1088
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1088:: سه شنبه 29 ارديبهشت 1388

www.mobin-group.com

مهاجرت هر چه آسانتر
از دیگر سرویس های e-mail به Gmail

سلام عرض شد
از سال 2004 که سرویس ایمیل گوگل شروع به فعالیت کرد تا به امروز ، این سرویس امکانات بسیار گرانبهایی در اختیار کاربرانش قرار داده است. فضایی با حجم بالا ، محیط کاربری و اینترفیس بسیار کاربردی با قدرت عملکرد بالا ، سرعت و امنیت بالا و از همه مهمتر رایگان بودن همه این امکانات از جمله برتری های Gmail نسبت به دیگر سرویس های ایمیل می باشد.

اما برای کاربرانی که از سرویس های دیگر استفاده می کنند ، مهاجرت به Gmail تا به امروز تقریبا غیر ممکن بوده است. کسانی که روزانه صد ها ایمیل دریافت می کنند ، لیست بلند بالایی از تماس ها دارند و پیغام های مهمی که به عنوان آرشیو در صندوق خود ذخیره دارند ، هیچ گاه به فکر مهاجرت به Gmail نمی افتند.
اما با ابزار جدیدی که گوگل بر روی سرویس Gmail قرار داده است مهاجرت به Gmail با حفظ تمامی اطلاعات مهم امکان پذیر شده است!
این ابزار دیروز توسط گوگل معرفی شده است. با استفاده از این ابزار جدید کاربران قادر خواهند بود تا آرشیو ایمیل ها و لیست تماس های خود را به سادگی به حساب کاربری Gmail خود وارد کنند.
امکانات جدید با همکاری Trueswitch ارائه شده اند و کار انتقال اطلاعات از سرویس های نظیر Yahoo ، Aol ، Hotmail و بسیاری از سرویس های دیگر را انجام می دهد ، اطلاعات کامل در این زمینه را اینجا بخوانید.

ابزار جدید به صورت پیشفرض بر روی حساب هایی که جدیدا ایجاد می شوند قرار دارد و به تدریج به حساب های موجود اضافه خواهد شد. نکته جالبتر این است که با استفاده از این ابزار ، به صورت انتخابی ، قادر خواهید بود که ایمیل های که طی یک ماه آینده به آدرس پیشینتان ارسال می شود را در آدرس جدید خود دریافت کنید!
دیگر مهاجرت به Gmail بسیار ساده است فقط کافی است آدرس ایمیل قبلی و رمزعبور خود را به Gmail بدهید و بقیه کارها را به او بسپارید تا در طی 24 تا 48 ساعت آینده کلیه اطلاعات پیشین شما به آدرس و سرویس جدید منتقل شود.
 


 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • وجود بهجت آور
  • بر روي فرش قرمز کن 2009
  • مروري بر عملكرد اقتصادي دولت نهم
  • سامانه پيام کوتاه به موسوي: 10001388
  • "آنجلینا جولی" بعنوان زیباترین زن جهان برگزیده شد
  • معرفي و دانلود فيلم : وقايع نامه جهش يافتگان‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : طوفان در اورست
  • دانلود انيميشن : Missing Lynx
  • نروژ، برنده شب رویایی یوروویژن
  • با کامپیوتر خود، خودتان را هيپنوتيزم‌ کنید!!!
  • بازی Three Kingdoms
  • فوتبال دستی بازی کنید، اینبار در کامپیوتر!
  • نگاهی دیگر به تهی دستی
  • درياره اشتباهي
  • سینما پارادیزو
  • نگاهي به زندگي‌ حضرت آية‌الله‌ العظمى بهجت
    سلام آقاي رجائي
  • بیانیۀ حقوق بشر میر حسین موسوی
  • ميراژ عراقي به جاي ناو ايراني به کشتي جنگي آمريکا موشک زد
  • جديدترين شماره از ماهنامه House & Home
  • مطالعه با غل و زنجیر
  • درسی از ادیسون‌
  • مشخصات بخارشوی‌ها
  • لایه برداری پوست یا «پیلینگ» چیست؟
  • غذا و رژیم مناسب جهت خوابی راحت
  • کلید ورود به قلب خانم ها‌
  • کنترل اینترنت در دست کیست؟
  • تفاوت بين عرب و عجم در احاديث؟؟!
  • معرفی چند خودروی جدید در بازار ایران
  • و ....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

وجود بهجت آور
ویژه نامه رحلت حضرت آیت الله العظمی بهجت
بر روي فرش قرمز کن 2009
مروري بر عملكرد اقتصادي دولت نهم
سامانه پيام کوتاه به موسوي: 10001388
40دانشنامه تصويري خلاقانه و برتر
100 طرح برتر کاور سي.دي
تصاويري زيبا از خودروي جديد فراري Ferrari F430
دانش کارشناسی بعلاوه نرم افزار مهندسی همراه با تجربه مفید شما را "جواهر" میکند
جديدترين مدل لباسهاي مجلسي براي دختر خانوم ها!
اصلاح الگوی رای!
شادترين کشورهاي دنيا
ویدیویی جالب از دیتاسنتر گوگل!

 

 

www.mobin-group.com

نتايج دومين نظرسنجي سراسري

نتايج تازه‌ترين نظرسنجي‌ها در 30 مركز استان نشان مي‌دهد محمود احمدي نژاد همچنان بيش از 50 درصد آرا را به خود اختصاص داده و آراي ديگر نامزدها هم طي 3 هفته تقريبا هيچ رشدي نداشته است.
سايت خبري الف نوشت؛ اين نظرسنجي كه 20 ارديبهشت و در ميان 15هزار نفر انجام گرفته نشان مي‌دهد 5/57درصد پرسش شوندگان حتماً در انتخابات شركت مي‌كنند كه به نسبت نظرسنجي 6 ارديبهشت 3 دهم درصد رشد داشته است.
همچنين در پاسخ به اين پرسش كه "به چه كسي راي خواهيد داد " 5/54درصد احمدي نژاد، 22درصد موسوي، 2/3درصد كروبي و 2 درصد هم رضايي را به عنوان نامزد خود معرفي كرده‌اند.
اين آمار در نظرسنجي 6 ارديبهشت چنين بوده است: احمدي نژاد 6/53درصد، موسوي 9/21درصد، كروبي 8/3درصد و رضايي 7/1درصد.
با مقايسه دو نظرسنجي معلوم مي‌شود آراي احمدي نژاد 9/0درصد، موسوي 1/0و رضايي 3/0درصد رشد داشته اما آراي كروبي 6/0 درصد كاهش داشته است.
 

 تشنج در کوی دانشگاه تهران

تابناک: توزيع بن در کوي دختران شهيد چمران دانشگاه تهران با واکنش تند دانشجويان روبه‌رو شد.
عصر روز يکشنبه 27 ارديبهشت ماه، مسئولان کوي شهيد چمران دانشگاه تهران، قصد توزيع سه هزار قطعه بن پنجاه هزار توماني را در میان دانشجويان داشتند که با واکنش و اعتراض دانشجويان دختر روبه‌رو شدند.
دانشجويان معترض، اين کار دولت نهم در آستانه انتخابات را مانور تبليغاتي برای جلب آراي دانشجويان و توهين به ساحت دانشگاه و دانشجو تلقي کردند. از آغاز توزيع بن‌ها که با عنوان هديه به دانشجويان داده مي‌شد، فضاي کوي دانشگاه متشنج شد و معترضان خواستار توضيح مسئولان کوي در ارتباط با اين اقدام دولت شدند.
دانشجويان تا ساعاتي در حالت اعتراض بوده و خواستار روشن شدن ابعاد اين ماجرا بودند.
گفتنی است، پيش از اين نيز در ايام نوروز، احمدي نژاد سرزده با حضور در خوابگاه کوي دانشجويان دختر دانشگاه تهران، اقدام به توزيع چک پول در میان دانشجويان کرده بود و این در حالی بود که دولت در دفاع از اين کار رئيس‌جمهور، آن را هديه نوروزي احمدي‌نژاد به دانشجويان دانسته بود.

در نتیجه نظرسنجی مجله Vanity Fair
 "آنجلینا جولی" بعنوان زیباترین زن جهان برگزیده شد

خبرگزاری «ریا نووستی»: در نتیجه نظرسنجی که اخیراً توسط مجله Vanity Fair انجام شد، "آنجلینا جولی" بعنوان زیباترین زن جهان برگزیده شد. 58%خوانندگان این مجله از بین 19 نفر از بانوان زیبای جهان، به این بازیگر آمریکایی رای دادند.
در عین حال دومین نفر "ژیزل بوندهن" مدل برازیلیایی با 9% و سومین نفر "هالی بری" بازیگر آمریکایی با 4% آرا انتخاب شد. بازیگران "جنیفر کونلی"، "اسکارلت یوهانسون"، "پنلوپه کروز"، "بار رافائلی" مدل و "رانیا" ملکه اردن هر یک 3% آرای خوانندگان را به خود اختصاص دادند. تنها بانوی روس در بین این فهرست، "ناتالیا وادیانووا" بود که بعنوان مدل کار می کند و 2% رای آورد.
جالب توجه این است که کمتر از 1% خوانندگان "کارلا برونی-سارکوزی" بانوی اول فرانسه را انتخاب کردند.
در چنین نظرسنجی هایی به کرات "آنجلینا جولی" در صدر قرار گرفته است. او در سال 2008 گرانترین بازیگر اعلام شد.

مهین دیشب اعتراف کرد
قاتل زنان قزوین یک زن است

تحقيقات از زني که به عنوان مظنون شماره يک قتل هاي سريالي قزوين دستگير شده است در حالي ادامه دارد که او بعدازظهر ديروز انجام قتل ها را پذيرفت.
اين زن 35ساله که مهين نام دارد بعدازظهر پنجشنبه هفته گذشته در خانه اش در منطقه مينودر قزوين بازداشت شد و رنو زردرنگي که احتمال داده مي شود وي قربانيان را سوار آن مي کرده است، کشف و ضبط شد. پس از آن از آنجا که احتمال ارتکاب قتل هاي سريالي توسط يک زن دور از ذهن به نظر مي رسد و تاکنون نمونه يي از آن را در ايران نداشته ايم کارآگاهان احتمال دادند وي همدستاني نيز داشته است، به همين دليل شوهر او را هم بازداشت کردند. اين زوج در چند مرحله به صورت جداگانه تحت بازجويي قرار گرفتند و اگرچه هر دو خود را بي گناه مي خواندند، اکيپ ويژه يي از افسران جنايي سعي کردند از لابه لاي حرف هاي آن دو تناقضاتي را بيرون بکشند يا به سرنخ هاي تازه تري دست يابند تا با توسل به آن بتوانند مهين و شوهرش را در بن بست قرار دهند. اين در حالي بود که سرهنگ خباز معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين اعلام کرده بود 99 درصد شواهد به دست آمده نشان مي دهد زن دستگيرشده عامل اين قتل ها است و شوهر وي نقشي در جنايت ها نداشته است. البته اين احتمال وجود داشت که مرد جوان از اقدامات همسر خود مطلع بوده و حتي وي را تشويق مي کرده است. سرانجام اين ابهامات بعدازظهر ديروز با اعتراف مهين به قتل هاي سريالي برطرف شد، البته تاکنون جزيياتي از اقرارهاي اين زن فاش نشده است.
قتل هاي سريالي قزوين از بهمن ماه سال گذشته کليد خورد و پنج زن مسن قرباني آن شدند. پليس طي تحقيقاتي که در دو ماه اخير انجام داد به اين نتيجه رسيد که اگرچه معمولاً در قتل هاي سريالي جاني يا جانيان انگيزه سرقت را دنبال نمي کنند و بيشتر به خاطر ناکامي هاي گذشته و ريشه دار شدن حس انتقام جويي در آنها به دنبال شکار قربانيان هستند، اما در مورد قتل زنان مسن چنين هدفي نمي تواند دخيل باشد و به احتمال زياد قاتل يا قاتلان با همان نيت ربودن طلا و جواهرات زنان جنايت هاي خود را طرح ريزي کرده اند چرا که اين زنان قدرت بدني کمتري دارند و کشاندن آنها به تله مرگ آسان تر از ديگر رده هاي سني است. در اين بين فقر مالي مهين بر اين فرضيه مهر تاييد زد. آنچه اين زن را براي نخستين بار در مظان اتهام قرار داد و باعث دستگيري او شد، شهادت يک زن ميانسال بود که سال گذشته توانسته بود از چنگ وي فرار کند. اين زن به صورت اتفاقي در خيابان با مهين آشنا شد و متهم با ريختن طرح دوستي وي را سوار خودرواش کرد و در بين راه قصد داشت آبميوه مسموم به او بخوراند و پس از بيهوش کردنش طلا و جواهراتش را بدزدد اما زن ميانسال اين حقه را تشخيص داد و با راه انداختن داد و فرياد و جلب توجه عابران موفق به فرار شد. او سپس به پليس مراجعه و عليه متهم شکايت کرد اما چون مشخصات دقيقي از زن فراري نداشت طي يک سال گذشته ماموران در شناسايي وي ناتوان ماندند تا اينکه با بالا گرفتن بحث قتل هاي زنجيره يي ماموران مجدد به سراغ پرونده رها شده او و از او خواستند شماره پلاک خودرو متهم را در اختیار ایشان قرار دهد و افسران جنايي همين سرنخ را پيگيري کردند و با شناسايي خانه مهين و زير نظر گرفتن او به مدارک بيشتري دست يافتند. کارآگاهان با توجه به نحوه قتل ها احتمال دادند مهين در اوايل هر ماه قمري به امامزاده چهار انبيا مي رفت و در آنجا زناني را که براي زيارت مي آمدند، شناسايي مي کرد و با ريختن طرح دوستي آنها را به خود رواش مي کشاند و با خفه کردن آنها طلا و جواهرات شان را مي ربود. بنابر اين گزارش بازجويي ها از مهين و همسرش همچنان ادامه دارد تا مشخص شود چه ميزان از پيش بيني ها درست بوده و قتل ها چگونه رخ داده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

وقايع نامه جهش يافتگان‎‎‏
Mutant Chronicles

کارگردان: سايمون هانتر. فيلمنامه: فيليپ آيزنر. موسيقي: ريچارد ولز. مدير فيلمبرداري: جئوف بويل. تدوين: شون ‏بارتون، آليسون لويس. طراح صحنه: کارولاين گره ويل موريس. بازيگران: تامس جين[سرگرد ميچ هانتر]، ران ‏پرلمن[برادر ساموئل]، ديوون آئوکي[سرجوخه والري دووال]، شون پرتوي[سروان ناتان روکر]، بنو فورمن[ستوان ‏ماکزيميلين فون اشتاينر]، جان مالکوويچ[کنستانتين]، آنا والتون[سه ورين]، تام وو[سرجوخه جوبا کيم وو]، استيو ‏توسينت[سروان جان مک گواير]، لوئيس اکنگاري[سرجوخه يسوس د باره را]، شاونا مکدانلد[آده لايد]. 111 دقيقه. ‏محصول 2008 آمريکا. ‏
سال 2707. چهار شرکت کنترل زمين را به دست گرفته اند و نبرد ميان آنها براي دستيابي به منابع طبيعي در جريان ‏است. اين شرکت ها باهاوس، کاپيتول، ميشيما و امپريال نام دارند و جنگ ميان نيروهاي کاپيتول و باهاوس ندانسته ‏منجر به باز شدن در زندان دستگاهي مي شود که قادر به تبديل انسان ها به موجوادتي خونخوار و جهش يافته است. در ‏زماني کوتاه سيل جهش يافته ها به سوي شهرها سرازير شده و بحراني بزرگ پديد مي آيد. تنها راه نجان خروج از ‏زمين و رفته به مريخ است. اما سفاين موجود اندک است و هر کسي شانس خروج ندارد. ظاهراً مبارزه عليه جهش ‏يافتگان با سلاح هاي موجود نيز چندان موثر نيست، ولي برادر ساموئل بر اساس يک پيشگويي قديمي معتقد است که ‏امکان نابودي ماشين جهنمي وجود دارد. او و برادران ديني اش که از هزاران سال پيش وارثان پيشگويي و نگهبان ‏کتاب وقايع نامه جهش يافتگان بوده اند، نزد کنستانتين فرمانرواي شهر رفته و از وي براي يافتن چند جنگجوي کهنه ‏کار کمک مي خواهند. کنستانتين در آخرين لحظات مقدمات لازم را فراهم کرده و ساموئل با چند سرباز کهنه کار عازم ‏ماموريت مي شوند. در ميان اين افراد سرگرد ميج هانتز نيز قرار دارد که به تازگي از جبهه بازگشته و شاهد اسارت ‏نزديک ترين دوستش به دست جهش يافتگان بوده...‏

چرا بايد ديد؟
سايمون هانتر انگليسي تبار و اهل ليسستر است. 38 سال دارد و از کودکي عاشق سينما بوده. اولين فيلم سوپر 8 خود را ‏در هفت سالگي با نام مرد فضايي ساخته و تمام دوران مدرسه را با فکر ساختن يک فيلم بزرگ مرتباً از مدرسه جيم ‏شده است! در 1990 وارد دانشکده سينما شده، اما قبل از آن با همين طريق فيلمي مستند در زئير درباره سفر با قايق ‏روي روخانه کنگو ساخته است. در دانشکده به خاطر ساختن فيلم هاي کوتاه مهيج و فيلم جاه طلبانه پايان نامه اش با نام ‏چاي و گلوله ها-قصه جستجوي مسابقه وار دو آدم بازنشسته براي يافتن غار شاه آرتور در سرتاسر انگلستان- شهرتي به ‏هم زده است. هانتر پس از مدتي کار در حيطه فيلم هاي تبليغاتي، اولين فيلمش فانوس دريايي را در گونه مهيج/ترسناک ‏به سال 2002 ساخت که در چند جشنواره جوايزه به دست آورد و در آمريکا با نام شب مردگان پخش موفقي داشت. ‏وقايع نامه جهش يافتگان دومين فيلم بلند اوست که جون 2006 در استوديوهاي شپرتون فيلمبرداري شده و آماده سازي ‏آن 16 ماه به طول کشيده است. ‏
وقايع نامه جهش يافتگان ظاهر يک بازي رايانه اي را دارد و همين طور هم هست. اما در خيل انبوه فيلم هاي اين چنيني ‏تفاوت هايي دارد که سبب شده تا انگشت روي آن بگذارم. فيلم متعلق به موجي داستان هاي آينده نگرانه اي است که نه ‏تنها وجود منجي را تبليغ مي کنند، بلکه بر ريشه هاي مذهبي آن تاکيد فراوان دارند. البته نه چون ماتريکس او را به ‏سلاح هاي پيچيده روز مسلح مي کند و نه صاحب نيرويي وراي بشر مي داند. به همين دليل فيلم چهره يک فيلم جنگي ‏متعارف از نوع انجام يک ماموريت سخت که انجام آن در حکم خودکشي است، را به خود گرفته و آن را از تک و تا ‏مي اندازد. ‏
اما جدا از اين معايب، بدعت هايي نيز دارد. آينده اي که فيلم تصوير مي کند آنقدرها هم تکنولوژيک نيست. گويي در ‏حال تماشاي فيلم متعلق به دوره جتگ جهاني اول هستيم و منجي نيز فردي کاملاً بي اعتقاد است. يک سرباز کهنه کار ‏که اصل رزم و رفاقت خود را دارد. فيلم به اندازه کافي براي دوستداران اين گونه اکشن ها پر از صحنه هاي مهيج، ‏خنده دار و خشن است، اما گاف هايي منطقي در ابتداي داستان وجود دارد که شايد تماشاگر ريزبين را از ادامه آن باز ‏دارد. مانند اينکه اگر برادران عضو طريقت راه نابودي ماشين را مي دانستند و آن را مهار و زنداني کرده اند، چرا با ‏وجود آگاهي از خطراتش در همان زمان دست به نابودي آن نزده و منتظر قرن ها بعد و سلحشوراني تازه شده اند!؟
طراحي صحنه فيلم در قياس با همگنانش چيز خيلي تازه اي ندارد و تنها تيرگي موجود در فضا ويژگي آن است. بازيگر ‏اصلي فيلم که با مجازات گر[‏The Punisher‏] معروف شده بود در صحنه نهايي رو در روي پرلمن قرار مي گيرد که ‏Hellboy‏ را در کارنامه دارد و براي تماشاگر آشنا با اين دو فيلم مزيد تفريح است.‏
وقايع نامه جهش يافتگان متعلق به موج تازه تولد يافته ‏steampunk/fantasypunk‏ قصه هاي مصور است و بايد به ‏زودي با افزايش حضور اين نوع قصه ها در سينما به شکلي جدي با آن روبرو شد. اما تا آن رو همين يکي را به عنوان ‏نمونه اي قابل توجه تماشا کنيد! ‏
ژانر: ماجرايي، اکشن، علمي تخيلي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part1.rar 
The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part2.rar 
The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part3.rar 
The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part4.rar 
The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part5.rar 
The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part6.rar 
The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part7.rar 
The.Mutant.Chronicles.2008.DvDrip.part8.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

طوفان در اورست
Storm Over Everest

مستند «طوفان در اورست»

As darkness fell on May 10, 1996, a fast-moving storm of unimaginable ferocity trapped three climbing teams high on the slopes of Mount Everest. The exhausted climbers were soon lost far from the safety of high Camp at 26,000 feet. World-renowned climber and filmmaker David Breashears, who aided the rescue efforts back in 1996, now returns to Everest to shed new light on the worst climbing tragedy in Everest’s history.

لينکهاي دانلود

Storm_Over_Everest.avi.001
Storm_Over_Everest.avi.002
Storm_Over_Everest.avi.003
Storm_Over_Everest.avi.004
Storm_Over_Everest.avi.005
Storm_Over_Everest.avi.006
Storm_Over_Everest.avi.007
Storm_Over_Everest.avi.008
Storm_Over_Everest.avi.009
Storm_Over_Everest.avi.010

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Missing Lynx


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

chupa-missinglynx.part1.rar
chupa-missinglynx.part2.rar
chupa-missinglynx.part3.rar
chupa-missinglynx.part4.rar
chupa-missinglynx.part5.rar
chupa-missinglynx.part6.rar
chupa-missinglynx.part7.rar
chupa-missinglynx.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

نروژ، برنده شب رویایی یوروویژن

الکساندر ریبک از کشور نروژ با بیشترین رأی برنده فینال یوروویژن امسال شد. کشورهای ایسلند و آذربایجان دوم و سوم شدند و ترکیه نیز رتبه چهارم را کسب کرد.
یک شب رؤیایی برای دوستداران موسیقی به پایان رسید و برندگان یوروویژن ۲۰۰۹ معرفی شدند.
فینال مسابقات آواز اروپا -یوروویژن- سال ۲۰۰۹، که از ساعات پایانی شنبه شب ۲٦ اردیبهشت آغاز شده بود در ساعات اولیه بامداد یکشنبه با انتخاب الکساندر ریبک از کشور نروژ با عنوان بهترین ترانه به پایان رسید. نروژ در این دوره در مجموع ۳۸۷ امتیاز کسب کرد.
کشور ایسلند با ۲۱۸ امتیاز دوم شد و جمهوری آذربایجان با آیسل و آرش برای اولین بار به رتبه سوم رسید. جمهوری آذربایجان در این دوره، ۲۰۷ امتیاز کسب کرد.
در رأی گیری از شهروندان اروپا کشورهای بلژیک، فرانسه، سوئیس، مقدونیه، آذربایجان و انگلستان ۱۲ امتیاز کامل به ترکیه دادند.
ضمن آنکه از کشور ترکیه نیز ۱۲ امتیاز کامل به آذربایجان تعلق گرفت.
در این دوره از مسابقات یوروویژن که در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار شد حادثه از ترکیه با ترانه "دؤم تک تک" رتبه چهارم را به خود اختصاص داد و انگلستان نیز پنجم شد.
در فینال یوروویژن ۲۰۰۹، کشورهای لیتوانی، اسرائیل، فرانسه، سوئد، کرواسی، پرتقال، ایسلند، یونان، ارمنستان، روسیه، آذربایجان، بوسنی و هرزگوین، مولداوی، مالت، استونی، دانمارک، آلمان، ترکیه، آلبانی، نروژ، اوکراین، رومانی، بریتانیا، فنلاند و اسپانیا به ترتیب به روی صحنه رفتند.
ضمناً فنلاند برنده سال 2008، این بار دهم شد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

با کامپیوتر خود، خودتان را هيپنوتيزم‌ کنید!!!

 آیا شما تا به حال هيپنوتيزم‌ شدید؟ این کار معمولا توسط افراد با تجربه انجام می شود، Virtual Hypnotist نرم افزاری است که شما می توانید خودتان را با آن هيپنوتيزم‌ کنید!!! این نرم افزار یک برنامه اپن سورس است و شبیه ساز هيپنوتيزم‌ واقعی است! این برنامه نیاز به چیزی برای انجام کار بجز کامپیوتر و خود شما ندارد!
فراموش نکنید این نرم افزار جایگزینی برای مجوز استفاده از هيپنوتيزم‌ و هيپنوتيزم‌ کردن دیگران نیست، در عوض این نرم افزار برای هيپنوتيزم‌ کردن آسان و هيپنوتيزم‌ آنلاین طراحی شده است.
ما استفاده از این برنامه را برای افراد نا آگاه توصیه نمی کنيم، مسئولیت استفاده از این نرم افزار و خطرات احتمالی آن با خود کاربر است!!!
این نرم افزار واقعا طراحی کاملی از مجموعه کارها برای انجام هيپنوتيزم‌ است. پخش تصاویر متحرک، آهنگ و …. این برنامه دارای الگو های مختلف برای جلسات هيپنوتيزم‌ مختلف است، همچنین به کاربر اجازه می دهد تا الگوهای بیشتری بسازد.
طبق گفته اين منبع، گزارش هایی از کاربران این نرم افزار رسیده است که واقعا به خواب رفته اند و هيپنوتيزم‌ مجازی موفق عمل کرده است! شما امتحان کنید شاید شما هم بخواب رفتید!


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 22 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی Three Kingdoms

بازی زیبای Disneys Three Kingdoms برای موبایل با فرمت جاوا قابل نصب بر روی گوشی های دارای سایز تصویر ۲۴۰×۳۲۰
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

فوتبال دستی بازی کنید، اینبار در کامپیوتر!

فوتبال دستی یک سرگرمی پر طرفدار برای اکثر مردم است، بدون شک لذت انجام این بازی در کامپیوتر هم کمتر از خود بازی نیست!
“Foosball Maniac” نام یک بازی سه بعدی (3D) است که شما در آن می توانید فوتبال دستی بازی کنید.
همه با این بازی آشنا هستید و چون این بازی کامپیوتری هم محیطش و … همه مانند بازی اصلی است توضیح بیشتری نمی توان داد!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت هادی (ع) می فرمایند:
اَلسَّهَرُ اَ لَذُّ لِلمَنام وَ الجوعُ يَزیدُ فى طیب الطَّعام.

شب‏ زنده ‏دارى، خواب را شیرین‏تر و گرسنگى، غذا را لذت بخش‏تر مى ‏کند.

تنبیه الخواطر، ص 141، ح 18

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

آموزش
اين شماييد که به مردم مي آموزيد که چگونه با شما رفتار کنند.
وين داير


بدان
براي داشتن چيزي كه تا به حال نداشتي
كسي باش كه تا به حال نبودي


ضرب المثل ایرلندی:
معشوقه هیچ مردی زشت نیست.


یادم باشد
یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند.
یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند، نه آن گونه که می خواهم باشند.
یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد.
یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد.


مرگ طبیعی
پول همه چيز دنيا نيست اما دست كم باعث ميشود هر روز صبح بچه هايتان به شما سلام كنند.
پل گتي

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

بزرگترین گناه ما

دلم از غصه ات شکسته نما
چشمم از غیر خویش بسته نما

چقدر از مولا و سرپرست خود؛ امام زمان(عج) یاد می کنیم؟!
اندکی تأمل کنیم و جواب این پرسشها را به خودمان بدهیم. چقدر به یاد آقا و مولایی هستیم که هر چه داریم از اوست؟! زنده ایم چون او زنده است، نفس می کشیم چون او نفس می کشد، روزی می خوریم چون او وجود دارد. چقدر درک می کنیم که حتی زندگی ای که خداوند به ما عطا فرموده به برکت وجود آن عزیز است؟! اما ما با او چه کرده ایم؟!!!
ای دوست چند سال از عمرت می گذرد؟!
آیا در این مدت با آقا و مولایت همراه بوده ای؟!
آیا در این زندگی غفلت بار یادی از او کرده ای؟!
چقدر به فکرش بودی؟! چند ثانیه، چند ساعت، چند روز؟! چند بار برای وجود نازنینش دعا کرده ای؟!
اگر تا به حال صدایش زده ای، با خود بیاندیش که آیا فقط برای حل مشکلات خودت نبوده؟!
اصلا با خودت فکر کرده ای که به آن عزیز چه می گذرد؟!
می دانی که چه سختی هایی کشیده؟! چند سال است که وجود مبارکش ظلم و ستم هایی را که ما تنها ذره ای از آنها را می بینیم، تحمل می کند؟! خود ما شیعه ها چقدر دلش را رنجانده ایم؟!
بله تعجب نکن، ما شیعه ها!!! به اصطلاح خودمان شیعه های امیرالمؤمینن(ع)، که خیلی هایمان فقط ادعای شیعه بودن داریم.
آیا تا به حال به غربتش فکر کرده ای؟!
ای شیعه!!! ای شیعه، نکند تو هم فراموشش کرده ای؟!
مواظب باش اشک امام زمانت به خاطر گناه تو جاری نشود!
فکر کن ببین آیا برای آقا و مولایی که همیشه دعاگوی تو بوده، همیشه واسطه شده تا خدا گناهان تو را ببخشد، کاری کرده ای؟!!!
کاش می فهمیدیم که هر روز با گناهانی که با زبانمان، نگاهمان، افکارمان و ... انجام می دهیم، چقدر دل عزیزش را رنجانده ایم.
اگر برای کسی کاری کرده باشیم، انتظار هیچ گونه بی احترامی را از او نداریم و هر لحظه منتظر هستیم تا او محبت ما را جبران کند.
حال در دریای بی کران محبت مولا غرق شده ایم، و هر روز دعایش برای ما، گریه اش برای غم های ما، و دلسوزیهایش چون پدری مهربان، ما را نمک گیر می کند، اما نه او بر ما منت می گذارد و نه ما به فکر تلافی هستیم.
کاش فقط در همین حد بود، کاش دل رنج دیده اش را هر لحظه نمی رنجاندیم، کاش هر لحظه ...
نمی دانم آیا تحمل این همه ظلم نه؛ ذره ای از این مظالم را داریم؟!
نمی دانم اگر از ما در مورد حق امام بپرسند چه باید پاسخ می دهیم؟!
در این دنیا هر کس فقط به فکر خودش است. اگر ذره ای از بدیهایی که تا به حال در حق اربابت کرده ای، حتی با کسانی که ادعا می کنند تو را دوست دارند انجام بدهی، مطمئن باش و شک نکن که رهایت خواهند کرد.
نگو که بدی نکرده ای. نه؛ نگو، اگر در زندگی گناهی هم نکرده باشی که غیر ممکن است، همین غفلت از مولا بزرگترین گناه است. آری، بزرگترین گناه. چرا که همین غفلت منشأ گناهان دیگر ماست.
ولی مطمئن باش با تمام این بدیها امام زمان(عج) هیچ وقت تو را فراموش نکرده و هر وقت صدایش کرده ای، حتی قبل از اینکه صدایش کنی جواب تو را داده و همیشه برای تو دعا می کند.
نمی دانم ما شیعه های بی لیاقتی که حتی ابر جلوی روی خورشید تابان امامت را نمی بینیم؛ نباید از خودمان خجالت بکشیم؟!!!

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

نگاهی دیگر به تهی دستی

فره ورتیش دومین پادشاه ایران از دودمان مادها و فرزند دیاکو بود . بامدادان بر دیوار دژ کاخ فراز آمده به خانه های مردم هگمتانه می نگریست هنوز بسیاری در بستر خویش آرمیده و زندگی در شهر جریان نیافته بود فرمانروا به لب دیوار دژ آمده و به پایین نگریست در پای دیوار زنی را دید که بر خاک های پای دژ خوابیده است به دیده بان نزدیک خویش گفت این زن در اینجا چه می کند و کی به اینجا آمده ؟
دیده بان گفت بسیاری از شبها زنهای تنها در پای دژ می خوابند چون اینجا امنیت هست و کسی آنها را آزار نمی دهد . فرمانروا گفت مگر آنها زندگی ندارند . نگهبان گفت بسیاری از آنها بیوه اند و یا سرپرستی ندارند همسرانشان یا در جنگ کشته شده اند و یا بیماری جانشان را گرفته .
فره ورتیش رایزن پیرش را خواست و جریان را برایش باز گو نمود . و به او گفت قدرت فرمانروا تنها در ایجاد امنیت در مرز ها نیست مردم هم باید امنیت جانی و همینطور ادامه زندگی داشته باشند .
دستور داد چهارصد اسب از داشته های فرمانروایی را فروختند و با آن ساختمانی در کنار کاخ خویش بنا نمود برای زنان و مردان تنها و دردمند . روزی سه وعده غذا به آنها داده می شد . بی پناهان را پس از نگهداری تشویق به زندگی و فعالیت های شرافتمندانه می کردند.
ارد بزرگ اندیشمند و متفکر برجسته کشورمان می گوید: آزادگان تهی دستی را ننگ می دانند و نه تهی دستان را.
پادشاه ایران فره ورتیش دستور داد در تمام شهرهای ایران چنین ساختمانهایی ساخته شود . و یکی از هنجارهای اصلی این برج ها این بود که نام و نشانی از آمدگان نمی پرسیدند.

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 


از ناگفته هايي كه فكه آرام و ساكت در سينه دارد، نحوه شهادت اسرا و مجروحين است. گروه تفحص در حين عمليات جست وجو به سيم هاي تلفني رسيدند كه از خاك بيرون زده بود. رد سيم ها را كه گرفتند رسيدند به يك دسته از شهدا كه دست و پايشان با همين سيم ها بسته شده بود، معلوم بود كه آنها را زنده به گور كرده اند. چرا كه كسي دست كشته‌اي را نمي‌بندد.
نمي دانم چقدر از گردان حنظله مي داني؟! سيصد نفر در يكي از كانال ها محاصره شدند و اكثراً با آتش مستقيم دشمن يا تشنگي مفرط به شهادت رسيدند. در آن موقعيت، عراقي ها مدام با بلندگو از نيروها مي خواستند كه تسليم شوند و بچه ها در جواب با آخرين رمق خود، فرياد تكبير سر مي دادند. آن شب آنان فرياد سر دادند اما سر تسليم فرود نياورند.
گرچه فكه از لحاظ نظامي، پيروزي آن‌چناني به خود نديد، اما قصه مقاومت رزمنده ها در شرايط بسيار سخت جنگي و تشنگي مفرط، كربلايي ديگر را براي اين مملكت رقم زد و در واقع اذن دخول سرزمين فكه، همين «تشنگي» است.
در يادداشت هاي باقي مانده از يكي از شهيدان گردان حنظله آمده است:
«امروز روز پنجم است كه در محاصره هستيم. آب را جيره بندي كرده ايم. نان را جيره بندي كرده ايم. عطش همه را هلاك كرده، همه را جز شهدا، كه حالا كنار هم در انتهاي كانال خوابيده اند. ديگر شهدا تشنه نيستند.
فداي لب تشنه ات پسر فاطمه(س)

مشاهده ی متن کامل در کلبه ی رهروان شهدا

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحقاف آيات: 35 محل نزول: مکه
 
وَإِذَا حُشِرَ النَّاسُ كَانُوا لَهُمْ أَعْدَاء وَكَانُوا بِعِبَادَتِهِمْ كَافِرِينَ 6 وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلْحَقِّ لَمَّا جَاءهُمْ هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ 7 أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ إِنِ افْتَرَيْتُهُ فَلَا تَمْلِكُونَ لِي مِنَ اللَّهِ شَيْئًا هُوَ أَعْلَمُ بِمَا تُفِيضُونَ فِيهِ كَفَى بِهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ 8 قُلْ مَا كُنتُ بِدْعًا مِّنْ الرُّسُلِ وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَى إِلَيَّ وَمَا أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُّبِينٌ 9 قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِن كَانَ مِنْ عِندِ اللَّهِ وَكَفَرْتُم بِهِ وَشَهِدَ شَاهِدٌ مِّن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى مِثْلِهِ فَآمَنَ وَاسْتَكْبَرْتُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 10 وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا لَوْ كَانَ خَيْرًا مَّا سَبَقُونَا إِلَيْهِ وَإِذْ لَمْ يَهْتَدُوا بِهِ فَسَيَقُولُونَ هَذَا إِفْكٌ قَدِيمٌ 11 وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَى إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَى لِلْمُحْسِنِينَ 12 إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ 13 أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 14

 

ترجمه فارسي مکارم

و هنگامى كه مردم محشور مى‏شوند، معبودهاى آنها دشمنانشان خواهند بود; حتى عبادت آنها را انكار مى‏كنند! «6» هنگامى كه آيات روشن ما بر آنان خوانده مى‏شود، كافران در برابر حقى كه براى آنها آمده مى‏گويند: «اين سحرى آشكار است!» «7» بلكه مى‏گويند: «اين آيات را بر خدا افترا بسته است!» بگو: «اگر من آن را بدروغ به خدا نسبت داده باشم (لازم است مرا رسوا كند و) شما نمى‏توانيد در برابر خداوند از من دفاع كنيد! او كارهايى را كه شما در آن وارد مى‏شويد بهتر مى‏داند; همين بس كه خداوند گواه ميان من و شما باشد; و او آمرزنده و مهربان است!» «8» بگو: «من پيامبر نوظهورى نيستم; و نمى‏دانم با من و شما چه خواهد شد; من تنها از آنچه بر من وحى مى‏شود پيروى مى‏كنم، و جز بيم‏دهنده آشكارى نيستم!» «9» بگو: «به من خبر دهيد اگر اين قرآن از سوى خدا باشد و شما به آن كافر شويد، در حالى كه شاهدى از بنى اسرائيل بر آن شهادت دهد، و او ايمان آورد و شما استكبار كنيد (چه كسى گمراهتر از شما خواهد بود)؟! خداوند گروه ستمگر را هدايت نمى‏كند!» «10» كافران درباره مؤمنان چنين گفتند: «اگر (اسلام) چيز خوبى بود، هرگز آنها (در پذيرش آن) بر ما پيشى نمى‏گرفتند!» و چون خودشان بوسيله آن هدايت نشدند مى‏گويند: «اين يك دروغ قديمى است!» «11» و پيش از آن، كتاب موسى كه پيشوا و رحمت بود (نشانه‏هاى آن را بيان كرده)، و اين كتاب هماهنگ با نشانه‏هاى تورات است در حالى كه به زبان عربى و فصيح و گوياست، تا ظالمان را بيم دهد و براى نيكوكاران بشارتى باشد! «12» كسانى كه گفتند: «پروردگار ما الله است‏»، سپس استقامت كردند، نه ترسى براى آنان است و نه اندوهگين مى‏شوند «13» آنها اهل بهشتند و جاودانه در آن مى‏مانند; اين پاداش اعمالى است كه انجام مى‏دادند «14»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mortaza2451

نگاهي به زندگي‌ حضرت آية‌الله‌ العظمى بهجت

در پي رحلت ملكوتي آيت‌الله محمد تقي بهجت، ضمن عرض تسليت اين ضايعه گرانبار، زندگينامه آن عالم روحاني را مرور مي‌كنيم:

حضرت آية‌الله‌ العظمى حاج شيخ محمد تقى بهجت در اواخر سال 1334 هجري قمري در شهر فومن واقع در استان گيلان به دنيا آمد و هنوز شانزده ماه از عمرش نگذشته بود كه مادر را از دست داد.
حضرت آيت الله بهجت (ره) تحصيلات ابتدايى حوزه را در مكتب خانه فومن به پايان رساند و پس از تحصيلات ادبيات عرب در سال 1348 ه ق هنگامى كه تقريبا 14 سال از عمر شريفش مى ‌گذشت، براى تكميل دروس حوزوى عازم (عراق) شد و حدود 4 سال در كربلا معلى اقامت نمود و علاوه بر تحصيل علوم رسمى از محضر استادان بزرگ آن سامان، از جمله مرحوم حاج شيخ ابوالقاسم خويى (غير از آيت الله العظمى خويى معروف) بهره برد و در سال 1352 ه ق براى ارائه تحصيل به «نجف اشرف» رهسپار گرديد و سطح عالى علوم و حوزه را در محضر آيات عظام از جمله حاج شيخ مرتضى طالقانى (ره) به پايان رساند و پس از درك محضر آيات عظام: حاج آقاى ضياء عراقى و ميرزاى نائيينى (رحمة‏الله) در حوزه درسى آيت الله حاج شيخ محمد حسين غروى اصفهانى وارد شد.
افزون بر اين ايشان از محضر آيات عظام حاج سيدابوالحسن اصفهانى و حاج شيخ محمد كاظم شيرازى (رحمة‏الله) صاحب حاشيه بر مكاسب - و در حوزه علوم عقلى، كتاب (الاشارات والتنبيهات) و (اسفار) را نزد آيت الله سيد حسين بادكوبه‏اى (ره) فراگرفت و در زمان تلمذ به تدريس سطوح عالى پرداخت و در تاليف كتاب (سفينة‏البحار) با محدث كبير حاج شيخ عباس قمى (ره) همكارى نمود و در زمينه تهذيب نفس در زادگاهش (فومن) از كودكى محضر عالم بزرگوار (سعيدى) و دركربلا از برخى علماى ديگر بهره برد، تااينكه در نجف اشرف در سن 17 - 18 سالگى با آيت حق علامه قاضى (ره) آشنا شد و گمشده خويش را در وجود ايشان يافت و در سلك شاگردان اخلاقى - عرفانى ايشان درآمد و سرانجام در سال 1364 هق موافق با 1324 هش قلبى صيقل يافته از معنويت و سينه ‏اى مالامال ازعشق به حضرت حق و با كوله بارى از علم و كمال به سرزمين خويش هجرت نمود و در زادگاهش تشكيل خانواده داد و در حالى كه آماده بازگشت به نجف اشرف بود هنگام عبور موقت در قم در زمانى كه هنوز چندين ماه از مهاجرت آيت الله بروجردى (ره) به قم نگذشته بود موقتا مقيم شد و خبر رحلت اساتيد بزرگ حوزه علميه نجف را يكى پس از ديگرى مى‏شنود و درشهر مقدس قم رحلت اقامت مى‏افكند.
در قم از محضر آيات عظام: حجة‏الاسلام والمسلمين كوه كمره‏اى و آيت الله العظمى بروجردى استفاده كردند. معظم پس از ورود به قم به تدريس خارج فقه و اصول پرداخت و به ترتيب شاگردانى بسيار قيمت گماشت و هنوز نيز تدريس درس خارج ايشان ادامه دارد.
محل تدريس درس خارج ايشان ابتدا در حجرات مدارس و بعد در منزل شخصى خود و سپس در مسجد فاطميه واقع در گذرخان تشكيل مى شد و محل اقامه نماز جماعت و مراجعات عمومى ايشان نيز همين مسجد بود.
تاليفات معظم ، عبارتند از:يك دوره كامل اصول، حاشيه بر مكاسب شيخ انصارى (ره) و تكميل آن تا آخر مباحث مربوط به مكاسب و متاجر، دوره كامل طهارت ، دوره كامل كتاب صلاة ، دوره كامل كتاب زكات، دوره كامل كتاب خمس و حج ، حاشيه بر كتاب ذخيرة العباد مرحوم شيخ محمد حسين غروى ، حاشيه بر مناسك شيخ انصارى (ره) و ...

 

 

mahnaz_0064

روزها درگذرند
ابرها در حرکت
و
و
دختر همسایه ماتیکش را گم کرده
من به پشت آینه میروم
در اندیشه ی کارهای عقب افتاده
شام را چه کنم؟
وامتحان فردا
اندوهی فراوان در ناسیه نشسته
صدای مادرشوهر در گوشم میپیچد
روزها میگذرند
وچه تکراری
موجها ایستاده اند وبه دوی ماراتون عقربه ی ساعت زل زده اند
درخت میدود و قاصدک ایستاده است
روزها در گذرند

هامبورگ
آلمان
جولای2007
دکتر مهناز محرابی

 

 

zahabioon

می دانید رای ندادن یعنی چی؟؟؟؟؟ می دانید رای ندادن مساوی با چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس حتما عکس پیوست را ببینید. . تحمل 4 سال دیگه را دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

ghane_hanie

اولین ها

اولین مردمان جهان که نخ به سکه می‌بستند و در داخل تلفن‌های عمومی می‌انداختند، ایرانیان بودند!
اولین مردمانی که توانستند از کارتهای اعتباری تلفن‌های عمومی استفاده کنند، بدون آنکه اعتبار آن کم شود، ایرانیان بودند!
اولین مردمانی که نوشابه‌های تقلبی ساختند، ایرانیان بودند!
اولین مردمانی که در اولین صادرات به کشورهای شمالی ایران به جای حنا، خاک رنگی فروختند، ایرانیان بودند!
اولین مردمانی که کشف کردند دروغگویی و ریا و کلک‌بازی برای موفقیت ضروری است، ایرانیان بودند!
اولین مردمان دنیا که همزمان هم مایل هستند گرمشان شود و هم سردشان ایرانیان بودند، چون همزمان با روشن کردن بخاری، پنجره‌ها را هم باز می‌کنند!
اولین مردمانی که در گروه کم‌توسعه‌ترین کشورهای دنیا قرار دارند ولی ادعا و توقع برترین مردمان دنیا را دارند ، ایرانیان بودند!
اولین مردمانی که فقط به گذشته بسیار بسیار دور خود افتخار می‌کنند ولی چیزی در ۵۰۰ سال اخیر برای دنیا نداشته‌اند ، ایرانیان بودند!

 

 

king_of_world_888

يكي از مؤسسات نظامي ـ امنيتي آمريكايي اعلام كرد:
ارتش سايبري ايران متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است

خبرگزاري فارس: يكي از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريكا به اشاره به اقدام اخير تيم رصد سايبري سپاه در انهدام سايت‌هاي مستهجن اعلام كرد: ايران يكي از 5 كشور داراي ارتش سايبري است و اين تيم زير مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، مؤسسه "ديفنس تك " (Defense Tech) از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريكا با استناد به آمار دريافتي از سازمان اطلاعات آمريكا (CIA)، ايران را جزء 5 كشور داراي قوي‌ترين نيروي سايبري معرفي كرده و تعداد نيروهاي سايبري سپاه را بيش از دو هزارو 400 نفر به علاوه 12 هزار نفر نيروي ذخيره ـ مردمي ـ تخمين زده است.
همچنين سيا با اذعان به توانايي و ابتكار تيم رصد سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ضمن اشاره به برخي از مشخصات ارتش سايبر ايران نوشت؛ با اين آمارها مي‌توان تا حدي توانايي علمي ايران در نبرد سايبري را تخمين زد.
مؤسسه "ديفنس تك " با تاكيد بر اينكه ارتش سايبر ايران زير مجموعه تيم رصد سايبري سپاه است بوجه اين تيم را 76 ميليون دلار اعلام كرده است.
قابل ذكر است پيش از اين مجله "فارين پاليسي " (چاپ آمريكا) اقدامات نيروهاي سپاه عليه سايت‌هاي مستهجن در عرصه سايبر را اقدامي بشردوستانه و به نفع حقوق بشر اعلام كرده بود.

 

 

h_jafari65

جنايات حزب مشاركت ايران

حسینیان در ادامه افشاگری‌هایش از شکنجه همسر سعید امامی به ‌وسیله بازجوهایی که از سوی سعید حجاریان بودند، سخن می‌گوید و بر اطلاع خاتمی از جریان شکنجه، قبل از کشف آن، تاکید می‌کند: «درباره جریان شکنجه اینگونه نبود که آقای خاتمی خبر نداشته باشد. متأسفم که آقای خاتمی انکار می‌کند. بنده به یکی از وزرا بارها گفتم که چرا جریان شکنجه را به آقای خاتمی نمی‌گوید؟ گفت: گفته‌ام. ماجرای کشف شدن جریان شکنجه در رمضان سال 1378بود که یک نفر از پزشکان بیمارستان بقیهًْ‌الله سپاه که خانم او هم در وزارت اطلاعات بوده است برای آقای یونسی خبر آورده که یک خانم و یک آقایی از متهمان پرونده در حال مرگ هستند و خیلی التماس می‌کنند که یک نفر با اینها صحبت کند. آقای یونسی نماینده‌ای فرستاد که او را راه ندادند تا اینکه جریان به دفتر مقام معظم رهبری رسید. از طرف دفتر با آقای هاشمی شاهرودی تماس گرفتند و ایشان آقای مروی را فرستاد برای تحقیق و دیدند که یکی از آنها همسر سعید امامی است. اینها در حال مرگ بودند و کلیه‌هایشان از شدت شکنجه از کار افتاده بود. آقای مروی گفت استخوان کف پاهای همسر سعید امامی بیرون زده بود یعنی شکنجه چیزی نبوده است که آقای خاتمی بخواهد انکار کند. این جریان کشانده شد به هیات سه نفری که رفتند پرونده را رسیدگی کردند و مشخص شد همه چیز دروغ بوده است. در سوال‌هایی که از متهمان می‌کردند دنبال قتل‌ها نبودند بلکه دنبال چیز دیگری بوده‌اند».

 

 

shahramareia

درياره اشتباهي

درباره متني كه آقاي گوينده مي خواند و حتي نميداند متني راكه داده اند بخواند فقط براي تبليغات دوره بعد براي راي آوردن است و هيچ و خام جز گفتن كفر به خدا و علي است تا با گفتن متناقض و سادگي احمدي نژاد را تبليغ به كار كردن و راستگوئي نمايد
بايد بگويم گفتار اين آقا سادگي نيست حماقت است مثل سخنراني زنجان كه اگر قزوين مي رفت چه مي گفت
بايد به اين سخنران ساده لوح جاهل بگويم تورم بالاي 30درصد از روي كار كردن است
وموافقم با تغيير فاميلي ايشان به محصولي يا كردان كه همگي از يك قبيله اند
بايد بگويم اي سخنران ابله ما اهل كار كردنيم اگر كاري باشد
بايد بگويم اي سخنران ابله راست مي گوئي و از زبان احمدي يا محصولي مي گوئي كه به ما چه كه در پائين شهر چه مي گذرد به ما چه كه نان پيدا نمي كنند آري محصولي با ثروت باد اورده 160ميليار توماني در عرض 10سال بايد بگويد به ما جه ولي اين حرف مردم غيور اين ميهن نيست مردمي كه براي خاك خون داده اند
آري تو باد چرت بزني كه اين كار مال افيون هاي مثل شماست كه بعد از كشيدن ترياكتان انجام ميدهيد
ملت زجر ديده ايران هميشه به قيمت جانشان از اين خاك محافظت كرده اند و امثال تويي كه با سهميه رزمندگان آن هم 6ماه حضور در پشت جبهه تحصيل كرده شده ايد ويا مثل كردان از ياران هم سنگر تان دكتراي افتخاري داريد خوب سواري مي گيريد
مي گوييد زمان طلحه و زبير نيست اما تا دلت بخواهد ابوموسي اشعري داريم نه يكي بلكه هزاران شايد هم ميليونها
ميگوئي بايد عايشه راهرسال تجليل كرد همين كار را با لبنان و سوريه و افغانستان و عراق جاهاي ديگر مي كنيد كه سرمايه ملي را در
اما اين را بدانيد كه خدائي است حي و حاضر نه مثل خداي تو مرده خداي نوح و موسي و عيسي و محمد (ص) كه روزي همه مكرو رياي شما را آشكار خواهد ساخت
چشم انتظار آن روز

 

 

smedvm

اقدامات نسنجيده سياسيون منطقه اي به قيمت قرباني كردن تفكر شيعه در منطقه گله دار واقع در جنوب فارس

به نام خدا

با توجه به تبليغ و نفوذ روز افزون انديشه هاي وهابيت در مناطق سني نشين جنوب كشور توسط كشورهاي عربستان سعودي و امارات متحده عربي ، هوشياري لازم از طرف مسئولان بلند پايه فرهنگي – سياسي مي تواند نقش مهمي در عزت و سربلندي تفكر ناب شيعه داشته باشد.
تصميمات عجولانه و نسنجيده سياسيون و دخالت در فعاليتهاي فرهنگي و مذهبي هر منطقه (بدون مد نظر قرار دادن شرايط مذهبي آن منطقه ) و كوشش افراد سياسي ذينفع در تبديل نمودن فعاليت و تريبون امام جمعه هر منطقه از عبادي – سياسي به
سياسي – سياسي و در راستاي اهداف يك گروه ، نه تنها استقلال و پايگاه معنوي – عبادي اين فريضه الهي را زير سئوال مي برد بلكه صدمات جبران ناپذيري نيز به اصالت و تفكر والاي شيعه وارد مي نمايد.
براي مثال مي توان به مشكلي كه در منطقه گله دار واقع در جنوب استان فارس پيش آمده است اشاره اي نمود. منطقه گله دار از لحاظ شرايط مذهبي يك منطقه ايست كه بيش از 75% مردم آن برادران اهل تسنن متعصب (بعضا با گرايش وهابيت) تشكيل مي دهند و اين برادران هر گونه رفتارهاي ناصحيح و غير منضبط از افراد شيعه را به عنوان تبليغ برنامه ريزي شده در جهت توجيه گرايشات خود استفاده مي كنند.
بعد از اعلام نظر بي طرفانه امام جمعه گله دار در مورد انتخابات آن منطقه و اصرار به صيانت از آراء مردم ، متاسفانه عده اي از سياسيون ذينفع محلي با اقدامي شتابزده و ارسال گزارش هاي نا صحيح و اغراق آميز ضمن تحقير شخصيت معنوي ايشان در جمع و در حضور برادران اهل تسنن، زمينه خلع!! ايشان را فراهم آورند و اين در صورتي است كه ايشان بالغ بر 9 سال متوالي است كه امامت جمعه آن منطقه را بصورت رسمي بر عهده داشته است.
سواي درست يا نادرست بودن اعلام نظر ايشان و با توجه به شرايط مذهبي و حساس منطقه گله دار، در اين مورد بايد مراجع بالاتر زيربط وارد عمل شده ، ضمن بررسي لازم شرايط موجود را بهبود بخشند ( خلع !! يك امام جمعه پس از 9 سال يعني به بازي گرفتن اعتقادات مردم منطقه، يعني شك و ترديد در مذهب ناب شيعه ) . زيرا اكنون با توجه به عمل نسنجيده و عجولانه فوق، اختلاف شديدي در بين اقليت شيعه آن منطقه بوجود آمده كه زمينه دلسردي و عدم حضور آنان را در تمام مراسم مذهبي مختلف فراهم آورده است كه اين عمل خود بخود تبليغي براي ترويج تفكر وهابيت در آن منطقه شده است. در كل اين اقدام عجولانه و نسنجيده ، حركتي براي تحقير تشيع منطقه و در جهت گسترش وهابيت و توجيه مذهب تسنن در آن منطقه بود.
مردم منطقه نيز اين حركت عجولانه در خلع ناگهاني امام جمعه محبوب خود را يك حركت صرفا سياسي و يك نوع تحقير افكارعمومي و به بازي گرفتن اعتقادات مردم به نفغ جريانهاي سياسي حاكم منطقه اي مي دانند و حضور مجدد خود در فعاليتهاي فرهنگي و مذهبي منطقه را صرفا مشروط به باز گرداندن امام جمعه سابق كرده اند و خواهان برگشت بدون قيد و شرط سيد احمدي علوي (امام جمعه سابق) مي باشند.
قابل ذكر است كه گله دار با توجه به شرايط حساس مذهبي يك نقطه تقابل بين حقانيت شيعه و سني است و از طرفي برادران اهل تسنن آن منطقه نيز تحت تاثير افكار مذهبي كشورهاي عربستان سعودي و امارات قرار دارند. پس صلاح است كه گله دار يك امام جمعه اي داشته باشد كه اولا به شرايط مذهبي و آئين و رسوم آن منطقه كاملا آشنا باشد و ثانيا مستقيما زير نظر بيت رهبري باشد تا تريبون اين مقام معنوي تحت تاثير سياسيون منطقه اي قرار نگيرد تا امام جمعه بتواند در كنار فعاليتهاي عبادي ، سياست كلي نظام را بي طرفانه تبليغ و ترويج كند .
لذا مجددا ار مراجع ذي صلاح خواهشمند است كه راسا وارد عمل شده و پس از تحقيق سالم و مستقيم در اين مورد تصميم صحيح را به نفغ مردم مسلمان و بخصوص اهل تشيع منطقه مبذول نمايند.

با تشكر

 

 

alirezamajidi

سینما پارادیزو

فرانک مجیدی: خواننده‌ی عزیز! چقدر میانه‌ات با سینما خوب است؟ چقدر فیلم می‌بینی؟ چقدر شده با یک فیلم تکان بخوری، اشک بریزی، از آن یاد بگیری یا بخندی؟ اگر سینما را دوست داشته‌باشی، واقعاً، “سینما پارادیزو”ی جوزپه تورناتوره، محصول مشترک ایتالیا و فرانسه در سال ۱۹۸۸، رویایی‌ترین روایتی است که از سینما خواهی دید.
سالواتوره دی‌ویتا(ژاکوس پرین) کارگردان مشهور و موفقی در سنین میانه‌سالی است و در رم زندگی می‌کند. مادرش(پاپلا ماگیو) با او تماس می‌گیرد که پس از ۳۰ سال، باز به روستای کوچکش بازگردد، زیرا آلفردو(فیلیپ نوآره) مرده ‌است. و این خبر، بهانه‌ای می‌شود تا ذهن سالواتوره به اواخر دهه‌ی ۴۰ برگردد. کودکی، آلفردوی آپاراتچی سینما، مردم، مادرش، سینما و عشقش…
“سینما پارادیزو” حکایت زیبای همزیستی و قرابت سینما و مردم است. شب‌های طولانی که مردم وقت زندگی را داشتند و آنقدر وقت داشتند که “اوقات فراغتی” واقعی برایشان وجود داشته‌باشد و بعد، تمام آن وقت اضافه را در سینما پر کنند. تمام رویاهایشان در دیدن وصال عشاق فیلم،خلاصه می‌شد و رویای عشق بازیگران، دل‌هایشان را روشن می‌کرد. سینما چنان تاثیری در زندگیشان داشت که عاشق شدنشان، عشق‌ورزیشان، آزار و اذیت‌های ساده‌شان و شادی‌هایشان را در آن‌جا بدست می‌آوردند. روزهایی که فیلم‌های صدا دار به نمایش در می‌آمدند اما مردم هنوز با فیلم‌های صامت چارلی چاپلین قهقهه می‌زنند. روزهایی که قبل از نمایش فیلم، یک گزارش مفصل درباره‌ی جنگ را تماشا می‌کردند. روزهایی که سینما دم می‌کرد، یخ می‌بست و فیلم‌ها آتش می‌گرفتند.

البته، فیلم “سینما پارادیزو” پیام‌های خوبی چون نفی سانسوردارد. به یاد بیاورید به مضحکه گرفتن پدر روحانی که فیلم را برایش نمایش می‌دادند و او زنگوله‌اش را با هر صحنه‌ی بوسه‌ی قهرمانان فیلم تکان می‌داد تا آلفردو، آن قسمت نگاتیو را ببرد و در برشی زیبا، یکی از همین دفعات به صدا در آوردن زنگ و صدای ناقوس کلیسا یکی می‌شود. “سینما پارادیزو” در به نمایش در آوردن عشق و نوستالژی بسیار موفق عمل می‌کند. داستان تلخ و سوزناک سالواتوره و النا، بسیار اشک‌انگیز است و سینما،در رگ و نبض عشق آنان جریان دارد.

جوزپه تورناتوره“ی بزرگ، شاهکاری به تمام معنا ساخته که هرگاه بخواهیم از نفس سینما سخن بگوییم،نام فیلم او را به عنوان مثالی شاخص ذکر کنیم. او در فیلمی نزدیک به سه ساعت، شخصیت‌ها را با دقت و حوصله می‌پرورد و در یک‌سوم پایانی فیلم، ضربه‌های اساسی را به بیننده وارد می‌کند. بازی‌ها، واقعاً دیدنی است. خدا می‌داند که سالواتوره‌ی کوچک، چقدر با کارهایش بیننده را می‌خنداند، چقدر بیننده دلش به حال فقر و نجابت مادر جوان و بیوه‌اش می‌سوزد، چقدر عشق سالواتوره و النا را دوست دارد و چقدر با سالواتوره‌ی میانسال همدرد می‌شود. تازه، به همه ی اینها شخصیت دوست‌داشتنی آلفردو را هم باید اضافه کرد. اما این فیلم اگر عنصری غیر از همه‌ی اینها را در خود نداشت، امروز اینقدر به یاد ماندنی نمی‌شد. “انیو موریکونه” موسیقی‌ای برای فیلم ساخته که کمترین توصیفش، شاهکار است. خود من، عاشق آن موسیقی سکانس آخر فیلمم که اگر اشتباه نکنم، نام آن قطعه “Love Them For Nana” هست.

انتخاب زیباترین صحنه‌ی فیلم واقعاً سخت است، اما عشاق سینما متفق‌القولند که سکانس پایانی فیلم بسیار زیباست. من کسی را سراغ ندارم که آن سکانس را ببیند و همراه سالواتوره همزمان اشک نریزد و لبخند نزند و همین‌جاست که تمام احساس شگفتی سالواتوره از هدیه‌ی آخر آلفردو، دیگر ورای آن می‌شود که با کلام بیان شود و تنها زبان موسیقی موریکونه را می‌طلبد. سکانس آخر فیلم، هدیه‌ی سینمای پیر با بیش از صد سال قدمت است و جان کلام آن چیزی است که سینما بخاطرش خلق شد. سینما، از همان فیلم “ورود قطار به ایستگاه” برادران لومیر، تا فیلم‌های صامت، سیاه‌وسفید و رنگی، فقط تلاش کرده عشق را به بیننده القا کند. این سکانس پایانی، چنان تاثیرگذار بود که “محسن مخملباف” در سکانس پایانی “ناصرالدین شاه، آکتور سینما” مشخصاً به آن ادای دین کند، گیرم با وجود محدودیت‌ها، کمی متفاوت‌تر اما کاملاً مشخص.
باید “سینما پارادیزو” را دید. دوباره، چند باره. باید عاشق سینما شد، حداقل یکبار دیگر. سینما، آنجوری که “سینما پارادیزو” نشان می‌دهد مقدس است، واقعاً بهشت است، خود عشق است. پس؛ به افتخار عشق، زنده‌باد سینما!

 
 

silasjasmin

شانه بهشت و جهنم

راهبی کنار جاده نشسته بود و با چشمان بسته در حال تفکر بود. ناگهان تمرکزش با صدای گوش خراش یک سامورایی به هم خورد: پیرمرد، بهشت و جهنم را به من نشان بده.
راهب به سامورایی نگاهی کرد و لبخند زد. سامورایی از اینکه راهب بی­توجه به شمشیرش فقط به او لبخند می­زند، برآشفته شد،شمشیرش ار بالا برد تا گردن راهب را بزند!
راهب به آرامی گفت: خشم تو نشانه­ی جهنم است.
سامورایی با این حرف آرام شد، نگاهی به چهره راهب انداخت و به او لبخند زد.
آنگاه راهب گفت: این هم نشانه­ی بهشت.
شما چی دوستان خوبم؟
آیا نشانه خوبی برای بهشت هستین؟
بدونید که خدا ما رو آفریده تا نشونه نیکویی خدا باشیم.
آیا نشونه خوبی هستید؟ اگه نیستید تلاش کنید. سخت نیست.
بیاین همیشه با لبخند زدن به دیگران نشانه بهشت باشیم برای دیگران.


شاد و خنده رو باشین
رفقا ما رو فراموش نکنین. سر بزنین !!!!!
http://living-with-god.blogfa.com
مخلصیم. کوچیک همتون
سیلاس

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

خدمت اخوی های عزیز سلام عرض می کنم
خوبین
خوشین
چه خبرا...
امروز یه متنی رسید دستم گفتم براتون سندش کنم حالشو ببرین
اما اولش یه خاطره بگم از زبان یکی از دوستام
تعریف می کرد یه رشته ی مهندسی قبول شده بود بعد از یه مدت که دوستانی پیدا کرد تصمیم می گیرن برن گردش و اینا
باقیش از زبون خودش :

آقا ما رفتیم ؟؟؟؟؟؟ که یه جای توپی بودش و کلی چمن و سبزه و خلاصه در دامان طبیعت
ترم اول هم بودیم و کلی کلاس مهندسی می ذاشتیم ..
آقا اونجایی که ما نشسته بودیم گویا محل عبور گوسفند هم بوده و ما خبر نداشتیم ..
داشتیم حالشو می بردیم که یه گله گوسفند اومدن از اونجا می خواستن رد بشن ... یه بزغاله ی شیطون هم اومد رفت بالای یه سنگ بزرگ که شیب 360 داشت ( داشنی نکته رو ) ما هم میخ که الان این بزعاله می افته پایین
چوپانه اومد کنار سنگ و گفت .. بیا پایین بیا پایی مگه تو مهندسی که رفتی اون بالا ..
قیافه هامون بعد از اون صحبت دیدنی بود ...

انتهای خاطره
خب ... اینم یه شعر زیبا تقدیم مهندسای گرامی
گرفتم بعد عمري مدرکي چند
!و اينجانب شدم حالا مهندس
ندانستم که ريزد از چپ و راست
!ز پايين و از آن بالا مهندس
:غضنفر گاري اش را هول نميداد
!د ِ يالا هول بده يالا مهندس
تقي هم چونه ميزد کنج بازار
!نمي ارزه واسم والا مهندس
***
:به مرد قهوه چي ميگفت اصغر
!دو تا چايي قند پهلو مهندس
شنيدم کودکي ميگفت در ده
!به مردي با چپق خالو مهندس
ز جنب دکه اي بگذشت مردي
!صدا آمد " آب آلبالو مهندس "
خلاصه ميخورد خون جماعت
!هميشه بدتر از زالو مهندس
***
شنيدم با تشر ميگفت معمار
!به آن وردست حمالش مهندس
همين مانده که از فردا بگويند
!به گوساله و امثالش مهندس
يهو ياد سکينه کردم اي داد
!فداي آن لب و خالش مهندس
شنيدم که عمل کرده دماغش
خبر داري از احوالش مهندس؟!
***
شنيدم بعد تنظيمات بيني
!بهش ميگن همه خانوم مهندس
شنيدم بچه زاييده دوباره
بگو هشتا کمه خانوم مهندس!؟
...
!سرت رو درد آوردم من مهندس
!سخن از هر دري اومد مهندس
يکي سيگار ميخواد اون سمت دکه
!برو که مشتري اومد مهندس

 

 

farshidgay_1360

سلام آقاي رجائي

سلام آقاي رجايي
اميدوارم حالتان خوب باشد.شايد الان كه اين نامه را مي‌خواني ميهمان و يا ميزبان يكي از حضرات معصومين عليهم السلام باشي. نمي دانم. خوش به حالت. به هر حال اميدوارم هر جا كه هستي شاد و سلامت باشيد اگر چه بعيد مي دانم با آن چه اين روزها در حال رخ دادن است و تو از آن آگاه هستي حال خوب و خوشي داشته باشي.
درست فهميدي، اين روزها دوباره نام تو بر سر زبانها افتاده ، اما چرا؟ نمي‌دانم. اين جا وضع هميشه همين طور است، هر چند سال يك بار نام تو در بين مردم بر سر زبانها مي‌افتد و عكسهاي تو را به در و ديوار و چراغ برق و ... مي‌زنند. نمي‌دانم خبر داري يا نه ، خانه ات هم شلوغ شده ، يكي مي‌آيد و يكي مي‌رود...
اين روزها خيلي معروف و مشهور شده‌اي، خيلي، حتّي تصوّرش را هم نمي‌تواني بكني، هر كس عكسي از دوران كودكي با تو گرفته آن را بزرگ كرده و در مقاله و فيلم و سي دي و شب نامه و عكس و بلوتوث و ... به اين و آن مي‌دهد. و واي به حال كسي كه عكسي با تو نگرفته باشد.
عكسهاي دوران رياست جمهوري كوتاه تو را كه نگاه مي‌كردم، غير از يكي دو مورد ، در بقيه عكسها، كت و شلوار و پيراهنت چندان با هم ست نبودند. مگر تو رئيس جمهور بزرگترين و قدرتمندترين كشور خاورميانه نبودي؟ چرا فكر آبروي نظام را نمي‌كردي ؟ آخر چرا فكر نمي‌كردي كه اين طرز لباس پوشيدن تو ضربه به آبروي نظام مي‌زند؟ و از ابهّت و شكوه ايران در انظار جهانيان مي‌كاهد؟مگر بيت المال در اختيار تو نبود؟ چرا اين قدر خساست به خرج مي‌دادي و با آبروي نظام بازي مي‌كردي؟
مدل مو و ريشت هم كه چندان تناسبي با جايگاه بزرگت نداشت .مگر نمي‌دانستي كه خط ريش صورت تو آبروي نظام است؟چرا با آبروي نظام بازي مي‌كردي؟
راستي بعضي وقتها تلويزيونمان هم تكه اي از فيلم دوران رياست جمهوري تو را نشان مي‌دهد كه خانواده باصفاي خودت را پاي كرسي اي محقّر جمع كرده بودي. انگار نه انگار كه تو رئيس جمهوري. اصلا مشاورانت به تو گفته بودند كه رئيس جمهور يعني چه؟ فكر نمي‌كنم. به گمانم تو آن وقت ها در افكار متحجّرانه! معلّمي خودت غوطه‌ور بودي و نمي‌دانستي و نمي‌توانستي درك كني كه رئيس جمهور يعني چه؟ تو فكر مي‌كردي رياست جمهوري يعني نوكري مردم، تو فكر مي‌كردي كه رئيس جمهور يعني خادم ملّت ، تو فكر مي‌كردي كه بين تو و پابرهنگان نظام هيچ تفاوتي نيست و اين تنها عناوين شماست كه با هم فرق مي‌كند. تو فكر مي‌كردي كه بهترين بندگان خدا كسي است كه سودش بيشتر به مردم برسد. و تو همچنان در همان افكار متحجرانه! خودت غرق بودي. اصلا تو را چه به رئيس جمهوري. من كه فكر مي‌كنم در نتيجه انتخابات آن زمان به نفع تو تقلّب صورت گرفته وگر نه چرا بايد اين مردم روشن‌فكر و آزادي خواه! تو را انتخاب مي‌كردند؟!
راستي پدرم نقل مي‌كرد كه يك بار كفش هاي خودت را در سازمان ملل درآوردي و پاهايت را به همه نشان دادي كه رژيم محمدرضا چه بر سرت آورده ؟ وقتي اين را شنيدم به تو و افكارت خنديدم و از طرفي دلم به حال نظامم سوخت كه چگونه آبروي آن را در مجامع بين المللي به بازي گرفته بودي. البته من هم با تو هم عقيده‌ام كه بايد از هر فرصتي براي تبليغ اسلام و نشان دادن چهره سياه رژيم محمدرضا استفاده كرد. اما باور كن كه اين راهش نبود. تو مي‌توانستي از مشورت مشاوران و وزرايت استفاده كني و راه بهتري را انتخاب نمايي. راهي كه نه سيخ بسوزد و نه كباب. مگر پدر و مادرت از بچه‌گي به تو ياد نداده بودند كه: موش موشك آسّه برو آسّه بيا تا گربه شاخت نزنه؟ مگر نمي‌دانستي كه كسي از همه سياست‌مدارتر است كه در عين حالي كه حرفش را زده، حرفش را نزده باشد.
راستي شنيدم و ديدم كه در مراسم تنفيذت هنگامي كه مي‌خواستي حكم رياست جمهوريت را از دست امام بگيري پيش پاي امامت! زانو زدي؟ اين هم نمونه ديگري از آن افكار متحجّرانه‌ات.! مگر تو رئيس جمهور منتخب ميليوني اين ملّت نبودي؟ چه لزومي داشت كه آن گونه پيش پاي امام زانو بزني و دست ببوسي؟! فكر نمي كردي ديگران راجع به اين نظام چگونه فكر مي‌كنند و چه برداشت مي‌كنند؟ فكر نمي كردي كه ممكن است آبروي نظام با اين افكار و اعمال زشت و زننده ات زير سؤال برود؟
آقاي رجايي! نمي‌خواستم با اين نامه مزاحم وقتتان شوم. مي‌دانم كه شما را از ميهماني و ميزباني اهل بهشت محروم كردم. اما چه كنم كه نمي توانم به اين سادگي از كسي كه با آبروي نظام! و كشورم بازي كرده بگذرم.
آخر تو كه نيستي تا ببيني اين روزها برخي به كت و شلوار و مو و ريش رئيس جمهورمان گير داده‌اند و آن را باعث بي‌آبرويي نظام مي‌دانند. تو كه نيستي تا ببيني چه بر سر رئيس جمهورمان مي‌آورند . تو كه نيستي تا ببيني به خاطر مواضع ضد صهيونيستي رئيس جمهورمان چه هتك حرمتهايي مي‌كنند. تو كه نيستي تا ببيني بعضي‌ها چقدر ولايي و ولايتي شده‌اند.اين روزها همه براي آبروي نظام و انقلاب و رهبري به صحنه آمده‌اند. اين روزها همه طبلها براي آبروي نظام به صدا در آمده است. اين روزها همه براي آبروي نظام مي‌خوانند. اين روزها ديواري كوتاه‌تر از آبروي نظام پيدا نمي‌كني! حتّي خوانندگان و رقاصه‌ها هم احساس تكليف مي‌كنند و براي آبروي نظام از هيچ حركتي فروگذار نمي‌كنند.
راستي شنيدم كه در زمان رياست جمهوري تو هيچ گاه اتوبوس و ماشين و موتور و دوچرخه‌اي ... واژگون نمي‌شد و تصادف نمي‌كرد. چه دوران خوشي و چه مدينه فاضله‌اي!
آقاي رجايي درست است كه در ابتداي نامه گفتم اين روزها خيلي معروف و مشهور شده‌اي اما خدا مي‌داند كه تو ، تنها براي ما كه پائين شهري محسوب مي‌شويم شناخته شده‌اي ، اين روزها تبليغات بالا شهر و پائين شهر از زمين تا آسمان تفاوت دارد. اين روزها لحن صحبت برخي در جمع خانواده شهداء با لحن صحبتشان در جمع دانشجويان و هنرمندان و... زمين تا آسمان فرق مي‌كند . البته اين ها همه به خاطر استفاده از فن مخاطب شناسي است كه من و تو آن را نمي‌دانيم.
آقاي رجايي !دلم مي‌خواهد حالا كه اين نامه را با حوصله تمام خواندي من تنها يك دعا كنم و تو آمين بگويي!مطمئن هستم دعاي تو در پيشگاه خداوند مستجاب است: خداوندا هر كس با هر عنواني و در هر پست و مقامي كه با آبروي نظام و رهبري بازي مي‌كند اگر قابل اصلاح و هدايت مي‌داني اصلاح و هدايت و اگر قابل اصلاح نمي‌داني خوار و رسوا بفرما.آمين.
راستي يك سؤال خصوصي ! آقاي رجايي! شما ساسي مانكن را هم مي‌شناسي؟

 

 

mr_raminsh

به تازگی سایت رجانیوز خبرگزاری نزدیک به دولت مجموعه خاطرات مربوط به محمود احمدی نژاد را در 250 بند با نام (( فرزند ملت )) منتشر کرده است (لينک) ما هم با توجه به اهمیت تاریخی این خاطرات بر ان شدیم تا به غنای این مجموعه بیافزاییم اما با توجه به اینکه به اندازه برادران سخت کوش رجانیوز بی کار نیستیم قسمت دوم این خاطرات را که از افراد مختلف جمع اوری شده در 11 بند تقدیم می کنیم:

1- خاکی بودن دکتر: دکتر بسیار خاکی بود مخصوصا وقتی که شهردار بود و از مراسم کلنگ زنی بر می گشت. یک بار ایشان به مدت یک هفته ناپدید شده بود و تمام کارهای شهرداری خوابیده بود. ما هر جایی که به فکرمان می رسید دنبال دکتر گشتیم. عاقبت یکی از همکاران گفت اخرین باری که دکتر را دیدم قرار بود به مراسم کلنگ زنی برود. همگی به محل رفتیم و با یک ساختمان نیمه کاره رو به رو شدیم. اول فکر کردیم محل را اشتباه امده ایم اما صدای دکتر را شنیدیم که اواز می خواند و اجر بالا می انداخت. هیچ وقت دکتر را اینقدر خاکی ندیده بودم

2- جلوگیری از حیف و میل بیت المال: یک بار زمانی که مطبوعات مطالبی را در مورد گم شدن 350 میلیارد تومان در زمان شهرداری دکتر منتشر کردند به ایشان گفتم نمی خواهید به این شبهات جواب دهید؟ ایشان فرمودند نچ! مدتی بعد در مورد واریز نشدن 5/1 میلیارد دلار از درامد نفت به خزانه شبهاتی مطرح شد ما در راهرو قدم می زدیم و من باز همین سوال را مطرح کردم ایشان کمی به زمین خیره شدند و با خوشحالی چیزی را از روی زمین برداشتند و خدا را حمد و سپاس گفتند. من تصور کردم ایشان سرنخی از پولهای گم شده پیدا کرده اند و پرسیدم دکتر چی پیدا کردی؟ ایشان فرمودند یک گیره کاغذ بود خدا را شکر می کنم که رییس جمهور شدم تا جلوی این جور ریخت و پاشها را بگیرم.

3- سرعت عمل دکتر: دکتر در کارها خیلی سریع عمل می کرد. سرعت عمل او انقدر زیاد بود که از سرعت فکر کردن هم جلو می زد و همیشه قبل از اینکه فکر کند عمل می کرد. موقعی که حزب انگلا مرکل در انتخابات المان پیروز شد ایشان خیلی سریع به مرکل تبریک گفت که این کار مرکل را شگفت زده کرد و در گفتگویی تلفنی گفت این سریعترین تبریک در تاریخ سیاسی المان بوده. دکتر لبخند ملیحی زدند و فرمودند کار خاصی نکردم که مرکل در جواب گفت چرا این کار خیلی خاص است چون من هنوز به عنوان صدر اعظم انتخاب نشده ام و فعلا فقط حزب ما پیروز شده ولی شما انتخاب من به عنوان صدر اعظم را تبریک گفته اید. این واقعه نشان داد سرعت عمل دکتر انقدر زیاد است که نه تنها از سرعت فکر کردن بیشتر است بلکه از وقایع روزانه هم پیشی می گیرد و پیشکی به اتفاقی که هنوز رخ نداده واکنش نشان می دهد.

4- ساده زیستی دکتر: در ستاد انتخاباتی دکتر افراد زیادی را استخدام کرده بودیم که با ماژیک روی کاغذ شعار تبلیغاتی بنویسند و به در و دیوار بچسبانند. من از این کار بسیار متعجب شدم و به دکتر گفتم چرا تراکت چاپ نمی کنید که هزینه ان یک دهم این کار می شود مگر نمی دانید که از زمان گوتنبرگ وسیله ای به نام دستگاه چاپ وجود دارد؟ ایشان با لحنی فیلسوفانه گفتند هزینه مهم نیست مهم ساده زیستی است. اما من از این جمله فیلسوفانه چیزی نفهمیدم تا اینکه دکتر در انتخابات پیروز شد و در تمام چهار سال دوره ریاست جمهوری با سفرهای استانی و توزیع سی دی و سیب زمینی و پرتقال مفتی و کالابرگ و چک پول و بلیت استخر دست به تبلیغات وسیعی زد که بسیار هم کار ساده ای بود. اینجا بود که فهمیدم منظور از ساده زیستی چیست

5- خاطره یاسمن هفت ساله از ساوجبلاق: یاسمن می گوید یک روز در مدرسه به ما گفتند همه باید به استقبال دکتر برویم. ان روز خیلی به ما خوش گذشت چون از همه مدارس امده بودند و شیر و کیک مفتی هم به ما دادند. خواهرم که دبیرستانی است هم انجا بود و می گفت خیلی روز خوبی بود چون همیشه گشت ارشاد به پسرهایی که به مدارس دخترانه نزدیک شوند گیر میدهد اما امروز خودشان تمام پسر دبیرستانی ها را اورده بودند اینجا و من کلی شماره تلفن گرفتم. چند تا کامیون هم پرتقال اورده بودند و وسط خیابان خالی کردند اما یک سری ادم بزرگ که نمی دانم از کجا با اتوبوس اورده بودند به پرتقال ها حمله کردند و من از ترس اینکه زیر دست و پا له شوم جلو نرفتم. صحبتهای دکتر هم خیلی خوب بود چون بقیه دکترها یک جوری حرف می زنند که من هیچی از حرفهایشان نمی فهمم و به ادم امپول هم می زنند اما این یکی یک جوری حرف می زد که برای ما بچه ها خیلی خوب بود و همه حرفهایش را می فهمیدیم. کلا یک جورهایی مثل خانم ناظم ما که سر صف می رود پشت بلندگو حرف می زد

6- بازگشت به صدر انقلاب: ان اوایل که دکتر تازه رییس جمهور شده بود همیشه می گفت ما از ارمانهای انقلاب دور شده ایم و باید به صدر انقلاب برگردیم. من ان موقع تردید داشتم و فکر می کردم چگونه ممکن است بعد از سی سال به شرایط دوره انقلاب که همه چیز به هم ریخته بود برگردیم. مدتی بعد که با خاموشی های گسترده، برق جیره بندی شد یکی از بستگان مسن ما که بیش از 90 سال سن دارد می گفت به یاد دوره مرحوم حاج امین الضرب می افتد که تهران فقط یک کارخانه برق داشت و تنها روشنایی بخش کوچکی از شهر تامین می شد.. اینجا بود که فهمیدم نه تنها به صدر انقلاب برگشته ایم بلکه سرعت بازگشت انقدر زیاد بوده که از رگ و ریشه های انقلاب هم عبور کرده ایم و به 90 سال پیش رسیده ایم

7- پرهیز از اصراف: سازمان بازرسی کل کشور نامه ای فرستاده بود مبنی بر اینکه تصمیم دکتر در مورد عقب نکشیدن ساعت رسمی موجب هدر رفتن 5/1 میلیون مگاوات انرژی شده و این تصمیم 45 میلیارد تومان خسارت به بار اورده است. نامه را به دکتر نشان دادم و ایشان گفتند اقدامی لازم نیست و من هم نامه را در سطل اشغال انداختم. دکتر بنده را مورد ملامت قرار داد و گفت چرا اموال بیت المال را هدر می دهید؟ می توانستید از پشت این نامه به عنوان چرک نویس استفاده کنید این کاغذ یک تومان ارزش دارد و ارزش پشت ان 5 ریال است پس شما 5 ریال به بیت المال خسارت زدید. من بسیار شرمنده شدم و سعی کردم مانند دکتر به فکر بیت المال باشم.

8- مصاحبه های دکتر: دکتر سبک جدیدی را در پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران ابداع کرد که به گفته کارشناسان در نوع خود بی نظیر است. ایشان اکثر سوالات را با سوال جواب می دادند به صورتی که گاهی خبرنگاران تازه کار فراموش می کردند که خبرنگارند و دکتر سوال می کرد و انها جواب می دادند. دکتر یک برگ برنده دیگر هم در مصاحبه داشت و اگر خبرنگاری گیر می داد که جواب سوالش را بگیرد ایشان می گفتند ما اصلا چنین چیزی در ایران نداریم. یک بار خبرنگاری بسیار سمج بود و سوالات پی در پی مطرح می کرد و در اخر گفت دنیا ایران را منزوی کرده است. دکتر در جواب لبخند ملیحی زد و با خونسردی گفت نخیر ایران دنیا را منزوی کرده است. خبرنگار چند دقیقه مبهوت شد و همینطور به دکتر نگاه می کرد بعد بدون اینکه چیزی بگوید از سالن خارج شد.

9- توجه به واجبات: دکتر خیلی به مسایل شرعی و خمس و زکات توجه داشت و تقویمی داشت که به جای سال شمسی بر اساس سال خمسی نوشته شده بود تا یادش بماند اخر سال خمسش را حساب کند. چند روزی بود که دکتر خیلی فکرش مشغول بود و دایم چیزهایی را روی کاغذ می نوشت و خط می زد. من تصورم این بود که دکتر می خواهد دوباره به بوش نامه بنویسد اما یک روز ایشان به من گفتند فلانی 5 تقسیم بر چهار چقدر می شود؟ من کمی فکر کردم وگفتم به نظرم یک عدد اعشاری بشود. دکتر گفت نه می خواهم یک عدد رند بشود بعد گفتند ما در انباری منزل یک چهار پایه داریم که یک سال هست روی ان ننشسته ام و باید یک پنجم ان را به عنوان خمس بدهم اما مشکل اینجاست که چهارپایه فقط چهار پایه دارد و نمی شود ان را پنج قسمت کرد.. اینجا بود که فهمیدم دکتر در مسایل شرعی چقدر دقیق است.

10- صرفه جویی دکتر: موقعی که برای کار دفتری به ریاست جمهوری دعوت شدم فکر می کردم انجا خیلی ریخت و پاش و اصراف وجود دارد اما بعدا دیدم که اصلا این طور نیست. دکتر بسیار صرفه جو بود و حساسیت خاصی به بیت المال داشت. هر روز پیشخدمت چند ظرف میوه و شیرینی به اتاق رییس جمهور می برد اما طی این چهار سال حتی یک بار هم ایشان از این میوه و شیرینی میل نکردند و عصرها پیشخدمت می امد ظرفها را در سطل اشغال خالی می کرد. این روش دکتر به من هم درس صرفه جویی داد و من برای اینکه کار پیشخدمت را سبکتر کرده باشم صبح ها که میوه می اوردند همان موقع ان را در سطل اشغال خالی می کردم و ظرف خالی را به پیشخدمت می دادم

11- دوری از لقمه حرام: دکتر خیلی به حرام و حلال توجه داشت و حتی از لقمه شبهه ناک هم دوری می کرد. در سفرهای خارجی که به ضیافت شام دعوت میشد از خوردن شام کفار اجتناب می کرد. دکتر مهارت خاصی در بازی کردن با سالاد و غذا داشت و به محض اینکه میزبان سرگرم می شد و توجه وی به جای دیگری معطوف بود ایشان غذا و سالاد را در جیب کاپشنشان می ریختند تا بعدا در فرصتی مناسب به سطل اشغال بریزند.

 

 

mtymeta

چند لینک
به شعر از نفس افتاده جان تازه بده / و مادری کن و این‌بار هم اجازه بده

باسمه تعالی

سلام

- امام خمینی:
در طول اين نهضت ، اشخاصي را [ديدم] بسيار هم مردم نماز خوان و ملا و معتبر و  اينها [بودند] لكن در همان يورش اول كه سازمان امنيت برد و يك دسته اي را اذيت كرد و زد، راحت طلبي را برداشتند و انتخاب كردند و كنار نشستند؛ حالا يا ساكت كنار نشستند يا بعضي هم ساكت نشدند و كنار نشستند؛ يعني، موافقت كردند با دستگاه.

- رهبر انقلاب:

و می بینید که چنانچه رئیس جمهوری شور و نشاط داشته باشد، شوق و اراده داشته باشد، چه خدمات بزرگی را برای این کشور انجام می دهد.
چيزهائى را كه انسان مي شنود، باور نمي كند كه از زبان نامزدها و آن كسانى كه دنبال اين مسئوليت ها هستند، از روى صدق و صفا خارج شده باشد. گاهى انسان حرفهاى عجيب و نسبت هاى عجيبى مي شنود... بنده كه از همه‏ى اين آقايان
اوضاع كشور را بيشتر مي دانم
و بهتر خبر دارم، مي دانم كه بسيارى از اين مطالبى كه به عنوان انتقاد درباره‏ى وضع كشور و وضع اقتصاد و اين ها مي گويند، خلاف واقع است؛ اشتباه مي كنند. ان‏شاءاللَّه اشتباه است.


 

- «کاندیدای خط امام» از نگاه رحیم پور ازغدی
اين افراد يا واقعا جاهلند يا خود را به تجاهل زده‌اند؛ بر اساس انديشه‌هاي امام (ره) براي ما معيار محبوبيت در دنيا، ملت‌هاي جهانند، نه دولت‌هايشان و سرانجام دولت‌ها هم نفعشان را در اين خواهند ديد كه با ملت‌ها هم‌سو شوند.

- رفیق کشی به سبک تابناک!
عدم همراهی لاریجانی و قالیباف با ایده یاد شده، واکنش های تابناک نشین ها را در پی داشت تا رفیقان دیروز خود را مورد حملاتی شدید با عناوین جدیدی بکنند.

- تشنج در سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه اصفهان + +
کردانیسم از همین دانشگاه شما و گروه فلسفه این دانشگاه آغاز شد. روزنامه ها و نامه های آرشیو شده پس از دوم خرداد را بررسی کنید و ببینید که آقای خاتمی شما آن زمان دکتر بود!

- روایت مسعود نیلی از قصد دولت قبل برای انحلال برخی شوراها
تعدادی از افرادی که عضو شوراهایی بودند که باید حذف می شدند، با اعمال فشارهایی بر رئیس جمهور استدلال آوردند که با تعطیلی این شوراها وضعیت بغرنج و نابسامان اقتصادی تشدید می شود. نتیجه آن شد که آن کار مطالعاتی نیز به قفسه کتابخانه ها و اسناد مدارک سازمان برنامه و بودجه سپرده شد.

- عذرخواهي بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير از طلبه سيرجاني

- سند معامله بر سر نمایندگی و اوج وفای به عهد سخنگوی اقلیت مجلس
داریوش قنبری در این توافقنامه که به تاريخ 15 خرداد 84 امضا کرده، تعهدات جالبی مانند واگذار کردن اولین پست مدیریتی در استان به انتخاب خود این فرد! را داده است.

- سکوت ما در قبال حرام شرعی و خلاف قانونی
حملات شدید رهبری با حرام شرعی و خلاف قانونی دانستن حرکات تفرقه انگیز مذهبی، نقطه ی عطف مهمی راجع به بحث وحدت اسلامی است.

- بيانيه سپاه پاسداران درباره جوسازی‌ها، پيرامون فعاليت سياسی بسيجيان

- ما 71 دقیقه در روز مطالعه می‌کنیم!؟

- بازی رایانه ای سرنگونی احمدی نژاد - شرکت سازنده
کینه از رئیس جمهور اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی، برخی محافل آمریکایی را به عقده گشایی های کودکانه واداشته است. در آخرین نوع از عقده گشایی‌ها، آمریکا بازی رایانه‌ای جدیدی را به عرصه اینترنت عرضه کرده است که موضوع آن حمله به احمدی نژاد و سرنگونی وی است.

- سید عباس نبوی: انحلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اقدام درستي بود
پس از شركت در اولين جلسه اين شورا حاسبي نزد من آمد و ضمن تبريك گفت كه پايان نامه دكتراي شما در دست بررسي است و اگر مشكلي داريد من برطرف مي‌كنم!

- پیوستن انجمن حجتیه به صف طرفداران ایده‌ی "نه احمدی‌نژاد" هاشمی
...در نهايت هم همه اعضا در جلسه متفق‌القول تأکيد می کنند که: «بايد کاري کرد تا احمدي‌نژاد رأي نياورد»

- خبری از چهار سال پیش!
 

keyhan-7-4-84
***

شنیده می‌شود از آسمان صدایی که...
کشیده شعر مرا باز هم به جایی که ...

نبود هیچ کسی جز خدا، خدایی که...
نوشت نام تو را، نام آشنایی که...

پس از نوشتن آن آسمان تبسم کرد
و از شنیدنش افلاک دست و پا گم کرد

نوشت فاطمه، شاعر زبانش الکن شد
نوشت فاطمه هفت آسمان مزین شد

نوشت فاطمه تکلیف نور روشن شد
دلیل خلق زمین و زمان معین شد

نوشت فاطمه یعنی خدا غزل گفته است
غزل قصیده‌ی نابی که در ازل گفته است

نوشت فاطمه تعریف دیگری دارد
ز درک خاک مقام فراتری دارد

خوشا به حال پیمبر چه مادری دارد
درون خانه بهشت معطری دارد

پدر همیشه کنارت حضور گرمی داشت
برای وصف تو از عرش واژه بر می‌داشت

چرا که روی زمین واژه‌ی وزینی نیست
و شأن وصف تو اوصاف اینچنینی نیست

و جای صحبت این شاعر زمینی نیست
و شعر گفتن ما غیر شرمگینی نیست

خدا فراتر از این واژه‌ها کشیده تو را
گمان کنم که تو را، اصلا آفریده تو را

که گرد چادر تو آسمان طواف کند
و زیر سایه‌ی آن کعبه اعتکاف کند

ملک ببیند و آنگاه اعتراف کند
که این شکوه جهان را پر از عفاف کند

کتاب زندگی‌ات را مرور باید کرد
مرور کوثر و تطهیر و نور باید کرد

در آن زمان که دل از روزگار دلخور بود
و وصف مردمش الهاکم التکاثر بود

درون خانه‌ی تو نان فقر آجر بود
شبیه شعب ابی‌طالب از خدا پر بود

بهشت عالم بالا برایت آماده است
حصیر خانه‌ی مولا به پایت افتاده است

به حکم عشق بنا شد در آسمان علی
علی از آن تو باشد... تو هم از آن علی

چه عاشقانه همه عمر مهربان علی!
به نان خشک علی ساختی، به جان علی

از آسمان نگاهت ستاره می‌خواهم
اگر اجازه دهی با اشاره می‌خواهم ــ

به یاد آن دل از شهر خسته بنویسم
کنار شعر دو رکعت نشسته بنویسم

شکسته آمده‌ام تا شکسته بنویسم
و پیش چشم تو با دست بسته بنویسم

به شعر از نفس افتاده جان تازه بده
و مادری کن و این‌بار هم اجازه بده

به افتخار بگوییم از تبار توایم
هنوز هم که هنوز است بی‌قرار توایم

اگر چه ما همه در حسرت مزار توایم
کنار حضرت معصومه در کنار توایم

فضای سینه پر از عشق بی‌کرانه‌ی توست
کرم نما و فرود آ که خانه خانه‌ی توست

(حمیدرضا برقعی)

 

 

siavash_shadow

بیانیۀ حقوق بشر میر حسین موسوی

بیانیۀ حقوق بشر و حقوق شهروندی مهندس میر حسین موسوی منتشر شد.
موسوي در اين بيانيه بر رعايت حرمت و کرامت انسان ها و رعايت حقوق بشر تاکيد کرده و ديدگاه ها و اعتقادات خود را در اين زمينه به صورت مشروح بيان کرده است.
متن اين بيانيه به اين شرح است:

تضمین حقوق بشر و آزادی یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب مشروطه و انقلاب شکوهمند مردم ایران در سال 1357 بوده است. در طول تاریخ همواره مردمان صالح مُنادی حقوق بشر و آزادی بوده‌اند و سرآمد همه آن صالحان و پاکان که زندگی خود را وقف تضمین آزادی و کرامت بشر کرده‌اند، پیامبران، با قامتی افراشته و ندایی دلنشین و پرطنین، تأثیری ماندگار‌ و فراگیر داشته‌اند. انقلاب مردم ایران که مرحله‌ای مهم از حرکت آزادی‌خواهانۀ ساکنان این مرز بوم کهن است از جملۀ حرکت‌هایی است که با اتکا به تعالیم معنوی دین راه خود را باز کرد و پیش رفت. حقوق بشر در ایران مضمون تازه‌ای نیست، اولین اعلامیۀ حقوق بشر را به کورش پادشاه نامدار ایرانی نسبت می‌دهند که در قرآن ذوالقرنین لقب گرفته است. منشور حقوق بشر کورش شهرت و اعتبار جهانی دارد. پس از آن، مضامین حقوق بشر که در متون دینی اسلام انعکاس داشت، ایرانیان را که از ظلم و استبداد ساسانیان به تنگ آمده بودند به خود جلب کرد و به تعالیم اسلام دل سپردند.
ایران معاصر ضمن اینکه با مضامین حقوق بشر به لحاظ تاریخ خود و هم به لحاظ آموزه‌‌های اسلامی آشناست، منشور ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی را نیز رسما پذیرفته است. انقلاب مردم ایران نه تنها موازین حقوق بشری بین‌المللی را هرگز مردود نمی‌دانست، استقرار وتضمین آن موازین را به عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های بشری و به عنوان حاصل خرد جمعی همۀ انسان‌ها در قالب شعار "آزادی" مورد تأکید قرار داد. اکثریت مردم به درستی باور داشتند که حقوق بشر، به همان مفهوم جهانی خود، به هیچ وجهی با خدا پرستی و پیروی از تعالیم معنوی اسلام تعارضی ندارد، به همین علت نیز به "جمهوری اسلامی" آری گفتند و در نتیجه، موازین حقوق بشری در کنار موازین اسلامی وارد قانون اساسی ایران شد تا "آزادی" در ایران در پناه "آموزه‌های معنوی اسلام" و در قالب "جمهوری اسلامی" بیش از هر جای دیگر دنیا مورد تضمین و حمایت قرار گیرد.
حقوق بشر در اسلام به عنوان حقوقی خدادادی شناخته می‌شود بنابراین هیچ فرمانروا، دولت، مجلس یا قدرتی نمی‌تواند به هیچ طریق حقوق بشر را که از سوی خداوند اعطا گردیده، محدود یا نقض کند و هیچ فردی نمی‌تواند از این حقوق چشم پوشی نماید. این عقیده درقرآن، درقالب کلمات ژرف و آسمانی " و لقد کرمنا بنی آدم" انعکاس یافته است.
حقِ "حیات"، "آزادی"، "مالکیت"، "امنیت"، "حقِ پی‌جویی رشد و سعادت" و "حقِ ایستادگی در برابر ستم"، حقوق طبیعی و سلب ناشدنی افراداند. دولت وظیفه دارد از طریق ایجاد و گسترش نهادهای لازم، به نحوی سازمان یافته و مؤثر، این حقوق را مورد حمایت و تضمین قرار دهد.
رئیس جمهور بر اساس سوگندی که یاد می‌کند، از جمله وظیفه دارد از آزادی و حرمت اشخاص و حقوق ملت حمایت کند، پاسخگو باشد و از خود‌کامگی بپرهیزد و قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به او سپرده، همچون امینی پارسا و فداکار به کار برد. من بر این اساس و بنا بر اختیار و تمایل قلبی خود، پیشا‌پیش با مردم پیمان می‌بندم که چنانچه برای تصدی مقام خطیر ریاست جمهوری مورد اعتماد و حمایت اکثریت قرار گیرم:
استقرار حکومت قانون را به عنوان شرط لازم تحقق حقوق بشر و حقوق شهروندی، یکی از اهداف اصلی خود قرار دهم و اصلاحات حقوقی لازم را به عمل آورم تا قانون توسط همه مقامات و سازمان‌های حکومتی مورد رعایت قرار گیرد، از قانون استفاده ابزاری نشود و قانون براساس تفسیر‌هایی سازگار با موازین حقوق بشری به اجرا درآید.
از طریق ایجاد نهادهای مناسب، شرایطی فراهم آورم تا قانون وسیلۀ اعمال خشونت‌های ناروا و موهن قرار نگیرد، خشونت و بی‌عدالتی و تبعیض، قانونی نشود و موازین حقوق بشری و وجدان جمعی جامعه در کنار آموزه‌های معنوی اسلام در وضع مقررات و تهیۀ لوایح مد‌نظر قرار گیرد.
حریم خصوصی افراد را محترم شمارم، آزادی بیان و اجتماعات را مورد حمایت قرار دهم، از طریق توسعه و تقویت جامعۀ مدنی و با برگزاری انتخابات رقابتی، آزاد و منصفانه و همچنین با حمایت از مطبوعات و رسانه‌های مستقل و با جلوگیری از سانسور، حق دسترسی آزاد به اطلاعات و حق مردم بر تعیین سرنوشت خویش و حق نظارت و مشارکت سیاسی را تضمین کنم.
امنیت تنها امنیتِ دولت نیست، امنیتِ انسانی است. امنیت را برای آحاد مردم برقرار سازم تا آزاد از ترس و رها از نیاز، تحت حمایت قانون زندگی و فعالیت کنند.
در توسعه و تقویت شوراها بکوشم، در امور روستا خود را از روستایی داناتر ندانم و امور شهر را به مردم شهر واگذارم. حکمرانی محلی را تقویت کنم.
با اقلیت سیاسی و با رقبا و مخالفان خود منصفانه رفتار کنم و حقوق آنها را برای رقابت و یا مخالفت محترم شمارم. هیچ فردی را شهروند دست دوم تلقی نکنم.
ممنوعیت اعمال هرگونه شکنجه اعم از روحی و بدنی را به اجرا در آورم.
از حقوق زنان حمایت کنم و از تبعیض جنسیتی جلوگیر نمایم.
فعالیت‌های مستقل دانشجویی و دانش‌آموزی را مورد حمایت قرار دهم.
با پی‌ریزی درست نظام اقتصادی، با ایجاد امنیت اقتصادی و با گسترش و تقویت بازار رقابتی، زمینۀ تأمین نیازهای اساسی: " غذا، مسکن، بهداشت و درمان، آموزش وپرورش و اشتغال " را فراهم آورم. با فساد اداری و مالی مبارزه کنم.
ناتوانی و نیاز و آسیب‌پذیریِِ هیچ شهروندی را وسیلۀ سلطه‌گری و افزون طلبی سیاسی قرار ند‌هم. از سؤاستفاده از اطلاعات اقتصادی و امکانات عمومی جلوگیر کنم. از استخدام کشوری وسازمان اداری به‌عنوان وسیله‌ای برای جلب حمایت افراد و یا به عنوان پاداش و امتیاز برای طرفداران خود استفاده نکنم. امکانات عمومی را وسیلۀ استمرار قدرت خود نسازم.
امنیت شغلی را برای آحاد مردم به‌‌ویژه برای هنرمندان، روزنامه‌نگارن، فعالان سیاسی، ورزشکاران، معلمان، اساتید دانشگاه و کارگران تأمین کنم.
حمایت‌های تأمین اجتماعی را گسترش داده و تقویت کنم به نحوی که همۀ افراد مردم، به‌ویژه زنان، کودکان، روستائیان، کشاورزان، کارگران و سالمندان را به نحو مطلوب پوشش دهد.
زمینۀ ابراز شادی در جامعه را فراهم کنم و برای تقویت و ارتقا امید به زندگی و نشاط اجتماعی بکوشم و اخلاق حسنه را محفوظ دارم.
به سنن ملی احترام گذارم و از آثار باستانی و میراث فرهنگی به نحو شایسته محافظت کنم.
از حق بر آموزش حمایت کنم و در جهت حذف گزینش‌های عقیدتی و سیاسی ناروا اقدام نمایم.
دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه را آنچنان که در خور جایگاه بلند آنان است محترم شمارم.
از پدید آورندگان آثار ادبی، هنری و علمی حمایت کنم، تا بدون ترس از تعقیب و مجازات‌های ناروا، خلاقیت‌های خود را پرورش و بروز دهند و آزادانه در زندگی فرهنگی جامعه شرکت جویند.
حقوق اقوام را به رسمیت شناسم و بر اساس الگوی مدیریت غیر متمرکز، اقوام را در ادارۀ امور خود سهیم کنم.
کرامت انسانی و حقوق شهروندیِ اقلیت‌های دینی و آزادی عقیده و وجدان را به رسمیت شناسم و تفتیش عقاید و سرزنش و عقاب افراد به دلیل مسائل اعتقادی را ناپسند شمارم و از آن جلوگیری کنم.
برخورداری از محیط زیست سالم را حق بشر و از جملۀ حقوق شهروندی به شمار آورم، روند رو به گسترش تخریب محیط زیست را متوقف سازم و با جلب مشارکت عمومی از محیط زیست حفاظت کنم.
آگاهم که به ثمر رساندن این اهدف، با توجه به امکانات حقوقی و حقیقی موجود، کاری است بس دشوار، اما متعهدم در مقام اجرای اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسی، سند چشم انداز و تعهدات حقوق بشری که ایران به موجب کنوانسیون‌های بین‌المللی پذیرفته است، با ایجاد معاونت حقوق بشر و حقوق شهروندی ریاست جمهوری، با احیای هیئت پیگیری و نظارت بر قانون اساسی، از طریق تعامل و همکاری سازنده با همۀ دولت‌ها و نهادهای بین‌المللیِ فعال در زمینۀ حقوق بشر، با تصویب و اجرای طرح ملی آموزش حقوق بشر و حقوق شهروندی، از طریق انتخاب وزرا و مدیران متخصص، شایسته و مدبر که به حقوق بشر و حقوق شهروندی متعهد باشند و با جلب همکاری سایر قوا، از حداکثر ظرفیت‌های موجود برای تحقق این اهداف و آرمان‌ها استفاده کنم و در عین‌حال ظرفیت‌های فعلی را تا حد ممکن افزایش دهم. صادق باشم و شفاف عمل کنم، مشروعیت خود را در گرو اعتماد و حمایت مردم بدانم، مردم و به ویژه زنان و جوانان، سازمانهای غیر دولتی، شوراها، سندیکاها، اتحادیه‌ها و اصناف و نهاد‌های مدنی را در تصمیم‌سازی‌ها و اداره و رهبری کشور دخالت دهم، حقوق اقلیت و حق مخالفت را محترم شمارم و زمینۀ گفت و گو‌های عقلانی- انتقادی در بارۀ مصالح عمومی را فراهم آورم، بکوشم تا دست‌آوردهای فرهنگ ایران و تعالیم معنوی اسلام در حمایت از کرامت بشر، جایگاه جهانی خود را بیابد و به محافل، اعلامیه‌ها و میثاق‌های بین‌المللی راه یابد، برای گسترش فرهنگ تفاهم و روح بردباری و برای زدودن خشونت، به‌ویژه خشونت‌های عقیدتی و سیاسیِ سازمان یافته، تلاش کنم و با توکل به خدا و با تکیه بر مردم برای ساختن ایرانی آزاد و آباد بکوشم و نسبت به عهد خود، در برابر خدا و مردم، مسئول و پاسخگو باشم که به گفتۀ پیشوایم حضرت علی (ع) "‌خدا هر جباری را خوار کند و هر خودکامه‌ای را پست و بی‌مقدار سازد".
میر حسین موسوی-27/02/1388

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 ارديبهشت / 19 مي / 24 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 29 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالگشت درگذشت نوح ساماني كه پاي غزنويان را به حكومت باز كرد

17 مه سال 954 ميلادي را روزي ذكر كرده اند كه نوح ساماني پس از 12 سال حكومت درگذشت. «تاريخ عمومي» نوح را با اين كه بمانند سلاطين قبلي دودمان ساماني به تقويت زبان فارسي و احياء هرچه بيشتر فرهنگ ايراني كمك كرده بود، به نيكي ياد نمي كند، زيرا كه برضد پدرش «نصر» كودتا كرده و او را به زندان افكنده بود. مورخان روس نوشته اند كه نصر به اشاره پسرش نوح در زندان به قتل رسيده بود و مرگ او، آن طور كه نوشته اند، طبيعي نبود. ناسيوناليستهاي ايراني نيز از نوح ساماني به عنوان دولتمردي ياد كرده اند كه باعث شده بود پاي غزنويان كه از تبار غير ايراني بودند به حكومت باز شود. نوح از ميان تبار غزنويان براي خود افسر گارد و فرمانده نظامي انتخاب كرده بود و باعث عدم رضايت برخي از ايرانيان شده بود كه او را متهم به برتري دادن خارجي بر ايراني كرده بودند و يكي از اين ايرانيان ناراضي، ابو منصور محمد بود كه برضد نوح دست به قيام مسلحانه زده بود.
     پس از مرگ نوح، پسرش عبدالملك برجاي او نشست كه نتوانست غزنويان را از اطراف خود دور سازد و مجبور شد كه الپتكين يكي از سران آنان را به اميري هرات (يكي از شهرهاي بزرگ خراسان وقت) منصوب كند كه باني سلسله غزنويان بشمار مي آيد.

 

جمعيت تهران در سال 1318
نگاهي به مسئله جمعيت در تهران

دولت وقت در ارديبهشت سال 1318 (ماه مي سال 1939 و سال آغاز جنگ جهاني دوم) نتايج سرشماري شهر تهران را اعلام كرد كه به موجب آن، پايتخت ايران در آن سال 531 هزار جمعيت داشت . اين جمعيت اينك تقريبا 25 برابر شده است. نظام سابق در نيمه دهه 1340 (دهه 1960) براي جلوگيري از گسترش بي رويه تهران طرح «محدوده 25 ساله» تهيه، تصويب و به اجرا درآورده بود كه از لحظه پيروزي انقلاب در فوريه 1979 مردمي كه آمادگي تصرف اراضي و خانه سازي بدون مجوز داشتند شبانه هجوم بردند و مرزهاي محدوده را نقض كردند و «طرح محدوده شهر» عملا لغو شد و بعدا هم جانشين پيدا نكرد و تهران كه در دامنه كوه قرار گرفته هر دم بزرگ و بزرگتر مي شود به گونه اي كه جاي نفس كشيدن در آن باقي نخواهد ماند.

گوشه اي از تهران متراکم، پردود و پر جمعيت (سال 2005)

 

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

29/02/58
درخواست استاندار خوزستان از وزير كشور براي واگذاري فرماندهي نيروهاي مسلح مستقر در استان به وي براي مقابله با آشوبگران در سطح شهر و مرز ، بر حسب نياز .

مصاحبه مطبوعاتي عزالدين حسيني در تهران و پاسخ وي به سؤالات خبرنگاران درباره نتايج مذاكرات با امام و دولت موقت ، هدف سفر هيئت حسن نيت به تهران ، قانون اساسي و حقوق خلق‌هاي ايران ، خودمختاري كردستان ، ترور سرلشكر قره‌ني ، حدود و ثغور كردستان خودمختار ، ارتباط با كُردهاي عراق ، شوراي انقلاب ، دخالت ارتش در وقايع نقده و …
انتشار بيانيه مشترك “ جنبش ملي مجاهدين “ و “ جاما “ و اعلام اتخاذ مواضع مشترك ضد استبدادي ، ضد ارتجاعي و ضد استعماري از اين تاريخ به بعد .

اعلاميه سازمان مجاهدين خلق ايران در حمايت از بيانات ضد آمريكايي امام خميني و اعلام روز چهارم خرداد ـ روز شهادت بنيانگذاران سازمان ـ به عنوان روز اعتراض به قطعنامه سناي آمريكا .
برگزاري مراسم سالروز تولد دكتر مصدق در زمين چمن دانشگاه صنعتي شريف به دعوت جبهه دمكراتيك ملي و سخنراني دكتر شايگان در اين مراسم و تأكيد بر لزوم حفظ آزادي و رفع سانسور ؛ قرائت پيام‌هاي جبهه دمكراتيك ، سازمان چريك‌هاي فدايي خلق و قطعنامه مراسم شامل تأكيد بر ضرورت آزادي مطبوعات ، سخن و انديشه ، عدم انحصار راديو تلويزيون و وحدت نيروهاي آزادي‌خواه …

مصاحبه سرتيپ عزيز الله امير رحيمي فرمانده دژبان مركز با روزنامه اطلاعات درباره دستور دادستان ارتش مبني بر تحويل كليه متهمان نظامي زنداني در زندان قصر و انتقال آنها به زندان پادگان امام خميني ( جمشيديه سابق ) و گزارش اين روزنامه از اجتماع خانواده‌هاي نظاميان زنداني در مقابل پادگان امام خميني و درخواست اجراي هر چه سريعتر دستور مزبور .
واكنش منفي اقتصادي كشورهاي عراق ، كويت ، عربستان ، امارات و قطر عليه مصر در پي امضاي پيمان صلح مصر با اسرائيل ؛ بهبود روابط تسليحاتي آمريكا و مصر .

29/02/62
اجلاس شوراي همكاري‌هاي خليج فارس در رياض.

29/02/64
ورود سعود الفيصل وزيرخارجه عربستان به تهران و ملاقات وي با ميرحسين موسوي نخست وزير و حجت‌الاسلام خامنه‌اي – هاشمي رفسنجاني و ولايتي.

رد پيشنهاد سعودالفيصل براي ميانجيگري در جنگ از سوي ايران.

29/02/67
نامه سرگشاده آيت‌الله مرعشي و گلپايگاني به امام براي پايان جنگ و صحه گذاشتن جامعه مدرسين بر اين نامه

Mobin_s2004@yahoo.com
 19 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پايان جدايي دانش آموزان در مدارس آمريکا به حکم ديوان عالي اين کشور - نگاهي به استدلال قضات اين ديوان

هفدهم ماه مه سالروز صدور حكم ديوان عالي آمريكا مبني بر لغو جدايي دانش آموزان مدارس در اين كشور است. تا ماه مه 1954 سياهپوستان به مدارس سفيد پوستان راه نداشتند؛ حال آن كه قانون اساسي آمريكا صريحا تاكيد بر آموزش و پروش يكنواخت، رايگان و اجباري در دوره هاي ابتدايي و متوسطه دارد، ولي دهها سال مدارس سياهپوستان را با اين استدلال كه دوگانه بودن به يكنواخت و برابر بودن آموزش و پرورش آسيب نمي رساند از مدارس سفيد پوستان جدا كرده بودند. تا اين كه در سال 1950 جماعتي در شهر «توپكا» واقع در ايالت كانزاس به دادگاه شكايت كردند كه جدايي مدارس، يكنواخت بودن آموزش و پرورش و برخورداري برابر افراد را از آن كه هدف قانون اساسي است نقض كرده و كودكان مدارس سياهپوستان از لحاظ آموزش، عقب تر هستند و اين جدايي مدارس از لحاظ روانشناسي هم باعث مي شود كه سياهپوستان در طول عمر تصور كنند كه با سفيد پوستان تفاوت و از آنان چيزي كم دارند، عقب مانده و حقير هستند و در نتيجه اعتماد به خود را از دست بدهند و رشد نكنند.
     اين پرونده كه «براون (شاكي) بر ضد شوراي آموزش و پرورش شهر توپكا» عنوان داشت تا ديوان عالي كه در آمريكا در عين حال مرجع رسيدگي ماهوي به نقض قانون اساسي است پيش رفت. در اينجا، ديوان عالي راسا دست به آزمايش دانش آموزان زد و برايش مسلم شد كه سياهپوستان به علت جدايي مدارس، از آموزش و پروش يكنواخت و برابر نمي توانند برخوردار شوند كه در پي آن روز 17 ماه مه 1954 حكم معروف خود را مبني بر غير قانوني بودن جدايي دانش اموزان و مدارس اعلام داشت و در آن نوشت: «جدايي مدارس ذاتا ايجاد نابرابري مي كند» و ناقض قانون اساسي است. از آن پس در آمريكا، دانش آموزان، صرف نظر از محل سکونت آنان، ميان مدارس تقسيم و شهرداري ها مكلف شده اند كه براي رساندن رايگان دانش آموزان به مدارس دوردست اتوبوس تهيه كنند و كتاب رايگان در اختيار دانش آموز قرار گيرد كه مبادا يكي از آنها استطاعت خريد نداشته باشد و نتواند«يكنواخت و برابر» تحصيل كند و دادن غذا در مدارس نيز رايج شد تا همه با شكم سير در كلاس شركت جويند.

 

ميراژ عراقي به جاي ناو ايراني به کشتي جنگي آمريکا موشک زد و تلفات وارد ساخت

ناو «ستارک» پس از اصابت موشک

يك ميراژ عراقي هفدهم مه 1987 در آبهاي خليج فارس اشتباها به جاي ناو ايراني، كشتي جنگي آمريكايي «ستاركStark» را هدف موشك اگزوست قرار داد كه ضمن اين حمله به ناو آمريكايي آسيب رسيد و 37 تن از افراد آن كشته و 21 تن ديگر مجروح شدند و دولت عراق از آمريكا عذرخواهي كرد و غرامت پرداخت.
     اين ناو که از نوع «فري گيت» بود و در خليج فارس ماموريت حمايت از نفتکش هاي کويتي را که با پرچم آمريکا حرکت مي کردند داشت در آن روز هدف دو موشک اکزوست ساخت فرانسه قرار گرفته بود. هر دو موشک به يک نقطه از بدنه ناو برخورد کرده و از زره ناو گذشته بودند. در آن زمان، صدام حسين و دولت او از دوستان آمريكا بشمار مي رفتند و به همين جهت، اعتراض دولت آمريكا به موشك خوردن ناو خود خفيف بود و جنجال منتهي نشد. نام درياسالار هارولد ستارک براين ناو گذارده شده بود.

 

اظهارات شكنجه شده عراقي

صدام صالح با کلاه بوقي و لباس
و سيم برق در ابوغريب

صدام صالح، عراقي 29 ساله كه جهانيان عكس او را با كلاه بوقي و دست روي سر ايستاده روي يك جعبه فلزي (در زندان ابوغريب) مشاهده كرده بودند و بعدا از زندان «ابو غريب» آزاد شده است 16 مه 2004 در يک مصاحبه مطبوعاتي گفته بود:
چند ماه پيش با مبلغي پول نقد براي خريد مبل جهت عروسي ام از خانه خارج شده بودم. مانند بسياري از همسايگان به اتومبيلي كه از چند روز پيش در نزديكي خانه متوقف و صاحبش مشخص نبود ظنين شدم و به خواست همسايگان به ايستگاه پليس رفتم تا جريان را خبر دهم كه در آنجا مرا بازرسي بدني كردند و با ديدن آن همه پول نقد به من ظنين شدند و به آمريكاييان تحويل دادند و به زندان ابوغريب منتقل شدم. در آنجا سئوالات اين بود كه بگويم عضو القاعده هستم و پولها را از آنان گرفته ام. من با زندان ابوغريب آشنا بودم. در زمان صدام حسين، چون از رفتن به سربازي طفره رفته بودم مرا به آنجا فرستاده بودند. در آن زمان «كتك» و «تشر» زدن تنها شكنجه هايي بودند كه من به چشم خود ديدم، ولي شكنجه آمريكاييان از برهنه كردن، به بدن ادرار كردن، سگهارا به جان زنداني انداختن، گرسنگي دادن، ارعاب، بيدار نگهداشتن، عكس گرفتن با بدن كاملا برهنه و ... تا نگهداشتن به حالت ايستاده و دستها بالاي سر براي مدتي طولاني و تهديد اين كه اگر دستت پايين افتد تير مي زنيم و يا اين كه سيمهايي كه به دستت بسته ايم به برق متصل مي شوند و تو را مي كشند و ... بود.
    وي افزود: در دوران تازه، پس انجام اين گونه شکنجه و بعد از آن كه شكنجه شده بي طاقت مي شد و به التماس كردن مي افتاد بازجويي از او را آغاز مي كردند. همين شكنجه ها كه هفته ها طول كشيد مرا از عمر خود بيزار كرد به گونه اي حاضر شدم بگويم از عوامل القاعده هستم. منتظر مجازات بودم ولي نمي دانم كه چطور شد ناگهان آزادم كردند. پس از آزاد شدن متوجه شدم که انتشار عکس با آن وضعيت و اعتراض افکار عمومي سبب شد که آزادم کنند.

عکس ديگري از صدام صالح که اين چنين به ميله ها دستبند زده شده بود

برخي ديگر از رويدادهاي 17 مي

  • 1727:   كاترين اول رئيس كشور روسيه در 44 سالگي درگذشت.

  • 1729:

    سميوئل کلارک فيلسوف انگليسي در 54 سالگي درگذشت.

  • 1792:   بورس نيويورک ويژه معاملات سهام تاسيس شد.

  • 1809:   ناپلئون امپراتور فرانسه سرزمين هايي را که پاپ تا آن زمان بر آنها فرمانروايي داشت ضميمه امپراتوري فرانسه کرد.

  • 1809:   ناپلئون مستملكات پاپ را به فرانسه ضميمه ساخت.

  • 1814:   ناپلئون به استقلال موناكو پايان داد. موناكو 32 هزار نفري كه اينك يك شاهزاده نشين مستقل و عضو سازمان ملل است نواري از ساحل فرانسه در نزديكي «نيس» را در برگرفته و محافظت نظامي از آن همچنان با فرانسه است. موناكو در قديم توسط دولت جنواي ايتاليا اداره مي شد.

  • 1838:   شارل موريس تاليران سياستمدار و دولتمرد معروف فرانسه در 84 سالگي فوت شد.

  • 1940:   ارتش آلمان با تصرف بروکسل، اشغال بلژيک را تکميل کرد.

  • 1967:   جمال عبدالناصر رهبر وقت مصر از سازمان ملل خواست كه نظاميان خود را از خط آتش بس مصر و اسرائيل احضار كند و با اين اقدام راه براي جنگ اسرائيل و اعراب (جنگ شش روزه) باز شد که در آن اعراب شکست خوردند و نوار غزه و صحراي سيناي مصر به تصرف اسرائيل درآمدند. در اين جنگ، غرب رود اردن و بيت المقدس قديمي که توسط اردن اداره مي شدند نيز به تصرف اسرائيل در آمدند و مسئله اعراب و اسرائيل پيچيده تر شد. نوار غزه در آن زمان درکنترل مصر بود.

  • 1995:   ژاك شيراك پس از اين كه 18 سال شهردار پاريس بود رئيس جمهور فرانسه شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     24 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت شاه عباس اول صفوي

    24 جمادي الاول 1038 - شاه عباس اول صفوي در مازندران از دنيا رفت و در حرم حبيب بن موسي در مشهد كاشان دفن شد. دوره حكومت شاه عباس اول از جهت وجود دانشمندان و علماي بزرگ و هنرمندان برجسته اين مرز و بوم از اهميتي ويژه برخوردار است. دوران صفويه عصر رشد و شكوفايي شيعه بود و علمايي چون شيخ بهايي، ملاصدرا و ميرداماد به تعليم و تعلم علوم اسلامي مي‏پرداختند. همچنين ميرعماد قزويني و عليرضا عباسي از بزرگان هنر خوشنويسي و رضا عباسي نقاش برجسته و صاحب ذوق ايران در اين دوره مي‏زيستند و آثار بجاي مانده از آنان از ميراث فرهنگي و تاريخي كشورمان بشمار مي‏روند. در عصر صفويه بناهاي تاريخي متعدد و زيبايي نيز در سراسر ايران بخصوص شهر تاريخي اصفهان ساخته شدند و از آن زمان تا كنون چشم جهانگردان و سياحان را خيره ساخته‏اند. از جمله اين آثار مسجد امام در ميدان نقش جهان اين شهر است كه بناي آن بدست آن بدست استاد علي اكبر معمار به پايان رسيده و در نوع خود بي‏نظير است.

     

    قتل ميرزا نصرالله ملك المتكلمين مبارز راه آزادي، نويسنده و خطيب توانا

    24 جمادي الاول 1326 - ميرزا نصرالله ملك المتكلمين مبارز راه آزادي، نويسنده و خطيب توانا بدست عمال محمد عليشاه دستگير و در اين روز كشته شد. وي در سال 1277هجري در اصفهان بدنيا آمد و نزد پدرش ميرزا محسن عالم هنر شناس پرورش يافت و علوم متداول زمان را با استعداد كم نظير خود فرا گرفت. ملك المتكلمين پس از تشرف به مكه معظمه در سال 1299قمري به هندوستان سفر كرد . با كوشش بسيار در بمبئي مدرسه‏اي براي ايرانيان مقيم هند تأسيس نمود. وي در سال اقامتش در هند تحت تأثير اوضاع مصيبت بار جامعه هند و استعمار انگليس در اين كشور اولين بزرگ خود را با عنوان من الخلق الي الحق انتشار داد. اين كتاب همچنان كه مورد توجه علما و مردم قرار گرفت. خشم شديد نايب السلطنه هند و مأموران انگليسي را برانگيخت. از اين رو توقيف شد و به شهر بوشهر تبعيد گرديد. ملك المتكلمين در دوره تبعيد با سيد جمال الدين اسد آبادي آشنا شد و افكار و عقايد سيد در زندگي و مبارزات او تأثير بسزايي گذاشت وي بعد از مراجعت به زادگاهش به وعظ و خطابه مشغول شد اما در اندك مدتي آماج حملات عمال حكومت استبدادي قرار گرفت و سرانجام در سال 1326هجري به دستور محمد عليشاه در ماجراي به توپ بستن مجلس در باغشاه بقتل رسيد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    17
    26

    اهواز

    26
    40

    تبريز

    13
    26

    شيراز

    18
    31

    مشهد

    14
    23

    بندرعباس

    27
    39

    کرمان

    16
    32

    اصفهان

    13
    23

    يزد

    18
    29

    کرمانشاه

    13
    28

    اراک

    12
    24

    رشت

    14
    21

    دبی

    30
    38

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1331 تومان
    986 تومان
    1494 تومان
    1030 تومان
    267 تومان
    269 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    216000 تومان
    111500 تومان
    57000 تومان
    213000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:15
    طلوع خورشيد : 05:56
    اذان ظهر : 13:00
    غروب خورشيد : 20:04
    اذان مغرب : 20:26
    نيمه شب شرعي : 00:10
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    House & Home
    ماه مي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    House & Home

    تاريخ انتشار: مي 2009
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 27 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    کامپیوتر کیبردی ایسوس
    به تولید انبوه نزدیک میشود

     

    داشتن کیبوردی که يک مانیتور هم داشته باشد تا ویندور ايکس پی خود را روي آن بوت کنید، واقعاً شبيه يک رويا برای گيک های تکنولوژي است. اما این رویا را شرکت ايسوس با ارائه ی اين کیبورد به واقعيت تبدیل کرده است. قبلا و در اخبار نمایشگاه CES2009 با کامپیوتر کیبردی Asus آشنا شده اید. خبر جدید این است که از انتهای ماه آینده می توانید Eee Keyboard را بخرید.
    اين کیبورد که در واقع یک کامپیوتر کامل است، با مانیتور لمسی 5 اینچی اش و پردازنده اتمN270 توانایی آن را دارد تا يک ویندوز ایکس پي را براي شما بارگزاري کند.
    البته ماجرا به اینجا ختم نمي شود و بايد بدانید که 32 گیگابایت SSD ، واي فای، بلوتوث و همچنین يک خروجي HDMI هم در آن تعبیه شده که جذابيت داشتن آن را دو چندان می کند.
    به هر حال این محصول ایسوس با اینکه هنور عرضه نشده طرفداران زيادي پیدا کرده و شايد بتواند رقيبي جدی برای کامپیوترهای رومیزی به شمار رود.

    منبع

    مطالعه با غل و زنجیر

    حتماً شما هم مثل من برايتان اتفاق افتاده که بخواهيد کتابی درسي یا غير درسی را بخوانيد، یا ملزم به انجام قسمتی پروژه ی دانشگاه و کارهایی از این قبيل در ساعتي معین و طبق برنامه باشيد. اما به طور دائم کارتان را رها می کنيد و به قول معروف دست و دلتان به کار نمی رود. گاهی اوقات تنبلی باعث میشود که کار را به صورت مستمر انجام ندهید.
    چاره این است که از روش های قرون وسطی استفاده کنید، این وزنه ی مدرن طراحی شده تا با به زنجیر کشيدنتان هيچ راه فراري تا اتمام زمان کار نداشته باشید.
    در واقع این وزنه 9.5 کيلويي اصلاً به پای شما آسیب نمي زند و فقط هنگامی که قصد رها کردن کار را داريد به شما يادآوري می کند که هنوز زمانش تمام نشده. البته با صدایی بلند اين یادآوری را انجام مي دهد و شما به نوعی مجبور به ادامه کارتان مي شوید. اين وزنه خود به خود با اتمام زمان تعیین شده، شما را رها می کند.
    شايد قیمت 115 دلاری اين وزنه کمی زياد باشد، ولی متفاوت بودن آن شما را ترغيب به داشتن آن نمي کند؟ به خصوص اگر برای درس خواندن با این وزنه و زنجیرش به کتابخانه بروید.  

    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    درسی از ادیسون‌

    اديسون در سنین پيري پس از كشف لامپ، يكي از ثروتمندان آمريكا به شمار ميرفت و درآمد سرشارش را تمام و كمال در آزمايشگاه مجهزش كه ساختمان بزرگي بود هزينه مي كرد.
    اين آزمايشگاه، بزرگترين عشق پيرمرد بود. هر روز اختراعي جديد در آن شكل مي گرفت تا آماده بهينه سازي و ورود به بازار شود.
    در همين روزها بود كه نيمه هاي شب از اداره آتش نشاني به پسر اديسون اطلاع دادند، آزمايشگاه پدرش در آتش مي سوزد و حقيقتا كاري از دست كسي بر نمي آيد و تمام تلاش ماموان فقط برای جلوگيري از گسترش آتش به ساير ساختمانها است. آنها تقاضا داشتند كه موضوع به نحو قابل قبولي به اطلاع پيرمرد رسانده شود.
    پسر با خود انديشيد كه احتمالا پيرمرد با شنيدن اين خبر سكته مي كند و لذا از بيدار كردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب ديد كه پيرمرد در مقابل ساختمان آزمايشگاه روي يك صندلي نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره مي كند.
    پسر تصميم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او مي انديشيد كه پدر در بدترين شرايط عمرش بسر مي برد.
    ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را ديد و با صداي بلند و سر شار از شادي گفت: پسر تو اينجايي؟ مي بيني چقدر زيباست! رنگ آميزي شعله ها را مي بيني؟ حيرت آور است! من فكر مي كنم كه آن شعله هاي بنفش به علت سوختن گوگرد در كنار فسفر به وجود آمده است! واي! خداي من، خيلي زيباست! كاش مادرت هم اينجا بود و اين منظره زيبا را مي ديد. كمتر كسي در طول عمرش امكان ديدن چنين منظره زيبايي را خواهد داشت! نظر تو چیست پسرم؟
    پسر حيران و گيج جواب داد: پدر تمام زندگيت در آتش مي سوزد و تو از زيبايي رنگ شعله ها صحبت مي كني؟
    چطور ميتواني؟ من تمام بدنم مي لرزد و تو خونسرد نشسته اي؟
    پدر گفت: پسرم از دست من و تو كه كاري بر نمي آيد. مامورين هم كه تمام تلاششان را مي كنند. در اين لحظه بهترين كار لذت بردن از منظره ايست كه ديگر تكرار نخواهد شد!
    در مورد آزمايشگاه و باز سازي يا نو سازي آن فردا فكر مي كنيم! الآن موقع اين كار نيست!
    به شعله هاي زيبا نگاه كن كه ديگر چنين امكاني را نخواهي داشت!
    فردا صبح ادیسون به خرابه ها نگاه کرد و گفت: " ارزش زیادی در بلا ها وجود دارد. تمام اشتباهات ما در این آتش سوخت. خدا را شکر که می توانیم از اول شروع کنیم."
    توماس آلوا اديسون سال بعد مجددا در آزمايشگاه جديدش مشغول كار بود و همان سال يكي از بزرگترين اختراع بشريت يعني ضبط صدا را تقديم جهانيان نمود. آري او گرامافون را درست يك سال پس از آن واقعه اختراع کرد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    مشخصات بخارشوی‌ها

    ▪ میزان مصرف برق و توان بخارشوی:
    اغلب بخارشوی‌ها با ولتاژ مصرفی ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت و فرکانس ۵۰ تا ۶۰ هرتز روشن و استفاده می‌شوند. توان بخارشوی‌های دستی معمولا ۱۰۰۰ وات، توان بخارشوی های تِی بخار ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ وات و توان بخارشوی‌ها چندمنظوره بیشتر است....


    ▪ وزن بخارشوی:
    وزن بخارشوی‌ها به خصوص برای خانم‌های خانه دار بسیار مهم است. بخارشوی های دستی اغلب دارای وزن‌ کمی هستند و حمل و نقل آنها نیز بسیار راحت است. بخارشوهای تی بخار و چندمنظوره وزن بیشتری دارند و گهگاه موجب خستگی و ناراحتی می‌شوند.


    ▪ فشار بخار:
    میزان فشار بخار نیز معمولا از ۳ تا ۵ بار فشار متغیر است. هر چه فشار بخار آب بیشتر باشد قدرت تمیز کنندگی آن نیز بیشتر می‌شود.


    ▪ مخزن بخارشوی:
    مخزن آب بخارشوی‏ها، از ۲۵۰ سی سی تا ۲۰۰۰ سی سی (۲ لیتر) متغیر است. مخزن بخارشوی‌های دستی حجم آبی به مقدار ۲۵۰ تا ۵۰۰ سی سی دارند. هر چه‌قدر حجم مخزن کمتر باشد آب داخل آن نیز زودتر به بخار تبدیل می‌شود، به طوری که در بخارشوی‌های دستی یک تا دو دقیقه و در بخارشوی‌های دیگر تا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد.


    ▪ مدت زمان استفاده از بخارشوی:
    مدت زمان استفاده از بخارشوی‌ها به حجم آن بستگی دارد. در نوع دستی معمولا تا ۱۵ دقیقه و در بخارشوی های دیگر تا ۵۰ دقیقه می‌توان از بخار آن برای تمیز کردن سطوح استفاده کرد.


    ▪ قطعات جانبی در بخارشوی:
    بخارشوی‌ها دارای قطعات کمکی برای راحتی در استفاده هستند. سری مخصوص بخارشوی کردن کنج‏ها، پرده کرکره‌ها، رادیاتورها، توالت‌ها، شیرها و فولاد زنگ نزن، پنجره‌ها، آینه‌ها و سطوح لعابی و سری مخصوص شیشه شور در داخل جعبه بخارشوی وجود دارد.
    روی برخی از بخارشوی‌ها قفل ایمنی کودک نصب شده است که اگر در منزل کودک دارید بهتر است به این موضوع توجه کنید. همچنین بسته به نوع بخارشوی قطعات زیر در جعبه آن قرار دارد:
    ـ پارچه پاک‌کننده کوچک و بزرگ
    - پیمانه اندازه گیری جهت پر کردن مخزن آب
    - برس پلاستیکی کوچک و بزرگ
    - دستگیره تفنگی بخار


    ▪ محدوده قیمتی:
    قیمت بخارشوی با توجه به نوع آن و همچنین توان و فشار بخار آن و نیز علامت تجاری آن متفاوت است. ارزان‌ترین آن مربوط به بخارشوی دستی است که قیمتی بین ۳۵ تا ۷۰ هزارتومان دارند. تِی بخارها نیز از ۱۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان قیمت دارند.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    لایه برداری پوست یا «پیلینگ» چیست؟


     

    š پوست و بیماری های آن
    پیلینگ یا همان لایه برداری به عملی گفته می شود که لایه سطحی پوست به طرقی برداشته شود.

    مواردی که لایه برداری انجام می گیرد :
    - وجود جوش صورت و از بین بردن اسکارهای(SCAR) باقیمانده از جوش صورت
    - وجود لک صورت یا ملاسما
    - وجود کک و مک یا فرکل ( FRECKLE )
    - وجود هر نوع اسکار از قبیل سوختگی، باقیمانده هر نوع ضایعه در صورت
    - وجود انواعی از لک ، باقیمانده از التهاب قبلی


    š طریقه پیلینگ
    لایه برداری را می توان به طرق گوناگون انجام داد:

    ۱ - لایه برداری شیمیایی :
    به وسیله مواد شیمیایی که عمدتاً از اسید با درصدهای متفاوت است انجام می گیرد. معمولاً از الفا هیدروکسی اسید ( AHA )؛ تری کلرو استیک اسید ( TCA ) و فـِنـُل با درصدهای متفاوت استفاده می شود .

    ۲ - لایه برداری مکانیکی :
    به وسیله ابزارهای تراشنده ، لایه سطحی پوست را می تراشند از جمله:
    DERMABRESION (استفاده از یک دستگاه دوّار و تراشنده ) و یا به وسیله سنباده .

    ۳ - لایه برداری به روش لیزر:
    معمولاً از لیزر CO2 برای این منظور استفاده می شود .
    انتخاب پوست مناسب جهت هر نوع پیلینگ در نتیجه ی عمل بسیار دخیل است؛ به این صورت که نمی توان هر نوع پیلینگ را برای هر نوع پوست انتخاب کرد.
    جـدا از این کـه پیلینگ را در چـند جـلسه می توان انجـام داد، روش پیلینگ به صورت طـولانی و مداوم نیز صورت می گیرد ، این روش به وسیله کرم های دارای الفا هیدروکسی اسید با درصد متفاوت معمولاً کمتر از ۱۵% انجام می گیرد. در این روش فرد هر شب از این کرم ها بر روی جـاهایی که می خـواهـد لایه برداری شود؛ استفاده می کند. در مواقعی که فرد از پیلینگ استفاده می کند باید از نور خورشید اجتناب کرده ، حتماً از ضدآفتاب در خارج از منزل استفاده کند. البته پیلینگ را نمی توان به همه افراد تجویز کرد.


    š آلوئه ورا ALOE VERA
    آلوئه ورا ( صبر تلخ ) گیاهی است از گونه ی لاله دارای برگی پهن و حاوی ژل . این گیاه از نواحی آفریقا منشاء گرفته و گونه های متفاوتی دارد که در دارا بودن مقدار ترکیبات از هم جدا می شوند .
    این گیاه دارای خواص متعددی است ؛ از آن جمله می توان به مـوارد :
    ضـد حسـاسـیت - ضد باکتری - ضد قارچی - ترمیم زخم - ترمیم نواحی سرمازده - مسهل و موارد دیگر اشاره کرد.
    از برگ و ژل این گیاه می توان استفاده کرد .
    موارد استفاده این دارو با نتایج خوب در بیماری های پوستی و داخلی شامل :
    درماتیت سبوره ( پوسته ریزی سر و در موارد شدید ، سینه، زیر بغل و کشاله ران )، سوختگی ها ، زخـم بستر ، نواحی سرما زده ، سوختگی پای کودکان به علت قــُنداق و پوشک ( ادرار سوختگی ) ، و غیره …
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    غذا و رژیم مناسب جهت خوابی راحت

    بهرمندی از یک برنامه غذایی مناسب ضامن سلامت عمومی بدن شماست. این امر به ویژه زمانیکه فرد با ناراحتی و بی نظمی هایی در خوابیدن مواجه می شود، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. همانطور که می دانید غذا جزء مواردی است که در نحوه خوابیدن افراد تاثیر می گذارد. در تحقیقی که چندی پیش پیرامون خواب نوزادان انجام گرفت، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بییخوابی کودک تنها با حذف شیر گاو از برنامه غذایی او به طور کلی از بین می رود.
    برخی غذاها احساس خواب آلودگی را تقویت نموده و برخی باعث ایجاد بی خوابی می شوند.


    غذاهایی که خواب راحتی را به شما هدیه می دهند عبارتند از:
     

    غذاهایی که شامل مقدار زیادی کلروفیل هستند، مانند سبزیجات دارای برگ های سبز – که می توانید آنها را به صورت بخارپز یا پخته مصرف نمایید.

    خزه های کوچک مانند کلورا (خزه هاى سبز و تک یاخته اى جنس Chlorella که بسیار ریز بوده و از نظر پروتئین و چربی ها و کربوهیدرات ها غنی هستند) و اسپیرولینا

    صدف های خوراکی – که می توانید آنها را از فروشگاههای توزیع مواد دریایی تهیه نموده و به عنوان مکمل غذایی مصرف نمایید.

    غلات: گندم سبوسدار، برنج، و جو که همگی دارای اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی بدن هستند و میزان کربوهیدارات موجود در این مواد سبب افزایش سروتین در بدن می شود و خواب بهتری را مژده می دهند.

    همه نوع قارچ

    میوه ها به ویژه توت سفید و لیمو که سبب ایجاد آرامش ذهنی می شوند.

    دانه های خوراکی: به ویژه تخم عناب – جوشانده عناب از گذشته به عنوان شربتی برای آرامش روح بوده و همچنین برای ناراحتی های قلبی نیز مفید است.

    شوید

    ریحان


    موادی نظیر نان، کلوچه، و شیرینی کشمشی که سرشار از کربوهیدراتهای غنی شده می باشند بر روی خواب تاثیر مثبت دارند چراکه سبب ترشح سروتین که خواب آور است می شوند.
    یکی از قدیمی ترین و موثرترین درمانهای بیخوابی نوشیدن یک لیوان شیر گرم به همراه یک قاشق عسل می باشد. شیر دارای ماده ای به نام تریپتوفان می باشد که در بدن سروتین ایجاد کرده و نهایتاً احساس خواب آلودگی و عدم تمایل به حرکت را در فرد ایجاد می کند.
    کاهو هم در این زمینه شهرت خوبی دارد. این اثر به دلیل مواد آرام بخشی است که در کاهو وجود دارد. همچنین ماده خاصی به نام هیوسکیارنین در کاهو وجود دارد که سبب شل شدن و آرامش عضلات بدن می شود. اگر شما جزء افرادی هستید که از ناراحتی های خواب رنج می برید، حتماً باید کاهو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بهتر است که وعده غذایی شما شامل موادی نظیر بنشن، مخمر آب جو، ماهی و یا مرغ باشد. این غذاها حاوی ویتامین B3 یا (نیاسین) هستند و اگر با مقدار کمی آب لیمو مخلوط شوند هم طعم بهتری پیدا می کنند و هم خواب خوشی را برای شما به همراه خواهند داشت.


    و اما غذاهایی که باید از آنها پرهیز کنید عبارتند از:
     

    قهوه

    چای

    غذاهای تند و فلفلی

    نوشابه های گازدار

    شکلات

    داروهای محرک

    الکل

    کربوهیدرات های تصفیه شده ( ویتامین B موجود در این مواد در حین فرایند پالایش از بین می رود. )

    غذاهایی که شامل افزودنی های مجاز هستند

    مواد غذایی که شامل مواد نگهدارنده هستند

    مواد غیر آلی که حاوی افت کش ها هستند

    غذاهای کنسرو شده

    شکر و مواد غذایی که حاوی شکر بسیار زیادی هستند. این مواد سبب تسریع گردش خون می شوند و انرژی نهفته افراد را افزایش می دهند.

    موادی که در معده گاز ایجاد کرده، سبب ایجاد سوزش معده، و سوء هاضمه می شوند، مانند: غذاهای پرچرب، پر ادویه، خیار، سیر

    غذاهایی نظیر گوشت که حاوی پروتئین بالا هستند و سنتز سروتین را در بدن متوقف می سازند و حالت هشیاری ایجاد می کنند.

    نمک اسید گلوتامیک (MSG) که اغلب به وفور در غذاهای چینی یافت می شود. این ماد سبب تحریک افراد می شود

    استفاده از سیگار و تنباکو - نیکوتین موجود در این مواد به عنوان ماده محرکی شناخته می شود که سبب ایجاد بی خوابی و بد خوابی در افراد می شود.


    میزان تحریک پذیری بدن نسبت به کافئین در افراد مختلف کاملاً متفاوت است و این امر به آن بستگی دارد که بدن با چه سرعتی قادر به حذف کافئین می باشد. برخی از افراد آنقدر حساس هستند که میزان کمی کافئین که در قهوه ها و یا شکلات های بدون کافئین هم وجود دارد سبب ایجاد بی خوابی در آنها می شود.
    الکل نیز اختلالات زیادی را در بدن ایجاد می کند. البته علاوه بر اینکه سبب ایجاد آدرنالین می شود اما از سوی دیگر مانع انتقال تریپتوفان به مغز می شود. مغز برای تولید سروتین نیازمند تریپتوفان می باشد و همین امر سبب ایجاد اختلالاتی در سیستم عصبی می شود.
    افرادی که دچار بیماری های خواب هستند بهتر است شب ها از وعده های غذایی سبک تر استفاده کنند.


    توصیه های نهایی
    اگر می خواهید خواب خوب شبانه را تجربه کنید، یک عصرانه سرشار از کربوهیدرات میل کنید و سعی کنید برای شام چیزی نخورید.
    هنگام غروب می توانید موادی نظیر گوشت بوقلمون، موز، انجیر، خرما، ماست، شیر، ماهی، و یا کره گیاهی بخورید. این غذاها شامل مقدار زیادی تیروپتوفان هستند. خوردن کمی گریپ فروت هم در به خواب رفتن مفید است.
    از خوردن گوشت قرمز، پنیر پیتزا، شکلات، بادنجان، کلم آغشته به سرکه، شکر، سس، اسفناج، گوجه فرنگی، و شراب که سبب آزاد سازی نوروپاینفرین (محرک عصبی) می شوند پرهیز کنید.
    دستگاه گوارش شبها روند آرامتری دارد، بنابراین هضم غذاها در شب سخت تر و نیازمند زمان بیشتری است. از خوردن وعده های غذایی سنگین در زمان خواب جداً خودداری کنید.


    چگونه از افت شبانه قند خون جلوگیری کنیم
    افت شبانه قند خون یکی از دلایل ایجاد بی خوابی مزمن است. زمانیکه میزان گلوکز بدن در شب کاهش پیدا می کند، بدن هورمون هایی را ترشح می کند که گلوکز بیشتری تولید نمایند و این خود سبب تحریک سلول های عصبی مغز می شود و در حقیقت به عنوان یک علامت طبیعی برای هشدار به منظور مصرف غذا به شمار می رود.
    تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل استفاده مکرر از کربوهیدرات های تصفیه شده دچار بیماری هایی نظیر دیابت و یا هایپوگلیکمیا هستند. این افراد برای حذف افت قند خون در طول شب می توانند از جو، غلات، نانهای سبوسدار، کلوچه و کربوهیدارت های مرکب استفاده کنند. این غذاها نه تنها میزان قند خون را ثابت نگه می دارند بلکه با افزایش ترشح سروتین خواب آرامی را نیز به فرد هدیه می دهد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    کلید ورود به قلب خانم ها‌

    مردانی که به دنبال یک زندگی آرام و با نشاط هستند ، می‌بایست در ابتدا ویژگی‌های فطری همسرشان را بدانند تا بتوانند بر مبنای یک استراتژی مشخص، زندگی شیرینی را برای خود و اعضای خانواده بیافرینند.
    مردان می‌توانند با شناخت این ویژگی‌ها، گام‌های بسیار بزرگی را در زندگی خانوادگی خود بردارند. با بررسی گذرایی در زندگی بسیاری از مردان بزرگ، می‌توان دریافت که نقش همسر و یا مادر آنان در موفقیت‌شان بسیار پررنگ بوده است.
    از نکته‌های بسیار قابل توجه که «پرفسور حسابی» این دانشمند بزرگ ایرانی، بارها بر روی آن تاکید کرده است، نقش دو زن در موفقیت شخصی، خانوادگی، اجتماعی و علمی او بوده است و این دو زن، مادر و همسر مهربان و صبورش بوده‌اند.
    در این مقاله، سعی می‌شود کلیدهای اصلی قلب زنان برای مردانی که علاقه‌مندند زندگی شیرین و بانشاطی داشته باشند ، مطرح گردد.
    البته باید توجه داشت که تنها با دانستن این کلیدها، کاری از پیش نمی‌رود بلکه باید در خصوص تک‌تک موردها، اقدام‌ مناسب و شایسته انجام داد و هر روز زندگی خویش را شیرین‌تر و جذاب‌تر نمود.
    مردان علاقه‌مند به یک زندگی پویا و زیبا، مطمئن باشند با رعایت نکته‌های این مقاله ، بی‌شک زندگی آنان دچار تغییر و تحول‌های مثبت خواهد شد:


    ▪ کلید اول: توجه
    خانم‌ها دوست دارند که همسرشان به آنان توجه نماید و با این اقدام به احساس خوب و آرامش‌بخشی دست می‌یابند.
    آنان دوست دارند اگر در خانه، کوچک‌ترین اقدامی را انجام دادند ، از جانب همسرشان مورد توجه قرار گیرد. به عنوان نمونه:
    اگر آنان در دکوراسیون وسایل خانه، تغییری ایجاد کردند و یا لباس جدید و زیبایی پوشیدند، دوست دارند به سرعت، عکس‌العمل همسرشان را ببینند. مردانی که از شدت خستگی و یا عدم اطلاع، اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند، به‌طور معمول، همسرشان بعد ازمدتی، دچار احساس بی‌توجهی و در بسیاری از مواقع، افسردگی می‌شود.
    پس آقایان محترم از این پس، یادشان باشد که با یک جمله‌ی بسیار ساده و دلنشین، می‌توانند توجه خود را به همسرشان نشان دهند و او را نسبت به زندگی، دلگرم نمایند و ببینند این توجه چه اثرهای مثبتی در زندگی آنان ایجاد خواهد کرد.

    ـ تمرین‌ ۱:
    هر روز قبل از ورود به خانه، همه‌ی مشکل‌های محیط کار را فرامش کرده و با لبخند و روحیه‌ای مثبت ، وارد خانه شوید و سعی کنید با جمله‌های انرژی‌بخش ، توجه خود را به همسرتان نشان دهید و بعد ببینید چه‌قدر زندگی ، شیرین‌تر می‌شود.


    ▪ کلید دوم: احترام
    خانم‌ها شیفته‌ی احترام و تکریم هستند. آنان دوست دارند در هر شرایطی، همسرشان به آنان احترام بگذارد. آقایان با احترام گذاشتن به همسرشان، اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهند.
    خانم‌ها علاقه‌مندند که در جمع خانواده، همسرشان آنان را با نام زیبا و محترمی، صدا زده و در محیط‌های خانوادگی از آنان تعریف کند. اگر مردی چنین اقدامی را انجام دهد، به‌سرعت شاهد قدردانی همسرش با یک جمله و یا اقدام مثبت خواهد بود.
    فرزندان یک خانواده نیز وقتی احترام پدر و مادر را می‌بینند ، یاد می‌گیرند که همواره حرمت مادر را حفظ نموده و او را مورد احترام قرار دهند. البته احترام همیشه دو طرفه است ولی حساسیت این موضوع برای خانم‌ها بسیار بیش‌تر است. در ضمن ، خانم‌ها فوق‌العاده علاقه‌مند به تکریم پدر و مادرشان از جانب همسرشان هستند.

    ـ تمرین ۲:
    نگویید: «چرا ما همش باید احترام بگذاریم؟» این جمله از آن دسته جمله‌های تخریب کننده‌ی یک زندگی مثبت است. از همین حالا دست به کار شوید و ببینید چگونه می‌توانید به همسرتان بیش‌تر احترام بگذارید و او را مورد ستایش قرار دهید. مطمئن باشید که فایده‌هایش برای شما بسیار بیشتر است.
    در مقاله ی بعد به بررسی سه کلید دیگر با عناوین : " شنونده‌ی خوب " ، " حمایت و پشتیبانی " و " دوستی و صمیمیت" خواهیم پرداخت .
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    کنترل اینترنت در دست کیست؟

    شبکه جهانی اینترنت طی سالهای اخیر به اندازه ای با زندگی انسان در هم پیچیده شده است که مانند بسیاری از رفتارهای ناخودآگاه انسانی توجه کسی را به خود جلب نکرده و بسیاری از حقایق جالب توجه آن بدون توجه و ناشناس باقی مانده است. اینترنتی که در حدود ۴۰ سال پیش در آزمایشگاهی در دانشگاه کالیفرنیا به وجود آمد امروزه تمامی جهان را تحت پوشش خود درآورده و به قسمتی از زندگی روزمره بیش از ۱.۵ بیلیون انسان تبدیل شده است.با این حال کمتر کسی به جزئیات این پدیده همه گیر توجه داشته و همه آن را به عنوان ابزاری برای رفع نیازهای خود می بینند. نیروهای شکل دهنده اینترنت، وسعت آن، احتمال تکامل اینترنت به منظور شکل گیری ذهنی مستقل و...از سئوالات ساده ای است که کمتر کسی به آن توجه دارد. به همین دلیل سایت علمی نیوساینتیست با طرح سئوالاتی ساده در رابطه با این پدیده جهانی در یافتن پاسخ هایی برای این سئوالات تلاش کرده است.


    ● چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟
    پاسخ رسمی به چنین سئوالی "هیچکس" است. اما این پاسخ نیمی از حقیقتی است که مخفی باقی مانده است. اینترنت اصولا گروهی از موافقت نامه ها میان جوامع رایانه ای، سرورهای بی شمار و کابلها است که بیشتر آنها در خفا قرار دارند. اما از نظر برتری توانایی در کنترل شبکه می توان از شرکت اینترنتی ICANN در کالیفرنیا نام برد.این شرکت سازمانی است که میزان آدرسهای آنلاین یا نامهای دامنه را به همراه پسوندهای آنان از قبیل com. متعادل می سازد. کشورهای روسیه، چین و اروپا به صورت مداوم به خاطر نفوذ بیش از حد آمریکا بر هماهنگی جهانی اینترنت ابراز نگرانی می کنند زیرا به گفته یکی از مدیران منطقه ای این شرکت آمریکا نقشی متفاوت از نقش دیگر کشورها در زمینه اینترنت دارد.به بیانی دیگر در صورتی که هر کشوری قصد تغییر جنبه های مختلف دامنه خود را داشته باشد این تغییرات باید توسط وزارت بازرگانی آمریکا مورد کنترل و تایید قرار گیرد. عملیات اجرایی چنین تغییراتی نیز توسط شرکت آمریکایی Verisign صورت خواهد گرفت و به همین دلیل کشورهای بزرگ جهان به این امر که آمریکا عملا در حضور کشورهای مختلف در این شبکه نقش تعیین کننده ای دارد اعتراض دارند.


    ● آیا این شبکه می تواند خودآگاه باشد؟
    از نظر مهندسی دیدن شباهتهای کیفی میان مغز انسان و شبکه پیچیده اینترنت از قبیل حفظ، پردازش، فراخوان و انتقال داده ها، امری آسان به شمار می رود. اما این شبکه از هوشیاری های مشابه انسان از جمله توانایی شناسایی خود برخوردار نیست. با این حال با افزودن آگاهی به اینترنت می توان آن را به شبکه ای خود آگاه که در راه بهبود توانایی های خود تلاش می کند تبدیل کرد.آمارهای جدید نشان می دهد که در حال حاضر بیش از یک بیلیون انسان در حال استفاده از اینترنت هستند و در عین حال بیش از یک بیلیون انسان تنها از طریق تلفنهای همراه خود به این شبکه عظیم اتصال دارند.
    این شبکه در حال حاضر حتی در موقعیت نیمه هوشیار نیز قرار ندارد اما با ایجاد موقعیتهای مختلف از جمله فراهم آوردن شرایطی برای کنترل کمبودهای دانش و چاره جویی برای این کمبودها به واسطه خود شبکه می توان اینترنت را از موقعیت فعلی خود خارج کرده و آن را به سطح هوشیاری نزدیک کرد. دانشمندان بر این باورند که با گسترش سایتهای گروهی، اینترنت رو به سوی هوشیاری گذاشته است و می تواند طی دهه آتی به سطح هوشیاری کامل برسد.


    ● وسعت اینترنت چه اندازه است؟
    در اینکه اینترنت بسیار عظیم است شکی نیست. در سال ۲۰۰۵ گوگل طی محاسبه ای اعلام کرد اینترنت بالغ بر ۵ میلیون ترابایت را در خود جا داده است. آمارهای جدید نشان می دهد که در حال حاضر بیش از یک بیلیون انسان در حال استفاده از اینترنت هستند و در عین حال بیش از یک بیلیون انسان تنها از طریق تلفنهای همراه خود به این شبکه عظیم اتصال دارند.اینترنت ترکیبی ناهماهنگ از رایانه ها است که توسط واحدهای مجزایی مانند انواع شرکتها و دانشگاهها و دیگر مراکز به وجود می آیند. امری که این شبکه های ناهماهنگ را به صورت واحد درخواهد آورد زبانی بین المللی به نام معاهده کنترل ارسال و معاهده اینترنت است. در سال ۲۰۰۸ موتور جستجویی به نام کویل با عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان به وبگردها معرفی شد که این موتور جستجو به بیش از ۱۲۰ بیلیون صفحه دسترسی داشت اما مدتی کوتاه پس از آن گوگل از امکان دسترسی به بیش از یک تریلیون صفحه اطلاعاتی خبر داد. این در حالی است که برخی از آمارها از امکان صد برابر بودن اطلاعات موجود در این شبکه نسبت به گوگل یا کویل خبر می دهند. امری که قطعی است سرعت بالای رشد اینترنت و اطلاعات موجود در آن است. بر اساس گزارش گوگل روزانه چندیدن بیلیون صفحه به اینترنت افزوده می شود.


    ● آیا تنها یک اینترنت وجود دارد؟
    به گفته محقق دانشگاه کلمبیا در صورتی که چین هدایت نامهای دامنه های کشور خود را به عهده گیرد می تواند از سیستمهای آمریکایی استقلال یافته و شهروندان خود را از قسمت بزرگی از اینترنت جدا سازد. در این صورت این تغییر زبان می تواند جداسازی ملی اینترنت را تسریع ببخشد . در حال حاضر و به احتمال زیاد تنها یک اینترنت در جهان وجود دارد. اینترنت ترکیبی ناهماهنگ از رایانه ها است که توسط واحدهای مجزایی مانند انواع شرکتها و دانشگاهها و دیگر مراکز به وجود می آیند. امری که این شبکه های ناهماهنگ را به صورت واحد درخواهد آورد زبانی بین المللی به نام معاهده کنترل ارسال و معاهده اینترنت است که با نام TCP/IP نیز شناسایی می شود.البته شبکه های عظیم متعددی نیز وجود دارند که از IP های متفاوتی به منظور جدا ماندن از اینترنت استفاده می کنند که از آن جمله می توان به FidoNet اشاره کرد.
    در حالیکه یک زبان رایج رایانه ای (TCP/IP) عامل موفقیت این شبکه عظیم شد، نوعی دیگر از زبان، زبان انسانی به تدریج باعث جداسازی این شبکه شده و آن را به چندین شبکه جداگانه منطقه ای تبدیل کرد. در سال ۲۰۰۷ سازمان ICANN تحت فشار روسیه و چین اجازه استفاده از حروف غیر لاتین را در آدرسهای آنلاین صادر کرد. این حرکت علاوه بر ایجاد امکان دسترسی بیلیونها چینی و روسی به اینترنت و بهبود در ارتباطات و تجارت آنلاین در میان کشورها، باعث ایجاد تغییر در چهره پیشین اینترنت شد. یکی از این تغییرات از بین رفتن امکان دسترسی به تمامی دامنه های جهان به دلیل تفاوتهای نامهای دامنه ها است. به گفته محقق دانشگاه کلمبیا در صورتی که چین هدایت نامهای دامنه های کشور خود را به عهده گیرد می تواند از سیستمهای آمریکایی استقلال یافته و شهروندان خود را از قسمت بزرگی از اینترنت جدا سازد. در این صورت این تغییر زبان می تواند جداسازی ملی اینترنت را تسریع ببخشد و در نهایت کنترل قسمتی از این شبکه به دست آمریکا، قسمتی به دست چین و قسمتی دیگر از آن به دست روسیه خواهد افتاد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    تفاوت بين عرب و عجم در احاديث؟؟!

    .: سوال:

    نظر شما در باب اظهارات امام حسین (ع) ، مندرج در صفحه ی 164 کتاب " سفینةالبحار و مدینةالاحکام والآثار" مرحوم حاج شیخ عباس قمی (ر ه) در مورد عرب و عجم چیست؟

     

    .: پاسخ:

    روایتی که اشاره کردید از اباعبد الله (علیه السلام) یعنی امام صادق است (نه امام حسین (علیه السلام)) که فرموده اند: ما از قریشیم و شیعیان ما عرب هستند و دشمنان ما عجم. این روایت به این معنای ظاهری (که منظور ار لفظ عرب، قریش و عجم همان نژادهای معروف باشند) از نظر سند و دلالت قابل استناد نیست؛ از نظر سند بعضی از راویان این حدیث ضعیفند و قابل اعتماد نیستند؛ اما از نظر دلالت این معنای ظاهری روایت، مخالف آیات قرآن، روایات فراوان و عقل است که ملاک برتری را فقط تقوی و ایمان قرار داده اند و تبعیض نژادی را باطل می دانند. و این در حالی است که پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) فرمودند: اگر حدیثی از ما مخالف با صریح آیات قرآن و یا سنت قطعی باشد آن را نپذیرید و قبول نکنید.
    البته این مباحث در صورتی است که معنای ظاهری لفظ عرب و عجم مقصود باشد اما در لغت و زبان عرب، لفظ عرب و عجم همیشه اشاره به قبیله و نژاد نمی باشند بلکه اشاره به اوصافی دارند.
    این اوصاف ممکن است در نژاد و قبیله ای باشد مانند این که مقصود از عرب، اصیل و با ریشه؛ و منظور از عجم ، بی پایه و اساس باشد. در این صورت اگر روایت از نظر سند صحیح باشد از نظر محتوی مشکلی ندارد. چنان که روایات بسیاری به جهت ایمان، عمل درست، ثبات و پایداری برخی از قبایل غیر عرب، به تمجید فراوان آنها پرداخته اند.

    صفحه 164 کتاب عربی سفینة البحار شیخ عباس قمی مربوط به لفظ ( عجم ) است و محدث قمی منتخب احادیث مربوط به عجم را از کتاب بحار الانوار در این بخش جمع آوری کرده است . در این قسمت روایتی از امام حسین (علیه السلام) دیده نشد اما روایتی از حضرت اباعبد الله آمده است که مقصود امام صادق (علیه السلام) است. روایت چنین است: ضریس بن عبد الملک می گوید که شنیدم از امام صادق (علیه السلام) که می فرمود : ما از قریشیم و شیعیان ما عرب هستند و دشمنان ما عجم. [1]
    برای بررسی چنین روایاتی باید نکات زیر را در نظر گرفت :

    1 نکته اول که در روایات باید رعایت شود سند آنها است و این که همه افراد نقل کننده آن شناخته شده و معتبر باشند. در سند این روایت فردی به نام سلمة بن خطاب وجود دارد که علمای رجال او را فردی ضعیف و غیر قابل اعتماد می دانند[2] علاوه بر این که سند این روایت به دلیل فاصله زیاد زمانی بین دو راوی از اتصال برخوردار نیست و به نظر می رسد نام راویانی در سند نیامده است و از این جهت غیر قابل اعتماد است.


    2-نکته دوم بررسی از نظر محتوی و تطیق با آیات قرآن و روایات قطعی است.
    معنای ظاهری[3] این روایت، مخالف با آیات قرآن[4]، روایات فراوان[5] و عقل است که ملاک برتری را فقط تقوی و ایمان قرار داده اند و تبعیض نژادی را باطل می دانند. پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) فرمودند: اگر حدیثی از ما مخالف با صریح آیات قرآن و یا سنت قطعی باشد آن را نپذیرید و قبول نکنید.[6] پس معنای ظاهری این روایت حتی اگر از نظر سند بی نقص و درست باشد قابل پذیرش نیست.


    3-نکته سوم: این مباحث در صورتی است که معنای ظاهری لفظ عرب و عجم مقصود باشد اما در لغت و زبان عرب، لفظ عرب و عجم همیشه اشاره به قبیله و نژاد نمی باشند بلکه اشاره به اوصافی دارند. این اوصاف ممکن است در نژاد و قبیله ای باشد؛ مانند این که مقصود از عرب، اصیل و با ریشه؛ و منظور از عجم ، بی پایه و اساس است. در این صورت اگر روایت از نظر سند صحیح باشد از نظر محتوی مشکلی ندارد.
    توضیح مطلب این که:
    در فهم معانی الفاظ توجه به جو آن زمان و این که هر اصطلاحی در چه معنایی به کار می رفته است لازم است، چون در هر زبانی با گذشت زمان تغییراتی در معانی صورت می گیرد. در روایت مورد نظر دو لفظ عرب و عجم الفاظی هستند که علاوه بر معنی عرب زبان و غیر عرب زبان که معنای اصلیشان است در مقاصد دیگر نیز به کار می روند مثلا "اعرب" به معنی "صریح و بدون واهمه حرف خود را زد" آمده یا " العرب " به معنی نشاط نیز استعمال شده است[7] و " اعجم" به کسی که روشن و واضح صحبت نمی کند هر چند عرب باشد می گویند و " عجماء" به معنی چهار پایان و هر جانداری که زبان فهم نیست آمده است[8] . و در روایتی نیز در جواب این سؤال که معنی عجم چیست گفته شده عجم یعنی گوسفند و گاو و کبوتر و غیره.[9]
    با توجه به مطلب بالا فهمیدن معنی مورد نظر امام از میان معانی بسیار مختلف "عرب" و "عجم" که در روایت به کار رفته است ضروری است. برای فهم این مقصود باید روایات دیگری که این الفاظ در آنها به کار رفته و یا از نظر معنا شباهت با حدیث مورد نظر دارند بررسی شوند .
    از احادیثی که در این زمینه وارد شده فهمیده می شود[10] که عرب در این گونه روایات به معنای اصیل، ثابت ، با ریشه یا واضح و بدون ابهام آمده است و عجم به معنای بی ریشه ، متزلزل و یا بی عقل در این روایات استعمال شده که همگی متناسب با معانی اصلیشان هستند.
    تناسب معنای اصلی و فرعی ( واقعی و مجازی ) در این دو لفظ ظاهرا به این علت به وجود آمده که در آن زمان مقایسه عرب و غیر عرب برای تشخیص نژاد اصیل افراد عرب مورد بحث بسیار واقع می شده و مقام و رتبۀ عرب اصیل نزد اعراب بالاتر بوده است. به همین دلیل امام برای اصلاح تفکری که معتقد به اصیل و باارزش بودن عرب در مقابل غیر عرب بود چنین فرموده که اصالت وابسته به پیروی از مکتب حق است. و با این بیان که ما و شیعیان ما عرب و با ریشه هستیم با آن افکار باطل مبارزه نمودند.
    روایتی که می فرماید: "ما عربیم و شیعیان ما نیز از ما هستند ... "[11] و روایت دیگری که می فرماید : " هر کس مسلمان زاییده شود عرب است … "[12] مؤید این مطلب هستند .
    با توجه به این مطلب قریش نیز که از اصیل ترین اقوام عرب است به معنای ثبات و با اصالت تر به کار رفته و معنی روایت مورد نظر این گونه می شود : ما با اصالت ترین انسان ها و شیعیانمان نیز اصیل و باریشه هستند و دشمنانمان متزلزل و بی پایه می باشند.


    4- علاوه این که روایات بسیاری به جهت ایمان، عمل درست، ثبات و پایداری برخی از قبایل غیرعرب به تمجید فراوان آنها پرداخته اند. تعدادی از این روایات این چنین اند:
    الف: امام باقر (علیه السلام)، بخشی از یاران حضرت مهدی را از اولاد عجم معرفی می کنند.[13]
    ب: از امیر المومنین نقل شده که فرمودند: زمانی خواهد آمد که اقوام عجم جایگاه هایی در مسجد کوفه ساخته و به مردم قرآن را آن طور که نازل شده است تعلیم می کنند.[14]
    پ: از امیر المؤمنین در جای دیگر در بارۀ فارس ها روایت شده که به اعراب فرموده اند : به خاطر نزول قرآن با آنها جنگ کردید اما دنیا به پایان نمی رسد تا این که آنها به خاطر تفسیر و باطن آن با شما خواهند جنگید. ( یعنی شما تفسیر آن را رها خواهید کرد و آن ها برآن ثابت قدمند).[15]


    -------------------------------------------
    [1] منبع اصلی روایت کتاب معانی الاخبار ص 404 است.
    [2] خویی، سید ابو القاسم، معجم الرجال، ج 4، ص 9.
    [3] (که منظور ار لفظ عرب، قریش و عجم همان نژادهای معروف باشند).
    [4] يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ. (حجرات، 13).
    [5] قال سيدنا رسول الله (ص) أيها الناس إن ربكم واحد و إن أباكم واحد لا فضل لعربي على عجمي و لا لعجمي على عربي و لا لأحمر على أسود و لا لأسود على أحمر إلا بالتقوى قال الله تعالى إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم‏.(معدن الجواهر، ص 21).
    [6] قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) إِنَّ عَلَى كُلِّ حَقٍّ حَقِيقَةً وَ عَلَى كُلِّ صَوَابٍ نُوراً فَمَا وَافَقَ كِتَابَ اللَّهِ فَخُذُوهُ وَ مَا خَالَفَ كِتَابَ اللَّهِ فَدَعُوهُ .(کافی، ج 1، ص 69).
    [7] استفاده شده از کتاب لسان العرب ج 1، ص 589.
    [8] همان، ج 12، ص 386
    [9] مجمع البحرین، ج 6، ص 112.
    [10] معانی الاخبار، ص 404.
    [11] همان
    [12] همان
    [13] سفینة البحار، ج 2، ص 164.
    [14] همان
    [15] قرب الاسناد، ص 52؛ بحار الانوار، ج 64، ص 174.

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1569- دقت کردی که قشنگترين و عزيزترين چيزاي دنيا هميشه يکين؟ماه يکيه،خورشيد يکيه،زمين يکيه،خدا يکيه،مادر يکيه،پدر يکيه،منم يکيم (6471-0916)

    1570- i am living on your eyes chonke unha very nice chi mishe yebar look at me badesham you kiss me.ghalbam tik tak just for you.chi begam baba"I LOVE YOU". (7533-0912)

    1571- در اين دنيا که حتی ابر هم نميگريد به حال ما،همه از من گريزانن تو هم بگذر از اين تنها.(7853-0912)

    1572- ما آدما نميتونيم تو زندگی با همه دنيا دوست بشيم اما ميتونيم دوستی داشته باشيم که به همه دنيا بيرزد . (3616-0918)

    1573- ميدونی چرا وقتی آدم بزرگ ميشه با خودکار مينويسه؟؟! چون ياد بگيره که هر اشتباهی پاک نميشه!(8999-0935)

    1574- وقتی اولين سيب رو از باغ قلبت دزديدم، تو اونقدر مهربون بودی که جيبمو نگشتی... اما من اينقدر هل شدم که به جای سيب دلمو بهت دادم...(3616-0918)

    1575- زندگی،برگ بودن در مسيره باد نيست،امتحانه ريشه است،ريشه هم هرگز اسيره باد نيست،زندگی چون پيچکيست،انتهايش ميرسد پيشه خدا.(1913-0937)

    1576- احوال دل آن زلف دوتاداند‎ ‎و‎ ‎من
    اسرار دل غنچه صباداند‎ ‎و‎ ‎من
    بی من توچگونه ای ؟ندانم اما
    من بی تو درآتشم خدا داند و من (7610-0918)

    1577- آواى باد،انگار آواى خشكساليست بگذار تا بگويم تقدير لااباليست بایدكه عشق ورزيد،بايد كه مهربان بود زيرا كه زنده ماندن هر لحظه احتماليست! (6471-0916)

    1578- بمان با من كه من بى تو صداى خسته در بادم،در اين اندوه بى پايان بمان تنها تو در يادم،نمىدانم چرا غم ها نمىدانند كه من سلطان غم هايم،بيا با من باش كه من تنهاى تنهايم. (0341-0912)

    1579- به طرف ميگن بزرگترين آرزوت چيه ؟
    ميگه : دکتر بشم از اتاق عمل بيام بيرون بگم ، متاسفم (7929-0912)

    1580- چه كسي ميداند كه تودر پيله خود تنهاييچه كسي ميداند كه تو در حسرت يك روزنه درفردايي!پيله ات رابگشا توبه اندازه ي پروانه شدن زيبايي (3616-0918)

    1581- خیلی بی فرهنگي و بی شعوری‏.
    ‏.
    ‏.
    ‏.
    ‏.
    درجامعه امروز بیداد می کنه (4146-0915)

    1582- در زمره عاشقان نگاه من مست توست در اوج غريبى نگاه تو آشناست حال نگاه تو عشق تو تمام دنياست (8006-0918)

    1583- كوله بارت بربند!شايد اين سحرفرصت آخرباشد!كه به مقصدبرسيم و بشناسيم خدا و بفهميم كه يك عمر چه غافل بوديم ميشودآسان رفت ميشودكاري كردكه رضاباشد او.اي سبكبال دراين راه شگرف در دعاي سحرت درمناجات خدايي شدنت هرگز از ياد نبر من جامانده بسي محتاجم . (4435-0935)

    1584- مافقيران ،قلبمان بي كينه است، دوستي باهركه كرديم جاي اودرسينه است. (0341-0912)



    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    معرفی چند خودروی جدید در بازار ایران

    »هیوندای جنسیس یک خودروی کاملا لوکس

    هیوندای برای شکستن تصور اتومبیلهای لوکس گرانقیمت در نمایشگاه اتو شو آمریکا ٬ بوسیله مدل کاملا جدید سدان اسپرت جنسیس برنامه ریزی کرده است !
    جنسیس خودرویست همراه با خصوصیات و توانایی های قابل مقایسه با خودرو های ۶۰.۰۰۰ دلاری اما با قیمت پایه کمتر از ۳۰.۰۰۰ دلار . زمان عرضه این اتومبیل تابستان امسال می باشد . جنسیس بر پایه پلت فرم جدید دیفرانسیل عقب هیوندای ساخته شده است .
    این خودرو با سه موتور مختلف عرضه می شود .که شامل موتورهای V6 به حجم ۳.۳ و ۳.۸ و موتور کاملا جدید V8 با حجم 4.6 لیتر موسوم به Tau .Tau با تکنولوژی قابل رقابت با بسیاری از اتومبیلهای لوکس گرانقیمت ساخته شده است و توانایی تولید ۳۶۸ اسب بخار نیرو را دارد و این در حالییست که از مصرف سوخت مناسبی هم سود می برد . جنسیس تکنولوژیهای پیشرفته زیادی را نیز همراه خود دارد . سیستم ناوبری ترافیک Xm - سیستم چراعهای جلو قابل تطبیق ( AFLS ) ٬ سیستم کروز کنترل هوشمند ٬ سیستم صوتی Lexicon و سیستم فعال الکتریکی حفاظت از سر بخشی از تجهیزات جنسیس می باشند.
    هیوندای در جنسیس توانسته وزن را به نسب ۴۷ - ۵۳ بین عقب و جلو تقسیم کند و این باعث هندلینگ خوب و بهبود مشخصات رانندگی شده است . سیستم استاندارد کنترل پایداری ESC که از تکنولوژیهای مهم در عرصه ایمنی خودرو می باشد ٬ باعث بالا رفتن اطمینان در رانندگی شده است . این سیستم در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۷۰ درصد تولیدات هیوندای بکار رفته است . کاهش ورود صدا به داخل کابین و کیفیت سواری و هندلینگ پیشرفته جنسیس به لطف ساختار قوی بدنه ایجاد شده است . هیوندای با استفاده از فلز با قابلیت انبساط بالا در مناطق حساس در ساختمان بدنه باعث بالا رفتن مقاومت پیچش بدنه شده است . ضمن آنکه کیفیت کابین جنسیس از بسیاری از همکلاسان خود بالاتر است .
    توانایی های برجسته هیوندای جنسیس مدیون موتور کاملا جدید Tau V8 4.6L که به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک ساخت ZF آلمان ( که دارای قابلیت شیفت ترونیک نیز هست ) متصل است ٬ می باشد . این ترکیب موتور ۳۶۸ اسب بخاری و گیربکس باعث شتاب صفر تا ۹۶ جنسیس در کمتر از ۶ ثانیه شده است . همچنین دیگر موتور های جنسیس دو موتور کاملا آلو مینیومی V6 می باشد . اولین موتور V6 حجمی معادل ۳.۳ لیتر دارد و توانایی ایجاد ۲۶۸ اسب بخار نیرو و ۲۳۳ پاوند گشتاور را دارد . موتور بعدی موتور ۳.۸ لیتری می باشد که می تواند ۲۹۰ اسب بخار نیرو و ۲۶۴ پاوند گشتاور تولید کند . هیوندای برای ایجاد حداکثر نیرو در موتور های خود از سیستم تغییر مداوم تایمینگ سوپاپها ( CVVT ) و سیستم جدید نیروی متغیر ( VIS ) که به تنفس بهتر موتور در دورهای پایین و بالا کمک می کند ٬ استفاد کرده است .
    سیستم فنربندی که برای جنسیس طراحی شده در جلو از سیستم اتصال پنج نقطه ای با دو بازوی بالا و پایین که چرخهای جلو را به شاسی متصل می کنند ٬ بهره می برد .سیستم فنربندی عقب نیز به صورت اتصال پنج نقطه ای می باشد که در سطح بالایی عمل می کند . قابلیتهای پیشرفته فنربندی جلو و عقب با سیستم ASD که قابلیت انعطاف فنربندی را تنظیم می کند٬ کامل می شود.
    هیوندای برای چراغهای جلو جنسیس از لامپهای زنون پیشرفته (HID) استفاده کرده است. لامپهای HID از قابلیتهایی مانند روشنایی بهتر ٬ سیستم مدرن روشنایی daylight و کاهش دهنده مصرف انرژی بهره می برد . سیستم تنظیم کننده خودکار ٬ نور چراغهای جلو را با میزان بار و سرنشین تنظیم می کند . همچنین یک سیستم اتوماتیک دیگر با چرخش لامپها در جهت چرخش اتومبیل دید بهتری را برای رانند در پیچها تامین می کند .
    از سیستم های ایمنی بکار رفته در جنسیس می توان به سیستم کنترل پایداری ESC ٬ هشت ایربگ ٬ و سیستم الکتریکی حفاظت از سر ٬ اشاره کرد . سیستم الکتریکی حفاظت از سر را پیش از این تنها در خودرو هایی به مانند مرسدس ٬ بی ام و و لکسز شاهد بوده ایم .
    هیوندای در مجموع هشت سنسور برای سپرهای عقب و جلو جنسیس ذر نظر گرفته که این سنسورها کمک بسیاری به پارک خودرو در مکانهای کوچک می کنند .سیستم رادار دید جلو و سیستم کروز کنترل هوشمند از دیگر تکنولوژیهای بکار رفته در جنسیس است . سیستم کروز کنترل هوشمند سرعت و فاصله اتومبیل با خودرو جلویی را به صورت خودکار تنظیم می کند .
    جنسیس از ۴ دیسک در ۴ چرخ برای توقف بهره می برد . سیستم ABS و سیستم پخش نیروی ترمز EBD کمک زیادی به توقف جنسیس می کنند . دیسکهای ترمز در مدلهای V6 در جلو ۱۲.۶ اینچ و در عقب ۱۲.۴ اینچ می باشند . تعداد پیستون ترمز نیز یک عدد می باشد . در مدل V8 از دیسکهای بزرگتر و دو پیستون در هر چرخ استفاده شده است .
    به هر حال جنسیس خودروییست پیشرفته از یک سازنده کره ای که کار ساخت خودرو را پس از کشور عزیزمان شروع کرده است .



    »اسمارت را بشناسیم

    هر چند ایرانی‌‌ها در کل علاقه چندانی به خودروهای کوچک و بدون صندوق ندارند، اما این روزها که کم‌کم به حذف بنزین سهمیه‌ای نزدیک و کمبود پارکینگ نیز به مشکلی اساسی برای خودرودارها تبدیل شده، شاید اقبال خودروهای کوچک نیز باز و ایرانی‌ها مشتری آنها شوند.
    در حال حاضر اگر از پراید فاکتور بگیریم تنها دو خودرو کوچک با نام‌های دوو ماتیز و MVM در بازار کشور وجود دارد و این در حالی است که چندی دیگر رقیبی آلمانی و قدر به جمع آنها اضافه خواهد شد. اسمارت را می‌گوییم. خودرویی بسیار کوچک که چندی دیگر توسط پارس خودرو واردات آن آغاز و طبق قرارداد 6هزار دستگاه از آن وارد بازار ایران خواهد شد و به همین دلیل امروز به رسم پیشواز هم که شده، نگاهی به مشخصات فنی این آلمانی کوچک می‌اندازیم.
    اسمارت از موتوری کم حجم یعنی 1000 سی‌سی بهره می‌برد و قطعا قدرت اسب بخار آن پایین است. این خودرو هر چند آن طور که در کیلومتر شمارش آمده، حداکثر سرعتی برابر با 220 کیلومتر در ساعت دارد، اما ظاهرا بیش 170 کیلومتر در ساعت نمی‌توان پدال گاز آن را فشرد. از نکات بسیار بارز و مهم اسمارت اینکه مصرف سوخت آن بسیار پایین است به نحوی که در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 2/4 لیتر بنزین می‌سوزاند.
    این محصول با وجود کوچکی خاص خود، از ایمنی بالایی برخوردار و استاندارد یورو 4 را در این زمینه پاس می‌ کند.
    هر چند قیمت اسمارت در بازار اروپا بین 14 تا 22هزار دلار است، اما ظاهرا بحران مالی نیز سبب شده تا آلمانی‌ها تخفیفی اساسی و دندان‌گیر به پارس خودرو داده و اسمارت‌ها را چندهزار دلار زیر قیمت به فروش برسانند و از سوی دیگر به علت کم‌مصرف‌بودن اسمارت کاهش تعرفه نیز شامل آن می‌شود.
    آن طور که شنیده می‌شود اسمارت در دو مدل 2 و 4 در میهمان بازار ایران خواهد شد و این در حالی است که احتمالا مدل 2 در آن با قیمتی برابر 11 الی 12میلیون تومان به دست مشتری می‌رسد و اسمارت 4در نیز نرخی برابر با 13 الی 14میلیون تومان خواهد داشت که با این حساب خبر دیروز که در آن قیمت اسمارت را40 میلیون تومان درج کرده بودیم اصلاح می‌کنیم.



    »یاریس را بشناسیم

    یک ژاپنی کم‌مصرف و کوچک! یاریس را می‌گوییم. خودرویی وارداتی از سرزمین آفتاب تابان که به دلیل حجم موتور پایین‌اش برخلاف سایر هم‌کیشان میهمان خود در بازار خودرو کشور همچنان کارت سوختش شارژ می‌شود و ...
    هم‌اکنون در دو مدل هاچ‌بک و صندوق‌دار وارد ایران شده و از لحاظ آپشن باید آن را به 4مدل تقسیم کرد. یاریس هم در مدل هاچ‌بک و هم در مدل صندوق‌دار از موتوری 1300سی‌سی بهره برده و به واسطه آن 84اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این چشم‌بادامی، 4سیلندر و 16سوپاپه به حساب آمده و بسته به مدل‌هایی که دارد به گیربکس اتومات 4سرعته و دنده‌ای 5سرعته مجهز است. پشت فرمان یاریس می‌توان تا 170کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد و در عرض 11ثانیه به شتاب 100کیلومتر رسید. سوژه ژاپنی امروز ما مصرف سوخت مناسبی داشته و در هر 100کیلومتر سیکل ترکیبی بین 6 تا 5/6لیتر بنزین می‌سوزاند. هرچند طبق مصوبه ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت، غالب خودروهای وارداتی از دریافت بنزین یارانه‌ای محروم‌اند، اما یاریس تنها بیگانه‌ای است که به دلیل حجم موتور 1300 خود همچنان کارت سوختش شارژ می‌شود.
    اما سری هم به آپشن‌های یاریس بزنیم. مدل صندوق‌دار این محصول دارای 3تیپ است که تیپ یک آن به امکاناتی نظیر ترمز ABS، ایربگ، سیستم ضدسرقت موتور و فرمان هیدرولیک مجهز است. تیپ B آن نیز علاوه بر تجهیزات تیپ A از امکاناتی نظیر شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی و آینه‌های جانبی برقی بهره می‌برد. یاریس تیپ 3 هم جدای از امکانات تیپ‌های A و B، به چراغ مه‌شکن و رینگ آلومینیومی تجهیز شده است. همچنین یاریس هاچ‌بک نیز که تنها در یک مدل، میهمان بازار ایران شده، از آپشن‌هایی نظیر ترمز ABS، ایربگ و شیشه بالابر برقی بهره می‌برد این مدل هم‌اکنون با قیمت 26میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.
    یاریس صندوق‌دار نیز بسته به مدل‌های خود قیمتی بالاتر از 26میلیون تومان دارد.



    »تینا را بشناسیم

    اين هم یک ژاپنی وارداتی دیگر که البته قرار است در آینده تابعیت ایرانی نیز بگیرد. «تی‌ینا» یا به قول پارس خودرویی‌ها، «تینا» را می‌گوییم.
    محصولی از شرکت نیسان که اوایل هفته جاری ورودش به قدیمی‌ترین خودروساز ایران جشن گرفته شد. تینا که هووی ماکسیما به حساب آمده و در آینده نزدیک جای این هموطن کم حاشیه و محبوب خود را در پارس‌خودرو خواهد گرفت از موتوری دوهزار و 500 سی‌سی بهره برده و به واسطه آن 134 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو، 6 سیلندر و 24 سوپاپه محسوب می‌شود. آن طور که در کاتالوگ تی‌ینا آمده این محصول بیش از یک‌هزارو 500 کیلوگرم وزن دارد و با باک 70 لیتری خود در هر صدکیلومتر سیکل ترکیبی 9 لیتر بنزین می‌سوزاند.
    این در حالی است که قطعا مصرف سوخت شهری این ژاپنی نباید کمتر از 12 لیتر باشد. پشت فرمان تینا می‌توان رانندگی تا مرز 200کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. این در حالی است که در کاتالوگ تی‌ینا اشاره‌ای به شتاب صفر تا صد آن نشده و مشخص نیست این خودرو در چند ثانیه به شتاب صدکیلومتر می‌رسد. تینا که قرار است تا اوایل سال آینده داخلی‌سازی آن آغاز و جای خالی ماکسیما را در خطوط مونتاژ پارس‌خودرو پر کند، از گیربکس اتومات بهره برده و فرمان آن نیز حساس به سرعت خودرو طراحی شده است. تی‌ینا از آپشن‌های مختلفی سود می‌برد که در بین آنها می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ اشاره کرد. این ژاپنی همچنین به صفحه کامپیوتری نیز مجهز و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک هم دارد. البته می‌توان از سقف آن نیز آویزان شد؛ چراکه تینا به سقف متحرک (سان روف) مجهز است. آن طور که پارس‌خودرویی‌ها وعده داده‌اند تی‌ینا با قیمت 50میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.



    »اپیروس را بشناسیم

    امروزه تولیدکنندگان خودرو با توجه به رقابت تنگاتنگی که در این عرصه وجود دارد، سعی بر ارائه نسل جدیدی از خودروهای سواری دارند تا بی‌عیب و نقص‌ترین محصول را برای فرونشاندن عطش دوستداران خودرو به بازار عرضه کنند.
    از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به کیاموتورز اشاره کرد. با کمی دقت در خیابان‌های شهر، خودرو لوکس با طرحی شبیه بنتلی کنتینانتال نظر شما را به خود جلب می‌کند که از محصولات KIA MOTORS است، آری اپیروس را می‌گوییم.اپیروس در حالی که از موتور بسیار قوی با حجم CC3800 بهره می‌گیرد، توانایی تولید 265 اسب‌بخار قدرت را دارد و به شما تجربه راندن تا سرعت 245 کیلومتر در ساعت را می‌دهد.از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به ایربگ دو مرحله‌ای راننده، خنک‌کن‌های تعبیه شده در صندلی‌های جلو و سنسور باران که قابلیت تنظیم سرعت برف‌پاکن‌ها را به تناسب شرایط جوی و شدت بارش دارا است، اشاره کرد که در معدود خودروهایی از این کلاس به چشم می‌خورد.یک سیستم صوتی infinity در کنسول وسط تعبیه شده که مجهز به 8 بلندگو، ساب‌ووفر و آمپلی فایر است و این مجموعه امکان استفاده از صدایی شفاف و قوی را برای سرنشینان داخل خودرو فراهم می‌سازد.اپیروس از شتاب اولیه بالا معادل 6/7 ثانیه برای رسیدن به سرعت از صفر تا صد برخوردار بوده و در کنار سرعت بالا به امکانات ایمنی مطمئن مجهز شده است. از جمله این امکانات می‌توان از 8 عدد ایربگ (کیسه هوا) نام برد که نشان از اهمیت جان مسافران برای سازندگان این خودرو دارد و در واقع در تصادف از زوایای کناری و مقابل، از جان سرنشینان به بهترین نحو ممکن محافظت به عمل می‌‌آید. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) که موجب حفظ تعادل خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی می‌شود و سیستم کروز کنترل و ترمز ضدقفل ABS نیز جزو دیگر آپشن‌های اپیروس به حساب می‌آید.

    -----------------
    گردآوری carnp
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان