به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1103 :: يکشنبه 4 مرداد 1388

www.mobin-group.com

جايزه! جايزه! ... اکانت يکماهه رپيدشر!

با سلام به همه شما دوستان خوبم، مخاطبان هميشگي «روزانه»
فرارسيدن سالروز ميلاد امام حسين را صميمانه تبريک مي گم. شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ويژه تهيه شده و تقديم حضورتان مي گردد. فيلم سينمايي اخراجي هاي 2، مستند «راز» با دوبله فارسی ، مجموعه کارتونی خونه مادر بزرگه، مجموعه ای از بهترین و شادترین آهنگ های سال 87 و 88، جديدترين کنسرت ياني (اجرا شده در مکزيک) فقط بخشهايي از شماره امروز روزانه مي باشد.

و اما امروز يک مسابقه هم داريم که جايزه اش اکانت يکماهه رپيدشر مي باشد!
شرکت در مسابقه هم خيلي ساده هست. فقط کافيه يک ايميل به آدرس eid@mobin-group.com بفرستيد، همين! لازم نيست در قسمت موضوع (subject) يا متن ايميل هم چيزي بنويسيد. فقط يک ايميل خالي هم بفرستيد کافيه. امروز 4مرداد (26 جولاي) هست، براي شرکت در مسابقه سه روز يعني تا پس فردا ساعت 12 شب  سه شنبه 6 مرداد (28 جولاي) فرصت داريد. بعد از اون، از بين کساني که ايميل فرستاده اند قرعه کشي ميشه و تا انتهاي هفته اسم برنده خوش شانس در همين مجله روزانه اعلام خواهد شد.
مجددا تکرار مي کنم، جايزه کسي که در قرعه کشي انتخاب بشه، اکانت رايگان رپيدشر هست که مي تونه اونقدر دانلود کنه تا بتر....!!
در پايان دوباهر اين ايام مبارک را خدمت همه شما دوستان گلم تبريک مي گم ... اميدوارم شماره امروز روزانه رضايتتان را جلب کند.

-------------------------------
موخره
:
از شماره امروز بخش جديدي به مجله اضافه شده با نام فال روزانه، که مي تونيد در هر روزي که مجله منتشر ميشه، فال خودتون را ببينيد و بخونيد! راستي دوست داريد ديگه چه بخشهايي به مجله اضافه بشه؟
 

باقي بقايتان
مبين
mobin_s2004@yahoo.com



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • جايزه! جايزه! ... اکانت يکماهه رپيدشر!
  • ویژه نامه فرصت عاشقی
  • يه عالمه عکس جالب و ديدني و البته جديد!
  • يه سايت عالي براي ماشين بازها!
  • ملکه زیبایی مسکو 2009
  • به صورت آنلاين جراحي پلاستيک کنيد!
  • لوکس ترين و گرانقيمت ترين خانه هاي جهان
  • پست جدید مشایی و جانشین او در معاون اولی
  • درباره سفر نمایندگان به آفریقای جنوبی و هزینه ایرانسل
  • معرفي و دانلود فيلم : اخراجي هاي 2
  • دانلود مستند «راز» با دوبله فارسی
  • دانلود کامل مجموعه کارتونی خونه مادر بزرگه
  • مجموعه ای از بهترین و شادترین آهنگ های سال 87 و 88
  • جديدترين کنسرت ياني، اجرا شده در مکزيک
  • دانلود موسيقي و آهنگ تیتراژ سریال رستگاران با نام «هوای تو» با صدای محمد اصفهاني
  • بالاترين امنيت در جديدترين نسخه از نرم افزار kaspersky internet security 2010 v9.0.0.459
  • جديدترين بازيهاي ورزشي 2009 براي موبايل شما! Mobile Super Sport Games 2009
  • بازي بینهايت جذاب London Taxi: Rushour
  • کیفیت ولادت امام حسین(عليه السلام)
  • بازیهای ورزشی تیس کوپان 291 سال پیش از المپیک در ایران
  • می پسندی تو مرا؟
  • عکاسان نابینا
  • دعوت رييس اداره اطلاعات سفارت آمريکا از استاد علی اکبر دهخدا برای مصاحبه با راديو صدای آمريکا
  • شرايط ازدواج يك پسر كم توقع و فداكار
  • گزارش مستند شبکه «C.B.S» از بازار هنگفت فيلم‌هاي مستهجن
  • جديدترين شماره از ماهنامه Road Track USA
  • ویندوز 7 نسخه RTM رسما ارایه شد
  • فال امروز:  4 مرداد - 26 July
  • چرا آقایون زودتر از خانم ها می میرند؟
  • رویا پردازی؛ خوب یا بد؟
  • اصول شش‌گانه تغییر دکوراسیون اتاق
  • تمایل به حداکثر زیبایی در خانمها
  • یک رژیم بین المللى سه روزه
  • 10 ژست آسان برای خوشحال نمودن همسر
  • آشنايي با مدرك MCSE مایکروسافت
  • رجعت امام حسين(عليه السلام) در قرآن و روايات
  • ۱۰ حقیقت شگفت انگیز درباره ماه
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

ویژه نامه فرصت عاشقی
بمناسبت اعياد مبارک شعبانيه
يه عالمه عکس جالب و ديدني و البته جديد!
يه سايت عالي براي ماشين بازها!
پر از کاغذديوارهاي زيبا از جديدترين ماشينهاي روز جهان (همه نوع، همه رقم!)
50 نمونه از وبلاگهايي که واقعا زيبا طراحي شده اند
سرمای یخچال در ساختمان شما با گاز شهری بدون نیاز به برق!
مواظب باشید سرما نخورید!
ملکه زیبایی مسکو 2009
براي خنده!
به صورت آنلاين جراحي پلاستيک کنيد!
جديدترين مدل لباسهاي زنانه
مخصوص خانم هاي طرفدار فشن!
وبلاگي پر از ايده هاي فوق العاده براي دکوراسيون داخل خانه
شعري فولکلوريک و بسيار زيبا بمناسبت ميلاد حضرت ابوالفضل
فايل
mp3
گران قيمت ترين هواپيماهاي جنگنده جهان!
چه ميکنه اين «آب»!
تصاويري از چهره عروس خانوم ها قبل و بعد از عروس شدن
لوکس ترين و گرانقيمت ترين خانه هاي جهان
عشق نهان
ويژه نامه تبيان بمناسبت سالروز ميلاد حضرت امام حسين (عليه السلام)

 

 

www.mobin-group.com

پست جدید مشایی و جانشین او در معاون اولی

در شرایطی که ساعاتی از پذیرش استعفای اسفندیار رحیم مشایی معاون اول احمدی‏نژاد در دولت دهم می‏گذرد، جانشین وی و همچنین پست بعدی رحیم مشایی مشخص شد.
به گزارش خبرنگار "تابناک"؛ پس از پایان ماجرای دامنه‏دار استعفای اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاون اولی رئیس‏جمهور، وی به عنوان مشاور عالی و رئیس دفتر رئیس‏جمهور منصوب شد. در حکم احمدی‏نژاد به مشایی آمده است:

"برادر گرامي جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي
سلام عليكم
انقلاب اسلامي استمرار راه رسول گرامي اسلام(ص) و فرزندان برومندش، ائمه طاهرين(عليه السلام) و خط سرخ ولايت است. انقلابي بودن، يعني داشتن آمادگي ايثار جان و مال و در اوج آن آبرو براي آرمانهاي بلند الهي و انساني، و همين رمز ماندگاري اين راه پرعزت و افتخار است. دوران جديد دوران شكوفايي عدالت و عشق و ايثار، و سربلندي هر چه بيشتر عاشقان ايثارگر است.
در آستانه ميلاد اسوه ايثار و شهادت حضرت امام حسين(عليه السلام) و ياران باوفايش و ضمن تقدير فراوان از همه خدمات ارزشمند گذشته، جنابعالي را كه انساني مؤمن و فداكار و مورد اطمينان كامل هستيد به سمت «مشاور و رئيس دفتر رييس‌جمهوري» انتخاب مي‌نمايم.
اميدوارم با همراهي همه همكاران و با توكل بر خدا و توسل به حضرت مولا صاحب الامر(عج) همچون گذشته در تلاش براي خدمتگزاري به ملت بزرگ و نظام ولايي جمهوري اسلامي موفق و سربلند باشيد.
محمود احمدي نژاد"

در همین چارچوب، عبدالرضا شیخ الاسلام نیز که پیش از این ریاست دفتر رئیس‏جمهور را برعهده داشت، به عنوان دستیار ارشد در امور منابع انسانی منصوب گردید.
شنیده ‏ها حاکی از آن است هاشمی ثمره دوست قدیمی رئیس‏جمهور که به عنوان دستیار ارشد منصوب شده بود، بیشترین شانس را برای کسب معاون اولی احمدی‏نژاد دارا می‏باشد.

درباره سفر نمایندگان به آفریقای جنوبی و هزینه ایرانسل؛
تميز اما کثيف

در تعطیلات اخیر مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان به هزینه شرکت نیمه دولتی ایرانسل به آفریقای جنوبی سفر کردند تا از زیرساخت‌های مخابراتی آن کشور بازدید کنند.
در مورد سفرهای خارجی نمایندگان، معمولاً مسوولان مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران اطلاعات نمی‌دهند و سفر اخیر تعدادی از نمایندگان به آفریقای جنوبی به عنوان مهمان شرکت ایرانسل نیز پس از پیگیری و سماجت یک خبرنگار جسور، افشا و به رسانه‌ها کشده شد و چه بسا برخی از سفرهای خارجی که به دعوت شرکت‌هایی دیگر انجام می‌شود که هیچگاه افکار عمومی از انجام آن و فواید آنها برای مجلس و کشور مطلع نشده و نمی‌شوند.
هر چند شان بسیاری از نمایندگان بالاتر از این است که در این قبیل سفرها نمک‌گیر میزبان خود شوند و بخواهند بعدها در رای‌گیری‌ها و تصمیمات قانون‌گذاری و نظارت جبران کنند اما شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی مسوولان دولتی و حتی افراد پولدار بخش خصوصی تلاش داشته‌اند تا با پرداخت وجوه به نمایندگان، رای آنها را به نفع خود تصاحب کنند. اقدام معاونت حقوقی و مجلس رییس جمهور در اهدای چک‌های 5 میلیونی به برخی نمایندگان به بهانه تعمیر مساجد حوزه‌های انتخابیه (!) در ایام قبل از استیضاح آقای کردان در سال 87 و یا پرداخت وجه نقد به رییس‌ مجلس ششم و بردن تعدادی از نمایندگان آن دوره به سفر دبی و تقدیم هدایا در آن سفر از سوی شهرام جزایری و متعاقب آن مصوبه مجلس ششم در تکلیف به بانک‌ها برای پرداخت راحت‌تر تسهیلات به متقاضیان مثل شهرام جزایری، نمونه‌های مشهوری از تلاش برخی دولتمردان و ثروتمندان پرنفوذ برای تحت نفوذ درآوردن نمایندگان مجلس است.
چهار سال پیش تعدادی از نمایندگان مجلس هفتم برای پیشگیری و منع دولتمردان و ثروتمندان در تطمیع نمایندگان، طرح «حفظ منزلت مجلس» را تهیه و تقدیم کردند. اگر این طرح قانونی به تصویب می‌رسید، نمایندگان دیگر اجازه نداشتند در سفرهای کاری یا تفریحی مهمان شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی شوند و حق دریافت هیچ‌گونه هدیه به هیچ عنوان و بهانه‌ای هم نداشتند. ضمناً هیات رییسه مجلس هم مکلف بود کلیه هزینه‌های انجام صحیح و کامل وظایف نمایندگی (از جمله هزینه‌های سفر نمایندگان) را پرداخت کند.
طرح حفظ منزلت مجلس در دوره هفتم تقدیم و اعلام وصول شد اما به دلیل مخالفت تعدادی از چهره‌های پرنفوذ هیچگاه مطرح نشد و در دوره هشتم هم به دلیل افزایش قدرت همان افراد پرنفوذ، حتی تقدیم هم نشده است.
تلاش برخی دولتمردان و ثروتمندان برای اعمال نفوذ در نمایندگان واقعیتی تلخ است که «واقعیت» دارد. این تلاش‌ها هر چند همیشه در پوشش و ظاهری تمیز و بعضاً‌ مذهبی (مانند کمک به مساجد یا کمک به ایتام) انجام می‌شود اما باطنی به شدت کثیف، آلوده و مشمئز کننده دارد و تلاش مرتکبان آن در توجیه ردوبدل شدن این پولها هدیه‌‌ها و هزینه‌های سفرها معمولاً برای افکار عمومی اقناع کننده نبوده و نیست.
در مورد سفر اخیر برخی نمایندگان عضو کمیته مخابرات مجلس به آفریقای جنوبی برای بازدید از امکانات و تاسیسات مخابراتی آن کشور، شرکت میزبان (ایرانسل) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این سفر به درخواست معاونت مجلس وزارت ارتباطات انجام پذیرفته است که در این صورت باید گفت چشم ما روشن! و عذر بدتر از گناه.
وزارت ارتباطات که باید ناظر بر عملکرد و خدمات ایرانسل باشد، از این شرکت خواسته تا نمایندگان مجلس را که باید ناظر بر عملکرد وزارت ارتباطات باشند، به سفر خارجی ببرد! چشم ملت روشن.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

اخراجي هاي 2

کارگردان:
مسعود ده نمكي

بازيگران:
اكبر عبدي، امين حيايي، محمدرضا شريفينيا، ارژنگ اميرفضلي، سيدجواد هاشمي، حسام نواب صفوي، مهران رجبي، جواد رضويان، شيلا خداداد، نگار فروزنده، نيوشا ضيغمي، مهراوه شريفينيا، شهره لرستاني، مينا جعفرزاده، ليلا بلوكات، نرگس محمدي، قاسم زارع، سپند اميرسليماني، رامين پرچمي، بيوك ميرزايي، ميرطاهر مظلومي، منوچهر آذر، اميريل ارجمند، سيروس كهوري نژاد، ابوالفضل همراه، شاهرخ نورمحمدي، جلال پيشواييان، احمد ايراندوست، محسن جهانباني، اردشير كاظمي، محمدعلي باقري، يوسف قرباني، حامد مروتجو، سعيد كرمي، امين ايماني، سارا منجزيپور، فائقه عابدكوهي

خلاصه داستان:
«اخراجيها2» ادامه تريلوژي «اخراجيها» است. درگيري شديدي در منطقه نبرد ادامه دارد. دشمن بيمارستان صحرايي را محاصره ميكند و همه اخراجيها و همرزمانشان در پي راهي براي نجات ميگردند. دشمن با اسيرگيري گسترده قصد يك مانور تبليغاتي را دارد. همه اسرا به يك اردوگاه اسراي ثبت نام نشده منتقل ميشوند. خانواده «اخراجيها» براي زيارت عازم مشهد هستند و به طور ناخواسته درگير يك حادثه تروريستي ميشوند. دشمن با فراخواندن خبرنگاران خارجي و داخلي به اردوگاه و تطميع و تهديد برخي از اسرا و ايجاد چندپارچگي بين آنها، نقشه شومي در سر دارد. تروريستها با دشمن همدست شدهاند و دشمن در بين اسرا به دنبال چهرههاي شاخص فرمانده و روحاني ميگردد.

 

لينکهاي دانلود (با کیفیت اصلی، نسخه کامل به همراه پشت صحنه)

بخش اول (حدود 165 مگابايت):
http://rapidshare.com/files/259681908/Ekhrajiha-2_01_Orginal_CD_Rip.wmv

بخش دوم (حدود 181 مگابايت):
http://rapidshare.com/files/259757210/Ekhrajiha-2_02_Orginal_CD_Rip.wmv

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

The Secret
مستند «راز» با دوبله فارسی


 

آیا از مشکلات زندگی خسته شده اید؟
آیا به اندازه کافی پول ندارید؟
آیا از شغلتان ناراضی هستید؟
آیا ماشین مدل جدید می خواهید؟
آیا می خواهید صاحبخانه شوید؟
آیا می خواهید ازدواج کنید؟
آیا می خواهید وارد دانشگاه شوید؟
آیا زندگی تان دچار بحرانهای مختلف شده است؟
آیا ...؟؟؟

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که بین افراد ثروتمند و فقیر یا افسرده و شاد و در کل بین انسان های موفق و ناکام چه تفاوتی وجود دارد؟
آیا می دانید چرا اکثر مردم در بیماری، فقر و گمنامی زندگی می کنند و بعضی ها قله های پیروزی را یکی پس از دیگری فتح می کنند؟
متاسفانه اکثر مردم، آنچنان در حال تلاش و تقلای جسمی، برای گذراندن امور زندگی هستند که فرصت نمی کنند به دنبال جواب اینگونه سئوالات بگردند و با خود بیندیشند که چرا تاکنون زندگی خوبی نداشته اند و چگونه می توانند یک زندگی عالی و موفق را برای خود ایجاد کنند.
آنها افراد موفق را خیلی خوش شانس تصور می کنند و نمی دانند که موفقیت و خوشبختی نیز مانند هر کاری در این جهان اصولی دارد و در واقع مرز بین خوشبختی و بدبختی فقط یک راز است.
ما این راز را برای شما فاش می کنیم. و از همین حالا ورود شما را به جمع افراد خوشبخت تبریک می گوییم.

آیا موفقیت بیشتری میخواهید ؟
آیا میخواهید میلیونر شوید ؟
شما میتوانید به هرآنچه در زندگی میخواهید برسید !
و یا هرکسی میخواهید بشوید !
راز بزرگ فاش میشود
معجزه های زیادی در زندگی مردم دیده ام
معجزات مالی و اقتصادی ! معجزات سلامتی ! و معجزات فکری و روابط !
این دسته از مردم یاد گرفته اند که چگونه این راز را در زندگی خود بکار گیرند .

فیلم راز اثری است که با آنکه مدت زیادی از انتشار آن نگذشته است مورد توجه بسیاری از مردم و رسانه ها و افراد شاخصی مانند لری کینگ مجری CNN ، اپراوینفری و ... را به خود جلب کرده است .
راز قرن ها سفر کرده تا هم اکنون به دست ما رسیده است .
این همان راز موفقیتی است که بزرگانی چون انیشتن ، بیل گیتس و ... به آن واقف بوده اند .
این فیلم در تلویزیون دوبله شده و نمایش داده شده است
اگر موفق به دیدن این فیلم ارزشمند و متفاوت نشده اید !
یا تمایل دارید دوباره و دقیقتر به این فیلم نگاه کنید !

گوشه ای از آنچه پس از تماشای این فیلم مستند بدست خواهید آورد:
- افزایش ثروت
- کسب شغل مورد علاقه و افزایش درآمد
- افزایش ایمان و دوستی با خدا و استجابت دعا
- پیشگیری و درمان کلیه بیماریهای روحی و جسمی
- ازدواج موفق
- ارتقاء تحصیلی و کسب مدارج بالای علمی
- موفقیت در کنکور و ورود به دانشگاه
- افزایش خلاقیت
- افزایش آرامش ذهنی
- تربیت فرزندان خلاق و موفق
- ایجاد روحیه شاد و اعتماد به نفس عالی
- ایجاد میدان انرژی برای جذب تمام اهداف و آرزوهایتان
- و خلاصه اینکه شما پس از دیدن این مستند و بکار بستن این راز مهم و بسیار ساده پس از مدت کوتاهی براحتی می توانید خوشبخت زندگی کنید
- می توانید اتومبیل مورد علاقه تان را تهیه کنید
- می توانید صاحب خانه مورد علاقه تان شوید
- می توانید با شخص مورد علاقه تان ازدواج کنید
- می توانید در دانشگاه و رشته مورد علاقه تا ن ادامه تحصیل دهید
- و می توانید هر آنچه تابحال برای شما یک آرزوی دست نیافتنی بوده را براحتی بدست آوردید.

فیلم محصول 2006 کشور استرالیا است .
با دیدن این فیلم به راز کائنات و دستیابی به موفقیت و ثروت پی خواهید برد . رازی که تمام بزرگان از آن اطلاع داشته اند حال نوبت شماست که آنرا بدانید .
 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

دانلود کامل مجموعه کارتونی
«خونه مادر بزرگه»


خونه ی مادربزرگه هزار تا قصه داره
خونه ی مادربزرگه شادی و غصه داره
خونه ی مادربزرگه حرفای تازه داره
خونه ی مادربزرگه گیاه و سبزه داره

خونه ی مادربزرگه هزار تا قصه داره
خونه ی مادربزرگه شادی و غصه داره
خونه ی مادربزرگه حرفای تازه داره
خونه ی مادربزرگه گیاه و سبزه داره

کنار خونه ی ما
همیشه سبزه زاره
دشتاش پز از بوی گل
اینجا همش بهاره
دل وقتی مهربونه , شادی میاد میمونه
خوشبختي از رو ديوار، سر ميکشه تو خونه
....

سریال محبوب خونه مادر بزرگه (مخمل) محصول 1366 یکی از پرطرفدار ترین کارهای عروسکی در طول تاریخ صدا و سیما میباشد.
Divx ها از روی نسخه اصلی شرکت سروش سیما به روش تبدیل Axxo تبدیل شدن و کیفیت بسیار مطلوبی دارن که در ويژه نامه امروز روزانه تقديم شما عزيزان مي گردد.
 


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

http://rapidshare.com/files/176776066/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part01.exe
http://rapidshare.com/files/176778120/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part02.rar
http://rapidshare.com/files/176780097/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part03.rar
http://rapidshare.com/files/176781995/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part04.rar
http://rapidshare.com/files/176783759/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part05.rar
http://rapidshare.com/files/176785727/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part06.rar
http://rapidshare.com/files/176787482/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part07.rar
http://rapidshare.com/files/176789196/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part08.rar
http://rapidshare.com/files/176790863/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part09.rar
http://rapidshare.com/files/176792439/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part10.rar
http://rapidshare.com/files/176794142/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part11.rar
http://rapidshare.com/files/176795626/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part12.rar
http://rapidshare.com/files/176797235/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part13.rar
http://rapidshare.com/files/176798694/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part14.rar
http://rapidshare.com/files/176800085/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part15.rar
http://rapidshare.com/files/176801475/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part16.rar
http://rapidshare.com/files/176802907/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part17.rar
http://rapidshare.com/files/176804323/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part18.rar
http://rapidshare.com/files/176805760/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part19.rar
http://rapidshare.com/files/176807174/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part20.rar
http://rapidshare.com/files/176808415/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part21.rar
http://rapidshare.com/files/176809788/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part22.rar
http://rapidshare.com/files/176811001/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part23.rar
http://rapidshare.com/files/176812260/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part24.rar
http://rapidshare.com/files/176813548/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part25.rar
http://rapidshare.com/files/176814725/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part26.rar
http://rapidshare.com/files/176815934/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part27.rar
http://rapidshare.com/files/176817144/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part28.rar
http://rapidshare.com/files/176817774/PC7_Khone_Madar_Bozorge.part29.rar

رمز فايل: www.pcseven.com


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

مجموعه ای از بهترین و شادترین آهنگ های
سال 87 و 88

مجموعه ای استثنائي شامل 41 تا از بهترین و شادترین آهنگ های
سال 87 و 88 تقديم به همه شما دوستان گلم!
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


 

دانلود کنسرت

جديدترين کنسرت ياني - اجرا شده در مکزيک
Yanni - Voices (2009) - Live from Mexico

جديدترين کنسرت ياني - اجرا شده در مکزيک (2009)

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 
 

تک موزیک

دانلود موسيقي و آهنگ تیتراژ سریال رستگاران با نام «هوای تو»  با صدای محمد اصفهاني


 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

بالاترين امنيت در جديدترين نسخه از نرم افزار
kaspersky internet security 2010 v9.0.0.459

بسته امنیتی بسیار قدرتمند Kaspersky Internet Security پس از طی مدت ۱ سال باامکاناتی جدید و ظاهری متفاوت به روزرسانی شده اند تا نهایت امنیت را برای کاربران به همراه داشته باشند. کمتر کاربری پیدا می شود که نام این محصول قدرتمند و یا حتی نام شرکت Kasper را نشنیده باشد چرا که اینقدر معروف هست که حتی کاربران مبتدی هم از آن برای تامین امنیت سیستم رایانه ای خود بهره ببرند. Kaspersky Internet Security نام یکی از دو محصولی است که شاید بیشترین استفاده را در میان کاربران به خود اختصاص داده باشد، این محصول که در حقیقت یک بسته امنیتی است شامل آنتی ویروس، آنتی اسپم، دیوار آتش و چندین و چند ابزار امنیتی دیگر نیز در این محصول جای گرفته اند.
شاید بتوان مهم ترین خصوصیات Kaspersky Internet Security را در سرعت بالا، امنیت مثال زدنی و سهولت در استفاده دانست، هرچند اینها ساده ترین شکل کلماتی است که در مورد این نرم افزار می توان به کار برد. استفاده از جدیدترین تکنیک ها برای یافتن فایل های مخرب یکی از بارز ترین قابلیت های تمامی محصولات Kaspersky به شمار می رود. شاید برای کاربران این سوال مطرح شود که Antivirus با Internet Security چه تفاوتی دارد؟ مهم ترین تفاوت این دو را می توان در دارابودن امکاناتی کامل تر نظیر دیوار آتش قدرتمندتر، وجود آنتی اسپم و به طور کلی تمامی ابزارهای لازم برای تامین امنیت کاربر برای حضور مطمئن در دنیای اینترنت در Kaspersky Internet Security دانست.
کاربران زیادی هستند که از محصولات امنیتی شرکت روسی Kaspersky استفاده می کنند، بد نیست که شما هم به آن دسته از کاربران بپیوندید تا نهایت امنیت را تجربه کنید. گروه پی سی کلیک امنیت اطلاعات و فایل های خود را با محصولات Kaspersky تضمین می کند و پیشنهاد می کند تا کاربران هم این نرم افزارهای امنیتی را برگزینند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Kaspersky Internet Security:
قابلیت های معمولی:
- امنیت مثال زدنی در مقابل ویروس ها ، تروجان ها و کرم های اینترنتی
- Block کردن تمامی Spyware ها و همچنین نرم افزارهای تبلیغاتی و جاسوسی
- اسکن مداوم سیستم برای یافتن فایل های مخرب
- چک کردن ایمیل های ورودی به سیستم
- اسکن مداوم ترافیک اینترنت با توجه به پهنای باند
- اسکن پیام رسان های ICQ و MSN
- اسکن کدهای JAVA و Visual Basic
- و …

قابلیت های پیشرفته این نرم افزار:
- دو دیوار آتش قدرتمند و شخصی
- اسکن و چک نمودن کانکشن های Wi-Fi و VPN
- جلوگیری از خرابی فایل های سیستمی
- مدیریت هوشمند نرم افزارها با قابلیت کنترل آن ها
- پیکربندی اتوماتیک نرم افزارها
- قابلیت دسترسی کاربر به سورس ها برای فعال کردن و یا غیر فعال کردن نرم افزار یا فایل اجرایی خاصی
- و …

اقدامات پیشگیرانه این نرم افزار:
- اسکن سیستم عامل و برنامه های کاربری برای میزان آسیب پذیری
- اسکن مرورگر IE و بستن آسیب پذیری های این مرورگر
- بستن لینک های مخرب سایت ها
- قابلیت شناسایی کدهای مخرب
- مانیتورینگ جهانی فایل های مخرب در این نرم افزار
- و …

قابلیت های بازیابی نرم افزار:
- این نرم افزار قابلیت نصب بروی سیستم آلوده را دارد
- قابلیت غیرفعال کردن عملکرد کلی و یا بخشی از نرم افزار
- قابلیت بازگردانی سیستم به قبل از نابودی فایل های مخرب
- امکان ساخت دیسک برای موارد ضروری
- و …

محافظت از داده ها و هویت اشخاص:
- قابلیت بستن لینک هایی که مخرب هستند ( Phishing )
- Block کردن تمامی ابزارهای Keylogger
- کیبورد مجازی برای تایپ یوزرها و پسوردها در موارد بسیار حیاتی
- اسکن کانکشن های و پروتوکل های امنیتی نظیر HTTPS و SSL
- Block نمودن کانکشن های Dial-up غیرمجاز
- از بین بردن فایل های مخربی که در زمان گشت و گذار در اینترنت وارد سیستم می شوند
- و …

قابلیت های فیلترینگ نرم افزار:
- قابلیت کنترل فرزندان برای ورود به سایت های خاص
- آنتی اسپم با قابلیت چک کردم Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, The Bat!, Thunderbird
- قابلیت Block کردن سایت های تبیلغاتی
- و …

قابلیت های کاربردی نرم افزار:
- انجام خودکار تمامی تنظیمات در مراحل نصب نرم افزار
- Wizard برای انجام کارهای معمولی
- چارت های گرافیکی برای نمایش توضیحات
- هشدارهای نرم افزار برای یافت شدن فایل های مخرب
- محیط کاربری Interactive نرم افزار
- پشتیبانی از زمان بندی عملکردهای نرم افزار
- به روز رسانی های سریع و خودکار و کم حجم نرم افزار
- سازگاری کامل با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز محبوب ۷
- و …


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 65 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

جديدترين بازيهاي ورزشي 2009 براي موبايل شما!
Mobile Super Sport Games 2009

9 بازي جذاب ورزشي شامل: Beijing 2008، FIFA 2009، Mx vs Atv، NBA 2009، NBA Live 08 3D، real football 2009، rfm 2009، Tiger Woods PGA Tour 2009، UEFA Euro 2008 را مي تونيد يکجا و از طريق لينک زير دانلود کرده و لذت ببريد. لازم به توضيح است بازيها با فرمت جاوا هستند، لذا بر روي اغلب گوشيها قابل نصب مي باشند.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 14 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي بینهايت جذاب
London Taxi: Rushour


آيا مايليد در لندن تاکسي سواري کنيد؟ مسافر بگيريد و آنها را به مکانهاي ديدني لندن ببريد؟ ترافيک سنگين لندن و برخي موانع ديگر ممکن است مانع به موقع رسيدن شما به قصد باشد.
نقشه شهر لندن در اين بازي تقريبا شبيه نقشه واقعي مي باشد، میدان ترافلگار، بیگ بن و هايد پارک و .... با جزئيات کامل در اين بازي وجود دارند.
همه چيز مهياست تا شما را به بهترين نحو ساعتها سرگرم کند. توصيه مي کنم اين بازي جذاب را به هيچ وجه از دست ندهيد.
 


لازم به توضيح است حجم بازي حدود 140 مگابايت مي باشد و با توجه به اينکه نسخه پرتابل مي باشد، نيازي به نصب بازي نداريد!


لينکهاي دانلود (حجم کل فايل حدود 140 مگابايت مي باشد)

http://rapidshare.com/files/259736237/London.Taxi.Rushour.1.0.part1.rar
http://rapidshare.com/files/259643077/London.Taxi.Rushour.1.0.part2.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

کیفیت ولادت امام حسین(عليه السلام)

شیخ‌ طوسی‌ و دیگران‌ به‌ سند معتبر از حضرت‌ امام‌ رضا(ع‌)نقل‌ کرده‌اند که‌ چون‌ حضرت‌ امام‌ حسین‌(ع‌) متولد شد، حضرت‌رسول‌(ص‌) اسماء بنت‌ عمیس‌! را فرمود که‌: بیاور فرزند مرا ای‌اسماء.
اسماء می‌گوید: آن‌ حضرت‌ را در جامعه‌ سپید پیچیده‌ به‌ خدمت‌حضرت‌ رسالت‌(ص‌) بردم‌، حضرت‌ او را گرفت‌ و در دامن‌ گذاشت‌ ودر گوش‌ راست‌ او اذان‌ و در گوش‌ چپش‌ اقامه‌ گفت‌، پس‌ جبرئیل‌نازل‌ شد و گفت‌: حق‌تعالی‌ تو را سلام‌ می‌رساند و می‌فرماید که‌چون‌ علی‌(ع‌) نسبت‌ به‌ تو به‌ منزله‌ هارون‌ است‌ نسبت‌ به‌موسی‌(ع‌)، پس‌ او را به‌ اسم‌ پسر کوچک‌ هارون‌ نام‌ کن‌ که‌ شبیراست‌، و چون‌ لغت‌ تو عربی‌ است‌ او را حسین‌ نام‌ کن‌. پس‌ حضرت‌رسول‌(ص‌) او را بوسید و گریست‌ و فرمود که‌: تو را مصیبتی‌ عظیم‌درپیش‌ است‌. خداوندا لعنت‌ کن‌ کشنده‌ او را، پس‌ فرمود که‌: ای‌اسماء! این‌ خبر را به‌ فاطمه‌ مگو.
چون‌ روز هفتم‌ شد، حضرت‌ رسول‌(ص‌) فرمود که‌: بیاور فرزندمرا. چون‌ او را به‌ نزد آن‌ حضرت‌ بردم‌، گوسفند سیاه‌ و سفیدی‌ ازبرای‌ او عقیقه‌ کرد، یک‌ رانش‌ را به‌ قابله‌ داد و سرش‌ را تراشید و به‌وزن‌ موی‌ سرش‌ نقره‌ تصدق‌ کرد و دارویی‌ است‌ خوشبو بر سرش‌مالید،(1) پس‌ او را بر دامن‌ خود گذاشت‌ و فرمود: ای‌ اباعبدالله‌! چه‌بسیار گران‌ است‌ بر من‌ کشته‌ شدن‌ تو، پس‌ بسیار گریست‌.
آسماء گفت‌: پدر و مادرم‌ فدای‌ تو باد، این‌ چه‌ خبریست‌ که‌ درروز اول‌ ولادت‌ گفتی‌ و امروز نیز می‌فرمایی‌ و گریه‌ می‌کنی‌؟
حضرت‌ فرمود: که‌ می‌گریم‌ بر این‌ فرزند دلبند خود که‌ گروهی‌کافر ستمکار از بنی‌امیه‌ او را خواهند کشت‌، خدا نرساند به‌ ایشان‌شفاعت‌ مرا، خواهد کشت‌ او را مردی‌ که‌ رخنه‌ در دین‌ من‌ خواهدکرد و به‌ خداوند عظیم‌ کافر خواهد شد، پس‌ گفت‌: خداوندا، سؤال‌می‌کنم‌ از تو در حق‌ این‌ دو فرزندم‌ آنچه‌ را که‌ سؤال‌ کرد ابراهیم‌ درحق‌ ذریت‌ خود. خداوندا، تو دوست‌ داری‌ ایشان‌ را و دوست‌ دار هرکس‌ که‌ دوست‌ می‌دارد ایشان‌ را، و لعنت‌ کن‌ هرکه‌ ایشان‌ را دشمن‌دارد لعنتی‌ چندان‌ که‌ آسمان‌ و زمین‌ پر شود.(2)

-------------------------------
1- بحارالانوار، ج‌ 42، ص‌ 239 به‌ نقل‌ از عیون‌ اخبارالرضا(ع‌)، ج‌ 2،ص‌ 26.
2- بحارالانوار، ج‌ 44، ص‌ 250 به‌ نقل‌ از امالی‌ طوسی‌، مجلس‌ 13.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چشمهای ناظر او و خدمت من

یکی از دوستان پاک دل و با محبت که از عاشقان حضرت ولی عصر(عج) هستند به نام حاج آقا مهدی اراکی داستان ملاقات خود با امام زمان(عج) در مکه ی معظمه را این چنین نقل می کنند:
عمری آرزوی زیارت خانه ی خدا را داشتم، اما نه زیارتی بی توجه و بدون معرفت، بلکه دوست داشتم زیارتی نصیبم شود که حال توجه خوبی داشته باشم و لیاقت ملاقات با امام زمانم را هم پیدا کنم. سالها گذشت ولی این توفیق نصیبم نشد تا اینکه بالاخره امسال این لطف شامل حالم شد و علت اصلی این توفیات را بیشتر در یک چیز می دانم و آن خدمتی بود که به یک پیرمرد تنها و از پا افتاده کردم و او در عوض برایم دعا کرد.
اما جریان ملاقات از این قرار بود: از ابتدای سفر نیتم دیدن روی امام زمانم بود، در مدینه آرامش خوبی داشتم و اصلا نگرانی نداشتم، تمام کارها و برنامه های زیارتی را به خوبی انجام دادیم و به سوی مکه حرکت کردیم.
تا قدم در مکه گذاشتیم، دلم متحول شد، خیلی متلاطم بودم و دیگر آن آرامش را نداشتم، دلم دنبال گمشده ای می گشت. حال عجیبی داشتم، چند روزی گذشت، خبری نشد، عطشم برای دیدار محبوبم شدیدتر شده بود و هر لحظه به فکر آقا امام زمانم (عليه السلام) بودم.
وقتی همراه همسرم برای طواف خانه ی خدا رفتیم، چون من حال و هوائی داشتم که زیاد حواسم به تعداد دور زدنها نبود، لذا به خانمم گفتم شما با تسبیح هفت مرتبه ی طواف را حساب کن و وقتی هفت بار شد مرا خبر کن و با دست به من بزن تا از دور خارج شویم.
همین طور مشغول طواف بودیم که ناگهان عربی تصادفی به من زد و من فکر کردم خانمم با دست به من اشاره کرده که هفت دور تمام شده در حالی که دور هفتم نشده بود، لذا برگشتم و به خانمم گفتم که هنوز که هفت بار تمام نشده، خانمم گفت من نبودم.
ناگهان در همین حال سید بسیار زیبایی را دیدم، قبای بلند به تن پوشیده بود و عمامه ی مشکی بر سر نهاده بود، با قدی بلند و گردنی زیبا و کشیده و چهره ای ملکوتی و دلنشین، آقا رو به من کرده و با من چند کلمه ای صحبت نمودند. من آن موقع محو جمال و کمال آقا بودم و به چیزی دیگر توجه نداشتم. چند لحظه با آقا مشغول طواف بودیم، شخصی حواس مرا پرت کرد، تا سرم را برگرداندم دیگر آن آقا را ندیدم!
یک لحظه به خود آمدم که خدایا این سید بزرگوار که بود؟ آنگاه متوجه شدم و به دلم یقین شد که او همان کهف حصین و نور مبین و کشتی نجات انسانها حضرت حجت بن الحسن(عج) بوده و من به لطف خدا توفیق تشرف به محضر او را پیدا کرده ام.(1)

پی نوشت: 1ـ ملاقات با امام زمان(عليه السلام) در عصر حاضر ،ص137؛ مجله ی صاحب الزمان(عليه السلام)، شماره ی 15

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

بازیهای ورزشی تیس کوپان 291 سال
پیش از المپیک در ایران

اونتاش گال پادشاه سرزمین ایلام ( نام قدیم سرزمین ایران ) در 1265 سال پیش از میلاد ، دو فرزند داشت به نامهای تیس و کوپان این دختر و پسر که دو قلو بودند همواره بر سر تواناییهای خویش جنگ و ستیز داشتند .
پدر یک دوره مسابقات ورزشی بین این دو برگزار نمود . پس از آن مسابقه پادشاه اونتاش گال بر آن شد این کار را به شکل بسیار گسترده تری انجام دهد و از این رو در همان محل که امروزه به نام تیس کوپان ( در نزدیکی بندر چابهار ) شهرت دارد مسابقات جهانی تیس کوپان را هر ساله برگزار می نمود یعنی 291 سال پیش از مسابقات المپیک در یونان .
نکته مهم این است که این مسابقات ۷۱۵ سال یعنی تا پایان دودمان مادها در ایران ادامه یافت .

مسابقات تیس کوپان ( 1265 تا 550 پیش از میلاد مسیح )
اونتاش گال پادشاه ایران که در آن زمان ایلام نامیده می شد و حکومتش از شهر نیمروز (در افغانستان کنونی ) بود تا رود دجله ، پس از رسیدن به قدرت در سال 1265 پیش از میلاد دو کار بزرگ انجام داد اول آنکه شهری جدید به نام اونتاش بنا کرد و در آن زیگورات برپا ساخت ، دیگر آنکه مسابقات و آوردهای ورزشی برگزار می نمود که ورزشکاران از خاور و باختر جهان به تیس کوپان ( محلی در نزدیکی چابهار کنونی ) می آمدند تا آورد جانانه ایی را برگزار نمایند .
مسابقات تیس کوپان در سرزمین ایران باستان 291 سال پیش از مسابقات المپیک در یونان برگزار می شد . و البته نکته اساسی در اینجا این بود که مسابقات تیس کوپان صرفا ورزشی بود اما در بازیهای المپیک یک جشن مذهبی بود که برای ادای احترام به زئوس (پادشاه خدایان یونان) در صحن مربوط به او برگزار می‌شد . و شرکت کنندگان آن مسابقات همه اهل شهر آتن بودند و حتی در حد کشور یونان هم نبود . اینجاست که به سخن ارد بزرگ اندیشمند برجسته بیشتر پی می بریم که : ایران زایشگاه تمدنهاست .
آوردهای تیس کوپان هر سال در فصل پاییز از پانزده مهر آغاز و تا سوم آبان ماه ادامه می یافت . باستانشناسان معتقدند پایان فصل تابستان و کشاورزی باعث می شد همه با خیالی آسوده در این مسابقات شرکت کنند این آوردها در نه دسته ، در رشته های کشتی ( تنها برای مردان ) ، تیر و کمان (زنان و مردان ) ، شنا ( فقط مردان )، چوگان (مردان و زنان ) و شمشیربازی ( تعدادی از شمشیر های چوبی آن مسابقات امروزه از تپه باستانی تیس کوپان بدست آمده ، شمشیر بازی هم برای زنان و هم مردان بود است ) ، وزنه برداری ( فقط برای مردان و به شیوه ای خاص ) ، دو ( زنان و مردان ) ، اسب دوانی ( مردان و زنان ) و پرتاب نیزه ( مردان و زنان ) برگزار می شد .
جوایز تنها به نفرات نخست داده می شد البته جوایز آن آوردها در نوع خود بی نظیر بوده است چرا که به هر یک از قهرمانان صدفی پر از مروارید اهدا می گشت صدف ها را از جزیره لاوان می آوردند .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

باد آسيمه‌ سر از دشت خبر مي‌آورد
داشت انگار كه بي‌واهمه سر مي‌آورد
***
چفيه و عطر و پلاكي كه به خون آغشته است
همة خاطره‌ها را به نظر مي‌آورد
***
خاكريزي كه نشان از تو به باران داده است
از دل خون شده‌اش لاله تر مي‌آورد
***
تا كه يك بوسه به زخمت بزند، چلچله‌اي
داشت پيراهن از آغوش تو در مي‌آورد
***
مادرت بعد تو جاي عسل و شير و شكر
بر سر سفره فقط خونِ جگر مي‌آورد
***
قامت سروِ تو را هيچ خزان در پي نيست
دستِ ننگين زمان هر چه تبر مي‌آورد
***
بعد از آن لحظة پرواز تو حتي خورشيد
آرزو كرد كه اي كاش سپر مي‌آورد


www.epelak.blogfa.com

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الحجرات آيات: 18 محل نزول: مدینه
 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ 12 يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ 13 قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِن تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُم مِّنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 14 إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ 15 قُلْ أَتُعَلِّمُونَ اللَّهَ بِدِينِكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 16 يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُل لَّا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُم بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 17 إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ 18

 

ترجمه فارسي مکارم

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از بسيارى از گمانها بپرهيزيد، چرا كه بعضى از گمانها گناه است; و هرگز (در كار ديگران) تجسس نكنيد; و هيچ يك از شما ديگرى را غيبت نكند، آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به يقين) همه شما از اين امر كراهت داريد; تقواى الهى پيشه كنيد كه خداوند توبه‏پذير و مهربان است! «12» اى مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره‏ها و قبيله‏ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد; (اينها ملاك امتياز نيست،) گرامى‏ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست; خداوند دانا و آگاه است! «13» عربهاى باديه‏نشين گفتند: «ايمان آورده‏ايم‏» بگو: «شما ايمان نياورده‏ايد، ولى بگوييد اسلام آورده‏ايم، اما هنوز ايمان وارد قلب شما نشده است! و اگر از خدا و رسولش اطاعت كنيد، چيزى از پاداش كارهاى شما را فروگذار نمى‏كند، خداوند، آمرزنده مهربان است» «14» مؤمنان واقعى تنها كسانى هستند كه به خدا و رسولش ايمان آورده‏اند، سپس هرگز شك و ترديدى به خود راه نداده و با اموال و جانهاى خود در راه خدا جهاد كرده‏اند;آنها راستگويانند «15» بگو: «آيا خدا را از ايمان خود با خبر مى‏سازيد؟! او تمام آنچه را در آسمانها و زمين است مى‏داند; و خداوند از همه چيز آگاه است!» «16» آنها بر تو منت مى‏نهند كه اسلام آورده‏اند; بگو: «اسلام آوردن خود را بر من منت نگذاريد، بلكه خداوند بر شما منت مى‏نهد كه شما را به سوى ايمان هدايت كرده است، اگر (در ادعاى ايمان) راستگو هستيد! «17» خداوند غيبت آسمانها و زمين را مى‏داند و نسبت به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست!» «18»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

s_sadat1980

سلام آقا مبین
ممنون که از من مطلب گذاشتید.
فکر نمی کردم ازم مطلب بزارید، اوایل مطالبتون خیلی یک طرفه بود، اما حالا حداقل در بخش نظرات دوستان چند درصدی از مطالب مخالف هاتون هست که جای بسی امیدواریست؛ هر چند که بعضی از دوستانتون از این کار شما ناراحتند و انتقاد می کنند.
باز هم تشکر
پاینده باشید

 

 

aarya.m2007

هم وطنان مقیم خارج از کشور برای همدردی و حمایت از دلاوران راه آزادی کشورمان در گرد هم آیی‌ها و تظاهرات محل اقامت خود شرکت کنید گروهی از هموطنان و هنرمندان ما از جمله ابی، گوگوش بهروز وثوقی تحصن و اعتصاب غذا میکنند که به دعوت اکبر گنجی درنیویورک مقابل سازمان ملل انجام خواهد شد رابرت رد فورد هنرپیشه مشهور از این گرد هم آیی پشتیبانی‌ نموده و اعلام نموده دختر ایشان در این تحصن شرکت خواهد کرد.

 

 

bimaze2006

با سلام خدمت شما آقای مبین
از شما خواهش دارم این مطلب را در روزانه منتشر کنید

در جواب مطلب منتشر شده در روزانه 1102 - تو که عرضه نداری برق کشور رو یک دقیقه خاموش کنی
خیلی میبخشید!!!ولی بعضی از آدم ها خیلی کوته فکرند!
ولی این خبر صد بار تو تلویزیون اعلام نشد بود که!!!
فقط از چند تا رسانه های گروهی اعلام شده بود مثل فیس بوک و تویتر که فیلتر هستند...
واقعا براتون متاسفم،باز هم با این رسانه های محدود
که برای یه راهپیمایی 1000 بار تو تلویزیون اعلام میکنه (برای طرفداران آقای احمدی نژآد) کلا رو هم دیگه 50 هزار نفر هم نمیرن،بعد مجبور میشن با فتوشاپ تعداد هواداران رو زیاد کنن،ولی روز 25 خرداد 2-3 میلیون نفر توی خیابون های تهران بودند(خود وزارت کشور هم اعلام کرد)بدون هیچ رسانه ای!

 

 

arash_fini

مبين جان سلام اگر امکان دارد در سابتتان درج کنيد نمي خوام دردسر باشه و فردا شما را هم زنداني کنند

1-وقتي صدا و سيما نماز جمعه را هم سانسور مي کند چرا حرفهاي موسوي را سانسور نکند ؟
2- دوست عزيز رفسنجاني و موسوي و کروبي بهانه است مردم با اساس ولايت فقيه و خامنه اي مشکل دارند بنابراين از هر چيزي که فکر مي کنند مخالفت با او به حساب مي ايد حمايت مي کنند
3- ولايت فقيه با تعريف امام نه مصباح و يزدي ولايتي که متکي بر راي مردم باشه نه حاکم خود کامه
4- شما مي دونيد که شکابت نکردند؟ در ثاني ادم به محکمه اي ميره که اميد احقاق حقش را داشته ياش وقتي دستگاه قضا دست يه مشت جائر است که از قاتلان مردم در خيابان دفاع مي کنند ايا عقل سليم حکم مي کند که به چنين مضحکه اي بريم
سوم اينکه وقتي پيشاپيش بسياري از شاکيان زندان شده اند چه انتظاري براي احقاق حق
5- اولا" حيف وميل ثروت مردم بزرگترين فساده در ثاني فقط دوبار تا حالا رهبر جلو بي قانوني احمدي نژاد رو گرفته سوما مني که يه نامه ساده مي نويسم نمي دونم فردام چطوره چهارم منصف باشيد انکار خورشيد دليل نبودنش نيست
6-اين دقيقا " نشون مي ده که چقدر اين طيف کثيف فرصت طلب و سود جو هستند همه شون از دين بعنوان ابزار استفاده مي کنند در جهت منافع خودشون و اين دليلي که مردم نمي خواهندشون
7- مگه مي ذارن کسي حرف بزنه کشتار 18 تير ووو يادتون رفته هر کس اعتراضي کرده يا ولايت را قيول نداشته خط قرمز را شکسته و محارب بوده و خون و مال وناموسش مباح
باور کن دوست عزيز ابنقدر اين ژست حق به جانبتون تهوع اور شده که ما اهل منطق و مناظره و تحمل و غيره هستيم که ادم حيفش مي اد يه ثانيه هم با هاتون همکلام بشه
کسي که ادم مي کشه حيوان است و لايق حيوان ما نيستيم

 

 

gognous_azar

می پسندی تو مرا؟

می پسندی تو مرا؟
این سوالیست که دیریست که در دل دارم
از تو می پرسم من!!!
فقط از تو !
از تو که عشق تو دیریست به سینه حکّ است!
تو هم آیا دیریست
منتظر هستی تا
جملة «دوستت دارم » را
از زبانم شنوی؟

***
حرمتی داری تو
قدر پهنای فلک!
عصمتی داری تو
قدر دریای کبود!
قدر هر بود ونبود!

پیش زیبایی تو
مژه توقیف شود
پیش رعنایی تو
دل پر از دیده شود
پیش شیدایی تو
دست و پا می لرزد...
پس تو انصاف بده
من چگونه گویم:
«دوستت دارم من»!!!؟

بابک آذرشب – مرداد88

 

 

eshge.mahdi

دانلود مراسم اعياد شعبانيه
هيئت رايت العباس (عليه السلام) - حاج محمود کريمي


شب ميلاد
حضرت امام حسین سید الشهدا (علیه السلام)

شب ميلاد حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

شب ميلاد حضرت امام زین العابدین (علیه السلام)

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

 

 

 

 

 

hm_1204

در جوابیه فردی به نام amiravram

سلام مبین عزیزم
الان 2 سال هست که مجله روزانه رو آشیو کردم و استفاده می کنم مجله فوق العاده ای است
حالا درسته که عضو نبودم ولی خیلی با مجلتون خو گرفتم
در همه مباحثی که منتشر میکنید فکر میکنم و خیلی توجه می کنم و به ریز مطالب دقیق می شوم
در مباحث سیاسی کاملا بی طرفانه عمل می کنید و این یک نقطه قوت مجله است. ولی گاهی فوق العاده بی طرف می شوید
و این قدری آزاردهنده است بارها خواستم این موضوع را متذکر شوم گفتم خودتان میدانید که درید چیکار میکنید
اما در مجله 1099 مطلبی رو منتشر کردید که نه تنها من بلکه خیلی های دیگه معترضند مسایل سیاسی و بی طرف بودن همه خوبه ولی من فکر نمیکنم درست باشه با مطالب منتشر شده در رابطه با مقام معظم رهبری هم بی طرف عمل کنیم به نظر شما آیا درسته؟ ما طرفدار ولاتیم حالا در هر حزب یا گروهی که هستیم
ما مسلمانیم و شیعه، مقتدایمان چهارده معصومند، صاحبمان امام زمان هستند. من از شما میپرسم فردی هوشیارتر و عالم تر و شجاعتر و مسلمانتر از آیت الله خامنه ای داریم که آقای amiravram هر آنچه خواستن نوشتند و شما هم منتشر کردید آیا موضع بی طرفی از مجله پر طرفدار مبین پذیرفتنی است. از شما که در مجلتون لینکهای اسلامی، مناسبتهای اسلامی و ... میگذارید بعیده من از شما انتظار دارم قدری در مطالبی که منتشر میکنید دقت کنید شما رسانه خیلی از جوانان هستید نگذارید با حرفهای دروغ و تهمت های ناروا وجهه رهبرمان خدشه دار شود. من فکر میکنم دور از شما و هر فرد مسلمانی است که این چنین حرفهایی را منتشر کند و اسمش را بی طرفی بذاره. لطف کنید در مورد هر کس که بی طرفید در مورد رهبر عزیزمان بی طرفانه عمل نکنید. کلامی با amiravram دارم که ممنون میشوم منتشر شود. لطف کنید از زندگی کسی که در موردشان مطمئن نیستید سخنی به میان نیاورید در این کشور میلیونها زن و مرد هستند که حاضرند جانشان را هم فدای رهبرشان کنند پس بهتره از کسی که چیزی نمیدانی یا حرف نزنید یا تحقیق کنید و حرف بزنید بنده زندگینامه ایشان (مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای) را مطالعه کردم و بهتر از شما میدانیم که چه کسی درست میگه چه کسی ناروا. با تشکر
(ممنون میشوم که منتشر شود)

 

 

alirezamajidi

عکاسان نابینا

سه سال پیش، یک عکاس حرفه‌ای به نام الکس دژونگ Alex Dejong به خاطر ابتلا به تومور مغزی، نابینا شد، اما او تسلیم نشد و عکاسی را رها نکرد، او سعی کرد با استفاده از یک سری از ابزارهای الکترونیک به کار خود ادامه دهد.
او از نوکیا
N82 استفاده می‌کند و آن را همواره با خود دارد، این گوشی یک نرم‌افزار دستیار دارد که می‌تواند به کاربر خود اطلاعات صوتی در مورد شاخص‌های دیداری محیط اطراف بدهد، به این ترتیب آقای دژونگ می‌تواند یک تصویر ذهنی از محیط اطراف خود، ایجاد کند و سپس با دوربین دیجینتال کانون یا Leica عکس بگیرد.
نابینایی آقای دژونگ در حدی است که فقط می‌تواند نور و تاریکی را از هم تمیز دهد، پس در یک بازه زمانی مجبور شد که یک دستیار برای ویرایش عکس‌ها استخدام کند. او تصور می‌کرد هیچگاه بدون کمک دیگران نخواهد توانست از عهده ویرایش عکس‌ها برآید. اما با به بازار آمدن گوشی جدید شرکت اپل، یعنی آی‌فون ۳GS در اواخر ماه ژوئن، او دوباره توانایی ویرایش عکس‌ها را پیدا کرده است.
آی‌فون جدید یک ویژگی تازه به نام VoiceOver دارد: کافی است که دارنده گوشی انگشت خود را روی صفحه گوشی بگذارد تا نرم‌افزار اطلاعات صوتی در مورد برنامه‌ای که در زیر انگشت قرار دارد، به دارنده گوشی بدهد. مثلا نرم‌افزار می‌تواند اعلام کند که صفحه ایمیل باز است یا یک صفحه وب، یا اینکه کاربر قسمت تنظیمات گوشی را باز کرده است. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های ویرایش عکس این گوشی مثل CameraBag و Tilt-Shift، می‌توانند عملیات ویرایش خودکار هم انجام بدهند و به این ترتیب به نابیناها کمک کنند.
آقای دژونگ از ۳ هفته قبل آی‌فون ۳GS را تهیه کرده است و این گوشی را به منزله هدیه‌ای می‌داند که بار دیگر، او را وارد دنیای عکاسی کرده است، او به کمک آی‌فون می‌تواند کار ویرایش هر عکس را در ۵ دقیقه به اتمام برساند.


عکسی از الکس دژونگ

سالهاست که شرکت‌های فناوری و توسعه دهندگان کوچک نرم‌افزار، در حال ساختن نرم‌افزارهایی هستند که به نابیناها کمک می‌کنند. ویندوز شرکت مایکروسافت، لینوکس و سیستم عامل مک، هر کدام ابزارهایی برای خوانش صفحات و بزرگ‌نمایی صفحه دارند. در دنیای سخت‌افزار هم گوشی‌هایی مثل نوکیا N82 برای کمک به نابیناها، ویژگی پیدا کرده‌اند.  این گوشی هوشمند، اپلیکیشنی به نام vOICe app دارد که می‌تواند نور وارد شده به دوربین را پردازش کند و بر اساس شدت نور، اصوات متفاوتی را به گوش صاحب خود برساند. به این ترتیب دارنده نابینای این گوشی می‌تواند با تکیه به این صداها، عکس‌هایی بگیرد.
دژونگ هنوز از نوکیا
N82 برای دیدن میحط اطراف استفاده می‌کند و با اینکه تأیید می‌کند که دوربین آی‌فون در مقایسه با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR
، بیشتر از یک اسباب‌بازی نیست اما به خاطر اینکه این گوشی نخستین گوشی‌ای محسوب می‌شود که هه قسمت‌هایش کاملا برای نابیناها، قابل دسترسی است، برای آی‌فون ارزش زیادی قائل است.
دوژنگ عضوی از اعضای یک جامعه عکاسان نابینا است. در سایت اینترنتی این گروه، عکس‌های عکاسانی که مشکل بینایی دارند، به نمایش درمی‌آید. به خاطر اینکه شدت اختلال بینایی اعضای این گروه با هم متفاوت است، هر عضو این گروه از ترفندها و وسایل متفاوتی برای غلبه بر ناتوانی خود استفاده می‌کند.
برای مثل تیم اوبرایان Tim O’Brien، دچار یک بیماری چشمی به نام دژنراسیون ماکولای چشم است، که باعث می‌شود وضوح بینایی شخص پایین بیاید، مثل اینکه شما تلویزیون امروزی با وضوح بالای خود را بردارید و یک تلویزیون قدیمی را جانشین آن کنید. ماهیت بیماری طوری است که اوبرایان، دید بهتری در قسمت‌های محیطی میدان بینایی، نسبت به قسمت‌های مرکزی دارد. به همین خاطر او مجبور است با تکیه بر بینایی قسمت‌های محیطی میدان بینایی، یک نقشه ذهنی از سوژه عکاسی بسازد و بعد عکس بگیرد.


عکسی تیم اوبرایان از مسجدی در استانبول

او بعد از آماده شدن، با دوربین نیکون D40X DSLR عکس برمی‌دارد و با «ادوب فتوشاپ لایت‌روم»، عکس را ویرایش می‌کند. بنابراین روند عکاسی او چندان تفاوتی با یک عکاس بینا، ندارد، فقط به خاطر ناتوانی دیداری، مدت زمان لازم برای گرفتن هر عکس، در مورد او طولانی‌تر است.
در زمانی که اوبرایان عکس می‌گیرد، نمی‌تواند بگوید که عکس کاملا فوکوس است یا نه، جزئیات عکسی را هم که برداشته، نمی‌تواند تشخیص بدهد. او تنها زمانی متوجه این جزئیات می‌شود که عکس‌ها را برای ویرایش به خانه می‌برد. از این جهت عکاسی اوبرایان، شباهت زیادی به عکسانی دارد که از فیلم، برای عکاسی استفاده می‌کردند و وقتی عکس می‌گرفتند، تا لحظه‌ای که عکس را ظاهر می‌کردند، نمی‌توانستند به دقت در مورد جزئیات عکس برداشته‌شده اظهار نظر کنند.
عکاس دیگری که با وجود مشکل بینایی، به کار خود، آن هم به طریقه سنتی و با استفاده از فیلم ادامه می‌دهد، جیسون دیکامیلیس Jason DeCamillis نام دارد. عکس‌های او را می‌توانید در اینجا ببینید. او دچار بیماری‌ای به نام رتینیت پیگمنتوزا است. دید مرکزی او در هنگام روز خوب است، ولی دید میحطی او مختل است و هنگام شب دیدش کاملا دچار مشکل می‌شود. مثل آقای اوبرایان هم بیشتر زمان عکاسی او صرف ایجاد یک تصویر ذهنی از سوژه عکاسی می‌شود. دوربین مورد علاقه او Holga 120WPC است، دوربین Diana 151 هم گوشی بعدی مورد علاقه او است. هر دوی این دوربین‌ها، غیردیجیتال هستند.

منبع: wired

 

 

masoudarya

سلام بخون شهدای وطن و خمینی کبیر
جناب مبین عزیز، مطلبی را در مجله تان بنام پاکان ام ان دیدم درباره تن فروشی که فکر میکنم باید چند ستری برایش بنویسم.
برادرم پاکان، اگر گوشی برای شنیدن داری از من بشنو: کمی صبور باش و در گفتن و نوشتن کلامت تامل کن و درباره آن فکر کن. این سنتی پسندیده است که ائمه ما بآن توصیه فراوان کرده اند.
من در جریان سریال گفتارهای شما درباره تن فروشی نبوده ام. ولی بسادگی از سخنان شما متوجه شدم که شما به تمام کسانی که از عقایدتان فاصله دارند بدقضاوتی و فحاشی مکنید.
برادر خوبم، مطمئنا خرابی گروهی زن در جامعه بیماری آنها نیست، البته شاید گروه کمی این بیماری را داشته باشند که بنده اطلاعاتی در آن مورد ندارم و چون شما از آن صحبت کردید حتما اطلاع و تجربه دارید.! ولی اگر به آمار کلی نگاه کنید همیشه فساد و تن فروشی از فقر میاید و فقر هم از بی کفایتی یک دولت است.
اگر لازم دیدید که در این باره بحث کنیم باید به مجالی دیگر قناعت کنیم.
اما مسئله مهم تر که لازم است کمی با هم گپ بزنیم مسئله تفکر احمدی نژادیسم است.
دوست خوبم، از من، برادر کوچکت که سنی بیشتر شما دارم و بحمدالله دستی در بیت المال نداشته ام که کوتاه شده باشد! بشنو: اصلا موضوع احمدی نژادو موسوی و کروبی و... نیست. موضوع، موضوع تفکر یک گروه خاص بر عام مردم است.
شاید فردا هم موسوی قدرت را در دست میگرفت، در مواضع امروز احمدی نژاد بود. که آن روز هم من و امثال من باز هم در جمع معترضین او خواهیم بود.
امروز ما دنباله رو از مولایمان علی(عليه السلام) بدنبال دموکراسی خواهیم بود. او با 25 سال در ختنه نشستن بما آموخت که چون مردم اگر چه با جهلشان او را نخواستند، خود را بمردم تحمیل نکند.
ما پیمان اخوت با هیچ دکتر یا مهندسی نبسته ایم. هر وقت احساس کنیم که به خطا میرود با قدرت جلوی او خواهیم ایستاد.
ما زمانی که لازم بود با شاه در افتادیم و پیروز شدیم. لازم شد که به جبهه برویم، رفتیم و پیروز شدیم. امروز هم لازم میبینیم که برای دموکراسی اسلام ناب محمدی مبارزه کنیم، میکنیم و پیروز خواهیم شد. این وعده ای است که قرآن کریم بما داده است. و برای آن نیز با کمال افتخار جان میدهیم که مطمئنا از جمله کسانی هستیم که فی سبیل الله مجاهدت خواهیم کرد.
همه باید بدانیم که انسان جائزالخطاست. فقط معصوم خطا نمیکند. پس اگر هر انسانی بغیر از معصوم در هر پستی قرار گیرد احتمال خطا دارد. با القاب حضرت و مستطاب و غیره که القابی مردم فریب است نمیتوان پاکی و معصومیت از گناه به کسی داد.حال اگر شهردار یا وکیل و وزیر و رئیس جمهور و یا رهبر هم باشد ممکن است خطا کند..
تنها راه جدا شدن از مسیر خطا پاسخگویی به مردم است.
آیا آقای احمدی نژاد به کسی پاسخگو است؟؟؟
با ادب و احترام

 

 

shirazi_leila

دعوت رييس اداره اطلاعات سفارت آمريکا از استاد علی اکبر دهخدا برای مصاحبه با راديو صدای آمريکا
 

19 دیماه 1332 تهران:
آقای محترم- صدای آمريکا در نظر دارد برنامه ای از زندگانی دانشمندان و سخنوران ايرانی، در بخش فارسی صدای آمريکا از نيويورک پخش نمايد. اين اداره جنابعالی را نيز برای معرفی به شنوندگان ايرانی برگزيده است. در صورتی که موافقت فرماييد، ممکن است کتباً يا شفاهاً نظر خودتان را اعلام فرماييد تا برای مصاحبه با شما ترتيب لازم اتخاذ گردد .
ضمناً در نظر است که علاوه بر ذکر زندگانی و سوابق ادبی سرکار، قطعه ای نيز از جديدترين آثار منظوم يا منثور شما پخش گردد .
بديهی است صدای آمريکا ترجيح می دهد که قطعه انتخابی سرکار، جديد و قبلاً در مطبوعات ايران درج نگرديده باشد. چنانچه خودتان نيز برای تهيه اين برنامه جالب، نظری داشته باشيد، از پيشنهاد سرکار حُسن استقبال به عمل خواهد آمد.
با تقديم احترامات فائقه :
سی. ادوارد. ولز
رئيس اداره اطلاعات سفارت کبرای آمريکا

****************************

پاسخ استاد علی اکبر دهخدا

جناب آقای سی. ادوارد. ولز،
رئيس اداره اطلاعات سفارت کبرای آمريکا
نامه مورخه 19 ديماه 1332 جنابعالی رسيد و از اينکه اين ناچيز را لايق شمرده ايد که در بخش فارسی صدای آمريکا از نيويورک، شرح حال مرا انتشار بدهيد متشکرم .
شرح حال من و امثال مرا در جرايد ايران و راديوهای ايران و بعض از دول خارجه، مکرر گفته اند. اگر به انگليسی اين کار می شد، تا حدی مفيد بود؛ برای اينکه ممالک متحده آمريکا، مردم ايران را بشناسند. ولی به فارسی، تکرار مکررات خواهد بود، و به عقيده من نتيجه ندارد ...
و چون اجازه داده ايد که نظريات خود را دراين باره بگويم واگرخوب بود، حسن استقبال خواهيد کرد، اين است که زحمت می دهم :
بهتر اين است که اداره اطلاعات سفارت کبرای آمريکا به زبان انگليسی، اشخاصی را که لايق می داند، معرفی کند و بهتر از آن اين است که در صدای آمريکا به زبان انگليسی برای مردم ممالک متحده شرح داده شود که در آسيا مملکتی به اسم ايران هست که در خانه های روستاها و قصبات آنجا، در و صندوقهای آنها قفل ندارد، و در آن خانه ها و صندوقها طلا و جواهرات هم هست، و هر صبح مردم قريه، از زن و مرد به صحرا می روند و مشغول زراعت می شوند، و هيچ وقت نشده است وقتی که به خانه برگردند، چيزی از اموال آنان به سرقت رفته باشد ...
يا يک شتردار ايرانی که دو شتر دارد و جای او معلوم نيست که در کدام قسمت مملکت است، به بازار ايران می آيد و در ازای «پنج دلار» دو بار زعفران يا ابريشم برای صد فرسخ راه حمل می کند و نصف کرايه را در مبداء و نصف ديگر آن را در مقصد دريافت می دارد، و هميشه اين نوع مال التجاره ها سالم به مقصد می رسد .
و نيز دو تاجر ايرانی، صبح شفاهاً با يکديگر معامله می کنند و در حدود چند ميليون، و عصر خريدار که هنوز نه پول داده است و نه مبيع آن را گرفته است، چند صد هزار تومان ضرر می کند، معهذا هيچ وقت آن معامله را فسخ نمی کند و آن ضرر را متحمل می شود.
اينهاست که شما می توانید به ملت خودتان اطلاعات بدهيد، تا آنها بدانند در اينجا به طوری که انگليسی ها ايران را معرفی کرده اند، يک مشت آدمخوار زندگی نمی کنند ...
در خاتمه با تشکر از لطف شما احترامات خود را تقديم می دارد .

 

 

ghane_hanie

استخدام

يك شركت بزرگ قصد استخدام يك نفر را داشت. بدين منظور آزموني برگزار كرد كه يك پرسش داشت. پرسش اين بود:
شما در يك شب طوفاني در حال رانندگي هستيد. از جلوي يك ايستگاه اتوبوس مي‌گذريد. سه نفر داخل ايستگاه منتظر اتوبوس هستند، يك پيرزن كه در حال مرگ است. يك پزشك كه قبلاً جان شما را نجات داده است. يك خانم یا آقا كه در روياهايتان خيال ازدواج با او را داريد. شما مي‌توانيد تنها يكي از اين سه نفر را سوار كنيد. كدام را انتخاب خواهيد كرد؟
قاعدتاً این آزمون نمی‌تواند نوعی تست شخصیت باشد زیرا هر پاسخی دلیل خودش را دارد:
پیرزن در حال مرگ است، شما باید ابتدا او را نجات دهید.هرچند او خیلی پیراست وبه هر حال خواهد مرد
شما باید پزشک را سوار کنید، زیرا قبلاً جان شما را نجات داده است و این فرصتی است که می توانید جبران کنید. اما شاید هم بتوانید بعداً جبران کنید.
شما باید شخص مورد علاقه تان را سوار کنید، زیرا اگر این فرصت را از دست دهید ممکن است هرگز قادر نباشید مثل او را پیدا کنید.
از دویست نفری که در این آزمون شرکت کردند، شخصی که استخدام شد دلیلی برای پاسخ خود نداد. او نوشته بود: سوئیچ ماشین را به پزشک می‌دهم تا پیرزن را به بیمارستان برساند و خودم به همراه همسر رویاهایم منتظر اتوبوس می‌مانیم. شرح حکایت:
همه می پذیرند که پاسخ فوق بهترین پاسخ است، اما هیچکس در ابتدا به این پاسخ فکر نمی کند. چرا؟ زیرا ما هرگز نمی‌خواهیم داشته‌ها و مزیت‌های خود را (ماشین) از دست بدهیم. اگر قادر باشیم خودخواهی‌ها، محدودیت‌ها و مزیت‌های خود را از خود دور کرده یا ببخشیم گاهی اوقات می‌توانیم چیزهای بهتری به دست بیاوریم تحلیل فوق را می‌توانیم در یک چارچوب علمی‌تر نیز شرح دهیم: در انواع رویکردهای تفکر، یکی از انواع تفکر خلاق، تفکر جانبی است که در مقابل تفکر عمودی یا سنتی قرار می‌گیرد.
در تفکر سنتی، فرد عمدتاً از منطق، در چارچوب مفروضات و محدودیت‌های محیطی خود، استفاده می‌کند و قادر نمی‌گردد از زوایای دیگر محیط و اوضاع اطراف خود را تحلیل کند.
تفکر جانبی سعی می‌کند به افراد یاد دهد که در تفکر و حل مسائل، سنت‌شکنی کرده، مفروضات و محدودیت ها را کنار گذاشته، و از زوایای دیگری و با ابزاری به غیر از منطق عددی و حسابی به مسائل نگاه کنند. در تحلیل فوق اشاره شد اگر قادر باشیم مزیت‌های خود را ببخشیم می توانیم چیزهای بهتری به دست بیاوریم. شاید خیلی از پاسخ دهندگان به این پرسش، قلباً رضایت داشته باشند که ماشین خود را ببخشند تا همسر رویاهای خود را به دست آورند.
بنابراین چه چیزی باعث می‌شود نتوانند آن پاسخ خاص را ارائه کنند، دلیل آن این است که به صورت جانبی تفکر نمی‌کنند. یعنی محدودیت ها و مفروضات معمول را کنار نمی گذارند.

هانیه قانع

 

 

ahalizadeh2000

تو هم جزو این ها هستی؟

بعضی‌ها شعرشان سپید است، دلشان سیاه،
بعضی‌ها شعرشان كهنه است، فكرشان نو،
بعضی‌ها شعرشان نو است، فكرشان كهنه،
بعضی‌ها یك عمر زندگی می‌كنند برای رسیدن به زندگی،
بعضی‌ها زمین‌ها را از خدا مجانی می‌گیرند و به بندگان خدا گران می‌فروشند.
بعضی‌ها حمال كتابند،
بعضی‌ها بقال كتابند،
بعضی‌ها انبارداركتابند،
بعضی‌ها كلكسیونر كتابند
بعضی‌ها قیمتشان به لباسشان است، بعضی به كیفشان و بعضی به كارشان،
بعضی‌ها اصلا‏ قیمتی ندارند،
بعضی‌ها به درد آلبوم می‌خورند،
بعضی‌ها را باید قاب گرفت،
بعضی‌ها را باید بایگانی كرد،
بعضی‌ها را باید به آب انداخت،
بعضی‌ها هزار لایه دارند
بعضی‌ها ارزششان به حساب بانكی‌شان است،
بعضی‌ها همرنگ جماعت می‌شوند ولی همفكر جماعت نه،
بعضی‌ها را همیشه در بانك‌ها می‌بینی یا در بنگاه‌ها.
بعضی‌ها در حسرت پول همیشه مریضند،
بعضی‌ها برای حفظ پول همیشه بی‌خوابند،
بعضی‌ها برای دیدن پول همیشه می‌خوابند،
بعضی‌ها برای پول همه كاره می‌شوند.
بعضی‌ها نان نامشان را می‌خورند،
بعضی‌ها نان جوانیشان را میخورند،
بعضی‌ها نان موی سفیدشان را میخورند،
بعضی‌ها نان پدرانشان را میخورند،
بعضی‌ها نان خشك و خالی میخورند،
بعضی‌ها اصلا نان نمیخورند،
بعضی‌ها با گلها صحبت می‌كنند،
بعضی‌ها با ستاره‌ها رابطه دارند.
بعضی ها صدای آب را ترجمه می‌كنند.
بعضی ها صدای ملائك را می‌شنوند.
بعضی ها صدای دل خود را هم نمی‌شنوند.
بعضی ها حتی زحمت فكركردن را به خود نمی‌دهند.
بعضی ها در تلاشند كه بی‌تفاوت باشند.
بعضی ها فكر می‌كنند چون صدایشان از بقیه بلندتر است، حق با آنهاست.
بعضی ها فكر میكنند وقتی بلندتر حرف بزنند، حق با آنهاست.
بعضی ها برای سیگار كشیدنشان همه جا را ملك خصوصی خود می‌دانند.
بعضی ها فكر میكنند پول مغز می‌آورد و بی پولی بی مغزی.
بعضی ها برای رسیدن به زندگی راحت، عمری زجر می‌كشند.
بعضی ها ابتذال را با روشنفكری اشتباه می‌گیرند.
بعضی از شاعران برای ماندگار شدن چه زجرها كه نمی‌كشند.
بعضی ها یك درجه تند زندگی می‌كنند، بعضی‌ها یك درجه كند.
هیچكس بی‌درجه نیست.
بعضی ها حتی در تابستان هم سرما می‌خورند.
بعضی ها در تمام زندگی‌شان نقش بازی می‌كنند.
بعضی از آدمها فاصله پیوندشان مانند پل است، بعضی مانند طناب و بعضی مانند نخ.
بعضی ها دنیایشان به اندازه یك محله است، بعضی به اندازه یك شهر،
بعضی به اندازه كرة زمین و بعضی به وسعت كل هستی.
بعضی ها به پز میگویند پرستیژ
بعضی ها خیلی جورهای مختلف هستند.
شما چطور؟ آیا شما هم از این بعضی ها هستید ؟؟؟

 

 

m.asadikheirabad

شرايط ازدواج يك پسر كم توقع و فداكار

از آنجا كه امر ازدواج يكي از مهمترين اصول اجتماعي و همچنين تشكيل خانواده يكي از مهمترين و بنيادين ترين ساختارهاي اجتماعي مي باشد و همانطور كه مي دانيد حضور يك پسر مجرد ‌در ميان جمعي ، براي آن جمع موجبات معصيت را فراهم مي دارد ، لذا اينجانب كه هميشه حسن نيت و صداقتم را همه ديده اند و نيازي به اثبات نيست قصد امر خيري كردم ، اگر خدا بخواهد ما هم به پلي مي رسيم ...!
رشد قارچي آمار طلاق و رشد منفي ازدواج در جامعه ما ، همچنين عدم تناسب تعداد دختران نسبت به پسران ( يعني به ازاي هر پسر پنج دختر ) بنده از جان گذشتگي مي كنم ، تن به ازدواج مي دهم !
در همين راستا ، از تمامي علاقه مندان به وصلت و واجدين شرايط دعوت به عمل مي آيد مشخصات خود را تا پايان وقت اداري امروز به همين پست ارسال نمايند تا ۳۰ سال ديگه كه من پول دار شدم عقد بگيريم.

مهم : محدوديت سني: فقط 19 تا 20 سال( براي حفظ جمع محوري عزيزاني كه سنشون بالاتر هستش مي تونن به عنوان خواهر در كنار ما و پا در ركاب ما باشن ... دموكراسي فاميل پروري ...!

الف )مشخصات ظاهري
- قد 165-170
- وزن 50-60 بيشتر نباشه هاااا مرضيه حجواني كوپولوف كه نمي خوام! زن قليوني مي خوام ...!
- اندام برزيلي
- چهره متناسب و دوست داشتني و بدون اخم
- تيپ تينيجر( آقا خودمم نميدونم چي ميشه ... فك كنم ميشه نازك و خردسال حالا مد شده ما هم از همونا مي خوايم ديگه ، مگه ما آدم نيستيم )
- لباسش حتما مارك دار باشه ...! ( مدل هاي بازار شوش پذيرفته نمي شود ! )
- تمايل به عطر هاي زنانه ( خوشم نمياد مردونه بزنه ، يعني چي ، فردا پشت سرم حرف در ميارن ! )
- حتما دامن پوش باشه اونم بلند ( آخه شلوار برا مرده ، دامن برا زن .... خوشت مياد مردا رژ لب بزنن ؟)
- رنگ پوست يا برنزه يا سفيد، وسط نداره بگي من سبزه ام ! نه التماس نكن ! نه ديگه آبجي ميگم راه نداره ، اسرار نكن ديگه ... سبزه هم با برنزه فرق داره منو اينجا سياه نكن ... از پشت كوه اومده باشم از پشت سلسله جبال آلپ كه نيومدم ... من از تو بهتر مارك لوازم آريشو بلدم ... برو خودتو سياه كن
- رنگ چشم ترجيحا رنگين ( آبي باشه بهتره ... طلايي هم با تبصره پذيرفته ميشه ! )
- ابدا ، تاكيد ميكنم ابدا عينكي نباشه ! ( لنز هم همون عينكه ها... )
- دماغ عملي نباشه ، حوصله ندارم فرداي عروسي دنبال صاف كاري و ليفتراك دماغ راه بيفتم !
- مادرش نبايد چاق باشه ( اين خيلي مربوط ميشه چون اين دسته گل به همسايه نكشيده كه ... علم ژنتيك ثابت كرده به مادرش ميكشه ... پس اگه مادرش پا به سن گذاشته چاق شده ، يعني اينم پا به سن بگذاره چاق ميشه ... منم يه مرد حساس ... پس فردا اين چاق ميشه من منحرف ميشم ! جامعه ما هم كه پر شده از گرگ هاي انسان نما ... شوهر داري به خدا سخته ، بهد كه سرش هوو ميارم طلب كار هم ميشه ! )
- استخون درشت حتما ( پس فردا پسرمونم ميكشه به اين ديگه )
- مو حتما بلند ، اكيدا عرض ميكنم بلند ( زن بايد موش بلند باشه ، يعني چي جديدا مد شده .... مردا زن شدن موهاشونو مي اندازن گل شونشون عقب پيش پيشي ميبندن ، زنا كوتاه ميكنن آدم ميترسه خونه راهشون بده ... فكر ميكني سرباز فراريه )
- رقص عالي ( جينگيل جوات نباشه ، شب به شب قراره با من برقصه ... در ضمن من رقص بلد نيستم بايد بهم ياد بده ... از اين خارجكي ها هم بايد بلد باشه ...!
- حتما رنگ روشن بپوشه - صبح تا شب عزادار نباشه همش سياه ، سياه ، سياه . اين بند هم تبصره داره و فقط در موارد خاص مي تونه تيره بپوشه ! (تبصره ها بعد از ازدواج و در گوشي گفته مي شود ...! )
- ابروهاش پر باشه كه بعد از يه مدت بتونه مدلشو عوض كنه ، حوصلمون سر نره
- رويش موهاش كم باشه ( من پول ندارم هر روز بدم آرايشگاه )
- صداش نرم باشه ، چيطوري بگم ... ناز داشته باشه ... خشونت نداشته باشه ... بابا آدم ميخواد تلفني حرف بزنه سكته نكنه !
- پيشونيش بلند باشه و انگشتاي پاش قشنگ باشه كه پس فردا تابستون صندل پوشيد آدم ياد پاهاي بابالنگ دراز نيوفته ...!

ب) مشخصات مالي
- تك دختر باشه ( حالا داشتم خواهر داشته باشه برادر نداشته باشه كه پس فردا ميراث خور بشه)
- ترجيحا پدرش بالا 65 باشه - يا سيگاري باشه يا سابقه سكته قلبي ، مغزي يا سرطان داشته باشه
- سرمايشون حتما زياد باشه ، قراره برم توي كار اونا ...!
- باباش يا تويوتا كمري داشته باشه يا پرادو يا بي ان و ، ماكسيما هم بود عيب نداره ... ديگه هيچي هيچي يه زانتيايي ، مزدايي چيزي داشته باشه پس فردا ماشين عروس آبرو ريزي نشه
- موبايل 0912 ، گوشي حتما نوكيا
- خودش حتما شاغل باشه ( بابا اين حرفاي سنتي رو كنار بزاريد ... تو هزاره سوم زن و مرد بايد دوشادوش هم كار كنن)
- مهريه ۱۴ عدد گل نبات به همراه يه جعبه شيريني كشمشي
- جهيزيه درست حسابي بياره شامل : مبل نشيمن ، مبل پذيرايي ، مبل نهار خوري ، مبل آشپزخونه ، سرويس آشپزخونه ، ست شده تفال يا مولينكس ، سرويس چاقو و قاشق چنگال زورينگر ، يخچال حتما سايد باي سايد ازينا كه يخ تيلينگ تيلينك ميده بيرون، رنگشم استيل باشه سفيد خز شد رف پي كارش ... سورخكن ، تستر ، ساندويچ ميكر ... وسائل برقي آشپزخونه هم يا مولينكس يا سامسونگ يا دوو ... ( ورنداري چرخ گوشت و آبميوه گيري پارس خزر بياريا كه همرو مي ريزم بيرون ...! ) ، جارو برقي و لوازم صوتي و تصويري كامل ، سينما خانوادگي با اين تلوزيوناي فلت سامسونگ يا سوني كه مثل خيلي خوشكله ، لباسشويي كنوود ، اجاق گاز خارجي ، اگه مي خواي ايراني بياري فقط پاديسان يا سينجر و ... اطلاعات تكميلي بعدا به اطلاع متقاضيان گرامي مي رسد !
- عروسي هم نمي گيريم ، من به خاطر عشق ميگم ! الان ديگه اين تشريفات و تجملات كه مايه بقاي زندگي نيست .... ميريم يه سفر با هم مشهد بر ميگرديم ميريم سر خونه زندگيمون مثل دوتا گنجيشك عاشق ، كيش و دوبي و تركيه و آنتاليا هم مال اين بچه قرتياس ... اينا آخه خوب نيست مشهد تبركه ، نيت مقدسه ، من به خاطر اين ميگم ...!

ج) مشخصات تحصيلي
خواسته هاي من ديگه تموم شد ، حتما خودتون مي بينيد كه اين درخواست ها براي يه زندگي ساده ، چيز نيازي نيست ... !
- حتما يا كنكوري باشه يا دانشجو
- دانشجوهاي محترم دانشگاه آزاد در صورتي كه تعهد كتبي ازخانوادشون داشته باشن كه شهريه دانشگاهشون تا قرون آخر پاي اوناس ، مي تونن ثبت نام كنن !
- دانشجوهاي عزيز دانشگاه سراسري هم بايد تعهد داشته باشن كه مخارج جانبي پرداخت ميشه ( مي خوام زن بگيرم ، صلواتي بورس تحصيلي نميدم كه ...! )
- ترجيحا دانشجوي مهندسي صنايع يا معماري يا رشته هاي مشابه فني كه پولساز باشه ... ميخوام چيكار بره چيزاي ديگه بخونه از پس فردا بياد ور دلم بشينه!

 

 

mastoor_313

گزارش مستند شبکه «C.B.S»
از بازار هنگفت فيلم‌هاي مستهجن

 پورنو هم‌اكنون آنقدر قابل‌دسترس است كه كم‌كم به زيرمجموعه فرهنگ آمريكا تبديل مي‌شود و حتي خود را در برنامه‌هاي مد و موسيقي تلويزيون نيز نشان مي‌دهد.
برآورد مي‌شود كه آمريكايي‌ها، سالانه 10 ميليارد دلار را صرف خريد اين محصولات مي‌كنند كه چندين برابر هزينه آنها براي حضور در مكان‌هاي ورزشي حرفه‌اي، خريد موسيقي و يا رفتن به سينماست.
شبكه خبري «C.B.S» در برنامه مشهور «60 دقيقه» خود، بازار هنگفت پورنوگرافي و فيلم‌هاي مستهجن در آمريكا را مورد كالبدشكافي قرار داده است.
در اين گزارش، ارزش فروش فيلم‌هاي مستهجن در آمريكا، سالانه بالغ بر ده ميليارد دلار برآورد شده و از اينكه اين مبلغ چندين برابر هزينه‌اي است كه آمريكايي‌ها صرف فعاليت‌هاي ورزشي مي‌كنند، اظهار نگراني شده است.
در حالي كه تلاش‌هاي خبرنگاران «C.B.S» براي رديابي مافياي پورنوگرافي در آمريكا ناكام مانده است، اين شبكه از شركت‌هاي مشهوري چون «جنرال موتورز»، «ماريوت تيم وارنر»، «VCA» و «VIVID» به عنوان چهره‌هاي اصلي پشت پرده مافياي پورنوگرافي نام مي‌برد.
«C.B.S» در اين گزارش، از فروش سالانه 800 ميليون نسخه از محصولات پورنوگرافي توسط شبكه گسترده‌اي در بازار آمريكا خبر مي‌دهد كه مهم‌ترين معيار آن، به دست آوردن سود هنگفت است كه از وارد شدن به حيطه «ننگ اجتماعي» به دست مي‌آيد.
وجود سايت‌هاي غيراخلاقي با تصاوير مستهجن در اينترنت نيز موضوعي است كه در اين گزارش، مورد توجه قرار گرفته و از 180 ميليون پيوند اينترنتي خلاف اخلاق خبر داده شده است.
فروش محصولات مستهجن، يكي از قديمي‌ترين تجارت‌هاي دنياست و هيچ‌گاه رو به كاهش نرفته است.
يكي از بزرگ‌ترين تغييرات فرهنگي آمريكا طي 25 سال اخير، مقبوليت گسترده پورنوگرافي در اين كشور بوده است. محصولاتي كه زماني تنها در پس‌كوچه‌هاي دورافتاده شهرهاي بزرگ،‌ قابل دسترسي بود، هم‌اكنون به وسيله بزرگ‌ترين شركت‌هاي آمريكايي به صورت مستقيم به خانه‌ها و اتاق هتل‌ها تحويل داده مي‌شود.
برآورد مي‌شود كه آمريكايي‌ها، سالانه 10 ميليارد دلار را صرف خريد اين محصولات مي‌كنند كه چندين برابر هزينه آنها براي حضور در مكان‌هاي ورزشي حرفه‌اي، خريد موسيقي و يا رفتن به سينماست.
تقاضا آنقدر زياد است كه برخي از شركت‌هاي بزرگ آمريكايي مانند «جنرال موتورز»، «ماريوت» و «تيم وارنر»، هم‌اكنون ميليون‌ها نسخه را به فروش مي‌رسانند.
بهترين مكان براي مشاهده اين صنعت، «لاس وگاس» است كه بيش از 200 شركت توليدكننده اين محصولات زير يك سقف گرد آمده و آخرين توليدات خود را در اختيار عموم قرار مي‌دهند.
به گفته پل فيش بين، مؤسس و مدير «اخبار فيلم‌هاي بزرگسالان»، مشتريان آنها، توليدكنندگان اين محصولات، توزيع‌كنندگان، اسپانسرها، صاحبان مغازه‌ها، خريدكنندگان تلويزيوني و مشتريان خارجي هستند.
او مي‌گويد، در تمام آمريكا، 800 ميليون مورد اجاره فيلم‌هاي ويديويي و سي‌دي‌هاي مستهجن وجود دارد. من فكر نمي‌كنم كه تنها 800 نفر باشند كه هر كدام ميليون‌ها مورد محصول را كرايه ‌دهند. به گفته فيش بين، اين محصولات با رضايت كامل بزرگسالان در خانه‌هاي شخصي آنان توليد مي‌شود، هرچند استوديوهاي ويژه‌اي نيز براي اين كار وجود دارد.
بيل ليون، يكي از فعالان سابق صنعت جنگ‌افزار مي‌گويد: «در كاليفرنيا بيش از 12 هزار نفر، مشتري اين محصولات هستند و در اين ايالت ما تنها بيش از 36 ميليون دلار ماليات در اين زمينه مي‌پردازيم، بنابراين صنعت پول زايي است».
ليون، مدير يك اتحاديه به اصطلاح آزادي بيان بود كه درواقع يك سازمان تجاري كه نماينده نزديك 900 شركت فعال در زمينه پورنوگرافي است، شركت Comcast در سال 2002 نزديك 50 ميليون دلار از توليد اين‌گونه برنامه‌ها به دست آورده است. همه شركت‌هاي معروف از Time Warner تا Cable vision به مشتركان خود اين‌گونه محصولات را ارايه مي‌دهند، درست مانند شبكه‌هاي Echo star و Direct TV كه توسط شركت تكنولوژي هيوز از زيرمجموعه‌هاي شركت جنرال‌موتورز اداره مي‌شود.
دنيس مك آلپاين، مي‌گويد، آنها هيچ‌گاه رقم واقعي سود خود را نمي‌گويند، اما من حدس مي‌زنم شركتي مانند Direct TV، احتمالا 200 ميليون و شايد هم تا 500 ميليون از اين صنعت درآمد داشته باشد. در اين ميان مي‌توان به زنجيره هتل‌ها هم اشاره كرد: هيلتون، ماريوت، هايات، شرايتون و هاليدي و اينكه همگي در قبال پخش خصوصي اين فيلم‌ها براي اتاق‌هاي مشتريان از طريق سيستم تلويزيوني هتل، از آنها پول دريافت مي‌كنند و نزديك 50 درصد اين فيلم‌ها، توسط خود همان مشتريان خريداري مي‌شود.
وي مي‌گويد: «به نظر من شركت‌ها به اين علت وارد كار مي‌شوند كه اين صنعت هيچ محدوديت درآمدي ندارد. يك واقعيت نيز در اين زمينه وجود دارد كه هميشه يك نوع ننگ اجتماعي، هنوز هم در اين كار موجود است. شما مي‌توانيد براي اين كارها سود و منفعت كلاني به دست آوريد، چراكه ميزان سود آن بسيار بالاست، بنابراين يك احساس امنيت اقتصادي در آن وجود دارد».
يكي ديگر از مراكز توليد و پخش اين موارد، چاتس وورس از حومه‌هاي ساكت شمال لوس‌آنجلس است كه در آنجا هم شركت‌هاي زيادي مانند VIVID وجود دارند. اين شركت درست مانند شركت‌هاي معروفي همچون پارامونت و يونيورسال در هاليوود است. بيل آشر، مدير اين شركت مي‌گويد، عموما توليد اين‌گونه فيلم‌ها، خرج و هزينه زيادي ندارد. وي مي‌گويد، طي 5 سال گذشته، اين شركت هر ساله رشدي 2 رقمي در ميزان توليدات خود داشته و به گفته خود وي، سال گذشته 1 ميليارد دلار از محصولات آنان به فروش رفته است.
وي مي‌گويد: وقتي ما قسمتي از محصولاتمان را به شبكه‌هاي ماهواره‌اي مي‌فروشيم، آنها همه آمار را تحليل مي‌كنند و بنا بر آمار آنها، ما پرسودترين شركت براي آنها بوده‌ايم.
برنامه «60 دقيقه» اميدوار بود كه دست‌كم بتواند، يك شركت بزرگ را بيابد كه در مورد اين‌گونه فعاليت‌هاي خود صحبت كند، اما هيچ‌كس اين كار را نكرد و تنها عده كمي از آنها گفتند كه اساسا شركت‌هاي آنها محصولات زيادي را توليد مي‌كنند و انتخاب آنها ديگر با مشتري است.
آشر در پايان مي‌گويد: من به شركت‌ها توصيه مي‌كنم كه اگر گزارشگران براي پرسش در مورد توليد فيلم‌هاي بالاي 18 سال به شركت آنها رفتند، اصلا در را باز نكنند. نمايش اين تفريحات بزرگسالان، آنقدر پرسود و درآمدزاست كه كم‌كم به جزيي از فرهنگ تبديل شده و به راحتي قابل دسترس، به سادگي قابل حصول و احتمال طرد قانوني آن هم ناممكن است.
اما اين روند كي و چگونه آغاز شد؟ 25 سال پيش با يك دستگاه خانگي ويديو.
درواقع پورنوگرافي نحوه فروش 25 سال اخير بازار را تغيير داده و معمولا مشتريان آن نيز مردان جوان هستند. با جستجوي اين موارد در اينترنت، مي‌توان به راحتي به نزديك 180 ميليون پيوند دست يافت. به نظر كارشناسان، اين امر تأثير زيادي بر ارزش‌هاي جامعه آمريكا و توانايي دولت در قانونمندي پورنوگرافي دارد.
به گفته لين، كامپيوترها هم‌اكنون به خانه آمريكايي‌ها نيز نفوذ كرده‌اند. آخرين آمار در اين زمينه، اين بود كه حدود 70 تا 80 ميليون آمريكايي داراي كامپيوتر هستند. در كمتر از 10 سال نيز ما از حدود 1000نفر بالاي 18 سال به 80 ميليون نسخه فيلم‌هاي بالاي 18 سال رسيده‌ايم. يعني ما در بين مردم خود پتانسيل عظيمي براي خصوصي نگاه كردن به اين مسائل داريم.
اما آيا ايالات متحده نمي‌تواند هيچ‌گونه محدوديت‌ قانوني يا تعقيب قانوني را در اين زمينه اعمال كند؟
پورنو هم‌اكنون آنقدر قابل‌دسترس است كه كم‌كم به زيرمجموعه فرهنگ آمريكا تبديل مي‌شود و حتي خود را در برنامه‌هاي مد و موسيقي تلويزيون نيز نشان مي‌دهد.
لوك فورد 37 ساله، ستون‌نويس سايت‌هاي اينترنتي در اين‌باره مي‌گويد: اين مسأله كم‌كم در بين جوانان عادي و پذيرفته مي‌شود، خصوصا در رده سني 18 تا 25 سال. افرادي كه وارد اين حرفه مي‌شوند، مي‌دانند كه راحت‌ترين راه براي به دست آوردن 1000 دلار در دو ساعت، همين است.
با تحقيق در اين رابطه معلوم شد كه اصلا در اين زمينه كمبود نيروي انساني وجود ندارد و به همين دليل است كه 500 شركت بدون وقفه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.
فورد مي‌گويد: بسياري از دختراني كه وارد اين صنعت مي‌شوند، تنها با يك تجربه اين كار را ترك مي‌كنند، اين تجربه آنقدر براي آنان دردناك، وحشت‌آور و شرم‌آور است كه ديگر اين كار را نمي‌كنند.
گروه‌هاي مخالف اين مسائل در آمريكا مي‌گويند، صدها نفر از هزاران مردي كه به اين كار روي مي‌آورند، دچار اختلالات رفتاري اجتماعي مي‌شوند و اين عوامل باعث طلاق و از هم‌گسيختگي خانواده‌ها مي‌شود.
ماري بس بوچانان، دادستان بخش غربي پنسيلوانيا مي‌گويد: « اينكه اين مسائل، قابل دسترسي است و مردم آن را تحمل مي‌كنند، به اين معني نيست كه آن را قبول هم دارند».
بيشتر حقوقدانان مي‌گويند، در حال تلاش براي اعمال محدوديت‌هايي قانوني در اين زمينه هستند. بوچانان مي‌گويد: «اين مسأله روز به روز بدتر و بدتر مي‌شود و به همين دليل، نياز به اجراي قانون در اين زمينه احساس مي‌شود. ما بايد به توليدكنندگان، نشان دهيم كه محدوديت‌ها و مرزهايي وجود دارد، محدوديت‌هايي در مورد فروش و پخش محصولاتشان در كشور».

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

4 مرداد / 26 جولاي / 3 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
 4 مرداد هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
خزرها و اولويت سركوبي آنان

در اواخر ژوئيه سال199 ميلادي و طبق نوشته برخي از مورخان بر پايه تطبيق تقويمها 26 ژوئيه، بلاش چهارم شاه اشكاني ايران اقوام مهاجر خزر را كه از آسياي ميانه به سوي غرب به حركت در آمده و دسته اي از آنها وارد برخي از مناطق ساحلي درياي مازندران (درقفقاز) شده و در حال دست اندازي بيشتري بودند به آن سوي دربند (تلفظ روسي آن: دربنت) عقب راند. بلاش با اين كه در معرض حمله نيروهاي «سه وروس» امپراتور روم بود كه وارد ساحل شرقي مديترانه شده و قصد پيشروي به سوي شرق را داشتند، به بيرون راندن خزرها اولويت داده بود و با ارسال يك پيام صلحجويانه به «سه وروسSeverus»، ارتش ايران را مامور بيرون راندن خزرها كرده بود و موفق شد.
    «خزر» در لغت به معناي «آواره و سرگردان» است. مهاجرت اين قوم در جريان مهاجرت آوارها، بلغارها و هون ها از مناطق شمالي تر سيردريا به سوي اروپا صورت گرفته بود. بلغارها از پامير و در اصل پارسي زبان بودند. بلغارهاي ولگا هنوز واژه هاي پارسي قديم را بكار مي برند. از ميان اين اقوام مهاجر، خزرها از ميان رفته اند. خزرها در همان زمان به دين يهود گرويدند و گفته شده است كه يهوديان «اشكنازي» كه در اروپاي شرقي و نقاط ديگر پراكنده اند همين خزرها هستند كه روسهاي «كي افي» آنان را پراكنده ساختند. اعراب مسلمان پس از تصرف ايران در صدد حمله به اروپا از طريق قفقاز بودند كه همين خزرها مانع اين كار شده بودند كه بعدا مسلمانان عرب از طريق جنوب غربي اروپا (اسپانيا) قدم به اين قاره گذاشتند. با اين كه خزرها ديگر وجود نداشتند، روسها (پس از ايجاد امپراتوري)، از قرن 16 به اين سوي، بر پايه منافع سياسي خود درياي مازندران را «خزر» خوانده اند. يونانيان باستان، اين دريا را به نام قوم ايراني «كسپين ـ كاسپين» ساكن ساحل جنوب غربي آن كه شهر قزوين به نام ايشان است درياي «كسپيان»( Caspian Sea )ناميده بودند كه بين المللي شده است. در قرن جاري هجري سه بار به روزنامه هاي ايران و مولفان كتب درسي و معلمان مدارس توصيه اكيد شده بود كه خزر را درياي مازندران بگويند و بنويسند، يكبار در 1307، بار ديگر پس از ملي شدن نفت و از سال 1330 و بار سوم از سال 1335 و تاسيس سازمان هواشناسي و انتشار اخبار پيش بيني وضع هوا در رسانه ها.

 

شكست سخت ارتش روم از ايران
در ژوئيه 297 ميلادي

26 ژوئيه سال 297 ميلادي ارتش ايران در نقطه اي نه چندان دور از رود فرات، ميان حرّان Harran (جنوب غربي تركيه) و الرقه Arragheh (شمال مركزي سوريه و شرق حلب) ارتش روم به فرماندهي گالريوسGalerius داماد ديوكلتيانوسDiocletianus امپراتور روم را شكستي سخت داد. گالريوس كه پس از اين شكست به آنتيوك عقب نشيني كرده بود مورد تحقير شديد ديوكلتيانوس قرار گرفت. ديوكلتيانوس (ديوكلتيان) گالريوس را واداركرد كه پياده و افتان و خيزان مسافتي طولاني را در پيشاپيش او و در مسير حركتش راه برود. با وجود اين، ديوكلتيانوس وي را به اين شرط كه قول زدن شبيخون به قرارگاه نرسي (نرسه) شاه ساساني ايران را بدهد خلع درجه و مقام نكرد. اين سومين نبرد نيروهاي ايران و روم بود در دوران سلطنت نرسي بود كه ايران آن را آغاز كرده بود. نرسي در سال 295 ميلادي دولت روم را متهم به مداخله درامور ارمنستان كرد و به آن دولت اعلان جنگ داد. جنگ ايران و روم ـ دو ابر قدرت وقت در جهان ـ در دوران امپراتوري ديوكلتيانوس و نايب او «ماكسيميان maximian = مكسيمين» هشت بار تجديد شد.

 

محاكمه مديركل آلماني بانك ملي ايران به اتهام گزارش خلاف واقع!

محاكمه دكتر «ليند بلات» مديركل آلماني بانك ملي ايران كه با جعل ترازنامه و حسابهاي سود و زيان مرتكب گزارش خلاف واقع و اختلاس شده بود از 25 ژوئيه سال 1929 (1308 خورشيدي) در دادگستري تهران آغاز شده بود .
     وي و 25 آلماني ديگر در سال 1307 (سال پيش از محاكمه) براي اداره امور بانك ملي ايران كه به موجب قانون سال 1306 استخدام شده بودند كه لايحه آن 14 ارديبهشت آن سال به مجلس داده شده بود . بانك ملي ايران كه با هدف پيشرفت امور بازرگاني، صنعت و كشاورزي تأسيس شده بود 17 شهريور سال 1307 خورشيدي با سرمايه دو ميليون تومان آغاز به كار كرده بود و مجلس در مرداد ماه سال 1307 نخستين هيأت نظارت بر آن را برگزيده بود. همراه با «ليندبلات» چند همكار آلماني او نيز محاكمه شدند.

 

اجباري شدن ثبت ازدواج و طلاق در ايران

بحث در باره لايحه اجباري شدن ثبت نكاح و طلاق كه سوم مرداد سال 1310 (ژوئيه 1931) به مجلس تسليم و با مخالفت هايي رو به رو شده بود از چنين روزي آغاز گرديده بود. مخالفان و از جمله روحانيون مي گفتند كه امر ازدواج و طلاق به «لفظ» و حضور دو شاهد استوار مي شود و ثبت آن اختياري بايد باشد، ولي «داور» وزير دادگستري وقت پاسخ مي داد كه بسيار ديده شده كه يك طرف ازدواج پس از فوت شهود دبه درآورده و حتي پس از تولد طفل، منكر ازدواج شده است. مخالفان لايحه، افزايش تشريفات نكاح را باعث فرار افراد مجرد از ازدواج و در نتيجه گسترش فساد و فحشاء اعلام مي كردند. از آنجا كه اصرار رضاشاه پشت اين لايحه بود بالاخره پس از جلسات متعدد بحث و كشمكش با اكثريت ضعيفي تصويب شد.
    به موجب اين قانون، هرگونه نكاح ــ دائم و يا منقطع ــ و نيز طلاق بايد به ثبت مي رسيد و اگر ازدواج در جايي انجام مي گرفت كه امكان ثبت آن در آن زمان نبود، زوجين بايد در اولين فرصت پس از دستيابي به دفاتر مربوط، آن را به ثبت مي رساندند.

 

تهران و 409 خودرو شخصي!

درضلع شرقي ميدان توپخانه تهران مقابل ساختمان بانك شاهي انگلستان (كه بعدا بانگ بازرگاني شد) تنها خودرو ديده مي شود

چهارم مرداد سال 1307 خورشيدي، دو ماه و يازده روز پس از اجباري شدن شماره گذاري وسائط نقليه، اعلام شد كه تهران داراي 1589 خودرو است كه تنها 490 دستگاه آن شخصي است. بقيه وسائط نقليه تهران عبارت بودند از گاري و درشكه. ايران از 23 ارديبهشت سال 1307 داراي آيين نامه رانندگي شده است.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

04/05/58
صدام طي نامه‌اي به شوراي انقلاب ادعا كرد كه شركت خرابكاران عراقي در خوزستان به تلافي مداخله ايران در كردستان عراق بوده است.

04/05/60
عمليات شهيد چمران محور شمالي آبادان.

04/05/66
ادامه درگيري در ارتفاعات سومار ، خصوصاً “ ارتفاع 402 “ . بمباران “ صالحآباد “ ايلام ، مناطق عملياتي سومار و ميمك در حمله هواپيماهاي عراقي . حمله مجاهدين خلق به مقر لشكر 81 باختران در سرپلذهاب . درگيري ميان دو حزب كومهله و دمكرات در منطقه بيساران و كشته شدن توفيق الياسي . اسارت 28 تن از افراد كومهله در درگيري با نيروهاي سپاه در منطقه “ دزلي “ مريوان . اقدامات و برنامههاي عراق براي مقابله با گروههاي مبارز شمال اين كشور . برگزاري سمينار توجيهي “ مانور شهادت “ در چالوس و سخنان “ حسين علايي “ فرمانده نيروي دريايي سپاه . مصاحبه مطبوعاتي سخنگوي شورايعالي دفاع ( هاشمي ) در مورد تحركات عراق در ميمك ؛ سياست “ مقابله به مثل “ ايران ؛ برخورد بريجتون به مين ، نقطهضعفهاي امريكا در خليجفارس ، و نيز بازار اسلحه . تهديدات واينبرگر عليه مسبب مينگذار ؛ گزارش راديو بي . بي . سي . و آسوشيتدپرس مبنيبر اينكه شمال خليجفارس به بهشت مينگذاران تبديل شده و دو قايق تندرو چند ساعت قبل از عبور كاروان امريكا مين ريخته بودند . دستور دولت فرانسه مبنيبر اعزام گروه دريايي “ تولون “ به مقصد خاورميانه . نگراني كويت از توقف محافظت از كشتيهاي كويتي پس از برخورد بريجتون به مين و مذاكره اين كشور با انگلستان و چين براي استفاده از پرچم آنها . گفتوگوي دكتر ولايتي و “ كوراناري “ وزير خارجه ژاپن ، در ژنو درباره قطعنامه 598 و پايان جنگ . اظهارات “ گنشر “ ( وزير خارجه آلمان ) مبنيبر متجاوز بودن عراق ؛ بازتاب سخنان گنشر در مطبوعات آلمان . تفسير راديو بي . بي . سي . در مورد روابط ايران و فرانسه . هشدار وزير كشور عربستان در مورد فعاليتهاي سياسي در مراسم حج .
ادامه درگيري در ارتفاعات سومار ، خصوصاً “ ارتفاع 402 “ .

بمباران “ صالح‌آباد “ ايلام ، مناطق عملياتي سومار و ميمك در حمله‌ هواپيماهاي عراقي .
حمله مجاهدين خلق به مقر لشكر 81 باختران در سرپل‌ذهاب .

درگيري ميان دو حزب كومه‌له و دمكرات در منطقه بيساران و كشته شدن توفيق الياسي .
اسارت 28 تن از افراد كومه‌له در درگيري با نيروهاي سپاه در منطقه “ دزلي “ مريوان .

اقدامات و برنامه‌هاي عراق براي مقابله با گروه‌هاي مبارز شمال اين كشور .
برگزاري سمينار توجيهي “ مانور شهادت “ در چالوس و سخنان “ حسين علايي “ فرمانده نيروي دريايي سپاه .

مصاحبه مطبوعاتي سخن‌گوي شوراي‌عالي دفاع ( هاشمي ) در مورد تحركات عراق در ميمك ؛ سياست “ مقابله به مثل “ ايران ؛ برخورد بريجتون به مين ، نقطه‌ضعف‌هاي امريكا در خليج‌فارس ، و نيز بازار اسلحه .
تهديدات واينبرگر عليه مسبب مين‌گذار ؛ گزارش راديو بي . بي . سي . و آسوشيتدپرس مبني‌بر اين‌كه شمال خليج‌فارس به بهشت مين‌گذاران تبديل شده و دو قايق تندرو چند ساعت قبل از عبور كاروان امريكا مين ريخته بودند .

دستور دولت فرانسه مبني‌بر اعزام گروه دريايي “ تولون “ به مقصد خاورميانه .
نگراني كويت از توقف محافظت از كشتي‌هاي كويتي پس از برخورد بريجتون به مين و مذاكره اين كشور با انگلستان و چين براي استفاده از پرچم آنها .

گفت‌وگوي دكتر ولايتي و “ كوراناري “ وزير خارجه ژاپن ، در ژنو درباره قطع‌نامه 598 و پايان جنگ .
اظهارات “ گنشر “ ( وزير خارجه آلمان ) مبني‌بر متجاوز بودن عراق ؛ بازتاب سخنان گنشر در مطبوعات آلمان .

تفسير راديو بي . بي . سي . در مورد روابط ايران و فرانسه .
هشدار وزير كشور عربستان در مورد فعاليت‌هاي سياسي در مراسم حج .

افزايش ناگهاني قيمت نفت در پي حادثه نفت‌كش بريجستون (كه در هر بشكه به ميزان 10 الي 12 سنت بود.)
04/05/67
ورود هيئت كارشناسيا سازمان ملل به تهران براي مهيا ساختن زمينه اجراي آتش‌بس
ورود منافقين به شهرهاي اسلام آباد و كرند غرب

عقب نشيني نيروهاي عراقي از گيلانغرب و صالح آباد
اعزام طارق عزيز وزير خارجه عراق به نيويورك

پيشروي منافقين در منطقه حسن آباد واقع در 40 كيلومتري غرب شهر باختران
عصمت كتاني سفير عراق در سازمان ملل: كليه نيروهاي عراقي روز سه شنبه در ساعت 4 جي ام تي (8 به وقت تهران) خاك ايران را ترك خواهند كرد

Mobin_s2004@yahoo.com
 26 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شهر كاراكاس و زادروز آن

26 ژوئيه در سال 1527 شهر كاراكاس پايتخت جمهوري 27 ميليوني بوليواري ونزوئلا توسط «ديه گو دو لوسادا» از صاحبمنصبان اسپانيايي در قاره آمريكا در دره زيبايي و در كنار يك رشته كوه در نزديكي درياي كارائيب بنا نهاده شد كه اينك با شهركهاي اطرافش بيش از پنج ميليون جمعيت دارد. امريگو وسپوسي نام ونزوئلا (ونيز كوچك) را بر اين سرزمين گذارد زيرا كه بمانند ونيز ايتاليا، بوميان آن ( اصطلاحا سرخپوستان) كلبه هاي خود را روي ستونهاي چوبي در دريا ساخته بودند.
     كاراكاس كه 35 سال پس از رسيدن كريستوف كلمب به قاره آمريكا ساخته شد از نخستين شهرهايي است كه اروپاييان مهاجر در قاره غربي ساخته اند. كاراكاس زادگاه دو انقلابي و انديشمند بزرگ، فرانسيسكو ميراندا (متولد 1750) و سيمون بوليوار (متولد 1783) است. كاراكاس در يك منطقه زلزله خيز ساخته شده و زمين لرزه هاي متعدد را از سر گذرانيده كه شديدترين آنها در 26 مارس 1812 روي داد و اين شهر را ويران ساخت و هزاران تن از ساكنانش را از ميان برد.

 

تاسيس سازمانهاي امنيتي آمريکا ازجمله سي. آي. ا.

26 ژوئيه1947 ترومن رئيس جمهوري وقت آمريکا با امضاي مصوبه امنيت ملي، آن را به صورت قانون در آورد كه برپايه آن «سيا C.I.A(سازمان اطلاعات خارجي آمريكا)»، شوراي امنيت ملي (مستقر در كاخ سفيد)، و دستگاههاي اطلاعاتي ديگر آمريكا از جمله سازمان ضد جاسوسي نيروهاي مسلح به وجود آمدند.
    دولت آمريكا در 26 ژوئيه سال 1908 سازماني را که بعدا اف.بي .آي F.B.I (پليس امنيت داخلي) نام گرفت تاسيس كرده بود. تا سال 2004 ، در آمريکا 14 سازمان اطلاعايي ـ امنيتي به صورت مستقل و يا در چاچوب شش وزارتخانه با بودجه اي جمعا حدود 40 ميليارد دلار سرگرم کار بوده اند که در اين سال پيشنهاد شد که اين سازمانها به منظور بازدهي بهتر و جلوگيري از دوباره کاري زير نظر يک مديريت واحد قرار گيرند. ناموفق بودن اين سازمانها در پيشگيري از رويداد 11 سپتامبر 2001 باعث شده بود که کميسيون رسيدگي به اين رويداد نيز از تمرکز سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا حمايت و آن را در گزارش خود توصيه کند. اين مديريت واحد در نيمه اول سال 2005 به وجود آمده است.

 

زن افسانه اي آرژانتين

Eva Peron

26 ژوئيه 1952، اوا پرون Eva Peron، بانوي افسانه اي آرژانتين و همسر خوان پرون رئيس جمهوري اين كشور در33 سالگي از بيماري سرطان درگذشت و پيراهن پاره هاي اين كشور را كه خود، آنان را «Descamisados» يعني «بدون پيراهن ها» مي ناميد متأثر ساخت.
     «اوا» كه در نوجواني يك خواننده بود آن چنان نفوذ كلامي در مردم فقير داشت كه با يك اشاره مي توانست صدها هزار تن از آنان را به خيابانها بكشاند. وي با همين نفوذ كلام باعث پيروزي سياسي شوهرش شد كه قبلا يك سرهنگ ناسيوناليست بود. حزب پرونيست هنوز حكومت آرژانتين را به دست دارد. «اوا» با اين كه مقام رسمي در دولت نداشت، به منظور حفظ منافع و تأمين رفاه طبقه فقير عملا امور وزارت بهداشت و وزارت كار و رفاه عمومي آرژانتين را به دست داشت. وي در كودكي يك دختر فقير بود.

 

روزي كه انقلاب كوبا آغاز شد

كاسترو در سال 1953 موفق نشد ولي مقدمه پيروزي او در سالهاي بعد بود. عكس ، وي را پس از پيروزي هنگام ورود به هاوانا در ميان استقبال مردم نشان مي دهد

26 ژوئيه سالگرد انقلاب كوبا است. در اين روز در سال 1953 (24 روز پيش از كودتاي 28 مرداد سال 1332) فيدل كاسترو حقوقدان جوان و پسر يك مهاجر اسپانياني با 200 همفكر خود- همه تحصيلكرده و روشنفكر- مسلحانه به پادگان «مون كادا Moncada» در شهر سانتياگوي كوبا حمله برد تا نه تنها جهانيان را متوجه جنبش خود و هدفهاي آن كند، بلكه نور اميدي در دل كوباييان بتاباند. اين حمله به دليل كثرت سربازان پادگان و تجهيزات برتر آنان، به همان گونه كه كاسترو و پيش بيني كرده بود شكست خورد و ضمن آن زد و خورد پنجاه تن از انقلابيون كشته شدند و فيدل كاسترو زخمي و دستگير شد، اما با اين عمل جنبش وارد دوران تازه حيات خود شد كه بالاخره شش سال بعد به پيروزي انجاميد. روز 26 ژوئيه از سال 1960 روز ملي كوبا است و هر سال به اين مناسبت مراسم متعدد برگزار مي شود. فيدل كاسترو در سال 1998 در مراسم اين روز ضمن نطقي گفت: «انقلاب كردن» حق مردمي است كه تحت ستم داخلي و سلطه خارجي قرار دارند و انقلاب كوبا با وجود گذشت دو نسل به راه خود ادامه مي دهد و تا روزي كه در اين راه گام بردارد و مشعل فروزان خود را بر زمين نگذارد، زنده و پيروز خواهد ماند. ما در ادامه راهمان از شكست تجربه ديگران (تاريخ) پند مي گيريم. سوسياليسم كه برابري واقعي انسانها را نويد مي دهد و تأمين مي كند پس از عبور از پستي و بلنديهاي بسيار، سرانجام فراگير و جهاني شد و ... زيرا پاسخگوي دشواريهاي انسان امروز است.

 

ناصر آبراه سوئز را ملي کرد

جمال عبدالناصر رئيس جمهوري وقت مصر در اين روز در سال 1956 آبراه سوئز را كه در كنترل انگلستان و فرانسه بود ملي اعلام كرد و از اين دو كشور خلع يد بعمل آورد كه بلافاصله مورد تحريم مالي انگستان ، فرانسه و آمريكا قرار گرفت و چندي بعد در همين سال انگلستان ، فرانسه و اسرائيل به مصر حمله نظامي كردند كه با تهديد شوروي كه ارتش سرخ را به كمك مصر خواهد فرستاد مجبور به قطع پيشروي و سپس تخليه مصر شدند.

 

2ميليون و 78 هزار آمريكايي در سال 2004 پشت ميله ها

آمار زندانيان آمريكا كه 26 ژوئيه 2004 از سوي دادستاني كل اين كشور انتشار يافت و در روزنامه ها به چاپ رسيده نشان مي دهد كه در آن سال 2 ميليون و 78 هزار و 570 تن در زندانهاي آمريكا پشت ميله ها بودند كه نسبت به سال پيش از آن افزايش چشمگير يافته بودند.
    طبق اين آمار رسمي، در آن سال چهار ميليون و 73 هزار و 987 آمريكايي نيز در حالت آزادي مشروط بودند كه بايد شرايط مربوط را رعايت و منظما پليس را از وضعيت خود آگاه مي کردند. عدم رعايت شرايط و بي خبر گذاشتن پليس از وضعيت، باعث بازگرداندن به زندان و گذرانيدن بقيه دوره محكوميت در آنجا مي شود. به اين ترتيب؛ عده زندانيان آمريكا به نسبت جمعيت بيش از كشورهاي ديگر بوده است.

 

ژاپن ركورد خودكشي شكست، چرا؟

طبق آمار پليس ژاپن كه 24 ژوئيه 2004 انتشار يافت در سال 2003 در اين كشور 34 هزار و 427 تن به عمر خود پايان داده بودند كه بيشترين رقم در ميان كشورهايي است كه چنين آماري را تهيه و منتشر مي كنند. اين آمار شامل كساني كه اقدام به خودكشي كرده و نجات يافته اند نمي شود.
    در سال 2003 در هفت كشور صنعتي رديف اول جهان جمعا يكصد هزار تن خودكشي كرده بودند كه سهم ژاپن اندكي بيش از يك سوم كل اين رقم بود كه نگران كننده است. بررسي انگيزه خودكشي ها نشان مي دهد كه در كشورهاي ديگر، بيشتر آمار خودكشي مربوط به جوانان و نوجوانان بوده كه به دلايل عاطفي از جمله شكست در عشق ، طلاق مادر و پدر و نظاير آن اقدام به قطع حيات كرده بودند ولي در ژاپن، آمار خودكشي عمدتا مربوط به ميانسال ها ( 40 تا 50 ساله ها ) است كه شكست در كسب و كار ، ورشكستگي و عدم توانايي به پرداخت ديون باعث قطع اميد آنان و خودكشي شده بود.
    آمار خودكشي در ژاپن در سال 2004 بالاترين رقم در 26 سال گذشته يعني از زمان جمع آوري اين آمار توسط پليس بوده است. اين آمار نشان مي دهد كه خودكشي در ژاپن در سال 2003 نسبت به سال ماقبل هفت درصد افزايش يافته بود.
    روزنامه ژاپني «يوميوري» با اشاره به اين آمار، از دولت اين كشور خواسته است كه براي كاهش خودكشي در ژاپن دست به اقدام فوري بزند و راه حل بيابد. اين روزنامه نوشته است كه طبق گزارش پليس يكي از علل عمده خودكشي در ژاپن، دشواري هاي اقتصادي است كه دولت مي تواند آن را حل و از انتحار مردم به بن بست رسيده كه آخرين راه نجات را «مردن» تشخيص مي دهند پيشگيري كند.
    با اين كه كويزومي نخست وزير ژاپن در ميان نخست وزيران تاريخ اين كشور، بيش از همه به آمريكا نزديكتر بوده، وضعيت اقتصاد ژاپن به دليل به ميدان آمدن چين و توليد كالاي هم ارز ولي به مراتب ارزانتر رضايتبخش نيست و اميد چنداني هم به بهبود آن نمي رود، زيرا شرايطي كه باعث رونق اقتصاد ژاپن در دهه هاي گذشته شد ديگر وجود ندارد.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 26 جولای

  • 1835:   كشت نيشكر در هاوايي آغاز شد.

  • 1847:   ليبريا كه از سال 1820 به بعد از سياهپوستان آزاد شده آمريكايي و باز گشت آنان به قاره آفريقا به وجود آمده بود با حفظ زبان انگليسي و برخي روشهاي زندگي آمريكايي، وابستگي خود را به واشنگتن قطع و اعلام استقلال كامل كرد. ليبريا اينك سه و نيم ميليون جمعيت دارد و پايتخت آن مونرويا است.

  • 1887:   دكتر زامنهوف خود آموز زبان بين المللي «اسپرانتو» را كه خود ساخته بود تا با يكي شدن زبانها، صلح و صفا ميان ملتها برقرار شود منتشر ساخت.

  • 1891:   فرانسه « تاهيتي » در منطقه اقيانوس آرام را ضميمه مستعمرات خود كرد!.

  • 1941:

    «ماركس درموي Dormoy» سوسياليست معروف فرانسوي در اين روز در سال 1941 بر اثر انفجار يك بمب ساعتدار كشته شد.

  • 1918:   شورش نژادي در شهر فيلادلفيا ي آمريكا 4 كشته( 3 سفيد پوست ) برجاي گذاشت.

  • 1945:   با وجود اين كه چرچيل در جنگ دوم جهاني با سياست هاي خود باعث پيروزي انگلستان شده بود، در انتخابات ژوئيه 1945 كه نتايج آن 26 ژوئيه اعلام شد از رقيب خود حزب كارگر شكست خورد و كنار رفت. از پايان جنگ در اروپا هنوز سه ماه تمام هم نگذشته بود.

  • 1974:   كميسيون قضايي مجلس نمايندگان آمريكا رأي به محاكمه و بركناري ريچارد نيكسون رئيس جمهوري وقت اين كشور كه سناد «واترگيت» را پنهان كرده بود به اتهام جلوگيري از اجراي عدالت و اخلال در امور قضايي داد.

  • 1926:   دولت آمريكا با تقاضاي فيليپيني ها مبني بر دادن استقلال به آنان موافقت نكرد.

  • 1942:   نيروي هوائي انگلستان بندر هامبورگ آلمان را زير حملات ويرانگر قرارداد.

  • 1945:   آمريكا ، چين و انگلستان از ژاپن خواستند كه تسليم شود.

  • 1947:   سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ( سيا ) آغاز بكار كرد.

  • 1957:   شوروي يك موشك قاره پيماي چند مرحله اي آزمايش كرد.

  • 1963:   يك زمين لرزه شديد بيش از يك هزار تن از مردم شهر« سكوپجه» پايتخت مقدونيه را بي جان كرد.

  • 1965:   جزاير «مولديو» خود را از استعمار انگلستان خلاص كرد.

  • 1974:   در پي سرنگون شدن حكومت هفت ساله سرهنگها در يونان ، كنستانتين كارامانليس نخست وزير تازه اين كشور كه از خود تبعيدي به وطن بازگشته بود كابينه اش را تشكيل داد.

  • 1991:   حزب كمونيست شوروي پذيرفت كه در نظام اين كشور تجديد نظر شود.

  • 2004:

    «الي ابلElie Abel» روزنامه نگار قديمي و مدير دانشكده روزنامه نگاري دانشگاه كلمبيا كه بر خبرنگاري تعريف تازه نوشت در 83 سالگي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     3 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت امام حسين (عليه السلام)

    در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود.
    چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص ) رسيد, به خانه حضرت على (عليه السلام) و فاطمه (س ) آمد و اسما (2) را فرمود تا كودكش را بياورد.
    اسما او را در پارچهاى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت .(3)
    به روزهاى اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش , امين وحى الهى , جبرئيل , فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا, اين نوزاد را به نام پسر كوچك هارون (شبير)(4) كه به عربى (حسين ) خوانده ميشود نام بگذار.(5)
    چون على براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است , جز آن كه تو خاتم پيغمبران هستى .
    و به اين ترتيب نام پرعظمت حسين از جانب پروردگار, براى دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد.
    به روز هفتم ولادتش , فاطمه زهرا كه سلام خداوند بر او باد, گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقيقه (6) كشت , و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد.(7)


    پينوشتها:
    (1) در سال و ماه و روز ولادت امام حسين (عليه السلام) اقوال ديگرى هم گفته شده است , ولى ما قول مشهور بين شيعه را نقل كرديم . ر. به . ك . اعلام الورى طبرسى , ص 213.
    (2) احتمال دارد منظور از اسما, دختر يزيد بن سكن انصارى باشد. ر. به . ك . اعيان الشيعه , جزء 11 , ص 167.
    (3) امالى شيخ طوسى , ج 1, ص 377.
    (4) شبر بر وزن حسن , و شبير بر وزن حسين , و مبشر بر وزن محسن , نام پسران هارون بوده است و بوده است و پيغمبر اسلام (ص ) فرزندان خود حسن و حسين و محسن را به اين سه نام ناميده است - تاج العروس , ج 3 , ص 389, اين سه كلمه در زبان عبرى همان معنى رادارد كه حسن و حسين و محسن در زبان عربى دارد - لسان العرب , ج 66, ص 60.
    (5) معانى الاخبار, ص 57.
    (6) در منابع اسلامى درباره عقيقه سفارش فراوان شده و براى سلامتى فرزند بسيارمؤثر دانسته شده است . ر. به . ك . وسائل الشيعه , ج 15, ص 143 به بعد.
    (7) كافى , ج 6, ص 33

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    27
    39

    اهواز

    33
    46

    تبريز

    22
    33

    شيراز

    24
    40

    مشهد

    22
    37

    بندرعباس

    32
    38

    کرمان

    17
    37

    اصفهان

    22
    39

    يزد

    27
    41

    کرمانشاه

    20
    37

    اراک

    20
    37

    رشت

    24
    30

    دبی

    33
    39

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1415 تومان
    999 تومان
    1640 تومان
    1050 تومان
    267 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    226000 تومان
    117000 تومان
    60000 تومان
    223000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:27
    طلوع خورشيد : 06:07
    اذان ظهر : 13:10
    غروب خورشيد : 20:13
    اذان مغرب : 20:35
    نيمه شب شرعي : 00:20
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Road Track USA
    آگوست 2009

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Road Track USA

    تاريخ انتشار: آگوست 2009
    تعداد صفحات مجله: 136
    حجم فایل: 17 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ویندوز 7 نسخه RTM رسما ارایه شد

     

    سرانجام مایکروسافت رسما نسخه RTM ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 را ارایه کرد. در کنار آن اعلام شده که نسخه نهایی ویندوز 7 سه ماه دیگر در تاریخ 22 اکتبر عرضه خواهد شد.  
    بعد از تست های فراوان، ویندوز 7 نسخه 7600 به عنوان نسخه RTM نامگذاری شد و در اختیار همکاران تجاری مایکروسافت قرار خواهد گرفت.  
     در چرخه زندگی یک نرم افزار، نسخه RTM به حالتی گفته می شود که یک نرم افزار از نظر کیفی به حدی رسیده باشد که قابل انتشار عمومی برای استفاده باشد. در واقع این مرحله در بیشتر موارد مرحله پیش از ارایه نسخه نهایی یک نرم افزار است. به طور معمول روند ساخت یک نرم افزار شامل این مراحل است:  
    پیش آلفا > آلفا > بتا > آر سی > آر تی ام > نسخه نهایی 
    اگر باز هم بخواهید در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید سری به ویکی پدیا بزنید.  
    مایکروسافت اعلام کرده که بیش از ده میلیون نفر در برنامه تست و بهبود ویندوز 7 شرکت کرده اند و به همین دلیل از آنها تشکر کرده است.  
    منبع

    فلش دیسک 256 گیگابایتی کینگستون

    هنوز تیتر روزنامه ها و سایت های مرتبط با تکنولوژی را به یاد دارم:  
    «جایگزینی برای فلاپی دیسک می آید»، «فلش دیسک ها و انقراض فلاپی» و ...
    مدت زیادی از آن زمان نگذشته و هنوز در ذهن بعضی از ما از حافظه های فلش اولیه، با حجم 32 مگابایت و کمتر، خاطراتی باقی مانده است. اما پیشرفت در سرعت و حجم آنها اینقدر سریع اتفاق افتاد، که ما دیگر توجهی به آن نمی کنیم.
    اما این بار کینگستون یک فلش دیسک 256 گیگابایتی را معرفی کرده است. واقعاً جذاب به نظر میرسد؛ آن هم تنها یک ماه پس از عرضه فلش 128 گیگابایتی اش.
    این فلش، با نام تجاری DT300 معرفی شده و با همه سیستم عامل ها سازگار است ضمن اینکه سرعتی معادل 10 و 20 مگابایت بر ثانیه هنگام نوشتن و خواندن دارد که برای این حافظه حجیم، سرعت بالایی به نظر میرسد.
    به هر شکل با اینکه تصور نگهداری 56 دی وی دی و یا 365 سی دی در یک حجم کوچک، واقعاً هیجان انگیز است، اما مطمئناً قیمت تقریبی 900 دلاری ای که گیزمودو برای این حافظه تخمین زده، کمی از این هیجان می کاهد.
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     
      u فال روزانه


    فال امروز

     4 مرداد - 26 July
     

    فروردین: شما امروز توانایی این را دارید كه قدم به عقب برداشته و به گذشته خود نگاهی بیندازید، بنابراین می‌توانید دقیقاً بفهمید كه در چه جایگاهی قرار دارید و چه چیزهایی دارید. ماه وارد دومین خانه شما كه به مسائل مالی اختصاص دارد می‌شود و توجه شما را از سوی نیازهای معنوی به سمت نیازهای مادی و دنیوی برمی‌گرداند. در حال حاضر بهترین كار این است كه به موضوعات ساده‌تر روی بیاورید.

    اردیبهشت: وقتی كه ماه وارد نشانه شما می‌شود شما كمی عبوس می‌شوید، برای اینكه احساس می‌كنید به چیزهایی كه می‌خواهید نمی‌رسید. اما ناامیدی حقیقی از انكار كردن لذت نشأت نمی‌گیرد. مشكل شما این است كه خیلی از وقتتان را به خوشگذرانی كردن می‌گذرانید. هم اكنون پایین آوردن توقعات بیش از اندازه‌تان بیشتر از هر چیز دیگری باعث خوشبختی شما می‌شود.

    خرداد: شما فكر می‌كنید كه زیادی نسبت به دیگران حساسیت نشان می‌دهید، اما آنها به هیچ وجه این موضوع را متوجه نشده‌اند. آنها در حالیكه نسبت به قبل بیشتر شما را كنترل می‌كنند به شما توجه می‌كنند. به كارهای قبلی‌تان نگاهی بیندازید، برای اینكه كاری كرده‌اید كه باعث شده دیگران پیامهایی نامفهومی را از طرف شما دریافت كنند و این موضوع باعث شده كه آنها فعالیتهای شما را سوءتعبیر كنند. فقط سعی كنید كه متظاهر نباشید، هركس به زودی خودش حقیقت را خواهد فهمید.

    تیر: حتی اگر شما تعطیلات آخر هفته خیلی پرمشغله‌ای داشته باشید، ولی هر روزی كه آغاز می‌شود شما جدی‌تر می‌شوید. ممكن است شما توانایی این را نداشته باشید كه به همه قرار ملاقات‌های كاری‌تان برسید و چون نمی‌توانید در تمام جلسات شركت كنید نگران عكس‌العمل دیگران هستید. اگر كسی قصد دارد برنامه‌های شما را تغییر دهد او را موفق كنید. در حال حاضر شما بهتر از هر كس دیگری می‌دانید كه چه چیزی به نفعتان است.

    امرداد: امروز مسئولیتهای شعلی شما باعث شده علاقه‌تان به حمایت كردن از دیگران كم‌تر بشود، اما لازم است كه قبل از اینكه به كسی قول بدهید اول تعهداتی كه قبلاً به دیگران داده‌اید را انجام دهید. شما واقعاً دوست دارید به كسانی كه بهتان احتیاج دارند كمك كنید، اما زمان لازم برای انجام دادن این كار ندارید. به خاطر كارهایی كه نتواسته‌اید انجام دهید زیاد به خودتان سخت نگیرید، فقط به نوبت و یكی یكی همه آن كارها را انجام بدهید.

    شهریور: با وجود اینكه شما در حالیكه به برنامه‌های آخرهفته و تعطیلات خود فكر می‌كنید به فكر شادی كردن و تفریح نیز هستید، نگذارید حالات و گرایشات جدی شما مانع از رویاپردازی‌تان بشود. هم اكنون واقعاً برایتان بهتر است كه از جذابیتهای جدید خود استفاده كنید و بیشتر به جنبه‌های كاربردی‌تر زندگی توجه كنید تا بتوانید زیربنای محكمی برای مسافرت بزرگی كه قبلاً فقط تصورش را می‌كردید بسازید.

    مهر: ونوس سیاره بخت شما امروز می‌تواند شما را گمراه كند و باعث شود شما علاقه‌مند شوید كالای لوكسی كه اصلاً بدان احتیاج ندارید را بخرید. باز هم ونوس در یازدهمین خانه شما كه مروبط به دوستان و روابطتان است می‌شود، بنابراین دیگران سعی می‌كنند شما را درگیر موضوعی كنند كه اصلاً به نفعتان نیست. امروز با تلاش كردن برای توجیه كردن فعالیتهایتان خودتان را به سختی نیندازید. فقط موفقیتهایی كه تاكنون كسب كرده‌اید را باور كنید و طبق آنها كار كنید.

    آبان: یكی از دوستان لجباز شما یا یكی از همكارانتان امروز می‌تواند شما را به سمت مسائل حاشیه‌ای بكشاند، اما نباید نگران باشید؛ فقط عجله نكنید. در حقیقت هرچقدر هم كه این فرد تأثیر گذار باشد، نمی‌تواند با شما برابری كند. اگر شما با درستكاری كار كنید، هیچ كس قادر نخواهد بود مانع از رسیدن به اهدافتان بشود. اما انتظار موفقیت یك شبه را نداشته باشید، به ثمر رسیدن چیزهای خوب زمان زیادی می‌برد.

    آذر: حالا كه ژوپیتر در دومین خانه شما كه مربوط به مسائل مالی می‌شود قرار می‌گیرد، بهتر است كه كمتر پول خرج كنید. اما وقتی چیزهای لوكس زیادی شما را وسوسه می‌كنند خیلی سخت است در برابر این خواسته‌تان مقاومت كنید. الان بهترین كار این است كه توجه خود را بر روی جزئیات مسائل كاری خود معطوف كنید تا فكر خرید كردن از ذهنتان خارج شود.

    دی: امروز برای شما سرشار از عشق و عاطفه است و شما اصلاً انتظار چنین روزی را نداشته اید. فهمیدن اینكه شما عوض شده‌اید یا نه خیلی سخت است، اما هم اكنون ظاهر شما تغییر كرده است. حتی اگر شما ابتدا این تغییر را دوست نداشته باشید، مادامی كه چیزهایی كه قابل تغییر نیستند را قبول می‌كنید، می‌توانید خیلی سریع به شرایط جدیدتان عادت كنید.

    بهمن: اگر شما نخواهید با مردم دیگر مصالحه و سازش داشته باشید، ممكن است رابطه‌تان با یكی از اعضای خانواده‌تان در خانه شكر آب بشود. بحث كردن منطقی می‌تواند مثمر ثمر باشد، بنابراین به جای اینكه دیگران را متقاعد كنید كه همه كارهای شما درست است، به دنبال پیدا كردن نقطه‌های مشترك باشید. یك مذاكره همه جانبه از یك گفتمان یك طرفه مفیدتر است.

    اسفند: اگر برنامه‌ریزی‌های شما بیش از اندازه ثابت و غیر قابل تغییر باشند، ممكن است به مشكل بر بخورید. یك اهمال كاری در طول روز می‌تواند باعث به هم خوردن نقشه‌های شما بشود. زیاد شدن مسئولیتهایتان نه تنها بهتان اجازه نمی‌دهد از روزتان لذت ببرید، بلكه باعث می‌شود شما هر موقع كه لازم شد تغییرات غیر منتظره‌ای در برنامه‌های خود بدهید.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چرا آقایون زودتر از خانم ها می میرند؟

    «چرا آقایون زودتر از خانم ها می میرند؟»
    این سوالی است که برای قرن های متمادی بی پـاسـخ مـانـده اسـت... اما حالا ما می خواهیم پاسخ آنرا به شما بدهیم:

    -اگر خانمتان را بر بالای یک سکو بگذارید و از او در مقابل موش ها محافظت کنید...شما یک مرد هستید.
    -اگر در خانه بمانید و کارهای خانه را انجام بدهید...شما یک مرد لوس و مامانی هستید

    -اگر به شدت کار کنید...برای او اهمیت قائل نیستید که برایش وقت صرف نمی کنید
    -اگر به اندازه کافی کار نکنید...مفت خوری هستید که به درد هیچ چیز نمی خورید

    -اگر او یک کار ملال آور با حقوق پایین داشته باشد...شما قصد بهره کشی اقتصادی از او را دارید
    -اگر شما یک کار ملال آور با حقوق پایین داشته باشید...بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و کار مناسب تری پیدا کنید

    -اگر شما شغل بهتری گرفتید...پارتی بازی شده
    -اگر او شغل بهتری بگیرد...به خاطر توانایی های بالایش بوده

    -اگر به او بگویید که چقدر زیباست...این نشان دهنده خواست های جنسی شماست
    -اگر سکوت کنید و چیزی نگویید...این بی اهمیتی شما را نسبت به او می رساند

    -اگر گریه کنید...آدم بی عرضه ای هستید
    -اگر گریه نکنید...بی احساس و بی عاطفه هستید

    -اگر بدون مشورت با او تصمیم بگیرید...شما یک متعصب خودخواه هستید
    -اگر او بدون مشورت با شما تصمیم بگیرد...یک خانم لیبرال و آزادمنش است

    -اگر از او خواهش کنید که به خاطر شما کاری را که دوست ندارد انجام دهد...این امر سلطه جویی و دیکتاتور بودن شما را می رساند
    -اگر او از شما یک چنین درخواستی داشته باشد...انجام آن لطف و مرحمت شما را می رساند

    -اگر از هیکل و اندام زیبایشان تعریف کنید...منحرف هستید
    -اگر تعریف نکنید...شما را هم جنس باز تلقی می کنند

    -اگر از آنها بخواهید که موهای پایشان را تمیز کنند و هیکل خود را روی فرم نگه دارند... شما یک مرد شهوتران هستید
    -اگر نخواهید...شما اصلا رمانتیک نیستید

    -اگر به خودتان برسید...خودبین و از خودراضی هستید
    -اگر این کار را انجام ندهید...یک فرد ژولیده و نا مرتب هستید

    -اگر برای او گل بخرید... این کار را برای دستیابی به چیزهای دیگر انجام داده اید
    -اگر نخرید...احساسات او را درک نمی کنید

    -اگر به پیشرفت های خود افتخار کنید...انسان جاه طلبی هستید
    -اگر این کار را نکنید...اصلا بلندپرواز نیستید

    -اگر او سر درد داشته باشد...خسته است
    -اگر شما سر درد داشته باشید...می خواهید به او بفهمانید که دیگر دوستش ندارید

    -اگر او را زیاد بخواهید...شهوتران هستید
    -اگر نخواهید...پس حتما پای یک خانم دیگر در میان است


    در نهایت...مردها زودتر می میرند چون خودشان اینطور می خواهند!!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    رویا پردازی؛ خوب یا بد؟

    تحقیقات به ما نشان می دهد که فقط۳ درصد از مردم برای خود هدف تعیین می کنند و این افراد هم معمولاً جزء ‌ثروتمندترین افراد هستند. اما چرا باید این آمار این‌قدر پایین باشد؟ دلایل مختلفی برای آن وجود دارد اما دلیل این که ‌ما می خواهیم به آن بپردازیم، این است که مردم معمولاً نمی دانند چطور باید این‌کار را انجام دهند یعنی نمی‌دانند چطور باید برای خود هدف تعیین کنند. ما ۱۲سال بچه‌ها را به مدرسه می‌فرستیم که ‌دیپلم بگیرند. خیلی از آنها بعد از گرفتن دیپلم به دانشگاه راه پیدا می کنند. ما خیلی از اصول مهم مثل تاریخ، ‌اقتصاد، ادبیات، علوم و از این قبیل را به آنها آموزش می دهیم، اما از یک مهارت بسیار مهم غافل می شویم؛ ‌تعیین هدف. ما به خاطر کسب نمره بالا به آنها جایزه می دهیم اما آمادگی لازم برای رسیدن به آن زندگی که می‌خواهند را به آنها نمی دهیم. هدف یابی به شما کمک می کند راحت تر به نتیجه دلخواهتان برسید و آنچه که از ‌زندگی می خواهید را به دست آورید. آموزش هایی که به شما ارائه می کنیم کمک می کند تا زندگی بهتری برای ‌خود بسازید. ‌


    ▪ درس ۱: رویاپردازی کنید. کاغذ سفیدی را جلوی رویتان قرار دهید و همین‌طور که اجازه می دهید تخیلات شما به هر ‌کجا که می‌خواهد پرواز کند، هرچه به فکرتان می آید روی کاغذ بنویسید. خیلی از ما آدم بزرگ‌ها توانایی ‌خیال‌پردازی را از دست داده‌ایم و این مایه تاسف است. با خیال‌پردازی می توانید به آینده امیدوار باشید و ‌هرکجا امید باشد، موفقیت هم هست. باید بتوانید یک لیست خوب ‌ازایده های مختلف جمع کنید. لیست شما باید حداقل شامل ۲۵ ایده نشات گرفته از تخیلتان باشد؛ درمورد اینکه می‌خواهید چه بکنید یا چه داشته باشید. ‌


    ▪ درس ۲: بعد از تکمیل لیست، ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید بعد هر آیتم موجود در لیست را خوانده و از خود ‌بپرسید چرا؟ اگر نتوانستید در یک جمله بیان کنید که چرا چنین خیالی داشته اید و چرا می خواهید به آن برسید، ‌پس دیگر آن ایده، یک خیال نخواهد بود و نمی تواند برای شما هدف باشد. روی این ایده ها خط بکشید. ‌


    ▪ درس ۳: سوالات زیر را برای تک تک ایده هایی که روی کاغذ آوردید از خود بپرسید: ‌
    ۱) آیا این واقعاً هدف من است؟
    ۲) آیا برای همه افرادی که در این هدف دخیل هستند، عادلانه و منصفانه است؟
    ۳) ‌آیا با اهداف دیگر من تطابق دارد؟
    ۴) آیا از نظر احساس می توانم متعهد شوم که این هدف را به انجام برسانم؟
    ۵) آیا می توانم خودم را تصور کنم که به این هدف رسیده باشم؟
    باید بتوانید برای هرهدف به همه این ۵ سوال پاسخ ‌مثبت بدهید،درغیر این‌صورت، روی آن اهداف هم خط بکشید. وقتی کارتان در این مرحله نیز تمام شد احتمالاً ‌لیستتان خیلی کوچکتر از اول شده است. اشکالی ندارد چون شما کم کم به تشخیص هدفی که توانایی رسیدن به آن ‌را داشته باشید نزدیکتر می شوید. ‌


    ▪ درس ۴: این چند سوال را برای هرکدام از اهدافی که روی کاغذتان باقی مانده ، از خود بپرسید. ‌آیا رسیدن به این هدف؛ ۱- من راخوشبخت تر می کند؟ ۲ - من را سلامت تر می کند؟ ۳- من را ثروتمند تر ‌می کند؟ ۴- باعث می شود دوستان بیشتری پیدا کنم؟۵- به من آرامش فکر می دهد؟ ۶ - من را مطمئن و استوارتر ‌می کند؟ ۷ - روابط من را با دیگران ارتقا می دهد؟ اگر نتوانستید حداقل به یکی از این پرسش‌ها برای هر ‌هدف پاسخ مثبت بدهید، آن هدف را از لیستتان حذف کنید. موقع پاسخ دادن به این سوال‌ها حتماً خانواده تان را هم ‌در نظر داشته باشید و لذت را با خوشبختی اشتباه نگیرید. ‌بعضی از اهداف باید در دراز مدت حاصل شود که شور و شوق شما را حفظ کرده و ناکامی هایتان را از اهداف‌کوتاه مدت کاهش دهد.


    ▪ درس ۵ : بعد از پرسیدن سوالاتی که در قسمت ۴ گفته شد مطمئناً چند مورد از اهدافتان حذف خواهند شد. در واقع ‌اینها هدف های واقعی برای شما نبوده بلکه فقط افکار و امیال شما در این برهه از زمان بوده اند. اهداف باقیمانده ‌را به سه دسته جداگانه تقسیم کنید: کوتاه مدت (مدت زمان لازم برای رسیدن به آن هدفیک ماه یا کمتر باشد)، ‌متوسط (مدت زمان لازم برای رسیدن به آن هدف یک ماه تا یک سال باشد) و دراز مدت (مدت زمان لازم برای ‌رسیدن به آن هدف بیش از یک سال باشد.) یادتان باشد بعضی از اهدافتان باید آنقدر بزرگ باشند که باعث شوند ‌توانایی هایتان را ارتقا دهید. بعضی از اهداف باید در دراز مدت حاصل شوند که شور و شوق شما را حفظ کرده ‌و ناکامی هایتان را از اهداف کوتاه مدت کاهش دهند. بعضی از اهداف باید کوچک باشند تا شما را منظم کنند. بعضی ‌از اهداف مثل کاهش وزن، موفقیت در فروش، تحصیلات و از این قبیل، نیاز به تحلیل و مشاوره دارند تا ببینید در ‌حال حاضر در چه وضعیتی هستید و به کجا می‌خواهید برسید.


    ▪ ‌درس ۶: بعد از تقسیم اهداف کلی، مطمئناً هدف های جزئی نیز خواهد بود که برای رسیدن به آن ‌اهداف لازم است. این اهداف را نیز روی کاغذ آورده و دسته بندی کنید. ‌وقتی اهدافتان را تعیین و فعالیت های لازم ‌برای رسیدن به هر کدام از آنها را نیز مشخص کردید، کمی از نگرانی هایتان کم خواهد شد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    اصول شش‌گانه تغییر دکوراسیون اتاق

    در صورتی که قصد دارید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید به شما توصیه می‌کنیم که به این شش نکته نیز توجه کنید...

    ۱) تغییر نحوه چیدمان اثاثیه اتاق: تا حد امکان وسایل را با فاصله از دیوار بچینید و آنها را در زوایای مناسب قرار دهید. به عنوان مثال قرار دادن یک کاناپه در عرض اتاقی نسبتا باریک، سبب می‌شود اتاق عریض‌تر به نظر برسد.

    ۲) رنگ‌زدن یک دیوار: یکی از دیوارهای اتاق مربوطه را به رنگ مورد علاقه‌تان درآورده و از آن به عنوان یک ناحیه مرکزی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که رنگ مورد نظر تا حدودی با اشیای دیگر اتاق مثل رومیزی، پرده و... مطابقت داشته باشد. تابلوها و وسایل زینتی دیگر را روی همین دیوار آویزان کنید و تکه‌ای از زیباترین اثاثیه‌تان را مقابل آن قرار دهید.

    ۳) استفاده از گیاهان: گیاهان سبز همیشه جان تازه‌ای به فضای اتاق می‌بخشند. گیاهی مناسب با فضای اتاقتان را انتخاب کرده، آن را در یکی از گوشه‌‌های اتاق قرار دهید.

    ۴) پهن‌کردن قالیچه در کف اتاق: استفاده از قالیچه روش بسیار مناسبی جهت گرم‌تر کردن فضا و ایجاد محیطی صمیمی‌است. بهتر است قالیچه را به صورت زاویه دار در زیر میز اتاق پهن کنید.

    ۵) آویختن تابلو یا آینه به دیوار: تصاویری را که به نوعی بازتابی از شخصیت شما می‌باشند در قاب‌‌های مزین روی دیوار نصب کنید. اگر از آینه استفاده می‌کنید، نهایت سعی خود را به کار بگیرید تا آن را در محلی مناسب که منعکس کننده چشم اندازی قابل توجه ازعناصر موجود در اتاق است، آویزان نمایید.

    ۶) دسته‌بندی کردن اشیا: تعدادی مجسمه و اشیای تزیینی مورد علاقه‌تان را جمع‌آوری کنید و جایی را مخصوص چیدن آنها در اتاق در نظر بگیرید. آنها را به سه یا پنج دسته تقسیم کنید و مجسمه‌‌های مشابه را در یک دسته کنار همدیگر بچینید. سعی کنید اشکال متفاوتی را برای چیدن انتخاب کنید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    تمایل به حداکثر زیبایی در خانمها

    وقتی به متخصص پوست و زیبایی مراجعه می‌کنید، اولین سوالی که با او مطرح می‌کنید چیست؟ در این شماره پرسش‌هایی را که هر خانمی ممکن است درباره حفظ سلامت و زیبایی از یک متخصص داشته باشد، مطرح می‌کنیم و امیدواریم شما هم جواب پرسش‌هایتان را از میان این سطرها پیدا کنید؟


    Ùکدام مارک تجاری از محصولات آرایشی و بهداشتی را توصیه می‌کنید؟
    انواع بسیار گوناگونی از محصولات آرایشی و زیبایی در بازار وجود دارند. این محصولات قیمت‌های متفاوتی دارند و در بعضی موارد برای تهیه آنها باید هزینه‌ سنگینی بپردازید اما گاهی نیز با پرداخت مبلغ ناچیزی می‌توانید آنها را تهیه کنید.
    باید بدانید، هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست. بنابراین، به‌ویژه برای تهیه کرم پودر دفوندیشن وکرم‌های دور چشم، ضد پیری یا ضد آفتاب با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. استفاده از لوازم آرایش ارزان و نامرغوب ممکن است در کوتاه‌مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود، ولی در بلند مدت ‌آسیب‌های جبران ‌ناپذیری به پوست شما وارد می‌کند؛ چرا که صدمات ناشی از آن بیش از اثرات زیبایی آن خواهد بود.
    معمولا مارک‌های بسیار معروف و شناخته‌شده که کنترل کیفیت می‌شوند، حتی در افراد با پوست‌های حساس ایجاد عارضه نمی‌کنند.
    هیچ‌گاه تحت تاثیر فرآورده‌های تجاری که در آگهی‌های تجاری تبلیغ می‌شوند، قرار نگیرید. با توجه به افزایش روزافزون این شرکت‌ها و محصولات آنها، در این صورت مجبور خواهید بود هر روز از یک محصول جدید استفاده کنید که جز نارضایتی و سردرگمی، نتیجه‌ای به‌دنبال نخواهد داشت.


    Ùبرای داشتن دست‌ها و ناخن‌های زیبا و سالم چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
    اگر خانه‌دار هستید و در طول روز باید ساعاتی را به کارهای منزل و شست‌وشوی ظروف و مواد غذایی بپردازید، باید بیش از دیگران از پوست دست‌های خود مراقبت کنید. هنگام شست‌وشو از دستکش‌های نخی زیر دستکش‌ پلاستیکی استفاده کنید؛ چرا که تماس مداوم با گرد و خاک ممکن است موجب التهاب پوست دستان شما شود. برای خارج‌کردن مواد از زیر ناخن از یک برس نرم (مسواک نرم) استفاده کنید. می‌توانید در طول روز از صابون‌های گلیسیرین و یا صابون‌های کرم‌دار برای شست و شوی دستتان استفاده کنید.
    به‌علاوه توصیه می‌کنیم از شستن غیر ضروری دست‌هایتان در طول روز خودداری کنید؛ چون به این ترتیب دستتان چربی طبیعی خود را از دست خواهد داد و پوست آن خشک خواهد شد. هنگام استفاده از مواد شیمیایی مثل سفیدکننده‌های خانگی و جرم‌گیرها، تلاش کنید این مواد با پوست دست شما تماس پیدا نکنند.
    در صورتی که پوست دست شما آب خود را از دست داده برای برگرداندن رطوبت به آن دست‌هایتان را ۵ دقیقه در آب ولرم نگه دارید و بلافاصله پس از آن از یک نرم‌کننده یا وازلین و یا کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای نرم‌کردن پوست دستتان به نسبت مساوی گلیسیرین و گلاب را مخلوط کنید و به پوست دستتان بمالید.
    برای نرم‌‌ و سفیدکردن پوست دست‌ها، عسل و آب لیموترش را نیز می‌توانید با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست دستتان بمالید و سپس آن را بشویید.


    Ùموهایم به‌دلیل رنگ‌کردن‌ متوالی آسیب دیده است، برای نگهداری مو چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
    بیشتر خانم‌ها در طول روز و در ساعات طولانی برای جمع کردن موهایشان از سنجاق سر، کش و … استفاده می‌کنند. استفاده از این وسایل به مدت طولانی و برس و شانه‌کردن موی خیس باعث آسیب و وزدار شدن مو و حالت نگرفتن آن می‌شود.
    در صورتی که موهایتان آسیب‌ دیده است، هنگام تهیه شامپو دقت کنید، انواعی را برگزینید که برای موهای آسیب‌دیده تهیه شده‌اند. از انگشتانتان برای مرتب‌کردن موها استفاده کنید. از سشوار فقط تا مرحله‌ای که موخیس است، استفاده کنید و در ادامه از باد سرد یا قدرت کم سشوار و با فاصله استفاده کنید. اگر موهایتان موخوره دارد و انتهای آن دو یا چند شاخه شده، قسمت شاخه شده را از چند سانتی‌متر بالاتر کوتاه کنید. استفاده از شامپوی حاوی مواد نرم‌کننده مانند (ویتامین )E و شامپوی بچه را به شما توصیه می‌کنیم.
    می‌توانید قبل از سشوار کشیدن، موهایتان را به ژل‌های ملایم (مقدار کم) و یا روغن نارگیل آغشته کنید.


    Ùبرای جوان‌ کردن پوست و پیشگیری از پیر شدن آن چه راه‌هایی وجود دارد؟
    تنها مواد شناخته‌شده ضد پیری پوست، ضد آفتاب‌ها هستند. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، دوری از آفتاب است.
    کلاژن، الاستین، لیپوزوم و… که در کرم‌ها وجود دارند، جذب پوست نمی‌شوند و فقط اثر مرطوب‌کنندگی کرم را افزایش می‌دهند. شاید شما هم در تبلیغات مختلف با تزریق کلاژن آشنا شده باشید.
    تزریق کلاژن می‌تواند خطوط چهره مانند خط اخم و خط لبخند و یا خطوط ناشی از پیری را از روی پوست شما برطرف کند ولی پس از مدتی جذب می‌شود و تزریق مجدد، اغلب دو تا شش سال بعد باید انجام شود. با استفاده از پیلینگ می‌توان تا حدودی پوست را جوان‌تر و صاف‌تر و شاداب‌تر کرد.


    Ùهر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم، دور چشم‌هایم پف کرده است. برای رفع پف دور چشم چه پیشنهادی دارید؟
    پف دور چشم به دلیل جمع‌شدن آب در اطراف چشم و زیر پوست آن ایجاد می‌شود. این اتفاق معمولا قبل از قاعدگی یا به‌دلیل نیروی جاذبه موقع خواب ایجاد می‌شود. برای پیشگیری از آن، زمان خواب بهتر است زیر سرتان بلند باشد.
    استفاده از کمپرس سرد هم راهی موثر برای برطرف‌کردن پف دور چشم است. می‌توانید یک قاشق را در یخچال قرار دهید و صبح‌ها آن را روی پلکتان بمالید. به‌علاوه ورزش‌کردن و زودتر بیدارشدن از رختخواب هم در رفع این حالات موثرند. به این ترتیب، هنگامی که از منزل خارج می‌شوید، پف دور چشم تا حد زیادی از بینرفته است. همین جا به شما توصیه می‌کنیم در استفاده از کرم‌های دور چشم برای پلک بالا آن را از داخل به خارج و در پلک پایین از خارج به داخل بمالید.
    از حرکات نامنظم و مالشی و جلو به عقب و چپ و راست استفاده نکنید چرا که ممکن است چروک‌های دور چشم شما را بدتر کند.


    Ùپوستی مانند برگ گل
    برای داشتن پوستی روشن و سالم لازم است بهداشت آن را کاملا رعایت کنید. حمام‌کردن و دوش‌گرفتن با آب خیلی داغ و غوطه‌ور بودن طولانی در آب و ساییدن شدید پوست باعث خشکی آن می‌شود. بنابراین از این روش‌ها دوری کنید. هوای سرد و گرمای زیاد نیز می‌تواند اثر خشک‌کنندگی استحمام را افزایش دهد و منجر به خارش پوست شود.
    حتما از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت کنید و مالیدن ضد آفتاب روی پوست صورت و دست‌هایتان را پیش از خارج شدن از منزل فراموش نکنید. اگر به استخرهای روباز می‌روید، از کرم‌ ضد آفتاب روی تمام پوستتان استفاده کنید و اگر عادت دارید زیاد حمام کنید یا سن و سالتان بیش از ۴۰ سال است و یا در نواحی کوهستانی که زمستان بسیار سرد دارد، زندگی می‌کنید، برای پیشگیری از خشک‌شدن پوست از روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید.
    بهترین روش برای کنترل بوی بد بدن که ناشی از عرق‌ کردن و تجزیه مواد روی پوست است حمام‌کردن در شب است. به‌علاوه لباس‌های زیر و لباس‌های روزانه را در شب عوض کنید. پس از حمام‌کردن نیز از دئودورانت استفاده کنید.


    Ùخلاصی از شر تاتو (خال کوبی)
    شاید شما هم ابروی خود را تاتو کرده باشید و حالا به دلیل بدرنگ‌شدن یا دوست نداشتن مدل آن تمایل دارید آن را پاک کنید. نتایج درمان برداشتن خالکوبی غیرقابل پیش‌بینی است.
    دستیابی به نتایج دلخواه به این بستگی دارد که شما چه محلی را خالکوبی کرده‌اید و عمق رنگ و اندازه خالکوبی چقدر است. رنگ‌های سبز، زرد و قرمز با سهولت بیشتری برداشته می‌شوند.
    هرچه این رنگ‌ها یکنواخت تر و سطحی‌تر باشند نتیجه مطلوب‌تر به دست می‌آید. شما با برداشتن تاتو آن را با یک جای زخم (اسکار) عوض می‌کنید. برداشتن تاتو در افرادی که پوست تیره‌تری دارند و به اصطلاح سبزه هستند، نتایج بهتری خواهد داشت.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    یک رژیم بین المللى سه روزه

    رژیم غذایی سه روزه خوراک‌ها‌یی را برای شما در نظر گرفته است که سیستم گوارشی را بر می‌انگیزد و آماده تغییر ذائقه میکند و به متابولیسم شما برای چربی سوزی کمک شایانی خواهد بود.
    برای گرفتن این رژیم باید دستورات کاملا رعایت شود تا به نتیجه برسید. همراه با این رژیم ورزش ذکر یا سفارش نشده است. این رژیم را باید در طول سه روز گرفت در صورت تمایل به ادامه باید دو روز استراحت کرد دوباره دوره ۳ روزه را آغاز کنید. البته این رژیم مخصوص افرادى است که هیچ ناراحتى جسمانى خاصى ندارند.
    در این رژیم سه روزه شما باید دقیقا همین وعده‌ها‌یی را که در دستور العمل آورده شده است مصرف کنید نه بیشتر ونه کمتر و گرنه ممکن است در این ۳ روز شما ۱۰ پوند به وزنتان افزوده شود. فقط یاذتان باشد دقیقا طبق دستورات عمل کنید.


    روز اول:

    صبحانه:
    یک فنجان قهوه و یا چای ( شیرین کننده اختیاری است و البته در حد یک حبه قند یا یک خرما)
    ۱/۲لیوان آب گریپ فروت یا آب میوه
    ۱ تکه نان تست همراه با کره بادام زمینی (یک قاشق مربا خورى)

    ناهار:
    ۱/۲ از یک تن ماهی بدون روغن‌ها‌یش
    ۱ قطعه نان تست

    شام:
    ۳ تکه گوشت قرمز یا سفید
    ۱ فنجان هویج
    ۱عدد سیب
    ۱فنجان بستنی وانیلی


    روز دوم:

    صبحانه:
    یک فنجان قهوه یا چای
    ۱عدد تخم مرغ
    نصف یک موز
    ۱عدد نان تست

    ناهار:
    ا فنجان پنیر گوتا یا معادل یک فنجان تن
    ۸ عدد بیسکویت ترد کوچک

    شام:
    ۲عدد بیف بدون چربی
    ۱ فنجان کلم بروکلی
    ۱/۲ فنجان هویج
    نصف موز ۲/۱ فنجان بستنی وانیلی


    روز سوم

    صبحانه:
    قهوه سیاه یا چای
    ۵ عدد بیسکویت سبوس دار
    معادل یک قوطی کبریت پنیر کم چرب
    ۱عدد سیب

    ناهار:
    ۱ عدد تخم مرغ آب پز
    ۱عدد نان تست

    شام:
    ۱ فنجان تن ماهی
    ۱فنجان هویج
    ۱ فنجان گل کلم
    ۱ فنجان خربزه
    ۱/۲ فنجان بستنی کم چرب وانیلی
    ۴ فنجان لیوان آب در هر روز نوشیده شود.

    این یک رژیم غذایی کم کالری است که ممکن است شما را دچار گرسنگی بکند البته آب هم از دست میدهید و باید آب بدن را نوشیدن آب بدست آورید. در طول این سه روز شما مقداری وزن از دست خواهید داد البته این وزن ازدست داده با اندک بی مبالاتی باز میگردد.البته این رژیم فقط به کسانى توصیه مى شود که بیمارى خاصى نداشته باشند.
    این رژیم‌ها‌ی کوتاه قطعا معجزه نمی کند و یقینا به طور قطعی و دائمی مشکلات اضافه وزن شما را حل نخواهد کرد . بسیاری از روش‌ها‌ی کم کردن وزن که در دسترس است تحمل و صبر می‌طلبد ، بسیاری از آنها بر تغییر عادت غذایی در مدت طولانی استوار است و این تغییرات است که وزن شما را در حالت مطلوب نگه میدارد . اما دلسرد نشوید طرح‌ها‌ی خوبی وجود دارد تا در آینده به هدف خود که همان رسیدن به وزن مطلوب است نائل آیید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    10 ژست آسان
    برای خوشحال نمودن همسر

    زنها به همه چیز توجه دارند - منظـورم همه چیز هـسـت. آنها استاد کشف چیزها بـهـمراه جـزئیاتشان می باشنـد. بنابراین حتی کوچکترین رفتارها اگر صمیمانه و متفکـرانـه انجام پذیرند، نتنها از طرف هـمسـرتـان مـورد تـحـسیـن و تقدیر قرار خواهد گرفت، بلکه باعث تحکیم روابط و برقراری حب و دوستی بیشتر بین شما خواهد شد.
    الـبـتـه مـنـظـور از این اعمال فقط کمک در انـجام امور خانه نیست. برخی از مردان تصور می کنند که شـسـتن ظروف نـهایت ابراز یک رفتار رمانتیک بشمار میرود. این ایده خـوب است ولی کافی نیست.تمیز و مرتب نمودن محیط بیشتر یک انتظار محسوب میشود تا یک لطف.
    اگر واقعا تصـمیم تـحت تاثیر قـراردادن و خـوشحال نمودن همسر خود را دارید نکات زیر را دنبال کنید و مطمئن باشید نتایج چشمگیری عایدتان خواهد شد.


    شماره 10
    دستورالعمل های رومانتیک تهیه نمایید

    هنگامیکه همسرتان به خانه می آید، یک موضوع ماجراجویانه کوچک برایش محیا کنیـد. در قسمتی از خانه یاداشتی که به او بگوید چه باید بکند، قرار دهید. یاداشت دومـی را در محلی که باید آن کار مورد نظر را انجام دهد، بگذارید و به همین ترتیب.
    توجه داشته باشید که یادداشتها را بصورتی رومانتیک تدارک ببینید تا خودش را بـتـدریج بـرای شـبی خـاطره انگیز و بیاد ماندی آماده نماید. برای مثال به او بگویید در آشپزخانـه یـک لـیـوان چـای گرم بنوشد، سپس دوش بگیرد و یک موسیقی ملایم بگذارد - متـوجـه منظور می شوید؟


    شماره 9
    به او بگویید که زیبا است

    زنها هیچگاه از شنیدن این جمله خسته نمی شوند و حتی زمانیکه انتظار شنیدنش را ندارند، بیشتر لذت می برند. گه گاهی به محل کار همسرتان تلفن زده و این موضوع را به او گوشزد کنید. یـادداشتی حاوی این پیغام در کیـفـش قـرار دهـید تا او در طول روز به آن برخورد کند. همچنین ایـمـیلی بـرایـش بـفرستید و بنویسید که دیگر تحمل دوریش را ندارید. او برای دیدن شما بسیار مشتاق و هیجان زده شده و مـمکن است حتـی محـل کارش را زودتر ترک نماید.


    شماره 8
    برایش نامه ای دست نویس بنگارید

    شاید ایمیل مهمترین ابداع نسـل کنـونی بحساب آید اما چیز مهمی از زندگی را از بین برده است: اسرار و مکتب رومانتیک یک نامه دست نویس. بنابراین آنرا بازسازی نموده و یکی برایش بفرسفید. می تواند یک نامه عاشـقـانـه، داـستانی، اقراری و یا هر آنچه که همسر شما خوشش می آید باشد. فقط آنرا چاپ نکنید.


    شماره 7
    او را به یک رستوران ببرید

    بیاد داشته باشید که این عنصر "غافلگیر نمون" است که باعث بهدف رسیدن میـشـود. بـطور غـیر منتظره به محل کار همسرتان رفته و او را به رستورانی در آن حوالی بـبـریـد. حتی می تـوانید غـذای او را آورده و فـی البداهه به یک پیکنیک کوچک بروید. شما پدیده بـرجسته روز او خواهید شد بخصوص هنگامی که همکارانش می بینند که وی چه مـرد رومانتیکی دارد.


    شماره 6
    غذای مورد علاقه اش را برایش بپزید

    همه بانوان موافقند مـردی که بـا آشـپـزخـانه بـیگانه نباشد واقعا یک مرد کامل است. هر مـردی بـاید بـا پـختن غـذاهای آسـان آشنا بوده و بتواند حداقل یک غذای مشکل را طبخ کنـد. روش پـختـن غذای مورد علاقه او را یاد گرفته و خـود را در دریـای مـحـبـت وی غـرق شده ببینید.


    شماره 5
    او را به یک قرار ملاقات "رسمی" دعوت کنید

    بعد از زمان طولانی با هم بودن، زوجین تمایل به کندی و از دست دادن هیجانات مفـرط روزهای اولیه زندگی پیدا می کنند. این چیزی است که اغلب زنان تاسف آنرا میخورنـد. بـنـابـراین آن هیجـانات از دست رفته را بازیابی نموده و او را برای یک ملاقات زیـبـا دعوت نمایید. بهتر است او را به مکانی با کلاس و مجلل که مستلزم پوشیدن لبـاس رسـمـی مـی بـاشد ببرید ( می دانید که زنان عاشق شیک لباس پوشیدن هستند ) برای اینـکه به کار خود واقعا رسمیت بخشید، از او از طریق یک نامه یا ایمیل دعوت بعمل آورید.


    شماره 4
    برایش هدیه ای بعنوان یادگاری خریداری نمایید

    یک روز بدون دلیلی خاص هدیه ای منـاسـب کوچکی به او بدهید. البته منظور یک خرس عروسکی و یا دیگر هدایای غیـرقابل تخیل مـوجود نیست. بـه او چیزی بدهـید که برایش ارزش و مـعـنـی داشـتـه باشد. اگر چیزی که وی به آن احتـیـاج داشـته ولی تا به حال از گفتنش بشما اجتناب کرده را برایش خریداری کنید، نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت.


    شماره 3
    با او برقصید

    به همـسرتان یـادآوری کنید که وقتی با او میرقصید چقدر خوب می توانید اینکار را انجام دهید. میتواند در اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی باشد بدون حضور دیگران. او احساس خواهد کرد که داخل صحنه یک فیلم بسر میبرد.


    شماره 2
    یک شاخه گل به او بدهید

    مـنـتظر رسیدن روز ولنتاین یا تولدش نباشید. همین امــروز به همسرتان یک شاخه گـل بـدهـید تا احساسات او را بر انگیخته و محیط اطرافش را مزیـن نـمایـیـد. ابـتـکار داشـتـه بـاشـید و گـلی بـه او بـدهید که قبلا نداده باشید مانند یک تک شاخه رز یا ارکیده. تـحت هیـچ شـرایـطی نـبـاید گیاهانی مانـنـد کـاکتوس را به او داده و ایـن طور وانـمو کـنـید که نشانه عشق و رمز و راز میباشند.


    شماره 1
    او را نوازش کنید

    وقتی همسرتان بعد از روزی سخت و خسته کننده از سرکار به خانه بازگشت به نزد او رفته و با مهربانی و نوازش با او سخن گفته و رفتار نمایید. سعی کنید با خوش رویی و خوش خلقی خستگی و استرس روزانه را از تن وی بیرون نمایید.

    در انتها این نکته را بیاد داشته باشید آنچـیزی کـه همسرتان از روی علاقه واقعی بخاطر می سپارد، اعمال کوچک و جزئی شما می بـاشـد. چـیـزهـای کـوچـکی مـانند تهیه یک کاریکاتـور از هـر دوی شـما و یـا ترجـیح دادن وی بجای تماشای مسابقه فوتبال دوشنبه شب.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري

    آشنايي با مدرك MCSE مایکروسافت

    امروزه شرکتها ناچار به استفاده از کامپيوتر در جهت خودکار سازی بسياری از فعاليتهای روزانه جهت تسريع در امور و کاهش خطای نيروی انسانی و همگامی با شرکتهای رغيب می باشند و اين کار توانسته بسياری از مشکلات را برای شرکتها و سازمانها که بدنبال گسترش جمعيت و ارتباطات بر حجم کاری آنها افزوده شده برطرف سازد.
    اما وجود اين سيستم و خو گرفتن شرکتها با اين سيستمها به سبب اثبات راندمان کاری که داشته اند باعث شده تا طراحی، اجرا و نگهداری اين سيستمها به مساله ای پر اهميت تبديل شود. امروز در شرکتها ده ها و صدها کارمند مشغول به کارند که همگی از يک کامپيوتر در مقابل خود استفاده ميکنند. در واقع کامپيوتر ها در ادارات نقش قلم، کاغذ، ماشين حساب، بايگانی اطلاعات، دفترچه آدرسها و تلفنهای مشتريان، منشی هماهنگ کننده امور و بسياری موارد ديگر شده که اين باعث ميشود از کار افتادن هر يک از اين سيستمها به مدت هر چند کوتاه به منزله خسارت برای شرکت باشد پس به فردی احتياج است تا هم به صورت روزانه سيستم را مورد نظارت قرار دهد و در صورت بروز هر گورنه خطا در يکی از سيستمها در زمانی کوتاه قادر به راه اندازی مجدد باشد تا خسارت به حداقل خود برسد.
    بعنوان يک متخصص IT شما دو اعتبار نامه مختلف برای کسب مهارت در سيستمهای ويندوز 2000 و XP ميتوانيد کسب کنيد. يکی MCSA و ديگری MCSE و اين شما هستيد که بايد تصميم بگيريد کدام يک با شغل شما همخوانی بيشتری دارد:
    مايکروسافت پيشنهاد ميکند اگر شما مسئول مديريت، نگهداری و عيب يابی يک سيستم هستيد و دارای 6 تا 12 ماه سابقه کار در اين زمينه را داريد مدرک MCSA را انتخاب کنيد و اگر وظيفه شما برنامه ريزی، طراحی و اجرای سيستمها است و دارای حداقل يک سال سابقه کار در اين زمينه هستيد MCSE را انتخاب کنيد.


    MCSE (مهندسی سيستم ها)
    مدرک MCSE مايکروسافت اولين مدرک برای متخصصين IT است که وظيفه تحليل، طراحی و اجرای سيستمهای مبتنی بر ويندوز را در دفاتر و ادارات مشاغل مختلف به عهده دارند.
    مدرک MCSE برای افرادی مناسب است که در يکی از پستهای: مهندس يا تحليلگر سيستمها، مهندس بخش فنی، مهندس يا تحليلگر شبکه، مشاور فنی مشغول به فعاليت هستند.
    جهت کسب اين مدرک هر داوطلب بايد مجوعا 7 امتحان را پشت سر بگذارد:


    پنج امتحان اصلی
    از ميان اين پنج امتحان چهار تای آن مربوط به سيستم عامل:

     

    Exam Number

    Description

    1

    70 -210

    Or

    70-270
     

    Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows 2000 Professional
    Or
    Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional

    2

    70-215

    Or

    70-275

    Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows 2000 Server
    Or
    Installing, Configuring, and Administering Microsoft .NET Server

    3

    70-216

    Or

    70-276

    Implementing and Administering a Microsoft Windows 2000 Network Infrastructure
    Or
    Implementing and Administering a Microsoft .NET Server Network Infrastructure

    4

    70-217

    Or

    70-277

    Implementing and Administering a Microsoft Windows 2000 Directory Services Infrastructure
    Or
    Implementing and Administering a Microsoft .NET Server Directory Services Infrastructure

    و يکی مربوط به طراحی سيستم است که قابل انتخاب از ميان چند امتحان ميباشد:

    از ليست زير فقط نياز به گذراندن يک امتحان است:

    Exam Number

    Description

    70-219

    Designing a Microsoft Windows 2000 Directory Services Infrastructure

    70-220

    Designing Security for a Microsoft Windows 2000 Network

    70-221

    Designing a Microsoft Windows 2000 Network Infrastructure

    70-226

    Designing Highly Available Web Solutions with Microsoft Windows 2000 Server Technologies


    دو امتحان گزينشی
    دو امتحان ديگر گرينشی از ميان ديگر امتحانات مايکروسافت ميباشند که در جدول زير چند نمونه متداول آن آورده شده است:

    Exam Number

    Description

    70-218

    Managing a Microsoft Windows 2000 Network Environment

    70-219

    Designing a Microsoft Windows 2000 Directory Services Infrastructure

    70-220

    Designing Security for a Microsoft Windows 2000 Network

    70-221

    Designing a Microsoft Windows 2000 Network Infrastructure

    70-222

    Migrating from Microsoft Windows NT 4.0 to Microsoft Windows 2000

    70-224

    Installing, Configuring, and Administering Microsoft Exchange 2000 Server

    70-227

    Installing, Configuring, and Administering Microsoft Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2000 Enterprise Edition

    70-228

    Installing, Configuring, and Administering Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition

    جهت دريافت اطلاعات کاملتر و ليست کاملتری از امتحانات موجود به اينجا مراجعه کنيد.
    توجه داشته باشيد که نميتوانيد يک امتحان را بيش از يکبار انتخاب کنيد و اگر امتحاناتی در ليستهای بالا مشترک هستند نمي توانيد دو بار از آن استفاده کنيد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    رجعت امام حسين(عليه السلام)
    در قرآن و روايات


    .: سوال:

    مي خواستم در مورد بحث رجعت  و علي الخصوص رجعت حضرت امام حسين (عليه السلام) اطلاعاتي کسب کنم.

     

    .: پاسخ:

    «رجعت» را كه عبارت است از «بازگشت گروهى از مؤمنان خالص» و «طاغيان و كفار بسيار شرور» بعد از ظهور حضرت مهدى(عليه السلام) و «در آستانه رستاخيز»(1) بايد از جمله امورى دانست كه اعتقاد بدان خاصه پيروان مكتب تشيع است. و از جانب امامان بزرگوار شيعه(عليه السلام)، تأكيدات فراوانى بر اعتقاد بدان وارد گرديده است؛ تا بدانجا كه در حديثى از امام جعفر صادق(عليه السلام)، عدم ايمان به آن، همسنگ و هموزن انكار ايشان قرار داده شده و كسانى را كه بدين موضوع اعتقاد ندارند، خارج از دايره »امامت و ولايت« معرفى فرموده‏ اند:
    «از ما نيست كسى كه ايمان به رجعت نداشته باشد...»(2)
    بايد دانست؛ امر رجعت اگر چه در ابتدا براى ما آدميان - كه محصور در حصار ماديات هستيم - شگفت‏ آور و عجيب به نظر مى ‏رسد، و به همين دليل گاهى در اين امر شك و ترديد مى ‏نماييم و حتى زمانى هم پا را فراتر نهاده و به انكار آن مى ‏پردازيم!! ولى اگر عقل معادانديش را كه با حجابهاى هوى و هوس پوشيده نشده باشد به كار گيريم و در اين امر كمى انديشه كنيم؛ خواهيم ديد كه بنا به چندين و چند دليل عقلانى، وقوع رجعت، جاى هيچ‏گونه استبعاد و شگفتى ندارد و نيز اگر در آيات قرآن كريم، بررسى نماييم؛ بدين نكته پى مى ‏بريم كه در اين كتاب آسمانى، دهها آيه وجود دارد كه هر يك به نوعى اثبات كننده موضوع رجعت مى ‏باشند و نه تنها آيات قرآن كريم كه احاديث و روايات بسيارى را در كتب معتبر حديثى مى ‏توان مشاهده كرد كه بر وقوع رجعت تأكيد دارند.
    و اما همانطور كه از تعريف رجعت كه در صدر اين نوشتار ذكر شد، برمى ‏آيد، رجعت يعنى اعتقاد به بازگشت «مؤمنان خالص» و «كفار و ظالمان خالص»، آنان‏كه در طول حيات دنيوى خود جزو رهبران و سردمداران ايمان و كفر محسوب مى ‏شده ‏اند، و بدين ترتيب در مى ‏يابيم كه امر رجعت تنها شامل عده ‏اى از انسانها مى ‏شود و نه همه آنها! همانطور كه در حديثى از امام جعفر صادق(عليه السلام)، مى ‏خوانيم كه فرمود:
    «رجعت عمومى نيست بلكه جنبه خصوصى دارد؛ تنها گروهى بازگشت مى ‏كنند كه ايمان خالص يا شرك خالص دارند.»(3)
    و مطابق اين حديث شريف از جمله كسانى كه در هنگامه رجعت به اين عالم بر مى‏ گردند كسانى هستند كه در ايمان، خالص و ناب بوده‏اند و به تعبير رساتر، امام مؤمنان و مولاى صالحان و مقتداى پرهيزگاران گرديده ‏اند، كه يكى از آنها سالار شهيدان و سرور آزادگان حضرت ابا عبداللَّه ‏الحسين(عليه السلام)، است، كه در برخى از آيات قرآن كريم و نيز تعداد كثيرى از روايات و احاديث به رجعت آن حضرت تصريح گرديده است و آن را امرى حتمى ‏الوقوع دانسته‏ اند، كه ذيلاً به دو نمونه از آيات قرآن كريم و تعدادى از روايات اسلامى كه در خصوص رجعت آن حضرت وارد شده است اشاره مى ‏نماييم:


    الف) رجعت امام حسين(عليه السلام) در قرآن كريم:
    همانطور كه قبلاً گفتيم در قرآن كريم پيرامون مسئله رجعت و نيز رجعت حسين بن على (عليه السلام)، آيات فراوانى وجود دارد تا بدانجا كه گفته ‏اند: «در قرآن 18 آيه صريح در باب رجعت هست»(4) و از جمله اين آيات، آيات ششم و هفتم از سوره مباركه نازعات مى ‏باشد: «در آن روز كه زلزله‏ هاى وحشتناك همه چيز را به لرزه درمى ‏آورند و به دنبال آن حادثه دومين رخ مى ‏دهد.»
    اين دو آيه شريفه اشاراتى دارند به حوادثى كه قبل از وقوع قيامت و رستاخيز روى مى ‏دهند كه از جمله آنها زلزله‏ اى وحشتناك است كه همه چيز را درهم ريخته و نظام جهان را دگرگون مى‏ سازد.
    حضرت امام جعفر صادق(عليه السلام)، در (تأويل) اين آيه شريفه فرموده‏ اند:
    «لرزاننده حسين بن على(عليه السلام)، و حادثه دومين، على بن ابيطالب(عليه السلام)، است. نخستين فردى كه (در رجعت) قبر او شكافته شده (و از آن بيرون مى ‏آيد) و خاك را از سر مى ‏زدايد، حسين بن على(عليه السلام) است.»(5)
    و نيز در اين زمينه بايد به آيه 6 از سوره مباركه اسراء اشاره كرد، كه خداوند عزيز در اين آيه مى‏فرمايد:
    «آنگاه شما را رو به ‏روى آنها قرار داده و بر آنها غلبه دهيم و به مال و فرزندان نيرومند، مدد بخشيم و عده جنگجويان شما را بسيار گردانيم.»
    اين آيه شريفه نيز طبق روايتى كه از امام جعفر صادق(عليه السلام)، وارد گرديده، به موضوع رجعت امام حسين(عليه السلام)، اشاره دارد، چرا كه آن حضرت فرمود: اول كسى كه به دنيا برمى‏ گردد؛ حضرت امام حسين(عليه السلام)، و اصحاب او و يزيد و اصحاب او خواهند بود. پس همه ايشان را بكشد مثل آنكه ايشان كشته اند چنانچه حق تعالى فرموده است: «ثم رددنا لكم...»(6) و باز در روايت ديگرى امام صادق(عليه السلام)، در تأويل همين آيه فرمايد: «... ثم رددنا لكم الكره عليهم» اشاره است به خروج امام حسين(عليه السلام)، با هفتاد نفر از اصحابش... و به مردم گويند كه اين حسين است كه بيرون آمده است تا مؤمنان شك در او نكنند و بدانند كه دجال و شيطان نيست و حضرت قائم در آن وقت در ميان ايشان باشد...»(7).
    با توجه به دو آيه فوق ‏الذكر اين نكته به دست مى ‏آيد كه امر رجعت و نيز رجعت امام حسين(عليه السلام)، از نظر اين كتاب آسمانى امرى شدنى خواهد بود و به همين دليل جاى شگفتى در آن وجود ندارد.


    ب) رجعت امام حسين(عليه السلام)، در روايات:
    يكى از منابع چهارگانه فقه اسلامى، حديث و سنت است و به همين خاطر براى اثبات بعضى از احكام، قواعد و اعتقادات دينى ناگزير از رجوع به احاديث و سنن منقول از پيامبر(ص)، و ائمه(عليه السلام)، هستيم، كه اين مطلب درباره «رجعت» نيز صادق است. يعنى براى پى بردن به كم و كيف رجعت، در كنار استدلال به قرآن كريم و عقل، بايد از احاديث و روايات نيز بهره گرفت.
    بايد دانست درباره امر رجعت و حوادث پيرامون آن، روايات و احاديث فراوانى در كتب روائى و حديثى مضبوط است. تا جايى كه «شيخ حر عاملى در كتاب الايقاظ من‏اله جعه بالبرهان على الرجعه، 600 حديث [درباره رجعت] روايت كرده است.»(8) ولى از آنجا كه بحث ما پيرامون رجعت امام سوم(عليه السلام)، است، فقط به برخى از رواياتى كه در آنها به رجعت آن حضرت تصريح گرديده مى ‏پردازيم.

    روايت اول: «قطب راوندى و ديگران از جابر از امام محمد باقر(عليه السلام)، روايت كرده است كه حضرت امام حسين(عليه السلام)، در صحراى كربلا، پيش از شهادت فرمودند: ... اول كسى كه زمين شكافته مى ‏شود و از زمين بيرون مى‏ آيد من خواهم بود و بيرون آمدن من موافق مى ‏افتد با بيرون آمدن اميرالمؤمنين و قيام قائم ما...»(9)
    اين روايت كه علامه مجلسى آن را در حق‏اليقين آورده است بر اين نكته تصريح مى‏فرمايد كه اولين رجعت كننده در هنگامه رجعت، امام حسين(عليه السلام)، است و در اين مورد، احاديث فراوانى نقل گرديده كه نمونه‏اى از آن را قبلاً و در شرح آيات سوره مباركه نازعات نيز ذكر كرديم.

    روايت دوم:
    «... عياشى از حضرت امام جعفر صادق(عليه السلام)، روايت كرده است كه اول كسى كه به دنيا برمى‏گردد حضرت امام حسين(عليه السلام)، است و اصحاب او و يزيد و اصحاب او، پس همه ايشان را بكشد مثل آن كه ايشان را كشته ‏اند.»(10)
    در اين روايت علاوه بر آنچه قبلاً بدان اشاره نموديم يعنى اولويت امام حسين(عليه السلام)، در رجعت، به رجعت اصحاب آن حضرت و نيز مخالفان و دشمنان ايشان هم اشاره گرديده و همانطور كه ملاحظه مى ‏شود تصريح گرديده كه در واقعه رجعت، گوئى صحنه حماسه آفرين عاشورا بار ديگر تكرار گرديده و مجدداً مقاتله‏ اى بين آن حضرت و سپاه يزيد در مى‏ گيرد كه سرانجام و عاقبت آن، پيروزى و غلبه سپاه امام(عليه السلام)، بر سپاه كفر است و در واقع انتقام فجايع حادثه عاشورا از يزيديان گرفته مى ‏شود. و البته اين انتقام‏ گيرى از ظالمان و ستمگران، تنها منحصر به واقعه عاشورا نبوده، بلكه مطابق روايتى كه از امام كاظم(عليه السلام)، وارد شده، در هنگامه رجعت بسيارى از مؤمنان از دشمنان خود، طلب حقوق پايمال شده خويش را مى ‏نمايند و علاوه بر آن از عده‏اى از دشمنان خود، انتقام مى ‏گيرند:
    «... ارواح مؤمنان با ارواح دشمنان ايشان به سوى بدنها برمى‏ گردند تا حق خود را از ايشان استيفاء كنند. هر كه ايشان را عذاب و شكنجه كرده باشد انتقام از او بكشند و...»11

    روايت سوم :
    «... از حضرت امام محمد باقر(عليه السلام)، روايت گرديده كه اول كسى كه در رجعت برخواهد گشت حضرت امام حسين(عليه السلام)، خواهد بود و آن مقدار پادشاهى خواهد كرد كه از پيرى، موهاى ابروهاى او بر روى ديده‏اش آويخته شود.»(12)
    مطابق اين روايت و روايات مشابه ديگر، در هنگامه رجعت براى برخى از ائمه(عليه السلام)، دورانى است كه در طى آن در پهنه گيتى به حكمرانى پرداخته و حكومت مى ‏نمايند، كه از جمله آنها امام حسين(عليه السلام)، است كه دوران حاكميت آن حضرت بسيار طولانى خواهد بود.
    بايد دانست كه از اين روايت استفاده مى‏ شود كه فاصله بين قيام حضرت صاحب(عليه السلام)، و رجعت تا وقوع رستاخيز و برپا شدن قيامت، فاصله‏اى طولانى خواهد بود كه در اين فاصله همانطور كه گفتيم عده ‏اى از اولياى الهى حكومت مى ‏كنند و دنيا، روزگارى سرشار از صلح و صفا را به خود خواهد ديد. دورانى كه نشانى از ظلم و ستم وجود ندارد و »نيكان به ديدن دولت ائمه(عليه السلام) خوشحال شده و ديده‏ هاى ايشان روشن مى‏ گردد...»(13).

    از آنچه گفتيم نتيجه گرفته مى‏ شود كه اولاً امر رجعت، امرى حتمى الوقوع است و ثانياً اين امر منحصر به برخى از صلحا و اشقيا مى ‏شود و نه همه آنها، كه از آن جمله ‏اند، امام حسين(عليه السلام)، كه نخستين مراجعت كننده به دنيا است و پس از انتقام ‏گيرى از پديدآورندگان فاجعه عاشورا و گستردن صلح و صفا و آرامش در عرصه گيتى، مدت بسيارى را به اداره امور عالم و حاكميت بر جهان بشريت مى ‏پردازند.


    --------------------------------------
    پى ‏نوشتها :
    1 . تفسير نمونه ج15، ص555.
    2 . علامه مجلسى، حق‏اليقين، ج2، ص2.
    3 . تفسير نمونه ج15، ص560.
    4 . حسين عمادزاده، منتقم حقيقى، ص481.
    5 . فضائل و سيره امام حسين(عليه السلام)، در كلام بزرگان، عباس عزيزى، ص69.
    6 . حق اليقين ج2 ص12
    7 . حق‏اليقين ج2 ص16
    8 . حسين عمادزاده، منتقم حقيقى، ص482.
    9 . علامه مجلسى، حق‏اليقين، ج2، ص7.
    10 . همان، صص12ù11.
    11 . همان، ص7.
    12. همان
    13. همان، ص10.

     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1741- اميدوارم خوشبختی مثله سگ پاچتو بگيره، مثله سوسک ازت بالا بره،مثله انگل تو وجودت باشه،مثله عقرب نيشت بزن و مثله اس ام اس هميشه برات بياد.(0439-0912)

    1742- دو نفر تنبل بانك ميزنند اولي به اون يكي ميگه: خب بيا بشمريم. دومي ميگه: حوصله داري فردا راديو ميگه (1548-0912)

    1743- چه مغرورانه اشک ريختيم چه مغرورانه سکوت کرديم چه مغرورانه نبخشيديم..چه مغرورانه محبت را از يک ديگری دريغ کرديم،غرور هديه ی شيطان بود و عشق هديه ی خداوند،هديه شيطان را به هم تقديم کرديم و هديه خدا را از هم پنهان کرديم..(0439-0912)

    1744- ديوانه بمانيد اما مانند عاقلان رفتار کنيد.خطر متفاوت بودن را بپذيريد،اما بياموزيد بدون جلب توجه متفاوت باشيد.. (0439-0912)

    1745- 2 چيز هيچ وفت از ياد آدما نميره دوستاي خوب،روزهاي خوب.يه چيز هم هيچ وقت از دل آدم نميره روزهاي خوبی که با دوستاي خوب گذشت. (6094-0915)

    1746- Beautiful, pictures devolped from negatives in a dark room. So,if u see darkness in ur life b sure that God is making a beautiful picture 4 U! (6094-0915)

    1747- اگه اين روزا حس کردی توي قلبت بجای صداي تپ تپ، صداي ارّه و تيشه مياد نترس! مريض نشدی، من دارم تويه دلت واسه خودم يه کلبه ميسازم..(2520-0916)

    1748- تو دنياي بچگی هر که زودتر بگه دوست دارم برندست اما تو دنيای بزرگا هر که زودتر بگه دوست دارم بازندست! (0439-0912)

    1749- او تو را می بیند (0439-0912)

    1750- حقيقت از همه چيز پايدار تره،اما هميشه پشته يک نقابه. .،نقابی که بودن يا نبودنش دسته خود آدماس. (0439-0912)


    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     
      uگزارش روزانه

    ۱۰ حقیقت شگفت انگیز درباره ماه

    آغاز ماموریتهای اخیر ناسا به منظور شکل گیری مطالعات جدید بر روی کره ماه باعث شده تا به بررسی خصوصیات شگفت انگیزی از کره ماه پرداخته شود که شاید تکرار همیشگی این حقایق میزان توجه نسبت به ارزشهای علمی آن را کاسته باشد.
    مدارگرد اکتشافی ماه که هفته گذشته به فضا پرتاب شد سطح ماه را با جزئیاتی بی سابقه نقشه برداری و ثبت خواهد کرد و حتی قادر خواهد بود مسیر حرکت کاوشگرهایی را که در گذشته بر روی این کره حرکت کرده اند را به ثبت برساند.
    مدارگرد دیگر این ماموریت نیز طی دو مرحله با حفره شاکلتون در قطب جنوبی ماه برخورد خواهد کرد تا دانشمندان بتوانند موادی را که در نتیجه برخورد به بیرون پرتاب می شوند را مورد مطالعه قرار دهند. تمامی این هزینه ها و تلاشها با هدف کشف اطلاعات بیشتر و جدیدتر از قمر زمین است تا دانشمندان بتوانند ساختار اصلی این کره، تاریخچه دقیق آن و احتمال وجود آب در حفره های تاریک و مرموز ماه را کشف کنند.
    نشریه لایو ساینس پس از آغاز ماموریتهای جدید ناسا در راستای بازگرداندن انسان به کره ماه، به بررسی ۱۰ حقیقت شگفت انگیز درباره ماه پرداخته است.


    ۱) ضربه بزرگ:
    ماه در نتیجه برخوردی شکل گرفته است که از آن با نام برخورد عظیم یا برخورد بزرگ یاد می شود. اخترشناسان به منظور توضیح این پدیده نظریه ای را با این مضنون ارائه کرده اند: در حدود ۴.۶ بیلیون سال پیش، جسمی عظیم در ابعاد سیاره مریخ اندکی پس از شکل گیری خورشید و منظومه خورشیدی با زمین برخورد کرده است. در نتیجه این برخورد ابری از صخره های تبخیر شده مرکب از اجرام کیهانی و بدنه زمین به مدار خارجی زمین پرتاب شد. این ابر به تدریج سرد و فشرده شده و حلقه ای کوچک را از اجرام جامد تشکیل داد که با جمع شدن این اجرام در کنار یکدیگر ماه کنونی شکل گرفت.


    ۲) زمین عامل طلوع ماه:
    هر روز و طی زمانهای متغیر ماه از سمت شرق طلوع کرده و در سمت غرب غروب می کند. فرایندی که شباهت زیادی به روند حرکتی خورشید و دیگر ستاره ها دارد.
    زمین در حال چرخش بر محور خود در جهت شرق است که این پدیده باعث نمایان شدن اجرام کیهانی و ناپدید شدن آنها در طول زمانی معین می شود. کره ماه نیز طی هر ۲۹.۵ روز سفری مداری حول زمین دارد که این حرکت تدریجی در آسمان رو به شرق صورت می گیرد. به همین دلیل است که طلوع ماه در برخی روزها با ۵۰ دقیقه تاخیر صورت می گیرد. این شیوه حرکتی همچنین می تواند دلیل طلوع گاه به گاه زودهنگام ماه در هنگام عصر و یا در طول روز را توضیح دهد.


    ۳) عدم وجود وجه تاریک:
    برخلاف آنچه به نظر می آید، ماه هیچ وجه تاریکی ندارد. ماه تنها وجه دور افتاده ای دارد که امکان مشاهده آن از زمین وجود ندارد. دلیل این پدیده به زمانهای گذشته باز می گردد. در گذشته های دور تاثیرات گرانشی زمین باعث کند شدن چرخش ماه حول محور خود شد. به محض اینکه چرخش ماه به اندازه ای کند شد تا با دوره چرخشی خود به دور زمین انطباق پیدا کند، تاثیر گرانشی زمین بر روی ماه تثبیت شد. به همین دلیل ماه در حال حاضر یک بار به دور زمین چرخیده و یک بار حول محور خود حرکت می کند و به دلیل اینکه هر دو این چرخشها در زمانی واحد شکل می گیرند، زمین تنها قادر به مشاهده یک وجه از کره ماه خواهد بود.


    ۴) کمبود گرانش:
     کره ماه ۲۷ درصد از ابعاد زمین را با جرمی کمتر تشکیل می دهد. در عین حال گرانش موجود در کره ماه تنها ۱.۶ گرانش کره زمین اندازه گیری شده است. به همین دلیل در صورتی که تکه سنگی در کره ماه از بالا به پایین پرتاب شود، سرعت سقوط آن بسیار کمتر از سرعت سقوط همان سنگ در زمین خواهد بود. همچنین در صورتی که وزن فردی در روی زمین ۶۸ کیلوگرم باشد، همان فرد در کره ماه ۱۱ کیلوگرم وزن خواهد داشت.


    ۵) کوچک و بزرگ شدن قرص ماه:
    مدار حرکت ماه به دور زمین بر خلاف باور بسیاری بیضوی است و نه دایره. به همین دلیل فاصله میان مرکز زمین و مرکز ماه طی هر یک از دوره های کامل چرخش ماه، متغییر است. در نزدیکترین فاصله ماه به زمین که اصطلاحا حضیض خوانده می شود فاصله این دو جرم کیهانی از یکدیگر ۳۶۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد بود. این فاصله در نقطه عکس، یعنی در دورترین فاصله ممکن به ۴۰۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می کند. به بیانی دیگر زمانیکه ماه در نزدیکترین فاصله خود از زمین کامل شود، ۱۴ درصد بزرگتر دیده شده و درخشش آن ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.


    ۶) تاریخچه بمباران در ماه:
    حفره های موجود در سطح کره ماه می تواند گذشته سخت این کره را به خوبی آشکار سازد. به دلیل نبودن نزدیک به مطلق اتمسفر در ماه و کم بودن فعالیتهای درونی در این کره، تعداد حفره هایی که در اثر برخوردهای شدید در بیلیونها سال پیش در ماه به وجود آمده اند رکورد منحصر به فردی را به ثبت رسانده اند.
    با تخمین تاریخ حفره های ماه، دانشمندان دریافته اند که سیاره زمین به همراه قمر خود در حدود چهار بیلیون سال پیش تحت بمباران شدید کیهانی بوده است.


    ۷) کره ماه کره نیست:
    ماه شکل کروی و دوار ندارد بلکه تخم مرغی شکل است. در صورتی که ماه با دقت مورد مطالعه قرار گیرد می توان دید که مرکز ماه درواقع مرکز هندسی این قمر به شمار نمی رود و در واقع با مرکز واقعی کره دو کیلومتر فاصله دارد.


    ۸) ماه لرزه:
    فضانوردان ماموریت آپولو طی بازدید خود از کره ماه از لرزه نگار استفاده کرده و دریافتند این جرم خاکستری جرمی مرده به شمار نمی رود. ماه لرزه های کوچک از کیلومترها پایین تر از سطح خارجی ماه سرچشمه می گیرند و اینگونه به نظر می رسد این لرزه ها تحت تاثیر کشش گرانشی زمین به وجود می آیند. شکستگی های کوچک و فوران گاز از نشانه های وجود ماه لرزه در این کره درخشان است.
    دانشمندان بر این باورند ماه نیز دارای هسته ای داغ و مذاب مشابه زمین است. اما اطلاعات به دست آمده از کاوشگر سازمان ناسا در سال ۱۹۹۹ نشان می دهد که ماه دارای هسته ای بسیار کوچک بوده که تنها دو تا چهار درصد از جرم کلی ماه را تشکیل می دهد. این ابعاد در برابر ابعاد هسته زمین که ۳۰ درصد از جرم کلی زمین را تشکیل می دهد کاملا ناچیز است.


    ۹) تاثیر اقیانوسی:
    عامل اصلی جزر و مدهای موجود در زمین با در نظر نگرفتن تاثیرات اندک خورشید، کره ماه است. گرانش ماه باعث ایجاد کشش بر روی اقیانوسهای زمین می شود. در ماه جدید و کامل، خورشید، زمین و ماه در یک ردیف قرار می گیرند که این پدیده جزر و مد بیشتری را نسبت به شرایط عادی به وجود می آورد. زمانی که ماه در تربیع اول یا آخر قرار دارد خفیف ترین جزر و مد به وجود می آید. چرخش ۲۹.۵ روزی ماه به دور زمین کاملا دوره ای نبوده و در نزدیکترین موقعیت ماه نسبت به زمین بیشترین جزر و مدها به حالت جهشی افزایش پیدا می کنند که به اصطلاح جزر و مد جهشی حضیضی خوانده می شوند.از دیگر تاثیرات جالب توجه کششهای قمری این است که ماه طی این جزر و مدها قسمتی از انرژی زمین را می رباید که این پدیده باعث کاهش ۱.۵ میلی ثانیه ای سرعت زمین در هر قرن می شود.


    ۱۰) خداحافظ ماه:
    با توجه به آنچه گفته شد، ماه سالانه مقادیری از انرژی زمین را ربوده و از آن برای بالا کشیدن خود به اندازه چهار سانتیمتر در بالاترین مدارش استفاده می کند. محققان معتقدند ماه زمانی که در حدود ۴.۶ بیلیون سال پیش شکل گرفته است، فاصله ای برابر ۲۲ هزار و ۵۳۰ کیلومتر از زمین داشته است که این فاصله اکنون به ۴۵۰ هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
    در عین حال سرعت چرخش زمین رو به کندی است و به همین دلیل روزهای زمین رو به طولانی تر شدن گذاشته اند. به تدریج صعود کشش سیاره زمین در میان یک خط فرضی میان مرکز زمین و ماه انباشته خواهد شد و به این شکل تغییرات چرخش سیاره ای زمین متوقف خواهد شد. در این صورت یک روز زمین برابر یک ماه خواهد شد. در صورت وقوع چنین پدیده ای که احتمال آن به بیلیونها سال در آینده نسبت داده شده است، یک ماه زمین بسیار طولانی شده و ماه به تدریج فاصله خود را از زمین افزایش خواهد داد.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان