل کرکره در قسمت بالا جمع می شوند و دیگری یک کمدچه ساده که قفسه های آن فلزی و به صورت ریلی تعبیه شده است که به آسانی جابه جا می شود


    5- قفسه های ساده به شکل کیسه:
    در این مدل ابتکار بسیار جالبی صورت گرفته است. برای نگهداری خوراکی هایی مثل پفک، شکلات و ... که در بسته بندی نگهداری می شوند، طبقات مخصوصی ساخته شده که بسیار ساده هستند و به آسانی قابل استفاده می باشند. در این مدل دو عدد چهارچوب فلزی به شکل کشو تعبیه شده که سبدی حصیری داخل آن قرار گرفته و از فضای داخل سبد برای نگهداری این خوراکی ها استفاده می شود.


    6- کشویی بزرگ برای یک سرویس قاشق و چنگال کامل:
    این کشوی کم حجم و باریک، با فضایی کاملاً تقسیم بندی شده قابلیت این را دارد که یک سرویس قاشق و چنگال داخل آن جای گیرد. بدین ترتیب در یک فضای تقسیم بندی شده، هر چیز در جای مناسب خود نگهداری می شود.


    7- قفسه ای به شکل دایره برای قابلمه ها:
    قابلمه از جمله ظروف حجیمی است که فضای زیادی اشغال می کند و معمولاً برای اشغال جای کمتر، چند عدد از آنها را داخل یکدیگر قرار داده و در کابینت قرار می دهیم و در هنگم استفاده نیز با مشکلاتی مواجه می شویم اما در این مدل ساده قفسه ای به شکل دایره تعبیه شده است و به وسیله یک محور در قسمت میانی به آسانی می چرخد و ظرف مورد نظرتان را به راحتی پیدا خواهید کرد که البته بهتر است برای دسترسی بیشتر به ظروف، این مدل در محلی نزدیک به اجاق گاز قرار گیرد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    دردسرهای رنگ مو

    ما قصد نداریم که شما را از رنگ کردن و بی رنگ کردن موهایتان منصرف کنیم. اما خوب است که حقایقی را درباره رنگ موها بدانید و حداقل کمی احتیاط کنید.
    رنگ کردن مو تنها متعلق به دنیای مدرن امروز نیست، بلکه از دیرباز بین مردم و بیشتر خانم‌ها رایج بوده است. اگرچه در گذشته درآوردن مو به رنگ‌های بنفش و آبی و صورتی، بلوطی و فندقی و… مرسوم نبود، اما یونانی‌ها در عهد باستان از حنا و انواع صابون‌های دست‌ساز برای تغییر رنگ موی خود و روشن کردن آن استفاده می‌کردند. رومیان نیز سلیقه‌ای متفاوت داشتند. آنها با پوست سبز گردو و برخی گیاهان دیگر موهایشان را تیره‌تر می‌کردند.
    در هر حال امروزه رنگ‌های شیمیایی متنوع با طیف‌های وسیع رنگ به بازار عرضه شده و جای رنگ‌های طبیعی را گرفته‌اند. بعضی‌ها برای پوشاندن موهای سفید و بعضی دیگر برای زیباتر شدن موها از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند.


    Ûرنگ طبیعی مو از کجا می‌آید؟
    مو در حقیقت یکی از اجزای پوست است که جزو اصلی آن، پروتئینی به نام “کراتین” است. دو پروتئین دیگر نیز با نام‌های یوملانین و فائوملانین در مو وجود دارد که مسئول رنگ طبیعی موها هستند. رنگدانه یوملانین مسئول رنگ‌های تیره مشکی و قهوه‌ای و رنگدانه فائوملانین مسئول رنگ‌های قرمز تا زرد است. در واقع نسبت متفاوت این رنگدانه‌ها در هر فرد، باعث ظاهر شدن رنگ طبیعی و منحصر به فرد مو در او می‌شود. نبودن این رنگدانه‌ها سبب سفید شدن موها می‌شود.


    Ûرنگ موها را خوب بشناسید
    برای شناخت بهتر رنگ موها بهتر است ابتدا انواع آنها را بشناسید. رنگ موهای شیمیایی در انواع موقت، نیمه‌دائمی و دائمی در بازار وجود دارند. رنگ‌های موقت به صورت یک لایه روی قشر خارجی مو قرار می‌گیرند و به ساقه مو نفوذ نمی‌کنند و همان‌طور که از نامشان پیداست، پس از مدتی، با دو سه بار شستشوی مو با شامپو از بین می‌روند. این رنگ‌ها سبب تحریک پوست سر و آلرژی نمی‌شوند و معمولا حساسیت‌زا نیستند و نسبت به سایر رنگ موها کم‌خطرترند.
    رنگ موهای نیمه‌دائمی، از راه منافذ طبیعی به داخل ساقه مو نفوذ می‌کنند، ولی با ۵ تا ۶ بار شستشو معمولا از همان منافذ خارج می‌شوند و مو به رنگ طبیعی برمی‌گردد.
    اما رنگ موهای دائمی که حاوی موادی مثل آمونیاک و پراکسید هیدروژن یا همان اکسیدان هستند، باعث تغییرات پایدار و غیرقابل برگشت مو می‌شوند و با نفوذ در ساختار مو، آن ‌را تخریب می‌کنند و با شستشو از بین نمی‌روند. این در حالی است که امروزه بیشتر رنگ‌های مو در بازار از این نوع هستند.


    Ûرنگ موهای دائمی با مو چه می‌کنند؟
    رنگ موهای دائمی ترکیبات خاصی دارند که هر یک مسئول انجام وظیفه‌ای هستند. پارافنیلن دی‌آمین، آمونیاک، آب، کرم و اکسیدان از ترکیبات اصلی این رنگ مو‌ها محسوب می‌شوند.
    آمونیاک که یک ماده قلیایی است وظیفه دارد قشر خارجی مو (یا همان کوتیکول) را بشکافد تا رنگ به داخل ساقه مو نفوذ کند و در حقیقت نقش کاتالیزور را در واکنش مو‌ها با رنگ دارد. سپس رنگ مو وارد ساقه مو می‌شود، رنگدانه‌های طبیعی مو را از بین می‌برد و رنگ جدید را جایگزین می‌کند.
    پارافنیلین دی‌آمین که معمولا با مخفف PPD روی بسته‌بندی رنگ موها از آن اسم برده می‌شود، یک ترکیب حلقوی است که به علت ساختار شیمیایی‌اش به راحتی اکسید می‌شود. به همین سبب در مجاورت اکسیدان (پراکسید هیدروژن) ماده‌ای واسطه ایجاد می‌کند که با رنگدانه‌ها ترکیب می‌شود و به دلیل حجیم شدن، داخل مو به دام می‌افتد و به راحتی از آن خارج نمی‌شود. به همین دلیل این رنگ موها دائمی‌اند.
    اکسیدان نام شیمیایی پراکسید هیدروژن است که کار از بین بردن رنگ طبیعی و تسریع رنگ گرفتن موها را به عهده دارد. قدرت روشن‌کنندگی اکسیدان‌ها با ۳ درجه مشخص می‌شود: اکسیدان ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ که اکسیدان ۳۰ قدرت روشن‌کنندگی بیشتری دارد و طبعا موها را بیشتر تخریب می‌کند.


    Ûمگر حساسیت پوست صورت هم از رنگ مو است؟
    گاه در افرادی که به این رنگ‌ها حساسیت دارند، واکنش‌های حساسیتی پوست در ناحیه صورت، گوش‌ها، گردن و نواحی بالای پیشانی به صورت قرمزی، پوسته‌ریزی، تاول و حتی قرمزی چشم‌ها ظاهر می‌شود، در حالی که بیشتر افراد، این واکنش‌ها را ناشی از رنگ مو نمی‌دانند. در واقع آنها می گویند اگر به رنگ مو حساسیت داشته باشند، باید پوست سرشان نیز دچار این عوارض شود. در حالی که وجود موها با ایجاد سپری باعث می‌شوند پوست کف سر کمتر آسیب ببیند، اما پوست اطراف آن بیشتر در معرض رنگ مو است و خطر بیشتری آنها را تهدید می‌کند.


    Ûمن به رنگ مو حساسیت ندارم
    یکی دیگر از باور‌های رایج، ولی نادرست در خصوص رنگ مو آن است که بعضی افراد گمان می‌کنند با یک بار استفاده از رنگ مو می‌توانند راجع به حساسیت داشتن یا نداشتن به آن قضاوت کنند. در حالی که واکنش‌های حساسیتی ممکن است در بار نخست مصرف رنگ مو خود را نشان ندهد، زیرا سیستم ایمنی هنوز نسبت به آنتی‌ژن جدید که همان مواد شیمیایی رنگ مو است، واکنشی نشان نداده است، اما با گذشت زمان، سیستم ایمنی بدن برای آن آنتی‌ژن، تولید آنتی‌بادی می‌کند و در دفعات بعدی مصرف، عوارض ناخوشایند آلرژی ظاهر می‌شود.


    Ûپیشگیری از آلرژی پیش از رنگ کردن مو
    تست پوستی انواع رنگ مو تا حدی اهمیت دارد که سازمان بهداشت جهانی، تولیدکنندگان رنگ موها را مجاب کرده است توصیه به انجام این تست و هشدارهای لازم را روی بسته‌بندی محصولات خود حتما درج کنند. بنابراین برای پیشگیری از انواع آلرژی‌ها لازم است رنگ مو را ۴۸ ساعت پیش از استفاده، روی بخش کوچکی از پوست دست گذاشته و پس از نیم ساعت بشویید. در صورتی که پس از ۴۸ ساعت عارضه‌ای مثل قرمزی، تورم و پوسته پوسته شدن و تاول زدن مشاهده نشد، از رنگ مویتان استفاده کنید.


    Ûثبات رنگ مو، نشانه مرغوبیت رنگ مو نیست
    رنگ موهای دائمی و بادوام‌تر به سبب دارا بودن مواد شیمیایی بیشتر و قوی‌تر، هم زمینه آلرژی‌های پوستی را فراهم می‌کنند و هم ساختار مو را دستخوش تغییر بیشتری می‌نمایند. آمونیاک و اکسیدان که از مواد اصلی تشکیل‌دهنده این رنگ‌هاست، اگرچه سبب ثبات رنگ می‌شوند، اما پیوند‌های شیمیایی سولفید را در ساختار مو می‌شکنند و سبب شکنندگی، خشکی و تخریب ساقه مو و حتی گاه ریزش مو می‌شوند. جالب است بدانید رنگ‌های خیلی تیره، قرمز و گرم، مواد شیمیایی بیشتری دارند و مضرترند.
    از سویی دیگر محققان معتقدند در کسانی که از رنگ مو‌های دائمی زیاد استفاده می‌کنند، میزان شیوع انواع سرطان‌ها به خصوص نوعی سرطان خون به نام لنفوم غیر هوچکین بیشتر است. البته این عوارض در افرادی که در سال ۷، ۸ بار موهایشان را رنگ می‌کنند، بیشتر است. لذا تا می‌توانید دفعات رنگ کردن خود را کاهش دهید.


    Ûآیا رنگ مو باعث سفید شدن موها می‌شود؟
    گاهی افراد با دیدن ریشه‌های نورسته مو که به تازگی سفید شده است، گمان می‌کنند این مساله به سبب رنگ کردن موهاست و رنگ مو، موهای سفید را زیاد می‌کند. اگرچه مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای دائمی باعث تغییر و تخریب رنگدانه‌های مو می‌شوند، اما این تخریب رنگدانه تنها در ساقه ی مو اتفاق می‌افتد و موهایی که پس از رنگ کردن می‌رویند، رنگشان تحت تاثیر رنگ مو نیست، زیرا رنگدانه موهای نورسته از داخل پوست تامین می‌شود.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    آشنایی با انواع سس و روشهای تهیه آن

    سس یکی از چاشنی های محبوب غذاهاست که در سراسر دنیا طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این نوع چاشنی به تنهایی مورد استعمال قرار نمی گیرد و در حقیقت به صورت مایع و یا نیمه جامد برای افزودن طعمی هر چه دلچسب تر و ظاهری زیباتر به غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از سس ها آماده هستند و برخی دیگر را می توان به روش های خانگی تهیه نمود.

    درباره سس ها

    تفاوت های منطقه ای بسیار زیادی در مورد نحوه انتخاب انواع سس ها وجود دارد و در هر ناحیه افراد با توجه به ذائقه و سلیقه شخصی خود طعم و عطر سس ها را تغییر می دهند. برخی طرفدار سس های تند و فلفلی به همراه سرکه هستند، بعضی ها سس های شیرین و میوه ای را ترجیح می دهند، عده ای هم سس های گوجه ای یا مایونز را انتخاب می کنند. اخیراً رنج وسیعی از سس های مختلف به بازار عرضه شده که هر یک موارد استفاده متفاوتی دارند: در غذا، سالاد، باربکیو، بریانی، و تنوری و .... سس های زیادی با استفاده از گوجه فرنگی درست می شوند، مانند: سس کچاپ، سس پنکک گوجه و غیره  که گاهی مقداری سبزیجات معطر نیز می توان به آنها اضافه نمود. انواع سس های شیرین هم موجود است که می توانند به صورت گرم یا سرد همراه دسر سرو شوند. نوع دیگر سس از میوه های شیرین تهیه می شود. برای تهیه این نوع سس ابتدا پوست میوه ها را جدا می کنند و اغلب مقداری شکر نیز به آن اضافه می نمایند. از جمله این سس ها می توان به سس سیب و سس کران بری (میوه ای سرخ رنگ و شبیه به زغال اخته) اشاره کرد که معمولاً با غذاهای خاصی نظیر پوره سیب زمینی و سایر دسرها مصرف می شود. در این مقاله چند نمونه از محبوب ترین انواع سس ها را به شما معرفی می کنیم.

    مایونز

    مایونز نوعی امولسیون چرب و غلیظ است که از ترکیب روغن، زرده تخم مرغ، آبلیمو یا سرکه  تهیه می شود. اغلب افراد سس مایونز را با سس سالاد اشتباه می گیرند، حال آنکه سس سالاد حاوی زرده تخم مرغ نیست و قدری شیرین تر از مایونز می باشد.

    تاریخچه مایونز

    مایونز نخستین بار در سال 1756 توسط یک آشپز فرانسوی که سرآشپز دوک دی ریچلیو  بود اختراع شد. پس از آنکه دوک در نبرد خود با بریتانیایی ها در بندر "ماهون" به پیروزی دست پیدا کرد، سرآشپز او به یمن این پیروزی ضیافتی ترتیب داد و روی غذاها را با نوعی سس خاص که حالت کرمی داشت تزیین نمود و نام آنرا به افتخار فتح دوک "ماهونز" گذاشت و از آن پس این نام در زبان های ملل مختلف چرخید و نهایتاً به حالت امروزی "مایونز" درآمد.

    طرز تهیه

    برای تهیه مایونز ابتدا آبلیمو و یا سرکه و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط می کنند و بعد روغن را قطره قطره به آن اضافه می کنند تا به طور کامل با آن مخلوط گردد. اگر روغن به سرعت به ترکیبات اضافه شود، به خوبی در آن حل نمی شود اما زمانیکه سس غلیظ شد می توان روغن را سریع تر به آن اضافه کرد؛ سپس می توان سایر چاشنی ها را نیز به آن اضافه نمود. این روزها وجود مخلوط کن، همزن برقی، و میکسر کار را راحت کرده و همه افراد به سادگی می توانند در خانه سس درست کنند. کلیه کارشناسان علم تغذیه به اتفاق آرا تائید می کنند که طعم سس های خانگی به مراتب دلچسبتر و لذیذتر از انواع صنعتی آن است. از آنجایی که سس های خانگی تحت فرآیندهای شیمیایی قرار نمی گیرند، بهتر است تا آنجایی که می توانید از تخم مرغ های تازه استفاده کنید. مایونز خانگی در یخچال به مدت 3-4 روز قابل نگهداری و مصرف است. سس های کارخانه ای تا 6 ماه نیز قابل نگهداری و استفاده در یخچال می باشند. اصولاً از مایونز به عنوان ترکیب اولیه تهیه سایر سس ها مانند سس هزار جزیره و سس تارتار استفاده می شود. مایونز شامل 70 تا 80 درصد چربی می باشد که شاید استفاده آن در برخی رژیم ها قدغن اعلام شده باشد. این روزها انواع مایونزهای کم چرب هم در بازار موجود می باشند که گزینه های سالم تری محسوب می شوند اما دیگر نمی توان به آنها مایونز واقعی گفت چراکه فاقد زرده تخم مرغ می باشند.

    شرایط نگهداری

    -          زمانیکه درب سس را باز می کنید، حتماً آنرا درون یخچال قرار دهید. در این حالت تا حدود 6 ماه می توانید از آنها استفاده کنید.

    -     مایونزهای کارخانه ای را می توانید برای مدت کوتاهی در دمای معمولی نیز قرار دهید اما این امکان وجود دارد که پس از مدتی طعم و بوی اولیه خود را از دست بدهند.

    -          فریز کردن و نگهداری در دمای خیلی پایین سبب جداشدن محتویات سس شده و تغییرات نامساعدی در بافت ماده ایجاد می کنند.

    -          مایونزهای خانگی عمرشان حداکثر 4 روز در یخچال است.

    نکاتی در مورد طریقه مصرف

    به غیر از افزودنی هایی که به طور رایج به مایونز اضافه می شود، این سس را می توانید با چاشنی های متعدد و گیاهان مختلفی نظیر موارد زیر ترکیب کنید:

    -          ریحان

    -          ترخون

    -          زیره

    -          خرده های ماهی کولی

    -          مارچوبه

    ارزش غذایی در هر 239 گرم

     

    کالری

    1645

    چربی

    186 g

    کلسیوم

    16.7 mg

    سدیم

    1162 mg

    کچاپ

    کچاپ که با نام های مختلفی نظیر سس گوجه و یا سس قرمز هم شناخته می شود، چاشنی متداولی است که از گوجه فرنگی تهیه می گردد. مواد اولیه سس های کچاپ امروزی عصاره گوجه فرنگی، شربت ذرت، نمک، ادویه، و عصاره ی گیاهان دیگری نظیر کرفس، پودر سیر، دارچین، میخک، و پیاز می باشد. کچاپ خواص بسیار زیادی دارد، اما برخی از پژوهشگران معتقدند که به دلیل وجود نمک و شکر فراوان سایر ارزش های غذایی این محصول زیر سوال رفته و تحت الشعاع قرار می گیرند. همچنین سس کچاپ حاوی مقدار زیادی لیکوپین نیز می باشد که این ماده نوعی آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود که از بروز برخی از سرطان ها جلوگیری بعمل می آورد. درصد بالای اثربخشی آن در آزمایش های علمی انجام شده بر روی برخی انواع سس های کچاپ ارگانیک به اثبات رسیده است. کچاپ های ارگانیک سه برابر انواع غیر ارگانیک خود حاوی لیکوپین هستند.

    تاریخچه

    تقریباً همه افراد سس کچاپ را دوست دارند و جالب است بدایند که کودکان دو برابر بزرگسالان از این سس استفاده می کنند. اولین دستور تهیه این سس در سال 1727 توسط خانمی به نام الیزابت اسمیت نوشته شد که در آن از سرکه، موسیر، شراب سفید، زنجبیل، جوز هندی، فلفل و پوست لیمو نیز استفاده کرده بود. پس از آن هزاران هزار دستور دیگر برای تهیه کچاپ معرفی شد. از جمله موفق ترین شرکت های تولید کچاپ می توان به کارخانه HJ Heinz اشاره کرد. طرز تهیه سس کچاپ توسط این کارخانه در حقیقت تبدیل به نوعی استاندارد برای سایر شرکت ها شده است.

    طرز تهیه

    برای درست کردن کچاپ شما به گوجه فرنگی های کاملاً رسیده، سرکه سفید، نمک، شکر، موسیر، پیاز، فلفل سیاه، و زنجبیل نیاز دارید. البته اگر می خواهید به روش های خانگی این سس را تهیه نمایید می توانید از سایر افزودنی های دلخواه نظیر سبزی های معطر نیز بهره بگیرید. روش تهیه سس به این شکل است که ابتدا گوجه فرنگی ها را خرد کرده، در سرکه می ریزید و می جوشانند سپس نمک را به آن اضافه کرده و خوب به هم می زنید. ماده بدست آمده را پس از فشرده سازی از صافی رد می کنند تا دانه ها و پوست گوجه فرنگی از آن جدا شود. بعد شکر را به آن اضافه کرده و مجدداً به مدت 20 دقیقه می جوشانند. سپس ترکیب بدست‌آمده را با سایر چاشنی ها مخلوط کرده و خوب بهم می زنند تا کاملاً غلیظ شده و آماده مصرف شود.

    موارد مصرف

    سس کچاپ اصولاً با سیب زمینی سرخ کرده، برگرها، و پیتزا و برخی از غذاهای موجود در فست فودها مورد استفاده قرار می گیرد و با انواع گوشت های بریانی و سرخ کرده نیز استفاده می شود. این سس معمولاً به عنوان مایه اصلی درست کردن سایر سس ها هم به شمار می رود.

    ارزش غذایی در هر 100 gr

    کچاپ

    کچاپ رژیمی (سدیم پایین)

    انرژی

    100 kcal    -    419 kJ

    104 kcal    -    435 kJ

    آب

    68.33 g

    66.58 g

    پروتئین

    1.74 g

    1.52 g

    چربی

    0.49 g

    0.36 g

    کربوهیدرات

    25.78 g

    27.2 g

    سدیم

    1110 mg

    20 mg

    ویتامین C

    15.1 mg

    15.1 mg

    سس خردل

    همانطور که از نام این سس پیداست در آن از خردل استفاده می شود. دانه های خردل را از درخت خردل می گیرند. درخت خردل برای انسان موارد استفاده گسترده ای دارد و یکی از این موارد هم کمک به تهیه سس خردل است. سس خردل تهیه شده از دانه های سیاه خردل اصولاً تندترین نوع سس خردل است. اگر در حین طبخ سس خردل به غذا افزوده شود در اثر حرارت بیشتر خواص خود را از دست می دهد.

    طرز تهیه

    به طور عمده سس خردل طعم غذاها را به طور چشمگیری تغییر می دهد و در اروپا طرفداران بسیار زیادی دارد. برای تهیه این سس، خردل آماده شده را در روغن سبزیجات، و سرکه می خوابانند و سپس نمک، شکر و سایر چاشنی های رایج را به آن اضافه می کنند.

    انواع سس خردل

    امروزه در بازارهای جهانی چیزی در حدود بیش از 101 نوع سس خردل مختلف وجود دارد. سس خردل باهامایی و جامائیکایی نستاً تندی کمتری دارند . سس خردل سرشار از سدیم می باشد و حاوی تخم مرغ نیز هست. سس خردل چینی هم بسیار تند است به همین دلیل در همه جا مورد استفاده قرار نمی گیرد. سس خردل دیجن هم یکی از انواع معروف خانواده سس های خردل است که طرفداران بسیار زیادی دارد و عموماً در فرانسه تولید می شود و از دانه های قهوه ای خردل و خواباندن آن در سرکه تهیه می شود. سس خردل زمانیکه با کچاپ مخلوط می شود، طعم دلچسبی را به انواع برگر ها می دهد. سس باربکیو خردل هم خوشمزه است و طعم ترش و شیرینی به گوشت می دهد. اگر می خواهید کباب شما طعم لذیذی پیدا کند حتماً قدری سس خردل به آن اضافه کنید. برای مطبوع تر کردن مرغ و کباب های بریانی نیز می توانید از آن استفاده کنید.

    موارد مصرف

    ترکیبات سس در مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است. شما می توانید سس خردل را در ساندویچ بریزید و یا آنرا به سیب زمینی سرخ کرده، مرغ بریان و سالاد نیز اضافه کنید. این سس هم رنگ خوبی به غذاها می دهد و هم عطر و طعم مناسبی در بر دارد. این سس برای خوشمزه تر کردن ساندویچ های تنوری و پنیری، و ماهی سوخاری نیز به کار گرفته می شود. برخی از انواع سس های خردل عسلی حاوی عصاره هلو، اسفناج و گردو نیز هستند و دارای خواص بی شماری برای سلامتی می باشند. برخی از سس ها دارای میزان کمی چربی هستند و برخی دیگر حاوی مقادیر بالایی چربی می باشند. برخی از انواع سس های خردل هستند که دارای حداقل میزان کربوهیدارت هستند و از شیرین کننده ها در آنها استفاده نشده است. اگر به دنبال طعم خوب غذاها هستید پس حتماً باید از سس خردل روی سبزیجات، مرغ و گوشت استفاده کنید. اگر هم می خواهید که وزن خود را کم کنید، بهتر است از انواع رژیمی آن استفاده کنید که البته ممکن است طعم سس خردل واقعی را نداشته باشند.

    سس خردل عسلی

    سس خردل عسلی یکی دیگر از انواع سس خردل است که به شیرین بودن شهرت دارد و با بسیاری از غذاهای خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد. دارای خاصیت غذایی بالایی است و فاقد چربی های متداول در سس ها می باشد. البته برای تهیه این سس دستور العمل های مختلفی وجود دارد اما اگر می خواهید سس طعم خوبی داشته باشد باید از مواد اولیه با کیفیت و تازه استفاد کنید تا سس شما خوش طعم  شود.

    ارزش غذایی سس خردل / در هر 100 گرم

     

    انرژی

    70 kcsl – 280 kJ

    کربوهیدرات

    3 gr

    فیبرهای رژیمی

    3 gr

    پروتئین

    4 gr

    سدیم

    1120 mgr معادل 49%

    سس سویا

    زمانیکه نوبت به غذاهای چینی می رسد، استفاده از سس سویا اجتناب ناپذیر است. اغلب با برنج و سرخ کردنی مورد استفاده قرار می گیرد، اما معمولاً عموم مردم اطلاعات دقیقی در مورد این سس ندارند و حتی فرق میان انواع تیره رنگ و روشن آن را نمی دانند.

    تاریخچه سس سویا

    درست مانند "توفو" سس سویا هم از دانه های گیاه سویا درست می شود. اروپایی ها دانه های سویا را در اوایل قرن 18 پیدا کردند و این در حالی است که چینی ها در حدود 5000 سال پیش از آن به عنوان یکی از منابع اولیه تغذیه ی خود استفاده می کردند. امپراتور چین در آن زمان نام سویا را "تا تئو" گذاشته بود که به معنای "دانه بزرگ" بود و یکی از 5 دانه مقدس چینی ها در میان برنج، گندم، جو، و ارزن به شمار می رفت. سویا منبعی سرشار از پروتئین می باشد، به این شکل که پروتئین موجود در 1کیلو سویا معادل پروتئین موجود در 2.5 کیلو گوشت قرمز است. به هر حال تاریخچه سس سویا بر می گردد به 2000 سال قبل و در ابتدا مانند نوعی رب شور مورد استفاده قرار می گرفت.

    طرز تهیه

     امروزه سس سویا را از دانه های سویا که با غلات تفت داده شده نظیر برنج گندم و جو مخلوط می شود، تهیه می کنند. ترکیب فوق را به حالت خمیر در آورده و برای چند ما به حال خود باقی می گذارند تا فرایند ترکیب انجام پذیرد و پس از سپری شدن چند ماه آنرا از صافی رد کرده و در شیشه می ریزند. باید توجه داشت که تیه سس سویا به روش مصنوعی بیش از چند روز زمان نمی برد. به این منظور مواد فوق تحت فرایند هیدرولیت قرار گرفته و در نهایت چاشنی هایی نظیر شربت ذرت، نمک و قدری آب نیز به آن اضافه می شود. البته سس های صنعتی فاقد طعم مطبوع انواع طبیعی خود هستند.

    انواع سس سویا

    دو نوع سس اصلی سویا وجود دارد که عمدتاً در آشپزخانه های چینی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد: 1- سس تیره و2- روشن. سس تیره مدت زمان بیشتری از تهیه آن می گذرد و رنگ قهوه ای- مشکی پیدا کرده و بافت آن قدری غلیظ تر است. نوع دوم رنگ ملایم تری دارد و قدری شورتر است. نوع دوم بیشتر در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد چراکه سس تیره بوی تند و تیزی دارد و در اثر طبخ سبب از بردن طعم اصلی غذاها می شود. از سس تیره بیشتر در غذاهای قرمز رنگ استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای سس سویای تیره ترد کردن گوشت کبابی است. شما می توانید پیش از کباب کردن گوشت آنرا برای 15 دقیقه در سس سویای تیره بخوابانید تا ترد و نرم شود. به هر حال در حین آشپزی بهتر است که هر دو نوع سس را در اختیار داشته باشید. سس سویا با طعم قارچ و میگو نیز وجود دارد. در رستورانها از سس تیره برای تیره کردن برنج استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که بهترین انواع سس سویا انواع چینی آن هستند.

    سس تاماری سویا

    تاماری یکی دیگر از انواع ژاپنی سس سویا است که غلیظ است و طعم آن بسیار قوی است.

    ارزش غذایی سس سویا / در هر 255 گرم

     

    کالری

    135

    سدیم

    14374 mg

    کربوهیدرات

    19 g

    فیبر

    2 g

    شکر

    4 g

    پروتئین

    16 g

    کلسیوم

    48.4 mg

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    لحظات بحرانی در زندگی مشترک

    همه انسان ها تمایل دارند پس از ازدواج و تشکیل خانواده، لحظات بسیار خوب و خوشی را در کنار همسرشان داشته باشند. البته این هدفی مطلوب است. اما آنچه حائز اهمیت است این که همواره توجه داشته باشید که زندگی مشترک 2 نفر که از 2 جنس با 2 روحیه، خانواده، فرهنگ و... متفاوت هستند همواره هم با آرامش و بدون مشکل نخواهد بود.
    آنچه اهمیت دارد این است که هر یک از زوجین از نقش، مسوولیت ها و تعهدات خود در زندگی مشترک بخوبی آگاه باشد و هنگام بروز مشکل یا رنجش نیز درصدد حل مشکل باشند نه پاک کردن صورت مساله، زیرا در غیر این صورت تا مدتی در ظاهر آرامش حکمفرما خواهد بود ، اما پس از مدتی شدت مسائل و رنجش های سرکوب شده با فشار هر چه بیشتر بیرون خواهد زد و قدرت ویرانگری خواهد داشت.
    در مواردی که مسأله ای در زندگی پیش می آید ، بهترین کار این است که زوجین با مراجعه به یک مشاور متخصص و کارآزموده، برای رفع هرچه سریع تر آن بکوشند می شوند و در این مورد نیز نتیجه مطلوب تر در صورتی حاصل می شود که هر دو به مشاور مراجعه کنند. اما در شرایطی که زوجین احساس کنند خود بخوبی از عهده حل مسائل بر می آیند نیز بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشند تا بهتر بر مشکلات غلبه کنند.
    پیش از هر چیز بهتر است در یک محیط آرام که بد نیست گاهی اوقات در یک محیط آرام خارج از منزل باشد ، شروع به گفتگو و تبادل نظر کنید.
    نخست باید ماهیت مشکل مشخص شود. از عقاید یکدیگر آگاه شوید تا بتوانید اهدافی را برای خود تعیین کنید.برای رسیدن به یک توافق دو جانبه باید از درک طرف مقابل نسبت به موضوع آگاه شوید و این هم میسر نخواهد شد مگر این که درباره آن صحبت کنید.
    در گفتگوها از درد، رنج، نگرانی و حتی خشم های خود با رعایت احترام و آرامش صحبت کنید.باید روند گفتگو به صورتی باشد که طرفین احساس نکنند مورد قضاوت واقع می شود و پس از گفتگو از صحبت هایشان علیه خودشان استفاده می شود.
    به یاد داشته باشید که ادامه یک رابطه مهم و حساس مانند رابطه زناشویی نیاز به مراقبت و توجه زیاد دارد و صرفاً با انتخاب درست همسر خوشبختی تا آخر عمر در قلب ما احساس نخواهد شد.
    در گفتگوها احترام به عقاید یکدیگر و حساسیت نسبت به احساسات طرفین در ایجاد محیطی آزاد برای بیان صادقانه عقاید و نظرات الزامی است.
    برای حل نهایی مشکلات باید هر دو طرف در یافتن یک راه حل مناسب انگیزه کمک به یکدیگر را داشته باشند وگرنه فقط مطرح کردن مسائل و مشکلات گذشته و نمک روی زخم طرف مقابل پاشیدن مشکلی را برطرف نمی کند.
    شما در هر سنی که باشید بی نیاز از آموختن نخواهید بود. بنابراین آموختن مهارت های ارتباطی جدید و موثر در رسیدن به هماهنگی، رضایت و نهایتا آرامش نقش قابل توجهی ایفا می کند.
    به آنچه موجب نارضایتی شده دقت کنید تا بهتر بتوانید مطمئن باشید که برای دوام و بقای یک رابطه مشترک عشق کافی نیست.
    وقتی یکدیگر را دوست دارید اما نقش یکدیگر را نادیده می گیرید، به مسوولیت ها و تعهدات خود در رابطه نمی اندیشید، تصمیمات یکجانبه و بدون مشورت با همسر می گیرید، بدانید که رابطه سالم و خوشحال کننده ای نخواهید داشت و در نتیجه احساس رضایت و خوشبختی نخواهید کرد.
    شکست روابط در بسیاری موارد به دلیل ناامیدی از یکدیگر است. پس بدانید که تمام افراد حتی سرسخت ترین آنها نیز از نظر رفتاری دارای دو روی سکه هستند و قابلیت های قابل تحسینی برای خوب بودن دارند ، اما در صورتی که احساس آزادی و آرامش کنند نه این که زیر ذره بین هستند و برای تمام حرکات و رفتارشان باید پاسخگو باشند. پس با تنگ کردن عرصه بر طرف مقابل، هرگز نتیجه نمی گیرید.
    یکی دیگر از مسائل مهم این است که همان طور که هر دو نفر به نوعی در مشکلات احساس می کنند ، قربانی رفتار طرف مقابل بوده اند به نوعی نیز در حق طرف مقابل ظلم کرده اند. در بسیاری از شرایط با توجه به این که ما در سطح متفاوتی از امیال، عواطف، احساسات و انتظارات نسبت به همسرمان هستیم ، نباید توقع داشته باشیم که او هم در سطح احساسی ما رفتار کند. در غیر این صورت موجب بروز مشکلات مضاعف و تشدید بحران در خانواده می شویم.
    البته انتظار توجه و محبت معقول از طرف همسر امری طبیعی و بدیهی است، اما میزان آن بسته به وجود هر فرد است. بهتر است طرف مقابل را همان طور که هست بپذیریم و مرتب در پی تغییر وی نباشم.
    ممکن است برخی افراد ذاتا برونگرا بوده و تمایل به ابراز تمامی احساسات کنند، اما در مقابل برخی افراد درونگرا سعی کنند با رفتار و کارهایشان برخی مسائل اعم از علاقه یا ناراحتی را نشان دهند و علت رفتار آنها این نیست که مطابق میل همسرشان نباشند یا حتی او را برنجانند.
    از طرفی باید توجه داشت که انتظارات و توقعات ما از همسرمان معلول تلقین عوامل و اشخاص دیگر نباشد. زیرا طرف مقابل بسرعت این موضوع را درک خواهد کرد و احساس می کند تحت فشار روحی است. پس رفتاری به مراتب نامطلوب تر انجام داده و مرتب در لاک دفاعی فرو می رود و اکثر رفتارهای بی منظور شما را نیز به قصد خاصی تلقی می کند.
    یکی دیگر از موضوعات مهم در حل مسائل این است که همواره به دنبال غلبه و پیروزی بر همسرتان نباشید. زیرا اگر در ظاهر نیز این طور باشد در واقع شما برنده نیستید بلکه در حقیقت هر دو شکست خورده و روابط به سردی می گراید و خدشه دار می شود.
    در مقابل برای این که طرف مقابل تمایل به امتیاز دادن قلبی به شما شود ، سعی در خوشحال کردن یکدیگر داشته باشید تا شانس موفقیت هر دو افزایش یابد. زیرا حالا من و تو معنی ندارد بلکه « ما »مساله اصلی خانواده است.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    تازه‌ترین دستاوردهای امنیت دیجیتال
    در اینفوسک ۲۰۰۹

    با ظهور بحران فراگیر اقتصادی، شرکت‌های امنیتی برای امنیت بیشتر در انتقال داده‌ها، حفظ اطلاعات محرمانه شرکت‌ها و ایجاد فضایی امن‌تر در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند.
    امنیت، تأثیر عمیق یکسانی بر شرکت‌های گوناگون و مصرف‌کنندگان کالا‌های آنها دارد. از همان آغاز گسترش کامپیوتر و اینترنت، این مساله نیز مطرح شد که چه راههای بهتری برای حفظ اطلاعات وجود دارند؛ یا کلمات عبوری که مؤثرتر عمل کنند، باید از کدام ویژگی‌ها برخوردار باشند. هر سال نیز راه‌حل‌های جدیدی ارایه شده است. اینفوسک۲۰۰۹، نمایشگاهی است که تازه‌ترین دستاوردهای امنیتی و حفاظتی سال ۲۰۰۹ را به کاربران عرضه می‌کند. در ادامه، نگاهی داریم به برترین دستاوردهای امنیتی ارایه شده در این نمایشگاه.


    ● قفل‌های سخت‌افزاری
    این قفل سخت‌افزاری، یک دیسک سخت قابل‌حمل با شماره شناسایی اختصاصی (PIN) است که روی آن، صفحه کلیدی برای اعلام رمز تعبیه شده است.
    طراحی این دستگاه توسط شرکتOrigin Storage حدود یک سال به طول انجامیده و سازندگان آن، امنیت اطلاعات را که به شکل فزاینده‌ای نیاز به انتقال یا خروج از شرکت دارند، توسط آن ضمانت کرده‌اند.
    صفحه کلید این دستگاه به استفادهکنندگان اجازه می‌دهد کلمه عبوری شامل شش تا هجده کاراکتر را انتخاب کنند که بدون آن، دسترسی به اطلاعات این دیسک سخت به هیچ وجه مقدور نخواهد بود. این دستگاه کمی از یک گوشی هوشمند متوسط بزرگ‌تر است و بسیار سبک طراحی شده است.
    اندی کوردیال، مدیرعامل اریجین‌استوریج می‌گوید: «ما این دستگاه را آن‌قدر کوچک و سبک طراحی کرده‌ایم که به‌ سادگی قابل حمل و جابجایی باشد، البته نه آن‌قدر کوچک که به همان سادگی هم گم شود».
    این دستگاه در سه ظرفیت حافظه ۱۶۰، ۳۲۰ و ۵۰۰ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد و قابلیت رمزگذاری اطلاعات را برپایه استانداردهای ۱۲۸ یا ۲۵۶ بیت دارا است. قیمت آن نیز از ۱۹۹ یورو/ ۲۶۰ هزار تومان آغاز می‌شود. از دی ماه گذشته این یو اس بی با هدف تسخیر بازاری شامل شرکت‌های مختلف تجاری و دوایر دولتی، در دسترس قرار گرفته‌است.


    ● مبارزه با تهدیدهای درونی
    با آغاز رکود اقتصادی در جهان، بسیاری از کارمندان با این حقیقت که هر لحظه ممکن است کارشان را از دست بدهند، مواجهند و همین، باعث می‌شود شرکت‌ها هم بیش‌از پیش در خطر انتقال غیرقانونی اطلاعات محرمانه کاری توسط کارکنان ناراضی باشند.
    خوشبختانه شرکت‌ها به این‌که باید از اطلاعاتشان بیش از قبل مراقبت کنند، پی برده‌اند؛ اما در شرایط فعلی، تمام افراد می‌توانند با استفاده از کلمه عبور مدیریت، به کلیه اطلاعات سیستم دسترسی داشته باشند و از این داده‌ها استفاده یا سوءاستفاده کنند.
    شرکت سایبرآرک یکی از شرکت‌هایی است که برای ارائه محصولاتش در اینفوسک شرکت کرده و توانسته است خریداران خوبی برای بسته نرم‌افزاری مدیریت ایمن هویت پیدا کند. این نرم‌افزار برای مبارزه با تهدیدهای داخلی و سرقت اطلاعات طراحی شده‌است و امنیت حساب‌های کاربری، مدیریت آنها، بررسی و ثبت دسترسی‌ها را توسط حساب‌های کاربری ویژه، مانند حساب‌هایی که در اختیار مدیران دامنه قرار دارند، به عهده خواهد گرفت.
    نتایج تحقیقات این شرکت از مدیران فناوری اطلاعات نشان داده است بیش از ۳۰ درصد آنها از حساب‌های کاربری برای دسترسی به اطلاعات محرمانه یا حساس شرکت استفاده می‌کنند و این در حالی است که ۸۵ درصد از این افراد گفته‌اند، ممکن است در صورت ترک شرکت، اطلاعات را با خود ببرند.
    شرکت سایبر‌آرک در حال حاضر حدود ۵۰۰ مشتری در سراسر دنیا دارد که شامل بانکها، فروشگاه‌های برزگ و سازمان‌های دولتی است.


    ● دیوار آتشین برای وب ۲.۰
    پالو آلتو ادعا می‌کند نسل جدیدی از نرم‌افزارهای فایروال را اختراع کرده است که می‌توانند کنترل برنامه‌های کاربردی مورد استفاده در شبکههای اجتماعی یا سایت‌های به اشتراک‌گذاری فایل را که می‌توانند فایروال‌های فعلی را دور بزنند، به عهده بگیرد. بنا به اعلام این شرکت، این نرم‌افزار می‌تواند با استفاده از فناوری شناسایی برنامه‌هایی کاربردی که در مرحله اختراع مشروط قرار دارد، بیش از ۸۰۰ برنامه را دیده‌بانی کند.
    در حالی‌که فایروال‌های فعلی با استناد به مدخل‌ها و پروتکلها، ترافیک شبکه را دسته‌بندی می‌کنند، فناوری شناسایی برنامه‌های کاربردی از ۴ روش شناسایی متفاوت برای تشخیص استفاده می‌کند تا ببیند، دقیقا کدام وب‌افزارها مورد استفاده شبکه قرار می‌گیرند.
    از فناوری سایت‌های به اشتراک گذاری فایل گرفته تا نقض‌کنندگان قوانین کپی‌رایت، پالو آلتو ادعا دارد که می‌تواند هم محتوی و هم سوءاستفادهکنندگان را شناسایی کند. الکس رایس تریک، مدیر شعبه انگلیسی پالو آلتو می‌گوید: «ما می‌توانیم تمام این کنترل‌ها را یک جا و روی محیط شبکه انجام بدهیم».


    ● شبکه اینترنتی امن‌تر؟
    شرکت امنیتیAladdin موفق شده است برای اولین بار، امنیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت را تأمین و محتوای اطلاعات آنلاین را پایش کند. این شرکت، پاییز امسال همکاری با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در انگلستان را اعلام خواهد کرد.
    علاءالدین، بسته امنیتی محتوای الکترونیکی ایمن را که شامل دفاع علیه تهدیدات اینترنتی بدافزارها، هرزنامه‌ها، تروژان‌ها و ویروس‌های رایانه‌ای خواهد بود، به این شرکت‌ها پیشنهاد خواهد کرد. این شرکت در حال حاضر با دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت که حدود ۱۶۰ هزار مشترک دارند، همکاری می‌کند.
    علاءالدین علاوه بر ارائه این بسته امنیتی علیه تهدیدهای همیشگی، به والدین اجازه می‌دهد بر محتوای مورد استفاده توسط فرزندانشان نظارت کنند.


    ● الگوهای تازه برای کلمه عبور
    شرکت انگلیسی GrIDsureامیدوار است روزی بتواند تعیین هویت شخصی را جایگزین پین یا شماره شناسایی شخصی افراد کند. در این روش، کاربران با به خاطر آوردن طرحی شامل حداقل چهار مربع از یک جدول ۵ در ۵ -که قبلا انتخاب کرده‌اند- هویتشان را تصدیق می‌کنند.
    به گفته جاناتان کرایمر، مدیرعامل این شرکت، استفاده از یک جدول ۵ در ۵ امکان انتخاب بیش از ۹ میلیون طرح متفاوت را به کاربر ارایه می‌دهد. اعداد به صورت اتفاقی روی صفحه ظاهر می‌شوند و کاربر باید مطابق طرحی که به خاطر سپرده است، حروف را انتخاب کند. ریاضی‌دانان دانشگاه کمریج پیش‌بینی می‌کنند که این سیستم یکصد بار دقیق‌تر از پین‌کد‌های فعلی عمل کند.
    البته این فناوری جدیدی نیست و حدود دو سالی هست که دارد روی آن کار می‌شود؛ اما کارشناسان به تازگی از آن در ابزارهای الکترونیکی استفاده کرده اند.
    گریدشر به‌تازگی قراردادی با مایکروسافت امضا کرده که به این غول نرم‌افزاری اجازه می‌دهد از این اختراع در دستگاههای فرستنده و گیرنده کارگران سیار این شرکت به عنوان وسیله اعلام هویت در ارتباطات بی‌سیم به جای استفاده از کارت‌های حضور و غیاب گران قیمت استفاده کند. شرکت شارپ نیز این سیستم جدید را در چاپگرهای چند منظوره جدید خود به‌کار گرفته است.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    دلايل علاقه مسلمانان به بیت المقدس

    .: سوال:

    چرا مسلمانان به بیت المقدس علاقه دارند؟

     

    .: پاسخ:

    شهر و منطقة “بیت المقدس“ که در زبان عبرانی “اورشلیم“ نام دارد دارای قدمت دیرینه می‌باشد که به سه هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.
    منطقه بیت المقدس که جزیی از سرزمین فلسطین است در اوائل هزاره سوم ق.م در معرض موج عظیمی از مهاجرت عربهای سامی واقع گردید و کنعانیان برای اولین بار در این منطقه اسکان یافتند و شهر یُبوس را در محل فعلی بیت المقدس بنا نهادند.
    در سال 1184 ق.م قوم فیلیسطن این منطقه را از دست کنعانیان خارج ساختند.
    فلسطین سرزمین پیامبران است، در این ناحیه رسولان توحیدی دین حنیف را تبلیغ می‌کرده‌اند حضرت ابراهیم (علیه السلام) و پس از ایشان، حضرت لوط (علیه السلام) در این سرزمین مقدس تبلیغ می‌کردند و در همانجا از دنیا رفتند و در “کفر بریک“ در یک فرسخی مسجد الخلیل دفن گردیدند،و می‌گویند مقبرة شصت پیامبر در این منطقه می‌باشد.
    حضرت یعقوب علیه السلام و فرزندانش نیز در این منطقه سکونت داشته‌اند و بعد از آن بدنبال فرمان خداوند به حضرت موسی (علیه السلام)، بنی اسرائیل به این منطقه کوچ نمودند.
    حضرت داود (علیه السلام) در سال هزار قبل از میلاد شهر بیت المقدس را مرکز حکومت خویش قرار داد. و بنای معروف هیکل را شروع نمود.
    بعد از درگذشت حضرت داود فرزندش حضرت سلیمان علیه السلام وارث پیامبری و سلطنت وی‌ شد.
    بعد از درگذشت حضرت سلیمان (علیه السلام) در سال 586 ق.م بخت النصر دوم پادشان کلدانی به فلسطین یورش برد و بیت المقدس را فتح کرد و آن را ویران نمود و هیکل سلیمان را آتش زد و 50 هزار نفر از یهودیان را اسیر کرده و به بابل فرستاد.
    پس از آن بیت المقدس بدست بابلیها افتاد که تا سال 538 ق م بر فلسطین حکومت می‌کردند در سال 538 ق.م بیت المقدس به تصرف ایرانیها درآمد، تا سال 333 ق.م که اسکندر مقدونی فلسطین را مورد یورش قرار داد و آنرا تابع یونان نمود.
    در سال 198 ق.م فلسطین تحت فرمانروایی سوریه درآمد.
    در سال 167 ق.م مکابیان به رهبری یهودا، قدس را تصرف کردند که سرانجام به دست رومیان منقرض شدند. رومیان در طول حکومت خود یهودیان را تحت فشار قرار دادند و آنان را مجبور به خروج از فلسطین کردند، یهودیان در خارج از فلسطین به تجدید قوی و جمع‌آوری نیرو مشغول بودند که با ظهور حضرت مسیح (علیه السلام) مانعی در برابر آنان ایجاد شد.
    تا سال 614 م با وجود مشکلاتی که یهودیان در برابر حضرت عیسی (علیه السلام) و دین او ایجاد کرده بودند این دین گسترش یافت و در این سال خسرو پرویز ساسانی بر بیت المقدس یورش برد و به تحریک یهودیان آثار مسیحیان در این شهر را نابود کرد.
    در سال 629 م هراکلیوس امپراطور روم بیت المقدس را از سپاهیان ایران پس گرفت.
    با ظهور اسلام در 100 سال نخستین عهد اسلامی این شهر مورد منازعه اسلام و مسیحیت و ایران و گروههای مختلف مسلمانان بود.
    600 سال بعدی تقریباً این شهر کم حادثه بود در سال 1247 ه.ق ابرهیم پاشا (حکومت عثمانی) این شهر را فتح کرد و در سال 1296 این شهر به اشغال نیروهای انگلیسی درآمد ولی بعد از آن توطئه‌ای به اجراء درآمد که طی آن غاصبان صهیونیست قبله نخستین مسلمین و سومین شهر مقدس جهان اسلام را به تصرف درآوردند.
    بیت المقدس شامل دو بخش قدیم و جدید است که بخش شرقی یا قدیمی هنوز در داخل باروهای کهن محصور است و 144000 متر مربع مساحت دارد، بیت المقدس قدیم آخرین بار در زمان عثمانیان بازسازی شد مسجد الاقصی، قبة الصخره و مسجد الصخره در جنوب شرقی بخش قدیم واقع است که مجموعة آنها را حرم شریف می‌گویند دروازه شرقی حرم دروازه طلایی نام دارد که حرم را به کوه زیتون یا کوه طور وصل می‌نماید دروازه جنوبی با شهرهای بیت لحم و الخلیل ارتباط می‌یابد.

    علت علاقه مسلمین به بیت المقدس:
    آثار تاریخی بیت المقدس بیانگر ارزشها، خاطره‌ها و نشانه‌های عرفانی و دینی این شهر است و حضور شکوهمند مسلمانان را در آن ظاهر می‌سازد.
    مسلمانان صدر اسلام این مکان را مقدس و مبارک می‌دانستند و بدلیل آنکه چندین سال به سوی آن نماز می‌خواندند، یک تعلق عاطفی معنوی به آن داشتند و از این جهت گرایش‌های اعتقادی خود را به این سرزمین با ایجاد گنجینه‌های نفیس که در رأس آنها مسجد الاقصی و قبة الصخره درخشندگی دارد، بروز دارند. البته این بناها در طول اعصار و قرون دیگر بطور مکرر بازسازی شده است.
    توجه به این شهر توسط مسلمین که در رشد مجامع دینی، مسجد، مدارس و ... تجلی یافته از جهات دیگر نیز بوده است و آن معراج پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از این مکان می‌باشد که خاطره آنرا با ساختن بناهایی بنام “مقام“ و “قبه“ محفوظ داشته‌اند، یاد انبیاء را که در این پایگاه نماز گزارده و صدای توحید داده‌اند با محرابها و دروازه‌ها ماندگار کرده‌اند.
    و همچنین مسلمانان بنابر احادیث منقول از اهلبیت (علیهم السلام) عقیده دارند: عرضه داوری الهی و صحنه قیامت در بیت المقدس صورت می‌گیرد و بناهایی چون “قبة السلسله“، “قبة الصور“ و “باب الرحمة“ بر این باور بوجود آمده‌اند و این موضوع موجب آن شد تا قبرستان محلی بیت المقدس از گورستانی محلی فراتر رود و حتی بسیاری از بزرگان و معاریف و حکام مسلمان وصیت می‌کردند که در این مکان دفن شوند.
     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان