1094

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1094:: دوشنبه 8 تير 1388

www.mobin-group.com

کتاب چاپ شده ویکیپدیا

باسلام
دانشنامه ویکیپدیا انگلیسی از حدود ۳ میلیون مقاله تشکیل شده است، تا به حال فکر کرده اید اگر کسی قصد چاپ کردن این مقاله‌ها را داشته باشد کل مطالب سایت چند جلد خواهد بود، یک برآورد نشان می‌دهد کل دانشنامه ویکیپدیا تقریباً برابر با ۹۵۲ جلد دانشنامه برتانیکا خواهد بود. تا به امروز کسی قصد چاپ این دانشنامه را نداشته است ولی دانش‌آموزی در انگلیس يک دهم درصد از این دانشنامه را چاپ و صحافی کرده است، نتیجه کتاب زیر بوده است.

این کتاب حدود ۵۰۰۰ صفحه است که از ۴۰۰ مقاله برتر ویکیپدیا تشکیل شده است، همانطوری که در عکس دیده می‌شود این کتاب بسیار عظیم است به طوری که ارتفاع کتاب حدود ۵۰ سانتی‌متر است.


 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دنياي زيباي ما
  • 17 بالش ابتکاري و غيرمعمول
  • 35 نمونه از عکاسي ماکرو
  • ویدئو: روش جديدی برای Unlock کردن تمامی iPhone های ۳Gs
  • شاهرودی میانجی مذاکرات با میرحسین
  • تعرفه و نحوه محاسبه بهاي مكالمه با تلفن ثابت
  • مشروح نشست خبري آقاي مهدوي، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين و ستاد موسوي
  • معرفي و دانلود فيلم : بوسه زندگي
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : شکوه تخت جمشید
  • دانلود انيميشن : Lilo & Stitch
  • آلبوم جدید و زیبای شهروز با نام Scarface
  • کنسرت زيباي John McLaughlin اجرا شده در بلگراد
  • آهنگ جدید و بسیار زیبا و شنیدنی شادمهر عقیلی با نام عادت
  • نسخه جدید دیکشنری معروف و پرطرفدار Babylon Pro v8.0 r20
  • بازی اکشن Night At The Museum (جاوا)
  • با بازي Create A Mall اينبار فروشگاه داري کنيد!
  • چه کسانی مستحق شفاعتند؟
  • پیشنهاد فرمانروای روسیه به نادرشاه افشار
  • پنج قانون طلايي
  • اخبار توییتر
  • نامه دختری به جومونگ که لو رفت
  • جديدترين شماره از ماهنامه European Car
  • بوی دهانتان را چک کنيد
  • موضوع انشا: «میكروفون، بلندگو و ایضا تریبون را توصیف كنید!»
  • در محل کار خوب لباس بپوشید
  • شش قانون اساسی دکوراسیون
  • فواید استفاده از کرمهای شب
  • شیر اکسیر جوان
  • شادي در خانه
  • چگونه از باتری لپ تاپ و نوت بوک خود بهتر استفاده کنیم
  • چرا سيستم پيامك مختل شده است؟
  • کارت‌هایی برای پرداخت!
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

35 نمونه از عکاسي ماکرو
روزنامه بين المللي تغلب!
تغيير چهره و ظاهر .... از قرن 15 تا 19
برای تکمیل پایان نامه تان مقالات بی نظیر اما رایگان کمک میکند!
17 بالش ابتکاري و غيرمعمول
کميک استريپ: بعضي چيزها!
دنياي زيباي ما
سايتي براي آپلود اشتراک گذاري رايگان عکسها و ويدئوهاي شما
7 جوهر نامرئي و روشهاي ساخت و استفاده آنها!
ویدئو: روش جديدی برای Unlock کردن تمامی iPhone های ۳Gs
اتومبيل هاي VAN عجيب در اندونزي!

 

 

www.mobin-group.com

شاهرودی میانجی مذاکرات با میرحسین

سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه به عنوان میانجی و محور مذاکرات با میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج اعلام شده درباره انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایفای نقش می کند. به گزارش مهر،اعلام این خبر از سوی محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حالی است که وی جمعه گذشته از تلاش این کمیسیون برای حل مناقشه انتخاباتی موجود در کشور خبر داد. اعلام پیشنهاد میانجیگری شاهرودی به عنوان رئیس قوه قضائیه با میرحسین موسوی نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری دهم در حالی است که پنج شنبه گذشته برخی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دیدار با میرحسین از تاکید وی بر سر خواسته های پیشین خود خبر داده بودند. کرمی راد در توضیح بیشتر این دیدار گفت: «طی هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بنابر تکلیفی که در رابطه با امنیت کشور دارد با شخصیت های موثری همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و محسن رضایی نیز دیدار کرد که نتایج خوب و قابل قبولی را برای حل مشکل انتخابات داشته است. همچنین قرار است آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان محور مذاکرات با میرحسین موسوی برای حل مناقشات انتخاباتی به ایفای نقش بپردازد.»اظهارات این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر میانجیگری هاشمی شاهرودی با میرحسین در حالی مطرح می شود که هنوز آیت الله هاشمی شاهرودی در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

فارا فاست، بازیگر فرشتگان چارلی، درگذشت

سخنگوی فارا فاست، بازیگر سرشناس دهه هفتاد آمریکا گفته است وی در اثر ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت.
خانم فاست که هنگام مرگ 62 سال داشت، پس از بازی در سریال تلویزیونی "فرشتگان چارلی" و پس از آن نیز برای بازی در تلویزیون و تئاتر به شهرت رسید.
نبرد او با بیماری سرطان امسال در برنامه مستند تلویزیونی "داستان فاره" به تصویر در آمد. فارا فاست تنها چند هفته پس از پایان پخش این برنامه درگذشت.
رایان او نیل، دوست و همراه زندگی خانم فاست گفت او می خواست که داستان زندگی اش را به زبان خودش بازگو کند.
آقای او نیل گفت: " اگرچه این واقعه برای خانواده و دوستان فارا بسیار تاسف بار است اما آنچه به ما آرامش می دهد این است که اوقات زیبایی با او داشتیم و او با بازی های خود باعث خوشحالی بسیاری از مردم جهان شد."
ژاکلین اسمیت که در فرشتگان چارلی با خانم فاست بازی می کرد گفت:"فارا زنی شجاع، قوی و با ایمان بود."
وی گفت:" اکنون او با فرشتگان واقعی به آرامش دست یافته است."
فارا فاست در سال 1973 با لی میجرز، ستاره سریال "مرد شش میلیون دلاری" ازدواج کرد و تا سال 1982 همسر او بود
آقای میجرز گفت: "او در این دنیا فرشته بود و اکنون نیز تا ابدیت از فرشتگان است."
تصویر فارا فاست زمانی با یک لباس شنای یکسره قرمز بر یک پوستر چاپ شد که چندین میلیون نسخه از آن به فروش رفت.
موی بلند و طلایی خانم فاست برای هواداران او در سراسر جهان مدل شد و هنوز نیز در خیلی جاها این مدل مو رواج دارد.
فارا فاست چندین بار نامزد دریافت جوایز "امی" و "گلدن گلوب" بود اما هیچوقت نتوانست این جوایز را برنده شود.

وزير اطلاعات دستگيري تعدادي از
کارکنان سفارت انگليس را تائيد کرد

 وزير اطلاعات با اشاره به نقش سفارت انگليس در اغتشاشات اخير تهران، از بازداشت تعدادي از نيروهاي محلي آنها خبر داد و گفت: سفارت انگليس در اغتشاشات اخير، نقشي بسيار سنگين داشته است.
حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي وزير اطلاعات با اشاره به نقش سفارت انگليس در اغتشاشات اخير تهران از بازداشت تعدادي از نيروهاي محلي آنها خبر داد و گفت: تعدادي از افراد پس از تحقيقات اوليه،‌ نگهداري و برخي ديگر نيز آزاد شده‌اند.
محسني اژه‌اي افزود: سفارت انگليس در جريانات و اغتشاشات اخير، هم از طريق رسانه‌ها و هم از طريق نيروهاي محلي خود نقشي بسيار سنگين داشته است.
وي به تحركات نيروهاي محلي انگليس در صحنه اغتشاشات اخير اشاره و تصريح كرد: از جمله كارهايي كه اين سفارتخانه كرده، اين بود كه تحت پوشش نيروهاي محلي‌، افرادي را بين اغتشاش‌گران فرستاد و مطالب مورد نظر خود را هم به آنها و هم به جامعه القا مي‌كرد.
اژه‌اي تصريح كرد: آنها با استفاده از بعضي اغتشاش‌گران هم احيانا اخباري را در اين زمينه جمع‌آوري مي‌كردند كه تعدادي از كساني كه به صورت مشخص در اين اغتشاشات بودند، شناسايي شده و از آنها فيلم و عكس تهيه شده است.
وزير اطلاعات به دعوت از افراد شناسايي شده در اغتشاشات اخير كه به عنوان كارمند محلي سفارت انگليس مشغول بوده اند، اشاره كرد و اظهار داشت: تعدادي از اين افراد كه فيلم و عكس از آنها در اغتشاشات اخير تهيه شده بود، احضار شدند كه در نهايت، بعد از تحقيقات اوليه برخي از آنها آزاد و برخي هم نگهداري شده‌اند.
وي با بيان اينكه تقريبا مردم صف خود را از اغتشاش‌گران اخير جدا كرده‌اند، افزود: از اين به بعد اگر افرادي بخواهند به خيابان‌ها بيايند، قطعا خود مردم و به طور طبيعي نيز نيروهاي انتظامي با آنها برخورد مي‌كنند.

تعرفه و نحوه محاسبه بهاي مكالمه با تلفن ثابت

يكي از مهم‌ترين عوامل دخيل در مديريت مكالمات تلفني، آگاهي مشتركان از نحوه محاسبه هزينه تماس‌هاي خود مي‌باشد؛ در اين راستا نگاهي به نحوه محاسبه هزينه اين مكالمات خالي از لطف نيست.
به گزارش فارس، با توجه به اينكه افراد جامعه بخشي از زمان خود در طول روز را به مكالمه تلفني با دوستان و بستگان مي پردازند براي آنها مهم است بدانند بابت اين مكالمات چه ميزان هزينه در روز يا ماه پرداخت مي كنند.
بر اين اساس، 5.4 درصد از درآمد مردم كشور ما با حدود 3 هزار و 400 دلار درآمد سرانه، صرف هزينه‌هاي ICT مي‌شود و براي بسياري از افراد كه قصد مديريت هزينه هاي زندگي خود را دارند ميزان تعرفه تلفن ثابت و همراه يكي از راه هاي كنترل مصارف و هزينه هاي اين شاخص است.
بر اين اساس، نرخ هر يك دقيقه مكالمه شهري تلفن ثابت از ساعت هشت صبح الي 13 ميزان 96.19 ريال بوده كه نرخ مكالمه به ازاي 2 دقيقه و 24 ثانيه يا همان يك پالس 70.44 ريال است.
اين ميزان تعرفه از ساعت 13 لغايت 21 به ازاي هر يك دقيقه 70.16 ريال است كه در اين مدت هر پالس مكالمه 2 دقيقه و 67 ثانيه محاسبه مي‌شود.
نرخ مكالمه شهري تلفن ثابت از ساعت 21 الي 8 صبح هر يك دقيقه 86.13 ريال است كه هر پالس مكالمه در اين بازه زماني سه دقيقه و دو ثانيه و هر پالس 70.44 ريال هزينه مي شود.
بر اساس اين گزارش، ميزان تعرفه در روز هاي تعطيل كاهش مي يابد، به اين صورت كه در روز جمعه و تعطيلات رسمي در تمام ساعات نرخ هر پالس يعني 3 دقيقه و دو ثانيه مكالمه 70.44 ريال بوده كه نرخ هر يك دقيقه 86.13 ريال است.
بر اساس اين گزارش، افرادي كه قصد كاهش هزينه هاي مكالمات خود را دارند بايد ازبيشتر مكالمات خود را در ساعات شب يا روز هاي تعطيل استفاده كنند.

 

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين و ستاد مهندس موسوي:
حتي يك دقيقه هم در بازداشت نبوده ام

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين و ستاد ميرحسين موسوي گفت: من صراحتا اعلام مي‌كنم كه حتي يك دقيقه هم در بازداشت نبوده ام و كساني كه اين مسايل را مطرح مي كنند بايد براي ادعاي خود ادله بياورند و الا به راحتي مي‌توان به هر كسي كه مصاحبه‌اي مي‌كند يا مطلبي را عنوان مي‌كند اين اتهام را وارد كرد.
اميرحسين مهدوي عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين و ستاد ميرحسين موسوي در گفتگو با فارس، در واكنش به برخي مطالب مطرح شده مبني بر اينكه وي سردبير روزنامه انديشه نو نبوده است گفت: روزنامه انديشه نو روزنامه كم تيراژي بود كه از چند سال پيش منتشر مي‌شده و صاحب امتياز آن را حزب اسلامي كار بر عهده داشت.
وي افزود: در ارديبهشت ماه سال جاري مدير مسئول و صاحب امتياز اين روزنامه به ستاد آقاي موسوي پيشنهاد دادند كه اين روزنامه تحت عنوان چاپ دوم براي اين ستاد منتشر شود كه آن نيز روزنامه چهار صفحه‌اي بود كه در مدت كوتاهي تيراژ آن از 100 هزار نسخه نيز عبور كرد.
مهدوي تصريح كرد: من سردبير همين روزنامه چهار صفحه‌اي بودم كه كارهاي آن در ستاد آقاي موسوي انجام مي‌شد و از اوايل ارديبهشت‌ماه تا 23 خرداد منتشر شد.
اين عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين كه روز شنبه 6 تير در جمع خبرنگاران مطالبي را درباره رويكردها و عملكرد برخي گروه‌هاي اصلاح‌طلب و ستاد موسوي مطرح كرده، در واكنش به برخي مطالب مبني بر اينكه وي در بازداشت بوده و تحت فشار اين مطالب را بيان كرده است اظهار داشت: من صراحتا اعلام كرده‌ام كه حتي يك دقيقه هم در بازداشت نبوده ام و كساني كه اين مسايل را مطرح مي كنند بايد براي ادعاي خود ادله بياورند و الا به راحتي مي‌توان به هر كسي كه مصاحبه‌اي مي‌كند يا مطلبي را عنوان مي‌كند اين اتهام را وارد كرد كه وي در بازداشت و تحت فشار بوده است.
وي با اشاره به مطالبي كه در جمع خبرنگاران عنوان كرد، اظهار داشت: من داوطلبانه، خودخواسته و بر اساس تحليل خودم آن مواضع را بيان كردم و حرف برخي‌ها درباره تحت فشار بودن من كذب است و آنها در حقيقت مي‌خواهند واقعيت را جعل كنند.
مهدوي افزود: خوي پدرسالارانه و نگاه از بالا باعث مي‌شود كه به محض آنكه نظر و تحليلي متفاوت از آنچه آنها مي‌خواهند منتشر مي‌شود، فوري چنين بحث‌هايي را مطرح مي‌كنند.
اين عضو ستاد موسوي خاطرنشان كرد: باز هم تاكيد مي‌كنم كه من داوطلبانه و در آزادي كامل تحليل خودم از روند وقايع در يك مصاحبه مطرح كردم.

- براي مشاهده مشروح نشست خبري آقاي مهدوي، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين و ستاد موسوي روي اين لينک کليک کنيد.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

بوسه زندگي
The Kiss Of Life / To Fili Tis Zois

نويسنده و کارگردان: نيکوس زاپاتيناس. موسيقي: سومکا. مدير فيلمبرداري: استيون پريوولوس. تدوين: استاماتيس ‏مارگتيس. طراح صحنه: کوستاس مارکيس. بازيگران: کاترينا پاپوتساکي[زوئي]، لئارتيس مالکوتسيس[پاسکاليس]، زتا ‏دوکا، ساکيس بولاس، تئوموس آناستاسياديس، کاترينا هوروزيدو، هريستوس تريپيدوس، يانيس زوگانليس. 103 و 95 ‏دقيقه. محصول 2007 يونان. ‏
پاسکاليس 30 ساله در شرف ازدواج با آنتولا است. اما اشتباهي کوچک سبب مي شود تا زماني که براي تحويل گرفتن ‏لوازم عروسي سوار کشتي شده، از پياده شدن جا مانده و دچار دردسر شود. چون وقتي به جزيزه روبرويي مي رسند، ‏باخبر مي شوند که کارمندان کشتيراني دست به اعتصاب زده اند. تنها راه موجود استفاده از هواپيماست که به دليل ترس ‏پاسکاليس از پرواز اين راه نيز عملي نيست. پاسکاليس که در کشتي با زوئي زيبا آشنا شده، ناخواسته با وي همراه مي ‏شود. ظاهرا زوئي عکاسي موفق و در راه انجام کاي تازه است. اما خيلي زود معلوم مي شود که وي آدمکشي کرايه اي ‏است و براي از ميان بردن هدف تازه اش-کارخانه داري ثروتمند- به آن جزيره آمده است. نقشه ترور کارخانه دار ‏ناموفق مي ماند و زوئي ناچار مي شود با تنفس دهان به دهان او را در حضور پاسکاليس به زندگي بازگرداند. اين ‏واقعه سبب آشنايي آن دو با کارخانه دار و همسر جوان و زيبايش مي شوند. زوئي از اين واقعه خشنود است، چون خود ‏را به هدف نزديک تر مي بيند. اما پاسکاليس مدام از دلهره تعويق يا بر هم خوردن مراسم عروسي خود نگران است و ‏تماس هايش با محبوب نيز بر اضطراب وي مي افزايد. کارخانه دار متنفذ مي کوشد با استفاده از آشنايان خود که يکي ‏صاحب قايقي تندرو و ديگري خلبان هلي کوپتر است، پاسکاليس را به جزيره محل اقامتش برگرداند. اما هر دو راه با ‏شکست مواجه مي شود. اولي به دليل بر هم خوردن حال پاسکاليس از سرعت زياد قايق و دومي به خاطر کشف دلداگي ‏ميان زوئي و او توسط کارخانه دار که در آخرين لحظه دستور بازگشت به هلي کوپتر را مي دهد. اما آنتولا حاضر به ‏از دست دادن داماد نيست و با کليه افراد فاميل سوار بر قايق عمو به جست و جوي داماد فراري آمده است...‏

چرا بايد ديد؟
سينماي يونان همچون زبانش براي همه دنيا معمايي است که گشودنش کار راحتي نيست. به جز نام هاي حاجي داکيس، ‏تئودوراکيس، گاوراس و اين اواخر تئو آنگلوپولوس کمتر فيلمساز يا آهنگسازي است که در خارج از يونان شناخته شده ‏باشد[منهاي ياني که اصولاً پديده اي غير يوناني حسابش مي کنم].با اين حساب يافتن ردپايي از کارگرداني به نام نيکوس ‏زاپاتيناس در منابع رسمي نيز تقريبا محال است و يافته ها کم و نحيف. به گواه همين منابع زاپاتيناس نويسنده، بازيگر، ‏فيلمبردار، تدوينگر، آهنگساز، تهيه کننده و کارگرداني است با حدود سه دهه سابقه و نقطه اوج کارنامه اش فيلم ‏Enas ‎& enas‏ به سال 2000 است که جايزه بهترين کارگرداني، فيلمنامه و بهترين فيلم را از جشنواره تسالونيکي به دست ‏آورده است. ‏
شايد بد نباشد بدانيد که شهرت بوسه زندگي يا تنفس دهان به دهان به خاطر آوازي که نامش را از آن گرفته، بر سر زبان ‏ها افتاده و از اين رهگذر به بازارهاي بين المللي راه يافته است. آوازي که النا پاپاريزو برنده يوروويژن 2005 آن را ‏اجرا کرده و ويديوکليپ آن در يوتيوب هزاران بازديدکننده داشته است. بوسه زندگي قصه تازه اي ندارد، ساختارش نيز ‏بدعتي با خود حمل نمي کند، پس چرا سر از اين صفحه در آورده است؟ پاسخ روشن است: فيلم يک نمونه کامل از ‏سينماي غير روشنفکرانه يونان است که از ديد همه ما پنهان مانده، چون راهي به بازارهاي بين المللي نيافته است. ‏
يک نمونه کامل از محصولي بومي براي چرخيدن چرخ صنعت سينماي ملي که قصه اش را بي ادا و اصول و با استفاده ‏از همه امکانات موجود روايت مي کند. حتي مي توانيد نام يک فيلم توريستي را به آن بدهيد چون ضميمه هاي دي وي ‏دي آن به معرفي مناظر و هتل هاي جزيره سيفنوس اختصاص دارد. ولي بياييد کمي منصف باشيم، کيست که کمي ‏تفريح را دوست نداشته باشد؟ کليشه ها و پايان خوش را نپسندد، مخصوصاً اگر هنرپيشه اي زيبارو و پر حرارت در ‏زير آفتاب سواحلي زيبا آن را همراهي کند؟ همه ما به يک تعطيلات احتياج داريم. مگرنه؟
بوسه زندگي به عنوان يک محصول ملي موفق شده تا 250 هزار نفر را طي يک ماه به سالن ها بکشاند، رقمي جالب ‏براي يک فيلم وطني در مصاف با توليدات هاليوودي که بازار را قبضه کرده اند. فيلمي که مي تواند سرمشق فيلمسازان ‏کشورهاي ديگر شود تا داستان هاي هاليوودي و حتي کليشه اي را-در اينجا آدمکش زيبارو که بعد از آشنايي با مرد ‏دلخواه دست از حرفه اش برمي دارد و مردي در آستانه ازدواجي غلط که محبوب واقعي اش را مي يابد- مال خود کرده ‏و با زدن رنگ بومي به آنها رونقي حتي اندک به سينماي ملي خود بدهند. منوط به اينکه مانند زاپاتيناس اصول روايت ‏را بلد باشند. اگر طرفدار آنگلوپولس نيستيد، اگر با سينماي يونان آشنايي نداريد، اگر نياز به ديدن فيلم با حال و هواي ‏مديترانه اي داريد، اگر خاطره خوشي از فيلم هايي چون زورباي يوناني و يکشنبه ها هرگز داريد، بوسه زندگي شما را ‏هم مي تواند به زندگي برگرداند. اصلاً مخصوص شما ساخته شده، باور نمي کنيد!!!‏
ژانر: کمدي، رازآميز، عاشقانه.

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part1.rar
To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part2.rar
To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part3.rar
To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part4.rar
To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part5.rar
To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part6.rar
To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part7.rar
To.Fili.Tis.Zois.2007.DVDRip.XviD-ELiA.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

شکوه تخت جمشید
Perspolis Recreated

شکوه تخت جمشید مستندی بسیار زیبا و دیدنی می باشد که گذشته نیاکان ما و همچنین شکوه این بنای عظیم تاریخی را در دوران خود از نو به تصویر می کشد. این مستند به تصویر برداری از تمامی مکان های این بنای تاریخی می پردازد و همچنین در حین تصویر برداری جهت اینکه ما را با این مجموعه ی تاریخی و شکوه آن به طور کامل آشنا کند به صورت سه بعدی به بازسازی مکان های تخریب شده این مجموعه ی تاریخی می پردازد. در حین بازسازی کاملا تصویر برداری متحول شده ، به طوری که احساس می کنیم در حال حاضر در آنجا حضور داریم. همچنین طرز زندگی انسان های آن دوره را مشاهده خواهیم کرد و متوجه خواهیم شد که آن ها چگونه لباس می پوشیدند ، چگونه زندگی می کردند ، چگونه امرار معاش می کردند و زندگی خود را چگونه می گذارندند.
با دیدن این مستند به ایرانی بودن خود بیش از پیش افتخار خواهیم کرد.


توضيحاتي در مورد تخت جمشيد

تَختِ جَمشید یا پارسه نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که سالیان سال پایتخت تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان دودمان هخامنشیان بوده‌است. باور تاریخدانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید [۱] و احتمالا بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود. با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در مرودشت در نزدیکی شیراز مرکز استان فارس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تایید می‌کنند.
این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.

.: نام تخت جمشید
نام تخت جمشید در زمان ساخت «پارسَه»[۲] به معنای «شهر پارسیان» بود. یونانیان آن را پِرسپولیس (به یونانی یعنی «پارسه‌شهر») خوانده‌اند. در فارسی معاصر این بنا را تخت جمشید یا قصر شاهی جمشید پادشاه اسطوره‌ای ایران می‌نامند که در شاهنامه فردوسی نیز آمده‌است.


.: چگونگی ساخت
قدیمی‌ترین بخش تخت جمشید بر پایهٔ یافته‌های باستان‌شناسی مربوط به سال ۵۱۵ پیش از میلاد است. آنگونه که در منابع متعدد و گوناگون تاریخی آمده‌است ساخت تخت جمشید در حدود ۲۵ قرن پیش در دامنه غربی کوه رحمت، به عبارتی میترا یا مهر و در زمان داريوش بزرگ آغاز گردید و سپس توسط جانشینان وی با تغییراتی در بنای اولیه آن ادامه یافت. بر اساس خشت نوشته‌های کشف شده در تخت جمشید در ساخت این بنای با شکوه معماران، هنرمندان، استادکاران، کارگران، زنان و مردان بی‌شماری شرکت داشتند که علاوه بر دریافت حقوق از مزایای بیمهٔ کارگری نیز استفاده می‌کردند.ساخت این مجموعه بزرگ و زیبا بنا به روایتی ۱۲۰ سال به طول انجامید.


.: مکان و چگونگی سازه
کاخ‌های تخت جمشید در نزدیکی رود کوچک پلوار که به رود کر می‌ریزد ٬ بر روی سکوئی که ارتفاع آن بین ۸ تا ۱۸ متر بالاتر از سطح جلگهٔ مردوشت است، بنا شده‌اند در حالی که طرف شرقی ان بر روی کوه رحمت است و سه طرف دیگر با دیوارهای حافظ شکل داده شده‌اند.دیوارهای حافظ با توجه به شیب زمین تغییر ارتفاع می‌دهند.
وسعت‌ کامل کاخ‌های‌ تخت‌ جمشید ۱۲۵ هزار متر مربع‌ است که[۳] از بخش‌های‌ مهم‌ زیر تشکیل‌ یافته‌ است‌:
کاخ‌های‌ رسمی‌ و تشریفاتی‌ تخت جمشید (کاخ دروازه ملل)
سرای‌ نشیمن‌ و کاخ‌های‌ کوچک‌ اختصاصی‌
خزانه‌ٔ شاهی‌
دژ و باروی‌ حفاظتی‌


.: پژوهش‌های باستان‌شناسی
اولین کاوش‌های علمی در تخت جمشید توسط ارنست امیل هرتزفلد المانی در ۱۹۳۱ صورت گرفت.وی توسط مؤسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو فرستاده شده بود.یافته‌های وی هنوز در این موسسه نگه داری می‌شوند. هرتزفلد معتقد بود دلیل ساخت تخت جمشید نیاز به جوی شاهانه و باشکوه٬ [۴]٬ نمادی برای امپراتوری پارس و مکانی برای جشن گرفتن وقایع خاص به خصوص نوروز بوده‌است.به دلایل تاریخی تخت جمشید در جایی که امپراتوری پارس پایه گذاشته شده بود ساخته شده‌است.هر چند در زمان مرکز امپراتوری نبوده‌است.
معماری تخت جمشید به دلیل استفاده از ستون‌های چوبی مورد توجه قرار گرفته‌است.معماران تخت جمشید فقط زمانی از سنگ استفاده کرده‌اند که بزرگترین سرو‌های لبنان یا ساج‌های هند اندازه‌های لازم برای تحمل سقف را نداشته‌اند.[۵] در حالی که ته ستون‌ها و سر ستون‌ها از سنگ بوده‌اند.


.: سرانجام تخت جمشید
مجموعه‌ کاخ‌های‌ تخت‌ جمشید، در سال (‌۳۳۰ پیش‌ از میلاد) به‌ دست‌ اسکندر مقدونی به‌ آتش‌ کشیده‌ شد و تمام‌ بناهای‌ آن‌ به‌ صورت‌ ویرانه‌ در آمد.[نیازمند منبع] از بناهای‌ بر جای‌ مانده‌ و نیمه‌ ویرانه‌، بنای‌ مدخل‌ اصلی‌ تخت‌ جمشید است که‌ به‌ کاخ‌ آپادانا معروف‌ است‌ و مشتمل‌ بر یک‌ تالار مرکزی‌ با ۳۶ ستون‌ و سه‌ ایوان‌ ۱۲ ستونی‌ درقسمت‌های‌ شمالی‌، جنوبی‌ و شرقی‌ است‌ که‌ ایوان‌های‌ شمالی‌ و شرقی‌ آن‌ به‌وسیله‌ پلکان‌هایی‌ به‌ حیاط‌های‌ مقابل‌ متصل‌ و مربوط‌ می‌شوند. بلندی‌ صفه‌ در محل‌ کاخ‌ آپادانا ۱۶ متر و بلندی‌ ستون‌های‌ آن‌ ۱۸ متر است‌. این‌مجموعه‌ در فهرست‌ آثار تاریخی‌ ایران و نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/247680383/Persepolis.Recreated.2006.part1.rar
http://rapidshare.com/files/248085132/Persepolis.Recreated.2006.part2.rar
http://rapidshare.com/files/248094620/Persepolis.Recreated.2006.part3.rar
http://rapidshare.com/files/248111804/Persepolis.Recreated.2006.part4.rar
http://rapidshare.com/files/248127276/Persepolis.Recreated.2006.part5.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Lilo & Stitch


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part1.rar
Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part2.rar
Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part3.rar
Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part4.rar
Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part5.rar
Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part6.rar
Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part7.rar
Lilo.And.Stitch.DVDRip.XviD-QiX.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

Scarface
باصداي شهروز

آلبوم جدید و زیبای شهروز با نام Scarface
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

دانلود کنسرت

John McLaughlin and the 4th Dimension
Live At Belgrade (2009)

کنسرت زيباي John McLaughlin اجرا شده در بلگراد

ليست آهنگها
1. Senor C.S.
2. Little Miss Valley
3. Nostalgia
4. Raju
5. Sully
6. Maharina
7. Hijacked
8. The Unknown Dissident
9. 5 Peace Band / Mother Tongues
 

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 1 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 2 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 3 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 4 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 5 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 6 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 7 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 8 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 9 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 10 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 11 
John McLaughlin and the 4th Dimension - Live At Belgrade part 12 

 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبا و شنیدنی شادمهر عقیلی
با نام عادت


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

نسخه جدید دیکشنری معروف و پرطرفدار
Babylon Pro v8.0 r20

Babylon نرم افزار پیشتاز فرهنگ های لغت و ترجمه متن است. نرم افزار بابیلون - Babylon کلیه نیاز های شما در زمینه ترجمه لغت را جوابگو خواهد بود. با استفاده از بابیلون شما به سرعت می توانید ایمیل ها، صفحات وب، مستندات و کلیه لغات مورد نظر خود را ترجمه کنید. نرم افزار Babylon در حال حاضر بیش از 30 میلیون کاربر دارد. این نرم افزار که از خاصیت OCR استفاده می کند همیشه و همه جا زیر دستان شما خواهد بود، هرگاه ترجمه لغتی را بخواهید پیدا کنید فقط کافی است تنها یک کلیک کنید تا ترجمه لغت مورد نظر را به بیش از 50 زبان مختلف دنیا به شما نشان دهد. پنجره شناور این برنامه همانند یک دستیار همیشه با شما خواهد بود همانطور که با یک کلیک روی کلمه مورد نظر آشکار می شود با حرکت دادن ماوس و بدون هیچ کلیکی (این ویژگی باید توسط کاربر تنظیم شود) نیز خود به خود ناپدید می شود.

برخی از قابلیت های نرم افزار :
- ترجمه کلمات و متون - دارای 25 فرهنگ لغت عمومی در 50 زبان مختلف از جمله فارسی
(برای فعال شدن تمامی زبان ها باید Glossary های مربوط به هر زبان را جداگانه نصبکنید)
- حاوی فرهنگ لغت هایی با بیش از 3 میلیون کلمه
- فرهنگ لغت های شخصی شامل 1600 موضوع مرتبط با تجارت، زیست شناسی، کامپیوتر، شیمی و ... در بیش از 70 زبان
- مبدل واحد ها به یکدیگر
- اصلاح کننده ی کلمات نوشته شده از نظر املائی (غلط یابی به زبان های مختلف)
- روش صحیح تلفظ کلمات (با صدای مرد و زن)
- اتصال به دایره المعارف Wikipedia
- قابلیت جدید Auto Completion
- قابلیت جدید تغییر رنگ پنجره نرم افزار به دلخواه
- پشتیبانی کامل از زبان فارسی در ویندوز های عربی و انگلیسی Me/XP/2003/98/Vista
- قابليت ترجمه کامل يک صفحه وب به آساني


برخی از ویژگی های نرم افزار

Single Click Activation :
تنها با یک کلیک بر روی هر لغت در برنامه های مختلف (Word, Excel, PowerPoint) و دیگر برنامه های تحت ویندوز، پنجره کوچک محاوره ای این دیکشنری به سرعت فعال شده و معنی لغت و دیگر اطلاعات در باره آن را به کاربر می دهد.
همچنین می توانید لغات مورد نظر را در پنجره اصلی برنامه Copy/Past کنید و سریعاً معنی آن را به دست آورید. در ضمن این دیکشنری توانایی اتصال به دیکشنری ها و دایره المعارف های Online را دارا می باشد.

Text Translation :
ترجمه متون، بدون نیاز به Copy/paste کردن متن و تنها با یک کلیک ساده، این دیکشنری متون شما را شناسایی کرده و آن را به 17 زبان دنیا ترجمه می کند.
مترجم متن Babylon در زبان های زیر قابل دسترسی می باشد : German, Spanish, Italian, Portuguese, Japanese, Hebrew, Chinese (Traditional), Chinese (Simplified), Dutch, Russian, Korean, Turkish, Arabic, Farsi, Polish و Ukrainian.
- Results from the world's leading publishers :
اتصال آنلاین به دیکشنری های مرجع و مطرح جهان و استفاده از آنها برای ارائه نتیجه های جامع تر از جمله : Britannica, Oxford, Merriam Webster, Pons, Larousse, Langenscheidt, Taishukan, Mich contentaelis, Van-Dale و ...

Wikipedia Content :
دیکشنری آنلاین Babylon توانایی اتصال به دایره المعارف Wikipedia را نیز دارد و نتایج خود را با استفاده از این دایره المعارف نیز اراده می دهد. Wikipedia یکی از بزرگترین دایره المعارف های Online، چند زبانه و مجانی می باشد که شامل بیش از 2 میلیون مقاله و تعریف در زمینه های مختلف می باشد که دائماً نیز در حال به روز رسانی است.
ترکیب این دیکشنری و این دایره المعارف کمک بزرگی به دانش آموزان، دانشجویان و مترجمان خواهد کرد.

Translation in 50 languages :
دیکشنری Babylon برای ارائه نتایج و ترجمه لغات از 1300 منبع و پایگاه در 50 زبان مختلف استفاده می کند. هر پایگاه شامل 25 دیکشنری حرفه ای در 13 زبان مختلف می باشد که همگی به وسیله تیم توسعه زبان کمپانی Babylon توسعه داده شده اند. English, French, German, Spanish, Italian, Portuguese, Japanese, Hebrew, Chinese (Traditional), Chinese (Simplified), Dutch, Russian, Korean و Swedish
در حقیقت Babylon یک ابزار ترجمه سریع و منحصر به فرد می باشد. که جایگزین دیکشنری های سنتی کاربران شده و معنی لغات و جملات را بسیار سریع و با استفاده از لغت نامه های گوناگون و اتصال سریع به دایره المعارف های Online ارائه می دهد.

Units & Measures Conversion :
تبدیل واحدها و تبدیل واحد پول کشورها به هم تنها با یک کلیک

Spelling Alternatives :
تصحیح آنلاین غلط های املایی، مشکلات جمله بندی و ...

Web Translator :
قابليت ترجمه کامل يک صفحه وب به آساني ...

توجه: در لينک زير، نرم افزار Babylon به همراه کرک آن و نيز Glossory هاي جديد قرار داده شده. همچنين راهنماي فارسي نصب اين نرم افزار (به صورت گام به گام) در داخل فايل زيپ قرار دارد.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 40 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
بازی اکشن Night At The Museum (جاوا)

نسخه دوم بازی اکشن و بسیار زیبای Night At The Museum داستان شخصی به نام Smith Sonian است که در هنگام نگهبانی شبانه از موزه با موجوداتی رو به رو می شود که باید از آنها عبور کند. این بازی در سایز های مختلف در سایت تخصصی موبایل آماده دانلود است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

با بازي Create A Mall اينبار فروشگاه داري کنيد!

بازي که امروز معرفي مي کنم نامش Create A Mall است. با اين بازي جذاب شما مي توانيد هايپرمارکت با مغازه هاي زيبا بسازيد. کارتان را توسعه بديد و در شهرهاي ديگر شعبه باز کنيد و....

حداقل سيستم مورد نياز:
OS: Windows XP, Windows Vista
Memory: 512 MB
DirectX: 7
CPU: 1.5 Ghz
Video: 32MB


لينک دانلود (حجم فايل حدود 27 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

مایکل جکسون! اثر مارسیو لیته از برزیل

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول اکرم صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله می فرمایند:
عائِدُ المَریضِ يَخوضُ فِى البَرَكَةِ فَاِذا جَلَسَ انغَمَسَ فیها

عیادت کننده بیمار، در برکت فرو مى‏رود و چون نزد بیمار بنشیند، در آن غوطه‏ ور مى‏شود.

کنزالفوائد، ج 1، ص 178

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

دوست داشتن دوست
فرق است بین "دوست داشتن" و "داشتن دوست"
دوست داشتن امری لحظه ایست اما داشتن دوست استمرار لحظه های دوست داشتن است


قلم انداخت
نقاش ازل تا که به چشمان تو پرداخت دیوانه شد از طرز نگاهت؛ قلم انداخت


خیره نشو
میدونی هر بار که پلک میزنی من نفس می کشم؟ پس به کسی خیره نشو چون من خفه میشم


شور عشق
با شور عشق میخواستم خانه ای از کاه و گل بسازم ،اما تو کاه ها رو مثل گاو خوردی


عجیب
غریب است دوست داشتن وعجیب تر از آن است دوست داشته شدن.
وقتی می‌دانیم کسی با جان و دل دوستمان دارد و نفس‌ها و صدا و نگاهمان در روح و جانش ریشه دوانده؛ به بازیش می‌گیریم.
هر چه او عاشق‌تر، ما سرخوش‌تر، هر چه او دل نازک‌تر، ما بی رحم ‌تر. تقصیر از ما نیست؛

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چه کسانی مستحق شفاعتند؟

بدان که ـ خداوند شفاعت شافعان را به من و تو روزی گرداند ـ جز اهل ایمان کسی شایستگی و استحقاق شفاعت ندارد، چنانکه خداوند متعال می فرماید:«لا یشفعون إلا لمن ارتضی»(1)؛ شفاعت نمی کنند مگر برای آنکه خدا پسندد. که در تفسیر البرهان و غیر آن از امام کاظم و امام رضا(ع) آمده: یعنی شفاعت نکنند مگر برای آن که خداوند دینش را پسندیده است.(2)
اضافه بر این که خلاف این مطلب را در بین علمای امامیه ندیده ام، روایاتی نیز بر آن دلالت دارد:
در بحار از حضرت صادق(ع) روایت شده که فرمود: مؤمن برای رفیق خودش شفاعت می کند مگر اینکه ناصبی باشد، که اگر هر پیامبر مرسل و فرشته ی مقرب برای یک نفر ناصبی شفاعت کنند شفاعت داده نمی شود.(3)
و در حدیث دیگری از آن حضرت است: همسایه برای همسایه اش و دوست برای دوستش شفاعت می کند، و چنانچه فرشتگان مقرب و پیامبران مرسل در حق یک ناصبی شفاعت کنند شفاعتشان پذیرفته نیست.(4)
و در تفسیر علی بن ابراهیم از امام صادق(ع) درباره ی آیه ی شریفه ی :« لا یملکون الشفاعة إلا من اتخذ عند الرحمن عهدا»(5)؛ شفاعت ندارد مگر آن که نزد پروردگار پیمانی بسته باشد. فرمود: شفاعتشان پذیرفته شده نیست و شفاعت نمی شود برای آنها، و شفاعت نمی کنند مگر برای کسی که نزد خداوند پیمانی بسته باشد، مگر برای کسی که به جهت ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) و امامان بعد از او(ع) اجازه داده شود، که پیمان نزد خداوند همین است...(6)
و پر واضح است که مؤمنین دو دسته اند: یکی صالحان و اطاعت کاران و دیگر معصیت کاران. حال این سؤال مطرح می شود که آیا شفاعت شامل حال نیکوکاران و معصیت کاران هر دو می شود یا اختصاص به نیکوکاران یا معصیت کاران دارد؟ چند قول است و حق همان قول اول است؛ یعنی شمول و فراگیری شفاعت نسبت به هر دو طایفه ی نیکوکاران و معصیت کاران. نسبت به نیکوکاران شفاعت موجب زیاد شدن ثواب و بالا رفتن درجات است و نسبت به معصیت کاران، مایه ی رهایی از عقوبت و دفع ضررها یا به اضافه ی رستگاری به منافع.
از روایت ابوایمن ـ که در نکته ی دوم گذشت که :«هیچ کس از اولین و آخرین نیست مگر این که در روز قیامت نیازمند شفاعت محمد(ص) است» ـ این استفاده می شود که همه ی مؤمنین حتی اطاعت کنندگان، بلکه پیامبران گذشته و صالحان از امتهای پیشین نیز محتاج به شفاعت رسول اکرم(ص) می باشند، چون عبارت حدیث عام است و همه را شامل می شود. البته معلوم است که نیاز صلحا به شفاعت آن حضرت نه براب برداشته شدن عذاب است چون زمینه و جایی برای عذاب آنان نیست، بلکه این شفاعت برای بالا رفتن درجات و فزونی عنایات است.
در تقویت این روایت، خبری است که در بحارالانوار از امام صادق(ع) آمده که فرمود: هیچ احدی از اولین و آخرین نیست مگر این که روز قیامت، محتاج شفاعت محمد(ص) است.(7)
ـ در لئالی از امام باقر(ع) آمده که فرمود: دو مؤمنی که در راه خدا با هم بوده اند در بهشت یکی از آنها درجه اش بالاتر از دیگری می شود، پس عرضه می دارد: خدایا! این برادر و هم صحبت من است که مرا به اطاعت تو امر می کرد و به ترک گناهم سوق می داد و به آنچه نزد تو هست ترغیب می نمود، پس بین من و او در این درجه جمع کن. ان گاه خداوند آن دو را در آن درجه قرار می دهد.
این روایت و روایاتی از این قبیل دلالت می کنند که شفاعت شافعان برای افراد صالح از مؤمنین به منظور افزایش ثواب واقع می شود، همچنان که شفاعت برای معصیت کاران واقع می گردد.
اما کسانی که شفاعت را در طلب فزونی ثواب برای اهل طاعت منحصر دانسته اند به ظواهر بعضی از آیات استدلال کرده اند، از جمله:«ما للظالمین من حمیم و لا شفیع یطاع»(8)؛ برای ستمکاران هیچ دوستی نیست و شفاعت کننده ای که اطاعت شود هم ندارند. و معصیت کار ستمگر است:«و ما للظالمین من أنصار»(9)؛ برای ستمکاران یارانی نیست. «فما تنفعهم شفاعة الشافعین»(10)؛ پس شفاعت شافعان سودی به حال آنان ندارد.
و جواب همه ی اینها این که: منظور از ظالمین و ستمگران در این آیات و امثال اینها کفار و ناصبین و کسانی که امامان بر حق را از مقامی که خداوند متعال برای آنان قرار داده پایین تر دانسته و دیگران را بر ایشان مقدم داشته اند، و کسانی که در حال جهل به امام زمانشان می میرند و نظایر اینها می باشد که سرانجام امرشان به عدم ایمان منتهی می شود.(11)

ادامه دارد

پی نوشت:
1ـ سوره ی انبیاء، آیه ی 28 /// 2- البرهان، ج3، ص57 /// 3- بحارالانوار، ج8، ص41 /// 4- همان /// 5- سوره ی مریم، آیه ی 87 /// 6- سوره ی مریم، آیه ی 87 /// 7- بحارالانوار ج8، ص42 /// 8- سوره ی غافر، آیه ی18 /// 9- سوره ی بقره، آیه ی270 /// 10- سوره ی مدثر، آیه ی 48 /// 11- مکیال المکارم، ج1، ص387ـ 394

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

پیشنهاد فرمانروای روسیه به نادرشاه افشار

فرمانروای روسیه برای نادر شاه افشار پیام فرستاد در صورتی که پادشاه ایران بخواهد می تواند برای فتح هند کمک های بسیاری به ایران بنماید منوط بر این که به او کمک کند تا روسیه خاور اروپا را متصرف شود .
این در حالی بود که فرمانروای روسیه می دانست ارتش ایران نیرومند ترین ارتش آن روز جهان است اما از آنجایی که برایش فتح اروپای خاوری یک آرزو بود این پیشنهاد را برای فرمانروای ایران فرستاد .
نادر برایش نامه ایی نوشت که پس از سلام چنین بود .
ما برای کشور گشایی به هند نخواهیم رفت . آنچه ما می خواهیم محاکمه ۸۰۰ خونخواریست که بیست سال به ایران ستم کرده اند ، برای این کار نیازی به کمک شما نیست . در ضمن ما ایرانیان نیاز به خانه و کاشانه مردم دیگر کشورها نداریم .
پاسخ نادرشاه افشار گویای این حقیقت است که او برای آرمان های بزرگش چشم کمک از جایی جز مردم ایران را نداشت و بگفته ارد بزرگ متفکر برجسته کشورمان : مردان پیشآهنگ ، راه را با داشته های میهنی خویش باز می کنند و نه کمک اجنبی .
خوی تجاوز گری روس ها در طول تاریخ همواره همانند دولتهای انگلیس و فرانسه دیده می شود که این سه مورد در تمام دودمانهای ایران باید مورد توجه قرار گیرد .

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 


يك دعا، هزار تكه، هزار نماز

شب ميلاد مولا علي(ع) در كنار سنگر نشسته بود و قرآن مي‌خواند. مؤذن سنگر اطلاعات عمليات بود و فرمانده يك تيم اطلاعاتي. چند دقيقه بيشتر به اذان نمانده بود كه خمپاره‌اي در آغوشش گرفت.
براي شهيد «سيد مهرداد نعيمي» دو مزار ساخته‌اند؛ يكي در محور مقدم طلائيه و ديگر در زادگاهش صومعه‌سرا كه هر مزار، بخشي از بدنش را به يادگار در خويش مي‌فشارد.
من پاره‌هاي گوشت و حتي موهاي جوگندمي سيد را روز بعد از شهادتش در همان طلائيه ديدم؛ وقتي كه نصف سالم بدنش را شب پيش با خود به معراج برده بودند.
دو، سه روز بعد در وصيت‌نامه‌اش چنين خواندم: خداوندا! از تو مي‌خواهم كه هنگام شهادت، پيكرم را هزاران تكه كني تا هر تكه‌اي، تكه‌اي از گناهانم را با خود ببرد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مجله امتداد
راوي: عبدالرضا رضايي‌نيا

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة محمد آيات: 38 محل نزول: مدینه
 
وَيَقُولُ الَّذِينَ آمَنُوا لَوْلَا نُزِّلَتْ سُورَةٌ فَإِذَا أُنزِلَتْ سُورَةٌ مُّحْكَمَةٌ وَذُكِرَ فِيهَا الْقِتَالُ رَأَيْتَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يَنظُرُونَ إِلَيْكَ نَظَرَ الْمَغْشِيِّ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَأَوْلَى لَهُمْ 20 طَاعَةٌ وَقَوْلٌ مَّعْرُوفٌ فَإِذَا عَزَمَ الْأَمْرُ فَلَوْ صَدَقُوا اللَّهَ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُمْ 21 فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِن تَوَلَّيْتُمْ أَن تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ 22 أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ 23 أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا 24 إِنَّ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَى الشَّيْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَى لَهُمْ 25 ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لِلَّذِينَ كَرِهُوا مَا نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الْأَمْرِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرَارَهُمْ 26 فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمْ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ 27 ذَلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ 28 أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَن لَّن يُخْرِجَ اللَّهُ أَضْغَانَهُمْ 29

 

ترجمه فارسي مکارم

كسانى كه ايمان آورده‏اند مى‏گويند: «چرا سوره‏اى نازل نمى‏شود (كه در آن فرمان جهاد باشد)؟ !» اما هنگامى كه سوره واضح و روشنى نازل مى‏گردد كه در آن سخنى از جنگ است، منافقان بيماردل را مى‏بينى كه همچون كسى كه در آستانه مرگ قرار گرفته به تو نگاه مى‏كنند; پس مرگ و نابودى براى آنان سزاوارتر است! «20» (ولى) اطاعت و سخن سنجيده براى آنان بهتر است; و اگر هنگامى كه فرمان جهاد قطعى مى‏شود به خدا راست گويند (و از در صدق و صفا درآيند) براى آنها بهتر مى‏باشد! «21» اگر (از اين دستورها) روى گردان شويد، جز اين انتظار مى‏رود كه در زمين فساد و قطع پيوند خويشاوندى كنيد؟! «22» آنها كسانى هستند كه خداوند از رحمت خويش دورشان ساخته، گوشهايشان را كر و چشمهايشان را كور كرده است! «23» آيا آنها در قرآن تدبر نمى‏كنند، يا بر دلهايشان قفل نهاده شده است؟! «24» كسانى كه بعد از روشن شدن هدايت براى آنها، پشت به حق كردند، شيطان اعمال زشتشان را در نظرشان زينت داده و آنان را با آرزوهاى طولانى فريفته است! «25» اين بخاطر آن است كه آنان به كسانى كه نزول وحى الهى را كراهت داشتند گفتند: «ما در بعضى از امور از شما پيروى مى‏كنيم؟» در حالى كه خداوند پنهانكارى آنان را مى‏داند «26» حال آنها چگونه خواهد بود هنگامى كه فرشتگان (مرگ) بر صورت و پشت آنان مى‏زنند و جانشان را مى‏گيرند؟! «27» اين بخاطر آن است كه آنها از آنچه خداوند را به خشم مى‏آورد پيروى كردند، و آنچه را موجب خشنودى اوست كراهت داشتند; از اين رو (خداوند) اعمالشان را نابود كرد! «28» آيا كسانى كه در دلهايشان بيمارى است گمان كردند خدا كينه‏هايشان را آشكار نمى‏كند؟! «29»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mahdi13879

نياز

انسان به باورهاي دروغين نياز دارد. هر چه يك انسان ضعيف تر باشد براي بقا به باورهاي دروغين بزرگ تري ، نياز دارد.

 

 

somayehreiese

خاطره ها

در گذر گاه زمان
خیمه شب بازی دهر
با همه تلخی و شیرینی خود می گذرد
عشقها می میرند
رنگها رنگ دگر می گیرند
وفقط خاطره هاست
که چه شیرین وچه تلخ
دست ناخورده به جا میماند

این شعر رو تقدیم می کنم به شما دوستان عزیز
امیدوار

 

 

ahalizadeh2000

پنج قانون طلايي

قانون طلايي اول:
بايد زني داشته باشيد که در کارهاي خانه کمک کند،خوب آشپزي کند، گردگيري کند...

قانون طلايي دوم:
بايد زني داشته باشيد که سرگرمتان کند، شما رابخنداند، باعث فراموشي غصه شود...

قانون طلايي سوم:
بايد زني داشته باشيد که بتوانيد به او اطمينان کنيد و مطمئن باشيد هيچوقت به شمادروغ نميگويد....

قانون طلايي چهارم:
بايد زني داشته باشيد که در کنارش به آرامش برسيد و از بودن با او لذت ببريد...

قانون طلايي پنجم:
خيلي خيلي مهم است که اين چهار زن از وجود يکديگربيخبر باشنذ

 

 

mrgir3pich

بعضی وقتا توی بعضی از فیلم ها و نوشته ها چنان ایده هایی استفاده می شه آدم کلی کیفور می شه ... ممکنه اول کار چیزی دستگیر آدم نشه ولی یه کم که تو نخ ماجرا بری می بینی ایول داره هوارتا ..
چند روز پیش فیلم دلشکسته رو دیدم .. ماجرای دو تا جوونه که می خوان پایان نامه بدن استادشون می اندازتون توی یه گروه .. نکته ی بارز این دو جوون اینه که تضاد فکری دارن از زمین تا آسمان ... یکی خیلی امروزی و متجدد و دیگری خیلی مذهبی ...
تقابل این دو اندیشه شاید توی این فیلم خوب پیاده سازی نشده اما طرح چنین چیزی به نظر من خیلی جالب بود ...
نوع برخوردشون که اول با دعوا و سعی در مقهور کردن طرف شروع شد و بعدش با اثر پذیری از طرف به یه نقطه ی مشترک رسیدن ...
نمونه ی این چیزا رو می شه توی جامعه ی امروز هم دید ... تقابل فکری بین دو نفر ، دو دسته ، دو گروه یا دو جماعت ...
ولی چیزی که طی این مدت دیدم هیچوقت طرف های حساب نمی خوان و نخواستن از موضع خودشون حتی یک میلیمتر هم عقب بشینن ... حتی اگر مثل روز روشن باشه که بابا موضع تو اشتباه ، این چیزی که می گی سر از ناکجا آباد در می یاره .. طرف می گه الا و بلا که حرف من آیه ی نازل شده اس و هیچکس حق نداره ازش تخطی کنه ..
این وسطه که استاد ( توی این فیلم ) و ریش سفید به کمک می یان ... تجربه ...
اما الان یه سوال برام مطرح شد ..
اگه خود استاد هم دچار تحجر شده باشه ، اگه استاد هم توی اشتباه باشه ، اگه استاد هم راه غلط جلو پا بذاره اون وقت چی باید کرد؟

 

 

nirvana.818

استعفا

بدينوسيله من رسماً از بزرگسالی استعفا می دهم و مسئوليتهای يک کودک هشت ساله را قبول می کنم. می خواهم به يک ساندويچ فروشی بروم و فکر کنم که آنجا يک رستوران پنج ستاره است. می خواهم فکر کنم شکلات از پول بهتر است، چون می توانم آن را بخورم! می خواهم زير يک درخت بلوط بزرگ بنشينم و با دوستانم بستنی بخورم . می خواهم درون يک چاله آب بازی کنم و بادبادک خود را در هوا پرواز دهم. می خواهم به گذشته برگردم، وقتی همه چيز ساده بود، وقتی داشتم رنگها را، جدول ضرب را و شعرهای کودکانه را ياد می گرفتم، وقتی نمی دانستم که چه چيزهايي نمی دانم و هيچ اهميتی هم نمی دادم . می خواهم فکر کنم که دنيا چقدر زيباست و همه راستگو و خوب هستند. می خواهم ايمان داشته باشم که هر چيزی ممکن است و می خواهم که از پيچيدگيهای دنيا بی خبر باشم . می خواهم دوباره به همان زندگی ساده خود برگردم، نمی خواهم زندگی من پر شود از کوهی از مدارک اداری، خبرهای ناراحت کننده، صورتحساب، جريمه و ... می خواهم به نيروی لبخند ايمان داشته باشم، به يک کلمه محبت آميز، به عدالت، به صلح، به فرشتگان، به باران، به . . . اين دسته چک من، کليد ماشين، کارت اعتباری و بقيهمدارک، مال شما.
من رسماً از بزرگسالی استعفا میدهم
 

 

alirezamajidi

اخبار توییتر

حجم بسیار وسیعی از خبرها و پست‌های وبلاگ‌ها فناوری را اخبار مربوط به توییتر تشکیل می‌دهد. در این پست هم به ۲ مطلب در مورد توییتر توجه کنید:

چگونه در توییتر جستجو کنیم؟: فکر می‌کنم این مطلب چیز به دردبخوری برایتان باشد. توییتر منبع بسیار غنی و به روز‌شده (بهتر است بگویم به لحظه‌شده) از اخبار و دیدگاه‌ها است. پس منطقی است که در کنار سایت‌های خبری یا سایت‌های اشتراک لینک، از توییتر هم غافل نشویم. اما ما چطور می‌توانیم به نحو مناسبی در توییتر جستجو کنیم؟ جستجوگر خود توییتر چیز بد نیست، تازه یک خروجی فید هم به شما می‌دهد. اما جستجوگر توییتر نقاط ضعفی دارد، یکی از این نقاط ضعف این است که توییت‌ها را تنها بر اساس زمان انتشار انها برای شما به نمایش می‌گذارد و شما راهی برای دیدن توییت‌های مهم کاربران بااعتیار، توییت‌هایی که بیشتر به آنها لینک داده شده یا توییت‌های که «بازتوییت» re-tweet  شده‌اند، ندارید.
سه سایتی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنم، به نیازهای شما پاسخ می‌دهند:
Twazzup، سایت اول است. متأسفانه به دلایل نامعلوم، تنها کاربران خارج ایران می‌توانند از این سایت استفاده کنند. کاری که این سایت انجام می‌دهد این است که در کنار نمایش‌ آخرین توییت‌های مرتبط با کلیدواژه شما، به صورت الگوریتمی، توییت‌های مهم کاربران معتبر توییتر را همراه با عکس‌های مرتبط با کلیدواژه را به شما نشان می‌دهد.
Collecta هم سایتی است که به طور همزمان نتایج جستجو در وبلاگ‌ها، توییتر و خبرگزاری‌های بزرگ را به شما نشان می‌دهد.
Scoopler هم نتابج جستجوی زمانی را با توییت‌های مهم‌تر ترکیب می‌کند.
البته
Tweetmeme هم یکی از بهترین جاهایی است که به کمک آن می‌توانید پی ببرید چه خبرهایی در توییتر داغ‌تر هستند.

برای خوردن پیتزا هم که شده، توییترباز شوید!: قضیه از این قرار است که که صاحبان یک پیتزافروشی به نام Pizza Hut که با هوش و فراست، متوجه تأثیر توییتر بر روی مخاطبان شده بودند، تصمیم گرفتند برای معرفی خودشان در شبکه‌های اجتماعی بک کارآموز استخدام کنند. این آفای کارآموز هم در نخستین ابتکارش، به کاربران توییتر وعده جالبی داده: آنهایی که اکانت این پیتزافروشی را در توییتر دنبال کنند یا اکانت این فروشگاه را در فیس‌بوک اضافه کنند، پیتزای رایگان می‌گیرند.

البته ذوق‌زده نشوید و فوری دنبال‌کننده این پیتزافروشی نشوید، چون به نظر می‌رسد، به نوعی وعده سر خرمن می‌دهند و شکموها باید تا ۴ جولای توییت‌ها را دنبال کنند تا کد مخصوص به آنها داده شود! ولی هر چه باشد، با این ابتکار این پیتزافروشی کلی تبلیغ رایگان برای خود انجام داده اشت.

 

 

mrgir3pich

• چطور می شه که یک ساعت خلوت با خدا دیر و طاقت فرساست. ولی 90 دقیقه بازی یک تیم فوتبال مثل باد می گذره!• چطور می شه که صد هزارتومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی که با همون مقدار پول به خرید می ریم کم به چشم میاد!
• چطور می شه که یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر میاد اما یک ساعت فیلم دیدن به سرعت می گذره!
• چطور می شه که وقتی می خوایم عبادت و دعا کنیم هر چی فکر می کنیم چیزی به فکرمون نمیاد تا بگیم اما وقتی که می خوایم با دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم!
• چطور می شه که وقتی مسابقه ورزشی تیم محبوبمون به وقت اضافی می کشه لذت می بریم و از هیجان تو پوست خودمون نمی گنجیم اما وقتی مراسم دعا و نیایش طولانی تر از حدش می شه شکایت می کنیم و آزرده خاطر می شیم!
• چطور می شه که خوندن یک صفحه و یا بخشی از قرآن سخته اما خوندن صد سطر از پرفروشترین کتاب رمان دنیا آسونه !
• چطور می شه که سعی می کنیم ردیف جلو صندلی های یک کنسرت یا مسابقه رو رزرو کنیم اما برای دعا و نماز...
• چقدر عجیبه که برای عبادت و کارهای مذهبی هیچ وقت زمان کافی در برنامه روزمره خود پیدا نمی کنیم اما بقیه برنامه ها رو سعی می کنیم تا آخرین لحظه هم که شده انجام بدیم!
• چطور می شه که شایعات روزنامه ها رو به راحتی باور می کنیم اما سخنان قران رو به سختی باور
می کنیم!
• چطور می شه که همه مردم می خوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری در راه خدا انجام بدند به بهشت برن!
• چطور می شه که وقتی جوکی رو از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل به دیگران ارسال می کنیم به سرعت آتشی که در جنگلی انداخته بشه همه جا رو فرا می گیره اما وقتی سخن و پیام الهی رو می شنویم دو برابر در مورد گفتن یا نگفتن اون فکر می کنیم!
• عجیبه اینطور نیست؟
• دارید فکر می کنید؟
• این حرفا رو به گوش بقیه هم برسونید و از خداوند سپاسگزاریم
• آیا عجیب نیست که وقتی می خواهید این حرفا را به بقیه بزنید خیلی ها را از لیست خود پاک می کنید؟ به خاطر اینکه مطمئنید که اونا به هیچ چیز اعتقاد ندارند.
• این اشتباه بزرگیه اگه فکر کنید دیگران اعتقادشون از ما ضعیف تره

 

 

hamed1235

نامه دختری به جومونگ که لو رفت

سلام آقاي جومونگ.اميدوارم حالتان خوب باشد و ملالي در وجود شريف نباشد.اگر از احوال اينجانب و ساير هموطنان بپرسيد بنده که مخلص جناب عالي و تمام اعضاي گروه دامون هستم.
هموطنان هم همگي دوست دار جناب عالي هستند و هرسه شنبه و جمعه مشتاقانه پاي تلويزيون مي نشينند تا جمال مبارک جنابعالي و ياران را ببينند و مرحبا بگويند و بر هر چه تسو و تسوئيان لعن و نفرين بفرستند.
و البته بعضي ها هم به خاطر تماشاي جمال کم مثال بانو سوسانو به تماشاي سريال شما مي نشينند.به من چه؟مرا که توي قبر اونها نمي گذارند.
غرض فقط اين بود که بگويم اينجا همه جور آدمي هست..
آقاي جومونگ من خيلي خوشحالم که سريال شما را تلويزيون ما نشان مي دهد.
آخه مي دانيد؟ماتوي سرزمين بزرگ مان اصلا آدمي مثل شما نداريم!نه درتاريخ مان نه در قصه ها و افسانه هامان مثل شما نداريم.
به همين جهت ديدن شجاعت هاي شما، درستي شما، کارداني شما برايمان لذت بخش است.
چه کسي مي تواند سه تا تير در کمان بگذارد و هرسه رابه هدف بزند؟چه کسي مي تواند آنهمه صبرکند تا اعتماد آدمي مثل تسو را به دست بياورد؟چه کسي مي تواند يک تنه به وسط يک فوج بزند و همه را از دم تيغ بگذراند؟
اين کار فقط و فقط ازجنابعالي برميايد.
عموي پدرم مي گويد رستم زور صدتا جومونگ راداشته است.ولش کنيد لطفا، پير است و هذيان مي بافد. کلي هم اسم هاي اجغ وجغ مثل گيو و گودرز و سياوش و بيژن و کيخسرو و اينها پشت سرهم رديف مي کند که مثلا اينها اساطير مايند.من که جدي اش نميگيرم اگر آنها اسطوره بودند، اگر از جنابعالي سر تر بودند چرا صدا و سيماي ما ازشان فيلم نمي سازد؟
مگر رستم هماني نبود که چند وقت پيش ها يک سريالي ازش نشون داد؟اونکه اصلا لاجون بود. فقط حرف ميزد . اگر اسطوره ما اون بود ما اصلا اسطوره نخواستيم.داداشم ديروز که ازمدرسه اومد ازقول معلم تاريخشون مي گفت که ما يه ستارخاني داريم که مثل جومونگ افسانه نيست و واقعي است و تازه از جومونگ هم چيزي کم نداره و کلي ازشجاعت و کاردرستي اش گفت.گفتم داداشم گوش کن. من هم ستارخان راخوب مي شناسم. هموني يه که اسمش رو خيابون دايي اينهاست. اما اگه کارش درست بود لابد يه فيلمي، سريالي چيزي ازش مي ساختند.
بد که نگفتم.خلاصه اينجا هرروز يه اسطوره علم مي کنند که مثلا ازشما سرتر باشه اما نمي شه.اما گوش من بدهکار اين حرفها نيست.من فقط مخلص جومونگم و غير جنابعالي اسطوره اي ندارم.
دور دور جومونگ است وبس.

 

 

eliluck

گفته هاي بزرگان

آموزگاري ، عشق است چنين جايگاهي هيچگاه به دست غير مباد. ارد بزرگ

بخيل براي ثروت خود نگهبان است و براي ارث انباردار . بزرگمهر

مرور زمان به خودي خود بسياري از نگراني ها را از بين مي برد . ديل كارنگي

استوارترين پيمانها آنهايست كه با انديشه مان پذيرفته ايم . ارد بزرگ

هر چه نور بيشتر باشد ، سايه عميق تر است . گوته

همه زيبايي هاي بي پيرايه ازعشق سرچشمه مي گيرند،اماعشق از چه چيز سرچشمه مي گيرد؟ عشق از جنس چيست ؟ اين فرا طبيعي از كدامين طبيعت جاري شده است؟ زيبايي زاده ي عشق است. عشق زاده ي توجه و اعتناست ، توجه اي ساده به ساده ها . توجه اي متواضعانه به هر آنچه كه متواضع و بي پيرايه است . توجه اي زنده به همه ي زندگي ها . بوبن


تا چيزي از دست ندهي چيز ديگري بدست نخواهي آورد اين يك هنجار هميشگي است . ارد بزرگ

با تقوي و خوبي ميتوان سعادت آفريد . زنون

براي شب پيري در روز جواني چراغي بايد تهيه كرد . پلوتارك

براي پرش هاي بلند ، گاهي نياز است چند گامي پس رويم . ارد بزرگ

زماني‌ كه‌ همسرم‌ با من‌ است‌، حاضر نيستم‌ فقر و تنگدستي‌ خود را با تمول‌ معاوضه‌ كنم‌ و او را از دست‌ بدهم ‌. بوستر

انسان همچون رودخانه است ؛ هر چه عميق تر باشد ، آرام تر و متواضع تر است. منتسكيو

آنكه هميشه لبخندي بر لب دارد شادي را به همگان هديه مي دهد . ارد بزرگ

مشكلات خود را بر ماسه ها بنويسيد و موفقيت هايتان را بر سنگ مرمر. پرمودا باترا

كسي كه از هيچ چيز كوچكي خوشحال نمي شود ، هيچگاه خوشبخت نخواهد شد. اپيكور

بخشيدن تخت و اورنگ به خويشاوندان ، از زبوني است . ارد بزرگ

از اشتباهات خود شرمنده نشويد و آن را جرم ندانيد. كنفسيوس

اطفال بيشتر به دستور و سرمشق محتاجند تا انتقاد و عيب جويي . ژوبر

هيچ گاه براي آغاز دير نيست ، همين بس كه به خود بگويم اين بار كار ناتمام را ، پايان مي دهم . ارد بزرگ

آرامش مدام نيز كسل كننده است. گاهي طوفان هم لازم است . فردريش نيچه

 

 

parand2281870

لذت های کم هزینه

اگر كمی و فقط كمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را كمی بهتر كنیم بسیاری از لذت ها نه وقت زیادی می خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یه روزی كه معلوم نیست كی باشد نباشیم...در کوچکترین اتفاقات عظیم ترین تجارب بشر نهفته است . باور کنید ...
1-گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.
2 -سعی كنیم بیشتر بخندیم.
3- تلاش كنیم كمتر گله كنیم.
4 - با تلفن كردن به یك دوست قدیمی، او را غافلگیر كنیم.
5 -گاهی هدیه‌هایی كه گرفته‌ایم را بیرون بیاوریم و تماشا كنیم.
6 - بیشتردعا كنیم.
7 -در داخل آسانسور و راه پله و... باآدمها صحبت كنیم.
8- هر از گاهی نفس عمیق بكشیم.
9- لذت عطسه كردن را حس كنیم.
10- قدر این كه پایمان نشكسته است را بدانیم.
11- زیر دوش آواز بخوانیم.
12-سعی كنیم با حداقل یك ویژگی منحصر به فرد با بقیه فرق داشته باشیم .
13- گاهی به دنیای بالای سرمان خیره شویم.
14- با حیوانات و سایر جانداران مهربان باشیم.
15- برای انجام كارهایی كه ماهها مانده و انجام نشده در آخر همین هفته برنامه‌ریزی كنیم!
16- از تفكردرباره تناقضات لذت ببریم.
17- برای كارهایمان برنامه‌ریزی كنیم و آن را طبق برنامه انجام دهیم. البته كار مشكلی است!
18- مجموعه‌ای از یك چیز (تمبر، برگ، سنگ، كتاب و... برای خودمان جمع‌آوری كنیم.
19- در یك روز برفی با خانواده آدم برفی بسازیم.
20- گاهی در حوض یا استخر شنا كنیم، البته اگر كنار ماهی‌ها باشد چه بهتر.
21- گاهی از درخت بالا برویم.
22- احساس خود را در باره زیبایی ها به دیگران بگوئیم.
23- گاهی كمی پابرهنه راه برویم!.
24- بدون آن كه مقصد خاصی داشته باشیم پیاده روی كنیم.
25- وقتی كارمان را خوب انجام دادیم مثلا امتحاناتمان تمام شد، برای خودمان یك بستنی بخریم و با لذت بخوریم
26- در جلوی آینه بایستیم وخودمان را تماشا كنیم.
27- سعی كنیم فقط نشنویم، بلكه به طور فعال گوش كنیم.
28- رنگها را بشناسیم و از آنها لذت ببریم .
29- وقتی از خواب بیدار می‌شویم، زنده بودن را حس كنیم.
30- زیر باران راه برویم.
31- كمتر حرف بزنیم و بیشترگوش كنیم ..
32- قبل از آن كه مجبور به رژیم گرفتن بشویم، ورزش كنیم و مراقب تغذیه خود باشیم .
33- چند بازی و سرگرمی مانند شطرنج و... را یاد بگیریم.
34- اگر توانستیم گاهی كنار رودخانه بنشینیم و در سكوت به صدای آب گوش كنیم.
35- هرگز شوخ طبعی خود را از دست ندهیم.
36- احترام به اطرافیان را هرگز فراموش نكنیم.
37- به دنیای شعر و ادبیات نزدیك تر شویم.
38- گاهی از دیدن یك فیلم در كنار همه اعضای خانواده لذت ببریم.
39- تماشای گل و گیاه را به چشمان خود هدیه كنیم.
40- از هر آنچه كه داریم خود و دیگران استفاده كنیم ممكن است فردا دیر باشد.

 

 

niky4066

چطوري ميفهمي که الان در سال 2009 هستي؟

1- يهو نگاه ميکني مي بيني خانوادت که 3 نفر بيشتر نيستن 5 خط موبايل دارن!

2 - واسه همکارت ايميل ميفرستي،در حاليکه ميز بغل دستي تو نشسته !

3 - رابطت با اقوام و دوستاني که ايميل ندارن کمتر و کمتر ميشه تا به حد صفر برسه!

4 - ماشينت رو جلوي در خونه پارک ميکني بعدش با موبايلت زنگ ميزني خونه که بيان کمک چيزايي رو که خريدي ببرن داخل !

5 - هر آگهي تلويزيوني يه آدرس اينترنتي هم داره !

6 - وقتي خونه رو بدون موبايلت ترک ميکني ، استرس همه وجودت رو ميگيره و با سرعت برميگردي که موبايلت رو برداري...، بدون توجه به اينکه حد اقل 10 سال از عمرت رو بدون موبايل گذروندي !!!

8 - صبحها قبل از خوردن صبحونه اولين کاري که ميکني سر زدن به اينترنت و چک کردن ايميل و فيس بوکته !

9 - الان در حاليکه اين ايميل رو ميخوني، سرت رو تکون ميدي و لبخند ميزني !

10 - اينقدر سرگرم خوندن اين ايميل بودي که حتي متوجه نشدي اين ليست شماره 7 نداره !

11 - الان دوباره برگشتي بالا که چک کني شماره 7 رو داشته يا نه !

12 - من مطمئنم که اگه دوباره برگردي بالا حتماً شماره 7 رو پيداش ميکني،بخاطر اينکه خوب بهش توجه نکردي !!

13 - دوباره برميگردي بالا ولي شماره 7 رو پيدا نميکني...، خوب من شوخي کردم ولي نشون ميده که تو به خودت هم اعتماد نداري و هرچي بقيه ميگن باور ميکني.

14 - مطمئنم اگر اين ايميل رو ادامه بدم ميخواين يه بلايي سرم بياري !!!
پس ...
.....
....
...
..
.

سال 2009 يا همون 88 خودمون خوش بگذره !!

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 تير / 29 ژوئن / 6 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 8 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين قرارداد مرزي در تاريخ بشر
كه ميان ايران و ليدي بسته شد

طبق آثار و اسناد به دست آمده، 29 ژوئن سال 590 پيش از ميلاد، ميان دولت ايران (حكومت مادها يا Medes به پايتختي همدان) و دولت ليدي (Liadia = Lydia قسمتي از تركيه امروز) قرار داد تعيين مرز بسته شد كه نخستين قرارداد از اين دست در تاريخ جهان به شمار مي رود و نخستين فصل كتاب « تاريخ انعقاد پيمان هاي سياسي » با آن آغاز شده است.
    در اين قرار داد كه چند روز پس از پايان جنگ طرفين و انجام مذاكرات منعقد شد ، مسير رود Halys مرز دو كشور تعيين شد و مقرر گرديد كه علامت گذاري شود و رفت و آمد ميان دو كشور بر پايه ضابطه قرار گيرد. نوزده سال پيش از آن ،ارتش ايران امپراتوري «آشور» را كه به ارتكاب ظلم شهرت داشت و دو قرن بر خاورميانه مسلط بود براي هميشه از ميان برده بود و ديگر، نينوه Nineveh مركز قدرت خاورميانه نبود.

 

امضاي قرارداد تاسيس کارخانه فولادسازي اصفهان

در چنين روزي در سال 1345 (29 ژوئن 1966) طي مراسمي قرارداد تاسيس كارخانه فولاد سازي اصفهان ميان ايران و شوروي امضاء خواهد شد. اين كارخانه كه بعدا ظرفيت توليد آن افزايش يافت از سوي شوروي در اصفهان ساخته شده است. داشتن كارخانه فولاد سازي از دير زمان يك آرزوي مردم ايران بود كه تا زمان آغاز بكار اين كارخانه به دلايل متعدد تحقق نمي يافت. قرار بود نخستين کارخانه پولادسازي ايران پيش از آغاز جنگ جهاني دوم، با کمک آلمان در کرج تاسيس شود؛ مقدمات کار هم فراهم و نقشه ساختمان در زمين مربوط پياده شد که به انجام نرسيد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

08/04/58
تأكيد استاندار خوزستان بر اجراي خلع سلاح عمومي در خوزستان ، مقابله با تحريكات خارجي در مرزها و نقش ارتش در آشوب خوزستان .

درگيري مجدد در كردستان بر سر اراضي كشاورزي از جمله درگيري در اطراف مهاباد و پيرانشهر .
مراسم سالگرد كشته شدن دو تن از اعضاي چريكهاي فدايي خلق در دانشگاه تهران و اعلام مواضع سازمان درباره قانون اساسي ، مجلس مؤسسان ، خلع سلاح ، بازداشت محمدرضا سعادتي .

سخنراني امام خميني در جمع هيئت اعزامي از ايران به اتحاد شوروي و بيان چگونگي برخورد آنان با بيگانگان از موضع قدرت و عزت و حفظ شئونات اسلامي .
نتايج آخرين نشست وزيران كشورهاي صادر كننده نفت ( اوپك ) در ژنو و بروز شكاف در ميان اعضاي اوپك .

08/04/61
بيانيه فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق مبني بر پايان عقب نشيني اين كشور از خاك ايران: نيروهاي مسلح دلير ما در طول بيست و يك ماه گذشته وظيفه ملي و قومي خود را با شرافت و قدرت در دفاع از سرزمين عراق انجام دادند و امروز با عاليترين سطح بيداري و آمادگي و تصميم، در مرزهاي ميهن مستقر هستند.
فرمانده منطقه 7 سپاه: عراقيها در ارتفاعات "آق داغ" متعلق به ايران كه به شهر قصرشيرين مشرف است، مستقر شده اند. استاندار ايلام: عراق شهر مهران را پس از ويران كردن رها ساخت و در ارتفاعات مشرف به آن موضع گرفته است. گزارشي از ويرانگري نيروهاي عراق در استان ايلام به هنگام عقبنشيني.

درگيري نيروهاي خودي با عراقيها در شمال قصرشيرين. حضور نيروهاي عراقي در ارتفاعات مشرف به نفت شهر.

سخنان سرهنگ "صياد شيرازي" فرمانده نيروي زميني ارتش و آقاي "معينيان" مسئول اطلاعات عمليات سپاه در قرارگاه كربلا در جلسة توجيهي فرماندهان يگانهاي حاضر در عمليات رمضان: «بهترين مانوري كه ميتوانيم انجام دهيم و حق خودمان را از دشمن بگيريم، طرح عمليات رمضان است. با اجراي اين طرح بسياري از امكانات دشمن به دست ما ميافتد. اگر به ساحل شط العرب رسيديم و عراق به زانو درنيامد، ميتوانيم از جاي ديگري وارد عمل شويم. اگر لازم باشد براي ادامة عمليات به طرف بغداد ميرويم...» معينيان نيز در اين جلسه آخرين وضعيت زمين و دشمن را تشريح كرد و گسترش دشمن در منطقه عملياتي را برشمرد.

مطالب سرهنگ "صياد شيرازي" فرماندة نيروي زميني ارتش دربارة ديدار اخير شوراي عالي دفاع با امام و گزارش جلسة امروز شوراي عالي دفاع: حضرت امام سؤال كردند كه "آيا سوريه در مقابل سيصد هزار نيروي اسرائيلي حاضر به استقرار و وارد عمل كردن صد هزار نفر هست؟» امام گفتند: «ما نيروهاي خود را براي اين به لبنان و سوريه اعزام كرديم كه نيروهاي بقيه دولتهاي اسلامي نيز به ما بپيوندند نه اينكه ما خودمان جلو بيفتيم و كسي هم با ما نيايد.»

در جلسة امروز شوراي عالي دفاع زمان و نحوة اجراي عمليات و طرح عملياتي "كربلاي 4" مورد بحث و بررسي قرار گرفت. سرهنگ صياد شيرازي در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي: ما بايد هر چه سريعتر طرح عملياتي "كربلاي4" را به اجرا در آوريم. ساحل شط العرب يك پدافند مطمئني براي نيروهاي خودي است.

گفت وگوي آقاي هاشمي رفسنجاني با سفيران سوريه، ليبي، كاردار شوروي و سفير هند. سفير سوريه: اگر همة كشورهاي عرب همانند ايران به سرعت به لبنان نيرو اعزام ميكردند، امريكا و اسرائيل تا اين اندازه جسور نميشدند.

08/04/66
بمباران شيميايي شهر سردشت توسط ارتش عراق
قرارداد فروش 200 فروند موشك زمين به زمين چيني موسوم به كرم ابريشم به ارزش 250 ميليون دلار در سال 1985 به هنگام بازديد هاشمي رفسنجاني از چين به امضاء رسيده است.

08/04/67
ريچارد مورفي: ما هيچ اخباري در مورد آمادگي ايران براي قبول اجراي قطعنامه 598 دريافت نكرده‌ايم.
ابوغزاله: مصر هرگز اجازه نخواهد داد كه ايران در جنگ با عراق پيروز شود.

المستقبل: هم اكنون گفتگوهائي در قبرس ميان مقامات ايراني و آمريكايي در مورد آزادي گروگانهاي آمريكايي در لبنان جريان دارد.
صدام: آمريكاييها اطلاعات ماهواره‌اي خود را مبني بر حمله آينده ما به جزاير مجنون را به ايرانيها داده بودند.

تك ارتش عراق در منطقه دربنديخان و شاخ شميران

Mobin_s2004@yahoo.com
 29 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
اخطار تاريخي مالتوس و مسئله جمعيت

Thomas Malthus

29 ژوئن سال 1798 ميلاد ي بود كه «توماس مالتوس Thomas Malthus» اقتصاددان و كشيش انگليسي ضمن انتشار رساله اي تحت عنوان «مسأله جمعيت» اخطار كرد كه اگر افزايش نفوس جهان با توليد مواد غذايي و ساير مايحتاج زندگاني متناسب و هماهنگ نباشد، در آينده سعادت و رفاه بشر از او سلب خواهد شد و مردم مردگان متحركي بيش نخواهند بود و از زندگاني خود لذت نخواهند برد. به علاوه، جمعيت بي حساب عامل فساد و بسياري از مسائل اجتماعي و دشواري هاي اقتصادي- سياسي خواهد بود. مالتوس در رساله خود كه مفاد آن هنوز تازگي خود را از دست نداده است به اروپا اشاره مي كند و مي گويد: اروپا در سال 1700 فقط 66 ميليون جمعيت داشت كه امروز [سال 1798] پس از 98 سال داراي 180 ميليون جمعيت است و جمعيت آمريكاي شمالي هر 25 سال دو برابر مي شود.
    وي جهان را به يك كفش فولادين و جمعيت آن را به يك كودك تشبيه كرد كه پاي او به تدريج بزرگ مي شود ولي كفش نمي تواند متناسب با آن بزرگ شود و مسائل از همين جا آغاز مي شود.
    اخطار مالتوس تنها پس از جنگ جهاني دوم در اروپاي غربي به گوشها فرو رفت و جمعيت محدود شد. در اروپاي غربي رشد سالانه جمعيت در دهه هاي آخر سده 20 بسيار ناچيز و بعضي سالها در برخي از اين کشورها «صفر» و حتي كم مي شود. ولي، در نقاط ديگر جهان تأثير زيادي نگذارده است و جمعيت جهان از شش ميليارد تجاوز كرده كه 5/1 برابر ظرفيت توليد غذا و امکانات رفاهي آن است. توليد بعضي مواد غذايي با كمك علم شيمي از لحاظ بهداشتي خالي از خطر نيست و تلاش پژوهشگران براي رفع اين خطر تا اين لحظه به نتيجه کاملا مطلوب نرسيده است.

 

صاحب فرضيه انتخابات

Ramon Llull

29 ژوئن (امروز) سالمرگ رامون لولRamon Llull (در زبانهاي ديگر: ريموند ليولي) فيلسوف و انديشمند نامور اسپانيايي است كه در سال 1315ميلاديدر 83 سالگي از اين دنيا رفت. رامون لول با اينكه در زمان او از دمكراسي و انتخابات، تنها اشاراتي در كتابها به چشم مي خورد و دمكراسي لندن هم هنوز نوزادي بيش نبود، فرضيه انتخابات و «Voting System» را در رساله «انسان رشيد» به دست داده و «راي دادن» را يك هنر بزرگ انسان خوانده است كه انجام دقيق آن به آموزش و مهارت نياز دارد. طبق فرضيه رامون لول، نه تنها حاكم بايد با راي آزاد مردم تعيين شود بلكه براي جايزه دادن، برنامه هاي عمومي (پلان ها) و ... نيز بايد راي گيري و كسب نظر شود. بنابراين؛ نامزدهاي هر كار و نيز هر برنامه بايد متعدد باشند. هفت قرن پيش، وي انتخابات را به عمومي و تخصصي تقسيم كرده و نوشته است كه برنامه هاي پيچيده (پلان ها) و و مديران متخصص بايد توسط اهل تخصص و همپايگانشان برگزيده شوند.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 29 ژوئن

  • 1858:   دولت وقت چين طبق قرارداد «الگون Treaty of Algun» شمال رود آمور را به روسيه داد.

  • 1861:   دكتر ويليام جيمز مايو جراح آمريكايي و موسس مركز مهم پزشكي و پژوهش هاي پزشكي مايو Mayo واقع در ايالت مينه سوتا به دنيا آمد.

  • 1913:   جنگ دوم بالكان آغاز شد.

  • 1923:   ژنرال گومز J.C. Gomez معاون رئيس جمهوري ونزوئلا ترور شد.

  • 1940:   قانون اجباري شدن ثبت مشخصات خارجيان مقيم ايالات متحده و نشاني آنان به تصويب كنگره اين كشور رسيد.

  • 1949:   در اجراي قانون اپارتايد در جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي، ازدواج زن و مرد از دو نژاد مختلف ممنوع شد.

  • 1950:   در جريان جنگ كره، شمالي ها شهر سئول را متصرف شدند.

  • 1976:   جزاير سيشل در اقيانوس هند به صورت يك كشور استقلال يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    6 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت اوب محمد قاسم بن علي بَصري معروف به ابن حريري

    6 رجب 516 - اوب محمد قاسم بن علي بَصري معروف به ابن حريري اديب و نويسنده بزرگ عرب درگذشت. ابن حريري كتاب ارزشمند مقامات را به سبك مقامات بديعُ الزّمان هَمداني نوشت. او دراين كتاب رموز و لطايف زبان عربي را درقالب قصه و حكايتهاي گوناگون و با عباراتي بسيارپيچيده بيان كرد؛ ازاين رو كتاب مقامات حريري ازديرباز تاكنون براي آشنايي با ظرايف و ادب عرب اهميت بسياردارد. مقامات حريري شامل 50 مقاله است و مؤلف آن را براي عَميدُ‌ الدّوله شَرَفُ الدّين وزيرشيعه مذهب مُستَرشِد خليفه عباسي تدوين كرد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    26
    37

    اهواز

    32
    48

    تبريز

    19
    33

    شيراز

    24
    39

    مشهد

    18
    32

    بندرعباس

    29
    43

    کرمان

    17
    36

    اصفهان

    21
    38

    يزد

    26
    40

    کرمانشاه

    19
    39

    اراک

    19
    36

    رشت

    22
    27

    دبی

    31
    41

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1399 تومان
    995 تومان
    1654 تومان
    1030 تومان
    270 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    117000 تومان
    60000 تومان
    221000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:03
    طلوع خورشيد : 05:51
    اذان ظهر : 13:07
    غروب خورشيد : 20:24
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:13
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    European Car
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    European Car

    تاريخ انتشار: آگوست 2009
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 15 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    بوی دهانتان را چک کنيد  

     

    آیا تا به حال اتفاق افتاده است که قبل از رفتن به یک قرار ملاقات مهم سعی کنید که بوی دهان خود را حس کنید؟ تقریبا غیر ممکن است مگر نه؟ البته شاید شما راه هایی برای چک کردن بوی دهان خود داشته باشید. یکی از روش های ابتدایی "ها" کردن به کف دست و سپس بو کردن آن است البته روش دقیقی نیست و احتمالا شما بیشتر بوی دستتان را حس می کنید تا بوی دهانتان را.
    این مشکل باعث یک جرقه در ذهن یک شخص خلاق شده است کسی که دستگاه چک کننده بوی دهان (Date Breath Checker) را اختراع کرده است.
    برای راه انداختن این دستگاه تنها کاری که باید بکنید این است که آن را روشن کنید در آن "ها" کنید و سپس دستگاه به شما نتیجه را می دهد.  
    نتایج در نمايشگر دستگاه به صورت یک چهره نشان داده می شوند، حالات این چهره نتیجه را تعیین می کند:  
    چهره خندان به شما می گوید که دهان شما هیچ مشکلی ندارد. چهره عادی نشانه وجود کمی بو است و چهره ناراحت همان طور که حدس زده می شود نشانه این است که دهان شما بو می دهد و بهتر است یک فکری برای آن بکنید.
    يکي از مشکلات این دستگاه این است که برای کار به باتری نياز دارد و برای استفاده روزمره از آن احتمالا نیازمند به استفاده مکرر از باتری هستید. ای کاش این دستگاه می توانست بدون استفاده از باتری کار کند مثل یک تست کننده ph.
    شاید بزرگترین مشکل این دستگاه قیمت 47 دلاری آن باشد. با این قیمت آیا بهتر نیست به جای خرید چنین دستگاهی همیشه از خوشبو کننده های دهان استفاده کنیم؟
    منبع

    رباتی که از روی متون رو خوانی می کند

    اين روزها در کنار طراحی و ساخت انواع کتاب خوان های الکترونیکی، ژاپنی های خوش ذوق دست به طراحی رباتی با قابلیت خواندن متون زدند.
    این ربات که Niomiya-kun نام دارد با قدی معادل 97.5 سانتيمتر و وزن 25 کیلو گرمی اش در ظاهری شبيه کودک قادر است با صدای بلند از روی يک متن چاپ شده که در مقابل چشمانش قرار می گيرد رو خوانی کند.
    فرآیند رو خوانی از روی متن به کمک یک دوربين و يک برنامه نرم افزاری همزمان ساز خواندن و ديدن انجام می گيرد. در حال حاضر لغات تعریف شده برای اين ربات محدود است و اين ربات قادر به ادا کردن تمامی جملات و کلمات نیست، اما محققين در تلاش هستند تا بتوانند علاوه بر گسترده کردن دايره لغات اين ربات به ملایم نمودن و با احساس تر کردن صدايش نیز بپردازند.
    در آینده ای نه چندان دور اگر کودکتان از وجود رباتی آلومینیومی در اتاق خوابش نترسد می توانید به او قول شنیدن داستانها و افسانه های شبانه را بدهيد.  
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    موضوع انشا: «میكروفون، بلندگو
    و ایضا تریبون را توصیف كنید!»

    ارژنگ حاتمی

    ناهار آب گوشت داریم، مامانی با گوشكوب در حال كوبیدن نخود و لوبیا است، موضوع انشا رو به مامانی می گویم مامانی گوشكوب را نشانم می دهد و می گوید: «كاربرد تریبون به مانند گوشكوب است با هر دو می توان له كرد، با گوشكوب نخود و لوبیا را و با میكروفون و تریبون شخصیت و حیثیت افراد را!»
    بابابزرگ یك قاشق آبگوشت وارد دهانش می كند و می گوید: «عروس! باز این غذات بی نمكه! البته تقصیر شما نیست، نمك های این دور رو زمونه دیگه شور نیست، نمك هم نمك های قدیم!، حتی طنزنویس ها هم دیگه به بانمكی سابق نیستند، راستش آن زمان ما میكروفون و بلندگو و این جور چیزا نبود، آدمها سوسول نبودند، اگه با كسی كاری داشتند نیازی نبود از بلندگو استفاده كنند، صداشون رو می انداختن ته گلوشون و عربده می زدند همه هم صداشون رو می شنیدن، من خودم جوونی هام یه بار بالای برج میلاد بودم و تشنه ام شد، از اون بالا اصغر آقا رو صدا زدم تا برام یه ایستك لیمو بیاره، اونهم از خیلی سریع یه مینیاتور دربست گرفت و اومد دم در برج میلاد و ایستك رو بهم رسوند!»
    همه دور سفره چشماشون داشت از حدقه در می اومد، البته نه به خاطر اینكه بابابزرگ داشت خالی می بست بلكه به خاطر اینكه بابابزرگ تونست ركورد گفتن چهار دروغ در یك جمله اش رو بشكونه!
    بابایی هم گفت: «اصولا تریبون ها انواع مختلفی دارند، و درجه ی آزادی افراد در بیان حرفهایشان در آنها متفاوت است، در حال حاضر چنین تریبون هایی وجود دارد: تریبون آزاد، تریبون شبه آزاد، تریبون مثلا آزاد و تریبون منطقه آزاد! ؛ البته یه جورایی تریبون تست جنبه ی افراد هم هست، بعضی ها بی جنبه هستند، وقتی یه تریبون به دستشون می افته یه حرفایی رو می زنند كه خودشون هم معنی شون رو نمی دونن، پسرم تو هم مواظب باش وقتی میری انشات رو بخونی توش حرفی نزنی كه خانم معلمتون ناراحت بشه!»
    پیش داداشی می روم و از او در مورد میكروفون و بلندگو می پرسم، داداشی می گوید: «برای اینكه بفهمی بلندگو چقدر مهم است یه لحظه تصور كن كه اصلا بلندگو اختراع نشده است، چه اتفاقی می افتد؟!»
    كمی فكر می كنم و میگویم: «خب در آْن صورت سر ظهر می توانستیم راحت بخوابیم!»، داداشی می پرسد: «چه ربطی داره؟!»، من جواب می دهم: «اگر بلندگو وجود نداشت سر ظهر میوه فروش ها با آن وانت هایشان مدام توی خیابون راه نمی افتادند و با صدای بلندگویشان مردم را سرظهر از خواب بیدار نمی كردند، و یا اینكه پسر همسایه مان دیگر نمی توانست با صدای بلند ضبطش ما را آزار دهد.»
    داداشی كمی فكر كرد و گفت: «البته اگر میكروفون اختراع نمی شد دیگر چیزی نبود كه خواننده ها دستشان بگیرند و آواز بخوانند، و چون بلندگو هم نبود نمی توانستند كنسرت برگذار كنند كه این خیلی بد است چون باعث می شد دیگر ساسی مانكنی هم وجود نداشته باشد!!»
    پیش خواهر می روم و از او در مورد تریبون و بلندگو و میكروفون می پرسم، خواهر می گوید: «هر سه اینها چیزهای خوبی هستند چون باعث اطلاع رسانی می شوند، اما حیف كه بشریت از این عنصرها به نحو احسنت استفاده نمی كند و نمی داند این وسایل كاربردهای خوب دیگری هم می توانند داشته باشند.»
    به خواهر می گویم: «مثلا این وسایل چه كاربرد دیگری می توانند داشته باشند؟!»، خواهر آهی می كشد و می گوید: «ای كاش فرهنگ سازی صورت می گرفت و یك عدد بلندگو بالای پشت بام می گذاشتیم و من از طریق آن بلندگو به تمام مردم شهر اعلام می كردم من قصد ادامه ی تحصیل ندارم!!»
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    در محل کار خوب لباس بپوشید

    امـروزه هـمـه چـیـز بـا ســرعت شگفت انگیزی در حال حـرکت است. از آنجا که مردم این روزها با کمبود وقت مـواجه هستـنـد، فـقـط چـیـزهـایـی کــه به چشممان میخورد توجهمان را جلب میکـند. این چیزها تبلیغات، جـلد مـجــلات و روزنــامه ها، بسته بندی محصولات و البته آدم ها هستند.
    چـون خیلی مشغول هستیم و سرمان شلوغ است، ظاهر مسائل اهمیت بیشتری پیدا میکــند. این روزها بر خلاف گذشته فقط ظاهر افراد است که اولین و آخرین تاثیر را روی ما می گذارد و نشان دهنده ی رفتار و شحصیت افراد است. در محیط کاری این مسئله بیش از آنچه فکر می کنید اهمیت پیدا می کند.


    ~اهمیت خوش تیپ بودن
    داشتن ظاهری خوب در محل کار اهمیت زیادی دارد و باعث می شود دیگران شما را جدی تر تلقی کنند. ربطی هم به سن و سال ندارد. چه پیر باشید و چه جوان، رعایت این موضوع به نفعتان است.
    اگر باور نمی کنید، دو دفعه به بانک بروید، یکبار با ظاهری معمولی و متوسط و بار دیگر با ظاهری خوشایند، و تغییر نحوه ی برخورد افراد را با خود ببینید.
    خوب لباس پوشیدن باعث می شود که در اولین برخورد روی افراد تاثیری مثبت بگذارید. بهتر است که در مواقع روبه رو شدن با ارباب رجوع یا افراد جدید در شرکت این مسئله را رعایت کنید.
    ظاهر خوب پیام دیگری نیز در خود دارد. خوب لباس پوشیدن در محل کار به دیگران این تفکر را می دهد که شما همانطور که در لباس پوشیدنتان دقیق و وسواسی هستید، در کار نیز منظم و دقیق هستید.
    هر محل کاری بر حسب محیط خود مدل لباس پوشیدن خاص خود را می طلبد. حتی در یک شرکت هم، افراد در پست های مختلف باید لباسهای مناسب پست خود را تن کنند. مسلماً مدیرعامل باید خیلی بهتر از کارمند ساده لباس بپوشد.
    اما مدتی است که لباس پوشیدن در محل کار بیشتر برحسب راحتی لباس انتخاب می شود. از وقتی که مدیران شرکت ها دریافتند که کارمندان در لباسهای راحت بهتر از لباسهای رسمی و شق و رق می توانند کار کنند و بازده کار بالاتر می رود، این مسئله باب شد.
    ابتدا لباس کار راحت و غیر رسمی، یک پیرهن همراه با شلوار با یک کت اسپرت بود. بعد ها این لباس به یک بلوز اسپرت و جین یا شلوار اسپرت تغییر کرد. تا اینکه به آنچه امروزه در بسیاری از شرکت ها می بینیم تبدیل شد: تی-شرت و شلوارک.
    این روزها دیگر لباس راحتی پوشیدن در محل کار هر 5 روز کاری اول هفته به شکل عادت درآمده است اما در دو روز بعدی (معمولاً چهارشنبه و پنجشنبه) کارکنان مجبور هستند که خوب لباس بپوشند.
    اما چنین لباس پوشیدنی مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت. کارکنان ممکن است جدیت کمتری در کار خود نشان دهند و روابط کاری ممکن است بر هم بخورد.


    ~وقتش است که باز خوب لباس بپوشید
    در اینجا می خواهیم سه مدل فرم لباس کار را برایتان معرفی کنیم:
    1- لباس راحتی: این نوع فرم لباس معمولاً یک پیرهن بدون کراوات با جین یا انواع شلوارهای راحت می باشد. در چنین محیط هایی معمولاً پوشیدن تی-شرت و شلوارک یا سندل صحیح نمی باشد، هرچند که در بسیاری از محیط های جوان تر و صمیمانه تر پوشیده می شود.
    2- نیمه رسمی: پیرهن خوشدوخت با کراوات همراه با شلواری خوشجنس با کت اسپرت.
    3- رسمی: کت و شلواری دست دوخت همراه با پیرهن و کراوات هماهنگ با آن. ترجیحاً پارچه ی با راه راه باریک استفاده شود. استفاده از جلیقه هم زیر کت بسیار خوب است.


    ~نکاتی دیگر:
    درست است که می توانید بدون صرف میزان زیادی پول، خوشتیپ جلوه کنید، اما در مورد لباس کار بهتر است که خساست به خرج ندهید. همیشه به یاد داشته باشید: برای پول درآوردن باید پول خرج کنید.
    در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که باید همیشه به خاطر داشته باشید:
    - تعداد زیادی پیراهن های شیک و خوش دوخت داشته باشید. این به شما کمک میکند که در نبود کت و شلوار هنوز خوشتیپی خود را حفظ کرده و همینطور هنگام استفاده از کت و شلوار، جلوه ی خوبی پیدا کنید. ولی موقع ست کردن پیراهن با کت و شلوارتان خیلی دقت کنید.
    - از زیورآلات زیاد استفاده نکنید. یک ساعت و حلقه کفایت می کند.
    - سعی کنید از نوک سر تا پنجه پا خود را زیبا کنید. موهایتان را همیشه تمییز نگاه دارید. ناخن هایتان را هم همیشه تمیز و کوتاه کنید. از عطر و ادوکلن استفاده کنید.
    - کفشهایتان را تمیز نگاه دارید. همیشه گفته اند که کفش نشاندهنده ی شخصیت افراد است.
    - در زدن گره ی کراواتتان دقت کنید.
    - در انتخاب لوازم فرعی مثل کیف و خودکار و کیف پولتان دقت کنید که حتماً با کیفیت بالا و زیبا باشند.
    - سعی کنید همیشه یک درجه بالاتر از همکارانتان لباس بپوشید. اینطور در محیط کار بیشتر جلوه خواهید کرد


    ~به چشم بیایید
    پوشیدن لباسهای راحتی هنگام کار بیشتر به این منظور بوده است که کارمندان در هنگام انجام کارها احساس راحتی کنند. اما این مسئله تا حدودی ایجاد مشکل کرده است. دیگر وقتش رسیده است که پوشیدن شلوار جین را کنار گذاشته و کمی موقرتر و رسمی تر در محل کار لباس بپوشید تا همیشه بین همکارانتان به چشم بیایید!
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    شش قانون اساسی دکوراسیون 

    رابرت فراست، شاعر امریکایی، معتقد است «خانه همان‌جایی است که وقتی قرار است به آن برگردیم، همه اجزایش آدم را به سمت خودش می‌کشد.» سویه‌های معنوی را اگر کنار بگذاریم، قطعا یکی از این اجزایی که آدم را به سمت خانه‌اش می‌کشد، سلیقه‌ای است که در چیدمان اجزای خانه به کار رفته است. این چند قدم را بردارید تا به یک دکوراسیون مطلوب و درعین‌حال شخصی دست پیدا کنید.

    ۱) از نصب تابلوهای کوچک روی دیوارهای بزرگ اجتناب کنید. با این کار هم از ارزش اثر هنری کم می‌شود و هم دیوار خانه کوچک به نظر می‌رسد. تابلوهای هنری باید دو‌سوم پهنای دیوار را پوشش دهند تا بشود آنها را یک عنصر دکوراتیو به حساب آورد.

    ۲) اگر می‌خواهید دیوارهای اتاق‌تان مرتفع به نظر بیاید، از چندین تابلوی عمودی در کنار هم استفاده کنید. اگر دوست دارید دیوارهای اتاق‌تان پهن و طولانی به نظر آید، چندین تابلوی افقی را در کنار هم قرار دهید.

    ۳) قبل از انجام رنگ‌آمیزی نهایی، از علاقه‌تان به رنگ مورد نظر مطمئن شوید. شاید بد نباشد که آن را در جای کوچکی امتحان کنید و زمانی که از شدت روشنی، تیرگی و یا درخشندگی رنگ اطمینان حاصل کردید آن را برای کل دیوارها به کار ببرید. بهتر است امتحان رنگ را در زیر همان نوری انجام دهید که بیشترین زمان را با آن سپری می‌کنید.

    ۴) نورها می‌توانند روی رنگ‌ها تاثیر بگذارند. برای مثال، نورهای زرد مقداری گرما و زردی به رنگ اضافه می‌کنند. در مقابل، نورهای سفید، باعث اضافه شدن کمی رنگ آبی به دیگر رنگ‌ها می‌شوند.

    ۵) استفاده از تابلوهای نقاشی به هماهنگی و زیبایی خانه بسیار کمک می‌کند، ولی به هنگام نصب این تابلوها باید در نظر داشته ‌باشید که در ارتفاعی بالاتر و یا پایین‌تر از حد تعریف‌شده قرار نگیرند. حد تعریف‌شده نصب تابلوها درحقیقت همان میانگین قد افراد بزرگسال خانواده است، یعنی در فاصله‌ای مابین ۱۵۸ تا ۱۷۰ سانتی‌متر از کف زمین. اگر قصد دارید مجموعه‌ای از تابلوها را روی دیوار به نمایش گذارید، می‌توانید این دامنه را به ۱۳۰ تا ۱۸۵ سانتی‌متر گسترش‌دهید.

    ۶) اگر می‌خواهید اتاق‌ها بزرگ‌تر از حد واقعی به نظر برسند، از رنگ‌های روشن و درخشنده استفاده کنید. برعکس، اگر فضای وسیعی در اختیار دارید و می‌خواهید که کوچکتر به نظر برسد، رنگ‌های تیره به کار ببرید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    فواید استفاده از کرمهای شب

     بالا رفتن سن بافت پوست نیز تغییر می کند وحتی گاهی پوست های چرب نیز خشک می شوند .قرار گرفتن در معرض تا بش نور آفتاب ،آلودگی هوا به همراه افزایش سن ومسائل درونی بدن از جمله عواملی هستند که سبب تخریب پوست در طول شبانه روز می شوند.کرم ها به طور معمول به دو دسته کلی کرم های روز وکرم های شب تقسیم می شوند .تشابه این دو کرم در مرطوب کنندگی آنهاست ،اما تفاوت آنها این است که کرم های روز حاوی مقادیری فیلتر ضد آفتاب ولی کرم های شب ،حاوی ویتامین ها ومواد مغزی ومفید برای پوست هستند .


    uانواع کرم های شب
    ۱-کرم های احیا کننده که تولید سلول های زنده را افزایش می دهد.
    ۲-کرم های ترمیم کننده که آثار مخرب ناشی از عوامل خارجی روی پوست را مرمت می کند.
    ۳-کرم های ضد چروک که پوست را نرم وصاف می کند.
    اصلی ترین فایده ی مصرف کرم های شب ،آبرسانی به پوست است .این کرم ها حاوی مواد معدنی هستند که از خشک شدن پوست جلوگیری کرده وسبب می شوند تولید کلاژن وحالت کششی پوست حفظ شود.


    uکرم های شب کی وچگونه؟
    کرم های شب را باید پس از پاک کردن کامل پوست وشستشوی صورت مصرف کنید.کرم را روی صورت تمیز وخشک به صورت دورانی بمالید وگردن را نیز فراموش نکنید . توصیه می شود هر چند وقت یکبار کرم شب خود رابه ویژه اگر کرم ضد چروک مصرف می کنید، تغییر دهید،چون پوست به تدریج به کرم مصرفی عادت می کند ودر دراز مدت تاثیر آن روی پوست کم می شود .
    افرادی که پوست چربی دارند ،باید از کرم های روز استفاده کنند،ولی به افرادی که پوست خشکی دارند توصیه می شود از کرم های روز وشب هر دو استفاده کنند.
    کرم های روز حاوی فیلتر هایuvاست،در صورتی که کرم های شب فاقد این فیلتر هاست . هرگز سعی نکنید از کرم های شب در طول روز استفاده کنید چون این کرم ها از پوست شما در برابر اشعه ی آفتاب محافظت نمی کنند.


    uفواید دیگر
    در صورتی که پس از مصرف چند ماهه کرم های شب متوجه ی نا پدید شدن یا کم رنگ شدن چین وچروکها ی روی صورتتان شدید ،تعجب نکنید .تنها مواد داخل کرم های شب عامل این معجزه نبوده اند .شستن وتمیز کردن کامل صورت ،مالیدن کرم روی آن به همراه ماساژ پوست ، توجه کردن به پوست حتی برای چند دقیقه وفراموش کردن استرس های روزانه همگی در این میان دخیل هستند.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    شیر اکسیر جوانی

    می توان شیر را به اکسیر جوانی تشبیه کرد، زیرا شیر غذای بسیار کاملی است و همیشه مورد نیاز بدن است. افرادی که از شیر استفاده کرده و می کنند، چندین برابر افراد دیگر سالم ترند.
    مصرف شیر و ماست و دیگر لبنیات بخصوص اقلام کم چرب آن، برای استخوان ها بسیار مفید است و استخوان ها را تقویت می کند; شیر را می توان تنها ماده شناخته شده در طبیعت نامید که می تواند نیاز بدن را بطور متعادل تامین کند.

    شیر مواد زیر را دارد:
    ۳/۸ درصد چربی: چربی شیر به راحتی هضم می شود و نقش عمده در تولید انرژی بدن دارد.
    ۳/۳ درصد پروتئین: این پروتئین ها مسئول ساخت، ترمیم و نگهداری بافت های بدن هستند و همانطور که می دانید باید همیشه به مقدار لازم در رژیم غذایی استفاده شوند.
    ۵ درصد لاکتوز: قند شیر لاکتوز نام دارد. و شیرینی آن یک سوم قند نیشکر است. بعضی از محققان بر این باورند که لاکتوز مانند سایر قند ها چاق کننده نیست و مصرف آن برای بیماران مبتلا به دیابت نیز مضر نیست.
    ۱ درصد مواد معدنی: که مهمترین این مواد معدنی، کلسیم، پتاسیم، فسفر و سدیم است.
    ما می توانیم به راحتی تمام کلسیم بدن را از لبنیات تامین کنیم. همان طور که در زمان های گذشته، مردم از لبنیات به عنوان ماده غذایی اصلی، به میزان زیاد استفاده می کردند و بعضی اوقات شام آنها را نان و شیر یا نان با ماست تشکیل می داده یا شیر خوراک خوشمزه ای برای کودکان شان به حساب می آمده است، امروزه ما نیز باید لبنیات را از منابع اصلی تغذیه خود به حساب آوریم.
    همان قدر برای اهمیت شیر کافی است که نوزادی که به دنیا می آید و دوران اصلی رشد خود را می گذراند، فقط با شیر تمام نیاز بدنش تامین می شود و هیچ احتیاجی به غذای دیگری ندارد.
    مردان از بدو تولد یک دوران شیرخوارگی داشته اند ولی زنان چهار دوران شیرخوارگی دارند: ۱-تولد و رشد ۲-حاملگی ۳- شیردهی ۴-بعد از ۳۵ سالگی. زنانی هنرمنداند که بتوانند با لبنیات غذاهای متعدد و خوشمزه بپزند و افراد خانواده را ارغیب به خوردن اینگونه غذاها به جای ساندویچ ها، پفک، چیپس و شکلات ها و … کنند.
    در استرالیا، هفته ای به عنوان هفته ملی سلامتی استخوان ها با تاکید بر مصرف شیر و فرآورده های آن برای پیشگیری از پوکی استخوان اعلام شده است. در این هفته در سال ۲۰۰۴ میلادی توجه ویژه ای به دختران نوجوان و جوان شد.
    دوران نوجوانی مهم ترین دوره برای تقویت استخوان هاست. در این دوران استخوان ها سریع رشد می کنند و تامین کلسیم از طریق شیر در استحکام آنها بسیار موثر است.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    شادي در خانه

    اگر مي‌خواهي خانه‌اي شاد داشته باشي بايد خانه‌ات تميز و مرتب باشد.
    اگر در خانه‌اي آرام و مرتب و با نظم زندگي كنيد، قاعدتا وقتي به درون آن قدم مي‌گذاريد احساس خوبي خواهيد داشت و مي‌توانيد بهتر مسائل و مشكلات خود را حل كنيد. بعضي اوقات وقتي به خانه‌اي وارد مي‌شويم احساس بدي به ما دست مي‌دهد و حس مي‌كنيم چقدر آن خانه سرد و بي‌روح است. دليل آن چيدمان بد و شادي در آنجاست؛ برعكس در بعضي خانه‌ها احساس خوبي به ما دست مي‌دهد و ناخودآگاه در آنها احساس شادي مي‌كنيم، حال با خود مي‌پرسيد، خب چه طور به اين فرآيند برسيم، بنابر اين نكات زير را بخوانيد:


    vخانه را مرتب كنيد تا پر از شادي شود
    از يك اتاق شروع كنيد و هر چه و لوازم غيرضروري داريد مثل سي‌دي‌هاي اضافي، كتاب، لباس و وسايلي كه استفاده نمي‌كنيد، جمع كنيد، بفروشيد، هديه بدهيد يا همه را دم در بگذاريد. ماهي يك بار و در يك روز معين اين كار را انجام بدهيد.
    به سراغ كمد لباس‌هايتان برويد و لباس‌هايي را كه شش ماه است نپوشيده‌ايد (غير از لباس‌هاي مخصوص مراسم و مناسبت‌هاي خاص) جدا كنيد، همه را به افراد نيازمند ببخشيد. به اين ترتيب جا براي لباس‌هاي نو باز مي‌شود. شش ماه يك بار اين كار را انجام بدهيد.
    به اسباب و اثاثيه شخصي و اموال خود خيلي دل نبنديد و نسبت به آنها احساس مالكيت نداشته باشيد. خوب مي‌دانيد كه ما انسان‌ها نمي‌توانيم چيزي را با خودمان به آن دنيا ببريم، پس عادت كنيد به دارايي‌هاي‌تان وابسته نباشيد و زودتر از آنها دل بكنيد. اسباب و اثاثيه‌هايي را كه به ندرت از آنها استفاده مي‌كنيد و بي‌خودي جمع كرده‌ايد يا بفروشيد يا ببخشيد. اين قانوني طلايي است.
    ديوارها، پنجره‌ها و درها را از گرد و غبار و تار عنكبوت پاك كنيد. در صورت امكان ديوارها را رنگ كنيد و سپس تغيير دكوراسيون بدهيد. مبلمان، تابلوها و ديگر وسايل را گاهي جابجا كنيد اين كار باعث پراكندن شادي در خانه مي‌شود.
    طوري وسايل خانه را بچينيد كه فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. مبلمان را طوري بچينيد كه جلوي نور را نگيرد. وسايل را در كمدها و كابينت‌ها بگذاريد تا محيط به هم ريخته نباشد.وچند چراغ تزييني زيبا روي كابينت بگذاريد.
    چند گل و گلدان طبيعي و زيبا در سالن بگذاريد. اگر باغچه داريد، در آن گل و درخت بكاريد.


    vيك حركت موثر و خلاق
    به جاي اين‌كه پاي تلويزيون بنشينيد، كاري موثر و خلاق انجام دهيد. يعني چه؟
    امروزه تماشاي تلويزيون نوعي اعتياد شده است. كاري كه هيچ سودي ندارد و آدم را تنبل و چاق مي‌كند. اگر فرزندانمان را از كودكي عادت بدهيم كه زياد پاي تلويزيون ننشينند و به جاي آن كتاب بخوانند، نقاشي كنند، شعر يا آهنگي بسازنند يا هر كار خلاق ديگري انجام دهند، به آنها ياد داده‌ايم كه از بخش خلاق مغز (نيمكره راست) استفاده كنند. از آنجايي كه خلاقيت محدويت ندارد هر چه كودكان بيشتر از آن استفاده كنند خلاق‌تر مي‌شوند و وقتي خلاقيت به خرج دهند احساس شادماني مي‌كنند.بنابراين بايد مغز خلاق خود را پرورش بدهيد تا بتوانيد كارهاي مهم و بزرگ انجام دهيد. به جاي تماشاي زياد تلويزيون، فقط برنامه‌هايي را ببينيد كه دوست داريد و از آن لذت مي‌بريد. سعي كنيد بيشتر كارهاي مفيد و سودمند انجام دهيد.


    vمراقبت از گياهان خانگي
    برگ گياهان خانگي را با يك گردگير كه از جنس پر ساخته شده، گردگيري كنيد.
    براي تميز كردن برگ‌ها از گليسيرين استفاده كنيد، چرا كه براي درخشندگي و شفافيت برگ‌ها، هيچ ماده‌اي بهتر از گليسيرين وجود ندارد چند قطره گليسيرين را روي پارچه‌اي بريزيد و به آرامي روي برگ‌ها بماليد. گليسيرين به مراتب از روغن زيتون بهتر است چرا كه خاك را به خود نمي‌گيرد. همچنين مخلوط آب و شير به مقدار مساوي هم يك ماده عالي براي برق انداختن گياهان خانگي است.
    اگر مي‌خواهيد گل‌هاي شما تا آمدن مهمان‌ها تر و تازه و شاداب بماند، انتهاي ساقه آن دستمال مرطوبي بسته و درون يخچال بگذاريد، با اين كار مدت بيشتري تازه خواهند ماند.
    آبي كه به گلدان‌ها مي‌دهيد، بهتر است از لحاظ درجه حرارت، با دماي اتاق تطبيق داشته باشد. براي اين كار، آب را در ظرفي ريخته و بگذاريد چند ساعت در اتاق بماند، تا هم حرارت آن متعادل شود و هم اين‌كه «كلر» موجود در آن ته‌نشين شود، برخي تصور مي‌كنند كه آب، هر چه سردتر باشد، بهتر است، در حالي كه اين تصور درست نيست و آب سرد امكان دارد به گياه آسيب برساند.
    آبي كه تخم‌مرغ‌ها را در آن پخته‌ايد دور نريزيد، زيرا اين آب سرشار از املاح معدني است و محلول گوارايي براي گياهان به شمار مي‌رود.
    آب تصفيه شده (يعني آب لوله‌كشي) داراي مقداري «كلر» است كه به عنوان ضدعفوني به كار مي‌رود، و اين آب، براي گل‌ها چندان مفيد نيست. بنابراين آب لوله‌كشي را درون ظرفي ريخته، بگذاريد يك روز بماند تا كلر آن ته‌نشين شود، سپس گلدان‌ها را آب بدهيد، اين كار از قهوه‌اي شدن نوك برگ‌ها جلوگيري خواهد كرد.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    ۱۸ روش طلایی

    چگونه از باتری لپ تاپ و نوت بوک خود بهتر استفاده کنیم

    امروزه لپ تاپ ها بین کاربران از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند اما شارژ باتری و به نوعی شارژ کردن آن تبدیل به یک معضل اساسی برای کاربران شده است تا آنجا که همه باید همیشه نگران از هوش رفتن لپ تاپ خود هنگام کار باشند. در این مطلب سعی داریم شما را با چند روش جهت اطمینان از شارژ لپ تاپ آشنا کنیم.

    ۱) یک نکته بسیار مهم که باید هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه داشته باشیم آن است که پس از خرید لپ تاپ از آن استفاده کنید تا کاملاً شارژ تمام کند. وقتی که خاموش شد آن را برای ۱۲ ساعت روی شارژ بگذارید.

    ۲) دیفراگ منظم؛ هارد شما کارش را هر چه سریع تر انجام دهد، تقاضای کار کمتری برای هارد و باتری تان ارسال خواهد شد. با انجام مرتب سازی منظم هارددیسک لپ تاپ تان کارایی آن را تا حد ممکن افزایش دهید. البته توجه داشته باشید هنگام دیفراگ کردن حتماً لپ تاپ تان به برق وصل باشد. این مرتب سازی باعث می شود هرگاه درخواستی برای استفاده از هارد فرستاده می شود، کار با سرعت بالاتری انجام شود و مصرف برق هارد به نوعی کمتر شود و به این ترتیب باتری مدت زمان بیشتری به کار خود ادامه دهد.

    ۳) به این مساله توجه داشته باشید که نور صفحه نمایش تان را کم کنید چرا که امروزه اغلب لپ تاپ ها دارای قابلیت کم کردن نور صفحه نمایش هستند. برخی هم حتی دارای قابلیت بهبود کارکرد سی پی یو و سیستم خنک کننده هستند. پس میزان مصرف انرژی آنها را تا حد اقل ممکن کاهش دهید، تا بالاترین میزان عمر باتری را داشته باشید.

    ۴) نرم افزارهایی را که در پس زمینه سیستم عامل تان اجرا می شوند خاموش کنید. همه این برنامه ها بر میزان لود سی پی یو می افزایند و به سرعت شارژ باتری تان را کاهش می دهند. همچنین برنامه های غیرضروری را که در نوار ابزار پایین دسک تاپ در حال اجرا هستند، ببندید. برای این کار به منوی Start بروید و گزینه Run را انتخاب کنید. در پنجره باز شده کلمه msconfig را تایپ کنید و اینتر را بزنید. حال تب Startup را انتخاب کنید. در اینجا تیک کنار برنامه هایی را که به لود شدن دائم آنها نیازی ندارید بردارید. مثلاً برنامه آنتی ویروس شما باید دائماً در حافظه لود شود، اما مثلاً برنامه Quick Time نیازی به باز بودن دائم ندارد.

    ۵) ابزارهای خارجی غیرضرور را به لپ تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB (مانند موس) باتری لپ تاپ تان را خالی می کند. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، خاموش شان کنید. شارژ دیگر وسایل از طریق لپ تاپ (مانند Ipod) هنگامی که لپ تاپ از باتری استفاده می کند، موجب خالی شدن شارژ آن می شود. اگر نیازی به کارت شبکه بیسیم و بلوتوث تان ندارید آنها را هم خاموش کنید زیرا هنگام روشن بودن به طور خودکار دائماً برای یافتن شبکه جست وجو می کنند و این کار میزان بسیار زیادی انرژی باتری را مصرف می کند.

    ۶) رم سیستم تان را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می دهد به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش هایتان را بیشتر با رم انجام دهید. حافظه مجازی برای انجام پردازش ها از هارد استفاده می کند و کارایی مصرف انرژی آن بسیار پایین است. توجه داشته باشید افزودن رم باعث افزایش مصرف انرژی می شود، اما کارایی آن بیشتر از برنامه های شبیه سازی است که حافظه مجازی را ایجاد می کنند.

    ۷) هارد درایو و ابزارهای سی دی و دی وی دی را خاموش کنید. میزان مصرف انرژی سی دی و دی وی دی درایو ها از هارد هم بیشتر است. وجود سی دی در درایو باعث مصرف بیشتر می شود، حتی اگر از آن استفاده هم نشود. تا جایی که ممکن است سعی کنید به جای درایو نوری از برنامه های درایو مجازی استفاده کنید.

    ۸) اتصالات باتری را تمیز نگه دارید. هر دو ماه یک بار پارچه یی را به الکل آغشته و اتصالات فلزی باتری را تمیز کنید. این کار راندمان جابه جایی انرژی بین باتری و لپ تاپ را بالا می برد.

    ۹) از باتری تان مراقبت کنید. باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید. هر بار باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر طی یک تا دو هفته استفاده کنید. همچنین شارژ باتری های Li-On را هیچ گاه کاملاً خالی نکنید. در صورتی که از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنید، اجازه دهید کاملاً خالی شوند و سپس آنها را شارژ کنید. باتری های جدید NiMH نیازی به این کار ندارند و باتری های Lithium-ion از آن هم بهترند.

    ۱۰) هایبرنت به جای استند بای؛ اگر کامپیوترتان در طول روز مدتی بدون استفاده است، آن را به گونه یی تنظیم کنید که پس از مدت معینی وارد وضعیت استند بای شود. اگرچه قرار دادن لپ تاپ در حالت استند بای باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود و همچنین سریعاً به حالت آماده به کار برمی گردد، اما به هیچ وجه کارایی آن به اندازه صرفه جویی انرژی در حالت هایبرنت نیست. هایبرنت کردن سیستم در عین حال که باعث حفظ دوره کاری تان می شود، ابزارهایتان را کاملاً خاموش می کند تا استفاده انرژی نداشته باشند.

    ۱۱) دمای عمومی سیستم تان را پایین نگه دارید. لپ تاپ در دماهای پایین تر کارایی بهتری خواهد داشت. هرچند وقت یک بار منافذ هوا را با یک پارچه یا تمیز کننده صفحه کلید پاک کنید یا اینکه هر سال یک بار آن را برای سرویس ببرید.

    ۱۲) تنظیمات انرژی را بهینه سازی کنید. در کنترل پنل ویندوزتان از طریق گزینه Power Option میزان مصرف انرژی را بهینه کنید. برای نتایج مناسب گزینه Max battery را انتخاب کنید.

    ۱۳) از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید. هنگامی که از باتری استفاده می کنید، هر بار فقط یک کار را انجام دهید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هنگامی که روی یک صفحه گسترده کار می کنید، برنامه ای میل تان هم در حال کار است؛ همزمان به موسیقی هم گوش می دهید. ذهن تان را روی یک کار متمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، قبل از اینکه هیچ کاری به پایان برسد باتری تان خالی شده است.

    ۱۴) کارهای ساده را از لپ تاپ تان بخواهید. فعالیت هایی مانند چک کردن ای میل و پردازش متن بسیار کمتر از بازی ها و پخش دی وی دی مصرف انرژی دارند. اگر هنگام مسافرت تنها یک باتری شارژ شده دارید، در مورد نحوه کارتان عاقلانه تر فکر کنید.

    ۱۵) اگر امکان آن را دارید برای خودتان لپ تاپ های بهتری خریداری کنید چرا که هم اکنون به جایی رسیده ایم که کارخانه های سازنده صحبت از باتری های یک روز کامل می کنند و لپ تاپ های کاربردی تری به بازار می آیند. سعی کنید لپ تاپ قدیمی تان را با مدل های جدیدتر و کاراتر جایگزین کنید.

    ۱۶) عملکرد ذخیره خودکار را خاموش کنید. قابلیت ذخیره خودکار مایکروسافت ورد و اکسل بسیار مناسب هستند اما برای انجام منظم این کار هارد باید بیشتر کار کند و مصرف انرژی آن بالا می رود. البته اگر آن را خاموش کنید، بهتر است هنگامی که باتری ضعیف است این قابلیت را دوباره روشن کنید تا قبل از اینکه سیستم تان بیهوش شود کارهایتان ذخیره شوند. ضمناً درخصوص استفاده از این نکته دقت بیشتری به خرج دهید تا اطلاعات تان را از دست ندهید.

    ۱۷) میزان انجام کارهای گرافیکی را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با تغییر رزولوشن صفحه نمایش و خاموش کردن قابلیت های تفننی گرافیک انجام دهید. امروزه کارت های گرافیک هم اندازه یا حتی بیشتر از هارد دیسک مصرف انرژی دارد.

    ۱۸) همیشه هنگام مسافرت حداقل دو باتری شارژ شده را به همراه داشته باشید.در پایان نیز به این نکته توجه داشته باشید هر چه مراقب شارژ باشید احتمال دارد برای یک لحظه سیستم شما دچار مشکل شود و به نوعی هنگ کند که شما ناگزیر هستید سیستم را خاموش کنید بنابراین کلیدی ترین کار همانا ذخیره کردن مرتب است تا دچار پشیمانی نشوید.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چرا سيستم پيامك مختل شده است؟


    .: سوال:

    چرا از پنجشنبه 21 خرداد يعني روز قبل از انتخابات تا امروز كه ده روز از انتخابات مي‌گذرد، سيستم پيامك قطع است؟ آيا اين كار به دليل بي‌خبر نگه‌داشتن مردم از يك نوع كودتا نيست؟ با توجه به اينكه ناظران ستاد آقاي موسوي قرار بود روز انتخابات با پيامك تخلفات را گزارش كنند، چرا با قطع پيامك‌ها مانع كار ناظران آقاي موسوي شدند؟ چرا اينترنت برخي روزها كم سرعت شد و چرا برخي سايت‌ها فيلتر است و چرا روي ماهواره‌ها پارازيت مي‌فرستند؟
     

    .: پاسخ:

    عبارات فوق مجموعا حاوي 6 سوال است كه در افكار عمومي مطرح شده برخي از آنها پاسخ روشني دارند و برخي را بهتر است مقامات رسمي پاسخ دهند. مجموعا براي اين 6 سوال مي‌توان اين پاسخها را ارايه كرد:


    1 – علت قطعي سيستم پيامك
    متاسفانه در اين دوره از انتخابات ، جنگ رواني ، بسيار گسترده و البته زشت و پليدي بصورت توليد و توزيع انبوه شايعات و ادعاهاي دروغ شكل گرفته بود و با پيامك در جامعه منتشر مي‌شد. گستردگي توليد و انتشار شايعات پيامكي در روز 5 شنبه 21 خردادماه (روز منع تبليغات) به حدي رسيد كه حتي دفتر رهبر انقلاب ناچار به انتشار اطلاعيه رسمي در عصر روز 5 شنبه و تكذيب شايعات منسوب به ايشان شد.
    ادامه توليد و انتشار اين پيامك‌ها مي‌توانست بر سلامت انتخابات تاثير بگذارد. به عنوان مثال اگر پيامكي با محتواي «فلان نامزد به نفع ديگري كناره‌گيري كرد» منتشر مي‌شد، نه فقط مي‌توانست سلامت انتخابات را مخدوش كند بلكه ظلم بزرگي به يكي نامزدها روا داشته مي‌شد. علاوه بر اين در روزهاي منتهي به 21 خرداد ، برخي ستادها با توليد و انتشار پيامك‌هايي ، نامزد خود را پيروز قطعي انتخابات معرفي مي‌كردند كه تداوم اين كار احساس پيروزي در جامعه پيامك گيران را تقويت و نتيجه واقعي آراي كل كشور را برايشان غيرقابل باور مي‌كرد كه البته زمينه‌ساز رواني آشوب‌هاي اخير هم شد.
    تداوم قطع پيامك‌ها بعد از انتخابات را هم طبعا بايد پيشگيري از سوء استفاده آشوبگران و هدايت كنندگان سازماندهي كنندگان آشوبها دانست.


    2 – اخلال در كار ناظران آقاي موسوي با قطع شبكه پيامك‌ها
    شايد قطع شبكه پيامك كشور در روز انتخابات در كار ناظران آقاي موسوي اختلال ايجاد كرده باشد اما با توجه به اينكه در روزهاي حساس و شلوغ از نظر تبادل پيام‌ها (مانند عيدنوروز) ، پيامك‌ها با تاخير ارسال مي‌شود، جاي اين سوال باقي است كه چرا ستاد آقاي موسوي براي انتقال اطلاعات تخلفها، قصد داشتند از پيامك استفاده كنند؟! آيا به اين نكته ساده «تاخير در ارسال پيامك‌ها در روزهاي شلوغ» توجه نكرده بودند و يا اينكه موضوع قطع پيامك‌ها را بهانه‌اي و مدركي تقلبي دانستن نتيجه انتخابات قرار داده‌اند؟


    3 – كندي اينترنت و فيلتر كردن سايت‌ها
    در روزهاي منتهي به انتخابات و ايام بعد از آن، كاربران فارسي زبان و ايراني در اينترنت بسيار زياد شده است و همان سوء استفاده از شبكه پيامك در برخي سايت‌ها و وبلاگ‌ها را هم شاهد بوده‌ايم. با اين حال فيلتر كردن سايت‌هاي خبري يكي از نامزدها كار اشتباهي بود كه جبران شد. به نظر مي‌رسد اگر مسوولان وزارت كشور و شوراي نگهبان نسبت به شايعات و سوالات بعضا منطقي ايجاد شده در اذهان حساس تر باشند و به سرعت به شايعات پاسخ داده و پاسخهاي قانع كننده و ايجاب كننده‌اي به سوالات مطرح شده بدهند، نيازي به فيلتر كردن سايت‌هاي دروغپرداز و شايعه پراكن نخواهد بود.
    آنچه مسلم است هر چند برخي طرفداران نامزدها بسيار متعصب هستند و حرف نامزد خود را از هر دليل و منطقي بالاتر مي‌دانند، اما اكثريت قريب به اتفاق مردم و افكار عمومي ايران، منصف و منطقي هستند و با ارايه اطلاعات صحيح و قانع كننده ، مجاب مي‌شوند.


    4 – پارازيت روي ماهواره‌ها
    صرفنظر از ممنوعيت قانوني استفاده ازماهواره در كشور ما در روزهاي اخير برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي به طور رسمي و علني در خدمت آشوبگران قرار گرفته‌اند و حتي طرز تهيه بمب دست ساز و آتش زدن سطل‌هاي زباله و ايجاد رعب و ناامني را آموزش مي‌دهند و بينندگان خود را به ايجاد آشوب و ناامني تحريك مي‌كنند. اخلال در امواج چنين شبكه‌هايي با هدف جلوگيري از سازماندهي كردن آَشوبگران و اقدامي صحيح ارزيابي مي‌شود.
    مجموعا به نظر مي‌رسد در كشور ما مقررات مديريت بحران، شفاف و روشن نيست. در برخي كشورها مثل آمريكا، فرمانداران ايالات‌ها اجازه دارند در مواقع بحراني مثل وقوع زلزله، با «بحران زده» اعلام كردن يك منطقه خاص در مدتي خاص، برخي آزادي‌هاي شهروندان را نقص كنند. تجربيات بحران اخير نشان داد كه جاي مقررات مشابهي در كشور ما خالي است تا در مواقع بحراني، مردم بدانند كدام يك از آزادي‌هاي مدني تا چه حدي و تا چه زماني نقض خواهد شد و چه رفتارهايي جرم خواهد بود و مجازات آنها چه خواهد بود و حدود اجازه نيروهاي امنيتي براي سركوب آشوبگران و محدوديت‌هاي ارتباطي (نظير ارسال پيامك يا اينترنت) تا چه حد خواهد بود. با فروكش كردن اين بحران، تدوين اين مقررات بايد از جمله آموزه‌هاي بحران اخير باشد.
     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1641- هرچه باداباد امشب من به می لب مي زنم دم زنام نامی زيبای حيدر میزنم،می كه من ميگويم الطاف علیست مستی اين می فقط یک ياعلیست.(8878-0912)

    1642- ميگن دلتنگى قشنگترين هديه عشق است، حالا من با اين هديه قشنگ تو چه كنم؟ (6471-0916)

    1643- می‎دونی زیباترین خط منحنی دنیا چیه ؟لبخندیه که بی‎اراده رو لب‎های یه دوست نقش می‎بنده ، وقتی که می‎فهمه به یادشی ...!(5964-0913)

    1644- ميبيني دنيا چه زودگذره هموني كه امروز بهش ميگن بي بي يه وقتي ني ني بود فقط نقطه هاش جابجا شده. (6443-0918)

    1645- من كه گفتم این بهارافسردني/اين پرستومردني است/من كه گفتم اي دل بي بندوبار/عشق.یعنی،رنج،يعني انتظار/عشق خونت را دواتت ميكند/شاه باشي عشق ماتت ميكند/آهعجب كاري به دستم داد دل/هم شكست وهم شكستم داد دل. (5064-0918)

    1646- ماه گرفتگي ازفرداشروع ميشه منوكه گرفتن,مواظب باش تورونگيرن! (9709-0918)

    1647- ما شما را به زور چك و لقد به بهشت ميفرستيم.سوره ي ناجا -آيه ي110 (7610-0918)

    1648- یارو از پارتي برمي گشته به دوستش میگه دخترا خيلى با من حال میكردن اسم يه گل رو روي من گذاشته بودند همش ميگفتن اسگل بايد برقصه (0535-0918)

    1649- گرچه دنيا فراموش كند خاطره ها را، تو فراموش نكن خاطر ما را:-D (6471-0916)

    1650- كاش ميشد لحظه ها را قاب كرد روزهاي تيره رادر خواب كرد كاش دنيا تاهميشه مهربان وساده بود يابه آدمهاش رسم عاشقي آموخته بود كاش ميشد بامحبت قفل دل راباز كرد در كنار اشك ولبخند زندگي آغاز كرد (5064-0918)

    1651- كاش می شد به زمانی برگردم كه تنها غم زندگيم،شكستن نوك مدادم بود. (5581-0936)

    1652- قیمت شیرینی وكیک رفته بالا،قدرخودتوبدون کیک فنجونی،کپک نزنی!! (6578-0936)

    1653- قران به جز از وصف على آيه ندارد، ايمان به جز از حب على پايه ندارد. گفتا بروم سايه لطفش بنشينم، گفتا كه على نور بود سايه ندارد(4435-0935)

    1654- على در عرش بالا بىنظير است، على بر عالم و آدم امير است. (4435-0935)

    1655- عشق رابایدازماهی آموخت،که چه بی پایان بوسه هایش رانصیب آب میکند. (6578-0936)

    1656- عادت ماست كه بااهل وفا يارشويم رشته زلف بگيريم و وفادار شويم. (8574-0937)

    1657- شايد آنروز كه سهراب نوشت، تا شقايق هست زندگى بايد كرد خبرى از دل پر درد گل ياس نداشت. بايد اينطور نوشت:هر گلى هم باشد چه شقايق چه گل پيچك و ياس، تا نيايد مهدى زندگى دشوار است.اللهم عجل الوليك الفرج (4435-0935)

    1658- سه تاگل واسم خيلي عزيزه اول گل رزسرخ چون مظهر احساسه دوم شقايق چون دلش مثل دلم خونه سوم گلي كه داره اين پيغامروميخونه(1981-0915)

    1659- سلامتي رفيقايي كه تو درياي مردونگي غرق ميشن ولي از پل نامردي رد نميشن (4435-0935)

    1660- سلام از برنامه 90 مزاحمتون ميشم، ميخواستم بگم شما به عنوان بهترين گل سال انتخاب شديد. (4435-0935)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    کارت‌هایی برای پرداخت!

    اصطلاح کارت پرداخت به طور معمول توسط افراد، برای انواع مختلف کارت‌های پلاستیکی که برای خرید استفاده می‌شود، به کار می‌رود. بخش عمده کارت‌های پرداخت را کارت‌های اعتباری (Credit Card)، بدهی (Debit Card) و شارژ (Charge Card) تشکیل می‌‌دهند.
    در کشور آمریکا بیش از ۷۰۰ میلیون کارت پرداخت وجود دارد. در سال‌های اخیر، آمریکاییان بیش از ۸۵۰ میلیون دلار از طریق کارت‌های پرداخت خود مبادله کرده‌اند و به طور کلی حجم مبادلات سالانه از طریق کارت‌های پرداخت ۱۲ میلیارد دلار است. شرکت‌های معروف آمریکایی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند، عبارتند از: American Express، Discovery، Master Card و Visa. در ایران کارت‌های پرداخت توسط بانک‌های دولتی و خصوصی تهیه و توزیع می‌شوند و چند سالی است که در بین مردم رواج یافته.


    ● کارت‌های اعتباری (Credit Card):
    عمومی‌ترین شکل پرداخت‌های الکترونیکی آنلاین در خارج از ایران استفاده از کارت‌های اعتباری است. یک کارت اعتباری به دارنده آن اجازه می‌دهد تا سقف معینی خرید کند. یک کارت اعتباری مانند Visa یا Master Card دارای محدودیت پرداخت بر اساس میزان اعتبار گذشته افراد است. این کارت‌ها تقریبا ۵۰ و ۳۰ درصد حجم خرید کارت‌های پرداختی را دارند. استفاده‌کننده‌گان کارت‌های اعتباری می‌توانند در موعد مقرر تمام بدهی خود را یکجا پرداخت یا به طور اقساطی نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند. صادرکننده کارت اعتباری روی باقیمانده پرداخت نشده حساب از دارنده کارت بهره می‌گیرد. استقبال گسترده‌ از این نوع کارت‌ها باعث شده ضمانت‌هایی را برای مشتری و فروشنده به وجود آورد. یک مشتری که کالایی را از طریق اینترنت و با کارت اعتباری خرید کرده است می‌تواند تا ۳۰ روز نسبت به فسخ معامله اقدام کند، هرچند در ایران این امر متداول نیست. این کارت‌ها همچنین در فروشگاه‌ها از طریق پایانه‌های POS قابل استفاده است همچنین می‌توان بهای کالای خریداری شده را پرداخت کرد. البته باید توجه داشت که پرداخت‌های اینترنتی نیازمند امنیت فوق‌العاده بالاتری نسبت به پرداخت‌های معمولی هستند، زیرا صاحب کارت حضور فیزیکی ندارد و نمی‌تواند از صحت انجام معامله نسبت به زمانی که در فروشگاه و در کنار صندوق پرداخت قرار دارد اطمینان حاصل کند. کارت‌های اعتباری معمولا هزینه سالانه ندارند اما روی مانده پرداخت نشده حساب از نرخ بهره بالایی برخوردارند به خصوص اگر تاخیری در پرداخت شکل گیرد از نرخ بهره بالاتری برخوردار می‌شوند. بتازگی در ایران بعضی از بانک‌ها شروع به تولید این‌گونه کارت‌ها کرده‌اند. از جمله این بانک‌ها می‌توان از بانک پارسیان نام برد که کارت‌های اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون ریال را به دارندگان حساب‌هایی که اعتبار آن‌ها برای بانک به اثبات رسیده و متقاضی استفاده از این کارت‌ها هستند تحویل داده است (در حال حاضر به علت عدم پرداخت اقساط صاحبان این کارت‌ها، بانک آن‌ها را غیرفعال کرده است).


    ● کارت‌های بدهی (Debit Card):
    این کارت‌ها شبیه کارت‌های اعتباری هستند با این تفاوت که در کارت‌های اعتباری رقم خرید از مقدار اعتبار اعطا شده توسط بانک کسر می‌شود. در کارت‌های بدهی شخص باید به مقدار خرید انجام شده، پول در حساب خود داشته باشد و رقم خرید به طور مستقیم از حساب بانکی وی (جاری یا سپرده) کسر می‌شود. در خارج از ایران کارت‌های بدهی معمولا از طرف بانک صادر می‌شوند، اما با موافقت توزیع‌کنندگان بزرگ کارت‌های اعتباری (موسسه گشایش گر) مانند Visa یا Master نام آن‌ها روی این کارت‌ها نوشته می‌شود. البته در ایران کارت‌ها توسط و به نام بانک صاحب حساب صادر می‌شود.
    در حال حاضر بانک‌های ایران به دلیل عدم ریسک پرداخت نشدن وجوه ترجیح می‌دهند از کارت‌های بدهی به جای کارت‌های اعتباری استفاده کنند. بنابراین این کارت‌ها در ایران برخلاف سایر کشورها رواج یافته است. هر چند در اصطلاح عموم به این کارت‌ها نیز کارت اعتباری می‌گویند اما با توضیحات فوق تفاوت این دو کارت مشخص می‌شود.


    ● شارژ کارت‌ها (Charge Card):
    این کارت‌ها تلفیقی از کارت‌های اعتباری و بدهی هستند به این معنی که مانند کارت‌های بدهی محدودیت پرداخت ندارند (البته تا حد موجودی حساب کارت) و از مبلغ هزینه شده توسط صاحب کارت در پایان ماه از حساب صاحب آن کسر می‌شود. کارت‌هایی که توسط شرکت American Express و Diners Club صادر می‌شوند از این نوع کارت‌ها هستند.
    البته به جز کارت‌های مذکور، انواع دیگری از کارت‌ها مانند کارت خرید، کارت هوشمند و... وجود دارند که که در شماره‌های آینده در مورد آن توضیح خواهیم داد.
    با توجه به نگرانی مشتریان از سوءاستفاده از شماره کارت‌های پرداخت خود توسط فروشندگان، بعضی از شرکت‌ها به ارایه کارت‌های پرداخت که شماره یک‌بار مصرف دارند، اقدام کرده‌اند. این کارت‌ها که کارت‌های یک‌بار مصرف نیز نامیده می‌شوند به مشتریان یک شماره منحصربه‌فرد ارایه می‌دهند که فقط برای یک معامله دارای اعتبار است. این روش مانع سوءاستفاده فروشندگان از شماره کارت‌های مشتریان می‌شود.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان