1087
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1087:: پنجشنبه 24 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

دریای کورش؛ پیشنهاد ما این است

باسلام
اين مطلب را عينا از سايت «خبرنويس» نقل مي کنم:

فراموشش کن !
 آدم که به قول آن فرزانه به استخوان های پوسیده اجدادش افتخار نمی کند.
-مگر تو میتوانی هزاران سال را، یکدفعه فراموش کنی ؟
- نه اما حرفهای تو گواه یک حقیقت تلخ است . به تلخی سقوط از بلندای یک اوج پر افتخار!
- آیا حقیقت را به جرم تلخ بودنش باید کتمان کرد؟ در ثانی اگر بخواهی بنشینی و هق هق روزهای رفته را بشماری همه راه ها روی خودشان تکرار می شوند! آن وقت تو دیگر تصمیم نمی گیری . این قانون طبیعت است.
بنشین تا تصمیم بگیرند.
که مولوی اهل ترکیه باشد.
به رودکی ویزای تاجیک بدهند.
شهریار را آذربایجانی بدانند.
ابوسعید ابوالخیر به مهمانی ترکمن ها برود و دیگر به خانه برنگردد.
ابوعلی سینا بین افغانستان اشغالی و امارات نیم وجبی بخت برگشته تردید کند.
ابوریحان بیرونی از خلیج فارس بیرون برود ؛ و تعلق خاطری نشان دهد به کشور های حوزه ی خلیجی که می خواهند دیگر فارس نباشد.
تو بمانی و تنهایی دو کویر برهوت!
تو بمانی و نفرین آیندگان!
کلاهخودت را بردار!
اینجا میدان جنگ است!
دلم می سوزد برای بقیه کشورهای این سیاره ی دیوانه . غنایم دارد تمام می شود و چیزی برای ارمنی ها و عراقی ها و ازبک ها و پاکستانی ها و هندی ها و... باقی نمانده.
ساکت شدی ؟!!
اگر بیشتر سکوت کنی یهودی ها از خانه ات یک کاردستی کوچک می‌سازند.
به عقیده من کورش کبیر، کبیر به دنیا نیامد، خودش زحمت کشید.
حالا دیگر همه چیز تمام شده و مانده است این حرفها:
 شاید بعضی ها در زندگی روزمره ی شان آدمهای پستی باشند. اما در وضعیت های بحرانی همه می توانند به قدیس تبدیل شوند . از آن نوع قدیس هایی که امروز دیگر کسی آنها را تحویل نمی گیرد .
وحالا تو !
منتظر حقوق بشر نباش !
 چه چیزی می تواند به اندازه ی سی هزار بمب هسته ای که آنگلوساکسونها دارند نسبت به حق حیات همه ی جانداران بی اعتنا باشد؟
حق من و تو همه ی مساحتی است که اجدادمان اینگونه آنرا سبز خواسته اند . تا سرخ رو بایستیم و قلب های سپیدمان گواه پاکی اش باشد:

  
نقشه امپراطوری ایران قدیم

خوب دقت کنید !
کورش نام دریایی است که قریب به صد سال است توسط انگلیسی های از خود راضی به  دریای عربی تغییر نام داده است.
درست صدایش کن!
به نظر تو دریای کورش تا کبیر شدن چقدر فاصله دارد؟

 

اين نقشه را ببینید:

 
نقشه ایران؛ خلیج فارس(Persian Gulf) ؛ دریای عمان(Oman Sea)

 

 پیشنهاد ما این است


نقشه ایران؛ دریای ایران(Iranian Sea) ؛ دریای کوروش(kurosh Sea)


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دریای کورش؛ پیشنهاد ما این است
  • ويژه نامه بزرگداشت فردوسي
  • زيباترين عكس‌هاي هابل
  • هتلي با طراحي بينظير که قراره در ابوظبي ساخته بشه!
  • فهرست "کشورهای خوشبختی" اعلام شد
  • معرفي و دانلود فيلم : يک راز
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : جستجوگران مصر
  • دانلود انيميشن : The Tale Of Despereaux
  • آلبوم جدید و زیبای فرشاد ندیمی و مهدی با نام الهی
  • آهنگ زیبای يادگار باصداي محمد اصفهاني
  • موسیقی های دلخواه خود را از Last.FM دانلود کنید
  • بازی جاوا گلف برای موبایل
  • بازی استراتژی خانواده مجازی
  • باران مهر
  • قرآن! من شرمنده توام
  • غزلی برای یوزارسیف با تضمین حافظ
  • سینما پارادیزو
  • وای وای وای کاندیدای من کوش؟!
  • 10 مقصر اصلی بحران جهانی اقتصاد
  • میرحسین، کروبی، خاتمی و احمدی‌نژاد در دوربان
  • مثنوی عاشقانه: رویاهای رنگین
  • معناي پاسارگاد چيست؟
  • ننه حشمت و فرزند جانبازش
  • جديدترين شماره از ماهنامه Home Theater
  • جی وی سی اولین پروژکتور 8K خود را ارائه کرد
  • آی دانشمند!
  • دل آرایی که بر دار شد
  • نکاتی درباره رشد و پیشرفت فردی‌
  • ۷ نکته درباره نصب تابلو در خانه
  • آموزش گذاشتن مژه مصنوعی
  • هفت روش برای داشتن اندامی زیبا
  • این رسم شوهر داری نیست!
  • چرا هر خانه‌ ای به یک  پلی‌استیشن۳ نیاز دارد؟
  • با اين همه ظلم چرا امام ظهور نمی کند؟
  • و ....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

منتخبي از بهترين تصاوير کارتوني از قهرمانان انيميشين ها
ويژه نامه بزرگداشت فردوسي
کميک استريپ: دو اسب
زيباترين عكس‌هاي هابل
گزیده‌هائی از سروده‌های گوناگون فارسی
تا حالا تصوير فرزند رهبر انقلاب ديده ايد؟
زشت ترين گوشيهاي دنيا!
تصاويري از افراد مشهور با دندانهاي نه چندان زيبا!
پايگاه اطلاع رساني قربانيان سلاح هاي شيميائي
هتلي با طراحي بينظير که قراره در ابوظبي ساخته بشه!

 

 

www.mobin-group.com

فهرست "کشورهای خوشبختی" اعلام شد

خبرگزاری «ریا نووستی»: مجله Forbes فهرست خوشبخت ترین کشورهای جهان را منتشر کرد که در آن دانمارک در صدر قرار دارد و این در حالیست که روسیه کلاً در بین 10 کشور برتر قرار نگرفت. در این فهرست، میزان رضایت از زندگی در بین مردم دانمارک بالاترین سطح در جهان است، همچنین در این کشور مردم به آینده بسیار خوشبین هستند. در بین سه کشور اولی که "زندگی در آنجا خوب است"، فنلاند و هلند نیز دیده می شوند. Forbes معتقد است که بیشترین سطح رضایت از زندگی را مردم کشورهای دموکرات و دارای اقتصاد آزاد و سطح بالای زندگی دارند. همچنین در بین ده "کشور خوشبختی"، ایرلند، سوئد، سوئیس، کانادا، زلاندنو و بلژیک قرار گرفتند. در فهرست یادشده، کشوری که مردم آن کمتر از همه احساس خوشبختی می کنند، چین است. این فهرست بر اساس آمار دریافتی از سازمان های بین المللی و نظرسنجی انجام شده در 140 کشور جهان توسط Gallup World Poll تنظیم شده است.
 

روزنامه «کلمه سبز» میرحسین موسوی
شنبه منتشر می‌شود

روزنامه "کلمه سبز" به صاحب امتیازی میرحسین موسوی از آغاز هفته آینده به طور رسمی منتشر شده و به دکه های روزنامه فروشی خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه "کلمه سبز" که روز سه شنبه این هفته لوگوی خود را رونمایی کرد، از شنبه هفته آینده به طور رسمی به خانواده مطبوعات می پیوندد.از سید علیرضا حسینی بهشتی به عنوان مدیر مسئول و از سید علیرضا بهشتی شیرازی به عنوان سردبیر روزنامه "کلمه سبز" یاد می شود.
این روزنامه تیم تحریریه خود را از چندی پیش تکمیل کرده و در دوهفته اخیر چندین پیش شماره نیز منتشر کرده است. "کلمه سبز" به صاحب امتیازی میرحسین موسوی 12 اسفندماه سال گذشته از هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار گرفت.

رکسانا صابری در کنفرانس مطبوعاتی:
خیلی خوشحالم که آزادم

رکسانا صابری، خبرنگار ايرانی- آمريکايی که روز دوشنبه پس از چهار ماه از زندان آزاد شد، از همه کسانی که برای آزادی وی تلاش کردند، تشکر کرد.
رکسانا صابری ماه گذشته به اتهام جاسوسی برای آمريکا توسط قوه قضاييه به هشت سال حبس محکوم شد. اين حکم روز دوشنبه در دادگاه تجديد نظر نقض شد.
رکسانا صابری که با يک روسری آبی برای نخستين بار در تهران با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت که برنامه خاصی ندارد ، ولی می خواهد با خانواده باشد.
رکسانا صابری روز سه شنبه گفت:«خيلی خوشحالم که آزادم و بارديگر همراه خانواده ام هستم.»
اين خبرنگار ايرانی آمريکايی افزود:«من می خواهم از همه کسانی که در سراسر جهان-که اکنون فهميده ام چه کسانی هستند- چه آنهايی که مرا می شناختند يا نه، به خاطر کمکشان به من و خانواده ام در طول این دوران، تشکر می کنم.»
رکسانا صابری در خارج از خانه اش در تهران به خبرنگاران گفت:«فعلا برنامه خاصی ندارم و می خواهم با خانواده ام باشم و استراحت کنم.»
رضا صابری، پدر رکسانا، نيز گفت: دخترش تازه دارد از اخبار دوران بازداشتش مطلع می شود.
رضا صابری همچنين گفت که دخترش در زمان بازداشت شکنجه نشده است.
رکسانا صابری در بهمن ماه سال گذشته توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد. ابتدا اتهام وی خريد مشروب اعلام شد، اما سپس مقامات قضايی به اين نکته اشاره می‌کردند که او از سال ۱۳۸۵ شمسی بدون مجوز وزارت ارشاد در ايران فعاليت کرده است.
رکسانا صابری در شش سال گذشته در ايران به سر برده و برای شبکه‌های خبری از جمله بی‌بی‌سی و راديو ان‌پی‌آر گزارش تهيه می‌کرد.
باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، عصر دوشنبه از آزادی رکسانا صابری به عنوان «حرکتی بشردوستانه» استقبال کرد.
رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد، در نشستی خبری به نمايندگی از آقای اوباما ضمن تاکيد بر اين که خانم صابری به‌غلط متهم شده، گفته بود: «می‌دانيم که اين دوره برای خانواده و دوستان او دوره دشواری بوده، و باراک اوباما مشتاق آن است که بازگشت او را به خانه و به ايالات متحده خوش‌آمد بگويد.»
در همين حال صالح نيکبخت، وکيل خانم صابری گفته است يکی از دلايل اتهام جاسوسی عليه موکلش داشتن رونوشت از يک گزارش محرمانه درباره جنگ آمريکا در عراق بوده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

يک راز
Un secret

نويسنده و کارگردان: کلود ميله. موسيقي: زبيگنيف پرايزنر. مدير فيلمبرداري: ژرار د باتيستا. تدوين: ورونيک لانگ. ‏طراح صحنه: ژان پي ير کوت سولکو. بازيگران: سسيل دو فرانس[تانيا]، پاتريک بروئل [ماکسيم]، لودوين ‏سانيه[هانا]، ژولي دپارديو[لوئيز]، ماتيو آمالريک[فرانسوا در 37 سالگي]، ناتالي بوتفو[استر]، ايو ژاک[فرمانده ‏براود]، ايو ورهوفن[گيوم]، سام گاربارسکي[ژوزف]، اورلاندو نيکولتي[سيمون]، والنتن ويگور[فرانسوا در 7 ‏سالگي]، کوئنتي دوبوآ[فرانسوا در 14 سالگي]. 105 دقيقه. محصول 2007 فرانسه. نام ديگر: ‏A Secret‏. برنده جايزه ‏بهترين بازيگر نقش مکمل زن/ژولي دپارديو و نامزد 11 جايزه سزار، برنده جايزه بزرگ جشنواره جهاني مونترال. ‏
سال 1955. فرانسواي 14 ساله، لاغر اندام و خجالتي زير سايه والدين خود قرار دارد. مادرش تانيا شناگر و پدرش ‏ماکسيم ورزشکاري برجسته هستند، اما فرانسوا داراي بدني ضعيف است و ايده آل هاي والدين خود را در برادر نامرئي ‏که براي خويش خلق کرده، مي يابد. ولي وجود اين برادر قدرتمند سبب آشفتگي والدين وي نيز هست. تا اينکه يک روز ‏فرانسوا با يافتن عروسک يک سگ در انباري خانه باعث بيرون افتادن راز خانوادگي شده و آرام آرام از زبان لوئيز ‏دوست خانوادگي شان به گذشته دردناک والدين خويش آگاه مي شود. پدرش ماکسيم سال ها پيش با زني به نام هانا ‏ازدواج کرده و از وي صاحب پسري به اسم سيمون شده بود. سيمون بر خلاف فرانسوا پسري قوي بوده و خيلي زود ‏موفق به جا کردن خويش در دل پدر مي شود. ولي زندگي هانا و ماکسيم از همان روز ازدواج دستخوش طوفاني عشقي ‏است. چون ماکسيم در جشن عروسي با تانياي زيبارو و شوهرش آشنا شده و در يک نگاه شيفته او مي شود. روابط ‏خانوادگي تانيا و شوهرش با هانا و ماکسيم ادامه مي يابد، اما تانيا به نگاه هاي عاشقانه ماکسيم هرگز پاسخ مثبت نمي ‏دهد تا اينکه جنگ جهاني دوم آغاز مي شود. والدين هانا خطر نازي ها را حس مي کنند، اما دامادشان خود را بيش از ‏آنکه يهودي بداند فرانسوي قلمداد مي کند. ولي اشغال فرانسه و آغاز فرستادن يهوديان به اردوگاه ها سبب مي شود او ‏نيز راهي دهکده هاي خارج از فرانسه اشغالي شود. هانا که به وجود احساس ميان تانيا و ماکسيم مشکوک شده، در ميان ‏راه براي پيوستن به ماکسيم عامداً سبب به دام افتادن خود و پسرشان سيمون مي شود. تانيا به ماکسيم مي پيوندد و با ‏رسيدن خبر مرگ شوهرش در جبهه و مرگ هانا و سيمون در اردوگاه نازي ها، آن دو بي هيچ مانعي با هم ازدواج مي ‏کنند. ازدواجي ابتدا با روي خوش پذيرفته نمي شود. جنگ تمام مي شود و ان دو صاحب پسري ديگر مي شوند. اما ‏فرانسوا بر خلاف والدين ورزشکار خود تني قوي ندارد و مايه نوميدي شان است. کشف اين موضوع باعث تيره شدن ‏رابطه پدر و فرزند مي شود. سال ها بعد در 1985، گم شدن سگ ماکسيم و به دنبال آن بازنگشتن خود وي به خانه ‏سبب مي شود فرانسوا به جست و جوي پدر برخاسته و هر دو بار ديگر با گذشته روبرو شوند...‏

چرا بايد ديد؟
کلود ميله متولد 1942 پاريس و از شاگردان مدرسه ايدک در اوايل دهه 1960 است. اولين تجربه هاي سينمايي خود را ‏هنگام خدمت در ارتش به دست آورد و از 1965 ال 1974 دستيار بسياري از کارگردان هاي شناخته شده موج نو ‏سينماي کشورش از جمله روبر برسون و ژان لوک گودار بود. اما مشوق اصلي و راهنمايش فرانسوا تروفو بود و با ‏کمک او بود که اولين فيلم کوتاهش بهترين راه قدم زدن را در 1976 ساخت. فيلم تحت تاثير چهارصد ضربه تروفو ‏قرار داشت و او را در اولين گام به نامزدي جايزه سزار رساند. اين اتفاق سال بعد با ‏Dites-lui que je l'aime‏ تکرار ‏شد و سرانجام در 1981 موفق شد اين جايزه را براي فيلم مظنون[سال ها بعد با شرکت جين هکمن، مورگان فريمن و ‏مونيکا بلوچي بازسازي شد] به چنگ آورد. دهه هشتاد آغاز شکوفايي ميله بود و سه فيلم ديگري که در اين دهه ساخت ‏براي وي جوايزي ارزنده به همراه آورد. آخرين پروژه وي در اين دهه دزد کوچک نام داشت که کارگرداني اش پس از ‏مرگ تروفو به وي سپرده شده بود. ميله در کنار سينما به ساختن فيلم هاي تلويزيوني و آگهي نيز نيز پرداخت و ناگهان ‏به مدت 4 سال ناپديد شد. وقتي در سال 1992 با فيلم نوازنده همراه بازگشت نگاهش به سينما عميق تر و جدي تر از ‏گذشته بود و چند سال بعد با ‏La Classe de Neige‏ نامزد نخل طلا و برنده جايزه داوران جشنواره کن شد. ميله در ‏سال هاي اخير در کنار فيلمسازي، مديريت ايدک[فميس] را نيز بعد از کنار کشيدن پاتريس شرو بر عهده گرفته است. ‏آخرين موفقيت وي نامزدي نخل طلا براي لي لي کوچک در سال 2003 بود و با فيلم يک راز توانست بار ديگر در ‏مجامع هنري بدرخشد. ‏
راز فيلم يگانه اي است، يگانه نه از آن رو که سينماي فرانسه به يهودکشي در دوران اشغال نپرداخته باشد، که پرداخته ‏و حداقل دو فيلم ماندگار پيرمرد و بچه[کلود بري] و خداحافظ بچه ها[لويي مال] را با مضمون کودکان يهودي آن دوره ‏را به دنيا عرضه کرده است. مي گويم يگانه از آن رو که مضموني شخصي را و زيسته شده را که مي تواند درام ميان ‏يک پدر و پسر باشد، به عنوان پيش زمينه اثر برگزيده است. يک راز قصه جنگ نابرابر يک کودک نحيف با شبح ‏برادر قدرتمند درگذشته خويش است که بر رابطه او و پدرش سايه افکنده است. يک درام روانشناختي کم نظير که بر ‏اساس رمان خود زندگينامه فيليپ گرامبر ساخته شده و کلود ميله را در اوج خود نشان مي دهد. ‏
فخامت روايت، قدرت بازي ها و انتخاب روش هاي نمايشي به جا-رنگي براي گذشته و سياه و سفيد براي زمان حال- ‏همه به زايش اثري درباره سياه ترين روزهاي زندگي بشر منتهي شده که عشق آتشين به يکديگر و زيستن بهانه اي است ‏براي طرح سوال هايي ابدي درباره نژاد، رنگ و خواسته هاي انسان از زندگي و مهم تر از همه مذهب و اخلاقيات که ‏چگونه مي تواند زندگي ما را تباه کند اگر به کجروي آميخته باشد که گاه يکي يا هر دو عين کجروي هستند. ‏
به جرات مي توانم يک راز ميله را بهترين فيلم وي بعد از يک دهه پر افت و خيز در اوج بدانم که انگشت روي مقطعي ‏دردناک از تاريخ کشور خويش گذاشته است. گذشت زمان و افزايش آگاهي بشر نسبت به حقوق خويش سبب شده تا در ‏دهه اخير شاهد نصج گرفتن حرکت هاي حقوق بشري و به محک کشيدن رفتار و کردار گذشته نه چندان دور خود کند. ‏کمتر کشور اشغال شده اي است که اکنون خود را براي خوابيدن با دشمن سرزنش نکند. ايتاليايي ها و فرانسوي ها بايد ‏بيش از ديگر ملت ها اين کار را انجام دهند. موسوليني و ژنرال پتن در ديدگاه تاريخ دست کمي از هيتلر ندارند و ‏همدست وي کشتار ميليون ها انسان، اما فيلم هاي با ديدگاه صحيح به ما خاطرنشان مي کند که هر کس به سهم خود در ‏اين جنايت ها سهيم بوده است. حتي خود يهودي ها که تعصب نژادي کورشان در فيلم تقبيح مي شود و حتي تصميم هانا ‏براي ارائه اوراق هويت يهودي اش احمقانه جلوه مي کند. کاري که از يک زن حسود که خود را فريب خورده حس مي ‏کند سر مي زند، ولي از غرور وي نيز ناشي مي شود. ‏
شايد روزگاري بشود اين جنايت ها را بخشيد(شک دارم) اما ابتدا شناخت عوامل آن لازم است و دلايل شکل گيري آن تا ‏در آينده تکرار نشود. يک راز با اين ديدگاه فقط قصه نبرد پسري با شبح برادر درگذشته خويش نيست، داستان رازي ‏هولناک است که خيلي از اروپايي ها سعي در انکار آن دارند. ميله شهامت آن را يافته تا داستاني را بازگو کند که از ‏نظر بسياري شايد ديرهنگام حتي غير ضروري ديده شود. اما از چشم من در اروپاي امروز که يهود آزاري و مسلمان ‏آزاري با سرعت در حال رشد است، ساخته شدن چنين فيلم هايي واجب است.‏
ميله را به خاطر چيره دستي اش در روايت مي ستايم و يک راز حتي به عنوان يک درام عاشقانه لايق اعتناي بسيار مي ‏دانم. تماشگر ايراني با اين نام به دليل وقفه اي که انقلاب به او در رابطه با سينما ياروپا تحميل کرد، چندان آشنا نيست. ‏اما زمان آن فرا رسيده تا به اين غفلت تاريخي پايان داده شود. بازي سسيل دو فرانس و پاتريک بروئل(با شباهت هايي ‏به ايو مونتان) زيبا و ديدني است. البته ماتيو آمالريک که اين روزها به خاطر ايفاي نقش آدم هاي عليل جسمي و روحي ‏تخصص پيدا مرده نيز در نقش بزرگ سالي فرانسوا به خوبي جا افتاده است. هر چند حضوري کوتاه دارد. يک راز ‏زيبايي تکان دهنده اي دارد که بدون شک بيننده اش را اسير خود خواهد کرد. در ديدن آن غفلت نورزيد! ‏
ژانر: درام، جنگي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part1.rar 
Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part2.rar 
Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part3.rar 
Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part4.rar 
Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part5.rar 
Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part6.rar 
Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part7.rar 
Un.secret.2007.DVDRip.XviD.part8.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

جستجوگران مصر
Egypt Detectives

مستندي با عنوان «جستجوگران مصر»
محصول کانال ديسکاوري

Rebel pharaohs, obsessions with death and the afterlife, mysterious ancient identities, unexplained happenings… these are cases for the Egypt Detectives.
Join Egyptologist Dominic Montserrat and Archaeologist Miriam Cooke on their quest to unlock secrets surrounding the Ancient Egyptian World - from Giza to Luxor, through desert valleys to the River Nile, the Egypt Detectives leave no stone unturned in their captivating quests.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/230162098/Doc.Egy.Det.1of6.part1.rar
http://rapidshare.com/files/230162201/Doc.Egy.Det.1of6.part2.rar

http://rapidshare.com/files/230162242/Doc.Egy.Det.2of6.part1.rar
http://rapidshare.com/files/230162263/Doc.Egy.Det.2of6.part2.rar

http://rapidshare.com/files/230162346/Doc.Egy.Det.3of6.part1.rar
http://rapidshare.com/files/230162304/Doc.Egy.Det.3of6.part2.rar

http://rapidshare.com/files/230162450/Doc.Egy.Det.4of6.part1.rar
http://rapidshare.com/files/230162645/Doc.Egy.Det.4of6.part2.rar

http://rapidshare.com/files/230162714/Doc.Egy.Det.5of6.part1.rar
http://rapidshare.com/files/230162649/Doc.Egy.Det.5of6.part2.rar

http://rapidshare.com/files/230162767/Doc.Egy.Det.6of6.part1.rar
http://rapidshare.com/files/230162778/Doc.Egy.Det.6of6.part2.rar
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Tale Of Despereaux


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part1.rar 
The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part2.rar 
The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part3.rar 
The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part4.rar 
The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part5.rar 
The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part6.rar 
The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part7.rar 
The.Tale.of.Despereaux.DVDRip.XviD-DoNE.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

الهي
باصداي فرشاد نديمي

آلبوم جدید و زیبای فرشاد ندیمی و مهدی با نام الهی
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای يادگار
باصداي محمد اصفهاني

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

موسیقی های دلخواه خود را
از Last.FM دانلود کنید


بعضی ها که همیشه به اینترنت دسترسی دارند کم کم دارند عادت می کنند که به وب به عنوان یک هارد بزرگ نگاه کنند این افراد شاید نیازی به دانلود فیلم و موسیقی بر روی هارد خود احساس نکنند ولی اکثریت استفاده کنندگان از اینترنت دوست دارند آرشیو کاملی از علاقه مندیهای خود روی یک حافظه در دسترس برای استفاده های بعدی درست کنند اینجاست که اهمیت بارگذاری محتوای آنلاین مشخص می گردد.
یکی از بزرگترین و معروفترین سایتهای موسیقی و فیلم موجود در نت سایت Last.FM می باشد و افراد زیادی در سراسر دنیا از خدمات منحصر به فرد و آنلاین این سایت استفاده می کنند و گوش دادن به موسیقیهای آنلاین این دیتابیس بزرگ که اکثر موسیقی های دنیا از تمامی کشورهای جهان را در بر می گیرد به کار هر روزه آنها بدل شده است.
اکنون تمامی استفاده کنندگان این سایت می توانند موزیکها و ویدئوهایی را که به صورت آنلاین استفاده می کنند را توسط نرم افزار Last.FM Downloader بار گذاری کنند.
این نرم افزار کاملا رایگان است و شما برای استفاده از آن نیاز به هیچگونه اشتراکی ندارید.از همه مهمتر اینکه این نرم افزار بسیار کم حجم است.
کار با این نرم افزار بسیار ساده است کافیست آدرس URL موزیک مورد نظر خود در سایت Last.FM را درون نرم افزار وارد کرده و کلید Start را بزنید. عملیات بارگذاری شروع خواهد شد. امکان بارگذاری کل آهنگهای یک آلبوم یا انصراف از بارگذاری بعضی از آهنگها نیز وجود دارد.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی جاوا گلف برای موبایل
MiniGolf Theme Park 99 Hole java game

گُلْف یکی از بازیهای فضای آزاد است که در آن بازیکنان بطور فردی یا تیمی به‌وسیله چوبهای گوناگون ویژه‌ای توپ کوچکی را درون سوراخی در زمین می‌اندازند. در آیین‌نامه بازی گلف این بازی را اینگونه تعریف کرده‌اند: "گلف پرتاب یک توپ از نقطه آغاز بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قوانین مشخصی صورت گرفته باشد."
اگر شما هم طرفدار ورزش گلف هستید این بازی جاوا که قابلیت نصب بر روی تمام گوشی های موبایل که جاوا را پشتیبانی میکنند از دست ندهید. امیدواریم از دانلود رایگان این بازی گلف جاوا برای موبایل لذت ببرید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی استراتژی خانواده مجازی
Virtual Families 1.00.02

بازی رایگان بسیار زیبای Virtual Families به سبک استراتژی یک بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده است که شما را ساعت ها پای میز کامیپیوترتان می نشاند. این بازی دقیقا شبیه سازی زندگی واقعی ماست. شما با شروع بازی در جریان زندگی قرار میگیرید و باید سعی کنید با تلاش و کوشش زندگی خود را سپری کنید و آن را گسترش دهید. در داستان این بازی شما یکی از دوستانتان را ملاقات خواهید کرد و با وی زندگی میکنید. از امکانات این بازی موارد زیر را ذکر میکنیم.

مشخصات بازی Virtual Families 1.00.02:
در جریان قرار گرفتن در یک زندگی واقعی
تشکیل شده از شخصیت های واقعی در ساخت بازی با تمامی احساسات و عواطف
بیش از 100 جایزه به عنوان عکس العمل مختلف نسبت به انواع رفتار ها
پازل های مخفی در مکان های مختلف بازی
تغییرات مختلف دما و آب و هوا در حین انجام بازی
تشکیل شده از بیش از 1000 نوع لوازم منزل با قابلیت کار با آنها
استفاده از هوش مصنوعی در کنترل بازی
دارای بخش آموزش برای پیش بردن آسان تر بازی
قابلیت ساختن شخصیت های مختلف برای بازی کردن


برای اجرا شدن این برنامه نیاز به Microsoft .net Framework 2.0 دارید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 50 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت مهدی (عج) می فرمایند:
وَالعاقَبَةُ لِجَمِیل صُنع اللهِ سُبحانَهُ تَکُونُ حَمِیدَةُ لَهُم مَا اجتَنَبُوا المَنهیَّ

شیعیان ما هنگامی به فرجام نیک و زیبای خداوند می رسند که از گناهانی که نهی شده اند، احتراز نمایند.

بحارالانوار ج52، ص15

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

مهم نیست
مهم نیست که قشنگ نیستی ! قشنگ اینه که مهم نیستی


بشتر و برخی
بیشتر مردها موفقيت شون رو مديون زن اولشون هستند و برخی زن دومشون رو مديون موفقيت شون !!


زنجیر
غضنفر با ماشينش تو برفا گير مي کنه زنجير نداشته سينه مي زنه!


میخ و آب
ميخه ميفته تو آب زنگ مي زنه در ميره!


یادت باشد
یادت باشد زمین گرد است هر وقت احساس کردی به آخر رسیدی شاید در نقطه شروع باشی!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مرگ ما را هم باید امام زمان(عج) امضاء کنند

یکی از بزرگان نجف که اصالتا ایرانی است می فرمودند: من در نجف با شخصی ازدواج کردم و در فصل تابستان برای زیارت و ملاقات اقوام و خویشان عازم ایران شدیم و پس از زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) عازم وطن خود که نزدیک مشهد بود گردیدیم. آب و هوای آنجا به همسر من نساخت و مریض شد. روز به روز مرضش شدت پیدا کرد و هر چه معالجه کردیم فایده ای نداشت و مشرف به مرگ شد. من در بالین او بودم، بسیار پریشان شدم ودیدم عیال من در این لحظه فوت می کند و باید تنها به نجف برگردم ودر پیش پدر و مادرش خجل و شرمنده گردم و انها بگویند: دختر نوعروس ما را برد و در آنجا دفن کرد و خودش برگشت. حالا تشویش و اضطراب عجیبی در من پیدا شد. فورا در اتاق مجاور ایستادم و دو رکعت نماز خواندم و توسل به امام زمان(عج) پیدا کردم و عرض نمودم:
یا ولی ا...، یا صاحب الزمان، زن مرا شفا بدهید که این امر از دست شما ساخته است و با نهایت تضرع و التجاء متوسل شدم و حال توجهی پیدا کردم.
سپس به اتاق عیالم آمدم. دیدم نشسته و مشغول گریه کردن است تا چشمش به من افتاد گفت: چرا مانع شدی؟ چرا نگذاشتی؟!
من نفهمیدم او چه می گوید و تصور کردم که حالش بد است، بعد کمی به او آب دادیم و غذا به دهانش گذاردیم، آنگاه قضیه را برای من تعریف کرد و گفت:
عزرائیل برای قبض روح من با لباس سفید آمد و بسیار متجمل و زیبا و آراسته بود و به من لبخندی زد و گفت حاضر به آمدن هستی؟ گفتم: آری، بعد دیدم حضرت امیرالمؤمنین(ع) تشریف آوردند و با من بسیار ملاطفت و مهربانی کردند و به من گفتند: من می خواهم برم نجف، می خواهی با هم به نجف برویم؟ گفتم: بلی، خیلی دوست دارم با شما به نجف بیایم.
من برخاستم لباس خود را پوشیدم و آماده شدم که با آن حضرت به نجف اشرف برویم، همین که خواستم با آن حضرت از اتاق خارج شوم، دیدم که حضرت امام زمان(عج) تشریف آوردند و به امام علی(ع) فرمودند: که این بنده به ما متوسل شده، لطفا حاجتش را برآورید. حضرت امیرالمؤمنین(ع) نیز بلافاصله به عزرائیل فرمودند: به تقاضای این مرد مؤمنی که به ما متوسل شده برو تا موقع معین، و امیرالمؤمنین(ع) هم از من خداحافظی کردند و رفتند. چرا تو دعا کردی و نگذاشتی من بروم؟
قربان آن آقایی بشوم که آمدن و رفتن و حیات و ممات ما را باید او امضاء کند.(1)

پی نوشت:
1ـ ملاقات با امام زمان(ع) در عصر حاضر، ص113

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

باران مهر

روزی که سپاه ایران خود را آماده می ساخت شر یونانی ها را پس از سالها بردگی از روی ایران کم کند باران بسیاری بارید یکی از جادوگران در بین مردم شایعه کرده بود این باران اشک آسمان بخاطر مرگ جوانان ما است و بزودی خبرهای بسیار بدی می رسد . این خبر را به اشک یکم نخستین پادشاه از دودمان اشکانیان دادند او هم خندید و گفت این شاد باش آسمانها به ماست باران مایه رحمت و رویش است نه پیام شوم . سپاه کوچک و پارتیزانی او خیلی زود بخش بزرگی از شمال خراسان را از شر یونان آزاد ساخت و دل ایرانیان میهن را در همه جا گرم نمود اشک های بعدی ایران را به شکل کامل آزاد ساختند .
اندیشمند برجسته کشورمان ارد بزرگ می گوید : باران ، مهر آسمان است نه بغض آن ، همانند آدمیان مهرورزی که می بارند و کینه توزانی که خشک و بی نشانند .
نکته ایی را باید در این جا بنویسم و آن واژه پارتیزان است در کشورمان بسیاری فکر می کنند این واژه مربوط به مبارزین کمونیست اروپای شرقی در 50 سال پیش است حال آنکه این واژه در واقع مربوط به سپاهیان اشک یکم بود چون آنها از خاندان پارت بودند و ارتش منظمی هم نداشتند و به شکلی چریکی به سپاه حمله می کردند به آنها پارتیزان می گفتند پارتیزان ها بسیار تیراندازان باهوشی بودند و با تعداد اندک توانستند به مرور دشمن را از ایران پاکسازی نمایند .

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
m.kaykha@gmail.com

 


دست نوشته شهید امیر حاج امینی:
سلام بر خدا و شهيدان خدا و بندگان مخلص او.....
هيچ برگ برنده اي ندارم که رو کنم ، جز اينکه دلم را به دو چيزخوش کرده ام يکي اينکه با اين همه گناه، او دوباره مرا به سرزمين پاکي و اخلاص و صفا و محبت بازم گرداند. پس لابد دوستم دارد و سر به سرم مي گذارد، هرچند که چشم دلم کور است و نمي بينم و احساسش نمي کنم اگر چنين نبود پس چرا مرا به اينجا آورد؟
دوم اينکه قلبي رئوف و مهربان دارم و با همه بديهايم بسيار دلسوزم. لحظه اي حاضر به رنجش کسي نمي شوم، حتي رنجش بسيار کوچک و ناچيز، ولي در عوض براي خوشنودي ديگران حاضر به تحمل هرگونه رنجي مي شوم. بله! به اين دو چيز دل خوش کرده ام. اگر دوستم داري که مرا به اينجا آورده اي پس به آرزويم که شهادت است برسان.اي کساني که اين نوشته را مي خوانيد،
اگر من به آرزويم رسيدم و دل از اين دنيا کندم، بدانيد که نالايق ترين بنده ها هم مي توانند به خواست او، به بالاترين درجات دست يابند. حالا که به عينه ديديد، شما را به خدا عاجزانه التماس و استدعا مي کنم، بياييد و به خاکش بيفتيد و زار زار گريه کنيد و اميدوار به بخشايش و کرمش باشيد. با او آشتي کنيد. زيرا بيش از حد مهربان و بخشنده است. فقط کافي است يکبار از ته دل صدايش کنيد. ديگر مال خودتان نيستيد و مال او مي شويد و ديگر هر چه مي کند، او مي کند و هر کجا که مي برد، او مي برد......
شنبه 7/4/65 بنده مخلص و گنهکار، امير حاجي اميني

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الجاثية آيات: 37 محل نزول: مکه
 
وَبَدَا لَهُمْ سَيِّئَاتُ مَا عَمِلُوا وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُون 33 وَقِيلَ الْيَوْمَ نَنسَاكُمْ كَمَا نَسِيتُمْ لِقَاء يَوْمِكُمْ هَذَا وَمَأْوَاكُمْ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن نَّاصِرِينَ 34 ذَلِكُم بِأَنَّكُمُ اتَّخَذْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ هُزُوًا وَغَرَّتْكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فَالْيَوْمَ لَا يُخْرَجُونَ مِنْهَا وَلَا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ 35 فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَرَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 36 وَلَهُ الْكِبْرِيَاء فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 37

سورة الأحقاف

 
حم 1 تَنْزِيلُ الْكِتَابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ 2 مَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَأَجَلٍ مُّسَمًّى وَالَّذِينَ كَفَرُوا عَمَّا أُنذِرُوا مُعْرِضُونَ 3 قُلْ أَرَأَيْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَرُونِي مَاذَا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّمَاوَاتِ اِئْتُونِي بِكِتَابٍ مِّن قَبْلِ هَذَا أَوْ أَثَارَةٍ مِّنْ عِلْمٍ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 4 وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَى يَومِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ 5

 

ترجمه فارسي مکارم

و بديهاى اعمالشان براى آنان آشكار مى‏شود، و سرانجام آنچه را استهزا مى‏كردند آنها را فرامى‏گيرد! «33» و به آنها گفته مى‏شود: «امروز شما را فراموش مى‏كنيم همان‏گونه كه شما ديدار امروزتان را فراموش كرديد; و جايگاه شما دوزخ است و هيچ ياورى نداريد! «34» اين بخاطر آن است كه شما آيات خدا را به مسخره گرفتيد و زندگى دنيا شما را فريب داد! س‏خ‏للّهامروز نه آنان را از دوزخ بيرون مى‏آورند، و نه هيچ‏گونه عذرى از آنها پذيرفته مى‏شود! «35» پس حمد و ستايش مخصوص خداست، پروردگار آسمانها و پروردگار زمين و پروردگار همه جهانيان! «36» و براى اوست كبريا و عظمت در آسمانها و زمين، و اوست عزيز و حكيم! «37»

سورة الأحقاف
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
حم «1» اين كتاب از سوى خداوند عزيز و حكيم نازل شده است! «2» ما آسمانها و زمين و آنچه را در ميان اين دو است جز بحق و براى سرآمد معينى نيافريديم; اما كافران از آنچه انذار مى‏شوند روى گردانند! «3» به آنان بگو: «اين معبودهايى را كه غير از خدا پرستش مى‏كنيد به من نشان دهيد چه چيزى از زمين را آفريده‏اند، يا شركتى در آفرينش آسمانها دارند؟ كتابى آسمانى پيش از اين، يا اثر علمى از گذشتگان براى من بياوريد (كه دليل صدق گفتار شما باشد) اگر راست مى‏گوييد!» «4» چه كسى گمراهتر است از آن كس كه معبودى غير خدا را مى‏خواند كه تا قيامت هم به او پاسخ نمى‏گويد و از خواندن آنها (كاملا) بى‏خبر است؟! (و صداى آنها را هيچ نمى‏شنود!) «5»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

rkazemi

سلام و خسته نباشين

خواهشاَ اين تصوير رو تو مجله روزانه با عنوان {با نگاهي ديگر به جامعه} قرار دهيد
آماده دريافت هرگونه نظر و پيشنهاد از طريق ايميل در اين زمينه هستم

متشكرم

 

 

محفوظ

سلام
در شماره 1083 مطلبي تحت عنوان ((خليج فارس))مطالعه كردم و ضمن تاييد مطالب ايشان مي خواستم نكاتي اضافه نمايم.
چندي پيش دانشجويي از دوستان ما با همين وام دانشجويي به عمره رفت و مادر ايشان از قول خود ايشان تعريف مي كرد كه اكثر وقت ايشان و دوستانش به خواب و استراحت در هتل مي گذشته و هم اينكه شماره هاي همراه دانشجويان ديگر را هم از آنها گرفته بودند و با آنها اس ام اس رد و بدل مي كردند. در ضمن مگر نه اين كه زيارت خانه خدا مال افرادي است كه كاملا مستطيع باشند؟پس آيا وام گرفتن و رفتن به مكه از نظر شرعي صحيح است؟آنهم جوانهايي كه هنوز حرمت خانه خدا را نمي دانند.

 

 

ghane_hanie

قرآن! من شرمنده توام

قرآن ! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام كه هر وقت در كوچه مان آوازت بلند میشود همه از هم میپرسند " چه كس مرده است؟ " چه غفلت بزرگی كه می پنداریم خدا ترا برای مردگان ما نازل كرده است .
قرآن ! من شرمنده توام اگر ترا از یك نسخه عملی به یك افسانه موزه نشین مبدل كرده ام . یكی ذوق میكند كه ترا بر روی برنج نوشته،‌یكی ذوق میكند كه ترا فرش كرده ،‌یكی ذوق میكند كه ترابا طلا نوشته ،‌یكی به خود میبالد كه ترا در كوچك ترین قطع ممكن منتشر كرده و ... ! آیا واقعا خدا ترا فرستاده تا موزه سازی كنیم ؟
قرآن ! من شرمنده توام اگر حتی آنان كه ترا می خوانند و ترا می شنوند ،‌آنچنان به پایت می نشینند كه خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند . اگر چند آیه از ترا به یك نفس بخوانند مستمعین فریاد میزنند " احسنت ...! " گویی مسابقه نفس است ...
قرآن !‌ من شرمنده توام اگر به یك فستیوال مبدل شده ای حفظ كردن تو با شماره صفحه ،‌خواندن تو آز آخر به اول ،‌یك معرفت است یا یك ركورد گیری؟ ای كاش آنان كه ترا حفظ كرده اند ،‌حفظ كنی ، تا این چنین ترا اسباب مسابقات هوش نكنند .
خوشا به حال هر كسی كه دلش رحلی است برای تو .
آنانكه وقتی ترا می خوانند چنان حظ می كنند ،‌گویی كه قرآن همین الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما باقرآن كرده ایم تنها بخشی از اسلام است كه به صلیب جهالت كشیدیم

هانیه قانع

 

 

alireza1384

چه کسی جای چه کسی نشسته؟

می گویند زمانی که قرار بود دادگاه لاهه برای رسیدگی به دعاوی انگلیس درماجرای ملی شدن صنعت نفت تشکیل شود، دکتر مصدق با هیات همراه زودتر از موقع به محل رفت. در حالی که پیشاپیش جای نشستن همه ی شرکت کنندگان تعیین شده بود دکتر مصدق رفت و روی صندلی انگلستان نشست. قبل از شروع جلسه یکی
دو بار به دکتر مصدق گفتند که اینجا برای هیات انگلیسی در نظر گرفته شده و جای شما آن جاست اما پیرمرد تحویل نگرفت و روی همان صندلی نشست.
جلسه داشت شروع می شد و هیات نمایندگی انگلیس روبروی دکتر مصدق منتظر ایستاده بود تا بلکه بلند شود و روی صندلی خودش بنشیند اما پیرمرد اصلاً نگاهشان هم نمی کرد.
جلسه شروع شد و قاضی رسیدگی کننده به مصدق رو کرد و گفت که شما جای انگلستان نشسته اید و جای شما آن جاست.
کم کم ماجرا داشت پیچیده می شد که مصدق بالاخره به حرف آمد و گفت:خیال می کنید نمی دانیم صندلی ما کجاست و صندلی انگلیس کدام است؟ نه آقای رییس، خوب می دانیم جایمان کجاست اما راستش را بخواهید چند دقیقه ای روی صندلی دوستان نشستن برای خاطر این بود تا دوستان بدانند برجای ایشان نشستن یعنی
چه. او اضافه کرد که سال های سال است که دولت انگلستان در سرزمین ما خیمه زده و کم کم یادشان رفته که جایشان این جا نیست.
با همین ابتکار و حرکت عجیب بود که تا انتهای نشست فضای جلسه تحت تاثیر مستقیم این رفتار پیرمرد قرار گرفت و در نهایت هم انگلستان محکوم شد.

 

 

rajaby

نخوردن صبحانه

نخوردن صبحانه باعث کاهش سطح قند خون در بدن مى‌شود. این امر به نوبه خود باعث مى‌شود که مواد غذایى کافى براى مغز تامین نگردد و مغز دچار استحاله شود.
٢- پرخورى
پرخورى باعث سفت‌شدن عروق مغز و در نتیجه، کاهش قدرت آن مى‌گردد.
٣- سیگار کشیدن
سیگار کشیدن باعث انقباض مغز مى‌شود و مى‌تواند به بیمارى آلزایمر بیانجامد.
٤- مصرف بیش از حد قند
قند زیاد باعث اختلال در جذب پروتئین‌ها و مواد غذایى مى‌گردد و ممکن است در رشد مغز خلل ایجاد کند.
٥- آلودگى هوا
مغز، بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن است. تنفس هواى آلوده باعث کاهش تامین اکسیژن براى مغز مى‌شود و بر کارایى مغز تاثیر مى‌گذارد.
٦- کم‌خوابى
خواب به مغز ما فرصت استراحت مى‌دهد. کم خوابى طولانى، مرگ سلول‌هاى مغزى را شتاب مى‌بخشد.
٧- پوشاندن سر به هنگام خواب
پوشاندن سر به هنگام خواب باعث افزایش تراکم دى‌اکسید کربن و کاهش تراکم اکسیژن مى‌شود که مى‌تواند براى مغز، آسیب‌رسان باشد.


٨- فعالیت مغزى به هنگام بیمارى
فعالیت مغزى یا مطالعه زیاد به هنگام بیمارى مى‌تواند به کاهش اثربخشى مغز و آسیب‌رساندن به آن منجر گردد.
٩- کمبود افکار برانگیزنده
فکر کردن بهترین شیوه پرورش مغز است و کمبود آن مى‌تواند به کوچک شدن مغز بیانجامد.
١٠- کم حرف‌زدن
مکالمه‌هاى خردمندانه باعث تقویت کارایى مغز مى‌گردد.

 

 

goleroz_red

غزلی برای یوزارسیف با تضمین حافظ

می‌رسد مجموعه یوسف به پایان غم مخور
می‌شود سیمای ما روزی گلستان غم مخور

ای زلیخا! جعفر دهقان اگر شوهر نشد
آخر شب می‌رسد بهرام رادان غم مخور

مدرک زیبایی یوسف اگر قلابی است
اصل آن را می‌دهد آقای کردان غم مخور

هر کجا خشکیده شد رودی بسان رود نیل
می زند سدی بر آن فتاح ایران غم مخور

گر نشد قسمت به یوسف گردش ایران زمین
می‌رود محمود ما استان به استان غم مخور

 

 

armaghonline

وای وای وای کاندیدای من کوش؟!

توی میدان هفت حوض، امروز
گشت ارشاد را ندیدم من
و برایم سوال شد ایجاد
که چرا نیست هیچ اثر از وَن؟!
بعد دیدم که گشت ها هستند
گیر اما نمی دهند اصلا!
اعتراضی نمی کنند انگار
به مدل مو و رنگ پیراهن
یا اگر سایز تو چهل بود و
سی وشش کرده ای به تن، دامن!
رندِ شوخی که دید حیرانم
گفت:" ای نکته سنج هم میهن!
چون که نزدیک انتخابات است
اولویت ندارد این، فعلا!
هرجوان، چون شبیه یک رای است
هست زیبا به چشم اهل فن!
فیلم را اندکی عقب زده اند
به همان جا که گفته شد:"عمرا
مدل ِ مو به ما ندارد ربط
گر که تیفوسی است یا که خفن!"
زن شده توصیه به آرایش
مردها را به مو زدن، روغن!
دوست داری بپوش برمودا
یا که کوتاه و تنگ کن بر تن
این نباشد عجیب، زیرا که
چیزها دیده ام در این برزن
فی المثل گوجه را در این اطراف
زیر قیمت به مشتری می دن!
سیب زمینی که هست مجانی!
پس بگیر و برو بزن به بدن!
پرتقالش ولی نشد معلوم
هست یا نیست صادرات پکن؟!
معجزه در هزاره سوم:
شده ارزان زمین و هم مسکن
رفته بالا حقوق، باشد که
بشود کور چشم هر دشمن
گرچه باکس ذخیره ارزی
شده منفی در این میان، رسما!
تازه وای وای کجاست پارمیدا؟!
رونمایی شد از ساسی مانکن!
نیست با این حساب، دور از ذهن
فرض کنسرتی از سوزان روشن!
با مجوز شود به زودی پخش
فیلمهایی که برده نخل کن
الغرض کرده تجربه ثابت
که برای همه، چه مرد و چه زن
می شود قبل ِهر همه پرسی
سانفرانسیسکو، جای جای وطن!"

 

 

alirezamajidi

سینما پارادیزو

خواننده‌ی عزیز! چقدر میانه‌ات با سینما خوب است؟ چقدر فیلم می‌بینی؟ چقدر شده با یک فیلم تکان بخوری، اشک بریزی، از آن یاد بگیری یا بخندی؟ اگر سینما را دوست داشته‌باشی، واقعاً، “سینما پارادیزو”ی جوزپه تورناتوره، محصول مشترک ایتالیا و فرانسه در سال ۱۹۸۸، رویایی‌ترین روایتی است که از سینما خواهی دید.
سالواتوره دی‌ویتا(ژاکوس پرین) کارگردان مشهور و موفقی در سنین میانه‌سالی است و در رم زندگی می‌کند. مادرش(پاپلا ماگیو) با او تماس می‌گیرد که پس از ۳۰ سال، باز به روستای کوچکش بازگردد، زیرا آلفردو(فیلیپ نوآره) مرده ‌است. و این خبر، بهانه‌ای می‌شود تا ذهن سالواتوره به اواخر دهه‌ی ۴۰ برگردد. کودکی، آلفردوی آپاراتچی سینما، مردم، مادرش، سینما و عشقش…
“سینما پارادیزو” حکایت زیبای همزیستی و قرابت سینما و مردم است. شب‌های طولانی که مردم وقت زندگی را داشتند و آنقدر وقت داشتند که “اوقات فراغتی” واقعی برایشان وجود داشته‌باشد و بعد، تمام آن وقت اضافه را در سینما پر کنند. تمام رویاهایشان در دیدن وصال عشاق فیلم،خلاصه می‌شد و رویای عشق بازیگران، دل‌هایشان را روشن می‌کرد. سینما چنان تاثیری در زندگیشان داشت که عاشق شدنشان، عشق‌ورزیشان، آزار و اذیت‌های ساده‌شان و شادی‌هایشان را در آن‌جا بدست می‌آوردند. روزهایی که فیلم‌های صدا دار به نمایش در می‌آمدند اما مردم هنوز با فیلم‌های صامت چارلی چاپلین قهقهه می‌زنند. روزهایی که قبل از نمایش فیلم، یک گزارش مفصل درباره‌ی جنگ را تماشا می‌کردند. روزهایی که سینما دم می‌کرد، یخ می‌بست و فیلم‌ها آتش می‌گرفتند.

البته، فیلم “سینما پارادیزو” پیام‌های خوبی چون نفی سانسوردارد. به یاد بیاورید به مضحکه گرفتن پدر روحانی که فیلم را برایش نمایش می‌دادند و او زنگوله‌اش را با هر صحنه‌ی بوسه‌ی قهرمانان فیلم تکان می‌داد تا آلفردو، آن قسمت نگاتیو را ببرد و در برشی زیبا، یکی از همین دفعات به صدا در آوردن زنگ و صدای ناقوس کلیسا یکی می‌شود. “سینما پارادیزو” در به نمایش در آوردن عشق و نوستالژی بسیار موفق عمل می‌کند. داستان تلخ و سوزناک سالواتوره و النا، بسیار اشک‌انگیز است و سینما،در رگ و نبض عشق آنان جریان دارد.
جوزپه تورناتوره“ی بزرگ، شاهکاری به تمام معنا ساخته که هرگاه بخواهیم از نفس سینما سخن بگوییم،نام فیلم او را به عنوان مثالی شاخص ذکر کنیم. او در فیلمی نزدیک به سه ساعت، شخصیت‌ها را با دقت و حوصله می‌پرورد و در یک‌سوم پایانی فیلم، ضربه‌های اساسی را به بیننده وارد می‌کند. بازی‌ها، واقعاً دیدنی است. خدا می‌داند که سالواتوره‌ی کوچک، چقدر با کارهایش بیننده را می‌خنداند، چقدر بیننده دلش به حال فقر و نجابت مادر جوان و بیوه‌اش می‌سوزد، چقدر عشق سالواتوره و النا را دوست دارد و چقدر با سالواتوره‌ی میانسال همدرد می‌شود. تازه، به همه ی اینها شخصیت دوست‌داشتنی آلفردو را هم باید اضافه کرد. اما این فیلم اگر عنصری غیر از همه‌ی اینها را در خود نداشت، امروز اینقدر به یاد ماندنی نمی‌شد. “انیو موریکونه” موسیقی‌ای برای فیلم ساخته که کمترین توصیفش، شاهکار است. خود من، عاشق آن موسیقی سکانس آخر فیلمم که اگر اشتباه نکنم، نام آن قطعه “Love Them For Nana” هست.

انتخاب زیباترین صحنه‌ی فیلم واقعاً سخت است، اما عشاق سینما متفق‌القولند که سکانس پایانی فیلم بسیار زیباست. من کسی را سراغ ندارم که آن سکانس را ببیند و همراه سالواتوره همزمان اشک نریزد و لبخند نزند و همین‌جاست که تمام احساس شگفتی سالواتوره از هدیه‌ی آخر آلفردو، دیگر ورای آن می‌شود که با کلام بیان شود و تنها زبان موسیقی موریکونه را می‌طلبد. سکانس آخر فیلم، هدیه‌ی سینمای پیر با بیش از صد سال قدمت است و جان کلام آن چیزی است که سینما بخاطرش خلق شد. سینما، از همان فیلم “ورود قطار به ایستگاه” برادران لومیر، تا فیلم‌های صامت، سیاه‌وسفید و رنگی، فقط تلاش کرده عشق را به بیننده القا کند. این سکانس پایانی، چنان تاثیرگذار بود که “محسن مخملباف” در سکانس پایانی “ناصرالدین شاه، آکتور سینما” مشخصاً به آن ادای دین کند، گیرم با وجود محدودیت‌ها، کمی متفاوت‌تر اما کاملاً مشخص.
باید “سینما پارادیزو” را دید. دوباره، چند باره. باید عاشق سینما شد، حداقل یکبار دیگر. سینما، آنجوری که “سینما پارادیزو” نشان می‌دهد مقدس است، واقعاً بهشت است، خود عشق است. پس؛ به افتخار عشق، زنده‌باد سینما!

 

 

p_e_67

مادر

زیباترین گل‌های یاس را کنار هم می‌چینم، فرشی سپید به زیر پایت پهن می‌کنم. با دنیائی شور و عشق زیر قدم‌هایت را می‌بوسم. با هیجانی مملو از دلتنگی فریاد می‌زنم آنچنان که کوهها نتوانند بین ما فاصله شوند. مادرم تاج سرم، روزت مبارک.
... موهای بلندم را می‌بافتی. دستهایت پر از محبت بود، بوی خوش پوستت را حس می‌کردم که با صدای زنگ تلفن بیدار شدم. خواب و بیداریم در هم ادغام شد گویی هرگز خواب نبوده ‌ام.
با اشتیاقی کودکانه به سوی تلفن دویدم سالها همین کار را در چنین روزی کرده‌ای. امروز، روزتولدم بود، از فرط دلتنگی بسیار کوتاه حرف زدیم و پس از آن تمام روز را کاملاً بی‌حال و بی‌رمق بودم گویی که جانی در بدن ندارم.
روزگار غریبی است این زمانه و حکایت عجیبی است چرخه زندگی آدمیان.
سالهای جوانی ‌ات را به پایم ریختی، موهای سیاهت در هیاهوی بزرگ کردنم به سپیدی نشست.
پس از آنهمه تلاش و زحمت امروز که می‌بایست شاهد شکوفائیم باشی در رنج دوریم نشسته ‌ای. هر بار که با هم صحبت می‌کنیم صدایت پر از غم است، غم و عشق مادری را از میان حرفهایت حس می‌کنم. در هر جمله نامم را بارها بر زبان می‌رانی و من این سوی خط درمانده از وسعت مهر مادری‌ات می‌شوم، با یک دنیا سادگی می‌خواهی بدانی که من سلامت هستم و همین برایت دنیایی می‌ارزد. مادر جان دلم از اینهمه صفایت به اشک نشسته، «ای کاش اینجا بودی» این جمله را امروز بارها زمزمه کردم.
مادر جان امروز تمام روزهای آخری که کنار هم بودیم در ذهنم تداعی شد. صبح‌ های زودی که باهم پیاده‌روی می‌کردیم، دستهایم را می‌گرفتی و من می‌دانستم می‌خواهی همه این روزها را در قلبت ثبت کنی. در حقیقت من درس بزرگ صبوری را همانجا گرفتم. جایی که تو احساساتت را به تنهایی حل و فصل و تعدیل کردی و نگرانی‌هایت را هرگز در حضورم تخلیه نساختی. آن روزها می‌گفتم همه چیز به یک چشم برهم زدنی سپری می‌شود، مادر زود نگذشت، تلخ گذشت و طولانی.
در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنم. زندگی چون کابوسی است که هر لحظه منتظرم معجزه ‌ای آن را تغییر دهد. تنها چیزی که عوض نشده همان خصلت‌های قدیمم است که سعی می‌کنم حفظش کنم.
همه چیز برایم سخت شده، اما در این سختیها ساخته شدم. مادرجان، هرگز گمان نبر زمان، مسافت و یا مشغله‌های زندگی باعث می‌شود فداکاری‌هایت را فراموش کنم. نیک بدان اگر قرار است جایی احساس ارزشمند بودن کنم وجود تو در آن نقطه الزامیست. تو منبع غنی و حیاتی برای رفتارهای منی، بخش بزرگی از احساسات و نیازها و رؤیاهایم از تو شکل گرفته. تو با قلب سخاوتمندت به من احساس ارزش نهادن به دیگران را آموختی و من با تکیه به اندرزهایت این سوی دنیا به تو افتخار می‌کنم.
مادر جان دعاهایت همواره چون سپری مرا از بلایا محفوظ داشته و من بر این باورم که تأثیر دعا مسافت نمی‌شناسد.
نازنینم، برای قدردانیَت و سپاس از بزرگواریت کلمات با من به بازی نمی‌آیند. در حقیقت در وصف تو من همیشه عاجزانه به سکوت می‌‌نشینم.
از تو ممنونم که نکات مهم زندگی را با صبوری به من آموختی، تو که با درایت مراقب بودی باورهای غلط در ذهن فرزندانت شکل نگیرد و تو که ایمان را به دور از هر گونه تعصبی برایم معنا کردی.
دستهای کوچکت را می‌بوسم و آرزو می‌کنم خداوند آنقدر مرا دوست داشته باشد که تو را بار دیگر در آغوش گیرم. مادرم حقا که بهشت لایق زیر پای توست.
فدای چشمان دلتنگت
دخترت

 

 

siavash_shadow

10 مقصر اصلی بحران جهانی اقتصاد

1-دیک فالد
به گزارش کیهان، دیک فالد میلیاردر 62ساله، ستاره ورزش اسکواش هنگام ورشکستگی شرکت برادران لمن در سپتامبر سال 2008، مدیر ارشد بود. این فرد که وحشتناک ترین مرد وال استریت خوانده می شود بخاطر انداختن شرکت برادران لمن در گرداب وام های درجه دوم (بی پشتوانه) و دیگر دارایی هایی که ارزش آنها طی دوره محدودیت اعتباری (credit crunch) سقوط کرد، شدیدا ملامت شد.

2- هنگ پالسون
اگر دیک فالد مسئول سقوط برادران لمن است، هنری پالسون وزیر خزانه داری سابق آمریکا، شریک جرم است زیرا او بود که اجازه این کار را داد.

3- آلن گرینزپن
آلن گرینزپن بخاطر مدیریت اقتصاد آمریکا، هنگامی که وی مسئولیت خزانه داری آمریکا را به عهده گرفت، مورد تشویق و احترام بسیاری قرار گرفت اما از آن پس زیر ذره بین رفت. بعد از یازده سپتامبر او مسئول کاهش نرخ سود تا نزدیک صفر در آمریکا شد و قرار بود جهان را مملو از پول آسان کند. آیا این راه را برای یک به اصطلاح «سونامی اعتباری» هموار نکرد؟؟! در اکتبر سال پیش او گفت: من تصور کردم که سود شخصی سازمان ها، خصوصا بانک ها و... آنقدر است که بتوانند از سهامداران خود حمایت کنند و اشتباه کردم.

4- جان تینر- هکتور سانتس
جان تینر مسئول مرجع ناظر مالی (بانک خدمات مالی) FSA بود و تا سال 2007 مسئولیت دشوار نگهبانی از خدمات مالی انگلیس را برعهده داشت تا اینکه این مقام به هکتور سانتس واگذار شد. فعالیت های بانک نورترن راک از چشم این سازمان پنهان ماند و آنها وام خرید عمده خود را تماما به اوراق بهادار تبدیل و استفاده کردند که منجر به سقوط ناگهانی آنها شد.

5- فردگود وین
بدترین بانکدار دنیا، رویال بانک اسکاتلند (RBS) را که دومین بانک بزرگ بریتانیا بود به زانو درآورد. سال گذشته این بانک دو میلیارد دلار خسارت شرم آور را اعلام کرد که در تاریخ بریتانیا بی نظیر بود. اقتصاددانان و تحلیل گران درباره پس لرزه های آن در تمام بدنه کشور هشدار دادند. در اواسط ماه ژوئن مالیات دهندگان مشاهده کردند که سهم آنها ناگهان با جهش بزرگی از 58درصد به 70درصد رسید. فرد RBS را در سال 2000 وارد بازی کرد و بلافاصله شروع به افراطی گری کرد. او در مدت هفت سال با بیش از 35میلیارد پوند 26بانک را در اختیار گرفت، از جمله نات وست Nat West و بانک چین. در سال 2006 قیمت سهم آن به 13پوند رسید. اما هنگامی که در 28 ژانویه داد و ستد تعطیل شد سهام RBS به 9/15پنی بی ارزش رسید.

6-گوردن برون
همانطور که همه می دانند گوردن برون حدود 10سال پیش طی یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد بحران اقتصادی جهانی را پیش بینی کرده بود. اما متاسفانه او کار زیادی برای جلوگیری از آن نکرد. او در روزهای طلایی UK وزیر خزانه داری بود و با تشویق افزایش تورم در قیمت خانه و پخش کردن اعتبار، سوخت کافی برای انفجار حباب اقتصادی جهان را فراهم کرد. اقتصاددانان او را مقصر این کار می دانند.

7-جورج بوش
جورج دبلیو بوش شاهد پاشیده شدن بذر انفجار بزرگ اقتصادی در زمین دوران طلایی بود اما هیچ اقدامی برای آن نکرد. سال گذشته او در پی هشداری به بانکداران نیویورک در زمینه مشکلات پیش روی اقتصاد آمریکا گفت: وال استریت مست شده است... سؤال اینجاست که چقدر طول می کشد تا به هوش بیاید و دست از این کمک های مالی بی برنامه بردارد.

8-کتلین کوربرت
آژانس های نرخ اعتبار به دلیل عدم پیگیری جدی مسائلی مانند وام های بدون پشتوانه که سرمایه گذاران طی سالهای پررونق مسکن با میلیون ها دلار مبادله می کردند مورد انتقاد قرار گرفت. آژانس های بزرگ به گرفتن تعهد از سرمایه گذاران و عدم ارزیابی ریسک موجود در تبدیل دارایی ها به اوراق بهادار متهم شدند. کوربرت قبل از استعفای خود زیر فشار انتقادهای سال 2007 رئیس بزرگترین آژانس نرخ اعتبار بنام Standard Poors بود. منتقدان می-گویند که SP و رقیب اصلیش Moodyصs همانند آژانس های دیگر بر سر بهره اختلاف و نزاع دارند زیرا مشتریان آنها اوراق بهاداری را بیرون دادند که توسط تحلیلگران آنها ارزیابی شده بود.

9- هنک گرینزبرگ
یک «هنگ» دیگر! با این تفاوت که این یکی رئیس AIG ، بزرگترین شرکت بیمه دنیا است که می بایستی با 74میلیارد پوند توسط دولت آمریکا نجات پیدا می کرد، درست بعد از سقوط لمن برادرز. گرینزبرگ از 7196 تا 5200 روی کار بود، زمانی که بیمه گران کاملا درگیر دنیای تاریک معاملات اعتباری شدند. هنک گرینزبرگ با پافشاری از دولت آمریکا تقاضای کمک برای نجات شرکتش کرد و گفت: این شرکت از نظر مالی سالم است فقط مشکل نقدینگی دارد. هیچ سازمانی در جهان چنین ریسکی نکرده بود. شرکتی که استارت بازارها را زد نباید اجازه می داد آنها به زانو درآیند و این اشتباه مرگباری بود.

10- آنجلو موزیلو
موزیلو تا سال 8200 رئیس بزرگترین کمپانی دهنده وام های درجه دوم (بدون پشتوانه) در آمریکا به اسم کانتری واید بود. آنها متهم به بازاریابی گمراه کننده شدند. این وام دهندگام با تحمیل وام به صاحبان خانه ای که توانایی بازپرداخت آن را نداشتند باعث محدودیت اعتباری شدند. گزارشات حاکی از آن است که طی شکوفایی مسکن موزیلو 047میلیون دلار بصورت دستمزد سالیانه و درآمدهای دیگر کسب کرده است. بعلاوه موزیلو در برنامه ای که تحت کنترل یکی از شخصیت های مهم بوده و به موجب آن به سیاستمداران و مقامات رسمی دولت وام هایی اهدا شد، مورد توجه شدید قرار گرفت. ماه پیش بانک آمریکا توافق کرد که کانتری واید را با قیمت 4میلیارد پوند خریداری کند. در همین حین موزیلو قبل از سقوط قیمت سهام کمپانی، 114میلیون دلار از موجودی ذخیره شرکت را تخلیه کرد.

 

 

king_of_world_888

میرحسین، کروبی، خاتمی و احمدی‌نژاد در دوربان

يکي از راه‌های پیدا کردن شیوه انتخاب بهترین نامزد مقایسه برنامه‌ها، گفتارها و اعمالشان با یکدیگر است. در همین راستا می‌خواهیم عکس العمل و سخنان چهارنامزد انتخابات را در اتفاق مهمی که دیروز افتاد مقایسه کنیم. البته عکس‌العمل‌ها و سخن‌ها را تماماً بر اساس شواهد و قرائن حدس می‌زنیم.
بله حدس طنازانه(!) می‌زنیم که برای هر یک از این افراد در کنفرانس ضد نژادپرستی سازمان ملل، دوربان چه اتفاقی می‌افتد.


*آقای خاتمی
با ورود ایشان همه حضار شروع به تشویق می‌کنند. ناگهان شخصی بلند می‌شود که مأموین فکر می‌کنند می‌خواهد جلسه را بر هم بزند ولی متوجه می‌شوند «آندرسون فوگ راسموس» دبیرکل جدید ناتو و نخست وزیر سابق دانمارک و از حامیان سینه چاک کاریکاتورهای موهن علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) که مدتی قبل با دست شکسته با خاتمی دست داده بود است. او برای خاتمی دست تکان می‌دهد و خاتمی هم در جواب می‌خندد!
خاتمی سخنانش را شروع می‌کند و درباره گفتگوی تمدن ها صحبت می کند. سپس دوباره کمی درباره گفتگوی تمدن‌ها می‌گوید و باز هم در ادامه گفتگوی تمدن‌ها را به شکل دیگر می‌گوید. در انتهای سالن عده‌ای حوصله‌شان سر می‌رود. برای عوض شدن بحث می‌گوید که هولوکاست را قبول دارد که ناگهان ” الی ویزل ” دروغ پرداز مشهور هولوکاست بلند می‌شود و ذوق زده شروع به تشویق او می‌کند. صدای تشویق او در سکوت سالن می‌پیچد و همه همدیگر را نگاه می‌کنند که ناگهان عده‌ای از مسلمانان اعتراض می‌کنند و جلسه شلوغ می‌کند.
خاتمی عصبانی می‌شود و می‌گوید کاری نکنید بدهم بیرونتان بکنند! جلسه بازهم شلوغ‌تر می‌شود. قطراتی زیر چشمان خاتمی شکل می‌گیرد و با حالت قهر جلسه را ترک می کند و با هواپیمای سوپر تشریفاتی چندمیلیاردی خود به کاخ سعدآباد می‌رود. روزنامه‌های اصلاح طلب فردا تیتر می‌زنند که صدا و سیما با پخش این جلسه کنفرانس برلین دیگری را برای اصلاح طلبان رقم زده است!


* آقای کروبی
کروبی می‌رود پشت تریبون. چند دقیقه فکر می‌کند و خمیازه می‌کشد و دستش را می‌گذارد زیر چانه‌اش. ناگهان چرتش می‌گیرد. بان کی مون از پشت سر ارام به آقای کروبی می گوید:
«ahaay Lor!… e… bebakhshid aa_shyekh! chera khabidi? mage nayoomadi sokhanrani… ahaay amoo»
کروبی ناگهان چرتش پاره می‌شود و زیر لب غرولند کنان می‌گوید ای بابا، انتخابات که تمام شد و منم پیروز شدم، چرا نمی‌گذارید یه چرت بزنم. شروع می‌کند به سخنرانی که دونفری که توسط صهیونیست‌ها برای برهم زدن جلسه هماهنگ شده بودند دیر به جلسه می‌رسند و چون فکر می‌کنند که احمدی‌نژاد دارد صحبت می‌کند(!) به طرف آقای کروبی می‌روند و دماغ‌های قرمز دلقکی را به طرف کروبی پرت می کنند. همه از جمله کروبی که فکر می کردند آنها گوجه هستند. گوجه به طرف کروبی می‌آید و آقای کروبی فریاد می‌زند. همین رو می گفتم.. گوجه.. خودشه… گوجه کیلو دو هزار تومن.. خودمو کشتم برای همین گوجه. شیء که به زمین می‌خورد و کروبی می‌فهمد گوجه نبود، کنف می شود و جلسه را ترک می‌کند.
فردا روزنامه اعتماد ملی در تیتری از قول نائب رئیس خود اتفاقات افتاده را منتسب به احمدی‌نژاد و افکار خرافاتی امام زمانی او می‌داند. مسیح علینژاد هم در مقاله‌ای آن دو نفر را نماینده دلفین جهانی می‌داند!


* آقای میرحسین موسوی
یک نفر در حالی که زیر بغل‌های ایشان را گرفته به ایشان کمک می‌کند که به جایگاه بروند. دو تا از قلچماق‌های محافظ ایشان هم در دو طرف سن قرار می‌گیرند و همه حساب کار خود را می‌کنند! میر حسین نه بر می‌دارد و نه می‌گذارد، و در همان ابتدای سخنرانی می گوید که هولوکاست را قبول دارد. این بار همه جمعیت به جز آن حدود بیست - سی نفری که در سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد بیرون رفتند، بیرون می‌روند! چون سالن خالی می‌شود میر حسین یک نگاهی به ان ده بیست نفر می‌کند و می‌گود اگر شما نروید قول می‌دهم سهام عدالتی را که از ۴۲ میلیون ایرانی جمع آوری کرده‌ام به شما بدهم.
جلسه تمام می‌شود و میر حسین بیرون می‌آید. نگاهی به شهرهای اروپای می کند و در فکر دادن پیشنهاد جمع اوری طرح امنیت اجتماعی به اتحادیه اروپا می‌افتد. از طرف یکی از دوستان هم مسجدی و نهضت ازادی با او تماس می‌گیرند!


* آقای احمدی‌نژاد
خب برای این گزینه اتفاقات افتاده را که دیدید و بدون هیچ تحلیلی می‌گذریم.
……
با همه اتفاقاتی که برای این افراد می‌افتد در هر حال در انتها قطعنامه کنفرانس دوربان دو به نفع نژاد پرستی و اسرائیل صادر می‌شود! حالا دیگر نتیجه گیری و اعتقادات شما برای تصمیم گیری.

 

 

ahalizadeh2000

مثنوی عاشقانه
رویاهای رنگین

فروغ فرخزاد

ای شب از رؤیای تو رنگین شده
سینه ام از عطر توسنگین شده
ای به روی چشم من گسترده خویش
شادیم بخشیده از اندوه بیش
همچو بارانی که شوید جسم خاک
هستیم ز آلودگی ها کرده پاک
***
ای تپش های تن سوزان من
آتشی در سایه ی مژگان من
ای ز گندمزار ها سرشار تر
ای ز زرین شاخه ها پر بار تر
ای در بگشوده بر خورشید ها
در هجوم ظلمت تردید ها
با تو ام دیگر ز دردی بیم نیست
هست اگر، جز درد خوشبختیم نیست
این دل تنگ من و این بار نور ؟
های هوی زندگی در قعر گور ؟
***
ای دو چشمانت چمنزاران من
داغ چشمت خورده بر چشمان من
پیش از اینت گر که در خود داشتم
هر کسی را تو نمی انگاشتم
***
درد تاریکیست درد خواستن
رفتن و بیهوده خود را کاستن
سر نهادن بر سیه دل سینه ها
سینه آلودن به چرک کینه ها
در نوازش، نیش ماران یافتن
زهر در لبخند یاران یافتن
زر نهادن در کف طرّار ها
گمشدن در پهنه ی بازار ها
***
آه ، ای با جان من آمیخته
ای مرا از گور من انگیخته
چون ستاره ، با دو بال زر نشان
آمده از دور دست آسمان
جوی خشک سینه ام را آب تو
بستر رگ هایم را سیلاب تو
در جهانی اینچنین سرد و سیاه
با قدم هایت قدم هایم به راه
***
ای به زیر پوستم پنهان شده
همچو خون در پوستم جوشان شده
گیسویم را از نوازش سوخته
گونه هایم از هرم خواهش سوخته
آه ، ای بیگانه با پیراهنم
آشنای سبزه زاران تنم
آه ، ای روشن طلوع بی غروب
آفتاب سرزمین های جنوب
آه ، آه ای از سحر شاداب تر
از بهاران تازه تر، سیراب تر
عشق دیگر نیست این ، این خیرگیست
چلچراغی در سکوت و تیرگیست
عشق چون در سینه ام بیدار شد
از طلب پا تا سرم ایثار شد
***
این دگر من نیستم ، من نیستم
حیف از آن عمری که با من زیستم
..........
ای تشنج های لذت در تنم
ای خطوط پیکرت پیراهنم
آه می خواهم بشکافم ز هم
شادیم یکدم بیالاید به غم
آه می خواهم که بر خیزم ز جای
همچو ابری اشک ریزم های های
***
این دل تنگ من و این دود عود ؟
در شبستان ، زخمه های چنگ و رود ؟
این فضای خالی و پرواز ها ؟
این شب خاموش و این آواز ها ؟
***
ای نگاهت لای لایی سحر بار
گاهوار کودکان بیقرار
ای نفس هایت نسیم نیم خواب
شسته از من لرزه های اضطراب
خفته در لبخند های فرداهای من
رفته تا اعماق دنیا های من
***
ای مرا با شور شعر آمیخته
این همه آتش به شعرم ریخته
چون تب عشقم چنین افروختی
لاجرم شعرم به آتش سوختی

 

 

seyyedamjadnezami

معناي پاسارگاد چيست؟

در138 کیلومتری شهر شیراز ، در جاده آسفالت شیراز به آباده ، کمی دورتر از جاده امروزی ( حدود 3 کیلومتر) به بقایای شهری می رسیم که روزگاری پایتخت بزرگترین و بی نظیرترین پادشاهی جهان بوده است. این پایتخت در دشتی به نام مرغاب واقع است که مساحت تقریبی این دشت تقریباً 15×20 کیلومتر است. رودی به نام پلور که البته در عهد باستان به آن مِدوس می گفتند در آن جریان دارد و در کل این دشت 1200 متر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد.
پیش از ساخته شدن پاسارگاد در دشت مرغاب ، این منطقه از تمدنی کهن برخوردار بوده است که روستاهایی مانند : تل نخودی ، تل سه آسیاب ، دوتولان ، تل خاری در هزاره های سوم و چهارم در آنجا ایجاد گردیده و در دوره خود دارای رونق و شکوهی بی نظیر بودند.
هنگامیکه بازمانده های این پایتخت کهن ایران را مشاهده می کنید ناخودآگاه از خود می پرسید چرا در اینجا این پایتخت بنا شده است؟ انگیزه از برپایی آن چه بوده است؟
بر اساس نوشته های تاریخ نگاران قدیم کوروش بزرگ ، آستیاگ ( آستیاژ ، آستیاگس) پادشاه ماد را در این دشت شکست داده و این کار مبنای ایجاد بزرگترین و قدرتمند ترین پادشاهی ایران می باشد. از این رو کوروش بزرگ فرمان بنای پایتختی را در این دشت داد. هرچند با ایجاد تخت جمشید ( توسط سایر پادشاهان هخامنشی ) برجستگی پاسارگاد کمتر گردید اما ارزشمند بودن آن هیچ گاه کمرنگ نگردید بطوریکه پس از بنای تخت جمشید هنوز پادشاهانی بودند که برای تاجگذاری پاسارگاد را برمی گزیدند. کوروش پاسارگاد را در550 تا 559 قبل از میلاد بنا کرد و البته در سال 336 قبل از میلاد این شهر به همراه گنجینه پربهای آن به دست اسکندر مقدونی افتاد..

معنای پاسارگاد چیست؟
در مورد این واژه هنوز نظری قطعی داده نشده است اما هرودوت در کتاب خود ادعا می کند که پاسارگادی مهمترین قوم پارسیان بوده اند و ریشه هخامنشیان از آنهاست. پاسارگاد در برخی از نوشتارهای قدیمی پارسه گَدَ نیز گفته شده است. اما در کل معناهایی که برای آن مطرح شده است شامل: زیستگاه پارسیان ، تختگاه پارسه ، محل استقرار پارسیان و دژ پارسیان می باشد. در این دشت که در سینه خود هویت ایرانیان را نگه داشته و مانند بغضی در گلو هر لحظه منتظر حکایت تاریخ آن دوره است ، نشانه های زیادی از تمدن ایرانیان وجود دارد که البته مربوط به دوره های گوناگونی است.

این دوره ها را در کل می توان به سه دوره متمایز تقسیم نمود:
1- آثار پیش ار تاریخ و قبل از هخامنشیان: در ایوان سنگی مسقفی ( البته امروز اثری از سقف در آن نیست ) در شما آرامگاه کوروش به نام تُل تخت ( تخت سلیمان) تکه سفالهای نقش داری و قسمتی از یک مجسمه مربوط به دوران عیلامی کشف شده است.
2- دوره هخامنشی: شاید بدون هیچگونه شک و تردید بایستی گفت که با شکوه ترین آثاری که در حال حاضر در دشت پاسارگاد ایران می باشد ، مربوط به این دوره می باشد. آثاری مانند: کاخ پذیرایی کوروش بزرگ - کاخ شرقی با نقش برجسته انسان بالدار - کاخ اختصاصی کوروش بزرگ - تَل تخت - اولین چهارباغ ایرانی - آب نماهای کاخ شاهی - ویرانه برج سنگی - بنای معروف به زندان - دژ پاسارگاد - آتشکده پاسارگاد - حوضچه های سنگی و در نهایت آرامگاه کوروش بزرگ.
3- آثار بعد از اسلام: مسجد اتابکان که توسط اتابک زنگی در رمضان سال 621 ه . ق ساخته شده است.. کتیبه و محراب و قبله نمایی که بر روی قبر کوروش کنده شده مربوط به این دوران است. علاوه بر این اتابک زنگی در صد متری شمال آرامگاه کوروش بنایی اسلامی بنا کرده که البته امروز هیچ اثری از آن نیست و ویرانه ای بیش از آن نمانده است و از روی آن می توان به عظمت معماری دوران کوروش بزرگ پی برد که بنای آن هنوز پا برجاست اما سایر آثار بعد از آن یا کاملاً مفقود شده اند و یا بکلی ویران گردیده اند. در سال 1328 خورشیدی ، قطعه سنگی از یک کتیبه که روی آن جمله ( السلطان المطاع ابوالفارس) به خط ثلث زیبا حکاکی شده است از زیر خاک یافت شد و از آنجا که لقب ابوفارس مربوط به شاه شجاع مظفری (759 تا 776 ه. ق) بوده و چند سکه از او نیز در همان محل یافت گردیده می توان گمان برد که این پادشاه نیز در این منطقه بناهایی را ایجاد کرده بوده است که امروز از آنها هیچ برجای نمانده است.

آرامگاه کوروش بزرگ به همراه ستونها و درگاه مسجد اتابکان ( آثار دوره اسلامی )
قبله نما در گوشه غربی آرامگاه کوروش بزرگ( واژه قبله در گوشه سمت چپ دیده می شود.)
نقش برجسته انسان بالدار - اعتقاد بر این است که این تصویر ، ذوالقرنین یا همان کوروش بزرگ است.
آرامگاه کوروش بزرگ در سال 1840 میلادی کار دو هنرمند فرانسوی فلاندن و کست.
کمی که می گذرد و شما پس از مشاهده تمدن نیاکانتان به خودتان باز می گردید و می خواهید جای آنها بیاندیشید و کشف نمایید که آنها چگونه این بناها را ایجاد کرده اند. قبل از هر چیز توجه تان به مقبره باشکوه کوروش بزرگ جلب می شود. مدل سازه این مقبره با تمامی مقبره های سرزمین ما فرق دارد و به آن یگانگی خاصی می دهد. هرچند شاید برای ما فرق کند اما جالب آنکه مقبره ای دیگر شبیه به آن در سرزمین ما موجود است که بعد از آن ساخته شده است و شاید بد نباشد در اینجا به آن نیز اشاره ای کنیم که مانند بسیاری از اثرهای با شکوه سرزمین در حال نابودی است و آن مقبره ای در کازرون( سر مشهد) می باشد که به گور دختر ( آرامگاه منسوب به چیش پش - دوره هخامنشی ) مشهور است.آرامگاه کوروش بزرگ در طول این قرن ها با اُبهت ایستاده است ولی باستان شناسان هنوز نتوانسته اند بطور یقین بگویند که این بنا توسط کدام قوم سرزمین کوروش بنا شده است و هر کدام گمانه هایی زده اند. برخی آنرا طرحی از آن مردمان میانرودان بخصوص شبیه زیگورات می دانند. برخی دیگر آنرا طرحی مشترک و آمیخته از میان رودان و سایر اقوام می دانند. گروهی آنرا از آن قومهای لودیه و ایونیه خطاب کرده اند و برخی باستان شناسان می گویند این بنا از بناهای سنتی خود ایرانیان است و نظریه دهندگان آخر ادعا کرده اند سازه یونانی و یا ساخته شده اقوام آناتولی غربی است. اگر کمی به شواهد و آثار بر جای مانده بر روی بنا دقت نماییم می توانیم تا حدودی تشخیص دهیم که بنای فوق ساخته و پرداخته کدام یک از مردمان سرزمین کوروش بزرگ است. از آنجا که معماران ، ایونیه و لیدیه ای در ساخت بنا از ابزاری خاص استفاده کرده اند و در مقبره کوروش نیز این آثار یافت گردیده می توان حدس زد که این بنا توسط ایشان و به دستور کوروش بزرگ در زمان زنده بودن خود او ساخته اند :
1- به کار گیری سنگهای تراش خورده که با اتصال های دم گیری شده اند.
2- اندازه داخلی اتاق با اندازه های ایونی مطابقت دارد.
3- نحوه برجستگی ها و فرورفتگی ها در حاشیه درگاه و سقف شیب دارد.
4- استفاده از بست های آهنی و سربی ، دُم چلچله ای.
5- اندازه های خارجی کل سازه. البته بیان گردیده که غیر از مهندسان و معماران ، مُغ ها نیز در ساخت آن مؤثر بوده اند و آنها توصیه کرده اند مقبره رو به شرق ساخته شود.
در مورد تاریخ ساخت قبر نیز گمانه ها مختلف است اما می توان تخمین زد که مقبره در 530 یا 540 پیش از میلاد بنا گردیده است. تصویر دم چلچله ای از آرامگاه کوروش بزرگ که می تواند گواه و تأییدی باشد بر معماران لیدی و ایونیه آرامگاه کوروش بزرگ. جنس فلزات از سرب و آهن می باشد. اما برخی از این دم چلچله های آرامگاه به سرقت رفته است اما جای خالی آنها هنوز باقی است.

 

 

haj_hoseini

ننه حشمت و فرزند جانبازش

هوالمحبوب

با سلام

دو سال پيش در همين وبلاگ با استناد به تصاويري كه خبرگزاري برنا در آن زمان از وضعيت نابسامان يك جانباز اعصاب و روان در يكي از روستاهاي منطقه آب سرد  ، دماوند تهيه كرده بود مقاله اي با عنوان ننه حشمت نوشتم  با اين تصور كه مسئولين بنياد شهيد حتما نيروهايي را در فضاي اينترنت دارند كه هر موضوعي را كه مربوط به اين نهاد مي شود را رصد كرده و به اطلاع مسئولين آن بنياد محترم مي رسانند اما واقعيت اين بود كه ظاهرا در بنياد شهيد چنين مكانيزيمي در نظر گرفته نشده و البته مانند صدهها مركز ديگر ، به هر صورت بعد از گذشت تقريبا يكسال و اندي  يكي از وبلاگ نويسان بسيار ارزشمند طي تماسي با بنده تقاضا كردند آدرس ننه حشمت را به ايشان بدهم تا بتوانند به آنها سري بزنند و اين درخواست بعد از يكسال و اندي باعث شد پيگيري بنده در خصوص ننه حشمت و پسر جانباز اعصاب و روانش  آغاز شود طي تماسي كه با دوستان خودم در بنياد شهيد داشتم آنها ضمن تماسهاي مكرر و تحقيقات مفصلی از بنياد شهيد دماوند داشتند اولين خبر را به بنده رساندند ، از طرف بنياد شهيد دماوند  اعلام شد ما خانواده جانبازي به اين نام در منطقه آب سرد نداريم تنها به اين نام خانواده اي تحت پوشش كميته امداد امام (ره) قرار دارند كه مادر و پسري مي باشند كه هر دو از بيماري رواني رنج مي برند و بنده سراپا تقصير به استناد همين خبر ضمن اطلاع به آن دوست وبلاگ نويسم مطلب وبلاگم را هم در خصوص ننه حشمت اصلاح كردم ، اما پيگيري مجدد دوست وبلاگ نويسم در خصوص دانستن آدرس ننه حشمت باعث شد در ايام عيد هنگام بازگشت از شمال به شهر آب سرد رفته و پرس و جوي مفصلي از مردم و نيروي انتظامي و در نهايت سازمان بهزيستي داشته باشم هيچ كس آنها را نمي شناخت اما با مسئول محترم بهزيستي آب سرد مفصل صحبت كردم و آدرس وبلاگم را به ايشان دادم و از ايشان براي يافتن اين خانواده كمك خواستم و در نهايت شماره همراهم را به ايشان دادم كه در صورت اطلاع از آدرس ايشان به بنده اطلاع بدهند و بعد از بازگشت به تهران بازهم از طريق دوستانم در رودهن  از آنها خواستم  در اين خصوص پرس و جويي داشته باشند  تا اينكه هفته گذشته مسئول محترم بهزيستي آب سرد با بنده تماس گرفتند و ضمن دادن آدرس اين خانم (ننه حشمت) متذكر شدند آنها دچار بيماري اعصاب و روان بوده و تحت پوشش كميته امداد هستند اين موضوع را به دوست وبلاگ نويس محترمم اعلام كردند ايشان مجددا اصرار داشتند به ديدن آنها برود كه در نهايت در تاريخ دوشنبه 21/2/88 به اتفاق ايشان و شخصي كه دوستان رودهني  معرفي كرده بودند و از ساكنين همان روستا بودند به ديدن ننه حشمت رفتيم.

ننه حشمت

 

روستاي گرم آب سرد :بعد از شهر آب سرد به سمت فيروزكوه از داخل  شهرك جابان  تقريبا 27 كيلومتر به سمت جنوب رفتيم  و فاصله اين روستا تا تهران (سه راه تهرانپارس) 105 كيلومتر بود.

با اعتقاد به اينكه سعدي پسر ننه حشمت تنها يك بيمار اعصاب و روان است به روستا رفتيم اما توي مسير مردي را سوار كرديم كه ساكن روستا بود تا اسم ننه حشمت را برديم گفت هماني كه پسرش جانباز است ! با تعجب پرسيديم مگه پسر ننه حشمت جانباز است با اطمينان گفت بله و توضيح داد  بعد از عملياتي كه در سومار بود ايشان دچار موج گرفتگي شد و به روستا برگشت و چون كسي را نداشت كسي پيگير كارش نبود مي گفت من خودم در همان زمان توي منطقه بودم و ظاهرا سعدي پسر ننه حشمت به عنوان سرباز در منطقه خدمت مي كرده است خيلي تعجب كرده بوديم بعد از رسيدن به روستا سراغ ننه حشمت را گرفتيم آقاي ميانسالي با تعجب پرسيد با ننه حشمت چكار داريد و پرسيد شما دكتر هستيد؟ گفتيم نه آمده ايم ايشان را ببينيم ايشان گفت خانه آنها در همين كوچه است با كمك دوست وبلاگ نويسمان مقداري وسايل كه تهيه شده بود را دستمان گرفتيم كه به سمت خانه ننه حشمت برويم آن آقاي ساكن روستا راهنماي ما شد و گفت اين وسايلي كه تهيه كرده ايد اصلا بدرد ننه حشمت نمي خورد!! اون نه وسيله غذا درست كردن دارد نه مي تواند غذا درست كند !! و اگر چيزي هم به او بدهيم مي ريزد دور ! گفتيم پس خورد و خوراكش را چكار مي كند گفت اهالي روستا هر كس يه جوري به آنها كمك مي كند و البته بعضي مواقع هم كميته امداد كمكي به اينها مي كند از سربالايي كم كوچه وارد خانه اي شديم كه نمي شد خانه حسابش كرد آتش گرفته و بدون در و پيكر و حياطي كثيف و پر از آشغال كه اصلا حياط نبود آن به اصطلاح خانه دو تا اطاق داشت هر دو آتش گرفته  و اينك دوده كامل ، درون يكي از اطاقها مردي حدود چهل و چند  ساله اگر اشتباه نكنم نشسته بود با خودش حرف مي زد دوست راهنمايمان با كردي با او صحبت مي كرد(ظاهرا اهالي روستا از كردهاي كرمانشاه هستند كه در زمان  رضا خان قلدر به اينجا تبعيد شده اند) هر چه به او مي گفت او مي گفت نيازي ندارد راهنما از من پرسيد آن ناني كه آورده ايد را بياوريد بسته نان را به ايشان داديم پسر ننه حشمت احساس كردم با اكراه گرفت دوست راهنمايمان گفت پنير را هم بدهيد پنير را هم آورديم اما پسر ننه حشمت با اشاره دست و با زبان خودش مي گفت نياز ندارد باور كنيد داشتيم دق مي كرديم يعني يك جانباز اعصاب و روان ما فقط بخاطر اينكه كسي را نداشته دنبال كارش باشد بايد وضعيتش اينطوري باشد سراغ ننه حشمت را گرفتيم  كه ديديم ازداخل كوچه دارد مي آيد به سمتش رفتيم ظاهرا او داخل آن خانه آتش گرفته (كه البته خودش آتش زده) زندگي نمي كند كنار خانه يك غار مانندي وجود داشت و او در آنجا زندگي مي كرد و هيچي آنجا نبود مگر پتويي كثيف  صورتش انگار با گرده ذغال سياه كرده بودنداما چشمان آبيش پر از محبت به دنيا بود واقعا نمي دانم او  به چه فكر مي كرد او بداخل اطاقك غار مانند خودش رفت و ما را نگاه مي كرد آن دوست راهنما گفت اگر نان داري آن را هم بياور عقب ماشين بسته اي ديگر نان بود آن را آوردم پنير ديگر نداشتم آن لحظه به فكرم هم نرسيد هانجا بخرم  همراه با نان بدهم  ، همراه ما گفت تنها چيزي كه بدرد آنها مي خورد همين است بقيه چيزهايي كه تهيه كرده بوديم را به زن همسايه آنها داديم تا آنها وقتي غذا درست مي كنند به اين مادر و پسرش هم بدهند اول قبول نمي كردند اما به اصرار ما قبول كردند البته نه از باب اينكه اينكار را نمي كنند بلكه مي كفتند شايد با مال خودمان قاطي شود و ما نتوانيم امانتداري كنيم  (چه انسانهاي شريفي بودند) با اصرار ما كه اگر هم قاطي شد از شير مادرتان حلالتر و با اين توجيح كه خودتان هم خيلي وقت است براي آنها غذا تهيه مي كنيد قبول كردند .

زماني كه مي خواستيم به تهران برگرديم مفصل با يكي از اهالي آن روستا صحبت كرديم ايشان هم ضمن تاييد جانباز بودن پسر ننه حشمت مي گفت من دقيقا يادم هست وقتي از جبهه آمد دچار چه وضعيتي بود از او خواستم اين مطالب را استشهاد محلي كند و شماره تلفن پسر ايشان را هم گرفتيم تا بتوانيم در صورت نياز پيگيري كنيم و با غمي بزرگ به تهران برگشتيم وبلاگ نويس همراه من  چشمانش پر از اشك بود خيلي تلاش كردم  تا از اين حالت بيرون بيايد به او گفتم امروز ما تكليف پيدا كرده ايم هر كمكي از دستمان بر مي آيد در حق اين مادر و فرزند جانبازش انجام دهيم اما انگار كوهي را بر قلبم گذاشته بودند ، بيش از بيست و چند سال از وضعيت اين فرد مي گذرد و من مطمئن هستم خيلي ها قصه ننه حشمت را شنيده اند اما چرا واقعا كسي بدنبال كشف حقيقت نرفته بود؟  آيا مسئولين بنياد شهيد با عنوان اينكه ما نمي دانستيم تكليف از گردنشان ساقط مي شود ؟ آيا اينكه يك جانباز اعصاب و روان بخاطر صدهها دليل  نتواسته مستندات لازم در خصوص جانباز بودن خود را تهيه كند تكليف از گردن مددكاران بنياد شهيد و امور ايثارگران  ساقط شده است ؟ آيا اينها و كساني به نحوي قصه ننه حشمت را شنيده اند و مي توانسته اند كاري بكنند و نكرده اند فرداي روز قيامت مي توانند پاسخگوي امام راحلمان باشند كه فرمود نگذاريد پيشكسوتان جهاد و شهادت در كوران حوادث زندگي بفراموشي سپرده شوند . 

امروز بنده به عنوان يك شهروند ايراني و يك وبلاگ نويس مسلمان از دوستان وبلاگ نويسم دوستانه درخواست مي كنم هر كاري مي توانند بكنند تا مجموعه هاي مسئول را نسبت به پيگيري و حل مشكل ننه حشمت  فعال كنند واقعيت اين است بايد ننه حشمت و فرزند جانبازش تحت درمان و مراقبت ويژه در يك محيط  سالم قرار بگيرند و اين وظيفه بنياد شهيد و امور ايثارگران است كه به اين موضوع  با حساسيت و دقت نظر كامل بپردازد و بنده باشناختي كه از دكتر دهقان دارم مطمئن هستم در صورت اطلاع از اين وضعيت حتما رسيدگي خواهد كرد.  اجرتان با آقا امام حسين (ع) و انشاالله فرداي قيامت شرمنده امام راحلمان بخاطر كوتاهي در حق اين جانباز نشويم.

www.hajreza.ir   
ياد باد آن روزگاران ياد باد

مطالب مرتبط:
دمت گرم ننه حشمت

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 ارديبهشت / 14 مي / 19 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 24 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه غازان خان مغول درگذشت - ريشه هاي فساد اداري ايران

غازان خان ايلخان مغول كه 9 سال بر ايران حكومت كرد يازدهم ماه مه سال 1304 ميلادي (شوال 703) در نزديكي قزوين درگذشت و در شنب غازان در تبريز در گوري كه از پيش ساخته بود و عمارت و گنبدي بلند و مستحكم دارد مدفون شد. غازان پسر ارغون خان، با اين كه مادرش مسيحي و پدرش بودايي بود مسلمان شده و نام محمود بر خود نهاده بود. برادر او اولجايتو (محمد خدابنده) نيز با او مسلمان شده بود. غازان نخستين ايلخان مغول بود كه در سال 1292 ميلادي به اسلام گرويده بود. وي پس از نشستن برجاي پدر، رفتاري بسيار سخت با مسيحيان، بودائيان و پيروان اديان ديگر در پيش گرفته بود و چون سني بود نسبت به شيعيان هم بدرفتاري مي كرد. با وجود اين، به خاطر زر و زمين به جنگ سلطان مسلمان مصر و سوريه كه در اسلامخواهي مشهور عالم بود شتافت ولي پس از چند نبرد، سرانجام در جنگ «مرج الصفر» از مصريان شكست خورد و با دادن تلفات سنگين عقب نشيني كرد. اندوه اين شكست وي را كه به تبريز، مركز حكومتش رفته بود بيمار كرد. با وجود اين بيماري، غازان خان برنامه ديدارهاي خود از چند نقطه ازجمله ساوه و ري را انجام داد لكن در بازگشت به سوي تبريز در نزديكي قزوين درگذشت.
     در دوران سلطه ايلخانان بر ايران كه هشت دهه طول كشيد رشوه، فساد مالي و اداري، ظلم به ضعفاء، تبعيض، دسيسه، توطئه و قتل چنان دستگاه حكومت را فرا گرفته بود كه قرن ها براي اين ملت به ارث باقي مانده بود. امور دولتي و قضايي از حساب و كتاب خارج شده بود و چون ايلخانان جز سه چهارتاي آخري بر زبان فارسي مسلط نبودند ارسال عريضه و دادخواست هم سودي نداشت.در آن دوران، ندانمكاري حد و مرز نداشت. غازان خان در آغاز كار تلاش بسيار كرد تا به وضعيت سر و سامان دهد كه كوشش او به سبب عمق فساد مالي و اداري در سازمانهاي اداري (ديواني) و لشكري و قضايي، پيشرفتي نداشت و حتي بروات ايلخان هم نكول مي شد. در سال آخر، غازان خان نيز به خيل بذل و بخشش كنندگان از بيت المال پيوست و خزانه تهي شد. كار فساد مالي به جايي كشيده بود كه يك خريد كوچك دولتي را چند بار به حساب خزانه مي گذاشتند. همين دوران كوتاه، ايران را چنان به عقب برد كه ديگر نتوانست كمر راست كند و به حالت عادي بازگردد.

 

احمد خان دراني پنجاب را ضميمه قلمرو خود ساخت

احمد خان

احمد خان دراني كه قبلا از ژنرالهاي ارتش ايران بود و پس از قتل نادر شاه در جريان كودتاي دهم ژوئن سال 1747 قوچان، به قندهار باز گشته و دعوي استقلال و پادشاهي كرده بود 14 مه 1757 (ده سال بعد) پنجاب را ضميمه قلمرو خود اعلام داشت. وي 28 ژانويه اين سال دهلي را تصرف كرده بود. احمد خان در مارس 1739 در جريان تصرف دهلي توسط نادر شاه از افسران سپاه ايران در اين جنگ بود.
    افغانها كه وارث خاور امپراتوري ايران هستند همواره داعيه بيشتر نقاط غرب رود سند را داشته اند و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

24/02/58
لغو قانون كاپيتولاسيون توسط شوراي انقلاب.
(درگيري، اعتصاب، تحصن در خرمشهر) بدنبال آشوبهاي اخير.

مصاحبه مطبوعاتي محمدرضا علوي فرماندار خرمشهر درباره علل و انگيزه‌هاي حمله عناصر خلق عرب به كانون فرهنگي ـ نظامي جوانان مسلمان خرمشهر ، تلفات حادثه مزبور و نتايج جلسه شوراي تأمين شهر ؛ تحصن عده‌اي از مردم مسلمان خرمشهر در فرمانداري در محكوميت حمله به كانون و اعلام خواسته‌هاي خود با صدور يك قطع‌نامه 10 ماده‌اي .

مدني استاندار خوزستان ، پس از جلسه فوق‌العاده شوراي تأمين در خرمشهر : از امروز همه كانون‌ها و كميته‌هاي خرمشهر منحل مي‌شود و در اين باره با آيت الله شبير خاقاني و دولت ، مذاكره خواهد شد . فرزند و سخنگوي شيخ شبير خاقاني پس از مذاكرات مدني با شيخ شبير درباره توافقات انجام شده گفت : كليه امور نظامي زير نظر دولت خواهد بود و افراد سياسي سلاح‌هاي خود را تحويل خواهند داد . به جز سازمان سياسي خلق مسلمان عرب ، كليه كانون‌هاي عربي و غيرعربي خوزستان منحل مي‌شوند .
حمله مسلحانه به شهرباني خرمشهر و سرقت 12 سلاح كمري در هنگام مذاكرات استادنار و آيت الله شبير خاقاني ؛ دخالت شبير خاقاني در اين ماجرا براي بازگردانده شدن سلاح‌هاي غارت شده .

اطلاعيه كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون مسلمان خرمشهر خطاب به شبير خاقاني و درخواست اعلام موضع در مورد ماهيت كانون و اعضاي فعال در آن ؛ كانون مزبور با انتشار دو بيانيه خطاب به مردم خرمشهر و روزنامه كيهان در تشريح حوادث خرمشهر ، عوامل دست‌اندركار ، زمينه‌هاي تحريك ، نقش شبير خاقاني و تحريف اخبار حادثه در روزنامه كيهان .
سخنگوي سازمان سياسي خلق عرب به طور تلويحي حمله به ساختمان كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون مسلمان خرمشهر را رد كرد .

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي حمله به كانون فرهنگي ـ نظامي خرمشهر را محكوم كرد و خواستار رسيدگي فوري به اين حادثه و شناسايي عاملين آن شد .
آيت الله لاهوتي در سفر به اهواز : سپاه در خوزستان تشكيل خواهد شد .

عزالدين حسيني در مصاحبه‌اي مطبوعاتي اهدافش از سفر به تهران ، مسئله خودمختاري كردستان و وضعيت آوارگان نقده را تشريح كرد . مصاحبه وي با خبرگزاري فرانسه و اعلام اينكه دولت ايران هنوز هيچ پاسخ جدي و نهايي به خواسته‌هاي اقليت كرد نداده است .
درخواست سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر مبني بر اخراج قياده موقت ( گروه بارزاني ) از خاك ايران .

درخواست سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر مبني بر اخراج قياده موقت ( گروه بارزاني ) از خاك ايران .
آيت الله لاهوتي وظايف و مأموريت‌ها ، چگونگي و شرايط عضويت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را اعلام كرد . وي گفت : وظيفه سپاه خنثي كردن هرگونه دسيسه و حركت ضد انقلابي ولو از داخل ارتش و دولت است . »

بررسي موضوع پيوستن ايران به جنبش عدم تعهد و شركت در كنفرانس سران اين جنبش در هيئت دولت : تأكيد سفير ايران در شوروي بر غير متعهد بودن ايران و عدم واگذاري پايگاه نظامي و جاسوسي عليه شوروي .
بخشنامه دادستان ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره چگونگي تعقيب و بازداشت نظاميان كه تنها با حضور نماينده دادستان ارتش و توسط مأموران دژبان مركز مي‌تواند انجام شود .

اظهارات حسن نزيه ( مدير عامل شركت ملي نفت ) درباره ضرورت صدور دستور امام خميني براي ترك تعقيب عمومي ، دعوت به كار كليه كارفرمايان ، قرار گرفتن كميته‌ها و پاسداران انقلاب زير نظر دولت ، عدم مداخله كميته‌ها در امور اجرايي و …
گفت‌و‌گوي مطبوعاتي ابوالفتح بني‌صدر دادستان كل كشور درباره لايحه عفو عمومي ، نحوه كار پاسداران و كميته‌هاي انقلاب و قوانين جاري در كشور .

گزارش سفارت آمريكا در تهران با عنوان “ كردها و مسكو “ و تجزيه و تحليل ناآرامي‌هاي كردستان ايران و منافع و مواضع شوروي ، تركيه و عراق در قبال آن .
24/02/65
تك عراق به فكه
بمباران شيميايي مهران، صالح آباد و امير آباد توسط بمب افکن هاي ارتش متجاوز بعث عراق

24/02/67
حمله هوايي عراق به ترمينال صادرات نفت ايران در لارك و خسارت ديدن چهار نفتكش از جمله انهدام بزرگترين نفتكش در اجاره ايران با نام سي وايز جانيت

اعلام استراتژي جديد نظامي عراق مبني بر پاسخ دادن سريع به حملات ايران در نقاط يكديگر جبهه و جلوگيري از تمركز نيروهاي ايراني
 

Mobin_s2004@yahoo.com
 14 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
آمريكاي انگليسي زبان چهاردهم ماه مه سال 2007 چهارصد ساله شد

کاپيتان نيوپورت

چهاردهم ماه مه سال 1607 ميلادي 104 (و به قولي 105) انگليسي کار ساختن نخستين قرارگاه را در آمريكاي شمالي آغاز کردند و سنگ بناي ايالات متحده را گذاردند که در سال 2006 جمعيت قانوني آن به سيصد ميليوني رسيده بود (به علاوه حدود 20 ميليون نفوس غيرقانوي = ساکناني که پروانه اقامت ندارند) که از اين جمعيت، تنها حدود يک ميليون نفرشان باقيمانده بوميان (سرخپوستان) هستند که در رزرويشن ها زندگي مي کنند. برآورد شده است که در مه 1607 جمعيت بوميان آمريکاي شمالي (ايالات متحده امروز) حدود بيست ميليون بود.
     مهاجران انگليسي كه از 14 ماه مه 1607 در آمريکاي شمالي (جيمز تاون ويرجينيا) مستقر شدند، هنگام ترک انگلستان در دسامبر 1606 144 تن بودند که تا 14 مه، روز استقرار، 39 نفر از آنان جان سپرده بودند. آنان در دسامبر 1606 با سه كشتي به رياست كاپيتان كريستوفر نيوپورت انگلستان را به مقصد آمريكاي شمالي ترك كرده و در آخرين روز آوريل 1607 به سواحل آمريكا رسيده بودند. آنان محل جيمزتاون را از اين جهت انتخاب كردند كه وضعيتش به گونه اي بود كه در صورت حمله اسپانيايي ها مي توانستند به آساني فرار كنند. اسپانيايي ها در اين منطقه نبودند و با خبرهايي كه در اروپا انتشار يافته بود، انگليسي ها چنين تصويري را از آنان داشتند.
    مهاجران تازه وارد،چون به قطع درختان جهت ساختن قلعه دست زده بودند دو روز بعد مورد اعتراض و حمله بوميان دهکده «پاسپاهگ» قرار گرفتند، و اين زدوخورد به طور متناوب ادامه داشت.
    نخستين مهاجران كه همگي مرد بودند و شهرك خود را جيمز تاون و كل منطقه را ويرجينيا كه از لقب ملكه باكره (ويرجين) انگلستان اليزابت اول گرفته شده بود نامگذاري كردند.
     اين مهاجران انگليسي و دنباله آنان از همان ماه استقرار تا نزديك به سه قرن با بوميان (اصطلاحا سرخپوستان) جنگ و جدال داشتند و سرانجام سرخپوستان را منكوب و به اراضي محصور (رزرويشن) منتقل كردند و برجايشان نشستند.
     بيشتر نفوس ايالات متحده در قرن 19 و نيمه اول قرن 20 از اروپا و در بقيه قرن 20 و تا به امروز از سراسر جهان به آنجا مهاجرت كرده اند. دولت ايالات متحده كه در ابتداي استقلال شامل ايالات حاشيه شرقي بود بعدا ساير نقاط را از فرانسه، روسيه و اسپانيا و ويرجين آيلند را از دانمارك خريداري كرد و ايالات جنوب غربي از جمله كاليفرنيا را با بكار بردن نيروي نظامي و جنگ از چنگ مكزيك خارج ساخت و بعدا هاوايي را هم كه كشوري مستقل بود ضميمه خود ساخت و گوام و پورتوريكو را نيز در جنگ با اسپانيا متصرف شد و به وسعت امروز رسيد.
    انگليسي ها خيلي ديرتر از رقباي اروپايي از جمله پرتغال، اسپانيا، هلند و حتي فرانسه در صدد تصرف اراضي دور دست و «ناشناخته براي اروپاييان آن زمان» بر آمده بودند و ديرتر از همه به آمريكا رسيدند ولي ماندگارتر و پيروزمندتر بودند. آنان هنگامي قدم به آمريكاي شمالي گذاردند كه اسپانيايي ها در جنوب شرقي اين منطقه كلني فلوريدا و در جنوب و غرب، در بسياري از نقاط مستقر شده بودند.

 

قتل پادشاه فرانسه

هانري چهارم

14 ماه مه سال 1610 هانري چهارم پادشاه وقت فرانسه كه فرمان «نانت» را با هدف پايان دادن به اختلافات مذهبي و جنگهاي ناشي از آن امضاء كرده بود كه آن اختلافات به اروپا و به ويژه فرانسه آسيب فراوان وارد ساخته بود به دست يك كاتوليك متعصب به نام فرانسوا راويلاك ترور شد. هانري چهارم با امضاي منشور «نانت» در فرانسه آزادي مذهب اعلام كرده بود و اتباع فرانسه مجبور به تحمل مذاهب اقليت شده بودند.

 

روزي که دختر 5 سال و 8 ماهه مادر شد!

لينا، جراردو و دکتر لوزادا 11 ماه پس از زاييدن

لينا مدينا كه 27 سپتامبر 1933 در منطقه آندز كشور پرو (آمريكاي لاتين) به دنيا آمده بود 14 ماه ماه 1939 (در 5 سال و هشت ماهگي) در بيمارستان با عمل سزارين كه توسط دكتر «لوزادا» صورت گرفت يك پسر 2 كيلو و هفتصد گرمي كاملا سالم و طبيعي به دنيا آورد كه نامش را «جراردو» گذاردند. اين نخستين زاييمان از اين دست است که در تاريخ بشر ثبت شده است. خانواده لينا قبلا تصور مي كردند كه در شكم او يك تومور و يا «كيست» است كه هر روز بزرگتر مي شود و او را براي درمان اين تومور به بيمارستان برده بودند كه حاملگي تشخيص داده شد و در وقت معين، وضع حمل انجام شد.
     لينا كه در سال اول دبستان بود به تحصيل ادامه داد و در 39 سالگي ازدواج كرد و پسر ديگري به دنيا آورد.
     جراردو نخستين فرزند او كه 5 سال و 8 ماه از مادر كوچكتر بود در 40 سالگي بر اثر بيماري مغز استخوان كه ارتباط با حامله شدن مادر او در خردسالگي نداشت درگذشت. انتشار اين خبر و عكسهاي مادر 5 سال و هشت ماهه در جرايد آن زمان در سراسر جهان سبب شد كه خانواده ها نسبت به روابط اطفال خردسال نيز احتياط بيشتر كنند.

 

روزي كه پيمان ورشو امضاء شد و جنگ سرد شدت يافت

14 ماه مه سال 1959، اتحاد شوروي و هفت كشور سوسياليستي اروپايي متحد آن، ظاهرا در واكنش به مسلح شدن دوباره آلمان فدرال (آلمان غربي آن زمان) كه به ناتو پيوسته بود، ميان خود يك پيمان دوستي را امضاء كردند كه هرگونه همياري مشترك را شامل مي شد. به موجب يكي از اصول اين پيمان، تعرض نظامي به يكي از كشورهاي عضو پيمان به منزله تجاوز به همه آنها بشمار مي رفت و مستلزم دفاع مشترك بود. «ناتو» قبلا اين موضوع را يك بند از اساسنامه خود قرار داده بود كه چند سال پيش آن را حذف كرد.
    در سال 1959 كنفدراسيون يوگوسلاوي كه راه سوسياليسم ملي در پيش گرفته بود به پيمان ورشو ملحق نشد. اعضاي پيمان ورشو كه درست ده سال پس از آغاز فعاليت «ناتو» تشكيل شده بود در آغاز كار عبارت بودند از: اتحاد شوروي، لهستان، آلمان شرقي، چك اسلواكي، مجارستان، آلباني، بلغارستان و روماني كه آلباني در 1968 از پيمان خارج شد. گورباچف به دليلي كه هنوز روشن نشده است در سال 1988 اعلام كرد كه جنگ سرد عملا پايان يافته و اعضاي پيمان ورشو آزادند هر راهي را كه بخواهند انتخاب كنند!. در سال 1990 آلمان شرقي به سبب تحقق وحدت آلمان عملا از پيمان ورشو خارج شد و اول ژوئيه 1991 اين پيمان با گرفتن اين قول از سران ناتو كه اين اتحاديه هم منحل و يا تبديل به يك گروه سياسي شود، خود را منحل ساخت كه ديديم، ناتو در عمل نه تنها خود را منحل نكرد بلكه به تقويت و گسترش پرداخت و در پي تخليه نيروهاي نظامي شوروي از خاك اعضاي سابق پيمان ورشو، اين كشورها را هم به خود ملحق ساخت و بعدا وارد قلمرو شوروي سابق شد و در بالتيك شوروي (ليتواني، لتوني و استوني) و ديوار به ديوار روسيه مستقر گرديد و اگر پوتين روي كار نيامده و در سالهاي اخير روش سختي در پيش نگرفته بود، روسيه اينك از هر سوي در محاصره ناتو بود. تحولاتي كه به آرامي منجر به انحلال پيمان ورشو شد هنوز به درستي روشن نشده و به صورت بزرگترين معماي تاريخ باقي مانده است و فعاليت مورخان براي كشف حقايق به علت مخالفت پنهاني كشورهاي ارشد «ناتو» كند و آهسته است. ادامه گسترش و اجراي برنامه هاي نظامي ـ سياسي ناتو، جهان را در سراشيبي جنگ سرد ديگري قرارداده است كه اين جنگ اين بار عمدتا اقتصادي ـ سياسي خواهد بود و عامل روشنگري آن به علت وجود ابزارهاي تازه انديشه رساني و افزايش معلومات عمومي و حساس شدن وجدانها نيرومندتر خواهد بود. بسياري از مورخان، استقرار آمريكا در عراق، و ناتو در افغانستان و تلاش براي دورسازي اعضاي سابق اتحاد شوروي ازيكديگر و ايجاد خصومت هرچه بيشتر ميان كشورهاي سازنده كنفدراسيون يوگوسلاوي را جرقه هاي آتش جنگ سرد تازه مي بينند و پيش بيني مي كنند كه بتدريج عوامل تازه اي وارد مسئله عراق خواهند شد زيرا كه آمريكا حاضر به ترك عراق و ازدست دادن منطقه نفت نخواهد بود. به نظر اين مورخان، مخالفت هاي داخلي در آمريكا با ادامه وضعيت جاري عراق، عمدتا با هدف مردد ساختن همان عوامل از ورود به صحنه عراق است، ولي چون عامل نفت در ميان است ـ ماده اي كه همه به آن نيازدارند، ورود طرف هاي ديگر به صحنه اجتناب ناپذير خواهد بود. البته اهميت استراتژيك خاورميانه را نبايد از ياد برد. همچنين، تلاش براي قراردادن ژاپن در برابر چين و به اين صورت دور ساختن چين از ورود به صحنه خاورميانه هنوز به نتيجه نرسيده است زيرا كه دولتمردان ژاپني حافظه اي نيرومند دارند و به حد كافي حسابگرند.

برخي ديگر از رويدادهاي 14 مي

  • 1265:  

    دانته شاعر و نويسنده ايتاليايي كه 56 سال عمر كرد به دنيا آمد.

  • 1771:  

    رابرت اوون صاحب فرضيه سوسياليسم تعاوني زاده شد.

  • 1940:   دولت هلند در پي بمباران شديد «روتردام» توسط لوفت وافه (نيروي هوايي آلمان) تسليم شد تا از تخريب و تلفات بيشتر جلوگيري شود. همزمان، ارتش آلمان از رود «موز» گذشت تا فرانسه را تصرف كند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     19 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد « اٌلٌغ بيگ» دانشمند و منجم ايراني

    19 جمادي الاول 796 - « اٌلٌغ بيگ» دانشمند و منجم ايراني درشهرسلطانيه ديده به جهان گشود. او در دربار جدّش اميرتيمور گوركاني بزرگ شد و ازسال 812هجري قمري به فرمانروايي ماوراء النّهر منصوب شد. الغ بيگ برخلاف تيمور به كشور گشايي علاقه اي نداشت اما به سبب علاقه به علوم بويژه علم نجوم شهرت يافت. او درسال 824هجري قمري درشهرسمرقند مدرسه اي بنا كرد كه مهمترين موضوع تدريس درآن نجوم بود. مدرسه سمرقند درمقايسه با ديگرمدارس و مراكز علمي آن عصر ازنظرعلمي درسطحي بسياربالا قرار داشت. ديگراقدام مهم الغ بيگ تأسيس رصد خانه اي درسه طبقه درسمرقند بود. از ابزارهاي اصلي اين بنا، « سُدس فخري» براي تعيين ثابتهاي اصلي نجوم بود. الغ بيگ با استفاده ازاين وسيله حركات سالانه 5سياره زحل، مشتري، مريخ، زهره و عطارد را بيان كرد كه با داده هاي امروزي فقط 2تا5 ثانيه اختلاف دارد. او نتايج فعاليتهاي علميش را دركتابي بنام « زيج الغ بيگ يا زيج گوركاني» گردآوري كرد. اين كتاب دراصل به زبان فارسي است و شامل يك بخش نظري و بخشي درباره جدولهاي محاسبه تقويم جدولهاي مثلثاتي و اوضاع ستارگان است.

     

    درگذشت « ابولفضل عبد الرحمن سيوطي» مقلب به« جلال الدين»

    19 جمادي الاول 911 - «ابولفضل عبد الرحمن سيوطي» مقلب به« جلال الدين» ، فقيه ، محدث و لغت شناس برجسته در قاهره در گذشت . سيوطي پس از سالها مطالعه از دانش سرشاري برخوردار شد كه او را بر معاصران خود مقدم و برتر نمود . او بواسطه مهارت و استاديش در ادبيات ، تاريخ رجال و تراجم احوال داراي تأليفات جامعي است كه بالغ بر 300تا 500 اثر ذكر شده‏اند . تأليغات سيوطي بسيار متقن و جامعند و هر يك در اثيات دقت نظر و ذكاوت او برهاني قاطع بشمار مي‏روند . اصول النحو ؛ الجامع الكبير؛ الجامع الصغير ؛ الدر المنثور ؛ و جمع الجوامع از آثار بجاي مانده سيوطي مي‏باسند .

     

     درگذشت حاج سيد ابوتراب خوانساري ازجمله دانشمندان و روحانيون مشهورايراني

    19 جمادي الاول 1346 - حاج سيد ابوتراب خوانساري ازجمله دانشمندان و روحانيون مشهورايراني درگذشت. وي دراصفهان تحصيلات علوم ديني را به پايان برد و دانش خود را درحكمت و تفسير به حدكمال رساند. آثاربجاي مانده از حاج سيد ابوتراب خوانساري جملگي بردانش بيكران اين عالم فرزانه گواهي مي دهند. « مسائل خوانساريّه، سبيلُ الرَّشاد و مِصباحُ الصالحين» ازآثار خوانساري بشمار مي رود.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    20
    29

    اهواز

    27
    39

    تبريز

    12
    24

    شيراز

    20
    34

    مشهد

    14
    23

    بندرعباس

    27
    38

    کرمان

    17
    33

    اصفهان

    16
    31

    يزد

    22
    34

    کرمانشاه

    13
    28

    اراک

    15
    27

    رشت

    16
    21

    دبی

    28

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1338 تومان
    983 تومان
    1500 تومان
    1000 تومان
    266 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    216000 تومان
    111500 تومان
    57000 تومان
    213000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:20
    طلوع خورشيد : 05:59
    اذان ظهر : 13:00
    غروب خورشيد : 20:01
    اذان مغرب : 20:23
    نيمه شب شرعي : 00:10
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Home Theater
    ماه مي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Home Theater

    تاريخ انتشار: مي 2009
    تعداد صفحات مجله: 91
    حجم فایل: 14 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    جی وی سی اولین پروژکتور 8K خود را
    ارائه کرد 
     

     

    با توجه به تنوع رو به ازدیاد دوربین های عکاسی 100 مگاپیکسلی و دوربین های فیلمبرداری 4240p، جی وی سی پروژکتور 8K جدیدش (8000 پیکسل افقی) را با روشنایی 10 هزار لومن و نسبت کنتراست 5500:1 رونمایی کرد و بالاخره ویدئو پروزکتوری پیدا شد که امکان پخش ultra-HD را داشته باشد.
    جالب اینجاست که 8K چنان کیفیت بالایی است (8192x4320 پیکسل) که یافتن فیلمی اینچنین تقریبا غیر ممکن است، مگر اینکه تصمیم داشته باشید تا با عکس های Full-size دوربین هاسلبلاد تان یک اسلاید بسازید. به نظر می رسد چنین کیفیتی در آینده نزدیک هم مورد استفاده نباشد. البته JVC یک نسخه 4K هم (3840x2160 پیکسل) از این پروژکتور ارائه کرده است که احتمالا به زودی تبدیل به استاندارد تصاویر ویدئویی خواهد شد. کار این پروژکتور با کیفیت دوربین های سینمایی HD امروزی برابری می کند.
    JVC برای جور کردن جنسش یک نمونه اولیه هم از دوربین فیلمبرداری 4K اش ارائه نموده، که از بسیاری دوربین های استودیویی موجود کیفیت بالاتری دارد. هیچ نکته بخصوصی در خصوص این دوربین و مشخصات فنی آن اعلام نشده و فعلا فقط می دانیم که قرار است قیمتی کمتر از 200 هزار دلار داشته باشد!

    منبع

    Lingo و کوچترین موس دنیا

    دوست دارید که موس سیستمتان کوچک باشد یا بزرگ؟ لاغر باشد یا تپل؟ پیر باشد یا جوان؟
    شرکت Lingo ادعا کرده که کوچکترین موس بی سیم دنیا را برای کاربرانی که از لپ تاپ استفاده می کنند تولید کرده است. موس Lingo که در ابعاد 19*60*27.5 میلیمتر با وزن 22.6 گرم طراحی و ساخته شده است، تنها با یک عدد باتری قلمی معمولی قادر به 15 ساعت کار مداوم است. استفاده از کریستال 2.4 گیگا هرتزی و قدرت مانور مکانما معادل با800dpi خبر از کیفیت محصول و بالا بودن راندمان کاری در این موس کوچولو می دهد.
    هنوز از قیمت تمام شده این محصول و یا زمان دقیق ورود آن به بازار خبری در دسترس نیست. اما به نظر من این موس نمونه عینی این ضرب المثل است که می گوید: فلفل نبین چه ریزه, بشکن ببین چه تیزه!
    منبع انگجت
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    آی دانشمند!

    نسیم عرب امیری

    هفته پیش جنب باغ ارم
    سیبی افتاد صاف توی سرم!

    بعد از آن ماجرا كسی یك بند
    می زند داد: آی دانشمند!

    باز مانده است چون در دیزی
    بی حیا پس تو هم بگو چیزی!

    نیست لازم به دوزی و كلكی
    تئوری طرح كن تو هی الكی!

    بعد یك هفته چشم بسته ندید
    می شوی شكل نخبه های جدید!

    غیر مجری با نبوغ نود
    به خدا هیچ كس نمی فهمد!

    می شوی موجبات فخر وطن
    فرض كن جاذبه نبود اصلاً!

    تو كه شب تا به صبح بیداری
    از نیوتون چه چیز كم د اری؟!

    من هم از گفته اش كمی آره
    با خودم گفتم ای همه كاره!

    باورم شد كه نیستم همچین...
    شده ام فیلسوف بعد از این!

    خواب دیدم درخت ها شمع اند
    فیلسوفان به دور من جمع اند!

    رفته بودیم پیش اقلیدس
    من و فارابی و ارشمیدس!

    روی مان تا به روی هم شد وا
    توی ویلای ماخ شد دعوا!

    لاجرم بعد بحث های غلط
    همه تسلیم من شدند فقط!

    با گوتنبرگ رفته بودم پیست
    به گمانم حدود ساعت بیست!

    بی جهت زنگ زد یهو بقراط
    كه كجا رفته ای تو با سقراط؟!

    فارادی را حوالی تجریش
    كاشتم عصر جمعه هفته پیش!

    آری البته با چنین ترفند
    می شود شد شبانه دانشمند!
     

     

     

     

     

     
      u شير تو شير


    دل آرایی که بر دار شد


    ميلاد مصطفوي
    sorkhpoosh@yahoo.com

    دل آرا دارابی اعدام شد. خبری که به سرعت در کشور و بعد در همه دنیا و تلویزیونها و سایت های خبری پیچید و بعد هم در هیاهوی انتخابات ایران گم و به تاریخ سپرده شد .
    در نوشته های که چند روز اخیر درباره دل آرا خوندم همه یا راه افراط در مظلوم نمایی و قهرمان پروری از او پیش گرفته بودند یا عده ای کمی نیزاو را یک قاتل بی رحم و بالفطره جلوه داده بودند، اما به دوراز حب و بغض و احساسات ، مجرمیت دل آرا در 4،5 دادگاهی که برای او تشکیل شده بود ثابت و احراز گشته و اگر جایی برای این نکته که او احتمالاً قاتل نبوده ، بود ، حتماَ تجدید نظری روی این پرونده با توجه به زوم شدن رسانه ها و مردم و نهاد های حقوق بشری صورت میگرفت ، اما چند نکته ؛
    1 – خانواده مقتول : اگر خانواده مرحومی که توسط دل آرا به قتل رسیده بود (که اتفاقاً با دل آرا نسبت فامیلی هم داشتند ) در این پرونده گذشت میکردند ،هیچکدام از داستانها پیش نمی آمد و با توجه به بیانه آخر خانواده مقتول و اعلام شرایطی برای بخشش دل آرا و اینکه این شرایط توسط دل آرا و خانواده او برآورده شده بود ، این قصاص به دور از انصاف بود ، 6 سال زندان برای یک دختر 17 ساله و کابوس هر شب اعدام شدن برای مجازات دل آرا کافی بود .
    2-اعدام در روز جمعه : تا به حال نشنیده بودم که در روز جمعه کسی اعدام شود و فکر میکنم از لحاظ شرعی هم دچار اشکال باشد و طبق شنیده ها این اعدام بعد طلوع افتاب صورت گرفته که اگر به این صورت بوده باز از لحاظ شرعی دچار مشکل بوده است ،این سرعت در اعدام دل آرا و این شکل اعدام بدون حضور خانواده و وکیل مدافع او جای سوال دارد ؟
    3- اعدام برای مجرمین زیر 18 سال : کلاً احساس خوبی نسبت به اعدام افراد ندارم ( مگر در موارد خاص) ، حبس ابد و زندان طولانی مدت ، به اندازه کافی برای مجازات شدن کافی است ، اما در مورد افرادی که زیر سن 18 سال مرتکب عمل مجرمانه و قتل می شوند ، مجازات اعدام کمی از عدالت به دور است که جوان یا نوجوان زیر 18 ساله واقعاً از نظر عقلی به رشد و بلوغ لازم نرسیده و قدرت تشخیص او کامل نیست ، وقتی به سن 16، 17 ساگی خودم بر میگردم ، مبینم که چقدراز نظر عقلی و تشخیصی ناقص بودم
    4- تبعیض جنسیتی : این بار تبعیض جنسیتی در ایران شکلی عکس پیدا کرده و این مردان و پسران هستند که متضرر میشوند و زنان حداقل در این مورد نمیتوانند ادعای نقص حقوق خود را داشته باشند .
    موردی که در درباره دل آرا یا زنان دیگری که مرتکب قتل شده اند نظیر شهلا ، کبری ، صغری و ... مشاهده میشود این است که درباره این افراد بارها دادگاهای مختلف تجدید نظر تشکیل شد تا شاید روزنه امیدی برای نجات آنها پیدا شود و همچنین رسانه ها ، مردم ، نهاد های غیر دولتی و حقوق بشر تمام سعی و تلاش خود را برای آزادی این افراد به کار میگیرند ، ولی واقعاً اگر مردی مرتکب این عمل مجرمانه میشد باز هم این همه مورد توجه قرار میگرفت ؟؟ مطمئناً بعد ازهمان دادگاه اول یا دوم و بعد از اثبات جرم به چوبه دار سپرده میشد ..
    ماجرای دل آرا داستانی تلخ بود ولی در جامعه ای که ارزشهاس اخلاقی رو به انحطاط است ماجرای مشابه دل آرا به زودی اتفاق می افتد ، خیلی زود تر از حد تصور ............
    به دم دار که بردند او را غافل بود
    آن زمان زد تَن مقتول ، بازغافل بود
    چه کسی کرد خطا در کودکی و عاقل بود ؟؟ *

    * مجلس در حال بررسی طرحی برای منع قانونی اعدام افرادی است که زیر 18 سال مرتکب قتل میشوند که امید وارم هر چه زودتر به تصویب برسد .
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    نکاتی درباره رشد و پیشرفت فردی‌

    این روزها اصطلاحات رشد فردی، پیشرفت فردی و کمک به خود خیلی باب شده است. خیلی از کتابها و وب سایت ها را بر مبنای این موضوعات می بینیم. به نظر میرسد که مردم برای پیدا کردن راه حلی برای مشکلاتشان به درون خود رجوع می کنند. و برای این منظور به دنبال اطلاعات، تکنیک ها، کارگاه های آموزشی و سخنرانی هایی هستند که راه آنرا نشانشان دهد. مردم فهمیده اند که رشد و پیشرفت فردی کیفیت زندگی آنها را بالا می برد.
    ذهن ناخودآگاه یکی از کلیدهای رشد و پیشرفت فردی است. با تغییر محتویات ذهن ناخودآگاه می توانید عادات و رفتارهایتان را تغییر دهید. اینکار از طریق تجسم سازی، استفاده از عبارات تاییدی، مدیتیشن و بررسی رفتارها و عادت ها میسر است.
    فرایند تغییر درونی نیاز به کار و تلاش درونی دارد. خواندن فقط کافی نیست، باید آنچه خوانده اید را تمرین کنید و این نیازمند زمان و تلاش است. چیزی به اسم پیشرفت فردی فوری وجود ندارد. هر تغییر درونی زمان می برد و برای آن باید انگیزه، تمایل، جاه طلبی، پشتکار و فداکاری داشته باشید. مقاومتهای درونی و بیرونی را هم باید مد نظر قرار دهید. با شروع هر برنامه رشد فردی اکثر افراد معمولاً با مقاومت های درونی مواجه می شوند که از عادات قدیمی و ذهن ناخودآگاه آنها سرچشمه می گیرد. این مقاومت ها ممکن است از افراد دور و بر آنها نیز باشد.
    میل به تغییر، ساختن عادت های تازه و رشد باید آنقدر نیرومند باشد تا بتواند بر تنبلی، میل به دست کشیدن از کار، یا مسخره کردن ها و مقاومت های خانواده، دوستان و همکاران غلبه کند.
    اجازه بدهید چیزی درمورد خودم بگویم. من از سنین پایین روی تکنیک های پیشرفت و رشد فردی کار می کردم و آن را منبعی از قدرت درونی، شادی و راهی برای بهتر زندگی کردن می دانستم. یکی از مفیدترین تکنیک هایی که کشف کردم تکنیکی بسیار ساده اما بسیار موثر بود. در این تکنیک به رفتارها و اعمال مردم در موقعیت های مختلف نگاه میکنی و بعد به درون خود نگاه می کنی تا ببینی خودت هم در یک موقعیت مشابه به همان صورت رفتار می کنی یا نه.
    وقتی کسانی را می دیدم که خصوصیاتی داشتند که دوست نداشتم، خودم را آزمایش می کردم تا ببینم من هم آن خصوصیات را دارم یا نه. اگر داشتم، در ذهنم یک رفتار دیگر را تجسم می کردم. در چشم ذهنم خودم را می دیدم که خلاف آن خصوصیت را دارم. خودم را در موقعیت هایی تجسم می کردم که آن رفتار جدید را از خود نشان می دهم.
    زمانیکه با خصوصیاتی روبه رو می شدم که دوست داشتم، درمورد فواید و مزیت های آن و اهمیتشان در زندگی خودم فکر میکردم. اینجا هم از تجسم سازی و عبارات تاییدی استفاده کرده و سعی می کردم که در زندگی همانطور رفتار کنم.
    به این طریق بود که از رفتارها و اعمال مردم اطرافم، در محل کار، خانه، خیابان، و هر جای دیگر بهره های زیادی نصیبم شد. اینکار هیچوقت با هدف قضاوت کردن درمورد آنها یا بهره کشی از آنها نبوده بلکه برای یاد گرفتن نحوه بهتر رفتار و عمل بوده است. این فرایند فایده دیگری هم داشت. علم من را درمورد افکاری که بر رفتار و اعمال مردم تاثیر می کند بالا برد.
    شما چطور می توانید از این تکنیک برای رشد و پیشرفت فردی خود استفاده کنید؟

    1. به اطراف خود نگاه کنید و ببینید مردم در موقعیت های مختلف چطور رفتار و عمل می کنند. به افرادیکه در محل کار، خانه، سوپرمارکت، در اتوبوس، تاکسی یا در خیابان می بینید دقت کنید. حتی می توانید به افرادیکه در تلویزیون با آنها مصاحبه میشود یا در فیلم ها می بینید هم فایده ببرید.

    2. ببینید مردم چطور حرف می زنند، چطور راه می روند، چطور واکنش می دهند و درنتیجه آن سایر افراد چطور با آنها برخورد می کنند.

    3. به نحوه استفاده افراد از صدای خود و واکنش آنها به صدای دیگران دقت کنید. ببینید وقتی دیگران داد می زنند یا نرم و آرام صحبت می کنند شما چه احساسی پیدا می کنید. ببینید وقتی افراد عصبانی می شوند، ناراحت می شوند یا برعکس شاد و آرام هستند چه اتفاقی می افتد.

    4. اگر چیزی که مشاهده می کنید را دوست ندارید، ببینید چرا و چطور آن را دوست ندارید و بعد رفتار خودتان را بررسی کنید تا ببینید شما هم همانطور رفتار می کنید یا خیر. با خود صادق و بیطرف باشید.

    5. اگر متوجه شدید که شما هم بعضی از این رفتارهای نامطلوب را دارید، هر از گاهی به خودتان گوشزد کنید، آنوقت هر بار که چنین رفتاری نشان می دهید کاملاً از آن آگاهید و تمام تلاشتان را می کنید که چنین رفتاری از شما سر نزند.

    6. در ذهنتان تجسم کنید که دوست دارید چطور برخورد کنید. چندین بار در طول روز آنرا تکرار کنید.

    7. وقتی با رفتار و عملی روبه رو شدید که دوست داشتید، سعی کنید به همان صورت رفتار کنید. اینجا هم چندین بار در طول روز آن صحنه را در ذهنتان تجسم کنید.

    8. همچنین می توانید برخی از عادت های سابقتان را کنار گذاشته و عادت ها و رفتارهای جدیدی اتخاذ کنید. مداوم تغییراتی که باید انجام دهید را به خودتان یادآور شوید و برحسب آن رفتار کنید. هربار که دیدید مطابق آن عادت قدیمی رفتار کرده اید، تصمیمتان برای تغییر و بهبودی را به یاد بیاورید و بنابر آن رفتار کنید.

    9. اگر زود نتیجه نگرفتید، ناامید و خسته نشوید. مهم نیست که چند بار شکست بخورید یا فراموش کنید که آنطور دلخواهتان رفتار کنید. پشتکار داشته باشید و هیچوقت از تلاش دست نکشید و خواهید دید که چطور خودتان و زندگیتان کم کم تغییر میکنید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۷ نکته درباره نصب تابلو در خانه

    ۱) استفاده از تابلوهای نقاشی به هماهنگی و زیبایی خانه بسیار کمک می‌کند ولی به هنگام نصب این تابلوها باید در نظر داشته ‌باشید که بالاتر و یا پایین‌تر از حد تعریف‌ شده آنها را آویزان نکنید. حد تعریف‌شده نصب تابلوها میانگین قد طبیعی افراد است، یعنی مابین ۱۵۸ سانتی‌متر تا ۱۷۰ سانتی‌متر از کف زمین می‌توانید تابلوها را آویزان کنید، این اندازه با قد نسبی اعضای خانواده متغیر است. باید در نظر داشته‌باشید که بیش از حد این تابلو‌ها بالای دید معمولی قرار نگیرند چرا که هدف از نصب تابلوها لذت بردن از دیدن آنهاست. اگر در نظر دارید که مجموعه ای از تابلوها را به روی دیوار به نمایش گذارید، می‌توانید مجموعه را از اندازه ۱۳۰ تا ۱۸۵ گسترش دهید.

    ۲) از نصب تابلوهای کوچک بر دیوارهای بزرگ اجتناب کنید زیرا هم از ارزش کار هنری کم می‌شود و هم دیوار کوچک به نظر می‌رسد. معمولا تابلوهای هنری، باید ۳/۲ پهنای دیوار را پوشش دهند تا یک عنصر دکوراتیو به شمار آیند. این تابلوها بهتر است روی دیوار مقابل مبلمان نصب شوند. اگر تابلویی با پهنای کافی پیدا نکردید، می‌توانید از مجموعه‌ای از تابلوها استفاده کنید.

    ۳) به هنگام استفاده از مجموعه ای از تابلوها روی یک دیوار بهتر است که همگی را در یک سایز انتخاب کنید و نوع رنگ و بافت قاب ها نیز با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. تنها در این صورت می توانید مجموعه ای از آثار هنری را روی یک دیوار به نمایش بگذارید.

    ۴) انواع قاب های صاف و صیقلی مانند استیل برای سبک مدرن بسیار توصیه می‌شود و اگر سبک‌هایی مانند روستیک و یا نئوکلاسیک در خانه حکمفرماست، می‌توانید از قاب‌های چوبی و یا برنز استفاده کنید.

    ۵) هماهنگی مقیاس و اندازه مناسب مابین تابلوها و وسایل خانه امری است مهم که باید به دقت رعایت شود. برای مثال اگر قصد دارید بالای کاناپه‌ای به طول ۵/۲ متر تابلویی نصب کنید، بهتر است تابلویی را انتخاب کنید که حدود دو سوم طول کاناپه را دربرگیرد و چون معمولا چنین قاب‌هایی در بازار موجود نیست، می‌توانید آن را سفارش دهید و یا فضای خالی کنار تابلو را با شمعدان های دیوارکوب پرکنید.

    ۶) اگر دوست دارید دیوارهای اتاق‌تان بلندتر (از کف تا سقف) به نظر آید، از چند تابلوی عمودی در کنار هم استفاده کنید.

    ۷) اگر می‌خواهید که دیوارهای اتاق‌تان پهن و طولانی (از ستون تا ستون) به نظر آید، از چند تابلوی افقی در کنار هم استفاده کنید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

    مژه انتخاب شده را روی چشم گذاشته و آنرا از داخل چشمها به بیرون اندازه بگیرید و اضافی آنرا کوتاه کنید.گوشه بیرونی مژه را با موچین گرفته و چسب مخصوص آنرا خیلی کم روی نوار مژه بمالید- مژه را که با موچین نگهداشته اید از داخل چشم به بیرون گذاشته و بدون تماس بدیگر مژهها روی مژه واقعی بگذارید. اگر احتیاج بود با ته موچین و با چشم بسته! مژه را در جای خود محکم کنید.
    بعد از خشک شدن چسب آرام چشمها را باز کنید ، اگر جای را اشتباه کرده باشید مژهها هم به پوست میچسبد که آرام میتوانید مژههای اصلی را از هم جدا کنید.اگر اشتباه شد و مجبور شدیدآنرا بردارید باید مژه را تمیز کرده و بد از خشک کردن دوباره مراحل بالا را تکرار کنید.
    بعد از موفقیت کامل میتوانید با خط چشم مایع روی مژه و چسب را بکشید. البته تا این زمان باید چسب خشک شده و رنگ خود را از دست بدهد. و خوب برای امتحان میتوانید مژه مصنوعی را خیلی آرام بردارید که اگر کار بدرستی انجام شده باشد اینکار عملی نخواهد بود.و آخرین مرحله با مالیدن ریمل مژه مصنوعی و حقیقی را به هم بچسبانید و بعد از این مراحل سایه چشم و دیگر رنگها را استفاده کنید.نکته آخر: اگر کیفیت مژه مصنوعی خوب باشد میتوانید آنرا چندین بار استفاده کنید و الا بعد از یک بار دیگر قابل استفاده نخواهند بود.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    هفت روش برای داشتن اندامی زیبا

    درنظر گرفتن اهداف كوچك، يك روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است.در نظر گرفتن اهداف كوچك و قابل اجرا، روشي بسيار موثر تر از پيروي از برنامه‌هاي سخت براي دست يافتن به اهداف بسيار بزگ است.
    براي اينكه اندامتان تغيير قابل ملاحظه‌اي پيدا كند، لازم نيست كه حتما به اندازه يك دونده ماراتن‌ بدويد و يا از يك كوه بلند بالا برويد. در واقع توصيه مي‌كنيم براي رسيدن به تناسب اندام هيچ‌گاه يك مرتبه به ورزش سنگين نپردازيد، بلكه قدم به قدم پيش برويد.اين كار علاوه بر تضمين رسيدن به يك اندام متناسب، باعث اعتماد به نفس شما هم مي‌شود.
    درنظر گرفتن اهداف كوچك، يك روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است.
    ما ۷ هدف كوچك اما مفيد و موِثر را به شما توصيه مي‌كنيم كه با انجام آنها، شما مي‌توانيد اندامي زيبا و متناست داشته باشيد.


    ● هدف ۱
    طناب‌زدن بدون وقفه به مدت ۱۰ دقيقه:
    ▪ فوايد:
    اين حركت كه معمولا در مدارس ابتدايي براي كودكان درنظر گرفته مي‌شود، علاوه برسوازندن بيش از ۱۰۰ كالري، باعث تناسب بازوها و پاهاي شما مي‌شود. در ضمن، طناب‌زدن، افزايش چالاكي، توازن و توان شما را هم به‌دنبال دارد. اين حركت را طبق برنامه‌ زير، سه بار در روز انجام دهيد.
    ▪ برنامه:
    ـ هفته اول: بدون طناب، ۱ تا ۲ دقيقه درجا بپريد. سپس طناب را برداريد و در هر بار چرخش طناب، يك جهش بر پاي راست و يك جهش بر پاي چپ انجام دهيد. اين نوع طناب‌زدن را يك دقيقه ادامه دهيد. سپس طوري طناب بزنيد كه با هر چرخش طناب بر روي يك پايتان بپريد و اين حركت را نيز ۲ دقيقه انجام دهيد.
    ـ هفته دوم تا چهارم: پرش‌هاي سريع (يك پرش در هر ثانيه) به‌مدت ۵ تا ۱۰ ثانيه را به برنامه قبلي‌تان اضافه كنيد. ۱۰ تا ۲۰ ثانيه بين هر سري پرش استراحت كنيد. براي شروع، ۶ بار اين حركت را تكرار كنيد و به‌تدريج تا ۱۲ سري حركت افزايش دهيد.
    ـ هفته پنجم تا هشتم: ۳ تا ۵ دقيقه بدون استراحت، طناب بزنيد. به‌تدريج اين ميزان را در هر بار ۳۰ تا ۶۰ ثانيه اضافه كنيد تا به مرز ۱۰ دقيقه برسيد.


    ● هدف۲
    حركت شناي مردانه انجام دهيد.
    ▪ فوايد:
    علاوه بر دست‌ها، تمام بالاتنه‌تان را به‌كار مي‌گيرد.
    ▪ برنامه:
    ۱) بر روي را‌ه‌پله زانو بزنيد، دست‌هاي خود را ۲ يا ۳ پله بالاتر از زانوهايتان بگذاريد. سپس به آهستگي آرنج‌هايتان را‌ تا كنيد و قفسه سينه‌تان را پايين بياوريد تا به پله برسد. اين حركت شنا را ۵ تا ۱۰ بار و يك روز در ميان انجام دهيد تا به‌تدريج برايتان آسان شود.
    ۲ ) در اين مرحله، ديگر لازم نيست با كمك پله‌ها شنا بزنيد! روي زمين مسطح زانو بزنيد به‌طوري كه زانوهايتان كنار هم باشد، سپس دست‌هايتان را كه به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز شده است، بر روي زمين قرار دهيد. در همان حالي كه زانوهايتان روي زمين تا شده است، ۵ تا ۱۰ حركت شنا را يك روز در ميان انجام دهيد.
    ۳ ) هنگامي كه اين حركت نيز برايتان آسان شد، زانوهايتان را از زمين برداريد و پاهايتان را صاف كنيد تا تنها تكيه‌گاهتان بر روي زمين‌، پنجه پاها و كف دستانتان باشد. به آهستگي بدنتان را به‌طرف زمين ببريد به‌طوري كه آن خط مستقيمي كه از پاشنه‌هاي پايتان تا سرتان ايجاد شده همچنان حفظ شود. به اين مي‌گويند يك شناي مردانه! آن‌قدر تمرين كنيد تا بتوانيد ۱۰ حركت شناي مردانه پشت سر هم انجام دهيد. قبل از اينكه به اين مرحله برسيد، اگر خسته شديد، مي‌توانيد زانوهايتان را روي زمين بگذاريد و حركت را ادامه دهيد.


    ● هدف۳
    ۵ كيلومتر بدويد.
    ▪ فوايد:
    حدود ۳۵۰ كالري خواهيد سوزاند (براساس سرعت ۱۶ كيلومتر در ساعت) و پاهايتان را قوي و متناسب خواهيد كرد.
    ▪ برنامه:
    وحشت نكنيد. به پايان رساندن يك مسافت ۵ كيلومتري، حتي براي دوندگان هم در ابتدا يك هدف بزرگ است اما طراحي برنامه، به‌گونه‌اي است كه به‌تدريج پيشرفت كنيد تا زماني كه به آمادگي كامل برسيد و بتوانيد ۵ كيلومتر را تمام كنيد.
    ـ هفته اول: ۵ دقيقه پياده‌روي كنيد و سپس ۲ دقيقه بدويد. اين روش را تكرار كنيد تا مسافت ۱/۶ كيلومتر را طي كنيد. اين كار را ۳ روز در هفته انجام دهيد.
    ـ هفته دوم: ۳ تا ۴ دقيقه پياده‌روي كنيد و سپس ۳ تا ۴ دقيقه بدويد اين روش را تكرار كنيد. تا در مجموع مسافت ۱/۵ تا ۳ كيلومتر را طي كرده باشيد. اين روش دويدن را نيز ۳ بار در هفته انجام دهيد.
    ـ هفته سوم: ۱ دقيقه پياده‌روي كنيد و ۵ دقيقه بدويد، اين روش را نيز تا رسيدن به ۳ كيلومتر تكرار كنيد و باز هم ۳ بار در هفته بدويد.
    ـ هفته چهارم: ۳ تا ۵ كيلومتر در يك روز و ۳ روز در هفته بدويد.
    ـ هفته پنجم: مانند هفته چهارم ۳ تا ۵ كيلومتر در هر روز و ۳ روز در هفته بدويد.
    ـ هفته ششم: اكنون مي‌توانيد هر روز ۵ كيلومتر را به آساني بدويد.


    ● هدف ۴
    خود را از ميله بارفيكس بالا بكشيد.
    ـ فوايد:
    باعث تقويت بازوها، شانه‌ها و عضلات بالاي پشتتان مي‌شود.
    ـ برنامه:
    بارفيكس از آن ورزش‌هايي است كه به‌خاطر سختي‌اش، همه از آن فرار مي‌كنند و معمولا در امتحانات ورزش مدرسه و دانشگاه‌ها، پايين‌ترين نمرات را نصيب آدم مي‌كند. اگر شما طبق برنامه عمل كنيد، اين حركت براي شما خيلي آسان‌تر خواهد شد.>
    ۱ ) يك صندلي در زير ميله بارفيكس قرار دهيد. روي صندلي بايستيد و سپس ميله بارفيكس را طوري بگيريد كه دستانتان به اندازه عرض شانه‌هايتان باز و كف دستتان به طرف مخالف صورتتان باشد. حالا خود را بالا بكشيد تا چانه‌تان به بالاي ميله برسد و هم‌زمان با بالاكشيدن نفس خود را بيرون بدهيد. سپس با شروع تنفس بعدي به پايين برويد تا پايتان به صندلي برسد. ۳۰ ثانيه تا ۱ دقيقه استراحت كنيد و مجددا حركت را تكرار كنيد. براي شروع، ۲ تا ۳ بار حركت خوب است ولي به‌تدريج كه قوي‌تر مي‌شويد، بر تعداد حركات اضافه كنيد.
    ۲ ) هنگامي كه توانستيد ۵ بار پشت سر هم خود را با كمك صندلي از ميله بارفيكس بالا بكشيد (بارفيكس بزنيد)، صندلي را از زير پايتان برداريد و خودتان را كاملا بالا بكشيد.


    ● هدف ۵
    يك حركت تعادلي يوگا را ياد بگيريد:
    ▪ فوايد: تنه‌تان را مستحكم مي‌كند و انعطاف‌پذيري و قدرت بالاتنه‌تان را افزايش مي‌دهد.
    برنامه:
    ۱ ) پاهايتان را به هم بچسبانيد و بايستيد، دست‌هايتان را به‌طرف سقف بالا بكشيد. پاشنه‌هايتان را بلند كنيد و بر روي پنجه پاهايتان بايستيد، سپس به آهستگي زانوهايتان را تا كنيد تا باسنتان به ۳ سانتي‌متري پاشنه‌هاي پايتان برسد. در طي انجام اين حركت پشتتان بايد كاملا صاف باشد. اگر حفظ تعادل در اين مرحله برايتان سخت است، يك لوله چوبي را زير پايتان قرار دهيد تا برايتان راحت شود.
    ۲ ) سپس زانوهايتان را از هم باز كنيد و كف دست‌هايتان را كه به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز است را روي زمين و در ۳۰ سانتي‌متري پاهايتان بگذاريد: انگشت‌هايتان را از هم باز كنيد به‌طوري كه انگشت وسطي‌تان به‌طرف جلو باشد.
    ۳ ) در اين مرحله آرنج‌هايتان را تا كنيد تا آرنج‌هايتان زير زانوهايتان قرار بگيرد. نگاهتان را مستقيم به جلو حفظ كنيد.
    ۴ ) همان‌طور كه انگشتان پايتان روي زمين است، تنه‌تان را به‌‌طرف جلو بكشيد و سپس پاهايتان را در حالي كه آرنج‌هايتان مختصري تا شده است و تمام وزنتان بر روي دست‌هايتان متمركز شده، از زمين بلند كنيد. قبل از انجام اين كار، يك بالش يا تشك جلوي خود بگذاريد تا در صورتي كه به طرف جلو افتاديد ، آسيب نبينيد. اين حركت را آن‌قدر تكرار كنيد تا بتوانيد ۳۰ ثانيه در حال تعادل بر روي دستانتان بمانيد.


    ● هدف۶
    سرعت دويدن خود را افزايش دهيد.
    ▪ فوايد: ۱ كيلومتر دويدن سريع‌تر، مي‌تواند ميزان مصرف كالري را تا نزديك به ۳۰ درصد افزايش دهد.
    ▪ برنامه ۱۰ هفته‌اي:
    ۱ ) هفته اول: با سرعت معمولي كه برايتان راحت است. ۳ روز در هفته بدويد و يا در فواصل آن پياده‌روي كنيد.
    ۲ ) هفته دوم: فواصلي را كه در زير گفته مي‌شود به برنامه معمول دويدنتان اضافه كنيد: با دويدن معمولي به مسافت ۱ كيلومتر شروع كنيد، ۱ كيلومتر بعدي را به اين صورت بدويد؛ ۳۰ ثاينه سريع و سپس يك دقيقه معمولي بدويد. سپس با يك كيلومتر دويدن معمولي، خود را سرد كنيد. اين برنامه را يك روز در هفته انجام دهيد و ۲ روز ديگر در هفته همان برنامه دويدن / پياده‌روي هفته اول را انجام دهيد.
    ۳ ) هفته سوم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
    ۴ ) هفته چهارم: براي افزايش قدرت و استقامت‌ پاهايتان از يك تپه يا مسير سربالايي به‌طرف بالا بدويد. اين تپه يا مسير سربالايي بايد طوري باشد كه بالا دويدن از آن ۴۵ تا ۶۰ ثانيه براي شما طول بكشد (اگر تردميل‌‌داريد، آن‌را بر روي شيب ۳ تا ۴ درصد تنظيم كنيد.)
    روش انجام كار به اين صورت است: براي گرم‌كردن خود، يك كيلومتر بر روي زمين صاف بدويد. سپس از مسير شيب‌دار يا تپه بالا بدويد و بعد به‌تدريج سرعت خود را كم كنيد، ۲ دقيقه استراحت كنيد و ۲، ۳ بار ديگر دويدن از سربالايي را تكرار كنيد. خود را با دويدن آهسته‌تر روي زمين صاف، سرد كنيد.
    اين تمرين را يك بار در هفته، علاوه بر برنامه دويدن / پياده‌روي در روزهاي دگير، انجام دهيد.
    ۵ ) هفته پنجم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
    ۶ ) هفته ششم: برنامه هفته دوم را تكرار كنيد.
    ۷ ) هفته هفتم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
    ۸ ) هفته هشتم: برنامه هفته چهارم را تكرار كنيد.
    ۹ ) هفته نهم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
    ۱۰ ) هفته دهم: برنامه هفته دوم را تكرار كنيد.


    ● هدف ۷
    يك روز تمام پياده‌روي كنيد ۱۵( تا ۲۵ كيلومتر)؛
    ▪ فوايد: بيش از ۱۵۰۰ كالري خواهيد سوزاند، پاها، دست‌ها و پشتتان تقويت مي‌شود و بر چالاكي، توازن و سرعت شما افزوده خواهد شد.
    ▪ برنامه:
    ۱ ) مسافت: هر هفته ۲ ساعت پياده‌روي كنيد (حدود ۱۰ كيلومتر.) در دفعات بعدي هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقيقه به برنامه‌تان اضافه كنيد تا به ۴ ساعت برسد.
    ۲ ) سطح شيب‌دار: در مسيرهاي سربالايي پياده‌روي كنيد. يا اگر تردميل در دسترس داريد، شيب آن را به ۵ تا ۷ درصد افزايش دهيد و ۵ دقيقه راه برويد، سپس در شيب ۳ درصد ۳ دقيقه راه برويد. اين فواصل را ۸ تا ۱۰ بار در يك روز از هفته تكرار كنيد.‌
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    این رسم شوهر داری نیست!

    هیچكس نیست كه ناراحتى و گرفتارى و درد دل نداشته باشد. هر كسى دوست دارد غمخوار و محرم رازى پیدا كند،گرفتاریهاى خویش‏ را برایش شرح بدهد. و بدینوسیله غمى از دل خودش برداشته آرامش خاطرى بدست آورد. لیكن هر سخن جایى و هر نكته مقامى دارد. براى درد دل نیز موقعیت مناسب لازم‏است. در هر جا و هر زمان و با هر شرایطى نباید شكایت را شروع كرد. خانمهاییكه از رموز معاشرت و آداب شوهردارى‏بى‏اطلاعند آنقدر ظرفیت و حوصله ندارند كه مشكلات را تحمل نمایند ودرد دلها را تا موقع مناسب به تاخیر بیاندازند.خانم گرامى،براى رضاى خدا و براى حفظ شوهر و خانواده‏ات‏از این شكایتها ی بیجا دست‏بردار، زیرك و دانا و ‏وقت‏شناس باش.اگر هم واقعا درد دل دارى قدرى صبر كن تا شوهرت‏استراحت کند آنگاه كه موقعیت‏مناسبى پیدا شد می توانى مطالب لازم و ضرورى را به عنوان مشورت نه‏اعتراض، با او در میان بگذارى و در صدد چاره جویى بر آیید. پیغمبر اسلام (ص) فرمود: هر زنیكه به وسیله زبان‏شوهرش را اذیت كند نمازها و سایر اعمالش قبول نمی شود، و لو هر روز روزه باشد و شبها را براى تهجد و عبادت برخیزد، و بنده‏هایى آزاد كند وثروتش را در راه خدا انفاق نماید. زنیكه بد زبان باشد و بدینوسیله‏شوهرش را بیازارد نخستین كسى است كه داخل دوزخ میشود. (1)
    ایجاد ارتباط رضایت‏بخش با همسر موجب خواهد شد كه زن یا مرد در مقابله با مشكلات قدرت و توان بیشترى داشته باشند.
    رسول خدا فرمود: هر زنیكه شوهرش را در دنیا اذیت كندحور العین به او می گویند:خدا ترا بكشد.شوهرت را اذیت نكن.این مرد ازشما نیست و لیاقت او را ندارید بزودى از شما مفارقت نموده به سوى مامی آید. (2) اگر خانم ها می خواهند توجه‏شوهر را جلب نموده خودشان را محبوب و زحمتكش و خیرخواه جلوه‏دهند،مطمئن باشند كه نتیجه معكوس خواهند گرفت.نه تنها محبوبیتى پیدانمی كنند بلكه مبغوض شوهر واقع خواهند شد.
    یك پزشك در دادگاه می گوید:«در تمام مدت زندگى ما،همسرم‏حتى یكبار رفتارى كه شایسته یك زن خوب و كدبانو است نداشت.خانه‏ما همیشه نامرتب و درهم است.فریادها و بهانه‏جوئیها و دشنامهاى زننده‏او مرا بستوه آورده است.آنگاه حاضر می شود با پرداخت پنجاه هزار تومان پول از شر او خلاص شودو با خوشحالى می گوید راستش را بخواهید اگرتمام ثروت و حتى مدرك پزشكى‏ام را میخواست میدادم تا زودتر خلاص‏شوم.» (3)
    زن و شوهرى كه با شور و شوق به تداوم زندگى مشترك‏شان فكر مى‏كنند ،با همدیگر یكرنگ و صادق‏اند. اما یكى از مواردى كه موجب آسیب‏هاى جدى به ارتباط زن و شوهر مى‏شود، این است كه زن یا مرد و یا هر دو طرف احساس نمایند همسرشان نسبت به وى بى‏توجه شده و یا علاقه‏اش كم شده است. چنین تصورى احساس بى‏ارزشى و پوچى را در افراد به وجود خواهد آورد. بسیارى از افرادى كه به همسر خود بى‏توجهى نشان مى‏دهند دلیل رفتارهایشان را گرفتارى‏هاى روزمره مى‏دانند در حالى كه ایجاد ارتباط رضایت‏بخش با همسر موجب خواهد شد كه زن یا مرد در مقابله با مشكلات قدرت و توان بیشترى داشته باشند. در این میان و براى جلوگیرى از ایجاد تنش و اختلاف ابراز علاقه زوجین نسبت به یكدیگر بسیار مهم و حیاتى مى‏باشد. البته ابراز علاقه در هر دوره‏اى مى‏تواند شكلى متفاوت داشته باشد.مثلاً شاید در زمانى كه امكان آن فراهم بوده است، زن و شوهر هر هفته با یكدیگر به میهمانى مى‏رفتند اما شاید امروز زن و یا شوهر دوست داشته باشند بیشتر با طرف مقابل‏شان حرف بزنند.

    اگر مى‏خواهید لذت بیشترى از زندگى مشترك‏تان ببرید به نكات زیر توجه داشته باشید:

    1ـ از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نكشید. ابراز علاقه نشانگر میزان دوست داشتن و محبت شما نسبت به همسرتان مى‏باشد.

    2ـ نگویید علاقه‏ام را با رفتارم نشان مى‏دهم. براى ابراز علاقه باید از كلمات زیبا و محبت‏آمیز استفاده كرد.

    3ـ هرگز اجازه ندهید مشكلات زندگى، شما را از همسرتان دور سازد. مشكلات همیشه خواهند بود.

    4ـ در هر حال و در هر حالت ابراز علاقه و عشق به همسر، بهترین و والاترین هدیه به اوست. این هدیه را از وى دریغ ننماید.
    در این میان زن و شوهر باید به اصل تفاوت‏هاى فردى حتما معتقد باشند و بر این باور باشند كه زن و مرد دو موجودند كه از نظر هوش، استعداد، علایق، خصایص جسمانى و اخلاقى تفاوت‏هایى با هم دارند. زن و مرد باید حداكثر توافق را میان خصایص خود و همسرشان را برقرار نمایند و وجود هم را مكمل و متمم بدانند.
    پیغمبر اسلام (ص) فرمود: هر زنیكه به وسیله زبان‏شوهرش را اذیت كند نمازها و سایر اعمالش قبول نمی شود.
    براى اینكه همسران با یكدیگر مدام در حالت مهر و محبت به سر مى‏برند باید به تمایزات خود با طرف مقابل‏شان به دیده احترام بنگرند. همه انسان‏ها نیازمند داشتن یك هویت مستقل كه همانا تفاوت‏هاى فردى میان آنها مى‏باشد، هستند.
    همسران مى‏توانند زندگى بسیار شیرین و لذت‏بخشى داشته باشند به شرط اینكه از داد و ستد عاطفى به شیوه‏هاى قلبى، كلامى و عملى استفاده نمایند و به همسر و شریك زندگى خود ابراز محبت كنند، همسر خود را قلبا دوست داشته باشند و با زبان و عمل این امر را ثابت نمایند.هر جا قدم می گذارید بذر عشق بپاشید و قبل از همه در خانه خودتان.به فرزندان و به همسر خود ، عشق بورزید... نگذارید که او از پیش شما برود مگر اینکه خوشتر و امیدوارتر از وقتی باشد که نزد شما می آید.


    -------------------------------------
    پی نوشت ها:
    1-بحار ج 76 ص 363.
    2-محجة البیضاء ج 2 ص 72.
    3-اطلاعات شماره 13689

     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    چرا هر خانه‌ ای به یک
     پلی‌استیشن۳ نیاز دارد؟

    در هر خانه امروزی وسایل سرگرمی الکترونیکی فراوانی یافت می‌شود؛ دستگاه پخش موسیقی، دستگاه پخش دی‌وی‌دی، رایانه (که خود استفاده‌های متعددی دارد) و غیره.
    پلی استیشن ۳ می‌تواند جایگزینی مناسب برای تمام این‌ها باشد.
    در مقاله‌ای که پیش رو دارید، قصد داریم به کارایی‌های پلی‌استیشن ۳ اشاره کرده و کمتر به قابلیت‌های فنی پلی‌استیشن ۳ در زمینه بازی‌های رایانه‌ای بپردازیم که آن خود مقاله‌ای جدا می‌طلبد.

    محبوبیت پلی‌استیشن دو غیر قابل انکار است؛ با وجود آمدن سه به بازار، هنوز فروش پلی‌استیشن دو بیشتر از ایکس‌باکس ۳۶۰ است و فروش کلی بیش از ۱۴۰ میلیون دستگاه را دارد. با عرضه پلی‌استیشن سه در اواخر سال ۲۰۰۶ توسط سونی تجربه بازی‌های رایانه‌ای دگرگون شد. قیمت دستگاه در زمان عرضه ۵۰۰ و ۶۰۰ یورو، با توجه به نوع بسته انتخابی بود. این دستگاه نه تنها قابلیت اجرای بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت برتر از دیگر رقبا را داشت، بلکه یک دستگاه مالتیمدیای کامل برای خانه و مصارف غیربازی نیز به حساب می‌آمد. پلی‌استیشن سه دارای پخش کننده دیسک‌های بلو‌ری، چهار پورت یو‌اس‌بی در جلو، قابلیت اتصال بی‌سیم و باسیم به اینترنت، دسته‌های بیسیم بلوتوث، اسلات برای انواع کارت‌های حافظه، خروجی تصویر فول اچ‌دی (۱۰۸۰پی از طریق کابل اچ‌دی‌ام‌آی)، هارد داخلی ساتا ۲/۵ اینچی قابل ارتقای لپ‌تاپ، قابلیت اجرای بازی‌های پلی‌استیشن یک و دو و دیگر امکانات بود.
    با عرضه پلی‌استیشن سه، سونی شبکه پلی‌استیشن را معرفی کرد و اذعان داشت که همیشه رایگان باقی خواهد ماند. شبکه پلی‌استیشن دارای دموی بازی‌ها، تیزرهای تبلیغاتی بازی‌ها و فیلم‌ها، افزونه‌های پولی و رایگان برای بازی‌ها خریداری شده، بازی‌های کوچک زیر ۱۰ یورویی خود شبکه، بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن یک و دو، عکس‌های پس‌زمینه، تم و ده‌ها آیتم دیگر است. هم‌چنین پشتیبانی از بازی‌های آنلاین نیز به عهده این شبکه می‌باشد. در ۲۰۰۷، سونی خانه پلی‌استیشن را معرفی کرد که یک جامعه مجازی متشکل از کاربرهای شبکه پلی‌استیشن است؛ معرفی کامل این سرویس نیز نیاز به مقاله جدا دارد. در این جامعه هر کاربر یک آپارتمان دارد که می‌توان آن‌ها را با سلیقه خود آراست و وسایل را، چه پولی و چه رایگان، اضافه کرد. در آینده این سرویس گسترش خواهد یافت و انتخاب‌های بیشتری موجود خواهد بود. در واقع خانه پلی‌استیشن یک دنیایی مجازی برای کاربران پلی‌استیشن است که با یکدیگر ملاقات کنند، تیزرهای تبلیغاتی بازی‌های جدید را ببینند، بازی‌های ساده‌ای چون شطرنج، بیلیارد و بولینگ انجام دهند و کارهای متعدد دیگر. یک سرویس دیگر نیز به تازگی معرفی گردیده، زمین پلی‌استیشن. در این سرویس شما با انتخاب شهر از کره زمین پیش رو می‌توانید اخبار مربوط به هر شهر و هم‌چنین هوای آن را به صورت زنده مشاهده کنید.
    به استفاده‌های شما از رایانه می‌پردازیم. پلی‌استیشن سه نیز هم‌چون رایانه کابرهای مختلفی را می‌پذیرد، بازی‌های خود را با افزونه به روز کرده و خطاهای گرافیکی و یا برنامه‌نویسی را برطرف می‌کند. می‌تواند مراحل ذخیره شده بازی را روی فلش مموری نیز ذخیره کند. پلی‌استیشن سه داری مرورگر اینترنت با تمامی امکانات مرورگر رایانه از جمله بوک‌مارک کردن، استفاده از تب، نشان‌ دادن فایل‌های فلش، دانلود در پس‌زمینه و دیگر می‌باشد. درکنار این نیز یک آر‌اس‌اس ریدر ساده وجود دارد که خبرهای جدید را در گوشه بالا و راست تصویر در محیط داخلی پلی‌استیشن سه نشان می‌دهد. شما حتی می‌توانید ماوس و کی‌بورد خود را با کابل یو‌اس‌بی و یا از طریق بلوتوث به پلی‌استیشن سه متصل کرده و از اینترنت استفاده کنید. می‌توانید با اتصال هدفون (بلوتوث یا یو‌اس‌بی) و وب‌کم با دیگر کابران پلی‌استیشن سه چت صوتی و تصویری انجام دهید. می‌توانید هارد خارجی یا مموری فلش خود را از پورت یو‌اس‌بی وصل کرده و هم‌چون رایانه فایل جابه‌جا کنید و عکس، فیلم و موسیقی با فرمت پشتیبانی شده را پخش کنید. پخش کننده موسیقی دارای ویژوالایزرهای بی‌نظیر، همچون کره زمین می‌باشد. می‌توانید آهنگ‌ها را به ترتیب دلخواه مرتب کرده و پلی‌لیست درست کنید. شما دوربین فیلم‌برداری آماتور اچ‌دی خریداری کرده‌اید. بعد از هربار فیلم‌برداری، فیلم‌ها را به هارد انتقال می‌دهید و آن‌ها را روی رایانه مشاهده می‌کنید، اما می‌خواهید بدون رایت به روی بلوری آن‌ها را به روی تلویزیون با کیفیت اچ‌دی نیز نمایش دهید؛ پلی‌استیشن سه این امکان را به شما می‌دهد.
    پلی‌استیشن سه دارای مدرن‌ترین پخش‌کننده بلوری، نسل بعدی دیسک‌ها می‌باشد و برخلاف پخش‌کننده‌های دیگر با قابلیت به روز رسانی برنامه داخلی خود می‌تواند از پیش‌رفت‌های آینده در این زمینه نیز برخوردار گردد. پلی‌استیشن سه از طریق پورت اچ‌دی‌ام‌آی می‌تواند تصویر را تا رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ در تلویزیون نمایش دهد؛ هرچند پورت کامپوننت معمولی نیز برای کابرانی که امکانات پخش اچ‌دی ندارند در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در تنظیمات آن صدا و یا تصویر را کنترل کرده و هرکدام را از یک پورت خارج کنید. برای مثال، خود من تصویر را از پورت اچ‌دی‌ام‌آی با کابل دی‌وی‌آیبه مانیتور وصل کرده‌ام و صدا را از پورت کامپوننت به بلندگوها.
    پلی‌استیشن سه هم‌اکنون در تهران، بسته به هارد، از ۳۹۵ تا ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این را نیز در نظر داشته باشید که برنامه داخلی این دستگاه هر چند ماه توسط سونی به روز می‌شود (آخرین نسخه عرضه شده ۲/۶۰ می‌باشد) و امکانات جدید به آن افزوده می‌شود. این دستگاه برخلاف رایانه شخصی که نیاز به به روزرسانی سخت‌افزاری دارد، در عمر نه ساله و یا بیشتر خود نیاز به تغییری ندارد و با یک مقایسه ساده از بازی‌های اویل عمر پلی‌استیشن دو و بازی‌های امروزه آن می‌توانید آینده پلی‌استیشن سه را مجسم کنید. پس متعصبانه برخورد نکنید و قیمت آن را غیرمعقول برآورد نکنید. پلی‌استیشن سه خود را به تلویزیون وصل کنید و از ویژوالایزر زیبای کره زمین آن لذت ببرید.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    با اين همه ظلم چرا امام ظهور نمی کند؟

    .: سوال:

    با آنکه ظلم و ستم زیاد شده، پس چرا هر چه انتظار می کشیم امام ظهور نمی کند؟

     

    .: پاسخ:

    در مورد سخن شما ابتدا لازم است حقيقت انتظار تا حدي روشن شود.
    فرج، يعني نصرت و پيروزي و گشايش، مقصود از فرج، نصرت و پيروزي حكومت عدل علوي بر حكومت‌هاي كفر و شرك و بي‌داد است. بنابراين، انتظار فرج، يعني انتظار تحقق يافتن اين آرمان بزرگ جهاني است. منتظر حقيقي، كسي است كه حقيقتاً، خواهان تشكيل چنين حكومتي باشد. اين خواسته آنگاه جدي و راست است كه شخص منتظر عامل به عدل و گريزان از ستم و تباهي باشد وگرنه، انتظار فرج، در حد يك ادعا و شعار بي محتوا باقي خواهد ماند. از اين رو، در روايات آمده است كه انتظار فرج، خود فرج است؛ زيرا، كسي كه حقيقتاً منتظر فرج و ظهور حجت خدا و تاسيس حكومت عدل گستر او است، زندگي خود را بر پايه عدل و داد استوار مي‌سازد و او، انساني است كه حضور و غيبت امام، در نحوه رفتار و سير و سلوك‌اش تفاوتي ندارد و قبل از تشكيل حكومت عدل او، چنين حكومتي را در زندگي خود پايدار ساخته است.
    بنابراين، انتظار فرج حقيقي ، ريشه در معرفت به حق و عدل و ايمان و عشق به آن دارد و آثار آن نيز در عمل نمايان مي‌گردد و چنين حقيقت اصيل و عميقي با لفظ و شعار به دست نمي‌آيد و با بي تفاوتي و بي اعتنايي نسبت به مقدمات ديني و رسالت‌هاي انساني، در تعارض و تناقض است. از اينجا، نادرستي يك تفسير از انتظار فرج روشن مي‌شود؛ زيرا، بعضي بر اين تصور خام هستند كه انتظار فرج، يعني بي تفاوتي نسبت به آنچه در جوامع بشر مي‌گذرد و دست روي دست گذاشتن به اميد اين كه اما زمان ظهور كند و آنان را اصلاح كند. انتظار فرج، تعهد آفرين و مسئوليت‌ساز است و با بي‌تفاوتي و بي اعتنايي به سرنوشت بشر و حقيقت و فضيلت، منافات دارد.

    انتظار فرج، يعني:
    الف. معرفت امام معصوم و عادل و پيشواي فضيلت؛
    ب. ايمان به امامت و قيادت رهبري الهي و عدالت پيشه؛
    ت. عشق به عدالت و ارزش‌هاي انساني؛
    ج. اميد به آينده‌اي روشتن و نويد بخش؛
    د. تلاش براي برقراري حكومتي عدل پيشه و عدل گستر؛
    و. رعايت موازين و قوانين ديني و اخلاقي؛
    ز. داشتن روحيه‌ي تعهد و مسئوليت پذيري.
    اين انتظار فرج است كه بهترين اعمال و بهترين عبادت است و چنين منتظري، مقامي عالي دارد و هرگاه در زمان غيبت از دنيا برود، به منزله كسي است كه پس از ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، زنده و تحت فرمان او در راه خدا جهاد مي‌كند.(بحار الانوار، ج 52، ص125).
    ممكن است مراد شما اين باشد كه با توجه به اينكه در هر عصري و در هر ملتي كه ظلم و ستم شود اعتقاد به ظهور منجي آخر الزمان بيشتر مي‌شود، وقتي در زماني كه ما، در آن زندگي مي‌كنيم و ظلم و ستم در همه جا بيداد مي‌كند، باز هم اين عقيده بيشتر شده است و در واقع، براي خيلي‌ها به مانند يك افسانه تبديل شده است تا واقعيت، و حتي موجب دل سردي خيلي‌ها شده است. اين چگونه قابل توجيه است؟
    در پاسخ بايد گفت: در روايات متعدد، از معصومان(علیهم السلام)رسيده است كه دوران غيبت، دوران امتحان و آزمايش مردم است. بايد تلاش كرد تا با تقويت باور‌ها و اعتقادات در مقابل سختي‌هاي زمان غيبت، مقاومت كرد و در عين حال، خود را براي ظهور و شركت در قيام امام مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف)آماده ساخت. اين كه بعضي از مردم، به خاطر طولاني شدن غيبت، گرفتار يأس و نوميدي مي‌شوند. به سبب ضعف ايمان و معرفت نسبت به حجت خدا و نيز عدم شناخت و آگاهي نسبت به شرايط ظهور است. اينان گمان مي‌كنند وقتي در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، ظلم و فساد فراوان گرديد، امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)بايد براي انتقام از ظالمان و برپايي عدالت، قيام كند، حال آن كه ظهور عدالت و برپايي دولت مهدوي، مثل هر انقلاب و حكومت ديگري، نياز به تحقق شرايط و زمينه‌هايي دارد و آنها كه طالب عدالت‌اند، بايد براي برپايي دولت عدل، تلاش كنند تا زمينه‌هاي آن، هر چه زودتر فراهم گردد، و روحيه ظلم پذيري و بي تفاوتي نسبت به وضع موجود جامعه را، به ظلم ستيزي و جديت تبديل كنند.
    و ممكن است مراد شما اين باشد: چرا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)با انسان‌ها در ارتباط نيست؟
    دوراني كه در آن قرار داريم، دوران غيبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)است، و ويژگي كلي و اصلي اين دوران، آن است كه امكان ارتباط با آن وجود مقدس، براي كسي ميسر و ممكن نيست. بنابراين، انتظار ارتباط و ديدار، امري برخلاف حكمت و مصلحت امر غيبت است. اما اين، به آن معنا نيست كه حضرت در ميان ما نباشد و ما از فيض حضور آن وجود مقدس بي بهره باشيم، بلكه حضرت، به صورت نا شناس، در ميان افراد رفت و آمد دارند و بر احوال مردم آگاهي دارند و آن چه به صلاح آنان و متناسب با فرايند ظهور است، انجام مي‌دهند. چه بسيار افرادي كه از محضر آن عزيز بهره بردند و راهنمايي‌ها و ارشادات او را شنيده‌اند هر چند كه او را نشناختند و يا حتي گفتار و هدايت‌هاي او را نيز نپذيرفتند. بنابراين، حضرت با ما ارتباط دارد و به عبارت دقيق‌تر او در ميان ما است، ولي ما از او غافل هستيم. البته در مواردي، برخي از افراد كه به فيض حضور او رسيده‌اند، او را شناخته‌اند ـ كه معمولاً اين شناخت، بعد از ديدار بوده است ـ و حظ اين ديدار را براي هميشه، براي خود حفظ كرده‌اند.
    نكته‌اي كه نبايد از آن غفلت داشت، اين است كه عدم امكان ارتباط و يا حتي ديدار، علاوه بر آن كه مطابق فلسفه‌ي غيبت است، علل و عوامل ديگري نيز مي‌تواند داشته باشد، مثلاً فرد، آمادگي ديداري را كه به دنبال آن شناخت باشد ندارد و چنين ديداري، به مصلحت او نيست. يا روح و روان او، چنان تاريك و آلوده است كه جايي براي وجود نوراني و مقدس حضرت، باقي نگذاشته است، يا خدا مي‌خواهد او را به وسيله فراق و دوري آزمايش و امتحان كند و ... .
    از طرف ديگر، بايد توجه داشت كه ارتباط مستقيم افراد با امام، زمينه‌ي استفاده‌هاي نا به جا و ادعاهاي دروغين را براي كساني كه ظرفيت يا اهليت ندارند، ايجاد مي‌كند كه منجر به فريب مردم و انحراف توده‌ها مي‌شود و خطرات آن، بر كسي پوشيده نيست.
     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1561- به بيکاران اقيانوس که مي نگردم،به قدرت بينهايت خداوند پی ميبرام،پس به اندازي اين عظمت،سلامتی، خوشی،و..... تو عزيز را خواهانم.(6578-0936)

    1562- به يه پيرمرده ميگن:ارزوت چيه؟ميگه:کاش ميشد زنارو مثله اسکناس خورد کرد،ميگن:چطور؟ميگه:مثلاً يکدونه 60سال بدی سه تا 20سال بگيری!!(6578-0936)

    1563- بدونه تو شبی تنها و بی فانوس، خواهم مرد،دعا کن،بعد ديداره تو باشد روزه پايانم...(6578-0936)

    1564- بزرگترين افسوسه آدمی اينست، که بخواهد ولی بداند که نميتواند،و غمگين تر از ان اينست که بياد اورد روزی را که ميتوانست، اما نخواست. (6578-0935)

    1565- در ذهن اگر نيافرينمت ميميرم،از شاخه اگر نچينمت ميميرم،ای عادته چشمان بي حاصلم،يک لحظه اگر نبينمت ميميرم. (6578-0936)

    1566- از يه ني نی ميپرسن عشق يعنی چی؟ميگه:عخش يعنی بزالی کسی که دوست دالی از پفکت بوخله،اما فقط دوتا دونه هاا...(6578-0936)

    1567- ازم پرسيد: تو ماله منی؟ گفتم: آره ماله خوده خودتم، هرکاری دلت ميخواد باهم بکن. گفت هرکاری؟ گفتم: آره هرکاري تنهام گذاشت و رفت.(6367-0936)

    1568- باغبان در باز کن،من مرد گل چين نيستم/من اسيره يک گلم،دنبال هر گل نيستم (8240-0936)


    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    معرفي عوامل بزرگترين
    شبكه فساد اينترنتي در كشور

    قسمت پنجم
     

    عناصر شبکه مضلین پنج جهت جذب مخاطب فارسی زبان ، اقدام به راه اندازی و مدیریت پایگاه های اینترنتی با محتوای ضد ارزشی و مستهجن می نمودند که سایت های آنان تاثیر بسزایی در انتشار این نوع مطالب در محیط اینترنت داشته است.یکی از اهداف این افراد جذب مخاطبین فعال در سایر شبکه ها و سایت های مضلین به پایگاه های اینترنتی خود بوده است.
     
     
    1- سالم ص. با نام مستعار نوید:
     
     
    سن:25      محل تولد:اهواز        وضعیت تاهل:مجرد  تحصیلات:دیپلم        محل سکونت:اهواز
     
    نامبرده با راه اندازی حدود 7 سایت با محتوای ضد دین و مستهجن به دو زبان فارسی و انگلیسی و مرتبط کردن این سایت ها با یکدیگر بصورت تخصصی  در  زمینه های  آپلود عکس ، فیلم  و  کلیپ مستهجن  و  همچنین  ایجاد  انجمن های گفتگو با  موضوعات  ضد دین و غیر اخلاقی اقدام به جذب کاربر به سایت خود می نموده است.
    وی همچنین در زمینه فروش اکانت های "vpn" فعال بوده و اکثرا برای ارتباط با دیگران در محیط اینترنت از نرم افزار های رمز کننده با امنیت بالا استفاده می نموده است.
    متهم سالم.ص  سایت  اصلی  خود (sper.......com)  را  در  حدود  2 سال  پیش  غیر فعال نموده بود که بعد از گذشت دو سال  مجدد فعالیت های این سایت را از سر گرفت.
    سایت اصلی متهم سالم.ص دارای سه بخش صفحه اصلی ، آپلود سنتر و انجمن های گفتگو بوده است.
    بخش انجمن های گفتگوی سایت این متهم شامل بخش هایی از قبیل عکس ، فیلم و داستان های مستهجن در موضوعات مختلف غیر اخلاقی به دو زبان فارسی و انگلیسی بوده است.
     

    2- محمد رسول ک ن آ. با نام مستعار رونا:
     
     
    سن:24        محل تولد:نجف آباد        وضعیت تاهل:مجرد تحصیلات:دانشجو        محل سکونت:نجف آباد
     
    نامبرده با الگوگیری از سایت های شبکه های مضلین دو و چهار اقدام به راه اندازی سایت ضد ارزشی و مستهجن خود(Bo.......com) با طراحی بسیار جذاب و کار آمد جهت جذب مخاطب نموده است.
    نکته حائز اهمیت در طراحی به کار رفته در این سایت استفاده از خط کوفی همراه با اعراب در طرح های گرافیکی و طراحی های خود جهت توهین به متون اسلامی و دینی می باشد.
    از فعالیت های عمده وی در سایتش(Bo.......com) انتشار عکس های مستهجن ایرانی با کیفیت بسیار بالا و منحصر بفرد بوده است.
    سایت وی شامل چهار بخش صفحه اصلی ، چت روم ، انجمن های گفتگو و آپلود سنتر اختصاصی می باشد.
    بخش انجمن های گفتگوی سایت این متهم شامل بخش های عکس ، فیلم و داستان های مستهجن به دو زبان انگلیسی و فارسی بوده است.
    وی مدیر یکی از شرکت  های  ارائه  دهنده  سرویس  هاستینگ  است  که  به  سایت های ارزشی و فرهنگی تخفیف های ویژه ای ارائه می نموده است.
    لازم بذکر است که شرکت نامبرده نیز بدلیل تخلف ضد فرهنگی بدستور مقام محترم قضایی پلمپ گردید.
     
     
    3- یوسف ب. با نام مستعار نوید:
     
     
    سن:26        محل تولد:بناب        وضعیت تاهل:مجرد تصیلات:دیپلم        محل سکونت:مشهد
     
    نامبرده با برقراری ارتباط با یکی از هاستینگ های ایرانی ، درخواست فضا برای سایت مستهجن و ضد دین خود(ice......com) نموده بود که این هاستینگ با خرید فضا از سرویس دهنده خارجی این خدمات را به وی ارائه می داده است.
    الگوی وی برای راه اندازی سایت خود بنا به اعترافات خودش سایت شبکه مضلین دو بوده است.
    نامبرده با ترفند های مختلف مدیران فعال در سایت های مستهجن دیگر را شناسایی و از آنها دعوت به همکاری می نموده است ، بطوری که تنها  پس از گذشت 2 ماه از راه اندازی سایت خود به آماره خیره کننده ای از بازدیدکنندگان دست پیدا می کند.
    متهم یوسف.ب به دلیل هک شدن سایتش اقدام به انتقال هاست به شرکت دیگری با امنیت بیشتر و راه اندازی مجدد سایت خود نموده بود که نشان دهنده اصرار وی در راه اندازی و انتشار سایت های اینترنتی با محتوای ضد دین ، ضد نظام و مستهجن می باشد.
    سایت وی دارای دو بخش انجمن های گفتگو و آپلود سنتر اختصاصی بوده است.
    بخش انجمن های گفتگوی سایت این متهم شامل بخش هایی از قبیل عکس ، فیلم و کلیپ مستهجن ایرانی و خارجی ، داستان های مستهجن فارسی و انگلیسی ، همجنس گرایان ، روابط نامشروع با محارم، فیلتر شکن و ... بوده است.
    یوسب.ب جهت گسترش فعالیت های خود در انتشار محتوای مستهجن فارسی در اینترنت اقدام به راه اندازی و مدیریت وبلاگ هایی با همین موضوعات نموده است.
    وی علاوه بر فعالیت های  مستهجن  نگاری  در  این  سایت  به  تبلیغ  جنبش های  سیاسی  ضد نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران می پرداخته است.
     
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان