به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1101 :: يکشنبه 28 تير 1388

www.mobin-group.com

سرویس های چت، ایمیل و شبکه های اجتماعی، همه یکجا در Digsby

باسلام،
اولا پيشاپيش فرارسيدن عيد مبعث را تبريک مي گم.

این روزها با تعدد سرویس دهنده های چت و ایمیل و نیز با توسعه یافتن شبکه های اجتماعی، بیش از پیش به ابزارهای تجمیع کننده این سرویس ها احساس نیاز می شود.
از سوی دیگر مشکلاتی همچون قیلطرینگ و کنترلینگ پهنای باند، که هر از گاه در ایران با آنها مواجه هستیم، موجب می شود که به ابزارهای واسطه برای ارتباط با سرویس دهنده های مورد علاقه مان نیاز پیدا کنیم.
Digsby ابزار جدیدی نیست، اما اخیراً تغییرات شگرفی را شاهد بوده است. به کمک Digsby شما می توانید ابزارهای چت، ایمیل و شبکه های اجتماعی محبوب را یکجا و در کنار یکدیگر داشته باشید و همزمان از همه آنها بهره ببرید.
در دیگزبای شما می توانید اکانتهای AIM، MSN، Yahoo، Gtalk، ICQ، Jabber و حتی Facebook Chat را برای چت کردن با دوستان تان یکجا جمع کنید. همچنین می توانید از ایمیلهایی که در Gmail، Yahoo Mail، Hotmail و هر سرویس ایمیل دیگری که از POP mail یا Imap پشتیبانی می کند، مطلع شوید.
در کنار همه اینها دیگزبای به شما اجازه می دهد تا از وضعیت دوستان تان در شبکه های اجتماعی محبوبی چون Twitter، Facebook، MySpace و LinkdIN نیز مطلع باشید.
از امتیازات ویژه دیگزبای در شرایط فعلی این است که شما را از بازی های هر از گاهی سرویس دهنده هایی چون Yahoo Messenger رها می کند و از این طریق براحتی می توانید در هر زمانی با آی دی یاهویتان آنلاین شوید.
همچنین برای توئیت کردن و پیگیری استاتوسهای دوستان تان در فیس بوک دیگر نیازی به دور زدن قیلطرینگ نخواهید داشت.
در حال حاضر کلاینت دیگزبای فقط برای سیستم عامل Windows موجود است، اما قول داده اند که بزودی کلاینتهای Linux و Mac را هم عرضه کنند. اگر از این سیستم عامل ها استفاده می کنید، اینجا ایمیل تان را وارد کنید تا به محض عرضه شما را مطلع کنند.
در هنگام دانلود کردن حواستان باشد که این نسخه ـ که حدود ۱۵mg حجم دارد ـ را دانلود کنید تا براحتی بتوانید از آن برای دفعات بعد هم بهره ببرید!



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • طلوع انديشه: ويژه نامه تبيان بمناسبت عيد مبعث
  • زندگي در لاس وگاس به روايت تصوير
  • تصاوير ديدني از يک خانه سوپر لوکس!
  • جستجو در کتابخانه ملي انگلستان بصورت آنلاين
  • جومونگ به ايران مي آيد
  • معرفي و دانلود فيلم : چشم عقاب
  • مستند ديدني کانال ديسکاوري در مورد جهارن در 50 سال بعد
  • دانلود انيميشن : Unstable Fables: Goldilocks & 3 Bears Show
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای ایرج (حسین خواجه امیری) با نام سنگ صبور
  • کنسرت مشهور Moonwalker مايکل جکسون
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای علی لهراسبی با نام خونه ی فیروزه ای
  • پخش فایل های صوتی و تصویری K-Lite Codec Pack 5.0.0 Full
  • Splus Fake Caller 1.1 نرم افزاری برای تماس جعلی!
  • بازی بينهايت جذاب Fab Fashion
  • حديثي درباره بعثت پيامير مکرم اسلام
  • نیما و نیشام
  • امیرکبیر گریست
  • مقتول: وبلاگ‌نویسی، قاتل: لایف استریمنیگ؛ گشایش یک پرونده
  • خيانت مطبوع
  • آرش حجازی: چرا در آن روز (جان باختن ندا) در آنجا حضور داشتم؟
  • راهکار های عملی
  • از "اوباما 2008" تا "موسوي 2009"
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Caribbean Travel & Life
  • هارد پرتاپل ضد ضربه هیتاچی
  • تلوزیون چه چیز با حالی است!
  • 10 روش براي افزايش رضايت از زندگي
  • با 25 روش خانه خود را دلنشين تر نمائيد
  • جوان‌سازی پوست صورت و گردن
  • پاهایی سالم و شاداب
  • چند هشدار در انتخاب همسر
  • LED؛ اهرم بازار LCD
  • حضرت محمد(ص) قبل از بعثت پيرو چه دينى بود؟
  • پخش ده فیلم در روز عید مبعث از تلویزیون
  • صريح با آقاي هاشمي
  • و ...
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

زندگي در لاس وگاس به روايت تصوير
طلوع انديشه: ويژه نامه تبيان بمناسبت عيد مبعث

ياران وحي: ويژه نامه راسخون بمناسبت عيد مبعث

14 دوچرخه مدرن
دانشمندانی که توییت می‌کنند
یک سایت خوب
بزرگ شده با هري پاتر!
فیلم پخش نشده از مراسم لاک و مهر وصیت نامه امام
باز هم مجسمه شني! بازهم خلاقانه و ديدني!
تصاوير ديدني از يک خانه سوپر لوکس!
تور ویژه بانوان برای اولین بار،فقط بانوان 
خودمونیم باید خوش بگذره!
جستجو در کتابخانه ملي انگلستان بصورت آنلاين
امکاني بسيار به دردبخور براي محققان
جالب ترين بالشهايي که ديده ايد!

 

 

www.mobin-group.com

جومونگ به ايران مي آيد

سانگ ایل گوک (جومونگ) بازیگر معروف کره‌یی که در سریال پربیننده «افسانه جومونگ» بازی می‌کند به دعوت شرکت گلدیران نماینده انحصاری لوازم صوتی ـ تصویری و خانگی آل جی در ایران به زودی میهمان ایرانیان خواهد بود.
روابط عمومی شرکت گلدیران به ایسنا اعلام کرد که گلدیران با توجه به علاقه‌ی بسیار زیاد مردم ایران به مجموعه تلویزیونی «افسانه جومونگ» و در راستای سیاست‌های فرهنگی شرکت ال جی در خصوص تبادل فرهنگی فی مابین دو کشور از گوک در مقام سفیر ال جی برای سفر به ایران دعوت به عمل آورده است.
«افسانه‌ی جومونگ» را کیم‌گوم هونگ ولی جوهوان درسال 2006 کارگردانی کرده‌اند. این سریال حماسی رزمی محصول شبکه‌ی MBC کره‌ی جنوبی است و دراین کشور تصویربرداری شده است. «افسانه‌ی جومونگ» در 81 قسمت ساخته شده است.
این سریال داستان جومونگ موسس امپراتوری گوگوریو در 37 سال قبل از میلاد مسیح است.او پسر ژنرال« هائه موسو» و «بانو یوهوا»بود .پادشاه «گوم وا» سرپرستی جومانگ و مادرش را پس از قتل پدر جومانگ برعهده گرفت که گمان می‌رفت به دست سلسله «هان» به قتل رسیده است.«سوه ساه نو» دختر یک بازرگان بود که به جومانگ در تحقق رویایش در جهت بنیانگذاری یک کشور جدید کمک کرد و بعدها همسر دوم او شد.

بانوان اول فرانسه و بريتانيا جدا شام خوردند

"کارلا برونی" همسر "نیکلا سارکوزی" رییس جمهور فرانسه و "سارا براون" همسر "گوردون براون" نخست وزیر بریتانیا روز پنجشنبه بعد از ظهر در یکی از رستوران های حومه شهر "آکویلا" غذا صرف کردند.
به گزارش «ریا نووستی» از رسانه های گروهی محلی، آنطور که مشخص شد دو بانوی اول کشورهای فرانسه بریتانیا به طور اتفاقی یک رستوران را برای صرف شام انتخاب کرده بودند اما در دو سالن مختلف مشغول صرف غذا شدند و سارا براون به همراه پنج نفر از همراهانش در حدود ساعت 11 شب رستوران را ترک گفتند.
برونی که به اتفاق خواهر و سه نفر از دوستانش به این رستوران رفته بود، ترجیح داد که منتظر نیکلا سارکوزی همسر خود بماند.
سارکوزی و برونی رستوران را در حدود ساعت 12 نیمه شب در میان تشویق حضار و مشتریان ترک گفته و با بسیاری از مردم این شهر آکویلا عکس یادگاری گرفتند.

فیلم تازه هری پاتر با استقبال بی سابقه روبرو شد

شرکت وارنر برادرز اعلام کرده است که 'هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل' تازه ترین فیلم از مجموعه هری پاتر ، در اولین روز پخش حدود صد میلیون دلار فروش کرده است.
این ششمین فیلم از مجموعه تخیلی هری پاتر است که روز چهارشنبه 17 ژوئیه در بیست کشور جهان اکران شد. به خصوص در بریتانیا این فیلم با استقبال خوبی روبرو شد و 7 میلیون و ششصد هزار دلار فروش کرد.
تنها فیلمی که در آمریکای شمالی بیشتر از هری پاتر فروش کرده، فیلم ترانسفورمر است که در روز اول پحش 62 میلیون دلار فروش کرد.
ورونیکا کوان روبینک رئیس بخش توزیع بین المللی وارنر برادرز گفت: " حضور چشمگیر تماشاچیان در گیشه سینماها نشان می دهد که داستان های جی کی رولینگ تا چه حد در سطح جهان محبوب است."
او در ادامه گفت که ما این فروش بی سابقه را مدیون استقبال طرفدارانی هستیم که در صف ها می ایستند تا اولین نفری باشند که هری پاتر را می بینند.
جی کی رولینگ، خالق هری پاتر، اولین کتاب پرفروشش را درباره پسرک جادوگری به نام هری در سال 1997 منتشر کرد.
پس از انتشار اولین کتاب خانم رولینگ یعنی 'هری پاتر و سنگ جادو'، این سری کتاب دنیا را مسحور خود کرد.
رشته کتابهای هری پاتر بیش از 400 میلیون نسخه فروش داشت و به 67 زبان ترجمه شد.

سليمي‌نمين: احمدي نژاد به احترام مردم
در انتصاب مشايي تجديد نظر كند

عباس سليمي‌نمين رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران طي يادداشتي با عنوان "جناب رئيس‌جمهور؛ يكبار با هم مرور كنيم " به بررسي موضوع انتصاب اسفنديار رحيم‌مشايي به عنوان معاون اول رئيس‌جمهور در دولت دهم پرداخته است.
متن يادداشت عباس سليمي‌نمين كه در اختيار خبرگزاري فارس قرار گرفته به شرح ذيل است:
وعده تغيير و تحول در اعضاي كابينه دهم كه در اولين گفت‌وگوي تلويزيوني رياست جمهوري با مردم بعد از انتخابات 22 خرداد مطرح شد، شريني و حلاوت بسيار گذرا داشت.
دستكم انتظار عمومي اين بود كه افراد نالايقي همچون آقايان مشايي، رحيمي و كردان به طور كلي از دستگاه دولت كنار گذاشته شوند. اما متأسفانه نه تنها به اين مطالبه بحق پاسخ درخوري داده نشد بلكه با ارتقاي جايگاه آقاي مشايي در اولين گام انتصابات نوعي بي‌توجهي به راي‌دهندگان را شاهديم.
بروز چنين مظاهري از خودبيني و گذشتن با بي‌اعتنايي از كنار نظرات آحاد جامعه و افكار عمومي، يادآوري نكاتي را خدمت رياست محترم جمهوري ضروري مي‌سازد:
الف: در انتخابات معاونان و مشاوران، تمايلات و گرايش‌هاي رئيس‌جمهور فارغ از هرگونه ملاحظه و تعامل با ديگر بخش‌ها و نهادهاي قدرت چون مجلس ظاهر مي‌شود. بنابراين در صورت گزينش افراد نالايق و پرحاشيه، توجيهاتي همچون سهم‌خواهي ديگران مسموع نخواهد بود.
ب: قريب به 90 درصد از كساني كه به آقاي احمدي‌نژاد راي دادند از وجود پديده‌هاي ناسازگار با اصولگرايي در كنار ايشان ناخرسند بودند و به صراحت در جلسات حضوري و در رسانه‌ها عدم رضايت خود را ابراز مي‌داشتند.
ناديده گرفتن اين حجم از انتقاد و پافشاري بر امري خطا، با وعده مطروحه در اولين گفت‌وگوي تلويزيوني به هيچ وجه سنخيت ندارد و آن را بايد نوعي حركت بر فراز ابرها تلقي كرد. بويژه اينكه در چينش جديد معاونان، هم بنوعي پست قديم براي آقاي مشايي محفوظ داشته شده و هم به پاس ناتواني‌هاي مديريتي و سياسي خود راتقاء جايگاه يافته است.
ج: آقاي رئيس‌جمهور نبايد تصور كنند چون مردم در برابر جرياناتي قرار دارند كه به هيچ وجه به چرخش قدرت اجرايي اعتقاد ندارد، در جاده‌اي يكسويه قرار گرفته‌اند. ترجيح آقاي احمدي‌نژاد بر "طالبان مادام‌العمر قدرت اجرايي " بدين معنا نيست كه مردم بر ضعف‌هاي ايشان چشم مي‌پوشند و آنها را ناديده مي‌گيرند.
د: اصولگرايي داراي شاخصه‌هايي است كه حل همه مشكلات جامعه بشري در گروه پايبندي به آنهاست. توجه ملت ايران به اين مهم، هزينه‌ها و دستاوردهايي را بدنبال داشته است. نبايد به گونه‌اي عمل شود كه هزينه اصولگرايي بر ملت سنگين‌تر گردد. بنابراين با چنين استدلالي كه مردم ما به هر بهايي اصول و ارزشها را رها نخواهد ساخت، نبايد از كنار ضعف‌ها بسهولت گذشت.
ه‍: براي رئيس‌جمهور و كشور هزينه برگشتن از چنين حكم و تصميمي به مراتب كمتر از پافشاري بر آن است. محل ترديد بودن همسويي آقاي مشايي با راهبردهاي سياسي و روز نظام، عدم مقبوليت اجتماعي و مذهب وي به ويژه در ميان صاحبنظران و حاشيه‌ساز بودن شديد مشاراليه از جمله مواردي است كه منطقا ما را مي‌بايست به برگشتن از چنين انتصابي سوق دهد.
و: انتخابات اخير ثابت كرد كه اطرافيان رياست جمهوري تا چه ميزان در زمينه سازماندهي و تشكيلاتي داراي ضعف‌اند. زماني كه ملت سازمان وسيع و گسترده جريان تماميت خواه را كه چهره خود را پشت كانديداهاي رقيب آقاي احمدي‌نژاد پنهان ساخته بود، ديد با تمام توان به ميدان آمد. با چنين ايثار و فداكاري، كاستي‌هاي مردان رئيس جمهور برطرف شد. قدرداني از چنين ملتي ايجاب مي‌كند تا برخي روابط را بر مصالح برتري نبخشيم.
ز: برخي ادعاهاي شاذ پيرامون ارادت به حضرت ولي عصر(عچ) كه متاسفانه در حكم انتصاب آقاي مشايي به آن اشاره شده است، نبايد پوششي براي نديدن ضعف‌ها و عملكردهاي پرهزينه مشاراليه قرار گيرد.
در پايان گفتني است كه حتي اگر رئيس جمهور حساسيت بحق جامعه نسبت به آقاي مشايي را وارد هم نداند، شايسته اين بود كه از باب احترام به افكار عمومي از صدور اين حكم اجتناب مي‌ورزيد.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

چشم عقاب
Eagle Eye

کارگردان: دي. جي. کاروزو. فيلمنامه: جان گلن، تراويس رايت، هيلاري سيتز، دان مک درموت بر اساس داستاني از ‏دان مک درموت. موسيقي: برايان تيلر. مدير فيلمبرداري: داريوس ولسکي. تدوين: جيم پيج. طراح صحنه: تامس ئي. ‏سندرز. بازيگران: شيا لبئوف[جري شاو]، ميشله موناهان[ريچل هولمن]، روزاريو داوسون[زوئي پرز]، مايکل ‏چيکليس[وزرير دفاع کاليستر]، آنتوني مکي[سرهنگ ويليام بومن]، ايتن امبري[مامور توبي گرانت]، بيل باب ‏تورنتون[مامور تامس مورگان]، آنتوني عزيزي[رنيم خاليد]، کامرون بويس[سام هولمن]. 118 دقيقه. محصول 2008 ‏آمريکا. ‏
جري شاو بعد از شرکت در مراسم تدفين برادر دوقلو و موفق ايتن، به خانه بازمي گردد و آپارتمان کوچکش را پر از ‏سلاح هاي پيشرفته و مواد منفجره مي يابد. همزمان تلفني از زني ناشناس دريافت مي کند که به او اطلاع مي دهد تا 30 ‏ثانيه ديگر ‏FBI‏ او را دستگير خواهد کرد و بايد بگريزد. جري بعد از اين هشدار دستگير و توسط مامور تامس مورگان ‏بازجويي مي شود. مورگان و بعدها مامور زوئي پرز از دفتر ويژه تحقيقات نيروي هوايي او را متهم به شرکت در ‏فعاليت هاي تروريستي مي کنند. جري که گيج شده، دقايقي بعد بار ديگر تلفني از زن ناشناس دريافت مي کند که اين بار ‏او را از چنگ ماموران فراري مي دهد. جري در طول فرار با مادري مجرد به نام ريچل هولمن برخورد مي کند که ‏همچون او توسط تلفن هاي تهديد آميز زن ناشناس مبني بر کشتن پسرش سام -که در راه اجراي رستيالي در واشنگتن ‏است- به اين معرکه کشانيده شده است. آن دو مي کوشند از اجراي دستورات زن ناشناس شانه خالي کنند، اما تهديد هاي ‏زن از يک سو و تحت تعقيب بودن از سوي ماموران؛ جري و ريچل را وادار مي کند تا به سوي واشنگتن به راه بيفتند. ‏اما غافل از اينکه دستورات زن ناشناس آنها را به سوي ترور سياست مداري برجسته رهنمون خواهد کرد...‏

چرا بايد ديد؟
دانيل جان کاروزو جونيور متولد 1965 نورواک، کانکتيکات است. وقتي به غرب آمريکا رفت مي خواست تنيس باز ‏شود، اما سر از رشته تهيه کنندگي براي تلويزيون در دانشگاه پپردين در آورد. شانس يارش بود و به کمپاني ديزني راه ‏يافت و بعدها توسط جان بدهام و راب کوهن به دستياري برگزيده شد. ساخت اپيزودهايي از سريال هاي موفق مانند ‏The Shield، ‏Over There، ‏Smallville، ‏Dark Angel‏ و ‏VR.5‎‏ و سپس ساخت فيلم کوتاه ‏Cyclops, Baby‏ ‏راه را براي کارگرداني اولين فيلم بلند وي در 2002 با نام درياچه نمک هموار ساخت. درياچه نمک توفيق تجاري ‏درخشاني کسب نکرد، اما گرفتن جان ها با شرکت آنجلينا جولي و دو نفر آدم پولکي با شرکت آل پاچينو قدرت پول ‏سازي وي را اثبات کرد. کار قبلي وي مزاحمت با شرکت شيا لئبوف- که آن زمان ناشناس بود- اولين توفيق بزرگ مالي ‏اش بود و اينک قرار است با همان بازيگر که کم و بيش شهرتي نيز به زده، آن را تکرار کند.‏
فيلم مضموني آشنا دارد که در گونه علمي تخيلي يکي از تم هاي اصلي شمرده مي شود يعني طغيان يا نافرماني ماشين ‏در برابر انسان. البته اين بار ماشين دليل بسيار موجهي در آغاز براي اين نافرماني دارد، انسان از توصيه صريح و ‏درست او استفاده نکرده و جان انسان هاي بيگناه ديگري را مي ستاند. تا اينجاي قصه که نوعي تقبيح فعاليت هاي ضد ‏تروريستي آمريکا است که خشک و تر را با هم مي سوزاند و به نظر مي رسد که ماشين-در اينجا آريا معروف به ايگل ‏آي يادآور هال 2000 فيلم اديسه فضايي کوبريک- محق است. اما زماني که ماشين-تقريباً بلافاصله- مانند سازندگانش ‏براي اثبات حقانيت خود به همان راه هايي شبيه روش سازندگانش متوسل مي شود همه چيز تبديل به يک قصه متوسط ‏از تئوري توطئه در تلفيق با گونه علمي تخيلي مي شود. چيزي مثل شبکه که اين بار توسط آدم ها کنترل نمي شود. البته ‏با توجه به حال و هواي زن ستيزانه موجود در دنياي غرب اين يکي دستگاه هم وجوهي زنانه و غير قابل انعطاف دارد ‏و جولين مور صدايش را به آن قرض داده است. ‏
چشم عقاب در نگاهي کلي يک فيلم کليشه اي است: جواني از زير کار دررو پس از تبديل شدن به متهم اشتباهي براي ‏پاک کردن نامش مي کوشد و در پايان دل دختري را هم به دست مي آورد. چيزي مثل مردي که زياد مي دانست که ‏نقطه اوجش نيز مانند آن در يک کنسرت مي گذرد. البته تمام اين کليشه ها –که امروزه مي شود کهن الگو هم نام داد- ‏قرار است در قالب داستاني به روز با بودجه اي 105 ميليون دلاري محصولي از اسپيلبرگ باشد براي سرگرم کردن ‏نوجوان ها، که هست. يعني هدف اصلي سازندگانش همين است و اندکي قدرت نمايي تکنولوژيک که اين بار نتوانسته ‏حتي دوستداران کودک نابغه هاليوود را وادار به مداحي کند. راجر ايبرت پس از دادن دو ستاره مي نويسد: لغت ‏مضحک براي توصيف فيلم بسيار ملايم است. فيلم حاوي يک لحظه معقول بعد از سکانس افتتاحيه نيست. ايگل آي حمله ‏به اطلاعات نيست، بلکه حمله به شعور است.‏
شخصاً فيلم را با وجود جلوه هاي چشمگير بصري خسته کننده يافتم و پر سر و صدا که چند باري در ميانه راه کسالت ‏آور هم شد. فيلم نتوانسته در دو هفته اول نمايش خود بيش از 54 ميليون دلار به دست آورد و بعيد است که بتواند به رقم ‏قابل توجهي در حد بودجه اش نزديک شود. يکي از دلايل عمده اين نا موفق بودن در کنار موارد بالا، ناهمگوني ميان ‏دو ستاره اول فيلم است. ميشله موناهان را با يک من سريش هم نمي شود به لبئوف چسباند و احمقانه ترين صحنه فيلم ‏نيز بوسه زورکي پاياني اين دو نفر است. با اين حال اگر وقت و پول اضافي داريد مي توانيد به پاي اين بي جان ترين ‏اکشن پاييز تلف کنيد!‏
ژانر: اکشن، رازآميز، مهيج. ‏


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part1.rar  
Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part2.rar 
Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part3.rar 
Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part4.rar 
Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part5.rar 
Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part6.rar 
Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part7.rar 
Eagle.Eye_2008_DvDrip-aXXo.en.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Discovery Channel – 2057 

مستند ديدني کانال ديسکاوري در مورد جهارن در 50 سال بعد
 يعني سال 2057
 

What would you see and experience if the clocks rolled forward 50 years? In a unique blend of drama and science, this three-part series shows you the world of tomorrow. Will we have flying cars? Will advances in medicine help us stay young forever? What about “printing” custom-made vital organs? What will our cities look like? What will tomorrow’s wars be about? Will we have robots helping around the house? Will solar power be the new oil?
Supported by the world’s leading scientists and research institutes, we embark on a quest to answer some of society’s most fundamental questions and reveal the dramas of tomorrow’s world along the way. State-of-the-art computer graphics in combination with a dynamic story line will create a world usually only seen in feature films, but with the accuracy and relevance of a documentary. This series is all about opening the window of our future based on science fact, not science fiction.
body

The Body
Flying ambulances? Intelligent clothing? Custom-built organs from scratch? Robotic surgery? Learn about today’s medical breakthroughs that will extend our lives in 50 years.
city

The City
Cars without drivers? Humanoid robots in every household? Cyber-hacking? Intelligent camera surveillance systems? Learn about today’s scientific advances that will shape our networked cities of tomorrow
world

The World
An invisible soldier? A space elevator to the stars? Transmit the inventory of the Library of Congress via laser beam in seconds? What are the real fuel sources of the future? Learn about technological quantum leaps that will shape our planet in 50 years.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Unstable Fables: Goldilocks & 3 Bears Show


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

aaf-gold3b.part1.rar
aaf-gold3b.part2.rar
aaf-gold3b.part3.rar
aaf-gold3b.part4.rar
aaf-gold3b.part5.rar
aaf-gold3b.part6.rar
aaf-gold3b.part7.rar
aaf-gold3b.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

سنگ صبور
باصداي ايرج (حسين خواجه اميري)

آلبوم جدید و بسیار زیبای ایرج (حسین خواجه امیری) با نام سنگ صبور

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دانلود کنسرت

Michael Jackson Moonwalker (1988)

کنسرت مشهور Moonwalker مايکل جکسون

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 
 

تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای علی لهراسبی
با نام خونه ی فیروزه ای

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

پخش فایل های صوتی و تصویری
K-Lite Codec Pack 5.0.0 Full


حتماً برای شما نیز پیش آمده که پس از دانلود فیلم و یا کلیپ تصویری از اینترنت، Player های موجود در سیستم قادر به پخش کردن آن کلیپ نبوده و یا به صورت ناقص آن را پخش می کنند (مثلاً صدای کلیپ پخش می شود ولی تصویری آن نمایش داده نمی شود! ) این مشکل به خاطر نصب نبودن Codec مناسب برای پخش این کلیپ های تصویری بر روی ویندوز شما می باشد. امّا Codec چیست ؟ كلمه Codec به معنای COmpressor/DECompressor ( فشرده ساز / باز كننده فشردگی ) است : یعنی یك روتین نرم افزاری كه ویدئوی خام آماده ذخیره سازی را فشرده كرده و سپس آن را جهت اجرا بر روی كامپیوتر از فشردگی خارج می نماید. K-Lite Codec Pack مجموعه ای از Codec های لازم برای پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری می باشد، به طوری که پس از نصب این مجموعه می توانید اکثر کلیپ های صوتی و تصویری (WMA, AAC, AC۳, M۴A, MP۲, OGG, DivX, AVI, WMV, RM, MOV, MP۴) را در سیستم خود اجرا (پخش) کنید. این مجموعه در هنگام نصب، همچنین یک Media Player Classic نصب می کند که می توانید به جای تمامی Player های موجود در سیستم از این Player برای پخش فایل های صوتی و تصویری خود استفاده کنید. شما با نصب K-Lite Codec Pack در ویندوز می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند JetAudio و Windows Media Player تمام فرمت های موجود را پخش کنید در این حالت برای پخش فایلهای RM و RAM دیگر نیاز به نصب RealPlayer ندارید و یا برای پخش فایلهای MOV نیاز به نصب Quick Time ندارید. برای پخش DVD و SVCD نیاز به نصب پلاگین یا برنامه ای مانند PowerDVD ندارید و ...

قابلیت های کلیدی نرم افزار K-Lite Codec Pack 5.0.0 Full:
- توانایی پخش 99% از انواع فرمت های صوتی و تصویری
- به روز بودن Codec ها
- حجم کم و سبک بودن Player
- نمایش زیرنویس
- و ...


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 20 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Splus Fake Caller 1.1
نرم افزاری برای تماس جعلی!

تا به حال شده که در جمعی از دوستان خود بوده باشید و آرزو می کردید برای فرار از مهلکه و دور شدن از جمع ، یک نفر همین الان به شما زنگ بزنه ؟
شاید در چنین مواردی با یکی از دوستانتان هماهنگ می کنید که در فلان ساعت به من زنگ بزن … اما این راه حل همیشه جوابگو نیست و مشکلات خاص خودش را دارد .
نرم افزار Splus Fake Caller یک نرم افزار جالب برای گوشیهای سیمبیان نسخه سوم است که با استفاده از آن می توانید یک تماس جعلی داشته باشید …
می پرسید چگونه ؟
خیلی راحت … پس از نصب و اجرای نرم افزار زمان دقیقی را معین می کنید تا از یک شماره خاص به گوشی شما زنگ زده شود !
کافی است زمان مورد نظر خود را وارد و شماره ای را که قصد دارید بر روی صفحه نماش گوشی نمایش داده شود (انگار که او به شما زنگ زده است)‌ را تعیین کنید و یا اسم مورد نظر خود را تایپ کنید ….
همه چی آماده است … گوشی را در جیب خود بگذارید … سر زمان تعیین شده گوشی شما به صدا در خواهد آمد و می توانید پاسخگوی تماس جعلی خود باشید !
نکته قابل توجه اینکه این قابلیت هیچ ارتباطی به سیم کارت ندارد و در واقع اصلا تماسی برقرار نمی شودو لذا هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت بلکه نرم افزار به صورت جعلی زنگ خوردن یک تماس را برای شما به ارمغان می آورد .
استفاده های مفید زیادی می توانید از نرم افزار Splus Fake Caller کنید … مثلا فرض کنید در مسافرت و در جنگل هستید و در جایی که موبایل هیچ کدام از دوستانتان آنتن نمی دهد … خوب می توانید دست به کار شوید و یک تماس جعلی برای خود دست و پا کنید … حتما دوستانتان از به صدا در آمدن زنگ گوشی شما تعجب خواهند کرد و شما هم می توانید کلی تعریف و تمجید از مدل گوشی خود کنید که حتی در جایی که هیچ تلفن همراهی آنتن نمی دهد گوشی شما آنتن می دهد .
و صدها فکر و ایده دیگر که حتما خودتون بهتر از من می دونید …
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی بينهايت جذاب
Fab Fashion

يک بازي جذاب ديگر براي عاشقان فشن!


لينک دانلود (حجم فايل حدود 40 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حديثي درباره بعثت پيامير مکرم اسلام

پيشوي دهم ما حضرت امام هادي (عليه السلام) مى‏ فرمايد:

«هنگامي كه محمد (صلي الله عليه و آله) ترك تجارت شام گفت و آنچه خدا از آن راه به وي بخشيده بودبه مستمندان بخشيد، هر روز به كوه حراء مى‏رفت و از فراز آن به آثار رحمت پروردگار مى‏نگريست، و شگفتى‏هي رحمت و بدايع حكمت الهي را مورد مطالعه قرار مى‏داد.
به اطراف آسمان‏ها نظر مى‏دوخت، و كرانه‏هي زمينو درياها و دره‏ها و دشت‏ها و بيابان‏ها را از نظر مى‏گذرانيد، و از مشاهده آن همه آثار قدرت و رحمت الهي، درس عبرت مى‏آموخت.
ازآنچه مى‏ديد، به ياد عظمت‏خدي آفريننده مى‏افتاد. آن گاه با روشن بيني خاصي به عبادت خداوند اشتغال مى‏وزيد. چون به سن چهل سالگي رسيد خداوند نظر به قلبوي نمود، دل او را بهترين و روشنترين و نرمترين دلها يافت.
در آن لحظه خداوند فرمان داد درهي آسمان‏ها گشوده گردد. محمد (صلي الله عليه و آله) از آنجا به آسمان‏ها مى‏نگريست، سپس خدا به فرشتگان امر كرد فرود آيند، و آنها نيز فرود آمدند، و محمد (صلي الله عليه و آله) آنها را مى‏ديد. خداوند رحمت و توجه مخصوص خود را از اعماق آسمان‏ها به سر محمد (صلي الله عليه و آله) و چهره او معطوف داشت.
در آن لحظه محمد (صلي الله عليه و آله) به جبرئيل كه در هاله‏ي از نور قرار داشت نظر دوخت. جبرئيل به سوي او آمد و بازوي او را گرفت و سخت تكان داد و گفت: ي محمد! بخوان. گفت چه بخوانم؟ «ما اقرا»؟
جبرئيل گفت: «نام خدايت را بخوان كه جهان و جهانيان را آفريد. خدائي كه انسان را از ماده پست آفريد (نطفه). بخوان كه خدايت بزرگ است. خدائي كه با قلم دانش آموخت و به انسان چيزهائي ياد داد كه نمى‏دانست‏». پيك وحي، رسالت‏خود را به انجام رسانيد، و به آسمان‏ها بالا رفت. محمد (صلي الله عليه و آله) نيز از كوه فرود آمد. از مشاهده عظمت و جلال خداوند و آنچه به وسيله وحي ديده بود كه از شكوه و عظمت ذات حق حكايت مى‏كرد،بى‏هوش شد، و دچار تب گرديد.
از اين كه مبادا قريش و مردم مكه نبوت او را تكذيب كنند، و به جنون و تماس با شيطان نسبت دهند، نخست هراسان بود. او ازروز نخست‏خردمندترين بندگان خدا و بزرگترين آنها بود. هيچ چيز مانند شيطان و كارهي ديوانگان و گفتار آنان را زشت نمى‏دانست.
در اين وقت‏خداوند اراده كرد به وي نيروي بيشتري عطا كند، و به دلش قدرت بخشد. بدين منظور كوه‏ها و صخره‏ها و سنگلاخها رار بري او به سخن در آورد. به طوري كه به هر كدام مى‏رسيد، ادي احترام مى‏كرد. و مى‏گفت: السلام عليك يا حبيب الله! السلام عليك يا ولي الله! السلام عليك يا رسول الله! ي حبيب خدا مژده باد كه خداوند تو را از همه مخلوقات خود، آنها كه پيش از تو بوده‏اند، و آنها كه بعدها مى‏آيند برتر و زيباتر و پرشكوه‏تر و گرامى‏تر گردانيده است.
از اين كه مبادا قريش تو را به جنون نسبت دهند، هراسي به دل راه مده. زيرا بزرگ كسي است كه خداوند جهان به وي بزرگي بخشد، و گرامي بدارد! بنابراين از تكذيب قريش و سركشان عرب ناراحت مباش كه عنقريب خدايت تو را به عالى‏ترين مقام خواهد رسانيد، و بالاترين درجه را به تو خواهد داد.
پس از آن نيز پيروانت به وسيله جانشين تو علي بن ابيطالب (عليه السلام) ازنعمت وصول به دين حق برخوردار خواهند شد، و شادمان مى‏گردند. دانش‏هي تو به وسيله دروازه شهرستان حكمت و دانشت علي بن ابيطالب در ميان بندگان و شهرها و كشورها منتشر مى‏گردد.
به زودي ديدگانت به وجود دخترت فاطمه (سلام الله عليها) روشن مى‏شود، و از وي و همسرش علي، حسن و حسين كه سروران بهشتيان خواهند بود، پديد مى‏آيند.
عنقريب دين تو در نقاط جهان گشترش مى‏يابد. دوستان تو و برادرت علي پاداش بزرگي خواهند يافت. لوي حمد را به دست تو مى‏دهيم، و تو آن را به برادرت علي مى‏سپاري. پرچمي كه در سري ديگر همه پيغمبران و صديقان و شهيدان در زير آن گرد مى‏آيند، و علي تا درون بهشت پرنعمت فرمانده آنها خواهد بود.
من در پيش خود گفتم: «خدايا! اين علي بن ابيطالب كه او را به من وعده مى‏دهي كيست؟ آيا او پسر عم من است؟ ندا رسيد ي محمد! آري، اين علي بن ابيطالب برگزيده من است كه به وسيله او اين دين را پايدار مى‏گردانم، و بعد از تو برهمه پيروانت برتري خواهد داشت.

بحار الانوار  - ج 18 ص 205 و ج 17 ص 309 چاپ جديد

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شباهت امام عصر (عج) به پیامبران: شباهت به یعقوب(ع)

یعقوب(ع)؛ خداوند پس از مدتی طولانی، پراکندگی او را جمع فرمود و فراهم آورد. قائم(عج) نیز، خداوند پریشانی و پراکندگی او را پس از مدتی درازتر جمع خواهد ساخت.
یعقوب(ع) برای یوسف آن قدر گریست که چشمانش از اندوه سفید شد در حالی که خشم خود را فرو می برد. (1) قائم(عج) نیز برای جدش حسین (ع) گریسته و می گرید و در زیارت ناحیه فرموده است:«و لأبکین علیک بدل الدموع دما»؛ به جای اشک بر تو خون می گریم.(2)
یعقوب(ع) منتظر فرج بود و می گفت:«لا تیأسوا من روح ا... إنه لا ییأس من رَوح ا... إلا القوم الکافرون»(3)؛ از رحمت خداوند نا امید نشوید که همانا کسی، جز گروه کافران از رحمت خداوند مأیوس نشود.
قائم(عج) نیز منتظر فرج است، چنان که روایات شاهد بر این معنی است.(4)

پی نوشت:
1ـ سوره ی یوسف، آیه ی 84 /// 2- بحارالانوار، ج101، ص320 /// 3- سوره ی یوسف، آیه ی 87 /// 4- مکیال المکارم، ج1، ص229

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

نیما و نیشام

توفان که از شیراجان (نام پیشین سیرجان ) گذشت غم و اندوه بسیار برجای گذاشت بسیاری از خانه ها و درختان را خراب و سرنگون ساخت دل مردم گرفته غمگین بود . در این آشوب زمانه پسری به نام نیما دلباخته دختری شده بود که نامش نِیشام بود نیما سالها دور از خانواده و در سفر زندگی کرده بود و چهار برادر داشت که هر یک دارای ثروت و اندوخته ایی بودند پدر نیشام بارها به خانواده نیما گفته بود هر یک از برادران دیگر خواستگاری می کرد مشکلی نبود اما نیما توان اداره زندگی نیشام را ندارد . و هر چه خانواده نیما به او می گفتند به جای عاشقی پی کسب و کاری را بگیرد و به این شکل به همگان بفهماند توانایی همسرداری را دارد او نمی شنید و از دور چشم به خانه زیبا و بلند نیشام داشت .
کم کم رفتار نیما موجب برافروختگی و ناراحتی پدر و بردران نیشام گشت آنها شبی به خانه نیما آمده و در برابر پدر و برادران نیما به او گفتند اگر باز هم در اطراف خانه اشان پرسه بزند چشم خویش را بر دوستی های گذشته خواهند بست .
نیما انگار تازه از خواب بیدار شد بود گفت مگر من چکار کرده ام ؟ تنها عاشقم همین !
پدر نیشام گفت : عاشقی که خانه و خوراک زندگی نیست ما دختر به آدم مستمندی همچون تو نمی دهیم .
نیما گفت : من مستمند نیستم
پدر و برادران نیشام خندیدند و گفتند آنچه ما می بینیم جز این نیست .
نیمروز فردایش شش مرد با پوششی از گران بهاترین پارچه های نیشابوری و اسبهای ترکمن در برابر خانه نیشام ایستاده بودند آن شش مرد نیما ، پدر و برادرانش بودند . بهت سرآپای وجود میزبانان را گرفته بود . پس از آنکه بر صندلی میهمانی نشستند نیما گفت هنگامی که در سفرم بانو آفرین ( سی امین شاهنشاه ساسانی ) را از رودخانه خروشان نجات دادم او به من گفت پیش من بمان . گفتم من مسافرم و او گفت یادگاری به تو می دهم که هر وقت همچون من به خفگی رسیدی کمکت کند .
دیشب شما سعی داشتید مرا غرق کنید اما اینبار دستان پادشاه ایران مرا نجات بخشید .
پدر و برادران نیشام از این که شب قبل به گونه ی بسیار زشت به او گفته بودند : ما دختر به آدم مستمندی همچون تو نمی دهیم پشیمان بودند .
سفر انسانها را پخته و نیرومند می سازد . و به سخن ارد بزرگ : سفر ، نای روان است برای اندیشه و آرمان بزرگ فردا .
می گویند نیما و نیشام همواره دستگیر مستمندان بودند و زندگی بسیار نیکو داشتند .

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

انشاالله بیدار باشیم که اگر روزی خواستند با تشکیل سقیفه ی بنی ساعده ای ، انقلاب را از مسیرش منحرف کنند، در مقابل، بی تفاوت نباشیم...
اکنون که نوزده سالگی ام را در خشاب تفنگ گذاشته ام، قیامم برای خدا، مبارزه ام برای تحقق اسلام، هدفم لقای خدا و مرشد و مرادم، روح الله است و پیروزی، ودیعه ی مردم.

از وصیت نامه شهید سید محمد مدنی بجستانی

www.epelak.blogfa.com

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الفتح آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا 29

سورة الحجرات

 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 1 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ 2 إِنَّ الَّذِينَ يَغُضُّونَ أَصْوَاتَهُمْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ لِلتَّقْوَى لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ عَظِيمٌ 3 إِنَّ الَّذِينَ يُنَادُونَكَ مِن وَرَاء الْحُجُرَاتِ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ 4

 

ترجمه فارسي مکارم

محمد (ص) فرستاده خداست; و كسانى كه با او هستند در برابر كفار سرسخت و شديد، و در ميان خود مهربانند; پيوسته آنها را در حال ركوع و سجود مى‏بينى در حالى كه همواره فضل خدا و رضاى او را مى‏طلبند; نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمايان است; اين توصيف آنان در تورات و توصيف آنان در انجيل است، همانند زراعتى كه جوانه‏هاى خود را خارج ساخته، سپس به تقويت آن پرداخته تا محكم شده و بر پاى خود ايستاده است و بقدرى نمو و رشد كرده كه زارعان را به شگفتى وامى‏دارد; اين براى آن است كه كافران را به خشم آورد (ولى) كسانى از آنها را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته‏انجام داده‏اند، خداوند وعده آمرزش و اجر عظيمى داده است «29»

سورة الحجرات

به نام خداوند بخشنده بخشايشگر

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! چيزى را بر خدا و رسولش مقدم نشمريد (و پيشى مگيريد)، و تقواى الهى پيشه كنيد كه خداوند شنوا و داناست! «1» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! صداى خود را فراتر از صداى پيامبر نكنيد، و در برابر او بلند سخن مگوييد (و داد و فرياد نزنيد) آن گونه كه بعضى از شما در برابر بعضى بلند صدا مى‏كنند، مبادا اعمال شما نابود گردد در حالى كه نمى‏دانيد! «2» آنها كه صداى خود را نزد رسول خدا كوتاه مى‏كنند همان كسانى هستند كه خداوند دلهايشان را براى تقوا خالص نموده، و براى آنان آمرزش و پاداش عظيمى است! «3» (ولى) كسانى كه تو را از پشت حجره‏ها بلند صدا مى‏زنند، بيشترشان نمى‏فهمند! «4»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

parmida_geo

شادی را هدیه کن حتی به کسانی که آن را از تو گرفته اند.عشق بورز به آنها که دلت را شکستند دعا کن برای آنها که نفرینت کردند.بخند که خدا هنوز با ماست.

 

 

h_jafari65

سلام و خسته نباشيد.
دانلود نرم افزار كتاب منتهي الآمال مخصوص موبايل
http://shishehee.com/index.php?newsid=117

 

 

aarya.m2007

یک ضربالمثل ایرانی‌ میگه قربون برم خدا را یک بام دو هوا را این درست قضیه نظام ایران اگه یک مسلمانی یک جای دنیا مشکلی براش براش به وجود بیاد بستگی داره چه کشوری باشه یک دختری در آلمان به دست یک نژاد پرست نازی کشته می‌شه نظام آای داد آای هوار مسلمانان را کشتند اما اگر صدها نفر مسلمان در چین در روسیه بدست حکومت قتل عام شوند حکومت ایران حتی در اخبار خودش هم نمیگه حالا چرا برای اینکه اونها ارباب هستند اگه یک کسی‌ بدست پلیس در اروپا یا امریکا زخمی بشه نظام اسلامی مدافع حقوق بشر می‌شه اما در کشور خودش پلیس ایران مردم به دست کشت کتک بزنه نفس از رادیو تلویزن نظام در نمیاید میدونید چرا برای اینکه این نظام شعوره مردم ایران را دست کم میگیره

 

 

king_of_world_888

كشف اتاق ضبط شبكه بي‌بي‌سي فارسي
 در ستاد انتخاباتي....

در پي كشف ستاد عمليات رواني و شايعه پراكني ميرحسين موسوي در يكي از برج‌هاي متعلق به يكي از آقازاده‌هاي معروف، نحوه ارتباط تشكيلاتي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي با بي‌بي‌سي فارسي لو رفت.
خبرنامه دانشجويان ايران گزارش داد؛ پس از كشف مكان اصلي ستاد جنگ و عمليات رواني ميرحسين موسوي در برج 10 طبقه اي واقع در قيطريه، شواهد و اطلاعات بسياري در مورد ارتباط تنگاتنگ تشكيلاتي ستاد موسوي با بي بي سي فارسي به دست آمد.
بر اساس اين گزارش، در ستاد مستقر در اين برج 10 طبقه كه متعلق به "م.ه " است، استوديوي ضبط برنامه‌هاي انتخاباتي كشف شد كه متعلق به شبكه بي‌بي‌سي فارسي بوده و از اين مكان برنامه‌هاي مكرر تلويزيوني براي پخش در اين شبكه ضبط مي‌شده است.
لازم به ذكر است، مديريت ستاد عمليات رواني مذكور را "محسن امين‌زاده " از اعضاي اصلي حزب مشاركت بر عهده داشته است.
ارتباط تشكيلاتي بي‌بي‌سي فارسي با ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي آنجا عميق‌تر مي‌شود كه بدانيم سردبيري اين شبكه تلويزيوني كه با مصوبه مستقيم مجلس انگليس آغاز به كار كرد را فردي به نام "علي‌اصغر رمضان‌پور " بر عهده دارد كه وي معاون فرهنگي عطاءالله مهاجراني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت خاتمي بود.
گفتني است، اعضاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب به عنوان احزاب دوقلوي حامي ميرحسين موسوي در انتخابات در ايام پيش از آغاز تبليغات انتخاباتي در جلسات محفلي خود با اشاره به قطعيت حمايت بي‌بي‌سي فارسي از كانديداي متبوع خود، اذعان مي‌كردند كه با توجه به ذهنيت منفي ايرانيان نسبت به دولت انگليس و رسانه دولتي بي‌بي‌سي، بايستي اين حمايت به صورت غيرمستقيم و حرفه‌اي انجام شود، اما شكست قاطع اين كانديدا در انتخابات و رأي 25 ميليوني مردم به رقيب وي، موجب شد كه رسانه مذكور با زير پا نهادن اصول حرفه‌اي رسانه‌اي، به صورت مستقيم وارد گود شده و قسمتي از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اغتشاشگران و طرفداران انقلاب مخملي را رأسا به دوش بكشد كه البته ناموفق ماند.

 
 

bahar_ebr_1

دستي به خود كشيدم آراستم تن و رخت
اذن دخول داد و بنشسته بود بر تخت

بادش چنان كه گويي بر آسمان نشسته
فيسش چنان كه گويي شاخ زمان شكسته

رويش ترش چنان كه گويي سركه زده به صورت
چنگيزخان به پيشش ارحام صدر و وحدت

گفتم سلام قربان البته شرمسارم
يك‌تن ز والدينم يك عرض ساده دارم

چشمش به كامپيوتر گوشش به آيپود بود
كي‌بورد زير دستش مشغول كار خود بود

گفتم كه ميل دارم پيش شما بياييم
با همسرم در اينجا هم‌خانه شماييم

يك عرض ساده دارم گر وقت مي‌دهيدم
يا ‌اين‌كه روي نوبت در ليست مي‌نهيدم

زنگ موبايل او زد برداشت مثل مجنون
با پشت دست خود داد فرمان به من كه بيرون

از آخرين ملاقات الان دو هفته رفته
ديگر سخن نگفته با ما در اين دو هفته

استاد حجت‌الحق عاليجناب فرزند از راه لطف و احسان گاهي به ما دهد پند
Leave me alone boby, leave me alone momy

ديگر نه يك سلامي ، ديگر نه يك كلامي ديگر نه احترامي
عاليجناب فرزند هرگز نداده معيار كز ما چقدر باشد ارث پدر طلبكار

سنش مپرس و جنسش، افزون مكن مرا رنج
دختر پسر ندارد، از پنج تا چهل و پنج

 

 

goleroz_red

امیرکبیر گریست

سال 1264 قمرى، نخستين برنامه‌ى دولت ايران براى واکسن زدن به فرمان اميرکبير آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ايرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امير کبير خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ويژه که چند تن از فالگيرها و دعانويس‌ها در شهر شايعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌يافتن جن به خون انسان مى‌شود
هنگامى که خبر رسيد پنج نفر به علت ابتلا به بيمارى آبله جان باخته‌اند، امير بى‌درنگ فرمان داد هر کسى که حاضر نشود آبله بکوبد بايد پنج تومان به صندوق دولت جريمه بپردازد. او تصور مى کرد که با اين فرمان همه مردم آبله مى‌کوبند. اما نفوذ سخن دعانويس‌ها و نادانى مردم بيش از آن بود که فرمان امير را بپذيرند. شمارى که پول کافى داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبى سرباز زدند. شمارى ديگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان مى‌شدند يا از شهر بيرون مى‌رفتند.
روز بيست و هشتم ماه ربيع الاول به امير اطلاع دادند که در همه‌ى شهر تهران و روستاهاى پيرامون آن فقط سى‌صد و سى نفر آبله کوبيده‌اند. در همان روز، پاره دوزى را که فرزندش از بيمارى آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امير به جسد کودک نگريست و آنگاه گفت: ما که براى نجات بچه‌هايتان آبله‌کوب فرستاديم. پيرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امير، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبيم جن زده مى‌شود. امير فرياد کشيد: واى از جهل و نادانى، حال، گذشته از اينکه فرزندت را از دست داده‌اى بايد پنج تومان هم جريمه بدهي. پيرمرد با التماس گفت: باور کنيد که هيچ ندارم. اميرکبير دست در جيب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمى‌گردد، اين پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز
چند دقيقه ديگر، بقالى را آوردند که فرزند او نيز از آبله مرده بود. اين بار اميرکبير ديگر نتوانست تحمل کند. روى صندلى نشست و با حالى زار شروع به گريستن کرد...
در آن هنگام ميرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانى اميرکبير را در حال گريستن ديده بود. علت را پرسيد و ملازمان امير گفتند که دو کودک شيرخوار پاره دوز و بقالى از بيمارى آبله مرده‌اند. ميرزا آقاخان با شگفتى گفت: عجب، من تصور مى‌کردم که ميرزا احمدخان، پسر امير، مرده است که او اين چنين هاى‌هاى مى‌گريد. سپس، به امير نزديک شد و گفت: گريستن، آن هم به اين گونه، براى دو بچه‌ى شيرخوار بقال و چقال در شأن شما نيست
امير سر برداشت و با خشم به او نگريست، آنچنان که ميرزا آقاخان از ترس بر خود لرزيد. امير اشک‌هايش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى اين ملت را بر عهده داريم، مسئول مرگشان ما هستيم.
ميرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اينان خود در اثر جهل آبله نکوبيده‌اند
امير با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نيز ما هستيم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خيابانى مدرسه بسازيم و کتابخانه ايجاد کنيم، دعانويس‌ها بساطشان را جمع مى‌کنند. تمام ايرانى‌ها اولاد حقيقى من هستند و من از اين مى‌گريم که چرا اين مردم بايد اين قدر جاهل باشند که در اثر نکوبيدن آبله بميرند
روحش شاد

 

 

mehranmehran28

فرمانده

سرباز سرش را آرم از پشت دیوارخرابه ای که پشتش پنهان شده بود بالا آورد.بلافاصله گلوله ای از بغل گوشش گذشت.دوباره سرش را با سرعتی باور نکردنی پایین آورد.توی بد مخمصه ای گیر کرده بود.نمیدانست چکار کند.حتی به چپ و راست هم نمیتوانست بچرخد.
الان 4 ساعت بود که در همین حالت مانده بود. پاهایش حس حرکت کردن نداشتند.درد کمر امانش را بریده بود.کلاه آهنی اش را بیرون آورد تا کمی هوای تازه به سرش بخورد.
توی دلش هر چقدر ناسزا بلد بود نثار فرمانده اش کرد.خیلی به فرمانده اصرار کرده بود که اگر از جای قبلیمون تکون بخوریم مثل موش توی تله می افتیم . دوباره چشمش به اجساد دوستان و هم قطارانش افتاد.آه بلندی از ته دل کشید . سرباز بود و موظف به اجرای دستورات مافوق..چه قبول داشته باشد چه نداشته باشد..حالا هم وضعیت همین بود.
از صبح اول وقت که به اتفاق فرمانده و دوستانش به این ماموریت اعزام شده بودند . به دلش افتاده بود که اتفاق بدی می افتد.همینطور هم شد.تقریبا داشتند دشمن را دور می زدند.که فرمانده گفت دو گروه شویم و از پشت سر هم بهشان حمله کنیم. هر چقدر بچه ها گفتند احتیاجی نیست و همینطوری هم از پسشان بر می آییم فرمانده قبول نکرد و آنها را به دو گروه تقسیم کرد.دشمن هم که گویی منتظر چنین لحظه ای بود ،دو گروه شد و در کمتر از 15 دقیقه همه را قتل عام کرد.
شرایط خیلی عجیبی شده بود.سرباز نگاهی به جسد فرمانده کرد که ده متر آنطرفتر روی زمین افتاده بود.فرمانده اولین قربانی حماقت خود شده بود..حالا چه کسی جوابگوی این کشته ها بود؟آیا معنای پایمال شدن خون همین است؟اینهمه قربانی بخاطر ندانم کاری یک نفر؟صدای گلوله بی هدف دشمن او را به خود آورد.حتی جرات پاسخ به این حرکت دشمن را هم نداشت.عزمش را جزم کرد که هر طور شده خود را از این مهلکه نجات دهد.مدتی بود که جسد دوتا از دوستانش را که روی دیوار خرابه سمت راستش افتاده بودند توجهش را جلب کرده بود.می خواست با یک جهش سریع خودش را به پشت آن دیوار برساند.
نفسش را در سینه حبس کرد و اماده شد.ناگهان چند گلوله به دیواری که پشت آن پنهان شده بود خورد.فکری را که در سر داشت به فراموشی سپرد.گویی دشمن فقط میخواست این یک نفر را بکشد. حتی فکر او را هم میخواندند.لعنت به این وضع.با خودش فکر کرد که فرمانده را چطوری انتخاب می کنند؟ هر کس محکمتر پا بچسباند؟هر کس مدالها و نشانهای بیشتری داشته باشد.؟یا هر کس که قابلیت وکار آیی بیشتری داشته باشد؟
فرمانده شان فرمانده خوبی بود.اما بعضی وقتها تصمیمهای عجیب و غریبی می گرفت.این آخرین تصمیم خیلی برایش گران تمام شد.خون همه سربازان نیز بر گردنش بود.
اما نه...شاید با فدا شدن این عده جان بسیاری نجات پیدا می کرد و سرنوشت جنگ عوض می شد.با این فکر مجددا کلاه آهنی را روی سرش گذاشت .عکس همسر و فرزندش را از جیب پیراهنش بیرون آورد و نگاهی عمیق به آنها انداخت. با خودش گفت شما شاهد باشید اگر برنگشتم فدای هدفی شدم که در شک بودم درست است یا غلط.عکس را توی جیبش گذاشت.دوباره نفسش را حبس کرد .اسلحه اش را برداشت و آماده جهیدن به سمت دیوار کناری شد.توی دلش شمرد.یک ...دو...و پرید.
سوزش تندی در سینه اش احساس کرد و دیگر چیزی نفهمید...

مهران مقدر

 

 

alirezamajidi

مقتول: وبلاگ‌نویسی، قاتل: لایف استریمنیگ؛ گشایش یک پرونده

ممکن است وقتی تیتر این مطلب را می‌خوانید، تعجب کنید، آخر وبلاگ‌ها، با این همه سر و صدایی که در این سال‌ها دور و برشان بوده است و با این همه استقبالی که از آنها شده، ممکن است به سوی مرگ و نیستی بروند؟! شتاب نکنید!، کافی است، عبارت انگلیسی «وبلاگ‌ها مرده‌اند»، را گوگل کنید، می‌بینید که در جاهای زیادی، افرادی با اعتبارهای گوناگون در مورد این موضوع صحبت کرده‌اند.
باز هم ممکن است تصور کنید که ابن بحث‌ها تنها به منظور بازارگرمی و عنوان کردن یک مطلب غیرمعمول، برای جلب توجه، نوشته شده‌اند. اما همه کسانی متوجه سست شدن پایه وبلاگستان جهانی شده‌اند و به این مهم اشاره کرده‌اند، بی‌اعتبار نیستند و در میان آنها افراد کارشناس و صاحب‌نظر زیادی را می توان پیدا کرد.
در این مطلب، از دو دیدگاه به این قضیه نگاه می‌کنم و قضاوت خودم را برایتان می نویسم، اما داوری نهایی را به شما می‌سپارم.

امروزه، ایجاد یک وبلاگ موفق بسیار دشوار شده است: حتی چند سال پیش ایجاد یک وبلاگ پرخواننده و پویا که مورد استقبال وبلاگ‌نویس‌ها و خواننده‌ها قرار بگیرد، کار آسانی نبود. اما این کار، این روزها بسیار دشوارتر شده است. اگر وبلاگ پرخواننده‌ای دارید، یک لحظه خودتان را جای وبلاگ‌نویس تازه‌کاری بگذارید که می‌خواهد تازه شروع به وبلاگ‌نویسی کند، تصدیق می‌کنید که نوشتن پست‌های متفاوت باب ‌طبع خوانندگان، لینک گرفتن از وبلاگ‌های مهم، غلبه بر مشکلات تکنیکی کار و پیدا کردن زمان فراغتی برای این کارها، بسیار دشوار است.
خیلی‌ها، مثل خود من، برای این وبلاگ می‌نویسند که علایق و دغدغه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و افکارشان را با دوستان هم‌فکر مطرح کنند. با چنین انگیزه و هدفی، این روزها با طلوع آفتاب «شبکه‌های اجتماعی»، چه کسی رغبت پیدا می‌کند که وبلاگ‌نویس شود؟ منطقی است که شخص، عضو یک شبکه اجتماعی شود، دوستانی برای خود دست و پا کند و اشتراک محتوا را شروع کند.
چند بار پیش‌ آمده که من و دیگر وبلاگ‌نویس‌هایی که در فرندفید هستیم، به شوخی گفته‌ایم که اگر فرندفید نبود، به مراتب بیش از این، پست می‌نوشتیم. این مطلب گرچه ممکن است، شوخی به نظر برسد، اما ریشه در واقعیتی دارد که پیش‌تر برایتان نوشتم. وقتی آدم، عضو شبکه‌ای باشد که بتواند در آن بی‌درنگ عکس و فایل و ویدئو به اشتراک بگذارد، بتواند افکار پراکنده‌ و بی‌ربطش را بنویسد و بلافاصله با «لایک» و کامنت بازخورد بگیرد، شوق نوشتن در وبلاگ، در او نزول پیدا می‌کند.
حتی یک فرد تازه‌کار در شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند، در عرض یکی دو ماه اعتبار قابل توجهی پیدا کند، اعتباری که در صورتی که تلاشش را بر وبلاگ نویسی متمرکز می‌کرد، به کسری از آن هم دست نمی‌یابد. در همین فرندفید خودمان هم بعضی از دوستان را می‌شناسیم که با آنکه وبلاگ چندان پررونقی ندارند، اما به عنوان یک کاربر مهم معروف شده‌اند.

- در عصر اطلاعات دیگر وبلاگ‌نویسی سنتی یک فرمت مناسب نیست: در زمانه‌ای به سر می‌بریم که اخبار و اطلاعات، همچون سونامی بر سرمان می‌ریزند، ما در اطلاعات غوطه می‌خوریم، طوری که هر از چند گاهی آرزو می کنیم که ای کاش آنقدر اراده داشتیم که پریز وسایل ارتباط را از برق بیرون بکشیم و نفسی تازه کنیم.
در این دوره و زمانه، انعکاس خبرها و ایده‌ها و افکار باید با سرعت بسیار بیشتری انجام شود، تا فرد از قافله عقب نماند. پس وبلاگ‌نویسی سنتی که در آن نوشتن هر پست، مستلزم صرف یکی دو ساعت وقت برای نوشتن یک مطلب بلند است، اصلا جوابگو نیست. در این دوره و زمانه باید زندگی را به صورت زنده برای مخاطبان پخش کرد (
Life Streaming)

توییتر در صدر سرویس‌هایی است که چنین امکانی را مهیا می‌کنند، به کمک توییتر می‌توان مختصر و مفید و در قالب ۱۴۰ کاراکتر، مراد از دل برداشت، لینک داد و با کمک انبوهی از سایت‌های جانبی تکمیل‌کننده توییتر، عکس و ویدئو آپلود کرد.
به همین خاطر است که بسیار عقیده دارند که وبلاگستان blogosphere، در حال تبدیل شدن به statusphere، یعنی پهنه‌ گسترده‌ای از کاربرانی است که به طور زنده در حال انتشار محتوا هستند.
و باز بر پایه چنین استدلالی شمار زیادی از معروف‌ترین وبلاگ‌نویس‌ها انس و الفتی وصف‌نشدنی با سرویس‌های لایف استریمنیگ پیدا کرده‌اند و حتی در این سرویس‌ها به مراتب بیشتر از وبلاگشان، فعال هستند و محتوا تولید می‌کنند. برای مثال آوازه عشق «رابرت اسکوبل» به فرندفید به گوش همه رسیده است، «استیو روبل» هم چند صباحی است که دلداری به نام Posterous پیدا کرده است.

در این میان، فراگیر شدن اینترنت موبایل هم و نیاز به فرمت مناسب و جمع و جوری برای انتشار سریع و بی‌تکلف محتوا، در شرایطی که کاربر در خودرو و مترو و دفتر کار است، بر اهمیت لایف استریمنیگ می‌افزاید.

———

نه! وبلاگ نویسی نمرده است! این یک پایان نیست، حتی آغاز یک پایان هم نیست، اما شاید بتوان آن را پایان یک آغاز دانست:
در این میان بسیاری هم معتقدند که رسانه‌های نوین اینترنتی از توییر و فرندفید و فیس‌بوک گرفته تا تامبلر و Posterous گرچه فرمتی مناسب برای انتشار محتوا در عصر ما هستند، اما شأن و مقام پست‌های بلند وبلاگ‌ها را به چالش نمی گیرند و هر یک جایگاه و ارزش خود را دارند.
آیا به راستی می‌شود، همه افکار را در ۱۴۰ کاراکتر توضیح داد؟ گرچه توییتر برای نشر بی‌درنگ افکار و اخبار مناسب است، اما باید در چه جایی به تفسیر و تعمق در مورد اخبار پرداخت؟ به علاوه فرمت چندرسانه‌ای پست‌های وبلاگی، فضای بهتری برای تمرکز روی یک موضوع فراهم می‌آورد، فضایی که در کوتاه نوشته‌های توییتر فراهم نمی‌شود.

هنوز هم هیچ رسانه‌ای به اندازه وبلاگ نمی‌تواند به نویسنده‌اش هویت ببخشد و او را مطرح کند: گرچه نوشتن یک پست معمول وبلاگی، بسیار دشوارتر از توییت کردن است و گرچه گاهی همین دشواری، باعث می‌شود، بعضی از افکار و اخبار، هرگز مجال پست شدن را پیدا نکنند، اما همین کار پردردسر زایش یک پست وبلاگی، زمانی که برای نوشتن یک پست گذاشته و چالش درونی که با یک نوشتار همراه می‌گردد، بر قدر و منزلت یک پست وبلاگی می‌افزاید. از این منظر، برخی پست‌های وبلاگی را تشبیه به یک وعده غذایی کامل می کنند و توییتر را به یک دسر، مانند می‌کنند. هر دو خوشمزه هستند، اما هر یک طعم خاص خود را دارند.
بی‌شک وبلاگ‌نویسی به خصوص وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای  بسیار دشوارتر از کاربری در فضای شبکه‌های اجتماعی است، اما می‌تواند رفته‌رفته باعث پرورش استعدادهای نویسندگی شود، شمار زیادی از وبلاگ‌نویس‌ها در غرب، توسط رسانه‌ای اصلی کشف شده‌اند و مبدل به نویسندگان حرفه‌ای شده‌اند و حتی توانسته‌اند کتاب‌های پرفروش بنویسند. اما انتظار آن نمی‌رود که چنین فرصت‌هایی نصیب یک کاربر شبکه اجتماعی شود.

———

قضاوت با شماست! اما من فکر می‌کنم که در فضایی قرار گرفته‌ایم که گرچه شور نخستین کاربران آنلاین به پدیده وبلاگ‌نویسی، کاهش پیدا کرده است. اما این کم شدن شور، شاید همراه با افزوده شدن شعور وبلاگ‌نویسی باشد. دیگر کسی برای وبلاگ داشتن، وبلاگ افتتاح نمی‌کند. وبلاگ‌نویسی دیگر یک مد نیست و اگر کسی در این شرایط تصمیم به داشتن یک وبلاگ داشته باشد، حتما انگیزه‌ای قوی و حرفی باری گفتن دارد.
در عین حال می‌توان از هریک از این فرمت‌ها به تناسب استفاده کرد و حتی آنها را با هم ادغام کرد. هم‌اینک بسیاری از وبلاگ‌نویس‌ها توییت‌های خود را هم در وبلاگشان نمایش می‌دهند، وبلاگ‌نویس‌های دیگری توییت‌های برگزیده خود را در قالب یک پست به نمایش می‌گذارند و وردپرس و بلاگر و مووبل‌تایپ و دیگر سرویس‌های وبلاگ‌نویسی در پی اجتماعی کردن پدیده وبلاگ‌نویسی و ایجاد امکاناتی برای ایجاد یک فرمت مناسب‌تر برای انتشار بی‌درنگ محتوا هستند.
هنوز هم فکر می‌کنم که اگر کسی حرف مستقلی برای گفتن یا دست‌کم زاویه دید جالبی برای بازنشر اطلاعات آنلاین و آفلاین داشته باشد، نمی‌تواند از ابزاری به نام وبلاگ‌نویسی صرف‌نظر کند، همان طور که نباید در زندگی آنلاین، از لایف استریمینگ گذشت.

 

 

sharif351

معجزه

تاریخ سرشار از معجزه هاست. در کتابهای گوناگون بارها خوانده ایم که روزی در مکانی و در زمانی خاص معجزه ای رخ داد.پیامبری دعا کرد و امتی شاهد اتفاق شگرفی شدند.
در دیاری غریب و در زمانی دور مردمانی با طوفان سرخ نابود شدند.
زن طماع و مالامال از شک لوط به مجسمه ای نمکی تبدیل شد.
روزی عصائی به اژدها بدل گشت و روز دیگر با دمیدن نفس مسیحائی عیسی مرده ای زنده شد.
و در گوشه دیگری از تاریخ ، رود نیل روزی خشک شد و روز دیگر به دو نیم تقسیم شد تا امت موسی را از گزند فرعونیان برهاند. تاریخ حتی بیرون آمدن شتر از دل کوه را نیز به یاد دارد و طوفان عظیم نوح پدیده ای باور نکردنی اما اتفاقی مسلم در دوران زمین بوده است و ...
و محمد پیامبر رحمت نیز که درود پروردگار بر او باد قرآن را عرضه کرد.
اما براستی پس از محمد دیگر معجزه ای رخ نداد؟ آیا تاریخ شاهد هیچ معجزه دیگری نبود؟
چرا ... و براستی چرا؟
آنها همه معجزات بزرگی بودند . معجزاتی به پهنای تاریخ و برای مردمی که با حضور پیامبر در میان خود نیز اورا باور نداشتند. امتی که خواهان دیدن خدا بودند چون تصوری از بزرگی و عظمت او نداشتند. چنین مردمانی بی شک بایستی وقایعی بزرگ و خارق العاده ای را با چشم میدیدند تا کمی و البته با اکراه اندک ایمانی به رسول عصر خود پیدا کنند.
اما امروز در عصر تکنولوژی ، در دوران طلائی تفکر و در شکوه اقتدار اندیشه ، آیا به معجزاتی به این بزرگی نیاز هست؟و آیا اساسا" نیاز انسان امروز به معجزه چقدر است؟
به نظر برخی ، دیگر نیازی به معجزه نیست و بر خلاف آن عده ای عقیده دارند که امروز انسان بیش از هر زمان دیگری به معجزه نیاز دارد. انسان امروز اگرچه شاهد معجزه های بزرگ و خارق العاده نیست اما در عوض هر روز شاهد معجزاتی کوچک و مداوم است که خود تجربه میکند.
انسان امروز خود رسولی است که هدایت نفس خویش را بعهده دارد و در این گذر هرگاه که از خدا مدد جوید ، یاری او را بصورت معجزه ای آشکار خواهد دید. انسان امروز بارها و بارها دستان خدا را بر شانه هایش حس کرده است و صدایش را با گوش دل شنیده است.
در عصر جدید ، معجزات انفرادی شده اند. گروهی شده اند . و البته بارز و آشکار. آنقدر زیاد و واضح که همچون خورشید بودنشان و اتفاقشان را نمیبینیم یا بهتر بگویم حس نمیکنیم.
اما وجود دارند.
هر گاه به گوشه خلوتی پناه بردیم ، هر گاه در اعماق دل با پرورگارمان صمیمانه نجوا کردیم ، هرگاه چشمان دنیائیمان رابستیم و دریچه قلبمان را گشودیم ، هرگاه با خضوع صمیمانه سجده کردیم و هر گاه او را به هر شکل و در هر مکان خواندیم ، جوابمان را داد و در کنارمان نشست.
اگر او را حس نکردیم ، تقصیر از خود ماست. گیرنده هامان را تقویت کنیم و تلاشمان را مضاعف . بر درجه ایمانمان بیفزائیم و با تمام وجود باورش کنیم. او همین جاست در کنار ما ، همراه ما ، یاور ما ، ولی ما و نگهدار ما.
www.mohsensharif.blogfa.com

 

 

cs_ahmad

خيانت مطبوع

جک و دوستش باب تصميم مي گيرندبرای تعطيلات به اسکي برند. با همديگه رخت و خوراک و چيزهای ديگرشان را بار ماشين جک مي کنند و به سوی پيست اسکي راه مي افتند
پس از دو سه ساعت رانندگي ، توفان و برف و بوران شديدی جاده را در بر گرفت چراغ خانه ای را از دور مي بينند و تصميم مي گيرند شب را آنجا بمانند تا توفان آرام شود و آنها بتوانند به راه خود ادامه دهند
هنگامي که نزديکتر مي شوند مي بينند که آن خانه در واقع کاخيست بسيار بزرگ و زيبا که درون کشتزار پهناوريست و دارای استبلي پر ازاسب و آن دورتر از خانه هم طويله ای با صدها گاو و گوسفند است
زني بسيار زيبا در را باز مي کند. مردان که محو زيبايي زن صاحبخانه شده بودند، توضيح مي دهند که چگونه در راه گرفتار توفان شده اند و اگر خانم خانه بپذيرد شب را آنجا سر کنند تا صبح به راهشان ادامه دهند.
زن جذاب با صدايي دلنشين گفت: همانطور که مي بينيد من در اين کاخ بزرگ تنها هستم ، اما مساله اين است که من به تازگي بيوه شده ام و اگر شما را به خانه راه دهم از فردا همسايه ها بدگويي و شايعه پراکني را آغاز مي کنند
جک پاسخ داد: نگران نباشيد، برای اين که چنين مساله ای پيش نيايد ما مي تونيم در استبل بخوابيم. سحرگاه هم اگر هوا خوب شده باشد بدون بيدار کردن شما راه خود را به طرف پيست اسکي ادامه خواهيم داد
زن صاحبخانه مي پذيرد و آن دو مرد به استبل مي روند و شب را به صبح مي رسانند بامداد هم چون هوا خوب شده بود راه مي افتند
------------------------------------
حدود نه ماه بعد جک نامه ای از يک دادگاه دريافت مي کند در آغاز نمي تواند نام و نشانيهايي که در نامه نوشته بود را به ياد آورد اما سر انجام پس از کمي فشار به حافظه مي فهمد که نامه دادگاه درباره همان زن جذاب صاحبخانه ای است که يک شب
توفاني به آنها پناه داده بود
پس از خواندن نامه با سرگرداني و شگفت زده به سوی دوستش باب رفت و پرسيد: باب، يادت مياد اون شب زمستاني که در راه پيست اسکي گرفتار توفان شديم و به خانه ی آن زن زيبا و تنها رفتيم؟
باب پاسخ داد: بله
جک گفت: يادته که ما در استبل و در ميان بو و پشگل اسب و قاطر خوابيديم تا پشت سر زن صاحبخانه حرف و حديثي در نيايد؟
باب اين بار با صدايي لرزانتر پاسخ داد: آره.. يادمه
جک پرسيد: آيا ممکنه شما نيمه شب تصادفي به درون کاخ رفته باشيد و تصادفي سری به آن زن زده باشيد؟
باب سر به زير انداخت و گفت: من ... بله...من...
جک که حالا ديگر به همه چيز پي برده بود پرسيد: باب ! پس تو ... تو تو اون حال و هوا و عشق و حال خودت رو جک معرفي کرده ای؟؟...تا من .. بهترين دوستت را ..
جک ديگر از شدت هیجان نمي توانست ادامه دهد... ، باب که از شرم و ناراحتي سرخ شده بود گفت .. جک... من مي تونم توضيح
بدم.. ما کله مون گرم بود و من فقط مي خواستم .. فقط...حالا چي شده مگه؟
.
.
.
.
.
جک احضاريه دادگاه را نشان داد و گفت: اون زن طفلک به تازگي مرده و همه چيزش را برای من به ارث گذاشته !!!

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

این متن رو توی یه سایتی خوندم گفتم براتون بفرستم حالشو ببرین

روزگارم خوش نيست
ژتوني دارم ، خرده پولي ، سر سوزن هوشي
دوستاني دارم بهتر از شمر و يزيد
دوستاني هم چون من مشروط
و اتاقي که که همين نزديکي است ،پشت آن کوه بلند.
اهل دانشگاهم !
پيشه ام گپ زدن است.
گاه گاهي هم مي نويسم تکليف،مي سپارم به شما
تا به يک نمره ناقابل بيست که در آن زنداني است،
دلتان تازه شود - چه خيالي - چه خيالي
مي دانم که گپ زدن بيهوده است.
خوب مي دانم دانشم کم عمق است.
اهل دانشگا هم،
قبله ام آموزش ، جانمازم جزوه ، مُهرم ميز
عشق از پنجره ها مي گيرم.
همه ذرات مُخ من متبلور شده است.
دزسهايم را وقتي مي خوانم
که خروس مي کشد خميازه
مرغ و ماهي خوابند.

استاد از من پرسيد : چند نمره ز من مي خواهي ؟
من از او پرسيدم : دل خوش سيري چند ؟
پدرم استاتيک را از بر داشت و کوئيز هم مي داد.
خوب يادم هست
مدرسه باغ آزادي بود.
درس ها را آن روز حفظ مي کردم در خواب
امتحان چيزي بود مثل آب خوردن.
درس بي رنجش مي خواندم.
نمره بي خواهش مي آوردم.
تا معلم پارازيت مي انداخت همه غش مي کردند
و کلاس چقدر زيبا بود و معلم چقدر حوصله داشت.
درس خواندن آن روز مثل يک بازي بود.
کم کمک دور شديم از آنجا ، بار خود را بستيم.
عاقبت رفتيم دانشگاه ، به محيط خس آموزش ،
رفتم از پله دانشکده بالا ، بارها افتادم.

در دانشکده اتوبوسي ديدم يک عدد صندلي خالي داشت.
من کسي را ديدم که از داشتن يک نمره10دم دانشکده پشتک مي زد.
دختري ديدم که به ترمينال نفرين مي کرد.
اتوبوسي ديدم پر از دانشجو و چه سنگين مي رفت.
اتوبوسي ديدم کسي از روزنه پنجره مي گفت «کمک»!
سفر سبز چمن تا کوکو،
بارش اشک پس از نمره تک،
جنگ آموزش با دانشجو،
جنگ دانشجويان سر ته ديگ غذا،
جنگ نقليه با جمعيت منتظران،
حمله درس به مُخ،
حذف يک درس به فرماندهي رايانه،
فتح يک ترم به دست ترميم،
قتل يک نمره به دست استاد،
مثل يک لبخند در آخر ترم،
همه جا را ديدم.

اهل دانشگاهم!
اما نيستم دانشجو.
کارت من گمشده است.
من به مشروط شدن نزديکم،

آشنا هستم با سرنوشت همه دانشجويان،
نبضشان را مي گيرم
هذيانهاشان را مي فهمم،
من نديدم هرگز يک نمره20،
من نديدم که کسي ترم آخر باشد
من در اين دانشگاه چقدر مضطربم.

من به يک نمره ناقابل10خشنودم
و به ليسانس قناعت دارم.
من نمي خندم اگر دوست من مي افتد.
من در اين دانشگاه در سراشيب کسالت هستم.
خوب مي دانم کي استاد کوئيز مي گيرد
اتوبوس کي مي آيد،
خوب مي دانم برگه حذف کجاست.
هر کجا هستم باشم،
تريا،نقليه،دانشکده از آن من است.
چه اهميت دارد، گاه مي رويد خار بي نظمي ها
رختها را بکنيم ، پي ورزش برويم،
توپ در يک قدمي است
و نگوييم که افتادن مفهوم بدي است !
و نخوانيم کتابي که در آن فرمول نيست.
و بدانيم اگر سلف نبود همگي مي مرديم!
و بدانيم اگر جزوه استاد نبود همه مي افتاديم!

و بدانيم اگر نقليه نبود همگي مي مانيم
و نترسيم از حذف و بدانيم اگر حذف نبود مي مانديم.
و نپرسيم کجاييم و چه کاري داريم
و نپرسيم که در قيمه چرا گوشت نيست
و اگر هست چرا يخ زده است.
بد نگوييم به استاد اگر نمره تک آورديم.
کار ما نيست شناسايي مسئول غذا،
کار ما شايد اين است که در حسرت يک صندلي خالي،
پيوسته شناور باشيم

 

 

محفوظ

آرش حجازی: چرا در آن روز (جان باختن ندا)
در آنجا حضور داشتم؟

بعد از انتشار یادداشت قبلی ام درباره ی مرگ ناگوار ندا، در کنار صدها پیام محبت آمیز و دلگرم کننده، سؤالاتی از طرف معدودی خوانندگان محترم این وبلاگ مطرح شده که برای روشن شدن موارد، سعی می کنم به آن ها پاسخ بدهم. البته توهین ها و اتهام ها را بی جواب می گذارم و آن ها را به درگاه قضا وامی گذارم. هرچند بسیاری از خوانندگان عزیز قبلا به خیلی از این سؤال ها جواب داده اند.

۱. چرا چهار روز قبل از کشته شدن ندا به ایران آمدم و بعد ایران را ترک کردم؟
من در انگلستان مشغول تحصیلم. دوران تعطیلات تابستانی ام بود و بلیت بازگشت به تهران را از سه هفته قبل خریده بودم. روز جمعه به اتفاق خانواده ام به لندن رفتیم و در کنسولگری ایران در لندن رای دادیم. روز بعد به تهران برگشتم. هدفم از سفر به تهران دو مورد مشخص بود: الف. باید خانه قبلی ام را تخلیه می کردم، برای اینکه وسعم به پرداخت اجاره اش نمی رسید، موعد اجاره سر آمده بود و خانه کوچک تری را رهن کرده بودم. ب. یک قضیه حل اختلاف با مترجمی داشتیم که چون امضا کننده قرارداد من بودم، باید در جلسه حکمیت اتحادیه ناشران حضور پیدا می کردم.
من روز بعد از مرگ ندا ایران را ترک نکردم. ندا روز شنبه ٣٠ خرداد به قتل رسید و من روز چهارشنبه ٣ تیر به انگلستان برگشتم. علت برگشتنم هم نگرانی شدید خانواده ام در انگلستان بود و اعصاب خراب خودم. وگرنه قصد داشتم دو هفته بعد برگردم.

٢. چرا در آن روز در آنجا حضور داشتم؟
محل قتل ندا فقط پانزده متر با دفتر کار من در تهران فاصله دارد. شرایط واقعه را در مصاحبه ام به تفصیل گفته ام.

٣. چرا از صحنه فیلم گرفتند؟
همه مردم دوربین به دست داشتند. حداقل بیست نفر در آن روز کشته شدند، یک مورد به وضوح جلوی دوربین اتفاق افتاد. از نظر آماری احتمال یک بیستم احتمال عجیبی نیست.

۴. چرا مردم ضارب احتمالی را آزاد کردند؟
مردم بارها و بارها این کار را کرده اند. اما من در میان مردمی که ضارب را گرفتند نبودم و با فاصله از آن ها ایستاده بودم. من فقط چهره آن فرد را دیدم، فریادهای "نمی خواستم بکشمش" را شنیدم و شنیدم که مردم کارت او را گرفته اند و دیدم که رهایش کردند. این که چرا این مدارک تا کنون منتشر نشده، باید از مردم پرسید. نکته دیگر اینکه کسانی که تردید دارند، می توانند به محل واقعه مراجعه کنند و از اهالی محل که در هنگام حادثه حضور داشتند، سؤال کنند. خواهند دید که همه گفته های مرا تکرار خواهند کرد. اما هیچ کدام از این گفته ها منتشر نشده است. به همین علت است که شهادت دادن من این قدر مهم است. برای اینکه من تنها کسی بودم که فرصت کردم موضوع را با یک رسانه بی طرف در میان بگذارم.

۵. چرا به ایران برنمی گردم؟
فکر می کنم اینجا امن ترم. اما حاضرم در هر دادگاه بی طرفی شهادت بدهم.

۶. چرا تنفس مصنوعی؟
من هرگز سعی نکردم به ندا تنفس مصنوعی بدهم. اگر ویدئو را با دقت ببینید، من تمام مدت دارم با دو دستم روی سینه ندا فشار وارد می کنم تا شاید جلوی خونریزی را بگیرم. گلوله به آئورت ندا اصابت کرده بود و برای همین در کمتر از یک دقیقه بدنش از خون تخلیه شد و درگذشت. شخص دیگری در فیلم هست که بالای سر ندا قرار می گیرد و اگر بشنوید، من به طرف او فریاد می زنم که : "دهانش را برگردان، تخلیه اش کن." من هم اهمیت باز بودن مجاری را می دانم. اما اگر این اتفاق در اتاق عمل هم افتاده بود، کاری از دست کسی برنمی آمد.

٧. چرا سیاسی؟
من هرگز کار سیاسی نکرده ام و به هیچ گروه و دسته ای تعلق نداشته ام. اگر تلاش برای نجات جان یک انسان و بعد گفتن حقیقت را برخی کار سیاسی می دانند، مشکل من نیست. اینکه کسانی محکوم کردن خشونت علیه غیرنظامیان بی دفاع را کار سیاسی می دانند، بیشتر بوی غرض ورزی می دهد تا نقد منصفانه.

٨. قضیه اینترپل.
همان طور که حتماً تا به حال شنیده اید، تعقیب من از طرف اینترپل ادعای دروغ دیگری بود. حالا باید شما قضاوت کنید که احتمال دروغ گفتن چه کسی بالاتر است؟‌ کسی که بارها و بارها دروغ گفته، یا کسی که تا به حال از او دروغ نشنیده اند.

امیدوارم سؤالات این دوستان را پاسخ داده باشم. البته برای آنانی که خدا بر چشم ها و گوش هایشان مهر زده، فرقی نمی کند.
سربلند باشید.

 

 

alimoeini1

راهکار های عملی

روزهای عجیب و تاریخی را پشت سر گذاشتیم . همییشه جزو آرزوهام بود که در بینا بین یک روزگار پرافتخار تاریخی کشورم بودم و همراه هموطنانم غرور ملی را تجربه می کردم , ولی افسوس از اینکه گمان نمی کنم بچه های فردای ایران زمین آرزوو تجربه ی امروز را در سر داشته باشند .
انبوه دستگیری ها , شکنجه و اعتراف گیری های جعلی از سرمایه های انقلاب , سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز ملت سبز پوش , کشتار و به خاک و خون کشیده شدن سیاه پوشان عزادار , به سخره گرفتن نحوه ی شهادت شهدای سبز , خس و خاشاک خواندن حدود 40 % (طبق آمار شورای نگهبان) رای دهندگان معترض بخشی از جفای دولت مردان بود در خرداد حادثه ها بر مردمی از همین خاک .
فکر این اتفاقات هم به ذهن هیچ کدام ار ما خطور نمی کرد , افرادی که ماه ها تمام تلاششان در راستای حضور حداکثری مردم به ویژه آرای خاموش جامعه در انتخابات بوده , اکنون پشت میله های زندان پاداش خدماتشان را بگیرند. پدرانی که هدیه روز پدرشان تهمت وطن فروشی , جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی ملتی شدند که اکثریت به مشروعیت دولت اعتراض دارند .
سیل اعتراضات داخلی هر عاقلی را به فکر وامیداشت .
تقریبا هیچ کدام از آیات عظام درجه یک برای رئیس جمهور شورای نگهبان پیام تبریکی نفرستادند , برخی زبان به اعتراض گشودند وحتی برخی که به هیچ عنوان انتظاری از آن ها نمی رفت به کنایه و در لفافه سخن گفتند .
تمامی احزاب اصلاح طلب معترض بودند . بسیاری از اصولگرایان میانه رو ناراحت از اوضاع پیش آمده و نگران از انشقاق بین ملت و دلخور از برخورد های ناصواب با اندوخته های انقلاب .
اعتراضات خیابانی مردم , نقطه ی عطف این رخداد ها بود .
هر روح آزاده ای رای به حل ماجرا و اصلاح رفتار می داد , ولی ماجرا نشان از یک اتفاق نمی داد , بلکه خبر از یک کودتای عظیم و مخملی می داد
فیلترینگ فله ای وبسایت ها , قطع ارتباطهای تلفن همراه وپیام های کوتاه , اختلال در پخش برنامه های شبکه های خبری ماهواره ای و سانسور خبری صدا و سیما نشان از موج جدید خفقان می داد . بنابراین اراده ی ملی بر اعتراضات گسترده و مسالمت آمیز استوار شد که متاسفانه بدترین برخوردها با این حرکت کاملا مدنی و صد البته قانونی صورت گرفت و این حرکت آرام را به یک تنش داخلی تبدیل کرد . شرایطی که منجر به از دست رفتن مشروعیت داخلی و خارجی در حد وسیع شد . بسیاری از مراودات دیپلماتیک لغو شد , به جز چند کشور دوست هیچ پیام تبریکی ارسال نشد و حتی منجر به موضع گیری شفاف بسیاری از کشورها شد .
اما اکنون :
آیا به روند انتشار بیانیه و نامه بسنده شود ؟
آیا اعتراضات خیابانی مردمی به همین سبک و سیاق ادامه یابد ؟
به جد همین حرکت ها ما را به اهدافمان نزدیک میکند ؟
به نظر من این دو حرکت لازمه ی این اعتراض سراسری است ولی کافی نیست , با یک دید واقع بینانه به شرایط داخلی و رخداد های تاریخی ایران , روشن می شود که نتیجه ی خوبی در انتظار نیست , ضمن اینکه اینگونه راهپیمایی ها هزینه ی زیادی برای جنبش خواهد داشت , این اعتراضات نیاز به پشتوانه ی قانونی و قدرتمندی دارد که به تفصیل شرح خواهم داد .
حرکت های عجولانه انتظارات نابجا را به همراه خواهد داشت . سرعت بالا و حجم زیاد اعتراض و عدم نتیجه گیری به علت کافی نبودن پارامترهای مبارزاتی خستگی و یاس را به همراه خواهد داشت .
باید هماهنگی کامل بین جناح سیاسی-اقتصادی اعتراض با بدنه ی اصلی جنبش یعنی مردم معترض برقرار باشد . آشوب هدف جنبش سبز نیست . براندازی معیار برنامه های اصلاح طلبان نخواهد بود . پیروزی از راه قانون باید شعار این حرکت باشد .

اما پیشنهاد من :
1- تشکیل جبهه ی واحد سیاسی – اقتصادی
مهمترین علت ترجیح جبهه به حزب می تواند نیاز به مجوز از دولت باشد .
تحقیقا دولت نهم در این فرصت محدود به این حزب مجوز نخواهد داد و درخواست جواز از دولت نا مشروع دهم هم دور از اعتقادات جنبش خواهد بود. ضمنا فراگیر بودن جبهه و توانایی ورود افراد علاقه مند عادی و اتحاد تمامی احزاب منتقد با هر عقیده ای از فواید دیگر این جبهه خواهد بود .
موسوی , کروبی و خاتمی توان و پتانسیل هدایت و ایجاد اتحاد در این جبهه را خواهند داشت .اعتماد ملی , مشارکت , ادوار تحکیم , مجاهدین انقلاب , کارگزاران , نهضت آزادی و ... نیروی اداره ی این جبهه را در صورت رهبری و هماهنگی صحیح خواهند داشت .حتی با این رویکرد می توان احزاب و افراد اصولگرای نزدیک به موسوی را در این جبهه دید .
- اصلاح قانون انتخابات
- اصلاح قانون احزاب
- اجرای اصول زمین مانده ی قانون اساسی
- پیگیری پرونده های مطروحه در دورا انتخابات از طریق مجلس
- اهرم فشار شدن بر دولت برای شفاف سازی امور
- آزادی زندانیان سیاسی
2- ایجاد ارتباط مردمی
زیر مجموعه هایی به شکل NGO های فعال در تمامی امور سیاسی-فرهنگی-ورزشی و... می تواند نفوذ این جبهه را در لایه های جامعه پیش ببرد و با از دست دادن اندک راه های ارتباطی به کل مسیر انتقال داده ها در جنبش قطع نخواهد شد.
ارتباط مستمر با مردم علاوه بر تداوم رابطه و ایجاد دلگرمی برای آنان میتوانداطلاعات از نیاز های جامعه را برای رهبران سیاسی به روز کند .
چند صدایی جبهه باید از ارتباط با اصناف و بازاریان , کارگران , اتحادیه ها , کمپین ها , دانش آموزان , دانشجویان و دانش آموختگان شروع شود .
3-لابی
لابی گری گزینه ایست که شاید اگر مهدی کروبی را که سبقه ی کمی در این زمینه داشته فراموش کنیم مسئله ایست که به کل در مراودات سیاسی اصلاح طلبان به فراموشی سپرده شده .
ایجاد ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی , خبرگان , مراجع تقلید و تشخیص مصلحت به همراه جلسات منظم و هدف دار و مصوب در شورای سیاست گذاری جبهه با رهبری , دولت , سپاه و قوه ی قضائیه تلاش از طرق مختلف قانونی و سعی در اعمال نفوذ و پیشبرد دیدگاه جبهه ترجیحا شرایط مساعد تری از دوری جستن از این نیروها خواهد داشت
3- پیگیری قضائی
پیگیری قضائی پرونده انتخابات دهم و طرح شکایت از شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور و نهاد ها و افراد دخیل در این کودتای خاموش میتواند ضمن جلوگیری از پرداخت هزینه های بیجا , توپ را در زمین حریف انداخت .
4- گزارش به مردم و رسانه ها
گزارش مستمر و منظم به مردم و رسانه ها مسئله ایست که سیاست مداران ما آن را به کل از یاد برده اند. علاج واقعه قبل از حدوث آن را منجر خواهد شد.
5- کانال های ارتباطی
ایجاد کانال های ارتباطی بی شمار و فراگیر از برنامه های ابتدائی جنبش باید باشد . فراخوان از کارشناسان حوزه ی ارتباطات و IT برای ایجاد راه های جدید و فراگیر با امنیت حداکثری میتواند یکی از راهکارها باشد .
6- مجامع بین المللی
ادامه ی در خواست از مجامع بین المللی وابسطه به سازمان ملل و پیدا کردن راهکارهایی که میتوان این مسیر را از طرق قانون بین الملل دنبال کرد.
ارسال درخواست های قانونی مردم به سازمان ملل
استفاده از نمایندگان جنبش در خارج از کشور همچون شیرین عبادی , مخملباف , حقیقت جو , کدیور , مهاجرانی , سروش , گنجی و ...
7- و اما مردم
حال میتوان با شرایطی بهتر از نیروی مردمی استفاده کرد تجمعات مردمی می باید سازمان یافته باشد گو اینکه در این شرایط شاید استفاده از راهکارهایی همانند حرکات مدنی انتخاب بهتری باشد.
در کل این راهکارها باید در جبهه ی فراگیر برنامه ریزی و بسط یابد .

علی معینی
http://www.alimoeini.blogfa.com

 

 

mamaam110

از "اوباما 2008" تا "موسوي 2009"

قسمت دوم و پاياني

BBC فارسي به شکلي زيرين و عميق تلاش مي‌کند تا ساختار و قداست نظام اسلامي را نشانه بگيرد. اين شبکه ضمن تلاش براي مو ج‌سازي منفي عليه دستگاه‌هاي نظارتي کشور، جا انداختن اين محور القایي را دنبال مي‌کند که با وجود شوراي نگهبان و تائيد اين کانديدا مردم هرگز نخواهند توانست رئيس جمهور مطلوبشان را انتخاب کنند. شبکه فارسي زبان BBC به ظاهر با تحليل شعارهاي تبليغات انتخاباتي کانديدا ها سعي نموده به تخريب آنها بپردازد. (به تصاوير جداول شماره 1 و 2 و3 و 4 مراجعه کنيد)

4 نمودار مذکور نمايانگر رويکرد شبکه BBC فارسي به کانديداهاي اصلي انتخابات ايران طي دو ماه و نيم قبل از برگزاري انتخابات است و با توجه به نمودارهاي ذکر شده به نظر مي رسد شعارهاي بي‌طرفي مسئولين اين شبکه، ادعايي بيش براي فريب افکار عمومي نيست، البته خبرها، گزارش‌ها و برنامه هاي تخريبي اين شبکه پس از انتخابات بيشتر هم شده است که به خوبي نشان داد BBC بازوي تبليغاتي حکومت بريتانيا است.
همانگونه که مطرح شد در مدل انتخاباتي موسوي، آثاري از تقليد مدل انتخاباتي اوباما در سال 2008 کاملاً مشهود است، مدلي که براي حرکت انتخاباتي ايشان تعريف گرديده است، ضمن داشتن حمايت رسانه هاي خارجي داراي کميته توليد محتوا با 22 کارگروه مي باشد. در اين کميته محتوايي کارگروه‌ها، عمده ترين و برجسته ترين گروههاي اجتماعي را مورد بررسي قرار داده اند.
معلمان، دانش آموزان، دانشجويان، اقوام، اقليت هاي مذهبي، جوانان، زنان، بيکاران، بازنشستگان، حاشيه نشينان، کاربران اينترنت، بسيجيان و ايثارگران، کمک‌هاي خارجي، آسيب هاي اجتماعي، فرهنگ، مسائل اقتصادي کلان و ورزش.
هدف هر يک از کارگروه‌ها تهيه بحث‌هاي (debates) اصلي مورد مسئله در گروه بود که از اين رو 5 زمينه براي بررسي مورد مطالعه قرار گرفت:
1) دوران نخست وزيري ميرحسين موسوي
2) دوران اصلاحات
3) دوران دولت نهم با تأکيد بر ناکارآمدي ها
4) مطالبات هر يک از اين گروه‌ها
5) شعارها و برنامه هاي کانديدا

برنامه ريزي به گونه اي بود که هر آنچه به‌عنوان محتوا در 5 زمينه و گروه‌هاي مورد اشاره تهيه و توليد مي شد، در سايت هاي کلمه، قلم... و روزنامه هايي مانند انديشه نو، ياس نو و رسانه هاي نام برده، انتشار يابند. همچنين تهيه يک ميليون بروشور با عنوان "بيست و دو کلمه" حرف حساب با تيتراژ ميليوني، استفاده ازارتباطات کلامي وغيرکلامي مانند نماد رنگ سبز، نماد V با استفاده ازانگشتان دست ونماد کلامي، تهيه محتوا براي استفاده در جزوه آموزشي با تيتراژ صدها هزارتايي، استفاده از CD و DVD براي انتشار مطالب محتوايي توليد شده، ساخت فيلم آموزشي، تهيه شعار براي پيام هاي کوتاه SMS به‌عنوان پيامهاي کوتاه تبليغاتي، ارائه پيشنهادات به موسوي از طريق پيام کوتاه و بروشورهاي چاپ شده با جاي خالي و ابزارهاي فن آوري اطلاعات و تهيه جزوات ارائه تحليل هايي از عملکرد دولت از جمله ويژگي هايي بود که مورد توجه و امعان نظر قرار گرفته است.
اما آنچه در اين مدل انتخاباتي ديده شده بود، مراحل مختلف کار بود. در مرحله دوم از هر شهر يک نفر به نمايندگي به تهران دعوت و زير نظر مدرس خاص تربيت مي شدند. در اين مرحله داوطلبان براي آموزش در 3 گروه تخصصي (سياسي، اقتصادي، اجتماعي) تحت آموزش اساتيد دانشگاهي تعيين شده قرار مي گرفتند. در پايان مرحله دوم، افراد بعد از ديدن آموزش عنوان مدرس را احراز مي‌کردند و با استفاده از آموخته هاي اساتيد و جزوات محتوايي به آموزش تربيت سفيران مي پرداختند.
در مرحله سوم از اين مدل، افراد آموزش ديده به‌عنوان سفيران نقش خود را ايفا مي کنند. سفيران بعد از طي کردن چندين جلسه آموزشي با استفاده از جزوات آموزشي و CDهاي تهيه شده مطالب و داده هاي لازم، به امر آموزش فنون مذاکره، خطابه و جدل و فعاليت‌هاي ناشي از آموزش بپردازند.
مأموريت سفيران، به‌عنوان نمايندگان موسوي وارد شدن به جامعه و حضور در مکان‌هاي عمومي مانند: مترو، پاساژها، اتوبوس، پارک ها و ميادين و انجام فعاليت انتخاباتي و مباحثه با اقشارمختلف مردم بود. از آنجا که جزوات ارائه شده در جلسات آموزشي حاوي اطلاعاتي از 22 قشر مختلف جامعه بود، توان رويارويي سفيران آموزش ديده در مدل انتخاباتي را بالا مي برد و هدف تعيين شده در اين آموزش رسيدن به 30 هزار نفر سفير در کشور بود.
از جمله حضور سفيران در تهران، مي توان به تجمع سفيران در خيابان وليعصرتهران با در دست داشتن نماد سبز و انجام مباحثه با مردم و حضور درشغل راننده تاکسي و يا مسافرکش‌هاي شخصي اشاره کرد. برخي از سفيران به‌عنوان راننده تاکسي يا مسافرکش‌هاي شخصي در موقع جابه‌جايي مردم بوسيله اتومبيل هاي خود به مباحثه مي پرداختند.
از جمله موارد ديگر اين مدل کميته نوجوانان با نام "نسيم" بود که اين کميته در هر شهر از 7 نفر تشکيل شده بود که وظيفه شناسايي نيروهاي داوطلب را به‌منظور تربيت سفير به عهده داشت.
استفاده از تلفن، موبايل در شبکه هاي اجتماعي نوع ديگري از برنامه ريزي بود، به‌طوري که هر فرد به‌صورت تصادفي در هر روز با 10 شماره تماس مي گرفت و يا SMS مي زد و از اين طريق براي کانديدای مورد نظر تبليغ مي کرد.
استفاده از پوستر و بروشور براي حمايت از موسوي و سياه نمايي عملکرد دولت و بهره برداري از پتانسيل خاص فرد به نفع خود، بهره جويي از بيانات/ دست خط و شبيه سازي از مهر حضرت امام بنيان گذار فقيه انقلاب اسلامي، استفاده از مراجع تقليد و حامي و تهيه جزواتي در اين خصوص، همراه کردن برخي از خانواده هاي شهدا و هنرمندان حامي/ استفاده از ابزار زبان که با توجه به بافت قوميتي جامعه ما همواره گويش زباني (منجر به جمع‌آوري رأي قابل توجهي به نفع کانديدا مي شود) و دست زدن به "بدعت" در چهارچوب نظام در کنار:
* عدم مراعات قواعد مردم سالاري
* عدم ارجاع مشکلات به مراجع قانوني و بي اعتبار ساختن آنها
* ايجاد مدل و الگوي غلط انتخاباتي براي آيندگان
* عدم همبستگي مطالبه و استدلالها...
* ايجاد شبهه نسبت به سلامت سياسي نظام
* تبديل مهمترين انتخابات ملت به خاطره اي تلخ
* ايجاد زمينه براي جولان ضدانقلاب
* سياسي کردن مسائل حقوقي
* بي حرمتي به ارزشها و هنجارهاي اسلامي- ايراني
* ايجاد خانه هاي تيمي براي طراحي اعمال غيرقانوني...
از جمله اقدامات مدل انتخاباتي سال 88 موسوي بود.
به هر روي، مدل تبليغات انتخاباتي موسوي تلفيقي از مدل 2008 اوباما و مدل انقلاب هاي رنگي است و تمام فاکتورها و متغيرهاي به کار رفته، نشانگر اغفال توسط ايادي استکبار و دشمن 30 ساله نظام جمهوري اسلامي است.
اين مدل، يک اقتباس غلط، گرته‌برداري عجولانه و پيوند نمودن سبزينه غربي بر ريشه ايران اسلامي است که هيچ گاه رشد ونمو نمي‌کند.
طراحان اين مدل بايد مي‌دانستند، کشور ايران اسلامي به پاس انفاس قدسي حضرت امام(ره)، هدايت داهيانه مقام معظم رهبري و خون هزاران شهيد و نثار بهترين سرمايه هاي نظام، نه با امریکا که مدل غيراخلاقي و دنياطلبانه آن را اقتباس نموده و نه با کشورهاي اکراين، گرجستان و قرقيزستان قابل قياس نيست که هويت آنها با تغيير رنگي به هم بريزد. اينجا ايران اسلامي است، با تمدني کهن ومردماني با هوش سياسي و آينده بين و رهبري آگاه و برخاسته از متن مردم و براي مردم و خدا.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 تير / 19 جولاي / 26 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 28 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تاريخ مصري ها كه داريوش بزرگ دستور جمع آوري و محافظت از آن را داد

يکي از کتيبه هاي امانتي

طبق كشفيات تازه باستانشناسي، مبدأ تقويم مصري ها روزي مصادف با 19 ژوئيه سال 2781 پيش از ميلاد قرارداده شده بود. اين كشفيات همچنين تاييد دوباره اي بود بر دستور داريوش بزرگ كه تاريخ مصريان از آغاز پيدايش خط و علائم قابل خواندن و در نتيجه مبدأ تقويم آنان جمع آوري و محفوظ گردد.
    ايرانيان در زمان سلسله هخامنشي 120 سال و چند ماه بر مصر حکومت کردند. داريوش بزرگ كه در سال 517 پيش از ميلاد براي ديدار از ساتراپي مصر به اين منطقه متصرفي ايران باستان رفته بود پس از مشاهده تمدن و آثار تاريخي و ابنيه مصر به يك هيات مركب از آگاهان مصري، و پژوهشگران ايراني، يوناني، فنيقي و يهود ماموريت داده بود که تاريخ مصريان تا آن زمان را جمع آوري، تنظيم و تدوين كنند كه باقي مانده و از مآخذ تاريخ قرون قديم مصر قرار گرفته است. داريوش در مصر جنوبي معبدي براي مصريان ساخته كه تقريبا دست نخورده باقي مانده است و تصوير او بر ديوار معبد وجود دارد. طبق گزارش هاي سال 2006 رسانه ها، آثار همين داريوش بزرگ و دودمان هخامنشي ـ داريوشي كه اين همه دقت و دلسوزي براي تاريخ و حفظ ابنيه باستاني ملل ديگر از خود نشان داد، به حكم يك قاضي (مستقر در ايالت ايلي نوي) بايد بابت عرامت كاري كه ايرانيان انجام نداده اند ازدست برود. اين آثار به امانت به دانشگاه شيكاگو سپرده شده بود تا آمريكاييان تمدن 25 قرن پيش بشر را به چشم ببينند. آثار امانتي مورد بحث متعلق به همه نسلهاي ايران زمين (ساكنان قلمرو ايران باستان) و هويت ملي آنان است كه ضبطشان به منزله مصادره اموال مشترك (ملي) ايشان است كه منطقا امكان پذير نمي تواند باشد.

 

اشتباه سياسي شاه سلطان حسين
که منجر به جنگ داخلي ايرانيان شد

شاه سليمان صفوي 19 ژوئيه 1688 ميلادي (1067 هجري خورشيدي) گرگين خان حاكم گرجستان را كه مردم اين سرزمين وابسته به ايران وقت از جور و ستم او به تنگ آمده بودند و عريضه به دربار اصفهان فرستاده بودند بركنار كرد. شش سال بعد، شاه سلطان حسين كه پس از مرگ پدر در 1693 بر جاي او نشسته بود، به توصيه درباريان مغرض و رشوه خوار خود و نيز ختنه کردن و مسلمان شدن گرگين خان، وي را حاكم قندهار ساخت كه تعدي او به قندهاري ها سبب طغيان آنان شد كه منجر به جنگ داخلي ايرانيان گرديد و به عمر دودمان «صفويه» پايان داد. گرگين خان با آداب و رسوم قندهاري ها آشنايي کامل نداشت و همين امر مزيد برعلت شده بود و او را در نظر قندهاري به صورت فردي مخوف جلوه گر ساخته بود که آمادگي يافته بودند براي رهايي از دست او به هر اقدامي بر ضد او دست بزنند.

 

بازگشت محمدعلى ميرزا
به قصد پس گرفتن تاج و تخت

محمدعلي ميرزا، شاه مخلوع قاجار، با حمايت روسيه به منظور پس گرفتن تاج و تخت 28 تيرماه 1290 با سپاهي از طريق تركمنستان روسيه وارد گرگان شد تا از آنجا به تهران آيد. در تهران، محمد ولي خان تنكابني رئيس الوزراء وقت پس از شنيدن اين خبر، از ترس به انگليسي ها نزديك شد و چند رجل هوادار انگلستان از جمله وثوق الدوله! را وارد كابينه كرد و ....
    «تاريخ» نشان داد كه هواداران محمدعليشاه پس از چند جنگ و گريز و حتي رساندن خود به دماوند به هدف نرسيدند و شكست خوردند.

 

درگذشت آيت الله محمد حسين كاشف الغطاء

28 تير 1334 - درگذشت آيت الله محمد حسين كاشف الغطاء
آيـت الله مـحـمـد حـسـيـن كـاشـف الغـطـاء بـه سـال 1294 هـجـرى قـمـرى در خاندانى دوستدار دانش وفضيلت درنجف اشرف متولد شد. نسب اوبه مالك اشتر نخعى مى رسد ونياكان وى هـمـه از عالمان وزعميان دين بودند وهمواره رهبرى يك جنبش عظيم فكرى ودينى را بر عهده داشتند. مرحوم كاشف الغطا در اين باره مى گويد:
((خـودم را در پـيـشـگـاه خـدا ووجـدان مـسـؤول مـى بـيـنم ، زيرا دخالت در سياست از وظايف من واجداد من است كه بـيـش از سـه قـرن نـه تـنـهـا در عـراق بـلكـه در تمام عالم اسلام پيشواى دينى بوده اند))
جـد اعـلاى ايـشـان شيخ خضر بن جناحى (م 1180 ق ) بن يحيى بنمـطـر بـن سـيف الدين مالكى است كه از رهبران مذهبى در نجف اشرف بوده واستادش درباره اش گفته است :
((كـسـى كـه مـى خـواهـد چـهـره يـكـى از بـهشتيان را ببيند به چهره تابناك شيخ خضر نگاه كند.))
فـرزنـد شـيـخ جـعفر، علامه شيخ جعفر كبير است . شيخ جعفر داراى فـرزنـدانـى بـوده كـه هـمـگـى از فـقـهـاى بـنـام شـيـعـه انـد كـه بـزرگـتـريـن آنـان شـيـخ مـوسـى اسـت كـه عـامـل اصـلى صـلح ايـران وعـثـمـانـى درسـال 1237 ق بـوده وپـدرش وى را از تـمام فقها باستثناى شهيد اول ومحقق برتر مى دانست .
مرجعيت مرحوم آيت الله محمد حسين كاشف الغطاء:
پـس از وفـات مـرحـوم آيـت الله سـيـد مـحـمـد كـاظـم يـزدى درسال 1337 عده كثيرى از مردم عراق در امر تقليد به برادرش شيخاحـمـد كـاشـف الغـطـاء رجـوع كـردنـد. ودرسـال 1338، جـمـع كـثـيرى از اهل بغداد در تقليد به ايشان مراجع هوروز بـه روز مـقـام عـلمـى ومـلكات روحى اوبراى مردم عراق بيشترروشـن گـرديـد ولذا بـه وى عـلاقـه مـنـدتر گشتند وسرانجام مقام مرجعيت عامه در عراق براى اومحرز گرديد.
مـرحـوم كـاشـف الغـطـاء بـراى تـحـقـق اهداف بلند وآرمان هاى عالى واسلامى خود، سفرهاى متعددى به كشورهاى مختلف جهان از جمله پنج بـار به ايران انجام داد ودر هر سفر با دانشمندان ورهبران مذهبى وسـيـاسى ملاقات كرد ومطالب خود را بيان وآگاهى هاى لازم را به آنـهـا ارائه نـمـود. در مـصـر سـه سـال اقـامـت گـزيد وهمه روزه دردانـشـگـاه الازهـر تـدريـس واحـيـانـاً سـخـرانـى نـمـود وبـه ذكـرعلل عقب ماندگى مسلمين مى پرداخت وحتى به كليساها مى رفت وضمن سـخـنـرانـى ، اشـتباهات مبشرين مسيحى را روشن مى ساخت ودر بلاداسلامى اقامه جماعت مى كرد. در سال 1350 ه‍.ق در كنفرانس اسلامىفـلسـطـين شركت نمود وپس از اقامه نماز جماعت در مسجدالاقصى درجـمـع صد وپنجاه نماينده ممالك اسلامى وبا حضور بيست هزار نفرسـخـنـرانـى كـرد ودر مـورد وحـدت واسـتـقـلال مـسـلمـيـن ومـبـارزه بـااسـتـعـمارگران و اشغالگران صهيونيستى سخنرانى مهيجى ايرادكـرد وجـمـعـيـت حـاضـر را تـحـت تاءثير قرار داد. امتياز ديگر وى ،صراحت لهجه كم نظيرى بود كه داشت وبا هر كس كه مواجه مى شدبـدون هـيـچ پرحرفى حق را مى گفت وبسيار اتفاق مى افتاد كه ازسياسيت مداران به خاطر سياست غلطشان انتقاد مى كرد.
سـفـيـر انگلستان در 20 جمادى الاولى 1374 ه‍.ق به حضور ايشان رسـيد وى به صراحت كامل از سياست هاى استعمارى انگليس در نقاط مـخـتـلف جهان انتقاد نمود ونسبت به نقش انگلسان در سقوط فلسطين اشغالى وآوارگى ملت مسلمان آن سرزمين اعتراض كرد. وبه اواظهارداشت :
((قـلب هـاى ما از دست شما مجروح است . شما ضربه ناجوان مردانهاى به ما زديد كه هرگز ما در برابر آن سكوت نخواهيم كرد.))
سپس اظهار داشت :
((افكار ملت ما، هميشه بر ضد شما بسيج شده وبه خاطر ضربتى كـه بـر پـشـت ملت عرب زديد وپشت آن ها را شكستيد از دلهاى آن هاخون مى چكد.))
اوسـيـاست را جزء دين مى شمرد ومتعقد بود كه منظور ومفهوم صحيح سـيـاسـت ((وعـظ وارشـاد، نـهـى از فـسـاد، نـصـيـحـت وپند دادن به زمـامـداران وقـدرتـمـنـدان كـشورهاى اسلامى وبر حذر ساختن آنها ازگـرفـتـار شـدن در دام اسـتـعـمـار ودر هـم شكستن زنجيرهاى اسارت و تاءمين آزادى كامل براى تمام كشورها وتمام ملت ها است .))
درباره خودش مى گويد:
((مـن از فرق سر تا كف پا غرق در سياست هستم ودخالت در سياست از وظـايـف حـتـمـى مـن اسـت واگـر دخـالت نكنم خود را در پيشگاه خداووجدان مسؤ ول مى بينم .))
سـرانجام با عمرى پربركت چونان عمر مردان نامى تاريخ پس ازسـال هـا خـدمـت وتـلاش در جـهـت نـشـر اسـلام در روز دوشنبه 18 ذى القـعـده 1373 ه‍.ق بـه دنبال بيمارى نخست در بيمارستان بسترى گـرديـد ولى بـهـبود نيافت وآنگاه براى تغيير آب وهوا به كرندايـران آمـد وبـعـد از سـه روز در هـم انجا وفات يافت . پيكر اوبه بغداد حمل شد وسپس در نجف اشرف در آرامگاهى در وادى السلام به خاك سپرده شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 19 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز پيروزي طارق ابن زياد و فتح آندلس

19 ژوئيه سالروز پيروزي «طارق ابن زياد» بر ارتش ويزيگوت ها در آندلوسا Andalusia (آندلس ـ مناطق جنوبي و شرقي اسپانيا) است كه در سال 711 ميلادي صورت گرفت. در اين جنگ «رودريكRoderic» پادشاه ويزيگت ها كشته شد.
     طارق كه يك ژنرال از مردم «بربر berber» آفريقاي شمالي بود و معاونت موسي ابن نصير حكمران اموي آفريقيه (سرزمين هاي مسلمان نشين شمال آفريقا) را برعهده داشت به تصميم دمشق (وليد ابن عبدالملك از بني اميه) عزم تصرف اروپا و به اسلام دعوت كردن مردم اين منطقه را كرده بود.
     وي در سي ام آوريل 711 با لشكريانش از تنگه ميان آفريقا و اروپا كه به نام او جبل طارق (جيبرالتار) خوانده مي شود گذشته و پا به خاك اروپا گذارده بود.
     «واشنگتن اروينگW. Irving» مورخ و پژوهشگر آمريكايي پس از سالها مطالعه درباره كارهاي طارق در اسپانيا، شمال آفريقا و خاورميانه و پيمودن قسمتي از مسير لشكريان او، در سال 1835 كتابي تحت عنوان «فتح اسپانيا: افسانه ها و حقايق» منتشر ساخته است. در اين كتاب، اروينگ نوشته است: طارق پس از عبور از تنگه، دستور باز گشت به كشتي هاي حامل سربازان را داد و خطاب به سربازانش گفت:
     «براي شما جايي براي فرار نيست. دريا در پشت است و دشمن در جلو. بايد به ياري خدا اميدوار باشيد، به دستورهاي او مومن، و بردباري را از دست ندهيد تا به پيروزي برسيد. شمشيرهايتان را از دست ندهيد و بدانيد كه «حق» هميشه پيروز است. اگر بر شهر و دياري دست يافتيد، اماكن و آنچه را كه متعلق به جامعه است و از خزانه عمومي (بيت المال) ساخته شده است تخريب و ويران نكنيد كه اسلام تخريب اماكن عمومي را نهي كرده است. افراد دشمن پس از تسليم شدن، در امان هستند و نبايد به آنان آسيب برسد».
     طارق پس از پيروزي بر ويزيگوت ها قصد تصرف فرانسه را كرد و چند نقطه مرزي از خاك فرانسه را هم به دست آورد.
     منصور ابن موسي حكمران افريقيه پس از اطلاع از پيروزي طارق، به اسپانيا رفت و در اينجا بر سر چگونگي تصرف بقيه اروپا، ميان آنها اختلاف افتاد و وليد ابن عبدالملك اموي هر دو را براي مذاكره به دمشق دعوت كرد. پس از ورود اين دو به دمشق كه به طور جداگانه صورت گرفت، وليد درگذشت و جانشين او سليمان ابن عبدالملك كه از بيم جان و از دست دادن حكومت، قصد كشتن برخي از ژنرالها و حكمرانان بي اعتنا به خود را كرده بود موسي ابن نصير را به بهانه اين كه با افراد مسلح و شمشير وارد كاخ او شده بود به زندان افكند و در آنجا به دستور حكومت در 76 سالگي كشته شد و طارق هم از نظر افتاد و از او به خاطر فتح اسپانيا كه قرنها در دست مسلمين بود تقدير نشد.

 

ترور مردي كه همه عمر را
براي استقلال وطنش برمه تلاش كرد

Aung San

«آنگ سانAung San» ناسيوناليست بزرگ برمه در 19 ژوئيه سال 1947 در جلسه شوراي عالي برمه مركب از وزيران و بزرگان برمه اي با تني چند از همكاران و همفكرانش كشته شد. وي همه عمر را در مبارزه براي تامين استقلال و يك پارچه كردن برمه صرف كرده بود. برمه پيش از جنگ جهاني دوم ضميمه هندوستان انگلستان بود. آنگ سان به ژاپن كمك كرد تا برمه را از دست انگلستان خارج سازد. وي با رفت و آمد هاي متعدد به توكيو، امپراتوري ژاپن را وادار كرد كه در سال 1943 به برمه استقلال بدهد. وانگ سان كه در تايلند يك ارتش ملي مركب از ناسيوناليستهاي برمه اي ايجاد كرده بود تا به كمك آن بتواند استقلال برمه را حفظ كند، پس از جنگ جهاني دوم و شكست ژاپن از دولت انگلستان خواست كه به استقلالي كه ژاپن به برمه داده بود احترام بگذارد. انگلستان قبول كرد كه يك سال بعد به برمه استقلال كامل بدهد. چنين قراردادي ميان آناگ سان و كلمنت اتلي نخست وزير وقت انگلستان امضاء و آنگ سان در سمت نخست وزيري امور داخلي برمه تثبيت شد كه در جلسه 19 ژوئيه شوراي عالي، چند ماه مانده به اجراي وعده انگلستان، با شش تن از همفكرانش به دام توطئه افتاد و كشته شد. از آن پس هر دسته، گروه ديگر را متهم به اين ترور جمعي كرده است. اينك دختر او بانو «آنگ سان شون كايAung San Sun Kyi» رهبر مخالفان دولت ژنرالها مبارزه نا تمام پدر را ادامه مي دهد تا در وطن دمكراسي واقعي برقرار شود.

 

يك لحظه غفلت

ماري جو

در سال 1969 سناتور ادوارد كندي آخرين تن از سه برادر مشهور در تاريخ آمريكا خود را براي احراز مقام رياست اين كشور آماده مي كرد و كمتركسي بود كه به پيروزي او در انتخابات بعدي (1972 ) ترديد كند كه يك لحظه غفلت ، صد سال راه او را دور ساخت.
    وي در شب چنين روزي در همين سال پس از شركت در يك مهماني در يک ناحيه ساحلي ايالت ماساچوست، به اتفاق دستيار
منشي 29 ساله اش بانو «ماري جو كوپچنه» عازم شهر بود كه اتومبيل از مسير خود منحرف شد و به داخل يك بركه پر از آب افتاد . ادواردكندي ( تد ) که رانندگي خودرو را برعهده داشت خود را از آب بيرون كشيد و «ماري جو» در داخل اتومبيل در عمق سه متر ي زير آب جان سپرد. غفلت در اينجا بود كه سناتور كندي براي نجات ماري جو شتاب به خرج نداده بود و با تاخير از پليس استمداد كرده بود . رسانه ها قضيه را دنبال كردند و سناتور كندي ناچار شد از فکر نامزدي پست رياست جمهوري منصرف شود .و ي تصميم داشت حتي از عضويت کنگره هم کنار برود که دوستانش مانع شدند. دادگاه محل سناتور کندي را به جرم ترک صحنه تصادف به دو ماه زندان تعليقي محکوم کرد. درباره اين حادثه داستانهاي بسيار گفته شده است که هيچکدام به مرحله تاييد نرسيدند .
    

برخي ديگر از رويدادهاي 19 جولای

  • 1880:   عاريه دادن كتاب از سوي كتابخانه هاي عمومي به مردم عادي - هر كسي كه مراجعه كند و نام و نشاني خود را به ثبت برساند - از 19 ژوئيه سال 1880 ميلادي در شهر سانفرانسيسكو آمريكا آغاز شد. يازده قرن پيش از آن كتابخانه عمومي مرو عاريه دادن كتاب را باب كرده بود، اما نه به هر كس، تنها به پژوهشگران و علماء و ادباء. در آن زمان كتابخواني هم كار هر كس نبود.

  • 1943:   متفقين بمباران شهر رم را علي رغم قولي كه براي حفظ آثار تاريخي اين شهر داده بودند آغاز كردند.

  • 1974:   رهبران كودتاي نظامي قبرس در 19 ژوئيه سال 1974 اسقف كاريوس نخستين رييس جمهوري اين كشور را كه رهبر جنبش استقلال اين جزيره پر حادثه بود بر كنار كردند و با اين عمل بر دردسرهاي كشورشان افزودند .

  • 1870:   فرانسه كه با نيرنگ بيسمارك فريب خورده بود به آلمان اعلان جنگ داد . نتيجه جنگ ، شكست فرانسه و اشغال نظامي اين كشور بود.

  • 1918:   ارتشهاي آلمان درطول « مارن marne » دست به عقب نشيني زدند كه سه ماه و بيست و دو روز بعد جنگ جهاني اول پايان يافت.

  • 1979:   دريادار احمد مدني کرماني استاندار وقت خوزستان توطئه گران اين استان را يك گروه مثلث خواند و اشاره كرد كه اينان از داخل عراق و كويت تحريك مي شوند و اطمينان داد كه سركوب خواهند شد.

  • 1979:   ساندينيستها پيروزي انقلاب خود را اعلام داشتند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     26 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    در اين شب غسل و زيارت امير مومنان مستحب و عبادت

    26 رجب  -  در اين شب غسل و زيارت امير مومنان مستحب و عبادت درآن , برابر با عبادت شصت سال است.

     
     

     امضاي قرارداد گمركي ايران و روسيه درتهران

    26 رجب 1319 - قرارداد گمركي ايران و روسيه درتهران به امضا رسيد. اين قرارداد ننگين را مظفرالدين شاه قاجار به منظور تأمين هزينه سفرخود به اروپا با روسيه منعقد كرد. براساس اين قرارداد مسائل گمركي شمال كشور كاملاً ازكنترل و نظارت دولت ايران خارج شد. همچنين دولت ايران مجاز نبود بدون جلب نظر روسيه به تدوين نظامنامه گمركي بپردازد. اين قرارداد گمركي شريان اقتصادي ايران را عملاً تحت كنترل روسها درآورد و ضربه بزرگي به صنايع و توليدات داخلي وارد كرد.

     

    شهادت سيد جمال واعظ اصفهاني ازآزاديخواهان و سخنوران پرآوازه ايران

    26 رجب 1326 - سيد جمال واعظ اصفهاني ازآزاديخواهان و سخنوران پرآوازه ايران در دوره مشروطه به شهادت رسيد. واعظ اصفهاني زبان گوياي مردم آزاده و مشروطه طلب بود و خطابه هاي او درتشديد قيام مشروطه تأثيري بسزا داشت. واعظ اصفهاني پس ازبمباران مجلس پنهاني بطرف عتبات رفت ولي درهمدان بدست نايب حاكم گرفتار شد و به امر محمد عليشاه دربروجرد كشته شد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    29
    41

    اهواز

    33
    47

    تبريز

    23
    37

    شيراز

    26
    41

    مشهد

    22
    38

    بندرعباس

    31
    39

    کرمان

    19
    38

    اصفهان

    23
    40

    يزد

    29
    43

    کرمانشاه

    21
    41

    اراک

    22
    39

    رشت

    26
    32

    دبی

    32
    38

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1406 تومان
    1000 تومان
    1640 تومان
    1045 تومان
    269 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    116000 تومان
    60000 تومان
    223000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:19
    طلوع خورشيد : 06:02
    اذان ظهر : 13:10
    غروب خورشيد : 20:18
    اذان مغرب : 20:40
    نيمه شب شرعي : 00:19
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Caribbean Travel & Life
    ژوئن/جولاي 2009

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    Caribbean Travel & Life

    تاريخ انتشار: ژوئن 2009
    تعداد صفحات مجله: 126
    حجم فایل: 34 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    هارد پرتاپل ضد ضربه هیتاچی

     

    این روز ها خیلی ها به دنبال خرید یک هارد پرتابل هستند. قیمت نسبتا ارزان و حجم بالا سبب شده که آنها بهترین گزینه برای پشتیبان گیری از اطلاعات و نقل و انتقالات حجیم باشند.
    اما مهم ترین عیب این داریوهای قابل حمل، آسیب پذیربودن آنها در مقابل ضربه است. بنابراین عقل سلیم می گوید که بهتر است به دنبال خرید مدل های ضد ضربه باشیم. این تانک هم که می بینید یک داریو قابل حمل ساخت هیتاچی است که در ظرفیت های 250 و 500 گیگابایتی عرضه می شود.  
    می توانید این درایو را از ارتفاع سه متری به پایین بیاندازید بدون اینکه نگران اطلاعاتتان باشید. بدنه آن هم ضد ضربه و ضد آب است و با سایز کوچک به راحتی در جیب جا می گیرد.  
    سیم یو اس بی آن هم درون خودش جمع می شود که این یکی را من خیلی دوست دارم. خوشبختانه قیمت آن نسبت به مدل های معمولی خیلی تفاوت ندارد. می توانید مدل 500 گیگابایتی را با 140 دلار و 250 گیگابایتی را با 100 دلار بخرید.  
    به همراه هر کدام از هارد های SimpleTOUGH هیتاچی یک اکانت پشتیبان گیری آنلاین رایگان با ظرفیت دو گیگابایت هم ارایه می شود.  
    صفحه محصول

    کارت حافظه 32 گیگابایتی سونی

    سونی از کارت 32 گیگابایتی اش پرده برداری کرد. نام اين کارت فوق سریع Memory Stick Pro-HG Dou HX است که برای دوربین های عکاسی DSLR و دوربین های فیلمبرداری HD پیشنهاد شده است.
    سرعت خواندن و نوشتن این کارت حافظه به ترتیب 20 و 15 مگابايت است. اما تفاوت این کارت سونی با سایر کارت ها این است، که می شود تا 3 ساعت و 45 دقيقه فیلم HD را -که حجیم ترین فرمت برای فایل های تصویری است- در آن ذخیره کرد.
    سونی این قابلیت را با گذاشتن HX در انتهای نام این کارت، مشخص کرده است. البته این کارت در حجم های 4، 8 و 16 گیگابایتی هم تولید شده، که نسبت به حجمی که کارت 32 گیگابایتی در خود ذخیره می کند، قابل مقایسه نیست.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    تلوزیون چه چیز با حالی است!

    نسیم عرب امیری

    مثل پیوند غرب با شرق است
    شاعری كه مهندس برق است!

    فارغ از كشف واژه های بدیع
    عاجزم از قواعد تقطیع

    نه كه یك ذره می شود بارم
    اختیارات شاعری دارم!

    چون بلد نیستم به وقت عمل
    هیچ بحری به غیر بحر رمل!

    گرچه عنوان شاعری شیك است
    مدرك من الكترونیك است

    چند باری نوشته ام پروژه
    وصف ابرو و خال و خط و مژه

    جای تحقیق آزمایشگاه
    چند تا شعر می نویسم ماه

    طبع انگشت های من سرد است
    بارالها دلم پر از درد است!

    گوش كن ای الهه طناز
    نه غلط گفتم ای الهه ناز!

    وقت اخبار بیست و سی شده است
    ای خدا، جان هر كسی شده است،

    هی قضاوت نكن از این اول
    بنشین گوش كن بگو ایول!

    واقعا غیراز این كه كم كارم
    من از ایشان چه چیز كم دارم؟!

    حیف اسباب دردسر باشد
    هر كسی جای خود اگر باشد

    صبح تا شب به فكر نقالی است
    تلوزیون چه چیز با حالی است!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    10 روش براي افزايش رضايت از زندگي

    در چند سال اخير‌، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان به بررسي اطلاعات درباره پرسشي پرداخته‌اند كه قبلاً‌ براي فلاسفه مهم بود: چه چيزي باعث رضايت ما مي‌شود؟
    پژوهشگران به اين منظور تحقيقات گسترده‌اي در سراسر جهان انجام داده‌اند تا ببينند چگونه چيزهايي مانند پول، نگرش، فرهنگ، حافظه، تندرستي، نوع‌دوستي و عادات روزانه بر احساس بهروزي ما تأثير مي‌گذارد. حوزه جديد روان‌شناسي مثبت پر از يافته‌هاي جديدي حاكي از آن است كه اعمال ما تأثير چشمگيري بر احساس خوشبختي و رضايت ما از زندگي دارد. 10 راهبرد ثابت‌شده براي افزايش رضايت عبارتند از:


    1 – لحظات روزانه زندگي را درك كنيد
    هر از چندي مكث كنيد تا گل سرخي را ببوييد يا كودكان را حين بازي تماشا كنيد. كساني كه درنگ مي‌كنند تا وقايعي را كه به‌طور عادي با عجله پشت سر مي‌گذارند، ببينند يا در طول روز به وقايع خوشايند روزانه فكر مي‌كنند، افزايش قابل توجهي را از نظر رضايت و كاهش افسردگي گزارش مي‌كنند.


    2 – از مقايسه بپرهيزيد
    چشم و هم‌چشمي جزئي از بسياري از فرهنگ‌هاست اما مقايسه خودمان با سايرين مي‌تواند به رضايت و عزت نفس لطمه وارد كند. به جاي مقايسه كردن با ديگران، توجه خود را به دستاوردهاي شخصي معطوف كنيد تا به رضايت بيشتري دست يابيد.


    3 – بيش از اندازه به پول توجه نكنيد
    كساني كه پول را در رأس فهرست اولويت‌هاي خود قرار مي‌دهند، بيشتر در معرض افسردگي، اضطراب و عزت نفس پايين هستند. اين امر در ملل و فرهنگ‌هاي گوناگون يكسان است. هر چقدر بيشتر رضايت را در كالاهاي مادي بجوييم، كمتر آن را مي‌يابيم. رضايت، عمر كوتاهي دارد و گذراست. پول‌دوستان نيز در آزمون پويايي و خودشكوفايي نمره اندكي مي‌گيرند.


    4 – اهداف معنادار داشته باشيد
    كساني كه براي تحقق چيزي ارزشمند تلاش مي‌كنند، بسيار راضي‌تر از كساني هستند كه رؤياها يا آرزويي ندارند. اين اهداف مي‌تواند به سادگي ياد‌گرفتن مهارتي جديد يا بار آوردن بچه‌ها به شيوه‌اي اخلاقي باشد. انسان همواره براي رشد به نوعي معنا نياز دارد. به گفته دانشمندان، رضايت و خوشبختي در محل تلاقي لذت و معنا قرار دارد. هدف چه در محل كار و چه در خانه آن است كه فعاليت‌هايي انجام دهيم كه از نظر شخصي هم لذت‌بخش و هم مهم باشد.


    5 – در كار ابتكار به خرج دهيد
    ميزان رضايت شما از شغل تا حدي به ابتكاري كه به خرج مي‌دهيد، بستگي دارد. محققان معتقدند هنگامي كه خلاقيت به خرج مي‌دهيم، به ديگران كمك مي‌كنيم و راه‌هاي بهبود در امور را پيشنهاد مي‌كنيم يا كارهاي اضافي انجام مي‌دهيم، از كارمان بيشتر احساس اغنا مي‌كنيم.


    6 – دوست پيدا كنيد و به خانواده اهميت دهيد
    افراد راضي معمولاً‌ خانواده، دوست و روابط بهتري دارند. اما صرف كميت رابطه با افراد كافي نيست، بلكه كيفيت آن نيز اهميت دارد. انسان به رابطه نزديك نياز دارد؛ رابطه‌اي كه در برگيرنده تفاهم و توجه باشد.


    7 – لبخند بزنيد، حتي زماني كه حالش را نداريد
    به‌نظر ساده مي‌رسد اما بسيار مؤثر است. افراد راضي امكانات موجود، فرصت‌ها و موفقيت را مي‌بينند. وقتي آنان به آينده نگاه مي‌كنند، خوشبين هستند و وقتي گذشته را مرور مي‌كنند، معمولا گزينه‌هاي مثبت را مي‌بينند. حتي اگر از بچگي اينگونه بزرگ نشده‌ايد كه نيمه پر ليوان را ببينيد، با تمرين نگرش مثبت به عادت تبديل مي‌شود.


    8 - طوري تشكر كنيد كه گويي واقعاً قدردان هستيد
    كساني كه عادت به سپاسگزاري دارند، معمولاً‌ سالم‌تر و‌ خوشبين‌تر هستند و بيشتر به سوي تحقق اهداف پيشرفت مي‌كنند. تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي كه به كساني كه به آنان كمك كرده‌اند، نامه تشكرآميز مي‌نويسند، از نظر رضايت در سطح بالا و از نظر افسردگي در سطح پاييني قرار دارند. به علاوه اثر يك نامه تشكرآميز تا هفته‌ها طول مي‌كشد.


    9 – از خانه بيرون برويد و ورزش كنيد
    تحقيقات نشان مي‌دهد كه ورزش مي‌تواند به اندازه داروها در درمان افسردگي مؤثر باشد و در عين حال هيچ‌گونه عوارض جانبي نيز نداشته باشد. به علاوه، هزينه آن نيز به‌مراتب كمتر است. ورزش منظم حس تحقق چيزي را به انسان مي‌دهد، امكان تعامل با ديگران را فراهم مي‌كند، هورمون‌هاي عامل احساس خوب را در بدن آزاد مي‌كند و عزت نفس را افزايش مي‌دهد.


    10 – بخشش را فراموش نكنيد
    نوع‌دوستي و بخشش را به جزئي از زندگي خود تبديل كنيد و از اين كار مقصودي را بجوييد. محققان مي‌گويند كمك به همسايه، داوطلب‌شدن براي انجام كارهاي عام‌المنفعه يا اهداي كالا و خدمات باعث ايجاد احساس خوبي در شخص مي‌شود كه مزاياي زيادي از نظر تندرستي به همراه دارد كه از ورزش كردن يا ترك كردن سيگار هم بيشتر است. گوش كردن به درد دل دوست، ياد دادن مهارت‌ها، توجه به موفقيت‌هاي ديگران و روحيه گذشت نيز به رضايت مي‌افزايد. محققان مي‌گويند كساني كه براي ديگران خرج مي‌كنند، بيشتر از كساني كه براي خودشان خرج مي‌كنند، احساس رضايت مي‌كنند
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    با 25 روش خانه خود را دلنشين تر نمائيد

    1. عكس هاي‌ خانوادگي‌ خود را در آلبوم ها انباشته‌ نكنيد. از يك‌ قاب ‌عكس بزرگ‌ خالي‌ يا يك آيينه‌ استفاده‌ كنيد و تعدادي‌ از آنها را با سنجاق‌ به‌ قاب‌ وصل‌ نماييد.

    2. قفسه‌هاي‌ كتاب‌ فقط‌ براي‌ كتاب ها نيستند! بلكه‌ مي‌ توانيم آنها را با هر شي ديگري‌ كه‌ دوست‌ داريم، به خصوص‌ ظروف‌ سفالي‌ و چوبي‌ تزيين ‌كنيم .

    3. از پارچه‌ هاي‌ رنگي‌ ندوخته‌ و بلند ، يا روسري‌ به‌ جاي‌ پرده‌ استفاده‌ نماييد و آنها را بر روي‌ ميله‌ بيندازيد.

    4. يك‌ جام‌ ورزشي‌ يا يك‌ يخدان، مي ‌تواند كار يك‌ گلدان‌ را براي‌ شما انجام‌ دهد.

    5. يك‌ چهار پايه‌ چوبي‌ قديمي‌ را مي‌ توانيم كنار مبل‌ نشيمن‌ براي‌ گذاشتن‌ كتاب هايي‌ كه‌ مي‌ خوانيم ، قرار دهيم.

    هر خانه‌ اي‌ را مي ‌توان‌ با تزيين‌ صحيحِ‌ مبلمان‌ ، گرم‌ و زيبا كرد جايي‌ كه‌ بتوان‌ با غرور آن را خانه ناميد.


    ßاتاق نشيمن‌

    6 . اسباب‌ و وسايل‌ اتاق‌ نشيمن‌ خود را در فاصله‌ هاي‌ نزديك‌ به‌ هم‌ قرار دهيد تا صميمي ‌تر جلوه‌ كند.

    7. گاهي‌ مي ‌توان‌ از پارچه‌هايي‌ كه‌ در منزل‌ است‌ به‌ جاي‌ روكش‌ مبل‌ راحتي‌ استفاده‌ كرد تا تغييري‌ در نماي‌ آن‌ داده‌ شود. كافي‌ است‌ آن‌ را روي‌ مبل‌ پهن‌ كنيد و گوشه‌ هاي‌ آن‌ را لابه‌لاي‌ درزها فرو بريد.

    8 . مي ‌توانيد تعدادي‌ شمع ‌ در اشكال ‌مختلف‌ را جمع ‌آوري‌ كنيد و كنار پنجره‌ قرار دهيد.

    9 . مي‌ توانيد روي‌ يك‌ تاقچه‌ را پر از مجسمه‌ هاي‌ كوچولوي‌ زيبا يا بشقاب‌هاي‌ قديمي‌ كنيد.


    ßنور صحيح‌

    10 . دقت‌ كنيد پرده‌ها در صورت‌ لزوم‌ به‌ گونه‌اي‌ انتخاب‌ شوند كه‌ قابليت‌ ورود نور به‌ اتاق‌ را دارا باشند.

    11 . مي‌توان‌ پايهِ چراغ‌ روميزي‌ را هر از گاهي ‌با تغيير رنگ ، نو و جديد ساخت.

    12 .از روبان ، پارچه‌ يا تور مي‌ توانيد براي‌ تغيير مدل ‌كلاهك چراغ‌ روميزي‌ استفاده‌ كنيد.

    13 . از كلاهك‌هايي‌ استفاده‌ نماييد كه‌ در پايين‌ عرض‌ زيادتري‌ دارند، تا نور به‌ طرف‌ پايين‌ بيشتر تابانده‌ شود و فضايي‌ گرم‌ و لطيف‌ ايجاد گردد.

    14 . مي ‌توانيد با چسباندن‌ كاغذهاي طرح و نقش‌ ‌دار روي‌ كلاهك ، فضايي‌ متفاوت‌ خلق‌ كنيد.


    ßپرده‌ها

    15 . ميله‌ پرده‌هاي‌ كهنه‌ و قديمي‌ را مي ‌توان‌ با اسپري‌ طلايي‌ و نقره ‌اي‌ دوباره‌ رنگ ‌زد.

    16 . مي‌ توان‌ از روبان هاي‌ ساده‌ همراه‌ پارچه‌ها و تورهاي‌ رنگي‌ جهت‌ جمع‌ آوري‌ پرده‌ استفاده‌ نمود.

    17 . مي‌ توان‌ از يك شاخه درشت خيلي‌ ساده ، به‌ عنوان‌ ميله‌ پرده‌ استفاده‌ كرد.

    18 . استفاده‌ از چندين‌ تخته‌ پرده‌ مي‌ تواند ، شكل‌ اتاق‌ را دگرگون‌ سازد، والان ها يا آويزهاي‌ سادهِ پارچه‌ اي‌ به‌ اين‌ امر كمك‌ مي‌ كند.

    19 . پارچه‌ هاي‌ ساده‌ را مي‌ توان‌ با نوارهايي‌ از پارچه‌هاي ‌رنگي ‌به‌ پرده‌هايي‌ زيبا تبديل‌ كرد.


    ßبالشتك ها

    20 . به عنوان‌ يك‌ تغيير كوچك، مي‌ توانيد با دامن هايي‌ كه‌ ديگر استفاده‌ ندارد، بالشتك ها و كوسن ها را روكش كنيد.

    21 . چند عدد كوسن‌ را پايين‌ مبل‌ روي‌ فرش‌ قرار دهيد تا هنگام‌ خستگي‌ به‌ آن‌ لم‌ دهيد.

    22 . بالشتك‌ اتاق‌ خود را مي‌ توانيد ، با تكه ‌دوزي‌ يا برودري‌ كه‌ به‌ شكل‌ اسم‌ فرزندتان‌ باشد، زيبا سازيد.


    ßروميزي‌

    23 . يك‌ تكه ‌دوزي‌ زيبا مي ‌تواند روكشي‌ خوب‌ براي‌ ميز كنار مبل‌ باشد. به‌ علاوه‌ آنچه‌ را كه‌ در زير آن‌ مي‌ گذاريد ، مخفي‌ مي‌ كند.

    24 . تكه‌ پارچه‌هاي‌ كوچك‌ را مي‌ توان‌ به‌ عنوان‌ وسط‌ ميزي‌ استفاده‌ كرد.

    25 . ميز وسط‌ اتاق‌ را با يكي‌ از روسري هاي ‌بزرگ‌ و پر از رنگ‌ خود آرايش‌ دهيد.

    26 . گاهي‌ مي ‌توان‌ ميوه‌ها را به‌ اين‌ گونه‌ نيز چيد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    جوان‌سازی پوست صورت و گردن

    زمانی که پوست چروک می‌شود، در اصل زیر پوست خالی و پوست دچار شکستگی می‌شود. در این وضعیت استفاده از کرم‌ها و درمان‌های موضعی قادر به کم‌ کردن عمق چروک نیستند و فقط می‌توانند از ایجاد چروک‌های جدید جلوگیری کنند. برای رفع چروک‌های به‌وجود‌آمده نیاز به درمان‌های سریع و تهاجمی‌تری مانند اعمال جراحی است. در این مورد تزریق‌های مزوتراپی هم می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.
    جوان‌سازی پوست اولین مرحله برای رفع چین‌وچروک و آسیب‌های پوستی است. برای درمان باید بتوان تا حدی چروک‌ها را پر کرد، برای همین از مزوتراپی‌ در کنار سایر روش‌ها مانند میکرودرمابرژین (لایه‌برداری مکانیکی ظریف) و بوتاکس استفاده می‌شود. درمان‌های ترکیبی در رفع چروک‌ها و آسیب‌های پوستی نتیجه مطلوب‌تری خواهند داشت. به طور مثال برای فردی که به دلیل آکنه، پوستی نا‌صاف و پر از فرو رفتگی دارد، ابتدا از روش میکرودرمابرژین استفاده می‌شود و بعد از لایه‌برداری با تزریق دارو در مزودرم (لایه میانی پوست) مزوتراپی انجام می‌شود. مزوتراپی باعث آغاز فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلول‌ها در پوست می‌شود و به این شکل سلول‌های جدید تولید شده، سلول‌های قدیمی به صورت لایه‌ای مرده با روش میکرودرمابرژین برداشته می‌شوند.
    برای درمان چروک‌های پیشانی و کنار چشم‌ها (مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) می‌توان از بوتاکس (فلج‌کننده عضلات) استفاده کرد تا از پیشرفت چروک‌ها جلوگیری شود و بعد با مزوتراپی به کشیدگی پوست و رفع چین‌وچروک‌ها کمک کرد.
    برخی از دارو‌هایی که به وسیله تزریق در مزوتراپی وارد پوست می‌شوند عبارتند‌ از: انواع آمینواسید‌ها، ویتامین‌ها (به ‌طور مثال ویتامین C برای روشن شدن پوست)، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری و اسید هیالورونیک.


    §چند توصیه
    - حتماً خانواده در جریان قرار بگیرند، چون تا یک هفته کبودی وجود دارد و نمی‌توان آن را مخفی کرد.
    - مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ضروری است اما بیمار می‌تواند در طی دوره درمان از کرم‌های شب و لایه‌بردار استفاده نکند چون مواد لازم به ‌طور مستقیم به پوست می‌رسد.


    §مقایسه با لیفتینگ
    جلوی پیری و کهولت سن را با هیچ روشی نمی‌توان گرفت، برای همین افرادی که لیفتینگ صورت انجام داده‌اند بعد از مدتی دوباره دچار افتادگی پوست می‌شوند و چون یک‌بار پوست صورت آن‌ها کشیده شده است، نمی‌توانند برای بار دوم از این روش استفاده کنند، در حالی‌ که در مزوتراپی چنین محدودیتی وجود ندارد. در ضمن در لیفتینگ جای بخیه‌ها به زیبایی فرد لطمه می‌زند.


    §مقایسه با لیزر
    لیزر پوست در اصل تلنگری به سلول‌ها است تا آن‌ها را وادار به کلاژن‌سازی کند. در استفاده از این روش علاوه بر پرداخت هزینه خود عمل باید طی این دوره از درمان‌های پایه‌ای اضافی مانند استفاده از انواع کرم‌ها هم کمک گرفت.


    §مقایسه با استفاده از ژل‌ها
    اگر افراد از ژل‌های طبیعی‌تر مانند کلاژن‌ و اسید هیالورونیک به جای ژل پلی‌آکریل آمید یا اینترفال استفاده کنند از نظر هزینه تقریباً با مزوتراپی برابر است. اما در این نوع درمان‌ها فقط نقاط خاصی مانند خط لبخند (خط نازولبیال) پر شده است، در حالی ‌که در مزوتراپی کل صورت (پیشانی، دور چشم، خط لبخند، کنار چانه و غیره) پوشش داده می‌شود و به دلیل این همگونی نتیجه بهتری از تزریق به دست می‌آید. در ضمن در مزوتراپی خود بدن برای رفع چروک‌ها فعال می‌شود اما در ژل‌ها با یک جلسه تزریق جای چروک با ژل پر می‌شود.


    §مشاهده تغییرات
    مزوتراپیست‌ها می‌گویند معمولاً در جوان‌سازی ‌پوست اولین نشانه یعنی نرم و روشن شدن پوست بعد از اولین تزریق مشاهده می‌شود.


    §مزوتراپی و چاقی موضعی صورت (‌پف زیر چشم و غبغب)
    در بسیاری از موارد فقط با استفاده از کرم‌ها نمی‌توان به ‌طور کامل پف زیر چشم‌ها را از بین برد، در این موارد در مزوتراپی می‌توان با تزریق دارو‌هایی که برای لاغری موضعی بدن استفاده می‌شود، البته با دوز کمتر و در نقاط خاص، پف‌ها و حتی غبغب‌های کوچک را در چهار، پنج جلسه برطرف کرد. سوزنی که در این موارد استفاده می‌شود بسیار ظریف است و عمق تزریق بیشتر از چهار میلی‌متر نیست. همه افراد، واجد شرایط این عمل نیستند و فقط کسانی می‌توانند در این درمان از مزوتراپی استفاده کنند که علت غبغب‌ و پف زیر چشم آن‌ها چربی‌ها باشد. در صورتی که فرد مراعات نکند و دوباره چاق شود پف زیر چشم و غبغب او دوباره باز می‌گردد.


    §مشاهده تغییرات از جلسه سوم
    §مزوتراپی و جوان‌سازی پوست دست

    سن افراد به‌خصوص خانم‌ها به را معمولا از روی دست آن‌ها می‌توان تخمین زد. دست‌ها به دلیل وجود وتر‌ها و ماهیچه‌های خاص آن قابلیت کمتری برای انجام اعمال جراحی زیبایی دارد و به همین منظور برای رفع چین‌وچروک دست‌ها بیشتر از کرم‌ها و سپس لیزر استفاده می‌شود. وقتی دستی فرسوده و پیر می‌شود، در اصل علاوه بر پوست، عروق هم فرسوده
    و نارسانا می‌شوند و برای همین به وسیله لیزر علاوه بر پوست، رگ‌ها هم درمان می‌شوند. مزوتراپی هم می‌تواند در این جوان‌سازی‌ مفید باشد.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    پاهایی سالم و شاداب

    »تغییرات‌ طبیعی‌ و غیرطبیعی‌ پا
    هر فرد به‌ طور متوسط‌ روزانه‌ ده‌هزار قدم‌ برمی‌دارد، یعنی‌ سه‌ میلیون‌ قدم‌ در سال؛ و در هر قدم، دو یا سه‌ برابر وزن‌ بدن‌ خود را روی‌ پاها می‌ اندازد. با مرور زمان، این‌ مسئله‌ موجب‌ آسیب‌هایی‌ در پا می‌ شود که‌ با توجه‌ به‌ سن،‌ طبیعی‌ هستند.این‌ آسیب‌ها عبارت اند از:
    - پا به‌ تدریج‌ درازتر و پهن ‌تر می‌ شود.
    - قوس‌ پا به‌ مرور صاف‌ می‌ شود.
    - چربی‌ کف‌ پا و پاشنه‌ کاهش‌ می‌ یابد.
    - محدودیت‌ حرکت‌ و خشکی‌ مچ‌ و پا به‌ وجود می‌ آید.
    - تعادل‌ هنگام‌ راه‌ رفتن‌ کاهش‌ می ‌یابد.

    گاهی‌ نیز تغییراتی‌ در پا ایجاد می ‌شود که‌ غیرطبیعی‌ است. البته‌ بسیاری‌ از آنها قابل‌ پیشگیری ‌اند و مهمترین‌ عامل‌ پیشگیری‌ نیز استفاده‌ از کفش‌ مناسب‌ است.بعضی‌ از این‌ تغییرات‌ عبارت اند از:
    - هالوکس‌ والگوس‌ (انحراف‌ شست‌ پا به‌ خارج
    - خم‌ شدن‌ انگشتان‌ پا
    - چنگالی‌ شدن‌ انگشتان‌ (خمیدگی‌ شدید انگشتان
    - انحراف‌ انگشت‌ کوچک‌ پا به‌ خارج‌
    - به‌ وجودآمدن‌ میخچه، تاول، زخم‌ یا عفونت‌ (در اثر فشار زیاد کفش‌ تنگ‌ بر استخوان‌ انگشت
    - فشار بر بافت‌ عصبی‌ انگشتان‌ پا
    - آرتریت‌ (تورم‌ مفاصل‌ انگشتان‌ پا
    بسیاری‌ از بیماری‌های‌ پا، با تغییر نوع‌ کفش‌ رفع‌ می ‌شوند. ناراحتی‌های‌ مزمن‌ پا نیز ممکن‌ است‌ با استفاده‌ از وسایل‌ خاص‌ ارتوپدی‌ درمان‌ شوند. در موارد شدیدتر می توان با مراجعه‌ به‌ متخصص‌ جراحی‌ ارتوپدی‌ راه‌ درمان‌ مناسب‌ را یافت.


    »کفش‌ مناسب‌
    کفش‌ نامناسب‌ از نظر اندازه، پا را به‌ بیماری‌های‌ بسیاری‌ از جمله‌ انحراف‌ انگشت‌ شست‌ پا (هالوکس‌ والگوس)، میخچه، تاول‌ و خمیدگی‌ انگشتان‌ مبتلا می ‌کند.
    تحقیق‌ انجام‌ شده‌ توسط‌ یک انجمن‌ ارتوپدی‌ مچ‌ و پا نشان‌ می ‌دهد که:
    - از هر ده‌ زن، نُه‌ نفر کفش‌ تنگ‌ و کوچک‌ می‌ پوشند.
    - از هر ده‌ زن، هشت‌ نفر می گویند‌ کفش‌هایشان‌ دردناک‌ است.
    - از هر ده‌ زن، هفت‌ نفر دچار بیماری‌ انحراف‌ شست‌ پا، خمیدگی‌ انگشتان‌ یا سایر ناراحتی‌های‌ دردناک‌ پا هستند.
    - زنان‌ ده‌ برابر مردان‌ به‌ دلیل‌ پوشیدن‌ کفش‌ تنگ، دچار بیماری‌های‌ پا می ‌شوند.
    - از هر ده‌ زن‌ که‌ دچار بیماری‌های‌ پا شده‌اند، در مورد نُه‌ نفر علت‌ بروز ناراحتی،‌ استفاده‌ از کفش‌ تنگ‌ بوده‌ است.


    »رابطه‌ کفش‌ با زمین ‌خوردن‌
    ناراحتی‌های‌ پا، اعم‌ از بیماری‌ها یا آسیب‌های‌ ناشی‌ از کفش، راه‌ رفتن‌ را دشوار می ‌کنند و باعث‌ زمین‌ خوردن‌ فرد می‌ شوند.
    بیش‌ از یازده‌ میلیون‌ (یک‌ نفر از سه‌ نفر) سالمند (دارای‌ ۶۵ سال‌ یا بیشتر) مبتلا به‌ بیماری‌های‌ پا هستند. این‌ رقم‌ دو برابر تعداد افراد بالغ‌ (یک‌ نفر از هر شش‌ نفر) مبتلا به‌ ناراحتی‌ پاست؛ و اکثر بیماران‌ زن‌ هستند. همانطور که گفته شد تحقیقات‌ نشان‌ داده‌ است‌ که ۹۰ درصد زنان‌ کفش‌ تنگ‌ می‌ پوشند. اما باید کفش‌ را به ‌خاطر راحتی‌ آن‌ انتخاب‌ کرد، نه‌ به‌ خاطر مُد. راحتی‌ کفش‌ برای‌ حفظ‌ ثبات، حرکت‌ و ایمنی‌ بدن‌ اساسی‌ است.


    »توصیه‌هایی‌ برای‌ خرید کفش‌
    همه‌ ما در مقابل‌ آسیب‌های‌ پا و مچ‌ ناتوان‌ هستیم، اما با پوشیدن‌ کفش‌های‌ مناسب‌ - به‌ طوری‌ که‌ مطابق‌ حالت‌ طبیعی‌ پای‌ ما باشد - می‌ توان‌ از این‌ مسئله‌ در امان‌ ماند. اگرچه‌ نوع‌ کفش‌ نیز بسیار اهمیت‌ دارد؛ نکته‌ مهم‌ در انتخاب‌ کفش‌ جنس‌ آن‌ است؛ به‌ گونه ‌ای‌ که‌ بتواند پاها را به ‌راحتی‌ حفاظت‌ کند.
    آکادمی‌ جراحان‌ ارتوپدی‌ آمریکا توصیه‌هایی‌ دارد که‌ با رعایت‌ آنها کمتر به‌ مشکلات‌ پا دچار می ‌شویم:
    - هنگام‌ خرید کفش‌ هر دو لنگه‌ را به پایتان امتحان‌ کنید.
    - خانم‌ها نباید کفش‌هایی‌ با پاشنه‌ بلندتر از پنج‌ و نیم‌ سانتیمتر بپوشند.
    - سعی کنید بعد از ظهر به خرید کفش نو بروید، زیرا پاها معمولاً در طول‌ روز به‌ دلیل‌ نشستن‌ و ایستادن‌ مکرر، ورم‌ می‌ کنند و بزرگتر می‌شوند.
    - کفش‌ باید در قسمت‌ پاشنه‌ و پنجه‌ کاملاً اندازه‌ باشد.
    - بین‌ انتهای‌ بلندترین‌ انگشت‌ پا و جلوی‌ کفش‌ باید حداقل‌ یک‌ سانتیمتر فضا وجود داشته‌ باشد.
    - در اکثر افراد یک‌ پا بزرگتر از پای‌ دیگر است. اندازه‌ کفش‌ مورد نظر خود را با پای‌ بزرگتر متناسب‌ کنید.
    - پس‌ از پوشیدن‌ کفش‌ جدید، کمی‌ قدم‌ بزنید تا از راحتی‌ آن‌ مطمئن‌ شوید.
    - برحسب‌ نوع‌ کفش، اندازه‌ آن‌ نیز فرق‌ می ‌کند. کفش‌ را براساس‌ مقایسه‌ اندازه‌ آن‌ با پای‌ خود بسنجید، نه‌ براساس‌ شماره‌ نوشته ‌شده‌ بر آن.
    - وقتی‌ کفش‌ به‌ پا دارید، باید بتوانید آزادانه‌ انگشتان‌ خود را حرکت‌ بدهید.
    - اگر کفش‌ تنگ‌ است، به‌ این‌ امید که‌ باز می ‌شود و اندازه‌ خواهد شد، آن‌ را نخرید.
    - بعضی‌ کفش‌های‌ پاشنه‌ بلند، پنجهِ نوک ‌تیز هم‌ دارند که‌ به‌ انگشتان‌ پا فشار می‌آورد و به‌ آنها شکل‌ مثلثی‌ غیرطبیعی‌ می‌ دهد. هرچه‌ پاشنه‌ کفش‌ بلندتر باشد، فشار وارد بر کف‌ پا بیشتر می‌ شود. این‌ فشار به‌ جلوی‌ پا و در نهایت‌ به‌ پنجه‌ها رانده‌ می‌ شود و به‌ انگشتان‌ پا آسیب‌ می‌ رساند.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    چند هشدار در انتخاب همسر

    ضمن نقل حديثي راهگشا از امام موسي بن ‏جعفر(ع) از چند گونه ازدواج هشدار مي‏دهيم. حديث امام کاظم(ع) به شرح زير است:
    «خير الجواري ما کان لک فيه هوي و کان لها عقل و أدب فلستَ تحتاج إلي أنْ تأمر و تنهي؛ و دون ذلک ما کان لک فيه هوي و ليس لها أدب فأنْتَ تحتاج إلي الاْ ءمر و النهي؛ و دونها ما کان لک فيها هوي و ليس لها عقل و لا ادب فتصبر عليها لمکان هواک فيها؛ و جارية ليس لک فيها هوي و ليس لها عقل و لاأدب فتجعل بينک و بينها الْبحر الأخضر؛(14)
    بهترين زنان، زني است که بدو علاقه‏مند باشي و او شعور و ادب داشته باشد. در اين صورت به امر و نهي او محتاج نيستي. در مرحله بعد، زني است که او را دوست داري، ولي ادب نشده و بايد او را امر و نهي کني. در مرحله سوم، زني است که بدو علاقه‏مند هستي اما نه ادب شده و نه شعور دارد و نه ادب‏پذير است و به خاطر علاقه‏اي که به او داري، تحملش مي‏کني. اما زني که نه بدو علاقه‏مندي و نه شعور و ادب دارد، مناسب است که دريايي بيکران را بين خود و او فاصله قرار دهي!»
    اين حديث شريف، راهنماي خوبي براي همسريابي است و رهنمود مي‏دهد که زيربناي ازدواج بايد عشق و علاقه باشد. اگر عشق و علاقه وجود داشته باشد، ملاک اصلي وجود دارد. حال چنانچه طرف شما علاوه بر محبوب بودن، داراي شعور و تربيت باشد، بهترين همسر است و با شعور و تربيتي که دارد، وظيفه‏اش را تشخيص مي‏دهد اما اگر تربيت نشده ولي شعور و درک و زمينه تربيت را داشته باشد، بايد او را تربيت کني و راه و چاه را نشانش بدهي. اگر قلب شما را تسخير کرده ولي عقل و ادب ندارد، عشق و علاقه شما را به تحمل بي‏ادبي‏ها و نافهمي‏هاي او وا مي‏دارد، ولي ازدواج با زني که نه به او علاقه‏مندي و نه شعور و ادب دارد، کار غلطي است، زيرا هيچ جاذبه و انگيزه‏اي براي اين ميثاق و پيوند وجود ندارد و پيوندي محکوم به فروپاشي مي‏باشد.
    با توجه به اين حديث، برادران و خواهران بايد از چند نوع ازدواج پرهيز کنند:


    1ـ ازدواج زودرس:
    ازدواج خام و ناپخته؛ کسي که به رشد عقلي نرسيده و ازدواج، همسري، زندگي مشترک و تعهد متقابل را درک نمي‏کند، طبيعي است که ازدواج با او، ناپخته و پيش از
    موعد است. اين ازدواج‏ها در معرض فروپاشي مي‏باشند. يکي از اصحاب امام صادق(ع) به ايشان عرض کرد:
    ما فرزندان خود را در کودکي همسر مي‏دهيم.
    امام فرمود: اگر در کودکي ازدواج کنند، مشکل است با هم الفت يابند.(15)
    همسر و شوهر دادن پسر و دختري که هنوز به رشد عقلي نرسيده ‏اند، گرچه به رشد جنسي رسيده باشند، ازدواجي است که طرفين به هم علاقه‏ مند نشده و همديگر را به عنوان همسر آينده انتخاب نکرده ‏اند. احتمال اينکه بعد از رشد و فهميدن به هم علاقه ‏مند شوند و زندگي پر از عشق و صميميتي را تشکيل دهند، چندان قوي نيست. نبايد بناي مهم ازدواج را بر چنين زمينه سستي نهاد.


    2ـ ازدواج ترحم آميز:
    ازدواج از روي ترحم هم صحيح نمي‏باشد، زيرا در اين نوع ازدواج نيز عشق و علاقه طرفين وجود ندارد و يک طرف براي خدمت به فردي ضعيف و مظلوم گذشت مي‏کند. معلوم نيست تا چه زمان بتواند روي خواسته ‏هاي خود پوشش گذاشته و بر خلاف ميل، با همسري که بدو دلبستگي ندارد، به خوبي سر کند. اين نوع اقدام، اجباري و غير طبيعي است و حرکت خلاف طبيعت دوام ندارد. ازدواج، با بخشش مال و دستگيري از ديگران فرق دارد. در آن موارد، فرد براي يک اقدام کوتاه ‏مدت، حرکتي بر خلاف خواست دل خود انجام مي‏دهد؛ تازه آن حرکت غير طبيعي نيست، زيرا لذت دارد، ولي ازدواج يک حرکت، دامنه ‏دار و طولاني است و يک روز و يک ماه و دو ماه نيست بلکه بايد عمري را سر کند. بعيد است فردي بتواند يک عمر بر خواسته‏ هاي طبيعي خود سرپوش بگذارد. سرپوش گذاشتن بر خواسته ‏هاي صحيح و پسنديده و طبيعي، شرعي نيست.


    3ـ ازدواج اجباري:
    ازدواج با فردي که مورد علاقه شما نيست، به سبب اطاعت از امر پدر و مادر و بستگان نيز پسنديده نيست. اگر چه اطاعت از امر پدر و مادر پسنديده و ارزشمند است، ولي دستور و امر بايد به کار خوب مربوط باشد. ازدواج با فردي که به او دلبستگي نداريد فقط به خاطر اطاعت از پدر و مادر، شبيه ازدواج از روي ترحم و يک حرکت اجباري (قسري) و غير پايدار است. از چنين اقداماتي بايد برحذر بود.


    4ـ ازدواج با بي‏بند و بار:
    ازدواج با فردي بي‏بند و بار، ولنگار و بي‏قيد هر چند قلب شما به او متمايل باشد، کار پسنديده‏اي نيست، زيرا اين افراد در طول زندگي اقداماتي مي‏کنند و کارهايي از آنان سر مي‏زند که پسند هيچ کس نيست و مايه سرافکندگي شماست و مجبور مي‏شويد به خاطر هواي دل‏تان رنج سرشکستگي در اجتماع را تحمل کنيد و بر اقدامات ناپسند همسر محبوب، ولي بي ‏تربيت و لاابالي خود چشم ببنديد و شأن و حرمت اجتماعي خود را زير پا نهيد.


    5ـ ازدواج با بي‏عار:
    ازدواج با افراد تن‏پرور و تنبل نيز کار صحيحي نيست. جوان بايد اهل کار و زحمت و تأمين معاش خانواده باشد. نمي‏توان به استناد آيات و رواياتي مانند: «خداوند آنان را بي‏نياز مي‏گرداند»،(16) ازدواج با افراد تنبل و تن‏پرور را توجيه کرد. خداوند از طريق اسباب و واسطه، روزي مي‏دهد. يکي از اسباب روزي دادن، کار و کوشش و تلاش است. کسي که تن‏پروري پيشه کرده و از کار و کوشش ابا دارد و چشم به آسمان دوخته تا روزيِ او بدون حساب از آسمان فرو ريزد، چوب جهالت و خوش‏خيالي خود را خواهد خورد. ازدواج با او، خود را به زحمت انداختن مي‏باشد.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    LED؛ اهرم بازار LCD

    در سال‌های اخیر لامپ‌های LED یکی از انفجارهای دنیای تکنولوژی بوده. LED مخفف واژه Light Emitting Diod است و به لامپ‌های کم‌نوری اطلاق می‌شود که به آسانی در مدارهای الکترونیکی قرار می‌گیرند. برخلاف لامپ‌های معمولی چیزی درون این لامپ‌ها نمی‌سوزد و در نتیجه گرم نمی‌شوند. آن‌ها فقط با حرکت الکترون‌ها در یک ماده نیمه‌هادی نور را منتشر می‌کنند و با توجه به مصرف پایین و شدت نور عالی در انواع رنگ‌های مختلف در روشنایی و چراغ‌های خودروها، تلویزیون‌ها، ال‌سی‌دی‌ها و... کاربرد وسیعی دارند.
    امروزه لامپ‌های LED قدم به مرحله شکوفایی در بازار نهاده و به یک صنعت تبلیغاتی و محلی چند میلیارد دلاری تبدیل شده‌اند. این لامپ‌ها خانه‌ها، جاده‌ها، ادارات و محل کار را با ویژگی سازگاری با محیط زیست روشن می‌کنند.
    در آخرین گزارش‌های ارایه شده پیش‌بینی شده است رشد بازار LEDها در سال ۲۰۱۲ به ۵ میلیارد دلار برسد که در این صورت نرخ رشد مرکب سالانه آن از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، ۲۸ درصد خواهد بود.


    ● کاهش قیمت LEDها؟
    قیمت LEDها با توجه به نوع، شدت نوردهی، توان خروجی و... متفاوت است بنابراین می‌توانند قیمت بالاتری از لامپ‌های نورافشان دیگر داشته باشند. اما از طرفی نیز افزایش تقاضا و رواج آن میان مصرف‌کنندگان، کاهش قیمت شدیدی را به دنبال خواهد داشت که در نهایت استفاده از آن را مقرون به‌صرفه‌تر می‌کند. البته باید در نظر داشت که بازار LEDها نیز از تاثیرات اوضاع نابسامان اقتصادی مستثنی نخواهند بود. عواملی مانند فشارهای ناشی از رکود، سردرگمی و آشفتگی تولیدکنندگان، هزینه‌های تولید LEDها را بیش از پیش کاهش داده است.


    ● رابطه دوستانه LED و صفحه‌نمایش‌ها
    LEDها همواره به دلیل سازگاری آسان و سریع با صفحه نمایش نوت‌بوک‌ها و پنل تلویزیون‌های ال‌سی‌دی، موضوع داغ بازار ال‌سی‌دی‌های TFT بوده‌اند. بنا بر گزارش‌های جدید DisplaySearch پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آتی شمار بسیار بالایی از LEDها در سایزهای مختلف از ۱ تا ۷۰ اینچ در ال‌سی‌دی‌های TFT استفاده شوند.
    در سال ۲۰۰۸ تعداد ۸/۷۰ میلیارد عدد لامپ LED در ابزارها و وسایل مختلف استفاده شد. لامپ‌های LED را می‌توان از نظر کاربرد در صفحه‌های نمایش در ۲ دسته مختلف جای داد. دسته اول، صفحه‌‌های ‌نمایش‌ outdoor (قابل استفاده در فضاهای باز) هستند که ۱۱ میلیارد یا ۱۵ درصد از LEDهای مورد استفاده در سال ۲۰۰۸ را به خود اختصاص می‌دادند. ۸ میلیارد یا ۱۱ درصد دیگر نیز به دسته دوم که ال‌‌سی‌دی‌های Backlight (ال‌سی‌دی‌هایی با نور پیش‌زمینه LED) هستند اختصاص داده شد. در مجموع، چراغ‌های LED در ۴ زمینه اصلی استفاده می‌شوند. از این میان می‌توان به نوت‌بوک‌های سایز کوچک و متوسط، مانیتورها، ابزار صنعتی و تلویزیون‌های مدرن اشاره کرد.
    در سال ۲۰۱۲ به دلیل رشد و شکوفایی در بازار صفحه‌‌های نمایش‌ outdoor و backlight تعداد ۲۴ میلیارد لامپ LED در صفحه‌های ‌نمایش‌ Outdoor و ۳۴ میلیارد از آن‌ها در ال‌سی‌دی‌های backlight مورد استفاده خواهند شد که این تعداد، LEDها را در بخش بزرگترین‌‌های بازار جای می‌دهد.


    ● LEDهای صرفه‌جو
    به دلیل قیمت معقول، مدیریت گرمایی و قدرت بالا در بهینه‌سازی تشعشعات در LEDهای کم‌مصرف، این نوع LED در بخش وسیعی از ال‌سی‌دی‌های backlight به کار می‌رود. به دلیل فاکتور مهم مدیریت گرمایی، LEDهای پرمصرف که جریانی بالاتر از ۳۵۰ میلی‌آمپر (بیش از ۱ وات) دارند برای این نوع ال‌سی‌دی‌ها مناسب نیستند و بیشتر در وسایل و ابزار نورافشانی عمومی که نیاز به تولید نور قوی دارند کاربرد دارند.
    در سال ۲۰۱۲ شمار LEDهای backlight (لامپ‌هایی که به عنوان نور پیش‌زمینه استفاده می‌شوند) برای ال‌سی‌دی‌های سایز بزرگ به ۳۶۸ میلیارد عدد افزایش خواهد یافت که این رقم به طور شگفت‌انگیزی ۲۵ برابر سال ۲۰۰۸ است.


    ● ضریب نفوذ بالای LEDها در حوزه‌های مختلف
    در سال ۲۰۰۹ ضریب نفوذ LEDهای backlight در نوت‌بوک‌ها به ۵۲ درصد رسیده است که بنا بر پیش‌بینی DisplaySearch تا سال ۲۰۱۰ ضریب نفوذ آن‌ها به ۸۱ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین ضریب نفوذ آن‌ها در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی از ۶/۳ میلیون واحد (۳ درصد) در سال ۲۰۰۹ به ۱۵ میلیون واحد (۱۰ درصد) در سال ۲۰۱۰ خواهد رسید. از برندهایی که در افزایش استفاده از LEDهای backlight در نیمه دوم سال ۲۰۰۹ نقش داشتند می‌توان به سامسونگ، فیلیپس، شارپ، سونی، توشیبا، ال‌جی و Vizio اشاره کرد. یک عامل اساسی دیگر در کاهش قیمت LEDها، تغییر ساختار آن‌ها از نور مستقیم به نور جانبی است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۲ شمار LEDهای backlight مورد استفاده در مانیتورهای خانگی به ۳۱ میلیون واحد برسد.
    از طرفی شکوفایی LEDها تا حد زیادی در گرو پنل‌های آن‌هاست. در حال حاضر تقریبا تمامی سازندگان پنل با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های جدید وارد بازار همکاری با LEDها شده‌اند. تحلیل‌های DisplaySearch نشان می‌دهد که در ۳ سال آینده شرکت‌هایی مانند Nichia و Toyota Gosei می‌توانند به دلیل حق انحصاری قوی و ارتباط موثر با مشتری با LEDهای سفید و آبی برای ال‌سی‌دی‌های backlight بازار را در دست گیرند. از طرفی شرکت‌هایی مانند سامسونگ،Stanley ،Citizen ،Showa Denko ، Seoul Semiconductor و OSRAM برای دسترسی به رشد در بازار LED توجه خود را روی لامپ‌های LED برای تلویزیون‌های ال‌سی‌دی متمرکز کرده‌اند. در‌ نهایت سازندگان تایوانی نیز مانند شرکت‌های Lit-On و Everlight از طریق ساخت LEDهای ارزان‌قیمت وارد بازار شده‌اند.
    از طرف دیگر استفاده از صفحه‌نمایش‌های Outdoor مجهز به LED در المپیک ۲۰۰۸ پکن شانس نمایش LEDها در سطح بین‌المللی را فراهم کرد و چنین حوادثی منجر به رشد صفحه‌نمایش‌های Outdoor مجهز به LED در سال‌های پس از آن شد.


    ● توسعه الکترونیکی با کمک LEDها
    ویژگی‌های عالی LEDها مانند توان مصرفی پایین، سازگاری با محیط‌زیست، افزودن قابلیت‌های نوردهی، بهبود اجرای رنگ‌ها و قابلیت ساخت فرم‌های باریک و سبک برای پنل‌های ال‌سی‌دی و ابزار دیگر، همگی دست در دست یکدیگر داده‌اند تا LEDها مانند اهرمی برای رشد بازاری ال‌سی‌دی‌های TFT عمل کنند. از طرفی ال‌سی‌دی‌های TFT نیز با باز کردن مرزها و معرفی ابزاری که کیفیت بالاتر و تکنولوژی جدیدتری را می‌طلبد نیروی جدیدی را برای صنعت LEDها به ارمغان آوردند. در نتیجه رابطه متقابل صنعت LED و LCDها کلیدی برای توسعه الکترونیکی در سال‌های پیش‌رو خواهد بود.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    حضرت محمد(ص) قبل از بعثت
    پيرو چه دينى بود؟


    .: سوال:

    حضرت محمد صلى ‏الله ‏عليه‏ و آله قبل از بعثت پيرو چه دينى بود؟

     

    .: پاسخ:

    دليلى وجود ندارد كه پيامبر اكرم صلى ‏الله ‏عليه‏ و آله حتماً مى ‏بايست مانند ديگران پيش از بعثت، از آيين مسيح پيروى كند زيرا برحسب برخى از شواهد، آن حضرت پيش از رسالت نيز از سوى خدا تأييد شده بود. يعنى به گونه ‏اى هرچند به صورت الهام و يا در خواب حقايق غيبى به او وحى مى ‏شد و روح ‏القدس همراه وى بوده است و براساس، وظايف خاصى كه خداوند از وى مى ‏خواست، عمل مى‏ كرد. اما در چهل سالگى به ‏رسالت مبعوث شد. يعنى فرشته وحى و پيك الهى بر وى فرود آمد و تكليف تبليغ و دعوت اجتماعى به سوى آيين جديد الهى را بر دوش او نهاد.
    حضرت على عليه‏السلام در خطبه قاصعه فرمود: ‏و لقد قرن الله به  من لدن ان كان فطيما اعظم ملك من ملائكته يسلك به طريق المكارم و محاسن اخلاق العالم ليله و نهاره.... خداوند از آن زمان كه حضرت محمد از شير گرفته شد، بزرگ‏ترين فرشته از فرشتگان خود را همنشين او ساخت و اين فرشته، شب و روز آن حضرت را به مكارم و اخلاق خوب جهانى هدايت مى‏كردرحمهما الله.1
    بچه ‏اى كه از دوران كودكى تحت تربيت بزرگ‏ترين فرشته قرار بگيرد به بالاترين مقامات الهى نايل مى‏گردد و كسى كه به آن مقامات رسيد، حقايق غيبى براى او مانند محسوسات اين جهان، محسوس و مكشوف مى‏شود.
    علامه مجلسى مى‏گويد از آن زمانى كه حضرت محمد به رشد عقلى رسيد، پيامبر بود و از جانب خدا توسط فرشته‏ اى به نام روح القدس مورد تأييد بود. آن حضرت در همان زمان و قبل از بعثت، صداى فرشته را مى ‏شنيد و خداوند با آن حضرت سخن مى ‏گفت و پس از آن كه به چهل سالگى رسيد، مبعوث گرديد و پس از آن، فرشته را مى ‏ديد و قرآن بر او نازل شد.2
    ميرزاى قمى در كتاب قوانين مى ‏گويد: قول حق اين است كه پيامبر اسلام پيش از بعثت بر اساس دين خودش عبادت مى ‏كرد. چون آن حضرت از همه پيامبران برتر است و اگر پيامبر اسلام تا چهل سالگى پيامبر نباشد، در اين صورت، حضرت عيسى و حضرت يحيى از آن حضرت برتر خواهند بود. چون حضرت عيسى و حضرت يحيى در كودكى پيامبر بودند.3 ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغه مى‏گويد حضرت امام باقر عليه‏ السلام فرمود: خداوند با همه پيامبران خود فرشتگانى را همراه ساخت. مأموريت اين فرشته ‏ها، محافظت از اعمال آنها و تبليغ رسالت مى ‏باشد. خداوند از آن زمان كه حضرت محمد از شير گرفته شد، فرشته بزرگى وى را همراهى مى ‏كرد. اين فرشته، آن حضرت را به سوى خير و اخلاق خوب هدايت مى ‏كرد و از بدى ‏ها و اخلاق بد باز مى ‏داشت و همين فرشته بود كه پيش از آن كه آن حضرت به درجه رسالت برسد، او را با السلام عليك يا رسول الله‏ صدا مى ‏كرد و پيامبر هنوز جوان بود كه با اين جمله صدا زده مى ‏شد.4

    براى اطلاعات بيشتر به بحارالانوار، ج قوانين الاصول و الصحيح من سيرةالنبى مراجعه كنيد.

    ------------------------------------------------
    پى ‏نوشت:
    1. نهج‏البلاغه، ترجمه فيض الاسلام، ص 811.
    2. بحارالانوار، ج 18، ص 271.
    3. قوانين الاصول، چاپ سنگى، ج اول، ص 255.‏

     

     

     

     

     

     

     
      uگزارش روزانه


    پخش ده فیلم در روز عید مبعث
    از تلویزیون

    فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی « شاه کلید » ، « جعبه چک » ، « روز هفتم» ، « ماجرای دسپرو »، ،« توماس وراه آهن جادویی»، « پلیس پردردسر » ،«سر شاخ» ، « یک بام ودوهوا» ، « اکتبر» و « سریع باش » در روزعید سعید مبعث ازشبکه‌های یک ، دو، سه ، چهار و تهران پخش می‌شـود.

    فیلم تلویزیونی «شـاه کـلـیـد» به کارگردانی سـامـان مـقــدم و تهیه‌کنندگی مجید مظفری درروزعید سعید مبعث ساعت 15/9 ازشبکه یک سیما پخش می شود .
    داستان فیلم ازاین قرار است که: اصلان سارقی حرفه ای است و دربازکردن انواع قفل تخصص دارد. او درپی خلاف¬هایی که انجام داده به زندان می افتد اما در زندان از اعمال گذشته پشیمان شده و توبه می کند. پس از آزادی نیزعلیرغم وسوسه¬های مختلف ، توبه خود را نمی‌شکند. اصلان پس ازآزادی اززندان به‌دنبال همسرش‌میرود و دایی ازاوسوء پیشینه‌می خواهد. درهمین حین آگاهی و کارخانه خودروسازی نیزاز او برای ساخت قفل ضد سرقت دعوت می کند .
    مجیدمظفری ، بهاره رهنما و سیروس ابراهیم زاده درفیلم تلویزیونی «شاه کلید» ازتولیدات سال 1387 گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما ایفای نقش کردند.

    فیلم سینمایی «جعبه چک» به کارگردانی نیکولاس گسنر دوشنبه 29 تیرماه ساعت 12 ازشبکه یک سیما پخش می شود.
    درخلاصه داستان فیلم آمــده : دو مرد در آستانه بازنشستگی با وضعیت بدی مواجه می شوند. ازدست دادن خانه وکارگاه سبب می شود آنها به فکر تهیه پول هنگفتی بیفتند آنهم با ساخت جعبه هایی از چک های مالیا تی وتاسیس یک شرکت موفق می شوند پول بسیار هنگفتی به جیب بزنند .

    فیلم سینمایی «جعبه چک» محصول سال 1992 فرانسه در ژانر کمدی ساخته شده است.
    فیلم تلویزیونی «روز هفتم» به کارگردانی مهدی کرم پور وتهیه کنندگی مجید مظفری دوشنبه 29 تیرماه ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می شود.
    در خلاصه داستان فیلم آمده: درروستایی در یکی از نقاط شمالی کشور، مدتهاست اهالی آنجا رنگ شادی وبرکت راندیده اند و حواد ث تلخ وسخت بر آنان حادث شده ، بزرگان در پی چاره ای می گردند تا با همفکری و همیاری یکدیگر جلوه روستا را عوض کنند.
    مجید مظفری وویشکا آسایش در فیلم تلویزیونی « روز هفتم » از تولیدات سال 1386 گروه فیلم وسریال شبکه یک سیما بازی کرده‌اند.

    فیلم سینمای «ماجرای دسپرو » به کارگردانی سم فل دوشنبه 29 تیرماه ساعت 30/14زشبکه دو سیما پخش می شود.
    درخلاصه داستان فیلم آمــده: دسپرو موش باهوش وزرنگی است که از هیچ چیز نمی ترسد و این نترسیدن او باعث نگرانی اعضای خانواده اش شده است. در اثر یک اتفاق وافتادن یک موش درظرف آش سرآشپز شهر و در نتیجه وحشت کردن شاهزاده ، پادشاه درست کردن آن آش را ممنوع اعلام می نماید.
    فیلم سینمایی«ماجرای دسپرو» به تهیه کنندگی گری رزمحصول سال 2008 آمریکا وانگلیس است.

    شبکه دو سیما عصر روز دوشنبه 29 تیر فیلم سینمایی « توماس وراه آهن جادویی» را برای ساعت 30/17 پخش می کند .
    درخلاصه داستان این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی بریت آلکوروفت آمده است : توماس و دوستانش لکوموتیوهای بخاری هستند که در مکانی جادویی به نام سودور زندگی می کنند که در آن می توانند باهم حرف بزنند.
    فیلم سینمایی «توماس وراه آهن جادویی» محصول سال 2000 آمریکا وانگلیس است.

    فیلم سینمایی «پلیس پردردسر» به کارگردانی ران اسچالتون دوشنبه 29 تیر ساعت 30/23ازشبکه دوسیما پخش می شود.
    درخلاصه داستان فیلم آمده : جو گاولین مامورباسابقه و کارآگاه پلیس جنایی است که علاوه برانجام وظیفه درلباس یک پلیس،درکارمعاملات مسکن نیزفعالیت می¬کند. او درموقعیت‌های مختلف‌کاری وبعضاً درصحنه جنایت ، به امورمربوط به خرید وفروش‌مسکن نیزمی پردازد.همکارجو کارآگاه جوانی به نام دی سی است که به همراه او پرونده های جنایت را پیگیری می کند. دریک حمله تروریستی به یک کلوپ، تعدادی از اعضای یک گروه موسیقی خیابانی که همگی سیاه پوست هستند به قتل می رسند. جو و دی سی ماموربررسی پرونده می‌شوند.
    هارسیون فورد و جوش هارتنت درفیلم سینمایی «پلیس پردردسر»محصول سال 2003 آمریکا به ایفای نقش پرداختند .

    فیلم سینمایی « سرشاخ» دوشنبه 29 تیرماه ساعت 11 ازشبکه سه سیما پخش می شــود.
    داستان در مورد نویسنده ای جوان به نام بهنام است که سفر کاری خود رانیمه کاره رها می‌کند تا به رسم هر سال سالگرد ازدواج مادر بیوه اش را در کنارش باشد . این در حالی است که مادر درصدد ازدواج مجدداست
    رضارویگری، فلور نظری، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری و شبنم معززی درفیلم سینمایی «سرشاخ» به کارگردانی فیلم سینمایی « یک بام ودوهوا» به کارگردانی انوشیروان حداد و وتهیه کنندگی یداله شهیدی دوشنبه 29تیرماه ساعت 19 ازشبکه سـه سیما پخش می شــود.
    در خلاصه داستان آمده است : یک زن وشوهر که در مسیر زندگی شان بر سر مسائل مالی دچار اختلاف شده اند برای جداشدن به دادگاه خانواده مراجعه می کنند.
    گوهر خیر اندیش، محمد مطیع و سیروس ابراهیم زاده در فیلم سینمایی « یک بام ودوهوا» ایفای نقش کرده‌اند .

    فیلم سینمایی «اکتبر» دوشنبه 29تیرماه ساعت 21 ازشبکه چهار پخش می شــود.
    در این فیلم خواهید دید : جیم معلم جوانی است که در مدرسه ای در کشور سوئیس مشغول به تدریس است و به دختری به نام راش ژنو که یک داروسازاست علاقه مند شده است .
    فیلم سینمایی « اکتبر » به کارگردانی استفان گلگر در سال 1998 ساخته شده است.

    فیلم سینمایی «سریع باش» به کارگردانی اولیویه ون هوفستات دوشنبه 29تیرماه ساعت 20/14 ازشبکه تهران پخش می شــود.
    در خلاصه داستان فیلم آمده : یک گروه ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر علیه یک سازمان وسیع توزیع مواد درفرانسه که ریاست شان با مردی اسپانیایی به نام مارتینز است وارد عمل می شوند.
    روچدی زم، الیویه گورمت، جین میشل و جیل میلان در فیلم سینمایی «سریع باش» محصول سال 2008 کشــورفرانسه در ژانر درام ، حادثه ای و هیجانی بازی کرده انــد.
     

     

     

     

     

     

     
      uمقاله روزانه


    17 سوال درباره مواضع اخیر آيت الله هاشمي رفسنجاني
    صريح با آقاي هاشمي

    الياس نادران

    آقای هاشمی در سخنان خود در نماز جمعه تهران نسبت به در خطر قرار گرفتن وحدت جامعه ابراز نگرانی کردند.
    این‌که آقای هاشمی نگران وحدت جامعه باشد و توصیه کند که همه افراد سیاسی و نهادهای مدنی برای وحدت تلاش کنند بسیار پسندیده است. اما در مورد عوامل تحقق وحدت در جامعه ما و عواملی که این وحدا را مورد خطر قرار می‌دهد، مسائلی مطرح است که بدون توجه به آنها محتوای این توصیه را مخدوش می کند و هدف گوینده را خیلی روشن نمی‌کند تا شنوندگان و مخاطبان سخنان ایشان متوجه شوند که آقای هاشمی بر چه مبنایی به دنبال تحقق این خواسته بر حق است. به همین دلیل موضعگیری های ایشان در طول چهار هفته و قبل از آن و مجموع صحبت هایی که در خطبه‌های نماز جمعه داشتند سوالات و ابهاماتی ایجاد می‌کند که لازم است در افکار عمومی به آن پاسخ داده شود:

    1- اگر ایشان و دوستانشان مسئله اعتماد به قانون و فعالیت های سیاسی در چهارچوب قانون را قبول دارند، چرا به بیانات 29 خرداد مقام معظم رهبری اعتنا نکردند و مجموعه منتسب به ایشان به قانون‌شکنی و ساختارشکنی اقدام کردند؟ مگر نه این‌که این مسئله به خصوص در اتفاقات روز شنبه 30 خرداد ماه نمود بسیار بارزی داشت؟

    2- بنده به همراه هیات منتخب مجلس برای پیگیری حوادث بعد از انتخابات، چهارشنبه 27 خرداد خدمت ایشان رسیدیم، ایشان در آن نشست فرمودند که «آقای موسوی به فراتر از ابطال انتخابات فکر می‌کند». آیا در مقابل این خواسته موسوی اقدامی انجام داده‌اند که ایشان را به تمکین به قانون و ساختارهای قانونی نظام متقاعد کنند؟

    3- این‌که بعد از یک ماه از گذشت انتخابات و آشکارشدن نشانه‌های انقلاب مخملی و فرونشاندن التهابات و دستگیری بخشی از سران آشوب و اغتشاش، ایشان دعوت به پیگیری مطالبات در مسیر قانون می‌کنند، هرچند دیرهنگام اما پذیرفتی است. اما این سوال همچنان باقی است که آنهایی که قانون‌شکنی کردند و آشوب‌های خیابانی را ایجاد کردند و از طریق شبکه‌های هرمی فراخوانی اغتشاش می‌کردند، به نظر ایشان باید محاکمه و مجازات بشوند یا نه؟

    4- این‌که مسولین دغدغه آزادی افرادی را داشته باشند که ممکن است به خطا دستگیر شده باشند و یا جرمهای سبکی داشته باشند امر پسندیده‌ای است، اما اگر برادر همسر یکی از سردمداران جریان آشوب، مدیریت بخشی از اغتشاشات را بر عهده داشت و از ده سال پیش با خانمی که سابقه نفاق داشته در خانه تیمی دستگیر شده و اعتراف کرده است، که توسط او بخشی از آشوب‌ها مدیریت شده و سفرهای متعدد در سال های اخیر به آمریکا داشته و حتی برای سهولت در رفت‌وآمد گرین‌کارت دریافت کرده، باید آزاد شود؟

    5- اگر افرادی از دانشگاه آزاد اسلامی ده‌ها میلیارد تومان از منابع دانشگاه در این انتخابات خرج یک کاندیدای خاص کرده باشند، نباید محاکمه شوند؟

    6- اگر منسوبین به شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام، از طریق مراوده با افرادی در عربستان، بخشی از منابع مالی ستادهای انتخاباتی و هزینه‌های سازماندهی «سازمان رأی» و پس از آن «سازمان آشوب» را تأمین می‌کردند، نباید مورد سؤال و محاکمه قرار بگیرند؟

    7- در نشست دومی که به همراه هیات منتخب مجلس خدمت ایشان بودیم، نقل شد که خانم فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای در روز راهپیمایی دوشنبه 25 خرداد در مسیر خیابان آزادی تهران، حرف های ساختارشکنانه‌ای زده‌اند که ایشان با تکذیب این مسئله سی‌دی این صحبت‌های 11 دقیقه ای را تقاضا کردند، که برای ایشان ارسال شد ولی تا امروز هیچ واکنشی از ایشان مشاهده نشده‌است. آیا صلاح می دانندکه آن صحبت ها در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟

    8- آقای هاشمی باید به این سوال پاسخ بدهند که آیا آنهایی که حمله به پایگاه بسیج بزرگراه محمدعلی جناح را به قصد تصاحب ده‌ها قبضه اسلحه سبک طراحی کردند، باید آزاد شوند؟

    9- آیا سردمداران آشوب که خود به آموزش دیدن در امارات برای انجام کودتای مخملی و حضور در نشست‌های دختر آقای دیک‌چنی اعتراف کرده‌اند، باید آزاد شوند؟

    10- آیا عامرین و عاملین طراحی درگیری‌های خیابانی که از طریق شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه مدیریت شده و سازماندهی آنها انجام می‌گرفت، نباید محاکمه شوند؟

    11- آیا اجاره «شبکه ماهواره‌ای رنگارنگ» که سابقه طولانی فعالیت علیه نظام اسلامی و مسئولان عالی نظام دارد، توسط ستاد یکی از نامزدها از نظر آقای هاشمی جرم تلقی نمی‌شود؟ تشکیل ستاد جنگ‌روانی و تهیه برنامه برای بی‌بی‌سی و صدای آمریکا توسط ستاد یکی از نامزدها اقدام علیه امنیت ملی نیست؟

    12- آیا نباید مردم از کم‌ و کیف فرآیند اتفاقاتی که افتاده است مطلع شوند؟ آقای موسوی در مصاحبه با تایم گفته بودند: «برای ما پیروزی یا شکست در انتخابات موضوعیت ندارد و ما برای تغییر آمده‌ایم که بخشی از این تغییر قبل از انتخابات آغاز شده و بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت.» آیا نباید مردم ارتباط این آشوب‌ها با این اظهارنظرهای «استراتژیک» را بدانند؟

    13- اگر جناح رقیب آقای هاشمی، بیانیه هایی شبیه بیانیه‌های نه‌گانه آقای موسوی و بیانیه مجمع روحانیون مبارز صادر می‌کرد، ایشان باز هم سکوت می‌کردند و غمض عین می‌فرمودند؟

    14- آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه مشابه نامه سه‌شنبه قبل از انتخابات خود خطاب به رهبری، شرایط کشور را بحرانی تصویر می‌کنند. به نظر ایشان نباید ریشه‌های بحران و بحران آفرینان شناسایی و محاکمه شوند؟

    15- آقای هاشمی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص نظام اسلامی که به گفته خود سابقه شصت ساله حضور در نهضت امام خمینی را یدک می‌کشند، چه کمکی به نهادهای حکومتی برای شناسایی و محاکمه طراحان این بحران کردند؟

    16- ایشان در خطبه‌های نمازجمعه اشاره به حدیث پیامبر و رفتار حضرت امیر(ع) می‌کنند و می‌گویند امام علی‌(ع) برای وحدت از حق خود می‌گذرد و از حکومت صرفنظر می‌کند. این حکمت تاریخی را توصیه‌ای به خود و یا دوستان خود می‌دانند یا آن را برای رقبای سیاسی خود طرح می‌کنند و یا این‌که برای نقاط دیگری در نظام مطرح می‌سازند؟
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان