به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1098 :: يکشنبه 14 تير 1388

www.mobin-group.com

لوگوهای برتر سال ۲۰۰۹

سلام مي کنم به همه شما دوستان عزيزم
پيشاپيش سالروز ميلاد حضرت امير و روز پدر را تبريک مي گم. به همين مناسبت مجله روزانه امروز ويژه تر از قبل تهيه شده که تقديم حضورتان مي گردد.

خب و اما مطلب امروز، سایت logolounge، بهترین طرح های لوگوی سال خود را معرفی کرده است. با وجود رکود اقتصادی این سال، لگو های تجای هنوز هم بیشترین بخش این لگو ها را تشکیل می دهند. اکثر طرح ها به جای اشکال پیچیده، از شکل های ساده و رنگ های روشن و شفاف استفاده کرده اند و طراحان به این وسیله، منظور خود را به صورت صریح و واضح به مخاطب منتقل کرده اند.
این مجموعه را در این صفحــــه ببینید.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • 55 کاغذديواري استثنائي!
  • کعبه شکافت؛ ویژه نامه ولادت حضرت امام علی علیه السلام
  • برترين تصاوير ويمبلدون 2009
  • جديدترين مدل لباسهاي مجلسي براي خانومها
  • مایکل جکسون در وصیت نامه اش چی نوشته؟
  • معرفي و دانلود فيلم : ميليونر زاغه نشين
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : فستيوالهاي بزرگ
  • جديدترين نسخه از کارتون پرطرفدار عصر يخبندان
  • آلبوم جدید و بسیار زیبا و شاد مهرداد با نام خوشکلا 5
  • کنسرت جدید و زیبای شادمهر عقیلی
  • تیتراژ بسیار زیبای فیلم سینمایی درباره ی الی
  • بهترين نرم افزار پخش فايلهاي صوتي و تصويري KMPlayer 2.9.4.1434
  • 51 بازي بلوتوث چند نفره!
  • بازی مفرح تنيس Portable Dream Match Tennis Pro 2.13
  • همسایه داری کن...!
  • فردوسی زنده است
  • بی تدبیری مدیران آستان قدس رضوی
  • کم کردن مصرف سیگار به شیوه ساعتی
  • People Browe، مرورگر انقلابی توییتر!
  • لجن زاری به نام فوتبال ایران
  • یادداشتی برای نسل های آینده
  • جديدترين شماره از ماهنامه House & Home
  • سریع ترین کارت حافظه جهان توسط سان دیسک عرضه شد
  • دوربین مخفي در کليد خودرو
  • مناسب ترین کیس! دختر بیل گیتس!
  • جامعه، طوطی بابایی و آزادی
  • چگونه وقت کافی برای انجام کارهای مورد علاقه پیدا کنیم؟
  • جلوه زیبای منزل با چیدمان درست اثاثیه
  • مهم‌ترین اصول زیبایی چهره
  • ویتامین‌هایی که پوست را شاداب می‌کند
  • چند قانون برای دوران نامزدی
  • جاسوس در خانه!
  • دلايل برتري حضرت علي (ع)  بر انبيا اولي العظم چيست؟
  • فنگ شويي چيست؟
  • و ...
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

55 کاغذديواري استثنائي!
کعبه شکافت
ویژه نامه «راسخون» بمناسبت ولادت حضرت امام علی علیه السلام
برترين تصاوير ويمبلدون 2009
50 تصوير واقعا ديدني
کوهستانهاي رويايي
تصاويري از جديدترين خوروي نيسان
جديدترين مدل لباسهاي مجلسي براي خانومها
انقلاب فتوشاپ (2009-1988)
شما ناگزیر نیستید پله پله بالا بروید!
25 تصوير پرتره ديدني (از جنوب شرق آسيا)
9 سفر ريلي بينهايت ديدني
10 مجسمه چهره بر روي شن
تصاوير ديدني از اماکن تاريخي شيراز
قلب عرش
ويژه نامه «تبيان» بمناسبت ولادت اميرالمونين علي عليه السلام
پی سی پدیا
یک دانشنامه آزاد برای علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT)

 

 

www.mobin-group.com

با حضور در دفتر رییس جمهور؛
لاریجانی انتخاب مجدد احمدی‌نژاد را تبریک گفت

رییس مجلس شورای اسلامی، انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد را به سمت ریاست جمهوری تبریک گفت.
به گزارش حيات به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته (شنبه) با حضور در دفتر رییس‌جمهور پیروزی مجدد احمدی‌نژاد در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را تبریک گفت.

انتشار صورت‌جلسه بازجویی‌های صدام حسین

بر اساس گزارش "اف بی آی" این اسناد شامل ۲۷ صورت‌جلسه با صدام حسین است. این صورت‌جلسه گفت‌و‌گوهای متعدد با صدام حسین را شامل می‌شود که از ژانویه تا ژوئن ۲۰۰۴ در یک بازداشتگاه زیر نظر نیروهای آمریکایی در نزدیکی بغداد صورت گرفتند.

دیدگاه صدام در بازجویی
صدام حسن در بازجویی هایش، که بیشتر از طرف جرج پیرو، یکی از ماموران "اف بی آی" انجام می‌شده، گفته است که او یک‌بار دیگر نیز از این مخفیگاه استفاده کرده و آن حدود چهل سال پیش در سال ۱۹۵۹ پس از شرکت در کودتا در عراق بوده است.
دیکتاتور سابق عراق در بازجویی‌ها همچنین اعتراف کرده است که دو روز پس از حمله‌ی آمریکایی‌ها به عراق در روز نهم آوریل از پایتخت گریخته و به تدریج از محافظان‌اش جدا شده تا کسی به هویت‌اش پی نبرد.
صدام حسین در پاسخ به پرسش بازجو که آیا او افراد ی شبیه خود داشته که بعضی اوقات به جایش در مراسمی شرکت می‌کردند، با خنده می‌گوید: «اینها واقعیت ندارند و مثل فیلم سینمایی هستند».
صدام حسین اما حاضر نشده بود به این سوال پاسخی بدهد که آیا او از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم کشورش و همچنین مردم ایران استفاده کرده است یا نه. او در جواب به این پرسش گفته بود: «من حاضر نیستم خود را مجبور به جواب دادن به چنین سوالی کنم».
صدام حسین در این بازجویی‌ها پذیرفته بود که در رابطه با سازمان ملل متحد و مسئله سلاح‌های کشتار جمعی اشتباه کرده است، اما اطمینان داده بود که کشورش پس از جنگ خلیج در سال ۱۹۹۱ و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد خلع سلاح، تمام مفاد این قطعنامه را اجرا کرده است. او در ادامه از بازجویش در همین رابطه می پرسد: «اگر من چنین سلاح‌هایی در اختیار داشتم، آیا فکر می‌کنید اجازه می‌دادم نیروهای آمریکایی در کویت باقی بمانند؟ آیا فکر می‌کنید به آنها حمله نمی‌کردم؟»
صدام حسین در ارتباط با ایران نیز می‌گوید که او اگرچه مخالف سیاست آمریکا بود، اما بیشترین تهدیدها را نه از جانب آمریکا بلکه از جانب ایران می‌دانست.

موافقان و مخالفان اعدام صدام حسين
صدام حسین در سی‌ام دسامبر سال ۲۰۰۶ به دار آویخته شد. یک دادگاه ویژه او را یک ماه قبل از اجرای حکم، به‌خاطر قتل‌عام شیعیان غیرنظامی عراق به اعدام محکوم کرده بود.
اعدام صدام بازتاب وسيعى در سراسر جهان داشت. اگر آمريكا، عراق، اسرائيل و ايران اعدام ديكتاتور سابق عراق را اقدامى مثبت ارزيابى كردند، بسيارى نيز آن را نفى کردند.
جرج بوش، رئيس جمهور وقت آمريكا، اعدام صدام حسين را اقدامى بسيار مهم در جهت برقرارى دمكراسى در عراق دانست. حميد‌رضا آصفى، سخنگوى وقت ِ وزرارت امور خارجه ايران، اعدام صدام را پيروزى مردم عراق دانست و شيمون پرز نیز در اين مورد گفت كه پايان راه صدام نيز مثل زندگى آدولف هيتلر مشخص بود.
اتحاديه اروپا و واتيكان اما مخالفت خود را با اعدام ديكتاتور سابق عراق اعلام كردند. نماينده پارلمان روسيه نیز در اين مورد گفت كه اعدام صدام بنزینی‌ست بر آتش جنگ داخلى در عراق. سازمان حماس، اعدام صدام حسين را سوءقصدى سياسى و جنايتكارانه ارزيابى كرد. معمر قذافی، رهبر ليبی، سه روز عزاى عمومى براى مرگ صدام اعلام كرد.

مایکل جکسون در وصیت نامه اش چی نوشته؟

يک هفته پس از درگذشت مایکل جکسون، چگونگی برگزاری مراسم بزرگداشت وی هنوز در پس ابهام است. بنابر خبرها، خانواده‌ی مایکل در پی آماده‌کردن مقدمات مراسم به خاک سپاری او در شهر لس‌آنجلس هستند اما همچنان هیچ تأییدیه‌ی رسمی از سوی اعضای خانواده‌ی او اعلام نشده است.
از سوی دیگر موضوعی که این روزها در بسیاری از رسانه‌ها مطرح می‌شد، وضعیت حضانت سه فرزند مایکل بود که وصیت‌نامه این خواننده‌ی پرآوازه موسیقی پاپ به تمامی این پرسش‌ها پایان داده است. مایکل در وصیت‌نامه‌‌اش که تاریخ تنظیم آن به هفت سال پیش بازمی‌گردد، سرپرستی فرزندانش را به مادرش سپرده است و در صورت فوت مادرش، دایانا راس، خواننده و دوست صمیمی مایکل سرپرستی آنان را بر عهده خواهد گرفت.

نورلند بدون مایکل
نکته‌ی قابل توجه در وصیت‌نامه‌ی پنج صفحه‌ای مایکل، سهم نبردن پدر و همسر سابقش، دبورا راو از دارایی‌های اوست. بر طبق وصیت مایکل، دبورا که مادر دو تن از سه فرزند مایکل است، نه تنها سرپرستی حقوقی بچه‌ها، بلکه هیچ حقی را هم در سرپرستی امور مالی آنان بر عهده نخواهد داشت.

نمایی از مزرعه‌ی مایکل جکسون، "نورلند"
مایکل در وصیت‌نامه‌ی خود همچنین ذکر کرده است که او تعمدا هیچ حقی را برای همسر سابقش قائل نشده است. روزنامه‌ی وال استریت ژورنال همچنین نوشته است که پدر مایکل، جو جکسون نیز از ارث محروم شده است، اما دلایل آن در وصیت‌نامه نیامده است.
پیش‌تر خانواده‌ی مایکل جکسون به خبرنگاران اعلام کردند که "هیچ‌گونه خاکسپاری خصوصی یا عمومی در نورلند" (مزرعه‌ی مایکل) ندارند. این اظهار نظر از آن جا سرچشمه می‌گیرد که روزنامه‌ی "لس‌آنجلس تایمز" در سایت اینترنتی خود خبر داده بود که جسد مایکل به مزرعه وی منتقل شده و در حال حاضر خانواده‌ی وی برای خاکسپاری آن در "نورلند" مشغول مذاکره بری مراحل قانونی آن با مقامات محلی هستند.
رسانه‌های دیگر آمریکایی نیز گزارش داده بودند که یک روز پس از انتقال جسد به نورلند، به مردم اجازه‌ی خداحافظی با خواننده‌ی محبوبشان داده شده بوده است.

آب سردی برای هتل‌داران
درگذشت مایکل برای بیش از ۷۵۰ هزار نفر از طرفدارانش که از مدتها پیش با خرید بلیط کنسرت‌های او، می‌خواستند سلطان پاپ را بار دیگر از نزدیک ببینند، شوک بزرگی بود. در این بین برگزارکنندگان کنسرت گفته‌اند، پول این افراد به آنها بازگردانده خواهد شد. البته آنها می‌توانند بلیط این کنسرت‌ها را هم پیش خود نگه دارند، زیرا شاید روزی همین بلیط‌ها خود دارایی‌های با ارزشی به شمار روند. هواداران مایکل مجموعا در حدود ۶۴ میلیون یورو برای خرید بلیط‌های کنسرت بازگشت از هزینه کرده بودند.
از سوی دیگر وضعیت مالی برای هتل‌های نزدیک محل برگزاری کنسرت‌ها نیز چندان درخشان نیست و آنها با هجم زیادی از لغو رزو اتاق روبرو شده‌اند.
در این بین درگذشت مایکل تنها برای مسئولان شرکت‌های تهیه و ضبط موسیقی سودآور بوده است، زیرا آنها این روزها با هجوم مشتریانی مواجه شده‌اند که می‌خواهند با خریدن آلبوم‌های سلطان پاپ و شنیدن دوباره‌ی صدایش، یاد او را زنده کنند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

ميليونر زاغه نشين
Slumdog Millionaire

کارگردان: دني بويل. فيلمنامه: سايمون بيوفوي. موسيقي: آ. ر. رحمان. مدير فيلمبرداري: آنتوني داد منتل. تدوين: کريس ديکنز. طراح صحنه: مارک ديگبي. بازيگران: ديو پاتل[جمال ماليک]، مدهور ميتال[سليم]، فريدا پينتو[لاتيکا]، آنيل کاپور[پرم کومار]، عرفان خان[بازرس پليس]، سائوراب شوکلا[پاسبان سيرينيواس]. 120 دقيقه. محصول 2008 انگلستان، آمريکا. برنده جايزه تماشاگران از جشنواره آستين، برنده جايزه بهترين بازيگر/پاتل و نامزد جايزه بهترين موسيقي و گروه بازيگران از مراسم بلک ريل، برنده جايزه بهترين فيلم مستقل-بهترين کارگرداني-بهترين بازيگر مرد تازه کار/پاتل و نامزد جايزه بهترين فيلمنامه-بهترين دستاورد تکنيکي در زمينه فيلمبرداري و بازيگر خوش آتيه از مراسم فيلم هاي مستقل بريتانيايي، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري از مراسم Camerimage، برنده جايزه بهترين کارگرداني-بهترين فيلمنامه و بازيگر خوش آتيه/پاتل و نامزد جايزه بهترين فيلمبرداري-بهترين موسيقي و بهترين فيلم از مراسم انجمن منتقدان شيکاگو، برنده جايزه تماشاگران جشنواره شيکاگو، نامزد جايزه بهترين کارگرداني-بهترين فيلم-بهترين موسيقي و بهترين فيلمنامه از مراسم گولدن گلاب، نامزد جايزه بهترين بازيگر از مراس انجمن منقدان لندن، برنده جايزه بهترين کارگرداني از مراسم انجمن منتقدان لس آنجلس، برنده جايزه بهترين بازيگر کرد-بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه از انجمن ملي منتقدان آمريکا، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري از مراسم انجمن منتقدان نيويورک، نامزد 7 جايزه از مراسم ساتلايت، نامزد جايزه بهترين بازيگر از مراسم اتحاديه بازيگران، برنده جايزه بهترين کارگرداني و بهترين فيلمنامه از مراسم انجمن منتقدان ساوث وسترن، برنده جايزه انتخاب مردم از جشنواره تورنتو.
جمال ماليک، پسر يتم 18 ساله و يک از فقراي بمبئي در حال تجربه کردن بزرگ ترين حادثه زندگي خويش است. او در مقابل چشمان مردم هند که از تلويزيون ها او را نظاره مي کنند مهمان برنامه "چه کسي مي خواهد ميليونر شود؟" است و براي به دست آوردن 20 ميليون روپيه تلاش مي کند. اما وقتي نيمي از اين مبلغ را به چنگ آورده و برنامه براي استراحت ميان دو مرحله متوفق شده، پليس او را دستگير مي کند. چون پرم کومار مجري برنامه از وي به دليل تقلب شکايت کرده است. چون چگونه يک جوان فقير و زاغه نشين مي تواند پاسخ همه سوال ها را داشته باشد. آيا او يک متقلب است يا در زمان و مکان درست سوالي مناسب از او پرسيده شده که با دانسته ها وي وقف دارد؟
جمال براي بازرس پليس تعريف مي کند که چگونه مادرش در حمله هندو ها به مسلمانان کشته شد. اينکه چگونه او برادرش بي خانمان تر از قبل به دام تبهکاران افتادند. اينکه چطور با دخترک زاغه نشيني به نام لاتيکا آشنا شد. اينکه چرا پاسخ هاي درست را مي داند. اما از دادن پاسخ اينکه چرا در مسابقه شرکت کرده، طفره مي رود. بازرس پليس قانع مي شود که او فريبکار نيست و براي ادامه مسابقه او را به استوديو بازمي گرداند. جايي که هنگام دادن پاسخ آخرين سوال، هدف او از شرکت در مسابقه در برابر چشمان 60 ميليون تماشاگر روشن مي شود...

چرا بايد ديد؟
دني بويل متولد 1956 منچستر انگلستان است. از نيمه دهه 1980 با ساختن فيلم هاي تلويزيوني شروع به فيلمسازي کرده و کم و بيش مي شود او را در مقام کارگردان قسمت هايي از سريال بازرس مورس به ياد آورد. اما سال 1995 و اولين فيلم بلندش گور کم عمق بود که نگاه ها را به سوي او خيره کرد. فيلمي که با سه شخصيت اصلي در مکاني محدود مي گذشت و قدرت بويل در روايت و ايجاد تعليق خبر از تولد کارگرداني خوش آتيه مي داد. يک سال بعد وقتي قطاربازي به نمايش درآمد، ثابت شد که انتظارها بيهوده نبوده و سينماي انگلستان صاحب چهره متفکر تازه اي شده است. ولي سال هاي بعد و ساخت فيلم هايي چون ساحل و اين اوخر 28 روز بعد نشاني از آن تازگي و شادابي دو فيلم اول با خود نداشت. تا جايي که منتقدان به فيلم متوسطي چون ميليون ها در کارنامه وي نمره قبولي دادند و سه سال بعد با نمايش فيلم نا اميد کننده نورخوشيد آن را پس گرفتند. خوشبختانه ضربه کاري بوده و بويل در کمتر از يک سال موفق به جمع و جور کردن ذهن خود و ساخت فيلمي به طراوات آثار اوليه اش شده است.
ميليونر زاغه نشين که موفق شد در آخرين هفته سال ميلادي گذشته در تمام فهرست انتخاب هاي منتقدان مشهور جايي براي خود دست و پا کند، اگر از دريچه طنزآميز عنوان مقاله اسکات فونداس نگريسته شود تلاقي هاليوود و باليوود است. اما فيلم 15 ميليون دلاري بويل چيزي فراتر از تيتر شوخ است. فيلم سرشار از رنگ، موسيقي، کادرهاي به دقت فکر شده و قصه اي که به شيوه خاص بويل روايت مي شود. پر ضرباهنگ، پر سر و صدا و پر احساس که قهرمانش بچه و بعدها نوجوان مسلمان هندي است که زندگيش نمونه اي ميکروسکوپي از حيات ميليون ها هندي ديگر محسوب مي شود. سرشار از فقر، رنج و حسرت که اين يکي با هپي اند به پايان مي رسد و در سکانسي نقيضه وار تيتراژ پاياني با رقص و آواز دسته جمعي همراهي مي شود. اما تنها يک ميان نوشته کوچک همه اين روياها را به هم مي ريزد. بويل که در آغاز فيلم سوالي از تماشاگر پرسيده بود، جواب را به او عرضه مي کند. اين قصه ساختگي بود!
ولي تماشاگر و خود بويل مي داند که ميليون فقير زاغه نشين در هندوستان وجود دارند که نهايت آرزويشان مانند جمال ماليک خردسال داشتن امضاي آميتاب باچان بوده و هست. حتي اگر براي رسيدن به آن بايد از چاه مستراح عبور کرد. اما تاسف اينجاست که بويل هم از سطح عبور نمي کند. فيلم او نمايشگر همه وحشت هاي اين زندگي نيست و بيشتر خصلت هاي يک قصه پريوار را در خود دارد. يک قصه پريوار مدرن درباره گدايي که مي خواهد و مي تواند شاهزاده شود و به وصال محبوب هم برسد!
- بازي آنيل کاپور و ديو پاتل از نکات برجسته فيلم است، چيزي که در سينماي هند نادر است!
- فيلم بر اساس داستان سين جيم("Q & A") نوشته ويکاس سواروپ ديپلمات هندي ساخته شده است.
ژانر: جنايي، درام، عاشقانه.


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/243838607/SlmMill.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/243838895/SlmMill.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/243838546/SlmMill.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/243838223/SlmMill.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/243838612/SlmMill.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/243838866/SlmMill.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/243838362/SlmMill.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/243838146/SlmMill.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

فستيوالهاي بزرگ
Great Festivals

مستندي ديدني در مورد فستيوالهاي بزرگي که در طول سال
در سراسر دنيا برگزار مي شود (محصول Lonely Planet)


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Ice Age Dawn of the Dinosaurs (2009)

جديدترين نسخه از کارتون پرطرفدار عصر يخبندان


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

F4U.IA3.part01.rar
F4U.IA3.part02.rar
F4U.IA3.part03.rar
F4U.IA3.part04.rar
F4U.IA3.part05.rar
F4U.IA3.part06.rar
F4U.IA3.part07.rar
F4U.IA3.part08.rar
F4U.IA3.part09.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

خوشگلا - 5
باصداي مهرداد

آلبوم جدید و بسیار زیبا و شاد مهرداد با نام خوشکلا 5
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دانلود کنسرت

کنسرت جدید و زیبای شادمهر عقیلی

کنسرت جدید و فوق العاده زیبای شادمهر عقیلی
در Club Nokia Los Angeles با اجرای آهنگ ترس
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 20 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

تک موزیک

تیتراژ بسیار زیبای فیلم سینمایی درباره ی الی

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

بهترين نرم افزار پخش فايلهاي صوتي و تصويري KMPlayer 2.9.4.1434

اين نرم افزار را همه بايد داشته باشند!

نرم افزار QuickTime Player از شرکت Apple یک نرم افزار مالتی مدیا است که به شما اجازه پخش فایل های فیلم با پسوند .mov و خیلی از فرمت های دیگر که این نرم افزار از انها پشتیبانی می کند را می دهد. استفاده از این نرم افزار بسیار سهل و قابل درک است. پخش با کیفیت انواع رسانه های قابل پخش در شبکه به عنوان Streaming Medias و تشخیص سرعت اتصال به اینترنت شما برای تعیین کیفیت پخش این نوع فایل ها از قابیلیت های QuickTime Player است. این نرم افزار چند رسانه ای آنقدر ساده و حرفه ای است که از نصب و استفاده از آن لذت خواهید برد. امیدواریم از دانلود رایگان نرم افزار کویک تایم پخش کننده فایل های .mov لذت ببرید.

قابلیت های Quick Time
پخش فایل های 3gp
پخش فایل های mp4 , aac و فرمت های صوتی و تصویری دیگر
کنترل کننده های بسیار ساده و قابل کنترل
ظاهر کاربری بسیار پیشرفته
کنترل باس و تریبل برای فایل های صوتی و تصویری
کنترل بالانس صدا بین پخش کننده های چپ و راست
پشتیبانی از انواع فایل Streaming Media
پشتیبانی از h.264 Video
قابلیت تغییراندازه بی درنگ فایل ها هنگام پخش
پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ایکس پی , ویندوز ویستا, ویندوز 2003
رایگان بودن نرم افزار و قابلیت بروز رسانی خودکار به نسخه های بروزرسانی شده


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 12 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

51 بازي بلوتوث چند نفره!

51 بازي جذاب موبايل که مي تونيد از طريق بلوتوث با دوستانتان بازي کنيد


لينک دانلود (حجم فايل حدود 12 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی مفرح تنيس
Portable Dream Match Tennis Pro 2.13

يک بازي زيبا براي دوستداران تنيس
نسخه پرتاب و کم حجم

 

حداقل سیستم مورد نیاز:
Windows XP/Vista
DirectX 8
800 MHz
512 MB RAM


لينک دانلود (حجم فايل حدود 55 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

سلسله مراتب سازماني!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (ع) می فرمایند:

جُلُوسُ ساعَه عِنْدَ الْعُلَماءِ أحَبُّ إلَى اللّهِ مِنْ عِبادَهِ ألْفِ سَنَه، وَ النَّظَرُ إلَى الْعالِمِ أحَبُّ إلَى اللّهِ مِنْ إعْتِكافِ سَنَه فى بَیْتِ اللّهِ، وَ زیارَهُ الْعُلَماءِ أحَبُّ إلَى اللّهِ تَعالى مِنْ سَبْعینَ طَوافاً حَوْلَ الْبَیْتِ، وَ أفْضَلُ مِنْ سَبْعینَ حَجَّه وَ عُمْرَه مَبْرُورَه مَقْبُولَه، وَ رَفَعَ اللّهُ تَعالى لَهُ سَبْعینَ دَرَجَهً، وَ أنْزَلَ اللّهُ عَلَیْهِ الرَّحْمَهَ، وَ شَهِدَتْ لَهُ الْمَلائِكَهُ: أنَّ الْجَنَّهَ وَ جَبَتْ لَهُ.

یك ساعت در محضر علماء نشستن ـ كه انسان را به مبدأ و معاد آشنا سازند ـ از هزار سال عبادت نزد خداوند محبوب تر خواهد بود. توجّه و نگاه به عالِم از إعتكاف و یك سال عبادت ـ مستحبّى ـ در خانه خدا بهتر است. زیارت و دیدار علماء، نزد خداوند از هفتاد مرتبه طواف اطراف كعبه محبوب تر خواهد بود، و نیز افضل از هفتاد حجّ و عمره قبول شده مى باشد. همچنین خداوند او را هفتاد مرحله ترفیعِ درجه مى دهد و رحمت و بركت خود را بر او نازل مى گرداند، و ملائكه شهادت مى دهند به این كه او اهل بهشت است.

عدّه الدّاعى: ص 75، س 8، بحارالأنوار: ج 1، ص 205، ح 33.

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

پيام تبريك
متن پيام تبريك آقای فلانی به جناب آقاي دكتر احمدي نژاد:
رئيس جمخور منتخب و محبوب ملت ايران اسلامي، اي قشنگتر از پريا... تنها تو كوچه نريا... اصلاح طلبا دزدن كاپشنت رو ميدزدن... !!!!
 

اینجا
یه یارو میگن اینجا چی کار میکنی میگه پس کجا چی کار کنم!


اونجا رادیو است؟
غضنفر زنگ می زنه رادیو می گه الو آقا اونجا رادیو است؟ مجری می گه بله بفرمایید. می پرسه آقا الان صدای من داره پخش می شه؟ مجری می گه بله بفرمایید. می پرسه: یعنی الان صدای من توی نونوایی هم داره پخش می شه؟ مجری عصبانی می شه میگه آره دیگه حرفتو بزن. غضنفر می گه الو اکبر نون نخر ننت خریده!


M T N
میدونی M T N ایرانسل یعنی چی؟ یعنی مردم تلفن ندیده!


دلیل زنده بودن
اصفهانیه میره دکتر. دکتره بعداز معاینه کامل میگه: آقا تقریباً همه اورگانهای شما خرابند! من تعجب می کنم شما چه جوری تا حالا زنده موندین!؟
اصفهانیه: خب، آخه تا حالا نیومده بودم دکتر!!!!


مهم برد و باخت نیست!
کمیته ماست مالی گندگاری ها در مورد باخت تيم ملي فوتبال اعلام کرد:
مهم نتيجه نيست مهم برد و باخت نيست مهم نشان دادن استقلال و تمامیت ارضی و اثبات حق مسلم مردم همیشه در صحنه در تمام میادین می باشد!!!


گرانی!
دست و دلباز یه رستوران باز میکنه ولی هر روز ظهر خودش میرفته بیرون غذا میخورده!
میگن بابا چرا همینجا غذا نمیخوری؟
میگه: آخه پدرسوخته خیلی گرون میده!!


آب معدنی
دست و دلباز، آب معدنی می خره، به زنش می گه حج خانم آب بریز توش، این خیلی غلیظه!


آفتابه
یارو می ره دستشویی، می زنه آفتابه رو لتو پار می کنه.
بهش می گن: چرا آفتابه رو این جوری کردی؟
می گه: برام ژست گرفته بود!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

همسایه داری کن...!

محمد بن احمد می گوید:
همسایه ای داشتم که خیلی اذیتم می کرد و اصلا از شر او ایمن نبودم. چاره ی کار را در این دیدم که نامه ای به مولا امام زمان(عج) بنویسم و از ایشان راه حلی بخواهم.
نامه را نوشتم و خدمت ایشان ارسال کردم. پس از مدتی که جواب آمد دیدم در آن نوشته اند:« به زودی از شر او راحت خواهی شد!»
همین که دو روز از رسیدن نامه گذشت خدای تعالی به من منت گذاشت و آن همسایه آزار مرد.(1)

پی نوشت:
1ـ برکات حضرت ولی عصر(ع)، العبقری الحسان، ص417

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

فردوسی زنده است

احمدخان ابدالی که سرداران نادر شاه افشار بود هفت نقاشی بسیار زیبا نزد او آورد و گفت اینها آثار یکی از استادان شهر هرات است که به پادشاه ایران زمین هدیه نموده ، همه نقاشی ها صحنه هایی از هفت خوان رستم همراه با بیت هایی از شاهنامه را در نشان می داد.
نادر پس از دیدن آنها به سردار خویش گفت این نقاشی ها بسیار زیباست و کیسه ایی زر به سردار خویش داد و گفت این کیسه برای هنرمند چیره دست این تابلو ها ، سپس آن هفت تابلوی زیبا را نیز به احمد خان داد .
سردار نادر گفت اما این نقاشی ها را برای شما آورده بودم . فرمانروای ایران نگاهی به او کرد و گفت در پایان شعر های این تابلو ها نوشته شده حکیم فردوسی علیه الرحمه ! در حالی که من او را از هر ایرانی دیگری زنده تر می دانم .
این موضوع نشان می دهد نادر شاه افشار فرمانروای ایران چقدر ژرف اندیش و خردمند بوده است . متفکر و اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : اهل خرد و فرهنگ همیشه زنده اند .
یک ماه بعد از آن ماجرا احمدخان ابدالی سردار نادر شاه به دیدارش آمد و هفت تابلو را دوباره پیشکش نمود در حالی که زیر هر شعر نوشته شده بود : حکیم فردوسی .

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

هر روز وقتی بر می گشتیم ، بطری آب من خالی بود ، اما بطری آب مجید پازوکی پر بود .
توی این حرارت آفتاب ، لب به آب نمی زد . همیشه به دنبال یک جای خاص بود .
نزدیک ظهر ، روی یک تپه ی خاک با ارتفاع هفت – هشت متر نشسته بودیم و اطراف را نگاه می کردیم که مجید بلند شد .
خیلی حالش عجیب بود . تا حالا او را این گونه ندیده بودیم . مرتب می گفت : پیدا کردم . این همون بلدوزره
یک خاکریز بود که جلویش سیم خاردار کشیده بودند . روی سیم خاردار دو شهید افتاده بودند که به سیم ها جوش خورده بودند و پشت سر آنها چهارده شهید دیگر .
مجید بعضی از آنها را به اسم می شناخت. مخصوصاً آنهایی که روی سیم خاردار خوابیده بودند .
جمجمه ی شهدا با کمی فاصله روی زمین افتاده بود . مجید بطری آب را برداشت ، روی دندان های جمجمه می ریخت و گریه می کرد و می گفت : « بچه ها ، ببخشید اون شب بهتون آب ندادم . به خدا نداشتم . تازه ، آب براتون ضرر داشت.


www.epelak.blogfa.com

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الفتح آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
قُل لِّلْمُخَلَّفِينَ مِنَ الْأَعْرَابِ سَتُدْعَوْنَ إِلَى قَوْمٍ أُوْلِي بَأْسٍ شَدِيدٍ تُقَاتِلُونَهُمْ أَوْ يُسْلِمُونَ فَإِن تُطِيعُوا يُؤْتِكُمُ اللَّهُ أَجْرًا حَسَنًا وَإِن تَتَوَلَّوْا كَمَا تَوَلَّيْتُم مِّن قَبْلُ يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا 16 لَيْسَ عَلَى الْأَعْمَى حَرَجٌ وَلَا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلَا عَلَى الْمَرِيضِ حَرَجٌ وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَن يَتَوَلَّ يُعَذِّبْهُ عَذَابًا أَلِيمًا 17 لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا 18 وَمَغَانِمَ كَثِيرَةً يَأْخُذُونَهَا وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا 19 وَعَدَكُمُ اللَّهُ مَغَانِمَ كَثِيرَةً تَأْخُذُونَهَا فَعَجَّلَ لَكُمْ هَذِهِ وَكَفَّ أَيْدِيَ النَّاسِ عَنكُمْ وَلِتَكُونَ آيَةً لِّلْمُؤْمِنِينَ وَيَهْدِيَكُمْ صِرَاطًا مُّسْتَقِيمًا 20 وَأُخْرَى لَمْ تَقْدِرُوا عَلَيْهَا قَدْ أَحَاطَ اللَّهُ بِهَا وَكَانَ اللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرًا 21 وَلَوْ قَاتَلَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يَجِدُونَ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا 22 سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا 23

 

ترجمه فارسي مکارم

به متخلفان از اعراب بگو: «بزودى از شما دعوت مى‏شود كه بسوى قومى نيرومند و جنگجو برويد و با آنها پيكار كنيد تا اسلام بياورند; اگر اطاعت كنيد، خداوند پاداش نيكى به شما مى‏دهد; و اگر سرپيچى نماييد -همان گونه كه در گذشته نيز سرپيچى كرديد- شما را با عذاب دردناكى كيفر مى‏دهد!» «16» بر نابينا و لنگ و بيمار گناهى نيست (اگر در ميدان جهاد شركت نكنند); و هر كس خدا و رسولش را اطاعت نمايد، او را در باغهاى (از بهشت) وارد مى‏كند كه نهرها از زير (درختانش) جارى است; و آن كس كه سرپيچى كند، او را به عذاب دردناكى گرفتار مى‏سازد! «17» خداوند از مؤمنان -هنگامى كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند- راضى و خشنود شد; خدا آنچه را در درون دلهايشان (از ايمان و صداقت) نهفته بود مى‏دانست; از اين رو آرامش را بر دلهايشان نازل كرد و پيروزى نزديكى بعنوان پاداش نصيب آنها فرمود; «18» و (همچنين) غنايم بسيارى كه آن را به دست مى‏آوريد; و خداوند شكست ناپذير و حكيم است! «19» خداوند غنايم فراوانى به شما وعده داده بود كه آنها را به دست مى‏آوريد، ولى اين يكى را زودتر براى شما فراهم ساخت; و دست تعدى مردم ( دشمنان) را از شما بازداشت تا نشانه‏اى براى مؤمنان باشد و شما را به راه راست هدايت كند! «20» و نيز غنايم و فتوحات ديگرى (نصيبتان مى‏كند) كه شما توانايى آن را نداريد، ولى قدرت خدا به آن احاطه دارد; و خداوند بر همه چيز تواناست! «21» و اگر كافران (در سرزمين حديبيه) با شما پيكار مى‏كردند بزودى فرار مى‏كردند، سپس ولى و ياورى نمى‏يافتند! «22» اين سنت الهى است كه در گذشته نيز بوده است; و هرگز براى سنت الهى تغيير و تبديلى نخواهى يافت! «23» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mobasher1386

من درد تو را ز دست آسان ندهم
دل بر نکنم ز دوست تا جان ندهم
از دوست به یادگار دردی دارم
کان درد به صد هزار درمان ندهم

مهدی مباشر امینی

 

 

eshge.mahdi

 

 

alireza.shamsnia

بی تدبیری مدیران آستان قدس رضوی

بی تدبیری مدیران آستان قدس رضوی

آیا شما به تابلوهایی در کنار پله های برقی در آستان قدس رضوی دقت کرده اید که در آن اعلام شده بعضی از ساعات این پله ها خاموش است وقتی دلیل آن را جویا شدم گفتند چون زائر در آن ساعات کم است برای صرفه جویی آن را خاموش می کنیم . خودم شاهد بود در همین ساعات مورد اشاره پیرمردان و پیرزنانی که با مشکلات فراوان پله ها را یکی یکی بالا و پایین می رفتند ، آیا بهتر نیست مدیران آستان قدس کمی بیشتر به فکر زائران باشند و بجای خاموش کردن با گذاشتن سنسور برای این پله ها از تکنولوژی بهره مند گردند.

ارسالی از : سید علیرضا شمس نیا
www.shamsnia.com

 

 

gherghichi

بنام خداوند جان آفرین
مدیر گرامی و دوستان عزیز
یک ایرانی هستم که به سرنوشت کشورم حساسم و آرزوی بهترین ها را برای کشور و میهنم می نمایم . اما همگان می دانیم که دارای عیوب در کشور هستیم . این عیوب یا به تعبیر من عوامل باز دارنده موجب می شود که ما در رسیدن به اهداف و قله های پیشرفت کمی یا سختی بیش از حدی مواجه شویم . مدت زیادی است که عضو ایت گروه اینترنتی شده ام و. متوجه شده ام دوستانی که در اینجا قلم می زنند و حتی مدیریت خود سایت قصد شناسایی این عوامل و مشکلات به دیگر اعضا می باشند که این برای من بسیار خوشایند است زیرا این نقادی ها و به تبع آن اعلام راهکار و اجرای آن موجب موفقیت می شوم . به همین دلیل از دوستان و مدیریت محترم تقاضا دارم با ایجاد یک نوع جریان فکری به بررسی مشکلات و اعلام راهکار رها پرداخته و در این راه از عقاید و نظریات اعضای سایت یا دیگر صاحب نظران بهره برداری نمایند .
دریغ است که ایران ویران شود .
قرق یچی ان

 

 

ali_gh451

کم کردن مصرف سیگار به شیوه ساعتی

هر چند وقت در سایت ها و مجلات پزشکی روشهای مختلفی برای ترک سیگار نوشته می شوند و در این راه هر روزه شاهد ارائه دارو ها و ابزارهای مختلفی برای این منظور هستیم .
جدای از روشهای فوق و که اکثر سیگاریهای محترم لااقل چند بار آنرا آزموده اند ( موفق یا ناموفق ) ، بنده روشی که خود ابداء کرده و اول روی خودم آزمایش کرده ام و آنرا گام اول در راه ترک سیگار می دانم ( کم کردن مصرف ) خدمت شما نیز عرض می کنم .
در این روش شما ساعتهای منظمی را برای سیگار کشیدن انتخاب می کنید . به عنوان مثال هر 3 ساعت1 سیگار. به همین سادگی !

مزیت های روش فوق :
1- عادت سیگار کشیدن در موقعیتهای معین ( بعد از غذا ، بعد از چای ، ناراحتی .... ) کم کم از بین می رود .
2- چون قدم اول کم کردن سیگار است نه ترک آن ، اشتیاق به سیگار یا به اصطلاح کلافه شدن بسیار کمتر از زمانی است که شما قصد ترک کامل سیگار را دارید. ( لبته کم کردن مصرف آغاز ترک می باشد )
3- در فواصل بین می توانیدبهتر مقاومت کرده و یاد آوری این موفقیت کوچک کمک بزرگی برای تصمیم های بزرگتر است
4- در بین فواصل زمانی می توانید با روشهای معمول ترک ( آدامس نیکوتین دار و ... ) کم کم این زمان را بیشتر می کنید و گاهی اصلا فراموش می کنید که سیگاری هستید.
بعد از مدتی خواهید دید که مصرف روزانه بسیار بالای شما به 3-4 نخ تقلیل یافته و تاثیر بسیار بالای آن را در تمامی جنبه های زندگی خود که سالها بود آنرا فراموش کرده بودید خواهید دید .
 

 

reza.reza1386

همه توجه كنن

با سلام خدمت دوستان مبيني.انتخابات تموم شد كلي اتفاقات رنگارنگ افتاد كه برا تنوع تو زندگيمون هم كه شده خوب بود.كمي از تكراري شدن وروزمرگي زندگيمون جلوگيري كرد.اما خب خيلي تنش ها هم به وجود اومد.الان كه انتخابات خوب يا بد تموم شده ميشه با ارامش به مسايل و اتفاقات به ديده نقد نگاه كنيم

من نظرات خودمو به صورت چند تا سوال ساده خيلي ابتدايي مطرح ميكنم تا برا كسي مبهم نباشه و بعضي دوستان هم سعي در پيچوندن سوال نداشته باشن و دوستاني كه هم نوشته ها رو دنبال ميكنن براشون درست و غلط و مشخص باشه و بتونن تحليل كنن

اول...دوستان عزيز مخالف به اين سوال جواب بدن  كه اقاي موسوي كه تو نامه خودش بحث تقلب  و تخلفهاي انتخاباتي رو مطرح كرده كه احمدي نزاد نبايد اسم كساني مثل هاشمي رو نبايد تو مناظره ها مي اورد  و مثلا ميدونست كه اينها راي اوره برا احمدي نژاد چرا شب قبل از راي گيري خودشو برنده انتخابات معرفي كرد؟؟؟اونم بر چه اساسي؟؟؟؟

دوم...بيشتر از همه اقاي موسوي ناظر انتخاباتي داشته و همه ناظرهاش هم امضاي پاي برگه كردن كه سلامت انتخابات تو حوزه اونا مشكلي نداشته.پس ايشون ناظراي انتخاب خودشو قبول داره يا نداره؟؟؟

سوم...اقاي موسوي مگه موقع ثبت نام امضا نكرده كه التزام عملي هم به قانون داشته باشه و هم به ولايت فقيه.خوب و بد اين دو تا رو اصلا بحث نميكنم.فقط ميخوام بدونم كه اقاي موسوي اگه پاي برگه رو امضا كرده  پس اين كاراي الانش و شهيد كردن حرفاي ولايت فقيه يعني چي؟خب اگه اينارو قبول نداره  چرا به دروغ و نيرنگ الكي برگه ثبت نام رو امضا كرده ؟اين ايا دروغ نيست؟

فعلا اين سه تا كافيه .هر كي ادعاش ميشه و خيلي بارش هست و خيلي ادعاي منطق و روشنفكري ميكنه (مثلا دانشجوهاي به اصطلاح متفكر) من امادم تا اخر باهاش با منطق بحث كنم ببينم كي حقه كي نه.دوستان هم نظاره ميكنند

فقط خداييش اين سه تا سوال رو نپيچونيد و بازم بحث سيب زميني رايگان و فلان كس چي گفت و اخوندا با اين مملكت چيكار كردن رو قاطي بحث نكنيد.هم اينجا و مخصوصا تو انجمنها يا همون تالار هاي گفتگو كه مبين عزيز لينكشو ميزاره اماده دست و پنجه نرم كردن و به اصطلاح مناظره البته از نوع منطقيش هستم تا حق از باطل شناخته بشه

هر كي مردشه و خورده شيشه نداره  و دنبال حقيقت هست يا علي

----------------------------------------
مبين:
لينک تالار گفتگو
http://old.mobin-group.com/modules.php?name=Forums

 

 

alirezamajidi

People Brower، مرورگر انقلابی توییتر!

روز به روز بر محبوبیت توییتر افزوده می‌شود، دیگر کمتر شخص مشهور و کاربر اینترنت را می‌توان یافت که حسابی در توییتر نداشته باشد، هر روز لحظه‌نگاشت‌هایی با موضوعات مختلف ننویسد و توییتر خود را با شیوه‌های مختلف به روز نکند.
اما هر کاربر توییتر بعد از مدتی فعالیت در توییتر متوجه می‌شود که دچار محدودیت خاصی است: با گذشت زمان ما با دنبال کردن توییتر اشخاص مختلف، حسابی توییتر خودمان را شلوغ می‌کنیم، طوری که دنبال کردن توییت‌های اعضای خانواده یا دوستانمان در بین توییت‌های انبوه اشخاصی که دنبالشان می‌کنیم، ناممکن می‌شود.
به عبارت دیگر، نه می‌شود در مقابل وسوسه دنبال کردن توییتر افراد مختلف از مشاهیر هنری و سیاسی گرفته، تا گیک‌های دنیای فناوری ایستادگی کرد و نه می‌شود چاره‌ای برای مطالعه منظم و آسان توییت‌های آنها یافت!
بنابراین، به احتمال زیاد شما هم مثل من شاید آرزو کرده باشید که ای کاش می‌شد، توییتر اشخاص مختلف را دسته‌بندی کرد، مثلا توییتر فامیل‌ها را در یک دسته گذاشت، توییتر بلاگرهای مشهور خارجی را در دسته دیگر و دسته‌ای را به هم توییتر اشخاص مشهور سیاسی اختصاص داد. به این ترتیب قطعا مطالعه توییتر برای همه ما آسان‌تر می‌شد. اصلا، علت اینکه بسیاری از ما رغبتی به دبنال کردن توییتر خیلی‌ها پیدا نمی‌کنیم، این است که از شلوغ شدن توییتر خودمان می‌ترسیم.
سرویس اینترنتی که امروز می‌خواهم به شما معرفی کنم، انقلابی در توییترگردی شما ایجاد خواهد کرد. یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های People Brower، امکان دسته‌بندی توییتر کسانی است که شما آنها را دنبال می‌کنید. بنابراین اگر به توییتر علاقه دارید، حتما توصیه می‌کنم از این سرویس اینترنتی استفاده کنید.
به یاد بیاورید که گوگل ریدر با آسان کردن مرور فیدهای سایت‌ها و وبلاگ‌ها چه تحولی در وب‌گردی شما به وجود آورد، People Brower هم درست همین تحول را در عرصه توییتر برای شما به وجود خواهد آورد.
بیایید با هم شیوه کار People Brower را مرور کنیم:

- وارد سایت People Brower شوید. برای این کار از نام کاربری و پسورد خودتان در توییتر یا فیس‌بوک استفاده کنید.
- وقتی وارد شدید از شما خواسته می‌شود، از بین نسخه Lite، Advanced و Business، یکی زا انتخاب کنید، ما نسخه Advanced را ترجیح می‌دهیم.
- توجه داشته باشید که People Brower، تنها مروگر توییتر، نیست و شما می‌توانید با کمک آن، حساب‌های کاربری خودتان در فرندفید، دیگ، فیس‌بوک، مای‌اسپیس، …  را هم مدیریت کنید! توصیه می‌کنم حتما به People Brower، فرندفید و فیس‌بوک خودتان را هم اضافه کنید.
- به نظر من و شاید شما، پوسته پیش‌فرض People Brower، بیش از حد تیره و تار است. پس در زیر صفحه روی themes کلیک کنید و یک پوسته مناسب با توجه به سلیقه‌تان برای خود انتخاب کنید.
- حالا می‌توانید، همه توییت‌ها، یا توییت‌های کسانی که شما دنبالشان می‌کنید، توییت‌های کسانی که شمار ار دنبال می‌کنند و همچنین توییت‌ها فرستاده شده توسط خودتان، توییت‌های برگزیده یا Favorite خودتان و همچنین پاسخ‌ها و پیام‌های مستقیم خودتان را بخوانید.
- ولی People Brower، امکانان بسیار جالب‌تری هم دارد. شما می‌توانید توییت‌های کسانی را بخوانید که: شما دنبالشان می‌کنید، اما آنها دنبالتان نمی‌کنند - شما را دنبال می‌کنند، اما شما دنبالشان نمی کنید - در مورد شما صحبت می‌کنند، اما شما دنبالشان نکرده‌اید - ری‌توییت‌های دوستانتان و …
- شما می‌توانید در خود People Brower، توییت کنید. آن هم به صورت بسیار پیشرفته:

- در این تصویر نمایی از People Brower را می‌بینید:

- با بردن موس، روی هر هر آواتار، می‌توانید، به هر توییت، پاسخ بدهید، ری‌توییت کنید یا پیام مستقیم برای هر کاربر توییتر بفرستید:

- اما، می‌رسیم به شاخص‌ترین ویژگی People Brower، یعنی دسته‌بندی کردن کسانی که دنبالشان می‌کنید. ایجاد گروه‌ها و دسته‌های مختلف از کاربرانی که در توییتر دنبالشان می‌کنید، بسیار آسان است.
برای این کار باید موس را روی آیکون مربوطه ببرید و گزینه create a new tag group را انتخاب کنید:

حالا نامی برای دسته خود انتخاب کنید و بعد در لیست کسانی که دنبالشان می کنید، نام اشخاصی را که می‌خواهید در دسته مورد نظر قرار بدهید، تیک بزنید، دست آخر، دسته ایجاد شده را save کنید. البته هر زمان که خواستید می‌توانید، اشخاصی را به هر یکی از دسته‌ها اضافه کنید.
من در نخستین روز، سه دسته توییتری پزشکان، گیک‌ها و مشاهیر را درست کردم. شما هم می توانید بسته به نیازتان دسته‌های توییتری مختلفی درست کنید.

اگر در اینترنت جستجو کنید، فهرست‌های جالبی را می‌توانید پیدا کنید که در آنها، اشخاصی که حسابشان در توییتر، ارزش دنبال کردن را دارد، مرتب شده‌اند. برای مثال در این صفحه می‌توانید لیستی بسیار جالبی از پزشکان حاضر در توییتر را ببینید. لیست‌های خوب دیگری هم از نویسندگان آی‌تی، اشخاص مشهور یا هنرمندان هم در اینترنت وجود دارد.
بسته به حرفه و علایق خود می‌توانید با استفاده از این فهرست‌ها و سایت People Brower، به صورت یکجا دسته‌های جالبی برای خودتان درست کنید. مثلا دسته ورزشکاران مشهور، هنرمندان دنیای سینما، آی‌تی‌نویسان و غیره.
برای اینکه راحت‌تر بتوانید در زمانی کوتاه و بدون دردسر، این افراد را به یک دسته ببرید، کافی است بعد @ نام کاربری آنها را بنویسید و دکمه Enter صفحه کلیدتان را بفشارید. این طوری:

People Brower، ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و امکاناتش بسیار زیاد است. من در این پست فقط چیزهای مهم‌تر را برایتان نوشتم. شما باید در روز اول کار با این سایت کمی وقت بگذارید تا بتوانید یک یک این ویژگی‌ها را کشف کنید!
یادتان نرود که اکانت فرندفید خودتان را هم به People Brower اضافه کنید!

 

 

hadiajili

پاسخ

با سلام
در پاسخ به دوست عزيزمون،حنا،كه سؤال خوبي مطرح كردن،اگر واقعا به دنبال پاسخ هستند،نكات زير رو تقديم ايشون و همه دوستانيكه احيانا اين سؤال براشون پيش اومده ميكنم:
1- آقاي احمدي نژاد شخص آقاي هاشمي يا ناطق نوري رو اتهام فساد مالي بشون نزد بلكه به اطرافيانشون اشاره داشت،هر چند برخي معتقدند كه نام همين اطرافيا رو هم نبايد مي برد وبرخي هم در مقابل مي گفتن،اگه مفسد اقتصادي هست چرا احمدي نژاد اسمشون رو نمي گه كه مردم بشناسن،به هر حال رهبري هم فرداي اونروز تو حرم امام گفتن كه "مردم بيدارند ،مي فهمند و مي دانند".
2- همانطور كه رهبري در نمازجمعه گفتن،اينها شخصيتهاي مهم و خدمتگزار نظام هستند،و نبايد كسي خدمات و افتخارات 30 ساله نظام در دولتهاي قبلي رو انكار كنه و يا تضعيف كنه.
3- معرفي و دستگيري و مجازات مفسدان اقتصادي وظيفه قوه قضائيه و نهادهاي قضايي - امنيتي است و نه وظيفه رهبري .
4- با اين حال رهبري،در دوره رياست جمهوري آقايان هاشمي و خاتمي بارها از وجود مفسدين اقتصادي و فساد مالي موجود در برخي مسئولين در سخنرانيهاي عمومي و علني گلايه كرده و حتي در سال 80 يا 81 هم فرمان مبارزه با فقر،فساد و تبعيض رو به همين منظور به سران سه قوه صادر كرد و چند بار هم گله كرد كه از روند اين مبارزه راضي نيستم،ولي به هر حال رهبر،وظيفه اجرايي نداره و هيچ هناد اجرايي هم زير نظرش نيست و اگه بخواد مستقيما اقدام كنه سرو صداي خيلي از همين آقايون در مي ياد كه چرا كار فراقانوني مي كنين؟
5- اين بي انصافيه كه سران نظام رو متهم به فساداقتصادي كنيم هر چند در بينشون هست،اين بي انصافيه كه همه دولتهاي قبلي رو بگيم فقط مشغول بخور بخور و كسب منافع شخصي بودن،هر چند بينشون بوده.
6- دوستان،بايد قبول كنيم كه آقاي هاشمي هم قدرت و نيروهاي انساني زيادي تو كشور داره و هم احترام و جايگاه مهمي،لذا وقتي متاسفانه ايشون از اطرافيان و خوانوادش كه بعضا فساد اقتصادي دارن يا حتي به جرم جاسوسي مي گيرنشون ،تمام قد مياد كمكشون و ازشون حمايت مي كنه،برخورد شديد با آقاي هاشمي گاهي اوقات هزينه هايي رو داره كه ضررش يراي مردم و نظام بيشتر از گرفتن اطرافيانشه.ايشون هم بايد مثل ايت الله گيلاني كه حكم اعدام پسرش رو صادر كرد و مثل حجه الاسلام حسني كه پسرش رو اعدام كرد و مثل آيه الله خزعلي و مرحوم مشكيني كه پسراشونو عاق كردن و نهايتا مثل حضرت نوح،بايد دست از حمايت اطرافيانش برداره،تا قانون در موردشون بدون تبعيض عدالتو برقرار كنه،و اين كار قوه مجريه و در اصل قضائيه است نه رهبري.
شما مطمئن باشيد اگه آيه الله هاشمي شاهرودي هم مثل احمدي نژاد شجاعانه در مقابل مفاسد مي ايستاد ،رهبري هم كاملا حمايت مي كرد،بلا تشبيه،رهبري ،سردار شمشيرزن مي خواد،وگرنه مثل جنگ صفين مجبور ميشه به مالك بگه برگرده،بلاتشبيه.موفق باشيد

 

 

shahram_mtd

لجن زاری به نام فوتبال ایران

غرض از نوشتن این نامه بیان نظرات خودم در مورد افتضاح اخیر فوتبالمون بود البته بحران وافتضاح جدیدا تو کشور ما به یک امر کاملا عادی تبدیل شده ، در همه مسائل از جمله سیاسی اقتصادی فرهنگی ورزشی و.....ولی این یکی خیلی خاصه به نظر من فوتبال ما شده یه لجن زار یک فوتبال بازیکن سالار اون هم یه تعداد بازیکن بی تعصب وبی غیرت ولی پر ادعا وقتی بحث خدمت در تیم ملی میشه میگن ما سربازهای مملکت هستیم وبرای ملتمون از جون مایه میذاریم ولی وقتی دعوتشون می کنند به تیم ناز می کنند اون هم به بهانه اختلاف با مربی انگار یادشون رفته به واسطه همین تیم ملی بود که بالا رفتند همین مردم بودند که بهشون لقب های دهن پر کن دادند ساحر وشعبده باز و..... عوض اینکه بیایند و همه سعی وتلاششون رو بکار بگیرند برای پیروزی وصعود تیم ملی کار سیاسی میکنند وتعدادی کوته فکر واحمق هم ازشون دفاع می کنند هنوز اینقدر نمی فهمند که کار اونا توی زمین فوتبال فوتبال بازی کردن است نه ابراز عقیده در مورد مسائل سیاسی تو اگه خیلی علاقه به ملت وکشورت داری وظیفتو انجام بده که با کم کای های شما احساسات 70 میلیون انسان جریحه دار نشه مثل اینکه فراموش کرده اند که توی تیم ملی برای ملتشون بازی می کنند نه مربی نه دولت وقت وقتی هم که فدراسیون قول یه پاداشی رو بهشون میده خدانکنه چند روز دیر بشه زمین وزمان با خبر میشه قهر میکنند پاداش رو پس میفرستند هشدار میدهند نیست خیلی هم از نظر مالی در مضیغه هستند وچند صد میلیون چند صد میلیون قرارداد ندارند.
نمی دونم این چه رسمیه که تو فوتبال جا افتاده هر وقت تیم ملی نتیجه نمی گیره همه مقصر شناخته می شوند الا مقصرین اصلی یعنی بازیکنان مگه اون روزی که تیم ملی برای اولین بار به جام جهانی رفت چی داشت که حالا نداره فکر نمی کنم امکانات اون روز تیم بیشتر از حالا بوده باشه یا فاصله تیم از نظر فنی با تیم های دیگه کمتر بوده یا اینکه مربیشون از مریخ اومده بود نه فرق اون تیم با حالا فقط غیرت بازیکنانش بوده چیزی الآن از اون فقط یه اسم مونده البته مشکل همین یکی نیست همه ارکان این فوتبال مشکل داره فقط بی غیرتی بازیکنان نیست هم مسئولینش هم تماشاچیاش هم مطبوعاتش
وقتی تو این جامعه یه پدر متعهد به تربیت فرزندش جرات نمی کنه بچه خرد سال ونوجوانش رو ببره توی یک ورزشگاه اون هم بخاطر اون الفاظ زشت و ناموسی که رد وبدل میشه
وقتی به خاطر باخت یه تیم نصف صندلیهای ورزشگاه کنده میشه ومی سوزه شیشه اتوبوسها می شکنه وبعد مجریان تلویزیون ومسولین مینشینند دور هم و می گویند که ما بهترین تماشاچیان دنیا رو داریم نمی دانم می خواهند خودشان را خر کنند یا مردم را
وقتی ملاک مسئولین برای انتخاب یک مربی مشخص نیست ومعلوم نیست از کجا دستور می گیرند وقتی پیش کسوتان فوتبال ما که مثلا سرمایه ها والگوهای فوتبال هستند با هم دست به یقه می شوند ودعواها اختلافات مسخرشون ماه ها خوراک مطبوعات می شه وقتی مطبوعات ورزشی ما که باید کارشان اطلاع رسانی باشد دلال بازیکن می شوند (که در این مورد آقای شصت چی بطور کامل به اون پرداخت ) دیگه چه انتظاری از این فوتبال میره همین که توی گروهشون آخر نشدند جای شکرش باقیه
جام جهانی رفتن حق چشم بادامی هاست که غیرت وتعصبشون خیلی بیشتر از قد وهیکلشونه جام جهانی حق اون عربهای سوسمار خوره حق ما که ادعای چند هزار سال تمدن داریم نیست جام جهانی وهر گونه پیشرفت حق انسانهای پر ادعا نیست حق انسانهای با غیرته
به امید روزی تو این کشور هر چیزی جای خودش قرار بگیره

 

 

mamaam110

درپاسخ به بیانیه میرحسین موسوی
بازخوانی روند بهانه گیری‌های مدعیان صیانت از آرا
از توهم 30 میلیونی تا بهانه‌گیری‌های کودکانه

«به هر ميزان توضيح دهيم باز اين قضيه ها ادامه دارد. در مثل هست که اگر يکي خواب باشد، صداي دوم را که بشنود، از خواب بيدار مي شود اما کسي که خود را به خواب زده باشد 20 بار هم او را صدا بزنيد، باز از خواب بيدار نمي شود!»
این تنها فرشاد مؤمنی نبود که پیش از شمارش آرا از شکسته شدن رکود 30 میلیونی میرحسین خبر داد، بلکه 12 روز پیش‌تر از آن یعنی دهم خرداد ماه، محتشمی پور رئیس کمیته موسوم به صیانت از آرای میرحسین موسوی نیز مدعی شده بود که اگر احیاناً انتخابات سالم برگزار شود، میرحسین 30 میلیون رأی خواهد داشت!
سناریونویسانِ شکست وانمود می کردند میرحسین پیروز قطعی انتخابات است تا بتوانند پروژه پس از شکست را سوار بر افکار عمومی که با بیانیه ها و خبرسازی های پی در پی حساس شده است، دنبال کنند. شاید از این رو بود که مشی بهانه گیری مدعیان صیانت از آرای مردم با وجود همکاری های گسترده مسئولین هیچ گاه پایان نیافت. مشکل اصلاً آنچه که می گفتند و آنچه که می گویند، نبوده و نیست. هدفی در ورای بهانه گیری ها وجود داشت که قرار بود در پشت پرده جنجال سازی ها دنبال شود.
نخست بر طبل عدم همکاری با کمیته صیانت از آراء کوبیده شد. آنقدر که گوش فلک هم طاقت شنیدن این همه هیاهو را نداشت. رییس کمیته از دلایل وحشت مخالفان از تشکیل کمیته صیانت از آرا سخن گفت و وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات پرسید: «چرا سخنگوهای شورای نگهبان و هیئت دولت از خبر کمیته صیانت بر آشفتند؟!» البته آنان انتظار نداشتند مسئول ستاد انتخابات کشور رسماً از تشکیل کمیته صیانت از آراء از سوی نامزدها استقبال کند چه آن را که حساب پاک است؛ از محاسبه چه باک است.
گفته می شد با نمایندگانشان همکاری نمی شود و در صدور کارت برای آنها تعلل صورت می گیرد. این همه در حالی بود که حتي براي دادن فتوكپي شناسنامه و الصاق عكس نيز مشكل داشتند و هر روز كار را به تأخير مي انداختند! با این همه در نهایت ستاد موسوی بالاترین تعداد ناظر را در طول تاریخ انتخابات ایران به شعبات انتخاباتی بسیج کرد.
در واقع موسوی از مجموع 45713 شعبه در 40676 شعبه یعنی چیزی حدود 90 درصد شعبات انتخابیه نماینده داشت. جالب آنکه نمایندگان او در شعبات تنها 227 مورد تخلف گزارش کردند که اغلب همین گزارشات هم حتی از مستندات اولیه لازم بی بهره بود!
در ادامه روند بهانه گیری ها، 11 خردادماه، نامه مشترک محتشمی پور و الویری به وزیر کشور منتشر شد. در این نامه از محصولی خواسته شده بود تعداد اعضای هر شعبه اخذ رأی قبل از آغاز رای گیری تعیین شود. چند روز بعد، کامران دانشجو تصریح کرد: «اعلام كرده‌ايم كه هيچ‌كس بدون كارت شناسايي كه از سوي فرمانداري صادر مي‌شود، نمي‌تواند در شعب اخذ رأي حضور يابد.» و این بدین معنی بود که خواسته‌ی این طیف در سیر منطقی برگزاری انتخابات خواه ناخواه محقق خواهد شد.
دانشجو البته مسئله دیگری را هم در خصوص بهانه گیری ها مورد توجه قرار داد. او گفت: «به هر ميزان توضيح دهيم باز اين قضيه ها ادامه دارد. در مثل هست که اگر يکي خواب باشد، صداي دوم را که بشنود، از خواب بيدار مي شود اما کسي که خود را به خواب زده باشد 20 بار هم او را صدا بزنيد، باز از خواب بيدار نمي شود!»
روند بهانه گیری های پی در پی حامیان موسوی پایانی نداشت. 5 روز قبل از انتخابات، محتشمی پور طی نامه ای به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان مدعی شد حفظ امنیت یک سوم صندوق ها از دست نیروی انتظامی خارج شده است. در این نامه که در سایت خبری قلم با تیتر "چرا حفاظت تمام صندوق‌ها برعهده نیروی انتظامی نیست؟" منعکس شد، آمده بود: «گفته می‌شود حفاظت یک سوم صندوق‌ها از عهده نیروی انتظامی خارج و به سپاه پاسداران واگذار شده است که خلاف قانون و رویه‌های قبلی است. در این مورد نیز باید کمبود نیرو و با افزایش افراد مأمور به نیروی انتظامی و تحت امر مسئولان آن انجام گردد.» این پرونده هم اگر چه با تصریح سردار رجب زده فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بر اینکه حفظ امنیت انتخابات تنها بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود، پایان یافت، اما بهانه گیری ها پایانی نداشت.
از این دست بهانه جویی ها قبل از انتخابات به کرات وجود داشت. این روند البته بعد از 22 خرداد به گونه ای دیگر ادامه یافت و زمینه ساز تردیدها و بعد هم ناآرامی هایی در سطح کشور شد. نخست حرف از انتشار آمار تفکیکی شهرهای مختلف بود. بعد از انتشار این آمار از طریق وزارت کشور در یک فضاسازی گسترده مدعیان صیانت از آراء، خواستار انتشار آمارها به تفکیک صندوق ها شدند.
محسن رضایی طی بیانیه ای از در اختیار نداشتن آمار صندوق ها سخن گفت و آن را اولین و ابتدایی ترین حق یک کاندیدا دانست. بعد از این فضاسازی ها بود که برای اولین بار در طول سال های بعد از انقلاب نتایج رسمی انتخابات به صورت صندوق به صندوق برای بسیاری از استان ها منتشر شد.
طبیعتاً برای کسانی که کاری جز بهانه گیری نداشتند، این همه کافی نبود. وقتی بحث بازشماری جدی شد و شورای نگهبان هم آمادگی خود را برای بررسی دوباره بخشی از آراء اعلام کرد، برخی از حامیان موسوی ابتدا شمارش آرا را بی فایده خواندند و بعضی از حامیان محسن رضایی خواستار شمارش آراء برخی مناطق خاص شدند. صندوق هایی که به درخواست رضایی بازشماری شد، هیچ تغییر محسوسی را نشان نمی داد و از همین رو بود که او از پیگیری موضوع به کلی انصراف داد تا وجهه خود را حفظ و از زیر بار اتهامات بعدی نیز شانه خالی کرده باشد.
در عین حال، حکایت بهانه گیری های حامیان موسوی ادامه پیدا کرد. در تازه ترین بهانه گیری، کمیته صیانت از آراء که روزی بازشماری آراء را بی حاصل می خواند و خواستار ابطال انتخابات بود، بازشماری آراء پس از تطبیق آراء اسامی رأی دهندگان با اطلاعات ثبت احوال را مورد توجه قرار داده است. در نامه موسوی لاری و محتشمی پور به شورای نگهبان آمده است: «با توجه به اینکه ته برگ تعرفه های مصرف شده در شعب اخذ رأی موجود می باشد؛ ترتیبی اتخاذ نمایید تا تمامی این تعرفه ها در اختیار کمیته ای مورد اعتماد دست اندرکاران انتخابات و نامزدها قرار گیرد سپس به نحو مقتضی فهرست اسامی رأی دهندگان استخراج و با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور -که دسترسی سریع به آن میسر است- تطبیق گردد.»
روند بهانه گیری‌ها این تلقی را ایجاد می کند که اساساً مشکل و رأی شبهه ها و انتظاراتی است که مطرح می شود. در واقع این همه تنها بهانه ای است برای حفظ پیکر نیمه جان و بالا بردن هزینه پیروزی برای رقیب. حکایت، همان حکایتی است که کامران دانشجو مورد اشاره قرار داد. حکایت کسی که خود را به خواب زده است و هر روز خواسته و بهانه ای را برای پیشبرد پروژه پشت پرده خود مطرح می کند.
سیر خواسته های غیرمنطقی و تسلسل وار مدعیان صیانت از آراء مردم تا بدانجا بود که رهبر انقلاب هم نسبت به طرح برخی مسائل موضع گرفتند. ایشان با تأكيد بر اينكه نقطه مقابل قانون گرايي و انقياد در مقابل قانون، ديكتاتوري است خاطرنشان كردند: «اگر انقياد به قانون نباشد، روح ديكتاتوري بروز خواهد كرد.»
مقام معظم رهبری همچنین افزودند: «من در مسائل اخير مربوط به انتخابات رياست جمهوري، مُصّر به اجراي قانون بوده و خواهم بود و نظام اسلامي و مردم نيز به هيچ قيمتي زير بار زور نخواهند رفت.»
ایشان در نماز جمعه تهران هم رسيدگى را فقط از مجارى قانونى ممکن دانستند و تصریح کردند: «بنده زير بار بدعتهاى غيرقانونى نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوبهاى قانونى شكسته شد، در آينده هيچ انتخاباتى ديگر مصونيت نخواهد داشت. بالاخره در هر انتخاباتى بعضى برنده‏اند، بعضى برنده نيستند؛ هيچ انتخاباتى ديگر مورد اعتماد قرار نخواهد گرفت و مصونيت پيدا نخواهد كرد. بنابراين همه چيز دنبال بشود، انجام بگيرد، كارهاى درست، بر طبق قانون. اگر واقعاً شبهه‏اى هست، از راه‏هاى قانونى پيگيرى بشود. قانون در اين زمينه كامل است و هيچ اشكالى در قانون نيست.»
سخن گفتن رهبر انقلاب از بروز دیکتاتوری و بدعت در حالی است که برخی بحث ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد را مطرح می کنند، برخی تشکیل کمیته حقیقت یاب را مورد توجه قرار می دهند و برخی نیز چشم به مجمع تشخیص مصلحت دوخته اند. در واقع جریان سیاسی ناکام می کوشد تا با فضاسازی های گسترده، جام زهری دیگر را مشروع جلوه دهد و هم ارز پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام معرفی کند. مشکل اصلی ورای این همه بهانه گیری بوده و هست. بهانه گیری هایی که از مدتها قبل از انتخابات آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد و خواهد داشت.

 

 

apnahid

یادداشتی برای نسل های آینده
آرش حجازی

هراس من،
باری،
همه از مردن در سرزمینی‌ست
که مزدگور کن از بهای آزادی آدمی افزون باشد
احمد شاملو

بعد از مصاحبه‌ام در روز 4 تیر ماه 1388 با بی. ‌بی. ‌سی درباره‌ی مشاهدات شخصی‌ام در مورد قتل وحشیانه‌ی ندا آقاسلطان، روز دهم تیرماه در اخبار خواندم که حکمی برای دستگیری من از سوی دولت ایران صادر شده است.
همان‌طور که در مصاحبه‌ام گفتم، انتظار چنین حرکت مذبوحانه‌ای برای کتمان حقیقت در برابر این جنایت بی‌رحمانه از طرف دولتی می‌رفت که بنیادش بر دروغ و ظلم است. در این مصاحبه پیش‌بینی کردم که گفته‌های مرا کتمان می کنند. که اتهامات بسیاری را متوجه من خواهند کرد. این دولت، به جای آنکه بکوشد قاتلان اصلی این دختر معصوم و ده‌ها قربانی دیگر را پیدا کند و مسئولیت بی‌کفایتی خود را بپذیرد، سعی دارد هر فرد، کشور یا نهاد دیگری را که هیچ خطایی مرتکب نشده، مقصر بشمارد.
خانواده و دوستان مرا در ایران، که هیچ ارتباطی با این ماجرا ندارند، تحت فشار گذاشته‌اند. پدر 70 ساله‌ام را که استاد دانشگاه و چهره‌ی ماندگار است، احضار کرده‌اند بی‌آنکه هیچ دخالتی در این ماجراها داشته باشد.
من فقط کاری را کردم که هر انسان شریفی در چنین شرایطی انجام می‌داد. سعی کردم یک قربانی را نجات بدهم و آنگاه که حقایق مرگش را رسانه‌های دولتی ایران مخدوش می‌کردند، بر آنچه شاهدش بودم شهادت دادم.
چنان زیسته‌ام که هرگز دچار ندامت نشوم. من از نخستین پزشکانی بودم که در فاجعه‌ی هولناک زلزله‌‌ی بم به آن شهر رفتم، فقط برای آنکه در کنار قربانیان معصومی باشم که در آستانه‌ی از دست دادن امیدشان بودند.
این بار، در کنار قربانی معصوم دیگری بودم، کاملاً برحسب تصادف، بدون آنکه تصوری داشته باشم که وارد چه ماجرایی می‌شوم. اما این بار، این قربانی را بلایای طبیعی نکشت. آز و شهوت قدرت بود که خون او را ریخت.
من نویسنده هم هستم، و اگر داستان‌ها، مقالات و گفته‌های مرا بخوانید، پی می‌برید که همواره از حقوق بشر دفاع کرده‌ام و همواره بهایش را پرداخته‌ام.
همواره کوشیده‌ام زندگی‌ صادقانه و شریفی داشته باشم و هرگز به ارزش‌هایم خیانت نکرده‌ام.
بر این باورم که آنچه برای نجات جان ندا و بعد گفتن ماجرایش انجام دادم، کار درستی بود. اعتقاد دارم که خدا پروردگار شجاعان است. ایمان دارم که حقیقت ما را آزاد خواهد کرد. همه‌کارم را مطابق وجدانم انجام داده‌ام و اگر باید بهایی برایش بپردازم، چنین باد. اما این حق را دارم که از شرافت و صداقتم دفاع کنم.
به پروردگار که شاهد من است و به شرافتم سوگند یاد می‌کنم که فقط و فقط حقیقت را درباره‌ی مشاهداتم گفتم.
انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بر عهدی بنیان گذارده شد که امروز مردم ایران همچنان به آن پایبندند. ملجاء مردم در هنگام نبرد علیه استبداد رژیم گذشته همین ایمان بود، و نیز هنگامی که خون‌های بسیاری را فدا کردند تا در برابر تهدید خارجی از سوی مستبدی دیگر که با مشت آهنین بر عراق حکومت می‌کرد، از سرزمینشان دفاع کنند.
لیک، این دروغ تمامی ادعاهای این دولت مشخص را زیر سؤال می‌برد؛ این دولت که تاریخ جنگ جهانی دوم را مخدوش کرده، که ادعا می‌کند آزادی بیان در ایران جاری است، ادعا می‌کند که در زندان‌های ایران زندانی سیاسی نیست، مدعی است که هیچ سانسوری بر کتاب‌ها، اطلاعات، رسانه‌ها و مطبوعات ایران اعمال نمی‌شود، و وانمود می‌کند به حقوق شهروندی از جمله حق تجمع، حق اعتراض و حقوق برابر برای شهروندان ایران، فارغ از جنس و نژاد و دین احترام می‌گذارد.
در بیست روز گذشته اما، جهان کذب بودن تمامی این ادعاها را از راه چشم‌های اشکبار ایرانیان دلاور دیده است. مطمئنم جهان هرگز این دروغ تازه را باور نخواهد کرد و درک می‌کند که این پزشک، نویسنده و ناشر، کاری نکرده است جز عمل به حکم وجدانش در شتافتن به یاری کسانی که به یاری نیاز داشتند، و بازگفتن حقیقت.
ندا تنها کسی نبود که در این غوغا به خاک افتاد. آیا تمامی آن کسانی که بی‌گناه به قتل رسیدند، قربانیان توطئه‌ی جهانی بوده‌اند؟ چرا قاتلان قربانیان دیگر تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند؟ یا شاید باید بی‌کفایتی و بی‌تفاوتی غیرنظامیان مسلحی را مسئول دانست که نتوانستند خردمندانه اعتراضات قانونی شهروندان ایرانی را نسبت به بی‌عدالتی برتابند.
من فقط یک شاهدم. چرا باید به جای قاتل، شاهد تحت تعقیب قرار گیرد؟ آیا خون کافی ریخته نشده؟ آیا باید از ترس در برابر این جنایت هولناک ساکت می‌ماندم؟ آیا این پیامی است که قصد داریم برای نسل‌های آینده‌مان به جا بگذاریم؟
بر این باورم که هیچ شهروند جهانی از پشتیبانی من و هزاران ایرانی دیگری دست نخواهد کشید که کتک خوردند، زندانی شدند، تحت تعقیب قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده شدند، فقط برای اینکه می‌خواستند ملتی آزاد باشند و در مسیر برکت و عدالت به جهان بپیوندند و در این راه دیگران را در فرهنگ غنی و تاریخ لباب از دلاوری‌شان سهیم کنند.
بر خود می‌بالم که بخشی از این حرکت باشم. کاری را کرده‌ام که هر انسان شریفی انجام می‌داد، و به این دلیل مورد تهدید قرار گرفته‌ام. درست همان‌گونه که تمامی این شهدا کاری را کردند که هر جان آزاده‌ای انجام می‌داد، و به همین خاطر به قتل رسیدند؛ به دست نفرت سیاهی نسبت به هرآنچه این شهدا به پایش ایستاده بودند: آزادی، راستی، و عدالت.
آرش حجازی 11 تیرماه 1388 بربر با 2 ژوئیه 2009


اینترپل؛ درخواستی برای تعقیب شاهد قتل «ندا» دریافت نکرده‌ایم:
درحالی که فرمانده پلیس ایران گفته بود پزشک حاضر در صحنه قتل ندا آقاسلطان تحت تعقیب اینترپل قرار گرفته، پلیس بین‌الملل، اینترپل، می‌گوید تاکنون درخواستی از مقامات جمهوری اسلامی در این مورد دریافت نکرده است.
اسماعیل احمدى مقدم، فرمانده نیروى انتظامى ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، قتل «ندا آقا سلطان» را یک سناریوى از پیش تعیین شده دانست و گفت که «آرش حجازى، پزشکى که در صحنه قتل ندا آقاسلطان حضور داشته است، توسط نیروهاى وزارت اطلاعات و پلیس اینترپل تحت تعقیب است».
اکنون دفتر مطبوعاتی دبیرخانه فرماندهی اینترپل در لیون فرانسه در پاسخ کتبی به پرسش رادیو فردا، می‌گوید که اینترپل «تا ساعت ۱۰:۳۰ پیش از ظهر روز پنجشنبه یازدهم تیر ماه به وقت لیون، هیچگونه درخواستی از مقامات ایرانی، در مورد پرونده مرگ ندا آقاسلطان دریافت نکرده است».
آرش حجازی، نویسنده و پزشک، چند روز پس از قتل ندا آقاسطان در مصاحبه با شبکه جهانی بی.بی.سی اظهار کرد که در زمان قتل ندا آقاسطان در ایران حضور داشته و در صحنه قتل حاضر بوده است.
برخی از تصاویر ویدئویی مخابره شده از صحنه مرگ ندا آقاسلطان صحت گفته‌های آقای حجازی را در مورد حضور در صحنه قتل این دختر ۲۷ ایرانی تأیید می‌کند.
آقای حجازی همچنین در بیان جزئیات قتل ندا عنوان کرد که او به به ضرب گلوله یک بسیجی به قتل رسیده است.

 

 
سعيد

يک نامه دريافتي

اينجانب بعنوان يك جوان ايراني و مسلمان ، با 38 سال سن و تحصيلات ليسانس مهندسي و قريب 15 سال سابقه فعاليت صادقانه و مخلصانه در واحدهاي صنعتي و توليدي كشور در رده هاي كارشناسي و مديريتي (البته بدون استفاده از رانت و پارتي و ... و صرفاٌ با تلاش شبانه روزي خودم و با عنايت پروردگار متعال) ، در طول اين سالها ناظر رويدادهاي مهم سياسي و اقتصادي و فرهنگي و ...كشور بوده ام و در اكثريت قريب به اتفاق انتخاباتها از جمله انتخابات 22 خرداد بدلايلي كه ذكر خواهم كرد مشاركت نداشته ام و تا تغيير وضعيت موجود نيز ديگر شركت نخواهم كرد .
اينجانب با استفاده از حق آزادي بيان كه در قانون اساسي مصرح شده است نكاتي را صرفاٌ بعنوان نظر شخصي در خصوص مسائل اخير و بويژه انتخابات ، خدمت تمامي سروران خودم بازگو ميكنم و قضاوت را به شما عزيزان موافق و مخالف واگذار ميكنم و خدا را شاهد ميگيرم كه تا امروز و انشاءا.. تا ابد به هيچ جريان و تشكل سياسي و حزبي وابسته نبوده و نخواهم بود و معتقدم كه فقط خداوند متعال از نيات دروني انسانها بصورت كامل و دقيق آگاه بوده و هم اوست كه در اين دنيا و سراي باقي به اعمال و افكار و نيات آشكار و نهان ما پاداش و كيفر لازم را خواهد داد و حال اصل مطلب :

1- روي سخن من با تمامي ايرانياني است كه خواهان عزتمندي ايران عزيز و اصلاح امور كشور بر اساس قانون اساسي و دين مبين اسلام ميباشند و اعتقاد دارند كه مشكلات ما فقط بدست خودمان حل خواهد شد و مخالف دخالتهاي كشورهاي ديگر در امور داخلي ما هستند . لذا عزيزاني كه به اين چارچوبها التزامي ندارند و يا به نام اصلاحات ، هدف براندازي نظام و يا ايجاد يك حكومت لائيك و سكولار را در سر مي پرورانند ، مخاطب من نبوده و الزامي به دنبال كردن اين بحث ندارند .

2- اگر ايراداتي در اداره امور كشور هست كه يقيناٌ هست ، سه علت عمده دارد ، يا قانونهاي مدون فعلي نقص داشته و جوابگوي شرايط فعلي كشور نيستند و يا مجريان و ناظران اين قانونها به وظيفه خود درست عمل نميكنند و يا هر دو . در خصوص نقص قانون ، بايستي از مجاري و راهكارهاي پيش بيني شده در قانون اساسي ، نسبت به تغيير ويا به روزآوري آن اقدام كرد (حتي اگر نقص موجود در بندهائي از قانون اساسي باشد) و در مورد ناكارآمدي مجريان و ناظران ، نيز معتقدم در صورتيكه قوانين اصلاح شود و اصول اداره كشور بر چارچوب سيستم اجرائي و نظارتي قانونمند قرار گيرد ، بصورت خودكار ، مديران نالايق و فاسد ، شناسائي و از سيستم حذف شده و شايسته سالاري مبناي انتخاب افراد در جايگاههاي واقعي خود خواهد شد وتا زمانيكه اين وضعيت عملاٌ در اين ساختار پياده سازي و اجراء نشود ، شركت در انتخابات ، فقط تائيد و مشروعيت بخشيدن به اين ساختار بيمار و وضعيت فعلي اداره كشور است و عملاٌ اميدي به بهبود وضع موجود ايجاد نميكند .

3- عمده ترين اتهامات وارد شده به سلامت انتخابات ، جلوگيري از عدم حضور ناظران برخي كانديداها ، ايجاد خدشه در نظارت آنها در بعضي از حوزه ها ، عدم تطبيق مشخصات شناسنامه اي مندرج در ته برگ تعرفه ها با بانك اطلاعات ثبت احوال است كه همگي موارد مذكور باعث ايجاد شبهه در آمار آن صندوقها شده است . اولاٌ كانديداهاي معترض ، در مهلت قانوني هيچگاه ليست مستندي از شماره اين صندوقها ، جهت رسيدگي به اعتراضشان ارائه نكردند تا شوراي نگهبان نسبت به بررسي ، بازشماري و احتمالاٌ ابطال آن صندوقها اقدام كند . طبيعي است كه در مورد صندوقهائي كه براي نظارت بر آنها نماينده اي معرفي نشده است ، نيز اعتراضي وارد نيست . آيا اگر كانديداهاي معترض در اين چارچوب قانوني و در زمان تعيين شده و بر اساس مستندات ، حركت و شفاف سازي ميكردند و شوراي نگهبان بعنوان تنها نهاد قانوني نظارت ، برخورد ديگري با آنها ميكرد و پاسخ روشني به اينگونه اعتراضات مستند نميداد ، اكنون توپ در زمين حريف نبود ؟ اگر هم كه مستندي وجود ندارد ، پيگيري حقوقي و قانوني اين موارد ممكن نيست .

4- موارد اتهامي ديگر از جمله خريد رأي از طريق تهديد و تطميع ، قطع سيستم پيامك و يا اختلال در تلفن همراه ، ايجاد فضاي رعب و وحشت در جامعه ، توصیه به رأی دادن به نامزد مشخص توسط اعضای شعب ، وجود تعدادي حوزه با آراي ماخوذه بيش از 100 درصد و ... ، بدليل عدم وجود شاخص اندازه گيري و يا منع قانوني هيچكدام قابل پيگيري حقوقي نميباشند . بعنوان مثال تهديد و تطميع و يا ايجاد فضاي امنيتي قبل از انتخابات را چگونه ميتوان اندازه گيري واز نظر قانوني پيگيري كرد ؟ (البته به خشونتهاي پس از انتخابات در جاي خود خواهم پرداخت) . توزيع سود سهام عدالت و سيب زميني رايگان بين اقشار محروم جامعه ، افزايش حقوق بازنشستگان و مواردي از اين دست ، كداميك ميتوانند بعنوان دستاويز كانديداهاي معترض جهت اثبات تقلب در انتخابات قرارگيرند ؟ بنده شخصاٌ اميدوارم كه همه دولتها ، از اينگونه اقدامات كه باعث افزايش رفاه و عدالت نسبي در جامعه ميشود (حتي بصورت موقت و يا براي افزايش رأي) استفاده كنند . البته منكر اين هم نيستم كه اين اقدامات ، راه علاج اساسي و ريشه اي رفع معضلات اقشار محروم كشور نيست .

5- كانديداهاي معترض و كميته صيانت از آراي آنها كه به اين اندازه از قبل از انتخابات نگران تقلب بودند ، ميبايست به جاي جوسازي تبليغاتي و ملتهب نمودن فضاي جامعه و القاي اين ذهنيت كه اگر ما برنده نشويم ،حتماٌ تقلب شده است ، با ايجاد راهكارهاي نظارتي و كنترلي ، سعي در جلوگيري از اين تقلبهاي احتمالي ميكردند . بعنوان مثال ، كانديداي معترض ، ميتوانست قبل از انتخابات و با هماهنگي شوراي نگهبان با تعبيه يك مهر مخصوص به خود جهت نظارت بر آرا، در هنگام شمارش يا پس از آن (چه ناظرشان هنگام تجميع آرا ، حاضر باشد يا نباشد) فقط تعرفه هائي را قانوني ميدانست و ميپذيرفت كه مهر نظارتي مذكور روي آنها درج شده باشد .

6- رها كردن اينگونه اقدامات سيستمي ، كارشناسي و قانوني ، رد صلاحيت وزارت كشور و شوراي نگهبان توسط كانديداهاي معترض در اجراء و نظارت بر انتخابات (كه در تمامي انتخاباتهاي انجام شده اين نهادها مسئول بوده اند و اولي وابسته به دولت و دومي وابسته به رهبري است و آقايان در هنگام ثبت نام و تائيد صلاحيت خودشان از همين فيلترها عبور كرده اند و اعتراضي هم نكرده اند) ، ايجاد شبهه به سلامت انتخابات بدون قابليت اثبات ، عدم پذيرش فرمان رهبري (بعنوان اصل ولايت فقيه) در حفظ آرامش و در نهايت توسل به راههاي ديگر ، كداميك در چارچوب اصول قانون اساسي ميباشند كه عدم صدور مجوز وزارت كشور در برگزاري تجمع را عدم اجراي اصل 27 آن قانون ميدانيم ؟ آيا موارد ذكر شده در بالا ، در قانون اساسي كشور نيست ؟ و يا شايد كانديداهاي معترض به نسخه ديگري از قانون اساسي رسيده اند كه در آن اصول ولايت فقيه ، مجريان و ناظران و نحوه برگزاري انتخابات ، نظارت استصوابي و ... حذف شده و يا تغيير كرده اند ؟ كه اگر اينطور باشد نيز بايستي از مجاري قانوني (مجلس) نسبت به جايگزيني آن با قانون فعلي اقدام كنند . و يا اصولاٌ با مباني نظام (جمهوريت مبتني بر قانون اساسي و اسلاميت مبتني بر قوانين اسلام) ، مخالف ميباشند كه بنده حداقل در ظاهر و متن صحبتها و بيانيه هاي آنها چنين برداشتهائي نكرده ام .

7- يكي از بزرگترين مشكلات فرهنگي ما ايرانيان ، تعصبات اعتقادي و ذهني و كوركورانه ماست . بدين معني كه فكر ميكنيم ، هر چه ما به آن مي انديشيم و اعتقاد داريم ، همان درست است و بقيه افكار غلط است و يا بعبارت ديگر ، ما مركز جهان هستيم و همه بر گرد ما در حال دوران . حال اگر از طبقه نسبتاٌ مرفه جامعه نيز باشيم ، اين برتري اقتصادي به اين تفكر دامن ميزند و اگر طرف مقابل ما از اقشار كم درآمد يا محروم جامعه باشد ، ديگر براي نظر و رأي او ارزش و احترامي قائل نيستيم حتي اگر در ظاهر ، خلاف آنرا نشان دهيم . اين مشكل ، در اين انتخابات ، كاملاٌ بارز و مشهود شده است . چطور ما فكر ميكنيم و ايمان داريم كه چون ما ، اطرافيان ، همسايگان ، بستگان و احتمالاٌ دوستان و آشنايان و در كل همفكران ما ، به يك كانديداي خاص رأي داده اند ، پس حتماٌ تمام محله هاي شهر ما و يا اكثريت قاطع كل كشور به او رأي داده اند . چقدر در مورد تمام مردم گوشه و كنار كشور اطلاع داريم ؟ آيا نظرسنجي هاي علمي بيطرفانه اي صورت گرفته است و ما بر اساس نتايج آن به اين جمع بندي رسيده ايم كه ما پيروزيم ؟ اين معضلي است كه به آن ، توهم خود همه پنداري ميگويند .
بنده چون سيستم و ابزارهاي نظارت دقيق را ندارم و اصولاٌ ايرادات جدي به سيستم اجرا و نظارت انتخابات دارم ، نميتوانم بگويم كه نتيجه انتخابات قطعاٌ صحيح است همانطور كه نميتوانم بصورت قطعي آنرا رد كنم . ولي معتقدم كه فعلاٌ قانون اين است و اگر مدعي قانون گرائي هستم ، تا وقتي اين قانون تغيير نكرده است ، بايد همواره به آن احترام و تمكين كنم حتي اگر به ضرر من يا جريان و تشكل فكري و سياسي من تمام شود . زيرا اگر قرار باشد ، هر كانديداي بازنده معترضي ، بدون توان اثبات تخلف ، فقط اتهام ببندد و طرفداران خود را به خيابان بريزد و زير بار هيچگونه اقدام قانوني در اعلام اعتراض خود نرود بدليل اينكه هيچ نهاد قانوني را قبول ندارد ، پس در هر دوره از انتخابات بايستي شاهد چنين وضعيتي باشيم ، بهرحال هر كانديدائي طرفداران خود را دارد و چه كسي ميخواهد بگويد كه حق با كيست ؟ كمي منطقي بيانديشيم .

8- هيچكس نميتواند منكر اين مسئله شود كه اكثريت قريب به اتفاق طرفداران كانديداي معترض و نه همه آنها ، يا دانشجو و جواناني هستند كه هنوز مشكل معيشت زندگي را لمس نكرده اند و تنها دغدغه هاي آنها گشت ارشاد ، افزايش آزاديهاي اجتماعي شامل نوع پوشش و حجاب ، آزادي ارتباط بيشتر با جنس مخالف ، برقراري رابطه با آمريكا ، نوع تيپ و قيافه و لباس و كاپشن سياستمداران ما ، افزايش سرعت اينترنت و ... ميباشد و يا از طبقه نسبتاٌ مرفه جامعه هستند كه دغدغه آنها صرفاٌ موارد فوق نيست ولي حداقل مشكل معاش و خورد وخوراك روزمره ، كرايه خانه ، تامين هزينه هاي تحصيلي فرزندان ، قيمت بنزين آزاد ، كمبود اتوبوس شركت واحد ، كمبود بيمارستانها و پزشكان تحت پوشش بيمه و از اين دست مشكلات ، زندگي آنها را تهديد جدي نميكند و اگر پرداخت حقوق آنها (اگر حقوق بگير باشند) يك ماه به تعويق بيافتد ، خانواده آنها وارد بحران نميشود . كه طبق آمارهائي كه خود عزيزان نيز آنرا قبول دارند جزء آن 30 درصدي از جامعه هستند كه بالاي خط فقر ميباشند .
اين طيف از جامعه ، در انتخابات قبلي نيز از يك كانديداي ديگر حمايت و براي او تبليغ ميكردند . و در اين انتخابات نيز كانديداي معترض ، فقط آراي همان 30 درصد را بدست آورد و اين به آن مفهوم نيست كه تمام مردم به نتيجه انتخابات معترض و طرفدار كانديداهاي معترض ميباشند . زيرا حتي اگر تمامي 24 ميليون رأي كانديداي پيروز ، ساختگي و بر اساس تقلب و دروغ باشد ، ولي حداقل اين مفهوم را دارد كه بالغ بر 70 درصد جامعه به هر دليل ، كانديداي معترض را نيز قبول ندارند و كلاٌ در انتخابات شركت نكرده و رأي نداده اند كه در هر صورت ، در اقدامات اعتراض آميز بعدي به نتيجه آن نيز شركت نميكنند . و كانديداهاي معترض نيز ادعائي درمورد حضور مخالفان نظام در اعتراضات ندارند . پس معترضين ميتوانند بگويند كه در خوش بينانه ترين حالت ، حداكثر 30 درصد جامعه ، به نتيجه انتخابات اعتراض دارند نه تمام مردم كه البته در اعتراضات خياباني نيز چنين جمعيتي (14 ميليون نفر) مشاهده نميشود .
در چنين شرايطي استفاده كردن از عبارت "اكثريت مردم به نتيجه انتخابات معترضند" دقيقاٌ معادل همان مصادره اي است كه معترضين ميگويند كه "رأي ما را مصادره و با آن پز ميدهند" .
از طرف ديگر اگر تصور كنيم كه طرفداران كانديداي پيروز ، همگي يا بسيجي و لباس شخصي و سپاهي و انصار و ... و خانواده هاي آنها هستند و يا گداگشنه و پابرهنه و بي سواد و.... و رأي آنها نيز ارزشي ندارد ، اين نيز توهم و توهيني بسيار بزرگ است . تك تك آن 24 ميليون نفري كه به كانديداي پيروز رأي داده اند و يا رأي نداده و با تقلب ، اين آمار اعلام شده است ، نيز مانند بقيه ، ايراني اند و محترم و هركدام داراي يك رأي ، درست معادل بقيه و حداقل سنگ كانديداي بازنده را به سينه نميزنند و بدليل عدم حمايت از كانديداي معترض نميتوان برچسب بي غيرتي به آنها زد . چشمها را بايد شست ، جور ديگر بايد ديد .

9- اگر فرض كنيم كه تمامي 30 درصد جامعه كه به يك كانديدا رأي داده اند ، به نتيجه انتخابات معترض باشند ، اينجانب معتقدم كه بايستي به اعتراضات قانوني آنها گوش فرا داد ، به آنها نشان داد كه رأيشان كجاست ، حق تجمع قانوني براي آنها قائل شد ، حق فعاليت مسالمت آميز سياسي در چارچوب تشكلها و احزاب و بر اساس موارد مندرج در قانون اساسي و قانون احزاب داشته باشند و وزارت كشور نيز از آنها حمايت كند تا جلوي فعاليت و مداخله اغتشاش گران ، ايادي و رسانه هاي بيگانه و سوء استفاده گراني كه با اصل نظام مخالفند و منتظرند تا از آب گل آلود بحران ، براي خود ماهي هاي درشت صيد كنند ، گرفته شود .

10- هرگونه برخورد خشونت آميز با شهرونداني كه بصورت مسالمت آميز ، اعتراض ميكنند ، توسط هر جرياني كه صورت بگيرد ، محكوم است و عاملان اين جنايات ، بايستي توسط قوه قضائيه ، شناسائي و دستگير و محاكمه شوند .

11- ايجاد محدوديت در جريان اطلاع رساني رسانه ها و يكجانبه و جناحي عمل كردن صدا و سيما در جهت گيري و فيلتر كردن اخبار واقعي به نفع يكي از جريانهاي درگير نيز دقيقاٌ همان كاري است كه رسانه هاي آمريكا وانگليس در جهت مخالف در حال انجام هستند ، فقط با اين تفاوت كه بودجه صدا و سيماي ما از محل بيت المال تامين ميشود .

12- در پايان لازم ميدانم ضمن تشكر از عزيزاني كه اين حقير را تحمل كرده و بحث را تا پايان دنبال كردند ، اين نكته را نيز متذكر شوم كه هر حكومتي از هر نوع (استبدادي ، جمهوري ، كمونيستي ، فدرال و ...) ، داراي خطوط قرمز آشكار و نهاني (رسمي و غيررسمي) ميباشد كه اين خطوط قرمز ، مرزهاي بقاي آن حكومت را تعيين ميكند . تعرض و رد شدن هر فرد يا جريان از اين خطوط قرمز را هيچ حكومتي بر نميتابد و به سختي با آن مقابله ميكند . پس هر جناح معترضي كه قصد مبارزه سياسي دارد بايستي اين مرزها را بشناسد و براي حاميان خود نيز آنها را شفاف كند و هزينه هاي اين مبارزه را نيز ارزيابي كند تا مردم و طرفداران آنها ، ناآگاهانه فقط به ابزاري براي پيشبرد منافع جناحي احزاب تبديل نشوند . اتفاقي كه 30 سال پيش رخ داد و توده مردم نميدانستند براي چه هدفي دارند مبارزه ميكنند و هزينه ميپردازند و اكنون اكثريت آنها پشيمان اند و مورد سرزنش فرزندان خود . كاري كنيم كه حداقل مورد سرزنش نسل بعدي خود واقع نشويم و تنها راهكار آن حركت در مسير تعقل و انديشه و نه سوار شدن بر موج احساسات است .

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

14 تير / 5 جولاي / 12 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 14 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه قباد ساساني دستور نوسازي شهر دربند قفقاز را پس از اخراج خزرها صادر کرد

قباد يكم، شاه ساساني ايران، پس از عقب راندن خزرها به آن سوي رود ولگا و بازگرداندن نظم و آرامش به قفقاز شمالي، در ژوئيه سال 527 ميلادي (طبق محاسبه تقويم نگاران، پنجم ژوئيه) دستور بازسازي شهر دربند (واقع در داغستان امروز و تلفظ كنوني: دربنت) را صادر و بودجه لازم را اختصاص داد. وي خسرو انوشيروان وليعهد خود را به عنوان ناظر بر اين نوسازي تعيين كرد. خسرو در دوران پادشاهي خود هم بر استحكامات اين شهر افزود و آن را آبادتر كرد. داريوش بزرگ و شاپور يكم (پسر اردشير پاپكان) در سنگنبشته هاي، مناطق ايراني قفقاز را ذكر كرده اند. شهر دربند ميان درياي مازندران و كوههاي قفقاز در تنگه اي به عرض سه كيلومتر قرار گرفته و پادگان آن قرن ها مانع ورود اقوام مهاجر (آوارها، خزرها و ...) به قلمرو ايران و روم مي شد و امپراتوري روم بابت اين عمل، هرساله به ايران مقداري طلا مي داد. منطقه داغستان كه اينك يك ايالت (جمهوري خودمختار) فدراسيون روسيه است در طول حكومت ساسانيان، علاوه بر حكمران غير نظامي يك مرزبان (ژنرالي با درجه اسپهبد) داشت كه عملا مقام برتر منطقه بود. مرزبانان قفقاز پس از حمله عرب، همانند مرزبانان «فرارود» سازمانهاي خود را منحل نكردند بلكه مستقلا و يا با كمك حكمرانان ايراني محل تا زمان صفويه بكار ادامه دادند. ايستادگي آنان در سال 728 ميلادي در برابر حمله عرب كه قصد ورود به داغستان امروز را داشتند مشهور است و گور مقتولان اين ايستادگي كه به «چهل قهرمان» معروفند هنوز مورد احترام است.
    قباد يكم در دوران حكومت خود سه بار خزرها را شكست داد: در سالهاي 489، 522 و 527 ميلادي. شهر دربند (اينك داراي 100 تا 105 هزار جمعيت) در جريان نوسازي دهه سوم قرن ششم ميلادي داراي ديوارهايي به ارتفاع 20 متر و 30 برج دفاعي شد كه اين برجهاي عمدتا در باروي شمالي شهر ساخته شدند زيرا كه شهر از قسمت جنوبي آن امن بود و تجاوزگر وجود نداشت. كالانكايك Kalankatuk(كاگانكاتواتسيMovses Kagankatvasi ) مورخ بزرگ ارمني قرون وسطا (تحصيلكرده آتن، اسكندريه، رم و قسطنطنيه) در كتاب خود «آلوانكAluank» شهر دربند و ايالت هاي ايراني Arran ارّان (آذربايجان و داغستان امروز)، ايبريا (گرجستان و آبخازياي امروز) و سرزمين خودمختار ارمنستان را دقيقا شرح داده است («آلبانيا» به معناي كوهستاني واژه اي لاتين است كه روميان بخشي از قفقاز را خطاب مي كردند). «استرابو» قبلا در كتاب خود به شرح منطقه ايراني قفقاز پرداخته بود (اين منطقه پس از 24 قرن، در جنگهاي سه دهه اول قرن نوزدهم از ايران گرفته شد).

منظره شهر دربند از زاويه ديوار قديمي آن

 

... و بالاخره دادگاه لاهه برضد ايران راي داد

برغم حضور دكتر مصدق نخست وزير وقت در جلسه دادگاه بين المللي لاهه و مدافعات بعدي وكيل بلژيكي ايران، پنجم ژوئيه 1951 دادگاه لاهه به سود شاكي پرونده (دولت انگلستان) و بر ضد ايران راي داد!. ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا از حزب دمكرات براي حل مسئله از طريق تراضي طرفين، ده روز بعد اورل هريمن ديپلمات آمريكايي را براي مذاكره با دكتر مصدق به تهران فرستاد كه نخست وزير وقت، ملي شدن صنعت نفت ايران را عملي پايان يافته اعلام كرد و حاضر به سازش نشد، تهديد انگلستان كه مسئله را در شوراي امنيت مطرح خواهد كرد دست کم گرفت و بعدا نيز مناسبات ايران با انگلستان را قطع كرد.
    اقدام دادگاه بين المللي لاهه به جهانيان و به ويژه استعمارزدگان ثابت کرد که سازمانها و انجمن ها ي بين المللي حرف شنوي قدرتها هستند و ... و اين احساس به تدريج تقويت شده است.

 

اسارت حاج احمد متوسليان
فرمانده لشگر 27 محمد رسول الله

در چهاردهم تیر سال 1361، اتومبیل هیات نمایندگی دیپلماتیك كشورمان حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از پست ایست و بازرسی،‌مزدوران حزب فالانژ اتومبیل را متوقف و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیك – توسط آدم‌ربایان دست‌نشانده رژیم تروریستی تل‌آویو به گروگان گرفته شده و پس از شكنجه و بازجویی، به نظامیان اسرائیلی تحویل داده شدند ‌كه از سرنوشت آنان تاكنون اطلاعی در دست نیست. درحالی كه همرزمان آن مهاجر الي‌الله، مشتاقانه چشم به راه هستند تا خبری از او و همرزمانش برسد... یكی از این چهار تن، سردار سرلشكر پاسدار جاویداثر حاج احمد متوسلیان بود.
احمد متوسلیان در سال 1332 هجری شمسی و در یكی از محلات جنوب شهر تهران به دنیا آمد. دوران تحصیل ابتدایی خود را در دبستان اسلامی «مصطفوی» به پایان برد. ضمن تحصیل، به پدرش كه در بازار به شغل شیرینی فروشی اشتغال داشت، كمك مي‌كرد. احمد در همان سال های نوجوانی با شركت فعال در هیات‌های مذهبی و كلاسهای قرآن در مساجد جنوب شهر، از ظلم و جنایات رژیم منحوس پهلوی آگاه شد و با سن و سال كمی كه داشت، قدم به میدان مبارزه با طاغوت گذاشت.
پس از پایان دوره ابتدایی، در هنرستان صنعتی، شبانه به تحصیل ادامه داد و در سال 1351 موفق به اخذ دیپلم شد. سپس به خدمت سربازی اعزام شد و در شیراز دوره تخصصی تانك را گذراند و پس از آن، به سرپل ذهاب اعزام شد.
او در دوران سربازی، فردی مذهبی و مومن بود و در بحث‌ها، مخالفت خود را با رژیم ستمشاهی بیان مي‌كرد. پس از اتمام خدمت سربازی، در یك شركت تاسیساتی خصوصی استخدام شد و بعد از چند ماه، به خرم‌آباد منتقل شد و به فعالیت‌های سیاسی- تبلیغی خود ادامه داد تا اینكه پس از مدت‌ها تعقیب و گریز، در سال 1354 توسط اكیپی از كمیته مشترك ضدخرابكاری ساواك دستگیر و روانه زندان شد و مدت پنج ماه را در زندان مخوف فلك‌الافلاك خرم‌آباد در سلولی انفرادی گذراند.
به روایت همرزمانش، با وجود تحمل شكنجه‌های جسمی و روحی فراوان، حسرت شنیدن یك آخ را هم بر دل سیاه مزدوران ساواك گذاشت تا اینكه او را به بند عمومی منتقل كردند و حدود نه ماه را نیز در آنجا گذراند و با بالاگرفتن موج انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد و به آغوش ملت بازگشت.
پس از آزادی، در شروع قیام‌های خونین قم و تبریز در سال 1356، نقش رابط و هماهنگ كننده تظاهرات را در محلات جنوبی تهران عهده‌دار شد و رابطه‌ای تنگاتنگ با حركت‌های مكتبی محافل دانشجویی و روحانیت مبارز تهران داشت. با شدت یافتن روند نهضت اسلامی و رویارویی مردم با مزدوران طاغوت، بارها تا پای شهادت پیش رفت و در روزهای 21 و 22 بهمن ماه 1357 تلاش و ایثار چشمگیری از خود نشان داد.
با پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی، مسئولیت تشكیل كمیته انقلاب اسلامی محل خویش را عهده‌دار شد. پس از شكل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این ارگان پیوست و دوشادوش سایر همرزمانش با حداقل امكانات موجود به سازماندهی نیروها همت گماشت.
پس از شروع قائله كردستان در اسفندماه سال 1357 به همراه 66 تن از همرزمانش داوطلبانه عازم بوكان شد و به دلیل ابتكار عمل هوشیارانه و فرماندهی قاطع خود توانست كلیه اشرار مسلح را متواری كند و منطقه را از لوث وجود ضدانقلابیون كه در راس آنها دمكرات ها قرار داشتند، پاكسازی كند. او پس از تثبیت مواضع نیروهای انقلاب در بوكان، به شهرهای سقز و بانه رفت.
در ابتدای ورود به شهر بانه، به تلافی كمین ناجوانمردانه‌ای كه ضدانقلابیون به نیروهای ستون ارتش زده بودند، طی یك عملیات دقیق ضدكمین خسارات سنگینی به آنان وارد آورد كه در این نبرد، 400 اسیر و 200 كشته از ضدانقلاب برجای ماند. پس از آن به همراه گروهی از رزمندگان از جمله معاون خود (شهید محمد توسلی) برای فتح سنندج راهی این شهر شد. ستون تحت فرماندهی او از سمت راست شهر، حلقه محاصره ضدانقلاب را در هم شكست و به همراه سرداران رشیدی چون «محمد بروجردی» و «اصغر وصالی»، سنندج را آزاد كرد و كمر تجزیه‌طلبان را شكست.
در زمستان سال 1358 به او ماموریت داده شد تا جاده پاوه – كرمانشاه را كه در تصرف ضدانقلاب بود، آزاد كند. عملیات با فرماندهی او و همكاری سپاه پاوه شروع و با موفقیت كامل به انجام رسید و متوسلیان به همراه سایر برادران وارد شهر پاوه شدند. پس از مدتی، با حكم شهید بروجردی، به فرماندهی سپاه پاوه منصوب شد.
اوایل خرداد 1359 ماموریت آزادسازی شهرستان مریوان كه در تصرف گروهك های محارب بود، به وی محول شد. تسلط ضد انقلاب در مریوان به گونه‌ای بود كه از پادگان این شهر مي‌توانستند افرادی را كه در سطح شهر تردد مي‌كردند، شمارش كنند. به همین دلیل، به محض نشستن هلي‌كوپتر در محوطه باند فرود، حاج احمد و همراهانش زیر آتش همه‌جانبه دشمن قرار مي‌گیرند.
حاج احمد پس از ورود به شهر و سازماندهی نیروها، با یورشی سهمگین و برق‌آسا توانست شهر مریوان و مناطق اطراف آن را از لوث وجود گروهك‌ها پاك كرده و در این شهر استقرار یابد. از همین زمان بود كه مسئولیت فرماندهی سپاه مریوان به عهده ایشان گذاشته شد و بلافاصله به اتفاق شهدای بزرگواری چون حاج عباس كریمی، سید محمدرضا دستواره، رضا چراغی، حسین قوجه‌ای، حسین زمانی، محسن نورانی و علیرضا ناهیدی به پاكسازی مواضع مزدوران استكبار اعم از كومله، دموكرات و رزگاری پرداخت. ترس و وحشتی كه از او بر دل سیاه ضدانقلابیون نشسته بود، به حدی بود كه به قول یكی از همرزمانش، هر وقت به ضدانقلاب خبر مي‌رسید كه حاج احمد قصد حمله به آنها را دارد، قوای ضدانقلاب، فرار را بر قرار ترجیح مي‌دادند و مانند روباه از معركه مي‌گریختند.
آزادسازی ارتفاعات دزلی مشرف بر شهر پنجوین عراق كه در حكم سرپل نفوذ عناصر ضدانقلاب به خاك ایران اسلامی بود، را باید از دیگر دستاوردهای مهارت رزمی قاطعانه حاج احمد و گروه اندك همرزمش در كردستان دانست. جالب آنكه بني‌صدر ملعون به شدت از هرگونه امدادرسانی لجستیكی به نیروهای سپاه در كردستان (از جمله مریوان) خودداری مي‌كرد و حتی دستور اكید و مكتوب داده بود تا به سپاه مریوان حتی یك فشنگ هم تحویل داده نشود و بدین گونه حاج احمد در چنین وضع دشواری به نبرد مظلومانه سرگرم بود.
پس از حذف باند بني‌صدر از دستگاه اجرایی كشور – در دی ماه 1360 و در شب 27 رجب، مصادف با بعثت حضرت رسول اكرم(ص) – عملیات سرنوشت ‌ساز محمدرسول‌الله(ص) از دو محور مریوان و پاوه بر روی منطقه خرمال توسط حاج احمد و شهید حاج همت رهبری شد كه در این محور، رزمندگان اسلام به مرزهای بین‌المللی رسیدند. این عملیات در حقیقت سنگ بنای تاسیس تیپ 27 حضرت رسول(ص) به شمار مي‌رود.
حاج احمد در سال 1360 پس از بازگشت از مراسم حج، ماموریت یافت تا رزم بي‌امان خود را در جبهه‌های جنوب ادامه دهد. او از طرف سردار فرماندهی كل سپاه مامور شد با به كارگیری برادران سپاه مریوان و پاوه تیپ محمدرسول‌الله(ص) – كه بعدها به لشكر تبدیل شد– را تشكیل دهد و فرماندهی تیپ مذكور را نیز خود به عهده گیرد. بدین ترتیب به فاصله كوتاهی حاج احمد و سایر سرداران نامی كردستان در معیت شهید بروجردی راهی جبهه‌های جنوب شدند تا تدابیر نوین دفاعی كشور، نظام فرهنگی یگان‌های رزمی منظم و مكانیزه سپاه در جنوب را سامان بخشیده و آزادسازی مناطق اشغالی خوزستان را سرعت بخشند.
رزمندگان تیپ 27 محمدرسول‌الله(ص) برای ورود به مصاف فتح‌المبین پس از طی یك دوره فشرده آموزشی توسط حاج احمد، خود را آماده كردند و در شب دوم فروردین ماه سال 1360 در محور دشت عباس (چنانه) وارد عرصه پیكار شدند و در این نبرد پیروزمند نقش اساسی ایفا كردند.
پس از مدتی، زمینه اجرای عملیات بیت‌المقدس در دستور كار یگان‌های رزمی قرار گرفت. حاج احمد علاوه بر مسئولیت خطیر فرماندهی تیپ، در تمامی ماموریت‌های شناسایی شركت داشت و با نفوذ به قلب مواضع دشمن از نزدیك راهكارهای مناسب عملیات را شناسایی مي‌كرد.در شب دهم اردیبهشت ماه سال 1361 عملیات بیت‌المقدس آغاز شد و رزمندگان اسلام به فرماندهی حاج احمد از دو محور به مواضع دشمن یورش بردند. نقطه آغاز عملیات، منطقه دارخوین به سمت جاده اهواز – خرمشهر بود كه با عبور نیروها از رود متلاطم كارون به سمت دژ مارد جهت‌دهی شده بود. با وجود حجم سنگین آتش كور و بي‌وقفه یگان‌های توپخانه ارتش بعث عراق، رزمندگان اسلام توانستند نیروهای دشمن را در این محورها زمین‌گیر و كلیه پاتك های آنها را دفع كنند.
یكی از فرماندهان عملیاتی جنگ در مورد نقش حساس متوسلیان در عملیات بیت‌المقدس مي‌گوید:
اگر فرماندهی قاطع و عمل به موقع در بعد از ظهر روز اول عملیات بیت‌المقدس روی جاده اهواز – خرمشهر حاج احمد نبود، عملیات به مشكلات زیادی برخورد مي‌كرد. او در همان‌جا اسلحه كلاشینكف خود را به دست گرفت و تا مرز شهادت ایستادگی كرد و رزمندگان نیز با تأسی به او مقاومت بسیاری از خود نشان دادند كه در نهایت جاده اهواز – خرمشهر حفظ شد.
او به رغم جراحت وخیمی كه از ناحیه پا داشت حاضر به ترك میدان نبرد نشد و با صلابت و اقتدار تمام از دژهای مستحكم و میادین متعدد مین، نیروهایش را عبور داد و در نهایت ساعت 11 صبح روز سوم خردادماه سال 1361 رزم‌آوران تیپ 27 حضرت رسول(ص) با جلوداری سردار حاج احمد متوسلیان در كنار سایر یگانهای سپاه به خاك مطهر خرمشهر قدم نهادند.
حاج‌احمد در عصر همان روز طی سخنان كوتاهی خطاب به دریادلان بسیجی در برابر مسجد جامع خرمشهر چنین گفت: همه عزیزان ما كه تا امروز در خوزستان غوطه‌ور شده و به شهادت رسیده‌اند، برای حفظ اسلام عزیز بوده است، هرچند داغ فراقشان جگر ما را سوزاند، اما خدا را شكر كه بالاخره توانستیم امروز با آزادی خرمشهر قلب اماممان را شاد كنیم.
در پی آزادسازی خرمشهر، حاج‌احمد در معیت سایر سرداران فتح خرمشهر به محضر فرمانده كل قوا حضرت امام خمینی(ره) مشرف شدند. در آن دیدار، حضرت امام خمینی(ره) این سرداران دلاور، به ویژه حاج احمد را به گرمی مورد تفقد خاص خویش قرار دادند.
هنوز طعم شیرین فتح خرمشهر را در ذائقه‌اش احساس مي‌كرد كه خبر تلخ تهاجم ارتش صهیونیستی به خاك لبنان را شنید. او در اواخر خرداد سال 1361 طی ماموریتی به همراه یك هیات عالي‌رتبه دیپلماتیك از مسئولین سیاسی – نظامی كشورمان راهی سوریه شد تا راه‌های مساعدت به مردم مظلوم و بي‌دفاع لبنان را بررسی كند.
آگاهی و شناخت بالای حاج احمد در مسائل سیاسی – اجتماعی از جمله خصوصیات بارز این سردار بزرگوار بود. در تدبیر و تصمیم‌گیری هایش دقت‌نظر داشت. ضمن قاطعیت در كار، بر دل ها فرماندهی مي‌كرد و همواره در بطن مشكلات حضور داشت. به همین دلیل، در سخت‌ترین شرایط،‌كسی او را تنها نمي‌گذاشت. امكاناتی را بیشتر از نیروهای تحت امر خود، به خدمت نمي‌گرفت. به رغم برخورد قاطعانه در امر فرماندهی،‌ از عاطفه بالایی برخوردار بود. علاوه بر فرماندهی، در كارهای جمعی مانند ساختن سنگر، نظافت محیط، شستن ظروف و ... با پرسنل تحت امر همراهی مي‌كرد. علاقه به مطالعه و بحث پیرامون اخبار و رویدادها، از خصوصیات دیگر او بود. در مواقع مقتضی در جمع صمیمی همرزمانش پیرامون مسائل اعتقادی بحث مي‌كرد.
حاج احمد نسبت به شهدا و خانواده‌های محترمشان احترام خاصی قایل بود و در هر فرصتی به مزار شهدا مي‌رفت و برای رسیدگی به معضلات و حوائج خانواده‌های این عزیزان تلاش مي‌كرد و در غم فراق همرزمانش مي‌سوخت.
نقل مي‌كنند: هنگامی كه بر مزار شهید جهان‌آراء حاضر مي‌شد، آن‌چنان از خود بي‌خود مي‌شد كه تا ساعت‌ها بي‌وقفه اشك مي‌ریخت و با روح بلند او نجوا مي‌كرد.
برادر دیگری نقل مي‌كند: شبی در جوار مرقد مطهر حضرت زینب(س) تا صبح به گریه و نماز مشغول بود. حوالی سحر با سیمایی بشاش و لبی خندان به سوی همسفرانش آمد و در پاسخ به سئوال دوستانش كه خوشحالی او را جویا شده بودند، گفته بود: از سر شب داشتم در فراق برادران شهیدم، مخصوصاً شهید محمد توسلی اشك مي‌ریختم. به عمه سادات متوسل شدم تا بلكه ایشان در كارم عنایتی فرمایند. چند لحظه پیش ناگهان دیدم یك پیرمرد نورانی با محاسنی سفید و لباس بسیجی بر تن، كنارم آمد و ایستاد و گفت: پسرم بي‌تابی نكن، لحظه اجابت دعایت نزدیك شده است.

Mobin_s2004@yahoo.com
 5 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که ونزوئلا اعلام استقلال كرد

بوليوار

ونزوئلا پنجم ژوئيه 1811 به همت سيمون بوليوار، به عنوان نخستين سرزمين آمريكاي لاتين كه از استعمار اسپانيا خلاص مي شد اعلام استقلال كرد كه روز ملي اين كشور است. ولي اين استقلال ديري نپاييد و اسپانيا بوليوار و ياران او را فراري داد.
    بوليوار پس از ديدار از اروپا، اين بار با توسل به جنگ اسپانيا را از ونزوئلا و چند سرزمين ديگر امريكاي لاتين بيرون راند. با اين كه اسپانيا از 1821 ديگر توان جنگ با بوليوار را نداشت، استقلال ونزوئلا از سال 1823 صورت عمل به خود گرفت.
    اسپانيايي ها از سال 1522 ميلادي در ونزوئلا مستقر شده بودند، ولي چون اين سرزمين فاقد طلا بود و اسپانياييها در جستجوي طلا بودند، در يكي دو قرن اول توجهي به آن نداشتند. مهاجران اروپايي و بوميان و بردگان سياهپوست كه عمدتا در مناطق شمالي ونزوئلا زندگي مي كردند از راه كشاورزي معاش خود را به دست مي آوردند كه پس از كشف نفت در اين سرزمين، از قرن بيستم اوضاع چهره ديگري به خود گرفت. مرور زمان ثابت کرده است که مسائل ونزوئلا، پس از کشف و استخراج نفت که مشتري عمده آن ايالات متحده بوده است، نتيجه همين نفت است.

 

دو «پنجم ژوئيه» در تاريخ الجزاير - بهاي گزافي كه فرانسه براي استعمار الجزاير پرداخت كرد

عبدالقادر قهرمان ملي

دولت فرانسه در سال 1830 در صدد تصرف الجزاير بر آمد و پنجم ژوئيه اين سال شهر الجزيره و مناطق اطراف آن را گرفت ولي براي استعمار همه الجزاير مجبور شد چهل سال جنگ كند كه 17 سال، قهرمان بزرگ اين جنگ عبدالقادر (1883 - 1808) فيلسوف صوفي و انديشمند الجزايري بود که لقب قهرمان ملي الجزايري ها را به دست آورده است.
    الجزاير كه از سال 106 پيش از ميلاد جزيي از قلمرو امپراتوري روم شده بود اواخر قرن هفتم ميلادي ضميمه ممالك اسلامي شد و پس از آن نيزهرچند وقت يك بار زير نگين عثماني و يا قدرتهاي اروپايي قرار مي گرفت، اما از نوعي خود مختاري و فدراسيون قبايل برخوردار بود. اين قسمت مديترانه، از دير زمان سواحل نا امني داشت كه مرکز فعاليت باجگيران دريايي بود و اين گروه سرانجام از ناوگان آمريكا و بعدا انگلستان شكست خوردند. در آغاز قرن نوزدهم يهوديان و تجار الجزايري به ناپلئون امپراتور فرانسه وام نقدي داده بودند كه پس از تبعيد ناپلئون، پول خود را از دولتهاي وقت فرانسه مطالبه مي كردند و چون در دهه سوم قرن 19 در وصول طلب خود سماجت كردند شارل دهم پادشاه وقت فرانسه در صدد تصرف الجزاير بر آمد و به اين سرزمين كه به محاذات فرانسه در سوي ديگر درياي مديترانه قرارگرفته است نيرو فرستاد و بالاخره الجزاير به تصرف فرانسه درآمد.
    پس از جنگ جهاني دوم، الجزايري ها براي كسب استقلال خود بپاخاستند و امان فرانسه را بريدند تا در اوايل سال 1962 وعده آن را گرفتند و در ژوئيه موفق به كسب آن شدند. آنان پنجم ژوئيه در سال 1962 را به اين جهت سالروز استقلال خود اعلام کردند که مصادف با پنجم ژوئيه بود و 132 سال پيش از آن در همين روز فرانسويان الجزاير را مورد حمله نظامي قرار داده بودند. به اين ترتيب پنجم ژوئيه روز ملي الجزاير است.

 

كودتاي ژنرال ضياءالحق در پاكستان

ضياء الحق

پنجم ژوئيه سال 1977 ژنرال ضياءالحق فرمانده ارتش پاكستان در يك كودتاي بدون خونريزي دولت ذوالفقار علي بوتو را كه از طريق انتخابات برسر كار آمده بود ساقط و وي را زنداني ساخت كه بعدا اعدام شد. بوتو رئيس حزب مردم پاكستان و قبلا وزيرخارجه اين كشور بود. بوتو پس از جدا شدن پاكستان شرقي (بنگلادش) از جمهوري اسلامي پاكستان تلاش بسيار كرد كه شيرازه امور از هم نپاشد.
     پاكستان به نسبت عمر كوتاه خود بيش از ساير كشورها كودتاي نظامي داشته است.

 

اظهارات ژنرال آمريكايي در باره حضور اسرائيلي ها در بازجويي هاي زندان ابوغريب خشم اعراب را برانگيخت

سرتيپ کارپينسکي

اشاره بانو ژنرال «جانس كارپينسكيjanis karpinski» كه در زمان رياست او بر زندان ابوغريب، شكنجه هاي آن چناني در اين زندان عراق روي داده بود مبني بر اين كه با يك بازجوي اسرائيلي ملاقات و مذاكره كرده بود خشم اعراب را برانگيخته و برخي روزنامه نگاران عرب نوشته بودند كه حدس زده بودند اسرائيلي ها در كار شكنجه زندانيان ابو غريب مداخله داشتند.
ژنرال كارپينسكي دوم ژوئيه 2004 به «بي بي سي» گفته بودكه در محل بازجويي از دستگير شدگان در بغداد، با يك اسرائيلي ملاقات و مذاكره كرده بود.
ژنرال كارپينسكي اضافه کرده بود: "اين فرد به من گفت كه برخي از بازجويي ها را شخصا بعمل آورده بود، او زبان عربي مي داند، ولي عرب نيست، اسرائيلي است.".
با اين كه دولت اسرائيل و نيز برخي مقامات آمريكايي اظهارات ژنرال كاپينسكي را كه ديگر رئيس زندان 6 هزار نفره «ابو غريب» نيست تكذيب کردند، برخي اعراب گفتند كه نسبت به درستي آن مطالب ترديد ندارند و مي دانند كه در اشغال نظامي عراق هم، فشار و اصرار دولت اسرائيل تاثير فراوان داشت و اين دولت مي كوشد كه اوضاع به صورت گذشته باز نگردد و عراق اسلامي و يا بعثي نشود كه در هر دو صورت به زيان اسرائيل خواهد بود. اين اعراب اضافه كرده اند كه اسرائيل نفوذ خود در اوضاع عراق را از ديرزمان از منطقه كردستان عراق شروع كرده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 5 جولای

  • 1900:   يكصد هزار چيني كه در تاريخ به « مشت زنان » شهرت يافته اند و قصد كوتاه كردن دست خارجيان را از وطن خود داشتند 12 هزار نيروي خارجي را در « تيانشان » محاصره كردند.

  • 1945:   چرچيل در انتخابات انگلستان شكست خورد. اين انتخابات انگلستان « بلوغ دمكراسي» اين كشور را ثابت كرد ، زيرا انگليسي ها احساس كرده بودند مردي كه در زمان جنگ آنان را به پيروزي رساند ، شايد نتواند در دوران صلح نخست وزير خوبي برايشان باشد.

  • 1950:   تصويب قانون « بازگشت » ، اقامت هر يهودي را در اسرائيل تضمين كرد.

  • 1959:   دكتر احمد سوكارنو رئيس جمهوري وقت اندونزي پارلمان اين كشور را منحل كرد و اعلام داشت كه تا مردم اهميت و جزئيات دمكراسي را درك نكنند و بهاي « آراء » خود را ندانند بهتر است كشور دمكراسي محدود داشته باشد و سران احزاب و كارشناسان دلسوز در تصميم گيري ها شركت كنند.

  • 1975:   دماغه سبز ( كاپ ورده ) كه از سال 1462 مستعمره پرتغال بود استقلال يافت . اين كشور 420 هزار نفري كه در افريقاي غربي واقع شده است قرنها بهترين تسهيلات را براي كشتي ها فراهم مي كرد زيرا كه در مسير راههاي دريايي بوده است . اين سرزمين پس از ممنوع شدن تجارت برده در آمد خود را از دست داد. داوطلبان كمونيست به تامين استقلال اين سرزمين كه پرتغال آن را يك ايالت خارجي خود اعلام كرده بود كمك بسيار كردند.

  • 1978:   مدير زندان شوشي در جمهوري آذربايجان وزير كشور اين جمهوري ، معاون و دستيار او را كشت و سپس خودكشي كرد.

  • 1978:   در پي قتل رئيس جمهوري يمن شمالي بر اثر انفجار بمب و اعدام رئيس جمهوري يمن جنوبي و بسط نفوذ كمونيستها در اين جمهوري، اتحاديه عرب ضمن ابراز نگراني سريعا وارد عمل شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     12 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «عباس ابن عبدالمطلب»
    عموي بزرگوار پيامبراسلام (ص)

    12 رجب 32 - «عباس ابن عبدالمطلب» عموي بزرگوار پيامبراسلام (ص) وازبزرگان قريش وفات يافت. او مردي توانگربود و گويند كه پيش از هجرت پيامبراكرم (ص) به مدينه ، اسلام آورد، اما عقيده اش را آشكار نساخت . برخي ديگراز مورخان معتقدند كه عباس ابن عبدالمطلب كمي پيش ازفتح مكه درسال 8هجري به مسلمانان پيوست وپس از فتح مكه منصب سقايت خانه خدا يعني تامين آب براي زائران خانه كعبه رارسول خدا(ص) به ايشان واگذار كرد . عباس در غزوه حنين دركنارياران حضرت محمد(ص) حضورداشت و دراواخرعمرازدوچشم نابينا شد وچندي بعد بدرود حيات گفت و چندي بعد بدرود حيات گفت. پيكرپاك عباس ابن عبدامطلب راپسرش«عبدالله» درگورستان بقيع درمدينه منوره به خاك سپرد.

     

    ورود امام علي (ع) به کوفه
    و انتخاب آن به عنوان مقر حکومت

    12 رجب 36 - ورود امام علي (ع) به کوفه و انتخاب آن به عنوان مقر حکومت

    در اين شب خواندن ده رکعت نماز مستحب است; بدين ترتيب : در رکعت هاي اول بعد از حمد سوره عاديات و در رکعت هاي دوم بعد از حمد سوره تکاثر خوانده شود.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    25
    37

    اهواز

    32
    46

    تبريز

    19
    32

    شيراز

    23
    37

    مشهد

    20
    36

    بندرعباس

    29
    37

    کرمان

    19
    38

    اصفهان

    22
    38

    يزد

    27
    41

    کرمانشاه

    18
    36

    اراک

    19
    35

    رشت

    24
    28

    دبی

    31
    39

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1400 تومان
    1001 تومان
    1653 تومان
    1030 تومان
    271 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    117000 تومان
    60000 تومان
    224000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:06
    طلوع خورشيد : 05:54
    اذان ظهر : 13:08
    غروب خورشيد : 20:23
    اذان مغرب : 20:46
    نيمه شب شرعي : 00:15
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    House & Home
    ماه ژوئن

    جديدترين شماره از ماهنامه
    House & Home 

    تاريخ انتشار: ژوئن 2009
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 23 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    سریع ترین کارت حافظه جهان
    توسط سان دیسک عرضه شد

     

    سان دیسک که در زمینه کارت های حافظه همیشه حرف اول و آخر را می زند، یک بار دیگر توان خود را نشان داده و کارت حافظه SDHC با ظرفیت خیره کننده 32 گیگابایت و با سرعت خواندن و نوشتن استثنایی 30 مگابایت در ثانیه را عرضه کرده که فعلاً سریعترین حافظه SDHC در جهان به حساب می آيد و دارای کارایی فوق العاده زیادی است. سان دیسک با عرضه این کارت استانداردهای جدیدی را در این زمینه بنا نهاده است.
    کاربرد این کارت حافظه زمانی به چشم می آید که در دوربین های جدید و پیشرفته دارای سنسور CMOS استفاده می کنند چون دوربین هایی که از این سنسورها استفاده می کنند قادرند در هر ثانیه تا 40 عکس با حداکثر وضوح بگیرند پس تنها این کارت از پس ذخیره آن ها بر می آید. چون مطمئناً استفاده از حافظه های کم سرعت راندمان این دوربین را به شدت کاهش می دهد و حتی موجب کرش دوربین می شود.
    گذشته از این که دیگر در دوربین های فیلمبرداری جدید به جای استفاده از نوار و دیسک و هاردهای مکانیکی از حافظه های SSD و فلش ها و کارت های حافظه استفاده می شود، و با استفاده از این کارت می توانید 160 دقیقه فیلم HD با حداکثر وضوح بگیرید و تنها در 23 دقیقه به کامپیوترتان با سرعت تقریبی 24 مگابایت در ثانیه انتقال دهید، که رقم خیره کننده ای است.
    این کارت حافظه 32 گیگابایتی با سرعت، کارایی و کیفیت جادویی اش قرار است تا آگوست وارد بازارهای جهانی شود.
    منبع

    دوربین مخفي در کليد خودرو

    چه کسي فکرش را می کرد که روزی کليد خودرو هم جایی براي نصب دوربین مخفي جاسوسي شود؟
    کمپاني Brando با زیرکی تمام یک عدد دوربین را در بدنه یک کليد استارت خودرو جاسازي کرده است. این کليد متفاوت داراي 2 گيگا بایت حافظه داخلی است و مي تواند با رزولوشن480*640  تعداد 29 فريم در ثانيه را فيلمبرداري کند.
    علاوه بر فيلمبرداري می توانيد از حالت عکاسی اين دوربین استفاده کرده و به تهيه عکسهایی با وضوع 960*1280بپردازيد. فراموش نکنيد. به اولین و نزدیکترین پورتUSBکه رسیدید باتري لیتیمی دوربين مخفی خود را شارژ کنید.
    این محصول با قيمت 66$ در بازار گجت هاي مربوط به خودرو و البته شاید هم امنیتی به فروش می رسد. براي دیدن تصاوير بیشتر و کشف محل قرار گرفتن لنز اين دوربین مخفي به بخش ادامه مطلب برويد.
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    مناسب ترین کیس!
    دختر بیل گیتس!

    خیلی از بینندگان محترم مجله در ارائه دیدگاه ها از ما کیس مناسب می خواهند البته ما را اشتباه گرفته و در جریان نیستن که والله بالله ما بنگاه محبت نداریم! و سایت دوست یابی نیستیم! که انشاء الله برای امر خیر ازدواج هست و الحمدالله دیگر کسی در پی دوستی نیست. و همه به راه راست هدایت شدن.
    یک مدتی گشتیم و برای این عزیزان که الان دهان مبارک اشون آب افتاده مناسب ترین کیس را یافته و امید است معرفی اون باعث شود به صراط مستقیم آمده و انگیزه برای زندگی پیدا کنند !

    اينم داستان:

    پدر: دوست دارم با دختری به انتخاب من ازدواج کنی
    پسر (دانشجوی رشته مهندسی صنایع): نه! من دوست دارم همسرم را خودم انتخاب کنم

    پدر: اما دختر مورد نظر من، دختر «بیل گیتس» است
    پسر: آهان اگر اینطوریه، قبول است

    پدر به نزد بیل گیتس می رود و می گوید
    پدر: برای دخترت شوهری سراغ دارم
    بیل گیتس: اما برای دختر من هنوز خیلی زود است که ازدواج کند

    پدر: اما این مرد جوان، قائم مقام «مدیرعامل بانک جهانی» است
    بیل گیتس: اوه، که اینطور! در این صورت قبول است

    بالاخره پدر به دیدار مدیرعامل بانک جهانی می رود

    پدر: مرد جوانی برای سمت قائم مقام مدیرعامل سراغ دارم
    مدیرعامل: اما من به اندازه کافی معاون دارم

    پدر: اما این مرد جوان داماد «بیل گیتس» است
    مدیرعامل: اوه، اگر اینطور است، باشد

    و معامله به این ترتیب انجام می شود

    نتیجه اخلاقی ۱: حتی اگر چیزی نداشته باشید باز هم می توانید چیزهایی بدست آورید. اما باید روش مثبتی را برگزینید.

    نتیجه اخلاقی ۲: می شود با فکر، از هیچ، همه چیز ساخت.

     

     

     

     

     

     

     
      u شير تو شير


    جامعه، طوطی بابایی و آزادی
     


    ميلاد مصطفوي
    sorkhpoosh@yahoo.com

    1- تو روزهای که گذشت به دلیل مسایلی که تو جامعه اتفاق افتاد وهم به دلیل یه مسئله شخصی که در قسمت های بعدی این متن به اون اشاره میکنم اصلآ حال و وحوصله نوشتن و کارای که قبلاًَ علاقه مند به انجامشون رو بودم نداشتم وحالا که وضعیت جامعه وآشوب ها به مرز آرامش برگشته منم هم آروم تر شدم و سعی میکنم دوباره کارای روتینمواز سر بگیرم ، وقتی یه جامعه به سمت آشوب میره ، درون آدم هم بهم میریزه و به قول معروف دل آدم آشوب میشه ، این روزا با این هنوز ناراحت و گیجم ولی بیشتر از همه به امنیت احتیاج دارم چه در درون چه در بیرون ، امنیت فیزکی ، فکری ، روحی دغدغه اصلی منه تا بتنوم به این فکرای آشفته و برنامه های بهم ریختم سروسامون بدم و به جریان زندگی عادی برگردم .

    2- صحبت بعدی من درباره همین روزانه و مبین عزیزه و با اینکه من عضوی از همین مجله هستم ولی دلیلی نیست که نخوام از بعضی چیزای که تو روزانه اتفاق افتاد انتقاد نکنم ، اول اینکه در سر بزنگاه انتخابات و شور تبلیغات انتخاباتی مبین عزیز تصمیم گرفت که روزانه را منتشر نکنه وخودش رو کنار بکشه و کسانی روکه پیگیر وعلاقه مند به روزانه بودند رو تنها بگذاره که این اقدام موجب خرسندی خوانندگان روزانه نبود ،دلایل مبین برای این کار برای ما محترمه و شاید برای حفظ وادامه حیات روزانه تصمیم به این کار گرفته شد ولی به هرحال این یک جور بی احترامی به مخاطبه و مبین هم قطعاً دوست نداره که روزانه تبدیل به یک رسانه کم اثر و کم مخاطب بشه.
    نکته دیگه که مربوط به بعد از انتخابات میشد ،این بود که خط مشی روزانه از حالت بی طرفی خارج شده و به سمت خاصی گرایش افراطی پیدا کرد که دراین شرایط شاید شرط عقلم همین باشه ولی یه سری تحلیل های که دراین چند شماره در روزانه دیدم به جای تحلیل ، تخیلی بود و این حالت رو بیشتر تو سوال و جواب های zahra40… دیدم که ایشون تا قبل این حوادث درباره حدیث ها و شیطان پرستی و ....مطلب مینوشتند به یکباره سیاسی نویس شدن و با این که بیشتر مطالبشون کپی برداری بود با این حال این مطالب خیلی ضعیف و آبکی بودند و حکایت ،حکایت آب سر بالا بود و ابو عطا خوندن..... که خوشبختانه در شماره جدید دیدم که ایشون به روند سابقشون برگشتند .
    تحلیل های از این دست و دو،سه نوشته که در قسمت نویسندگان میهمان دیدم به جای این که در این وضعیت آرامش دهنده باشند و آبی برآتش، بیشتر نتیجه عکس داره و حالت نفت وبنزینه وازمبین میخوام که اگه قراره تحلیلی ازدو طرف اختلاف در روزانه قرار بگیره (که به نظره من اصلاً نباشه بهتره و همون خبر رسانی خود روزانه در این زمینه کفایت ) یه تحلیل قوی و درست باشه و نه از این دست تحلیل های صد من یه غاز ....

    3- طوطی بابایی گم شد؛ همونطور تو قسمت اول اشاره کردم یه اتفاق بدی که این روزا برام افتاد پر کشیدن و گم شدن طوطی ام بود که خودشو به اسم طوطی بابایی صدا میکرد و این پر کشیدن شوک بدی بهم داد.
    شاید پر کشیدن طوطی بابایی واسش آزادی رو به ارمغان آورد(البته تو خونه ما هم تو قفس نبود) ولی چیزی که مطمئن هستم اینکه اون از این پر کشیدن در صورتی که زنده مونده باشه به شدت پشیمونه واحتمال این که بتونه امنیت ، امکانات، آسایش و مورد توجه بودن و حتی احترامی که این جا داشت تو جای دیگه به دست بیاره نزدیک به صفره ولی اگر حرکت طوطی بابایی روکه طبعاً فاقد شعوره بخوایم مشابهت بدیم به جوامع بشری، مبینم کاری که از روی هیجان و احساس وبه طور آنی صورت بپذیره و بدون منطق باشه ، تنها نتیجه اش اینکه انسان همون امکانات و داشته های قبلیشم از دست بده وتنها چیزی که باقی بمونه حسرته و تلاش برای رسیدن به همون جایگاه قبلی .
    این روزا سعی میکنم بدون اینکه فکر کنم که چه اتفاقای تواین چند وقته افتاده ، به جریان عادی زندگی برگردم، سر کارم برم ،ورزش کنم وبه کارای که دوست دارم برسم و نا امیدانه به دنبال طوطی گمشده ام بگردم.
    هیچ نه انگیزه ای ،که هیچم ،پوچم !
    هیچ نه اندیشه ای ،که سنگم ،چوبم !
    همسفر قصه های تلخ غریبم .
    رهگذر کوچه های تنگ غروبم .


    *اگه کسی از ساکنین خیابان سهیل و کوچه های مهر طوطی بابایی رو یه موقع دید به من ایمیل بزنه ممنون میشم
    *شعر از فریدون مشیری

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه وقت کافی برای انجام
    کارهای مورد علاقه پیدا کنیم؟

    آیا آرزوی نوشیدن یک لیوان چای با دوستان خود را دارید و یا آرزوی خواندن کتاب دلخواه و حتی داشتن فرصتی برای رفتن به بازار را دارید؟
    با رعایت چند نکته در این مطلب از «MSN» و با نظم دادن به کارها می توانید با ایجاد فرصت این آرزو را به واقعیت تبدیل کنید.

    ▪ برنامه فیلتر ایمیل را روی سیستم خود نصب کنید تا با این روش وقت گران بهای خود را در جدا کردن ایمیل های ضروری و غیرضروری هدر ندهید.

    ▪ از کمال طلبی دست بردارید. آیا به هنگام مرتب کردن تخت، روتختی باید صاف باشد؟ اگر فرزندان شما تخت خود را مرتب کرده اند، از درست کردن مجدد آن پرهیز کنید و وسواس به خرج ندهید.
    لزومی ندارد قبل از به خواب رفتن تمامی اتاق نشیمن را مرتب کنید. روزی تنها یک یا دو کار را انجام دهید.
    -تلفن همراه خود را برای مدت ۳۰دقیقه خاموش یا روی «Silent» قرار دهید. حتی اگر شده به هنگام صرف ناهار به مدت ۳۰دقیقه آن را خاموش کنید.

    ▪ کارهایی مانند مرتب کردن عکس ها یا کابینت ها را به تنهایی انجام دهید تا برای شما مزاحمتی ایجاد نشود و کار ۳۰تا۶۰دقیقه ای طولانی نشود.

    ▪ کارهایی مانند تمیز و مرتب کردن انبار، لباس شستن، شستن ظروف را با همکاری بقیه اعضای خانواده انجام دهید تا کار ۲۰دقیقه ای در عرض ۱۰دقیقه تمام شود.

    ▪ به جای این که ۲تا۳کار را با هم انجام دهید و وقت را هدر دهید روی یک کار تمرکز کنید و آن را سریع تر انجام دهید.

    ▪ اگر نمی خواهید اوقات فراغت خود را با شرکت کردن در جلسات از دست بدهید از «نه» گفتن واهمه ای نداشته باشید.

    ▪ با برخورد صمیمی و محبت آمیز می توانید اعضای خانواده را در کمک و همکاری با خود قانع کنید.

    ▪ با محول کردن کارها بین اعضای خانواده کار خود را سبک کنید، اما توجه داشته باشید که لازم است آن ها رابرای همکاری تشویق کنید.

    ▪ از پشت گوش انداختن کارها پرهیز کنید. اگر در عرض ۲هفته دیگر تعطیلی دارید، از هم اکنون برنامه ریزی کنید تا در آخرین لحظه با عجله وقت خود را هدر ندهید و حداکثر استفاده را بکنید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    جلوه زیبای منزل با چیدمان درست اثاثیه

    همه ایده‌های تغییر دکوراسیون مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد نیست. اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی و تغییر خانه‌تان هستید، این ۱۰ مورد می‌تواند کمکتان کند:

    ۱) چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید: مبلمان را از کنار دیوار بردارید و سعی کنید آنها را در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید. مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می‌شود که اتاق وسیعتر نشان داده شود.

    ۲) یک دیوار را رنگ کنید: یکی از دیوارهای مهم خانه را که در معرض توجه نیز هست، به رنگ دلخواهتان رنگ کنید. تابلوها و لوازم هنری را از آن آویزان کنید و مبل جدید و زیبایی در آن قسمت قرار دهید. (البته دقت داشته باشید که رنگ آن با سایر لوازم خانه هماهنگ باشد).

    ۳) از گل و گیاه استفاده کنید: گل و گیاه می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به خانه بیاورد. اگر علاقه‌ای به رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می‌توانید از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی استفاده کنید. کیفیت گل‌های مصنوعی هم آن‌قدر خوب شده است که به سختی می‌توان آنها را از گل طبیعی تشخیص داد.

    ۴) یک قالیچه سنتی در نقطه‌ای بیندازید: قالیچه‌های دست باف وسیله بسیار خوبی برای اتاق‌های گفتگو و نشیمن به شمار می‌روند. قالیچه‌ای متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنید و آن را پایین میز بیندازید.

    ۵) تابلو و آیینه از دیوارها آویزان کنید: تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب‌های تزئینی‌تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان کردن دقت شود که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد.

    ۶) مجسمه‌ها را در یک جا جمع کنید: مجسمه‌ها و پیکره‌های کوچک و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه که مورد توجه است، کنار هم قرار دهید. این مجسمه‌ها را به صورت‌های فانتزی و متنوع بچینید.

    ۷) از کوسن‌های تزئینی استفاده کنید: این بالشتک‌ها و کوسن‌های تزئینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می‌دهد و مبلمان منزل را نیز باشکوه‌تر جلوه می‌دهد.

    ۸) لامپ‌ها و لوسترها را عوض کنید: لوسترها و لامپ‌ها جزء وسایلی هستند که خیلی زود بر بیننده آشکار می‌کنند که سبک چیدمان خانه‌تان قدیمی است یا جدید.
    به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی باشند، و ضمناً با لوازم و رنگ بندی خانه‌تان نیز هماهنگ باشند.

    ۹) لحاف‌ها و رواندازها نیز مثل کوسن‌های تزئینی، به اتاقتان رنگ می‌دهد: این رواندازها و روتختی‌ها در انواع جنس‌ها و رنگ‌ها موجود است. با توجه به روحیه و و سلیقه خود زیباترین را انتخاب کنید.

    ۱۰) لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید: وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه اتاق می‌شود. برای برگه‌ها اسباب بازی‌های بچه‌ها، و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را برهم می‌زند، جای مخصوصی تدارک ببینید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    مهم‌ترین اصول زیبایی چهره

    بسیاری از ستارگان سینمای جهان، چهره‌هایی هستند که در همه دنیا به زیبایی شهرت دارند و خط و خطوط چهره‌ آنها نقش‌هایی از زیبایی را در برابر چشمانی که به پرده نقره‌ای سینما نگاه می‌کنند، به تصویر می‌کشد ولی آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا این چهره‌ها زیبا و دلنشین هستند؟ شاید اگر به تک‌تک اجزای صورت این بازیگران نگاه کنید، زیبایی خاصی را پیدا نکنید ولی نکته اصلی درتناسب اجزای مختلف صورت آنها با یکدیگر است و رمز اصلی زیبایی آنها همین است…
    اگر دوست دارید بدانید صورت شما تا چه اندازه متناسب است و چهره شما این امتیاز را دارد، کافی است جلوی آینه بروید و یک چرتکه درباره تناسب اجزای مختلف صورت‌تان بیندازید.


    hچانه متناسب
    اول از همه سراغ چانه شما می‌رویم. به طور ایده‌آل در یک نمای نیم‌رخ، خط عمودی که از کنار لب پایین شما کشیده می‌شود باید به چانه شما برسد. اگر نوک چانه عقب‌تر از این خط باشد، آن وقت است که چانه شما عقب‌تر از حالت ایده‌آل است. در این شرایط ممکن است تقویت چانه یا همان جلوتر آوردن آن، برای هماهنگ کردن اجزای صورت شما لازم باشد ولی اگر برعکس، نوک چانه شما از این خط عمودی جلوتر زده باشند، آن‌وقت شما چانه‌ای بیرون زده خواهید داشت که می‌توانید با مشورت یک جراح پلاستیک، از کوچک‌تر کردن چانه‌تان سود ببرید. یک چانه ایده‌آل و متناسب می‌تواند حالت لب‌ها، دندان‌ها و بینی شما را بهتر کند.


    hنسبت طلایی بین اجزای صورت
    جالب است بدانید در صورت‌های زیبا، یک نسبت طلایی بین اجزای مختلف آن چهره وجود دارد که بسیاری از دانشمندان این نسبت را در بسیاری از اجزای زیبای طبیعت مانند گلبرگ‌های گل‌ها، بدن پرندگان، اجزای بدن حشرات و حتی استخوان‌بندی انگشتان دست کشف کرده‌اند. بر این اساس در چهره‌های زیبا وایده‌آل این نسبت طلایی در بین خطوط طولی، عرضی و عمودی صورت وجود دارد. در نسبت‌های عمودی، فاصله خط رویش موها تا قاعده بینی به قاعده بینی تا زیر چانه است و همچنین فاصله خطی که دو مردمک را به هم وصل می‌کند تا خط بین دو لب به خط بین دو لب تا زیر چانه، است. در اجزای افقی صورت‌های متناسب هم این نسبت می‌درخشد. مثلا اگر شما چهره‌ای ایده‌آل داشته باشید نسبت عرض لب‌های شما به عرض بینی شما است. برای بررسی این نسبت‌ها می‌توانید یک عکس تمام رخ از خودتان بگیرید و سپس این خطوط را روی آن بکشید و با یک خط‌کش آنها را اندازه‌گیری کرده نسبت آنها را با هم مقایسه کنید.


    hاین ماسک به صورت شما می‌نشیند؟
    نفرتیتی یکی از مصریان باستان است که صورتش به زیبایی شهرت داشته است. او بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ قبل از میلاد در مصر زندگی می‌کرد. جالب است بدانید که چهره او پس از ۳۲۰۰ سال هنوز هم جزو چهره‌های زیبا به شمار می‌رود. متخصصان جراحی پلاستیک یک ماسک را طراحی کرده‌اند که در آن تناسب اجزای صورت کاملا طراحی شده است. محققان می‌گویند اگر این ماسک بر صورت کسی تطابق کامل پیدا کند، آن صورت چهره‌ای متناسب و زیبا به شمار می‌رود. محققان این ماسک را بر صورت این فرد تطابق داده‌اند و مشاهده کرده‌اند که زیبایی زمان نمی‌شناسد. محققان در مطالعات دیگر خود این ماسک را بر چهره مدل‌های مشهور منطبق کرده و مشاهده کرده‌اند که چهره‌هایی که از نظر ما زیبا و به یادماندنی به شمار می‌روند، کاملا با این ماسک تناسب اجزای صورت منطبق بوده‌اند.


    hآفریقایی‌ها عاشق فک‌های بیرون زده‌اند
    بد نیست بدانید اقوام و ملت‌های متفاوت معیارهای گوناگونی برای زیبایی صورت دارند اما یک نکته مشترک در تمام این اقوام در کشورها بحث تناسب و هارمونی است.
    مثلا در نژاد آفریقایی هر دو فک بیرون زده و جلو آمده است که از نظر مردم بسیاری از کشورها نازیبا است ولی در میان خود آفریقایی‌ها زیبا و متناسب تلقی می‌شود. در زیبایی صورت باید تمام اجزای صورت را در کنار هم در نظر بگیریم و به زیبایی یک چهره‌ رای بدهیم. اینکه بیاییم و روی یک جزء صورت دست بگذاریم و فکر کنیم با دستکاری آن صورت زیباتر می‌شود، معمولا طرز فکر چندان درستی نیست. برای تعیین تناسب چهره‌ باید تمام اجزای آن از قبیل موها، پیشانی و ابروها را بررسی کنیم. بعضی از اوقات ممکن است شما فکر کنید اگر تغییری در فک‌تان داده شود چهره شما زیباتر می‌شود در صورتی که شاید اصلا فک‌ها مشکلی نداشته باشند و ناهنجاری مربوط به بخش دیگری از چهره باشد.


    hمعیار زیبایی بینی
    شاید شما طرفدار بینی کوچک و سربالا باشید و فکر کنید با این بینی صورت شما فوق‌العاده زیبا خواهد شد ولی بینی کوچک و سربالا هم مناسب هر چهره‌ای نیست. اگر شما چهره‌ای با استخوان‌بندی درشت دارید، با داشتن بینی کوچک حتی با جراحی هم، زیبا نخواهد شد چون با این کار تناسب اجزای صورت شما به هم می‌ریزد. بینی کوچک ممکن است یک چهره را زیبا کند و یک چهره را زشت. سر بالا کردن بینی هم یک مدل مصنوعی به صورت شما می‌بخشد. فراموش نکنید در بلندمدت بینی‌هایی زیباترند که طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. بینی طبیعی، بینی است که متناسب اجزای دیگر صورت شما باشد و با شکل لب‌ها، فاصله لب‌ها و بینی شما، پهنای صورت و فاصله بین چشمان شما هماهنگ باشد. معمولا جراحان پلاستیک و زیبایی قبل از جراحی بینی شما تمام این اصول را بررسی کرده و سپس خطوطی با ماژیک روی صورت شما می‌کشند که بر این اساس برش‌های جراحی را ایجاد می‌کنند.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    ویتامین‌هایی که پوست را شاداب می‌کند

    حتما در هنگام استفاده از کرم‌ها و فرآورده‌های دیگر پوست و زیبایی متوجه شده‌اید که روی برچسب آنها نوشته شده است، حاوی ویتامین a یا b یا ویتامین c. ویتامین‌ها برای پوست ما چه‌کار می‌کنند و چه خاصیتی دارند؟ آیا می‌دانید کدام ویتامین برای پوست شما مناسب است و می‌دانید از چه راهی باید مصرف کنید تا برای پوست شما مفید باشد؟
    ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله مواد غذایی ضروری برای واکنش‌های سوخت و ساز و واکنش‌های مربوط به عملکرد آنزیم‌هاست. یعنی بدون وجود برخی از آنها نمی‌توان سوخت و ساز کامل و بدون نقص داشت. برخی از ویتامین‌ها در آب و برخی دیگر در چربی حل می‌شوند. ویتامین‌های a ، d، e و k ویتامین‌های محلول در چربی ویتامین‌های b و محلول در آب هستند.


     yویتامین a:
    ویتامین a هم به صورت خوراکی و هم به صورت استعمال موضعی وجود دارد. شکل موضعی آن برای رفع آکنه، کاهش خطوط ظریف و منافذ پوستی بسیار مناسب است. شکل موضعی ویتامین a که به صورت نسخه‌ای وجود دارد، بسیار مؤثر است و شکلی از دارو که قدرت کمتری دارد و بدون نسخه هم در دسترس است، یعنی رتینول به صورت موجود در کرم‌ها و فرآورده‌های آرایشی و زیبایی برای مراقبت‌های روزانه و استفاده مرتب، فواید زیادی در صاف و یکنواخت کردن پوست دارد. روزانه بدن ما به ۵ هزار واحد ویتامین a نیاز دارد که بسیاری چون نگران‌اند، به مصرف مکمل آن روی می‌آورند و به احتمال زیاد، خطر ابتلا به شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد.


     yویتامین b:
    ویتامین‌های گروه b به چند گروه تقسیم می‌شوند و برای پوست و مو بسیار مفیدند اما تا زمانی که به کمبود این ویتامین دچار نشده‌اید، ضرورتی ندارد که مکمل مصرف کنید و در واقع تاثیری در سلامت پوست و مو و زیبایی ندارد. هنگامی‌که ویتامین‌های b5 یا پانتنول و b3 یا نیاسین آمید به فرآورده‌های پوست و مو و محصولات مراقبتی آن اضافه شود، موجب آب‌رسانی به پوست و افزایش قوام و خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که خطوط ظریف چین و چروک صورت از بین برود و با آب‌رسانی به پوست موجب افزایش مقاومت پوست دربرابر عوامل آسیب‌رسان خارجی می‌شود.


     yویتامین c
    اگر به صورت موضعی استفاده شود، از آسیب نور خورشید به پوست جلوگیری می‌کند و موجب تقویت تولید کلاژن می‌شود. این در صورتی است که فرآورده‌های مراقبت از پوست حاوی پالمیتات اسکوربیک یا ال-اسکوربیک یا منیزیوم اسکوربیل فسفات باشد و روی برچسب آن نوشته شده باشد.
    افرادی که می‌خواهند از این ویتامین یا مکمل‌های حاوی آن استفاده کنند، می‌توانند هم آن را میل کنند و هم به صورت موضعی از محصولات آن استفاده کنند. مصرف خوراکی آن روزانه ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم است و کرم‌های حاوی ویتامین c با برچسب‌ها و مارک‌های گوناگون در بازار وجود دارد. برخی از محصولات شامل ویتامین c و e است.


     yویتامین e:
    دریافت ویتامین e روزانه به مقدار ۴۰۰ واحد بین‌المللی موجب کاهش چین و چروک و بهبود قوام پوست می‌شود. در هنگام تهیه فرآورده‌های حاوی ویتامین e سعی کنید به برچسب‌هایی توجه کنید که نوشته شده (طبیعی) یا (دی-آلفا توکوفرول).
    ویتامین e اگر به صورت موضعی استفاده شود، برای کاهش آثار مضر نور آفتاب به ویژه تاثیر اشعه ماورای بنفش مفید است. ویتامین e را می‌توانید به‌طور مرتب برای زیر چشم استفاده کنید و شاهد رفع چین و چروک این ناحیه باشید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    چند قانون برای دوران نامزدی

    حتما براي همه ما اتفاق افتاده که دلمان خواسته زمان را نه يک ساعت که يک دقيقه عقب ببريم و همه چيز را جبران کنيم. اما اگر هوشيار نباشيم، يک اشتباه به‌راحتي مي‌تواند همه چيز را نابود کند و مسير زندگي هر دوي ما را تغيير بدهد. در واقع گاهي تاوان يک خطا يك معذرت‌خواهي ساده است اما هستند خطاهايي که بايد براي جبران آن تاوان سنگيني بپردازيم؛ تاواني مثل جدايي. اما نكته ظريف اينجاست كه گاهي رفتار منطقي، درست همان رفتاري است كه باعث گسستن رابطه مي‌شود؛ به انتها رسيدن يك رابطه ناقص.


    Òبت‌پرستي مدرن:
    وقتي از طرف مقابل بت مي‌سازيم و او را موجودي بي‌عيب و نقص و مقدس تصور مي‌کنيم، خودمان را فراموش مي‌کنيم و فکر مي‌کنيم در مقابل اين انسان برتر هيچ هستيم! ولي او هم مثل ما آدم است؛ با همه خصوصيت‌هاي خوب و بد يک آدم؛ مثل خود ما. بنابراين طرف مقابل را بايد آن‌طور که هست و با همه خوبي‌ها و بدي‌هايش ببينيم و بعد، هر تصميمي که خواستيم بگيريم.


    Òعشق تحميلي:
    اگر احساس کنيم کسي مي‌خواهد خودش را به ما تحميل کند، چه مي‌کنيم؟ اولين واکنش همه ما «فرار کردن» از دست اوست؛ بنابراين به‌جاي «تحميل کردن» خودمان به طرف مقابل، خيلي عادي رفتار کنيم؛ نه آن‌قدر بي‌اعتنا و نه آن‌قدر احساساتي که او را پشيمان کنيم و فراري بدهيم؛ خودمان باشيم و بگذاريم گذر زمان و رفتار منطقي هر دوي ما، عشق و علاقه پايدار و محکمي را بينمان ايجاد کند؛ عشق ناشي از يک حس خوب.


    Òنه كوچك نه بزرگ:
    نقطه مقابل بزرگ‌بيني طرف مقابل، خودبزرگ‌بيني است. اطمينان و اعتماد بيش از حد به خود، بين ما فاصله مي‌اندازد و نمي‌گذارد احساسات يکديگر را درک کنيم. از طرفي گاهي وقتي دچار خودبزرگ‌بيني مي‌شويم، نمي‌توانيم يا بهتر بگوييم، عمدا نمي‌خواهيم احساسات‌مان را به طرف مقابل نشان بدهيم و همين «فاصله» به‌تدريج باعث دوري و سپس جدايي مي‌شود.


    Òرؤياپردازي ممنوع!
    اگر قرار باشد از لحظه خداحافظي تا ديدار يا تلفن بعدي، چشم‌مان را روي واقعيت‌ها ببنديم و رؤيابافي کنيم و حرف‌ها و رفتارهاي طرف مقابل را آن‌طور که دوست داريم تعبير و تفسير کنيم، قافيه را باخته‌ايم. با چشم و گوش باز - باز باز - حرف‌ها و رفتارهاي طرف مقابل را ببينيم و بشنويم و با چشم بسته تصميم نگيريم. چشم بسته چاه را نمي‌بيند. او مي‌فهمد دروغ گفتن و تظاهر كردن بي‌فايده است؛ چون طرف مقابل به‌راحتي احساس ما را مي‌فهمد. بنابراين «صداقت» اولين و مهم‌ترين نکته براي شروع يک زندگي مشترک سالم و موفق است. حتي اگر صداقت ما باعث قطع پيوندمان در همان دوران نامزدي شود نبايد بترسيم؛ چون مطمئنا رابطه معيوب بوده و دير يا زود اين رشته پاره مي‌شده است


    Òمقايسه نکنيد:
    خيلي از ما عادت کرده‌ايم زندگي و روابط شخصي‌مان را با رابطه و زندگي ديگران مقايسه کنيم و به دنبال اين مقايسه هم، يا از طرف مقابل توقع‌هاي خاصي داشته باشيم يا انتقام ناکامي‌هاي قبلي‌مان را از نامزدمان بگيريم! مقايسه کردن را فراموش کنيم و به خاطر بسپاريم که رابطه هر کدام از ما منحصر به‌فرد است و مثل خود ما و رفتارهاي ويژه خود ما هستند.


    Òمثل يك راه بي‌پايان:
    با کمي دقت و تيزهوشي مي‌توانيم طوري رفتار کنيم که هميشه براي هم، حرفي براي گفتن داشته باشيم و از هم خسته نشويم. مطالعه، آگاهي از آنچه در اطراف ما مي‌گذرد، آگاهي از علايق و نيازهاي طرف مقابل و... همگي راهکارهايي است که 2نفر را هميشه براي هم دوست‌داشتني و نو نگه مي‌دارد. در يک کلام اگر از همديگر «عقب بمانيم»، زندگي‌مان نابود مي‌شود؛ مثل ترازويي که هميشه يک کفه آن سنگين‌تر از ديگري است. زن و مرد بايد هم پاي هم حرکت کنند تا هميشه همراه هم باشند.


    Òساده اما نه مثل بچه‌ها:
    بچه‌ها را ديده‌ايد که چطور بي‌پروا و آزاد ابراز احساسات مي‌کنند. هرچند قرار نيست ما هم مثل کودکان رفتار کنيم اما بايد صداقت و آزادي در نشان دادن احساسات را از آنها ياد بگيريم. وقتي احساسات‌مان را صادقانه بيان مي‌کنيم، همان‌طور هم جواب مي‌گيريم. بنابراين به‌جاي اينکه با تکلف رفتار کنيم و از ابراز احساسات بترسيم، راحت و آزاد ابراز محبت کنيم. حتي با گفتن دلخوري‌هايمان، به طرف مقابل فرصت دفاع مي‌دهيم و همين فرصت، کدورت‌هاي بين ما را از بين مي‌برد؛ پس از حرف‌زدن نترسيم.


    Òآنها نشانه او هستند:
    اختلاف عروس و داماد با خانواده طرف مقابل آن‌قدر تکراري و نخ‌نماست که بهتر است اصلا درباره آن حرف نزنيم. فقط يادمان باشد پدر و مادر او، بخش مهمي از زندگي و حتي شخصيت او هستند و آزردن آنها مساوي است با آزردن کسي که خيلي دوستش داريم. از طرفي همسر ما هر چقدر هم که باگذشت و مهربان باشد، تحمل بي‌اعتنايي و کم‌اعتنايي به عزيزانش را ندارد. بنابراين اگر تلافي هم نکند، دلخور و افسرده خواهد شد و به تدريج از ما متنفر مي‌شود
    و در نهايت اينکه نامزدي مي‌تواند شيرين‌ترين دوران پيش از شروع زندگي مشترک باشد؛ اگر توقع‌ها، خواسته‌ها و محبت‌ها خالص و دوست‌داشتني و همراه با عقل و منطق باشد.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    مسئولان و کاربران هوشیار باشند
    جاسوس در خانه!

    برای استفاده از اینترنت بدون فیلتر فقط کافیست در سایت عضو شوید. پس از تایید مدیریت سایت، vpn (شبکه خصوصی مجازی) رمز عبورشما به شماره ثبت شده ارسال می‌شود. سپس برنامه دانلود شده را باز کرده و نام کاربری و رمز عبور را وارد برنامه می‌کنید. پس از صحت، یک آیکون اضافی اینترنت در کنار اتصال اینترنت شما پدیدار خواهد شد و می‌توانید به مدت 31 روز از اینترنت بدون فیلتر بهره ببرید.
    به نظر راحت است. بدون هیچ هزینه‌ای وارد دنیای مجازی شده‌اید و هیچ هراسی هم از مزاحمت‌های اینترنتی ندارید چرا که اکنون به عنوان یک کاربر آمریکایی شناخته شده‌اید و البته جاسوسی اینترنتی از طریق شما به راحتی امکان‌پذیر است.


    VPN چیست؟
    این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از طریق یک سرور خارجی در کشور آمریکا به شبکه سراسری اینترنت متصل شوید. این اتصال از هر نقطه دنیا، موقعیت مکانی شما را به کشور آمریکا تغییر می‌دهد و شما در شبکه اینترنت یک کاربر آمریکایی شناخته می‌شوید و بدون هیچ نگرانی با سرعت بالا به گشت و گذار بپردازید اما نکته اصلی اینجاست که در هنگام استفاده از این سرویس رایگان؛ همه اطلاعات دریافتی و ارسالی کاربر قابل رهگیری از سوی شرکت‌های ارائه کننده این خدمات است. برای مثال: شما زمانی که از کشور ایران به اینترنت متصل می‌شوید با وارد شدن به قسمت تست IP می‌توانید موقعیت اتصال خود در اینترنت و IP که شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت به شما اختصاص داده است، را قبل و بعد از استفاده از این سرویس (VPN) چک کنید.
    قبل از استفاده از VPN زمانی که وارد تست IP شوید این سرویس موقعیت مکانی شما را در کشور ایران شناسایی خواهد کرد اما پس از استفاده از VPN مشاهده می‌کنید که کشور میدا شما برای اتصال به اینترنت، آمریکا شناخته شده است. VPN در کشور ما به علت فیلترینگ برخی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها در حال گسترش بوده و حتی گرو‌ه‌هایی نیز در این خصوص برای خود اسم و رسمی بهم زده‌اند که دارای شاخه‌های مختلفی نیز هستند. در حال حاضر VPN ها در کشور به صورت مخفی و با قیمت دو تا پنج هزار تومان بفروش می‌رسند.
    برقرار کردن امنیت برای یک شبکه در یک ساختمان کار ساده‌ای است. اما هنگامی که بخواهیم از نقاط دور روی داده‌های مشترکی کار کنیم، ایمنی به مشکل بزرگی تبدیل می‌شود. در این بخش به اصول و ساختمان یک VPN برای سرویس گیرنده‌های ویندوز و لینوکس می‌پردازیم.
    اصول VPN فرستادن حجم زیادی از داده یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر است. مثلا به هنگام‌رسانی بانک اطلاعاتی یک مشکل شناخته شده و قدیمی است. انجام این کار از طریق Email به دلیل محدودیت گنجایش سرویس دهنده Mail نشدنی است. استفاده از FTP هم به سرویس دهنده مربوطه و همچنین ذخیره‌سازی موقت روی فضای اینترنت نیاز دارد که اصلا” قابل اطمینان نیست.
    یکی از راه حل‌ها، اتصال مستقیم به کامپیوتر مقصد به کمک مودم است که در اینجا هم علاوه بر مودم، پیکر بندی کامپیوتر به عنوان سرویس دهنده RAS لازم خواهد بود. از این گذشته، هزینه ارتباط تلفنی راه دور برای مودم هم قابل تامل است. اما اگر دو کامپیوتر در دو جای مختلف به اینترنت متصل باشند می‌توان از طریق سرویس به اشتراک گذاری فایل در ویندوز به‌سادگی فایل‌ها را رد و بدل کرد. در این حالت، کاربران می‌توانند به سخت دیسک کامپیوترهای دیگر همچون سخت دیسک کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند. به این ترتیب بسیاری از راه‌های خرابکاری برای نفوذ کنندگان باز می‌شود.
    به ادعای شرکت‌های واگذار کننده خدمات VPNشبکه‌های شخصی مجازی ( Virtual private Network) اینگونه مشکلات را حل می‌کنند. VPN به کمک رمزگذاری روی داده‌ها، درون یک شبکه کد می‌سازد و تنها کسی که آدرس‌های لازم و رمز عبور را در اختیار داشته باشد می‌تواند به این شبکه وارد شود. اگر چه نفوذ کنندگان می‌توانند به کمک برنامه‌های Packet sniffer جریان داده‌ها را دنبال کنند و بدون داشتن کلید رمز نمی‌توانند آنها را بخوانند اما در پس مسئله، سرویس ارائه دهنده، خود دسترسی کامل به تمامی رفتارهای رایانه‌ای شما ‌اعم از محتویات درون رایانه یا فعالیت‌های اینترنتی خواهد داشت و با امکاناتی که VPN در اختیار آنها قرار می‌دهد با سرعت بالایی قادر به تخلیه تمامی اطلاعات موجود در سیستم‌های رایانه‌ای خواهند شد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    دلايل برتري حضرت علي (ع)
     بر انبيا اولي العظم چيست؟


    .: سوال:

    دلیلی که ثابت کند حضرت علی(علیه السلام) از حضرت آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی علیهم السلام برتر است، چیست؟ 

     

    .: پاسخ:

    یکی از ادله برتری امام علی(علیه السلام) بر همه ابناء بشر جز حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم) آیه مباهله است (إفَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّهِ عَلَی الْکاذِبینَ، هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم)[1]زیرا خداوند او را نفس پیامبر خوانده است و مراد از انفسناء در آیه شریفه حضرت علی(علیه السلام) بوده است. و چون پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) به اجماع بر همه انبیاء برتری دارد پس حضرت امیر(علیه السلام) هم که نفس پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) است بر همه انبیاء برتری دارد. در یک روایت پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) می‌فرماید: هر که می‌خواهد به علم آدم، طاعت نوح، حلم ابراهیم، هیبت موسی و عبادت عیسی بنگرد باید به علی بن ابیطالب(علیهما السلام) بنگرد[2]. یعنی برجسته ‌ترین صفت هر پیامبر اولی العزم به تنهایی در امام علی(علیه السلام) گنجانیده شده است. و علی مستجمع جمیع خصال و فضایل بر جسته انبیاء اولی العزم است، در حالی که هیچ کدام از انبیاء اولی العزم صفات بر جسته همه انبیاء اولی العزم را یک جا در بر نداشتند.


    پی نوشتها:
    [1] سوره آل عمران، آیه 61.
    [2] من أراد أن ینظر إلی آدم فی علمه و إلی نوح فی تقواه و إلی إبراهیم فی حلمه و إلی موسی فی هیبته و إلی عیسی فیعبادته فلینظر إلی علی بن أبی طالب، الصراطالمستقیم ج 1 ص 212.


     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1711- شيشه ها شکستنيست زندگی گذشتنيست .اين فقط (محبت ) است.که هميشه ماندنيست.(4732-0912)

    1712- شاديرا هديه کن،حتی به کسانی که آنرا از تو گرفتند،عشق بورز به آنها که دلت را شکستند،دعا کن براي آنها که نفرينت کردند،درخت باش بر غمها تبرها،بپر به کوری چشم خفاش ها،بهار شو و بخند که خدا هنوز بيداره(6578-0936)

    1713- سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت، سرها در گريبان است. وگر دست محبت سايه ی کس يازی، به اکره اورد دست از بغل بيرون که سرما سخت سوزن است.(4388-0912)

    1714- روزی که دلم پيش دلت بود گرو،دستانه مرا سخت فشردی که نرو،روزی که دلت به ديگری مايل شد،کفشاي مرا جفت کردی که برو!(2447-0936)

    1715- پسره به نامزدش ميگه سه تا بليت سينما گرفتم امشب حسابی حال کنيم.دختره ميگه چرا 3 تا ؟ پسره ميگه: یکی واسه بابات یکی واسه مامانت یکی واسه برادرت (7311-0918)

    1716- اميد است به تعداد ريزش برگای پایيزی خوشی و برکت از برکات الهی نثارت شود(4435-0935)

    1718- ما آدمها هميشه صداهاي بلندو ميشنويم پر رنگارو ميبينيم و کارهاي سختو دوست داريم،غافل از اينکه خوبها اسون ميان بيرنگ ميمونن و بيصدا ميرن.(5678-0936)

    1719- یارو يه چک ميبره بانک، بانکيه ميپرسه: چکه سيباست؟ميگه:نه چک گردو های پارساله!!(6578-0936)

    1720- خداوند بينهايت است،اما به قدر نيازه تو فرود ميآيد،به قدر ارزويه تو گسترده ميشود و به قدره ايمان تو کارگشاست.(4435-0935)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     
      u مقاله روزانه


    فنگ شويي چيست؟

    مهندس مرتضي مقدم
    دکترای معماری از ایتالیا


     

    »فنگ شوي درمحيط زندگي
    آيا محيط زندگي راحتي داريد؟
    آيا تمام جنبه هاي مورد نياز زندگي شما در اين محيط وجود دارد؟
    آيا از رنگهاي اين فضا لذت مي بريد؟
    به نظرتان اين محيط بازتابي از سلامتي شما است؟محل زندگي شما چگونه روي روابط شما اثر دارد؟
    اكثر انسانها نسبت به محيط زندگي خود بي توجه هستند و از تاثيراتي كه اين محيط بر وجودشان مي گذارد غافل اند. حال آنكه گفته مي شود محيطي كه در آن زندگي مي كنيم محيط كاملي است كه بر مبناي فعل و انفعالات متقابل نظام خورشيدي(آسمان) ،محيط اطراف(زمين) و تاريخ تولد(فرديت)‌بنا شده است.بنابراين براي يك زندگي آرام و متعادل، همنوايي با نظام خورشيدي ،زمين و حتي تاريخ تولد ضروري به نظر مي رسد .اين همنوايي و هماهنگي توسط روشهايي چون فنگ شويي ايجاد مي شود.
    فنگ شويي دانش و هنر قديمي است كه مطلوب ترين روش هاي زندگي در محيطي مناسب و موزون را به انسان مي آموزد. فنگ شويي مشخص مي كند چگونه با استفاده از رنگهاي مناسب ،وسايل زندگي مناسب و طريقه صحيح چيدمان آنها محيطي نافع براي خود ايجاد كنيد و محيط كار ،تجارت يا خانه خود را به مراكز قدرت تبديل كنيد .
    در مورد تاريخ دقيق فنگ شويي يا ابداع كننده آن هيچ سند قابل اطميناني در دست نيست.تنها در هشتاد سال گذشته موفق به كشف اسناد ومدارك اندكي متعلق به قرون سوم و چهارم قبل از ميلاد شده اند كه درآ نها به صورت غير مستقيم به فنگ شويي اشاره شده است. فنگ شويي در قلب و ذهن مردم معمولي و از طريق زبان رمزي بين استادان و شاگردان باقي ماند و به صورت سينه به سينه رموز اين هنر حفظ شد. به همين دليل تعداد كمي از متون مكتوب آن باقي مانده است
    بعضي ازمحققان معتقد ند حكمت وكاربرد فنگ شويي همزمان با مكتوب شدن نظريه يين( سرد)ويانگ (گرم) وانديشه هاي جها ن بيني مبتني بر پنج عنصر چيني ، زمين (خاك) ، فلز ،‌آب ، جنگل (چوب) و آتش ، مدون گرديده است.
    نظريه فنگ شويي رابطه كيهان و انسانها را بررسي مي كند و هدف آن ايجاد وحدت ميان آسمان ، زمين ، انسان و ماده از طريق نيروي تاچي (نهايت مطلق) است. چيني هاي باستان اعتقاد داشتند هنگامي كه اين وحدت به وجود ايد ،”چي” (نيرو هاي حياتي) در موجودات جاندار و بي جان جاري شده و موجب بروز اتفاقات خوب و سازنده مي شود. فقدان جريان”چي” نتيجه معكوس،يعني بد بختي و اختلال و نگراني به بار مي آورد.
    محور اصلي هنر فنگ شويي وحدت ميان آسمان ، زمين و انسان است. چيني هاي باستان در جستجوي وسيله اي براي تو ضيح نيرو هاي مر ئي و نا مرئي روي زمين و تا ثير مبهم و مرموز اين نيروها بر رفتار انسان بودند. و به دنبال معنويتي بودند كه در هنگام سختي ها و بلايا به انها پناه بياورند و به آرامش و آسايش برسند.هدف چيني هاي باستان وحدت انسان و طبيعت بود و قصد داشتند با وحدت بين انسان و كائنات به يگانگي برسند.
    در واقع فنگ شويي با جلوگيري از هدر رفتن منابع و سپس ايجاد انرژيهاي خوب در اطراف انسان موجب مي شود رابطه متعادل و موزوني بين انسان و محيط پيرامونش برقرار شود و انسان در مي يابد كه با محيط اطرافش يكي است و ارتباط دروني بين عوامل را درك مي كند..نكته جالب اينكه فنگ شويي در هر كجا قابل استفاده است و هر كس به فراخور نياز خود مي تواند از آن بهره مند شود.
    يكي از مهمترين مباحثي كه فنگ شويي به آن مي پردازد محيط كار است. اگر محيط كار و زندگي هر كسي از ارتعاشات سالم احاطه شده باشد خود او نيز سالم مي ماند.


    »فنگ شوي در كار
    آيا از محيط كار خود لذت مي بريد؟
    آيا به شغل خود علاقه مند هستيد؟
    لحظاتي كه در محل كار هستيد چگونه مي گذرد؟
    هماهنگي ميان همكاران،معين بودن حدود فعاليتها،داشتن روح بي پروا و با همت،حسن ابداع و همچنين ارتباط خوب بين مخاطبان مختلف در محيط كار،همگي عناصري مي باشند كه موجب فعاليتي بهينه،مثبت و در حال رشد مي شوند.
    اين محاسن را مي توان به كمك قوانين فنگ شوي در محيط كار ايجاد كرد.به طور مثال با بررسي چگونگي قرار گرفتن شما در دفتر كار،همينطور وضيعت ديگر همكارانتان و حتي وسايلي كه شما را احاطه كرده اند مي توان موقعيت مؤثر و آرام نظم و هماهنگي بين شما و همكاران ديگر به وجود آورد.
    گااهي اوقات گردش 45 درجه ميز كار به سمت شرق يا اويختن عكس ابشاري به روي ديوار شمالي دفتر كار،كمك بسيار موثري به هماهنگي و نظم محيط كار مي كند و حتي شما را از آسيب انرژي هاي منفي كه شايد از سوي همكار بد اخلاق و سختگيرتان متوجه شماست در امان نگه مي دارد..شايد سوال كنيد ايا با اين كارها به نتايج مثبت شخصي دست خواهيد يافت؟به نظر عجيب مي رسد،اما بر اساس اعتقاد قوانين فنگ شويي،حتي يك تغيير كوچك در محلي كه ما را احاطه كرده مي تواند به روان شدن انرژي ،،چي،، كه همان انرژي حياتي است- كمك كند از اينرو موقغيتي هماهنگ و متعادل با خود و در ارتباط با ديكران به همراه خواهد اورد.
    براي مثال رئيس يك شركت بزرگ انگليس كه به خاطر كار طاقت فرسا نگران سلامتي خود بود. به يك مشاور فنگ شوي مراجعه نمود و با انجام پيشنهادات وي پس از مدتي توانست كار خود را بهتر انجام دهد و هم در امور شخصي و هم در محيط كار موفق تر شود.طبق بررسي وضيعت اتاق كار وي مشخصشد كه ميز تحرير او در جهت شرق و صندلي در جهت شمال شرقي قرار داشت .طبق اصول فنگ شويي اين جهت ها باعث فعاليت زياد و جاه طلبي مي شوند بنابراين بنا به پيشنهاد مشاور فنگ شويي جهت ميز كار به سمت شمال غربي و صندلي به سمت شرق تغييريافت
    در پس اين قوانين به ظاهر ساده مجموعه اي از مطالعات وسيع وجود دارد كه شامل جريان انرژي چي، برقراري توازن ميان ويژگي هاي يين..مونث.. و يانگ ..مذكر..، و پنج عنصر چيني، زمين(خاك)، فلز، آب، جنگل(چوب) و آتش،هشت جهت اصلي زمين شمال، جنوب، شرق، غرب، شمال شرقي، شمال غربي، جنوب شرقي، جنوب غربي، علم نجوم ژاپني و مربع جادويي است.
    (در اين مربع اعداد 1 تا 9 به شكلي مرتب شده اند كه اولا از هر عدد فقط يكبار استفاده شده و ثانيا جمع اعداد هر رديف چه افقي چه عمودي با 15 برابر است. شكل 1) از تركيب موارد مذكور و در نظر گرفتن همه انها در داخل يك اداره مي توان براي ارضاء مشتريان يك شركت،همكاري دوستانه بين افراد يك اداره ،ارتباط مؤثر با مراجعين و….استفاده كرد.با بهره گيري از اين دانش كهن حتي مي توان با ايجاد موقعيت هايي همچون تعيين محل قرار گرفتن افراد تاثيرات عميق و كارا بر افراد گذاشت و آنها را با عقيده خود همراه كرد.
    بطور كلي جهت قرارگيري كل بنا و معماري ساختمان،محل قرار گرفتن ساختمان نسبت به وضعيت خيابان هاي اطراف و … طراحي رنگهاي فضاي داخلي و چيدمان وسائل كار مثل وضيعت ميز كار نسبت به بازشو هاي اتاق ها و يا چگونگي قرارگرفتن دستگهاي تاسيساتي يا تزئيناتي موجود در محل كار و يا حتي نظم و انضباط وسايل روي ميز كار مواردي هستند كه مشاوران فنگ شوي به آنها دقت داشته و در هر موقعيتي مناسب ترين طراحي را انتخاب كرده و بدين ترتيب در بهبود كيفيت زندگي و كار هر شخص و همينطور كل گروه نقش مؤثري ايفا مي كنند.

    1   2   3  
     4  5  6
     7  8  9
    جدول مربع جادويي

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان