1100

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1100 :: پنجشنبه 25 تير 1388

www.mobin-group.com

همه چيز درباره هواپیمای توپولوف "Tu-154"

سلام عرض شد!
آخ که چه سرمايي خورده ام من! بقول بچه ها گفتني در حد تيم ملي! نمي دونم شايدم آنفولانزاي خوکي!
از چهارشنبه هفته گذشته کم کم بيماري و ضعف تمام بدنم را فراگرفت و از جمعه، ديگه کلا از کارم انداخت.
بعد از نوش جان کردن آمپولهاي جورواجور و قرصهاي رنگارنگ، کم کم حالم بهتر شد و امروز با شماره جديدي از روزانه در خدمتتان هستم.

راستي سانحه دلخراش سقوط هواپيماي مسافربري ايراني را تسليت مي گم. واقعا دلخراش و ناراحت کننده بود. بعد از اين حادثه و حادثه هاي مشابه در سالهاي گذشته، بحث تکراري هواپيماهاي روسي (علي الخصوص توپولوف) مطرح شد و پيش بيني ميشه مثل ساليان گذشته، پس از چند روز، تب اين موضوع هم بخوابه و همه فراموش کنند تا باز يک هواپيماي ديگه سقوط کنه و باز روز از نو روزي از نو!
در مورد حادثه ديروز و همچنين درباره هواپيماهاي توپولوف يکسري اطلاعاتي را جمع آوري کرده ام که جهت مزيد اطلاع شما دوستان، در زير قرار داده ام، توجه بفرمائيد:
 

»گزارش حادثه
ديروز خبرگزاريها در خبري دلخراش اعلام کردند یک هواپیمایی توپولوف متعلق به هواپیمایی کاسپین که ازفرودگاه امام خمینی تهران عازم ایروان بود در شهر قزوین سقوط کرده و متاسفانه تمام مسافران و خدمه آن کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری ها اين هواپيما 16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين‌المللي حضرت امام خميني و در ساعت 11 و 33 دقيقه دچار سانحه شده است و 153 مسافر و 15 خدمه آن کشته شده اند.
فرمانده نيروي انتظامي استان قزوين بلافاصله بعد از وقوع حادثه اعلام کرد: هواپيماي توپولوف با شماره پرواز 7908 به طور كامل منهدم شده و جنازه‌ها نيز متأسفانه به طور كامل سوخته و نابود شده‌اند.
خبرگزاري مهر نيز اعلام کرد قطعات هواپیمای مسافری سقوط کرده در مسیری چند کیلومتری در محل حادثه پراکنده شده است. به گزارش مهر از محل حادثه، قطعات هواپیمای یاد شده در مسیری به طول چند کیلومتر پراکنده شده بودند. همچنین بین 50 تا 60 هکتار مزارع گندم و ذرت در محل سقوط هواپیما آتش گرفته و در آتش سوختند. در محل برخورد سنگین قطعه هواپیما با زمین نيز گودال عظیمی به طول 60 تا 70 متر ایجاد شده بود.
اعضاي تيم ملي نوجوانان جودو ايران، از مسافران اين هواپيما بودند. اين تيم كه قرار بود 15 مرداد در پيكارهاي جهاني مجارستان حاضر شود براي كسب آمادگي بيشتر تصميم داشت در ايروان اردوي مشترك برگزار كند كه در اين سانحه همگي جان خود را از دست دادند.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور هم در اين رابطه گفت: خلبان هواپیمای توپولف که در حوالی قزوین سقوط کرد در 16 دقیقه نخست پرواز مکالمه ای مبنی بر وجود نقص فنی با برج مراقبت نداشته است. احمد مومنی رخ افزود: در مکالمات خلبان هواپیمای حادثه دیده با برج مراقبت تمام صحبتها از عادی بودن پرواز حکایت دارد و خلبان تا آخرین لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وجود نقص فنی نداشت.
اما مهمترين خبر در اين رابطه، مربوط ميشه به خبر پيدا شدن سومين جعبه سياه  اين هواپيما. به گزارش خبرگزاري فارس، در ادامه تلاش‌ها و جستجوهاي مامورين انتظامي و نيروهاي امدادي سومين جعبه سياه اين هواپيما پيدا شد.  دو جعبه سياه اين هواپيما روز گذشته به وسيله نيروهاي جستجوگر پيدا شده بودند. در حال حاضر قسمتي از قطعات هواپيماي سقوط كرده به تهران منتقل شده و جمع‌آوري قطعات هواپيماي ساقط شده در منطقه مزبور در حال پايان است كه پس از انجام مراحل لازم به تهران حمل مي‌شود.

»متهم اصلي: هواپيماي توپولوف!
هواپيماي توپولف با نام اختصاري TU-154 M به عنوان يكي نا امن ترين هواپيماي مسافربري جهان شناخته مي شود.
اين مدل هواپيما از نظر فني در دنيا تحريم و مجوز پرواز بين المللي به اتحاديه اروپا و آمريکا را ندارد.
شرکت هواپيمايي توپولف به دليل زيان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگي و در 5 شرکت هواپيما سازي روسي ادغام شد. اين هواپيما براي نخستين بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.
توپولف 154 (هموني که ديروز سقوط کرده) هنوز در مسيرهاي هوايي در پروازهاي داخلي روسيه و ساير کشورهاي آسياي ميانه و تا اندازه اي در اروپاي شرقي و ايران به کار خود ادامه مي دهد.
در ايران اغلب شرکتهاي هواپيمايي از مدل TU- 154m اين هواپيما استفاده مي کنند. ضمنا عمر هواپيمائي که ديروز سقوط کرده 22 سال اعلام شده است.


»اطلاعات فنی و پروازی هواپیمای توپولوف
هواپیمای توپولوف ساخت شوروی سابق است. پیشرفته‌ترین مدل این هواپیما در سال‌های آغازین دهه ۱۹۸۰ میلادی ساخته شده است. توپولوف حداکثر ۱۸۰ مسافر را حمل می‌کند و برای پرواز در مسیرهای متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هواپیمای توپولوف "Tu-154" هواپیمایی روسی است که فن‌آوری ساخت آن به سال‌های بسیار دور در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق باز می‌گردد. این مدل هواپیماها همچنان در روسیه و کشورهایی که پیش‌تر زیر سلطه شوروی سابق بوده‌اند به تعداد زیاد وجود دارد و بیشتر برای مسیرهای متوسط از آن استفاده می‌شود.
بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۶ حدود هزار دستگاه از مدل‌های مختلف این هواپیما تولید شده است. پیشرفته‌ترین مدل توپولوف، "Tu-154M" است که پرواز آزمایشی خود را در سال‌های آغازین دهه ۱۹۸۰ میلادی با موفقیت پشت سر گذاشت. مهم‌ترین برتری این مدل نسبت به دیگر مدل‌ها، موتورهای کم‌مصرف‌تر، کم‌صداتر و مطمئن‌تر بود که می‌توانستند هواپیما را تا سرعت ۹۵۰ کیلومتر در ساعت به پیش برانند.
حداکثر وزن این هواپیما در هنگام برخاستن از زمین می‌تواند به ۱۰۰ تن برسد و در آن، بر اساس اعلام سازندگان، بین ۱۶۴ تا ۱۸۰ صندلی مسافر وجود دارد. این هواپیما می‌تواند مسیری به طول ۴ هزار کیلومتر را بپیماید.
در سال‌های اخیر تعداد بسیاری از این مدل هواپیما سقوط کرده‌اند. شناخته‌شده‌ترین حادثه در اروپا، برخورد توپولوف شرکت هواپیمایی باشکیریان ایرلاینز (یک شرکت هواپیمایی روسی) با هواپیمای باری شرکت DHL در سال ۲۰۰۲ بر فراز دریاچه "بودن" (Bodensee) است. در جریان این حادثه ۶۹ نفر جان خود را از دست دادند.
در سال ۱۹۹۷ نیز حادثه دیگری اتفاق افتاد. در جریان این رخداد یک توپولوف "Tu-154" نیروی هوایی آلمان بر روی آتلانتیک جنوبی با هواپیمای باری آمریکایی برخورد کرد. در این حادثه که دلیل آن بی‌دقتی خلبان المانی بود، ۲۴ سرنشین توپولوف و ۹ سرنشین هواپیمای "C-141" ایالات متحده جان خود را از دست دادند.
هواپيمايي که ديروز در استان قزوين سقوط کرد چهارمين هواپيماي توپولف است که طي سالهاي اخير در ايران سقوط کرد. سه حادثه ديگر هواپيماهاي توپولوف در ايران به قرار زير است:
-  19 بهمن 1371 : كشته شدن 134 مسافر ايراني در نزديكي تهران در حادثه سقوط توپولوف
- 23 بهمن 1380 : مرگ 119 نفر در سقوط توپولوف در كوه‌هاي خرم‌آباد
-  10 شهريور 1385 : مرگ 28 مسافر و زخمي شدن 50 مسافر  در حادثه توپولوف ۱۵۴ هواپيماي بندر عباس - مشهد
 

براي مشاهده تصاويري از سقوط هواپيماي توپولف در نزديک قزوين
روي اين لينک کليک کنيد



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • همه چيز درباره هواپیمای توپولوف "Tu-154"
  • تصاويري از گران قيمت ترين هتل اروپا
  • ويژه نامه اي بمناسبت سالروز پذيرش قطعنامه 598
  • برترين سايتهاي مد و فشن از نظر طراحي
  • متن كامل گزارش تفصيلي شوراي نگهبان درباره انتخابات
  • تصاوير 42 مجسمه بزرگ جهان
  • رئیس سابق دانشگاه شریف، جانشین آقازاده
  • اردنی ها از مقتدرترین زن آسیای میانه به اسرائیلی ها خبردادند
  • معرفي و دانلود فيلم : گرفتار
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : Human Body: The Ultimate Guide
  • دانلود انيميشن : The Great Mouse Detective
  • آلبوم جدید و زیبای بابک تسلیمی با نام سوپر استار
  • کنسرت زيباي Staind
  • آهنگ جدید و زیبای مجید اخشابی با نام روزهای زیبا
  • نسخه نهائي پرطرفدارترين مرورگر جهان Internet Explorer v8.0 final
  • نرم افزار Voice Call Master v2.52.1390 منشی تلفن با امکانات عالی - سیمبیان
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: بازی حفاری برای زندگی
  • ارزش مهستان و آزادی
  • نیکوکاری و آفرینندگی
  • چرا به زودی بیشتر دارندگان موبایل در ایران، «آکا آکی»‌ای خواهند شد؟!!
  • وقتی شهید زنده از آب درآمد!
  • از "اوباما 2008" تا "موسوي 2009"
  • اعدام گروهي تزار نيکلاي دوم ، اعضاي خانواده و نوكرانش
  • جديدترين شماره از مجله Professional Woman's
  • کلاه نشان دهنده وضعیت شبکه‌های بی سیم
  • موضوع انشا: «ازدواج را توصیف كنید»
  • مديران بزرگ اشتباهاتشان را می پذیرند
  • ۵ نکته درباره نورپردازی در خانه
  • پنج راز طبیعی طب چینی زیبایی پوست
  • غذاهایی که شکم شما را آب می کنند
  • از این ۸ کار بپرهیز، خانم عزیز!
  • توصیه‌های‌ امنیتی مشهورترین هکر جهان
  • هيپنوتيزم بي.بي.سي
  • پشت پرده سرکوب مسلمانان در چین
  • و ...
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاويري از گران قيمت ترين هتل اروپا
ويژه نامه اي بمناسبت سالروز پذيرش قطعنامه 598
تصاوير ديدني از شهر دبي
زيردريائي يکنفره به شکل دلفين!
تصاوير: رئيس جمهور در مشهد
ارزان ترين جاهاي دنيا که ميشه در آنجا زندگي کرد
برترين سايتهاي مد و فشن از نظر طراحي
آسمان در بند
ویژه نامه شهادت امام کاظم علیه السلام
تصاوير 42 مجسمه بزرگ جهان
اجتماع مجازي ايرانيان
متن كامل گزارش تفصيلي شوراي نگهبان درباره انتخابات
50 فرد ثروتمند دنيا
Energy saving
واقعا با چه وسایلی می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد؟

 

 

www.mobin-group.com

استعفاي آقازاده مورد پذيرش قرار گرفت

سخنگوي سازمان انرژي اتمي خبر استعفاي غلامرضا آقازاده رئيس اين سازمان را تاييد كرد.
محسن دلاويز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به استعفاي رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: استعفاي آقازاده مورد پذيرش قرار گرفت.
وي از علت اين استعفاء اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: علت اين استعفاء را بهتر است شخص آقازاده اعلام كند.

- رئیس سابق دانشگاه شریف، جانشین آقازاده
علی اکبر صالحی نماینده سابق ایران در آژانس بین‏ المللی انرژی اتمی و رئیس سابق دانشگاه شریف، جانشین غلامرضا آقازاده می‏شود.
به گزارش خبرنگار ثانیه ‏نیوز، با استعفای غلامرضا آقازاده، علی اکبر صالحی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور منصوب خواهد شد.
دكتر علي اكبر صالحي در دولت هشتم، نماینده‏گی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی را بر عهده داشت و از آذر 1361 تا دي 1368، ریاست دانشگاه صنعتی شریف را عهده‏دار بود.
به دلیل انتقادات دكتر صالحي به ضعف و ناتوانی تیم مذاکره کننده هسته‏ای در30 دی ماه 1382، از نماینده‏گی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی برکنار شد. این برکناری با نظر حسن‏روحانی و سید محمد خاتمی انجام شد که موج وسیع انتقاد نخبگان را در آن مقطع برانگیخت.
وی در مهر 84، به عنوان معاون دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی به جده عربستان سعودی رفت.
در اولین سفر دکتر محمود احمدی‏نژاد به سازمان ملل در شهریور84، دكتر صالحي در تیم 10 نفره همراه رییس‏جمهور حضور داشت.
وی علاوه بر عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف دارای مدارای دکترای انرژی هسته‏ای، عضو انجمن هسته‏ای و استاد فيزيك هسته‌اي دانشگاه شهيد بهشتي است.
به گزارش خبرنگار ثانیه‏نیوز، صالحي در اوایل سال 82، در جمعی دوستانه با انتقاد صریح از رویه رییس‏جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت، نسبت به اهمال این دو نفر در برخورد با این موضوع حساس اعتراض کرده و اظهار داشته بود: «وقتی هنوز زمزمه‏هایی از موضوع ایران در آژانس، مطرح شد بنده در جلسات مکرر با آقایان خاتمی و روحانی از قریب‏الوقوع بودن هجمه همه جانبه غربی‏ها علیه برنامه هسته‏ای کشورمان اظهار نگرانی می‏کردم و از این دوستان تقاضا می‏کردم که هر چه سریعتر تیم دیپلماتیک قوی را به همراه اینجانب رهسپار وین کنند اما این آقایان فقط می‏گفتند: آقای صالحی دچار توهم شده‏اید.»

اردنی ها از مقتدرترین زن آسیای میانه
به اسرائیلی ها خبردادند

هفته گذشته در یکی از پایتخت های اروپایی دیدار اعلام نشده ای بین مشاور بلندپایه عبدالله دوم پادشاه اردن و نمایندگان مقامات اسرائیل انجام شد. این مقام نزدیک به پادشاه اردن برای اسرائیلی ها از ارتباطات پادشاه با مقامات جمهوری های مسلمان در کشورهای مشترک المنافع تعریف کرد.
او از جزئیات جالبی درباره "یک دختر جذاب جوان"، یعنی "گلنارا کریمووا" دختر "اسلام کریموف" رئیس جمهور ازبکستان و سفیر این جمهوری در دفتر ژنو سازمان ملل متحد خبر داد. در ماه مه گلنارا به منطقه ای تفریحی در سواحل بحر المیت اردن سفر کرده و در همایش اقتصادی خاور نزدیک حضور یافته بود.
کریمووا گزارشی درباره پیشبرد وجهه بین المللی ازبکستان بعنوان یکی از مناطق کلیدی در جاده بزرگ ابریشم قرائت کرد.
به گفته این مقام اردنی، در گلنارا ترکیب شگفت انگیز ظرافت و زیبایی زنانه با لجاجت دولتمردی مجرب، طرز برخورد اروپایی با اخلاقیات شرقی، انعطاف پذیری دیپلماتیک با اراده یک سیاستمدار سرسخت دیده می شود. مشاور پادشاه اردن گفت: "گاهی نمی توانی بفهمی که چه کسی در برابر تو ایستاده است: یک دختر زیبا و حساس و یا یک مهره مقتدر در مقیاس منطقه ای".
اعضای خانواده سلطنتی و مشاور پادشاه اردن شگفت زده شده بودند که چگونه این بانوی جوان همان قدر که از ظرافت های جواهرسازی شرقی سردر می آورد، از جزئیات ژئوپلیتیک نیز آگاه است. او بر عرصه های مختلف اوضاع در آسیای میانه و خاور نزدیک مسلط است.
مشاور پادشاه اردن به اسرائیلی ها توصیه کرد که به "شاهزاده ازبکستان" توجه داشته باشند. بعقیده اردنی ها، در حال حاضر او مقتدرترین زن در آسیای میانه است. در عمان معتقدند که او مدت زیادی در پست کنونی خود باقی نمی ماند و در آینده نزدیک می تواند یکی از نقش های کلیدی را نه تنها در سرنوشت کشور خود و بلکه در کل منطقه ایفا کند.
کریمووا در ماه نوامبر 2007 در یکی از کنفرانس های بین المللی در رابطه با همکاری های اقتصادی آسیای میانه و خاور نزدیک صحبت کرده بود. بعقیده گلنارا، ازبکستان و جمهوری های همسایه که "از نظر جغرافیایی بین اروپای غربی و چین و همچنین اروپای شمالی و خاور نزدیک و آسیای جنوبی هستند" باید نقش محرزتری در ترانزیت کالاهای تولید کنندگان آسیایی در بازار اتحادیه اروپا ایفا کنند.
"الکسی مالاشنکو" پروفسور دانشگاه دولتی روابط بین اللملل مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه سال 2005 در مصاحبه ای با "فرغانه.رو" گفته بود که "جانشین کریموف باید برای دسته های گوناگون به یک اندازه مناسب باشد. و در این راستا یکی از مورد توجه ترین کاندیداها گلنارا کریموا دختر اسلام کریموف است. افرادی هستند که آماده حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات هستند. مسئله در این است که خود او چه نظری نسبت به این امر داشته باشد. تا کنون خود او کاملاً مخالف بود".
به گفته مالاشنکو، "گلنارا، فردی با تحصیلات عالیه اروپایی و تمامی پیامدهای آن (تحصیلات) است". این کارشناس یقین دارد که "در نهایت همه از او بعنوان یک "اروپایی" رضایت خواهند داشت، هم غرب از او راضی خواهد بود و هم روسیه از او رضایت خواهد داشت".

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

گرفتار
Stuck

کارگردان: استوارت گوردون. فيلمنامه: جان استرايسک بر اساس داستاني از استوارت گوردون. موسيقي: بابي ‏جانستون. مدير فيلمبرداري: دنيس مالوني. تدوين: اندي هورويچ. طراح صحنه: کريگ لاتراپ. بازيگران: مينا ‏سواري[برندي باسکي]، استيون رئا[تامس باردو]، راسل هورنزباي[رشيد]، روکيا برتارد[تانيا]. 94 دقيقه. محصول ‏‏2007 کانادا، آمريکا، انگلستان. برنده جايزه کلاغ تقره اي از جشنواره فيلم هاي فانتزي بروکسل، برنده جايزه بهترين ‏فيلم جشنواره ايندي فست سن فرانسيسکو. ‏
تامس باردو که به علت نپرداختن کرايه مجبور به گريز از چنگ صاحب اتاق اجاره اي محل سکونتش شده، بعد از ‏ناکامي در يافتن کار ناچار به خوابيدن در پارک مي شود. اما اولين شب اقامت وي در پارک با حضور پليس مختل شده ‏و مجدداً راه خيابان ها را پيش مي گيرد. همزمان برندي پرستار خانه سالمندان که همان روز وعده ترفيع به پستي بالاتر ‏را گرفته، در بازگشت به خانه بر اثر مستي و نشئه قرص هاي مخدر با اتومبيلش به باردو مي کوبد. باردو از ناحيه پا ‏دچار شکستگي شده و تا شانه در شيشه جلوي اتومبيل گير مي کند. براندي وحشت زده از اين اتفاق وقتي شاهدي در ‏خيابان نمي بيند، پس از ناکامي در رها کردن باردوي زخمي در پشت در اورژانس يک بيمارستان، وي را به گاراژ ‏خانه اش مي برد. چون مايل نيست با افشاي اين واقع موقعيت شغلي خود و ترفيع محتمل را از دست بدهد. باردو به ‏هوش آمده و از برندي کمک مي خواهد. اما برندي با وجود قولي که به وي مي دهد، حاضر به خبر کردن آمبولانس ‏نيست و او را به حال خود رها مي کند تا بميرد. برندي براي حل مشکل خود دست کمک به سوي دوست پسر سياه ‏پوست اش رشيد(فروشنده قرص هاي مخدر) دراز مي کند. رشيد به خانه آمده و هر دو تحت تاثير قرص ها شب را با ‏معشقه به پايان مي رساند. فرداي آن روز برندي دير سر کار خود حاضر شده و توبيخ مي شود. اما بدتر از آن فراموش ‏کرده موبايل خود را از داخل اتومبيل بردارد و باردو در صدد دستيابي به ان و تماس با مرکز فوريت هاي پزشکي يا ‏پليس است. برندي از همکارش تانيا مي خواهد تا غيبت او را لاپوشاني کند و سراسيمه به خانه بازمي گردد. سپس ‏ماجرا را به رشيد گفته و از وي براي از ميان بردن باردوي گير افتاده در شيشه جلوي اتومبيل کمک مي خواهد. اما ‏رشيد بر خلاف گفته هايش خلاف کاري خرده پا بيش نيست و قدرت کشتن يا سر به نيست کردن جسدي را ندارد. به ‏موازات اينها نيز باردو با تتمه نيروي خود در صدد است جان خود را نجات دهد... ‏

چرا بايد ديد؟
استوارت گوردون 61 ساله با بازي و کارگرداني يک دوجين از نمايشنامه هاي موفق مانند انحراف جنسي در شيکاگو ‏نوشته ديويد ممت شروع به کار کرد و در اوايل دهه 1980 به فيلمسازي رو آورد. با اولين فيلمش ‏ReAnimator ‎‏-‏برگردان مدرني از شش قصه هاوارد فيليپس لاورکرافت- به شهرت رسيد و به عنوان کارگردان ترسناک ساز معروف ‏شد. اما ناخنک زدن گوردون به ژانر علمي تخيلي يا درام در سال هاي بعد نشان داد که عناصر فيلم هاي ترسناک يا ‏نشانگان اين ژانر براي او فقط مستمسکي براي نمايش پلشتي و پليدي درون و برون انسان هاست. مانند فيلم قبلي او ‏ادموند که بار ديگر بر اساس نمايشنامه اي از ديويد ممت ساخته شده و داستان زندگي مردي به نام ادموند برک بود که ‏در مي يافت زندگيش تا آن لحظه کسل کننده و تهي از معنا بوده و تصميم مي گيرد تا به جستجوي حقيقت و معنايي براي ‏زندگيش برخيزد. ادموند که به سبک و سياق اغلب کارهاي گوردون کم هزينه بود با استقبال خوب منتقدان و جشنواره ‏ها روبرو شد. آخرين فيلم او به نام گرفتار که باز هم با تاخيري قابل توجه اکران شده، اثري مستقل و کم هزينه-فقط 5 ‏ميليون دلار بودجه- است که بار ديگر توجه سينما دوستان جدي را به سوي او جلب کرده است. ‏
گرفتار يا گير کرده بر خلاف تقسيم بندي رايج که من هم ناچار رعايتش کرده ام، نه ترسناک به معناي متعارف آن است ‏و نه مهيج به شکل پذيرفته شده اش... بلکه يک درام هولناک درباره رفتارهاي انسان امروزي است که مي تواند خشم، ‏انزجار و تعقل را نزد بيننده برانگيزد که همين بزرگ ترين دستاورد هر فيلمسازي مي تواند باشد. گرفتار که اولين بار ‏در بازار فيلم جشنواره کن 2007 به نمايش در آمد، نتوانست با وجود جوايزي که گرفته بيش از دو سالن در اکران ‏عمومي امسال خود در آمريکا به چنگ آورد. فيلم ماجراي گريز از کمک چند انسان به همنوع خويش است. برندا براي ‏حفظ موقعيت شغلي پيشنهادي، رشيد که مچش هنگام خيانت به وي گرفته شده براي حفظ او، همسايه اسپانيولي براي ‏ديپورت نشدن از آمريکا و... همه و همه دلايلي براي خود دارند. اما کدام يک از اين دلايل مي تواند در برابر ممانعت ‏از نجات جان يک انسان قانع کننده باشد؟ ‏
گوردون با گرفتار جامعه اي را تصوير مي کند که در ميانه ارزش هاي خودساخته اجتماعي و فردي گير کرده و چشم ‏به ارزش هاي انساني بسته است. کودک خانواده اسپانيولي که در ميانه فيلم به والدينش اصرار مي کند تا پليس را خبر ‏کنند و در پايان باردو را در آغوش مي گيرد، تنها نماينده معصوميت به جا مانده نيست. در آخر فيلم افرادي از همان ‏محله با آتش گرفتن گاراژ منزل برندي به آنجا مي شتابند، ولي گوردون اين کار را کافي نمي داند. او چنين انسان هايي ‏را به غفلت متهم مي کند. کاري که خود از آن گريزان است و در صحنه اي کوتاه که به نشانه امضا در فيلم ظاهر شده، ‏سعي دارد کنجکاوي مثبت در حق همسايگان را امري انساني جلوه دهد. او به ما مي گويد که دلبستگي هاي ناچيز ‏اجتماعي ما تا چه حد مي تواند خطرناک باشد و پتانسيل اعمال خشونت را در ما بيدار کند. اين که ما در موقعيت هايي ‏چنين سخت و پيچيده چه خواهيم کرد، دغدغه اوست. حس طنز سياهي که در پشت همه اين وقايع نهفته، او را تا مقام ‏يک منتقد درجه يک رفتارهاي آدمي ارتقا مي دهد. اينکه هر دو نفر قرباني تلاش براي کسب منزلت اجتماعي هستند، ‏شايد کمي تسکين دهنده باشد. اما دو رويي برندي راه را براي ترحم بر او مي بندد. زني که در ابتداي فيلم خيلي سريع به ‏عنوان پرستاري فداکار معرفي و بلافاصله به عنوان دختري بي اعتقاد به هر گونه اصول انساني تصوير مي شود. او ‏نمونه کامل ميليون ها زن و مرد آمريکايي يا غير آمريکايي زمانه ماست. شايد به همين خاطر است که هيچ کس دوست ‏ندارد اين فيلم و در واقع تصوير خود را روي پرده ببيند!‏
شک ندارم اگر بگويم فيلم بر اساس ماجرايي واقعي ساخته شده، شوکه خواهيد شد. در سال 2001 زني به نام شانتي ‏مالارد در فورت ورث تگزاس هنگام رانندگي حين مستي با مرد بيخانماني به نام گرگوري بيگز تصادف کرد. شانته، ‏گرگوري را که در شيشه جلوي اتومبيل گير کرده بود به خانه آورد و در گاراژ رها کرد تا بميرد. او سرانجام خوشي ‏مانند باردو نداشت. شانته نيز به اتهام قتل و پنهان کردن شواهد به 50 سال زندان محکوم شد!‏
گرفتار به عنوان يکي از آخرين نمونه هاي سينماي داراي وجدان اجتماعي و منتقد زمانه خويش محتاج ديدن و توجه ‏شماست. اين شانس را به اين فيلم و خودتان هديه کنيد.‏
ژانر: ترسناک، مهيج. ‏


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/149928251/stck.prstrdy.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/149929914/stck.prstrdy.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/149930195/stck.prstrdy.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/149938412/stck.prstrdy.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/149938124/stck.prstrdy.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/149950958/stck.prstrdy.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/149950913/stck.prstrdy.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/149940050/stck.prstrdy.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Human Body: The Ultimate Guide 

مستند ديدني «بدن انسان»

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Great Mouse Detective


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part1.rar 
The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part2.rar 
The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part3.rar 
The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part4.rar 
The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part5.rar 
The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part6.rar 
The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part7.rar 
The_Great_Mouse_Detective__DVD_Rip_.part8.rar 

رمز فايل: Opus


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

سوپر استار
باصداي بابک تسليمي

آلبوم جدید و زیبای بابک تسلیمی با نام سوپر استار

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دانلود کنسرت

Staind - MTV Unplugged (2001) + Extras

کنسرت زيباي Staind

 

محتويات ويدئو


1 Home
2 Me
3 Pressure
4 Excess Baggage
5 Suffer
6 Waste
7 Epiphany
8 It's Been Awhile
9 Can't Believe
10 Fade
11 Outside

Video Clips
1 Mudshovel
2 Fade
3 Outside
4 Epiphany
 


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 
 

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای مجید اخشابی
با نام روزهای زیبا

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

نسخه نهائي پرطرفدارترين مرورگر جهان
Internet Explorer v8.0 final


IE مخفف کلمه Internet Explorer معروف ترین مرورگر دنیا ساخت شرکت بسیار قدرتمند مایکروسافت است. مرورگری که بسیاری معتقدند هنوز هم پرطرفدارترین مرورگر دنیا به شمار می رود. IE از زمانی که نسخه های قدیم ویندوز عرضه می شد برروی سیستم عامل ها نصب بود و همین عامل باعث شده بود استفاده از آن بسیار رایج باشد. البته هنوز هم این مرورگر همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه می شود. IE تا چند سال پیش بهترین و محبوب ترین به شمار می رفت اما زمانی که شرکت موزیلا مرورگر معروف خود یعنی Mozilla Firefox را عرضه نمود به تدریج از محبوبیت IE کاسته شد تا جایی که حتی IE نسخه 7 هم نتوانست جلوی ازبین رفتن این محبوبیت را بگیرد و با ارائه Mozilla Firefox v3.0 باعث شد دیگر به طور کامل IE به زیر کشیده شود و این مرورگر شرکت موزیلا بود که توانست با آماری خیره کننده رکورد دانلود در یک روز را بشکند و خود را بلندای سکوی مرورگر ها ببیند. از آن پس مایکروسافت تصمیم گرفت با ارائه نسخه جدیدی از مرورگر IE که بعدها به IE8 معروف شد هم شهرت از دست رفته خود را بازگیرد و هم این که بتواند با سرعت و کارآیی بالاتری نسبت به رقبای دیگر خود و علی الخصوص Mozilla Firefox دوباره جای خود را میان کاربران در اینترنت پیدا کند. از زمانی که مایکروسافت اقدام به طراحی نسخه جدید مرورگر خود شده بسیاری از کاربران منتظر ارائه نسخه نهایی آن بوده اند، هرچند این نسخه از زمانی که حتی به صورت آزمایشی هم روی سرور های مایکروسافت قرار گرفت بسیاری برای دریافت آن اقدام نمودند تا ببینند آیا این مرورگر در خود تغییراتی ایجاد نموده یا خیر؟
اما نکته ای که مسلم شده و بسیاری به آن اطمینان دارند این است که IE8 بسیار سریعتر از نسخه های قبلی بوده و با بهینه شدن بسیاری موارد سرعت بارگذاری صفحات تا حدود زیادی افزایش یافته تا آن جایی که قابلیت های IE8 را بسیار نزدیک و حتی بالاتر ازموزیلا فایرفاکس نموده است...

قابلیت های کلیدی نرم افزار Internet Explorer v8.0 final:
- افزایش کارآیی به صورت محسوس
- افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب
- سرعت بالا در بارگذاری اسکریپ های تحت وب
- افزایش سرعت عملکرد کاربران به دلیل وجود امکاناتی برای دسترسی به بسیاری از منوها
- افزایش امنیت در IE8
- قابلیت خصوصی سازی عملکرد کاربر در وب با وجود InPrivate
- سازگارشدن تمام سایت ها با استاندارد ها برای نمایش کامل سایت ها
- قابلیت سریع خوانی با قابلیت Web Slices
- امنیت بالا در فرم ها ، ایمیل ها و ...
- جست و جوگر و آدرس بار هوشمند
- قابلیت مجزا ساختن تب هایی که از یک سایت بارگذاری شده اند.
- قابلیت بسیار کارآمد برای طراحان و دوستداران کدنویسی تحت وب ( Developer Tools )
- صفحه ای با نام What do you want to do next جایگزین صفحه Can Not View This Page
- سازگار با نسخه های ویندوز XP سرویس پک 2 به بالا، ویندوز ویستا و ویندوز آینده یعنی ویندوز 7
- و...


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 16 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار Voice Call Master v2.52.1390
منشی تلفن با امکانات عالی - سیمبیان

نرم افزار Voice Call Master علاوه بر یک منشی تلفن قدرتمند شامل امکانات مدیریت تماس نیز می باشد و در این زمینه دارای قدرت بالایی است که این نرم افزار موبایل را از سایر موارد مشابه برتر می سازد. در ادامه به ویژگی های این نرم افزار اشاره می شود :

- ضبط با کیفیت مکالمات بدون بیپ و با فرمت Amr و Wav
- قابلیت فیلتر کردن تماس و اس ام اس
- پخش صدای خاصی برای شماره های تعیین شده
- قابلیت کنترل انتقال تماس
- قابلیت برنامه ریزی برای تماس ها و ارسال پیام
- ایجاد لیست سیاه و سفید برای مخاطبان بر اساس پروفایل
- و ...
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی حفاری برای زندگی
I-Digger Portable Game

بازی بسیار زیبای حفاری برای زندگی که کاراکتر این بازی موجودی فضایی است که به زمین آمده تا طلا , آهن , مس و ... را با استفاده از سفینه فضایی به سیاره خود ببرد. دربازی حفاری برای زندگی شما با استفاده از یک دستگاه حفر کننده بسیار قوی در جستجوی طلا می گردید که بر سر راه شما موانعی بسیار زیادی از جمله سنگ های غول آسا و... وجود دارد. ویژگی دیگر این بازی چرخ بالی است که مانند کلاه بر سر شماست و شما می توانید به راحتی با آن پرواز کنید که البته چرخ بال این عجوبه سوخت مصرف می کند که باید قبل از تمام شدن آن صندوقهای طلا را پیدا کرده و بازی را به اتمام برسانید. این بازی کامپیوتر دارای سه محیط متفاوت است که باید 33 مرحله را در این محیط ها به پایان برسانید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 25 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (ع) می فرمایند:

اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ يَقى بِالتَّقْوى عَنِ الْعَبْدِ ما عَزُبَ عَنْهُ عَقْلُهُ وَ يُجَلّى بِالتَّقْوى عَنْهُ عَماهُ وَ جَهْلَهُ

خداوند عزوجل به وسيله تقوا، انسان را از آنچه عقلش به آن نمى ‏رسد، حفظ مى‏ كند و كوردلى و نادانى را از او دور مى‏نمايد.

كافى، ج 8، ص 52، ح 16

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

من و تو؛ یونس و ماهی

این جا، جای دعاست و من باید دعا کنم؛ چرا که؛ «فستجبناله و نجیناه من الغم فکذلک ننجی المؤمنین» (تو پاسخ خواهی داد)
پس جای خالی را با «اللهم عجل لولیک الفرج» پر می کنم.
درست است من مانند پیامبر تو؛ یونس نیستم. من بنده ای ناپاکم که این جملات را با شرم بر زبان می آورم؛ شاید هم مانند ماهی باشم، ماهی ای که در دریای لطف تو غرق شده و برای عزیزی که در دلش جای دارد دعا می کند ... آری من همان ماهی هستم. در دلم یونس نیست که عزیزتر از یونس است. عزیزی که در دل من جای دارد مانند یونس ترک اولی نکرده است که مستحق خشم تو شود؛ که او به خواست تو و به خاطر ناپاکی مردمانش به دیار غربت عزیمت گزیده است.
خواست تو این بود که دل ماهی جایگاه یونس(پیامبرت) شود و حتما این بار هم خواست تو بوده که دل من جایگاه امام و حجت تو شود.
درد ماهی را باتمام وجود احساس می کنم. سخت است که چنان وجود عظیمی را در خود جای دهی و هر لحظه خود را مسبب اسارتش بدانی، اما نتوانی او را به ساحل نجات برسانی. سخت است که درون دل ظلمتکده ی تو جایگاه ولی خدا باشد و تو خود را حتی لایق این وجود عظیم ندانی؛ صبری در راستای صبر خدا و ولی خدا داشتن چقدر سنگین است، صبری که ماهی باید به تک تک اعضایش یاد دهد.
پس ای وجود لرزان من! آرامشت را حفظ کن. مبادا از جاهایی عبور کنی که عزیزی که در دل توست عذاب بکشد، مبادا هر چیزی را، حتی عشق و یاد هر چیزی جز او را در خود راه دهی که آزارش دهد، مبادا...
خدایا! یونس درون من روز و شب را دعا می کند، خدایا! اگر مشیت تو این بود که یونس در دل ماهی 100 سال درد غربت بکشد، کاش 1170 سال صبر و غربت برای یونس من کافی باشد. ای کاش همین امسال یونس مرا به ساحل نجات برسانی...
«اللهم عجل لولیک الفرج»

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

ارزش مهستان و آزادی

چند روز مانده به برگزاری مجلس تابستانه مهستان بود یکی از رایزنان اردوان یکم پادشاه ایران به او گفت آنگونه که پیداست اگر مجلس در زمان خود برگزار گردد این احتمال زیاد است که ریش سفیدان به خاطر کندی مبارزه در خاور ایران و اینکه شما نیز همانند فرهاد دوم نتوانستید نگرانی را دور نماید و سکاییان توانستند در درنگیانه ( نام پیشین سیستان ) استقرار یابند ، پادشاه ایران را برکنار نموده و کس دیگری را جای گزین شما کنند .
پادشاه به کوهستان دور می نگریست . رایزن ادامه داد در صورت دستور فرمانروا ، تاریخ برگزاری مهستان زمانی دیگر باشد !
اردوان فرمانروای ایران گفت : نیرویی که در رای مهستان است در وجود من نیست ، و ادامه داد : نمایندگان مهستان ، مردم ایران هستند و آنها نیروی پادشاهی اند ، پس من چگونه و با کدام نیرو راه خودم را از آنها جدا کنم ؟!
باید برای آنها ریشه دردها را بشکافم و آنها را از دردسرهای کشور آگاه سازم .
منش اردوان پادشاه شجاع ایران مصداق بارز این سخن ارد بزرگ اندیشمند نامدار کشورمان است که : آزادگان میهن پرست در مرداب خودستایی فرو نمی روند .
مجلس مهستان برپا شد و نمایندگان پس از شنیدن سخنان فرمانروا رای به ادامه کار او دادند و همه دلگرمش نمودند اما بدبختانه دو ماه بعد از آن در شهریور سال ۱۲4 پیش از میلاد پادشاه آزاده ایران زمین اردوان اشکانی در میدان نبرد با دشمنان میهن در حالی که در صف نخست سپاه ایران دلیرانه می جنگید کشته شد .
اردوان اداره کشور را در اوج درگیری ها بر دوش گرفت اما با این حال هیچ گاه به بهانه شرایط نامناسب کشور ، آزادی های مردم را کم نکرد و بدین خاطر در روز سوگ او از سراسر ایران آزادگان با چشمان پر اشک پیکرش را همراهی نمودند .
زمان شوم از تارک مرزهای میهن خیلی زود دور شد و جوانان ایرانی دوباره مجد و شکوه کشورمان را باز گردانیدند ...

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

انشاالله بیدار باشیم که اگر روزی خواستند با تشکیل سقیفه ی بنی ساعده ای ، انقلاب را از مسیرش منحرف کنند، در مقابل، بی تفاوت نباشیم...
اکنون که نوزده سالگی ام را در خشاب تفنگ گذاشته ام، قیامم برای خدا، مبارزه ام برای تحقق اسلام، هدفم لقای خدا و مرشد و مرادم، روح الله است و پیروزی، ودیعه ی مردم.

از وصیت نامه شهید سید محمد مدنی بجستانی

www.epelak.blogfa.com

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الفتح آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
وَهُوَ الَّذِي كَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ عَنْهُم بِبَطْنِ مَكَّةَ مِن بَعْدِ أَنْ أَظْفَرَكُمْ عَلَيْهِمْ وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا 24 هُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَالْهَدْيَ مَعْكُوفًا أَن يَبْلُغَ مَحِلَّهُ وَلَوْلَا رِجَالٌ مُّؤْمِنُونَ وَنِسَاء مُّؤْمِنَاتٌ لَّمْ تَعْلَمُوهُمْ أَن تَطَؤُوهُمْ فَتُصِيبَكُم مِّنْهُم مَّعَرَّةٌ بِغَيْرِ عِلْمٍ لِيُدْخِلَ اللَّهُ فِي رَحْمَتِهِ مَن يَشَاء لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا 25 إِذْ جَعَلَ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَنزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَى وَكَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا 26 لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاء اللَّهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُؤُوسَكُمْ وَمُقَصِّرِينَ لَا تَخَافُونَ فَعَلِمَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِن دُونِ ذَلِكَ فَتْحًا قَرِيبًا 27 هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا 28

 

ترجمه فارسي مکارم

او كسى است كه دست آنها را از شما، و دست شما را از آنان در دل مكه كوتاه كرد، بعد از آنكه شما را بر آنها پيروز ساخت; و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست! «24» آنها كسانى هستند كه كافر شدند و شما را از (زيارت) مسجد الحرام و رسيدن قربانيهايتان به محل قربانگاه بازداشتند; و هرگاه مردان و زنان با ايمانى در اين ميان بدون آگاهى شما، زير دست و پا، از بين نمى‏رفتند كه از اين راه عيب و عارى ناآگاهانه به شما مى‏رسيد، (خداوند هرگز مانع اين جنگ نمى‏شد)! هدف اين بود كه خدا هر كس را مى‏خواهد در رحمت خود وارد كند; و اگر مؤمنان و كفار (در مكه) از هم جدا مى‏شدند، كافران را عذاب دردناكى مى‏كرديم! «25» (به خاطر بياوريد) هنگامى را كه كافران در دلهاى خود خشم و نخوت جاهليت داشتند; و (در مقابل،) خداوند آرامش و سكينه خود را بر فرستاده خويش و مؤمنان نازل فرمود و آنها را به حقيقت تقوا ملزم ساخت، و آنان از هر كس شايسته‏تر و اهل آن بودند; و خداوند به همه چيز دانا است «26» خداوند آنچه را به پيامبرش در عالم خواب نشان داد راست گفت; بطور قطع همه شما بخواست خدا وارد مسجد الحرام مى‏شويد در نهايت امنيت و در حالى كه سرهاى خود را تراشيده يا كوتاه كرده‏ايد و از هيچ كس ترس و وحشتى نداريد; ولى خداوند چيزهايى را مى‏دانست كه شما نمى‏دانستيد (و در اين تاخير حكمتى بود); و قبل از آن، فتح نزديكى (براى شما) قرار داده است «27» او كسى است كه رسولش را با هدايت و دين حق فرستاده تا آن را بر همه ادايان پيروز كند; و كافى است كه خدا گواه اين موضوع باشد! «28»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mobasher1386

گر نيايي تا قيامت انتظارت مي کشم. منت عشق را از نگاهت مي کشم. ناز چندين ساله ي چشم خمارت مي کشم. تا نفس باقيست اينجا انتظارت مي كشم

 

 

mersad313

با سلام
درود بی کران بر شما عزیز
کتابی جدیدا توسط نشر هلال(موعود) ومرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما منتشر شده با نام: "اسطوره های صهیونیستی در سینما" کتابی است در نوع خود جدید که ارزش خواندنش را برای شما و دوستانتان دارد. بسیار به نظرات جناب عالی نزدیک و همراه است. شاید بد نباشد شما هم پس از خواندنش معرفی و احیانا نقدی بر آن داشته باشید. حداقل این است که با معرفی آن چند نفر بیشتر این مطالب را خواهند دید... در وبلاگ گروه مطالعاتی شهید آوینی آن را مختصرا معرفی کرده ایم. خوشحال می شویم شما هم در این مسیر همیار دوستان خود باشید.
http://naghdefilm.parsiblog.com/1064105.htm

 

 

mahdi13879

نیکوکاری و آفرینندگی

آفرینندگی بهتر از نیکوکاری است . اصلا آفرینندگی متضاد و مخالف نیکوکاری است .. خوبان و نیکوکاران ، آفرینندگان را تکفیر می کنند و به صلیب می کشند . نمونه های تاریخی آن بسیار است.
نیکوکاران، لذت می برند و باعث رنج دیگران می شوند ، آفرینندگان رنج می برند و برای خود و دیگران ، لذت می آفرینند.
نیکوکاران بسیارند و آفرینندگان اندک .
نیکوکاران ضعیف هستند و آفرینندگان قوی.
نیکوکاران گله ای و متحد هستند و آفرینندگان تنها.
نیکوکاران عادی هستند و آفرینندگان استثنا.
نیکوکاران محافظه کارند و آفرینندگان انقلابی.
نیکوکاران ،راست هستند و آفرینندگان، چپ.
آفرینندگی بهتر از نیکوکاری است .

 

 

bimaze2006

با سلام
اينجانب از تمام شما دوستان دعوت به عمل مي آورم که مرا در احداث يک وبلاگ انگليسي و فارسي زبان ياري نماييد .
شما مي توانيد با اعلام آمادگي به من , مرا در ايجاد يک گروه بزرگ ايراني که براي رساندن حرفاشون به جهانيان دور هم جمع مي شوند ياري دهيد .
ما مي توانيم با کمک هم و ايجاد وبلاگ هاي انگليسي و فارسي زبان در تمام سايت هاي ارائه دهنده ي وبلاگ در دنيا , حرفاي خودمونو با جهانيان برسانيم .
هدف از اين کار علاوه بر ايجاد يک گروه حرفه اي وبلاگ نويس و رساندن حرفامون به جهانيان , ايجاد بزرگترين گروه انترنتي در جهان است که بتوانند حاميان جهانيان باشند .
کار گروه روي موضوع خاصي نيست و تمام موضوعات را در بر مي گيرد .
شما لازم نيست که وقت زيادي بزاريد شما مي توانيد هفته اي يک موضوع در وبلاگ بزاريد که حتي با استقبال زياد ممکن حتي به يک ماه يک مطلب هم برسه.
خواشمندم من را در به عمل رساندن آرزوم ياري کنيد .
شما مي توانيد اعلام آمادگي خود را با دادن يک ايميل خالي به ايميل badboys960@yahoo.com  اعلام کنيد البته با موضوع 12 (براي شناسايي ايميل ها) .


آدرس اصلی وبلاگ
www.universalize.parsiblog.com

آدرس وبلاگ در دامین های دیگر
http://universalize.2ir.ir
http://universalize.orq.ir
http://universalize.33ir.com
http://universalize.hoo.ir

 

 

rasoolemail

با سلامی دوباره
در ادامه ایمیل قبلی باید بگویم جای بسی تعجب دارد که چرا این همه کم دقتی شاید بتوان به جرات گفت هیچ گاه در این چند سال(که بنده آرشیو این مجله را دارم)سابقه نداشته . در شماره 1099 تحت عنوان amiravram مطلب زیر در توصیف رهبر انقلاب آورده شده
مردم ما به انقلاب رای دادند و جمهوری اما الان نظام ولایت مطلقه فقیه داریم.تازه همه می دانند آقای خامنه ای مرجع تقلید نیست و حتی از لحاظ دانش مذهبی در سطح ولایت نمی باشد.حتی در نظام ولایت فقیه ولی می بایست کاملا آگاه به امور باشد.ایشان تا سالهای قبل پیپ می کشید و سه تار می زد حتی در اوایل حکومتش شب شعر راه می انداخت.

اولا مردم این پس از سرنگونی شاه خواستار نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت شدند که پایه های فکری آن در حکومت ائمه تبیین شده و اگر دوستان کمتر به مطالعه آن پرداخته اند مشکل را به گردن دیگران نیاندازند.

دوما : به قول ایشان آقای خامنه ای(نه آیت الله) نه تنها قبل از انقلاب دروس سطح بالای حوزوی و فقهی و دروس خارج فقه را گذرانده اند بلکه به یاد دارم که این بحث عوام فریبانه را چند سال پیش علما پاسخ دادند.

سوما:بهتر از هر کس دیگری ایشان به امور زمانه آگاهند. گواه این مطلب سخنان ایشان و تذکرات به موقع به مسئولان است به یاد دارید که آقای هاشمی از قول فرزندامامی که امروز همه مردم و کاندیدا ها به او و حرفهایش استناد می کنند گفتند رهبری برازنده آقای خامنه ای (در سفر ایشان به چین زمانی که شاهدشان از تلویزیون بودند) است

سوما: از مبین عزیزمی خواهم تا با درج این مطلب در روزانه بعدی و نیز جلوگیری از درج اکازیبی همچون کشیدن پیپ و غیره با عنوان مطلب همچون گذشته ضمن احترام به مقدسات مردم با کسانی که سعی در اشاعه دروغ در جامعه را دارند قبل از قراردادن توهینشان برخورد شود زیرا این مطالب گاها از توهین به نزدیکان نیز رکیکتراست.

 

 

saeed.bahrami

با سلام
یکی از دوستان چند روز پیش مطلب زیر را به صورت هایلات شده در نوشتار خود قرار داده بودند که لازم دونستم یک نکته را خدمت ایشان و مابقی دوستان عرض کنم:
يا ايشان با استدلالي بسيار سخيف و سطح پايين همراه با طيف روحانيون مبارز و گروهي از معاندين نظام اعترافات سران اغتشاش را که در جريان اغتشاشات اخير دستگير شده اند را غير شرعي و بي اعتبار مي داند ياللعجب . آيا از منظر آيت الله صانعي معاندين و سران اغتشاش در خانه گرم و نرم و بر روي مبلهاي آنچناني خويش و بدون بازجويهايي فني و اطلاعاتي و مستنداتي که به آنها ارائه مي شود حاضر مي شوند در جلوي دوربينها حاضر شده و از برنامه ريزي هاي وسيع خويش در خصوص براندازي نظام و رهبري و انقلاب اصيل سخن برانند ؟
اقای روح ا... حسنیان نماینده مجلس هشتم و از حامیان اصلی جریان حاکم و از مقامات رده بالای وزارت اطلاعات در گذشته (به گفته خودشون در این سخنرانی) در سخنرانی که سه ماه بعد کشته شدن سعید امامی در ماجرای قتل های زنجیرهای در مدرسه حقانی داشتند، نحوه باز جویی و اتهام زنی به متهمین را کاملا تشریح کرده : " این دو نفر بازجوهایی هستند که هر پرونده ای که دستشان بوده، زمانی که من مسئول رسیدگی به پرونده های وزارت اطلاعات بودم، که پرونده هایی بود که این دو نفر بازبینی کرده بودند، می گفتیم از اول بازجویی کنید این ها اول سوژه ... پدر یارو رو در می آورنند یا وادارش می کنند به خود کشی. دو سه نفر از متهمین خود کشی کرند یا خود کشی می کنند یا آبرویش را می برند. می گویند مسئله اخلاقی داشته یا جاسوس بوده آخر سر هم هیچ چیزی از آن در نمی آوردند "
بنده به شما توصیه می کنم با طناب پوسیده این آقایان به دیگران اتهام نزنید که شما باید در روز قیامت پاسخ گو باشید نه این آقایان که در جای دیگر از این سخرانی خودش را این طوری معرفی می کند:
" گفتم آخه بابا جون، آخه ما خودمان و ا... یک زمانی قاتل بودیم و یک زمانی زندانبان بودیم ، خوب همه این مراحل را گذراندیم ".
حالا صلاحیت این آدم چجوری توسط شورای نگهبان تایید می¬شود و در مجلس حضور دارد و خیلی از بزرگان این مملکت به جرم دگر اندیشی رد صلاحیت خودش جای بحث داره.

 

 

reza.reza1386

همه توجه كنن(2)

سلام دوستان مبيني اول از همه اجازه بدبد لينك تالار گفتگوها و پست مربوط به بحث انتخابات رو براتون بزارم كه هر كي واقعا دليل و برهاني داره بياد و تو بحث انتخابت شركت كنه.البته خيلي از دوستان همون شبهاتي كه ده ها بار بدون سند از اقاي موسوي و غيره (تاكيد ميكنم بدون سند)براي من ايميل كردن رو در همين تالار اوردم و دونه دونه جواب داده شده.پس دوستاني كه خواب هستن ميتونن برن ببينن و از خواب بيدار شن به استثنا كساني كه خودشونو به خواب زدن كه من و ديگر دوستان توان بيدار كردنشون رو نداريم
http://old.mobin-group.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=105
(عضو شدن در سايت شصت ثانيه بيشتر طول نميكشه)
مطلبي رو كه ميخوام بگم درباره اقاي امير هست كه مطلبي در شماره قبلي گذاشته.ايشون البته چهره واقعي خودشون و همفكرانشون رو نشون دادن كه چقدر بي ادب و به دور از منطق و احترام هستند.حرفي با ايشون نيست(چون فكر ميكنن واقعا حساب ميشوند) ولي از اقاي مبين انتظار ميره كه چنين نوشته هايي كه سراسر بي احترامي و بي ادبي و دروغ است رو چاپ نكن.چون من تا حالا نديدم كسي اينجا به مسئولي تا اين حد بي احترامي كنه چه برسه به شخصي كه حداقل محبوب ميليونها ادم هست والبته همون حرفهاي تروريست هاي منافقين خلق كه سي ساله ميزنن و به هيچ چيزي هم نرسيدن جز خفت و سگ اين و اون شدن رو ميزنه.(البته تو نوشته اش اگه كسي با دقت نگاه كنه ميتونه بفهمه كه احتمال زياد خودش عضو اين گروهكه)
مطلب اخر گفته ها و بيانيه هاي اقاي صانعي است.سوالي در ذهن منه .اينكه اقاي صانعي چرا بين اين همه مرجع تقليد كه تعدادشون هم كم نيست ايشون اينقدر معترض هستند و دايه دار دفاع از حقوق بشر؟؟؟چرا به اين همه اعترافاتي كه در اين سي سال از رسانه ها پخش ميشد اعتراض نكرده اند و مورد تائيد بوده و يهو بعد سي سال اينا رو حرام ميدونن؟چطور يهو بعد سي سال حرام شد و تا حالا نبود.چطور اينقدر بر خلاف سنت مراجع كه شان خود را حفظ ميكنن و نظر انچناني نسبت به دولت مردها كه هي مي ايند و ميروند نميدهند ايشان اين همه گير به احمدي نژاد دادن و هي راه به راه بيانيه عليه دولت و حتي نظام ميدن.خداييش كمي شك بر انگيز نيست؟؟؟من كه ياد اقاي منتظري افتادم.

 

 

alirezamajidi

چرا به زودی بیشتر دارندگان موبایل در ایران،
«آکا آکی»‌ای خواهند شد؟!!

مدت زیادی از آشنایی ما با شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، این روزها کمتر کاربر ایرانی اینترنت را می‌توان پیدا کرد که نام فیس‌بوک، مای‌اسپیس، کلوب، یاهو ۳۶۰ و … به گوشش نخورده باشد، عضو این سایت‌ها نباشد و برای مدتی کوتاهی هم که شده باشد، از آنها استفاده نکرده باشد.
شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به یک منظور بنا شده‌اند: پیدا کردن دوستان مجازی و صحبت و تبادل اطلاعات با آنها. کاربران شبکه‌های اجتماعی برای خود اتاق‌ها و انجمن‌های گوناگون می‌سازند و بر حسب علاقه خود، کارکرد خاصی را در این شبکه‌های جستجو می‌کنند.
اما هدف من از نوشتن این مطلب، آشنا کردن شما با نوع جدیدی از شبکه‌های اجتماعی است که تفاوت مهمی با شبکه‌های اجتماعی نام‌آشنای قبلی دارد.

شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موقعیت: شبکه‌های اجتماهی مبتنی بر موقعیت، خیلی ساده کار می‌کنند: شما یک برنامه کوچک در موبایل خود نصب می‌کنید که با اجازه و مجوز شما، محل شما را به دوستان نزدیکتان نشان می‌دهد. به این ترتیب شما نقشه‌ای خواهید داشت که در روی آن محل دوستانتان مشخص است.
خوب! مطلب امروز، شاید تا این جای کار چیز تازه‌ای برای شما نداشت. اما از این بعدش را با دقت بیشتری بخوانید:

پایان تنهایی: در دنیای بزرگ و شلوغی زندگی می‌کنیم، تا حالا شده وقتی به تنهایی به شهر دیگری مسافرت کرده باشید، یا وقتی که در کتابخانه نشسته باشید و یا به یک مهمانی رفته باشید، حس غریبی به شما دست بدهد؟ اوضاع وقتی بدتر می‌شود که کم‌رو باشید و نتوانید در مدتی کوتاه خود را به دیگران بشناسانید و یا در صحبت پیشقدم بشوید.
شاید برایتان عجیب باشد، ولی یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد با نام عجیب و غریب «آکا آکی» aka-aki می‌تواند شما را از این مهلکه نجات بدهد!

آکا آکی چه تفاوتی با شبکه‌های اجتماعی دیگر دارد؟ بعد از نصب برنامه آکا آکی در گوشی موبایل، هر زمان که یک عضو دیگر این شبکه اجتماعی، نزدیک شما باشد، برنامه شما را مطلع خواهد کرد و شما می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید، مثلا اطلاعات پروفایلش را ببنید و برایش عکس و پیام بفرستید و کسی چه می‌داند با او آشنا شوید!

آکا آکی چگونه این کار را انجام می‌دهد؟! به شیوه‌های مختلف! آکا آکی، از طریق بلوتوث گوشی‌ها، مرتب اعلام می‌کند که شما یک کاربر آکا آکی هستید. بنابراین کافی است که دو نفر که هر دو روی موبایل‌هایشان آکا آکی دارند، در نزدیکی هم باشند، در این صورت برنامه به آنها حضور دیگری را اطلاع می‌دهد. البته آکا آکی بردی فراتر از این گستره ۲۰ متری بلوتوث هم می‌تواند داشته باشد و می‌تواند از طریق W-Lan، GPS یا Cell-ID هم با مکانیسم مشابهی، کاربران نزدیک هم را مشخص کند.

مواد لازم: یک موبایل نسبتا جدید که توانایی اتصال به اینترنت، حتی همین GPRS درب و داغان خودمان را داشته باشد.

مراحل کار:
- به سایت آکا آکی بروید و ثبت نام کنید. شما باید مدل گوشی خود را مشخص کنید. خوشبختانه آکا آکی از اکثر گوشی‌های موبایل رایج در بازار ایران و جهان پشتیبانی می‌کند.

- حالا می‌توایند اطلاعات پروفایل خودتان را تکمیل کنید، عکس یا آواتار خود را آپلود کنید، جنسیت و سن خود را مشخس کنید و غیره.

- اما مرحله مهم مرحله نصب برنامه است، شما به روش‌های مختلفی می‌توانید برنامه را نصب کنید. مثلا می‌توانید برنامه را ابتدا از طریق کامپیوتر خودتان دریافت کنید و بعد وارد گوشی کنید. یا خیلی ساده‌تر، با مرورگر گوشی‌تان به اینجا بروید و برنامه را دانلود کنید.

- برنامه را در گوشی خودتان نصب و اجرا کنید.

- نام کاربری و پسورد خودتان را به برنامه بدهید.

- می‌توانید برنامه را در پشت‌زمینه گوشی اجرا کنید، تا هر وقت که لازم شد، از آن استفاده کنید.

تاریخچه آکا آکی: نخستین بار این فکر بکر به سر «رومن هنزلر» و دوستانش خطور کرد. آنها نمی‌خواستند یک پروژه عادی را به عنوان پروژه دوره لیسانسشان برگزینند. آنها آنقدر کوشا بودند که شرکتی در برلین به راه انداختند و آکا آکی را از آوریل سال ۲۰۰۸، به جهانیان معرفی کردند.

میزان استقبال از آکا آکی: در حال حاضر بیشتر از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، عضو آکا آکی هستند. نظرسنجی روزنامه خبر، نشان می‌دهد که بیشتر از ۸۰ درصد خوانندگان پیشبینی می‌کنند که کاربران ایرانی به سرعت از آکا آکی و شبکه‌های اجتماعی مشابه استقبال کنند.

آکا آکی تا به حال از سوی نشریات و وبلاگ‌های معتبر بسیاری معرفی شده و همچنین یکی از برندگان جایزه Webby Award 2009 است.

خلاصه: آکا آکی = بلوتوث + فیس‌بوک + توییتر!

- توصیه می‌کنم، حتما یک آنتی‌ویروس مناسب را در گوشی موبایلتان داشته باشید و بعد اقدام با آکا آکی‌ای شدن کنید!

یک ویدئو در مورد آکا آکی

 

 

d.geshmardi

ليلي

يک شبي مجنون نمازش را شکست
بي وضو در کوچه ليلا نشست
عشق آن شب مست مستش کرده بود
فارغ از جام الستش کرده بود
سجده اي زد بر لب درگاه او
پُر ز ليلا شد دل پر آه او
گفت يا رب از چه خوارم کرده اي
بر صليب عشق دارم کرده اي
جام ليلا را به دستم داده اي
وندر اين بازي شکستم داده اي
نيشتر عشقش به جانم مي زني
دردم از ليلاست آنم مي زني
خسته ام زين عشق،دل خونم نکن
من که مجنونم تو مجنونم نکن
مرد اين بازيچه ديگر نيستم
اين تو و ليلاي تو... من نيستم
گفت اي ديوانه ليلايت منم
در رگ پنهان و پيدايت منم
سالها با جور ليلا ساختي
من کنارت بودم و نشناختي
عشق ليلا در دلت انداختم
صد قمار عشق يکجا باختم
کردمت آواره صحرا نشد
گفتم عا قل مي شوي اما نشد
سوختم در حسرت يک يا ربت
غير ليلا بر نيامد از لبت
روز و شب او را صدا کردي ولي
ديدم امشب با مني گفتم بلي
مطمئن بودم به من سر مي زني
در حريم خانه ام در مي زني
حال اين ليلا که خوارت کرده بود
درس عشقش بي قرارت کرده بود
مرد راهش باش تا شاهت کنم
صد چو ليلا کشته در راهت کنم

david-tnt.blogfa.com

 

 

sadeghi3456

همه كه دروغ نمي گن

با سلام خدمت همه دوستان عزيز. چند ماهي بود كه در خدمت دوستان نبوديم وعذر خواهي مي كنم.
بحث فعلي ايران همين بحث انتخابات است. بنده در نامه هاي قبلي وضعيت خودم و نظرم را در مورد كشور و سياست هاي آن مشخص كرده ام.. ولي در اين مورد بايد چند تا نكته را به دوستان عزيز عرض كنم.
من با خيلي از دوستان موافق نيستم.بنده خودم از طرفداران موسوي بودم ولي به محض اينكه ديدم ايشان كانديداي وابسته مي باشند و از خودشان چيزي ندارند از ايشان نااميد شدم و بهشان راي ندادم. اينكه خودم بودم ، حتي خيلي ها رو ديدم كه بعد از جريان مناظره ها و ديدن فيلمهاي تبليغاتي خود آقاي موسوي (‌نه آقاي احمدي نژاد) راي خود را عوض كردند. هر كي هر چي دروغ يا راست ميگه كاري ندارم ولي ما به خودمون كه ديگه دروغ نمي گيم. اگه قراره آدم رئيس جمهور بشه بايد ازخودش قدرت تصميم گيري داشته باشه نه اينكه براش ديكته كنند. بنده قراره به ايشان راي بدم نه اينكه به اقاي هاشمي و آقاي خاتمي. درسته كه هركسي مشاور داره ولي مشاور گفتن نه آقا بالاسر. شما فكر مي كنيد دفعه قبلي براي چي آقاي احمدي نژاد راي آورد خود من يكي از همون هايي بودم كه بهش راي دادم تا هاشمي رئيس جمهور نشه. هركي هر چي ميخواد بگه ولي من نه با اقاي هاشمي موافقم و نه با هر كسي كه بخواد بره زير پرچم حمايت ايشان. آقاي موسوي وقتي تيشه به ريشه خودش زد كه رفت زير علم اين اقا و خانواده اش . محاله من به كسي راي بدم كه فائزه هاشمي حمايتش كنه . من شخصيت و انسانيت خودم را به مانتوي سبز اهدايي سركار خانم نمي فروشم. نه تنها راي نميدم بلكه به طرف مقابلش راي ميدم كه اين طرف راي نياره تا بعضي ها به آرزوشون نرسن. خودمونيم اين يه چيزمعمولي و پيش پا افتاده است احتياج به ارائه برهان و دليل و تحقيق و تفحص نداره . چون خيلي ها از اين آقا و خانواده اش خوششون نم اومد مسير آرا عوض شد . به همين سادگي.
مورد بعدي اينكه درسته كه بايد يه چيزهايي تو مملكت درست بشه ولي قرار نيست كه هر تغييري و به هر قيمتي باشه . كي گفته كه ما عليرغم اينكه با خيلي از كارها و سياستهاي كشور موافق نيستيم راضي مي شويم كه مملكت را دست هر كسي بديم. قرار نيست از چاله در بياييم بيفتيم تو چاه . احمدي نژاد هر ايرادي داره دزد نيست ، به من مردم عادي نمي گه گدا ، كيسه براي بيت المال ندوخته ، كي گفته كه احمدي نژاد ايرادي نداره ؟ مسلما ايرادهايي داره ولي خود من با اينكه با خيلي از كاراش مخالفم با خيلي ها عوضش نمي كنم. اگه قرار بر اين باشه كه بي بند و باري و هرج و مرج و فساد و آزادي زياد از حد و باند بازي و رانت خواري و حكومت پادشاهي (‌ از نوع جديد) راه بيفته ، شرمنده من خودم يكيش كه نه تنها موافقش نيستم بلكه جلوش هم مي ايستم.
نكته بعدي ببينيد دوستان آدم بالاخره بايد به يك سيستمي ، قانوني ، صراطي ، راه و روشي پايبند باشه . يا ما به يه سري اصول پايبند هستيم يا نيستيم. اگر به قول خود ايشان و به قول خودمان كه شعار مي داديم "‌ راي ما يك كلام نخست وزير امام "‌ پس بايد چه بخواهيم و چه نخواهيم به ارزشهاي امام گردن نهيم. حتي اگر با اين ارزشها مخالف باشيم . اين كه نميشه يه جا بگيم آقاي موسوي يار امام بوده يه جا ديگه بر خلافش حرف بزنيم. من بازم تاكيد مي كنم اصلا با خيلي از سياست هاي نظام موافق نيستم و حتي اعتراض هم دارم ولي به هيچ وجه دليل نمي شه كه از يك حد و حدود و مرز خارج بشيم. ما هر كاري كه بخواهيم انجام بديم در مسير و چهارچوب قانون اساسي است و خارج از آن نمي شه كاري كرد.. يا ما اين چهار چوب را قبول داريم يا نداريم . اگه داريم كه بايد گردن بنهيم . اگر هم نداريم كه معني اش اينه كه ما با كل نظام مخالفيم. خوب يعني چي ؟ چه جوري ميشه شعار " نخست وزير امام " بديم بعد يه جا به هركي و هر چي هست بد وبيراه بگيم. اگه قراره آقاي موسوي و حاميانش با اين روش و حرف پيش برن شرمنده . ما نيستيم . ما به قول اون ضرب المثل اگه گوشت همو بخوريم استخون هم ديگررا دور نمي ريزيم. سي سال بدبختي كشيديم . شهيد داديم . جانبازداديم . با هرچي بود و نبود و كمبود (كه خود همين اقايان پشت صحنه برامون تدارك ديدن) ساختيم تا وضعمون بهتر بشه نه اينكه بدتر بشه. ما با همه چيز ساختيم كه دست اين آقايان !!!! را ببربم نه اينكه خودمون با دست خودمون اينا را همه كاره خودمون كنيم .ما عقل خدا بهمون داده برا ي همين مواقع . با احساسات كه نميشه با امور به اين مهمي روبرو شد. بعد هم من ديدم از طرف برخي از دوستان خودمان حتي توهين ميشه به رهبر انقلاب . كي گفته كه ما با ايشان نسيتيم ؟ كجا همچين فكري به سر بعضي ها زده كه ما كه معتقديم بايد تغييراتي در نظام و سياستهاي نظام داده بشه ، ما كه عقيده داريم خيلي ظلمها به مردم ميشه با رهبر انقلاب خداي نكرده دشمنيم ؟ كي همچين چيزي گفته ؟‌ نه آقا خلاف عرض شده . ما خداي ناكرده با رهبر انقلاب و نظام مملكت هيچگونه مخالفت و دشمني نداريم . با اصل جمهوري اسلامي موافقيم و بر قوانين احترام مي گذاريم. حساب رهبري از حساب برخي آقايان جداست . تازه مطلب مهم اينكه آقايان حضرات با رندي خودشان را كنار مي كشند تا تير حملات مردم كه به ظلم ها و دزدي ها و چپاول بيت المال نشانه رفته به آنها اصابت نكند و خودشان را از معركه كنار بكشند. دوستان عزيز هر چه بدبختي توي مملكت هست از صدقه سرهمين آقاياني به سرمان آمده كه الان شده اند دايه مهربان تر از مادر. ...... خودتان هستيد.

والسلام
صادقي

 

 

farshidgay_1360

باسلام
پیرو مطالب عنوان شده در ذیل عنوان «رفسنجانی: هیچ وجدان بیداری از این وضع راضی نیست» ذکر نکاتی هر چند کوتاه ضروری به نظر میرسد:

باعث تعجبه که آقای نویسنده اونقدر فکرش رو کار ننداخته که بدونه سرمنشاء این همه دردسرو فتنه و آشوب کسی نیست به غیر از خود آقای هاشمی . آقای هاشمی که با صحبتهای احمدی نژاد مافیای قدرت و ثروتش رو شد و بهتر اینه که بگیم به خطر افتاد . آقای موسوی هم که فقط به عنوان یک بازیچه آلت دست آقای هاشمی و جریان اصلاحات قرار گرفت . بعد از این که خاتمی نامزدی خوش رو اعلام کرد با چند سفر استانی دید که ظاهرا دیگه مقبولیتی بین مردم و قشر دانشگاهی نداره به همین خاطر موسوی رو جلو فرستاد و خودشو کشید کنار تا نقش پدر اصلاحات رو بازی کنه . تا حدی هم موفق شد ولی جای تاسف داره برای اقای موسوی که چقدر ساده لوحانه بازی خورد. کسی که 20سال از دور تمامی جریانات رو رصد میکرد نتونست مقصد هاشمی و خاتمی و کروبی رو بفهمه . به همین خاطر تمام قد به میدون اومد . آقای موسوی در طول 30 سال بعد از انقلاب در هیچ یک از انتخابات شرکت نکرد و همه جا انتصابی بود چه دوران نخست وزیری و چه در مجمع تشخیص مصلحت و بعد از 20سال اینطوری وارد عمل شد که ظاهرا جنبه و ظرفیت شرکت این گونه میدانهارو نداشته البته مقصر شورای نگهبان بود که صلاحیت هر کس و ناکسی رو تائید میکنه . آخه موسوی رو چه به این کارها؟ صد روز رحمت به خاتمی که با شناختی کامل پا به میدون گذاشت . ولی این بشر هیچ شناختی از ملت نداشت . اگه احمدی نژاد رای اورد حداقل 2 بار به هر استان رفته بود . راستی موسوی اسم چند تا استان رو از حفظ هست؟ چرا موسوی که خودش رو منتسب به سادات میکنه کاری رو کرد که شمرو یزید (اشاره به مطلب یاد شده نویسنده) میکردند . آقای موسوی اونقدر عقلش نمیرسید که همین مردم خطه استانهای اردبیل و آذربایجان و زنجان چقدر به دین و مذهب و ائمه تعصب دارند؟ البته که عقلش به این کارها قد نمیداد چون اگه میداد تو مراسم استادیوم 12هزار نفری که مصادف بود با ایام رحلت دختر پیامبر (ص) همون کسی که مادر امام حسنه مادر امام حسینه همون امام حسینی که استانهای ترک زبان تو ایام محرم با تمام وجود ارادتشون رو به اونا اظهار میکنن هیچ وقت مراسم بزن و برقص راه نمینداخت . اگه عقلش میرسید که میزد تو دهن او عوضی هایی که پارچه سبز به تن سگ میکردند و تو خیابون ولی عصر به هم دیگه هدیه میدادند . اگه موسوی جلوی این کارها رو میگرفت قطعا رای بالایی می آورد . ولی از اونجایی که خداوند جای حق نشسته این مرد باید به این شکل مفتضح میشد. بد نیست نویسنده مطلب مورد اشاره یه سری به بعضی از شهرهای اردبیل بزنه ببینه چه تعداد خانواده برای پیروزی احمدی نژاد دعا کردند. اصلا موسوی رو چه به این غلطا؟ کسی که حرف زدنش با مشکل روبرو هست کسی که وقتی عصبانی میشه مصرع معروف ادب مرد به از دولت اوست رو که خطاب به احمدی نژاد مطرح میکرد به خاک میسپره و خودش میشه یکی از بی ادبترین افراد , کسی که تا عصبانی میشه لحجش برمیگرده چیکار به این کارها ؟چه به ریاست جمهوری ؟ بله اون روضه ای که تو نماز جمعه خونده شد به حال خود خطیب جمعه نبود به حال مردم هم نبود به حال کشور هم نبود به حال جسم خوش هم نبود بلکه به حال کسایی مثل موسوی بود که اینقدر ساده لوحانه بازیچه دیگرون شد . گریه به حال کسی بود که در قبال آتیش زدن مسجد حتی یک کلام معنی دار عنوان نکرد . گریه به حال کسی بود که بعد از 20 سال کشور رو به آشوب کشید . خطیب جمعه گریه مردم رو درآورد و در مقابلش آقای موسوی هم گریه خیلی از خونواده ها رو درآورد ولی این کجا و آن کجا ... البته مشخصه که نویسنده برای تک تک مطالبی که داره ذکر میشه جوابهای بدون پشتوانه فکری و عقلانی داره . البته کسایی که پشتوانه فکریشون از بی بی سی پرشین و VOA و CNN و غیره تامین بشه باید هم گریه نمازجمعه رو صحنه سازی روزهای پایانی محمدرضاپهلوی بدونن . آیا براستی شما نمیدونید چرا آقای هاشمی دوپهلو حرف میزنه؟ اگه واقعا نمیدونید پس شمارو چه به نوشتن مطلب و انگاره نویسی؟ حداقل اینو بدونید که هاشمی با طرح و راه اندازی شورشها و اشوبهای مد نظرش قصد مشوش جلوه دادن کشور رو داشت تا با این کار مطالب و افشاگریهای مربوط به خودش رو از اذهان مردم پاک کنه ولی دید ظاهرا همه چی لو رفته و اونقدر موارد عنوان شده حاد بوده که دیگه نمیشه جمع و جورش کرد و شور همه چی درومده و فهمید که ادامه راه رفته دیگه امکان پذیر نیست و به همین خاطر شروع کرد به برگشت به گذشته تا شاید اون آبروی از دست رفته خودش رو به دست بیاره . اینجا بود که به قول شما تو دو سری صحبتهاش دو پهلو صحبت کردن رو به عنوان خط و مشی خودش انتخاب کرد ولی زهی خیال باطل . راهی برای بازگشت نیست . هرچند صحبتهای رهبر اندکی از خشم مردم از هاشمی رو کاست ولی تابوی هاشمی و خانواده هاشمی شکست . مافیای قدرت و ثروت هاشمی و خاندانش مثل یخی که آروم آروم شروع به آب شدن میکنه شروع به آب شدن کرد .
حرف خیلی زیاده ولی متاسفانه به این شکل نمیشه مطالب رو عنوان کرد . ولی مخلص کلامم اینه که ما از رای دادن به احمدی نژاد خوشحال نیستیم چون اینرو وظیفه خودمون میدونستیم بر خلاف اونایی که به موسوی فقط به خاطر لجاجت با احمدی نژاد رای دادن یا به خاطر جلف بازیهایی که از طرف حامیان موسوی تو میادین و خیابونها دیده بودن و فکر کردن که دیگه تهرون شده لس آنجلس و آزادی کامل و دختر پسر تو دل هم میزدن و میرقصیدن. ما خوشحالیم به موسوی رای ندادیم به خاطر این که حداقل شریک قتل و غارت و آتیش کشیدن اموال مردم نیستیم . ازین خوشحالیم که با رای ندادن به موسوی در اصل به هاشمی و خاتمی رای ندادیم . خداوندا تو رو شکر میکنیم که راه رو به ما نشون دادی تا شریک جرم موسوی و حامیانش نشیم . آروم بودن طرفدارای احمدی نژاد نشانه اطاعت از همون خطیب جمعه هستش ... نه چیز دیگه ای . پس بهتره که آقای موسوی و حامیان اندکش و نویسنده بدونه اگه کوچکترین خطایی ازشون سر بزنه و پاشون رو از گلیمشون فراتر بذارن طومار هاشمی و خاتمی و کروبی و بازیچه همه اونا یعنی موسوی توسط عاشقان اقتدار و صلابت کشور و نظام پیچیده خواهد شد . این حرف هیچگونه تهدید نیست بلکه منظور اینه که هنوز طرفداران خطیب جمعه قدرت خودشون رو نشون ندادن . و انشاءالله به اونجا هم نخواهد رسید.

 

 

ah.rezaeian

شایعه ‏ای که از بیخ و بن دروغ بود؛
وقتی شهید زنده از آب درآمد!

امیدوارم همه ما یاد بگیریم به شایعات دقت نکنیم.
پیوست را حتما بخوانید:

عسگری با اظهار تأسف از انتشار این شایعات یادآور شد: همان گونه که مشخص است، در سلامتی کامل هستیم و این شایعات نیز همچون بسیاری از شایعات، پایه‌ای نداشته و صرفاً برای تشویش افکار عمومی بوده است که در سطح گسترده منتشر شده بود.
در روزهای پرالتهاب پس از انتخابات ریاست‏جمهوری، شایعات متعدد و متنوعی در سطح افکار عمومی به واسطه فضای غیرشفاف رسانه‏ای منتشر شد که هر نقل‏کننده‏ای به‌رغم آنکه خود شاهد و ناظر آن نبود، با اتکای با منبعش که نقل‏کننده‏ای دیگر بود، با شدت و حدت وصف ناپذیری از این شایعات دفاع می‏کرد، اما با گذشت روزها و کاهش تشنج پدید آمده، مشخص شد که بخش چشمگیری از این شایعات، بی‏پایه و اساس بوده و صرفاً در راستای افزایش التهاب و دامن زدن به نگرانی مردم شکل گرفته بوده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»، در روزهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست‏جمهوری و همزمان با اعلام نتایج اولیه آرا به دنبال اعتراضات به نتایج، شایعات متعدد و بسیاری، فضای خبری کشور را در برگرفت که با توجه به درآمیخته شدن این شایعات با برخی اخبار موثق، جداسازی خبرهای غیرواقع از خبرهای درست را دشوار می‌ساخت.
اخبار از دستگیری برخی اشخاص در حالی انتشار می‏یافت که لابلای آن برخی شنیده‏ها از سوی جریان‏های نامعلوم تحت عناوین شنیده‏ها یا گزارش‏های تأیید نشده گنجانده می‏شد و همین نوع اطلاع‏رسانی، باعث شده بود، نگرانی‏های جدی در سطح جامعه پدیدار شده و با انتشار هر شایعه به درگیری‏ها و حواشی دامن زده شود.
عسکری، همان کسی که آرای نوزده میلیونی یکی از کاندیداها رو لو داده بود، در تصادف ساختگی رانندگی کشته شد؛ بنا بر این شایعه که با نام گزارش‌های تأیید نشده، منتشر شد و در اندک زمانی، به سرعت در کشور دهان به دهان چرخید و بر التهابات دامن زد، مردی که نتایج واقعی انتخابات را از وزارت کشور به بیرون درز داده بود، در یک تصادف مشکوک کشته شد!
در ادامه این خبر آمده شده بود که محمد عسکری ـ که مسئول امنیت شبکه تکنولوژی اطلاعاتی IT وزارت کشور بوده ـ روز گذشته در تهران کشته شد. بنا بر این گزارش، عسکری نتایجی را به بیرون درز داده که نشان می‌داده است در انتخابات با استفاده از نرم‌افزار جدیدی توسط دولت، آرای دریافتی از شهرستان‌ها تغییر داده می‏شده و گزارش‏ها نیز نشان می‏داد که موسوی با نوزده میلیون رأی، برنده انتخابات است.
فضا آنچنان ملتهب بود که حتی برخی از اهالی رسانه نیز به طرزی عجیب به این خبر گرایش نشان داده بودند و شاید همین افزایش باورپذیری بدون تجزیه و تحلیل، باعث شد که رسانه‏های بیگانه نیز که در خط مقدم انتشار و یا بازنشر این شایعات بودند، به این مسأله دامن بزنند و شرایط به گونه‏ای رقم بخورد که حتی تکذیب این شایعه نیز نتواند مردم را به این باور برساند که شاید این خبر از بیخ و بن دروغ باشد.

رسانه‏های بیگانه و بخشی از مردم نیز آنچنان بر این مسأله همچون شایعات پیشین تأکید می‏ورزیدند که چنین تصوری نزد هر مخاطب پدیدار می‏شد که خود، شاهد تصادف و مرگ محمد عسکری؛ منتشر کننده آمار یاد شده بوده‏اند و حتی در پیام‏هایی که زیر این خبر در شبکه‏های اجتماعی همچون فیس بوک آمده بود، وی با لفظ شهید خوانده و بر پاسداشت خونش تأکید شده بود!
اما سرویس ورزشی «تابناک» با دیدن خبر شهادت محمد عسکری، بر کذب بودن این خبر تأکید کرد که البته با پیگیری انجام شده نیز، شهید افشاگری زنده از آب درآمد(!) و مشخص شد سوژه برگزیده شده برای این شایعه، آنچنان وجودش در سطح ورزش‏های رزمی کشور شناخته شده که فوتش در لفافه باقی نماند. همین امر بزرگی دروغ ذکر شده را بیشتر آشکار ساخت و ابعاد فضاسازی برای سوءاستفاده از تشنگی افکار عمومی نسبت به در اختیار داشتن اخبار بکر و موثق در آن مقطع را مشخص نمود.
محمد عسکری، نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی که برخلاف واقعیت به عنوان مسئول امنیت شبکه تکنولوژی اطلاعاتی IT وزارت کشور معرفی شده و حتی تصویرش نیز در شایعه مربوط به فوتش بر اثر یک تصادف ساختگی رانندگی درج شده بود، روز گذشته در گفت‌وگویی کوتاه با «تابناک» ضمن رد شایعات اخیر گفت: بنده چنین مسئولیتی در وزرات کشور ندارم و همان گونه که رسانه‏ها در جریان هستند، نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی هستم و در دوران فعالیتم، دو یا سه بار برای مسائل مربوط به حوزه کاری‏ام به وزارت کشور رفته‌ام.
عسکری با اظهار تأسف از انتشار این شایعات یادآور شد: همان‌گونه که مشخص است، در سلامتی کامل هستم و این شایعات نیز همچون بسیاری از شایعات پایه و اساسی نداشته و صرفاً برای تشویش افکار عمومی بوده است که در سطح گسترده منتشر شده بود.
اظهارات عسکری، مبنی بر دروغ بودن این خبر ـ که یکی از پرواکنش‌ترین اخبار نزد افکار عمومی در روزهای پس از انتخابات ریاست‏جمهوری دهم بود ـ چنین موضوعی را به میان می‏آورد که چه گروه‏هایی با چه اهدافی و با چه ابزاری اینچنین به سرعت اخبار بدون وجاهت و نادرست را به فضای پرتنش افکار عمومی در آن روزهای حساس تزریق کرده و ارزش اخبار حقیقی را نیز می‏کاستند؟
طرح چنین شایعاتی و انتشار سریع آن در بین مردم که به التهاب ها در جامعه دامن می زند تنها معلول فضای غیر شفاف رسانه ای در شرایط ویژه ای مانند فضای ملتهب پس از اعلام نتایج انتخابات است،هدف "تابناک" از درج این گزارش فارغ از نتیجه اجتماعی آن بیان حقیقتی است که باید بیشتر مورد کالبد شکافی مسئولین قرار گیرد و آن هم این است که به نظر می رسد جامعه ایران به این درجه از رشد رسیده باشد که در شرایط بحرانی نیز بتوان با صداقت به انتشار اخبار پرداخت، چه بسا چنین رویه ای سبب خواهد شد اعتماد عمومی نسبت رسانه های رسمی افزایش یابد،در ضمن درج چنین گزارشی به معنای کتمان حقایقی که در این مدت رخ داد با دستاویز تشبیه سایر موارد به این مورد که اکنون بیان می شود نیست.
نظرات بینندگان:
کم کم تو هم داری به جرگه سایت های ... می پیوندی! یک سرچ تو گوگل بزن ببین محمد اصغری هست نه عسگری! تابناک جان تو هم که معلوم نیست کدوم طرفی هستی! اگر دین نداری لااقل آزاده باش
سلام، بنده آن آقاي عسگري را که متخصص امنيت شبکه بودند مي شناسم ( از نزديک ) و در اداره ما امنيت شبکه و دوره هاي سيسکو تدريس مي کردند و اينکه 100 ها نفر با همان اسم وجود داشته باشد دليل غلط بودن آن خبر نيست!
اگر هم محمد اصغری معرفی شده که دیگه بدتر یعنی در شایعه سازی مردم را انقدر ساده میپندارند که اسم طرف را هم از خودشان در می اورند و گرنه عکس که همان عکس شهید کشته شده در فیس بوک هست
آقا چرا جبنه ندارین. این شایعه تو فیس بوک اینجوری پخش شده بوده، اینها هم پیگیری کردند، دیدند بابا زندس. حالا اگه شایعه شده اصغری بوده، یک شابعه دیگه اس.
لحظه به لحظه معاندین احمدی نژاد رسواتر می شوند .
اون فرد متخصص شبکه که فوت شده است اصغری نام دارد و نه عسگری. و کاربر فیس بوکی که اشتباها یک فرد را با نام عسگری جستجو کرده و این عکس را یافته اشتباه اصلی را مرتکب شده است.
آقای اصغری متخصص در شبکه و امنیت شبکه بودند که هفته بعد از انتخابات در تصادف کشته شدند. این را تمام افراد متخصص در این حوزه و تمام شاگردان ایشان می دانند. لطفا این خبر سراسر اشتباه را خداقل برای احترام به روح آن مرحوم بردارید.
نه عزیزان عسگری نبود اصغری بود اما توی خبرای روزنامه های خارجی چون ق ندارن گ تلفظ میکنن و گ هم مینویسن یعنی اینجوری:asgari اوکی؟؟؟؟
شایعه .. تحقیق کنید ... من هم همسایه ای به اسم محمد عسگری دارم .. عکس جدید ایشان را چرا نگذاشتید .. کی دروغ میگه ؟
اسم رو بي خيال، تصوير رو چي ميگي عزيز دل برادر؟!
این شایعه تو فیس بوک اینجوری پخش شده بود,شایعه ,شایعه اس دیگه.فضای غیر شفاف رسانه ای است
ای کاش یه کم خبرا رو با تامل تجزیه تحلیل کنیم.
خدا وکیلی طرفداری آقای مو و کر .. حسابی رو دارن اگه یه روز آقایون بیان و بگن بابا ما خودمونم میدونستیم رای نیاوردیم این ملت (طرفداراشون)باور نمیکنند.عزیان بیائید قبول کنید که ایران فقط تهران نیست طرفدرای احمدی تو ایران زیادند.
آدم های عاقل!
اسم مشابه است عکس را چطور توجیه میکنید؟
این نام با همین تصویر در سایتهای ضد انقلاب است.
رستمی
تابناک دیگه به سایتت نمیام
خیلی بیشتر از خبرگزاری های دیگه قبولت داشت مولی با این دروغ نه دیگه....

 

 

hana_mehrabon85

 کربلا فریاد زینب بود در نای نوا

1
من شروع مصحف ایینه ام
بارش اتش فشان سینه ام
من امانت دار راز گل شدم
داغ دار لاله و سنبل شدم
چون پرستو عازم پرواز شد
در فراغش رنج من اغاز شد
تازه درد بی کسی در من نشست
لیک دشمن طرفی از دردم نبست
دست بر زانوی همت بر زدم
یا علی گویان دمی دیگر زدم
کفتم اینک بایدم احیا کنم
خطبه ای جانسوزتر انشا کنم
باید از خورشید شمعی بر کنم
از شرارش عالمی برهم زنم
چونکه پا در شهر نامردان رسید
اسمان فریاد دردم را شنید
در خرابه خانه ایینه شد
از غم طفلان غمین این سینه شد
یک طرف طفلی شکایت نامه داشت
دست و پایش از مرارت پینه داشت
ان طرف یک کودک بیمار بود
گوشه ای مرد خدا تبدار بود
ناله یک مادر بی شیر خوار
سینه پر شیر مادر داغدار
یک یتیم ناله زن در پیچ و تاب
بر لبش زخمی کهن از قحط اب
یاد بابا خواب او اشفته بود
در دلش بس ارزوها خفته بود
صد هزاران پرسش ناگفته داشت
قلبی از داغ عمو اشفته داشت
گفت عمه این سفر بس دور بود
اخر این قاعله پر شور بود
این حکایت بهر من شوم است شوم
در خرابه ناله بوم است بوم
2
گفت شب تاریک بودو تیره ماه
خور چگونه میکند بر من نگاه
اینکه در طشت به خون اغشته است
گوییا باب به غم بنشسته است
گفت و گفت و ناگهان از دست رفت
از شراب خم نخورده مست رفت
شام شد تیره چوقلب شامیان
بختمان خسبید در غمهایمان
یک کفن یک قبر کوچکتر زقبر
یک تن پیچیده در دستار صبر
گفتنیها تازه میشد گفتنی
صد هزاران نکته ها ناگفتنی
این گذشت و نوبت بزمم رسید
گاه پرسش از من و صبرم رسید
در میان مجلس شوم یزید
هیچ کس پر شورتر از ما ندید
چون یزید بی حیا بد مست شد
طاقت سجادو من از دست شد
یک به یک او گفت و من شاهد شدم
او مفسر گشت و من قاصد شدم
چون موذن بانگ تکبیرش شکفت
اخرین پور علی تکبیر گفت
تا شهادت بر خدای یکه داد
ساجدین بر شانه من تکیه داد
بانگ ارسال محمد گفته شد
خون به رگهای علی اشفته شد
گفت ای قائل به اله هوش باش
جان احمد لحظه ای خاموش باش
اینکه نامش در اذان گفتی الست
بر خداوندت قسم جد من است
انکه در طشت مرصع بر طلاست
میوه قلب و عزیز مصطفی ست
من نواده بر رسول عالمم
غنچه ای از بوستان خاتمم
ما سراسر یک بهار گل بدیم
دوش در کرببلا بی دل شدیم
3
ساقی سرووصنوبر را زدند
بر خزانه اتشی دیگر زدند
هان شما ای شامیان پر بلا
باغبان ما بود در کربلا
دامنش اینک دگر بی گل شده
غرق خون هم لاله هم سنبل شده
ای سراسر غرق تزویرو ریا
کودک شش ماهه بد در کربلا
حنجر نوزادو یک تیر سه پر؟
روی دست باب قربان شد پسر
بی حیا زنها که لشکر ناشدند
پس چرا اواره صحرا شدند
ای بدون اصل ای بی جدو اب
گو چه پاسخ باشدت در نزد رب؟
باب من در دامن احمد بخفت
جز کلام احمدی چیزی نگفت
از سر انگشت رسالت میمکید
بهر بازی دور کعبه میدوید
بوسه گاه سرمدی لبهای او
چوب خیزر بر سرت بی ابرو
از بلندای رذالت شو به زیر
کربلا شد باب من اماج تیر
انکه بر دامان احمد مینشست
بر زمین افتاده بی خاتم به دست
نی خدایا چشم عالم کور باد
بی صفت ارامشت بس دور باد
جسم بابم بی کفن افتاده است
از غمش چرخ فلک جان داده است
ناگهان دیدم که جانم میرود
یادگار همرهانم میرود
سردی دست علی بیداد کرد
داغی چشمش دلم بر باد کرد
یکنفر برما نبودی دادرس
یا غیاث الموئمنین فریاد رس
یا علی گفتم دلم هم گام شد
دست بر قلبش زدم ارام شد
4
رو به ان بد عهد بی ایین شدم
گلشن فردوس را اذین شدم
گفتمش ظالم فراموشی بس است
اینهمه با می هم اغوشی بس است
از سرت عمامه بر پایین نما
حرمتی بر این لباس دین نما
گفتم این لعن و سخنها گوش کن
لعنت نصرانیان هم نوش کن
یک یهودی گفت من موسی ایم
ان مجوسی گفت من عیسی ایم
ما اگر یک طرفه از خاک گذر
وان گذر کرده رسولش یک نظر
در کنار سفله بینیمش به راه
میکنیمش قبله گاه و بارگاه
حال ای بی حرمت بی دین شده
جای فرزند رسولت این شده؟
اهل بیتش در غل و زنجیر شد؟
بر رخ طفلان کتک تصویر شد؟
بر تو ای شوم پلید بد نهاد
صد هزاران لعنت دیرینه باد
این شدو مجلس زهم پاشیده شد
روی دشمن بر زمین مالیده شد
این وقایع (راجیا ) پاینده باد
تا ابد نام محرم زنده باد

6/11/86

 

 

mamaam110

از "اوباما 2008" تا "موسوي 2009"

قسمت اول

همان‌گونه که انتظار مي‌رفت، ميرحسين موسوي در مورد اعلام تأييد نتايج انتخابات رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان بيانيه شماره 9 خودرا صادر کرد. از کل متن کامل اين بيانيه يک پاراگراف را انتخاب کردم تا توصيه ايشان را عمل کنم:
ميرحسين موسوي: به صداقت بازگرديم. چگونه از مردم مي‌خواهيم ايمان‌هاي مذهبي‌اشان را سرمايه اعتماد به ما قرار دهند در حالي که صراحتاً به آنان دروغ گفته مي‌شود؟
در اين يادداشت تلاش خواهم کرد به توصيه جناب آقاي موسوي عمل کنم و ابعاد مغفول مدل تبليغاتي ستادانتخاباتي وي را که تلفيقي از مدل انتخاباتي اوباما در سال 2008 و نيز فريبکاري‌ها و دروغ پردازي‌هاي رايج در انقلابهاي رنگي بود، کالبدشکافي نمايم.
انتخابات دوره دهم رياست جمهوري در ايران علي‌رغم تداوم در مسير 30 ساله انقلاب و سي‌امين انتخاب در قاموس تاريخي داراي وجوه تمايزي با انتخابات هاي گذشته است که ابعاد آن را بيش از پيش پيچيده و چند لايه نشان مي دهد. در اين دوره "سطح" شيوه و رويکرد رقابت‌ها داراي مختصات خاصي بود که در اين مقاله به اين موضوع مي پردازيم.

اوباما و انتخابات 2008
انتخابات برگزار شده در امریکا و روي کار آمدن باراک اوباما با هزاران فراز و نشيب و مباحث مربوطه در عرصه بين‌المللي، بازتاب‌هایي داشته و قبل از تثبيت و تقرير ايشان در جايگاه رياست جمهوري بسياري از عناصر و چهره‌هاي سياسي با ايشان به نوعي توارد و تله پاتي سياسي- ايدئولوژيکي به عمل آوردند. اوباما براي پيروزي در رقابت هاي رياست جمهوري به دستاويزهايي از جمله سلسله مراتب سنتي، تيم هاي محلي به شکل شبکه هاي متراکم ارتباطات، رأي سازيهاي مستقل دست زد و نوعي مدل انتخاباتي طرح و اجرا نمود.
مدل انتخابات اوباما داراي نقش‌ها و مسئوليت‌هاي طراحي شده‌اي بود. در ساختار اين مدل انتخاباتي، فردي مسئوليت سازماندهي (Field organizer) را برعهده داشت. تحت اين ساختار، زيربخش هايي طراحي شده بود که در آنها مسئوليت هايي همانند: رهبري تيم، مسئول بانک تلفن، مسئول در زدن خانه هاي مردم، مسئول جمع‌آوري داده ها و اطلاعات، مسئول داوطلبان آموزش ديده، فعاليت مي کردند که براي هر کدام تقسيم کار مشخص به عمل آمده بود.
اين مدل داراي يک هدف گذاري خاص بود که "داوطلب"، در آن مسوليت رأي سازي براي کانديدا، "تيم محله"، مأمور تقويت شبکه رأي کانديدا و ايجاد فضاي مثبت کلي به نفع کانديدا در ايالت ها جزء اهداف "کارزار در ايالت" بود. آموزش يکسان و سراسري نيز از برنامه هاي "تيم هاي محله" مدل انتخاباتي اوباما بود.
در اين مدل از گروه‌هاي مجازي، شبکه هاي اجتماعي، تقويت مشترک گروهي (زمان و مکان) و انتشار نظرات شخصي از طريق وبلاگ ايجاد شده بود و از مزاياي برجسته و به‌کار گرفته شده مي توان به سازماندهي داوطلبان، دريافت کمک هاي نقدي و بسيج داوطلبان براي مشارکت درفعاليت هاي انتخاباتي از قبيل: برگزاري جلسات، تماس تلفني و در زدن خانه ها نام برد.
براي آماده شدن يک کارزار طولاني انتخاباتي در اين مدل، پيش بيني شده بود که به سطوح پايين جامعه "تفويضِ" امتياز شود. دانشجويان و کارگران بازنشسته توانسته بودند حتي در اولين هفته هاي آشنايي با سايت اوباما، مراکز خودشان را در سطح محلات شکل دهند و در منازل شخصي افراد جلسات برگزار شود و گروه‌هايي تشکيل شوند که فعاليت هاي انتخاباتي را از طريق سايت هدايت کنند.
استفاده از فناوري اطلاعات، ارسال پيغام از طريق تلفن و ايميل به‌طور مستقيم از سوي اوباما به داوطلبان آموزش ديده جزء طراحي ها در مدل انتخاباتي اوباما بود.
اما کانديداهاي دهمين رياست جمهوري ايران از چه مدلي استفاده کردند؟
در ايران هم برخي کانديداهاي رياست جمهوري به استقبال شعار "تغيير" (change) اوباما شتافتند و بدون تأمل و تدبر در اصول و ريشه هاي ديني- مردمي کشور، آن را محمل پيروزي انگاشتند و بر طبل اين شعار دماگوژي گونه کوبيدند.
در کنار اين گرته‌برداري ناشيانه، رگه هايي از رواج و گسترش انقلاب هاي مخملي در اين انتخابات مشهود بود. به غير از دکتر محمود احمدي‌نژاد که پرچم 3 رنگ جمهوري اسلامي ايران را به‌عنوان نماد ملي و ميهن دوستانه مطرح کرد، مابقي نامزدها خواسته يا ناخواسته، و با درجات مختلفي، يکي از رنگ ها را به‌عنوان نماد و سمبل رقابت هاي انتخاباتي خود مطرح نمودند که در اين ميان يکي از اين رنگ‌ها به شيوه اي ويژه در افکار عمومي طرح و گسترش يافت.
سبز به علت رابطه اش با طبيعت، نماد اصلاح، تجديد حيات و حاصل‌خيزي است. اين اقدام براي اولين بار از سوي ستاد حاميان موسوی به کار گرفته شد و رنگ سبز به دليل معنا داشتن در فرهنگ و جامعه ايران، تأثيرگذاري خاصي را نيز در برداشت.
پس از انتخاب رنگ سبز در قالب مچ بند، کلاه، شال، روسري، مانتو، آنتن و برف پاکن ماشين هاو در محيط هاي مجازي و سايبر مثل Face book و شبکه هاي اجتماعي و... در جامعه گسترش يافت. بنابراين نمي توان انتخاب، گسترش و اپيدمي، اين رنگ را بر حسب صدفه و اتفاق فرض کرد.
همچنين از نشانه هاي ديگر انقلاب مخملي مي توان فضا سازي، شايعه پراکني، نامه نگاري‌ها با مقامات عاليرتبه ماهها قبل از انتخابات به‌منظور شبهه‌افکني، القاي انجام تقلب، شيطنت تحت لواي آموزش‌هاي مستمر خبرنگاري و... براي نخبگان، افزايش اقدامات مداخله جويانه غرب در امور ايران و از همه مهم‌تر يکپارچگي هر چه بيشتر رسانه هاي استکباري عليه ارزش‌هاي نظام جمهوري اسلامي و آرايش تبليغاتي آن‌ها از جمله BBC فارسي و صداي امریکا با حمايت ازکانديداي مورد نظر و تخريب ساير کانديدا و ده‌ها دليل و نشانه دال بر اينکه سامانه هاي رسانه‌اي، فکري، سياسي بيگانه در صدد مهره چيني و يارگيري در داخل کشور برآمده است.

شبکه فارسي زبان BBC ومدل انتخاباتي 1388 ايران
امروز با يک نگاه تحقيقي و آماري به برنامه هاي اين شبکه فارسي زبان انگليسي، به راحتي به تناقض آشکار ميان آن ادعاها و تبليغات و رپرتاژ آگهي دست اندرکاران شبکه BBC که قصد دارد خود را به‌عنوان رسانه‌اي فرهنگي و فعال در امر تفريح و سرگرمي جا بياندازد، پي خواهيم برد. سوابق دولت بريتانيا حاکي از اين موضوع است که از مدت‌ها پيش بعد از شکست‌هاي سختي که در مقابل ايران اسلامي در عرصه سياست هاي خارجي و بين‌المللي خورده است، تلاش مي‌کند خط فکري خود را از طريق راه اندازي رسانه‌اي فارسي زبان به مردم ايران ترزيق کند. برنامه ريزي دولت انگليس از طريق شبکه فارسي زبان BBC براي ايجاد عمليات رواني در خصوص انتخابات ايران مدت‌ها پيش از سوي نهاد رسانه‌اي وزارت خارجه انگليس شکل گرفته است.
مقامات وزارت خارجه بريتانيا از نزديک و با جديت مسئله دخالت در امور ايران و انتخابات اين کشور را پيگيري مي کنند. نکته جالب توجه اينکه اين شبکه معمولاً از کارشناساني استفاده مي‌کند که چهره هاي شناخته شده در عرصه جنگ رسانه‌اي وجنگ نرم SOFT WAR عليه ايران اسلامي هستند. جنگي را که شبکه BBC وارد آن شده است، يک جنگ رسانه‌اي به منظورجلو گيري از انتشار و اقعيت‌هاي داخل ايران و کشورهاي فارسي زبان است. جنگ رسانه‌اي يکي از بر جسته ترين جنبه هاي "جنگ نرم" و جنگ هاي جديد بين‌المللي است. در جنگ رسانه‌اي آنچه که به ظاهر احساس مي شود، جنگ در بين عناصر و اعضاء رسانه ها اعم از مفسران، خبرنگاران و مديران رسانه‌اي است، در حالي که در پس اين جنگ به ظاهر رسانه‌اي، سياست رسانه‌اي يک کشور (Media policy) ايستاده است و در پشت پرده شبکه فارسي زبان BBC سياست کشور بريتانيا و بودجه هاي سري وزارت امور خارجه اين کشور نهفته است.
اين شبکه با بهره گيري از توان و ظرفيت رسانه‌اي خود با يک شيب ملايم و پخش آيتم هاي متعدد اقدام به پيش‌برد اهداف انتخاباتي خود در ايران دارد. تلاش اين شبکه در چند ماه گذشته اين بوده تا با جريان‌سازي و موج سازي منفي و دلسرد کننده از شرايط فعلي نظام مقدس جمهوري اسلامي، بنيادهاي اعتماد سازي ايرانيان را به نظام و مسئولين سياسي تخريب نمايد و آنان را دلسرد و در نهايت مردد و بي اعتماد سازد. در يک طبقه بندي تحليلي، محورهاي بر جسته و جريان‌ساز اين شبکه در چند ماه اخير را مي توان اين گونه برشمرد.
BBC شيوه حکومتي ايران را با قواعد حکومتي شناخته شده در علم سياست همخوان نمي داند. اين شبکه در برنامه هاي توليدي و خبري خود در راستاي بي اعتماد سازي مردم به نظام، سيستم حکومتي ايران را مبهم و غيرقابل فهم تصوير مي‌کند و در ادامه هجمه هاي تبليغاتي و جنگ رواني خود نهاد شوراي نگهبان را نشانه گرفته و آن را مانعي در راه شکل گيري جامعه ايده آل براي ايرانيان معرفي کرده است. دايره وسيع انتقادات اين شبکه به‌جايي مي رسد که از انتخابات ايران به‌عنوان انتصابات و انتخابات فرمايشي و نمايشي تعبير مي‌کند. همين شبکه خود را دلسوز ملت بزرگ ايران مي شمارد و درخواست حضور ناظران بين‌المللي براي انتخابات، (پيشنهاد نهضت آزادي) و جايگزيني شوراي نگهبان، (پيشنهاد کميته‌ي صيانت از آراء ستاد موسوي) را دائماً مطرح مي‌کند.

ادامه دارد ...

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 تير / 16 جولاي / 23 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 25 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که مرداويز - قهرمان ملي ايرانيان همدان را آزاد ساخت

16 ژوئيه سال 931 ميلادي "مرداويز" قهرمان ملي ايرانيان كه براي احياء كشور مستقل ايران كمر همت بسته بود شهر همدان را از عوامل خليفه عباسي پس گرفت و آنجا را به نام "ايران" متصرف شد. همدان كه از آن به عنوان نخستين پايتخت ايران در هزاره اول پيش از ميلاد نام برده مي شود در سال 642 ميلادي (سال شكست ارتش ايران از اعراب مسلمان در نهاوند)، سقوط كرده بود.
    مردآويز حکمران شمال ايران سپس كاشان و اصفهان را متصرف شد؛ اصفهان را پايتخت ايران اعلام كرد و نخستين جشن سده پس از اضمحلال امپراتوري ساسانيان را در بهمن ماه در سال 933 ميلادي در آن شهر برگزار كرد و قصد حمله به بغداد و پايان دادن به خلافت عباسيان را داشت كه به علت سختگيري نسبت به فراهم آوردن مراسم "نوروز" كه مي خواست عينا مطابق عهد قديم باشد به دست کارکنان غير ايراني اش كشته شد.
    ابوجعفر محمد ابن جرير طبري مورخ نامي ايران و صاحب تاريخ 16 جلدي طبري به سال 922 ميلادي درگذشت و موفق نشد شرح قهرماني هاي وطندوستانه هموطن خود، مرداويز، را برنگارد. در آن زمان در هر گوشه اي از ايران قهرماناني بپاخاسته بودند تا به وطن عظمت گذشته و استقلال بخشند و زبان پارسي را زنده نگهدارند كه درميان مازندراني ها و گيلاني ها (ديلمان) - اسفار (اسوار)، ماكان، مرداويز و پسران بويه بلند آوازه ترند.

 

پـذيـرش قـطـعـنـامه 598 شوراى امنيت
از سوى جمهورى اسلامى ايران

27 تير 1367 - پذيرش قـطـعـنـامه 598 شوراى امنيت از سوى جمهورى اسلامى ايران
پـذيـرش قـطـعـنـامـه 598 شـوراى امـنـيـت سـازمـان مـلل مـتـحـد از سـوى جـمـهورى اسلامى ايران در تاريخ 27 تير ماه1367 انـعكاس ويژه اى در محافل سياسى وخبرى جهان داشت واين ،هـشـتـمـيـن قـطـعنامه اى بود كه شوراى امنيت از ابتداى تجاوز علنى رژيم بعثى عراق به جمهورى اسلامى ايران ، صادر كرده بود.
نـگـرشى بر قطعنامه هاى صادره به وضوح نزديك شدن شوراىامـنـيـت بـه مواضع محكم واصولى جمهورى اسلامى را نشان مى دهد،كـه سـرانـجـام پس از 8 سال دفاع مقدس ، مواضع بر حق جمهورى اسلامى ايران بر جهانيان به اثبات رسيد.
(در تـاريخ 18/9/1370 سازمان ملل متحد رژيم عراق را به عنوان مـتـجاوز معرفى نمود. جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه به جلدسوم كتاب روزها ورويدادها مراجعه نماييد.)

قطعنامه 598:
شوراى امنيت پس از مشورت هاى فراوان وبا توافقات اصولى به عـمـل آمده در 29 تير ماه 1366 (20 ژوئيه 1987) در جلسه شماره2750 خـود طـرح قطعنامه اى را كه قبلاً به روى كلمه به كلمه آن تـوافـق شده بود به اتفاق آرا به تصويب رساند. طرح قطعنامه توسط اعضاى دائم شورا تهيه ونظريات اعضاى غير دائم نيز تاحدودى ملحوظ شده بود.

متن قطعنامه 598:
شـوراى امـنـيـت ، بـا تـاءيـيـد مـجدد قطعنامه (1986) 582 خود، باابـراز نـگـرانى عميق از اين كه على رغم درخواست هايش براى آتش بـس ، مـنـازعه بين ايران وعراق به شدت سابق با تلفات شديدانـسـانـى و تـخريب مادى ادامه دارد، با ابراز تاءسف از آغاز و ادامه منازعه ، همچنين با ابراز تاءسف از بمباران مراكز صرفاً مسكونى غير نظامى ، حملات به كشتيرانى بى طرف يا هواپيماهاى كشورى، نـقـض قوانين بين المللى انسان دوستانه وديگر قوانين ناظر بردرگـيـرى مـسـلحـانـه ، بـه ويـژه كاربرد سلاح هاى شيميايى برخـلاف الزامـات پـروتـكل 1925 ژنو، با ابراز نگرانى عميق نسبتبـه احـتـمـال تـشـديـد وگـسـترش بيشتر منازع ، مصمم گرديد به تمامى اقدامات نظامى بين ايران وعراق خاتمه بخشد، معتقد گرديدكـه مى بايد يك راه حل جامع ، عادلانه ، شرافتمندانه وپايدار بينايران وعراق به دست آيد.
بـا يـادآورى مـفـاد مـنـشـور مـلل مـتـحـد، بـه ويـژه تـعـهـد هـمـه دول عضو به حل اختلافات بين المللى خود از راه هاى مسالمت آميز به نحوى كه صلح وامنيت بين المللى وعدالت به مخاطره نيفتد، با حكم بـه ايـن كـه در مـنـازعـه مـابـيـن ايـران وعـراق زمـيـنـه صـلح حـاصـل شـده اسـت ، بـا اقـدام بـر اسـاس مـواد 39 و40 مـنـشـورملل متحد،
1ـ خـواسـتـار آن اسـت كـه بـه عـنـوان يـك قـدم اوليـه جـهـتحل وفصل (مناقشه ) از راه مذاكره ، ايران وعراق يك آتش بس فورى را رعـايـت كـرده ، بـه تـمـامـى عـمـليـات نظامى در زمين ، دريا وهواخاتمه داده وتمامى نيروهاى خود را بدون درنگ به مرزهاى شناخته شده بين المللى باز گردانند.
2ـ از دبـيـر كـل درخـواسـت مـى كـنـد كـه يـك تـيـم نـاظـرمـلل مـتـحـد را براى بررسى ، تاءييد ونظارت بر آتش بس و عقب نـشـيـنـى نـيـروهـا اعـزام نـمـايـد وهـمـچـنـيـن از دبـيـركـل درخـواسـت مـى نمايد با مشورت طرفين درگير، تدابير لازم رااتخاذ نمود، گزارش آن را به شوراى امنيت ارائه نمايد.
3ـ مصرانه مى خواهد اسراى جنگى آزاد شده وپس از قطع مخاصمات فـعـال كـنـونـى ، بـر اسـاس كنوانسيون سوم ژنو12 اوت 1949،بدون تاءخير به كشور خود باز گردانده شوند.
4ـ از ايـران وعـراق مـى خـواهـد بـا دبـيـركـل در اجـراى ايـن قـطـعـنـامـه ودر تلاش هاى ميانجى گرانه براى حـصـول يـك راه حـل جـامـع ، عـادلانـه وشـرافـتـمـنـدانـه مـوردقـبـول دوطـرف در خـصـوص تـمـام مـوضـوعـات مـوجـود، مـنـطـبق بااصول مندرج در منشور ملل متحد، همكارى نمايند.
5ـ از تـمـامـى كـشـورهاى ديگر مى خواهد كه حداكثر خويشتندارى رامـبـذول دارنـد واز هـرگـونـه اقدامى كه مى تواند منجر به تشديدوگـسـتـرش بـيـشتر منازعه گردد احتراز كنند وبدين ترتيب اجراى قطعنامه حاضر را تسهيل نمايند.
6ـ از دبـيـركل درخواست مى نمايد كه با مشورت با ايران وعراق ،مـسـاءله تـفويض اختيار به يك هياءت بى طرف براى تحقيق راجعبـه مـسـئوليت منازعه را بررسى نموده ودر اسرع وقت به شوراىامنيت گزارش ‍ دهد.
7ـ ابـعـاد خـسـارات وارده در خـلال مـنـازعـه ونـيـاز بـه تـلاش هـاى بـازسـازى بـا كـمـك هاى مناسب بين المللى پس از خاتمه درگيرىتـصـديـق مـى گـردد ودر ايـن خـصـوص از دبـيـركـل درخـواسـت مـى كـنـد كـه يك هياءت كارشناسان را براى مطالعه موضوع بازسازى وگزارش به شوراى امنيت تعيين نمايند.
8ـ هـمـچـنـيـن از دبـيـركـل درخـواسـت مى كند كه با مشورت با ايران وعراق وديگر كشورهاى منطقه ، راه هاى
افزيش امنيت وثبات منطقه را مورد مداقه قرار دهد.
9ـ از دبيركل درخواست مى كند كه شوراى امنيت را در مورد اجراى اين قطعنامه مطلع نمايد.
10ـ مصمم است براى بررسى اقدامات بيشتر جهت رعايت واجراى اين قـطـعـنـامـه در صـورت ضـرورت جـلسـات ديـگـرى مـجـدداًتشكيل دهد.
در تـحـليـل قـطـعـنـامـه از نـظـر صـورى وشـكـلى اهـم نـكـات قابل توجه عبارتند از:
1ـ عـنـوان قـطـعـنـامه 598 نظير قطعنامه هاى پيشين ((وضعيت مابينايـران وعـراق )) نيست ، بلكه براى اولين بار قطعنامه تحت عنوان((منازعه بين ايران وعراق )) صادر شده است .
2ـ اين قطعنامه چه از نظر شكلى وچه از نظر ماه وى توصيه نيست ،بـلكـه تـصـمـيـم برخاسته از اعتقاد شوراى امنيت است واين موضوع عـلاوه بـر مـحتواى قطعنامه ، در آغاز پاراگراف هاى 1، 7، 8 و10قـسـمـت مـقدماتى وپاراگرافت 10 اجرايى صراحت دارد. اگرچه دراين مورد تناقضى وجود دارد وآن اين كه در بعضى موارد (اشاره به تـعـهد دولت به حل مسالمت آميز اختلافات خود وبندهاى 3، 4، 5 و6قـسـمـت اجـرايـى قطعنامه ) حالت قطعنامه توصيه است ، اما به هرحال حالت آمريت قطعنامه غائب است .
3ـ از نـظـر حـجـم وتـعـداد كـلمـات به كار برده شده ، اين قطعنامه مفصل ترين قطعنامه هاى صادره است .
4ـ اين قطعنامه به اتفاق آرا صادر گرديد.
5ـ از نـظر فاصله زمانى ، قطعنامه 598 با قطعنامه قبلى (588)آن نـه مـاه ونـيـم فـاصـله دارد. ايـن بـدان مـعـنـا نـسـت كـه هـمـچـون فـواصـل سـاير قطعنامه ها، شوراى امنيت جنگ عراق با ايران را به حـال خـود رها كرده باشد، بلكه در تمام اين مدت شورا به مشورتهـاى فـشـرده خـود بـراى تـنـظـيـم قـطـعـنـامـه جـامـعـى كـه فـصـل مـشـتـرك نـظـريـات شـورا، عـراق وايـران بـاشـدمشغول بود.
6ـ وضـعـيـت جبهه هاى جنگ چنان كه ذكر شد، به صورتى بود كه نـگـرانـى شـورا را بـاعـث گرديده بود. به عبارت ديگر، اگرچه قطعنامه 598 حاصل مدت ها مذاكره ومشورت مشورت بود، ولى مقطع زمانى صدور آن جالب است .
هـم احـتمال تشديد وهم احتمال گسترش جنگ موجب نگرانى شورا شده بـود. مـقـصـود از تشديد جنگ ، نزديك شدن قواى ايران به بصره و عـمـليات پى درپى در داخل خاك عراق بود ومراد از گسترش جنگ ،نزديك شدن قواى ايران به مرزهاى عراق وكويت ، همچنين درگيرىدر خليج فارس گسترش يافته بود.
جـمـهـورى اسـلامـى ايـران در آن زمان  قـطـعـنـامـه 598 را نـه رد كـرد ونـه قبول .

پذيرش كامل قطعنامه از طرف جمهورى اسلامى ايران :
در مورد پذيرش كامل قطعنامه 598، رهبر فقيد انقلاب اسلامى ، امام خـمـينى (ره ) پيام مهمى به ملت ايران فرستادند. در قسمتى از اين پيام آمده بود:
((وامـا در مـورد قـبـول قـطـعـنـامـه كـه حـقـيـقـتـاً مـسـاءله بـسيار تلخ ونـاگـوارى بـراى همه وخصوصاً براى من بود، اين است كه من تاچـنـد روز قـبـل مـعتقد به همان شيوه دفاع ومواضع اعلام شده در جنگبـودم ومـصـلحت نظام وكشور وانقلاب را در اجراى آن مى ديدم ، ولى بـه واسـطـه حوادث وعواملى كه از ذكر آن فعلاً خوددارى مى كنم ،وبـه امـيـد خـداونـد در آيـنـده روشـن خواهد شد، وبا توجه به نظرتمامى كارشناسان سياسى ونظامى سطح بالاى كشور ـ كه من به تـعـهـد ودلسـوزى وصـداقـت آنـان اعـتـمـاد دارم ـ بـاقـبـول قـطـعنامه وآتش بس موافقت نمودم ودر مقطع كنونى آن را به مصلحت انقلاب ونظام مى دانم ، وخدا مى داند كه اگر نبود انگيزه اىكـه هـمـه مـا وعـزت واعـتـبـار مـا بـايـد در مسير مصلحت اسلام ومسلمين قـربـانـى شـود، هـرگـز راضـى بـه ايـن عمل نمى بودم ومرگ وشهادت برايم گواراتر بود، اما چاره چيست ؟هـمه بايد به رضايت حق تعالى گردن نهيم ... ديروز روز امتحان الهـى بـود كـه گذشت وفردا امتحان ديگرى است كه پيش مى آيد...قـبـول قـطـعـنـامـه از طـرف جـمـهـورى اسـلامـى ايـران بـه مـعـنـاى حـل مـسـاءله جـنـگ نـيـست . با اعلام اين تصميم حربه تبليغات جهان خواران عليه ما كند شده است ... ملت ما هم نبايد فعلاً مساءله را تمام شده بداند. البته ما رسماً اعلام مى كنيم كه هدف ما تاكتيك جديد درادامـه جنگ نيست ... در اين روزها ممكن است بسيارى از افراد به خاطراحـسـاسـات وعـواطـف خـود صـحـبت از چراها وبايد ونبايدها كنند ـ كه هرچند اين مساءله به خودى خود يك ارزش بسيار زيباست ـ اما اكنون وقـت پـرداخـتـن بـه آن نـيـسـت ... مـن بـاز مـى گـويـم قـبـول اين مساءله براى من از زهر كشنده تر است ، ولى راضى به رضاى خدايم وبراى رضايت اواين جرعه را نوشيدم ، ونكته اى كه تـذكر آن لازم است در قبول اين قطعنامه فقط مسئولين كشور ايرانبا اتكاى خود تصميم گرفتند. تصميم امروز فقط براى تشخيص مصلحت بود... بدانيد كه پيروزى از آن شماست .))

سـرانـجـام در تـاريـخ 17 ژوئيـه 1988 (26/4/1367) سـفـيـروجـانـشـيـن نـمـايـنـده دائمـى جـمـهـورى اسـلامـى ايـران در سـازمـانمـلل مـتـحـد، عـيـن مرقومه حضرت آيت الله خامنه اى رئيس جمهور وقتايـران را خـطـاب بـه دبـيـر كـل سـازمـان مـلل مـتـحـد بـراى وى ارسـال ، ودرخـواسـت كـرد كـه به عنوان سندشوراى امنيت منتشر گردد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 16 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
درگذشت آناستاسيوس
كه از ايرانيان شكست خورد

تصوير آناستاسيوس
بر سکه

فلاويوس آناستاسيوس امپراتور روم شرقي كه در يك جنگ سه ساله از ايران شكست خورده بود 15 ژوئيه سال 518 درگذشت. وي از بيم وقوع جنگي ديگر با ايران، به جاي يكي از برادرزاده هايش، ژنرال ژوستين را به عنوان جانشين (وليعهد) تعيين كرده بود. آناستاسيوس در طول حكومت خود گرفتار مسائل بالكان و هجوم طوايف مهاجر به آن منطقه، و جنگ سه ساله ايران و روم بود كه در سال 502 ميلادي (در زمان پادشاهي قباد ساساني) آغاز شد كه ضمن آن، ارتش ايران نيروهاي امپراتور آناستاسيوس را از اطراف «آميدا (آمد ـ ديار بكر)» بيرون راند و شهر تئودوسيوپوليس را تصرف كرد. انگيزه جنگ، تعلل روم از پرداخت باج مقرر به دولت ايران بود. جنگ دو امپراتوري با امضاي يك قرارداد صلح هفت ساله پايان يافت.

 

مبدا تقويم هجري قمري

عمرخليفه دوم، هجرت پيامبر اسلام (ص) از مكه به مدينه را مبدا تقويم قمري اسلامي اعلام كرد. قبلا سال شكست «ابرهه حبشي» در حمله به مكه كه در آن از فيل هم استفاده كرده بود به نام «سال فيل» مبدا تقويم بود. به حساب تنظيم كنندگان تقويم ميلادي، 16 ژوئيه سال 622 آغاز تقويم قمري اسلامي است. سال قمري داراي 354 روز و تقريبا 11 روز كمتر از سال خورشيدي است. سال قمري اسلامي از اول محرم آ‎غاز مي شود. ايرانيان بعدا براي خود، تقويم هجري خورشيدي را تنظيم كردند. قديمي ترين نامه به دست آمده با تقويم قمري اسلامي بر پاپيروس نوشته شده و در موزه محفوظ است.

 

حرف حق زد و به سخت ترين روش اعدام شد

ريچارد دوم

پانزدهم ژوئيه 1381 يك كشيش انگليسي به نام «جان بالJohn Ball» كه در موعظه ها و خطبه هايش از لزوم برقراري عدالت در جامعه سخن به ميان مي آورد و مي گفت كه همه انسانها از يك پدر و مادر (آدم و حوا) به وجود آمده اند و جز دانش و درستي نبايد با شاخصي ديگر ميان آنان تفاوت گذارد و عمل دولتها بوده كه برابري مردم را برهم زده و ميان آنان جدايي افكنده و يوغ شمار كمي را بر گردن اكثريت نهاده است، منابع طبيعي از جمله آب و زمين متعلق به خدا است و نبايد به تملك فرد درآيد و اين افراد (مالكان) انسان هاي ديگر را كه با آنان بايد برابر باشند عملا برده خود قرارداده و استثمار مي كنند؛ در يك ميدان عمومي و با حضور ريچارد دوم پادشاه وقت انگلستان به سخت ترين روش(Hanged,Drawn and Quartered)، اعدام شد.
     ريچارد دوم «كشيش جان بال» را متهم كرده بود كه با گفتن سخن از برابري انسانها، شورش خونين كشاورزان انگليسي را دامن زده است. پادشاه انگلستان قبلا "جان بال" را محروم الموعظه ساخته و مردم را از حضور در مجالس سخنراني او ممنوع كرده بود ولي گوش نكرده بودند.
     روش اعدام "جان بال" به اين ترتيب بود که اورا روي يک چارچوب گذاردند و کشان - کشان به محل اعدام بردند، سپس طناب برگردنش بستند و گره را محکم کردند، آنگاه چند عضو بدنش را بريدند و جلوي چشمش به آتش افکندند و پس از آن چهار قطعه اش كرده و طناب دار را كه تنها سر و گردن و قسمت كمي از بدنش بر آن باقي مانده بود بالاکشيدند تا همگان ببينند و ....

 

پست مدرنيسم

Martin Heidegger

16 ژوئيه 1946 « مارتين هايدگر » براصطلاح « پست مدرنيسم » تعريف نوشت .با اين تعريف، جنبش فلسفي ــ سياسي « پست مدرنيسم » كه قبلا شكل گرفته بود عموميت بيشتري يافت .پيروان اين تفكر( مدرسه ) معاني را مطلق نمي دانند و درمطلق بودن حقايق ترديد دارند و خواهان بررسي انديشه ها و فلسفه هاي غرب و تكميل آنها شده اند.

 

تصرف جبل طارق به دست انگليسي ها

در اين روز در سال 1704 ميلادي منطقه جبل طارق (Gibraltar) كه بر تنگه تلاقي مديترانه و اقيانوس اطلس قراردارد و در عهد باستان به ستون هركول معروف بود به تصرف انگلستان درآمد.
    اين تنگه 13 كيلومتر تا 36 كيلومتر عرض دارد و در سال 711 ميلادي به تصرف "طارق" سردار يك سپاه اسلامي درآمد و از آن پس به اسم او ناميده مي شود.
    اين منطقه كه از اهميت استراتژيک برخوردار است، از آن پس چند بار مورد حمله نظامي اسپانيا و فرانسه قرار گرفت، اما همچنان در تصرف انگلستان باقي مانده است.

 

پيمان لندن و تعيين سرنوشت ملل در غياب آنها

16 ژوئيه سال 1840، پيمان لندن كه سه روز پيش از اين (13 ژوئيه) ميان آلمان (پروس)، اتريش و روسيه، فرانسه و انگلستان در مورد تنگه هاي تركيه (بسفر و داردانل) به امضا رسيده بود انتشار يافت. اين پيمان به زيان روسيه يكي از امضا كنندگان آن و ناقض عهدنامه سال 1833 روسيه و عثماني معروف به پيمان "خونكار اسكله سي" بود.
    طبق پيمان لندن، در زماني كه عثماني در صلح بسر مي برد، تنگه هاي ياد شده كه ميان درياهاي سياه و اژه قرار دارند بايد به روي كشتي هاي جنگي همه كشورها بسته باشند. اين پيمان با تلاش هفت ساله وزيرخارجه وقت انگلستان كه نمي خواست روسيه از امتياز ويژه استفاده از اين تنگه ها برخوردار باشد به امضاء رسيد.
    به موجب پيمان " خونكار اسكله سي" عثماني موافقت كرده بود كه اين دو تنگه تنها به روي كشتي هاي جنگي روسيه باز باشد. در سراسر قرن 19، قدرتهاي اروپايي هر كار كه مي خواستند با ملل ديگر انجام مي دادند و سرنوشت ملل ضعيف در اطاقهاي در بسته در لندن، پاريس، برلن، وين و سن پترزبورگ تعيين مي شد.

 

اعدام گروهي تزار نيکلاي دوم ،
اعضاي خانواده و نوكرانش

9 ماه پس از پيروزي انقلاب بلشويكي روسيه و 16 ماه پس از تفويض اختيارات، 16 ژوئيه سال 1918 نيكلاي دوم تزار مستعفي روسيه، همسر و فرزندانش كه در سيبري به حالت تبعيد به سر مي بردند اعدام شدند و با اعدام آنان به دودمان "رومانوف" بر روسيه پايان داده شد. تصميم اعدام كه از سوي كميته محلي انقلاب گرفته شده بود در مورد تزار، همسرش الكساندرا، پسرش (وليعهد سابق) الكسيس، چهار دختر تزار و نوكران آنان انجام شد و همانجا دفن شدند. كميته محلي انقلاب بعدا اعلام كرد از آن بيم داشت كه به علت ادامه جنگ داخلي، مخالفان كمونيسم او را بربايند و در برابر انقلاب قرار دهند.
    نيكلاي دوم كه از سال 1894 بر روسيه حكومت كرده بود 16 مارس سال 1917 در پي شكست هاي پي در پي ارتش روسيه از آلمان در جبهه و از دست رفتن دو ميليون سرباز روس ، تنها در يك نبرد، مورد انتقاد شديد مردم قرار گرفته بود و قحطي عمومي هم مزيد بر علت شده بود تفويض اختيار كرده بود و قدرت را به نخست يك دولت موقت ميانه رو سپرده بود كه شش ماه بعد انقلاب بلشويكي اين دولت را هم ساقط كرد.
    پس از فروپاشي شوروي، استخوانهاي نيكلاي دوم به سن پترز بورگ منتقل و در اينجا با تشريفات رسمي تدفين شده است.

نيكلاي دوم، همسر و فرزندانش در زمان سلطنت ـــــ فرزندان تزار در تبعيد و چند روز پيش از اعدام

 

حمله ژاپن به "شبه جزيره هندوچين"

16 ژوئيه سال 1941، نيروهاي ژاپني تحت شعار آزاد كردن آسيا از دست غرب استمعارگر به شبه جزيره "هندوچين" حمله ور و در خاك ويتنام، تايلند و كامبوج پياده شدند. در آن زمان جز قسمتي از تايلند امروز كه اسما استقلال داشت مابقي "هندوچين" در تصرف انگلستان و فرانسه بود. شهر سايگون يازده روز بعد به دست نيروهاي ژاپن افتاد.

 

نخستين عكسبرداري از گردش خون و اولين پاركومتر

نخستين عكسبرداري از دستگاه گردش خون و رگها با اشعه ايكس 16 ژوئيه سال 1936 ميلادي در شهر رچستر انجام گرفت كه رويداد پزشکي مهمي بشمار مي رود.
    براي نخستين بار "پاركومتر" براي دريافت پول به سود شهرداري از صاحبان خودروها كه در خيابانها و ميدانهاي شهر توقف مي كنند 16 ژوئيه سال 1935در اكلاهماسيتي (آمريكا ) نصب شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 16 جولای

  • 1212:   جنگ« لاس ناواس دو لوسا» به برتري و حكومت مسلمانان بر اسپانياي جنوبي( اندلس ) عملا پايان داد.

  • 1439:   « بوسيدن » در ملاء عام در انگلستان ممنوع شد.

  • 1661:   سوئدي ها پول كاغذي ( اسكناس Banknote ) به جريان گذاردند.

  • 1790:   كنگره آمريكا قطعه زمين محدودي ميان دو ايالت مريلند و ويرجينيا را براي ساختن يك پايتخت دائمي (مقر دولت فدرال ) براي ايالات متحده تعيين ، نام آن را « ناحيه كلمبيا District of Columbia (D.C.) » گذارد كه جدا از همه ايالات است و قانون مربوط را تصويب كرد كه پس از ايجاد شهر در آنجا ، به اسم واشينگتن نخستين رئيس جمهوري آمريكا ناميده شده است.

  • 1898:   تريگو ليTtrygve Lie ديپلمات نروژي و نخستين دبيركل سازمان ملل ( از 1946 تا 1952 ) به دنيا آمد . پس از او دبيران كل سازمان ملل به ترتيب از اين كشورها بودند: سوئد ، برمه ، اتريش ، پرو ، مصر و غنا.

  • 1942:   سربازان آلماني كه پاريس را در اشغال خود داشتند 14 هزار يهودي را در اين شهر دستگير و بازداشت كردند.

  • 1945:   آمريكا نخستين بمب اتمي خود را در صحراي نيو مكزيكو آزمايش كرد.

  • 1965:   شارل دوگل رئيس جمهوري فرانسه تونل هفت مايلي(11 كيلومتر) را كه ميان فرانسه و ايتاليا ساخته شده بود افتتاح كرد. اين تونل در كوههاي آلپ ساخته شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     23 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت اِبن حَجَرهَيتَمي فقيه،
    عالم و مؤلف برجسته عرب

    23 رجب 975 - اِبن حَجَرهَيتَمي فقيه، عالم و مؤلف برجسته عرب درمكه بدرود حيات گفت. ابن حجر در14سالگي وارد «جامِعُ الاَزهَر» مصرشد و دردانشهاي گوناگوني چون حديث، تفسير، كلام، منطق ادبيات سرآمد شد. او دراغلب آثارش شيوه اي منتقدانه دارد و گاه به ردّ آراي برخي ازعلما مي پردازد. ازابن حجر هيتمي تأليفاتي درزمينه هاي «قرائت، فقه شافعي، حديث، كلام و علوم تربيتي و ادبي» باقيست.

     

    درگذشت آيت الله سيد حسين كوه كمره اي

    23 رجب 1299 - آيت الله سيد حسين كوه كمره اي ازمراجع و علماي بزرگ قرن13هرجري قمري بدرود حيات گفت. او سالها درعتبات ازمحضر درس شيخ علي كاشِفُ الغِطاء، شيخ اعظم مرتضي انصاري و شيخ محمد حسن صاحب جواهر بهره مند شد. علامه كوه كمره اي درفقه و اصول استادي برجسته بود و پس از فوت شيخ انصاري اززُعماي حوزه عراق بشمارمي رفت. ازآيت الله كوه كمره اي رسايلي درزمينه فروع دين، عبادات و احكام حلال و حرام نوشت. «اَلصّلاة و اَلزَّكاة» ازآن جمله اند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    29
    39

    اهواز

    32
    44

    تبريز

    22
    37

    شيراز

    25
    40

    مشهد

    21
    37

    بندرعباس

    31
    37

    کرمان

    18
    37

    اصفهان

    23
    39

    يزد

    27
    41

    کرمانشاه

    20
    38

    اراک

    22
    37

    رشت

    24
    31

    دبی

    32
    39

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1402 تومان
    1000 تومان
    1643 تومان
    1060 تومان
    270 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    116000 تومان
    59000 تومان
    222000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:16
    طلوع خورشيد : 06:00
    اذان ظهر : 13:10
    غروب خورشيد : 20:20
    اذان مغرب : 20:42
    نيمه شب شرعي : 00:18
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Professional Woman's
    تابستان 2009

    جديدترين شماره از مجله
    Professional Woman's

    تاريخ انتشار: تابستان 2009
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 26 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    کلاه نشان دهنده وضعیت
    شبکه‌های بی سیم

     

    اگر شما هم یک گیک باشید و بخواهید بطور دائم با گجت هایتان برخط باشید، مجبورید قدم به قدم لپ‌تاپ یا موبایلتان را بیرون بیاورید و چک کنید که جایی که در آن ایستاده‌اید وای فای دارد یا نه؟
    این کلاه با نمایشگری که دارد می‌تواند در هر لحظه قدرت شبکه‌های وای فای 802.11b/g را بسنجد و به همه اعلام کند. البته خودتان برای دیدن قدرت شبکه، یا باید در آینه نگاه کنید یا کلاه را از سرتان بردارید ولی این مهم نیست چون وقتی دیدید که همه به شما نگاه کردند و سراغ لپ‌تاپ‌هایشان رفتند، شما هم می‌توانید لپ‌تاپتان را بیرون بیاورید.

    منبع

    قطاب پیچ چينی

    Gyoza نام یک غذای سنتی چینی است، که ظاهراً درست کردن آن آسان نیست. اما با این گجت، درست کردن لقمه های این غذا که بسیار شبیه به قطاب کرمانی هستند، به آسانی آب خوردن خواهد بود.
    همانطور که در شکل زیر مشخص است، مواد اصلی این غذا در مرکز خمیر دایره ای شکل قرار گرفته، روی گجت گذاشته شده و با چرخاندن دسته، لقمه در کشوی زیرین دستگاه آماده می شود.
    با داشتن اين گجت سرعت شما در درست کردن اين غذا بالا رفته و می توانيد از داشتن Gyoza های یک شکل و يک اندازه لذت ببرید. البته فراموش نکنيد که ابتدا باید لقمه ها را در روغن داغ سرخ کرده و سپس میل کنيد.
    کرمانی های عزيز هم می توانند برای تهيه شيرينی سنتی قطاب از اين دستگاه استفاده کنند. زنجيره زدن خمير این شيرينی با دست، نیاز به تخصص و تبحر ویژه ای دارد که شاید آموزش آن قدری ملال آور باشد. اما با اين قطاب پيچ ساده، با اینکه قطاب هایی به زيبايی قطاب دست پیچ نخواهید داشت، اما کار برای آماتورها ساده تر می شود.  
    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    موضوع انشا: «ازدواج را توصیف كنید»

    ارژنگ حاتمی

    پیش بابایی می روم و از او می پرسم: «ازدواج چیست؟»، بابایی هم گوشم را محكم می پیچاند و می گوید: «این فضولی ها به تو نیومده، هنوز دهنت بوی شیر میده، از این به بعد هم دیگه توی خیابون با دخترای همسایه ها لی لی بازی نمی كنی، ورپریده!»، متوجه حرف های بابایی و ربط آنها به سوالم نمی شوم، بابایی می پرسد: «خب حالا واسه چی می خوای بدونی ازدواج یعنی چی؟!»، در حالی كه در چشمهایم اشك جمع شده است می گویم: «بابایی بهتر نیست اول دلیل سوالم رو بپرسید و بعد بكشید؟!»، بابایی با چشمانی غضب آلوده می گوید: «نخیر! از اونجایی كه من سلطان خانه هستم و توی یكی از داستان ها شنیدم سلطان جنگل هم همین كار رو می كرد و ابتدا می كشید و سپس تحقیقات می كرد، در نتیجه من همین روال را ادامه خواهم ...» بابایی همانطور كه داشت حرف می زد یك دفعه بیهوش روی زمین افتاد، باز هم مامانی با ملاقه سر بابا رو مورد هدف قرار داده بود، این روزها مامان به خاطر تمرین های مستمرش در روزهای آمادگی اش به سر می بره و قدرت ضربه و هدفگیری اش خیلی خوب شده، ملاقه با آنچنان سرعتی به سر بابایی اصابت كرد كه با چشم مسلح هم دیده نمی شد.
    مامانی گفت: «در مورد چی صحبت می كردین كه باز بابات جو گیر شده بود و می گفت سلطان خونه است؟!»، و من جواب دادم: «در مورد ازدواج»، مامانی اخمهاش توی همدیگه رفت و ماهیتابه رو برداشت و به سمت بابایی كه كم كم داشت بهوش می یومد قدم برداشت، مامانی همونطور كه به سمت بابایی می یومد گفت: «حالا می خوای سر من هوو بیاری؟! داری بچه رو از همین الان قانع می كنی كه یه دونه مامان كافی نیست؟! می دونم چكارت كنم!»، مامانی این جمله رو گفت و محكم با ماهیتابه به سر بابایی زد و بابایی دوباره بیهوش شد.
    بعد از بیهوش شدن بابایی، مامان ازم خواست كل جریان رو براش توضیح بدم، منهم گفتم كه موضوع انشا این هفته مون اینه كه «ازدواج را توصیف كنید.»، بابایی كه تازه بهوش اومده بود گفت: «خب خانم! اول تحقیق كن، بعد مجازات كن! كله ام داغون شد!»، و مامانی هم گفت: «منم مثل خودت و اون آقا شیره عمل می كنم، عیبی داره؟!»، بابایی به ماهیتابه كه هنوز توی دستای مامانی بود نگاهی كرد و گفت: «نه! حق با شماست!»، مامانی گفت: «توی انشات بنویس همه ی مردها سر و ته یه كرباس هستند!»
    بابابزرگ كه گوشه ی اتاق نشسته بود و داشت با كانالهای ماهواره ور می رفت و هی شبكه عوض می كرد متوجه صحبت های ما شد و گفت: «نوه ی گلم! بیا پیش خودم برات انشا بگم!»، مامانی هم گفت: «آره برو پیش بابابزرگت، با هشت ازدواج موفق و دوازده ازدواج ناموفقی كه داشته می تونه توضیحات خوبی برات در مورد ازدواج بگه!»
    پیش بابابزرگ می روم و بابابزرگ می گوید: «ازواج خیلی چیز خوبی است، و انسان باید ازدواج كند ... راستی خانم معلمتون ازدواج كرده؟ چند سالشه؟ خوشـ ...»، بابابزرگ حرفهایش تمام نشده بود كه این بار ملاقه ای از طرف مامان بزرگ به سمت بابابزرگ پرتاب شد، البته چون مامان بزرگ هدفگیری اش مثل مامانی خوب نیست ملاقه به سر من اصابت كرد.
    به حالت قهر دفترم رو جمع می كنم و پیش خواهر می روم، نمی دانم چرا با گفتن موضوع انشا در چشمانم خواهرم اشك جمع می شود، و وقتی دلیل اشك های خواهر رو می پرسم می گوید: «كمی خس و خاشاك رفت توی چشمم!»، البته من هر چی دور و برم رو نگاه می كنم نشانی از گرد و خاك نمی بینم، به خواهر می گویم: «تو در مورد ازدواج چی می دونی؟» و خواهرم باز اشك می ریزد.
    ما از این انشا نتیجه می گیریم بحث در مورد ازدواج خیلی خطرناك است زیرا امكان دارد ملاقه یا ماهیتابه به سرمان اصابت كند، این بود انشای من، با تشكر از اهالی خانه كه در نوشتن این انشا به من كمك كردند!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    مديران بزرگ اشتباهاتشان را می پذیرند

    یکی از مهمترین خصوصیات یک رهبر توانایی پذیرش اشتباهاتش است. ازآنجا که رهبران با مشکلات و چالش های بسیار زیادی روبه رو هستند و در جایگاهی هستند که می توانند تصمیمات بیشماری بگیرند (یا از برخی تصمیمات پرهیز کنند)، گاهی ممکن است مسائل خوب پیش نرود. نشانه یک رهبر بزرگ این نیست که از بروز اشتباهات جلوگیری کند، این است که وقتی مرتکب اشتباهی می شود، از آن درس بگیرد.
    به همین دلیل است که پرزیدنت بوش یا نمی توانست یا نمی خواست که اشتباهاتی که در دولتش انجام داده بود را بپذیرد. اولین بار که درمورد اشتباهاتش در در نظر عموم از او پرس و جو شد، در اولین جلسه کنفرانس مطبوعاتی او بود. پرزیدنت بوش در پاسخ مردد بود و بعد گفت که بهتر می دانسته که آن سوال را از قبل به او می دادند. حرفش را کمی بیشتر طول می دهد و اضافه می کند که مطمئن است که می تواند یک اشتباه را بپذیرد اما برایش سخت است که این کار را در روز روشن و جلوی انظار انجام دهد. این سوال باز هم توسط یک شهروند از پرزیدنت پرسیده شد و او باز هم نتوانست حتی یکی از اشتباهات خود را جلوی جمع مطرح کند.
    مشکل اینجا مبارزه های انتخاباتی ریاست جمهوری نیست. این دیگر تمام شده، مشکل بحث رهبری است و اینکه چطور افرادیکه قدرت دستشان است اشتباهات و خطاهایشان را مطرح می کنند و چطور از آنها درس می گیرند. مسئله این است که یک رهبر چطور می تواند از یک اشتباه بعنوان فرصتی برای نشان دادن آسیب پذیری و در عین حال قدرت خود استفاده کند.
    کنایه ای که اینجا پنهان است این است که خیلی از رهبران پذیرفتن اشتباهاتشان را نشانه صعف می دادند. اما در بسیاری از موارد عکس این صادق است. پذیرفتن اشتباهاتمان به ما برای تقویت روابطمان با همکاران در محیط کار و سایر سهامداران کمک میکند. براسای گفته های مایک زیزوفسکی، استاد بسکتبال دانشگاه و نویسنده کتاب “Leading with the Heart”، وقتی یک رهبر اشتباهی مرتکب می شود و آن را نمی پذیرد، به نظر دیگران متکبر و غیرقابل اعتماد می آید. و هیچ رهبری نمی خواهد غیرقابل اعتماد به نظر برسد.
    به همین دلیل است که زیزوفسکی و سایر رهبران خیلی راحت اشتباهاتشان را می پذیرند. آنها می فهمند که اگر به این کار تمایلی نداشته باشید باید هزینه گزافی برای آن پرداخت کنی. آنطور که فکر می کنید کار سختی نیست. پذیرفتن اشتباهاتتان نشان می دهد که شما به روابطی که ایجاد کرده اید باور دارید. اطرافیان شما باید بدانند که شما هم انسان هستید. آنها باید بدانند که شما به آنها و به رهبری خودتان اعتماد دارید که بگویید، "معذرت می خواهم. من نتوانستم اینکار را خوب انجام دهم. خودم مسئولیت آن را قبول می کنم."
    یا برعکس این بگوید، "میدانم که مشکلات زیادی به خاطر اینکه نتوانستیم به هدف فلان دست پیدا کنیم ایجاد شده است اما من به عنوان رهبر تیم این مسئولیت را قبول می کنم و ما بعنوان یک گروه می توانیم همه چیز را دوباره درست کنیم. حالا جیم تو فکر میکنی برای بهبود مشکلاتی که ایجاد کرده ایم چه کار می توانیم بکنیم؟" آنچه در هر دو این گفته ها ثابت است قبول مسئولیت است. آنچه متغیر است این است که برای ادامه راه خودتان گروه را هدایت کنید یا از افراد گروه کمک بگیرید.
    چه چیز اینگونه ارتباط سخت است؟ آیا باید روی چیزی ریسک کنید؟ مطمئناً اما زمانی با ریسک بزرگتری روبه می شوید که بفهمید همه اطرافیانتان، چه داخل و چه خارج سازمان، تصور کنند که شما باید برای آن اشتباه خاص قبول مسئولیت کنید. پس از خودتان بپرسید، "آیا من مشکلات و اشتباهات کاریم را قبول می کنم؟" و اگر اینطور نیست قبل ازاینکه دیر شود از همین امروز شروع کنید. آنوقت ببینید که اطرافیانتان چه واکنشی به این اقدام شما خواهند داشت.


    اما اگر رهبری هیچوقت اشتباهاتش را قبول نکند چه؟
    آیا رهبران باید اشتباهاتشان را بپذیرند؟
    یک مکتب فکری وجود دارد که می گوید رهبران نباید اشتباه خود را قبول کنند. دلیل آن احتمالاً این است که بااینکار آنها اعتبار و قدرت خود را از دست می دهند. خیلی وقت ها می بینید که در سیاست وضع به همین منوال است. خیلی از رهبران سیاسی به بهانه های مختلف از قبول اشتباهشان سر باز می زنند یا خیلی راحت کاری که کرده اند را انکار می کنند.
    مطمئناً رهبری که در روز اشتباهات مختلفی را مرتکب می شود مشکل عمده ای دارد اما این ربطی به قبول اشتباهات ندارد، مربوط به سطح توانایی و قضاوت آنهاست.
    واقعیت این است که رهبران باید بتوانند اشتباهاتشان را جلوی پیروانشان قبول کنند. درواقع، این کار اعتماد و وفاداری به آنها را افزایش می دهد. از این مهمتر، با قبول اشتباهات، کارمندانتان یاد می گیرند که شما در صداقت، رک بودن، و مسئولیت پذیری جدی هستید و این مسئله برای ایجاد اعتماد و وفاداری اهمیت بسیار زیادی دارد.
    بررسی این نکته یک دقیقه بیشتر وقت نمی برد. خودتان را در جایگاه یک کارمند معمولی قرار دهید. رئیس شما اشتباه بسیار بزرگی مرتکب می شود طوری که برای همه آشکار می شود که او مرتکب این اشتباه شده است. اگر رئیستان اشتباهش را قبول نکرده و مسئولیت آن را نپذیرد، به نظر شما چگونه رهبری است؟ صادق؟ قابل اعتماد؟ به هیچ وجه.
    این را با موقعیتی مقایسه کنید که رئیس اشتباه خود را می پذیرد. بااینکه اشتباهات در نگاه اول چندان بزرگ نیستند اما قبول کردن آن کمی از خسارات آن را سبک می کند. درواقع، قبول مسئولیت برای اشتباهات می تواند توانایی رهبری شما را افزایش دهد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۵ نکته درباره نورپردازی در خانه

    ۱) نورپردازی نکته مهمی است که اگر اصولی انجام شود، به ارتقای کیفیت چیدمان کمک می‌کند. در غیر این صورت، باعث افت دکور و دلزدگی می‌شود. اکثر اوقات نمی‌توانید نورپردازی غیراصولی خانه‌تان را تشخیص دهید، اما علایم و پیامدهای آن را حس می‌کنید. علایمی مثل سردرد، چشم درد و احساس نارضایتی از دکوراسیون خانه بدون اینکه دلیل مشخصی داشته باشد. اگر نورپردازی خانه را به صورت اصولی و آگاهانه اجرا کنید، فضای خانه تمیز، وسیع و خوشایند به نظر می‌رسد.

    ۲) یکی از نکات مهم در نورپردازی این است که حتما باید نور منعطف و قابل تغییر داشته باشد، نه یک نور ثابت. در این صورت به راحتی می‌توانید با چرخاندن کلید برق به هر میزان که مایل‌اید، نور مورد نظر را تنظیم کنید و اتاق را به یک اتاق پرنور و روشن یا اتاقی کم نور و شاعرانه تبدیل کنید.

    ۳) درست است که هر اتاق و هر فضایی در خانه نورپردازی مجزا و متفاوتی می‌خواهد اما باید نظام پیوسته و واحدی در نورپردازی کل خانه به وجود آید. برای مثال: آیا می‌خواهید همه چراغ‌ها با یک کلید روشن شود و یا هرکدام را جداگانه و با کلید مجزا روشن و خاموش کنید؟ به صورت معمول باید تعدادی مدار در هر اتاقی بگذارید و ۲ تا ۳ کلید برای خاموش و روشن کردن لامپ‌ها تعبیه کنید. توصیه می‌کنم برای این کار بیش از ۳ کلید در یک اتاق نصب نکنید.

    ۴) معمولا هر اتاقی به ترکیب سه نوع نورپردازی احتیاج دارد، نور عمومی یا پس زمینه، نور موضعی یا نور مخصوص کار، نور تاکیدی و یا دکوراتیو. با استفاده از این سه ترکیب می‌توانید قابلیت روشن کردن تمام فضاهای اتاق (با شدت‌های متفاوت) را داشته باشید.

    ۵) وجود آینه و شیشه‌های رنگی در خانه به زیبایی و بهتر شدن نورپردازی کمک می‌کند زیرا نورهای موجود را منعکس و دوچندان می‌کند و باعث تلطیف فضای خانه می‌شود. امروزه با وجود متنوع بودن رنگ شیشه‌های دکوراتیو، می‌توانید بنا بر رنگ دکوراسیون خانه، از شیشه‌های مختلف استفاده کنید. شیشه‌هایی که امروزه در بازار دکوراسیون وجود دارد، علاوه بر زیبایی خواصی مانند ضدمیکروبی و آنتی‌باکتریال بودن را دارند (از طریق پخش یون‌های نانوسیلور روی لایه خارجی شیشه، باکتری‌ها کاملا از بین رفته و عملکرد آنها مختل می‌شود. آنتی‌باکتریال بودن این شیشه‌ها، در گرما و رطوبت نیز از انتشار باکتری و کپک زدن جلوگیری می‌کند). همچنین در صورت شکستن این نوع شیشه‌ها، به خاطر داشتن یک لایه نگه دارنده، تکه‌های شیشه به این لایه می‌چسبد و مانع از بریده شدن دست افراد و آسیب‌های دیگر می‌شود.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    پنج راز طبیعی طب چینی زیبایی پوست

    شما هر روز از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنید. با این وصف به نظر نمی‌رسد که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید. در این مقاله ۶ راز طبیعی برای داشتن پوستی نرم، صاف و زیبا ارائه شده است…


    ۱-آیا نحوه‌ی زندگی شما پوستتان را تخریب می‌کند؟
    عدم تعادل در زندگی شما بر چهره و پوستتان نمایان می‌شود. مثلا اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید و یا از فست فودها و رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات استفاده کنید، پوست ناسالم و بدی خواهید داشت. افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست شما و خصوصا در پوست صورت می‌شوند. برخی اوقات این عوامل لک‌ها و چروک‌های ناخواسته‌ای در صورت شما ایجاد می‌کنند. نور آفتاب، و آب و هوای سرد و خشک یا وزش باد، رطوبت طبیعی و گردش خون طبیعی پوست را از بین می‌برد و منجر به پیری زودرس پوست می‌شود. سیگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافی همگی بر روی پوست شما تاثیر می‌گذارند. نگاه دقیقی به شیوه‌ی زندگی خود بیاندازید تا ببینید با پوست خود چه کرده‌اید. در این صورت می‌توانید تغییرات مناسبی در شیوه‌ی زندگی خود ایجاد کنید تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنید.


    ۲-غذاهای استثنایی مناسب پوست مصرف کنید:
    در چین باستان ملکه‌ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده‌های پس از خود منتقل می‌کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند. این رژیمهای زیبایی باستانی غذاهایی هستند که به سلامت پوست کمک می‌کنند مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی‌های مشابه. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی‌های التیام‌بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست شما کمک می‌کنند.
    اگر پوست خشکی دارید کمی‌بیشتر روغن کتان، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن خالص نارگیل مصرف کنید. هر روز آووکادو، مقداری آجیل و دانه‌های مختلف مصرف کنید. خصوصا بلوط، فندق، گردو و تخمه‌ی آفتابگردان مواد مفیدی هستند.


    ۳-لایه برداری پوست را فراموش نکنید:
    لایه بیرونی پوست شما مرتب تجدید می‌شود و سلولهای قدیمی ‌با سلولهای جدید جایگزین می‌شوند. یک راه موثر برای کاهش دادن خطها و چروکهای پوست سرعت دادن به این فرایند است. به جای استفاده از روشهای گران قیمتی مانند درم ابریژن، پیلینگ شیمیایی و لیزر می‌توانید به آرامی‌با مواد طبیعی پوست خود را جوانسازی کنید. برای قرنها ملکه‌ها و زنان اشرافی چین از همین مواد طبیعی برای لایه برداری سلولهای پوست استفاده می‌کردند. موادی مانند خزه دریایی، کلپ (نوعی جلبک)، پودر مروارید، برگ درخت خرمالو و نیشکر، سالیان دراز استفاده می‌شدند. می‌توانید با ترکیبی برخی از مواد طبیعی ماسک تهیه کنید. این مواد را با آب مخلوط کنید و با اضافه کردن ژل آلوئه ورا یا سفیده‌ی تخم مرغ به مخلوط کن خمیر ماسک را تهیه کنید. از یک اسفنج نرم با حرکات چرخشی کوچک برای پاک کردن ماسک از روی پوست استفاده کنید. ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بگذارید و سپس آن را بشویید. مراقب باشید که مواد وارد چشمان شما نشود.


    ۴-سم زدایی برای زیبایی پوست:
    طب چینی معتقد است که راهای مختلفی برای خارج ساختن مواد مضر از بدن وجود دارد و یکی از عمده ترین این راهها پوست است. همچنین برخی اوقات این مواد در پوست به دام می‌افتند و ممکن است جوش ها ایجاد شوند. این مواد مضر شامل آلوده کننده‌های محیطی، سموم و آفت کشها و نگهدارنده‌هایی هستند که در محیط و غذاهایی که می‌خوریم یافت می‌شوند. همه‌ی این مواد می‌توانند پوست را فرسوده کنند. کمک به بدن برای خارج ساختن این مواد مضر برای حفظ تعادل داخلی بدن اهمیت زیادی دارد زیرا نتیجه آن بر پوست تاثیر می‌گذارد.
    گیاهانی که می‌توانند بدن را سم زدایی کنند مانند گیاه قاصدک، گل داوودی، نعناع، توت سفید و شیرین بیان به فعالیت کبد و کیسه‌ی صفرا در سم زدایی کمک می‌کنند. این دو عضو بدن مهمترین نقش را در غیر فعال کردن و از بین بردن مواد سمی‌ و مضر دارند و نقش آنها بسیار بزرگتر از کاری است که پوست در سم زدایی انجام می‌دهد. فرمولهای گیاهی در طب چینی وجود دارند که به سم زدایی از طریق پوست نیز کمک می‌کنند.


    ۵-زیبایی طبیعی با مواد طبیعی:
    بسیاری از محصولاتی که امروزه برای محافظت و آرایش پوست استفاده می‌شوند حاوی مواد شیمیایی و سرطانزا هستند که از طریق پوست به داخل جذب می‌شوند. قوانین بسیار کمی‌برای صنایع آرایشی وضع شده است و این موضوع باعث شده که اغلب موارد مواد شیمیایی مضر در این محصولات وجود داشته باشند. برای مثال حتی ممکن است ریمل شما حاوی فرمالدئید باشد و یا رزین های پلاستیکی در رژ لب شما وجود داشته باشد! ممکن است پودر تالکی که در سایه‌های چشم و پودر‌ها وجود دارد به آزبست آلوده باشد. حلال پایه‌ای همه‌ی مواد آرایشی مواد شیمیایی هستند.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    غذاهایی که شکم شما را آب می کنند

    خانم ها جهت داشتن شکمی صاف این مقاله را بخوانند


     

    *قطع مصرف هله هوله
    دکـتر ”لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: ”بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”


    *بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)
    دکتر ”دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: ”ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”


    *در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
    مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک ها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.


    *پتاسیم مصرف کنید
    این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.


    *H2Oبیشتری مصرف کنید
    نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.


    ۴ حرکت شکم که معجزه می کند!
    ۱-دراز نشست استاندارد….. ۲-دوچرخه…..۳- دراز نشست عمودی … ۴- ورزش پهلوها
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    از این ۸ کار بپرهیز، خانم عزیز!

    آیا تا به حال شده در حالی که گمان می‌کردید لحظات فوق‌العاده خوبی در کنار همسرتان دارید، ناگهان او عصبانی شده و شروع به ایراد گرفتن از شما کند؟ متاسفانه اغلب خانم‌ها عاداتی دارند که مردها را ناراحت می‌کند...
    می‌خواهیم ۸ نمونه از همین عادات را در آستانه روز پدر با هم مرور کنیم:.


    ۱) جاروبرقی کشیدن در وقتی که وقتش نیست!
    ساعت ۸ شب است، همسرتان از محل کار به خانه برگشته و روی کاناپه در حال استراحت و تماشای تلویزیون است. شما که تا به حال مشغول امور دیگر منزل و رسیدگی به کودکان بوده‌اید حال این فرصت را پیدا کرده‌اید که خانه را کمی جارو بکشید، پس با کمال احترام از همسر خود می‌خواهید دقیقه‌ای کودکان را زیر نظر بگیرد و پاهایش را بلند کند تا خانه را جارو بکشید اما متوجه عصبانیت همسرتان می‌شوید.
    بهترین راه این است که به او حق داده و جارو کشیدن را به فردا موکول کنید.


    ۲) غرغر کردن موقعی که او دارد فوتبال می‌بیند
    امروز بعد از ظهر از تلویزیون مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه همسرتان پخش می‌شود. اما شما از فوتبال یا تیم مورد علاقه او متنفرید، بنابراین مدام در حالی که او در حال تماشای تلویزیون است در خانه راه می‌روید، غرغر می‌کنید و از تیم او یا حتی تماشای فوتبالش ایراد می‌گیرید. او که از کار شما کلافه شده ممکن است کاملا محترمانه از شما بخواهد ساکت باشید. نباید از عکس‌العمل همسرتان ناراحت شوید. فراموش نکنید در یک خانواده هر کسی حق دارد به علایق خود مشغول شود، اگر شما فوتبال دوست ندارید بهتر است آن ساعت برای گردش با دوستان‌تان قرار بگذارید یا به خرید بروید.


    ۳) بگو منو دوست داری بگو
    به رستوران رفته‌اید و ساعات بسیار خوبی را با هم گذرانده‌اید. حال به خانه برمی‌گردید و در کنار همسرتان که مشغول تماشای تلویزیون است می‌نشینید و شروع می‌کنید به پرسیدن سوالات رمانتیک نظیر «چه‌قدر من رو دوست داری؟» ممکن است ابتدا همسرتان با گفتن یک یا دو جمله احساسش را به شما بیان می‌کند اما اگر سوالات ادامه یابد، ساکت شود و شما گمان کنید به شما بی‌علاقه است یا حوصله‌تان را ندارد. پرسیدن سوالات عاشقانه خوب است اما هر چیز زمانی دارد.


    ۴) کی بود؟ چی بود؟ کجا بودی؟
    «کی بود زنگ زد؟» «چی می‌خواست؟» «خوب تو بهش چه گفتی؟»
    گاهی اوقات زنان بدون آنکه منظور خاصی داشته باشند، همسرانشان را بیش از حد سوال پیچ می‌کنند. در اینجاست که صبر همسران ممکن است تمام شود. فراموش نکنید بهترین کار این است که هرگز خیلی در کارهای همسرتان دخالت نکنید. اجازه دهید هر فردی زندگی شخصی خود را داشته باشد. وقتی اجازه می‌دهید همسرتان در زندگی شخصی‌اش رازهایی را برای خود نگه دارد، زندگی مشترک شما باثبات‌تر خواهد بود.


    ۵) ادب کردن شوهر
    گاهی زنان با همسران خود مثل کودکان برخورد می‌کنند. مثلا مدام به او یادآوری می‌کنند که به دندانپزشک مراجعه کند. فراموش نکند نان بخرد. روغن ماشین‌ را چک کند و... این حرف‌ها تنها می‌تواند سبب عصبانی شدن همسرتان شود. او ازدواج نکرده تا کسی همانند مادرش مدام او را نصیحت کند. اگر کاری را فراموش می‌کند تنها یک بار به او گوشزد کنید و قبل از آنکه نظرتان را در مورد کاری بدهید، منتظر شوید تا خود او درباره آن صحبت کند یا نظرتان را بخواهد.


    ۶) افتادن از آن طرف بام
    مدام به همسرتان زنگ می‌زنید، می‌خواهید تنها با او بیرون بروید و دوری‌اش را نمی‌توانید تحمل کنید؟ مردان شاید در ماه‌های اول ازدواج این روند را تحمل کند اما بعد از این عادت شما عصبانی خواهند شد. اجازه بدهید ساعاتی از روز را به حال خودش باشد و همراه با همکارانش ساعاتی را خوش بگذراند.


    ۷) الان میام!
    ساعت ۸ به تولد یکی از دوستان همسرتان دعوت شده‌اید و با آنکه همسرتان نیم ساعت است آماده روی کاناپه نشسته. شما هنوز به دنبال این هستید که چه روسری با پیراهن‌تان جور است و او مدام تکرار می‌کند که زود باش، همین لباس خوب است و... تا آنکه در نهایت از دست شما عصبانی می‌شود. بهترین کار این است که شما یک یا دو ساعت پیش از ساعت مقرر انجام کارهای خود را آغاز کنید تا وقتی او آماده می‌شود شما دیگر کاری برای انجام دادن نداشته باشید.


    ۸) انتقاد از مادرشوهر
    «مادرت را خیلی دوست دارم ولی بهتر بود قبل از آنکه بیان حداقل اول زنگ می‌زدند.» شاید حق با شما باشد ولی حتی یک انتقاد محترمانه از مادر همسرتان ممکن است او را ناراحت کند. اگر می‌خواهید در دید همسرتان و خانواده‌اش بهترین باشید هرگز از مادر همسرتان ایراد نگیرد.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    توصیه‌های‌ امنیتی مشهورترین هکر جهان

    هکرها روزبه‌روز به روش‌های پیچیده‌تری برای سرقت اطلاعات کاربران روی می‌آورند، اما با رعایت برخی نکات ساده می‌توان آسیب‌پذیری سیستم‌های رایانه‌ای را به حداقل رساند.
    از آنجا که این توصیه‌ها به زبان ساده و توسط یک هکر موفق سابق ارایه شده است، می‌تواند راهگشای بسیاری از کاربران ساده و عادی باشد. این مطلب بر اساس مقاله شخصی "کوین میتنیک" تهیه شده است.
    وی از جمله هکرهایی است که خوانندگان ایرانی اخبار فناوری اطلاعات با نامش آشنا هستند و یکی از جنجالی‌ترین هکرهای دنیا محسوب می‌شود. وی که نام مستعار hacker poster boy را برای خود انتخاب کرده بود، توسط وزارت دادگستری آمریکا به عنوان یکی از مهم‌ترین و تحت تعقیب‌ترین جنایتکاران رایانه‌ای تاریخ آمریکا معرفی شد. هک‌های او حتی موضوع دو فیلم سینمایی Freedom Downtime و Takedown نیز بوده است.
    میتنیک، هک کردن را با سوءاستفاده از سیستم کارتی اتوبوس‌های لس‌آنجلس آغاز کرد تا به رایگان سوار اتوبوس شود. در ادامه به استراق سمع تلفنی پرداخت و سپس به سراغ شبکه‌های رایانه‌ای دیجیتال و سرقت از نرم‌افزارها رفت. وی دو سال و نیم از عمرش را صرف هک کردن رایانه‌ها، سرقت اسرار تجاری شرکت‌ها و افراد، ایجاد اختلال در شبکه‌های تلفنی و نفوذ به سیستم ملی هشدار دفاعی در آمریکا کرد. او حتی از هک کردن رایانه‌های هکرهای همکارش نیز ابایی نداشت.
    وی پس از ۵ سال زندان که هشت ماهش را در انفرادی گذراند به فرد مفیدی برای جامعه تبدیل شد و اکنون به عنوان مشاور امنیتی، نویسنده و سخنران در حال فعالیت است.
    وی می‌گوید: حفاظت از خود در محیط اینترنت کار بسیار پرچالشی است. اینترنت یک محیط جهانی است که اشخاصی بی‌پروا از آن سوی کره‌زمین قادر به شناسایی نقاط ضعف رایانه و سوءاستفاده از آن هستند. آن‌ها می‌توانند از این نقاط ضعف برای کنترل دسترسی به حساس‌ترین اسرار شما سوءاستفاده کنند. آن‌ها حتی می‌توانند از رایانه برای ذخیره‌سازی اطلاعات به سرقت رفته کارت‌های اعتباری یا انواع محتویات نامناسب استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به کاربران بی‌پناه خانگی یا صاحبان مشاغل حمله کنند.
    میتنیک، ۱۰ اقدام مهم و اساسی که برای حفاظت از اطلاعات و منابع رایانه‌ای در برابر هکرهای دنیای سایبر باید انجام شود، را این‌گونه بیان می‌کند.


    ۱) از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید
    از همه اطلاعات خود نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کنید. شما در برابر حمله‌ها مصون نیستید. سرقت و از دست رفتن اطلاعات برای شما نیز ممکن است اتفاق بیافتد. یک کرم یا تروژان نفوذی برای از بین بردن همه اطلاعات شما کافی است.


    ۲) انتخاب کلمه عبور مناسب را سرسری نگیرید
    کلمات عبوری انتخاب کنید که معقول و منطقی است و حدس زدن آن‌ها دشوار باشد. چند عدد را پشت‌سر هم ردیف نکنید. همیشه کلمات عبور پیش‌فرض را تغییر دهید.


    ۳) نرم‌افزار آنتی‌ویروس فراموش نشود
    از نرم‌افزارهای ضدویروس مشهور و معتبر استفاده کنید و همیشه آن‌ها را به‌روز کنید.


    ۴) سیستم‌عامل رایانه را به‌روز نگه دارید
    سیستم‌عامل خود را به طور مرتب به‌روز و تمامی وصله‌های امنیتی عرضه شده توسط شرکت طراح هر سیستم‌عامل را بارگذاری و نصب کنید.


    ۵) مراقب نرم‌افزارهای ضعیف امنیتی باشید
    تا جایی که ممکن است از استفاده از نرم‌افزارهای ضعیف و در معرض حمله خودداری کنید و قابلیت‌های خودکار نامطمئن آن‌ها به خصوص در نرم‌افزارهای ایمیل را از کار بیاندازید.


    ۶) رمزگذاری اطلاعات
    از نرم‌افزارهای رمزگذاری اطلاعات مانند PGP در زمان ارسال ایمیل استفاده کنید. از این نرم‌افزار می‌توانید برای حفاظت از کل هارددیسک نیز استفاده کنید.


    ۷) نصب نرم‌افزارهای شناسایی عوامل نفوذی را فراموش نکنید
    نرم‌افزاری برای شناسایی نرم‌افزارهای مخرب جاسوس روی رایانه خود نصب کنید. حتی بهتر است چندین نرم‌افزار برای این کار نصب کنید. برنامه‌های سازگار با دیگر نرم‌افزارهای مشابه مانند SpyCop انتخاب‌های ایده‌آلی هستند.


    ۸) به دور رایانه خود دیوار آتشین بکشید
    از دیوار آتش (firewall) شخصی استفاده کنید. پیکربندی فایروال خود را به دقت انجام دهید تا از نفوذ به رایانه جلوگیری شود. این فایروال‌ها همچنین مانع وارد آمدن خسارت به شبکه‌ها و سایت‌هایی که به آن‌ها متصل هستید، می‌شوند و قادر به تشخیص ماهیت برنامه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند به شبکه اینترنت متصل شوند.


    ۹) حذف برنامه‌های دسترسی از راه دور
    امکاناتی را که روی رایانه به آن‌ها احتیاج ندارید از کار بیاندازید. به خصوص برنامه‌های کاربردی که دسترسی به رایانه شما را از راه دور ممکن می‌کنند (مانند Remote Desktop، RealVNC و NetBIOS) را حذف یا به اصطلاح disable کنید.


    ۱۰) از امنیت شبکه‌های رایانه‌ای اطمینان حاصل کنید
    در جهت ایمن‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای و به خصوص شبکه‌های بی‌سیم بکوشید. شبکه‌های
    Wi-Fi خانگی را با کلمه عبوری با حداقل ۲۰ کاراکتر ایمن کنید. پیکربندی اتصال لپ‌تاپ خود به شبکه را به گونه‌ای انجام دهید که برقراری ارتباط فقط در حالت Infrastructure اتفاق بیافتد.
    هکرها روزبه‌روز به روش‌های پیچیده‌تری برای سرقت اطلاعات کاربران روی می‌آورند، اما شما با رعایت همین نکات ساده، آسیب‌پذیری سیستم‌های رایانه‌ای خود را به حداقل خواهید رساند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    هيپنوتيزم بي.بي.سي


    .: سوال:

    متأسفانه در ايام پس از انتخابات برخی جوانان به شدت تحت تأثير جنگ روانی بی.بی.سی و ديگر رسانه‌های معاند قرار گرفته بودند و نوعی سر در گمی در تشخيص اين جوانان ميان دوست و دشمن مشاهده می شد. در  مورد عملکرد اين رسانه ها علي الخصوص
    BBC فارسي توضيحاتي را  را مايل بودم ارائه کنيد.
     

    .: پاسخ:

    بی.بی.سی تنها يک رسانه خبر رسانی نيست، بلکه علناً بازوی مديريت افکار عمومی دولت انگلستان می باشد. بودجه سرويس بی.بی.سی در داخل انگلستان از پرداخت الزامی ساليانه برای 'مجوز تلويزيون' توسط شهروندان آن کشور تأمين می شود. اما بودجه بی.بی.سی فارسی که زير مجموعه سرويس جهانی بی.بی.سی (BBC WORLD SERVICE) است، در رديف بودجه مستقيم دستگاه های اطلاعاتی (زير مجموعه بودجه وزارت امور خارجه انگلستان) می باشد.
    لُرد ريث، مؤسس بی.بی.سی در سال 1926 خطاب به اصحاب قدرت می گويد: "شما می توانيد به ما اعتماد کنيد زیرا می دانيد که چندان بی طرف نیستيم"! مدير عامل سرويس جهانی بی.بی.سی در زمان راه اندازی بی.بی.سی فارسی (نايجل چپمن)، در خصوص لزوم اين شبکه می گويد: "ما بايد در مورد نحوه مصرف و استفاده مردم از خبر واقع بين باشيم. ارائه ندادن خدمات تلويزيونی برای مخاطبان فارسی و عرب زبان نظیر بسته بودن دست ما در جنگ برای افکار عمومی می باشد". قابل توجه است که این رسانه به زبانهای دیگری همچون اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، چینی، و ژاپنی، که قطعاً مخاطب بیشتری دارند، سرويس تلويزيونی ارائه ننموده، اما برای کنترل افکار عمومی فارسی و عرب زبانان چنین سرمایه گزاری کرده و اهتمام می ورزد!
    بی.بی.سی با تخصص و تبحر ديرباز در جنگ روانی، و با به کار گيری مبانی کاربردی روانشناسی، مقاصد و منافع خویش را در خبر سازی، گزینش اخبار منعکس شده، انتخاب هدفمند کارشناسان میهمان و تحليل گران خبر، و طرح شبهات در بین اخبار، به مخاطبان خود القا می کند. اين امر تا به آن اندازه با ظرافت و کارشناسی شده انجام می شود، که استفاده از عبارت "هيپنوتيزم شده" در مورد مخاطبانِ مستمر بی.بی.سی چندان اغراق آميز نيست، و در اغلب موارد اين امر را با وجهه ای بی طرفانه و مستقل انجام می دهد.
    نگاه داری مداوم اين وجهه بی طرف برای مخاطبانِ مستمر خود، موجب شده تا رسانه هايی همچون صدای آمريکا که تاکنون به دروغ فاحش و بی پروا عليه نظام جمهوری اسلامی پرداخته اند، برای جذب مخاطب به تکاپو افتاده و در رقابت صريح با بی.بی.سی، هر چند ناموفق، به القای وجهه ای بی طرفانه و عادلانه بپردازند. به عنوان مثال در وقایع پیرامون انتخابات اخیر عدم بی طرفی بی.بی.سی برای بسياری از مخاطبانش مبرهن شد. برای ترميم وجهه در اين سری از مخاطبان، بی.بی.سی اخيراً ادعا داشته که در زمان انقلاب اسلامی در ايران، متّهم به طرفداری از تغيير رژيم شاهنشاهی بوده است! این ادعا از همان رسانه ای است که دستور شروع عملیات آژاکس در کودتای سال 1332 علیه دولت دکتر مصدق را با اعلام رمز عملیات در شبکه رادیویی فارسی خود به اغتشاش گران و دست اندرکاران کودتا ابلاغ کرد. محمد رضا شاه تنها پس از شنیدن این پیام از رادیو بی.بی.سی فرمان عزل مصدق و نصب زاهدی به نخست وزیری را امضاء کرد!
    به ياد می آورم حدود سه سال پيش برنامه چالشی BBC HardTalk در خواست مصاحبه اي با آيت الله هادوی تهرانی ارائه داد. آن زمان ایشان جهت ایراد سخنرانی در چند گردهمایی فرهنگی و علمی به انگلستان دعوت شده بودند. تهيه کننده این برنامه بی.بی.سی طی جلسه اي با اينجانب (به عنوان مسئول هماهنگی برنامه از طرف آيت الله هادوی)، سؤالات طراحی شده و حدود موضوعاتی که قرار بود در برنامه بحث شود را ارائه داد، که روال متداول اين مصاحبه ها می باشد. اما با آغاز برنامه و اجرای آن مسیر دیگری طی شد، و شاهد آن بوديم که موضوع و سؤالات مطروحه با آنچه به ما ارائه داده شده، بسيار متفاوت بود! با اين حرکت غير اخلاقی، هدف غافل گيری و جنگ روانی عليه ما را دنبال می کردند، تا احتمال پيروزی خود را در آن ميدان افزايش دهند.
    در واقعه اخير هجوم رژيم صهيونيستی به مردم بی دفاع غزه، بی.بی.سی به شدت به خبرنگاری جانبدارانه به نفع اسرائيل می پرداخت که مردم و حتی برخی نمايندگان مجلس انگلستان (نمايندگان حزب مخالف دولت) اعتراضات شديد الحنی به بی.بی.سی داشتند. روزنامه نيويورك‌تايمز در این مورد نوشت: "در طول 80 سال گذشته كه بي.بي.سي مخاطبان زيادي در داخل و خارج انگليس داشته است، به ندرت به شدت روزهاي اخير مورد خشم مردم قرار گرفته، که حاصل تصميم اين شبكه خبري در امتناع از پخش برنامه درخواست امدادگران از مردم جهت كمك به مردم غزه می باشد". دان فاستر، يكي از نمايندگان مجلس عوام انگليس از حزب ليبرال دمكرات نيز اقدام بي.‌بي‌.سي را شرم‌آور توصيف كرد. همچنین جان سنتامو، يكي از رهبران كليساي انگليكن انگليس بي.‌بي.‌سي را به جانبداري از رژيم صهيونيستي و زير پا گذاشتن اصل بي طرفي رسانه‌ها متهم كرد. همزمان بی.بی.سی خبرهای متعددی منتشر می کرد که ما متهم به خبرنگاری جانبدارانه عليه اسرائيل هستيم!
    مشارکت 85 در صدی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پيروزی شگرفی برای ملت آگاه ايران بود، و می توانست افق های جديدی از اقتدار در منطقه و دنيا فرا روی ما بگشاید. چنين دستاورد بزرگی قابلیت آن داشت که در مذاکرات هسته اي، مجامع بين المللی، مناسبات ديپلماتيک، روشنگری برای افکار عمومی دنيا، و حتی در صحنه های علمی و آکادميک، برگ برنده اي برای ملت شریف ایران باشد. ادعاهای مبهم تقلب که تا به حال با هیچ ادله مصداقی و مستدل اثبات نشده است، و اتفاقات متعاقب آن، اين فرصت های طلايی ملت ايران را مخدوش کرد، و هيزمی شد در آتش جنگ روانی رسانه هايی همچون بی.بی.سی، که چنين سوژه برای خبرسازی و رسیدن به اهدافشان را فقط در خواب می ديدند! جا دارد کلام گوهر بار امام راحل (ره) را به یاد آوریم که فرمودند هر وقت ديديد دشمنان اسلام از مواضع و عملكرد شما حمايت مي‌كنند در كار خود شك كنيد.
     

     

     

     

     

     

     
      uگزارش روزانه

    پشت پرده سرکوب مسلمانان
    در چین

    ماجرای سرکوب خونین ایالت سین کیانگ چین هفته گذشته از آنجا آغاز شد که جمعیتی ۲۰۰ نفره از چینی تبارهای هان در شهر ارومچی علیه اویغورها راهپیمایی کردند...

    ماجرای سرکوب خونین ایالت سین کیانگ چین هفته گذشته از آنجا آغاز شد که جمعیتی ۲۰۰ نفره از چینی تبارهای هان در شهر ارومچی علیه اویغورها راهپیمایی کردند.
    این راهپیمایی اعتراض اویغورها را برانگیخت که خواستار رعایت عدالت در مورد دو تن از مسلمانان بودند که به اتهامی در زندان به سر می برند. آثاری از درگیری هفته های گذشته نیز بروز کرده بود و باعث شده بود نیروهای امنیتی از برگزاری نماز جمعه در چند شهر جلوگیری کنند.
    وقتی جمعیت مسلمانان معترض در شهر ارومچی به راه افتاد و نیروهای امنیتی نیز با گلوله به سرکوب تظاهرکنندگان پرداختند معلوم بود اویغورها مطالبات برآورده نشده و احساسات سرکوب شده یی داشتند که با شعله ور شدن شهر بروز کرد. اما اینکه چرا نظام حزب کمونیست به این زودی سرکوب خونین را پیشه کرد موضوع قابل توجهی است. چین قرار است تا سال ۲۰۰۷ از امریکا پیشی بگیرد و تا سال ۲۰۵۰ به لحاظ اقتصادی به مرتبه یی برسد که هیچ ملتی در تاریخ بشر به آن دست نیافته است.
    با این حال همین نظام به سرعت در حال تحول از بعضی جهات اجتماعی و سیاسی هنوز در عصر حجر به سر می برد و به قولی برای باز و بسته کردن هر پیچی هنوز به پتک متوسل می شود.نظام های کمونیست در برخورد با بحران های سیاسی امنیتی که به صورت طبیعی در کشور بروز می یابند، از همان اول آخرین راه حل را انتخاب می کنند یعنی سرکوب و گلوله. این همان راهکاری است که چینی ها در برخورد با ناامنی در استان بزرگ، حساس و استراتژیک سین کیانگ اتخاذ کردند.
    ۲۰ سال پیش که تجمع دانشجویان معترض در میدان تیان آن من پکن (میدان صلح آسمانی) برگزار شد مقام های حزب به جای صلح، از آسمان گلوله توپ و فشنگ بر سر دانشجویان ریختند و طی کمتر از یک روز چنان میدان را از کشته ها و خون پاک کردند که گویی دیروز صدها هزار نفر در همین میدان به گلوله بسته نشده اند.
    سال پیش نیز ناآرامی تبت مقام اول حزب را چنان برآشفت که بار دیگر آخرین راه حل را از همان اول به کار بستند.درواقع پس ذهن رهبران حزب که معتقدند ما مرکز عالم هستیم و عالم باید خودش را با ما هماهنگ کند، این اندیشه منحوس ریشه دوانده است که دموکراسی و حکومت مردم تا جایی دموکراسی و حکومت مردم است که نظام سیاسی را تهدید نکند.
    رهبران حزب معتقدند، لازم نیست حزب کمونیست معیارهای دموکراسی و روابط دموکراتیک را رعایت کند، بلکه این دموکراسی است که باید حزب و مقام های رده اول را رعایت کند.مقدمه فوق توضیح کلی آن حادثه یی است که در استان مسلمان نشین یا دگراندیش سین کیانگ رخ داد و اخبار بسیار سانسور شده چینی ها حاکی از آن بود که حداقل ۱۵۰ نفر کشته شده اند.
    وقتی رهبران حزب چنان می اندیشند، سربازان پیاده حزب با چماق، ساطور، میله آهنی و باتوم برقی به خیابان می ریزند تا اعتراضات را آرام کنند. البته با شیوه یی که محکم ترین تبعیت از مرکزیت حزب به نمایش درآید و نیز خانواده های قربانیان نیز از یاد نبرند که اعتراض در نظام حزب کمونیست همواره با زندان و محاکمه ختم نمی شود بلکه گاه به دو شقه شدن توسط ساطور یا فلج شدن در اثر ضربه باتوم برقی می تواند به پایان برسد تا دیگر اعتراضی صورت نگیرد.
    از خشک مغزی رهبران حزب کمونیست همین بس که به مسلمانان اویغور اجازه نمی دادند به صورت انفرادی به سفر حج بروند و برای رفتن به مکه مسلمانان حتماً باید از مجاری دولتی که حزب طراحی کرده، عبور کنند.مقام های حزبی برای مقابله با هویت ملی فرهنگی مسلمانان، مهاجرت سازماندهی شده چینی های هان - یا چینی های غیرمسلمان- را طی یک دهه گذشته تدارک دیده اند. مسلمانان اویغور معتقدند منطقه آنان سهم چندانی از اقتصاد رو به رشد چین نداشته است و مقام های حزب امتیازهای اقتصادی را به کسانی می دهند که تردیدی در وابستگی شان به مقام های حزب کمونیست وجود نداشته باشد. مسلمانان اویغور حدود ۴۰ درصد جمعیت استان سین کیانگ را تشکیل می دهند و شهر ارومچی مرکز این استان در وسط جاده ابریشم به سوی شرق قرار داشته است. قرار داشتن بر سر راه جاده ابریشم و نیز احاطه شدن این استان از سوی کشورهای مسلمان فرهنگ و هویت خاصی را در منطقه جا انداخته است که در سابقه تاریخی چینی ها نهفته است. مقام های حزب معتقدند ضرورتی ندارد کسی در کشور چین ایده یی غیر از کمونیسم داشته باشد و خرده فرهنگ ها و سنت های اقوام تا جایی محترم و مورد ملاحظه اند که خود را براساس مرکزیت حزب تعریف کنند.
    کمونیست ها خود را مرکز عالم می دانند و معتقدند ضرورتی ندارد دنیا بر اساس ملاک های غرب تحولات چین را ببیند یا ارزیابی کند. حزبی ها معتقدند دنیا چین را آن گونه که حزب تشخیص می دهد و توصیه می کند، باید ببیند. بر همین اساس از اول هفته گذشته کلیه خبرنگاران خارجی از کل استان سین کیانگ برچیده شدند و برای ممانعت از خبررسانی پیرامون تحولات چین، اینترنت، تلفن های خارج از کشور و اس ام اس قطع شده و دفتر خبرگزاری های خارجی در منطقه نیز تعطیل شدند.
    برای مدت یک هفته تحولات استان سین کیانگ در صدر همه اخبار قرار داشت، در حالی که شدیدترین سانسور دولتی پیرامون خبررسانی اعمال می شد. با وجود تلاش گسترده یی که برای پنهان نگه داشتن خونریزی هولناک شهر ارومچی به کار گرفته شد، اخبار و تصاویر آن به سراسر جهان مخابره شد. اویغورها معتقدند همواره سرکوب و محدود شده اند تا در گوشه یی از خاک چین زندانی باشند. ظاهراً چینی ها در جریان المپیک سال گذشته به همه دوایر امنیتی دستور داده بودند بیش از هر چیز مراقب مسلمانان اویغور باشند و از رفت و آمد آنان جلوگیری کنند. حتی هتل های پکن موظف بودند داشتن یک مسافر اویغور را گزارش دهند.
    مقام های حزبی در برخورد با جنبش های اجتماعی از ارتباط دادن هر تحولی با عوامل خارج از مرزها و دست های امپریالیسم ابا ندارند. اگر گذار شما به بازارها و فروشگاه های شهرهای بزرگ اروپا افتاده باشد، متوجه می شوید یافتن کالاهای غیرچینی در فروشگاه های پاریس، استکهلم و لندن تقریباً مشکل است. با این حال چینی ها ضمن اینکه حداکثر بهره را از ارتباطات بین المللی می برند تا کالای خود را صادر کنند، برای سرکوب جریان های اجتماعی داخلی همواره غرب را متهم می کنند. در واقع غربی ها برای اینکه سیل کالاهای ساخت چین را خریداری کنند، خوب هستند اما دموکراسی، تکثر، آزادی اقوام، و شفافیت سیاسی که کشورهای اروپایی و امریکا تا حدود زیادی براساس آن اداره می شوند، بد است.
    چینی ها همانند تجربه اتحاد جماهیر شوروی و بسیاری از کشورهای بلوک شرق از تجربه امنیتی خاص ویژه یی نیز بهره می برند. آنها پس از سرکوب هر حادثه اجتماعی نفراتی از دستگیرشدگان را در تلویزیون سراسری این کشور به نمایش می گذارند که اعتراف کنند سازمان های غربی آنها را تجهیز کرده و برای به راه انداختن شورش های کور در خارج دوره دیده اند.
    بیش از یک میلیارد جمعیت چین نیازهای مصنوع حدود سه میلیون جمعیت کره زمین را تامین می کنند، اما از حق مطلع بودن از اخبار جهان محروم هستند. در واقع مقام های حزبی چین مهارت ویژه یی در جهت دادن به اخبار و شامپو کردن ذهن توده های چینی دارند. برای مثال اخبار مربوط به تظاهرات و درگیری های خیابانی ماه گذشته شهرهای ایران در رادیو و تلویزیون دولتی چین سانسور شد و عملاً چینی ها اطلاع نیافتند در ایران چه رخ داد، زیرا مقام های حزب از آن وحشت داشتند تا از تحولات ایران الگوبرداری شود.
    بسیاری از چین شناسان براساس تفاوت درآمد سرانه در چین معتقدند جمعیت بیش از یک میلیاردی این کشور به شهروندان درجه یک، درجه دو و درجه هیچ تقسیم شده اند. طبقه جدیدی در چین کمونیست شکل گرفته است که بیشترین بهره از شکوفایی اقتصادی را به خود اختصاص داده اند و در کنار آنان، میلیون ها چینی وجود دارند که کارفرما فقط متعهد است شکم آنان را سیر کند.
    با این حال رشد و توسعه اقتصادی در چین موجب شکل گرفتن و گسترش طبقه متوسطی شده است که نمی توان مانع فهمیدن آنان شد. به احتمال زیاد نسل جدید چینی ها در کنار گسترش ارتباطات جهانی از ملاک ها و معیارهای رهبران محدودذهن حزب کمونیست فاصله می گیرند. هم اینان به احتمال زیاد نقش بیشتری در صحنه سیاست و حکومت چین برعهده خواهند گرفت و همانند دموکراسی های پیشرفته خواهان تحمل اندیشه ها و ایده ها و تفاوت های فرهنگی خواهند شد. تا آن زمان هیچ کس در این کره خاکی به گلوله بسته شدن اعتراضات دانشجویی ۲۰ سال پیش، سرکوب سال گذشته استان تبت و برخورد خونین نیروهای امنیتی و پلیس با مسلمانان اویغور را تایید نکرد.
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان