1107

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1107 :: دوشنبه 26 مرداد 1388

www.mobin-group.com

درباره مشکلات چند روز پيش سايت

باسلام به همه دوستان عزيزم
اوايل ژانويه سال جاري ميلادي که سايت گروه (mobin-group.com) هک شد، مشکلاتي مزمني براي سايت پيش آمد و اين مشکلات روز به روز شديدتر مي شود و اين اواخر هنگام ورود به سايت از طريق مرورگر فايرفاکس و همچنين از طريق جستجوگر گوگل، کاربران با پيغام خطايي روبرو مي شدند که سايت آلوده است و ...
بخاطر حل اين مشکل، از مدتها پيش اقداماتي را براي پاکسازي سرور انجام داده بوديم اما نتيجه قابل توجهي به دست نيومده بود، تا اينکه حدود 10 روز پيش تصميم گرفتيم بخاطر حل اساسي مشکل، کليه فايلها را از روي سرور برداريم که در نتيجه در روزهاي گذشته علاوه بر اينکه مجله روزانه منتشر نشد، سايت گروه نيز از دسترس خارج شد.
خوشبختانه کم کم داره مشکل برطرف ميشه، از امروز مجله روزانه منتشر شد، اما فعلا سايت گروه و آرشيو شماره هاي گذشته روزانه در دسترس نيست که اميدوارم حداکثر از هفته آينده سايت گروه با شکل و فرم جديد راه اندازي شود.
در پايان جا داره از وبمستر خوب سايت، دوست نازنينم «ساقور» بخاطر تلاشهايي زيادي که اين روزها انجام داده اند تشکر و قدرداني نمايم.

باقي بقايتان
مبين



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • درباره مشکلات چند روز پيش سايت
  • برندگان جایزه عکاسی پریکس‌پیکتت سال 2009
  • ويکي پديا را دانلود کنيد!
  • CPU چطور ساخته می‌شود؟
  • تيم‌ ملي بسكتبال ايران براي دومين بار قهرمان آسيا شد
  • احمدي‌نژاد 6 وزير پيشنهادي خود را معرفي كرد
  • معرفي و دانلود فيلم : ذره اي آرامش
  • مستندي در مورد پيشگوئي هاي نوسترآداموس در مورد سال 2012
  • دانلود انيميشن : Fly Me to the Moon 3-D
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای امیر مولایی با نام تعبیر
  • آهنگ زيباي سازوآواز باصداي گلریز
  • Lingoes جانشینی رایگان و البته شایسته برای دیکشنری بابیلون
  • بازی Dream Day Wedding 2 نسخه جاوا
  • Belle's Beauty Boutique بازي سرگرم کننده ويژه خانم ها
  • ما همه نادریم
  • نقل حديث از فتنه آخر الزمان
  • مدرسه راگبی خلیج فارس عضو می پذیرد
  • تاهل و تعهد
  • یک مطلب تومخی! عشق
  • جديدترين سخنراني دکتر عباسي
  • ژاپنی‌ها و پیوند سنت و آیفون!
  • خیانت آقای بوردا، سنگ بنای خوش‌پوشی خانم‌های جهان
  • چند لينک .... این زمین بی‌بهاری را تو خواهی زد زمین
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • ماگی ویژه افراد نابینا
  • فال امروز  26مرداد - 17آگوست
  • یوسف در پایتخت!
  • هر آنچه هستی، بهترینش باش
  • ۸ توصیه تلویزیونی
  • نکات ترفندی آرایشی به توصیه آرایشگران
  • کسانی که قدی کوتاه دارند چطور لباس بپوشند که بلندتر و زیباتر به نظر برسند؟
  • 20 معجزه عسل و دارچین
  • می‌خواهید سرخ‌کن بخرید؟
  • صداقت رکن اصلی زندگی موفق و معتبر
  • چگونه موبایل شنود می شود؟
  • آیا اسلام شرایط خاصی را برای زمان و مکان آمیزش (عمل زناشویی) تعیین کرده است؟
  • و....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

برندگان جایزه عکاسی پریکس‌پیکتت سال 2009
ويژه نامه کودتاي مخملي
ويکي پديا را دانلود کنيد!
در هوای گرم تابستان داخل هر آبی نباید رفت...آب استخر باید سالم و تمیز باشد
عکس: رهبران جهان در تعطیلات
سایت‌های محبوب دهه 90 چه ظاهری داشتند؟!
تصاويري زيبا از آبشارها
دوست دارید ساعتی داشته باشین که جایی موبایل استفاده کرده و بتونید مخفیانه هم فیلمبرداری کنید؟!
تصاویر نانوی زیبا
CPU چطور ساخته می‌شود؟
ويژه نامه جنگ33 روزه
عکس‌هایی از یک بنای عجیب و غریب در هند

 

 

www.mobin-group.com

تيم‌ ملي بسكتبال ايران براي دومين بار
قهرمان آسيا شد

تيم ايران با پيروزي برابر چين (ميزبان مسابقات) قهرمان جام ملت‌هاي بسكتبال آسيا شد.
به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، بيست و پنجمين دوره جام ملت‌هاي بسكتبال آسيا از 15 مرداد آغاز شده و عصر امروز با قهرماني تيم‌ملي بسكتبال ايران به پايان رسيد.
تيم ايران در ديدار نهايي اين رقابت‌ها به مصاف چين، اصلي‌ترين رقيب خود در اين دوره رفت و در نهايت با نتيجه 70بر 52 مقابل اين تيم قدرتمند به پيروزي رسيده و مدال طلا را براي دومين بار پياپي از آن خود كرد.
تيم ايران در دوره گذشته نيز با شكست لبنان نخستين قهرماني خود در ادوار مختلف جام ملت‌هاي آسيا را كسب كرده بود.
نتايج كوارترهاي ديدار نهايي:
كوارتر اول(21 - 10)ايران
كوارتر دوم( 21 - 15) ايران
كوارتر سوم(14- 14) تساوي
كوارتر چهارم(14-13) ايران

نتايج كلي تيم ايران در بيست و پنجمين دوره جام ملت‌هاي بسكتبال آسيا:

دور مقدماتي:
ايران71 - تايوان 67
ايران 82 - ازبكستان 61
كويت 46 - ايران 94

مرحله يك هشتم نهايي:
ژاپن 71 - ايران 101
ايران 88 - فيليپين 78
كره‌جنوبي 66 - ايران 82

مرحله يك چهارم نهايي:
ايران 75 - قطر 65

مرحله نيمه‌نهايي:
ايران 77 - اردن 75

ديدار نهايي:
ايران 70 - چين 52
در پايان اين رقابت‌ها 3 تيم ايران، چين، اردن با قرار گرفتن در رده‌هاي اول تا سوم به جام جهاني 2010 تركيه راه يافتند.

پيام تبريك احمدي‌نژاد به مناسبت قهرماني تيم ملي بسكتبال
رئيس‌جمهور در پيامي قهرماني تيم ملي بسكتبال كشورمان در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا و راهيابي آن به مسابقات جام جهاني را تبريك گفت.
به گزارش دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، متن پيام محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان به مناسبت قهرماني تيم ملي بسكتبال كشورمان در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا و راهيابي آن به مسابقات جام جهاني به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
پيروزي افتخارآميز و شادي‌آفرين جوانان تيم ملي بسكتبال در كسب مقام نخست جام ملت‌هاي آسيا و راه‌يابي به عنوان تيم اول قاره كهن به جام جهاني نشان ديگري از توانمندي و استعداد جوانان ايران اسلامي است. اين پيروزي با ارزش را به ملت بزرگوار ايران، جامعه ورزشي كشور و به ويژه دست‌اندركاران و ورزشكاران عزيز تيم ملي بسكتبال تبريك مي‌گويم و عزت و سربلندي هر چه بيشتر مردم خوبمان را از خداوند متعال خواستارم.

«اعتماد ملي» توقیف موقت شد

روزنامه اعتماد ملی به دستور نماینده دادستانی به طور موقت توقیف شد.
حسین کروبی با اعلام این خبر در گفتگو با سحام نیوز گفت: شب گذشته (یک شنبه شب) نماینده دادستانی با حضور در چاپخانه روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت این روزنامه را اعلام کرد.
فرزند مهدی کروبی علت توقیف روزنامه را چاپ نامه کروبی در پاسخ به مسائل پيش آمده اخير دانست.

احمدي‌نژاد 6 وزير پيشنهادي خود را معرفي كرد

رئيس جمهور در گفتگوي زنده تلويزيوني محرابيان، حسيني، مصلحي، آجرلو، عباسي و دستجردي را به عنوان وزراي پيشنهادي صنايع، اقتصاد، اطلاعات، رفاه، تعاون و بهداشت معرفي كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ديروز در گفت و گوي زنده تلويزيوني در بخش خبري ساعت 14 علي اكبر محرابيان را براي وزارت صنايع، سيد شمس الدين حسيني را براي وزارت اقتصاد، حجت الاسلام حيدر مصلحي را براي وزارت اطلاعات و محمد عباسي را براي وزارت تعاون به عنوان تعدادي از گزينه هاي خود براي كابينه دهم عنوان كرد.
وي افزود: فاطمه آجرلو را براي وزارت رفاه و مرضيه وحيد‌دستجردي را نيز براي وزارت بهداشت در كابينه دهم معرفي خواهيم كرد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: از جوان‌ها و حداقل يك خانم ديگر نيز در كابينه استفاده خواهيم كرد.

سرعت اینترنت در کره 500برابر ایران

سرعت اینترنت رایگان در کره جنوبی ٥٠٠ برابر سرعت اینترنت پولی در ایران است واینترنت پرسرعت (ADSL) به معنای واقعی در ایران وجود ندارد.
به گزارش پارسینه کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اذعان بر این موضوع می گویند: طبق استانداردهای بین المللی حداقل سرعت اینترنت ADSL، ٥١٢ کیلو بیت در ثانیه است، درحالی که در ایران این سرعت به کمتر از ١٠٠ کیلو بیت در ثانیه می رسد!
براساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ٨٨ (پایان این برنامه) تعداد پورت های فعال ADSL باید به ٥/١ میلیون پورت برسد؛ درحالی که هم اکنون به جای ٩٠٠ هزار پورت فعال، کمتر از ١٠٠هزار پورت فعال ADSL وجود دارد. به عبارت دیگر نفوذ ADSL در ایران یک نهم میزان پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه است. متخصصان این حوزه معتقدند: شرکت مخابرات با فراهم نکردن تسهیلات لازم و محدود کردن سرعت اینترنت ADSL باعث ورشکستگی شرکت های PAP شده و اکنون نیز برخلاف اصل ٤٤ قانون اساسی در مورد لزوم توجه به امر خصوصی سازی، خود برای راه اندازی پورت های ADSL وارد عمل شده است.
دکتر علی اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگرIT، می گوید: اینترنت پرسرعت در جهان استانداردهای خاصی دارد. در بسیاری از کشورهای دنیا سرعت ٥/١ مگابیت بر ثانیه را سرعت معمول برای اینترنت پرسرعت می دانند، این در حالی است که در برخی کشورها از جمله ایران ADSL(اینترنت پرسرعت) به عنوان یک وسیله ارتباط پرسرعت تلقی می شود که حداکثر سرعت آن فقط ١٢٨ کیلو بیت بر ثانیه برای مردم است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در حال حاضر در ایران اینترنت پرسرعت هنوز حتی برای کاربران به صورت ملموس و به معنای واقعی عرضه نشده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

ذره اي آرامش
Quantum of Solace


 

کارگردان: مارک فارستر. فيلمنامه: پل هاگيس، نيل پروايس، رابرت ويد. موسيقي: ديويد آرنولد. مدير فيلمبرداري: ‏روبرتو شيفر. تدوين: مت چيز، ريچارد پيرسون. طراح صحنه: دنيس گاسنر. بازيگران: دانيل کريگ[جيمز باند]، اولگا ‏کوريلنکو[کاميل]، ماتيو آمالريس[دومينيک گرين]، جودي دنچ[ام]، جيانکارلو جيانيني[ماتيس]، جما آرترتون[استرابري ‏فيلدز]، جفري رايت[فليکس ليتر]، ديويد هاربور[گرگ بيم]، جاسپر کريستنسن[آقاي وايت]، آناتول تائوبمن[الويس]، ‏روري کينر[تانر]، خواکين کاسيو[ژنرال مدرانو]. 106 دقيقه. محصول 2008 انگلستان، آمريکا. نام ديگر: ‏B22‎، ‏Bond 22‎، ‏QoS‏. ‏
جيمز باند که از خيانت وسپر-زني که دوستش داشت- سرخورده شده، براي يافتن حقيقت آقاي وايت را دستگير و او را ‏به مقر سازمان متبوع خود در ايتاليا مي برد. اما هنگام بازجويي يک مامور نفوذي ام را زخمي و وايت را فراري مي ‏دهد. مامورين ‏MI6‎‏ ردي ميان فرد خائن و بانکي در هائيتي يافته و ام باند را به آنجا اعزام مي کند. در هائيتي باند با ‏کاميل زيبا برخورد مي کند که به دنبال گرفتن انتقام شخصي است. کاميل باند را به سوي مردي به نام دومينيک گرين ‏هدايت مي کند. تاجري بي رحم و ثروتمند که در راس تشکيلاتي به نام کوانتوم قرار دارد. باند با تعقيب رد گرين در ‏اطريش، ايتاليا و آمريکاي جنوبي به نقشه مخوف او مبني بر دست گذاشتن روي يکي از بزرگ ترين منابع طبيعي جهان ‏پي مي برد. اما اين کار بي رضايت ‏CIA‏ ممکن نيست و در نتيجه پاي افراد بسياري در دو سوي اقيانوس به ماجرا ‏کشيده مي شود. اما ام که در نيت باند نسبت به تعقيب پرونده شک کرده و آن را يک انتقام جويي شخصي مي داند، ‏کارت هاي اعتباري او را باطل کرده و از وي مي خواهد تا به لندن بازگردد. باند امتناع کرده و به سراغ ماتيس مي ‏رود. مردي خيلي زود جان خود را بر سر کمک به باند از دست مي دهد. مامور محلي ‏MI6‎‏ به نام فيلدز نيز که شيفته ‏باند شده و به او کمک کرده، در هتل محل اقامت شان کشته مي شود و اين واقعه باند را تبديل به هدف متحرک همکاران ‏خود مي کند...‏

چرا بايد ديد؟
مارک فارستر متولد 1969 اولم، آلمان و بزرگ شده سوئيس است. در ابتداي دهه 1990 از دانشگاه نيويورک در زمينه ‏سينما فارغ التحصيل شده و سپس به لس آنجلس نقل مکان کرده است. با سومين ترجبه فيلمسازي اش در سال 2001 به ‏نام بزم هيولاها نامش شنيده شده و شهرتي جهاني کسب کرد. بعد از رد کارگرداني يکي از قسمت هاي هري پاتر با ‏ساخت يافتن نورلند بر شهرت خود افزود. اما سومين کارش بمان يا فيلم بعدي اش عجيب تر از قصه نتوانست موفقيت ‏هاي پيشين را کسب کند. سال گذشته اکران بادباک باز عملاً شکستي بزرگ براي کارنامه فارستر رقم زد و بعيد مي ‏نمود که کارگرداني فيلمي پر خرج از مجموعه باند به او سپرده شود. فارستر عملا غير بريتانيايي ترين کارگردان ‏مجموعه باند تا امروز است. مجموعه اي که عمده ويژگي آن ملي بودن آن است و عوامل اصلي تهيه و توليد آن هميشه ‏از ميان بريتانيايي ها برگزيده مي شود. ‏
اين اولين تغيير در باند جديد نيست. دامنه تغييرها بسيار گسترده تر از اين مسائل است و به ريخت شناسي قهرمان و ‏قصه باز مي گردد. چيزهايي که باعث خواهد شد بسيار از دوستداران اين پديده از آن روي برگردانند(و يا بيش از ‏گذشته شيفته آن شوند). ‏
بزرگ ترين تغيير از حضور دانيل کريگ، يک باند موطلايي آغاز مي شود. باندي که قرار است بر خلاف کانري، مور ‏و برازنان رمانتيک تر و احساساتي تر باشد. از روي دلايل و انگيزه هاي شخصي دست به اقدام بزند-دالتون در جواز ‏کشتن يک بار اين کار را کرده و به انتقام مرگ فليکس ليتر و همسرش دست به عمل زده بود- و عملاً رو در روي ‏رئيس اش بايستد. ‏
ذره اي آرامش که مانند همان جواز کشتن از موسيقي عنوان بندي غير متعارفي سود مي برد، بر خلاف تمامي باندهاي ‏پيشين ادامه منطقي داستان فيلم قبلي است. يعني داستان نيمه تمامي را قرار است به آخر برساند و اين بدعتي بزرگ د ر ‏مجموعه محسوب مي شود. مقدمات توليد آن نيز همزمان و به قولي قبل از آغاز فيلمبرداري کازينو رويال آغاز شده بود. ‏فيلم که فقط نامش را از عنوان يکي از قصه هاي ايان فلمينگ گرفته، از بنياد تغيير کرده و حتي موسيقي مشهور اين ‏مجموعه را نيز از دوستدارانش دريغ مي کند. و براي شنيدن تم معروف باند بايد تا تيتراژ پاياني فيلم صبر کنيد.‏
تنها نشانه اي که از فيلم هاي پيشين مانده مرگ مامور فيلدز به شيوه گلدفينگر روي تخت، لوکيشن هاي مختلف در ‏سراسر دنيا و مردي تشنه قدرت است که لاجرم وجوهي روانپريشانه هم دارد. به همين دليل آمالريس فرانسوي که در ‏يکي دو سال اخير نقش افرادي داراي مشکلات جسمي و روحي را بازي کرده، براي ايفاي نقش دومينيک گرين برگزيده ‏شده است. اما هرگز قادر به تجديد خاطره هموطنش ميشل لونسدال و يا کورت يورگنز آلماني نيست. واقعيت اينجاست ‏که بعد از فروپاشي اردوگاه کمونيسم و بر هم خوردن تعادل قوا در جهان، پديده اي مانند باند که تولد و باليدن خود را ‏مديون جنگ سرد ميان دو ابرقدرت بود موضوعيت توليد خود را از دست داده است. ديگر دشمن قابلي وجود ندارد تا ‏باند به مصاف او برود. فرجام کار نيز روشن است: تبديل اين فيلم ها به يکي از نمونه هاي دم دستي اکشن هاي گران ‏قيمت هاليوودي که ديگر تفاوت نمي کند چه کسي نقش اول آن را بازي کند يا چه کسي کارگرداني اش را بر عهده ‏بگيرد. در چنين وضعيتي سه گانه بورن برتري قابل توجهي نسبت به فيلم هاي اخير باند مي يابند، چون تعابير فرامتني ‏قابل قبول تري مي شود برايشان يافت. با چنين ديدگاهي و دوري کريگ از کليشه هاي اين نقش باند ديگر باند نيست. ‏ولي باز هم مي شود آن را به عنوان يک اکشن نفس گير-مخصوصا دو صحنه تعقيب و گريز ابتداي فيلم که چنين صوت ‏داودي از فارستر بعيد بود و شکل گيري چنين سکانسسي را بايد آن را مديون برادلي کارگردان صحنه هاي اکشن سه ‏گانه بورن دانست- تماشا کرد. باندي عاشق پيشه، محجوب و ريزنقش تر که تيکه اي مانند کوريلنکو را بعد از يک بوسه ‏رها مي کند و حتي دشمنش نيز به نقطه ضعف تازه او پي برده است. ‏
فيلم براي مجموعه باند يک پيروزي بزرگ نباشد، لااقل ضامن بقاي مجموعه است و ابرجاسوس بريتانيايي را در ‏هزاره تازه نيز وا نخواهد گذاشت. ولي براي فارستر بدون شک يک پيروزي است. از نکات برجسته فيلم بايد به ‏طراحي صحنه آن اشاره کرد که در صدد باز آفريني خاطره کن آدام است و اوج آن را مي شود در سکانس اپراي توسکا ‏و فرار باند از چنگ همکارنش در هتل ديد. فيلم که 225 ميليون دلار هزينه توليد آن شده، در هفته اول نمايش خود با ‏‏540 سالن در انگلستان توانسته رقم 15 ميليون پاوند را به دست آورد که آغاز خوش براي بيست و دومين باند سينما ‏است. اگر باند را دوست داريد، نيازي به توصيه نداريد. ولي اگر سينماي اکشن با معيارهاي کيفي بالا مد نظر شماست، ‏ذره اي آرامش بيش از مقداري که در عنوان آن وجود دارد قادر به تامين هيجاني نفس گير براي شماست!‏
ژانر: اکشن، ماجرا، مهيج. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/260021833/spidermaniak_q.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/260036289/spidermaniak_q.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/260057937/spidermaniak_q.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/260046159/spidermaniak_q.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Nostradamus 2012

مستندي در مورد پيشگوئي هاي نوسترآداموس در مورد سال 2012
محصول کانال
History

 

نوسْتِرآداموس (به فرانسوی Nostradamus): نام واقعی او «میشِل دی نُسْتْرِدام» (Michel de Nostredame) است که به نوسترآداموس معروف می‌باشد.
پدر او «پیر دی نستردام» در یک خانوادهٔ یهودی متولد شد و پس از ازدواج با یک زن کاتولیک به دین مسیح درآمد. نخستین فرزند آن‌ها پسری بود که او را میشل نامیدند. میشل دی نستردام در روز ۱۴ دسامبر سال ۱۵۰۳ در سینت رمی (Saint-Rémy-de-Provence) فرانسه به دنیا آمد و تحصیلات خود را در شهر آوینیون به پایان رساند.
میشل هنگام تحصیل به نجوم و ریاضیات علاقه بسیاری نشان می‌داد. با وجود این به خواست پدرش درسال ۱۵۲۱ در آموزشگاه پزشکی «موت پلیه» نام نوشت و با نویسندهٔ نامدار فرانسوی «فرانسوا رابله» آشنا شد و با تشویق او به سرودن شعر و نوشتن تکه‌های ادبی پرداخت. نوسترآداموس در سال ۱۵۵۰ نخستین سالنمای نجومی(تقویم نجومی) را که در آن پیش‌بینی‌هایی دربارهٔ رخدادهای سال و اوضاع جوی انجام شده بود، پخش کرد. برای نخستین بار نام میشل دی نستردام در این سالنما نوسترآداموس یاد شده و پیشه و کارشناسی او پزشک و آستروفیل نوشته شده‌است. کلمه آستروفیل هم که برای نخستین بار در این سالنما نوشته شده به معنای دوستدار ستاره‌ها است. نوسترآداموس این کلمهٔ ساختگی را به آسترولوگ یا ستاره‌شناس ترجیح داده‌است.
از سال ۱۵۵۴ نوسترآداموس یادداشت‌های خود را به صورت رباعی(دوبیتی) سرایید و صد رباعی نخست را با نام «سِنتِریِ نخست» یا «نخستین صدگانه» یا «صد شعر» در سال ۱۵۵۵ منتشر کرد. نوسترآداموس در سرآغاز این رباعی‌ها که روی سخن به پسرش سزار نوشته است؛ بر این نکته پا می‌فشارد که سرنوشت مردم(بشر) و آیندهٔ جهان را با دانش و خواندن حرکات ستارگان می‌توان دریافت و هر رباعی او گویای رخدادیست که در آیندهٔ دور یا نزدیک روی خواهد داد. پیشگویی‌های نوسترآداموس بیشتر به صورت رباعی‌هایی به نظم درآمده و تعداد آن‌ها ۹۶۵ است. علاوه بر این رباعی‌های او ۵۶ مسدس هم دارد و در بیش از یک هزار رباعی و مسدس رخدادهای برجستهٔ گیتی تا پایان سال ۱۹۹۹ میلادی پیش‌بینی شده‌است. نوسترآداموس در پیشگویی‌های خود قید می‌کند نمون(رمز) و آمارشی(محاسب‌های) دارد که هر کس را توانایی فهمیدنش نیست. این نمون را نوسترآداموس در نام‌های به عنوان هانری دوم پادشاه فرانسه بیان کرده و کسانی که نوشته‌های نوسترآداموس را ترجمه و تفسیر می‌کنند به استناد همین نامه سالماهانی(تاریخ‌هایی) را که در نوشته‌های نوسترآداموس آمده‌است استخراج می‌کنند.
نوسترآداموس افزون بر پیشگویی‌هایی که با نام صدگانه ارائه کرده، مجموعه‌ای به نام پرساژ (persage) هم دارد که به همان معنای پیشگویی و اختر افکندن(فال و تفائل) است در این مجموعه ۱۴۱ پیشگویی به صورت رباعی آمده‌است که در ماه‌های گوناگون سال تقسیم شده‌است.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Fly Me to the Moon 3-D


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part1.rar
Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part2.rar
Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part3.rar
Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part4.rar
Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part5.rar
Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part6.rar
Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part7.rar
Fly.Me.to.the.Moon.3-D.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

تغيير
باصداي امير مولايي

آلبوم جدید و بسیار زیبای امیر مولایی با نام تعبیر

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي سازوآواز باصداي گلریز

لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Lingoes جانشینی رایگان و البته شایسته
برای دیکشنری بابیلون

شاید کمتر کسی باشد که نام دیکشنری بابیلون را نشنیده باشید، دیکشنری ساده، سبک والبته قدرتمند که طی چند سال اخیر مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است. بابیلون بیشتر یک کلاینت و یا نرم‌افزار است که بستری را برای دیکشنری‌های مختلف مهیا می‌کند، به این معنا که شما بعد از نصب کلاینت بابیلون می‌توانید دیکشنری‌های متنوعی را روی آن نصب کنید و از بانک اطلاعاتی آن‌ها استفاده کنید. تعداد دیکشنری‌های تولید شده برای این دیکشنری در این مدت بسیار افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر بانک دیکشنری‌های فارسی این نرم‌افزار بسیار کامل شده است و بیشتر نیازهای فارسی زبانان را برآورده می‌کند، در بانک دیکشنری‌های این نرم‌افزار حتی دیکشنری‌های تخصصی نیز دیده می‌شود.
یکی از بزرگترین مشکلات این نرم‌افزار و دیکشنری‌هایش، مشکل موجود برای کرک آن‌هاست مشکلی که به دلیل رایگان نبودن نرم‌افزار و نبود امکانات لازم برای خرید آن توسط ما ایرانیان پیش می‌آید. این مشکل عده‌ای را که می‌خواهند خود را به استفاده از نرم‌افزارهای رایگان عادت دهند به دردسر می‌اندازد، علاوه بر این کرک این نرم‌افزار نیز مشکلات خود را به همراه دارد به همین دلیل ما امروز نرم‌افزار جایگزینی را به جای نرم‌افزار بابیلون معرفی می‌کنیم که در پاره‌ای از موارد امکانات بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند و البته مهمترین مزیت این نرم‌افزار نسبت به بابیلون، رایگان بودن این نرم‌افزار است.
این نرم‌افزار Lingoes نام دارد که دقیقاً ساختاری مانند بابیلون دارد به این معنا که خود نرم‌افزار مانند یک میزبان برای دیکشنری‌های مختلف عمل میکند، دقیقاً مانند بابیلون می‌توانید دیکشنری‌های متنوعی را روی آن نصب کنید، بانک دیکشنری‌های این نرم‌افزار به گستردگی بانک دیکشنری‌های بابیلون نیست؛ البته در اکثر موارد شما را راضی نگاه می‌دارد، این بانک، دیکشنری‌های مطرح برای زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های مطرح را دارا می‌باشد و در مورد زبان فارسی نیز ۲ دیکشنری در این بانک وجود دارد که البته دیکشنری‌های قدرتمندی هستند ولی این بانک فاقد دیکشنری‌های تخصصی فارسی است ولی دیکشنری موجود نیازهای کاربران معمولی را به خوبی برطرف می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید محیط نرم‌افزار بسیار شبیه به بابیلون است و از چند قسمت اصلی تشکیل شده است:
- کادری برای ورود لغت مورد نظر شما
- کادری برای جستجو در گوگل
پنلی در سمت چپ که نشاندهنده اطلاعات مربوط به دیکشنری‌های شماست و همینطور در زمان وارد کردن لغات، لیستی از لغات نزدیک به لغت وارد شده را برای شما فراهم می‌کند.
و محیط نمایش معنای لغت جستجو شده، در این کادر دقیقاً مانند بابیلون می‌توانید نتایج بدست آمده را با طبقه‌بندی روی نام دیکشنری‌های نصب شده روی Lingoes مشاهده کنید.
در Lingoes نیز شما می‌توانید کلیدی میان‌بر را طوری تنظیم کنید تا بعد از فشردن آن روی یک لغت در محیط ویندوز معنای آن برای شما نمایش داده شود. نحوه نمایش معنای لغت در زمانی که شما با استفاده از کلید میانبر نرم‌افزار را فرا می‌خوانید بسیار مناسبتر از بابیلون است، در اینجا به جای باز شدن صفحه‌ اصلی نرم‌افزار کادری برای شما نمایش داده می‌شود که اطلاعات مختصری را راجع به کلمه انتخاب شده برای شما فراهم می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید با رجوع به نرم‌افزار اصلی اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.


فراخوانی نرم‌افزار با استفاده از کلید میان‌بر Ctrl+RightClick روی کلمه About

یکی از امکانات جالب این نرم‌افزار جستجوی آنلاین با استفاده از دیکشنری‌های پر قدرت وب است، شما حتی می‌توانید از دیکشنری گوگل که البته به عنوان یک سرویس مجزا در دسترس کاربران نیست استفاده کنید و یا متن خود را با استفاده از سرویس‌های ترجمه متن ترجمه کنید، در نهایت این نرم‌افزار مثال‌هایی را از درون اینترنت برای شما فراهم می‌آورد که کلمه مورد نظر شما در آن به کار رفته است.
شاید توضیحات بیشتر درمورد این نرم‌افزار لازم نباشد به این دلیل که این نرم‌افزار بسیار بسیار شبیه به بابیلون طراحی شده است تا کاربران بابیلون را که نمی‌توانند آن را خریداری کنند را راحت‌تر جذب کند. پریانا نیز به کاربران خود پیشنهاد می‌کند تا در حد امکان از نرم‌افزارهای رایگان استفاده کنند،


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی Dream Day Wedding 2 نسخه جاوا

بازی زیبا و جدید Dream Day Wedding 2 که به تازگی به صورت جاوا و در سایز 240×320 پیکسل منتشر شده است را برای شما کاربران عزیز اماده دانلود کرده ایم.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Belle's Beauty Boutique
بازي سرگرم کننده ويژه خانم ها

قابل توجه خانم هاي محترم!
آيا دوست داريد يک سالن زيبائي را مديريت کنيد؟ بازي زيبا و سرگرم کننده Belle's Beauty Boutique اين امکان را به شما مي دهد تا اداره يک سالن زيبائي را تجربه کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 22 مگابايت)

 

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

نقل حديث از فتنه آخر الزمان

1. رسول خدا(ص): وقتی آخرالزمان فرا می رسد مرگ نیکان امت مرا گلچین می کند چنانکه شما خرماهای خوب را از طبق انتخاب می کنید.
نهج الفصاحه ، حدیث 189

2.فرصت را برای اعمال نیک بیش از آنکه فتنه هایی مانند پاره های شب تاریک پدید آید غنیمت شمارید در آن هنگام انسان صبح مومن است و شب کافر می شود شب کافر است و روز مومن می شود و دین خود را به عرض ناچیز دنیا می فروشد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 1075)

3.روزگاری به مردم رخ نماید که مرد میان بی عرضگی و نادرستی مخیر شود هر که در آن روزگار باشد باید بی عرضگی را بر نادرستی ترجیح دهد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 1752.

4.فرصت را برای اعمال نیک بیش از آنکه شش چیز رخ دهد غنیمت شمارید , فرمانداری سفیهان و کثرت شرط در کار معامله و فروش منصب ها و کوچک شمردن خونریزی و بریدن با خویشاوندان و تازه رسیدگانی که قرآن را به آواز خوانند و یکی را به امامت وادارند که برای آنها تغنی کند اگر چه دانش او کمتر باشد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 1074)

5.فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود , مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 1734)

6.پیش از رستاخیز دروغگویان پدیدار می شوند از آنها حذر کنید.
(نهج الفصاحه، حدیث 844)

7.بر امت من زمانی بیاید که فقیران فراوان شوند و فقیهان کم شوند و علم بر گرفته شود و آشوب فزونی گیرد , آنگاه پس از آن زمانی بیاید که مردانی از امت من قرآن خوانند که از گلویشان بالاتر نرود , آنگاه از پس از آن زمانی بیاید که مشرک به خدا با مومن مجادله کند و سخنانی نظیر او گوید.
(نهج الفصاحه ، حدیث 1755)

8.دستاویزهای اسلام یکایک شکسته می شود و چون دستاویزی شکسته شد مردم به دستاویز بعدی چنگ می زنند , نخستین دستاویزی که شکسته می شود حکومت حق است و آخر آن نماز است.
(نهج الفصاحه ، حدیث 2222)

9.روزگاری به مردم رسد که مرد اهمیت ندهد که مال چگونه به دست آرد ؛ از حلال یا حرام.
(نهج الفصاحه ، حدیث 2364)

10.روزگاری به مردم رسد که یکی نماند مگر آنکه ربا خورد و اگر نخورد غبار آن بوی رسد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 2365)

11.زمانی به مردم رسد که راست گو را تکذیب کنند و دروغگو را تصدیق کنند و امین را خائن شمارند و خائن را مومن پندارند و مرد بی آنکه شهادت از او خواهند شهادت دهد و بی آنکه قسم از او خواهند قسم خورد و خوشبخترین مردم فرومایه پسر فرومایه باشد که به خدا و پیغمبرش ایمان ندارد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 2366)

12.دو مستی شما را خواهد گرفت مستی عیش دوستی و علاقه به نادانی در آن هنگام امر به معروف و نهی از منکر نکنند.
(نهج الفصاحه ، حدیث 2032)

13.اگر از آنچه من می دانستم بدانستید بسیار می گرستید و کمتر خنده می کردید , نفاق اشکار شود و امانت برخیزد و رحمت بر چیده شود و امین را متهم کنند و خیانت گر را امین شمارند و فتنه ها چون شب تاریک شما را فرا گیرد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 2323)

14.روزگاری به مردم بیاید که هر که خواهد دین خود را نگه دارد چنان باشد که آتش به دست گرفته باشد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 3205)

15.روزگاری به مردم بیاید که مومن از بزش خوارتر باشد.
(نهج الفصاحه ، حدیث 3206)

16.از علائم رستاخیز آنستکه دانش از میان برخیزد و جهالت آشکار شود و زنا رواج گیرد و شراب نوشند , مردان برونند و زنان بمانند تا حدیکه پنجاه زن یک سر پرست داشته باشند.
(نهج الفصاحه ، حدیث 908)

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1771- ياروبدون دعوت مى ره ختم ازش مي پرسن شما؟مي گه:من ساير بستگانم...(0891-0918)

1772- يارو ميره تعليم رانندگي،ازش ميپرسن چطور بود؟ميگه خوب بود اما مربيم خيلي مذهبي بود چون هر طرف مي پيچيدم ميگفت: يا حسين، يا ابولفضل. (0698-0935)

1773- یاداون روزا بخیر دو تا دستامو می گرفتی و تو خیابونها با هم میچرخیدیم تموم عشقت من بودم،(امضا:فرغون) (7314-0915)

1774- وقتي پيرميشي ممكنه موهاتو از دست بدي يا اينكه دندونهات بريزه!ولي هيچوقت زيباييتو ازدست نميدي!چون ادم چيزي رو كه نداره از دست نمي ده!(0724-0935)

1775- وقتي به چهره تو مينگرم ،به شوخ طبعي خدا پي ميبرم!!! (7311-0918)

1776- وقتي استاد پرسيد: عشق چند بخشه دستم رو بلند كردم وگفتم : يك بخشه ولي وقتي عاشق شدم فهميدم عشق سه بخش : عطش ديدن تو، شوق با تو بودن، اندوه بي تو ماندن (5695-0935)

1777- وخداوند زن را آفريد تا هيچ مردي به مرگ طبيعي نميرد.سوره سكته آيه دق (9704-0912)

1778- هيچكس‎ آنقدرفقير‎ نيست‎ كه‎ نتواند‎ لبخندي‎ رابه‎ كسي‎ ببخشد‎ وهيچكس‎ آنقدرثروتمند‎ نيست‎ كه‎ به‎ لبخندي‎ نيازنداشته‎ باشد‎ (8335-0936)

1779- هش چيست؟جد بزرگ ترمز ABSاست كه باعث توقف كامل خر بدون برجايگذاشتن خط ترمز ميشود (3133-0935)

1780- هوايم هواى تو، دلتنگم براى تو، تنهايم به ياد تو، زندگيم فداى تو (4435-0935)


شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

باید خود را آماده کنیم

مهدويّت، مبانى فكرى بسيار عميق و استوارى را مى‌شناسيم. مبادا كسى خيال كند كه موضوع مهدويّت، يك مسأله‌ى صرفاً عاطفى است! خير! مبناى فكرى مهدويّت مبنايى بسيار مستحكم و استوار است.
همه‌ى شبهاتى كه مخالفين و معاندين اين فكر، در اذهان منتشر كرده‌اند، داراى جوابهاى مستحكمى است. منتها مطلبى كه من مى‌خواهم عرض كنم، اين است كه با وجود اين‌كه بُعد منطقى و فكرى و استدلالى اين فكر، بسيار بارز است، درعين‌حال، جنبه‌ى عاطفى و معنوى و ايمانى اين عقيده‌ى شيعى هم، جنبه‌ى بسيار مهمّى است.
موضوع اعتقاد به مهدى يك جنبه‌ى فردى دارد و آن اين است كه هر كس بايد سعى كند يك رابطه‌ى شخصى ميان خود و ميان ولى‌ا... الاعظم ارواحنافداه، به‌وجود آورد. همه بايد ميان قلب و روح خود و آن وجود مقدّسى كه مظهر اسما و صفات الهى، مظهر قدرت و علم الهى و وعاى كامل معرفت ا... است، ارتباطى به‌وجود آورد.
با توجّه، با توسّل، با سخن گفتن، با اظهار ارادت كردن، خود را آماده نگه‌دارد. همه بايد خودشان را آماده نگه دارند. هيچ كس نمى‌تواند بگويد كه ظهور مهدى عليه‌الصّلاةوالسّلام، در آينده‌ى نزديكى نيست. ما نمى‌دانيم. شايد در آينده‌ى نزديكى بود. شايد در زمان حيات ما بود. شايد اين توفيق، براى مردم اين نسل وجود داشت.
مگر مى‌شود با آلودگى، با ضعف نفس و با اصلاح نكردن نفس، با آن بزرگوار در دوران دولت حق و حكومت الهى او رابطه برقرار كرد؟! بايد خود را آماده كنيم. هركس بايد احساس كند كه وظيفه دارد خود را آماده كند. اين آمادگى، معنوى و روحى است. آمادگى ايمانى است. هر كس بايد سرمايه‌ى عظيمى از اميد و ايمان و نورانيّت در خود ايجاد كند، تا شايسته‌ى اين شود كه از نزديكان و خواص آن حضرت، از ياران آن بزرگوار، از همكاران او در حركت عظيم جهانى‌اش قرار گيرد. اگر از نزديكان او نشديم؛ اگر از پيروان او نشديم، آن‌وقت شقاوتى بالاتر از اين نيست. پس، بايد خودمان را آماده كنيم.

بيانات در ديدار ميهمانان «كنفرانس جهانى اهل بيت«ع»» در روز «نيمه‌ى شعبان» 8 بهمن 72

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

ما همه نادریم

خورشید در میانه آسمان بود که سپاهیان نادرشاه افشار وارد دهلی شدند به پادشاه ایران زمین گفتند اجازه می دهید وارد قصر پادشاه هند محمد گورکانی شویم ؟
نادرشاه گفت اینجا نیامده ایم پی تخت و تاخ ، بگردید و مزدوران اشرف افغان را بیابید .
هشتصد مزدور اشرف ، که بیست سال ایران را ویران ساخته بودند را گرفتند . نادر رو به آنها کرد و گفت : چگونه بیست سال در ایران خون ریختید و به ناموس کسی رحم نکردید ؟ ! آیا فکر نمی کردید روزی به این درد گرفتار آیید ؟
مزدوری گفت می پنداشتیم همه مردان ایران ، شاه سلطان حسین هستند و ما همواره با مشتی ترسوی صفوی روبروییم.
از میان سپاه ایران فریادی برخواست که ما همه نادریم ! و مردان سپاه بارها این سخن را از ته حنجره فریاد کشیدند . " ما همه نادریم "
و به سخن ارد بزرگ : کشوری که دارای پیشوایی بی باک است همه مردمش قهرمان و دلیر می شوند .
اگر خوب گوش هایمان را تیز کنیم فریاد های سربازان ایران را باز هم می شنویم " ما همه نادریم "

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

دعوا سر سر بند یا زهرا بود،عشق زهرا بود،مادر همه بچه ها زهرا بود،روضه شبهای قبل عملیات یا روضه بی بی بود یا امام حسین،بخدا بی بی اونجا بود...هممون حضورشو درک میکردیم،هر کدوم از بچه ها که خواب بی بی رو می دید فرداش شاد و شنگول می پرید میونه بقیه بچه ها و حلالیت می طلبید،بقیه ام گریه می کردن...
قرار بود شهید بشه.


 epelak.blogfa.com
 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الذاريات آيات: 60 محل نزول: مکه
 
إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُّخْتَلِفٍ 8 يُؤْفَكُ عَنْهُ مَنْ أُفِكَ 9 قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ 10 الَّذِينَ هُمْ فِي غَمْرَةٍ سَاهُونَ 11 يَسْأَلُونَ أَيَّانَ يَوْمُ الدِّينِ 12 يَوْمَ هُمْ عَلَى النَّارِ يُفْتَنُونَ 13 ذُوقُوا فِتْنَتَكُمْ هَذَا الَّذِي كُنتُم بِهِ تَسْتَعْجِلُونَ 14 إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 15 آخِذِينَ مَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُحْسِنِينَ 16 كَانُوا قَلِيلًا مِّنَ اللَّيْلِ مَا يَهْجَعُونَ 17 وَبِالْأَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ 18 وَفِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ 19 وَفِي الْأَرْضِ آيَاتٌ لِّلْمُوقِنِينَ 20 وَفِي أَنفُسِكُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ 21 وَفِي السَّمَاء رِزْقُكُمْ وَمَا تُوعَدُونَ 22 فَوَرَبِّ السَّمَاء وَالْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِّثْلَ مَا أَنَّكُمْ تَنطِقُونَ 23 هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ ضَيْفِ إِبْرَاهِيمَ الْمُكْرَمِينَ 24 إِذْ دَخَلُوا عَلَيْهِ فَقَالُوا سَلَامًا قَالَ سَلَامٌ قَوْمٌ مُّنكَرُونَ 25 فَرَاغَ إِلَى أَهْلِهِ فَجَاء بِعِجْلٍ سَمِينٍ 26 فَقَرَّبَهُ إِلَيْهِمْ قَالَ أَلَا تَأْكُلُونَ 27 فَأَوْجَسَ مِنْهُمْ خِيفَةً قَالُوا لَا تَخَفْ وَبَشَّرُوهُ بِغُلَامٍ عَلِيمٍ 28 فَأَقْبَلَتِ امْرَأَتُهُ فِي صَرَّةٍ فَصَكَّتْ وَجْهَهَا وَقَالَتْ عَجُوزٌ عَقِيمٌ 29 قَالُوا كَذَلِكَ قَالَ رَبُّكِ إِنَّهُ هُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ 30

 

ترجمه فارسي مکارم

كه شما (درباره قيامت) در گفتارى مختلف و گوناگونيد! «8» (تنها) كسى از ايمان به آن منحرف مى‏شود كه از قبول حق سرباز مى‏زند! «9» كشته باد دروغگويان (و مرگ بر آنها)! «10» همانها كه در جهل و غفلت فرو رفته‏اند، «11» و پيوسته سؤال مى‏كنند: «روز جزا چه موقع است؟!» «12» (آرى) همان روزى است كه آنها را بر آتش مى‏سوزانند! «13» (و گفته مى‏شود:) بچشيد عذاب خود را، اين همان چيزى است كه براى آن شتاب داشتيد! «14» به يقين، پرهيزگاران در باغهاى بهشت و در ميان چشمه‏ها قرار دارند، «15» و آنچه پروردگارشان به آنها بخشيده دريافت مى‏دارند، زيرا پيش از آن (در سراى دنيا) از نيكوكاران بودند! «16» آنها كمى از شب را مى‏خوابيدند، «17» و در سحرگاهان استغفار مى‏كردند، «18» و در اموال آنها حقى براى سائل و محروم بود! «19» و در زمين آياتى براى جويندگان يقين است، «20» و در وجود خود شما (نيز آياتى است); آيا نمى‏بينيد؟! «21» و روزى شما در آسمان است و آنچه به شما وعده داده مى‏شود! «22» سوگند به پروردگار آسمان و زمين كه اين مطلب حق است همان گونه كه شما سخن مى‏گوييد! «23» آيا خبر مهمانهاى بزرگوار ابراهيم به تو رسيده است؟ «24» در آن زمان كه بر او وارد شدند و گفتند: «سلام بر تو!» او گفت: «سلام بر شما كه جمعيتى ناشناخته‏ايد!» «25» سپس پنهانى به سوى خانواده خود رفت و گوساله فربه (و بريان شده‏اى را براى آنها) آورد، «26» و نزديك آنها گذارد، (ولى با تعجب ديد دست بسوى غذا نمى‏برند) گفت: «آيا شما غذا نمى‏خوريد؟!» «27» و از آنها احساس وحشت كرد، گفتند: «نترس (ما رسولان و فرشتگان پروردگار توايم)!» و او را بشارت به تولد پسرى دانا دادند «28» در اين هنگام همسرش جلو آمد در حالى كه (از خوشحالى و تعجب) فرياد مى‏كشيد به صورت خود زد و گفت: «(آيا پسرى خواهم آورد در حالى كه) پيرزنى نازا هستم؟!» «29» گفتند: «پروردگارت چنين گفته است، و او حكيم و داناست!» «30»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

kazem2online

در مورد مطلب «فاصله رئيس جمهور هند با مردم اين كشور فقط يك كليك» که در شماره پيشين روزانه نوشته شده بود، باید بگم که رییس جمهوره کشورمون آقای احمدی نژاد 4 سال پیش همچین کاری کرده اند و من که تاکنون 3 نامه برای ایشون فرستاده ام در هر سه مورد با موفقیت مشکلم حل شده است
از اینجا:
http://www.president.ir/fa
یا اینجا وارد شوید
http://80.191.69.11/fa/president/email
با تشکر از بهترین مجله اینترنتی دنیا و مبین عزیز

 

 

samsam_518  

با سلام و ادب و احترام
ضمن آروزي موفيت براي دست اندركاران اين مجله خواستم به اطلاع آن دوست گرامي كه در مجله شماره 1106 مطلبي تحت عنوان (( شاپور كاضمي كسيت )) بهتر نيست بجاي تفحص در گذشته ديگران و كشيدن افراد منتسب به يكنفر و اينكه اين منتسبين چه كارها انجام داده اند و چه قدر تز تسهيلات بانكي استفاده نموده اند به وضعيت حال برسيم و بدانيم كه اين همه پول مملكت (5/18 ميليارد دلار )در يك كشور همسايه و انه توسط يك تاجر چه ميكند سر نوشت مبلغ يك ميليارد دلار گمشده چه شده است و پولهايي كه به كشورهاي امريكاي لاتين به عناوين مختلف پرداخت شده چه بوده و موارد مشابه ديگر كه زياد است ان اقازاده كه به جرم تباني و استفاده از رواربط بانكي از تسهيلات استفاده نموده و در زندان بود و ميليارد شدن وزرا و ساير عنواين ديگر شمار اگر از خود اقاي موسوي دزدي ؛ تباني ، استفاده از رانت خواري و ساير موارد ديگر مدركي داريد بگويد تا ما هم بدانيم وگرنه پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوت گم شد بعتر نيست از حال و هواي مناظره بيرون بيايد هرچند از ديم درست گفتند گرمعمار نهد ديوار كج تا ثريا ميرود ديوار كج در هر صورت بهتر است كه بيشتر بدنبال واقعيتها باشين تا ................. با تشكر هرچند ميدانم منتشر نمي شود اما نوشتم

 

 

ali_aerabi

مدرسه راگبی خلیج فارس عضو می پذیرد

آموزش نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمند به ورزش راگبی در گروه سنی مختلف
زیر نظر مربیان فدراسیون و هیئت بیس بال تهران

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایند:
از ساعت 10 صبح الی 17 بعداظهر 77621904
ویا با ایمیل School@iranrugby.com

 

 

eliluck

ادامه مطلب از کتاب "و عشق...تنها عشق"

هنگامی که منتظرید دیگران هیجان را به زندگی شما بازگردانند برای تولید عشق و شور و نشاط به آنان وابسته می شوید و تماس خود را با منبع عشق درون خود از دست می دهید.
هنگامی که برای احساس کردن، متکی بر تحریکات خارجی می شوید، کنترل زندگی و نیز سرزندگی خود را به دست آنه ا می سپارید. عشق و شور زندگی را از درون خودتان جستجو کنید. سرزندگی و زنده بودن تنها ازدرون خودتان یافت می شود.عشق زاییده تعهد است. هنگامی که متعهد چیزی هستید چه این چیز یک رویا آرمان و یا یک رابطه باشد نسبت به آن در خود احساس عشق و شور و نیاز می کنید. و هرچه این تعهد محکمتر باشد میزان عشق به همان اندازه قوی تر خواهد بود. و اما برعکس بی تفاوتی دشمن عشق و زندگی است. هنگامی که به خود می گویید: به من مربوط نیست" نه تنها خود را ازکسی یا چیزی می برید بلکه ارتباط خود را با نیروی زندگی و قدرت درونی قطع می کنید. عشق لزوما با کلمات منطقی یا حتی مناسب توصیف نمی شود. زیرا کلمات و واژه ها اساسا مورد علاقه آنهایی هستند که عاشق کنترلگری اند. متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم تعهد بعد از عشق می آید. اما شگفت آور است که بدانیم چرا بعد از این شرایط و اوضاع آنطور که ما می خواهیم از آب در نمی آید. و احساس فوق العاده ای نیز تجربه نمی کنیم . منتظر نمانید عشق شما را پیدا کند. زمین حاصلحیزی بیافرینید. با بذر عشق به سادگی در آن جوانه زند. خود را تمام کمال و تا آنجا که در توان دارید با صداقت به رابطه تان متعهد و پایبند کنید. قدرت تعهد بذر عشق میان شما و معشوق را آبیاری خواهد کرد و به آن این امکان را خواهد داد تا در قلب شما به بار بنشیند.

 

 

mmostafaallameh  

از پس پرده نگاه کن مثل شطرنجه زمونه
هرکسی مثل یه مهره توی این بازی می مونه

یکی مثل ما پیاده یکی صد ساله سواره
یه نفر خونه به دوشه یکی دو تا قلعه داره

یه طرف همه سیاه و یه طرف همه سفیدند
روبروی هم یه عمره ما رو دارند بازی میدن

اونا که اول بازی توی خونه تو و من
پیش پای اسب دشمن اون همه سرباز رو چیدن

ببین امروز هم تو بازی میون شاه و وزیرند
هنوزم بدون حرکت پشت ما سنگر می گیرند

تاج و تخت شاه دیروز در قلعه شون نمی شه
به خیالشون که این تاج سرشونه تا همیشه

یادشون رفته که اون شاه که به صد مهره نمی باخت
تاج رو از سرش تو میدون لشکر پیاده انداخت

اون که ما رو بازی می ده اونه که مهره رو چیده
اون که نه شاهه نه سرباز نه سیاهه نه سفیده

 

 

mehranmehran28

تاهل و تعهد

اسمش رو که روی گوشی تلفن همراهم دیدم دکمه پاسخ رو زدم و گفتم: به به ! سلام ... دختر خوب! حالت چطوره؟ خوبی؟ تشکر کرد و گفت: میتونم امروز ببینمتون؟ قراری گذاشتیم و چند ساعت بعد در کنار هم نشسته بودیم .
گفت :یه سوال! گفتم: انشااله که خیره! گفت: نه خیلی. گفتم: خب بگو .گفت:
اگر یه آقایی 35 ساله که وضع مالیش خیلی خوب باشه، یه دختر 7 ساله هم داشته باشه ،زنش هم خیلی خوب به نظر بیاد، اما این آقا با زنش مشکل داشته باشه،
آیا حق داره به یه دختر بیست و یک دو ساله پیشنهاد عشق و ازدواج بده ؟
گفتم: نه.
گفت: منم با نظر شما موافقم.
خندیدم و گفتم: اما انگار دلت لرزیده!!!
نگاهی بهم کرد و گفت: شما چرا این حرفو میزنین ؟؟ شما که سالهاست منو میشناسین .
بهش گفتم: خب حالا واقعآ چنین اتفاقی افتاده؟
سرش رو پایین انداخت و گفت: آره اما مشکل من اینه که میخوام بدونم آیا توی این ماجرا من مقصرم ؟
گفتم: حتمآ. حداقل پنجاه درصد تقصیر توئه... حتمآ تو یه جوری رفتار کردی که اون آقا به خودش اجازه داده چنین پیشنهادی بهت بده .گفت : اما من هر چی فکر میکنم نمیدونم چکار کردم...گفت اونشب تا صبح گریه کردم.
و درست میگفت. از اون دخترهایی نبود که بخواد جوری رفتار کنه که چنین مشکلی براش پیش بیاد.
... بگذریم...
اگر کسی در زندگی با همسرش مشکل داشته باشه، میتونه به یه عشق دیگه فکر کنه؟ چقدر این کار قابل توجیهه؟
به نظر من مهمترین مفهوم خیانت همینه...
حتی اگر این زن و شوهر سالهای سال مثل خواهر و برادر با هم زندگی کنن و هیچ ارتباطی به جز سلام و علیک و مسائل روزانه باهم نداشته باشن، باز هم این رفتار رو نمی پسندم.
اما گاهی اوقات هم اوضاع برعکسه. این بعضی از دخترها هستن که به مردان متأهل پیشنهاد عشق و حتی ازدواج میدن...
برای من این سوال پیش میاد که چه بلایی به سر ذهن یک دختر میاد که حاضر میشه یک زندگی رو هر چقدر هم که خراب باشه نابود کنه و روی ویرانه های اون زندگی برای خودش خونه ای بسازه ؟؟؟

مهران مقدر

 

 

soruosh_ghili

یک مطلب تومخی!
عشق

خبر
محققان دریافته اند مرکزعشق در انسان، چهار منطقه بسیار کوچک از مغز اوست، نه قلبش.
بااین حساب مشخص شد کسانی که به جای عبارت "دل بردن" از ترکیب "مخ زدن" استفاده می کردند، یک چیزی می دانسته اند و کارشان درست بوده، همان طور که گروه TMدر ترانه ای می خواند:
مخو زدم با یه چشمک
واسه date می برمت شمشک...!
لابد اماکن و پارتی های مختلط هم اول "پارتی مخ تیلیت" نامیده می شده، یعنی جایی که ملت مخ همدیگر را می زدند و تیلیت می کردند. به مرور زمان، این لغت تبدیل به مختلط شده!
بنابراین شاید بهتر باشد زین پس، از بعضی لغات معادل به شرح زیر استفاده کنیم:به جای"عاشق" بگوییم "مخلص"! (مخ + less)
با این وصف، به جای "مجنون" ، "فرهاد" ، "یوسف"، "رومئو"، "رامین" و امثالهم، "شعبان بی مخ" می شود نماد عاشقان پاکباخته!
به جای "دلبر" بگوییم "مخبَر"، چرا که طرف، به جای دل، مخ آدم را می برد، بنابراین به "جذابیت" هم باید گفت" مخابره"!!
با همین تعریف به "دون ژوان" ها می توان لقب"مخبر الدوله" داد!
از ترکیب " مخش را کار گرفته" فقط برای کسانی استفاده کنیم که مشغول دلبری از کسی هستند.
باید حواسمان باشد در دوره و زمانه ما دیگر با "مخ توی فرغون گذاشتن" کار کسی راه نمی افتد و باید مخ طرف را توی الگانسی، سوناتایی، سانتافه ای چیزی گذاشت تا بلکه جواب بدهد!
به کسی که "عشق، چشمش را کور کرده" بگوییم "مختار"!!
با این وصف، به جای رمان ها و داستان های زرد عشقی هم باید گفت"مختار نامه"!
به عشق خیابانی و " عشق هایی کز پی رنگی بود" بگوییم "مخچه"!
به پسری که مدام قلبش را با دخترهای رنگ و وارنگ، پر و خالی می کند بگوییم "مخابرات"!
(مخ + عابرات)!
به خاطرات و نوستالوژی های عاشقانه بگوییم "مخاطرات"!
فکرش را بکنید قرار باشد اشعار معروف را نیز با توجه به این موضوع تغییر بدهیم:
"هرگز نمیرد آن که مخش زنده شد به عشق"!
یا
"عشق یعنی این که ما باور کنیم
یک مخ دیگر ارادتمند ماست"!
یا
"مخ از من برد و روی از من نهان کرد"!
شما هم مواردی را به این لیست بیفزایید.

 

 

king_of_world_888

جديدترين سخنراني دکتر عباسي

دکتر حسن عباسي شنبه شب در مراسمي با عنوان بررسي كودتاي توييتري (آژاكس 2) در جريان انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري كشور افزود: ملت بزرگ ايران 30 سال است كه بر مواضعش ايستادگي كرده و كسي هم جرات تعرض به آنرا ندارد و اين درحاليست كه جوانان ما بايد امروز به تكنيك رسانه‌اي روز مجهز شوند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد از دوره 2 ماه گذشته درس بگيريم، تصريح كرد: مقام معظم رهبري با درايت خود باعث رفع اين خطر عظيم شدند.
رئيس مركز دكترينال امنيت بدون مرز با اشاره به اينكه هر جريان سازمان يافته‌اي از ابتداي انقلاب تاكنون و بعد از آن در برابر انقلاب قرار گرفته شكست خورده است، اظهار داشت: بني‌صدر محبوبيت داشت و گروه منافقين خلق نيز كار سازماندهي بسيار قوي داشتند،‌ اما امروز بايد ديد آنها كجا هستند.
عباسي با اشاره به اينكه درخت تنومند انقلاب همچنان به سمت بالا حركت مي‌كند، افزود: آبروي برخي از مسئولان در جريانات اخير سر آقازاده هايشان رفت و اين آقازاده‌ها، نظامي كه پدرانشان براي آن زندان رفته بودند را با مشكل و خطر روبه‌رو كردند.
رئيس مركز دكترينال امنيت بدون مرز با تاكيد بر اينكه هاشمي آگاهانه در اين مسائل نقش بازي مي‌كرد، اظهار داشت: چرا يك سياستمدار اجازه مي‌دهد دخترش از انگليس بيايد و آن حرف‌ها در خيابان بزند و يا پسرش باعث و باني برخي كار‌هاي مخرب در كشور باشد و اين فرد اينگونه به فرزندانش اجازه داد كه 70 سال آبروي سياسيش را ببرند.
وي افزود: اين شخص در نماز جمعه به جاي جمع كردن اوضاع حرف‌هايي را زد كه 3 روز تمام رسانه‌هاي غربي و معاند نظام شادي و پايكوبي مي‌كردند.
عباسي با تاكيد بر اينكه چرا دختر هاشمي با آن حرف‌هاي هتاكانه‌اي كه زد را آنقدر زود آزاد كردند، اظهار داشت: سئوال من اينست كه نقشي كه پسر هاشمي در اغتشاشات داشت اگر فرد ديگري اين نقش را مي‌داشت با او چه كار مي‌كردند؟
رئيس مركز دكترينال امنيت بدون مرز با اشاره به اينكه مسئله امروز موسوي خروج از حاكميت است، اضافه كرد: موسوي ستاد انتخابات و شوراي نگهبان را قبول ندارد،‌ دولت دهم كه رهبري حكم تنفيذ آنرا به زودي مي‌دهند قبول ندارد كه يعني رهبري را قبول ندارد و مجلس را هم كه بايد به وزرا راي اعتماد دهد قبول ندارد و اينها به تنهايي كافيست تا دريابيم موسوي خروج از حاكميت كرده است.
 

 

 

alirezamajidi

ژاپنی‌ها و پیوند سنت و آیفون!

آیفون یکی از گوشی‌های مورد علاقه ژاپنی‌هاست.

به تازگی شرکتی به نام SoftBank BB کیس‌های دست‌ساز آیفون در اختیار مشتافان آیفون قرار می‌دهد. در کل پنج کیس مختلف تحت نظارت یک تاریخدان ژاپنی ساخته شده است. هر کیس با لاک الکل و گرد طلا پوشانیده می‌شود. ساختن این کیس‌ها زمان‌بر است و برای درست کردن هر یک از آنها، سه تا چهار هفته زمان نیاز است. و درست به همین علت قیمت هر کیس، حدود هزار دلار است!

 

 

golpesar_avijang

خیانت آقای بوردا،
سنگ بنای خوش‌پوشی خانم‌های جهان

مجله‌‌ی "بوردا" برای خانم‌های ایرانی نام آشنایی است و خیلی‌ها خاطره‌ی اولین خیاطی‌هایشان را مدیون این مجله هستند. اگر "آنه بوردا" تنها چهار سال دیگر زنده می‌ماند، می‌توانست روز ۲۸ ژوئیه تولد ۱۰۰ سالگی‌اش را جشن بگیرد.
بسیاری از خانم‌های ایرانی مجله‌ی "بوردا" را به خوبی به یاد دارند، به خصوص آنهایی که دست به سوزن بودند و با الگوهای لباسی که در این مجله چاپ می‌شد هر بار وسوسه‌ی پشت چرخ خیاطی نشستن و لباس دوختن برایشان تازه می‌شد.
در آن زمان‌هایی که در بین دختران جوان، رفتن به کلاس خیاطی هنوز محبوبیت داشت و جای خود را به کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی نداده بود، مجله‌ی بوردا حکم تمرین دست‌گرمی را داشت که نتیجه‌اش همواره لباسی از آب در می‌آمد که همراه با مد روز بود و به تن می‌نشست.
الگوهای لباس مجله‌ی بوردا پر بود از خط چین‌های مورب و منحنی‌های ریز و درشت که اگر دست مردان می‌افتاد، بدون شک در نگاه اول فکر می‌کردند، دستور ساخت یک هواپیماست، اما بر عکس خانم‌ها سریعا می‌فهمیدند که این خط چین‌‌ها در اصل برش دور کمر است و منحنی‌ها، چین‌های پایین‌تنه‌ی لباس یا سر آستین.
بوردا آنچنان تأثیری را در جامعه‌ی بانوان ایرانی داشت که هنوز هم که هنوز است بسیاری از خانم‌ها مجله‌های مد را صرف‌نظر از هر نامی که داشته باشند، به نام "بوردا" می‌شناسند. در این بین همیشه مسافران ایرانی خارج از وطن هم می‌دانند که هر بار قصد سفر به ایران را دارند، بایستی جای چند مجله‌ی مد و به اصطلاح "بوردا" را در گوشه‌ی چمدانشان محفوظ بدارند.
با این حال مجله‌های مد امروزی هر چقدر هم که آب و رنگ بیشتری داشته باشند، همچنان به پای بوردای محبوب خانم‌های ایرانی نمی‌رسند.


ملکه‌ی قیچی و برش
آنه بوردا‌، بانویی آلمانی بود که مد را به تن بسیاری از خانم‌های خانه‌دار نشاند و سنگ بنای مجله‌ای را گذاشت که یکی از موفق‌ترین و پرتیراژترین مجلات آلمانی، به خصوص در زمان پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شد. ایده‌ی اولیه‌ی تأسیس این مجله تنها از یک حقیقت ساده سرچشمه می‌گرفت: ایجاد فرصتی برای تمام خانم‌های شیک‌پوشی که پول کافی برای خرید لباس‌های گرانقیمت مزون‌های پاریس را نداشتند اما در عوض همیشه این تمایل را داشتند تا زیبا و خوش‌لباس به نظر برسند.
آنه از خانواده‌ای می‌آمد که مادر خانه‌دار بود و شغل پدر، ریختن ذغال سنگ در کوره‌ی لوکوموتیوها برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها. او از همان زمان نوجوانی دختر جاه‌طلبی بود که همواره می‌خواست خودش را بالا کشد.
آنه قدم اول را از اسمش آغاز کرد: آنا مگدالنا از نظر او اسم قدیمی و از مد افتاده‌ای بود که چندان چنگی به دل نمی‌زد، از همین رو نیز او اسم کوتاه و مخفف "آنه" را برای خودش انتخاب کرد. در دوران تیره و تار پس از جنگ جهانی دوم که همه چیز به رنگ خاکستری بود، آنه زن جوانی بود که دوست داشت همیشه زیبا باشد و سودای خوشبختی و موفقیت را در سر داشت.
او در سن ۲۲ سالگی با دکتر فرانتس بوردا ازدواج کرد و صاحب سه فرزند پسر شد. فرانتس در نگاه اول دل به دختر جوانی بست که صندوقدار بود و به گفته‌ی وی زیباترین دختر شهر اوفن‌بورگ به شمار می‌آمد.


بوردا و گشایش دروازه‌های شرق
شاید خلق مجله‌ی بوردا را بتوان تا اندازه‌ای به پای فرانتس، همسر آنه نوشت زیرا اگر او به آنه خیانت نمی‌کرد، زن جوان و زیبا صاحب یک انتشارات نمی‌شد. فرانتس سال‌ها معشوقه‌ای داشت که از او صاحب فرزند نیز شده بود‌.
ازوالد موزر، گرافیستی که سال‌ها با آنه کار می‌کرد از آن زمان ‌ها چنین یاد می‌کند: «همه می‌دانستند به جز خانم بوردا. وقتی که او از این امر مطلع شد‌، به حدی خشمگین شد که فرانتس، همسرش "بوردا" را به او داد.» و این بوردا چیزی نبود به جز یک انتشاراتی کوچک و تقریبا ورشکسته، البته با نامی دیگر که سناتور فرانتس بوردا در سال ۱۹۴۹ به عنوان جبرانی برای عدم وفاداری به همسرش بخشید و آنه هم از این انتشاراتی گمنام، آدرسی با شهرت جهانی ساخت.
یک سال بعد، نخستین شماره‌ی "بوردا" با تیراژ صد هزار نسخه و قیمتی در حدود یک و نیم مارک به بازار آمد. از همین جا بود که داستان یک موفقیت و شهرت جهانی آغاز شد. در مدت اندکی تیراژ بوردا به چهار میلیون نسخه رسید و این مجله‌ی مد پس از جنگ توانست دروازه‌های اروپای شرقی را نیز بگشاید.
مجله‌ی "مد بوردا" در شوروی و حتی چین نیز بر روی دکه‌ی روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت. در بیش از ۱۲۰ کشور جهان زنان با "بوردا" دست به کار شدند و سوزن زدند.
آنه بوردا، ۴۵ سال تمام انتشاراتش را اداره کرد تا اینکه در سن ۸۵ سالگی به بازنشستگی رضایت داد. در سال ۲۰۰۵ آنه، زمانی که ۹۶ ساله بود در زادگاهش درگذشت و به این ترتیب مجله‌ی بوردا ملکه‌ی قیچی‌ و برش خود را از دست داد. با این حال درگذشت آنه بوردا نیز باعث نشد تا قیچی‌ها و چرخ‌های خیاطی زنان و دختران جوان شیفته‌ی بوردا از حرکت بایستد.

 

 

mohammadmahdi_nh

وظيفه مرجعيت در قبال حكومت اسلامي

اگر چه مرجعيت زعيم و هوشيار وظيفه دارد در مقابل حكومت طاغوت ايستاده و در راه اصلاح يا اسقاط آن از بذل جان و مال و آبروي خويش دريغ ندارد و اين مطلب را نيز در طول حيات هزار ساله خود نشان داده است، اما اين وظيفه در مقابل حكومت اسلامي به گونه ديگري است. از آن‌جايي كه هدف از تشكيل حكومت اسلامي عملي كردن اسلام در سطح جامعه است، لذا نحوه انتقاد و اعتراض مرجعيت در برابر اشتباهات احتمالي حكومت، قطعا نبايد به گونه‌اي باشد كه اصل نظام مورد آسيب قرار گيرد. آن‌چه كه در شرايط كنوني از مراجع بزرگوار تقليد حاضر در حكومت جمهوري اسلامي ايران نيز مي‌بينيم، بدون شك بايد مبتني بر همين اصل باشد. اما براي روشن شدن مطلب كافي است به رابطه بين شكوه مرجعيت شيعه مرحوم ميرزاي شيرازي قدس الله نفسه الزكيه با پادشاه وقت ايران ناصرالدين شاه توجه نماييم. خلاصه ماجرا از آن قرار است كه مرحوم سيد جمال الدين اسدآبادي به علت ظلم و ستم‌هاي ناصرالدين شاه و نيز عياشي‌هاي وي قصد انجام كودتا را عليه شاه مي‌گيرد و در اين راه از مرحوم ميرزا ياري مي‌خواهد. اما ميرزا با اين كه حتي قدرت عزل ناصرالدين شاه را داشت، از اساس با اين كار مخالفت مي‌كرد. اينك شرح ماجرا از زبان آيت‌الله سيد رضي شيرازي حفظه الله نجل جليل مرحوم ميرزاي شيرازي رحمه الله كه در مجله حوزه شماره 50 و 51 در سال 1371 به چاپ رسيده است:
شيخ عبدالنبي نوري (ره) از شاگردان ميرزا بود. وي از سامرا از طريق ترکيه به مکه مشرف مي‌شود. در بازگشت به استانبول که مي‌رسد، سيد جمال با خبر شده از وي ملاقات مي‌خواهد. ملاقات شكل مي‌گيرد و سيد در آن ملاقات به شيخ عبدالنبي مي‌گويد: «پيامي دارم براي ميرزا که مي‌خواهم به وسيله شما براي ايشان بفرستم. به ميرزا بگو ناصرالدين شاه فرد فاسدي است. او را ابتدا تکفير و سپس عزل کند.» شيخ مي‌گويد: «اگر ناصرالدين شاه را عزل کند، چه کسي به جاي او بيايد؟» سيد جمال پاسخ مي‌دهد: «خود من.» شيخ مي‌گويد: «با چه پشتوانه‌اي؟» و پاسخ مي‌شنود «به پشتوانه سلطان عبدالحميد!» شيخ با اين سخن سيد سخت مخالفت مي‌كند. بگو مگو بالا مي‌گيرد و در عين حال نتيجه‌اي نمي‌دهد. شيخ به سامرا که مي‌آيد، خدمت مرحوم ميرزا مي‌رود. جريان ملاقات با سيد را كه به ايشان عرض مي‌كند، ميرزا مي‌فرمايد: «شما چه جواب دادي؟» مي‌گويد: «مخالفت کردم.» مرحوم ميرزا مي‌گويد: «اگر موافقت کرده بودي رابطه من با تو قطع مي شد! مي‌داني اين پيشنهاد چه مفسده‌اي دارد؟ معنايش اين است که تنها کشور مستقل شيعه استقلال خودش را از دست بدهد و تبعه دولت عثماني شود. اين به مصلحت نيست. اگر ما ناصرالدين شاه را عزل نمي‌کنيم، به خاطر حفظ همين ظاهرها است.»
مرحوم سيدجمال يك بار هم در زمان مرحوم ميرزا به سامرا آمد و از ميرزا وقت ملاقات خواست. ميرزا به او وقت ملاقات نداد. سيد جمال الدين دو نامه به ميرزا مي‌نويسد، اما ميرزا پاسخي به آن‌ها نمي‌دهد. تا اين كه سيد جمال از ديوار خانه ميرزا بالا مي‌رود و وارد اطاق وي مي‌شود و با او ملاقات مي‌نمايد! اما با وي سخت مخالفت مي‌شود.
سيد رضي شيرازي مي‌گويد: «من قبل از اين که ماجراهاي فوق را بشنوم، اين مساله در ذهنم بود که چرا مرحوم ميرزا در تلگراف‌هايش به ناصرالدين شاه تعبيرات محترمانه‌اي به کار مي‌برد و با القاب زيادي وي را مورد خطاب قرار مي دهد. بعد فهميدم که سر اين مطلب چيست. ميرزا به خاطر حفظ موقعيت موجود و اين که کسي که بتواند در آن شرايط جانشين ناصرالدين شاه بشود و اين استقلال ظاهري را حفظ کند، وجود ندارد، صلاح نمي‌داند هيمنه ظاهري شاه را در هم بشکند. از اين روي در تعبيرات حتي به مانند يک رعيت با ناصرالدين شاه برخورد مي کند!»
اكنون وظيفه مرجعيت در قبال حكومت اسلامي و شيعي ولو به ظاهر، كاملا مشخص مي‌شود. در جايي كه رئيس حكومت يك پادشاه ديكتاتور فاسد و عياش است و حكومت وي به واقع تنها نامي از شيعه را يدك مي‌كشد، مرجع تقليد زمان براي حفظ اصل همين حكومت به ظاهر شيعه با شاه با نرمي و انعطاف و در نهايت احتياط برخورد مي‌كند. حال مشخص است كه وظيفه مرجعيت در قبال حكومت جمهوري اسلامي فعلي چيست. اين در حالي است كه در راس اين حكومت، ولي فقيه قرار دارد كه مجتهدي است عادل و خود يك مرجع تقليد مي‌باشد و شكل حكومت نيز قطعا با مدل حكومتي آكنده از ظلم ناصرالدين شاه قاجار كاملا متفاوت است. بنابراين مرجعيت قهرا هر جا لازم ببيند، تذكرات لازم و نظرات پيشنهادي را به حاكم جامعه اسلامي اگر چه ولي فقيه باشد، مي‌دهد؛ اما حتما اين كار را به صورت غير علني و يا به هر حال با رعايت احتياط كامل انجام مي‌دهد تا مبادا اصل نظام در تنها حكومت مستقل شيعي موجود در جهان كنوني خدشه‌دار شود.

 

 

hana_mehrabon85

ای صفای بوستان حیدری
ای تجلی مهر زهرا و علی
ای تو خورشید ولایت در کسوف
شوبرون از این حجابان ای ولی
سینه تو مخزن صوم سکوت
گنج ناسوت از تودر عجب و بهوت
من کجا از تورسیدن بر خدا
یک تو بهر شیعیان صد مقتدا
عالم اسرار جبریل امین
لیک خود سر خداوند مبین
ای سرت بر استان کردگار
سر به سر در انتظارت روزگار
ذوالفقار حیدری را ساز کن
قتل دیوان و ددان اغاز کن
ای قبای اصفر حیدر به دوش
کن مهیا ذوالجناح و بر خروش
تابه کی ابری بود این اسمان
در پس دیوارها رنگین کمان
غنچه ها در حسرت یک افتلب
صبح تا شب سرفرو برده به خواب
در پس هر بید مجنون لاله ای
دم به دم میاید از او ناله ای
در غم هجران خورشید ای خدا
شد پرستو عازم صحرا چرا
دست شسته از صفای بوستان
جان به کف در جستجوی دوستان
از سر هر شاخه ای پر میکشد
بر در هر خانه ای سر میکشد
کی روا باشد چنین بی خانمان
ای فدایت هم سرو هم جانمان
باز کن سجاده را بر چشم ما
کن وضو اینک ز اب اشک ما
صف به صف حورو ملک استاده اند
بهر یک تکبیر تو جان داده اند
انتظار یک قنوتت میکشند
سر به درگاه سجودت میکشند
ای به قربان تو هر پیرو جوان
من فدای با تو بودن در خزان
تو سراپا خود بهار خرمی
از چه رو سر بر دوزانوی غمی
ای تمام دشتها پر از غمت
غم خجل در پیشگاه زینبت
کن ظهوری تا غمت بر دل کشیم
تا که تندیس جفا را گل کشیم
زنده بودن بی تو سر تا پا فناست
مردن از شوق وصال تو بقاست
ای مسیح فاطمه ابن رسول
کن نگاهی بر رخ زرد بتول
چند گاهی انتظارت میکشد
در بر محسن خجالت میکشد
خیزواین اهریمنان بیدار کن
پرسش از پشت درو مسمار کن
گومگر روز غدیر خم نبود
با علی راه هدایت گم نبود
بود باب علم پیغمبر علی
یکه تاز عرصه گان یل علی
همسر دخت رسول عالمین
باب زینب مجتبی و هم حسین
گو مگرپیغمبر ختم رسل
دم نمی بویید زهرا را چو گل
جای لبهای پیمبر ای شقی
میخ داغ و ضربه در می نهی؟
گو چگونه گیرمت من انتقام
تا نیارد عالم امکان دوام
گر عذاب روزگارانت دهم
نیست مشگل چون که باشم منتقم
حال ای دست خدا در استین
سر به دیوار بقیع ما را ببین
تا به کی در جستجوی ایتش
مقبرش یا خانه اش یا تربتش
خیزو این مشگل گشا مشگل گشا
این همه تنهایی و عزلت چرا
طالب داروی تو فرق علی
شد عدالت با ظهورت منجلی
ای معز اولیا کن شورو شین
بین به دشت کربلا جسم حسین
عمه ات زینب نموده صبرها
بس بود این صبرها مهدی بیا
انتظارت شد فریضه شیعه را
ای خدا ظاهر کن این گنجینه را
راجی از تو طالب دنیا نشد
ده نشانش طلعتی رعنا زخود

 

 

goleroz_red  

نوع نگاه

ير مردي بر قاطري بنشسته بود و از بياباني مي گذشت . سالكي را بديد كه پياده بود
پير مرد گفت : اي مرد به كجا رهسپاري ؟
سالك گفت : به دهي كه گويند مردمش خدا نشناسند و كينه و عداوت مي ورزند و زنان خود را از ارث محروم مي‌كنند
پير مرد گفت : به خوب جايي مي روي
سالك گفت : چرا ؟
پير مرد گفت : من از مردم آن ديارم و ديري است كه چشم انتظارم تا كسي بيايد و اين مردم را هدايت كند
سالك گفت : پس آنچه گويند راست باشد ؟
پير مرد گفت : تا راست چه باشد
سالك گفت : آن كلام كه بر واقعيتي صدق كند
پير مرد گفت : در آن ديار كسي را شناسي كه در آنجا منزل كني ؟
سالك گفت : نه
پير مرد گفت : مردماني چنين بد سيرت چگونه تو را ميزبان باشند ؟
سالك گفت : ندانم
پير مرد گفت : چندي ميهمان ما باش . باغي دارم و ديري است كه با دخترم روزگار مي گذرانم
سالك گفت : خداوند تو را عزت دهد اما نيك آن است كه به ميانه مردمان كج كردار روم و به كار خود رسم
پير مرد گفت : اي كوكب هدايت شبي در منزل ما بيتوته كن تا خودت را بازيابي و هم ديگران را بازسازي
سالك گفت : براي رسيدن شتاب دارم
پير مرد گفت : نقل است شيخي از آن رو كه خلايق را زودتر به جنت رساند آنان را تركه مي زد تا هدايت شوند . ترسم كه تو نيز با مردم اين ديار كج كردار آن كني كه شيخ كرد
سالك گفت : ندانم كه مردم با تركه به جنت بروند يا نه ؟
پير مرد گفت : پس تامل كن تا تحمل نيز خود آيد . خلايق با خداي خود سرانجام به راه آيند
پيرمرد و سالك به باغ رسيدند . از دروازه باغ كه گذر كردند
سالك گفت : حقا كه اينجا جنت زمين است . آن چشمه و آن پرندگان به غايت مسرت بخش اند
پير مرد گفت : بر آن تخت بنشين تا دخترم ما را ميزبان باشد
دختر با شال و دستاري سبز آمد و تنگي شربت بياورد و نزد ميهمان بنهاد .. سالك در او خيره بماند و در لحظه دل باخت . شب را آنجا بيتوته كرد و سحرگاهان كه به قصد گزاردن نماز برخاست پير مرد گفت : با آن شتابي كه براي هدايت خلق داري پندارم كه امروز را رهسپاري
سالك گفت : اگر مجالي باشد امروز را ميهمان تو باشم
پير مرد گفت : تامل در احوال آدميان راه نجات خلايق است . اينگونه كن
سالك در باغ قدمي بزد و كنار چشمه برفت . پرنده ها را نيك نگريست و دختر او را ميزبان بود . طعامي لذيذ بدو داد و گاه با او هم كلام شد . دختر از احوال مردم و دين خدا نيك آگاه بود و سالك از او غرق در حيرت شد . روز دگر سالك نماز گزارد و در باغ قدم زد پيرمرد او را بديد و گفت : لابد به انديشه اي كه رهسپار رسالت خود بشوي
سالك چندي به فكر فرو رفت و گفت : عقل فرمان رفتن مي دهد اما دل اطاعت نكند
پير مرد گفت : به فرمان دل روزي دگر بمان تا كار عقل نيز سرانجام گيرد
سالك روزي دگر بماند
پير مرد گفت : لابد امروز خواهي رفت , افسوس كه ما را تنها خواهي گذاشت
سالك گفت : ندانم خواهم رفت يا نه , اما عقل به سرانجام رسيده است . اي پيرمرد من دلباخته دخترت هستم و خواستگارش
پير مرد گفت : با اينكه اين هم فرمان دل است اما بخر دانه پاسخ گويم
سالك گفت : بر شنيدن بي تابم
پير مرد گفت : دخترم را تزويج خواهم كرد به شرطي
سالك گفت : هر چه باشد گر دن نهم
پير مرد گفت : به ده بروي و آن خلايق كج كردار را به راه راست گرداني تا خدا از تو و ما خشنود گردد
سالك گفت : اين كار بسي دشوار باشد
پير مرد گفت : آن گاه كه تو را ديدم اين كار سهل مي نمود
سالك گفت : آن زمان من رسالت خود را انجام مي دادم اگر خلايق به راه راست مي شدند , و اگر نشدند من كار خويشتن را به تمام كرده بودم
پير مرد گفت : پس تو را رسالتي نبود و در پي كار خود بوده اي
سالك گفت : آري
پير مرد گفت : اينك كه با دل سخن گويي كج كرداري را هدايت كن و باز گرد آنگاه دخترم از آن تو
سالك گفت : آن يك نفر را من بر گزينم يا تو ؟
پير مرد گفت : پير مردي است ربا خوار كه در گذر دكان محقري دارد و در ميان مردم كج كردار ,او شهره است
سالك گفت : پيرمردي كه عمري بدين صفت بوده و به گناه خود اصرار دارد چگونه با دم سرد من راست گردد ؟
پير مرد گفت : تو براي هدايت خلقي مي رفتي
سالك گفت : آن زمان رسم عاشقي نبود
پير مرد گفت : نيك گفتي . اينك كه شرط عاشقي است برو به آن ديار و در احوال مردم نيك نظر كن , مي خواهم بدانم جه ديده و چه شنيده اي ؟
سالك گفت : همان كنم كه تو گويي
سالك رفت , به آن ديار كه رسيد از مردي سراغ پير مرد را گرفت
مرد گفت : اين سوال را از كسي ديگر مپرس
سالك گفت : چرا ؟
مرد گفت : ديري است كه توبه كرده و از خلايق حلاليت طلبيده و همه ثروت خود را به فقرا داده و با دخترش در باغي روزگار مي گذراند
سالك گفت : شنيده ام كه مردم اين ديار كج كردارند
مرد گفت : تازه به اين ديار آمده ام , آنچه تو گويي ندانم . خود در احوال مردم نظاره كن
سالك در احوال مردم بسيار نظاره كرد . هر آنكس كه ديد خوب ديد و هر آنچه ديد زيبا . برگشت دست پير مرد را بوسيد
پير مرد گفت : چه ديدي ؟
سالك گفت : خلايق سر به كار خود دارند و با خداي خود در عبادت
پير مرد گفت :
وقتي با دلي پر عشق در مردم بنگري آنان را آنگونه ببيني كه هستند نه آنگونه كه خود خواهي

 

 

berim_211  

با سلام می خواستم مطالبم کم باشد ولی نشد امیدوارم این مطلب چاپ شود

نمی خواهم دیگر ایرانی باشم
می گویند ایرانی ها باهوشند اما شما باور نکنید ما حتی نمی توانیم چند سال قبل و بیاد بیاریم همان سالهایی که رفسنجایی رئیس جمهور بود و سردار سازندگی نام گرفت حتی از خودمان نپرسیدیم چه چیزی را ساخت. افتتاح زود هنگام تمامی پروژها در پایان دوره ریاست جمهوریش بطوریکه چنید ماه وشاید چند سال بعد از افتتاح آن پروژه بکار گرفته نشد ومیلیاردها دلار خسارت این افتتاح ها به جا گذاشت و یا کشف 10 هزار کیلو طلا که یک شبه تبدیل به آهن شد و سرهنگ کشف کننده مورد تقدیر قرار گرفت و با خانواده کلا ناپدید گردید و هزاران مورد دیگر...
دوران خاتمی شروع شد خاتمی و رفسنجانی نسبت فامیلی نزدیک باهم دارند وهر دو از فامیل های نزدیک امام خمینی هستند .تنهاترین دستاورد خاتمی به حکومت و نه به ملت باز گرداندن حکومت جمهوری اسلامی از دوره پیری به دوران بلوغ بود روشی استثنایی در جهان که هم اکنون یکی از نمونه های مهم درس سیاسیون در جهان می باشد.حکومتی که از ملت و از سایر حکومتها فاصله گرفته بود و رو به زوال بود در این دوران بطور کامل احیا شد و دستاور خاتمی به ملت رشد بی سابقه فیمت خانه در ایران - قتل های زنجیره های - شناسایی و سربه نیست کردن روشنفکران و رهبران احتمالی تحولات آینده و هزاران مورد دیگربود
چگونه است که سید احمد خمینی در یک شب و با هزاران درد بی درمان مرد ولی میر حسین موسوی به راحتی سخن می گوید آن هم چه سخنانی... و هنوز هم راست راست راه می رود ومطمئنا به این زودی ها نخواهد مرد و هردو حامی سر سخت موسوی و آزادی و رفاه مردم که البته 16 سال فرصت حتما کافی نبود تا این آزادی و رفاه را به مردم بدهند
چرا این قدرراحت بازی می خوریم.آیا جز این است که ملت باهوشی نیستیم. چرا به جای وارد شدن به بازی سیاست کمی سکوت نمی کنیم و به احوال خودمون فکر نمی کنیم چرا فکر میکنیم دنیا به حول محور ما می چرخد به جای افتخار به تمدن 3000 ساله که داریوش اگر زنده بود ملیت ایرانی بودنش رو حتما عوض می کرد به این فکر کنید سن فحشاء به زیر 15 رسیده و از همه بدتر اینکه روسپی گری را زنان متاهل هم انجام میدن و11%با اطلاع شوهرانشان و آنهم نه برای نان شب و داشتن یک سرپناه کوچک بلکه برای تامین فرعیات زندگی اعمم از لباس و کیف وکفش و لوازم آرایش و غیره. خوب افتخار کنید .چرا دیگر نمی توانید به ایرانی بودنتان افتخار کنید ویا افتخار کنید به مسافران اتوبوسی که در صحنه تصادف پراید وماشین حامل پول بانک حضور پیدا کردند آنهم 40 نفر نه یک نفر و پس از سرقت پولهای بانک سوار اتوبوس شدند و مجروحان حادثه را تنها گذاشتند و رفتند و تمامی مجروهان بر اثر خونریزی مردند. و یا به اینکه در میهمانی های مجلل که مبلغ لباسها و جواهرات بالغ بر 20 میلیارد می شود در هنگام شام همانند قحطی زدگان اتیوپی عمل می کنند و قانون راز بقا را به اجرا در می آورند . ویا به اینکه بالاترین آمار جستجوی سایتهای سکسی را به خود اختصاص دادیم ویا اینکه خانوم را به جرم بد حجابی میگیرند و همان خانم در کشوری همچون تایلند روسری کوچولوشو از سر باز نکرده و با آرایش غلیظ مختص فاحشه ها ایرانی بودن و مسلمان بودنش و به نمایش می ذاره.و یا اینکه ده نمکی تا دیروز یک ضد ملت بود و سرکوب را شایسته می دانست و در تمامی کتک زدن مردم دست داشت و مستحق مرگ اکنون در صف گیشه فیلمهایش می ایستیم و به دهن کجی و توهین به رزمندگان وشعور این ملت کم حافظه ایرانی می خندیم بیاید به جای افتخار کمی هم بمیریم تا اگر نسلی باهوش در 1000 سال آینده آمد سرافکنده اجدادشان نشوند
مطمئنا کسایی بسیار کوچکتر از من که بسیار کم تجربه تر همانند جوجه بسیجیهایی که صدای گلوله را هم نشنیدند به رزمندگان ایراد می گیرند و کاسه داغ تر از شده اند پیدا می شن و می خواهند طبق روال ایرانی بودنمان جواب بدهند و توجیه کنند ولی چه جواب بدهید و چه مرا اعدام کنید این واقعیت ها وجود دارند.
بله منهم یک ایرانی بودم آن زمان که امکان ترک ایران مهیا بود ماندم و کار کردم نه با پول پدر بلکه با دست خالی و بعد از چند سال تونستم به موفقیت خوبی برسم و در شرکتم 120 نفر کارمند داشتم هزینه در مان بیمارهای سرطانی را می دادیم عضو چندین موسسه خیریه بودیم و کارهای فرهنگی بسیاری انجام می دادیم چون یک ایرانی بودم ولی یک شب خوابیدم و صبحش خلافکار شدم اما نوع تخلفاتم تا به الان مشخص نشده است وشرکتم تعطیل شد و 120 نفر پرسنلم بیرون ماندند و هیچ کس به دادم نرسید و همه به نوعی بازیم دادند تنها کاری که تونستم بکنم این بود که شب عیدی بیمه همه را از منابع ذخیره تامین و واریز کنم و مبلغی به پرسنل متاهل و اجاره نشین و سرپرست خانواده ها بدم خود با جیب خالی بدون داشتن پول یک کیلو سیب زمینی به همراه زن و بچه هام به پیشواز عید برم چون یک ایرانی بودم
تا اینجا هیچ چیز مرا ناراحت نکرده بود چو اینجا ایران بود این کارها خیلی عادی به شمار میرفت ولی شکایت چندین کارمندم به اداره کار در حالی خود نخورده بودم وبه آنها و خانواده آنها در آن موقعیت وخیم خورانده بودم و جریمه چند میلیونی در حالی که دفترم هنوز بسته بود وهمچنین وصول ندادن عمدی چند صد میلیونی مشتریان به چکهایشان با وجود اینکه کار هایشان را انجام داده بودم (چرا که وضعیتم بحرانی بود و به این زودی نمی تونستم پیگیر چکها شوم وتازه بعد از گذشت چندین ماه مراجعه چکهای چند ماهه بابت حسابشان صادر کرده اند وآنهم معلوم نیست که برگشت بخورد یا وصول شود) مرا بسیار به تامل واداشت و تازه فهمیدم ما ایرانی ها اکثرا آدمهای خوبی نیستیم و چیزی برای افتخار کردن نداریم و وقتی در تلویزیون بازی خوردن و کتک خوردن مردم را دیدم به یقین رسیدم.ما حتی قوانین 2500ساله هخامنشی را ارزش نمی دهیم به هم دروغ می گیم و سر همدیگرو کلاه می ذاریم قتل های خانوادگی افزایش پیدا کرده تجاوز به دختران کم سن وسال که فرق میان دختر وپسر را نمی دانند بیشتر شده به امامان پیامبرانی که همه شان اعراب بودند و همه شان به دست اعراب کشده شده اند جشن های میلیارد تومنی میگیریم که در آن جشنها نوحه و روضه می خوانیم و یا در عزایشان بر سرمان قمه می زنیم و یا با افتخار سر کودکان 6 ماهه مان را قمه میزنیم در حالی از هر 100 متر یک معتاد افتاده و یا قرصهای روان گردان مصرف می کنیم شاد باشیم و بیشتر از یک میلیارد چینی انرژی مصرف می کنیم و همیشه از سیاست حرف میزنیم و در ایران کانالهای ماهواره ای خارجی میبینیم و در خارج به دنبال خبرهای داخلی ایران هستیم و بزرگترین ساندویچ شتر مرغ را قبل از اینکه متر شود لت و پار می کنیم و دنیا به ما می خنند و بعدش می آییم به عوض شدن نام خلیج فارس اعتراض می کنیم و پاسپورتمان همرده با کشورهای زیمباموه و یا عراق و افغانستان قرار دارد
دیگر نمی خواهم ایرانی باشم ولی عوض کردن هویتم به اندازه ایرانی بودنم سخت است چرا که هیچ کشوری مارا قبول ندارد

 

 

mtymeta

چند لينک
این زمین بی‌بهاری را تو خواهی زد زمین

باسمه تعالی

سلام

- امام خمینی:
این ها توجه ندارند که اسلام در عین حالی که یک مکتب تربیت است، لکن آن روزی که فهمید قابل تربیت نیست 700 ن
فر از یهود بنی قریضه را در یک جا به امر رسول الله گردن می زنند. این ها همین حرف های غربی را می زنند که ما باید اصلاح کنیم. اول همه را اصلاح کنیم، بعد حد بزنیم. این عجیب است که اول ما باید آن مملکت را همه را هدایت کنیم که همه تربیت بشوند، بعد حد بزنیم! اگر یک کسی حالا شرب خمر کرد، اول کاری بکنیم تا مغزش اصلاح بشود. این ها حرف های غلطی است. باید حکم جاری بشود.

- رهبر عزیز انقلاب:
بشریت بعد از امیرالمومنین(ع) تا امروز به سبب نگرفتن گریبان ستمکاران، بدبخت و روسیاه شد. اگر دست های باایمان گریبان ظالمان و ستمکاران را می گرفتند، ظلم در دنیا این قدر پیش نمی رفت؛ بلکه از بن می افتاد.

- راه سبز ما .... یا در هر شرایطی چه باید کرد!؟
ولایت پذیری یعنی عقلی هست، ایمانی هست و تشخیصی هست که از ما بالاتر است. و اینها نه حرف و احساس و نه تلقی شخصی است، که اصل دین است. و اگر این اصل را از دین حذف کنیم، چیزی از دین باقی نمی ماند. سراسر اسلام می شود تناقض!

- گفت و گو با جواد لاریجانی؛ اصلاح طلبی مرد! همان طور که مجاهدین حلق نابود شدند
به نظر من همان مسيري كه مجاهدين خلق رفتند دوباره تكرار شد كه داراي سه فاز مهم است...

- مدرنیته و اسلام: از نظریهٔ رشد تا توسعه - دکتر کچوئیان
مدرنیته همه چیزخوار است. و هاضمه عجیب و غریبی دارد؛ این از خصوصیات خوب مدرنیته نیست؛ مدرنیته، مثنوی را در خدمت خود می‌گیرد؛ و من می‌گویم فردا قرآن را نیز در خدمت خود می‌گیرد.

- سی.تی.اسکن از ژورنالیسمِ حزب‌اللهی
این حلقه و نزدیکانِ آن (جوان‌هایی که در آیندهٔ حلقه حضور خواهند داشت) یادشان می‌رود که همین رادیو زمانه‌ای که حلوا حلوایش می‌کنند، بازدیدش از دم‌دستی‌ترین سایتِ فرهنگیِ خودی کم‌تر است.

محمد قوچانی

- نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف به علی مطهری؛ ساده‌اندیشی‌اتان شما را به مؤید درون انقلابی مخالفان تبدیل کرده است

آيا تمام حركات و سكنات سربازان علي(ع) درست و منطبق برحق بوده است؟ آيا مثلاً طي جنگ ايران و عراق هيچگونه اشتباه و ظلمي از جانب سربازان جبهه حق يعني مجاهدان ايراني سر نزده است؟ به نظر مي رسد كه ظلم هايي صورت گرفته باشد و بي شك به هر ظلمي مستقلاً بايد رسيدگي شود، اما نبايد اصل و فرع را در حادثه ها گم كرد.

- آقای مطهری! امان از بی بصیرتی - حجت الاسلام رسایی
...سوگمندانه اعتراف مي كنم كه آنها علي مطهري را بهتر از ما شناختند و پي بردند كه حريت موجود در ايشان با عدم بصيرت و تحليل همراه شده.


- چه ارزان خريدند؟! - حسین شریعتمداری
وظيفه قطعي و غيرقابل ترديد دستگاه قضايي آن است كه مهدي كروبي را احضار كرده و از او براي اتهامي كه وارد كرده است دليل و سند بخواهد و اگر دليل و سندي ارائه داد كه ماجرا با جديت و بدون اغماض پي گيري شود. و اگر دليل و سندي ارائه نكرد- كه ندارد و نمي كند- او را بدون كمترين ملاحظه اي مجازات كنند.

- نامه سرگشاده بسیج امام صادق به رئیس جمهور درباره ی وزارت نفت
آقای نوذری خدمت خویش را به آقای زنگنه و تیم ایشان تمام كرد و به جای اینكه تفكر این مدیران و عملكرد آنان را برای ملت شریف ایران روشن كند، آنان را چون قهرمانان كنار گذاشت تا برای دوره بعد هم علاوه بر اینكه تأییدیه مافیای نفتی برای وزارت به همراه باشد، در مسیر جلب اعتماد شما نیز گام بردارد.

- رضا پهلوي:خوشحالم که هاشمي رفسنجاني و خاتمي در مسير درست حرکت ميکنند

- انتشار دو کتاب توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی؛ «تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات»


- اعترافاتی که جریان غربزده ی نفاق را آچمز کرد

- شهيدي استاد دانشگاه آمريكا را مسلمان كرد

- نظر آیت الله مصباح یزدی در باره مقبولیت و مشروعیت به صورت مقایسه ای

- نامه سرگشاده فاطمه رجبی به احمدی نژاد
دو نكته سبب گرديد تا اين نامه را بنگارم: يكي شنيدن جمله «من با تحجر مخالفم» در نخستين گفت‌وگوي تلويزيوني حضرت‌عالي پس از پيروزي، و ديگري «اعلان حضور وزراي زن در ليست‌هاي منتشره» كابينه دهم...

- شهیدان یک به یک زنده می شوند! الله اکبر؛ من “ترانه موسوی” زنده هستم!

- ييلاق و قشلاق سياستمدار در جشن ملي تنفيذ و تحليف

موضوع با مسئول سابق امنيتي مازندران، كيومرث نياز آذري -كه اكنون مدير دانشگاه آزاد ساري است-، چك مي‌شود. اكنون همه چيز براي قهر از تهران آماده است... اهالي فقير و مقيم لب به شكوه گشوده و مي‌گويند راه نداريم و مي‌شنوند از همان كسي كه به او رأي داديد، بخواهيد تا براي شما بسازد و جاده بكشد.

- «از چی دفاع می کنی؟» - فرق حمایت فی الجمله و بالجمله!
عدالت حکم می کند که تبعیضی قائل نشویم و همه ی مجرمین محاکمه و مجازات شوند. آن وقت باید چوبه های دار را بر پا کنیم. آن وقت، قبل از کسانی که در کوی ریخته اند، باید احکام شرع در قبال برخی چهره های مشهور سیاسی اجرا شود. باز هم با محاکمه ی مجرمین موافقید؟

- بگو مرگ بر چین
این که در چین چه گذشت و میگذرد را نمیدانم، اما آنچه در تهران گذشت حاوی چند نکته بود...

- داستان کوتاه: کفش هایم کو؟! - حجت الاسلام زائری


 
***
 
چشم‌ها را می‌گشایی عشق می‌ریزد زمین
با گل لبخندتان باشد بیامیزد زمین

آیه‌ی تطهیر می‌بارد نگاهت مرد صبح
باشد از خواب هزاران ساله برخیزد زمین

کی هوای تو کبوتر می‌وزد ای ناگهان
کی بگو کی می‌شود از خون بپرهیزد زمین

کی عنایت می‌کنی، کی، سیصد و چندی سوار
تا در استقبالشان شعر ترانگیزد زمین

تا پر از خورشید گردد این شب وامانده‌مان
تا قبای ژنده‌ی خود را بیاویزد زمین

ذوالفقار تو جهانی را به حیرت می‌کشد
این زمین بی‌بهاری را تو خواهی زد زمین

می‌نشیند پیش رویت آسمان با احترام
پیش پای حضرت‌ات وقتی که برخیزد زمین

کاش سهم بی‌کسی‌های دلم باشد که نیست
هر چه از سمت ردای‌ات عشق می‌ریزد زمین
(مریم رزاقی)

***
 
آیا انسان نمی داند که خدا می بیند...

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 مرداد / 17 آگوست / 25 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
 26 مرداد هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نگاهي كوتاه به پيچيدگي مسئله عراق: روزگاري که عراق بخشي از يک استان ايران بود

تمبر 1923

انتشار يك تمبر پست در عراق در اوت 1923 و زماني كه اين سرزمين هنوز كاملا از كنترل انگلستان خارج نشده بود به صورت يك جنجال جهاني درآمده بود كه اشاره كوتاهي به آن، تا حدي ريشه و پيچيدگي مسئله آن سرزمين پر غوغا را به دست مي دهد.
نماي طاق كسري در تيسفون (تلفظ پارسي اشكاني آن: تيسپهان) بر اين تمبر چاپ شده بود و همين تصوير بود كه تفسيرهاي گوناگون به دنبال داشت. ايرانيان عهد ساسانيان طاق كسراي 54 متر در 27 متري را «شاهيگان سپيد (Shahigan e Sepid) به معناي كاخ سپيد مي خواندند. تيسفون (مدائن و اينك سلمان پاكSalman Pak) واقع در 35 كيلومتري جنوب شرقي بغداد هشت قرن پايتخت ايران بود که علاوه بر پايتختي ايران، به صورت مركز استان Khavarvaran خواروران (خاروران ـ خاوران) ايران هم عمل مي كرد و اين استان ايران در آن عصر؛ كويت، سواحل شرقي كشور سعودي امروز (كه «گارهائه» نام داشت)، بحرين، قطر، حاشيه جنوبي خليج فارس و همه عراق امروز (جز كردستان آن) را شامل مي شد كه برخي از محلي ها آن را اراك (ايران پاييني ـ پايين ايران) خطاب مي كردند.
همين جغرافياي تاريخي عامل جنجال سال 1923 بود كه از ماه اوت آغاز شده بود. ايرانيان (17 ماه پس از كودتاي ژنرال رضاخان پهلوي) كه احساسات ناسيوناليستي شان داشت زنده مي شد به اين تمبر از اين لحاظ اعتراض داشتند كه معتقد بودند انگلستان با تاييد انتشار آن مي خواهد بحرين (ميش ماهي) و ميشان (دشت ميشان) را هم ببلعد، و عراقي ها مدعي بودند كه با چاپ تصوير تيسفون بر تمبر، انگليسي ها مي خواهند ماهيت عراق را تغيير دهند و همانند عهد ساسانيان، كردستان را از آن جدا سازند و .... در اين ميان روزنامه هاي مسكو و رم در تفسيرهاي خود اين عمل را مقدمه ايجاد يك خاورميانه انگليسي وانمود مي كردند و فرانسوي ها با اين كه نمي خواستند انگليسي ها را برنجانند، در باطن از گسترش متصرفات انگلستان در خاور ميانه ناراضي بودند و مطبوعاتشان ترجمه تفسيرهاي روزنامه هاي مسكو و ايتاليا را با آب و تاب چاپ مي كردند و به همين گونه مطبوعات آلمان. در واکنش به اين وضعيت، مقامات انگليسي حاكم بر هند كه به تاييد آنان اين تمبر منتشر شده بود مي گفتند كه نظرخاصي در كار نبوده است. ما انگيسي ها از قديم به ابنيه تاريخي كه هويت ملي و مايه افتخار ملل هستند احترام مي گذارده ايم و به همين دليل هم بود كه در جريان نبرد با عثماني ها، نيروهاي خود را در نوامبر 1915 از منطقه مدائن (تيسفون) عقب كشانيديم كه ضمن زد و خورد، توپ هاي عثماني آسيب بيشتري به طاق كسري وارد نسازند.
كار در اينجا پايان نيافت. اوايل دهه 1960 ژنرال عبدالكريم قاسم رئيس وقت دولت عراق كه با كودتاي سال 1958 به سلطنت كوتاه مدت «ساخت انگلستان» در عراق پايان داده بود به استناد نقشه جغرافيايي «استان خاروران» ايران به مركزيت مدائن (تيسفون) كه كويت بخشي ازآن بود مدعي مالكيت اين سرزمين شد (البته عراق از دهه چهارم قرن بيستم اين ادعا را داشت ولي آن را به صورتي ملايم مطرح مي کرد)، و صدام حسين بعدا براي تصاحب همه قسمت هاي باستاني آن استان ايران باستان و از جمله ميشان (حاشيه غربي خوزستان)، با هدف عراقي كردن طاق كسري و محدوده تاريخي مدائن دست به مرمت آن زد و ... كه پس از موفق نشدن در جنگ هشت ساله با ايران، از ادامه تعمير كاخ شاهان قديم ايران دست برداشت.

نقشه قلمرو ايران در اواخر عهد ساسانيان

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

26/05/64
آماده‌باش مسئولان شركتهاي دريايي از بيم اقدامي تلافي جويانه ايران.
تاييد تشكيل كميته منتخب صلح اسلامي توسط كنفرانس اسلامي براي يافتن راه حل براي پايان دادن به جنگ ايران عراق

26/05/65
گزارش يونايتدپرس از موافقت عراق با درخواست امريكا در مورد توقف حملات به كشتي‌ها در خليج‌فارس .
كمين منافقين در نوار مرزي بانه بر سر راه نيروهاي ارتش .

كشف يك گور جمعي 85 تن از مردم مبارز شهر حلبچه عراق . دو عمليات كمين پيش‌مرگان كرد عراقي در منطقه قلعه‌ديزه .
تأكيد مجدد رييس جمهور : هرگونه حمله‌اي . را در خليج‌فارس با حمله پاسخ خواهيم داد بدون اين‌كه تهديدي عليه ديگران باشيم .

كشف چند مين به‌وسيله ناوگان ارتش جمهوري اسلامي ايران در سومين روز از مأموريت مين‌روبي اين ناوگان در درياي عمان .
وزير دفاع امريكا : « ايران توانايي دو كار را دارد : شليك موشك كرم ابريشم و مين‌ريزي . مين‌ها بسيار نگران‌كننده هستد . » مجله يو . اس . نيوز : « خليج‌فارس روزبروز غير قابل پيش‌بيني‌تر مي‌شود . » تايم : « امريكا در پي دست‌يابي به اقدام مناسب در صورت حمله ايراني‌ها است . » مقاله مجله “ تايم “ هلند در بررسي چگونگي مقابله امريكا با ايران .

اختلاف‌نظر كنگره امريكا و دولت اين كشور درباره نحوه حضور نيروهاي نظامي امريكا در خليج‌فارس .
رسيدن ناو فرانسوي “ كلمانسو “ به منطقه عملياتي خود در خليج‌فارس . اظهارات وزير خارجه فرانسه درباره مأموريت ناوهاي اين كشور در منطقه . تحليل نشريه لوموند ديپلماتيك از موضع و عملكرد فرانسه در منطقه خليج‌فارس .

يك شركت كشتي‌راني يوگسلاوي آمدوشد شبانه كشتي‌هاي متعلق به خود در خليج‌فارس را ممنوع كرد .
“ ابوغزاله “ وزير دفاع مصر ، پيروزي ايران در جنگ را موجب تهديد امنيت مصر و عربستان خواند .

گزارش يونايتدپرس از سومين روز گفت‌وگوي رييس امارات متحده عربي با رييس جمهور سوريه . اعزام دو نماينده از طرف رؤساي اين دو كشور به بغداد . ديدار قليبي با نماينده عراق در اتحاديه عرب .
تشكر كاردار عربستان از رييس جمهور ايران براي پايان دادن به محاصره سفارت‌خانه اين كشور در تهران و تأكيد وي بر بهبود روابط ميان ايران و عربستان .

تأكيد جوليوآندره ئوتي وزير خارجه ايتاليا بر اجراي قطع‌نامه 598 به عنوان بهترين راه‌حل براي پايان دادن به جنگ ايران و عراق .
مقاله نشريه “ فارين‌ افرز “ در مورد توانايي‌ها ، امكانات و استراتژي ايران و عراق در جنگ .

ادعاي “ ميدل‌ايست ريپورت “ درباره افزايش خريدهاي ايران از چين پس از تصويت “ قطع‌نامه 598 “ . وزير خارجه عراق : با وزيرخارجه امريكا در مورد محدوديت ارسال اسلحه به ايران به تفاهم رسيده‌ايم .
تلاش برخي محافل در امريكا و ژاپن براي اعمال تحريم يا محدود كردن ميزان خريد نفت از جمهوري اسلامي ايران .

26/05/67
استقرار اعضاي ناظر بر آتش‌بس از سازمان ملل در مرزهاي ايران و عراق

 

 وقوع حماسه خونين پاوه

26 مرداد 1358 - شهر پاوه با تلاش قهرمانانه پاسداران اسلام از تصرف ضد انقلابيون خارج شد و سراسر كردستان و راهها و مواضع راهبردي آن آزاد شد. دراين روز پاسداران انقلاب اسلامي شجاعانه ايستادگي كردند و دشمن استعمارگر و ابرقدرتها را ازاين منطقه بيرون راندند. درتصور ضد انقلابيون نمي گنجد كه انقلاب نوپاي اسلامي ايران درمقابل اين توطئه خطرناك مقاومت كند اما با صدور فرمان حضرت امام خميني(ره) و فرياد الله اكبر پاسداران انقلاب اسلامي خيل عظيم مردم مسلمان به حركت درآمد و طومار حيات توطئه گران درهم پيچيده شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درمدت12روز نه تنها پاوه بلكه سراسر كردستان را ازوجود دشمن پاك كرد. حضرت امام خميني در پيامي براي ختم غائله پاوه به رئيس ستاد ارتش، رئيس كل ژاندارمري وقت و رئيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دستور اكيد دادند كه هرچه سريعتر اشرار و مهاجمان را دستگير كنند و با بستن مرزهاي كشور از فرارآنان جلوگيري به عمل آورند. گفتني است كه در آزاد سازي شهر پاوه شهيد دكتر مصطفي چمران عارف آزاده و مبارز پرتوان نقش چشمگيري داشت. ايشان در يادداشتهاي خود ازواقعه پاوه چنين ياد كرده است: «پاوه بزرگترين ضربتي است برگرده امپرياليسم و صهيونيسم كه آرزوي پيروزي نظامي خود و سقوط انقلاب اسلامي را با خود به گور ببرند».

 

 اعدام 28 تن از روحانيون برجسته نجف

26 مرداد 1361 - رژيم بعثي عراق درادامه سركوبي مخالفان داخلي خود 28تن از روحانيون برجسته نجف را اعدام كرد. اين عمل غيرانساني رژيم بعثي عراق با واكنش شديد دولت جمهوري اسلامي ايران روبروشد و ايران ازمجامع بين المللي درخواست كرد كه به اين عمل غيرانساني رژيم عراق رسيدگي كنند.

 

 ورود آزادگان سرافراز به ايران اسلامى

26 مرداد 1369 - اگر روزى اسرا برگشتند و من نبودم سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خمينى در فكرتان بود.
روز 26 مـرداد 1369 مـيـهن اسلامى شاهد حضور كبوتران سبكبالى بـود كـه پـس از سـال هـا زندان در اسارتگاه هاى مخوف رژيم بعث عـراق قـدم بـه خـاك پـاك مـيـهـن اسـلامـى خـود مـى گـذاشـتند در هر حـال ، قـاصـدك آزادى در چنين روزى پيام آور رهايى شده بود و اين كـبـوتـران از بـنـد رسته به آغوش گرم ملت خود باز گشتند ميهن اسـلامـى چـراغانى بود و شعف و شادى وصف ناپذير از حضور اين رسولان انقلاب و جنگ سراسر ايران را فرا گرفته بود.
مقام معظم رهبرى فرمودند:
آزادگان آبروى ملت را حفظ كردند...

Mobin_s2004@yahoo.com
 17 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سازنده واكسن تيفوئيد

دكتر راسل در آزمايشگاه خود

دكتر «فردريك راسل» كاشف نهايي « واكسن تيفوئيد » در 17 اوت سال 1870 به دنيا آمد و در آغاز كار، پزشك ارتش آمريكا بود كه از سوي اين دولت براي بررسي اوضاع پزشكي اروپا به فرانسه و آلمان فرستاده شده بود. وي مدتها نيز در دانشگاههاي آمريكا درس پزشكي مي داد. مشكل دولتها در لشكر كشي هاي دور دست ابتلاء سربازان به بيماري تيفوئيد بود. دولت آمريكا براي دكتر راسل يك آزمايشكاه جامع ايجاد كرد و از او خواست كه واكسن قطعي تيفوئيد را كشف كند. قبلا در اين زمينه در كشورهاي مختلف كارهايي شده بود و دكتر راسل بود كه واكسن نهائي بيماري تيفوئيد را ساخت.

 

قهرمان استقلال آرژانتين

خوزه سن مارتين

«خوزه سن مارتين» قهرمان استقلال آرژانتين كه در اين كشور داراي احترام خاص است 17 اوت 1850 در گذشت وي 25 فوريه 1778 به دنيا آمده بود. در جواني به اسپانيا رفته و در ارتش اين كشور افسر شده بود. در همانجا ، انديشه استقلال ارژانتين و ساير سرزمين هاي تحت سلطه اسپانيا در قاره امريكا به او راه يافت . او اسپانيا را كه به سهولت به چنگ ناپلئون افتاده بود كشوري ضعيف كه استحقاق آقايي بر زادگاه او را ندارد تشخيص داده بود. در بازگشت به آرژانتين ، براي دولت محلي يك هنگ سوار به وجود آورد كه بعدا با همين هنگ و كمك استقلال طلبان ديگر موفق به گرفتن استقلال آرژانتين از اسپانيا شد و آنگاه به كمك استقلال طلبان ساير سرزمين هاي لاتين نشين قاره آمريكا شتافت.
    

 

رهبر جنبش بازگشت سياهپوستان به آفريقا

Marcus Garvy

ماركوس گاروي Marcus Garvy را كه در روزي چون امروز در سال 1887 در جامائيكا به دنيا آمد نخستين سياه پوستي مي دانند كه جنبشي براي باز گرداندن سياه پوستان از قاره آمريكا به افريقا ــ سرزمين نياكانشان ــ به وجود آورد. وي عقيده داشت از آن جا كه سياه پوستان به صورت برده از افريقا به آمريكا آورده شده اند و اين ذهنيت در آنان و سپيد پوستان باقي مانده است ؛ در اينجا دشوار است كه بتوانند رشد كنند و ترقي تحت فشار دولت منطقي و دائمي نيست ، ولي در قاره خودشان امكان پيشرفت برايشان وجود دارد.
    پيش از ماركوس ، بسياري از بردگان آزاد شده آمريكاي شمالي با كمك اين دولت به آفريقا منتقل و در آنجا كشور لابيريا را تاسيس كرده بودند ولي هنوز يك وزير منصوب از آمريكا بركار آنان نظارت داشت. در سال 1890 الكساندر كلارك سمت وزارت لابيريا را برعهده داشت.
    نهضت ماركوس هواداران فراوان به دست آورد ولي از آنجا كه در آن زمان ، جز اتيوپي ، كشور آفريقايي ديگري استقلال نداشت شمار بسيار كمي از سياهان بر پايه طرح ماركوس به آفريقا باز گشتند.

 

آغاز محاكمه خلبان «يو ـ 2 » آمريكا در مسكو

Francis Gary Powers در دادگاه مسکو

محاكمه «فرانسيس گاري پاورز Francis Gary Powers» خلبان هواپيماي جاسوسي «يو ـ 2 » آمريكا كه اول مه 1960 بر فراز خاك شوروي هدف موشك قرار گرفته و سرنگون شده بود 17 اوت همين سال در مسكو آغاز گرديد. 17 اوت زادروز فرانسيس بود كه در 1929 به دنيا آمده بود. معلوم نشده است كه با توجه به زادروز او، روسها تعمدا اين روز را براي آغاز محاكمه اش انتخاب كرده بودند.
     سقوط اين هواپيما كه از پاكستان به پرواز در آمده بود و در شرق ميانه اتحاد شوروي هدف موشک قرارگرفت در آستانه ديدار خروشچف و آيزنهاور، سران دو كشور، بحران دامنه داري به وجود آورده بود. قرار بود كه مذاكرات سران دو كشور رقيب به منظور تنش زدايي انجام شود. بعدا شايعات متعدد رواج يافت كه شايد دستهايي در آمريكا در جريان بوده كه مانع از تشنج زدائي در روابط دو كشور شود.
    پاورز که در استخدام سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا CIA بود در جريان محاکمه به همه چيز اعتراف کرد و به ده سال زندان محکوم شد. دو سال بعد، وي با يک جاسوس روسيه به نام رودولف آبل که در زندان آمريکا بود مبادله شد. پاورز سپس به استخدام يک تلويزيون محلي در کاليفرنيا درآمد که با هلي کوپتر بر فراز خيابانها و جاده ها پرواز مي کرد و خبر ترافيک مي فرستاد و از حريق و رويدادهايي نظير آن فيلم و خبر تهيه مي کرد. وي در يکم اوت 1977 در پايان تهيه يک فيلم خبري از آسمان از يک رويداد حريق و در راه بازگشت به به فرودگاه براثر تمام شدن سوخت هلي کوپتر برفراز لس آنجلس سرنگون شد و جان سپرد. در اين سانحه، فيلمبردار تلويزيون نيز کشته شد. پاورز هنگام مرگ 48 ساله بود.

 

سفينه شوروي در زهره

ونرا ـ7

«ونرا Venera _ 7» سفينه شوروي كه به سوي زهره فرستاده شده بود 17 اوت 1970 به آرامي بر سطح اين ستاره زيبا فرود آمد.
    اين سئوال و ابهام اينك همه را كلافه كرده است كه اين همه پيشرفتهاي شوروي چه شدند و چگونه يكشبه ـ با فروپاشي بدون خونريزي اين اتحاديه ـ به فراموشي سپرده شدند. مردم شوروي براي نيل به اين پيشرفتها بهاي سنگيني پرداخته بودند!.

 

مرگ ژنرال ضياءالحق

ضياءالحق

17 اوت سال 1988 ژنرال ضياءالحق ديكتاتور نظامي پاكستان پس از 11 سال حكومت در يك سانحه هوايي كشته شد. حادثه اي كه هنوز بدرستي علت آن معلوم نيست. سفير آمريكا در پاكستان نيز در همين حادثه جان داد. ضياءالحق پنجم ژوئيه سال 1977 با يك كودتاي نظامي ذوالفقار علي بوتو را كه چهار ماه پيش از آن در انتخابات عمومي پيروز شده بود و بر پاكستان حكومت مي كرد بركنار ساخت و برجايش نشست.
     به تصميم او بوتو به اتهام وجود فساد مالي و اداري در سازمانهاي دولتي اش و نيز اتهام قتل يكي از رقباي انتخاباتي اش محاكمه و با وجود درخواست برژنف رهبر وقت شوروي، پاپ و بسياري از سران كشورها و متفكران اعدام شد.
    مردم پاكستان پس از كشته شدن ژنرال ضياءالحق « بي نظير» دختر بوتو را به رياست قوه مجريه برگزيدند.

 

تلفات و زيانهاي توفات دريايي در فلوريدا

17 اوت 2004 چهار روز پس از توفان دريايي چارلي كه ايالتهاي شرقي آمريكا از فلوريدا تا «مين» را در نورديد اعلام شد كه اين توفان تنها در فلوريدا كه محل ورود آن به خاك آمريكا بود باعث مرگ 17 تن و وارد آمدن 14 ميليارد دلار زيان شده است . تا اين روز ( 17 اوت ) در اين منطقه بيش از يك ميليون تن فاقد برق بودند.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 17 اوت

  • 1836:   قانون اجباري شدن ثبت تولد، مرگ و نكاح در انگلستان به اجرا درآمد و كشورهاي ديگر كه تا آن زمان نداشتند به تدريج چنين كردند.

  • 1846:   شهر لس آنجلس كه توسط مهاجران اسپانيايي ساخته شده است و متعلق به كشور مكزيك بود به تصرف ايالات متحده آمريكا درآمد.

  • 1850:   بالزاك نويسنده فرانسوي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     25 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « يَزيدبْن عَبدالمَلِكِ بْن مَروان» معروف به« يزيد ثاني» ازدنيا رفت

    25 شعبان 105 - «يَزيدبْن عَبدالمَلِكِ بْن مَروان» معروف به« يزيد ثاني» ازدنيا رفت. يزيد بعد از «عُمَربْن عَبْدُ العَزيز» برمسند خلافت نشست و تا مدت 40روزازسيرت و روش عُمَربن عَبدُالعزيز پيروي كرد ولي بزودي به عشرت روي آورد و به ظلم پرداخت. دوران كوتاه خلافت اين خليفه اموي به علت وقوع جنگهاي سخت و اوضاع نابسامان حكومت ازسياه ترين دوره‎هاي زندگي مردم آن روزگار محسوب مي‎شود.

     

     قتل «عَبدُالرَّحمن بْن مُُسلِمِ مَرو رودي» معروف به ابومسلم خراساني

    25 شعبان 137 - «عَبدُالرَّحمن بْن مُُسلِمِ مَرو رودي» معروف به ابومسلم خراساني سرداردليرايراني بدستور« منصور دَوانيقي»دومين خليفه عباسي به قتل رسيد. ابومسلم خراساني مشهوربه« صاحِبُ الدَّعوَه» در مقام رئيس سياه جامگان خراساني بربني‎اميه خروج كرد و دراندك زماني، اهالي بيشترروستاها و شهرها به او پيوستند. نبرد فَتح الفتوح درواقع آخرين مقاومت نيروهاي اموي درايران بود. اين نبرد درنزديكي موصل درشمال عراق روي داد و به شكست امويان انجاميد و مقدمات روي كارآمدن عباسيان را فراهم آورد. دراين زمان ابومسلم صاحب قدرت و نفوذ فراوان شد خليفه ازقدرت او به وحشت افتاد و سرانجام با توطئه‎اي دقيق ابومسلم را به قتل رساند. بعد ازقتل ابومسلم عدّه‎اي به خونخواهي او برخاستند و كشمكش‎هاي ناشي از اين خونخواهي تا چند قرن بعد هم ادامه داشت. گفتني است كه فرقه‎هاي« مُسلميّه و راوَنديّه » بيش از ديگر فرقه‎ها خود را طرفدار و هوادار ابومسلم خراساني معرفي كرده‎اند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    26
    37

    اهواز

    31
    47

    تبريز

    19
    33

    شيراز

    23
    39

    مشهد

    19
    35

    بندرعباس

    31
    35

    کرمان

    19
    38

    اصفهان

    20
    39

    يزد

    27
    41

    کرمانشاه

    21
    40

    اراک

    21
    36

    رشت

    21
    26

    دبی

    33

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1419 تومان
    999 تومان
    1663 تومان
    1045 تومان
    265 تومان
    274 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    118000 تومان
    60000 تومان
    226000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:52
    طلوع خورشيد : 06:25
    اذان ظهر : 13:08
    غروب خورشيد : 19:51
    اذان مغرب : 20:12
    نيمه شب شرعي : 00:21
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    The Economist
    15 آگوست

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاريخ انتشار: 15 آگوست 2009
    تعداد صفحات مجله: 150
    حجم فایل: 4 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    کتری موزیکال 

     

    احتمالاً تا به حال کتری های سوت داری که با جوش آمدن آب شروع به سوت زدن می کنند دیده اید؛ فشاری که بخار آب به لوله (یا در) کتری می آورد، صدایی ثابت و در بعضی موارد آزار دهنده بوجود می آورد که به نظر من خوشایند نیست.
    اما آقای نائوکی کاواموتو به جای بوق کتری یک فلوت کار گذاشته که با جوش آمدن آب، می تواند یک نت خاص اجرا را کند.
    به این ترتیب در صورتیکه نت سوت کتری شما برایتان آزاردهنده است، می توانید نتی که برایتان آرامش بخش تر است، انتخاب کنید و با آسودگی سراغ کتری در حال جوش خود بروید.
    منبع

    ماگی ویژه افراد نابینا

    چندی پیش در همين ستون با طرح 10 ماگ برای یک نوشیدن متفاوت آشنا شديد. آقای سانگ هوون لی که یکی از طراحان خوش ذوق و نکته بين هستند طرح نوعی ماگ را برای افراد نابینا ارائه کرده اند.
    این ماگ شرکت BRAUN که فعلا ایده Bell نام دارد می تواند سه نوع ملودی برای هر یک سوم حجمی که از ماگ پر می شود بنوازد. با اين ترفند افراد نابینا می دانند که چه زمانی ماگ آنها متناسب با حجم دلخواهشان از مایع پر شده است.
    اين ماگ در حال حاضر به عنوان یک طرح ارائه شده و از قیمت و زمان توليد انبوه و همچنين ويژگی های فنی ساخت آن خبری در دسترس نيست.
    اما به نظر من اگر طرح آن قطعی شود دیری نمی گذرد که قدم به قدم به سمت ساخت ماگهایی با حافظه داخلی که بتوانند فایل های موسیقی مورد علاقه مان را در خود ذخيره کنند حرکت خواهیم کرد!
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u فال روزانه


    فال امروز

     26مرداد - 17آگوست
     

    از صبح امروز تا پایان شب بر شما چه خواهد گذشت؟!...


    فروردين:
    شما احساس می‌كنيد كه آرزوهای خيلی جاه‌طلبانه جزو بهترين اهداف شما به حساب می‌آيند. لازم نيست كه توقعات خود را پايين بياوريد؛ آنچه كه اهميت دارد اين است كه بايد خلاقيت خود را بيشتر كرده و كارهايی را انجام دهيد كه از نظر روانی احساس خوبی در شما ايجاد كنند. چيزهايی كه برايتان مهم هستند فرار نمی‌كنند؛ آنها همين جا هستند تا شما با انرژی و قدرت جديدی كه كسب می كنيد دوباره بهشان رسيدگی كنيد.

    ارديبهشت: امروز در خانه شما و همچينن در خانه مربوط به مسائل شغلی‌تان كسوف رخ می‌دهد، بنابراين به شما پيشنهاد می‌شود كه خودتان را برای يك حركت خيلی حرفه‌ای آماده كنيد و يا نقش خود در جامعه را اصلاح كنيد. اما هر كدام از اين كارها راكه انجام بدهيد، تأثيرات غير قابل پيش بينی در فعاليت‌های افراد خانواده‌تان خواهد گذاشت، چرا كه اين دو موضوع به هم مرتبط هستند. بنابراين به تنهايی تصميم‌گيری نكنيد؛ كسانی را كه تصميم‌گيری‌های شما بر زندگی آنها تأثير می‌گذارد را هم در تصميم‌گيری‌هايتان شركت دهيد.

    خرداد: امروز شما چيز جديدی ياد می‌گيريد كه برايتان سود و منفعت معنوی و سياسی خواهد داشت، اما مدتی طول خواهد كشيد كه شما قلباً اين موضوع را بپذيريد. مطالعات اخير شما تا حدودی ذهنتان را باز كرده و بهتان كمك می‌كند كه به زندگی با ديد متفاوتی نگاه كنيد؛ بنابراين شما ايده‌های جديد را جذب می‌كنيد. خوشبختانه علايق جديد شما خواسته‌هایتان را بهتان يادآوری كرده، شما را آگاه می‌كند و به زندگی‌تان نيز معنا می‌دهد.

    تير: امروز نشانه شما نسبت به ماه بيشتر از نشانه‌های ديگر حساس‌ شده است، بنابراين در هشتمين خانه شما- يعنی خانه دگرگونی و تغيير شكل كسوف رخ داده و ناراحتی روحی عميق شما بيرون كشيده می‌شود. اين اتفاق بر روی احساس بدی كه نسبت به خود داريد عميقاً تأثير خواهد گذاشت و اين تغيير حال حتی بر شرايط مالی‌تان هم اثر خواهد گذاشت. در نهايت اگر شما بخواهيد از اسرار سر در بياوريد، اين تغيير شكل و دگرگونی برای شما مفيد واقع خواهد شد.

    مرداد: امروز ماه به طور كامل بر هفتمين خانه شما- يعنی خانه دوستان و همكاران- سايه می‌افكند و اين اتفاق كاملاً مورد مخالفت خورشيد ماه اسد قرار می‌گيرد. بنابراين در الگوهای ثابت مربوط به دوست‌يابی شما تغيير و دگرگونی حاصل می‌شود. خوشبختانه هر اتفاقی كه باعث تغيير دادن فعاليت‌های مربوط به روابط كاريتان شود، باعث بيشتر شدن درآمدتان هم می‌شود و بنابراين احساس بهتری نسبت به شغلتان پيدا خواهد كرد.

    شهريور: امروز ممكن است اثرات كسوف به سرعت بر روی شما ظاهر نشود، برای اينكه اثرات قوی و زيركانه آن ممكن است فقط در ضمير ناخودآگاه حس شود. شما امروز خيلی به اهداف خود اطمينان نداريد، برای اينكه ديگران هم الزاماً روشن و واضح به شما نمی‌گويند كه چه خواسته‌هايی دارند. بگذاريد اين چرخه‌های بي‌پايان ذهنی از زندگی‌تان خارج شوند و فقط از زندگی لذت ببريد. هم اكنون تأثيری كه استراحت كردن بر شما می‌گذارد، خيلی بيشتر از انجام دادن يك كار بخصوص است.

    مهر: امروز روز عشق ورزيدن است و كسوفی كه رخ داده است برايتان چندين اتفاق شگفت‌انگيز همراه خواهد داشت. باوجود اينكه شما ديگران را به طور واقع بينانه‌ای ارزيابی نمی‌كنيد، ولی می‌توانيد بهترين خصوصيات هر فرد را ببينيد. فقط فراموش نكنيد كه در پس ظاهر جذاب هر آدم، چيزهای پيچيده ديگری نيز نهفته است، و گاهی وقت‌ها هم شايد اين حقيقت زياد زيبا نباشد.

    آبان: در حاليكه شما از فكر كردن به خاطرات گذشته دست كشيده‌ايد، باز هم احساس بيهودگی می‌كنيد. ولی اگر بخواهيد به خود تكانی بدهيد، يادآوری فكر و خيالات قديمی پالايش كننده خواهد بود. كسوف كردن ماه در برج دلو آينده‌نگر به شما اين توانايی را می‌دهد كه به سرعت آسيب‌های احساسی قديمی خود و همچنين ديد منفی باقيمانده در وجودتان را بهبود ببخشيد. خوشبختانه يك تجربه شگفت‌انگيز در زمان حال می‌تواند به جدا شدن شما از گذشته‌تان كمك كند، بنابراين شما می‌توانيد از عشق و محبتی كه دور و برتان هست لذت ببريد.

    آذر: با ايجاد شدن كسوف ماه در سومين خانه شما - يعني خانه ارتباطات - نسبت به هميشه سرتان شلوغ‌تر شده است. حتی اگر ديگران خواستند با شما در مورد ايده‌ها و تفكراتشان صحبت كنند، شما بايد به نيازهای خودتان هم توجه كنيد. وقت بيشتری را به فعاليت‌های لذت بخش، مثل كار كردن در باغ و يا باغچه خانه‌تان و يا تغيير دكوراسيون يكي از اتاق‌های خانه‌تان، اختصاص بدهيد تا زندگی‌تان را زيباتر كنيد.

    دی: اگر شما زياد به جزئيات توجه نكنيد، اعتماد بيش از اندازه‌تان به ديگران می‌تواند شما را به اشتباه بيندازد. اگرچه شما احساس می‌كنيد كه فرد پولداری هستيد، ولي چون ماه در دومين خانه شما كه با مسائل مالی ارتباط دارد كسوف كرده است، عاقلانه است كه در برابر وسوسه پول خرج كردن مقاومت كنيد. همچنين نزديكی و مجاورت با نپتون پوشيده در مه افكار شما را مغشوش می‌كند و شما را وسوسه می‌كند تصميم اشتباهی گرفته و چيزی را بخريد كه واقعاً بدان نياز نداريد. چند روزی صبر كنيد و بعد دوباره اختيارات خود را ارزش‌گذاری كنيد.

    بهمن: امروز كسوف كامل ماه در نشانه‌تان باعث شده احساسات شما به اوج خود برسد. از يك طرف شما می‌دانيد چه می‌خواهيد و اعتقاد داريد كه كاملاً هم استحقاقش را خواهيد داشت. از طرف ديگر نظرات يك نفر ديگر در مورد زندگی شما می‌تواند زندگی‌تان را آشفته و پريشان كند. حواستان باشد كه بر مشكلات ناراحت كننده سرپوش نگذاريد تا روابط‌تان تيره و تار نشود. برملا كردن و بر زبان آوردن همه چيز، استراتژی معقولی برای برطرف كردن استرس‌های پنهانی است.

    اسفند: شايد شما هنوز برای اينكه ديگران احساسات شما را بفهمند آمادگی نداشته باشيد. اما فراموش نكنيد امتناع كردن نمی‌تواند برنامه طولانی مدت ماندگاری برای ثبات بخشيدن به روابط‌تان باشد. اگر شما برای اينكه می‌خواهيد اول تصميم خود را بگيريد، بحث‌های مهم را به تعويق انداخته‌ايد، بايد اول اين ديوارها را خراب كنيد و بعد تصميم‌گيری كنيد. باوجود اين شما فقط پشت گوش می‌اندازيد و امروز و فردا می‌كنيد؛ ولی برای تبادل نظر كردن امروز بهتر از فردا است...
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    یوسف در پایتخت!

    یوسف گم گشته باز آید به تهران ‍‍ غم مخور
    بعد گشت ساری و قزوین و سمنان غم مخور

    گر نداری خانه ای یا همسری دل بدمكن
    روز و شب هم گر نداری تكه ای نان غم مخور

    گر برنده می شوی بین الملل یا هر كجا
    چون تو را دادند كادو پارچ و لیوان غم مخور

    دور گردون گر دو روزی بر مراد تو نرفت
    دایما یكسان بماند حال دوران غم مخور

    هان مشو نومید از استخدام و كار دولتی
    باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور

    گر كه بنیاد تو را آمد طلبكار بركند
    فوق فوقش می روی آخر به زندان غم مخور

    در بیابان گر كه پیدا می كنی تو مسكنی
    سرزنشها گر كند صاحب بیابان غم مخور

    گر چه كنكور بس خطرناك است و مقصد ناپدید
    با لیسانست هم تو بیكاری به قرآن غم مخور

    حافظا شرمنده گر براین غرل دستی زدم
    می دهم این شعر را اینجا به پایان غم مخور
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    هر آنچه هستی، بهترینش باش

     

    ▪ اگر نمی‌توانی بلوطی بر فراز تپه‌ای باشی، بوته‌ای در دامنه‌ای باش؛ ولی بهترین بوته‌ای باش که در کناره راه می‌روید.
    ▪ اگر نمی‌توانی بوته‌ای باشی، علف کوچکی باش و چشم‌انداز کنار شاه راهی را شادمانه‌تر کن.
    ▪ اگر نمی‌توانی نهنگ باشی، فقط یک ماهی کوچک باش؛ ولی بازیگوش‌ترین ماهی دریاچه! همه ما را که ناخدا نمی‌کنند، ملوان هم می‌توان بود.
    در این دنیا برای همه ما کاری هست، کارهای بزرگ و کارهای کمی ‌کوچکتر و آنچه که وظیفه ماست، چندان دور از دسترس نیست.
    ▪ اگر نمی‌توانی شاه راه باشی، کوره راه باش.
    ▪ اگر نمی‌توانی خورشید باشی، ستاره باش. با بردن و باختن اندازه‌ات نمی‌گیرند. هر آنچه که هستی، بهترینش باش...
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۸ توصیه تلویزیونی

    ۱) اگر اتاق نشیمن‌تان کوچک است، یا با وسایل زیادی پرشده‌است و فضای کافی برای گذاشتن تلویزیون ندارید به راحتی می‌توانید تلویزیون‌تان را به دیوار نصب کنید. حتی قسمت‌هایی از دیوار که به نظرتان هیچ کاربردی ندارد، می‌تواند مکان مناسبی برای تلویزیون باشد...

    ۲) تلویزیون‌های پایه‌دار بخش زیادی از فضای اتاق را اشغال می‌کنند، ولی با قراردادن یک میز کم‌عرض و کم‌ارتفاع مشکل شما حل خواهد شد. از این میز علاوه بر ایجاد فضایی برای تلویزیون، می‌توانید به عنوان قفسه‌ای برای نمایش وسایل دکوری‌تان استفاده کنید. کافی است طبقاتی روی میز اضافه کنید.

    ۳) هنگام تماشای تلویزیون باید نور کافی وجود داشته‌باشد. انعکاس لامپ‌ها و نور پنجره در صفحه تلویزیون چشم را خسته می‌کند. بنابراین تلویزیون را روبه‌روی پنجره یا منابع نور قرار ندهید و دقت کنید که مهتابی، لامپ و منبع نور درست پشت تلویزیون و در محدوده دیدتان نباشد تا دچار خستگی چشم نشوید. برای پیشگیری از این حالت، یک مدت طولانی به صفحه تلویزیون خیره نشوید. نگاه کردن به اطراف و پلک‌زدن، از خشک‌شدن سطح قرنیه و خستگی چشم پیشگیری می‌کند.

    ۴) عادت کردن به نشستن پای تلویزیون و تماشای برنامه‌های مختلف، باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود؛ به ویژه اگر مقداری تخمه و شکلات هم کنار دست‌تان باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارند هنگام تماشای تلویزیون تنقلات بخورند، برای این کار از خوراکی‌های مفید و کم کالری مثل شکوفه ذرت، میوه و چای استفاده کنید. برای پیشگیری از این‌جور چاقی‌های تلویزیونی، تعداد ساعات تماشای تلویزیون را محدود کنید و فقط برنامه‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید. بعد از تماشای برنامه بلند شوید و کمی نرمش کنید، برای کم و زیاد کردن صدا و تغییر کانال از کنترل تلویزیون استفاده نکنید و خودتان این کار را انجام دهید. برای اینکه طبق عادت تلویزیون را روشن نکنید، بهتر است دوشاخه را از پریز بکشید.

    ۵) کنترل تلویزیون به دلیل تماس زیاد با دست، یکی از آلوده‌ترین وسایل خانه است؛ پس برای حفظ سلامت اعضای خانواده باید حداقل هفته‌ای یک‌بار آن‌را تمیز کنید.

    ۶) از تلویزیون برای تنبیه و تشویق فرزندان‌تان استفاده نکنید. این کار بچه‌ها را به تماشای بیش از حد تلویزیون تشویق می‌کند.

    ۷) اگر از آن خانواده‌هایی هستید که مدام تلویزیون‌شان روشن است، بهتر است هنگام غذاخوردن آن‌را خاموش کنید. وعده‌های غذایی بهانه خوبی است برای جمع شدن اعضای خانواده دور یک میز و گفتگوی اعضای خانواده با هم.

    ۸) هنگام گردگیری خانه تلویزیون را از قلم نیندازید و آن را قبل از تمیز کردن خاموش کنید. سپس با یک دستمال خشک گرد وغبار روی آن‌را پاک کنید و در مرحله بعد با اسپری پاک‌کننده مخصوص تلویزیون و یا با پنبه آغشته به آب و الکل صفحه تلویزیون را تمیز کنید. اثر انگشت بچه‌ها روی صفحه تلویزیون چهره بدی به‌وجود می‌آورد. با الکل، لکه‌های چرب و اثر انگشت را برطرف کنید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    نکات ترفندی آرایشی به توصیه آرایشگران

    درسـت است که خبــره شدن در آرایش یک مهارت است، اما این کار هم مثل بقیــــه کارها رمز و رموزی دارد که می تواند یک چهره کاملاً عادی را بــه چهره ای جذاب و فریبنده تبدیل کند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از مهمترین رمز و رازهای آرایـش را بـــه شما معرفی کنیم که شاید به بهره گیری از این تکنیک ها، بتوانید در این زمینه جزء حرفه ای شوید.

    ۱/ فـقط پنـکک را روی قسـمت های تیــره پوست نکشـید. بـرای اینـکـه پـوست شاداب و تر و تازه به نظر برسد، بـایـد سایه سیاه که زیر چشم می افتد را از بین ببرید. برای این منظور، با پنککـی یک درجه روشن تر از کرم پودری که روی کل صورت زده اید، از خط مژه ها را تا انتهای گودی چشم و گوشه های بینی بپوشانید.

    ۲/ همیشه بلافاصله بعد از اینکه از حمام بیرون می آیید از فرمژه استفاده کنید. وقتی مژه ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر برمی گردند و نمی شکنند.

    ۳/ درست است که پودر ابرو بسیار خوب عمل میکند و کاملاً طبیعی به نظر می رسد، اما دقت کنید که این پودر بعد از گذشت چند ساعت لکه دار شده و از بین می رود. برای این منظور بهتر است ابتدا با مداد ابرو نواحی خالی ابرو را پر کنید و بعد پودر را روی آن بزنید.

    ۴/ بعد از زدن کرم پودر روی صورت، کمی کف دست ها را به هم بمالید و بعد به آرامی آن را روی گونه ها، چانه، پیشانی و بینی بمالید. گرما باعث می شود که پودر بهتر روی صورت بنشیند و کاملاً طبیعی جلوه کند.

    ۵/ یک راه خوب برای اطمینان از اینکه آرایشتان افراطی نشود این است که از آخر به اول شروع کنید: مثلاً بعد از زدن کرم پودر، قبل از انجام آرایش چشم، رژگونه و رژلبتان را زنید. با اینکار چهره تان روشن تر به نظر می رسد و درنتیجه سایه و خط چشم و ریملتان را کمرنگ تر خواهید زد و آرایشتان طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

    ۶/ برای اینکه مژه ها بلند و پر بدون گوله گوله جلوه کند، از ریمل های دو سره استفاده کنید. ابتدا سر حجم دهنده آن که کرم رنگ است و مژه ها را پر میکند را استفاده کرده و بعد از گذشت چند دقیقه که خشک شد، سر دیگر را که کار بلند کردن مژه ها را انجام می دهد را استفاده کنید.

    ۷/ اگر یک روز رژلبتان تمام شد و چیزی دم دستتان نبود، نگران نباشید خودتان هم میتونید رژلب درست کنید. ابتدا انگشتتان را کمی چرب کرده و بعد درون پودر سایه چشم فرو کنید و بعد روی لب بمالید.

    ۸/ برای مجذوب کردن بیشتر بیننده، اطمینان یابید که بین خط مژه ها و خط چشمتان فاصله ای نباشد. ابتدا از سایه پودری استفاده کنید بعد پلک را بالا برده و خط چشم را تا حد امکان نزدیک به خط مژه بکشید. اینکار باعث می شود که مژه هایتان هم پرتر نشان دهد.

    ۹/ موقع کشیدن خط چشم یا خط لب، سعی کنید آرنجتان را روی جایی محکم کنید مثل میز توالتتان. اینکار باعث می شود که بتوانید خط را بدون حرکت و نوسان دست و راحتتر بکشید.

    برای از بین بردن خستگی و قرمزی چشم ها می توانید از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید. در این مواقع از استفاده از سایه هایی که قرمز در خود داشته باشد مثل بنفش، ارغوانی، ی حتی قهوه ای، خودداری کنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و فشن


    کسانی که قدی کوتاه دارند چطور لباس بپوشند که بلندتر و زیباتر به نظر برسند؟

    وقتی که قدمان کمتر از 1.70 سانت باشد ، برای اینکه چطور لباس بپوشیم تا زیبا باشیم و از ظاهر خود احساس رضایت داشته باشیم؟

    کار چندان سختی نیست. راهها و توصیه‌های وجود دارد که ما به شما این اسرار را می‌گوییم تا بتوانید در عین این که همان قد و‌اندازه همیشگی را دارید اما بلندتر به نظر برسید و در عین حال یک سری توصیه‌ها را نیز برایتان داریم که باید از آنها اجتناب کنید .


    حال با مراحل ما در این هم گام شوید و راههای را که در زیر آورده ایم را رعایت کنید :

    * لباسهای را انتخاب کنید که‌اندازه شما باشد نه بلندتر.

    * اگر سینه‌های کوچکی دارید بهتر است از بلوزهای کوتاه استفاده کنید اما اگر نه ، سینه‌های بزرگی دارید بهتر است از بلوز‌های بلندتر استفاده کنید.

    * کفش‌های پاشنه دار با دامن‌های کوتاه بپوشید ، دامن کوتاه ، لباس کوتاه بپوشید .

    * اگر به استخر می‌روید از مایو‌های دو تیکه استفاده کنید ، و در ضمن از کفش‌هایی با پاشنه‌های خیلی بلند نیز استفاده نکنید،‌اندازه پاشنه ی مناسبی که ما به شما پیش نهاد می‌کنیم 5 سانت است.

    * رنگ لباس‌های که می‌پوشید نیز در این امر که قد شما بلندتر به نظر برسد ، موثر است ،رنگ لباس‌های که برای پوشیدن نتخاب می‌کنید باید به هم نزدیک باشند و ترکیبات آنها به هم نزدیک باشد، برای مثال رنگ تاپ ،بلوز و شلوار یا دامنتان به هم نزدیک باشد .

    * لباس‌های طرح دار ، و البته با طرح‌های قائم باشد بهتر است .

    * استفاده از کمربند نیز به بلندتر نشان دادن قد شما کمک می‌کند فقط این نکته را به یاد داشته باشید که اثر بخشی آن زمانی بیشتر می‌شود که از کمربندی هم رنگ با دامن یا شلوار خود بپوشید .
    از ضمائم نیز می‌توانید کمک بگیرید .


    حال توضیحات دیگری در رابطه با اینکه چه لباس‌هایی را نباید بپوشیم برایتان می‌گوییم :

    * لباس‌های بلند و گشادی که تا پایین زانوانتان می‌آیند .

    * از شلوارهای گشاد که همچنین دارای پاچه‌های گشاد هستند و تا روی کفش شما می‌آیند.

    * از کفش‌های که خیلی صاف هستند ، و از بوت‌های که تا زیر زانوی می‌آیند ، از کفش ‌های که بندشان دور مچ پا بسته می‌شود بپرهیزید

    * از مچ بند‌های و عینک‌های خیلی بزرگ استفاده نکنید زیرا زیبایی شما را به حد وافری کاهش می‌دهند .

    * از لباس‌های که طرح و راه‌های افقی دارند نیز استفاده نکنید .


    حال به جالب ترین قسمت این مقاله رسیدیم ، ما می‌خواهیم چند ترفند زیرکانه برای داشتن قدی بلندتر به شما آموزش بدهیم :

    * یک شال بلند را به دور گردن خود بیاندازید و اجازه دهید تا پایین بیایید و تا زانوان شما برسد.

    * استفاده از یک جلیقه باز (دکمه و یا زیپ آن را نبندید)، اگر لباسی را می‌پوشید که دکمه دارد، دکمه‌های آن را نبندید .

    * مهم تر از همه این که ، هنگامی که با دیگران در حال صحبت کردن هستید هیچ گاه در مورد قد خود و از کوتاهی آن گله نکنید و کوتاه بودن قد‌تان را برای دیگران به عنوانی مساله ای برجسته مشخص نکنید .

    * موهای خود را ببندید و کمی از موهایتان بر روی شانه‌هایتان رها کنید ، زیرا این کار باعث می‌شود تا قسمت بالایی بدنتان بلندتر نشان داده شود و البته این کار کلا به بلندتر رسیدن قدتان کمک می‌کند.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    20 معجزه عسل و دارچین

    ١ . درمان بیماری قلبی
    مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.


    ٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات
    مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.


    ٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت)
    روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.


    ٤ . جلوگیری از ریزش مو
    قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.


    ٥ . از بین بردن عفونت مثانه
    ٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.


    ٦ . درمان درد دندان
    مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.


    ٧ . کاهش کلسترول
    ٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.


    ٨ . درمان سرماخوردگي
    به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.


    ٩ . درمان ناباروری
    برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.
     

    ١٠ . درد معده
    مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.


    ١١ . تقویت سیستم ایمنی
    استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.


    ١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه
    قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.


    ١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا
    دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .


    ١٤ . افزایش طول عمر
    مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.


    ١٥ .برطرف کردن جوش صورت
    قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.


    ١٦ . درمان عفونت های پوستی
    قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.


    ١٧ . درمان سرطان
    تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.


    ١٨ . از بین بردن خستگی مفرط
    مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.


    ١٩ . از بین بردن بوی بد دهان
    شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.


    ٢٠ . مشکل شنوایی
    مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.
    شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    می‌خواهید سرخ‌کن بخرید؟

    در یک آشپزخانه امروزی و مدرن روی کابینت‌های آشپزخانه انواع چای‌ساز، مایکروفر، آب‌میوه‌گیری و سرخ‌کن صف کشیده‌اند. خیلی از خانم‌های پرمشغله امروزی فرصت ندارند که پای ماهیتابه بایستند و پیاز داغ آماده کنند. یک سرخ‌کن خوب می‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل کند. اما یک سرخ‌کن خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چه نکات سلامتی را هنگام خرید و استفاده از سرخ‌کن باید مدنظر قرار داد؟ ...
    رعایت نکته‌های زیر به شما کمک می‌کند خرید بهتری داشته باشید و حداکثر استفاده را از خریدتان ببرید.

    ▪ متناسب با تعدادتان خرید کنید: اگر تعداد افراد خانواده بیش از ۲ نفر است، بهتر است ظرف روغن از نوع استوانه ای بوده و قطر آن در حدود ۲۵ سانتیمتر باشد تا بتوان به راحتی قطعات بزرگتر غذا را در آن جا داد. ظروف روغن چهارگوش برای خانواده‌های کم جمعیت مناسبترند. عمق ظرف روغن باید حدود ۱۵ سانتیمتر باشد. این عمق برای اینکه روغن کافی در ظرف جای گرفته و مواد غذایی نیز به راحتی در آن شناور شوند، مناسب است. فراموش نکنید که روغن تنها باید نیمی از ظرف را پر کند. طبعا اگر این ظرف متحرک باشد، شستشو و تمیز نگهداشتن آن به مراتب ساده‌تر خواهد بود.

    ▪ در استفاده از روغن زیاده روی نکنید: موقع استفاده؛ روغن باید نیمی از ظرف را پر کند و نکته مهم‌تر اینکه هیچ گاه بیش از حد مجاز روغن نریزید. چون ممکن است روغن سرریز شود.

    ▪ روغن سرخ کردنی بخرید: بهترین روغن برای استفاده از این دستگاه، روغن‌های مخصوص سرخ کردن است. البته به یاد داشته باشید، هیچ گاه برای صرفه جویی دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید.

    ▪ وقتی روغن کف می‌کند: در حین کار با سرخ کن شاید برخی مواقع با اینکه روغن به اندازه کافی ریخته‌اید باز هم روغن سرریز شده یا کف کند. علت این امر می‌تواند وجود مواد غذایی آب دار و یا نمک زدن به مواد غذایی پیش از سرخ کردن باشد.

    ▪ مواد یخ زده را داخل سرخ‌کن نیندازید: با توجه به اینکه قرار دادن مواد یخ زده در روغن داغ، موجب کاهش دمای روغن و تغییر در زمان پخت می‌شود، بهترین راه این است که نه تنها برای محافظت از دستگاه سرخ‌کن، بلکه به دلیل سلامت‌تر بودن این روش، مواد غذایی یخ زده را داخل روغن داغ قرار ندهید و آنها را از قبل در آب گرم قرار داده یا چند ساعت قبل از پخت و پز از فریزر بیرون بگذارید. با این حال، باز به دنبال مدل سرخ‌کنی باشید که بخش حرارتی آن بتواند دمای روغن را پس از ورود ماده یخ زده به آن به سرعت بالا ببرد.

    ▪ شستشوی بهداشتی سرخ‌کن: برای شستشو و تمیز کردن دستگاه سرخ کن نیز توجه داشته باشید ظرف روغن دستگاه مزبور، متحرک باشد، زیرا در این حالت امکان شستشو و نظافت آن آسانتر می‌شود. در ضمن یکی از اجزای سرخ کن فیلتر آن است که کاربرد آن جلوگیری از پخش بخار و بوی غذا می‌باشد. این فیلتر کربنی نباید با آب تماس پیدا کند، زیرا باعث از بین رفتن خاصیت کربنی آن می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود هنگام شستشوی دستگاه، آن را از داخل در سرخ کن بیرون آورده و بعد دستگاه را بشویید.

    ▪ سبد سرخ‌کن آسانسوردار نخرید: سبد سرخ‌کن می‌تواند در بسیاری از موارد بسیار کارآمد باشد، اما گاهی لازم است که قطعات غذا بدون سبد در ظرف روغن قرار گرفته و سرخ شوند. در این صورت باید از کفگیری که به ظرف صدمه نزند استفاده کنید. توجه کنید که سبد باید جایی برای قرار گرفتن در بالای سطح روغن داشته باشد تا روغن اضافه مواد داخل آن خارج شوددر عین حال سبدهای سرخ‌کن آسانسوردار زودتر از نوع دستی خراب می‌شوند.

    ▪ میزان حرارت روغن را تنظیم کنید: پیچ تنظیم حرارت یا ترموستات دستگاه باید از ۹۳ تا ۱۸۷ درجه سانتی‌گراد را پوشش دهد. در مدل‌های جدیدتر، پیچ تنظیم با تصاویری همراه است که کار انتخاب دمای مناسب را برای هر نوع ماده غذایی مشخص می‌کند.

    ▪ چراغ‌های نمایشگر حرارت چشمک می‌زنند: دستگاه سرخ‌کن مطمئن، باید چراغ‌های نمایشگر داشته باشد. این چراغ‌ها در بعضی دستگاه‌ها تنها نشان دهنده روشن بودن دستگاه هستند اما در دستگاه‌های جدیدتر، هنگامی که روغن به درجه مورد نظر برسد، روشن می‌شوند و آماده بودن روغن را اعلام می‌کنند. اگر دستگاهی دارای هر دو این چراغ‌ها باشد، بسیار مطمئن‌تر خواهد بود.

    ▪ سرخ‌کن تایمردار بخرید: دستگاه دارای تایمر یا پیچ تنظیم زمان، می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد. تایمر حرارت را کنترل نمی‌کند و انتخاب زمان مناسب برای سرخ کردن هر چیز، بسته به سلیقه فرد است، اما این ویژگی موجب می‌شود که شما بتوانید زمان و حرارت را تنظیم کرده، بدون نگرانی به کارهای دیگر رسیدگی کرده و سپس غذای آماده را تحویل بگیرید.

    ▪ به صافی یا فیلتر دقت کنید: دستگاه سرخ‌کن باید دارای صافی‌هایی باشد که تعویض و تمیز نمودن آنها ساده باشد. کار فیلتر، جلوگیری از پخش بخار و بوی ناشی از سرخ شدن غذاست.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    صداقت رکن اصلی زندگی موفق و معتبر

    اگر تمایل دارید تا در نزد دیگران از اعتبار و شخصیت والایی برخوردار شوید بهتر است که صادق باشید. اگر علاقه مند هستید تا دیگران گفته ها و سخنان شما را در هر حالتی بپذیرند بازهم بهتر است صادق باشید.
    صداقت یا راست گویی یکی از بهترین ویژگی هایی است که هر انسان سالمی می تواند از آن برخوردار باشد. صداقت ابزار قدرت مندی است برای ساختن اعتبار و اطمینان. اولین خصوصیات رفتاری هر معتمدی، صداقت و صراحت اوست. همین صداقت و صراحت است که نیمی از مشکلات ما را به راحتی از بین می برد و دست ما را برای بیان خواسته ها و برنامه هایمان باز تر می کند. صداقت مانند یک نیروی نامرئی، مانع از ادامه اشتباهات و خطاهای ما می شود. چرا که با بیان حقیقت دیگر راهی برای ادامه خطا و اشتباه وجود ندارد و ناخودآگاه راه بیراهه ما به بن بست خواهد رسید. راستگویی روح و روان را جلا می دهد، قدرت بیان را افزایش می دهد و سخن را شیواتر می سازد. افراد راستگو از قدرت و جرات مناسبی در بیان حقایق برخوردارند و راحت تر می توانند به اعمال و رفتار اشتباه دیگران اعتراض کنند. با صداقت پایه زندگی سالم بنا می شود و استحکام آن دوچندان می گردد. رنجش دیگران از ما کمتر می شود و کمتر خود و اطرافیان دچار دردسر می شویم.
    اضطراب و نگرانی با صداقت رابطه متضاد دارد، به عبارتی در صورت برخورداری از صداقت، اضطراب و استرس کاسته می شود و در صورت عدم وجود صداقت، استرس و نگرانی افزایش می یابد.
    اعتبار و آبرو موضوع دیگری است که صداقت در آن نقش مستقیم دارد. افراد دروغگو دیر یا زود اعتبار و آبروی خود را نزد اطرافیان از دست می دهند و ارزش کلام آن ها به صفر خواهد رسید. به وعده و قول های آن ها کم تر کسی توجه می کند و کم تر با آن ها معامله می کند. در مقابل آدم های راستگو، افرادی خوش قول و وفادار هستند که تحت هر شرایطی از قول و وعده خود سر باز نمی زنند. آن ها منکر حقایق نمی شوند و خود را به اصطلاح" به کوچه علی چپ..." نمی زنند. قضاوتشان عادلانه است و به راحتی اعتماد دیگران را جلب می کنند.
    آن ها دوست ندارد دیگران از اعتماد و اعتبارشان سوء استفاده کنند و برای کسی تبعیض و استثنا قایل نمی شوند. ایمان و عقاید محکم و استواری دارند که به راحتی گرفتار دسیسه و نیرنگ نمی شود. آن ها برای سخن دیگران ارزش قایلند وتا زمانی که خلاف آن اثبات نشود، صحت آن را می پذیرند.
    برای اینکه فرد راستگویی باشیم در مرحله اول بهتر است تا وظایفمان را به درستی انجام دهیم. درست و نادرست هرکاری را بشناسیم و از اعمال اشتباه خود جلوگیری کنیم. ایمان و عقیده مشخصی داشته باشیم و به آن پایبند باشیم.از دروغ و سخنان غیرواقعی بپرهیزیم. زمان رویارویی با مشکلات فورا به دروغ متوسل نشویم. اولین دروغ، آخرین دروغ نخواهد بود زیرا برای اینکه دروغ اول خود را اثبات کنیم باید تا زمان روشن شدن حقیقت در رابطه با آن موضوع به دروغ های خود ادامه دهیم. از قضاوت و محاکمه نترسیم و به خاطر فرار از آن دروغ نگوییم، زیرا اگر به ناحق از محاکمه فرار کنیم در نهایت مجازات الهی گریبانگیر ما خواهد شد، پس بهتر است آن را همان ابتدا بپذیریم و از بدتر کردن اعمال خود با دروغ و افترا بپرهیزیم.
    به خوبی در توضیحات بالا مشخص است تنها تصمیم به راستگو شدن کافی است تا قسمت زیادی از اشتباهات و خطاهای ما از بین برود. ما تنها با رعایت راستگویی می توانیم فردی سالم و پرهیزگار باشیم که تا حد زیادی از گناه و اشتباه به دور خواهد بود.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري

    چگونه موبایل شنود می شود؟

     هر تلفن همراهی دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را داراست. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.
    امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.
    این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.
    البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شودو سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص(مانند نوکیا) نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.
    البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.
    در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ، پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.
    با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.
    لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادربه دسترسی به تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.


    توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس:

    1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.

    2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را Ban نمایید.

    3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.

    4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.

    5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.

    6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.

    7. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.

    8. توصیه ویژه : "شرکت نوکیا سابقه ای نه چندان درخشان در زمینه حفظ حقوق مشتریان دارد !"
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    آیا اسلام شرایط خاصی را برای زمان و مکان آمیزش (عمل زناشویی) تعیین کرده است؟


    .: سوال:

    آیا در اسلام تأکید خاصی بر انجام آمیزش در بستر شده است؟ اصولاً آیا در اسلام در مورد شکل و پوزیشن آمیزش دستوراتی وارد شده است؟ در صورت امکان علاوه بر نظر فقهاء روایات رسیده در این مورد را هم بیان کنید؟
     

    .: پاسخ:

    از آنجا که دین اسلام، آئین زندگی است، برای همۀ جنبه های زندگی انسان برنامه هایی ارائه کرده است از جمله در مورد آمیزش و مسائل زناشویی آدابی بیان نموده است که رعایت این آداب، در بهداشت فردی و اجتماعی، روحی و جسمی زن و شوهر، بچه دار شدن و سالم بودن آن، ازدیاد محبت و غیره تأثیر دارد.
    با توجه به روایات، برخی از این آداب آمیزش عبارتند از:

    1. شروع آمیزش با ذکر و یاد خدای متعال: در روایات قبل از آمیزش دعا و اذکاری ذکر شده است که مهم ترین آن یاد خداست؛ چنانچه حضرت علی (ع) می فرمایند:« هرگاه کسی قصد هم بستری دارد، بگويد: بسم الله و بالله اللهم جنبنی الشيطان ما رزقتنی ؛ به نام خدا و براي خدا ،خدايا دور ساز شيطان را از آنچه به من روزی می دهی» .[1]


    2. زمان آمیزش: برای آمیزش زمانی در نظر گرفته شده است که عدم رعایت آن می تواند تأثیرات بدی را به دنبال داشته باشد؛ چنانچه امام صادق (ع) می فرماید: « در اول ماه و ميان ماه و آخر ماه جماع مكن كه باعث سقط فرزند (جنین) می شود و اگر فرزندى متولد شود ممکن است ديوانه باشد يا صرع داشته باشد... ».[2]


    3. آمیزش در ایام حیض و نفاس و در حال روزه داری نباشد. پیامبر اکرم (ص) فرمودند:« هر كس در حال حيض با همسر خود همبستر شود و فرزندی که متولد می شود مبتلا به خوره يا پيسى باشد، پس ملامت نكند مگر خود را ».[3]
    همه مراجع تقلید و از جمله حضرت آیة الله العظمی سیستانی جماع کردن در چنین ایامی را حرام می دانند.[4]


    4. در هنگام آمیزش رو به قبله و پشت به قبله نباشند. امام صادق (ع) می فرمایند: «... (مرد) رو به قبله و پشت به قبله جماع نكند... ».[5]


    5. مکان آمیزش باید به دور از حضور دیگران حتی کودکان و نوزادانی که بیدار هستند، باشد. پیامبر اسلام (ص) می فرمایند:« اگر در اتاقی که کودکی در آن بیدار است با همسر خود همبستر شوید (آمیزش کنید) موجب می شود که کودک روی رستگاری را به خود نبیند».[6]


    6. در برخی روایات از آمیزش در جاهایی مانند کشتی و زیر آسمان نهی شده است.[7]
    بنابراین، گرچه در روایات نیامده است که آمیزش حتماً در بستر باشد اما اسلام این عمل را در هر جا و هر محلی اجازه نداده است و باید جای مخصوص و مناسبی برای این کار در نظر گرفته شود.

    گفتنی است که عدم رعایت موارد فوق به جز بند 3 موجب حرمت نیست و فقط کراهت دارد.


    ---------------------------------------
    [1] . حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعه، ج20، ص136، مکتبة الاسلامیه، تهران.
    [2] . مجلسی، محمد باقر، حلیة المتقین، باب چهارم در بیان فضیلت تزویج و آداب آن، فصل چهارم.
    [3] . حلیة المتقین، فصل چهارم از باب چهارم.
    [4] . رساله توضیح المسائل معظم له، مسأله 448و504.و 1565.
    [5] . حلیة المتقین، فصل چهارم از باب چهارم؛ وسائل الشیعه، ج20، ص120.
    [6] . وسائل الشیعه، ج20، ص132.
    [7] . وسائل الشیعه، ج20،ص137.

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان