1092

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1092:: چهارشنبه 3 تير 1388

www.mobin-group.com

آخرين خبر:
عامل تيراندازي به ندا صالحي تحت تعقيب است


 

با سلام
ضمن تسليت کشته شدن خانم ندا صالحي و ديگر هموطنانمان در روزهاي گذشته، به دليل اهميت اين خبر، آن را در قسمت سخن مبين شماره امروز روزانه قرار داده ام:

عامل تيراندازي به ندا صالحي تحت تعقيب است
يك مقام آگاه از تعقيب عامل تيراندازي به ندا صالحي آقاسلطان خبر داد و گفت: مأموران اين نيرو به سرنخ‌هايي درباره عامل اين تيراندازي دست يافته‌اند.
اين مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به سرنخ‌هايي كه از عامل تيراندازي، نوع اسلحه و گلوله و چگونگي شليك به‌دست آمده، افزود: با تحقيقات به عمل آمده از طريق دوربين‌هاي حاضر در صحنه، اظهارات شهود، بررسي محل حادثه، شناسايي و بازجويي از افراد حاضر در صحنه و گزارش پزشكي قانوني، مشخص شده است فردي به وسيله يك اسلحه قاچاق به طرف تني چند از حاضران در خيابان كارگر شمالي تيراندازي مي‌كند كه يكي از اين گلوله‌ها از پشت به ندا صالحي اصابت مي‌كند.
اين مقام در ادامه افزود: تحقيقات نيروهاي امنيتي و انتظامي براي كشف اين ماجرا كه آيا تيراندازي به سوي ندا صالحي به صورت كور يا هدفمند بوده، ادامه دارد.
وي در پايان تأكيد كرد: در هفته‌هاي اخير، نيروهاي امنيتي و انتظامي كشور دهها قبضه اسلحه قاچاق از نوع اسلحه‌اي كه به سمت ندا صالحي شليك شده، از قاچاقچيان سلاح و در برخي منازل تيمي گروهك‌ها كشف كرده‌اند كه اين محموله‌‌ها عمدتاً از مرزهاي غربي وارد كشور شده بودند.

براي توضيحات بيشتر مي توانيد روي اين لينک کليک کنيد
 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • عامل تيراندازي به ندا صالحي تحت تعقيب است
  • 75 سال با BMW؛ ستارگان جاده ها
  • گلی از گلشن طاها
  • 50 سايت فلش واقعا ديدني!
  • تصاويري از عروس خانم ها، قبل و بعد از آرايش
  • ويديو: مصاحبه بسيار جذاب و ديدني با دبير ستاد حقوق بشر، در مورد حوادث روزهاي اخير
  • تکذیب انتصاب تجمع روز چهارشنبه به مهندس موسوی
  • معرفي و دانلود فيلم : هفت تير کش ها
  • سال 2012 - زماني که جهان پايان مي يابد
  • موسوي دعوت صدا و سيما را رد كرد
  • دانلود انيميشن : Pinky Dinky Doo Polka Dot Pox
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای Gokhan Tepe با نام Vur
  • کنسرت زيباي Jonas Brothers بنام The 3D Concert Experience
  • آهنگ جدید و بسیار زیبا و شنیدنی محمد اصفهانی با نام هوای تو
  • تماشاي رايگان کانالهاي تلويزيون با Free Live TV 9.6.0 + Portable
  • کتاب الکترونیکی حضرت فاطمه زهرا (س)
  • بازي بسيار سرگرم کننده Wedding Dash
  • تنها برای نگهبانی از ایران و مردم
  • بطری حامل پیام، به خشكی رسید
  • سال 2012 تمام دنيا خاموش مي شود
  • بازارگرمی (دروغ‌گویی) به سبک مایکروسافت!
  • ماجرای جالب مرد مکزیکی ومرد آمریکائی
  • «آخرین كلمات» به نقل از حضرت عزرائیل
  • برخورد كشورهاي غربي با آشوب‌هاي خياباني
  • نخستين فضا پيماي غير دولتي
  • جديدترين شماره از مجله معتبر IKEA Ideal Interior Design
  • کت و شلوار مجهز به جایخی
  • آخرین سكوت
  • آشنایی با سبکهای مختلف رهبری
  • نگهداري صحيح از ماشين لباسشويي
  • اصول اولیه و پیشرفته آرایشی زیباتر و طبیعی
  • لواشك هم ‌خاصیت دارد
  • زوج هایی که می خواهند باردار شوند بخوانند!
  • Sony PSP 3000 بازیچه ای مدرن
  • آيا امام باقر(ع) چهار هزار شاگرد داشت؟
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

75 سال با BMW؛ ستارگان جاده ها
گلی از گلشن طاها
ویژه نامه ولادت امام باقر عليه السلام
تصاويري از قديمي ترين و معتبرترين نمايشگاه هنري جهان در ونيز
50 سايت فلش واقعا ديدني!
تصاويري از عروس خانم ها، قبل و بعد از آرايش
تحليل علمي انتخابات رياست جمهوري 88 (آزمون‌های بنفورد)
اگر از این هنر ها دارید برای ما بفرستید، هنر درست کردن سایه های عجیب !
تصاوير ديدني از شهر باستانی پالمیرا در سوريه
کوچولوهاي خوشگل!
10 رستوران غيرمعمول و ابتکاري در جهان
ويديو: مصاحبه بسيار جذاب و ديدني با دبير ستاد حقوق بشر،
در مورد حوادث روزهاي اخير

 

 

www.mobin-group.com

تکذیب انتصاب تجمع روز چهارشنبه
به مهندس موسوی

در پی انتشار اخباری مبنی بر انتصاب تجمع روز چهار شنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی به ستاد آقای مهندس موسوی، پیگیری خبرنگار کلمه حاکی از آن است که این تجمع هیچ گونه ارتباطی به ستاد ایشان و شخص مهندس موسوی ندارد و به صورت مستقل برگزار می شود.

منبع خبر در سايت کلمه:
http://www.kalemeh.ir/vdcd.n0n2yt055a26y.txt

محسن رضايي از ادامه پيگيري شكايات
اعلام انصراف كرد

محسن رضايي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نامه‏اي به دبير شوراي نگهبان، انتخابات 22 خرداد را حماسه‏اي بي نظير خواند و انصراف خود را از پيگيري شكايت‏هاي مطرح شده پيرامون نحوه شمارش آراء اعلام كرد.
متن نامه رضايي به دبير شوراي نگهبان به شرح زير است:

حضرت آيت الله جنتي
دبير محترم شوراي نگهبان
سلام عليكم؛
احتراماً به استحضار ميرساند؛ طبق روال قانوني، دغدغه‏ها و شكايات مربوط به انتخابات 22 خرداد را كه حماسه‏اي بي نظير و نمود بارز مردمسالاري ديني در نظام مقدس جمهوري اسلامي بود، در روزهاي گذشته به آن نهاد محترم كه مرجع رسيدگي قانوني به شكايات است، منعكس نموده و در اين پيگيري نيز جدي بودم. اما با توجه به محدوديت زماني، اكنون كه وضعيت سياسي - امنيتي و اجتماعي كشور وارد شرايط حساس و تعيين كننده‏اي شده كه از نتايج انتخابات مهم‏تر مي‏باشد، لذا وظيفه مي‏دانم خود و ديگران را به كنترل وضعيت فعلي ترغيب نمايم و از آنجا كه عهدي با خداي خود بسته‏ام تا همواره سربازي فداكار براي انقلاب اسلامي، رهبري و مردم باشم، بدينوسيله انصراف خود را از پيگيري شكايت‏هاي مطرح شده اعلام مي‏دارم.
محسن رضايي

موسوي دعوت صدا و سيما را رد كرد

ميرحسين موسوي دعوت سازمان صدا و سيما براي شركت در مناظره تلويزيوني يا پاسخگويي به سوالات خبرنگاران را رد كرد.
به گزارش "الف"، دعوت صدا و سيما از آقاي موسوي پس از روشن شدن نتيجه انتخابات و اقدام اين نامزد انتخابات به فراخواني هوادارانش در خيابانها صورت پذيرفته است.
آقاي موسوي ضمن رد در خواست مصاحبه يا برگزاري مناظره با مسئولان انتخابات در سيما جهت روشن شدن مسايل انتخابات و ادعاهاي مطرح شده، از صدا و سيما خواسته وقتي اختصاصي بدون حضور خبرنگاران و كارشناسان بصورت زنده در اختيارش قرار دهند.
با توجه به عملكرد آقاي موسوي بعد از روشن شدن نتيجه انتخابات كه بدون اعتراض از مسير قانوني به نتيجه اعلام شده و بدون ارائه هيچ سندي درباره تخلف و تقلب گسترده در انتخابات، هوادارانش را به نافرماني مدني و ريختن در خيابانها تحريك كرد و نيز با توجه به سوء استفاده اغتشاشگران و اوباش از تحركات خياباني هواداران آقاي موسوي، مسئولان صدا و سيما از آقاي موسوي خواسته اند به شركت در مناظره و يا مصاحبه تلويزيوني رضايت دهد و سخنراني براي هوادارانش را در همان مناظره و مصاحبه براي هوادارانش انجام دهد اما آقاي موسوي با اين درخواست صدا و سيما مخالفت كرده و بر خواسته خود از سيما اصرار دارد.
از سوي ديگر سه شنبه شب خبر رسيد كه ستاد انتخاباتي آقاي موسوي، آقايان محتشمي پور و موسوي لاري را براي شركت در مناظره هاي تلويزيوني با مسئولان وزارت كشور به صدا و سيما معرفي كرده است. مسئولان صدا و سيما در تدارك برگزاري اين مناظره ها هستند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

هفت تير کش ها
Pistoleros

نويسنده و کارگردان: شکي گونزالز. مدير فيلمبرداري: توماس کورشولم. تدوين: شاون رانا. طراح صحنه: کريستينا ‏فولتينگ. بازيگران: اريک هولمي[فرانک]، ميکه اندرسون[اونکه]، زلاتکو بوريس[ايوان]، سوفيا لاسن کاهلکه[تينا]، ‏سامي دار[پونچا]، دانيل ادواردز[ساني]، دنيس هالادين[اوفه]، هکتور وگا موريسيو[راميرز]، مصطفي علي[شامير]، ‏صالح الکوسا[توکي]، رابرت هانسن[مارتين]، دنيس ديدل[برايان]، رنه ديف[لوک]، کلر راس براون[ميشله]، توره ‏ليندهارت[کرله]. 92 دقيقه. محصول 2007 دانمارک‏
کارگردان و تهيه کننده اي جوان براي يافتن داستاني مناسب پاي صحبت هاي تبهکاري خرده پا به نام اوفه مي نشينند. ‏اوفه براي آنها از سرقتي بزرگ در گذشته صحبت مي کند که توسط فرانک، شامير و راميرز انجام شده، اما بعد از ‏سرقت هر سه به دام افتاده و تنها يک چهارم پول مسروقه به شکلي تصادفي از چنگ پليس دور مانده است. بر طبق ‏شايعات موجود اين پول را فرانک پنهان کرده و از محل آن راروي تن خودش، پسر بزرگش ساني و معشوقش ميشله ‏خالکوبي کرده است. سال ها گذشته و ابتدا فرانک و سپس شامير و راميرز از زندان آزاد شده اند و شامير چون خود را ‏باني و طراح اصلي نقشه مي داند، مصمم است تا پول ها به دست بياورد. او ابتدا به سراغ فرانک رفته و بعد از کشتن ‏وي موفق به ديدن خالکوبي مي شود. هدف هاي بعدي وي ساني و ميشله هستند. ساني و ميشله نيز به چنگ وي مي افتند ‏،اما زنده مي مانند. در عوض برادر کوچک تر ساني که به او و پدرش خيانت کرده، کشته مي شود. ساني تصميم به ‏کشتن شامير مي گيرد. در حالي که راميرز نير وارد ماجرا شده و قصد دارد شامير را از ميان برداشته و سهمي از پول ‏ها نيز به دست آورد.... ‏

چرا بايد ديد؟
شکي گونزالز و برادرش استفانو متعلق به آن دسته از مهاجراني هستند که موفق شده اند در کشور دوم جايگاهي مناسب ‏خود در سينما کسب کنند. گونزالز شيليايي تبار است و در 1998 با نوشتن و ساخت فيلم فرشته شب ورودي خوش به ‏سينما را تجربه کرده است. فرشته شب همان طور که از نامش برمي آيد به گونه ترسناک تعلق داشت و جايزه بزرگ ‏نقره اي فيلم هاي فانتزي اروپايي را از آن خود کرد، اما فيلم بعديش ‏One Hell of a Christmas‏ از چنين شانس ‏برخوردار نبود و با وجود استقبال تجاري و پخش گسترده روي دي وي دي نتوانست نظر اصحاب نظر را جلب کند. ‏گونزالز نيز بعد از ساخت فيلم کوتاه ‏Kokken‏ به ساخت چند فيلم تلويزيوني و ويديويي قناعت کرد. ولي شايد بشود هفت ‏تير کش ها را بازگشت ظفرمندانه او نام داد که براي سينماي دانمارک و کارنامه وي فيلمي متفاوت و جالب توجه ‏محسوب مي شود. ‏
هفت تير کش ها نمونه اي موفق از تلفيق سنت هاي روايي کهن با ايده هاي روايي پست مدرن است. شايد غناي کار گاي ‏ريچي در قاپ زدن را نداشته باشد، ولي بي اغراق به همان اندازه مفرح است. شيوه روايي که کارگردان براي قصه ‏خود برگزيده جدا از پرداخت ديداري شنيداري اش، بداعت هاي زيادي در پيرنگ داستان نيز با خود حمل مي کند. فيلم ‏چهره يک نقيضه کامل را دارد از شوخي با قالب هاي وسترن و اکشن تا شوخي با خود سينما و گروه فيلمسازي و حتي ‏روايت که در پايان بندي انتهاي فيلم باعث برانگيختن توفان قهقهه تماشاگر مي شود. فيلم از زبان اوفه و سپس دوستي ‏ديگر و دوبار اوفه نقل و تمام مي شود. در طول روايت اوفه نيز شاهد نقل همين ماجرا توسط او براي تبهکاري ديگر- ‏که اوفه به وي مقروض است- مي شويم که براي تصاحب پول ها نقشه کشيده است. اما به نظر مي رسد پايان واقعي ‏ماجرا با آنچه وي روايت کرده تفاوت دارد چون کارگردان ظاهراً شبح فرانک را در کافه ديده است. يعني دست انداختن ‏و قصه پرداي اوفه براي کساني بوده که خود قصد روايت داستاني را دارند!‏
در حالي که قرار بوده آنها به واقعيت پشت اسطوره اي محلي دست يابند و در نهايت از پشت روايت پيچ در پيچ اوفه و ‏دوستش به تنها چيزي که دست نيافته اند حقيقت بوده، ولي سرگرم شده اند يعني کاري که گونزاز و گروهش مي خواسته ‏اند با ما انجام دهد. آزمايشي که از بوته آن سر بلند بيرون آمده اند. گونزالز و دوستانش نه فقط تنوع نژادي براي سينماي ‏دانمارک به همراه آورده اند، بلکه خوني تازه به رگ هاي خشکيده آن جاري کرده اند. اتفاقي که مي تواند به ساخت فيلم ‏هاي بهتري در آينده منجر شود. ‏
فيلم سرشار از اداي دين و شوخي توامان با وسترن اسپاگتي و کارهاي موريکونه و لئونه(مانند دوئل سه نفره خوب، بد، ‏زشت که با شامير، راميرز و ساني تکرار شده) است. درک و دريافت کمدي آن نياز به دانستن زبان دانمارکي ندارد، ‏چون با صدا و تصوير و قالب ها شوخي مي کند. حاصل کار گونزالز در اين وسترن شهري که با مايه اکشن/کمدي ‏درهم آميخته شده با وجود تعدد شخصيت هايش بسيار منسجم و هوشمندانه است و شما را بي اختيار وادار مي کند ‏بگوييد: وسترن ديگر ژانري ويژه آمريکا يا ايتاليا نيست. مي شود در خيابان هاي کپنهاگ هم وسترن ساخت! ديدن فيلم ‏را به شدت توصيه مي کنم. ‏
ژانر: اکشن، کمدي، وسترن. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Pistoleros__2007_.bibescu.part01.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part02.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part03.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part04.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part05.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part06.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part07.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part08.rar
Pistoleros__2007_.bibescu.part09.rar

رمز فايل: bibescu


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

2012 - Where History Ends
سال 2012 - زماني که جهان پايان مي يابد

مستند ديدني «2012 - زماني که جهان پايان مي يابد»
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part1.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part2.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part3.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part4.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part5.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part6.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part7.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD1.part8.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part1.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part2.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part3.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part4.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part5.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part6.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part7.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD2.part8.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part1.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part2.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part3.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part4.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part5.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part6.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part7.rar 
2012.Where.History.Ends.XviDVD.CD3.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Pinky Dinky Doo Polka Dot Pox


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

aspyre-pddpdp.part1.rar
aspyre-pddpdp.part2.rar
aspyre-pddpdp.part3.rar
aspyre-pddpdp.part4.rar
aspyre-pddpdp.part5.rar
aspyre-pddpdp.part6.rar
aspyre-pddpdp.part7.rar
aspyre-pddpdp.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: ترکي

Vur
باصداي Gokhan Tepe


آلبوم جدید و بسیار زیبای Gokhan Tepe با نام Vur
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

جديد: دانلود کنسرت

Jonas Brothers
The 3D Concert Experience (2009)

کنسرت زيباي Jonas Brothers
بنام The 3D Concert Experience

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part1.rar
_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part2.rar
_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part3.rar
_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part4.rar
_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part5.rar
_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part6.rar
_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part7.rar
_J_o_n_as_Brothers__The_3D_Concert_Experience__2009_.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبا و شنیدنی محمد اصفهانی
با نام هوای تو

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

تماشاي رايگان کانالهاي تلويزيون با
Free Live TV 9.6.0 + Portable


Free Live TV نرم افزاری است قدرتمند جهت دریافت 4500 کانال رادیویی و تلوزیونی به صورت زنده و از طریق اینترنت که تنها نیاز این برنامه یک اتصال اینترنت چه از نوع پر سرعت و چه کم سرعت جهت پخش کانال ها می باشد. این نرم افزار با سابقه ی 5 سال در زمینه ی دریافت ایستگاه های رادیویی و تلوزیونی ، جزء برترین نرم افزار ها در نوع خود می باشد. توسط برنامه به تماشای تمامی کانال های دنیا به صورت مستقیم و بدون پرداخت هیچ هزینه ای بپردازید. حتی با داشتن خطوط کم سرعت اینترنت نیز قادر خواهید بود تا با نهایت کیفیت به دریافت ایستگاه ها بپردازید. از این برنامه می توانید بر روی هر نوع کامپیوتر اعم از لپ تاپ ، کامپیوترهای خانگی ، کامپیوترهای همراه و… استفاده کنید و به تماشای کانال های مورد علاقه خود بپردازید و در هر مکان و زمان از آن استفاده کنید. همچنین شما می توانید به ضبط کانال ها یا برنامه های مورد علاقه خود بپردازید و در صورت نیاز لیست کانال های برنامه را بروزرسانی کنید.

سیستم مورد نیاز جهت نصب و اجرا :
Pentium 800 MHz
~50 MB drive space
256 MB RAM
Internet Connection


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
کتاب الکترونیکی حضرت فاطمه زهرا (س)

کتابی که هم اکنون ارائه شده است درباره شخصیت و زندگی حضرت فاطمه ( س ) می باشد که در قالب نرم افزار جاوا , امکان جستجو و دسترسی سریع به موضوعات و همچنین قابلیت نصب بر روی کلیه گوشی های موبایل را دارا می باشد. آنچه در این کتاب می توانید بخوانید :
- زندگی نامه حضرت
- داستان ها و روایات
- دعا های منقول از حضرت
- سخنان گهربار
- و ...
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي بسيار سرگرم کننده
Wedding Dash



مديريت ازدواج! با اين بازي بينهايت سرگرم کننده، به زوجهاي جوان کمک کنيد تا مراسم ازدواجشان را به بهترين شکل ممکن برگزار کنند!

حداقل سيستم مورد نياز:
OS: Windows 2000, Windows XP, Windows Me, Windows Vista
Memory: 128 MB
DirectX: 7.0 or later
CPU: P3 700

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 15 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (ع) می فرمایند:
ايّاكَ وَ المِراءَ، فَاِنَّهُ يُحبِطُ عَمَلَكَ وَ ايّاكَ وَ الجِدالَ، فَاِنَّهُ یوبِقُكَ وَ ايّاكَ وَ كَثرَةَ الخُصوماتِ فَاِنَّها تُبعِدُكَ مِنَ اللّه‏ِ

از بگو مگو خوددارى کن، زیرا که این کار، عملت را نابود مى‏کند. از جدل و ستیز هم خوددارى کن؛ زیرا که تو را هلاک مى‏سازد و از دشمنى زیاد کناره بگیر؛ چه این‏که چنین کارى تو را از خدا دور مى‏کند.

تحف العقول، ص 309

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

جیگر
<-®-®-®-®---
مي دوني اين چيه؟
گوجهء روي سيخه، ولي جگرش داره SMS ميخونه!


ناز آن یار
نازآن چشمی كه سویش مال ماست
نازآن زلفی كه تارش مال ماست
نازآن چوپان كه سازش مال ماست
نازآن یاري كه قلبش یادماست


بي قرار
بي قرار توأم ودر دل تنگم گله هاست
آه، بي تاب شدن عادت كم حوصله هاست
مثل عكس رخ مهتاب كه افتاده درآب
در دلم هستي و بين من و تو فاصله هاست


فلسفهء صندلی
معلم فلسفه یک صندلی میذاره وسط کلاس و به شاگردان میگه: شما باید یک مقاله بنویسید و در آن ثابت کنید که این صندلی وجود ندارد!!!
یکی از شاگردان دو کلمه مینویسه و ورقه‌اشو میذاره رو میزش و بعداز اینکه معلم ورقه ها را تصحیح میکنه اون بهترین نمره رو میگیره!!!!
اگه گفتین چی نوشته بوده؟
...
نوشته بوده: کدوم صندلی؟


جمله عاشقانه!
با تمام چفته چولیت، شته شولیت، پته پیسیت، قد یه خیار چولسیده داغانتم!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

بی تو نمی روم

ملا محمود عراقی نقل می کند:
خواب دومی که دیدم به فاصله ی چند سال پس از واقعه ی رویای اول(در شماره ی قبل با عنوان «بیعت با مولا» چاپ شد) و در همان مکان مقدس(نجف اشرف) بود. این خواب را بعد از این که مدتی در عاقبت کار خود زیاد به فکر فرو می رفتم مشاهده کردمف چون می دیدم بسیاری از گذشتگان و جوانترها و معاصرین اوائل عمر خود را در زمره ی اخیار بوده اند، ولی بعدها اعتقاداتشان فاسد شده و با همان عقائد فاسد از دنیا رفته اند.
این اندیشه و خیال به طوری قوت گرفت که باعث تشویش و اضطراب خاطرم گردید. تا اینکه شبی در عالم رؤیا دیدم حضرت ولی عصر(عج) در «مسجد هندی»(از مساجد معتبر نجف اشرف) تشریف دارند و در انتهای مسجد ایستاده اند. جمعیت حضرت را احاطه کرده بودند من هم نزدیک در منتظر ایستاده بودم که هنگام خروج به محضرشان شرفیاب شوم.
ناگاه آن بزرگوار به قصد بیرون رفتن تشریف آوردند، وقتی به من نزدیک شدند خودم را بر پاهای مبارک آن بزرگوار انداختم و گریان شدم و عرضه داشتم: فدایت شوم عاقبت کار من چطور خواهد شد؟
آن حضرت دست مبارک را دراز کردند و با عطوفت و مرحمت دست مرا گرفتند و از خاک برداشتند و بعد با تبسم و ملاطفت فرمودند: «بی تو نمی روم»
من در همان عالم رؤیا فهمیدم که منظور حضرت آن است که بدون تو وارد بهشت نمی شوم. تا این بشارت را شنیدم از نهایت شادی بیدار شدم و دیگر از افکار سابق آسوده خاطر گردیدم.(1)

پی نوشت:
1ـ برکات حضرت ولی عصر(ع)، حکایات عبقری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان، ص 394

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

تنها برای نگهبانی از ایران و مردم

بر روی شمشیر فرهاد دوم ( پادشاه ایران از دودمان اشکانیان ) این جمله از بانو ورتا بود : تنها برای نگهبانی از ایران و مردم سرزمین بجنگ . یکی از مغ های پیر زرتشتی به پادشاه ایران گفت چرا این سخن بر روی شمشیر است ؟ پند بزرگان باید در اندیشه و دل ما باشد نه بر دست ساخته های ما . فرهاد دوم نگاهی به شمشیر نمود و گفت این جمله را هر بار می بینم به من می گوید راه درست چه و کجاست و بدین گونه در بیداد زمانه گم نمی شوم . در این باره ارد بزرگ اندیشمند برجسته ایرانی می گوید : یادآوری آرمانها ، از بیراهه روی بازمان می دارد .
آن مغ خود از یاد برده بود که چرا آتش در آتشکده همیشه روشن است . آیا جز برای یادآوری اندیشه های آنان است ؟! .

یاسمین آتشی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة محمد آيات: 38 محل نزول: مدینه
 

 
الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ 1 وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ كَفَّرَ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ 2 ذَلِكَ بِأَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا اتَّبَعُوا الْبَاطِلَ وَأَنَّ الَّذِينَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِن رَّبِّهِمْ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ لِلنَّاسِ أَمْثَالَهُمْ 3 فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ 4 سَيَهْدِيهِمْ وَيُصْلِحُ بَالَهُمْ 5 وَيُدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَهَا لَهُمْ 6 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ 7 وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ 8 ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ 9 أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ دَمَّرَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَلِلْكَافِرِينَ أَمْثَالُهَا 10 ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَأَنَّ الْكَافِرِينَ لَا مَوْلَى لَهُمْ 11

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة محمد

به نام خداوند بخشنده بخشايشگر

كسانى كه كافر شدند و (مردم را) از راه خدا بازداشتند، (خداوند) اعمالشان را نابود مى‏كند! «1» و كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند و به آنچه بر محمد (ص) نازل شده -و همه حق است و از سوى پروردگارشان- نيز ايمان آوردند، خداوند گناهانشان را مى‏بخشد و كارشان را اصلاح مى‏كند! «2» اين بخاطر آن است كه كافران از باطل پيروى كردند، و مؤمنان از حقى كه از سوى پروردگارشان بود تبعيت نمودند; اين‏گونه خداوند براى مردم مثلهاى (زندگى) آنان را بيان مى‏كند! «3» و هنگامى كه با كافران (جنايت‏پيشه) در ميدان جنگ روبه‏رو شديد گردنهايشان را بزنيد، (و اين كار را همچنان ادامه دهيد) تا به اندازه كافى دشمن را در هم بكوبيد; در اين هنگام اسيران را محكم ببنديد; سپس يا بر آنان منت گذاريد (و آزادشان كنيد) يا در برابر آزادى از آنان فديه ( غرامت) بگيريد; (و اين وضع بايد همچنان ادامه يابد) تا جنگ بار سنگين خود را بر زمين نهد، (آرى) برنامه اين است! و اگر خدا مى‏خواست خودش آنها را مجازات مى‏كرد، اما مى‏خواهد بعضى از شما را با بعضى ديگر بيازمايد; و كسانى كه در راه خدا كشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را از بين نمى‏برد! «4» بزودى آنان را هدايت نموده و كارشان را اصلاح مى‏كند; «5» و آنها را در بهشت (جاويدانش) كه اوصاف آن را براى آنان بازگو كرده وارد مى‏كند «6» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر (آيين) خدا را يارى كنيد، شما را يارى مى‏كند و گامهايتان را استوار مى‏دارد «7» و كسانى كه كافر شدند، مرگ بر آنان! و اعمالشان نابود باد! «8» اين بخاطر آن است كه از آنچه خداوند نازل كرده كراهت داشتند; از اين رو خدا اعمالشان را حبط و نابود كرد! «9» آيا در زمين سير نكردند تا ببينند عاقبت كسانى كه قبل از آنان بودند چگونه بود؟! خداوند آنها را هلاك كرد; و براى كافران امثال اين مجازاتها خواهد بود! «10» اين براى آن است كه خداوند مولا و سرپرست كسانى است كه ايمان آوردند; اما كافران مولايى ندارند! «11»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

firoozeh3930

بطری حامل پیام، به خشكی رسید

یك پیام متعلق به سال ۱۹۱۳ میلادی كه در یك بطری قرار داشت، پس از گذشت بیش از ۹ دهه در رودخانه‌ای در واشنگتن یافت شد.
«دارین وینكلر» ـ یكی از سكنه منطقه «اسپوكین» در واشنگتن ـ است.
وی به رسانه‌های دولتی آمریكا یادآور شد: در حال قدم زدن در كنار رودخانه منطقه بودم كه پایم به یك شی كه در زیر شن‌های ساحل رودخانه مخفی بود ، برخورد كرد.پس از كنار زدن شن‌ها، یك بطری حاوی یك برگه را یافتم و بعد از آن بطری را به پلیس محلی تحویل دادم.
سخنگوی پلیس ملی نیز در گفتگو با رسانه‌های آمریكا اعلام كرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این بطری و پیام داخل آن متعلق به ۹۶ سال پیش یا به عبارتی بیش از ۹ دهه قبل بوده و نویسنده آن «امت پرنسل» ، از یابنده خواسته تا پس از خواندن پیام ، برایش از طریق همین بطری یادداشتی ارسال كند.
علاوه بر این ، پلیس در استعلام هویت نویسنده این پیام اعلام كرد كه این مرد در سن ۸۵ سالگی و در سیزدهم ماه مه سال ۱۹۷۸ میلادی جان باخته است.

 

 

amin_takavar

علاقه به ...

مردی در عالم رویا فرشته­ای را دید که در یک دستش مشعل و در دست دیگرش سطل آبی گرفته بود و در جاده­ای روشن و تاریک راه می­رفت.
مرد جلو رفت و از فرشته پرسید: این مشعل و سطل آب را کجا می­بری؟
فرشته جواب داد: می­خواهم با این مشعل بهشت را آتش بزنم و با این سطل آب، آتش­های جهنم را خاموش کنم. آن وقت ببینم که چه کسی واقعاً خدا را دوست دارد؟
شما چی؟ اگه بهشت و جهنمی وجود نداشت بازم خدار ور که به شما همیشه محبت می­کنه دوست داشتین؟
اصلاً تا حالا فکر کردین که خدا رو دوست دارین یا نه؟
اگه دوست دارین فکر کردین چرا دوسش دارین؟
اگه این کارو نکردین، شاید الآن وقتشه ...

شاد باشید و عاشق
دوستان دیگه کم سرمی­زنید ا!!!
بیاید سر بزنید دلم براتون تنگ شده
http://living-with-god.blogfa.com
سیلاس

 

 

young_singer2007

بچه ها فیلم کشته شدن ندا صالحی رو دیدین؟!!

بچه ها فیلم کشته شدن ندا صالحی رو دیدین؟!! این قضیه ندا خیلی مشکوک میزنه!
تو منطقه ای که ندا رو کشتن اصلا درگیری نبود! سر و صدایی نبود! ملت تو خیابون آزادی بودن
خبری از صدای گلوله نبود همین که از ماشینش پیاده شد و چند قدم اومد افتاد زمین
به نظر من شاید! البته میگم شاید!! تسویه حساب شخصی باشه.
دو نفر هم که از قبل با دوربین آماده بودن و سریع، شروع به فیلم برداری کردن.
بعضیا هم بهره برداری سیاسی خودشونو دارن میکنن.
مخصوصا آدم وقتي شک اش بيشتر ميشه که ويدئو اين حادثه به سرعت و به صورت گسترده در اينترنت پخش شده ... بلافاصله عکس و بيوگرافي اين خانم منتشر شد و...
والا چرا از اون مادر و دختر بیچاره که تو مهدکودک کشتن هیچ کس دفاع نمی کنه؟  (لينک خبر)
چون پدر و همسر داغدارش از سر ناراحتی گله از میر حسین و تظاهرات کرده بود؟
ابراهیم رجب پورو میگم.
خدا بخیر کنه تو این هیرو بیری هر کس میخاد دق دل خودشو خالی کنه.

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

آدم بعضی وقتا بعضی از جوابیه ها رو می خونه لذت می بره .. طرف قشنگ با استدلال و بدون نفی تو حرفشو می زنه ... بدون خشونت بدون توهین یا درگیری لفظی .. طوری که آدم کیف می کنه چنین مخاطبی داره ...
این متن اعجاز مستر سلحشور با یوزارسیف رو که واستون سند کرده بودم از سایت تابناک یکی از دوستان واسم فرستاده بود و منم دیدم چون حرفاش منطقیه برای گروه سند کردم ..
البته نخواستم کل سریال یوزار رو نفی کنم ولی با این هزینه می تونست خیلی خیلی بهتر باشه ... این چیزه که همه قبول دارن ...
اما بحث سر چیز دیگه ایه ...
یه بنده ی خدایی هم برام میل زده گفته " لازم است پاسخ به چرندیات شما گفت که منبعد استدلالات خودت رو در خلوتگاه وبرای شخص خودت نه دیگران تلاوت کن "
حالا فرض می گیریم که برای بنده بوده و نقد نوشته ی من ....
اولش موندم چی بگم ... آخه وقتی نقد منطقی بود خب می شد گفت دلیل من این بوده یا اون بالاخره یا قانع می شدم یا قانع می شد یا چون هر دو منطقی بودیم و نمی خوایم حرفمون رو به طرف بقبولانیم مسئله حل نشده می ذاشتیم شاید برای روز دیگه ای
اما نوشته رو که دوباره می خونم شباهتی به چرندیات نداره ... ...
برادر من اگه بخوام استدلال هامو توی خلوت برای خودم بگم پس نقد به چه درد می خوره ؟ پس جناب سلحشور از کجا بفهمن که کارشون ایراد داره ؟ گروه مبین هم یه جای عمومیه که هر کس دلش خواست می تونه حرف بزنه البته اگه حرف حسابی برای گفتن داشته باشه ....
اگه نقدی نباشه افکار متحجرانه به سرعت رشد می کنن و همه ی فضای جامعه رو خفقان دربر می گیره ... دیگه چون کسی برای نقد نیست پس صاحب کار و مسئول فکر می کنن کارشون آخرشه و همه موافق و دیگه به ترکتازی خودش ادامه می ده ... - البته منظورم آقای سلحشور نیست کلی می گم - ... دیگه خر بیار و باقالی بار کن ...
من موندم چرا افرادی پیدا می شن که اصلا از نقد چه منصفانه چه غیر منصفانه خوششون نمی یاد دوست دارن کاراشون رو همه تایید کنن ...
از این برادر عزیز هم می خوام یه بار دیگه متن رو بخونن و بعد اگه نقدی داشتن چه منصفانه چه غیر منصفانه من در خدمتشون هستم .

 

 

nima_amiry

درد دلي با ملت شريف ايران

سلام به همه
من بخاطر نارضايتي كه از وضع ايران توي چهار سال رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد داشتم و براي اعلام اين نارضايتي به آقاي موسوي راي دادم ولي الآن نه طرفدار موسوي هستم و نه احمدي نژاد اينو گفتم كه بدونيد مي خوام بدون جانبداري از يكي از اين آقايون صحبت كنم . مي خوام بدونم اگه آقاي موسوي بعنوان رئيس جمهور انتخاب مي شدن چه گلي ميخواستن به سر اين مملكت و اين مردم بزنن كه بخاطرش اين همه جوون رو به كشتن دادن ؟ جناب آقاي موسوي ! با اينكه كانديداي منتخب من بوديد ولي واقعاً از شما متنفر شدم وقتي شنيدم كه گفتيد غسل شهادت كرديد چون اين حرف شما باعث شد جوانهاي وطن احساساتي بشن و برن جلوي گلوله . وقتي فيلم جون كندن اون دختر جوون رو روي آسفالت خيابونهاي تهران ديدم با خودم گفتم آقاي موسوي هم سه تا دختر داره كه شنيدم هر سه تاشون دكترا دارن آيا ايشون هم به دختراهاشون ميگن كه جونتون رو بذارين كف دستتون و برين توي خيابونها و از من حمايت كنين؟ به خدا نه . جناب آقاي موسوي همه مردم ايران مي دونن كه توي انتخابات تقلب شده ولي حالا كه كاري از دست ما برنيمياد ديگه چرا مردم رو به كشتن ميدين به خدا اين جوونها خونواده دارن
جناب آقاي احمدي نژاد شما كه فقط بخاطر حفظ قدرت اين همه كشت و كشتار توي كشور به راه انداختين فردا با چه رويي ميخواين توي كشورهاي مختلف و توي مراسمهاي مختلف در مورد حقوق بشر و هولوكاست و غزه وفلسطين واين جور چيزها صحبت كنين؟ مگه شما نبودين كه توي مناظرتون با آقاي موسوي از تيرماه سال 78 يك پتك آهنين درست كرده و به سر آقاي موسوي و خاتمي كوبيدين مگه شما نمي گفتين كه چرا اون موقع كه دانشجوها رو ميكشتن كسي احساس خطر نمي كرد حالا كه به گفته اكثريت توي سي سال عمر نظام اين حادثه و اين سركوب كردن همتا نداشته جواب خودتون چيه؟ اين بود رييس جمهوري از جنس مردم ؟ اين بود پول نفتي كه وعده آوردنش به سر سفره هاي مردم رو داده بوديد ؟ اين بود عدالتي كه هميشه ازش دم ميزدين؟به خدا وقايع اخير تهران خيلي شرم آورتر از اتفاقات غزه بود چون اسرائيل و فلسطين دشمن همديگه هستن ولي اينجا شما با هموطنهاي خودتون طرف بودين
با همه اين اوصاف فقط خواستم اينو بگم كه مردم عزيز و شريف ايران نبايد به خاطر به قدرت رسيدن يك فرد يا گروه خاصي فدا بشن به اميد اون روزي كه صاحب اصلي اين مملكت مهدي موعود به داد همه مردم ايران و حهان برسه خدانگهدار

 

 

mnaimi1968

سال 2012 تمام دنيا خاموش مي شود
توفان خورشيدي در راه است

ناسا در هشداري اعلام كرد كه يك توفان خورشيدي كه در سال 2012 به زمين مي رسد موجب خواهد شد كه برق تمام دنيا خاموش شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، در هشدار ناسا و آكادمي ملي علوم آمده است كه ميليونها نفر در سال 2012 بدون برق و در نتيجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام يخچالها، تلفنهاي همراه و ماهواره ها خاموش مي شوند.
از ماه دسامبر فعاليت خورشيد به آهستگي روبه افزايش مي رود. نيروي مغناطيسي اين ستاره هر 11 سال يكبار به نقطه اي مي رسد كه در آن پيك پديده هاي فورانهاي خورشيدي و پرتاب تاجهاي خورشيدي بزرگ مشاهده مي شود. اين پديده ها منجر به آزاد شدن ميزان زيادي انرژي و تشعشعات مي شود. اين فورانها مي تواند به زمين نيز برسد و منجر به ايجاد توفانهاي ژئومغناطيسي زمين شود.
اتمسفر زمين مي تواند از اين برخوردها خود را مصون نگه دارد اما خسارات جدي را بر روي ساختارهاي اجتماعي و اقتصادي روي زمين وارد مي كند.
ستاره شناسان اين پديده ها را از سال 1859 رصد كرده اند. در آن زمان يك توفان ژئومغناطيسي ويژه در خطوط تلگراف اروپا و آمريكا اختلال ايجاد كرد. در ماه مي 1921 توفان ديگري بسياري از خطوط برق و تلفن را در دو سر اقيانوس اطلس خارج از استفاده كرد.
در گزارش 132 صفحه اي ناسا و آكادمي ملي علوم آمده است: "انرژي برق كليد فناوري جامعه مدرن امروزي است و تمام زيرساختها و سرويسها به آن وابسته هستند. اگر توفان سال 1859 امروز اتفاق بيفتد به طور حتم خسارتهاي اجتماعي و اقتصادي وسيعي برجاي خواهد گذاشت."
براساس گزارش نيوساينتيست، در سال 1989 شش ميليون نفر در كبك كانادا به مدت 9 ساعت به سبب يك توفان ژئومغناطيسي كه 10 برابر ضعيف تر از توفان سال 1921 بود بدون برق ماندند. اگر حادثه اي مشابه آنچه كه در سال 1921 رخ داد تكرار شود تعداد افراد بدون برق به 130 ميليون نفر افزايش خواهد يافت و تكرار حادثه اي مشابه سال 1859 كه بسيار قويتر از توفان 1921 بود دو هزار ميليارد دلار خسارت وارد خواهد كرد.
به گفته دانشمندان ناسا، پيك بعدي اين توفانهاي خورشيدي بين سالهاي 2012 و 2013 خواهد بود كه جامعه علمي هنوز بر سر شدت فعاليت خورشيد در اين دوره جديد به توافق نرسيده اند.

 

 

alirezamajidi

بازارگرمی (دروغ‌گویی) به سبک مایکروسافت!

اصولا دروغ که حناق نیست که کار دست ابرازکننده‌اش بدهد، مایکروسافت هم از این قاعده مستثنی نیست! قضیه از این قرار است که مایکروسافت به تازگی در صفحه‌ای مروگر اینترنت اکسپلورر ۸ را با مرورگرهای فایرفاکس و کروم مقایسه کرده است. حاصل کار، شده است، این:

مایکروسافت در روز روشن ادعا می‌کند که فایرفاکس امنیت ندارد و حریم خصوصی کاربرانش را محافظت نمی‌کند، استفاده از آن آسان نیست، قابل اعتماد نیست، فاقد ابزارهای لازم برای توسعه‌دهندگان است و سازگاری و قابلیت مدیریت ضعیفی دارد! در حالی که مرورگر خودش، دارای همه این خصوصیات است!

 

 

ahalizadeh2000

داستان بزبز فندي

آنچه در داستان بزبز قندی بیشتر از همه به چشم میخورد و شک برانگيز است ،رفت آمد مادر بچه هاست به گونه ای که هیچ وقت در خانه نیست و گرگ نابکار از همین خلاء استفاده میکرد
طی تحقیقات بنده و کاشف بعمل آمده مراودات مشکوکی دیده شده که بز بز قندی به بهانه تهیه علف تازه از خانه خارج میشود اما به محض اینکه دو سه تا کوچه از خانه دور میشود، تغییر ماهیت میدهد و به سرعت گوشی خود را که به یکی از خطوط اعتباری ایرانسل تجهیز شده در می آورد و به بی افش زنگ میزند ظرف ۵ دقیقه گوسفند فشنی با یک عدد پژو پارس اسپرت به سراغش می آید و با هم میروند صفا
پدر که سه شیفته کار میکند. مادر هم که میرود صفا بچه ها هم تنها در خانه میمانند . کمترین خطري که تهدیدشان میکند گرگ پشت در است و بیشترین خطر شبکه های ماهواره ایی که از تلویزیون خانه پخش میشود و آنها بدون نظارت مادر میبینند . اینگونه میشود که بچه شنگول از آب درمی آید
شنگول چرا شنگول است؟ مگر این روزها بدون آب شنگولی میتوان شنگول بود .شنگول را باید در ابتدا حد زد بعد به راه راست هدایت کرد و بعد بدنبال ساقی محل رفت و آنرا نیز با چند ضربه شلاق به راه راست هدایت کرد تا دیگر به طفل های معصوم آب شنگولی نفروشد
منگول هم که بینوا مونگول است و هپلی
اما حبه انگور که به غایت چند صندوق انگور است اهل طرب است و زید بازی . آخرین باری که گرگ به خانه بزبز قندی نفوذ کرد با نازک کردن صدا ،خودش را جای جی اف حبه انگور جا زده بود و وارد خانه شد
خلاصه نرمال ترین شخصیت داستان همان گرگ است که هدفی منطقی را در کل داستان دنبال میکند و گرنه کلیه شخصیت های داستان به نوعی دچار انحرافات اساسی میباشند

 

 

parand2281870

ماجرای جالب مرد مکزیکی ومرد آمریکائی

یک تاجر آمریکایى نزدیک یک روستاى مکزیکى ایستاده بود که یک قایق کوچک ماهیگیرى از بغلش رد شد که توش چند تا ماهى بود!
از مکزیکى پرسید: چقدر طول کشید که این چند تارو بگیرى؟
مکزیکى: مدت خیلى کمى !
آمریکایى: پس چرا بیشتر صبر نکردى تا بیشتر ماهى گیرت بیاد؟
مکزیکى: چون همین تعداد هم براى سیر کردن خانواده‌ام کافیه !
آمریکایى: اما بقیه وقتت رو چیکار میکنى؟
مکزیکى: تا دیروقت میخوابم! یک کم ماهیگیرى میکنم!با بچه‌هام بازى میکنم!
با زنم خوش میگذرونم! بعد میرم تو دهکده میچرخم! با دوستام شروع میکنیم
به گیتار زدن و خوشگذرونى! خلاصه مشغولم با این نوع زندگى !

آمریکایى: من توی هاروارد درس خوندم و میتونم کمکت کنم! تو باید بیشتر
ماهیگیرى بکنى! اونوقت میتونى با پولش یک قایق بزرگتر بخرى! و با درآمد
اون چند تا قایق دیگه هم بعدا اضافه میکنى! اونوقت یک عالمه قایق براى
ماهیگیرى دارى !

مکزیکى: خب! بعدش چى؟
آمریکایى: بجاى اینکه ماهى‌هارو به واسطه بفروشى اونارو مستقیما به
مشتریها میدى و براى خودت کار و بار درست میکنى…. بعدش کارخونه راه
میندازى و به تولیداتش نظارت میکنى… این دهکده کوچیک رو هم ترک میکنى و
میرى مکزیکو سیتى! بعدش لوس آنجلس! و از اونجا هم نیویورک… اونجاس که
دست به کارهاى مهمتر هم میزنى …

مکزیکى: اما آقا! اینکار چقدر طول میکشه؟
آمریکایى: پانزده تا بیست سال !
مکزیکى: اما بعدش چى آقا؟
آمریکایى: بهترین قسمت همینه! موقع مناسب که گیر اومد، میرى و سهام شرکتت
رو به قیمت خیلى بالا میفروشى! اینکار میلیونها دلار برات عایدى داره !

مکزیکى: میلیونها دلار؟؟؟ خب بعدش چى؟

آمریکایى: اونوقت بازنشسته میشى! میرى به یک دهکده ساحلى کوچیک! جایى که
میتونى تا دیروقت بخوابى! یک کم ماهیگیرى کنى! با بچه هات بازى کنى !
با زنت خوش باشى! برى دهکده و تا دیروقت با دوستات گیتار بزنى و خوش بگذرونى!!!

 

 

goleroz_red

«آخرین كلمات» به نقل از حضرت عزرائیل

آخرین کلمات یک برقکار : خوب حالا روشنش کن…
آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی: من عادت ندارم با پنجرهء بسته بخوابم…
آخرین کلمات یک متخصص خنثی بمب: این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه…
آخرین کلمات یک نارنجک‌انداز: گفتی تا چند بشمرم؟
آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون: این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست…
آخرین کلمات یک پلیس: شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره…
آخرین کلمات یک چترباز: پس چترم کو؟
آخرین کلمات یک خبرنگار: بله، سیل داره به طرفمون میاد…
آخرین کلمات یک خلبان: ببینم چرخها باز شدند یا نه؟
آخرین کلمات یک داور فوتبال: نخیر آفساید نبود!
آخرین کلمات یک دربان: مگه از روی نعش من رد بشی…
آخرین کلمات یک دوچرخه‌سوار: نخیر حق تقدم با منه!
آخرین کلمات یک دیوانه: من یه پرنده‌ام!
آخرین کلمات یک سرنشین اتوموبیل: برو سمت راست راه بازه…
آخرین کلمات یک شکارچی: مامانت کجاست کوچولو؟.
آخرین کلمات یک غواص: نه این طرفها کوسه وجود نداره…
آخرین کلمات یک فضانورد: برای یک ربع دیگه هوا دارم…
آخرین کلمات یک قصاب: اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم…
آخرین کلمات یک قهرمان: کمک نمیخوام، همه‌اش سه نفرند…
آخرین کلمات یک قهرمان اتوموبیلرانی: مکانیک یادش رفته ترمز رو درست کنه!
آخرین کلمات یک کارآگاه خصوصی: قضیه روشنه، قاتل شما هستید!
آخرین کلمات یک کامپیوتر: هارددیسک پاک شده است…
آخرین کلمات یک کوهنورد: سر طناب رو محکم بگیری ها…
آخرین کلمات یک گروگان: من که میدونم تو عرضهء شلیک کردن نداری…
آخرین کلمات یک گیتاریست: یه خرده ولوم بده…
آخرین کلمات یک انسان عصر حجر: فکر میکنی توی این غار چیه؟
آخرین کلمات یک مادر: بالأخره سی‌دی‌هات رو مرتب کردم…
آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه: این آزمایش کاملاً بیخطره…
آخرین کلمات یک متخصص کامپیوتر: معلومه که ازش بک‌آپ گرفتم!
آخرین کلمات یک معلم رانندگی: نگه دار! چراغ قرمزه!
آخرین کلمات یک ملوان: من چه میدونستم که باید شنا بلد باشم؟
آخرین کلمات یک بندباز: نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره…
آخرین کلمات یک پزشک: راستش تشخیص اولیه‌ام صحیح نبود.بیماریتون لاعلاجه…
آخرین کلمات یک بیمار: مطمئنید که این آمپول بی خطره؟
آخرین کلمات یک پیشخدمت رستوران: باب میلتون بود؟
آخرین کلمات یک جلاد: ای بابا، باز تیغهء گیوتین گیر کرد…
آخرین کلمات یک خون‌آشام: نه بابا خورشید یه ساعت دیگه طلوع میکنه!

 

 

nirvana.818

زمانهای بسیار قدیم وقتی هنوز پای بشر به زمین نرسیده بود؛.
فضیلت ها و تباهی ها در همه جا شناور بودند.
آنها از بیکاری خسته و کسل شده بودند.
روزی همه فضابل و تباهی ها دور هم جمع شدند خسته تر و کسل تر از همیشه.
ناگهان ذکاوت ایستاد و گفت: بیایید یک بازی بکنیم؛.
مثلا" قایم باشک؛ همه از این پیشنهاد شاد شدند و دیوانگی فورا"
فریاد زد من چشم می گذارم من چشم می گذارم.
و از آنجایی که هیچ کس نمی خواست به دنبال دیوانگی برود همه قبول کردند او چشم بگذارد و به دنبال آنها بگردد.
دیوانگی جلوی درختی رفت و چشمهایش را بست و شروع کرد به شمردن ...یک...دو...سه...چهار...همه رفتند تا جایی پنهان شوند؛
لطافت خود را به شاخ ماه آویزان کرد؛
خیانت داخل انبوهی از زباله پنهان شد؛
اصالت در میان ابرها مخفی گشت؛
هوس به مرکز زمین رفت؛
دروغ گفت زیر سنگی می روم اما به ته دریا رفت؛
طمع داخل کیسه ای که دوخته بود مخفی شد.
و دیوانگی مشغول شمردن بود. هفتاد و نه...هشتاد...هشتاد و یک...
همه پنهان شده بودند به جز عشق که همواره مردد بود و نمیتوانست تصمیم بگیرد. و جای تعجب هم نیست چون همه می دانیم پنهان کردن عشق مشکل است.
در همین حال دیوانگی به پایان شمارش می رسید.
نود و ینج ...نود و شش...نود و هفت... هنگامیکه دیوانگی به صد رسید, عشق پرید و در بوته گل رز پنهان شد.
دیوانگی فریاد زد دارم میام دارم میام.
اولین کسی را که پیدا کرد تنبلی بود؛ زیرا تنبلی، تنبلی اش آمده بود جایی پنهان شود و لطافت را یافت که به شاخ ماه آویزان بود.
دروغ ته چاه؛ هوس در مرکز زمین؛ یکی یکی همه را پیدا کرد جز عشق.
او از یافتن عشق ناامید شده بود.
حسادت در گوشهایش زمزمه کرد؛ تو فقط باید عشق را پیدا کنی و او پشت بوته گل رز است.
دیوانگی شاخه چنگک مانندی را از درخت کند و با شدت و هیجان زیاد ان را در بوته گل رز فرو کرد. و دوباره، تا با صدای ناله ای متوقف شد . عشق از پشت بوته بیرون آمد با دستهایش صورت خود را پوشانده بود و از میان انگشتانش قطران خون بیرون می زد.
شاخه ها به چشمان عشق فرو رفته بودند و او نمی توانست جایی را ببیند.
او کور شده بود.
دیوانگی گفت « من چه کردم؛ من چه کردم؛ چگونه می تواتم تو را درمان کنم..»
عشق یاسخ داد: تو نمی توانی مرا درمان کنی، اما اگر می خواهی کاری بکنی؛ راهنمای من شو.»
و اینگونه شد که از آن روز به بعد عشق کور است و دیوانگی همواره در کنار اوست.

 

 

omidhosseini80

برخورد كشورهاي غربي با آشوب‌هاي خياباني

نقش رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري غربي در انعكاس مغرضانه اخبار و تصاوير حوادث اخير ايران غيرقابل انكار است. اگر اين روزها نگاهي به سايت‌ها و نشريات غربي بيندازيم، مي‌بينيم كه تقريبا بيشتر آنها عكس‌هايي از درگيري و آشوب‌هاي خياباني تهران منعكس مي‌كنند. از ميان اين رسانه‌ها برخي با بزرگنمايي و دروغ و شايعه فضاي ايران را به گونه‌اي براي مخاطبان خود ترسيم مي‌كنند كه گويي الان پليس و نيروي انتظامي كشور در حال سركوب مردم عادي ايران است. متاسفانه در كنار انفعال صداوسيما و رسانه‌هاي داخلي، برخي دوستان هم‌وطن نيز با ارسال تصاوير آشوب‌ و درگيري، نقش بزرگي در ايجاد اين تصور غيرواقعي ايفا مي‌كنند.
كار به جايي رسيده است كه دولت‌هاي غربي و حتي عربي، با دخالت آشكار در امور داخلي ايران، ما را متهم به نقض حقوق بشر و عدم آزادي مي‌كنند! البته من منكر اعتراض برخي مردم به نتايج انتخابات اخير نيستم، اما همه حوادث چند روز گذشته را نمي‌توان در اين مساله خلاصه كرد. استفاده برخي سودجويان و اراذل و اوباش از موقعيت بوجود آمده و آسيب رساندن به اموال عمومي باعث شد كه بالاخره نيروهاي انتظامي براي برقراري نظم و امنيت به صحنه بيايند.
به نظر من ناديده گرفتن نقش دولت‌ها و رسانه‌هاي غربي در تشديد اين آشوب‌ها، نهايت ساده‌انديشي است. براي اينكه متوجه رفتار منافقانه غربي‌ها در زمينه آزادي و تحمل صداي مخالف شويم، مي‌توانیم نحوه برخورد خودشان را با مردم معترض كشورشان بررسي کنیم. به عنوان مثال من تصاويري از درگيري و آشوب و نيز برخورد خشن پليس چند كشورغربي را با مردم خودشان انتخاب كرده‌ام كه در پايين مي‌بينيد.
البته من قصد مقايسه كشور و مردم ايران را با ديگران ندارم و منظورم اين نيست كه چون آنها با مردم خودشان آنطور رفتار مي‌كنند، پس ما هم حق داريم همان طور رفتار كنيم، مقصود من از قرار دادن اين تصاوير و اين مطلب، نكات زير است:

1- در تمام كشورهاي دنيا، وقتي تظاهرات و راهپيمايي كم‌كم از مسير اعتدال و آرام خود دور شود و كار به خشونت و آشوب و برهم زدن نظم عمومي كشيده شود، دولت‌ها و نيروهاي انتظامي با آن برخورد مي‌كنند و اين مساله مختص ايران نيست.

2- كشورهاي غربي كه خود بارها و به بهانه‌هاي مختلف گرفتار آشوب و اغتشاش شده‌اند و با شدت با آن برخورد كرده‌اند، حق اظهار نظر درباره كشور ما را ندارند.

3- بيشتر اعتراض‌ها و اغتشاشات در كشورهاي غربي، مربوط مي‌شود به مسائل و مشكلات صنفي، كارگري، بي‌كاري، محيط زيست، جهاني‌سازي و … كه همين اعتراض‌ها هم در برخي موارد با شدت تمام سركوب شده‌اند! اما حوادث اخير تهران ابتدا به بهانه اعتراض به تقلب در انتخابات بوجود آمد و كم‌كم به آشوب و اغتشاش و آتش‌ زدن بانك‌ها و اتوبوس تبديل شد، ادعايي كه حتي يك دليل منطقي و سند و مدرك هم براي اثبات آن وجود نداشت!

4- در آشوب و شلوغي و درگيري، احتمال هر اقدام خطرناكي از طرفين وجود دارد. قطعا ما از مجروح شدن و قرباني شدن هيچيك از همو‌طنان خود خوشحال نيستيم، همچنين من منكر درگيري و مجروح شدن و قرباني شدن عده‌اي در حوادث اخير نيستم، اما سوال من از معترضان اينست كه وقتي تجمعات از روال قانوني و آرام خود خارج مي‌شوند و در كنار آن عده‌اي دست به آشوب و بلوا مي‌زنند چطور مي‌توان از اين حوادث تلخ جلوگيري كرد؟

5- اگر عكس و فيلم و تصاوير مي‌تواند بيان كننده همه جوانب يك ماجرا باشد، پس تصاوير زير هم همين نقش را دارد. اين تصاوير مربوط است به گوشه‌اي از سركوب مردم در كشورهاي انگليس، آلمان، آمريكا و فرانسه. براي ديدن عكس در اندازه واقعي، روي آن كليك كنيد.
 

عكسي از يك لباس شخصي خارجي!!!


يك مجموعه از تصاوير مربوط به برخورد پليس با مردم را مي‌توانيد از اينجا دانلود كنيد.

 

 

Karami.Amir

ماكروويو

اين مطالب از سايت غذاي سالم انسان سالم برداشت شده است.
البته دانشگاه كمبريج پس از تحقيقي در سال 2000 از بي خطر بودن غذاهاي گرم شده توسط ماكروويو خبر داد كه بعضي ميگويند تحت تاثير مسائل مادي ميباشد و البته در خصوص نشت اشعه از دستگاه اكيدا هشدار داد.
حال نتيجه گيري كلي و تحقيق بيشتر با خود شما !!!!!


بي اطلا‌عي مردم از مضرات‌ اشعه‌ها
امواج مایکروویو در حال کشتن مردم است ! بي اطلا‌عي مردم از مضرات‌ اشعه‌ها MICROWAVE COOKING is Killing People!

امواج مایکروویو چیست؟
این امواج مانند نور مرئی از جنس امواج الکترو مغناطیسی هستند که فرکانس بسیار بالا و طول موج بسیار کمی دارند تمام امواج رادیویی ، مادون قرمز ، نور مرئی ، موبایل ، رادیو ، ماهواره ... از جنس امواج الکترو مغناطیسی هستند و فرق آنها در فرکانس و توان تشعشع آنهاست.
امواج مایکروویو در مسیر حرکت خود یا پس از برخورد با ماده انعکاس پیدا می کنند یا عبور می کنند و با جذب ماده می شوند. این امواج اگر به سطح فلزات برخورد کنند، منعکس خواهند شد، از شیشه و پلاستیک عبور می کنند و موادی که حاوی آب هستند مانند غذاها و بدن انسان انرژی این امواج را جذب می کنند.

مایکروفر چگونه کار میکند؟
در مایکروفر یک وسیله بنام مگنترون Magnetron وجود دارد که این امواج را تولید میکند این امواج با فرکانس 2450 مگاهرتز ایجاد می شود و در فضای مایکرو فر پخش می شود و توسط دیوار فلزی آن منعکس شده و روی ماده غذایی متمرکز می شود . مولکول های آب درون غذا دارای دو قطب مثبت و منفی هستند و زمانی که در معرض امواج ماکروویو قرار می گیرند، با همان فرکانس امواج شروع به نوسان می کنند و مرتباً جهت قطب مثبت و منفی آنها جابه جا می شود. مولکول ها حدود میلیون ها بار در ثانیه نوسان می کنند و در حین حرکت به مولکول های اطراف شان برخورد می کنند..... درنتیجه به علت اصطکاک دمای ماده غذایی به سرعت بالا می رود.
بسیاری از محقق ها معتقدند که امواج ماکروویو آن قدر انرژی دارند که بتوانند ساختار مولکول های غذا را تخریب کرده و موجب سرطان شوند.وقتی که امواج مایکروویو به مولکول های مواد غذایی برخورد می کنند باعث پاره شدن و تغییر ساختار آنها شده و ماهیت آنان را تغییر میدهد و سپس شما این مولکول هایی را که مثلا دیگر مولکول پروتئین نیستند را می خورید و بدن شما یک مولکول ناشناخته را دریافت کرده و بعدا تبدیل به بافتهای سرطانی در قسمتهای مختلف بدن می شود.
در ضمن خود امواج مایکروویو مانند امواج موبایل ، آنتنهای موبایل هم در صورت قرار گرفتن شمادر طولانی مدت باعث پاره شدن رشته های " دی ان ای" DNA بدن شما می شود و فرزندان ناقص الخلقه و .... ایجاد خواهد شد.
از آنجایی که بدن انسان نیز حاوی آب است، می تواند امواج ماکروویو را جذب کند. قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم امواج ماکروویو می تواند موجب سوختگی های عمیق بافتی و آب مروارید شود. البته تمام اجاق های نشتی امواج دارند و این بسیار خطرناک است. اما اگر دستگاه ماکروفر شما قدیمی باشد، یا قفل آن خراب باشد یا ضربه دیده باشد، ممکن است در آن به خوبی بسته نشود و در حین روشن بودن دستگاه، اشعه های ماکروویو به بیرون نشت کنند که در اینصورت کار شما تمام است!

آیا از خود پرسیده اید چرا انواع سرطان ها بتازگی و بشدت افزایش پیدا کرده است؟
بيش از 90% از خانه‌هاى آمريكايى ميكروويو را دارند و براى آماده‌سازى غذا از آن استفاده مي كنند. براى اينكه ميكروويو خيلى مناسب كار آنها را راحت كرده است.. البته مردم فكر مي كنند چون دولت جلوي مايكروفر را نمي گيرد پس خوب است! مثل سيگار چون دولت آن را توليد مي كند و جلوي آن را نمي گيرد پس حتما خوب است !
مرگ یک بیمار با تزریق خون مایکروویو شده: در سال 1991 در ایالت اکلاهما در خانم Norma Levitt پس لز تزریق خونی که با دستگاه مایکروفر گرم شده بود تا به بیمار تزریق شود مرد. خیلی ساده این اتفاق افتاد امواج مایکروویو باعث تغییر ماهیت مولکول ها و گلوبول های خونی شده بودند!
در مورد شیر هم همین اتفاق خواهد افتاد در صورتی که شما شیر را با مایکروویو گرم می کنید بدانید که نوشیدنی سمی می خورید که کم کم جان شما را خواهد گرفت .
10 دلیل برای اینکه دستگاه مایکروویو خود را به سطل آشغال بیندازید.
1- استفاده از غذاهای مایکروویو شده باعث کاهش حافظه و لطمه به مغز می شود.
2- بدن انسان نمی تواند مولکول های پاره شده در جریان مایکروویو را درمتابولیسم بدن شرکت دهد .
3- تولید هورمورن های مردانه و زنانه دچار اختلال می شود.
4- اثر خوردن غذاهای مایکروویو شده در بدن ماندگار است.
5- مواد غذایی و معدنی بشکل سالم و طبیعی به بدن نمی رسند.
6- غذاهای مایکروویو شده باعث ایجاد انواع سرطان ها می شوند.
7- غذاهای مایکروویو شده باعث کاهش و اختلال سیستم دفاعی بدن می شوند.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 تير / 24 ژوئن / 1 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 3 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اجتماع صدها روحاني و طلبه برضد مشروطه شدن حكومت ايران: مشروعه، نه مشروطه

باقر خان سعد الدوله

از سوم تيرماه 1276 (24 ژوئن 1907 ) صدها روحاني و طلبه به هدايت شيخ فضل الله نوري در شهر ري اجتماع و به مشروطه شدن (پارلماني شدن) حكومت ايران اعتراض و خواهان حكومت مشروعه (اسلامي) شدند و بناي نوشتن نامه و ارسال تلگرام برضد مشروطيت به شهرهاي مختلف ايران و روحانيون اين شهرها را گذاشتند.
    در همين روز به اشاره مجتهد شهر زنجان به ساختمان فرمانداري اين شهر هجوم برده شد كه ضمن آن باقرخان سعد الدوله فرماندار وقت جان خود را از دست داد.

 

زد و خورد نيروهاي انگليسي با افراد جنبش جنگل در گيلان

زد و خورد افراد مسلح «جنبش جنگل» در گيلان با نيروهاي اعزامي انگلستان كه قصد داشتند بلشويكهايي را كه به شمال ايران وارد شده بودند سركوب كنند از سوم تير ماه 1297 (ژوئن 1918) آغاز شد.
     نيروهاي انگليسي كه طبق قرار داد تقسيم ايران (قرارداد سن پترزبورگ)، در وطن ما مستقر شده بودند ماموريت داشتند كه پس از سركوب اين بلشويكها، به قفقاز بروند و به كمك مخالفان مسلح كمونيسم و حکومت انقلاب بلشويکي روسيه (معروف به سفيدها) بشتابند. نيروهاي انگليسي در نبرد با جنبش جنگل از توپ هم استفاده كردند.

 

قتل دست اندركاران نشريات در باغ شاه (پادگان حرّ)

جهانگير خان شيرازي

سوم تيرماه سال 1287 خورشيدي، يك روز پس از به توپ بسته شدن ساختمان مجلس در ميدان بهارستان و دستگيري برخي نمايندگان پارلمان و اصحاب نشريات و انتقال آنان به باغ شاه (پادگان حرّ) كه محمد علي شاه قاجار به آنجا نقل مكان كرده بود، در تهران خبر مربوط به اعدام ميرزا جهانگير خان شيرازي ناشر صور اسرافيل، و ملك المتكلمين و سلطان العلماي خراساني از دست اندركاران نشريات ديگر به گوش رسيد كه در ميان بازداشت شدگان بودند و در باغ شاه اعدام شده بودند.
     پس از به توپ بسته شدن مجلس در دوم تيرماه 1287، در تهران حکومت نظامي و منع رفت و آمد شبانه برقرار شده بود.
    

 

بحرين و تغييركلام 180 درجه اي شاه

سوم تير ماه 1338 شاه (پهلوي دوم) در يك مصاحبه مطبوعاتي كه بازتاب جهاني داشت در باره بحرين گفت: بحرين مال ما و متعلق به ما است. وي اضافه كرده بود: ... ولي شيخ آنجا با بستن قراردادهايي با دولتهاي مشخص كار را بر ما دشوار ساخته است، زيرا كه اين دولتها در قبال بحرين تعهداتي سپرده اند و ....
     همين شاه ده سال بعد (180 درجه) تغيير کلام داد و در مصاحبه اي درجريان سفر هند، ناگهان با استقلال بحرين موافقت کرد که قانونا چنين اختياري را نداشت!!. اين كار شاه كه نوعي موافقت با تجزيه کشور تلقي شده است يكي از اتهامات وارده به اوست.

 

اسناد کودتای 28 مرداد 1332

در واشنگتن اعلام شد که که مديريت سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا تصميم گرفته است که اسناد محرمانه «سيا» و عمدتا مربوط به دهه هاي 1950، 1960، و 1970 اين سازمان را از طبقه بندی خارج و در آرشيو ملي جهت مطالعه محققان قرار دهد. اگر اين تصميم عملي شود قاعدتا اسناد مربوط به براندازي 28 امرداد 1332 ايران (کودتای اوت 1853 برضد دولت مصدق) هم باید علني شوند و .... مورخان نوشته اند که آمریکا و انگلستان با کمک ایادی داخلی خود کودتای 28 مرداد تهران صورت دادند.
شبکه تلويزيوني اي. بي. سي. آمريکا که اين خبر را پخش کرد تصوير زير را هم که طراحي کرده بود نشان داد:

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

03/04/58
دستگيري عوامل عراقي در رابطه با انفجارات در خوزستان.

بالا گرفتن تشنج بين ايران و عراق و احتمال وقوع مقابله نظامي بين دو كشور.
حمودي وزير اطلاعات عراق، شرط بهبودي روابط اعراب با ايران را كنارگذاردن ادعاي ايران مبني بر حق حاكميت بر بحرين ذكر كرد.

سعدون حمادي: عراق قصد ندارد سه جزيره را با توسل به زور آزاد كند و احتمال درگيري يك جنگ بين ايران و عراق وجود ندارد. ما خواهان خودمختاري همه اقليتها هستيم. ولي به آن معني نيست كه به خوزستان چشم طمع داريم.
ديدار و گفت‌و‌گوي شيخ عيسي خاقاني با مهندس بازرگان درباره مسائل خوزستان ، آزادي زندانيان حوادث خرمشهر ، شرايط رئيس جمهوري آينده و قطع صدور نفت به فيليپين .

گزارش ركن سوم دايره امور مرزي ژاندارمري كل كشور از گردهمايي رؤساي عشاير و معتمدين محلي ساكن در حوزه استحفاظي ژاندارمري خسروآباد و اعلام تقاضاي آنها براي بهبود وضع زندگي مردم منطقه .
اطلاعيه روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تأكيد بر تشكيل رسمي سپاه به دستور امام و تصويب شوراي انقلاب تا تاريخ 2/2/1358 و لزوم انحلال كليه گروه‌هايي كه به نام سپاه پاسداران فعاليت مي‌كنند و يا ادغام آنها در سپاه تصويب شده .

سرلشكر فربد رئيس ستاد ارتش : ما در حال تشكيل مجدد ارتش هستيم . ارتش قدرت تأمين داخلي و حفظ حدود و تغير مملكت را دارد .
سرتيپ امير رحيمي فرمانده پادگان امام خميني تهران : وقتي ارتش مردمي است فرماندهان آن نمي‌توانند با مردم و نمايندگان آن مخالفت كنند . دستور دادم پادگان امام خميني براي آشنايي مردم و نمايندگان آنها با ارتش روزهاي دوشنبه باز باشد .

تجاوز پليس مرزي عراق به داخل خاك ايران و اقدام به سرقت گوسفندان ايلات منطقه اشنويه و مقابله و درگيري مسلحانه عشاير با آنها .
مصاحبه مطبوعاتي وزير امورخارجه درباره پوزش دولت عراق از بمباران نواحي مرزي ايران و قبول پرداخت خسارت ، علل تحريكات عراق در منطقه ، مواضع دولت موقت در خصوص روابط دو كشور ؛ اطلاعيه وزارت امور خارجه ايران در پاسخ به اعتراضات مردم از كاربرد نام جعلي عربستان به جاي خوزستان در مطبوعات عراق و كشورهاي عربي .

روزنامه كيهان در مقاله‌اي با عنوان “ هدف حزب بعث عراق از حمله به دولت انقلاب اسلامي ايران چيست ؟ ” نوشت : بزرگترين هدف مرحله‌اي سياست خصمانه عراق با ايران متوقف كردن انقلاب اسلامي از ادامه مبارزه با امپرياليسم آمريكاست . رهبران عراق مي‌خواهند رهبران انقلاب ايران را وادار سازند به سياست مسابقه تسليحاتي در منطقه و بازگشت به آغوش كشورهاي بزرگ براي مقابله با خطر ساختگي عراق بينديشند .
گزارش رويتر از سردي روابط ايران و عراق و افزايش تشنج در مرزهاي مشترك دو كشور .

03/04/60
گسترش حملات نفوذي رزمندگان اسلام در خاك عراق.
03/04/61
نيروهاي عراقي پيش از عقبن شيني از گيلانغرب، 9 روستا را ويران كردند. به رغم ادعاهاي عراق مبني بر توقف قف حملات خود، امروز شهرهاي ايلام و آبادان هدف حملة هواپيماها و توپخانة ارتش اين كشور بودند.
وزير اطلاعات عراق ايران را به دليل نپذيرفتن پيشنهاد صدام حسين مورد انتقاد قرار داد. اهم موضوعهاي مصاحبه مطبوعاتي سرپرست ستاد تبليغات جنگ: دلايل عقب نشيني هاي اخير عراق، ارتباط اين امر با اقدامات امريكا و اسرائيل در منطقه و برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها در بغداد، ارائه نمونه هايي از اظهارات دو سال اخير صدام حسين كه عدم صداقت وي را اثبات ميكند.

مقالة روزنامه اطلاعات دربارة تداوم جنگ براي اعادة حقوق ملت ايران: اگر صدام شرايط ايران را نپذيرد، جمهوري اسلامي حق دارد كه براي گرفتن حق خود وارد خاك عراق شود.

ادامه حمايت يوگسلاوي از عراق: كميسيون هماهنگي يوگسلاوي عقبن شيني عراق را نشانة صلح خواهي صدام دانست و از برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در بغداد حمايت كرد. اين كميسيون نامه هايي به ايران و عراق ارسال كرد كه در آن از دو طرف خواسته شده تا پيشنهادهاي سازندة هيئتهاي حسن نيت را بپذيرند.

برگزاري نهمين كنگرة حزب بعث عراق در پي تصميم ايران مبني بر تداوم عمليات و تعقيب متجاوز؛ سخنراني صدام در اين كنگره و مشروح گزارش رهبري منطقهاي حزب بعث كه مبناي مباحث اين كنگره ميباشد.

حمله مسلحانه به منزل سرپرست هلال احمر اشنويه. ترور يكي از روحانيان اهل تسنن كردستان در شهر باختران. دستگيري خسرو قشقايي و 9 تن ديگر از اشرار منطقه شيراز.

03/04/64
تشكيل جلسه وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در رياض جهت اتخاذ سياست مشترك در برابر مسايل امنيتي و تروريسم.
03/04/66
عمليات نصر 5 در منطقه قلعه ديزه عراق
03/04/67
لاريجاني: تمام جناحهاي سياسي در ايران اكنون راه حل سياسي جنگ را مقدم بر راه حل نظامي مي‌دانند.
قطع همكاريهاي نظامي انگلستان با عراق

تصميمات شوراي همكاري خليج فارس بر لزوم هماهنگي مواضع و اتخاذ اقدامات مشترك در زمينه رويارويي با حملات تبليغاتي عليه آنان.
مقامات وزارت كشور امريكا: با وجود شكست‌هاي اخير ايران درجنگ ممكن است رهبران ايران تمايل بيشتري به انجام مذاكرات براي پايان جنگ داشته باشند.

عقب‌نشيني نيروهاي ايران از ماووت.

Mobin_s2004@yahoo.com
 24 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
آغاز خلافت علي (ع) مطابق تقويم ميلادي

خلافت حضرت علي (ع) مطابق تقويم ميلادي 24 ژوئن سال 656 (سوم تيرماه ـ در آن زمان ماه ذيحجه) آغاز شد.
 هفت روز پس از قتل عثمان، مسلمين با امام علي (ع) بيعت كردند. عثمان 17 ژوئن در خانه اش در مدينه كشته شده بود. خانه عثمان از هفته ها پيش از مرگ وي و به روايتي چهل روز در محاصره ناراضيان از حكومت بود كه از بين النهرين، مصر و ساير بلاد اسلامي به مدينه رفته بودند و گروهي از همين ناراضيان هفدهم ژوئن به خانه هجوم بردند و عثمان را با ضربات متعدد كشتند.
بسياري از مسلمانان به خاطر اين كه عثمان مناصب را به افراد عشيره و اقوام خود از بني اميه مي داد و بيت المال را ميان ايشان قسمت مي كرد و آنان به پشتگرمي عثمان، ظلم و جور مي كردند و فساد همه جا را فرا گرفته بود از او ناراضي و روي گردان شده بودند.
گروهي از ناراضيان يك سال پيش از رفتن به حجاز و محاصره خانه عثمان، به حضرت علي (ع) شكايت برده بودند، ولي نصايح وي در عثمان موثر واقع نشده بود. عثمان هنگام مرگ 82 ساله بود.
 جنگ جمل در همين سال (9 دسامبر سال 656 ميلادي)، پنج ماه و 15 روز پس از آغاز خلافت حضرت علي (ع) روي داد.

 

تصرف تونس

روز 24 ژوئن سال 1535، كشور تونس واقع در شمال افريقا بارديگر به دست اروپائيان افتاد و شارل پنجم آن را متصرف شد. تونس در عهد باستان از متصرفات امپراتوري روم بود. در جريان گسترش اسلام، تونس در قلمرو حکومت اسلامي قرار گرفت.

 

قتل وزير امور خارجه آلمان که يهودي بود

«والتر راتنائو Walter Rathenau » وزير امورخارجه آلمان پس از جنگ جهاني اول، كه از يهوديان اين كشور بود پس از انعقاد يك قرارداد با مسكو و اعلام اين كه آلمان بايد به تعهداتي كه طبق قرارداد هاي ورساي به گردن گرفته عمل كند 24 ژوئن 1922 به دست دو افسر ناسيوناليست آلماني ترور شد.
    راتنائو كه پس از درگذشت پدرش، رئيس كارخانه سازنده وسائل برقي « آ .ا.گ» آلمان شده بود در دوسال اول جنگ جهاني اول در «اداره اقتصاد جنگ» دولت آلمان كار مي كرد و نوشته اند كه با جنگ نامحدود زيردريايي موافقت نداشت. وي پس از جنگ و شكست آلمان كمك كرد تا حزب دمكرات آلمان تاسيس شود و با تاسيس اين حزب، در سال 1921 وزير نوسازي آلمان شده بود كه چندي بعد به سمت وزير امورخارجه آلمان منصوب شد. امضاي قرارداد «راپالو» با دولت مسكو، او را ازچشم محافظه كاران آلمان انداخت و با جانبداري از انجام تعهداتي كه آلمان به موجب قراردادهاي ورساي پذيرفته بود دشمني ناسيوناليستها و به ويژه حزب ناسيونال سوسياليست آلمان (نازي) را هم كه از اصل با او خوب نبودند برانگيخت كه به از دست دادن جانش منجر شد. ناسيوناليستهاي آلمان و هيتلر قراردادهاي ورساي را بسيار سخت و خشن و نوعي تحقير ملت آلمان مي دانستند و با رعايت آنها موافقت نداشتند.

 

اعلاميه دانشمندان برنده جايزه نوبل بر ضد بوش

48 دانشمند آمريكايي برنده جايزه نوبل در اعلاميه اي كه در ژوئن 2004 به رسانه هاي اين كشور داده بودند تاكيد كرده بودند كه در انتخابات نوامبر( 2004) به جورج بوش راي نخواهند داد. آنان نوشته بودند كه بوش توجه كافي به دانش و دانشمند ندارد و تجديد انتخاب او به زيان دانش است كه نبايد از پيشرفت باز ايستد.
    مرور زمان نشان داد که بوش برنده انتخابات نوامبر 2004 شد، ولي تشديد وضعيت وخيم عراق از ميزان هواداري و تاييد او در جامعه آمريکا کاسته و در ژوئن 2007 تنها 29 درصد آمريکاييان او را تاييد مي کردند.

 

نخستين فضا پيماي غير دولتي

اين کشتي فضايي 21 ژوئن 2004 توسط يک هواپيماي ويژه از صحراي موهاوي در ايالت کاليفرنيا ( آمريکا ) به ارتفاع 17 کيلومتري از سطح زمين برده شد و از اين ارتفاع با روشن کردن موشک از هواپيماي حامل جدا شد و مستقلا از جو زمين ( هوي سايد ) خارج شد و پس از رسيدن به ارتفاع صد کيلومتري در فضا به زمين باز گشت و به صورتي که در عکس ديده مي شود در نقطه معين در موهاوي بر زمين نشست. اين نخستين فضاپيماي غير دولتي جهان بشمار مي رود که سازنده آن در نظر دارد پس از تکميل از آن به صورت هواپيماي فضايي براي انتقال مسافر از نقطه اي در سطح زمين به نقطه ديگر و يا گردش در فضا استفاده کند. با اين وسيله، پرواز از نيويورک تا توکيو به 30 دقيقه کاهش خواهد يافت.
خلبان اين هواپيماي فضايي مايکل ملويل 62 ساله بود. ضمن اين پرواز چند نقص فني هم مشاهده شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 1 رجب هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

ولادت امام محمد باقر (ع)

1 رجب 57 - بنابر برخي روايات مشهور حضرت امام محمد باقر (ع) پنجمين پيشواي شيعيان و مسلمانان جهان در مدينه ولادت يافتند. نام آن حضرت محمد و كنيه مباركشان ابوجعفر است . امام باقر(ع) در كردار همچون خاتم پيامبران حضرت محمد(ص) ودرعبادت شاگرد مكتب پدرشان حضرت امام سجاد(ع) بودند. امام پنجم در همه حال مردم را به كسب علم تشويق مي كردند و خود درهرفرصتي آنان راازدرياي دانش خويش بهره مند مي ساختند. آن حضرت هم چنين امت اسلام را به توجه به خداي متعال و مباني توحيد توصيه مي كردند. درباره عظمت علمي امام باقر(ع) مورخان روايت كردهاند كه هر عالمي كه نزدامام محمد باقر مي رفت بي ترديد احساس كوچكي و ناچيزي مي كرد ومحو عظمت علمي امام باقر مي شد. ايجاد و گسترش مدارس بزرگ فقه وتشكيل حلقه هاي درس وبحث، وتعليم و تعلم درزمان آن حضرت به مشابه دميدن روح تازهاي به كالبد اسلام و تشيع ، ومحافظت از تعاليم الهي پيامبر(ص) و امامان معصوم (ع) بود. بي شك تلاشهاي مستمر و طاقت فرساي امام محمدباقر(ع) و تعليم يافتگان مكتب ايشان، فقه اسلامي، ومعارف و احاديث اهل بيت(ع) راحفظ كرد و به آيندگان رساند.

روزه و زيارت امام حسين (ع) در روز اول رجب وارد شده است. غسل کردن در روزهاي اول وسط و آخر اين ماه مستحب است.
اولين شب جمعه ماه رجب ليله الرغائب نام دارد که نبايد از دعا و عبادت در آن غفلت نمود.

 

آغاز ماه رجب

نگويمت که همه ساله مي پرستي کن
سه ماه مي خور و نه ماه پارسا مي باش
(ديوان حافظ)

ـ ماه رجب اولين ماه از سه ماهي است که حافظ در شعر خود از آن ياد کرده است. اين سه ماه در شريعت اسلام از اهميت ويژه اي برخوردارند. هر يک به ترتيب با نامهاي خداوند، پيامبر و بندگان شهرت يافته اند.
(ماه رجب= ماه خداوند، ماه شعبان= ماه پيامبرخدا (ص)، ماه رمضان= ماه بندگان خداوند). صرف نظر از تمام عبادتهايي که دراين ايام توصيه شده است، اين سه ماه فرصت مناسبي است تا بندگان گفتگوي بيشتري با خداوند داشته باشند. از ميان عبادتهاي وارد شده از قبيل نمازهاي مستحبي، تلاوت قرآن، استغفار، صلوات، انفاق و...، دعا از اهميت بيشتري درايام برخوردار است.
ـ از ماه رجب عمدتاً با دو ويژگي مهم و برجسته ياد مي شود. از يک سو ماه رجب را ماه خدا مي دانند و از سوي ديگر به نام ماه ولايت معرفي شده است. اين دو نام دو هدف عمده را دنبال مي کنند. يکي ايجاد گفتگو بين بنده و خداوند از طريق کثرت دعا و ديگري ايجاد رابطه عميق بين بنده و ولي خداست که معرف خداوند مي باشد. نوشتار زير مي کوشد تا گزارشي از حاجتهاي بندگان در دعاهاي وارد شده اين ماه ارائه دهد. التبه اين گزارش به برخي از دعاها و زيارت مشترکه اين ماه اختصاص يافته است. آنچه نگارنده را به تأمل وا مي دارد تقسيم بندي دعا از حيث درخواست از خداوند و ائمه است در برخي از دعاها و زيارتها آمده است؛ و سئوالهاي مختلفي را در ذهن مطرح مي سازد که آيا ما بايد حوائج خود را از خداوند مسئلت کنيم يا از پيشوايان و يا از هر دو؟ آيا در دعاها خداوند و پيشوايان ديني موضوع در خواست ما هستند يا جاجتهاي ما از آنان؟ و در نهايت آيا در دعاها خداوند و پيشوايان اهميت دارد يا حقيقت در خواست ولو اينکه از هر کسي جز خداوند خواسته شود؟ پاسخ به پرسشهاي مطرح شده در واقع قرارگرفتن در گفتمان ديني است که دريک سوي آن بنده و ديگر سو خداوند و يا هرکس ديگري است که مي تواند مورد خطاب ما قرار گيرد.

ـ دعاي اول: دعايي است از امام سجاد (ع) که ابتداي آن با « يامن يمليک حوائج السائلين » شروع مي شود و انتهاي آن با « انک علي کل شي ء قدير » خاتمه مي يابد. دراين دعا طرف گفتگو خداوند است و درخواستها برآوردن حوائج دنيوي و اخروي مي باشد.

ـ دعاي دوم: دعايي از امام صادق (ع) آغاز آن « خاب الوافدون علي غيرک » و انتهاي آن « واغفر يوم الدين » مي باشد. در اين دعا نيز طرف گفتگو خداوند است و در خواستها هدايت، اجتهاد، دوري از غفلت و آمرزش در روز جزا است.

ـ دعاي سوم: از امام صادق (ع) که با « اللهم اني اسئلک صبر الشاکرين » آغاز مي شود و به « واکفني ما اهمّني من امر الدنيا و الاخره يا ارحم الراحمين » خاتمه مي يابد. طرف گفتگو در اين دعا خداوند است و در خواستها، صبر شکرانه، عمل خالصانه، يقين عابدانه، برطرف شدن فقر و جهل و کسب نيرو وتوانايي مي باشد.

ـ دعاي چهارم: از ناحيه مقدسه (مراد امام زمان (ع)) است که از طريق نايب او عثمان بن سعيد رسيده است. در اين دعا طرف گفتگو خداوند است اما به زبان ائمه و پيشوايان ديني و بيشترين تمجيد از آنان در اين دعا صورت گرفته است. مضاميني چون معادن کلمات خداوند، ارکان توحيد، نشانه هاي او که تعطيل بردار نيستند، نبودن فرق ميان خدا و آنان الا اينکه آنان مخلوقند و خداوند خالق، ....که همگي در اين دعا آمده است و درواقع حضور آنان را در درخواستها و حاجتهاي بندگان پر رنگ کرده است. آغاز آن « اللهم اني اسئلک بمعاني جميع ما يدعوک ....» و انتهاي آن « يا ذالجلال و الاکرام » است.

ـ دعاي پنجم: از ناحيه مقدسه و از طريق ابوالقاسم حسين بن روح (ره) : آغاز اين دعا با « اللهم اني اسئلک بالمولودين في رجب » و انتهاي آن « و محل الاخره ما هي اليه صائره » مي باشد. که با معرفي دو امام از ائمه معصومين يعني امام جواد (ع) و امام هادي (ع) شروع شده و به درخواستهاي ديگر چون توبه و دوري از گناه، آمرزش و عفو الهي و..... ختم مي گردد.

ـ زيارت پيشوايان در مشاهده مشرفه در اين ماه: از ناحيه مقدسه از طريق ابوالقاسم حسين بن روح (ره)
اين زيارت با « الحمد الله الذي اشهدنا مشهد اوليائه في رجب » آغاز شده است. در اين زيارت اگرچه ابتدا با خداوند گفتگو مي شود ولي بيشترين گفتگو با ولي خدا صورت گرفته است و در واقع زيارت ها عبور آرام بندگان از خداوند به سوي اولياي الهي و آوردن جوائج به سوي آنان است.

ـ با تامل در اين دعاها و زيارت ها آدمي مي بايد که بندگان گاه ميان خداوند و ائمه معلّق مي مانند و نمي دانند حاجتهاي خود را از که بخواهند از خدا يا ائمه؟

حال اگر برخي از روايات ديني چون کلام امير بيان علي (ع) در نهج البلاغه (حکمت را هر جا شده بيابيد حتي از منافقان) را با مفاهيم بالا تلفيق کنيم مي توان به نتيجه اي نسبتاً معقول دست يافت که حقيقت درخواست مهم تر از موضوع درخواست يا متعلق درخواست است. مهم آن است که ما در درخواستها و حوائجمان چه بخواهيم نه آنکه از که بخواهيم چرا که ازهرکه بخواهيم از خدا خواسته ايم چون او در همه جا هست «فاينما تولوا فثمّّ وجه الله»

 

 

 

 

 
  u اطلاعات روزانه
 

آب و هوا

تهران

23
32

اهواز

31
46

تبريز

19
31

شيراز

22
34

مشهد

19
33

بندرعباس

29
41

کرمان

17
31

اصفهان

18
32

يزد

24
35

کرمانشاه

18
35

اراک

17
29

رشت

22
27

دبی

31
39

 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1389 تومان
998 تومان
1658 تومان
1028 تومان
268 تومان
273 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

223000 تومان
117000 تومان
60000 تومان
220000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:

 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان صبح : 04:00
طلوع خورشيد : 05:49
اذان ظهر : 13:06
غروب خورشيد : 20:23
اذان مغرب : 20:47
نيمه شب شرعي : 00:12
 

 

 

 

 

 

 
  u دانلود مجلات و کتب خارجي


IKEA Ideal Interior Design
UAE
- 2009

جديدترين شماره از مجله معتبر
IKEA Ideal Interior Design

تاريخ انتشار: 2009 - ويژه خاورميانه (امارات)
تعداد صفحات مجله: 108
حجم فایل: 15 مگابايت


لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



 

 

 

 

 

 
  u تازه هاي تکنولوژي


شبیه ساز صدای دست ساز،
شما را تبدیل به روبات می کند  

 

شما بدون هیچ دردسری می توانید با مقداری هزینه یک vocoder خریداری نمایید و زحمت خواندن این مطلب را هم به خودتان ندهید. اما اگر به دنبال یک راه حل ارزان و پر از خلاقیت برای داشتن یک مبدل صدا می گردید، بهتر است سراغ این آدرس بروید . تنها با استفاده از یک ساعت شرکت IKEA، یک لامپ فلئورسنت رومیزی، یک مدولاتور صدای HT8950 به همراه یک میکروفون کوچک و کمی خرت و پرت دیگر، شما به یک مبتکر تبدیل خواهید شد که شبیه ساز صدای مورد نیازتان را خودتان می سازید.
این گجت ممکن است در زندگی روزمره چندان کاربردی و ضروری نباشد، اما ابزار خوبی برای سرگرمی های تلفنی و شوخی های دوستانه خواهد بود. از آن مهمتر هم اینکه با استفاده از این سایت و مترجم آنلاین گوگل می توانید تبدیل به یک مبتکر خلاق شده و بسیاری از ابزارهای مورد نیازتان را خودتان تولید کنید.
منبع

کت و شلوار مجهز به جایخی

امروز نخستین روز تابستان است. پس وقت یک گجت تابستانی است. یک کمپاني ژاپنی به نام Haryyama اولین کت مجهز به بسته های يخی را برای آقایانی که پوشيدن لباس رسمي مانند کت و شلوار برایشان از واجبات است طراحی کرده است.
بسته ای که حاوی ماده ای ژل مانند است برای چند ساعتی در یخچال قرار می گيرد و سپس در محفظه های مخصوص کت جا سازي می شود. با وجود اين ماده در طول روز احساس گرما و تعریق بدن به حداقل ممکن خواهد رسید.
قیمت اين کت 520$ است و هم اکنون در 277 فروشگاه در سراسر کشور ژاپن به فروش می رسد.
منبع
 

 

 

 

 

 
  u طنز روزانه


آخرین سكوت

نسیم عرب امیری

شاعری بود در زمان قدیم
داشت معشوقه ای به اسم نسیم!

خوشگل و دلبر و برازنده
عینهو خانم نگارنده!

دائماً فكرحفظ ظاهر بود
چون كه معشوقه نیز شاعر بود!

پس همینجا به قید چند دلیل
باقی قصه می شود تعطیل!

اولاً: توی این موارد من
صورتم سرخ می شود كلأ

گفتن حرف نقطه چین خوب است؟!
از خجالت بمیرم این خوب است؟!

به خدا بی دلیل و آگاهی
شیطنت می كنم هر از گاهی!

نه كه من عینهو نمك پاشم
دوست دارم كه با نمك باشم!

چون مخاطب شناس هم هستم
هی قلم كار می دهد دستم!

فِ بگویم شما فرحزادید
بس كه از هفت دولت آزادید!

ثانیاً:هرچه شاعر خفن است
اسم معشوقه اش شبیه من است!

هر كسی گفت: شاعر نامرد...
بعد از آن اسم بنده را آورد!

پس بیانات من خطر دارد
باقی قصه دردسر دارد!

ثالثا:از زمان خلقت زن
بوده این مشكلات تا بعدﺃ!

اینچنین قصه ها اگر كم نیست؟!
به گمانت كه شاعرآدم نیست؟!

مصلحت نیست بیش از این گفتن
از رفیقان نازنین گفتن!

كنجكاوی به كارشان غلط است
حرمت شعر و شاعری وسط است!

با دلی خون و سینه ای پر درد
دست آخر سكوت باید كرد!

پس بیا تكیه بر دروغ كنیم
هی چرا بی خودی شلوغ كنیم؟!

باز هم ماجرا سیاسی شد
این هم آخر دموكراسی شد؟!

ساعت یك به وقت ایران است
«خواجه در بند نقش ایوان است!»
 

 

 

 

 

 

 
  u تکنيکهاي موفقيت


آشنایی با سبکهای مختلف رهبری

سبک های مختلف رهبری در موقعیت های مختلفی استفاده می شود که نیاز دارید گروهی را مدیریت کنید. عملکرد موثر شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که فرهنگ سازمانی که فرد در آن عمل می کند یکی از آنهاست.


vرهبر راهنما
رهبران راهنما دیدگاهی محکم در مورد طریقه انجام کارها دارند و به مادون های خود اجازه نمی دهند که هیچ استقلالی از خود نشان دهند و باور دارند که همه آنها باید از روشها و برنامه های آنها تبعیت کنند. کار اصلی آنها کنترل رفتار و عملکرد سایرین است. این مسئله ممکن است آنها را در نظر دیگران فردی جدی و مستبد نشان دهد و این احساس با این واقعیت که آنها فقط به نظرات و عقاید خودشان بها می دهند و به نظر هیچکس کاری ندارند، تشدید می شود.


vرهبر واگذارکننده
همانطور که از نام آن پیداست، چنین رهبری کارها را به زیردستان خود محول می کند. ازآنجا که سبک این رهبرها، چندان دموکراتیک نیست، فرایند این واگذاری امور احتمالاً با مشورت و همفکری همراه نخواهد بود. درنتیجه زیردستان فقط باید کاری که به آنها محول شده را انجام دهند و نمی توانند هیچ عقیده ای در نحوه انجام پروژه ها ابراز کنند. وقتی کارها محول می شود، راهنمایی زیادی از طرف رهبر ارائه نمی شود و نظارت چندانی روی کار زیردستان نیست. گرچه این سبک رهبری چندان مورد علاقه همه نیست اما آنهایی که طبیعتاً افراد مستقلی هستند از آزادی عملی که به آنها داده می شود لذت می برند.


vرهبر مشارکتی
این رهبران سعی در این دارند که بیشترین کارایی را از تیم به دست بیاورند. از اینرو، همیشه همه اعضای گروه را تشویق می کنند و باور دارند که با تبادل ایده ها و نظرات و رسیدن به توافق عمومی، بهترین راه حل ها برای مشکل را پیدا می کنند. علاقه چندانی به تحمیل عقاید و نظرات خود به دیگران ندارند اما خودشان را به عنوان ناظر دموکراتیک تیم می دانند. به همه اعضای گروه این اطمینان را می دهند که می تواند نظرات و عقاید خود را آزادانه مطرح کن.


vرهبر مشورتی
این رهبر عناصری از رهبر دموکرات و رهبر راهنما را با هم دارد. آنها به بحث های گروهی ارزش می گذارند و از همه اعضای گروه می خواهند که در بحث ها شرکت داشته باشند. اما بااینکه این بحث های گروهی ذاتاً دموکراتیک است، این رهبران هستند که تصمیم آخر را می گیرند. بنابراین، تاثیر این سبک رهبری به توانایی افراد در سبک و سنگین کردن مزایا و اشکالات هر ایده که از طرف یکی از اعضای گروه ارائه می شود و ظرفیت آنها برای پذیرش تصمیم آخر که ممکن است مورد قبول همه نباشد، بستگی دارد.


vرهبر مذاکره ای
این رهبران با تشویق کردن و انگیزه دادن، مشوق زیردستان خود هستند تا در جهت یک هدف خاص کار کنند. از اینرو، در طول مذاکرات مختلف، به تمام افراد گروه گفته می شود که باید در راستای چه هدفی فعالیت کنند. این رهبران به مهارت خود برای قانع کردن دیگران برای رسیدن به اهداف یاد شده تکیه می کنند.



سبک های زیردستان

vزیردست حاضر به قبول
این زیردستان معمولاً افرادی موافقند که مشتاق هستند کاری که به آنها محول شده را به طول کامل انجام دهند. این افراد، ایده ها و نظرات جدید و خلاقانه را به سایر افراد تیم محول می کنند و درنتیجه نقش آنها فقط اجرای افکار و ایده های دیگران است.


vزیردست متکی به نفس
این زیردستان وقتی در محیطی کار کنند که به آنها اجازه و آزادی ابراز ایده ها و نظراتشان داده شود، به بهترین و موثرترین روش عمل می کنند. اینها افراد خلاق هستند دوست دارند همیشه نتیجه بگیرند. درنتیجه، ایده های آنها بااینکه ابتدا تخیلی است اما طوری است که برای حل یک مشکل خاص طراحی شده است. اما وقتی این افراد مجبور شوند در محیط هایی کار کنند که نیاز به تبعیت شدید داشته باشد، چندان کارآمد نخواهند بود. به همین دلیل نباید با رهبرایی باشند که سبکی خشک دارند.


vزیردست مشارکتی
این زیردستان باور دارند که قدرت حل مشکل گروه نزد یک نفر نیست و بین تک تک اعضای گروه پراکنده است. دغدغه اصلی آنها این است که تیم مجموعاً به هدف خود دست پیدا میکند. آنها از بحث های گروهی لذت می برند و همیشه افکار و ایده های جدید و خلاقانه ای مطرح می کنند. از شنیدن نظرات دیگران هم بسیار خوشحال می شوند. ازآنجا که کاملاً به انتقاد سازنده معتقد هستند، ضعف ایده ها و نظرات دیگران را به خوبی مطرح می کند و خودشان هم از اینکه دیگران از ایده هایشان انتقاد کنند خوشحال می شوند.


vزیردست اطلاع رسان
رهبران معمولاً به این دلیل به این زیردستان نزدیک می شوند که اطلاعاتی کامل و خوب در دست دارند. ایده های خلاقانه و راه حل های جدید دست اینهاست. توانایی آنها در ابراز عقاید و ایده های خود و نقد کامل ایده های خود و دیگران به این معناست که راه حل هایی که پشنهاد می دهند معمولاً عاری از اشکال هستند. رهبران مشورتی ارزش زیادی برای این نوع زیردستان قائلند و آنها را منبع اطلاعاتی خوب و ارزنده ای برای تیم می دانند.


vزیردست تقابلی
این زیردستان افرادی هستند که از نظر احساسی دیدگاهی کاملاً بالغ دارند و به ندرت از انتقادات و عقب نشینی ها ناراحت می شوند. این افراد معمولاً در ابراز عقاید خود کاملاً آزاد و راحت هستند و برای رسیدن به بهترین رویکرد ممکن با رهبر خود بحث می کنند. به همین دلیل رهبر های مذاکراتی فایده زیادی از داشتن چنین زیردستی می برند. آنها همیشه افکار و ایده های بین رهبر و زیردستان را مبادله می کنند و بسیار مثمر ثمر هستند.
 

 

 

 

 

 
  u خانه و خانه داري


.::ويژه نوعروسان::.
نگهداري صحيح از ماشين لباسشويي

براي داشتن يك ماشين لباسشويي كه به بهترين نحوه لباسهاي شما را بشويد و در عين حال از عمر مفيد بيشتري برخوردار باشد، دانستن و رعايت نكات زير مي تواند براي شما بسيار مفيد باشد.

• ماشين لباسشويي را در جايي قرار دهيد كه به شير آب ، پريز برق و خروجي فاضلاب نزديك باشد.

• هرگز ماشين را بيش از حد ظرفيت آن پر نكنيد، البسه بايد به راحتي در آب حركت كنند و آب را به خود جذب نمايند. پر كردن محفظه روند چرخش و خالي كردن آب را دچار اختلال ميكند.

• هر برنامه لباسشويي، شرايط خاص خود را دارد، البسه داراي دگمه فلزي و زيپ بايد جداگانه شسته شوند، البسه كمرنگ جدا و الي آخر.

• آب اضافه داخل محفظه را پس از هر شستشو خالي كنيد (در ماشينهايي كه درب آن از بالا باز ميشود)، شستن هر روزه محفظه لزومي ندارد مگر اينكه در آخرين شستشو از سفيد كننده يا ماده افزودني مشابه استفاده كرده باشيد.

• براي شستن اشيايي چون كفش، عروسكهاي پارچه اي و مانند آن به موارد ذكر شده بر روي آنها توجه كنيد تا آسيبي به كفش يا عروسك وارد نشود.

• پس از شستن مواد پرز دار از قبيل عروسك، پتو و مانند آنها، فيلتر ماشين را به خوبي پاك كنيد.


بعضي از اشكالات رايج

اگر هنگام استفاده از ماشين لباسشويي متوجه ايرادي شديد، وحشت زده نشويد و موضوع را فورا به موتور آن ارتباط ندهيد، در بسياري از مواقع، مشكل تنها در اثر يك ريزه كاري مانند محكم نبستن درب ماشين يا محفظه پودر صورت گرفته است. بعضي از مشكلات معمول و دلايل آنها از اين قرارند :

• اگر ماشين پر از آب نميشود، به احتمال زياد لوله آب آن يا صافي رابط گرفته است، و با تميز كردن مرتب صافي و برطرف كردن گرفتگي لوله، اشكال رفع خواهد شد.

• اگر كف صابون از محفظه پودر بيرون ميزند، معمولا به خاطر ريختن پودر بيش از حد يا استفاده از پودري است كه براي ماشين لباسشويي مناسب نيست.

• اگر ناگهان آب از ماشين سرازير شد، قبل از هر چيز بايد لوله فاضلاب را چك كنيد كه گرفته نباشد و در غير اين صورت به دنبال مشكل دستگاه بگرديد.

• اگر چرخش ماشين صداي زيادي دارد، مشكل ميتواند به ياتاقان مربوط باشد كه علامت آن تشكيل لكه هاي زنگ زده در زير و پشت دستگاه است و بايد توسط متخصص تعمير شود. اگر محفظه مشكلي نداشته باشد، منبع صدا ميتواند يك جسم خارجي در بخش موتور يا پمپ باشد. اما قبل از اينها، بايد از طراز بودن ماشين بر روي سطح زمين مطمئن شويد.

• گاهي البسه داخل محفظه به يكديگر پيچيده و يك شكل توپي تشكيل داده، تعادل ماشين را بر هم ميزنند، و اگر ماشين طراز قرار نگرفته باشد، اين اتفاق موجب تكانهاي شديد دستگاه ميشود كه با يك بار خالي و پر كردن، مشكل رفع خواهد شد.


توصيه هايي براي صرفه جويي در انرژي مصرفي

• بيشتر البسه خود را با آب گرم (نه داغ) يا سرد بشوييد و با آب سرد آب كشي نماييد. به اين ترتيب در انرژي و پول صرفه جويي ميكنيد. از آب داغ تنها در زماني كه بايد، استفاده نماييد. قرار دادن درجه ماشين از داغ به گرم، مصرف انرژي را به نصف تقليل ميدهد.

• به طور كلي، شستن يكباره البسه بيشتر، مقرون به صرفه تر از دو مرتبه شستن مقدار كمتري از البسه است.

• پودر را بيش از حد نياز استفاده نكنيد، كف زياد از حد به ماشين فشار مي آورد و انرژي بيشتري نياز خواهد داشت.

• البسه را بيش از حد نشوييد. پارچه هاي ظريف به زمان طولاني شستشو نياز ندارند.

• پارچه هاي خيلي چرك را ابتدا خيس كنيد. ميتوانيد براي اين كار از برنامه خيساندن البسه استفاده كنيد. به اين ترتيب در يك دور شستشو و مصرف برق بيشتر، صرفه جويي كرده ايد.

• از تركيب شوينده ها و مواد شيميايي بپرهيزيد. اين تركيبات گاهي بسيار خطرناك هستند، براي مثال سفيد كننده ها در برخورد با صافيهاي شيميايي دستگاه، گازهاي خطرناكي متصاعد ميكنند.

 

 

 

 

 
  u آرايشي بهداشتي


اصول اولیه و پیشرفته
آرایشی زیباتر و طبیعی

هنرمندان و متخصصین آرایشی لیستی از نکات مفید آرایشی تهیه نموده اند. رعایت این نکات و اصول اولیه و پیشرفته آرایشی برای زیباتر و طبیعی تر جلوه دادن شما بسیار راحت و آسان استیک آرایش زیبا با یک کرم پودر خوب شروع می شود. بطور مثال اکثر خانمها مانند اکثر خانمهای آسیایی ها و آفریقایی ها دارای پوستی با رنگ پایه زرد هستند. دانستن این واقعیت یکی از مهمترین نکات آرایش کردن است. وقتی خانمی با این رنگ پوست از کرم پودر صورتی پررنگ یا نارنجی استفاده می کندآرایش خیلی مصنوعی به نظر می رسد و این خانم برای داشتن یک آرایش طبیعی و یکدست باید از کرم پودرهایی با پایه زرد استفاده نمایند.

۱- کرم پودر که پایه و اصل آرایش می باشد باید به درستی و مناسب با رنگ پوست شما انتخاب شده باشد.

۲- برای اینکه پوست شما خیلی برق نزند پس از اتمام آرایش از پودر جامد استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی برق می زند از پودری استفاده کنید که روغن پوست شما را جذب کند.

۳- هنگام استفاده از رژ گونه برس را از لاله گوش به سمت گونه ها حرکت دهید و در ضمن از رژ گونه های روشن استفاده کنید تا گونههای شما مشخص تر از پوست زیرین شود. بیاد داشته باشید که آرایش تیره تصویری گرفته تر و آرایش روشن به شما تصویری روشن تر و برجسته تر می دهد.

۴- ابتدا روشن ترین سایه را بر پشت چشم خود بزنید.

۵- بعد یک سایه با روشنایی متوسط بر روی اولین سایه بزنید.

۶- تیره ترین سایه را در گوشه بیرونی چشم بزنید تا ایجاد عمق در چشم کند.

۷- با استفاده از یک مداد خط چشم از مرکز چشم تا گوشه چشم خط کوتاهی بکشید.

۸- ریمل آرایش شما را تکمیل می کند. اگر چشمانی سیاه دارید از ریمل مشکی، سرمه ای یا قهوه ای تیره و یا بی رنگ استفاده کنید.

۹- هنگام رژ زدن، رژی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت روانی و درونی شماست.


برای رژ زدن از برس مخصوص آن استفاده نمایید. اینکار نه تنها باعث می شود که طرح و خط اصلی لب شما مشخص شود بلکه می شود میزان رنگ رژ روی لب را کنترل کرد. اگر قبل از رژ زدن قدری پودر به لبهایتان بزنید ماندگاری رژ بر روی لبها افزایش می یابد. برای حفظ فرم لبها و جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لبها قبل از رژ زدن کرم ویتامین E به لبها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لبها را با گلیسرین پاک کرده سپس بشویید.

۱۰- بعد از رژ زدن از برق لب استفاده کنید تا لبهایتان زیباتر به نظر برسند و رژ لب روی لبهایتان خوب بنشیند.

۱۱- رنگ لاک خود را مناسب با رنگ آرایشتان انتخاب نمایید.

۱۲- پس از اتمام آرایش می توانید از اسپری های فیکس کننده آرایش نیز استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شود آرایش مدت طولانی تری بر روی صورت شما بماند.

 

 

 

 

 

 

 
  u تغذيه و سلامتي


لواشك هم ‌خاصیت دارد

لواشك همان عصاره گرفته شده ی میوه‌ها است که مورد علاقه همه افراد به ویژه بچه‌ها می باشد. متخصصان تغذیه به آن اكستراكت می‌گویند و با خشك كردن به دست می‌آید.
خشك كردن از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است كه قدمتی به اندازه تمدن بشر دارد و امروزه در كشورهای مختلف به شكل‌های گوناگون از روش‌های سنتی تا الگوهای صنعتی انجام می‌شود.
امروزه با توجه به توسعه صنایع غذایی، روش‌های تهیه لواشك هم تحول یافته و نمونه‌های نوین این محصول با نظارت بهداشتی كافی تولید می‌شود.
بنابراین اگر دوستداران لواشك از محصولات بسته‌بندی شده با پروانه‌های بهداشتی استفاده كنند، دیگر لازم نیست نگران آلودگی آن باشند.
اما آیا بهداشتی بودن لواشك و نداشتن آلودگی میكروبی به معنای این است كه مصرف آن خوب است؟ آیا می‌توان مصرف لواشك را به افراد مختلف توصیه كرد؟
به گزارش سلامت نیوز دكتر حسینی، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در پاسخ به این سوال كه مواد مغذی لواشك چیست و ارزش تغذیه‌ای آن تا چه حد است، می‌گوید:
غیر از نمك كه برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشك‌های صنعتی به مقدار زیاد به آنها اضافه می‌شود و از معایب این ماده غذایی محسوب می‌شود، ریزمغذی‌های مفید و برخی ویتامین‌ها در لواشك به میزان خوبی وجود دارد و چون ماده اولیه لواشك انواع میوه‌هاست، بنابراین مصرف آن تا حدی فواید میوه را دارد و به مصرف پفك یا چیپس ارجحیت دارد.
این متخصص تغذیه نداشتن كالری بالا را مزیت دیگر لواشك به عنوان یك خوراكی بین وعده های غذایی دانست و گفت:
مصرف شیرینی‌ها، چیپس و مواد مشابه همگی به علت كالری بالا، باعث چاقی می شوند كه خوشبختانه این مشكل با مصرف لواشك بروز نمی‌كند.
دكتر حسینی معتقد است، چون لواشك نوعی عصاره تغلیظ شده میوه‌هاست، خواص آن را باید با توجه به میوه اولیه شناخت.
در این زمینه جالب است بدانیم لواشك آلو برای درمان یبوست مفید است و لواشك سیب اثر معکوس دارد.
لواشك زغال اخته هم با توجه به مواد ضد میكروبی خود می‌تواند در پیشگیری از عفونت‌های ادراری در خانم‌ها مفید باشد.
 

 

 

 

 

 
  u ازدواج و خانواده


زوج هایی که می خواهند باردار شوند بخوانند!

»همه چیز بستگی به زمان فصلی دارد
با رجوع به طب چینی‌ها متوجه می‌شویم كه فصل‌ها واقعا بر روی بارداری تاثیرگذارهستند. طب چینی به چرخه انرژی در جهان هستی در جهت پاسخ‌های سلامتی، انرژی‌های زن و مرد، معروف به yin و yangو پستی و بلندی‌ها در طول سال توجه دارد.
انرژی مردانه در بهار شروع می‌شود و اوج این انرژی هم در حدود روز بیست و یكم ماه جون در انقلاب تابستانی می‌باشد.
انرژی زنانه در پاییز شروع می‌شود و اوج این انرژی هم در حدود روز بیست و یكم ماه دسامبر در انقلاب زمستانی میباشد. به این معنی كه بهترین فصل باروری برای مردها بهار و تابستان و برای خانم‌ها پاییز و زمستان می‌باشد.
تحقیقات انجام شده در چین، تایید می‌كند كه تولید اسپرم در بهار و تابستان نسبت به دیگر فصل‌های سال بسیار بیشتر و حركت آن سریعتر میباشد. بر عكس آن، تخمدان‌ها در پاییز و زمستان فعال‌تر می‌شوند و تخمك‌های بیشتری تولید میكند.
یك احتمال این است كه چون مردها در ماه‌های بهار و تابستان ازلحاظ فیزیكی فعال‌ترند، عملكرد‌های بیضه‌ای در پاسخ به آن افزایش می‌یابد؛ و برای خانم‌ها، چون پیدایش تخمک‌گزاری معمولا در یك دمای پایین صورت می‌گیرد، به طور حتم، تخمك‌گزاری در فصل‌های سرد پاییز و زمستان بیشتر صورت می‌پذیرد و احتمال بارداری بیشتر است.
دانستنیها: دمای بسیار بالا در سرعت باروری تاثیر مثبت ندارد. دریافته‌اند كه وقتی دمای محیط بسیار بالا و هوا بسیار گرم باشد همچنین درجه بدن بالاتر از 37 درجه سانتیگراد باشد، به نظر می‌رسد كه درعملكرد بیضه‌ای برای مردان، افتی ایجاد می‌شود و تاخیری هم در بلوغ تخمك‌ها در زنان مشاهده میشود.


»غذای زنده به شما زندگی تازه می‌بخشد
مادر طبیعت به ما خوراكی‌هایی را كه به طور طبیعی در بالا رفتن درصد باروری نقش دارند، ارائه میدهد. طب قدیمی چینی، خوراكی‌های بخصوصی را معرفی می‌كند كه دارای ارزش ویژه در افزایش موفقیت در بارداری میباشند.
این غذاها كه پتانسیل بالا برای شروع یك زندگی جدید را ایجاد می‌كند شامل: تخم‌مرغ، انواع آجیل‌ها، دانه‌ها، حبوبات و توت‌ها می‌باشند. استفاده از تمامی اینها باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.
جای تعجب نیست که دانش مدرن اینها را بعنوان گروهی تأیید کرده است. اینها غذاهای کاملی هستند که دارای اسیدهای امینه ضروری می‌باشند و به تشکیل واحد ساختمانی پروتئین کمک می‌کنند. اینها همچنین دارای مقدار فراوانی اسیدهای چرب ضروری می‌باشند که برای سلامت هورمونها لازم هستند، و سرشار از انتی‌اکسیدانها هستند که از زوال و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.


»بالا بردن درصد بارداری
در اینجا راهكارهایی در جهت كمك به زنانی كه میخواهند باردار شوند ارایه می‌دهیم:
1- بعضی شواهد نشان میدهد كه بعضی از زنان در هنگام دوره ماهانه و تخمك‌گذاری دارای استرس شدید هستند كه این استرس باعث افزایش افسردگی و پایین آمدن احتمال باروری میباشد.
2- فعالیت روزانه مانعی ندارد ولی در شب تمامی چراغ‌ها در جهت داشتن یك خواب خوب باید خاموش باشد. به این معنی كه حداقل هشت ساعت خواب راحت پیشنهاد می‌شود و دیرتر از ساعت 11 به رختخواب نرود.
3- مورد دیگر اینكه زن باید دمای بدنش را پایین نگه دارد تا باعث بالغ شدن تخمك و پیدایش آن در تخمدان شود.
4- فعالیت متعادل مانعی برای باروری نیست اما كارهای فیزیكی سخت در خارج از خانه حقیقتاً مانع بارداری می‌شود.
5- با استفاده از MEDITATION و tai chiاز بروز استرس و راهیابی آن در وجودتان جلوگیری كنید.
آرزو دارم كه شما با داشتن این اطلاعات و استفاده از آنها خودتان را برای یك حاملگی موفق آماده كنید.
 

 

 

 

 

 

 
  u علم و فناوري


Sony PSP 3000
بازیچه ای مدرن 

PSP 3000 سومین نسل از کنسول بازی محبوب PSP به شمار می رود جائیکه با اعمال تغییراتی کوچک اما تعیین کننده بر میزان قابلیت های این دستگاه فوق العاده بسیار افزوده شده است. با ما در بررسی کاملی پیرامون این کنسول جدید که با قیمتی مناسب در بازارهای داخلی نیز موجود است همراه شوید.

اینک چیزی بیش از چهار سال از ارائه اولین سری کنسول های رویائی PSP می گذرد دستگاهی که در هنگام بازی از کیفیتی در حد Playstation II برخوردار بوده و علاوه بر این خود را به عنوان یک PMP پیشرفته که قادر به پخش و پشتیبانی از گستره وسیعی از فرمت های متفاوت صوتی و تصویری ست نیز معرفی نمود. پس از آن و به فاصله یکی دو سال PSP Slim بعنوان دومین عضو این خانواده با تغییراتی که اکثرا به ظاهر دستگاه مربوط می شدند متولد گردید و در مدت بسیار کوتاهی به محبوبیت فراوانی دست یافت. این دو کنسول که اینک به اختصار PSP 2000 خوانده می شوند، بدلیل مشخصات سخت افزاری راضی کننده و همچنین بکارگیری انواع متفاوت هکینگ بروی آنها هنوز هم از پر فروش ترین محصولات حال حاضر سونی در تمامی رده ها به شمار می روند. اما کاربران عمدتا جوان کنسول های دستی سونی همواره از برخی نقائص موجود در این دستگاه شکایت داشته و دارند مواردی که بلاخره طراحان سونی را به فکر رفع برخی از عمده ترین موارد این نارضایتی ها انداخت و PSP 3000 حاصل این تغییر نگرش سونی به بازار کنسول های دستی ست. این محصول که در اکتبر 2008 به بازار ارائه گردید با اینکه در نگاه اول تغییر خاصی را تجربه نکرده است اما در عمل و در بسیاری موارد کاملا از برادران بزرگتر خود موفق تر به نظر می رسد.
همه چیز در اولین برخورد با PSP 3000 آشنا به نظر می رسد و حتی از لحاظ ابعاد و وزن نیز تغییر خاصی دیده نمی شود ابعاد PSP 3000 عبارت است از 16×71.3×168.4 میلیمتر با وزنی نزدیک به 200 گرم که در مقایسه با PSP Slim تغییر چندانی نکرده است (البته اندکی لاغرتر شده است). طراحی بدنه از دیگر موارد آشنای کاربران PSP بشمار می آید. در اینجا البته یک تفاوت کوچک اما مهم در ورزن نقره ای PSP 3000 دیده می شود جائیکه برخلاف بدنه براق و بشدت جاذب اثر انگشت نمونه مشکی رنگ، از پلاستیک مات و مقاوم در برابر اثر انگشت استفاده شده است که با این کار نیازی به تمییز کردن مداوم دستگاه وجود نخواهد داشت. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که همچنان صفحه نمایش دستگاه در هر دو رنگ کاملا جاذب کثیفی و اثر انگشت است. کلیدهای کنترلی دورتادور صفحه نمایش از لحاظ تعداد تغییری را نشان نمی دهند اما چند تغییر ظاهری کوچک در آنها می توان برشمرد که شامل تغییر شکل در هر هفت کلید زیر صفحه نمایش و حذف عنوان Home در کلید سمت چپ و انتقال لوگوی Playstation بروی آن است. از دیگر مواردی که در این قسمت کاملا به چشم می آید حفره کوچکی در زیر صفحه نمایش است که در حقیقت یکی از اصلی ترین تغییرات در ورژن جدید به حساب می آید این حفره میکروفون جدیدی ست که برای این مدل در نظر گرفته شده است و علاوه بر امکان استفاده از آن در بازی های آنلاین منطبق با این فناوری، در تماس های مبتنی بر Skype نیز کاربرد فوق العاده ای دارد. سایر کلیدهای موجود در دو سمت صفحه نمایش تغییر خاصی در ظاهر و کاربری ننموده اند. این کلیدها همچون قبل شامل کلیدهای جهتی چهارگانه در سمت چپ (که اندکی نسبت به قبل سفت تر و برآمده تر شده اند) و کلیدهای همیشگی مربع، مثلث، دایره و ضربدر در سمت راست می گردند البته جوی استیک آنالوگ در گوشه پائین سمت چپ نیز همچون قبل دیده می شود که برای حرکت های ظریف و کوچک کاربرد مناسبی دارد.

uبالا PSP 2000 و پائین PSP 3000
اما بدون شک مهمترین تغییر در PSP 3000 در صفحه نمایش آن اتفاق افتاده است. در اینجا از صفحه نمایش 4.3 اینچی با وضوح 272×480 پیکسل استفاده شده است که بروی کاغذ هیچ تغییری نسبت به PSP 2000 در آن دیده نمی شود اما مقایسه رو در روی این دو صفحه نمایش تغییرات کاملا مشخصی را نشان می دهد که این تغییرات طبق گفته سونی شامل تصاویری درخشان تر، سرعت بازسازی (Refresh Rate) کاملا بالاتر ، کاهش Ghosting در اثر حرکت سریع تصویر و بهره گیری از صفحه ضد تابش در نسخه جدید می گردد. نیم نگاهی به عملکرد این دو قسمت در دنیای واقعی نیز بطور کامل این ادعای سونی را اثبات می کند و در کل صفحه نمایش PSP 3000 علاوه بر آنکه از برادر بزرگتر خود بسیار با کیفیت تر و درخشان تر به نظر می رسد بلکه در هنگام بازی و تماشای فیلم نیز کوچکترین مشکلی از لحاظ بازتابش نور و همچنین عدم توانائی در دنبال کردن حرکات سریع در آن دیده نمی شود.
پورتهای ورودی و خروجی در PSP 3000 در ظاهر تغییری را نشان نمی دهند. در بخش پائینی از پورت 3.5 میلیمتری اتصال هدست که همزمان بوسیله اتصال دهنده اختصاصی سونی نقش خروجی TV را نیز ایفا می کند استفاده شده است و با اینکه در نگاه اول تغییری در این قسمت دیده نمی شود اما در دنیای واقعی یکی دیگر از تغییرات مهم در PSP 3000 در این بخش اتفاق افتاده است، در اینجا برخلاف خروجی TV موجود در نسل قبلی، امکان اتصال کابل های پنج گانه این قسمت به تلویزیون و مشاهده محتوای صوتی و تصویری موجود در PSP بروی تلویزیون و همچنین انجام بازی های PSP بروی تلویزون بوجود آمده است که این قابلیت، PSP 3000 را از حالت یک کنسول دستی صرف کاملا خارج می سازد. (لازم به ذکر است که این امکان در PSP 2000 تنها از طریق اتصال Component و در اتصال به تلویزیون های HD با سیستم Progressive Scan امکان پذیر بود که این یکی از اصلی ترین مشکلات این کنسول را تشکیل می داد). اما یکی از مواردی که این قابلیت جدید PSP 3000 را بازهم تا حدودی محدود کرده است میزان وضوح مورد پشتیبانی برای بازی از طریق خروجی TV بروی تلویزیون است و با اینکه تمامی فیلم ها و تصاویر موجود در دستگاه (اعم از عناوین حفاظت شده یا نشده و موارد موجود بروی درایو UMD و یا کارت حافظه)، با وضوح DVD یعنی 480×720 قابل نمایش هستند اما متاسفانه وضوح بازی ها در این حال به وضوح صفحه نمایش یعنی 272×480 قفل گردیده است که این اگر تلویزیون شما دارای امکان زوم در تصویر نباشد تجربه نچندان رضایت بخشی در بازی توسط PSP بروی تلویزیون بر جای می گذارد. پورت Mini USB در قسمت بالائی که امکان اتصالی محکم و بدون حرکت را با دو جای پیچ در دو سمت خود ارائه می دهد از پورتهای مهم و البته تغییر نکرده در PSP 3000 است از مهمترین Add-ons های قابل اتصال به این پورت که از خاصیت فیکس شدن بوسیله دو پیچ نیز کاملا سود می برند می توان به دوربین دیجیتال PSP و از آن هم جالب تر به GPS مخصوص PSP اشاره کرد.
جایگاه کارت حافظه MS Duo دستگاه نیز همچون قبل در سمت چپ آن در نظر گرفته شده است. اهمیت این کارت بدلیل عدم وجود حافظه داخلی در PSP بسیار حیاتی به نظر می رسد. بخش پشت دستگاه بجز بازیک شدن حلقه کرومی و نشان PSP و البته بدنه مقاوم در برابر اثر انگشت تغییر دیگری نکرده است.
ساختار منوئی دستگاه همان اینترفیس همیشگی XMB (و یا Cross Media Bar) است که برای اولین بار در نسل نخستین PSP معرفی شد و اینک یکی از معروف ترین پوسته های کاربری در تمامی محصولات سونی از تلویزیون ها و کنسول های بازی Playstation گرفته تا Multimedia Menu در گوشی های سونی اریکسون به حساب می آید. کارکرد بی نقص و جذاب این اینترفیس یکی دیگر از عوامل اصلی در محبوبیت PSP به شمار می رود. البته توجه به این نکته ضروری ست که این ساختار منوئی یکپارچه در تمامی Application ها بکار گرفته نشده است و بعنوان مثال اثری از آن در مرورگر اینترنت دستگاه به چشم نمی خورد.
مشخصات پردازشی PSP 3000 نسبت به گذشته تغییری را نشان نمی دهند. پردازنده این مدل همچنان دارای فرکانس 333 مگاهرتز است و میزان حافظه RAM آن نیز چون گذشته 64 مگابایت است که این شرایط هر دو تا حدود زیادی با قدرت کنسول فوق محبوب اما قدیمی سونی یعنی Playstation 2 برابری می کند. درایو UMD یا Universal Media Drive همچون قبل یکی از معدود راه های انجام بازی های جدید و همچنین مشاهده فیلم است. این دیسک های کوچک 2.2 گیگابایتی که ترکیبی از Mini-CD ها و MiniDisk های قدیمی می باشند تنها بروی انواع مختلف PSP ها اجرا شده و از این لحاظ نامیدن آنها با لفظ Universal اندکی عجیب می نماید. از دیگر راه های دسترسی به بازی های جدید ساخته شده برای PSP مراجعه به فروشگاه اختصاصی سونی و دانلود بازی های متفاوتی ست که بسیاری از آنها بصورت UMD تولید نمی شوند. باتری در نظر گرفته شده برای PSP 3000 یک نمونه 1200mAh است که نسبت به قبل تغییری نکرده و هم قابل جدا سازی و هم قابل تعویض است این باتری علاوه بر شارژر جداگانه از طریق پورت USB نیز قابل شارژ کردن است. دوام این باتری چیزی در حدود 4 تا 5 ساعت در روشن ترین درجه صفحه نمایش و روشن بودن اتصال Wi-Fi در هنگام مشاهده فیلم و یا بازی است. شارژر ارائه شده به همراه PSP 3000 از لحاظ سایز و ابعاد بسیار کوچک تر از قبل طراحی شده است. از امکانات ارتباطی PSP 3000 همچون قبل می توان به گیرنده داخلی Wi-Fi اشاره کرد که جدا از کاربرد آن برای انجام بازی های آنلاین تحت شبکه، برای اتصال به اینترنت از طریق مرورگر اختصاصی و همچنین ارتباطات مبتنی بر Skype نیز بکار می رود از موارد منفی در رابطه با اتصال Wi-Fi در این قسمت که در PSP 3000 نیز تکرار گردیده است، بهره گیری از اتصال نچندان سریع این فناوری یعنی 802.11b است که در مقابل استانداردهای سریع تری چون 11n و 11g کاملا کند به نظر می رسد. از مهمترین نقاط ضعف PSP در استفاده از آن بعنوان مرورگر اینترنت می توان به لمسی نبودن صفحه نمایش و عدم وجود صفحه کلید اشاره کرد که البته این آخری یکی از افزونه هائی ست که شایعات فراوانی در رابطه با ساخت و اتصال آن به درگاه Mini USB وجود دارد.
امکان پخش فایل های صوتی از دیگر قابلیت های PSP 3000 است. فرمت های مورد پشتیبانی در این دستگاه شامل WMA، WAV، MP3 و خانواده AAC به همراه ATRAC3 می گردد که برای دستگاهی با کاربری غیر اختصاصی در موسیقی گزینه های مناسبی به شمار می رود. صدای خروجی از اسپیکرهای استریوی دستگاه نیز در مقایسه با PSP 2000 اندکی واضح تر و بلند تر شده است در رده نمایش عکس PSP 3000 از فرمت های معمولی چون GIF، JPEG و TIFF پشتیبانی کرده و امکاناتی همچون نمایش اسلاید شو نیز برای آن در نظر گرفته شده است. از امکانات پیشرفته PSP 3000 که مستقیما با اتصال Wi-Fi و قابلیت برقراری ارتباط با اینترنت در تماس است می توان به RSS Reader، کلاینت رادیوی اینترنتی، میانبر مستقیم جستجوگر گوگل، تلویزیون اینترنتی موسوم به Location Free TV و بلاخره امکان آپدیت کردن Firmware دستگاه بصورت آنلاین اشاره کرد. از دیگر موارد جالب در این قسمت امکانی ست تحت عنوان PS3 Remote Play که در طی آن PSP با لاگین کردن در PS3 از طریق شبکه خانگی و یا اینترنت امکان پخش تمامی عناوین ذخیره شده در حافظه داخلی PS3 را دارد.
اما مطمئنا تمامی موارد گفته شده در بالا در مقابل وظیفه اصلی PSP یعنی بازی کردن در درجه پائین تری از اهمیت قرار می گیرند جائیکه قدرت اصلی PSP و دلیل اصلی خرید این وسیله توسط تمامی کاربران به نمایش گذاشته می شود. کیفیت اجرای بازی ها و میزان گرافیک و جزئیات بکار گرفته شده در آنها نسبت به PSP 2000 تغییر خاصی نکرده است و شاید مهمترین تغییر قابل ذکر در این رده، افزایش چشمگیر کیفیت و روشنائی صفحه نمایش و همچنین کاهش چشمگیر بازتابش نور از آن است که در کیفیت اجرای بازی ها مخصوصا در محیط های خارجی بسیار موثر بوده است. میزان جزئیات بازی های طراحی شده برای PSP را همواره با بازی های کنسول افسانه ای PS2 مقایسه می کنند که از این لحاظ اندکی می توان PSP را در جایگاه بالاتری قرار داد.
PSP 3000 در حال حاضر در سه ورژن مختلف به فروش می رسد که شامل Entertainment Pack به همراه بازی Ratchet and Clank و فیلم های National Treasure 2 و Book of Secret بروی درایو UMD، یک PSP 3000 به رنگ نقره ای، یک کارت حافظه Memory Stick Duo به ظرفیت یک گیگابایت و همچنین امکان دانلود بازی Echochrome از فروشگاه Playstation می گردد که این ورژن بصورت محدود و به قیمت 200 دلار به فروش می رسد. دومین ورژن حال حاضر PSP 3000 دقیقا از مشخصاتی مشابه نمونه بالا برخوردار است اما PSP 3000 موجود در آن به رنگ مشکی است. سومین ورژن PSP 3000 با عنوان Core Pack نامیده شده است که این ورژن تنها شامل یک PSP 3000 به رنگ مشکی ست و در آن هیچ چیز اضافه ای دیده نمی شود. قیمت این ورژن رقم بسیار مناسب و وسوسه کننده 169 دلار است. در حال حاضر تنها ورژنی که البته نه بصورت رسمی در بازارهای داخلی موجود است نمونه مشکی رنگ این دستگاه است که ظاهرا بدون هیچ افزونه ای ارائه شده و به دسته سوم یعنی Core Pack تعلق دارد این دستگاه هم اینک با قیمتی در حدود 200 هزار تومان به فروش می رسد که اگر واقعا نسخه Core Pack این دستگاه باشد چیزی بیش از 30 هزار تومان از قیمت اصلی بالاتر است.
 

 

 

 

 

 

 
 u پاسخ به پرسش هاي شما

zahra4066@yahoo.com


آيا امام باقر(ع) چهار هزار شاگرد داشت؟


.: سوال:

اينكه برخي مدعي هستند امام باقر ـ عليه السلام ـ چهار هزار شاگرد داشت آيا صحّت دارد؟ آيا از شاگردان وي ايراني هم بوده اند؟

 

.: پاسخ:

امام باقر ـ عليه السلام ـ از اخبار گذشتگان و پيامبران روايت فرموده و شيعه و سني از آن حضرت اخبار فراوان روايت كرده اند، و با اهل مذاهب و آراء كه بر حضرت وارد مي شدند مناظره مي كرد و عده زيادي از مردم، علم كلام را از حضرت آموخته اند.[1]
عبدالله ابن عطاء مكّي گفت: در نزد هيچكس دانشمندان را حقيرتر و كوچكتر نديديم همچنانكه در نزد امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ هستند (و در برابر احدي اين اندازه فروتني نمي كنند، و جابر ابن يزيد جعفي با آن علم و دانشي كه داشت هرگاه چيزي از آن حضرت روايت مي كرد، مي گفت: «براي من حديث كرد، وصيّ اوصياء، و وارث علوم انبياء محمد ابن علي ابن الحسين ـ عليهم السلام ـ» و بازماندگان از صحابه رسول خدا و بزرگان از تابعين و فقهاء مسلمين همگي معالم و احكام دين را از آن بزرگوار روايت كرده اند، و در فضل و دانش سرآمد دانشمندان و ضرب المثل همگان بود.[2]
جلسات درس امام همواره صدها تن از نقاط مختلف را براي فراگيري فقه و حديث و تفسير و لغت و ديگر علوم در بر مي گرفت، كوفه، بصره، واسط و حجاز افرادي را به دانشگاه اهل بيت گسيل مي داشتند، و علماء و راويان بزرگي از دانشگاه اهل بيت فارغ التحصيل شدند، حسن ابن علي الوشا خود نهصد شيخ را درك كرد كه در مسجد كوفه به درس و بحث اشتغال داشتند و همگي از جعفر ابن محمد ـ عليهما السلام ـ و پدرش امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ نقل حديث مي كردند، حسن ابن علي الوشا باامام رضا ـ عليه السلام ـ معاصر بود و با زمان مدرسه امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ و امام صادق سي سال فاصله بود كه تأليفات فارغ التحصيلان اين جامعه را شمارش كرده به شش هزار كتاب بالغ شده است و چه بسا بيشتر كتابهاي كافي،من لايحضره الفقيه، الوافي، الاستبصار از آنها برگرفته شده است، دانشگاه اهل بيت چهارهزار دانشجو را در بر مي گرفت.[3]
و شيخ مفيد در ارشاد مي نويسند: «اصحاب حديث كه نام راويان ثقات آن بزرگوار را (امام صادق) جمع كرده اند با اختلاف در عقيده و گفتار شماره آنان به چهار هزار نفر مي رسد.»[4]
از ميان اصحاب و شاگردان امام محمدباقر و امام جعفر صادق ـ عليهما السلام ـ برخي ايراني بوده اند از جمله آنها عبدالله ابن سعد اشعري و برادرش عيسي ابن عبدالله هستند كه هر دو از اجلاء اهل قم و از محبوبين آن حضرت (امام صادق) بوده اند.[5] در كتاب امام باقر ـ عليه السلام ـ جلوه امامت در افق دانش نام 461 نفر از اصحاب و شاگردان امام باقر ـ عليه السلام ـ را ذكر كرده است از جمله اسحاق القمي كه ايراني بوده است.[6]
امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ در روز شنبه هفدهم ذيحجه سال 114 هـ ق در سن 57 سالگي بتوسط ابراهيم ابن وليد بن عبدالملك ابن مروان مسموم و به شهادت رسيد، و بدن پاك و مطهر آن حضرت در قبرستان بقيع به خاك سپرده شد.
در رابطه با دفن اجساد شهداي كربلا شيخ مفيد مي نويسد: «و چون ابن سعد از آنجا كوچ كرد گروهي از بني اسد كه در غاضريّه بودند به نزد اجساد مطهره امام حسين ـ عليه السلام ـ و يارانش آمده و بر آنان نماز گذارده و آنان را دفن كردند...»[7] و شيخ عباس قمي نيز اين مطلب را ذكر فرموده اند و در ادامه آن مي نويسد: «... مستور نماند... موافق اصول مذهب امام را جز امام نتواند متصدي غسل و دفن و كفن شود، پس اگر چه به حسب ظاهر طايفه بني اسد حضرت سيدالشهداء را دفن كردند اما در واقع امام زين العابدين آمد و آن حضرت را دفن كرد... معروفست اجساد مطهره سه روز غيرمدفون در زمين باقي ماندند.[8] تا اينكه لشكر يزيد كربلا را ترك كردند و اهالي غاضريّه (بني اسد) كه قبل از ترك كربلا بتوسط سپاه شام جرأت نداشتند به كربلا بيايند به نزد اجساد شهدا آمدند و بدن امام واصحاب آن حضرت را دفن كردند.
فلذا اينچنين مي توان نتيجه گيري كرد كه در مدينه عده زيادي از محضر امام محمد باقر ـ عليه السلام ـ كسب علم مي كردند و در كربلا بدن سيدالشهداء و اصحابش سه روز غيرمدفون بر روي زمين ماند و پس از خروج لشكر يزيد اهالي غاضريّه بدن امام و يارانش را دفن كردند.


معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. حيات فكري و سياسي امامان معصوم نوشته رسول جعفريان.
2. نفس المهموم نوشته شيخ عباس قمي.
3. سيره پيشوايان، مهدي پيشوايي.
4. امام باقر جلوه امامت در افق دانشها، نوشته احمد ترابي.


--------------------------------------------
[1] . مفيد، الارشاد، ترجمه سيدهاشم رسولي محلاتي، تهران، انتشارات علميه اسلاميه، چاپ دوم، 1346، ج 2، ص 161.
[2] . همان، ص 155 و 158.
[3] . معروف الحسيني، هاشم، سيرة الأئمة اثني عشر، ترجمة محمد درخشنده، تهران، انتشارات اميركبير، چاپ دوم، 1373، ج2، ص207.
[4] . مفيد، پيشين، ج2، ص173.
[5] . قمي، عباس، منتهي الامال، قم، انتشارات هجرت، چاپ يازدهم، بي تا، ج2، ص318.
[6] . ترابي، احمد، امام باقر ـ عليه السلام ـ ، مشهد، آستان قدس رضوي، چاپ اول، 1373، ص64.
[7] . مفيد، پيشين، ج 2، ص 118.
[8] . قمي، عباس، منتهي الامال، قم، انتشارات هجرت، چاپ يازدهم، بي تا، ج1، ص764، 747 و 748 و 749.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 گروه اینترنتی مشکان